PDA

View Full Version : Uitgerekend in April 2010!

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Jassie
28 August 2009, 08:11
Ff een vraagje aan de meiden die al 'n echo hebben gehad, hebben jullie allemaal een inwendige echo gehad?? Was 't hartje ook te zien/horen bij de echo?

Hoi,
Wij hebben bij 7+ weken (afgelopen woensdag) een inwendige echo gehad, hier was een kloppend hartje op te zien :D
Het was echt een geruststelling. Zat te huilen in de stoel van opluchting (en waarschijnlijk door mijn hormonen :P )

DaisyL
28 August 2009, 09:13
Pfff, een dagje naar het strand en weer superveel berichten!

@Joyce: ik heb afgelopen woensdag ook een inwendige echo gehad.
Mijn frummeltje was nog maar 5 mm, ben waarschijnlijk dus ook iets minder
ver dan ik nu denk, maar er was wel een heel mooi kloppend hartje!

@ LM: ik heb ook veel moeite om het om mijn werk te gaan vertellen,
heb best een goede baan met veel (zelfstandige) verantwoordelijkheid,
die niet zomaar overgenomen kan worden. Maar goed, mijn baas wist
toen hij mij aannam dat wij waarschijnlijk wel familie uitbreiding wilden,
hij weet ook dat ik een mk heb gehad, dus het zal niet helemaal als een verassing komen!

@Latter: heel veel sterkte!

@Angellove: gefeliciteerd met je mooie echo!

Hier alles ok, we zijn aan het nagenieten van de echo, durf eindelijk een klein
beetje te gaan dagdromen! :D Embryo'tje moet nog wel flink groeien, maar
binnenkort krijgen we nog een echo en dan weten we meer!

misslola
28 August 2009, 09:23
Hier nog steeds weinig kwaaltjes.
Gelukkig is de onzekerheid nu een beetje weg. Blijft nog wel in mijn achterhoofd rondspoken. Maar dat zullen alle meiden hier wel hebben.

Herkenning van de broeken ken ik wel. Heb niet het idee dat ik dikker aan het worden ben, maar naarmate de dag vordert merk ik toch dat als de broek op mijn buik drukt het niet zo heel prettig aanvoelt.

chocola
28 August 2009, 09:30
pff broek 2 die ik los moet maken,was al geen krappe broek dacht ik. :evil:
Drukt idd op mijn buik bij het zitten en bukken.
Had gehoopt dat ik nog wel even vooruit kon met mijn broeken...
Heb gelukkig iig 1 broek die groot is en die ik normaal liet liggen - daar had ik v/d week al heerlijk in gelopen 8-)

jorina
28 August 2009, 09:35
hahah nou hier nog geen last van hoor maar als het net zo gaat als bij thomas ben ik met 4 mnd een zeekoe en dan is het ook nog nr 2 dus dan gaat het vaak sneller hihi ben ik met 3 mnd al een zeekoe :D

Anne87
28 August 2009, 10:09
Wij hebben met 8.5 week een echo gehad en deze was ook inwendig!
Ik moest ook ff huilen toen ik dat hartje zag haha ( inderdaad hormonen ;) )
En mijn vriend was er helemaal stil van, en zei alleen maar " wohhh" haha

Ik dacht dat ik nu niet meer onzeker zou zijn en meer kon genieten!
Maar dit valt wel tegen.. ben gewoon nog steeds beetje onzeker en wil die 12 weken voorbij zijn!

Ik had het ook aan de gyn gevraagd die de echo deed of de kans nu nog groot is dat het misgaat, en ze zei dat je daar niet vanuit moest gaan als je een kloppend hartje hebt gezien..

MAAR TOCHHHH!!! :?

Ff een vraagje aan de meiden die al 'n echo hebben gehad, hebben jullie allemaal een inwendige echo gehad?? Was 't hartje ook te zien/horen bij de echo?

Hoi,
Wij hebben bij 7+ weken (afgelopen woensdag) een inwendige echo gehad, hier was een kloppend hartje op te zien :D
Het was echt een geruststelling. Zat te huilen in de stoel van opluchting (en waarschijnlijk door mijn hormonen :P )

chocola
28 August 2009, 10:18
hahah nou hier nog geen last van hoor maar als het net zo gaat als bij thomas ben ik met 4 mnd een zeekoe en dan is het ook nog nr 2 dus dan gaat het vaak sneller hihi ben ik met 3 mnd al een zeekoe :D

whaha :lol:

Angellove82
28 August 2009, 12:16
Hoe moet je er een plaatje bijzetten :?: :oops: :oops:

VickyC
28 August 2009, 12:20
Wat is "dat ding" dat je om je broek kunt doen? Waar kan ik dat vinden?

Angellove, moest ik het weten, dat zou ik het je direct zeggen, maar niet dus...

chocola
28 August 2009, 12:28

Bedoel je de onderste balk?
http://nl.lilypie.com/create_baby_days.php

gebruikerspaneel (rechts boven)
profiel
onderschrift

of plaatje links is
profiel

VickyC
28 August 2009, 12:34
Chocola, wat is dat ding dat jij besteld hebt? En waar?

VickyC
28 August 2009, 12:36
Oei Chocola, sorry, dat was jij niet zeker, maar wel Am, nu ik het ik effen terugzocht.

Angellove82
28 August 2009, 12:53

Bedoel je de onderste balk?
http://nl.lilypie.com/create_baby_days.php

gebruikerspaneel (rechts boven)
profiel
onderschrift

of plaatje links is
profiel

Wil een foto v/d echo plaatsen om aan jullie te laten zien ...

Jesje
28 August 2009, 13:01
Hey ladies!

Hier zijn de nachtdiensten voorbij!! Straks lekker naar de kapper.
Manlief belde net. Hij had een telefoontje van zijn nicht gekregen die al een tijdje zwanger proberen te worden. Wat denk je! Uitgerekend in April, is waarschijnlijk nu 9 weken!!! :shock: Zo leuk voor ze. Maar ik wil nog niks vertellen tot na de echo, dus manlief moest zich echt inhouden. Het is hem wel gelukt. (Denkt hij, maar het valt natuurlijk op dat je als man vraagt naar hoeveel weken iemand is enzo) Gelukkig mogen we het goede nieuws hopelijk dinsdag verspreiden!! Yeah!

Bij jullie alles goed? En met de klachten enzo?
Hier nog erg pijnlijke (.)(.). En vanochtend op de fiets naar huis errug misselijk. Zakt gelukkig elke keer weer gauw af. Weet ook niet of dat ligt aan het feit dat ik nachtdienst heb of dat ik zwanger ben.
Gauw douchen nu!

Jassie
28 August 2009, 13:13
Wil een foto v/d echo plaatsen om aan jullie te laten zien ...
dan moet ik de knop Img gebruiken en hier de link in zetten naar je foto

[ img] link naar de foto [/img ]

am
28 August 2009, 13:29
Hey meidem,
Net terug van de vk!
Een heel aardige vrouw, we waren wel te laat :oops: maar dat maakte gelukkig niet uit.
Behalve 100 vragen heeft ze wel geprobeerd om het hartje te horen maar we hoorden alleen mijn eigen hart, da's wel jammer maar goed. ze vertelde dat dat normaal was nu en zeer ongebruikelijk dat je het nu al kon horen, ze kon voelen dat er wel degelijk iets zat, vraag me niet hoe maar toch, en dat de baarmoeder al flink was gegroeid. dus toch positief. ze vond me erg gezond met goede bmi en bloeddruk.
nu heel spannend allemaal voor de echo van volgende week, ik heb nog steeds geen vrij, maar hopen dat dat nog lukt, maar denk het wel.

Wij hebben er trouwens voor gekozen om wel de combinatietest te gaan doen, moet daar volgende week ook al voor gaan bloedprikken omdat ik dan 9 weken ben en gelijk een afspraak maken voor de echo die daarbij hoort. spannende tijd nu zeg!
mijn vriend dacht alleen dat je de nekplooimeting inwendig moest doen, hij dacht dat ze in het kindje gingen prikken enzo, wel schattig, dan hoefde het niet van hem.

Dat ding voor de broek heb ik besteld bij zozwanger http://www.zozwanger.nl/index.php?page= ... t&Itemid=1 (http://www.zozwanger.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=472&category_id=93&option=com_virtuemart&Itemid=1)
Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen anders moet ie maar verwijderd worden.

Angellove, ik vind het altijd handig om foto's via photobucket op eeb fora te zetten.

silke
28 August 2009, 14:12
Hoi allemaal!

Ik heb gelukkig nog geen last van te strakke broeken, maar de mijne zaten allemaal zowiezo al vrij los (draag er meestal een riem in). Maar goed, wat hier heel populair is, is de zogenaamde 'bella band', een ronde stretchy stof die je over je (openstaande) broek kunt dragen. Later in de zwangerschap kun je 'm ook over het stukje blote buik dragen zodat je je gewone t-shirts ook langer kunt dragen. En je kunt 'm ook over je zwangerschapsbroeken dragen als die nog iets te ruim zitten. Kortom, super handig! Alleen... volgens mij verkopen ze het niet in nederland, hoewel het misschien wel onder andere namen hebben hoor. Maar goed, voor de creatievelingen onder ons: je kunt het supermakkelijk zelf maken (of je moeder lief aankijken als die wel weet hoe je met een naaimachine omgaat ;))! Gebruik er gewoon een oud stuk t-shirt (de onderkant) voor! Zie bijv. http://www.littlerinch.com/?p=33 (is wel in engels). Of je kunt gewoon een stukje stretch stof kopen natuurlijk. Zo, tot dusver mijn creatieve bijdrage :lol:.

Manlief en ik hebben van de week nog een hele discussie gehad wanneer we het nu aan mensen willen vertellen. We wilden eigenlijk wachten tot mn 12 weken controle, maar ik heb net van te voren een leuk avondje weg met een stel meiden en het leek me zo leuk om het dan al te kunnen vertellen ipv weer met een smoesje komen. Hij wilde wachten en zowiezo eerst de ouders vertellen voor iemand anders. Uiteindelijk heb ik mn 12 weken afspraak iets eerder verzet, zodat het EN voor dat etentje is EN toevallig op mn vaders verjaardag, dus dat is hopelijk een leuk kadootje voor m!

Sorry, heel verhaal, ga nu maar eens werken... :oops:

Angellove82
28 August 2009, 15:14
Het lukt me niet :cry:

chocola
28 August 2009, 15:28

Je moet eerst de foto op een site zetten.
mijn album of hyves etc.
Dan klik je op de rechtermuisknop - eigenschappen
Dan copieer je het totale adres
En díe zet je hier zoals dit adres
let erop dat je geen spatie ertussen zet

succes!

silke wat een goeie tip!

Anne87
28 August 2009, 15:32
Am, ik heb het ook aangevraagd die combitest..

Maar nu weet ik even niet hoe het zit met vergoeding daarvan, jij wel?

Want ik lees dat je daarvoor 36 jaar of ouder moet zijn wil je dat vergoed krijgen..
Maar ja ik vind 216 euro best veel voor zo'n test!

Moet je dat helemaal zelf betalen?

Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven!

Jassie
28 August 2009, 15:38
Am, ik heb het ook aangevraagd die combitest..

Maar nu weet ik even niet hoe het zit met vergoeding daarvan, jij wel?

Want ik lees dat je daarvoor 36 jaar of ouder moet zijn wil je dat vergoed krijgen..
Maar ja ik vind 216 euro best veel voor zo'n test!

Moet je dat helemaal zelf betalen?

Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven!

Hoi bij ons wordt het niet vergoed, terwijl wij een topverzekering hebben van ONVZ.
Bij ons ziekenhuis zijn de kosten 150 euro

Als er een verhoogd risico uitkomt en we willen een vruchtwaterpunctie hebben wordt dit wel weer vergoed.

Het is alleen wel anders als je ouder bent dan 35 want dan wordt er standaard een combitest gedaan en dan wordt het wel weer vergoed

Jassie
28 August 2009, 15:40

als je wilt wil ik hem wel maken maar dan moet je de foto even emailen.

Anne87
28 August 2009, 15:47
Ja ik zie nou op de site dat het onderzoek, 127,50 kost..

Dodo
28 August 2009, 15:56
Ik krijg de test standaard aangeboden omdat ik 37 ben. Kunnen jullie mij vertellen wat er dan precies qua behandeling wordt gedaan?

Sunstar
28 August 2009, 15:59
Even melden dat hier alles goed gaat.
Combi test kom ik nog niet voor in aanmerking, ben ook "pas" 28 jaar.
Verder erg misselijk nog steeds. En ZO moe.....

meisje 85
28 August 2009, 16:26
Hee hoi!
Ik ga morgen op vakantie!!
Dus dan moet ik jullie ruim een week missen.
Dus dan zal ik wel heel veel moeten lezen na de vakantie.
Wat wel lekker is dat als ik terug ben van vakantie ik de volgende dag al een echo krijg!!
Dus dan gaat de tijd wel snel.
We gaan naar Frankrijk met de auto.
Tegen de reis zie ik wel een beetje op. Want ben de hele dag door misselijk en ik ben ook veel moe.
Maar gelukkig rijden we er in 2 dagen heen. Dus ong. 6 uur op een dag.
We zien wel hoe het gaat. Het is wel ff lekkere afleiding.
Nou niet teveel schrijven dus he! Anders moet ik zoveel teruglezen. ;)
Tot over ruim een week!!

chocola
28 August 2009, 16:39
haha meisje 85, veel plezier hoor!

Joyce2911
28 August 2009, 17:53
Thanks voor jullie antwoord Jassie, Daisy en Anne.
Ik krijg volgende week Donderdag de echo en ik ben dan 9w en 5d dus de kans is wel aanwezig dat we met n uitwendige echo ook t 1 en ander te zien gaan krijgen, ik hoop 't!
M'n baarmoeder voelde goed aan en of ik loop voor of de kans op 2 zei ze! :)

Fijne vakantie meisje 85! Geniet er lekker van.
Ik heb week 40 vakantie....ben al aan t aftellen.

Fijn weekend allemaal.

am
28 August 2009, 18:34
Naam.....leeftijd......kindje.....Ronde.....uitger ekend.....verloskundige.....echo

Anne87--------22 jaar---1e kindje----Ronde 2--------3 april 2010---------20 augustus--------26 augustus
Am------------27 jaar---1e kindje----Ronde 3--------4 april 2010---------9 okt. 2e keer--------4 september
Silke----------27 jaar----1e kindje----Ronde 3-------4 april 2010----------2e afspr: 22 sept---17 augustus
1983----------26 jaar---2e kindje---- Ronde 2-------4 april 2010----------1 september--------1 september
Joyce2911----25 jaar----1e kindje----Ronde 7-------5 april 2010----------27 augustus------3 Sept om 11.00
Jesje----------29 jaar ---1e kindje---Ronde 2------- 6 april 2010----------1 september--------31 augustus
Sunstar-------28 jaar----3e kindje---Ronde nvt------6 april 2010----------???-----------------week 24-28 aug.
ALS-----------31 jaar----1e kindje---Ronde 13------6 april 2010-----------31 augustus--------???
Appelbloesem--23 jaar----1e kindje---Ronde 1-------6 april 2010-----------31 augustus……17 september
Nesje---------29 jaar----1e kindje---Ronde 1--------6 april 2010-----------31 augustus---------31 augustus
Wijntje--------27 jaar----1e kindje---Ronde 4-------10 april 2010----------31 augustus---------------???
CJ/Jassie------29 jaar----1e kindje---Ronde tig-----11 april 2010-----------17 september---26 augustus
margie--------32 jaar----1e kindje---2jaar---------12 april 2010-----------21 aug. 2de echo---????
Chocola------32 jaar----1e kindje---ronde 2--------14 april 2010-----------???????
DaisyL---------31 jaar---1e kindje---ronde 4 na mk---14 april 2010 ---------26 augustus--------26 augustus
angellove82---26jaar-----1e kindje---ronde 4-------15april 2010------------4 september ------------26 augustus
VickyC--------31 jaar----1e kindje---ronde 4-------15 april 2010------------9 september
Sjors----------29 jaar---1e kindje----ronde 2-------17 april 2010-----------3 september------------????
Babywensje----26 jaar----1e kindje---ronde 3--------19 april 2010-----------?????-----????
Lyan-----------29 jaar----1e kindje--ronde 4 (clomid)-19 april 2010----------28 augustus---1 september
Natas---------28 jaar ---2e kindje----ronde 20------20 april 2010------------18 september----30 september
Limburgs Maedje - 29 jaar --1e kindje--ronde 4 ---21 april 2010----------9 september VK -------- 9 september inw. echo (8wk)
Dodo----------37 jaar---1e kindje---ronde 11---------21 april 2010---------3 september gyn-----3 september
jorina---------27 jaar----2e kindje---ronde 2 na mk---22 april 2010----------7 september gyn
Meisje85------24 jaar----1e kindje----ronde 26--------24 april2010---------- 10 september ------- 8 september
Anita --------32jaar-----1e kindje-----ronde 5--------27april2010------------16sept------------????
Misslola--------27 jaar---1e kindje-----ronde 5--------28 april 2010----------10 september vk------------echo???
Tries---------28 jaar----1e kindje-----ronde 7......-30 april 2010 -------- 31 aug gyn

am
28 August 2009, 18:44
Meisje, hele fijne vakantie alvast!!! geniet ervan!!!

Anne, wij moeten de combitest ook zelf betalen omdat wij niet in de risico groep zitten. maar toch wil het wel graag. bij ons kost het ongeveer €120,- best wat geld, maar ja, met dat stoppen met roken hebben we dat er wel weer uit ;) wij weten ook wat we doen als de uitslag niet goed is ik denk dat dat ook scheelt met een keuze maken wel of geen combitest.
mocht er een vergrote kans zijn dan zijn bij ons idd ook de punctie en vlokkentest gratis. ik ga er niet van uit maar goed.
wordt ie bij jullie ook tussen week 9 en 14 gemaakt? krijg dan wel op korte tijd 2 echo's.
(de reden misschien minder, maar vind het stiekem ook wel heel leuk)

Dodo, wat wil je precies weten?? ik heb wel een boekje maar om alles te citeren is wel veel.
anders kun je kijken op prenatalescreening.nl

@ Silke, ik zal zo eens die site bekijken, meestal loopt amerika aardig voor betreft mode, en idd handig om je oude tshirts aan te kunnen.

Dat ding heb ik vandaag ontvangen en ik moet zeggen, het zit wel prettig. de broek die ik nu aan heb is wel ruim maar we gingen net ergens eten en bij het gewoon zitten aan tafel is het fijn om de knopen los te hebben, het ging perfect en ziet er leuk uit (zwarte band op een zwarte broek vakt dus ook niet op)

Haha, jassie, je bent me voor, ik wilde ook net zeggen mail anders maar, dan zet ik m d'r wel op.

silke
28 August 2009, 18:48
Naam.....leeftijd......kindje.....Ronde.....uitger ekend.....verloskundige.....echo

Anne87--------22 jaar---1e kindje----Ronde 2--------3 april 2010---------20 augustus--------26 augustus
Am------------27 jaar---1e kindje----Ronde 3--------4 april 2010---------9 okt. 2e keer--------4 september
Silke----------27 jaar----1e kindje----Ronde 3-------4 april 2010----------17 sept. 2e afspr ---17 augustus
1983----------26 jaar---2e kindje---- Ronde 2-------4 april 2010----------1 september--------1 september
Joyce2911----25 jaar----1e kindje----Ronde 7-------5 april 2010----------27 augustus------3 Sept om 11.00
Jesje----------29 jaar ---1e kindje---Ronde 2------- 6 april 2010----------1 september--------31 augustus
Sunstar-------28 jaar----3e kindje---Ronde nvt------6 april 2010----------???-----------------week 24-28 aug.
ALS-----------31 jaar----1e kindje---Ronde 13------6 april 2010-----------31 augustus--------???
Appelbloesem--23 jaar----1e kindje---Ronde 1-------6 april 2010-----------31 augustus……17 september
Nesje---------29 jaar----1e kindje---Ronde 1--------6 april 2010-----------31 augustus---------31 augustus
Wijntje--------27 jaar----1e kindje---Ronde 4-------10 april 2010----------31 augustus---------------???
CJ/Jassie------29 jaar----1e kindje---Ronde tig-----11 april 2010-----------17 september---26 augustus
margie--------32 jaar----1e kindje---2jaar---------12 april 2010-----------21 aug. 2de echo---????
Chocola------32 jaar----1e kindje---ronde 2--------14 april 2010-----------???????
DaisyL---------31 jaar---1e kindje---ronde 4 na mk---14 april 2010 ---------26 augustus--------26 augustus
angellove82---26jaar-----1e kindje---ronde 4-------15april 2010------------4 september ------------26 augustus
VickyC--------31 jaar----1e kindje---ronde 4-------15 april 2010------------9 september
Sjors----------29 jaar---1e kindje----ronde 2-------17 april 2010-----------3 september------------????
Babywensje----26 jaar----1e kindje---ronde 3--------19 april 2010-----------?????-----????
Lyan-----------29 jaar----1e kindje--ronde 4 (clomid)-19 april 2010----------28 augustus---1 september
Natas---------28 jaar ---2e kindje----ronde 20------20 april 2010------------18 september----30 september
Limburgs Maedje - 29 jaar --1e kindje--ronde 4 ---21 april 2010----------9 september VK -------- 9 september inw. echo (8wk)
Dodo----------37 jaar---1e kindje---ronde 11---------21 april 2010---------3 september gyn-----3 september
jorina---------27 jaar----2e kindje---ronde 2 na mk---22 april 2010----------7 september gyn
Meisje85------24 jaar----1e kindje----ronde 26--------24 april2010---------- 10 september ------- 8 september
Anita --------32jaar-----1e kindje-----ronde 5--------27april2010------------16sept------------????
Misslola--------27 jaar---1e kindje-----ronde 5--------28 april 2010----------10 september vk------------echo???
Tries---------28 jaar----1e kindje-----ronde 7......-30 april 2010 -------- 31 aug gyn

am
28 August 2009, 19:28
Silke, ziet er leuk uit. :)
OP zich lijkt het wel op de "gewone" buikband. en is heel simpel te maken, ik denk dat als je een tricot shirtje hebt je deze niet eens hoeft om te zomen, of maar een klein stukje.

toch vind ik het wel gaaf altijd die buikbanden,

Jay
28 August 2009, 19:38

Am------------27 jaar---1e kindje----Ronde 3--------4 april 2010---------28 augustus--------4 september
Silke----------27 jaar----1e kindje----Ronde 3-------4 april 2010----------2e afspr: 22 sept---17 augustus
angellove82---26jaar-----1e kindje---ronde 4-------15april 2010------------26 augustus 1e echo------------4 september intake gesprek VK
Natas---------28 jaar ---2e kindje----ronde 20------20 april 2010------------18 september-30 september
Meisje85------24 jaar----1e kindje----ronde 26--------24 april2010----------8 september echo-----10 september vk
Jay-----------29 jaar----1e kindje-----?????-----13 april 2010--------2 september 2de echo

Heb mezelf toegevoegd, Snapte alleen het rondje niet

lonnekeleoni
28 August 2009, 19:42
Hey dames,

Ik had net even iets heel vreemds, ik had nog 1 test in huis liggen en ik ben helemaal alleen en ik verveelde me dus heb een digitale test van cb gedaan. Deze gaf aan ZWANGER 3+ dit zou betekenen dat ik meer dan 5 weken zwanger ben en dit terwijl ik niet met ochtendurine heb getest....maar ik kan me dit niet voorstellen, volgens mij ben ik net iets meer dan 4 weken....Zijn er meer dames die dit hebben/hebben gehad?

Groetjes Leoni

Jay
28 August 2009, 20:10
Hey dames,

Ik had net even iets heel vreemds, ik had nog 1 test in huis liggen en ik ben helemaal alleen en ik verveelde me dus heb een digitale test van cb gedaan. Deze gaf aan ZWANGER 3+ dit zou betekenen dat ik meer dan 5 weken zwanger ben en dit terwijl ik niet met ochtendurine heb getest....maar ik kan me dit niet voorstellen, volgens mij ben ik net iets meer dan 4 weken....Zijn er meer dames die dit hebben/hebben gehad?

Groetjes Leoni

Hey

Ik had ook die test gedaan. Maar volgens mij als je iets te lang zwanger ben, dan werkt hij niet optimaal volgens mij.
Ik heb hem met 6 weken gedaan en hij gaf ook 5 weken aan.

Gr Jay

am
28 August 2009, 20:12

Silke----------27 jaar----1e kindje----Ronde 3-------4 april 2010----------17 sept. 2e afspr ---17 augustus
Jay-----------29 jaar----1e kindje-----?????-----13 april 2010--------2 september 2de echoChocola------32 jaar----1e kindje---ronde 2--------14 april 2010-----------???????

am
28 August 2009, 20:13

Jay-----------29 jaar----1e kindje-----?????-----13 april 2010--------2 september 2de echo

lonnekeleoni
28 August 2009, 20:14
Hey dames,

Groetjes Leoni

Hey

Ik had ook die test gedaan. Maar volgens mij als je iets te lang zwanger ben, dan werkt hij niet optimaal volgens mij.
Ik heb hem met 6 weken gedaan en hij gaf ook 5 weken aan.

Gr Jay

Ja, maar bij mij is het andersom, hij zou bij mij 1-2 weken of 2-3 weken aan moeten geven, maar geeft 3+ aan, en dit ook nog eens terwijl ik niet met ochtendurine heb getest... Ik kan toch niet langer zwanger zijn als ik denk, laatste ongi begon 30 juli

am
28 August 2009, 20:18
Jay, ik heb je even op de goede plek gezet.
hopenlijk snap je het nu? ben alleen nog niet wakker er ging ff wat mis, had chocola verkeerd staan en de tweede keer vergeten de quotes weg te halen, nou ja laat dat laatste dan maar zitten ;)

LonnekeLeonie, die testen zijn volgens mij wel betrouwbaar. ze gaan niet verder als +3 dus idd 5 weken. maar misschien maak je heel veel hcg aan (wie weet heb je er twee, weet niet of het kan of je dan meer hcg hebt? :roll: )

@ de dames die ook bij de vk zijn geweest, hebben ze bij jullie ook al aan de buik gevoeld enzo? vind het nl wel maf dat ze al wat kon voelen.

o, de reclame is afgelopen ga ff verder kijken

snippie
28 August 2009, 20:19
leonie mss was dat geen echte ongi!!!en beschouwde je het als echte ongi!!

Dodo
28 August 2009, 20:22
Ik heb ook vandaag de test nog een keer geprobeerd. Bij mij gaf ie 2-3 weken aan, terwijl het al 3+ had moeten zijn.

Maar mijn huisarts zei laatst al dat je daar niet zo naar moet kijken. Bij iedereen is de concentratie Hcg verschillend.

Bedankt voor de tip van de site! Ik ga er wat meer over lezen. Volgende week naar de gyn, die zal er gezien mijn leeftijd ook over beginnen.

lonnekeleoni
28 August 2009, 20:25
ja, volgens mij was het een normale ongi. maangad deed ik een normale test (1 dag voor mijn NOD) en dat was ook al een super dikke streep. Toen ik begin dit jaar zwanger was had ik pas een paar dagen na mijn nod een pos. test.

am
28 August 2009, 20:40
Lonneke, was het geen innesteling???? ipv ongi????

Jay
28 August 2009, 20:41
[quote="am"]Jay, ik heb je even op de goede plek gezet.
hopenlijk snap je het nu? ben alleen nog niet wakker er ging ff wat mis, had chocola verkeerd staan en de tweede keer vergeten de quotes weg te halen, nou ja laat dat laatste dan maar zitten ;)

Hey

Maar wat bedoelen jullie met rondje?
Die snap ik niet helemaal.

gr jay

am
28 August 2009, 20:43
Jay, ik denk dat je ronde bedoeld ;) . iig bedoelen wij met ronde, de ronde waarin je zwanger bent geworden.

silke
28 August 2009, 20:45
@ de dames die ook bij de vk zijn geweest, hebben ze bij jullie ook al aan de buik gevoeld enzo? vind het nl wel maf dat ze al wat kon voelen.

Volgens mij kunnen ze al wel van alles voelen, in ieder geval de grootte van je baarmoeder. Bij mij werd er ook gevoeld, maar wel met 1 hand (nou ja, vingers) in de vagina en andere op buik om de afstand tussen baarmoedermond en andere kant baarmoeder op te meten (HEEL naar gevoel :shock:), deden ze dat ook zo bij jou, of echt alleen maar op de buik? Volgens mij kan het namelijk ook gewoon via de buik.

Wat die cb-testen betreft, ik kan me niet voorstellen dat je je daar al te veel van moet aantrekken, want iedere vrouw heeft hele andere hcg-waardes.

Allemaal een fijn weekend (of vakantie meisje!) toegewensd!

Jay
28 August 2009, 21:30

Jay-----------29 jaar----1e kindje---2.5 jaar-----13 april 2010--------2 september 2de echo

Zo heb me ronde ingevuld

gr jay

am
28 August 2009, 22:02
Volgens mij kunnen ze al wel van alles voelen, in ieder geval de grootte van je baarmoeder. Bij mij werd er ook gevoeld, maar wel met 1 hand (nou ja, vingers) in de vagina en andere op buik om de afstand tussen baarmoedermond en andere kant baarmoeder op te meten (HEEL naar gevoel :shock:), deden ze dat ook zo bij jou, of echt alleen maar op de buik? Volgens mij kan het namelijk ook gewoon via de buik.

Nee, bij mij voelde ze alleen vanaf de buik (gelukkig, lijkt me wel vervelend eigenlijk als ze ook inwendig gaan voelen, net iets te intiem lijkt mij) wel met twee handen. ze vertelde dat de baarmoeder al een goede grootte had voor 8.5 week.

Ik heb net mijn zus gebeld om het nieuws te vertellen, ze was echt door het dolle heen! we mogen alles van haar overnemen, van kinderkamer tot kolf, wel heel fijn! maar eerst wachten we maar even a.s. vrijdag af.

jullie ook een goed weekend!

Anne87
29 August 2009, 08:16
Ja bij ons ligt de prijs ook rond de koers..
En wij hebben dezelfde gedachte wat betreft een negatieve uitslag..

En ik vind het ook super fijn dat ik dan weer een echo krijg!!
Dan ben ik bijna 13 weken en dan zie je zo veel meer als de echo van 8.5 week!!

Daarna ga ik een echo van 16 weken aanvragen voor een geslachtsbepaling ( die krijg je niet vergoed )

Dan krijg ik nog een 20 weken echo

En daarna wil ik een 3d echo laten maken :D

Anne, wij moeten de combitest ook zelf betalen omdat wij niet in de risico groep zitten. maar toch wil het wel graag. bij ons kost het ongeveer €120,- best wat geld, maar ja, met dat stoppen met roken hebben we dat er wel weer uit ;) wij weten ook wat we doen als de uitslag niet goed is ik denk dat dat ook scheelt met een keuze maken wel of geen combitest.
mocht er een vergrote kans zijn dan zijn bij ons idd ook de punctie en vlokkentest gratis. ik ga er niet van uit maar goed.
wordt ie bij jullie ook tussen week 9 en 14 gemaakt? krijg dan wel op korte tijd 2 echo's.
(de reden misschien minder, maar vind het stiekem ook wel heel leuk).

Beebie_Wish
29 August 2009, 09:00
En hoe gaat het hier met de dames?? Hoe hebben jullie je dagen doorstaan in het vroege stadium waren jullie ook bang voor de eerste afspraak om maar af te wachten of alles helemaal goed zit?? Ik ben er best wel bang voor. Hoop natuurlijk dat het goed zit, heb 3 testen inmiddels al versleten en alle 3 zeggen ZWANGER dus sja dan zou het goed zitten toch zou je denken, alleen ik zou pas gerustgestelder zijn als ik het hartje ook zou kunnen/mogen horen.

Verder heb ik ook vrij weinig klachtjes af en toe pijnlijke borsten en mijn urine begint vanaf vandaag best wel sterk te ruiken, en ook laat ik zo af en toe scheetjes (sorry dames) is dit goed als je scheetjes laat? En zou ik mogen vragen waar jullie zoal op letten om absoluut echt niet te eten? Sorry dat ik zoveel vraag maar komen gewoon zoveel vragen bij me naar boven wil ook graag dat alles goed verloopt. Ga het ook allemaal wel aan mn gyn vragen maar misschien kunnen jullie me ook beetje geruststellen vandaar mn vragen?

Btw ben ik als alles goed blijft gaan uitgerekend op 3 mei 2010 ;)

Anne87
29 August 2009, 09:10
He BeebieWish, Proficiat!! :mrgreen:

De eerste weken gingen ontzettend langzaam!
Maar ik leefde gewoon naar elke week toe!
Eerlijk gezegd had ik al vanaf het begin van de zwangerschap er een goed gevoel bij, maar toch was ik ook best onzeker, en nu nog steeds wel een beetje!
Ze zeggen toch tot de 12 weken he.. wij hebben een paar dagen geleden een mooi kloppend hartje gezien :D

Wat betreft de kwaaljtes die je noemt, die heb ik ook allemaal!
En daar komen er nog heel veel bij ;)

Bedoel je wat je niet mag eten??

Beebie_Wish
29 August 2009, 09:15
Ja ik bedoel qua eten wat je totaal niet mag hebben tijdens zwangerschap? Weet wel dat geen rauwvlees dus geen filet american en ook die ene soort brie en rauwmelkse kaas niet en wat nog meer?

Dus ik zou gewoon nadat ik ook al 3x getest heb gewoon moeten gaan genieten en vanuit gaan dat alles goed gaat?

Anne87
29 August 2009, 09:22
Ja tuurlijk moet je genieten! De kans dat het goed gaat is veel groter hoor! :D

Wat je niet mag.. leverprodukten, rauwe kazen, teveel cola en koffie, rauwe vis die voorverpakt is, rauw vlees, zacht gekookte eieren.

maar mijn VK zei ook, je mag wel verse vis hebben, als het maar vers van de visboer is!
Maar niet gevacuumd verpakt van de supermarkt!
Toch eet ik dat helemaal niet, voor de zekerheid!

Maja, je mag zoveel wel hebben, die dingen die hierboven staan at ik toch al bijna niet, behalve de gerookte zalm en koffie :mrgreen:

lonnekeleoni
29 August 2009, 09:26
@ Beebie wish: Behalve de dingen die je niet mag eten mag je ook niet meer in de tuin werken, niet zwaar meer tillen en geen kattenbak verschonen.

Beebie_Wish
29 August 2009, 09:33
Naja in de tuin werken deed ik al niet ivm we binnenshuis aan klussen zijn (nu neemt manlief dat over) en de kattenbak verschonen deed manlief ook al, en zwaar tillen deed ik al nooit ivm ik een zwakke linker arm heb.

Maar nog even een vraagje ik heb nu 3 koppen thee op en las zojuist net op een site dat in thee ook cafeinne zit? En ik nu vandaag ook geen thee meer mag hebben want dat verhoogt de kans op miskraam stond er? Hoe doen jullie dat zoal met koffie/cola en thee?

lonnekeleoni
29 August 2009, 09:36
Dat klopt Beebie wish je mag geloof ik 4 koppen op een dag, maar ik neem geen zwarte thee maar bijvoorbeeld groene thee of rooibos, hierin zit geen cafeine en dat mag je onbeperkt drinken.

Beebie_Wish
29 August 2009, 09:40
Ik heb vandaag 3 koppen thee op maar da was bosvruchten, dus nu moet ik dan maar geen thee nemen? Hoop dat ik die kans op miskraam niet verhoogd hebt.

lonnekeleoni
29 August 2009, 09:52
Ik lees net dat er in chocola ook cafeine zit en dat je dus ook niet teveel chocola mag eten/chocolademelk mag drinken...

Anne87
29 August 2009, 09:55
Meid, je moet je echt niet zo druk maken hoor!
Dat je nu 3 kopjes thee op hebt maakt echt niets uit!

beperk het gewoon, en drink anders gewoon groene thee, ik sop het zakje er maar 1 keer in, zodat het heel licht is!
En koffie drink ik bijna niet meer, omdat ik het niet meer wegkrijg!

En veel water drinken is ook goed!

Ik heb vandaag 3 koppen thee op maar da was bosvruchten, dus nu moet ik dan maar geen thee nemen? Hoop dat ik die kans op miskraam niet verhoogd hebt.

am
29 August 2009, 10:13
Hey beebie wish (possie toch???) gefeliciteerd.
Volgens mij maak je je al aardig veel zorgen of niet? Niet doen meid, dat is nog slechter voor je beeb dan een extra kopje thee.
Tuurlijk moet je oppassen met alles en idd geen rauwe producten eten en groenten goed wassen maar als je 1x een dag te veel thee op hebt dan heb je echt niet direct daarna een miskraam.
Ik kreeg van de week alleen nog maar cola weg, zelfs water wilde niet. nou ja, dat is dan jammer, dan maar cola, vocht is toch belangrijker. nu is dat gelukkig weer over en ben ik gek op sisi mania.

Lekker genieten Meis!!!!

DaisyL
29 August 2009, 10:14

Jay-----------29 jaar----1e kindje---2.5 jaar-----13 april 2010--------2 september 2de echo
DaisyL---------31 jaar---1e kindje---ronde 4 na mk---14 april 2010 ---------26 augustus--------10 sept (2e echo)

Ik heb het lijstje weer even aangevuld met mijn tweede echo!

DaisyL
29 August 2009, 10:21
@ am: ik ben het helemaal met je eens! Natuurlijk moet je oppassen met sommige dingen,
maar veel belangrijker is het om gezond te eten en je niet te veel zorgen te maken!

Onze moeders wisten dit ook allemaal niet en wij zijn ook allemaal gezond ter wereld
gekomen. Klinkt natuurlijk een beetje als een dooddoener, maar tegenwoordig weten
we zo veel en moet je met zo veel dingen rekening houden, die weer stress veroorzaken,
wat ook weer niet goed is voor de kleine frummel in onze buiken!

Is makkelijker gezegd dan gedaan, ik maak mezelf ook helemaal gek om de
kleinste dingen ;)

Joyce2911
29 August 2009, 10:37
Ik drink (als ik 't wegkrijg tenminste wat per dag verschilt) 2 kopjes koffie op een dag. Van de week had ik zin in cola met citroen en gewoon gedaan hoor.
Verder drink ik lichte ranja of water met n schijfje citroen of light sapjes. Thee dronk ik altijd al heel erg licht, en dat kan ik goed weken niet drinken. Hoewel ik het in de wintermaanden meer drink als de zomermaanden. Gewoon op je gevoel afgaan wat dat betreft. En je moet toch vocht binnen krijgen, dus ja. En met eten mis ik niet veel, want heel veel lust ik toch al niet :P Wel mis ik de gerookte zalm en mn zachte eitje....

De eerste weken vond ik ook echt voorbij kruipen, maar als ik nu terug denk aan 't moment dat ik de VK belde en nu bedenk dat we er al geweest zijn...gaat 't toch wel snel hoor. Succes met de zenuwslopende weken... ;) Probeer er ook 'n beetje van te genieten.

Anne87
29 August 2009, 10:46

Anne87--------22 jaar---1e kindje----Ronde 2--------3 april 2010---------20 augustus--------25 september (2e echo)
DaisyL---------31 jaar---1e kindje---ronde 4 na mk---14 april 2010 ---------26 augustus--------10 sept (2e echo)

VickyC
29 August 2009, 11:30
Ik heb gisteren ondertussen zo'n ding voor de broek besteld via internet, "Belly Belt" was de naam. Ik heb het gevonden op de website van Pixmania (Belgische site genomen, maar ook andere landen mogelijk), dan via "Baby en kind" - "moeders" - "Belly Belt". Het was zo"n 23 euro verzendingskosten inbegrepen, 3 à 4 dagen levertijd.
Ben benieuwd...

'k Heb ondertussen de link van Am ook uitgeprobeerd, het zal wel ongeveer hetzelfde principe zijn, hé.

chocola
29 August 2009, 17:32
Ik heb gisteren ondertussen zo'n ding voor de broek besteld via internet, "Belly Belt" was de naam. Ik heb het gevonden op de website van Pixmania (Belgische site genomen, maar ook andere landen mogelijk), dan via "Baby en kind" - "moeders" - "Belly Belt". Het was zo"n 23 euro verzendingskosten inbegrepen, 3 à 4 dagen levertijd.
Ben benieuwd...

'k Heb ondertussen de link van Am ook uitgeprobeerd, het zal wel ongeveer hetzelfde principe zijn, hé.

Vertel ons straks ff of je het wat vind ;)

Ik heb nu gewoon een lange top aan met spagettiebandjes die ik onder een ander shirt aan heb.
Deed ik daarvoor ook al ;)

am
29 August 2009, 18:55
Ben benieuwd...

Ben benieuwd,
Alleen die van mij was rond de 12 euries, dat scheelt weer iets. heb alleen per ongeluk de L besteld, had beter de m kunnen nemen maar ja. verder bevalt ie goed, afhankelijk van de broek, sommige broeken zitten niet lekker met de knoop open omdat de rits dan verder gaat, nou ja, jammer dan.

Fijne avond allemaal!!!

Dwarrel
29 August 2009, 21:29
Ik kom mij ook melden hier! Ik ben op 28 april 2010 uitgerekend van ons tweede kindje!

Ben nu ziek (niet van de zwangerschap), dus zal in het begin misschien niet al te veel kletsen, maar zeker wel langskomen!

Groetjes!

Bambi80
29 August 2009, 21:34
heeh!!!

het is nog wat rustig in het uitgerekend in mei 2010 forum, dus kom hier een gluren. Ben uitgerekend op 8 mei, maar het kindje kan net zo goed ook in april komen natuurlijk. Jullie zitten al weer dicht tegen de echo aan! spannend! Kunnen jullie hier al een beetje genieten van de zwangerschap? ik vind het nog wel spannend hoor! Blijft het wel zitten en waar moet ik nu allemaal op letten. Nou ja....ik ga gewoon mijn best doen en zo gezond mogelijk leven.

Dwarrel
29 August 2009, 21:40
Oh, ik zie net dat lijstje hierboven. Ik ben 31 jaar, het was de eerste ronde (slik) en verder nog geen afspraak bij verloskundige staan. Nu ga ik slapen!

am
29 August 2009, 23:24
Hey Dwarrel, gefeliciteerd!!!
vervelend dat je ziek bent, doe maar rustig aan!

Je kunt je gewoon toevoegen op het lijstje hoor, door op citeer te drukken.

@ Marieke, jullie zijn al met aardig watmeiden toch in mei? maar klets gerust mee hoor.
Echt genieten druf ik eigenlijk nog niet, stiekem wel maar zolang ik geen hartje heb gehoord/gezien durf ik het eigenlijk nog niet te geloven.

Oo, pff, vandaag zo een d-day, echt vreselijk, emo en chagrijnig en giga moe op de koop toe! lig al de hele dag op de bank te hangen en doe helemaal niets, gisteren ook al maar vandaag wordt ik naar van mezelf, booschappen gedaan, bed verschoont en dat was het wel weer, normaal ben ik mega actief in een vrij weekend maar kan het nu niet opbrengen. wel heel sneu voor mijn vriend, hij plaagt me ook alleen maar de flauwerd.
Vanavond op de bank heb ik ook behoorlijk wat steekjes/krampjes/zeurend gevoel gehad links en rechts onder in de buik, best vervelend, ik werd er wel een beetje bang van eigenlijk, maar volgens mijn zus is dat de baarmoeder die groeit, ik hoop het maar. soms ben ik zo bang dat vrijdag toch blijkt dat het hartje niet klopt, eerder deed ik daar heel nuchter over, maar nu het steeds dichter bij komt is die nuchterheid echt wel weg! herkennen jullie dat??

weltrusten vast!!

Bambi80
30 August 2009, 05:28
ja dat blijft nog spannend tot de echo / of het hartje klopt.....waarom ze dat niet standaard een paar weekjes eerder doen om je gerust te stellen. want eerder kun je toch wel al zien dat ie klopt en niet horen of andersom??????

Dodo
30 August 2009, 08:15
Ja, bij 7 weken kan je vaak al een kloppend hartje zien. Ik heb donderdag a.s. mijn 1e echo en de gyn heeft gezegd dat je dan meestal het hartje ziet.

Ben wel blij dat ik zo vroeg mag, heeft het toch nog voordelen om foute cellen in de baarmoederhals te hebben gehad.....

Bambi80
30 August 2009, 08:41
ik las hier oo ergens dat iemand met BMI van 33 bij de gyn. loopt. Ben benieuwd of ze mij dan ook door sturen. Heb ook een bmi van 33.

Dwarrel
30 August 2009, 09:02

Anne87--------22 jaar---1e kindje----Ronde 2--------3 april 2010---------20 augustus--------25 september (2e echo)
Dwarrel--------31 jaar---2e kindje-----ronde 1--------28 april 2010----------???? vk-----------echo???

Dwarrel
30 August 2009, 09:12
Ik zal trouwens maar even uitleggen wat ik heb. Is dat ook maar weer gebeurd haha..!

Ik heb sinds vorig jaar januari voor de 2e keer in mn leven heel erg last gehad van paniekaanvallen. Allerlei klachten gehad, misselijk, trillen, niet kunnen slapen, niet kunnen eten, verdrietig, onrustig, angstig, je noemt het maar. Daar heb ik medicatie voor gekregen. Heeeel langzaam ging het beter. Een paar maanden geleden ging het zo goed dat ik samen met de arts/psycholoog besloten heb af te gaan bouwen. Ik ben nu een paar weken medicatievrij. Maar helaas zijn de gevoelens zoals hierboven staan weer helemaal terug. Dat is niet afgelopen donderdag, maar de donderdag daarvoor begonnen. Volgens mijn arts kunnen dit ontwenningsverschijnselen zijn van de medicatie, maar ook een terugval. Wie zal het zeggen?
Hij stelde voor mij weer aan de medicatie te zetten, ondanks de zwangerschap. Er is ook medicatie die ik dan wel mag hebben. Maar omdat ik HOOP dat het inderdaad ontwenningsverschijnselen zijn, heb ik gezegd het even af te willen wachten, zodat ik misschien straks helemaal geen medicatie meer nodig heb, wat natuurlijk altijd beter is.
Ik slik nu wel 3 oxazepam per dag, dit mag wel. Dat zijn kalmeringsmiddelen. Dat wil niet altijd even goed helpen. Ben sinds 1,5 week zo'n 5,5 kilo afgevallen omdat het mij niet lukt voldoende te eten (krijg het gewoonweg niet door mn keel).
Komende maandag heb ik een afspraak met de bedrijfsarts (ben sinds een week thuis van mn werk), dinsdag met de psycholoog en woensdag met de arts om de voortgang te bespreken.
Eerlijk is eerlijk, het gaat beter dan in het begin, maar ik word hier zooo verdrietig en moe van. Ik wil "normaal" zijn en "normaal" genieten van mijn zwangerschap. Dit lukt nu gewoon niet omdat ik zoveel andere gevoelens in mn lijf heb zodat die over de zwangerschap een beetje naar de achtergrond verdwijnen. Ik blijf maar zeggen tegen mijzelf: het komt goed, dit gaat ook weer over...

Tja, even een lang verhaal, maar dan weten jullie een beetje hoe het zit. Hopelijk kan ik snel met jullie meegenieten!

am
30 August 2009, 09:37
Tjee, dwarrel, wat een ellende zeg!
Het lijkt me juist nu heel erg vervelend, zeker nu je waarschijnlijk ook nog eens als extra belasting die hormomen hebt.
ik hoop voor je dat het idd het afbouwen van de medicatie is, en anders lijkt het mij idd het verstandigste om toch medicatie te blijven slikken. fijn dat je dat iig wel met de zwangerschap mag gebruiken.

maar heb je dat zomaar vanuit het niets gekregen??

sterkte!!

Dwarrel
30 August 2009, 11:02
Ik heb het in eerste instantie 4 jaar geleden gekregen. Omdat ik teveel in een te korte tijd meegemaakt heb, waarschijnlijk. Toen is het ook over gegaan met medicatie. Maar daarna is het meer de angst voor de angst geworden, als je snapt wat ik bedoel. Ik ben (onbewust) bang het weer terug te krijgen en ja, dan komt het weer.. Dus nee, eigenlijk niet helemaal uit het niets.

silke
30 August 2009, 15:01
Tjee dwarrel, wat een verhaal! Allereerst: gefeliciteerd met je zwangerschap, laten we dat niet vergeten he?!!

Dat lijkt me heel lastig inderdaad, zeker nu je tijdens je zwangerschap nog extra last krijgt van emotionele buien enzo. Wel denk ik dat je je niet al te veel moet vasthouden aan het 'moeten' genieten van de zwangerschap hoor, ik denk dat er nog maar weinig meiden zijn die al echt volop aan het genieten zijn, de onderzekerheid en spanning maakt dat toch lastig. Dus wees gerust, je bent ook niet de enige die nog niet 'geniet'! Maar goed, dat neemt niet weg dat jij waarschijnlijk net als ons gewoon alleen maar onzeker wil zijn over de zwangerschap en niet al die andere dingen. Heel veel sterkte hiermee dwarrel! Hopelijk is het echt alleen maar de ontwenning!

Ik ga zo naar een typisch amerikaanse 'fair'! Lijkt me erg grappig: naar show koeien/schapen/paarden/konijnen enz kijken, grease-style kermis/hotdog-eet competities/wie bakt de beste taart enz. Oftewel, op en top platteland-amerika, dat wordt weer lachen.

chocola
30 August 2009, 16:21
dwarrel gefeliciteerd met je zwangerschap!

silke, ik vind dat je dat mooi heb gezegd!
Hoe blij ik ook ben met het wondertje in mijn buik, dan nog vind ik "genieten" een groot woord. Al die "klachten" (onzekerheid vooral) en die nog moeten komen zijn het wel waard om het zo maar te zeggen.

silke ik ben benieuwd hoe de "typisch amerikaanse 'fair'" was ;) ben gék op beesjes :lol:

margie
30 August 2009, 17:04
hallo allemaal!!
paar dagen niet aanwezig geweest, mijn internet lag plat..

ik heb vrijdag weer een echo gehad, en alles leek goed het is een 1cm gegroeid afgelopen week en t blijkt ik ben nu precies 8 weken en 1 dag zwanger!!
ik dacht korter.
zal van de week mijn banner even veranderen..

voor de rest ik ben echt doodmoe en vreselijk chagrijnig.
meer meiden die dit hebben???

am
31 August 2009, 06:58
Hey Margie,
Leuk dat je er weer bent! dat internet ook soms :(

T was hier nog vrij rustig trouwens van het weekend, allemaal leuke dingen gedaan???
Hier 10x niets zoals ik al heb geschreven, ik herken je gevoel echt wel hoor MArgie, ik heb er ook veel last van.

Ja, idd, genieten is het nu nog niet, nog zoveel onzekerheid en van die luie ik geniet ik ook niet echt ;) ach het zal wel over zijn eer ik een oud vrouwtje ben ;)

Hoe was je fair Silke? lijkt me echt tof zoals je het omschrijft, echt zo "film" achtig of niet?

@ Marieke, ik weet niet of je bmi er mee te maken heeft, heb ik eigenlijk ook nog nooit van gehoord, aan mij heb je dus niets.

Gisteren had schoonpa een "nieuwtje" voor ons. iemand in het dorp had mij zien lopen met de hond en vroeg zich af of ik zwanger zou zijn??? mijn buik was dikker vertelde hij. Hoe komt ie daar nou weer bij :o :lol: schoonpa vertelde hem dat ik idd wel dikker was geworden van de vakantie ;) schoonma gelijk " ze loopt ook altijd in die strakke truitjes" ja duh, ik heb niet anders, en nu al andere kleding halen is ook weer zo wat.

Mm, moet deze week mijn buik toch maar wat meer inhouden

Ooo, was het maar vast vrijdag.....

am
31 August 2009, 07:02
Oo, Lyan, Dodo, 1983, Joyce, Jesje, Jay en ik hebben deze week de echo wat veeeeel :D Spannend meiden

Dwarrel
31 August 2009, 07:11
Iedereen alvast veel plezier gewenst met de echo's!

Jesje
31 August 2009, 08:08
Dankjewel Dwarrel, en jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap.

Vanmiddag om 16.00 uur eindelijk echo, kon er haast niet van slapen. Duurt me nog veel te lang!
Maar daarna (ga ervan uit dat alles goed is) kunnen we het lekker aan iedereen vertellen!!!!
Vind het wel raar dat ons niet verteld is of tie uitwendig of inwendig gaat. Bij een uitwendige moet ik namelijk een volle blaas hebben volgens het foldertje en bij een inwendige dus niet.....
We zullen het wel zien, zorg in ieder geval voor een volle blaas, hij is gauw genoeg leeg ;)
Zijn er meer mensen die em vandaag hebben? Spannend!!
Ik laat het jullie weten!

Jesje
31 August 2009, 08:09
Zie net dat Tries vandaag naar de gyn gaat!
Succes meis!

chocola
31 August 2009, 08:56
succes met de echo's!

Ik zit nu ineens in een onzekere periode. Maak mezelf een beetje gek met het idee dat het "vruchtje" is overleden en dat ik daar nog niks van heb gemerkt...
Ik weet dat het stom is!
Zal er ook wel bijhoren denk :roll:

am: toch een goed teken dat ze het zien, dan groeit het lekker ;)

margie: Het is vrij normaal dat je chagrijnig wordt als je moe bent.
Ik heb ME en dus altijd erg moe en ben echt "altijd" bewust bezig om niet chagrijnig over te komen naar mijn omgeving. Soms hard werken,maar wel de moeite waard ;)

Jesje
31 August 2009, 09:21
@ chocola, is herkenbaar hoor! Ik ben ook wel het type "eerst zien dan geloven" en zit mezelf af en toe ook helemaal gek te maken met dat soort gedachtes.
Heb je al een afspraak voor echo of verloskundige staan dan?
Voor mijn gevoel krijg ik vanmiddag echte zekerheid namelijk!
Wellicht dat jij dat dan ook hebt als je een echo hebt?

misslola
31 August 2009, 09:43
@ chocola, is herkenbaar hoor! Ik ben ook wel het type "eerst zien dan geloven" en zit mezelf af en toe ook helemaal gek te maken met dat soort gedachtes.
Heb je al een afspraak voor echo of verloskundige staan dan?
Voor mijn gevoel krijg ik vanmiddag echte zekerheid namelijk!
Wellicht dat jij dat dan ook hebt als je een echo hebt?

Ook ik moet eerst de echo zien alvorens ik het echt kan geloven.
Heb wel al een afspraak gepland voor de verloskundige. En zij stuurt me door naar het ziekenhuis voor de echo!
Zal wel rond de 10 weken zijn. Dus nog even spannend!!!

Heel veel succes vanmiddag en geniet van je echo!

chocola
31 August 2009, 10:53
Ik ben juist bang dat ik teveel "geloof" dat er een baby in mijn buik zit. Zou zó vreselijk tegenvallen als het ondertussen is overleden- al is het voordeel natuurlijk wel dat je weet dat je zwanger kunt worden -
Toch vind ik het eng om weer een grote stap terug te moeten doen.
Ben al helemaal bezig met de toekomstige kinderkamer op te ruimen etc.

Ik ga straks de vk praktijk bellen voor een afspraak.

Jesje: jij ook veel succes vanmiddag!

am
31 August 2009, 11:06
Oe, jesje, spannend meis!!! mijn duimen draaien heeel hard voor je op een mooi kloppend hartje!!!!!

Ik herken je onzekerheid wel hoor chocola, die heb ik ook. eerst zien dan geloven. gelukkig mag ik al snel voor de echo ik denk dat als die goed is dat er dan een last van de schouders afvalt en dat je dan "legaal" naar babyspullen mag gaan kijken.

Als het aan mijn zus ligt krijgen wij alla minuut de babykamer en alle andere spullen maar dat wil ik nog wel even wat weekjes afwachten. wel heel lief natuurlijk dat we alles over mogen nemen!
We gaan alles wel verven, ik wil het helemaal wit met in het zwart texten als "bedje" "commode" enzo. maar nu niet te hard van stapel lopen...

Merk je nu dat je nu nog moeier bent met de ME? het lijkt me erg vervelend zeg!!!!!

chocola
31 August 2009, 11:24
Merk je nu dat je nu nog moeier bent met de ME? het lijkt me erg vervelend zeg!!!!!

Die onzekerheid hoort er dus gewoon bij :)

Het valt gelukkig nog mee met de vermoeidheid (klopt af) Verder ben ik al wat klachten gewend - weet ook soms niet waar het bij hoort :lol:
Moet gewoon zorgen dat ik nog sneller een rustpauze in las.
Wat wel weer moeilijker is, want je (ik) wilt zo graag. De gewone dingen wil je doen en nu eigenlijk ook nog extra opruimen etc :lol:
Ik ben van mezelf altijd erg positief! Voor mij is het een groot voordeel dat ik nu niet werk en dat ik er verder niemand mee lastig val dat ik meer klachten heb. Geloof nooit dat ik anders voor een kindje had durven gaan...
Met onze pup vorig jaar heb ik het kunnen redden en dat was dus ook snachts eruit - dat heeft mij ervan overtuigd dat ik het aan moet kunnen. gelukkig hebben we ook lieve (schoon-)ouders die graag willen helpen..
Ook mijn man was geweldig met de pup en mijn gezondheid, dus ook dat heeft de beslissing makkelijker gemaakt.
Voor iedereen (ook gezonde mensen) zal het aanpoten worden denk ik zo :lol: - al hebben wij er natuurlijk extra over na moeten denken.

knap dat je niet gelijk aan hetschilderen bent begonnen! http://static.bokt.nl/s/thumbsup.gif

Wij hebben gister een aanbod gehad om de spullen van mijn broer en schoonzus te "lenen".
Het is alleen minder dat ze erg twijfelen over een 2e kindje.
Lenen vind ik namelijk toch minder - ben bang dat ik het sloop of beschadig :lol:
Nu zijn ze wel makkelijk en mag ik het ook schilderen etc, maar toch.. ;)

nesje
31 August 2009, 11:25
He meiden,
Ik heb vandaag ook eindelijk de echo en het 1ste gesprek met de gynaecoloog.
Ik moet om 15.30....dus nog ff wachten.
Ik hoop dat alles goed is en dat ik een kloppend hartje zie.
Iedereen die vandaag ook de echo heeft:heel veel succes!!
Groetjes

am
31 August 2009, 11:31
Lenen lijkt mij idd ook niet echt wat. met krijgen is het alweet een ander verhaal. ik ben niet zo vies van tweedehands spul zeker niet als je de herkomst weet. anders was ik denk ik ook eerst langs de kringloop gegaan je kunt alles tenslotte schoonmaken en opknappen. ik vind alles zo ongelovelijk duur. echt niet normaal wat ze er gewoonweg voor durven te vragen.

Ja, met een pup is het ook zwaar, nachten er uit enzo, ik weet er alles van inmiddels is de hond al bijna 3 maar herinner me het nog goed. al zal een kindje krijgen denk ik lichamelijk en geestelijk zwaarder zijn maar ja, daar krijg je ook verlof voor he ;)
super dat je er zo positief tegenover staat! en dat je vriend en familie zo steunt, is ook echt belangrijk!

Nee, voorlopig nog niet verven, haha, wil het hier ook nog niet hebben staan. soms toch bang voor slecht nieuws vrijdag :( en het andere moment juist weer heel positief. die weegschalen ook, twijfel twijfel ;)

DaisyL
31 August 2009, 11:46
Spannend alle echo's vandaag en volgende week, ik hoop dat jullie een mooi kloppend hartje te zien krijgen!

Bij mij was het afgelopen weekend even behoorlijk stress.... gisteren verloor ik een beetje bruin bloed en daarna
ook nog wat helder rood bloed, vanochtend was het weer bruin.

Vanochtend met het ziekenhuis gebeld en mocht vanochtend al komen voor een spoedecho, echt superfijn!

Zojuist weer in het ziekenhuis geweest en alles was nog helemaal ok, een heel mooi kloppend hartje en de
gyn zei dat de zwangerschap er helemaal ok uit zag. Zijn natuurlijk nog geen garanties, maar er was niets aan de hand.
Waarschijnlijk zijn de bloedingen gekomen door sex :oops: en hardlopen, dus beiden mag ik voorlopig niet meer doen :lol:
en moet mezelf meer rust gunnen.

Ben weer helemaal gerust gesteld, maar pfff die eerste 12 weken zijn wel heel erg spannend. Volgende week donderdag heb ik weer een echo en als alles dan ok is word ik uit het ziekenhuis "ontslagen". Kan niet wachten.....

Moest even mijn hart bij jullie luchten!

jorina
31 August 2009, 11:57
jeetje daisy dat was wel ff spannend dan wel goed te horen dat alles goed was
en aan alle meiden die deze week een echo hebben heel veel plezier en vooral genieten natuurlijk
ik ben jaloers op jullie ik moet nog een week wachten :(

silke
31 August 2009, 12:51
Allen die een echo hebben vandaag: heel veel succes, spannend zeg!!! Ik kan niet wachten om hier mooie fotootjes geplaatst te zien :D.

Daisy, dat klinkt inderdaad als flink schrikken! Fijn dat alles goed is, maar wel jammer dat je nu twee leuke dingen even moet laten liggen! ;)

De fair was trouwens fantastisch, eigenlijk precies zoals ik dacht dat het zou zijn. Voor het eerst voelde ik me een ontzettende buitenstaander: niet echt mijn cultuurtje, maar grappig om te zien.

Dwarrel
31 August 2009, 15:25
DaisyL, dat was even schrikken dan! Gelukkig dat alles nu goed blijkt te zijn en inderdaad maar even rustig aan doen dan!

Weet iemand trouwens antwoord op de volgende vraag:
Ik moet in het ziekenhuis gaan bevallen, omdat ik bij de eerste een keizersnede gehad heb. Kan ik me dan gewoon "aanmelden" bij een verloskundige, of moet ik bij de gyneacoloog in het ziekenhuis zijn?

DaisyL
31 August 2009, 15:29
He Dwarrel,

jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Volgens mij mag je gewoon naar de VK, die doet de begeleiding van de zwangerschap en
pas op een later moment wordt de gyn ingeschakeld. Maar ik zou gewoon even met de vk
bellen, die kunnen je het natuurlijk precies vertellen!

am
31 August 2009, 16:17
Tjee, spannende daagjes heb jij achter de rug Daisy, fijn dat je zo snel mocht komen en dat alles oke is!!!! zal een hele gerusstelling zijn voor jullie,
Tja dan moet je er maar iets vooropzij zetten hè ;)

DUs het was zo'n echt amerikaanse fair Silke?? leuk zeg!!!

Pff, ga ff op de bank liggen ben bekaf na een dag werken!
morgen zou ik vergadering en een late dienst hebben, heb me al afgemeld voor de vergadering, wordt me echt te veel ander.

Tot later.

Jesje
31 August 2009, 17:09
Het hartje klopte!!!
Ben nu 9 weken en 1 dag zwanger volgens de echo!!
Foto volgt nog wel!!!
Er was toch nog iemand met echo vandaag??? Zie het al, Nesje was dat! Hoe is dat gegaan?

VickyC
31 August 2009, 17:16
In Nederland is dat blijkbaar toch iets anders dan bij mij in België ivm verloskundige, gyn ed... Hier spreken ze enkel van gynaecoloog, waar je op bezoek gaat als je zwanger bent, die neemt ook de echo's en volgt je zwangerschap. En bevallen doe je sowiso in het ziekenhuis. Vreemd hoe verschillend dat toch kan zijn, hé.

En nu, mijn man, de groten babbelaar... Die kon dus echt niet meer zwijgen, hé... Ik wou nog efkes wachten tot na mijn eerste afspraak bij de gyn om het aan iedereen te vertellen (lees: familie = zijn broers, en dichtste vrienden) (mijn ouders en schoonouders zijn al van het begin op de hoogte), maar hij kon dus echt niet meer wachten. Gisteren dus aan onze vrienden verteld, waren heel enthousiast, ik vroeg om nog efkes tegen de rest te zwijgen, zij hebben dochter van 7 jaar die er ook bij zat, heb haar uitdrukkelijk gevraagd om niks te vertellen, zou ons geheimpje zijn... Nu, het meisje kwam deze namiddag bij ons zwemmen en toevallig ook 4 van de kinderen van de broers (grote familie, ja, en kben idd al veel kinderen gewoon ondertussen...), ze zei dus niks, bewaarde ons geheimpje. Ware het niet dat mijn man zijn mond niet kon houden toen zijn broers de kinderen kwamen halen. Bon, goed, plezant! Ze weten het nu dus... Maar ik vind dat toch ook wat vreemd, hoor, 'k heb zelf nog geen echo gezien, dus van dat geloven zoals er velen van jullie zeggen, bij mij ist ook zo, eerst zien en dan pas echt geloven... Wel leuk, de ma van mijn vriendin kwam ook mee deze namiddag en ze had (als dank om hun gisteren af te halen van de luchthaven) een attentie mee...: een babytruitje! Het eerste!

Enige voordeel, der gaat hier nu geen enen meer alcohol aan mij aanbieden...want tijdens feestjes kan dat inderdaad soms voor wat vraagtekens zorgen als je constant water blijft drinken... Gedaan met de smoesjes!

VickyC
31 August 2009, 17:17
Hé Jesje, hoe leuk! 'k Verlang ook tot volgende week!!!

am
31 August 2009, 18:25
O, Jesje, wat goed zeg!!!!
Je bent dus gewoon verder als je dacht, dat lijkt mij alleen maar goed nieuws! dan ben je dus 4 april uitgerekend, (ik tot nog toe ook vrijdag weten we meer!)
hoe voel je je verder?

HAha, Vickey, heerlijk he die mannen, die van mij kan nog aardig z'n mond houden, is wel heel blij dat hij het vrijdag ein-de-lijk mag vertellen aan wie het horen wil, tenminste als het allemaal goed is. maar m'n schoonpa heeft er volgens mij meer moeite mee. mijn ouders wonen 100 km verder op dus voor hun is het weer een ander verhaal.

Hebben jullie dan een zwembad in de tuin? dat al die kleintjes bij jullie kwamen zwemmen??

Dwarrel
31 August 2009, 18:26
Jesje, hartstikke leuk!!!!

Vicky haha, je man kon zn mond niet houden! Nou ja, hoef je in ieder geval niet geheimzinnig meer te doen!

DaisyL
31 August 2009, 18:27
He Jesje, gefeliciteerd met je mooie echo! Nu lekker genieten!

lyan
31 August 2009, 19:04
Hallo meiden,
Allereerst: sorry. Ik heb al meer dan een week niets van me laten horen. Ik lees wel hoe het met jullie allemaal gaat, maar van zelf een berichtje achterlaten, komt het meestal niet.

Welkom aan alle nieuwe meiden en gefeliciteerd aan alle meiden die al een mooie echo hebben gehad!

Ik heb vandaag ook mn eerste echo gehad. Het was best heel spannend, ondanks dat ik me hartstikke zwanger voel.. Maar gelukkig zagen we direct een knipperlichtje: het hartje klopte! Echt gaaf om te zien! Verder is het nog veel te klein om iets te ontdekken. Je ziet alleen een soort knikkertje in beeld. Ik moet morgen voor een gesprek met de gyn en krijg dan als het goed is over een week of drie nog een echo. Dan schijn je al veel meer te kunnen zien.

Zo spannend! Ik kan nu al niet wachten tot het zover is!
Nou, ik ga lekker even in bad en dan heerlijk naar bed. Ben de hele week al zo moe...

Tot binnenkort weer! x

jorina
31 August 2009, 19:16
ik heb ook een keizersnee gehad en ik moest me eerst melden bij de gyn en dan gaat de gyn aan de hand van het verlopp bepalen of ik gewoon terug kan naar een vk maar meestal is dat al weer vrij snel daar hoop ik iig wel op

wat leuk om te lezen dat de echo´s allemaal positief waren gefelciteerd meiden

silke
31 August 2009, 19:35
Jesje, gefeliciteerd!!! Gaaf hoor, ik ben beniewd hoe de echo eruit ziet, want als het goed is ziet het er bij mij dan ongeveer hetzelfde uit (zou ook 9wk 1dg vandaag zijn)! Gaaf dat het allemaal goed zit, ga je het nu van de daken schreeuwen? Ik heb mn mannetje beloofd nog 2,5 week mn mond te houden!

Jesje
31 August 2009, 20:45
http://www1.picturepush.com/photo/a/2199379/220/2199379.jpg (http://nl.picturepush.com/public/2199379)
Ziehier onze "lassie". Real size is 2,54 cm. Het witte vlekje in het zwarte gebied is onze beeb. Het hoofdje zit aan de rechterkant. Nu dus 9 weken 1 dag oud :D

Sunstar
1 September 2009, 07:39
Mooie echo hoor!

Ik heb ook een ks gehad, en mocht daarna gewoon meteen door naar de vk. De controle's vanaf een week of 36 werden dan wel in het zh gedaan waar ik wou bevallen, zodat ik daar ook weer een beetje bekend was.
In het zh ben ik gewoon bevallen onder begeleiding van een verloskundige en verpleegkundige. De gyn kwam alleen even kijken toen de baby geboren was.

chocola
1 September 2009, 09:21
Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's!

Ik ben gister weer een behandeling gehad van een alternatieve arts.
Was heel duidelijk dat ik zwanger was - zag op het scherm dat heel mijn hormoonhuishouding druk was :lol:
Onzekerheid is weer stúkken minder.

Gister op weg naar huis een klein ongelukje (aanrijding buiten onze schuld) gehad met de auto. Gelukkig viel het mee, maar had veel erger gekund. Mijn man had coolbloedig geregeerd en de auto recht gehouden.
Dacht gelijk aan de buik/baby beschermen - moederinstinct werkt al bij me 8-)

am
1 September 2009, 09:32
Jesje, mooie foto van jullie "Lassie" zeg!!! :D
volgens mij kun je ook al een handje zien of heb ik dat mis, dat bobbeltje in het midden?

Chocola, dat moet schrikken zijn geweest zeg dat ongeluk, gelukkig is het meegevallen met jullie drieën.
ik snap alleen niet dat je bij een alt. art iets op een scherm zag?

chocola
1 September 2009, 09:56
Deze meet de energie van je lichaam
Elk orgaan en virus etc heeft z'n eigen frequentie. Deze computer meet "alles" en is gekoppeld aan een computerprogramma.

Hij zei laatst dat ik even langs de dokter moest om te controleren op een blaasontsteking.
Ik had geen klachten daarvan. Toch bleek er (heel weinig) bloed in mijn urine te zitten. De blaasontsteking heeft gelukkig niet doorgezet ;)

Verder ben ik nu een jaar onder behandeling voor mijn ME en het gaat stukken beter.

Heb al zoveel verschillende a. artsen geprobeerd en eindelijk heb ik een goeie gevonden 8-)

nesje
1 September 2009, 10:55
Hallo dames,
Ik had jullie heel graag gisteren al willen vertellen hoe het was gegaan,maar helaas lag mijn internet eruit.
Dus bij deze:Ik heb het hartje zien kloppen.
Het was geweldig om te zien.
Alles was verder goed,alleen ben ik niet zo ver als dat ik zelf dacht.
Ik dacht dat ik vandaag 9 weken zou zijn,maar ik blijk vandaag dus 7 weken en 6 dagen te zijn.
Over 4 weken weer een echo en ook weer naar de gynaecoloog.
Voor de andere dames met een goede echo:Gefeliciteerd!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PKMIP7EV-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Album=RRBV8TIM
Hier zijn de fotootjes.Ik hoop dat ze een beetje duidelijk zijn.
Groetjes

nesje
1 September 2009, 11:02
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PKMIP7EV-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EQNK4BSK-D.jpg

Ik heb ze nog eens geplaatst,want ik geloof dat het mislukt was.

chocola
1 September 2009, 12:09
Wat ben je al vroeg nesje met je echo!
Wel leuk hoor, dat bewijs dat alles goed is 8-)

Anne87
1 September 2009, 12:35
Wat fijn dat alle echo's goed waren! :D

Daisy, dat is wel erg schrikken zeg!
Ben blij dat alles gewoon goed zit!!

De kans dat het nu nog misgaat na een kloppend hartje is 3 procent, dus we gaan lekker genieten met zijn allen!! :mrgreen:

Verder weet ik niet meer goed wat er allemaal geschreven is haha

Heb in ieder geval een heel leuk shirtje gekocht!!

Er staat onderop je buik " HOLLANDS NEXT TOP BABY" :lol:

jorina
1 September 2009, 13:35
wat leuk al die goede echo´s

ik zal komende week niet zoveel hier zijn
want opa is vannacht plotseling overleden 5 wkn geleden gevallen en een heup gebroken alles goed geheeld maar kennelijk heeft het toch te veel gevergd van zijn lichaam want hij kon helaas het ziekenhuis niet meer lopend verlaten

maandag heb ik de echo en waarschijnlijk er achteraan ook meteen de crematie dus erg dubbel
eerst nieuw leven aanschouwen en vervolgens het volgende cremeren
als ik de echo gehad heb laat ik het zeker horen hoe het was

Fiemo
1 September 2009, 13:39
@Jorina: Gecondoleerd met je opa, wat een dubbel gevoel zal het geven zeg maandag. Wist hij dat je zwanger was of heb je dat net niet kunnen vertellen?
Sterkte voor jou en je familie!

VickyC
1 September 2009, 14:07
Mijn deelneming Jorina. Het leven is toch raar, hé.

VickyC
1 September 2009, 14:08
O, Jesje, wat goed zeg!!!!
Je bent dus gewoon verder als je dacht, dat lijkt mij alleen maar goed nieuws! dan ben je dus 4 april uitgerekend, (ik tot nog toe ook vrijdag weten we meer!)
hoe voel je je verder?

HAha, Vickey, heerlijk he die mannen, die van mij kan nog aardig z'n mond houden, is wel heel blij dat hij het vrijdag ein-de-lijk mag vertellen aan wie het horen wil, tenminste als het allemaal goed is. maar m'n schoonpa heeft er volgens mij meer moeite mee. mijn ouders wonen 100 km verder op dus voor hun is het weer een ander verhaal.

Hebben jullie dan een zwembad in de tuin? dat al die kleintjes bij jullie kwamen zwemmen??

Ja, we hebben een zwembad...en bijgevolg ook véél volk over de vloer...

Dwarrel
1 September 2009, 14:37
Jorina, gecondoleerd, wat dubbel zeg....

Angellove82
1 September 2009, 15:27
Gefeliciteerd allen met de mooie goede echo's :D

Ik heb erg last van witte afscheiding... Is dat normaal ??

Beebie_Wish
1 September 2009, 15:30
Ooow dat heb ik ook manlief ontdekte dat hij zegt er zit wel ineens erg veel witte afscheiding zeg :D

jorina
1 September 2009, 15:45
nee we hebben het helaas niet kunnen vertellen wat we natuurlijk wel erg graag hadden willen doen
maar als er een mogelijkheid toe is maandag wil ik proberen om een echofoto in de kist tedoen zodat ik toch het gevoel hebt dat hij er iig wat van meekrijgt en dat ie dan eenmaal boven toch nog kan genieten van zijn naderende 2de achterkleinkind
(ben overigens niet gelovig hoor maar geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde )

nesje
1 September 2009, 16:43

Nesje---------29 jaar----1e kindje---Ronde 1--------6 april 2010-----------28 september 2e-------28 september 2e
Dwarrel--------31 jaar---2e kindje-----ronde 1--------28 april 2010----------???? vk-----------echo???

Ik heb de 2e afspraak erbij gezet.

Wijntje
1 September 2009, 16:52

Nesje---------29 jaar----1e kindje---Ronde 1--------6 april 2010-----------28 september 2e-------28 september 2e
Wijntje--------27 jaar----1e kindje---Ronde 4-------10 april 2010----------6 september -------01 oktober

Wijntje
1 September 2009, 16:57
Heb gisteren mijn intake bij de verloskundige gehad. Ze wilde helaas niet proberen om het hartje al te luisteren. Kan volgens haar pas echt over 2 weken. Dus meteen over 2 weken daarvoor een afspraak ingepland. En mijn echo pas over een maand. Ben zo jaloers op al die meiden hier die al veel eerder daarvoor mogen komen!! Maar ja, meestal is de reden dan ook niet zo leuk dus ik mag eigenlijk niet klagen...

Jorina, gecondoleerd met je opa. Is inderdaad wel een "leuk" idee om een echofoto in de kist te doen. Heb je toch het gevoel dat hij het weet. En wie weet is dat ook wel zo!

Jesje, wat een mooie echo!!!! Het is al zo duidelijk echt een babytje!!! Heel leuk, mag je trots op zijn!!

Ik heb de laatste tijd best vaak honger en dan moet ik ook echt meteen eten andere ga ik helemaal trillen. Heeft iemand anders hier ook last van?

margie
1 September 2009, 17:34
wijntje jammer dat je geen onderzoek kreeg..
en ik werd zaterdag erg raar werd in eens erg duizelig en t zweet brak me uit. en toen ik wat at ging het langzaam over.

jorina gecondoleerd, erg dubbel dan he een zwangerschap en een overlijden...

margie
1 September 2009, 17:39
ik moet trouwens nog de vk bellen voor een afspraak :oops:
heb dr zo lang mogelijk mee gewacht, omdat bij de vorige 2 keren ik 1 dag na later na het maken van een afspraak een mk kreeg.
dus die afspraak weer 2 keer moeten afbelen. ik had nu zoiets nu wacht ik iets langer.. :D

VickyC
1 September 2009, 17:41
Gisteren ook een raar gevoel gehad in mijn hoofd. Ik hoorde constant een soort gezoem in mijn linkeroor. Bloeddruk gemeten en die was perfect, dus daaraan lag het niet. Maar dan toch maar vroeg gaan slapen en tegen deze ochtend merkte ik er niks meer van.

margie
1 September 2009, 17:43

ja heb ik ook hoor,
was vandaag ana het werk en begon te vloeien, ik schrok me wild en dacht shit dit is bloed.
snel naar de wc toen niks aan de hand alleen wat witte vloed.
:oops: het klopt hoor dat je hier meer last van hebt..
;)

Jootje82
1 September 2009, 17:43
Even weer bijgelezen.. Pff jullie schrijven wat ;)

@ Angellove; Super jah een goeie echo! Gefeliciteerd! :D

@ Beebiewish; Gefeliciteerd!!

@ Dwarrel; Gefeliciteerd!!

@ Jesje; Fijn dat je echo goed was :D Geniet ervan..! Feli..!

@ Lyan; Ook jij gefeliciteerd met je goeie echo!

@ Nesje; Gefeliciteerd met je echo..! Fijn dat alles goed was.. Mooie echofoto hoor..! Erg bijzonder, je ziet al echt een kindje.. :D

@ Jorina; Gecondoleerd met je opa. Heel veel sterkte de komende tijd..!

Voor alle andere dames, Hoop dat alles goed mag blijven gaan..! Geniet ervan :D

Liefs Jootje

Sorry als ik iemand vergeten ben!!

Jootje82
1 September 2009, 17:45
@ Nesje, Wat raar dat je nog maar 7weken en paar dagen zwanger bent. Op de echo staat toch de grootte van je beeb?? Staat daar geen 4,2? Want dan moet je langer dan 7 weken en nog wat zwanger zijn..

xxx

Jootje82
1 September 2009, 17:47
Lijkt mij.. ;)

1 September 2009, 18:45
Hoi meiden!

Ik lees morgen op m'n werk wel even de blaadjes door, nu ff m'n verhaal in 't kort!

Gister had ik een controle afspraak bij de gyn omdat ik in juni geopereerd was voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap!
Dus ze wilde het uitsluiten in een vroeg stadium van de zwangerschap of het wel goed zit.....
Ze kon dus niets vinden in m'n baarmoeder!! :( Bloedtest (cito) laten doen en 1,5 uur later, vertelde ze dat mijn hormoonwaarde zo hoog is en er niets in m'n baarmoeder te zien was, dat het weer buitenbaarmoederlijk was!!
Echt een klap in ons gezicht.... ik moest gelijk opgenomen worden, maar omdat ik gegeten had, moest ik 6 uur wachten voordat ik geopereerd kon worden....
Naar de anesthesioloog om de operatie door te nemen, controles uit laten voeren, formulieren invullen etc...
ik was zo onwijs misselijk ervan dat ik wel kon kotsen... maar het ging niet, wat voelde ik me beroerd! En m'n man ook!

Toen naar de afdeling... infuus erin, de familie en vrienden bellen dat ik weer geopereerd moest worden, ook gelijk verteld dat ik ff geen zin had in bezoek... manlief naar huis gereden; kleding ingepakt, hondje naar mijn moeder...
Toen kwam de behandelend gynaecoloog langs die het zaakje niet helemaal vertrouwde en wilde nog een keer een echo komen doen.. met het infuus en paal met water/zout-zak naar een andere kamer ergens anders, bahhhh..... maar goed... liever dubbelcheck....

En dat is maar goed ook.... 3 gynaecologen om m'n bed (intern en extern echo) .. en uiteindelijk achter een vleesboompje een vruchtzakje te zien!! Dus niet buitenbaarmoederlijk!! WOWWWW Er zit wel een kyste in m'n rechter eileider, maar die kan vanzelf weggaan!
Ze feliciteerde ons niet. dus we konden niet erg blij zijn, wel dat het in m'n baarmoeder zit, maar of het goed is weten ze nog niet!!
Donderdag moet ik voor controle terug! Bloedtest en echo's.. en dan horen we of het toch een "gewone" zwangerschap is!! :|
Positief blijven... we mochten dus naar huis! Geen operatie!! YES... iedereen weer gebeld, dat het wel een soort van goed is....
was niet ons idee om het zo aan idereen te laten weten, dat we zwanger zijn... maar ben blij dat we toch met goed nieuws konden komen! :)

Nu duimen dat mijn hormoon flink verdubbeld is ondertussen! En we een mooie kinderkamer kunnen maken in ons nieuwe huis!!

1 September 2009, 18:45
Ben trouwens tegen de 6wk zwanger (donderdag!)... :D

als
1 September 2009, 19:14

ALS----------31 jaar----1e kindje---Ronde 13------8 april 2010----------31 augustus-------11 september
Wijntje--------27 jaar----1e kindje---Ronde 4-------10 april 2010----------6 september -------01 oktober

als
1 September 2009, 19:20
Nou dames,

Het heeft even geduurd maar hier dan ook weer een berichtje van mij.
Blijk dat ik niet 6 maar 8 april uitgerekend ben. Volgende week vrijdag heb ik de eerste echo! Ben dan 10 weken.

Ik wens iedereen veel sterkte met alle kwalen. Ben zelf regelmatig de wcpot aan het 'knuffelen'.
Hopelijk wordt dat over een paar weekjes wat minder. Verder flinke opgezette maag en darmen en mijn borsten
(heb al cup D) beginnen behoorlijk op te zwellen. Ben verder ook wel erg moe. Gelukkig neemt mijn man een hoop huishoudelijke taken van mij over.

Ben qua kwaaltjes dus duidelijk wel zwanger. Ben ook eigenlijk niet zo bang dat het fout gaat, misschien niet zo slim maar voel me gewoon echt wel zwanger. Kijk natuurlijk wel enorm uit naar de eerste echo.

Tries natuurlijk veel succes! En verder natuurlijk iedereen veel succes en vooral veel plezier!

jorina
1 September 2009, 19:25
jeetje wat heftig tries :o
dat is wel een beetje vreemd dat je eerst helemaal voorbereid word op een operatie en na een xtra controle omdat de gyn het niet vertrouwde (wat maar goed is ook) er toch een vruchtzakje zit

ik wacht je positieve nieuws af donderdag want we gaan er natuurlijk wel gewoon vanuit dat het goed is :)

silke
1 September 2009, 19:34
Tjonge, wat een verhalen allemaal weer!

Jorina, veel sterkte en gecondoleerd. Ik vind de echofoto in de kist echt een heel mooi gebaar.

Tries: Tjee, wat zul jij op een emotie-achtbaan hebben gezeten zeg, dat is schrikken! Fijn dat je zo'n alerte gynecoloog had die nog even wilde checken.. Nu echt maar hopen dat het goed zit, ik duim voor je!

En wat die witte afscheiding betreft: komt me heel bekend voor: ben ook al eens van schrik naar de wc gerend! :lol:

Verder alles oke hier, niks bijzonders, nog steeds ook af en toe toilet-knuffel-momentjes, maar er valt mee te leven. En mn (.)(.) doen echt behoorlijk zeer, lastig zeg! Auw, vooral met hardlopen duurt het effe voor ze een beetje los-getrild zijn ;) Misschien maar eens kijken naar een extrasuperstevige sportbh...

Jesje
1 September 2009, 19:38
Jeetje Tries, wat een verhaal! Hoop dat het allemaal goed is!

@Jorina, gecondoleerd.

@ Jootje, ik vind het erg leuk dat je hier nog steeds meeleest en af en toe wat van je laat horen! Blijf dit ook vooral doen hoor! Ben erg benieuwd hoe het jou nu verder vergaat! En of je snel weer een positieve test hebt natuurlijk! :D

Vandaag naar de verloskundige geweest en ik ben nóg een dag verder heen! Dus nu 9 weken en 3 dagen. Het wordt steeds mooier! Maar nu kan het niet anders of onze beeb is in de huwelijksnacht verwekt!! ;)
Vandaag ook op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Iedereen erg verbaasd, maar ook erg enthousiast.
Heerlijk dat iedereen het nu weet! Alleen morgen nog even aan opa en oma vertellen dat ze overgrootouders worden! Ze komen hierheen om ons trouwalbum te bekijken en we gaan ze dus verrassen! Heb er zin in!

DaisyL
1 September 2009, 19:45
Jorina, dat moet echt raar voelen een nieuw leven aan het groeien in je en afscheid moeten nemen
van je opa. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Tries: wat een heftig verhaal zeg! Na alles wat gebeurd is duim ik nu drie keer
zo hard voor je, ik hoop dat het goed is allemaal donderdag.

Bij mij is de rust weer een beetje teruggekeerd. Bloeden is gelukkig (bijna)
gestopt, heb het heel druk op mijn werk, waardoor ik 's avonds helemaal kapot
ben, plof echt in mijn bed....Maar het is voor een goed doel :lol:

nesje
1 September 2009, 19:58
@jootje82 Ja,dat vond ik ook al vreemd.
Maar de gynaecoloog zei wel nog erbij dat het kindje gewoon iets aan de kleine kant kan zijn,waardoor de echo 7 weken aangeeft.Maar dat bekijken ze bij de volgende echo.En ik hoefde me er geen zorgen over te maken,zei hij.

@Jorina Heel veel sterkte toegewenst.

silke
1 September 2009, 20:19
Jesje, leuk zeg, dat je het nu aan iedereen hebt kunnen vertellen! Ik kan ook echt niet wachten daarmee. Maar goed, ik heb aan mannetje beloofd dat ik wacht tot na onze 12 weken controle :|, pff... nog 2,5 week... Onze ouders weten dus ook nog van niks, ben zo beniewd hoe ze reageren!

misslola
2 September 2009, 06:42
Afgelopen maandag had ik even paniek! Bloedverlies..........
Gelijk naar de verloskundige gebeld en zij heeft me wel iets kunnen gerust stellen. Sindsdien heb ik ook alleen nog maar een paar druppies oud bloed verloren. En dit kan pas nog een paar dagen aanhouden.
Uitgaande van mijn 6 weken kan het goed een innestellingsbloeding zijn geweest. Het is namelijk zo dat rond de 6 weken het vruchtje pas aankomt in de baarmoeder. De bevruchting vindt dus nog plaats in de eileider!
Wel krijg ik nu morgen al een echo! Voor mijn eigen gemoedsrust. De verloskundige heeft al aangegeven dat er waarschijnlijk nog geen hartactiviteit waar te nemen is en dat ik me dan niet gelijk ongerust moet maken. Degene die de echo maakt kan wel zien of het vruchtje overeenkomt met de aantal weken die ik berekent hebt.

Het is nog even spannend en af en toe nog aardig onzeker..............hoop dat ik vandaag door te werken wat meer afleiding heb. Maar iedere keer als ik naar het toilet ga blijft het toch spannend met wat je gaat aantreffen!!!

Hoe gaat het met jullie???

misslola
2 September 2009, 06:46
@Tries!
Wat heftig zeg.........hoop dat aankomende donderdag blijkt dat toch alles goed is!
Denk aan je!!!

@Jorina
Gecondoleerd!

@ de rest Sorry als ik iemand vergeet iets persoonlijks te schrijven maar ik kan het allemaal niet meer zo goed onthouden . Wordt ook zoveel geschreven!

Liefs

Beebie_Wish
2 September 2009, 07:04
Jeetje wat heftig tries...Zal extra voor jullie duimen dat het allemaal maar goed zit en jullie volgend jaar jullie wonder in de armen kunnen nemen ;)

Hoi meiden!

Ik lees morgen op m'n werk wel even de blaadjes door, nu ff m'n verhaal in 't kort!

Gister had ik een controle afspraak bij de gyn omdat ik in juni geopereerd was voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap!
Dus ze wilde het uitsluiten in een vroeg stadium van de zwangerschap of het wel goed zit.....
Ze kon dus niets vinden in m'n baarmoeder!! :( Bloedtest (cito) laten doen en 1,5 uur later, vertelde ze dat mijn hormoonwaarde zo hoog is en er niets in m'n baarmoeder te zien was, dat het weer buitenbaarmoederlijk was!!
Echt een klap in ons gezicht.... ik moest gelijk opgenomen worden, maar omdat ik gegeten had, moest ik 6 uur wachten voordat ik geopereerd kon worden....
Naar de anesthesioloog om de operatie door te nemen, controles uit laten voeren, formulieren invullen etc...
ik was zo onwijs misselijk ervan dat ik wel kon kotsen... maar het ging niet, wat voelde ik me beroerd! En m'n man ook!

Toen naar de afdeling... infuus erin, de familie en vrienden bellen dat ik weer geopereerd moest worden, ook gelijk verteld dat ik ff geen zin had in bezoek... manlief naar huis gereden; kleding ingepakt, hondje naar mijn moeder...
Toen kwam de behandelend gynaecoloog langs die het zaakje niet helemaal vertrouwde en wilde nog een keer een echo komen doen.. met het infuus en paal met water/zout-zak naar een andere kamer ergens anders, bahhhh..... maar goed... liever dubbelcheck....

En dat is maar goed ook.... 3 gynaecologen om m'n bed (intern en extern echo) .. en uiteindelijk achter een vleesboompje een vruchtzakje te zien!! Dus niet buitenbaarmoederlijk!! WOWWWW Er zit wel een kyste in m'n rechter eileider, maar die kan vanzelf weggaan!
Ze feliciteerde ons niet. dus we konden niet erg blij zijn, wel dat het in m'n baarmoeder zit, maar of het goed is weten ze nog niet!!
Donderdag moet ik voor controle terug! Bloedtest en echo's.. en dan horen we of het toch een "gewone" zwangerschap is!! :|
Positief blijven... we mochten dus naar huis! Geen operatie!! YES... iedereen weer gebeld, dat het wel een soort van goed is....
was niet ons idee om het zo aan idereen te laten weten, dat we zwanger zijn... maar ben blij dat we toch met goed nieuws konden komen! :)

Nu duimen dat mijn hormoon flink verdubbeld is ondertussen! En we een mooie kinderkamer kunnen maken in ons nieuwe huis!!

chocola
2 September 2009, 07:41
@Tries: Ik zal ook voor je duimen!

@Jorina:Gecondoleerd!

@misslola: spannend joh! Hopelijk kun je morgen op de echo al wat zien!

NoaM
2 September 2009, 07:52
Tries jeeeee wat een verhaal meid, pff wat moet jij je rot gevoeld hebben zeg! Ik hoop echt voor je dat het allemaal goed zit daarbinnen, en je een goede en gezonde zwangerschap tegemoet gaat!
Maar goed dat ze nog een echo maakten trouwens!

Ik weet niet meer wie het typte maar een vruchtje nestelt zich al een paar dagen na de bevruchting in de baarmoeder. Niet pas 4 weken later, rond de 6 weken gaat het hartje zelfs al kloppen, dan is het vruchtje al een poosje ingenestelt.

misslola
2 September 2009, 07:55
Tries jeeeee wat een verhaal meid, pff wat moet jij je rot gevoeld hebben zeg! Ik hoop echt voor je dat het allemaal goed zit daarbinnen, en je een goede en gezonde zwangerschap tegemoet gaat!
Maar goed dat ze nog een echo maakten trouwens!

Ik weet niet meer wie het typte maar een vruchtje nestelt zich al een paar dagen na de bevruchting in de baarmoeder. Niet pas 4 weken later, rond de 6 weken gaat het hartje zelfs al kloppen, dan is het vruchtje al een poosje ingenestelt.

Ik vertelde dat en dit heeft mijn verloskundige me gisteravond verteld. Ik hoop en neem aan dat zij er toch wel verstand van heeft!

natasje
2 September 2009, 07:57
hai lieve meiden.

ik heb strax een hoop bij te lezen.... ga ik strax ff goed voor zitten. Ik lag gister al om 9 uur in bed en ben nu nog zooooo moe!!! t is pas 9 uur en t laatste opvangkindje gaat vanavond pas om 18uur nr huis... weet nu al niet hoe ik de dag door moet komen.pff hoort erbij.

Ik ga als de kids slapen ff jullie verhalen bijlezen!!

liefs
natas

NoaM
2 September 2009, 08:25
Ja neem ik aan ja.... Maar een innestelling van 4 weken na de bevruchting is wel erg laat! Ach het komt vast allemaal goed, het was niet om je onzeker te maken....

Angellove82
2 September 2009, 08:27
@ Tries: Jeetje zeg :o Pfoe, wat moet jij je k*t gevoeld hebben :cry: Maar nu weer blij met super goede nieuwes :D Wachten op de echo en die zal vast goed zijn, ik ga voor je duimen !!!!

Ik heb nu al vanaf gister constant hoofdpijn :cry: Weet niet goed wat ik er aan kan doen ... En moe, zo moe he :? Pfff !!! En m'n borsten zijn echt al huge :P

XxX

2 September 2009, 08:36
hi meiden!

Dank jullie wel voor de lieve berichten... wat een emo achtbaan was dat inderdaad!! Maar uiteindelijk heel blij dat er geen operatie heeft hoeven te gebeuren!!
Morgenmiddag hoor ik of het wel/niet goed is... maar we gaan van het positieve uit!
Dan horen jullie weer van mij, moet vandaag ff wat afleiding hebben... en op het werk is het berendruk, dus dat komt wel goed! ;)

liefs

am
2 September 2009, 09:16
hey meiden,

heb niet alles bijgelezen want kom net uit de slaapdienst, en bekaf maar toch even kort.
Jorina, gecondoleerd met je opa, heel dubbel idd, begraven en een nieuw leven. zeker als beiden op dezelfde dag is. een mooie gedachte dat jullie de echo foto mee willen geven! sterkte meis!

@ Tries, wat een vreselijke tijd heb je gehad zeg!!! wat moeten jullie in spanning hebben gezeten (en nu nog) maar ik vind het eigenlijk ook wel een beetje kwalijk van de persoon die de eerste echo heeft gemaakt, gelukkig maar dat ze er nog 1 hebben gemaakt zeg, je moet er toch niet aan denken wat anders...
die cyste, laat die zelf los dan?? het zal wel pijnlijk zijn of niet? ik heb er iig geen ervaring mee maar lijkt me niet prettig.

@ mislola, veel plezier en succes vandaag! ik hoop en duim op een mooi kloppend hartje!!!

Hier veel spanning voor vrijdag. het is mij niet gelukt om de hele dag vrij te krijgen, ik baal daar wel van maarje, er zijn zo vreselijk veel zieken. voor de echo mag ik wel weg dus neem het er dan ook van. ik hoop zo dat het goed is! ik heb al wel gezegd dat indien het niet goed is ik ook zeker niet ga werken vrijdag en het weekend.
vanmorgen een nare opmerking gehad van de roostermaker, die zit dan misschien wat met de handen in het haar maar dat is geen excuus, ik weet vanwege de moeheid eigenlijk niet eens meer wat hij precies zei maar iets in de trant van " je hebt dan wel een mooie kindje in je buik maar hoelang werk je nog, of je blijft werken" ik weet het helemaal niet meer eigenlijk, drong ook niet echt tot me door nu pas. maar snap de hele opmerking niet. ik heb hem maar doorgestuurd naar onze manager. ze zoeken het maar uit. ik stop iig met 12 weken met late en nacht diensten, staat nb in de cao. volgens mij wind ik mij ook meer op als nodig is maar goed.
Ga nu ff een tukkie doen want heb echt geen oog dicht gedaan

succes voor de echo gangers, en tot later!!!

chocola
2 September 2009, 11:23
Balen Am, dat niet iedereen zo lekker positief is over je zwangerschap :evil:
Zal idd best lastig zijn, maar die persoon mag aannemen dat jij pas een hoop antwoorden kan geven als het zover is... dat is nu enmaal met een zwangerschap-dat gaat vaak niet volgens het boekje.

Ik krijg morgen om kwart voor 12 mijn eerste echo. :)
Aangezien ik maandag die botsing met de auto heb gehad, werd me toch aangeraden om het even te controleren. Ik heb niet gebloed en ook heeft mijn gordel niets hoeven doen. Natuurlijk zat wel mijn hart in mijn keel en ben ik even aan het (na-)trillen geweest :roll:
Ik verwacht toch dat het allemaal wel goed zit ;)

am
2 September 2009, 11:29
Spannend, chocola, ik hoop heel erg dat het allemaal goed is. gelukkig voor jullie viel het ongeluk mee, had ook heel anders gekunt! reden jullie hard tijdens het ongeluk??

Ja, stom hè. en dan te bedenken dat hij mij vorige week nog heel uitbundig feliciteerde, lekker vaag. ik denk dat ie wat stress heeft. er zijn gisteren veel zieken bijgekomen en er zijn nog vakantie's ons kleine teampje heeft dus bijna geen personeel meer. maar ja reageer dat lekker op een ander af. straks even een collega bellen of ze wil ruilen, ik hoop het zo!!! vind het ook maar niks om na de echo te moeten werken. ookal mag ik weg van het werk, je moet toch weer terug terwijl je eigenlijk met z'n tweeen wil zijn en het (als het goed is) aan iedereen wil rondbazuinen.

Slapen werd ook niets, lag de hele tijd te piekeren, eigenlijk over niets, sloeg ook nergens op. meer wat zenuwen voor wat allemaal komen gaat denk ik.

Heel vreemd, normaal kon ik altijd blind typen, maar momenteel lijk ik wel een typ analfabeet. zo stom, een simpel woordje typ ik totaal verkeerd, gelukkig zie ik het vaak wel maar gaat echt nergens over. ach zal wel over zijn eer ik een oud vrouwtje ben. jullie begrijpen me nog ;)

Kaar
2 September 2009, 12:04
Hallo Meiden,

Ik heb op 20 aug positief getest!! Als het goed ben ik nu iets langer dan 6 weken zwanger, nog steeds een beetje onwerkelijk ;)
Hoe voelen jullie je? Ik heb gelukkig maar af en toe last van misselijkheid, het komt met vlagen. Mijn borsten doen wel heel erg veel pijn, maar ja je moet er wat voor over hebben...
14 september hebben we de eerste echt, erg spannend hoop zo dat alles goed is :)

x

Jootje82
2 September 2009, 12:56
@ Tries; Wat een naar verhaal zeg..! Ik duim voor je.. Hopen dat alles gewoon goed is..!

@ Jesje; Lief van je.. Ja kan toch niet zonder dit forum en de meiden.. En zelf maar positief blijven. Hopen dat we snel weer een positieve test hebben.. Wat super dat jullie kindje in jullie huwelijksnacht verwekt is! :D Bijzonder.. En fijn dat iedereen nu weet dat jullie zwanger zijn. Vast een heerlijk gevoel..

@ Nesje; Ok.. Viel me ff op. En natuurlijk moet je je geen zorgen maken.. ;) Alles komt goed!

@ Misslola; Spannend zeg.. Suc6!

@ Chocola; Su6 vanmiddag! Ben benieuwd.. Hoop natuurlijk dat alles gewoon goed is. Buik kan gelukkig veel hebben..

@ Kaar; Gefeliciteerd!!!!! Geniet ervan..

Liefs

chocola
2 September 2009, 13:20
Spannend, chocola, ik hoop heel erg dat het allemaal goed is. gelukkig voor jullie viel het ongeluk mee, had ook heel anders gekunt! reden jullie hard tijdens het ongeluk??

Ja, stom hè. en dan te bedenken dat hij mij vorige week nog heel uitbundig feliciteerde, lekker vaag. ik denk dat ie wat stress heeft. er zijn gisteren veel zieken bijgekomen en er zijn nog vakantie's ons kleine teampje heeft dus bijna geen personeel meer. maar ja reageer dat lekker op een ander af. straks even een collega bellen of ze wil ruilen, ik hoop het zo!!! vind het ook maar niks om na de echo te moeten werken. ookal mag ik weg van het werk, je moet toch weer terug terwijl je eigenlijk met z'n tweeen wil zijn en het (als het goed is) aan iedereen wil rondbazuinen.

Slapen werd ook niets, lag de hele tijd te piekeren, eigenlijk over niets, sloeg ook nergens op. meer wat zenuwen voor wat allemaal komen gaat denk ik.

Heel vreemd, normaal kon ik altijd blind typen, maar momenteel lijk ik wel een typ analfabeet. zo stom, een simpel woordje typ ik totaal verkeerd, gelukkig zie ik het vaak wel maar gaat echt nergens over. ach zal wel over zijn eer ik een oud vrouwtje ben. jullie begrijpen me nog ;)

Was op de snelweg zeker zo'n 90 km pu toen er iemand tegen ons aan reed tijdens het invoegen (op de uitvoegstrook ;) ). Zij had ook slechter zicht hoor, tussen een vrachtwagen en een carvan.. Gewoon een ongelukje.
Ze trok daarna flink aan der stuur, waardoor ze bijna nog meer auto's raakte -daar schrok ik ook van .Had echt wel heftig kúnnen aflopen, maar gelukkig niet ;)

Ja, idd wel jammer dat jij de pineut was van zijn stress, maar het is dan iig wel te verklaren.
Lag dus niet aan jou :!:

Lijkt me idd ook niks om na de echo te moeten werken.
áls het niet goed is (waar we niet vanuit gaan!) , dan moet je je ook afmelden, dus ook niet erg logisch voor het bedrijf.

Moe zijn en werken - concentratie is dan niks. Weet er alles van met mijn ME. Heb een periode echt belachelijk geschreven. Echt zulke stomme spellingsfouten en rare zinnen :lol:
Nu nog wel, maar lang niet meer zó erg ;)

am
2 September 2009, 13:26
Tjee, dat is dan nog best heftig geweest chocola. Ik dacht meer aan een botsing "sta stil voor het stoplicht en die achter jou rijd al" o.i.d.

Mm, bedankt voor je opbeurende woorden. doet me wel wat. heb ff een giga dip, kan om alles janken geloof ik bah bah bah. zit er echt ff doorheen hoor, zo stom. ga nu weer naar het werk, moet nog 1 therapie doen maar ga mijn collega vragen het over te nemen, zodat ik alleen "aanwezig" ben. en ff naar me leidinggevende, àls hij een keer tijd heeft. grrrr
Ja, idd als het niet goed is ga ik niet terug naar het werk. . oei, merk dat ik steefs bozer wordt, snel maar even aan wat leuks denken en eerst ff de hond uitlaten en dan naar het werk!!

Beebie_Wish
2 September 2009, 13:35
Even een vraagje aan jullie??

Bij mij worden de scheetjes steeds erger en ook mijn urine begint hevig te meuren niet normaal meer :oops:

Is dit normaal en wie heeft er nog meer last van??

am
2 September 2009, 13:48
@ Beebie wish.
Ik denk dat het bij een ieder verschillend is, ik heb daar iig geen last van maar dat wil niet zeggen dat het bij jou, of mij niet goed zit.
Vat het volgende nu niet als aanvallend op maar het valt mij aardig op dat jij heel erg onzeker bent, daar is natuurlijk niets mis mee en zo een forum is handig om vragen te stellen. immers, wij zijn allemaal nog onzeker, ook degene die al een echo hebben gehad.
maar wat mij onder hand ook op valt is dat jij ieder klachtje wat jou lichaam je aangeeft als onzekere factor over laat komen (bij mij althans) Lieverd, wij hebben dat allemaal, iedereen heeft andere klachtjes, lees de topics van iedere zwangere met name in het begin eens helemaal door, geen mens is het zelfde. ik ben met name moe, een ander knuffelt de wc de hele dag nog een ander kan geen tandenpoetsen en zo zijn er 1001 klachten denk ik. wat niet wil zeggen dat jou lichaam jou in de maling neemt. Probeer je eigen lichaam te vertrouwen en luister naar wat je lichaam je aangeeft. probeer niet bang te worden als jou klachten anders zijn als anderen.
Want wat ik mij ook afvraag is wat wil je wat wij antwoorden? ja dat heb ik ook, of nee, ik herken het niet, of het zal wel goed komen. want hoe wij jou allemaal proberen te steunen, beantwoorden en gerust te stellen, heb ik het idee dat dat niets uit maakt.
Meis, geniet of probeer dat. bekijk je test iedere dag 100x of doe er iedere dag opnieuw 1 maar bovenal vertrouw op je lichaam!!! wat ik begrijp ben je gezond en niet achterin de 40 met een goede basis voor een kindje, hou je daar ook aan vast! want je maakt het nu echt voor jezelf alleen maar moeilijker en de weken en dagen zullen nog langer worden. en geloof me dat ik uit ervaring spreek, ik denk voor de meeste hier. het is een moeilijke periode het enige wat je hebt is twee streepjes op een test en that's is. maar vertrouw ze, al is het voor je kindje!

Liefs, an

Latter
2 September 2009, 13:55
@beebie wish

dat je last van je darmen hebt is volgens mij normaal.... Winderigheid hoort bij verstopping, en verstopping hoort bij veel zwangerschappen...

dat je urine stinkt kan ook aan je verscherpte reuk liggen!! Misschien valt het best mee, maar ruik je het sterker!!

Als het helder is en je hebt geen pijn bij het plassen heb je waarschijnlijk geen ontsteking... Misschien veel asperges gegeten??

Geniet van je zwangerschap!!!

Beebie_Wish
2 September 2009, 13:57
Ik begrijp je helemaal hoor am ;) . En ja het klopt ik ben vrij onzeker ben ik altijd al geweest over mezelf. Maar zal ff wat meer gaan lezen en wat minder gaan posten want kreeg mezelf wel beetje door dat ik om bijna elk klachtje aan de bel als ware trok terwijl niet iedereen het zelfde hoeft te hebben of te voelen.

Heb het totaal niet verkeerd opgevat en zal ook echt gaan genieten en die testen zeggen ook al best veel dus sorry voor mijn vraag van toe straks ;)

Een gezonde zwangerschap iedereen ;)

wendyl
2 September 2009, 15:42
Hey meiden,

Ik kan van de lijst worden gehaald...
Vanochtend de echo gehad en het was dus niet goed... Heb een miskraam gehad...

Liefs en succes voor alle anderen!

Tinkerbell79
2 September 2009, 15:56
@Wendyl..tjee meid wat vreselijk k*t voor je man!!!!!!!! heel veel sterkte ermee.

Knuffel

Anne87
2 September 2009, 15:57
Wat erg voor je Wendyl..!! :|

Heb er weer geen woorden voor.. :(

2 September 2009, 16:11
Hey meiden,

Ik kan van de lijst worden gehaald...
Vanochtend de echo gehad en het was dus niet goed... Heb een miskraam gehad...

Liefs en succes voor alle anderen!

Sterkte meid!

Anne87
2 September 2009, 16:22
Ik heb trouwens net de angelsound besteld, die kun je per maand huren!
Hoor er goede verhalen over, dus ik ga het eens proberen, lijkt me super mooi om het hartje zelf te kunnen horen!
En het kan al met 10 weken zwangerschap! :D

En heb ook al een positiejas van mamalicious besteld haha, we gaan toch de koude wintermaanden in he!! :mrgreen:
Hij is echt leuk!! http://www.bellyfashion.nl/product_info ... s_id=14688 (http://www.bellyfashion.nl/product_info.php?cPath=1029_1030&products_id=14688)

margie
2 September 2009, 16:39
wendyl wat klote zeg.. :cry:
veel sterkte hoor meid!!

Sunstar
2 September 2009, 16:42
wendyl veel sterkte :(

Ik zag die positiejas ook, maar weet je wat ik me afvroeg, is ie niet erg kort? Als je straks een beste buik hebt dan staat het mega vooruit en dan lijkt me dat je "onderbuik" koud word?
Hou me er maar van op de hoogte ;)
Eerdere zwangerschappen heb ik het opgelost met mijn eigen winterjas (open) en daaronder een dik vest (dicht).

Verder lees ik mee, maar er word hier zoveel geschreven dat ik niet op alles reageer, sorry.

margie
2 September 2009, 16:46
ik had vandaag een drukke dag op mijn werk. pffff niet normaal moest ook nog sjouwen. nu wat kramp in mijn heup dat uitstraalt naar het been.
ik denk dat ik het iets rustiger aan moet doen, maar wil nog niet op het werk vertellen dat ik zwanger ben, wil liefst die 12 weken nog even wachten..

ik ben ook maar 1 dag beroerd geweest daarna niks meer, wel enorm zere borsten..
as vrijdag heb ik alweer een echo. ben erg benieuwd of t wurm t nog doet en of t goed gegroeid is..

Anne87
2 September 2009, 16:49
Nee dat is niet zo, heb hem aangehad met een kussen onder mijn shirt ;)
En hij past dan heel mooi! Wil er in de winter wel hip bij lopen 8-)

Zonder dat kussen zit hij een beetje raar haha, maar met buik perfect!
Ligt misschien ook aan het bovenlijf van iemand!

wendyl veel sterkte :(

Ik zag die positiejas ook, maar weet je wat ik me afvroeg, is ie niet erg kort? Als je straks een beste buik hebt dan staat het mega vooruit en dan lijkt me dat je "onderbuik" koud word?
Hou me er maar van op de hoogte ;)
Eerdere zwangerschappen heb ik het opgelost met mijn eigen winterjas (open) en daaronder een dik vest (dicht).

Verder lees ik mee, maar er word hier zoveel geschreven dat ik niet op alles reageer, sorry.

Dodo
2 September 2009, 18:05
Hallo meiden,

Super fijn om steeds mee te lezen, maar ik kom zo weinig aan berichten plaatsen toe! Sorry!

Morgen mag ik voor mijn 1e echo, ben zo benieuwd! Ik hoop een kloppend hartje te zien! Mijn moeder heeft gedroomd dat ik een tweeling krijg. Hoop dat ze geen gelijk krijgt!

Sprak gisteren mijn beste vriendin, ze was op vakantie geweest. Ze is ook zwanger! Het blijkt dat we allebei op exact dezelfde dag uitgerekend zijn. Zo apart! Nu moet het wel goed gaan. Dit is toch geen toeval meer!!!!!

Nog maar ruim 18 uur voor mijn echo!

DaisyL
2 September 2009, 18:29
@ Wendy: heel veel sterkte, dat moet een behoorlijke klap zijn! Of voelde je het al een beetje aankomen?

@ Dodo: heel veel succes morgen, spannend, we duimen voor je!

@ Jay: volgens het lijstje heb jij ook echo gehad vandaag, hoe is het gegaan?

am
2 September 2009, 18:41
Ach, BW, je hoeft echt geen sorry te zeggen meis, maar het was iets wat mij opviel, dan "bespreek" ik dat liever eerst voor dat ik er een of andere nare opmerking uitflap. soms praat/ typ in dit geval, iets sneller als ik denk.

@ Wendyl, balen meis. hoe gaat het nu met je??

@ dodo, spannend hoor morgen, maar hoezo wil je geen 2-ling? of heb je het al gezegd en weet ik het niet meer.

Is idd een hele leuke jas. de prijs valt ook nog mee voor een winterjas. tja wij gaan die echt wel nodig hebben ;)

Leuk dat je er weer ff bent sunstar, gaat alles goed??

Vanmiddag toch even met mijn leidinggevende gepraat, was een goed gesprek. nu maar zien of het z'n vruchten afwerpt. ben het vertrouwen wat dat betreft een beetje kwijt.

jullie horen het vervolg

Nu ff lekker naar het paard toe, ff uitwaaien!

Dodo
2 September 2009, 19:18
Ik vind het natuurlijk geweldig om zwanger te zijn. En alles is welkom. Als het een 2-ling is 'wen' ik er wel aan. Maar ik heb nogal een drukke baan die ik na de zwangerschap graag weer oppak met 36 uur werken. En een 2-ling is dan wel heel veel!

Maar mijn man zou het geweldig vinden!

margie
2 September 2009, 19:56
hebben de rest van de meiden er al over nagedacht hoe je het later na de bevalling zou doen met werken?
wie doet wat voor werk en hoeveel uur. en wat zou je na de bevalling willen?

ik werk 30 uur over 4 dagen maar door catering. moet ik soms ook wel 60 uur werken en s,nachts tot een uur of 2 oid.
dit met een partner die doordeweek op de vrachtwagen zit..
ik zou nog niet weten hoe ik het later zou doen..

ach nog 7 maand om over na te denken

Dodo
2 September 2009, 20:02
Ik werk nu 40 uur op 5 dagen. Na de bevalling wil ik eerst 4 dagen (32 uur) werken en 1 dag vakantie per week opnemen. Daarna wil ik 36 uur op 4 dagen proberen. Mijn man gaat ook 4 dagen werken en dan (waarschijnlijk) 3 dagen oppas aan huis.

Als ik minder ga werken dan 4 dagen mag ik niet in mijn functie blijven. Ik moet sowieso nog afwachten of mijn ouderwetse (mannelijke) baas nog wel blij met me is.....

misslola
3 September 2009, 06:48
@Wendl
Wat ontzettend kl... ! Heel veel sterkte samen.

Vanmiddag om 13.40 uur heb ik mijn echo. En ik vind het echt spannend. Heb steeds het gevoel dat het niet goed zit. De vk heeft me wel even kunnen geruststellen. Maar sinds gisteravond is het weer helemaal mis. Niet qua bloedverlies, maar mijn eigen innerlijke ik!
Heb wel nog wat last van oud bloedverlies. Gisteren weer iets meer dan eergisteren. Ben nu zoveel aan het broekloeren dat ik er stapelgek van wordt.
Hoop zo dat het vanmiddag een goede echo is. Maar ga voor nu maar even van het ergste uit............
Nu duurt het echt lang tot het 13.40 uur is.............. :cry:

margie
3 September 2009, 07:00
goedemorgen!
misslola wachten duurt lang he. echt balen..
veel succes vanmiddag ;)
ik zal werken lees vanavond wel hoe t gegaan is.

chocola
3 September 2009, 07:51
@wendyl: Heel veel sterkte :(

@misslola: Wat een onzekerheid :(
Heel veel succes vanmiddag!

Am, wat leuk dat jij ook een paard heb.
Ik heb er 4 en 2 mini-shetjes :oops:
Was al teveel zonder zwangerschap, dus zal er helaas minstends 1 verkocht moeten worden..
Mijn man zal het druk krijgen als ik niet meer kan mesten etc. Heb jij al wat geregeld voor als je niet meer kan gaan?

misslola
3 September 2009, 08:35
Helaas, hier is het net misgegaan.
Net op het toilet veel bloed verloren en ook wat donkere stolsels.
Ook al contact gehad met de vk en ook zij vermoed dat het mis is gegaan.

Zij stelde wel voor om vanmiddag gewoon naar de echo te gaan om te kijken of alles nu weg is.
Mijn vriend heb ik nog niet te pakken gekregen. Maar ik ga nu lekker naar huis! Even niets aan mijn hoofd..........en een flink potje gaan brullen!!!

3 September 2009, 08:52
Misslola:
Ik hoop dat de echo je vanmiddag wat rust geef! Ben erg nieuwsgierig naar je verhalen vanmiddag!

Ik moet om 12 uur bloedprikken, half 2 inwendige/uitwendige echo's en uitslag... dus hopelijk kan ik met goed bericht komen!! zou super zijn!!

Margie:
Ik werk zelf 32 uur (4dg), en zou graag naar 3dg willen gaan... gelukkig is dat hier geen probleem... mijn baas leeft ook erg mee met de situatie zoals het nu is... erg spannend zei hij net nog! sterkte... Heb het maar getroffen met zo'n vriendelijke baas! :D
Mijn man wilt misschien kinderverlof (?) aanvragen... even navragen hoeveel uur je dan per week vrij mag hebben... geen idee hoe dat werkt nog! Hopelijk kunnen we ons na vanmiddag erin verdiepen... had al een leuke kinderkamer op marktplaats gezien, maar durf het nog niet te kopen!! :roll: Wanneer kopen jullie een kamertje? na de 12 wk??

3 September 2009, 08:53
Misslola:
Jeetje wat een vervelend bericht! :| Hopelijk weet je vanmiddag iets meer! Sterkte!

NoaM
3 September 2009, 09:02
veel sterkte hoor meid!!

He mede-inwoonster! Ben je weer zwanger? Gefeliciteerd meid!!!! Hoe gaat t verder?

chocola
3 September 2009, 09:32
Wat rot misslola, maar wel duidelijkheid nu :(
Veel sterkte!

Tries, wij gaan dit weekend een ledikantje en commode ophalen. Ook van mp! Spulletjes zijn al uit elkaar, dus dat staat niet in de weg. Een kledingkast hebben we nog en is prima.
In de toekomstige kinderkamer wil ik aan 1 kant nieuw behang en dat hangt af van het geslacht. Dáár wacht ik nog wel mee.
Dit aanbod kon ik gewoon niet laten gaan... 8-)

Ik mag om kwart voor 12 voor de echo - ookal verwacht ik dat het wel goed zit, het blijft spannend :shock:

Voel me vandaag wel ziek hoor!
Ziek van vermoeidheid http://www.cosgan.de/images/smilie/muede/f040.gif
Slapen lukt niet, maar verder ben ik overal te moe en misselijk voor... :evil:

DaisyL
3 September 2009, 09:56
Nee Misslola: wat erg! Heel veel sterkte!

3 September 2009, 10:12
Zoooo ik had een leuke babykamer gezien, had ook contact gehad met de verkoopster voor een prijs en nu is de advertentie eraf! :o Shittie! :? Ze reageert ook niet op mijn mail.... pfff :roll:

Dus zoektocht gaat langzaam verder!

Chocola, ja soms komt er iets op je pad en dan moet je het gewoon hebben! haha
Spannend zo je echo... let us know!! :D

Anne87
3 September 2009, 10:15
Ohh Mislola, :(
Sterkte meid!!

Wij hebben ook een mooie kamer gezien en gaan hem dit weekend halen!! :D
Dan ben ik al 10 weken, de kans dat het dan nog misgaat is zo klein! :geek:

3 September 2009, 10:27
Anne87, ook verliefd op een kamertje! leuk is dat he... dan ben je 10wk! oke dann! :D

Ik moet weer op zoek naar een ander kamertje, krijg net een mail dat gisteravond iemand het kamertje heeft opgehaald zonder te kijken... dus helaas! :roll:

am
3 September 2009, 10:32
O, Mislola, wat vreselijk!!! ik hoop dat je "schoon" bent indien het echt een mk is geweest. maar zoals je het beschrijft, klinkt het niet positief!!!
Meis, doe rustig aan, en heel veel sterkte en succes zometeen!!!!

Anne87
3 September 2009, 10:35
Ja Tries!! :D
Je kunt het maar vast hebben toch! ;)

Dat is jammer dat hij al weg is! Volgende keer beter!!

am
3 September 2009, 10:41
@ chocola, je ik heb een kwpn-er, echt een schat van een beest. en die gaat echt niet weg!!! ik weet nog niet hoe ik het ga doen als ik de stal enz. niet meer kan doen maar hij staat op een pension stal dus ik denk dat dat wel moet lukken, mijn vriend heeft er niets mee die vraag ik ook maar niet. met vreemden gaat het vaak niet goed, hij heeft een keer bijna een goede vriendin aan flarden geschopt toen zij hem verzorgde in de vakantie, een verzorgster is dus geen optie, hij is heel eenkennig. Jammer dat je er wat weg moet doen, maar ik begrijp het wel. wel leuk een shetje ook voor die kleine :)

@ weet ik niet meer... ik werk nu 100% da's 36 uur, ik ga dan 80% werken liever nog 60% maar ik zie wel. per oktober krijg ik een andere functie als groepsleidster, dat heeft niets met de zw. schap te maken die zou ik al krijgen en dat is ook een minder uren functie vanwege mijn nieuwe studie wilde ik ook al 80% gaan werken dus dat komt goed uit. mijn vriend moet waarscheinlijk de deeltijd ww in vanwege de recessie daardoor is het nu nog onzeker wat ik ga werken.
Van de andere kant lijkt het mij ook geweldig om "huismoeder" te zijn maar er moettoch geld binnen komen en ik vind mijn werk heel erg leuk.
maar eerst morgen de echo afwachten.

Mijn gevoel wordt steeds positiever, betreft het ukje in mij, ik denk dat het wel goed zit, wel fijn gezien ik een paar weken geleden zo erg negatief was, maar het is wel heeeel spannend vanmorgen.

toen ik vanochtend wakker werd zat ik helemaal in de stress, ik dacht dat we al naar de echo moesten en ik zag mijn vriend niet, oei dat was wel eng haha, later drong het pas tot mij door dat het pas donderdag was. maar zo goed geslapen weer eens, heerlijk en heb de klok rond geslapen, had ik even nodig

Nu ga ik even op mijn gemakje terug lezen!!

am
3 September 2009, 10:46
Tjee, wat zijn jullie al druk met kamertjes zoeken ;) het scheelt dat wij er 1 krijgen, anders was ik misschien al wel aan het kijken, maar nee, nog niet kopen maar dat ben ik, ik durf nog niets, gelukkig is iedereen weer anders haha.

Een kamertje op mp lijkt mij wel eng eigenlijk, niet zozeer om het kamertje maar ik zou wel graag willen weten waarom ze het kamertje weg doen, als de kids eruit zijn gegroeid zou ik er vrede mee hebben maar niet dat er een kindje is overleden, brrr, de gedachte alleen al maakt me bang

Veel succes met de zoektochten :D

chocola
3 September 2009, 11:17
Willen jukllie even voor me duimen :(

Ik ben net teug van de echo en mag om 2 uur naar de gyn voor een inwendige echo.
Het was allemaal niet duidelijk te zien. Wel dat het er niet zo uit zag als nomaal, maar dat is "the story of mij life" ;)
Toch een kleine kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en er zat ook nog wat vocht en misschien een vleesboompje :roll: :?:

Niet zoals gepland dit :(

Voel me nog steeds aardig ziek, dus echt gevoelens heb ik nog niet :|
*gaat weer op de bank liggen

am
3 September 2009, 11:22
Chocola, ik duim me duimen van de handen.
Wat eng zeg. en spannend.
Heb je ook veel pijn? dat zeggen ze toch bij bbz?
Ik hoop dat het loos alarm is.
Zagen ze wel een hartje kloppen???

Sterkte meis met het volkomen van de uren

am
3 September 2009, 11:31

ALS----------31 jaar----1e kindje---Ronde 13------8 april 2010----------31 augustus-------11 september

3 September 2009, 11:34
Ik ga zeker voor je duimen!

Spannend! Straks weet je meer! Moet je ook bloed laten prikken voor je hormoonwaarde te bepalen?? :roll:
Vleesboompje heb ik ook, maar kon geen kwaad zei ze... dus daar hoef je je niet druk over te maken denk ik...

ik mag over een uurtje op controle.. bloed is geprikt... dus zenuwachtig hierro! pffff maar goed... kalm blijven, vooral blijven ademen hierrowww! :lol: ;) :? :)

Anne87
3 September 2009, 11:39

Anne87--------22 jaar---1e kindje----Ronde 2------- 3 april 2010---------21 Sept. 2e keer ------25 Sept. (2e echo)
Limburgs Maedje - 29 jaar --1e kindje--ronde 4 ---21 april 2010---------9 september VK ------- 9 september inw. echo (8wk)

Anne87
3 September 2009, 11:40
Ik ga ook voor je duimen, chocola!! :(
Hopelijk is alles goed!

Dwarrel
3 September 2009, 11:44

Anne87--------22 jaar---1e kindje----Ronde 2------- 3 april 2010---------21 Sept. 2e keer ------25 Sept. (2e echo)
Limburgs Maedje - 29 jaar --1e kindje--ronde 4 ---21 april 2010---------9 september VK ------- 9 september inw. echo (8wk)
Dwarrel--------31 jaar---2e kindje-----ronde 1--------28 april 2010----------17 sept vk-----------echo???
Tries---------28 jaar----1e kindje-----ronde 7......-30 april 2010 -------- 31 aug gyn[/quote]

3 September 2009, 13:52
Daar ben ik weer! Ben blij! :D

Na die heftige dag afgelopen maandag, kregen we net goed nieuws!
Er zit een duidelijk groeiende vruchtzakje in m'n baarmoeder, met een eitje (?) waar het vruchtje voeding uit krijgt en dat verdwijnt later! Hormoonwaarde is ook goed verdubbeld, dus er zit een blije meid achter de comp! :D

Weet zelf nog niet zo goed hoe ik m'n gevoelens moet uiten, maar ben erg positief!

Volgende week donderdag weer echo en dan hopelijk wel een vruchtje te zien! En hoor ik precies hoeveel wk ik ben! :D

chocola
3 September 2009, 14:15
Fijn voor je tries!

Iedereen bedankt voor het duimen!
Helaas toch slecht nieuws.
Gelukkig geen bbz, maar....
wel veel onzekerheid. wsl een kiste iig vocht in de bm
en het "vruchtje" is hoogst wsl niet in tact. Hij was niet egaal aan de buitenkant.
(wat tevens ook het vocht zou kunnen verklaren)

Nu bloed geprikt.
volgende week dinsdag weer bloedprikken
woensdag gaat de gyn weer kijken.

95 % kans dat de zwangerschap een miskraam wordt of moet worden "geholpen". :(

3 September 2009, 14:23
Jeetje chocola, dat is moeilijk zeg voor jullie! :|
Ik wens je heel veel sterkte en kracht! Liefs

chocola
3 September 2009, 14:48
dank je!

Ik denk dat het rottigste nu nog moet komen..
Ik hoop dat het óf nog goed wordt
óf zelf mijn lichaam SNEL wil verlaten.. :roll:
Zwangerschapsklachtjes zijn niet leuk als je er niks voor terug krijgt :evil:

Dodo
3 September 2009, 15:56
Hallo,

Ik kom net thuis van mijn echo. Heb het hartje gezien en horen kloppen! Was wel heel erg speciaal! Maar de gyn kon niet berekenen hoever ik nu precies ben. Het is te klein voor 7 weken en 1 dag, nl. 0,562 cm. En het had zo'n 0,9 moeten zijn voor 7 weken.

Nu heb ik over twee weken weer een afspraak. Krijg ik info over prenatale screening (ik ben 37) en dan maakt ze meteen nog een echo.

Ik mag onder controle bij de gyn blijven en ga dus niet naar de verloskundige. Ik ben DES-dochter en dat schijnt reden te zijn om bij de gyn te blijven voor controle.

Nou niet teveel stressen over dat het wurmpje kleiner is dan verwacht en gewoon genieten van het feit dat ik het hartje heb gehoord en gezien!

am
3 September 2009, 15:59
Chocola, balen zeg. ook dat je nu eigenlijk nog niet alles weet. lijkt me heel onprettig.

@ dodo en tries, gefeliciteerd meiden!!

Joyce2911
3 September 2009, 16:10
Chocola, wendy en nog 1 geloof ik...heel veel sterkte met dit nieuws en het verwerken ervan.

@ Tries wat een goed nieuws voor jou!

Ik ben al een paar dagen niet meer online geweest, meer door het lezen en horen van al die trieste dingen en ik wilde zelf eerst de echo afwachten. Nou die hebben we vanmorgen dus gehad en alles was goed! Loop volgens de berekeningen zelfs een paar dagen voor. Hartje klopte goed. Vanaaf de laatste mensen persoonlijk benaderen om 't te vertellen en dan gaan we 't zelf ff helemaal tot ons door laten dringen en genieten van de echo foto's.

Meiden die ook snel hun echo hebben, geniet ervan en ik ga duimen voor jullie!

Ff een vraagje aan de andere meiden, ik vroeg over nog meer echo's en die ga ik niet krijgen behalve de 20-weken echo. Hoe doen al die andere meiden dat?? Sommige hebben de 2de echo al zoooo snel.... Ik bedoel dan niet de meiden die om medische redenen extra echo's krijgen. Ik vind 2 zo weinig :oops:

am
3 September 2009, 16:13
Gefeliciteerd Joyce,
Hoe ver ben je nu dan?

als morgen blijkt dat alles goed is laten wij een combi test doen. dat is dus ook een echo en dan voor de 20w. echo.
ben hier niet voor verzekerd en zal dit zelf moeten betalen, maar dat heb ik ervoor over.
Ik denk dat sommige daarom de 2e al vrij snel hebben, die moet tussen ik meende de 11e en de 16e week.
maar sommige hebben ookal meerdere echo's omdat ze medische redenen hebben (bijv. een mk hebben gehad)
Hoop dat je het snapt.

Jullie laten dus geen combitest doen?

Joyce2911
3 September 2009, 16:22
Gefeliciteerd Joyce,
Hoe ver ben je nu dan?

als morgen blijkt dat alles goed is laten wij een combi test doen. dat is dus ook een echo en dan voor de 20w. echo.
ben hier niet voor verzekerd en zal dit zelf moeten betalen, maar dat heb ik ervoor over.
Ik denk dat sommige daarom de 2e al vrij snel hebben, die moet tussen ik meende de 11e en de 16e week.
maar sommige hebben ookal meerdere echo's omdat ze medische redenen hebben (bijv. een mk hebben gehad)
Hoop dat je het snapt.

Jullie laten dus geen combitest doen?

Ik ben 9w en 6d, wat ze tot nu toe kon zien. Dus ik laat m'n datum nog even staan op 05-04.
Nee wij laten geen combinatietest doen, wij willen het kindje dan toch niet weg halen. Dus vandaar. Heb even 't foldertje erbij gepakt en daarin staat idd tussen de 11de en 14de week.

Dat van die extra echo's ivm miskraam snapte ik al, vandaar dat ik vroeg meiden zonder medische redenen.... ;)

Jij hebt 'm morgen he! Spannend hoor :D Wij stonden met 10 min weer buiten, dus hopelijk duurt het bij jou iets langer.

Anne87
3 September 2009, 16:24
Joyce, je kunt zoveel echo´s nemen als je zelf wilt, maar wel op eigen kosten!

Kijk maar eens rond op google, waar ze dat doen bij jou in de buurt!
Je krijgt er inderdaad maar 2 vergoed.

25 sept hebben wij de volgende, maar dit is ook ivm de combitest, op eigen kosten dus!

Daarna nemen we er nog een met 16 weken voor een geslachtsbepaling ook op eigen kosten!

Daarna de 20 weken echo die word vergoed

Dan doen we er nog 1 in een 3d vorm!! :mrgreen:

Dodo
3 September 2009, 16:26
Weet één van jullie vanaf wanneer je het hartje kan horen kloppen met de echo?

Dodo
3 September 2009, 16:27

Dodo----------37 jaar---1e kindje---ronde 11---------21 april 2010---------3 september gyn-----3 september (1e echo)-----17 september (2e echo)
Dwarrel--------31 jaar---2e kindje-----ronde 1--------28 april 2010----------17 sept vk-----------echo???
Tries---------28 jaar----1e kindje-----ronde 7......-30 april 2010 -------- 31 aug gyn[/quote]

Joyce2911
3 September 2009, 16:33
@ Anne: Ow zo. Ik zal eens ff rond neuzen op internet, want 2 kan echt niet hahaha
Mag ik vragen waarom jullie een combinatietest laten doen?? En weten jullie ook al wat jullie willen als er minder goed nieuws uit blijkt??
Als je dit antwoord voor je wilt houden snap ik dat best hoor. Maar aangezien er 87 bij je naam staat ga ik ervanuit dat dat je geboortejaar is en dus de kans kleiner is.

Geslachtsbepaling willen wij ook niet. Maar we willen wel meer echos! :lol:

riannetje
3 September 2009, 16:33
@dodo: Volgens mij vanaf een week of 12. ik heb met 10 weken ook een echo gehad maar toen konden ze nog niks horen omdat uk nog te ver achter het schaambot lag...

limburgs maedje
3 September 2009, 17:01
@misslola, chocola en wendyL... :( sterkte :!:

lyan
3 September 2009, 17:08
Sterkte voor alle meiden die slecht nieuws hebben gehad of nog in onzekerheid zitten. x

limburgs maedje
3 September 2009, 17:13
@de rest... ben al een paar dagen niet meer online geweest en heb een hoop moeten bijlezen. ;) Ik ben zo moe en chagerijnig geweest de afgelopen dagen.... heb/had nergens zin in om te doen, van eten smaakt niks, ben moe en steeds zo'n half/half misselijk gevoel en de after shave van mijn vriend valt niet zo goed bij mij.... ocherm mijn vriend....want ik ben denk ik wel een beetje lastig geweest... Vooral omdat ik op mijn werk moet(wil) doen alsof er niks aan de hand is, dan komt het er savonds allemaal uit he... :roll:

Kinderkamertjes zijn wij trouwens nog niet mee bezig, vind het daar persoonlijk wat te vroeg. Denk dat we pas na de 12e week zullen gaan kijken. En kopen pas na de 20e.

Voor degene die gelukkig :!: wel een goede echo hadden.. SUPER :) ik ben aan t aftellen... nog 6 nachtjes slapen... :|

Tinkerbell79
3 September 2009, 17:18
@Limburgs maedje...ach meid die dagen horen er bij. Trouwens ik had in het begin ook dat ik het luchtje van mijn man echt vies vond...heeft ie zich maar een andere gekocht, vond ie niet erg, hahahah ;-)
Succes met de zwangerschap (ps ik ben 31 weken en de babykamer is hier zelfs nog niet af, dus tijd zat ;-))

grtsss een ander meisje uit limburg

limburgs maedje
3 September 2009, 17:26
thnx tinkerbell. ik denk dat ik, om het goed te maken maar een nieuw luchtje ga kopen... ;)
aan je 'nummer' te zien ben je ook van bouwjaar 79? succes met je zwangerschap!!

Tinkerbell79
3 September 2009, 17:28
hahaha, ja kun je doen. Ben idd van bouwjaar 79...als het goed is beval ik net nog voor mijn 30e. (6 nov uitgerekend en 20 nov jarig..)

grrtsssss

limburgs maedje
3 September 2009, 17:32
trouwens... ik had afgelopen zondag toch een brunch met opa en oma en die leuke, doch altijd opmerkzame tante??
Ik heb geen smoezen hoeven te verzinnen... op een gegeven moment kwam het erop dat ik bijna 30 werd. Om de vraag over kindjes voor te zijn zei ik dat ik wel een berichtje van de huisarts zou krijgen.. voordat mijn tante kon vragen naar een eventuele zwangerschap begon mijn zus over haar uitstrijkje en hoe dat was gegaan (en dat was ook mijn bedoeling), was een erg grappig verhaal, tsja en toen kwamen mijn tantes en schoonzus ook met verhalen over de brug. Maar ondanks dat enkele een horrorverhaal hadden zeiden ze dat ik me niet druk moest maken... toen kon ik toch niet laten om te zeggen... 'nou ja, dan moet ik maar zorgen dat ik voor die tijd zwanger ben....!' hihi kon het stiekem toch niet laten. Vond het wel grappig en nu had niemand wat in de gaten (denk ik;))

margie
3 September 2009, 20:48
hallo allemaal!!

misslola en chocola veel sterkte hoor :cry:

voor dames die vandaag een goed echo hebben gehad van harte!!

ik mag morgenvroeg weer om elf uur..
ik was vanochtend echt zooo misselijk(was mijn 2dekeer) dat ik moest overgeven, voor de rest totaal niet misselijk.
maar erg moe en chaggie
en vanaf 3 uur s,nachts de slaap finaal uit, gatver...
maar nu weekend, hopend morgen op een nog steeds kloppend hartje.
ik hoor hier ook al meiden over een baby kamer..
wij zullen echt moeten verhuizen als alles goed gaat, ik kan hier echt geen kindje houden.. :o
we zijn dus al druk op huizenjacht. erg spannend dus allemaal :lol:

margie
3 September 2009, 20:52
veel sterkte hoor meid!!

He mede-inwoonster! Ben je weer zwanger? Gefeliciteerd meid!!!! Hoe gaat t verder?
hee noam leuk jou hier te treffen!!
ja hoor ik ben weer zwanger, ik had het zo snel nog niet verwacht na mijn mk in april
maar een vakantie doet wonderen ;)

vanaf week 5 ben ik al bij jurjen die nu elke week even checkt of t wurm t nog doet...
ik heb nog een echo op de foon zal proberen hem hier te krijgen.
hij is van vorige week vrijdag.

verders alles goed met jou noam? je krijgt een jongetje zag ik? super zeg!!

margie
3 September 2009, 20:58
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BMQE4QQS.jpg

am
3 September 2009, 22:44
Brrr, spannend, nog geen 10 uur dan weten we of alles goed zit... stiekem wel een beetje nerveus.

Haha, dat chaggie zijn ken ik, op het werk kan ik me nog aardig inhouden maar thuis.... vriendlief heeft het maar te doen met me, eigenlijk best sneu als je erover na denkt :oops:
ik vind hem alleen heeel erg uit z'n mond ruiken, slaat echt nergens op, ook als ie net z'n tanden heeft gepoetst. de tongzoen zit er dus even niet meer in ;)

Leuk dat je er weer bent L.M. goed opgelost ook met je tante, was de brunch nog gezellig??

Margie Succes morgen!!!

Trouwens niets meer gehoord van mislola hè

am
3 September 2009, 23:03
Nog even een vraagje,
Moet je nou voor een echo een volle blaas hebben?? staat me iets van bij maar weet het niet meer, en hoe vol is vol?? vanaf het opstaan niet plassen red ik echt niet hoor ( moet om 08.45)

Fiemo
4 September 2009, 03:18
@am: Ik moest in het begin (nu nog vaak) om het kwartier naar de wc en was ook vlak voordat we naar de vk gingen, nog een keer geweest. Ze zien gewoon meer met een volle blaas maar je hoeft niet op knappen te staan hoor :D
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier morgen. Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad. alles is goed, helemaal gezond en we krijgen een dochter.. hihi helemaal gelukkig :D

Snow
4 September 2009, 04:28
@am: Ik moest in het begin (nu nog vaak) om het kwartier naar de wc en was ook vlak voordat we naar de vk gingen, nog een keer geweest. Ze zien gewoon meer met een volle blaas maar je hoeft niet op knappen te staan hoor :D
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier morgen. Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad. alles is goed, helemaal gezond en we krijgen een dochter.. hihi helemaal gelukkig :D

en om 4:18 uur vannacht moest je dus ook naar de wc zo te zien? :mrgreen:

Sunstar
4 September 2009, 06:52
Mij is destijds verteld met een volle blaas te komen. Na het opstaan 1 keer naar het toilet en daar een liter water drinken (ik mocht toen om half 10 ofzo). Dus ik zou het wel proberen als ik jou was.

Sunstar
4 September 2009, 06:53
niet daar (op het toilet) drinken hoor, maar daarNA ;)

Dodo
4 September 2009, 07:55
Mijn 1e echo was vaginaal. Dus ik hoefde sowieso niet te drinken. Maar dat doen ze alleen bij de gyn neem ik aan. Ik kon ook het hartje horen kloppen omdat het vaginaal was. Dat zo'n klein wurmpje al een kloppend hartje heeft!!!! Over 2 weken weer een echo! Ik verheug me er nu al op!

leeuwinnetje
4 September 2009, 08:39
Nog even een vraagje,
Moet je nou voor een echo een volle blaas hebben?? staat me iets van bij maar weet het niet meer, en hoe vol is vol?? vanaf het opstaan niet plassen red ik echt niet hoor ( moet om 08.45)

Als je een volle blaas hebt dan heb je meer kans dat ze de echo uitwendig kunnen uitvoeren.
Bij mij was helemaal niets over een volle blaas verteld en ik kreeg met week 8 een inwenidge echo en zelfs met week 16 kreeg ik nog een inwendige echo, omdat ze niets konden zien uitwendig!
Inwendig doet geen pijn hoor, maar zelf vind ik uitwendig ook een stuk prettiger!!
Mijn collega vertelde trouwens dat ze juist tevele had gedronken en moest toen met de 1e echo een gedeelte gaan uitplassen, dat is ook niet handig!! ;)
Succes vandaag!!

DaisyL
4 September 2009, 08:40
@ Chocola: tjeetje, dat is echt schrikken en moet echt hard aan komen! Ik hoop dat
je het een beetje een plekje kan geven.

Ik vind dat er echt toch wel heel veel meiden nu afvallen uit ons lijstje, het moet
nu echt een keer klaar zijn!

@ Dodo: bij mij was het vruchtje met de echo ook aan de kleine kant (met 6 wk 5
dagen 5 mm). Gyn zei je hier niet druk om te maken, gebeurt veel vaker, kan
omdat het bevruchte eitje wat langer in de eileiders heeft rondgezworven of bevruchting
toch later is geweest dan gedacht. Ook is de nauwkeurigheid van die vroege echo's niet
zo groot..... dus ik doe ook m'n best er niet te veel zorgen over te maken, deste harder
groeit het vruchtje!

riannetje
4 September 2009, 08:44
@dodo: mijn 1e echo was bij de vk en kreeg ik ook inwendig dus dat heeft niks met de gyn te maken.. Wat gaaf dat jij toen al het hartje gehoord hebt!! Bij mij konden ze dat toen niet bij 8 en 10 weken...

4 September 2009, 08:50
hi meiden!

Na wat spannende dagen voor mij, heb ik eindelijk heerlijk kunnen slapen!! poeheeee wat was ik moe!! ;)

Afgelopen maandag voor mijn echo vroeg ik of ik even mocht plassen, maar dat mocht niet... daar lag ik met volle blaas... en drukken op die buik joh! :shock: haha Maar ze kunnen het dan beter zien... waarom dat is , ben ik vergeten te vragen... weten jullie dat?
donderdag heb ik weer een controle/echo, dus dan ga ik maar ff niet plassen van te voren! :D

riannetje
4 September 2009, 08:57
@tries: Zeer herkenbaar!! Tegen mij zei de vk dat de baarmoeder dan naar voren kwam. Ik kan me nog zo goed voor de geest halen hoe benauwd ik het had en hoe snel ik naar de wc rende na de echo!! :D

4 September 2009, 09:08
@tries: Zeer herkenbaar!! Tegen mij zei de vk dat de baarmoeder dan naar voren kwam. Ik kan me nog zo goed voor de geest halen hoe benauwd ik het had en hoe snel ik naar de wc rende na de echo!! :D

Oke!! dus wel goed om niet te plassen voor je echo!
hahaha donderdag weer rennennnnn!! :mrgreen:

Dodo
4 September 2009, 09:58
@ Daisy L: Fijn om te horen dat het bij jou ook 5 mm was! Ik was (dacht ik) 7 weken en 1 dag. Heeft de gyn je uitgerekende datum daarop aangepast? En hoe was het daarna bij de 2e echo?

Dodo
4 September 2009, 09:59
@ Riannetje: Ja, ik ben ook heel erg blij dat ik het hartje gehoord heb! Maakt het toch weer wat echter!

Jay
4 September 2009, 10:26
Zo moest eerst even alles lezen. Wat een hoop berichten zeg.

Ik wil de meiden die slecht nieuws hebbe gehad of nog in onzekerheid zitten. Heel veel sterkte wensen.

Ik heb 2 september mijn 2de echo gehad.
Ben nu 8 weken zwanger. Alles zag er tot nu toe goed uit.
Alleen vond de vk dat ik wel erg vroeg last van zwangerschaps kwaaltjes had.
Was een beetje een tegenvaller. Lijkt net of dat je je aan stelt.
Maar daarne zei ze toch dat het wel vaker voorkomt.

En roken, ja dat blijft een discussie punt. Ze zeggen allemaal wat anders.
Mijn zus mocht van haar vk absoluut niet stoppen. En ik rook maar 3 a 5 sigaretten per dag en moet stoppen. Snap er niks van.

Met de cashewnoot alles goed. Hartje klopte goed. En het is nu 15 mm.
Mijn uitgerekende datum is wel veranderd. Ben nu 14 april uitgerekend.

En ze begon over de borstvoeding. Ik heb 2 jaar geleden om medische redenen een borstverkleining moeten ondergaan. Ging ze helemaal uitleggen dat het misschien niet mogelijk was om borstvoeding te geven. Toen ik er eindelijk tussendoor kwam, maar verteld dat ik dat ook niet wil hahahah

Mag 6 oktober weer terug.

DaisyL
4 September 2009, 10:43
@ Daisy L: Fijn om te horen dat het bij jou ook 5 mm was! Ik was (dacht ik) 7 weken en 1 dag. Heeft de gyn je uitgerekende datum daarop aangepast? En hoe was het daarna bij de 2e echo?

He Dodo,
de gyn zei bij mij dat we twee weken later nog een echo zouden maken omdat de termijn dan beter te bepalen is.
Dus eigenlijk heeft ze niets gezegd, maar ze heeft ook niet gezegd dat ik me er zorgen over moet maken oid. Alles
was ok.
In de tussentijd heb ik door wat bloedverlies 5 dagen later nog een echo gehad, toen was het vruchtje in ieder geval gegroeid (rond 6,5-7 mm). Volgende week donderdag heb ik nu weer een echo en dan gaan ze nogmaals meten en de termijn bepalen.
De gyn heeft toen bij mij benadrukt dat het er uit zag als een heel gewone zwangerschap, het hartje klopte goed en dat ik me nergens zorgen over moest maken. Dus dat doe ik ook maar even niet. Ben natuurlijk wel erg benieuwd!

margie
4 September 2009, 11:37
hallo!!!

ook mijn echo was weer goed het is nu 2.21 cm
hij begon over een nekplooimeting of een combinatie test..
hier heb ik folders van mee gekregen dus die zal ik van het weekend met mijn vriend even door lezen
maar morgen ben ik dan 9 weken en mijn uitgerekende datum is 10 april.

ik probeer nu te genieten van mijn zwangerschap, dit kon ik dus echt nog niet..
maar die man zei nu ook dat mijn kans op een mk nu steeds meer en meer afneemt..

am
4 September 2009, 11:39
Hey meiden,
We zijn er weer.
Mijn blaas zat niet vol genoeg en ze kon niets vinden, dus toch een inwendige echo.
En ja hoor, dat zat wat. goed kijken maar lag heel mooi, lag ook flink te bewegen en te trappelen, zo leuk, snel een fotootje gemaakt maar goed ook want nog geen 5 min later was ie helemaal omgedraaid en lag lang zo mooi niet meer. hartje gezien maar i dacht dat je het hele scherm zag flikkeren, dus niet.

Hier een foto

de eerste
http://i141.photobucket.com/albums/r42/antjemeijer/scannen0002.jpg

en de tweede
http://i141.photobucket.com/albums/r42/antjemeijer/scannen0004.jpg

die freggel is nu 2.8 cm en data is 5 april geworden, da's maar 1 dag verschil, valt mee.
de 26e hebben we de nekplooimeting, deze maar savonds gedaan omdat ik echt een volle blaas moet hebben, mijn baarmoeder ligt ook naar achteren gekanteld

Tinkerbell79
4 September 2009, 11:53
@Am...prachtig is dat he?? Om zo te zien, wordt echt al een mensje!! geniet ervan.

Grts Tink

4 September 2009, 12:25
Wauw am! Mooie foto's zeg! Echt geweldig om te zien!!

Margie ook gefeliciteerd! Probeer er wel een beetje van te genieten, dat mag best!
Ik moet me nog verdiepen in een nekplooimeting enzo... geen idee wat het allemaal inhoudt! als het te maken heeft met het kijken voor een gehandicapt kindje, dan zou ik nooit de keuze kunnen maken om het weg te laten halen... dus kan je het beter maar niet weten he! haha ;)