PDA

View Full Version : Wie ook net bezig voor IVF/ICSI?

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12

lein1979
6 June 2010, 15:15
hai Allemaal,

Afgelopen donderdag een echo gehad,maar de eitjes waren nog te klein. Nu moest ik mijn gonal-f verhogen en morgen heb ik weer een echo. Mocht het dan positief zijn dan heb ik kans om aan het einde van de week de punctie te krijgen.

Spannend dus.

Trees; balen zeg, maar hoe zit het dan bij jouw eitjes? Of zijn er bij de punctie geen eitjes meegekomen?

trees78
6 June 2010, 15:31
Nee,er zijn geen eitjes meegekomen met de punctie.
Wat icsi inhoud is ook te lezen op Freya.nl

Trees.

henriette
6 June 2010, 20:29
Hoi Susanne,

ICSI is eigenlijk hetzelfde als IVF alleen is de procedure in het lab een beetje anders. Dus voor jezelf maakt het niet zo heel veel uit of je ICSI of IVF doet.
Ik ben zelf vanaf gisteren begonnen met ICSI. Bij mij is de procedure als volgt:
1e dag menstruatie = beginnen met de pil. Dit zorgt ervoor dat vanaf dan de artsen mijn cyclus beter in de gaten kunnen houden en kunnen sturen.
Ik moet morgen bellen voor de datum van mijn eerste keer prikken. Dan moet ik dus Decapeptyl spuiten voor een aantal dagen. Dit zorgt ervoor dat er geen eiblaasjes gaan groeien, het onderdrukt de hormoonacitiviteit.
Dan moet ik een aantal dagen Gonal-F spuiten. Dit zorgt ervoor dat er meerdere eiblaasjes gaan groeien. Er mogen niet teveel eiblaasjes groeien omdat je dan een overstimulatie krijgt. Dit is schadelijk voor de blaasjes, omdat ze zich dan niet volop kunnen ontwikkelen. Volgens mijn gyn. is het normaal om ongeveer 5 goede eiblaasjes te ontwikkelen, maar als het er 2 zijn is ook goed, als ze maar goed zijn.
Wanneer de eiblaasjes genoeg gegroeid zijn krijg ik nog 1 laatste prik. De dag erna krijg ik dan een punctie. Dan worden (onder verdoving) de eiblaasjes weggehaalt en naar het lab gebracht. Mijn mannetjes moet dan ook zijn aandeel inleveren en ook dit wordt naar het lab gebracht.

Tot nu toe is dit voor zowel IVF als ICSI hetzelfde. In het lab gebeurd dan het volgende wat iets anders is dan IVF.
De laboranten kiezen op het hoog de best uitziende en zwemmende spermazaadje uit en brengen die rechtstreeks in het eitje. Dit doen ze bij alle goede eitjes en zaadjes...ligt eraan hoeveel er is.
Daarna wachten ze af wat er gebeurd en of er een celdeling komt. Dit kan wel een paar dagen duren.
En daarna als het allemaal goed is gegaan krijg ik een terugplaatsing. Volgens mij 16 dagen later mag ik dan testen of ik zwanger ben...tenzij ik natuurlijk tussentijds ongesteld wordt.

Hopelijk heb je zo je antwoord...en inderdaad, Freija is een hele goede site voor veel juiste info!

Liefs Henriette

henriette
6 June 2010, 20:32
Nee,er zijn geen eitjes meegekomen met de punctie.
Wat icsi inhoud is ook te lezen op Freya.nl

Trees.

....getsie Trees... :( dat is ***
Dus nu ICSI, 1 poging? Gaan ze het nu anders aanpakken?

Sterkte meid!

Liefs Henriette

susannelilian
7 June 2010, 10:46
@Henriette: dankje voor je duidelijke uitleg, snap het nu helemaal!

Jij heel veel succes met de ICSI, hopelijk is het snel raak!

Liefs Susanne

henriette
7 June 2010, 18:24
he lein, hoe ging het vandaag in het ziekenhuis?

lein1979
7 June 2010, 20:11
Hai,

De eiblaasjes zijn nog te klein, ze zijn wel iets gegroeid, maar te weinig. Ik hoef niet extra te spuiten, maar langer. Donderdag weer terug voor 3e echo. We blijven positief.

Trees; wat ontzettend balen (en dat is nog te zacht uitgedrukt). Weten ze waar het aan ligt?

mamelie
8 June 2010, 12:27
hallo olatje40
ik zelf ben al een tijdje bezig met isci en ik moet zeggen ik heb nu drie pogingen achter de rug en nu begint het me heel zwaar te vallen vooral ook omdat de gewenste zwangerschap uitblijft ik heb wel al drie miskramen acher de rug met icsi (iedere keerrond vier/vijf weken) in totaal heb ik vier pogingen achter de rug ik hoop echt voor jou dat je wat meer geluk dan mij zult hebben bij ons lag ook het probleem bij mijn vriend hij heeft last van trage zwemmertjes en de kwaliteit was ook niet goed het ergste vind ik het wachten tot je mag bellen of je inderdaad zwanger bent dat begint bij mij al drie dagen op voorhand en te veel spanning en stress is natuurlijk helemaal niet goed je moet proberen het los te laten zeggen ze mij dan maar dat is wel heel moeilijk en dan de teleurstelling natuurlijk nog als het niet gelukt is onderschat het aub niet ik hoop voor jou dat je snel een mooi kindje mag verwachten groetjes en veel succes

henriette
8 June 2010, 17:56
he mamelie,

wat wordt jullie geduld op de proef gesteld zeg...maar niet opgeven! je weet het tenslotte nooit.
sterkte gewenst, hou je ons op de hoogte?

liefs henriette

lein1979
10 June 2010, 18:49
Maandag heb ik de punctie!!! Spannend!

Mickey1979
10 June 2010, 18:52
Hoi Lein,

Wij lopen bijna gelijk op volgens mij...

Ik ben inmiddels 3 weken aan het spuiten met Decapaptyl en sinds anderhalve week spuit ik daar Puregon bij. Morgen heb ik een echo en gaan ze kijken hoeveel eitjes er gerijpt zijn en of ze al groot genoeg zijn. Dan wordt ook de punctie gepland. De vorige keer vertelde ze al dat ik rekening moest houden met maandag of dinsdag, maar dat horen we dus morgen...

Kan dus best zijn dat ik maandag ook de punctie heb! :)

Liefs Nicole

lein1979
11 June 2010, 21:47
Ik duim voor je, moest zelf 3 keer een echo ondergaan, dat is best wachten dus. Heel veel succes!!!

Mickey1979
12 June 2010, 08:23
Heb gisteren de echo gehad en er zitten 14 eiblaasjes :lol: :lol: :lol: !!!

Ze willen ze nog 2 dagen door laten groeien, dus zondag moet ik terug voor een nieuwe echo. Dan gaan ze bekijken of ze dinsdag of woensdag de punctie kunnen doen.

Zijn erg blij met het resultaat, meer dan we gedacht hadden dus dat is altijd goed!

Lein, hoeveel eiblaasjes liggen er bij jou klaas voor de punctie maandag? Spannend hoor, ik zal voor je duimen. Hopelijk valt het allemaal mee! Succes in ieder geval!

Liefs Nicole

lein1979
12 June 2010, 18:50
Precieze aantal weet ik niet, maar aan een kant telde ze er ongeveer 10. Ik zal in ieder geval vol en zo voel ik me ook....
Vanavond moet ik Ovitrelle spuiten om de eisprong te bevorderen.

groetjes Lein

Mickey1979
13 June 2010, 14:54
Vandaag de 2e echo gehad en alles zag er goed uit. Vanavond moet ik Pregnyl spuiten om de eisprong op te wekken en dinsdag de punctie :) !

Alles gaat tot nu toe nog allemaal goed. Krijg de laatste dagen wel wat meer last van mijn buik, een opgezet gevoel. Vanochtend een uurtje op de mountainbike gezeten, maar dat was niet echt fijn..... Veel te veel gehobbel voelt niet lekker meer ;) ! Mijn huid is wat stugger aan het worden, waardoor ook het prikken iets lastiger begint te worden. Maar het eind is in zicht... Vanavond gaat de laatste spuit erin!!!

Liefs Nicole

henriette
14 June 2010, 20:18
he meiden, heel veel succes!!!!

Mickey1979
15 June 2010, 10:43
Hallo dames,

Even een update wat mij betreft...
Vanochtend heb ik de punctie gehad. Was eigenlijk helemaal niet gespannen en had goed geslapen vannacht. Ze hebben 9 eitjes weggehaald en zijn naar het lab gegaan. Nu is het de komende dagen afwachten.... Vrijdagochtend moeten we bellen of er een terugplaatsing is en hoe laat deze plaatsvindt.

Hang nu lekker op de bank, mag niet teveel doen vandaag. Tot nu toe valt de pijn in mijn buik wel mee, af en toe speelt er een steek op, maar die trekt redelijk snel weer weg. Mag dus niet mopperen en hoop dat het hierbij blijft.

@Lein: hoe was jouw punctie maandag gegaan? Veel last gehad of viel het mee? Hoeveel eitjes zijn ze bij jullie aan het bewerken?

Liefs Nicole

lein1979
15 June 2010, 18:11
Hai

Punctie viel ontzettend mee. Mijn buik zat erg vol, de fa was verbaasd. Met 11 buisjes op mijn buik naar Utrecht gegaan. Daar moesten we wachten om te horen hoeveel eitjes er waren. Het bleken er 17 te zijn, echt veel. Ik heb gisteren wel bloed moeten prikken vanwege eventuele overstimulatie. Donderdagochtend moet ik terugkomen voor controle en weer bloed prikken. Mocht dan alles er goed uitzien dan kan er een terugplaatsing plaatsvinden.
Voel me verder goed en heb geen last van steken.

@Nicole: fijn dat het voor jou er nu ook op zit, alhoewel het wachten op terugplaatsing ook spannend is. Laten we maar duimen voor elkaar.

liefs Lein

coni67
15 June 2010, 20:40
Hoi, vanmiddag voor de FM geweest ... ik zit nu op cd 8 en ben dus ook 8 dagen al aan het spuiten ... deca en gonal F ... helaas waren de follikels nog te klein om er iets mee te doen dus we moeten even doorspuiten en maandag weer terug komen en als het dan goed is wordt de punctie ook gepland ... dus we hebben nog een weekje om te spuiten .. ik had nu wel zowel links als rechts follikels zitten en dat had ik de vorige keer niet ... hij had er ongeveer 6 kunnen tellen in totaal maar het was allemaal zo klein dat het best kon zijn dat er meer zaten maar dat zien we maandag wel weer ...

gr. Nicole

Mickey1979
18 June 2010, 11:56
Hoi meiden,

Vandaag goed nieuws! Vanochtend hebben wij de terugplaatsing gehad :lol: :lol: :lol: !
Van de 9 eitjes waren er 6 bevrucht, waarvan 1 topembryo. Deze hebben ze dan ook teruggezet. Nu wordt het de komende 2 weken afwachten of hij ook lekker blijft zitten.....

@Lein, heb jij inmiddels al een terugplaatsing gehad???

Liefs Nicole

stiertje761
18 June 2010, 13:05
Hallo allemaal,

Ik ben stiertje, 34 jaar oud en sinds najaar 2008 proberen mijn man en ik om zwanger te worden..helaas zonder resultaat.. na enkele onderzoeken blijkt mijn man slecht(lees zeer slecht) zaad te hebben en nu moeten we gaan nadenken over IVF ICSI...
Ik zie heeeeel erg op tegen de behandelingen, misschien ten onrechte ..dat weet ik dus niet. :shock:
Waar ik het meeste bang voor ben is de uitwerking van de hormonen..ik zou graag aan jullie willen vragen of je ook veel bijwerkingen hebt van het hormonengebruik en hoe je de puncties hebt ervaren.

Heb zojuist een boek gelezen over ervaringen van mensen en daar staan me toch een paar horrorverhalen in.. :o

Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zo even inbreek in jullie forum ..en misschien kan ik me over een tijdje zelfs aansluiten..

bedankt en groetjes
stiertje

henriette
18 June 2010, 13:52
hoi stiertje, welkom!

ik ben zelf nog niet begonnen met het spuiten van hormonen...nu alleen nog maar aan de pil. dus ik kan je op dit moment nog niet heel veel vertellen. vrijdag gaat de eerste spuit erin...dus ik houd je op de hoogte!
maar ik heb zelf gemerkt dat het fijn is om er met mensen over te praten. in mijn eigen omgeving weten alleen mijn naaste familie en vrienden dat we met icsi gaan beginnen. maar daar kan ik vaak niet goed bij terecht, omdat ze niet begrijpen wat je doormaakt. hier kan ik mijn verhaal kwijt en meeleven met de anderen.

dus ik zou zeggen...kom maar op met je verhalen! ;)

gr henriette

coni67
18 June 2010, 14:20
Dat wordt dus duimen draaien .... ik hoop voor je dat het blijft zitten en dat je over 2 weken een positieve test zal hebben. Wij moeten maandag weer voor de 2e follikelmeting en dan hoop ik dat we eind volgende weet de punctie en terugplaatsing zullen krijgen ... het blijft nog even afwachten,

lfs. Nicole ( Coni )

lein1979
18 June 2010, 19:03
Hai,

Er hebben zich bij ons 7 embryo's ontwikkeld. Eén ervan is er gisteren teruggeplaatst. Het is nu duimen dat ie blijft zitten. Dus Nicole, we zitten in hetzelfde schuitje haha.

Groetjes Lein

Mickey1979
19 June 2010, 10:03
Hoi Stiertje,

Welkom op het forum.

Vervelend dat jullie uitslagen niet goed waren. Wij hebben dat in januari ook te horen gekregen en sindsdien hebben wij ons ook verdiept in het hele icsi gebeuren. Ik heb gisteren de terugplaatsing gehad, zoals je al hebt kunnen lezen, en heb dus wel ervaring met alle hormonen. Ik ben op dag 21 begonnen met Decapaptyl. Dit hormoon legt je eigen cyclus plat en de bijwerkingen kunnen heftig zijn. Je kunt er overgangsklachten, stemmingswisselingen ed van krijgen. Ik moet zeggen dat ik erg veel geluk heb gehad wat dat betreft. Ik zag er ook als een berg tegenop, maar het is mij 100% meegevallen. Last van bijwerkingen heb ik dus niet gehad, alleen vanaf de dag dat ik ongesteld werd, na 1 week spuiten, had ik hoofdpijn en nekpijn (wel te hebben overigens :| ). Na 7 dagen mocht ik Puregon bij gaan spuiten (stimulerend hormoon) en vanaf dat moment was de hoofdpijn ook volledig weg. Van de Puregon heb ik helemaal geen bijwerkingen gehad. Nu is het natuurlijk voor iedereen anders, ieder lichaam reageert er anders op.....

De punctie heb ik redelijk doorstaan. Het aanprikken zelf viel me reuze mee, alleen had ik ze pech dat ik erg beweeglijke eierstokken heb en die dus bij het minste of geringste wegschieten. Niet erg handig bij zoiets als een punctie :cry: .
Gevolg was dat de echoscopiste met vol gewicht op mijn buik heeft gehangen om de eierstokken in bedwang te houden en dat 1 van de 2 ook nog eens niet goed bereikbaar was. Het in bedwang houden en het zoeken naar de juiste positie om aan te prikken was bij mij dus vervelender dan het aanprikken zelf.

Hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen en ik wens je hel veel succes de komende tijd. Als je meer wilt weten, vraag gerust... ;)

@Lein, Super dat er ook bij jou een terugplaatsing is geweest. Jij loopt dus 1 dagje voor op mij.... :) Spannend hoor, hopelijk nestelen ze bij ons allebei lekker in. Ik zal ook voor jou duimen!!!

@Coni, jij bent dus ook al op weg naar de punctie toe? Hopelijk groeien de follikels bij jou nog even lekker door. Maandag weer een echo las ik. Is toch altijd weer spannend.

@Henriette, volgende week gaat het voor jou dan ook beginnen. Succes alvast!

Liefs Nicole

stiertje761
19 June 2010, 18:21
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden :)

Mickey, wat spannend die terugplaatsing..wanneer mag je testen? Wat zegt je gevoel?
Henriette, jouw familie en vrienden weten het dus wel.. ik heb maar 1 goede vriendin erover verteld en dat is zwaar. Maar ik wil nog niet meer mensen inlichten omdat ik me eerst nog geestelijk aan het voorbereiden ben op het hele proces. :shock: en er nog niet aan toe ben..maar eigenlijk denk ik aan niets anders.. :oops:
Ik lees en schrijf lekker met jullie mee en hoop er zo naar toe te groeien, ik zal binnenkort proberen om een behoorlijk eind terug te lezen zodat ik een beetje op de hoogte ben van waar iedereen ongeveer staat.
Henriette gisteren voor het eerst gespoten toch? Viel het mee?

Voor iedereen die al een terug plaatsing heeft gehad..zet em op en ik duim alvast!!

Fijn weekend allemaal

liefs stiertje

henriette
19 June 2010, 21:35
hoi stiertje,

wij hebben gewacht met vertellen totdat we zeker wisten dat we icsi gingen doen, dus van de vooronderzoeken wist niemand (behalve mijn werkgever, want ik moest daarvoor vrij).
maar om opmerkingen als: o, nog niet zwanger... en: wanneer komt de eerste, te vermijden/voorkomen/stoppen! hebben we daarna er wel voor gekozen om het te vertellen aan onze ouders en broers/zussen.
een paar maanden later ook aan vrienden toen wij er klaar voor waren...

dus, neem de tijd, het is niet zomaar wat!!!! ik heb wel tegen iedereen die het weet nu gezegd dat ze het voor zich moeten houden...maar daar vertrouw ik wel op!

nee, ik ben nog niet begonnen met prikken...aankomende vrijdag (25 juni) begin ik!

liefs henriette

Lindake
21 June 2010, 04:49
Hallo allemaal,

Na het lezen van jullie berichten kreeg ik ook de behoefte om me hier aan te melden. De steun die jullie hier geven en krijgen lijkt mij heel fijn.

Ik probeer inmiddels ook al 3 jaar zwanger te worden en na een paar teleurstellingen (cyste van 11 cm met borderline en een tweelingzwangerschap waarvan 1 buitenbaarmoederlijk en de ander zonder hartje) gaan we nu voor IVF!

Ik stap hier heel positief in, natuurlijk ook omdat dit mijn eerste poging is.
Afgelopen donderdag (17 juni) ben ik begonnen met het spuiten van decapeptyl. Ik zit voor mijn werk twee weken in de USA dus ben aangewezen op mijn overigens erg lieve collega's. Maar ik mis mijn man natuurlijk op dit moment heel erg.

Het spuiten valt me tot nu toe mee. Ik heb alleen last van duizeligheid en ben ontzettend moe! Dat is natuurlijk niet zo handig als ik moet werken. Ik heb nu vier spuiten gehad en vroeg me af of ik nog meer bijwerkingen kan verwachten. Of had ik ze nu al moeten hebben? Hoe is jullie ervaring?

Ik hoop via deze weg in aanraking te komen met anderen die ongeveer
op dezelfde tijd zijn begonnen met de behandeling. Mijn eerste echo is 29 juni.

Verder wil ik alvast iedereen hier op dit forum sterkte en succes wensen. En ik hoop dat ook ik jullie een beetje kan steunen. Jullie hebben dat voor mij al gedaan met jullie berichten.

Veel liefs,
Lindake

coni67
21 June 2010, 08:15
@Lindake, ik heb mijn eerste IVF in april gehad helaas zonder resultaat we zijn niet verder gekomen dan het lab ... dwz dat onze enige embryo die we hadden zich "abnormaal" is gaan delen en wij dus geen terugplaatsing hebben gehad. Nu ben ik 2 weken aan het spuiten met de decapeptyl en de gonal f en krijg ik vandaag mijn 2e echo ( follikelmeting ) bij de eerste echo waren de follikels nog erg klein ... ze zaten er wel volgens de gyn maar ze moesten nog wel heel hard groeien. Wij zijn onder behandeling bij Geertgen ( Elsendorp Brabant ) maar de terugplaatsing wordt in Genk ( België ) gedaan dus we hebben hopelijk eind van de week nog een aardig ritje voor de boeg ... maar ach we maken er maar een gezellig dagje van.

Maar jij zit dus voor je werk in Amerika .... lijkt me erg leuk .... niet als je je man juist in deze tijd moet missen maar Amerika lijkt mij geen verkeerd land om te zitten.

Bijwerkingen van de decapeptyl heb ik eigenlijk niet ... ja ik hou wat vocht vast en af en toe heb ik hoofdpijn maar of dit door de deca komt dat weet ik niet ... en oh ja ... ik heb af en toe wel stemmingswisselingen ... of dat specifiek door de hormonen komt weet ik niet ... tegen mijn man zeg ik maar van wel want dan neemt hij het mij ook niet zo kwalijk ;) ....

Ondertussen zitten wij volgende maand al weer een jaar in de mmm .... op 14 juli 2009 heb ik mijn eerste IUI gehad en dat in totaal 6x van de 6e IUI ben ik zwanger geweest helaas kreeg ik met 10 weken en 4 dagen een miskraam ... en nu dus de 2e IVF of eigenlijk ICSI ook wij blijven positief en hopen op een positieve zwangerschapstest over een week of 2 á 3 ....

lfs. Nicole

henriette
21 June 2010, 18:22
hoi lindake, (helaas)welkom bij "ons" clubje!
zoals je ook in mijn onderschrift kunt lezen ben ik nog niet officieel begonnen...zet vrijdag mijn eerste spuit, dus ik kan je nog niets vertellen over bijwerkingen.
wat vervelend dat je mannetje je nu niet kan steunen...misschien ook wel handig, als je er een slecht humeur van zou krijgen ;) maar ik kan me voorstellen dat je ondanks dat je veel aan je collega's hebt, toch het liefst dit allemaal met je man zou willen delen!
hopelijk kunnen wij je een beetje steunen, want je hebt volgens mij een behoorlijke nare tijd achter de rug. ik hoop voor je dat je snel "gewoon" zwanger kan zijn en dat jullie dan over een aantal maanden een gezond wondertje in jullie armen mogen houden!

liefs henriette

coni67
21 June 2010, 20:02
Hoi hoi, vandaag weer bij Geertgen geweest bij dr. W. ... hij heeft de follikelmeting gedaan en ik heb inderdaad 3 follikels links en 3 follikels rechts zitten ... vrijdag krijg ik als alles goed gaat de punctie ... ik vroeg gelijk aan hem of hij er dan is ... maar helaas ... hij gaat een weekendje er tussen uit ... in de wachtkamer zei ik tegen mijn man dat ik dan hoop dat dr. R. er is want anders heb ik er een hard hoofd in ... bij de assistente aangekomen vroeg ik wie de punctie zou gaan doen ... in eerste instantie zei zij dr. W. maar toen zag ze op de pc dat dr. W. er niet is en dat dr. K. de punctie zou doen ... Nou dames toen trok ik toch wel even wit weg ... want dat wil ik absoluut niet en dat zag ze ook wel aan mijn gezicht ... nou zegt ze ik ga eerst het schemaatje aan je uitleggen en dan ga ik voor je na denken hoe we dit kunnen gaan oplossen ... dus het schema uitgelegd gehad en toen kwamen we dus weer op de punctie uit ... Ik vroeg aan haar of dr. R. er niet was ... tja die is er wel maar die heeft dus poli spreekuur ... nou het zat mij dus helemaal niet lekker ... ze zegt, ik ga naar dr. W. toe om het één en ander te vragen ... in die tussentijd gingen mijn man en ik ook in overleg en hij zei heel duidelijk dat wanneer ik er niet achter zou staan we deze punctie niet door moeten laten gaan want als ik er geen goed gevoel bij heb is dit geen goed plan ... en we moeten nu wel zuinig zijn op onze pogingen want we hebben er nog maar 2 over en dan moeten we het wel laten doen door iemand waar we vertrouwen in hebben en dat zijn er bij ons maar 2 ... dr. W. en dr. R. ... De assistente kwam terug na overleg met dr. W. Hij zou het thuis er even over hebben met de familie zodat hij de punctie zou kunnen doen en anders zal hij aan dr. R. vragen of die de punctie zou willen doen ... ik wordt daar morgenavond over terug gebeld ... pffffffffff .... wat een ellende zeg ...... en als dit niet mocht lukken dan laten we deze IVF/ICSI voorbij gaan ... Ik vind het wel heel lief dat ze er zoveel moeite voor willen doen .. de assistente zei ook al dat zij mij op deze manier niet naar huis wil laten gaan want dat kon zij niet over haar hart verkrijgen ... het huilen stond mij dus nader dan het lachen ... ze vroeg ook of ik dr. K. al een keer gehad had en ik zei ja bij de eerste punctie ... ze zei nu ook dat ik nu Rapifen zou krijgen ipv Dormicum .... maar ze kon me echt niet overhalen .... Dus nu moet ik morgenavond even afwachten ik hoop dat dr. W. het toch kan doen en anders dr. R. maar absoluut geen dr. K. ...

Ik merkte wel aan de assistente dat ze wel iets vaker richting dr. K. had gehoord want ze begreep het ook gelijk ... en dat zegt denk ik toch wel wat over deze arts .... Maar goed mijn verhaal wordt dus nog vervolgt ik hoop op goed bericht ... ondertussen blijven we toch nog maar even lekker door spuiten ...

gr. Nicole

Lindake
21 June 2010, 22:25
Nicole, hoe is het vorige keer gelopen dat je dokter K. absoluut niet wilt? Ik duim voor je dat een van de andere twee artsen nog geregeld kunnen worden voor as vrijdag. Wat lijkt het me erg dit moeten af te breken om deze reden en weer opnieuw te moeten beginnen... Pfffffff... ik duim voor je dat je morgenavond goed nieuws hebt!!!

Henriëtte, bedankt voor je warm welkom. Je begint dus een week later dan ik en voor jou is het dus ook de eerste poging. Ik was zo blij toen ik mijn eerste spuitje had gezet. Het heeft zo lang geduurd voor we er daadwerkelijk aan konden beginnen. Nu is het dan zover! Vandaag mijn 5e spuitje gezet.... Ben benieuwd hoe jij je voelt als je gaat beginnen. Spannend allemaal hè!

Liefs,
Linda

coni67
22 June 2010, 09:01
Nicole, hoe is het vorige keer gelopen dat je dokter K. absoluut niet wilt? Ik duim voor je dat een van de andere twee artsen nog geregeld kunnen worden voor as vrijdag. Wat lijkt het me erg dit moeten af te breken om deze reden en weer opnieuw te moeten beginnen... Pfffffff... ik duim voor je dat je morgenavond goed nieuws hebt!!!

Henriëtte, bedankt voor je warm welkom. Je begint dus een week later dan ik en voor jou is het dus ook de eerste poging. Ik was zo blij toen ik mijn eerste spuitje had gezet. Het heeft zo lang geduurd voor we er daadwerkelijk aan konden beginnen. Nu is het dan zover! Vandaag mijn 5e spuitje gezet.... Ben benieuwd hoe jij je voelt als je gaat beginnen. Spannend allemaal hè!

Liefs,
Linda

@Linda, ik heb dr. K. een keer gehad bij de uitgangsecho ... toen zei ze mij dat ze mijn eierstokken niet kon zien maar dat alles goed was ... toen dacht ik al bij mij zelf ... als je mijn eierstokken niet kan zien hoe kan je dan zeggen dat alles goed is dat kan dan toch ook niet??? Maar goed dat is allemaal niet zo heel erg ... maar bij de eerste punctie heb ik haar ook gehad ... tijdens de follikelmeting daarvoor zijn er 5 follikels gezien dus ik zou 5x aangeprikt moeten worden ... tegen de pijn kreeg ik een zetpil naproxine en tijdens de punctie kreeg ik Dormicum .... ik lag daar met mijn benen in de beugels en totaal uit het niets voelde ik opeens een ontzettende stekende niet te houden pijn ik wist echt niet hoe ik het had ... mijn man moest op mijn buik drukken om de follikels goed in beeld te krijgen dus die kon mij ook niet echt steunen ik heb hem wel flink in zijn arm geknepen het leek allemaal we uren te duren ... na afloop zie ze ook nog dat ze hoopte dat ze ze alle 5 had gehad want daar was ze niet zeker van ... en zo een opmerking vind ik een niet kloppen van een arts want ze brengt jou wel aan het twijfelen ... nee ik ben het vertrouwen in deze arts echt kwijt ...vanavond dus het telefoontje ik ben ook reuze benieuwd,

lfs. Nicole

Lindake
22 June 2010, 15:40
Oh nicolle... Ik kan me voorstellen dat je weinig vertrouwen in haar hebt. Vertrouwen is zo belangrijk. Dat heb ik twee jaar geleden ook gemerkt toen ik die cyste had. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je deze poging even stopzet. Maar ik duim nog altijd voor je dat het vrijdag allemaal gebeuren!
Liefs,
lindake

coni67
22 June 2010, 20:34
Dr. W. heeft me net gebeld en hij doet de punctie ... en mocht het om één of andere reden toch niet lukken dan doet dr. Ruis het maar hij gaat er zelf van uit dat hij het doet ... ik ben zo opgelucht .. ik zie er nog wel tegen op hoor maar ik ben al een stuk rustiger nu ik weet dat niet dr. K. de punctie doet ....

lfs. Nicole

Lindake
23 June 2010, 16:32
Nicole, goed nieuws voor jou! ben blij voor je! Succes en sterkte vrijdag!

Ik heb nog een vraagje voor de ervaren pil/decapeptylgebruikers. Afgelopen donderdag ben ik gestart met decapeptyl en moest daarna nog drie dagen doorgaan met de pil. Zaterdagavond heb ik dus de laatste genomen. Ze hebben me verteld dat ik na het stoppen met de pil "ongesteld" zou worden. Of in ieder geval een kleine bloeding zou hebben. Tot nu toe, en het is woensdag, is er nog niks... Hoe verliep dat met jullie?

Nog 1 nachtje slapen en dan vlieg ik naar huis....

Liefs,
Linda

Mickey1979
23 June 2010, 17:59
Hoi Linda,

Ik heb geen ervaring met de combinatie pil/decapeptyl. Ik heb niet vooraf de pil hoeven te slikken namelijk. Maar tijdens het gebruik van decapeptyl ben ik wel gewoon, net als normaal (op de dag af zelfs), ongesteld geworden.
Fijn overigens dat je morgen weer naar huis vliegt!

@Nicole, super dat de arts die je graag wilde de punctie bij je gaat doen. Vervelend overigens dat de vorige punctie op zo'n drama uitgelopen is. Als je geen vertrouwen meer hebt in die arts, moet je er ook zeker niet meer mee in zee gaan. Succes in ieder geval met de aankomende punctie! Hopelijk verloopt hij beter dan je eerste....

@Lein, hoe gaat het met jou? Bij jou is het nu toch inmiddels 6 dagen geleden dat je de terugplaatsing hebt gehad. Gaat het goed?

@Henriette, voor jou nog 2 daagjes, dan mag je ook eindelijk beginnen!!! Super!

Met mij is het even iets minder gegaan. Vrijdag heb ik de terugplaatsing gehad en vanaf toen had ik weer behoorlijke last van mijn buik. De boel is toch weer opnieuw geirriteerd. Maandag en dinsdag was het zelfs zo vervelend dat ik gisteren op het einde van de ochtend toch maar naar het ziekenhuis gebeld heb of dat het kwaad kon. Gelukkig kreeg ik mijn arts rechtstreeks te spreken en zij vertelde mij dat het toch waarschijnlijk nog steeds te maken had met de moeilijke punctie die ik gehad heb. Maar ik moest het zeker goed in de gaten houden en nog een dag of 1 a 2 aankijken anders moest ik terugbellen om een controle afspraak te maken. Als ik me niet lekker dreigde te gaan voelen moest ik direct terugbellen. Heb dus maar weer extra rustig aan gedaan.....
Gelukkig gaat het sinds vandaag weer beter en wordt het vervelende gevoel langzaam aan minder.

Nu alleen nog hopen dat ons toppertje inmiddels lekker zijn plekje gevonden heeft.....

Liefs Nicole

coni67
25 June 2010, 16:11
Hoi, nou de punctie heb ik achter de rug ... pff ... wat zag ik er tegenop zeg ... vanaf woensdag zat ik al aan de valdispert extra om zo rustig mogelijk te blijven en het hielp hoor want ik ben die dagen echt rustig gebleven. Vanmorgen opgestaan en lekker gedouched en toen zijn we om 06.45 uur weg gereden richting Geertgen ... daar waren we dus ruimschoots op tijd want de schoonmaaksters waren nog bezig met stofzuigen en poetsen dus het rook lekker fris toen wij binnen kwamen zelfs de assistentes waren er nog niet ... we hebben op ons gemakt wat gedronken tot de assistente kwam .. daarna zijn we even naar het "herenkamertje" gegaan om mijn man zijn bijdrage te laten leveren ... toen dat alles achter de rug was, was het ondertussen 08.45 uur dus nog een halfuurtje tot de punctie ... De arts die ik niet wilde was bezig met de eerste punctie en ze zei me wel netjes gedag toen ze ons zag zitten op de gang maar mijn dr. W. had ik nog niet gezien dus ik vond het best wel spannend. Tot dat er een assistente naar ons toe kwam die ik nog nooit had gehad zij stelde zich aan ons voor en vroeg of ik goed geslapen had .. ik vertelde van de valdispert en van de eerste punctie en toen zei zij ... Oh ja dr. W. komt voor jullie ... nou toen was het voor goed toen wist ik zeker dat dr. W. zou komen en inderdaad rond 09.10 kwam hij er aangelopen en om klokslag 09.15 uur werden we naar binnen geroepen en moest ik plaatsnemen in de gyn.stoel ... ik werd aangesloten op de satturatiemeter en ik kreeg het infuusnaaldje in mijn linkerelleboog ... eerst werd de atropine toegediend en toen langzaam een kleine hoeveelheid van de morfine ... na 30 sec voelde ik het al in mijn hoofd ( heerlijk ;) ) daarna ging hij eerst even kijken hoe en waar de follikels zaten ... ze liggen bij mij altijd verscholen en er moet altijd op mijn buik gedrukt worden om ze goed in beeld te krijgen ... de linkerkant was eigenlijk zo gevonden mijn man moest op mijn buik drukken er werd morfine bij gespoten en toen de punctie ... nou meiden ik voelde wel wat maar met vergelijking met de eerste punctie was het echt niets .... in mijn linkereierstok zaten er achteraf 4 follikels maar die vierde lag zo ver weg dat het te gevaarlijk zou worden als hij die zou proberen aan te prikken dus dat hebben we maar niet gedaan .. nou toen mijn rechterkant dat werd een ander verhaal ... daar heeft hij wel wat moeite voor moeten doen en ik ook ... met duwen en porren en mijn adem vasthouden heeft hij ze dan alle drie ook leeg kunnen zuigen ... mijn harslag bleef heel rustig ... zo rond de 62 slagen per minuut en mijn satturatie bleef zo rond de 98% ... ideaal dus ... de gyn heeft nog even nagekeken voor nabloedingen maar alles is goed gegaan ... we zijn een halfuur op de uitrustkamer gebleven en om 10.15 uur zijn we weer naar huis gegaan ... Nee meiden vergeleken met de eerste punctie was dit een appeltje eitje echt waar ... zo zie ik ook niet meer tegen een derde punctie op ( hoop niet dat het nodig is hoor ) .. Nu wordt ik morgen rond 11 uur door Genkgebeld met de mededeling of de ICSI is gelukt en hoeveel embryo's er zijn en wanneer ik de terugplaatsing zal krijgen zelf denken we maandag en dan is het wachten tot 12 juli want dan zou ik de test kunnen doen als ik niet ongesteld ben geworden ....het is nu dus afwachten ....

lfs. Nicole

henriette
26 June 2010, 13:44
hoi hoi allemaal,

Nicole (coni67) wat fijn dat het allemaal beter is gegaan dan je eerste punctie! ik zal voor je duimen dat jullie een aantal hele goede embryo's krijgen!!!!

Linda, ik doe ook de combinatie pil en decapeptyl...ik moet alleen maandag pas stoppen met de pil, dus kan je nog niet vertellen wanneer ik ongesteld wordt...of ben je het inmiddels al?

Andere Nicole ;) , wat vervelend dat je je zo beroerd voelde...je lichaam krijgt natuurlijk altijd wel even een klap...tis niet zomaar wat! gelukkig gaat het al wat beter met je...en blijft jullie toppertje lekker zitten!

Ik ben gisteren begonnen met prikken. Ik vond het heel spannend maar voelde er niets van!!!! :D Eerst heel rustig de naald tegen mn buik aangehouden...en steeds iets doorgedrukt...opeens zat ie erin! Echt super!!! :D

Vanochtend weer geprikt, dit keer links (gisteren rechts)...dit ging echt een stuk minder! Het deed veel pijn, en ik werd meteen erna ontzettend duizelig! :( ...iemand van jullie misschien ook ervaring dat de ene kant meer pijn doet als de andere?

Liefs Henriette

coni67
26 June 2010, 20:53
Hoi, vanmorgen naar België gebeld voor de uitslag van de punctie ... uit de 6 follikels die er zijn aangeprikt hebben ze 4 eicellen gevonden waarvan er 2 rijp waren die hebben ze geïnjecteerd en daar zijn 2 mooie bevruchtingen uit ontstaan ... Maandag 28 juni krijgen we om 14.30 uur de terugplaatsing ... er zijn jammer genoeg dus geen cryo's dus ik hoop dat het deze 2e poging raak zal zijn ... Aan de ene kant was ik wel teleurgesteld dat er geen cryo's zijn maar vergeleken met de eerste poging is dit natuurlijk voor ons wel fantastisch ... maandag dus gezellig naar België toe ... ruim 2 uur rijden voor 5 minuten werk .. laten we hopen dat we het resultaat bereiken wat we willen en dat het allemaal niet voor niets is geweest,

lfs. Nicole

Lindake
27 June 2010, 11:20
Hallo allemaal!

@Nicole (coni67) Ik ben blij voor je dat je twee mooie embryo's hebt! Natuurlijk was het fijn om nog een aantal cryo's te hebben, maar hopelijk is dat niet eens nodig! Zelf ga ik er niet van uit dat ik cryo's zal hebben. Ik heb zowiezo nog maar 1 eierstok en de andere eileider is beschadigd...
Ze zetten bij jou dus twee embryo's terug. In maastricht, waar ik behandeld word vermijden ze dat zo veel mogelijk omdat ze zo min mogelijk tweelingen willen. Ze zetten alleen twee cryo's terug en twee embryo's die geen topkwaliteit zijn. Wij hebben daar zelf ook helemaal geen inspraak in.
Succes morgen en ik zal deze twee weken voor jullie duimen!!!!!

@Henriette Vlak nadat ik jullie schreef werd ik ongesteld. Ongerustheid voor niets dus!! Heeft bij mij dus uiteindelijk ongeveer 5 dagen geduurd. Hoe ging het spuiten vandaag? Ik heb zelf geen last van het spuiten. Eigenlijk even makkelijk aan beide kanten. En moet je eigenlijk dagelijks afwisselen? Dat is mij niet gezegd. Het mocht alleen niet precies op dezelfde plek.

@Nicole (mickey1979) Hoe gaat het nu met je? Nog last van je buik? Hoe ga je met de spanning van het wachten om? Dit lijkt me echt de moeilijkste fase van de hele IVF. Ik duim voor je!

Ik prik inmiddels 10 dagen nu en ik vind het 100 procent meevallen. Het prikken zelf, beide kanten, maar ook de bijwerkingen. Alleen wat moe en soms duizelig. Alleen het laatste concert wat ik afgelopen donderdag gaf, kreeg ik op het podium een huilbui. Ik kon niet meer stoppen en wist niet eens waarom ik huilde. Ik moest er zelfs van lachen. Al mijn collega's keken vreemd toe. En als ze me al geruststellend toelachten moest ik nog harder huilen!!! heb me uiteindelijk weer onder controle gekregen.
Wel heerlijk om weer thuis te zijn....Dinsdag eerste echo! Hopelijk daarna aan de Puregon!

Liefs!!
Linda

henriette
27 June 2010, 13:33
Hoi Linda,

Fijn dat je ongerustheid meteen werd weggenomen! Dan ben je daar ook meteen weer vanaf...hopelijk was dit je laatste ongesteldheid!!!!

Het is niet zo dat ik perse om en om, links om rechts moet spuiten. De verpleegkundige heeft alleen tijdens de uitleg dit als tip gegeven, zodat ik niet steeds op dezelfde plek spuit. Want dat mag inderdaad niet.
Vanmorgen weer rechts gespoten, dit ging weer helemaal goed. Wel even gevoelig na het prikken, maar dat is snel over.
Ik ga dus maar rechts blijven spuiten, steeds op een andere plek...kijken hoe dat gaat. Maar tot nu toe valt het me erg mee...aankomende week lekker doorspuiten, maandag stoppen met de pil en dan maar zien hoe snel ik ongesteld wordt.
Dinsdag 6 juli de uitgangsecho, hopelijk mag ik dan meteen beginnen met Gonal-F (ik krijg geen Puregon).

Lein, hoe gaat het met jou?

Nicole (Mickey), alles nog goed??? Spannend he!!!

Liefs Henriette

Mickey1979
27 June 2010, 16:02
Hallo dames,

Fijn om te horen dat het bij jullie tot nu toe ook allemaal goed gaat. Is toch altijd even afwachten hoe je lichaam op al die medicijnen reageert.

Nicole, mooi dat je morgen een terugplaatsing hebt!! Heel veel succes alvast!

Lein, hoe is het met jou?????

Met mij gaat alles goed. Sinds vrijdag ben ik gelukkig pijn vrij. Nu nu een kleine week afwachten. De spanning valt me tot nu toe alles mee. Sinds gisteren begint het eigenlijk pas te kriebelen, wat wel zal betekenen dat de komende week lang zal gaan duren.... Maar ja, daar zullen we toch doorheen moeten. Verder voel ik nog niets anders dan anders, maar dat heeft uiteraard ook weer niets te betekenen.... Kan er gewoon niets van zeggen, alleen dat ik er nog steeds een goed gevoel over heb, maar ja, ook dat wil niets zeggen... :roll: We wachten dus nog even verder af....

Liefs Nicole

coni67
27 June 2010, 19:30
@Lindake, gezien mijn leeftijd ( 43 ) is het geen probleem om er 2 terug te plaatsen omdat de kans dat het mis gaat veel groter is dan dat het goed gaat natuurlijk gaan wij er van uit dat het gewoon lekker goed gaat en dat er in ieder geval 1 blijft zitten ... maar als de 2e ook blijft zitten dan zijn wij waanzinnig blij .... dus we moeten het gewoon maar afwachten ....

lfs. Nicole ( 12 juli zou ik de test kunnen doen )

lein1979
27 June 2010, 19:54
Hai,

Heb even niet op het forum gekeken... de laatste week van wachten is vrijdag ingegaan. Ik voel me nog steeds goed, geen klachten. Als ik dan lees hoe het bij sommigen gaat, dan ben ik erg blij dat het bij mij rustig is verlopen. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken, maar dat weerhoudt me niet van om met een 'zwaar' gevoel naar het toilet te gaan 'van stel dat...'. Gelukkig is er tot nu toe niks engs aan de hand geweest. Aankomende vrijdag, als alles goed blijft gaan, mag ik een test doen.

Sterkte allemaal...

liefs Lein

joma
29 June 2010, 12:30
Hallo meiden,

Ik ben nieuw op het forum.
Ik heb vorige week woensdag mijn terugplaatsing gehad en zit nu dus in de spannende wachtweek. Ik voel van alles, wat me nog meer onzeker maakt. Eigenlijk vind ik de wachtweken van ivf het zwaarst. Zijn er nog meiden die net als ik ook in de laatste wachtweek zitten, en ervaren jullie klachten.Mijn klachten hebben wat weg van menstruatie achtige symptomen, dus ik vrees het ergste. Hopelijk heft iemand hier ook ervaringen mee?

groetjes

Mickey1979
29 June 2010, 13:12
Hoi Joma,

Ik zit nu ook in mijn laatste wachtweek en ik heb dezelfde klachten als jij..... Ik heb het idee dat mijn ongesteldheid elk moment door kan breken. Erg spannend allemaal.

Groetjes Nicole

lein1979
29 June 2010, 18:36
Hai Joma en Mickey,

Gelukkig ik ben niet de enige die deze klachten heeft. a.s vrijdag mag ik een test doen, maar ik voel me al vanaf gisteren niet fijn. Hoofdpijn en een raar gevoel in de onderbuik, dezelfde dingen als wanneer ik ongesteld moet worden. Ik heb vandaag geteld en dit is wachtdag 12, dus nog 3 dagen, dus op zich zou er een positief puntje aan kunnen zitten, maar ik durf even niks te verwachten.

Liefs en meiden, ik denk aan jullie.

coni67
29 June 2010, 20:26
Hoi, ik zit sinds gisteren in de wachtweken ... ik heb gisteren mijn tp gehad van 2 "emmy's" ik ben dus reuze benieuwd
ik zou op 12 juli de test mogen doen ... ik kan net als jullie de dagen wel omkijken maar helaas gaat dat niet lukken ... we moeten toch onze tijd netjes uitzitten er zit niets anders op .. gelukkig zijn er veel forums zoals deze dus dat scheelt alweer dan hebben we toch nog een beetje afleiding ... dames we gaan ervoor,

lfs. Nicole

Jacqueline84
30 June 2010, 17:22
Hallo allemaal!

Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Jacqueline, 25 jaar en sinds vorig jaar oktober weten we dat mijn man verminderd vruchtbaar is. We zijn toen aangemeld bij de fertiliteitsafdeling van de Isala klinieken in Zwolle en na verschillende onderzoeken zijn we op de ICSI wachtlijst geplaatst. In april werd bekend dat we in augustus van dit jaar hiermee kunnen starten. Op mijn eerste menstruatiedag, waarschijnlijk 4 juli a.s., begin ik met Microgynon en moet ik het ziekenhuis bellen om te horen wanneer ik kan starten met de Lucrin injecties.

Ik lees al een tijdje op dit forum mee en heb uiteindelijk besloten om me aan te melden, zodat ik met jullie ervaringen over IVF en ICSI, en alles wat er bij komt kijken, kan uitwisselen. Lijkt me in ieder geval erg prettig, want ik ken weinig mensen die dit ook meemaken.

Groetjes Jacqueline

lein1979
30 June 2010, 21:20
Hai,

Vandaag een rotdag... ben vanochtend erg gaan vloeien. Ik moet nog wachten tot vrijdag voor de test, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik durf niks meer te verwachten...
Mocht het idd niet ok zijn, dan is het wachten en hopen dat onze cryo's goed blijven voor terugplaatsing.

Liefs Lein

eefie1985
30 June 2010, 21:34
hoi meiden,

Ik ben eef, ben ook begonnen met de icsi behandeling.
Ik heb morgen mij uitgans echo, dus hopen dat ze goed gegroeid zijn :D

Ik zag net dat je niet op de zelfde plaats mag prikken dat is mijn nooit verteld met het gevolg nu na 9 dagen prikken decapeptyl en gonal l is dat er een enorme blauwe bloeduitstorting is onstaan :( ik heb vandaag inderdaad ook maar rechts geprikt want ik kon niet anders!!

Het nicole is zie dat jij hier zit was wel even benieuwd hoe het met je ging!!

Mickey1979
1 July 2010, 07:02
Ahh, Lein. Wat kl*te, zeg!! Ik had het zo gehoopt voor je.....

Bij mij nog niets, maar heb ook geen goede hoop meer. Dinsdagavond hebben we stiekem een vroege test gedaan, zo een zie je 4 dagen van te voren kan doen, en deze gaf helaas negatief aan. Vanaf dat moment heb ik er ook een hard hoofd in.
Toch ben ik tot nu toe nog niet ongesteld en dan begint het helaas toch weer te kriebelen en maak je jezelf toch weer gek.... :oops:

Maar goed, morgenochtend is mijn testdag en dan gaan we maar weer opnieuw testen als er vandaag niets komt tenminste. Als we heel eerlijk naar onszelf toe zijn verwachten we dus weer een negatieve uitslag.... :cry:

Lein, heel veel sterkte!!

Liefs Nicole

lein1979
1 July 2010, 20:12
Hai Nicole,

Dank je wel voor je lieve woorden. Ik hoop voor jou dat het toch nog een positieve uitkomst geeft. Ik zelf denk dat het bij ons negatief is.
Succes, liefs Lein

trees78
1 July 2010, 21:17
De 6e icsi behandeling is helaas ook voor niets geweest.
We waren eigenlijk een dag te laat,de eisprong was dinsdag waarschijnlijk al.
Hadden woensdag de punctie,helaas.
Gaan binnenkort beginnen met ivf,hopelijk meer geluk.

joma
2 July 2010, 11:15
Hoi Lein en Mickey,

En hoe gaat het met jullie? Is de spanning nog te houden?
Bij mij gaat het denk ik niet de goede kant op. heb heel erge hoofdpijn al 2 dagen. meestal heb ik dit ook als ik ga mestrueren. Zit nu op dag 11 na punctie, dag 9 na terugplaatsing en mag maandag testen. Begin de hoop zooooo te verliezen. Wel erg fijn te weten dat er nog zoveel meer meiden zijn die in onzekerheid moeten zitten. Ik hoop dat jullie wens gauw in vervulling gaat! Duim ook hard voor jullie...
maar wat maakt het onzeker he?

kop op en hoop op heel goed bericht van jullie kanten!!

liefs joma

Mickey1979
2 July 2010, 13:55
Hoi meiden,

Hier helaas geen goed bericht..... Vanmorgen hadden we een negatieve test wat betekent dat onze eerste poging mislukt is...
Nu uithuilen, wachten totdat de menstruatie doorbreekt en dan weer vol goede moed naar de 2e poging.

Ik moet zeggen dat de klap vanochtend meeviel, doordat we dinsdagavond, door de vroege test, al met beide benen op de grond werden gezet en we er daardoor al ernstig rekening mee hielden. Ben wel erg verdrietig, maar kan gelukkig ook wel weer positief vooruit kijken.

Ik hoop voor jullie dat jullie beter nieuws hebben.

Liefs Nicole

henriette
2 July 2010, 20:50
wat rot nicole en trees, sterkte ermee en heel veel succes met jullie volgende poging!
joma, ik duim voor je!!! wat spannend allemaal zeg!!!

trees, ik begrijp helemaal niets meer van jouw behandelingen...je bedoelt echt icsi??? dit klinkt weer als iui...je hebt het al eens uitgelegd en toen dacht ik toch echt aan icsi...ivf is een stap eerder als icsi, want bij ivf heb je nog genoeg bewegend zaad om een eitje te bevruchten (via het lab maar toch). bij icsi kan dit niet, en moet het lab dit handmatig doen...
heb je een injectie van te voren gehad (voor de punctie)? ik begreep dat je die een aantal uur van te voren moet zetten, zodat het ziekenhuis precies weet wanneer je een eisprong hebt...sorry, ik wil niet stom overkomen hoor, maar ik snap het niet zo heel erg goed...

lein, hoe gaat het met jou???

ik heb zelf nu 8x gespoten en heb inmiddels al 2 mooie blauwe plekken op mijn buik...ik heb steeds op een ander plekje gespoten, maar dit maakt blijkbaar niet uit.
ik ben nog steeds erg moe en heb af en toe buikpijn...het mooie weer (normaal klaag ik nooit) speelt ook parten denk ik...volgens mij heb ik last van opvliegers of zo...want ik kan doorgaans goed tegen de warmte, nu helemaal niet!
maar goed, nog even doorzetten...tis voor een goed doel zeggen we dan maar!!!

liefs henriette

snippie
3 July 2010, 07:53
Ik breek even in!

Ik denk dat trees icsi in eigen cyclus doet dus zonder hormonen!dat wachten ze idd tot je eigen eisprong prikken dat eitje aan en proberen die te bevruchten en dan krijg je er idd 6 vergoed.omdat je steeds maar 1eitje aan prikt en het goed koper is omdat je geen hormonen en zo gebruikt.behlave somsn voor de eisprong!

De reden hier van kan zijn anders te snel over stimulatie of iets anders.

Breek weer uit!

Succes dames!

Kniffel

henriette
3 July 2010, 10:17
hoi snippie, fijn dat je even inbrak! ik begrijp het nu helemaal, kende deze manier van icsi niet.
trees, heel veel succes met ivf!!! mijn excuses dat ik het niet helemaal begreep...ik kom steeds achter meer nieuwe dingen...er komt zoveel naar je toe!!!

liefs henriette

lein1979
3 July 2010, 20:15
Hai,

Had donderdag al geschreven dat het bij ons niet gelukt is. Vrijdag idd een negatieve test.
Wat rot ook voor jou, Nicole, dat het niet gelukt is. Hopelijk gaat het voor ons beiden de tweede keer wel lukken.
Joma, sterkte nog en hou ons op de hoogte.

Henriette, ik wist ook niet dat dit kon, succes!

Wij moeten nu mijn eerstvolgende menstruatie afwachten, even een maand rust dus. Dan bellen op 1e dag en dan een afspraak maken voor een echo voordat er een terugplaatsing kan plaatsvinden. Nu maar hopen dat onze cryootjes het redden.

liefs Lein

marjann
4 July 2010, 09:51
hoi allemaal, eindelijk es iets gevonden hierover..
zal me even voorstellen, ben marjan 28jaar woon samen met me manneke 34 jaar..
hebben sinds jaar kinderwens..
in maart hadden we een thuis test voor spermaonderzoek gedaan.. deze was negatief.. volgende dag weer 1, weer negatief.. dokter gebeld.. afspraak gemaakt....
mijn vriend heeft namelijk op zijn 4de een operatie gehad aan zijn ballen..
hij had last van torsie.. dit houdt in dat beide ballen gedraaid waren om hun as...
en 1 daarvan moest verwijdert worden omdat hij al afgestorven was... dit is met de woorden gebeurt ( heeft geen gevolgen)
nou dus WEL...
na een zaadtest bij de dokter bleek het zaad maar 5% snel 10% traag..
we belanden dus meteen in de mmm en meteen in de volle stress..
hadden binnen een week een brief in de deur... eerste afspraak een 30mrt in het umcg..
mijn cyclus werdt vanaf dat moment om de twee dagen bekeken..
eindresultaat van alle onderzoeken kwa mij : alles perfect.. hormonen, eisprong ( die ik voel) regelmatige cyclus etc etc...
toen vervolgens zaadonderzoek ziekenhuis... hebben 8 weken moeten wachten ipv de 5 wat ze zeiden maar toch ging het vlot..
vervolgens terug komen voor uitslagen en wat de optie's zijn..
dit werdt 12 mei...
we kregen te horen dat bij mij alles goed was en bij mijn manneke de zaad idd dus slecht.. hij was nu 1% snel en 10% traag.. normaal persoon heeft 15000 en meer zaadjes in sperma per ml.. hij maar 9000... conclussie icsi....

nu hebben we het voordeel mee dat bij mij alles goed is, goede cyclus en ik onder de 35jaar ben.. want wij gaan voor icsi -MNC (gemodificeerde natuurlijke cyclus)
dit houdt in icsi in eigen cyclus.. voordelen hiervan zijn : niet zo veel hormonen en bij het ziekenfonds worden 3 gewone behandelingen vergoed maar van deze optie gelden er 6x voor 1 behandeling.. dus na dit 6 keer te hebben moeten doen ( wat we niet hopen) kunnen we nog 2 keer de zware icsi doen. ( wat ik al helemaal niet hoop)
en het mooiste van alles..... hiermee kun je meteen starten...
je wil niet weten hoe positiever ik nu al in me vel zit...
wat ik heb berekend is onze planning de komende maand in het ziekenhuis zo:

8 juli - menstruatie
16 juli - 8e dag - inwendige echo - kijken hoe blaasje met eitje groeit
18 juli - 10e dag - inwendige echo - eitje moet hier ongeveer 14 mm zijn - medicijn spuiten voor het sneller groeien van eitje ( gonal-f fsh) en medicijn spuiten met gebruik van prik pen om mijn eitje te laten vast zitten zodat hij niet gaat springen...( deze medicijnen 2 a 3 dagen spuiten)( cetrorelix)
20 juli -12e dag - inwendige echo.. eitje moet nu 18mm zijn... eindigen met vorige spuiten, beginnen met nieuwe spuit (pregnyl) = voor sneller groeien/nestelen beter slijmetc
22 juli - 14e dag - punctie= poging eitje weg te zuigen uit blaasje, meteen uitslag of dat gelukt is, is dat zo? kor sperma in leveren... is het niet zo.. dan volgende cyclus pas weer.. worden er meerdere eitjes weggezogen, dan wordt de rest ingevroren voor de volgende keer...
24 juli - 16e dag - sochtends voor 9 uur telefoon, of eitje wel of niet is bevrucht en gaan delen... zo wel, dan meteen smiddags naar ziekenhuis voor terug plaatsing.. zo niet... dan volgende cyclus weer..

bij wel , moet ik de dagen hierna ,3 dagen ook pregnylspuiten ivm betere innesteling.. dan afwachten tot de volgende menstruatie of wij zwanger zijn ja/nee....

nou ik zit dus niet tegen de behandeling op maar wel tegen het spuiten maar hiervoor moeten we 8 juli terug komen voor een groeps info ochtend met meerdere mensen die hetzelfde gaan doen...

deze behandeling wordt overigens nog niet in veel ziekenhuizen uitgevoerd behalve in het umc groningen...

voor de rest ben ik zelf nu wat minder stressig, kan weer wat van dingen genieten en me lichaam is me weer aan het bedonderen zoals bijna elke maand en elke maand weer met andere dingen.. zwaar iritant.. heb zoals nu last van moeiheid, weinig zin in eten, steken onderbuik en onwijze pijnige tepels... maar zal wel weer voor de zoveelste keer tussen de oren zitten dus we wachten gewoon af...
ben wel blij dat ik eindelijk wat lotgenoten heb gevonden...
ik zal vast wat vergeten zijn maar heb je vragen, ik ben heel erg open en hou ook al vanaf het begin een dagboek bij op mijn hyves die gewoon iedereen kan lezen... we schamen ons er niet voor, het gebeurt met ons dus we gaan er niet over zwijgen hihi.. zou je het willen lezen of wil je me toevoegen dat kan natuurlijk altijd...
http://mnorder81.hyves.nl/?ref=sr...
tot zover alles een beetje opgeschreven hihi...
groetjes marjan

trees78
4 July 2010, 10:55
Hallo Marjan,

Welkom,hoop voor jullie dat je snel zwanger bent.
Wij hebben dezelfde behandeling gehad.

@ Henriette,

Wat wij hebben gehad voor behandelingen kan je lezen bij Marjan.
Icsi was eigen cyclus,ze hebben in het ziekenhuis toch over ivf gehad na deze behandelingen.
We hebben met 2 weken een gesprek.zal ff goed opletten of het inderdaad om ivf gaat of dat het toch anders heet.

Groet Trees.

henriette
4 July 2010, 18:08
hoi marjan, welkom! (helaas...moeten we eigenlijk zeggen...) hopelijk komt deze behandeling tot het wondertje waar jullie zo op hopen!

trees, ik begrijp het nu helemaal. maar had er daarvoor niet eerder over gehoord. is bij ons ook nooit als optie gegeven, want misschien wilde ik dat dan ook wel eerst proberen.
maar goed, we zijn nu al bezig deze behandeling...en we gaan ervoor!

ik ben vandaag ongesteld geworden (6 dagen na het stoppen met de pil)...hopelijk de laatste keer voor de zwangerschap!
ik zie nu alleen wel een beetje tegen dinsdag op. we hebben dan de uitgangsecho en ik ben bang dat ik dan nog ongesteld ben...dat vind ik niet erg fijn...ze zijn vast een boel gewend daar, maar ik niet :oops:

lein, sterkte ermee. ik had begrepen dat je nog moest wachten om te testen...vandaar mijn vraag. ik duim voor je dat je cryo's goed blijven en super zijn!!!!

liefs henriette

Mickey1979
5 July 2010, 10:51
Hier weer even een update...

Vandaag eindelijk ongesteld geworden.... Na de negatieve test van vrijdag. Volgende week maandag hebben we een telefonisch evaluatiegesprek en dan hoop ik dat ook duidelijk wordt wanneer we mogen beginnen met onze 2e poging.

Helaas hadden we geen cryo's overgehouden dus wordt direct de 2e poging in, helaas.

Hopelijk gaat het met de dames die nu midden in de behandelingen zitten beter....

Liefs Nicole

Mickey1979
5 July 2010, 18:16
Wat een ***dag vandaag..... :cry:

Voel me erg rot en ben ontzettend verdrietig. Vanaf vanmiddag rollen de tranen al over mijn wangen, het verdriet komt er goed uit nu. Het besef dat onze 1e poging toch echt mislukt is, komt aardig binnen vandaag.

Heb er echt de balen van en even nergens zin in!!!

Laat het maar over me heen komen en kruip lekker huilend tegen mijn mannetje aan op de bank vanavond. :|

Liefs Nicole

coni67
5 July 2010, 19:07
Hoi naamgenootje ( Nicole ) ... ik kan me jouw teleurstelling en verdriet zo goed voorstellen ... zo voelde ik me ook na de eerste poging
een poging die voor mij niet eens een poging was want verder dan de punctie zijn we niet gekomen ... we hadden niet eens bevruchte eitjes en dus ook geen terugplaatsing ... een weg gegooide kans was dit voor ons ... ik voelde me echt K . . en nu de 2e poging gehad ... wel 2 embryo's maar geen cryo's achter de hand .. ik zie de bui al hangen straks .... je bent verdorie zo door je pogingen heen. Tis ook belachelijk dat de IVF/ICSI maar 3x vergoed wordt hoor .... maar goed tis niet anders we zullen het er mee moeten doen ... Meis ik wens je heel veel sterkte met het leren omgaan met deze teleurstelling en ik hoop dat je straks toch weer een lichtpuntje zal gaan zien,

lfs. Nicole

eefie1985
5 July 2010, 22:43
@nicole,

Meis heel veel sterkte ik denk aan je!

Hou me op de hoogte

Lindake
6 July 2010, 07:40
Hey Lein en Nicole (Mickey) Ik vind het zo erg voor jullie. De tranen rollen me hier over mijn wangen.......Pfff.. veel sterkte en liefs!

Ik ben afgelopen woensdag met Puregon gestart. Heb sindsdien heel erge hoofdpijn en ben erg duizelig en moe. Ik ben zelfs niet kunnen gaan werken. Morgen de echo! Hoop veel follikels te zien. Ik heb maar een eierstok dus die heeft zijn best moeten doen!

Nicole (coni), ik duim voor je!!!!

Henriette, vandaag heb jij de uitgangsecho! Dus hoogstwaarschijnlijk kan je morgen beginnen met Puregon. Het voelde voor mij als een stapje verder. Hoe voel jij je nu? Nog altijd zo moe?

Heel veel liefs voor iedereen hier!

Linda

Mickey1979
6 July 2010, 09:06
Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!!! Doet een mens toch goed.

Linda, vervelend dat je last hebt van de hormonen. Morgen de echo... Ik hoop zo dat er lekker wat eitjes zitten. Spannend hoor!! Succes in ieder geval.

Eefje, ik zie dat je vandaag de punctie hebt. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat ze veel eitjes kunnen gebruiken. De komende dagen zullen voor jou ook spannend zijn. Ik heb ze tenminste als erg spannend ervaren en was erg blij met het verlossende telefoontje, een aantal dagen later, dat er een terugplaatsing mogelijk was. Ook jij veel succes!

Henriette, gaat het goed met spuiten? Jij mag dus ook al snel door het de stimulerende hormonen. Fijn hoor!

Nicole, ben je het wachten al beu? Volgende week mag jij testen zie ik. Spannend hoor. Hoop voor je dat het gelukt is!!!

Joma, hoe is het met jou??? Jij hebt gisteren toch mogen testen? Ben erg benieuwd of het bij jou wel gelukt is???

Lein, hoe gaat het met jou? Kom je een beetje aan verwerken toe?

Met mij gaat het, na gisteren lekker uit gehuild te hebben, vandaag weer iets beter met me.... Zo kruipen we langzaamaan weer uit het dal omhoog....

Liefs Nicole

henriette
6 July 2010, 19:05
hallo meiden, hier even een kleine update.

vanmorgen om 9.45 uur de uitgangsecho gehad, alles is goed en rustig dus ik kreeg meteen prikinstructies voor de gonal-f spuit...en ik mocht gelijk de eerste zetten. dus die zit erin! :D
volgende week dinsdag moet ik weer terugkomen voor een tweede echo, om te kijken hoe de groei gaat. ben wel benieuwd hoelang ik moet prikken...hoe was dit bij jullie?

dus vanaf morgen iedere ochtend twee prikken zetten...weet nu al niet meer waar ik moet prikken...volgens mij heb ik ieder plekje wel gehad. ;)

heb nu wel wat last van mijn buik. links onderin...
de gyn kon mijn linker eierstok niet meteen vinden, die had zich even verstopt. dus het was wel een beetje vervelend, deed geen pijn, maar was ook niet prettig. ik denk dat ik daar nu nog wat last van heb.

voor de rest gaat het redelijk. heb wel al een aantal dagen van zeurende hoofdpijn en ben af en toe wat duizelig. en nog steeds erg moe...vandaag weer flink wat uren geslapen. maar dat zal ook wel wat spanning zijn van vanochtend enzo...weer een stapje verder!!!

liefs henriette

lein1979
6 July 2010, 19:41
Hai Nocole (Mickey),

Ontzettend balen... vooral omdat er bij jullie geen cryo's meer zijn, da's dan nog een geluk bij ons. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, vorige week heb ik ook lekker gejankt. Op dit moment baal ik nog steeds, ik probeer wel 'het normale leven' door te laten gaan, maar da's wel erg lastig als je ineens overal dikke zwangere buiken ziet of baby's hoort huilen, dan breekt mijn hart echt. ik ben wel blij voor al die mensen, maar vind het ook zo oneerlijk.

Voor andere Nicole: hoop dat de test positief is, duim voor je
Voor Joma: hoe is het?
Voor Henriette: sterkte met spuiten
Voor Eefje: hopelijk worden de eitjes mooi bevrucht...
Linda: ik duim dat er genoeg eitjes bij je zijn.

Voor ons is het nu wachten op mijn volgend menstruatie en dan maar hopen dat de cryo's sterk genoeg zijn om de vriezer te overleven, anders zijn we weer een periode kwijt...

Morgen ga ik op kamp, met mijn groep 8, dus kan ik er even niet aan denken.
Liefs Lein

Lindake
7 July 2010, 16:19
Hallo!

Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest en de echo gehad! Ze konden al 5 eiblaasjes zien die redelijk groot waren, een was al 1,5 cm, en drie zouden nog eventueel iets kunnen gaan worden.
Vrijdag weer terug en dan kunnen ze hoogstwaarschijnlijk zeggen wanneer de punctie gaat plaatsvinden. Ze dachten as maandag of dinsdag!!!!! Nu komt het in een keer dichtbij!
Spannend!!!!

Iemand nog tips voor de punctie? Ik bedoel dus om er zo goed mogelijk doorheen te komen. Vind het toch wel eng, en steeds enger worden naarmate het dichterbij komt....

Henriette, fijn dat de echo goed was! Nu lekker gaan stimuleren. Ik moest ook een week later terugkomen voor de tweede echo (vandaag dus) en zal hoogstwaarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie hebben. Dus in totaal zal ik dan 13 a 14 dagen het stimulerend hormoon gespoten hebben. Heb wel al twee dagen last van mijn buik, hetzelfde gevoel als wanneer je een eisprong hebt. Die voel ik ook meestal. Maar vind ik niet erg, geeft me het gevoel dat daarbinnen vanalles aan het gebeuren is. Succes ermee!

Groetjes,
Linda

eefie1985
7 July 2010, 16:29
Even snel een update van mij.

Gisteren de punctie gehad, vond het wel tegen vallen deed best zeer. er zijn er 18 succesvol wegehaald! Nu even afwachten of ze daadwerkelijk een paar mooie embryo s uitgroeien, vrijdag vind de terugplaatsing plaats!

@Nicole (mickey) hoe is het nu met je heb je het een beetje kunnen verwerken!

@henriette veel succes met prikken (gonal f)

@lindake meid, gewoon rustig blijven tijdens de punctie hoe meer jij gewoon ( hoe moeilijk dat ook is) rustig het over je heen laat komen komt het goed!

@lein hoe is het met je? heb je het een beetje een plekje kunnen geven?

coni67
7 July 2010, 18:54
@Lindake, ik ben 2 dagen voor de punctie begonnen met Valdispert Extra te slikken dit omdat ik na de eerste ( pijnlijke punctie ) best wel nerveus ben geworden en ik zag er als een beer tegen op voor de 2e punctie ... ik weet niet wat voor pijnmedicatie jij gaat krijgen ( is dat al bekent ) ... ik heb bij de 2e punctie "rapifen" ( morfine ) gehad en dat is vergeleken met de eerste keer ontzettend goed gegaan ... de messteken die ik de eerste keer voelde heb ik nu bij lange na niet gevoeld ... vooral aan de linkerkant waar de gyn begon is het eigenlijk heel erg goed gegaan aan mijn rechterkant ging het wat moeizamer omdat mijn eierstok erg ver naar achteren lag en hij er heel moeilijk bij kon komen ... maar al met al is het mij de 2e keer echt heel erg mee gevallen .... let goed op je ademhaling dat is best wel belangrijk ( vind ik ) ... ik heb ook alles kunnen volgen op het echo schermpje en dat gaf me ook wel wat afleiding ... de gyn zag aan mijn hartslag wanneer het pijnlijk was en hield hier ook rekening mee door bemoedigende woorden te zeggen ... ik heb wel een week lang napijn gehad maar dat is goed te onderdrukken met paracetamol dus dat is niet zo heel erg ... ik wens je heel veel succes meid ... lfs. Nicole

Mickey1979
8 July 2010, 18:38
Hoi dames,

Dat is even wennen, het nieuwe forum.

Hoe is het met jullie allemaal?

Hier rustig op het moment, maandag heb ik het evaluatiegesprek en dan hoop ik ook te horen wanneer wij met behandeling 2 mogen beginnen.

Liefs Nicole

henriette
8 July 2010, 19:15
hoi hoi meiden, hier nog even geen nieuws...lekker doorprikken, de doosjes gaan één voor één leeg de prullenbak in...volgende week dinsdag hopelijk al wat zichtbare groei, zal me goed doen om te horen dat het prikken helpt.

linda, heel veel succes met de punctie, weet je al wanneer het wordt? ik kan je helaas geen tips geven, maar ben superbenieuwd hoe het gaat bij jou!

nicole (coni67), hoe gaat het met jou? nog alles lekker in je? hoop het zo voor je!!!

eefie, wat vervelend dat je toch flink wat pijn hebt gehad. morgend de terugplaatsing toch? succes meid! en dan 2 weken ondersteboven lopen...
hoeveel zijn er bevrucht?

tot snel!

liefs henriette

Lindake
10 July 2010, 11:48
Hoi allemaal!

Gisteren gehoord dat as dinsdag de punctie zal zijn! Bij mij zijn gisteren 5 eiblaasjes gezien, daar zal het hoogstwaarschijnlijk bij blijven. Ik heb maar 1 eierstok, dus die moet het in z'n eentje doen. Nu nog maar twee keer prikken!!

Henriette, ben benieuwd hoe dinsdag jouw echo is. Ik vond dit vorige week heel spannend. Gaat het prikken nog altijd goed? Ik merk wel dat mijn buik er inmiddels wel genoeg van heeft..gaat iets moeizamer.

Nicolle (mickey), ik ben blij dat het weer iets beter met je gaat. Vanaf maandag kan je je weer op iets nieuws richten en misschien doet dat je ook wel goed.

Nicolle (Coni), is de spanning nog uit te houden??? Ik duim zo enorm voor je!! En dank je wel voor je verhaal over je puncties. Het is toch fijn goed voorbereid te zijn. Ik hoop dat het me zal meevallen... Hoe lang duurt de ingreep eigenlijk? Praten we over minuten of een kwartier of een half uur?

Eefie, hoe is de terugplaatsing gegaan? Hoe voel je je nu?

Liefs,
Linda

eefie1985
10 July 2010, 12:15
gisteren is onze eerste emmy terug geplaatst!! Ben erg gelukkig zenuwachtig en emotioneel hahah
Ze hadden 18 eitjes weg gehaald en 10 waren er bevrucht waarvan 5 echt goed waren voor icsi!!

Nu even 2 lange weken afwachten en hopen op nesteling van onze kleine emmy!!

Liefs eef.

henriette
10 July 2010, 14:05
wauw eef, wat een mooi resultaat. ik hoop met je mee dat deze emmy blijft zitten!!!

linda, nu komt het toch steeds dichterbij...spannend zeg! ik zal dinsdag aan je denken, heb ik wat afleiding bij de echo haha. ik weet niet meer zo goed waar ik moet prikken. ik krijg gelukkig geen blauwe plekken meer, maar zie wel overal rode plekjes waar ik geprikt heb. als ik veel water drink ben ik een fontein haha.
ik merk wel dat mijn huid nu wat stugger wordt...hopelijk hoef ik niet heel lang meer te prikken...we zullen het zien dinsdag!!!

liefs henriette

eefie1985
11 July 2010, 11:48
Ik hoop het ook!
en hoe is het met jou verder???

henriette
11 July 2010, 16:05
redelijk. ik ben wel steeds erg moe, werk wel gewoon maar ben 's avonds als ik thuis kom helemaal uitgeteld. ook heb ik steeds best wel heftige steken in mijn onderbuik, het voelt net als wanneer ik een eisprong had (die voelde ik altijd)...maar dat is nu natuurlijk niet mogelijk.

ben zo benieuwd hoe de echo dinsdag is...hopelijk eind deze week de punctie. ik heb er geen zin in, ben bang dat het erg veel pijn gaat doen...maar aan de andere kant ben ik er dan wel vanaf! hopelijk is één punctie genoeg!

ik vind het zo spannend voor je/jullie!!! de dagen kruipen voorbij nu of niet!

liefs henriette

eefie1985
11 July 2010, 18:53
@henriette

Ja,
die moeheid heb ik ook zo vreselijk last, nu nog erger kan gewoon niet wakker blijven soms is heel vervelend!
Ja de punctie was ik ook erg nerveus voor, was ook wel pijnlijk maar doordat je bezig bent met iets wat je zo graag wilt was het voor mij te houden.
Je ziet ook die eitjes op echo scherm hoe ze weg worden gehaald!!

Ja die wacht dagen ik zit er nu al tegen op je wilt het zo graag weten....

liefs eef
Ik hoop dat je mooie eitjes er tussen heb zitten..

Mickey1979
12 July 2010, 21:11
Hoi dames,

Heb de afgelopen dagen lekker met jullie meegelezen en gevolgd hoe het met jullie gaat. Spannende tijden komen er voor jullie aan!

Linda, ik las dat jij morgen de punctie hebt. Heel veel succes morgen!

Henriette, jij orgen weer en echo. Ook spannend om te horen hoeveel eiblaasjes er te zien zijn. Hopelijk kunnen ze voor jou ook de punctie gaan plannen.

Eef, alles goed na de terugplaatsing? Zij de wachtdagen al slopend of valt het nog mee?

Nicole (coni), zie net dat het vandaag jou testdag is... Hoe gaat het met je? Heb je al getest????

Lein, alweer terug van kamp? Grappig, ik werk ook in het onderwijs! Hoe gaat het verder met je?

Hier vandaag het evaluatiegesprek gehad en de nieuwe planning gemaakt voor de komende tijd. Eind augustus mogen we weer beginnen.... Eerst lekker op vakantie en daarna weer gaan spuiten.... Deze planning hadden we voor onszelf al bedacht en gelukkig hebben we ook toestemmimg van het ziekenhuis hiervoor gekregen. :-D

Liefs Nicole

eefie1985
13 July 2010, 08:25
@linda succes, met je punctie!

@Henriette Succes, met de echo hopelijk zitten er mooie tussen!

@nicole (coni) Spannend weet je al wat??

@ nicole ( mickey) ja het is wel spannend ja!! Ik denk er wel veel aan en droom elke keer dat ik een kindje krijg hihi maar goed je kan niet anders dan toch afwachten helaas.... En fijn dat je de planning zelf kon doen meis, even lkkr op vakantie en relax!!

Verder voel ik me wel oke! Alleen vaak erg moe en soms een klein beetje misselijk maar dat komt waarschijnlijk door de progestan.
en wachten....wachten.....wachten tot de test dag indien nodig...

henriette
13 July 2010, 19:04
hoi meiden,

vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een echo weer. het gaat allemaal heel goed. de gyn. zei eerst helemaal niets, dus ik begon me al zorgen te maken...maar alles zag er goed uit (na mijn vragen...deze gyn. is aardig, maar niet erg sociaal haha).
ik heb rechts 7 eitjes, waarvan één wat grotere en links 10 eitjes, ook één wat grotere. ik moet nu doorspuiten tot vrijdag en dan is het hopelijk goed. mijn medicatie raakt al op, dus ik vroeg of ik bij moest bestellen, dit hoefde niet volgens hem...ik heb nog tot zaterdag, dus ik ga ervan uit dat ik vrijdag een afspraak krijg voor een punctie! spannend zeg, maar wel fijn dat alles goed gaat.

liefs henriette

henriette
13 July 2010, 19:13
Linda, hoe ging het vandaag?

Lindake
14 July 2010, 09:59
Hoooooiiiiii!!!!!!
Gisteren de punctie gehad! Pijnlijk maar wel te doen. Ze hebben 5 eicellen kunnen weghalen. Ik moet zeggen dat alles in een soort roes voorbij is gegaan. Dit kwam door de pijnstillers. Ik heb bij thuiskomst mijn ouders en een vriendin gebeld, daarna ben ik gaan slapen en toen ik wakker werd wist ik niet meer dat ik al met hen gebeld had!!! Lekker hoor zo'n verdoving. Maar al met al is het me meegevallen! Ik heb gisteravond zelfs nog een concert kunnen spelen!!!
En nu ongeveer een uur geleden hebben we gehoord dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden en dat morgen de terugplaatsing is!!!! Jiehhhhaaaaaaaaaahhhhh!!!!

Henriette, dat klinkt allemaal heel goed zeg! Veel eitjes! Heb je vandaag of morgen weer een echo? Hopelijk heb je vrijdag al de punctie.

Eefie, gaat het nog een beetje met het wachten? Vanaf morgen zit ik ook in jouw schuitje....

Nicole (mickey) fijn dat je weet waar je aan toe bent en je weer kunt gaan richten op een volgende behandeling. Maar eerst op vakantie en lekker van elkaar genieten!

Nicole (coni) ik hoop zo dat het gelukt is.....

epat
14 July 2010, 11:46
Dames ik lees hier af en toe mee. Spannend Linda, veel succes morgen met de terugplaatsing!!
Henriette, hopelijk morgen voldoende eitjes voor een punctie!

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen mbt punctie, ik zal er binnen korte tijd waarschijnlijk ook aan moeten geloven (tenzij er nog een wonder gebeurt).

eefie1985
15 July 2010, 09:38
Hoi meiden er is alweer een weekje wachtijd voorbij pffff wel moeilijk hoor!!

@henriette heel veel succes morgen!! Hopelijk weet je snel wanneer de punctie komt!

@lindake meis, fijn dat het dragelijk voor je was! Ik had dat ook wel erg pijnlijk maar vol te houden ondanks 18 eitjes!!
En ja wachten is echt niet leuk maar wel te doen, je wilt gewoon heel graag weten of het is gelukt ja/nee.

@epat, ja hopen dat je toch misschien een keertje iui kan doen, anders kun je hier met ons mee kletsten en evaringen op doen!
Wanneer weet je meer??

lein1979
15 July 2010, 18:48
Hai,

Heb even niet kunnen kijken op het forum, door het kamp en verder ben ik erg druk met de laatste dingetjes voor mijn leerlingen... Kortom geen tijd. Spannend hoe het allemaal met enkelen van jullie gaat, kan het soms niet bijhouden. In ieder geval hoop ik dat het bij iedereen voorspoedig gaat. Met mij is het verder prima, voel me goed. Het is nu wachten op volgende menstruatie en dan bellen wanneer we een echo hebben. Dan pas kunnen ze kijken wanneer er een cry teruggeplaatst kan worden, en dan maar hopen dat het cryootje het redt.

Liefs Lein

epat
16 July 2010, 10:33
@eefie1985
IUI werd het sowieso al niet meer voor ons (zie onderschrift). Maar nu is in ieder geval bekend dat het IVF kan worden. Wel weten we ook dat er bij terugplaatsing bij ons wegens de grootte van de baarmoeder (juist klein dus) maar 1 embryo mag worden teruggeplaatst, geen twee. Nou dat vinden we prima uiteraard. Verder was alles in orde en krijgen we binnenkort de intake.

Spannend voor jullie al een weekje wachttijd voorbij! Nog een week volhouden!

@lindake
Je hebt de terugplaatsing inmiddels alweer achter de rug. Spannende tijd nu hè.

Lindake
16 July 2010, 11:52
Even een kleine update:
Gisteren zijn bij mij twee embryo's teruggeplaatst!
Vier van de vijf eicellen waren bevrucht maar er zat helaas geen topembryo tussen dus hebben ze besloten twee goede embryo's terug te plaatsen. En nu is dan het wachten begonnen. Het voelt heel raar, het idee dat je twee bevruchte eicellen in je baarmoeder hebt. Ik ben er dan ook continu mee bezig. Probeer afleiding te zoeken met mijn studie, maar mijn gedachten dwalen steeds af.
29 juli mogen we testen. We hebben een afspraak om 12 uur in het ziekenhuis, maar ik denk dat we het zelf thuis doen. Eerst de hele ochtend wachten en daarna nog een kwartier op de gang in het ziekenhuis...nee, laat maar. Liever thuis in eigen omgeving, meteen als we wakker zijn....

Liefs,
Linda

henriette
16 July 2010, 19:57
hoi hoi allemaal,

vanmorgen weer een echo gehad, de blaasjes waren goed gegroeid en er zaten een aantal grotere bij, dus ik heb zondag de punctie!!!
wel spannend allemaal, maar ook wel fijn dat het gaat gebeuren, na 3 jaar wachten mag dit ook wel!
vanavond ovitrelle spuiten, morgen even een dagje zonder prikken (lijkt al wel een eeuwigheid geleden)...en dan zondagochtend de punctie.

linda, heel veel sterkte met je wachtweken...spannend zeg! ik duim voor je!

epat, bij mij wordt er volgens mij ook maar 1 embryo teruggeplaatst...volgens mij doen ze er niet eens 2...weet het niet zeker hoor, maar uiteindelijk is 1 goede ook goed toch! succes met alles!

lein, wat fijn dat het allemaal goed met je gaat. wanneer je het druk hebt, is er ook minder tijd voor piekeren...misschien ook wel lekker dat je je gedachten ergens anders op kunt richten. succes met alles!

liefs henriette

coni67
17 July 2010, 12:35
@Hoi, tja dinsdag moet ik weer naar de gyn voor een evaluatie gesprek nav onze 2e mislukte IVF ... je wordt er soms wel een beetje depri van hoor vooral omdat wij nog maar 1 vergoede poging hebben en het er voor ons niet inzit om zelf de onkosten te betalen. Ik heb het er momenteel erg moeilijk mee ook omdat mijn oudere kinderen erg negatief zijn om het feit dat ik nu samen met mijn huidige man nog een kindje zou willen krijgen en dat steekt mij ook erg. Ik moet me constant verdedigen en daar wordt je zo moe van ... ik moet me daar eigenlijk overheen zetten en doorgaan met mijn eigen leven maar dat is heel moeilijk. We wachten eerst wel het gesprek af met de gyn misschien wordt ik daarna weer wat positiever momenteel even niet,

lfs. Nicole

danielle111286
17 July 2010, 17:40
hoihoi,
Ik ben danielle 23 en heb te horen gekregen dat ik ook het traject van IVF in ga!!!
Vind het allemaal erg spannend en heb nog heel veel vragen. Ik zal eerst eens terug vanaf het begin gaan lezen hier misschien vind ik dan al een hoop antwoorden.
Hopelijk mag ik met jullie meeschrijven!!??!!
groetjes Danielle

eefie1985
18 July 2010, 08:38
@epat
Oke sorry heb ik niet goed gelezen, ze adviseren ook vaak om maar eentje terug te laten plaatsen (bij mij in iedergeval wel)
Dus wordt een spannende tijd voor je. Ik zat er zo tegen op maar de behandelingen vielen mee maar die wacht dagen zijn zo zwaar!!

@lindake

Meid hoe is het met de wacht dagen tot nu toe?

@henriette
Veel sterkte met je punctie vandaag!

@lein
Leuk geweest op kamp? Al nieuws wanneer je kunt beginnen voor de 2 e keer.

@danielle
welkom hier en natuurlijk mag je mee schrijven!

@nicole (coni)
Spannend, ik ga voor je duimen dat de 3keer jullie een mooi kindje gaat geven! Maar ik snap wel een beetje hoe je eigen voelt over dat verdedingen.

@hier
Heb een beetje gevloeid gisteren het is wel donker bruin (oud bloed) misschien is het nestel bloed maar ik heb wel al een beetje de hoop op gegeven.
Ik denk zelf dat het is mislukt, maar het zet nog niet door dus heb nog een klein beetje hoop.
Ik moet zeggen dat ik dit echt het zwaarste deel van de icsi behandeling vind afwachten of je eindelijk een kindje gaat krijgen.
Overal dikke buiken op mijn werk (wij verkopen positie kleding) En dan soms heb ik er wel de balen van om die klant te helpen, klink heel erg ego maar zo voelt het nou emaal. ( zkkr als ze zeggen het was niet eens gepland)
Ach ja wereld zit helaas niet eerlijk in elkaar!!!!!
Sorry hoor moest ik even kwijt maar voel me gewoon kl*te.

Lindake
18 July 2010, 10:30
Hoi allemaal!

Ik zit op wachtdag 4! Tor nu toe valt het allemaal nog wel uit te houden aangezien ik tot en met vandaag nog aan het werk ben, maar ik zie wel op tegen de komende weken. Heb nu 5 weken vrij, dus veel minder afleiding. Toch maar wat leuke dagen gaan inplannen...

@eefie, ik hoop zo voor je dat het een innestelingsbloeding is!!! Dit is echt het zwaartse gedeelte van de behandeling. Ik blijf voor je duimen!

@Danielle, welkom hier!

@Nicole (coni), Pffff...kl*te.. IVF is al zwaar, maar als je je ook nog moet gaan verdedigen komt dat er nog eens bovenop. Heb met je te doen. Je krijgt zeker dan ook weinig steun van je kinderen dat deze poging ook mislukt is. Ze zullen het denk ik ook wel heel zwaar vinden hun moeder zo verdrietig te zien. Zou dat ook kunnen meespelen?
Je beslist wel over je eigen leven, dan doen zij ook of zullen ze ook gaan doen. (Ik weet niet hoe oud ze zijn)
Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel dinsdag is!! Duidelijkheid geeft troost! Knuffel

@Henriette, Als jij dit leest is de punctie al weer voorbij! Hoop dat het meeviel!

@Epat, bij mij hebben ze twee teruggeplaatst omdat er geen topper bij zat. Dat is over het algemeen de gang van zaken. Je zou eens in het ziekenhuis kunnen vragen wat ze in dat geval bij jou doen. Of ze dan ook bij eentje blijven.
Als jij je intake hebt mag ik testen!!!!!

@lein, die drukte kwam wel even goed uit voor jou, he. Afleiding is erg belangrijk. Merk ik nu ook tijdens het wachten. Gaan jullie ook nog samen effe lekker weg? Hoop voor je dat de menstruatie snel komt...

Liefs voor jullie allemaal,
Linda

lein1979
18 July 2010, 12:51
@epat

@hier
Heb een beetje gevloeid gisteren het is wel donker bruin (oud bloed) misschien is het nestel bloed maar ik heb wel al een beetje de hoop op gegeven.
Ik denk zelf dat het is mislukt, maar het zet nog niet door dus heb nog een klein beetje hoop.
Ik moet zeggen dat ik dit echt het zwaarste deel van de icsi behandeling vind afwachten of je eindelijk een kindje gaat krijgen.
Overal dikke buiken op mijn werk (wij verkopen positie kleding) En dan soms heb ik er wel de balen van om die klant te helpen, klink heel erg ego maar zo voelt het nou emaal. ( zkkr als ze zeggen het was niet eens gepland)
Ach ja wereld zit helaas niet eerlijk in elkaar!!!!!
Sorry hoor moest ik even kwijt maar voel me gewoon kl*te.

Kan ik me goed voorstellen. Een vriendin van mij is zwanger en een collega ook, beiden kunnen nu soms zo zeuren. Ik begrijp ze wel, maar denk ook "Kon ik maar hetzelfde hebben dan beloof ik dat ik niet zal zeuren..." Maar ja... het is denk ik erg moeilijk te begrijpen voor mensen waarbij het makkelijk gaat.
Mijn kamp is verder super geweest. Nu de laatste loodjes...
Ik weet nog niet wanneer ik een terugplaatsing heb. Hangt af van mijn eerstvolgende menstruatie. Op dit moment zijn mijn vriend en ik erg aan het oefenen hihi.. en ik voel me goed. Ik hoop wel dat ik vogende week ongesteld wordt, dan kunnen we verder.

Succes en blijf positief... liefs Lein

Mickey1979
18 July 2010, 17:58
Pfffff, ben een heerlijk weekendje weggeweest en heb van alles bij te lezen! Helaas niet allemaal goed nieuws....

@Nicole, Wat kl*te zeg dat je 2e poging mislukt is. Snap je gevoelens helemaal. Teleurstelling, verdriet en dan ook nog je kinderen die niet helemaal achter je staan. heftig, hoor. Sterkte de komende tijd en neem de tijd om het allemaal te verwerken en en plaatsje te geven.

@Eef, het blijft spannend voor je.... Hopelijk is het inderdaad een innestelingsbloeding, maar ik snap je onzekerheid erg goed. Duidelijkheid krijg je helaas pas als je mag testen of je echt ongesteld :evil: wordt.... Sterkte nog met je wachtdagen.

@Linda, spannend ook voor jou, wachtdag 4 alweer. Ik weet nog van mezelf dat ik de eerste wachtweek goed door ben gekomen, maar dat ik de dagen daarna erg moeilijk vond..... Succes in ieder geval. Wel lekker dat je de komende 5 weken vrij bent, maar dat is inderdaad ook meteen een valkuil.... Veel te veel tijd om over van alles en nog wat na te denken. Ga je ook nog lekker weg?

@Henriette, hoe is het met de punctie gegaan? Ik hoop voor je dat het meegevallen is! En nu wachten op het telefoontje van het lab of dat er een terugplaatsing plaats kan gaan vinden. Spannend, hoor!!!

@Danielle, helaas voor jou, welkom hier. Gezellig dat je mee komt kletsen! Als je vragen hebt stel ze gerust!

@Lein, fijn dat je je weer goed voelt en weer positief vooruit kan kijken. Druk, he, de laatste loodjes. Is altijd weer hectisch, het schooljaar afsluiten....Nog 1 weekje werken en dan heerlijk, de welverdiende vakantie!!! :-D Ga je nog weg, of blijf je thuis?

Bij mij op het moment druk, druk, druk.... Net als Lein het schooljaar aan het afsluiten en dus nog veel laatste dingetjes te doen, maar een heerlijk voruitzicht natuurlijk.... Lekker 6 weken vakantie!! Over 3 weekjes lekker onze spullen pakken en er even heerlijk tussenuit en dan.... weer aan de Decapeptyl, voor poging nummer 2.

Hopelijk ben ik niemand vergeten nu :-? .... Fijne avond nog, geniet van het weer :)!!!

Liefs Nicole

henriette
18 July 2010, 19:04
hoi hoi allemaal,
nou, de punctie is achter de rug. vanmorgen om 8.45 uur ons gemeld in het ziekenhuis, ik mocht om 9.00 uur naar binnen. infuusnaaldje in mijn arm gekregen en gewacht op de gyn. normaal hoef ik nooit te wachten, maar vanochtend kwam ze "pas" om 9.15 uur binnen.
embryoloog kwam ook meteen binnen met een koffertje...naam + geboortedatum controleren en toen werd eerst alles van binnen schoongemaakt...geen fijn gevoel maar wel te doen. daarna de verdoving...HEERLIJK!!!! na een paar tellen voelde ik het al in mijn hoofd, ik kon niet meekijken op het scherm omdat ik alles zag draaien dus maar lekker mijn ogen dichtgedaan.
de eerste prik naar de eileider toe is pijnlijk/gevoelig. daarna geen pijn gehad. links ging heel snel en goed. rechts was wat pijnlijker...maar gelukkig snel voorbij.

daarna nog een uur gebleven. we kregen te horen dat ze 18 eitjes hebben weggehaald...er was niets achtergebleven. ook het zaad was oke, dus ze kunnen aan de slag. dinsdag krijgen we een telefoontje hoeveel er bevrucht is. als er wat bevrucht is hebben we donderdag de terugplaatsing!

ik moet nu wel een week verplicht thuis blijven van de gyn. omdat er zoveel eitjes waren en ze alleen het vocht eruit halen, zitten er nu een 18tal "lege ballonnetjes" in me die zich kunnen gaan vullen met vocht. ik moet veel drinken en rustig aan doen, ik mag absoluut niet gaan werken.
iemand van jullie ook dit advies gekregen?

nu lig ik lekker op de bank, vandaag heel veel geslapen...heerlijk!!!

liefs henriette

p.s ik heb nog niet heel veel puf om alle verhalen te lezen...zag dat er nieuwe vrouwen zich bij ons hebben gevoegd...leuk! hopelijk kunnen jullie hier je verhaal kwijt.
iedereen heel veel succes met alles, fijne vakantie voor degenen die op vakantie gaan!

epat
19 July 2010, 07:54
@henriette
Ik heb dat wel eerder gelezen op internet over die eitjes en dat ze weer vol kunnen lopen met vocht. Ik was toen niet op zoek naar enge berichten over overstimulatie, maar vond ze helaas wel. Ben meteen een beetje afgeknapt op internet en ervaringen zoeken, je vindt vooral de enge verhalen dacht ik toen...

Maar wat spannend meid, hopelijk morgen goed nieuws over bevruchting!

henriette
20 July 2010, 12:44
hoi hoi, net gebeld door het ziekenhuis. van de 18 eicellen konden ze 13 gebruiken...daarvan zijn er 10 zich goed gaan delen!!!
ik heb donderdag de terugplaatsing...dan horen we ook wat er ingevroren kan worden...ik ben zo opgelucht!!!

liefs henriette

henriette
20 July 2010, 17:41
eef, hoe gaat het met jou? nog steeds jullie emmy in je??? overmorgen testen toch...vindt het zo spannend voor jullie! heb je niet zoiets van: ik ga alvast testen... lijkt me zo moeilijk om te wachten...

eefie1985
20 July 2010, 20:47
ja is heel erg moeilijk hij zit nog steeds in me buikje ik hoop ook vast!!!!

Hoe het verder met jou???
Mijn advies was wel heel rustig aan doen maar wel gewoon werken en verder ben ik de dag erna gaan werken alleen niet de hele dag vol gehouden...
Bij mij waren ook 18 eitjes weggehaald.

eefie1985
21 July 2010, 06:38
hallo damens
ik heb vanochtend eens een testje gedaan kon niet meer wachten!!

IK BEN ZWANGER!!!!

kan het gewoon nog niet helemaal geloven maar ik ben toch heel erg blij!!

Lindake
21 July 2010, 08:35
@eefie, YES!!!! Geweldig!!!!!! Wat ben ik blij voor je/jullie! Heerlijk om het goede nieuws te lezen....(en weet je nog een paar dagen geleden dat je het bijna al had opgegeven?)

@Henriette, Geweldig voor je dat de bevruchting zo goed gelukt is! Morgen terugplaatsing, he. Is dat in jullie ziekenhuis altijd op de vijfde dag? Ik hoor meestal 2 of 3... Ben benieuwd hoe je je voelt na de terugplaatsing..Ik voelde me in het begin zo vreemd.

Wachtdag 7 voor mij...Het gaat langzaam.. Ik voel wel af en toe iets in mijn onderbuik, alsof ik ongesteld ben, en af en toe een steek dat ik helemaal in elkaar klap. Dat had ik precies zo afgelopen september toen ik zwanger was. Maar 1 zat toen wel buitenbaarmoederlijk.. Pfffff...Het is echt zwaar dat wachten en de onzekerheid.

Liefs, Linda

henriette
21 July 2010, 11:31
WAUW EEF!!!!! GEFELICITEERD!!! ik heb gewoon de tranen in mijn ogen staan...ik vind het zo super voor jullie!!!

Hopelijk mag ik dit ook over 2 weken melden...eerst die terugplaatsing maar, maar ik krijg hier wel hoop van!

Linda, volgens de gyn doen ze dit inderdaad altijd op dag 5. Ik had inderdaad ook na 3 dagen gehoord, maar ach, ze zullen wel weten wat ze doen toch!?!
Jij hebt 2 teruggeplaatst gekregen toch? Heb je daarna ook een echo gehad? Ik hoorde dat ze dat vaak erna doen om te kijken of het wel goed geplaatst is... je lichaam moet natuurlijk ook aan alles wennen...er is natuurlijk wel veel gebeurd en gebeurd nog steeds...sterkte met het wachten...

liefs henriette

epat
21 July 2010, 11:34
Wat spannend allemaal hier. linda succes met wachten! henriette, succes morgen met de terugplaatsing!

eefie1985
Ik had je bij een ander onderwerp al gefeliciteerd, maar het kan geen kwaad om het hier nogmaals te zeggen: GEFELICITEERD! :-D

Lindake
21 July 2010, 15:17
Henriette, ze weten natuurlijk wel wat ze doen. Ik merk wel dat ze in elk ziekenhuis het allemaal net weer even iets anders doen. Ik heb geen echo gehad, nee..is hier in het AZM (Maastricht) niet gebruikelijk. IK wil wel zo snel mogelijk een echo als ik zwanger mocht zijn. Ik heb geen zin om drie weken blij te zijn en dan te horen dat het weer een BBZ is.
Succes morgen!!!

Liefs,
Linda

Mickey1979
21 July 2010, 17:01
Eef, gefeliciteerd! Goed nieuws!!!

En de rest van de meiden: succes de komende dagen/weken!!!!

Liefs Nicole

eefie1985
22 July 2010, 22:22
Bedankt meiden!!
Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven.

Ik denk aan jullie allemaal....en duim voor jullie
liefs eef.

Lindake
23 July 2010, 08:58
Wachtdag negen...ik hou het bijna niet meer..
Stond zojuist al met de testen in de hand. Maar is wel nog heel erg vroeg om te testen!
Heb nu al sinds maandag het gevoel dat ik ongesteld ga worden...de steken heb ik de laatste 2 dagen niet meer.
Pffffff........

Liefs,
Linda

henriette
23 July 2010, 11:44
het zit erin!!!! gisteren de terugplaatsing gehad van onze emmy... voor ons zijn die wachtdagen nu ook begonnen... brrr...spannend zeg!
het ging allemaal goed, al lukte het eerst niet om goed in mijn baarmoeder te komen, maar dat lukte bij poging twee wel. daarna nog even blijven liggen natuurlijk en lekker naar huis. ieder hobbeltje gaf het gevoel dat de emmy eruit zou vallen hihi, wat een reis!

helaas is dit meteen onze eerste poging. we kregen te horen bij de terugplaatsing dat van de 18 geprikte eitjes, 13 bruikbaar waren. 10 daarvan waren zich aan het delen toen ze me 3 dagen na de punctie belden...daarna zijn er 8 gestopt met delen. 2 over, 1 hele goeie die dus teruggeplaatst is. de ander was helaas niet goed genoeg om in te vriezen. maar goed, deze emmy wordt gewoon ons wondertje!!!

ik heb meteen gevraagd hoe het kan dat het per ziekenhuis verschilt wanneer een terugplaatsing wordt gepland. het ziekenhuis van zwolle heeft een protocol dat ze het op dag 4 terug plaatsen, ze rekenen de dag van de punctie niet mee.
volgens de embryoloog doen ze dit omdat het vruchtje het het zwaarst heeft rond de 3e dag...dit was ook goed te zien bij mij (er vielen er 8 af na die dag!)...het is dus niet erg dat het later is, alleen maar beter volgens haar.
maar goed, ieder ziekenhuis heeft dus een eigen protocol...het zal allemaal wel wat hebben.

wel moet ik nog een week verplicht thuis blijven omdat er nog steeds veel vocht in mijn eierstokken zit. het is niet ernstig, maar het moet wel weggaan...de pijn is er ook nog steeds...dat ben ik nu wel zat. hopelijk hebben we over 2 weken een positieve test in handen!!!!

o ja, linda...het komt vast goed! al geloof ik wel dat elk pijntje je zorgen maakt...ik duim voor jullie!!!

liefs henriette

Lindake
23 July 2010, 12:54
Henriette, het wachten is dus begonnen... spannend, he! Wel jammer dat er geen cryootjes zijn maar aan de andere kant voelt het denk ik wel goed dat je de allersterkste hebt teruggeplaatst gekregen. Ik vind het de redenering van jullie ziekenhuis dan ook erg logisch klinken. Ik zal bij een volgend consult zeker navragen wat ons ziekenhuis voor een voordelen ziet in terugplaatsing na twee dagen. Maar nu kan je lekker genieten van een beetje zwanger zijn. Dat gevoel had ik tenminste in het begin... Nu niet meer!! Nu blijft er eigenlijk alleen maar onzekerheid en ongeduld over.

Sterkte met de wachtweken en we gaan voor een positieve test, he!!!!!!!!!!!

Liefs,
Linda

lein1979
23 July 2010, 18:11
Hai Allemaal,

Tjeetje wat is er veel gebeurd!
Eefie : SUPER!!! Gefeliciteerd, geniet ervan!!!
Lindake: Hou vol, ik hoop dat het goed blijft gaan.
Henriette: Succes met het wachten.

Op dit moment voel ik me goed. Ben nu alleen een beetje ongeduldig, ik wil ongesteld worden zodat we verder kunnen. Aan de andere kant 'oefenen' we raak en ben nu twee dagen misselijk. Een collega fronste al, maar ik durf niet te hopen. Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het nu wel spontaan zal lukken.
In ieder geval heb ik vandaag de deur van mijn lokaal dichtgetrokken en heb ik lekker vakantie! Pfff eerst maar even bijslapen.

liefs Lein

Lindake
24 July 2010, 09:39
Lein, je hoort het vaak, he. Zwanger worden terwijl ze aan het wachten waren voor IVF/ICSI/adoptie. Ongeveer van iedereen waaraan ik vertel waar wij mee bezig zijn, krijg ik wel zo'n verhaal te horen. Dus wie weet!!!!

Henriette, hoe was jullie eerste nachtje met jullie "drietjes"? Lekker geslapen?

Ben vanochtend weer een beetje van slag...Ik had de laatste dagen gespannen en iets grotere borsten. Voelde zeer "positief" aan. De gevoelige borsten heb ik al sinds de Puregon. Maar vanochtend nergens meer last van.... Alsof het voorbij is. Ben ik de enige hier die op alles zo paniekerig reageert? Zucht...

X
Linda

henriette
24 July 2010, 13:26
Hihi...we zitten al grapjes te maken. Zo lagen we donderdagavond in bed en biechtte mijn mannetje op dat hij toch het allerliefst een dochtertje wil...waarop ik meteen mijn handen op mijn buik legde en zei: sssttt...straks hoort hij het nog! ...Je moet er toch af en toe maar een beetje lol om hebben, anders komt het volgens mij ook niet goed.

Je bent niet de enige hoor Linda die zo in paniek reageert...ik ben nog maar 2 dagen verder en heb nu al het idee bij ieder pijntje dat het mis gaat. Volgens het blad dat de gyn. me gegeven had, is het vandaag een belangrijke dag omdat de vrucht zich vandaag gaat nestelen...maar daar voelen we niets van! Toch "voel" je je opeens "anders"...slaat helemaal nergens op...ik denk dat het geestelijk allemaal nog intensiever is als lichamelijk!
Die 2 wachtweken zijn echt vreselijk!

Maar ik stel voor dat we allemaal het voorbeeld van Eef volgen en snel zwanger zijn!!! Ze zeggen toch altijd dat vrouwen die veel met elkaar optrekken hun menstruatie gelijk gaat lopen...zullen we dat ook met zwanger worden doen! (was het maar zo makkelijk he...)

O ja, die pijnlijke borsten heb ik ook al een tijd...zal inderdaad niets te maken hebben met zwanger zijn of niet, eerder met die hormonen die door je lichaam gieren!

Ik zeg maar zo: ALLES KOMT GOED!!!

Sterkte allemaal,

Liefs Henriette

eefie1985
24 July 2010, 21:49
@Lindake,

Meid ik ben ook zo geweest hoor..was vaak erg in paniek en veel last van bepaalde dingentjes, het is ook niet niks wat er in je lichaam gebeurd allemaal.
Ik ga voor je duimen meis.....

@henriette

haha, ja inderdaad misschien is sit wel een jongen hihi, ik ga in iedergeval ook voor jou hard duimen en kunnen we hopelijk met zijn alle straks over zwanger zijn praten.

@lein,

Ja ik snap dat je ongeduldig bent hoor, hebben jullie al een nieuwe planning??

Mickey1979
26 July 2010, 12:54
Linda, hoe is het met je???? Kan je je nog beheersen, of heb je al getest?
Ik duim nog steeds voor je, hoor!!!

Liefs Nicole

epat
26 July 2010, 17:29
@lindake
Van de puregon had ik enorme gevoelige borsten, pijnlijk, gespannen (groter), vaak harde tepels. Dat heeft nog enkele weken na het stoppen met de puregon geduurd bij mij en toen was het pas weg. Dat is een bijwerking die hoort bij het puregon gebruik. Maar uiteraard hoop ik dat het voor jou iets heel anders betekent!

Hier weinig te melden. Donderdag de IVF intake. Nog geen eisprong gehad, heb juist het idee dat ik ongi ga worden maar we zullen zien komende dagen.

Mickey1979
26 July 2010, 17:54
Ha Lein,

Lekker aan het genieten van je vakantie? Nog steeds misselijk?

Liefs Nicole

lein1979
26 July 2010, 17:55
Hai,

Voel me al een paar dagen misselijk en ben moe... ik gaf al aan nergens op te hopen...maar zit nu erg te twijfelen of ik een test zou doen. Aan de andere kant kan het ook niks zijn, en kan ik beter wachten tot ik ongesteld moet worden. Uitgaande van 4 weken is dat aankomende vrijdag. Zucht...

liefs Lein

Mickey1979
26 July 2010, 17:58
Wat vervelend, he.... die onzekerheid. Afwachten maar weer....

Mijn cyclus loopt deze maand ook een beetje anders dan anders. Normaal heb ik halverwege mijn cyclus al gevoelige borsten en nu na 3 weken heb ik nog nergens last van. Hoop wel dat hij weer normaal op gang is gekomen na de behandeling, anders duurt het uiteraard ook weer langer voordat we verder kunnen met behandeling 2.

Ik zucht dus lekker met je mee..... zucht....

Liefs Nicole

henriette
26 July 2010, 19:30
he meiden, vandaag wachtdag 4..."nog maar" 10 te gaan!!!! jeetje...wat is dit spannend!!!

rare en misschien ook wel harde vraag aan degenen bij wie ivf/icsi fout ging...hoeveel wachtdagen hadden jullie toen achter de rug? is het zo dat je in alle gevallen niet ongesteld wordt door die vaginale pillen (sorry, even de naam vergeten)...dat heb ik namelijk gehoord, maar weet niet of dit waar is.

ik probeer er niet teveel aan te denken, maar dat lukt me TOTAAL niet!!!
o ja, moet ik nu ook al denken aan wat ik eet? slik wel sinds de terugplaatsing foliumzuur...kan geen kwaad dacht ik zo...al heeft het misschien geen invloed.

linda...hoe gaat het met jou?

lein, wat spannend. ik begrijp je zo goed! toch eigenlijk "weten" dat het niet "mogelijk" is, maar als je lichaam dan zo raar doet...ik denk dat ik zou testen...ik ken mezelf hihi... sterkte ermee!

Nicole, 23 augustus weer beginnen hopelijk...hopen komt je ongi snel (dat we dat hopen he).

Liefs Henriette

Mickey1979
26 July 2010, 19:56
Hoi Henriette,

Bij mij is het dus 3 weken geleden mislukt, dus helaas heb ik er ervaring mee.... :cry:

Bij mij was het zo dat de Utrogestan bolletjes inderdaad mijn menstruatie tegen hielden. Ik mocht vrijdagochtend 2 juli testen en die was dus negatief. Vanaf die dag heb ik ook geen bolletjes meer ingebracht en ik werd pas maandagochtend ongesteld, 4 dagen na het stoppen ervan dus.... Ook hoor je vaak dat het er wel doorheen breekt hoor! Is dus toch weer voor iedereen anders....

In het ziekenhuis vonden ze dat overigens wel lang duren. Als de bolletjes je menstruatie tegenhouden, komt deze ongeveer 2 dagen na het stoppen ervan door, vertelde ze mij....

Maar goed, ik blijk dus weer niet standaard te zijn.... :-D:-D:-D!

Succes met het wachten verder!!! Spannend hoor, ik snap heel goed dat het niet lukt om het uit je hoofd te krijgen...

Liefs Nicole

Lindake
27 July 2010, 07:46
Goedemorgen allemaal,
we hebben ons toch niet kunnen beheersen en hebben 2 dagen vroeger getest...NEGATIEF!!!! Helaas! We hopen natuurlijk dat het hcg nog net iets te laag is en dat het donderdag wel goed is maar ik hou nu wel erg rekening met een mislukte poging. Zucht....
Ik voel me al een paar dagen niet echt lekker. Misschien door de onderdrukking van mijn ongesteldheid door de utrogestanbolletjes. Door het hcg is het dus in ieder geval niet!

Lein, ik zou testen als ik jou was... Die onzekerheid is denk ik erger dan een testje doen.. Maar is het theoretisch mogelijk dat je zwanger bent?

Henriëtte, ik zit op wachtdag 13 en ben nog niet ongesteld. Ik denk dat ik tot de testers ga behoren die daarna de ongesteldheid moet gaan afwachten.. Stomme bolletjes! Ik heb overigens wel al rekening gehouden met wat ik eet...voelde gewoon fijner. Geen koffie, carpaccio,sushi etc. Wijn drink ik al 6 weken niet meer..

Nicolle, ik zie dat je als je op tijd ongesteld wordt de 23ste augustus weer begint met decapeptyl. Lijkt me fijn om dat te weten. Hoe voel je je daarbij? Zie je tegen het spuiten op of valt het mee?

Groetjes!
Linda

Mickey1979
27 July 2010, 08:08
Oh Linda, balen zeg, dat deze test negatief is!!! Ik hoop met jullie mee dat het hgc gehalte nog niet hoog genoeg is....
Toytoytoy! Ik duim nog even door voor je.

Voor mij kan het niet snel genoeg 23 augustus zijn. Van het spuiten heb ik de vorige keer eigenlijk nauwelijks last gehad dus dat komt allemaal wel weer goed.

Liefs Nicole

lein1979
27 July 2010, 09:26
Hai,

Zit nog te twijfelen, ik denk dat ik vrijdag afwacht. Dan is het 4 weken geleden dat ik ongesteld werd na de terugplaatsing. Bij mij kwam de menstruatie dus gewoon, ondanks de bolletjes.
Lindake: ik hoop met je mee... zou best kunnen dat het toch nog lukt.
Henriette: bij mij is het in de tweede week misgegaan, toen had ik er 12 dagen op zitten, dus bijna op het einde
Nicole: lief dat je meezucht... ik zucht nu met jou mee, wachten duurt lang... sterkte...

liefs Lein

lein1979
28 July 2010, 07:44
Vanochtend toch maar zw.test gedaan, maar niks... ovulatietest gaf ook niks aan. Dus nu maar afwachten...

Mickey1979
29 July 2010, 07:53
Toch jammer Lein..... Tegen beter weten in ga je toch een beetje hoop krijgen.
Voor jou op naar de cryo terugplaatsing is het niet???

Hoe is het met de andere dames? Linda vandaag jullie officiele testdag? Hoop dat hij toch nog een andere uitslag geeft als 2 dagen geleden....

Henriette, hoe is het met de spanning in je wachtdagen? Gaat langzaam, he.....

Liefs Nicole

lein1979
29 July 2010, 11:20
Hai,

Ergens was er wel een beetje hoop ja. Nu is het wachten tot ik ongesteld wordt. Ik moest 4 tot 6 weken wachten, morgen is het 4 weken geleden dat ik ongesteld werd na de terugplaatsing. Ik wacht dus af. Mocht mijn menstruatie nu niet komen en over twee weken nog niet, dan ga ik zowiezo even bellen.

Voor jou komt het ook weer dichterbij, de tweede ICSI. Hopelijk lukt het nu wel...

liefs Lein

henriette
29 July 2010, 11:42
Balen Lein...zo zie je maar weer hoe je lichaam je voor de gek kan houden. Heel veel sterkte nu met afwachten op je ongi...er wordt een boel gewacht tijdens je leven!!! Zeker bij dit soort dingen!!! (zucht).

Hier een slopende week...vandaag precies op de helft van het wachten. Ik begin me steeds beter te voelen, al heb ik nog wel last van duizeligheid/moeheid. Ik heb soms wat steekjes in mijn onderbuik...maak ik me meteen weer zorgen, maar ik probeer er de moed in te houden al is het soms erg moeilijk!
O ja, ben inmiddels erachter dat ik een kraantje heb die steeds open gaat...ik lijk wel een emotioneel wrak! Ik kan zomaar beginnen te huilen, of er nu wat gezegd wordt of niet...

nog even volhouden dan maar...

liefs henriette

Lindake
29 July 2010, 16:30
Vandaag opnieuw getest... Negatief. Ik was er goed op voorbereid dus viel de teleurstelling mee. Die had ik eigenlijk al dinsdag gehad. Dacht dus dat het nieuws niet erger kon. Wel dus! De pogingen zijn op voor dit jaar! Ik moet wachten tot eind december en zal de punctie kunnen hebben in de tweede week van 2011!!!!!! Ik wil niet zo lang wachten!
Ze gaven me als opties Genk of Eindhoven. Voor Genk waarschuwden ze me wel! Blijkt er erg zakelijk te gaan. Nu heb ik al veel goede verhalen gehoord over Dusseldorf. Kan alleen geen slagingspercentages vinden. Weten jullie waar ik die kan vinden?
Ik loop misschien iets te hard van stapel, maar dat is mijn manier van het verwerken van de teleurstelling...

Mickey1979
29 July 2010, 16:35
Ha Linda, balen zeg dat deze poging niet gelukt is!!! En jeetje wat moet jij lang wachten voordat jij met je volgende behandeling kan beginnen. Ik snap heel goed dat je nu naar andere ziekenhuizen aan het kijken bent.

Ikzelf zit in het MMC Veldhoven en deze werken samen met Eindhoven. Ik heb zelf aan kunnen geven wanneer ik weer wilde starten en bij ons was er dus geen sprake van een wachtlijst of iets dergelijks. Mijn ervaring met Eindhoven en Veldhoven is overigens prima. Zeer vriendelijk en behulpzaam..... andere ziekenhuizen heb ik mij niet in verdiept omdat daar bij ons geen rede toe is, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Hou je taai en neem de tijd om dit verdriet te verwerken.

Liefs Nicole

henriette
29 July 2010, 18:25
he linda...wat balen zeg! sterkte ermee. maar hoezo zijn de pogingen voor dit jaar op? ik heb dit nog niet eerder gehoord...dit was toch je eerste icsi poging toch?

lein1979
29 July 2010, 21:06
Hai

Balen Linda... ik leef met je mee.
Maar bedoel je dat je alle pogingen voor dit kalenderjaar nu op zijn? Je hebt toch recht op drie puncties? Hoe zit dat of zijn er idd erg lange wachtlijsten bij jullie? Ik hoop dat dat straks niet bij ons ook is mocht het daarop uitlopen.

liefs Lein

Lindake
30 July 2010, 06:57
Elk ziekenhuis in nederland krijgt toestemming ( subsidie) van de regering om een x aantal behandelingen te doen. In Maastricht hebben ze er dit jaar al zoveel gedaan dat de laatste pogingen al zijn ingepland. Het was een enorme klap voor me... Ik wil gewoon door! Het is voor mij ook nog eens extra moeilijk de IVF in te plannen in mijn werkschema omdat ik heel erg veel in het buitenland zit. Bijv in januari zou ook nog eens slecht uitkomen.
Ik heb al toestemming van mijn verzekering voor een intake in het buitenland. Het ligt aan het kostenplaatje hoeveel ze gaan vergoeden. Maar ik zag dat Veldhoven ook goede resultaten behaalt. We moeten alles eens op een rijtje gaan zetten.

Groetjes,
Linda

la bella
30 July 2010, 07:21
hoi, ik ben la bella 34 en bijna anderhalf jaar bezig. we zijn bijna klaar met de orienterende fertiliteitsonderzoeken. niks gevonden, alles goed. ik heb een cyclus van 27 a 28 dagen en een mooie tempcurve. nu is het wachten op de hsg foto. ik loop misschien op de zaken vooruit, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die dit verhaal herkennen en wat hun traject geweest is. ik lees veel over iui als 1e stap. is er een minimaal aantal maanden dat je bezig moet zijn om daarvoor in aanmerking te komen? en moet je daar altijd bij prikken? dat vraag ik omdat ik mezelf dat niet echt zie doen, brrrr.. ik hoop van jullie te horen en wens iedereen veel succes! liefs la bella

henriette
30 July 2010, 11:42
hoi, ik ben la bella 34 en bijna anderhalf jaar bezig. we zijn bijna klaar met de orienterende fertiliteitsonderzoeken. niks gevonden, alles goed. ik heb een cyclus van 27 a 28 dagen en een mooie tempcurve. nu is het wachten op de hsg foto. ik loop misschien op de zaken vooruit, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die dit verhaal herkennen en wat hun traject geweest is. ik lees veel over iui als 1e stap. is er een minimaal aantal maanden dat je bezig moet zijn om daarvoor in aanmerking te komen? en moet je daar altijd bij prikken? dat vraag ik omdat ik mezelf dat niet echt zie doen, brrrr.. ik hoop van jullie te horen en wens iedereen veel succes! liefs la bella

Hoi La Bella, welkom!

Het is bij iedereen anders qua onderzoeken enzo...dus ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij ging.
Wij waren ook zo'n anderhalf jaar bezig toen we voor onderzoeken naar het ziekenhuis werden doorverwezen. Daar kregen we (vooral ik) een aantal onderzoeken waaronder een hsg-foto. Tenminste als dat de foto is waar ze vloeistof door je eileiders heen spuiten en kijken of alles goed doorloopt. Ik zal je maar meteen eerlijk zeggen dat dit bij mij flink pijn deed...maar ik heb ook gehoord dat bij anderen dit meeviel.
Bij mij zag alles er goed uit, en net als jij heb ik een regelmatige cyclus van 28 dagen en een mooie tempcurve. Helaas bleek dat mijn man een verminderde zaadkwaliteit heeft waardoor we dus maar niet zwanger raakten...bij ons werd door deze slechte cijfers meteen aangeraden om ICSI te gaan doen. Dat is precies hetzelfde als IVF, alleen de procedure in het lab (waar je dus niets van merkt) is anders.
Het ligt dus helemaal aan de uitkomst van de onderzoeken wat er gebeuren gaat. Soms kunnen ze helemaal niets vinden waardoor ze aanraden het nog even te proberen, daarna volgt vaak eerst IUI. Weten jullie al of het met je mannetje goed zit?
Bij slecht of zeer slecht zaad wordt vaak gekeken naar IVF/ICSI, dan valt IUI af omdat er te weinig goed zaad is (volgens mij onder de miljoen is geen IUI).
Op de website van Freija kun je heel veel vinden hierover...dit is een website waar de info ook klopt, dus daar heb je vast veel aan!
Heel veel succes en sterkte! Laat je horen hoe het gaat? Geloof me, iedereen hier weet heel goed hoe je je voelt!

Liefs Henriette.

P.s. Het prikken valt echt reuze mee hoor. Vaak moet je er even doorheen, maar mij ging het op een paar blauwe plekken na heel goed af. Als je het echt heel erg vindt, dan kun je ook terecht bij de huisarts/assistente. Moet je alleen wel iedere ochtend heen. Maar het valt te regelen heb ik begrepen.

la bella
30 July 2010, 13:23
hoi henriette, wat fijn dat je zo uitgebreidt antwoord geeft. heel erg bedankt. alle uitslagen zijn tot nu toe goed. ook bij manlief. 60% zwemmers, en dat schijnt goed te zijn. ik denk da we idd het advies krijgen nog een tijdje te proberen na de hsg (idd die foto brrr zie ik tegenop..) ik zie dat jullie ook al lang bezig zijn he? mag ik vragen hoe oud je bent? wij wonen in amsterdam, daar vinden ze 34 heel jong. maar we willen wel graag meer kindjes, dus ik hoop heel erg voor het einde van 2010 zwanger te zijn... dan zijn we 2 jaar bezig en is het wel mooi geweest. maar we hebben niks te willen, de natuur is ons de baas tot nu toe. hoeveel keer mag je een iui poging doen? of verschilt dat per verzekering? x la bella

anne*
30 July 2010, 19:40
hoi

ik schrijf altijd in het andere ivf forum
maar ik zag dat ik bija gelijk op ga met micky
ik ben de 21e begonnen met decapetyl en vind dat wel leuk om te delen

ik merk aan de verhalen die jullie schrijven dat jullie het ook zwaar vinden
ik wil jullie sterkte wensen in de wacht weken en voor de gene met minder goed nieuws een hele dikke knuffel
liefs anne

henriette
30 July 2010, 20:08
hoi henriette, wat fijn dat je zo uitgebreidt antwoord geeft. heel erg bedankt. alle uitslagen zijn tot nu toe goed. ook bij manlief. 60% zwemmers, en dat schijnt goed te zijn. ik denk da we idd het advies krijgen nog een tijdje te proberen na de hsg (idd die foto brrr zie ik tegenop..) ik zie dat jullie ook al lang bezig zijn he? mag ik vragen hoe oud je bent? wij wonen in amsterdam, daar vinden ze 34 heel jong. maar we willen wel graag meer kindjes, dus ik hoop heel erg voor het einde van 2010 zwanger te zijn... dan zijn we 2 jaar bezig en is het wel mooi geweest. maar we hebben niks te willen, de natuur is ons de baas tot nu toe. hoeveel keer mag je een iui poging doen? of verschilt dat per verzekering? x la bella

hoi hoi, 60% is inderdaad goed, dus als er bij jou niets te vinden is zullen ze wel eerst zeggen dat je het nog een paar maanden tot een half jaar moet aanzien...dat zeiden ze tenminste tegen een collega van mij waar ze ook niets kunnen vinden...maar dit kan natuurlijk per ziekenhuis verschillen. aan de ene kant toch alleen maar mooi dat er tot nu toe niets gevonden is, al lijkt het me ook wel frustrerend dat je niet weet waarom het zolang duurt.

wij zijn inderdaad al een tijdje bezig, inmiddels al 3 jaar! ik ben 24 jaar...dus wat dat betreft kan het altijd jonger haha. ik denk dat 34 niet heel jong is, zeker als je het met IUI moet doen, dan is het hoe jonger hoe beter. en niemand kan voor jullie bepalen wanneer je hoopt op kinderen toch?

o ja, je hebt bij iedere verzekering volgens mij recht op 6x IUI en/of 3x IVF/ICSI.

liefs henriette

henriette
30 July 2010, 20:09
hoi

ik schrijf altijd in het andere ivf forum
maar ik zag dat ik bija gelijk op ga met micky
ik ben de 21e begonnen met decapetyl en vind dat wel leuk om te delen

ik merk aan de verhalen die jullie schrijven dat jullie het ook zwaar vinden
ik wil jullie sterkte wensen in de wacht weken en voor de gene met minder goed nieuws een hele dikke knuffel
liefs anne

hoi anne, leuk dat je bij ons ook komt babbelen!
hoe gaat bij jou het prikken?

eefie1985
30 July 2010, 21:04
Hoi meiden,
Hoe is het met jullie?
Hier alles goed nog steeds zwanger en over een weekje mijn eerste echo bent wel heel benieuwd en vind ook wel erg spannend...
Verder denk ik aan jullie en wens jullie alle geluk de komende tijd ik duim voor jullie...
Dikke digi -knuffel!!!!!

la bella
30 July 2010, 22:19
hoi henriette, dank voor je antwoord. wij wonen in amsterdam waar volgens de gynaecoloog de gemiddelde leeftijd van een moeder die haar eerste kind krijgt 37 is..
ik vind het allemaal prima. mijn vriend is 28, ik 34 en alle uitslagen zijn goed. als we nog een half jaar moeten proberen op eigen kracht, zitten we begin 2011 op 2 jaar. lijkt me een goed moment voor actie. we gaan het zien. tot nu toe gaat deze maand goed, hoge temp en zoals altijd een eisprong op min of meer dezelfde dag.. het blijft frustrerend dat het na anderhalf jaar proberen nog niet lukt.. ik blijf hopen dat mijn krampen innestelingskrampen zijn. vandaag is het nml dag 20 nod over 7 dagen.... iemand ervaring mee? xx

Mickey1979
31 July 2010, 09:17
Hoi Anne,

Gezellig dat je bij ons mee komt kletsen. Gaat het goed met spuiten? Ben je al aan de Puregon of iets dergelijks begonnen? Spannend hoor!
Helaas lopen wij niet gelijk op..... Ik mag 23 augustus weer beginnen met spuiten. Is volgende maand pas..... Zit nu in de eerste cyclus na mijn mislukte behandeling en dus is het afwachten of mijn cyclus weer goed op gang is gekomen. Als dat zo is mag ik de 23e weer starten....

In ieder geval heel veel succes en ik zal voor je duimen!!!

Henriette, Hoe is het??? Kan je de spanning nog een beetje aan??? Ik weet nog dat ik zelf vooral de laatste wachtdagen erg spannend vond en dat deze dagen eindeloos duurde.... Maar het eind komt in zicht! My Fingers are crossed!!!!

Liefs Nicole

henriette
31 July 2010, 13:12
la bella...ik vind persoonlijk 37 jaar wel erg laat om te beginnen met kinderen. maar goed, iedereen heeft hier zijn of haar eigen mening over en daar heb ik ook wel respect voor. ik denk alleen wel dat hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt om een kindje te kunnen krijgen... maar aan de andere kant, ik en mijn mannetje zijn allebei nog jong (hij is 27 jaar) en bij ons lukt het ook niet. dus wat dat betreft maakt het dan niet veel meer uit.
ik heb niet veel last van krampen gehad voor ik ongesteld werd...ben ook nog niet eerder zwanger geweest, dus ik kan je daar niet mee helpen...maar ik hoop met je mee! zal leuk zijn toch, als je het ziekenhuis kan afbellen!

Nicole, doordat ik me nu een stuk beter voel gaat het allemaal ook weer wat lekkerder. ik heb weer zin om dingen te doen, al ben ik wel heel snel moe. maar doordat ik weer dingen doe, gaat de tijd wel een stuk sneller. vandaag wachtdag 9...nog 5 nachtjes slapen en dan mag ik testen! de test ligt al klaar...
hoe gaat het nu met jou?

en dan onze zwangere eef...ik vind het zo geweldig voor jullie! geniet er maar lekker van, ben benieuwd wat er te zien is op de echo!

liefs henriette

Mickey1979
31 July 2010, 13:39
Hey,

Met mij gaat het nu eigenlijk best goed. Het verdriet van de mislukte poging hebben we achter ons kunnen laten en we kijken nu weer positief vooruit. Al heeft dat toch veel kruim gekost. Ik ben zo makkelijk (lichamelijk) door de behandeling heen gegaan, maar achteraf heb ik pas gemerkt dat het psychisch erg zwaar is geweest. Toen alles voorbij was, is dat er dus dubbel en dwars uit gekomen, maar nu ben ik weer opgekrabbeld en gaat het gelukkig weer goed.

Gistren ben ik bij de apotheek geweest om de medicijnen voor poging 2 op te halen. Dan komt toch het dubbele gevoel weer om de hoek kijken.... Aan de ene kant wil ik graag weer beginnen, maar aan de andere kant word ik er ook een beetje somber van. Toch weer het besef dat dan binnen komt dat we inderdaad weer zullen moeten starten en dat het helaas weer een zware tijd gaat worden....

Ben nu aan het wachten tot mijn menstruatie komt. Ook daar word ik wat onrustig van. Normaal gesproken zou deze maandag komen, maar na een behandeling is het allerminst zeker dat alles meteen weer goed op gang is gekomen. Normaal voel ik aan mijn lichaam wel hoe ver ik in mijn cyclus zit, maar deze maand dus totaal niet.... Kan er geen peil op trekken en ik heb juist zo'n behoefte aan duidelijkheid..... Ben en blijf een Control Freak....

Zucht......

Fijn dat het met jou beter gaat!!!

Liefs Nicole

Mickey1979
1 August 2010, 11:07
Nou, het eerste wachten is gelukkig voorbij.... Gisteravond ongesteld geworden en ik ben er nog blij mee ook.... ;-). Nu weet ik temninste dat de boel weer goed op gang is gekomen. Morgen even het ziekenhuis bellen of dat ik nu vrijdag 20 of zaterdag 21 augustus de eerste spuit moet gaan zetten.

Gisterenmiddag weer even in een dip geschoten (moet hier ook niet schrijven dat het goed met me gaat.... Hahahaha.... dan gaat het daarna altijd even mis :cry:) en weer even de tranen laten lopen. Gelukkig vangt m'n mannetje me dan altijd weer goed op. Zag het hele traject weer even vliegensvlug op me af komen....

Helaas blijf ik emotioneel erg instabiel en er hoeft maar iets te gebeuren of ik schiet vol....:oops: .... ach, waarschijnlijk zal dat voor jullie wel herkenbaar zijn. Zo stevig als ik een jaar geleden in mijn schoenen stond, zo onstabiel ben ik dus nu.... Ik vind het soms allemaal even erg moeilijk!

Hoe is het verder met jullie meiden??? Kunnen jullie het allemaal een beetje handelen???

Liefs Nicole

la bella
1 August 2010, 11:28
hoi henriette, gelukkig mag iedereen zelf bepalen wanneer hij/zij aan kinderen wil proberen te beginnen. bovendien loopt ieder mensenleven anders, ik was er eerder echt nog niet aan moeder te worden. had veel teveel andere punten om op te focussen, als carriere en eigen levensgeluk. ik vind het zelf heel prettig dat we gerustgesteld worden in het ziekenhuis. zo van; pogingen en tijd genoeg. bovendien leven we in een andere tijd dan onze ouders en grootouders, die als kinderen al kinderen kregen en moesten houden.. jij bent 27 maar ook al 3 jaar bezig lees ik, wat afschuwelijk moet zijn. maar zo zei je maar leeftijd hoeft niks te zeggen... een vriendin van mij is 41 en was in 2 rondes zwanger en beviel van een wolk van een dochter! ik ben 34 mijn vriend is 27 en we gaan net pas de mallemolen in. gelukkig zijn alle tests positief en worden we waarschijnlijk nog tot eind 2010 zelf op pad gestuurd ;-) ik wens je heel veel geluk en wie weet spreken we elkaar nog, hopelijk met goed nieuws. x la bella

henriette
1 August 2010, 13:13
hoi henriette, gelukkig mag iedereen zelf bepalen wanneer hij/zij aan kinderen wil proberen te beginnen. bovendien loopt ieder mensenleven anders, ik was er eerder echt nog niet aan moeder te worden. had veel teveel andere punten om op te focussen, als carriere en eigen levensgeluk. ik vind het zelf heel prettig dat we gerustgesteld worden in het ziekenhuis. zo van; pogingen en tijd genoeg. bovendien leven we in een andere tijd dan onze ouders en grootouders, die als kinderen al kinderen kregen en moesten houden.. jij bent 27 maar ook al 3 jaar bezig lees ik, wat afschuwelijk moet zijn. maar zo zei je maar leeftijd hoeft niks te zeggen... een vriendin van mij is 41 en was in 2 rondes zwanger en beviel van een wolk van een dochter! ik ben 34 mijn vriend is 27 en we gaan net pas de mallemolen in. gelukkig zijn alle tests positief en worden we waarschijnlijk nog tot eind 2010 zelf op pad gestuurd ;-) ik wens je heel veel geluk en wie weet spreken we elkaar nog, hopelijk met goed nieuws. x la bella

hoi la bella, fijn dat de onderzoeken allemaal klaar zijn en dat alles goed is, hoe ging je hsg? het was niet mijn bedoeling hoor om degene die later aan kinderen beginnen dan ik zeg maar, voor het hoofd te stoten. een kindje krijgen is niet zomaar wat, en ik kan me heel goed voorstellen dat andere dingen eerst voor gaan. en inderdaad, gelukkig leven we niet meer in de "oude" tijd waar je eigenlijk al moeder moest zijn op je 20ste...als het bot over is gekomen mijn excuses, want dat was zeker mijn bedoeling niet!

ik wens je heel veel sterkte en succes de komende maanden! klus er maar flink op los haha.

liefs henriette

henriette
1 August 2010, 13:18
he nicole, ik herken je gevoelens helemaal! ik kan ook om alles huilen en besef eigenlijk nu dat het geestelijk veel meer met me doet als lichamelijk (terwijl dat ook wel zwaar was). wel fijn dat je nu weer ongesteld bent.

we hebben daarom ook besloten dat als deze poging niet is gelukt (maar daar gaan we nog niet vanuit!) dat we even een tijd het rustig aan doen en ons "normale" leventje weer op proberen te pakken. weet alleen niet of dit verstandig is...weet iemand van jullie of het beter is alle pogingen sneller achter elkaar te doen of dat het best kan om een tijd te wachten?

vandaag wachtdag 10! nog 4 te gaan!

liefs henriette

la bella
1 August 2010, 18:15
hoi henriette, dank voor je fijne bericht, ja het ligt nogal gevoelig omdat veel mensen opmerkingen maken; moet je niet eens opschieten blablabla ... zij hebben geen idee hoe het is om al anderhalf jaar lang iedere maand teleurgesteld te zijn!! het is echt een gevecht, en ik heb soms echt het gevoel dat ik het bijna niet meer volhoud. ik heb vrijdag mijn nod, en mag dan het ziekenhuis bellen voor een hsg. hopelijk kan ik die schrappen ;-) we gaan het zien... xx

Mickey1979
2 August 2010, 09:55
Hoi Henriette,

Volgens mij is het nog altijd het allerbeste om te doen wat voor jullie goed voelt. Wil je meteen door, dan doen. Wil je liever even wachten, ook goed. Medisch gezien heb ik er geen verstand van. Ik weet alleen dat ik na 1 rust maand gelijk verder mocht. Dus volgens mij maakt het niet zo veel uit.

Nog 3 wachtdagen te gaan voor jou.... Sterkte meid!

Onze planning is nu definitief geworden. Op 21 augustus starten we weer met de Decapeptyl en op 1 september staat de uitgangsecho gepland.
Nog 1 weekje en dan vertrekken we eerst lekker naar het buitenland voor een heerlijke vakantie. Even lekker uitrusten, genieten samen en voldoende energie opdoen om het traject weer in te gaan. Voor een dag of 6 spuiten meenemen en dus weer beginnen....

Liefs Nicole

henriette
3 August 2010, 12:06
he allemaal...vanaf deze kant slecht nieuws...ik ben vandaag ongesteld geworden! dag eerste poging dus!
wist het eigenlijk zondag al een beetje, had last van roze afscheiding maar had nog een beetje hoop dat het innestelingsbloed was...niet dus.

ik heb net het ziekenhuis gebeld. in principe mogen we volgende maand weer proberen, maar we hebben ervoor gekozen om in november weer te gaan beginnen. even een tijdje rust nu.

la bella, ik begrijp wat je bedoelt. we zijn nu inmiddels 4 jaar getrouwd en hoor niet anders dan: wordt het niet eens tijd? ik heb weleens gedacht: de eerstvolgende die dat zeg wurg ik! heel veel sterkte ermee, hopelijk horen we van jou goed nieuws over een tijdje!

nicole, bedankt voor je antwoord. zoals je al gelezen hebt wachten we even. heel veel succes bij je volgende poging!

liefs henriette

Mickey1979
3 August 2010, 12:28
Ohh Henriette.... wat kl*te zeg dat je ongesteld geworden bent :(!! Erg verdrietig nieuws... Na zoveel mislukte pogingen bij verschillende meiden, had ik echt goede hoop dat het nu weer een keer zou gaan lukken. Maar niet dus.... ook bij jou mislukt.

Ik las inderdaad dat jullie tot november wachten met jullie volgende poging. Heerlijk even rust en geen ziekenhuis bezoeken. Dat zal je vast goed doen!

Heel veel sterkte en neem de tijd om het een plekje te geven!

Liefs Nicole

la bella
3 August 2010, 16:10
lieve henriette, wat afschuwelijk meis..
ik ben vandaag ook ongi geworden, al op dag 24..
belachelijk vroeg voor mijn doen!!
ik denk aan je, wat goed dat je even rust neemt

liefs la bella

lein1979
3 August 2010, 19:19
Hai Henriette,

Wat ontzettend balen zeg... ik leef met je mee. Ik geef je groot gelijk dat je even tijd wilt nemen voordat je weer begint, even verwerken. Ik merk dat dat mijzelf ook goed doet, even afstand nemen.
Heel veel sterkte!

liefs Lein

ohja, welkom La Bella en Anne

la bella
3 August 2010, 20:57
hoi lein1979, ik lees dat je icsi ondergaat. wat is dat en waarom krijg je niet eerst iui of ivf? x la bella

eefie1985
4 August 2010, 19:28
henriette,
Echt heel klote meis....Ik denk aan je! Veel sterkte de komdende tijd.
Dikke digi-knuffel.

henriette
4 August 2010, 19:40
he allemaal, dank jullie wel voor alle lieve woorden...alle steun is welkom op dit moment!
we zitten er allebei op dit moment flink doorheen. ik ben vandaag wel gaan werken, maar heb mijn hoofd er niet bij. werk in de kinderopvang, dus dat maakt het allemaal ook niet veel makkelijker op.
we gaan proberen binnenkort even er tussen uit te gaan. even lekker met zn tweetjes weer genieten van elkaar (want dat is lang geleden!).

liefs henriette

lein1979
4 August 2010, 19:44
Hai,

Aan La Bella: we kwamen direct in aanmerking voor ICSI omdat het zaad van mijn partner te traag is en ik onregelmatig menstrueer(de). De kans op een gewone bevruchting was dus minimaal. ICSI is nagenoeg hetzelfde als IVF, het enige verschil is dat bij ICSI de eicel direct wordt geïnjecteerd met een zaadcel.

Verder nog mijn nieuws: ben vandaag gaan menstrueren, dus ik heb kunnen bellen, eindelijk. Volgende week heb ik een echo, dan kunnen ze kijken hoe het met mijn cyclus zit en wanneer er een tweede terugplaatsing kan plaatsvinden. Nu maar hopen dat de 3 cryootjes sterk genoeg zijn geweest voor het invriezingsproces.

En Henriette, lekker genieten van wat vrije tijd en elkaar, is heel belangrijk.

liefs Lein

eefie1985
4 August 2010, 21:25
@lein,

Fijn dat je weer kunt beginnen ik ga voor je duimen dat de cryootjes goed ontdooien!!!

Mickey1979
5 August 2010, 07:41
Lein, wat fijn dat je nu weer verder kan. Daar zit je uiteraard toch op te wachten. Spannend ook of de cryo's goed ontdooien. Ik hoop het voor je....

Eef, ik zie dat je morgen je eerste echo hebt. Lijkt me erg spannend en leuk tegelijkertijd. Laat je ons horen hoe het geweest was?

Henriette, ik ken je gevoel van er even helemaal doorheen zitten na de mislukte poging. Daar moet je nou eenmaal doorheen, neem daar ook de tijd voor. Ik voelde me toen echt een paar dagen een jankbal, de tranen bleven eruit komen. Maar ik heb het verdriet gewoon over me heen laten komen en uiteindelijk heeft het zijn plekje gevonden. Moeilijke tijd, hoor! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Linda, hoe ik het eigenlijk met jou? Nog wijzer geworden bij een ander ziekenhuis of blijf je bij je eigen ziekenhuis?

Liefs Nicole

epat
5 August 2010, 07:52
@henriette
Wat balen dat je ongesteld bent geworden! Ik zie dat jullie even rust nemen en er dan weer voor gaan. Doe rustig aan komende tijd, het is niet niks zo'n teleurstelling.

Wat betreft het leeftijd verhaal wat ik hier las (ben zelf 33, nu 1,5 jaar bezig met proberen zwanger te worden). Het is soms niet eens dat je andere dingen voor laat gaan en dus nog niet met kinderen wilt "beginnen", ik had simpelweg mijn man nog niet ontmoet!

la bella
6 August 2010, 08:14
hoi lein, dank voor je uitleg super! ik wens je heel veel succes met alle behandelingen, dat het maar snel raak mag zijn..

en henriette hoe gaat het met jou? al een lekker weekendje/weekje weg geboekt? knuffel van mij

xx

henriette
6 August 2010, 10:53
hoi hoi allemaal, inmiddels kunnen regelen dat we allebei een week vrij zijn volgende week...we gaan vandaag nog wat boeken! ik heb er zo zin in!
hebben jullie dat ook dat je zo bezig bent met de behandeling dat de aandacht (voor de sexuele zeg maar) even naar de achtergrond wordt gezet (bewust of onbewust)? bij ons was dit echt het geval, we hebben elkaar echt gemist de laatste tijd.
we gaan de komende week lekker genieten, alles een plekje geven...

la bella, veel succes met je hsg 13 augustus!

lein, fijn dat jullie weer verder gaan...heel veel succes de komende tijd weer!

eef, vandaag je echo!!! leuk joh! is alles goed?

tot snel allemaal!

liefs henriette

eefie1985
6 August 2010, 15:01
Hoi meiden,

Ik heb vandaag de echo gehad, en een klein pinda tje met een mooi kloppend hartje te zien helemaal geweldig....

Hoe is het verder met jullie??

henriette
6 August 2010, 16:04
o eef...wat geweldig!!! lijkt me heerlijk om het hartje ook te zien kloppen...dan krijg je toch meteen het gevoel dat het toch echt is nu. geniet er lekker van!

liefs henriette

la bella
6 August 2010, 17:29
hoi henriette, wat goed! lekker even eruit goed zo. zal jullie goed doen, ik duim voor mooi weer xx

lein1979
6 August 2010, 19:33
Hai Eef!

Super! Een klein wondertje is bij jullie aan het groeien...ontzettend mooi.
Henriette: Geniet van elkaar. Ik merkte dat ik door de hormonen ook totaal geen zin had in allerlei dingen. Nadat de terugplaatsing verkeerd was gegaan zijn we elkaar weer veel aandacht gaan geven, en ik moet zeggen dat bevalt wel hihi

liefs Lein

Mickey1979
7 August 2010, 10:24
Ha Eef,

Super dat jullie echo goed was! Is toch een hele geruststelling! Geniet ervan!

Liefs Nicole

Mickey1979
9 August 2010, 13:59
Het is rustig hier :?! Ook qua behandelingen bij ons volgens mij...

Wij vertrekken morgen heerlijk voor ruim 2 weken op vakantie 8-). Even lekker genieten en opladen voor onze 2e behandeling. De spuiten liggen klaar om mee te nemen. Qua timing zo eigenlijk wel prima. Eerst lekker weg en dan weer uitgerust er vol tegenaan.

Meiden, veel succes de komende weken, als jullie ergens aan beginnen of af te maken hebben.

Liefs Nicole

coni67
11 August 2010, 16:36
Hallo dames, vanmorgen ongesteld geworden dus het startsein van de 3e en tevens laatste ICSI poging is gegeven .... vanavond beginnen we weer met de Decapeptyl en morgen komt daar de Gonal F bij ... voor vrijdag heb ik een afspraak staan bij Geertgen voor de uitgangsecho dus we zitten weer in de race .... hopelijk met een mooie en positieve finale,

lfs. Nicole

eefie1985
11 August 2010, 22:18
Bedankt meiden het is inderdaad een heerlijk gevoel....

Hoe is het verder met jullie??

En coni heel veel succes met de laatste poging ik ga heeel hard voor je duimen...

lein1979
13 August 2010, 18:43
Hai allemaal,

Vandaag heb ik een echo gehad. Het is nu dag 10 van mijn cyclus, er was nog weinig te zien. Dinsdag moet ik terugkomen dan is het dag 14. Hierna horen we meer...

Iedereen verder succes met alle behandelingen. Nicole, geniet van de vakantie en Eef geniet van je zwangerschap.

liefs Lein

la bella
14 August 2010, 13:53
Hallo lieve allemaal.
Gisteren op vrijdag de 13e heb ik mijn hsg foto gehad. Hieronder een verslag van hoe het gegaan is;
Ik was erg zenuwachtig en door de pillen en reiki (?) leek ik wel een beetje stoned al weet ik niet eens hoe dat voelt. In de wachtkamer even huilen, ik was zo bang. Mijn vriend was heel lief, het lijkt wel alsof we dan geen woorden nodig hebben om contact te maken. Gewoon samen zijn, handen vast en niks.
We moesten bij de afdeling rontgen zijn. Ik kwam binnen en werd meteen naar een kamer gedirigeerd, Vriendlief kreeg een vest aan en kreeg een stoel toegewezen. Heel onpersoonlijk, dat vond ik lastig.
Ik mocht mijn jurk aanhouden, onderkleding moest uit.
Toen ik de arts een hand gaf moest ik meteen weer huilen, maar dat gaf niks.
Ze stelde zich voor, bleek in opleiding en was arts assistente, de "echte" arts (een man) was er ook, en een assistente die ging over het rontgenapparaat.
Ik kreeg een glaasje water, en ze vroeg of ik nog vragen had.
Die had ik niet, ik heb alleen gezegd dat ik nogal wat heb meegemaakt in die regio, toen zei ze dat ze voorzichtig zouden zijn. Ik moest gaan liggen op een soort glazen plaat, benen gespreid en ze liet me alle materialen zien.
Na de bekende eendebek (is al onprettig, dat weten jullie vast wel?) kwam het nare cupje op de baarmoedermond. Oh nee, eerst nog het steriel maken met jodium. Dat was ook gevoelig. Toen het cupje, dat vacuum zuigen was erg pijnlijk, ik heb liggen puffen alsof ik lag te bevallen. Daarna kwam het buisje,en daarna de vloeistof. En toen, heel onhandig moest ik met mijn billen naar achteren schuiven, om recht onder het rontgenapparaat te komen.
Iedereen wachten achter het scherm, behalve vriendlief in zijn speciale hemd.
Toen bleek het cupje niet goed te zitten!!!
Het moest nog eens! Grrrrr..
Weer dat cupje eraf (pijnlijk) buisje en eendebek eraf (pijnlijk) en hetzelfde riedeltje nog een keer; eendebek, cupje, buisje, verschuiven en vloeistof.
En je raadt het niet; het ging weer mis..
Toen was er nog een laatste optie, en ik moest beslissen of ik dat wilde.
Ze konden met een tang mijn baarmoedermond openen en dan direct de slang inbrengen. Dit zou een heel stuk pijnlijker zijn. Ik lag vreselijk te balen, en had hele erge trilbenen. Het fijne was dat mijn vriend mijn hand de hele tijd vasthield, en dat hij al deze beslissingen aan mij overliet. Ik heb gevraagd of het vaker voorkwam, en of het aan mij lag dat ik bijvoorbeeld te gespannen was.
Het bleek vaker voor te komen, en nee ik was niet te gespannen.
Ook de maat van het cupje (ik had cup B) was goed.
Ik heb mijn vriend aangekeken, die knikte en toen zei ik ;Laten we het maar doen.
Mijn vriend vroeg nog wel even of er niks beschadigd kon worden, en dat was absoluut niet zo. Nou ik kan je zeggen dat ik het inmiddels niet meer hield van de spanning. Maar ik had ook een soort kracht, een vastberadenheid.
De "echte" arts (een man van een jaar of 50/60) nam het roer over en was een stuk hardhandiger dan het meisje. Hij zei ook niet wat ie deed, vond ik wel heftig, Mijn vriend wist inmiddels precies wat ze deden dus hij praatte me erdoorheen.
Het was heel lief en heel dichtbij me, we deden het echt samen.
Dat was heel fijn, en dat voelden we ook echt zo.
Die tang was heel naar, en ook de slang was naar. Eigenlijk deed het gewoon gruwelijk veel pijn, en ik heb behoorlijk gegild. Maar het ergste moest nog komen; hij moest aan de baarmoedermond trekken om de slang erin te krijgen..
De vloeistof ging er in 1 keer doorheen, terwijl ze zeiden dat het een kwartier kon duren. Het was er binnen een minuut doorheen, mijn vriend zei zegt een halve minuut. Toen was ik heel blij, alles mocht eruit, en ik kreeg een soort luier om.
Ik mocht me aankleden, opfrissen en moest een kwartier later terugkomen
Ik moest blijven lopen en mocht niet gaan zitten.
We zijn naar het tankstation gelopen en hebben een ijsje gegeten.
Ik was heel erg opgelucht, beetje vrolijk zelfs, wel labiel maar ok.
Toen we terugkwamen mocht ik mijn kleren aanhouden, en werden er foto's gemaakt. Ik was er heel erg van overtuigd dat alles goed zou zijn maar dat was niet zo. De doorloop van de vloeistof (dat wat ze wilden onderzoeken) was fantastisch, zoals de arts assistent (het meisje) zei.
Er waren echter 2 symmetrische punten waar er een vernauwing zat (piepklein dat wel) Het is onduidelijk wat dat is, het kan een spiertje zijn (het loopt namelijk heel erg symmetrisch dus het zou heel gek zijn als het een fysiek defect zou zijn..) Maar ze mocht en kon er verder niks over zeggen. Het andere punt wat ze in de vergadering met haar collega's wil bespreken is een vraag over de ingang van de baarmoederhals. Dit punt hebben mijn vriend en ik moeilijk kunnen onthouden. Het ging om de bekleding van de binnenkant van de hals/holte die was wellicht wat nauw. Nogmaals, de arts assistent kon er verder niks over zeggen, de foto's gaan heel uitgebreid bekeken worden op de vergadering.
De test is in die zin geslaagd dat dat wat ze wilden testen, namelijk de doorgankelijkheid van de eileiders gelukt is. Die was namelijk fantastisch. Alleen zijn er dus 2 kleine onduidelijke puntjes, die we pas over 10 dagen teruggekoppeld krijgen. Je snapt dat het moeilijk is om in te schatten of dat ernstig is, en wat eraan te doen is. Wel zei de arts assistent dat het onderzoek voor 95% geslaagd is. Alleen mag zij (ze is in opleiding) zonder teamoverleg niks terugkoppelen. Mijn vriend zei iets heel verstandigs; "Ik ben blij dat ze het zo serieus nemen, en niet zomaar iets roepen of beloven." Ikzelf ben blij dat er wederom tot nu toe niks ernstigs gevonden is. Geen stolsels, geen gekke opstoppingen.. Toch ben ik teleurgesteld, het was echt een beproeving en ik dacht dat het goed ging en nu is het toch nog even spannend.
Mijn vriend is rustig en zegt dat het geen kwestie is van "de test halen" alsof je op school zit, en dat het dan goedkomt. Ik moet zeggen dat ik echt wel even heel erg klaar ben met de onderzoeken nu. Tuurlijk, als ze in de VU vinden dat er echt nog iets moet gebeuren zal ik het doen. Maar ik hoop dat we op eigen kracht weggestuurd worden.. De arts assistent vertelde dat een waterecho wellicht meer duidelijkheid kan bieden. En er is ooit een paar weken geleden gesproken over een kijkoperatie, maar dat wil ik niet.
Pfff..
Ik ben de hele avond en middag al heel erg labiel en huilerig.
Vannacht wel ok geslapen. De stokbroodjes met tapenades smaakten heerlijk, de pijn is draaglijk en het bloedverlies valt mee. Mijn baarmoedermond voelt beurs, wat niet gek is na al het gebeurde. Een keer is al erg, maar 3 keer achter elkaar is helemaal rot.. Ik ben nu heel erg moe, en toch klaarwakker. Benieuwd naar mensen met ervaringen op dit gebied. Heeft iemand al eens eerder zo’n soort uitslag gehad na een hsg?

Liefs la bella

lein1979
14 August 2010, 18:08
Hai La Bella,

Pfff heftig hoor.. ik zelf heb dit niet meegemaakt... sterkte en neem lekker de rust en laat jezelf lekker verwennen. Hopelijk komt het goed.

liefs Lein

la bella
15 August 2010, 11:37
hallo lieve allemaal,
ik maak me zorgen en hop dat jullie even mee willen denken..
het blijft door mijn hoofd spoken
de arts assistent had het tijdens de bespreking van de foto over een wellicht te smalle baarmoederhals/bekleding
ik heb ff op internet zitten zoeken maar vind daar de meest vreselijke verhalen over onvruchtbaarheid en opgerekte halzen en mislukte iui's daardoor
weet iemand er iets vanaf, en zo ja wat?
het gekke vind ik dat de vloeistof er in no time doorheen ging, dat zou toch een goed teken moeten zijn?
of komt dat misschien omdat er met grote druk wordt gespoten? ik neem aan dat sperma er wel iets langer over doet dan 1 minuut om de hele weg af te leggen?
ik ben nu zo bang dat ik niet zwanger zal kunnen worden door die vernauwingen...
denken jullie even mee ik ben bezorgd xx

henriette
15 August 2010, 15:19
he la bella, wat een ontzettend vervelend onderzoek heb je achter de rug...gelukkig achter de rug...

ik moet je heel eerlijk zeggen dat mijn hsg ook erg vervelend was...heb ook flink gegild en dat zonder dat het een paar keer mis ging.
bij mij zat een eileider verstopt waardoor het waarschijnlijk zo vervelend was, dit heeft de arts even "verholpen" door de vloeistof even door te drukken...daarna liep het wel goed door.

ik heb helaas geen antwoord voor je over je vraag over vernauwingen enzo...heb daar helemaal geen ervaringen mee. probeer jezelf niet helemaal gek te maken door alle verhalen die op internet rondcirkuleren...ik begrijp dat je naar antwoorden zoekt (deed ik ook steeds), maar soms staan er dingen op die niet helemaal betrouwbaar zijn.
heb je al gekeken op de site van freija? die heeft wel betrouwbare en goede informatie. misschien kun je daar je vragen ook stellen...weet niet of dit mogelijk is hoor.
heel veel sterkte ermee!

coni, heel veel succes met jullie poging! ik duim voor jullie!

liefs henriette

la bella
16 August 2010, 07:05
Goeiemorgen, wat is het stil op het forum of ben ik zo fanatiek?
Fijne dag allemaal, ik moet vanochtend werken en ga ook ff mijn temperatuurkaart inleveren
Deze week hebben de gynaecologen overleg, kunnen ze dat ook mooi nog even meenemen
Ei nog niet geweest, we hebben het dit weekend 2 keer gedaan..
Wie weet wie weet.. tot later deze week op het wachtbankje mogen we weer duimen gaan draaien!

ps dank henriette, het is toch wel heel erg fijn zoveel fijne berichten te ontvangen op het forum X

henriette
16 August 2010, 18:50
hihi, jij bent zo fanatiek! nee hoor, ik denk dat het door de vakantie komt.
zelf heb ik niet zoveel te melden nu...we zijn net weer terug van vakantie, even een lekker weekje weg geweest...onszelf en elkaar lekker verwend!
nu weer aan het werk...gaat een stuk beter met me (en met mijn mannetje ook)...op naar de volgende icsi!

liefs henriette

la bella
17 August 2010, 12:18
wat fijn dat je er weer bent henriette, klinkt goed!
en ja.. ik ben fanatiek iddddddddd ;-)

x

lein1979
17 August 2010, 20:27
Hai,

Hihi... ben niet zo fanatiek...vergeet soms het forum.
Maarre ik lees dan wel altijd weer even terug, maar soms is het zoveel om overal op te reageren.
Vandaag 2e echo gehad, niks te zien, maar hormonen waren wel hoog in mijn bloed, dus a.s. vrijdag maar weer een keer naar het ziekenhuis voor 3e echo zucht. 's ochtends eerst ovulatietest...daarna hopelijk meer nieuws dat er een terugplaatsing kan komen.

liefs Lein

eefie1985
18 August 2010, 17:21
@lein balen meis dat het zo lang duurt.....hopelijk zijn ze vrijdag mooi groot en goed te zien!!
Ik ga voor je duimen.

la bella
20 August 2010, 00:15
he ladies, net terug van een heerlijk etentje. 2 sigaretjes gerookt en 1 wijntje (ik rook al 2 jaar niet meer, maar twas zo gezellig en ik ben het ook weleens zat als een non mezelf alles te ontzeggen voor een kindje einde verantwoording ;-)) vanmiddag dus even geklust in onze pauze, nu gaat het grote wachten weer beginnen.. bahbah weer hele tijd kijken hoe mijn temp gaat, en voel ik al iets blabla.. ben enorm benieuwd naar wat we dinsdag te horen krijgen, wat is er besloten op de vergadering..? wat waren die vernauwingen, en is er iets aan te doen? de vloeistof ging er goed doorheen.. laat het los zeg ik steeds tegen mezelf, je kunt niks doen. goed eten, slapen, lekker vrijen en je temp bijhouden. xx

lein1979
23 August 2010, 19:05
Yes, vandaag het groene licht weer gekregen! Vanavond moet ik Otrivelle spuiten om de eisprong op te wekken. Dan wordt er zaterdag één cryootje ontdooit. Zondagochtend horen we dan of dit gelukt is en dan hebben hebben we 's middags de terugplaatsing. Dan begint het wachten weer...

liefs Lein

la bella
24 August 2010, 12:01
hallo lieve allemaal,

we zijn terug uit het ziekenhuis en ik voel me blij en verward tegelijk.
alle uitslagen waren heel erg goed. er is geen enkele afwijking gevonden
de hsg foto is bij nadere bestudering zeer goed gebleken
(heb ik echt 3 keer nagevraagd..)
ook de 2e keer zaad inleveren bleek goed, nog weer beter dan de vorige keer
de misselijkheid en het zuur waar ik steeds last van heb op dag 5 na mijn ei is de stijging van het progestoron wat ik voel
daar komen ook mijn gespannen borsten en labiele gevoelens vandaan
het klopt ook dat dat na een dag of 2 weer over is
de gyn zei dat mijn tempcurve prachtig is, iedere maand op ongeveer dezelfde dag een ei
het team van gynaecologen heeft een berekening en inschatting gemaakt van de kans op een zwangerschap op eigen kracht (dus zonder hulp)
deze was 45%
dat klonk mij niet heel positief in de oren, maar ze verzekerde ons dat het dat wel was..
de kans op een natuurlijke zwangerschap is zelfs groter dan die met hulp van iui of ivf bijvoorbeeld
we moeten/mogen dus nog zo doorgaan tot mei 2011
dat was echt even heel erg slikken
zolang?
we zijn al 18 rondes bezig..
toch heeft ze ons kunnen overtuigen dat het goed nieuws is
hoe gek het ook voelt
ik had toch een soort hoop op hulp, dan gebeurt er tenminste iets
maar nee...
ze willen dat we iets langer dan 2 jaar bezig zijn voordat ze ingrijpen
ook mijn argument van dat ik in december 35 word was niet zorgwekkend
juist omdat alle voorwaarden zo goed zijn
ze vonden het allemaal heel goede tekenen, ook dat ik zo'n last heb van zuur
mijn vriend's zaad was van heel goede kwaliteit (hebben we wel een beetje om moeten lachen..)
ik zei; ik neem je zo snel weer mee, anders bespringen die vrouwen je hier nog
vind het wel heel erg lastig in zo'n wachtkamer, mensen kijken toch al zo..
na afloop hebben we een broodje gegeten en een kopje thee gedronken
we duimen voor deze ronde, en gaan met volle moed verder
echt verwarrend dit...
wat vinden jullie ervan?

liefs la bella

lein1979
24 August 2010, 20:31
Hai,

Ontzettend positief zou ik zeggen. Natuurlijk is het balen dat het al een poos duurt, maar op zich kan het bij jullie wel via de natuurlijke weg. Ik zou dat ook wel willen, ipv afwachten en hopen dat hormonen aanslaan en of cryo's blijven zitten. Maar ja... het is allemaal niet vanzelfsprekend: zwanger worden. In ieder geval succes en hopelijk dat het bij jullie niet lang zal duren.

liefs Lein

henriette
26 August 2010, 18:29
hoi hoi,

la bella, wat fijn dat alles goed is...maar ik kan de verwarring ook wel begrijpen...het lijkt me heerlijk om te weten dat alles goed is en dat ze jullie een hele goede kans geven. maar weer bijna een jaar moeten afwachten lijkt me ook lastig...beetje een dubbel gevoel.
heel veel klusplezier :) ...en wanneer je/jullie het er toch over een half jaar heel moeilijk mee hebben, kun je toch altijd nog vragen of het eerder kan?

lein, wat fijn dat er weer wat gaat gebeuren! ik duim voor jullie!!!

liefs henriette

Mickey1979
26 August 2010, 19:45
Hoi meiden,

Ben net terug van een heerlijke vakantie en ben weer lekker uitgerust en opgeladen. Heb nog niet de tijd gehad om alles terug te lezen, dat ga ik morgen maar eens op mijn gemak doen. Zag wel al snel dat Lein weer in de start blokken staat en dat Coni ook weer is begonnen. Ik zal ht morgen eens wat beter lezen, dan ben ik ook op de hoogte wat bijvoorbeeld Bella allemaal meegemaakt heeft....

Ik ben inmiddels dus ook weer begonnen aan mijn 2e behandeling. Vanmorgen de 6e Deca spuit alweer gezet en volgende week woensdag de uitgangsecho. De spannende tijd gaat weer komen!!!

Liefs Nicole

la bella
26 August 2010, 20:52
hoi mickey, welkom terug! hopelijk ben je snel zwanger meis

he henriette, ja tis goed nieuws en toch is het moeilijk
ik heb vandaag een rotdag
krampjes, emotioneel en het gevoel dat het niet goed zit
vrees dat mijn temp gaat zakken en ik vd week gewoon ongi ga worden
ga nu tukken, heb het ff zo gehad xx

Mickey1979
27 August 2010, 08:56
Zo, ben weer bijgelezen....

La bella, wat dubbel zeg! Aan de ene kant super dat er niets aan de hand lijkt te zijn, maar aan de andere kant erg frustrerend dat jullie naar huis gestuurd worden tot mei 2011! Ik snap dat dat een rot gevoel geeft, als je nu al 18 maanden onderweg bent. Je wilt toch graag geholpen worden. Maar probeer de moed niet op te geven, hoor! Het kan bij jullie dus wel!!!

Liefs Nicole

lein1979
29 August 2010, 18:14
Hai allemaal,

Nou, vandaag kregen we het verlossende telefoontje: onze cryo was goed uit de ontdooiing gekomen. Vanmiddag om 14.00 hadden we de terugplaatsing. De f.a. vroeg of ik hormonen gebruikte of dat het nu in de natuurlijke cyclus geplaatst werd. Ik gaf aan het 2e. Hierop benoemde zij dat dit voor veel stellen ook veel betere resultaten gaf, net alsof je lichaam het zelf wilt doen. Nu maar hopen dat dit ook voor ons geldt. De aankomende 2 weken worden spannend, vooral omdat het de vorige keer op dag 10 misging. We blijven positief. En als het weer meezit dan laten we straks een wensballon op.

liefs Lein

henriette
29 August 2010, 18:20
veel succes en sterkte lein de komende weken...spannend zeg! ik duim voor jullie!

liefs henriette

la bella
29 August 2010, 18:49
ow lein dat is zeker spannend! ik duim.. hier wachten op mn ongi ik voel hem aankomen pffff
jammerjammer want ik had zoveel hoop
nou veel liefs aan iedereen xx

Eef82
29 August 2010, 20:54
Hai allemaal,

Nou, vandaag kregen we het verlossende telefoontje: onze cryo was goed uit de ontdooiing gekomen. Vanmiddag om 14.00 hadden we de terugplaatsing. De f.a. vroeg of ik hormonen gebruikte of dat het nu in de natuurlijke cyclus geplaatst werd. Ik gaf aan het 2e. Hierop benoemde zij dat dit voor veel stellen ook veel betere resultaten gaf, net alsof je lichaam het zelf wilt doen. Nu maar hopen dat dit ook voor ons geldt. De aankomende 2 weken worden spannend, vooral omdat het de vorige keer op dag 10 misging. We blijven positief. En als het weer meezit dan laten we straks een wensballon op.

liefs Lein

Hoi Lein,

Ik heb ook (nog steeds) het idee dat de cryo tp in eigen cyclus beter is geweest.
Bij de eerste tp was mijn bms al dik van zichzelf, vervolgens moest ik maar die bolletjes gebruiken voor nog meer bms; met als gevolg dat er soms hele 'klonten' naar buiten kwamen. Stel dat daar nou net het embryo'tje inzat?? Bij de cryo tp heeft mijn lichaam lekker alles zelf gedaan, met als resultaat dat beide (!) cryo's (in eerste instantie) lekker waren ingenesteld (helaas bleek eentje met zes weken niet sterk genoeg). Dus ik heb goeie hoop voor je en duim voor je!

Ook voor de andere meiden hier natuurlijk!! Blijf geloven!

Liefs
Eef

Mickey1979
30 August 2010, 07:24
Oh, Lein! Wat goed dat je een terugplaatsing hebt gehad :-D. Super hoor. Nu hopen dat hij blijft zitten. Heel veel succes en ik duim met je mee!!!

Hier op dag 10 aanbeland van het spuiten met de Deca. Zit op mijn menstruatie te wachten voor de uitgangsecho en om door te gaan met Puregon. Gisteren had ik eigenlijk ongesteld moeten worden, maar niets.... De vorige keer tijdens het spuiten was ik het wel op de dag af, maar nu moet ik dus iets meer geduld hebben. Heb al vanaf vrijdag het gevoel dat hij er aan komt, maar niet dus. Vandaag maar dan.....

Liefs Nicole

lein1979
30 August 2010, 19:27
Dankjulliewel voor de lieve woorden.. Ik hoop ook echt dat het deze keer gaat lukken.
La Bella: blijf hoop houden hoor...
Mickey: ik duim voor jullie dat het vlot kan gaan gebeuren

liefs Lein

la bella
31 August 2010, 07:28
hoi lein, ongi idd maandag gekomen zoals voorspelt... x

Linda_
31 August 2010, 09:58
Hoi hoi. Ik ben lang weg geweest van het Forum. Begin dit jaar hebben we de stap genomen en zijn de MMM ingestapt. Nu zijn we net begonnen aan de eerste ICSI poging. Vinden jullie het goed als ik hier weer een beetje kom meebabbelen? Vind het allemaal erg spannend wat er nu allemaal op ons af gaat komen en zou graag weer wat ervaringen delen.

epat
31 August 2010, 11:21
@lein1979
Wat spannend zo'n terugplaatsing van een cryo! Succes met het afwachten! Hoezo was het vorige keer al op dag 10 mislukt, werd je toen al ongi op dag 10?
Volgens mij moet je je onderschrift nog even aanpassen!

henriette
31 August 2010, 12:30
hoi linda, welkom terug! spannend he, die eerste poging. ik vond het voornamelijk eng omdat ik iemand ben die graag de controle heeft en houd over alles. doordat ik geen idee had hoe alles zou gaan en ik me zou voelen vond ik mijn eerste poging erg spannend. heel veel succes met alles, ik duim voor je/jullie!

liefs henriette

henriette
31 August 2010, 12:32
hoi epat, lees ik in jouw onderschrift goed dat er 14 goed bevrucht waren? betekent dit dat jullie er 13 in hebben kunnen laten vriezen?

liefs henriette

lein1979
31 August 2010, 17:34
Hoi Linda.

Leuk dat je er bent! Maar ik zie dat je in Keulen woont, onderga je daar ook je behandelingen? En gaat dat dan anders dan in Nederland?

La Bella: balen....
Epat: vorige keer werd ik de 10e dag ongesteld, na een dag hoofdpijn en ik zal het even aanpassen

Linda_
1 September 2010, 07:21
Dank voor het welkom. :-)

Ja, ik ben ook in Keulen in behandeling. Of dat heel anders gaat als in Nederland, daar ben ik geen ervaringsdeskundige in. Ik ben hier in behandeling in een kliniek die zich onder meer helemaal toelegt op het behandelen van koppels met een kinderwens. Het zorgsysteem zit hier wel wat anders in elkaar dan in Nederland. Deze kliniek heet een prive kliniek te zijn, maar dat is toch niet dat wat je er bij een Nederlandse prive klinkiek bij voorstelt. Hier is het toch heel normaal om naar een prive kliniek te gaan, eigenlijk hetzelfde als naar een algemeen ziekenhuis. Tot nog toe heb ik vooral positieve ervaringen opgedaan hier. De doctoren doen alles uitleggen, en checken ook echt of we het begrepen hebben. Voor ons is Duits niet onze moedertaal uiteindelijk.

Begin augustus is er bij mij een poliep verwijdert in mijn baarmoeder, die zat bij de ingang naar de eileider. Dat is me reuze meegevallen, en ging onder gehele narcose. Wel prettig om dat soort dingen niet helemaal bewust mee te krijgen.

Komende maandag moet ik beginnen met Synarel, dat is in een neusspray. Iemand daar ervaring mee? En dan heb ik ook weer een afspraak in de kliniek.

Mickey1979
1 September 2010, 10:16
Welkom terug Linda. Fijn dat jullie komende maandag ook gaan beginnen.

Lein en Epat, hoe is het met jullie na jullie terugplaatsingen?

La Bella, balen dat je ongi doorgekomen is! Geef de moed niet op, hoor! Nieuwe ronde nieuwe kansen....

Hier in mijn menstruatie eindelijk doorgebroken. 3 dagen te laat, maar nu kunnen we dan eindlijk weer verder. Mijn uitgangsecho is verzet naar aankomende maandag en dan zal ik vanaf dinsdag mogen gaan stimuleren. Dan gaan de spannende tijden weer dichterbij komen....

Liefs Nicole

epat
1 September 2010, 15:19
hoi epat, lees ik in jouw onderschrift goed dat er 14 goed bevrucht waren? betekent dit dat jullie er 13 in hebben kunnen laten vriezen?
Nee dat is nog onbekend. 13 embryo's zijn achtergebleven in de broedkast en ontwikkelen zich dus nog verder (celdeling etc.). Met 2/3 weken horen we per brief hoeveel er uiteindelijk geschikt waren voor invriezing.

@mickey1979
Sinds de terugplaatsing is het wachten wachten wachten. Weinig te melden eigenlijk. Ik ga morgen even naar de gyn, want mijn buik is nog steeds opgeblazen sinds de punctie (en ze willen dat even controleren met een echo), maar ik voel me verder prima dus waarschijnlijk is er niets aan de hand. Ik moet nog een week wachten.

lein1979
1 September 2010, 19:52
Bij mij is het ook nog wachten en wachten... heb wel steeds pijn in de onderrug en buik...

Linda: geen ervaring met neusspray, wat doet dat dan?

epat
2 September 2010, 08:19
Ik vind dat wachten zo moeilijk. Ook denk ik dan, zo'n embryo (of zoals in geval van jou lein een cryo) dat is toch al een aantal dagen oud. Mag je dan niet een aantal dagen minder wachten :-D Maar het gaat natuurlijk om het innestelen enzo. Dus wachten nog maar. Allemaal voor het goede doel, dus het meer dan waard.

lein1979
2 September 2010, 18:57
Tja het is gewoon balen.. En een cryo is een ingevroren embryo, dus in principe hetzelfde. Zucht... wat een geduld moet je toch hebben

henriette
3 September 2010, 09:21
hoi hoi allemaal,

hoe is het met iedereen? lein, weer op het wachtbankje...spannend! hoe voel je je.

epat, bedankt voor je antwoord...ik hoor steeds nieuwe dingen....zo zie je maar weer dat ieder ziekenhuis verschilt. hopelijk zijn er meerdere goed en kunnen ze bewaard blijven...al moet deze gewoon blijven zitten natuurlijk! spannend zeg, heel veel succes!

ik zat een beetje terug te lezen en heb al een tijdje niets meer van coni gehoord...ben zo benieuwd hoe het met je is meid!!! dus als je toevallig op dit forum voorbij komt...en wilt reageren natuurlijk...

met mij op zich alles prima. net weer voor het eerst na de mislukte poging ongesteld geweest. ach ja...dan loopt mijn cyclus tenminste ook weer goed. nu wachten tot oktober, mag ik weer beginnen met de pil. eind oktober/begin november weer met prikken...brrr...heb er nog geen zin in. nog even lekker niets...

lees met iedereen mee nu...ik duim voor jullie allemaal!

liefs henriette

Linda_
3 September 2010, 09:55
Ja, al dat wachten! En we wachten eigenlijk alles bij elkaar al best lang. :-) Maar goed.

Die neusspray is gewoon een manier om de eerste hormonen binnen te krijgen. Dit zijn hormonen die zorgen dat de hypofyse niet helemaal zijn eigen gangetje gaat met zijn normale hormoonproductie. Zodat de rijping en de eisprong gecontroleerd kunnen gebeuren. Het fijne met die neusspray is, dat je niet al hoeft te prikken zelf.

Later moet ik dan gaan spuiten met hormonen die juist de ontwikkeling van de eitjes stimuleren. Maar ik ben verder ook maar een leek op medisch gebied hoor. :-)

Veel sterkte voor iedereen die op de wachtbank zit. Hopen dat het lukt met dat innestelen. Duim voor jullie!

lein1979
3 September 2010, 20:13
Hai,

Bedankt voor je antwoord, best apart eigenlijk maar ik denk wel fijner...
Tja.. morgen is het dag 6, heb steeds een vervelend gevoel in mijn buik, ben moe, maar dat kan ook door spanning komen. Ik blijf steeds het beste hopen.

liefs Lein

Linda_
6 September 2010, 10:30
Voor ons is het nu dan ook echt begonnen. Vanmorgen begonnen met Synarela, de eerste dosis hormonen. Vanmorgen ook nog bij de gyneacoloog geweest om de laatste zaken te bespreken. En handtekeningen te zetten. Pfff, werkt dat in Nederland ook zo, dat je van alles moet ondertekenen? IWe moesten tekenen dat we het begrepen hebben, dat we eventueel bevruchte eicelletjes willen laten invriezen. Da's zelf een hele overeenkomst! Ze laten er geen gras over groeien. ;-)

Ze heeft ook nog even een inwendige echo gedaan. Begin augustus hebben ze een poliep weggehaald, dus ze wilde even checken of inderdaad alles nu goed was. Het zag er inderdaad gelukkig goed uit. Dus geen bezwaren meer om verder te gaan met de ICSI.

Mickey1979
6 September 2010, 17:45
Linda, Fijn dat jullie nu ook echt begonnen zijn. Spannend hoor!!
Wij hebben inderdaad ook diverse overeenkomsten en verklaringen moeten ondertekenen bij onze eerste behandeling, dus dat is niet alleen in Duitsland het geval... Op de een of andere manier moet alles zwart/wit op papier staan.

Wij hebben vandaag de uitgangsecho gehad. Alles zag er goed uit en morgen mag ik gaan beginnen met de Puregon. Ook hebben ze gekeken naar de eitjes die klaarliggen in mijn eierstokken en aan beide kanten hebben ze er een stuk of 9 geteld. Nu afwachten hoeveel er gaan groeien de komende 10 dagen,want het wil niet perse zeggen dat deze 18 ook daadwerkelijk allemaal gaan ontwikkelen. Afwachten dus, maar het ziet er in ieder geval goed uit :)!
Verder heb ik vandaag, na 6 weken vakantie, weer mijn eerste werkdag gehad. Het opstaan vanochtend viel niet mee... Hahaha, maar ja, dat hoort er ook weer bij :???:....

Lein, de tweede wachtweek ook voor jou inmiddels begonnen! Red je het nog een beetje??? Bouwt de spanning zich zeker weer goed op? Hou je taai, ik duim nog steeds voor je!!!

Liefs Nicole

lein1979
6 September 2010, 18:04
Hai

Tweede wachtweek is begonnen. Vandaag ook weer eerste schooldag, dus spannende dingen allemaal, hierdoor (hopelijk) wat hoofdpijn en niet vanwege iets anders....

Linda: wij moesten ook allerlei formulieren ondertekenen voor de terugplaatsing en de cryo-bewaring.

Nicole: jij ook weer begonnen, welke klas heb je nu? Ik groep 8 weer. Succes met alle aankomende behandelingen.

Mickey1979
6 September 2010, 18:35
Lein, ik heb dit jaar groep 4, net als de afgelopen 2 jaar. Omdat ik een lio-leerkracht naast me heb staan, sta ik ook 1 dag in de week voor groep 3. Dat is wel nieuw voor me. Morgen eerste dagje daar..... Ben benieuwd, deze kinderen kunnen nog helemaal niets... niet lezen, schrijven.... zal erg wennen zijn... Als ik dat maar kan. Hahaha!!! Zal wel goed komen.

Groep 8 lijkt me ook erg leuk! Is ook nog wel een groep die ik nog wil doen. Is toch een bijzonder jaar.
Succes met werken en met de komende wachtdagen. Wel fijn, he, dat je nu weer afleiding hebt met al die kinderen om je heen.

Ik kan daardoor mijn gedachten altijd goed verzetten en de dagen vliegen dan voorbij....

Liefs Nicole

Linda_
6 September 2010, 19:41
Ha bedankt. Goed te weten dat jullie ook het een en ander hebben ondertekend. :-)

Heel veel succes met dat wachten. Lijkt me een slopend, dan is het goed om inderdaad wat afleiding te hebben in je werk. Ik duim voor jullie!

lein1979
8 September 2010, 18:02
Hai,

Nou, de hoofdpijn van maandag was dus toch een voorbode van iets vervelends. Vandaag ben ik helaas ongesteld gaan worden. Verder de test gedaan en negatief. Zat er even helemaal doorheen,maar probeer ook weer op te krabbelen. Morgen ga ik bellen en dan vraag ik of we snel weer terecht kunnen.

liefs Lein

Mickey1979
8 September 2010, 18:19
Ahh... Lein! Wat balen zeg! Ik had het zo gehoopt voor je. Snap dat je er doorheen zit. Laat het er even uit komen en dan zit er inderdaad niets anders op dan proberen op te krabbelen. Maar dat valt niet altijd mee, dat weten wij met z'n allen als geen ander. Hou je taai en doe rustig aan....

Liefs Nicole

Linda_
9 September 2010, 07:35
Lein, een dikke knuffel voor jouw. Sterkte met het weer opkrabbelen.

Ik heb het gesnuif met de Synarela neusspray inmiddels goed door. Nu goed volhouden. Vandaag heb ik de hele dag vergaderingen, dus dat wordt vanmiddag de boel even opbreken, voor m'n drie maal daagse snufje hormoon. ;-) Het zal van het weekend ook wel even apart zijn. Ik ben niet gewend dat mijn weekendrooster door iets anders bepaald wordt dan ik zelf. Als je begrijpt wat ik bedoel. We zien het wel, gaat vast goed komen.

henriette
9 September 2010, 15:56
o lein...wat ***!!! zijn ook geen andere woorden voor, ik had het je zo gegund! veel sterkte ermee, we weten allemaal hoe je je voelt...(helaas).
hadden jullie nog meer cryo's of betekend dit dat je weer opnieuw moet beginnen?

ik heb nog iets wat ik aan jullie wil voorleggen. ik zit nu een aantal weken bij een osteopaat om mijn migraine te behandelen. hij is er onder andere ook achter gekomen dat het gebied bij mijn bekken niet helemaal in balans is. hij vroeg of ze bij de voorafgaand-aan-icsi-onderzoeken ook iets bij mij hadden gevonden, zoals een verstopte eileider of iets dergelijks. dit was bij mij het geval, wat ze meteen verholpen hebben (brrr). hij vertelde dat dit om mijn linkereileider ging (klopt!). door die verstopping is mijn eileider wat weer vast zit aan mijn onderste lendenen (geen idee, dat vertelde hij). deze zijn gaan schuiven door die verstopping en zitten dus nog steeds te ver naar voren. hij vertelde dat dit nog wel eens een oorzaak was voor het niet goed innestelen van een vruchtje...

door de behandeling waarbij hij mijn lichaam weer in balans gaat proberen te brengen, gaat hij meteen bezig met mijn bekken (zeker omdat we met icsi bezig zijn).
ik ken dit helemaal niet, maar onder de gedachte, je weet maar nooit en het is het proberen waard, mag hij van mij zijn gang gaan.

ik vroeg me af of iemand dit kent/herkent...

liefs henriette

lein1979
9 September 2010, 18:08
Hai

Het gaat alweer wat beter, bedankt voor jullie lieve woorden... Gelukkig hebben we nog 2 cryo's in Utrecht, dus we kunnen verder gaan. Ik mag 20 sept. weer langskomen voor een 1e voortgangsecho.
Henriette: wie weet helpt het... alles maar proberen toch?

liefs Lein

Linda_
10 September 2010, 09:20
Een arts ben ik ook niet, maar ik kan me goed voorstellen dat er wel een waarheid in het verhaal van je ostheopaat zit. Het is niet zo dat we ons lichaam een verzameling van elementen is die niets met elkaat te doen hebben. Als iets niet helemaal goed zit, heeft dit vaak ook zo zijn invloed op iets anders. Dus, ik zou er zeker voor gaan. Goed in balans staan is sowieso geen fout ding, en als het helpt om het innestelen beter te laten verlopen, dan is dat helemaal iets positiefs!

epat
10 September 2010, 10:39
@lein
Balen dat jij ook ongi bent geworden (ik helaas ook). Maar begrijp ik het goed dat jij meteen de volgende ronde alweer door mag, moet je geen ronde rust houden?

henriette
10 September 2010, 15:34
Een arts ben ik ook niet, maar ik kan me goed voorstellen dat er wel een waarheid in het verhaal van je ostheopaat zit. Het is niet zo dat we ons lichaam een verzameling van elementen is die niets met elkaat te doen hebben. Als iets niet helemaal goed zit, heeft dit vaak ook zo zijn invloed op iets anders. Dus, ik zou er zeker voor gaan. Goed in balans staan is sowieso geen fout ding, en als het helpt om het innestelen beter te laten verlopen, dan is dat helemaal iets positiefs!

dat gevoel heb ik er ook bij. ik ben erg nuchter, dus was in het begin erg afwachtend...maar ik heb nu het gevoel dat dit misschien wel kan helpen. het zou toch fantastisch zijn dat ik op deze manier toch een beetje kan "helpen" om zwanger te raken...ik heb tijden het gevoel gehad dat ik niets anders kan doen dan de regeltjes van de gyn. opvolgen en maar afwachten. nu heb ik toch een beetje het gevoel dat ik zelf ook wat in de hand heb...misschien naief maar het helpt mij wel!

liefs henriette

lein1979
11 September 2010, 09:13
Hai,

Henriette, ik begrijp je helemaal. Ik heb ook steeds het gevoel 'kon ik zelf maar iets doen' en als jij hierdoor dat gevoel krijgt, gewoon doen.
Epat: balen dat het bij jou niet gelukt is, gaat het wel met je? Ik hoef niet te wachten omdat deze terugplaatsing in mijn natuurlijke cyclus was, dus ik kan doorgaan in mijn eigen cyclus.

Liefs Lein

Mickey1979
12 September 2010, 07:56
Fijn Lein, dat je meteen weer door kan. Ik zag daty jullie nog 2 cryo's over hebben nu. Hopelijk gaat dat wat opleveren :)!

Epat, ook voor jou kl*te dat het niet gelukt is. Hoe gaat het nu met je?

Linda_, hoe is het met jou. Nu een aantal dagen aan het snuiven.... gaat het goed?

Henriette, zou het, als ik jou was, zeker gaan proberen. Als je er een goed gevoel over hebt, gewoon doen! Alle beetjes helpen!!!

Hier gaat de tijd op het moment erg snel. Zit inmiddels alweer op stimulatiedag 6 en sinds gisteren voel ik dat er van alles gaande is in mijn eierstokken. De hele dag steekjes hier en daar, dus verwacht dat de boel goed aan het groeien is :-D.

Voel me verder wel goed eigenlijk, van de week op mijn werk, voelde ik zelfs weer even de positieve kriebels die ik ook voelde toen we net gestopt waren met de pil. De kriebels van 'misschien zijn we binnenkort wel zwanger'...... Dat spannende gevoel dat je hebt als je net samen gestopt bent.... Moeilijk te omschrijven wat ik voelde, maar wellicht herkennen jullie het of snappen jullie wat ik bedoel. Hahaha.
In ieder geval was het een en al positiviteit wat door me heen ging en dat was erg lang geleden..... :-?! Eindelijk weer even het gevoel dat we een reeele kans hebben deze maand.

Liefs Nicole

lein1979
12 September 2010, 12:57
Hi Mickey,

Ik hoop dat jullie geluk hebben, eigenlijk mogen we allemaal wel eens wat geluk krijgen toch?

We blijven positief! Ik denk aan jullie allemaal :-)

liefs Lein

Linda_
13 September 2010, 10:01
Hier gaat het wel goed. Beetje moe, maar dat is denk ik vooral ook door alle spanning, en het vroege opstaan van vanmorgen. :-) Het was een druk weekend, wel fijn, want het verzet de zinnen een beetje.

Op dit moment zit ik vooral te wachten tot ik ongesteld ben! Vrijdag de laatste pil gehad van de strip, dus het mag van mij nu wel eens komen. Tegenstrijdig, maar ik wil donderdag natuurlijk wel met de Puregon gaan kunnen beginnen!

Ik begrijp best welk gevoel je bedoelt zeg! Dat kan ik me nog wel herinneren van toen we net waren gestopt met de pil, of ik dan natuurlijk. Ik had dat ook wel inderdaad een beetje toen we alle uitslagen hadden en we zeker wisten dat het ICSI ging worden. :-) Beetje poisitef gevoel op zijn tijd is wel zo fijn he? Hoop doet leven. :)

kim88
15 September 2010, 13:42
hey dames,

ik kom me ook bij jullie aanmelden als jullie dat goed vinden tenminste ;)
wij hebben gister te horen gekregen dat we met ivf en icsi gaan starten.
ik heb zelf pcos en manlief heeft zeer slecht zaad.
De gyn heeft ons dus verteld dat een spontane zwangerschap er voor ons niet inzit.
De behandelingen gaan in het VU ziekenhuis gebeuren
Wanneer weten we nog niet ik moet dinsdag eerst nog een echo van de baarmoeder laten maken.

Als jullie nog wat willen wete vraag maar raak.
En ik zal snel een aantal blz terug lezen om een beetje een idee te krijgen hoe lang julie bezig zijn en of er al zwangeren zijn.

groetjes kim

Mickey1979
15 September 2010, 17:30
Hoi Kim,

Natuurlijk mag je meekletsen. Welkom hier. Balen dat jullie de ivf/icsi molen in moeten... spannende tijden ook voor jullie dus. Hopelijk wordt het snel duidelijk wanneer jullie echt kunnen starten.

Als je vragen hebt, stel ze ons ook gerust. Wij hebben helaas al wat ervaring....

Liefs Nicole

kim88
15 September 2010, 17:47
hoi nicole

dank je wel dat ik mee mag kletsen.
lijkt me leuk om met mensen te kletsen die in het zelfde bootje zitten.
veel mensen denken er zo verschrikkelijk makkelijk over.
toen ik vertelde dat ik de mmm inging was het oo met ivf ben je toc zo zwanger joh.
alsof je een ijsje gaat halen. dus ben enorm blij met jullie dames de weten dat het allemaal niet makkelijk is.

is er al iemand zwanger in dit topic?

groetjes en dikke knuffel

Lin77
15 September 2010, 18:13
Hey hallo,

Nog iemand die graag wat ervaringen wil gaan delen, als dat natuurlijk oké is. Ook ik ben gestart met mijn eerste ivf poging.
Ik ben 33 jaar en op mijn 30e gestopt met anticonceptie. Vorig jaar juni hebben we te horen gekregen dat mijn eileiders niet doorgankelijk waren.
Verder is alles in orde.
Ze hebben besloten een hersteloperatie uit te voeren. Dit was tevens mijn wens. Een eileider is uiteindelijk verwijderd en de ander
hersteld. Inmiddels heb ik een onderzoek (hsg) ondergaan waaruit bleek dat de eileider nog steeds doorgankelijk is. Gezien mijn leeftijd hebben we afgesproken
het een jaar de kans te geven en dan te gaan voor ivf. En hier staan we nu dus voor. Ik ben vorige week gestart met decapeptyl en volgende week staat er een echo gepland om te bezien of dat mijn eigen cyclus geheel is onderdrukt. Ben benieuwd!
Dag 3 van mijn cyclus ben ik gestart met de pil en heb de strip opgemaakt. Ik vraag me af of ik nu nog ongesteld ga worden of dat dit niet zal zijn omdat de eigen cyclus onderdrukt wordt? Weet iemand dit?

Linda_
15 September 2010, 18:28
Hoi Kim en Lin77! Welkom. Ik ben ook net aangesloten, hier. Wij zijn net begonnen aan de eerste ICSI poging. Ik vind het in elk geval erg spannend allemaal. Het is inderdaad wel erg simpel om te zeggen dat je met IVF zo zwanger zou zijn! 1 poging IVF heeft helaas niet een slagingspercentage van 100%. Dat zou wel mooi geweest zijn. ;-)

Ook ik heb eerst zo'n strip aan pil moeten innemen. Afgelopen vrijdag was voor mij de laatste pil. Ondertussen was ik ook met de eerste hormonen begonnen, in mijn geval was dat een goedje onder de merknaam Synarel, da's een neusspray. Ook hormonen die je eigen cyclus plat leggen. Vandaag ben ik ongesteld geworden. Dat gaat dus gewoon door.

Morgen moet ik weer naar de kliniek, en ga ik leren spuiten. Mijn mannetje gaat ook mee, want als ik iets in mijn zenuwen vergeet, weet hij het vast nog te herinneren straks. Vandaag de Puregon in huis gehaald. Man, dat is een duur goedje! Mijn man heeft het vandaag in Nederland gehaald, dat scheelt best in prijs met hier in Duitsland. En aangezien ik 85% vergoed krijg van mijn verzekering, is dat toch mooi meegenomen. Ik begreep van de gynaecoloog dat zelfs Duitsers naar Nederland gaan om dit medicijn daar te kopen! Dat verbaasde me wel. :-)

Die Puregon, is dat een kwestie van 1 maal daags spuiten? Of wisselt dat per persoon? Ik zou wel af willen van die drie keer per dag neusspray, dat is best vermoeiend. Gisterenmiddag was ik zo druk op m'n werk bezig, dat ik het zelfs bijna vergeten was. :?

Lin77
15 September 2010, 18:46
Hai Linda! Dankjewel voor je welkom. Ja die neusspray dat heb ik vaker gelezen. Het verschilt nogal per ziekenhuis welke medicatie je krijgt toegediend maar in ieder geval allemaal met hetzelfde doel. De decapeptyl die ik gebruik spuit ik eenmaal per avond. Ik ga straks Gonal F spuiten voor de stimulatie dus dat is weer wat anders dan Puregon (of een andere merknaam). Ik weet van de Gonal F dat het ook eenmaal per dag gespoten wordt in de avond iedere dag rond hetzelfde tijdstip.
Het spuiten valt mij echt mee. Moet er wel bij vertellen dat ik totaal geen angst voor naalden heb en vroeger in mijn werk cliënten moest spuiten.

Wordt in Duitsland niet de gehele behandeling vergoed? De kosten voor ivf en icsi zijn hoog. De medicatie schijnt veel duurder dan de laboratorium kosten te zijn.
Ik vraag me toch af of ik ongesteld ga worden, maandag was de laatste pil. Ik twijfel omdat ze hier niets over gezegd hebben en ik maandag een echo heb om te zien of de cyclus totaal is onderdrukt. We gaan het vanzelf wel zien :)

Krijg je morgen ook een echo?

lein1979
15 September 2010, 18:59
He hoi Kim en Lin,

Welkom op dit forum...
Allemaal best spannend wat we samen meemaken. Ik heb zelf ook Gonal-F gebruikt bij onze 1e ronde. In mei ben ik daar mee gestart, eind juli 1e terugplaatsing gehad, maar die is gelukt. Nu heb ik eind augustus weer een terugplaatding gehad, maar ook deze wilde niet blijven zitten... Nu hebben wij erg veel geluk dat we nog 2 cryo's in de vriezer hebben in Utrecht, zodat we nog kansen hebben. 20 sept. mag ik weer naar het ziekenhuis voor een voortgangsecho, dan weer wachten en hopen dat een cryootje weer sterk genoeg is voor een terugplaatsing.
Voor alle meiden, blijf genieten van je leven en van de liefde van je partner, alleen in een positieve buik kan wat groeien....

liefs Lein

kim88
15 September 2010, 19:15
hey lein

dank je wel.
wat gebeurd er dan na die 2 cryo`s?
dus je hebt over 5 dagen weer een belangrijke afspraak spannend allemaal zeg.
dat wachten is wel verschrikkelijk maar we moeten idd gewoon blijven genieten.
heel veel succes de 20ste.

Lin77
15 September 2010, 19:18
Hai Lein, ja inderdaad heel spannend allemaal. Je hoopt zo op een eerste keer raak maar weet dat je wellicht wel meerdere pogingen moet wagen.
Statistieken zeggen eigenlijk zo weinig. Het is ook gewoon een dosis geluk en inderdaad positief blijven. Ik moet zeggen dat ik mazzel heb. Het eerste jaar dat ik niet zwanger werd maakte ik me weinig zorgen. De niet doorgankelijke eileiders waren een klap maar voelde me snel weer prima. Ik was zelf voor de hersteloperatie maar heb eigenlijk altijd gedacht daar niet zwanger van te worden, tenminste niet binnen een jaar na de operatie. Hierdoor was het denk ik toch minder zwaar. Begin dit jaar heb ik me echt een even down gevoeld. Erg van geschrokken aangezien ik dit niet zo ken van mijzelf. Maar goed ik voel me inmiddels weer prima en sta er goed in. Het voelt dat we nu pas echt een kans hebben! Daarbij heb ik de enorme mazzel dat ik geen pijn of teleurstelling voel wanneer anderen om mij heen zwanger worden. Dat is mij tot nu toe gespaard gebleven maar realiseer me wel dat ik pas in het begin sta.
Spannend voor je maandag! Fijn dat je nog cryo's hebt, ik ken in ieder geval mensen die zwanger zijn geworden met het terugplaatsen van cryo's.
Succes!

Mickey1979
15 September 2010, 19:31
Gezellig, een hoop nieuwe meiden hier!!! Welkom allemaal.
Voor iedereen een spannende tijd die komen gaat....

Lein, klopt helemaal over dat positief blijven. Maar toch blijft dat af en toe erg moeilijk. Maar we slaan ons er wel doorheen en dan is het erg fijn om hier je ervaringen en frustraties te delen....

Liefs Nicole

lein1979
15 September 2010, 19:31
Hai,

Voor de punctie in juni moesten we eerst formulieren invullen, een soort contract wat er moet gebeuren met de bevruchte eicellen (embryo's/cryo's). Nu hebben we al 2 tp gehad, en nu zijn er nog 2 cryo's over. Het is altijd afwachten hoe een cryo uit de vriezer komt, want het kan ook beschadigd zijn, dan gaat de tp niet door. Als ze sterk genoeg zijn dan wordt er 1 teruggeplaatst, en anders beiden. Dit hebben we ook aangegeven in de overeenkomst. Mochten deze cryo's ook niet innestelen, dan begint het hele 'circus' weer van voren af aan. Dus weer de pil slikken, dan weer hormonen enz tot een volgende punctie... Dus we hopen dat het nu de 3e keer wel gaat lukken en dat we niet weer alles moeten doormaken...

20 sept is het weer kijken hoe ver ik ben mijn cyclus, dan kan het cryootje teruggeplaatst worden in de natuurlijke cyclus.

liefs Lein

Mickey1979
15 September 2010, 19:34
Hier gaat het einde een beetje in zicht komen. Is maar goed ook, sinds een aantal dagen heb ik aan het eind van de middag en avond last van mijn buik. Steken en heerlijk opgeblazen. Het wordt tijd dat de eitjes eruit gehaald worden..... Vrijdagmiddag weten we of dat definitief maandag gaat worden.

Liefs Nicole

kim88
15 September 2010, 19:38
jeetje wat klinkt dit allemaal nog vreemd in mijn oren zeg.
ik hoop dat het gaat lukken met je laaste 2 cryo`s anders duurt het weer een tijd zeg.
is het dat je elke maand een ivf poging krijgt of hoe gaat dat in zijn werking?
ik heb nu ook hormoon kuur en daarna 3 maanden de pil.

Linda_
16 September 2010, 13:32
Vanmorgen bij de kliniek geweest. Nog weer een inwendige echo gehad. En dat terwijl ik nog ongesteld ben ook. Maar de echo was verder goed. Dan hebben ze nog bloed geprikt. Als ik vandaag niets meer hoor, dan was alles goed en kan ik morgen verder met alle medicamenten.

Ik moet ook nog steeds de Synarel "snuiven", en dan daarnaast 1 keer per dag een spuitje Puregon. Vanmorgen hebben ze me het voorgedaan, en dus ook voor me gedaan. Ik ben benieuwd of ik het nu bij mezelf durf te doen morgen. Ik vind het niet erg als de dames me prikken (sorry, het zijn nu eenmaal meestal dames), maar ik ben er nog niet zo zeker van als ik het zelf moet doen. ;-) We zien wel.

Volgende week mag ik weer komen. Dinsdagmiddag een afspraak met de anestesist(e). En donderdag nog weer een check voor hoe het met de eitjes staat. Dan kan ze ook beter inschatten wanneer ze me gaan laten komen voor de eicel-punctie.

Ik vind het zoooo spannend. Ik houd er rekening mee dat het deze keer misgaat. Maar ik hoooop natuurlijk... :-)

Lin77
16 September 2010, 17:36
Dus vanaf volgende week gaan ze de follikelmeting bij je doen en dan om de dag een echo? Ik loop net wat achter op jou. Ik moet maandag voor de eerste echo en als dan alles oke is ook beginnen met spuiten voor de stimulatie. Misschien kan je vragen of je vriend/man je kan spuiten? Krijg jij een afspraak met de anesthesist vanwege de punctie? ik vind voornamelijk de punctie een beetje eng. Volgens mij krijg ik pijnstilling (zetpil?) in het zkh maar in ieder geval geen roesje. Kon ik wel voor kiezen maar het advies was om het eerst zo te proberen. Kan ik achter staan hoor. Is het voor jou nu ook echt de eerste poging? Ik vind het ook super spannend en probeer me erop voor te bereiden dat het vast wel wat meer pogingen in beslag zal nemen. Doe dit ook echt uit zelfbescherming maar hopen is altijd goed!

Kim volgens mij werkt ieder ziekenhuis weer net wat anders. Mij is vertelt dat iedere ivf/icsi poging twee maanden in beslag neemt. Het begint met het stilleggen van de eigen cyclus en dan met het stimuleren van de eitjes, dan de punctie, bevruchting en uiteindelijk terugplaatsing. Het gaat allemaal echt stap voor stap. Je weet niet van te voren hoe je lichaam reageert op de hormonen en of het tot een punctie komt. Dan is het spannend gezien je nog niet weet hoeveel eicellen er daadwerkelijk zijn en of deze worden bevrucht en dan ook nog eens goed delen. Voor mij wordt dit de eerste keer en probeer het allemaal maar een beetje over me heen te laten komen. Na mijn eerste afspraak met de ivf vpk stond ik ook met mijn oren te klapperen van alle informatie. Mocht het niet lukken is er dacht ik een maand rust tussen. Ook weer afhankelijk van het ziekenhuis, sommige ziekenhuizen hebben een wachttijd wat betekent dat je wat langer moet wachten om weer te kunnen starten. Als het goed is zal het ziekenhuis nog een voorlichtingsavond geven. Krijg jij dinsdag een echo van je baarmoeder? Volgens mij heet dat een HSG onderzoek, die heb ik afgelopen jaar ook gehad.

kim88
16 September 2010, 17:55
hey lin,

De Gyn had wel een hoop verteld maar zoveel informatie en het meeste ging als een zeef door me heen ik dacht alleen maar nee ik dacht dat we eerst met clomid gingen beginnen ik had eigenlijk niet echt verder gedacht beetje naief.
Dinsdag krijg ik idd een echo van de baarmoeder ze had het ook over water ofzo blauw kleurig maar ze zei niet druk maken we leggen dat dinsdag weer allemaal uit.
Ik moet daarna nog 1x terug als het goed is in beverwijk en daarna zijn alle afspraken in het VU in amsterdam.
Ik was erg veel erover aan het lezen maar het maakt me meer bang dan blij dus ben daar een beetje meegestopt.
Ik laat het maar allemaal over me heen komen en hoor op elke afspraak wel wat erop de volgende afspraak gaat gebeuren.

hey linda
wat vervelend dat j een inwendige cho krijgt als je ongi bent. Hun zijn het wel gewend denk ik maar voor je eigen idee niet erg prettig.
Het prikken lijkt me ook wel eng als hun het doen geen problemen mee maar zelf doen is een 2de. moest al eens eerder eigenlijk 6 weken trombose spuiten en ben heel erg eigenwijs geweest en heb het niet gedaan. Ben in plaats daarvan erg veel gaan lopen steeds. Dus hoop dat het gaat lukken.
En ik zal voor je duimen hoor. Heel goed om altijd erbij stil te staa dat het niet meteen lukt maar goede hoop mag je altijd hebben.

henriette
17 September 2010, 12:32
hoi hoi allemaal, leuk, al die nieuwe "gezichten". welkom kim en lin, succes met alles!

linda, is vervelend he, een echo als je nog ongesteld bent. was bij mij ook het geval, ik vond het wel een beetje genant...maar inderdaad, de gyn. is dit wel gewend dus ze kijken nergens meer vanop. ik keek eerst ook tegen het prikken op...maar heb "dapper" (lees na 20 minuten met het spuitje in mijn hand) toch maar de eerste gezet. het viel reuze mee! het enige waar je wel goed op moet letten is dat je het spuitje eerst een beetje warm maakt door het heen en weer te rollen in je handen (wrijven). dan is het vloeistof niet zo koud meer, omdat het toch in de koelkast opgeslagen ligt. als het je echt niet lukt wat ik me ook goed kan voorstellen kun je je mannetje ook altijd nog vragen. ook weet ik dat je bij de huisarts of dokterspost het kunnen laten doen...(wel wat meer gedoe, maar het is mogelijk). succes ermee!

kim, wij hebben 1 icsi poging achter de rug. behalve dat het best veel kan vragen van je lichaam, is het geestelijk ook wel moeilijk als de poging niet lukt. de meeste ziekenhuizen laten tussen de pogingen steeds in ieder geval 1 maand rust...dit ook omdat ze weer beginnen met je eerste cyclusdag (de dag dat je ongesteld wordt).
zonder die rustmaand zou je anders meteen weer moeten beginnen op de dag dat je erachter komt dat de poging niet is gelukt...en dat gaat natuurlijk niet.
wij hebben ervoor gekozen er wat meer tijd tussen zou zitten, omdat het voor ons best heftig was geweest. ik begin half oktober weer met het slikken van de pil en zal dus half november weer een icsipoging hebben. hebben ze je trouwens ook een pijnstiller meegegeven die je een uur van te voren moet slikken voor dat onderzoek? succes en sterkte!

lin, succes met je poging! ik vond de punctie ook het engst en spannendst van alles...ik kreeg wel een roesje waar ik erg blij mee was! dat was trouwens ook de enige mogelijkheid in het ziekenhuis waar ik zit, ik heb niets gehoord over een zetpil...ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.

nicole, vandaag hoor je dus wanneer je "uitgebroed" bent (zoals mijn mannetje altijd zegt). hopelijk doen ze snel die punctie en kunnen jullie binnenkort goed nieuws verwachten over de bevruchting en terugplaatsing. sterkte nog even met dat vervelende gevoel...

lein, succes met wachten nog even...ik hoop met je mee dat dit cryootje een topper blijkt te zijn!

liefs henriette

Linda_
17 September 2010, 13:08
Dat prikken viel me toch mee. Ook ik heb even met de pen in m'n hand in de aanslag gezeten, voor ik voldoende moed had om h'm erin te prikken. En toen had ik het natuurlijk onhandig vast om ook nog zo op de achterkant op die knop te drukken. :-) Dat gaan we morgen met iets meer vooruitblik aanpakken. Mijn mannetje wilt het vast en zeker doen, maar we zijn niet altijd samen thuis. Dus moet ik het ook alleen kunnen/durven. Maar het viel me toch wel mee. Hopelijk houd ik het zo vol.

In het ziekenhuis bij mij doen ze ook standaard een roesje geven. Dus niet met een zetpil werken ofzo. Ik persoonlijk vind het niet zo erg, om eerlijk te zijn. :-) Bij de anestesist hoor ik vast ook precies hoe ze het doen, en wat daarna de consequenties zijn, van wat ik die dag nog wel mag doen. Werken ga ik dan maar zeker niet op die dag, want ik vrees nu al soms voor beslissingsvaardigheid! Heb al een paar domme foutjes gemaakt, zij het niet met grote gevolgen gelukkig.

Ik heb eerder een hystersoccopie gehad ook. Daarmee kijken ze ook in je baarmoeder met een cameraatje, dat brengen ze binnen via de schede. Daar gebruiken ze ook een vloeistof bij om een beetje te zorgen dat ze er kunnen "rondkijken". Dat geeft wel een beetje een raar opgeblazen gevoel, maar is goed vol te houden tijdens de korte tijd die ze nodig hebben om te kijken. Hoop dat het voor jou, Kim, ook zo zal zijn! Is een HCG een hysteroscopie? Al die termen! En ik ben in Keulen in behandeling, dus ik hoor ze allemaal in het Duits. Mijn duitse woordenschat woord er wel behoorlijk mee uitgebreid. :-D

Ja, ik had er eerst helemaal geen erg in dat de Puregon in de koelkast moest. Dus op de dag dat mijn mannetje het 's morgen bij de apotheek heeft gehaald, heeft het vrolijk in zijn auto gelegen en de volgende dag pas terug de koelkast ingegaan. Oeps! Gelukkig is het niet warm buiten, en ziet de vloeistof er nog goed uit. Dus maar het beste hopen.

Ik heb zitten rekenen trouwens vanmorgen, maar volgens mij ben ik er volgende week donderdag of vrijdag ook wel doorheen. Terwijl de punctie in de week van de 27e is. Nou ja, ik neem aan dat de gyn wel weet wat ze doet. :-) Er komt inderdaad, zoals al gezegd, zo enorm veel info op je af bij het eerste gesprek. En dan vragen ze wel steeds of je nog vragen hebt enzo, maar ik kan echt niet alles meteen onthouden en precies begrijpen. Ik laat het ook maar allemaal gebeuren, het moet toch gebeuren en dan maak ik me ook minder zorgen of alles wel precies volgens "het boekje" gaat. :-D

Zo, nu weer snel verder, nog even een paar uurtjes werken en dan is het week weekend!