PDA

View Full Version : Zwanger worden van je eerste kindje

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

wendytje
5 August 2009, 15:09
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier, dus nog geheel onwetend!
Ook ik ben bezig om zwanger te raken van ons 1e kindje.
Ik hoop om hier wat info uit te wisselen met andere dames die hetzelfde meemaken als ik.

groetjes w

zon
5 August 2009, 15:19
sigi: ja...in mijn ervaring is witte vloed meer creme achtige afscheiding....
mijn nod is zoals je op mijn banner kan zien over een dag of 9.

Sigi
5 August 2009, 15:22
Hoi Wendytje welkom! Heel veel succes!

Zon ik zou als het goed is dit weekend ongesteld moeten worden. Spannend we wachten af.

babe
5 August 2009, 15:27
@ Wendytje: Welkom!! Wanneer is jouw nod? En hoelang zijn jullie nu bezig?

Ik weet niet echt wat ik moet doen. Vermoedelijk ben ik te laat begonnen met ovulatietesten, aangezien ik mijn ei niet heb gevonden deze maand. 7 juli werd ik ongesteld en ben gaan testen op de 19e..
Ik ben inmiddels dus op dag 29 van mijn cyclus. Ik heb alles gehad tussen de 28 en 38 dagen cyclus, maar nog niet ongesteld. vorige maand was 38 dagen cyclus. Wanneer zal ik nu gaan testen, ben zo bang voor de teleurstelling na negatieve testen.. Gaan we alweer ronde 5 in..

wendytje
5 August 2009, 15:32
we zijn pas een week bezig, maar ben vandaag ongesteld geworden helaas......

babe
5 August 2009, 15:36
@ wendytje

Was je aan de pil? Lijkt me wel logisch na een week proberen dat je nu ongesteld wordt niet? want je hebt waarschijnlijk daarvoor al je eisprong gehad niet? Succes in ieder geval. Hoop voor je dat het snel lukt!

wendytje
5 August 2009, 15:37
Klopt hoor, maar je hoopt het toch even..

zon
5 August 2009, 15:42
welkom wendy!

maar begrijp ik goed dat je week na t stoppen met de pil ongesteld bent geworden? dat is dan toch je onttrekkingsbloeding van de pil toch?Dan heb je ook nog geen eisprong gehad natuurlijk.
Maar vanaf nu beginnen jullie dus echt!! succes!

Anders is t wel heel snel na een week ( na de onttrekkingsbloeding na de pil)

wendytje
5 August 2009, 15:44
ben dus al 2 jaar gestopt met de pil voor mijn gezondheid.. sinds een week de condooms weg.
gewoon ongesteld dus, maar dat was te verwachten

wendytje
5 August 2009, 15:46
toen ik bezoeker was op deze site kon ik al jullie banners zien, nu niet meer.
weet iemand hoe dat komt?

zon
5 August 2009, 15:53
aha...je bent dus al ontpilt!

Om de banner te zien moet je ff naar je gebruikersprofiel en daar t aanzetten ( aanvinken)

wendytje
5 August 2009, 16:36
Thanx! Nu zie ik ze weer!

H83
5 August 2009, 22:49
Welkom Wendytje!

beebwish1982
6 August 2009, 07:07
Welkom wendytje!

Gister een gesprek met mijn man gehad en hij wil ook z'n goedje laten testen voor de zekerheid.
Vandaag even het ziekenhuis bellen over het hoe en het wat.

Nog even in het kort: Mijn man was gesteriliseerd en heeft dit 2 jaar terug laten omkeren met een operatie. Na een dergelijke operatie kan 30% van de mannen nog een vrouw bevruchten.

Ik wil gewoon weten of ik elke maand rond de nod wel in spanning kan zitten.

Dus spannende tijden komen eraan!

groetjes beebwish1982

zon
6 August 2009, 08:27
ow babywish...dat is idd wel wat....van je man. Hopelijk komt er goed nieuws uit!

Spring
6 August 2009, 08:28
beebwish: zeker spannend. Hopelijk behoort hij tot die 30%. Ik vind het wel erg slim om al vroeg duidelijkheid te zoeken. Elke maand in spanning zonder dat je weet of de mogelijkheid er is, is niet fijn lijkt me. Succes!

Sigi
6 August 2009, 08:29
O spannend zeg! Ik ben benieuwd! Knap dat hij dat doet. Ik denk dat het voor mannen een veel grotere stap is dan voor ons als vrouw zijnde. Er rust iets meer een taboe op bij mannen. Die denken allemaal dat ze superzaad hebben volgens mij.

beebwish1982
6 August 2009, 08:33
Dank je wel voor jullie reacties!

Uiteraard hopen wij ook op een positief resultaat!

Mijn man is wel makkelijk hoor, hij werd zowieso al in zijn mannelijkheid aangetast, eerst met de sterilisatie, daarna met de hersteloperatie en nu dus weer een controle of zijn zaadjes goed zijn.

3 maanden na de hersteloperatie heeft hij ook een potje ingeleverd en toen hebben ze wel sperma gevonden. Maar dat zegt voor dit moment niet zo veel. Er kan namelijk weer een blokkade gegroeid zijn in de tussentijd. Maar ja we zullen zien. Net het ziekenhuis gebeld en hij moet jammer genoeg eerst naar de huisarts voor een verwijsbrief.

Voor deze maand zal het wel te laat zijn, heb over 10 dagen ongeveer mijn eisprong.....

Lynn
6 August 2009, 12:07
Ik sluit me ook maar even aan bij deze topic!

Ik heb vandaag mijn NOD..!
Dus dat is spannend!

Hopen dat het uitblijft en dat ik morgen kan gaan testen. :D

Zijn er nog andere mensen die vandaag ook NOD hebben?

Xx

Sylverstertje
6 August 2009, 12:53
nee pas over 10 dagen :(
ik ben nu wat minder zenuwachtig dat de eerste ronde, toen had ik veel zwangerschapskwaaltjes door het ontpillen, dus het idee dat het wel raak zou kunnen zijn. Nu heb ik niet zoveel kwaaltjes en we hebben ook niet mega veel goed geklust rond mijn ei (1 keer maar), dus heb niet het idee dat het raak is.

wendytje
6 August 2009, 16:31
Wat een verhalen allemaal zeg... Ik leef met jullie allemaal mee!
Ik ben blij dat ik me heb aangemeld op dit forum. In onze omgeving
weet namelijk nog niemand dat wij bezig gaan om een kindje te
krijgen. Fijn dat ik op deze manier mijn verhaal kwijt kan en naar
jullie kan luisteren waar jullie tegenaan lopen.
Succes allemaal!!!
Wendy

Lynn
7 August 2009, 07:38
Ik ben nogsteeds niet ongesteld :D!
Ik wacht nog een paar dagen voor dat ik ga testen. Want je weet maar nooit, mn cyclus kan ineens onregelmatig zijn natuurlijk :roll: ..

Dit is ook pas de mn 2e cyclus nadat ik gestopt ben met de pil.

Spannend!!

Xx

zon
7 August 2009, 07:43
lyn...spannend!!

Ik heb stiekem ook hoop...had 2 dagen geleden in de middag echt ongesteld krampen enzo....op de dag dat ik de innesteling zou kunnen hebben...
Nu al 2 dagen nergens last van.....maar goed...alles kan tussen de oren zitten.

Lynn
7 August 2009, 07:46
Het is inderdaad lastig, wat je nou precies voelt enzo..
Dan zit ik echt te denken.. mm.. zijn die bewegingen in mn buik nou omdat ik ongesteld wordt, of zou het toch misschien iets anders zijn!! Waar ik op hoop natuurlijk :P.

Ben jij al lang bezig met zwanger worden?

zon
7 August 2009, 07:49
wij zitten "pas" in de 2de ronde...ben wel al vanaf begin april van de pil af. Nog niet lang bezig maar wel lang "moeten wachten" tot we voor echt gingen...dus voor mijn idee al zo lang geduld moeten hebben haha

Lynn
7 August 2009, 07:53
Haha ik ken het helemaal!!!

Wij zitten dus ook in de 2e ronde :P
Gelukkig wil mijn man er nu ook helemaal voor gaan :D!

Weet in jouw omgeving iemand dat je probeert zwanger te worden? Bij mij 1 iemand, een goede vriendin. Maar voor de rest niemand! Wel beter, anders krijg je van die verhalen die een ronde gaan doen enzo.. :S

zon
7 August 2009, 08:23
nee hier weet niemand t...alleen 1 vriendin die een eind weg woont...onze ouders enzo weten ook niets...
daarom is zon forum ook zo fijn om er over te kunnen hebben..

Spring
7 August 2009, 08:32
Zon en Lynn: spannend! Hou ons op de hoogte. Bij ons weet ook niemand het. Ik vind het wel spannend, want ik ben vaak bang dat ze het dan op de laptop zien (vanwege dit forum in laatst bezochte sites).. Ik hoop dat niemand erachter komt, want dan is de verrassing als we zwanger zijn veel groter denk ik :-D

Ik ben trouwens nog steeds aan het wachten op mijn ongi. Heb inmiddels ook een blassonsteking opgelopen waarschijnlijk (vaker last van gehad maar paar jaar geleden voor het laatst) dus daar baal ik van. Zeker in mijn vakantie :-( Maar ja, niks aan te doen. Meestal gaat het vanzelf binnen een paar dagen over met veel cranberry. Ik hoop wel echt dat mijn cyclus geen 100 dagen wordt ofzo, dat las ik hier ook ergens van iemand :shock: Volgens mij kan ik ook niet zomaar naar de huisarts, want die zal ook wel gewoon zeggen dat we af moeten wachten en pillen gaan slikken om het op te wekken vind ik eigenlijk ook niks. Ik hoop dat het gewoon vanzelf komt (en dat het een beetje opschiet ;-)) dan heb ik tenminste het idee dat het een beetje werkt daarbinnen...

zon
7 August 2009, 10:22
lin: erg balen dat je nog steeds zit te wachten...maar je kan echt wel altijd naar de huisarts gaan..de een is de andere niet. Heb ook wel gelezen dat sommige na 50 dagen wachten bv iets krijgen om te op te wekken. Andere huisartsen sturen je misschien wel weg. Maar als JIJ er een beter gevoel over hebt om te bellen..kan je dat toch doen. Je krijgt toch eerst de assistente aan de lijn. Dan kan je t voorleggen....

Goosje
7 August 2009, 12:57
Hallo meiden,
Ik kom me hier ook even melden, wij zijn sinds juni bezig voor ons eerste kindje!
Bij ons weet niemand dat we bezig zijn dus vandaar dat ik me hier op het forum uitleef...
Ik zit nu in de tweede ronde en ben heel benieuwd, volgende week vrijdag mn nod maar ik denk dat ik mn ei eerder heb gehad dus misschien dat de :evil: :twisted: eerder komen. Maar ik hoop natuurlijk van niet!
Lin wat irritant zeg dat je nog steeds zit te wachten :x !! ff langs de huisarts gaan of bellen kan nooit kwaad h..

wendytje
7 August 2009, 13:12
Wij gaan volgende week de eerste ronde in.
Vind het erg spannend allemaal. Hoop dat het
snel raak is!

BQ1986
7 August 2009, 15:05
Goedenmiddag,

Sinds begin juli zijn wij gestopt met de pil en zitten dus in ronde 1...

Op dit moment zit ik op dag 26 van mijn cyclus en heb ik sinds eind juli last van misselijkheid, plas onwijs veel en heb moeite met mijn stoelgang.
Vorige week donderdag had ik hele erge krampen, wat dit is geweest weet ik niet, het zou mijn eisprong geweest kunnen zijn of van het ontpillen. Die krampen waren alleen deze dag zo heftig.

Vanmorgen had ik 3x bij het plassen licht rood-bruin slijm bij het afvegen, met lichte menstruatiekrampjes..
Ik dacht eerst dat mijn menstruatie zou doorzetten maar sinds vanmiddag zit er niets meer bij het afvegen en tot op heden ben ik ook nog niet ongesteld. Omdat het pas de 1e ronde is, heb ik geen idee hoelang bij cyclus duurt dus dat maakt het ook wat lastiger ;)

Hebben meerdere die net bezig zijn met zwanger worden, deze klachten?

succes allemaal :)

zon
7 August 2009, 15:13
BQ: in je eerste ronde na de pil kan t van alles zijn...kan ook zijn dat morgen je ongesteldheid doorzet...
Je kan natuurlijk voor de zekerheid een ZWtest doen

Voor iedereen , wel grappig...op babybrabbel.org kan je nu een virtuele zwangerschapstest doen.....is natuurlijk helemaal niet betrouwbaar maar wel grappig...bij mij kwam er uit 71 % kans dat ik zwanger ben.....
klinkt wel positief maar goed zegt natuurlijk niets.....maar zou leuk zijn dat t klopt...is toch meer kans dat t wel is dan niet....

zon
7 August 2009, 15:26
moet natuurlijk babybrabbel.com zijn

BQ1986
7 August 2009, 15:42
BQ: in je eerste ronde na de pil kan t van alles zijn...kan ook zijn dat morgen je ongesteldheid doorzet...
Je kan natuurlijk voor de zekerheid een ZWtest doen

Voor iedereen , wel grappig...op babybrabbel.org kan je nu een virtuele zwangerschapstest doen.....is natuurlijk helemaal niet betrouwbaar maar wel grappig...bij mij kwam er uit 71 % kans dat ik zwanger ben.....
klinkt wel positief maar goed zegt natuurlijk niets.....maar zou leuk zijn dat t klopt...is toch meer kans dat t wel is dan niet....

Maar heeft zo'n test nu al zin dan, is er uberhaupt wat te zien?
Wachten dit weekend nog wel even af of de menstruatie doorzet en of de krampjes weggaan, want die blijven wel aanhouden.

Hoe gaat het bij jou?

tweety1982
7 August 2009, 16:58
heey meiden

spannend zeg 71% kans ...leuk
en die klachten ook spannend, al moet ik wel eerlijk zijn en zeggen dat het ontpillen heel wat raars met zich meebrengt..ik was 1 maand overtuigd dat ik zwanger was...en nee...had toen even opgegeven en dacht..ach...en werd de maand erna zwanger en merkte helemaal niets :)..helaas werd dat miskraam.

dus geniet er volop van alleen houd wel in je gedachten...ik was namleijk heel erg teleurgesteld dat ik alle symptomen had en niet zwanger bleek te zijn...dus succes...duimen duimen duimen..

BQ1986
7 August 2009, 17:04
Hi Tweety,

Hoelang ben je nu inmiddels bezig, wil het allemaal een beetje lukken?

Ik heb een groot vermoeden dat de menstruatie door gaat zetten dit weekend, voel de pijn die ik voordat ik aan de pil ging ook voelde en had net wat bloed bij het afvegen, dit keer niet in een slijmerige vorm.
Zou wel heel mooi zijn want dat betekend dat ik na 10 jaar pilgebruik de 1e ronde een cyclus heb van 27/28 dagen, erg netjes dus.

tweety1982
7 August 2009, 17:13
Idd netjes B queen:)
ik ben bezig sinds maandag na mijn curetage. Mijn 1e zwangerschap ( de MK) was in ronde 3 raak na 10 jaar pilgebruik. (zie onderschrift cyclus)
nu voelde ik de hele week niets van min curretage meer..dus dacht..hmmm fijn..

nu voel ik vandaag soort ongi pijn..maar ja ik heb nog steeds HCG hormoon, ik teste zwanger...dus j kan dan niet ongesteld worden denk ik..want er is sowieso geen eisprong...ben dus helemaal van slag :cry:

BQ1986
7 August 2009, 18:10
Wat verschikkelijk zeg dat je een MK hebt gehad, je kwam er pas bij 11 weken achter begrijp ik?
Lijkt me erg heftig om dat mee te maken, hoe ga je daar verder mee om?
Heb je daar al informatie over gevraagd of is dat normaal?

ik ben idd net zwaar ongesteld geworden, opzich ook wel fijn want dan weet je iig zo goed als zeker dat je niet zwanger bent en kunnen we er nu gewoon lekker van genieten :)
Klopt het dat de dag van je eerstvolgende menstruatie je einddag dus in dit geval dag 26 is maar tevens ook je 1e cyclusdag?

tweety1982
7 August 2009, 19:29
heey volgens mij is dat de eerste dag van je nieuwe cyclus maar de dag ervoor de laaste dag van je oude cyclus.

ik kwam er idd met 11 weken pas achter.

wendytje
7 August 2009, 20:02
Wat erg zeg, een mk!
Veel succes. Ik hoop voor jullie dat het snel wel goed gaat!
Wendy

Spring
8 August 2009, 09:26
Dat lijkt me inderdaad een zware tegenvaller, zeker als je het pas met 11 weken weet: je bent dan toch al van alles aan het plannen en aan het dromen en hebt het misschien ook al best veel mensen verteld.. Sterkte!

Ik denk niet dat ik de huisarts ga bellen. Het kan me niet echt helpen denk ik. Ik weet via dit forum dat het gewoon lang kan duren en wat het maken van een kindje betreft heb ik in principe alle tijd (ben 23), al zou ik het natuurlijk het liefst zo snel mogelijk willen. Maar ik wil toch niks slikken (zo denk ik er nu over, na nog een paar weken zal het misschien anders zijn). Ik laat het liefst de natuur haar gang gaan en als ik dan ongesteld word, heb ik in elk geval het idee dat mijn lichaam het zelf voor elkaar heeft gekregen. :-) We zullen zien. Ondertussen blijf ik hier gewoon lekker meelezen, al is het wel een beetje frustrerend dat wij niet voor de echie kunnen klussen: die spanning en het gevoel na het echte klussen vond ik zo leuk! :-D (is natuurlijk minder leuk als het lang duurt voor je zwanger bent, maar de eerste ronde(s) vind ik het zelf wel erg leuk allemaal)

tweety1982
8 August 2009, 09:52
wendy en lin bedankt!!

lin hey meis ververlend zeg dat het zo lang duurt....kan me voorstellen dat je niets wilt slikken, maar als te lang duurt kan nooit kwaad om even de huisdokter te bellen he? voor je eigen gevoel.

Su
ces!!

fijn weeekdn!!

zon
8 August 2009, 14:10
tweety...wat erg zeg...en na 11 weken!! dan ben je er helemaal aan gewend al!!
hoop voor je dat alles snel weer op gang word en t snel raak is dan ( en natuurlijk wel goed gaat)

Lunanoa
8 August 2009, 15:27
Wat leuk, allemaal nieuwe dames hier! Welkom!
Ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben!

Hier "Lunanoa". Inmiddels zijn we al 11 maanden bezig. Volgende maand een jaar lang bezig. Als het dan nog niet raak is moeten we richting de huisarts, waarschijnlijk voor onderzoeken.
Ben al wel zwanger geweest, helaas liep dit uit op een miskraam.
Nu goede hoop voor deze ronde & natuurlijk voor volgende maand.

Hoop dat jullie allemaal niet zo lang hoeven te wachten!

Veel plezier & geluk met zwanger raken!

Liefs

tweety1982
8 August 2009, 18:12
jeetje lunanoa een miskraam jij ook? wat gebeurt het vaak zeg!!
en al 11 maanden bezig, vervelend hoor..
ik hoop echt voor jou dat je snel geholpen word, want dit is echt niets!!!

zon: dank je wel, ik hoop het ook, terwijl soms word ik wel bang, moet eerst maar eens zien dat de HCG uit me lichaam gaat, dan weer een eisprong heb, mischien moet ik de eerste keer ovu testen gebruiken om te kijken er er echt een eisprong is, ik voel hem meestal wel maar wil dan de bevstigin..want ook al klus ik dat niet...de bevest dat er een eisprong is is al goud waard

waar kan ik goedkope ovu testen kopen, als je geen reclame mag maken dan please PB...ik kan dan mischien zodra de hormoon eruit is en ik denk dat er een ei is voor de zekerheid ook testen...de gene die ik in winkel zie zijn schrikbarend duur en dadelijk test ik te vroeg en ben ik al me geld kwijt.

maar als je dan bijvoorbeeld negatief test? dan wacht je weer paar dagen voor je test? en als je licht positief test dat test je da dag erna weer? Hoe werk dat?

zon
8 August 2009, 19:07
tweety: goedkope ovu testen zijn van babyboom en matcare bv. beiden heb ik : "gebruikt" afgelopen maand. Ik vond ie van babyboom niet duidelijk maar geloof dat bij iedere vrouw t anders is.
Je test gewoon vanaf een bepaalde dag ( staat in de bijsluiter) en dan zie je dat ie positief is...( even donker of duidelijk donkerder) en dan nog tot ie negatief is....

Ik heb t samen met temperaturen gedaan zodat ik "zeker" wist dat ik mijn eisprong had...heeft me erg gerustgesteld...

tweety1982
8 August 2009, 19:43
ok, stel dat ik volgende week donderdag ineens negatief test ( hcg test) dan kan ik even wachten 1,5 week en er dan even een testje tegenaan gooien? en als die zwaar negatief is niet de volgende dag weer testen toch? gewoon even 2 daagjes wachten ofzo?
en dan kan ik ook beginnen met temp?

maar dan moet ik sowieso even wachten tot min HCG uit me lichaam is, die was gisteren nog goed aanwezig.

dat temp kan je alleen doen zodra je wakker word he? even temp in je billetjes en dan je temp opschrijven? en dan wel elke dag zelfde tijdstip he?...en voor het plassen?

denkken jullie ook net als ik dat zodra er nog HCG in me urine zit ik GEEN kans heb op een eisprong en dus gewoon moet wachten tot ik niet meer positief test op HCG en dan pas weer kan beginnen met vrijen voor baby, ovu testen en temp?

word dus deze week een niets kunnen doen week..:(

bedankt voor je tip :)

vind alleen nog lastig wanneer ik nou zou moeten beginnen dan met de eerste ovu test? stel dat mijn ei pas 15 sept is en ik begin op 2 sept met een test dan zijn ze al op tegen de tijd dat het 15 sept is. Hoe pakken jullie dat aan?

ik voel mijn ei altijd wel voor ik zwanger werd, maar door mijn MK wil ik weten of er uberhaupt nog wel een eisprong is....anders zit ik te hopen voor niets.

Lunanoa
8 August 2009, 20:31
Hoi tweety.

Mijn ovulatietesten heb ik bestelt op sensitest.nl hier kun je van die goedkope strips kopen. De eerste maand heb ik twee weken lang getest. Zodat ik ongeveer wist wanneer mijn eisprong plaatsvond. Hierna ben ik rond de dagen dat ik in mijn vorige cycles mijn eisprong had, gaan testen!
Ze werken prima! Succes ermee!

Miskramen komen volgens mij bij n derde van de beginnende zwangerschappen voor. Nou weet ik niet zeker of ik het juiste percentage noem.
Hoop dat niemand het meer hoeft mee te maken!!!

Liefs

Lunanoa
8 August 2009, 20:33
Ik zou beginnen zodra je weer "ongesteld" wordt! Als je weet hoelang je cycles duurt kun je gemakkelijk in een tabelletje kijken wanneer je moet testen, dit wordt bij de testen geleverd, zit gewoon bij de gebruiksaanwijzing!

Goodluck!

tweety1982
8 August 2009, 20:40
dank je wel
ik hou het wel bij 1 maand, de cyclus erna als ik zeker weet dat ik weer ovuleer doe ik het zoals voor mijn miskraam. want ik vind het heel erg duur om elke maand te testen.
maar bedankt voor de tp :) ik ga wachten tot in ongesteld word en begin dan weer bij ronde 4 dag 1..en ga dan ook die testen kopen, tot ik mijn eisprong zie
mij gaat het echt puut om dat ik ovlueer..lees hier weleens meiden die helemaal geen eisprong meer krijgen die teleurtelling il ik meteen weten..

helaa veel miskramen ja, maar gelukkig ook veel kindjes :) soms let ik er op hoeveel vrouwen er lopen met een kind..dan denk ik...Joyce de kans dat er nooit een kind kom is zoooooooooo klein, en zeker als je al zwanger bent geweest, je bent vruchtbaar..dat bewijs had je al...

dis meiden dat geld dus lekker voor ons allemaal..over het algemeen.

we go for it :)

heel erg bedankt voor jullie steun !:)

Seemy
8 August 2009, 20:42
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier op t forum.
Mijn vriend en ik zijn ook bezig om zwanger te worden , nu een half jaar bezig... Ik 33, hij 37...
Erg spannend en leuk allemaal!! :D

We 'oefenen' veel, en ik hoop dat het nu snel een keer gaat gebeuren na een half jaar niets!

:!:
Succes voor iedereen die ook aan t oefenen is!! :D
En veel geluk en gezondheid voor de zwangeren hier!! ;)

*
Zo'n ovulatietest, is dat nou echt zo handig en precies??
Ik ben daar helemaal niet bekend mee, en heb me er nog nooit in verdiept. :roll:

Peach
8 August 2009, 20:59
Hoi allemaal,

Ben al een tijdje aan het meelezen, maar wil nu ook gezellig gaan meekletsen. Mijn vriend en ik gaan nu voor ronde 3. Volgende week verwacht ik mijn menstruatie, dus dat worden weer spannende dagen. Mijn cyclusduur is nooit precies hetzelfde en ligt tussen de 30 en 35 dagen ongeveer. Voor mijn gevoel is het deze keer weer niet gelukt, maar je weet maar nooit! Heb nu last van opgezette gespannen borsten, pukkeltjes, hoofdpijn, duizeligheid en licht gevoel in mijn hoofd en (extreme) vermoeidheid. Het is altijd een beetje een dubbel gevoel als ik dan toch weer ongesteld word; aan de ene kant een grote teleurstelling omdat het niet gelukt is en aan de andere kant een soort van opluchting omdat ik duidelijkheid heb en mijn klachten zullen gaan verdwijnen binnen een aantal dagen. Hoe gaan jullie om met deze teleurstelling?

Iedereen heel veel succes met zwanger worden en vergeet niet dat klussen ook erg leuk kan zijn!

tweety1982
8 August 2009, 21:07
heey semmy en peach :)

welkom hier..
spannend peach ronde 3 :) die klachten nemen je soms in de maling, dus ervan ui gaan dat niets is en dan toch zwanger zijn is zoooooooooo mooi :) en het hier delen :)

klussen kan leuk zijn ja..hoeveel de stimulans voor een baby me soms wel over de streept trekt hoor..haha anders ben ik wat snellr " moe" haha

veel forum plezier en hopelijk ben je hier snel weer " weg".... :lol: ;)

Lunanoa
8 August 2009, 21:10
Elke maand een paar traantjes & dan gaan we er weer voor.
Meestal ben ik op de dag dat ik ongesteld ben geworden toch best wel depressief. Heb zoiezo altijd veel last van mn ongesteldheids hormonen en ben daarom wel sneller depressief. Maar nu 11 maanden bezig & dan worden de tegenslagen toch steeds groter...

Naast veel praten met mijn vriend, vriendinnen & mijn moeder lucht ik voor de rest mijn hart hier op het forum.

Hoe doe jij het zelf ?
xxx

Sylverstertje
8 August 2009, 23:53
allemaal nieuwelingen, leuk!

Ik heb pas 1 keer "teleurstelling" gehad, dus dan is het nog niet zo erg... Als je het al 11x hebt gehad kan ik me voorstellen dat het veeeel harder aankomt. Ik hoop niet dat ik dat krijg, al is de kans net zo groot dat ik lang moet wachten natuurlijk.

Sinds dat we (lees ik) ervoor gaan, wil ik het ook zo snel mogelijk. Erg he? Heb ook ff die zwangerschapstest gedaan op babybrabbel bwahahhaha: Je hebt 74% kans dat je zwanger bent.
Toch leuk om te lezen dat ik een positieve test had hahah jammer dat het virtueel is.. :(

tweety1982
9 August 2009, 10:00
Haai

11 keer lijkt me idd ook erg vervelend. Zelf heb ik het dan 2 keer gehad en de miskraam, maar das dus ook nog maar 3 keer. idd je hart luchten en praten scheelt heel veel.

Peach
9 August 2009, 16:33
Hoi,

Bedankt voor de lieve reacties, ik voel me gelijk helemaal thuis hier. Het kan soms best eenzaam zijn, maar hier voel je je een stuk minder alleen. Tsja, hoe om te gaan met de teleurstelling.... is best wel lastig. Ik gun mezelf toch wel wat tijd om teleurgesteld te zijn en daarna maar weer verder... op naar de volgende poging. Ik geniet gewoon van de leuke dingen in het leven en probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, ook al is dat erg moeilijk. Eigenlijk mag ik niet zeuren, want we zijn net pas begonnen. Als ik sommige verhalen hier lees... respect voor alle dames die zichzelf steeds weer bij elkaar rapen en verder gaan!

x

Seemy
9 August 2009, 16:55
11e keer, ik kan me voorstellen dat je baalt... ;) Ik heb het al een beetje na 6 mnd, en iedere keer wordt het spannender en ook een ergere teleurstelling. Maar het zal vanzelf wel een keer komen, ook bij jou! :)

Ik las trouwens dat jij het naast je vriend ook nog verder aan mensen hebt verteld dat jullie aan t klussen zijn.
Je vriendinnen en je moeder?
Hoe gaat dat? Vragen ze er niet constant naar??? :roll:

Bij ons weet echt niemand het dat we bezig zijn.
Alleen mijn beste vriendin heb ik verteld dat we bezig zijn. Mijn ouders & schoonouders / familie weet van niets, en eigenlijk vind ik dat wel prima zo. Als het mag lukken dan zijn ze de 1e die het horen!! :D Maar nu houden we het nog even lekker voor ons zelf.

Aan wie hebben jullie allemaal verteld dan dat jullie bezig zijn?
En krijg je veel vragen daardoor?

BQ1986
9 August 2009, 17:00
Hi Seemy,

Wij hebben helemaal niemand verteld dat we "bezig" zijn en dat willen we zo houden tot minimaal de 1e echo..Ik weet zeker dat iedereen het helemaal geweldig zou vinden maar idd heb geen zin om iedere maand de vraag te krijgen: en???????
Vind het wel onwijs moeilijk hoor dus ben blij dat ik dit forum heb ontdekt om veel te lezen en eventueel vragen te stellen. Veel vriendinnen van mij zijn zwanger of hebben al kleintjes en die weten hoelang ik al kinderen wil maar wij wilden graag het e.e.a in orde hebben voordat we de keuze echt konden maken.
Vorige maand hebben we toch besloten te stoppen met de pil en zitten nu in ronde 2.

Hoe doen jullie dit?

Peach
9 August 2009, 18:17
Ik heb het zelf tegen een paar mensen verteld, maar de families weten niet dat we bezig zijn. Als je het eenmaal verteld hebt, krijg je inderdaad elke maand weer de vraag: is het gelukt? Dat maakt de druk alleen maar groter lijkt me. Bovendien zullen ze het ook nog niet verwachten van ons. Ik praat er af en toe met mijn vriend over (hij is niet zo'n prater), maar op dit forum zijn er gelukkig genoeg vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten en je echt begrijpen.

Als het deze keer weer niet gelukt is, dan gaan we nog lekker een lastminute reisje naar de zon boeken, dat verzacht de pijn misschien een beetje. ;)

BQ1986
9 August 2009, 18:33
Hoelang zijn jullie inmiddels al bezig?
Ben je niet bang dat die paar mensen die het wel weten het tegen iemand anders zeggen en het zo alsnog bij de familie kan komen? Lijkt mij als familie zijnde niet zo leuk het zo te horen, vandaar dat we nog helemaal niets zeggen.

Spring
9 August 2009, 18:33
Wij hebben het ook niemand verteld, ik vind het super leuk dat het iets is wat alleen wij tween nu nog delen. Zodra ik een positieve test heb gaan we het onze ouders en beste vrienden vertellen, maar op het werk pas na de eerste echo. Ik vertel het de mensen waar ik het meest van hou wel al snel, omdat, als het mis zou gaan, ik het fijn zal vinden denk ik als mensen begrijpen waarom je ineens in een mindere periode zit. Ik denk dat als het lang duurt voor we zwanger raken (een jaar ofzo) dat ik het dan ook tegen mijn moeder vertel, dat we bezig zijn. Ik heb een super goede band met haar en wil die teleurstelling dan wel graag met nog een ander persoon dan mijn vriend delen denk ik. Maar goed, mijn eerste ronde is niet eens echt van start gegaan, omdat ik nog steeds geen ongi heb, dus eerst maar eens afwachten of de natuur haar werk een beetje goed doet bij ons! ;-)

BQ1986
9 August 2009, 18:38
Hi Lin23,

Hoe ver ben je nu al? Dat je nog niet ongi bent!

Dat klopt wat je zegt dat als het misgaat het fijn is als mensen er van af weten, maar die 1e echo is voor mij toch wel belangrijker al is het een garantie voor je zelf dat je iig 7/8 weken bent.
Na een jaar zou ik het ook gaan vertellen, eigenlijk aan iedereen dan wel die dicht bij ons staat.
Krijgen nu al regelmatig, wanneer zijn jullie aan de beurt etc.. en dan kijken wij elkaar aan, erg leuk dat ze dan geen idee hebben :)

Sylverstertje
9 August 2009, 18:48
mijn ouders weten het (mijn moeder is mijn beste vriendin). Eigenlijk hebben we het elke dag wel over baby's of baby namen hahah. Net als op dit forum :D Lekker wegdromen... als het straks er is dan.... ;D
verder weet niemand het. Mijn schoonzusje weet dat we na de zomer met de pil gaan stoppen (ze weet niet dat we al in ronde 2 zitten).
Wel grappig, want heel veel mensen vragen ernaar...
Mijn nichtje had zelfs een ingeving dat ik op een verjaardag zou vertellen dat ik zwanger was, dus die zei doodleuk: syl, moet je niet nog wat vertellen?
Ze weten niet eens dat we bezig zijn!! hahaha, maar ze had een soort droom gehad ofzo..

Spring
9 August 2009, 18:49
Haha, dat hebben wij ook wel. Gelukkig hebben ze nog niet echt iets door denk ik. Tot nog toe kunnen we goed een stalen gezicht houden en een beetje hints geven dat we eerst nog andere dingen willen, zoals trouwen :-D En wij samen lol dan in de auto naar huis ;-)

Ik zit nu op dag 50. Afgelopen zondag de laatste negatieve test gedaan en voel verder ook niks. Afwachten dus..

Ik vergiste me trouwens in de tijd van een eerste echo: ik ga het pas op mijn werk vertellen als ik de grens van 12 weken heb gehaald denk ik. Al zal ik na de eerste echo wel wat andere vrienden, verdere familie het goede nieuws vertellen. Hopelijk duurt het allemaal niet lang, ik heb er ongelofelijk veel zin in!

Peach
9 August 2009, 19:14
De mensen aan wie het vertelt heb, hebben geen contact met de families, dus ik ben niet bang dat ze het zullen doorvertellen. Bovendien weten ze dat de families het niet mogen weten.
Misschien een stomme vraag hoor, maar wanneer krijg je de eerste echo dan? Ik dacht zelf bij 12 weken, maar ik hoor ook wel eens over echo's bij 8 weken. Of is dat laatste alleen als dat medisch gezien noodzakelijk is?

Spring
9 August 2009, 19:26
In het forum 'onderzoeken' staat er meer over, maar meestal rond de 9 weken geloof ik, tenzij er iets mis is

BQ1986
9 August 2009, 19:27
Volgens mij bij 7/8 weken, omdat ze dan het hartje kunnen horen etc... maar ik weet het niet 100% zeker.

Owwh als ze het weten dan hoef je daar zeker niet bang voor te zijn nee.. :D

Ik heb zelf een eigen zaak, dus hoef het op mijn werk niet te vertellen maar zou dat idd met 12 weken pas doen ;)

Kijk er nu al naar uit om het tegen iedereen te zeggen :lol:

H83
9 August 2009, 19:52
Ik heb een hele lieve schoonzus (en zwager ;) ) die weten dat we "bezig" zijn, zij heeft/hebben zelf 1 kindje dus we kletsen er veel over, wat ik erg prettig vind... :)

Seemy
9 August 2009, 21:11
ik zou het ook op mijn werk gelijk vertellen.

Wat is jullie motivatie om daar mee te wachten tot na 12 weken?
Dat het dan allemaal in de veiligere zone zit?? Of zit er nog een andere gedachte achter?

Ik werk in een klein team, 9 personen, en waarom wachten :roll: ?? Omdat als het verkeerd gaat (mk) ze het dan niet weten op mijn werk? Ik zou het juist fijn vinden, hoef dan niet achteraf uit te leggen hoe en waarom ik er dan doorheenzit.

Mijn vriendin heeft het niet verteld op haar werk en kreeg een miskraam na 9 weken. Heel verdrietig.
Moest daarna alsnog alles opbiechten op haar werk, wat haar heel zwaar viel, een extra last.

Persoonlijk zou ik het gelijk vertellen aan;
ouders, schoonouders, broers & zussen,
beste vrienden,
en op mijn werk (daar ben ik fulltime).

de rest hoort het dan later wel.

BQ1986
9 August 2009, 21:28
Dat is idd een keuze die jezelf maakt.
Het ligt er ook aan wat voor contact je met je collegas hebt natuurlijk!

Seemy hoelang ben jij inmiddels bezig?

Seemy
9 August 2009, 21:40
Wij zijn nu een half jaar bezig, net iets langer.
Ik hoop echt dat het een keer gebeurt nu.... Wat kun je er 'klaar' voor zijn als je die knoop hebt doorgehakt en bent gestopt met de pil!
Het lijkt ook wel of er veel meer mensen zwanger zijn nu dan voor een half jaar geleden :mrgreen: ... (maar dit zal ongetwijfeld meer opvallen nu omdat je er zelf mee bezig bent) ;)

En jij beautyqueen?

zon
10 August 2009, 07:43
zucht......vanmorgen/ vannacht were van die ongiekrampjes.....( had wle gisteren voor de 2de dag pijnlijke (.)(.)en maar dat zal wel psychisch zijn....)

Ik was t zat en heb vanmorgen getest en waar ik al bang voor was....harstikke negatief!! Kan nog te vroeg zijn maar was wel zon gevoelige matcare test die 4 dagen ervoor al kan. En vandaag is t 4 dagen ervoor...

Ondanks dat t pas ronde 2 is ben ik toch erg verdrietig.....had zon goed gevoel deze maand nml.....
En als ik (te) veel op dit soort fora kijk zie ik best veel meiden die al in ronde 11 of verder zitten...het idee dat ik ook zo lang moet wachten ( of erger dat t helemaal niet lukt) word ik echt depri van...stom he??

Nou ja....nu vallen die psychische tussen de oorzitklachten vast weg...donderdag verwacht ik de duivels.... :cry:

Spring
10 August 2009, 09:46
Ik werk in een grotere organisatie en zit er niet op te wachten dat iedereen het weet, met name vanwege de toch best grote kans dat het voor de 12e week mis gaat. Ik heb het dan liever niet dat iedereen vraagt hoe het met me gaat enzo. Ik zal dan prive wel heel veel steun krijgen en dan juist op mijn werk liever helemaal ergens anders aan kunnen denken. Maar dat is voor iedereen anders denk ik. Mijn vriend zal het waarschijnlijk wel vertellen, omdat hij maar een paar collega's heeft en ook een goede band met de baas (hecht groepje met zijn allen) :-D

Zon: vervelend dat die test negatief was. Zeker omdat de kans er natuurlijk nog wel is, maar je nu toch ontmoedigd bent. Probeer je niet gek te laten maken: voor je het weet is het donderdag/vrijdag en dan heb je meer duidelijkheid. En als het niet zo is deze ronde, dan toch maar weer met goede moed naar de volgende ronde toch!

Peach
10 August 2009, 11:25
Zon, ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt, en dat mag natuurlijk best. Gun jezelf de tijd om verdrietig te zijn...
De komende dagen zijn best wel spannend voor mij, is het gelukt of niet? De ene keer denk ik zeker te weten van niet en de andere keer denk ik dat het wel gelukt is . Zit steeds in mijn hoofd met "3 maal is scheepsrecht" omdat dit op mijn leven erg van toepassing is geweest. We zitten natuurlijk in ronde 3. Hoort buikpijn ook bij de zwangerschapskwaaltjes?? Telkens het gevoel dat ik ongesteld ga worden... :evil:

babe
10 August 2009, 12:08
Nou hier een die niet al te blij is.. Ik gister geklust en na afloop bloed verloren. Waarschijnlijk na 33 dagen cyclus en geen ei gevonden te hebben met de ovulatietesten toch ongesteld geworden. Voor alsnog zet het blijkbaar vandaag nog niet door, maar weet dat het weer niet raak is deze maand.

We gaan nu naar ronde 5, maar moest toch traantje wegpikken.. Ik wil zo graag duidelijkheid in mijn cylcus hebben, maar of ik vind geen ei of ik heb een mega lange cyclus. Echt balen!
Iedereen om me heen is aan het zwangeren ongeveer en bij hen kwam het al meteen na 1 of 2 maanden..

Sorry hoor moest het even kwijt ook al weet ik dat ook veel anderen veel langer bezig zijn dan ik..

Tam_
10 August 2009, 14:13
@ Babe

Zit precies in dezelfde situatie! Ben echt teleurgesteld ook al zeg ik elke keer tegen mezelf dat ik niet teveel moet hopen en dat het nog wel veel langer kan duren. (dit was ook ronde 4)
Gisteren na de seks bloed verloren, dus dacht dat ik al ongesteld was geworden. Vandaag tot nu toe niets meer.. :s
Word er helemaal gek van. Liever dat het gewoon een keer doorzet, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Nu wacht ik elke maand onwijs lang en net op het moment dat ik weer een beetje hoop krijg, word ik ongesteld.

babe
10 August 2009, 14:35
@ Tam:

Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Heb jij ook zo'n onregelmatige cyclus?
Een maand vliegt zo voorbij, maar elke keer weer een maand wachten duurt me dan zoo lang..
En ik zie telkens weer de teleurstelling bij mijn man. En inderdaad elke keer denk je 'overtijd' te zijn, maar nee hoor. Echt niet leuk..

Ben begonnen met het slikken van Borage-olie, dit zou meer regelmaat in mijn cyclus moeten aanbrengen. Hoop zo dat het werkt!

Tam_
10 August 2009, 15:27
Ja heel onregelmatig. Heb even gegoogled naar die Borage-olie en misschien ga k dat ook maar eens proberen. Ik hoop ook dat t werkt voor je! Zou een stuk meer rust geven.

Vind het ook moeilijk om mijn man teleurgesteld te zien. Het is allemaal zo onzeker, ook voor hem. Had gister net verteld dat mn menstruatie was begonnen, omdat ik dacht dat dat zo was, maar vandaag was er dus niets meer aan de hand. Als ik dat nu aan hem vertel, weet ik zeker dat hij toch weer hoop krijgt, dus denk dat ik er maar even niet over begin.

Bij jou was de ovulatietest geen succes zei je? Was dat de eerste keer dat je testte? Ik heb het nog niet geprobeerd en me er ook nog niet echt in verdiept.

babe
10 August 2009, 15:44
Nou ik ben er 2 maanden geleden mee begonnen. Toen testte ik op dag 11 positief, dus wij klussen zeg maar.. Word ik vervolgens pas op dag 38 ongesteld. Vet vaag, want volgens de bijsluiter zou ik dan dus een cyclus hebben van 29 dagen..
Deze maand weer gaan testen en nu vond ik mijn eisprong dus niet. Waarschijnlijk te laat begonnen met testen, maar ook dat klopt een cyclus van 33 dagen niet..

Heb nu weer testen in huis gehaald, want wil gewoon duidelijkheid hebben over of ik nu wel of geen eisprong heb/kan vinden.

Ik klus opzich om de dag, dus eigenlijk hoef ik geen testen te gebruiken, maar wij vinden het ook wel wat hebben om te weten wanneer je echt vruchtbaar bent. En omdat het zo onregelmatig is kan ik zonder testen dat sowieso niet weten..

Hoop ook voor jou dat je ongi snel doorzet, dan heb je tenminste weer een nieuwe kans!!

Billy
10 August 2009, 17:23
Hoi ik ben nieuw bij dit onderwerp, komende maand (na mijn volgende ongi) gaan we starten met klussen voor ons eerste kleintje!
Mijn vriend en ik zijn allebei 26, we hadden eigenlijk voorgenomen om in oktober te starten maar we kunnen niet wachten ;) Als het meteen de eerste keer zou lukken, zou ik 6-7 weken zwanger zijn als we op vakantie gaan. Ik vind het zo spannend en we zijn zo benieuwd hoe snel het ons gaat lukken ;)

Spring
10 August 2009, 17:41
babe: dat is ook allemaal erg verwarrend lijkt me. Ik hoop dat je snel een duidelijkere cyclus en ei hebt, dan weet je in elk geval een beetje waar je aan toe bent.

Billy: spannend! Welkom en heel veel succes met klussen natuurlijk

wendytje
10 August 2009, 19:38
Deze week gaan we voor de eerste ronde! Wij kunnen ook niet
wachten... Ik ben 25 en wil graag jong mama worden.
Weet iemand van jullie hoe het werkt om te temperaturen voor je
ovulatie?
Succes Billy!!!

Peach
10 August 2009, 19:42
Echt irritant zo'n onregelmatige cyclus..lijkt me. Weten waar je aan toe bent kan soms een hele opluchting zijn en wat rust brengen. Mijn cyclus varieert een klein beetje, over het algemeen kan ik rekenen op 30 - 35 dagen. Als ik 28 dagen reken, kom ik uit op 9 aug. Ik heb me voorgenomen om pas vrijdag te gaan testen als er dan nog niets gebeurd is tenminste, maar ik weet niet of ik dat wel ga volhouden! Eerder testen heeft waarschijnlijk geen zin.
Mijn vriend doet ook weer eens zijn best om mij te irriteren natuurlijk :twisted: (i.p.v. dat hij wat aardiger en geduldiger is). Tijdens deze spannende dagen heb ik hem juist nodig... Dit afwachten is wel slopend hoor!

wendytje
10 August 2009, 19:46
Succes peach!
Mannen.... Haha. Misschien is hij ook erg nerveus.

BQ1986
10 August 2009, 20:06
@ Seemy

Wij zijn net een maandje bezig, heb na 10 jaar pilgebruik mijn eerste cyclus van 25 dagen achter de rug, mag dus niet klagen! Ga deze 2e cyclus ronde ovulatietesten gebruiken, heb die van CB Digitaal om te kijken of ik uberhaupt een eisprong heb en of mijn cyclussen een beetje regelmatig zijn. Even afwachten dus!

Ik ken dat gevoel ja, dat je ineens alleen maar zwangeren om je heen ziet hahaha... ik roep al jaren dat ik jong moeder wil worden en heb dan ook de afgelopen jaar met vlagen maanden erbij gehad dat ik het niet uit mijn hoofd kon zetten, dan had je idd dat gevoel. Nu het eindelijk zo ver is dat we gestopt zijn, wil je het uiteraard zo snel mogelijk, al moet ik zeggen dat het me tot nu toe goed afgaat, had verwacht dat ik erger mee bezig zou zijn. Bij een cyclus van 25 dagen zou mijn nod 2 september zijn,... hopelijk geven die ovu testen mij dat ook!

Succes allemaal!! :D

tweety1982
10 August 2009, 20:36
heey meiden wat heb ik veel gemist zeg haha..schaam schaam

peach: goed hoor positief zijn :) lastig he een vriend die niet veel praat..haha dat ken ik ook, vind soms wel vervelend, mijn man geloofd ook pas toen ik 10 weken zwanger was dat ik zwanger was, ging ie tegen me buik praten, helaas voor korte duur maar ik herken wel wat je bedoelt
echo krijg je meestal rond de 11 weken/10 weken..maar soms eerder als er iets is.

die buikpijn kan allebei, ik had ook buikpijn toen ik zwanger was maar ook ervoor, ik heb weinig gemerkt toen ik positief testen ik was toen pas 4 weken zwanger teste heel vroeg positief..26 dagen na dag 1..dus ja maar voelde echt weinig

en reisje naar de zon in een mooie troost toch:P ik hoop voor je dat je NIET op vakantie gaat meid!! Geen zon maar wel een dikke buik :P

seemy:ik heb iedereen verteld en zeker omdat we al 11 weken zwanger zijn geweest, vind ook niet erg. Alleen als we weer zwanger zijn vertel ik het pas na mijn 12 weken echo dan is er niet weer een teleurstelling. Kan me ook goed voorstellen dat veel mensen het stil houden. Maar tijdens mijn miskraam kreeg ik op werk wel begrip van sommigen collega's dus was welb lij dat ze he wisten.
Bij mij vragen ze het niet, zij nuchtere mensen en denken..ach het komt wel :) dus dat scheelt..

het valt idd meer op overal zwangere vrouwen :P

zon: komt vast goed meid :) soms duurt lang maar wie weet bij jou niet..kop op he :).en wie weet wat de test nog doet......

babe altijd je hart luchten..bij iedereen is er altijd wel iets ergers zoals oorlog maar dat neem niet weg dat dat van jou niet erg is...alles is erg voor iedereen persoonlijk. je mag je veel je hart luchten als je maar wilt
maare bloed na vrijen kan ook wat anders zijn he..wil je geen hoop geven maar mischien ben je nog niet ongi?

ik hoop dat de olie aanslaat. Maar ook als je onregelmatig ben kan je zwanger zijn..zal je denken he je dr weer maar ik was echt zeer onregelmatig en toch zwanger zie banner..dus het kan echt :) hou moed meissie.

billy welkom en ik hoop voor je een exstra leuke vakantie :)

wenytje welkom en ik las over temp dat je elke dag VOOR ht plassen of iets dergelijk op dezelfde tijd je temp moet opmeten en dat naast elkaar zetten, tijdens je OVU zou je temp moeten stijgen, en daarna weer dalen, bij een bevruchting zou die temp moeten hoog blijven....ikvind het erg lastig elke dag er aan denken dus hoop dat het lukt bij jou toi toi.

tam voor jou hetzelfde we duimen duimen duimen

trouwen meiden ik teste in ronde 3 op dag 26 ongeveer positief, zal mijn cyclus dan MAximaal 26 dagen geduurt hebben en zal ik moeten uitgaan van rond de 26 dagen cyclus. ronde 2 was 39 dagen en ronde 1 42. Ik was in ronde 1 gestopt met de pil....wat denken jullie? uitgaan van cyclus rond de 26? ik was 16 mei ongi en op 11 juni teste ik heel veel positief.

ik ben weer bij..jeeeeeeeee

wens jullie wat zekerheid, roze nieuws en en fijne avond :)

thtje
10 August 2009, 20:45
hoi hoi allemaal

wij zijn ook bezig om zwanger te raken van ons eerste kindje
ben sinds nov van pil af.
nu had ik vorige week telkens zo'n steken in rechterzij, en dat was na 18 dagen van me vorige menstruatie.
vorige week had ik beetje bruinige afscheiding en daar bleef het eigenlijk ook bij,
wie kan me zeggen wat ik nu moe... of zou ik toch zwanger zijn????

tweety1982
10 August 2009, 20:56
hey thtje allereerst welkom :)
als ik echt eerlijk ben is het lastig te zeggen, zwanger zijn of menstruatie kan zoveel tekenen hebben, ik merkte die dingen niet toen ik zwanger werd, dus wil je geen hoop geven
heb je al getest? das enige oplossing en een goedkope test is het wel waard toch :)
orry meis dat ik je geen uitsluitsel kan geven...

zon
11 August 2009, 08:00
Hey,

welkom voor de nieuwe...

Thtje: testen is t enige wat je kan doen op een gegeven moment...maar op dag 18 is te vroeg. Kan ook heel goed je ovulatie zijn....

Tweety: lijkt me toch moeilijk hoor...zwanger zijn en dan gaat t als nog mis....ik neem trouwens aan dat je cyclus toen korter was anders was de test nooit op dag 26 al positief denk ik?!!

Mijn temperatuur was al iets lager vanmorgen maar of ik die mee moet tellen weet ik niet zo goed. heb slecht geslapen, veel dromen en een paar keer wakker omdat ik moest plassen....
Maar hij is nog wel boven de lijn van na de eisprong....maar mijn gevoel zegt steeds meer dat ik NIET zwanger ben...
Toch houd ik nou stiekem hoop...

11 August 2009, 08:10
Hey,

welkom voor de nieuwe...

Thtje: testen is t enige wat je kan doen op een gegeven moment...maar op dag 18 is te vroeg. Kan ook heel goed je ovulatie zijn....

Tweety: lijkt me toch moeilijk hoor...zwanger zijn en dan gaat t als nog mis....ik neem trouwens aan dat je cyclus toen korter was anders was de test nooit op dag 26 al positief denk ik?!!

Mijn temperatuur was al iets lager vanmorgen maar of ik die mee moet tellen weet ik niet zo goed. heb slecht geslapen, veel dromen en een paar keer wakker omdat ik moest plassen....
Maar hij is nog wel boven de lijn van na de eisprong....maar mijn gevoel zegt steeds meer dat ik NIET zwanger ben...
Toch houd ik nou stiekem hoop...

Erg he als je niet weet waar je aan toe bent heel frustrerend

H83
11 August 2009, 10:52
Als ik mijn vorige cyclus aan zou houden dan had ik gister een eisprong moeten hebben.... heb geen temp.verschil, dus 't zal nog wel niet gebeurt zijn....???

Spring
11 August 2009, 11:00
Ik heb vandaag goed en slecht nieuws...

Het slechte nieuws: ik heb vanochtend voor niets een zwangerschapstest gedaan..
Het goede nieuws: hij was voor niets omdat mijn ongi eindelijk is begonnen!!!

Ik ben er echt heel blij mee. Eindelijk een eind aan het wachten op mijn eerste cyclus. Mijn eerste ronde was dus 51 dagen en vandaag kan ik eindelijk weer bij 1 beginnen! :-D :mrgreen: Ik ben nog nooit zo blij geweest met de :twisted: Hopelijk wordt mijn tweede ronde wat korter. Ik ga bij een nieuwe banner maar even van de langst mogelijke cyclus uit en klus gewoon elke of om de dag (zodra die blaasontsteking en de ongi weg is), want dat deden we bij het 'oefenen' ook altijd al ongeveer. ;-) Ik ben erg benieuwd wat ronde twee (of eigenlijk de eerste echte ronde) voor ons gaat brengen!

Hoe is het verder met iedereen? Nog nieuws? Hoe is het met Vlindertje en Beebwish?

Sylverstertje
11 August 2009, 11:44
Ik heb vandaag goed en slecht nieuws...

Het slechte nieuws: ik heb vanochtend voor niets een zwangerschapstest gedaan..
Het goede nieuws: hij was voor niets omdat mijn ongi eindelijk is begonnen!!!

Ik ben er echt heel blij mee. Eindelijk een eind aan het wachten op mijn eerste cyclus. Mijn eerste ronde was dus 51 dagen en vandaag kan ik eindelijk weer bij 1 beginnen! :-D :mrgreen: Ik ben nog nooit zo blij geweest met de :twisted: Hopelijk wordt mijn tweede ronde wat korter. Ik ga bij een nieuwe banner maar even van de langst mogelijke cyclus uit en klus gewoon elke of om de dag (zodra die blaasontsteking en de ongi weg is), want dat deden we bij het 'oefenen' ook altijd al ongeveer. ;-) Ik ben erg benieuwd wat ronde twee (of eigenlijk de eerste echte ronde) voor ons gaat brengen!

Hoe is het verder met iedereen? Nog nieuws? Hoe is het met Vlindertje en Beebwish?

gefeliciteerd lin!!! eindelijk!!!
Echt fijn, volgens mij is er niemand zo blij dat de :evil: :twisted: er eindelijk zijn!!
Nou succes met je 1/2 ronde..

zon
11 August 2009, 12:02
H83 , je doet geen ovutesten? dan kan je eisprong ook makkelijk iets later zijn....dus nog ff doorklussen!!

beebwish1982
11 August 2009, 12:51
Wat fijn lin !

Kan je eindelijk beginnen!
Om de dag doen wij nu ook, alhoewel...

afgelopen 3 dagen achter elkaar, tja als je zin hebt waarom niet. Als het goed is toch volgende week mijn eisprong pas.
Mijn man moet nog een afspraak maken bij de huisarts voor een doorverwijzing naar de uroloog voor zijn goedje te testen.
Nou ja, ik heb gewoon bedacht dat het een kleine kans is dat het ' vanzelf' gaat en blijf gewoon leven, klussen zonder dan maar zenuwachtig te hoeven zijn elke maand. En dan zien we het wel.

Ik merk nu in mijn derde ronde dat mijn lichaam gaat wennen aan ' zonder pil'

mijn sexdrive is 180 graden omgedraaid! Vindt mijn man niet erg!

Hoe jij verder nog wat bij lin? ovutesten of temp?

groetjes beebwish

Spring
11 August 2009, 13:28
Dank je wel voor de succeswensen. Ik ben inderaad erg blij nu met de :twisted: :-D

Ik hou niks bij. We hebben in principe alle tijd (al willen we het natuurlijk wel graag zo snel mogelijk) en willen daarom een tijdje gewoon de natuur zijn gang laten gaan en niet veel anders doen. Pas na 6 rondes ofzo ga ik denk ik, als het dan nog niet gelukt is, ovutesten gebruiken (ik zit nu te denken aan december als streefdatum ;-)). Verder doen we ongeveer hetzelfde als altijd. Net als jij klussen wij elke dag (weekend soms vaker) of om de dag, zoals we altijd al deden. Alleen is het nu nog veel leuker, omdat de kans van een zwangerschap erin zit :-) Meerdere keren per dag wil ik in elk geval rond de mogelijke vruchtbare dagen niet doen, maar als je zin hebt dan vind ik het ook belangrijk om daar gewoon aan toe te geven, zodat alles niet alleen om het zwanger worden draait. Spontaniteit is ook belangrijk! Ik voel me verder nog niet anders dan met pil, ook nog niet qua libido ;-)

Ik ben benieuwd naar de uitslag van je man. Ik duim natuurlijk voor je dat het positief zal zijn. Hoe jij erover spreekt en je instelling is in elk geval kei goed vind ik: erg nuchter. Echt heel knap!

Heel veel succes

beebwish1982
11 August 2009, 14:01
Dat vind ik ook. Het moet wel leuk blijven en niet alleen maar omdat we een baby willen.

We houden er wel rekening mee.

Mijn man ook: As weekend gaan we met met ouders, zus zwager en kids in een bungalow. En ik heb rond de 17de mijn eisprong. ( maandag?)

Hij zei: dan moeten we ff kijken wanneer we gaan 'klussen' zonde om te missen !
Erg schattig dat hij daaraan denkt!

Had net de assistente van de huisarts aan de lijn: Zo'n sperma onderzoek kunnen ze gewoon bij de huisarts doen!

Helemaal mooi, jammer dat mijn man het zo druk heeft op zijn werk ivm vakanties dat hij deze week niet langs kan. Nou ja dan volgende week. Dan hebben we in ider geval een uitslag voor mijn NOD.

Misschien duurt het even voor je merkt dat je lichaam zich aanpast een zonder pil. Ik vond het wel grappig ineens te merken veel meer zin in klussen te hebben!

Spring
11 August 2009, 14:06
Misschien duurt het inderdaad wel even. Al heb ik verder ook geen klachten gehad door de pil, alleen hoofdpijn in de stopweek.

Inderdaad lief dat hij ook rekening houdt met je eisprong. Mijn vriend vindt het ook allemaal erg interessant en spannend en dat vind ik wel zo leuk. Het is toch iets wat je met zijn tween doet, dus ik vind het wel fijn dat we er ook samen mee bezig zijn. :-)

Die uitslag zal voor jullie wel erg spannend zijn. Denk je ook al verder? Wat je zal doen als de uitslag niet zo goed is?

beebwish1982
11 August 2009, 14:12
Bij de operatie kwam er wel vloeistof door de zaadbuis heen, dus en er zijn na 3 maanden wel zwemmers gevonden. Mocht het nu weer afgesloten zijn (littekenweefsel) dan kunnen ze direct uit de bal sperma halen. maar dan word het dus insemineren.

Er zijn wel mogelijkheden om van ons samen en kindje te krijgen. Dat hebben we in het prille begin van onze relatie besproken dat ik wel kinderen wil dus als we samen verder zouden gaan moest hij dat ook willen ( hij heeft er namelijk al 2) en dus de steriilisatie ongedaan zou moeten maken.

Ach ja, wie dan leeft wie dan zorgt. Eerst maar eens naar de huisarts volgende week. Dan zien we wel weer verder.

Spring
11 August 2009, 14:18
Dat geeft in elk geval hoop lijkt me! Het is misschien ook het beste om pas verder te denken als het ook echt minder goed zou zijn. Inseminatie is dan in elk geval een optie (mijn stiefzus is ook zo zwanger geraakt, de kansen zijn best goed tegenwoordig geloof ik), dat is fijn. Ik las op het forum namelijk ook het verhaal van iemand waarbij zelfs dat niet ging en dan wordt de kans voor een kleintje van jezelf en je vriend wel erg klein. Maar zoals ik jouw verhaal lees, maak je volgens mij wel een goede kans dat hij bij de 30% zit die een vrouw op de 'gewone' manier zwanger kan maken. Ik hoop het in elk geval zeker voor jullie.

beebwish1982
11 August 2009, 14:29
Ja dat hopen wij ook !

Anders zal mijn man ook wel balen, die operatie voor niks ondergaan. 't was geen pretje ;)

Nu voor jou hopen dat je de volgende keer een heeeele lange cyclus hebt ! 9 maanden hahaha :D

Spring
11 August 2009, 14:31
hahaha :lol: 9 maanden zou perfect zijn ja! Maar met een cyclus deze maand van rond de 30 zal ik ook al blij zijn ;-) Dan is in elk geval wat duidelijker wanneer ik vruchtbaar ben.

Spring
11 August 2009, 14:32
Die stiefzus van mij had trouwens hetzelfde: haar man had al twee kinderen en was gesteriliseerd en dat was dus ook ongedaan gemaakt (in haar geval dus helaas niet helemaal goed hersteld), maar hij zei ook dat de operatie geen pretje was. Gelukkig nu wel als eindresultaat bijna een babytje (ze is over een week uitgeteld) :-)

beebwish1982
11 August 2009, 15:13
inderdaad, dan kun je gerichter gaan klussen, ik vind het een leuk idee als je weet dat je je eisprong hebt. Dan is het extra spannend!

Jeetje dat is wel heel leuk, dat ze nog een weekje moet, jammer dat de operatie niet was geslaagd. Metaan al niet, of achteraf dat het toch niet lukte?

Spring
11 August 2009, 17:09
Ze is er niet heel open over moet ik eerlijk zeggen. Ze probeerden het eerst zonder hulp en hebben toen vrij snel zijn zwemmers getest, waar uit kwam dat ze het zelf niet makkelijk konden. Toen zijn ze gegaan voor een soort ivf (in Belg) met een kans van 1 op 4 geloof ik en daarbij was het n keer raak en dat werd helaas een vroege miskraam en de keer daarna is deze baby. Al met al ongeveer 1,5 jaar geduurd tot het begin van de tweede zwangerschap geloof ik (ze praatte er niet heel veel over, waardoor ik dat niet precies weet). Hopelijk is dat hele traject bij jullie niet nodig.

tweety1982
11 August 2009, 18:41
Heey meiden

@zon:Idd me cyclus zal idd minder lang geweest zijn en ja heb het er moeilijk mee. Maar positief was wel. Dat ik teste vandaag weer op HCG en de streep was al minder snel..duurde wat langer en was ietsje minder dik, dus de HCG waarde is al minder geworden..het begin van IETS

voor jou spannend hoor, laten we hopen op roze nieuws..je zit aan je NOD :)

Sonja: NOD!!! :)

H83: wat frusterend he die onzekerheid...

Lin23: FIJN meid, eindelijk de duiveltjes die komen, ben blij voor je..je eerste echte ronde :)..je hebt blaasontsteking?

Beebwish: heb je meer zin..ik hoor dat veel, ik heb sinds de pil nog steeds weinig zin, raar he..haha ik moet echt best moeite doen voor elke dag klussen hoor..hoe doen jullie dat joh :P
Suc6 met de testen van je man. Hopelijk is alles gewoon in orde

Lief dat je mannetje eraan denkt m te gaan klussen, moet vast lukken ergens toch, buitenhuis si juist de manier, ik ben ook zwanger geworden in een vakantie huisje..daar is mijn zin veeel groter..dus heb alle hoop op de komende vakantie.

mooi dat jullie mogelijkheden bespreken voor als de kans minder is, das wel belangrijk.
Mijn man is minder betrokken bij het zwanger worden, hij heeft de instelling..zie wel..niet teveel bij stilstaan..dus ja doe lekker zelf de testen, en wil ook wel gaan tempen voor de zekerheid..dat gaat gewoon in de bips he?

twijfel alleen nog steeds of ik nu moet beginnen met ovu testen vanaf mijn ongi of al wanneer de HCG eruit is, want ik kan toch wel een eisprong krijgen zodra mijn hcg eruit is.

zo lief me collega is 13 weken zwanger en liep gelijk op met mij, ze voelde zich echt rot van mijn miskraam, ik he haar gezegd dat het lief is maar niet hoeft, we hebben samen haar echo's zitten bekijken, leuk is dat wel. Zij is " per ongeluk: zwanger geworden...tuurlijk doet me dat wel pijn dat zij wel krijgten eigenlijk nog niet wilde en ik wel en het verlies maar ze kan er niets aan doen.

fijne avond meiden

H83
11 August 2009, 22:33
H83 , je doet geen ovutesten? dan kan je eisprong ook makkelijk iets later zijn....dus nog ff doorklussen!!

Nee, ik doe idd geen testen. Ik ga er vanuit dat m'n ei later is deze x, we zullen zien! ;)

beebwish1982
12 August 2009, 07:06
Tweety@

Je bent uit hetzelfde "bouwjaar" als ik!

Wanneer beginnen met ovu testen in verband met je hcg kan ik je niet helpen. Hopelijk komt je lichaam snel weer tot rust en kan jij het een plekje geven. Het lijkt me moeilijk als er iemand in je omgeving zwanger is en jij dit moet doormaken.

We gaan inderdaad op vakantie, nou ja, we vertrekken zaterdagavond en blijven tot en met maandag. Met mijn ouders, mijn zus,zwager en 2 jonge kindjes in het huisje word klussen wel een beetje lastig. we zien wel. De druk is er een beetje af nu ik me realiseer dat het wel eens helemaal niet gaat lukken via de " normale" weg.

Lin@

Anderhalf jaar is nog acceptabel, ik lees op dit forum wel langere termijnen van vrouwen die het " au naturel " doen. Ik zie wel waar het schip strand. Ik ben 27 dus we hebben nog 3 jaar :D

Groetjes beebwish

P.S: ben ook benieuwd naar sonja. Ze wou even afstand nemen van het forum. Zal wel spannend zijn nu met de nod. We horen het vast snel...

12 August 2009, 07:15
Hier ben ik dan gister een test gedaan en er was 1 donker streepje en een heel licht 2e streepje... dus niet positief

Ik heb niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden maar ik wacht het gewoon nog af tot vrijdag is er dan niets moet ik even nieuwe testen halen en dan ga ik nog een keer testen...

Lunanoa
12 August 2009, 07:20
een heel licht tweede streepje betekent toch echt positief Sonja........

zon
12 August 2009, 07:30
een 2de streepje is een 2de streepje?

beebwish1982
12 August 2009, 07:31
Sonja@

Leuk dat je er weer bent.

En ja een streepje is een streepje. Hoe licht ook.

Maar ik begrijp het wel hoor. Paar daagjes wachten en dan nog eens testen. Des te meer hcg maakt je lichaam dan aan dus des te dikker de streep. Dan kun je er niet meer omheen. Ik hoop het zo voor je!

Een voorzichtige " Gefeliciteerd " van mij!

groetjes beebwish

12 August 2009, 07:33
Nou mijn man zei het is pas positief als er 2 duidelijke strepen staan dus...
Dus please niet feliciteren want straks komt me ongesteldheid wel en dan is het zo'n teleurstelling he

misslola
12 August 2009, 07:34
Hier ben ik dan gister een test gedaan en er was 1 donker streepje en een heel licht 2e streepje... dus niet positief

Ik heb niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden maar ik wacht het gewoon nog af tot vrijdag is er dan niets moet ik even nieuwe testen halen en dan ga ik nog een keer testen...

Ik neem aan dat je een zwangerschapstest hebt gedaan. Een zwangerschapstest functioneert niet hetzelfde als een ovulatietest waarbij je de twee streepjes net zo donker moet hebben of donkerder.
Bij een zwangerschapstest is een tweede streepje, ook al is hij lichter positief dus zwanger.

Maar ik zie wel dat je nog drie dagen moet tot NOD? Maar volgens mij ben je toch echt zwanger!!!!

Lunanoa
12 August 2009, 07:35
Een licht streepje, hoe licht dan ook betekent positief.
Ik begrijp dat je voorzichtig bent & niet teleurgesteld wilt worden maar ik denk toch echt dat je zwanger bent!
Ik testte heeeel licht positief & dokter noemde me toch echt zwanger :)

Succes met wachten...

beebwish1982
12 August 2009, 07:36
Ik snap het helemaal.

Heb je al met je man besproken wanneer jullie de tweede test gaan doen?

12 August 2009, 07:37
Ja heb echt een zwangerschaps test gedaan maar ik vertrouw die testen helemaal niet dus wil het gewoon nog afwachten voordat ik te vroeg juich haal als ik vrijdag nog niet ongesteld ben gewoon bij de kv 2 testen...

Ik had vorige maand een cyclus van 25 dagen en die maand daarvoor 28 dus weet niet precies welke ik aan moet houden

zon
12 August 2009, 07:38
ja idd....t 2de streepje hoeft niet donkerder te zijn als de eerste bij een zwangerschapstest. Als er een 2de is die je echt kan zien is de test positief!

Als je er vroeg voor je NOD test kan t wel zijn dat je alsnog ongesteld word...maar als je NOD zoals je 2de banner vandaag is ,lijkt me dat je toch echt zwanger bent....
Hoe gaat t tussen jullie 2 nu eigenlijk?

12 August 2009, 07:42
ja idd....t 2de streepje hoeft niet donkerder te zijn als de eerste bij een zwangerschapstest. Als er een 2de is die je echt kan zien is de test positief!

Als je er vroeg voor je NOD test kan t wel zijn dat je alsnog ongesteld word...maar als je NOD zoals je 2de banner vandaag is ,lijkt me dat je toch echt zwanger bent....
Hoe gaat t tussen jullie 2 nu eigenlijk?

Ja gaat echt super praten veel en waren eigenlijk even niet bezig met het zwanger worden tot nu en hij zei eerst ik zie helemaal geen 2e streepje nou ik wel hahhaha

Ik moet het zeker weten en niet zo'n streepje die je wel ziet maar heel licht gewoon een duidelijk streepje.....
Ik moet gewoon geduldig afwachten mijn tijd komt wel...
Ik word helemaal gek hier want ik weet ook streepje is streepje maar straks ben ik blij met een dode mus

beebwish1982
12 August 2009, 07:52
Je hebt gelijk hoor sonja.

Het kan nu gewoon nog misgaan en dan ben jij net blij dat zwanger bent. Niet over nadenken. met een paar dagen nog eens testen dan weet je het zeker. tot die tijd succes met wachten.

Gedachten op 0 en gewoon je dingen doen.

12 August 2009, 07:54
ja precies en ik voel ook helemaal niets heb alleen heel erg last van me rechter tepel haha

We wachten het gewoon rustig af ik hou jullie sowieso wel op de hoogte

Lunanoa
12 August 2009, 08:02
Spannend Sonja! Ik duim voor je :D

wendytje
12 August 2009, 08:08
Heel veel succes Sonja!!! Ik hoop het echt voor jullie.

12 August 2009, 08:12
Ja ik hoop het ook maar ga er gewoon niet vanuit...
Had gedacht als ik wat voelde dat ik dan weet wat er gaat gebeuren maar voel me heel normaal ook gee ongesteldheidsklachten helemaal niets

Spring
12 August 2009, 09:08
Inderdaad spannend Sonja, je verhaal geeft moed. Succes met wachten, geduld hebben zal niet makkelijk zijn (ik zou elke dag een test doen, zo ongeduldig zou ik zijn om te zien of de streep dikker werd! :-D)

Ik kan het citaat niet meer terughalen, maar ik heb inderdaad al bijna een week last van mijn blaas. Volgens mij gaat het vandaag iets beter, dus ik hoop dat het morgen weg is.

Ik vind het wel super om nu weer wat meer weg te kunnen dromen en mijn vriend is ook super enthousiast. Hij wilde gisteren meteen weten vanaf wanneer we kans maken om zwanger te worden, dus ik heb uitgelegd dat we vanaf dag 8 elke dag of om de dag kunnen klussen en dan (als alles goed werkt) best veel kans maken. Hij begon helemaal te stralen en wilde al weten wanneer ik dan uitgerekend zou zijn als het zou lukken enzo.. Echt lief :-D

12 August 2009, 09:10
Inderdaad spannend Sonja, je verhaal geeft moed. Succes met wachten, geduld hebben zal niet makkelijk zijn (ik zou elke dag een test doen, zo ongeduldig zou ik zijn om te zien of de streep dikker werd! :-D)

Ik kan het citaat niet meer terughalen, maar ik heb inderdaad al bijna een week last van mijn blaas. Volgens mij gaat het vandaag iets beter, dus ik hoop dat het morgen weg is.

Ik vind het wel super om nu weer wat meer weg te kunnen dromen en mijn vriend is ook super enthousiast. Hij wilde gisteren meteen weten vanaf wanneer we kans maken om zwanger te worden, dus ik heb uitgelegd dat we vanaf dag 8 elke dag of om de dag kunnen klussen en dan (als alles goed werkt) best veel kans maken. Hij begon helemaal te stralen en wilde al weten wanneer ik dan uitgerekend zou zijn als het zou lukken enzo.. Echt lief :-D

Nee dat zal idd niet makkelijk zijn nu elke keer als ik naar de wc ga kijk ik of ik niet al ongesteld ben..
Maar ik wil echt wachten want het kost een vermogen om zoveel testen te kopen...

nluiten
12 August 2009, 10:15
Zit even lekker te lezen hier :D .
Van mij toch ook een voorzichtige felicitatie Sonja. Een streep is een streep..
(ik voelde overigens in het begin ook alleen mijn borsten en verder niets! dat kwam pas met 6 weken ofzo)
Succes meid, ik ga voor je duimen dat je morgen (?) een duidelijke streep hebt :) .

Peach
12 August 2009, 10:18
Sonja, snap dat je het nog niet helemaal vertrouwt, zou ik ook hebben. Wanneer durf je het te geloven??

Ik verwacht de :twisted: ook elk moment...grrr. Ik voel me zooooo onrustig. Durf gewoon niet naar de wc,bang dat ik ongesteld ben. Het voelt wel steeds alsof het elk moment los kan barsten. Ik heb ook momenten dat ik ervan overtuigd ben dat ik zwanger ben.

Mijn vriend en ik zijn nu even niet "on speaking terms", echt een beroerde timing. Waarom moet hij altijd zulke momenten kiezen om mij te negeren. Ik zal mannen nooit begrijpen hoor. Als je een keer iets (kritiek) tegen ze zegt, dan zijn ze gelijk op hun teentjes getrapt. Hij is geen prater en daardoor denk ik soms dat ik de enige ben die een kind wil, terwijl ik weet dat hij het ook wil.

Als ik vandaag nog niet ongi ben, dan ga ik testen, ik houd het niet meer uit. Als de test positief is, dan leg ik het op zijn bureau neer, dan moet hij wel met me praten lijkt me.

Sorry, maar ik moest dit ff kwijt.

12 August 2009, 10:20
Zit even lekker te lezen hier :D .
Van mij toch ook een voorzichtige felicitatie Sonja. Een streep is een streep..
(ik voelde overigens in het begin ook alleen mijn borsten en verder niets! dat kwam pas met 6 weken ofzo)
Succes meid, ik ga voor je duimen dat je morgen (?) een duidelijke streep hebt :) .

Ja maar lees ook heel veel verhalen over testen die niet kloppen dussss..
Ik wacht tot vrijdag en dan test ik nog een keer vind het nu wel erg spannend maarja je weet het nooit he

12 August 2009, 10:21
Sonja, snap dat je het nog niet helemaal vertrouwt, zou ik ook hebben. Wanneer durf je het te geloven??

Ik verwacht de :twisted: ook elk moment...grrr. Ik voel me zooooo onrustig. Durf gewoon niet naar de wc,bang dat ik ongesteld ben. Het voelt wel steeds alsof het elk moment los kan barsten. Ik heb ook momenten dat ik ervan overtuigd ben dat ik zwanger ben.

Mijn vriend en ik zijn nu even niet "on speaking terms", echt een beroerde timing. Waarom moet hij altijd zulke momenten kiezen om mij te negeren. Ik zal mannen nooit begrijpen hoor. Als je een keer iets (kritiek) tegen ze zegt, dan zijn ze gelijk op hun teentjes getrapt. Hij is geen prater en daardoor denk ik soms dat ik de enige ben die een kind wil, terwijl ik weet dat hij het ook wil.

Als ik vandaag nog niet ongi ben, dan ga ik testen, ik houd het niet meer uit. Als de test positief is, dan leg ik het op zijn bureau neer, dan moet hij wel met me praten lijkt me.

Nee ik vertrouw die test helemaal niet hahaha ik denk ook elke keer dat ik me ongesteldheid voel maar tot heden helemaal niets...

Spring
12 August 2009, 10:25

Jeetje, dat lijkt me ook geen fijn gevoel en geen fijne manier om erachter te komen dat jullie samen een kindje misschien krijgen.. Ik hoop voor je dat het snel weer goed is tussen jullie

H83
12 August 2009, 11:34

Oops... zo'n dipje hadden zij zondag ook..... erg vervelend! Sterkte! ;)

H83
12 August 2009, 11:35
ik bedoelde dus Wij ipv Zij... :)

12 August 2009, 11:37
Zo'n dip hadden wij ook dus komt wel weer goed...

Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft

Lynn
12 August 2009, 11:52
Even een update van mij!

Mijn NOD was eigenlijk vorige week donderdag. Maar mijn vorige cyclus was 32 dagen, dus dat zou afgelopen maandag zijn. Ik heb 's avonds een test gedaan. En die zei: Niet Zwanger.. :cry:

Maar nu, op dag 34, ben ik nogsteeds niet ongesteld. Zou de test het verkeerd hebben..? Of is dit gewoon een lange cyclus..?

Het blijft spannend!

Xx

Spring
12 August 2009, 11:59
Lynn: spannend! Even afwachten en misschien binnenkort nog een keer testen? Succes

Sylverstertje
12 August 2009, 15:03
Wij hebben eigenlijk nooit dat we elkaar negeren. Lijkt me echt heel erg irritant. Je bent allebei volwassen, dus dan kan je toch gewoon praten (of ruzie zoeken hahah), maar om helemaal niets te zeggen... Daar los je helemaal niets mee op lijkt me.
Tja mannen... ;)

Peach
12 August 2009, 15:28
Tsja, ik ben wat makkelijker wat dat betreft. Ik gooi mijn frustraties eruit en daarna is het over. Gewoon even ruzie maken en dan alles uitpraten en als vriendjes verder gaan, niks aan de hand.

Ik vind het fijn om over dingen te praten, gevoelens te uiten, dat is goed voor je relatie. Zijn geslotenheid wekt bij mij vaak irritatie op.

Lynn, misschien is je cyclus gewoon een stuk langer deze keer, je weet het maar nooit. Niet leuk die onzekerheid.

Ik ga zo naar huis, testje doen.... ben echt superzenuwachtig (om misselijk van te worden). Erop voorbereid zijn dat de uitslag negatief is... en dan niet instorten.

Ik ga me steeds meer zwanger voelen, dus tijd voor duidelijkheid. Ik kan het niet verklaren, maar ik voel me gewoon anders. Tijdens de theepauze rook ik de koffielucht wel erg sterk...weer een zwangerschapskwaaltje???

zon
12 August 2009, 16:14
peach: pfff...dasd niet leuk...negeren...doen wij gelukkig nooit...maar we hebben ook zo goed als nooit woorden...gelukkig.
Duim voor je...ben erg benieuwd!!

Lyn: misschien idd wat langere cyclus deze maand? Had ik vorige maand ook...om gefrustreerd en onzeker van te worden.

Hier nog steeds...af en toe een ongiekrampje maar nog geen bloed gezien maar verwacht ik ook pas donderdag of vrijdag...
( als ik niet zwanger ben hoop ik ook zo snel mogelijk, dan kunnen we verder...maar houd nog heeeel klein btje hoop)

Shorty
12 August 2009, 17:07
Hello Ladies!

Een GROENTJE hier!

Ff kennis maken: Ik ben bijna 26 jaar, net getrouwd en we willen zoooo graag n kindje!

Mijn verhaal:
Ik ben zomaar middenin mn strip gestopt, waardoor alles n beetje onduidelijk is. Had namelijk twee/drie dagen daarna een beetje gebloed. Wat was dat? Neem aan dat dat geen menstruatie dan is toch??? 25 dagen daarna ben ik echt ongesteld geworden. Ik had toen al via zo'n vruchtbaarheidskalender op internet uitgerekend wanneer mijn vruchtbare dagen waren, en die dagen dan ook 'geklust' (zoals jullie dat hier noemen hihi) Maar helaas... ik werd na 26 dagen weer ongesteld. GVD! Je houdt er rekening mee dat het niet in n keer raak is en dat het wel 1 jaar/2 jaar kan duren,..maar tch is het en blijft het een teleurstelling! Wat iedereen ook zegt.

Is het erg dat mn cyclus niet regelmatig is? eerst 25 dagen, toen 26 dagen...nu afwachten..

Fijn dat ik hier mn 'ei' kwijt kan!

Liefs!

kim1986
12 August 2009, 17:12
Hoi Shorty,

Welkom hier, ik ben ook nieuw ;)
Ik ben ook midden in de pil stip gestopt en ben 4 dagen daarna ongestelt geworden door het stoppen met de pil dus, ik hoop dat mn cyclus hierna weer meteen goed is, dus dat ik over ongeveer 28 dagen weer ongestelt word, maja dat weten we idd nooit.
Ik ga ook deze maand kijken wanneer mn vruchtbare dagen eraan komen.
Succes ermee!

Groetjes Kim

Peach
12 August 2009, 17:13
Nou, de test was dus negatief. Mijn lichaam is me weer voor de gek aan het houden denk ik. Ik moet nu gewoon stoppen met hopen en het uit mijn hoofd zetten. Elke keer weer die teleurstelling.... weet ik niet of ik dit wel wil. Wij willen heel graag een baby, maar hier word ik soms gewoon gek van. Als die tijd van de maand weer begint te naderen, dan ben ik zo vreselijk gespannen, kan bijna nergens anders meer aan denken. Pfffff......ben te opgefokt om te janken.

Misschien toch maar die vakantie boeken en even een maandje pauze of zo.

Sylverstertje
12 August 2009, 18:10
hey peach wat balen joh!! he bah! snap hoe je je voelt!
Maandje rust is wel een goed voornemen, maar ik ben bang dat mij dat niet zal lukken.... Weet natuurlijk niet hoe jij bent daarin..

Wat grappig dat er zoveel mensen ook midden in hun pil zijn gestopt. Ik dacht dat het super slecht zou gaan, maar dat viel wel mee. Gelijk na de pil idd ongi geworden, dat is altijd na het stoppen met de pil bij mij... (toen ik hem onregelmatig slikte en ik vergat 3 dagen werd ik ook ongi)
25/26 dagen is niet onregelmatig hoor, is juist regelmatig! vooral zo snel na de pil!!

Shorty
12 August 2009, 19:01
Nou, de test was dus negatief. Mijn lichaam is me weer voor de gek aan het houden denk ik. Ik moet nu gewoon stoppen met hopen en het uit mijn hoofd zetten. Elke keer weer die teleurstelling.... weet ik niet of ik dit wel wil. Wij willen heel graag een baby, maar hier word ik soms gewoon gek van. Als die tijd van de maand weer begint te naderen, dan ben ik zo vreselijk gespannen, kan bijna nergens anders meer aan denken. Pfffff......ben te opgefokt om te janken.

Misschien toch maar die vakantie boeken en even een maandje pauze of zo.

Peach,

De meeste mensen zeggen dat je er maar niet meer te veel mee moet bezig houden en dat het pas lukt wanneer je je er niet meer mee bezig houdt. Dat vind ik zo'n onzin...en heel makkelijk gezegd!

Als je eenmaal hebt besloten om voor een baby te gaan...zal je toch echt moeten stoppen met de pil, je cyclus bij moeten houden, 'klussen' op de vruchtbare dagen....etc. Dus ja...je blijft ermee bezig...Hoe groot is de kans dat je (als je alles niet meer bij houdt) toevallig op je vruchtbaarste dag.. 'KLUST'. Dat is dan wel heeeel toevallig.

Je hoopt dat het direct de eerst maand al lukt...misschien heb jij wel het geluk...het zou toch zo maar kunnen!? Maar in je achterhoofd heb je ook zitten dat dat niet gaat gebeuren...ik denk dat zo lang je n babywens hebt...je keer op keer elke maand weer teleurgesteld zal zijn als je were ongesteld bent, of je er nou bewust mee bezig bent of niet!

Tot die tijd...gewoon elke keer je teleurstelling hier noteren! Dat is zo lekker..we begrijpen elkaar!

Ik hoop zo voor alle dames hier dat we snel een kleine wonder mogen dragen!

Liefs!

tweety1982
12 August 2009, 19:08
zo heb volgens mij veel gemist was het ff kwijt allemaal sorry

hoooi iedereen, het bijhouden is leuk joh!!! kijk op http://www.menstruatiekalender.net en je heb er echt plezier in :)

doen jullie weleens zelfonderzoek van de baarmoeder opening?

Peach
13 August 2009, 05:54
Het is inderdaad wel fijn om ergens je verhaal kwijt te kunnen, anders voel je je zo opgesloten. Ik voel al iets rustiger dan gisteren; heb lekker een warme douche genomen en even gezellig mijn broer gebeld (daar word ik altijd vrolijk van).

Heb al echt een week lang telkens het gevoel dat ik elk moment ongesteld ga worden, buikpijn ...buikpijn. Als ik 's morgens mijn ogen open doe: buikpijn en borrelende darmen.
Er bestaat nog wel een kans dat ik zwanger ben, maar daar durf ik niet op te hopen. Mogelijk heb ik te vroeg getest; het was dag 31 en de afgelopen cyclussen waren: 33-34-33-32-35-31.

Gewoon maar weer verder gaan en ik zie het allemaal wel.

Zelfonderzoek van de baarmoederopening klinkt wel een beetje eng Tweety, wat moet ik me daarbij voorstellen???

Peach
13 August 2009, 05:54
Het is inderdaad wel fijn om ergens je verhaal kwijt te kunnen, anders voel je je zo opgesloten. Ik voel al iets rustiger dan gisteren; heb lekker een warme douche genomen en even gezellig mijn broer gebeld (daar word ik altijd vrolijk van).

Heb al echt een week lang telkens het gevoel dat ik elk moment ongesteld ga worden, buikpijn ...buikpijn. Als ik 's morgens mijn ogen open doe: buikpijn en borrelende darmen.
Er bestaat nog wel een kans dat ik zwanger ben, maar daar durf ik niet op te hopen. Mogelijk heb ik te vroeg getest; het was dag 31 en de afgelopen cyclussen waren: 33-34-33-32-35-31.

Gewoon maar weer verder gaan en ik zie het allemaal wel.

Zelfonderzoek van de baarmoederopening klinkt wel een beetje eng Tweety, wat moet ik me daarbij voorstellen???

zon
13 August 2009, 07:12
Nou hier was mijn temperatuur vanmorgen lager...en aan mijn enorme buikkrampen af te gaan, gaat t echt gebeuren vandaag......nu nog geen :evil: maar zal niet lang duren....
Het positieve is dat het wel precies kopt deze cyclus...mijn LF is weer netjes 13 dagen. Deze keer ook een mooie korte cuclus van 27 dagen, 10 dagen korter dan de vorige...( maar dat was een hele rare cyclus)
Op naar ronde 3 dus....en laat 3 mijn geluks getal zijn...haha. Ook de mijn eisprong is waarschijnlijk nog in augustus dus de pendels van augustus kunnen nog steeds uitkomen!! Haha

Ik baal wel maar heb dat eigenlijk begin deze week al gehad....nu ben ik meer blij als de :evil: goed doorkomen vandaag en we positief met de volgende ronde van start kunnen gaan!

wendytje
13 August 2009, 08:08
Vandaag gaat dan eindelijk bij ons het echte klussen beginnen!!

Peach
13 August 2009, 08:49
Als je toch al weet/denkt dat je ongi gaat worden, dan kan het maar beter gelijk komen. Als het eenmaal doorbreekt, voel je je meestal gelijk een stuk beter (opluchting)

Zit een beetje in dezelfde situatie eigenlijk..

zon
13 August 2009, 08:50
peach: negatieve test en geen :evil: ?

tweety1982
13 August 2009, 08:58
Hey meiden sorry dat ik heirvoor even de draar kwijt was, dus als ik dingen vergeten ben sorry he..maar kan het nu weer volgens volgens mij

Peach: fijn dat je je wat rustiger voelt...leuk dat je goed kan opschieten met je broer...Ik hoop dat je te vroeg gestest heb.
dat zelf onderzoek baarmoederwmond houd in dat je met je vinger naar binnen gaat en kan voelen of de 2e opening beetje nat of juist droog aanvoelt en open/zacht is of dicht/ruw...haha sorry hoor..maar dat kan je gebruike als test..ik heb nu bijvoorbeeld de tekenen van een eisrpong, dus gooi er straks even een ovu test tegen aan en positief kan ik dan me NOD uitrekenen en anders klus ik voor de gok...

zon: laat die ongi komen of weggaaan..haha niet half komen en half gaan :( wel fijn als je korte cyclus gehad heb.

wendytje: veel plezier..klussen jullie elke dag of om de dag..ik om de dag ik denk dat de zaadceller dan betere conditie hebben maar de meningen zijn erover verschillend..Mijn man wil elke dag haha ja die denkt dat er dan meer kans is..gaat hem om iets anders denk ik hahah

wendyl
13 August 2009, 09:19
Hoi!

Ik ben Wendy, 24 jaar en wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje.
Ik zag dat dit topic nog niet zo heel lang bestaat, dus wil graag meekletsen!

Wij zijn nu pas bezig met de 1e ronde, maar morgen is de dag dat we mogen testen.
Weet ik eigenlijk ook niet precies, omdat ik net een maand gestopt ben met de pil...
Ik heb wel ovu testen gebruikt en die waren 2 weken geleden wel positief, dus heb het gevoel dat ik wel een vrij gemiddelde cyclus van 28 dagen heb...

Groetjes!

Lara
13 August 2009, 09:23
Heyyy

IIk ben errgg ongedulldigg ben pas een maandje gestopt met de pil ik heb de pil 1 jaar gebruikt ..Ik hou nu alvan me kind je haha

Lieff Lara

wendytje
13 August 2009, 09:26
Hoi Wendy! Ik ben ook Wendy en ben 25. Wij gaan nu ook de
1e ronde in. Spannend! Heel veel succes!

Wij zijn van plan om iedere dag te gaan klussen. Even afwachten
hoe dat gaat.

tweety1982
13 August 2009, 09:27
spannend wendy, hopelijk is deze ronde meteen raak

enne welkom :lol:

wendyl
13 August 2009, 09:46
Bedankt voor jullie welkom!!

Spannend Wendy! Wanneer zijn jouw klusdagen??
Ik zie namelijk geen banner en heb net wel vluchtig alles gelezen, maar het is zo veel!! :D
Wij hebben trwns niet elke dag geklust, maar om de dag. Zodat mijn vriend ook weer 2 dagen had om het zaad 'bij te vullen'. Zodat je een grotere kans hebt om meer het actieve zaad erbij te hebben...
Beetje vaag uitgelegd, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel!

Tweety, ik heb gister wel al een test gedaan hoor. Maar was negatief. Was echt zo'n licht streepje, dat je zooo goed moest kijken, dat ik die zeker niet als positief zie!
Alleen balen dat ik mijn cyclus dus niet weet. Ach, ik zie het wel! Ik wil denk ik om de dag testen totdat ik ongesteld wordt.
Maar sowieso ga ik er nu helemaal niet van uit, want het is ook pas de 1e ronde!

wendyl
13 August 2009, 09:47
Ik zie nu pas dat Tweety ook zo'n uitleg heeft gegeven om om de dag te klussen. Dat bedoelde ik dus! ;)

zon
13 August 2009, 09:48
welkom!!!!

ja hier in volle heftigheid uitgebroken hoor....erger dan normaal...kan toch zijn dat de bevruchting wel gelukt was en ook de innesteling en daarna misgegaan...ik had nml heel sterk t gevoel dat t gelukt was ( soort rust over me heen voelde me anders...heel goed) maar afgelopen zondag was dat gevoel weg...en begonnen de krampjes...
Kan ook tussen de oren zitten maar iig....heftige bloeding hier....en erge buikpijn...

Spring
13 August 2009, 09:53
Zon: vervelend dat het toch heeft doorgezet. Op naar de volgende ronde!

De wendy's en lara: welkom hier. Wendyl: een lichte streep (als het echt een gekleurd streepje is) is meestal wel een positieve uitslag. Ik zou een dag of twee dagen later nog een keer testen als ik jou was, want het klinkt hoopvol (kijk maar eens bij het forum zwangerschapstesten!)

wendyl
13 August 2009, 10:01
Lin, ik weet het... Maar ik heb er 2 tegelijk gedaan. Omdat ik bij de kruidvat een test had gekocht en daarvan zeiden ze dat die niet heel goed was. Want het moet een + worden, maar het rechtopstaande lijntje moet minstens zo dik zijn als het platte lijntje en niet zo dik als een penstreep ofzo. Dus voor de zekerheid nog een andere test tegelijk gedaan en daar zag ik niks.
En bij het + zag ik het rechtopstaande lijntje wel dik, maar heel licht!

Maar morgen ga ik idd weer testen en dan zien we het wel...

Peach
13 August 2009, 10:08
Wendyl: spannend hoor, zo'n twijfelgevalletje.

Zon:wat vervelend dat je zo hevig aan het bloeden bent. Je kunt je er echt ellendig van voelen. Wees in ieder geval lief voor jezelf tijden deze (zware) dagen.
Bij ronde 1 had ik ook echt het gevoel dat ik even zwanger geweest was, maar dat kan echt tussen je oren zitten. Je lichaam speelt soms spelletjes met je, vooral als je ergens heel erg mee bezig bent.

wendyl
13 August 2009, 10:11
Zon: wat naar voor je! Had je wel al een positieve test gehad? (Sorry voor het vragen als je het daar al over hebt gehad!!)
Sterkte in ieder geval!!

zon
13 August 2009, 10:35
wendyl: je hebt dus een voorzichtige positieve test?!! pfff spannend zal voor je duimen...

nee ik had geen positieve test hoor....gelukkig niet dan was t extra verdrietig geweest...

ik ga zeker lekker voor mij zelf zorgen vandaag...eerst naar de tandarts :shock: en dan lekker chocolade eten!

Tam_
13 August 2009, 17:41
Bij mij heeft t nu eindelijk doorgezet. pff 40 dagen duurt me veel te lang.
Maar nu kan ik tenminste aan een nieuwe ronde beginnen!
Nogal veel stress gehad de afgelopen maand, dus had al niet t idee dat het raak zou zijn. Maar toch.
Heb net een half jaar in het buitenland "gewoond" en over twee weken gaan we eindelijk terug naar Nederland en krijgen we weer een eigen huisje. Mn man vond het wel een goed idee om er alleen maar een bed neer te zetten en dan een maand lang de deur niet uit te komen ;) Kunnen we in alle eerlijkheid zeggen dat we bezig zijn met klussen ;)

Peach
13 August 2009, 18:21
Zon: chocolade is altijd goed!! Biedt altijd troost zonder vragen te stellen. Jammer alleen altijd van die pukkels de volgende dag. ;)

Ben nog niet ongesteld, heb nog steeds buikpijn alsof ik het wel heb. Volgens mij ga ik uit elkaar klappen, mijn buik en borsten zeker!

Mannetje en ik nog steeds geen woord gesproken met elkaar, begin het nu echt zat te worden. Wanneer ik een keer mijn kritiek op hem uit, dan is hij gelijk van slag en praat hij niet meer tegen me. Heb echt het gevoel alsof hij me aan het straffen is of zo. 9 van die 10 keer ben ik weer degene die begint met praten, maar deze keer niet hoor. Ik snap echt niet wat ik verkeerd heb gedaan; heb alleen maar gezegd dat hij wat vaker z'n handjes moet laten wapperen. Ik houd onwijs veel van hem en zou absoluut niet zonder hem kunnen, maar zijn geslotenheid en gebrek aan vooruit (en daar ook over praten) drijven me soms tot het uiterste, zeker nu ik zo in spanning zit. Heb hem laatst gezegd dat hij me weet te vinden, wanneer hij besloten heeft om weer normaal te gaan doen.
Morgenavond komen mijn ouders en broer op visite, hoop echt dat dit goed zal gaan.

Ik moet weer ff van me af schrijven, jullie hoeven mijn gezeur niet te lezen hoor :roll:

Hoe zijn bij jullie thuis de taken verdeeld? Werken jullie allebei fulltime en wie doet wat in het huishouden???
Is jouw man/vriend extra lief wanneer de spannende tijden weer aanbreken?

wendytje
13 August 2009, 18:33
Wendyl: dan ga ik straks mijn mannetje teleur stellen dat
hij niet iedere dag maar om de dag mag klussen. Zal ie niet
leuk vinden! Haha!! Klinkt wel logisch trouwens. Succes met
testen.

Goosje
13 August 2009, 19:10
Peach heel herkenbaar hoor, als wij ruzie hebben gaat het 9 van de 10 keer ook over het huishouden.... Mijn vriend is ook geen prater, ik trouwens ook niet zo heel erg.... hij is het altijd zo weer vergeten als we ruzie hebben, echt na 5 min ofzo!! En bij mij blijft het juist wat langer 'hangen'
Mn vriend werk fulltime en ik wat minder, dus ik doe weer wat meer in huis. Vind ik ook wel logisch maar ik vind het wel irritant als ik echt moet vrgen of hij iets wil doen!
Vorige ronde had ik een beetje een kl*te ronde, dus toen voelde ik me echt slecht en dan is hij wel extra lief. Maar over het algemeen is hij wel wat harder dan ik....

Goosje
13 August 2009, 19:14
lin23 hoe is het met jouw blaas? Heb je ook medicijnen ervoor? Ik lees wel regelmatig hier van meiden die blaasontsteking hebben, misschien is dat iets wat erbij hoort?!
Ik heb ook vaak last van mn blaas, heb van die cranberry capsules gekocht en als ik dan last krijg neem ik er wat extra. en goed plassen na het klussen!!

Sylverstertje
13 August 2009, 22:43
we verdelen alles redelijk gelijk, we werken beide full-time.. Nu ik vakantie heb en hij moet werken, doe ik erg veel... Behalve de kattenbakken ;) Maar als die ongi echt doorzet, dan doe ik die weer...

Lynn
14 August 2009, 06:41
Weer een hoop nieuwe zwangerwordenen erbij :D!

Ik ben helaas gister ongi geworden.. :(.. Toch wel..

Maarja.. Op naar de volgende ronde! Ook al is het nu wel moeilijk rekenen wanneer we het beste kunnen klussen.. Vorige cyclus was netjes 32, en deze was 35.. Dus ik ga maar uit van 2 wkn en n btje :P Dus bij 2 wkn vollop klussen dan maar, haha!

Zijn er hier meer meiden die last hebben van onregelmatige cyclus? Voordat ik begon met de pil was het ook heel onregelmatig.. Dus dat is gewoon weer teruggekomen vrees ik :S..

Ik zie wel steeds meer zwangere vrouwen en babietjes en kleine kleertjes en.. Oh! Ik wil zo graag, hihi! :D:D

Xx

wendyl
14 August 2009, 06:42
Hahah Wendytje! Ach elke dag is misschien ook wel goed...

Maar ik kanje hierbij wel het bewijs geven dat om de dag ook werkt!! :D

http://i26.tinypic.com/nxvmzb.jpg

beebwish1982
14 August 2009, 07:20
Wendyl Gefeliciteerd !!

Geweldig meid. ( en je was er vroeg bij vanmorgen ;) )

Hoe voel je je?

Groetjes beebwish

zon
14 August 2009, 07:49
allereerst wendyl GEFELICITEERD!!!!

peach: wat een rot situatie...ik zou er niet tegen kunnen....hoop dat jullie snel t kunnen uitpraten!!

Ik besef me ( mede door verhalen hier...haha) steeds meer wat voor super kerel ik heb. Hij is altijd erg lief en zeker in de spannende tijden....natuurlijk blijft t een kerel en begrijpt hij mijn hormonen niet altijd maar ondertussen weet ie dat ie gewoon ff lief moet doen en me extra knuffelen en dat dat vaak al goed is.
Het huishouden, is hier nooit een probleem geweest. Ik kan lichamelijk niet al t zware werk doen en dat doet hij. We hebben t dus grotendeels verdeeld. Zo stofzuigt hij altijd en boend de badkamer ( lees schroppen) maar boodschappen, koken en de was doe ik altijd bv.....we zijn erg tevreden met die verdeling. Ik hoef hem ook nooit iets te vragen...hij doet t altijd en allemaal uit zichzelf!! wat een kerel heb ik he?!

Enne die blaasonstekingen...toch misschien WEL gaan plassen na de seks?!! Ik had t vroeger bijna altijd omdat ik dat niet deed. Sinds ik dat doe niet meer. Ik geef toe dat ik nu we zwanger willen worden wel ietsje langer blijf liggen ( al niet met de beentje half omhoog...haha)

BQ1986
14 August 2009, 07:54
@ Wendy, van hart gefeliciteerd.. Je was er idd erg vroeg bij ;)

Zat net even door te lezen en dacht zal eens vragen of ze al heeft getest maar stond er al op.. helemaal goed! :)

GEniet er van!

wendyl
14 August 2009, 08:13
Thnx meiden!!

Ik moest het voor half 9 op het forum zetten, want iemand anders van een ander topic zou op vakantie gaan. Dus ik had een deadline vandaag! ;)

Maar ik weet niet hoe ik me voel... raar denk ik...
Ik kan het gewoon niet bevatten...
Maar ondanks dat toch wel superblij! Maar ik moet het echt tot me door laten dringen!!

beebwish1982
14 August 2009, 08:17
Lijkt me ook zo onwerkelijk!

( je moet je banner nog aanpassen ;) )

wendyl
14 August 2009, 08:48
Hahaha ja heb ik gelijk gedaan!!

Maar ik zeg wel alvast sorry, want ik ben er vandaag met mijn hoofd niet bij! En denk ook niet dat ik veel zal reageren, er gaat echt zooo veel om in mijn hoofd! Ik ben bang dat ik ook niet veel op het werk ga doen!!

Peach
14 August 2009, 08:50
Gefeliciteerd Wendyl!

Goosje
14 August 2009, 09:45
Gefeliciteerd wendyl!!! eerste ronde meteen raak h!!

Ik ga ook altijd plassen na de sex, om blaasontsteking te voorkomen. Nu blijf ik wel iets langer liggen inderdaad, met mn beentjes omhoog haha!!

Lynn volgens mij kan het ook wel een paar maanden duren voordat je cyclus normaal is. Al kan hij natuurlijk wel onregelmatig blijven, maar een paar dagen verschil is dacht ik niet zoveel.... Ik had de eerste cyclus 30 dagen en nu 24, dus ben ook heel benieuwd wat het deze ronde is...Weet ook niet meer of ik voor de pil wel of niet regelmatig was..

Spring
14 August 2009, 10:03
Allereerst natuurlijk ook mijn felicitaties Wendyl: super! Geniet ervan :-D

Peach: ik heb gelukkig nooit last van negeerperiodes, daar zou ik ook niet tegen kunnen. Bij mij en ijn vriend is het altijd snel weer over als er irritaties zijn en ik ga nooit boos slapen, daar kunnen we gelukkig allebei niet tegen. Verder is het huishouden eigenlijk naar tevredenheid van ons beiden geregeld, al kan ik weleens mopperen als het een rotzooi is als ik thuiskom, terwijl hij dan al een paar uur thuis is.. Verder heb ik het super getroffen. Ik heb een ontzettend lieve vriend en als ik me niet goed voel of erg in spanning zit, leeft hij heel erg mee. Hij vindt het ook allemaal super spannend. Ik herken me dan ook in het verhaal van Zon: als ik verhalen van anderen lees besef ik des te meer hoe goed ik (of eigenlijk wij samen) het heb. :-D Hopelijk komt daar snel een derde lid van het gezinntje bij ;-)

Goosje: de blaas is nog niet helemaal over. Het begon al vorige week donderdag en meestal is het dan na een paar dagen weer over. Ik had vroeger vaker last van blaasontsteking maar slik sindsdien elke dag cranberry pillen en dat heeft lang goed gewerkt. Nu dus ineens weer last van. Ik hoop niet dat het ligt aan het blijven liggen na het klussen. Ik denk ook van niet, want die week ervoor ben ik steeds gewoon snel naar de wc gegaan, zoals ik normaal altijd deed, omdat mijn cyclus zo lang duurde dat ik niet verwachtte die maand vruchtbaar te zijn. Ik denk en hoop dus dat het daar niet aan ligt. Ik dacht afgelopen woensdag dat het weg was omdat het minder was, maar het is nog steeds niet helemaal verdwenen. Gelukkig is het nu stukken minder en is het sinds het weekend niet meer pijnlijk genoeg om naar de dokter te gaan. Ik heb ook geen medicijnen geslikt, alleen cranberry. Eigenlijk bewust niet omdat ik tot dinsdag ook niet wist hoe het in mijn lichaam zat en na dinsdag is het niet meer zo erg dat ik bereid ben antibiotica te nemen. Bovendien zegt mijn dokter altijd dat ik gewoon veel moet drinken en er verder weinig aan te doen is.. Dus gewoon nog even doorbijten! Al baal ik er ontzettend van dat het midden in mijn vakantie is. Gelukkig niet in een vruchtbare periode, maar de vakantie is, zo zonder klussen en de mogelijkheid een dagje weg te gaan, helaas wel een stukje saaier. Ik vind het vooral heel vervelend voor mijn vriend, maar hij vindt het weer vooral erg voor mij. Maar ja, genoeg geklaagd nu!

Sonja: nog nieuws??

14 August 2009, 10:05
Allereerst natuurlijk ook mijn felicitaties Wendyl: super! Geniet ervan :-D

Peach: ik heb gelukkig nooit last van negeerperiodes, daar zou ik ook niet tegen kunnen. Bij mij en ijn vriend is het altijd snel weer over als er irritaties zijn en ik ga nooit boos slapen, daar kunnen we gelukkig allebei niet tegen. Verder is het huishouden eigenlijk naar tevredenheid van ons beiden geregeld, al kan ik weleens mopperen als het een rotzooi is als ik thuiskom, terwijl hij dan al een paar uur thuis is.. Verder heb ik het super getroffen. Ik heb een ontzettend lieve vriend en als ik me niet goed voel of erg in spanning zit, leeft hij heel erg mee. Hij vindt het ook allemaal super spannend. Ik herken me dan ook in het verhaal van Zon: als ik verhalen van anderen lees besef ik des te meer hoe goed ik (of eigenlijk wij samen) het heb. :-D Hopelijk komt daar snel een derde lid van het gezinntje bij ;-)

Goosje: de blaas is nog niet helemaal over. Het begon al vorige week donderdag en meestal is het dan na een paar dagen weer over. Ik had vroeger vaker last van blaasontsteking maar slik sindsdien elke dag cranberry pillen en dat heeft lang goed gewerkt. Nu dus ineens weer last van. Ik hoop niet dat het ligt aan het blijven liggen na het klussen. Ik denk ook van niet, want die week ervoor ben ik steeds gewoon snel naar de wc gegaan, zoals ik normaal altijd deed, omdat mijn cyclus zo lang duurde dat ik niet verwachtte die maand vruchtbaar te zijn. Ik denk en hoop dus dat het daar niet aan ligt. Ik dacht afgelopen woensdag dat het weg was omdat het minder was, maar het is nog steeds niet helemaal verdwenen. Gelukkig is het nu stukken minder en is het sinds het weekend niet meer pijnlijk genoeg om naar de dokter te gaan. Ik heb ook geen medicijnen geslikt, alleen cranberry. Eigenlijk bewust niet omdat ik tot dinsdag ook niet wist hoe het in mijn lichaam zat en na dinsdag is het niet meer zo erg dat ik bereid ben antibiotica te nemen. Bovendien zegt mijn dokter altijd dat ik gewoon veel moet drinken en er verder weinig aan te doen is.. Dus gewoon nog even doorbijten! Al baal ik er ontzettend van dat het midden in mijn vakantie is. Gelukkig niet in een vruchtbare periode, maar de vakantie is, zo zonder klussen en de mogelijkheid een dagje weg te gaan, helaas wel een stukje saaier. Ik vind het vooral heel vervelend voor mijn vriend, maar hij vindt het weer vooral erg voor mij. Maar ja, genoeg geklaagd nu!

Sonja: nog nieuws??

Nee geen nieuwes

wendyl
14 August 2009, 10:18
Thnx! 1e ronde meteen raak ja! Had ik zeker niet verwacht!!

Ik wil heel graag alles lezen en reageren, maar het lukt me nu echt niet om zulke stukken tekst te lezen!! :oops:
Erg ego ik weet het!! Maar als ik vanmiddag misschien iets van de roze wolk af ben, doe ik weer mee! :D

Goosje
14 August 2009, 10:20
Lin23 kan me voorstellen dat je baalt van je blaas....vooral nu net in je vakantie....hopelijk heb je volgend jaar een drukke zomervakantie, luiers verschonen haha! Succes ermee en inderdaad nog even doorbijten..

Spring
14 August 2009, 10:22
Wendyl: heel begrijpelijk hoor! Zou ik ook hebben ;-)

Goosje: dank je wel. Als je het zo zegt, wordt het ineens nog een stuk echter! echt leuk. Ik heb nu al zin in zo'n zomervakantie! :-D

Shorty
14 August 2009, 11:33
wendyl: Gefeliciteerd! Wat super dat het gelijk is gelukt in de eerste ronde! ben super blij voor je.....dat gevoel wat jij vanmorgen had (bij het aflezen van de test)...dat wens ik mezelf en iedereen ook! Volgens mij loop je dan de hele maand met een glimlach van oor tot oor!

Sylverstertje
14 August 2009, 12:26
gefeliciteerd wendyl!! Lijkt me idd heel moeilijk om je nu te concentreren. Begrijpelijk hoor!!

wendyl
14 August 2009, 12:37
wendyl: Gefeliciteerd! Wat super dat het gelijk is gelukt in de eerste ronde! ben super blij voor je.....dat gevoel wat jij vanmorgen had (bij het aflezen van de test)...dat wens ik mezelf en iedereen ook! Volgens mij loop je dan de hele maand met een glimlach van oor tot oor!

Thnx allemaal!!

Maar ik hoop het ook echt voor jullie dat jullie dat ook snel hebben!!!
Ondanks dat ik het nog steeds niet helemaal kan geloven, kan ik aan niks anders denken en is die glimlach niet van mijn hoofd af te slaan! :D

H83
14 August 2009, 13:03
Wendyl gefeliciteerd!! Super!! :D :D :D

Hier vandaag een wat mindere dag... loop de hele week al met hoofdpijn en gister ben ik met paracetamol naar bed gegaan in de hoop dat het weg zou zijn vanmorgen, maar helaas! Voel me er behoorlijk belabberd onder, en heb me ziek gemeld voor vandaag, met als gevolg dat ik me daar dan weer schuldig over voel want ik weet hoe druk het is in de vakantieperiode.... :(
Toen ik de pil nog slikte had ik in mijn stopweek 9 van de 10 keer migraine, nu ik helemaal gestopt ben met de pil helemaal neit meer..... tot deze week. Maar goed, ik neem zo een lekkere frisse douche en hoop dat ik dan wat op knap! (ook niet echt bevordelijk voor he klussen, die hoofdpijn!! ;) )

Zo.... moest 't ffies van me aftypen!! :)

Lara
14 August 2009, 13:22
[hey ik heb een vraag je als je niet klaarkomt tijdens sex heeft dat invloed op je zwangerschap???

14 August 2009, 13:42
[hey ik heb een vraag je als je niet klaarkomt tijdens sex heeft dat invloed op je zwangerschap???

Heb je het over de man of de vrouw????

beebwish1982
14 August 2009, 14:05
HB3: balen zeg die hoofdpijn. Hopelijk is het over als het "klussentijd" is!

Ik meld even dat mijn man aanstaande maandag een afspraak heeft bij de huisarts voor een sperma onderzoek. Tenmiste de assistentie zei dat er dan dus eerst een gesprek is en dan krijgt hij wat mee naar huis. Wat, dat zien we dan maandag wel.

Vraag me toch wel af of het klopt wat ze zei: dat de huisarts dit tegenwoordig bij de praktijk kan, sperma onderzoek en dat je dus niet meer naar het ziekenhuis moet. Maar ja we zien het maandag wel.

Dit is nu in ieder geval in gang gezet. ( willen we de uitslag eigenlijk wel weten... :( )

groetjes beebwish

P.S. Hoe gaat het met je sonja?

14 August 2009, 14:11
HB3: balen zeg die hoofdpijn. Hopelijk is het over als het "klussentijd" is!

Ik meld even dat mijn man aanstaande maandag een afspraak heeft bij de huisarts voor een sperma onderzoek. Tenmiste de assistentie zei dat er dan dus eerst een gesprek is en dan krijgt hij wat mee naar huis. Wat, dat zien we dan maandag wel.

Vraag me toch wel af of het klopt wat ze zei: dat de huisarts dit tegenwoordig bij de praktijk kan, sperma onderzoek en dat je dus niet meer naar het ziekenhuis moet. Maar ja we zien het maandag wel.

Dit is nu in ieder geval in gang gezet. ( willen we de uitslag eigenlijk wel weten... :( )

groetjes beebwish

P.S. Hoe gaat het met je sonja?

Goed hoor nog geen bloed hahhahaha

Lara
14 August 2009, 14:12
over een vrouww

beebwish1982
14 August 2009, 14:12
Nou dat is positief Sonja !

Hopelijk blijft het zo.

14 August 2009, 14:20
over een vrouww

Nee volgends mij heeft dat totaal geen invloed want een vrouw spuit/ verliest of hoe je het wil noemen geen eitjes

14 August 2009, 14:20
Nou dat is positief Sonja !

Hopelijk blijft het zo.

dat hoop ik ook

Maar waarom nu al het zaad laten nakijken???

Sylverstertje
14 August 2009, 14:25
Wendyl gefeliciteerd!! Super!! :D :D :D

Hier vandaag een wat mindere dag... loop de hele week al met hoofdpijn en gister ben ik met paracetamol naar bed gegaan in de hoop dat het weg zou zijn vanmorgen, maar helaas! Voel me er behoorlijk belabberd onder, en heb me ziek gemeld voor vandaag, met als gevolg dat ik me daar dan weer schuldig over voel want ik weet hoe druk het is in de vakantieperiode.... :(
Toen ik de pil nog slikte had ik in mijn stopweek 9 van de 10 keer migraine, nu ik helemaal gestopt ben met de pil helemaal neit meer..... tot deze week. Maar goed, ik neem zo een lekkere frisse douche en hoop dat ik dan wat op knap! (ook niet echt bevordelijk voor he klussen, die hoofdpijn!! ;) )

Zo.... moest 't ffies van me aftypen!! :)

dat had ik eer gisteren ook! Ik denk dat de pil best wel wat migraine heeft opgewekt... Nu ik gestopt ben alleen gisteren, verder nog helemaal geen last gehad (en ik had er elke week wel een keer last van in min of meerdere mate).
Ik hoop dat ie snel over en dat je lekker kan gaan klussen :D

Sylverstertje
14 August 2009, 14:26
beebwish, heel veel sterkte!! Ik hoop dat alles goed is.

beebwish1982
14 August 2009, 14:29
Sonja:

Mijn man was gesteriliseerd en dit is bijna 2 jaar terug operatief weer aan elkaar gezet. Toen stroomde er wel meteen sperma doorheen en ook na 3 maanden is zijn zaad getest en was er zaad gevonden.

Het kan alleen zo zijn dat na een jaar het littekenweefsel zodanig groeit dat de zaadleider blokkeerd.

Ik wil best elke maand, zoals bijna iedereen hier, in spanning zitten maar als dat niet hoeft( omdat het niet op de natuurlijke manier lukt) dan scheelt het mij weer een berg spanning en kunnen we meteen kijken naar andere opties.

Dank je sylvestertje!

sterretje37
14 August 2009, 14:33
@beebwish1982: Bij mijn vriend moet ook zijn zaad onderzocht worden.
Ik heb ook al een paar onderzoeken gehad en moet er nog twee, tenminste zoals het er nu naar uit ziet.
Wat mijn vriend betreft: ik heb bij de gyn een potje meegekregen en een formulier voor het labratorium in het ziekenhuis.
Daar moet hij vrijdagochtend om half negen zijn zwemmertjes inleveren.
Dat moet nog snel gebeuren ook want er mag maximaal een uur tussen de zaadlozing en het inleveren zitten.
Volgens mij doen ze sperma-onderzoek altijd in het ziekenhuis.

Gr. Inge

14 August 2009, 14:49
Sonja:

Mijn man was gesteriliseerd en dit is bijna 2 jaar terug operatief weer aan elkaar gezet. Toen stroomde er wel meteen sperma doorheen en ook na 3 maanden is zijn zaad getest en was er zaad gevonden.

Het kan alleen zo zijn dat na een jaar het littekenweefsel zodanig groeit dat de zaadleider blokkeerd.

Ik wil best elke maand, zoals bijna iedereen hier, in spanning zitten maar als dat niet hoeft( omdat het niet op de natuurlijke manier lukt) dan scheelt het mij weer een berg spanning en kunnen we meteen kijken naar andere opties.

Dank je sylvestertje!

sorry dat wist ik niet

beebwish1982
14 August 2009, 14:54
Sterretje37:

Nou ja we zien wel hoe het gaat maandag. Anders gaan we wel naar het ziekenhuis, (ik belde ook voor een verwijsbrief)

Sonja: Geeft niks hoor. Dat wist ik toen ik eraan begon ( de relatie) Hij heeft namelijk al 2 kinderen en ik geen. We willen samen graag nog kinderen dus heeft hij het weer aan elkaar laten naaien ;)

BQ1986
14 August 2009, 19:09
@ Sonja... nog geen test gedaan vandaag? ;)

Peach
14 August 2009, 22:33
Jeetje, wat mis je alweer een hoop als je een paar uur niks leest. Ik moet veel moeite doen om iedereen uit elkaar te halen (sorry :oops: )

Hier nog steeds geen :evil: :twisted: , weet niet meer waar ik op kan rekenen. Morgen toch nieuwe testjes in huis halen, misschien toch te vroeg getest afgelopen woensdag. Heb met mezelf afgesproken om zondagochtend met ochtendurine te testen, als dat nodig is.

Vriendje praat nog steeds niet tegen me, word er nu een beetje moe van (en ontzettend gespannen). Ik wacht totdat hij de eerste stap zal zetten, maar dan kan ik lang wachten vrees ik.
In principe zijn standaard huishoudklusjes wel redelijk verdeeld (60/40) maar alle overige dingen zoals de tuin, kasten uitruimen, dingen ophangen etc. maakt hij zich totaal niet druk over. Waarom moet ik altijd eerst vragen of hij iets wil doen?Grrr

Slaap lekker iedereen, morgen weer een (mooie) dag.

x

BQ1986
14 August 2009, 23:32
Hopelijk alsnog een positieve test het weekend peach! Zou geweldig zijn :)

Klote dat je vriend nog steeds niet met je praat.. Kan hij dat zo lang volhouden of naja jullie allebei? Ik zou na een uur al gek worden ;)

Succes dit weekend!

Spring
15 August 2009, 09:11
Beebwish: fijn dat er een afspraak is gepland nu, dan zit er in elk geval schot in. Hopelijk kan het onderzoek snel gedaan worden en weet je snel waar je aan toe bent. Heel veel succes en sterkte natuurlijk. Hopelijk heb je ook wat afleiding.

Sonja: ik zou toch maar eens een testje doen, ik weet dat je geen valse hoop wilt, maar de kans lijkt me steeds groter worden, zeker omdat je al een licht tweede lijnte had. Succes in elk geval en we horen het hier vast wel!

Peach: als je morgen gaat testen, kun je dan niet beter vantevoren proberen je problemen met je vriend op te lossen? Ik wil me er niet mee bemoeien, maar wie weer als eerste gaat praten is misschien minder belangrijk als een babytje van jullie samen in jouw groeit..? En als je morgen positief test, is dat denk ik een belangrijk moment in jullie leven, en ik denk dat het zonde is als jullie je dat moment met ruzie herinneren. Succes met de test en de rest in elk geval

tweety1982
15 August 2009, 09:16
Zon: jeetje zeg dat he zoveel erger is en je dus niet weet wat er gebeurd is allemaal:( sterkte meid!

idd wendy streep=streep..spannend zeg!!

tam: hahaha alleen een bed :P das bijna alles wat je nodig heb he om zwanger te worden in huis..haha

peach: allereerst sterkte meid. en om je vragen te beatwoorden. Mijn man werkt full time, ik nu 4 dagen en dat word iets minder ( omdat ik baan zoek alsvast voor de kids straks en de hond)..ik doe daardoor meer huishouden, maar mijn man werk vaker storingen af op zijn werk dus verdiend weer meer geld voor ons en doet de handige dingen, dus zo vervdelen we het.
Hij is niet bezig met zwanger worden, hij denkt zo van...komt wel goed, niet teveel aan denken..dus ja dat vind ik wel jammer..dat deel moet ik echt delen hier en met vriendinnen.

hoe houden jullie dat vol zou er idd ook gek van worde en zelf mar gaan praten..jeetje zeg :)

lyn ik was ook onregelmatig toen ik zwanger werd in ronde 3!, dus het moet ook lukken dan..alleen moet je miss iets meer tekenen van je lichaam zoeken die je eisprong aangeven...komt echt wel goed!

wendyl: GEFELICITEERD!!!

ik plas altijd na het vrijen, moet ook altijd plassen:P

H83: hoest nu meid? klote zeg die pijn:( sterkte!! en niet schuldig voelen hoor, het is voor jou ook niet leuk!

beebwish; mooi dat je een onderzoek krijgt maanden, heel veel succes alvast..

beebwish1982
15 August 2009, 09:18
Lin:

We gaan in ieder geval dit weekend lekker weg. Weliswaar met de hele familie. ( ouders en zus met 2 kleine kindjes)
Maandag heb ik als het goed is mijn eisprong dus we gaan toch proberen te klussen en dan zien we wel wat er uit het onderzoek komt.

Ik hou jullie op de hoogte!

Spring
15 August 2009, 09:22
Ja, dat is wel fijn, dan kun je in elk geval je gedachten een beetje verzetten. Heel veel plezier in elk geval en ik zal aan je denken maandag!

H83
15 August 2009, 09:33
Het gaat sinds vandaag weer beter, ben in ieder geval al met stukken minder hoofdpijn opgestaan, dus het zal nu wel aan z'n eind zijn dat..... ik baal er altijd zo ontzettend van, dat komt omdat ik 2x voor lange tijd in de zw heb gezeten (burn-out en op het randje) je wilt niet weten hoe er gekletst wordt bij mij op het werk! Ik weet het, moet me er niets van aantrekken maar soms vind ik dat zoooooooooooo lastig!! ;)
Maar goed, ik heb een hele lieve teamleider vol begrip, en uiteindelijk ben ik helemaal niemand uitleg verschuldigd.

@ Peach...... ik snap je gevoel van niet willen beginnen met praten, herken dat maar al te goed. Maar in sommige gevallen denk ik echt 'dan moet ik maar de wijste wezen' en wel gaan praten, je kan je dan uitleggen hoe je je voelt, helemaal in deze situatie?? Sterkte in ieder geval!!

Peach
15 August 2009, 09:56
Beebwish: succes met het onderzoek en veel klusplezier in ieder geval. Een weekend is heeeerlijk toch?

Tweety: mijn vriend is ook veel minder bezig met zwanger worden, dus ik begrijp je helemaal hoor. Als we erover praten dan merk dat hij er toch wel enthousiast over is en dat maakt het wel weer een beetje goed. Het zou zeker fijn als hij zijn gedachten hierover wat meer met mij zou delen. Het is in ieder geval fijn dat je hier je verhaal kwijt kan, bij mensen die in dezelfde situatie zitten.

Hier thuis is het nog steeds niet gezellig, denk dat ik maar een dagje naar mijn ouders ga of zo. Kan hij nadenken over alles en hopelijk zet hij dan eens een keer de eerste stap. Ik weet dat dit voor hem ook slopend is. Af en ruzie maken schijnt heel goed te zijn voor je relatie, maar dan kun je daarna toch gewoon weer samen verder. Even lekker bekvechten en dan weer uitpraten, dat is mijn idee.

Ik weet het even niet meer... :cry:

tweety1982
15 August 2009, 10:01
heey beebwish geniet er lekker van

he peach als jij zelf de eerst stap neemt, zal dat werken? ik hoop het zo het is zo vervelend,,succes!!

Peach
15 August 2009, 10:15
Ik ben altijd de eerste. Had hem al gezegd dat hij me weet te vinden wanneer hij weer normaal wil doen. Blijkbaar is hij nog niet zover.

tweety1982
15 August 2009, 10:58
heel erg jammer vind ik dat..knuff

Peach
15 August 2009, 21:36
Even lekker een dagje weg geweest, dan denk ik tenminste niet zo aan zwanger worden etc. Volgens ben ik ongesteld worden, de eerste tekenen (beetje bloed tijdens het afvegen) zijn er al. Is misschien maar beter ook, ga ik me weer wat fitter voelen tenminste. Even afwachten hoe het gaat lopen.

wendytje
16 August 2009, 07:29
Heeft iemand van jullie ervaring met temperaturen?
Hoeveel scheelt je temp ongeveer als je je ovulatie hebt?
Ik heb namelijk gaan idee. Ben hier gister mee begonnen.

tweety1982
16 August 2009, 09:57
hoi meiden

ik wil niet meer op alle topic actief gaan mee doen, wil wel mensen helpen met de ervaringen die ik geleerd heb hier, weer overbrengen aan meiden die pas begonnen zijn, en mensen feliciteren maar ik was hele weekenden bezig met alle antwoorden :P
dus als jullie me minder zien is het daarom...of je ziet me op 1982 forum of gestopt in maart...die twee zijn echt persoonlijk omdat ik gestopt ben in maat en 1982 geboren haha..

qua temp ik doe het ook sinds kort en las dat je temp NA je eisprong met 0,2 kan stijgen..dus 36.80 IPV 36.60..nu moet je wel elke dag zelfde tijdstip en VOOR het plassen enzo tempen..

je kan je ervaringen ook delen op het forum lijsten en grafiekjes...die je je ook in het lijstje bij dit forum..
http://zwangerworden.nu/forum/viewtopic.php?f=39&t=648
hier kan je dingen bijhouden en ook praten als er speciale dingen gebeuren...

fijne dag iedereeen

suc6 meid!!

troetelbeertje85
16 August 2009, 13:11
ben ongi geworden

op naar ronde 2

xxx

Sylverstertje
16 August 2009, 14:22
Het tweety,
Ik snap dat je keuzes gaat maken.
Ik moet volgende week weer gaan werken, dus dan heb ik ook minder tijd voor het forum... Ga het denk ik ook maar een beetje beperken tot een paar topics...

babe
17 August 2009, 15:41
Hee

Hier ben ik weer effe, wat kletsen jullie veel als ik weg ben :P
Wendyl van harte! Hoop dat iedereen zich snel net zo voelt als jij!

Ik snap er bij mij niets meer van. Heb mijn ei deze maand niet gevonden. Zit nu op dag 42 van mijn cyclus. Heb twee testen gedaan en beiden negatief. Toen ik vorige week maandag aan het klussen was, kwam er na afloop bloed mee. Dacht ongesteld te zijn geworden, maar het heeft niet doorgezet.
Wat zou dit nou zijn? En krijg ik dit nu elke maand? Ik heb echt een cyclus om gek van te worden! Mijn aantal dagen cyclus blijft alleen maar toenemen en hoor mensen zeggen dat je er niet veel bezig moet zijn, maar dat ik er wel mee bezig ben kan dit toch niet veroorzaken???

Spring
17 August 2009, 16:09
Beebwish: hoe is het met je?

Ik ben vandaag naar de dokter gekregen. Driedaagse antibioticakuur gekregen, dus hopelijk daarna, precies voor mijn vruchtbare daagjes, van mijn blaasontsteking af.

Iemand nog nieuws?

beebwish1982
18 August 2009, 12:13
Hoi Lin!

Ging goed hoor bij de huisarts. We hebben een potje mee en een formulier voor het ziekenhuis. Hij moet een afspraak maken om het langs te brengen. Dan krijgt onze huisarts de uitslag toegestuurd.

Ze begreep waarom we dit nu al willen testen ( ivm de hersteloperatie) maar zie wel dat het "normaal" pas na een maand of 9 gedaan wordt. Maar ja, wij hebben geen "normale" situatie.

Hij mag alleen tussen de 2 en 7 dagen geen zaadlozing hebben gehad. ( gisteren mij eisprong) dus dat wordt deze week niks in leveren.

Goed dat je nu medicatie hebt. Een blaasontsteking is niet fijn! ( ik spreek uit ervaring)

Spring
18 August 2009, 15:23
Ja, ik zou dan inderdaad ook even je vruchtbare dagen afwachten. Maar een paar dagen na je eisprong heeft klussen geen effect meer qua zwanger worden toch? Dus daarna kun je weer verder. Ik hoop voor je dat het allemaal een beetje snel zal gaan, zodat je binnenkort meer duidelijkheid hebt. Maar misschien is het deze maand al op de 'gewone' manier raak, dat zou helemaal mooi zijn!

Veel klusplezier in elk geval en sterkte met de rest van het onderzoek.

Ster
18 August 2009, 16:56
Hoi Babe,

Ik heb hetzelfde gehad als jij. Op een gegeven moment was ik er erg mee bezig. Vooral omdat ik al wel wilde maar m'n vriend nog niet. Ik had op het laatst een cyclus van 42 dagen en daar wordt je echt niet blij van. Toen ben ik op advies Etos Zwanger Worden gaan gebruiken en prompt heb ik nu al maanden een regelmatige cyclus van 29 dagen. Het is zelfs zo regelmatig dat ik de klok bijna kan zetten op de tijdstippen van ovulatie en ongesteld worden.

Weet niet of jij misschien al deze vitaminen slikt maar bij mij hielp het al om er 1 per dag te slikken. Nu we er sinds vorige week wat meer voor gaan, slik ik er 2 per dag.

Succes in ieder geval

wendytje
19 August 2009, 06:33
Herkent iemand van jullie dat ik mijn ovulatie niet kan vinden
met een ovulatietest, maar dat mijn temp wel omhoog is
gegaan? Dit is de eerste cyclus dat ik die test gebruik.

Lara
19 August 2009, 12:36
17-08-09 moest ongi worden maar nog niettttttttttttttt yupi

wendytje
19 August 2009, 14:10
hey lara!

das altijd mooi natuurlijk!
ga je testen?

Lara
19 August 2009, 15:34
jaaaaa ik ben nu op me werkk dus ik ga meteen naar de kruidvat hahahaha

ben zo happy :lol: :D :lol:

wendytje
19 August 2009, 15:45
succes!

lolala
19 August 2009, 16:39
kheb dit hoekje pas ontdekt ... het is toch anders zo voor je eerste gaan h!
Ik dacht dat het allemaal iets vlotter ging gaan...
Dan ben je tien jaar bezig om niet zwanger te worden en dan op het moment dat je wilt lijkt er nieeeeets te gebeuren.. voor wie is dit herkenbaar??

H83
20 August 2009, 19:36
jaaaaa ik ben nu op me werkk dus ik ga meteen naar de kruidvat hahahaha

ben zo happy :lol: :D :lol:

En??? :P :P

Sylverstertje
20 August 2009, 22:23
Dan ben je tien jaar bezig om niet zwanger te worden en dan op het moment dat je wilt lijkt er nieeeeets te gebeuren.. voor wie is dit herkenbaar??

JAAAAAAA
ik was altijd bang om toch zwanger te worden, wilde geen kinderen. Ik dacht zelfs toen ik jonger was om abortus te plegen als ik zwanger zou worden.
Nu denk ik: was ik gek ofzo? Zo'n mooi wondertje... Moet er nu echt niet meer aan denken om het ooit niet meer te willen... (behalve bij de bevalling denk ik hahahaha)

Ster
21 August 2009, 08:20
He Lolala,

Ja, dat is heeel herkenbaar. Nu baal ik er ook echt van dat m'n cyclus 29 dagen is. :D :D
En nog steeds vind ik het spannend. Lukt het wel?? Ben ik wel vruchtbaar?? En wat als ik zwanger ben?? En als er een baby is? Ik voel me nu af en toe nog wat onhandig als ik een baby in mijn handen gedrukt krijg en die begint te huilen. Hoe het is om een kindje op te voeden weet ik wel...ik ben al bij mijn vriend sinds zijn zoontje 3 is en hij woont bij ons. Maar met de eerst 3,5 jaar heb ik dus geen ervaring....

Shorty
21 August 2009, 18:02
Vraagje he: voel je uberhaupt iets als je "bevrucht" bent? Heb namelijk afgelopen dagen (mijn vruchtbare dagen) flink geklust en heb nu een last van mn onderbuik. Ik weet wel dat ik moet wachten...ga ook wel testen als ik niet op tijd ongesteld wordt,...maar ik ben gewoon benieuwd!

Ster
21 August 2009, 18:26
daar ben ik ook benieuwd naar.
afgelopen maand waren we er nog niet echt mee bezig maar hadden we wel sex gehad rond m'n eisprong en natuurlijk voelde ik van alles. Maar ik werd netjes op tijd ongesteld....helaas

tweety1982
22 August 2009, 06:31
hoi
volgens mij zijn die gevoelens zo licht dt ze lijken op ongesteldheid, je kan heel goed zwanger zijn zonder dat je iets mertk. sterker nog..1 maand dacht ik alles te voelen en was ik niet zwanger..andere maand dacht ik niet zwanger te zijn en was ik het wel :) dus wacht maar even af :)

Seemy
22 August 2009, 19:22

Dit is zeker heel herkenbaar voor mij!
Vanaf mijn 15e aan de pil geweest tot 7 maand geleden, nu 33. Toen zijn we gestopt omdat we er nu klaar voor zijn en er hopelijk een kindje gaat komen :D
AL DIE JAREN heb ik me echt suf gepiekerd, als ik een keer de pil te laat had genomen, of als ik aan de diarree was geweest, of had over gegeven na dat ik de pil had ingenomen, of ik niet zwanger zou zijn...
Achteraf had ik me nooit zo druk hoeven te maken, want nu zijn we al 7 mnd aan t klussen.

Ik had deze maand voor het eerst het gevoel dat ik misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn.
Ik voelde krampjes/onstuimig gevoel ofzo (kan t niet goed omschrijven) al ruim een week voordat ik ong moest worden en was moe...
Maar nu moet ik morgen ong worden, en volgens mij voel ik nu al gewoon de voortekenen van de menstruatie pijn.... :evil: :evil: :evil:
Wat jammer weer...

Peach
23 August 2009, 20:57
Hier weer eens een berichtje van mijn kant. Mijn vriend en ik hebben onze ruzie inmiddels bijgelegd gelukkig. We houden ontzettend veel van elkaar, alleen de communicatie kan soms een stukje beter. Hij is nu eenmaal erg gesloten en dat maakt het vaak erg lastig.

Het is inmiddels wel zeker dat onze 3 poging niet gelukt is :( We gaan dus door naar de 4e ronde.
Nog 1 dagje werken en dan heb ik lekker 3 weekjes vakantie! Omdat ik niet zwanger ben geworden, hebben we toch nog een reisje naar de zon geboekt. Misschien komt er volgend jaar wel niet meer van. Mijn vruchtbare dagen vallen ongeveer in deze periode, dus wie weet.....

zon
24 August 2009, 08:06
ow jammer peach! :evil: al doorgekomen dus?

Maare vakantie is meestal een goed moment om zwanger te worden!! :D

Spring
24 August 2009, 08:34
Beebwish: hoe gaat het? Is de klusperiode inmiddels voorbij en schiet het onderzoek en de uitslag al op?

lolala
24 August 2009, 09:26
Ja, je begint toch te twijfelen h: ben ik wel vruchtbaar of is er iets dat ik anders en/of beter kan doen? Je krijgt ook een enorme hoeveelheid informatie op internet die vaak onderling helemaal niet met elkaar overeenkomen... Mijn vriend en ik hebben nu in ronde drie besist om gewoon om de twee dagen te vrijen aangezien ik toch niet regelmatig ben en het dan ook gewoon lekker leuk blijft ;) Hoe doen jullie het en hoe denken jullie partners erover?

Spring
24 August 2009, 09:30
Ook wij laten de natuur nog even zijn beloop :-) Wij klussen nu elke dag (ik lees heel wisselende verhalen over om de dag of juist elke dag en we doen het liefst elke dag). Ik gebruik geen ovutesten of iets anders, maar probeer het cervixslijm in de gaten te houden.

Mijn vriend is er behoorlijk veel mee bezig en heeft er heel veel zin in. Hij vraagt steeds op welke dag ik dan zit en of ik al iets voel wat op een eisprong lijkt enzo. Ook let hij er op dat we niet twee keer op een dag mogen klussen in verband met de aanmaak van zaadcellen (hij vindt het allemaal ontzettend interessant). Hopelijk heeft het resultaat! ;-)

lolala
24 August 2009, 09:41
Ook wij laten de natuur nog even zijn beloop :-) Wij klussen nu elke dag (ik lees heel wisselende verhalen over om de dag of juist elke dag en we doen het liefst elke dag). Ik gebruik geen ovutesten of iets anders, maar probeer het cervixslijm in de gaten te houden.

Mijn vriend is er behoorlijk veel mee bezig en heeft er heel veel zin in. Hij vraagt steeds op welke dag ik dan zit en of ik al iets voel wat op een eisprong lijkt enzo. Ook let hij er op dat we niet twee keer op een dag mogen klussen in verband met de aanmaak van zaadcellen (hij vindt het allemaal ontzettend interessant). Hopelijk heeft het resultaat! ;-)

Dat klink me bekend in de oren hihi mijn vriend is er ook mee bezig en kijkt dan ook elke keer als mijn NOD nadert hoe mijn borsten zijn etc... deze maand was hij echt teleugesteld aangezien ik maar liefst 10 a 11 dagen te vroeg ongesteld was!! Ik zie er een beetje tegenop om met ovu-testen te beginnen daar je er da toch meer mee bezg bent niet!?

Spring
24 August 2009, 09:45
Ik wacht liever ook nog even, zeker omdat mijn eerste cyclus zo lang was, wil ik eerst weten hoe mijn cyclus is. Al hoop ik natuurlijk dat ik de ovutesten niet nodig zal hebben!

lolala
24 August 2009, 09:52
Ik wacht liever ook nog even, zeker omdat mijn eerste cyclus zo lang was, wil ik eerst weten hoe mijn cyclus is. Al hoop ik natuurlijk dat ik de ovutesten niet nodig zal hebben!

Joh 51 dagen is inderdaa lang...ben je aan het ontpillen?
Ik neem al een heel aantal jaar geen pil meer en ben ook onregelmatig!!

We hopen allemaal natuurlijk snel zwanger te zijn :D!!

Spring
24 August 2009, 09:55
Ik heb 17 juni mijn laatste pil gehad, dus ik hoop inderdaad dat dat de reden is van de lange eerste cyclus. De kans op zwangerschap was wel klein want we hebben het gedurende de dagen dat ik vruchtbaar dacht te zijn met condooms gedaan in afwachting van mijn eerste normale ongi, daarom voelt deze ronde pas als een echte ronde :-) Ik hoor van veel mensen dat de tweede cyclus korter is, dus hopelijk is dat bij mij ook zo. Ik vind het wel heel spannend of mijn eisprong n deze dagen komt, dan heb ik ook een duidelijkere NOD (als ik mijn eisprong voel). Voor de pil was ik heel regelmatig (7 jaar geslikt), dus ben benieuwd!

Ster
24 August 2009, 11:22
wij doen het momenteel eigenlijk alleen als we zin hebben en hebben nog geen vast ritme. Eerst maar ff zo proberen...