PDA

View Full Version : Zwanger worden van je eerste kindje

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Spring
3 December 2009, 08:10
Spannend hier! Iemand al nieuws?? Ben heel benieuwd!

Tam_: heb jij al een keer getest of wacht je het nog even af (sorry als je dat al verteld had)? Enig idee wanneer je eisprong was? Spannend!

miimii
3 December 2009, 08:59
Ben ook benieuwd :D

Hebben jullie ook weleens dat t klussen niet helemaal gaat zoals het moet gaan...??
We waren allebei heel erg moe...dus we hebben wel geklust maar t niet helemaal afgemaakt..dus gisteren hebben we onze kans gemist :(
Vanavond maar weer proberen dan...ik hoop dat je van voorvocht ook zwanger kan raken...ohh ik hoop het zo :P dat ik nou net die ene ben die daar zwanger van wordt... :D

Spring
3 December 2009, 09:02
Ben ook benieuwd :D

Hebben jullie ook weleens dat t klussen niet helemaal gaat zoals het moet gaan...??
We waren allebei heel erg moe...dus we hebben wel geklust maar t niet helemaal afgemaakt..dus gisteren hebben we onze kans gemist :(
Vanavond maar weer proberen dan...ik hoop dat je van voorvocht ook zwanger kan raken...ohh ik hoop het zo :P dat ik nou net die ene ben die daar zwanger van wordt... :D

Nee, ik herken het zelf niet. Van voorvocht kun je volgens mij inderdaad wel zwanger raken, maar die kans zal niet heel groot zijn. Maar als je één dag over hebt geslagen, is het sperma misschien ook beter want sommige sites staat dat je het beste om de dag kunt vrijen en dat elke dag eigenlijk teveel is (ivm de kwaliteit). Vandaag dus je best doen en dan komt het vast goed ;-)

miimii
3 December 2009, 09:51
Misschien waren we allebei ook wel teveel bezig met het moet deze dagen want nu ben ik vruchtbaar...naja hopen maar dat het vanvond wel lukt..en dan proberen om niet aan babytjes te denken..!
idd je hebt gelijk Lin miss is de kwaliteit nu wel beter en heeftie superzaad!! :P

hoe groot is de kans op een tweeling eigenlijk als je schoonmoeder een tweeling heeft gekregen??

Hoe is het verder met jullie?? Nog sinterklaas vieren??

xxx

miimii
3 December 2009, 09:51
Misschien waren we allebei ook wel teveel bezig met het moet deze dagen want nu ben ik vruchtbaar...naja hopen maar dat het vanvond wel lukt..en dan proberen om niet aan babytjes te denken..!
idd je hebt gelijk Lin miss is de kwaliteit nu wel beter en heeftie superzaad!! :P

hoe groot is de kans op een tweeling eigenlijk als je schoonmoeder een tweeling heeft gekregen??

Hoe is het verder met jullie?? Nog sinterklaas vieren??

xxx

Spring
3 December 2009, 10:56
Een ééneiïge tweeling is niet erfelijk, maar gewoon een natuurwondertje. Een twee-eiïge tweeling is wel erfelijk, maar dat komt doordat er dan twee eitjes springen en ik zou zelf denken dat dat dus alleen erfelijk is van de vrouw haar kant (de genen van je vriend kunnen er lijkt mij niet voor zorgen dat bij jou twee eitjes springen).

Hier waarschijnlijk geen echte sinterklaasviering (hopelijk volgend jaar wel met een babytje ;-)), wij vieren kerst altijd met cadeaus :-D

miimii
3 December 2009, 11:03
Een ééneiïge tweeling is niet erfelijk, maar gewoon een natuurwondertje. Een twee-eiïge tweeling is wel erfelijk, maar dat komt doordat er dan twee eitjes springen en ik zou zelf denken dat dat dus alleen erfelijk is van de vrouw haar kant (de genen van je vriend kunnen er lijkt mij niet voor zorgen dat bij jou twee eitjes springen).

Hier waarschijnlijk geen echte sinterklaasviering (hopelijk volgend jaar wel met een babytje ;-)), wij vieren kerst altijd met cadeaus :-D

Okee me schoonzusje en haar broer zijn een twee-eiige tweeling!
hahaha nee dat is wel zoo dus eigelijk is de kans klein op een tweeling..me vriend zei pas ik hoop dat we een tweeling krijgen,
wat natuurlijk harstikke leuk is..alleen als je voor t eerst meoder wordt lijkt 1 kindje me ook zwaar zat...maar t zou natuurlijk harstikke leuk zijn als het er 2 zouden zijn je hebt niks voor t zeggen natuurlijk haha!

Wij doen ook niet aan sinterklaas! vind kerst ook gezelliger..!
Sinterklaas is voor kindjes vind ik!! dus volgend jaar allemaal aan de baby zou ik zeggen :D hihi

Tam_
3 December 2009, 12:11
@Lin, ik heb al wel getest op maandag (de 30e) Was er namelijk zeker van dat mn eisprong op 15 nov was geweest. Nu weet ik het niet meer! Vandaag is dag 38. Gisteren wel menstruatiepijn, maar vandaag weer niets :S Was maandag echt wel even naar van die negatieve test, maar heb t nu wel van me af gezet. Wil nu alleen wel snel naar de volgende ronde!!

JollyJo en Tessa al nieuws?

miimii
3 December 2009, 13:13
Ik ben ook benieuwd Jollyjo en Tessa...weten jullie al wat meer???

Spring
3 December 2009, 13:26
@Lin, ik heb al wel getest op maandag (de 30e) Was er namelijk zeker van dat mn eisprong op 15 nov was geweest. Nu weet ik het niet meer! Vandaag is dag 38. Gisteren wel menstruatiepijn, maar vandaag weer niets :S Was maandag echt wel even naar van die negatieve test, maar heb t nu wel van me af gezet. Wil nu alleen wel snel naar de volgende ronde!!

JollyJo en Tessa al nieuws?

Balen van de negatieve test :-( Maar zoals ze hier vaak zeggen: geen bloed is moed! ;-)Waarom dacht je dat je toen je eisprong had? Misschien heb je namelijk wel dan je eisprong gehad maar heb je te vroeg getest? Wanneer ga je weer testen als je niet ongi wordt? Spannend lijkt me!

miimii
3 December 2009, 13:40
ik heb steekjes in me onderbuik beetje richting me zij..? Dat is toch niet me eisprong of wel??

Tam_
3 December 2009, 13:51
Balen van de negatieve test :-( Maar zoals ze hier vaak zeggen: geen bloed is moed! ;-)Waarom dacht je dat je toen je eisprong had? Misschien heb je namelijk wel dan je eisprong gehad maar heb je te vroeg getest? Wanneer ga je weer testen als je niet ongi wordt? Spannend lijkt me!

Dacht dat mn eisprong was omdat het precies voelde zoals de vorige rondes.
Ik wil wachten tot na t weekend met testen. Ja ik vind t wel spannend.. t stomme is dat mn hoop na maandag helemaal weg was, maar dan merk je dat je, hoe langer het duurt, toch weer steeds een beetje gaat hopen. Nouja we'll see!

Jouw rondes worden steeds korter he?! gelukkig maar.. dat eindeloze wachten is slopend.

Tam_
3 December 2009, 13:53
@ Lin Ik zei net steeds korter, maar ik dacht dat die 66 van de eerste ronde was. Maar goed, 43 gaat de goede kant op!

Sabrina1984
3 December 2009, 14:26
Hoi meiden,
Nou ik denk dat bij mij de :evil: vandaag komen, had vanochtend bij naar het toiletgaan wat bruin/roze bij afvegen :cry: het is nog niet helemaal doorgezet, maar ik denk dat het straks wel gaat komen :cry:

miimii
3 December 2009, 14:43
Hoi meiden,
Nou ik denk dat bij mij de :evil: vandaag komen, had vanochtend bij naar het toiletgaan wat bruin/roze bij afvegen :cry: het is nog niet helemaal doorgezet, maar ik denk dat het straks wel gaat komen :cry:

Balen zeg :( !! Nou hopen dat het dan maar snel doorbreekt, dan kunnen jullie beginnen aan een nieuwe ronde!!

Tessa23
3 December 2009, 15:05
Hier ook niks nog , pff duurd wel erg lang nu , tja 2de ronde pas en begint me nu al te vervelen deze lange cylcus , toch nog testje gedaan en niet zwanger , dus echt wachten op mn ongi..

Tessa23
3 December 2009, 15:11
Kopier hier mn berichtje even wat ik in een ander onderwerp had gezet.

Vanmorgen bij de HA geweest voor de pijnlijke knie af en toe , hij heeft helemaal gekeken en van alles gedaan , rechts is toch niet helemaal in de goede stand , en waar komt het door... door die klote voeten!! Heb sommige al verteld dat ik er aan geopereerd moest worden , en dat zo lang nog duurt , daar door loop ik toch anders en krijg ik langzaam overal last van , hij keek ook naar mn bekken en die stond ook 2cm hoger, rechts dus.. zo krijg ik allemaal van die irritante klachten wanneer ik niet goed nog loop op die voeten :S

En als ik volgende week dinsdag niet ongesteld ben geworden mag ik weer komen en gingen we verder kijken en bloed test doen.. echt een aardige jonge vent, had hem nog nooit gehad.

VickyS
3 December 2009, 15:19
tja Tessa, die lange cyclussen zijn niet echt fijn! ik weet dat sommige hier nog langere hebben maar 35 dagen?? das 2 x minder kans per jaar ;)
Vandaag mijn B-day!! Vanavond lekker romantisch doen met m'n ventje, maar ben nog ongi dus het zal bij knuffelen blijven :o

Tessa23
3 December 2009, 15:20
Ohhh gefeliciteerd meid!!

Tja gelukkig weet ik het zeker als ik volgende week nog niet ongi ben , ga ik in januari met een gerust hart op vakantie haha , 5 januari alweer..

Tam_
3 December 2009, 15:31
VickyS gefeliciteerd! fijne avond!

en idd.. minder kans per jaar.. dat vind ik ook jammer!

Spring
3 December 2009, 15:48
@ Tam_: ja, ik was al erg blij met de 43 dagen. Hopelijk deze ronde hetzelfde of korter! ;-) Kan me voorstellen dat het weer steeds spannender wordt dan. Ik duim voor je dat je alsnog positief zult testen

@ Tessa: balen dat de test weer negatief was :-( Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.

@ Vicky: gefeliciteerd!! Have a nice birthday! ;-)

@ Sabrina: balen :-( Hopelijk weet je snel of het echt doorzet en je verder kunt naar de volgende ronde. Allemaal zwanger in (het begin van) 2010! :-D

@miimii: dat kan je eisprong zijn ja.. Sommige vrouwen voelen dat

miimii
3 December 2009, 16:18
@Vicky Gefeliciteerd!! Fijne dag nog vandaag! :D

@Lin Stel dat dit mijn eisprong is..ben ik dan te laat met klussen :( of kan t nog vandaag??

miss lipstick
3 December 2009, 17:41
Gefeliciteerd Vicky!! :D En knuffel ze vanavond ;)

b0llie
3 December 2009, 17:47
hallo dames
ik kom ook weer eventjes langs
hoe gaat t hier?

suus1
3 December 2009, 19:40
gefeliciteerd Vicky!
Maak er een gezellige avond van!

Nou ik wordt wel gek van mijn lichaam zeg.
Naast die vage buikpijn in mijn onderbuik die nu al een dikke week duurt, ben ik vandaag ook nog misselijk geweest en zijn sinds vanochtend mijn tepels echt mega gevoelig!
(nog nooit gehad).
Als dit allemaal bij het ontpillen hoort hoop ik dat het alleen deze maand is, want je weet zo niet waar je aan toe bent.

Hoe is het met jou Bollie??

epat
3 December 2009, 19:42
@Tam
Kan me voorstellen dat je 35 lang vindt. Ik vond 33 al lang, alles boven de 28 vond ik lang ;) Inmiddels zit ik op 103 dagen (het is wel duidelijk dat er iets niet klopt) en snak ik naar die 33 dagen! Ik duim ook voor je dat je nog positief zult testen!

@suus1
Waar zit je in je cyclus dan (was al aan het reageren, dus sorry als het in je onderschrift staat, die kan ik nu niet zien)?

En gefeliciteerd Vicky!

b0llie
3 December 2009, 19:45
suus, gaat prima met mij
vroeg me ook af waar je zit in je cyclus?

suus1
3 December 2009, 19:49
Zit nu op dag 21 van mijn eerste echte cyclus.
Ben hiervoor dus al heel lang niet meer echt ongi geweest alleen ontrekkingsbloedingen gehad.
Daarom weet ik ook niet precies wanneer mijn NOD dag is helaas.

b0llie
3 December 2009, 19:55
oohke dan
beetje onduidelijk dus
maar afwachten dan
je banner doet t niet :?

suus1
3 December 2009, 19:57
haha nee snap niet hoe ik hem hier neer moet zetten haha.
Was op de site van lilypie en heb er een aangemaakt, maar nu weet ik hem niet te plaatsen.
Vraag het later wel aan mijn vriend haha die heeft er meer verstand van dan ik.

b0llie
3 December 2009, 19:59
geloof dat je de verkeerde code hebt
als je je banner klaar hebt bij lilypie, staat er beneden n hele lijst met codes
je moet de bbc code of iets hebben

suus1
3 December 2009, 19:59
oke en dan tussel de URL zetten of zoiets???
Of gewoon alleen de code?

suus1
3 December 2009, 20:02
Heb hem! dank je!

Zit dus al op dag 22 van mijn cyclus, had het net fout berekend.

jollyjo
3 December 2009, 20:10
Heey Meiden,

Kon niet eerder reageren, op mijn werk loopt de baas te vaak langs en vanavond ben ik wezen sporten. Hier nog steeds geen ongi, alleen nog steeds een beetje bruine afscheiding, heel apart. Manlief neemt straks een test mee en dan ga ik morgenochtend even testen, heb nou zoveel water gedronken, dat het wel verdund moet zijn. Wel een beetje apart allemaal.
Het lichaam zit maar raar in elkaar.

Vicky gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne avond nog.

ik laat jullie weten als ik meer weet!

b0llie
3 December 2009, 20:11
goed gedaan,
kan je tegen je vriend zeggen, kijk us hoe handig ik zelf ben haha

@jollyjo, hopelijk goed nieuws

suus1
3 December 2009, 20:17
Ja inderdaad Bollie zal mijn vriend dat zeker laten weten haha.

@ jollyjo: wat spannend! hoop dat je morgen een positieve test mag krijgen!

b0llie
3 December 2009, 20:22
hmm heb geen steekjes meer
miss is mn eitje al gesprongen dan nu haha
nou iig vanavond en morgen nog klussen voor de zekerheid

suus1
3 December 2009, 20:35
Veel klus plezier!

b0llie
3 December 2009, 20:37
komt vast goed :D

Tessa23
3 December 2009, 21:20
Jollyjo spannend dus voor jou!

Hier geen idee wanneer ik ongi word , wel meer trek in lekkere dingen en puistjes :o

Spring
4 December 2009, 08:22
En, Jollyjo?? Weet je al iets?? Spannend!

Tessa: het klinkt toch goed... vreemd dat de testen negatief blijven. Hopelijk ben je één van de uitzonderingen waarbij de testen niet werken.

Suus1: ik zie in jouw onderschrift staan dat je met de pil altijd 28 dagen was en daarom van dat aantal dagen uitgaat. Weet je wel dat de pil geen echte ongi veroorzaakt en dat dus niets zegt over je cyclus? Als je nog weet hoe je cyclus was voor je aan de pil ging, heb je daar misschien wel iets aan maar ook dat zegt weinig. Ik had namelijk ook altijd een cyclus van rond de 30 dagen voor de pil en heb nu al 51, 66 en 43 dagen gehad :? . Hoop voor je dat de symptomen positief zijn, maar het kan ook echt bij het ontpillen horen en je bent nog niet echt ver in je cyclus, dus het zou wel vroeg zijn voor zwangerschapsverschijnselen.

Miimii: ik geloof dat je eigenlijk te laat bent op het moment dat je ovulatiepijn voelt. Als je dan meteen klust ben je misschien nog net op tijd, maar het eitje moet binnen 12 uur bevrucht worden (binnen 6-8 uur is ideaal) en de zaadjes moeten nog best een weg afleggen. Als je één van de drie dagen voorafgaand aan de pijn hebt geklust, heb je wel kans dat die zaadjes al liggen te wachten op het eitje. Hoop voor je dat het gelukt is. (Hier http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwange ... ng_001.htm (http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwangerworden/bevruchting_001.htm) lees je wat meer uitgebreide info over bevruchting en innesteling. Best verbazingwekkend dat er mensen door de pil heen zwanger raken als je dit zo leest.. ;-) )

Bollie: goed geklust zo te lezen, dus een spannende twee weken voor jou komen eraan.. Leuk!

kruimeltje
4 December 2009, 08:38
Hoi dames,

Ik kom hier ook maar eens meelezen/meekletsen. Ik zal me eerst even beknopt voorstellen.
Ik ben dus Kruimel (echte naam houd ik nog even verborgen), ik ben 36, mijn man is 38 en gisteren is mijn mirena-spiraaltje verwijderd omdat wij graag een kindje willen krijgen.

Willen jullie nog meer weten, vraag het gerust.

Groetjes,
Kruimel

Spring
4 December 2009, 08:54
Welkom Kruimel!

Spannend dus, net begonnen, leuk! Dit wordt dus ook jullie eerste kindje? Ben je al lang samen met je man? Heel veel succes met zwanger raken en klets gezellig mee :-D

Sabrina1984
4 December 2009, 08:57
@Kruimel; welkom! Spannend voor je, veel succes en plezier met zwanger worden!

@Vicky; Leuke verjaardag gehad gisteren?

@Suus1; Bedankt nog voor je verhaal van de drogist! Het is wel goed om te weten dat je daar niet meer zo op let.
Er komen natuurlijk zoveel mensen op een dag en ben ik natuurlijk niet de enige die condooms, zwangerschapstest of ovulatietesten komt halen. Maar internet is toch ook wel erg handig hoor ;)

@jollyjo; Heb je al getest? Wel vreemd inderdaad dat je alleen maar bruine afscheiding blijft houden. Ik hoop voor je dat de test positief is!

Bij mij zijn de :evil: :twisted: vandaag in grote getalen op bezoek! Werd vanochtend wakker met buikpijn en heb geloof ik wel een half uur op het toilet gezeten. Ik merk wel dat ik wat makkelijker kan omgaan met de teleurstelling nu. Ga er gewoon bij voorbaat maar vanuit dat het niet is gelukt, valt het ook niet zo tegen!
Het komt echt wel een keer, alleen niet op bestelling! Helaas... maar daarom blijft het ook zo bijzonder!
Hopelijk brengt 2010 ons meer geluk!

Fijne dag iedereen en succes allemaal!

Spring
4 December 2009, 09:03
Sabrina: balen :-( Wel fijn dat het weer precies 30 dagen is, dan kun je de klok erop gelijk zetten bijna ;-) Hopelijk brengt 2010 ons inderdaad meer geluk.

Sabrina1984
4 December 2009, 09:11
Dankje Lin23. Wat de lengte van mijn cyclus betreft mag ik idd echt niet klagen!
Komt helemaal goed met ons in 2010 (mooi jaar om zwanger te raken toch!)! Ik ga wel ovulatietesten doen deze ronde, gisteravond nog even over gehad met mijn man, hij vind het nu ook wel ok, dan wordt het wat duidelijker wanneer ik mijn eisprong heb.
Hopelijk voor jou deze ronde weer een wat kortere cyclus en een mooie eisprong!

Spring
4 December 2009, 09:28
Dank je wel :-D Ik vind 2010 ook een mooi jaar om zwanger te raken en ook om een kindje te krijgen (hopelijk is ons dat ook gegund) :-D Het is inderdaad wel fijn als je meer weet over wanneer je eisprong is, dat geeft toch meer rust misschien. Succes daarmee

kruimeltje
4 December 2009, 09:33
Welkom Kruimel!

Spannend dus, net begonnen, leuk! Dit wordt dus ook jullie eerste kindje? Ben je al lang samen met je man? Heel veel succes met zwanger raken en klets gezellig mee :-D

Ja wordt ons eerste kindje. Wij kennen elkaar nu ruim 8 jaar en hadden tot voor kort niet echt een duidelijke kinderwens. We vonden het wel gezellig zo met z'n tweetjes, veel mogelijkheden en tijd om leuke dingen te doen en kindjes pasten niet echt in ons plaatje. Maar onlangs begon het bij ons allebei ineens ontzettend te kriebelen ... zo erg dat mijn man er zelf over begon dat hij graag een kindje wilde. En omdat het bij mij ondertussen ook elke keer door mijn hoofd maalde dat ik toch wel graag mama wil worden waren we er snel uit samen.

En nu maa hopen dat het ook allemaal een beetje snel gaat lukken want met onze leeftijden wil je er natuurlijk niet aan denken dat je er jaren mee bezig bent voordat het lukt.

Wij zijn in 2005 getrouwd en ik vind 2010 ook wel een mooi jaar om moeder te worden.

miimii
4 December 2009, 09:49
@Lin Ik heb die link die je me stuurde is zitten lezen, en idd hoe kan het nou dat sommige vrouwen door de pil heen zwanger raken..soms is het wel een beetje oneerlijk he..sommige zijn dr zo lang voor bezig en sommige worden gewoon even door de pil heen zwanger!

Je zou toch moeten zeggen dat als er 20 miljoenzaadcellen vrijkomen er wel 1 bij zou moeten zitten die het eitje bevrucht hahah..

We hebben gisteren nog geklust..voor de zekerheid..je weet maar nooit! ik denk dat ik me eisprong heb gehad want het was op een duidelijk aanwijsbare plek waar ik heel de tijd die steekjes voelde en na 1,5 uur was het opeens weer over..dus ik hoop dat we gisteren nog optijd waren en dat het tekenen waren dat me eisprong dr aankwam..ik heb dat ook weleens ergens gelezen dat als je die steekjes voelt dat dan je eierstok een soort van op knappen staat omdat het eitje wil springen...je leest echt overal wat anders! :|

@jollyjo wat spannend!! hopelijk morgen positief voor jou! Hou je ons op de hoogte?

@Sabrina Balen dat je menstruatie toch is doorgebroken!! Hopelijk brengt 2010 je meer geluk..!!

@ kruimeltje Welkom hierzo! Succes met zwanger worden!! Spannend he!

VickyS
4 December 2009, 11:24
Hoi Kruimel, veel succes met het zwanger worden! 2010 vind ik ook een mooi jaar om mama te worden!
Jollyjo, we zijn allemaal zo nieuwsgierig!
ja vriendlief had gisteren allemaal kaarsjes aan toen ik thuis kwam en we hebben samen gezellig filmpje gekeken. Morgen mag ik een cadeautje uitzoeken, daar is hij niet zo goed in ;)

jollyjo
4 December 2009, 11:51
Heey Meiden,

Ik heb weer wat meldingen gemist zie, kreeg geen berichtje van.

Heb vanmorgen getest, maar was negatief helaas :( Ik snap er nu echt niks meer van. Als ik het weekend niks krijg, ga ik maandag even met de HA overleggen. Heb ook geen zwangersymptonen, maar ook niet echt ongisymptonen dan alleen een beetje afscheiding en dat vind ik dan wel raar, aangezien ik de vorige rondes gewoon echt ongi was... :roll:

Kruimel, welkom!

Ga nu snel weer aan het werk, voordat de baas weer terug komt haha, maar zijn jullie in ieder geval even op de hoogte.

VickyS
4 December 2009, 11:59
hmm, zeer vreemd jollyjo! dat is echt irritant he. negatieve test en ook geen ongi... Blijf duimen voor je dat het toch zo is!

loesje80
4 December 2009, 13:07
Wat balen jollyjo!!!
Vooral de onduidelijkheid :( Ik hoop dat het snel ophelderd, en natuurlijk het liefst met toch positief nieuws!

Hier weinig spannends, mijn ongi is weer bijna over en over een week een weekje aan de baby-klus, hahahahah.

Wel een paar rare dagen gehad. Kreeg woensdagochtend een smsje dat de vliezen van mijn schoonzusje waren gebroken (ze was 1 dec uitgerekend) dus een hele middag hyper geweest, maar ipv goed nieuws kreeg ik 's avonds een smsje dat mijn vader was opgenomen in het ziekenhuis met wondroos aan zijn been. Ik schrok me rot (hij had de dag ervoor wel verteld dat hij antibiotica had gekregen van de HA) Gelukkig is donderdag mijn thuiswerk-dag. Dus meteen afgesproken dat ik naar Geldrop zou komen om hem op te zoeken. Kon ik meteen mijn nieuwe neefje gaan bekijken :D Helaas bleek dat ook niet zo goed te gaan als gehoopt... Na 30 HELSE uren voor mijn schoonzusje, en uiteindelijk met veel zuignappen, tangen en mankracht, is gistermiddag dan toch mijn neefje geboren. In een ander ziekenhuis dan waar mijn vader ligt. Dus mijn zusje en ik, op naar het ziekenhuis in Eindhoven, het mooie, sterke menneke van 1 uur oud bekeken en de niuewe papa&mama geknuffeld. Helaas moesten moeder en zoon nog blijven, maar papa (mijn broertje) 's avonds nog naar huis gebracht en daarna weer bijna een uur naar huis gereden.. Poeh :| Maar ben wel heel blij dat ik de mogelijkheid had om iedereen ten steun te zijn! Nu wachten op het bericht dat mijn schoonzusje met Tjarko naar huis mag. Mijn vader moet iig t/m maandag blijven. Dus voor mij dit jaar geen sinterklaas :cry: Maar goed, volgend jaar weer en dan met mijn neefje van een jaar :D

Voor de meiden die nog gaan testen binnen nu en snel, ik duim heel hard!!!
En voor de overige meiden, we gaan voor (begin) 2010!!!

Beer
4 December 2009, 13:10
Ik plaats mijn berichtje ook hier:

He meiden,

ik doe sinds afgelopen maand ook aan de ovulatietesten. Nou klussen mijn vriend en ik om de dag, ik heb eergisteren, woensdag, geklust en vandaag een positieve ovulatietest. Ik heb er gisteren ook een gedaan maar die was naar mijn idee net niet positief. Vandaag is hij gelijk aan controlestreep/bijna donkerder dan mijn controlestreep. Als ik vanavond wederom ga klussen, zou dat dan nog net op tijd zijn voor mijn ovulatie? Klussen gaat namelijk pas lukken na 10.00 uur Ik heb al wel twee dagen wat last in mijn linkeronderbuik/lies. Temp is nog niets veranderdt! Wat denken jullie?

Kus Beer

miimii
4 December 2009, 13:18
@jollyjo Je houdt het wel spannend hoor! Maar wel irritant dat je nu nog geen duidelijkheid hebt! Ik hoop toch nog op een positieve test voor je!!

@Loesje Jeetje wat een verhaal! Maar Gefeliciteerd met je neefje!! Wel een heftige bevalling zeg!! Ik hoop dat als ik ga bevallen dat het dan wel wat soepeler verloopt! Ik vind dat verhaal met die zuignappen maar niks...maarja het kindje moet er uit he!
Rot voor je vader zeg! Beterschap!!

@Beer Ik zou het echt niet weten, ik zit een beetje met het zelfde probleem..ik gebruik geen ovulatietesten! Maar ik heb gisteren waarschijnlijk me eisprong gevoeld ieder geval steekejs dus bij mij kwam die er ook aan of hij is inmiddels al geweest! Ik weet ook neit of klussen nu nog nut heeft!

suus1
4 December 2009, 13:23
@ Lin: Ik weet dat ik misschien wel een hele andere lengte van cyclus heb, maar voor het gemak maar even van 28dagen uitgegaan (je moet toch wat he?) haha.
Ga 10 dec dan ook een extra sensitive test doen, om toch wat te weten te komen.
En anders gewoon wachten tot mijn eerste ongi.
En idd denk dat het allemaal van het ontpillen komt, maar baal er wel van want het voelt allemaal niet fijn (als het nou voor een goed doel was!).
x

Teigetje
4 December 2009, 13:32
Hey meiden

Ik denk dat ik niet meer op het forum ga komen... Ik ben deze morgen naar de gyn geweest en het zat weer niet juist... Ik kan dus op een natuurlijke wijze gemakkelijk zwanger worden maar het wordt niet naar de juiste plaats gebracht...

Ik ben er helemaal niet goed van omdat ik het nu na zeven weken (en niks krampen of bloed) echt niet meer verwacht had... Dit zijn twee zware klappen op één jaar...

Ik moet maandag terug en dan gaan ze zien of het er vanzelf af komt of dat ik weer geoppereerd moet worden... Ik denk dat ik het niet meer ga aandurven om op een natuurlijke wijze zwanger te worden om een derde klop te vermijden en dat ik ga vragen naar IVF... Het is een ingrijpende bedoening, maar dit ook telkens hoor... Ik ben volledig gecrasht nu... Heb me al enkele keren bij zware klappen heel sterk gehouden (heb twee jaar geleden mijn vader ook plotseling verloren)... Maar nu kan ik het echt niet meer aan...

Er is maar één op de duizenden waarbij het zo mis gaat, dus wees niet ongerust... Ik hoop dat het voor jullie allemaal mag lukken en dat jullie een klein wondertje krijgen volgend jaar!!!

Dikke kussen...

loesje80
4 December 2009, 13:37
Jeetje teigertje... :( Wat een ontzettend heftig nieuws, en zeker voor de 2de keer!
Ik kan niet zeggen dat ik het me voor kan stellen, want daar is het te heftig voor.
Ik denk hard aan je en probeer je digitaal wat warmte en kracht te sturen om deze klap uiteindelijk toch te boven te komen...
Ik hoop dat IVF toch jullie wonder mogelijk zal maken!
Hele dikke digi-knuffel!!!

suus1
4 December 2009, 13:40
Jeetje teigertje sterkte met verwerken van dit verdriet.
Ik hoop voor je dat als de tijd rijp is en je gaat voor ivf, dat het lukt en dat je dit achter je kan laten.
dikke knuffel

Tessa23
4 December 2009, 13:54
Jeetje Teigetje wat een ontzettend klote nieuws voor jullie!! Leef met jullie mee meid (ook al heb je er niet zoveel aan) Ik hoop dat als je de stap naar IVF zet het allemaal gaat lukken!

Jollyjo wat jij beschreef heb ik ook behalve de afscheiding niet , echt vreemd , geen zwangerschaps klachten maar ook geen ongi klachten , ik mocht dinsdag naar de HA bellen als ik nog niet ongi was , (was er gister voor mn knie dus kwam goed uit om daar over te beginnen)

Loesje , gefeliciteerd met je neefje maar wat een verhaal zeg!!

kruimeltje
4 December 2009, 14:20
@ Teigertje: Wat een rotverhaal meid. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie in de toekomst (met een beetje hulp) toch een mooi kindje kunnen krijgen.

@ Loesje: Gefeliciteerd met je neefje en beterschap voor je vader!

@ Jollyjo, Tessa & Suus: Spannend hoor ... ik hoop dat jullie toch positief gaan testen.

Spring
4 December 2009, 14:43
Jeetje, ik schrik me rot Teigetje, wat ontzettend vreselijk voor je. :cry: Echt niet in woorden uit te drukken. Logisch dat dit een klap teveel is en dat je het er heel zwaar mee hebt! Heeeeel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel. Ik hoop dat je snel een goede zwangerschap mag beleven en in 2010 een mooi wondertje in je armen houdt.

Spring
4 December 2009, 14:47
suus: ja, lastig is dat inschatten he? Maar je hebt goede kans dat je 'gewoon' een normale cyclus van rond de 30 dagen hebt volgens mij, als je de meeste onderschriften zo leest. Ik had gewoon 'pech' (er zijn ergere dingen natuurlijk! ;-)) dat het bij mij veel langer duurde dan 30 dagen.

Beer: je eitje springt binnen 12 tot 36/48 uur na een positieve ovulatietest. Ze adviseren meestal als je de dag voor de positieve test hebt geklust, de dag van de test ook nog te klussen en de dag daarna voor de zekerheid ook. Als je in elk geval gisteren al geklust hebt ben je dus ruim op tijd, maar vanavond en morgen een ekertje extra kan dus geen kwaad ;-) Veel plezier

Loesje: inderdaad heftig zeg. Wel alles goed met je neefje? Gefeliciteerd in elk geval! Goed dat je zo'n steun bent voor iedereen. Ik hoop dat je weekend een beetje mee zal vallen en dat je vader snel weer beter is.

Jollyjo: inderdaad vreemd :-( Hopelijk snel duidelijkheid voor jou. Tessa: voor jou natuurlijk ook.

Tam_
4 December 2009, 15:24
@Tam
Kan me voorstellen dat je 35 lang vindt. Ik vond 33 al lang, alles boven de 28 vond ik lang ;) Inmiddels zit ik op 103 dagen (het is wel duidelijk dat er iets niet klopt) en snak ik naar die 33 dagen! Ik duim ook voor je dat je nog positief zult testen!

Wat vervelend Epat! 103 dagen al.. wat frustrerend zal dat zijn.. Is er al onderzoek gedaan oid?

@ Teigetje.. Heel veel sterkte met t verwerken van deze tweede klap.

@ de rest, ik weet ff niet meer wat er allemaal gezegd is :oops: ik loop een beetje achter, dus zal straks nog eens goed lezen!

Hier inmiddels dag 39 en ik verwacht mn menstruatie nu wel elk moment. Buikpijn!

jollyjo
4 December 2009, 15:46
@ Teigertje, wat onzettend K*T voor je zeg! Ik hoop echt voor je dat het met de IVF snel lukt en je alsnog een wondertje op de wereld zet. Heel veel sterkte toegewenst!!

@ Loesje, gefeliciteerd met je neefje, maar wel heftige bevalling en verhaal van je vader zeg.

@ Lin en Tessa, ik vind het ook raar allemaal en baal een beetje. Ongesteld worden is al balen, maar dit is niet ongesteld te noemen, maar zwanger ben ik volgens de testen ook niet. Hoe bedoel je onduidelijk! :roll:

Nou ja we wachten wel weer, anders ga ik volgende week de HA ook bellen. Tessa, ik ben benieuwd wat jouw HA zegt volgende week dinsdag. Laat je het even weten, misschien heb ik er ook wat aan.

b0llie
4 December 2009, 16:49
wat een hoop gekletst hier

@kruimeltje, welkom hier
@teigetje, jeetje zeg, n dikke knuffel vanuit hier
@beer, geloof dat 2 dagen voor je ei zowiezo goed is

ik had hier steekjes n dag na mn posi ovu test
die test was eergister, maar mn temp is nog niet echt omhoog geschoten, komt miss nog?

nix vergeten hoop ik :oops:

Tessa23
4 December 2009, 23:29
Zal het zeker laten weten Jollyjo!

Slaap lekker allemaal!

jollyjo
6 December 2009, 21:08
Heey Meiden,

wat is het hier stil geweest het weekend! Iedereen lekker aan het sinterklazen! Wij zijn goed verwend door de sinterklaas! :)

Ik hoef de HA ook niet meer te bellen. Vanmiddag had ik ineens goed wat bloed bij het afvegen, dus het is toch gekomen. Ik snap het niet helemaal, maar nu weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Wel balen natuurlijk!

Jullie nog nieuws?

Prettige avond!

b0llie
6 December 2009, 21:11
hier nog steeds op t wachtbankje
dus niet echt nieuws hehe
balen dat je ongi is gekomen,maar je weet wel waar je aan toe bent

kruimeltje
6 December 2009, 21:41
Mijn man meent zich te herinneren dat ik ca. 2 weken geleden heel licht bloedverlies heb gehad. Toen had ik mijn spiraaltje nog en ik werd normaal gesproken helemaal niet ongesteld. Ik weet nog wel dat het in het weekend was.

Als dit inderdaad een vorm van menstruatie was dan zou mijn eitje binnenkort moeten springen toch?
Ik ben benieuwd of de Ovulatietesten binnenkort een streepje laten zien.

Het is heel vreemd maar nu we hebben besloten om ervoor te gaan kan ik gewoon niet wachten totdat ik zwanger ben ... terwijl ik het tot voor kort prima vond om geen kinderen te hebben. Herkent iemand dit?

b0llie
6 December 2009, 21:43
ja hier ook zo hoor
als je eenmaal besluit om eraan te beginnen wil je ook gelijk dat t raak is
maar dat word wel wat minder hoor
iig hier wel, nu in ronde 4
maar denk dat als t na n aantal rondes nog steeds niet is gelukt dat ik wel weer dat gevoel krijg

suus1
6 December 2009, 22:53
Haha ja dat heb ik ook!
je bedenkt je al een tijdje dat het wel begint te kriebelen, maar denkt: we stoppen met anticonceptie en we zien wel.
Maar zodra je begint wil je dat het allemaal gelijk lukt!

Ik vind het dan ook erg moeilijk om geduldig af te wachten tot ik mijn eerste echte ongi krijg, en heb heel stiekem al een vroege test gedaan (die je 6dagen van te voren kan doen).
Helaas negatief, maargoed grote kans dat ik veel te vroeg heb getest, ik weet mijn precieze NOD dag niet eens! haha.
Achja geduldig afwachten lijkt de enige optie.
Heb trouwens sinds gister niet meer dat rare vage pijnlijke gevoel in mijn onderbuik, alleen nog wel gevoelige tepels.
Dus hopelijk gaat het ontpillen snel en heb ik mijn volgende cyclus nergens meer last van :)

@jollyjo: jammer dat het niet gelukt is deze maand. maargoed gelukkig maar dat je zekerheid hebt.

Tessa23
7 December 2009, 00:33
Jollyjo , jammer meid maar je weet nu waar je aan toe bent , dat is ook fijn , ik wacht nog en heb nog steeds geen ongi klachten , maar ja zwanger ben ik ook niet , langere cyclus dit keer..

Spring
7 December 2009, 08:03
Wij zijn goed verwend door de sinterklaas! :)
Ik hoef de HA ook niet meer te bellen.

Ik las eerst deze twee zinnen en dacht 'JA, ze is zwanger!' maar de volgende zin zag ik dat ik verkeerd had begrepen.. Jammer zeg :-( Balen dat je toch ongi bent geworden. Ik heb dat ook een keer gehad, dat ik al 2 of 3 dagen wat bruinrood verlies had en het daarna doorzette. Hopelijk is de komende ronde weer normaal en brengt 2010 ons geluk!

Tessa: nog steeds best spannend voor jou dus.. Toch raar geweest dan, die positieve ovulatietesten. Misschien je eitje proberen te springen maar niet helemaal gelukt?? Is het al twee weken geleden dat je de laatste positieve test had? Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Kruimeltje: ik had dat ook, zeker de eerste ronde. Daarna ging het wel weg en dacht ik meer 'we zien het wel', maar nu ik bedenk dat we inmiddels bijna een half jaar bezig zijn (in januari) begin ik toch weer erg ongeduldig te worden! ;-) Maar goed, we moeten toch afwachten helaas..

Tam_
7 December 2009, 11:49
Goedemorgen allemaal.
Leuk weekend gehad? Nog sinterklaas gevierd?

JollyJo, balen dat deze ronde nou ineens zo lang was!

Tessa, ga je morgen de huisarts bellen?

Bij mij is dag 42 begonnen. Heb me er maar bij neergelegd dat t weer een lange ronde is.
Komende ronde ga ik er niet zoveel mee bezig zijn. Heb een heleboel leuke dingen in het vooruitzicht, trouwdag van een vriendin, vakantie met mn man, diploma-uitreiking, kerst, oud en nieuw. Dus dat is lekker veel afleiding.
De ronde daarná ga ik beginnen met temperaturen. Dan kan ik dat een tijdje doen, voordat ik naar de huisarts stap. Tegen die tijd ben ik alweer een jaar bezig namelijk.

Vind t echt fijn dat ik hier soms mn gedachten even op kan schrijven. Als ik t dan hier neergezet heb, blijf ik er niet meer zo over doormalen in mn hoofd :)

Sabrina1984
7 December 2009, 12:51
Hey meiden,

Heel wat teruglezen na het weekend! Wat een hoop nare berichten, Teigetje dikke knuffel en veel sterkte!
De moed niet opgeven hoor! Ik duim dat je een kleine in je handen mag hebben in het nieuwe jaar!
@Jollyjo: Balen zeg, maar wel prettig dat je nu weet waar je aan toe bent en met een nieuwe ronde kan beginnen.
@Loesje: Gefeliciteerd met je neefje, klinkt als een behoorlijk zware bevalling (zo is het bij mijn zus ongeveer ook gegaan :| twee jaar geleden) Hoe gaat het nu met je vader?

Vrijdag bij mijn zus geweest en mijn nichtje opgehaald van speelzaal. Zo schattig, toen ze me zag zij ze 'hé, tante Sabrina' daarna begon ze te huilen. Heel zielig, maar mijn zus vertelde later dat ze dat vaker doet de laatste tijd, dan is ze gewoon heel blij dat je haar op komt halen. Ik heb voor haar gezorgd de hele dag omdat mijn zus rust moet houden van de verloskundige. Ze is nu 6 maanden zwanger en had vorige week ineens last van weeen. Niet zo goed dus, ze moet volledig rust houden nu. Zaterdag met de familie sinterklaas gevierd daar, was echt super gezellig. Sinterklaasspel gespeeld. Mijn zwager had die dag met mijn nichtje een klein jack russel puppie opgehaald (en niks verteld van tevoren :shock: ) Was dus een hele verassing! Echt super schattig (7 weken oud). Mijn nichtje had het ook al een paar keer over een puppie gehad, maar ja wist ik veel :? haha.
Ze zei zaterdag steeds Eva schootje zitten (wilde ze het puppie op schoot) echt heel leuk :D

Fijne dag iedereen en succes weer met alles!

Dianneke
7 December 2009, 14:52
Dag allemaal,

Ben hier heel lang niet geweest, door verhuizing enz. Nu in nieuwe huis weer van plan het forum een beetje te volgen. Zal proberen nog wat terug te gaan lezen, nu niet echt tijd voor. Zijn er sinds oktober nog veel mensen zwanger geworden?
Ik in elk geval niet, inmiddels dag 39 van ronde 5... Voel niets dus ben niet zwanger en aan het wachten op menstruatie. De teleurstelling wordt gelukkig per maand minder, ben er al op ingesteld dat het niet lukt. Ben van plan te gaan temperaturen als ik nu weer ongi wordt. Moet nog wel ff rectale thermometer kopen, heb alleen zo'n oording maar die zijn toch te weinig betrouwbaar hiervoor, als je met je oor op je kussen hebt gelegen meet je zo een halve graad hoger dan het oor wat niet op het kussen lag, weg verschil tussen voor en na ovulatie.
Hoe gaat het met iedereen?

Tam_
7 December 2009, 15:08
Hey Dianneke,
Leuk dat je er weer bent!
Is het helemaal gelukt met verhuizen? Voel je je al thuis in het nieuwe huis?

Goed dat je t zegt van zo'n oorthermometer, daar had ik dus nooit aan gedacht! haha

loesje80
7 December 2009, 15:44
@ jollyjo: Wat balen meid, wel duidelijkheid, maar niet helemaal de duidelijkheid die je hoopte :( Maar dan kan het dus nu een echt kerstkindje worden? Of is je eisprong wat later en wordt het een oud&nieuw-kindje ;-)

@ Tem, wat naar van je hele lange cyclus. Wel fijn dat je de volgende ronde zoveel afleiding hebt! En daarna aan de temp, dan kan de HA iig niet zeggen dat je niet lang genoeg hebt gewacht met een afspraak!

@ Dineke, hoi! Ik doe sinds november mee aan het forum en ben net begonnen aan ronde 2. Verhuizing helemaal naar wens verlopen?

Met mijn neefje gaat alles gelukkig goed. Bij mijn vader schiet het nog niet zo op, dus dat is wel sneu voor hem. Volgens mij verveel je je dood in zo'n ziekenhuis als je alleen een heel pijnlijk been hebt, maar je verder niet ziek voelt. Maar goed, woon een uur rijden van het ziekenhuis, dus kan er pas donderdag weer langs.
Ben net bij de HA langs geweest. Heb al zo'n 3 weken wat buikkrampen (maar de eerste 2 weken dacht ik nog dat het een goede reden had :lol: ) Afgelopen zaterdag op zondag echt niet kunnen slapen van de pijn, ook niet uitgestrekt kunnen liggen, dus maar helemaal opgerold met een kussen tegen mijn buik :cry: Het gaat nu al wel beter maar ik voel mijn buik de hele tijd door. Helaas zijn ze druk met de griep-prik, dus ik heb een afspraak voor volgende week maandag. Maar ik heb de assistente beloofd dat als ik koorts krijg of dat het erger wordt dat ik dan meteen kom... Voel me dan zo'n muts, tel dat het niks is en dat ik gewoon buikkramp heb om niks. Van de andere kant, als het niet iets bijzonders is, weten ze vast snel hoe ik eraf kom :D

Zijn er nog meiden met (bijna) hun NOD? Spannend!!!

Dianneke
7 December 2009, 17:19
@loesje, wat vervelend die buikkrampen. Hoe is je cyclus, of weet je dat nog niet omdat je net gestopt bent met de pil ofzo?

@tam: jouw cyclus wil ook nog steeds niet helemaal naar wens gaan zie ik, rare dingen toch, vrouwenlijven. Verhuizing is wel naar wens verlopen, alleen nog steeds veel rommel overal. Beneden ziet het er inmiddels wel aardig uit, en onze slaapkamer is al bijna een oase van rust, maar in de rest van het huis lijkt het nog steeds alsof er een bom ontploft is, vreselijk. Hang nu ook met 1 arm over de printer en de andere op een paar postvakjes te typen, niet ideaal, maar ik heb weer een werkende pc en internet!

Tam_
7 December 2009, 18:12
@ Loesje, Ik denk bij mezelf ook heel snel: stel dat het niets is. Maar drie weken kramp en er niet van kunnen slapen is toch wel een reden voor een bezoek aan de huisarts. Hopelijk gaat het snel over!

@ Dianneke, idd rare dingen, vrouwenlijfen. ik snap mn lijf af en toe echt helemaal niet!
Wij liepen de afgelopen rondes btw aardig gelijk..en nu ook ongeveer. Alleen zit ik op dag 42 vandaag.

jollyjo
7 December 2009, 18:41
@ Loesje, ik heb geen idee wanneer mijn nieuwe nod zal zijn. Deze ronde was 38 dagen, daarvoor steeds korter, dus eigenlijk geen peil op te trekken nog. Ga nu op tijd weer beginnen met ovutesten en dan kijken of ik deze keer mijn ei wel kan vinden. Vorige week dacht ik dat ik ongi werd en dat werd ik niet, toen dacht ok ben er vanaf, werd ik ineens echt ongesteld, dus als nog deze week weer niet klussen.... daar hou ik niet van.
Tis wat.
Vervelend dat jij van die krampen hebt, dat is inderdaad niet echt prettig. Hopelijk ben je er snel vanaf.

Dianneke, leuk dat je er weer bent. Geeft altijd veel rommel zo'n verhuizing, hebben wij toen ook gehad, niks aan!

loesje80
7 December 2009, 19:27
@ Jollyjo: zo klinkt het net als pasen, eieren zoeken ;-) Ik hoop dat het wat duidelijkheid geeft, ovu-testen. Heb je dat afgelopen keren ook gebruikt? Ik begin vast met duimen voor een goede, vruchtbare ronde!!!

@ Dianneke: ik ben blij dat mijn vriend&ik beide vanuit niet al te grote kamers naar een "grote mensen" huiszijn verhuisd en alles vrij snel in orde was (in een weekend ;-) ) Mijn cyclus is redelijk regelmatig. Ik ben in mei gestopt met de nuvaring en we hebben het toen een tijdje met condooms gedaan. Had toen een langzaam oplopende cyclus, 28-29-29-31-33. en sinds eind oktober zijn er geen condooms meer in het spel en was mijn afgelopen ronde 31 dagen. Dus best prima als zeg ik het zelf. Maar heb nooit buikpijn gehad (ook nooit last van mijn menstruatie) dus vind het wel vreemd dat ik dat nu opeens heb. Heb ergens het idee dat het door de folium komt, hahahaha. Maar dat zal wel niet, volgende internet is 0,4 mg per dag voldoende, maar zou geen bijwerkingen moeten hebben... Dus ik hoop maar dat het of snel van zelf over gaat of dat de dokter er wat mee kan. En ach, verder niet te veel aan denken, en lekker aan de klus ;-)

Tessa23
7 December 2009, 20:54
ben vandaag lekker wezen winkelen met vriendlief die was vrij!

Ja tam ga morgen HA bellen , wel makkelijk eigenlijk zo HA in opleiding die een lange cyclus in de gaten wilt houden , dan ben ik misschien maar een leer project voor hem haha maar t is ook in mijn voordeel toch?

Ik heb verder geen idee meer hoe het zat met die ovu testen van toen , misschien is mn ei idd niet gesprongen , ik heb toen nog door getest maar niks te bekennen , denk gewoon het ontpillen ofzo.

Spring
8 December 2009, 08:18
Tessa: wel vreemd, maar na die 7 positieve testen werd hij dus weer negatief of weet je dat niet meer? Hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt, want dit is wel raar. Het is wel pas je tweede ronde toch? Misschien inderdaad nog ontpillen.

Loesje: vervelend zeg, zo'n buikpijn. Goed dat je de dokter hebt gebeld want er zo lang last van hebben is niet echt normaal lijkt me en de dokter weet misschien waar het aan ligt.

Tam_: onduidelijk zeg.. Voel je iets wat een ongi kan aankondigen? Jammer dat je ronde nu weer zo lang is.

Sabrina: wat een lief verhaal van je nichtje :-) Ik heb ook zo'n schattig nichtje, zij is nu 4 en zegt af en toe zo'n grappige en lieve dingen. Ik zie haar heel vaak en laatst had ze bij ons gelogeerd en toen gingen we samen winkelen en zat ze achter in de auto en toen zei ze 'ik hou van jou tante Lin' Echt liefff, je hart smelt dan :-D

Sabrina1984
8 December 2009, 09:01
@Lin: Echt geweldig is dat! Daar kun je zo van genieten he! Ik zie mijn nichtje gelukkig ook vaak, ze logeert iedere week een nachtje bij mijn ouders en ik woon daar vlakbij. Gelukkig maar want de tijd gaat wel snel vind ik, ze wordt zo snel groot!

Fijne dag allemaal!

Dianneke
8 December 2009, 10:51
Ik ben ook al verliefd op mijn kleine neefje, die is alleen nog maar 2 maanden, maar hij lacht nu al zo schattig! Heeft al de ondeugende oogjes van zijn vader. Is een pluspunt van onze verhuizing, mijn schoonzusje en zwager wonen in dezelfde straat!
Mijn schoonzusje weet als enige dat wij ook een kindje willen en daarom mag ik mijn neefje volgens mij extra vaak knuffelen en op schoot. Zij heeft er zelf bijna 4 jaar over gedaan om zwanger te worden en weet dus als de beste hoe moeilijk dat wachten kan zijn. Ik hoop echt dat het bij ons niet zo lang hoeft te duren.

Tam, idd onze cycli lijken wel wat op elkaar! Als we nu eens beide zwanger zouden mogen worden...

Lin, las dat je rechten gestudeerd hebt. Hoe is het in jouw omgeving/beroep, zijn er veel die al jong kinderen willen? Ik voel me een beetje een buitenbeentje terwijl ik toch al 25 was toen we een kinderwens kregen! De meesten zijn toch zeker 27/28 voor ze over kinderen gaan nadenken. En 30+ is geen uitzondering! Wij willen heel bewust nu al kinderen, carriere is leuk, maar komt toch op de tweede plaats.

Dianneke
8 December 2009, 11:00
Tessa, grappig een huisarts in opleiding, wat wil hij precies van je cyclus in de gaten houden dan?

Loesje80: fijn he, een gewoon huis, ik kan er ondanks de rommel en de badkamer die nog niet af is toch al heel erg van genieten. Je cyclus klinkt idd wel regelmatig, vreemd dat je dan nu zo'n buikpijn hebt. Lijkt me idd niet van de foliumzuur, da's gewoon een vitamine, daar zou je toch geen buikpijn van moeten krijgen. Maar goed, huisarts afwachten dan maar.

Spring
8 December 2009, 11:36
Dianneke: Wat leuk dat je nu zo dichtbij je neefje woont! Mijn broer en nichtje wonen ook zo'n 500 meter verderop, dus dat is erg gezellig. Toen ze klein was (vanaf de geboorte) heb ik haar helemaal veel gezien en dat was ook een fantastische tijd. Het is zo mooi om te zien hoe zo'n wondertje zich ontwikkelt en een 'echt' mens wordt met gevoelens en gedachten.

Lin, las dat je rechten gestudeerd hebt. Hoe is het in jouw omgeving/beroep, zijn er veel die al jong kinderen willen? Ik voel me een beetje een buitenbeentje terwijl ik toch al 25 was toen we een kinderwens kregen! De meesten zijn toch zeker 27/28 voor ze over kinderen gaan nadenken. En 30+ is geen uitzondering! Wij willen heel bewust nu al kinderen, carriere is leuk, maar komt toch op de tweede plaats.

Bij mij is het denk ik hetzelfde als in jouw kringen.. Er zijn weinig mensen die vroeg kinderen willen. Veel collega's zijn een stuk ouder dan ik (ik was een vroege leerling en heb alles in de minimumtijd gedaan) en beginnen nu, rond hun 30ste aan kinderen. Ze zeggen vaak tegen mij dat het een voordeel is dat ik eerst carriere kan maken, omdat ik nog zo jong ben. Ze weten dus niet dat dat nu juist niet de planning is, haha ;-) Wij willen inderdaad ook juist graag jong aan kinderen beginnen (ik zal minstens 24 zijn en mijn vriend 27 als er een kindje geboren mag worden). Ik ben al bijna 8 jaar samen met mijn vriend en we wonen nu ook al 1,5 jaar in ons huisje. We zijn er allebei ook echt ontzettend aan toe, eigenlijk al best een tijdje, maar hebben bewust gewacht tot ik iets ouder was en we een leuk/ruim huis hadden en beiden een leuke baan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn werk echt super leuk vind en kinderen dus ook graag wil combineren met een carriere. Ik denk dat ik 3,5 of 4 dagen zou blijven werken, waarvan ik misschien 1 dag thuis kan werken. Mijn vriend gaat dan ook minder werken, die wil ook graag veel tijd met de kinderen door kunnen brengen. Maar goed, het moet eerst nog lukken natuur lijk ;-) Heb jij al nagedacht over hoe je dat gaat doen? Ben jij nu 25?

Spring
8 December 2009, 11:39
Overigens komt carrière voor mij ook op de tweede plaats (ik weet niet of dat duidelijk is in het verhaaltje hierboven). Mijn vriend, ons geluk samen en hopelijk straks ons gezinnetje is onbetwist nummer 1! :-D

kruimeltje
8 December 2009, 13:21
Ik heb juist heel lang getwijfeld om aan kinderen te beginnen omdat het mij zo moeilijk lijkt om werk en kinderen te combineren.
En ik vind mijn werk heel leuk en wil er ook niet mee stoppen.

Nu ben ik 36, manlief is 38 en nu begint die biologische klok zo hard te tikken ... en ik wil niet te laat zijn, dus de knoop maar doorgehakt.
Spiraaltje eruit en gaan voor het echie!

Hoe het straks met werken gaat, geen idee? Eerst maar zien zwanger te worden ... de rest is van latere zorg.

Dianneke
8 December 2009, 16:25
Lin, grappig, ik heb ook alles in minimumtijd gedaan + was vroege leerling. Daarom denkt iedereen ook dat ik eerst mijn specialisatie en promotie-onderzoek (ben ik ook nog mee bezig) af zal maken voor ik aan kinderen wil beginnen. Mensen vullen dat toch al snel in, omdat het past en "de meesten" het zo zouden doen. Wij zijn nu 6 jaar samen, allebei net 26 jaar en wonen ruim 3 jaar samen, eerst in een klein flatje, nu dus in een huis. Ik wil ook 4 dagen blijven werken, waarvan ook 1 dag thuis, mijn man wil ook wel graag 4 dagen werken maar met zijn werk is het niet zeker of dat kan, ik kan gelukkig mijn promotie-onderzoek voor het grootste deel wel thuis doen, alleen afspraken met professoren en dergelijke natuurlijk niet, maar dat is maar 1x per maand.

Kruimel, ik vind het knap dat je zo lang hebt kunnen wachten, mijn moeder zegt ook steeds dat ik nu geen kinderen moet krijgen, eerst moet genieten van samen van alles ondernemen, (ze weet niet dat we dat wel willen), maar de kriebel is bij ons te groot om te weerstaan. Hoewel ik er voorlopig ook nog wel enige vrede mee kan hebben als het niet lukt, dan gaan we lekker weer ver op reis, vaak uit eten met vrienden enz. Het probleem is alleen dat ik waarschijnlijk over 1,5 jaar zelfstandige wordt en daarmee mijn inkomen verlies als ik met zwangerschapsverlof ga, niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht, maar komt tijd, komt raad.

anita
8 December 2009, 16:34
@ kruimeltje, goed van jullie dat je voor een kindje hebt gekozen. Je zult merken als je starks zwanger bent dat je werk ineens een stuk minder belangrijk voor je is en dat alles wel op zn plek gaat vallen. Hopelijk mag je snel zwanger worden!!!! succes 8-)

Tessa23
8 December 2009, 16:50
Dianneke geen idee , hij had het over bloed prikken om te kijken of mn eisprong geweest was ofzo ? ja geen idee echt geen verstand van.. ik ben vast zn leer project op dat gebied haha , ach als ik wijzer word..

Spring
9 December 2009, 08:08
Lin, grappig, ik heb ook alles in minimumtijd gedaan + was vroege leerling. Daarom denkt iedereen ook dat ik eerst mijn specialisatie en promotie-onderzoek (ben ik ook nog mee bezig) af zal maken voor ik aan kinderen wil beginnen. Mensen vullen dat toch al snel in, omdat het past en "de meesten" het zo zouden doen. Wij zijn nu 6 jaar samen, allebei net 26 jaar en wonen ruim 3 jaar samen, eerst in een klein flatje, nu dus in een huis. Ik wil ook 4 dagen blijven werken, waarvan ook 1 dag thuis, mijn man wil ook wel graag 4 dagen werken maar met zijn werk is het niet zeker of dat kan, ik kan gelukkig mijn promotie-onderzoek voor het grootste deel wel thuis doen, alleen afspraken met professoren en dergelijke natuurlijk niet, maar dat is maar 1x per maand.

Kruimel, ik vind het knap dat je zo lang hebt kunnen wachten, mijn moeder zegt ook steeds dat ik nu geen kinderen moet krijgen, eerst moet genieten van samen van alles ondernemen, (ze weet niet dat we dat wel willen), maar de kriebel is bij ons te groot om te weerstaan. Hoewel ik er voorlopig ook nog wel enige vrede mee kan hebben als het niet lukt, dan gaan we lekker weer ver op reis, vaak uit eten met vrienden enz. Het probleem is alleen dat ik waarschijnlijk over 1,5 jaar zelfstandige wordt en daarmee mijn inkomen verlies als ik met zwangerschapsverlof ga, niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht, maar komt tijd, komt raad.

Dat komt inderdaad wel erg overeen zo dan :-) Wij hebben gewacht met samenwonen tot we samen een huisje konden kopen en dat hebben we dus vorig jaar gedaan. Mijn vriend wilde eigenlijk het liefst meteen vorig jaar al beginnen met proberen, maar ik was net aangenomen voor mijn droombaan waarbij ik even af wilde wachten of dat allemaal goed zou gaan en ik het ook echt leuk zou vinden. Nu ik dat allemaal weet zijn we dus begonnen, maar we hebben net als jullie in principe wel de tijd. We willen het allebei liever vandaag dan morgen, maar hebben er ook vrede mee als het iets langer duurt, zolang het maar lukt. :-) Mijn vriend wil het liefst 4 kinderen en ik twijfel tussen 2 of 3 dus wat dat betreft lijkt het me ook leuk om jong moeder te worden. Willen jullie maar één kindje of vind je het niet erg als het tweede kindje eventueel zonder betaald zwangerschapsverlof komt?

Kruimel: bij ons verwachten de mensen op het werk ook dat ik zal wachten totdat ik wat verder opgeklommen ben en veel van mijn collega's doen hetzelfde als jij hebt gedaan. Net als Dianneke is bij ons de wens alleen nu al zo groot dat ik daar echt geen weerstand aan kan en wil bieden. Bovendien heeft mijn vriend gezegd dat hij best drie dagen wil gaan werken als ik het druk heb op mijn werk/ meer zou willen werken, dus dat moet goed komen. Ik wil trouwens zelf wel graag minstens 1 dag in de week (naast het weekend) thuis kunnen zijn, het kindje gaat zeker voor alles. We zullen zien, eerst maar eens kijken of het allemaal mag lukken.

jollyjo
9 December 2009, 09:25
Goeiemorgen allemaal,

@ Tessa, ben je al bij de HA geweest? Wat zei hij?

Ik heb ook eerst getwijfeld of ik wel kinderen wilde, maar toen een relatie verbroken werd, werd het al lastig om kinderen te krijgen. Met mijn huidige man (die ik nu 4 jaar ken) gaat het allemaal goed en wil ik nu ook wel kinderen. Dat ik dan al 29 ben heeft in mijn geval niks met carriere te maken. Ik wil ook wel blijven werken als we een kindje hebben. Alle dagen thuis zitten, is niks voor mij. Ik denk dat ik 3 dagen blijf werken. Mijn man gaat ook 4 dagen werken, dus dan hoeft de kleine maar 2 dagen naar de creche en voor de rest zijn wij gewoon thuis. :D

Iemand nog bijzonderheden of is iedereen weer aan het wachten?

Prettige dag vandaag

Tam_
9 December 2009, 11:11
hey allemaal,

Leuk om te lezen dat er meer meiden zijn die niet zo nodig eerst carriere willen maken en daarna eventueel kinderen.
Volgens mij kan een leuke baan prima samen gaan met een gezinnetje. Als ik om me heen kijk (zussen, vriendinnen) dan is dat juist een hele leuke (ook drukke) combinatie. Mijn zus is bijv. 29, heeft drie kinderen en is altijd 2,5 dag blijven werken. Nu doet ze hiernaast ook een aanvullende studie, zodat ze toch kan doorgroeien in haar functie.
Ik zelf kan heel goed vanuit huis werken, dus als ik zwanger zou raken, ga ik meer thuis werken. Mijn man wilde ook al langer kinderen dan ik, omdat hij graag jong vader wil worden. (hij is 29)

Interessant zo'n carriere-kinderen-gesprek :)

Verder geen nieuws hier. Dag 44, ik voel een record aankomen ;)

miimii
9 December 2009, 14:22
Hoi meiden!
ik ben even een paar dagen niet op het forum geweest, omdat ik teveel bezig ben met zwanger worden!!
Ik kreeg van de week te horen dat me nichtje zwanger is..zij was augustus gestopt met de pil..en ik was zo blij voor haar en dr vriend..
Maar toen opeens werd ik ook zo verdrietig ik ben sinds november 2008 gestopt met de pil en ik ben nog steeds niet zwanger..in juni is de innesteling niet goed gegaan..en nu nog niet zwanger..
ik ben opeens zo bang dat ik nooit een kindje kan krijgen...ik kan wel janken :cry:
Toen ik net aan de pil was begonnen vergat ik weleens een pil en dan nam ik hem de volgende dag teglijkertijd met die andere nu ben ik zo bang dat het daar door komt..ik had microgynon 30 dat is een van de lichtste pillen..dus aan de ene kant denk ik niet dat het zoveel kwaad kan maar toch nu maak ik mezelf helemaal gek :cry:

Tessa23
9 December 2009, 14:27
Morgenvroeg 9 u moet ik langs de HA, ben benieuwd wat hij wilt doen , hij wilt zich dus ook specialiseren in dit soort dingen stond in een brief die ik gister ontvangen heb , vandaar dus..

Sorry als ik niet op de hoogste ben Miimii maar mag je niet naar en jaar naar de HA als je nog niet zwanger geworden bent ?? Snap idd dat je je zo voelt..

loesje80
9 December 2009, 14:28
Ik heb pas sinds een tijdje dat ik kinderen wil (ben 29) maar wil ernaast zeker blijven werken. En in het onderwijs moet dat prima kunnen. En vriendlief zei van het weekend dat hij graag een papa-dag zou willen. Dus dan kunnen we er voor de kids zijn en blijven werken. Moet er nl niet aan denken om alleen maar thuis te zitten, dat wordt voor niemand leuk 8-) Tja, en als het allemaal gaat zoals ik hoop, hoop ik op minstens 2 kindjes...
Maar goed, nu eerst wachten op mijn vruchtbare week. Doe niet aan ovu-testen of tempen, dus uitgaande van mijn cycli, is mijn eisprong tussen dinsdag en zaterdag. En aangezien volgende week bijna de donkerste week van het jaar is, lijkt klussen me een mooie avondvulling ;-)

miimii
9 December 2009, 14:31
Ja dat d8 ik ook..we zijn sinds april echt bezig voor een kindje die eerste maanden waren om te ontpillen..alleen toen gebruikte we zelden een condoom..

Ik ben een tijdje geleden naar de HA geweest en die vond het nog niet nodig om me door te sturen naar een gynaecoloog :|

Moet ik hier dan werk van maken..?

loesje80
9 December 2009, 14:35
Ik zou het nog een keer aan de HA vragen, heb je ovu-testen gedaan of getempt? Ik weet dat een vriendinnetje van mij er stiekem wat maanden bij had geteld toen ze naar de HA ging en dat bleek inderdaad niet goed te zitten. Nu zijn ze bezig met IUI 4. Maar als ze hadden gewacht tot ze echt 1 jaar officieel bezig waren was er nu wrsch net bepaald welke stappen er genomen zou gaan worden. Dus als je zelf graag naar een gyn wil, zou ik toch een beetje door zeuren...
Succes (of is sterkte beter? Dat vind ik zo negatief klinken... Ik hou het op SUCCES)!!!

miimii
9 December 2009, 14:43
Nee ik heb nooit ovutesten gebruikt en ook niet getempt..miss moet ik dat eerst eens gaan proberen..ik heb dit jaar wel heel erg lopen sjoemelen met blaasontstekingen om de 2 maanden heb ik bijna blaasontsteking gehad (Nu weer :roll: :| :( ) dus dan kreeg ik steeds antibiotica..nu heb ik weer een kuur maar deze kan ook tijdens de zwangerschap, heb hier speciaal om gevraagd!
Ik ga als me kuur af is naar een andere huisarts..omdat ik buiten de stad ben verhuist...dus misschien kan ik er bij deze HA om vragen..! :roll:

Tam_
9 December 2009, 14:50
@ Miimii: Je hoort wel vaak dat huisartsen vragen of je getemperatuurd hebt en ze anders aanraden om dat eerst te gaan doen. Dus misschien kan al beginnen en dan straks bij de nieuwe huisarts een afspraak maken.
Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Hoever ben je nu in je cyclus? (omdat in je onderschrift nog staat: 18 nov nod)

miimii
9 December 2009, 15:07
@Tam ik zit nu op dag 22 van mijn cyclus, ik moet rond 18 december weer ongesteld worden! ik had november geschreven in mijn onderschrift haha moet december zijn :oops:
Ik zou dan volgens mijn berekening 5 dec mijn eisprong hebben gehad, hebben toen geklust en die 2 dagen ervoor ook..!
Ik hoop niet dat de blaasontsteking ergens invloed op heeft gehad(eisprong)..ik heb best wel een zware kuur nu maar deze mag ook tijdens de zwangerschap..dus stel ik zou zwanger zijn dan kunnen ze gelukkig geen kwaad..alleen ik had natuurlijk die week ervoor een schimmel..jaa ik ben lekker bezig he! toen heb ik ook medicijnen gehad!

Wanneer zou ik moeten gaan tempen denk je??

Tam_
9 December 2009, 15:15
@ Miimii: Ow December ;) haha
Ellendig die blaasontsteking en schimmel. Je lijf werkt niet echt lekker mee. Balen is dat. Ik heb geen idee of zoiets invloed zou kunnen hebben.
Beginnen met temperaturen kan je volgens mij t best op de eerste dag van je nieuwe cyclus. Moet je misschien even uitzoeken, ik heb me er ook nog niet echt in verdiept. Ik ga niet komende ronde, maar die erna ook beginnen.

Spring
9 December 2009, 15:50
Tempen kun je volgens mij inderdaad het beste vanaf de eerste dag en dan twee maanden ongeveer, dan heb je een behoorlijk beeld als het goed is (er is een topic dat lijstjes en grafieken heet, volgens mij is daar veel info te vinden).

Tam_: Hopelijk ga je niet tempen over twee rondes (niet meer nodig misschien ;-))...

miimii
9 December 2009, 15:52
@Tam Jaa heel ellendig! Kreeg zaterdagavond opeens last van heel veel plassen en het ging zeer doen gelukkig hadden we toen al geklust! denk niet dat het deze ronde raak is..maarja we zullen het wel zien..

ik heb wat informatie gezocht over tempen..je moet de 1e dag van je cyclus beginnen en dan daarna elke ochtend op t zelfde tijdstip ongeveer als je nog in je bed ligt iedergeval..dat staat op die site! weet niet of t precies klopt..
hoelang zijn jullie al bezig om zwanger te raken?

miimii
9 December 2009, 15:54
@Lin okee dan ga ik daar ook even kijken :D thnXx

Tam_
9 December 2009, 16:04
Lin: Ja ik hoop het toch stiekem wel een klein beetje heel erg nu ;)
Ik voel me vandaag een soort van anders. Steekjes bij mn lies en ben de hele tijd een beetje slapjes. Geen ongesteldheidsgevoel meer te bekennen.
Ik deed nog wel zo mn best om er vanuit te gaan dat het niet raak is, maar t lukt me steeds minder goed.

MiiMii: wij zijn bezig vanaf maart 2009, 9 maanden dus nu. Maar vanwege de lange cyclus zit ik nog maar in ronde 7.

Spring
9 December 2009, 16:33
Wij zijn bezig sinds eind juni/ begin juli, ongeveer 5 maanden nu. We zitten in ronde 4, vanwege de langere cyclussen.

Tam_: ik hoop het voor je: zou wel super zijn zo net voor de feestdagen! Wanneer wil je testen? Je zou al best overtijd kunnen zijn toch.... spannend!

Miimii: ja, je moet elke ochtend op hetzelfde tijdstip tempen en voor je opstaat/gaat plassen. Als je afwijkt, ziek bent of bv nachtdienst heb gedraaid kan het resultaat niet betrouwbaar zijn. Als je eisprong is geweest stijgt je temp de dagen erna met ong 0.4/0.5 graden en blijft dan hoog tot een ongi (als je zwanger bent, blijft hij dus hoog!)

VickyS
9 December 2009, 19:43
hoi dames! net de kerstboom weer van de zolder gehaald en het huis versierd :mrgreen:
ik had ook liever niet van die langere cyclussen gehad, is nu gokken wanneer mijn ei komt maar ik denk tussen 14-21 december dus volgende week flink klussen hahaha.
hoop ook een mooi kerstcadeau te krijgen. als ik met kerst geen alcohol drink (heb dan nog geen idee of het raak is of niet) gaat mijn familie al wel iets vermoeden denk ik..
stiekem alcoholvrije wijn meenemen ;)

Dianneke
9 December 2009, 19:48
@miimii, nog even een tip voor temperaturen (had ik een paar dagen geleden ook al gegeven geloof ik) geen oorthermometer gebruiken, alleen in je anus is echt betrouwbaar. Een paar maanden erbij optellen bij de huisarts is niet heel handig om te doen, je krijgt misschien sneller een verwijzing, maar je kunt geen goede informatie geven over die maanden (hoe vaak je gemeenschap enz) je zet daarmee de huisarts en vervolgens ook de gynaecoloog op het verkeerde been. Daarnaast zijn de richtlijnen voor wanneer de huisarts verwijst niet voor niets zo, je hebt dan namelijk nog een grotere kans op spontane zwangerschap dan bij "zwangerschap met medische hulp", en waarom zou je dan voor niets die hele molen ingaan? Stress is ook niet goed voor je cyclus.

Lin, wij willen beide graag 3 kinderen, nog een reden om op tijd te beginnen, + dat ik nooit een goede cyclus heb gehad, mijn moeder ook niet die had ook moeite om zwanger te raken (uiteindelijk wel 3 dochters) en ik heb een hormoonstoornis gehad, ze dachten dat dat van de pil kwam, maar dat is nooit met zekerheid vastgesteld omdat ik op dat moment geen zin had om te stoppen met de pil alleen om te kijken wat er dan gebeurde, ik studeerde toen namelijk nog en had absoluut geen behoefte aan een ongewenste zwangerschap. Achteraf klinkt dat nu heel gek, toen was ik als de dood om "zomaar" zwanger te zijn en nu proberen we het al een half jaar en lukt het niet...

Off topic: nu ga ik koken, mijn man komt weer eens pas om 20.00 thuis...

Miepje80
9 December 2009, 21:54
@Dianneke; dat is heel normaal hoor, als je het niet wilt denk je dat je overal zwanger van kan worden en als je het wilt lijkt het ineens een wereldwonder als het gebeurt! Dat frustreert mij ook enorm. Het ene moment vraag ik me af of het ooit gaat lukken, vervolgens denk ik; wie weet is het volgende maand zover!

Spring
10 December 2009, 08:23
Helemaal herkenbaar Dianneke. Ik ben ook ooit de pil vergeten (dacht ik, bleek niet zo te zijn, maar toen was het te laat) toen ik 17 was (met dezelfde vriend als nu) en vond mezelf natuurlijk te jong om dat 'risico' te lopen, dus een morningafterpil gehaald.. Vraag me weleens af of dat geen kwaad heeft gekund en vind het heel raar dat ik toen die pil heb 'moeten' nemen, terwijl nu blijkt dat de kans wel heeeel klein was dat ik daardoor zwanger zou zijn geraakt. Kan de vruchtbaarheid van je moeder trouwens iets zeggen over je eigen vruchtbaarheid? Niet altijd natuurlijk, maar zit daar wel een erfelijke factor bij voor zover je weet? Mijn moeder was beide keren meteen na het stoppen met de pil/ spiraal zwanger, dus bij mij klopt het tot nog toe niet ;-)

loesje80
10 December 2009, 09:33
ik had ook liever niet van die langere cyclussen gehad, is nu gokken wanneer mijn ei komt maar ik denk tussen 14-21 december dus volgende week flink klussen hahaha. hoop ook een mooi kerstcadeau te krijgen.

Wat leuk VickyS, dan gaan we gelijk op, ik heb ook cycli tussen de 29 en 33 dagen en denk dat mijn eisprong tussen 15&21 december is. Dit is ronde 2, maar vorige ronde was vriendlief vnl kansloos zuipen met vrienden (1 jaarlijkse traditie) dus voor mijn gevoel is aankomende week voor het eerst echt "hopelijk-baby-verwek-week" :) Ben heel erg benieuwd!
Vind het wel gezellig om te zien dat er iemand gelijk met me op gaat!

@ De rest, ik hoop dat het bij jullie zonniger is dan hier :cry:

VickyS
10 December 2009, 12:57
@loesje. dat had ik vorige maand ook, hadden wel geklust maar op de cruciale momenten zat vriendlief in Praag op zuipweekend...
dus volgende week idd een hoop ik verwek baby week! denk dat we vanaf dit weekend alvast om de dag gaan klussen, is nooit vervelend ;)
Succes iig!

jollyjo
10 December 2009, 13:54
@ Lin en Dianneke, tis inderdaad een wonder om zwanger te raken. Sommige mensen vergeten 1x de pil of het condoom scheurt en ze zijn zwanger en als je dan zwanger wilt worden, dan moet je er vanalles voor doen eigenlijk en dan lukt het niet. Tis raar verdeelt zo.

Hier is de ongi weer zo goed als verdwenen, kunnen we eindelijk weer aan de klus, aangezien ik voor deze week of al dacht ongi te worden, dus het wordt wel weer hoog tijd. Ga al vroeg met ovutesten beginnen om te kijken of mijn eisprong wel komt en of ik het merk/zie

Groetjes

Teigetje
10 December 2009, 13:58
hey meiden

ik had vorige week vrijdag een berichtje gelaten dat ik waarschijnlijk niet meer op het forum kwam en ik wou eerst ook niets laten weten voor morgen...
Maar alles spookt nu zo hard door mijn hoofd dat ik het toch even kwijt moet...
Ik ben vrijdag naar de gyn geweest en die heeft een inwendige echo gedaan. Toen zei hij dat hij niets meer in de baarmoeder zag zitten en het waarschijnlijk terug een BBZ was maar nu in de rechtereileider (met als gevolg dat mijn beide eileiders niet zouden werken)... Dus ik was zeer emotioneel en vreselijk aangedaan. Ik moest maandagmorgen terug komen om te zien of het vanzelf eraf ging komen of dat ik geoppereerd moest worden. Ik heb mij echt vreselijk gevoeld van het weekend omdat ik al in mijn gedachten moest nemen dat ik aan IVF moest beginnen denken omdat ik niet natuurlijk zwanger zou kunnen worden.

Maandagmorgen ben ik terug naar de gyn geweest en hij zei dat hij ineens wel iets in de baarmoeder zag zitten, maar dat het hartje niet klopte en dat dit normaal wel het geval moest zijn (was 7 weken toen). Want als je hormonen tussen de 6000 en 10000 zitten moet het hartje normaal kloppen (en dat was vorige week vrijdag al het geval: 8000). Maar hij zei dat er in héél uitzonderlijke gevallen het hartje pas later begon te kloppen, maar dat ik wel sterk in mijn gedachten moest houden dat het heel waarschijnlijk een miskraam zou zijn.

Nu ben ik langs de ene kant al blij dat het in mijn baarmoeder zit, want dat wil zeggen dat mijn eileider(s) toch nog werken. Maar je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik nu superzenuwachtig ben en helemaal niet weet waar te kruipen van de spanning...

Voila ik moest het even kwijt...

miimii
10 December 2009, 14:06
Thnx voor de tips meiden!

@Dianneke Werkt temperaturen ook niet goed onder je oksel?? want op de plek waar het het betrouwbaarste is doe ik de thermometer liever niet :oops:
Ik was vorige jaar november gestopt..toen waren we nog niet gelijk bezig voor een kidnje maar was wel al gestopt met de pil dus ik kan gewoon tegen me nieuwe HA zeggen dat ik vanaf vorig jaar gestopt ben..daar moet hij toch wel wat mee kunnen denk ik..
Hoop wel dat het een beetje een aardige dokter is waar ik me in ga schrijven want er zitten kwallen bij!

Veel meiden die deze week flink moeten klussen zie ik!
ik hoop dat het bij ons deze maand toch is gelukt zou een fantastisch kerstcadeau zijn toch!

Het is idd soms niet eerlijk verdeeld de een wil heel graag een kindje en doet er heel lang over en de ander die er nog nit overnadenkt raakt met de pil zwanger...ging het bij iedereen maar zo makkelijk!

miimii
10 December 2009, 14:11
@Teigetje Jeetje meis wat een verhaal!
Ik snap dat je harstikke zenuwachtig bent en het even niet meer weet!
Ik wens je heel veel sterkte en ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal nog goed komt, en dat je binnekort toch nog een kloppend hartje te zien krijgt!

Knuffel!

jollyjo
10 December 2009, 14:15
@ Teigertje, jemig zeg, je hebt wel wat te verduren hoor! Ik hoop echt voor je dat jij die uitzondering bent dat het hartje wat later gaat kloppen. Wel prettig dat het in je baarmoeder zit, dan gaat dat wel goed, nou hopen dat de rest ook goed is. Heel veel sterkte toegewenst.

Tessa23
10 December 2009, 15:24
Kopier mn verhaal ff hier van ander onderwerp hoor!

Hey meiden ,

Ben vanmorgen naar de HA geweest , hij heeft mn buik na gevoeld , niks vreemd aan verder ,mocht ik over 2 weken nog niet ongesteld zijn mag ik terug komen , hij wilt zich er dan verder in verdiepen, moest wel bloed prikken voor suiker , schildklier en zwanger (wat hij ook niet verwacht nu) maar suiker en schildklier omdat dat in de familie zit bij ma en oma en daarom kon het ook uit blijven zei hij.

Nog wat , ik ben als de dood voor bloedprikken , zit ik daar met mn vriend , heb ik een jonge meid , zegt ze oooo hier geen ader te zien , moeten we toch naar andere arm , en ja daar komt de prik , ik al lang misselijk omdat het niet wou , kwam daar dus ook geen bloed uit!! was door mij zei ze omdat ik zo bang was , en toen kwam er een ander bij een oudere en hup gelijk goed :S lag niet aan mij zei ze.. en dan moet je net als ik zo bang zijn dan duurd het aardig lang!

VickyS
10 December 2009, 15:47
Jeetje Teigetje. wat moet er nu niet allemaal door je hoofd spoken! We leven allemaal met je mee en hopen het beste!!

x

Tessa23
10 December 2009, 15:51
pff teigetje je word als maar in spanning gehouden he , sterkte meid..

miss lipstick
10 December 2009, 16:14
@ teigertje, sterkte meid, duim voor een kloppend hartje!

@ Tessa; ook alweer hier? :P Wat balen van dat bloedprikken! Als ze bij mij mis prikken, zet ik het op een rennen geloof ik :shock:

loesje80
10 December 2009, 18:25
even snel tussen het koken door: Teigertje, wat een verhaal zeg! Wat rot! Ik hoop dat je naast het goede nieuws dat het toch geen BBZ is, het hartje ook nog op gang komt!
Heel veel geluks ************

Dianneke
10 December 2009, 20:27
Jeetje Teigetje, kan me voorstellen dat die spanning bijna ondraaglijk is. Lichtpuntje dus wel dat het op de "normale" wijze zwanger worden nog kan. Duim voor je dat het toch goedkomt, je krijgt wel veel voor je kiezen hoor.

Tessa, hoeveelste cyclusdag zit je nu? Ik zou dat ook voor jezelf opschrijven, ivm dat het heel handig is om later te weten op welke cyclusdag er bloed geprikt is, voor het geval de HA dat niet heeft opgeschreven, daar hangt de uitslag namelijk vanaf.

Miimii, onder je oksel is temperatuur eigenlijk helemaal niet betrouwbaar, dan kun je nog beter in je mond doen en dan onder je tong vrij ver naar achteren zodat de thermometer tegen het vlees aanligt. Er zit dan nog wel enige variatie in de temperatuur die je meet, maar het is beter dan je oksel. En als je vorig jaar al gestopt bent met de pil kun je dat gewoon eerlijk zeggen. Als je wilt weten of de dokter aardig is, zou ik een kennismakingsgesprek vragen, als het niet klikt zoek je een andere!

jollyjo: succes met ei zoeken.

Hier nog geen tekenen van naderende ongesteldheid, ook geen kwaaltjes (op stressklachten na door nieuw huis + nieuwe werkplek ook nog sinds 1,5 week), maar morgenavond heb ik een feest en wil eigenlijk of genieten van een wijntje en natuurlijk nog liever van het idee mama te worden dus ga morgen maar testen, hoewel ik er eigenlijk niet in geloof om zwanger te zijn. Het was zo'n stressvolle maand, dat kan niet goed zijn voor de hormonen.

kruimeltje
10 December 2009, 20:50
Oh Teigertje wat een zenuwslopende periode moet dit voor je zijn.
Eerst de angst voor een BBZ en dan nu is het wel op de goeie plek terechtgekomen maar klopt het hartje niet.
Ik hoop zo voor je dat het hartje alsnog op gang komt.

Liefs,
Kruimel

Teigetje
10 December 2009, 21:26
merci voor alle woorden en alle duimen... Nog dertien en een half uurtjes en dan hoop ik iets meer te weten... Ik wil het echt gewoon weten of het nu goed is of niet, ik wil het echt weten...

Ik ben nu al twee dagen misselijk ook en als ik een goede zwangerschap heb, heb ik dat er allemaal voor over... dan wil ik alle kwaaltjes aangaan, maar als dit nu geen goede zwangerschap is, ben ik dat echt wel beu pfffff...

Spring
11 December 2009, 07:54
Teigetje: wat een verhaal zeg :-( Heel veel sterkte straks.

Dianneke: spannend! Weet je al iets??

jollyjo
11 December 2009, 08:20
@ Teigertje, heel veel sterkte straks. Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt!

miimii
11 December 2009, 09:27
Teigetje sterkte straks!!!

miimii
11 December 2009, 11:33
nog 7 dagen tot me NOD..me borsten zijn gevoelig vooral de zijkanten en me tepels..en ik voel me zo vreemd..netalsof ik ziek ga worden maar dan anders..of t komt door die medicijnen van de blaasontsteking :roll: maar gisteren voelde ik me niet zo :|

gewoon afwachten ik zal mezelf wel gek maken!! hihii

Teigetje
11 December 2009, 12:28
Jippie hip hoi jippie hip hoi jippie hip hoi!!!!!

Ik mag eindelijk eens goed nieuws verkondigen!!!
De gyn zag een hartje kloppen en het was ook allemaal normaal wat hij zag!
Ik ben uitgerekend voor 27 juli... Ik moest nog wel voorzichtig zijn.
Hij zei dat hij nog nooit iemand had gezien zoals mij (ik zal dat maar als compliment nemen zeker ;))

Sabrina1984
11 December 2009, 12:59
Jippie hip hoi jippie hip hoi jippie hip hoi!!!!!

Ik mag eindelijk eens goed nieuws verkondigen!!!
De gyn zag een hartje kloppen en het was ook allemaal normaal wat hij zag!
Ik ben uitgerekend voor 27 juli... Ik moest nog wel voorzichtig zijn.
Hij zei dat hij nog nooit iemand had gezien zoals mij (ik zal dat maar als compliment nemen zeker ;))

WAUW TEIGETJE!!!!!! Geweldig, super gefeliciteerd! Wat een goed nieuws zeg!!
Echt fijn, vanaf nu kun je eindelijk lekker gaan genieten! En de kwaaltjes idd maar voor lief nemen, het is nu voor een goed doel he :) ! Ik ben echt heel blij voor je! :D

miimii
11 December 2009, 13:12
Wat een goed nieuws Teigetje!!! Geniet van je zwangerschap meis! Je hebt het verdient!!!!! :D

kruimeltje
11 December 2009, 13:41
WAUW Teigertje! Dat is goed nieuws!!! Dan heeft ons duimen dus echt geholpen.
Ga er nu lekker van genieten dat je zwanger bent. En inderdaad die kwaaltjes horen erbij maar nu je weet waar je het voor doet heb je het er vast graag voor over.

miss lipstick
11 December 2009, 13:53
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Teigerrrrrrrr; van harte gefeliciteerd!!!!! Moeke ;) ben echt heel erg blij voor je...

jollyjo
11 December 2009, 14:22
Teigertje, dat is super goed nieuws!!!! Nu lekker gaan genieten!! Moet je nog wel weer een keer voor controle dan, om dat je voorzichtig moest zijn?
Ben heel blij voor !!!!! :D

miimii
11 December 2009, 14:51
Ik heb hele duidelijke steken in me onderbuik en ik weet zeker dat het niet me darmen zijn... :roll:

miimii
11 December 2009, 14:52
nu is het weer weg..! :?

loesje80
11 December 2009, 15:27
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Teigerrrrrrrr; van harte gefeliciteerd!!!!! Moeke ;) ben echt heel erg blij voor je...
Sluit me hier volledig bij aan! Eindelijk echt genieten na al die spannende weken... Wat heb jij een bijzonder weekend! (en daarna natuurlijk ook ;-) )

Spring
11 December 2009, 16:19
Ik ook! Wat fijn dat je nu goed nieuws mocht vertellen! Geniet ervan :-D

Dianneke, al nieuws?

Teigetje
11 December 2009, 17:31
@JollyJo: ik moet inderdaad 22 december al terug om alles goed op te volgen...
Bedankt voor de felicitaties en ik hoop inderdaad dat ik er nu nog zeven en een halve maand van mag genieten!!!

annalize
11 December 2009, 19:41
@miimii: maak je zelf niet gek hoor! Iedereen heeft wel 'ns steekje hier of daar. Je praat je zelf anders vanalles aan. Wacht gewoon maar rustig je NOD af, dat geeft de enige zekerheid... helaas :x

b0llie
11 December 2009, 19:46
teigetje, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
gefeliciteerd :D

suus1
11 December 2009, 21:01
Gefeliciteerd tijgertje!!!
Na alle tegenslag heb je het dubbel en dwars verdient om nu lekker te gaan genieten van je zwangerschap!

Tam_
11 December 2009, 23:35
@ teigetje: super om zulk positief nieuws te horen!! Ben helemaal blij voor je!

@dianneke, had jij nog getest?

Hier is ronde 8 begonnen finally. Dit was wel de meest onrustige, onzekere ronde tot nu toe en ik ben blij dat ik nu duidelijkheid heb. Blijft natuurlijk balen, want je houdt toch altijd nog en klein beetje hoop..

suus1
12 December 2009, 09:30
@ tam: balen zeg, maargoed je hebt zekerheid das ook wel fijn.

kruimeltje
12 December 2009, 14:39
Wij komen net terug van de meubelboulevard. Een nieuw bed uitgezocht/gekocht. Helaas levertijd tot eind februari dus we moeten er nog even op wachten. Het lijkt wel zwanger worden ;) alleen hierbij krijgen we een verwachte levertijd te horen en bij zwanger worden is het echt afwachten wanneer en of het komt.

Op de terugweg reden we langs de Intratuin, nou alleen al op de parkeerplaats kon je over de auto's lopen. Echt superdruk. Eerst wilde ik er nog even langs gaan even kijken of ik nog iets leuks kon vinden voor de kerst maar toen we zagen hoe druk het was zijn we snel doorgereden naar huis.

Aphrodite
12 December 2009, 17:09
Woeoeoeoeoeoeoe Teigetje, fantastisch zeg! Ben helemaal blij voor je!
Gefeliciteerd!

Tessa23
12 December 2009, 18:55
mooooiii teigetje , fijn dat je het hartje hoorde!

hier even druk geweest..gister vreemde dag gehad,verhaal komt nog wel.

maaaaar vanmorgen naar de wc..en yes eindelijk ongi geworden.. haha nu hopen op een korte cyclus en heb ik volgens berekening in onze vakantie mn eisprong , dus in spanje!! hahaha.. en ronde mn verjaardag kan ik testen! 21 jan..

loesje80
12 December 2009, 19:01
Heey meiden!
@ Tam, balen dat het echt ronde 8 is nu, maar wel fijn dat je weer waar je aan toe bent. Veel kerstgeluk deze ronde!
@ Kruimeltje, wat fijn alvast een soort Pré-zwangerschap met duidelijke date, bevruchting gister, bevalling in feb ;-) Ik duim dat de echte bervuchting niet op het nieuwe bed wacht!!!
@ Tessa, dat klinkt als de ideale ronde, dat moet geluk brengen!!! Ga je nog ovu-testen gebruiken of nog gewoon zien hoe het gaat...

Ik heb een erg vol weekend, vandaag mijn oma verhuisd (op anderhalf uur rijden) en meteen haar 87 verjaardag gevierd. Zou het stiekem zo leuk vinden als ik voor kleinkind 2 mag zorgen en dat zij het kindje nog meemaakt!! Maar bedacht op de weg van huis dat ik het vroeger zo heerlijk vond als ik een lange cyclus had, hoe minder ongi, hoe beter! En omdat ik er toen echt nooit last van had (was altijd weer fijn, onverwachts ongi) en nu denk ik de hele tijd, wat voel ik, waarom is mijn cyclus niet gewoon precies 28 dagen met standaard een ei op dag 14, hahahahahah

Gister was trouwens nog een spannende avond. Had op school het afscheid van een congierge. Het afscheid was vooral gezellig met wat jonge collega's. Werden we door wat mensen aangezien voor leerlingen (hahaha, volgens mij zijn leerlingen op het gymnasium max 20) Heerlijk als je al 29 bent :lol: :lol: Toch maar op tijd naar huis (wat was het gezellig, maar ja, druk weekend!) kom ik op het station... Geen treinen op het traject wegens een botsing :evil: Gelukkig wilde vriendlief me wel ophalen. Komen we ons dorp binnenrijden... POLITIE :shock: Mocht vriendlief blazen :o :o En hij had om 6 uur wel 2 biertjes gedronken. Dus toen de agent vroeg of hij had gedronken, zei hij netjes ja... Gelukkig had hij daarna wel gegeten en was het ondertussen 9 uur, dus... Niks aan de hand :D Maar vond het wel spannend! Vriendlief heeft tot vanmiddag geroepen "Zat ik toch bijna in de gevangenis" Hij vond het volgens mij nog spannender dan ik, hahahha.
Nu even een avondje alleen op de bank, heerlijk. Bellen met een vriendin, tv kijken, laptop in de buurt! Morgen voorbereiden en dus naar Antwerpen, naar een optreden van Clouseau 8-) 8-) !!!

Dianneke
12 December 2009, 19:02
Teigetje, wat super! Ik gun je nu echt een super-relaxte zwangerschap verder, dat heb je wel verdiend.

Tam, balen dat je ongesteld bent, maar de duidelijkheid is soms ook wat waard.

Hier niet zwanger, donderdagavond getest, echt negatief. Gisteren heerlijk veel (nogal lekkere) wijn gedronken dus, ook wel eens fijn, maar was liever met m'n gedachten bij iets ander fijns geweest. Ook nog geen tekenen van ongesteldheid helaas, dag 44 inmiddels alweer. We zullen zien wanneer het weer wat wordt. Misschien wel vruchtbare periode rond oud en nieuw, lijkt me wel wat, een jaarwisselingskindje. Mijn zusje zit voor een aantal maand in australie, vroeg vorige week al of ik zwanger was, terwijl ze helemaal niet weet dat we bezig zijn, heel bizar. Ik hoop dat ik haar als ze terugkomt kan vertellen dat dat inderdaad zo is, zou wel bijzonder zijn, maar reken er maar niet op.

loesje80
12 December 2009, 19:17
@ Dianneke: Wat naar zeg, dat je zo lang moet wachten... EN als het nou voor het goede doel is. Maar wel een goed vooruitzicht, een oud&nieuwjaarskindje en bijzonder nieuws voor je zus!
Stiekem hoop ik ook dat het deze ronde raak is, dan kan ik mijn zusje op haar verjaardag vertellen dat ze tante wordt (ze is 30 jan jarig, en zal dan 8 weken zijn..) Ach ja, de ronde erna ben ik rond 8 weken als mijn vader jarig is ;-) Laat ik maar geduld hebben :)

Dianneke
12 December 2009, 19:19
Loesje, we wachten gewoon af, onze tijd komt nog wel!

loesje80
12 December 2009, 19:23
Is ook zo, geduld is een schone zaak en de komende weken zijn zo lekker vol met leuke dingen, dan is wachten minder moeilijk :D

loesje80
12 December 2009, 21:41
wat ik nu weer tegen ben gekomen...
http://www.mamaenzo.nl/kinderwens/zwanger_worden/artikel/babydieet-alles-over-vruchtbaar-voedsel
Er staan helemaal geen kerstgerechten bij ;-) Maar ben wel echt een melk-drinker... Maar eet ook graag cruesli met yoghurt bij mijn ontbijt...

Spring
13 December 2009, 09:25
Dianneke: jammer zeg dat de test negatief was.. Wel in de avond getest dus en vandaag je langste cyclus voorbij.. Vreemd. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Ik hoop mijn vruchtbare dagen ook voor/met kerst te hebben, dan worden het spannende feestdagen. Eind januari een familievakantie gepland staan, dus zou het echt super vinden als we dan goed nieuws mogen vertellen.. Maar ja, geduld he?! ;-)

Tessa23
13 December 2009, 13:10
Ja zeker klote als je een lange cyclus hebt..

Vriendlief is iets aan t maken met kip in de keuken , nou dat word een zooitje haha.. hij eet doordeweeks op t werk :P

loesje80
14 December 2009, 14:34
Wat balen meiden, van die lange cycli! Ik vind 33 dagen al zo lang... :oops:
Raak nu steeds meer in dubio, of ik de volgende ronde (als die komt ;) ) toch aan de ovu-testen ga. Niet dat we niet genoeg klussen, maar ik zou het wel fijn vinden als ik een beetje weet wanneer ik "baby"klus, en wanneer ik "gezellig"klus en wanneer is dus mijn NOD heb. Maar goed, ik zie het wel deze ronde. Deze week nog even om de dag klussen en rond oud&nieuw testen. Spannend. Liep net door school en dacht: Stel je voor dat ik na de vakantie opeens door school loop met een groot geheim, dat ik zwanger ben :lol: Lijkt me wel een super geheim!

miimii
14 December 2009, 14:36
wat is het hier stil..!
Als het deze ronde niet is gelukt dan zijn mijn vruchtbare dagen met Oud en Nieuw :D

Heb sinds zaterdag avond het gevoel dat ik ongesteld moet worden, beetje buikpijn..maar moet t vrijdag pas worden..
Heb ook heel de tijd zo'n druk in me onderbuik en onderrug! :| Was vanmorgen kotsmisselijk toen wat gegeten..was het weg..nu ben ik weer misselijk!
ook me darmen maken al een paar dagen hele vreemde geluiden..en me tepels doen zeer..en me borsten zijn ook supergevoelig..!

En dan denk ik Zou HEt misschien....??? :D

maarja het kan natuurlijk ook nog een beetje van de blaasontsteking zijn alhoewel het kuurtje nu bijna is afgelopen :|

we wachten het maar af :?: :roll:

loesje80
14 December 2009, 14:38
SPANNEND MIIMII.
Nog maar een paar nachtjes tot je NOD! Weet je die zeker of is die op de gok? Kan me goed voorstellen dat je vaak denkt: Zou het, zal het deze keer dan toch...
Ik duim voor je!

Spring
14 December 2009, 14:49
Inderdaad spannend Miimii, het klinkt goed! Hopelijk zijn het de voortekenen. succes met wachten!

miimii
14 December 2009, 14:52
SPANNEND MIIMII.
Nog maar een paar nachtjes tot je NOD! Weet je die zeker of is die op de gok? Kan me goed voorstellen dat je vaak denkt: Zou het, zal het deze keer dan toch...
Ik duim voor je!

Ja ik weet het zeker! Soms verschilt het weleens een dagje maar niet meer! Ik heb een aardig betrouwbare cyclus ( zal je zien nu niet) En me vriend zegt ook sinds een aantal dagen jeetje wat ben jij chaggo zeg de laatste dagen..ik word om een scheet boos! :|
Nog even geduld! hihii hoop op goed nieuws..ik dacht gisteren miss ben ik wel zwanger..en dan denk ik nee joh dat kan toch helemaal niet! dat kan alleen een ander maar overkomen..gek he :oops:
Ik ga maar nergens vanuit maar t zou super zijn toch..einde van het jaar!

Ik was net gebeld door me schoonmoeder had een gemiste oproep..en me schoonzusje is zwanger..en t kindje was al ingedaald en de VK had gezegd dat het ieder moment kan komen..
ze belt nooit rond dit tijdstip..alleen me manager is zo'n zeur dat ik ff niet het lef heb om terug te bellen..nu zit ik hier dus te stuiteren :o

Spring
14 December 2009, 14:55
Gewoon terugbellen! In dit geval zeker verdedigbaar lijkt me! En anders stiekem even op het toilet bellen ;-)

miimii
14 December 2009, 14:55
Inderdaad spannend Miimii, het klinkt goed! Hopelijk zijn het de voortekenen. succes met wachten!

Dankje wel! Ik hoop het ook dat het de voortekenen zijn! Alleen me lichaam heeft me weleens vaker in de maling genomen!
Maar nu voelt het zo anders op 1 of andere manier..kan t niet uitleggen :|

miimii
14 December 2009, 14:57
Ja :D alleen me schoonmoeder kan niet zo heel goed Nederlands..en we hebben 1 damestoilet, en die zit vlak bij het kopieerapparaat..en als ik dan zachtjes ga zitten fluisteren..verstaat ze me denk ik niet hahaha..ik loop gewoon zo even het magazijn in!! :D

jollyjo
14 December 2009, 15:00
Heey Meiden,

Spannend miimii, ik hoop voor je dat het goeie tekenen zijn.
Gewoon even terugbellen als ik jou was. Het gesprek hoeft toch niet lang te duren, maar dan weet je in ieder geval wat er is.

Wij kunnen ook weer aan de klus, alleen is het voor mij nu even afwachten wanneer ik mijn eisprong heb. Een vriendin van mij vertelde het weekend dat ze ook een keer een week later ongi werd en de accupuncturist vroeg of ze zwanger was. Dit bleek zo te zijn, maar ging niet goed, dus een week later werd ze ongi. Ik heb het idee dat ik dat deze rond ook was, omdat ik wel van die klachten had, maar dat het toch is afgebroken. We zullen het niet weten, maar moest wel even eraan denken.
Ik zou het ook wel leuk vinden om met zo'n geheim rond te lopen, alleen lijkt het me wel heel moeilijk om zoiets moois stil te houden.

miimii
14 December 2009, 15:11
Heey Meiden,

Spannend miimii, ik hoop voor je dat het goeie tekenen zijn.
Gewoon even terugbellen als ik jou was. Het gesprek hoeft toch niet lang te duren, maar dan weet je in ieder geval wat er is.

Wij kunnen ook weer aan de klus, alleen is het voor mij nu even afwachten wanneer ik mijn eisprong heb. Een vriendin van mij vertelde het weekend dat ze ook een keer een week later ongi werd en de accupuncturist vroeg of ze zwanger was. Dit bleek zo te zijn, maar ging niet goed, dus een week later werd ze ongi. Ik heb het idee dat ik dat deze rond ook was, omdat ik wel van die klachten had, maar dat het toch is afgebroken. We zullen het niet weten, maar moest wel even eraan denken.
Ik zou het ook wel leuk vinden om met zo'n geheim rond te lopen, alleen lijkt het me wel heel moeilijk om zoiets moois stil te houden.

Vals alarm!! Nog geen baby! ik vond het al helemaal spannend!

Dat kan idd het geval geweest zijn jollyjo! Mij HA vertelde mij ook een keer dat het eitje soms bevrucht is maar dat het al afbreekt voor dat je positief test! Dus dan hoef je nog geeneens door te hebben of je even zwanger bent geweest! Het lijkt dan op een gewone ongesteldheid!

Ik hoop het ook we hebben wel op de dag dat ik vruchtbaar was goed geklust en de dag ervoor ook..! Heb alleen het hele weekend bijna niks gegeten omdat ik zo misselijk was! weet niet of dat nou echt zo goed is voor me lichaam! ik voel ook zo warm aan..!

Aghh miss wordt ik wel gewoon ziek :|

loesje80
14 December 2009, 16:28
Het klinkt allemaal alsof he zomaar waar kan zijn miimii! Raar hè, dat het zomaar raak kan zijn :) Nog 4 nachtjes... Of wil je al wat eerder testen?

Daarom ben ik ook zo blij dat ikhet hier iig even kan spuien, dan wel bij een positieve danwel bij een negatieve test (of geen test, maar gewoon een ongi :twisted: )
Heb nu trouwens een paar dagen geen pijn in mijn buik meer en weet nu weer hoe dat voelt, en dat het me nu pas opvalt dat ik echt wel 3 weken last gehad heb van mijn buik (en dat heb ik dus echt nooit) Dus nu geniet ik volop van het fijne voel!

PS Ik ben ook net tante, en heb ook 2 weken mijn telefoon heeeeel goed in de gaten gehouden :lol:

Tessa23
14 December 2009, 17:02
Pf gister heel beroerd gevoeld , leek wel griep , maar vandaag geen last van.. lekker vaag..

als ik weer en lange cyclus zou hebben zou mn ei rond onze vakantie moeten zijn van 5 tot 12 jan , lekker in spanje haha.. maar ja ik begin dag 10 gewoon met ovu testen ,stel ik heb een kortere cyclus weet ik het tenmiste zeker.. heb nu testen van de matcare en niet meer die klote dingen van de kv waar ik 7 dagen positief heb getest.

kruimeltje
14 December 2009, 22:55
Nou miimii dat klint allemaal wel heel spannend hoor al die vage klachten. Ben benieuwd of je straks positief mag testen.

En natuurlijk benieuwd wanneer je weer tante wordt.

Tessa23
14 December 2009, 23:03
rustig he meiden hier..

ma en ik hebben de kat van ma in moeten laten slapen , ze was 10 en had kanker in haar nier.. echt zielig.. :(

Spring
15 December 2009, 07:59
Wat leuk al die tantes (to be) hier! :-D Ook ik ben tante: van een meisje van 4, echt super leuk.

Het is hier inderdaad rustig.. Iedereen op de wachtbank? Ik hoop dat er voor mij binnenkort een positieve ovulatietest inzit.. we zullen zien!

Spring
15 December 2009, 08:01
Epat: je bent hier al even niet meer geweest, maar ik zie dat je gisteren je afspraak bij de gyn had, hoe is het gegaan??

Dianneke
15 December 2009, 08:11
Miimii, spannend, hoe voel je je vandaag?
Loesje, leuk he fantaseren over zwanger rondlopen en zo'n geheim met je meedragen, alleen volgens mij ben je op een gegeven moment het dagdromen zat en wil je gewoon dat het echt zo is!
Lin en Tessa hoop dat jullie snel weer in vruchtbare periode zitten.
Grappig dat zoveel ook al tante zijn, zou het besmettelijk zijn om baby's te willen?

Hier ondertussen nog steeds geen tekenen van ongesteldheid, inmiddels al dag 47, begint me een beetje te vervelen. Misschien heeft mijn lichaam iets te goed naar me geluisterd dat eerst de badkamer af moet, die is morgen af dus laat maar komen! Hoe langer het duurt hoe meer me zo'n gevoel bekruipt van zou het toch??? Terwijl je eigenlijk wel weet dat het niet kan, negatieve test is negatieve test. Maar ja, bij mijn moeder was met 5 maanden de test nog negatief... Maar goed dat was een test van meer dan 20 jaar geleden (ja OK wel bij de gynaecoloog dan, maar dan nog) en dat zij dat had wil niet zeggen dat ik dat ook heb. En bovendien heb ik nergens last van. Alleen ook nog geen tekenen van naderende ongesteldheid (ben dan meestal pukkelig en heb een kort lontje).

Spring
15 December 2009, 08:20
Dianneke: toch spannend dan.. Wanneer test je weer? Je hebt al best veel rondes gehad, dus wel vreemd als er dan ineens een hele lange tussen zou zitten toch? En denk je dat het niks zegt dat je moeder het had? Misschien zegt het wel iets (zou wel super zijn natuurlijk!). Misschien de huisarts vragen om een bloedtest en het verhaal van je moeder uitleggen? Ook al heb je geen symptomen, dat hoeft niks te betekenen (had mijn moeder ook niet). Merk je ook geen veranderingen aan je lichaam: borrelende/opgezette buik/grotere borsten etc? Ben benieuwd!

Tessa: zie nu dat ik over jouw berichtje over de kat van je moeder heen heb gelezen, sorry. Veel sterkte!

jollyjo
15 December 2009, 08:21
@ Dianneke, kan me voorstellen dat je wel wilt weten waar je aan toe bent. Ik had het de vorige ronde ook. Heel erg last van verstoppingen, niet ongesteld, maar toch een negatieve test. Uiteindelijk werd ik later wel ongesteld, maar het is dan wel een rare periode daar tussen. Hopelijk heb je snel meer duidelijk heid.

Ik ben ook een beetje tante. Het zusje van mijn man is in juni bevallen van een meisje. Ook erg leuk. Af en toe passen wij op en dat is erg leuk, kunnen we gelijk even oefenen haha.

@ Tessa, wat zielig dat jullie de kat moesten laten inslapen. Dat is nooit leuk, hoe oud ook of wat ze ook hebben. Wij hebben ook 2 katten. Een paar jaar terug is een andere kat van ons overreden toen ze net 2 jaar was. Ze hebben gewoon midden op de weg laten liggen, terwijl ze een kokertje om had. Mijn man heeft haar bij toeval gevonden toen hij terug kwam om nog wat op te halen van huis. Dat was ook heel zielig en niet leuk. :(

Spring
15 December 2009, 08:26
@ Tessa, wat zielig dat jullie de kat moesten laten inslapen. Dat is nooit leuk, hoe oud ook of wat ze ook hebben. Wij hebben ook 2 katten. Een paar jaar terug is een andere kat van ons overreden toen ze net 2 jaar was. Ze hebben gewoon midden op de weg laten liggen, terwijl ze een kokertje om had. Mijn man heeft haar bij toeval gevonden toen hij terug kwam om nog wat op te halen van huis. Dat was ook heel zielig en niet leuk. :(

Ik heb ook zoiets gehad :-( Een aantal jaar geleden is mijn kat toen ze een half jaar was onder een auto gekomen. Mijn buurvrouw had haar op de stoep gevonden en kwam met haar in de armen bij mij aanbellen, was erg zielig :-(

Dianneke
15 December 2009, 08:33
Tessa, sorry lees ook nu pas goed van de kat van je moeder, 10 is ook niet heel oud voor een kat, en laten inslapen is nooit leuk.

En daarna al die nare van andere dode poesjes, bah zielig allemaal hoor.

Ik ga denk ik na komend weekend nog een keer testen, dan 's ochtends en als dat weer negatief is ga ik mijn nieuwe huisarts bellen, moet alleen ook nog voor kennismaking dus best eng (niet lachen, maar ik ben echt bang voor de dokter, begin al hartkloppingen te krijgen bij het idee, in de wachtkamer altijd hele koude klamme handen en zweten, brrr)

Spring
15 December 2009, 08:42
Ik ga denk ik na komend weekend nog een keer testen, dan 's ochtends en als dat weer negatief is ga ik mijn nieuwe huisarts bellen, moet alleen ook nog voor kennismaking dus best eng (niet lachen, maar ik ben echt bang voor de dokter, begin al hartkloppingen te krijgen bij het idee, in de wachtkamer altijd hele koude klamme handen en zweten, brrr)

huh? Je bent toch zelf huisarts (in opleiding)? En dan toch bang voor de dokter? (sorry, maar is toch best een beetje grappig dan ;-)) Nee hoor, kan me voorstellen dat het vervelend is als je er zo tegenop ziet. Misschien telefonisch regelen? Bloed prikken eventueel moet toch bij de assistente waarschijnlijk...

Dianneke
15 December 2009, 10:44
Ja schaam me ook dood :oops: dat ik zo bang ben voor de dokter, geen idee hoe het komt, misschien omdat ik gewoon een enorme control-freak ben en dan de controle (wat er gaat gebeuren) uit handen moet geven. Probeer ook altijd te zorgen dat ik vantevoren weet wat de dokter gaat zeggen (wel handig dat ik dat meestal ook wel kan voorspellen). De dokter heeft ooit zo ineens voorgesteld om m'n amandelen eruit te laten halen terwijl dat geen pretje is als je volwassen bent, daar schrik je dan toch wel van (hoewel ik eigenlijk wel wist dat het de beste oplossing was en achteraf ben ik heel blij dat hij dat toen gezegd heeft!)

miimii
15 December 2009, 11:15
@ tessa aghh wat zielig dat het katje in geslapen moest worden! Ik kan daar zo verdrietig van worden als er een beestje dood gaat..paar jaar geleden hadden we een parkietje bij me ouders en toen die dood ging was ik ontroostbaar! nu zit er gelukkig weer een ander parkietje haha!

Spannend Dianneke kan me ook voorstellen dat je iets wilt weten nu!
Ik ben ook een beetje bang voor de dokter hoor..ik schaam me dood als ik er zit en toen ik vertelde dat we graag een kindje wilde kreeg ik een kop als een tomaat en voelde ik me zo'n sukkel! :roll:

Ik weet even niet meer wie het vroeg :oops: maar ik ga niet eerder testen! ik wacht gewoon af of ik ongesteld wordt en zou ik overtijd zijn dan ga ik testen..!

Ik heb heel de tijd steekjes in me rechterzij! en echt een druk in me onderbuik en onderrug..zere borsten en tepels..opgeblazen buik rommelende darmen..
als ik ongesteld moet worden dan heb ik ook zere borsten..dus dat is niks nieuws!
Me antiobiotica kuur is vandaag afgelopen dus de blaasotnsteking zou over moeten zijn..zou die buikpijn daar nog van kunnen zijn dat het niet goed over is ofzo..of straks is er wat met me nieren ofzo denk ik dan :oops: ik ga me opeens vanalles in me hoofd halen!

Miss iets raars hoor! maar vanmorgen ging me wekker! toen liep ik ernaar toe (we hebben nog geen nachtkastjes, zijn pas verhuisd) en toen had ik echt last van me onderrug en buik heeel erg drukkend gevoel het deed ent geen pijn..toen ging ik nog 5 minuten liggen..en toen ik opstond was het weg wel nog heel licht zo'n druk maar dat heb ik heel de dag door! maar nu denk ik..sliep ik gewoon nog half en d8 ik dat het zo'n erge druk was of was het nou echt :oops: ik weet het niet meer hahah :oops:

loesje80
15 December 2009, 11:21
Ik ben niet echt bang voor de dokter, denk wel altijd "Als er maar wel echt wat aan de hand is, anders denkt die man Daar is weer iemand met nep-kwaaltjes" Maar goed, ben er alweer een tijdje niet geweest en gelukkig was er de keren ervoor wel wat aan de hand.

Spannend miimii, alle zaken die je voelt... Blijft verwarrend, maar ik duim nog steeds voor een positieve test hoor! Spannend.

Hier weinig spanneds, klus er nog gezellig op los, onze kat doet het gelukkig nog goed (al was ze gister even naar buiten gegaan, en was ik haar vergeten :oops: Gelukkig bedacht ze snel genoeg dat ze moest miauwen en hebben we haar snel warm geknuffeld!) Nog even les geven, hierna nog 3 dagen... Heb het een klein beetje gehad... Vakantie!!!

Dianneke
15 December 2009, 12:53
Lekker loesje, bijna vakantie. Ik moet volgende week ook nog een halve week en dan lekker vrij tot 3 januari!

Verwarrende gevoelens miimii, ik duim voor je!

Spring
15 December 2009, 12:57
Lekker loesje, bijna vakantie. Ik moet volgende week ook nog een halve week en dan lekker vrij tot 3 januari!

Verwarrende gevoelens miimii, ik duim voor je!

Ik precies hetzelfde! Heb wel echt zin in vakantie :-D

miimii
15 December 2009, 13:01
jaa heel verwarrend :| maar nog 3 nachtjes.!!

Ik heb vanaf 25 december t/m 10 januari vrij Heerlijk :D Ben er echt aan toe!

Dianneke
15 December 2009, 13:28
Hier is mijn buik ondertussen weer opgehouden met rommelen en nog geen bloed... Het was ook te mooi om waar te zijn dat je je lijf naar je kon laten luisteren!

Maar weer gewoon in de "afwachtmodus" dan maar.

VickyS
15 December 2009, 20:42
hoi dames
is even geleden maar was flink ziek..
Teigetje wat geweldig nieuws dat je het hartje hebt gehoord!!
Loeje hoe was het bij Clouseau? Mijn moeder is echt een enorme fan. moest vaak mee wel altijd gezellig!
ben zelf ook al tante, mijn zus heeft al 3 kids en is weer zwanger en mijn schoonzusje ook :D
xxx

kruimeltje
15 December 2009, 22:22
Zo wat is het hier weer lekker druk geweest vandaag.

@ Tessa: Wat naar dat je de poes van je moeder hebt moeten laten inslapen. Wij hebben hier drie katten rondlopen en ik hoop dat ze nog een tijdje bij ons mogen blijven want het lijkt me zo naar om er een te moeten laten inslapen of anders te moeten missen.

@ Dianneke: Mijn tandarts is ook bij de tandarts hoor, dus niet zo vreemd dat jij als huisarts in opleiding bang bent voor de dokter, ik kom er ook niet voor mijn lol. Ik ben benieuwd of er uit een nieuwe test nog iets uitkomt. Zal voor je duimen.

@ miimii: ow wat spannend. Het klinkt allemaal wel heel erg als zwanger.

Ik ben trouwens ook al tante van inmiddels al wat oudere neefjes en nichtjes (oudste is 23 en jongste geloof ik 13 of 14). Maar er is weer jonge aanwas op komst, volgend jaar wordt ik weer tante.

Ik werk gewoon door rondom de feestdagen, ben alleen de 24ste en de 31ste vrij. Er is nog genoeg werk te doen en ik wil graag wat dagen meenemen naar volgend jaar voor als ik tante wordt of misschien wel voor als we zelf goed nieuws hebben. Volgens de testen nog steeds geen springende eitjes hier .. maar we wachten af.

Pixie
15 December 2009, 22:53
Sorry, bijna 3 maanden niet op het forum geweest :oops: maar ik ga nu weer een beetje meelezen en schrijven als jullie het goed vinden! Ik had het idee alleen nog maar met zwanger worden bezig te zijn, dus ik had even wat afstand genomen.

Op mijn werk zijn 2 collega's zwanger. Dat vind ik natuurlijk hartstikke leuk voor ze, maar diep van binnen ben ik toch wel een heel klein beetje jaloers :oops:
Mijn buik wordt ook wel dikker, maar dat is omdat ik gestopt ben met roken :evil:. En die extra kilo's kon ik er nou net niet bij hebben! En nu liggen al die lekkere kerstkransjes weer in de winkel :shock:
Nou ja, goed voornemen voor het nieuwe jaar: ik sleep me vanaf januari maar weer naar de sportschool ;)

miimii
16 December 2009, 09:25
@ Pixie gezellig dat je weer komt kletsen! Het is soms idd beter dat je even een tijdje afstand neemt anders wordt het een obsessie! Ik kan me gedachten af en toe nog weleens op wat anders zetten al wordt dat wel steeds moeilijker!
en mijn buik wordt ook steeds dikker haha ik snoep de laatste tijd echt veel...maar dat komt meer door vriendlief..die snoept heel veel..en dan ga je automatisch mee zitten eten :oops:

ik had gisteren weer wat pff..ik blij dat me kuur af is gelopen..konden we eindelijk weer een keer klussen..!
En ik had toen toch verteld dat het zo zeer deed rond die schimmelinfectie..!
miss een vies verhaaltje hoor! Maar gisteren ging ik me opeens helemaal spannen en toen deed het weer zeer..het was zo niet fijn dat ik helemaal droog werd en t deed zo pijn dat we maar zijn gestopt... :| echt niet leuk.. toen probeerde we t later nog een keer..ik ging me gelijk weer helemaal spannen..deed dus weer zeer gelijk maar weer gestopt..later gig ik een beetje voelen deed de ingang van me vagine een beetje zeer waarschijnlijk schraal geworden..nu ben ik zo bang dat ik volgende keer weer ga spannen en dat het voor altijd pijn blijft doen :cry:

Sabrina1984
16 December 2009, 10:26
Snap ik best Pixie, dat je een tijdje afstand hebt genomen. Maar gezellig dat je weer komt kletsen!

Balen Miimii, dat is wel echt vervelend! Ik denk niet dat dat altijd zo zal blijven hoor! Ik heb ook weleens gehad dat het droog was beneden, doordat we te weinig tijd hadden genomen van tevoren. En ook weleens dat mijn man al opgewonden was en ik er niet helemaal bij met mijn hoofd, dan gaat het ook niet werken :| ! Maar kan me voorstellen dat het vervelend is zeker als het echt pijnlijk is. Je moet proberen er niet teveel bij na te denken en zo te ontspannen. Elkaar gewoon eens lekker verwennen voordat hij direct 'in' je komt. Echt de tijd ervoor nemen. Misschien makkelijk gezegd... maar ik zou dat eens proberen. Bevordert ook het zwanger worden als je beide echt van het vrijen geniet :)

Ik ben nog in afwachting van mijn eisprong :)
Gisteren lekker een weekend geboekt naar de sneeuw! Oud en nieuw vieren we dit jaar op de piste in Tsjechie! Lekker vier dagen weg met z'n tweetjes. Ik heb er al zo'n zin in. De dag dat we terugkomen is mijn NOD, hopelijk een nieuwjaarscadeautje!

Fijne dag iedereen! XX

Miepje80
16 December 2009, 10:36
Sorry, bijna 3 maanden niet op het forum geweest :oops: maar ik ga nu weer een beetje meelezen en schrijven als jullie het goed vinden! Ik had het idee alleen nog maar met zwanger worden bezig te zijn, dus ik had even wat afstand genomen.

Hier hetzelfde, steeds maar schrijven over hoe graag je het wilt, helpt niks! Iedereen om je heen wordt zwanger lijkt het wel! Ik kom hier nu af en toe neuzen, maar moet mezelf niet gek gaan maken.

Succes allemaal meiden!

miimii
16 December 2009, 11:29
Snap ik best Pixie, dat je een tijdje afstand hebt genomen. Maar gezellig dat je weer komt kletsen!

Balen Miimii, dat is wel echt vervelend! Ik denk niet dat dat altijd zo zal blijven hoor! Ik heb ook weleens gehad dat het droog was beneden, doordat we te weinig tijd hadden genomen van tevoren. En ook weleens dat mijn man al opgewonden was en ik er niet helemaal bij met mijn hoofd, dan gaat het ook niet werken :| ! Maar kan me voorstellen dat het vervelend is zeker als het echt pijnlijk is. Je moet proberen er niet teveel bij na te denken en zo te ontspannen. Elkaar gewoon eens lekker verwennen voordat hij direct 'in' je komt. Echt de tijd ervoor nemen. Misschien makkelijk gezegd... maar ik zou dat eens proberen. Bevordert ook het zwanger worden als je beide echt van het vrijen geniet :)

Ik ben nog in afwachting van mijn eisprong :)
Gisteren lekker een weekend geboekt naar de sneeuw! Oud en nieuw vieren we dit jaar op de piste in Tsjechie! Lekker vier dagen weg met z'n tweetjes. Ik heb er al zo'n zin in. De dag dat we terugkomen is mijn NOD, hopelijk een nieuwjaarscadeautje!

Fijne dag iedereen! XX

Jaa heel vervelend..hoop dat het snel beter gaat..ik wilde me gisteren ook ontspannen alleen hoe meer ik me best deed hoe meer ik ging spannen...ik weet ook hoe t komt..ik had natuurlijk blaasontsteking en als je dan gaat vrijen is het neit zo lekker gevoel..dus ik d8 ohh als het maar over is en geen zeer doet ja en dan ga je dr al niet meer ontspannen in :oops: Maar ik ben bang dat als ik nu een beetje schraal ben dat t dan vanavond weer zeer doet! en dan blijf je zo in die cirkel... :|

Heerlijk zeg met oud en nieuw in de Sneeuw!!! Is je gedachten ook even ergens anders en als je terug komt is je NOD..hopelijk blijft je menstruatie uit...en heb je goed nieuws! BEter kan het nieuwe jaar niet beginnen toch!!! ;)
Veel plezier in Tjechie!!!

miimii
16 December 2009, 13:42
Me borsten jeuken als een gek! ben nu weer misselijk..!

Gisterenavond ook misselijk...heel de tijd kokhalzen vannacht echt kotsmisselijk vanmorgen nergens last van!

net had ik wel een soort van ongigevoel mar dat is nu weer weg :|

loesje80
16 December 2009, 16:22
Nog 2 nachtjes miimii, tot je NOD, de klachten klinken wel veel belovend! Ik duim voor je!!!

Meiden die er weer zijn, gezellig!!! En Miepje, ik hoop dat de feestdagen voor afleiding zorgen en dat je in 2010 heel snel positief test (Als het kan natuurlijk nog in 2009 :) )

Ik vond mezelf vandaag weer erg stoer, al begon de dag een beetje maar... Trein had vertraging waardoor ik 5 minuten voor het begin van de les pas op school ben :| Was ik bijna op school, ketting eraf :( Even gebeld, maar was gelukkig op de bel in school en dus maar iets te laat begonnen. Maar heb aan het einde van mijn lessen netjes zelf mijn ketting er weer op gekregen :)
Vanavond naar een verjaardag en kerstkaartjes schrijven, morgen lekker uitslapen en voor het laatst in 2009 lessen voorbereiden :D

loesje80
16 December 2009, 16:25
Doen we eigenlijk aan een NOD-lijstje? Kan hem nl niet vinden :lol:
Ben de tel een beetje kwijt voor wie het spannend is
(moet iets als het bij mezelf nog lang niet spannend is 8-) )

kruimeltje
16 December 2009, 19:20
Doen we eigenlijk aan een NOD-lijstje? Kan hem nl niet vinden :lol:
Ben de tel een beetje kwijt voor wie het spannend is
(moet iets als het bij mezelf nog lang niet spannend is 8-) )

Volgens mij hebben we hier nog niet zo'n lijstje, maar we kunnen hem wel maken natuurlijk! ;)

NAAM...................LEEFTIJD................NOD ......................GESTOPT met anticonceptie...........ronde

Kruimeltje...............36.....................?? ???.......................3 december 2009 .......................ronde 1

Zetten jullie zelf je naam erbij?

Pixie
16 December 2009, 19:35
Er is een apart topic voor alle NOD's, maar we kunnen m hier inderdaad ook wel zetten toch?

NAAM...................LEEFTIJD................NOD ......................GESTOPT met anticonceptie...........ronde

Kruimeltje...............36.....................?? ???.......................3 december 2009 .......................ronde 1
Pixie......................37..................... .26-12.....................4 september 2009.......................ronde 4

Tessa23
16 December 2009, 20:12
Meiden , bedankt voor jullie berichtjes , doet me goed! Is ook erg idd als je je aan een beestje hecht en je het kwijt raakt , ben er ook bij gebleven toen ze in geslapen moest worden , dan laat je haar ook niet alleen vind ik , en nu heeft ma foto's af laten drukken en er ook 1 voor mij in een lijstje gedaan , staat nu hier met een kaarsje aan , tja heb er ook altijd gewoond..
Ma is ook depri , altijd al hoor , wel medicatie , alleen net zo als eergister met de kat , heeft ze vannacht weer hele erge paniek aanvallen gehad.. door de stress enz.. voel me dan dubbel zo naar.. maarja gaat allemaal weer beter gelukkig , fijn dat ik mn verhaal kwijt kan.

Tessa23
16 December 2009, 20:16

Pixie......................37..................... .26-12.....................4 september 2009.......................ronde 4
Tessa.....................23.....................2 5-01......................28 september 2009.....................ronde 3

Miepje80
16 December 2009, 21:50

Tessa.....................23.....................2 5-01......................28 september 2009.....................ronde 3
Miepje80.................29.....................14-01.......................1 januari 2009...........................ronde 10

Wat lijk ik een uitschieter....

jollyjo
16 December 2009, 22:04

Miepje80.................29.....................14-01.......................1 januari 2009...........................ronde 10
Jollyjo.......................29.................. ...jan 2010.......................22 juli
2009........................ronde 5

jollyjo
16 December 2009, 22:04
ging niet helemaal goed zie ik hihi

kruimeltje
16 December 2009, 22:12

Miepje80.................29.....................14-01......................1 januari 2009...........................ronde 10
Jollyjo.....................29.................... jan 2010...................22 juli 2009...............................ronde 5

Was dit de bedoeling?
Miepje, je lijkt inderdaad wel een beetje een uitschieter tussen alle verse starters hier.
Maar ik heb op het forum gezien dat er genoeg dames zijn die al veel langer bezig zijn hoor.
En misschien is het al wel heel snel raak nu.

suus1
16 December 2009, 22:32
Gister ongi geworden :(

Miepje80.................29.....................14-01......................1 januari 2009...........................ronde 10
Jollyjo.....................29.................... jan 2010...................22 juli 2009...............................ronde 5
suus1.....................24.....................1 7-01.......................12 november 2009.....................ronde 2

Spring
17 December 2009, 08:24
Leuk om een lijste te maken. Ik weet mijn nod niet zeker, omdat ik hoop een eitje te vinden de komende weken, maar ga nu uit van 43 dagen..

suus1.....................24.....................1 7-01.......................12 november 2009.....................ronde 2
Lin23......................23..................... .11-01......................17 juni 2009..............................ronde 4 (lange cyclus)

loesje80
17 December 2009, 08:34
@ Tess, wat een heftige week op deze manier! Ik hoop dat de feestdagen dan ook dubbelfeestelijk wordt.

@ Miep, Binnen een jaar ben je nog geen uitschieter toch? En las bij een ander topic 2 meiden die beide rond ronde 10 zwanger zijn geworden. Ik hoop dat jij ook snel aan de beurt bent.

@ Suus, balen! Maar nu kan je wel in gepaste dronkenschap de feestdagen doorbrengen ;-)

Hier doet de verwarming raar, eigenlijk al een paar dagen, het wordt niet warmer dan 15 graden :roll: Gelukkig komt er vandaag, tussen 12 en 5 :o een mannetje kijken. Vriendlief had gister van de helpdesk gehoord dat hij ergens aan moest draaien. Maar goed, hij snapte het natuurlijk niet helemaal en is vandaag naar zijn werk. Dus ik draai aan een knop, allemaal water :? Snel weer teruggedraaid en maar wachten op de man die er verstand van heeft. Zal ik maar even goed opletten hoe hij dat doet. Kan ik het de volgende keer zelf!

Is het bij jullie ook wit? Mijn kiepraam krijgt een steeds ondoorzichtiger laagje erop 8-)

loesje80
17 December 2009, 08:38

Loesje80.................29......................0 1-01.....................31 oktober 2009.......................ronde 2
Lin23......................23..................... .11-01......................17 juni 2009..............................ronde 4 (lange cyclus)

Sabrina1984
17 December 2009, 08:50

Loesje80.................29......................0 1-01.....................31 oktober 2009.......................ronde 2
Sabrina1984.............25....................02-01.......................juli 2009...................................ronde 6

miimii
17 December 2009, 09:13
Sabrina1984.............25....................02-01.......................juli 2009...................................ronde 6
Miimii...................23................18-12 nod......................nov 2008...........ronde 13

ik ga gewoon uit van wanneer ik gestopt ben met de pil want toen deden we het ook zelden met een condoom!

miimii
17 December 2009, 09:14
Ik denk trouwens dat ik gewoon ongi ga worden heb een beetje buikpijn... :roll:

loesje80
17 December 2009, 09:19
Ik blijf duimen voor positief nieuws miimii!!!

miimii
17 December 2009, 09:36
jaaaa ik ook!! alleen begin de moed een beetje te verliezen..!! Maar blijf duimen miss dat het helpt hahah!

miimii
17 December 2009, 09:36
jaaaa ik ook!! alleen begin de moed een beetje te verliezen..!! Maar blijf duimen miss dat het helpt hahah!

VickyS
17 December 2009, 10:16
Miimii...................23................18-12 nod......................nov 2008...........ronde 13
Vickys......................25..................2-01.........................1 september 2009........................ronde 3

loesje80
17 December 2009, 10:55
Onee, ik ben duidelijk toch een beetje een autist... :oops: Dus heb ik stiekem voor het overzichtelijk de NOD's op volgorde gezet :oops: :oops:

NAAM...................LEEFTIJD................NOD ......................GESTOPT met anticonceptie...........rondeKruimeltje........... ....36.....................?????.................. .....3 december 2009 .......................ronde 1
Miimii.....................23..................... 18-12 nod.................november 2008..........................ronde 13
Pixie......................37..................... .26-12.......................4 september 2009.......................ronde 4
Sabrina1984............25.....................02-01.......................juli 2009...................................ronde 6
Vickys....................25...................... 02-01......................1 september 2009..................ronde 3

loesje80
17 December 2009, 10:57
:oops: En dan gaat het nog mis, hahahahahaha :lol: :lol: :lol:

NAAM...................LEEFTIJD................NOD ......................GESTOPT met anticonceptie...........rondeKruimeltje........... ....36.....................?????.................. .....3 december 2009 .......................ronde 1
Miimii.....................23..................... 18-12 nod.................november 2008..........................ronde 13
Pixie......................37..................... .26-12.......................4 september 2009.......................ronde 4
Sabrina1984............25.....................02-01.......................juli 2009...................................ronde 6
Vickys....................25...................... 02-01......................1 september 2009..................ronde 3

loesje80
17 December 2009, 10:58
:oops: En dan gaat het nog mis, hahahahahaha :lol: :lol: :lol:

VickyS
17 December 2009, 11:08
hier ligt ook veel sneeuw! Zo gezellig maar ook gevaarlijk op de weg natuurlijk..
denk dat ik gisteren mijn ei heb gehad. een beetje pijn in mijn onderbuik...
we hebben wel alleen maandag geklust, hoop nu maar dat het genoeg is geweest... en dan zou mijn NOD ook aangepast moeten worden naar 30-12 maar ja. we zien wel...

alles goed met iedereen??

VickyS
17 December 2009, 11:13
ook een keer leuk om te zien hoe oud (jong) iedereen hier is!
Spannende tijden voor Miimii dus... wat denk je zelf? nog ongi buikpijn?
x

miimii
17 December 2009, 11:37
hier ligt ook sneeuw! vind het alleen leuk als ik binnen zit en niet naar buiten hoef..vanmorgen gleed ik haast uit whaha!

Nou ik ga gewoon ongi worden denk ik want heb nog steeds buikpijn af en toe van die krampjes die steeds erger worden..! Dus ik wacht het nog maar even af..maar eigelijk weet ik zeker dat ik ongi ga worden..ik ben gelijk chaggo :|

jollyjo
17 December 2009, 12:56
hier ook een boel sneeuw. Vanmorgen 2 uur gedaan over stukje van normaal 20 minuten!! We reden 30 over de snelweg!
Wel een mooi landschap!
Het sneeuwt nog steeds, leuk voor de terugweg!
\
hier verder geen bijzonderheden

loesje80
17 December 2009, 13:12
Ik ben stiekem erg blij dat donderdag mijn thuiswerk-dag is 8-) Want 2 uur over een stukje van normaal 20 minuten... Ik hoop dat je of op tijd weg kan, of een thermoskan thee mee kan nemen voor de terugweg!

Hier sneeuwt het ook nog steeds! Kijk echt de hele tijd naar buiten, word er helemaal vrolijk van (tot ik bedenk dat ik morgen door de sneeuw naar het station moet en ik altijd op mijn bek ga als het sneeuwt :cry: )

Onee miimii, ik las ergens op het forum: Geen bloed geeft moed! us zolang je nog geen bezoek hebt gehad van de :evil: :evil: nog een beetje hoop houden hoor!

Hier net een man van de verwarming gehad, die was me een partij boos dat ik niet de hele dag in het hele huis de verwarmingen open heb staan en dat ik 's nachts de termostaat laag zet... Moet nu zelfs als ik op vakantie ben de verwarming op 17 graden laten staan. En ik doe het maar, maar ergens is het wel tegen mijn gevoel in. Ik vind het zo zonde om te stoken voor niks... Maar goed, anders bevriesd het en zou die man me uitlachen (zei hij letterlijk!)

Maar het is nu wel lekker warm in het hele huis 8-)

VickyS
17 December 2009, 13:16
ik heb veel te veel gegeten... had nog spaghetti over van gisteren... :roll:
voel me wel een beetje zwanger. de dikke buik heb ik nu wel :D hahaha
jammer dat er alleen spaghetti in zit..

Spring
17 December 2009, 13:39
ik heb veel te veel gegeten... had nog spaghetti over van gisteren... :roll:
voel me wel een beetje zwanger. de dikke buik heb ik nu wel :D hahaha
jammer dat er alleen spaghetti in zit..

Haha, dat denk ik ook weleens als ik me vol voel 'zat er nou maar iets anders in!' ;-) :-D

Loesje: hoe laag zet je de verwarming normaal dan? Ik 's nachts meestal op 16,5 en dan op de slaapkamer en in de woonkamer. Lager is ook niet goed voor je energierekening: dan moet je ketel veel te hard stoken om het warm te krijgen als je thuis bent en dat schijnt uiteindelijk duurder te zijn. Voor bevorern leidingen moet je ook echt oppassen, dat kan heeel vervelend zijn in deze tijd! ;-)

Miimii: hoop houden! Zeker als je morgen nog niet ongi bent. Succes

Ik zou willen dat er hier wat meer sneeuw lag: vind dat altijd super mooi en gezellig. Maar als het in het weekend valt is het nog beter, want dan hoeven we niet veel weg. :-)

miimii
17 December 2009, 13:43
hahahah nouja wat een sukkel joh :P
ik zet ook altijd alles uit hoor! ik heb dr ook geen goed gevoel bij als het aan blijft staan!

Ohhh lekker spaghetti wij gaan vanavond spaghetti eten mmm...!

ik moet straks ook weer naar huis rijden..en dat vind ik toch vreselijk..in die sneeuw! vanmorgen gleed ik al bijna onderuit en net gleed ik de straat uit met me auto :| :o niks voor mij!
en vannacht gaat het vriezen dus het zal morgen wel een ijsbaan zijn :S

nog geen bloed..okee dan houd ik nog een beetje moed..!
heb wel steeds buikpijn..ongibuikpijn..heb heel de tijd het gevoel dat ik ongi ben geworden dus ik ren steeds naar de wc..pff :roll:

Pleaaaaaaase ik hoop zo dat het wegblijft!!!!! ik hoop niet dat het vanaovnd komt of morgen!!!
Meiden door jullie blijf ik een beetje hoop houden haah..
maar die buikpijn maakt het zo moeilijk!

ik heb geen zin meer om te werken!!

miimii
17 December 2009, 13:47
Ohhhhhhh ik had opeens een hele harde buikkramp.......ik ga even naar de toilet

Spring
17 December 2009, 13:49
En?? Buikpijn kan ook door iets ander komen. Hoor van veel vrouwen dat het een beetje een ongigevoel was voor ze ontdekten dat ze zwanger waren. Zeker hoop houden zolang er geen bloed is! Ben benieuwd.

miimii
17 December 2009, 13:51
nog niks!!! een beetje witte afscheiding..hoop niet dat dat een slecht teken is!

Ja..? hadden ze dan ook echt van die krampjes??
als ik zo'n krampje heb dan borrelt het ook een soort :oops:

Spring
17 December 2009, 14:02
nog niks!!! een beetje witte afscheiding..hoop niet dat dat een slecht teken is!

Is bij iedereen anders hoor, maar heb wel meer zwangeren zien schrijven dat ze zowel als ze ongi werden als toen ze zwanger waren soort ongikrampjes hadden. Symptomen zeggen wat dat betreft toch erg weinig helaas. Net als met afscheiding, dat kan een goed teken zijn, maar is ook bij iedereen anders. Even afwachten en als je morgen niet ongi bent, misschien testen? Succes!

miimii
17 December 2009, 14:06

Is bij iedereen anders hoor, maar heb wel meer zwangeren zien schrijven dat ze zowel als ze ongi werden als toen ze zwanger waren soort ongikrampjes hadden. Symptomen zeggen wat dat betreft toch erg weinig helaas. Net als met afscheiding, dat kan een goed teken zijn, maar is ook bij iedereen anders. Even afwachten en als je morgen niet ongi bent, misschien testen? Succes!

Nee dat is waar..je kan idd niet van de symptomen uitgaan helaas!
Je lichaam kan je zo goed bedonderen! had je maar een lampje wat ging branden als je zwanger was..dat zou veel makkelijker zijn!

ik heb wienig hoop meer hoor de buikpijn wordt steeds erger..en t gaat nu ook door trekken naar me benen :(

loesje80
17 December 2009, 14:08
Ik zou willen dat er hier wat meer sneeuw lag: vind dat altijd super mooi en gezellig. Maar als het in het weekend valt is het nog beter, want dan hoeven we niet veel weg. :-)

Kan iemand me uitleggen of ik een foto die op mijn hyves staat ook hier kan uploaden? Ben nl heel trots op onze witte tuin, wat een fijne dag (om binnen te zijn en veel naar buiten te kijken!)

VickyS
17 December 2009, 14:18
haha miimii een lampje, zou wel grappig zijn.. maar dan wel ergens waar niet iedereen het kan zien!
mijn tuintje is ook zo mooi wit nu...
heeft iedereen hier trouwens ook hyves?

Spring
17 December 2009, 14:18
Moet je even googlen op bv photobucket, daar kun je heel makkelijk en snel een account aanmaken en de link hier neerzetten. Het kan ook makkelijker, maar dat heb ik zelf nog niet uitgevonden ;-) Anders even kijken op het helpdeskforum? Ben benieuwd!

loesje80
17 December 2009, 14:30
Via de volgende stappen:

Heb je ook de foto gewoon nog op de pc staan?

Dan open je de foto in paint.. Dan ga je naar afbeelding en dan naar kenmerken.. De foto mag maximaal 400 bij 400 pixels zijn.. Dan kan je de foto nog ff kleiner maken.. Control W tegelijk indrukken.. En dan kun je percentages invullen met hoeveel je wilt verkleinen..

Als de foto de juiste grote heeft ga je naar ff naar http://www.tinypic.com en dan foto uploaden.. Dan kies je voor forums (de link) en kan je hem hier plaatsen :D

Kwam ik tot het volgende resultaat:
http://i45.tinypic.com/125tceq.jpg

miimii
17 December 2009, 14:31
Ja zo'n lampje waar niemand het ziet alleen jij zelf :P
Ik heb geen hyves meer! Had het wel maar had er geen zin meer in!

miimii
17 December 2009, 14:32
Via de volgende stappen:

Heb je ook de foto gewoon nog op de pc staan?

Dan open je de foto in paint.. Dan ga je naar afbeelding en dan naar kenmerken.. De foto mag maximaal 400 bij 400 pixels zijn.. Dan kan je de foto nog ff kleiner maken.. Control W tegelijk indrukken.. En dan kun je percentages invullen met hoeveel je wilt verkleinen..

Als de foto de juiste grote heeft ga je naar ff naar http://www.tinypic.com en dan foto uploaden.. Dan kies je voor forums (de link) en kan je hem hier plaatsen :D

Kwam ik tot het volgende resultaat:
http://i45.tinypic.com/125tceq.jpg

mooi wit tuintje hooor!! :D

Spring
17 December 2009, 14:32
Ik heb wel hyves, maar gebruik het bijna niet.

Loesje: mooi!!

miimii
17 December 2009, 14:42
ohhh nog 2 uur en een kwartier en ik heb zooooo geen zin meer..ik wil naar huis lekker thee drinken..en filmpje kijken!!!

loesje80
17 December 2009, 14:48
Ik moet eigenlijk van mezelf nakijken, maar kan me er niet echt toe zetten :( Moet ook niet vandaag klaar zijn... Maar goed, als ik het nu wel doe, ben ik er in de vakantie vanaf... Ach ja, vanavond lekker met een filmpje op de achtergrond! Komt een hele fijne vrouwenfilm op rtl4 met linda de mol :D Gelukkig heeft vriendlief een kerstborrel, dus ik kan heerlijk foute films kijken ;)

En weer wat minuten dichter bij het moment dat je naar huis mag miimii!!!

miimii
17 December 2009, 14:55
Ik moet eigenlijk van mezelf nakijken, maar kan me er niet echt toe zetten :( Moet ook niet vandaag klaar zijn... Maar goed, als ik het nu wel doe, ben ik er in de vakantie vanaf... Ach ja, vanavond lekker met een filmpje op de achtergrond! Komt een hele fijne vrouwenfilm op rtl4 met linda de mol :D Gelukkig heeft vriendlief een kerstborrel, dus ik kan heerlijk foute films kijken ;)

En weer wat minuten dichter bij het moment dat je naar huis mag miimii!!!

hahaha lekker is dat he van die films kijken!
Ik zou het idd lekker doen onder die film dan hoef je er in de vakantie niet aan te denken!!

Ik kijk altijd voetbalvrouwen maar dat vind vriendlief ook niks! dus neem ik het op en dan kijk ik het als hi wat anders aan het doen is :D

VickyS
17 December 2009, 15:15
ik heb vanavond zelf een kerstborrel. Vriendlief zet me daar wel af en komt me ophalen... hoop dat het gezellig wordt.. :mrgreen:

miimii
17 December 2009, 15:57
ik heb vanavond zelf een kerstborrel. Vriendlief zet me daar wel af en komt me ophalen... hoop dat het gezellig wordt.. :mrgreen:

Gezellig VickyS! AL ben ik blij dat we hier geen kerstborrel doen, want zo gezellig is het heir niet!

Buikpijn wordt steeds erger :(

MAAAAAR *nog* geen bloed!

loesje80
17 December 2009, 16:03
Wat jammer dat het niet leuk is op je werk miimii. Ik heb morgen kerstdiner en gala, maar dan moet ik van 3 tot half 7 op school wachten tot alles begint (woon te ver om op en neer te gaan) en heb de laatste dagen wat last van mijn voorhoofdsholten en aangezien ik zaterdag naar wenen vlieg, ga ik morgen lekker om 3 uur naar huis, VAKANTIE vieren!

miimii
17 December 2009, 16:37
Wat jammer dat het niet leuk is op je werk miimii. Ik heb morgen kerstdiner en gala, maar dan moet ik van 3 tot half 7 op school wachten tot alles begint (woon te ver om op en neer te gaan) en heb de laatste dagen wat last van mijn voorhoofdsholten en aangezien ik zaterdag naar wenen vlieg, ga ik morgen lekker om 3 uur naar huis, VAKANTIE vieren!

Ohhh heeerlijk toch!! eenkort dagje dus voor jou!! Fijne vakantie iedergeval!! en veel plezier in Wenen!!
Ik ben morgen vrij en dan nog 4 dagen werken en dan heb ik ook 2 weken vakantie heerlijk!!!
Nee dr hangt hier niet bepaald een leuke sfeer..ga ook wat anders zoeken! maarja de banen liggen niet voor t oprapen!! :(

Dianneke
17 December 2009, 17:42
Jeetje wat druk geweest hier de afgelopen dagen. Zal mezelf zo ook nog even toevoegen op het NOD lijstje, met een NOD datum inmiddels al 10 dagen in het verleden... En nog steeds niets... Maar ja wel een negatieve test vorige week en die dingen zijn wel erg betrouwbaar. Ga na het weekend toch nog maar opnieuw testen voor die 1% kans dat de test niet klopte. Overigens nergens last van, geen gevoel van naderende ongesteldheid, maar ook geen misselijkheid, gevoelige borsten enz enz. Bovendien niet heel erg netjes geklust deze maand, wel gewoon ons best gedaan maar niet echt om de dag rond vruchtbare periode, te veel te doen en verhuizing, een dag zonder gordijnen enz.

Loesje leuke foto! Ik vond de sneeuw minder, vandaag 5 uur in de auto gezeten en totaal 6,5 uur onderweg geweest, normaal zo'n 2-2,5 uur... Ben benieuwd naar morgen want het gaat dus ook nog vriezen, kreeg auto al met moeite glibberend garage in, hij moet er morgen ook nog weer uit...

miimii, zolang er geen bloed is, blijven we duimen!

Leuk al die kerstborrels, heb ik niet echt, lijkt me best gezellig, aan de andere kant, misschien is het gezelliger als ik helemaal 100000% zeker wist dat ik niet zwanger ben, een wijntje is aan mij dan wel besteed!