PDA

View Full Version : Zwanger worden van je eerste kindje

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30

VickyS
12 May 2010, 07:35
Bleh!! Wat ben ik misselijk vandaag... Zou het liefst gewoon in mijn bed blijven liggen :roll: Gelukkig de laatste werkdag deze week :D

hoe is het met iedereen? plannen voor het lange weekend? wij zijn vrijdag verplicht vrij, jullie ook of moeten jullie vrijdag weer aan het werk?

Mofie
12 May 2010, 07:44
Voor mij ook de laatste werkdag vandaag.
De meeste mensen om me heen moeten vrijdag werken maar vrijdag is mijn vrije dag i.p.v. vandaag.
Wel zo lekker een extra lang weekend!
Mannetje moet morgen en zondag wedstrijd motorcross rijden en zaterdag ga ik zwemmen voor de actie
tegen kanker/hersentumoren.
En... niet onbelangrijk.. we gaan vanaf nu voor het eerst zonder pil klussen :D

VickyS
12 May 2010, 07:54
oeh spannend Mofie!! hoop dat het snel raak is voor jullie!! klinkt als een sportief weekendje dan!

Mirre
12 May 2010, 08:48
Loesje: ja ik kan me nog zoooo goed herinneren dat je positief teste. Wat gek zeg, dat jij zo ver bent hielp mij eraan te herinneren dat ik nog steeds niet zwanger ben. Ach ja, mijn lichaam heeft er dit keer 3 maanden over gedaan om te ontpillen, kon ik ook weinig aan doen ;) Nu zit ik pas in de tweede échte ronde (want na het ontpillen) dus we zullen het zien :D Willen jullie trouwens weten wat het wordt, of houden jullie het een verassing?

Marissii doe je wel rustig aan meis!! Ik kan je maar al te goed begrijpen met de drukte op het werk, maar jij hebt een kleintje ook om voor te zorgen. Weten ze op je werk al dat je zwanger bent? Zo ja, goed aangeven hoor, als het te veel wordt!

Botske ik stuur je vandaag nog een reactie terug op je pb'tje ;) ben benieuwd wat de vk vandaag te zeggen heeft over je doorbraakbloeding.

Kruimeltje ik hoop dat jullie het kamertje helemaal niet on hold of wat dan ook hoeven te zetten!!

Vicky wij zijn niet verplicht vrij vrijdag, maar bij ons heet het wel een "brugdag". Iedereen mag dan vrij nemen zonder het te vragen, en het is meer een uitzondering dat er dan ook iemand op kantoor zit. Ik ben er dit keer ook niet :D Geen bijzondere plannen, donderdag komt Tammie van het topic "wist je dat" van dit forum gezellig met haar baby bij me buurten, vrijdag komt er een vriendin op visite en zaterdag ga ik op de baby van Tammie passen omdat ze uit eten gaan :D Heb ik erg veel zin in, lekker met die kleine knuffelen. Voor de rest nog geen plannen, we hopen op mooi weer zodat we met de motor op pad kunnen. En jullie? Hoe reageerde trouwens je mannetje op de positieve test?? :D

Mofie wat mooi hoor, zwemmen voor kanker en hersentumoren!! Ik heb helaas beide met beide ouders meegemaakt :cry: Mijn vader had terminale prostaatkanker en moeder een paar jaar daar voor een hersentumor. Wonder boven wonder (vooral bij mijn vader) zijn ze alle twee compleet genezen verklaard. Goede actie dus waar je aan mee doet!!

Janne26
12 May 2010, 08:51
@Vicky: Lekker hè. dat misselijk zijn! Bah!! Heb er vandaag ook heel erg veel last van :(
Maar je bent zwanger!! En dat is toch geweldig :D

Ik heb vandaag een avonddienst, morgen vrij en vrijdag moet ik ook weer gewoon werken.
Mijn vriend heeft wel een lang weekend. Lijkt me heerlijk, zit er voor mij helaas niet in. Ik werk in de zorg en dat gaat dus gewoon altijd door!

@pinkymeid: Je ongi duurt wel lang nu....balen joh! Hopelijk kunnen jullie snel aan de klus.
En leg in mei, maar een mooi ei ;)

@Tessa: Hoe is het nu met jou, meid? Gaat het al wat beter met je teen??

loesje80
12 May 2010, 08:58
Loesje: ja ik kan me nog zoooo goed herinneren dat je positief teste. Wat gek zeg, dat jij zo ver bent hielp mij eraan te herinneren dat ik nog steeds niet zwanger ben. Ach ja, mijn lichaam heeft er dit keer 3 maanden over gedaan om te ontpillen, kon ik ook weinig aan doen ;) Nu zit ik pas in de tweede échte ronde (want na het ontpillen) dus we zullen het zien :D Willen jullie trouwens weten wat het wordt, of houden jullie het een verassing?

Nu je het zo zegt, kan ik me ook weer herinneren dat ik positief testte en toch wel redelijk in de stress zat... met die woorden "zwanger" :oops: Maar meid, bij ons was het ook ronde 3 en voordat we voor het echie gingen was ik al 5 maanden nuva-ring-loos. Dus ik had mijn ontring-periode al wel gehad. Dus meis, als je nu zwanger bent, ben je alsnog sneller dan ik hoor ;-) Maar het blijft spannend...
We willen trouwens niet weten wat het wordt. Dat wilde ik voordat ik zwanger was niet weten en heb toen vriendlief overgehaald. Maar toen opeens in het uitgerekend in okt iedereen het wel wilde weten was ik toch wel een beetje om, ik wilde ook! 8-) Dus ik tegen vriendlief: We kunnen het bij de 20-weken-echo misschien toch vragen wat het wordt. Keek hij me aan: Maar ik ben er net aan gewend dat we het niet weten :? En sinds hij dat heeft gezegd heb ik een soort berusting. Vind het super leuk voor anderen als ze het weten, maar ik praat nu ook maar zo nu en dan in hij-vorm en dan weer in zij-vorm. Dan ben ik overal op voorbereid. Vandaag de zolder aan het opruimen, om daar een logeerzolder van te maken. Vriendlief vindt het nesteldrang, ik vind dat nesteldrang "schoonmaken" is en daar heb ik echt 0 behoefte aan, ik wil graag alles verbouwen :lol: :lol:

Veel klus-plezier, en veel geduld gewenst met je wachtweken (wat een crime blijven die!!!)

VickyS
12 May 2010, 09:09
ja Janne inderdaad! mij hoor je niet klagen hoor (ja een klein beetje dan...) ben heel blij dat ik zwanger ben dus die misselijkheid neem ik er graag bij, is alleen niet zo fijn... :?

Jessy, vriendje kon het eerst niet geloven maar kreeg toen toch een beetje traantjes in de ogen en hij is super lief voor me en knuffelt mijn buikje de hele tijd... :D Maar hij vindt het ook wel een beetje eng :)

Pinkymeid
12 May 2010, 10:40
@Janne: ja deze ronde duurt die weer lang echt gek maarja zijn dag 7 vandaag en hopelijk vandaag ook afgelopen het is niet meer heftig of niks beetje rozig bruin nu dus hopelijk afgelopen en inderdaad willen zo graag aan de klus hihi

Morgen naar de efteling en vrijdag word men ventje 30 jaar dus weer super weekendje tegemoed :D

blondiej
12 May 2010, 10:57
vinky: gefeliciteerd met je zwangerschap! geniet ervan! hopelijk is je misselijkheid ook snel over.

@ hier: niet meer ongesteld :D dus we kunnen deze maand voor het eerst aan de klus :lol:

VickyS
12 May 2010, 11:13
hey pinkymeid dan kom je vlak bij mij in buurt :D woon 10 min van de efteling :D veel plezier!!

Janne26
12 May 2010, 11:39
Leuk! Een dagje efteling :D Ik kan er altijd enorm naar uitkijken :D
Veel plezier, Pinkymeid.

Pinkymeid
12 May 2010, 12:30
hey pinkymeid dan kom je vlak bij mij in buurt :D woon 10 min van de efteling :D veel plezier!!

ooh leuk meid :D en dank je wel :D

Pinkymeid
12 May 2010, 12:30
Veel plezier, Pinkymeid.

ja ik ook meid :D en dank je wel en nu dat ik nog niet zwanger ben kan nog iedere attractie doen hihihi

Janne26
12 May 2010, 12:31
Veel plezier, Pinkymeid.

ja ik ook meid :D en dank je wel en nu dat ik nog niet zwanger ben kan nog iedere attractie doen hihihi
ja, jij bofkont ;) hahaha...

Pinkymeid
12 May 2010, 12:34
hier is mijn ongi lekker afgelopen joepieeeeee straks fijn aan de klus wwwhhhiiiiiiii :D

Janne26
12 May 2010, 12:35
hier is mijn ongi lekker afgelopen joepieeeeee straks fijn aan de klus wwwhhhiiiiiiii :D
hahaha....succes en geniet ervan ;)

Pinkymeid
12 May 2010, 12:54
Veel plezier, Pinkymeid.

ja, jij bofkont ;) hahaha...

hihihihihihihi :P

Pinkymeid
12 May 2010, 12:54
hahaha....succes en geniet ervan ;)

dat gaan we zeker en vast doen meid ;)

Tessa23
12 May 2010, 15:07
Dank je Janne , hier is alles oke , teen gaat goed , verder lopen gaat al prima , alleen dat dik zijn duurd nog wel ff denk ik.

Alleen nu zit ik dus met het hoesten al dik 4/5 weten , en moest ik maandag bloed prikken op kink hoest , nu belde ik vandaag , nee andere bloed uitslagen waren goed , en kink hoest was nog niet binnen , kon wel 10 werk dagen duren zei assistente.. dokter zegt na 2 dagen , die zegt dit..en ander lult weer wat anders.. lekker duidelijk he!

Chris1984
12 May 2010, 16:38
Hier even een ego berichtje, heb geen puf om op iedereen te reageren, sorry :(
Klussen hier even op een laag pitje helaas, heb een virus opgepikt wat op t werk heerst.
Dus nu koorts, misselijk en diarree en voel me mega slap, bah :(
Hopen dat het snel over is, als het goed is heb ik vrijdag of zaterdag mn ei, hoop wel dat
we tegen die tijd weer kunnen klussen..

Patries123
12 May 2010, 19:55
@ Tessa, fijn dat het beter gaat, maar inderdaad wel echt K*T dat ze niet ff wat duidelijker zijn over de uitslag enzo..

@ Cruesli, balen joh, veel beterschap!

@ Pinkymeid, klus ze!!!!! :mrgreen:

@ hier: zit nog te wachten en te wachten, maar volgens mij is mijn :evil: zich al aan het aankondigen. Heb vandaag de hele tijd zeurende pijn in me onderrug gehad wat af en toe doortrekt naar me onderbuik. Ook is mijn onderbuik een beetje hard en opgezet en heb ik veel witte afscheiding :oops: . Aangezien ik niet het idee heb dat ik zwanger ben ofzo, moet het wel mijn :evil: aankondiging zijn....

kruimeltje
12 May 2010, 20:35
@ Tessa, wat een onduidelijkheid. Kan me voorstellen dat je ervan baalt. Je wilt toch graag weten of het wel of geen Kinkhoest is.
Beterschap hoor. Hoop voor je dat het hoesten niet te lang meer duurt want na zoveel weken word je het denk ik spuugzat!

@ Cruesli, beterschap meid. Ik hoop voor je dat het snel weer over is zodat je wel rond je ei kunt klussen.

Sorry, het gaat hier op het topic af en toe zo snel dat het me niet altijd lukt om op alle berichtjes te reageren.

Nien
12 May 2010, 21:25
Goedenavond meiden, wat is er weer veel bijgepraat!

@pinkymeid, veel plezier morgen in de eftelingg, ga lekker genieten!!en veel plezier met klussen, gelukkig is je ongi afgelopen!!

@blondiej, veel plezier met klussen!!

@mofie, de pil is eruit zie ik!! veel plezier met klussen meid, hoop dat het snel raak is!!maar wat goed joh, zwemmen voor de actie tegen kanker/hersentumoren! Mijn vader is hier helaas in januari aan overleden!!

@jessy, jeetje allebei genezen van kanker, zooo dat is wel echt heel erg fijn!!

@cruesli, ik hoop voor je dat je je snel wat beter voelt meid!beterschap!

Mofie
13 May 2010, 10:35
@VickyS: Van harte met je zwangerschap! Super!

Inge79
13 May 2010, 10:36
@VickyS: Gefeliciteerd met je zwangerschap! geniet er van!

kruimeltje
13 May 2010, 10:39
Hier is het vloeien na de curettage ook alweer 2 dagen gestopt ... dus wij gaan ook maar weer beginnen met klussen en hopen op een snel en goed resultaat.

trompet82
13 May 2010, 10:56
Succes Kruimeltje!
Gefeliciteerd VickyS!

Hier nog geen ongi (zelfs geen voortekenen), dus nog maar weer geklust vanmorgen ;)
Durf eigenlijk nog geen test te doen, ben bang dat het nega is, want ik voel verder niks bijzonders.

34-31-.. (inmiddels dag 36 ronde 3...)

Nien
13 May 2010, 10:59
@vicky, gefeliciteerd meid!

@kruimeltje, succes meid!hoop dat je snel zwanger wordt en dat de zwangerschap dan goed verloopt!

@trompet, spannend!! duim duim duim..

VickyS
13 May 2010, 10:59
Dank je dames!!

oh Tessa das echt irritant ja, nu weet je nog niet wat het is...

ben hier ook flink verkouden aan het worden, keelpijn, hoesten, verstopte neus... niet echt fijn.. Gelukkig 4 dagen vrij kan ik lekker uitrusten :)

kruimeltje
13 May 2010, 11:02
Hier nog geen ongi (zelfs geen voortekenen), dus nog maar weer geklust vanmorgen ;)
Durf eigenlijk nog geen test te doen, ben bang dat het nega is, want ik voel verder niks bijzonders.

34-31-.. (inmiddels dag 36 ronde 3...)

Heb je enig idee wanneer je eisprong is geweest?
Of let je daar verder niet op?

trompet82
13 May 2010, 11:54
@Kruimeltje: nee geen idee... doen jullie allemaal ovu-tests?

kruimeltje
13 May 2010, 11:59
@ Trompet, ik ga ze wel weer gebruiken, maar dat kan nu nog niet. Ze geven nu nog vals positief omdat ik nog te veel zwangerschapshormonen in mijn lichaam heb. Nu hopen dat die hormonen snel weer weg zijn, want ze beïnvloeden nog steeds af en toe mijn smaak en ook nog af en toe misselijk :shock:

Maar zo te zien waren je vorige cycli steeds heel netjes, waarom doe je niet gewoon een zwangerschapstest.
Als je ervan uitgaat dat hij negatief is kan het alleen maar meevallen als hij toch positief uitslaat.

Bij de Kruidvat heb je goede goedkope testjes van het huismerk (2 voor 4,99).

Tessa23
13 May 2010, 13:38
Hoop snel dat jullie het geluk weer krijgen Kruimeltje met een wondertje!

Wij zijn gister lekker wezen eten bij de griek en s'avonds kroeg in geweest , Theo had gister en vandaag vrij dus dat is wel gezellig! Is niet laat geworden ofzo maar toch gezellig.

Fijne dag allemaal!

trisha
13 May 2010, 14:18
ik sluit me ook
aan
wij gaan binnen kort ook beginnen

Janne26
13 May 2010, 15:05
Hallo Trisha. Welkom hier en succes met zwanger worden, maar vooral ook veel plezier ;)

Chris1984
13 May 2010, 15:32
*zucht* nog steeds niet helemaal fit, maar volgens mn berekeningen zou mn ei op zaterdag vallen, dus wil vandaag wel echt perse aan de klus eigenlijk.
maar ja, die buikkrampen werken nog niet helemaal mee :roll: Heel irritant dit :roll:

Miekkie
13 May 2010, 15:47
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hiero, mijn vriend en ik hebben vorige maand besloten om ervoor te gaan.
Sinds die dag ben ik hyperdepieper.. heel gelukkig! :D

Ik ben 25 jaar en 2 maanden mijn vriend wordt bijna 29, en we hebben meer dan 6 jaar een relatie met elkaar.

Ik ben sinds begin april gestopt met de pil en heb geen geduld om mijn eerste menstruatie af te wachten dus we zijn al druk bezig.
Ik ben nog niet ongesteld geworden sinds de eerste week april, dit hoeft niks te betekenen aangezien ik erg lang de pil heb gebruikt en misschien mijn menstruatie nog op gang moet komen.. maar ik vind het allemaal enorm spannend en leuk.
Leuk om al deze reacties te lezen en met elkaar mee te leven.. ik wil me graag bij het clubje voegen ;)
Gr Miekkie

kruimeltje
13 May 2010, 16:31
@ Trisha, welkom hier. Wanneer gaan jullie beginnen?

@ Cruesli, waarom neem je niet een paracetamol? Dan voel je je waarschijnlijk weer wat beter en hoef je je ei niet te laten schieten deze ronde.

@ Mekkie, wekom hier. Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent. Heb je na het stoppen met de pil nog wel een onttrekkingsbloeding gehad?
En heb je enig idee hoe je cyclus was voordat je met de pil begon?

Spannend he allemaal? Maar je hebt vaak wel enig geduld nodig hoor om zwanger te worden.
Elke keer weer wachten. Eerst wachten op je ei-sprong, dan wachten op je NOD, dan wachten totdat je ongi weer afgelopen is (als die komt).
En als je dan een positieve zwangerschapstest hebt is het weer wachten ... wachten op de eerste controle, wachten op de echo, wachten totdat de spannende periode voorbij is, enz. enz.

Hier vandaag weer een ovu-test gedaan en daar kwam helemaal geen teststreepje op te voorschijn. Dus ik denk dat ik ze weer gewoon kan beginnen te gebruiken.
Hopen dat ik snel weer een eisprong heb en dat mijn cyclus weer goed op gang komt.

Patries123
13 May 2010, 16:33
Hoihoi

Hier nog steeds geen :evil: , wel nog steeds krampen, moe, wee-ig gevoel in me buik en nu ook hoofdpijn... Het zit er dus volgens mij echt wel aan te komen.. :cry: , maar ja, ga er ook niet echt vanuit dat het de eerste ronde gelijk raak is...
Nieuwe ronde nieuwe kansen he... En heb nog een paar dagen tot mijn NOD, maar hoop niet dat ik me zo lamlendig blijf voelen tot het is doorgezet...

@ Trisha en Miekkie, welkom en heel veel succes met zwanger worden

@ Kruimeltje, inderdaad, rondom het zwanger worden en zijn wordt echt je geduld op de proef gesteld. Voel jij je alweer wat beter, zowel geestelijk als mentaal zeg maar?

kruimeltje
13 May 2010, 16:38
@ Patries, ik ben nog wel erg moe. En mijn emoties wisselen nog een beetje.
Jantje huilt, Jantje lacht zeg maar ... maar dat zal ook nog wel even tijd nodig hebben denk ik.

Wat ik wel merk is dat mijn ongeduld weer terug begint te komen ... ik wil gewoon weer verder met zwanger worden maar ik heb nog geen idee wat mijn cyclus gaat doen en dat vind ik wel lastig ... maar ja dat hoort er ook gewoon bij.

Patries123
13 May 2010, 16:55
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Je wilt het nu gewoon "afsluiten" en gewoon weer verder.... Maar het zal nu inderdaad nog wat onduidelijker zijn allemaal hoe je lichaam erop reageert.
Gun het gewoon nog ff de tijd (makkelijker gezegd dan gedaan) maar dan kan je lichaam ook nog ff lekker herstellen en tot rust komen.

En je zal daarna best snel weer zwanger zijn, heb wel eens gehoord dat je kort na een zwangerschap nog vruchtbaarder bent, dus hoop dat dat voor jou zal gelden

Pinkymeid
13 May 2010, 18:34
hallo meiden, helaas vandaag niet efteling geweest, hoe meer we reden richting efteling hoe harder dat het regende dus zijn we terug gekeerd en gaan we zodra we het zonnetje zien schijnen :D morgen de verjaardag van mijn vriend vieren hij word 30 jaar :D en natuurlijk lekker klussen he

kruimeltje
13 May 2010, 19:18
Alvast gefeliciteerd met je mannetje, Pinkymeid. Hopen dat het zonnetje ook nog gaat schijnen.
Want dit is weer om depri van te worden.

Chris1984
13 May 2010, 19:19
@kruimeltje: ik ben niet zo voor de paracetamollen. Wil juist mn weerstand omhoog krikken en dan is het juist beter om mn afweersysteem zelf even goed aan de gang te zetten i.p.v. meteen alles te onderdrukken met een paracetamol. Vandaag gaat t wel iets beter dan gisteren, dus morgen gewoon weer aan de klus!

Miekkie
13 May 2010, 19:23
@ Patries (en de rest), ja ik heb wel een bloeding gehad begin april alleen was allemaal oud bloed en maar 3 dagen, direct na het stoppen van de pil.. is dat gek? mijn cyclus was heel normaal voorheen rond de 28 dagen en erg regelmatig.

We proberen het eerst te laten gebeuren en niet met ovu testen erbij.
Hoe doen jullie dit?

kruimeltje
13 May 2010, 20:34
@ Miekkie, volgens mij komt zo'n korte bloeding wel vaker voor na het stoppen met de pil.
Als je eerst altijd een cyclus van 28 dagen had, heb je kans dat je deze nu weer terugkrijgt.

Ik ben meteen na het verwijderen van mijn spiraaltje begonnen met ovu-testen.
Ook omdat we i.v.m. onze leeftijden (ik 36, bijna 37 en manlief 38) geen tijd willen verspillen.
Met andere woorden we willen er alles aan doen om zo snel mogelijk zwanger te raken.

Tessa23
13 May 2010, 23:34
Ik zal ook weer eens ovu testen bestellen ja bij matcare.. wil ze vanaf dag 15 toch gaan gebruiken weer.. hopelijk word mn cyclus wat korter weer..

Morgenvroeg gelijk HA eens ff bellen of ze al bloeduitslag van kinkhoest binnen hebben..zo niet zit ik er nog het hele weekend mee met het hoesten dan.. pff slaap nu alweer niet.. ga zo wel weer proberen hoor.

Nieuwe meiden welkom en veel succes met zwanger worden !

Janne26
14 May 2010, 07:31
@Miekkie: Welkom hier. Hoop voor je dat je snel zwanger bent.
In ieder geval succesn en veel plezier hier op het forum. Gezellig dat je mee komt kletsen :D

@pinkymeid: jammer dat je niet bent gegaan naar de efteling. Ik moest er gisteren nog wel ff aan denken. Het regende hier zo en dacht ik: pff...je zal maar in de efteling zijn, net als pinkymeid ;) hihihi....

@hier: Nog steeds hetzelfd eigenlijk. Begin mezelf bijna een oude zeur te vinden. Elke octend weer misselijk en ik blijf maar zo vreselijk moe! Was dat maar eens over, dan kunnen we echt gaan genieten. maar.....woensdag de 1e echo! :D Ik vind het nu al spannend als ik eraan denk.

Janne26
14 May 2010, 07:32
jeetje!! :oops: excuses voor alle typefouten :|

Steef
14 May 2010, 07:51
Heee Janne!!
Wat spannend je eerste echo!!!!
ik merk ook dat ik sinds 2 dagen steeds moeier wordt!!!
Misselijkheid zakt ook minder snel weg.
Wij gingen gisteren de voorraad kast opruimen nou daarna was ik zo moet dat ik op de bank in slaap viel :?
En eten verdraag in niet zo goed, vooral in de avond niet, het eten zit me bijna de hele avond dwars.
Maar we blijven het leuk vinden :P

Hayden
14 May 2010, 08:14
heey meiden,

Wij zijn ook bezig van voor ons 1e kindje.
Ben in maart gestopt met de pil.
Ben nu al 5 dagen over tijd maar had eerder deze week een negatieve test dus zit nog in volle spanning!!
Een aantal van jullie hier ken ik wel uit andere topics maar toch nog ff kort voorgesteld!

Liefs hayden

VickyS
14 May 2010, 11:31
Welkom alle nieuwe meiden en succes met zwanger worden!

Pinkymeid, jammer dat je niet geweest bent maar het was hier idd k*tweer :o

Janne bijna eerste echo!! Echt spannend! En die schrijffouten steek je maar op je zwangerschap ;)

hier ook elke ochtend en avond misselijk en MOE! zou de hele dag kunnen slapen... :oops: en ben flink verkouden :(

trisha
14 May 2010, 12:44
hoe zit dat nou met die foliumzuur
wanneer moet je dat nou gaan slikken en tot hoelang
want overal staat t ergenst anders

kruimeltje
14 May 2010, 12:56
hoe zit dat nou met die foliumzuur
wanneer moet je dat nou gaan slikken en tot hoelang
want overal staat t ergenst anders

Advies is om zodra je gaat proberen om zwanger te raken (liever zelfs een maand daarvoor al) te beginnen met het slikken van foliumzuur.
Hier kun je mee stoppen als je 3 maanden zwanger bent. Maar soms adviseert de gyn of vk om de hele zwangerschap door foliumzuur te slikken.
Je mag ook gewoon de hele zwangerschap door foliumzuur blijven slikken, dat kan geen kwaad.

In sommige gevallen, bijv. als er bepaalde afwijkingen in de familie voorkomen en bij vrouwen met epilepsie en sommige andere aandoeningen wordt een extra hoge dosis foliumzuur geadviseerd.

Als je hier meer over wilt weten kun je altijd contact opnemen met je huisarts, je verloskundige of je gynaecoloog.
Sommige verloskundigenpraktijken hebben ook voorlichtingsmiddagen/avonden voor stellen/vrouwen met een kinderwens, waar dit soort zaken ook wordt uitgelegd.

Pinkymeid
14 May 2010, 13:31
@kruimeltje: dank je wel meid :) en inderdaad echt depri weer dat die zon maar snel komt

@Janne: fijn dat je aan me gedacht had meid maar echt dat weer was echt helemaal niks zeker niet voor daar rond te lopen

@vickys: ja echt vies vuil k"t weer bah bah

hier alles super goed he, zijn aan de klus wel al 2 dagen achter elkaar geklust maar nu gaan we er een dagje tussen laten hihihi hadden ook al een week niets meer gedaan dus even bijgeklust hahahahaha :p

Patries123
14 May 2010, 18:17
@ hayden, heej jij ook hier, gezellig!!!

@ Janne, jeetje meid, alweer je 1e echo, kan me nog herinneren dat we een van de eerste op het maartforum waren en nu al je eerste echo, gaat echt snel!!!! Hoop dat je je wel snel beter zal gaan voelen, je bent bijna door de misselijkheidsfase heen volgens de boeken...

Hier: Nog steeds geen ongi..... Toch wel spannend aan het worden (al denk ik nog steeds dat ik ongi wordt hoor)

trisha
14 May 2010, 19:20
spannend allemaal zeg

Tessa23
14 May 2010, 19:26
Fijne avond allemaal !!

Lees morgen even bij..

VickyS
15 May 2010, 10:36
Goedemorgen iedereen, slapen jullie nog?? ;)

Hoop dat vandaag het zonnetje zich even laat zien, hebben een kinderverjaardag vandaag... Iedereen een leuke zaterdag gewenst en tot snel!!

xxxx

kruimeltje
15 May 2010, 12:17
Hier weer een klein beetje zon vandaag. Gelukkig maar.

Net de boodschappen in huis gehaald. Morgen weer asperges eten. Lekker met zalm en aardappelpuree. mmm

Nu weer onderuit op de bank want ik merk dat ik echt moe ben als ik iets heb gedaan.

@ Patries, wanneer mag je testen van jezelf?

Hier net weer een negatieve ovutest, maar mijn temp laat ook nog geen eisprong zien.
Dus nog even geduld hebben.

Wel een brief gehad van het ziekenhuis. Ik mag 17 juni terugkomen voor nacontrole.
Komt goed uit want we vertrekken 22 juni voor een weekje vakantie en ik wilde graag voor die tijd op controle zijn geweest.

Chris1984
15 May 2010, 17:38
Sjong :( Kreeg net te horen van ons mam (die niet weet dat wij bezig zijn met zwanger worden) dat mn nicht zwanger is. Meteen al in de 1e ronde.
En ben me toch jaloers :oops: Vreselijk, wij zitten nu in ronde 4, wat wel niets zal worden omdat ik kei slap ben vanwege een virus/bacterie. We
klussen wel rond mn ei, maar ja, dat zal mn lichaam vast niet pikken ;) En dan wil ik super blij zijn voor hun, maar ben dr gewoon stikjaloers van, ik
wil het ook zo graag :|

Steef
15 May 2010, 19:21
Heeej Hayden jij ook hier!! Gezellig!!

@ Cruesli wat balen meis kan me goed voorstellen dat je er zo over denkt :D een troost ik ben ook zwanger geraakt in een periode dat ik helemaaaaal niet lekker was maar toch was het raak!!

Patries123
16 May 2010, 10:24
@ Kruimeltje, volgens mijn banner mag ik vandaag testen, maar dat doe ik (denk ik) nog niet
Ik krijg liever de bevestiging dat ik NIET zwanger ben dmv mijn ongi en niet door een nega test. Ik ga dus denk ik pas over een paar dagen testen (hopen dat ik het volhou), omdat ik nog steeds wel denk dat ik ongi ga worden. Tenslotte pas mijn 2e cyclus op eigen kracht dus kan best langer duren. Mijn ei was duidelijk 2 of 3 mei, dus het zou wel een dezer dagen moeten komen....

Chris1984
16 May 2010, 14:13
Nou zwanger worden in mei zal er wel niet meer inzitten :( Door het ziekzijn 3 dagen niet kunnen klussen. Eergister en gister wel geklust. Gister had ik wel een dik vet positieve ovu test, maar goed, kan goed zijn dat mn ei natuurlijk allang weer weg was (zou vrijdag anders nog een kansje geweest zijn?).
Naja we zien het wel weer, vandaag is mn ovu test nog wel licht positief, maar niet meer zo'n dikke streep als gisteren. Vanavond toch voor de zekerheid nog maar een keer aan de klus, voel me gelukkig al wel iets beter. Klussen is fijn, maar wel iets minder fijn als je toch niet helemaal fit bent. Mega sippe gevoel van gister na het nieuws van mn nicht is gelukkig beetje afgezakt. Zou zo gaaf zijn als we wel deze ronde raak schieten, dan zijn we samen zwanger! Maar ik ga er echt absoluut niet vanuit.

Nog een vraagje trouwens. Stel, je test 1 dag na je NOD positief, reken je dan dat je al 4 weken zwanger bent? Vanaf eerste dag laatste menstruatie zeg maar? Is toch eigenlijk raar, want je bent toch pas vanaf je ei zwanger, dus zou dan toch pas 2 weken zijn? Of ben ik in de bonen?

@patries: ik hoop het voor je meid! Succes met afwachten ach, anders gooi je er gewoon een testje tegenaan, dan heb je wel meer zekerheid als dit afwachten!

kruimeltje
16 May 2010, 14:46
Cruesli, volgens mij is je eisprong meestal pas als je ovutest weer negatief wordt. Dus dan zou die nog moeten komen.
Vrijdag klussen geeft dus nog een kans. En anders vandaag nog een keer proberen ... niet geschoten is zeker weten mis ;)

En over je vraag hoe je moet rekenen ... inderdaad je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Dan zou je dus al 4 weken zwanger zijn. Helemaal met jouw mooie rondes.

Eigenlijk ben je inderdaad pas 2 weken zwanger, maar de eerste 2 weken krijg je cadeau.

Chris1984
16 May 2010, 15:04
Oke dus dat zou betekenen dat ik vandaag of morgen pas mn eisprong heb?
Omdat de test gister super positief was en vandaag het testlijntje wel goed zichtbaar was,
maar net iets minder dik dan de controle lijn..
Zal het manlief influisteren dat hij de komende dagen nog even aan de slag moet ;)

kruimeltje
16 May 2010, 15:10
Het lijkt er inderdaad op dat je dan pas vandaag of morgen je eisprong hebt.
Dus hup ... aan de klus ;)

Pinkymeid
16 May 2010, 16:58
hallo meiden en hoe gaat het hier, met mij is alles goed alleen we zijn weer goed bezig hihihi alweer twee dagen achter elkaar geklust zo zou ik deze ronde echt niet zwanger geraken hihihi maarja deze avond niks en morgen ook niks pas dinsdag weer hihi beetje ons zelf straffen haha normaal woensdag of donderdag men ei

Patries123
16 May 2010, 18:50
@ Cruesli, haha ja vind het ook spannend. Elke keer als ik naar toilet ga denk ik: ff checken, maar nee hoor, nog steeds niks. En heb toch echt al vanaf donderdag ofzo gerommel in me buik. Mijn ongi heeft nooit zo'n lange aanloop nodig gehad. Verwacht nog steeds niet dat ik zwanger ben dus wacht nog een paar dagen af. Misschien als ik woensdag of donderdag nog niet ongi ben dat ik me toch aan een test ga wagen... Dan is het in ieder geval het "zou het?" gevoel uitgesloten, of bevestigd :mrgreen: hihi

En trouwens... Je kan je ei ook goed controleren dmv van je afscheiding he... Tenminste, zo heb ik hem afgelopen keer zeker weten gevonden!!! Scheelt je weer ovu testen ;)

@ Pinkymeid, You Go Girl hahahahaha, lekker klussen! Mei wordt JOUW maand!!!

Patries123
16 May 2010, 18:53
Wel grappig trouwens,

Mijn vriend is niet zo'n prater maar vandaag zei hij ineens "Misschien zit er wel wat in je oventje, zou toch wel leuk zijn"

hihihi vond het een hele aparte benaming voor een baarmoeder :mrgreen:

jollyjo
16 May 2010, 19:28
@cruesli, dat van die 2weken extra heb ik een keer opgezocht. Vroeger wisten ze niet precies wanneer de eisprong was en daarom rekenden ze vanaf je laatste menstruatie. Nu weten ze dat wel, maar ook dat kan nog wel iets verschillen, daarom houden ze die 2 weken extra er gewoon bij.

@ PAtries, voor jou spannende dagen. Ga je ook nog testen?

Patries123
16 May 2010, 19:30
@ Jollyjo, Ga waarschijnlijk donderdag pas testen. Heb even een globale berekening gemaakt. Heb 2 of 3 mei mijn ei gehad. Tussen de 14 en 16 dagen later worden je ongi. Ik zou dus uiterlijk 19 mei ongi moeten worden dus 20 mei is dan mijn 1e dag overtijd....

Maarre... wel spannend inderdaad...

Kitty24
16 May 2010, 19:31
Nou meiden helaas vanmorgen toch ongesteld geworden :( na 37 dagen dus hetzelfde als vorige maand...
Had deze maand ovutesten gebruikt maar helaas niet raak... op na ronde 5...

Patries123
16 May 2010, 19:33
Zonde kitty,
Hopelijk volgende ronde meer geluk!

Kitty24
16 May 2010, 19:36
Ja helaas had ook nergens last van geen krampen niks

kruimeltje
16 May 2010, 19:42
Jammer Kitty dat je ongi om de hoek is komen zetten.
Hoeveelste ronde zit je nu?

Wordt er hier op het topic eigenlijk ook een NOD lijstje bijgehouden van de meiden die hier meeschrijven?

Ik weet het even niet meer hoor :oops: maar ik vind het altijd wel handig om te zien wie er wanneer ongeveer haar NOD heeft.
Soms staat het wel in de onderschriften, maar niet bij iedereen.

Patries123
16 May 2010, 19:44
Let's start one!

16-05.....Patries123 (27jr)......ronde 1...... 1e kindje

kruimeltje
16 May 2010, 19:51
NOD.......Naam.............Leeftijd.....ronde..... ..............kindje
16-05.....Patries123......27 jr.........ronde 1................1e kindje
??? ........Kruimteltje.....36 jr.........ronde 5 (1 na mk)...1e kindje

dianaa
16 May 2010, 20:35
..............dianaa..........26jr..........ronde4 .....................1e kindje

blondiej
16 May 2010, 20:42
4-6 blondiej, 22 jaar, ronde 1, 1e kindje

blondiej
16 May 2010, 20:46
oeps vergeten te kopieeren, hier opnieuw:

..............dianaa..........26jr..........ronde4 .....................1e kindje
4-6.........blondiej.........22jr......... ronde1..................1e kindje

Chris1984
16 May 2010, 21:15
29-05.....Cruesli...........26jr..........ronde 4................1e kindje

Mezelf er ook even bijgezet! Ben vandaag iets opgeknapt, dus vanavond even uit eten geweest en bij schoonoma langs. Ben nu wel super moe, maar wil perse klussen vanaaf. Dus nu ff rustig forummen, dan even iets leuks qua lingerie uit de kast trekken en dan manlief ook even zo ver krijgen, maar dat is meestal niet zo'n probleem. Afgelopen 2 dagen ook al geklust, maar vanavond ook maar even voor de zekerheid. De 1 zegt om de dag is beter, de ander zegt ik heb elke dag geklust en toen zwanger geworden. Kweet het ook niet. Deze keer zetten we even alles op alles en elke dag even zorgen voor een nieuw leger zwemmertjes zo rondom mn ei ;)

Patries123
16 May 2010, 21:19
@ Cruesli: Have Fun!!!! ;)

Tessa23
17 May 2010, 00:21
hey meiden , ben er ook weer .. druk weekend gehad.. wel gezellig!!

zal me ff bij t lijstje voegen..alleen geen idee wanneer mijn nod is omdat ik vorige keer een hele lange ronde had.. haha

???.........Tessa...........24jr..........ronde 7...................1e kindje

Tessa23
17 May 2010, 08:40
uitslag binnen en heb WEL kinkhoest.. niet verwacht eigenlijk.. maar nu hopen dat er snel wat voor krijg.. en misschien vriend ook die hoest ook..

loesje80
17 May 2010, 08:56
Jeetje Tessa, wat heftig!!! En dat na je teen... Maar je hebt me straks toch een weerstand, en als je lichaam dan klaar is met de kinkhoest bedenkt het vast dat het klaar is voor een mini-mensje in je buik!!!
Heel veel Beterschap!

jollyjo
17 May 2010, 09:00
@ Tessa, mooi balen dat je kinkhoest hebt. Hopelijk krijg je er snel iets voor waardoor je snel weer beter voelt. Gaan ze je vriend nu ook testen?

Tessa23
17 May 2010, 09:14
Weet niet hoe dat zit , HA zou mijn vandaag bellen en bespreken van hoe of wat , ben benieuwd of vriend ook bloed moet prikken.. want omatje van hem en vriend hoesten allebei zo.. en dat hebben hun nou nooit..

VickyS
17 May 2010, 09:20
oei oei Tessa toch... Zit je allemaal niet mee he! nu maar hopen dat het snel over gaat. Krijg je daar gewoon medicijnen voor?

Janne26
17 May 2010, 09:21
Tessa: mooi balen zeg, dat je kinkhoest hebt. Ik wens je veel beterschap!

Hier druk weekend gehad en dat merk ik nu. puf puf ;)
Heb ondertussen m'n eerste positiebroek. Heerlijk! M'n gewone broeken kan ik bijna niet meer aan, zitten echt te strak :|
Maar........nog maar 2 dagen tot de echo en als alles dan goed is gaan we het niet meer geheim houden. Hoef ik m'n buik ook niet zo in te houden en te verstoppen ;)
Kan niet wachten!! :D

jollyjo
17 May 2010, 09:24
@ Janne, die positiebroeken zitten veel lekkerder he. Veel minder druk op je buik. Spannend je eerste echo woensdag. Hoe laat moet je?

Janne26
17 May 2010, 09:37
@jollyjo: ja, die broeken zijn zalig! Ik liep laatste dagen met een stukje elastiek tussen knoop en knoopsgat, maar dat was ook niet alles. Ga straks ff kijken voor nog een extra positiebroek :D Woensdag heb ik om 10.10u intake + echo. Ik vind het zo spannend!! pff...
Hoe gaat het met jou??

Tessa23
17 May 2010, 09:54
Ik heb geen idee wat ik er voor krijg , HA zou mij bellen vandaag , misschien werd ik daarom niet ongi ? omdat mn lichaam toch bezig was met de kink hoest? haha heel vaag

kruimeltje
17 May 2010, 09:59
@ Tessa, vervelend meis dat je Kinkhoest hebt.
Krijg je nu medicijnen? En wat is verder het vooruitzicht?

@ Janne, spannend je echo over twee dagen.
En inderdaad positiebroeken zitten veel lekkerder als je zwanger bent.
Ik snap ook niet dat vrouwen het zichzelf aandoen om zo lang in hun eigen broeken te willen blijven lopen terwijl er echt hele leuke positiekleding te koop is.
Je buik heeft gewoon die ruimte nodig, ook als je nog niet zo lang zwanger bent.

Tessa23
17 May 2010, 10:01
Ik weet niet wat HA wil , hij zou vandaag bellen , maar voor dat hij belt is de dag denk ik ook al om en blijf ik maar zitten met het hoesten , vooral nu heb ik ook pijn rechts onder mn borst..

jollyjo
17 May 2010, 10:32
@ Janne, met mij gaat het goed. Mag niet klagen eigenlijk. Mijn rug protesteert wel wat vaker, dus moet hier op kantoor gewoon veel bewegen en zitten afwisselen en dan is het wel te doen. Het weekend kwam ik er achter dat mijn enkels ook wat dikker zijn geworden, dus ik ga waarschijnlijk vocht vasthouden, maar dat zien we dan wel. Ik heb 3 broeken en die wissel ik wat af, want zoveel wil ik niet aanschaffen voor die korte periode. Ze zijn duur genoeg haha. Wel veel shirtjes, maar die kun je ook gewoon en maatje groter kopen en het is tegenwoordig al vrij wijd, dus dat is dan wel weer makkelijk.
Om 10 uur is ook wel een mooie tijd, hoef je niet de hele dag te wachten.

@ Kruimeltje, inderdaad is er veel leuke positiekleding te krijgen, vind het alleen jammer doordat er positie voor staat, dat je gelijk veel meer moet betalen.

kruimeltje
17 May 2010, 10:37
@ Kruimeltje, inderdaad is er veel leuke positiekleding te krijgen, vind het alleen jammer doordat er positie voor staat, dat je gelijk veel meer moet betalen.
Ga eens bij de Miss Etam kijken, daar is de positiekleding niet duurder dan de normale kleding.
Zelf vond ik de prijzen daar nog wel meevallen.

Nu zitten mijn positiekleren weer in een doos, maar ik hoop dat ik ze snel weer aan mag.

jollyjo
17 May 2010, 12:05
@ Kruimeltje, Miss Etam is inderdaad niet zo heel duur, alleen het filiaal bij ons heeft niet heel veel keus, dat verschilt ook nog per filiaal.
Ik hoop ook dat je snel je kleren weer aan kunt. Hoe voel je je nu?

kruimeltje
17 May 2010, 12:15
Ik voel me wel weer wat beter.
Emotioneel alles weer iets beter onder controle en dit weekend geen onverwachte huilbuien meer gehad gelukkig.
Verder vrijdag nog wel buikpijn gehad maar een warmwaterzak heeft wel geholpen om het te verlichten.

En ook nog erg moe ... alle vermoeidheid komt er nu uit. Dus deze week blijf ik nog in de ziektewet.
Morgen wel even naar het teamoverleg om koffie te drinken met de naaste collega's, anders wordt de drempel zo hoog om weer naar het werk te gaan.
Zal ook wel weer even emotioneel horen ... maar dat hoort erbij.

Ondertussen lekker een vakantie geboekt voor eind juni.
Even ertussen uit ... weer naar Egypte waar manlief gaat duiken en ik weet nog niet wat ik ga doen.
Dat laat ik even afhangen van waar ik precies in mijn cyclus zit .. ik durf nu echt geen enkel risico meer te lopen.

17 juni heb ik een controle afspraak bij de gyn. Dan vraag ik of ze een echo wil maken om te zien waar ik in mijn cyclus zit.
Want 22 juni vertrekken we (als de vulkaan geen roet/as in het eten gooit).

Nu even lekker onder de zonnebank ... daar zal ik ook wel weer een beetje van opknappen hoop ik.

Pinkymeid
17 May 2010, 13:34
hallo meiden is echt veel bijgekletst ik hou het gewoon allemaal niet meer bij hihihi, hier is alles goed morgen terug klussen heb tegen men ventje gezegt en nu even wachten want woensdag of donderdag is mijn ei hihihi nu morgen klussen en donderdag en hopelijk zijn er genoeg zaadjes die overleven voor als woensdag men ei zal hebben

daarnet ook goed nieuws gekregen ben al een stap dichter bij het worden van een onthaalmoeder :) nu komen ze binnenkort kijken naar het huisje

jollyjo
17 May 2010, 13:56
@ Kruimeltje, fijn dat het wel weer iets beter gaat. Het heeft toch echt tijd nodig om alles een plekje te geven en ik snap wel dat je toch snel weer zwanger wilt worden. Lekker dat jullie nog een weekje naar Egypte gaan, is ook wel even lekkere afleiding. Groot gelijk dat je nog even in de ziektewet blijft. Gewoon toegeven aan je moeheid, je lichaam heeft het blijkbaar nodig bij het herstel.
Was de zonnebank lekker?

Wij gaan 19 juni op vakantie, maar gewoon met de auto, dus wij hebben gelukkig geen last van die stomme wolk.

@ Pinkymeid, wat fijn dat je weer een stap verder bent. We je al op wat voor termijn ze je huis komen bekijken? Is dat dan het laatste of moeten er dan nog meer dingen gebeuren??

Pinkymeid
17 May 2010, 14:06
@Jollyjo: ze bellen me voor een afspraak te maken voor te kijken naar het huis en daarna word ik weer opgebeld voor een volgende gesprek en dan weet ik niet

Patries123
17 May 2010, 17:30
@ Kruimeltje, fijn dat je je weer wat beter voelt...

@ Janne, je kan ook is kijken op Hm.com, weet van me vriendin dat hennes & mauriitz ook leuke dingen heeft voor een redelijke prijs...

@ Pinkymeid, hopen dat ze snel een bod zullen doen

@ Tessa, jeetje wat een gedoe. Eerst je teen, nu kinkhoest.... Volgende keer zwanger ;)

@ Hier, nog geen ongi, wel raar gevoel in me buik, en ben moe... (maar ben van nature al een erg lui persoon en heb standaard een maandag depressie hihi) Pfff. had het niet van mezelf verwacht maar ooooooh wat zou ik graag al testen hihi, nog ff volhouden...

Pinkymeid
17 May 2010, 18:11
@patries: hihihi wij gaan ons huisje niet verkopen hihihi ik ga onthaalmoeder worden ze hebben me vandaag opgebeld dat ik een zeer positief gesprek heb gehad met hun en dat ik binnenkort word opgebeld om men huisje te komen controleren als er voldoende veiligheid is :D

ik duim voor je meid dat je positief zult testen :D

Patries123
17 May 2010, 18:24
oooh hahahahha wat stom van mij!!! Maar..... wat is een onthaalmoeder dan eigenlijk????

Janne26
17 May 2010, 20:21
@patries: bedankt voor je tip. Alleen heb ik een wat grotere maat (46/48) nodig en dat hebben ze niet altijd bij h&m. Maar ik zal even kijken. :D

Patries123
17 May 2010, 21:25
@ janne, oh die hebben ze vast wel... (denk ik)
Je kan ff op de site kijken. Daar hebben ze volgens mij wel een flinke collectie....

Shop ze!

VickyS
18 May 2010, 07:56
haha patries.. een onthaalmoeder is een oppasmoeder. Taalverschil tussen NL en BE :D

hier nog steeds flink verkouden en word dat hoesten nu wel een beetje beu!! heb vanacht bijna niet geslapen (en vriendlief ook niet :? )

Nien
18 May 2010, 08:15
goedemorgen meiden,

ik ben een tijdje niet op het forum gweest! er is ook weer veeels teveel gekletst, teveel om terug te lezen haha!! hoe gaat het allemaal met jullie?

@kruimeltje, wat fijn dat je je weer wat beter voelt!! en lekker naar egypte lees ik, even eruit lekker joh even ontspannen!

@hier, ik ben eergister ongi geworden, mn cyclus is korter geworden maar denk dat hij nu stabiel is!! en ik denk dat het ontpillen eindelijk klaar is,want jaha ik heb mn hevige krampen weer terug (wat ik de afgelopen maanden niet had). heb gister hele dag in bed gelegen haha, manlief heeft me verzorgd. kruikje elke keer warm gemaakt!! nou op naar de volgende ronde maar weer !

kruimeltje
18 May 2010, 09:57
Nien, vervelend hoor dat je je ongikrampen ook weer terug krijgt na het ontpillen.
Rustig aan wachten tot je ongi weg is en daarna weer aan de klus voor de volgende ronde.

Chris1984
18 May 2010, 11:30
Ennnn ik zit weer op het wachtbankje :roll:
Wat vind ik dat toch irritant elke keer. Nog 11 dagen tot mn NOD! Gelukkig wel een vrij drukke week voor de boeg, dus dat scheelt hopelijk iets. Vandaag hele dag al vage buikkrampen, maar zal wel niets zijn, zal beetje vroeg zijn voor innesteling lijkt me?
Naja, ik wil mezelf echt niet gek gaan maken, we zullen wel zien!!

Mirre
18 May 2010, 13:53
Goedemiddag meiden!! Hoe is het met iedereen hier?

Allereerst alle nieuwe meiden welkom hier en vooral veel plezier met zwanger worden!!

Janne meis morgen je eerste echo!! Wat spannend zeg!!

Pinkymeid ik zie dat je vandaag vermoedelijk je eisprong hebt, veel plezier met klussen!!

VickyS hoe gaat het met je meis? Voel je je al hartstikke zwanger, of niet ;)

Nien jeetje zeg je vader overleden aan kanker afgelopen januari :( bij dit soort berichten besef ik me terdegen wat een godswonder het is dat ik ze alle twee nog heb. Rotziekte is het, bah!! Nu in mijn omgeving zijn er 2 jonge mensen die er aan gaan overlijden... Een meisje van 16, had vorig jaar wat last van haar been... Bleek een plekje te zijn, weggehaald. Bij scan daarnaast bleek ze een plekje in haar longen te hebben. Daar waren ze nu nog mee bezig te bestrijden, toen ze last kreeg van haar nek. Daar was eerder nooit wat van te zien, en nu ineens zit het in haar merg en kreeg ze te horen dat ze nog maar 6 weken heeft. Brrrr. En een van de beste vrienden van vriendlief, die net een kleintje heeft (1 maand oud) heeft de ziekte van hutchkin (geen ideeee hoe je dat schrijft). Dat is niet te bestrijden, en je wordt er niet oud mee... Hij heeft max 5 jaar, of 10 als hij geluk heeft. Dan ga je goed begrijpen dat je elke dag vol uit moet genieten, en dingen niet moet laten liggen tot morgen!! Balen trouwens zeg dat je ongi bent geworden :( maar wel fijn als je lichaam inderdaad ontpilt zou zijn nu!! Voelt helemaal schoon dan hé, dat had ik ook, na ronde 3.

Cruesli je hebt trouwens je ei binnen 24 tot 48 uur na een pos ovu test. Dus ik denk dat je helemaal prima geklust heb ;) vervelend is dat wachtbankje hé? Helaas niets aan te doen :evil: samen komen we de tijd wel door meis!! Nog even volhouden.

..............dianaa..........26jr..........ronde4 ..................1e kindje
???.........Tessa...........24jr..........ronde 7..................1e kindje
28-05......Jessy...........26jr..........ronde 5..................1e kindje

loesje80
18 May 2010, 14:31
Voor alle meiden die (bijna) in hun klusdagen zitten, dit lijkt me een geschikte locatie ;-)
http://i39.tinypic.com/15x8iz6.jpg

Mirre
18 May 2010, 14:45
Voor alle meiden die (bijna) in hun klusdagen zitten, dit lijkt me een geschikte locatie ;-)
http://i39.tinypic.com/15x8iz6.jpg

Whahahahaha http://img.photobucket.com/albums/v608/witchy_mirage/smiley_lol.gif

jollyjo
18 May 2010, 15:03
@ Loesje, waar heb je die bar opgedoken hahahaha, wat een goeie!

blondiej
18 May 2010, 17:02
en patries?? je hebt vandaag getest toch.....ik zit hier in spanning te wachten, hihi! duim voor je

blondiej
18 May 2010, 17:03
en patries?? je hebt vandaag getest toch.....ik zit hier in spanning te wachten, hihi! duim voor je

leuke foto trouwens haha, hier idd druk aan de klus, heb deze dagen ook ergens m'n ei:D

Tessa23
18 May 2010, 17:13
ben ook benieuwd!!

Pff die kink hoest is irritant hoor.. nu ook gekneusde rib van al dat gehoest , en geloof me dat doet meer pijn als die pin die ik in mn teen had haha.. vannacht dus NIET geslapen , ben nu al zo lang wakker , val wel steeds weg maar geef ik niet aan toe anders slaap ik weer niet vannacht..ga wel ijsje halen zo hahaha

Pinkymeid
18 May 2010, 17:34
oooh hahahahha wat stom van mij!!! Maar..... wat is een onthaalmoeder dan eigenlijk????

een onthaalmoeder zorgt bij haar thuis voor kindjes waarvan de ouders werken zijn :D

kruimeltje
18 May 2010, 18:15
Het lijkt weer drukker te worden op het wachtbankje. Succes met wachten dames.
We duimen weer voor een paar positive testen na het wachten.

@ Jessy en Nien, het is zo'n oneerlijke ziekte ... gelukkig zijn er steeds betere behandelingen.
Maar helaas gaan er nog steeds (te) veel mensen dood aan kanker.

Gelukkig heb ik in mijn naaste familie niet zoveel ervaring met kanker. Bij ons komen er meer hart en vaatziekten voor.
Mijn vader moet ik helaas ook alweer 12,5 jaar missen. :(

@ Loesje, Leuke foto. Maar ik klus liever in mijn eigen huisje ;)

@ Tessa, weet je nu al hoe de behandeling verder gaat?
En moet je vriend ook getest worden? En je oma?

Tessa23
18 May 2010, 18:39
Kruimeltje , nee ze doen er helemaal niks aan , moet vanzelf wachten tot het over is.. en kan dus gemiddeld 100 dagen zijn volgens HA, en mocht oma en Theo over 2 weken ook nog hoesten dan moeten hun bloed prikken, maar ben gelukkig nu niet meer besmettelijk.

ananta
18 May 2010, 18:56
Hoi meiden,

even voorstellen. Ben 28 jaar en vanaf 13 april gestopt met de pil. Eerste ronde 30 dagen. Wij gaan ook op voor ons eerste kindje. Hoop dat ik hier ook mee kan kletsen.
..............dianaa..........26jr..........ronde4 ..................1e kindje
???.........Tessa...........24jr..........ronde 7..................1e kindje
28-05......Jessy...........26jr..........ronde 5..................1e kindje
13 -06.....Ananta.........28jr..........ronde 2..................1e kindje

VickyS
18 May 2010, 18:59
haha Loesje, waar bevindt dit cafe zich?? ;)

Jessy, soms voel ik me wel zwanger maar soms voel ik ook helemaal nix, en dan word je weer een beetje bang dat het allemaal niet goed zit ofzo... 1 juni moet ik naar de vk en dan wss snel daarna de echo en pas dan kan ik genieten denk ik..
wel heel veel plassen, soms misselijk na het eten, mijn (.)(.) staan op springen (en heb al een grote C) en steekjes.
maar dat nemen we er graag bij :D

Mirre
18 May 2010, 19:13
Tessa nou dan zit er in ieder geval nog één positieve kant aan je kinkhoest... onbeperkt ijsjes eten!! :D

Kruimeltje jeetje, 12,5 jaar al weer :shock: das niet niks zeg!!! :( omdat het in de familie zit, moet jij je dan ook vanaf een bepaalde leeftijd regelmatig laten controleren, zoals ze wel bij kanker in de familie doen?

Ananta welkom hier en vooral veel plezier met zwanger worden!

VickyS 1 juni zeg, dan moet je nog wel even wachten!! Tja, zo ben je klaar met wachten op je NOD en zo moet je wéér wachten :|

@ hier: ik ga zo een lekkere chocolade cake bakken :D Iemand een stukje? ;)

Tessa23
18 May 2010, 19:35
Jaaaaaaaaaaa Jessy lekker , heb hele dag al zin in lekkere dingen , door die vreemde nacht denk ik haha

Mirre
18 May 2010, 19:42
Whahaha Tesssa, hij zit nu in de oven ;) over 50 min is ie klaar :D

Tessa23
18 May 2010, 19:45
oooo dat red ik wel hoor.. lopend.. met mn ribben hahaha eet ik hem wel helemaal op he! :P

Mirre
18 May 2010, 19:46
Als je het helemaal tot hier lopend red, vind ik wel dat je hem in zijn geheel verdiend hebt ;)

kruimeltje
18 May 2010, 20:07
@ Ananta, welkom en succes met zwanger worden.

@ Jessy, gewoon gezond proberen te leven en zorgen dat ik niet te dik/zwaar word.
Verder regelmatig bloeddruk en cholesterol laten controleren en niet roken.

Mijn gewicht is nu goed (BMI van 24,4) en ik rook ook al 13 jaar niet meer.
Mijn cholesterol was de laatste keer ook netjes. Alleen mijn bloeddruk was de laatste keer wat hoger, maar dat was toen ik voor mijn curettage in het ziekenhuis was dus dat is ook niet zo vreemd.

En doe maar een stukje chocoladecake, misschien helpt wel om me weer wat beter te voelen.
Bezorg je ook aan huis? Heb er namelijk de puf niet meer voor om naar De Meern te rijden. ;)

Patries123
18 May 2010, 20:15
Nou meiden, ben net pas thuis dus kan nu pas reageren enne...

IK BEN ZWANGERRRRRRRRRRRRRRR!!!!

Echt bizar!
Vanmorgen 7 uur getest (hele operatie trouwens nog met dat pipetje 4 druppels mikken, met het slaap nog in me ogen)
Test op de tv kast in de slaapkamer gelegd en 2 paar ogen die strak de wekker in de gaten houden. Na 4 min zei mijn vriend. Pak hem alvast zonder te kijken en leg hem wat dichterbij. Ik uit bed, pak die test WIL er niet op kijken, maar DOE het toch echt roep: "IEEEEh het zijn 2 strepen". Dikke strepen
Mijn hart sloeg over...

Na ongeveer 15x "Dit kan niet, dit kan niet, zo snel al, dit kan niet" geroepen te hebben, Gelijk de tweede test gepakt, operatie opnieuw uitgevoerd, en ja hoor ook de tweede keer verschenen er 2 dikke strepen.... Pfffff

Tja en dan moet je je gaan haasten om naar je werk te gaan... hihi

Mijn vriend heeft vanmiddag ook 3 testen van CB gehaald (sjeeee, wat duur!) omdat ik nu ook echt het woord ZWANGER wil zien staan, dus morgenochtend nog ff een keer testen....

Donderdagmiddag word door mijn huisarts gebeld en dan gaan we eens kijken wat we nu allemaal moeten doen

Kan het nog echt niet bevatten...

Mirre
18 May 2010, 20:16
Whahaha zal de postduif een stukje laten sturen ;)

En anders zal ik een verpakt plakje op de rug van een van de katten binden en die naar je sturen ;)

Patries.... :o :o :o :o :o

Van harte gefeliciteerd meis!!!! Wat ongelofelijk goed!!!! Geniet ervan!!!!

Patries123
18 May 2010, 20:18
@ Jessy, ja dat is inderdaad PRECIES het gezicht wat ik vanmorgen ook had... hahahahah en nog af en toe hoor!!!!!

Tessa23
18 May 2010, 20:44
Patries , gefeliciteerd!!!! geniet er van ! xx

kruimeltje
18 May 2010, 20:54
@ Patries, wat fijn. Lekker hoor meteen in de eerste ronde raak!
Gefeliciteerd en ga lekker van je zwangerschap genieten!

@ Jessy, postduif is aangekomen ... mmm ... cake was heerlijk ;)

blondiej
18 May 2010, 21:31
jeej!! patries wat super voor jullie!! gefeliciteerd! heerlijk meteen de 1e ronde al! hopen dat al die vruchtbaarheid hier overslaat op de rest 8-) :lol: geniet ervan!

jollyjo
19 May 2010, 07:14
@ Patries, SUPER!! Gefeliciteerd zeg! Die verbazing duurt ook nog wel even hoor hihi, voor je het goed beseft, maar geniet er van!!

Steef
19 May 2010, 07:20
Heeeej Patries gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!
En wij maar in spanning zitten haha!!
Zo leuk!! Zo herkenbaar dat je meerdere testen doet en echt zwanger wilt zien staan :D
Oeps ik moet de huisarts ook nog op de hoogte brengen bedenk ik me nu.

Janne26
19 May 2010, 07:47
Patries!! Goed gedaan joh!! Lekker hè, meteen de eerste ronde raak. Jammer, dat dat niet voor iedereen zo mag zijn....
Geniet ervan, meid!! :D :D :D

Oh..ben zo blij voor je!

VickyS
19 May 2010, 08:34
:o patries :lol: :lol: Gefeliciteerd meid!! Wat een vruchtbaar stel zijn jullie ;)

Jessy hoe was de cake? lees het nu pas anders had ik gisteren wel effe langs willen komen :P

Pinkymeid
19 May 2010, 09:56
@patries: een super dikke proficiat meid met je zwangerschap ben erg blij voor je

gisteren lekker naar de efteling geweest en toen we terug waren dachten we zo laten we iets geks doen hahaha we hebben geklust in onze caravan hahaha op onze vruchtbaarste dag hihihihi nu maar hopen natuurlijk dat de zaadjes hun best gaan doen heb vandaag men ei nog niet gevoeld maar we gaan gewoon lekker doorklussen vandaag niet maar morgen dan weer wel :D

Mirre
19 May 2010, 10:07
:o patries :lol: :lol: Gefeliciteerd meid!! Wat een vruchtbaar stel zijn jullie ;)

Jessy hoe was de cake? lees het nu pas anders had ik gisteren wel effe langs willen komen :P

Whahaha woon je dichtbij dan? ;)

Vriendlief vind hem heerlijk, ik vind hem iets minder. Heb nu namelijk voor het eerst de choco cake van "home made" geprobeert, maar vind die van een ander merk toch lekkerder. Hou namelijk van van die somige oma cake achtige caken :D

Denk dat ik hierna een chocoladetaartje ga maken :D Of weer eens een appelkaneel cake, das ook al weer effies terug.

Vanavond zelf pizza maken!! Heb ik zin in!! Lekker pastasaus over het deed heen, vegetarisch gehakt, mozarella in plakken snijden en er op, ananasstukjes, paprika er op... Hmmmm :D :D

VickyS
19 May 2010, 11:14
Hmm klinkt heerlijk!!

Nou in Tilburg maar voor chocolade cake heb ik het er wel voor over... ;)

Mirre
19 May 2010, 11:31
Whahaha nou kom er dan maar een keertje uit Tilburg voor langs ;)

Maken we er gelijk een hele dag van, beginnen we met vers gebakken choco cake en de rest van de dag alleen maar lekkere "slechte" dingen ;)

Doen we dan wel als we allebei zwanger zijn, kunnen we helemaal los gaan onder de smoes van "ja maar ik moet veel eten want ik ben zwanger" mhoehahaha :lol:

VickyS
19 May 2010, 11:52
hahaha oke, deal ;) snel zwanger worden dan he!! :D

Mirre
19 May 2010, 11:54
Whahaha we doen ons best ;)

Laat mezelf natuurlijk niet meer voor de gek houden, maar heb best wel wat aparte kwaaltjes!! Dus laten we het hopen, dan plannen we snel een cake-date ;)

Patries123
19 May 2010, 16:14
@ Alle dames, bedankt voor jullie lieve berichtjes
Het begint hier langzaam door te dringen, vanmorgen CB test gedaan en binnen 2 min stond er "zwanger"

Nu hopen dat het goed blijft gaan...

Ik zei gisteravond nog wel op de bank tegen mijn vriend: Wat is het eigenlijk oneerlijk. Ik raak gewoon de eerste ronde zwanger (waar ik overigens natuurlijk heel er blij mee ben) maar er zijn zoooo veel stellen die zoooo ontzettend lang bezig zijn en elke maand weer teleurgesteld worden. Ik vind dat echt heel erg. :cry:
Ik hoop echt dat het wachten voor iedereen uiteindelijk beloond zal worden....

Mirre
19 May 2010, 19:41
Meisje wat een lief berichtje toch van je! Jij hoeft je écht niet schuldig te voelen hoor!! Jij kunt er toch niets aan doen? Enige wat jij nu moet doen is lekker genieten ;) En met zijn allen gaan we er gewoon van uit dat alles goed blijft gaan! Dikke knuffel!

Pinkymeid
19 May 2010, 19:50
@Patries: wat erg lief van je meid, maar maak je daar maar allemaal geen zorgen over :D we raken allemaal wel eens een keertje zwanger geniet maar lekker van je zwangerschap :D

vandaag wat lichte soort ongi krampjes gehad en wat steekjes denk dat dit men ei is geweest, deze morgen kon ik wel nog draadjes trekken van men witverlies toch nog maar geklust vandaag konden het niet laten en als we deze ronde niet zwanger zijn dan hebben we te veel geklust

Patries123
19 May 2010, 20:04
@ Jessy en Pinkymeid: Oooh genieten doe ik zeker wel, maar je wordt wel EXTRA dankbaar dat het bij ons de eerste keer gelijk raak is

@ Pinkymeid, Draadjes trekken RULEZZZZZ, zo heb ik het ook herkent en je ziet het resultaat... :mrgreen:

Steef
19 May 2010, 20:06
Ik zei gisteravond nog wel op de bank tegen mijn vriend: Wat is het eigenlijk oneerlijk. Ik raak gewoon de eerste ronde zwanger (waar ik overigens natuurlijk heel er blij mee ben) maar er zijn zoooo veel stellen die zoooo ontzettend lang bezig zijn en elke maand weer teleurgesteld worden. Ik vind dat echt heel erg. :cry:
Ik hoop echt dat het wachten voor iedereen uiteindelijk beloond zal worden....

Nou ik heb preciesssss het zelfde gesprek gehad met mijn vriend, zoooo dubbel he!!

Babs1
19 May 2010, 20:31
Tot nu toe is het 3x zo geweest dat ik elke keer na ongeveer 21 dagen 1 dag roze afscheiding had en daarna was het weer weg. Afgelopen keer is de menstruatie wel goed op gang gekomen en ook precies op tijd. Ik was 8 dagen lang ongesteld. Nu is het zo dat er deze maand helemaal niks is gekomen en ben nu 11 dagen overtijd. Heb last van vlagen misselijk vooral s'avonds als ik in bed lig en elke keer een opgezette buik alsof ik heel veel gegeten hebt. Heb op dag 7 overtijd een test gedaan en ook vandaag op dag 11 overtijd weer. Beide negatief. Heb beide keren getest met de clearbleu test met een duidelijk venster waarop staat wel of niet zwanger.
Heb veel gelezen dat de test vaak nog niet aanslaat vanwege het te lagen hcg gehalte dus hoop natuurlijk op iets anders maar ik ga er niet vanuit. Hoevaak komt dat uberhaupt voor? Zit ik nou nog steeds in een ontpillingsfase of niet? Ik had wel verwacht dat als de eerste menstruatie op gang was dat het weer soepel zou verlopen.

Krijg hier net al de rest de zenuwen van. Het is ook voor ons de eerste keer. Wat duurt dat allemaal lang he?

Groetjes,
Babs.

kruimeltje
19 May 2010, 20:37
@ Babs, heb je wel met de eerste ochtendurine getest?
De CB testen werken het beste met ochtendurine.

Je kunt anders ook de goedkope testen (2 voor 4,99) van Kruidvat Huismerk proberen, die zijn erg gevoelig.

Ik hoop voor je dat je een dezer dagen positief test ... en anders dat je ongi doorkomt zodat je verder kunt met een nieuwe cyclus.

Babs1
19 May 2010, 20:48
Hi Kruimeltje,

Bedankt voor je reactie!
Ik staat op dat je de hele dag kunt testen maar ik heb voor de zekerheid allebei de keren inderdaad met ochtend urine getest.
Zijn die van kruidvat echt beter? Ik heb al heel veel gelezen dat iedereen iets met die van de kruidvat heeft.
Scheelt ook erg kwa prijs zie ik :D

Ik hoop ook maar dat ik of een dezer dagen ongesteld word of gewoon een positieve test want dit schiet niet op :x

kruimeltje
19 May 2010, 21:45
Ik had met die van de Kruidvat al 4 dagen voor mijn NOD een positieve test ... dus ik vind ze behoorlijk goed.
Ik gebruik ze nu ook om te controleren of het HcG al uit mijn lichaam verdwijnt.
Stom hoor om nog steeds positief te testen terwijl je weet dat je niet meer zwanger bent.

Babs1
19 May 2010, 22:01
Ja kan me wel enigzins voorstellen dat het vreemd is om te testen terwijl je niet meer zwanger bent.
Lijkt me een naar gevoel.
Ik hoop voor je dat het snel weer raak zal zijn en dat alles gewoon goed gaat!
Ben wel benieuwd hoe het afloopt en zou het leuk vinden als je me op de hoogte houd :roll:

kruimeltje
19 May 2010, 22:11
Ja kan me wel enigzins voorstellen dat het vreemd is om te testen terwijl je niet meer zwanger bent.
Lijkt me een naar gevoel.
Ik hoop voor je dat het snel weer raak zal zijn en dat alles gewoon goed gaat!
Ben wel benieuwd hoe het afloopt en zou het leuk vinden als je me op de hoogte houd :roll:

Ik blijf gewoon hier op het forum schrijven, dus je kunt me volgen ;)

Babs1
19 May 2010, 22:23
ik hou je in de gaten ;) hahahaha

KlapRoos
19 May 2010, 22:25
Hoi dames,

Ik (34 jr.) probeer ook zwanger te raken, wat helaas tot nu toe niet is gelukt (17e poging). We zijn al langer dan 1 jr. bezig. Ik zat er in het begin niet zo mee, maar ik merk dat het voor mij ieder maand steeds moeilijker wordt om de teleurstellingen te accepteren.
Erg frustrerend is dat. :(

kruimeltje
19 May 2010, 22:26
Hoi Klaproos, welkom hier op het forum.
Al in de 17e ronde ... ik kan me voorstellen dat de teleurstelling dan elke maand heel groot is.
Ben je al bij een huisarts of gynaecoloog geweest om te laten controleren of er een oorzaak is dat het niet lukt?

Babs1
19 May 2010, 22:37
Ik vraag me inderdaad ook af of je naar de huisarts bent geweest. Vervelend dat lange wachten.

KlapRoos
19 May 2010, 22:38
Dank je ;)

Ja wel, ik was door mijn h-arts naar het z-huis, nadat de sperma van mijn man wat zwak bleek te zijn. De fertiliteitsarts zei echter dat ik mij niet druk moest maken en dat het niet zo'n grote probleem hoeft te zijn. De bloedonderzoek en de uitstrijkje blijken allemaal goed te zijn. De arts zei in februari dat we het nog een aantal maanden moesten proberen. Ze zouden weer ergens in de zomer contact met mij opnemen en dan gaan ze pas verder kijken hoe het ziet met de eileiders end.
Het is heel vervelend om te moeten wachten, terwijl niet alles onderzocht is. En in de tussentijd krijg ik vrolijke berichten van vriendinnen (die al reeds kinderen hebben), dat ze zwanger zijn (na een 1e / 2e poging). Erg leuk voor ze...

Mirre
20 May 2010, 08:25
Allereerst Babs en Klaproos welkom hier!!

Klaproos wat een rare arts zeg!! Je bent al 17 rondes bezig, kom op zeg, dan kan hij je toch niet zo laten gaan? Tja, en dat terug bellen van die ziekenhuizen, dat ken ik :| Misschien met je aan je ha om een second opinion vragen voor een andere fertiliteitsarts en eisen dat je de hele mikmak aan onderzoeken wenst. 17 maanden vind ik lang genoeg geweest voor je! Er zijn er genoeg die met véél minder maanden al de hele mikmak krijgen namelijk.

Janne26
20 May 2010, 08:37
@klaproos en babs: Welkom hier!! Leuk dat jullie mee komen kletsen.
Klaproos: jeetje zeg, al ronde 17! Snap dat de teleurstellingen steeds groter worden :(

Mirre
20 May 2010, 08:44
Goedemorgen Janne!! Hoe gaat het met je? Nog veel last van moe zijn en misselijkheid?

Janne26
20 May 2010, 09:01
Goede morgen! Lief dat je ernaar vraagt :D
De misselijkheid is de laatste dagen een stuk minder, maar moe ben ik nog wel zeg! Bah bah....heb echt een middagdutje nodig ;)
Maar gisteren hebben we gezien waarvoor we het doen! :D Dus dat is helemaal niet erg.

Hoe gaat het met jou, Jessy?

Mirre
20 May 2010, 09:15
Ja dat is waar! Je had gisteren je eerste echo! Ik neem aan dat alles dus goed is gegaan :D Heb je ook een mooie echo foto die je hier kan / wil showen? Hebben jullie ook al naar het hartje geluisterd? Gaaf hoor :D

Wel fijn dat je al een stuk minder misselijk bent. Tja en die vermoeidheid, die zal helaas alleen maar erger worden vrees ik voor je. Neem dan maar lekker middagdutjes hoor, het schijnt dat heel veel rust en slapen heel goed is voor een beeb.

Hier alles goed, zit weer op het wachtbankje... Volgende week vrijdag NOD, zal mij benieuwen. Heb deze ronde voor het eerst geen gebruik gemaakt van ovu testen, had gewoon geen zin in dat gedoe! Gek hé? Want ben normaal echt een controlfreak. Gelukkig heeft mijn lijf het allemaal zelf prima aangegeven. Uiteraard heb ik al weer last van kwaaltjes, de meeste zijn toch wel gebruikelijk voor mij om last van de hebben vanaf een dag na mijn ei. Of de rest wat te betekenen heeft, daar zullen we helaas nog even op moeten wachten. Duim je voor me? Ben er overigens zelf vrij rustig onder, komt misschien ook omdat het voor mij deze maand niet per sé hoeft. We gaan namelijk 10 juni 3 weken op vakantie, en als ik 28 mei pos test, dan ben ik bang dat mijn vakantie niet zonder spanningen gaat zijn. Want óf ik zit in spanning of het wel goed blijft gaan óf het gaat mis en dan zou het al helemaal een domper op de vakantie geven. Maar ach, een kindje is altijd welkom natuurlijk, en die spanning heb ik er dan wel graag voor over als het daadwerkelijk raak blijkt te zijn ;)

Janne26
20 May 2010, 09:41
Hey! Ja, alles was helemaal goed met de echo.
IK dacht dat ik de foto al hier had geplaatst, maar dat is een ander topic geweest. Dus nu alsnog!
Het hartje konden we nog niet horen, daar was het te vroeg voor, maar we hebben het wel gezien :D Zo ontroerend, maar vooral erg mooi!

Natuurlijk duim ik voor je! het is je zeker gegunt en misschien nu je minder bezig bent met ovu testen e.d. dat je wat meer psychische rust hebt en dat het lichaam een mooi kindje voor je aan het vormen is ;) Ik hoop het voor je!!

Hier dan de foto: :D
http://i50.tinypic.com/21nhboh.jpg

jollyjo
20 May 2010, 09:49
@ Janne, wat een mooie duidelijke echo's!!!

Mirre
20 May 2010, 09:55
Wow Janne mooie echo foto's hoor!! Heel duidelijk, je ziet echt al een écht mensje in wording!! :D

Janne26
20 May 2010, 10:04
Ja, leuk hè!

Mijn zusje zei: dat lijkt wel een poppetje.

:D

VickyS
20 May 2010, 10:49
oh Janne echt leuke echo!! zo duidelijk al... :o

Janne26
20 May 2010, 11:17
dank je wel :D

Patries123
20 May 2010, 11:55
Ben net gebeld door HA
Kan morgen een afspraak maken bij VK. Kan waarschijnlijk al over 1,5 week terecht en krijg dan gelijk een echo!!!
Spannend!!!

Mirre
20 May 2010, 12:32
Wow zeg dat is wel erg snel!! :o Normaal doen ze toch pas een echo met 8 weken omdat heel veel eerder er niet veel te zien is? En bij vrouwen die ooit een mk hebben gehad, willen ze het nog wel eens met 6 weken doen, en dat zou echt het minimale zijn. Volgens mij ben jij dan echter pas 5,5 week... Of bedoelde je ha dat? Dat je een afspraak voor intake + echo maakt voor wanneer je 6 weken bent? Fijn hoor, hoef je niet zo lang te wachten!!!

Patries123
20 May 2010, 12:42
Tja geen idee
Ik kan morgen bellen voor een afspraak maar de HA zei dat ze bij de eerste afspraak al een echo kunnen maken en dat dat al met 6 weken kan zijn
Zal dan wel een inwendige echo zijn vrees ik :shock:
maar goed..... Alles voor het kindje he... :mrgreen:

Mirre
20 May 2010, 12:57
Jep dan klopt het :D Met 6 weken :D

En dat is inderdaad inwendig (helaas) want met 6 weken kunnen ze uitwendig maar moeilijk iets zien, maar wat ik hoor zo links en rechts hier op het forum valt het dik mee. Moet het zelf natuurlijk ook ooit nog maar afwachten, want als meiden schrijven dat de vk er met "zo'n staaf" aankwam, denk dat ik ogen zo groot als schoteltjes zou hebben whahaha.

Patries123
20 May 2010, 13:01
Tja precies
Heb wel eens eerder een inwendig onderzoek gehad, maar zit er niet op te wachten dat ze met zo'n apparaat naar binnen gaan :oops:

Maar goed, als ik dan weet dat ik de kleine frommel kan zien, heb ik het er wel voor over

Mirre
20 May 2010, 13:04
Ja inderdaad!! Hou je ons op de hoogte?

Patries123
20 May 2010, 13:11
Uiteraard! :mrgreen:

kruimeltje
20 May 2010, 13:18
Meiden niet bang zijn voor een inwendige echo hoor.
Ik heb er een aantal gehad. Eerst bij plaatsen spiraaltje een paar keer en later bij de zwangerschap en helaas ook bij de curettage.
Het stelt niet zoveel voor.

Als je wel eens met een vibrator hebt gespeeld ... nou ongeveer zo groot is dat inwendige echoapparaat.
En ze doen er ook gel op dus het glijdt makkelijk naar binnen.

Sorry als het een beetje banaal klinkt ... maar het is echt niets om bang voor te zijn.

jollyjo
20 May 2010, 13:22
Een inwendige echo is net wat Kruimeltje zegt niet zo erg. De piemel van je man/vriend past er ook in en dat ding van de vk is niet groter haha, meestal is het bij een inwendig onderzoek de zenuwen waardoor het anders gaat, je bent tenslotte niet zo ontspannen dan als je met vrienlief aan het vrijen bent. :D

Patries123
20 May 2010, 13:25
Ik heb inderdaad wel eens een inwendig onderzoek gehad en ... het paste prima
Het is bij mij dan ook meer het gevoel dat ik iemand voor het eerst zie en vervolgens gelijk mijn broek mag laten zakken :oops: en ze er iets in schuiven wat ik er niet dagelijks in krijg (hahaha aangezien we toch al banaal bezig zijn)

Ben dus niet bang voor pijn of iets dergelijks, het is meer het idee

Mirre
20 May 2010, 13:35
Whahaha ja dat heb ik dus ook!! Meer het idee!!

Heb zelf ook wel inwendige onderzoeken gehad (heb namelijk last (gehad maar nog wel een beetje) van vaginisme waardoor ik bij een specialist liep), maar dan gewoon met hand / vingers. En aan dat idee moest ik ook errug wennen.

loesje80
20 May 2010, 14:15
Hahaha, altijd fijn, zulke onderwerpen als je eigenlijk een antwoordmodel moet maken ;) Ik heb zelfs met 10 weken een inwendige echo gehad omdat mijn baarmoeder erg naar achter lag. Ik dacht, prima, ik kleed me netjes uit... Sta niet in daar met ogen als schoteltjes maar vriendlief!!!! :? Hahahahaha. Maar verder ging het prima en kregen een erg mooi beeld, zeker vergeleken met de uitwendige echo. Misschien scheelde het bij mij dat ik niet had verwacht dat het inwendig werd en op het moment zelf dacht, ik zie wel wat er gebeurt. Maar vriendlief kan er nu nog om in de lach schieten :D

Babs1
20 May 2010, 14:22
@ Janne: Dank je wel!

@ Klaproos: Als dit ronde 17 is zou ik ook zeer zeker een second opinion vragen hoor! Snap ook niet dat ie je daar mee rond laat lopen.
Second opinion kan nooit kwaad.

Mirre
20 May 2010, 14:30
Hahaha, altijd fijn, zulke onderwerpen als je eigenlijk een antwoordmodel moet maken ;) Ik heb zelfs met 10 weken een inwendige echo gehad omdat mijn baarmoeder erg naar achter lag. Ik dacht, prima, ik kleed me netjes uit... Sta niet in daar met ogen als schoteltjes maar vriendlief!!!! :? Hahahahaha. Maar verder ging het prima en kregen een erg mooi beeld, zeker vergeleken met de uitwendige echo. Misschien scheelde het bij mij dat ik niet had verwacht dat het inwendig werd en op het moment zelf dacht, ik zie wel wat er gebeurt. Maar vriendlief kan er nu nog om in de lach schieten :D

Whahaha herken het! Bij mijn laatste inwendige onderzoek moest vriendlief ook mee! Liep voorheen bij gyn, maar zij had mij doorgestuurd naar sexuologe en die ging voor het eerst inwendig onderzoek / oefeningen doen en had gevraagd of vriend mee kon komen omdat hij er ook van moest leren. Was op dat moment voor mij wel beetje genant, lag ik daar met m'n benen wijd, opgetrokken, zit zij daar van onderen te friemelen en hij mee te kijken en te praten als volleerd co-assistent whahaha :D ik wist van de gyn al dat ik een kloofje daar heb, de sexuologe heeft diagnose kunnen stellen dat dat de oorzaak is geweest van alle ellende (klopt ook wel, de dingen die zij erover zei, daardoor vielen er bij mij heel veel puzzelstukjes op z'n plek) en ook chronisch is, ze zag het litteken ervan zitten en hij zegt vrolijk: ik zie hem ook!! Whaha af en toe heeft hij het er nog over, big smile op z'n gezicht en vragen: en, hoe gaat het met je kloofje? :lol: hij zegt nu ook tegen mijn ouders dat hij kutologie gestudeerd heeft en mijn pa noemt hem al lachend de kuttendokter whahaha wat een familie heb ik toch ook :lol:

kruimeltje
20 May 2010, 14:46
@ Jessy :D

jollyjo
20 May 2010, 14:48
@ Loesje en Jessy, haha wat een verhalen van jullie vriendjes zeg! Gelukkig kunnen jullier er met elkaar over praten en lachen, dat kan ook niet iedereen.

Mirre
20 May 2010, 15:06
Nee inderdaad Jollyjo ;) moet er bijvoorbeeld niet aan denken om het met mijn schoonouders te delen die info, vriendlief ook niet. Zijn schatten van mensen hoor, echt, maar dit soort dingen, nee...

Mijn ouders zijn wat dat betreft heel open hihi mijn vader flirt ook openlijk met mijn moeder als we er bij zijn (altijd al) zoals kietelen en tik op haar kont geven en zo :D En toen hij na 3 jaar van de hormonen af was die hij moest slikken vanwege zijn prostaatkanker en waardoor je libido compleet verdwijnt zei mijn moeder: "sjees, ben kapot zo moe, lijkt net of je vader 3 jaar in een week wil inhalen!!" whahaha :lol: door dat soort dingen praat je er wat gemakkelijker over met je ouders als je zelf met zo iets zit ;) Vind ik best heel fijn eigenlijk!!

VickyS
20 May 2010, 16:07
Whahaha wat een verhalen hier zeg... kan met mijn ouders ook over alles praten hoor gelukkig!

zo bbq hier op het werk maar eerst naar een saaie vergadering... :roll:

Tessa23
20 May 2010, 17:25
Janne , mooie echo meis!!

Volgens mij heb ik nog nooit inwendig onderzoek of wat dan ook gehad.. brr lijkt mij eigenlijk ook best eng!!!

Haha je vriend Jessy ,hij is grappig :lol: ...

Fijn toch dat je met je ouders overal over kunt praten , kan ik met mijn ma ook !

Mirre
20 May 2010, 17:33
Whahaha Tessa, zijn humor is ook één van de redenen dat ik gek op hem ben ;) Heb je trouwens nog gelezen dat hij meegeschreven had in het Jonge meiden die ook mama willen worden topic? Hihi gek ding ook, ik legde m'n laptop (zat op de bank naast hem) even aan de kant om naar de keuken te gaan, en meneer dacht, laat ik zelf ook eens even wat posten :lol:

Vicky lekker hoor bbq! Geniet ervan! Hopelijk duurde die meeting niet al te lang... :|

Tessa23
20 May 2010, 17:48
Whahaha ja had ik gelezen.. grappig!! Ja gelukkig heeft hij humor ! Theo zei toen straks nog.. schatje? ik voel me buiten gesloten , jij zit maar met je laptop.. en ik ? niks.. hahaha

Mirre
20 May 2010, 17:58
Whaha Tessa, dan laat je hem hier toch ook een keertje meekletsen? ;)

kruimeltje
20 May 2010, 17:58
Whahaha ja had ik gelezen.. grappig!! Ja gelukkig heeft hij humor ! Theo zei toen straks nog.. schatje? ik voel me buiten gesloten , jij zit maar met je laptop.. en ik ? niks.. hahaha

Ik heb hier een oplossing voor ... manlief heeft ook een eigen laptop. ;)

Tessa23
20 May 2010, 18:02
Haha Kruimeltje , ik heb deze gekregen van Theo.. maar we hebben ook nog een gewone pc hoor , dus hij kan altijd wel online.. maaaar idd laatst hadden we ons bedacht dat hij deze kreeg en ik een nieuwere.. OOO erg he.. maar nu dit weer.. nu willen we allebei ook nog een playstation 3... we spelen de laatste weekenden heel veel op dat ding bij iemand.. en nu zelf misschien..pff duur allemaal :lol: :lol:

kruimeltje
20 May 2010, 18:07
Nee hoor is niet erg. Hier ook elke 3-4 jaar een nieuwe computer/laptop.
De ene keer ben ik aan de beurt en de andere keer manlief.
Maar meestal krijg ik de nieuwste/snelste/zwaarste laptop omdat ik ook videobewerking en fotobewerking doe op de computer.

Die ik nu heb ik van afgelopen najaar en manlief heeft dit voorjaar een nieuwe laptop gekocht.

Tessa23
20 May 2010, 18:09
Haha oke... ja dat is dan wel nodig een goede laptop!! Ik wil zelf een snellere met spellen en andere dingen enz.. krijgt vriendlief deze want hij doet toch alleen maar op internet kijken af en toe.. meer niet..

pff rot ribben..hoest bui haha..

Pinkymeid
20 May 2010, 18:28
@ Jessy en Pinkymeid: Oooh genieten doe ik zeker wel, maar je wordt wel EXTRA dankbaar dat het bij ons de eerste keer gelijk raak is

@ Pinkymeid, Draadjes trekken RULEZZZZZ, zo heb ik het ook herkent en je ziet het resultaat... :mrgreen:

hihihi ja inderdaad meid, ben zo benieuwd deze ronde we zullen nu weer lekker moeten afwachten hihihi

Pinkymeid
20 May 2010, 18:34
@Janne: wat een mooie echo meid

morgen gaan we lekker een dagje naar zeeland, mijn vriend zijn ouders zitten daar op een camping en zijn mama is morgen jarig nu lekker een dagje naar zeeland verjaardag vieren, bbq, lekker op het strand wandelen enz....

men vruchtbare periode zijn weer achter te rug deze ronde echt wel draadjes kunnen trekken :) vorige ronde niet echt van bewust geweest nu wel er op gelet hihi nu benieuwd of er een zaadje het eitje heeft gevonden want we hebben echt wel veel geklust deze ronde :D

Babs1
20 May 2010, 19:55
@ Tessa, Jessie, Kruimeltje:

Ik wil ook wel eens een man op het forum hier zien, kan ie ook es kijken naar al onze babbels hahahaha

Tessa23
20 May 2010, 20:05
Haha babs , de vriend van Jessy was hier van de week op een ander onderwerp.. hahaha

Babs1
20 May 2010, 21:01
hahaha leuk! moeten vaker mannen hier komen :mrgreen:

kruimeltje
20 May 2010, 22:18
Mijn man is niet zo van het forummen ... ik denk niet dat hij hier snel te vinden zal zijn.
Maar ik laat hem wel eens iets lezen en vertel ook wel dingen over het forum.

Babs1
20 May 2010, 22:20
die van mij vind het ook maar een vrouwending :D

KlapRoos
20 May 2010, 22:47
Dank jullie wel meiden.. ik voel me hier ook gelijk welkom ;)

Nee, het zijn geen 17 maanden, maar 15 maanden (een aantal periodes waren korter) dat we bezig zijn. Ik had daarvoor echter geen pil gebruikt of zo (ik hoefde niet te ontpillen of iets dergelijks).

Een second opinion durf ik echter niet aan te vragen... (in dat soort dingen ben ik echt een watje!)

Babs1
21 May 2010, 07:09
Hi Klaproos,

Een second opinion vragen doen zoveel mensen hoor. Dat is helemaal niet raar.

Mirre
21 May 2010, 07:42
Inderdaad Klaproos, ik ben ook een keer gegaan! Vond het wel een drempel waar ik overheen moest, maar het was zo makkelijk! Zei tegen mijn ha dat ik absoluut niet tevreden was over mijn gyn en dat ik een second opinion wilde, en hij schreef gelijk een nieuwe verwijzing! Echt meisje, moet je gewoon proberen hoor! Niet geschoten is altijd mis, enne... het is ook voor een goed doel natuurlijk ;)

Chris1984
21 May 2010, 09:39
@Patries: Wauw super hoor, gefeliciteerd!!!

@klaproos: Jeetje ronde 17? En nog niet doorgestuurd naar het ziekenhuis?
O ik lees het nu pas, ik vind het wel raar dat ze jullie nog zo lang gewoon laten proberen..?

@Janne: wat een mooie echo foto's, is helemaal echt nu he :D

Hier verder niet veel nieuws te melden. Zit op het wachtbankje, nog 8 dagen tot mn NOD..
Eigenlijk heel weinig kwaaltjes vergeleken met vorige maanden, maar we wachten maar rustig af!

maymar
21 May 2010, 09:48
goede morgen,

Ik schrijf al een tijdje mee op het forum maar alleen op et onderwerp gestopt in september.... helaas zijn we nog maar met een paar meiden daar en is et erg rustig op dat forum :) helemaal niet erg natuurlijk maar dan ga ik hier maar eens een beetje meekletsen :geek:

Wij zijn dus in september gestopt met de pil en tot op heden nog niet raak... vorige ronde een ronde gehad van 46 dagen dus hopen dat ik niet weer zo een cyclus krijg... ik gebruik ook ovutesten omdat ik niet zo goed tegen de onzekerheid ken :oops: :lol: ow jah mn vriend en ik zijn beide 25 jaar en over 2 weken zijn we alweer 5 jaar samen :o :mrgreen: Ik wou al heeeeeel wat langer kindjes maar vriendlief nog niet maaaaaar eindelijk in september zijn we er dan toch voor gegaan :D maar helaas 8 rondes verder zijn we nog niet zwanger...

Ik zal eens wat gaan bijlezen hier en gezellig meekletsen

kruimeltje
21 May 2010, 10:21
Welkom Maymar!

Hier vanmorgen heel ongeduldig weer een zwangerschapstest gedaan om te kijken of de HcG al was verdwenen.
Helaas nog steeds een tweede streep, maar hij is gelukkig wel weer lichter dan de vorige test.

Voel me gelukkig ook steeds minder moe, dus ik begin weer op te knappen.
Nu alleen weer een zonnetje ... want het is hier jammer genoeg weer bewolkt.

VickyS
21 May 2010, 15:00
??? :? Waar is iedereen vandaag...

Vanavond komt iemand van moeders voor moeders langs. ben benieuwd...

Welkom Maymar!!

kruimeltje
21 May 2010, 15:11
??? :? Waar is iedereen vandaag...

Geen idee, ik ben gewoon thuis ;)

KlapRoos
21 May 2010, 15:36
Ik ga inderdaad proberen om toch voor de 2e opinion te gaan.

Wordt vervolgd...

VickyS
22 May 2010, 09:48
Goedemorgen dames

hoe is het met iedereen? zijn er testers dit weekend?

Gisteren was een hele lieve vrouw van moeders voor moeders langs geweest. heb ook allemaal leuke dingetjes gehad :D
de eerste kan zit al bijna vol :o

Vandaag lekker van het zonnetje genieten! Fijn weekend iedereen! x

Pinkymeid
22 May 2010, 14:31
hallo meiden hoe gaat het hier goh ik kan het echt allemaal niet meer bijhouden, gisteren naar zeeland geweest voor een dagje wel een beetje verbrand door de zon maar dat word wel snel bruin, normaal verbrand ik nooit. denk dat ook last heb gehad van een zonnesteek, hoofdpijn echt misselijk en duizelig gelukkig is het weer al wat beter :D

voor al de nieuwkomers welkom en heel erg veel succes met het zwanger worden :D

Tessa23
22 May 2010, 18:15
Maymar lieverd wees welkom ;)

Hier een lekker rustig dagje.. zit nu op dag 15 en heb geen idee wanneer mn ei is of komt..vorige keer waren ovu testen ook positief en was ik toch 3 weken dik overtijd.. dus deze ronde op de gok dan maar.. haha.. wie weet wat het ons brengt..

Pinkymeid
22 May 2010, 19:37
@Tessa: heel erg veel klus plezier en hopelijk vind je je ei heel snel

deze avond lekker gaan eten bij de italiaan en er was net rommelmarkt in de straat waar de italiaan lag en allemaal mensen met kindjes liepen er rond, men ventje zei toen ik krijg hartpijn als ik al die kindjes zie oh ik wil zo graag een kindje ik hoop dat het ons snel lukt ik wil het echt zo graag en ik zag zijn tranen echt waterachtig worden ocharme ik hoop het ook zei ik toen dat het snel zal lukken ik wil het ook zo graag :D is echt een schat men ventje :D

Pinkymeid
22 May 2010, 19:38
oei het moet zijn zijn ogen waterachtig worden niet zijn tranen hihihihi

kruimeltje
22 May 2010, 20:05
@ Klaproos, veel suc6 met je second opinion aanvraag.

@ Vicky, je doet goed je best met plassen zo te lezen ... applaus!

@ Pinkymeid, alweer een beetje bijgekomen van je zonnesteek?

@ Tessa, hoe is het nu met hoesten?

Patries123
23 May 2010, 08:56
@ Pinkymeid, was het wel een zonnesteek? ;)

Pinkymeid
23 May 2010, 09:58
@Kruimeltje:het gaat wel gisterenavond naar cinema geweest maar toen ik in bed lag draaide de hele kamer weer, nu gaat het weer

@patries: ik heb er totaal geen idee van ik denk wel een zonnesteek, het is nog wat te vroeg voor kwaaltjes denk ik :D

maymar
23 May 2010, 11:18
tess lieverd thanks :D dus je gaat et deze ronde maar eens zonder ovutesten proberen?? hoop echttttttt dat het niet weer zo lang duurt meis!!! ga je anders na de dokter als et weer zo lang duurt?? ik in ieder geval wel!!! ik ga we weer met ovutesten in de weer aangezien ik mijn eisprong dus niet meer voel wat ik voorheen wel deed....

hoe is et weekend van iedereen hier geweest??? wij hebben vrijdag een verrassingsfeest voor mn vriendin georganisteerd en et was echt super gezellig :D iets te diep in et glaasje gekeken hahahah maargoed dat kon wel weer eens.... kerst 2008 was et voor et laatst!

pinkymeid heerlijk et strand :D is ook geweldig weer voor!!! misschien anders ff op google zoeken naar symptomen van een zonnesteek...

kruimeltje ik heb je verhaal een beetje gevolgd... hoe gaat et nu??

Tessa23
23 May 2010, 14:13
haha ja dat ken ik te diep in t glaasje gekeken.

Nou kruimel hoesten gaat wel alleen mn ribben.. ik hou het niet hoor.. pijnstilling werkt niet.. heb de huisartsen post gebeld.. als ik mn sokken aan doe of douchen ben dan lopen de tranen over mn wangen van de pijn..

kruimeltje
23 May 2010, 14:29
@ Maymar, het gaat wel weer een beetje beter hier. Niet meer zo moe als ik niets doe maar ik ben er nog niet helemaal boven op.
Vooral als ik dingen doe (bijv. gisteren van Apeldoorn naar Arnhem gereden en weer terug) of als we visite hebben (vandaag 2 uurtjes mijn schoonouders op bezoek gehad) dan ben ik daarna weer helemaal bekaf.
Ik mag van mijn man (hij is echt lief voor me) deze week ook nog niet aan het werk. En ik denk dat hij gelijk heeft, dat ik het ook nog niet zou kunnen.

Verder gisteren weer de hele middag en avond misselijk geweest. Ik had 's morgens 2 kopjes cappuccino gedronken want ik had weer zin in koffie. Maar mijn lichaam vindt blijkbaar dat ik nog geen koffie mag drinken ... bah, ik was er gewoon naar van.

@ Tessa, gekneusde ribben kunnen ook echt heel erg pijnlijk zijn.
Misschien sterkere pijnstillers (ibuprofen of diclofenac) nemen ... alleen dat mag dan weer niet als je zwanger wilt worden.
Jij hebt ook wel echt pech hoor!

Pinkymeid
23 May 2010, 17:08
@Maymar: Ja het strand was echt zalig vrijdag en ja ik ga het eens opzoeken welke symptomen zonnesteek heeft :D

Pinkymeid
23 May 2010, 17:17
heb gezocht via google wat de symptomen voor een zonnesteek kan zijn en dat zijn: misselijkheid, braken, vermoeidheid, zwakheid, hoofdpijn, spierkrampen en -pijn, duizeligheid

ik had hoofdpijn, duizeligheid en moe, nu heb ik af en toe nog last van duizeligheden

het zijn nog 9 of 10 dagen tot ik mag testen weet ook niet of we deze maand zwanger zullen zijn want we hebben eigenlijk een beetje te veel geklust gehad maarja even afwachten

maymar
23 May 2010, 18:42
tess hardstikke goed hoor dat je de HA-post heb gebelt meis!!! Als je zo een pijn heb is gewoon niet gezond en je komt niet van die pijn af zolang jij nog zo gigantisch hoest!! wat hebben ze inmiddels gezegd?? of ben je ng niet geweest??

Kruimeltje wat ontzettend zorgzame man heb jij :D maar ken me goed voorstellen dat je na zo een lange rit heen en weer zo moe bent en met visite ook... ook las ik ergens dat je HCG nog niet volledig uit je lichaam is dus dan is et best logisch!! Vind echt ontzettend knap dat jullie er zo poitief tegenover staan heb ik echt respect voor.... zelf weet ik niet hoe ik zou zijn na een curretage maar vind van jullie echt super :D en nu maar hopen dat et snel weer raak is.... wachten jullie eerst weer een cyclus af of gaan jullie er direct weer voor?? Heb je vast al ergens verteld maar dat heb ik dan niet gelezen :oops:

Pinkymeid dat lijkt dan idd op een lichte zonnesteek.... doe maar rustig aan en de volgende keer een pet op als je zo vol in de zon gaat liggen :lol: :mrgreen:

Ik zou vanmiddag een ovutest doen vergeet ik dat helemaal :? dan straks maar ff doen maar denk niet dat er al iets is....
Mocht ik deze ronde weer zo lang hebben dan ga ik weer naar de dokter en wil ik gewoon doorgestuurd worden,ken niet zo goed tegen die onzekerheid :oops: en mijn geduld raakt ook een beetje op :lol:

kruimeltje
23 May 2010, 19:15
@ Maymar, mijn man is echt SUPER. We waren donderdag vijf jaar getrouwd en ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik ja heb gezegd :D

We gaan er gelijk weer voor om zwanger te worden. Ik wil geen tijd verspillen door eerst een normale menstruatie af te wachten.
Het biologische klokje tikt ondertussen gewoon door en over 3 weken ben ik alweer 37 ... dus we hebben wel een beetje haast.
Ik denk dat dat ook wel meehelpt om positief te blijven denken. Natuurlijk is het moeilijk en is het vreselijk balen dat het mis is gegaan.
Maar we weten in ieder geval wel dat we samen (zonder medische hulp) zwanger kunnen raken. En het was ook al in de 4e ronde raak.
Dat geeft ons hoop voor de toekomst. We hebben ook al best veel meegemaakt (ieder voor zich, maar ook samen) waardoor je wel leert om met teleurstellingen en verdriet om te gaan.

Denk er maar niet te veel over na hoe jij je zou voelen na een miskraam of curettage ... als het op je weg komt is het vroeg genoeg om erover na te denken. ;)

maymar
23 May 2010, 19:38
@ Maymar, mijn man is echt SUPER. We waren donderdag vijf jaar getrouwd en ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik ja heb gezegd :D

We gaan er gelijk weer voor om zwanger te worden. Ik wil geen tijd verspillen door eerst een normale menstruatie af te wachten.
Het biologische klokje tikt ondertussen gewoon door en over 3 weken ben ik alweer 37 ... dus we hebben wel een beetje haast.
Ik denk dat dat ook wel meehelpt om positief te blijven denken. Natuurlijk is het moeilijk en is het vreselijk balen dat het mis is gegaan.
Maar we weten in ieder geval wel dat we samen (zonder medische hulp) zwanger kunnen raken. En het was ook al in de 4e ronde raak.
Dat geeft ons hoop voor de toekomst. We hebben ook al best veel meegemaakt (ieder voor zich, maar ook samen) waardoor je wel leert om met teleurstellingen en verdriet om te gaan.

Denk er maar niet te veel over na hoe jij je zou voelen na een miskraam of curettage ... als het op je weg komt is het vroeg genoeg om erover na te denken. ;)

amen!![/size]] hahaha nee ff serieus.... ik hoop dat ik net zo sterk als jij kan zijn na zo een ingreep :D maar we gaan er gewoon maar van uit dat dit nooit zal hoeven... zoiets gun je uiteindelijk niemand

ga nu lekker ff mario spelen op de wii met mn mannetje :Dfijne avond nog meiden

VickyS
23 May 2010, 20:02
Mijn mannetje is naar het debat aan het kijken, saai... ;)

kruimeltje
23 May 2010, 20:19
Mijn mannetje is naar het debat aan het kijken, saai... ;)

Daar zijn wij ook naar aan het kijken.
Ik vind het altijd wel leuk politieke debatten.

VickyS
23 May 2010, 21:00
ja ik luister ook wel mee maar mijn vriend vindt het nodig om mee te debatteren... :? heel erg leuk...

kruip zo mijn bedje al in, ben super moe na een hele dag buiten in de zon liggen en verder niets doen.. :oops:

blondiej
23 May 2010, 21:15
misschien een stomme vraag:

maar als je geen eisprong hebt dan word je ook niet ongesteld toch? dus je moet ergens een eisprong gehad hebben als je wel gewoon ongesteld wordt?? ik kan m'n ei namelijk niet vinden haha. ben ook wel onregelmatig ongesteld geweest tot nu toe sinds t stoppen met de pil.

Tessa23
24 May 2010, 01:01
spijt me echt van mn ego berichten hoor laaste dagen..

Maar had HA post gebeld , moest maar aan de paracetamol blijven.. shit zooi , ik bel niet voor niks dat ik het niet vol hou.. bah.. heb heus wel eens pijn ergens van gehad maar dit is nog het top punt!! Slaap zelfs niet meer in bed omdat ik niet plat kan liggen... Dinsdag moet ik weer bloed prikken voor de waarde's van de kinkhoest, maar dan bel ik gelijk mn eigen HA op als de pijn blijft.. hoesten valt op zich wel mee maja zo lang ik toch nog hoest s'nachts blijft die rib ook tot last..

Patries123
24 May 2010, 16:50
@ Tessa, jeetje wat vervelend zeg.. Ze moeten je gewoon echte pijnstillers geven en desnoods een slaaptablet. Paracetamol helpt hier gewoon niet tegen. Veel sterkte !

@ Blondiej, je kan ook ongesteld worden zonder een ei sprong te hebben. Ik hoop dat je snel je eitje zal vinden en als je hem ECHT gewoon niet kan vinden is het misschien handig om dit eens met je huisarts te bespreken.

kruimeltje
24 May 2010, 17:17

maar als je geen eisprong hebt dan word je ook niet ongesteld toch? dus je moet ergens een eisprong gehad hebben als je wel gewoon ongesteld wordt?? ik kan m'n ei namelijk niet vinden haha. ben ook wel onregelmatig ongesteld geweest tot nu toe sinds t stoppen met de pil.

Blondje, heb je al een keer een maand of langer een temperatuurcurve bijgehouden?
Aan het stijgen van je temp. na de eisprong kun je zien of je ook echt een eisprong hebt gehad.

blondiej
24 May 2010, 20:28

Blondje, heb je al een keer een maand of langer een temperatuurcurve bijgehouden?
Aan het stijgen van je temp. na de eisprong kun je zien of je ook echt een eisprong hebt gehad.

m'n aller laatste test gebruikt vanavond en wat een geluk :D een dikke vette streep! dat wordt klussen dus zo hihi :lol:

kruimeltje
24 May 2010, 20:45
@ Blondiej, veel klusplezier.
En als je echt goed zicht wil krijgen op je cyclus misschien toch ook eens gaan temperaturen.

Pinkymeid
25 May 2010, 06:19
goede morgen iedereen hoe gaat het hier? men vriend is vandaag terug begonnen met werken na 12 daagjes verlof te hebben, hebben erge leuke dingen gedaan, maar nu mis ik hem al het is zo leeg weer in huis en stil daar hou ik niet zo van maarja niets aan te doen, 2 juni komt de veiligheidscontroleur kijken naar ons huisje of het geschikt is voor als ik onthaalmoeder word ik ben erg benieuwd :D heb nog geen kwaaltjes maar dat is mss wel te vroeg, ik heb wel een beetje last van men rechtertepel als ik eraan kom dan doet die wel een klein beetje pijn maarja het wilt niks zeggen natuurlijk want voel iedere maand wel wat ;)

Steef
25 May 2010, 08:16
Goedemorgen pinkymeid, kan me voorstellen dat het stil is na 12 dagen lekker samen geweest te zijn!!
Heb je veel moeten aanpassen in je huis voor je job als onthaalmoeder??

maart
25 May 2010, 09:12
hallo meiden

ik ben hier nieuw heb al heel wat afgelezen hier. ben 18 maart gestopt met de pil en ben de eerste x netjes na 30 dagen ongi geworden. de 2 x na 28 dagen. dus dat is eigenlijk best netjes dacht ik zo. maar nou heb ik wel dat ik de eeste x maar 2 dagen echt ongi was en de 2x maar 1 dag. weet dat het ook kan komen door ontpillen maar word er toch een beetje onzeker van. vooral omdat mijn cyclus wel gewoon goed gaat. ben trouwens niet zwanger want dat heb ik natuurlijk al getest :lol:. heeft een van jullie daar ook last van. nou ja last het is natuurlijk wel lekker maar zou gewoon willen weten of het iets uit maakt.

x

Marissii
25 May 2010, 10:16
Een goedemorgen allemaal!

Ik kom ook weer stiekemmm reageren...want voel weer energie jeeej.. haha.

@pinkymeid: Dat is zeker even wennen...stil is het dan he.... :( mijn vriendje is militair en die moest vanmorgen om 5 uur ook weer weg.
Helaas komt ie vrijdags altijd pas weer. Voor mij went het af en toe wel... alleen is het niet erg handig als je last heb van emotionele buien :oops: Leuk onthaalmoeder...is dat hetzelfde als gastouder?

@ Maart.. je bent 2x netjes rond de 28 dagen ongie geworden...fijn toch. Maar helaas blijft het niet altijd zo hihi. Ik had niet eens tijd om te gaan ontpillen :shock: 2e x BOEM...ik was blij..maar schrok me een hoedje :mrgreen: en mn vriend ook. MAAR welkom...en ik wens je veel succes!!!

@Tessa23: Beterschap meid.

@ Kruimeltje: Las je berichtje net in andere topic..goed van je dat je daar even niet komt meelezen..want je confronteert jezelf er alleen maar mee..dat lijkt me ook erg verdrietig telkens. Hoe voel je je nu?

** Alle andere meiden...nog steeds succes met klussen** :D

Pinkymeid
25 May 2010, 10:19
Goedemorgen pinkymeid, kan me voorstellen dat het stil is na 12 dagen lekker samen geweest te zijn!!
Heb je veel moeten aanpassen in je huis voor je job als onthaalmoeder??

de verbouwingen moeten nog beginnen maar dat is niet zoveel als volgende week de controleur kom zeg ik allemaal wat er moet gebeuren en welke veranderingen er gaan komen, want ze komen eerst kijken en zij zeggen ook wat er hier en daar moet gebeuren maar heb al plannen klaar liggen voor op tafel te gooien

gisteren naar kennissen geweest en die hebben al heel veel speelgoed meegegeven van hun kleinkind waar hij toch niet meer mee speelt :D mijn vriend zei zo oohh nu dat ik dat speelgoed zie krijg ik nog meer zin in een kindje ik hoop dat het ons snel lukt :D

Pinkymeid
25 May 2010, 10:21
@Marissii: neen is inderdaad niet leuk meid :( en oh dan ben jij een heel weekje alleen dat is inderdaad niet leuk dan :( onthaalmoeder is dat de ouders de kindjes gewoon bij je eigen thuis brengen denk als dat gelijk gastouder is

Marissii
25 May 2010, 10:34
@Marissii: neen is inderdaad niet leuk meid :( en oh dan ben jij een heel weekje alleen dat is inderdaad niet leuk dan :( onthaalmoeder is dat de ouders de kindjes gewoon bij je eigen thuis brengen denk als dat gelijk gastouder is

Jaaa dan is dat hetzelfde..vind onthaalmoeder ook wel erg mooi klinken.
Maar ik wen er wel aan hoor...dat mijn vriend hele week van huis is. Alleen als hij een paar dagen thuis is geweest en dan opeens weer weggaat..vind ik het soms nog wel moeilijk dat afscheid nemen. :oops:

Mirre
25 May 2010, 10:54
Maymar welkom hier op dit topic! Ronde 8 ook al weer zeg, jeetje! Hopelijk heb je deze ronde een wat kortere cyclus en is het raak!! Ik voelde eerst trouwens wel mijn eisprong, toen ik ovu testen ging gebruiken niet meer, en nu ik ze deze ronde niet gebruikt heb, heb ik hem wel weer gevoeld :shock: zou het er iets mee te maken hebben? Dat je er gewoon niet op let (onderbewust) omdat je toch de testen doet?

VickyS goed dat je meedoet met MvM!! Hoop dat ook ooit te mogen ;)

Tessa jeetje zeg meis :shock: dat ze je zo aan laten modderen zeg, tis toch niet te geloven!! :evil:

Maart welkom hier en vooral veel plezier met zwanger worden! Op je vraag heb ik helaas geen (duidelijk) antwoord, het kan van alles tot reden hebben...

Marissii fijn meis dat je weer wat energie hebt!! Hoe voel je je verder? Begint het buikje al goed te groeien?

@ hier: we hebben goed genoten van het mooie weer de afgelopen dagen, vooral zondag. Lekker de hele dag in het Elysium in Bleiswijk geweest, wel maar 2 sauna's gepakt, voor de rest vooral in de zwembaden vertoeft en lekker buttt nakedddd in het zonnetje gelegen :D En heb mezelf heerlijk verwend met een lange gezichtsbehandeling. Dat soort dingen moeten ook gebeuren ;) Dikke knuffel aan iedereen!

maart
25 May 2010, 11:29
he meiden

leuk dat er zo s nel gereageerd word. vind het wel leuk om ff te kletsen hier over omdat je als je zwanger wilt worden dat niet gelijk aan iedereen verteld.
ik kan het er alleen met mijn man over hebben. :P
ik ken het dat je man weg gaat. die van mij zit bij de marine. hij is vanmorgen weg gegaan maar is donderdag al weer terug. maar hij gaat in juni voor 6 weken weg. dat vind ik wel weer ff wennen want hij is al een tijdje niet meer zo lang weg geweest.
ik moet ook maar gewoon geduld hebben net als iedereen.
maar soms is dat wel een beetje moeilijk.

xxx

maart
25 May 2010, 11:45
oja heb nog een vraagje.
die ovulatie testen he, hoe doen jullie dat want wat ik lees moet je dat rond 12 uur testen maar dan ben ik natuurlijk gewoon op mijn werk.
gebruiken jullie die dingen ook in de ochtend. ik zie mezelf dat nog niet op mijn werk doen. ben veel te bang dat ze het te weten komen.

x maart

Pinkymeid
25 May 2010, 12:22

Jaaa dan is dat hetzelfde..vind onthaalmoeder ook wel erg mooi klinken.
Maar ik wen er wel aan hoor...dat mijn vriend hele week van huis is. Alleen als hij een paar dagen thuis is geweest en dan opeens weer weggaat..vind ik het soms nog wel moeilijk dat afscheid nemen. :oops:

ja dat is heel normaal meid heb net hetzelfde alleen dat men vriend dan wel iedere dag om kwart na 5 terug thuis is, ik zal dat echt niet kunnen hem een week moeten missen