PDA

View Full Version : Stoppen met anticonceptie in augustus 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

Stephanie1985
10 January 2010, 11:10
He bollie, is de monteur al geweest en lekker warm kunnen douchen?! Ik hoop t voor je met die kou...

Spannend dat jullie allebei binnenkort kunnen testen, stephanie en bollie. Ik hoop dat ik jullie over een paar daagjes mag komen verwelkomen op het uitgerekend in september-forum. Dat zou ik gezellig vinden en ik gun het jullie (iedereen op t forum hoor) enorm!! :D :D

Thnx

b0llie
10 January 2010, 11:30
eeej stephanie..
hoe gaat t daar?

@rest, hallo :lol:

Lex
10 January 2010, 11:45
hey iedereen, maak me klaar om te gaan werken vandaag!
@Stephanie en BOllie; ik duim voor jullie hoor, laat het deze keer raak zijn!

Ik ben nu op dag 10 van mijn cyclus en denk eraan om vanaf morgen om de dag te klussen, ook al was mijn ei vorige cyclus maar op dag 22. Zo ben ik zeker. Wat denken jullie??
Groetjes en tot morgen dames x

btje1984
10 January 2010, 11:48
Goeiemorgen!!!
Wat een sneeuw weer zeg!!! Onwijs mooi, maar wel koud :roll:

Zitten jullie ook sbs te kijken??? Wat mooi is dat toch die kleintjes, dat wil ik oooooooooooooook :oops:

Oh nu werken lex, dat is balen. We lopen wel gelijk op he! Ik zit nu op dag 10 en wil ook vanaf morgen gaan klussen. Ik wil er gewoon echt voor gaan deze keer. Hoop alleen niet dat ie weer 58 dagen duurt, dan wordt het wel heeeeeeeeeeeel lang klussen achter elkaar ;) hihihihi.

x btje

Lex
10 January 2010, 12:45
Ja, is wel leuk dat we gelijk oplopen! :)
Ik hoop ook voor jou dat het nu niet weer zo lang zal duren, brr.
Ik ga nu gaan werken dus ciao en tot morgen :)

Stephanie1985
10 January 2010, 17:42
Hey B0llie!!!! Ik merk nog niks... had eergisteren krampjes en dacht dat het van de ongi was... ik ben alleen nog niet ongi :?: :?: :?: En ik heb ook geen krampjes meer dus weet het echt niet... Denk het niet hoor want ik voel me gewoon normaal... maar ja dat wil niks zegen natuurlijk.
Hoe gaat het met jou?

Stephanie1985
10 January 2010, 17:43
@ Lex: Wat lief dat je voor ons gaat duimen... hoop dat het lukt!!! :D

amy-baby
10 January 2010, 18:18
@stephanie; wanneer ben je van plan te testen als je niet ongi wordt? spannend hoor....Iedereen is welkom hoor bij "uitgerekend in september", hoe meer hoe beter en gezelliger... ;)

Nala22
10 January 2010, 20:42
@Bollie:
Lieffffffffffffff :D
Alleen mocht ik zwanger zijn deze ronde, dan zou ik al in Oktober uitgerekend zijn denk ik...
Nou ja,dan maak ik gewoon een topic aan voor zwangere uit 1987 ;)

@Hier:
Nou, weet bijna 100% zeker dat mijn ei gisteren is geweest :P
Nu weer afwachten ghehe
Heb ergens wel een goed gevoel over deze maand, maar dat zegt helemaal niks.
Ga er ook niet meer zo op hopen als voorheen, als et komt, komt et :)

Hoe is het met de rest?
Allemaal lekker weekend gehad?

Oyam
10 January 2010, 20:49
He Nala, goed nieuws dat je ei er weer is!! Heb je em gevoeld? En flink geklust neem ik aan?!
Nou, breekt de volgende spannende tijd weer aan... succes met wachten!!

Nala22
10 January 2010, 20:50
Ja he,ben er ook wel blij mee :P

We hebben elke x om de dag geklust, dus moet genoeg zijn ;)

En maar weer wachtennnnnnnn :D

Voel jij je al anders?

Nala22
10 January 2010, 20:51
Waar is trouwens je nieuwe banner? :?

Oyam
10 January 2010, 20:57
Nee, ik voel er nog niks van... heb vanochtend voor de zekerheid zelfs nog maar eens getest... en hij was toch echt weer positief.
Maar ik klaag niet, hoor! :D :D

Ennuhhh, een nieuwe banner, daar moet ik nog even op studeren... :oops: :oops:
Maar ik ga zo lekker vroeg naar bed, want maandag en dinsdag moet ik overdag én 's avonds werken, dus een banner komt misschien van de week maar eens.

b0llie
10 January 2010, 21:04
hallo dames
hier gaat t prima hoor
nog steeds af en toe steekjes
steken in mn hoofd
en weer n jeukende tepel whaha
steeds alleen s avonds, nu al n avond of 4 :D
we wachten t af

@step,, hou je t nog vol wijffie

@nala, waaaaaaaaar beeeeeeeeeeeeeen jeeeeeeeeeee?

@mayo, beter dat je nergens last van hebt, ideaal toch

amy-baby
10 January 2010, 21:07
@bollie; wanneer ga je testen? ben zoooo benieuwd wie er deze maand aan de beurts is, moeten wel weer zwangere bijkomen....hihi...

Ik duik me bedje in, morgen weer an die arbeit...hihi

groetjes amy

b0llie
10 January 2010, 21:16
denk dat ik donderdag eventueel test :D
slaap lekker meis

Nala22
10 January 2010, 21:22
@Bollie:
Spannend spannend spannendddddddddddddd!!!!!!!!!!! :D

b0llie
10 January 2010, 21:23
echt wel , echt wel , echt wel :lol:

1981
10 January 2010, 21:52
Meiden, ff een vraagje.
Ik lees hier dat veel meiden vaak om de dag klussen, maar mag ik stiekem vragen of jullie na jullie ei ook nog spontaan zelf klussen ook als het niet meer nodig is?
Brutale vraag, maar om de dag klussen vinden wij soms best een klus :oops: dus als het dan weer even rustig is, hoor je ons ook niet, erg?????

canacat
10 January 2010, 21:56
hihi, 1981, wat een onderwerp. Hoe vaak je 'vrijwillig' seks hebt ligt ook aan hoe lang je samen bent. Maar ook hoe moe je bent en hoe fijn je het vindt. Helemaal persoonlijk dus. Kun je niets aan ophangen. ;) Hier ging het na de ovulatie ook wat rustiger aan hoor. Helemaal niets geks aan. Libido van een vrouw verandert ook in de cyclus, dus dat hangt er ook mee samen, logisch dat je minder zin hebt als je ovulatie ver weg is.

b0llie
10 January 2010, 21:56
uhm nee hoor
mag je best vragen
ik geef wel antwoord
hier na mn ei nix meer gedaan :oops:
mn vent begint nu wel weer te 'zeuren' dat ie wilt haha

Nala22
10 January 2010, 21:57
@1981:
Bij ons was het allemaal spontaan :P
En toevallig was et om de dag, echt apart haha

En we klussen altijd minimaal 1 x in de 2 dagen...
Heeeeeeeeel soms 1 x in de 3 dagen, maar dat komt zelden voor.
Word nog wel is sjaggo als et te lang duurt :oops:

Nala22
10 January 2010, 21:58
@Canacat:
Hoe gaat et nu?
Al last van kwaaltjes?

b0llie
10 January 2010, 21:59
whehehe, ja naal
maar jij bent beetje sexverslaafd whehehehhehe :lol: :lol:

Nala22
10 January 2010, 22:00
Ja,beetje wel he :oops: :P

b0llie
10 January 2010, 22:00
whehehe, met nadruk op BEETJE :mrgreen:

Nala22
10 January 2010, 22:01
:lol:

Ben eigenlijk best benieuwd of et af gaat nemen als ik zwanger ben...Lijkt me wel toch? :?

b0llie
10 January 2010, 22:02
whahahaha, ik heb geen idee
ik heb mn vent al beloofd als t raak is, beloon ik je met n flinke sexpartij whahahahaha :lol:

Nala22
10 January 2010, 22:03
Dat zeg je nu :P hahaha
Heb nou al medelijden met hem hahaha

Ach, nee hoor, hij moet nie zo zeuren :P

1981
10 January 2010, 22:04
hahaha.......meiden, thanks voor reactie.
Vroeg me af hoe er soms minder de nadruk op gelegd kan worden dat het als het ware om de dag weer kan offe moet!

Nala22
10 January 2010, 22:05
Gewoon geregeld sex hebben ;)
Hoeft nie zo vaak als hier, als is et maar 1 of 2 x in de week ofzo :)

Nala22
10 January 2010, 22:06
Nou meiden, ik ga ff een filmpje kijken en dan slapen!

Tot morgen!

XxX

Stephanie1985
10 January 2010, 22:46
@stephanie; wanneer ben je van plan te testen als je niet ongi wordt? spannend hoor....Iedereen is welkom hoor bij "uitgerekend in september", hoe meer hoe beter en gezelliger... ;)

Ik denk dat ik dan woensdag ga testen... vind het zo spannend!!! Bah kan echt niet wachten!

canacat
10 January 2010, 22:49
Nala: ja hoor, al voor NOD: erg koud hebben, slecht slapen, zware borsten, steekjes in buik, puistjes.
Nu: rond een uur of vier krijg ik meestal steekjes in mijn buik, tot ik ga slapen. Minder eetlust, maar niet echt misselijk.
Borsten werden enkele dagen na nod ook 50% groter, nooit verwacht dat dat zo snel ging! Nu groeien ze niet zo sterk, maar tepels wel, allemaal blauwe aders overal en van die witte bolletjes: montgommery kliertjes of zoiets. Nu ook gesprongen adertjes in mijn neus (bij het snuiten). Je kunt het zo gek niet bedenken, of je krijgt het van zwanger zijn!
Hoop zo dat het deze keer goed gaat!! Mentaal gaat het wel goed, hehe!
Hopelijk komen jullie allemaal snel mijn klachten delen!

zo, stephanie, spannend zeg!!!!!!

Stephanie1985
10 January 2010, 22:54
Canacat: Nou het is wel spannend... maar heb niet het gevoel dat het dit keer raak is?! Maar misschien komt dat omdat ik me gewoon normaal voel... Je krijgt altijd een beetje een idee dat je kwaaltjes zou moeten hebben als je zwanger bent maar ja... dat hoeft natuurlijk niet perse?! Ach we wachten het af. Ik heb net wel bericht gekregen van iemand die gependeld heeft voor me... komt april uit :x
Ik hoop dat ze ongelijk heeft!

Suuzje
11 January 2010, 10:58
De hoeveelheid sex... haha! Ja, goed punt. Het ligt er ook best aan hoe lang je al samen bent, alhoewel dat niet voor iedereen geld. Ken ook stelletjes die binnen 2 jaar al heel weinig sex hadden. Wij zijn nu 11 jaar samen en voelen elkaar goed aan en zijn allebei heel blij met ons sexleven. Inderdaad, het komt bij ons wel voor dat na de eisprong, als het dan even niet meer "hoeft", het ook even een dikke week niet gebeurde. Een keer zelfs tot mijn NOD. :oops: Maar andere maanden ook wel weer gewoon normaal. En normaal is bij ons soms een week niet of juist een paar keer per week, soms meer. Verschilt nogal en ligt ook wel aan mijn cyclus. Het is echt zo dat je sommige weken veel meer zin hebt dan andere dagen. En toen ik zwanger was, toen hoefde het de eerste 2-3 weken even niet van mij, was veel te druk in mijn hoofd met zwanger zijn en dat gold ook voor hem geloof ik. Maar daarna zijn we het wel weer "gewoon" gaan doen. Maar het voelde wel anders, wat gevoeliger en hij zei dat hij zich minder welkom (haha!) voelde. En de zogenaamde druk is dan ook echt van de ketel. Wel fijn hoor!
En nu gaan we het keurig om de 2-3 dagen doen en rond de eisprong elke dag. Wil het zo veel mogelijk benutten! Dat was ook de succesformule de maand dat ik zwanger werd. ;)

Suuzje
11 January 2010, 11:03
hahaha.......meiden, thanks voor reactie.
Vroeg me af hoe er soms minder de nadruk op gelegd kan worden dat het als het ware om de dag weer kan offe moet!

Nou, ik merkte in maand 2 al dat het al een soort moeten werd en dat vonden we allebei niks. Dus wat we toen (en nu weer) deden is lekker vroeg naar bed gaan (zodat je niet te moe bent!) en de tijd ervoor nemen. En ach, het hoeft niet altijd de hele toestand (als je begrijpt wat ik bedoel) te zijn. Je kan ook eens even een snel ... tussendoor doen zeg maar. :oops: Als je daar opeens zin in mocht krijgen, haha! En maak er iets leuks van, lekker samen douchen vooraf, leuke lingerie, ander plekje? In ieder geval er de tijd voor nemen en niet wachten tot 12 uur tot je samen doodmoe in bed ligt en er echt geen puf meer voor hebt. Weet natuurlijk niet hoe het bij jullie gaat! ;) Maar dit is een beetje hoe ik ermee om ga.

mara31
11 January 2010, 11:33
Och jeetje, heb extreme last van vermoeidheid! Soms net m'n bed uit en ben alweer moe.... Gisteren om 9 uur naar bed gegaan (en toe had ik al een uur het zitten uitstellen en 's middags nog een uurtje meegepakt.. pfff. Lukt me dus echt niet om iedere dag even hier te kijken hoe het gaat (ben van het weekend ook nog lekker een weekendje weggeweest), heb zojuist iets van 10 pagina's doorgelezen! Maar wat lezen we dan:

@Mayo: GEFELICITEERD!! haha, gemist eitje zegt dus niets :) zei ik toch al!! Nu is mijn cyclus op het enge af precies (zelfs op tijdstip), maar ik heb gelezen dat dat in jou geval anders is. Nu zei mijn schoonzusje dat als je niet zeker kan uitrekenen wanneer je zwanger bent geworden en wanneer je bent uitgerekend je dat dus moet zeggen bij de verloskundige, dan krijg je eerder een echo!!! (en mag je eerder langskomen bij de vk) Heb ik geen gebruik van gemaakt, dus zit nu nog 2 weken te wachten, maar misschien een tip? Een klein nadeel, als je nog niet zo lang zwanger bent is dat misschien een inwendige echo (zou ik niet super vinden, maar sommigen vinden dat dus niet erg).

Wanneer ga je trouwens trouwen? Ik ben afgelopen augustus getrouwd (haha, wat een toeval dat ik in het stoppen met de pil in augustus-topic terecht ben gekomen... ehhhh.. en nu ook weer in augustus uitgerekend!), was echt een supermooie dag!

@Stephanie en B0llie, wat spannend!!!! Ik voelde ook maar weinig hoor, af en toe een krampje enzo, en zelf de dag voor de NOD menstruatieachtige krampjes, dus het zegt eigenlijk niets wat je ervoor wel hebt of niet! Had ook geen gevoelige borsten, wel gevoelige tepels, wat begon met kriebel, later pijnlijke tepels en tja, daarna pas de rest....maar toen wist ik al dat ik zwanger was.

@Canacat; bijzonder he, wat zo'n zwangerschap allemaal met je doet, heb ook vanalles gevoeld en gehad sinds ik wist dat ik zwanger was! Maar het lijkt nu allemaal wat af te nemen op enorme vermoeidheid na dan, maar da's niet het ergste kwaaltje vind ikzelf (lastig met werk, maar verder niet heel erg).

Enige andere onderwerp wat ik me nog kan voorhalen was de zin in sex na het eitje: ik herken dat bij ons de 'druk' er dan wat af was en dat dat juist ook wel weer positief kan werken :lol: Nu hadden wij wel zoiets van: we doen het alleen als we zin hebben en gaan niet doen aan verplichte nummertjes (alhoewel ik heb gelezen dat bij onze normale frequentie je sexverslaafd wordt genoemd :oops: ).
Maar genoeg hierover, behalve voor Nala: nee hoor, als je zwanger bent kan je juist MEER zin hebben in sex. Er zijn ook vrouwen die minder zin hebben, maar over het algemeen lees je dat het juist meer is (alhoewel ik denk dat dat na de eerste 3 maanden is dan, want als je je brak voelt of al in slaap valt na het eten is er weinig lol aan te beleven).

Ik moet eerlijk bekennen dat ik verder niet meer weet wat op die 10 pagina's stond, dus voor de rest: welkom en succes met wachten.
Ik wacht vrolijk met jullie mee, maar dan voor m'n echo, wat gaan de dagen slopend langzaam als je ergens op zit te wachten!

b0llie
11 January 2010, 12:50
pfff :( denk dat de lol voorbij is hier
net roze met afvegen
GVD zeg
ben nog niet al mn hoop kwijt, maar denk wel dat t niet gelukt is :(

@stephanie,
hoe ist bij jou?

b0llie
11 January 2010, 13:16
welkom ronde 6
tampon zit erin :( :( :(

Lautje
11 January 2010, 13:30
aaah b0llie...neej hè :(
dikke knuf voor jou meis!

b0llie
11 January 2010, 13:38
ja, ik vrees van wel :(
baal er giga van
ga ff mn nieuwe nod uitrekenen en de lijst weer aanpassen
1 geluk heb ik, weer n korte ronde
en ik ben lekker regelmatig aant worden

b0llie
11 January 2010, 13:47
hierbij de nieuwe lijst
heb m gelijk n beetje geupdate,
sommige mensen er ff uit gehaald, omdat we daar nix tot weinig van horen (SdB , Marjolein en Karin)
maar jullie mogen jezelf er weer op de juiste plek tussen zetten, graag zelfs haha
ik ga bij mezelf maar ffies uit van 27 dagen, dan zou t 6 februari worden

Naam------------leeftijd------Hoeveelste kindje--------Ronde----------NOD
Kiki-----------------24----------------1e------------------3--------------19/12 (Obv 39 dgn?)
Stephanie1985 -----24-----------------1e-----------------3---------------12/1
Tweety1982--------27-----------------1e-----------------5 na MA---------rond 17 jan
Knuffeltje1980 ------29 ----------------1e -----------------5 --------------21/1
Nala22--------------22---------------- 1e------------------4---------------23/1
Btje1984------------25----------------1e-------------------4---------------31/01 (29dgn)
Lex----------------26-----------------1e------------------5---------------4/2 (op basis van 33 dagen)
Suuzje-------------29-----------------1e------------------5 (2 na MA) -------4/2
b0llie --------------22-----------------1e------------------6--------------6/2 (27 dagen?)

Zwanger:
Naam----------leeftijd------Hoeveelste kindje------Zwanger in Ronde-----Uitgerekend
Linny84----------24------------------1e---------------------1----------------11-06-2010
Lautje------------27------------------1e---------------------2----------------28-06-2010
Wammie----------30------------------1e---------------------2-----------------6-07-2010
Liesje26----------26-------------------1e--------------------3-----------------8-07-2010
ladymama--------28-------------------2e---------------------3-----------------31-07-2010
Yvon-------------34-----------------3e----------------------4-----------------09-08-2010
Mara--------------31----------------1e----------------------3-----------------10-08-2010
betsy-------------24----------------1e----------------------1 na mk-------------??
Jessie-------------26----------------1e-----------------------4------------------??
marije-------------28----------------2e-----------------------2-----------------2-08-2010
Kim --------------- 27----------------1e----------------------4-----------------05-09-2010
Amy---------------30----------------2e-----------------------5-----------------08-09-2010
Canacat --------- 29----------------1e------------------------3 (1 na mk)--------09-09-2010
Mayo---------------32----------------1e---------------------4------------------??

liesje26
11 January 2010, 13:54
Shit Bollie!! Wat een Kl''te nieuws!!
Dikke knuff voor jou!!!

Lautje
11 January 2010, 13:59
korter en regelmatige cyclus is dan weer 1 pluspunt :)

b0llie
11 January 2010, 14:02
dankje liesje
ja idd lautje, dat dan weer wel
maar t blijft kut
ook al ben ik nog geen half jaar bezig
t lijstje zwangeren word steeds langer hier

Suuzje
11 January 2010, 14:57
Aaaaah Bollie... dat is K@#T!!!! Dikke knuffel... kan me voorstellen dat je nu écht ongeduldig wordt. Alhoewel ronde 6 natuurlijk helemaal niet lang is volgens de statistieken! Maar als je iedereen om je heen zwanger ziet worden wel natuurlijk... :( Houd vol!!!
XXX

mara31
11 January 2010, 15:03
@b0llie: wat ontzettend balen!!!
Wel knap van je dat je zo posi bent en kijkt naar de korte rondes! Wellicht heb jij dus een mooi valentijnscadeautje!

b0llie
11 January 2010, 16:26
ja, laten we daar maar vanuit gaan dan mara
al mag ik waarschijnlijk al ruim voor valentijnsdag testen
als ik n beetje naar mn gemiddelde kijk, dan zal dat rond 6 februari worden
maar doe deze ronde ook weer ovu testen, dus zodra ik n posi heb, weet ik wel precies wanneer mn nod is
ga nu maar ff van 6 februari uit :D

ja, je zal posi moeten blijven, anders ga je er zelf aan onderdoor
maar heb wel ff n paar traantjes gelaten hoor, en flink gevloekt..

Suuzje
11 January 2010, 16:33
Daar heb je ook helemaal gelijk in... Ik verbaas me er wel eens over hoe veerkrachtig je zelf kan zijn. Van te voren voelt het alsof de wereld vergaat als de test negatief zal zijn en dan is hij negatief en ga je - na even flink vloeken en/of huilen - weer vol positieve moed naar de volgende ronde. Het zal ook wel moeten, anders ga je er inderdaad aan onderdoor. Wat zitten wij vrouwen toch vreemd, maar ingenieus in elkaar hé?
Nou, gaan we samen positief testen in februari!!! En ik had mezelf bedacht, 2009 is dan nu écht helemaal afgesloten en 2010 gaat het helemaal worden. Dus ook het "maken van" is nu in 2010, dus dat moet helemaal goed komen! Deze stomme negatieve test hoort nog bij 2009 vind ik. (volg je hem nog... haha!)

b0llie
11 January 2010, 16:37
hahaha, ja meissie, ik volg je nog
2010 gaat um gewoon helemaal worden
2009 klinkt ook alsof t net niet is(volg jij mij nog :lol: )
20 10, is gewoon beter , dan 20 09 :lol:
idd, hierin worden onze kindjes gemaakt,en geboren
ik ga er helemaal voor

ik zie dat wij ongeveer gelijk onze nod zullen hebben
miss n paar daagjes verschil
zullen we samen goed ons best doen deze ronde, en dan samen posi testen :D
( en nala, als je dit leest, jij moet gewoon over 2 weken al posi testen hihi)
en ook de rest ofcourse, maar nala is mn beste maatje hier whehe :lol:

Suuzje
11 January 2010, 16:58
Yep! Volg 'm helemaal! 2010 klinkt véél beter dan 2009!!! En in mijn geval letterlijk net niet! (Grapje moet kunnen toch ;)) En ik in 2010 wel al 30 word :shock:

Nala22
11 January 2010, 17:00
@Bollie:
Voor de 3e x, nogmaals, klotezooi...... :( :( :(
Wel lief van jouuuuuuuuuuuuuu!!! :D :D :D
En posi blijven meis! Komt ooit echt helemaal goed, maar wanneer? pfff

@Canacat:
Toch wel leuk die kwaaltjes he, dan heb je echt het idee dat er wat gebeurd! :D

b0llie
11 January 2010, 17:16
ik word in 2010 23, hehe
:oops:

@nala, ja, wij moeten toch ook lief voor elkaar zijn
en tegen jou ben ik t allerliefste hehe
maarja, jij bent er ook altijd voor me, super super super
:D

1981
11 January 2010, 17:21
@bollie: balen meid, je klinkt positief, maar tis echt niet leuk, nee! Zet hem weer op en spreken elkaar dus ook weer bij NOD februari!

btje1984
11 January 2010, 19:49
zo ff alles bij gelezen. Wat k.t zeg b0llie! Dikke knuf voor jou!!
ben nu eigenlijk weer weg lekker met ze tweetjes op de bank tv kijken en miss nog ff klussen vanaaf!!! ;)

dikke kus en knuf btje

b0llie
11 January 2010, 20:46
jullie zijn lief meiden, thnx

@1981,, als jij n beetje n gemiddelde cyclus hebt nu, rond de 28
dan zitten we ongeveer gelijk met nod
spannend hoor

1981
11 January 2010, 20:52
Meiden: vanaf welke dag beginnen jullie meestal met klussen?
Ben nu op dag 35 ongi geworden en hebben nog wel op dag 19 geklust.
Hoe lang gaan jullie ook door???
Misschien een vreemde vraag, maar nu we eenmaal zwanger zijn geweest, willen we weer!!!!

1981
11 January 2010, 20:53
jullie zijn lief meiden, thnx

@1981,, als jij n beetje n gemiddelde cyclus hebt nu, rond de 28
dan zitten we ongeveer gelijk met nod
spannend hoor

WE GAAN ERVOOR :-)

b0llie
11 January 2010, 20:58
afgelopen ronde heb ik echt tm ei geklust en daarna niet meer eigelijk
nu wil ik beginne gelijk na mn ongi, ff oud zaad kwijt whehehe
en dan om de dag, of miss uiterlijk om de 2 dagen ( ik verwacht mn ei ook zo rond dag 12, dus vrij snel al)
en dan wil ik nu wel doorgaan tot zkr de week na mn ei
anders voelt t echt zo, dat ik mn vriend 'gebruik'

Nala22
11 January 2010, 21:02
@Bollie:
Tuurlijk ben ik er voor je!
Logisch toch ;)

@1981:
Ik klus altijd,dus ik hoef niet opnieuw te beginnen ghehe

b0llie
11 January 2010, 21:07
ja, naal is sexverslaafd :lol: :lol:
ik vind t prima als t ff niet hoeft whehehe

Nala22
11 January 2010, 21:17
:o Ikke???????? :o
:roll:

b0llie
11 January 2010, 21:32
whahahahahaha nee ikke
laatste keer was dag 12, vorige ronde :lol:

Nala22
11 January 2010, 21:54
Whahaha,jaja,Bollie is een echte stoeipoes :P

b0llie
11 January 2010, 21:57
OMFG , whahaha ja echt
:D

Nala22
11 January 2010, 21:59
Hahaha :P

Ach,wat kan jou et schelen,gewoon doen waar je je goed bij voelt ;)

b0llie
11 January 2010, 22:01
idd
zullen we us ffies kijken wie er hier amper reageert, us ffies n pbtje sturen
want ik heb wel heel brutaal wat mensen van de nod lijst gehaald, zoals karin, SdB enne Marjolein
Knuffeltje hoor ik hier ook amper? enne kiki?

Nala22
11 January 2010, 22:10
Ze zullen vast wel reageren...

Ik hoop echt dat iedereen snel door mag naar et onderste lijstje! :P
Tis ook al 100 x gezegd ofzo, maar wilde et nog even melden haha

Ben echt benieuwd wie de volgende is! :D

b0llie
11 January 2010, 22:12
sow,alle5 n berichie gedaan, met de vraag hoe t gaat,en of ze nog gezellig mee komen babbelen hier
ja, naal, ik zal de 1e niet zijn
sta weer onderaan de lijst, maar niet bij de goede lijst wehehe

Nala22
11 January 2010, 22:16
Dan kan je alsnog de eerste zijn hoor :P

b0llie
11 January 2010, 22:23
t kan,maar ik schat de kans klein hehe
sow,weer n druk forum avondje gehad whehe
nu ga ik mn nest in :D

Stephanie1985
11 January 2010, 22:26
b0llie... dat meen je niet! K*T!!! Wat balen joh! Bij mij nog niets maar ik heb me vanmorgen stiekem getempt en toen was het best laag... dus het zal er wel aan zitten te komen! Klote meis... :evil:

Nala22
11 January 2010, 22:29
Ik ga naar me bedje toe!

Slaap lekker!!!!!!

Liefs

Knuffeltje1980
11 January 2010, 22:35
Haai b0llie & the rest off the aug.2009-gang! :mrgreen:

Ik heb idd. al ff niets meer gepost, maar ik ben er bijna elke avond hoor! ;)
Heb helaas niet zo veel te melden en ben niet zo`n kletskous haha..
Wilde ook proberen om me er niet zo veel mee bezig te houden, maar aangezien ik hier toch elke dag wat lees.... :lol: :
Maar heb net de klusperiode weer achter de rug en voel m`n onderbuik weer "zwaar" worden, maar dat gevoel had ik de laatste maanden ook 1,5 week voor NOD dus tja... wat moet ik er nu van denken...
Ik zal na 5 maanden toch wel "ontpilt" zijn!
Cyclus is al een tijdje erg regelmatig en heb 14 dagen voor NOD gewoon een ei (volgens 2x ovu-test dan he)...

We kunnen alleen maar weer afwachten en hopen op iets moois... :D

Lex
12 January 2010, 06:49
hey ladies ja zware dagen gehad opt werk zondag de hele dag en dan maandag doorgewerkt en nu weer al vertrokken naar mijn werk heb amper tijd.NU ja morgen= vrije dag yipiee
BOllie: kom op meid zes februari s niet meer zo ver weg. dikke zoen
Jammer om te horen !
Ik ben gisteren begonnen om het nu om de dag te doen en zal vandaag ook weer beginnen met ovulatietesten.
Tot later meiden :D

Suuzje
12 January 2010, 11:21
Bleh, het duurt allemaal zo lang... wou dat deze week snel voorbij is, dan kunnen we er weer voor gaan!!! (zit nu op dag 7... van 28) Het liefste zou ik de komende drie weken op een lekker eiland gaan zitten op het strand ofzo... lekker ff niks, boekje lezen, geen verplichtingen en lekker ontspannen! We zijn wel alvast begonnen met om de dag nu, je weet maar nooit hoe vroeg dat ei kan komen nu (weet nog niet hoe mijn cyclus gaat zijn na mijn mk...). Duimduimduim!!!

Nala22
12 January 2010, 11:41
@Knuffeltje:
Het kan altijd iets zijn he :)
Afwachten maar weer...

@Lex:
Nou,dan kan je niet missen zou je zeggen haha ;)

@Suuzje:
Ja,doe mij ook maar zo'n vakantie!

b0llie
12 January 2010, 15:17
@knuffeltje,
is toch gezellig, af en toe wat laten horen hier hehe
kunnen we met elkaar meeleven
je klusperiode zit er dus weer op, vast goed je best gedaan
nu weer afwachten idd... spannend

@lex, ja ik weet t, 6 februari valt wel mee
t is alweer een dag dichterbij dan gister, whehe :lol:

@suuz, idd lekker zo;n eiland hehe
maar ook dan zou je er wel weer veel mee bezig zijn, denk ik
t beste is gewoon je flink bezig houden met vanalles, dan gaat de tijd t snelste

@hier, sow dag 2 weer vandaag, whieee
nog 2 daagies en de ongi is weer vertrokken
hopelijk nu voor de komende 9 maanden

canacat
12 January 2010, 16:09
bijgelovig? Mooi lees het volgende recept maar om zwanger te worden (zo ging het hier in december)
Bestel ovulatietesten, het liefst genoeg voor minstends 6 maand.
Bestel bij een bedrijf dat er minstens een maand over doet om het te bezorgen.
Ga vervolgens maar klussen, maar wees te moe om het op het juiste moment te doen.
Denk vervolgens dat je geen schijn van kans maakt die maand.
Krijg allemaal vreemde symptomen, test positief, en dan, komt het pakje met ovulatietests in de brievenbus.

haha. dat is dus wat hier gebeurd is. We hebben minstens 2 dagen voor de ovulatie niet meer geklust. Geen zin. En toen ik terug thuis kwam uit Nederland, lag het pakje met de tests op het stapeltje post. PROEST.

b0llie
12 January 2010, 16:16
whahahahaha, miss dat ik dat deze ronde dan maar eens probeer canacat whaha :lol:

Lex
12 January 2010, 16:17
hehe canacat chic hé!
Ik ben juist thuis van mijn werk, yes!

linny84
12 January 2010, 17:10
hahah canacat dat lijkt op mij ik dacht laat ik maar eens ovu testen bestellen en prompt ben ik zwanger dus hier liggen ook 2 pakjes ovutesten in de kast te niksen haha

b0llie
12 January 2010, 17:13
nou, dan moet ik toch maar us flink wat ovu testen gaan inslaan
heb er nog 5 liggen, en ik d8, daar doe ik t wel mee deze ronde
maar als ik dit dan zo hoor..

kiki1985
12 January 2010, 18:06
Hay meiden,

B0llie, bedankt voor je berichtje!
Ik ben vrijdag ongi geworden na 59 heel lange dagen :x
Ik heb geen idee hoe lang mijn cyclus nu gaat duren, afwachten maar en om de dag klussen!

Groetjes aan iedereen!

Lautje
12 January 2010, 18:24
Heey kiki...toch wel fijn dat je eindelijk ongi bent geworden ofnie?
Geen onzekerheid, gestress enzo....

marjolein1981
12 January 2010, 18:26
Kiki-----------------24----------------1e------------------3--------------19/12 (Obv 39 dgn?)
Stephanie1985 -----24-----------------1e-----------------3---------------12/1
Tweety1982--------27-----------------1e-----------------5 na MA---------rond 17 jan
Knuffeltje1980 ------29 ----------------1e -----------------5 --------------21/1
Nala22--------------22---------------- 1e------------------4---------------23/1
Btje1984------------25----------------1e-------------------4---------------31/01 (29dgn)
Lex----------------26-----------------1e------------------5---------------4/2 (op basis van 33 dagen)
Suuzje-------------29-----------------1e------------------5 (2 na MA) -------4/2
b0llie --------------22-----------------1e------------------6--------------6/2 (27 dagen?)
Marjolein-----------28-----------------1e------------------4--------------02/03 (45 dagen?)

Zwanger:
Naam----------leeftijd------Hoeveelste kindje------Zwanger in Ronde-----Uitgerekend
Linny84----------24------------------1e---------------------1----------------11-06-2010
Lautje------------27------------------1e---------------------2----------------28-06-2010
Wammie----------30------------------1e---------------------2-----------------6-07-2010
Liesje26----------26-------------------1e--------------------3-----------------8-07-2010
ladymama--------28-------------------2e---------------------3-----------------31-07-2010
Yvon-------------34-----------------3e----------------------4-----------------09-08-2010
Mara--------------31----------------1e----------------------3-----------------10-08-2010
betsy-------------24----------------1e----------------------1 na mk-------------??
Jessie-------------26----------------1e-----------------------4------------------??
marije-------------28----------------2e-----------------------2-----------------2-08-2010
Kim --------------- 27----------------1e----------------------4-----------------05-09-2010
Amy---------------30----------------2e-----------------------5-----------------08-09-2010
Canacat --------- 29----------------1e------------------------3 (1 na mk)--------09-09-2010
Mayo---------------32----------------1e---------------------4------------------??

Nala22
12 January 2010, 18:30
@Canacat:
Hahaha,heb je goed gedaan dan :P

b0llie
12 January 2010, 18:53
eej kiki, en marjolein
leuk dat jullie er weer ffies zijn
@ kiki, balen ergens,maar toch ook fijn dat je ongi werd
weet je idd weer n beetje waar je aan toe bent
wil jij ook de lijst weer n beetje aanpassen :oops:

Stephanie1985
12 January 2010, 19:45
Nog geen ongi te bekennen... maar heb vanmorgen wel negatief getest?! Even afwachten dus nog!

Stephanie1985
12 January 2010, 20:03
Nog geen ongi te bekennen... maar heb vanmorgen wel negatief getest?! Even afwachten dus nog!

Uhmmm.... kwartier later... ga naar de wc... en out of the blue! Ongi!!!! Fuck! Ach ja ronde 4 dan maar!

b0llie
12 January 2010, 23:07
balen he stephanie
zo ging t bij mij dus ook
blegh

als jij de lijst aanpast,met jouw nieuwe nod
wil je dan deze er ook ff op de goede plek tussen zetten :oops:
danku :D
SdB---------27-------------1e-------------4---------15/02 (op basis van 42 dgn)

sterkte meis, altijd weer balen he
hopelijk deze ronde meer geluk

btje1984
13 January 2010, 09:56
dag dames!!!!
Wow wat wordt er weer flink gekletst!!! heb weer wat pagina's door gelezen.

@ canacat, wat een verhaal, nu heb je een overvloed aan testen!! Maar het is je zonder gelukt!!!! Hoop dat alles verder goed met je gaat?!

@suuzje,
ja doe mij ook maar zo een vakantie!!!

@kiki,
wat vervelend zeg zo een lange cyclus. Heb net ook een cyclus van 58dgn achter de rug. Begon ongerust te worden of het nog wel goed werkte daarbinnen in. Was wel opgelucht dat het allemaal weer werkte.

@b0llie,
is wel beter om er positief onder te blijven!!! Hoop dat het snel raak is voor jou (en de andere en mezelf natuurlijk :oops: ;) )

@nala,
spannend nog even dus, volgende week testen???

@de rest: Hoe is het?

@hierzo: begin te twijvelen of ik niet maandag/dinsdag mijn ei heb gehad. Had maandag avond toch een behoorlijk wit slijmpropje. Maar is dat niet veel te vroeg na mij ms? Ja wsl klopt r geen bal meer van van die cyclus van mij :roll: dus we zijn maar gewoon aan het klussen. Weet niet wanneer ik zou stoppen. gewoon lekker bezig blijven als wij er zin in hebben. Bovendien wordt het een druk weekend. Morgen gaat mijn schoonzusje voor keizersnee, dus gaan we ook van het weekend op kraambezoek en ook nog langs mijn broertje eten, dus we zitten zo weer in de volgende fase van de cyclus, miss dat het wachten dan niet zo lang duurt, want daar wordt ik een beetje kriegel van

fijne dag en werkse!!!

x btje

Lex
13 January 2010, 11:39
inderdaad Btje, bezig blijven is de boodschap!
Dag 13 en op basis van mijn vorige cyclus nog een klein weekje tot ovulatie en zo gaan de dagen verder.
Groetjes!

Lex
13 January 2010, 11:39
jammer voor je Stefanie volgende ronde is alweer gestart he, hier ronde vijf.

canacat
13 January 2010, 14:34
Jammer stephanie!

b'tje: hier gaat alles goed, vandaag eerste dag werken :D . Morgen ben ik 6 weken ver. Nog steeds eng pril, maar goed. En volgende week hoop ik de (extra) verzekering in orde te hebben, zodat ik eindelijk langs een dokter kan (ik kan voor alles naar de dokter, behalve voor zwangerschap. stelletje sukkels bij de verzekering). Prijs je gelukkig dat je in NL woont!!!!

btje1984
13 January 2010, 15:15
@canacat: oh jee wat een rompslomp zeg, ben je eindelijk happy om zwanger te zijn, moet je eerst nog dit regelen! Nou succes!!!

Vraagje weet iemand of je ook migraine kan hebben tijdens je ovulatie???????? Heb namelijk na mijn ms migraine gehad (afgelopen woensdag-zaterdag) en krijg nu weer een lichte migraine opspelen. :shock: :roll: :cry: wordt er niet goed van. en in combi met dat slijm.... d8 miss weet iemand er iets over.

liefs btje

btje1984
13 January 2010, 15:21
Kiki-----------------24----------------1e---------------3--------------19/12 (Obv 39 dgn?)
Stephanie1985 -----24----------------1e---------------3---------------12/1
Tweety1982--------27----------------1e---------------5 na MA---------rond 17 jan
Knuffeltje1980 ------29 ---------------1e --------------5 --------------21/1
Nala22--------------22----------------1e--------------4---------------23/1
Btje1984------------25----------------1e--------------4---------------31/01 (29dgn)
Lex----------------26-----------------1e--------------5---------------4/2 (op basis van 33 dagen)
Suuzje-------------29-----------------1e--------------5 (2 na MA) -------4/2
b0llie --------------22-----------------1e--------------6--------------6/2 (27 dagen?)
SdB----------------27-----------------1e--------------4-------------15/02 (op basis van 42 dgn)
Marjolein-----------28-----------------1e--------------4--------------02/03 (45 dagen?)

Zwanger:

UPDATE!!!

btje1984
13 January 2010, 15:22
11 om 15!!!! (dat moet meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer worden!! in de onderste lijst!!! ;) )

x btje

Oyam
13 January 2010, 15:34
He meiden!

Na twee lange dagen werken ben ik er ook weer es, en zijn jullie alweer 10 pagina's verder ofzoow... :shock:

@canacat
wat een goed recept he!! Hahaha :D :D
Ik heb ieg ook nog een heele stapel ovutesten over.
Hoe was trouwens je eerste werkdag?

@btje
nee, ik weet helaas niks over migraine. Sterkte hoor!

En nog even een reactie op het onderstaande van mara (beetje laat, maar toch ;) )

@Mayo: GEFELICITEERD!! haha, gemist eitje zegt dus niets :) zei ik toch al!! Nu is mijn cyclus op het enge af precies (zelfs op tijdstip), maar ik heb gelezen dat dat in jou geval anders is. Nu zei mijn schoonzusje dat als je niet zeker kan uitrekenen wanneer je zwanger bent geworden en wanneer je bent uitgerekend je dat dus moet zeggen bij de verloskundige, dan krijg je eerder een echo!!! (en mag je eerder langskomen bij de vk) Heb ik geen gebruik van gemaakt, dus zit nu nog 2 weken te wachten, maar misschien een tip? Een klein nadeel, als je nog niet zo lang zwanger bent is dat misschien een inwendige echo (zou ik niet super vinden, maar sommigen vinden dat dus niet erg).

Wanneer ga je trouwens trouwen? Ik ben afgelopen augustus getrouwd (haha, wat een toeval dat ik in het stoppen met de pil in augustus-topic terecht ben gekomen... ehhhh.. en nu ook weer in augustus uitgerekend!), was echt een supermooie dag!

Goeie tip van de VK! Die ga ik idd binnenkort bellen en dan zal ik er bij zeggen dat ik een onregelmatige cyclus heb en dus niet precies weet wanneer ik ben uitgerekend. Een inwendige echo hou ik ook niet zo van, maar ja. Als je dan al het hartje kan horen ofzo, dan heb ik t er wel voor over ;)

We gaan half juli trouwen, dus als t allemaal goed gaat wordt dat met een dikke buik! Jij hebt idd een abonnement op 'augustus' zeg! :D :D

Lex
13 January 2010, 15:59
Ik denk dat je gelijk wanneer migraine kan hebben in je cyclus.

Nala22
13 January 2010, 16:43
Hoi meiden :D

@Stephanie:
Balen van je ongi...

@Btje:
Ja,ik ga volgende week zondag testen denk ik :P
Wel klote dat je met die migraine zit meis, weet ook niet wat het kan zijn...

En morgen je zus een keizersnee, wel leuk he, kan je alvast een beetje oefenen al zal het wel dubbel zijn!

Nala22
13 January 2010, 17:38
Miss staat hier nog wel wat handige info in meiden:

--------------------------------------------------------------------------------

We vrijen al jaren verkeerd.
Blijken we ineens veel langer vruchtbaar dan we dachten!
Als je zwanger wilt raken, vrij je veelal bewust in je vruchtbare periode. En als je niet zwanger wilt raken, maar liever geen anticonceptie gebruikt, reken je juist uit wanneer je onvruchtbaar bent. Volgens gynaecoloog Egbert te Velde weten veel vrouwen echt niet wanneer ze in hun (on)vruchtbare periode zitten. Uit recent onderzoek blijkt bovendien dat ze niet zo makkelijk te bepalen is.

"Toen ik zag dat het condoom was afgegleden, schrok ik toch wel even. Maar al snel dacht ik: ach, het kan nu toch geen kwaad. Ik zou immers bijna ongesteld worden. Had ik het even mis." Sonja Veldhuizen (26, huisvrouw) is drie jaar geleden op deze manier zwanger geraakt van haar derde kind.
"Ik was helemaal niet bezig met nog een kind. Ik had al bijna een jaar last van een postnatale depressie. We hadden ook weinig sex in die periode. Maar die ene keer was het meteen raak. Heel vreemd, ik werd altijd laat ongesteld, soms zelfs na zes weken. Nu zat ik ook rond de zesde week, dus ik wist dat het er snel aan zat te komen. Die eisprong had allang geweest moeten zijn, dacht ik. In de vierde week ofzo. Eigenlijk wist ik nooit precies wanneer ik in mijn vruchtbare periode zat, omdat ik altijd zo laat ongesteld werd. Maar dat ik vlak voor mijn menstruatie vruchtbaar zou zijn, was voor mij uitgesloten."

Eerst het goede nieuws voor iedereen met een kinderwens: van alle stellen die graag kinderen willen, raakt bij ongeveer 60% de vrouw al binnen drie tot zes maanden zwanger. Als het niet direkt lukt, hoeft het niet te betekenen dat er iets aan de hand is. Het kan ook zijn dat je op het verkeerde moment vrijt, omdat je denkt dat je dan het meest vruchtbaar bent.

Volgens Egbert te Velde maken veel mensen deze fout. Te Velde is naast gynaecoloog en hoogleraar tevens hoofd van de Afdeling Fertiliteit en Endocrinologie aan het UMC in Utrecht. Hij houdt zich al ruim tien jaar bezig met het onderwerp vruchtbaarheid. "Vruchtbaarheid is voor veel leken en zelfs voor sommige gynaecologen vrij onbekend gebied. Gynaecologen hebben vaak geen tijd om zich hierin te specialiseren. Daardoor kunnen nogal eens misverstanden ontstaan.

Ten eerste over het moment waarop een vrouw vruchtbaar is. Veel leken en gynaecologen denken nog dat dit de dag van de eisprong is. Dat dacht ik zelf tot voor kort ook. Maar uit recent onderzoek blijkt dat het de dag voor de eisprong is. "
Volgens Te Velde is de vruchtbare periode van een vrouw langer dan veel mensen denken. Zij denken veelal dat de dag van de eisprong de enige vruchtbare dag is. "Dat klopt niet. De dag voor de eisprong is de meest vruchtbare dag, maar volgens verschillende onderzoeken is het tijdens de vijf a zes dagen daarvoor ook goed mogelijk om zwanger te raken. Bij de meeste vrouwen met een regelmatige cyclus van 29 dagen, liggen de meest vruchtbare dagen tussen dag 8 en 15 van hun cyclus (de eerste dag is dan de dag van het bloedverlies). Toch kan de vruchtbare periode iets eerder of later beginnen. Het is heel zeldzaam dat alle zes vruchtbare dagen precies tussen dag 8 en 15 vallen. Uit recent onderzoek blijkt dat vrouwen tussen dag 6 en 21 van hun slechts tenminste 10% kans hebben om in hun vruchtbare periode te zitten. Het blijkt vaak lastig te voorspellen wanneer de vruchtbare periode begint, zelfs wanneer een vrouw een regelmatige cyclus heeft. Voor vrouwen die geen anticonceptie gebruiken, maar niet zwanger willen raken is het dus niet honderd procent veilig om te denken dat ze alleen de week rond de beroemde veertiende dag geen gemeenschap mogen hebben."

Heb je een week voor de vruchtbare dagen gemeenschap, dan kun je de week daarop zwanger worden. Gezond sperma kan namelijk wel een week lang in je baarmoedermond blijven leven, wachtend op de eisprong. En niet 24 of 48 uur zoals veel mensen denken. Het komt zelfs voor dat sperma tien tot veertien dagen kan blijven leven, maar dit zijn uitzonderingsgevallen.
Een eicel daarentegen gaat bijna meteen dood. Deze kan hooguit twaalf uur blijven leven. Veel paren denken dat sperma kort kan blijven leven en ze precies op het goede moment moeten vrijen. Vlak voor die eisprong dus. Dat blijkt helemaal niet nodig. Te Velde: "Wat ik vaak zie, is dat mannen hun zaad dagenlang opsparen om op dat ene goede moment voor een krachtige zaadlozing te zorgen. Want dan zou het zaad sterker zijn. Maar het is beter om, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, de week vanaf de achtste dag van je cyclus elke dag gemeenschap te hebben. Bij de meeste stellen is dat echter onhaalbaar, logisch ook. Daarom adviseer ik mensen altijd om te proberen om twee tot drie keer in die vruchtbare week seks te hebben. Daarmee heb je een grote kans om zwanger te raken. Nog beter is natuurlijk om elke week twee tot drie keer te vrijen. Met name wanneer je een onregelmatige cyclus hebt, want dan kan die vruchtbare periode in een heel ander moment zitten."

Er zijn veel vrouwen die bij de drogist testjes kopen waarmee je je meest vruchtbare moment kunt meten. Te Velde twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze testen. "Het gaat meestal om urinetesten die de zogenaamde LH-piek meten. LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Om dit probleem te ondervangen, zou je je eigenlijk 's-ochtends en 's-avonds moeten testen. Een ander nadeel van dergelijke testen is dat deze niet de overige vruchtbare dagen meten. Dat is zonde. Er bestaan wel urinetesters die de vruchtbare periode veel sneller aangever, maar die zijn nog niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar."

Temperatuur-misverstanden

Volgens de gynaecoloog bestaan er ook veel misverstanden over het temperaturen. Veel vrouwen denken dat ze het beste gemeenschap kunnen hebben op het moment dat deze het hoogst is, omdat dan de eisprong zou plaatsvinden. Maar op de hoogste temperatuur zit je een of twee dagen na de eisprong. Dan ben je waarschijnlijk te laat. Zijn collega Didi Braat bevestigt dit. Zij is geen warm voorstander van temperaturen. "Je kunt met temperaturen, weliswaar achteraf, inderdaad je eisprong zien. In die zin is het prima om het een maand of vier vol te houden. Je krijgt dan de bevestiging van je eisprong en leert zo je eigen lichaam kennen. Na een tijdje kun je dan ook stoppen. Voor sommige vrouwen wordt het echte een obsessie. Die zijn alleen nog meer met dat temperaturen bezig en de lol van het zwanger worden is er zo helemaal vanaf. Het is veel makkelijker om te proberen om twee tot drie keer per week te vrijen."

Speekseltesten: Zelfs mannen bleken vruchtbaar!

Van alle testen die op de markt verkrijgbaar zijn, zijn de urinetesten die de LH meten, het meest betrouwbaar, vertelt gynaecoloog Didi Braat. Een ander verhaal zijn de speekseltesten. Volgens Baart zijn deze testen compleet onbetrouwbaar. Zij heeft hier zelf onderzoek naar gedaan. " We hebben alle soorten speekseltesten op een gegeven moment getest op mannen en zwangere vrouwen en zelfs zij bleken vruchtbaar te zijn! Dat is natuurlijk je reinste onzin. Het is zonde van je geld om zo'n test aan te schaffen. Ze werken gewoon niet.".
Speekseltesten zijn daarmee ook onbetrouwbare anticonceptie. Dit geldt echter ook voor de LH-urinetesten die in Nederland verkrijgbaar zijn. Deze negeren immers een aantal belangrijke vruchtbare dagen voor de eisprong! Wat Te Velde zorgen baart is dat dat veel vrouwen gebruikmaken van die testjes die je bij de drogist kunt kopen. "We leven in een maatschappij waarin alles maakbaar is. Dat geldt zo langzamerhand ook voor zwangerschappen. Vrouwen stellen kinderen krijgen steeds meer uit vanwege hun carrière en dat is ook heel makkelijk met al die anticonceptie. Maar als dan het moment komt dat je aan kinderen wilt beginnen, voor veel vrouwen rond hun dertigste, dan moet het ook meteen gebeuren. Meestal wordt er een half jaar voor uitgetrokken. Als mensen dan lezen dat je kunt timen wanneer je het beste gemeenschap kunt hebben door middel van zo'n testje, wordt zo'n ding meteen in huis gehaald. Want dat is toch wel erg makkelijk. Die testen passen perfect in onze gejaagde maatschappij. Alles moet gepland gebeuren, want mensen hebben het zo druk. Dit is het huidige, moderne levenspatroon. Maar vanuit vruchtbaarheidsoogpunt doen we onszelf hierin te kort.

IVF lang niet altijd nodig

Heb je een onregelmatige cyclus en je wilt weten wanneer je vruchtbaar bent, dan kan volgens Braat temperaturen handig zijn. Wanneer je een erg onregelmatige cyclus hebt, of meer dan 40 dagen tussen het begin van twee menstruaties, is het verstandig naar je huisarts te gaan. Het kan zijn dat je dan geen of geen goede eisprong hebt. Dit kan worden verholpen door het slikken van hormonen.
Er is ook een andere manier om te kijken wanneer je in je vruchtbare periode zit. Te Velde: "Er is een natuurlijk gegeven waarvan is bewezen dat het een goed teken is voor de vruchtbare periode, namelijk het slijm uit de baarmoederhals. Een dag of vijf a zes voor de eisprong wordt het slijm dat uit je schede komt anders; het is vaak overvloediger, glaziger en dunner dan anders. Bij de ene vrouw is het zichtbaarder dan bij de ander. Vaak moet het daarom leren zien. Sommige vrouwen lukt dat echter niet, dat moet ik toegeven. Kun je het wel zien, dan kun het beste vanaf die eerste dag van die afscheiding een week lang elke dag gemeenschap hebben, maar twee of drie keer per week is ook goed.
Wat Te Velde frustreert, is dat hij veel paren tegenkomt die graag in aanmerking komen voor een ivf-behandeling, terwijl ze nooit goed zijn voorgelicht over vruchtbaarheid. "Als je merkt dat het niet lukt, klamp je je juist vast aan hulpmiddelen zoals een thermometer en al die testjes. Want die testen worden aangeprezen als betrouwbare middelen. Daar komt nog bij dat veel stellen door de hedendaagse drukt vaak te moe zijn om gemeenschap te hebben, dus als ze het doen, dan het liefst op dat ene moment dat zo'n test aanwijst. Zo zijn er veel paren die het veel en lang hebben geprobeerd, maar nooit op de juiste manier. Uiteindelijk komen ze hier om informatie in te winnen over IVF. Maar dat is misschien helemaal niet nodig. Vooral in het buitenland, waar IVF een stuk commerciëler is, worden volgens mij onnodig veel behandelingen uitgevoerd. Daar worden de misverstanden gewoon in de hand gehouden."

Zwangerschapskans: 20 procent per maand

Als je een jaar lang bezig bent om zwanger te raken en het is niet gelukt, hoef je niet meteen het ergste te denken. Vooral als je wat ouder bent, kan het langer duren voordat je zwanger raakt, aldus Braat. Met name wanneer je een onregelmatige cyclus hebt. Daar komt bij dat paren die al lang bij elkaar zijn minder vaak vrijen. Te Velde: "Als je het eerste jaar niet zwanger bent geraakt, heb je nog een kans van 50% om binnen het volgende jaar zwanger te raken. Het bevruchtingsproces is van ontzettend veel, ook nog onbekende factoren, afhankelijk. De puzzel moet precies goed in elkaar passen wil het lukken. Een gemiddeld vruchtbaar paar heeft slechts een kans van 20% per maand om zwanger te raken, zelfs als ze op de juiste tijd gemeenschap hebben. Wel is het verstandig, om na een jaar zonder resultaat, naar je huisarts te gaan. Deze kan jou en je partner voor de zekerheid laten nakijken. Als er niks aan de hand is, kun je gewoon op dezelfde voet verdergaan.

Bron: VIVA MAART 2001

karin26
13 January 2010, 18:01
Kiki-----------------24----------------1e---------------3--------------19/12 (Obv 39 dgn?)
Tweety1982--------27----------------1e---------------5 na MA---------rond 17 jan
Karin26--------------29----------------2de-------------6---------------22/1 (op basis van 28dgn)
Nala22--------------22---------------1ste--------------4---------------23/1
Karin26-------------29-----------------2de-------------6---------------26/1 (op basis van 33dgn)
Btje1984------------25----------------1e--------------4---------------31/01 (29dgn)
Lex----------------26-----------------1e--------------5---------------4/2 (op basis van 33 dagen)
b0llie --------------22-----------------1e--------------6--------------6/2 (27 dagen?)
SdB----------------27-----------------1e--------------4-------------15/02 (op basis van 42 dgn)
Marjolein-----------28-----------------1e--------------4--------------02/03 (45 dagen?)

Zwanger:

UPDATE!!!

Oyam
13 January 2010, 18:16
Interessant stuk Nala!! Ik hoop dat jullie er allemaal wat aan hebben!! :D :D :D

Nala22
13 January 2010, 18:32
Ik hoop et ook :P
Nu moet iedereen toch wel binnen 2 rondes zwanger zijn hahaha

Oyam
13 January 2010, 18:45
Kan niet meer missen nu ;) ;) een geboortegolf van allemaal kindjes zo tussen sept en dec 2010!! :D :D :D

b0llie
13 January 2010, 18:49
ik hoop t ook mayo
ik ga iig weer eerder beginnen met klussen
en langer doorgaan

Suuzje
13 January 2010, 18:50
Pfoe, dan moet ik meteen maar hard aan de slag! (nu dag 8) :lol:
Maar ff serieus, het is eigenlijk een heel logisch verhaal! Thx Nala!

Nala22
13 January 2010, 18:54
@Suuzje:
Alsjeblieft ;)
Ik hoop dat het gaat werken, veel plezier met klussen :P

b0llie
13 January 2010, 18:55
hahaha, ja suuzje
ik ga gelijk na mn ongi aan de slag
zodra t weg is, gelijk beginnen
en proberen elke dag, of om de dag te klussen
dan ook de hele ronde door,proberen, hehe
ben niet zo;n sexbeest whaha :lol:

Suuzje
13 January 2010, 19:02
Mhoa, wij ook niet zo meer na 10 jaar! :lol:
Maar we gaan ervoor, dit keer de hele cyclus door! :!:

b0llie
13 January 2010, 19:17
hahahaha,
ja wij zijn ook bijna 5 jaar samen
nah, we gaan ons best doen toch
alles voor n kindje hehe

Suuzje
13 January 2010, 20:12
That's the spirit! :D
Enne, het is natuurlijk ook geen straf hé! Vanavond weer vroeg naar bed! ;)

Oyam
13 January 2010, 20:13
hahaha, ja suuzje

He bollie, goed plan, dan moet het zeker goed gaan...!!!
Ik zou alleen na je ei wat rustiger aan doen hoor,
zeker als je niet zo'n sexbeest ben ;)
Het moet vooral leuk blijven en gun je zelf wat rust ;) ;)

Succes weer meiden met de nieuwe tips van Nala!!

Oyam
13 January 2010, 20:13
hahaha, ja suuzje

Oyam
13 January 2010, 20:14
hahaha, ja suuzje

Nala22
13 January 2010, 21:51
Zo Mayo, je hebt er zin in :P
3 x hetzelfde berichtje :lol:

Zit nu What Lies Beneath te kijken, die is op tv...Een film met een geest!
Als ik ergens bang voor ben is dat het wel!
Heb em vroeger al 4 x gezien ofzo, maar weet niet meer zo goed hoe het gaat :(
En me vent maar lachen als ik niet durf te kijken haha

Oyam
13 January 2010, 23:03
oeps, ik zie t nu pas; sorry!!! :roll:

Leuk, een film kijken waar je bang voor bent ;)
Niks voor mij, zo vlak voor het slapen gaan...

Weltrusten (en geen enge dromen he?!)

b0llie
13 January 2010, 23:06
whahaha, mayo, gaat idd goed,3x t zelfde berichie
t is nu wel duidelijk dat ik ook aan mezelf moet denken en rust moet nemen op sex gebied
whahhaha :lol: :lol:

ik ga ook slapen nu dames
morgen lekker weer dag 4
gaat weer best hard

Nala22
13 January 2010, 23:15
@Mayo:
Nee,zolang me vent naast me ligt ben ik niet bang :P

@Bollie:
Whahaha :lol: :P

Ik ga ook naar me bedje toe!

Slaap lekker meiden!

XxX

canacat
14 January 2010, 01:35
B’tje: ik had vaak knallende hoofdpijn als ik ovuleerde. Maar dan wel herkenbare, waarbij er een grote druk op mijn ogen lag. Het kan dus best zijn dat de hormonen hoofdpijn geven en migraine triggeren. NIET LEUK!! Hopelijk voel je je snel beter!

Hoi Mayo: vermoeiend natuurlijk. Het blijkt dat ik het Engelstalige kinderclubje mag overnemen. Een paar uur op zaterdagochtend. Wel fijn om te doen. Daarnaast kan ik kijken wat voor activiteiten ik kan doen met kinderen tussen 6 en 12 terwijl ouders of siblings een andere activiteit doen. Dat zou dan wel Franstalig worden.
Ik kreeg net ook een ander aanbod om bijles te geven. Jeetje, het wordt me hier druk straks!

Nala: haha, ik heb de film ooit in de bioskoop gezien, en sprong een meter omhoog op een spannend moment hihi.

Lex
14 January 2010, 07:40
Bedankt voor de info nala! Dus wat ik er ook uit begrijp is dat ovulatietesten soms te laat kunnen worden genomen met als resultaat dat je ei er eigenlijk al is en dan te laat klust.
Dat van 60% zwangeren is niet correct in de eerste zes maanden, gezien dat het verslag van 2001 is, ik heb wat recentelijk onderzoek opgezocht via databank (ventje werkt in bib) en het is zo dat het in het eerste jaar 80% van de koppels lukt en na zes maanden ongeveer 40 a 50 %, dat geeft me weer hoop anders panikeer ik een beetje, 60% is toch wel veel in de eerste vijf maanden, niet? N
Als ik spreek met mijn gyneacologe zegt zei dit toch ook.
Nu ja, het ene onderzoek zegt het zo, het andere anders pff op den duur. De rest van het verslag lijkt me wel accuraat dus dank!!
Dag 14 en deze week en de weken erna om de dag aan het klussen aangezien mijn cyclus langer duurt dan 29 dagen.
Groetjes iedereen, ik moet nu naar mijn teamvergadering :)

Nala22
14 January 2010, 11:32
@Canacat:
Leuk dat je zoveel werk aangeboden krijgt zeg! :D

Ik snap best dat je bij die film schrok, wist gelukkig precies wanneer die momenten waren,dus keek ik maar ff niet haha

@Lex:
Graag gedaan hoor.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Maar zijn dat niet belgische statistieken dan :oops:

canacat
14 January 2010, 13:50
statistieken hangen inderdaad af van je steekproef, van de eigenschappen van de mensen die meedoen aan het onderzoek, en het aantal mensen. Hoe meer deelnemers, hoe betrouwbaarder. Wat zwanger worden betreft, hangt het dus ook af van de leeftijd, (zelfs de opleiding), en andere factoren van mensen die meedoen, zoals de gezondheid (evt. omgeving, vervuiling, enz) en zo. Daardoor kunnen statistieken verschillen. Als gemiddeld de helft rond de 6 maanden zwanger is, dan zijn er evenveel die in ronde 1 als in ronde 12 zwanger worden! Dus het is heel normaal als het een tijdje duurt, succes!!

b0llie
14 January 2010, 16:19
hop, daar is de lijst weer

Karin26--------------29---------------2e--------------6---------------22/1 (obv 28dgn),26/1 (obv 33dgn)
Nala22--------------22--------------- 1e--------------4---------------23/1

Zwanger:

b0llie
14 January 2010, 16:25
ff kiki en stephanie aangepast... :D

Karin26--------------29---------------2e--------------6---------------22/1 (obv 28dgn),26/1 (obv 33dgn)
Suuzje-------------29-----------------1e--------------5 (2 na MA) ------4/2
Stephanie1985 -----24----------------1e---------------4---------------8/2
Kiki-----------------24----------------1e---------------4--------------???

Zwanger:

tweety1982
14 January 2010, 16:42
heeey sta bovenaan :) hopelijk ga ik ook goed nieuws brengen, krijg maandag mijn HCG waarde, miss is daar al iets te zien :)
let ya know
ben ff weg geweest, maar kom weer terug hoor..als mag :oops:

b0llie
14 January 2010, 16:47
tuurlijk mag je terug komen :D

tweety1982
14 January 2010, 16:54
het werd een obsessie om NIET op forum te gaan dus ja had me weer eens overal afgemeld :oops: wil ik niet meer, veel meiden worden zwanger MET forum haha dus kan best :oops: ik kan nu ff niet terug lezen maar komt wel goed

Nala22
14 January 2010, 16:55
@Tweety:
Ja,tuurlijk wel ;)
Gezellie dat je er weer bent!
En spannend joh maandag!

Hou ons zeker op de hoogte, ga voor je duimen :D

b0llie
14 January 2010, 16:59
ja joh
ik heb er ook schijt aan
ze zeggen wel vanne, niet teveel ermee bezig zijn
maar juist hier op t forum kun je wel je frustraties etc kwijt

Nala22
14 January 2010, 17:01
Ja,is ook zo...En er zijn genoeg meiden die er echt TEVEEL mee bezig zijn en alsnog zwanger worden hoor.
Het komt vanzelf wel een x :)

tweety1982
14 January 2010, 17:03
iemand zou keer op een forum dat de meiden die MMM doe er JUIST veel mee bezig moeten zijn tempen, spuiten enzo en die worden vaak zwanger :) dus ja :)

amy-baby
14 January 2010, 17:06
hey meiden, ik wilde toen ook afstand nemen, maar lukte ook niet...whaha...
En inderdaad kan je heir alles met elkaar delen. Daarnaast weet ik niet hoe het bij jullei mannen zitten, maar die van mij wil het heel graag, maar hoeft het er niet 24/7 over te hebben....en ik natuurlijk wel...haha....dan is het wel fijn om dat met jullie meiden te bespreken.

Wie is er nu binnekort aan de beurt? wordt wel weer tijd meiden....hihi...

Nala22
14 January 2010, 17:08
@Amy:
Ja,mijn vent hoeft er ook nie zo nodig over te praten, dus dan hier maar lekker ouwehoeren ghehe

Hoe is et verder?

b0llie
14 January 2010, 17:11
@amy, nee mijn vent hoeft t er ook niet de hele dag over te hebben
dus daarom zit ik ook hier hahaha
en t is gezellig hier

de volgende is btw tweety
hier heb je de lijst

Zwanger:

tweety1982
14 January 2010, 17:22
haha nou mijn man ook niet :) dus ja dan is dit wel spannnend weer.

ik hoop dat ik jullie goed nieuwas mag brengen en jullie daarna ook :)

Nala22
14 January 2010, 17:23
Ik hoop et ook meis!
*Duimduimduim*

Suuzje
14 January 2010, 17:39
Ik hoop het ook voor je Tweety!!!!!!!!

Dat "er niet mee bezig moeten zijn" is echt zo'n ontzettende ONZIN!!! Daar wordt je echt niet sneller zwanger van hoor! Alleen de echte stress dingen, zoals een sterfgeval, verhuizing, nieuwe baan en dat soort dingen hebben invloed op je vruchtbaarheid. Maar de rest echt niet hoor! En sja, de mensen die dan na een vakantie zwanger worden die hebben gewoon onzettende MAZZEL en hadden ook wel zwanger geworden die maand als ze niet op vakantie waren geweest. Zo. :lol:

En ach, ik begin ook een aardige forumverslaving op te bouwen, maar ja zolang ik me daar goed bij voel blijf ik het gewoon doen. En daar wordt ik echt niet minder snel zwanger van. Toch!

b0llie
14 January 2010, 17:49
helemaal mee eens suuzje

Nala22
14 January 2010, 18:30
Nou Suuzje, stiekem wel :?

Haha,nee hoor,het maakt idd niet uit...Ooit zijn we allemaal zwanger met of zonder forum ghehe :P

Lautje
14 January 2010, 18:56
Heeeey lieve schatten! Ik kreeg weer voor de zoveelste keer geen melding meer van dit topic :o
Hoe is het met jullie?

Net bij de vk geweest en alles was goed! Kleine groeit heel goed, ze kon em heel duidelijk voelen, was ze best heel verbaasd over, ze voelde heel duidelijk 'n bolletje! Kleine zit net 2 cm onder mijn navel :D hartslagje was ook goed, kon heel goed horen die ie schopte tijdens het luisteren dat was zo leuk :D en mijn bloeddruk is ook nog steeds super!

Dikke knuf voor jullie all! X

Nala22
14 January 2010, 18:58
Hey Lautje,

Wat fijn dat alles zo goed gaat! :D
Echt super!

Hier gaat het wel goed, zit weer op het wachtbankje...Volgende week zondag meer duidelijkheid!

Liefs

Lautje
14 January 2010, 19:03
Wordt weer heel hard duimen voor jullie allen! Spannend weer! :D

Lex
14 January 2010, 19:09
@Nala: neen zijn geen belgische statistieken hihi :-)
anders alles goed!
@Lautje: leuk dat alles goed verliep bij de vk
Groetjes meiden

b0llie
14 January 2010, 19:17
super lautje, dat alles zo goed gaat :D

amy-baby
14 January 2010, 19:21
@lautje; super dat het zo goed gaat. Nog een paar weekjes en je kan de kleine waarschijnlijk voor het eerst voelen.....spannend hoor

@nala; haha....op het wachtbankje....ja spannend hoor....ik ga ook voor jullie duimen hoor!

@lex; als je lang genoeg zoekt vind je heel veel verschillende statistieken......Ik heb ook gehoord dat het grootste gedeelte van de vrouwen binnen 6 maanden zwanger is.....Dus er worden er deze maand heel wat zwanger.... ;)

b0llie
14 January 2010, 19:26
ja idd amy
dan zouden alle dames deze ronde of volgende ronde posi moeten gaan testen
ben heel erg benieuwd whehe

marjolein1981
14 January 2010, 19:28
ik hoop het Amy!

liefs
marjolein

Nala22
14 January 2010, 19:33
Zal vast wel goed komen, hoop ik ghehe

Lex
14 January 2010, 19:49
@amy: ik zal er maar niet te veel op hopen anders zal de eventuele teleurstelling des te groter zijn. Maar het zou echt leeuuuuk zijn moest ik (en de andere meiden) zwanger zijn nu of binnen een maand. Dan vallen we binnen die statistiek.
:D :D :D

amy-baby
14 January 2010, 20:22
ach ja we moeten toch wel positief blijven, en het kan maar zo he????
Ik kan niet wachten tot mijn "oude maatjes" ook zwanger zijn....

tweety1982
14 January 2010, 20:42
fijn lautje dat het goed is gegaan en idd ik krijg ook weleens geen melding van forum :)

idd suuz je heb helemaal gelijk..wel grapig ik was toevallig zwanger geworden tijdens het overlijden van me moeder :( ze overleed 16 mei en ik teste 11 juni positief, heel raar. in ronde 3 toen. ben nu al 5 rondes bezifg, dus het iis idd heel maf
heb nu beetje steken in me buik rechts, soort buikpijn. zeurende stekende buikpijn heel licht maar wel iri.

bollie ja idd met zn allen zwanger worden komende maanden haha

Nala22
14 January 2010, 21:10
@Amy:
Kan jij ons inlichten over wat we eventueel kunnen verwachten :P Het staat je nu allemaal weer ff beter bij dan bij je dochtertje lijkt me :)

@Lex:
We moeten wel hoop houden hoor ;)

@Tweety:
*Duimduimduim!!!*

tweety1982
14 January 2010, 21:17
haha duim dui, hopen dat het helpt, die stekende buikpijn is wel iri hoor, me buik voelt ook heel VOL aan...maar neeee ik zie dit niet als een teken, ik denk van ach miss is het iets, het is morgen dag 30 dus heb zaterdag NOD van mijn korste cyclus en maandag van de langste, dus ja alles wat ik nu voel kan een teken zijn, maar denk er verder niet zo bij na, weet alleen dat ik vandaag wat meer buikpijn had en heel even gevoel dat ik ongesteld was en dat ging weer weg en nu dan die stekende buikpijn, nou volgens mij als je zwanger ben heb je geen stekende buikpijn aan 1 kant :lol:

ben beetje depri dus kan wel wat goed nieuws gebruiken :)

bollie je bent bij mij ook welkom he :) ik zit niet zo veel op hyves maaar das niet om jou :) bij niemand zit ik veel online op hyves:)

Nala22
14 January 2010, 21:31
Je moet nie depri zijn hoor :(
Alles komt goed meis!

En ik voel ook elke maand wat anders hoor, ga er ook niet meer van uit dat het iets met een zwangerschap te maken heeft...Maar toch hou je hoop he ;)
Nu heb ik elke x weer jeuk op me onderbuik.

tweety1982
14 January 2010, 21:35
haha ja maf is dat he al die tekens,ik heb een test liggen maar die wil ik braaf laten liggen, heb vandaag namelijk een bloed test gedaan dus mijn HCG waarde is maandag bekend, precies op mijn NOD haha hopelijk is mijn HCG waarde hoger dan 5, alhoewel het miss nu te vroeg kan zijn en mijn HCG nog niet gestegen is in bloed maar toch...

jeuk :roll: lastig he....op een moment zal je niet meer op en aan kijken van al die tekens en dan ben je ineens zwanger, zo is altijd toch? :)

Nala22
14 January 2010, 21:43
Ik zou het idd ook nog even afwachten :)
Maandag duurt nog heel even :D Gelukkig haha

Ja,ik hoop et wel natuurlijk!

Ik ben btw wel heel erg :oops:
Ik zat net te lezen over zwangerschapsdagboeken enzo.
Ik dacht,das leuk om bij te houden tegen de tijd dat het zo ver is.
Ik las toen dat het dagboek van anne geddes heel mooi schijnt te zijn alleen dat ie soms niet meer te bestellen is, dus zag em om bol.com en heb em net alvast besteld :oops: :oops: :oops:

tweety1982
14 January 2010, 21:55
foei Nala... ;)
nee hoor je moet doet waar je goed bij voelt en een dagboek is idd heel fijn, ik heb er ook 1 alleen had ik die volgeschreven tot week 12 en kreeg ik MK, had exspress al met potlood gedaan, dus de volgende keer moet ik met een dikke pen schrijven en als dan weer misgaat moet ik hem helaas weggooien. maar het is erg leuk om elke week alles in te vullen en dat later nog eens open te slaan :)

Nala22
14 January 2010, 22:02
Ja,vind het wel heel mooi allemaal,kan ik ook kijken wat er allemaal in staat :)
Ben benieuwd wat me vent ervan zegt haha

Ja,das wel erg he :(
Nou meis, de volgende x schrijf je em gewoon helemaal vol!

Nala22
Ja,vind het wel heel mooi allemaal,kan ik ook kijken wat er allemaal in staat :)
Ben benieuwd wat me vent ervan zegt haha

Ja,das wel erg he :(
Nou meis, de volgende x schrijf je em gewoon helemaal vol!

Suuzje
Nala, ik had die van Anne Geddes van mijn moeder gekregen. Alleen ik heb er wel met pen in geschreven.... :(
Hij is heel erg leuk! En mooi! En is niet gek hoor dat je hem vast hebt gekocht! Ik heb ook al een heel leuk ringband-boekje klaarstaan, kon ik ook niet laten liggen! :D

b0llie
14 January 2010, 22:16
wat is dat precies voor iets dan nala
nu ben ik ook benieuwd :D

Oyam
14 January 2010, 22:17
He meiden; wat kwebbelen jullie toch veel... gezellig hoor!! ;)

Ik heb de lijst even aangepast met de datum waarop ik voorlopig denk uitgerekend te zijn:

Zwanger:
Mayo---------------32----------------1e---------------------4-------------------07-09-2010

@canacat
klinkt leuk die kinderclub! Maar ook een Frans-talige groep, wow, kan je goed Frans?

b0llie
14 January 2010, 22:23
thnx mayo voor de update :D

Nala22
14 January 2010, 22:30
@Suuzje:
Ik ben ook heel benieuwd wat er allemaal in staat!

@Bollie:
Ik weet het niet precies, maar volgens mij staat erin wat er met je lichaam gebeurd dacht ik en je kan wekelijks wat opschrijven ofzo...
Wel heel mooi dus!
Hij staat op bol.com voor 12,50 :)

b0llie
14 January 2010, 22:33
ik zal us ffies kijken dan
klinkt wel erg leuk namelijk

Nala22
14 January 2010, 22:33
Hahaha,nou,succes ermee!

Ik ga op de bank hangen, dus slaap lekker vast allemaal!!!

XxX

b0llie
14 January 2010, 22:40
ik ga er ook zo mee stoppen
slaaplekker dames

Suuzje
14 January 2010, 22:47
Ik ook! Slaapse! ;)

canacat
15 January 2010, 01:50
Tja Maja, in België opgegroeid... Dan krijg je Frans als tweede taal en Engels als derde (en duits als vierde).
God, op het werk, ze praten de ene zin in het Frans, dan gaan ze door in het Engels en andersom. Mijn hoofd draait overuren. Je broer heeft gelijk met de statische elektriciteit. ik probeer steeds aan de kat uit te leggen dat ik hem niet straf als ik hem aai. Maar in een kwart van de gevallen gaan we knetteren, je kunt het horen!

tweety1982
15 January 2010, 07:07
haha ja idd dat had ik ook heel veel is nu even anders komt door de kou hoor ik :)

die dagboeken zijn echt heel erg leuk

werk ze meiden en fijn weekend!

amy-baby
15 January 2010, 08:35
@nala; jij vroeg dat ik kon aangeven wta jullie te wachten staat, maar dat kan ik niet. Kan enkel aangeven hoe het bij mij gaat, maar gelukkig gaat het bij iedereen anders. Ik heb vanaf het moment dat het "raak" is, een zwaar gevoel in mijn buik, lijkt heel veel ongi buikpijn, dus dat is wel lastig. Voor de rest had ik deze maand geen verschijnselen, behalve pijn in mijn borsten aan de zijkant, voor de rest niet. Ohja wist eigenlijk voor het eerst diep in mijn hart dat ik zwanger was, maar dat durf je eigenlijk niet te denken. laat staan uitspreken... ;) .
voor de rest sinds 6 weken 's avonds misselijk en vroeg me bedje in. Ben gisteren bij de huisarts geweest want mijn benen doen onwijs zeer. Nu blijkt dat hormonen te zijn, van de groei van de baarmoeder. ik weet gelukkig wat het is, dus maak me niet zo'n zorgen, maar het is wel lastig omdat ik zo moe ben. Dus meiden als jullie zwanger zijn, pak je rust dat is het enige dat ik kan aangeven. Toen ik zwanger was van mijn meisje deed ik dat eigenlijk te weinig, nu kan ik het met haar natuurlijk niet meer doen....
Morgen gaat manlief met ons meisje naar de indoor speeltuin dus ik kan morgen heerlijk uitslapen en in bad lief he?

Jeuk op de buik he NALA?? heb/had ik ook ff.....maarja ga je niet gek maken.....

@tweety; waarom heb jij een bloedonderzoek ivm hcg?? en wanneer heb je die gedaan?

Oh en van dat boekje gewoon kopen hoor. Je moet het natuurlijk wel klaar hebben liggen als je zwanger bent toch?? en misschien kan je van te voren er nog wat inzetten hoe welkom de kleine is en hoe zeer je er naar verlangt, niets mis mee. ik heb ook anne geddes van mijn zus gekregen, maar ik heb bij mijn dochter nooit wat bijgehouden. Aan de ene kant jammer, alleen ik vond het nogal veel werk en wilde die tijd die ik had gewoon genieten.

Ik ga maar even met de blokjes en mijn dochter spelen....

Groetjes Amy

Lex
15 January 2010, 10:01
Klinkt tof werk canacat!!
En natuurlijk blijf ik hoop houden!!!
Ik ga gaan sporten, doet altijd deugd!
@Nala, jouw nod is niet lang meer he ik zal duimen meid!!!
groetjes :)

tweety1982
15 January 2010, 10:24
leuk amy en ja idd elke zw. voelt anders. ik voelde ook anders toen als jij nu,
hcg onderzoek wilde de gyn samen met oesterron en progesteron :) om te kijken om alles goed was. gisteren laten prikkken, maandag uitslag.
tis netiets te vroeg voor mijn nod om evt te meten of ik zwanger ben of niet, maar wie weet :)

b0llie
15 January 2010, 14:45
IK WIL OOK ZERE TIETEN :oops:
iig over n week of 2 :lol:

Lautje
15 January 2010, 14:50
Hahaha b0llie :lol: :lol:

b0llie
15 January 2010, 14:56
whahahaha :lol:
ja elke ronde heb ik wel weer kwaaltjes
maar nooit zere tieten , en iedereen die posi test
klaagt over zere tieten
dus bij deze,, over 2 weken ofz, wil ik....

ZERE TIETEN

nou kom op rotlijf, nu nog ff luisteren he :lol:

Lautje
15 January 2010, 15:00
Nou, dan gaan we duimen voor jou op zere tieten!!!!!!! :lol: :lol:

amy-baby
15 January 2010, 15:01
@bollie; wanneer begin jij altijd met klussen? ik heb namelijk ongeveer dezelfde cyclus als jou gehad vandaar....

b0llie
15 January 2010, 15:04
tis nu de bedoeling om gelijk te beginnen als mn ongi weg is
dat zal dan waarschijnlijk morgen zijn
heb nu nog af en toe wat verlies, en dat vind ik zo vies
voel me dan zo onzeker,

hoe heb jij t gedaan dan?

@lautje, ja doe maar duimen voor n beebje hahaha
hij/zij mag ook komen zonder zere tieten hahaha
snap je me nog :lol:

Lautje
15 January 2010, 15:13
ik snap je helemaal meis hahaha! ;)

b0llie
15 January 2010, 15:16
ik wacht op tips van amy whehehehe

fijn dat je t snapt hihi

Suuzje
15 January 2010, 15:28
Ooooeh ja, die deden inderdaad zeer ja toen ik + testte. Maar wel pas een week ofzo na mijn + test, dus als je geen zere tieten hebt hoeft dat niet negatief te zijn! ;) Om het even nog makkelijker te maken. :lol:

Ik had toen nog voor mijn NOD al een behoorlijk ongi gevoel, geen kramp maar meer beetje zeurend en mijn onderbuik voelde heel vol.

Vandaag dag 10, net mijn ovu-testen binnen gekregen, dus daar ga ik er zo maar een van tegenaan gooien!

XXX

amy-baby
15 January 2010, 15:32
nou ja tips....ik heb gemerkt dat ik een aantal rondes niet op het juiste moment heb geklust....
Ik ben de afgelopen ronde begonnen op dag 8, en toen om de dag, dus 8,10,12 en toen ff niet...hadden geen zin/moe, dus ik was bang dat het niet goed zou zijn, maar ik zou zeker ook op dag 14 klussen...haha...ohja bij mijn dochter heb ik ook niet veel geklust. Elke dag had ik gelezen zou niet goed zijn voor de kwaliteit, maarre....heb hier ook anders gelezen, maar ik vond om de dag ook wel prima....Elke dag??? pfff....vond ik ook iets te veel van het goede haha....

Heb mijn meisje om 1 uur op bed gelegd, maar slaapt nog steeds. Best lekker, kan ik ook ff bijtanken.

b0llie
15 January 2010, 15:41
hmmm ja
ik ga beginnen zodra mn ongi helemaal weg is
dus denk morgen avond
en dan willen we deze ronde us elke dag gaan proberen
tot ik echt geen zin meer heb
en dan gewoon om de dag :lol:
mn vriend helemaal blij, ik wat minder
voor mij hoeft t niet zo vaak haha
maarja, ik heet geen maria :lol: dus moet t wel hehe

Suuzje
15 January 2010, 15:56
Bollie, het "succesplan" (tenminste, dat staat op het internet: Sperm meets egg plan) is als volgt:

Je cyclus lengte maakt geloof ik niet uit. En ze adviseren om 10 ovu-testen te kopen.
- Vanaf dag 8 begin je met om en om te proberen.
- Dag 10 begin je met ovulatietesten, die doe je tot je een positieve test hebt.
- Wel tot dan om de dag blijven proberen!
- Vanaf de positieve ovu-test, drie dagen elke dag proberen.
- Dan een dagje overslaan.
- Dan nog een laatste keer proberen.
En dan afwachten. En pas testen 15-16 dagen na de positieve ovu-test.

Volgens dit artikel werd 40% van de vrouwen na de eerste keer proberen volgens dit schema zwanger.

Dat leek me wel wat, dus dit plan ben ik deze ronde aan het volgen! ;)

b0llie
15 January 2010, 16:09
ja, heb ik al n keer geprobeerd
werkte niet bij mij hahahaha
iig die ronde niet

btje1984
15 January 2010, 16:16
B’tje: ik had vaak knallende hoofdpijn als ik ovuleerde. Maar dan wel herkenbare, waarbij er een grote druk op mijn ogen lag. Het kan dus best zijn dat de hormonen hoofdpijn geven en migraine triggeren. NIET LEUK!! Hopelijk voel je je snel beter!

Hoi canacat,
bedankt voor je antwoord. denk dat het idd een eisprong geweest is bij mij. Migraine voor mijn ms duurt meestal 4 dagen en paracetemol werkt hier echt niet tegen. Bij deze hoofdpijn/migraine aanval was het 1 dag en 2 paracetemol tegelijk verminderde het wel iets. Ook kijkend naar andere klachtjes, zoals slijmvlies, wat steekjes hier en daar, humeurig (ben in geen tijden sinds het stoppen van de anticonceptie meer zo gevoelig voor huilbuien geweest. Nu dus wel!)

Ga nu weer ff de rest bijlezen, moet nog 7 pagina's!!!!

btje1984
15 January 2010, 16:37
shit heel verhaal getypt, druk ik op de verkeerde knop.
Dus opnieuw.

Alles doorgelezen van dagboeken, nuttige info van nala, kwaaltjes tot de ZERE TIETEN van b0llie en het SMEP programma.
Wat een (leuk) hoop geklets allemaal.

Gister bij mijn schoonzusje geweest om de kleine meid te bewonderen. Helaas niet vastkunnen houden. Maar manlief is helemaal over!!! Gister avond wilde hij al gelijk KINDJE MAKEN!!! ;) . en begon zojuist weer aan te dringen!!! hahahahaha.
Heb geen idee welke dagen ik al geklust heb, hoop gewoon dat het raak is.

Nou meiden hoop voor jullie ook allemaal een positieve test natuurlijk!!!

Ga nu weer offline!!!

kuss btje

tweety1982
15 January 2010, 16:49
heey wat kletsen jullie veel zeg hahah

leuk dat je man om is btje, zei mijn man dat maar eens " kindje maken" :)

smed programma doe ik ook al zonder dat programma alleen dan zonder ovu test omdat ik erg regelmatig ben, maar als je wat onregelmatiger ben is dat heel goed. maar met tempen is het dubbel denk ik, dan moet je gewoon vrijen tot je temp tijdje hoger is, toch :)

lieve bollie ik had geen zere tieten toen ik zwanger was, pas later, voelde alles pas toen ik pos getest had, ik had alleen test drang:) verder niets. vol gevoel snap ik niet wat ze bedoelen.

ik heb geen ongigevoel meer alleen nog heel lich af en toe, alleen gisteren, heb nu steeds met vlagen steken aan de zijkant. meer niet :)...dus vrees dat ik gewoon ongi ga worden hoor, de rest van de kwaaltjes heb ik elke maand

Suuzje
15 January 2010, 16:50
ja, heb ik al n keer geprobeerd
werkte niet bij mij hahahaha
iig die ronde niet
Oooowwww... das minder... :(
Hmm, misschien dat jouw strategie (gewoon ff elke dag!) misschien wel werkt deze ronde!

Wisten jullie trouwens dat bevruchten vaak wel lukt als je op de goede tijd sex hebt, maar dat het dan in het proces daarna (bijv genetisch of met het delen van de cellen) niet goed gaat. 1 op de 4 bevruchte eicellen zetten door als zwangerschap. Best redelijke kansen toch?!

Herontdekken cyclus:
Ovu-test dag 10 - compleet negatief
(In ieder geval geen vroegere ei-sprong dan normaal!)

Nala22
15 January 2010, 16:50
Hoi lieve meiden!

Ik ben er ook weer ff...
Ga zo weer weg, want m'n ma is jarig :D

@Amy:
Ja,klopt,iedereen heeft andere kwaaltjes...Zei het ook verkeerd, bedoelde jou kant van het verhaal ;)
Maar opzich valt het nog wel mee dan he!
Ben je erg misselijk?

En die jeuk, wordt er moe van af en toe...Tis niet dat je me hoop geeft hoor, want ergens heb ik et ook wel een klein beetje, maar ik zeg niks meer haha
Wacht rustig m'n NOD af ;)

@Lex:
Dank je wel meis :D

@Bollie:
Ik heb elke maand zere tieten (vooral tepels :P ), dus je mag het deze maand best een x van me overnemen hoor :P

@Btje:
Waarom moet je het nou weer wegdrukken :P
Maar leuk dat je bent wezen kijken meis! :D
Hoezo kon je de kleine niet beethouden?

Wel leuk dat je man zo enthousiast is dan he :D

Nala22
15 January 2010, 16:51
@De rest:
Hoe is et?

Ben de helft vergeten denk ik ghehe

Nala22
15 January 2010, 16:51
@De rest:
Hoe is et?

Ben de helft vergeten denk ik ghehe

Suuzje
15 January 2010, 17:00
Ik gebruikte ook geen ovu-testen omdat ik mijn ei-sprong altijd keurig voelde. Maar nu is het de eerste échte cyclus na mijn mk en ik weet niet hoe mijn cyclus nu zal zijn. Alle tekenen zijn positief, dus dat scheelt, maar ik dacht ik doe er gewoon deze ronde ook ovu-testen bij, dan weet ik in ieder geval zeker of het allemaal weer werkt. ;) Hoop ik... en ik wil gewoon weer heeeeeel erg graag zwanger zijn! Ik had laatst een hele stomme vergelijking bedacht; het is net of je EINDELIJK een geweldig lekkere quarterpounder hebt gekregen, je hebt mega-honger en je neemt een hap, hij smaakt goddelijk en dan moet je hem ploseling weer inleveren. En je weet niet wanneer je hem terug krijgt en je hebt nu NOG MEER honger! En iedereen om je heen heeft er wel een, ook al vinden sommigen hem niet eens lekker... Sorry het is heel stom, ik weet het! :lol:

b0llie
15 January 2010, 17:38
whahahahhahahahahahhaha suuz, goede vergelijking :lol:
ik snap iig precies wat je bedoeld

@btje, super zeg , dat je man t zo graag wilt nu en dat steeds roept haha
@nala, ja ik heb nooit zere tieten hehe :lol:

en dat ongi pijn? wasda?
bij mij ist altijd, ga naar de wc,nix, ga uur later naar de wc, FLATS, zoiets
ik voel nix ofz

en dat jeuk n kwaaltje is,nou daar kan je bij mij helemaal geen kant mee op
ik heb atopisch/constitueel eczeem,
heb dus elke dag jeuk :lol:

@nala, have fun :D

tweety1982
15 January 2010, 19:03
bollie wees blij dat je geen ongi pijn heb :) is een rot gevoel hoor...:)

Suuzje
15 January 2010, 19:08
Huh? Voel je verder niks? Geen krampje ofzo? Ik ook niet bar veel hoor, maar wel wat. Ongi gevoel is een beetje buikpijn zeurend gevoel in je onderbuik. Hoeft niet echt pijn te doen.

Oyam
15 January 2010, 19:18
Wat een goeie Suuzje :D :D :D

Ik had er ook nooit zo'n last van hoor, een enkele keer dat ik 1 dagje was buikpijn had, maar verder ook nergens last.
Dus is niet raar hoor bollie ;)

tweety1982
15 January 2010, 19:34
lekker toch :) geniet daar maar van

ik ben zo benieuwd wat die steken steeds zijn, heb ze denk ik wel eerder gevoeld maar kan vanalles zijn, moet afwachten tot dinsdag ochtend of ik dan iets van ongi voel dat is mijn laaste cyclus. gelukkig heb ik druk weekend dus ga er snel door heen :) haha

b0llie
15 January 2010, 20:40
lekker toch tweety,druk weekend
ff je gedachten op wat anders

@mayo, ooh ben niet de enige zonder ongi pijn dus haha
heb daar nooit last van gehad,ook niet met de pil
jaaa,alleen als ik m maanden doorslikte dan wel ff krampen n uurtje, en daarna kwam t

Nala22
15 January 2010, 21:23
Zooo,ik ben weer thuis :D

@Bollie:
Ik heb best vaak ongi krampen helaas :(
Dus daar kan ik ook nie op vertrouwen...

@Tweety:
Bijna meis! :D

Nala22
15 January 2010, 21:25
Btw, was hetg nou in dit topic dat ik ergens had gelezen dat je statische schokjes van katten krijgt?
Dat heb ik de hele tijd bij 1 van de 2, had ik eerder nooit :|

Oyam
15 January 2010, 21:33
Ja, dat ging over Canacat die er in Canada last van heeft en toen kwam er iemand (weet niet meer wie) die zei dat ze dat met de katten had. Ik heb het idd ook af en toen. Zeker als het zo koud is en de lucht zo droog is.

Nala22
15 January 2010, 21:38
Owhja, kon et nl ff niet meer terug vinden, of ben ik nou scheel :oops:
Maar ik heb et ook sinds een tijdje...Vraag me af of die kat er ook wat van voelt, hoop et niet voor em :(

b0llie
15 January 2010, 21:39
nala
kom jij us ff heel snel op msn
je verwaarloosd me :lol:

hier heb ik dat ook af en toe
met de katten

Oyam
15 January 2010, 21:43
Ach, daar heeft die kat zo in de winter een veel te dikke vacht voor om dat echt te voelen ;)
Veel plezier op msn!! ;) ;)

b0llie
15 January 2010, 21:46
ja hier gebeurt t altijd,als t gebeurt, als ik over t neusje aai
echt zielig
kijken ze je echt zo aan vanne, auw :?

Oyam
15 January 2010, 21:52
O dat heb ik juist niet over het neusje: die is nat (bij de een) en dat geleidt niet zo goed. :D :D

b0llie
15 January 2010, 22:00
hahaha
ja hier altijd bij t neusje :lol:
zielig hoor haha

grr waar blijft die tuttebel nou :P
nala dan he

tweety1982
15 January 2010, 22:15
hahaha, ben je al op msn Nala?
ik doe helemaal niet meer aan msn, weet nooit wat ik zo snel moet zeggen of als ik dan ineens weg moet dan moet ik eerst gaan uitleggen enzo..haha voel me da schuldig. heb wel meiden van hier o hyves, maar vele wonen ver weg..maar als iemand near by Rotterdam woont..? :) woonde jij niet dichtbij bollie? ik heb jou op hyves maar zit er veel te weinig :) ben meer van het mailen.

Bollie dierenbeul:P :P :P nee grapje die schokken ken ik idd, dt heb ik vaak als ik mijn man kus, doet gewoon zeer, met mijn hond heb ik het niet. vraag me idd af hoe dan kan he :)

b0llie
15 January 2010, 22:22
ik woon idd 40 km vanaf rotterdam :D

nee naaltje is nog niet op msn :(

tweety1982
15 January 2010, 22:31
ok dat valt nog wel mee toch :) 30 min ver. :) leuk!

mis is nala moe..ben je op msn? zal ik anders ff komen kletsen, weet niet hoelang, ben moe en me man komt zo :) maar is miss wel ff leuk :) ik zal je wel ff me adres geven op hyves

b0llie
15 January 2010, 22:48
je hebt me al toegevoegd hehehe :D

btje1984
16 January 2010, 10:02
@Btje:
Waarom moet je het nou weer wegdrukken :P
Maar leuk dat je bent wezen kijken meis! :D
Hoezo kon je de kleine niet beethouden?

Wel leuk dat je man zo enthousiast is dan he :D

Ja zeker leuk! Ze was bijna een graad afgekoeld. Dus moest ze van de verpleegster in bedje blijven met 2 kruiken. Maar we gaan vandaag weer langs, en gebeurt wat er gebeurt maar we willen haar effies vasthouden!!! ;)

Nala22
16 January 2010, 12:05
@Bollie:
Sorry schat, me vent wilde ook nog ff achter de laptop en ik was zo moe, ben op de bank al in slaap gevallen :oops:
Ben nu nog steeds moe, werd om kwart over 8 wakker toen m'n vent moest werken, meteen naar de plee, word ik om kwart voor 12 wakker moest ik weer onwijs nodig plassen...Toen kon ik nie meer slapen hoor pfff

Zal je zo maar ff een smsje sturen, want je bent ws onderweg naar limboland :P
Have fun!

@Tweety:
Nee,ik heb dat ook wel is,dat ik nie meer weet wat ik moet zeggen...Maar Bollie en ik hebben soms ook de meest zinloze gesprekken,dus dan is et wel leuk :P

@Btje:
Owh,ja,dat is wel logisch dan!
Leuk dat je vandaag weer gaat meis! :D
Veel plezier :D

Nala22
16 January 2010, 12:13
En ik heb btw ook hyves :P

Dus mochten jullie interesse hebben, stuur ff jullie adres in een pbtje ;) haha

amy-baby
16 January 2010, 12:36
@nala;heb jij mij met hyves een keer proberen toe te voegen? ik heb van iemand een uitnodiging gekregen die ik niet ken.....
Wil je even je naam sturen in een pbtje...

Nala22
16 January 2010, 12:43
@Amy:
Nee,dat was ik niet...
Ik zet dan wel mijn naam erbij in dat venster zeg maar ;)

Ik zoek je wel ff op bij Bollie en voeg je wel toe! :)

Owh,en btw,niks over zwanger worden oid, maar dat spreekt voor zich lijkt me :P

amy-baby
16 January 2010, 12:54
uiteraard, en bij mijn niets over zwanger zijn, tenminste de aankomende 6 weken nog niet.... ;)

Nala22
16 January 2010, 13:14
Nee,is goed ;)

heb je een pbtje gestuurd, kon je zo snel niet vinden bij Bollie

tweety1982
16 January 2010, 13:14
heb je ook hyves amy..als je leuk mag je me wel toevoegen me adres staat hieronder...:)

Nala22
16 January 2010, 13:33
@Tweety:
Wat een schattig hondje! :D
En je kan echt heel mooi zingen joh! :D
Ik heb ook zanglessen gehad en 3 x opgetreden enzo, maar kan echt niet zo mooi zingen ghehe

Lautje
16 January 2010, 14:49
http://x-poison-girl-x.hyves.nl/

Hier mijn hyves, voor degene die me willen toevoegen :D
Ik lees vanaaf ofzo alles wel bij...kheb mega de griep te pakken...hoofdpijn (niet te zuinig), zere ogen, traan-ogen, neus helemaal dicht zitten (zo fijn he door de mond ademen en dan vooral snachts) en warm koud warm koud.....pffff wordt er nie goed van!

Dikke knuf voor jullie meiden!

Nala22
16 January 2010, 14:58
@Lautje:
:( Beterschap meis!
En doe rustig aan he!

Ik ga je toevoegen :)

Lex
16 January 2010, 15:30
hey meiden, eindelijk terug van mijn nachtdienst en het weekend kan nu voor me beginnen. Ben wel hondsmoe. Dus nu relax :)
Voor ale meiden met opkomende nods duim duim duim ben zooo benieuwd :D

Nala22
16 January 2010, 15:38
Hoi meis :D

Nu pas terug van je nachtdienst?
Van hoe laat tot hoe laat moest je dan?

Slaap lekker, of blijf je wakker?

Liefs

Lex
16 January 2010, 16:35
hey Nala,
wel ik werk in de bijzondere jeugdzorg. In de weekends en vakanties werken we van 13u30 tot 's anderendaags 14U met inslapen, maar slapen komt er zelden van. Dus van 13u30 tot 22u dan 'slapen' en dan van 6u tot 14U
Ik ben altijd geveld, dus ik verlang naar mijn bedje vanavond :) Ik werk drie op zes weekends zo.

@Lautje: verzorg jezelf goed!

tweety1982
16 January 2010, 17:35
heey laura beterschap meid!! en volgens mij zag ik mail dat je me toegevoegd had dus die ga ik zo bekijken :) leuk

hier bruin verlies, spotting en ook mega erg hoofdpijn!! laat die ongi nou maar komen want dit is niets!

amy-baby
16 January 2010, 17:41
is het wel je ongi dan? misschien wel innesteling?

tweety1982
16 January 2010, 17:49
ja maar innesteling is toch niet pas rond je NOD?
ik zit nu op dag 31 en me NOD 30-33 dagen.
ik heb geen ongi gevoel alleen wat steken in me buik rechts al paar dagen, ongi gevoel was er wel licht maar met vlagen..

heb nu onwijs hoofdpijn en lage temp die 0,6 gedaald was in 1 dag...normaal gaat dat veel geleidelijker..dus das raar..

en dat bloed zijn 3 druppels bruin met beetje caramel er doorheen...

maar door die hoofdpijn weet ik dat het ongi is..en door die daling

tweety1982
16 January 2010, 17:56
voel me ook beroerd geen eetlust enzo bah bah bah...me man zegt ook ben je niet zwanget dat je geen ongi gevoel heb maar steken..maar daar reken ik niet op dat ongi gevoel komt nog wel

Nala22
16 January 2010, 17:56
@Lex:
Zo,dat zijn ook lange diensten dan, zeker als je niet slaapt!
Dat heb je hier in Nederland volgens mij niet eens...

Snap best dat je dan moe bent!

@Tweety:
:(
Ik hoop dat het toch wat anders is meis!

tweety1982
16 January 2010, 18:03
lief nala dat hoop ik diep van binnen ook. dan is het die hoofpijn waard, want ga door de grond met die hoofdpijn en me hoofd gloeit. alleen kan niet liggen op bed zonder afleiding vandaar nu hier
heb ook onwijze krampen in buik..veel poepen :oops: ..en raar gevoel op maag...en wil niets eten eheb alleen onbeten vandaag meer niet....

maar als wat anders zou zijn dan zou me temp niet zo moeten zakken...helaas

Lex
16 January 2010, 19:09
@Tweety: moed houden, je weet toch maar nooit he, maar ik begrijp het wel...

Nala22
16 January 2010, 20:36
@Tweety:
Tempen hoeft niks te zeggen he!
Ik ben hard voor je aan et duimen!

tweety1982
16 January 2010, 23:34
dank je wel lieve meiden...heb nog steeds 4 druppeltjes...hele avond niets gehad, net weer een druppeltje bruin..af en toe een krampje alsof ik moet poepen :oops: verder beetje drukkende gevoel in maag alsof ik misselijk ben maar wil niet doorzetten...geen eetlust..had dus die hoofdpijn...heb wat buikpijn en steekjes..

ik denk echt dat me ongi gaat komen..het zou TE mooi zijn als ik ineens zwanger was..ik laa me dit keer niet beetnemen door mijn lichaam. me langste cyclus is 33 dagen dus ik heb nog tot dins om ongi te worden....me lichaam doet dit nu zodat ik hoop krijg en lacht me dan keihard weer uit

maar hopelij helpt jullie duimen :) en blijft he bij druppels..wel raa dat ik ongi gevoel had twee dagen en nu niets meer...maar wel druppeltjes bruin bloed..en die klote lage temp

Nala22
16 January 2010, 23:56
Ons lichaam is gewoon raar, snap er af en toe ook niks meer van...Et enige wat we kunnen doen is wachten!
Helaas :(

amy-baby
17 January 2010, 08:59
@tweety; jij tempt altijd? dus ook op dezelfde tijd etc. dus jij weet wel of het klopt met die temp toch? dat zou wel balen zijn. maar ik heb nog wel een klein beetje hoop hoor, we zullen zien.....Ik had meestal wel als de ongi kwam dat hij dezelfde dag nog doorzette...

tweety1982
17 January 2010, 09:38
ja de ongi is doorgezet :( tempte idd altijd op zelfde tijd...

wel mooie cyclus van 31 dagen maar alweer ronde 6 na de MK. pffff :P maar ja we moeten positief blijven he..ik loop gelukkig in ziekenhuis voor onderzoeken dus ja morgen even god kortsluiten met de gyn of alles nu gecontroleerd is. en hopen dat de uitslag van mijn eisprong waardes goed zijn...en als goed is zijn we hier allemaal al rond ronde 6, alleen veel hadden na hun MK dat ze snel zwanger werden en dat is frusterend :) en dat ik in ronde 3 zwanger werd..wat een verschil met nu he...o o :|

Nala22
17 January 2010, 11:10
@Tweety:
Balen meis :(
Is zeker klote dat et nu dan weer zo lang duurt!

b0llie
17 January 2010, 16:09
@lautje, beterschap meissie
doe rustig aan

@tweety, balen zeg dat je ongi bent geworden :cry:
knuffel, hopelijk deze ronde beter meid

waar is de lijst :D

tweety1982
17 January 2010, 17:17
ik hoop het ook voor ons allemaal:(

mijn ongi is ook zo kort sinds ronde 4, moet dat morgen echt met de gyn bespreken want miss is dat helemaal niet goed, ik had altijd 5 hele dagen vol bloed enzo..nu heb ik 1 dag bloed en dan niets nu is ook weer weg..en ronde 4 ook..en het is wel helder bloed....ik hoop echt dat mijn waarden oesteron en progesteron goed zijn hoor! en dat die korte ongi's niets erg zijn...

Lex
17 January 2010, 17:37
@Tweety: het bezoek aan de gyneacoloog zal zowiezo wel wat geruststellend zijn ,niet? Zo weet je tenminste dat je alles checkt :)
Jammer natuurlijk van je ongesteldheid...
Bij mij duurde die vorige ronde en hele week en pijn amai.
Binnen een paar dagen ovuleer ik, maat we doen het om de ander dag om zeker te zijn :D zoo leuk
Groetjes iedereen! x

tweety1982
17 January 2010, 17:46
hhaa vind je dat leuk? nou ik niet hoor vind dat gemoet klussen niets:( :) maar ja

ja ben echt blij dat ik er morgen heen mag want mijn ongi was weer niets. 1 inleg kruisje 1 maandverband en nu helemaal nies meer :(..dan verlang ik miss wel weer beetje naar die ongi pijn, die heb ik ook al twee rondes niet meer :(

Nala22
17 January 2010, 18:30
@Tweety:
Wat apart...
Ik hoop echt voor je dat de gyn dan is het 1 en ander gaat checken :)

b0llie
17 January 2010, 18:54
weinig zeg , 1 dag ongi
hier voorheen met pil altijd 5 volle dagen
nu 3

@lex, ik moet ook volgende week mn ei krijgen
volgende week ovu testen doen weer
vandaag begonnen met klussen weer

vind de 1e x in de ronde t leukste
want dan ist idd t spontaanste
de rest is echt moetjes
maarja, maar proberen weer beetje leuk te maken haha

tweety1982
17 January 2010, 20:04
ja idd moeten er maar het beste van maken he :)

ongi is nu weer even terug :P