PDA

View Full Version : Uitgerekend in April 2010!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16

am
5 April 2010, 11:52
check de hyves van Anne en Margie :D :D

am
5 April 2010, 11:54
naam---------leeftijd-------uitgerekend-------hij/zij?------------geboren op

Anne87 ------ -23 jaar -------1 April 2010 -------Jongen
Jesje-----------29 jaar-------3 April 2010------Jongen-----------17 maart 2010----------Tijn
Silke------------28 jaar ------ 4 april 2010 ----- --meisje--------26 maart 2010----------Lara
AM--------------28 jaar-------4 april 2010---------Meisje------ 24 maart 2010-----------Lisanne Trisja
Joyce2911------26 jaar-------5 April 2010--------baby----------2 april 2010 ----------Jada Lynn
margie---------33 jaar-------10 april 2010-------jongen
Angellove82 - 27 Jaar ----11 April 2010 ---- Meisje-------------2 maart 2010
Nesje----------30 jaar------12 April 2010------Meisje------------8 maart 2010
Appelbloesem---23 jaar------13 april 2010------Meisje
Jay-------------30 jaar-------14 april 2010------ Jongen
meisje85-------24 jaar-------19 april 2010-------baby
LM--------------30 jaar-------21 april 2010------- baby
Anita-----------32jaar--------27 april 2010-------jongen/jongen

BQ1986
5 April 2010, 11:57
Wij zitten niet bij jullie op hyves maar ga er vanuit dat ze allebei bevallen zijn! :D

Anne en Margie van harte meiden! Geniet er van!!

Bambi80
5 April 2010, 12:09

Jesje-----------29 jaar-------3 April 2010------Jongen-----------17 maart 2010----------Tijn
Silke------------28 jaar ------ 4 april 2010 ----- --meisje--------26 maart 2010----------Lara
AM--------------28 jaar-------4 april 2010---------Meisje------ 24 maart 2010-----------Lisanne Trisja
Joyce2911------26 jaar-------5 April 2010--------Meisje----------2 april 2010 ----------Jada Lynn

Gefeliciteerd Margie en Anne!!!! ben benieuwd naar jullie verhaal!!!

p.s. bij joyce stond het geslacht nog op baby dus vandaar dat ik me er even mee bemoeid heb.

Bambi80
5 April 2010, 12:12

Silke------------28 jaar ------ 4 april 2010 --------meisje--------26 maart 2010----------Lara
AM--------------28 jaar-------4 april 2010---------Meisje--------24 maart 2010-----------Lisanne Trisja
Joyce2911------26 jaar-------5 April 2010--------Meisje----------2 april 2010 ----------Jada Lynn

lonnekeleoni
5 April 2010, 12:21
Anne en Margie: Van harte gefeliciteerd meiden!

jorina
5 April 2010, 12:39
anne en margie beide super gefeliciteerd

Jay
5 April 2010, 14:32
Allereerst meiden,

Van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes.
Ik hoop snel jullie verhalen te horen.

AM: Ik ben nog niet bevallen jammer genoeg.
Heb vandaag wel veel last van me buik. Maar dit komt omdat de kleine klem zat toen ik uit bed wilde stappen. Wist niet dat dat zo gevoelig kon zijn zeg.

Ook hier even een oproep voor de meiden die aangemeld zijn op onze hyves.
Een aantal mensen hebben zich nog niet voorgesteld met hun echte naam.
Waardoor het heel moeilijk is te zien wie bij ons hoort en wie niet.
Willen de mensen die zich nog niet voorgesteld hebben, zich even voorstellen.

Ik heb gisteren namelijk iemand verwijderd en geblokkeerd die wel degelijk bij ons hoorde volgens de persoon.
Om dit te voorkomen dus graag even bovenstaande doen.

liefs Jay

silke
5 April 2010, 17:54
Joyce: Gefeliciteerd! Mooie naam ook! Fijn dat het herstel voorspoedig gaat en als het goed is ben je nu dan alweer lekker thuis. Geniet ervan!

Appel en Anne: gefeliciteerd!! Geniet van jullie kleintjes en we horen te zijner tijd jullie verhaal wel :-)

En ik neem aan dat Margie inmiddels ook wel bevallen zal zijn?

We gaan hard dames, de eerste week van april is nog niet eens voorbij! :shock: Maar nu zit er even een gat zag ik. Hoewel, als jay ons voorbeeld volgt zal daar ook wel snel een kleine komen ;)

Nadine
5 April 2010, 18:20
over een week kunnen de eerste maart-babies al geboren worden, dus wie weet vullen zij het gat wel op :)

am
5 April 2010, 18:47
o, ik dacht al Jay, wat een rare krabbel op je hyves ;) we wachten geduldig af!
och zat de kleine klem?? zal idd wel pijnlijk zijn geweest, heb je dat vaker gehad?
Mm, maar diegene heeft zich dan nog steeds niet voorgesteld... staan idd veel mensen op van wie ik niet weet wie ze zijn, en alleen lezen en niets neerzetten vind ik ook weer raar eigenlijk.

Ja, Silke we gaan als de bliksem ;) maar LM moet ook nog even dacht ik, eind april toch?? al zegt dat helemaal niets bij ons haha

Haha, Nadine, ik neem aan dat maart mei moet zijn 8-)
spannend ook nu bij jullie :D

Zo net kraamvisite gehad is toch altijd wel leuk. ze hadden hun kindje ook mee die is nu bijna een jaar maar die was als 8 ponder geboren, dan is zo een klein poppetje van 5 pond toch wel errug klein haha.

Vannacht een rot nacht gehad, niet eens van het huilen, dat had ik nog liever gehad. maar om 24.00 moesten we mevrouw echt wakker maken voor de voeding en ze wilde absoluut niet drinken. dus weer in bed gelegd, er zat al 5 uur tussen bijna met de laatste voeding dus het zat me echt niet lekker.
Na een uur heb ik afgekolfd en met fingerfeeding gegeven, maar ze wilde maar 20 cc een uur later nog maar eens aangelegd en ze dronk een heel klein beetje en om 6 uur melde ze zich echt!!! ik was helemaal blij, was al bang dat ik niet voldoende voeding had en ze te kort kwam en daarom door bleef slapen.
vandaag gaat het weer wat beter alleen slaapt ze nu weer slecht in.
Ik vind het toch lastig blijven hoor dat voeden op verzoek, ik ben soms zo bang dat ik niet voldoende voeding heb voor haar. donderdag naar het cb om even te wegen, ik hoop dat ze weer is aangekomen anders ga ik contact opnemen met een lactatiedeskundige.

Huilen jullie kleintjes zichzelf ook in slaap? Lisanne wel en trapt zich ook helemaal uit haar dekentjes, we hebben nu voor het eerst een kruik eruit gehaald, ze houd zich nu goed op temperatuur en ik denk dat ik ook een dekentje minder ga doen, misschien heeft ze het juist te warm nu??
Het blijft toch gissen hoor wat ze nu wil...de ooievaar is de gebruiksaanwijzing echt vergeten mee te sturen...

ZO ik ga tafel dekken, mijn vriend haalt lekker iets op bij een restaurant in de buurt, toch een beetje uit eten in eigen huis :D

Nadine
5 April 2010, 18:58
over een week kunnen de eerste maart-babies al geboren worden, dus wie weet vullen zij het gat wel op :)

@am
Haha, maart moet inderdaad mei zijn :lol:

Jay
5 April 2010, 18:58
hey AM:

Dat was me achternichtje van 9 jaar hahahaha.
Snapte hem ook niet helemaal.
Want toen ik 5 maanden zwanger was heeft ze hier nog gelogeerd.

Ja daarom dat ik nu maar het verzoek heb gedaan.
We zullen zien

liefs jay

limburgs maedje
5 April 2010, 19:10
@joyce/anne/margie: PROFICIAT!!!!

@appel: hoe gaat het bij jou?? je zal inmiddels wel bevallen zijn.

Na appel staan er nog maar 4 april baby's in de wacht volgens mij ;)
@jay, aangezien het bij jou niet meer echt super gaat hoop ik dat jij de volgende van ons bent! Ik wil daarvoor nog wel even wachten ;) Heb me vanaf begin ingesteld op 2wk overtijd lopen, nu mag hij/zij ook nu wel komen, maar ik ben het nog niet beu en loop nog niet tegen muren aan. Merk wel dat ik steeds minder goed uit de voeten kom. Maarja, als dat alles is. Straks wel maar eens mn vluchtkoffertje gaan inpakken (gewoon voor het geval dat he...). Aangezien bij Anita 2 kerels komen zal anita wel degene na Jay zijn. En dan Meisje85 en dan ik. Maar tegen die tijd zullen er al wel wat meidames zijn voorgedrongen ;)

@am: hopelijk gaat komende nacht wat beter voor je. Lijkt me wel frustrerend en soms ook wel onzeker makend. Ben echt eens benieuwd hoe het hier zal gaan. och ja, nog even geduld.

Zo, even de keuken opruimen, beetje strijk doen en dan lekker op de bank voor een HPtje met SM ;)

Groetjes!

Jesje
6 April 2010, 08:14
Anne en Margie, Gefeliciteerd!!

@ Am, hoe was je nacht vannacht?
Tijn huilt zich niet in slaap, maar heeft nog vaak zuigbehoefte na het voeden. 's Nachts krijgt hij dan ook standaard de speen in om te gaan slapen. Dit werkt prima. Heeft ook veel last van krampjes, trappelt daardoor ook veel! Die 'fietsbeweging' helpt de lucht kwijt te raken.
Ben ook wel benieuwd hoe het met je borstvoeding is gegaan vannacht.
Ik wil bij het CB aankaarten om na 6 weken af te gaan bouwen. Heb niet het idee dat ik een bv persoon ben. Ben blij dat ik Tijn de goede stoffen heb kunnen geven, maar het kost me te veel energie en krijg erg last van mijn rug tijdens het voeden. Heb al verschillende houdingen geprobeerd. Na het voeden ben ik blij dat ik hem even weg kan leggen en even om mijn manier kan zitten. Terwijl ik wel erg de behoefte heb om even met mijn mannetje te knuffelen, is het dan even fysiek onmogelijk. Dan geef ik liever kunstvoeding en dat ik hem genoeg knuffels en liefde kan geven.
Zal wel zien hoe ze er op reageren op het CB.

Fijne lente dag allemaal!!

limburgs maedje
6 April 2010, 11:33
@jesje: BV moet inderdaad geen belasting gaan worden voor de moeder. Waarschijnlijk een wijsheid die al bekend is maar als de moeder niet happy is heeft het ook zijn weerslag op het kindje uiteindelijk. Afhankelijk van wat voor iemand je hebt bij het CB zullen ze met je mee gaan in het afbouwen of toch proberen te overtuigen dat het goed is om nog even door te gaan. Volg gewoon je gevoel hierin. Ik heb het hier laatst met mijn VK over gehad aangezien ik wel borstvoeding wil gaan geven, maar het ook na 6 weken wil gaan afbouwen. De VK gaf aan dat dat heel goed kon, maar dat er helaas nog veel 'ouderwetse' meningen bestaan dat je je kind dan te kort zou doen. Ze gaf aan dat zij altijd op het gevoel van de moeder af gaat, want dat is uiteindelijk vaak het beste. Er
zijn genoeg kids die helemaal geen BV krijgen en ook goed terechtkomen.
Ik merkte al aan de intake van de kraamzorg dat ze me probeerde om te lullen, want er was niets beters en mooier als je kind zo lang mogelijk BV te geven. Alleen daarvoor zou ze nog een kind willen... :roll: Ik heb haar echter aangegeven dat het mijn kind, mijn lijf en mijn keus is. Dus als je gevoel voor jou duidelijk is, poot stijfhouden ;) In mijn ogen is er nl geen slechte keus, als het maar je eigen keus is.
Wanneer moet je naar het CB?

@hier: de nachten beginnen toch wat onrustiger te worden, heb vannacht wel 3x de bevalling mee gemaakt, maar werd telkens wakker voordat Uk geboren werd.Eerst werd ik 1x per nact wakker en viel ik ook meteen weer in slaap, maar nu komt het regelmatig voor dat ik vaker op moet en dan ook een uur lig te turen (of te puzzelen ;)) Voel me vandaag ook niet heel fit moet ik zeggen, liefst ging ik weer terug naar bed, maar dat is zonde van het lekkere weer. Dadelijk maar even bij elkaar rapen en wat boodschapjes gaan doen. Zal vast wel met dit weer 'helend' werken ;)
Aangezien de poetsvrouw zometeen ook komt heb ik toch niet de rust om te gaan liggen.

Fijne dag vandaag! En geniet van het weer!

Bambi80
6 April 2010, 11:39
inderdaad doen waar je jezelf fijn bij voelt. Ik vind het erg jammer dat sommige andermans keus niet respecteren. Natuurlijk mogen ze wel altijd hun mening geven. Je kunt doen wat je ermee wilt.

AM: ik zat er nog eens over na te denken...misschien is je meisje wel te moe om te drinken. Moet ze misschien net wat teveel moeite doen aan de borst? misschien eens proberen met kolven en dan flesje met gaatje in de speen wat wat makkelijker aanzuigt?? misschien drinkt ze dan beter. Maar voor hetzelfde geld heeft ze gewoon echt even geen behoefte en is er niets aan de hand.

Jay
6 April 2010, 12:11
Jesje: Inderdaad als de bv te vermoeiend is zou ik er mee stoppen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Hier;
Vandaag bij de vk geweest.
Ze vonden het nu nog te vroeg met strippen.
Moet volgende week dinsdag weer terug, als ik me dan nog zo voel gaan ze kijken of ze me kunnen strippen. Maar ja het is te hopen dat haar collega's er dan ook zo over denken want ik zal volgende week wel een andere vk hebben.
Kreeg ook nog een echo voor de zekerheid. Dit omdat die kleine dubbel lag gisteren en ik sindsdien erg veel last van me buik heb. Ze was bang dat hij ineens gedraaid zou zijn.
Gelukkig was dit niet zo, de kleine ligt nog steeds goed.

Vanacht heb ik echt weer slecht geslapen. Moet veel naar de toillet wordt er gek van.
En dan duurt het weer even voor dat ik in slaap val. Plus dat ik nog steeds erg veel last van me buik had vanacht.

Nou dit was mijn klaagzang weer even.
Wel lief dat ik van jullie eerder mag bevallen hahahahah.
Ik hoop dat het ook echt gaat gebeuren.

liefs jay

Jassie
6 April 2010, 14:26
Ook hier even een oproep voor de meiden die aangemeld zijn op onze hyves.
Een aantal mensen hebben zich nog niet voorgesteld met hun echte naam.
Waardoor het heel moeilijk is te zien wie bij ons hoort en wie niet.
Willen de mensen die zich nog niet voorgesteld hebben, zich even voorstellen.

Ik heb gisteren namelijk iemand verwijderd en geblokkeerd die wel degelijk bij ons hoorde volgens de persoon.
Om dit te voorkomen dus graag even bovenstaande doen.

liefs Jay

Hoi Iedereen,

Ik zal me nog even voorstellen op de hyves.

Was vanaf het begin bij de uitgerekend in April forum aangesloten, maar aangezien de zwangerschap niet geheel plezierig verliep heb ik niets hierover gepost. Maar ik heb wel leuk kunnen mee lezen met jullie verhalen/geluk.

Ons wondertje is met 37w en 5d geboren op 26 maart 2010, ze heet Emma en was 3350 gram en 50 cm lang.

Foto is te zien op de hyves pagina.

Groetjes Jassie

limburgs maedje
6 April 2010, 14:53
@jassie: Van harte gefeliciteerd!!

limburgs maedje
6 April 2010, 14:56
trouwens, als je je ei kwijt wil over niet leuke zaken... hier kun je heerlijk anoniem zeiken! ;)

silke
6 April 2010, 15:26
am: hopelijk heb je inderdaad een goede nacht gehad. Volgens mij volgen onze dames hetzelfde patroon, toen jij het had over een regeldagje dat de melk niet aan te slepen was, had lara een dag later hetzelfde. Na 2 dagen continu honger hebben lijkt ze nu ineens amper te willen drinken, misschien dat dat gewoon normaal is?

jesje: zoals iedereen al zegt, gewoon op je gevoel afgaan hoor! Ik moet zeggen dat de borstvoeding mij ook wel zwaarder valt dan verwacht: al wil manlief graag helpen, er is toch weinig wat hij kan doen dus bijna alle zorg 's nachts komt toch op mij aan. En als ik dan wakker ben kan ik net zo goed die luier ook verschonen, al vindt hij het prima om dat te doen. Zowel lichamelijk als geestelijk soms dus best zwaar... Over dat last hebben van je rug, (waarschijnlijk hebben ze dit ook al tegen jou gezegd) wat ze mij hebben verteld is om zelf gemakkelijk te zitten en altijd je baby naar jou toe halen, ipv jouw borst een beetje naar de mond van de baby, anders kom je in een ongemakkelijke houding te zitten.

jassie: gefeliciteerd! Zelfde geboortedag als Lara! Hopelijk kun je nu, na een vervelende zwangerschap, lekker genieten van jullie meisje!

jay: lekker blijven klagen hoor, daar zijn we voor :D! Hopelijk kunnen ze je volgende week strippen en komt die kleine er snel aan!

lm: bij jou beginnen nu ook de laatste loodjes! Haha, die dromen komen me ook zo bekend voor. Hebben de boodschappen nog helend gewerkt? ;)

Jay
7 April 2010, 02:39
Jee meiden wat is het hier ineens rustig zeg.

Nou hier voor de verandering weer eens wakker.
Eerst moest ik iedere keer de oudere kat uit de box halen, nu voor de tweede keer de jongste kat.
Terwijl die het alleen in het begin 1 keer gedaan heeft en toen was 1 keer straffen genoeg.
Dus ben nu nog harthandiger geweest in de hoop dat zij het nu snapt.

Nadine
7 April 2010, 03:22
oh, jij ook wakker.. ik ook :roll:

Bambi80
7 April 2010, 07:59
nou ikke niet hoor! ben alleen vannacht even wakker geweest omdat ik blijkbaar vriendlief nogal kattig op zijn donder heb gegeven dat ie stil moet liggen. Kan ik me nog amper herinneren omdat ik gelijk weer in slaap ben gevallen. Toen die het zei had ik wel weer zoiets van....zou kunnen, kan me vaag herinneren dat ie in bed lag te stuiteren.

Jesje
7 April 2010, 08:31
Hier vannacht wederom maar weer 1 keer gewekt door onze kleine man!

Ff vraagje aan de meiden die reeds moeder zijn. Slapen jullie ook nog overdag of stomen jullie van 's ochtends tot 's avonds gewoon door? Ik ga meestal tussen de middag wel ff liggen, maar voel me nadien vaak moeier dan daarvoor...
Heb wel het idee dat ik mijn rust nodig ben, dus durf niet zomaar op te blijven. (raar eigenlijk :oops: )

Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen!

Joyce2911
7 April 2010, 08:42
Vanaf hier doe ik weer mee ;) Probeer straks wat meer terug te lezen...heb nu tijd tekort hahaha.

@ Jesje: wat lekker dat hij het zo goed doet! Ik ga s'middags nog wel liggen, maar ik ben nog niet
zolang mama en zit nog in de kraamweek. Maar je moet doen waar je lichaam om vraagt, dus daar
is toch niks mis mee als je gaat liggen...je hebt een topprestatie geleverd en je geeft ook bv wat
ook erg veel energie kost. Dus ik zou zeggen, lekker gaan liggen!

Nog een paar meiden tegaan...we zijn wel hard gegaan zeg!

Vannacht een dramanachtje gehad, niks was goed, erg boos mopper de mopper dus. Uiteindelijk is
ze wel lekker in slaap gevallen op het voedingskussen en ben ik weer naar bed gegaan. Zij lag beneden
en ik boven, voelde me echt een slechte moeder dat ik haar "zomaar" alleen liet. Maar ze heeft het super
gedaan en ik heb nog even kunnen slapen...om 6u is mn vriend eruit gegaan zodat hij de voeding kon doen.
Mevrouw had zichzelf helemaal onder geplast toen de luier uit was :lol: dus papa kon dr nog helemaal
opfrissen en al en dat terwijl ze honger had!! Maar hij heeft het super gedaan. Ben ook echt mega trots
op hem. Hij is vandaag weer aan het werk, bah wat was het afscheid moeilijk zeg...voor hem is het ook zo
dubbel om zn meiden achter te moeten laten. Tijd zal voor mij wel snel gaan met de kleine meid...
Ga ff koffie zetten voor de kraamhulp en een beetje opruimen, damn wat een bende zeg!

natasje
7 April 2010, 09:24
meiden die al moeder zijn van harte gefeliciteerd!!!!

Ik weet niet meer wie t vroeg over moe zijn en overdag je rust pakken... doen!!!!!!! je lijf heeft t echt nodig! over een aantal weken moet je weer doorstomen als t 'echte' leventje weer is begonnen.. verlof is er niet voor nix he.....pak je rust nu je kan...

na veel wikken en wegen gister de knoop doorgehakt.. ons zoontje zal met een keizersnede ter wereld komen. mn dochter is uit eindelijk met een spoedkeizersnede (na een helse bevalling) ter wereld gekomen. de gyn gaf al aan dat de kans op weer een spoedks errug groot is als ik t natuurlijk wil proberen omdat mn bekken smal is.... de kans dat t weer eindigt in een keizersnee is 90%... dus wij weten al wanneer ons tweedewondertje hopelijk gezond ter wereld gaat komen.....

nou meiden fijne dag allemaal!

riannetje
7 April 2010, 10:37
Hoi,hoi

Ik breek even in!! @jesje: Ik zou het zelf bekijken, als je denkt van pff ik ben moe dan ga je even liggen. Dat deed ik in de 1e weken ook regelmatig. Je hoeft dan niet te gaan slapen maar je kan bv een boekje gaan lezen o.i.d zodat je wel aan je rust toe komt. Luister gewoon naar je eigen lichaam!

limburgs maedje
7 April 2010, 10:55
@jay/nadine: wat gek dat het om 2u snachts rustig is op het forum :lol: :lol: maar jullie hebben gelijk. Er is gisteren overdag ook weinig geschreven, al die mama's hebben het veel te druk voor ons :roll: ;) (en geef ze eens ongelijk, hihi)

@silke: gisteren was een dagje waarin de laatste loodjes in volle hevigheid aanwezigheid waren. Boodschappen doen heeft niet helend gewerkt. En manlief heeft 's avonds van een super humeur van mij mogen genieten. :| vandaag voel ik me wel al weer stukken beter, heb alleen geen auto, dus kan er niet op uit gaan. Zometeen maar eens kijken of ik voor koffie terecht kan bij ma, zus of schoonzus;)

@jesje: ook al ben ik nog geen moeder :roll: denk dat het het beste is om af en toe aan de moeheid toe te geven. Al is het inderdaad middels een boekje en een pot thee op de bank. Gewoon even een rustmomentje voor jezelf. De een zal het vaker nodig hebben dan de ander, maar daar moet je je niet aan spiegelen (wil je dit advies over een paar weken ook aan mij geven? Ik denk ook altijd dat ik door moet gaan ;))

@joyce: vervelend zo'n dramanachtje. Lijkt me allemaal nog even wennen, welk huiltje is waarvoor? Maarja. daar zullen we allemaal 'spelenderwijs' wel achter komen. Het voordeel van FV is wel dat je vriend vanmorgen de voeding kon doen he. Trotse papa ;) (en trotse mama daardoor)

@natasja: het aftellen kan dus echt beginnen! Gezien het verhaal wat je schrijft zou ik denk ik ook wel voor kzsn gekozen hebben.

Ik ga de adressenlijst voor de geboortekaartjes eens bekijken. Gelukkig heb ik de lijst van onze trouwdag nog, dat is een jaar geleden, dus heel veel wijzigingen ullen er niet zijn. Hoogstens waat aanvullingen. Enfin, fijne dag vandaag!

am
7 April 2010, 12:20
zo was ik ook weer eens :)

Jesje, ik ga tussen de middag of na de ochtend voeding ook steeds even plat hoor, anders vallen mijn ogen zo dicht. die nachten breken me aardig op. maar ook lig ik vaak rond 8 uur 's avonds al op bed of opde bank. mijn vriend stuurt me soms ook weg hij weet gelijk of ik moe ben of niet en ik ben meestal zo eigenwijs om dan op te blijven maar ik heb al gemerkt dat daardoor de voeding behoorlijk kan terug lopen, dus al is het alleen al voor de bv dat ik oga liuggen, idd heerlijk met wat boekjes en wat thee meestal maar halverwege het boekje slaap ik al ;)

Ja, zielig he die krampjes, ik doe nu als ze het weer zo erg heeft eerst gewoon de voeding aan de borst als ze komt en dan nog 10 of 20 cc fingerfeeding met afgekolfde melk en daar doe ik wat inflacol in, tot nu toe helpt het goed, daarna kan ik twee keer verschonen :lol:
Prima toch als je het na 6 weken wil gaan afbouwen, ik heb 12 weken in mijn hoofd zitten, Tijn heeft wel als basis de moedermelk gehad toch!! Maar ik heb soms ook last van mijn rug, dan moet ik mezelf er echt op wijzen dat mijn schouders laag hangen en ik haar naar de borst breng ipv de borst naar haar, mij helpt dit wel. ik voed nu ook liggend, heerlijk vind ik dat.

Dus de rustelozwe nachten zijn een feit voor je LM, duurt nu ook niet lang meer hè, dus je hebt de bevalling nog niet afgemaakt in je dromen haha :) nog even en je maakt het live mee ;)
balen zeg als je zo een baaldag hebt, maar niets aan te doen, maak je er een lekker ego dagje van toch, lekker doen wat jij leuk vind, al is het 2 uur onder de douche staan bij wijze van en de hele dag in je pyjama. je man begrijpt het heus wel.
Je had de poetsvrouw toch ontslagen? wel lekker hoor dat ze er was!! scheelt weer om zelf te doen.

Marieke, ik wil een fles zo lang mogelijk uitstellen om haar te geven. Het gaat nu gelukkig heel wat beter ik heb een nachtje op borstvoeding.com zitten lezen en heel rustig geprobeert haar aan te leggen zoals daar staat, nu drinkt ze de borst echt helemaal leeg. ik heb eventueel wel een vooraadje afgekolfde melk die ik met fingerfeeding kan geven maar nog niet nodig gehad gelukkig behalve voor de krampjes.
Ik denk dat ze die neacht idd echt geen behoefte had, ze heeft het gisteren ingehaald, heb haar 12 keer mogen voeden, het smaakte mevrouw blijkbaar erg goed!!

Jay, spannend zeg. Hoe kan het dan dat je kleintje dubbel ligt?? ik kan me daar niets bij voorstellen, ligt ie dan overdwars ofzo?
Ja, vandaag ben je 40 weken hè. lijkt me zo naar om over tijd te lopen, dan wacht je er echt op zeg maar en niet zoals bij mij dat het je overdondert . ik blijf duimen hoor dat ie snel komt!!

jassie, Gefeliciteerd mooi kindje zeg!!
Balen dat je zwangerschap niet zo leuk verliep maar ik hoop dat het nu alleen nog maar beter gaat, en anders klaag je maar lekker hier hoor, of op hyves natuurlijk!!
Mooi gewicht en lengte ook van Emma! en dat met 37.5w

Haha Silke, nee gisteren geen goede nacht gehad, ze sliep pas om 4 uur :shock: nu vannacht was het super, ze kwam rond 1 uur en rond 6 uur sliep weer heerlijk in!!
Ja, de dames volgen elkaar netjes op zo hihi.
Silke, ook jij je rust nemen hè, zeker met zulke nachten.
ja de mannen kunnen weinig doen he, mijn vriend doet nu het hele huishouden en dat vind ik heerlijk dan geef ik toch echt wel 10x liever de borst ipv met de stofzuiger rond te lopen haha. zo doet hij toch ook heel veel en heef het gevoel dat ie helpt wat ook zo is.
Hoe was jou nacht nu met Lara? Zij is ook al weer bijna 2 weken, wat gaat dat snel hè

Haha Jay, ja vannacht om half twee had ik niet zo veel zin om wat te schrijven hier, lag toen heerlijk met een klein meisje in mijn armen ;)
En, heeft je aanpak geholpen bij de kat?? balen dat ie toch wel in de box gaat.

Wahaha marieke, heel herkenbaar. hier ook een vriend naast me die soms een maraton loopt in bed, heeeel vervelend.

Hè Joyce, je bent er weer!!! leuk leuk leuk.
Wat een lekker kindje hebben jullie zeg!!
Bah naar he die nachten, voel je niet schuldig meid, overleg met je kraamhulp hoe en wat, ze heeft vast tips voor je. Fijn dat je vriend het ook zo goed doet als trots papa, vind het wel knap hoor van die mannen hoe ze alles zo snel oppikken zonder hormonen :lol:
Heeft ze trouwens misschien last van krampjes? Lisanne heeft hierdoor ook al de nodige uurtjes liggen huilen met mij huilend bij haar omdat ik niet wist wat ik moest doen.

Natasje, Gefeliciteerd!!!

@ hier.
gisteren voor het eerst gewandeld!!! heerlijk!! zowel voor Lisanne als voor mij de nacht is ook weer goed verlopen. Ik maak haar nu oo niet meer om de 3 a 4 uur wakker maar voed nu echt op verzoek, dat geef tmij veel meer rust.
De schat heeft al wel last van luieruitslag, ik smeer nu wat sudocreme op de bultjes of wat zinkzalf. als iemand nog tips heeft..... ja met de voeding laat ik haar lekker in de blote billetjes wie weet helpt dat ook wat.

Nou ik ga even wat doen.

Later meer!!!

Fijne lente dag meiden!!!!!

Shiley
7 April 2010, 12:28
breek ook even in

alle moeders, gefeliciteerd!! geniet van jullie kindje.
alle nog zwangeren, succes met de laatste loodjes!

am, ik zou wel rond de 4 a 5 weken beginnen met haar een keer een flesje te geven. je hebt namelijk kans dat als je dat pas met 12 weken ofzo gaat doen ze de fles weigert.
wanneer ze goed de borst pakt, goed aanhapt en drinkt is die tepel/ speen verwarring er niet echt meer. inplaats van haar dan aan te leggen, kolf je om zo toch je bv te blijven stimuleren.

Jay
7 April 2010, 12:47
AM:
Nee hij ligt niet dubbel, daar waren ze bang voor dus vandaar dat ik een echo moest laten maken gisteren.
Maar hij ligt gelukkig nog steeds met zijn hoofdje naar beneden.

Inderdaad werd er gisteren ook weinig geschreven. Maar misschien als iedereen hun kind geboren is, dat we het inderdaad allemaal te druk hebben hahahah.
Ik zou dan ook lekker van de kleine genieten overdag.
Sávonds is het papa zijn beurt hahahaha.

Ja snap niks van die kat echt niet. Maar we kijken het nog even aan.
Misschien dat het nu wel duidelijk is voor haar. En anders mag me man weer even optreden hahahah. Haal ik hem midden in de nacht gewoon zijn bed uit hahaha.

Heb vandaag echt weer zo'n rare dag.
Aan de ene kant verveel ik me, aan de andere kant ben ik moe.
Net even op balkon gezeten, maar daar toch maar weer weg gegaan.
Zat daar wel lekker in het zonnetje. Maar me gezicht ziet er al niet uit met allemaal littekens van uitgedroogde puistjes, als daar dan ook nog vlekken bij komen van de zon, wordt ik helemaal niet vrolijk. Hoop overigens wel dat die littekens weg gaan naar de bevalling.
Vind het er echt niet uit zien gewoon. Iemand tips hoe ik ervan af kom hahahah?

Denk dat ik zo maar even ga kijken of ik nog wat kan slapen.
Ik hoop het in ieder geval wel. Al rust ik maar even uit.

Jay
7 April 2010, 12:48
Trouwens AM:
Mijn teller klopt weer eens niet volgens mij.
Ik ben nu precies 39 weken.
Volgende week ben ik 40 weken.

Tinkerbell79
7 April 2010, 13:12
Joyce, koffie zetten en opruimen?!?!?!?!? Je hebt pas vijf dagen geleden een ks gehad en dat kun je nu al allemaal doen? Ik zei van de week nog tegen mijn man dat ik me net een mietje voelde, omdat heel veel snel herstellen na een ks. Stelde ik me dan aan, etc etc. Maar ik weet dat ik echt niets kon voor zeker een week, had enorme pijn. Kon pas na een week mijn bed uit en jij zet al koffie en ruimt op, WAUWIE!!!!! Hoe spreek je Jada eigenlijk uit, nederlands of engels?

lonnekeleoni
7 April 2010, 14:17
Pff ik ben blij dat ik meestal nog redelijk slaap, heb het gelukkig nog niet zo erg gehad dat ik de behoefte had om achter de computer te kruipen 's nachts!

Echt leuk om hier alle verhalen van de kersverse moeders te lezen, kan me echt nog helemaal niet voorstellen dat het voor mij ook al zo dichtbij komt allemaal...ben ook wel benieuwd wanneer de eerste mei-mama bevalt.....maar van mij mogen de april mama's allemaal eerst hoor!

Hier vanmorgen weer controle gehad en alles was goed, het was zelfs niet zo erg als ik een keer wat teveel zout at, mijn bloeddruk is zo laag dat het niet zoveel kwaad kon zei ze. Ik vertelde haar dat ik af en toe ook nog gewoon een zak drop heb gegeten :oops: . Over 2 weken hoef ik pas weer terug te komen (mocht zelf kiezen of ik volgende week weer wilde, maar de vk vond het niet helemaal nodig omdat het nog zo goed gaat...)

Ik ga even lekker de tuinkussens naar buiten doen en in het zonnetje een boekje lezen...

Geniet van het mooie weer!

Nadine
7 April 2010, 15:00
@Leonie
Fijn dat ook bij jou alles goed was!
Mijn bloeddruk is ook nog steeds prima en hier gaat soms ook een pond drop per week er doorheen :p Lekker doen, als je bloeddruk er niet onder lijdt..

Inderdaad hartstikke leuk om de verhalen van kersverse moeders (met alle ups en downs) te lezen :D

Joyce2911
7 April 2010, 15:40
Joyce, koffie zetten en opruimen?!?!?!?!? Je hebt pas vijf dagen geleden een ks gehad en dat kun je nu al allemaal doen? Ik zei van de week nog tegen mijn man dat ik me net een mietje voelde, omdat heel veel snel herstellen na een ks. Stelde ik me dan aan, etc etc. Maar ik weet dat ik echt niets kon voor zeker een week, had enorme pijn. Kon pas na een week mijn bed uit en jij zet al koffie en ruimt op, WAUWIE!!!!! Hoe spreek je Jada eigenlijk uit, nederlands of engels?

ik moet mezelf echt afremmen hoor...in het ziekenhuis zaten ze me met grote ogen aan te kijken toen ik
naar de computerkamer liep :lol: heb meer last van mn borsten dan van de wond. en je bent echt geen
watje hoor, iedereen herstelt op zijn/haar manier.
je spreekt het echt uit als Jada en niet Djeeda. wij dachten een naam te hebben waar geen verwarring over
kon ontstaan, maar je bent al de 4de die het vraagt ;)

Joyce2911
7 April 2010, 15:50
@Am: nee zijn geen krampjes...iedereen (ziekenhuis, kraamhulp en wij) zegt dat
ze veel pit heeft en duidelijk laat merken als ze het ergens niet mee eens is of geen
zin heeft.

pffff word wel gek van die kraamtranen! heb nog nooit zoveel gejankt als de afgelopen dagen...

Tinkerbell79
7 April 2010, 17:12
Ja Joyce, die kraamtranen zijn echt enorm. Ik had dat ook, zoveeeel huilen, om helemaal niets!!! Merk nu dat ik sowieso een stuk emotioneler ben dan voor mijn zwangerschap...
hahaha, denk je zo'n makkelijke naam te hebben. Toen ik de naam zag dacht ik ook meteen Jada, op z'n Nederlands, maar goed, kon ook engels zijn. Op zijn Nederlands vind ik het een stuk mooier. Vind het een super mooie, originele naam!

margie
7 April 2010, 18:12
dames !
ik leef nog hoor!!
ik heb een zoontje en de naam is fabian!
zoals jullie weten kreeg ik vorige week donderdag gebroken vliezen, uiteindelijk in het ziekenhuis beland waar ik zaterdag ben ingeleid!
hij was er binnen 4 uur. alles gaat goed hij eet heel veel, huilt alleen s,nachts..

dit is even een kort berichtje zal van de week even meer vertellen en kijken wie van ons er nog meer een kleine heeft!!

groetjes margie

Anne87
7 April 2010, 18:22
Hallo allemaal!

Ik heb niets terug gelezen nog niet, dus even een snel berichtje!

Zondag kreeg ik krampen rond 14.30 maar zocht er niets achter.
Daarna kwamen ze steeds vaker en heviger!
Uiteindelijk om 18.30 naar het ziekenhuis gereden en daar is onze zoon geboren om 21.30!

Zo word je wakker met een dikke buik, en ga je slapen met een kleintje! ;)

Ben helemaal verliefd en er erg druk mee, zodra ik wat meer tijd heb ben ik er weer!!

Liefs

Anne87
7 April 2010, 18:25

Anne87 ------ -23 jaar -------1 April 2010 -------Jongen--------04 April 2010
Silke------------28 jaar ------ 4 april 2010 --------meisje--------26 maart 2010----------Lara
AM--------------28 jaar-------4 april 2010---------Meisje--------24 maart 2010-----------Lisanne Trisja

Jootje82
7 April 2010, 18:33
Anne en Margie; GEFELICITEERD!!! Lekker genieten nu.. :D

am
7 April 2010, 21:15
Margie en Anne, wat een goed nieuws zeg!! Gefeliciteerd!!!
dus weer twee mooie knulletjes bij de club :D

Margie, jou verhaal lijkt erg veel op de mijne, ben benieuwd hoe jij het hebt ervaren.
Maar ga eerst allebei lekker genieten van de kraamtijd en jullie mannen!!!

am
7 April 2010, 21:18

Anne87 ------ -23 jaar -------1 April 2010 -------Jongen---------04 April 2010
Jesje-----------29 jaar-------3 April 2010--------Jongen-----------17 maart 2010----------Tijn
margie---------33 jaar-------10 april 2010-------jongen-----------3 april 2010-----------Fabian
Angellove82 - 27 Jaar ----11 April 2010 ------- Meisje-------------2 maart 2010
Nesje----------30 jaar------12 April 2010--------Meisje------------8 maart 2010

silke
7 April 2010, 22:44
Margie en Anne, gefeliciteerd! Ik ben ook heel beniewd naar jullie verhalen, maar eerst inderdaad maar eens lekker rusten en genieten!

joyce: fijn dat je herstel zo snel gaat! Pas wel op dat je niet teveel doet he? Tsja, die kraamtranen... hier zijn ze zo langzamerhand opgedroogd, was wel echt vervelend, voelde me soms echt sip :( Leuk dat Jada zo'n sterk karakter al heeft en wat een alert snoetje heeft ze op die foto op hyves! Wees maar heel trots op haar!

tinkerbell: je moet je absoluut geen watje voelen hoor! Iedereen is gewoon anders, net zoals iedere zwangerschap anders verloopt. Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je je weer helemaal de oude voelt? En aan alle ks dames: wat hebben ze jullie geadviseerd wanneer je weer langzaamaan mag beginnen met sporten? Hier begint het nu al te kriebelen, maar ze zeggen dat je 6 weken moet wachten... :?

jesje: ik neem inderdaad ook af en toe een middagslaapje als ik moe ben: nu kan het nog! En ik ga er gewoon op tijd in, vaak al om 8 of 9 uur.

hier gaat het allemaal erg prima, Lara slaapt en drinkt goed, maar komt meestal nog wel om de 3 uur. am: lisanne hoeft nu dus niet meer om de 4 uur als ze blijft slapen? Vrijdag hebben we weer een controle, dan zal ik eens vragen of we bij Lara ook de wekker niet perse hoeven te zetten, lijkt me ook wel meer rust te geven. Verder lekker vaak met Lara in de draagzak naar buiten, even om jullie jaloers te maken, het is hier al een week lang boven de 25 graden! Echt genieten 8-)

riannetje
7 April 2010, 23:01
Grr daar word ik zeker jaloers op silke! :D ;) Waar woon je dan ook alweer??

am
8 April 2010, 04:02
Nou dames, zit ik hier weer eens 's nachts, zijn jullie er niet haha ;) :lol:

Ik weet niet of het màg Silke dat ik de wekker niet meer zet hoor maar ik doe het gewoon niet meer ;) als ze slaapt krijg ik haar echt niet wakker en ook niet om te eten, kan die tepel er moeilijk indrukken :lol: meestal zit er toch 3 a 4 uur tussen dat ze komt heel enkel eens 5 of 5,5 uur en daar geniet ik dan maar van. naar mijn idee doet ze het heel goed, het is nu twee nachten (beetje positief maar ik tel deze mee) goed gegaan ze komt op tijd maar valt direct na de voeding in slaap en dan hoor ik haar ook niet meer pas 4 of 5 uur later weer! ik zet de wekker wel maar dan 6,5 uur later maar ik heb m nog niet nodig gehad, ja dat ik vergeten was m uit te zetten na de laatste voeding haha
O, heerlijk hoor, 25 graden!! ach wij mogen deze afgelopen twee dagen ook niet klagen met ons lente zonnetje :D
Fijn dat Lara het ook zo goed doet! ook alweer bijna twee weken.

Nou ik zoek m'n bedje weer eens op. Lisanne ligt heerlijk te slapen nu. nadat ze me twee keer had onder gespoten met die spuit luiers hahamaar ja eigen schuld, ik voed haar nu zonder luier omdat ze zo veel luier uitslag heeft.
Ben benieuwd hoe lang ze nu gaat slapen.
Morgen (vandaag) even langs het cb om te wegen, ben heel benieuwd.

Welterusten allemaal!!

Joyce2911
8 April 2010, 06:42
Gefeliciteerd Anne en Margie! Hebben al die meisjes van ons wat meer keus ;)
Benieuwd naar je naam van jullie knul Anne.

@ Silke: nee ik moet er echt voor oppassen, maar vind het zo vervelend om mn vriend elke keer
van alles te moeten vragen...hij doet al zoveel! hier hebben ze ook aangegeven 6 weken en er is
me absoluut afgeraden om de eerste tijd buikspieroefeningen te gaan doen, niet dat ik dat van plan
was hoor :lol:

@hier: ik heb in geen dagen zoveel uur slaap gehad! wel onderbroken maar toch. Jada is papa erg aan
het testen volgens mij, gister had ze zichzelf helemaal onder geplast vlak voor de voeding dus moest ze
hongerig en wel omgekleed en opgefrist worden, en vannacht had ze alles ondergespuugd dus kon papa
alles weer verschonen.... :lol: hij heeft het wel goed opgelost, maar kan me voorstellen dat het ff
stressen was voor hem. Ons meisje heeft vannacht in dr eigen bedje geslapen, zo fijn! Ga nu nog ff op
de bank liggen...:)

Hoe doen jullie het met kraambezoek?? Geven jullie een tijd aan hoelang mensen kunnen blijven en hoeveel
bezoekjes doen jullie op een dag??

am
8 April 2010, 07:28
heerlijk toch joyce, zoveel slaap!! je vriend des te minder maar ja, is even niet anders hè. Hij was ook alweer aan het werk toch? zal wel zwaar voor hem zijn dan. Wordt hij wakker als Jada huilt?? mijn vriend slaapt er gerust doorheen... ja hij zegt een keertje, ze huilt haha. maar vind het ook niet zo erg beter dat er een goed is uitgerust overdag en dan kan ik lekker slapen ;) we doen 's nachts ook geen nieuw kruikje meer dus ik red het prima alleen.

Ongelofelijk hoe je herstel gaat zeg! ik heb ze al wel eens anders gezien na een ks. al dat slapen doet je dus echt wel goed!
Heeft Jada goed geslapen in haar eigen bedje?? wat zijn die bedjes dan ineens groot hè.
waar sliep ze eerst dan?

Het kraambezoek valt hier nog mee, ik heb het ook bewust af gehouden in de kraamtijd, had er echt helemaal geen behoefte aan, we hebben de kaartjes ook pas vorige week verstuurd, n u begint het wat te druppelen.
maar idd niet te lang en ik haal Lisanne er ook niet voor uit haar bedje, dan zit ik straks met een kindje wat 's nachts slecht slaapt als ze haar willen zien dan kijken ze maar even boven als ze slaapt en als ik haar voed, ook pech want dan zit ik boven, ga dat echt niet bij bezoek doen, behalve goede vriendinnen maar die gaan dan mee naar boven en kletsen we lekker op bed.
valt me op dat de meeste mensen ook geen uren blijven, zeker de wat "oudere" mensen als oom en tantes niet.

Maar je moet doen wat jullie goed aanvoelt, de ene dag is de andere ook niet he. als je moe bent zullen ze dat heus wel bergijpen.

Ik ga nu wederom even mijn bedje in, Lisanne ligt weer lekker te slapen van 3 tot half 7 heeft ze nu geslapen, lekker hoor, ik verwacht haar rond 10 uur weer. dus nog even pakken wat ik pakken kan!!
t is nu toch geen mooi weer haha

Joyce2911
8 April 2010, 07:38
Ja was wel ff lekker wat uurtjes slaap. Mn vriend heeft middagdienst dus vandaar dat hij het eerste
deel van de nacht voor zijn rekening had genomen... Hij kwam een uurtje geleden beduust naar benee, hij
was ons kwijt zei hij. Hij is wel weer ff terug gegaan, dus hij zit ook wel weer aan zn uurtjes.
Hij wordt niet wakker als ze huilt en dat vind ik niks, want vannacht liep ik naar beneden en lag hij te
doemelen op de bank, ze huilde niet ofzo, maar ik weet dat hij er niet wakker van word, en vind het zielig
als ze helemaal overstuur zou raken daardoor.
Ze slaapt in de wandelwagenbak die in de box staat, en vannacht voor het eerst in dat mega grote bedje!! hahaha

Hier zijn het nu met name nog de opa's en oma's, tante's en oom. Maar vanaf het weekend gaat het beginnen. Zie
er best wel tegenop, en voel me best een zeikerd als ik aangeef max 1,5 te willen. Maar ze moeten het maar snappen
en anders blijven ze maar weg...

Wat lekker dat jij weer terug kan gaan liggen, ik kan dat niet, heb wel een poging gedaan maar geen succes ;)
slaap lekker!

Jay
8 April 2010, 08:42
Hey meiden,

Joyce:
Ik heb ook al afspraken gemaakt met manlief over het kraam bezoek.
Er staan tips op kindje op komst en die heb ik hem laten lezen.
Ik ga ook voor maximaal een uurtje. Ze moeten het er maar mee doen.
Ook las ik af en toe een dag rust in. En ik wil dat manlief thuis is.
Ga geen bezoek ontvangen als hij er niet is. Wil graag me kind in de gaten kunnen houden.
Ik weet namelijk hoe ze zijn, dan hebben ze die kleine ineens in hun handen want dan huilde hij zogenaamd.

Hier:
Vanacht weer zo slecht geslapen. En nu al wakker van de honger.
Dus ben me bed maar uit gegaan. Moet eigenlijk om 11:00 uur naar therapie, maar die bel ik maar af. Dit wordt echt weer een hang dag.

Beebie_Wish
8 April 2010, 10:01
Hallo !!

Gefeliciteerd alle mama´s met jullie kleintjes ;) En voor degene waar het elk moment wel zou kunnen gebeuren wil ik heul veul succes toe wensen en dat jullie ook snel jullie kleine wonder in de armen mogen hebben ;) .

Maar even over (kraam) bezoek: Wij oftewel meer ik weet en durf eigenlijk helemaal niet aan te geven om zeg maar een maximale tijdslimiet aan te geven aan de familie(s). Wel was ons bij de informatie avond bevallen in het ziekenhuis aangeraden om niet meteen na de geboorte alles en iedereen in te lichten maar ff met zijn 3en het te kunnen laten bezinken en te genieten, want stel je voor ik heb bijv wel een hele zware bevalling achter de rug en dan al meteen familie om je heen eerlijk maar waar ik trek dat ook echt niet.
Maar het probleem waar we ook mee zitten stel we zeggen wel een tijdslimiet iets van een uur a 1.5 uur, de hele familie moeten al een aardig eindje rijden is dat dan niet heul stom dan als wij het alsnog inlassen om bezoek te willen ontvangen voor een uurtje a 1.5 ??

Jay
8 April 2010, 10:07
Beebiwisch:
Ik vind dat niet stom hoor.
Daar moeten de mensen maar respect voor hebben.
En hebben ze dat niet, dan hebben ze pech.

Ik ga die discussie ook nog krijgen bij mijn famillie.
Het schilt dat ooms en tante's al geen kaartje krijgen, omdat ik die alleen met verjaardagen zie en voor de rest zie of hoor ik ze nooit. Dus dan hoeven ze van mij ook niet op kraambezoek te komen.
Maar als ze onze keuze niet respecteren, kunnen ze via de zelfde deur weer naar buiten.
Ik ben belangrijk, en hun zijn dat niet.

Beebie_Wish
8 April 2010, 10:12
Ja oke dat is ook allemaal wel waar Jay maar denk dat er dan bij ons ook wel wat discussie daarover zullen gaan krijgen. En ik ben al helemaal niet iemand die rekent op ´´onverwachte bezoeken´´ daar heb ik zo´n grote hekel aan !! Dus misschien handig als we een klein kaartje tussen het geboortekaartje laten stoppen met hoe wij het willen qua bezoek enz ;)

natasje
8 April 2010, 12:22
hai meiden,

ik weet nog goed dat ik na de geboorte van mijn docher 3 jaar terug dacht ooo gezellig laat iedereen maar komen.... dus soms wel 3 bezoeken op een dag!!!! en idd mensen die blijven plakken....dat ging dus niet.. je hebt je rust nodig!! al snel deden we 1 per dag heel soms 2 en mijn man was daar heel daadkrachtig in... hij zei gewoon door de telefoon ja hoor heel leuk dat jullie komen dus van 8 tot 9???mensen snappen het heus wel!!! ik haalde mijn dochter ook niet uit bed als ze sliep.. als ze haar wilde zien deed ik even de deur van t kamertje op een kier (kastje open en deurtje weer dicht)

en als ze t niet snapen jammer dan!!! r zijn altijd mensen die kritiek hebben ook 'later' als de kids groter zijn!! je moe t doen zoals jullie t willen... en goed naar je kindje kijken waar hij/zij behoefte aan heeft!!! de rest is minder belangrijk toch?

meiden geniet van jullie kleine mensjes.. en meiden die nog moeten ssucces!!!!!!!!!

limburgs maedje
8 April 2010, 13:06
Mij lijkt het leuk om het kraambezoek te ontvangen, maar het moet wel leuk blijven. Uiteindelijk hebben de mensen er vaak minder moeite mee als je grenzen stelt.Alleen piekeren we daar zelf van te voren te veel over of we niemand voor het hoofd stoten. Ik denk dat de meesten mensen de grenzen zullen respecteren en degenen die het niet doen, die hebben pech en kunnen blijkbaar de grenzen van een ander niet respecteren.
De ene keer is een kraambezoek heel gezellig en voel je je goed, de andere keer voel je je misschien minder en heb je het na een half uur al gehad. Ik vind dat je dat gewoon moet kunnen zeggen, makkelijk is het niet natuurlijk en bij de een praat je vrijer als bij de ander.
Ik zou vantevoren goede afspraken maken met je man/vriend zodat je hem kunt inseinen als het teveel wordt en hij kan ingrijpen.

Wij hebben nu onderling de afspraak gemaakt dat we minimaal 3 avonden in de week geen bezoek doen. een (zeer betweterige) collega van mij gaf aan dat ze meteen in het begin wou komen en het kindje wou vasthouden en voeden enz. Ik heb aangegeven dat we niet alle dagen vol gaan plannen en dat het daardoor best kan voorkomen dat iemand deze weerk belt en pas over een week of 4 kan komen. En aangezien we beiden uit een redelijk groot gezin komen dat de directe familie eerst even voor ging. Dat vond ze al heel gek, ik heb al gezegd dat ze als daar moeite mee had dat ze niet verplicht was om te komen. Vervolgens heb ik aangegeven dat voeden door mij gedaan wordt (BV) maar dat als het FV mocht worden ik dat vooralsnog door mij en mijn man word gedaan of evt de directe familie/beste vriendinnen en niet door iedereen. E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk hoe een kindje reageert op alles. Dat vond ze ook al niet leuk. vervolgens zei ze dat ze het zo leuk vond om zo'n kindje tijdens zo'n bezoek de hele tijd vast te houden. nou je raad het al, daar was ik het ook niet mee eens. Vind het wel leuk als het kraambezoek de kleine even op de arm kan nemen, maar geen uur lang. En als ie zou slapen dan slaapt ie en ga ik hem niet voor het bezoek wakker maken. Het gezicht van mijn collega werd steeds langer. Ik had er stiekem wel lol om. Zij is echt iemand die altijd allles beter weet en haar zin moet krijgen. Laatst zijn we met 5 collega's bij iemand op kraambezoek geweeest. Ze was het niet eens met de kadowensem van de ouders, want die beseften niet dat ze onhamdige dingen voregen... :roll: vervolgens nam ze het kindje zonder te vragen uit de box op, terwijl hetmaar bij een collega is, ook nog een mannelijke, dus die vrouw van hem keek nogal vreemd op. Die vrouw gaf een paar keer aan, misschien wil iemand anders hem vasthoude, maar mijn collega gaf het kindje niet af. Na herhaaldelijk vragen van de echte mamam zijei mijn collega dat ik straks zelf een kindje had wat ik kon vasthouden dus dat ik nu niet hoefde en dat die andere collega mad waren en er toch geen behoefte aan hadden. Echt.... ik zat met open mond te kijken. Niet omdat ik die kleine niet vast mocht houden van haar, maar omdat zij bij een halfvreemde in huis gewoon even de lijnen wou uitzetten. Gelukkig drufde de echte mama er toen wat van te zeggen en heeft ze het kindje gewoon weggepakt. Je kunt je voorstellen dat ik bij die vrouw zeker mijn grenzen zal aangeven en eigenlijk hoop dat de kleine dan slaapt ;) :D

Zo, een heel verhaal, zou er iets van irritattie naar die collega van mij toe in zitten? hihi ;) Ik ga even een uurtje de bank op. zometeen weer APK keuring bij de verloskundige.

trouwens Am, ik heb de poetsvrouw inderdaad ontslagen omdatwe allbei een dag minder gaan werken. Maar ze wou wel tot aan de bevalling blijven komen, zodat ik nu geen zwaar poetswerk hoefde te doen. Das wel lief he

limburgs maedje
8 April 2010, 13:10
sorry voor de vele typefouten... kon niet alles meer lezen, en ben geloof ik ook een beetje moe ;)

Tinkerbell79
8 April 2010, 13:15
Even over het kraambezoek, idd een goed idee om duidelijk aan te geven wa je wel en niet wilt. Mijn ervaring was dat eigenlijk vrijwel niemand langer dan een uur is gebleven, mensen doen dat uit zichzelf dus al een stuk minder blijkbaar.
xxx

Beebie_Wish
8 April 2010, 13:19
Ja ik ga het vanavond met mijn vriend dan ook nog even over bezoek enz hebben ... Want ook ik moet rusten maar de baby heeft natuurlijk ook wel zijn/haar rust nodig neem ik aan.

Maar goed, ik ben dan ook wel weer zo´n iemand omdat onze families enz totaal niet bij ons om de hoek wonen maar wel zo´n ruim 1.5 a 2 uur reistijd hebben om bij ons te komen ... Maar ik houd me er gewoon aan vast en dat ze er maar begrip voor kunnen/moeten tonen, mijn vriend laat ik ook de bezoekjes regelen wie dan en dan komen, ik denk dat ik 1 familie lid per dag wil laten komen of zou 2 ook nog net niet teveel zijn?

Hier beweegt beebie er nog flink op los en heb ook nog wel het gevoel dat beebie niet extreem laag ligt nog want voel beebie bovenin ook nog vrij goed. Morgen weer voor controle en heb ik aan de gyn ook een hele waslijst aan vragen, want ik ben bij mijn doos helemaal rood door het vele krabben (tsja gek he het jeukt als een tierelier).

jorina
8 April 2010, 13:23
@ lm ik zou haar niet eens op bezoek moeten hebben
wat een raar mens leeft die wel op deze planeet of leeft ze op planeet ego ;)
jij als geen ander weet wat je zelf het prettigst vind en de 1 doet dat met een kraamfeest en de ander wil juist de hele dag door visite
ik heb dat toen ook gedaan en ook duidelijk aangegeven
thomas was als baby niet echt gek op prikkels en sliep dan heel slecht of dronk bijna niet
dus wij hebben ook een schema aangehouden en als mensen dat niet accepteren is dat heel jammer voor hun ik heb ook heel bewust gezegd als thomas 6 weken is moet de kraamvisite ophouden iedereen is welkom maar niet oor kraamvisite
heb het bij mijn nichtje gezien die kreeg nog kraamvisite dat het kindje al 5 mnd was dat vind ik echt te er gaan

limburgs maedje
8 April 2010, 13:39
@jorina: Ik heb geen eindtermijn voor het kraambezoek in gedacht. Liever dat het wat langer duurt en op mijn tempo dan de eerste 2 maanden bomvol zitten. Och ja, we zullen wel zien hoe het gaat. Mijn broer wilde er 2 jr terug ook snel vanaf zijn, een borrel vonden ze niks, maar ze wilden het ook geen 2 maanden hebben lopen. Dus nadat de kraamzorg weg was had hij 2 weken vrij en hadden ze iedere dag de morgen, middag én avond bezoek... Na een week zijn ze mensen gaan afbellen.... was blijkbaar toch een beetje veel. ;)
De belangrijkste mensen voor mij komen toch meteen in het begin, van degenen die wat verder van me afstaan (zoals die collega.. :roll: ) maakt het me niet uit als de kleine al 3mnden zou zijn :)

zo, nu ga ik écht banken. Heb nog een half uurtje ;)

Jay
8 April 2010, 14:39
Inderdaad fijn zo collega, het had me moeder kunnen zijn.
Die zit namelijk precies zo in elkaar, is ook zo lekker ego.
Daarom dat ik er ook s'nachts vaak wakker van lig.
Haal al allemaal senarios door me hoofd, wordt er gek van.

Het schilt wij versturen maar 27 kaarten ofzo.
En daar zal niet iedereen van op bezoek komen.
Dus ik hoop er snel vanaf te zijn.
We zullen zien.

lonnekeleoni
8 April 2010, 15:41
Oh Jay, het komt echt zo dichtbij voor jou, hoe voel je je nu? Begint het al een beetje te rommelen of is alles nog rustig?

Jay
8 April 2010, 15:43
Nou op zich is het volgens mij nog rustig.
Maar het mag van mij komen hoor.
Heb best veel last van me buik, hij doet gewoon echt pijn.
Moet dinsdag weer naar de vk en ik hoop dat ze me echt kunnen gaan strippen.
Maar ik hoop gewoon dat het voor dinsdag al zover is hahahaha.

am
8 April 2010, 15:45
tjee wat een collega zeg :o ! mijn nekharen staan er van overeind :evil:
als hier zo iemand zou komen dan zou het denk ik een kort bezoekje worden, ik zou zo iemand zo de deur wijzen.
Maar je bent gelukkig voorbereid!

hier is het gelukkig nog steeds rustig met de kraamvisite, hoeft voor mij allemaal niet zo eigenlijk
ach we gaan het allemaal zien, mijn familie woont in belgie en het noorden de lands die zie ik niet zo snel langskomen, en de fam. van mijn vriend woont allemaal in het dorp e.o. die zien we wel als we gaan wandelen enzo.

Tjee Jay, 27 kaartjes??? wij hadden er 90 en ik heb er 4 over... wel hebben we al zo een 70 kaartjes gekregen, dat vind ik dan wel weer leuk, we hadden er alleen al 40 gekregen zonder dat we het geboortekaartje de deur uit hadden haha.

en gisteren stond de bakker hier aan de deur met een heeeel grote taart met muisjes net Welkom Lisanne erop. van de keukenstudio waar we 5 jaar geleden onze keuken hebben gekocht. van de winkel waar mijn fiets vandaan komt kreeg ik van de gazelle bloom het voorzitje met windscherm. zo leuk!! dat vind ik dan wel weer leuk aan zo een dorpje!!

Vandaag zijn we naar het cb geweest.
Wel sneu, Lisanne lag net een half uurtje te slapen en toen moesten we weg. ze woog nu 2735 gr!! ben zo trots als een pauw op d'r!!
vanaf zaterdag 100gr bijgekomen!!
het voeden hoef ik nu alleen nog maar op verzoek te doen en er mag max 6 uur zitten tussen de voedingen, dus hoef ik niet steeds meer de wekker te zetten ( :oops: deed ik toch al niet meer maar nu mag het legaal ;) )
ze heeft alleen wel last van Spruw, wel sneu, en daardoor ook die luieruitslag. mijn vriend is nu even naar de dokter om medicijnen voor haar en mij te halen.

Wat lief LM dat de poetsvrouw je nog even wil helpen!! volgens mij mag je je handen dichtknijpen met haar!!

Nou ik ga even een uurtje plat, madam ligt eindelijk te slapen. pffff was echt alarm fase rood hier zonet.

am
8 April 2010, 15:46
O, BW, nog ff. ik zou als ik jou was even naar de dokter gaan als je vagina zo jeukt, dikke kans dat je een schimmelinfectie hebt. ik heb dit ook gehad tijdens de zw schap en was ook zo weer over na de zetpillen. maar het kan idd vreselijk jeuken

Jay
8 April 2010, 15:51
hey am:

Wat goed zeg dat lisanne het zo goed doet.
Wel sneu inderdaad dat ze spruw heeft.
Het is maar te hopen dat de medicijnen aanslaan en dat ze er snel vanaf is.

Nee wij inderdaad echt zo weinig kaartjes nodig.
Komt denk ik door de hormonen, ga ineens heel anders tegen dingen aan kijken.
En de mensen hebben dat maar te respecteren toch......

Vanmiddag ook weer even 1,5 uur geslapen.
Slaap s'nachts echt zo slecht. Moet om de 2 uur naar de toillet en val daarna bijna niet meer in slaap. Maar als ik blijf liggen heb ik wel zo sluimer slaapje, dus dan blijf ik maar weer liggen.
Is toch iets gezelliger dan gelijk je bed uit gaan hahahah.

silke
8 April 2010, 18:39
lm: wat een collega zeg, daar zou ik echt helemaal niet tegenkunnen! Goed van je om nu alvast duidelijk te maken dat je daar niet op staat. Gewoon voor zorgen dat de kleine zn buikje vol heeft als zij langskomt en lekker slaapt ;)

Ik ben wel blij dat wij geen probleem hebben met kraamvisite aangezien we zover weg zitten (tinkerbell, wij wonen in pennsylvania, amerika). Wel heel jammer om niet trots te kunnen pronken natuurlijk, maar geeft wel veel meer rust en regelmaat. Onze nederlandse kraamvisite gaat allemaal via de webcam, dan halen we Lara er wel bij, ook al slaapt ze, maar die slaapt echt overal doorheen. Verder hebben we hier ook vrij weinig kraamvisite van collega's en vrienden, we zijn zelf steeds op pad geweest, dus iedereen heeft haar al een aantal keer bewonderd: toen ze 5 dagen oud was is ze al naar de kroeg geweest, haha! Verder zijn we vorige week ook al naar een barbeque van mn baas geweest, dan nemen we haar reiswieg mee en slaapt ze daar en heb ik daar borstvoeding gegeven, ging prima. En we hebben haar ook al mee naar mijn werk genomen om te pronken, wel makkelijk, want nu hoeft niemand meer langs te komen :lol:

bw: ik zou inderdaad even naar de dokter gaan! Jeuk is nooit goed!

jay: die kleine slaapjes tellen ook mee, ik zou gewoon lekker vaak je rust pakken. Zeker nu er nog geen kleine kraaierd je wakker ligt te houden ;)

am: wat doet lisanne het goed! en nu dus officieel langer doorslapen. Morgen hebben wij controle, dan zal ik het ook eens vragen. Ik heb geen idee hoe zwaar Lara nu is, maar volgens mij is ze ook flink aangekomen, ze heeft nu zo'n lekker speknekje en michelin-mannetjes-armen ;).

En nu maar eens lekker douchen, het is hier half 1 en zit nog in mn badjas! :roll:

Tinkerbell79
8 April 2010, 18:59
Silke, ah ok, jij woont errug ver weg ;-) Hoe kom je daar terecht? (heb je hier vast al eens verteld :)).
Maar lijkt me ook wel jammer als je je beebje niet kunt showen ja, ach wat is internet dan een goed medium he??? Fijn dat Lara overal doorheen slaapt (leuke naam trouwens)xx

am
9 April 2010, 03:28

Jesje-----------29 jaar-------3 April 2010--------Jongen-----------17 maart 2010----------Tijn
margie---------33 jaar-------10 april 2010-------jongen-----------3 april 2010-----------Fabian
Anita-----------32j aar--------27 april 2010-------jongen/jongen-------5 april 2010

am
9 April 2010, 03:31
zag net op hyves dat ook Anita heeft besloten om niet door te lopen tot eind april ;)
hoop niet dat ze het erg vind dat ik het hier meld..... :? de namen moet ze zelf maar zeggen.

Maarr het is nu 5 meiden op 5 jongens, LM en meisje, jullie kunnen er nog een heel ander lijstje van maken ;)

Jay
9 April 2010, 04:05
AM: Volgens mij gaat het om 6 meiden.
Appelbloesem krijgt ook een meisje hahahah

am
9 April 2010, 06:36
ja, en jij een jongen dus dan is het 6 op 6, maar nu is het nog 5 om 5 haha
Maarre moet je niet slapen...of is het weer een drama nacht????

Bambi80
9 April 2010, 08:36
ik tel ook 6 jongens. Maar het loopt dus redelijk gelijk op.

Nog maar 4 meiden hier!!! Gaat echt hard! Met 1 dag mag de eerste mei-baby geboren worden. Dan is de eerste bij ons 37 weken.

Jay
9 April 2010, 09:48
Het is inderdaad weer een drama nacht.
Het zielige vind ik nog dat ik dus manlief ook heel de nacht heb wakker gehouden met het draaien, wc gaan, enz.
Toen ik vanmorgen om 06:00 uur maar weer naar bed ging is hij er maar uit gegaan.

Ben ook onwijs duf nu. Maar manlief moet morgen werken, dus nou moet ik straks alleen boodschappen doen. Maar kijk er echt tegen op.

Ook omdat ik het idee heb dat het aan het rommelen is bij mij.
Sinds gisteravond af en toe kramp in me buik. Het vreemde is dat ik dan ook wel weer naar de wc moet. Maar vindt het wel vreemd.

lonnekeleoni
9 April 2010, 11:01
Nou Jay, ik hoop voor je dat er snel iets gaat gebeuren, het is jouw beurt....

Nog maar 2 meiden hier die moeten bevallen en het is nog niet eens 10 april (ga ervan uit dat appelbloesem inmiddels is bevallen)

Hier een keer heerlijk geslapen en ben net pas wakker, ik had ook echt even wat meer slaap nodig...

Jesje
9 April 2010, 16:59
@ Jay, ik hoop voor je dat het gauw begint hoor!

Hier is de eerste borstontsteking een feit. :cry:
Zit al aan de antibiotica. Het maakt de bv er in ieder geval niet leuker op!

appelbloesem
9 April 2010, 17:25
Hier even een berichtje van een trotse moeder.
Afgelopen zondagavond om 21.34, ben ik bevallen van een wolk van een dochter.
Het was een supersnelle, maar ook zeer heftige bevalling die helaas in het ziekenhuis eindigde. Na het breken van mijn vliezen om 16.00 volgde er een weeenstorm en had ik binnen 3 uur 10 cm ontsluiting. Helaas waren de persweeen minder sterk en na ruim anderhalf uur persen was ik uitgeput en ben ik met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Aldaar twijfelde men of ze haar zouden halen met een keizersnede of een vacuumpomp en uiteindelijk is ze met de vacuumpomp gehaald. Men heeft ook nog een knip gezet waar ik ontzettend veel last van heb.
Doordat ik veel bloed ben verloren moest ik een bloedtransfusie ondergaan en mocht ik pas na twee dagen naar huis.
Al met al heeft de bevalling er behoorlijk ingehakt en ik ben dan ook nog erg slap. Ik merk echt dat alles me teveel is. We hebben behalve opa's en oma's en broers en zussen nog geen bezoek gehad en gaan dat ook nog niet inplannen. Alle belletjes en sms-jes zijn me al teveel. Ik wil eerst goed uitrusten en lekker genieten samen met mn vriend.

Anne, wij zijn echt op hetzelfde tijdstip bevallen zeg! Van harte gefeliciteerd!

Jay
9 April 2010, 18:38
Jeetje appelbloesem:
Ik hoop dat je snel herstelt. Wel balen zeg dat de bevalling zo tegen is gevallen.
In ieder geval van harte gefeliciteerd met je dochter.

Bij mij is het weer rustig meiden.
Heb af en toe wel kramp in me buik, maar ik denk toch echt dat ik iets verkeerds gegeten heb ofzo.
Dus ik ga nu maar weer van dinsdag uit.

Jesje
9 April 2010, 19:20
Appelbloesem Gefeliciteerd!
Ben benieuwd naar de naam! Geniet er van en succes met je herstel!

@ Jay, ik leef met je mee hoor!

am
9 April 2010, 21:44
Appel, GEFELICITEERD!!! nog een paas kindje erbij :D
vervelend dat je zo een nare bevalling hebt gehad, lijkt me inderdaad geen pretje, maar gelukkig gaat het de goede kant op!
Groot gelijk dat jullie eerst lekker met z'n drieen willen genieten visite komt vanzelf wel!
Rust lekker uit en geniet van je kraamtijd want die vliegt voorbij!!

Oe, Jesje, borstontsteking. hoe kom je daar nu al aan?? wat zijn jouw klachten nu dan? heb je ook koorts?? kan met voortstellen dat de borstvoeding er niet prettiger op wordt zal wel flink pijn doen :( knap dat je toch nog doorzet!

Balen Jay, ik hoop dat het niet te lang meer duurt voor je nu... ik hoop je vannacht hier niet te zien maar later te lezen dat je bevallen bent!!!

LM, hoe is het nu met jou dan???

am
9 April 2010, 21:45

Appelbloesem---23 jaar------13 april 2010------Meisje-------------4 april 2010
Anita-----------32j aar--------27 april 2010-------jongen/jongen-------5 april 2010

BQ1986
9 April 2010, 22:44
Jeetje wat gaat dat snel hiero!!

Appelbloesem ook van harte!! Balen dat je bevalling zo tegenviel maar geniet lekker van de kleine!!

silke
10 April 2010, 01:50
appelbloesem: gefeliciteerd met jullie dochtertje! Geniet ervan en doe inderdaad maar lekker rustig aan. Die visite komt later wel.

jay: ik ben beniewd wanneer het bij jou gaat beginnen hoor, klinkt alsof het behoorlijk rommelt!

anita: gefeliciteerd! ik zal straks eens op hyves kijken! Hopelijk gaat alles goed met de 2 jongens. En wij nog wel denken dat jij als een van de eersten zou zijn... :lol:

tinkerbell: ik deed mijn promotie onderzoek in schotland toen mijn begeleider na een jaar besloot naar amerika te verhuizen, dus ik moest enigszins noodgedwongen mee ;). Maar gelukkig bevalt het onwijs goed en kon mn man ook een goede baan krijgen hier, dus we hebben zelfs besloten nog 2 jaar langer te blijven!

jesje: balen zeg, klinkt erg pijnlijk! Hopelijk gaat het heel snel over. Ik vind je wel heel stoer dat je door blijft zetten hoor!

hier: vandaag had lara controle en ze woog al 3700 gram! dat is 350 gram boven haar geboortegewicht na 2 weken, dus erg goed! En am, wij hebben nu ook groen licht gekregen om haar 's nachts niet meer te hoeven wakker maken, olee! Niet dat dat echt nodig was, ze komt toch nog om de 3-4 uur. Daarna zijn we lekker gaan winkelen en heb ik mezelf even lekker verwend met nieuwe kleren, na die zwangerschapskleding was het tijd voor eens wat nieuws!

Jay
10 April 2010, 09:42
Hey meiden,

Nou weer zo'n nacht gehad hoor. Alleen ben ik nu wel in bed blijven liggen.
Nog steeds af en toe krampen in me buik. Maar ja dan moet ik toch echt naar de toillet.
Dus denk niet echt dat dit het begin is. Nu wel iets meer pijn met lopen bij mijn schaamstreek.
Kwam vanacht ineens opzetten in bed.
Ik weet het niet, het zijn bij mij allemaal een beetje vage klachten.

Bambi80
10 April 2010, 09:49
appelbloesem: gefeliciteerd!!!

Jay: het is wel flink aan het rommelen. Hopelijk zet het snel door, want dit is ook om gek van te worden. Het zou zo fijn zijn als je weet waar je aan toe bent.

Jay
10 April 2010, 10:08
Ja inderdaad, wordt er gek van.
Zelfs me man is het nu zat, omdat ik hem vanacht met me gedraai weer wakker heb gehouden.
Hij is helemaal kapot nu. Ook omdat het heel erg druk is op zijn werk, en hij dus eigenlijk uitgerust moet zijn.

NoaM
10 April 2010, 10:19
Haha nou dan kan je vriend beter dit hebben, want als de kleine er is slapen jullie nog minder!

Succes met de laatste loodjes ;)

anita
10 April 2010, 14:03

Anita-----------32j aar--------27 april 2010-------jongen/jongen-------5 april 2010--- Dyllan en Dean

Jay
10 April 2010, 14:12
Hey anita

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontjes.
Geniet ervan meis

gr jay

anita
10 April 2010, 14:29
jaja ik zag dat het al bekend was dat ik 2e paasdag ben bevallen. uiteindelijk met een spoedkeizersnee, vliezen gebroken en drie uur later was het al klaar, geen tijd dus om me ergens druk om te maken. Ben sinds gisteren thuis met de jongens en het gaat redelijk, ze hebben alleen wat moeite om op temperetuur te blijven en met eten. Dyllan is de grote broer, hij weegt nu 2360 gram en Dean weegt nu 2150. Ze drinken nog niet zo heel erg oed het gaat met vlagen prima en dan weer vreselijks lecht, ze krijgen nu 7 keer 40cc maar dat lukt ze nog niet. Vaak zitten er voedingen tussen waarbij er maar 15 of 20cc in gaat en dan maakt mama zich natuurlijk gelijk weer zorgen..... En warm blijven in zo'n enorm bed is natuurlijk ook erg moeilijk, allebei met twee kruiken haalt dyllan 36.5 en dean doet dat iets beter met 36.8 maar dat moet natuurlijk veel beter.
Al met al zal ik een stuk geruster zijn als de mannen een kilootje zwaarder zijn en gewoon lekker zonder kruiken in hun bedje liggen te slapen...

Verder iedereen die ondertussen bevallen is van harte gefeliciteerd en succes met de gebroken nachten... (onze eerste nacht is ook overleeft)

appelbloesem
10 April 2010, 14:29
Vannacht een ontzettende rotnacht gehad. De hechtingen waren zo aan het trekken dat ze zelfs pijn deden als ik plat lag. De verloskundige is vandaag geweest om ze te verwijderen, want dit ging echt niet meer. Nu is het nog steeds heel pijnlijk, maar alleen wanneer ik beweeg.
Wanneer waren jullie weer een beetje op de been? Ik kan nog steeds niet veel en zou het volgende week ook niet redden zonder kraamzorg als mn vriend niet thuis zou zijn. Het valt me echt heel erg tegen hoeveel pijn ik nog heb en hoe weinig energie.
Ik wil heel graag naar buiten maar dat kan echt nog niet. Helaas is de tuin geen optie want dat is nog een zandvlakte.

@anita, gefeliciteerd met je 2 mannen! Ben benieuwd hoe het gaat, ik vind 1 baby al zo druk, haha

@Silke; zo jullie meid groeit goed! Ik ben jaloers dat je hebt gewinkeld! haha, dat hoop ik toch gauw te kunnen gaan doen!

@ Jay, spannend hoor, maar het kan net zo goed nog 2 weken duren. Ik zou maar lekker wat afleiding zoeken, anders ga je zitten afwachten en dan kan het nog wel eens een lange zit worden.

@ Jesje, wat akelig, een borstontsteking! Sterkte ermee, hoelang kan zoiets duren?
Ik vind het geven van borstvoeding sowieso behoorlijk pittig. Onze meid wil de borst vaak niet pakken og valt na een paar tellen alweer in slaap. Aanleggen moet ik steeds opnieuw doen en daar krijg je echt zere tepels van. Gelukkig helpt de kraamhulp me goed.
Hoe bevalt het de anderen die borstvoeding geven eigenlijk? Zijn jullie borsten ook zo enorm groot? haha

am
10 April 2010, 15:13
hey Anita!! Gefeliciteerd, leuk je hier weer te zien!!! :D
mooie namen zeg van je jongens. ik was trouwens de gene die het hier heeft gemeld, ik zag het op je hyves en je mooie website! (sorry :oops: )
fijn zeg dat ze al thuis zijn!
Lisanne hebben we ook de eerste week met dubbele dekens en twee kruiken en de verwarming behoorlijk hoog op temp moeten houden anders zat ze zo onder de 36,5

vervelend dat je zo een last hebt van onderen appel. wel prettig dat je hechtingen eruit zijn. hoeveel had je er dan? ik had er 1 die eigenlijk helemaal niet nodig was maar die deed al zoooo veel pijn, na een week moest ie er echt uit vond ik! vanaf toen kon ik steeds meer.
Pfff, ik ben volgens mij vanaf dag 11 weer iets meer op de been, op de 10e dag ging ik heel even naar de kruidvat maar ook snel weer naar huis, ik liep echt te zweven. Nu wandel ik per dag ongeveer een half uur kwartier en dat is ook zat, daarna moet ik ook wel even slapen.
Nu heb ik boven stofgezogen en Lisannes kamertje schoongemaakt en ben weer bekaf. Maar ik denk dat het bij iedereen anders is, iedere bevalling is ook anders hè.
Doe gewoon waar jij je goed bij voelt, dat winkelen komt echt wel weer! daar moet ik ook nog niet aan denken, maar ja het is hier ook geen 25 graden he zoals bij Silke ;)
Ik hoef nog niet eens naar nieuwe kleding te kijken zit nog heerlijk in de positie rokjes en jurkjes.

De borstvoeding bevalt me best goed, heb even contact gehad met iemand van bvn da;s een vriendin van mijn zus, en tevens een doula (haha dankzij silke weer ik wat dat is ;) ) en ik meende ook lactatie deskundige. maar dat ging over de spruw.
aanleggen ging hier eerst ook niet maar even gegoogeld en rustig voor gaan ziten nu gaat het een stuk beter.
fijn dat de kraamhulp je goed helpt!!

Nou ik ga even een hotdog eten!!

margie
10 April 2010, 17:20
hallo allemaal!
kom weer even om de hoek kijken in mijn schare vrije minuutje.s
mijn bevalling viel ontzettend tegen.
ze hebben mij 48 uur met gebroken vliezen om laten lopen en uiteindelijk werd ik aan het infuus gezet, waarop de weeen begonnen.
ik kreeg te veel waardoor ik de weeen niet weg kon puffen en helemaal in paniek raakte, en begon te hyperventileren.
hierop kreeg ik een verdoving in mijn bil waardoor ik rustig werd.
en alles duurde in totaal 4 uur dus ging erg snel.
veel last van onderen zit onder de aambeien en ben ingeknipt.

maar het was de moeite waard.
mijn mannetje is erg gezond en had de eerste dagen mega honger, hij kreeg al gauw 70 cc voeding. borstvoeding wou niet helaas..
nu zit ie op ongeveer 60 cc..

hij is erg lief maar heeft s,nachts zijn huil uurtje..
ik vraag mij af wat doen jullie als je baby tussen de voedingen door huilt???
ik vind dit soms moeilijk...

ik hoop dat iedereen een voorsproedige bevalling heeft gehad en voor diegene die nog moeten, wens ik heel veel succes!

groetjes margie

am
10 April 2010, 20:38
hey margie,
allereerst Gefeliciteerd!!!!
hebben ze jou ook zo lang laten lopen? mij hebben ze met gebroken vliezen 4 dagen laten lopen, nou ja, twee dagen daarvan in het ziekenhuis.
Nee, hetis geen pretje als de weeen opgewekt worden ik kan helaas uit ervaring spreken :(
niet fijn dat je zo beurs bent, brrr knip lijkt me best naar na de tijd.
jammer dat de bv niet lukt maar goed dat ie zo goed eet!! haha slopkopje :lol: t is ook een lekker ding om te zien op je foto's

Ik leg Lisanne vaak aan als ze huilt, meestal drinkt ze dan niet eens maar ze is dan wel tevreden en slaapt meestal zo. ze heeft ook een nacht enorme krampjes gehad toen heb ik haar een speentje gegeven, misschien helpt dat bij jullie??
en anders gewoon lekker pakken en lekker met m knuffelen t is ook niet niks, eerst al die tijd lekker warm in de buik en ineens ben je daar in de grote wereld mss wil hij wel gewoon lekker bij z'n mama zijn??

maar het is idd soms lastig als ze huilen en je weet niet wat er is.

Jay
11 April 2010, 03:46
Zo dat zijn wel even de heftige bevallingsverhalen zeg.
Wil gelijk niet meer hahahaha.

Hier:
Onwijs veel last van maagzuur.
Manlief moest gisteren ineens overwerken dus ik had zoiets van nou lekker shoarma pizza bestellen. Nou dat had ik beter niet kunnen doen.
Dus nu maar weer even me bed uitgegaan voor vanille vla.

lonnekeleoni
11 April 2010, 09:37
Hmmm ik heb LM hier al een paar dagen niet gezien, zal haar internet er weer mee gestopt zijn of zal ze al een kleine in haar armen hebben?

Hier is verder alles goed, was weer lekker vroeg wakker omdat ik enorm trek had, wel goed geslapen gelukkig... Verder weinig te vertellen, alles gaat wel zijn gangetje hier (alleen dan op mijn tempo hahaha....)

Nadine
11 April 2010, 09:50
@Jay
Soms heb je het niet te kiezen, maar ik zou het erg jammer vinden als manlief juist nu zoveel moet werken.
Hij kan er voor de bevalling toch wel tussenuit, hè?
Succes met de laatste loodjes ;)

Snow
11 April 2010, 10:00
Ja inderdaad, wordt er gek van.
Zelfs me man is het nu zat, omdat ik hem vanacht met me gedraai weer wakker heb gehouden.
Hij is helemaal kapot nu. Ook omdat het heel erg druk is op zijn werk, en hij dus eigenlijk uitgerust moet zijn.

niet zo gezellig, maar heb je geen logeerkamer? .. of een kamer waar een matras kan liggen?
kan je man een nachtje slapen ..

want wat er gezegd wordt is wel waar; als de kleine er is, kun je je energie goed gebruiken!

Nadine
11 April 2010, 10:13
oja, mijn man lag vannacht ook weer beneden op de bank..
Niet leuk, maar we hielden elkaar wakker, worden allebei sjaggi.. en dat is nog minder leuk :roll:

Jay
11 April 2010, 13:09
Hy meiden

Nou heb ook wel gezegt dat ik het niet normaal vind dat hij zoveel moet overwerken.
Hij zegt dat hij die 2 dagen met moeite vrij kan nemen. Als de kleine deze week zou komen.
Daarna is hij wel een week thuis zodra de kraamhulp weg is. Maar ja hij heeft nu zoveel overgewerkt dat hij denk ik maar lekker 2 weken moet opnemen.

Ja hij kan op de bank inderdaad.
Hij blijkt vanacht niet zoveel last van mij gehad te hebben gelukkig.
En door die maagzuur heb ik echt van alles geprobeerd om ervan af te komen.
Moet zeggen dat de maagzuur nog niet over is.
Maar ik wacht zo lang mogelijk met wat in te nemen. Het werkt namelijk toch niet.

Verder hoop ik vanmiddag nog even lekker te slapen.
Nog steeds erg veel last van mijn darmen. Dus dit is al dag 4 ofzo dat ik er last van heb.
Heel irritant in ieder geval.
Maar ja dinsdag weer naar de vk. En ik hoop echt dat ze me dan gaan strippen, en dat het ook nut heeft, want dat verschilt per persoon.

am
11 April 2010, 13:15
Sorry Jay, moet er toch echt uit ;) :lol:
balen dat je weer zo een slechte nacht hebt gehad, afgelopen dagen is het 10x niks hè met slapen bij jou.
de oplossing van Tinkerbel lijkt me idd wel verstandig, eventjes apart slapen. als de kleine er straks is dan wordt het ook niet echt genieten van de nachtrust... van je kleintje des te meer ;)

Bah hier ook echt een rot nacht gehad.
Lisanne was gisteravond al heel onrustig, steeds met de armpjes zwaaien enzo en kleine kir geluidjes maken, of ik haar nu voedde of niet, schone luier, even knuffelen niets hielp, inflacol ook niet. uiteindelijk hebben we haar maar gelaten maar volgens mij sliep ze niet lekker. om 12 uur kwam ze mooi op tijd, toen weer om 4 uur en toen begon het. niets was goed, alleen maar huilen, ze zag er niet uit of ze krampjes had, ik wist het echt niet meer. om 7 uur heb ik mijn vriend wakker gemaakt of hij haar bij zich wilde houden zodat ik even kon slapen, maar dat was ook geen succes echt brullen... ze wilde de borst ook niet pakken maar zocht wel de hele tijd, dus maar gekolfd en met fingerfeeding gegeven, ook dat hielp niet :( uiteindelijk hebben we haar op het voedingskussen maar in bed genomen, waar ik eigenlijk tegen ben, veels te bang dat er iets gebeurd en ik slaap, maar heb toch nog even van 8 tot 11 mogen slapen.. daarna leek het weer ellende maar tot nog toe slaapt ze nog. pfff ben echt bekaf.
ze is wel wat verkouden en een verstopt neusje, met het pompje halen we wel steeds wat snot eruit en ze snurkt wat de spruw is zoals het lijkt minder dus ik denk niet dat dat het is maar wat wel... zat/zit echt met de handen in het haar.
als iemand tips weet.... als het vandaag weer zo gaat dan bel ik het cb wel hoe en wat.
Gisteren hebben we ook geen andere dingen gedaan of mensen op bezoek gehad dat het haar te druk was dus dat is het ook niet, melk heb ik voldoende, daar ligt het ook niet aan...

Ga nu eerst nog even een uurtje pakken, volgens mij kregen we vanmiddag weer bezoek, al zit ik nu ernstig te denken om af te bellen...

Ja, Lonnekeleonie, van LM ook al even niets gehoord, spannend hoor.

Zie net je berichtje Jay, wat doet je man voor werk dat hij zo moeilijk vrij kan nemen? ik denk dat hij daar snel op terug komt hoor als de kleine er is. wel balen voor jou.
en idd lijkt mij ook verstandiger om 2 weken na de kraamtijd vrij te zijn. voor hem en voor jou. maar ja, bij iedereen gaat het weer anders natuurlijk.

Jay
11 April 2010, 13:25
Hey meiden

AM: Ik denk dat ik toch liever slaap te kort heb van de kleine, dan die irritante maagzuur.
Het is gewoon echt niet leuk meer. Apart slapen, kan inderdaad wel, moet hij in de woonkamer of babykamer. Maar hij zei al dat als hij er echt last van heb dat hij zelf wel verkast naar de bank. Dus dan moet hij het zelf weten he.

Dat is het lullige hij heeft gewoon een kantoorbaan.
Maar ze zijn met een nieuw software systeem bezig, en hij zit in die ploeg.
Hij is gewoon inkoper, en doet dat er even bij. Aangezien het systeem vorige week live is gegaan, moet hij nu extra werken. En deze week gaat er een deel 2 van het systeem live.
En dan moet hij er vanaf zijn zegt hij.

Maar ja dan begint het optreden seizoen van de band waar hij bij speelt.
Maar dan neem ik de kleine gezellig mee als het in de buurt is.
Want ik ben namelijk gestopt met die band voor de kleine.
We zaten alletwee bij 2 muziekverenigingen. En ieder heeft er 1 laten vallen.
En ik heb toen de leukste laten vallen, want 30 keer per jaar je kind dumpen vind ik gewoon teveel.

limburgs maedje
11 April 2010, 14:57
even ter geruststelling en in het kader van de meldplicht... hier ben ik.. zwanger en wel. Internet heeft het denk ik wel gedaan, maar ik ben vrij veel op stap geweest :D Hier een kopje thee drinken, daar een kopje thee drinken, kleine beetjes shoppen, kopje thee drinken, tuinset uitgezocht en besteld (jippie!), thee drinken, avondje met vrienden en pas om 2u snachts het bed in... en dan nog klaarwakker zijn.. :shock:) Vanmorgen redelijk op tijd op, maar na het douchen toch weer even gaan liggen, was een beetje moe... waarvan?? ik weet het niet :lol: :lol: manlief was wel fit en is vanmorgen begonnen met de tuin lenteklaar te maken. Allerlei materiaal opruimen, oude tuinset kapot zagen etc. Ik ben om half 1 pas weer beneden gekomen en heb net even geholpen, buk- en sleepwerk zit er niet meer in, maar ik heb het terras eens goed geschrobt. Heb nl erg veel zin om straks met de kleine te genieten van ons tuintje. Over ca. 2 weken komen de nieuwe tuinmeubelen dus dan ben ik er helemaal klaar voor :D :D Maar ik merk wel dat ik nu genoeg fysiek werk heb gedaan (tenminste mijn man en mn buik vonden dat), dus ik kom weer even bijlezen :!: :o
Ik wacht met bevallen touwens braaf totdat Jay aan de beurt is geweest ;)

@jay: van veel maagzuur kun je je ook behoorlijk belabberd voelen niet echt een pretje he. Ik heb laatst nog eens frietjes gehad en toen had ik er ook last van. Niet bepaald fijn, dus ik heb de frieten en ander vettigheid maar weer verbannen ;) Ik zou inderdaad apart gaan slapen zodat jullie allebei nog zoveel mogelijk uurtjes kunnen pakken. Hopelijk loopt deel 2 van het systeem bij je man op het werk goed zodat hij wel lekker vrij kan nemen.

@am: tsja... het zijn niet alleen maar roze wolken he... ;) Misschien weer een regeldagje of gewoon even een slecht humeurtje. Het voordeel is,, het gaat ook weer over en dan kun je weer heerlijk knuffelen! Maarja, op het oment zelf schiet je daar niet veel mee op natuurlijk.

@margie en appel: misschien had ik het al gezegd, maar van harte!! Door al die bevallingsverhalen begin ik langzaamaan ook nieuwsgierig te worden naar mijn eigen verhaal ;) Ook voor jullie geldt hetzelfde als voor iedereen, geniet ervan. De mindere momenten horen erbij en hopelijk voeren de mooie momenten de boventoon!!

Nadine
11 April 2010, 15:48
@jay
Van maagzuur heb ik soms ook veel last. Het verpest mijn nachtrust en eetlust.
Rennies helpen niet echt. Wat wel helpt is niet te vet eten voor het slapen, dus geen chocola of chips. Ook het avondeten niet te vet.
Voor het slapen helemaal niet eten is voor mij echt geen optie, want dan wordt ik 's nachts wakker van de honger.
Dan eet ik voor het slapen een pakje droge toastjes. Dat helpt goed tegen maagzuur.
Ach, misschien heb je er wat aan ;)

Anne87
11 April 2010, 15:51
Wat leuk dat we tegelijk aan het bevallen waren haha!
Het scheelt echt maar 5 min :shock:

Ik kom overmorgen weer even lekker kletsen, want dan is de kraamweek voorbij!

Het gaat hier in ieder geval super goed! Hij doet het zo goed, dat het soms eng is dat alles zo perfect loopt :?
Nu weet k hoe moederliefde voelt, echt geweldig :mrgreen:

tot van de week meiden! Dan lees ik alles bij en heb ik niet meer zo ego berichten!

Zie wel dat Anita bevallen is van haar tweeling!! PROFICIAT!!! :D

Hier even een berichtje van een trotse moeder.
Afgelopen zondagavond om 21.34, ben ik bevallen van een wolk van een dochter.
Het was een supersnelle, maar ook zeer heftige bevalling die helaas in het ziekenhuis eindigde. Na het breken van mijn vliezen om 16.00 volgde er een weeenstorm en had ik binnen 3 uur 10 cm ontsluiting. Helaas waren de persweeen minder sterk en na ruim anderhalf uur persen was ik uitgeput en ben ik met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Aldaar twijfelde men of ze haar zouden halen met een keizersnede of een vacuumpomp en uiteindelijk is ze met de vacuumpomp gehaald. Men heeft ook nog een knip gezet waar ik ontzettend veel last van heb.
Doordat ik veel bloed ben verloren moest ik een bloedtransfusie ondergaan en mocht ik pas na twee dagen naar huis.
Al met al heeft de bevalling er behoorlijk ingehakt en ik ben dan ook nog erg slap. Ik merk echt dat alles me teveel is. We hebben behalve opa's en oma's en broers en zussen nog geen bezoek gehad en gaan dat ook nog niet inplannen. Alle belletjes en sms-jes zijn me al teveel. Ik wil eerst goed uitrusten en lekker genieten samen met mn vriend.

Anne, wij zijn echt op hetzelfde tijdstip bevallen zeg! Van harte gefeliciteerd!

limburgs maedje
11 April 2010, 16:01
@anita: volgens mij vergat ik jou helemaal te feliciteren. Maar natuurlijk ook van harte!

@anne: spui maar lekker die ego-verhalen hoor. Vind het allang leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat!

Jay
11 April 2010, 16:11
Hey meiden,

Nadine: Ik kon de hele zwangerschap al niet tegen vet eten.
Dus me man houd daar al rekening mee met koken. Dus we eten nog maar heel af en toe vette dingen.
Frisdrank en sappen kan ik inderdaad een paar weken al niet verdragen, dus zit verplicht aan het water. Dat stelt in ieder geval de maagzuur een klein beetje uit op 1 dag.
Rennie's helpen iets maar niet veel inderdaad. De vk zei dat ik Gaviscon drank moest proberen. Nou dat werkt al helemaal niet. Maalox werkt ook niet. Dus heb zo beetje alles wel geprobeerd.

LM: Lief dat je op mij wacht. Leuk dat je in ieder geval nog iets kunt doen.
Ik zit op dit moment een beetje hele dagen thuis. En kan jammer genoeg ook bijna niks meer.
Wel fijn dat je de tuin al op orde heb. Hoeven jullie dat niet meer te doen.

silke
11 April 2010, 18:16
jay: echt balen van die maagzuur, vooral als je alle trucjes al geprobeerd hebt... Hopelijk komt die kleine van je heel snel!

anne: super dat het zo goed gaat! Echt fijn, dan kun je gewoon alleen maar lekker genieten. En dat moedergevoel is heerlijk he? Ik wist niet dat ik dat zo in me had ;)

am: ja, balen die nachtelijke huilmomenten. Lara heeft het niet zo lang gehad, maar ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, je wilt zo'n kleintje graag helpen, maar je hebt geen idee wat het is wat ze wil... Lara heeft ook best veel last van een verstopt neusje en als we die helemaal leeg zuigen slaapt ze wel veel beter, maar dat had je ook al geprobeerd... Ik heb eens gelezen van een warmtepad (bijv een sok met rijst in de magnetron) op het buikje leggen (oppassen natuurlijk dat het niet te heet is), mochten het krampjes zijn kan dat helpen. Stopt ze wel met huilen als je haar knuffelt? Ik heb me ook al eens schuldig gemaakt aan Lara heel eventjes mee in bed te nemen... Dat is wel wat ze het allerliefste doen volgens mij, alleen in zo'n bedje is niks! Wat trouwens bij lara ook goed werkt is haar heel stevig inbakeren, daarna slaapt ze vaak (maar lang niet altijd, haha) als een roosje, dat al eens geprobeerd?

lm: lekker de tuin klaar dus! Fijn hoor, straks lekker met de kleine buiten van het zonnetje genieten :)

hier: weer een beetje een brakke nacht gehad, Lara lijkt iedere nacht zo rond 5 uur haar huiluurtje te hebben. Als we haar oppakken is ze stil, maar zodra je haar weer in haar wieg legt begint ze weer. Maar verder doet ze het heel goed, ze is steeds meer wakker en reageert steeds meer op ons, dat is zo leuk om te zien! Gisteren hebben we voor het eerst weer een wandeling in de bossen gemaakt met lara in de buikdrager, ze vond het heerlijk volgens mij, lekker tegen mama aan in slaap geschud worden, wie wil dan nou niet ;)

am
12 April 2010, 04:34
nou Jay, ik heb je nog niet gezien vannacht, betekend dat dat je of lekker slaapt een keer, of aan het bevallen bent???
raar hoor van het werk van je vriend, maar iedereen is misbaar hoor! als je dood gaat gaat het werk ook door, dat is tenminste hoe ik er tegen aan kijk.
Nou hopen dat hij er dan ook echt vanaf is en dat de kleine dan ook niet lang meer laat wachten!!
pfff had je 30x pj een uitvoering (of hoe zoiets dan ook heet, optreden??) lekker drukke hobby dus. hebben jullie allbei een andere laten vallen?
O wat me trouwens te binnen schoot, als ik last had van maagzuur nam ik ook wel eens laurierdrop, maar ik weet niet hoe jouw bloeddruk is? als ie hoog is mag je dat weer niet hebben.

Je bent lekker bezig geweest LM, heerlijk zeg! haha, lekker hoor zo lang liggen, kun je soms echt van opknappen he.
nee, van die roze wolk ben ik even flink afgedonderd.

Hey Anne, kon je even van je kraambedje afkomen?
Heerlij kdat het zo goed gaat!! geniet er lekker van meis, je hebt het verdient!! we zien je vanzelf wel weer hier!! op de foto's te zien is het wel een heerlijk ventje hoor!!

Ja Silke, Lisanne stopt wel met huilen als ik haar bij me houd (of mijn vriend) maar om haar nu 24/7 op de arm te hebben wordt me iets te veel. buikje heb ik ook al van alles geprobeerd, maar helpt niets..
bij ons in bed slaapt ze trouwens ook niet echt, alleen bij mij op de buik, dat schiet dus ook niet op.
Lekker hoor dat Lara er geen last meer van heeft (aaaah Jaloeersss)
Dat inbakeren hoe doe jij dat dan? de meningen zijn daar geloof ik nogal over verdeeld, of heb jij inbaker doeken??

hier. Nou echt een vreselijke dag gehad Lisanne heeft wel geteld vanaf 4 uur gisternacht 8 uurtjes geslapen, de rest is het huilen en heel druk doen. continu maaien met haar armpjes arme schat.
Ik wist echt niet meer wat ik moest doen, gelukkig is mijn vriend altijd heel rustig en kon zowel lisanne als mij vrij rustig krijgen haha, hij heeft het maar druk met die dames :lol:
gisteravond internet helemaal afgeplozen en tips gelezen om de spanning weg te halen bij haar, ze was natuurlijk over moe. ik kreeg de spanning aardig uit haar lijfje maar als ik haar weer in bed legde was het mis, haar een half uur gelaten maar het was echt weer brullen. maar weer opnieuw gemasseerd en rustig gemaakt en toen heb ik uiteindelijk een hydrofiele luier gepakt, haar armen strak tegen haar lijfje aan gedaan en de doek daaromheen met de uiteindes onde rhaar rug, en waarempel, binen 5 minuten was ze stil. Nu weet ik niet hoe ik moet inbakeren en heb daar ook geen doeken voor dit hielp ook al, even de spanning van haar armpjes af.daarna heeft ze zeker 3 uur geslapen!!!
ik durfde haar er niet mee te laten slapen dus heb de luier maar weggehaald en ze sliep heerlijk door!!
vannacht leek het weer mis te gaan maar ik had haar weer bed gelegd dat ze denk ik nog honger had want ze ligt nu echt even te slapen al gaan haar armpjes wel heen en weer.
toch handig hoor een babyfoon met camera, hoef ik tenminste niet steeds haar kamertje in om te kijken, al zie je soms ook teveel.
Ik denk dat ik mijn vriend morgen op pad stuur voor een puckababy, hoop dat het iets helpt. mss iemand met ervaring??
vind het zo sneu dat ze zich onnodig zo moe maakt.

ik probeer weer even een uurtje te pakken.

Bambi80
12 April 2010, 07:48
ben benieuwd hoe lang het bij ons nog gaat duren voor de eerste baby. Er zitten al wat onruststokers bij. Waaronder ik.

Jay
12 April 2010, 09:18
Hey meiden,

Nou AM;
Ik heb inderdaad redelijk geslapen. Manlief volgens mij ook.
Heb wel maagzuur aanvallen gehad, maar na 1 rennie op bed kon ik redelijk doorslapen.
Ja we hebben ieder een andere vereniging laten vallen. De ene is echt op top niveau, daar is manlief bij gebleven. Vind het wel jammer maar ja het is niet anders. Dat is dus echt 30 weekenden een optreden.
En mijn man heeft de andere vereniging opgegeven. Omdat ik daar ook in het bestuur zit. En die hebben niet zo gek veel optredens. Ook omdat het niveau een heel stuk lager is.
Maar ja het gaat om de muziek die je maakt, en niet om het niveau.

Wat balen zeg dat de kleine zoveel huilt.
Ik heb inderdaad ook gelezen over dat inbakeren. Het schijnt echt te helpen.
Maar volgens mij kan je het desnoods nog met een handdoek doen hoor. Hoef je niet perse daarvoor wat anders in huis te halen. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik hoop dat het inbakeren bij haar ook helpt. Dan kan je in ieder geval een stuk rustiger slapen.

Morgenmiddag naar de vk. Begin hem nu toch wel een beetje te knijpen hoor.
Me man gaat er nog steeds van uit dat ze niet gaan strippen. En dat ze daar een afspraak voor gaan maken. Maar heb al gezegt dat ik ze dan echt wat aan doe.

Elisa20
12 April 2010, 10:42
Jay dan kun je ze misschien het beste vandaag ff bellen als je wilt dat ze je morgen gaan strippen.
Bij mij deden ze dat ook niet en moest er ook apart een afspraak voor maken. Succes morgen.

Jay
12 April 2010, 11:31
Vorige week hebben ze gezegt dat ze het morgen zouden doen.
Alleen zitten ze met meerdere verloskundige in 1 praktijk.
Dus het is te hopen dat als ik een ander heb morgen dat die er ook zo over denkt.
Zo niet dan ga ik denk ik even boos worden, want ze moeten wel 1 lijn trekken.

Op maandag en vrijdag zijn ze gesloten kunnen we alleen voor spoedgevallen bellen.

BQ1986
12 April 2010, 14:47
@ AM... vrienden van ons hebben in november een kleine gekregen en daar werkt het inbakeren goed bij!
Het gaat niet helemaal over maar je ziet wel gelijk de rust in de kleine.
Zou het zoiezo proberen :D

limburgs maedje
12 April 2010, 14:58
@am: het schijnt dat de puckababy erg fijn werkt. Ze hebben ook inbaker-slaapzakjes. Tis wat duurder als een hydrofielluier ;)maar het blijft wel zitten waar het zit, anders heb je zelf nog geen slaap ;) Succes met de nachten.
(let trouwens wel op met de maten, het mag niet te klein zijn, maar zeker ook niet te groot. Dus niet op de groei kopen)

@jay: jammer dat het bij VK-praktijk tegenvalt. Je zou toch verwachten dat ze onderling goed communiceren. Bij 'mijn' praktijk zitten 2 verloskundigen, aangezien ik de 1 maar had gezien als de ander omdat ik altijd op dezelfde dag mijn afspraken had, hebben ze me nu tijdens mijn verlof op andere dagen ingepland, zodat ik die ander ook leer kennen, want ze kunnen van te voren niet voorspellen wie aan je bed staat als het eenmaal zover is. Gelukkig heb ik bij beiden een goed gevoel en zijn ze beiden van alles op de hoogte. Lijkt me k*t als je dat gevoel niet hebt. Als er ongenoegens zijn zou ik ze gewoon kenbaar maken, misschien hebben ze het zelf niet eens in de gaten. Veel succes morgen!! En hopelijk strippen ze, niet nu op de valreep al wat meidames laten voorgaan he, want daar rommelt er ook al vanalles ;)
Trouwens, wel fijn dat je vannacht wa beter hebt geslapen. Scheelt alweer een beetje he.

@hier: alles gaat zijn gangetje. Beetje slome dag vandaag, maar ik had de afdelopen dagen misschien ook wel erg enthousiast behoorlijk veel gedaan en veel op pad geweest :oops: boontje komt om z'n loontje ;) Heb de gordijnen van boven gewassen en wil nu mezelf tot orde roepen. Zit nl al een uur aan de PC terwijl ik me had voorgenomen om alle papierzooi op mijn kantoor te gaan archiveren... maarja... dat verdomde internet doet het gewoon weer... :lol:

Bambi80
12 April 2010, 15:27
ja meiden, jullie mogen nog wel voor hoor! moet je niet al te lang wachten ;) :mrgreen: Heb niet meer zo'n zin in zwanger zijn.
Ik zou ook inderdaad maar boos worden als ze je niet willen strippen jay. Je hebt je er nu eenmaal op ingesteld.
Je bent er wel lekker druk mee het AM!!! we kunnen straks bij jou in de leer, want dan heb je al zoveel ervaring met je meissie opgedaan dat je alles weet. :D

lonnekeleoni
12 April 2010, 16:33
Oh Jay, wat een spannende dag voor jou morgen zeg! Hoop inderdaad voor je dat ze je echt gaan strippen, maar als ze dat de vorige keer beloofd hebben zal dat vast wel goed komen, ze noteren dat heus wel ergens voor elkaar!

Heel veel succes morgen in ieder geval en ik hoop dat je nog even kan laten weten hier hoe het is geweest, hoe laat moet je? Ik zal voor je duimen!

BQ1986
12 April 2010, 17:41
@ Jay.. probeer je er niet teveel op in te stellen dat als ze wel strippen je snel gaat bevallen.
Dit kan namelijk ook nog dagen duren... om teleurstelling te voorkomen ;)

Jay
12 April 2010, 18:17
Ik weet het. Heb al info gelezen op internet.
Bij de 1 slaat het aan bij de ander niet.

Bambi80
12 April 2010, 18:43
hopelijk slaat het wel aan bij jou!!!! zal ook voor je duimen.

BQ1986
12 April 2010, 19:18
Zal uiteraard ook voor je duimen!! Maar wilde het gewoon even zeggen :oops:

silke
12 April 2010, 20:13
am: hier een video hoe je moet inbakeren. http://www.youtube.com/watch?v=CSYPqGtFBYQ. (het is met een echte baby met maaiende armen en benen wel wat lastiger dan met een pop :D) Je hebt gewoon een doek nodig, ongeveer 1x1 meter is ideaal. Hier zijn ze helemaal fan van het inbakeren, dat was het eerste wat we leerden in het ziekenhuis: hier worden alle babies standaard ingebakerd. Nu ze nog zo klein zijn is het prima, maar ze raden het af na 2 maanden, omdat het dan de motorische ontwikkeling kan belemmeren. Wij doen het ook alleen snachts zodat ze overdag lekker met haar armen en benen kan maaien (dat schijnt ergens goed voor te zijn ;)).

jay: alvast succes morgen, ik duim ook voor je mee dat ze je strippen en dat het de boel in gang zet!

margie
12 April 2010, 21:17
hee dames

hier even een ego berichtje
ik ben voor het eerst alleen met kleine fabian en ben zooo zenuwachtig..
hij begint vanaf elf uur te huilen tot een uur of 2(na zijn laatste nachtvoeding)
en ik kan hem dan niet tot bedaren brengen..
ik moet me volgens de kraamhulp aan het voedingschema houden(geef fles, borst wou helaas niet)
maar niks helpt knuffelen speen. oid..
ik kwam er vanacht achter dat ie gewoon honger had, nou schema of niet ik heb hem de fles een uur eerder gegeven..
daarna viel die in slaap.
maar ik word er zo mega nerveus van en zie iedere avond met angst en beven tegemoet omdat ik niet goed weet hoe ik hier mee om moet gaan.

sommige zeggen laten krijsen maar dat kan ik niet ik heb dit geprobeerd maar voelde me in en in slecht..
hoop van jullie enige tips te verwachten, en sorry dat ik hier zo vaak kom ,maar probeer overdag mijn slaap tussen voedingen dan te pakken en ben dan geradbraakt..

verders gaat hetprima overdag is dr niks aan het handje en fabian is echt een schatje, ik kreeg vandaag zelf al een eerste glimlach....
nou ben benieuwd naar jullie antwoorden

BQ1986
12 April 2010, 21:38
Margie, als die na de fles wel in slaap valt dan krijgt die na mijn mening gewoon te weinig binnen en zou ik proberen iets meer te geven.. Hij krijgt 11 uur en daarna 2 uur de fles bedoel je? En tussen 11 en 2 wilt die niet slapen?
Ben uiteraard zelf nog geen mama maar als ik na de ervaringen van vriendinnen luister dan helpt het om de kleine wat meer te geven zodat die genoeg op heeft...

silke
12 April 2010, 22:17
margie: ik zou in jouw situatie ook gewoon de fles geven en als het vaker gebeurt misschien meer voeding per keer? Lara krijgt de borst, dus ik mag zo vaak geven als ze wilt, maar ik merk dat ze soms gewoon meer honger heeft dan andere keren, dus mij lijkt dat zo'n kleintje niet echt de schema's leest die de vk aan je geeft ;-) Kun je aan Fabian zien of hij honger heeft? Lara gaat dan met open mond een tepel 'zoeken' en smakt met haar lippen (maar als ze eenmaal huilt dan ben je dus al te laat en zie je dat niet meer). Laten krijsen geloof ik eerlijk gezegd ook niet zo in, niet als ze zo klein zijn, dat komt wel als ze een paar maandjes oud zijn. Bovendien kan ik het ook echt niet over mn hart krijgen en word er alleen maar gestresst van.

Maaruh, je kunt het hoor, geloof in jezelf en volg je intuitie! Probeer niet te nerveus erover te zijn, anders kan dat ook weer invloed hebben op fabian.

Jay
13 April 2010, 03:48
Inderdaad margie:
Misschien is het wel net te weinig voor de kleine. Of je moet de voeding iets dikker maken, zodat ze het wel red.
Kan je het cb niet bellen voor eventuele advies. Het is natuurlijk raar dat de kraamzorg met zo weinig optie's komt. Elk kind is tenslotte anders.
Succes in ieder geval.

Hier:
Goh hier een keer een nachtje zonder maagzuur.
Maar heb natuurlijk wel voor het slapen gaan 2 rennie's ingenomen.
Maar alsnog weer wakker natuurlijk. Had ineens zo honger.
Zit nu maar aan de rijstenwafels met smeerkaas. Moet toch wat om 04:30 uur s'morgens.
Is in iedergeval me maagje weer even gevuld.

am
13 April 2010, 05:37
Erg is dat he Margie, een kleintje die zo huilt en dat je het niet meer weet...
Zoals de anderen ook al zeggen, zou ik hem gewoon eerder zijn flesje geven, weet hij veel wat een schema is, later als jullie wat meer aan elkaar gewend zijn kan je het altijd aanpassen denk ik.
Als ik honger heb wil ik ook eten en niet drie uur wachten, en bij Fabian is eten en verzorging het enige wat ie tot nu toe heeft.
doe zoals Silke ook al zegt wat je gevoel je zegt dan doe je het altijd goed!! maar dat wil natuurlijk niet zeggen hoe vreselijk eng het allemaal is!! maar je doet het goed meid!!

maar kan het ook dat ie last heeft van krampjes?? of heb je dat niet zo met kv??

Jay, spannend hoor, pin je er idd maar niet op vast dat het dan ook gaat gebeuren, al hoop ik het natuurlijk wel voor je!!
Haha rijstewafels met smeerkaas, wat een combi :mrgreen:

Bedankt Silke, ziet er nog wel een beetje te doen uit. maar idd een pop is makkelijker haha, zal daar eerst maar op oefenen :lol:
Dus bij jullie is het inbakeren helemaal hot? ik snap het ook wel eerst in de buik lekker krap en dan in zo een groot bedje... haha lukt me al aardig om als een baby te denken :lol:
Maarrr... moet natuurlijk niet te vroeg juichen...vandaag gaat het super!! vanochtend weer mis en waar ik bang voor ben gebeurde, ze namen haar heel even mee naar bed, zo kon ik haar liggend voedden, maar zowel Lisanne en ik vielen uitgeput in slaap, en ja, met mijn hand ben ik op haar gaan liggen.... mijn vriend schrok zich rot, hij zag het gebeuren en maakte mij wakker. niets gebeurt gelukkig, maar wat nou als hij ook in slaap was gevallen?? niet aan denken... 1 ding is zeker, als ik maar een beetje moe ben voed ik haar niet meer in bed en zonder commode kussen of voedingskussen mag zij ook echt het bed niet meer in en dan ook alleen als we allebei wakker en fit zijn!!
Vanmiddag ben ik een uur gaan wandelen met haar en daarna heeft ze 6 (!!!!) uur geslapen in de gang in de kinderwagen, vanaf toen gaat het weer goed. Ik heb haar ook weer een extra deken gegeven, die had ik weggehaald maar lijkt dat ze het toch fijner vind, nu ligt ze ook strakker ingepakt met die extra deken en ik denk dat ze dat gewicht boven op zich fijner vind
nu vannacht kwam ze om 12 uur en weer om half 5, niets te klagen. nu jammert ze wel wat maar ik laat haar nog even liggen hoop dat dit het in slaap kom huiltje is haha, kan ze nog niet onderscheiden hoor!!

ik hou jullie op de hoogte

Joyce2911
13 April 2010, 08:34
Hey meiden,

was ik ook weer een keertje...hier gaat alles op zich wel goed. s'avonds heeft ze
een huiluurtje (nou ja uurtjes) en is ze erg ontroostbaar ook. Gister eerder de fles
gegeven en toen was het goed. Ze krijgt al iets meer water in de fles voor de ontlasting.
Vannacht heeft ze het ook weer goed gedaan, vanmorgen legde ik dr bij ons in bed (na de
voeding van 7u) en ik sliep bijna weer, spuugde ze alles onder! Dus maar opgestaan en
helemaal gewassen en al en nu slaapt ze in de box. Gister heb ik de eerste eigen meiden
kleertjes gekocht! :D Zoooo leuk, om nu gericht te kunnen shoppen. Had het gister wel
helemaal gehad, dus vandaag ff rustig aan doen en proberen om vanmiddag te slapen.
Gister voor het eerst kraambezoek gehad, was gezellig, maar ze bleven best lang hangen
dat was weer minder...

@ Anita: gefeliciteerd met je jongens, en wat een super namen! Dean stond bij ons ook
op de jongenslijst!

@ de rest: leuk om zo de ervaringen van andere te lezen en hoe iedereen ermee omgaat...

@ de zwangere meiden: succes met de laatste loodjes, enne als straks de ukkies er zijn is
er nog minder tijd om te slapen ;)

meisje 85
13 April 2010, 10:47
Hee meiden.
Ik zal ook weer ff wat van me laten horen.
Ik zit nog met mn dikke buik en heb eigenlijk weinig nieuws.
Ook kan ik helaas dus nog niet meekletsen over babydingen.
Daarom laat ik me ook niet meer zoveel zien denk ik.
Maar ik laat het wel weten als het zover is.
Kan nooit lang meer duren!!

margie
13 April 2010, 10:49
dames bedankt voor de tips!
hij sliep nu tot 3 uur en wou na de voeding niet slapen alleen huilen, ik kreeg die laatste voeding er ook niet eens helemaal in, alleen had ie wel enorme zuigbehoefte, maar ja de speen blijft niet in zijn mondje dus ik ben tot 6 uur bezig geweest om steeds weer de speen in te doen..
donderdag komt de wijkverpleegkundige ik zal het met haar overleggen..

pfff niks aan word dr zo onzeker van...

Joyce2911
13 April 2010, 11:07
@ Margie: erg he dat je er zo onzeker van kan worden. Ik doe een spuugdoekje voor de tut
zodat ie er niet zo snel uitfloept, anders blijven we aan het lopen. Het mag officieel allemaal
niet en de kraamzorg was het er ook niet mee eens, maar ze vindt ook fijn om iets vast te
houden. Als ze bij ons ligt pakt ze ook altijd de rand van je shirt vast en is ze ook echt mee
aan het tutteren...

@ Meisje: kan me voorstellen dat je weinig aan die "babypraat" hebt nu, maar straks herken je
jezelf er wel in en heb je misschien al wat aan de "tips" die links en rechts gegeven worden ;)
Benieuwd wanneer jij aan de "beurt" bent! heb je alles al helemaal aan kant voor de kleine??

Nadine
13 April 2010, 12:53
@joyce
Leg je dat spuugdoekje dan op de speen als ze die in heeft?
En helpt dat echt? Want ik ken een baby die die speen dan alsnog verliest :lol:

Jay
13 April 2010, 14:27
Zo meiden,

Nou ben bij de vk geweest.
Hij heeft gekeken of ik gestript kon worden, maar me baarmoederwand zat nog te dicht.
Hij heeft wel de baarmoederwand naar voren getrokken in de hoop dat dat helpt.
Tering wat deed dat zeer zeg. Ik ging door de grond. En heb gelijk bloeding maar dat schijnt normaal te zijn.
Hij hoopt dat het toch geholpen heeft, en dat het de bevalling bevorderd.
Dus nu is het afwachten. Moet volgende week dinsdag weer.
Als de kleine dan nog niet geboren is, wordt ik direct doorgestuurd naar de gyno...
En ik moest er vanuit gaan dat ik dan woensdag al het ziekenhuis in ga.

Maar verga nu nog een beetje van de pijn en het is een raar gevoel om weer zo te vloeien. Dus ik ga nog maar even slapen.

Nadine
13 April 2010, 14:40
dat klinkt helemaal niet fijn Jay! Lijkt me heel naar om weer te bloeden..
Doe maar rustig aan, hoop dat je kunt slapen ;)

Bambi80
13 April 2010, 16:22
nou lijkt me inderdaad een rotgevoel. Maar hopen dat het wat doet dan. Dan is het niet voor niets.

silke
13 April 2010, 17:18
Jay: dat klinkt inderdaad niet fijn... hopelijk heeft het een effect! Super dat je een maagzuurloze nacht hebt gehad! Hoe dan ook, het zal nooit heel veel langer meer duren.

meisje: een hoop mama praat hier inderdaad, maar ik vind het ook leuk om van jou te horen hoe t met je zwangerschap gaat! het valt dus allemaal wel mee? ben beniewd wanneer jouw kleintje komt!

joyce, fijn dat het goed gaat! Leuk he, om nu lekker meisjeskleertjes te kunnen shoppen? Lara had laatst ook haar eerste jurkje aan, zo schattig :)

am: even flink geschrokken dus! Heerlijk dat ze 6 uur achter elkaar heeft geslapen! Daar was ze zelf ook wel aan toe dan. Dat jammeren dat ken ik, doet lara ook, nu laat ik haar ook maar af en toe liggen als ze dat doet. Maar echt de verschillende huiltjes onderscheiden lukt me ook nog niet hoor. Behalve het ik-ben-heel-boos huiltje, dan gaat me er toch ineens een sirene af! :lol: Kunnen jullie kleintjes trouwens ook zo ontzettend boos kijken af en toe? Lara kan haar mondhoeken zo ontzettend naar beneden trekken, stiekem heel grappig om te zien :D

hier echt een supernacht gehad, om 9 uur haar laatste voeding, toen kwam ze pas om half 2 en viel daarna meteen in slaap (= wonder), daarna pas weer om 6 uur, spuugde vervolgens het hele bed onder (herkenbaar joyce? ;)) en viel weer meteen in slaap tot 9 uur vanmorgen. Wow! Dit blijft vast zo niet, maar een keer een nachtje zo doet me wel goed!

am
13 April 2010, 19:29
lekker geshopt dus Joyce? heerlijk hoor. ben je alweer helemaal op de been dan? best snel hè na je ks.
hier ook kraamvisite wat te lang bleef hangen gisteravond, blegh was er helemaal klaar mee, maar vind het ook weer zo wat om ze weg te sturen, zij is ook zwanger nu 32 weken en samen zaten we lichtelijk in te storten en die mannen maar over voetbal praten haha.
Vervelend lijkt me dat ze tijdens haar huiluurtje(s) ontroostbaar is, dat lijkt me weer een nadeel van kv. met bv leg je ze dan zo makkelijk even aan en dan is het weer goed (hier tenminste) even wandelen in de wagen helpt dat ook niet??
Je kon dus lekker vroeg allers wassen?? alsof ze het weten hè, overdag doen ze dat niet. draakjes haha
Ja leuk he die verhalen van iedereen klinkt allemaal zo herkenbaar!! moeten binnenkort maar verhuizen denk ik, nog maar even wachten tot we met z'n allen mama zijn??

Leuk dat je er toch even bent meisje, kan me voorstellen dat je het babygeklets nog even niet kan hebben, nog even joh dan klets je volop mee!! maar daarom vind ik het niet minder leuk om over de zwangerschap verhalen te horen, geklaag en de leuke dingen!!

FIn Margie dat ie toch nog tot 3 uur heeft geslapen, toch iets he. Bij Lisanne trek ik de lakens iets verder op zodat die op haar speen blijven zitten, dit gaat goed, mits je heel strak in stopt. was een tip van de kraamverzorgende. miss helpt het ook bij jou??

Jeetje Jay, t zit je niet mee he, behalve een lekkere nacht dan. Zal idd wel pijn doen.
Hoop echt dat het helpt hoor!! maarre, straks vloei je nog genoeg dus sla de verbanden maar vast in (tip van de dag, sorry ben een beetje melig)

O Silke, ook al zo een lekkere nacht gehad?? heerlijk!!! haha behalve het gespuug dan!!!

Hier heeft ze tot half 12 geslapen vanmiddag vanaf 6 uur en moest haar echt wakker maken, het gespook lijkt weer verleden tijd. Vanmiddag de gehoortest gehad, deze was niet goed, links wel rechts niet, moet volgende week terug komen. maar ze is verkouden, ws komt het daardoor. echt balen!!
Oei, ik moet knoflooksaus maken, vriendje loopt te zeuren want de shoarma is klaar haha

tot de volgende keer maar weer!!

Joyce2911
14 April 2010, 08:47
@joyce
Leg je dat spuugdoekje dan op de speen als ze die in heeft?
En helpt dat echt? Want ik ken een baby die die speen dan alsnog verliest :lol:

ze heeft dr tutje niet altijd nodig, meestal valt ze tijdens het uitbuiken weer in slaap en kun je
dr zo wegleggen, ik doet t spuugdoekje er alleen voorleggen als ze op dr zij ligt, op de rug ben ik
bang dat het doekje over dr gezicht schuift en op de zij gebeurt dat niet zo snel.

gister was ze weer erg aan het huilen, wel 1 voordeel is dat het kraambezoek niet lang blijft dan :lol:
we hebben warme doeken geprobeerd, masseren en al. uiteindelijk heb ik dr ingebakerd in een handdoek
en ze was vertrokken :shock: dus hoop dat dit de oplossing is voor dr huiluurtjes. als het werkt dan
moeten we maar zo'n speciale doek ervoor halen. (zal nog niet te hard roepen)

@Silke: herkenbaar met dat spugen, hoewel dat bij papa was :lol: vannacht had ze alles ondergepoept!
dus snel een beetje opgefrist, en daarna was ze klaarwakker natuurlijk...bij ons neergelegd en toen was
het goed. beddebgoed zit alweer in de wasmachine...

vandaag zijn we echt alleen samen! vriendlief wilde zich ziek melden, maar dat wilde ik niet hebben. ga nu
boven alles klaar zetten en dan gaat ze lekker in bad :D

Joyce2911
14 April 2010, 08:50
@ Am: ben helemaal mobiel wat dat betreft, dus heb echt mazzel gehad. Maar Silke is
ook een snelle, las dat zij de kroeg alweer ingeweest is hahaha. was het thuis zitten ook
ff helemaal zat. mag ook 6 weken geen auto rijden, dat vind ik nog het ergste!

Volgende week moeten we trouwens naar het CB toe voor de gehoorscreening, staat er
heel leuk in die brief "zorg dat uw kindje stil en tevreden is tijdens het wachten" :? euhmm
ja hallo, kleine is nog geen 2 weken en heeft echt geen ritme, dus over die zin is wel over
nagedacht :s

Bambi80
14 April 2010, 09:07
heeeeeeh!

hoe gaat het met de dames die nog moet bevallen. Heb al een tijd niets van ze gehoord volgens mij.

Jay
14 April 2010, 10:30
Nou met mij gaat het redelijk.
Gisteren had ik erg veel last van me buik, doordat de vk daar natuurlijk even lekker had gevroed met zijn vingers.
Bloeding was snel over.
Alleen lijkt het nu toch echt weer een beetje opnieuw te beginnen.
Ik verlies nu best veel bruin/rode slijm. Zou dit een voorteken zijn dat het heeft geholpen?
Durf me er nog niet aan vast te pinnen. Ben bang voor teleurstelling.

P.S. Hoe snel konden de dames die nu bevallen zijn weer dingen ondernemen.
Ik hoop echt dat de kleine met koninginnendag naar buiten mag, en dat ik dan al weer volop kan lopen.

Anne87
14 April 2010, 10:44
He Ladies!!

Ik kom weer gezellig meekletsen, want heb er weer meer tijd voor!
Mijn kraambed is afgelopen.. het gaat echt snel zeg!! :shock:
Ons mannetje is alweer 9 dagen oud!

Hij doet het super goed, huilt bijna nooit, alleen als hij honger begint te krijgen word hij een beetje onrustig, maar zodra ik hem aanleg is het weer goed!
Borstvoeding gaat gelukkig heel goed, dat is echt een voordeel! Heb na een paar dagen wel flinke stuwing gehad, dat deed echt zeer :?
Hij drinkt nu om de 4 uur en snachts ook, dus echt ideaal!

Bevalling is best snel gegaan, ik kreeg smiddags om 14u een steekje in mijn buik, maar ik voelde meteen dit is anders!
Toen zijn we naar huis gegaan, en daar kwamen de om 15.00 weeen al om de 10 min!
Om 17.30 kwam de verloskundige langs, toen had ik al 5 cm onstluiting en kwamen ze om de 2 a 3 min! Echt heel snel achter elkaar dus, en het werd steeds pijnlijker en ondraaglijker!
Toen zijn we om 18.30 naar het ziekenhuis gereden, daar aangekomen had ik al 8 cm! Naar een ruggeprik kon ik wel fluiten dus.. op dat moment kon ik die man wel schieten!! :evil: Het deed zó´n zeer die weeen kwamen echt vaak op elkaar!
Om 20.00 had ik 10 cm en mocht ik persen, en ruim een uur later is onze zoon geboren! :mrgreen:
Dat moment is zoooooo mooi!! Wauw ik kon niet geloven dat dat van ons was!! En zo´n lekker warm baby´tje op je buik, wat een super moment!

Herstel is ook super gegaan, ik liep de volgende dag alweer rond.. de kraamverzorgster heeft me vaak terug geroepen! Ik moest echt rust houden, maar ik vond het echt moeilijk omdat ik vol energie zat ( dacht ik ;) )
Onze kraamvrouw was ook echt een heerlijke vrouw! Moest ook wel even huilen toen ze wegging!
Toch ben ik blij dat het voorbij is, want het is ook wel super fijn met zijn 3tjes! Lekker je eigen ding doen!
We genieten elke dag volop van hem!

Ik ga vanaf nu weer meelezen! Teruglezen heeft geen zin het is teveel ;)

Jay, ik hoop dat je snel mag bevallen!!!

Jenny89
14 April 2010, 11:10
Nogmaals gefeliciteerd Anne87!
Zo te lezen is je bevalling toch best snel gegaan, in 5 uur tijd 10 cm ontsluiting!

en heb je nog wat tips voor ons, die nog moeten komen? :)

Bambi80
14 April 2010, 12:27
jay, hebben ze nog gezegd hoe lang het kan bloeden? lijkt me best eng. Hopen dat het wat doet. Anders moest je dinsdag weer terugkomen toch?

anne...lijkt me een redelijk ideale bevalling. Natuurlijk de pijn is niet fijn. Maar het is eigenlijk best wel snel gegaan he!!

Jay
14 April 2010, 15:20
Nee hebben ze niet gezegt vandaar.
Maar het is nu wel iets minder geworden.
Het is nog wel heel gevoelig in me onderbuik.

BQ1986
14 April 2010, 15:36
Woooww anne, daar teken ik voor hoor :D hahaha
Maar goed je hebt er dan ook ffies wat langer op moeten wachten dan de rest van de meiden hier ;)

Goed om te horen dat alles goed gaat!!!

@ Jay, lijkt me idd niet heel fijn dat vloeien maar laten we hopen dat het idd een GOED teken is :D

silke
14 April 2010, 18:28
Anne: klinkt als een superbevalling! En die kleine van je doet het dus ook hartstikke goed, fijn hoor! Geniet er nu maar lekker van met zn 3tjes. Is je man/vriend nu ook nog een paar dagen thuis?

joyce: 6 weken geen auto rijden? Door de ks? Hier is dat maar 10 dagen, wel een beetje onzin hoor, 6 weken :? Dan zit je een beetje aan huis gekluisterd als je alleen bent, want je kunt je kleine ook niet meenemen op de fiets... Behalve natuurlijk een blokje om met de wandelwagen. Wat dat buikslapen betreft, ik zou ook heel graag willen, maar nu mn buik niet meer in de weg zit zijn het mn borsten! Ligt absoluut niet lekker :lol:

am: lekker hoor, als ze zo lang slaapt! Ik wacht er ook nog op... Fijn dat het gespook voorbij lijkt te zijn!

hier een vreselijke nacht gehad, volgens mij heeft ze last van krampjes of iets... Een hoop gehuil en weinig slaap, maar goed, hopelijk is het allemaal maar tijdelijk. Gisteren overdag heeft ze ook weinig geslapen, nu lijkt de vermoeidheid dan eindelijk te overwinnen. Gisteren hadden we ons 3e huwelijksjubileum dus lekker voor het eerst als gezinnetje uit eten geweest. We keken wel steeds nerveus naar 'r van 'blijf ajb slapen', maar ze bleef lekker rustig! Zometeen ga ik met 'r naar de stad om een bedankkadootje voor onze doula te kopen, die komt vanavond op kraamvisite. De eerste keer alleen met haar op pad, spannend!

am
14 April 2010, 19:21
is toch een uitvinding he Joyce dat inbakeren, fijn dat dat heeft geholpen!!
Pfff 6 weken geen auto rijden?? das wel heel erg lang zeg!!
Haha ja ongelovelijk he wat er in die brief stond :lol: maar idd kunnen ze het het beste doen als het kindje slaapt, al sliep lisanne als een roosje, de test ging hier alsnog niet goed :(

Nee Marieke, ook al even niets meer van LM gehoord, spannend!!!

Jay, voor bij mij de weeen begonnen verloor ik ook rood slijm, maar of dat nu van die veter was??? geen idee, spannende dagen nu voor je he.
Ik probeerde trouwens na 10 dagen naar de kruidvat te gaan met de auto, en dat was zeker geen succes, nu wandel ik per dag een uurtje met de wagen en dan ben ik ook bekaf. maar ja iedereen is anders hè.

Leuk dat je er weer bent Anne, gaat snel he 9 dagen!! fijn dat alles zo goed gaat!! ik moest ook huilen toen de kraamverzorgster weg ging haha. heerlijk he die kraamtranen :lol:
tjee vlotte bevalling hoor!! pijnlijk he die weeen, vond ik tenminste. het is ook echt een wolkje zeg, jullie kereltje op de foto's te zien

Ja \silke, heerlijk was die nacht, wannacht kon ik er weer om de 2 uur uit helaas maar geen geschreeuw en gejammer gelukkig!!
sneu he die krampjes, ik weet niet of ze het bij jullie hebben maar hier is er infacol, echt een wonder middel wij kunnen echt niet meer zonder!! mss heb je zelf iets gegeten waar ze niet tegen kan??
dus al 3 jaar getrouwd?? gefeliciteerd!
jullie doen echt al veel buiten de deur zeg. ons uitje was echt het cb en de gehoortest en vandaag even naar de markt haha

O, mevrouwtje begint te huilen (ligt er pas een uurtje in :( ) ga haar maar eens halen.
morgen gaat mijn vriend weer werken helaas, zie er echt wel tegen op zeg! helemaal alleen de hele dag, schoonmams is gelukkig in de buurt en 's middags komt er een vriendin langs!

Nou ik ga even iemand troosten...

LM Waar ben je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anne87
14 April 2010, 21:13
Ja inderdaad wel een vlotte bevalling, maar daardoor wel echt moeilijk om de weeen op te vangen..pff ik heb wat weggepuft en geroepen dat ik het niet meer wilde ;)
Al met al ben ik het nu al vergeten en je krijgt er zo veel moois voor terug!! :D

Silke: mijn vriend werkt soms een halve dag en is dan weer vrij, vanaf volgende week gaat hij weer gewoon werken.. maar mocht het niet gaan of wat dan ook dan komt hij naar huis, gelukkig is zijn werk heel flexibel daarin!

Vervelend dat je zo'n rotnacht hebt gehad.. hopelijk volgen er niet veel meer zo! Dan voel je je ook zo machteloos he.. als je kleintje huilt en je kunt hem niet troosten! :(

Hier begint er ook weer een te huilen dus ik ga hem even halen!

riannetje
14 April 2010, 21:56
[color=#800080]Ja inderdaad wel een vlotte bevalling, maar daardoor wel echt moeilijk om de weeen op te vangen..pff ik heb wat weggepuft en geroepen dat ik het niet meer wilde ;)
color]

Ik heb ook tijdens mjin bevalling geroepen dat ik niet meer wilde waarop mijn vriendin erg droog zei dat ik dan de volgende dag weer terug moest komen om het af te maken :D

am
15 April 2010, 03:47
hahaha, ik schreeuwde tussendoor ook een paar keer dat ik er NU mee wilde stoppen. ik werd alleen maar uitgelachen door de gyn enzo :lol: Riep trouwens tussen de weeen door dat ze ook enig kind blijft, maarre, dat zeg ik nu nog, na drie weken ben ik het echt nog niet vergeten. was behoorlijk versuft maar die pijn vergeet ik echt niet...

maha
15 April 2010, 07:53
Breek even in.....lees af en toe even mee om te kijken wie er al bevallen is!

Maar die pijn...................vergeet je echt! Haha...ik heb tot 6 maand na de bevalling geroepen dat ik het nooit weer zou en doen....en als ik er nu aan denk weet ik dat het pijn heeft gedaan maar kan de pijn niet meer terug halen! Haha en ben nu 30 wk zwanger van nummer 2!

maar eerste lekker genieten van jullie eerste wondertje en nog niet aan een 2e denken! De tijd gaat al zo snel!

Succes en lekker genieten dames!

Liefs maha

appelbloesem
15 April 2010, 12:37
Hier nog eentje die zich de pijn nog goed kan herinneren! Wat me trouwens ontzettend tegenvalt is de pijn die ik nu nog heb aan mn onderkant! Het lijkt wel alsof de boel gewoon gekneust is daarzo (hoesten en niezen doet pijn!!!) en op de plek waar mn hechtingen zaten heb ik ook nog steeds pijn, zeker wanneer ik teveel loop op een dag. Volgende week ben ik helemaal alleen, maar ik zie daar best een beetje tegenop. Ik ben echt nog niet zo mobiel. Ik wil heel veel, maar dat gaat gewoon nog niet.
Straks gaan we voor het eerst echt de deur even uit voor de wekelijkse boodschappen. Mij benieuwen hoe dat gaat.

Mn veroskundige die langskwam voor controle vertelde me dat ze me 'gered' heeft van een keizersnede. De gynaecoloog had de OK al gereed laten maken toen ik in het ziekenhuis arriveerde. Mn verloskundige heeft gepleit voor de vacuumpomp en de gynaecoloog weten te overtuigen. Ben blij dat ze dat gedaan heeft zeg!

Ik vind het wel lastig dat ik niets kan plannen doordat ik borstvoeding geef. Ik weet nooit van tevoren hoe laat mevrouw wil drinken en als men op visite wil komen weet ik ook nooit welke tijd het beste is. Zo kwamen gisteren onze nieuwe buren langs, die ik nauwelijks ken. Heel gezellig, maar om dan die kleine aan de borst te leggen vind ik weer een beetje te prive. Maar uitgerekend op de momenten dat de visite voor de deur staat wil mevrouwtje eten. Kan toch moeilijk een uur boven gaan zitten. Vind dit best wel lastig hoor.
Sowieso vind ik het best wel intensief, die borstvoeding. Daar heb ik me wel een beetje op verkeken.

Ik ga even een boodschappenlijstje maken. Later meer.

am
15 April 2010, 12:45
maar jij hebt ook een best heftige bevalling gehad appel, kan me best voorstellen dat het helemaal beurs voelt, had ik met 1 hechting al.
Tjee, ookal een ks bijna?? is echt de ks maand zeg!

Ik ga trouwens gewoon boven zitten hoor als Lisanne gevoed moet worden en er is visite, dat kunnen ze verwachten als je op kraam visite komt!! vriendinnen enzo die gaan gezellig mee naar boven, kunnen zij het boertje laten doen, haha lijkt iedereen leuk te vinden.
KOmt je kleintje (sorry ben even de naam kwijt) niet on de 3 a 4 uur? hier kan ik de klok er aardig op gelijk zetten.
standaard tijden zijn eigenlijk 00.00, 03.00, 08.00, 12.00, 15.00, 18,00, 21.00uur en dan er tussen in nog een paar keer maar soms huilt ze ook alleen voor een vieze broek. en soms slaat ze 1 voeding over.
maar ik vind het idd ook wel zwaar vooral de nachten,

Bah mijn vriend is weer werken vandaag, ben helemaal alleen met Lisanne, heb haar vanmorgen even in de tummy gedaan, maar ze vond er niets aan haha, ze had honger.

even vraagje, weten jullie al welke anticonceptie jullie nemen na de bevalling?? ik denk dat ik voor een minipil ga maar de meningen zijn er over verdeeld.
en in bad gaan, dat mocht toch als je niet meer vloeide?? ik vloei nu sinds een dag of 3 niet meer, leek me wel weer eens lekker om in bad te gaan!

Jay
15 April 2010, 13:02
Am:
Ik heb het daar van de week toevallig met manlief over gehad.
Aan de ene kant wil ik weer aan de pil aan de andere kant niet.
Omdat we nu al meer dan 2 jaar bezig zijn geweest, ben ik bang dat als ik nu weer aan de pil gaat het weer zolang duurt voordat de pil uit me lichaam is.
Dus ik zit ook erg te twijfelen.

limburgs maedje
15 April 2010, 13:36
ik ben er nog, en ben nog steeds zwanger. Ik heb beloofd op Jay te wachten dus dat doe ik ook :lol:
Dinsdag bij mijn zus en haar nieuwe pup geweest en gisteren naar een verjaardag van een tante. Daarnaast vol goede moed nog even een tekening aangepast zodat een projectje niet stil komt te liggen en gosteravond begonnen aan een nieuw tafellaken voor de nieuwe tuinset. Aangezien ik 2 soorten ruitjesstof door elkaar wil gebruiken is het wel even werk. Daarbij ga ik niet meer echt snel met alles.
Vanmorgen tot 11u in bed gelegen. Welliswaar tv gekeken, maar eerder kreeg ik me er echt niet toe gezet om op te staan. Mijn buik voelt al de hele morgen een beetje raar aan. Niet prettig, maar ook niet super pijn, maar wel heel vervelend. Gisteren op APK geweest en VK gaf aan dat het kon inhouden dat de baarmoeder zich klaar aan het maken is... maarja, het kon ook niks zeggen... dus we wachten maar gewoon af.
Was vanmorgen ook weer misselijk toen ik wat gegeten had. Net een mandje strijk weggewerkt en mn moeder een sms gestuurd of zij de andere mand voor haar rekening wil nemen ;) Ondertussen merk ik nu dat ik toch wel honger heb dus ga ik het toch maar proberen met een beschuitje en hopen dat ik niet zo misselijk wordt. Dan maar weer even plat om mn buik wat rust te gunnen.Daarna weer verder aan mijn tafellaken.
ben wel aan het klagen zeg..terwijl ik gezien de hele zwangerschap daar echt geen reden toe heb.
Och ja, 2 goede dagen, 1 mindere, dus morgen weer een goede dag ;)

Joyce2911
15 April 2010, 19:51
@ Silke en Am: die 6 weken schijnen nodig te zijn, ook ivm verklevingen en verzakkingen. Dus ik
ga me er maar braaf aan houden. Weet niet of ik het 6 weken vol ga houden maar ga mn best doen.

hier ook alweer over anticonceptie nagedacht en folders gehad van de vk en gyn. ik zit ook erg te
twijfelen over de pil, sinds ik van de pil af ben ben ik ook migraine vrij en dat wil ik eigenlijk houden zo.
zoals het er nu uitziet hebben we voorlopig toch nog geen sex :lol: energie niet voor!

Anne87
16 April 2010, 13:34
Over de pijn bij de bevalling, ik zou nog steeds graag 3 kindjes willen!! Op dat moment dacht ik, nooit meer, maar ik kan me de pijn nu al bijna niet meer voorhalen, gek he dat je zoiets heftigs vergeet! :?

Appelbloesem, ik heb dat ook als ik hoest of nies, door die druk doet mijn hechting ook zeer, en ook als ik teveel doe op een dag! Maar ja het is ook niet niets wat daar onder gebeurd is ;)

Wat een geluk dat je geen keizersnee hoefde! Wat lief van je verloskundige dat ze de arts heeft "overgehaald"

Ik herken ook heel je stukje over de borstvoeding!! Je kan echt niets plannen op dit moment, meestal moet ik bezoek weer smsen of ze een half uur later komen omdat ik anders met een voeding zit..
En het is ook echt een dagtaak gewoon.. vooral snachts vind ik het slopend! Maar ja het doet me wel goed om te zien dat ons mannetje zo lekker drinkt en goed groeit! :D

Am, lekker he die kraamtranen, ik had ze nog niet gehad dus ik vroeg me al af waar ze bleven, omdat iedereen het er over had! Nou dus doen ze wegging kwamen ze even! En van de week een keer zomaar een kwartier gehuild, om niets haha waarschijnlijk omdat ik zo moe was! :roll:

Ik weet ook nog niet hoe ik het doe met anticonceptie! Iemand tips?
Volgens mij mag je in bad hoor als het vloeien gestopt is! Anders ff googlen!?

Lijkt me trouwens best eng voor de eerste keer weer sex hebben na de bevalling..ben benieuwd maar op dit moment nog niet hoor ;)

am
16 April 2010, 14:41
Anne en Appel, anders even de vk bellen of ze de hechting eruit kunnen halen. die van mij hebben ze er na een dag of 10 uit gehaald en vanaf toen kon ik ook weer lopen zonder dat getrek onder in. :)

haha dus toch kraamtranen gehad?? ik heb een hele zee gehuild volgens mij, het hield niet meer op.

het vloeien is hier over, ben dus heeerlijk in bad geweest toen Lisanne sliepna een kwartiertje riep ze weer maar ik heb nog niet vaak zo een lekker kwartiertje gehad geloof ik :D
voor woensdag heb ik trouwens een afspraak staan met de huisarts voor de anticonceptie.
van de week hebben we wel sex gehad maar dan met condoom, vond er niets aan met zo een ding haha. allebei vonden we het idd wel griezelig en tijdens zag ik de hele tijd de bevalling voor me haha, mijn vriend vond het ook maar raar zag de hele tijd Lisanne eruit komen in gedachten :lol: dus is het maar afgekapt :lol: ach ja, weten we dat ook weer. kon me ook niet echt ontspannen dus tja dan voel je het echt wel.
het komt vanzelf wel weer.

Nou Jay, LM en Meisje, hoe gaat het nu bij jullie?? jullie voldoen niet aan de meldplicht hoor!
meisje, jij was toch afgelopen maandag uitgerekend??

ZO, ik ga maar weer even boodschapjes doen voor het eten vanavond, wil lekker een groentensoepje maken. Lisanne ligt al klaar en ingepakt in de wagen.

ALvast een goed weekend allemaal!!

limburgs maedje
16 April 2010, 16:34
@am: Ik mij gisteren nog gemeld hoor! :x maarja er was weinig te doen in ons forum ;) :lol:

Vandaag geen baaldag, maar een lekkere dag gehad. Ben met mn moeder naar Maastricht geweest, rondje markt, hapje eten, paar winkeltjes gehad. Om half 4 waren we weer thuis en na even met de beentjes omhoog gelegen te hebben kruip ik nu weer even achter de laptop/naaimachine (tsja.. ze staan naast elkaar...als ik dan huisvrouw wordt wil ik wel een moderne worden he). Heb net weer nieuwe stofjes gekocht en ga slingers maken voor mn buurmeisje die de communie doet. Merk dat ik betere dagen heb als ik ook wat om handen heb :) Tis wel wat anders als werken in bouw... :roll:

Ben hier ook eens benieuwd hoe de BV zal gaan ook in combinatie met activiteiten. Kunt helaas wat minder plannen lees ik al.. maar daar zullen we onze weg wel in gaan vinden. Weet wel al dat ik na 6 weken wil afbouwen.

lekker Am, weer in bad geweest. mij doe je er geen plezier mee, na 5 minuten spring ik al onder de douche. maar als je liefhebber bent lijkt het me wel genieten als het een tijdje niet mocht. Waarom eigenlijk niet?? Staan de hechtingen dan te lang in de week ofzo??

sex na de bevalling lijkt me ook erg wennen.. hebt tpch even een ander beeld van daaronder. Maarja, echt actief ben ik voor de bevalling ook niet meer. Vind het een erg raar idee, ook al kan het geen kwaad.

@anne: fijn dat het alweer allemaal vergeten is en je kinderwens niet heeft verkleind. Vaak hoor je de eerste maanden van wel, maar bij de meeste slijt dat ook wel weer.
zo, ik ga wweer de creatieve huisvrouw uithangen. groetjes!

am
16 April 2010, 16:44
haha Lm, ik blijf een beetje verstrooid ;) had ook geen zin om terug te lezen wie wanneer het laatst hier was.
Is inderdaad rustig hier.

Haha, ja idd een moderne huisvrouw gaat met haar tijd mee, en dan past de laptop prima naast de naaimachine :lol: Je blijft ook maar bezig hè hoeveel meters heb je nu al genaaid tijdens je zwangerschap??

Ik mocht al niet meer in bad omdat de vliezen waren gebroken, en na de bevalling mag het ook niet omdat je natuurlijk 1 grote wond hebt en in bad is er kans dat er water bij komt, is natuurlijk een open weg ernaar toe.
haha hechtingen in de week :lol: geen flauw idee of dat ook kan

Ja met bv valt er weinig te plannen. de bezoekjes aan cb en huisarts enzo vind ik dan ook best lastig eigenlijk, je weet immers niet hoe en wat.
morgen wil ik toch echt wel weer eens het dorp uit, na 3,5 week wordt ik echt gek hier.
mss even naar mijn ouders maar ja die wonen gelijk weer 100 km verder op, is wel weer wat te veel van het goede.

nee, voor de bevalling was ik ook absoluut niet sexueel actief, moest er niets van hebben als mijn vriend aan me kwam, maar moet zeggen dat dat gevoel bij mij snel verdwijnt. ben toch wel blij dat ik mijn lichaam weer "terug" heb deze week weer 2 kilo eraf, nog 8 te gaan :oops: was toch iets meer aan gekomen

O, zo balen, had hele mooie foto's gemaakt van Lisanne, dacht ik, heb ik mijn kaartje niet in de camera zitten :( hoe blond kun je zijn

Joyce2911
16 April 2010, 17:11
Balen van de foto's Am! Hier ligt de camera ook standaard op tafel...
Heb van de week een stukje gefilmd, ze lag zooo lief in de box naar haar
zingende Pip te kijken en was druk met de handjes aan het zwaaien, op
het moment dat Pip stopte begon ze te huilen, echt zo grappig!

LM: wat ben je toch creatief! wel super leuk :D

hier hebben we echt een super avond, nacht en dag (tot nu toe) gehad!!
inbakeren lijkt te werken in de avond uurtjes. hebben een inbakerdoek gekregen
van iemand die er nog 1 had liggen dus benieuwd hoe ze het vanaaf doet.
gister echt een drama dag gehad, ze had zoveel last van het poepen, heel zielig.
na 2 uur ermee rond gelopen te hebben met warme doeken enzo uiteindelijk de
thermometer erin en daar kwam het aan...echt alles zat onder, maar ze was het
gelukkig kwijt! nu hebben we lijnzaadolie en 1 of ander poedertje gekregen dus
hopelijk werkt het. ma de gehoortest en di komt het CB langs, gesprek duurt een
uur...benieuwd wat ze allemaal wilt vertellen dan.

weet niet of er hier mensen zijn met een pasje van de Makro, maar daar hebben ze
luiers en doekjes in de aanbieding...altijd handig he ;) wij kunnen voorlopig weer
vooruit!

appelbloesem
16 April 2010, 17:13
@ Am, ik heb na een kleine week de hechtingen al laten verwijderen. Dat scheelde al behoorlijk. Wat ik nu nog voel is een zwelling en een gedeelte van waar de hectingen zaten doet nog steeds zeer. Gelukkig gaat het elke dag beter, alhoewel ik nog niet op de fiets durf te stappen haha.

Ik ging gisteren eens op de weegschaal staan, wat blijkt; al mn zwangerschapskilo's zijn eraf! Ik weeg gewoon weer 52! Hoe bizar is dat! Ik was in totaal 13 kilo aangekomen en had verwacht dat er nog wel wat zou zitten, zeker gezien het kleine buikje wat er nog zit en het feit dat mn borsten eens zo zwaar zijn.
Helaas heb ik tijdens de bevalling nog wel 2 striemen op mn buik gekregen en ik zag dat er ook 2 kleine striemen op mn linkerborst zitten. Daar baal ik dan wel weer ontzettend van! Ik kan niet wachten totdat ik buikspieroefeningen mag doen om weer een plat buikje te krijgen. Toch ga ik maar een tankini shoppen voor deze zomer, want die zwangerschapsstreep ziet er ook niet uit zonder dikke buik en ik vrees dat die nog wel even blijft zitten.

Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die niets kan plannen. Vroeg me toch echt even af hoe andere moeders dat doen. Zeker wanneer je nog meer kinderen hebt, die naar school moeten ofzo? Maarja dat zien we in de toekomst wel weer.
Ik ga de luiertas maar eens inpakken met spullen zodat ik altijd en overal het broodnodige babyspul bij me heb, hihi
Ben benieuwd wanneer de rest van jullie gaat bevallen!

Joyce2911
16 April 2010, 17:25
Fijn dat de kilo's zo hard eraf zijn Appel! Ik zit nog 1 kilo van mn startgewicht, buikje
is ook nog niet weg, scheelt dat ik nooit plat ben geweest ;) en ach het is pas 2 weken
geleden...

ons meisje is alweer 2 weken :D gaat snel!

@ Anne: ik ben trouwens wel erg benieuwd naar de naam van jullie ventje...ik zit al de hele
tijd op hyves te kijken of daar iets staat :oops:

Anne87
16 April 2010, 18:20
Am, dat is best snel na 3 weken weer sex of niet?? :oops: Moet er nog niet aan denken om volgende week weer sex te hebben.. ik wil dat het eerst helemaal genezen is!
Merk wel dat het elke dag beter gaat, en ik vloei ook al niet veel meer! Dat heb ik zoweizo niet heel veel gehad gelukkig! :roll:

Lm, lekker nog even shoppen! heerlijk!
Kan niet wachten tot ik lekker met mijn moeder naar de stad kan, en weer NORMALE kleding kan kopen!! :mrgreen:

Joyce, wat zielig dat ze zo'n last had! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met dat spul wat je nu hebt!
Ik zal de naam wel even op hyves zetten ;)

Appelbloesem, ik kan weer met je meepraten haha, ik ging op de weegschaal staan en er is al ruim 10 kilo af!! Ik heb er nu nog 3 a 4 te gaan voor ik op mijn oude gewicht ben van 59 kilo! Fijn gevoel he!
Ik moet wel uitkijken dat ik genoeg eet, want dat wil er nog wel eens bij in schieten.. :|
Door de borstvoeding vliegt het er natuurlijk ook af!

Oh er roept er eentje hier, heeft honger dus ik kan mijn melkfabriek weer openen :lol:

am
16 April 2010, 22:30
Ik zag je fotos op hyves joyce, wat een onwijs lekker ding is het ook he!! :D

hoeveel hechtingen had jij dan? ik maar 1 en die was ook niet echt nodig volgens de gyn maar had ie voor de zekerheid gedaan verders geen scheurtje niets, dus kan je ervaring niet delen (gelukkig :oops: )
Haha, ik denk dat ik ook maar in de tankini blijf van het zomer. had er net een gehaald voor zw. zwemmen maar dat was dus niet meer nodigm kan m nu bij het babyzwemmen gebruiken ;)
heb je je luiertas al ingepakt??

Jeetje iedereen al weer zoveel kilo's eraf??
ik moet er nog 8 :shock: :( :( al 10 eraf maar pas mijn eigen kleding nog steeds niet, loop nog in die stomme positie broek rond :cry:

Haha ja Anne, best snel idd :oops: maar had de behoefte toch wel eigenlijk na zo een lange tijd moet zeggen dat ik van onder al aardig "genezen" ben. maar voorlopig blijft het bij knuffelen haha
Da's snel dat je niet meer vloeit? moest je trouwens nog plassen onder de douche? hadden we t nog over...

maarre wat ik eigenlijk wilde zeggen check de hyves van meisje85 even

Jay en LM het wachten is op jullie!!!

Jay
17 April 2010, 09:33
Sorry dames hier nog helemaal niks.
Verlies wel veel slijm op het moment maar ja dat had ik van de week ook ineens.
En volgens mij had ik vanacht wel iets last van voorweeen maar niet heel erg.
Dus ik vrees dat die van mij net zo lang wacht tot hij woensdag gehaald wordt.

Anne87
17 April 2010, 11:52
Ik ben ingeknipt dus ik heb er wel een paar, ik zag het draad vaak voorbij komen toen hij aan het hechten was haha

Ja ik vloei al bijna niet meer, wel fijn hoor, weet ook niet hoe dat komt.. :?
Plassen moet ik onder de douche doen, maar vanaf vandaag plas ik gewoon weer op de wc, want het doet geen zeer meer!

Morgen gaan we ons eerste uitstapje maken naar mijn ouders, lekker lopen met de wagen! En eindelijk mijn eigen kleren weer aan!! Loop nu al vanaf de geboorte in een joggingpak, aangezien het niet echt praktisch was anders!
Heb er wel zin in, lekker mezelf weer zijn!

Jay! Bij mij was dat het teken dat het ging beginnen!
Ik verloor de dag ervoor ineens heel veel slijm, en de dag erop begonnen mijn weeen!
Spannenddddd, ik hou je in de gaten!

Hier echt een zware nacht gehad.. pff heb in totaal maar 4 uur geslapen! Meneer had gedronken om 23.00 en wilde daarna niet meer slapen tot 15.00!!!! :shock:
Daarna heb ik nog geslapen tot 07.00 en na die voeding was ie ook weer wakker tot net!

Ben dus zwaar moe.. :|

Anne87
17 April 2010, 11:53
uhm.. 15.00 is dus 03.00! ;)

Jay
18 April 2010, 09:55
Jeetje wat duurt wachten lang zeg.
Me man heeft gisteravond de kleine toegesproken dat hij vanacht geboren moest worden.
Hij heeft vandaag repetitie met de band, maar had helemaal geen zin.
Maar ja hij is er nog niet.
Dus nu is hij vanmorgen weer aangesproken waarom hij nog in me buik zit hahahah.
Voor de rest is papa niet zenuwachtig ofzo hhahaha.

Nog steeds af en toe slijm verlies. En me darmen zijn zich sinds gisteren weer lekker aan het legen.
Ook wordt ik er helemaal gek van dat ik zo vaak moet plassen. Die kleine ligt met zijn hoofd lekker op me blaas. Dus ik moet iedere keer rennen, en dan is het weer een paar druppels.

Ik vrees dat de kleine gewoon wacht tot woensdag dat hij dan gehaald wordt.

Me man had gisteren weer een leuke stunt. We hadden een hele grote ooievaar voor als de kleine geboren zou zijn. Die had hij van de week opgepompt. Maar dat ding bleek lek. Hij hem gisteren in bad gelegt om het lek te achterhalen. Hij had hem gevonden en geplakt. Na een uur ging hij hem opnieuw oppompen en ja hoor scheurt die ooievaar uit elkaar. Had hij hem te hard opgepompt hahahahaha.

Joyce2911
18 April 2010, 11:04
heftig nachtje Anne!

Gefeliciteerd Meisje! ik zag net ook al een foto op hyves voorbij komen.
hopelijk is alles goed gegaan en kun je snel meekletsen over babypraat ;)

@ Am: dank je wel ;) ze is ook om op te vreten! gister zaten we er beide ff doorheen.
ze had het weer op dr heupen en wist zichzelf uit de bakerdoek te bevrijden :shock:
ze lag in bed met 1 arm uit dr mouw en die stak bij de hals eruit...moest er wel om lachen,
zoveel pit en ze krijgt het voor elkaar wat dat betreft.
ik loop ook nog in positie broeken hoor, maar dat komt door de wond van de ks. durf mn
eigen broeken niet aan te doen. heb nu wel een jurkje aan van voor de zwangerschap.

wij krijgen zo bezoek met 2 kids, ben benieuwd hoe hyper de jongens zijn...
fijne dag allemaal!

Bambi80
18 April 2010, 11:07
nog 2 meiden die dus moeten bevallen? jay en limburgs meisje??
Ik hoop in ieder geval voor jay dat het op gaat schieten.
LM heeft nog even tot de uitgerekende datum toch? al een tijd niet gezien hier trouwens.

am
18 April 2010, 11:13
ja marieke, nog ff dan zijn jullie aan de beurt :D
volgens mij was lm afgelopen woensdag uitgerekend, of deze woensdag weet t niet meer.
jullie wachten trouwens braaf op ons allemaal haha, konden wij niet zeggen :lol:

Oe, spannend Jay, mijn duimen maken overuren voor je!!!!

lonnekeleoni
18 April 2010, 13:49
LM was hier eergisteren nog en zit volgens haar banner aanstaande woensdag op de 40 weken. Nog maar 2 meiden te gaan dus van het april forum, nou ik vind dat de mei-dames allemaal wel netjes op hun beurt wachten.

Meisje: Van harte gefeliciteerd!

Jay: Ik hoop voor je dat de kleine voor woensdag zal komen!

anita
18 April 2010, 16:20
Zo dat gaat snel, bijn a allemaal al weer bevallen, het lijkt wel gisteren dat dit topic gestart werd!

Hier niet zulke leuke berichten, nadat we 9 april de jongens mee naar huis hebben genomen kregen we lekker nog 6 dagen kraamhulp. Afgelopen woensdag was ze voor het laatst, en donderdag avond werd Dean ineens erg ziek, 38.8 koorts en wilde niet zakken. Naar de huisartsenpost dus maar, als je twee koters hebt wordt alles ineens lastig dus ik thuis gebleven terwijl vriendlief naar de dokter ging. Al met al was hij 5 uur lang weg en kwam alleen terug, Dean werd opgenomen in het ziekenhuis. Hij ligt daar nu voor de derde dag aan de antibiotica en paracetamol. De koorts wordt hierdoor goed onderdrukt maar ze weten nog niet wat hem precies mankeert. Ook had hij allemaal rode vlekken op zijn lichaam maar deze zijn nu al iets minder geworden, het enige wat we weten is dat het met 99% zekerheid geen hersenvlies ontsteking is en daar zijn we erg blij mee. De eerste conclusie uit een hele hoop test wijzen uit dat het waarschijnlijk om een blaasontsteking gaat wat zou betekenen dat hij 10 dagen in het ziekenhuis moet blijven. Waar de onsteking vandaan komt moet dan wel onderzocht worden want dit is niet gewoon bij zo'n kleine man. Morgen hopen wij meer informatie te hebben, ik hou jullie op de hoogte.
Dyllan doet het thuis hartstikke goed, eten gaat steeds beter en hij krijgt nu natuurlijk extra veel aandacht :lol: :lol:

Jesje
18 April 2010, 19:42
Jeetje Anita, das schrikken dan!
Hoop dat het allemaal een beetje mee gaat vallen!
Sterkte in ieder geval!

Liefs

am
18 April 2010, 20:19
he bah Anita wat een droevig nieuws :(
iig fijn dat hersenvliesontsteking is uitgesloten, ik dacht er direct aan toen ik las. maar hoe kan hij nu al aan een blaasontsteking komen??
Dean dat is de kleinste toch?
O, ik hoop dat het snel beter gaat met jullie ventje!!! en dat ie snel geen medicatie meer nodig heeft.

Sterkte in deze nare tijd. Merk je trouwens nu ook aan Dylan dat ie z'n broertje mist??

limburgs maedje
18 April 2010, 20:49
in het kader van de meldplicht... hier ben ik weer en nog steeds zwanger. eerst Jay en dan ik. Aanstaande woensdag heb ik de uitgerekende datum, maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat ik er royaal overheen zou gaan. Dus nog geen ongeduld hier (meestal dan ;) )

@anita: lijkt me wel even schrikken als je man alleen thuiskomt. Hopelijk komt Dean ook weer snel naar huis. Beterschap in ieder geval en geniet van beide jongens!
@lonneke: je houdt het goed bij. de rest heeft al last van zwangerschapsdementie denk ik ;)
@joyce: hoe is het gegaan met het kinderbezoek? en is ze nu wel in bakerdoek blijven liggen?
@anne: al weer een beter nachtje gehad?

Zo, weer even bijgelezen. ik ga banken:)
tot morgen of later ;)

@jay: Hopelijk komt ie nog voor woensdag!

am
19 April 2010, 00:38
je bent er dus nog steeds LM, zwanger en wel.
Maar ik zei ook steeds dat Anne eerst zou zijn en dat ik de uitgerekende datum vrolijk rond zou brengen met een baby in de buik ipv in de armen.
al is het wel heel lief dat je het Jay gunt natuurlijk ;)

Meisje, Gefeliciteerd, kun je eindelijk lekker meekletsen met het babygeklets ;) hopelijk gaat alles goed?
t is een lekker ventje wat ik zag op hyves :D

lekker driftkikker dus Joyce haha, hoe krijgt ze het voor elkaar :lol:
nah ik voel me nog steeds dik schiet niet op met die kilo's terwijl ik niet gek veel snoep enzo genoeg drink, weet t ook niet, als ik mijn buik zie dan lijk ik nog wel 5 mnd zwanger :( van de week eens voor een stuitlaken of belly bandit kijken.

@hier, gaat alles goed, giseren zijn we naar mijn ouders geweest die 100 km verderop wonen met Lisanne, ze hield zich echt keurig we zijn van 12 tot 9 weg geweest aardig lang dagje dus. ik had gedacht dat ze 's nachts zou lopen spoken maar ook de nacht verliep super, 1 x moeten voeden.
maar nu was ze de rest van de dag wel aardig onhandelbaar, niets was goed. pffff de kater komt later.. nu ligt ze weer als een prinsesje te slapen. ben allang blij dat ze overdag haar nukken heeft. alleen jammer dat we weer bezoek kregen.
Vandaag heeft mijn vriend voor het eerst een flesje afgekolfde melk gegeven, ging vrij goed. wel heel leuk om te zien. maar net nadat ik had gekolfd ging mijn kolf stuk... ( had een tweede handsje van mijn zus) dus heb maar gelijk op mp een nieuwe gekocht, een elektrische van avent dit keer, bij iemand uit het dorp haal m woensdag op. ben heel benieuwd hoe en wat.
hebben jullie allemaal een kolf (de gene die bv geven dan)

Nou ga lekker weer mijn bedje in.

van jay niets meer gelezen trouwens sinds vanmorgen....

Bambi80
19 April 2010, 09:19
sorry....ik wil geen onrust stoken over borstkolven, maar ik zou ze zelf niet via marktplaats kopen. Ik hoorde van iemand dat ze op de informatiebijeenkomst haddne gezegd dat je aids kunt krijgen via borstkolven. Maar dat zou je dan even na moeten vragen. Ik had het namelijk zelf nooit eerder gehoord en vraag me af in hoeverre mensen dit weten.

Jay
19 April 2010, 09:24
AM: Ik ben er nog steeds met een dikke buik.
De kleine vind het schijnbaar echt veelste lekker binnen.
Dus ik ga er nu maar van uit dat het echt woensdag wordt.

Bambi80
19 April 2010, 09:25
http://www.ouders.nl/mpro2004-borstkolven.htm

over tweedehands borstkolven.

lonnekeleoni
19 April 2010, 10:24
Haha LM, ik houd het niet allemaal zo goed bij hoor, maar had even terug gebladerd omdat ik het idee had dat het nog niet zo lang geleden was dat je online was, hoefde maar 1 pagina terug en kon aan je banner zien hoe ver je was....

Maar je moet niet te ver door gaan lopen hoor, want wij mei-dames wachten netjes tot april is geweest. Dus laat de kleine van Jay vandaag maar komen en die van jou eind deze week en dan zijn wij aan de beurt ;)

am
19 April 2010, 11:03
Jay pin je er niet op vast he dat de kleine dan ook woensdag komt, bij mij zouden ze haar ook op mandag halen maar ze is toch echt op woensdag geboren/ maar jij zit natuurlijk wel met de 42 weken, zal dan wel weer anders zijn denk ik.

Vind het een beetje vergezocht hoor met die 2e hands kolven. je kookt toch alles uit en desinfecteert ook alles, en als ie er "oud" of niet goed uitziet dan doe ik het ook niet, scheelt wel weer dat de kolf bij iemand weg komt die we kennen blijkt nu die heeft echt geen aids.
tegenwoordig moet je met alles uitkijken wat dat betreft. beetje vaag wel want ze verhuren ook gewoon kolven en in het ziekenhuis krijg je ook geen nieuwe kolf.
Nou ja, zie het wel. ga m woensdag ophalen als t wat is.

ZO Lisanne ligt al klaar in de wagen, moet zo naar het CB ben benieuwd.

Shiley
19 April 2010, 11:07
am, de kolf die je in het ziekenhuis krijgt is alleen de machine. je moet er zelf een kolf setje bij kopen. zo heb je altijd een schoon flesje, slangetje en dat ding dat op je borst staat.
bij een 2e hands kolf heb je waarschijnlijk ook het slangetje en flesje enzo zitten. ik denk dat mariekepiek dat bedoeld, in dat slangetje kan ook melk komen te zitten. weet niet of je het slangetje ook uit kunt koken, anders zou je dat nog kunnen doen.

am
19 April 2010, 11:09
ja dat is zo, maar via die link wordt er gepraat over de motor enzo vandaar.

lijkt mij dat alles uit te koken is, en anders via avent nieuwe bestellen.

margie
19 April 2010, 11:47
zo ben ik ook weer eens... :oops:
kom er overdag en s,avonds bijna niet aan toe om op internet te gaan.
vriend zit weer op vrachtwaggel dus moet nu alles alleen doen, wat ik eerst dood eng vond hoor..
leuk te lezen hoe t met jullie kindjes is..
en er moeten nog twee bevallen??
spannend allemaal dus nog even..

hier gaat het goed, s,nachts komt mijn mannetje rond 3 uur en slaapt daarna heerlijk verder tot een uur of half 8..
soms is ie de hele nacht in de weer en doet ie niks anders dan huilen, daar word ik dan wel moedeloos van..
gelukkig worden die nachten dat ie dat doet steeds zeldzamer...
we zullen t zien, ik leer elke dag mijn kindje steeds beter kennen en begrijpen wat ie uiteindelijk dan wil...

Bambi80
19 April 2010, 12:45
AM: ik denk in ieder geval dat het goed is om op een paar punten te letten bij de aanschaf van een kolf. Hoe ziet het ding eruit qua scheurtjes in plastic, valt ie goed schoon te maken, kan ik zelf wat onderdelen vervangen ivm hygiene. Is ook niet voor niets dat niet alle borstkolven voor verhuur geschikt zijn. Volgens mij kun je trouwens ook niet alle slangetjes sterilliseren. Want las bijvoorbeeld bij de medela swing dat dat niet kan ivm smelten. Daar hebben ze het erover dat je ze dan in warm water moet leggen ofzo. Maar het ligt er natuurlijk wel een beetje aan van wie je dat ding overneemt. Ik zou nooit overnemen van iemand die ik niet ken. Ik heb er trouwens een handkolf van mijn schoonzusje, maar dat plastic is zo verkleurd en wat gebarsten dat ik die dus niet ga gebruiken.

am
19 April 2010, 13:54
dus je bent helemaal alleen Margie, spannend is dat eerst he.
fijn dat het goed gaat en de huilnachten zeldzamer worden!!

@hier
net bij het cb geweest, Mevrouw zit nu 320 gr boven geboortegewicht, helemaal goed dus, is ook 2 cm gegroeid, ben zooo trots!!
verder was alles goed, uitleg gehad mbt inbakeren en tips gekregen. maar het zit hier steeds net op het randje van wel of niet doen.
ze heeft weer last van spruw da's wel balen maar ja, heb nu antischimmel creme voor me zelf, is beter als dat vieze plak spul van de dokter.
oja, en ze heeft een klein navelbreukje, maar die kan nog wegtrekken als ze groeit

zo dat was weer het nieuws vanaf hier, ze ligt nu lekker in de wandelwagen te slapen en ik kruip eventjes op de bank. en ga dan lekker weer van het mooie weer genieten!!!

nesje
19 April 2010, 14:35
He meiden,
Hier ben ik weer eens.
Onze kleine Amy is sinds gisteren thuis!! Na 5 weken en 6 dagen.
Het gaat tot nu toe heel erg goed.
Vannacht hebben we haar zelfs wakker moeten maken voor de voeding.
Ze moet helaas wakker gemaakt worden,anders gaan haar suikers te veel zakken omdat ze nog zo klein is.
Ze heeft de rest van de nacht heerlijk geslapen.
Alleen moeten we wel nog haar temperatuur in de gaten houden.Op de couveuse afdeling was het namelijk 26 graden altijd.
Ze woog gisteren 2140 gram en is 45 centimeter.
Het gaat echt super.
Tot snel....

appelbloesem
19 April 2010, 17:33
@ Am; Ik had 5 hechtingen. Ik was volgens de verloskundige onnodig ver ingeknipt door de gyneacoloog, maarja daar doe je niets aan. Gelukkig voel ik het nu bijna niet meer. Alhoewel ik echt nog niet aan seks moet denken, brrr :?
@Meisje: Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je verhaal, maar ga eerst maar lekker genieten!

Anita: Wat vervelend voor jullie! Ik hoop dat het snel beter gaat met je ventje. Sterkte!
Nesje: Fijn om te horen dat de kleine meid thuis is. Geniet lekker van elkaar!

@ Jay en LM: Spannend hoor meiden. Alvast heel veel succes met de bevalling! En geniet nog even van die dikke buik, ik mis m nog dagelijks!

Volgens mij heb ik nu pas last van kraamtranen. Zat gisteren een verslagje van mn bevalling te lezen (geschreven door de verloskundige) en toen moest ik zo huilen. Ik baal er zo van hoe de bevalling is verlopen en met name ook het moment na de bevalling. Dat ik daar in dat ziekenhuis lag en mn vriend weg moest en ik te zwak was om mn eigen dochter uit dr bedje te tillen. Ik had me voorsgesteld dat we samen konden genieten van ons kindje dat nog maar een paar uur oud was. Maar ik kon niet genieten omdat ik half van de wereld was en mn vriend niet omdat hij naar huis werd gestuurd.
Ik vond het verschrikkelijk dat ik die periode in het ziekenhuis afhankelijk was van anderen en niet zelf voor mn dochter kon zorgen. Nu pas heb ik het gevoel dat ik echt iets heb gemist wat ik nooit meer kan inhalen.
Dat ik haar niet helemaal zelfstandig op de wereld heb kunnen zetten vind ik ook jammer. Het slaat nergens op, maar toch baal ik ervan dat ik hulp nodig had.

Gelukkig gaat alles goed met ons meisje. Ze komt echt elke 3 a 4 uur voor een voeding, waar ik een uur mee bezig ben (ja, ze neemt de tijd), dus ik ben er wel lekker druk mee :) Vandaag was ik voor het eerst alleen met haar. Mn vriend is weer aan het werk. Maar het is allemaal goed gegaan. Ik ga maar eens iets te eten koken voordat de kleine weer om eten gaat vragen.

silke
19 April 2010, 18:56
meisje: gefeliciteerd! Geniet ervan!!

anita: hopelijk gaat het snel beter met die kleine, dat zal wel schrikken zijn geweest zeker... Hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand was.

appel: volgens mij is het heel normaal wat je voelt hoor. Ik had ook een beetje een naar gevoel aan over gehouden dat ik het niet zelf afgemaakt heb (eindigde in spoedkeizersnede). Maar je hebt een prachtige dochter op de wereld gezet, met of zonder hulp, maakt niet uit!

nesje: wat fijn dat amy eindelijk naar huis mag! En dat ze het zo ontzettend goed doet! Wat zullen jullie genieten nu ze na zo'n lange tijd eindelijk thuis is.

am: ja, dat over die 2e hands pompen adviseren ze hier ook. Niet zozeer over HIV (tenminste, heb ik ze nooit over gehoord), maar uit hygienisch oogpunt omdat de melk in de motor kan komen en je dat niet kan steriliseren of vervangen. Tsja, aan de andere kant denk ik ook tuurlijk zeggen die fabrikanten dat, dan kopen meer mensen een nieuwe. Ik heb hier alleen zo'n medela kit gekocht die je op zo'n ziekenhuis pomp kunt aansluiten, op het werk hebben ze zo'n ziekenhuispomp, dus daar kan ik straks met mn kit gebruik van maken. Nu gebruik ik 'm als handpomp, beetje een gedoe. Maar ik vroeg me af, hoeveel bv drinkt lisanne dan per keer? Ik heb namelijk geen idee hoeveel ik zou moeten kolven voor 1 voeding. En als jullie kolven, wanneer doe je dat dan? Ik heb steeds het idee dat als ik kolf dat dan mn borsten leeg zijn als lara wil eten, soms komt ze overdag om de 2 uur namelijk...

hier gaat het super nu! Afgelopen week wat rotdagen gehad dat ze alleen maar wilde eten en huilen, niks was goed, heel frustrerend. Achteraf denk ik dat dat misschien zo'n regeldagje(s) was? Nu is dat over en ik stopte haar gisteren in het autostoeltje en het viel ons allebei op hoe ze ineens gegroeid is! Echt gedurende een nacht want de vorige dag had ze ook in dat stoeltje gezeten, heel bizar. Ze is steeds alerter, heel leuk. Ze eet wel nog steeds heel vaak, om de 2-3 uur, hoewel ze vanacht voor het eerst een keer 5 uur ertussen heeft gelaten :shock:, hopelijk vanaf nu vaker, lekker is dat zeg, een keer zolang achter elkaar slapen. En vanmorgen nog lekker uitgeslapen met lara op mn borst, heerlijk!

am
19 April 2010, 21:55
brrr lekker dan dat ie te ver heeft ingeknipt appel. gelukkig dat je het (bijna) niet meer voelt. haha tja de "seks" was hier ook niet als vanouds hoor en weer even op de lange baan gezet haha, maar als je het niet probeert weet je het ook niet :lol:

Dat ze je vriend na de bevalling weer naar huis stuurden zeg. mocht hij niet langer bij jullie blijven dan?
beetje vreemd.
Ik had het me ook allemaal heel anders voorgesteld, maar ben flink van de wolk afgedonderd betreft de bevalling dan haha.
Hoe lang heb je ook alweer in het ziekenhuis gelegen na de bevalling?
ik voelde me ook heel naar de eerste nacht, Lisanne bleef toen maar huilen en ik kon niets doen, ik kon zelf bijna niet zitten enzo uiteindelijk hebben ze haar bij mij weggehaald, o wat voelde ik me rot, zo moe en gemeen van mezelf om eerst aan mezelf te denken. Nu denk ik het is beter zo maar heb er flink mee gezeten.
snap dat je het gevoel ook zo hebt met de geboorte dat je het niet zelf hebt gedaan, zat ik ook zooo erg mee al heb ik het grootste wel zelf gedaan, ik baalde zo van die vliezen en dat mijn lichaa, de rest niet kon doen, voelde me zo slecht op die momenten bedacht ik me dat ik weleens verhalen van vrouwen heb gehoord die zo denken bij een ks ik kon het me helemaal inleven. en zoals Silke ook zegt, je hebt een prachtige meid op de wereld gezet !

haha ze neemt er dus lekker de tijd voor, ik vind het best leuk ff lekker samen met mijn meisje zijn, vind het ook niet erg als ze de tijd neemt wel als ze de tepel gebruikt als speen om in te slapen haha

Hey silke, jij ook weer dacht al waar blijft ze nou ;)

ik heb ook zo een kit gekregen van het ziekenhuis weet eigenlijk niet waar die ligt haha zal eens gaan zoeken.
ik heb ook een beetje die gedachte hoor van die fabrikanten, verdienen ze lekker op.
en teveel op internet kijken doe ik ook niet meer sinds de zw schap neem het allemaal met een grote korrel zout.

echt kolven doe ik nog niet hoor, gisteren 1 borst gekolfd voor de voeding en die heeft mijn vriend met het flesje gegeven, zo leuk de andere borst heb ik haar zo laten drinken.
Lisanne komt ook vaak pas om de 4 uur en rond 2 uur na de voeding voel ik dat het eruit moet zeg maar, ik denk dat ik dan wat ga kolven.
vroeg gisteren aan vriendinnen met kinderen ook hoeveel ze moet hebben, het staat ook beschreven in het groei op boekje maar denk niet dat je die in de states hebt, maar zei zeiden zoveel als je 1 keer kunt kolven ook geven zoveel drinkt ze ook ongeveer, al heb je met kolven minder als dat zij drinkt het is wel ongeveer gelihj. op borstvoeding.com staat ook het eea
Goed zeg dat ze zo is gegroeit !ik las idd ook dat ze van de een op de andere dag veel groter kunnen zijn kan goed kloppen met wat je schrijft over haar regeldagje(s)
Lisanne is ook steeds fitter zo leuk, ze maakt nu ook contact echt leuk, zit dan ook met smart op het eerste echta lachje te wachten.

lonnekeleoni
20 April 2010, 12:54
Hoe is het met de zwangeren hier? Of is iedereen inmiddels bevallen????

Jesje
20 April 2010, 14:21
Het mamma forum voor ons is inmiddels geopend!

viewtopic.php?f=16&t=7192&p=427049#p427049 (http://www.zwangerworden.nu/forum/viewtopic.php?f=16&t=7192&p=427049#p427049)

NoaM
20 April 2010, 14:27
Haaai ladies, newmama's en nog hoogzwangeren onder ons!

Ff over de kolven, is idd niet verstandig een 2e hands kolf te gebruiken, alle verhalen die er al geschreven zijn moeten al genoeg zijn, maar ook het feit dat er scheurtjes kunnen ontstaan en daar gaat troep inzitten, ook al is het risico zeer klein, er ís een risico.

Succes met de eerste en laatste loodjes hier, als er vragen zijn...???? Oktoberforum 2009 wil altijd reageren!

Bambi80
20 April 2010, 18:01
Hoe gaat het met de 2 dames die nog moeten bevallen? Hopelijk bezig natuurlijk!!!
Bij ons zijn de eerste 2 mei-baby's geboren (een tweeling) en de derde is op komst.

Jay
20 April 2010, 18:31
Hey meiden,

Jezus wat een dag zeg.
Moest vanmiddag naar de verloskundige. Nou ze vertrouwde het niet helemaal.
Ze belde gelijk naar het ziekenhuis om te overleggen met de gyn.
Moest gelijk komen.
Ze hebben bloedgeprikt, urine nagekeken, ctg gedaan,echo, en ik ben gestript.
Alles was goed alleen ik had eiwit in mijn urine zitten.
Het ziekenhuis neemt mij nu over als patient, en ik moet me donderdag om 07:00 uur melden.
Dan gaan ze vaginaal tabletten inbrengen in de hoop dat daar een bevalling uit gaat komen.
Maar ja ben natuurlijk ook gestript omdat ik 1 a 2 cm ontsluiting had, dus misschien dat die kleine alsnog uit zichzelf komt.
Als die tabletten hun werk doen gaan ze ook kijken of ze mijn vliezen kunnen breken.

Dus het is nu afwachten tot donderdag.
En manlief is gelijk zijn vrije middag kwijt geweest vandaag.
Maar hij blijft voor de zekerheid morgen wel thuis.

Bambi80
20 April 2010, 18:59
wat goed dat je gestript bent! Ik hoop dat dat wat doet voor je!!! Eiwit zegt niet altijd wat. Ik heb ook altijd wat in mijn urine. Verder was gelukkig alles goed. En anders heb je donderdag of vrijdag dus je baby in je armen. Succes en sterkte alvast!

BQ1986
20 April 2010, 22:23
Jay wat een rotdag maar goed het einde is nu ECHT in zicht!! Hoop voor je dat alles soepel verloopt deze week en dat je kan genieten van je kleintje! Heeft nu wel lang genoeg geduurd!

limburgs maedje
21 April 2010, 09:15
Hierbij meld ik me weer even. Ben nog steeds rond en zwanger. :lol: Vandaag de uitgerekende datum bereikt, maf idee dat er elk moment zo'n klein hummeltje boven in het bedje kan liggen. Maaruh, ik heb manlief beloofd het nog even op te houden aangezien hij nu ziek in bed ligt. Gelukkig is het ongeduld nog steeds niet toegeslagen en ga ik er eigenlijk nog altijd vanuit dat het nog wel 1 á 2 weken duurt. Dus ja, ik zal wel wat meidames voor moeten laten gaan. Tssss.... dat ze niet eens het respect hebben om op Jay en mij te wachten :evil: ( ;) )

@naatje: proficiat! Omdat het een tweeling is mag het ;) Hopelijk alles goed gegaan?

@jay: het wordt een cliché onderhand, maar hopelijk is het einde heeeeeel snel in zicht.

@appel: vervelend dat de bevalling zo;n nare indruk heeft achtergelaten. Maar probeer het niet als een tekortkoming van jezelf te zien!! Je hebt al 9mnd hard gewerkt voor de kleine (en daarvoor met het maken ;)), kan me voorstellen dat je het allemaal het liefst op de natuurlijke weg had gedaan, maar je hebt nu een wondertje in je handen.Hoe het wondertje eruit is gekomen maakt niet uit, het is en blijft een wondertje! Doe jezelf niet te kort door te denken dat je niet hebt kunnen voldoen. We kunnen alleen maar blij zijn dat de medische wereld zo ver is dat ze ons met vele zaken kunnen helpen. Als ik zie hoeveel vrouwen en kinderen het vroeger niet haalden... Dus koester het geluk! Maar als je ermee blijft zitten.. (wat ook begrijpelijk is) praat er maar gewoon over. Dat lucht ook al op en je ziet al meteen dat er meerder zijn die een mindere ervaring hebben e/o onzekerheden. Het wordt alleen nooit zo in de openbaarheid getoond omdat we ons'in de echte wereld allemaal groot willen houden ;) Succes ermee, en bovenal genieten he! X

Zo, ik ga me klaarmaken voor de controle bij de VK.

Tinkerbell79
21 April 2010, 12:15
@limburgs maedje: ik had het niet beter kunnen verwoorden naar Appel toe zoals jij dat hebt gedaan.
Appel, mijn meisje is ook met een keizersnede geboren (alleen dan helemaal gepland enzo ivm stuitligging). Ik had ook het gevoel dat ik faalde etc. Ik moet zeggen dat ik nog steeds enorm baal dat ik haar niet op de natuurlijke manier op de wereld heb kunnen zetten. Ik moest in het begin enorm janken als ik op tv een natuurlijke bevalling zag, want "zo wilde ik het ook", maar zoals LM al zegt, we mogen blij zijn dat de medische wereld er zo voor ons is!
Ik kan me je gevoel dus heel goed voorstellen, in ieder geval sterkte hiermee en geniet enorm van de kleine!!

Anne87
21 April 2010, 12:32
Am, ik moest ook 1 nacht in het ziekenhuis blijven (omdat er geen kraamverzorgster meer kon komen) mijn vriend moest toen ook naar huis toe! En ik was nog wel de enige op de afdeling, ik lag alleen in een kamer met 3 lege bedden :roll: Vind het zo flauw dat hij niet mocht blijven!
Lig je dan, net bevallen met een kindje langs je in een bedje op een ziekenhuiskamer! Toen voelde ik me wel zielig hoor ;) Gelukkig was mijn vriend pas om 01.30 weg en was hij om 06.30 alweer terug!
Ons mannetje moest toen ook best veel huilen, en ze stelden ook voor om hem mee te nemen.. maar ik wilde dat niet, heb gewoon mijn hand bij hem gelegd en gehoopt dat hij stil werd.. en gelukkig lukte dat!!

Ik wil ook bijna beginnen met kolven, consultatiebureau zei dat ik dat het beste vanaf 4 weken kon doen ( het flesje geven) dus ik ga deze week alvast een voorraadje kolven en dan over 2 weken beginnen met een voeding via een flesje ipv borst! ben benieuwd hoe dat gaat..

Ik wist niet dat borstvoeding zo vermoeiend was! Om de 3 a 4 uur moet je gewoon alweer klaar zitten.. en vooral die nachtvoeding pfff..
Gisteren wilde hij om het uur aan de borst zowat.. en dan viel ie weer in slaap en zodra ik hem eraf haalde was het niet goed!
Hij heeft echt van 18u tot 03.00 wakker gelegen en niets was goed! Zo kennen we hem helemaal niet!

Gelukkig ligt hij nu weer lekker in zijn bedje te slapen! Dus hoop dat het vandaag weer gaat zoals het normaal gaat!!

LM, voor jou ook bijna zover! :D Zijn we dan allemaal bevallen als jij en jay jullie kleintje hebben?
Alvast heel veel succes met de bevalling!!

Jay, spannend nu kan het echt niet lang meer duren!! Ik weet hoe je je voelt want die dagen dat ik overtijd was slopen ook echt voorbij, en ik was he helemaal beu! Ik hoop dat het strippen effect heeft en dat je snel mag bevallen!!

am
21 April 2010, 13:07
en hoe was je apk LM?
balen dat je man ziek is, hopen dat ie snel weer opknapt! wat heeft ie eigenlijk?
wahaha, ja dat ze niet eens even op jullie wachten :lol: belachelijk ;)
alsof wij ons zo netjes aan april hielden :lol: maar gezien het maart topic uit elkaar is gevallen compenseert dat weer ;)

Jay, hoe is het nu met je?? hopen dat het strippen iets heeft opgeleverd (hoe doen ze dat eigenlijk??)
en die tabletten kun je dat vergelijken met een veter? ik ben daar wel op bevallen, hoop dat het iets uit haalt voor je.
Mocht je het nog lezen, iig heeel veel succes morgen!!!!
Krijgt je man anders geen zorgverlof als jij in het ziekenhuis ligt? mijn vriend kreeg dat wel, je kunt het altijd eens nakijken.

Nou lekker dan Anne, omdat er geen kraamzorg was in het ziekenhuis blijven????
Ik lag vanaf de opname in een kraamsuite dus mijn vriend mocht blijven slapen, behalve op de laatste dag toen was het zo druk en moest ik ook ineens naar huis terwijl ik eigenlijk 48 uur in het zh moest blijven maar de vrouwen waren op de gang weeen aan het wegpuffen omdat er geen bedden meer waren :roll:
lijkt me ook hoor dat je je dan heel zielig voelt, er gebeurd ineens zoveel en daar zit je dan in je uppie met een baby...
Heeft jullie ventje niet een regeldagje? klinkt er wel naar.
Trouwens het is mij afgeraden om zelf het flesje te geven maar uitsluitend door iemand anders je vriend ofzo te geven omdat je kindje van jou weet dat ie de borst krijgt, dikke kans dat ie het flesje dan ook niet wil aannemen.

Vandaag naar de huisarts geweest, en terug gekomen zonder anticonceptie... de bv schijnt erg terug te lopen van de pil en dat wil ik ons meisje niet aandoen voor eigen plezier... ze heeft het nog zo hard nodig die bv
dan maar even hand en span diensten ;)

ook een cremetje meegekregen voor de luieruitslag, dat wordt er niet beter op, heeft ze nu al dikke twee weken. verder vond de ha hara prima in orde!! spruw is ook weg gelukkig..

Beebie_Wish
21 April 2010, 14:05
Nou Jay en LM ik ben wel bereid om jullie voor te laten gaan nog hoor ;) . Hier is alles nog enorm rustig alhoewel heb wel een overactieve beebie in mijn buik :mrgreen:, onze beebie is ook al helemaal ingedaald maar dan nog is het helemaal rustig.

Jay heeeel veeel succes alvast en hopelijk wekt het strippen de bevalling op gang ;) .

LM ook jij heel veeel succes alvast en heel veel beterschap voor je man ;)

Jay
21 April 2010, 14:52
Hey meiden,

Het strippen heeft niks uitgehaald, hij zit nog steeds in me buik.
Dus morgen voor de tabletten naar het ziekenhuis.
Zit eigenlijk best nog wel met veel vragen.
We vonden het gisteren nogal rommelig in het ziekenhuis.
Ze moesten een mail sturen zei de gyn. naar het opname bureau voor morgen.
Maar toen kwam er een vk van het ziekenhuis en die zei dat ik tussendoor 4 uur vrij was.
Ik krijg namelijk meerdere tabletten over de dag verspreid.
Dus nou weet ik niet of ik heel de dag in het ziekenhuis moet blijven ja of nee.

We nemen wel gelijk maxicosie en vluchtkoffer mee naar het ziekenhuis.
Want het schijnt dat die tabletten ook de bevalling op gang kunnen helpen.
Dus ja AM: Ik hoop echt dat het werkt.

Als ik tussen door naar huis mag dan hou ik jullie op de hoogte.

Snow
21 April 2010, 17:04
Jay:

ik ben ook ingeleid, plotseling. Ik kreeg gel in (net zoiets als tabletten) en moest toen blijven (ik mocht toen wel lopen etc, maar moest binnen het ZH blijven). Ik had geen ontsluiting, jij al 1 a 2 cm. Bij mij begonnen gelijk harde buiken die overgingen in weeen. Na een nacht weeen die goed te doen waren, werd ik na 10 uur aan het infuus met wat extra opwekkers gelegd en 4 uurtjes later was ze er.
Jij komt overdag en jou dienen ze tabletten toe om de paar uur (3 per dag meende ik..)
als ze na de tweede tablet je vliezen kunnen breken doen ze dat en zal het heel snel gaan.

Alles achterin de auto leggen dus & je mannetje lekker bij je houden. struinen door het ZH, nog voor de laatste keer saampjes iets drinken in het restaurant en je zult zien, binnen No Time heb je een prachtig kindje in je armen!

SUCCES!

Snow
21 April 2010, 17:05
vooral lekker lopen zeggen ze .. dan komen de weeen goed op gang ;)

margie
21 April 2010, 17:09
dat deed ik ook in t ziekenhuis, vond ik lekker, kreeg ik van de verpleging te horen dat ik een drukte maker was en op bed moest :evil:
wat ik niet deed dus..
ik mocht zelfs de weeen tijdens het inleiden niet staand naast bed op vangen, wat ik t liefst deed, nee ik moest blijven liggen..

limburgs maedje
21 April 2010, 19:51
mijn apk was weer goed :D
Onze Uk schijnt zich lekker op z'n gemak te voelen. VK was tevreden en gaf aan dat zowel ik als onze UK op wel een heel strakke lijn zaten zonder pieken en dalen in alle waarden. Ze vond me ook nog erg beweeglijk en kwiek. Het valt me (meestal dan) ook niet zwaar en misschien komt dat wel doordat ik altijd heb gezegd en gedacht dat ik behoorlijk over tijd zou lopen. Dat valt dan in ieder geval al niet tegen.
Hebben wel even doorgesproken over het hoe en wat indien ik volgende week woensdag met 41 wk nog niet bevallen ben. Ze zal dan een afspraak voor me maken voor meteen die vrijdag in het zkh echo, ctg etc. en dan zal een afspraak gemaakt worden over inleiden. Dus het zou nog zomaar mei kunnen worden. Heb altijd gezegd uiterlijk 5 mei, dan is de peettante van onze Uk ook jarig :)
De vk zei echter dat ik ook dit weekend wel mocht bevallen van haar. Daar had ze wel zin in...haha, ben benieuwd. van mijn man mag ik pas na het weekend bevallen, want hij krijgt 3dgn kado van zijn baas..

Ik ga trouwens sowieso in het zkh bevallen. Als alles via natuurlijk verloop gaat gewoon samen met de VK op de open verloskamer. Heb wel al gehoord dat wanneer je bij een gyn bent/moet, je van van de gyn vaak moet blijven liggen. Dit omdat zij het handiger vinden. Maarja, je moet toch uiteindelijk doen wat voor jou het best te houden is? Tenzij je natuurlijk aan allerlei apparaten vast zou liggen en het beter zou zijn voor mij of Uk. Hopelijk gaat mijn zkh verhaal wat beter. Mocht ik moeten blijven dan is hier in ieder geval een nieuw ziekenhuis met alleen maar 1-pers kamers waar manlief ook mag blijven slapen als ik het goed begrepen heb.

@jay: vervelend dat je telkens met zoveel vragen achterblijft. Lijkt me heel frustrerend en dat naast het wachten :evil: Als je te veel blijft piekeren over wat nu allemaal gaat gebeuren. gewoon bellen met je VK. daar is ze voor en daar krijgt ze voor betaald. Ik zou wel alle spullen meenemen, want 10 tegen 1 dat je daar moet blijven en daar wat rond moet lopen. Zou wel een boekj, kaarten o.i.d.meenemen.

@BW: dankjwel! :lol:

@am: manlief heeft behoor;ijke keelpijn, leeglopend hoofd, koppijn en ziet sterretjes. maar het lijkt nu wel al weer wat beter te gaan. Hopelijk houd hij me vannacht niet weer wakker, want dat merk ik nu wel. Kan helaas niet apart gaan liggen want de logeerkamer is opgedoekt tbv de babbykamer. Of ik moet op de bank gaan liggen... maarja, dan ben ik ook brak.

Zo, ik ga even opruimen hier en dan even lekker de bank op.

groetjes!

Snow
21 April 2010, 22:22
dat deed ik ook in t ziekenhuis, vond ik lekker, kreeg ik van de verpleging te horen dat ik een drukte maker was en op bed moest :evil:
wat ik niet deed dus..
ik mocht zelfs de weeen tijdens het inleiden niet staand naast bed op vangen, wat ik t liefst deed, nee ik moest blijven liggen..

tss stom!

ik heb er niet aan gedacht dat ik tijdens de laatste weeen wilde lopen .. toen moest ik steeds in wisselligging omdat het laatste randje niet weg wilde en ze met geen mogelijkheid deze weg mochten masseren van mij! (ik heb 3 keer geschreeuwd tijdens de bevalling. 2x bij een catheter.. en nee mensen, misschien doet dit niet altijd zeer, maar femke lag verkeerd.. en 1x toen ze het dus weg wilden masseren. voor de rest gepufd en nog gezegd hoe mooi weer het buiten was enzv :lol: :mrgreen: )

am
21 April 2010, 23:12
hoe verschillend kan het zijn :lol:
Ik wilde ook lopen, hurken, zitten, douchen maar nee, ik moest continu in dezelfde houding blijven liggen, werd er knettergek van en kon ze absoluut niet meer opvangen :( heb heel wat gegild, behalve bij het katheter haha dat kon me niets schelen

Snow
22 April 2010, 10:22
hoe verschillend kan het zijn :lol:
Ik wilde ook lopen, hurken, zitten, douchen maar nee, ik moest continu in dezelfde houding blijven liggen, werd er knettergek van en kon ze absoluut niet meer opvangen :( heb heel wat gegild, behalve bij het katheter haha dat kon me niets schelen

hihi zo zie je maar, het kan dus ook niet zeer doen! ik vond het woord catheter altijd heel eng.. en dat was in mijn geval dan ook zo :cry: ..
Femke lag met haar hoofdje verkeerd om (sterrekijker) en drukte keihard tegen mijn blaas. AU AU AU!

Bambi80
22 April 2010, 10:35
:(
lekker opbeurend al die verhalen. Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen en als ik het hier zo lees (lukt me net niet eroverheen te lezen) is dat echt drama. Ze hadden tegen mij gezegd dat ik voor het weeen opvangen gewoon in bad mocht, rondlopen enzo. Maarja, kan me voorstellen dat dat lastig is als je aan het CTG ligt.

Beebie_Wish
22 April 2010, 11:02
Hallo,

Even een vraagje? Mochten/mogen jullie gewoon auto-rijden toen je op het eindje liep en af en toe last van krampen had?

Bambi80
22 April 2010, 11:03
tuurlijk mag dat! maar als er regelmaat in de krampen zit, weet je vanzelf dat je het niet meer moet doen.
Ik zet mijn auto gewoon aan de kant als ik het heb. Je voelt het meestal toch wel aankomen.

Beebie_Wish
22 April 2010, 11:05
Oke, ja ik had mezelf ook al voorgenomen om straks rustig rechts te blijven zodat bij wanneer echt even niet meer gaat zo de vluchtstrook op kan vluchten.

Snow
22 April 2010, 11:15
:(
lekker opbeurend al die verhalen. Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen en als ik het hier zo lees (lukt me net niet eroverheen te lezen) is dat echt drama. Ze hadden tegen mij gezegd dat ik voor het weeen opvangen gewoon in bad mocht, rondlopen enzo. Maarja, kan me voorstellen dat dat lastig is als je aan het CTG ligt.

ik mocht dus wel rondlopen! tot ik het zelf niet meer wilde.. toen vond ik het bed echt heeeerlijk.
Ik heb in het Zh 1,5 uur in bad gelegen..

Bambi80
22 April 2010, 11:17
Je moet ook doen wat je zelf prettig vind BW. Ik heb al meer als 10 jaar mijn rijbewijs en voel me zeker in het verkeer, maar kan me voorstellen dat jij dat misschien niet hebt omdat je je rijbewijs pas gehaald hebt.

Regenboog: ik denk echt dat het verschilt per ziekenhuis. Maarja....ik zal het wel zien. Kan niet anders als het over me heen laten komen.

Hoe gaat het met Jay en LM?

am
22 April 2010, 11:18
hahaha we zijn lekker bezig he Marieke ;) niet vergeten de ene bevalling is de andere niet.
even heel veel terug zoeken en het verhaal van ANgel lezen, die van haar klinkt iets minder eng maar wel heel erg snel!

Ik had ook een heel andere voorstelling ervan hoor ook lekker in bad, lekker lopen maar ja mijn vliezen waren al 4 dagen gebroken, had weinig keus dus. en het ene ziekenhuis is ook het andere niet. Loop je nu al bij een gyn in dat ziekenhuis? zou gewoon je wensen bespreekbaar maken want volgens mij zijn ze heel makkelijk om wee opvangende vrouwen aan een ctg te leggen en tja, dan kun je weinig meer.

Ja hoor bw hoezo zou je niet mogen autorijden? ik ben de laatste dagen nog overal heen geweest nu lheb ik de 40 weken niet gehaald weet niet of dat verschil maakt?
neem gewoon je mobieltje mee en doe rustig aan, je concentratie vermogen is over het algemeen minder he

Wat de vk trouwens steeds tegen mij zei klopt echt. Zolang je twijfelt of het begonnen is is het nog niet begonnen, als de twijfel weg is dan ben je bezig. ik twijfelde ook vaak, "is dit het" dacht ik dan, maar op het moment zelf weet je het echt wel en zeg je "dit is het". bij mij tenminste

heerlijk zeg regenboog!! gewoon nog lekker in bad in het zh.

Beebie_Wish
22 April 2010, 11:30
Ja idd ... maar het gaat maar om een half uurtje heen en half uurtje terug dat ik moet rijden en idd heb mijn rijbewijs nog niet heel lang, had ook liever gehad om vanavond er heen te moeten dan was mijn vriend ook thuis (die heeft zijn rijbewijs al 8 jaar). Maar ik ga gewoon rustig aan doen op de weg en als ze me voorbij willen halen ze me maar in :mrgreen: . Maar ik heb zo´n hekel aan bumperklevers pff maar dan zegt mn vriend ook van ach laat die lekker in hun eigen sop gaar koken en zichzelf op zitten te vreten, zodat ik gewoon rustig door kan rijden.

Maja tijdens de auto rijlessen heb ik 1x mee gemaakt ik stond vooraan bij stoplicht en 2 oudjes stonden achter mij en toen het eenmaal groen was liet ik per ongeluk de lesauto afslaan (was ook een kleine helling) waardoor ik iets te snel wilde, maar die oudjes keken totaal niet uit en al helemaal niet naar mij want ze reden zo tegen de achterkant aan pfoe!

lonnekeleoni
22 April 2010, 12:42
Oh BW nog 9 dagen te gaan :o wat gaat het enorm snel!

Bambi80
22 April 2010, 13:02
daarom dus altijd afstand houden....zeker bij een lesauto.

Tinkerbell79
22 April 2010, 15:55
Even over autorijden...dit is een hele stomme en rare wet, maar officieel mag je vanaf een dag voor je bevalling niet autorijden!! Alsof we weten wanneer je gaat bevallen :o . Snap er ook niets van, maar dat schijnt zo te zijn, hahhaha!
Dus met echte weeen mag je in ieder geval zelf niet rijden, want dan ben je niet verzekerd!

LM: ga je in het ziekenhuis van Sittard bevallen dan? Want het klopt dat daar alleen 1 persoonskamers zijn en dat de man mag blijven slapen. Mijn man is alle nachten bij me gebleven en dat was heel fijn. Verpleging gaat er dan wel vanuit dat de man alles doet en laten zichzelf dan wat minder spontaan zien. Maar dat mocht de pret niet drukken :)

Jassie
22 April 2010, 17:18
Wij zijn ook in het ziekenhuis bevallen (in Nieuwegein) en daar hadden we een eigen bevallingskamer.
Na de bevalling werden we naar onze eigen kraamkamer overgebracht, hierin stond ook een bed voor mijn man.

Dus ik denk dat het aan het ziekenhuis ligt of er aan de man gedacht is.

Joyce2911
22 April 2010, 17:28
Wij hadden ook een kraamsuite met extra bed. We mochten sowieso 24 uur blijven en daarna
lag het eraan hoe druk het met de bevallingen zou zijn. Anders had ik naar een andere kamer
gemoeten en als ik een 2-persoonskamer had gekregen dan kon mijn vriend niet blijven. Maar
gelukkig mochten we blijven totdat we naar huis mochten, was ik wel blij om!

Bambi80
22 April 2010, 17:40
Even over autorijden...dit is een hele stomme en rare wet, maar officieel mag je vanaf een dag voor je bevalling niet autorijden!! Alsof we weten wanneer je gaat bevallen :o . Snap er ook niets van, maar dat schijnt zo te zijn, hahhaha!
Dus met echte weeen mag je in ieder geval zelf niet rijden, want dan ben je niet verzekerd!

LM: ga je in het ziekenhuis van Sittard bevallen dan? Want het klopt dat daar alleen 1 persoonskamers zijn en dat de man mag blijven slapen. Mijn man is alle nachten bij me gebleven en dat was heel fijn. Verpleging gaat er dan wel vanuit dat de man alles doet en laten zichzelf dan wat minder spontaan zien. Maar dat mocht de pret niet drukken :)

Ik neem schades aan en wijs ze af bij een grote verzekeraar voor verkeerschades o.a. maar deze uitsluiting ken ik niet!!! staat in ieder geval niet in de polisvoorwaarden en daar staat wel een hele lijst andere uitsluitsels.

Tinkerbell79
22 April 2010, 17:49
Mariekepiek, dan zal jij het echt wel beter weten :). Ik heb dit ooit gehoord van meerderen, ik vind hem ook nergens op slaan!
Dus gewoon rijden dames ;-)

(sorry voor mijn inbreuk en dan ook nog eens met "verkeerde" info komen :oops: )

lonnekeleoni
22 April 2010, 17:57
Tinkerbell, je had toch gelijk over het rijden tijdens de zwangerschap:

http://www.rijexamendoejezo.nl/diversen ... rschap.htm (http://www.rijexamendoejezo.nl/diversen/zwangerschap.htm)

Ik mag niet meer autorijden :( heb net medicijnen meegekregen waarmee je niet mag rijden.) Moet nog wel even uitzoeken hoe het zit als ik die medicijnen 's avonds neem of ik dan de ochtend/middag daarna weer mag gaan rijden, maar ben bang van niet. Gelukkig mag ik de medicijnen ook niet te lang slikken en moet ik na 4 dagen proberen te stoppen....

Tinkerbell79
22 April 2010, 18:27
Lonnekeleonie: ben blij dat ik dan toch geen onzin vertelde ;-). Balen dat je niet meer mag rijden zeg!!

Beebie_Wish
22 April 2010, 18:29
Nou dames, ik heb de rit veilig en wel overleefd hoor en de auto ook haha :mrgreen: . Was op het moment dat ik weer naar huis ging wel ontzettend druk op de weg (A7) en dan vooral over de links rijders die met een slakke tempo je gaan lopen inhalen, waardoor ik wat langer vast zat achter een vrachtwagen pfff.

silke
22 April 2010, 18:58
Jay: heel veel succes! hopelijk zet het de boel in gang voor je!

lm, bw, lonneke, marieke: voor jullie kan het nu ook ieder moment gebeuren, spannend hoor! Geniet van die laatste dikke-buik-dagen. Ik zag gisteren een hoogzwangere vrouw en was toch wel een beetje jaloers, ik vond het echt een fijne tijd en het ziet er zo mooi uit! Heb nu soms stiekem al zin in een 2e... :oops: Nog maar even mee wachten hoor ;)

silke
22 April 2010, 19:00
trouwens, ik sluit me aan bij wat am zei: je weet echt wanneer het begonnen is. Toen het eenmaal echt begonnen was heb ik er geen twijfel over gehad. Een menstruatie-achtige kramp of een harde buik voelen (in mijn ervaring tenminste) echt anders aan dan die eerste echte weeen.

Bambi80
22 April 2010, 19:41
ik heb ook niet gezegd dat het onzin is. Ik ken die regel niet. Heb het nog eens opgezocht maar kan het niet vinden in het wetboek voor verzekeringen en in de polisvoorwaarden voor verzekeraars. Het enige uitsluitsel wat er is en enigzins in de buurt komt, gaat over opzet/roekeloosheid. Nou die vind ik erg discutabel. In hoeverre is daar sprake van. Als je af en toe kramp hebt...ben je dan roekeloos??? Ik vind het misschien wat anders als je volop in de weeen achter het stuur stapt, want dan kun je je vast niet concentreren op de weg. Je weet trouwens nooit wanneer je bevalling begint.
De site van lonnekeleoni gaat trouwens over het afleggen van rijexamens en niet over verzekerde of niet verzekerde gebeurtenissen of wetgeving en daar hadden we het wel over.
Maar ik vind het een interessante discussie. :D

En het is hier zeker spannend ja!!! wanneer zal het gaan gebeuren?????

Tinkerbell79
22 April 2010, 19:43
ik heb ook niet gezegd dat het onzin is. Ik ken die regel niet. Heb het nog eens opgezocht maar kan het niet vinden in het wetboek voor verzekeringen en in de polisvoorwaarden voor verzekeraars. Het enige uitsluitsel wat er is en enigzins in de buurt komt, gaat over opzet/roekeloosheid. Nou die vind ik erg discutabel. In hoeverre is daar sprake van. Als je af en toe kramp hebt...ben je dan roekeloos??? Ik vind het misschien wat anders als je volop in de weeen achter het stuur stapt, want dan kun je je vast niet concentreren op de weg. Je weet trouwens nooit wanneer je bevalling begint.
De site van lonnekeleoni gaat trouwens over het afleggen van rijexamens en niet over verzekerde of niet verzekerde gebeurtenissen of wetgeving en daar hadden we het wel over.
Maar ik vind het een interessante discussie. :D

En het is hier zeker spannend ja!!! wanneer zal het gaan gebeuren?????

Marieke, ik bedoelde dat meer naar mezelf toe van die onzin :). Ik dacht, wil ik ook eens advies geven, zeg ik het verkeerde "onzin" snappie ;-)
Tis idd een interessante discussie, maar wazig dat er geen duidelijkheid over is dan... Anyway, ben weer weg!

am
23 April 2010, 09:04
Haha Tinkerbel, je mag wel blijven hoor ;) Marieke is tenslotte ook "gast" en zit eigenlijk bij de buren :lol:

Hoe zou het met Jay zijn?? heb ook nog niets gezien op hyves.

ben benieuwd wanneer er hier een slotje op kan

Bambi80
23 April 2010, 09:25
haha! ja....het is hier zo rustig dat dit topic nu misbruikt wordt voor allemaal offtopic onderwerpen van mensen die hier eigenlijk niet thuishoren. :mrgreen:

lonnekeleoni
23 April 2010, 11:08
Marieke, misschien hoor jij hier toch wel thuis, dat weet je nog niet....

limburgs maedje
23 April 2010, 11:43
ik ben nog maar 'alleen'... Check de hyves van Jay!

@jay: van harte gefeliciteerd!! Alles uiteindelijk een beetje goed gegaan?? Nu mag ik ook he? ;)

misslola
23 April 2010, 12:20
Alle kersverse mama´s van harte gefeliciteerd!
Nu jij nog LM! Zet hem op, hopelijk laat hij/ zij niet meer te lang op zich wachten.

Toch wel een raar idee. Ook wij hadden nu papa en mama kunnen zijn als we geen miskraam hadden gehad. Ik heb heb het er niet meer moeilijk mee gehad, maar de laatste week heeft het toch wel wat meer door mijn hoofd gespookt. Is ook niet erg om er even bij stil te staan.

Zelf ben ik alweer 27 weken. Begint op te schieten. Heb er ook echt zin en sinds afgelopen dinsdag kriebelt het helemaal en ben zelfs wat ongeduldig. Mijn vriendin is namelijk bevallen en dan zo´n klein hummeltje zien en je eigen ukje voelen in de buik. Heb er echt zin in!!!

Meiden geniet van jullie kleine wondertjes!

Liefs

lonnekeleoni
23 April 2010, 12:28
Jay, van harte gefeliciteerd meid! Geniet van de kleine!

LM inderdaad, nu mag jij en daarna mogen wij, dus schiet maar op, want ik begin wel erg nieuwsgierig te worden naar mijn kleintje...

Tinkerbell79
23 April 2010, 13:14
Jay, van harte gefeliciteerd!!

hahaha, dus Marieke en ik zijn allebei inbrekers, dat scheelt ;-)

LM, nu alleen jij nog, spannend! heel veel sterkte met de laatste loodjes!

Bambi80
23 April 2010, 13:45
GEFELICITEERD JAY!!!!

LM....sterkte nog even als hekkensluiter!!

Jesje
23 April 2010, 14:00
Gefeliciteerd Jay!
LM dat betekent dat jij nu mag! woehoe!
Succes

BQ1986
23 April 2010, 15:55
Jay en man gefeliciteerd! Hopelijk is alles goed gegaan!!

LM kom je anders gezellig bij ons in het mei topic meekletsen? alleen is ook maar zo alleen ;)

Jay
23 April 2010, 16:10
Hey meiden

Ik ben inderdaad gisteren bevallen van een zoon Keyano Ryan.
Om 12.00 uur zijn mijn vliezen gebroken.
En direct kwamen de weeen op gang. Keyano had in het vruchtwater gepoept.
Om 14.00 uur waren de weeen te heftig, maar had nog maar 4 cm onsluiting.
Toen is er maar besloten een ruggeprik te geven. Zo dit was echt een verademing. Rond 18.00 uur had ik 9 cm ontsluiting en de ruggeprik werd uit gezet.
Om 20.30 uur mocht ik beginnen met persen. wat een ramp was dat. Om 21.30 werd de gynaecoloog erbij gehaald. Maar ook met de vacuum pomp kwam hij er niet uit. Er werd gelijk een 2de gynaecoloog bijgehaald, en die zag het gelijk en die zei dat de ok in gereedheid gemaakt zou worden. Het werd een keizersnede.
Om 22:00 uur was k in de ok. De weg erheen was een ramp want ik blef persdrang houden. In de ok kreeg ik snel weer een ruggeprik, en toen hield het eindelijk op.
Om 22:30 ur is Keyano geboren. Zijn hoofd bleek te groot.

Lig nu nog tot en met zondag in het ziekenhuis. Gelukkig hebben we hier internet.

Dit was even een update van mij.

Liefs Jay en man.

Jootje82
23 April 2010, 16:16
Gefeliciteerd voor alle dames hier!!! :D
En idd misslola, erg herkenbaar wat je zegt.. ;)

Jeetje Jay wat een verhaal. Allemaal heftig zeg.. Maar supergefeliciteerd met jullie zoon Keyano! Hoop dat het goed gaat met jullie!! Geniet van jullie zoon! :D