PDA

View Full Version : Zwanger worden van je eerste kindje

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Dianneke
17 December 2009, 17:49
NAAM...................LEEFTIJD................NOD ......................GESTOPT met anticonceptie...........ronde

Dianneke................26.....................08-12......................1 juni 2009................................ronde 5
Kruimeltje...............36.....................?? ???.......................3 december 2009 .......................ronde 1
Miimii.....................23..................... 18-12 nod.................november 2008..........................ronde 13
Pixie......................37..................... .26-12.......................4 september 2009.......................ronde 4
Loesje80.................29......................0 1-01.....................31 oktober 2009.......................ronde 2
Sabrina1984............25.....................02-01.......................juli 2009...................................ronde 6
Vickys....................25...................... 02-01......................1 september 2009..................ronde 3
Lin23......................23..................... .11-01......................17 juni 2009..............................ronde 4 (lange cyclus)
Miepje80.................29.....................14-01......................1 januari 2009...........................ronde 10
suus1.....................24.....................1 7-01.......................12 november 2009.....................ronde 2
Tessa.....................23.....................2 5-01......................28 september 2009.....................ronde 3
Jollyjo.....................29.................... jan 2010...................22 juli 2009...............................ronde 5

Tessa23
17 December 2009, 19:33
Mooie witte tuin! Ga nu ff boodschappen doen met de fiets want vanmiddag totaaaal geen zin , pf kom ik weer op t laatste moment.. haha

Tam_
17 December 2009, 19:40
Heyhey,
Was ik ook weer even..! Ik lees wel af en toe mee , ben veel te nieuwsgierig hoe t met iedereen gaat! Maar verder even wat andere dingen aan mn hoofd. Ik ben druk geweest voor mijn opleiding en heb nu mijn diploma binnen! Ben helemaal blij dus.

@Dianneke.. nog steeds geen nieuwe ronde? pff wat duurt die lang!
@MiiMii.. spannend morgen!

Leuk die nod lijst, ook om te zien hoe oud iedereen is.

Tam_
17 December 2009, 19:42
NAAM...................LEEFTIJD................NOD ......................GESTOPT met anticonceptie...........ronde

Dianneke................26.....................08-12......................1 juni 2009................................ronde 5
Kruimeltje...............36.....................?? ???.......................3 december 2009 .......................ronde 1
Miimii.....................23..................... 18-12 nod.................november 2008..........................ronde 13
Pixie......................37..................... .26-12.......................4 september 2009.......................ronde 4
Loesje80.................29......................0 1-01.....................31 oktober 2009.......................ronde 2
Sabrina1984............25.....................02-01.......................juli 2009...................................ronde 6
Vickys....................25...................... 02-01......................1 september 2009..................ronde 3
Lin23......................23..................... .11-01......................17 juni 2009..............................ronde 4 (lange cyclus)
Miepje80.................29.....................14-01......................1 januari 2009...........................ronde 10
suus1.....................24.....................1 7-01.......................12 november 2009.....................ronde 2
Tessa.....................23.....................2 5-01......................28 september 2009.....................ronde 3
Tam_......................23.....................2 5-01......................7 maart 2009.............................ronde 8
Jollyjo.....................29.................... jan 2010...................22 juli 2009...............................ronde 5

kruimeltje
17 December 2009, 20:00
Zo wat gezellig druk was het hier vandaag zeg. Had wel een kwartier nodig om alle berichtjes te lezen (en tussendoor koffie te zetten).
Mooi wit is het overal he. Hier ook hoor. En het sneeuwt hier nog steeds.

Nu lekker weekend. Volgende week 3 daagjes werken en de week erop weer drie dagen.

Spannend hoor miimii en Dianneke. Ik blijf voor jullie duimen. En inderdaad leuk om de leeftijden er nu bij te zien. Ik voel me wel een beetje bejaard hoor als ik het lijstje zo zie. ;)

jollyjo
17 December 2009, 20:54
Zo hee, wat een geklets allemaal.

De terugreis was wat minder erg gelukkig. Heb er nou een dik uur over gedaan. het was lastiger om van de oprit af te komen bij de baas, dan op de snel weg rijden. Onze tuin was ook hartstikke mooi, dikke laag sneeuw van wel 35/40 cm. Wel een heel mooi gezicht, maar leuker als je er niet uit hoeft. ik mocht wat eerder weg vanmiddag en morgen ben ik gelukkig vrij.

@ Miimii, wat vervelend van de sfeer op je werk. Had ik ook op mijn kantoor, daarom heb ik nu een nieuwe baan ;) Hopelijk vind jij ook snel wat anders. Ik welke branche zit je?

suus1
17 December 2009, 22:34
Hier is ook alles nog wit!
Ben benieuwd of er morgen nog bussen rijden hier door het dorp (er is niet overal even goed gestrooid).
Haha we zullen wel zien, en anders ben ik gewoon te laat op mijn werk haha.

Vandaag is trouwens dag 3 van mijn cyclus, maar heb er even een vraagje over:
Normaal (met de pil) was ik dik 5 dagen ongi. Voordat ik de pil slikte was ik dik 6 dagen ongi (en had 6 dagen meeeeggaaa pijn).
Nu ben ik de eerste dag niet super veel ongi geweest, de tweede dag normaal, maar nu neemt het al weer af en was er bijna niks meer. dat is dus 3 dagen ongi (en maar 1 dag buik pijn).

Is het normaal dat je ongi minder is zonder pil??? ik dacht dat het altijd andersom was (ik ben ook met de pil begonnen omdat het te pijnlijk en veel was elke maand.

annalize
17 December 2009, 23:09
@suus1: bij mij stelde het steeds ook niet veel voor. Maak je er maar niet te druk om. Alles moet weer langzaam in orde komen na het stoppen met hormonen slikken...

Spring
18 December 2009, 08:00
Suus: bij mij is het ook wisselend en ook niet altijd erg veel 3 of 4 dagen. Dat is wel hetzelfde als voor de pil, maar zoals annalize al zei: de hormonen werken nu nog even anders misschien.

Jollyjo: hoe bevalt je nieuwe baan? Lekker dat je vandaag vrij bent. Dat is zeker leuk met zo'n berg sneeuw! Ik na vandaag nog 3 dagen en dan ook lekker 1,5 week vrij. :-D

Kruimeltje: haha, bejaard! ;-) Natuurlijk niet! Er zijn op het forum genoeg vrouwen van rond jouw leeftijd en gaat erom hoe jong je je voelt zeggen ze toch altijd? ;-)

Tam_: gefeliciteerd met je diploma! Super!

Tessa: hoe is het met jou?

Dianneke: duurt echt lang zo. Kan natuurlijk aan de stress liggen van het verhuizen, maar misschien was de test vorige week te vroeg (hoop het laatste voor je). Test zijn 99% betrouwbaar, maar bij negatieve uitslag minder omdat iedereen verschilt HCG aanmaakt (dat las ik tenminste) Ik duim voor je!

Miimii: al nieuws??? Spannend!!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Hier nog geen eisprong gevonden, dus we testen vrolijk verder! ;-)

VickyS
18 December 2009, 13:00
Waar is iedereen vandaag?? zo stil hier..
denk dat ik mijn ei al wel gehad heb dus vanaf nu weer op het wachtbankje... :roll:
dan schuift mijn nod ook een paar dagen op dus die pas ik nu maar aan naar 31-12.
ik heb geen vakantie meer...
miimii al nieuws?
xxx

jollyjo
18 December 2009, 13:30
@ Lin, mijn nieuwe baan bevalt erg goed, ben blij dat ik de stap genomen hebt!

Het is hier nu erg mooi weer, mooi wit en de zon schijnt. De wegen zijn weer begaan, behalve in de wijk zelf, maar dat is nog wel te doen. Ga straks nog even lekker naar buiten om van het mooie weer te genieten.

Ik ben nu begonnen met de ovu-testen, kijken of ik nu wel een eisprong heb. Dacht begin maar vroeg, dan weet ik zeker dat ik hem/haar niet mis.

loesje80
18 December 2009, 14:25
Zo, dat was even een dagje... Met allemaal hyperdepieper-leerlingen, én laatste dag voor de vakantie én vanavond kerstdiner en kerstgala... Ik ga niet, met dit weer ga ik het er niet op wagen dat ik niet meer thuis kom vannacht (werk niet in de plaats waar ik woon)
Heb wel net een enorme AH-stevige tas gekregen met erg veel lekkers (en nuttigs, kan fijn mijn huis schoon maken :lol: ) Maar mocht ik dan vanmiddag vast komen te zitten met de trein, kan ik mijn eigen feestje vieren.

Vind het nog steeds een beetje raar, die steken gister (mijn onderbuik voelde echt beurs) Maar gelukkig gaat het vandaag weer goed. Ik was even bang dat de buikpijn van een paar weken terug weer op kwam zetten.

@ dianneke, ik hoop net als kruimeltje dat het toch goed komt!!! Het liefst een positieve test en anders misschien toch maar :evil: -bezoek, dan wete je iig waar je aan toe bent...
@ Jollyjo, je kan niet vroeg genoeg beginnen ;-) Al is het dan wel duur natuurlijk...
@ Miimii... en, en, en???
@ Suus1, ik heb geen idee waar het aan kan liggen, sorry :(
@ Kruimeltje, je bent zo oud als je je voelt toch? En bij het forum vallen leeftijdsverschillen vaak nog minder op :-)

VickyS
18 December 2009, 16:32
Ben blij dat het vrijdag is... wel 2 verjaardagen dit weekend en moet morgen kerstinkopen gaan doen dus wordt wel druk maar leuk! jullie nog leuke plannen??
miimii je maakt ons wel een beetje nieuwsgierig hoor :lol:
en dianneke al nieuws?

xxx en fijn weekend!!

jollyjo
18 December 2009, 18:12
@ Loesje, ik ben blij dat ik vroeg ben begonnen, want ik had vandaag een licht streepje, dus dat is goed!
Hebben we wat te doen vanavond met de sneeuw ;)

@ Miimii, gaat alles goed? We hebben helemaal nog niks van je gehoord?

kruimeltje
18 December 2009, 18:26
Hier nog steeds geen streepje op de ovu-test.

Vanmiddag even bij mijn moeder op de koffie (uh thee) geweest en daarna de boodschappen in huis gehaald.
Manlief zit thuis met een slijmbeursontsteking dus ik had vandaag de auto tot mijn beschikking. Hij is wel gezellig meegeweest alleen ik moest zelf alle boodschappen tillen. Hij moet maar even een paar dagen rustig aan doen. Als het volgende week niet over is moet hij weer terugkomen bij de huisarts.

Misschien maar goed ook dat ik nu geen ei heb, want klussen zal wel lastig gaan. Alhoewel, mocht ik een positieve test hebben, dan verzinnen we wel een standje waarbij hij geen last heeft van zijn arm.

Verder alles hier ook helemaal wit. Morgen gaan we naar Rotterdam en ik moet dus rijden .. hoop maar dat de wegen een beetje goed begaanbaar zijn.
Ik denk dat we maar op tijd weg moeten gaan.

loesje80
18 December 2009, 20:24
@ Jollyjo, wat spannend, al een licht streepje!!!
Ik heb bedacht dat gister heel goed mijn eisprong kan zijn geweest (dan zou ik een ronde hebben van 30 dagen, mooi gemiddeld ;-) ) En dan kan ik op 31 december testen 8-) Heb maandag en woensdag geklust, dus heb deze week iig meer hoop!

Ik ga morgen naar Wenen!!! Heb zo'n zin. Lijkt me zo super romantisch. Van de ene kant wel jammer dat mijn eisprong al geweest lijkt te zijn, een vakantie-baby klinkt ook fijn (en we klussen op vakantie volop :oops: ) maar testen op 31 dec lijkt me ook wel heel bijzonder.

Allemaal alvast hele fijne Kerstdagen en ik hoop op heel veel postief nieuws als ik terug kom!!!

kruimeltje
18 December 2009, 21:14
Loesje, veel plezier in Wenen. Geniet er lekker van!

Sabrina1984
19 December 2009, 10:37
Ik had donderdag al een positieve ovu-test, hhhmm en deze week bijna niet geklust, ik was gisteren ziek en donderdag kwam er iemand logeren bij ons (die sliep boven ons en aangezien het nogal gehorig is konden we niet klussen :( ) Deze maand wordt het dus niet zwanger worden :( want de dag ervoor hebben we ook niet geklust, erg jammer, maar ja in het nieuwe jaar dan maar ;) !
Een fijn weekend iedereen!
Loesje: Veel plezier in Wenen, mooie stad lijkt me!

Liset
19 December 2009, 11:01
Hallo Allemaal,

Wat leuk om verhalen van anderen te lezen!!
Wij zijn vanaf juni bezig. In de tussentijd ben ik voor de 2de keer aan mijn eierstok geopereerd. Het is allemaal heel spannend of het gaat lukken. Deze maand begin ik met ovulatietesten i.v.m. een zeer onregelmatige periodes. Iedereen veel succes gewenst!!

Groetjes Liset.

kruimeltje
19 December 2009, 13:14
Hoi Liset,

Welkom hier. Aan je eierstok geopereerd? Ik hoop niets ernstigs waardoor het moeilijker zou worden om zwanger te raken?
Succes met de ovulatietesten.

Tessa23
19 December 2009, 16:48
Veel plezier Loesje!! Fijne dagen!

Hier verder alles goed , behalve beetje ontstoken ogen , beetje waas en vannacht wouden ze niet open haha, geen pijn ofzo das wel fijn.

Hoe is het met jullie meiden ?

Tessa23
19 December 2009, 16:48
En Liset welkom !

Liset
19 December 2009, 23:26
Hey kruimeltje,

Toen ik 17 was had ik een cyste aan mn rechter eierstok. Dit jaar zat hij links.
Er bestaat een kans dat door littekenweefsel ik moeilijker zwanger kan raken, maar dat hoeft niet.
Maar ik blijf gewoon optimistisch!! De tijd zal het leren toch?!

Allemaal nog een goed weekend!!

miss lipstick
20 December 2009, 13:12
@ Liset; welkom! :D Wat naar dat je 2 keer geopereerd bent! Hopen dat je ondanks dat snel
zwanger bent!

Tessa23
20 December 2009, 13:20
Wat een klote weer zeg , vind er niks aan ! haha

kruimeltje
20 December 2009, 13:25
Liset, ik hoop dat het snel zal lukken om zwanger ter worden.

Tessa, zo lang ik binnen kan blijven vind ik de sneeuw wel leuk. Dus vandaag lekker binnen blijven. Sneeuw is leuk om te klussen, maakt het klussen extra knus vind ik. Dus eigenlijk vind ik het weer helemaal niet zo erg.

Dianneke
20 December 2009, 14:28
Dag allemaal, wat een heerlijk geklets weer de afgelopen dagen.

Liset welkom!

Tam, gefeliciteerd met je diploma!

Hier weer negatief getest vanochtend, balen, maar minder teleurgesteld dan ik verwacht had. Alleen heel ongeduldig, toch volgende week maar naar huisarts denk ik, kan die alle enge diagnoses die ik zelf bedacht heb weer uit mijn hoofd praten, hij zal verder toch niks kunnen doen denk ik. Ik baal gewoon van die lange cycli, nu al 52 dagen! Sommigen mensen hebben er dan al bijna 2 cycli op zitten....

kruimeltje
20 December 2009, 14:39
Dianneke, ik kan me heel goed voorstellen dat je vooral het wachten zo ontzettend beu bent.
Weet je wel of er wel een eisprong plaatsvindt of is dat ook onduidelijk voor je?
Ik heb begrepen dat je normaal gesproken altijd ongesteld wordt ongeveer 14 dagen na de eisprong, dus als je cyclus langer duurt heb je ook later je eisprong. Tenminste ik dacht dat het zo werkt ... maar ik weet het ook niet precies hoor.

kruimeltje
20 December 2009, 16:41
YESSSS,

Ik heb een positieve ovulatietest! :D

http://i1020.photobucket.com/albums/af323/kruimeltje1973/ovutest20-12-09-1.jpg

En vanmorgen hebben we nog gezellig geklust. Morgenochtend nog een keer klussen en dan begint het wachten.
Ik voel geloof ik ook mijn ei komen rechts onderin mijn buik.

jollyjo
20 December 2009, 17:20
Hey meiden,

na een lange tocht vanuit amersfoort naar het Noorden, is het hier toch wel heel wit. We waren gelukkig al bijna thuis toen het heel hard begon te sneeuwen. Er is toch alweer dik 40 cm gevallen bij ons. Erg mooi om te zien, maar niet handig om in te rijden haha.

Ik hoop dat het morgen wat beter is, want anders kom ik ook niet op mijn werk morgen.

Liset, welkom!

@ Kruimeltje, leuk is dat he als je een positieve ovutest hebt! ;)

Fijne avond.

Liset
20 December 2009, 19:15
Kruimeltje fijn dat je een positive test hebt! Ik zal voor je duimen!
Het weekend is weer voorbij, morgen weer aant werk.
Ik vind sneeuw niet erg, maar heb een hekel aan gladheid op de weg!!

VickyS
21 December 2009, 10:15
wat een gedoe op de weg buiten.. blij dat ik weer lekker binnen zit!
Fijn weekend gehad?? ik wel, gisteren lekker een sneeuwpop gemaakt in de tuin :D
iemand nog iets van miimii gehoord?
ik zit weer op het wachtbankje...

jollyjo
21 December 2009, 10:33
Goeiemorgen!

Hier alles goed. Had gisteren echt een positieve ovutest, dus dat werkt gelukkig nog wel. Vorige ronde waarschijnlijk net te laat begonnen met testen en daardoor op de test gemist, maar wel op het goeie moment geklust. Nu weer afwachten....

@ VickyS, nee niks gehoord van miimii, we zitten allemaal te wachten geloof ik :)

kruimeltje
21 December 2009, 11:04
Goeiemorgen!

Hier alles goed. Had gisteren echt een positieve ovutest, dus dat werkt gelukkig nog wel. Vorige ronde waarschijnlijk net te laat begonnen met testen en daardoor op de test gemist, maar wel op het goeie moment geklust. Nu weer afwachten....

Dan lopen we deze keer gelijk op Jollyjo, kunnen we voor elkaar duimen op die andere positieve test ...

jollyjo
21 December 2009, 12:35
@ Kruimeltje, inderdaad. Ben benieuwd of we beiden en nieuwe jaar leuk nieuws krijgen!! Zou leuk zijn.

Tessa23
21 December 2009, 14:27
Spannend dus meiden!

Ik begin ook morgen met ovu testen , wil natuurlijk niet zeggen dat ik weer dezelfde cyclus heb , dus ja dan mis ik mn ei ook niet..

Helen81
21 December 2009, 14:35
:) Ik ben ook begonnen met ovulatietesten, heb er inclusief vandaag al 3x getest... maar nog steeds niet positief :shock:

Begin toch wel ongeduldig te raken :lol:

jollyjo
21 December 2009, 14:59
@ Helen81, ik had vorige rond het zelfde, maar ben blijkbaar net te laat begonnen met testen. Deze ronde al vrij snel nadat mijn ongi weg was begonnen en maar goed, ook want mijn test was het weekend (7 dagen na het stoppen van de ongi) al positief! Als je wel geklusts voor je begonnen bent met de testen, dan komt het wel goed.

@ Tessa, ik gebruik ze ook alleen om te kijken wanneer de eisprong is. Wij klussen niet altijd om de dag, aangezien we wel moe zijn van het werken, dus dan is dit wel handig om te weten en op het moment dat de test positief is, heeft het ook wel weer wat extras dat je moet gaan klussen. ;)

Spring
21 December 2009, 18:16
Iedereen zit een beetje in dezelfde (klus ;-))periode zie ik. Ik waarschijnlijk ook namelijk: vanmiddag om 3 uur een ovutest van testjezelf en die liet de vorige keren steeds geen of een héél licht streepje zien, en nu toch echt een stuk donkerder. Nog niet net zo donker maar wel in de buurt. Ik kreeg dus het gevoel dat de lh-piek wel was begonnen (maar nog niet op zijn hoogst), dus heb om half 6 nog een keer getest maar moest nu met KV-test omdat die andere op waren: duidelijk een donkerdere streep! Volgens mij komt mijn eisprong er dus aan en als de KV-test klopt, ben ik daar super blij mee! :-D (ronde van 38 dagen dan als ik ongi wordt (al hoop ik stiekem van niet)) Nog even afwachten, maar denk dus dat ik mijn eisprong mag verwachten. Test morgen nog wel even (testen komen morgen binnen), dus ben benieuwd.

Jollyjo: fijn dat je je ei nu wel hebt gevonden. Op naar een mooie zwangerschap! ;-)

Helen81: fijne korte cyclus heb jij zeg! Je zal één deze dagen ook wel positief testen, dus dan lopen we allemaal redelijk gelijk. Dat wordt allemaal samen in spanning zitten :-D

Kruimeltje: jij dus ook rond dezelfde tijd nod, leuk hoor!

Tessa: hopelijk vind jij je eitje ook snel.

Tessa23
21 December 2009, 18:23
Haha ja jollyjo, wij dus ook niet elke dag of om de dag klussen , vriendlief werkt ook tot laat en slaapt meestal uit , maar wij vinden het niet erg om dan wel te klussen mocht hij positief zijn, geen moet gevoel ofzo...

Dianneke
21 December 2009, 19:14
Kruimeltje: fijn positieve ovutest, krijg je in elk geval het idee dat er wat gebeurt! Klus ze! Ik denk dat ik geen eisprong heb gehad deze cyclus, vanaf een cyclus van 35 dagen neemt de kans op een eisprong af, je wordt uiteindelijk ook ongesteld zonder eisprong, dus dat je wel ongi wordt zegt niet altijd wat over of er eisprong is geweest.

Jollyjo, ook jij klusze! En Lin jij natuurlijk ook.

Hier alles rustig, ga volgende week naar de huisarts, kon ook vandaag nog terecht, maar was aan het werk dus niet zo handig, zeker niet met dit weer om dan ineens halsoverkop terug naar huis te moeten leek mij een slecht plan. Dus dan maar volgende week, heb mijn buik deze deadline ook verteld en haar opgedragen voor die tijd in actie te komen dus ben benieuwd. En anders moet ik mij maar overgeven aan de dokter, kijken wat die ervan vindt, het blijkt een vrouw, is ook wel fijn denk ik.

jollyjo
21 December 2009, 19:30
@ tessa, bij ons is het ook absoluut geen moeten als de test positief is. We maken er dan weer wat leuks van en nu het in het weekend viel, was het nog makkelijker haha. Nou hopen dat het raak is. We hebben allebei het idee dat het de vorige rond wel raak was, maar dat het verder niet goed is gegaan, dus hopen dat ie nu weer raak geschoten heeft. ;)

@ Lin, fijn dat jij nu ook een eisprong krijgt, weet je in ieder geval dat dat nu goed werkt.

@ Dianneke, goed vanje dat je de dokter hebt gebeld. Hopelijk wordt je alsnog ongi en kun je haar afbellen. En als je niet ongi wordt hoop ik voor je dat het een andere reden heeft :)

Dianneke
21 December 2009, 19:41
jollyjo, wat fijn dat het geen moeten is, weekend is idd wel praktischer, vind ik ook altijd. Dat ik zwanger ben geloof ik echt niet meer, 2 negatieve testen en totaal geen kwaaltjes moet toch wel wat zeggen denk ik. Dus ben benieuwd wat huisarts wil als ik dan nog steeds niet ongi ben, ik denk eigenlijk helemaal niks. "op gang brengen" met hormoonkuur wil ik niet, zijn m'n eigen hormonen weer gelijk helemaal van de regel, daar heb ik geen zin in. Maar ja wat dan wel?

jollyjo
22 December 2009, 09:10
@ Dianneke, ik kan me voorstellen dat je je hormonen niet zelf op gang wilt helpen. Een buurvrouw van mij had helemaal geen ongi en eisprong, dus die heeft heel veel hormenen gekregen, maar inmiddels wel van een gezonde dochter bevallen :) Ik hoop voor je dat het dan alsnog vanzelf komt opzetten.
Zodra het een moeten wordt, dan is het ook niet leuk meer. WIj zien het als iets voor een goed doel. :D

Dianneke
22 December 2009, 15:59
Jollyjo, hormonen van gynaecoloog om eisprong mee te krijgen zou ik prima vinden als dat moet, alleen hormoonkuur van huisarts om ongesteldheid op te wekken wil ik niet, daarmee maak je namelijk geen eisprong en je helpt je eigen lichaam wel met hormonen waardoor het dus weer lekker lui niets zelf hoeft te doen, ik ben bang dat mijn lijf daarna het zelf weer niet wil doen.
Dat vind ik trouwens wel een goeie: klussen is voor "het goede doel", zal ik ook eens tegen mijn man zeggen. Wij doen het nu even echt alleen wanneer we zin hebben (+-3 keer per week, waarvan 2x in weekend) want ik heb niet het idee dat het nu veel zin heeft voor "het goede doel".

Helen81
22 December 2009, 16:27
Vandaag weer een negatieve ovulatietest, zou ik dan echt mijn eitje al gehad hebben? :shock:
Was begonnen te testen op dag 9. Morgen weer een dag :D

Liset
22 December 2009, 22:13
Het is allemaal wat dat getest!! Maar ja voor mij is het anders ook moeilijk te bepalen wanneer mn eisprong plaats vind i.v.m. mijn onregelmatige cyclus. De ene keer 7 weken niet ong de volgende keer na 2 weken alweer. Maar ja dat is ook vrij normaal het eerste jaar nadat je stopt met de pil, maar niet prettig.
Op internet lees je allemaal tegenstrijdige berichten. Mijn operatie heeft wel 1 voordeel gehad: Als ik binnen een jaar niet zwanger ben, dan kan ik rechtstreeks naar de gynocoloog toe. Maar dat heb ik natuurlijk liever niet.

Iedereen die een positive test heeft gehad; SUCCES!!!!

epat
22 December 2009, 22:16
Ik heb geen menstruatie meer op dit moment (dag 122 en wacht nog af, ronde 7, het jaar is bijna om) en heb aan mijn gyn gevraagd hoe dat zit met opwekken van menstruatie. Maar zij gaf aan dat dat helemaal geen nut heeft zo lang je geen eisprong hebt. Er zal eerst gekeken moeten worden of alles qua hormonen wel goed zit bij jezelf voordat ze echt iets gaan opwekken. Ik heb dus bloed laten prikken om alles te laten onderzoeken, spannend.

Spring
23 December 2009, 09:23
Epat: inderdaad spannend. Echt ongelofelijk frustrerend moet het zijn dat je een normale cyclus had en vervolgens ineens niet meer ongi werd zonder zwangerschap :-( Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Liset: irritant is het zeker, zo'n lange en onregelmatige cyclus. Bij mij lijkt er nu verbetering in te gaan zitten na een half jaar. Hopelijk dus eindelijk van de effecten van de pil af en dan duimen om snel zwanger te zijn! ;-)

Helen: wordt je streepje ook niet donkerder? Misschien inderdaad net te laat gaan testen.. Met jouw cyclus moet je eigenlijk op dag beginnen toch? Wel super veel kansen in een jaar voor jou!

Dianneke: nog steeds geen verandering? :-(

Hier gisteren echt een super duidelijke knal(ovulatie)test: de streep werd donkerpaars en stond er bijna voordat de controlestreep begon te verschijnen! De test van eergisteren was dus blijkbaar net aan het begin van het toenemen van lh (daarom was die van 3 uur waarschijnlijk nog niet net zo donker en die van half 6 wel) en gisteren heb ik volgens mij de absolute piek gevonden, wel echt super! Nu in elk geval heel duidelijk een piek en dus een eisprong neem ik aan. Ook goed geklust (vanavond nog een keer), dus afwachten maar! (ik hoop het zo! :-D)

Pixie
23 December 2009, 14:06
Vanmorgen wat bruinige afscheiding :cry:
Dat zou dan nu een cyclus van 26 dagen zijn.
Voor innestelingsbloed is het te laat denk ik. Wat denken jullie?

loesje80
23 December 2009, 17:25
@ Pixie, ik denk dat je inderdaad bij bezoek gaat krijgen van :evil: Maar wie weet... Geen bloed geeft moed heb ik me laten aanpraten hier :-)

@ positieve ovu-testers: Wat spannend allemaal meiden, en wat fijn dat er in het weekend volop geklust mocht worden!

Wenen was heerlijk! En de hele reis weinig last gehad van de sneeuw en bijbehorende overlast! Helaas verder ook geen "kwaaltjes" overlast... Ik moet dan nog wel een weekje wachten, maar aangezien ik helemaal niks "anders" voel zal deze ronde wel :twisted: op 31 dec. Moet zeggen dat ik het vorige ronde niet zo erg vind, maar mijn verstand roept al een week "je bent zwanger" dus ik denk dat ik 31 dec toch wel verdrietig ben... Dat wordt dronken 2010 in en als goed voornemen "hopelijk snel een positieve test" :-)

Nu echt snel dichten, doen morgen sinterkerst!

Fijne, gezellige dagen allemaal!

Tessa23
23 December 2009, 18:37
Fijn dat het leuk was Loesje!!

Lin , spannende tijd weer voor jou!

Ik ben ook begonnen met ovu testen van de matcare , ben benieuwd of mn ei eerder of weer later is.. afwachten maar..

Rustig hier he deze dagen , geniet er van meiden! x

Helen81
23 December 2009, 23:02
Vandaag een bijna niet te zien streepje op ovulatietest :) of is het wishfull thinking... :roll: Hoop dat eitje nog moet komen en niet al geweest is :mrgreen:

Hebben zonet wel ff geklusd... voor de zekerheid... misschien morgen positieve test... ik heb Sensitest Ovulatietest midstream zijn die goed?

Groetjes Helen

suus1
24 December 2009, 08:57
Hoi Helen,

Ik gebruik sinds gister de dipsticks ovutests van sensitest, en had gister ook een bijna niet te zien streepje (die er wel echt stond).
Ik zit nu op dag 10 van mijn cyclus dus ga er nog van uit dat mijn ei nog komt.
Ik houd jullie op de hoogte als de ovutest positief is! Dan weten we of de sensitesten werken.

VickyS
24 December 2009, 09:03
Wat spannend he helen81 of irrantant, het niks zeker weten...
Loesje wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!!
ik heb een vraagje: heeft nog iemand wel eens last gehad van pijnlijke eileiders na de eisprong? ik had gisteren zo'n pijn langs beide kanten. vraag me af wat het is...
en ben vandaag heel erg misselijk.. zit nu op dag 25.
zou graag weten of het raak is of niet met al die feestdagen (wijntje hier, wijntje daar..) :roll:

Pixie
24 December 2009, 15:50
Nou, ik kan in ieder geval aan de filet americain en brie de komende dagen.
En ik denk dat ik er ook maar een paar borrels ingooi ;)

jollyjo
24 December 2009, 19:04
Allemaal fijne kerstdagen toegewenst!!

Groetjes

Helen81
24 December 2009, 21:23
Fijne kerstdagen allemaal!

Vandaag weer een ovulatietest met een heel licht streepje... :?

Weet niet wat ik ervan moet denken is alweer dag 14 van de cyclus.

Hoop toch een test te krijgen die duidelijk positief is :lol:

Groetjes Helen

Tessa23
24 December 2009, 21:59
Meiden ik wens jullie allemaal een hele fijne kerst toe !! xx

kruimeltje
24 December 2009, 22:05
Allemaal fijne kerstdagen!
Ik hoop dat jullie kerstwensen van dit jaar mogen uitkomen, ik vermoed dat we in ieder geval één wens allemaal gelijk hebben dit jaar ;)

@ Helen, misschien morgen een donkere streep op je ovulatietest? Ik duim voor je! Als hij licht blijft ben je denk ik echt net te laat geweest met testen.

@ Pixie, jammer dat de :evil: :evil: zijn gekomen ... bijkomend voordeel is wel dat jij van alle lekkers mag genieten deze kerst!

@ Lin, voor jou wordt het nu spannend, als het goed is mag je in de eerste week van het nieuwe jaar gaan testen met die andere test :)

Ik doe deze kerst maar rustig aan, misschien één of twee wijntjes, maar GEEN brie, filet american en biefstuk voor deze dame.
Maar er zijn gelukkig nog genoeg lekkere dingen die je wel mag eten en drinken als je zwanger bent. En het is voor het goede doel.

Als ik 3 januari nog niet ongesteld ben mag ik van mezelf een test doen. Is op een zondag en ik vind het wel fijn om de test te doen als we allebei thuis zijn en daarna niet hoeven te haasten naar het werk. Ik vind het allemaal zo spannend.

Tessa23
24 December 2009, 22:06
Succes er mee Kruimel , duim voor goed nieuws!

kruimeltje
24 December 2009, 22:08
Dank je Tessa.

Helen81
25 December 2009, 14:31
Vandaag een goed zichtbaar streepje gehad op mijn ovulatietest maar niet zo donker als de test streep... voor nu zal ik hem als positief beschouwen kijken wat de ovulatietest morgen doet... :lol:

We hebben zonet maar weer ff geklusd... :twisted:

Groetjes Helen

Spring
25 December 2009, 15:02
Pixie: balen zeg, hopelijk brengt het nieuwe jaar meer geluk.

Helen: hij moet wel echt minstens net zo donker zijn, dus nog even doortesten zou ik zeggen! (voor ovutest geldt niet streep is streep, ik krijg altijd een (licht) streepje en met de eisprong duidelijk donkerdere streep dan controlestreep) Klussen kan nooit geen kwaad ;-)

Kruimeltje: spannend ook voor jou! We kunnen ongeveer tegelijk testen zie ik, leuk! Hopelijk begint ons nieuwe jaar goed ;-)

Tessa: hoop dat die van Mat Care beter werken voor je en op naar een eitje!

Allemaal fijne feestdagen! Het is trouwens zo dat de baby pas vanaf twee weken na de eisprong (als je meestal weet dat je zwanger bent) met jouw bloed e.d. is verbonden (heb ik gelezen) en het schijnt dus dat het daarvoor niet veel uitmaakt wat je eet/drinkt (al zou ik me niet helemaal volgooien als je zwanger wil worden ;-)) Ik drink zelf toch al bijna nooit en laat het nu dus helemaal staan en pas ook op met wat ik eet, maar dat is gewoon voor de zekerheid.. Het schijnt dus wel te mogen dan nog! ;-)

suus1
26 December 2009, 00:11
Hier vandaag nog geen verschil in ovu test.
Ben benieuwd wanneer die positief wordt!

Fijne avond nog iedereen!

loesje80
26 December 2009, 10:08
Goeiemorgen allemaal!
@ Helen, spannend hè ovutesten :D Ik heb ze nog nooit gebruikt, maar vind het al spannend om mee te lezen.
@ Suusje, de aanhouder wint, gewoon blijven testen ;-)
@ Kruimeltje & Lin: Spannend!!
@ Pixie, geniet van al het lekkers dat de kerst en oud&nieuw met zich meebrengt.

Ik moet toegeven dat ik op de dag van kerstavond een biertje heb gehad en 2 gin tonics. Maar verder ook veel thee en appelsap dus ik vond dat het mocht. ;-) Ik voel nl helemaal niks bijzonders en zou erg balen als ik niet de traditionele kerstavond gintonic had gedronken terwijl er niks aan de hand is (En zoals Lin zegt, het mogelijke vruchtje is toch nog niet met mijn bloed verbonden, dat heeft een vriendin die gynecologe in opleiding is ook verteld). Maar mocht ik donderdag nog niet ongi zijn, dan ga ik testen om te kijken of oud&nieuw dronken wordt doorgebracht of netjes aan de jip&janneke bubbels, hahahaha

Nog een gezellige 2de kerstdag en op naar vele positieve testen!!!

jollyjo
26 December 2009, 11:03
Goedemorgen!

De verloskundige die mijn zusje de vorige keer had, gaf ook al aan dat je best een glaasje wijn/bier mag hebben als je zwanger bent, je moet alleen niet glazen vol gaan drinken. Vroeger wist men ook helemaal niks daarvan en moet je zien wat een boel kinderen er geboren werden. Je moet er alleen om denken dat je niet TE veel ergens van neemt, maar ja te veel is nooit goed natuurlijk haha ;)

Fijne dag verder. wij gaan zo op visite.

Liset
26 December 2009, 12:05
Hey jollyjo het klopt inderdaad dat TE veel niet goed is. Maar TE veel van iets is nooit goed toch :?:
En een glaasje op het nieuwe jaar drinken is dan ook niet erg.
Ik had eergisteren en gisteren een positive test we hebben dan ook goed geklust en nu maar duimen!! :!: :!:
Wel spannend dit is voor mij de eerste keer dat ik test.
Zou wel leuk zijn om met goed nieuws het nieuwe jaar te beginnen, maar we zullen zien. :)

kruimeltje
26 December 2009, 12:25
Gisteren heb ik bij het dessert wel een lekker dessertwijntje gedronken.
Vandaag moet ik rijden ... dus drink ik niet.
Morgen gaan we uit eten en drink ik lekker een glaasje wijn mee.
En met Oud en Nieuw drink ik samen met mijn zusje Jip & Janneke Bubbels.
Zij is zwanger dus ze drinkt niet en ik heb gezegd dat ik gezellig met haar meeBOB. Omdat ze al een aardig eindje heen is en in het ziekenhuis moet bevallen wil ze dat er steeds iemand in de buurt is die kan rijden als het nodig is. Mijn zwager is al een hele poos BOB dus heb ik aangeboden om met oud en nieuw de BOB te zijn.

troetelbeertje85
26 December 2009, 13:56
hey dames

ik had een voorgevoel en ik dacht ik ga een test doen..

en jah hoor hij is positief kan het niet geloven hihi...

ben gewoon zwanger en dat op 2de kerst dag...

ga maandag weer een test doen want me vent is bang dat ie vals is...

xxx

Tessa23
26 December 2009, 14:03
Gefeliciteerd troetelbeertje!!! goed nieuws op 2de kerstdag dus :D

Ik ga met oud jaar ook lekker wat drinken want volgens mn cyclus heb ik dan 2 weken later pas mn eisprong.. dus we zien wel , ik test nu wel gewoon hoor met ovu testen , 2de streepje is zoizo goed te zien maar echt nog niet gelijk of donkerder dan controle streep.

Fijne dag allemaal!

maal
26 December 2009, 17:17
hoi dames

ik zou graag mee willen kletsen over de spanning van het zwanger worden van je eerste kindje
ikben maal 25 jaar me vriend is 27, ik ben vorig jaar december gestopt met de pil, helaas nog zonder resultaat.
raar he ik dacht altijd dat ik heel snel zwanger zou raken, was in de eerste paar stop maanden ook wel n beetje nerveus van oooeeeii miss ben k over een maand wel zwangeerrr spannennnddd ondertussen toch weer n jaartje verder, maar we houden goede moed en het is wel erg prettig op deze site je frustratie te kunnen uiten en steun bij elkaar kan zoeken.. in mijn omgeving wil ik het nog nie vertellen (behalve aan heel goede vrienden) en dan hoor je toch uit de richting van de schoonfamilie en wanneer gaan jullie is beginnen??? pfffffff beginnen??... BEGINNEN????? zuch misscien kennen jullie t!!!

Met 7 maanden naar de dokter geweest die vond het te vroeg iets te ondernemen, nu maar de persona besteld een of andere fancy (duuuuure) ovulatie test. en misschien toch maar is in het nieuwe jaar een nieiuwe poging bij de dokter.
das mijn verhaal ik hoop dat we allemaal een kleintje mogen verwachten in 2010
heelveel liefs maal

kruimeltje
26 December 2009, 20:25
Troetelbeertje: Gefeliciteerd ... wat een goed nieuws met de kerst.

Maal, welkom bij de club ... al een jaar bezig en nog zonder resultaat .. kan me goed voorstellen dat je dan gek wordt als je schoonfamilie vraagt wanneer je gaat beginnen.

Wij waren vandaag bij mijn schoonouders, die weten dat we bezig zijn. Vertelt mijn schoonmoeder vanmiddag in de keuken tegen me dat ze het ook aan mijn zwager en schoonzusje heeft verteld dat we bezig zijn. En ik had nog zo gezegd dat ze niets mocht vertellen. :roll:

Mijn schoonzusje heeft gewoon een hekel aan kleine kinderen, dus die hoefde van mij echt niet te weten dat wij bezig zijn. Maar ja ... gebeurd is gebeurd en ik zal maar denken dat mijn schoonmoeder zo blij is dat ze misschien toch oma gaat worden dat ze het niet stil kon houden.

Liset
26 December 2009, 21:53
Gefeliciteerd troetelbeertje!! Wat een mooi nieuws met de kerstdagen!!
Welkom Mool!!

Helen81
26 December 2009, 22:21
Gefeliciteerd troetelbeertje, mooi kerst cadeautje heb je gekregen:D

Vandaag was op ovulatietest een lichter streepje dan gisteren... Zou ik dan gisteren toch een positieve test gehad hebben of gewoon helemaal geen eisprong gehad tijdens testperiode... Ik test nu al 8 dagen... op dag 9 van cyclus begonnen met testen :cry:

Kan niet echt zeggen dat ik nu veel meer duidelijkheid heb met die testen, misschien morgen maar nog een testje er tegen aan gooien... mijn testen raken op :( Heb er nog maar 4... tijd voor nieuwe...

Heb tijdens de kerstdagen wel voor 4 dagen gegeten... teveel lekkers in huis gehaald... tot mijn spijt :roll:

Groetjes
Helen

lolala
26 December 2009, 22:50
hey dames

ik had een voorgevoel en ik dacht ik ga een test doen..

en jah hoor hij is positief kan het niet geloven hihi...

ben gewoon zwanger en dat op 2de kerst dag...

ga maandag weer een test doen want me vent is bang dat ie vals is...

xxx
gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Spring
27 December 2009, 08:52
Troetelbeertje: gefeliciteerd

Maal: welkom, frustrerend dat het lang duurt en je schoonfamilie dan vraagt wanneer jullie beginnen. Mijn schoonmoeder wil ook niets liever dan oma worden en is erg ongeduldig. Niemand weet dat wij bezig zijn en ik heb ook gezegd dat het nog wel even kan duren.. Wil gewoon niet dat steeds gevraagd wordt of het al gelukt en zou het leuk vinden om een verrassing te hebben als het gelukt is :-) (hopelijk is dat al snel ;-))

Ik ben meestal de bob met kerst, maar ik drink sowieso bijna nooit alcohol dus dat is ook niet erg. Zal je zien dat ik net als ik zwanger ben, er ineens heel veel zin in zal hebben, haha! Maar ik heb het er graag voor om 9 maanden niet te drinken. Ik rook ook niet, dus al die dingen die je niet mag, zullen me denk ik niet heel zwaar vallen (ook geen onijse fan van filet americain ofzoiets ;-))

Iedereen fijne kerst gehad? Veel mensen zitten ronde de ovulatie/ kort daarna zie ik, dus dat worden spannende eerste weken van januari!

suus1
27 December 2009, 11:02
troetelbeertje gefeliciteerd!!!!

@ maal: wat is dat vervelend, dat er steeds naar gevraagd wordt terwijl jullie al bezig zijn.
Mijn moeder begint er ook steeds over, die kan niet wachten tot we beginnen (ook omdat ze er zelf lang over gedaan heeft).
Maar ze denkt dat ik dat niet verborgen kan houden voor haar haha, ze zegt altijd: de dag dat jullie met de pil stoppen zie ik het aan je gezicht!
Haha ze heeft nog helemaal niks door! Dat is wel grappig.
Maar aan de ene kant zou ik het heel graag willen vertellen, maar ik weet dat als zij het weet dat dan de hele familie het weet (ze kan slecht geheimen bewaren).
En dat wil ik zeker niet.

kruimeltje
27 December 2009, 11:36
Dames,

Ik zit met een dillema. Ik ben nu 36 jaar.
Ik heb vorige week gesolliciteerd op een andere functie binnen onze organisatie. Het lijkt mij echt een leuke functie en ik kan ook weer een stapje hoger komen op de salarisladder. Het is een functie die je (volgens mij) ook heel goed parttime kunt vervullen maar ze zijn op zoek naar een full-timer omdat ze bang zijn dat ze straks vanwege bezuinigingen vrijkomende vacatureruimte niet meer mogen invullen.

Ik denk dat ik wel uitgenodigd ga worden voor een gesprek. Maar dat zal dan wel in januari worden. Als ze nu vragen wat mijn toekomstplannen zijn ... wat moet ik dan zeggen. Volgens mij gaan de meeste van mijn collega's ervan uit dat wij geen kindjes willen ... we hebben ook heel lang getwijfeld waarbij we meestal uitkwamen op "geen kinderen".

Hebben jullie al eens in zo'n situatie gezeten en wat hebben jullie toen gedaan?
Aan de ene kant wil ik wel eerlijk zijn maar dan heb ik kans dat ik die leuke baan misloop. Maar als ik er niet eerlijk over ben en het komt later uit dat we bezig waren (of misschien zelfs al wel zwanger) dan voel ik me daar ook weer rot bij. Wat moet ik doen????

loesje80
27 December 2009, 11:53
@ Kruimeltje: Wat goed van je BOB-aanbod :D
Qua baan, moeilijk!!! Ik heb nog geen vast contract en ergens lijkt het me wel raar om net voor mijn beoordeling misschien te moeten zeggen dat ik zwanger ben. Van de andere kant, ik heb al wat positieve functionerings gesprekken gehad, dus ik geloof er maar in dat ze blij met me zijn en dat het wel goed komt... Ben benieuwd wat je doet, ik zou iig op gesprek gaan!
@ LIset, spannend van de positieve test, nog even wachten op het volgende positieve nieuws!
@ Troetelbeertje: Het mooiste kerstkadootje ooit!!! GEFELICITEERD!!!
@ Maal, Welkom!!! Ik hoop op een vruchtbaar 2010 voor je! En dat mensen wat minder zeuren over "beginnen".
@ Helen: Wat onhandig dat het nu nog meer onzekerheid lijkt op te leveren.. Ik gebruik ze niet dus kan je niet helpen...
@suus1: Hahaha, wat een grap van je moeder!!! Die zal in shock zijn als je opeens vertelt dat je zwanger bent :D
@ Lin: Heb ook heel veel lekkers gegeten bij (schoon) familie en vandaag lekker een dagje helemaal niksen op de bank!!!

Vind het nu toch wel spannend worden, ben vandaag opeens misselijk.. Beetje jammer... Maar goed, ik zie wel... nog 4 nachtjes ;-)

wil
27 December 2009, 12:08
He allemaal!
Ik ben nieuw hier...
Ben sinds september met de pil gestopt, redelijke cyclus nu. Mijn vriend en ik willen gaan beginnen met proberen rond maart 2010, dus allemaal erg spannend.
Leuk om jullie ervaringen allemaal te lezen...
Mijn moeder zei gister nog tijdens kerst dat ze denkt dat wij er pas zo over 3 jaar over gaan nadenken, haha. Ze moest eens weten, dus dat is bij ons tenminste lekkker rustig...
Groetjes!

Liset
27 December 2009, 13:18
Wil:
Welkom! Je zei dat je nu gestopt was met de pil en in maart wil gaan beginnen? De kans bestaat dan toch altijd dat het voor die tijd raak is he!!??
Loesje:
Spannend allemaal wel horen wel hoe het afloopt.
Kruimeltje:
Ik snap je dillema. Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik ben ook druk bezig met soliciteren en ga waarschijnlijk van een vast na een jaar contract. Ik krijg ook binnen nu en 2 weken meer duidelijkheid.
Je bent nooit verplicht om te zeggen dat je zwanger bent of bezig bent met zwanger worden. Het ligt aan de situatie of je er dan zelf voor kiest om het te vertellen. Als je naar part-time wilt zodra je een kindje hebt gekregen kan je toch altijd terug?? Ik zou gewoon soliciteren en kijken waar het schip strand!!
Helen:
Ik snap die testen soms ook niet!!
Ik had al 4 dagen een positive test en vertrouwde de testen niet echt meer. Ik heb een andere test ernaast gelegd de ene was positief de andere negatief, nou vertel het mij dan maar ........ ik weet het niet meer.
Ik was net zo blij dat ik gelijk bij de eerste keer testen een positive test had. Maar goed het is nu maar weer afwachten. Volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen ;) :D

Armanda1982
27 December 2009, 13:24
Hoi dames,

Ik ben nieuw hier! Zou me even voorstellen, ben Armanda, 27 jaartjes jong en getrouwd met Bas, 28 jaartjes jong! We hebben begin december besloten om te stoppen met de pil. Dus nu maar afwachten hoe het allemaal gaat lopen!

Mijn man en ik worden in Juni Oom en Tante. Zou natuurlijk super zijn om hun dat over een paar maanden ook te kunnen vertellen. En in de omgeving zijn er ook een paar zwanger, dus dan kriebelt het zelf ook allemaal. Als het aan mij had gelegen waren we al veel eerder met de pil gestopt, maar je moet er wel met z'n 2-en achterstaan.

Pixie
27 December 2009, 14:06
Wat gezellig, in een paar dagen 3 nieuwe meekletsers erbij. Welkom!!

Troetelbeertje, wat een mooi kerstkado! :P

Helen, ik word ook niet goed van die testen. Afgelopen maand ook niet echt een duidelijke streep gehad. Of ik test steeds op het verkeerde moment, dat kan ook :(
Ik zit er over te denken deze maand 's morgens en 's avonds te testen. Ik heb er genoeg ;)

Kruimeltje, je bent helemaal niet verplicht iets te zeggen over een eventuele toekomstige zwangerschap, en ze mogen er volgens mij ook niet naar vragen. En wie zegt dat een eventuele andere sollicitant niet "per ongeluk" zwanger raakt?
Ik snap dat het lastig is, maar ik zou als ik jou was deze kans niet laten schieten. In ieder geval sterkte met het nemen van je beslissing!

Lin23, met drinken en niet roken heb ik niet zoveel moeite, maar mijn toastje filet americain zal ik toch wel gaan missen :D
Ik heb het er ook nog even flink van genomen deze dagen. Er moeten zowiezo wat kilo's af, dus nu is het afgelopen met dat geschrans :mrgreen:

wil
27 December 2009, 14:14
Ja snap ik, haha...
Maar we doen het nu nog veilig, ik wil eerst stoppen met roken voordat ik het ga proberen...
Ook ski ik erg fanatiek en wil ik deze 3 maanden nog volop kunnen skien, daarna zal het er wel een tijd niet van komen....
Dus daarom maart, tenminste dat hebben we nu in de planning.
En voor iedereen die al zwanger is: gefeliciteerd!!

loesje80
27 December 2009, 15:25
Welkom iedereen!
Gezellig en wat een spannend jaar gaat 2010 worden voor iedereen :-)
Nu door met harry potter 2, net 1 gekeken...

kruimeltje
27 December 2009, 15:30
Wil en Armanda, welkom bij de club.

Gezellig Loesje, lekker met HP op de bank ;) Ik heb van de week ook naar HP en de vuurbeker (volgens mij deel 4) zitten kijken. Heerlijke films. Past echt bij deze tijd van het jaar.

En iedereen die heeft gereageerd, alvast bedankt voor jullie reactie. Ik heb zelf altijd een heel hard oordeel gehad over dames die zwanger solliciteerden of direct nadat ze waren aangenomen ineens zwanger waren :oops: Daar schaam ik mij nu wel een beetje voor. Ik snap nu we zelf bezig zijn pas hoe lastig het is. Je hebt namelijk geen idee hoe lang het gaat duren en je kunt je leven ook niet gewoon even op pauze zetten toch?

Wij hadden min of meer met mijn zus en zwager afgesproken om in juni samen op vakantie te gaan en hadden nu zoiets van .. wie weet wanneer het raak is en hoe ik me dan voel. Het zou een avontuurlijke vakantie worden en dan is het niet handig als je zwanger bent op dat moment. Wat moeten we zeggen om te vertellen dat we er liever vanaf zien. Belt mijn zus net dat zij ook een paar dingen hebben waardoor het eigenlijk niet zo goed uitkomt. O.a. het WK Voetbal dat mijn zwager dan niet kan zien, maar ook de tweeling die mijn zusje gaat krijgen ... een beetje lullig voor haar als haar beide zussen dan vlak daarna samen op vakantie gaan. Dus ik meteen dat ik het helemaal snapte en dat we het anders toch gewoon een jaartje konden opschuiven. Gaan we gewoon weer lekker duiken deze zomer. Of andere leuke dingen doen als ik dan al zwanger mag zijn want dan mag ik niet duiken. Maar dat laatste heb ik natuurlijk niet tegen mijn zus gezegd. Phhfff, saved by the bell heet dat geloof ik. ;)

suus1
27 December 2009, 17:08
Haha kruimeltje wat een geluk!
Ik zit ook steeds te bedenken hoe ik dingen met aan pakken zodat mensen er niet achter komen dat we bezig zijn.
Ik floepte er van de week ook uit tegen mijn ouders dat mijn partner de kattenbak zo slecht schoon houd.
Zegt mijn moeder: dan doe je het toch gewoon zelf?
Ik schrok me rot, ik dacht: nu weet ze het, haha.
Maar viel wel mee, ik zei gelijk: owja ik doe het gewoon.

dat zijn van die dingen die voor mij nu heel normaal zijn (geen kattenbak verschonen etc) maar voor mensen die van niks weten natuurlijk niet.

kruimeltje
27 December 2009, 17:14
Hoi Suus,

Ik help gewoon mee met het verschonen van de kattenbak. Ik doe er alleen huishoudhandschoenen bij aan en ik was daarna mijn handen extra goed.
Volgens mij kan het dan echt geen kwaad. Je geeft je katten toch ook gewoon een knuffel?

En ja het is soms echt heel erg lastig om niets te zeggen ... het brand gewoon op je tong omdat je er zo mee bezig bent. Lastig maar ook wel leuk.

Zo ... nu de laptop uit en klaarmaken we gaan zo gezellig samen uit eten. Nu het nog makkelijk kan moeten we ervan genieten of niet?

suus1
27 December 2009, 17:27
Nou ik las op internet dat er een parasiet in de ontlasting van katten kan zitten (toxoplasmose).
En dat kan schadelijk zijn voor het kindje (ook als je vlak voor je zwangerschap de infectie hebt gehad).
Het kan alleen overgebracht worden via contact, maar dat wil zeggen dat je niks in de kattenbak mag aanraken.

handschoenen dragen is een idee, maar die korreltjes van de kattenbak zijn zo fijn dat ze ook door de lucht stuiven.
en dan kan je als nog de infectie krijgen.
Ik las op internet dat je het risico beter niet kan nemen, dus daar houd ik mij maar aan.

maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Liset
27 December 2009, 18:02
Over de kattenbak verschonen, dat kan je beter laten als je zwanger bent :!:
Het gaat niet alleen om aanraken, maar vooral om de lucht. (het inademen ervan)
Niet alleen de ontlasting maar ook de geur van de urine is schadelijk. Het ruikt ook naar amonica.
Ieder moet het inderdaad voor zich weten, maar ik zou het echt afraden :!:

suus1
27 December 2009, 18:20
Oke Liset, dat van de urine (dat amoniac ook slecht is) wist ik nog niet.
Goed dat je het zegt!

Armanda1982
27 December 2009, 18:27
Ik heb een vriendin die lesbisch is en een van hun is nu ook zwanger! Je moet maar eens op Google opzoeken, maar een vrouw kan nog gewoon de kattenbak schoonmaken, ze moet daarna alleen goed haar handen wassen. Maar het is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze! Ikzelf heb ook 2 katten en ik maak gerust de kattenbak schoon, alleen met handschoenen! Doe het trouwens ook altijd met een schepje! Ik lees hier ook dat er geur vrijkomt, die komt toch ook vrij nadat de kat in de kattenbak is geweest? Dus dan zou het helemaal niet kunnen, een kat en een zwangere vrouw......

suus1
27 December 2009, 18:32
Nee pas als de urine een tijdje ligt gaat ie echt naar amoniak stinken, dus is dan pas gevaarlijk.
Maar volgens mij kan je die infectie (die in de ontlasting zit) ook inademen!
dus ik durf de gok niet te nemen.

Armanda1982
27 December 2009, 18:37
Als ik sites ga zoeken via Google, dan kom ik uit op het volgende:

-Laat bij voorkeur een ander de kattenbak schoonmaken. Kan dat niet, draag dan handschoenen. Verschoon de kattenbak elke dag, om te voorkomen dat de parasiet in de kattenbak actief wordt.

-Paul Overgaauw, dierenarts-parasitoloog
Maatregelen zijn zeker niet overdreven, wanneer men weet dat de helft van de vrouwen die voor de eerste keer zwanger raken gevoelig zijn voor de parasiet en dat deze ernstige geboorte-afwijkingen en sterfte van de vrucht kan veroorzaken. We praten nog steeds over honderden infecties per jaar in Nederland! Voorlichting om zorgvuldig te zijn bij het eten van rauw vlees (van dieren die in contact kunnen komen met besmette grond, dus schapen, geiten, koeien en scharrelvarkens en -kippen) is essentieel. Rauwe vis is geen probleem wat betreft toxoplasmose, omdat deze niet besmet kan zijn. Andere besmettingsroutes zijn tuinieren, planten verpotten (besmette potgrond of compost) en in zeer kleine mate de kat. Dit dier kan 1 keer in zijn leven besmet worden en gedurende 2 weken de eitjes uitscheiden via de ontlasting. Daarna is het dier ongevoelig. De eitjes zijn na 2 dagen pas besmettelijk. Dus dagelijks de kattenbak schoonmaken met handschoenen aan is voldoende veilig. Direct contact met de kat brengt geen risico met zich mee en het is daarom niet nodig deze de deur uit te doen bij zwangerschap.

Wij hebben dus ook 2 katten zoals ik al eerder zei en mijn man zorgt daar niet voor. Het zijn mijn katten zeg maar die ik al had voordat ik mijn man leerden kennen. Hij maakt echt de kattenbak niet schoon, misschien als ik zwanger ben wel, maar anders doe ik het gewoon met handschoenen aan. Want de geur komt ook vrij als de kat uit de kattenbak komt lopen.

loesje80
27 December 2009, 18:40
Mijn schoonzusje heeft op een moment tijdens haar zwangerschap 12 katten gehad en ik weet zeker dat mijn broertje niet alleen de kattenbak heeft verschoont :D En mijn neefje is heel gezond...
Maar inderdaad, je moet doen waar je je goed bij voelt. En aangezien ik nog niet weet of ik uberhaupt zwanger ben maken vriendlief en ik omstebeurt elke dag de bak schoon (al doet hij het de laatste tijd wat vaker) En ondanks dat vriendlief niet fan was van het feit dat ik een kat had toen ik hem leerde kennen is hij nu wel echt heel lief voor de kat (quote vriendlief: Schat, kom eens terug naar beneden, je bent vergeten de kat welterusten te zeggen :lol: ) EN Wanneer ik zwanger ben... Ik denk dat hij het niet heel erg vindt om te doen dus ik denk dat hij het dan vaker zal doen dan ik ;-)

Tessa23
27 December 2009, 18:41
Zo meiden ,t was wel een weekend van veel eten zeg , vandaag nam mn schoonpaps ons ook mee naar de griek , heeeerlijk haha..

En over t verschonen van de kattenbak , misschien stom maar ik doe dat gewoon zelf zonder handschoenen ook , ik begrijp dat als ik zwanger ben het wel laten zal , maar zoals nu vriendlief werkt van de middag tot nacht , dan uitslapen , dus tja ga hem er ook niet mee lastig vallen ,en ga mn ma ook vast niet vragen haha , zolang ik nu nog niet zwanger ben doe ik het zelf..

Jullie nog wat doen de komende dagen en al plannen voor oud en nieuw?

Armanda1982
27 December 2009, 18:46
Achja het is inderdaad ieder zijn eigen keus! Ik ben ook nog niet zwanger, dus doe het nu ook nog gewoon zonder handschoenen aan. En als ik zwanger mag worden, doe ik het gewoon met handschoenen aan en misschien doet mijn man het dan ook wel.

Plannen met oud & nieuw zijn al gemaakt en daarvoor mag ik nog gewoon lekker 4 daagjes werken! Eigenlijk helemaal geen zin in, maar iemand moest er op iedere afdeling zijn en omdat ik vorig jaar vrij was, ben ik nu de pineut helaas.

loesje80
27 December 2009, 18:49
Nog geen plannen, ben van plan lekker thuis te blijven met wat vrienden van vriendlief.
Heb wel vrij (onderwijs) maar moet 70 werkstukken nakijken :cry:

Maar amanda, nog 6 dagen tot je NOD, voel je al iets??? Spannend!

Armanda1982
27 December 2009, 18:54
@loesje: Dit is de eerste maand dat ik gestopt ben met de pil, dus voor ons is het allemaal nog helemaal nieuw! Vind het wel spannend hoor, maar denk dat ik deze maand wel gewoon ongesteld wordt, je lichaam moet volgens mij ook eerst wennen aan "geen pil". Mocht ik nu na een week nog niet ongesteld zijn, dan ga ik toch maar even testen! Vind het ook super gezellig om met iedereen hier te kletsen en wat meningen te delen.

wil
27 December 2009, 18:57
Echt spannend dit allemaal...
Ben vandaag druk op internet in de weer geweest om wat info te verzamelen!
Iemand van jullie ervaringen met klein behuisd zijn en een kinderwens?
Zelf wonen we nu op 65m2 en willen eigenlijk pas aan verhuizen denken als het uberhaubt lukt om zwanger te worden. Zelf denk ik dat je een baby prima tot een maand of 6 in een klein huis kan en wil hebben, hoe denken jullie daarover??
En over de kattenbak, alle mannen krijgen met een babytje zoveer zorg erbij, dan kan de kattenbak er tijdens te zwangerschap toch wel vanaf, haha?
Groetjes

Tessa23
27 December 2009, 19:07
Wow loesje 70 , ik help je ff hahaha..

Ik ga ook naar vrienden met oudjaar want vriendlief is toch werken.. haha saai , en 5de lekker naar spanje heerlijk!!

Ja hoor Wil, wij wonen nu ook nog best klein , hebben maar 1 slaapkamer , wel redelijke groot hoor..deze huizen willen ze met 4 jaar gaat slopen , dus dan kunnen we reageren op 1gezinswoningen en krijgen we gelijk voorrrang omdat deze huizen naar de grond gaan , dus mocht er een kleine komen kunnen we de slaap kamer in 2en delen , dat mag dan gelukkig ook, maar we hebben echt lang nagedacht van t is kleiner hier kan het allemaal wel enz enz.. maar moet allemaal prima te doen zijn , zo kan de baby mocht ik zwanger raken toch een eigen kamertje krijgen.. en we zijn zoizo met 4 jaar weg hier..

Tessa23
27 December 2009, 19:13
19:10 16 and pregnant op mtv zo.. :D

wil
27 December 2009, 19:42
Heb het aangezet, bizar dat ze het weg gaan geven...
Helemaal voor alle mensen op dit forum die er juist graag aan willen beginnen.
Oud en nieuw lekker met vrienden, nog niet actief bezig dus hoop dat dit laatste oud en nieuw is dat ik een glaasje kan drinken, hoop volgend jaar rond deze tijd zwanger te zijn, of misschien al een kleine keutel te mogen hebben....
Haha, wat een grap als je het zo opschrijft, ben langzaam aan het wennen aan het idee in de toekomst niet meer met z'n 2en te zijn..

Tessa23
27 December 2009, 19:52
Vind het best knap dat ze het af staan , hoe hun het doen wel om de reden..

kruimeltje
27 December 2009, 20:26
zo zeg lekker druk vanavond hier.
Ik ben even een paar uurtjes weg ... lekker uit eten geweest ... moet ik meteen twee pagina's bijlezen.
Manlief wil best de kattenbak schoonmaken, maar dan op zijn eigen manier ... dat wil zeggen dat alles in de grijze container gaat, terwijl ik het in de groencontainer wegdoe. Die is gratis, het legen van de grijze kost geld. Dus ik denk dat ik het gewoon blijf doen met de handschoenen aan. Als ik zwanger wordt kan ik het altijd nog aan hem overlaten.

Vanavond bij het etentje ook heerlijk een glaasje wijn gedronken en een Tia Maria na. Als ik zwanger ben wil ik echt niet drinken, maar nu ik het nog niet ben of het nog niet weet ... nog even een keer genieten.

Wij wonen trouwens ook niet zo groot. Ongeveer 80 m² en maar twee kleine slaapkamers. De éne is nu studeerkamer maar die gaan we omtoveren tot babykamer als het zover is. Daarop vooruitlopend heeft manlief zijn PC inmiddels uitgezet en heeft hij een laptop uitgezocht waarmee hij nu gezellig aan de eettafel zit. Moeten we straks alleen nog een plekje zoeken voor de printer en onze ordners met administratie, maar dat zal vast wel gaan lukken. Desnoods zetten we daarvoor een iets hogere kast in de gang.

Armanda1982
27 December 2009, 20:54
Ik heb ook wel wat gedronken met kerst. Drie amaretto-cassis. Niet heel veel, maar ben ik zwanger dan is het zo.

Wij wonen in een rijtjeshuis van 3 verdiepingen. Beneden hebben wij een werkkamer, gastentoilet en garage. Wij wonen op de eerste verdieping, daar zit onze keuken en huiskamer met balkon. Boven hebben wij 2 slaapkamers, eentje is groter, daar slapen wij en de andere wordt in de toekomst de kinderkamer. Hij is wel netjes opgeruimd, dus kan zo worden omgetoverd.

suus1
27 December 2009, 23:59
Ik heb niks gedronken met kerst.
Maar dat doe ik normaal ook niet zo snel.
Alleen als ik echt uit ga drink ik wat (als ik niet de bob hoef te zijn).
Wij wonen in een eengezinswoning met op de begane grond de hal, toilet, woonkamer/keuken en bijkeukentje.
Op de eerste etage 3 slaapkamers (waarvan er 1 mijn schoonheidssalon is) en de badkamer en op zolder 1 slaapkamer.
Dus we kunnen in de toekomst ook nog makkelijk voor een tweede gaan :D

Is wel grappig: mijn vriend wilde al heel snel kinderen toen we gingen samen wonen 2,5 jaar geleden.
Ik daarentegen was er niet mee bezig, en vond dat we toen te klein woonde.
Nu hebben we een huis gekocht, en daar wonen we nu een half jaartje, en alles lijkt op zijn plek te vallen.
Een kindje hoort er nu gewoon helemaal bij :D

wil
28 December 2009, 00:02
Het zal ook allemaal wel loslopen en anders snel een ander huis zoeken als 't echt te gek zou worden...
Blij dat er meer mensen zijn die het denken prima te redden in een kleiner huis. Je kan ook niet alles plannen in het leven!
Hoe oud zijn jullie allemaal? Zie dat Armanda uit 1982 komt, zelf ben ik 28 en mijn vriend 24.
De eerste lijkt me toch wel heel spannend, zeker als je het al aan het proberen bent... Leef erg met jullie verhalen mee en hoop in de toekomst ook mooie momenten te kunnen delen...

Helen81
28 December 2009, 00:56
:roll: Stop er voor deze ronde mee met ovulatietesten heb er al 9 door heen gejaagd...

Test 1 t/m 4 - Negatief
Test 5 en 6 - Licht streepje
Test 7 - Goed zichtbaar streepje maar niet zo donker als controle streep
Test 8 - Licht streepje
Test 9 - Negatief

Misschien toch maar eens een ander merk proberen :( heb er nog 3 over van sensitest midstream... welk merk raden jullie aan?

Groetjes Helen

maal
28 December 2009, 01:21
hallo dames

@helen ik raad egt die digitale van CB aan ik word nooit wijs van die streepjes
de digitale van CB heeft als je ovuleert een smiley en als je niet ovuleert een leeg rondje geen halve dingetjes gewoon waar het op staat, ik had laatst de ovutest van het kruidvat die teste negatief 3uur later dacht ik, ik gooi voor de grap een CB dr tegen aan en dr stond een giga smiley hoor dus ik ga voortaan echt voor die, misschien iets duurder maar weet je wel waar je aan toe bent.

Ook heb ik goeie dingen gehoord over de persona das een ingewikkelde digitale ovulatietest waar je staafjes in stopt alleen moet je daarvoor diep in de buidel graven want die is nieuw rond de 80euro op marktplaats is ie wel goedkoper.

Ik heb net een verjaardag gehad en zijn lekker uit eten geweest nog maar snel een keer carpaccio genomen want je weet niet wanneer dat niet meer kan haha, drinken doe ik gelukkig al niet want dat vind ik niet lekker, ik heb wel een heeele slechte zonde en das dat ik moeilijk mn blowtje laat liggen :oops: heel slecht ik weet t! slechte nasleep van me tienerjaren heel stom want das ook het enige ik rook geen sigaretten meer en drink zelfs geen koffie.

met kerst heeft mn schat een heerlijk 3 gangen diner gekookt wat n lieverd, met oud en nieuw gaan we denk ik ff langs vrienden en heel ff de stad in maar geen pplannen voor een groot feest ofzo.

Ik ben trouwens 25 en mijn vriend is 27
iedereen heel veel succes en klusplezier!
heel veel liefs maal

kruimeltje
28 December 2009, 07:01
Helen,

Ik gebruik de testen van testjezelf.nl, gewoon de cassette testen. Je moet wel eerst je urine opvangen in een leeg potje, want je moet de urine erop druppelen met een bijgeleverd pipetje. Het kan best zijn dat je net de allerhoogste piek hebt gemist hoor als je 1 x per 24 uur test. Maar als hij bijna even donker is geweest dan de controlestreep zou ik er gewoon vanuit gaan dat je keurig je ei hebt gelegd deze maand.

Op de jonge gezinnenbeurs stonden ze deze testen (zowel ovulatietesten als zwangerschapstesten) gratis uit te delen. Heb ik ze met mijn stomme kop aan mijn zusje gegeven ... toen had ik nog geen idee dat we er nu voor zouden gaan. Ik denk dat ik ze met oud en nieuw maar terug ga vragen. Ik vind het wel leuk als zij weet dat we bezig zijn. Ik wist het ook als enige van de familie toen zij bezig waren.

O ja en ik ben 36 en manlief is 38.

Nog twee daagjes werken dan heb ik 5 dagen vrij!!!
Vandaag in mijn pauze even voor mijn zusje op pad. Op mijn boodschappenlijstje staat:
Een zwangerschapsjoggingbroek maat XL, een buikband maat XL en een voedingsbh. Kan ik vast oefenen.

kruimeltje
28 December 2009, 07:14
@ Helen: misschien kun je de volgende ronde nadat je de eerste keer een lichte streep hebt om de 12 uur testen, misschien kun je dan meer zien.

Armanda1982
28 December 2009, 08:33
Ik ben inderdaad 27 jaar. Wordt volgend jaar Augustus 28 jaar en heb altijd geroepen toen ik een vaste relatie kreeg dat ik graag op mijn 28ste moeder wil worden. Dus hopelijk gaat dat lukken! :D

Wij wonen ook niet heel groot, een tweede kindje zou bij ons beneden moeten slapen of met z'n 2-en op 1 kamer. Maar we gaan gewoon eerst voor een kindje en bij de tweede zien we wel weer verder.

Dit jaar ga ik ook weer naar de huishoudbeurs en nu ga ik ook wel serieus over de 9-maandenbeurs lopen! Lijkt me super leuk, samen met mijn mama! :D

loesje80
28 December 2009, 09:21
Goeiemorgen allemaal!

Ik heb op kerstavond 1 biertje en 2 gintonic gedronken en op 2de kerstdag 1 biertje en 1 wijntje. Dus ik vind het prima ;-) Een aangezien ik wil gaan testen (als het nodig is natuurlijk :? ) op 31 dec kan ik daarna beslissen hoeveel wijntjees ik mag met oud&nieuw. Ben niet echt een drinker, dus het zal in beide gevallen niet echt opvallen :-)

Ons huis is groot genoeg, op de eerste verdieping 3 slaapkamers, 1 is nu onze slaapkamer, 1 de studeerkamer en de kleinste de logeerkamer. Die wordt ooit kinderkamer. En dan hebben we nog een grote zolder... Maar ik hoop dat voordat die echt in gebruik wordt genomen als kamer een huis gekocht te hebben :D

O, en ik ben 29 en vriendlief wordt over 2 weken 31. Ik hoop stiekem op mijn 30ste voor het eerst moeder te worden. Maar vriendlief liet op vakantie al vallen dat hij altijd al wel had bedacht dat hij vader wilde worden, maar zo rond zijn 35ste, hij had niet verwacht dat het er hopelijk veel sneller van zou komen. Maar hij gaat er nu wel echt voor :)

Okee, en dan nu aan het nakijken....

Spring
28 December 2009, 09:25
Hier wordt druk gekletst zie ik: leuk!

Ik ben 23 en mijn vriend 26, over een paar maanden 27. We wonen in een ruime eensgezinsoning met op de eerste verdieping drie mogelijke slaapkamers, een vaste trap naar de zolder en daar ook ruimte genoeg voor een grote slaapkamer. Een tweede en eventueel een derde kindje zou dus makkelijk passen! ;-) Maar eerst maar eens proberen zwanger te raken...

Ik heb niets gedronken met de kerst maar heb daar ook geen moeite mee. Gelukkig is familie gewend dat ik weinig tot niets drink, dus kreeg geen rare gezichten.

Armanda1982
28 December 2009, 09:32
@ Loesje80, spannend zeg dat je op oudjaarsdag mag testen! Dat zou nog een mooie afsluiter zijn van het jaar 2009.

En voor mijn 30ste hoop ik wel moeder te zijn van 1 ukkie, misschien wel van 2. Maar we laten het in de eerste maand proberen nu nog maar over aan de natuur en we wachten rustig af... :lol:

suus1
28 December 2009, 09:37
Ik ben eind deze week 25 jaar (2 januari jarig), en mijn vriend is dan nog 24.

De 9 maanden beurs wil ik dit jaar ook eens beter gaan bekijken :D
Ben er wel eens over heen gelopen, maar niet echt goed gekeken.

Ik denk dat ik vriend lief maar mee neem, of een vriendin die het ook weet da we bezig zijn.

Armanda1982
28 December 2009, 09:47
Vorig jaar ben ik er ook vlug overheen gelopen en dacht; hier heb ik nog niets te zoeken! Misschien is het dit jaar wel anders en gaan we juist alleen maar daar kijken :D

Mijn mama weet al wel dat ik gestopt ben met de pil, maar nog niet dat we serieus ermee bezig zijn. Mijn schoonmoeder weet nog niets en die hoort het ook pas als we echt zwanger zijn. Haar dochter is nu zwanger, dus dat is toch het belangrijkst.

suus1
28 December 2009, 09:51
Wat fijn dat je het kan delen met je moeder!
Ik weet dat als ik het tegen mijn moeder vertel dat we gestopt zijn met de pil, dat ze zo blij is dat de hele familie het binnen de kortste keren weet.
Tenminste dat verwacht ik wel.

Ik denk ook dat ik alles daar nu heel interessant ga vinden! en voorheen voelde ik me totaal niet thuis daar haha.

Armanda1982
28 December 2009, 10:30
Mijn moeder kan wat dat betreft goed haar mond dichthouden! Maar als ik het aan mijn broer zou vertellen dan weet iedereen het. En dat wil ik niet, want dan gaan ze alleen maar iedere maand vragen stellen over hoe het gaat en of het lukt. Daar moet ik dus echt niet aan denken. Dan wordt je alleen nog maar gestressd denk ik. Mijn schoonzusje is nu ook zwanger en dat hoorde we met 6 wkn. We wisten ook niet dat hun bezig waren, dus hoeven hun van ons ook niet te weten.

Dianneke
28 December 2009, 11:20
Wat leuk, allemaal nieuwe mensen! Armanda, Maal en Wil welkom!

Lin, wat fijn dat de ovulatietesten je enige duidelijkheid geven!

Kruimel, je werkdilemma kan ik me goed voorstellen. Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt, ik zou gewoon solliciteren en bij toekomstplannen kun je altijd zeggen dat je wel kinderen wilt, maar nog niet weet hoeveel je wilt gaan werken daarna, en dat je je werk wel belangrijk vindt.
Ik heb wat dat betreft een ander dilemma, over een jaar houdt mijn contract op en krijg ik ook geen nieuw meer. Er zal dan wel werk genoeg voor me zijn, maar allemaal in de zelfstandige sector, dat betekent niet werken geen inkomen en zwangerschapsverlof niet doorbetaald... Dat speelt dan toch wel eens door je hoofd, wat als het binnen nu en een half jaar niet lukt...

Ik heb genoten van de kerstdagen, kreeg alleen bij elk slokje wijn uit het glas van manlief een boze blik, hij geloofde kennelijk nog steeds in een zwangerschap na 2 negatieve testen, ondanks dat mijn borsten net slappe theezakjes waren. En dat bleek dus gisteravond, eerst bruin slijm en vanochtend al wat bloed, ongesteld dus. Maar liefst 59 dagen op moeten wachten!
Wij hebben alleen aan mijn schoonzusje verteld dat we bezig zijn, die heeft een kleine van bijna 3 maanden, waar ze 4 jaar voor heeft moeten vechten, ze weet dus alles van "als het niet vanzelf gaat" en lang wachten. Heel fijn is dat ik altijd met haar kan praten, maar dat ze ook snapt als ik dat niet wil. Hetzelfde heb ik haar ooit aangeboden, maar was toen een beetje lastig omdat ze ver weg woonden, nu wonen ze gelukkig dichterbij.

En dus naar de huisarts geweest, ik heb maar eerlijk verteld over mijn werk en nog maar een jaar te gaan enz. De huisarts snapte wel dat ik kwam ondanks dat we nog maar kort bezig zijn en liet de keus verder aan mij, verder onderzoek of niet. Ik heb toch maar gekozen voor verwijzing, dat klinkt natuurlijk fantastisch, maar ik vind het ook wel even slikken. Eigenlijk wiil natuurlijk niemand de medische molen in en zeker niet als het niet nodig is, en bij ons is het misschien wel niet nodig, we zijn nog geen jaar bezig. En de medische molen biedt niet meer kans op zwangerschap dan spontaan dus ik wist het niet zo goed. Aan de andere kant krijgen we misschien ook wel wat zekerheden: is zijn zaad goed? Heb ik uberhaupt een eisprong? En verwijzing duurt ook altijd even.

Liset
28 December 2009, 13:18
Er is echt flink gebabbeld de afgelopen 24 uur!! Gezellig hoor!!
Ik ben echt blij dat ik deze site heb gevonden. Ik vind het erg prettig om mijn vragen en onzekerheden te kunnen delen met jullie!!

Dianneke, het is fijn om het er met iemand over te kunnen hebben als je dat wilt. Lange periodes geven ook onzekerheid kan ik me zo indenken.

Mijn familie en aanstaande schoonfamilie weten allemaal wel dat we zijn gestopt met de pil. Daar ben ik niet zo moeilijk in. Mijn familie is ook erg makkelijk. Er word niet naar gevraagd tenzij ik er zelf over begin. Ze hebben allemaal zoiets van; we horen het wel als het zover is. Ik praat er wel eens over met mn ma, ik word ook wat onzeker van die giga verschillen in mijn periodes.
Volgend jaar april ga ik trouwen met mijn vriend, als ik dan nog niet zwanger ben kan ik na de bruiloft naar de gynocoloog. Er word dan gekeken naar de vruchtbaarheid van mij en mn vriend.
Ik hoop dat het niet nodig is. Als je je er teveel op richt kan het ook tegen je werken. Ik probeer dan ook mijn positive instelling te behouden!!
We hebben 1.5 jaar geleden een huisje gekocht. Het is groot genoeg voor een gezinnetje. We hebben 3 slaapkamers, waarvan we nu 1 als pc kamer gebruiken en 1 als logeerkamer. De zolder is groot genoeg om een kamer bij te maken. We hebben verbouwplannen maar die moeten nog 3 jaartjes wachten. We zijn nu ook tevreden dat scheelt, maar een grotere keuken zou ik wel heel prettig vinden. :D

Ik ben trouwens 24 en mn vriend is 32.

Armanda1982
28 December 2009, 13:49
Ja je kunt hier lekker praten zonder dat iemand het in je naaste omgeving weet dat jij het bent en we hebben het ook nog allemaal over hetzelfde onderwerp, dat maakt het nog gezelliger!

Wij waren 12 december 2009 één jaar getrouwd! En hebben besloten om begin December te stoppen met de pil. We hadden nog wel wat plannen met z'n 2-en en de reden dat we getrouwd zijn is niet vanwege kinderen. Mijn vader is 2 jaar geleden overleden en hij wist nog dat we gingen trouwen en we wilden het ook niet op de lange baan schuiven en maar zien wanneer we gingen trouwen. En een jaartje later, zien we vanzelf wanneer we zwanger zijn. Heb al wel aan mijn vader gevraagd of het wel een beetje mee kan zitten, haha.... :P

maal
28 December 2009, 14:26
wat fijn dat jullie dr gewoon lekker over kunnen praten met mams, mijn moeder heeft altijd school enz belangrijker gevonden ik heb ooit een gesprek met haar gevoerd dat ik jong moeder wou worden was ze het niet mee eensje moet eerst je school afmaken en een goeie baan vinden dan kan je daar aan beginnen,nou mijn vriend heeft een goede baan en zelf heb ik een parttime baan naast me school.
In dat gesprekwerd ik ook meteen neergezet (door n vriendin van me moeders vriendin hehe lastig) als een meisje die zwanger zou raken binnen korte tijd van 3 en dan door me vriend zou worden verlaten.

hoe bedoel je geen enkel vertrouwen in mijn toekoms!!!
Nou ik wou altijd al niets liever dan moeder dat was mijn main goal en heb nu de ideale man gevonden die ze ook met mij wil ik denk dat me moedertje miss bang is dat ik me kids ooit ook alleen zal moeten opvoeden maar ook daarkun je nooit met zekerheid een antwoord op geven toch???
Wij wonen in een 2kmr app een hele grote huiskamer een badkamer een keuken en een slaapkamer ik denk dat wij in het begin de baby in onze kamer doen makkelijk ook met snachts huilen en dan na een jaar ofzo verhuizen en dan de baby n eigen kamer geven zoiets hihih nou ja eerst maar is raak schieten!!!
Voor iedereen ***********************************************
heel veel succes en klusplezier
heel veel liefs maal

Dianneke
28 December 2009, 18:00
Misschien heb ik het gemist hoor, maar Maal hoe oud ben jij dan? Tsja, iedereen moet uiteindelijk toch zelf weten wanneer hij aan kinderen begint? Je kunt als moeder wel zeggen wat je vindt, maar het is uiteindelijk een eigen keuze, en ze zal het toch wel leuk vinden om oma te worden of niet?

Armanda, dat lijkt me best moeilijk, dat je vader nu niet meer mee kan maken als jij zwanger zou worden. Wel fijn dat hij nog wist dat je ging trouwen en dat je dus gelukkig was enzo.

Liset, hoe zijn jouw cycli dan? Heb je ook van die lange ertussen? Ik vind het vooral zo vervelend dat je niet echt makkelijk je vruchtbare periode kunt inschatten. Wat leuk trouwens dat je gaat trouwen! Hebben jullie al veel geregeld? En hoe ga je dat doen met je jurk als je zwanger bent, of doe je geen jurk?

Ik ben trouwens 26 en mijn man ook. We zijn een tijdje voor ons trouwen gestopt met anticonceptie, eerst eventjes van laat maar komen en vanaf 1 juni echt heel serieus gaan klussen. We woonden tot kortgeleden in een kleine bovenwoning met 2 slaapkamertjes van 5 en 8 m2, inmiddels een huis gekocht met 3 slaapkamers en een zolder met extra kamer, we gebruiken nu 1 slaapkamer als logeerkamer en de kamer op zolder als werkkamer, 1 slaapkamer is nog helemaal leeg, ideaal voor een kleine!

Wij hebben bewust eerst aan niemand verteld dat we bezig waren, om vervelende vragen te voorkomen. Na een paar maanden wel aan mijn schoonzusje, omdat die gewoon echt super daarmee is, ze wil altijd luisteren en heeft in elk geval geen commentaar. In mijn familie hebben mijn moeder en zusjes een weddenschap afgesloten wanneer ik zwanger zal raken. Dat was in het begin best grappig, maar nu het allemaal niet meteen wil, wordt het wel steeds minder leuk als ze steeds vragen of het al zover is. En dat je dan ook nog moet ontkennen dat je daarmee bezig bent.

wil
28 December 2009, 18:04
He allemaal!
Even speciaal voor Dianneke (en alle andere in de zelfstandigensector). Zelf ben ik tandarts van beroep en ook zelfstandige. Ik heb mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering bij de MOVIR en dat is de enige verzekering waarbij je uitbetaald krijgt tijdens zwangerschapsverlof.
Vroeger was er een regeling dat je minimaal 2 jaar verzekerd moest zijn bij de MOVIR voordat je dit uitgekeerd kreeg, maar sinds een maand of twee is deze termijn vervallen. Als je je dus aanmeldt op het moment dat je zelfstandige bent krijg je ongeacht in welke termijn je zwanger wordt een uitkering tijdens je verlof...
Als je (of jullie) er meer vragen over hebt vraag gerust....
Ik zeg nog maar niets tegen iemand dat ik gestopt ben en het binnen een paar maanden wil proberen (wil eerst rustig mijn cyclus weten enzo).
Dus zal dan helemaal wel een verrassing worden als het zou lukken...
Groetjes

loesje80
28 December 2009, 18:09
Jeetje Maal, wat naar dat er vooral negatief gereageerd is... Ik heb ooit mijn moeder vertelt dat ik had gedroomd dat ik zwanger was (ik was 16 ofzo) Nou, mijn moeder was het hele huis al aan het aanpassen, hahahahahah. Gelukkig was het niet zo! Mijn moeder is 7 jaar geleden overleden, maar ik denk dat ik het haar nog steeds niet verteld zou hebben (nu wel ;-), zo ingedachten is het toch anders) Ik heb een hele goede band met mijn vader, maar ik hou het liever nog even geheim. O, mijn zusje weet dat ik gestopt ben met anti-conceptie, maar die vraagt er niet echt naar (Al heeft ze wel alvast wat rechten opgeeist voor als de kleine er is :lol: )

@ Armanda, wat een mooie gedachten dat je papa weet dat je zou gaan trouwen! Ik hoop dat hij je vraag "snel" beantwoord met een mooie zwangerschap :)

@ Liset & Dianneke: wat naar van jullie lange cycli. Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Wat duren dagen dan lang... Zeker als het nog wachten op niks is. Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid komt!

Ik word nu toch steeds meer benieuwd naar mijn eigen lichaam... Heb gedurende dag wel wat steekjes in mijn linkerlies, maar probeer geduldig te wachten... Nog 3 nachtjes...

Dianneke
28 December 2009, 18:14
Wil, bedankt voor je berichtje, ik had me ooit (ongeveer een jaar geleden) laten informeren over de mogelijkheden van verzekeren als zelfstandige en zwanger worden enzo. En toen zeiden ze idd dat je dan eerst 2 jaar verzekerd moest zijn, dus dat heb ik altijd onthouden. Wat fijn dat die termijn vervallen is! Echt geweldig! Mijn dag kan niet meer stuk, het is ineens een stuk minder erg als het allemaal langer duurt (best gek, maar financien zijn toch behoorlijk belangrijk). Ik zal Movir eens opzoeken op internet. Weet je toevallig ook hoe het zit als je al zwanger bent als je je aanmeldt?

Tessa23
28 December 2009, 18:29
Ik ben 23 en word volgende maand 24 , en mijn vriend is morgen 30 haha..

wil
28 December 2009, 18:31
Dianneke: onderstaande staat op de site van MOVIR:
Movir introduceert met ingang van 1 oktober 2009 een nieuwe zwangerschapsdekking op haar arbeidsongeschiktheidsverzekering (aov). De wachttijd van twee jaar is daarbij afgeschaft. Dit geldt zowel voor nieuwe als voor lopende polissen; zelfstandig verzekerden van Movir kunnen hierdoor per direct profiteren van de extra dekking op hun aov.
Het afschaffen van de wachttijd houdt in dat wanneer een verzekerde zwanger wordt:
-zij direct gebruik kan maken van deze nieuwe regeling op de langlopende verzekering,
-de hoogte van de uitkering gelijk is aan het op dat moment geldende verzekerde dagbedrag, én
-Movir start met uitkeren na de op dat moment geldende eigenrisicotermijn. Movir neemt bovendien de eerste 14 dagen van de eigenrisicotermijn voor zijn rekening.
Dus weet niet hoe het zit als je al zwanger bent, misschien kan je daar informerend over bellen...

Lijkt me erg vervelend als een van je ouders overleden is, toch iets wat je zou willen delen. Ook als je ouders en niet helemaal tegenover staan zoals je zou willen, is moeilijk. Uiteindelijk zal het allemaal wel loslopen als je eenmaal zwanger bent en het gaat vertellen. Hoe oud je bent of in welke situatie je ook zit, je hoort vaak dat het allemaal wel losloopt en je het vanzelf wel regelt als je geen andere keus hebt.

Sterkte voor iedereen en laten we hopen dat we binnen een paar maanden een nieuw topic kunnen opstarten met z'n allen:
"uitgerekend in ... 2010"

Tessa23
28 December 2009, 18:34
Dus je bent tandarts? brrrr daar ben ik zoooo ontzettend bang voor haha

Liset
28 December 2009, 18:34
Dianneke; mijn cyclus is heel erg wisselend. De ene keer ben ik na 8 weken ong, dan zit er 2 weken tussen, dan 5, dan 1 en dan zo weer 6 of 7 weken. Het is om gek van te worden!! :shock:
Ik ben dan ook nu voor het eerst begonnen met testen, want er is voor mij geen pijl op te trekken.
Heb ook een keer gehad dat ik 1 dag ong. was, ik blijf me maar voorhouden dat dit kan gebeuren wil er eigenlijk niet aan denken dat het mogelijk een miskraam is geweest.
Positief blijven he :D

wil
28 December 2009, 18:37
Tessa: zelf hou ik er ook niet van hoor om in de stoel te liggen... Is heel anders om het te doen zal ik je verklappen! Lekker de hele dag knutselen en ouwehoeren... Maar ja je moet er van houden. En de meeste mensen doen dat inderdaad niet...

Tessa23
28 December 2009, 18:44
Haha tja zo kan je het ook bekijken , heb vorige keer 2 wortelkanaal behandelingen gehad in mn kies , gadverdamme wat een gepruts , duurde een uur bijna (slechte kiezen) en nu is t nog niet goed haha maja dat is pas 4 feb.

wil
28 December 2009, 19:03
Tja die tanden, ik kan er uren over lullen... Klote hoor een wortelkanaalbehandeling, hoop dat je niet teveel napijn hebt gehad...
Al die lange cycli, om helemaal gek van te worden! Zelf is het bij mij redelijk, een keer 30 dagen tussen ongi en ongi, de rest elke keer 21-23 ertussen..
Ik heb ook het idee dat het erg stress-gerelateerd is... Andere mensen ervaringen mee...
Volgens mij is zwanger worden net zoiets als vrijgezel zijn en een vriend willen. Als je er naar opzoek bent lukt het niet, als je er even niet aandenkt is het opeens raak!
Dus... laten we er allemaal niet teveel aan denken (lekker makkelijk he...)!

Tessa23
28 December 2009, 19:05
De 1ste maand na het stoppen dacht ik mezelf helemaal gek over zwanger worden , gelukkig valt dat nu wel mee

Armanda1982
28 December 2009, 19:52
@ Dianneke en Loesje80: Mijn vriend destijds heeft mij toen ten huwelijk gevraagd op mijn 25ste verjaardag. Mijn vader wist toen al dat hij ziek was, maar hij had toen nog wel wat chemokuren te gaan en het zag er positief uit. Helaas is de laatste behandeling toen niet aangeslaan en is hij binnen 3 maanden komen te overlijden. Anders hadden we zeker nog getrouwd met mijn vader erbij. Mocht helaas niet meer zo zijn. Maar mijn man nu had wel iets heel moois gedaan op de bruiloft. Een canvas-schilderij laten maken met een mooie foto van mijn vader en die heeft op het gemeentehuis op een stoel gestaan, hij staat erbij op de groepsfoto bij het stadhuis en de hele avond op het feest stond de foto op tafel! Dus had zeker het gevoel dat hij erbij was. Nu hopelijk helpt hij ons ook met de toekomstige zwangerschap ;)

Ik ben ook wel benieuwd hoe mijn cyclus is! De laatste keer ongi was gewoon normaal in de stopweek, dus ben benieuwd of het 2 januari wordt. Dan is het precies 28 dagen, daar hou ik het nu even op!

wil
28 December 2009, 20:01
Armanda, wat een verhaal.... Wel echt een heel lief idee van je vriend dat hij er toch op een manier bij kon zijn op je grote dag!
Denk dat hij zeker zal helpen van waar vandaan dan ook! Hoop voor je dat het lekker 28 dagen is!!!

maal
28 December 2009, 20:51
@dianneke ik ben 25 mijn vriend 27 we zijn sinds 3,5 jaar bij elkaar en wonen sinds 2 jaar samen, mijn vriend verdient goed en ik werk daar parttime naast, we wonen ook best mooi dus volgens mij zou een kindje nu juist een heerlijke aanvulling zijn.

Mijn moeder wil wel kleinkinderen dat zegt ze ook ze zegt er alleen altijd bij van pas over 3 jaar als ik me school heb afgemaakt en een gtoeie baan heb.
En als ze me briefje ziet hangen met "vitamines genomen" (zwanger worden vit van de etos hihi) dan zegt ze; jaaaa en je anticonceptie,, ik heb dan gewoon zoiets van pff ben 25 ik kies nou zelf!:D
maarja denk dat zij gewoon graag heeft dat ik eigen zekerheid heb dat ik niet als alles mis loopt in de kou sta met een kind.

Ik neem wel gewoon aan dat als het zover is en ze weet hoe erg we ons best hebben gedaan (ronde 13 nu) dat ze net zo blij zal zijn als ik.

@loes haha dat je zusje nu al rechten op eist heeeel grappig,, naar dat je moeder er nu al niet meer is, hoewel ik denk wel dat zij bij je is in elke beslissing die je neemt!! snap wel dat je t nog stil houd tis nu egt nog wat van je vriend en jou!!!

@armanda waaauuuuw wat een lieverd is je vriend zeg dat moet voor jou wel heeeel bijzonder zijn geweest dat hij dat voor jou heet geregeld!!!
Ik ga heel hard voor je duimen dat je een mooie cyclus van 28 dagen hebt

heel veel liefs maal

Liset
28 December 2009, 21:06
Erg mooi verhaal armanda klinkt alsof je man erg zn best heeft gedaan! Wat een mooi gebaar.

Maal wat studeer je dan dat je over 3 jaar klaar bent??
Moeders willen vaak het beste voor hun kinderen, maar daardoor zeggen ze en doen ze soms dingen die wij graag anders zien of horen als kinderen :shock: :D ;)

Tessa23
28 December 2009, 21:07
heb waarschijnlijk mn eisprong , alleen nu getest met matcare dus wel wel echt goed wezen ,test wel ff door , niet verwacht omdat mn cyclus zo lang duurde vorige keer..

heb foto maar is wel onduidelijk. alleen dikke test streep zie je wel.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BA7LYB4F.jpg

kruimeltje
28 December 2009, 21:48
Ik had net een lange reactie getypt op alles wat er vandaag geschreven is ... post ik de reactie, krijg ik een General Error (too many connections) .. Zucht ... nu alles maar eerst op het kladblok getypt, dan

Wat is er vandaag weer lustig op los gekletst in ons clubje zeg. Gezellig hoor. Ik heb op het werk wel af en toe even voorzichtig gekeken, maar ik durfde echt niet te reageren. Stel je voor dat iemand zag op welk forum ik zat ... dan weten ze meteen dat we bezig zijn.
Ik vertelde tegen de masseuze die bij ons op het werk komt dat mijn zusje zwanger is van een tweeling en die vroeg meteen of ik daardoor geen kriebels kreeg. Dus ik heb maar gezegd dat we daardoor wel gingen nadenken maar dat we onszelf een jaar te tijd hebben gegeven om erover te denken want dat we niet zomaar even willen besluiten dat we misschien toch wel een kleine willen. Ze moest eens weten ....

@ Suus: de 9 maandenbeurs ... als ik zwanger ben wil ik er zeker naartoe, maar als het nog niet zo ver is durf ik niet zo goed en ik weet ook niet of manlief er dan al zin in heeft, misschien moet ik het er vanavond maar eens met hem over hebben. Ik ben begin november met mijn zusje meegeweest naar de jonge gezinnenbeurs en dat was wel erg leuk, helemaal omdat je toen al heel goed kon zien dat ze zwanger is.

@ Dianneke: ook lastig ja dat je als zelfstandige moet uitzoeken/regelen hoe je het gaat doen met zwangerschap. Goeie tip van Wil over die verzekering. ALs ik jou was, zou ik daar zeker achteraan gaan. Maar als je nu nog in loondienst bent kun je je natuurlijk nog niet verzekeren. Lastig hoor.

@ Dianneke en Liset: Vervelend die onregelmatige cyclus. Ik heb nog geen idee hoe die van mij precies in elkaar steekt omdat ik nog in de eerste ronde zit. Dianneke, het is misschien voor je gemoedsrust wel prettig als je bij de gyneacoloog bent en ze kijken of er geen medische belemmeringen zijn, misschien kunnen ze ook iets doen aan die onregelmatige cyclus. Groot gelijk hoor dat je er naartoe gaat.

@ Liset: Leuk dat je in april gaat trouwen. Heb je alles al geregeld? inderdaad spannend wat je gaat doen met je jurk/kleding als je dan zwanger bent. Als het nu raak is heb je in april al wel een buikje.

@ Armanda: Het valt niet mee hè als je vader er niet meer is als je gaat trouwen. Gelukkig heeft hij je man nog wel gekend en wist hij dat jullie samen gelukkig waren en gingen trouwen. Mijn vader is 12 jaar geleden heel plotseling overleden. Ik was toen 24. Mijn man heeft mijn vader nooit gekend en soms missen we dat wel een beetje. Ik lijk in best veel dingen op mijn vader en dat weet hij dan alleen omdat ik het vertel. Mijn man heeft ook wel overeenkomsten met mijn vader en daar voel ik me altijd heel fijn bij. Mijn vader kon bijvoorbeeld heel lekker koken en dat kan mijn man ook.
Ik vind het ook best jammer dat mijn vader nooit de zoontjes van mijn zusje zal zien of mijn kinderen als ik zwanger wordt. Hij was wel een hele lieve opa voor de kinderen van mijn oudste zus die hij alle vier nog heeft meegemaakt (ze zijn 14, 18, 22 en 23 nu). Gelukkig heeft mijn moeder een hele lieve nieuwe vriend waar ze min of meer mee samenwoont nu. Dus als het zover is hebben de kleinkinderen wel aan beide kanten een opa en een oma.
Zelf kan ik goed opschieten met mijn schoonvader die toch een heel klein beetje het lege plekje van mijn vader heeft ingevuld ... al zal hij nooit mijn vader helemaal kunnen vervangen.

@ Maal, wat moeilijk dat je moeder zo negatief doet over jouw zwanger willen worden. Heel vervelend ook dat ze je meteen vergelijkt met een ander die verlaten is door haar vriend en het daarom verder alleen moest redden. Als jij en je vriend zeker zijn van jullie relatie en het er samen goed over eens zijn dat jullie klaar zijn voor kinderen, dan is het toch goed? ik ben inderdaad ook wel een beetje nieuwsgierig welke studie je doet.

@ Wil, leuk tandarts. Mag ik meteen even een tandarts-vraag stellen dan? Ik heb een implantaat met een kroon als voortand omdat de stift van mijn stifttand in de wortel was afgebroken. Ik weet dat een zwangerschap een zware aanslag kan doen op je gebit. Mijn moeder en mijn oudste zus hebben allebei flink last gehad met hun gebit door de zwangerschap(pen). Weet jij of het ook een (negatieve) invloed kan hebben op een implantaat?

@ Tessa, gefeliciteerd met je ei. Deze is echt wel knalpositief!

Nog een vraagje ... hebben jullie ervaring met die goedkope zwangerschapstesten van de Kruidvat (2 voor € 4,99)? Ik heb net een doosje gekocht maar ik kan nergens vinden wanneer je kunt testen. Al voor NOD of pas daarna?
Ik heb het gevoel dat mijn borsten weer wat groter worden. Ze waren iets gekrompen de afgelopen 2-3 maanden doordat ik ruim 6 kilo ben afgevallen. Maar nu zit mijn BH best weer mooi strak. Het kan natuurlijk ook gewoon tussen mijn oren zitten, ik wil gewoon zo graag.

Zo, het is een heel lang verhaal geworden zie ik, maar dat krijg je als er zo lekker druk gekletst wordt.

Armanda1982
28 December 2009, 21:58
Allereerst iedereen weer bedankt voor de lieve reacties op mijn man. Ik zou het hem zeker zeggen :D

Mijn moeder heeft ondertussen ook een nieuwe vriend en sinds kort wonen ze samen. Was in het begin wel heel wennen voor mij, maar mijn moeder is pas 53 en mijn vader heeft altijd gezegd, ga door met je leven en geniet! Je bent nog jong zat. Mijn moeder was bij 51 toen mijn vader overleed. Het is raar om je moeder gelukkig met een andere man te zien, vooral als je thuiskomt en hij zit op de bank. Dan denk je toch dat daar je vader zit. Hij zou ook nooit de Opa van mijn kinderen worden. Dat is en blijft mijn vader. Mijn kinderen mogen hem straks gerust Opa noemen, maar als ze oud en wijs genoeg zijn krijgen ze wel het echte verhaal te horen.

@ Meel, je bent 25 en als je vriend toch een vaste baan heeft en jijzelf een part-time baan lijkt me dat al een goede basis. Ik heb ook een vriendin, ze is in juni bevallen van haar eerste kindje! Ze is ook 25 jaar en heeft haar baan destijds opgezegd en is nu druk met een nieuwe opleiding op school bezig en voor haar is het alleen nog maar beter zegt ze. Ze heeft zat tijd, lekker thuis met haar dochtertje en als die slaapt, studeert ze! Dus het kan makkelijk hoor! En 25 vind ik ook een mooie leeftijd om zelf te beslissen en helemaal als je niet thuiswoont.

kruimeltje
28 December 2009, 22:08
Armanda, in het begin is het inderdaad ook best moeilijk om een nieuwe vriend/man naast je moeder te zien. Op de plek waar je vader eigenlijk hoort te staan/zitten. Ik herken je gevoelens daarover. Wij hadden het in het begin ook wel moeilijk als mijn moeder een vriend had, maar we gunden het haar ook heel erg. Mijn moeder was 54 toen ze weduwe werd. Met de eerste twee vrienden hadden wij als kinderen niet zoveel, vooral omdat wij voelden dat mijn moeder er toch niet 100% gelukkig mee was. Nu heeft ze echt een hele lieve man ontmoet die zelf ook weduwe is. Hij heeft net als mijn moeder ook vijf kinderen en hij is ook echt oprecht geïnteresseerd in ons en mijn moeder in zijn kinderen en kleinkinderen. Als ik zie hoe gelukkig die twee samen zijn ... Geweldig gewoon.

Het is voor ons natuurlijk ook al langer geleden dat mijn vader is overleden en dat heeft bij ons allemaal een plekje gekregen. Mijn zusje zei meteen toen ze zwanger was: "natuurlijk is ... straks gewoon opa voor mijn kids". En zo denk ik er ook over. Voor mijn andere neefjes en nichtjes ligt het wel een beetje anders, die hebben hun echte opa ook gekend (al weet de jongste er niets meer van).

Ik denk dat ik mijn kinderen wel ga vertellen dat de opa die bij mijn moeder hoort niet mijn papa is omdat die is overleden. Maar dat oma gelukkig een hele lieve nieuwe opa heeft gevonden die nu heel graag hun opa wil zijn.

maal
28 December 2009, 23:07
goedenavond

@liset en kruimeltje...wat studeer ik....hihi nou nu komt het ik studeer nog niks ik ben nu op weg voor me havo, heb na school 5 jaar gewerkt omdat ik niet wist wat ik psies wou, nou wil ik erg graag fotografe worden maar daar heb ik eerst mijn havo voor nodig (heb alleen mijn vmbo)
Als ik zou wchten tot ik klaar ben met de havo, de fotografen opleiding en een baan heb gevonden ben ik al zeker 32 en ik heb altijd jong moeder willen worden (niet dat 30 oud is :D maar wou altijd graag moeder worden voor mijn 30e)
En ik denk dat kinderen en verder studeren prima kan vooral omdat mijn vriend vanuit thuis werkt, dus die kan het prima overnemen als ik moet studeren.
Mijn moeder heeft mij vanaf mijn 6e alleen opgevoed, was natuurlijk niet altijd makkelijk, ik denk dat ze dat voor mij misschien gewoon anders wil, maar ze moet niet automatisch uitgaan van het ergste je weet nooit hoe het loopt.

hihi kruimeltje ik heb mijn vorige bericht ook 3 keer opnieuw moeten typen, druk verkeer op deze site vanaaf!

liefs maal

wil
28 December 2009, 23:26
He allemaal!
Maal: wat stoer dat je verder gaat studeren! Doe je het op een normale school of een avondschool? Hoelang moet je nog?
Ik denk ook dat het prima samen kan gaan hoor, helemaal als je vriend veel vanuit huis werkt! Kan je in de toekomst mooie foto reportages maken van de (hopelijk) toekomstige kleine... En moeders willen altijd het beste voor hun eigen kind en zelfs het beste is niet goed genoeg!
Armanda en kruimeltje: er zullen wel wat engeltjes over jullie waken!
Kruimeltje: wat er hoofdzakelijk op tandheelkundig gebied veranderd tijdens je (hopelijk in de toekomst voor ons) zwangerschap is dat je erg veel last kan krijgen van bloedend tandvlees. Dus... erg goed blijven poetsen en stokeren of flossen. Meteen na de bevalling verdwijnt de bloeding van het tandvlees. Het is een fabeltje dat het verder invloed heeft voor je tanden. Vaak zijn zwangeren vrouwen met heel veel andere dingen bezig en schiet het goed schoonhouden van de tanden er wel eens bij in. Dan krijgen ze dus soms problemen aan de tanden. Het heeft geen invloed voor je implantaat. Let goed op dat je het continu goed schoon houdt dan krijg je geen last van terugtrekkend tandvlees...

Hadden mijn vriend en ik net afgeproken dat we het allemaal stil houden over waar we ons mee bezig houden, verteld hij in zijn enthousiasme aan een goede vriendin van ons: vraag eens aan wil of ze het leuk heeft op d'r nieuwe forum?
Heb ik me gelukkig uit kunnen lullen tegen haar... Meteen even duidelijk verteld tegen mijn vriend dat dat toch niet de bedoeling was, haha...
Hij vertelde dat hij echt super veel spijt had, dat hij dacht dat ik het leuk vond om over te praten, haha... Wat een schat!
Hij is er dus ook goed mee bezig in zijn hoofd...
Slaap lekker voor straks!

Tessa23
29 December 2009, 00:09
Over een week zitten we lekker in Benidorm , spanje! Heerlijk , voor t eerst samen op vakantie , en we zijn al iets langer als 2 jaar samen.. alleen hij kon nooit geen vrij krijgen van werk.. dus ik kan op mn vakantie testen haha , aangezien mn eisprong nu is.. net wel ff kunnen klussen :lol: :lol:

kruimeltje
29 December 2009, 06:55
@ Maal: Goed hoor dat je nu met de HAVO bent begonnen. En fotografie is echt leuk. Ik doe het voor de hobby maar heb nog nooit een cursus gevolgd. Volgens mij kun je zo'n opleiding goed combineren met een kleine. En als je volwassen bent kun je vaak ook veel meer thuis doen en hoef je niet meer hele dagen in de schoolbanken toch?
Ik snap je moeder ook wel een beetje als zij jou vanaf je zesde in haar uppie heeft moeten verzorgen, weet ze hoe moeilijk dat kan zijn. Vaak zijn moeders dan bezorgd dat hun kinderen hetzelfde overkomt.

@ Wil: Dank je wel voor je info. Ik zal goed blijven poetsen en stoken. Met flossen schiet ik altijd uit dus daar begin ik niet aan. Mijn moeder had inderdaad heel erg last van bloedend en terugtrekkend tandvlees toen ze zwanger was van mij. Vlak daarna heeft ze boven ook een kunstgebit gekregen.

@ Tessa: Heerlijk, lekker naar Benidorm. Is het daar nu mooi weer? Gezellig saampies.

Armanda1982
29 December 2009, 08:25
@ Kruimeltje, mijn moeder heeft eerst ook een andere vriend gehad en die zag ik helemaal niet zitten. Dus ben blij dat ze haar huidige vriend nu heeft. Hij is ook zijn vrouw verloren aan deze kloteziekte, dus zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik had alleen gehoopt een leuke stiefzus/halfzus erbij, maar hij heeft 2 zonen, haha.....

@ Tessa, fijne vakantie! :D

@Meel, komt zo te horen wel goed met je studie en samen een kindje! Gewoon ervoor gaan!

jollyjo
29 December 2009, 08:36
Goedemorgen Dames,

Ik dacht al dat het zo rustig was, dus ik kijken, heb ik gewoon 10 pagina's gemist en er niet een melding van gehad!! Dat doet ie bij mij wel vaker! Iemand enig idee hoe dat kan? Nou heb ik allemaal dingen van jullie gemist en het was zoveel, dat ik niet meer weet waar ik allemaal op moet reageren :(

Dianneke, wel fijn voor je dat je nu ongi bent geworden en dat je weet waar je aan toe bent. Hopelijk kunnen de onderzoeken rare dingen uitsluiten.

Onze kerstdagen waren ook erg gezellig. Lekker gegeten met familie en ik drink eigenlijk niet, dus het viel ook niet op dat ik nu niks dronk. MOet nog een weekje wachten voor ik meer weet. Dan zou inhouden dat ik in het nieuwe jaar kan testen. Gezien de vorige ronde, hoop ik dat het nu raak is en doorzet!

@ Kruimeltje, je bent zeker niet verplicht om te vertellen dat je zwanger wil worden, ze morgen je er niet eens naar vragen, dat is prive. Mocht je dan wel zwanger worden, kun je altijd met ze om tafel. Ze weten tenslotte niet dat je nu al bezig bent en ze kunnen je er niet om ontslaan! (zit in de advocatenwereld).

Als ik belangrijke dingen ben vergeten, sorry :oops: maar 10 paginas onthouden is erg moeilijk :)

loesje80
29 December 2009, 09:38
@ Maal: Wat goed, lekker aan de studie! En inderdaad, wat Liset zegt: Moeders willen zo graag het beste voor hun kind dat proberen ze je met veel liefde te vertellen, maar soms klopt het gewoon niet met je gevoel...

@ Armanda: Wat bijzonder dat je papa er toch bij was!!! En hij kijkt nu vast nog steeds mee over je schouder!

@ Kruimeltje, net als jouw papa! Wat spannend van de opeens passende BH's... Aangezien je maandag zou kunnen testen (die van de kruitvat kan je volgens mij pas testen op je NOD)spannend, spannend! En wat goed van de 6 kilo eraf!!!!

@ Tessa: Whoei, eieren zoeken geblazen, wat fijn zo'n positieve test én hopelijk een mooie zwangerschapstest OP vakantie!!!

@ Wil, hahahaha, hij doet zo zijn best ;-)

@ Jollyjo: Over een weekje testen... wat spannend!!! Het wordt een heel spannend 2010 lees ik al!

@ de rest... Ik ben ook niet meer helemaal bij, hahaha. Wel lekker om de dag even zo te beginnen. Voordat ik me weer mag verdiepen in de werkstukken over allemaal culturen...

En nog even voor de lol (moest er nl zelf heel hard om lachen 8-) )

http://s.buzzfed.com/static/imagebuzz/web02/2009/3/25/20/google-classic-5918-1238027698-15.jpg

loesje80
29 December 2009, 09:42
O, nog even een vraagje... ik heb voor mijn gevoel mijn eisprong gehad op donderdag 17 december. Kan ik dan op donderdag 31 december testen? Of ben ik dan nog te vroeg?

Spring
29 December 2009, 10:08
Zo; veel geschreven hier! :shock: Hoop dat ik nog veel weet...

Allereerst: Loesje: na een positieve test spring je eitje binnen 24 tot 48 uur als het goed is. Je eitje is dus waarschijnlijk de 18e gesprongen, zodat 1 januari dan je nod is. Je kunt met de meeste zwangerschapstesten (ook de KVtesten 2 voor 5, die staan heel goed bekend!) al 4 dagen voor je nod testen. Wel is de kans er dan nog dat je te vroeg bent om voldoende hcg waar te nemen met de test. Op je nod kun je eigenlijk met alle testen testen. Als je graag 31 dec wil testen, moet dan in principe dus wel kunnen! Spannend: hopelijk beginnen jullie het nieuwe jaar met super nieuws!

@ Maal: knap dat je de beslissing hebt genomen terug te gaan naar school en te gaan leren voor iets waar je echt een passie voor hebt. Fotograaf lijkt me eht een super mooi beroep. En als jullie financieel nu ook genoeg ruimte hebben om voor een kindje te zorgen en je vriend werkt ook nog eens thuis, dan is de situatie hartstikke gschikt lijkt me! Je moeder is vaak gewoon beschermend, zeker gezien wat ze zelf heeft meegemaakt. Als je dadelijk zwanger bent en ze ziet hoe gelukkig jullie samen zijn, draait ze vast wel bij.

@ Amanda: wat een schat die vriend van jou, echt heel bijzonder! Leuk dat je vader er zo toch bij was en in je hart en gedachten is hij vast ook bij de geboorte van zijn kleinkind (hopelijk volgend jaar! ;-))

@ Kruimeltje: met KV kun je dus al 4 dagen voor nod testen, maar het advies is meestal om op je nod te testen, omdat het daarvoor nog mis kan gaan terwijl je dan wel een positieve test hebt gehad. Het is dus afhankelijk van hoe je daar zelf tegenaan kijkt, of je eerder wil testen. Het klinkt in elk geval goed! Hopelijk groei je binnenkort uit je bh's! ;-)

@ Tessa: wow, als die rechtse streep de teststreep was is dat een super duidelijke test. Als hij de dag daarna minder of weg is, hoef je ook niet meer door te testen lijkt me. In elk geval fijn dat je lichaam je eerste cyclus weer shijnt te hebben opgepakt. Hopelijk brengt het nieuwe jaar ook voor jou al snel goed nieuws!

@ Wil: hahaha, wat een slimmerd! Goed dat je jezelf er nog uit kon redden. Wel erg lief dat hij er zo mee bezig is. Mijn vriend vind het ook allemaal super spannend en houd het goed in de gaten. We vinden het wel een super gevoel dat nog niemand van iets weet, dus hoop dat we snel verrassend nieuws kunnen brengen! :-D

@ Jollyjo: jij kunt iets eerder testen dan ik zie ik. Als je niet ongi wordt, wanneer ga je dan testen? Inderdaad spannend! Voel je al iets of wat is je gevoel erbij?

@ Dianneke: lees dat er toch een verzekering is die dan zal uitkeren tijdens zwangershap. Kan me voorstellen dat dat super nieuws is voor jullie. Financien zijn inderdaad ook belangrijk en het is fijn om te weten dat dat goed geregeld is en het wat dat betreft niet nadelig is als het nog even duurt (al hoop je natuurlijk nog steeds zo snel mogelijk zwanger te worden!)

Zo, heel verhaal, haha :-D Ik heb zelf nu nog lekker een weekje vakantie. De tijd gaat best snel, maar ik vind dat niet erg, want dan komt mijn nod snel dichterbij. Hopelijk brengt die ook goed nieuws, want bij negatief is het achteraf natuurlijk wel minder dat de vakantie omvliegt! ;-) Gelukkig is het dan nog minder dan 3 weekjes en dan gaan we lekker op wintersport, dus veel om naar uit te kijken.

Spring
29 December 2009, 10:15
O, nog even een reactie op de vrouwen die al een vader of moeder hebben verloren (wat veel hier trouwens in verhouding tot hoe vaak je dat normaal hoort!). Dat lijkt me namelijk echt vreselijk :-( Wel heel fijn dat de overgebleven ouder dan weer gelukkig is met iemand anders, maar het zal heel moeilijk zijn als je vader of moeder er niet bij kan zijn als je voor het eerst moeder wordt. Ik zag ook dat daar op het forum een topic over is (geen moeder hebben om advies aan te vragen heet het geloof ik). Ik besef namelijk heel goed dat ik zelf het geluk heb dat mijn ouders, ook al zijn ze gescheiden, het nog erg goed met elkaar kunnen vinden en beiden weer gelukkig zijn met iemand anders, zodat er in principe drie paar opa's en oma's zullen zijn (al zie ik dat bij de prillere relatie van mijn vader nog wel anders..) Ik weet ook uit ervaring hoe fijn een lieve schoonvader/moeder kan zijn. Ik kom namelijk al vanaf mijn 15e bij mijn schoonouders (nu dus al 8 jaar) en zij zien me ook een beetje als een dochter (hebben 2 zoons), dus dat is wel super. Hopelijk krijgen we allemaal veel liefde en steun van de familie, zowel in lijfelijke aanwezigheid, als in hart en gedachten, als het mooie moment er mag zijn dat we moeder worden...

loesje80
29 December 2009, 10:21
Allereerst: Loesje: na een positieve test spring je eitje binnen 24 tot 48 uur als het goed is. Je eitje is dus waarschijnlijk de 18e gesprongen, zodat 1 januari dan je nod is. Je kunt met de meeste zwangerschapstesten (ook de KVtesten 2 voor 5, die staan heel goed bekend!) al 4 dagen voor je nod testen. Wel is de kans er dan nog dat je te vroeg bent om voldoende hcg waar te nemen met de test. Op je nod kun je eigenlijk met alle testen testen. Als je graag 31 dec wil testen, moet dan in principe dus wel kunnen! Spannend: hopelijk beginnen jullie het nieuwe jaar met super nieuws

Ik test niet :oops: Ik heb die dag een uur ofzo een zeurend gevoel in mijn linker lies/onderbuik gehad en de dagen ervoor van dat fijne slijm. Dat was de dag erna helemaal over. Dus daarom "vind" ik dat ik die dag mijn eisprong heb gehad... Ik heb nu al wel 2 dagen dat ik in mijn linkerlies een "aanwezig" gevoel heb (oftewel, het doet geen pijn, maar ik voel het gewoon) Moet zeggen dat ik het steeds moeilijk vind om niet al stiekem te testen... Maar... Ik ben heel geduldig dus ik wacht nog 2 nachtjes :)

Spring
29 December 2009, 10:23
haha, sorry, dan begreep ik je berichtje verkeerd. Als je op ovulatiepijn googled zie je volgens mij dat ovupijn zowel net voor de eisprong (meestal) als erna kan zijn, dus dan zal je inderdaad de 17e je eisprong hebben gehad. Spannend! Hoe lang heb je dat gevoel in je lies nu al (ik heb dat namelijk ook sinds een paar dagen en vraag me af of het wel iets kan betekenen of gewoon een soort spierpijn is)?

Spring
29 December 2009, 10:24
OOPS te snel geantwoord, zie dat het twee dagen is, ben benieuwd of het een goed voorteken is! :oops:

loesje80
29 December 2009, 10:29
Ik ook, want tot afgelopen vrijdag had ik nog nergens last van... En ben nu een beetje bang dat ik me van alles indenk. Van de andere kant, aangezien ik hiervoor echt nergens last van had... Zegt vriendlief net, ja maar lief, als het niet raak is moet je niet huilen hoor, want het duurt vaak 3 à 4 maanden. Nou ja :cry: Maar goed, hij heeft wel een beetje gelijk!

Armanda1982
29 December 2009, 11:19
Ik kan na 2 januari testen, maar ik heb nu al hele erge vreetbuien. Dus denk wel dat ik gewoon ongesteld ga worden de eerste komende dagen! Weet natuurlijk niet precies, ga uit van een cyclus van 28 dagen. Maar we wachten af...

Toen ik mijn vader heb verloren, stond de wereld even stil en mag iedereen heel dankbaar dat ze hun ouders nog hebben. Ik dacht altijd, dat is toch niet heel erg, je ouders zijn ouder enzo! Nou ik kan zeggen, het vreet aan je en vooral met dingen zoals trouwen, vakanties, kerst en nu kinderen krijgen. Maar ik weet dat mijn vader alles van bovenaf ziet!

Oja een andere vraag: mochten we straks zwanger zijn, hoe gaan jullie het dan met werk regelen? Blijf jezelf werken of je man? Bij ons gaat het als volgt. Ik blijf fulltime werken en mijn man parttime. Ik heb een hekel aan het huishouden, koken enz... En mijn man vindt dat super. Ik werk zelf op maandag tot donderdag 8,5 uur en op vrijdag maar 4 uurtjes. Dus dat is goed te doen.

VickyS
29 December 2009, 12:14
hoi dames

is even geleden maar waren drukke dagen!
Troetelbeertje wat een geweldig nieuws zeg!
Maal,Wil,Armanda welkom!!!

ik ga denk ik testen de 31ste 's avonds voor we naar vrienden gaan. als ik anders vol aan de wijn ga zou ik mij zo schuldig voelen. is ook wel vroeg want weet niet precies wanneer mijn ei is geweest maar denk dat mijn nod tussen 31-12 en 3-1 ligt dus wie weet..
de laatste dagen heb ik wel af en toe steekjes in mijn baarmoeder dat had ik de vorige rondes niet...

kattenbak hebben wij niet eens in huis, ons katten gaan altijd buiten, wel makkelijk. had er 1 staan maar lag nooit iets in dus heb hem maar op zolder gezet.

ik zou opnieuw een jaarcontract krijgen maar heb het er met mijn baas over gehad en krijg nu in januari toch een vast contract :lol:

xx

jollyjo
29 December 2009, 13:42
@ Lin, ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Mijn nod ligt op 4/5 januari als het goed is, dus 2 a 3 dagen later zal ik testen. Ik voel nog niks, behalve af en toe een steekje bij de eileiders, maar dat zegt niet zoveel. Vorige ronde voelde ik ook niks, behalve dan dat mijn darmen er mee ophielden als het waren. Wij gaan er nog steeds van uit dat het wel raak was, maar al vroeg is opgehouden en dat ik daarom alsnog ongi ben geworden, dus ik wacht "rustig"af haha.

Liset
29 December 2009, 14:01
:shock: :shock: Wat een gebabbel zeg hahahaha super leuk hoor.
Vind het alleen wel moeilijk om dan op alles te reageren.
@Armanda wil ff zeggen dat je dat werken super hebt geregeld!!
Mijn vriend is helaas niet zo van het huishoudelijke werk dus die blijft full-time werken. Hij verdiend ook wat beter dan mij dus dat speelt wel mee. Ik ga wat minder werken. Dat heet dan part time maar zou toch wel graag rond de 28 uur blijven werken. Ik ben verpleegkundige en vind mijn werk super om te doen dus dat wil ik graag kunnen blijven combineren!

@ ierdereen bedankt voor de felicitaties. Wij proberen de bruiloft niet te duur te maken. Met het ook op een gezinnetje en verbouwingen willen we niet ons geld alleen maar aan een feest spenderen. We houden het simpel. Ik ga niet in een jurk, maar laat een soort trouwpak maken. De broek lijkt wel op een jurk als ik stilsta. Het word op maat gemaakt en er word rekening gehouden met evt. wat extra ruimte ;) Ik hoop dat het nodig is haha.
trouwpak in de winkel kopen 1.500 euro laten maken alles incl. 200 euro goede deal lijkt me toch!! En ik heb het zelf ontworpen ...... kan niet wachten tot hij klaar is. :D

Liset
29 December 2009, 14:04
p.s. ik wou dat ik mn eisprong kon voelen ......
ik merk wel verschil in afscheiding :oops: , maar dan nog weet je niet zeker of je vruchtbaar bent. Die testen zijn volgens mij ook allemaal heel verschillend. Ik koop volgende keer een wat duurdere. Ik weet liever zeker dat het werkt dan dat ik nog moet gokken. (ookals staat overal op 99% betrouwbaar of zoiets.)

jollyjo
29 December 2009, 14:52
@ Liset, ik vind ook dat erverschil in testen zit hoor. Ik heb nu hele simpele van Matcare, maar die werken wel heel goed en zijn niet zo duur. Kun je zo via hun site bestellen. Als je dure hebt, kost het wel heel veel geld als je iedere keer moet testen.

Ik begrijp dat je gaat trouwen, maar heb niet gelezen wanneer, heb nog al wat pagina's gemist. Wanneer is de grote dag? Leuk he al die voorbereidingen. Ik ben dit jaar juli getrouwd en vond het heel erg leuk om alles te regelen en het was een geslaagde dag. Daarna ben ik gestopt met de pil.
Leuk dat je je pak hebt laten maken. Heb je wel iets unieks wat een ander niet heeft :D

loesje80
29 December 2009, 15:42
@ Liset, ik heb geen idee of ik mijn ei echt heb gevoeld hoor, hahahaha. Ik heb er hiervoor nog nooit over nagedacht en dus nooit bij stil gestaan. Maar goed, ben nu op alles gericht ;-) Ben er nog niet helemaal uit of ik ook van die testen wil na deze ronde, lees zoveel verschillende verhalen :D Misschien eerst even bijhouden wie heel duidelijk positief testte en 2 weken later weer ;)

Maar je pak klinkt als iets moois (en goed te betalen!) spannend!!!

Tessa23
29 December 2009, 15:46
Nou vandaag was mn ovu test nog duidelijker , dus ben benieuwd of het allemaal kloppen gaat , heb wel andere testen dan vorige ronde dus moet goed zijn.. gister ff geklust natuurlijk :lol: vandaag komt er niks van , druk met verjaardag vandaag (vriend lief is 30 geworden) en vanavond moet ie nog werken tot laat..

Fijne avond allemaal , wij gaan zo lekker boerenkool eten bij omatje! :D

Armanda1982
29 December 2009, 16:03
Tessa, gefeliciteerd met je mannetje!

Liset
29 December 2009, 18:30
@ jollyjo wij trouwen in april 2010 ...... de tijd gaat snel :D . Mijn vriend heeft me dit jaar op mijn verjaardag gevraagt (aug)!! Ik zag het niet aankomen dus was blij verrast :D
Ik was toen al gestopt met de pil (mei).

@tessa gefeliciteerd met je vriend!! Geniet van de boerenkool ;)

wil
29 December 2009, 19:01
Zo even een dagje gewerkt en mag meteen aan de slag met al die pagina's!!
@Liset wat leuk dat jullie ook gaan trouwen! Op je verjaardag gevraagd, is wel een super cadeau!
@Tessa laten we hopen dat je vriend 30 is als hij vader wordt! Gefeliciteerd
@Loesje ik wist niet eens dat ik m'n ei kon voelen, haha, weer wat geleerd
@Jolliyo rustig afwachten is er natuulijk niet bij, hoop voor jullie dat het deze keer wel raak is
@VickyS zou wel een heel mooi einde van 2009 zijn als het goed nieuws is met testen... Hoop voor je dat je van de alcohol af moet blijven!
@Armanda, hoop dat de vreetbuien after-kerst eetbuien zijn!
Nou even kletsen met mijn vriend en naar de supermarkt!
Hou jullie in de gaten, haha!

maal
29 December 2009, 20:15
goeden avond

hier is idd veel bij gekletst,
@liset wat ontzettend romantisch van je lover dat was dus een dubbel leuke dag!!
@tessa gefelliciteerd met je mannetje veel plezier bij oma

ik kan mijn eisprong ook niet voelen volgens mij hoewel ik laatst wel ong 2wkn na me ongi een steek in de rechter kant van me onderbuik voelde maar dat kan ook tussen de oren hebben gezeten.

Wat ik nu heb is ik was van de 24 tot 27 ongi (25-26 flink gebloed) maar nu heb ik dus nog steedskrampjes of steekjes in me onderbuik dat kan toch nie goed zijn...
iemand dit weleens gehad,, ook vanaf voor me ongi elke dag knopen in me onderrus heel eri..

voor de meiden die nog in spanning zitten ik hoop op een heeeeel mooi uiteinde voor jullie.
En de anderen....**************heel veel succes
liefs maal

kruimeltje
29 December 2009, 21:40
Hoi Jollyjo, kom je weer gezellig meekletsen? Het gaat snel hier he met de berichtjes?

@ Loesje, leuk die Google Classic!

@ Lin, mijn BH knelt vanavond alweer. Ik denk dat ik gewoon vroeg ga testen, is hij negatief dan ben ik misschien te vroeg en kan ik het 1 of 2 dagen later nog een keer proberen. Is het positief en gaat het mis ... heel naar en vervelend maar dan weet ik wel dat alles werkt.
Ik ben zo lang aan de pil en de spiraal geweest (meer dan 20 jaar nu) dat ik echt geen idee heb. Volgens mij is het wel heel goed voor mijn lichaam geweest dat ik 2 jaar terug al ben overgestapt van de pil naar de spiraal want ik heb nu helemaal geen last van ontpillingsverschijnselen. Die had ik wel toen ik overstapte. Het was toen zelfs zo erg dat ik op ten duur een zwangerschapstest heb gedaan. Ik had wel een spiraaltje en wist ongeveer zeker dat ik niet zwanger kon zijn maar mijn lichaam deed zo gek dat ik mijzelf bijna niet meer herkende.
Ennuh .. geniet nog even van je vakantie.

@ Armanda: Mijn man kan moeilijk minder gaan werken met zijn job. Misschien kan hij wel 1 dag per week thuis gaan werken. Verder misschien de beide oma's vragen om elke 14 dagen een dagje op de kleine te passen. En ik ga zelf minder werken. 3 dagen per week lijkt me wel lekker, en financieel moeten we dat makkelijk kunnen redden. Ik denk dat we sowiezo aan de kinderopvang moeten, want 3 dagen per week oppas krijg ik niet geregeld. Maar kinderopvang is ook best goed voor de ontwikkeling van de kinderen, leren ze met andere kinderen omgaan. Dat vind ik ook belangrijk. En misschien kan ik ook nog wel ouderschapsverlof opnemen. Moet ik maar eens gaan uitzoeken als ik zwanger ben.

@ VickyS: Je kunt beter met ochtendurine testen. Die is geconcentreerder en daardoor beter om te testen.
En wat goed dat je nu een vast contract krijgt! Gefeliciteerd!

@ Liset: Gaaf dat je zelf een pak laat maken. Ik ben heel benieuwd, krijgen we een keer een foto te zien als het straks af is en je getrouwd bent??

@ Tessa: Gefeliciteerd met je vriend. Mooie leeftijd om papa te worden ... 30!

Hier lekker een paar dagen vrij. Ik hoef 4 januari pas weer te werken. Heerlijk!

Tessa23
29 December 2009, 23:43
dank jullie wel voor de felicitatie's !! leuke dag gehad , en lekker bij oma gegeten , voor vrienden vieren we de verjaardag de 16de , want ben zelf de 21ste jarig en deze dagen zijn druk en volgende week op vakantie..

Zeker mooie leeftijd om papa te worden , vond hij zelf ook haha , hij zei gister na t klussen , schat als het gelukt is heb ik de kleine voor mn 30ste nog gemaakt haha omdat hij 30 is geworden vandaag.. mannen ook :lol: :lol:

Hebben jullie al zin in oudjaarsavond ?

loesje80
30 December 2009, 08:48
Ik kan oud&nieuw vieren met de nodige wijntjes :D
Vanmorgen bezoek gekregen... Wel jammer, maar goed, een ronde van 29 dagen, dus ik blijf netjes tussen de 29 en 33 dagen, mag niet echt klagen.
Én, 3 keer is scheepsrecht ga ik vanuit ;-)
Ik duim hard voor de meiden die bijna gaan testen. Hoe kan je beter 2010 in gaan :D
En kruimeltje, wat spannend!!! Dat zou wel super zijn, na zo lang anticonceptie, meteen raak!

VickyS
30 December 2009, 09:07
Ja Loesje het enige voordeel hieraan is dat je flink wat wijntjes kan drinken morgen ;)
ja ik denk dat ik dan best morgenvroeg kan testen. zit dan op dag 32, nog best vroeg om te testen denk ik maar we zien wel. voel me ook niet echt anders maar voel ook geen ongi aankomen :roll:
laat het jullie morgen wel weten.. ;)

Armanda1982
30 December 2009, 10:03
@ Kruimeltje, mijn man wil ook wel blijven werken en hoe het met oppas gaat enzo, nog geen idee! Mijn schoonzusje is nu ook zwanger en die gaat ook minder werken, dus misschien kunnen we straks op elkaars kids passen. Verder wil mijn mama wel een dagje oppassen. Dus nog 1 dag kinderopvang dan misschien. Eerst maar eens zwanger worden en dan zien we wel verder.

@Loesje80, jammer, maar inderdaad 3x = scheepsrecht. Ik kan 2 januari pas testen, meestal heb ik een paar dagen van tevoren al rugpijn, maar nu ook nog niet. Ik kan ook niet zeggen dat ik me zwanger voel, weet natuurlijk ook niet helemaal hoe dat voelt, maar ben 's morgens wel misselijk en moet wat meer naar de wc heb ik het idee. Dus spannend.....

Spring
30 December 2009, 11:09
Loesje: balen zeg, maar inderdaad wel een mooie korte cyclus. Hopelijk is het snel raak!

Vicky: en?? Ben benieuwd!!

Tessa: fijn dat het een leuke dag was en 30 is inderdaad een mooie leeftijd :-) Hopelijk is het gelukt! Fijn dat je ovutest in elk geval zo duidelijk was, dat vind ik zelf tenminste altijd wel een opluchting (dat dat dus lijkt te werken)

Kruimeltje: spannend zeg! Het klinkt echt veelbelovend. Ga je vandaag al testen of wanneer is de spannende dag? Dat genieten van de vakantie lukt zeker hoor: vind het heerlijk zo met zijn tweetjes en de hond lekker thuis. Ook lang geleden dat we een wat rustigere vakantie hadden, want meestal zijn we in het huis aan het klussen (dat woord heeft voortaan een erg dubbele betekenis, haha ;-))

Liset: klinkt gaaf, zo'n pak. Ben heel benieuwd naar het resultaat uiteindelijk.

Maal: ik heb naar mijn eisprong toe ook vaak wat steekjes en krampjes: is best normaal volgens mij.

Armanda: mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk allebei 4 dagen werken, hij eventueel drie dagen (omdat ik meer verdien en sneller in salaris stijg). Dan een dag oma-oppas en misschien dat de andere oma ook een dag gaat oppassen en dan blijven er 1 of 2 dagen over voor de kinderopvang. Mij lijkt dat ook goed voor de ontwikkeling, dus als het zo lukt zou ik dat een prima verdeling vinden. Maar zoals de rest al zei: eerst maar eens zwanger raken ;-)

VickyS
30 December 2009, 11:13
Lin23 je zal toch moeten wachten tot morgen... ;)

Spring
30 December 2009, 11:16
haha, ik zie het! Dacht dat jouw post van gisteren was, maar was vandaag... Spannend voor je! Ik ben wel echt benieuwd en zal het morgen wel lezen hier. Succes!

Armanda1982
30 December 2009, 13:09
@ Lin23, ik vind het ook wel belangerijk dat een kindje 1 of 2 dagen op de kinderopvang is. Daar leert het dan toch omgaan met andere kinderen en ook voor jezelf is dat fijner. Bij familie is altijd leuk, maar ze bemoeien je dan ook met de opvoeding en daar zit je misschien ook niet op de wachten, haha....

jollyjo
30 December 2009, 13:09
Goeiemiddag!

Hier kan ik niet tegen lezen hoor haha.

@ Kruimeltje, ja ik had een paar (10!!) paginas gemist omdat ik geen melding had gekregne dat er weer een boodschap was geplaatst, dus toen ik gisteren ging kijken, had ik even wat te doen! ;) Voor jou ook spannend dus als ik het goed begrijp. Ik kan rond 4 januari testen. We hebben nu wel op de goeie momenten geklust en volgens het "boekje" zeg maar, dus wie weet. Ik heb alleen wat steken en ga vaker naar de wc, maar dat kan ook van de kou komen, daar reageert mijn blaas ook op, dus afwachten dus.
Alcohol drink ik toch bijna niet, dus dat scheelt weer. Roken doe ik niet en filet american lus ik niet, dus dat probleem heb ik ook niet haha.

Hoe wij het met het werk doen weten we nog niet zeker. Ik werk nu 4 dagen en mijn man gaat ook 4 dagen werken straks (al zonder baby), dus dan zijn we al 2 dagen thuis. Verder zien we wel hoe het gaat. Je kind een paar dagen op de creche is niet verkeerd, maar moet niet te veel worden natuurlijk :D

VickyS
30 December 2009, 13:18
ik zou 1 dag minder gaan werken, vriendlief ook en dan zouden moeders en schoonmoeders ook elks een dag willen oppassen en dan 1 dag naar de creche met andere kindjes spelen. zo heb ik het nu in gedachten. Eerst morgen maar afwachten voor we plannen gaan maken ;)

Bente
30 December 2009, 14:42
hee, ik dacht eens ff buurten
wat leuk dat jullie ook al bezig zijn met de opvang, daar was ik ook al mee bezig toen we bezig waren met zwanger worden haha.
ben ik gelukkig niet de enige.......
ik ga straks 3 dagen werken en daarvan gaat de kleine 1 dag naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonmoeder, de derde dag is mn vader thuis of misschien dat mn vriend ook een dag minder gaat werken, maar anders denk ik dat ik voor 1 dag creche wil regelen, zodat wanneer de kleine weer iets groter is hij/zij meer met andere kindjes in aanraking komt.
ben idd nu al een beetje bang dat schoonmoeders zich niet aan onze 'opvoedregels' gaat houden, pfff kan ik nu al wakker van liggen.
Maarja misschien valt het allemaal wel mee.
Succes allemaal!

Tessa23
30 December 2009, 17:38
zo meiden mijn ovu test was vandaag niet zo knallend meer wel gelijk als controle maar nu heb ik tenmiste het gevoel dat het klopt , omdat vorige keer zo lang positief was.. en gister voelde ik links onderin ook steeds steekjes en plop gevoel hahaha..

ik ben dus van 5 tot 12 jan op vakantie , dus als ik terug ben kan ik testen.. wel spannend zeg.. :D neem bewust geen test mee op vakantie want dan test ik ook niet te vroeg in Spanje!

Liset
30 December 2009, 18:33
Ik zal een foto laten zien als ik getrouwd ben :D
Ik ben vandaag weer ong geworden. Dit keer zaten er maar 13 dagen tussen. Snap het niet echt want ik had een positive test op dag 8 dat kan dus nooooooit kloppen *ZUCHT* nou ja ik denk dat ik maar een keer vanaf dag 1 ga testen, want ik zou het anders ook niet weten :?:
Iemand nog tips?? Ze zijn welkom!! :D

kruimeltje
30 December 2009, 21:58
@ Armanda, mijn zusje gaat ook wel minder werken als de tweeling er straks is. Helaas wonen we meer dan 100 km uit elkaar, dus voor elkaar oppassen zal lastig worden.
En als je zelf een tweeling hebt zit je er denk ik ook niet op te wachten om daarnaast ook nog op een neefje of nichtje te passen. En als ik een kleine heb en dan ook nog de twee van mijn zusje erbij zou krijgen ... pfff ... moet ik ook even niet aan denken.

@ Loesje, geniet van je wijntje en je champagne en drink er ook een van mij. Ik ben morgen de BOB. Ik hoop dat je in 2010 snel zwanger raakt.

@ VickyS, succes met testen morgen ... ik ben benieuwd of je goed nieuws hebt.

@ Lin23, ik heb vandaag wel een test gedaan, maar eigenlijk was het nog veel te vroeg. Dus ook een negatieve uitslag, had niet anders verwacht.
Vandaag wel een vroege test gekocht (Testpoint), die ga ik denk ik 1 januari 's morgens doen. Het lijkt me zo'n mooi begin van het nieuwe jaar een positieve test.

@ Jollyjo, je moet inderdaad heel erg je best doen om bij te blijven he. Er wordt heel erg druk gepost op het moment. Ik krijg nooit een melding van nieuwe berichtjes. Dat heb ik uitgezet, anders wordt mijn mailbox overspoeld door deze drukke topics ;)
Ik heb als handig hulpmiddeltje bedacht dat ik het Kladblok van windows open en daar mijn reacties intyp tijdens het lezen. Daarna knippen en plakken in het forum en als er dan iets mis gaat op het forum (gebeurde van de week al 3 keer bij mij) hoef ik niet alles opnieuw in te typen. Het is ook wel makkelijk dat je niet alles hoeft te onthouden. Ik ben al een dagje ouder en mijn geheugen laat mij af en toe in de steek :oeps:

@ Tessa, wat heb je toch een geduld ... dat je geen testen meeneemt op vakantie. Maar als je geduld je in de steek laat ... ze zullen in Spanje toch ook wel testen verkopen?

@ Liset, je cyclus lijkt behoorlijk in de war. Hoe lang ben je al gestopt met de pil? Kunnen dit nog ontpillingsverschijnselen zijn? Anders zou ik toch eens aan de huisarts vragen. Want als er zo kort tussen zit is je cyclus nooit lang genoeg om zwanger te kunnen worden. Sterkte ermee.

En dan tot slot: voor iedereen een fijne jaarwisseling en een vruchtbaar 2010!

Liset
30 December 2009, 22:09
@kruimeltje ik ben al vanaf mei gestopt met de pil. Ik denk dat ik als het volgende keer weer zo is de huisarts indd maar ff bel. Het is niet altijd zo kort hoor. het is of kort of lang haha.

suus1
30 December 2009, 22:11
@ Vickys: suc6 met testen morgen! spannend hoor! Laat je het wel weten?

@ kruimel: Voor jou ook spannend, testen op 1 jan. Houd je het wel vol om niet morgen al te testen?
Ik ben er zelf niet echt goed in (geduldig zijn) :D

@ Liset: vanaf mei gestopt? Ik zou ook ff langs de huisarts gaan.
Lijkt mij niet dat het nog van het ontpillen is.

kruimeltje
30 December 2009, 22:14
@ Liset, als het om en om kort, lang is kan het misschien ermee te maken hebben dat de eisprong normaal gesproken om en om links en rechts is. Misschien werkt je ene eileider wel anders dan de andere en beïnvloed dat je hormoonhuishouding?? Ik weet het ook niet hoor, alleen dat het meestal om en om links en rechts is. Maar het lijkt me wel vervelend als je steeds wisselende periodes hebt.

@ Suus, ik heb vanmorgen ook al getest met een test van testjezelf maar die was negatief. Liefst zou ik morgen weer testen met die vroege test, maar ik heb met mijzelf afgesproken dat dat niet mag en dat ik moet wachten tot 1 januari. Ik ga het zo ook nog even met mijn man afspreken. Als ik dan morgenochtend toch ongeduldig ben houdt hij me wel tegen. Dat heb ik soms wel nodig als juffertje ongeduld.

suus1
30 December 2009, 22:17
Kruimel, maar de test van vanmorgen is dus geen vroege test?
Nou dan is het zeker nog spannend 1 januari!
Wat slim van je om je vriend in te schakelen :D

suus1
30 December 2009, 22:18
Ik bedoelde je man :oops:

kruimeltje
30 December 2009, 22:33
Ik bedoelde je man :oops:

Mijn man is ook mijn grootste vriend hoor, dus hij is het allebei ;)

kruimeltje
30 December 2009, 22:36
Kruimel, maar de test van vanmorgen is dus geen vroege test?
Nou dan is het zeker nog spannend 1 januari!

Die test van vanmorgen was niet een speciale vroege test. Op de site van testjezelf zeggen ze wel dat je vanaf 4 dagen voor NOD kunt testen. Hij meet bij 20 mU/ml (ofzo), maar dan ben ik volgens mij ook te vroeg geweest.

Ik had op 20 dec. een beetje positive ovulatie test en op 21 december pas een knalpositieve ovutest ... dus we wachten gewoon af hoe het 1 januari gaat.
En als het deze ronde niet raak is gaan we gewoon door naar de volgende ronde. 't Is nog maar mijn eerste ronde sinds mijn spiraaltje is verwijderd ... dus als ik realistisch ben is de kans dat ik zwanger ben niet zo groot. Vanwege mijn leeftijd (36) zou het ook niet raar zijn als het een poosje duurt voordat het raakt is.

suus1
30 December 2009, 22:42
Oke, maargoed het is allemaal nog mogelijk kruimel.
Soms is het zomaar heel snel raak, we kunnen alleen maar afwachten (Zei de ongeduldigste hier op het forum haha).

wil
30 December 2009, 23:58
He allemaal!!
Ben erg druk en morgen en overmorgen hele dag weg, dus wilde jullie even een super oud en nieuw wensen!
Ga daarna weer bijlezen!
Natuurlijk hoop ik dat we allemaal in 2010 een mooie, lieve, gezonde baby in onze buik krijgen (of dat sommige hem stiekem nu al hebben....)!!!
Kus Wil

Tessa23
31 December 2009, 00:24
Dank je Wil , jij ook alvast gelukkig nieuwjaar!

Ja kruimel ik wacht toch maar tot ik terug ben haha.. dan is het net mijn nod dus spannend..

Ik ga morgen wel wat drinken , kan helemaal geen kwaad.. glaasje of 2 gaat er wel in..

jollyjo
31 December 2009, 08:17
Goedemorgen Dames,

Nog iemand aan het werk op deze oudjaarsdag? Ik hoef maar een halve dag, dus dat is prettig.

@ Kruimeltje, dat is wel een slimme tip van je om alvast de reacties te typen in Word of kladblok. :D Voor ons beiden spannend, aangezien we beiden rond 4 jan kunnen testen. Ik hoop dat begin 2010 voor ons een mooie start is (en voor de anderen natuurlijk ook als die zover zijn...)

@ Suus, je bent niet de enige hoor die ongeduldig is haha ;) Alleen is de wachtperiode altijd groter dan de andere periodes.....

In ieder geval een goeie jaarwisseling en een gelukkig 2010 toegewenst!!!

Spring
31 December 2009, 09:06
Vicky: nu kan ik wel echt benieuwd zijn toch: en???

Jollyjo en Kruimel: mijn nod is 5 of 6 januari, dus voor mij is het rond dezelfde tijd spannend! Kruimel: als je nod 4 januari is, is 1 januari op zich ook nog best vroeg, dus geef de moed niet meteen op als de test negatief zou zijn! Jollyjo: hoe voel jij je?

Suus: je bent zeker niet de enige ongeduld: hier nog 1! :-D

Liset: als dit ook echt een ongi is op dag 13 zou ik inderdad je huisarts even bellen... Zeker als je wel eem positieve ovulatietest hebt gehad want dan zou je lutheale fase maar 5 dagen zijn (in elk geval bij deze eierstok) en dat is niet genoeg. Wil je niet ongerust maken hoor, maar als het geen innestelingsbloeding kan zijn, zou ik toch even contact opnemen in het nieuwe jaar... Succes!

Tessa: slim om niks mee te nemen: hopelijk super nieuws als je van je vakantie terugkomt!

Iedereen alvast gelukkig nieuwjaar!

Armanda1982
31 December 2009, 09:20
Ik wil iedereen bij deze een super en gezond 2010 toewensen! En natuurlijk ook een vruchtbaar jaar... :D

@ Suus, je bent inderdaad niet de enigste hoor die ongeduldig is!

Mijn NOD is 2 januari, dus ook lekker spannend! Denk dat ik straks toch maar even een testje ga halen! Ik voel namelijk echt nog helemaal niets, terwijl ik daar normaal wel last van heb....

VickyS
31 December 2009, 09:25
Goedemorgen dames!

ik mag vandaag ook nog werken.. tot 15 uur! Wens jullie alvast een spetterend 2010 en allemaal met een dikke buik! (met een baby in natuurlijk ;) )

Vanmorgen getest en het was nega.. zit nu op dag 32... voel ook nog geen ongi aankomen dus we wachten geduldig af maar ga vanavond wel gewoon mijn wijntjes drinken hoor..

xxx

kruimeltje
31 December 2009, 10:01
Ik hoef vandaag niet te werken maar moet thuis wel het een en ander doen.
Net de boodschappen in huis. De wasmachine en de wasdroger draaien er lustig op los.

Vanmorgen weer misselijk. Niet zo erg dat ik moet overgeven maar wel zo'n rotgevoel en zo'n zure smaak achter in mijn keel. Bah, ik hoop maar dat het goeie voortekenen zijn want dan heb ik het er wel voor over.

Jammer Vicky dat je test negatief was.

En we zijn hier volgens mij allemaal ongeduldig toch???

@ Lin, Ik weet dat 1 januari vroeg is, maar ik heb wel een speciale vroege test gehaald. Als het negatief is ga ik er nog zo eentje halen om 3 januari weer te testen.

Ik zie nu beelden van Sydney op TV dat zich opmaakt voor oud&nieuw. Daar zouden wij nu ook eigenlijk zijn, maar er kwam vanalles tussen waardoor onze reis niet doorging.

suus1
31 December 2009, 10:08
Hey dames, ik ben vanavond nog wel even online, maar voor iedereen die ik niet meer spreek voor morgen:
Alvast een hele fijne jaarwisseling en een vruchtbaar 2010!!!!

Beer
31 December 2009, 10:24
He meiden,

goedemorgen!
Even een vraagje, ik ben gisteren om 01.30 gaan slapen, maar lag al wel vanaf 23.00 uur op bed. Maar ik werd vanochtend door de wekker wakker om 8.00 uur en heb toen getempt. Mijn temp was toen wederom 37.0 (Normaal na eisprong 37.1/37.2) Gisteren was de eerste dag, 15 dpo, dat ik 37.0 had maar op 11 dpo ook eenmalig. Stel nou dat ik al om 22.00 uur geslapen zou hebben, wat ik normaal doen, zou mijn temp dan juist hoger of lager moeten zijn?

Liefs, Beer

Spring
31 December 2009, 12:42
Vicky: jammer zeg :-( Hopelijk te vroeg en anders met goede moed het nieuwe jaar in hoop ik...

Beer: geen idee, heb ik totaal geen verstand van. De rest klinkt wel goed.. Wanneer test je, want je bent nu overtijd dan toch?

Kruimeltje: groot gelijk hoor, ik test vaak ook te vroeg :oops: Hou gewoon erg van duidelijkheid. Je verschijnselen klinken steeds hoopvoller, duim voor je dat je het nieuwe jaar met het mooiste nieuws dat wij allemaal hier zouden willen krijgen, mag beginnen!

Armanda: ook spannend voor jou dus! Leuk dat velen hier redelijk gelijk lopen. Ben benieuwd hoeveel zwangeren het begin van het nieuwe jaar zal brengen!

loesje80
31 December 2009, 13:57
http://i46.tinypic.com/oa40ex.gif

Ik wens iedereen een heel bijzonder 2010!!! En natuurlijk gun ik iedereen een zwangerschap maar vergeet niet te genieten van de wind door je haren, een sneeuwbal op het hoofd van je vriendje, verse aardbeien met slagroom, in de eerste lentezon op een terrasje, de slappelach, verkleurende bladeren in het bos en de overige kleine dingen die zulke mooie herinneringen kunnen worden!

jollyjo
31 December 2009, 14:06
@ Loesje, je hebt helemaal gelijk!! Blijven genieten van de andere dingen in het leven is ook erg belangrijk!!

Ik kreeg vanmorgen nog een kadootje van de baas, als een soort kerstpakket. Heb een leuke douglasbon gekregen :D. Nou dat is altijd leuk!

epat
31 December 2009, 14:22
@loesje80
Je hebt zeker gelijk. Heb vorige week nog genoten van een sneeuwbal op mijn kop van mijn man, dus dat zit wel goed ;)

Tessa23
31 December 2009, 18:40
Fijne avond iedereen en een heel gelukkig en gezond nieuwjaar!! xx

kruimeltje
31 December 2009, 20:50
Loesje je hebt helemaal gelijk ... blijven genieten van de mooie dingen in het leven!

Ik had vandaag een cadeaubon van BOL.com in de bus en wilde het boek "Zwanger Worden" van Mariël Croon bestellen.
Gelukkig had ik het nog niet gedaan want ik kreeg vanavond van mijn zusje dit boek cadeau.

Dank je wel voor de cadeautjes ... op naar het volgende cadeautje ... een positieve test morgenochtend.

Liset
31 December 2009, 21:22
@lin23: Innestelingsbloeding?? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Nog nooit wat over gelezen of gehoord!
Ben ik heel blond als ik vraag wat dit betekend??

Helen81
31 December 2009, 22:48
Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een gezond 2010 met een baby gewenst...

Groetjes Helen :P

Spring
1 January 2010, 10:27
@lin23: Innestelingsbloeding?? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Nog nooit wat over gelezen of gehoord!
Ben ik heel blond als ik vraag wat dit betekend??

Je haarkleur weet ik niet ;-), maar een innestelingsbloeding is een meestal lichte bloeding, bruin of rood/roze bloed op het moment dat de eicel zich innesteld in de baarmoeder. Niet alle vrouwen hebben daar last van, maar sommige wel. Betekent meestal ook dat je dan 14 dagen na je eisprong positief zou moeten testen (tenzij er na de innesteling toch nog iets is gaat). Google maar eens! Maar als je om de maand zo'n korte cyclus hebt, kan dat niet elke keer een innestelingsbloeding zijn lijkt me.

Kruimeltje: en?? Al getest?? Ben heel benieuwd weer!

Hier alles prima, lekker het oude jaar uitgeluid met familie. Wel sinds gisteravond ineens drukkende hoofdpijn in mijn voorhoofd en nu nog steeds zo''n drukken/kloppend gevoel. Hoop dat dat snel weer weg gaat.

Liset
1 January 2010, 10:40
Iedereen een heel gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst!!!! :D

jollyjo
1 January 2010, 11:43
Ook namens mij een heel gelukkig 2010 toegewenst! Hopelijk een jaar met veel kleine kindjes ;)

kruimeltje
1 January 2010, 12:50
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Vanmorgen getest, maar hij was (nog) negatief. Zondagochtend nog een keer testen en als ie dan nog steeds negatief is ga ik een week wachten voordat ik weer test (als ik dan nog niet ongesteld ben geworden).

Ik heb gisteren van mijn zusje het boek "zwanger worden" gekregen. En nog een paar ovulatie- en zwangerschapstesten die ze nog had liggen. Ze vond het zo leuk dat wij nu ook bezig zijn. Nu maar hopen dat het over niet al te lange tijd raak is ... zou leuk zijn als er niet te veel leeftijdsverschil tussen zit, tussen haar kleintjes die waarschijnlijk in februari komen en de onze.

bloemuhtje
1 January 2010, 12:54
ik durf nog niet te testen ben bang voor een teleurstelling
maandag ga ik testen als het nog kan dan

Armanda1982
1 January 2010, 14:16
@ Kruimeltje! Leuk dat je een boek heb gekregen van je zus over het zwanger zijn! Ze krijgt een tweeling als ik het goed lees..... Wel spannend hoor.

We horen net van de buurtjes dat we een buurjongetje krijgen! Ze is 21 wkn zwanger! Heel raar, maar bij ons in de straat heb je twee rijen huizen. In de ene rij zijn tot nu toe alleen maar meisje geboren en in onze rij alleen maar jongens. Dus ben benieuwd als het straks bij ons raak is! ;)

En ik wacht echt pas met testen als ik volgende week nog niet ongi ben! Anders is de teleurstelling te groot.....haha.....

suus1
1 January 2010, 20:23
Ook van mij voor iedereen een gelukkig, gezond en vruchtbaar 2010!!!!

@ Lin: vervelend is dat: hoofdpijn.
Gaat het alweer wat beter?

@ Kruimel: Het blijft spannend zeg!
Duim voor je! Heb je al wat gelezen in het boek? ben benieuwd of het wat is.

@ Bloemuhtje: Ook voor jou spannend! Voel je al iets?

Ik heb vandaag voor de eerste keer een iets positievere ovu test gehad!
Denk dat ie morgen of overmorgen helemaal positief zal zijn :D

kruimeltje
1 January 2010, 20:45
@ Suus, ik ben vanmiddag ongesteld geworden, dus op naar ronde twee. Geeft niet hoor. Was ook een beetje te mooi om waar te zijn om na meer dan 20 jaar pil en spiraal meteen in de eerste ronde zwanger te zijn.

@ Armanda, ja mijn zusje krijgt inderdaad een tweeling. Twee jongens. Ze is in maart uitgerekend maar de jongens zullen waarschijnlijk wel wat eerder gehaald worden. Ze rekent/hoopt er zelf op dat ze in februari geboren gaan worden. Ik heb alleen nog een beetje gebladerd in het boek, nog niet echt gelezen. Het is echt een enorme pil maar er staan wel mooie foto's in.

Tessa23
1 January 2010, 22:15
De beste wensen voor 2010 allemaal !!

Spring
2 January 2010, 07:37
Kruimeltje: jammer dat je ongi bent geworden. Was inderdaad wel heel mooi geweest zo snel. In elk geval wel super dat je de eerste ronde meteen een eisprong hebt gevonden en een korte cyclus, dat is een goed begin!

Suus1: fijn dat je ovutest steeds positiever wordt! Hier al iets beter, maar nog niet weg.. Heb normaal eigenlijk alleen hoofdpijn vlak voor mijn eisprong en heb ook niet gedronken dus daar kan het niet aan liggen. Maar goed, gaat wel weer over!

Armanda: leuk! Een buurjongetje, hopelijk maken jullie voor hem ook snel een buurjongetje/meisje! ;-)

Bloemuhtje: spannend voor jou. Succes!

Verder iedereen natuurlijk ook van mij de beste wensen (onder meer een baby in de buik ;-)) natuurlijk!

Hoe is het met iedereen? En degene van wie de nod nadert: al klachtjes/ gevoel erover?

jollyjo
2 January 2010, 10:33
Goeiemorgen!

@ Kruimeltje, jammer dat je ongesteld bent geworden, maar je weet nu wel dat alles nog goed werkt en dat is ook wel fijn. Ik heb van mijn buurvrouw wel andere verhalen gehoord toen ze gestopt was, dus eigenlijk moeten we blij zijn dat dat allemaal bij ons wel werkt.

Ik moet nog een paar dagen afwachten. Ik voel nog niks, ook niet om ongesteld te worden, dus ik wacht rustig af. Aangezien ik verschillende cyclus heb gehad, weet ik nu niet wanneer ik ongesteld ga worden. Ga ik uit van 14 na eisprong, ja dan is maandag mijn nod. Ik wacht af (meer kan ik ok niet doen haha :D)

Tessa23
2 January 2010, 15:36
Ik had afgelopen maandag en dinsdag positieve ovu test , dus dag dat ik terug ga van vakantie 12 jan is mijn nod haha.. ben benieuwd :d

Canacat, Gefeliciteerd!!

Liset
3 January 2010, 16:45
@tessa spannend hoor!! Succes!!

Ik ga morgen maar even de huisarts of gynocoloog bellen om te vragen hoe dat precies zit met menstuatie en hoelang je periode moet zijn om een eisprong te hebben. Want 2 weken is te kort en 6 7 weken is wel lang. Ik ben benieuwd.

suus1
3 January 2010, 17:20
Spannend Liset, ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen en wat ze er eventueel aan kunnen doen.

Beer
3 January 2010, 18:57
He meiden,

allemaal nog een heel gelukkig, gezond, liefdevol en vooral vruchtbaar 2010 gewenst!!
Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien ben ik 1 januari helaas toch ongesteld geworden na een luteale fase van 16 dagen! Wat dan dat streepje geweest is op de zwangerschapstest weet ik niet........nu hopen op meer geluk in deze nieuwe ronde!

Liefs, Beer

Tessa23
3 January 2010, 19:46
Hoe is t hier meiden ?

Dianneke
3 January 2010, 20:26
Iedereen een heel gelukkig en vruchtbaar 2010 gewenst!

Wij hopen binnenkort dat de zaadtest van mijn man in elk geval goed uitvalt. Mijn cyclus is niet goed en 1 probleem lijkt ons meer dan genoeg. Nu vanaf woensdag weer volop aan de klus, dan begint weer de mogelijk vruchtbare periode. En wachten op bericht voor afspraak bij gynaecoloog. Ondertussen begonnen met temperaturen, behoorlijk vreemde curve aan het worden, vooral omdat ik de afgelopen week bijholte-ontsteking heb gehad met koorts, dus na een begin van 36,5 staan er ineens temperaturen van 38,3 enzo, nou ja is niet anders, hoop dat het ziekzijn mijn cyclus niet in de war geschopt heeft. In elk geval wel behoorlijk m'n vakantie verpest, maar ja daar is toch niets aan te veranderen.

Over kinderopvang trouwens, grappig dat iedereen daar al over nadenkt, wij hebben zoiets van "dat zien we dan wel weer" eerst maar eens zien zwanger te worden, dan ga ik me wel eens verdiepen in de mogelijkheden. Ik wil 4 dagen blijven werken, mijn man kan haast niet anders dan 5 dagen blijven werken, dus we zullen behoorlijk wat opvang nodig hebben.

Spring
4 January 2010, 08:09
Dianneke: echt balen dat ziek zijn en die cyclus. Hopelijk was vorige ronde alleen een uitschieter door de stress van het verhuizen en wordt je cyclus snel beter.

Beer: ontzettend balen dat je toch ongi bent geworden, het klonk allemaal erg hoopvol. Hopelijk deze ronde een positieve zwangerschapstest die elke dag positiever wordt!

Hoe is het verder met iedereen?

Ikzelf vannacht bezoek gekregen van de :twisted: . Nod was morgen of overmorgen en vandaag ongi betekent een lutheale fase dit keer van 12 dagen, op zich netjes dus. Ronde nu ook maar 36 dagen en daar ben ik wel erg blij mee. Krijg steeds meer het gevoel dat het allemaal toch wel werkt van binnen en dat ik in elk geval een eisprong heb (ik was erg bang dat ik PCOS of iets dergelijks zou hebben met die lange eerste ronden...) Hopelijk zet de trend zich door en wordt deze ronde nog korter/sneller een eisprong, al zou ik al erg blij zijn als het 36 dagen mag blijven. Hoop natuurlijk ook dat het dan binnenkort wel raak zal zijn, want had deze ronde een goed gevoel, waardoor het toch wel balen is dat het niet is gelukt. Maar goed, vol goede moed deze nieuwe ronde in! :-)

Sabrina1984
4 January 2010, 09:20
Hallo meiden!

Ik ben lekker een weekje naar de sneeuw geweest in Oostenrijk 8-) ! Was echt super!
Oud en nieuw in de sneeuw gevierd :) !
Helaas wel ongesteld geworden afgelopen zaterdag. Het verbaasde me niet hoor, onze vruchtbare dagen hadden we deze keer niet zo goed benut. Volgende ronde hopelijk beter!

Veel *********** voor 2010 voor iedereen! Met hopelijk veel mooie ronde buiken!

Liefs Sabrina

VickyS
4 January 2010, 10:09
hoi meiden!

Iedereen een gezond, gelukkig en vruchtbaar 2010!! Dit wordt ons jaar he meiden!! ;)

Gisteren bezoek gehad :evil: dus op naar ronde 4! Denk dat ik deze ronde ook maar ovu testen ga gebruiken. had zo graag gehoopt samen met mijn vriendin en zus zwanger te zijn maar die zijn in maart al uitgerekend dus moet ik snel zijn...

alles goed met iedereen. nog testers??

Beebie25
4 January 2010, 13:07
Iedereen een gelukkig/gezond en vruchtbaar 2010.

Ik zit nog in de eerste ronde en mijn NOD is morgen, ben benieuwd!

Iedereen veel succes :)

Dianneke
4 January 2010, 18:19
Bah zeg, niemand meer zwanger getest rond de jaarwisseling, iedereen toch ongi geworden. Wat **** zeg. Met z'n allen voor 2010 dus!

Vicky, ja als je voor maart nog zwanger wil worden heb je denk ik nog 2 kansen, ga je het dan alleen gelijk al zeggen als je het weet?

Lin, had in ander topic al gereageerd, maar lijkt er idd op dat jouw lichaam gewoon erg moest ontpillen, lijkt in elk geval geen PCOS gelukkig! (Kan me je angst wel voorstellen, die deel ik, is op dit moment ook mijn grootste angst, temeer daar hoe langer ik erover nadenk hoe groter ik de kans acht dat dat bij mijn moeder het probleem was en bovendien is die term een aantal jaar geleden al eens door mijn internist genoemd...)

Tessa23
4 January 2010, 19:50
Meiden , allemaal een fijne week , ik ben tot volgende week dinsdag op vakantie met vriendlief , Spanje.. lekker bijkomen :D en dan hopelijk niet ongi worden , ga misschien in spanje testen haha dan is mijn nod.. .

kruimeltje
4 January 2010, 22:56
Hier zijn de :evil: :evil: nu ook echt goed doorgebroken. 1 en 2 januari een lichte bloeding gehad. 3 januari helemaal niets en vandaag kwam het dan echt goed op gang. Als ze straks weg zijn weer beginnen met de ovutesten want ik wil mijn cyclus echt goed in de gaten houden.

Met oud en nieuw lekker met mijn zusje zitten kletsen over zwanger worden en voor haar zwanger zijn. Ze vertelde dat zij de eerste 8 maanden elke keer op de verkeerde momenten flink aan de klus was geweest omdat ze dacht dat haar eisprong een week eerder was dan dat deze in werkelijkheid was en ik heb geen zin om kostbare maanden te verliezen met "misklussen".

Volgens mij waren de :evil: :evil: in de aanbieding deze week want ik zie dat we redelijk gelijk opgaan met z'n allen.

Dianneke
5 January 2010, 07:26
:evil: :twisted: in de aanbieding lijkt het idd wel op! Als we dan nu eens afspreken dat ze het komende jaar niet meer in de aanbieding komen? Gewoon ipv collectief ongesteld, collectief zwanger?

kruimeltje
5 January 2010, 07:35
:evil: :twisted: in de aanbieding lijkt het idd wel op! Als we dan nu eens afspreken dat ze het komende jaar niet meer in de aanbieding komen? Gewoon ipv collectief ongesteld, collectief zwanger?
Ik ben helemaal voor! Op naar de zwangere buiken. Maar eerst die :evil: :evil: het huis uit zien te krijgen.

Spring
5 January 2010, 08:46
Ik ben ook VOOR!! :-D Hoop dat het al snel mag lukken voor ons allemaal. Heb een goed gevoel over 2010!

Dianneke: kan me jouw angst dus ook voorstellen. Het gebruik van ovulatietesten heeft bij mij die angst wel verminderd. Hoop dat het tempen jou zal helpen wat dat betreft. Als ik naar het verloop van jouw cyclussen kijk (m.u.v. de laatste) is de kans op PCOS toch niet zo groot? Daar ben je eigenlijk toch te vaak voor ongi? (heb er ook niet veel verstand van, maar wat ik erover heb gelezen en van meiden hier heb gezien is dat ze dan echt maar eens per drie maanden of minder nog ongi worden..) Hoop dat het mee zal vallen en dat je cyclus vanaf deze ronde ook mooi op orde is en we gezellig allemaal samen zwanger mogen worden! Hoop echt dat 2010 ons jaar is..

Balen al die :twisted: :twisted: zeg, afgelopen daarmee nu! Dit jaar voor ons allemaal geen duivels (tenzij na zwangerschap weer ;-))!

Niemand goed nieuws? Hoe is het met iedereen?

suus1
5 January 2010, 09:01
Ik ben ook voor!!
Allemaal tegelijk zwanger worden nu deze rondes!

Bij mij gaat het prima, helemaal geen ontpilverschijnselen meer.
Wel veel hoofdpijn door stress :( maargoed weet waar het aan ligt, en dat gaat ook wel weer over.

Alleen snap ik nog steeds niks van mijn ovu testen.
Heb dus nu 1 x een iets donkerder streepje gehad dan de andere dagen, maar dat streepje was nog zooo vaag dat kan mijn ei volgens mij niet zijn geweest.
Had toen wel last van wat meer slijm.
Maargoed zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ik een lange cyclus krijg, dus ik test nog even door.

Zag wel ergens anders in dit forum foto's staan van precies dezelfde ovu testen als ik gebruik, en die lieten ook maar 1x een positieve test zien. En diezelfde avond al geen duidlijk streepje meer.
Dus het kan goed zijn dat deze testen wat minder gevoelig zijn ofzo, waardoor je je ei alsnog mist als je niet 2x per dag test. In dat geval kan dat ene wat donkerdere streepje toch mijn ei zijn geweest.

Nouja we klussen netjes om de dag vanaf dat ik wat meer slijm verlies, dus hopelijk hebben we mijn ei niet gemist.

jollyjo
5 January 2010, 09:20
Goeiemorgen meiden!

Balen dat iedereen al ongi is geworden. Ik nog niet. Ik wacht tot het eind van deze week, als ik dan niet ongi ben, ga ik testen. Als ik 14 dagen na de eisprong reken, dan was dat gisteren, maar heb wel meerdere langere periodes gehad, dus ik wacht het nog even af om teleurstelling te voorkomen. Ik kan er nog geen pijl op trekken moet ik zeggen. Het rommelt van binnen, maar dan kan beide kanten nog op gaan. Ik hoop natuurlijk dat het de goeie kant op gaat :D.

@ Suus, ik heb een keer gelezen dat stress ook niet heel bevorderlijk is om zwanger te worden. Weet niet of dat klopt, maar ik hoop voor je dat de stress snel weg is en dat je dan zwanger wordt.

@ Dianneke, wanneer krijg je de uitslag van het onderzoek van je man?

Dianneke
5 January 2010, 09:44
Jollyjo, spannend dus nog even, lastig dat je dan niet weet of je hoop moet hebben of niet.
Onderzoek van mijn man is pas over een paar weken, dus voorlopig nog geen uitslag.

Lin, PCO mensen hebben idd vaak nog minder menstruaties dan ik, maar PCO is nogal gevarieerd, mijn cycli zouden eronder kunnen vallen (er zijn een aantal criteria, waarvan je sommige zonder onderzoek kunt weten en voor andere moet je allerlei onderzoek doen) en ik hoop nog steeds dat mijn angst irreëel is, gelukkig ben ik in elk geval geen typisch geval! Ik hoop ook dat het tempen gewoon een ovulatie gaat laten zien, daar ben ik het meest bang voor, dat die er gewoon niet zijn. Ik heb al wel gemerkt dat als je wakker wordt en je wacht 10min met temperaturen, je temperatuur al zo 0,1 graad hoger is! Dus voortaan direct maar temperaturen als wekker van mijn man gaat, want die moet er eerder uit, daar word ik vaak ook al wakker van, kan niet altijd weer slapen daarna.

Suus, wat voor ovutesten heb je dan? Stress is idd in het algemeen beroerd, je cyclus kan er wat door van slag raken, maar je schijnt er niet minder vruchtbaar van te worden in elk geval! En om de dag klussen is altijd goed, toch?

Spring
5 January 2010, 09:47
Jollyjo: dat is dus goed nieuws! Als je een positieve ovutest hebt gehad, is je eisprong dus de 21 geweest en zou je nu inderdaad al ongi moeten zijn geweest met een normale luteale fase van 14 dagen. Veel meer dan 156 dagen is de lf volgens mij normaal gesproken niet, dus dit klinkt wel erg positief. Misschien toch voor iemand van ons meteen het nieuwe jaar goed begonnen dan! Zal voor je duimen.

Suus: welke testen heb je? Sommige geven inderdaad niet zo'n duidelijk streep bij iedereen.

Dianneke: hoop ook dat je angst niet klopt en je snel zult merken dat je een eisprong hebt: dat geeft wat angst betreft toch meer rust vind ik. Dan weet je in elk geval dat je in principe een kans hebt (als het zaad ook goed is tenminste, maar dat zal vast wel, positief denken!)

Spring
5 January 2010, 09:48
haha 156 moet zijn 15/16 dagen...

Dianneke
5 January 2010, 09:55
Jollyjo, ja dat is ook zo, positieve ovutest gehad en nu al 15 dagen verder is best een goed teken!

Lin, hoop idd ook echt dat ik (en nu gaan we even heel positief denken) volgende week al een temperatuursprongetje ga vinden (en dan niet weer eentje van 38,3 ofzo, want dat zou opnieuw griep betekenen). Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het zaad goed is, en dat als er een probleem is dat dat bij mij ligt.
Bij jou moet gezien je dalende lijn je cyclus nu deze ronde weer normaal worden denk ik of niet? Nu dus echt voor de goede kans op zwangerschap! September is wel een mooie maand om te bevallen, lekker nazomerweer om te wandelen vaak nog enzo.

jollyjo
5 January 2010, 10:05
@ Lin, ik vond 156 inderdaad al erg lang hahaha. Ik wacht nog wel even, want de vorige rond duurde het sowieso langer en daarvoor had ik ook langere periodes dan 14 dagen. Maar ik hoop inderdaad dat ik eind van de week een andere positieve test zal hebben.

@ Dianneke, ik hoop ook voor je dat alles goed uitvalt en je deze ronde toch een ovulatie hebt!

VickyS
5 January 2010, 10:27
als het nu in februari raak is zou ik het nog in maart kunnen zeggen maar anders hou ik het liever nog even voor mezelf. Ben vandaag begonnen met etos zwanger worden, in de hoop misschien een iets kortere cyclus te krijgen. vind 35 dagen toch best lang...
iemand ervaring met Etos zwanger worden?
Jollyjo voor jou is het dus nog spannend!! Fingers crossed. misschien ben je de eerste dit jaar :D

xxx

Spring
5 January 2010, 11:08
Dianneke: ja, de twee vorige rondes had ik dus ook een eisprong, dus wat dat betreft is die lengte van mijn cyclus ook gewoon goed geweest om vruchtbaar te zijn lijkt me? Hoop inderdaad dat ik dan nu onder de 35 dagen ga en daar blijf. We zullen zien. Ik ga op dag 13 in elk geval beginnen met de ovutesten en hoop dan snel weer een dikke tweede streep te vinden! Hoop voor jou dat je idd snel een tempstijging hebt. Gebruik je er nu ook ovutesten bij of wil je dat niet? September haal ik trouwens niet meer, dus dat wordt minimaal oktober! ;-) Vind ik niet erg: wintermaanden zijn ook gezellig ;-)

Jollyjo: spannend voor jou! De vorige ronde had je toch geen ovutest gebruikt of wel? Want dan is je eisprong waarschijnlijk gewoon later geweest en niet je lf langer.

Vicky: ik heb ze in mijn ronde van 66 dagen gebruikt die pillen, maar werd juist ongi toen ik er een paar dagen mee was gestopt. Had dus niet het idee dat het bij mij een positief effect had, maar hoor veel vrouwen er heel positief over zijn, dus zou het gewoon proberen als ik jou was.

jollyjo
5 January 2010, 11:19
@ Lin, vorige ronde heb ik ze wel gebruikt, maar heb ik mijn eisprong niet gevonden, die was waarschijnlijk eerder, gezien het feit dat ik nu iets eerder ben begonnen en het toen wel raak was met de test. De eerste 2 rondes had ik ook een eisprong, maar was ik niet op de 14e dag zeg maar ongi, maar toch een paar dagen later.
Ik wacht af en blijven hopen....

Spring
5 January 2010, 11:30
Hopen moet je zeker doen! Ben benieuwd hoe het zal gaan. Wel vreemd dat je lf dan misschien langer is (geweest de vorige rondes) dan 15 dagen (normaal is het tussen de 11 en 15 dagen, evt 10 of 16 dacht ik). Qua statistieken hebben we nog iets in te halen van december, dus wie weet! ;-) Heb je er zelf een goed gevoel bij?

Dianneke
5 January 2010, 11:45
jollyjo, heb je trouwens ergens last van, zwangerschapskwaaltjes bedoel ik? Hoeft natuurlijk helemaal niet ook al zou het raak zijn.

Lin, leuk voorbeeld dat je ondanks lange cyclus toch een eisprong kunt hebben. Ik heb nog geen zin in het gebruik van ovutesten, is weer iets extra's waardoor je er meer mee bezig bent en nog een dure hobby denk ik ook (wat kosten die dingen eigenlijk?) Misschien moet ik het als het niet te duur is ook maar doen, kijken of het ook met elkaar overeen komt.
Oktober is trouwens ook leuk, mijn neefje is ook van oktober, maken ze heerlijke wandelingen in de sneeuw mee, gewoon lekker warm aankleden!

Vicky, kan me voorstellen dat je het toch graag wilt vertellen als het in februari raak is, ik ben van plan om pas na 12-13 weken iets tegen de omgeving te zeggen, vanwege het risico van een miskraam, heb dat in mijn omgeving meegemaakt, lijkt me heel moeilijk om daarna tegen iedereen te zeggen dat het niet goed is gegaan. Aan de andere kant weten ze dan ook waarom je zo verdrietig bent, dus zitten voor en nadelen aan. Met Etos zwanger worden heb ik geen ervaring, hoor er goede en slechte dingen over, weet alleen dat je het volgens mij als je eenmaal zwanger bent echt niet meer mag gebruiken.