PDA

View Full Version : Zwanger worden van je eerste kindje

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Soraya86
20 October 2009, 10:33
Ik hoop ook dat ik zwanger ben dan zou me droom uitkomen, maar ik ga er maar niet teveel van uit dan is de teleurstelling zo groot..

Jaa fijn die forums kan je lekker kletsen met meiden een beetje in de zelfde situatie zitten :D

Zijn jullie al lang bezig om een kindje te krijgen..??

xx

betsy
20 October 2009, 10:45
hier nog steeds niets.
denk dat me lichaam me nept.
vorige was netjes zit nu op dag 23.
duurt de tweede cyclus altijd zo lang........????
@soraya ik duim voor je

groeten Betsy

Nala22
20 October 2009, 11:36
@Jollyjo:
Ik hoop het ook...Baal ervan dat me cyclus dan zo ontregeld is!
Zit nu nl al op dag 37 terwijl ik uitging van 30 dagen (Wat ik normaal ook had)
Nou ja,niks aan te doen!

Soraya86
21 October 2009, 09:20
Ik ben vanmorgen bij de dokter geweest en zij zegt dat ik een vroege miskraam heb gehad :(
maar door de spanning ben ik helemaal vergeten te vragen of ik nou gewoon weer ongesteld word op de tijd dat ik het zou moeten worden of dat ik nu een nieuwe cyclus heb :( :roll:

betsy
21 October 2009, 10:07
@soraya jammer meid !!!!
had zo voor je gehoopt

jollyjo
21 October 2009, 10:19
@ soraya, wat sneu voor je! Lijkt me raar om dat te horen.
Wij zijn nog niet zo lang bezig, ik ben in juli gestopt met de pil, dus dit is ronde 3. We hebben nu zoiets we zien wel hoe het gaat, maar je hoopt dan toch dat je snel zwanger bent...

@ betsy, het verschilt bij iedereen hoe lang een cyclus is. De eerste 2 maanden bij mij waren netjes 30/31 dagen. Ik hoop dat het nu ook weer zo is.

Groetjes

Soraya86
21 October 2009, 10:22
@ Betsy jaa stiekem hoop ik dat de dokter het fout heeft en het toch een innesteling is...maar dan zie ik weer die bloeding en dan is die hoop gelijk weer verdwenen... :? helaas maar nu gaan we het gewoon weer opnieuw proberen..
En hoe is het bij jou??

Soraya86
21 October 2009, 10:25
@ jollyjo jaa ik vind het echt jammer ik had stiekem gehoopt dat ik zwanger was maar helaas..we gaan naar de volgende ronde!!
Ik denk ook steeds we zien het wel..maar toch zit ik elke maand in de spanning..haha vroeger dacht ik dat je zo zwanger was..nooit beseft dat het zo lang kan duren..
hoe oud ben je?

groetjes

Spring
21 October 2009, 10:50
@ Soraya: jammer zeg. Wel een raar verhaal zo, want je was toch 2 oktober ongi geweest?? Hoe kun je dan een vroege miskraam hebben gehad of heb ik dna iets verkeerd begrepen? Als je een VMK hebt gehad, zal je cyclus wel opnieuw beginnen lijkt mij. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Sterkte de volgende ronde.

@ Betsy, aan mijn onderschrift kun je zien dat mijn cyclussen tot nu toe 51 dagen en 66 dagen waren, hopelijk is de derde ronde korter en kwamen die lange cyclussen door de pil. De cyclussen zijn dus inderdaad bij iedereen anders.

Ik ben half juni gestopt met de pil en eind juni een onttrekkingsbloeding. De maand juli gedeeltelijk met condooms gedaan maar daarna gewoon 'echt' bezig, al heb ik volgens mij nog geen eisprong gehad. Ook nog niet zo lang dus! Ik ben trouwens 23 (zoals mijn naam al doet vermoeden ;-)).

Soraya86
21 October 2009, 11:02
@ lin23 ThNXx :D ik ben inderdaad 2 oktober nog ongesteld geweest ik bleef na mijn ongesteldheid oko heel erg gespannen borsten houden (normaal is dat weg als ik ongesteld ben geworden) dit is sinds gisteren minder geworden..dit heb ik ook aan de dokter verteld, zij vertelde mij dat ik een vroege miskraam heb gehad...ik ga maar van haar verhaal uit..ik weet het anders ook niet..ze zei dat ik zwanger was en dat het vruchtje niet levensvatbaar was dus heel snel is afgestoten...dus daar ga ik dan maar vanuit weet het anders ook niet meer?? t kan toch geen innesteling zijn...die bloeding is nu wel aardig doorgebroken en ik kroop maandag haast over de grond van de pijn :roll:

Spannend he allemaal!! Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!! Hoe weet je dat je nog geen eisprong hebt gehad??

Groetjes

jollyjo
21 October 2009, 11:50
@ Soraya, ik ben 29. Ik denk dat je de dokter wel kunt geloven wat die vroege miskraam betreft. Op het moment dat het vruchtje niet levensvatbaar is of wat dan ook, stoot het lichaam het zelf af en krijg je dus een bloeding. Jammer op dat moment dat je dan niet zwanger bent, maar beter zo dan dat je lichaam denkt dat je zwanger bent. Ik ken iemand die met 8 weken dacht zwanger te zijn en bij de echo bleek het dus niet ontwikkeld te zijn en dus ook gelijk al niet goed, alleen bij haar stootte het lichaam het niet af dus blijf je ook de zwangerschapsklachten houden terwijl je weet niet meer zwanger te zijn.....
Gezien het feit dat jij zo'n pijn hebt gehad, heb je toen je miskraam gehad waarschijnlijk, dat schijnt 3x zo erg te zijn dan menstruatiepijn.

Ja ze zeggen wel dat je er niet zo mee bezig moet zijn, maar gezien de geringe kansen per maand, moet je haast wel. Ik dacht ook altijd dat het veel makkerlijker ging, maar helaas.

Sterkte.

Suus85
21 October 2009, 12:12
Dat is inderdaad een goeie!
Ik ben er helemaal niet zo mee bezig en anderen zeggen dat ook vooral niet te gaan doen.
Maar zoals je zegt, het zijn maar een paar dagen per maand waarop je kans maakt. Dan moet je toch wel!

betsy
21 October 2009, 13:05
nou word ie helemaal mooi....Let op!
begin van de maand heb ik ovu testen gebruikt deze gaven steeds een licht streepje(neg dus), dagen daarna alleen controle streep.
dus ik dacht sh*t geen eisprong of eisprong gemist.
dus niet meer getest.
net geprobeerd en wat dacht je....... weer ,,bijna'' positief.
raar he?

Suus85
21 October 2009, 13:10
Op welke dag begon je met testen? (cyclus lengte?)

Net wat je zelf zegt. Te laat begonnen met testen, of te vroeg.

Nootje38
21 October 2009, 13:20
@ Soraya die bloeding.. heb ik voor mijn miskraam ook gehad, ff denken dat was de week van de vierdaagse hier.. de zaterdag avond da was rond half julie..zaten we in de avond op een terras.. moest na de wc en daar zag ik dus helderrood bloed tot mijn verbazing dus bloed in de wc pot liggen.. derna ook nog even wat gebloeid.. ik moest rond 5 augustus dus ongi worden.. maar kwam niks maandag 10 aug testen ik dus licht positief volgende dag nog een test die was ietsje beter.
alleen het lijntje was de weg kwijt zat tegen de kant geplakt.
dag later teste ik met de digitale test, toen was ik dus niet zwanger.. klopt ook wel dus later tegen het weekend kreeg ik dus ook een bloeding met stolsels en al.. maar toch zwanger voelen weekend voor 14 sept weer bloeding gehad oa ook met stolsels 14 sept na verlos geweest,
lege baarmoeder, alles was schoon. dus nieuwe ronden. even zo gezegt.

Maaaaaar heb al 2 kinderen een van 14
bij hem heb ik in het begin ook een vlinke bloeding met stolsels gehad. was onwijs ziek.
en met 36 wkn zetten ik na het breken van de vliezen een gezonde zoon op de wereld..

bij me dochter die dec 8 jaar word.. ook een bloeding gehad.. en een dag voor de uitgerekende dag
binnen een uur op de wereld gezet lol me zoon wandelde 28 uur erover....

wel 2 top zwangerschappen gehad.. nergens last van gehad.. wel een beetje een rare kik met eten...

aug 2009 dus een miskraam gehad nu zwanger 5 wkn als alles goed blijft gaan mogen we deze wonder verwachten op 20-06-2010

Nootje38
21 October 2009, 13:24
suus is idd zo, ik was er ook niet zo mee bezig maar heb wel gerekent rond de tijd van me ei.. en rond die tijd dus veel geklust

Soraya86
21 October 2009, 13:37
@ nootje38 Gefeliciteerd met je zwangerschap!! :D Echt heel leuk!! :D

Ik had in het begin geen bloed met stolsels bij mij was het alleen maar helderrood, nou had ik net dat er een soort rood klontje bij lag (vies verhaaltje haha)..dus het zal wel fout zijn gegaan..
hoop dat het volgende keer wel goed gaat..of denk je dat ik zwanger zou kunnen zijn?? kheb een beetje rechts in me onderbuik een klein steekje om de zoveel tijd... :roll:

@jollyjo ik maak mezelf elke maand weer helemaal gek en dan denk ik nu ga ik er niet aan denken maar t blijft maar door me hoofd spoken miss ben ik wel zwangerrr..om gek van t e worden..
Als me lichaam het afgestoten heeft is het maar beter dat het zo vroeg is gebeurd dan dat het later in de zwangerschap gebeurt.. :shock: dat lijkt me echt erg!!!

Spring
21 October 2009, 14:12
Spannend he allemaal!! Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!! Hoe weet je dat je nog geen eisprong hebt gehad??

Dank je :-D Ik hoop het ook ;-) Ik weet niet zeker of ik een eisprong heb gehad, maar ik verwacht eigenlijk van niet i.v.m. de lengte van mijn cyclussen en deze ronde alleen na 21 dagen en daarna (tot ongeveer een maand voor mijn ongi) steken e.d. gevoeld maar 14 dagen voor ik ongi werd niets gevoeld beide cyclussen. Geen ovutesten gedaan, maar omdat de kans op een eisprong wel klein is bij zo'n lange/onregelmatige cyclus meteen na de pil, ga ik er vanuit dat ik er geen heb gehad. Deze ronde ga ik ovutesten proberen, dus ben benieuwd of ik een eisprong ga hebben (hoop het zo!)

betsy
21 October 2009, 14:14
@suus ben pas eind aug gestopt met de pil eerst ontrekkingsbloeding gehad daar na 19 sept ongi en nu nog steeds niets dus geen idee hoelang mijn cyclus is.
had gehoopt keurig 28 dgn dus was 2 okt beginnen te testen.

groeten betsy

betsy
21 October 2009, 14:17
@ lin lees veel op internet dat je met een lange cyclus wel degelijk een eisprong kan hebben.
wie weet....

Nootje38
21 October 2009, 16:22
Hoi Soraya ben even voor je aan het rekenen geweest meis op internet
ben uitgegaan van een cyclus vanaf 2 okt dus tot 2 november... totaal 30 dagen even geteld

dit kwam er uit dus..

Eerste dag van je laatste menstruatie: 2 oktober 2009
Een beetje vruchtbaar: 15 oktober 2009
Vruchtbaar: 16 oktober 2009
Erg vruchtbaar: 17 oktober 2009
Eisprong: 18 oktober 2009
Innesteldag: 23 oktober 2009
Vanaf hier kun je testen: 31 oktober 2009
Vermoedelijke bevallingsdatum: 11 juli 2010

je eispong zou geweest kunnen zijn op 18 okt maar kan ook iets eerder of later...

Een ei met een cel.. heeft gemiddeld rond de 10 dagen nodig
om de baarmoeder te bereiken...
dus het kan mischien zijn dat je nu rond deze tijd je ei hebt..
soms hoor je dus wel is dat er bloed verlies erbij komt...
Wat bij mij dus mischien dus toen ook het geval is geweest..

ik ga je geen valse hoop geven... zou je blij maken met woorden snap je..
wacht af tot na 2 november meid.. ga je die dag voorbij kan je testen op een zwangerschap...
vind het knap dat je huisarts dit ook zo zeker durft te zeggen meid..
zonder een zwangerschaptest je zit rond je eisprong...
vind het meer een kwaaltje van afschuiven en we zeggen dat er maar voor snap je...

hier haal ik de info vandaan
http://www.zwangerschapspagina.nl/calculator.php

als je 2 november gewoon ong zou worden en ik ga uit van een cyclus van 30 dagen dan
kom je uit op dit meid.

Eerste dag van je laatste menstruatie: 2 november 2009
Een beetje vruchtbaar: 15 november 2009
Vruchtbaar: 16 november 2009
Erg vruchtbaar: 17 november 2009
Eisprong: 18 november 2009
Innesteldag: 23 november 2009
Vanaf hier kun je testen: 2 december 2009
Vermoedelijke bevallingsdatum: 11 augustus 2010

Belangrijke dagen worden dan rond

Vruchtbaar: 16 november 2009
Erg vruchtbaar: 17 november 2009
Eisprong: 18 november 2009
Innesteldag: 23 november 2009

18 nov zou je eisprong zijn

Soraya86
21 October 2009, 17:01
@nootje38
Bedankt dat je zo aan het rekenen bent geweest :D
dus eigelijk heeft ze gewoon maar wat gezegd idd..en ik heb me gewoon maar weg laten sturen met de info miskraam... :? nu ik er over nadenk ja ze heeft nog geeneens ergens naar gekeken ofzo.. :roll:

dus stel het is mijn eisprong geweest is er misschien erges nog wel een kansje dat het deze maand wel is gelukt waar ik niet van uit ga..
ALs dat zo is zijn er denk ik wel 3 eitjes gesprongen aangezien de buikpijn :mrgreen: haha

ik ga maar gewoon afwachten tot 2 november en ik ga deze datums zeker onthouden en ik ga is kijken op die site die je hebt gegeven!! ThnXxxxx :D

geniet van je zwangerschap!!!

Nootje38
21 October 2009, 19:34
@nootje38
Bedankt dat je zo aan het rekenen bent geweest :D
dus eigelijk heeft ze gewoon maar wat gezegd idd..en ik heb me gewoon maar weg laten sturen met de info miskraam... :? nu ik er over nadenk ja ze heeft nog geeneens ergens naar gekeken ofzo.. :roll:

dus stel het is mijn eisprong geweest is er misschien erges nog wel een kansje dat het deze maand wel is gelukt waar ik niet van uit ga..
ALs dat zo is zijn er denk ik wel 3 eitjes gesprongen aangezien de buikpijn :mrgreen: haha

ik ga maar gewoon afwachten tot 2 november en ik ga deze datums zeker onthouden en ik ga is kijken op die site die je hebt gegeven!! ThnXxxxx :D

geniet van je zwangerschap!!!

(dus stel het is mijn eisprong geweest is er misschien erges nog wel een kansje dat het deze maand)
hier ga ik nu nog geen echt antwoord op geven meid...
er is mischien idd een kans je zit of bent net na of rond je ei sprong snap je..
en een lichaam kan je behoorlijk van de wijs brengen meid...

ga zeker voor je duimen dat je rond 2 nov positief mag testen...
ik volg je meis en vragen stel ze gerust he
xxxGRT Nootje

Soraya86
22 October 2009, 09:22
okee dankje wel :D Fijn he dit forum..lekker kletsen en informatie vragen..een vriendin van mij reageerde van nee joh je wil toch nog geen kind blablabla..
toen d8 ik van ik hou het lekker voor me en als ik dan een keer zwanger raak vertel ik het wel na een tijdje..die negatieve reacties zijn ook niet leuk..me vriend en ik hebben er voor gekozen dus wij gaan er lekker voor!! :D

Ik ga maar nergens vanuit dat ik nu zwanger ben..eigenlijk wil ik er gewoon even niet meer aan denken maar dat lukt niet zo :oops: ik ga het lekker afwachten we zien het wel..
ik heb nu geen bloed meer volgens mij (hopen dat het wegblijft)!! Mijn gespannen borsten zijn ook weg! Dus ik ga er gewoon vanuit dat er niks is en we gaan het gewoon weer opnieuw proberen! :D

Stom he dat je lichaam je zo in de maling kan nemen..netalsof het je ff wil pesten..

Voelde jij trouwens dat je zwanger was?? mmoe, misselijk gevoelige borsten??

en hoe voel je je nu??

Groetjesss

Soraya86
22 October 2009, 09:54
n0u ik heb alweer een beetje bloed..grrr :evil: :roll:

Nootje38
22 October 2009, 12:03
van me vorige 2 zwangerschappen, heb ik eigelijk niet veel gevoelt.. mag der niks over klagen gewoon top..
deze in het begin ook niet echt veel.. beetje gespannen borsten, hoofdpijn soms,en soms vlagen misselijk maar mag alsnog niet klagen meid

Soraya86
22 October 2009, 16:16
Gelukkig maar dat je niet zoveel last hebt!! :D hopen dat het zo blijft!!

Ik heb heel de tijd steekjes rechts onderin me buik en ook af en toe in me rechter lies :?

Nala22
22 October 2009, 19:33
Hoi dames,

Hier even weer een berichtje van me.
Nog steeds niet ongi en ben nu dus al 9 dagen overtijd...

Hoe is het met jullie?

Liefs!

chanty
22 October 2009, 19:50
Hoi hoi,

IK BEN ZWANGER. We hebben net een test gedaan en ben 2-3 weken zwanger volgens Clearbleu. Kan het gewoon nog niet geloven. We zijn zo blij!

Groeten,
Chantal

Nala22
22 October 2009, 19:56
Gefeliciteerd meid! :D

moon25
22 October 2009, 19:57
Hey Chanty!

Gefeliciteeeeeeerd! Super!!

Ik vraag me ff wat af...zie hier nl. meer meiden die klagen over buikpin/steken in de rechter onderbuik, doorstrelend naar de rechterlies...hmmmzz :-S ik had dat vorige week ook, terwijl ik wel ongesteld was (wel maar een kleine 3 dagen; normaal langer) en zelfs zo erg dat ik dacht dat ik blinde darmontsteking had.. Ben naar de dokter geweest (normaal ga ik nooit, maar ik had echt zo'n pijn dat ik het niet vertrouwde) en die zei dat mijn blinde darm geirriteerd was...Nu is het over en heb ik nergens meer last van...Vreemd? Maar ik heb verder geen klachten en was gewoon ongesteld, dus...er kan niets zijn toch? Wel bizar dat meerdere meiden dit hebben.....;-) Maar goed, ik laat me niet gek maken :-D

We wachten gewoon af; zijn inmiddels aan de volgende ronde begonnen en vanaf vandaag kan ik weer ovaulatietesten gebruiken. Vanmorgen was :-( maar wie weet morgen..;-)

Liefs, Moon

Nala22
22 October 2009, 20:00
Hey Moon,

Ik had dit vorige x ook voor mijn ongi...
Ik dacht ook dat het van alles kon zijn maar toen werd ik dus ongi en toen hield het ook aan!

Zou er niet teveel op rekenen dat er iets is dus.

Liefs

Nootje38
22 October 2009, 20:05
Moon en nala, vaak hoor je als je rond de ongi word en je maakt m heftiger mee dat je dan te maken kan hebben met een vroege miskraam dat houd in dat het vruchje wel bevrucht is geweest.. maar dat het niet goed geweest is en daarom je lichaam het afstoot.. dan denk je dat het je ongi is maar dan blijkt het niet zo te zijn... maar dit is dus nieuws wat ik van internet hebt gehaald.. en artsen die zomaar wat zeggen zonder na jou te hebben gekeken vind ik meer een antwoord gegrepen in de lucht om maar goed over te komen...

Nala22
22 October 2009, 20:20
@Nootje:
Denk het niet.
Heb in het verleden al een vroege mk gehad en toen voelde het heel anders!

En ik had de laatste x voor m'n ongi ook een nega test...
Vindt nl niet dat je zomaar kunt zeggen dat het een vmk was!

b0llie
22 October 2009, 20:24
JOEHOE CHANTY GEFELICITEEEEEEEEEEERD
JE VERDIENT T MEISSIE

annalize
23 October 2009, 08:17
@bollie: jij kan ook testen vandaag, zegt je banner. Is er al een ongi te bespeuren of ga je echt testen?
Ben benieuwd!

Nootje38
23 October 2009, 11:09
@Nootje:
Denk het niet.
Heb in het verleden al een vroege mk gehad en toen voelde het heel anders!

En ik had de laatste x voor m'n ongi ook een nega test...
Vindt nl niet dat je zomaar kunt zeggen dat het een vmk was!

hey nala ze kan er mee te maken hebben gehad.. zijn er heel veel die ongi zijn geworden en dan een beginnende zwangerschap hebben gehad maar dat de inesteling niet goed is gegaan..
en wat de huisarts zij.. vind het knap dat hij dit zegt. en niet eens naar haar heeft gekeken.
en ik weet ook wat een miskraam is meisi heb m in aug / sept ook gehad...

Nala22
23 October 2009, 11:16
Hey,

Ja,tuurlijk zijn er wel veel die ongi worden waarbij het eitje bevrucht is. Maar die hebben dan wel een posi zw test van tevoren.
Bij mijn vmk kwamen er druppels bloed uit lopen(sorry voor de details), dus niet zoals bij een normale ongi.

Dat de huisarts dat zegt is wel raar...Maarja,er zijn zoveel huisartsen die zomaar wat zeggen.

Soraya86
23 October 2009, 11:32
Jaaa mijn HA heeft ook zo maar gezegd dat ik een vroege miskraam heb gehad..

ik was gisteravond kotsmisselijk...nu ook met vlagen..vraag me alleen af het niet psygisch is :?

Nala22
23 October 2009, 11:43
Ik weet het ook niet meis.

Ik lag vorige week een halve nacht wakker omdat ik onwijs misselijk was. Heb aan me vent gevraagd of ie voor de zekerheid een emmer wilde pakken.
Niet overgegeven en daarna nog een negatieve test...
Dus ik vertrouw helemaal nergens meer op!

Nootje38
23 October 2009, 12:40
Hey,

Ja,tuurlijk zijn er wel veel die ongi worden waarbij het eitje bevrucht is. Maar die hebben dan wel een posi zw test van tevoren.
Bij mijn vmk kwamen er druppels bloed uit lopen(sorry voor de details), dus niet zoals bij een normale ongi.

Dat de huisarts dat zegt is wel raar...Maarja,er zijn zoveel huisartsen die zomaar wat zeggen.

hey meisi ik bedoelde van mensen die dus niet testen zeg maar voor de NOD en dit overkomt snap je
ik zelf test nooit voor me NOD gewoon om deze terleurstelling te voorkomen...
dit is volgens mij ook altijd dan een risico maar ook zeker een angst die erbij komt als je test voor je NOD
maar een miskraam hoe vroeg ook is nooit leuk om het mee te maken meid zodra je die test in handen hebt ja je weet wat je dan voelt he.... maar vind een zwangerschap qua gevoel altijd verschillend zo leef je op een rose wolk en zo donder je er weer af door angst want stel dat,,,
maar als ouder heb je ook je angsten me oudste is 14 dus met veel dingen ga je te maken krijgen... en zeker als ze de leeftijd krijgen als ze uit gaan.. me jongste is 7 een meid nouuuuu die heeft streken soms..
als een jongen crossen op der fiets....dus zorgen zijn er altijd lol

lolala
23 October 2009, 12:47
Hoi hoi,

IK BEN ZWANGER. We hebben net een test gedaan en ben 2-3 weken zwanger volgens Clearbleu. Kan het gewoon nog niet geloven. We zijn zo blij!

Groeten,
Chantal

GEFELICITEERD!!! :D

Nala22
23 October 2009, 13:00
@Nootje:

Ja,het is ook beter om pas op je NOD te testen, maar ben zelf te nieuwschierig :P

En idd,zorgen hou je toch wel...Je weet nooit wat er gaat gebeuren.
Je kan alleen maar hopen dat ze een beetje naar je luisteren haha

Nootje38
23 October 2009, 13:18
jaa zeker en het word dan nog is een keer bevestigt... begin van deze week met dat bus ongeluk uit spanje...
dat meidje van 15 ilse* is dus een dorpsgenootje van me zij gaf paardles hier op de manege..
ze heeft een tweeling zusje anne.... dan komt het nieuws heeel dicht bij
Dan ben je echt zo blij dat je je kids mag behouden hoe dan ook het blijven wonders..

Nala22
23 October 2009, 14:13
Pfoeh,dat had ik niet gehoord...Dat is wel heel erg hoor!
Zou ook bang zijn dat er iets fout gaat, maar dat zal je toch altijd houden.
Dat merk ik bij mijn ma ook nog!

Soraya86
23 October 2009, 16:01
Mijn moeder is ook zo bezorgd...overbezorgd zelfs...geeen ideee of je het met een d of t schrijft :oops: vrijdag he
Ik denk ook dat ik een bezorgde moeder word eigelijk!! :o

ik heb nog steeds steekjes rechtsonder in me buik en lage rugpijn..

Maar geen bloeding meer gelukkigg

Nala22
23 October 2009, 16:34
Mijn moeder is niet overbezorgd, maar soms vindt ze sommige dingen wel moeilijk...(Nog steeds :P )
Denk dat ik dat ook wel krijg.

Soraya86
23 October 2009, 16:38
Ik woon nu al een tijdje samen met mijn vriend..maar ze zou stiekem nog alles voor me willen bepalen :lol:

Volgens mij ga ik nu allemaal dingen in mijn hoofd halen...ik zie opeens meer bobbeltjes op me tepels...

NEEEE dat kan niet...Ahhh ik word gek van mezelf!! :shock: :o :ugeek: :o

Nala22
23 October 2009, 17:18
Haha,leuk he hoe erg je lichaam je kan irriteren...

Nala22
24 October 2009, 15:00
Hier door naar de 2e ronde!
Ben net ongi geworden, dus hoop dat de volgende ronde meer geluk brengt ;)

Spring
26 October 2009, 08:03
@ nala22: balen dta je ongi bent geworden, al is het wel fijn dat je nu weer verder kunt. Succes deze ronde.

@ Soraya: probeer je niet gek te laten maken door je lichaam. De kans dat je zwanger bent terwijl je heel veel krampen en bloed verliest is heel klein, de verhalen die je hoort zijn meestal uitzonderingen. Ook jij succes deze ronde.

Hoe is het met de rest?

tamara1982
26 October 2009, 08:29
moet deze week ongi worden....

gr

jollyjo
26 October 2009, 08:42
@ Nala, jammer dat je ongi bent geworden.

Soraya, ik ben het met Lin eens dat je je niet helemaal gek moet laten maken, tis moeilijk dat weet ik, maar de kans dat je nu nog zwanger bent, acht ik ook heel klein. Tis wel heel jammer natuurlijk.

Ik zou vandaag ongi moeten worden, maar merk er nog niks van. Ik ben bang dat deze ronde beetje anders loopt dan de vorige, heb mijn ei ook al niet gevoeld. We wachten even af.

Groetjes

Soraya86
26 October 2009, 09:17
@ nala balen Balen dat je ongi bent geworden!! op naar de 2e ronde!!

@ jollyjo Spannend afwachten maar!!

Ik ga me er niet meer druk om maken..want ik ben toch niet zwanger deze ronde..ik wacht me menstruatie af en ik ga door naar de volgende ronde!! :D Positief blijven!!

Hebben jullie ook weleens dat jullie bang zijn dat je niet zwanger kan worden ofzo :roll:

Tam_
26 October 2009, 09:56
Hey allemaal!
Ik heb net een weekje vakantie gehad en nu
ben ik druk met klussen in ons nieuwe huisje, dus zo gaat de tijd
lekker snel! Bij mij alweer cd 32. Ik hoop nog steeds dat die etos zwanger worden pillen
gaan helpen en dat mn cyclus tenminste korter is dan de vorige ronde. Verder kan ik mn lijf echt niet volgen. Heb vorige week een positieve ovulatietest gehad en ik dacht dat ik de dag erna mn eisprong voelde, maar gister en vandaag heb ik weer zo'n gevoel.. En als vandaag mn eisprong zou zijn, zou dat weer kloppen met die 46 dagen:s. Dus ik weet t niet meer..
Komende twee weken maar weer afwachten.

@jollyjo : spannend vandaag.. Hopelijk blijft je menstruatie uit!

@soraya: het houdt me wel eens bezig ja, ik zou het niet erg vinden als ik zou weten dat het nog een jaar ofzo duurt, als ik maar de zekerheid zou hebben dat het een keer gaat lukken! Maarja, dat zit er niet in :):)

annalize
26 October 2009, 10:03
moet deze week ongi worden....

gr

Ik ook ...
Kan bijna niet zwanger zijn, lief was ziek rond mijn eisprong, maar als ie een beetje aan de late kant was (niet helemaal goed getemperatuurd toen), kan het precies wel...
Ben behoorlijk moe, maar dat komt misschien ook door die verzette klok. Heb een beetje naar gevoel laag in mijn rug, voelt als ongesteld worden, maar da's weer een beetje vroeg!
Speculaties alom!!! :roll:

Soraya86
26 October 2009, 10:25
@ Tam Ben je net gestopt met de pil dat je cyclus zo onregelmatig is?? Vervelend is dat zeg..Hoop voor je dat die pillen gauw werken en dat je cyclus wat korter is!

ik ben sinds januari gestopt met de pil en we sind mei bezig..ik doe niet tempen of ovulatietesten..ik voel me eisprong ook niet..

Ik ga bij me volgende menstruatie beginnen met tempen en ovulatietesten..

Steeds als ik wee rongesteld word..denk ik straks lukt het nooit of straks ben ik onvruchtbaar ofzo :?
Ben dr gewoon zoo bang voor!

Soraya86
26 October 2009, 10:52
Heeft iemand hier ook een vriend die zo rookt?

Mij vriend wel..Hij zegt steeds dat ie gaat stoppen..en dat houdt hij dan 1 dag vol..en daarna koopt ie weer een pakje..nu is het zo dat hij een zwaar ongeluk gehad heeft..dus wil hem oko weer niet teveel pushen..hierdoor eet hij ook nog slecht of soms heel de dag niks..of er gaat opeens een halve fles drank achter over..wat ook niet echt goed voor de vruchtbaarheid is!!

Nu zei hij gisteren avond als je weer ongesteld word dan ga ik echt stoppen met roken en alleen maar gezond eten..maar ik heb liever dat hij t nu al doet..ipv als ik ongesteld word..

Miss dat het daardoor oko steeds niet lukt.. :roll:

Spring
26 October 2009, 11:26
@ Soraya: mijn vriend is ook pas gestopt (niet alleen ivm zwanger worden) en dat vind ik ook wel een fijnere gedachte. Als hij stopt als je ongi wordt, is dat toch prima? Ik zou dan nog gewoon even geduld hebben, want zodra hij gestopt is met roken enzo, schijnt het sowieso drie maanden te duren voordat de effecten op de zaadproductie weg zijn. Ik denk niet dat het daaraan zal liggen hoor, zo groot zijn de effecten toch niet (weet ike igenlijk niks van)?? Succes met zwanger worden in elk geval

Soraya86
26 October 2009, 11:31
@ lin23
ik wacht ook even af totdat ik ongi word..ik weet niet of het heel veel effect heeft ik lees wel overal dat het slecht is voor t sperma..maarja wat is niet slecht tegenwoordig?? :roll:
Me nicht is pas bevallen van een kindje en die rookte als een ketter en haar vriend ook..!
Ik geef hem gewoon extraa Vitamine C dat schijnt de kwalieit te verbeteren...(zeggen ze) haha

Dankje wel!! jij ook suc6 he!!

Soraya86
26 October 2009, 11:33
@ Soraya: mijn vriend is ook pas gestopt (niet alleen ivm zwanger worden) en dat vind ik ook wel een fijnere gedachte.

Ik wil ook niet alleen dat ie stopt ivm met zwanger worden horo! ook voor zijn eigen gezongheid ij heeft namelijk al meerdere malen klaplongen gehad..eigenwijs he :?

Soraya86
26 October 2009, 11:33
hahah nou dat typen ging niet helemaal goed geloof ik :D

betsy
26 October 2009, 15:50
meiden

IK BEN ZWANGER!!!!!!

Soraya86
26 October 2009, 15:52
HARSTIKKE LEUK BETSY!!
GEFELICITEERD :D Geniet van je zwangerschap!!

bumblebee
26 October 2009, 15:52
Gefeliciteerd!!

struffle
26 October 2009, 15:59
meiden

IK BEN ZWANGER!!!!!!

meid wat super!!
dat komt ook ineens uit de lucht vallen :P
Hoeveelste ronde was dit voor jullie?
(en hoe oud ben je als ik vragen mag?)

jollyjo
26 October 2009, 16:12
Heey Betsy, Van Harte! Leuk voor je. Hoe voel je je? Heb je ook klachten?

Hier nog steeds geen ongi, kan er ook niet echt vat op krijgen of ik nou ongi ga worden of niet. Heb wel zo'n zeurderig gevoel onder in mijn buik, maar ja dat kan alle kanten nog op. Kijk het nog even een dag aan en anders maar even een testje doen... je weet maar nooit.

Groetjes

Nala22
26 October 2009, 17:39
Nou ja,zo erg balen is het nu niet meer hoor :)
Had al 2 nega testen, dus was allang blij dat ik niet nog langer hoefde te wachten op m'n ongi!
Zat nl al op dag 39 :?

@Betsy:
Ik had je al gefeliciteerd maar nogmaals: GEFELICITEERD :D

@Jollyjo:
Spannend meid :D
Heb je al een x getest?

Nala22
26 October 2009, 17:41
@Annalize:
Dan hoop ik maar dat je eitje later is geweest!
Zou leuk zijn als je dan toch ineens posi test he :D
Wanneer ben je van plan om te gaan testen?

betsy
26 October 2009, 21:58
meiden

IK BEN ZWANGER!!!!!!

meid wat super!!
dat komt ook ineens uit de lucht vallen :P
Hoeveelste ronde was dit voor jullie?
(en hoe oud ben je als ik vragen mag?)

eerste ronde ben 24

betsy
26 October 2009, 22:00
Heey Betsy, Van Harte! Leuk voor je. Hoe voel je je? Heb je ook klachten?

Hier nog steeds geen ongi, kan er ook niet echt vat op krijgen of ik nou ongi ga worden of niet. Heb wel zo'n zeurderig gevoel onder in mijn buik, maar ja dat kan alle kanten nog op. Kijk het nog even een dag aan en anders maar even een testje doen... je weet maar nooit.

Groetjes

helemaal geen klachten dus was een echte verassing stond echt te bibberen.

groeten Betsy

Spring
27 October 2009, 07:56
Betsy: gefeliciteerd! Wat een geluk: meteen de eerste ronde raak, daar hadden velen van ons hier voor getekend denk ik ;-) Geniet ervan!

annalize
27 October 2009, 08:58
@betsy: wat een leuke verrassing dan! Gefeliciteerd hoor, wat een geluk voor jullie!

Volgens mijn banner mag ik donderdag testen, heb zelf bedacht dat ik minstens tot zaterdag wil wachten, omdat ik eigenlijk niet zwanger kan zijn, als mijn eisprong op donderdag was. (zie mijn eerdere verhaal/berekening :D )
Beetje jammer van zo'n test anders vind ik.
Tot nu stijgt mijn temperatuur elke ochtend! Snap er niks van, komt misschien omdat de klik verzet is, mijn lijf denkt dan natuurlijk dat het al 8 uur is, terwijl het nog maar 7 uur is... hihi!
Ik hou jullie op de hoogte!

jollyjo
27 October 2009, 09:07
@ Annalize, voor jou dus ook spannend! Ik ga vanmiddag een test doen. Ik had maandag ongi moeten worden, maar nog steeds geen tekenen, maar wel een raar gevoel onder in mijn buik, maar ja dat kan ook weer andere dingen zijn. Ik weet wel dat je lichaam je goed kan foppen, dus ff afwachten.

Succes met wachten.

Soraya86
27 October 2009, 09:32
@jollyjo suc6 met testen vanmiddag!! :D Laten we hopen op goed nieuws!!

@Annalize voor jou ook spannend!! Suc6 met wachten tot zaterdag..hou je dat wel vol ;) ?

Spring
27 October 2009, 10:16
Spannend voor Annalize en Jollyjo: ik ben benieuwd!

Soraya86
27 October 2009, 10:24
Soms vraag ik me weleens af waarom het zo lang duurt..is je lichaam er dan nog niet klaar voor ofzo :roll:

Tam_
27 October 2009, 13:36
Betsy gefeliciteerd!

Jollyjo.. Al getest??

Hier slecht nieuws, ongesteld geworden vanmorgen :s
MAAR... Wel op dag 33 ipv 46!!! Bijna twee weken eerder en voor het eerst minder dan 40 dagen. Daar ben ik blij mee. Dank aan de etos pillen :)

dus een nieuwe ronde voor mij en geen twee weken afwachten meer. Fijn!

Soraya86
27 October 2009, 13:48
@ Tam fijn dat je ongesteld bent geworden en dat je cyclus nu minder lang is!! Op naar de volgende ronde!

@jollyjo en weet je al wat???

jollyjo
27 October 2009, 14:13
@ Tam, dat scheelt wel even dat je mooi op tijd ongi bent geworden.

Nee nog niet getest, zit op mijn werk dus wacht wel even tot ik thuis ben haha. Vanavond weet ik meer en dan laat ik jullie het weten! :shock:

Soraya86
27 October 2009, 14:26
okee spannend!!

Ik zit ook op mijn werk en ik heb echt geen zin meer!! En t word maar geen 5 uur pfff :?

annalize
27 October 2009, 15:00
@jollyjo: wat spannend!! Veel sterkte met afwachten, ik duim voor je!
@tam_: heel fijn dat je cyclus weer korter is! Dat lange wachten is helemaal niks.

Ik denk dat ik het wachten wel volhoud, hoe langer niet ongi, hoe meer kans, dus ik wil wachten om zelf meer zekerheid te hebben.
Maar...: Ik ben al sinds gisteren misselijk! Ik durf niet heel erg te hopen, maar ik wordt er wel een beetje blij van...
Nog 4 dagen :D

jollyjo
27 October 2009, 15:07
Mijn dag schiet ook al niet op haha. Dat is altijd zo als je wat wilt.
Ik wilde ook een beetje meer zekerheid, vandaar dat ik gisteren nog niet getest heb. Vandaag steeds raar gevoel in mijn buik en zodra ik heb gegeten is het over.... heel apart.

We hebben het dus erg druk op het werk met berichtjes sturen haha.

Spannend Annalize, hopelijk is die misselijkheid een goed teken en niet een voor de gekhoud actie van je lichaam!

wordt vervolgd....

tamara1982
27 October 2009, 15:10
mensen met leuke berichten??ik wacht deze week ook op mijn periode...of niet ;-) maar dat zal nog wel niet voel aan alles dat dat ik ong moet worden...behhh...
ik zit ook op me werk en is dodelijk saai en schiet niet echt op...

gr

Soraya86
27 October 2009, 15:20
Ik hoop ook dat je misselijk bent omdat je zwanger bent Annalize!! Ik duim voor je!!

En jollyjo ik ben echt benieuwd...wel even laten weten he!!

Ik had gisteren heel de tijd steekjes in me rechterzij..ik moet 2 nov als het goed is ongesteld worden..maar volgens de dokter had ik natuurlijk 19 oktober die vroege miskraam gehad, kunnen die steekjes ook je darmen zijn ahaha stomme vraag he? ik kon die steekjes niet plaatsen het duurde 5 minuten het waren van die steekje en dan voelde ik een soort trilling whaha oke.... :roll: :oops:

jollyjo
27 October 2009, 15:29
heey Tamara, dus jij bent ook hard aan het werk ;) Wanneer zou je NOD zijn?

Geen idee wat het is Soraya, ik zou gewoon even afwachten of je ongi wordt. Vanaf dan kun je weer gaan klussen enzo. Je lichaam doet een hoop (rare) dingen af en toe die niet te plaatsen zijn, daar moet je niet te veel naar "luisteren", ik heb al zoveel verhalen gelezen en dan blijkt het toch weer anders te zijn, dus ik wacht gewoon af.

Mijn man is vanavond een tijdje weg en dan ga ik testen, als hij terug is, heb ik hopelijk een leuke verrassing voor hem. Zodra ik het hem verteld heb, horen jullie uiteraard ook meer, mij hij heeft natuurlijk 1e kans haha.

tamara1982
27 October 2009, 15:40
heey Tamara, dus jij bent ook hard aan het werk ;) Wanneer zou je NOD zijn?

Geen idee wat het is Soraya, ik zou gewoon even afwachten of je ongi wordt. Vanaf dan kun je weer gaan klussen enzo. Je lichaam doet een hoop (rare) dingen af en toe die niet te plaatsen zijn, daar moet je niet te veel naar "luisteren", ik heb al zoveel verhalen gelezen en dan blijkt het toch weer anders te zijn, dus ik wacht gewoon af.

Mijn man is vanavond een tijdje weg en dan ga ik testen, als hij terug is, heb ik hopelijk een leuke verrassing voor hem. Zodra ik het hem verteld heb, horen jullie uiteraard ook meer, mij hij heeft natuurlijk 1e kans haha.

he jollyjo mijne is aanstaande vrijdag!...dus afwachten heb al eerder een test gedaan deze maand vanwege hele vreemde klachten dat blijk tmisschien toch een blaasontsteking te zijn wacht nog op resultaten...maar die was natuurlijk negatief...maar voel eigenlijk nu aaan alles dat ik ongi moet worden!!

gr

Soraya86
27 October 2009, 16:23
Ik moet wachten tot maandag dan dan krijg ik normaal gesproken me NOD!!
ff kijken of me lichaam niet de kluts kwijt is..
Spannend hoor! dat je zo lang kan wachten met testen!

@tamara..
Ik heb best wel vaak blaasontsteking..meestal krijg je zo'n test toch gelijk terug?? Je kan ook cranberrysap drinken...
ik voelde 2 weken geleden een blaasontsteking aan komen en toen ben ik dat heel het weekend gaan drinken en toen ik me urine ging testen was het helemaal schoon :D

Letten jullie trouwens op je voeding nu je zwanger wilt worden?
Ik eet geen filet american meer enzo..ik drink zoiezo geen alcohol meer..drink geen redbull meer..

Soraya86
27 October 2009, 16:24
en elke maand denk ik weer waarom doe k dat eigenlijk..elke maand voor niets..maarjaa ik blijf het toch doen haha

Nala22
27 October 2009, 17:51
@Annalize:
Nog een paar dagen in spanning wachten meid...Vindt het knap dat je het zo lang uit kan stellen :D
Hoop echt voor je dat het toch raak is!!!

@Jollyjo:
Wanneer kom je et ons nou vertellen :P Ben nieuwschierig hahaha

jollyjo
27 October 2009, 18:21
Hier was ik weer. Helaas was de test negatief! :(
Mijn lichaam is dus ook aan het klooien, waar ik al bang voor was. Tenzij ik een uitzondering ben en die niet gelijk genoeg hormoonstof aanmaakt, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit. Nou hopen dat de ongi snel komt, dan kan ik ook weer opnieuw beginnen. Deze ronde ga ik dan ovutesten gebruiken.

Fijne avond iedereen. Ik ga even met mijn hobby bezig, kerstkaarten maken.

Nala22
27 October 2009, 18:42
Balen meid :(
Dan hoop ik maar dat je snel ongi mag worden en op naar de volgende ronde! :)

Spring
28 October 2009, 08:06
Wat jammer Jollyjo :-( Hopelijk komende ronde beter.

@ Annalize; hoe voel jij je, nog steeds misselijk? Spannend!

@ Soraya: ik weet niet meer waar, maar ik heb gelezen dat je niet hoeft op te letten met filet americain enzo totdat je weet dat je zwanger bent, omdat je baby die eerste weken niet via jou gevoed wordt, maar via de baarmoeder (ofzoiets, haha ;-)) Als je oplet zodra je twee weken na je eisprong een zwangerschapstest hebt gedaan, is dat vroeg genoeg. Nu al dingen als rood vlees enzo vermijden is dus niet nodig, al is gewoon gezond eten en weinig alcohol/ niet roken wel aan te raden, omdat dat ook de vruchtbaarheid beïnvloed. Succes!

@ Tamara: jij bent past gestopt met de pil toch? Probeer er rekening mee te houden dat alles wat je voelt ook ontpillen kan zijn, want bij veel vrouwen duren de eerste cyclussen langer dan 30 dagen, omdat het lichaam weer even moet wennen aan het zelf doen. Het kan natuurlijk dat jij meteen weer een normale cyclus hebt (ik hoop het voor je), maar je weet nooit. Succes met wachten en hopelijk behoor je tot die vrouwen die al meteen de eerste ronde zwanger zijn!

annalize
28 October 2009, 09:18
Ja nog steeds misselijk, ik wil alsmaar eten, en dan eet ik weer teveel waardoor ik weer misselijk wordt ?!
Lekker bezig dus.
Ondertussen heb ik ook het gevoel dat ik ongesteld ga worden: beetje hoofdpijn, beetje stemmingswisselingen, beetje steken, beetje diarree (heb ik vaak bij menstruatie).
Het kan dus nog alle kanten op.
Officieel is morgen of vrijdag mijn NOD.
We zullen zien.

@jollyjo: hoe is het bij jou, al ongesteld? Hoe voel je je? Wat een afknapper zo'n negatieve test zeg. :cry:

Soraya86
28 October 2009, 09:28
@ jollyjo en en en??

Soraya86
28 October 2009, 09:30
oww sorry!! ik zat volgens mij een paar pagina's te vroeg te kijken :oops: Sorry!
Wat jammer meis van die negatieve test :( !!!

Soraya86
28 October 2009, 10:20
@ lin23 Oh echt mag je gewoon filet american eten enzo!? Dat wist ik helemaal niet..dat de eerste maanden het vruchtje zich via de baarmoeder voedt.. :oops:

Ik drink altijd groene thee..maar ik las een keer op een site dat je dat niet te vaak moet drinken wil je zwanger worden..maar in die etos pillen zit ook groene thee verwerkt :roll:

Ik krijg weer een beetje gevoeligere borsten..en ik ben de laatste dagen zo snel boos..en verdrietig! ik kan om een scheet al echt kwaad worden!! Me vriend zei gisteren ben je zwanger ofzo!

maar t kan natuurlijk ook zo zijn dat ik maandag ongesteld moet worden en dat het daarvan is..

Ik hoop nog steeds dat die bloeding vorige week een innesteling is geweest...

maar ik zal mezelf wel voor de gek houden :?

jollyjo
28 October 2009, 10:24
Heey,

Hier gaat het wel. Balen dat de test negatief is, maar de ongi is er ook nog niet en dat is nog meer balen, want nou weet ik mijn cyclus niet. Dacht mooi regelmatig te hebben, maar deze gooit weer roet in het eten.

Annalize, voor jou ook spannend dus morgen/vrijdag. Ik hoop dat jij wel een positieve test in handen krijgt!

Soraya, de klachten die je nu hebt, kunnen ook heel goed met je ongi te maken hebben. Die klachten zijn hetzelfde, maar worden bij een zwangerschap vaak erger (of niet). Ga er maar vanuit dat de dokter toch wel weet wat ie doet, hoe sneu ook.

Spring
28 October 2009, 10:28
@ Soraya, ja, niet de eerste maandEN, maar dus wel de eerste twee weken na de eisprong/bevruchting. Je hoeft dus pas op die dingen te letten als je weet dat je zwanger bent. Wat de groene thee betreft: geen idee, dat heb ik nog nooit gehoord. Lastig dat het nu afwachten is, sterkte daarmee en laat je niet gek maken.

@ Jollyjo: hopelijk voor jou snel duidelijkheid, ineens een lange(re) cyclus is inderdaad niets!

tamara1982
28 October 2009, 10:36
wow vandaag ongi geworden nou dat is wel super meteen de 1e x na 27 dgn weer in het normale ritme en dan straks naar officiele ronde 1...

xx

Soraya86
28 October 2009, 10:44
Jaa het zal ook wel daar mee te maken hebben hoor...ik ben er gewoon veel te veel mee bezig 24/7
Ik wil er niet zoveel mee bezig zijn maar hoe moet dat??

@ lin Ik ga maar niet meer zo op me voeding letten..natuurlijk wel dat ik gezond eet...roken doe ik niet en alcohol wil ik ook nu niet drinken dus dan let ik alleen daar op! ikhad ingetypt zwanger + groene thee en toen had ik het ergens gevonden, maar ik drink het gewoon hoor!! alles is namelijk slecht voor je vruchtbaarheid volgens mij haha

@ jollyjo hopen dat je ongi dan nu maar snel komt dan kan je weer naar de volgende ronde!!
Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet denken van de dokter want hij heeft nergens naar gekeken!! Hij zal dan wel genoeg info uit me verhaal hebben gehad..hij zal oko wel gelijk hebben!

@ Tamara Fijn dat je ongi bent geworden!! Suc6 de 1e ronde! laten we hopen dat je snel zwanger raakt!

jollyjo
28 October 2009, 10:49
Nou volgens mij ga ik vandaag ongi worden. Zo net een licht bloedverlies bij het afvegen en krijg last van mijn onderrug en dat heb ik vaker bij mijn ongi dus laat maar komen, kunnen we door naar de volgende ronde en is de cyclus maar 2 dagen langer, nou dat is dan ook wel weer te overzien :)

Ze zeggen wel dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, maar als ik alles van iedereen zo lees, zijn we er lekker harstikke mee bezig hahaha :lol:

Soraya86
28 October 2009, 10:53
@jollyjo gelukkig!! dan is je cyclus niet veel langer geworden!! Miss heb je bij de volgende ronde beter nieuws!
hahaha :lol: idd vooral dit forum helpt veel om er vooral "niet" zoveel mee bezig te zijn!
Ik doe bijna niks anders dan al die verhaaltjes en blogs lezen..hoe bedoel je jezelf gek maken!! :lol:

loesje80
28 October 2009, 10:55
Tja, er niet mee bezig zijn... Ik ben er al mee bezig terwijl vriendlief nog steeds de condooms tevoorschijn haalt. Maar goed, ik gooi het nu maar op het feit dat ik herfstvakantie heb, en vriendlief heeft bedacht dat hij April een mooie maand vindt om er echt voor te gaan. Ik ben bang dat ik dan al lichtelijk geobsedeerd ben, ipv te denken "nu is alle anti-conceptie uit het raam, we zien wel wanneer het zover is". Dus nu maar even wat rondneuzen, en vanaf volgende week weer volop lesgeven, dan kan ik er toch niet over nadenken ;-)

Voor iedereen, succes met klussen, dat het resultaat maar een wondertje mag worden!

Soraya86
28 October 2009, 11:27
@Loesje
Geobsedeerd moet je niet worden hoor..kijk naar mij! hahah dat is echt niet goed voor je!!
Ik hoop voor je dat je vriend zich bedenkt en er al wat eerder aan wil beginnen!

Suc6 iedergeval!!! :D

Nala22
28 October 2009, 12:34
@Jollyjo:
Ja,denk dat iedereen er wel teveel mee bezig is :P
En dan zeggen ze dat het niet goed is,maar moet je kijken hoeveel meiden dan alsnog zwanger zijn! ;)

Op de hoeveelste dag zit je nu eigenlijk?

jollyjo
28 October 2009, 13:17
@ nala, ja precies, je moet er toch iets mee bezig zijn, want anders mis je net je vruchtbare periode. Vandaag is dag 33, maar het zal morgen wel doorzetten en dan is het 34 dagen, dus dat valt op zich nog wel mee.

Ga deze ronde met ovutesten beginnen.

Nala22
28 October 2009, 13:29
Ik zat ook te twijfelen of ik zou beginnen met ovu testen, maar hier wordt sowieso om de dag geklust ;)
Het enige voordeel is wel dat je dan kunt uitrekenen wanneer ongeveer je NOD is...

Ik denk dat als het deze ronde niet raak is, ik ook ga beginnen met die testen!

Als je morgen ook echt ongi wordt kunnen we ong tegelijk testen als we allebei weer zo'n lange cyclus hebben :P

Soraya86
28 October 2009, 13:34
Ik ga als ik volgende week weer ongesteld word ook beginnen met ovutesten!!
Welke ovulatietesten gaan jullie gebruiken?

Spring
28 October 2009, 13:56
Ik begin ook vrijdag met ovutesten en ga MatCare midstream gebruiken. Ben benieuwd..

Soraya86
28 October 2009, 14:02
Kan je die gewoon bij de apotheek halen of hebben jullie ze via internet besteld?

Spring
28 October 2009, 14:15
Ik heb ze via internet besteld: ze worden in een neutrale envelop gestuurd en je krijgt ze de volgende dag al binnen, erg makkelijk dus vond ik. Via marktplaats schijnen trouwens erg goedkope ovutesten te koop te zijn.

Soraya86
28 October 2009, 14:25
jaa ik zag ze ook op marktplaats 25 testen voor 10 euro!

jollyjo
28 October 2009, 14:49
Ik heb de testen via sensitest gekocht. Een pakket met 25 ovutesten en 3 zw testen voor een leuke prijs.
Wij klussen niet altijd om de dag, vooral na het werk zijn we erg moe, dus dan zijn die testen wel handig, dan weten we in ieder geval het goeie moment. Op zo'n moment vinden we het beiden ook nog wel extra opwindend om dan wel te klussen, je weet dan waar je het voor doet.
Dan kan ik ook eens goed rekenen hoe mijn cyclus is. Of ik deze maand mijn eisprong ook weer voel of niet.

Gezellig Nala, in de zelfde cyclus haha.

rheetje
28 October 2009, 15:01
hee hallo,

ik heb al even mee zitten te lezen met jullie enne ik gebruik ook ovu testen van matcare. vind ze echt super handig omdat wij ook niet om de dag klussen.
nou maar hopen dat het deze maand een keer raak is ;)

jollyjo
28 October 2009, 15:09
hallo Rheetje! Welkom bij de club. Erg gezellig hier altijd!

Ik zag dat jij een cyclus van 106 dagen hebt gehad! Dat is frustrerend! We hopen natuurlijk ook voor jou dat het zo snel mogelijk raak is, net als iedereen hier haha. :lol:

rheetje
28 October 2009, 15:28
hallo jollyjo, het is hier inderdaad vrij gezellig :D

jaah het is niet normaal wat stress allemaal met je kan doen. Ik hoop zo een lange tijd ook niet meer mee te maken ;)

zolang we er ooit maar komen vind ik alles best :D

annalize
28 October 2009, 16:01
Hoi Rheetje, welkom!
Jij zit in de vruchtbare periode zie ik: veel klusplezier Heb je bij de Ovutesten nu ook al gezien dat je eisprong er aan komt?
Ik heb ze nog nooit gebruikt, klinkt wel handig!

rheetje
28 October 2009, 16:36
jaah het begint langzaam een iets duidelijker streepje te worden, ik zit nou nog te wachten tot hij er echt helemaal vanaf springt ;)
dus straks thuis maar even testen en dan weer lekker klussen ;)

ik vind ze inderdaad heel handig annalize! aangezien ik vrij onregelmatig ben

moon25
28 October 2009, 19:11
Hey Dames,

Nog steeds druk aan de klus ;-) Wij in ieder geval wel! Ik snap het alleen ff niet meer :-S Misschien dat jullie me kunnen helpen???

Ik ben nu sinds september met ovulatietesten aan de slag gegaan. Mijn cyclus is eigenlijk altijd regelmatig geweest en ook nu nog steeds. Het verschilt alleen soms 1 hooguit 2 dagen...Nu heb ik berekend dat ik op 22 okt weer kon beginnen met de eerste test...dat heb ik ook gedaan. Nu zitten we al op 28 okt en heb ik nog steeds geen :-) (ik gebruik de testen van Clear Blue). De vorige keren dat ik getest heb was het meestal hooguit 2 dagen later dan de datum die ik berekend had goed :-). Al met al dus zeer regelmatig. Nu zijn we dus al 7 testen verder en heb ik weer een nieuwe verpakking moeten kopen. Vanmorgen was het weer geen :-) dus...ik snap t ff niet meer? Kan het toch zijn dat mijn ovulatie nu ineens later is? Of kan het zijn dat ik zwanger ben en dat dat ding daarom nu niet werkt, omdat ik dan geen eisprong meer heb? Ik ga er maar niet van uit dat ik zwanger ben want dat kan volgens mij de reden niet zijn, maar ik vind het ff heel raar. Hebben jullie dit al eens meegemaakt? Wat zou het kunnen zijn? Ik word er echt zenuwachtig van :-S

Ik hoor graag van jullie meiden!

Thanks! Liefs, Moon

Spring
29 October 2009, 08:41
@ Moon: uit je verhaal kan ik niet echt opmaken wat het kan zijn. Wanneer ben je voor het laatste ongi geworden en hoe lang is je cyclus normaal? Ben je pas kort geleden met de pil gestopt? Want dan kan het zijn dat je cyclus nog niet echt regelmatig is. Ook bij een normale cyclus komt het trouwens weleens voor dat de eisprong later is of uitblijft. Misschien ook dat je net de laat bent gestart met de testen? Als je iets meer informatie geeft, kan iemand je misschien helpen/ kunnen we meedenken ;-) In elk geval blijven doorklussen zou ik zeggen!

annalize
29 October 2009, 09:12
Hier nog steeds een hoge temperatuur, maar wel buikpijn :x
Ik werd er vanochtend zelfs eerder wakker van
Ik word best onzeker nu....

loesje80
29 October 2009, 09:19
Wat spannend, maar als je er onzeker van wordt, niet echt leuk spannend. Al een test-moment voorgenomen waar je op wacht?
Ik zal voor je duimen...

jollyjo
29 October 2009, 09:25
Goeiemorgen,

Annalize, ga je ook testen vandaag of ga je het weekend pas testen?

Groetjes

annalize
29 October 2009, 09:25
Ja, als ik morgen nog niet ongesteld ben, is de kans groot dat mijn eisprong later was dan ik dacht, en daarmee ook de kans dat ik zwanger ben, gezien onze klusmomenten. Dan ga ik morgen een test kopen en zaterdag doen, uiteraard samen met m'n man!
Maar ik reken er nog maar even niet op, die buikpijn is niet fris. Maar dat kan ook weer komen door m'n verstoorde stoelgang :roll: :o :( (<-- zo voel ik me ongeveer afwisselend)

annalize
29 October 2009, 09:27
Hé jollyjo!
Hoe is het met jou? Inderdaad doorgezet, of nog steeds geen goeie ongi?

Sabrina1984
29 October 2009, 09:44
Mijn NOD is zaterdag!
Spannend hoor, ik lees dat er hier meer zijn die het weekend gaan testen.
Succes allemaal!
X

annalize
29 October 2009, 09:45
Ja spannend sabrina, heb jij al vermoedens?
Hoe voel je je?

Sabrina1984
29 October 2009, 09:48
Annalize: We hebben wel op de goede momenten geklust als het goed is.
Ik heb geen klachtjes ofzo. Ben wel de hele week al grieperig, maar dat heeft er niet echt mee te maken ;)
Als je zwanger bent is last van je darmen toch ook één van de kwaaltjes?
Misschien is het dan wel een goed teken :)

annalize
29 October 2009, 09:49
@sabrina: ik speculeer me suf, haha. Echt geen idee, durf er niet echt op te hopen.
Samen duimen dan maar!!!

Sabrina1984
29 October 2009, 09:51
Tja ik ook wel hoor wat ik normaal heb voor ik ongesteld wordt is zere (.)(.) en zijn ze wat groter dan normaal.
Dit heb ik nu helemaal niet :?

loesje80
29 October 2009, 10:07
Wat spannend allemaal!
En dan alle mogelijke kwaaltjes of juist niet... Vind het zelf al spannend en ik sta niet eens in jullie schoenen op dit moment 8-)

Sabrina1984
29 October 2009, 10:19
Waar ben jij nu in je cyclus Loesje? En in welke ronde zit je?

Soraya86
29 October 2009, 10:20
Hopen maar dat jullie niet ongi worden en dat jullie positieve testen in handen hebben!! :D

Ik heb ook altijd gevoelige 2 weken voor me ongi!!
Nu bleef het ook 2 weken na me ongi..en toen kwam die bloeding en toen was het weg..
Gisteren had ik wat gevoelige borsten..nu niet meer zo maar voel wel steeds van die steken
maandag moet ik me NOD hebben als het goed is!!

Ik ben ook steeds heel moe...maar dat kan ook omdat ik niet goed slaap :mrgreen:

Sabrina1984
29 October 2009, 10:23
Voor jou ook spannend dus Soraya!
Vermoeidheid heb ik ook wel wat last van idd, maar ja ik hou mezelf steeds maar voor dat het aan de tijd van het jaar ligt...

Soraya86
29 October 2009, 10:35
@ Sabrina
Jaa ik vind het nog steeds wel spannend..maar ik ben toch niet zwanger denk ik!! De dokter had namelijk gezegd dat ik eht vruchtje heb afgestoten omdat het niet levensvatbaar was..maar zal wel gelijk hebben!

De vriendin van me neef..heeft nu inmiddels een kindje van 1 jaar..kwam er pas achter dat ze zwanger was met 15 weken! ze was al bijna over de helft!! haha
Ze had niks door omdat ze steeds elke maand ongesteld werd! (wat dus geen mestruatie was)
Ze werd alleen wat voller..maar ze d8 dat ze gewoon wat aan was gekomen!

annalize
29 October 2009, 10:36
Ja, hier ook heel moe! Mijn lijf is echt op na een dag, als ik in bed lig wil ik niet meer bewegen.
En vanochtend een uur te vroeg klaar wakker :x

Soraya86
29 October 2009, 10:37
@ Sabrina
Jaa ik vind het nog steeds wel spannend..maar ik ben toch niet zwanger denk ik!! De dokter had namelijk gezegd dat ik eht vruchtje heb afgestoten omdat het niet levensvatbaar was..maar zal wel gelijk hebben!

hij heeft nergens naar gekeken, maar ik zit me zelf al een paar dagen lekker gek te maken!

Soraya86
29 October 2009, 10:39
hahaha ik val al op de bank in slaap! Mijn vriend vind me op het moment erg gezellig maar niet heus..zitten we film te kijken, hoor ik opeeens leuk hoor met jou film kijken..was de film al bijna afgelopen hahah en dat heb ik nu al 2 weken..

zal de tijd van t jaar wel zijn idd! hahah

Sabrina1984
29 October 2009, 10:44
Hoe kan de dokter dat nu zeggen als hij nergens naar heeft gekeken :?:
Ik kan me voorstellen dat je daar niet zekerder van wordt?! :|

Arme vriend van jou ;)

Sabrina1984
29 October 2009, 10:46
Bij ons is het meestal andersom trouwens, zit ik helemaal in de film, hoor ik ineens gesnurk naast me... :)

Soraya86
29 October 2009, 10:56
jaa weet ik ook niet :? hij heeft uit mijn verhaal de conclusie getrokken dat ik een vroege miskraam heb gehad..! maar ik was best wel gespannen dus heb me zo laten wegsturen! ondanks dat ie nergens naar gekeken heeft..die bloeding duurde van maandag t/m donderdag en op maandag had ik ontzettend veel buikpijn..ik zag haast sterretjes! maar het was niet zoveel als mijn ongi..ik had aan 1 inlegkruisje genoeg ipv 3 a 4 tampons..en het was helderrood bloed maar niet zoals bij m'n ongi..(lekker verhaal he zo 's ochtends) en dr zijn dr een paar bij die dit verhaal al 10 x hebben gelezen hahah!

Ik denk nie tdat als ik zwanger ben dat ik zoveel pijn heb..ook al las ik op een site..dat een innesteling gepaard kan gaan met hevige menstruatiepijn..weeenachtige pijn...

Kijk en door dt ik dat allemaal zit te lezen...weet ik ook niet meer wat ik moet geloven..want ergens anders staat dan weer dat het vruchtje dan is afgestoten..
En me schoonzusje werd ook eerst ongesteld met alles dr op en dr aan en zat 2 weken later bij de gynaecoloog dat ze al 4 weken zwanger was :|

dus dat :D

Soraya86
29 October 2009, 10:57
Bij ons is het meestal andersom trouwens, zit ik helemaal in de film, hoor ik ineens gesnurk naast me... :)

hahahah gezellig he dan! :D

Sabrina1984
29 October 2009, 11:06
Als ik je verhaal zo lees kan het het idd meerdere kanten op...
Maar het rare is wel dat het halverwege je cyclus is geweest vind ik, zou dan wel een hele vroege miskraam zijn.
Kan me voorstellen dat je gedachten heen en weer geslingerd worden!
Maar ik zou er niet al teveel op hopen, dan maak je jezelf alleen maar gek.
Ookal hoop ik natuurlijk wel voor je dat na het weekend blijkt dat je gewoon zwanger bent!
De tijd zal het leren meid! Geduld is een schone zaak... :ugeek:

jollyjo
29 October 2009, 11:07
Zo hee, kijk ik even een uurtje niet, mis ik gelijk 2 pagina haha.

@ Annalize, het is nog niet bepaald doorgezet moet ik zeggen, beetje gek. De eerste rond stelde ook niks voor, 2e ronde wel goeie ongi, nu dus afwachten. Ik hoop voor je dat je goed nieuws hebt zaterdag. Wel even laten weten he!

Mijn zusje was ook een beetje ongi toen ze zwanger was, maar ik weet het niet meer hoor. Ik had maandag wel erg buikpijn, maar dan kan dus ook best van de ongi komen.

Ach ja, op naar de volgende ronde, alleen welke dag reken je nu want dit stelt nog niks voor, telt die al mee of moet je dan wachten op de goeie doorzet pfff lastig hoor allemaal

Sabrina1984
29 October 2009, 11:08
Soraya: fijn he zo'n antwoord, heb je ook lekker wat aan :?
geduld geduld geduld, ik geloof dat we er allemaal wat moeite mee hebben ;)

Sabrina1984
29 October 2009, 11:11
Hoi Jollyjo,
ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou denk ik wel wachten met tellen tot het door is gezet.

Soraya86
29 October 2009, 11:16
Soraya: fijn he zo'n antwoord, heb je ook lekker wat aan :?
geduld geduld geduld, ik geloof dat we er allemaal wat moeite mee hebben ;)

Hahaha idd!! Nou ik ben allang blij dat ik me verhaal hier kwijt kan en dat iedereen meedenkt! De tijd gaat ook zo langzaam vind ik als je ergens op wacht!! Dan wordt je nog ongeduldiger! :geek:
Maar het lijkt mij ook dat een miskraam na 2 weken een beetje vroeg is..de dokter zei als je nog niet ongi ben geworden rond 2 nov dan meot je even bellen..

We zullen het wel zien volgende week..we zitten wel allemaal dicht bij elkaar met de cyclus

annalize
29 October 2009, 11:17
@jollyjo: echt heel irritant voor jou! Nu weet je echt niet meer waar je aan toe bent!
Misschien is temperaturen een optie om te ontdekken hoe het zit?
Als je 37 of zo hebt, wschl nog niet ongi, bij ver er onder is het wel geweest of binnenkort te verwachten
't is een beetje een gok, maar als je het echt wilt weten misschien wel prettig...

Spring
@ jollyjo: op internet staat dat je pas moet beginnen met tellen als het echt heeft doorgezet. Nog even afwachten dus! Succes deze ronde

loesje80
@ sabrina,
Ik ben nog niets een officieel begonnen aan ronde 1... Vanaf gister min of meer de condooms uit het raam, nu wachten op :twisted: en dan begint ronde 1 pas. Dus op dit moment heb ik een beetje "ik stond erbij en ik keer ernaar" Maar ik vind het wel fijn om zo wat ervaringen te lezen. In mijn omgeving nog weinig baby's en vriendlief vindt het zo spannend, dat we het er niet echt over hebben.

@ Soraya,
jeetje, van de HA moet je het hebben, verwarrend hoor. Maar het is bijna 2 nov... Hopen dat je lichaam dan ook een beetje duidelijk is... Ik blijf gewoon duimen!!!

Soraya86
29 October 2009, 11:18
@jollyjo jaa we zijn hier druk aant kletsen hoor hahha! raar dat he tnog niet is doorgezet!
Volgens mij moet je idd tellen vanaf dat het echt is doorgezet..dus nog even afwachten!! Heb je nu nog last van buikpijn? Hopen dat het snel doorzet joh..vervelend!!

jollyjo
29 October 2009, 11:21
Nog langer wachten dus, was er al bang voor haha, Dat geduld is een schone zaak wordt wel heel erg op de proef gesteld hahaha ;)

Volgens mij missen we dat allemaal een beetje, maar gelukkig hebben we elkaar hier.

Temperaturen wil ik nog niet aan beginnen, we zijn nog maar net begonnen, maar ik zal het wel even onthouden :) Ik wacht nog wel even af hoe het verder gaat, voor hetzelfde geld zet het het weekend nog door, zo niet test ik nog een keer voor de zekerheid en anders is dit misschien weer een mindere ronde.....

Sabrina1984
29 October 2009, 11:25
@ sabrina,
Ik ben nog niets een officieel begonnen aan ronde 1... Vanaf gister min of meer de condooms uit het raam, nu wachten op :twisted: en dan begint ronde 1 pas. Dus op dit moment heb ik een beetje "ik stond erbij en ik keer ernaar" Maar ik vind het wel fijn om zo wat ervaringen te lezen. In mijn omgeving nog weinig baby's en vriendlief vindt het zo spannend, dat we het er niet echt over hebben.

Spannend zeg! Nou hier kun je er in elk geval wel lekker over kletsen, dat is wel fijn!
Bij mij in de omgeving zijn er ook nog niet zoveel baby's, mijn zus was er redelijk vroeg bij, maar mijn vriendinnen bijvoorbeeld zijn daar helemaal nog niet mee bezig. Sommige hebben ook nog geen vaste partner.

Soraya86
29 October 2009, 11:25
@ sabrina,

@ Soraya,
jeetje, van de HA moet je het hebben, verwarrend hoor. Maar het is bijna 2 nov... Hopen dat je lichaam dan ook een beetje duidelijk is... Ik blijf gewoon duimen!!!

Spannend hoor!! Suc6 met zwanger worden! en hopen dat die ongi gauw komt!!
Jaa fijn he dit forum...met mijn vriend praat ik er ook niet echt over..dus kan ik hier lekker me hart luchten! Die doet er zo nuchter over..maar volgens mij vind hij het stiekem oko wel spannend!!
Ik blijf ook duimen...en ik hoop dat als ik ongi wordt dat ikhet dan gelijk maandag wordt! haha rot HA :P

jollyjo
29 October 2009, 11:27
Mijn man vind het ook erg spannend en wilde de vorige keer al testen voor de NOD, heb toen maar even uitgelegd dat dat nog niet kan zover van te voren haha. Verder zijn dit dingen waar ik ook niet met hem over praat, dat snapt hij toch niet zo haha.

Hij wilde al veel eerder kinderen, maar daar was ik nog niet aan toe. Nu ik het ook wil is hij erg blij natuurlijk en hoopt dat het zo snel mogelijk raak ik.

Soraya86
29 October 2009, 11:28
@ Sabrina
2 nichtjes van mij hebben al een kindje..
Tegen me vriendin zeg ik niks..heb t 1x gezegd tegen 1 en toen was de reactie JE WIL TOCH NU NOG GEEN KIND!!! NEE JOH JE ZOU GEK ZIJN

jollyjo
29 October 2009, 11:29
Soraya, iedereen moet toch zelf bepalen wanneer je wel of niet een kind wil hebben. Dat is niet aan een ander te bepalen. Jammer dat ze zo reageren. Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag?

loesje80
29 October 2009, 11:30
Ben pas sinds 3 dagen lid, maar ben nu al verslaafd! :lol:
Ik vind het vooral fijn dat jullie snappen dat ik gevoelsmatig gewoon heel graag wil gaan proberen zwanger te worden. Mijn vriend is vooral rationeel bezig met wanneer we het beste zwanger kunnen worden (en gaat er vanuit dat als we bedenken dat we zwanger willen worden, het ook meteen gebeurd).
Dus ik lees vooral mee en probeer zo hier en daar een troostende knuffel te geven of om iemand heeeeel veel bijzonders toe te wensen :)
Maar jullie zijn er beide wel redelijk vroeg bij, toch? Of ben ik uit 1980 gewoon al ene beetje oud :o Hahahah

jollyjo
29 October 2009, 11:31
@ Loesje, dan zijn we samen beetje oud haha, ik ben ook uit 1980, zo oud is dat niet hoor!

loesje80
29 October 2009, 11:31
ben het helemaal met je eens jollyjo!
Als je er zelf klaar voor bent (desnoods alleen gevoelsmatig) wie zijn je vriendinnen dan om te zeggen dat dat niet goed is.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik tot 2 jaar geledennog niet eens zeker wist of ik wel kinderen wilde, en nu wil ik het liefst nu zwanger zijn, hahahah. Het kan raar lopen ;-)

loesje80
29 October 2009, 11:32
voel me ook nog heel jong ;)

jollyjo
29 October 2009, 11:33
@ Loesje, je lijkt wel een kopie van mij haha, ik wilde in eerste instantie ook niet hoor, die bevalling alleen al, maar nu is het toch wel leuk en hoop ik ook dat het zo snel mogelijk raak is. Hoe lang zijn jullie al bezig? Dit was/is onze 3e ronde.

Soraya86
29 October 2009, 11:34
Soraya, iedereen moet toch zelf bepalen wanneer je wel of niet een kind wil hebben. Dat is niet aan een ander te bepalen. Jammer dat ze zo reageren. Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag?

Jaa idd..dat vind ik ook..ik ben er klaar voor..ik wil al zo lang jong moeder worden! Het lijk wel alsof ik voor t moederschap leef..alleen nu nog moeder worden hahah! Daarom hebben we ook besloten om het gewoon tegen niemand te zeggen tot het zover is!!
Ik ben 22 jaar bijna 23! en jij??

Sabrina1984
29 October 2009, 11:35
Mijn man vind het ook erg spannend en wilde de vorige keer al testen voor de NOD, heb toen maar even uitgelegd dat dat nog niet kan zover van te voren haha. Verder zijn dit dingen waar ik ook niet met hem over praat, dat snapt hij toch niet zo haha.

Hij wilde al veel eerder kinderen, maar daar was ik nog niet aan toe. Nu ik het ook wil is hij erg blij natuurlijk en hoopt dat het zo snel mogelijk raak ik.

Bij mij is het ongeveer hetzelfde, mijn man wilde ook allang kinderen, zijn broers en zus hebben allemaal al kinderen en hij was er gewoon veel eerder aan toe als ik. Bij de eerste ronde heb ik ook voor mijn NOD getest, mijn man was er bijna van overtuigd dat ik zwanger was :lol: . Niet dus :o
Inmiddels zitten we in de vierde ronde en is hij er wel wat rustiger onder, alleen zoals nu vlak voor mijn NOD belt hij me af en toe op en vraagt hij 'hoe is het met je?' met andere woorden voel je al wat? Zal het zo zijn? haha vind ik wel schattig.

jollyjo
29 October 2009, 11:36
Groot gelijk heb je. Als jullie het er samen over eens zijn is het toch prima!

Ik ben 29 en heb nu 4 jaar een relatie met mijn man. Ik ben er nu ook wel klaar voor (alleen lijkt mij die bevalling nog steeds niks, maar goed..) en heb er wel zin in!

annalize
29 October 2009, 11:38
Maf is dat toch met mannen, dat ze direct denken dat je zwanger bent!
De mijne houdt al helemaal rekening met dat we nooit kinderen zullen krijgen etc.
Ik eerst wel een beetje, omdat het wat lang duurt, maar nu ben ik weer heel relaxed, gelukkig!
We zien wel wanneer het komt (als het maar komt :D )

O ja: ik ben 27 jaar en nu 5 jaar met mijn partner en heel gelukkig ;)

jollyjo
29 October 2009, 11:38
@ sabrina, haha mijn man doet af en toe zijn hand op mijn buik en zegt dan: hopen dat het raak is. Zijn ook wel lieverd he. Heb hem uitgelegd hoe een cyclus in zijn werking gaat en dat het beter is om pas te teste op NOD of er na, dat heeft hij nu ook wel aangenomen. Volgende rond ga ik ovutesten gebruiken om te kijken wanneer het het beste uitkomt, aangezien we allebei vaak moe zijn van het werk en dus niet standaard om de dag klussen.

jollyjo
29 October 2009, 11:39
Heeft iedereen vrij ofzo, of is iedereen lekker de baas zijn tijd aan het gebruiken net als ik haha. :D

Soraya86
29 October 2009, 11:39
Mijn vriend is bijna 27!
Nee joh 1980 is toch niet oud!! Je bent zo jong als je je voelt!! haha

dit is idd echt verslavend Loesje!! ik kom bijna niet meer toe aan me werk :o

die bevalling lijkt me trouwens ook niks... :?

loesje80
29 October 2009, 11:40
@ Loesje, je lijkt wel een kopie van mij haha, ik wilde in eerste instantie ook niet hoor, die bevalling alleen al, maar nu is het toch wel leuk en hoop ik ook dat het zo snel mogelijk raak is. Hoe lang zijn jullie al bezig? Dit was/is onze 3e ronde.

Ik wilde altijd wel zwanger zijn, dat leek me heel bijzonder, maar daarna voor altijd vastzitten aan een kind, hahaha. Maar nu ben ik er opeens wel klaar voor :oops:
We zijn pas gister officieus begonnen, waarbij vriendlief eerst even vroeg of het wel "veilig" was. Aangezien ik nu eigenlijk wel ongi had moeten zijn, had hij geluk ;-) Hij is er eigenlijk nog een beetje huiverig voor, maar als het dan echt zover is, kan het hem niet snel genoeg gaan voordat het kindje er ook echt is. We zijn dus eigenlijk nog in de pré-1ste ronde.

PS leuk om te lezen dat jullie soms ook je mannetje nog wat moeten uitleggen over cycli :)

loesje80
29 October 2009, 11:41
heb vakantie ;-) Leve het onderwijs. Moet wel lessen voorbereiden, maar dat kan in een rustig tempo!

Soraya86
29 October 2009, 11:43
@annalize ik heb me vriend ook 100 x moeten uitleggen dat je niet gelijk zwanger bent..en dat het dan eerst nog 9 maanden in je buik zit en dat het er niet zomaar uit het niets opeens is zonder dat je een dikke buik hebt gehad hahah! :P

mijn vriend zit ook weleens over me buik te vrijwen en dan zegt ie hoe is het met me baby :P dat is dan wel weer schattig!

annalize
29 October 2009, 11:43
o ja, die van mij snapte er ook geen hout van! Geloof nu wel een beetje. Hij leeft wel heel lief mee, en ik vind het zelf ook fijn om er over te hebben als we zorgen hebben etc.
Volgens mij heeft ie nu alleen geen idee dat ik er zo mee bezig ben :oops: , waarschijnlijk is ie verbaasd als ik met een test op de proppen kom!

loesje80
29 October 2009, 11:44
Ben trouwens 29, bijna 2,5 jaar bij vriendlief (van 30) en wil er met hem niet te vaak over praten, want wil hem niks opdringen en hem rustig aan het idee laten wennen. Ben dus erg blij met dit gebabbel!

Sabrina1984
29 October 2009, 11:44
Ik ben 25 en heb 6 jaar een relatie, waarvan 1 jaar getrouwd :) (hij is 24, bijna 25)
daar keken mijn vriendinnen al een beetje van op toen ik ging trouwen zo van nu al?
Maar ja ik trek me daar ook niks van aan. Inderdaad als je vind dat je er klaar voor bent samen, wie houd je dan tegen?

Bevalling is weer een ander verhaal inderdaad, maar goed eerst maar zwanger worden en dan nog negen maanden om daar naartoe te leven :P

Ik ben thuis, ziek te zijn, maar tegelijkertijd aan het werk want ik heb maandag een belangrijke presentatie (alleen komt daar nu niet zoveel van ;) ).

jollyjo
29 October 2009, 11:46
@soraya,

jij hoort dus officeel ook te werken haha. Leuk is dat he. Anders moet je weer zoveel bij lezen, ik moet alleen even oppassen dat er niemand binnenkomt, want dat hoeven ze nou ook weer niet te zien.

@ Annalize, misschien moet je hem vandaag even vertellen dat je een test gaat kopen omdat je misschien zwanger bent. MIjn man heeft hem vorige keer zelfs gekocht voor mij!

@Sabrina, Zo jong is dat toch niet om te trouwen, vind het een mooie leeftijd. Ik ben in juli van dit jaar getrouwd.
Ik heb ook zoiets van, als ik maar zwanger ben, dan komt het kind er vanzelf wel uit tegen die tijd en dan kanik toch niet meer terug haha.

loesje80
29 October 2009, 11:47
Hahaha, en iedereen blijft maar posten ;-)
Moet nu boodschappen doen, ben benieuwd hoeveel ik bij mag lezen over een uurtje....

jollyjo
29 October 2009, 11:47
succes met boodschappen doen. Ik moet straks ook maar weer even wat werk gaan verrichten.

Sabrina1984
29 October 2009, 11:49
Dat is ook zo, het moet er gewoon uit en op dat moment is het volgens mij het liefste wat je wilt. Op wat voor manier het ook gaat :shock:

Ik ga ook maar even aan de slag nu! :D

annalize
29 October 2009, 11:50
Ik ga dan ook maar even in de baas zijn tijd, werken voor de baas :oops:

jollyjo
29 October 2009, 11:50
Werk ze allemaal. Kom vanmiddag wel weer even kijken.

rheetje
29 October 2009, 12:36
ik heb gister ook nog even aan m'n mannetje uitgelegd hoe het nou zat met die ovu testen.
Eerst wou hij er niks van weten en nou wil die alles weten, tja mannen zijn soms een beetje raar :?

loesje80
29 October 2009, 12:46
Hahah, dat zal ik vanavond even melden "Schat, mannen zijn soms echt raar" :D Ben benieuwd wat ik aan rare kenmerken terug krijg, hahahaha!

Nala22
29 October 2009, 12:57
Hey dames,

Wat is er een hoop bijgekletst :shock:
Maar goed,heb onderhand alles terug gelezen en ook de helft weer vergeten :oops:

Jullie zitten wel allemaal weer in de spannende periode!
Ik moet nog een tijdje wachten pfff

Ik ben denk ik wel de jongste hier...Ik ben 22 en mijn vriend 23.
We zijn nu iets meer dan een jaar samen en we wonen sinds die tijd ook samen. We gaan volgend jaar trouwen. Een aantal van mijn vriendinnen verklaarde me ook voor gek omdat ik zo jong ben, maar als je het zeker weet, waarom niet? :D

Ik leg mijn vriend ook niet alles uit hoor, denk ook niet dat ie alles wil weten :P
Hij vraagt me af en toe wel is wat en hij weet ook wanneer ik weer kan gaan testen en wat een NOD is :lol: Meer dan dat hoeft ie ook niet te weten lijkt me haha

jollyjo
29 October 2009, 13:12
@ Nala, groot gelijk. Als jij het zeker weet, moet je het doen, niet omdat een ander iets vind.
Wanneer gaan jullie trouwen volgend jaar? Al druk bezig met de voorbereidingen?

Groetjes

loesje80
29 October 2009, 14:11
Wat kunnen levens toch verschillend lopen, op je 22ste al bezig met een bruiloft en kinderen terwijl ik toen nog hard aan de studie was, met veel feestjes, verre reizen en alles behalve vriend/kind/bruiloft!
Maar wat iedereen zegt, als het goed voelt, waarom niet? Een vriendin van mij is op haar 24ste haar vriend tegen gekomen, ze zijn na 4 maanden in het geheim getrouwd (hebben dat 4 maanden geleden, na 5 jaar groots gevierd, hahaha) en hadden na iets meer dan een jaar hun eerste kindje. Ik heb haar in eerste instantie ook voor gek verklaard, maar als ik nu zie hoe gelukkig ze zijn ben ik heel blij dat ze lekker hun eigen ding hebben gedaan en genieten van hun 2 kids en van elkaar!

Soraya86
29 October 2009, 14:38
@soraya,

jij hoort dus officeel ook te werken haha. Leuk is dat he. Anders moet je weer zoveel bij lezen, ik moet alleen even oppassen dat er niemand binnenkomt, want dat hoeven ze nou ook weer niet te zien.

Jaa hahah en dat ben ik nu ook maar even aan het doen!! Het is opeens zo druk HELP :o ik heb geneens tijd om dit allemaal te lezen dus dat ga ik zo maar even doen..hoop dat dat nog lukt want vanavond krijg ik visite..! en anders moet ik morgen heel veel lezen :shock:

Werkse en tot straks miss en anders tot morgen :D

Spring
29 October 2009, 14:42
@ Loesje: helemaal mee eens! Bovendien kies je zelf niet hoe oud je bent als je iemand tegenkomt waar je je leven mee wil delen. Je beëindigd een relatie die erg goed gaat ook niet, alleen omdat je eigenlijk nog jong bent en nog wil feesten lijkt mij.

Ik ben 23, mijn vriend 26 en wij zijn nu bijna 8 jaar samen (Ja, ik was 15 toen ik hem leerde kennen! Maar wel vroeg wijs, haha ;-)) Wij willen ook graag trouwen, maar weten nog niet of dat nog gaat gebeuren voor ik zwanger ben, als ik al zwanger ben (hopelijk is ons dat gegund, dat weet je ook niet natuurlijk..) of als we al kinderen hebben. Als het nog even duurt voor ik zwanger raak, gaan we wel binnenkort trouwen denk ik, want ook daar zijn we aan toe en het lijkt me geweldig om 'mijn man' te kunnen zeggen :-D Geeft toch net weer een beetje extra aan de relatie vind ik, ook op papier 'in de echt' verbonden zijn. Ons leven is er overigens ook klaar voor: allebei een super baan gevonden waar we goede mogelijkheden hebben en het goed naar ons zin hebben en ook een mooi huisje gekocht vorig jaar. Nu alleen (hopelijk) nog een lief derde lid (of eigenlijk vierde, als je onze hond meetelt) aan ons gezinnetje toevoegen!

Sabrina1984
29 October 2009, 15:34
Heerlijk toch huisje, boompje, beestje, volgens mij begint iedereen er tegenwoordig steeds vroeger mee.
Niks verkeerds aan vind ik. Voorheen wilden veel vrouwen vooral eerst carriere maken en daarna pas kinderen.
Op latere leeftijd is het alleen niet altijd vanzelfsprekend dat dit lukt (als je jong bent ook niet, maar maak je in elk geval wel meer kans). Tijden blijven steeds veranderen...

loesje80
29 October 2009, 15:47
Misschien heeft het ook wel te maken dat hier alleen de vrouwen komen die graag echt brugelijk willen settlen :) Het merendeel van mijn vriendinnen (rond de 30) gaan nu denken hoe ze het mogelijk kunnen/willen gaan combineren... Veel zijn toch wel blij met hun carrière 8-) Het voordeel is dat lerares op een middelbare school iets minder carrière-doorgroeiend is. Dus ik denk dat ik het wel moet gaan kunnen combineren. :lol:

Soraya86
29 October 2009, 15:54
Ik wil ook trouwen!! :D
Mijn vriend en ik hebben het er ook al over gehad..! dus misschien wel volgend jaar ofzo...maar hij moet eerst nog op ze knieen :P

En ik hoef ook geen carierre te maken hoor..huisvrouw vind ik ook best :mrgreen: voor de kindjes zorgen
ik heb het toch niet zo heel erg naar me zin op me werk.. :ugeek:
Me vriend zegt gelukkig als we een kindje krijgen dan kan jjij gewoon voor de kindjes zorgen dan hoef je vanmij niet meer te werken!

Heerlijk toch :mrgreen:

loesje80
29 October 2009, 15:57
ik wil wel graag blijven werken, 2,5 dagen in de week. Denk dat ik de afwisseling wel fijn ga vinden. En tja, trouwen... Als ik gevraagd word, op een hele romantische manier, dan zeg ik zeker ja, maar ik hoef niet persé.
Maar goed, eerst maar eens wachten op :twisted:

jollyjo
29 October 2009, 16:06
Ik wil ook blijven werken als ik kinderen heb. De hele dag thuis zitten lijkt me niks, maar wil niet fulltime werken dat zeker niet daar heb je ook geen kinderen voor vind ik.
Ik wilde eerst getrouwd zijn voordat we kinderen wilden. Vorig jaar heeft hij mij gevraagd tijdens onze vakantie en dit jaar getrouwd, nu de kindjes nog.

Kreeg net bericht dat mijn buurvrouw ook bevallen is, dus weer een kleintje in de straat....

Nog 25 min en dan mag ik naar huis, heb het ook wel weer gehad voor vandaag.

Spring
29 October 2009, 16:10
Ik wil beide tegelijk doen :-D Ik blijf waarschijnlijk 4 dagen werken, waarvan misschien 1 of 0,5 dag thuis. Mijn vriend gaat dan ook tenminste 1 dag minder werken en van de 2 tot 3 dagen die dan over zijn wil een oma graag een dag oppassen en dan de andere dag(en) kinderdagverblijf. Vind ik prima geregeld. Huisvrouw zou ik zelf niet willen, daar heb ik niet voor gestudeerd en dat zou ik zonde vinden van mijn goede carrieremogelijkheden nu, maar iedereen moet zeker doen waar zij zich prettig bij voelt natuurlijk!

Soraya86
29 October 2009, 16:16
Misschien komt het ook wel omdat ik het hier niet zo naar me zin heb hoor!! Als ik een leuke baan had gehad, had ik miss ook wel halve dagen of 2 a 3 dagen blijven werken..
Ik wil zoiezo thuis zijn tot het kindje naar school gaat! Dat heeft me moeder ook bij ons gedaan! Niet dat ik het dan ook moet doen ofzo..
Ik heb hier ook niet echt carierre mogelijkheden! ik ben secretaresse en wat de rest hierzo doet ligt mij niet echt hahah! teveel rekenwerk en laat dat nou net iets zijn waar ik altijd een onvoldoende voor had!
Miss ga ik wel een nagelstyliste opleiding doen..dat is wel wat voor mij en dat kan je ook lekker thuis doen :D

bumblebee
29 October 2009, 16:16
Heerlijk hoor!
Ik ben ook getrouwd op mn 22ste.
Vind het niet vroeg hoor :D
We waren toen al 8 jaar samen (nu 10) dus hoe lang moet je dan nog wachten?

Ik had een goede baan als It-er bij een internationaal logistiek bedrijf. (mijn man doet hetzelfde werk, maar dan bij de concurrent)
Toen mijn zoon anderhalf jaar geleden kwam heb ik er bewust voor gekozen te stoppen met werken.
Ik doe nu vrijwilligerswerk vanuit thuis op IT-gebied, voor 4 organisaties. Zo blijf ik toch een beetje bij en ik kan alles vrij indelen. Ik hou zo ook contacten met "de buitenwereld". Hier hou ik me mee bezig als de kleine man slaapt.
Ik vermaak me opperbest en ik mis helemaal niks van deze bijzondere tijd met mn kleine man.
Echt een aanrader voor iedereen!

Suus85
29 October 2009, 16:18
Daarom heb ik jaren geleden al lekker besloten dat ik eigen baas zou worden.
And i did it :P werk nu lekker elke dag thuis wanneer ik wil :mrgreen:

Soraya86
29 October 2009, 16:25
So dat is lekker!!
Dat had ik jaren geleden ook moeten bedenken!!

Nala22
29 October 2009, 16:26
@Jollyjo:
Wij gaan volgend jaar eind aug. trouwen. Miss wordt het zelfs nog iets verschoven omdat het toch wel een heeeele hoop geld gaat kosten (nadat ik alles een beetje had uitgerekend :P )

Je ziet hier inderdaad veel verschillen.
Wel heel erg leuk!

Ik blijf ook niet thuis.
Ik ga nl. in febr. beginnen met een werk/leer opleiding.
Is misschien niet helemaal ideaal om dan nu een kindje te willen, maar de wens is bij ons beide zo groot!
Ze hebben ook aangegeven dat de opleiding 3 a 4 jaar duurt. Als je snel bent kan het dus in 3 jaar, anders 4. Als het goed is kan je in je 4e jaar de dingen inhalen die in het 3e jaar niet zijn gelukt.
Als ik m'n diploma heb wil ik liever 24 tot 32 uur pw blijven werken.
Mijn vriend gaat sowieso 32 uur in de week werken en ik heb een hele lieve schoonmoeder die in de buurt woont en die thuis zit,dus aan haar kunnen we altijd vragen of ze op wil passen :)

Sabrina1984
29 October 2009, 16:27
Ik heb mijn eigen bedrijf en ik werk al veel vanuit huis, ik ben ook nog bezig met de afronding van mijn studie. Daarna wil ik misschien nog 2 dagen gaan werken bij het bedrijf waar ik stage heb gelopen en daarnaast (net als nu) zoveel mogelijk vanuit huis. Mijn man is ook zelfstandig en kan zijn eigen tijd indelen, we moeten als we straks een kleine hebben gewoon goed afstemmen :geek: . Ik vind het ook belangrijk dat ik of mijn man er veel zal zijn de eerste paar jaar dat de kleine er is. Mijn moeder wil ook wel af en toe oppassen denk ik (doet ze ook op de kleine van mijn zus). Heb ik haar alleen nog niet gevraagd natuurlijk, want ja ze weet niet dat we dit al willen ;)

Sabrina1984
29 October 2009, 16:35
Misschien heeft het ook wel te maken dat hier alleen de vrouwen komen die graag echt brugelijk willen settlen :) Het merendeel van mijn vriendinnen (rond de 30) gaan nu denken hoe ze het mogelijk kunnen/willen gaan combineren... Veel zijn toch wel blij met hun carrière 8-) Het voordeel is dat lerares op een middelbare school iets minder carrière-doorgroeiend is. Dus ik denk dat ik het wel moet gaan kunnen combineren. :lol:

Dat bedoel ik ook, misschien gaan vrouwen er nu al eerder over nadenken hoe ze het kunnen combineren ipv eerst carriere en daarna bedenken hoe je het wilt gaan combineren. Dan wordt het al lastiger lijkt mij...

Sabrina1984
29 October 2009, 16:38
Maar uiteindelijk gaat het er gewoon om of je er aan toe bent of niet, en de situatie niet te vergeten (vriend/man/huis etc) bij de een is dat vroeg en bij de ander laat. Mijn zwager is net 23 geworden, heeft zijn eigen bedrijf met 3 man personeel, heeft een mooi huis, een kind van 2 en zijn vrouw is zwanger van de tweede (zij is 26)

Soraya86
29 October 2009, 16:51
Ja idd! Als je er aan toe bent meot je het gewoon doen!
En als je zo'n rotopmerking krijgt van nu al een kind je bent gek enzo blablabla die moeten dan zelf nog maar lekker wachten met kindjes maken :mrgreen:

Soraya86
29 October 2009, 16:58
Ik ga nu lekker naar huis :D ik krijg vanavond visite dus tot morgen!! :D

jollyjo
29 October 2009, 18:28
Zo alweer heel wat gesprekjes haha.

bij mij heeft de ongi vanmiddag doorgezet, dus vandaag alweer dag 1 van de cyclus haha. Zal later nog wel even een banner maken, ga nu even lekker sporten. Heb totaal geen zin, maar ja ben vorige week ook al niet geweest. Moet nu toch maar even.

Fijne avond allemaal.

ps Soraya, als secretaresse kun je nog best wel groeien hoor, ligt alleen wel aan het bedrijf denk ik. Ik ben juridisch secretaresse op een advocatenkantoor, maar wordt straks office manager op een nieuwe kantoor. Dat is toch wel een stapje hoger (als je dat leuk lijkt natuurlijk! :))

Nala22
29 October 2009, 18:55
@Jollyjo:
Dan kunnen we ongeveer tegelijkertijd testen ;)

Tessa23
29 October 2009, 20:43
Hoi meiden ,

27-9 had ik gelijk ontrekkingsbloeding na stoppen met de pil en vandaag 1ste keer ongesteld zonder pil dus , op naar 2de ronde !

Heb mn eisprong wel duidelijk gevoeld 2 weken terug en heb verder nu ook nergens last van met ongesteld zijn , alleen heel erg hoofdpijn , zo weet ik meestal dat het er snel aan komt , nou ja vanavond was dat dus.. Sinds ik met pil gestopt ben is mijn hoofdpijn wel bijna weg alleen nu dan en normaal dagelijks..

Alle meiden succes!

Nala22
29 October 2009, 21:18
@Tessa:
Jij ook succes in de 2e ronde :D

Tessa23
29 October 2009, 21:25
Thnx Nala!!

Spring
30 October 2009, 08:03
Tessa: fijn dat je meteen een korte eerste ronde hebt gehad met een duidelijke eisprong! Heel veel succes de komende ronde.

annalize
30 October 2009, 08:06
Nog steeds geen tempreatuurdaling, en gisteren maagzuur, ik word steeds zenuwachtiger...

loesje80
30 October 2009, 08:12
Maar nog geen test gedaan? Wat super spannend!!!
Ik wacht nog steeds geduldig op :twisted: Op deze manier duurt deze "maand" wel erg lang... Van de andere kant, hoe langer het duurt, hoe langer het duurt voordat de eerste ronde ook echt begint en mijn vriend niet net een weekend kansloos zuipen is als ik een eisprong heb :D Ach ja, elk nadeel heb z'n voordeel ;-)

jollyjo
30 October 2009, 08:54
@ Annalize, spannend hoor! Mijn ongi heeft goed doorgezet, dus ik kan weer opnieuw gaan beginnen. Dat je zo lang kunt wachten met testen zeg, goed van je. Succes morgen en we horen het natuurlijk graag!

Tessa welkom.

Groetjes

rheetje
30 October 2009, 08:58
Nog steeds geen tempreatuurdaling, en gisteren maagzuur, ik word steeds zenuwachtiger...

spannend!!!!! wanneer ga je testen??
Ik hoop voor je dat het maagzuur een van de kwaaltjes is ;)

Sabrina1984
30 October 2009, 09:05
Spannend Annalize!

Mijn man zei gisteren zullen we een test doen? Ik had er nog een liggen, dus zei ik het is nog voor mijn NOD dan heeft het niet zoveel zin. Op de beschrijving stond dat je 10 dagen na de bevruchting al kan testen, morgen is mijn NOD dus dacht ik nou ja waarom niet eigenlijk. Test was negatief hmm... maar ik geef de hoop nog niet op, morgen is pas mijn NOD en als ik het weekend nog niet ongi ben haal ik na het weekend pas weer een test.
Zo ongeduldig :roll:

Sabrina1984
30 October 2009, 09:07
Fijn Jollyjo dat je ongi nu is doorgezet, kun je weer verder!

annalize
30 October 2009, 09:13
Wat jammer sabrina!! Hopelijk blijft het weg hoor... Na het weekend dan goed nieuws. Wel lief dat je man zo meeleeft!

Ik zei gisteren tegen mijn man dat ik zo'n last had van mijn darmen, of hij dat ook had, dan kon het van eten komen. Maar hij had nergens last van. Dus zegt ie heel droog, dan komt het zeker omdat je ongesteld moet worden :x
Terwijl ik hoop dat het komt omdat ik níét ongesteld moet worden :P
We wachten af, heb wel steeds een beetje buikpijn, dus ben erg bang dat de menstruatie toch doorbreekt straks... :cry:

Sabrina1984
30 October 2009, 09:28
Ja dat is inderdaad een beetje jammer! We hadden best goede hoop deze maand. Mijn man wil het zelf ook erg graag, dus tegen de tijd van mijn NOD vind hij het bijna net zo spannend als ik. Die spanning is nu wel aardig weg :| Maar ja, nog maar even afwachten he ;)

Zei hij dat! Ik kan me voorstellen dat je dat juist even niet wilde horen :x !
Maar ja mannen zijn vaak zo lekker nuchter :P !
Dan is het straks een hele verassing voor hem als blijkt dat je gewoon zwanger bent :) hihi
Ik duim voor je! Dat je darmen daardoor van slag zijn en niet omdat je ongesteld moet worden!

Soraya86
30 October 2009, 09:34
@jollyjo
Fijn dat je ongi is doorgezet! dan kan je naar de volgende ronde!!

@ annalize en sabrina Spannende dagen voor jullie!
Hopen dat die menstruatie weg blijft! Nog even volhouden!!

Ik moet wachten tot maandag!! ik zit trouwens helemaal onder de pukkels, ik heb nooit last van pukkels ja af en toe 1 maar nu heb ik er 3 op me kin 2 op me voorhoofd en 1 naast me neus..interressante informatie he :P Maar mijn ongi zal wel langer wegblijven door de zenuwen :?

Ik zit naar ovulatietesten te kijken..welke moet ik nou nemen van matcare??

ik zag op marktplaats 25 testen voor 12 euro..maar dat vertrouw ik niet zo :?

Soraya86
30 October 2009, 09:36
Wat jammer sabrina!! Hopelijk blijft het weg hoor... Na het weekend dan goed nieuws. Wel lief dat je man zo meeleeft!

Ik zei gisteren tegen mijn man dat ik zo'n last had van mijn darmen, of hij dat ook had, dan kon het van eten komen. Maar hij had nergens last van. Dus zegt ie heel droog, dan komt het zeker omdat je ongesteld moet worden :x
Terwijl ik hoop dat het komt omdat ik níét ongesteld moet worden :P
We wachten af, heb wel steeds een beetje buikpijn, dus ben erg bang dat de menstruatie toch doorbreekt straks... :cry:

Ik duim voor je dat je test na het weekend positief is!!!

Soraya86
30 October 2009, 09:39
ps Soraya, als secretaresse kun je nog best wel groeien hoor, ligt alleen wel aan het bedrijf denk ik. Ik ben juridisch secretaresse op een advocatenkantoor, maar wordt straks office manager op een nieuwe kantoor. Dat is toch wel een stapje hoger (als je dat leuk lijkt natuurlijk! :))

Juridisch secretaresse dat is wel leuk..spannend dat je een stapje hoger gaat!! en beter voor je loonstrook natuurlijk :P

Ik wil hier niet groeien :P Als ik in een leuk bedrijf zit wat me ook echt interreseert wil ik wel groeien!!
Ik wil eigelijk een eigen zonnestudio met nagelstudio...

"de meeste dromen zijn bedrog"

loesje80
30 October 2009, 10:00
Joh, je bent nog zo jong, en je moet nog zo lang werken, waarom danniet dromen van een eigen zonnestudio en stiekem zo nu en dan uitzoeken hoe je dat kan realiseren? Ik was 26 toen ik bij een groot adviesbureau werkte waar ik goede groeimogelijkheden had, maar ik werd zo ongelukkig van het werk... Heb toen de stap naar het onderwijs gemaakt en ben nog steeds erg blij met die stap. Al verbaasde ik me er wel erg over dat toen ikbekend maakte dat ik iets heel anders ging doen, heel veel mensen riepen: Wat goed, dat je dat durft!!! Ik wil eigenlijk ook wat anders maar durf niet...
Maar ach, alles op z'n tijd. Blijf je nu nog even secretaresse, dan lekker moederen en eens op onderzoek naar het starten van een eigen studio en als het kindje (de kindjes) naar school gaan, eens kijken of je het echt op kan zetten ;-)
Helemaal niks "dromen zijn bedrog" ik zeg, doen :D

Tessa23
30 October 2009, 10:17
Bedankt voor het welkom ,schrijf al wel tijdje mee op ander onderwerp maar wil hier ook mee schrijven!

Vannacht toch hevig ongesteld geworden , lang niet zo geweest met de pil , beetje last van onderbuik..

Ga even boodschappen doen... tot later meiden

Soraya86
30 October 2009, 10:28
Joh, je bent nog zo jong, en je moet nog zo lang werken, waarom danniet dromen van een eigen zonnestudio en stiekem zo nu en dan uitzoeken hoe je dat kan realiseren? Ik was 26 toen ik bij een groot adviesbureau werkte waar ik goede groeimogelijkheden had, maar ik werd zo ongelukkig van het werk... Heb toen de stap naar het onderwijs gemaakt en ben nog steeds erg blij met die stap. Al verbaasde ik me er wel erg over dat toen ikbekend maakte dat ik iets heel anders ging doen, heel veel mensen riepen: Wat goed, dat je dat durft!!! Ik wil eigenlijk ook wat anders maar durf niet...
Maar ach, alles op z'n tijd. Blijf je nu nog even secretaresse, dan lekker moederen en eens op onderzoek naar het starten van een eigen studio en als het kindje (de kindjes) naar school gaan, eens kijken of je het echt op kan zetten ;-)
Helemaal niks "dromen zijn bedrog" ik zeg, doen :D

Het onderwijs lijkt me ook echt heel leuK!! alleen ik ben er niet echt het type voor denk ik...jaa miss met hele jonge kindjes!
Of een kinderdagverblijf ofzo!
Heb je een opleiding gevlgd voor het onderwijs of kon je zo overstappen, dat hoor je ookweleens namelijk

Jaa miss heb ik ook ooit wel me eigen studio!! ik ga me dr eerst maar in verdiepen en miss wat curcussen doen! maar eerst maar is zwanger worden :D

geit
30 October 2009, 10:29
ik wil ook zwanger worden van mijn eerste kindje!

jollyjo
30 October 2009, 10:36
@ soraya, het maakt niet zovel uit welke ovutesten je hebt, zijn eigenlijk allemaal wel goed.

Ik ben het met Loesje eens, dat als je die zonnestudio graag wilt, je gewoon moet gaan kijken proberen of dat haalbaar is. Hou je deze baan mooi om een beetje spaargeld op te bouwen en als je er dan helemaal uit bent, kun je overstappen.

@ Loesje, wat gek dat je collega's zeiden: goed dat je dat durft. Je moet toch voor jezelf kiezen. Daarom ben ik ook overgestapt. Tis wel een veel kleiner kantoor (gaat wel uitbreiden op den duur), maar lijkt mij een enorme uitdaging, dus dan meot je die pakken toch?! Is het niks, kun je altijd wat anders gaan zoeken.
Wat doe je in het onderwijs?

Welkom Geit in dezelfde gezellig kletsende en niet hard werkende (in de baas zijn tijd) meiden hahaha.

Soraya86
30 October 2009, 10:46
OKee dan ga ik die 5 voor 7,49 bestellen..zal toch wel goed zijn zag gisteren ook 5 en 3 zwangerschapstesten voor 12 maar die kan ik nergens meer vinden hahhaah..

Jaa ik ga me er idd eerst een beetje in verdiepen..wil ook nog een nagelcurcus doen..maar daar wil ik nog even mee wachten want een babykamer kost ook geld, en aangezien die curcussen best prijzig zijn..
Maar kan wel alvast kijken hoe je zoiets op kan bouwen!

Welkom Geit! Suc6 met zwanger worden..

Jaa echt erg!! ik zit hier echt vaak op op me werk :oops: gelukkig ben ik niet de enige en zijn jullie even erg :P

Soraya86
30 October 2009, 10:56
Hoe betalen jullie die ovutesten..
ik probeerde paypal maar dan moet ik kaartnummer enzo of inloggen snap dr niks van :oops:

loesje80
30 October 2009, 11:17
@ jollyjo
Ik was ook heel verbaasd dat mensen die stap niet durven zetten, hoe kan je nou 30 jaar werk doen waar je niet echt blij van wordt? :shock:

Ik geef sinds 2,5 jaar les op middelbare scholen, geef aardrijskunde in de onderbouw&bovenbouw. Ben in september begonnen in Arnhem, op een gymnasium en moet zeggen dat het toch wel zwaar is. De vooroordelen (die ik zelf ook had) blijken niet erg waar, ze overschatten zichzelf enorm, zijn moeilijk te motiveren en erg bijdehand. Maar langzaam maar zeker leer ik de leerlingen kennen en zij mij. Dus na de kerst gaat het echt goed ;)

@ soraya, ik moest er een "kopstudie" voor doen. Had al een diploma van de uni en moest er nog 1 jaar uni achteraan doen. Kon tijdens mijn studie leren & werken tegelijk. Gelukkig maar, want vond de opleiding een drama. Gelukkig ben iknog steeds blij met de stap :D

Welkom geit! Wil je al lang zwanger worden? Of van de weke met man/vriend-lief de stap gezet? Ik wil wel graag, maar vriendlief is nog een beetje in dubio... Dus ben nu vooral aan het meeleven met meiden hier en mijn eigen gedachten zo nu en dan even spuien, zodat ik vriendlief niet te veel onder druk zet :-)

jollyjo
30 October 2009, 11:37
Soraya, je kan ze via Ideal gelijk via je je bank laten betalen, tenminste dat kon ik bij Sensitest wel.
Je bent zeker niet de enige onder de baas zijn tijd. Ik heb het rustig vandaag, dus dan wel even tijd. Als ik het heel druk heb, dan lukt het me echt niet om hier tekomen, dus dit is nu wel makkelijk haha.

Loesje, lijkt me inderdaad zwaar werk, maar als je een beetje een band op kunt bouwen, is het ook wel prettig. ;)

Ik ga 1 december beginnen met mijn nieuwe baan als office manager en ik heb er erg veel zin in. Ze staan nu echt te springen om hulp en ik mag alles helemaal zelf opzetten, dus dat is erg leuk. Ik vind het altijd al leuk om dingen heel goed te regelen, dus dit was iets wat ik altijd al wilde. Dit kwam op mijn pad, dus die kans heb ik gegrepen, ook omdat mijn huidige baan niet zo bevalt. Het werk wel, maar de heleboel erom heen klopt voor geen meter hier.

loesje80
30 October 2009, 11:40
Wat spannend! Alles zelf opzetten... Erg knap! Ook lekker om je gedachten zo nu en dan op wat anders te zetten :)

jollyjo
30 October 2009, 12:07
@ Loesje, haha ja inderdaad. Ben nu al bezig met dingen regelen voor de nieuwe baas, onder de oude baas zijn tijd, best goed he haha. :D Heb er ook erg veel zin in.

Soraya86
30 October 2009, 13:12
Soraya, je kan ze via Ideal gelijk via je je bank laten betalen, tenminste dat kon ik bij Sensitest wel.
Je bent zeker niet de enige onder de baas zijn tijd. Ik heb het rustig vandaag, dus dan wel even tijd. Als ik het heel druk heb, dan lukt het me echt niet om hier tekomen, dus dit is nu wel makkelijk haha.

Loesje, lijkt me inderdaad zwaar werk, maar als je een beetje een band op kunt bouwen, is het ook wel prettig. ;)

Ik ga 1 december beginnen met mijn nieuwe baan als office manager en ik heb er erg veel zin in. Ze staan nu echt te springen om hulp en ik mag alles helemaal zelf opzetten, dus dat is erg leuk. Ik vind het altijd al leuk om dingen heel goed te regelen, dus dit was iets wat ik altijd al wilde. Dit kwam op mijn pad, dus die kans heb ik gegrepen, ook omdat mijn huidige baan niet zo bevalt. Het werk wel, maar de heleboel erom heen klopt voor geen meter hier.

Ik ga ook nog even kijken op de site van sensitest...ik zit een beetje te denken zal ik anders afwachten tot maandag met bestellen.. :?

Wat leuk dat jullie allemaal een nieuwe baan hebben en binnekort gaan beginnen!!
Ik wil ook wat nieuws zoeken..maar heb nu een vast contract..en dat krijg je niet zo snel tegenwoordig...dus stel ik zou zwanger raken kunnen ze me dr niet uit gooien..al ga ik zelf miss wel weg dan..na die zwangerschap dan he!!

Ik had me voor de grap laten pendelen ( en nou geloof ik daar niet in hoor) zegt ze dat ik in mei 2010 zwaqnger raak van een meisje, nou dat duurt nog veel te lang..hoop maar dat ik eerder zwanger raak en dat pendelen doe ik ook niet meer :P

Soraya86
30 October 2009, 13:58
n0u ik moet wel wachten want ik heb me inlogcodes van me bank niet hier..pff
Ik verveel me ook nog is hier op me werk...het is hier uitgestorven..en ik heb geen zin meer..ik wou dat het 5 uur was :cry:

ik voel me echt een zeur nu..maar ik heb ook nog eens barstende koppijn :x en ik wil weten of ik maandag ongesteld word..ahhh
Ik zat net namelijk op sites te lezen bij mensen die een hevige innestelbloeding hebben gehad en dan krijg ik ergens stiekem weer een beetje hoop... :roll:

jollyjo
30 October 2009, 14:05
@ soraya, ja dan is het beter om nu even op je plek te blijven als is het maar voor het financiele plaatje. Ik ben ook gependeld (hoorde ik later pas) en ik zou ook pas volgend jaar zwanger worden en zelfs pas in 2011 bevallen! Dat duurt mij ook te lang, maar je kan het ook zo bekijken, je kan in ieder geval zwanger worden! Ik hoop ook niet dat het zolang gaat duren.

Ik wilde ook dat ik al naar huis kon, heb geen zin meer!

Soraya86
30 October 2009, 14:14
2011 dat duurt wel erg lang ja! maar idd dan blijkt het wel dat je zwanger kan worden..!
Maar wordt maar lekker eerder zwanger hoor! het liefste nog dit jaar ;) hahaha iedereen hier natuurlijk..!

ik heb ook echt totaal geen zin meer en de tijd gaat zo langzaam! Dus als jullie nou gezellig komen kletsen gaat de tijd wat snellerrrrr :D

annalize
30 October 2009, 14:16
Hier is de test binnen, ik zit te dubben, zal ik 'm nu doen, of vanavond met m'n lief, of morgenochtend?
Heb alvast wel een kadootje gekocht, wil ik in huis hebben als we een positieve test zien.
Hopelijk kan ik het hem al snel geven...

jollyjo
30 October 2009, 14:31
Maken we het hier weer met z'n allen gezellig om de dag door te komen haha.

Annalize, theoretisch gezien zou je nu wel kunnen testen, maar kan me ook voorstellen dat je wilt wachten op vriendlief, maar aan de andere kant,als je hem nu doet en hij is positief heb je een leuke verrassing als hij thuis komt. Maar ja, jij moet beslissen.

Nala22
30 October 2009, 14:37
@Annalize:
Echt knap dat je zo lang kan wachten!
Heeeeeel veel succes morgen meid! :D

@Sabrina:
Balen van je nega test!

@de rest:
Hoe gaat het?

tamara1982
30 October 2009, 14:46
@ nala met de rest in iedergeval met mij gaat het ,ontszettend last van mijn ongesteldheid....pfff wist niet meer dat het zooooooooo erg was zeg...hebben jullie dat niet of gehad ??dat je ff neit meer wist dat het zo erg was..zal blij zijn dat de volgende ronde er aan komt daarna....

xxx

Soraya86
30 October 2009, 14:47
@Annalize Spannend!! Dat je nog kan wachten...ik had die test allang opengemaakt denk ik :oops:
Is wel leuk als je vriend thuiskomt en je kan de verrassing gelijk vertellen (als je een positieve test hebt)

@nala22 hier gaat het goed hoor beetje hoofdpijn en geen zin meer om te werken!!

Nala22
30 October 2009, 14:49
@Tamara:
Ik snap wel wat je bedoeld.
Heb 3,5 jaar een spiraaltje gehad en werd wel ongi, maar bijna geen bloed zeg maar...
Dus heb nu ook zoiets van: WOW,dat dat eruit komt! En dan ook nog die buikkrampen erbij. Nou ja,het is voor een heel mooi iets natuurlijk,dus heb et er voor over of course :P

@Soraya:
Bijna weekend ;)

loesje80
30 October 2009, 14:52
@ Analize, ik vind het ook erg knap dat je kan wachten op vriendlief of zelfs morgenochtend :-)
Ik heb net maar even voor huisvrouw gespeeld, boodschappen gedaan, het hele huis gezogen én in de tuin alle bladeren opgeveegd. Ben er duizelig van :roll: Mag nu dus weer even op het forum spieken ;-)
@ Soraya, nog maar 2 uur en 10 minuten... dan heb je weekend :D
@ Tamara, ik heb normaal nergens last van als ik ongi word (wat ook zo zijn nadelen heeft, want ik wil nog wel eens vergeten dat ik het ben, en dan bijna doorlekken :oops: ) Al moet ik zeggen dat ik de afgelopen dagen erg last heb van mijn buik, en vandaag al de hele dag duizelig, dus kom maar door :twisted: Dan heb ik nergens meer last van... Hahahah

jollyjo
30 October 2009, 14:57
Mijn ongi is juist minder hevig geworden sinds ik gestopt ben.Voor de pil begon, was ik dik 7 dagen hevig ongesteld dus ik was bang dat ik dat nu weer zou zijn, maar gelukkig niet. Ik heb er ook eigenlijk geen last van, behalve dan dat ik in die periode veel warmer ben en de 1e dag dat het echt doorgezet heeft, beetje kramp, mag niet klagen dus.

Voel me ook veel lekkerder sinds ik gestopt ben.

@ Loesje, zo jij bent goed bezig geweest! haha, tijd om te kletsen. Mijn advocaten op de afdeling zijn vertrokken, dus heb alle rust hier nu. Heerlijk!

loesje80
30 October 2009, 15:00
Ojee, als iedereen al naar huis is, is het dus tijd voor een flinke mok thee, wat lekkers erbij en spammen op het forum, hahahah.
Tot hoe laat moet je dit zo volhouden? 5 uur?

jollyjo
30 October 2009, 15:02
Precies! Ik hoef maar tot half 5 dus dat scheelt ook weer een beetje. Werk van 8-16.30 uur.

Heb de site nu mooi open staan en ondertussen wat briefjes maken nog. Normaal heb ik de site niet open, aangezien er dan onderin de balk Zwanger Worden staat en dat moet maar niet haha ;)
Maar aangezien hier boven niemand is, hoor ik het snel genoeg als er iemand de trap op komt, zit daar vlakbij tenslotte.

tamara1982
30 October 2009, 15:03
amai ...nou dan heb je mazzel ik heb heb echt last van hevige pijnen in mijn onderbuik...en heel erg ongi zijn..normaal was ik 3/4 dgn en nu zit ik op dag 3 en is het nog zo erg dat ik denk het duurt nog wel ff...ik kon me niet herinneren dat het zo erg was in iedergeval...en naar mijn idee vroeger was ik op zn max 4 dgn ongi...

ppfffff :P

loesje80
30 October 2009, 15:06
Tja, wie wat moois wil hebben moet pijn lijden ;) Op deze manier ben je allemaal nog gelukkiger als je zwanger bent, 9 maanden geen pijn, maar wel wat heel moois op komst!

Ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind dat vriendlief op zijn werk is. Die komt echt niet meer bij als hij doorheeft dat ik op dit forum ben. Maar goed, hij praat met helemaal niemand over mogelijk zwanger worden en ik wil het er in mijn omgeving ook niet te veel over hebben. Er zijn 2 vriendinnen die weten dat ik het graag wil, maar die weten nog niet dat vriendlief een klein beetje overstag is :-) Kan me dus erg goed voorstellen dat je op je werk hem niet al te vaak open hebt staan met veel mensen om je heen!

Soraya86
30 October 2009, 15:08
@jollyjo hahah dus jij kan de site open laten staan..ik zit hier soms driftig om me heen te kijken of er niemand naar me bureau komt lopen..whaha natuurlijk wel onopvallend!!

en Annalize ga je testen of toch nog maar niet??

@ Loesje jij ben lekker druk bezig geweest zeg!! is je huis lekker opgeruimd t weekend..ik mag t straks nog gaan doen ghahah