PDA

View Full Version : Uitgerekend in mei 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

lonnekeleoni
16 November 2009, 18:32
@ Marieke: Fijn dat je weer thuis bent!

@ Beebie wish: Ik ben ivm mijn allergien vrijdag bij de dietist geweest, zij gaf aan dat het voor de kleine het beste is om zometeen minimaal 6 maanden borstvoeding te geven en als dit niet lukt speciale voeding die hypo allergeen is, hierdoor is de kans kleiner dat het kindje ook allergisch wordt. En wat een mooie kinderwagen!

@ Sively: Sterkte met je moeder en opa! Idd fijn dat jij goed nieuws kon brengen in deze lastige tijden voor je familie.

@ Miesje: Sterkte met je oma, een gebroken heup is ook niet niks voor zo'n oud mensje, mijn andere oma had dit vorig jaar ook en is nog niet volledig hersteld en kan nog niet goed lopen.

@ Indootje: Je hebt recht op een extra pauze per dag van maximaal 1/8 ste deel van je werktijd (dus bij 8 uur is dit een uur) Officieel moet er zelfs een rustruimte met een bed en/of bank aanwezig zijn en voor later ook een kolfruimte. Helaas kan dit in de praktijk vaak niet.

@ Da Silva: Wat een leuke en originele manier om het te vertellen zeg!

Ik mag morgen weer naar de verloskundige, hoop dat ik het hartje mag luisteren!

naatje83
16 November 2009, 19:16
@Sively heel veel sterkte met je moeder en opa!

@Marieke wat fijn dat je weer van de partij bent. Hopelijk mag je nu eens
lekker gaan genieten van je zwangerschap.

@Da-silva leuke manier om het aan de kids te vertellen. Leuk he dat kids
altijd zo enthousiast reageren.

@Leonec wij gaan weer eens gelijk op ;) . Ik heb donderdag een echo bij de gyn.

Voor de rest geen nieuwtjes ben erg moe heb ochtenddienst gehad. Was om drie
uur thuis en ben lekker mijn bed ingegaan tot zes uur. Heb ook al heel de dag hoofdpijn
had eigenlijk gehoopt dat het na een dutje weer gezakt zou zijn. Niet dus.

leonec
16 November 2009, 22:39
ja spannend weer he ....hoop dat ik een echo krijg... de vorige keren deden ze ook niet echt moeilijk...

Jenny89
17 November 2009, 10:11
Dames ik ben zo geschrokken!!!

heb gemerkt dat mijn borsten de laatste tijd echt goed groeien.. als ik geen beha aan heb, voel ik ze gewoon hangen. en verschrikkelijke jeuk had ik !!! ik bekijk mn borsten nooit echt super goed en al helemaal niet van onderen..
vanochtend na het douchen vond ik dat mijn borsten er echt rood en opgezwollen uitzagen.
dus keek ik ff goed, ook onder de borsten.. en ik kreeg de schrik van mn leven! oh mijn god, mijn huid was heel rood en er zaten allemaal rode striemen op!!!! weeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhh :( :shock: :(
zooo eng ziet dat er uit! had ik echt niet zo snel verwacht :cry: :cry: :cry:
zoals ik ergens gelezen heb, blijven de borsten nog een tijdje doorgroeien.. dus zullen ze nog meer striemen krijgen! :cry:
echt niet leuk :(

ik smeer al sids week 12 of zo met pregnacare zalf. het helpt dus voor geen meter
hebben jullie dit ook, nu al?

Sively
17 November 2009, 10:33
Da Silva, wat een leuke manier om het de kinderen te vertellen! Op mijn werk is het niveau nog wat lager. Ze snapten niet goed dat er een baby in mijn buik kon, want ik had toch geen dikke buik :D

Jenny, ik heb daar nog geen last van. Heb wel al amandelolie gekocht in de natuurwinkel. Heb van meerdere mensen (ook artsen) gehoord dat dat nog altijd het best werkt om striemen te voorkomen. Misschien kan je dat eens proberen? Het kan alleszins zeker geen kwaad.

Bedankt allemaal! Ik probeer er gewoon rustig onder te blijven. Niemand heeft er baat bij dat ik me druk ga maken. Ik wil gewoon genieten van de tijd die ik nog met mijn opa heb en dat gaat niet als ik begin te 'panikeren'. Af en toe pink ik wel eens een traantje weg, maar dan alleen als buiten mijn man niemand het ziet.

Beebie_Wish
17 November 2009, 10:45
Zo vanmorgen onze controle gehad in het ziekenhuis en alles is errug goed...Onze uk groeit goed want ze kon dmv op mijn buik voelen en drukken goed voelen waar onze uk lag en vertelde ze zo van dat ie al op 1/3e lag en dat is bijna op de helft wat ze me vertelde...Ook het hartje weer gehoord was wel even zoeken omdat mijn eigen hartslag erdoor heen kwam...Maar daarna kwam ie en wat klinkt dat toch geweldig...

Over 4 weken de 20 weken echo en daarna mogen we naar de vk JOEPIEEE want ook mijn bloeddruk en suiker gehalte zijn allemaal errug goed en ook mijn urine is brandschoon...

Nou ik zal niet meer klagen want of nerveus doen want het gaat gewoon elke keer lekker goed ben helemaal gelukkig :)

Bambi80
17 November 2009, 11:49
jenny ik heb daar ook geen last van. maar ben ook veel afgevallen tot nu toe. Ik gebruik zelf biooil. schijnt ook te helpen tegen striemen die er al zitten.

goeie instelling baby wish!!!

heeft iemand hier al kinderopvang geregeld? gekeken naar zwangerschapszwemmen enzo?

Unknown
17 November 2009, 12:44
Jenny: merk ook dat mijn borsten nu (nog) groter beginnen te worden, maar verder heb ik er nog geen last van ofzo.

Beebiewish: fijn dat je echo goed gegaan is…hoop dat je nu kan genieten van je zwangerschap en dat de onzekerheid verdwijnt!

Mariekepiek: ik heb eigenlijk nog helemaal niks geregeld…wilde de 12 weken afwachten en nu nog de laatste twee controles…dan wordt het tijd om de dingetjes te gaan regelen. Denk zelf dat ik de cursus samen bevallen wil gaan doen en/of zwangerschapsyoga.

Hebben jullie geen last van steekjes? Sinds enkele dagen merk ik toch meer dat mijn buik aan het groeien is en voel ik de groeipijnen meer. Heb meer steken links en rechts..

Jenny89
17 November 2009, 12:51
Jenny: merk ook dat mijn borsten nu (nog) groter beginnen te worden, maar verder heb ik er nog geen last van ofzo.

Beebiewish: fijn dat je echo goed gegaan is…hoop dat je nu kan genieten van je zwangerschap en dat de onzekerheid verdwijnt!

Mariekepiek: ik heb eigenlijk nog helemaal niks geregeld…wilde de 12 weken afwachten en nu nog de laatste twee controles…dan wordt het tijd om de dingetjes te gaan regelen. Denk zelf dat ik de cursus samen bevallen wil gaan doen en/of zwangerschapsyoga.

Hebben jullie geen last van steekjes? Sinds enkele dagen merk ik toch meer dat mijn buik aan het groeien is en voel ik de groeipijnen meer. Heb meer steken links en rechts..

Ik heb ook van die steekjes. Vooral als ik ga zitten en op ga staan. Dan voel ik mijn baarmoeder (denk ik) uitrekken. Volgens mij komt dat doordat die groeit. of is het al bekkenpijn? I dunno.

Beebie_Wish
17 November 2009, 12:56
We hebben eigenlijk geen echo gehad alleen maar een controle dus ging ze mijn bloeddruk opmeten en daarna moest ik gaan liggen en ging ze voelen naar de baarmoeder etc...En vervolgens daarna ging ze het hartje nog meten..

Nog 4 weekjes dan weten we als het goed is wat het geslacht zal gaan worden JOEPIEE :D

leonec
17 November 2009, 13:31
fijn beebie wish dat alles goed was :D :D

ik had zondag avond en gisteren een soort van krampen (heel kort ) had ik al eerder heb er naar gevraagd bij de verloskundige ze zei dat dat het groeien van de baarmoeder was...

merk nu ook dat me buik groeit :D :D

Heb kiespijn, hoop dat ik de tandarts kan uitstellen maar als het zo blijft zou ik toch moeten gaan :shock:

leonec
17 November 2009, 13:33
trouwens hoe kan ik me aanmelden voor de hyves ?

Unknown
17 November 2009, 13:38
We hebben eigenlijk geen echo gehad alleen maar een controle dus ging ze mijn bloeddruk opmeten en daarna moest ik gaan liggen en ging ze voelen naar de baarmoeder etc...En vervolgens daarna ging ze het hartje nog meten..

Nog 4 weekjes dan weten we als het goed is wat het geslacht zal gaan worden JOEPIEE :D

Oh oke, ik dacht dat je een echo had...misschien verkeerd gelezen.

lonnekeleoni
17 November 2009, 17:19
Yes,

Vandaag alweer 16 weken! Het begint toch wel snel te gaan. Vanavond ga ik naar de verloskundige en dan ga ik vragen naar info over zwangerschapscursussen, ik wil eigenlijk samen bevallen gaan doen.

Zwangerschapszwemmen heb ik al wel naar gekeken, maar heb geen idee vanaf wanneer het normaal is om hier naartoe te gaan...

Ook zullen we het vanavond wel hebben over de 20-wekenecho en daar zal ik morgen wel een afspraak voor kunnen maken bij het ziekenhuis...

Ik hoop zo dat ze vanavond het hartje laten horen!

Groetjes Leoni

lonnekeleoni
17 November 2009, 17:42
Trouwens, er zal binnenkort alweer een clubje uitgerekend in augustus 2010 moeten starten :o het gaat echt snel :!:

draakje78
17 November 2009, 18:11
jenny ik heb daar ook geen last van. maar ben ook veel afgevallen tot nu toe. Ik gebruik zelf biooil. schijnt ook te helpen tegen striemen die er al zitten.

goeie instelling baby wish!!!

heeft iemand hier al kinderopvang geregeld? gekeken naar zwangerschapszwemmen enzo?
Kinderopvang is hier geregeld, kreeg vandaag de brief binnen dat de inschrijving per 10 nov is, kraamzorg nog even formuliertje terug sturen dan is dat ook klaar!
zwemmen lijkt me wel fijn, maar is hier 2x maar een half uurtje en dan voor mij net te koud water dus daar twijfel ik nog over
wil met de gyn overleggen welke pufclub oid ik het beste kan gaan volgen, maar dat hoeft natuurlijk nu nog weer niet!

da-silva
17 November 2009, 18:46
Ik ga me rond de 20 weken opgeven voor 'samen bevallen'. dan kan ik de cursus vanaf 28 weken ofzo mee gaan doen. Ik heb toevallig info gevraagd aan mijn collega, die geeft deze cursus naast haar werk. Erg leuk, want dan weet ik tenminste zeker dat het een leuke cursusleider is :D
Verder weet ik niet of ik nog iets meer ga doen. Ik denk wel dat het voor mij goed zal zijn om bekken oefeningen te gaan doen, omdat ik vrij snel last van mijn rug heb. Weet iemand waar je die oefeningen krijgt?
Wij hebben ons verder ingeschreven bij een aantal kinderdagverblijven en daar volgen nog gesprekken van. Maar ik ben ook wel geintereseerd in een gastouder. Net zo duur en veel persoonlijker. Ik moet me daar nog wel verder in verdiepen.

Hebben jullie ook zo het gevoel dat je kop overloopt met dingen die je moet gaan doen/ regelen? Ik ben wel wat onzeker hierin hoor. Wat moet je regelen? Wanneer? Wat is het beste? Pfff, lijkt wel een bedrijf opzetten met alles wat erbij komt kijken. Inkoop, financiering rond krijgen, administratie bijhouden, planning, andere organisaties inschakelen, aanmelden voor cursussen, naam bedenken, PR (iedereen inlichten) hahahaha :lol:

lonnekeleoni
17 November 2009, 19:05
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Komen we net bij de verloskundige :oops: , kijkt die vrouw heel verbaasd, kijken we nog een keer naar de afsprakenkaart en hebben we morgen pas en afspraak. Hiervoor hadden we altijd dinsdagavond een afspraak, maar dat is alleen voor de eerste 12 weken, voor de 1e echo en de intake. Ik was er automatisch vanuit gegaan dat we gewoon dinsdagavond moesten komen :oops: :oops: :oops: :oops:

Indootje
18 November 2009, 08:06
Dames ik ben zo geschrokken!!!

heb gemerkt dat mijn borsten de laatste tijd echt goed groeien.. als ik geen beha aan heb, voel ik ze gewoon hangen. en verschrikkelijke jeuk had ik !!! ik bekijk mn borsten nooit echt super goed en al helemaal niet van onderen..
vanochtend na het douchen vond ik dat mijn borsten er echt rood en opgezwollen uitzagen.
dus keek ik ff goed, ook onder de borsten.. en ik kreeg de schrik van mn leven! oh mijn god, mijn huid was heel rood en er zaten allemaal rode striemen op!!!! weeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhh :( :shock: :(
zooo eng ziet dat er uit! had ik echt niet zo snel verwacht :cry: :cry: :cry:
zoals ik ergens gelezen heb, blijven de borsten nog een tijdje doorgroeien.. dus zullen ze nog meer striemen krijgen! :cry:
echt niet leuk :(

ik smeer al sids week 12 of zo met pregnacare zalf. het helpt dus voor geen meter
hebben jullie dit ook, nu al?

Nou, mijn borsten zijn al een tijdje echt veel groter geworden, dus heb vorige week al een meegroeibeha aangeschaft. Was echt nodig.
En inderdaad, je borsten blijven nog doorgroeien, hoop niet dat ik met meloenen eindig :roll:

Indootje
18 November 2009, 08:08
Zo vanmorgen onze controle gehad in het ziekenhuis en alles is errug goed...Onze uk groeit goed want ze kon dmv op mijn buik voelen en drukken goed voelen waar onze uk lag en vertelde ze zo van dat ie al op 1/3e lag en dat is bijna op de helft wat ze me vertelde...Ook het hartje weer gehoord was wel even zoeken omdat mijn eigen hartslag erdoor heen kwam...Maar daarna kwam ie en wat klinkt dat toch geweldig...

Over 4 weken de 20 weken echo en daarna mogen we naar de vk JOEPIEEE want ook mijn bloeddruk en suiker gehalte zijn allemaal errug goed en ook mijn urine is brandschoon...

Nou ik zal niet meer klagen want of nerveus doen want het gaat gewoon elke keer lekker goed ben helemaal gelukkig :)

Zie je nou wel, ik zei toch dat alles helemaal goed zou zijn :D
Genieten jij!!! ;)

Indootje
18 November 2009, 08:13

Ik heb wel hier in de buurt al gezocht naar kinderdagverblijven, oftewel KDV. Maar de wachtlijsten zijn enorm. Heb me dus voor 2 aangemeld.
Wat ik ook zo suf vind is dat je bij sommige KDVs inschrijfgeld van 25 euro moet betalen en dan kom je op een jarenlange wachtlijst. Dus als je er bij 4 inschrijft die dat vragen is het zo 100 euro kwijt!!! Maak me er wel een beetje zorgen om dat je straks geen opvang voor die kleine zult hebben misschien....

Vanavond ga ik voor het eerst naar zwangerschapsyoga, ben benieuwd. Is behoorlijk populair en vol, dus ik had geluk dat er net 1 al bijna ging bevallen en dus stopte :-)
En ik ga waarschijnlijk volgende week voor het eerst naar zwangerschapszwemmen. Had geinformeerd en kon gewoon komen.

Indootje
18 November 2009, 08:15
Ik heb de laatste dagen ook meer last van steekjes enzo. Denk inderdaad dat de baarmoeder nu echt begint te groeien.

Indootje
18 November 2009, 08:16
Wow, "uitgerekend in augustus" forum alweer (bijna). Dat gaat echt snel zeg!!

Indootje
18 November 2009, 08:18
Hebben jullie ook zo het gevoel dat je kop overloopt met dingen die je moet gaan doen/ regelen? Ik ben wel wat onzeker hierin hoor. Wat moet je regelen? Wanneer? Wat is het beste? Pfff, lijkt wel een bedrijf opzetten met alles wat erbij komt kijken. Inkoop, financiering rond krijgen, administratie bijhouden, planning, andere organisaties inschakelen, aanmelden voor cursussen, naam bedenken, PR (iedereen inlichten) hahahaha :lol:

Nu ik het op het werk heb verteld en wat vrienden en ik me wat in die KDV ben gaan verdiepen heb ik ook inderdaad dat mijn hoofd over begint te lopen en ik heb zoiets van: dit nog regelen, dat doen, oh ja, dat ook nog, etc. etc.
pfffff. :roll: :)

Unknown
18 November 2009, 08:20
Goedemorgen allemaal!

Gisteravond bij de vk geweest. Alles was goed!
Voor het eerst heb ik het hartje luid en duidelijk kunnen horen…dat is echt een mooi geluid om te horen. :D
Wel zei ze dat mijn bloeddruk aan de lage kant is en krijg nu dus ijzertabletten.

Ze vroeg ook aan mij of ik kraamzorg e.d. al had geregeld en dat ik dat maar snel moet gaan doen…. :oops:

Beebie_Wish
18 November 2009, 09:45
Hallo! Ik heb de kraamzorg voor 14 weken al keurig geregeld en ook zijn we al in het gemeentehuis geweest voor erkenning alleen zijn we nog aan het verdiepen in welke kdv we ons zullen gaan aanmelden voor de kleine, we willen namelijk wel een die bij ons het dichtst bijzijnde zit...

Verder is mijn bloeddruk nog steeds helemaal goed en ook is mijn suikergehalte nog erg goed en is mijn urine brandschoon...

Bij 24 weken moet ik weer bloedprikken voor de suikergehalte te controleren...En we hoeven nog maar 1x in het zknh te komen namelijk voor de 20 weken echo en daarna mogen we naar de vk.

Mijn gevoel zegt heel erg dat wij een beebie-boy zullen krijgen maar goed mijn vriend zegt weer dat het een beebie-girl zal worden :oops: dus sja een van ons heeft gelijk (nee hoor we doen geen wedden dat actie haha) alles is welkom wat het ook maar is haha...

Verder toen ik vanmorgen op stond voelde ik me helemaal warm en werd ik duizelig en misselijk, dus dacht ff een broodje te gaan maken maar stond er echt van te kokhalzen bah...En vorige week en die weken daarvoor had ik ook wel steken maar dat is nu wel iets minder geworden, omdat de klachtjes ook langzaam aan wat afnemen in de verdere duur van de zwangerschap...wel begint mn hoofdpijn langzaam terug te komen helaas.

Andrea80
18 November 2009, 10:16
Nou ladies,

Ik ben vanmorgen ook nog bij de VK geweest en alles was goed.

Mijn ijzer was een beetje laag maar dat komt waarschijnlijk omdat ik begin September (toen wist ik nog niet dat ik zwanger was) nog bloed heb gegeven.
Ik ben namelijk bloed donor.

Aangezien het ongeveer 120 dagen duurt voordat alles weer een beetje aangemaakt is, zou dat dus best kunnen dat dat de reden is.

Ook mooi het hartje gehoord.

groetjes

Bambi80
18 November 2009, 13:15
heeh meiden,

ik ben vandaag bij de arboarts geweest. Maar hij zei tegen me dat ik voorlopig nog niet aan het werk mag. Ik moet me eerst een week goed voelen zonder spugen en weer een beetje aan gaan komen. Dan kan ik een afspraak met hem maken om weer een paar uurtjes te gaan werken. Ik ben erg blij dat deze arts op de hoogte is van hyperemesis. Hij zei dat ik de derde was dit jaar bij mijn werkgever en er werken 1700 medewerkers dus kun je nagaan dat het nog best vaak voorkomt.
Ben daarna nog even wat collega's gedag gaan zeggen op mijn afdeling en moet zeggen dat dat ook wel erg inspannend was. Natuurlijk gingen ze mij feliciteren. Ze vonden dat ik al een beste buik heb voor 15 weken en natuurlijk waren er ook een paar die er even aan moesten zitten. HAHA!

draakje78
18 November 2009, 16:51
heeh meiden,

ik ben vandaag bij de arboarts geweest. Maar hij zei tegen me dat ik voorlopig nog niet aan het werk mag. Ik moet me eerst een week goed voelen zonder spugen en weer een beetje aan gaan komen. Dan kan ik een afspraak met hem maken om weer een paar uurtjes te gaan werken. Ik ben erg blij dat deze arts op de hoogte is van hyperemesis. Hij zei dat ik de derde was dit jaar bij mijn werkgever en er werken 1700 medewerkers dus kun je nagaan dat het nog best vaak voorkomt.
Ben daarna nog even wat collega's gedag gaan zeggen op mijn afdeling en moet zeggen dat dat ook wel erg inspannend was. Natuurlijk gingen ze mij feliciteren. Ze vonden dat ik al een beste buik heb voor 15 weken en natuurlijk waren er ook een paar die er even aan moesten zitten. HAHA!
fijn dat de arbo je serieus nam! kan je zonder je schuldig te voelen ook goed herstellen van al dat spugen en ziekenhuis opnames, dat gaat ook niet in de koude kleren zitten!

lonnekeleoni
18 November 2009, 19:58
Nou, vandaag weer naar de verloskundige, nu wel de goede dag! Alles was goed en heb voor het eerst het hartje gehoord, ging echt heel snel, 150 slagen per minuut. De baarmoeder zat 1 cm onder mijn navel.

Ik ben bijna een kilo afgevallen, dit had ik totaal niet verwacht, omdat mijn buik wel flink aan het groeien is, maar ik heb genoeg reserves, dus de kleine komt niets tekort...

Ik ben wel iedere keer weer opgelucht dat alles goed is hoor!

lonnekeleoni
18 November 2009, 20:05
Oh ja, nog iets vreemds , ik heb sinds 3 dagen een stalker die constant smsjes stuurt naar mijn werk mobiel. Ik hoopte eerst nog dat ze niet voor mij bestemd waren, maar helaas, hij moet mij hebben. Collega's hebben hem geprobeerd te bellen, maar dan neemt hij niet op en de stem op de voicemail herken ik niet en hij noemt zichzelf Mark en ik ken echt geen Mark......echt heel frustrerend!

Bambi80
18 November 2009, 20:33
dat gaat hard dat je baarmoeder al onder je navel zit!!!

die stalker...belt ie op je werkmobiel? want die heb je ook bij je profiel openbaar staan. Ik denk dan al gauw aan een of andere gek die jou via hyves heeft gevonden.

Beebie_Wish
19 November 2009, 06:45
Goedemorgen dames! En @lonnekeleoni wat een rare vogel zeg die stalker van je vraag me af wat zo´n vreemde vogel dan van je zou moeten terwijl jij hem totaal niet kent oid...

Enne zijn er hier bij meer dames waarbij de klachtjes ook lichtelijk aan het afnemen zijn?? Zoja, wat voelt dat toch dan weer goed he...Behalve gisteravond lag al om half 8 op bed was echt helemaal op...

leonec
19 November 2009, 11:26
Hoi hoi,

Ben helemaal blij, heb een echo gehad..en alles was goed :cheer:

Hij of zij was lekker aan het bewegen...en was goed gegroeid...we hebben ook het hartje gehoord

bloeddruk was prima en alle bloeduitslagen ook :D

Bambi80
19 November 2009, 12:20
zie je allemaal weer hartstikke goed!!! fij voor je!

Unknown
19 November 2009, 12:37
Hallo allemaal

Afgelopen dagen voelde ik mij overdag wel wat beter en in de avond sliep al om 9 uur. Kreeg de indruk dat de klachten minder werden….tot vandaag!!! :x
Voel mij echt beroerd vandaag: duizelig, misselijk, hoofdpijn, moe!!!! Gewoon geen fut meer en ik wil eten maar als ik eet komt alles er weer uit. Dus zit ik met een hongerig gevoel.

Straks om 15.30 uur afspraak bij de gyn. voor echo…kijken of alles goed gaat
:D

Beebie_Wish
19 November 2009, 12:56
Spannend unknown...Maar alles zit vast wel goed joh ;) .

En wie van hier gebruikt er ook de angelsound?? Zoja, kan je me uitleggen op welke plek op je buik je het beste hem kan houden??

Bambi80
19 November 2009, 13:09
goeie vraag bw...ik denk net boven je schaambod. maar moet het zelf ook nog uitvinden.

Bambi80
19 November 2009, 13:19
inderdaad net boven je schaamstreek. heb het net geprobeerd en hoorde en soort stoomlocomotiefje.

Beebie_Wish
19 November 2009, 13:23
En ja je schaamstreek die zit toch zeg maar onderin??? Tsja afgelopen dinsdag had assistente wel uitgelegd maar toen lag ik en kon ik niet heel goed zien haha...Maar ze zei ook dat onze uk op 1/3e ligt en toen wees ze richting mn onderbuik dat daar je schaamstreek zit...

MiniMe
19 November 2009, 14:43
Whiehoeeee, ik heb 2 afspraken gemaakt voor pretecho's!!

30 november hebben we een pretecho met geslachtsbepaling.
en 8 december bij Fontys Hogescholen / super lang kijken naar ons hummeltje voor noppes!

Ik heb er zin in :D

Hoe is het verder met iedereen?
Hier voel ik af en toe plopjes/steekjes/gerommel, kweet niet of het de baby is... maar het is allemaal in werking daar beneden!

Liefs x

MiniMe
19 November 2009, 14:44
Ooh jah en vanavond de MG-prik, brrrr :shock:

Sively
19 November 2009, 15:26

en 8 december bij Fontys Hogescholen / super lang kijken naar ons hummeltje voor noppes!

Hier voel ik af en toe plopjes/steekjes/gerommel, kweet niet of het de baby is... maar het is allemaal in werking daar beneden!

Liefs x
Oh, zalig. Dan mag je twee keer kort achter elkaar! Wij hebben op 2 dec afspraak met gyn, maar weet niet of ik dan echo krijg.
Heb 'plopjes' nog al gehoord wanneer het gaat over het voelen van de beeb. Zou dus best kunnen. Sommigen beginnen het idd te voelen vanaf 16w. Lijkt me zalig!

tineke24
19 November 2009, 16:49
Ooh jah en vanavond de MG-prik, brrrr :shock:

hoi minime, als je, je ontspant dan voel je echt niks.
Ik keek de andere kant op, zodat je de prik niet ziet en daarom je ook niet spant.
De dag erna wel wat spierpijn, dus goed bewegen naar de prik :)
Gr Tineke

naatje83
19 November 2009, 17:40
Hey,

Vandaag een echo gehad jut & jul waren goed ggroeid en ze bewogen goed. De gyn vroeg
ook of ik ze al had gevoeld. Ik heb geantwoord dat ik een soort van luchtbelletjes voel die
klappen zeg maar. Hij zei dat ik ze wel heel snel zal gaan voelen nu omdat ik best wel tenger
gebouwd ben. Moet 10/12 weer terug voor een echo en controle en 11/12 hebben we de
pretecho. Verder ben ik nu erg moe dus ga lekker vroeg mijn bed in.

leonec
19 November 2009, 18:55
Fijn dat alles goed was :D

ik voelde van de week ook een soort van geborrel heel laag in me buik( voel het nog niet vaak)

zei zei ook dat het de baby was... :D

leonec
19 November 2009, 19:54
net nog even de angelsound geprobeerd dacht ik hoor het hartje toch niet...maar wel :D :D

eindelijk, dacht ik ga precies luisteren waar de verloskundige ook heeft geluisterd en het is gelukt :D nu straal ik helemaal

naatje83
19 November 2009, 20:27
Wat leuk dat je nu thuis naar je uk kan luisteren.

Ik voel het meestal als ik op bed lig. Echt van die luchtbelletjes die uit elkaar spatten :lol:

MiniMe
19 November 2009, 20:41
Tineke bedankt voor je tip !
Doet wel een beetje zeer nog hoor, trekt ook een beetje naar mijn nek... 10 december de volgende prik!

Leonec, had op hyves ook al gereageerd, maar super gaaf lijkt me dat!
Fijn is dat! Dat je op ieder moment contact kan hebben met je baby'tje :D
Geniet er maar lekker van!

Liefs x

MiniMe
19 November 2009, 20:45

Liefs x
Oh, zalig. Dan mag je twee keer kort achter elkaar! Wij hebben op 2 dec afspraak met gyn, maar weet niet of ik dan echo krijg.
Heb 'plopjes' nog al gehoord wanneer het gaat over het voelen van de beeb. Zou dus best kunnen. Sommigen beginnen het idd te voelen vanaf 16w. Lijkt me zalig!

Hoi Sively!

Was even vergeten op jouw berichtje te reageren!
Ik heb volgende week 'even' niets... maar die week erop dus die pretecho, de week erop 'de studenten van Fontys', de week daarna de 20 weken echo en de week daarna hebben we een afspraak met de verloskundige (dus krijgen we het hartje te horen :D ) en dan zitten we in 2010 en is het nog maar ongeveer 4 maandjes voor de meesten van ons!!!! Gaat dan toch wel weer snel he! Bijna op de helft :lol:

Ik hoop dat je 2 december ook een echo krijgt! Plaats je hem dan ook op hyves?
Doeiidoeii x

Sively
19 November 2009, 21:55

Liefs x

Hoi Sively!

Was even vergeten op jouw berichtje te reageren!
Ik heb volgende week 'even' niets... maar die week erop dus die pretecho, de week erop 'de studenten van Fontys', de week daarna de 20 weken echo en de week daarna hebben we een afspraak met de verloskundige (dus krijgen we het hartje te horen :D ) en dan zitten we in 2010 en is het nog maar ongeveer 4 maandjes voor de meesten van ons!!!! Gaat dan toch wel weer snel he! Bijna op de helft :lol:

Ik hoop dat je 2 december ook een echo krijgt! Plaats je hem dan ook op hyves?
Doeiidoeii x
Hey, dat zal ik doen! Als ik het er opgezet krijg ten minste. Ben mijn weg er nog wat op aan het zoeken, want zoals je ziet aan mijn groot aantal vrienden (kuch kuch), heb ik dat nog nooit gebruikt. Hier is het al faceboek dat de klok luidt. Niemand van mijn vrienden lijkt op hyves te zitten. Lijkt me vooral 'Hollands' zijn ;) Ik zie ook veel van de profielen van het meimama-clubje niet. Komt dat doordat mijn instellingen niet juist staan, of moet ik jullie allemaal als vriend aanmelden?
MiniMe, jij hebt echt wel een echte feestmaand in december dan! Het is je gegund!

Unknown
20 November 2009, 09:45
Hallo allemaal,

Gisteren echo gehad….ging goed. Kleintje was weer lekker aan het bewegen en ook flink gegroeid. Ook het hartje weer gehoord. :D

Ik heb af en toe wel een kriebelig gevoel in mijn onderbuik, zou dat het kindje kunnen zijn. Het is moeilijk te omschrijven wat ik voel, maar van binnen een tinteling, voelt kriebelig alsof er wat loopt/kruipt over je huid.
Maar ja aan de andere kant: is het niet te vroeg om nu al wat te voelen?

Beebie_Wish
20 November 2009, 12:23
Helemaal leuk unknown dat alles toch weer goed zit allemaal ;) . En wat de assistente dinsdag tegen ons zij is dat men eigenlijk vanaf 16 weken wellicht iets zou kunnen beginnen te voelen. Toen ik 13 weken was had ik vooral ook best wel van die tintelingen of jeuk over mijn buik heen.

We hebben net met de angelsound het hartje gehoord alhoewel we hopen dat dat het hartje is, hij klonk wel redelijk als een oud-locomotiefje ofzoiets...En als we dat ding dichterbij mijn hart hielden hoorden we alleen mijn hart en iets boven het schaamstreek/bot hoorden we het hartje van onze uk...maja ik laat me niet gek maken want zo´n angelsound is natuurlijk minder goed als het apparatuur in het zknh

Unknown
20 November 2009, 13:45
Nou ik ben benieuwd of ik in het begin het wel in de gaten ga hebben dat dat het kindje is wat ik voel.

Beebie_Wish
20 November 2009, 13:49
Ja ik ben ook wel reuze benieuwd naar wanneer ik onze uk voor het eerst echt zal kunnen voelen lijkt me zo mooi he maar goed de hele zwangerschap ben ik al enorm trots op ;) . Terwijl de assistente dinsdag aan ons wel vertelde van en en begin je al iets te voelen?? Toen zij ik zo van uhm....nee hoezo?? Bleek dat je vanaf 16 weken er een kans bestaat dat je het dan al wel zou kunnen gaan voelen, nou ik ben benieuwd wanneer dit echt zal komen hihi...

Over 4 weken de 20 weken echo + geslachtsbepaling :) .

En morgen alweer 17 weken pfff gaat hard al zeg :)

Unknown
20 November 2009, 13:58
Ik vind het soms moeilijk te beseffen dat er echt een kindje in mijn buik zit. En straks als je het voelt bewegen dan zal het toch anders zijn en dringt het sneller tot mij door denk ik.

Ik heb over 4 weken een afspraak bij de gyn. Misschien dat zij het geslacht dan kan zien.
Eerder dacht ik echt dat het een jongetje zou worden, maar nu weet ik het echt niet en is het een groot vraagteken voor mij.

leonec
20 November 2009, 18:51
Ik denk dat het een meisje wordt bij mij, als ik droom is het telkens over een meisje..maar we zullen zien ;)

lonnekeleoni
20 November 2009, 20:02
Hey,

Wel leuk om een lijstje te maken met wat we denken dat het wordt en dan later kijken hoeveel van ons het goed hadden.....

Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje

Lieke4
20 November 2009, 20:49
Wel leuk om een lijstje te maken met wat we denken dat het wordt en dan later kijken hoeveel van ons het goed hadden.....

Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4------------Meisje

Vrijdag pretecho (2D) wie weet kunnen ze dan al zien wat het geslacht is....

Bambi80
20 November 2009, 22:18
Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4------------Meisje
Mariekepiek-------Jongen

Beebie_Wish
21 November 2009, 08:41
Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4------------Meisje
Mariekepiek-------Jongen
Beebie_Wish-------Jongen

leonec
21 November 2009, 09:11
leuk idee :D gaan jullie het hier ook melden zodra jullie weten wat het geslacht wordt ?

lonnekeleoni
21 November 2009, 10:43
Ja, ik hoop het met de 20-wekenecho te horen en dan laat ik het meteen weten!

Bambi80
21 November 2009, 11:10
ja hoor ik laat het wel weten!

Indootje
21 November 2009, 11:59
Oh ja, nog iets vreemds , ik heb sinds 3 dagen een stalker die constant smsjes stuurt naar mijn werk mobiel. Ik hoopte eerst nog dat ze niet voor mij bestemd waren, maar helaas, hij moet mij hebben. Collega's hebben hem geprobeerd te bellen, maar dan neemt hij niet op en de stem op de voicemail herken ik niet en hij noemt zichzelf Mark en ik ken echt geen Mark......echt heel frustrerend!

Getver, is die engerd al opgehouden :o ?

Indootje
21 November 2009, 12:02
Spannend unknown...Maar alles zit vast wel goed joh ;) .

En wie van hier gebruikt er ook de angelsound?? Zoja, kan je me uitleggen op welke plek op je buik je het beste hem kan houden??

Heb er eentje sinds woensdag. Eerst had ik ook moeite om het hartje te vinden. Hoe vroeger in de zwangerschap des te dichter naar je schaamstreek je moet. Bij was dat vlak boven de grens waar het schaamhaar begint te groeien. En dan recht onder mijn navel, maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe het kindje ligt enzo. Ook hangt het er vanaf of je het hartje kunt horen of de placenta aan de voor of achterkant zit. Zit het aan de voorkant dan is het lastiger om het hartje te horen.

Was zooooooooooo bijzonder om het hartje te horen trouwens, echt een emotioneel moment hoor :D

Indootje
21 November 2009, 12:05
Wauw, zou gaaf zijn als je op een gegeven moment je kindje kunt voelen. Soms is het nog steeds een beetje onwerkelijk dat er echt iets groeit in je buik en hard ook :-).

Ik zal ook een gaan letten op borrelen en plopjes in mijn buik.... :roll:

Indootje
21 November 2009, 12:06
Leuk idee inderdaad!

Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4------------Meisje
Mariekepiek-------Jongen
Beebie_Wish-------Jongen
Indootje----------Meisje

Ik wil het graag weten en zal het hier ook wel aan jullie vertellen hoor!

Indootje
21 November 2009, 12:07
Zijn er trouwens meiden hier die het misschien NIET willen weten wat het wordt?

Indootje
21 November 2009, 12:08
Oh ja, ik heb me nog steeds niet aangemeld voor de Hyves, maar dat komt omdat ik het nog aan wat vrienden persoonlijk wil vertellen en niet dat ze via Hyves er achter komen. Denk dat ik dus volgende week lid wordt hoor :)

Jenny89
21 November 2009, 15:38

Wij willen niet weten wat het wordt..

ofjaa,, mijn man absoluut niet, ik eigenlijk stiekem wel.. maar dat gaat niet samen he

tineke24
21 November 2009, 16:04
Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4-----------Meisje
Mariekepiek------Jongen
Beebie_Wish-----Jongen
Indootje---------Meisje
Tineke-----------Meisje

Sively
21 November 2009, 16:35
Wij willen het ook niet weten. Maar, het is toch wel moeilijk om elke keer nee te zeggen als de gyn het vraagt! Hoe nieuwsgierig we ook zijn, we blijven toch bij ons standpunt. De gyn zei dat uit onderzoek gebleken is dat de bevallingen van mensen die het niet weten over het algemeen vlotter verlopen. Gek hé, maar wie weet ben je dan gewoon zo benieuwd dat je eens zo hard perst ;) :D

Bambi80
21 November 2009, 17:28
ik vind het meer een verassing hoe het kindje eruit ziet en of het gezond is als het eruit komt. Dus daar wil ik ook wel mijn best voor doe bij het persen :D

Beebie_Wish
22 November 2009, 08:21
Voor ons is het het belangrijkste dat onze uk gezond is en het goed doet verder. Maar wij willen graag wel het geslacht weten dit doordat we wat makkelijker en gerichter onze aankopen verder kunnen voortzetten. Maar het geslacht houden we wel geheim voor de hele familie totdat het geboren is.

Verder vandaag een druk daggie namelijk 2 verjaardagen en we gaan straks eerst even naar de ikea in amsterdam daarna even door naar de praxis in amsterdam om in het tuincentrum rond te neuzen, en dan door naar verjaardagen.

Verder gaat het wel goed en met onze uk ook we hebben gisterochtend ook het hartje weer gehoord zo mooiii vinden we het en heerlijk om het zo af en toe thuis te beluisteren

draakje78
22 November 2009, 11:40
Goede Morgen uhm middag allemaal!
Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik zie dat er al een aantal weten of ze een jongentje of een meisje krijgen!

Wij willen het niet weten! Ben benieuwd of ik dat vol hou ha ha!
lief is vandaag begonnen om de muren van de kamer wat straks babykamer moet worden glad te strijken, zit nu structuurverf op en dat willen we dus niet
maar als ik hem zo hoor gaat het nog niet helemaal zoals het moet, ik zal zo eens een kijkje gaan nemen.

Verder blijf ik zelf nog steeds al mn vaste voedsel eruit gooien! da's wat minder maar ach moet zeggen dat het ook wel went.

lonnekeleoni
22 November 2009, 11:42

Ik heb eigenlijk geen idee, ben vanaf vrijdag vrij en vanaf die dag staat mijn werk mobiel lekker uit en heb ik er niet meer naar gekeken, heb nu besloten gewoon niet meer te reageren op smsjes. Aan de andere kant zou ik graag weten wie het is, want het is waarschijnlijk een uitzendkracht/iemand die ik bemiddel voor werk en zo iemand wil ik niet bemiddelen. Bovendien wil ik mensen die ik bemiddel voor werk kunnen vertrouwen en nu ben ik toch wat wantrouwig....

Oh en Draakje, wij weten nog niet wat het wordt, maar dit is een lijstje met voorspellingen, dan kijken we later of we het goed aangevoeld hadden.....

Bambi80
22 November 2009, 11:49
Naam-----------Wat denk je dat het wordt
Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4-----------Meisje
Mariekepiek------Jongen
Beebie_Wish-----Jongen
Indootje---------Meisje
Tineke-----------Meisje

dit lijstje laat gelijk zien wie hier nog actief zijn, volgens mij is 1/3 van de dames op de uitgerekend lijst hier maar een paar keer geweest.

Vandaag ben ik 16 weken. Het gaat toch eigenlijk wel hard. Nog 24 wekenn en dan ben ik uitgerekend. Ik moet nog zoveel doen!!!!!!!!! aaaaaaaaah! en tot nu toe lukte dat nog niet zo goed omdat ik me niet lekker voel.

Sylverstertje
22 November 2009, 12:06
zal mijn gedachten er ook eens bij zetten:

Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4-----------Meisje
Mariekepiek------Jongen
Beebie_Wish-----Jongen
Indootje---------Meisje
Tineke-----------Meisje
Sylverstertje-----Jongen

draakje78
22 November 2009, 13:21

Ik heb eigenlijk geen idee, ben vanaf vrijdag vrij en vanaf die dag staat mijn werk mobiel lekker uit en heb ik er niet meer naar gekeken, heb nu besloten gewoon niet meer te reageren op smsjes. Aan de andere kant zou ik graag weten wie het is, want het is waarschijnlijk een uitzendkracht/iemand die ik bemiddel voor werk en zo iemand wil ik niet bemiddelen. Bovendien wil ik mensen die ik bemiddel voor werk kunnen vertrouwen en nu ben ik toch wat wantrouwig....

Oh en Draakje, wij weten nog niet wat het wordt, maar dit is een lijstje met voorspellingen, dan kijken we later of we het goed aangevoeld hadden.....

:oops: lezen is ook een vak oeps

draakje78
22 November 2009, 13:23
ik heb zelf trouwens echt nog geen idee wat het wordt al praat ik heel snel over hem, maar lief praat heel makkelijk over haar ha ha
Met de muren gaat het trouwens wel goed, alleen hebben we niet genoeg!

Bambi80
22 November 2009, 16:18
Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4-----------Meisje
Mariekepiek------Jongen
Beebie_Wish-----Jongen
Indootje---------Meisje
Tineke-----------Meisje
Sylverstertje-----Jongen
Jenny-----------?
Draakje---------?

Unknown
22 November 2009, 16:21
Ik twijfel heel erg, maar af en toe zegt mijn gevoel toch dat het een jongen wordt :D

Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4-----------Meisje
Mariekepiek------Jongen
Beebie_Wish-----Jongen
Indootje---------Meisje
Tineke-----------Meisje
Sylverstertje-----Jongen
Unknown--------Jongen

Unknown
22 November 2009, 16:23
Oeps denk dat ik net na jouw een bericht plaatste...waardoor ik een ander lijstje heb gekopieerd :roll:

Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4-----------Meisje
Mariekepiek------Jongen
Beebie_Wish-----Jongen
Indootje---------Meisje
Tineke-----------Meisje
Sylverstertje-----Jongen
Unknown--------Jongen
Jenny---------- ?
Draakje---------?

da-silva
22 November 2009, 17:22

Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4-----------Meisje
Mariekepiek------Jongen
Beebie_Wish-----Jongen
Indootje---------Meisje
Tineke-----------Meisje
Sylverstertje-----Jongen
Unknown--------Jongen
Jenny---------- ?
Draakje---------?
Da-silva---------Meisje

Wij kiezen er ook voor om het niet te weten. Mijn vriend vindt dat het leukst. Stiekem ben ik eigenlijk veel te nieuwsgierig, maar ja.

Beebie_Wish
23 November 2009, 08:03
Goedemorgen dames,

Zo vanmorgen weer vroeg op want ze zijn nu volop druk bezig met de palen in de grond te heien buiten voor de verbouwing (aanbouw) ;) . Hebben lekker een weekje vrij hiervoor ook.

En hoe gaat het verder met iedereen hier?? Nog een leuk weekend gehad of beleefd??

Werkse voor degenen die aan het werk zijn.. ;)

Sively
23 November 2009, 10:15

Leonec----------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4-----------Meisje
Mariekepiek------Jongen
Beebie_Wish-----Jongen
Indootje---------Meisje
Tineke-----------Meisje
Sylverstertje-----Jongen
Unknown--------Jongen
Jenny---------- ?
Draakje---------?
Da-silva---------Meisje
Sively-----------?

Ik wissel elke dag van gedacht!

BQ1986
23 November 2009, 11:28
Hi meiden,

Wegens enorme drukte alweer een tijd niet online geweest.. heb daardoor ook niet alles teruggelezen dus hoop dat het bij iedereen goed gaat :)

Hier gaat het okey, last van een lage bloeddruk dus regelmatig wat duizelingen maar goed als dat alles is ;)

Zit wel te tobben over de babykamer... we gaan namelijk volgend jaar december verhuizen maar zitten dan zoiezo nog een half jaar met de kleine hier in ons kleine appartement.
Omdat we niet willen verbouwen zijn we erg aan het twijfelen wat we doen met de kleine.

Zelf ben ik eigenlijk geen voorstander van om de kleine een half jaar bij ons op de kamer te laten.. :oops:

We hebben nog een kamertje van 2,20 m breedt x 1.20 m diep... wat dus zou kunnen is om hier een commode aan de ene kant te zetten en het ledikantje aan de andere kant. Ik las al bij meerdere de oplossing om de deur er uit te halen en daar bijvoorbeeld een kralengordijn voor te hangen zodat het wat groter lijkt en ik niet het idee heb dat ik me kind in een kast stop ;) Ze zeggen wel dat zon kleintje niet echt veel ruimte nodig heeft maar het is meer het idee :D

Mijn vraag aan jullie... hoe zouden jullie dit oplossen? OF leuke ideeen?

MiniMe
23 November 2009, 12:04
Arrrggghhh @#%^&^* : ik heb een koortslip :shock: !

Gisteravond voelde ik hem opkomen, dus ben ik gelijk naar de medicijnenkast gerend!!
Smeer er als een gek Vectavir op, lees daarna de bijsluiter, staat erop dat je dat als zwangere niet mag gebruiken :o , voorzichtig weer met een wattenstaafje eraf gehaald...
Compeed (patch voor koortslip) erop geplakt, nu wel na het lezen van de bijsluiter ;) en ermee gaan slapen, ja ja ik heb al die smeersels in huis aangezien ik vaker last heb van een koortslip :( ...
Vanochtend de VK gebeld en zij zegt dat Vectavir absoluut niet mag (dat wilde ik dus even met jullie delen),
Compeed maar waarschijnlijk wel, maar dat moest ze nog opzoeken. Maar het beste is om Sterilon (ontsmettingsmiddel) erop te smeren. Wat een drama...!!!

BQ23: als je een extra kamer hebt in je appartement, dan hoef je daar toch niet veel aan te doen? Gewoon een bedje, commode en kastje erin voor een half jaar en dat mee verhuizen. Met niet veel aan te doen, bedoel ik dat de muren geen likje verf nodig heeft o.i.d.

MiniMe
23 November 2009, 12:07

Leonec-------------Meisje
Lonnekeleoni-----Meisje
Lieke4-------------Meisje
Mariekepiek------Jongen
Beebie_Wish-----Jongen
Indootje-----------Meisje
Tineke-------------Meisje
Sylverstertje------Jongen
Unknown----------Jongen
Jenny--------------?
Draakje------------?
Da-silva------------Meisje
Sively--------------?
MiniMe-------------Jongen

BQ1986
23 November 2009, 12:09
Ik bedoel meer... vinden jullie dat je je kindje in een kamer van 2.20 x 1.20 m kan doen? :D

MiniMe
23 November 2009, 12:17
Ik bedoel meer... vinden jullie dat je je kindje in een kamer van 2.20 x 1.20 m kan doen? :D

Ja ik vind van wel. Mijn kleine neefje had een kamertje waar alleen een commode en een bedje in stonden (ook tijdelijk / een half jaartje)... ik vond het helemaal niet zielig, eerder knus... Je moet het niet te druk maken met allemaal knuffels enzo, maar lekker rustig houden (2 kleuren max). Verder is het kamertje toch alleen maar om te slapen toch? En het is niet eens permanent, anders zou ik me er ook druk om maken hoor ;) Veel succes in ieder geval, ik snap ook wel dat je het beste wilt voor je kleine...

Liefs x

BQ1986
23 November 2009, 12:23
Bedankt voor je reactie! :D

Het scheelt idd dat het maar voor een half jaar is... dus daar moet ik dan maar doorheen kijken ;)

Jij inmiddels al aan het nadenken over de babykamer?

MiniMe
23 November 2009, 12:42
Ja ik ben ook al wel bezig met dingen aanschaffen :D , leuk is dat he?
De kamer hebben we al leeg en nu gaan we heel leuk behang uitzoeken deze week.
Volgende week heb ik een 'date' staan met mijn vriendje om de kinderwagen/Maxi Cosi en babykamer te halen (Prental Eindhoven geeft 15% korting, dus dat is de moeite waard). Dus leuk, leuk, leuk!!

Hoe ver zijn jullie al met het aanschaffen van babyspullen?

Sively
23 November 2009, 12:48
Hi meiden,
Zit wel te tobben over de babykamer... we gaan namelijk volgend jaar december verhuizen maar zitten dan zoiezo nog een half jaar met de kleine hier in ons kleine appartement.
Omdat we niet willen verbouwen zijn we erg aan het twijfelen wat we doen met de kleine.

Zelf ben ik eigenlijk geen voorstander van om de kleine een half jaar bij ons op de kamer te laten.. :oops:

We hebben nog een kamertje van 2,20 m breedt x 1.20 m diep... wat dus zou kunnen is om hier een commode aan de ene kant te zetten en het ledikantje aan de andere kant. Ik las al bij meerdere de oplossing om de deur er uit te halen en daar bijvoorbeeld een kralengordijn voor te hangen zodat het wat groter lijkt en ik niet het idee heb dat ik me kind in een kast stop ;) Ze zeggen wel dat zon kleintje niet echt veel ruimte nodig heeft maar het is meer het idee :D

Mijn vraag aan jullie... hoe zouden jullie dit oplossen? OF leuke ideeen?
Hey
Wij gaan waarschijnlijk de kleine ook niet bij ons op de kamer leggen. Een tijdje terug las ik echter dat het totaal geen kwaad kan, maar dat het na een half jaar wel beter een eigen kamer heeft. Dus ergens heb ik zoiets: als ik niet goed kan slapen omdat ik constant wil gaan luisteren of de kleine nog ademt, dan kan ik hem toch beter bij ons op de kamer leggen. We gaan echter wel proberen om hem/haar onmiddellijk op de eigen kamer te leggen. Als jij je er echter niet goed bij voelt om hem op zo'n kleine kamer te leggen...
@minime: wij hebben nog geen babyspulletjes gekocht! We gaan ook wel stilletjes beginnen rondkijken, maar zal alleszins niet voor dit weekend zijn, want dat staat al vol :s

BQ1986
23 November 2009, 12:59
@ Minime, eigenlijk hebben we nog niets gekocht, had altijd gedacht dat zodra ik zwanger zou zijn ik los zou gaan met kopen haahah :D Maar volgende week donderdag horen we wat er in mijn buikje zit dus daarna gaan we alles kopen.

@ Sively, dat is het moeilijke er aan... ik wil de kleine geen half jaar bij ons op de kamer maar het kamertje is eigenlijk net te klein voor een babykamer! Maar zoals minime zei het is maar voor een half jaar dus denk dat we er toch een mini babykamer van maken en het zo oplossen :D

Willen jullie eigenlijk weten wat het is?

MiniMe
23 November 2009, 13:04
He Sively, alles goed met je?
Over hyves (een aantal pagina's terug) vroeg je of je instelling niet juist stonden omdat je veel profielen niet kon zien. Er is niets mis met je instellingen. Sommigen hebben hun profiel afgeschermd voor onbekenden (omdat je anders een open boek bent voor de buitenwereld), maar als je die als vriend aanmeld dan kun je ze meestal wel zien. Ik zal je straks eens aanmelden als vriend, dan ben ik je eerste ;) Joepiehhh!!

@ BQ23: Ik heb ook niet veel spullen gekocht hoor. Wel heel veel cadeau gekregen (rompertjes, spuugdoekjes, mutjes, sokken enzo), maar voor de aanvulling: dat doen we ook veel later in de zwangerschap hoor. Maar die grote dingen, zoals een kamertje, kinderwagen e.d. daar ga ik nu al voor kijken, want volgens mij is dat echt een aanslag op je bankrekening als je dat allemaal op het laatste moment moet kopen.
Weet jij trouwens volgende week al wat het gaat worden???? Dat is snel, jij bent toch een week korter dan ik?! Ik weet het ook volgende week en dan gaan wij ook los, hahahahaha... laat jij het je omgeving (en ons) ook weten, of houd je het voor jezelf??

BQ1986
23 November 2009, 13:19
Je kunt met 17 weken een geslachtsbepaling doen en bij sommige zelfs al met 16 weken.
Volgende week dnderdag ben ik precies 17 weken :D Kan niet wachten tot het zover is! :D

Idd.. de grote dingen gaan we begin volgend jaar maar langzaam uitzoeken want op sommige dingen zit ook nog een bestelperiode van 3 maanden... Kadootjes zijn altijd leuk heh :D hihihi

Hebben jullie al een idee wat voor wagen etc?

MiniMe
23 November 2009, 13:28
Ik ben maar een klein meisje en daar past een kleine wagen bij: de Bugaboo Cameleon :D ... we hadden nog gekeken naar de Paul Frank uitvoering, maar dan krijg je al snel een poppenwagen idee en aangezien ik al 17 lijk, is dat geen goed idee... en lijk ik helemaal een tienermoeder, hahahaha!!!! Volgende week geeft Prenatal 15% korting op alles (behalve aanbiedingen dan), maar dat is toch ongeveer 150 euro korting voor de kinderwagen :lol: Als we dan ook kunnen slagen voor de kamer en Maxi Cosi, dan loopt de korting aardig op! Je kunt het nu maar vast gehad hebben, en wat je zegt: 3 maanden levertijd...

Heb jij ook al een wagen op het oog?

BQ1986
23 November 2009, 13:33
Twijfelen tussen de bugaboo cameleon en de Joolz... mijn vriend vond de mutsy ook leuk...
Maar ook ik ben erg klein en vind dan de mutsy echt te grof ;)

Je kan zoiezo bij de babyzaken als je alles in 1x koopt echt wel 20% er af lullen hoor :D Laat je niet in de maling nemen!
En kijk ook bij andere winkels of op internet waar die het goedkoopste is wat jij wilt hebben!

Gister op kraamvisite geweest bij een goede vriendin van me,... dan denk ik pfff waarom moet ik nog zo lang hahah
Kan niet wachten!!:)

Bambi80
23 November 2009, 13:52
het belangrijkste is dat er een raam in die kamer zit, zodat je regelmatig kan luchten. Lijkt me al een goed idee om er een kralengordijn voor te hangen. Doen zo, zou ik zeggen.

Ik zit zelf ook met de babykamer in gedachten. Wij hebben ons huis te koop staan, maar ik hou er rekening mee dat we hier voorlopig nog wel zitten. We gaan dus zo langzamerhand de 2de slaapkamer opruimen. Dus bureau eruit, vloerbedekking eruit, laminaatvloer erin, andere gordijntjes en lamp. Dan hoeft er alleen een commode en ledikantje in. Ik ga waarschijnlijk het ledikantje (en de box) van mijn broer overnemen en roomwit schilderen.

BQ1986
23 November 2009, 17:29
DAt is het hem, er zit geen raam in... vandaar dat we erover denken om de deur er uit te halen, dan lucht het genoeg.
En net wat er al eerder gezegd is, kindje slaapt er alleen maar dus moet goed komen :)

Ja, dat is het lastige in deze tijd dat je neit weet hoe snel het allemaal gaat...

lonnekeleoni
23 November 2009, 18:42

Ja, ik vind het wel kunnen, zo'n kleintje heeft inderdaad niet veel ruimte nodig. Je hebt tegenwoordig ook een bedje en commode in 1, zag ik toevallig deze week in een babyzaak. Dan heb je een plank op het bedje die je kan uitklappen en dan kunt gebruiken als commode, heel erg handig als je weinig ruimte hebt!

jorina
23 November 2009, 23:14
jeetje meiden wat gaaat het hard hier de meest alweer over de 15 weken

hier ziek kindje van de vaccinatie dus wacht nog ff met slapen dus ff tijd om hier ff update te plaatsen

een week na het constateren van de miskraam was het nog niet weg en had ik de gyn gevraagd om nog een week te wachten wat gelukkig maar goed was ook want een uur voordat ik weer naar de gyn moest ben ik alsnog zelf het vruchtje verloren gelukkig
het vruchtje is onderzocht maar alleen op afwijkingen van mij maar die waren er gelukkig niet dus hoogstwaarschijnlijk een ongelukkig kindje wat dan wel weer een gerustelling is want was wel blij dat het niet aan mij lag

2 weken na het stoppen van het bloeden alweer een ei gespot maar besloten om nog een ronde te wachten
ben inmiddels weer gewoon ongi geworden en weer in afwachting van een ei
en nu maar hopen dat het weer zo snel raak is en nu wel blijft zitten (3 x is scheepsrecht daar gaan we dan maar vanuit )
en dat ik met kerst weer een positieve test kan showen :D

Lieke4
24 November 2009, 06:37
Jorina; gelukkig was het geen afwijking dat van jou was maar van de natuur. Ik hoop ook voor jullie dat jullie met de kerst een mooi cadeau erbij krijgen :)
BQ; moet kunnen hoor vind ik dat kamertje. Het gaat tenslotte maar over een kleine periode.

Wij kijken eerst op marktplaats voor meubels en kinderwagen, alles is tenslotte zo duur en het is voor een relatief korte tijd dat je die spullen nodig heb. Mochten we niet slagen, gaan we alsnog nieuwe spullen kopen.
Morgen alweer 16 weken :D Vrijdag echo, yes!!
Nou, ik ga maar eens centjes verdienen voor de kleine uk.... ;) Werkse iedereen die vandaag weer moeten.

Bambi80
24 November 2009, 11:31
Goed dat het vruchtje zelf los is gekomen jorina. Schijnt toch beter te zijn dan curretage. Je klinkt positief! Maar ik hoop dat je de miskraam wel een plekje hebt kunnen geven. Beterschap met je kindje. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent van een gezond kindje.

heeh lieke veel shopplezier. Wij hebben zelf de box en het ledikantje 2de hands. Die nemen we van mijn broer over.

leonec
24 November 2009, 12:36
jorina fijn dat het toch uit zichzelf los is gekomen het vruchtje, hoop dat je snel weer zwanger bent en dat alles goed mag gaan...

Ik ben ook op zoek naar een kinderwagen op marktplaats ;) meubels hebben we al het kamertje is al helemaal klaar.. :D

Bambi80
24 November 2009, 13:01
straks gaan jullie nog op dezelfde wandelwagen af!!! haha

Beebie_Wish
24 November 2009, 13:51
Wij hebben een Quinny Y2K 3 delig...En ziet er nog als nieuw uit maar wel mooi ff via mp gescoord hihi...

En ook de babykamer hebben we kunnen scoren via mp een mooie complete set in frans eiken in de white wash.

En vandaag ook weer flink aan de inkopen wezen slagen eerst bij baby-dump geweest, toen nog naar prenatal die om de hoek daarvan zit. En hebben best wel aardig wat spulletjes meegenomen.

Bambi80
24 November 2009, 14:48
Naam-------------denkt--------------het is------------geslachtbepaling
Lonnekeleoni-----Meisje
Mariekepiek------Jongen--------------???---------------Ja, 21 december
Beebie_Wish-----Jongen
Unknown----------Jongen
Jenny--------------???---------------???---------------Nee
Draakje------------?
Sively--------------?

Ik heb de lijst even uitgebreid. Wel leuk om te zien wie er nog actief zijn, want de lijst is nu de helft korter dan ie was. Eerlijkgezegd is het ook wel lastig om van 30 mensen bij te houden hoe het ermee gaat en daar een beetje leuke band mee op te bouwen. Dus ik vind het prima zo.

Jenny89
24 November 2009, 14:56
Aan het begin van de zwangerschap was ik ervan overtuigd dat het een jongen zal worden. Maar nu is het gevoel toch wel wat aan de meisjes-kant. Heel erg zelfs!
Of is dat veranderd omdat ik zo graag wil dat het een meisje wordt?

Ach, wat het ook is, ik kan niet wachten totdat ik mn wondertje eindelijk in mn armen kan houden! Zooo leuk! :)

Lonnekeleoni-----Meisje
Beebie_Wish-----Jongen
Unknown----------Jongen
Jenny-------------Meisje-------------???---------------Nee
Draakje------------?
Sively--------------?

Sively
24 November 2009, 14:56
Lonnekeleoni-----Meisje
Beebie_Wish-----Jongen
Unknown----------Jongen
Draakje------------?
Sively--------------?-----------------???---------------Nee

Beebie_Wish
24 November 2009, 15:03
Lonnekeleoni-----Meisje
Beebie_Wish-----Jongen--------------???---------------Ja, 18 december
Unknown----------Jongen
Draakje------------?
Sively--------------?

tineke24
24 November 2009, 15:15
Lonnekeleoni-----Meisje
Tineke-------------Meisje------------???---------------Ja, 21 December
Unknown----------Jongen
Draakje------------?
Sively--------------?

Bambi80
24 November 2009, 15:19
het wordt spannend in over 3 a 4 weken de eerste 20 weken echo's!!! Tineke jij gaat dus gelijk met mij!!!
Ik heb trouwens nu ook het idee de baby te voelen. VOel dan gekriebel in mijn buik. Ik weet het nog niet zeker of het zo is. Maar zwangeren die wat verder zijn, schoonzusje en mijn moeder denken wel dat het de baby is. Met 16 weken kun je dit gaan voelen, maar hoeft nog niet natuurlijk.

tineke24
24 November 2009, 15:32
het wordt spannend in over 3 a 4 weken de eerste 20 weken echo's!!! Tineke jij gaat dus gelijk met mij!!!
Ik heb trouwens nu ook het idee de baby te voelen. VOel dan gekriebel in mijn buik. Ik weet het nog niet zeker of het zo is. Maar zwangeren die wat verder zijn, schoonzusje en mijn moeder denken wel dat het de baby is. Met 16 weken kun je dit gaan voelen, maar hoeft nog niet natuurlijk.

jaja we gaan dezelfde dag, ik mag om 11.00.
Denk inderdaad dat je de kleine voelt, ik vind het erg lijken op het volgende.
Leg je hand op je wang, en duw met je tongzachtjes tegen die wang aan..
Ik voelde de kleine rond 14 weken, maar is voor mij de tweede keer dus ik weet wat ik moet voelen.

Meestal voel je de eerste tussen de 16/20 weken, ligt er heel erg aan waar je placenta ligt, ligt die tegen je buik aan dat is dat alsware een stootkussen en zul je je kindje later voelen.
Mijn placenta ligt aan mijn rugzijde, konden ze zien bij de 11 weken echo.

@ marieke, hoe gaat het nu met eten binnen houden?
ik voel op dit moment niks aan mijzelf, alleen lichte bewegingen van de klein, ook mijn buik is nog geen typische zwangerschaps buik, mensen kunnen nu nog denken Tineke heeft wat meer vet op dr buik haha

Bambi80
24 November 2009, 16:17
het voelt toch anders. meer alsof er met een tongschraper langs mijn baarmoederwand gegaan word of alsof er met een botte naald in geprikt word. Zal die al tanden hebben! HAHAHA!
zit ie mij gewoon te bijten. Nee hoor! volgens mij is het een heel lief kind en lijkt ie op zijn vader. Ohoh! straks lijkt die op mij en is ie heel baldadig. HAHA! ik ben zo benieuwd wat voor een kindje het wordt.

Ik moet om half 7 savonds pas voor de 21 weken echo, dus voor mij is 21 dec. een lange dag. Verder voel ik me wel aardig. Het kan beter, maar mag absoluut niet klagen. Ik houd mijn eten binnen en moet vooral sochtends overgeven. Ik eet nog wel te weinig. Zit maar op 1600 calorien per dag ofzo. Dus heb voor vanavond maar een appelflap meegenomen voor bij de koffie.

Unknown
24 November 2009, 18:21
Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie ?
Afgelopen dagen veel hoofdpijn gehad, had een paracetamol ingenomen en dat werkte niet!
Wilde niet meer dan 1 paracetamol innemen, dus sinds het weekend met knallende koppijn rondgelopen.

Hebben jullie op de dag dat jullie een geslachtsbepaling hebben, meteen de 20-weken echo of hebben jullie voor de geslachtsbepaling apart een afspraak gemaakt voor een pretecho?

da-silva
24 November 2009, 18:22
Lonnekeleoni-----Meisje
Unknown----------Jongen
Draakje------------?
Da-silva------------Meisje------------???---------------Nee
Sively--------------?

Dat jullie de Babe misschien al voelen zeg... ik heb daar zoveel zin in! Ik heb zelf nog niks gevoelt, maar ik ben ook later dan de meeste van jullie. Ik voel me de laatste week wel weer steeds energieker. Ik ben minder snel uitgetelt dan eerst en de misselijke vlagen zijn zo goed als weg. Alleen sommige geurtjes kan ik nog niet goed verdragen. Hoe is het met jullie kwaaltjes?
Wij zijn nog niet bezig met spullen kopen en een kamertje inrichten. Wij zijn nog aan het bekijken of we kunnen verhuizen voor de bevalling. Dinsdag heb een afspraak om een hypotheek te laten berekenen. Ik heb alwel veel zin om te gaan kijken voor baby uitzet, maar mijn vriend is wat nuchterder en zegt dat we dat beter kunnen doen als we eventueel zijn verhuist. Hij heeft natuurlijk gelijk, maar het begint bij mij wel al aan alle kanten te rammelen hoor!

Bambi80
24 November 2009, 18:27
unknown ik heb dan de 20 weken echo. Als ik pech heb en ze en het kindje ligt er niet goed voor zal ik het 21 dec. nog niet weten wat het wordt en moet ik alsnog een nieuwe afspraak maken. Vervelend van de hoofdpijn. Mijn vriend had het ook en daarbij hielp paracetamol ook niet. Het beste wat je kunt doen is lekker slapen en het uitzieken, want het is een virusje. Een aantal collega's van mijn vriend hadden hetzelfde. Lijkt dan net een beginnende griep.

da-silva....als je niet moet zou ik wachten met verhuizen. Ik ken iemand die spijt heeft achteraf en overspannen is geworden van kindje krijgen en verhuizen. Je kunt veel beter genieten van je groeiende kindje in je buik. Hoewel ons huis te koop staat en als dat nog verkocht wordt voor de bevalling wij ook nog moeten verhuizen.

Beebie_Wish
24 November 2009, 18:30
Wij hebben op 18 december en de 20 weken echo maar ook de geslachtsbepaling :). We hebben het op 17 nov wel gevraagd of ze eventueel al kon gaan kijken naar het geslacht, maar daarop vertelde ze dat dat wel mogelijk kan zijn maar het totaal niet goed op te zien is.
En dus doen we gewoon de geslachtsbepaling bij de 20 weken echo.

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie ?
Afgelopen dagen veel hoofdpijn gehad, had een paracetamol ingenomen en dat werkte niet!
Wilde niet meer dan 1 paracetamol innemen, dus sinds het weekend met knallende koppijn rondgelopen.

Hebben jullie op de dag dat jullie een geslachtsbepaling hebben, meteen de 20-weken echo of hebben jullie voor de geslachtsbepaling apart een afspraak gemaakt voor een pretecho?

leonec
24 November 2009, 18:49
pfffffffffffff wordt soms zo onzeker door mijn moeder....

had haar gezegd dat ik een leuke kinderwagen had gezien op marktplaats...zegt ze is het nog niet te vroeg straks gaat het nog mis!!!!

wordt ik zo onzeker van...bah niet leuk...

Bambi80
24 November 2009, 18:54
lekker tactisch dan weer!!!! Maar hoezo te vroeg? je bent voorbij de 12 weken! wanneer is dan de tijd om te shoppen voor babyspullen.
Op een ander forum las ik dat sommige meiden al helemaal klaar waren met de babyuitzet en die zijn ook in mei uitgerekend.

leonec
24 November 2009, 20:12
lekker tactisch dan weer!!!! Maar hoezo te vroeg? je bent voorbij de 12 weken! wanneer is dan de tijd om te shoppen voor babyspullen.
Op een ander forum las ik dat sommige meiden al helemaal klaar waren met de babyuitzet en die zijn ook in mei uitgerekend.

Ik snap haar soms ook niet...

het komt omdat mijn zus een drieling heeft verloren met 21 weken...

Bambi80
24 November 2009, 20:31
een drieling... daarvan is ook bekend dat er meer kans is op miskramen en complicaties en niet zo'n beetje meer als bij een eenlingzwangerschap. Ik probeer het maar te relativeren.

leonec
24 November 2009, 20:51
een drieling... daarvan is ook bekend dat er meer kans is op miskramen en complicaties en niet zo'n beetje meer als bij een eenlingzwangerschap. Ik probeer het maar te relativeren.

ja is ook zo...Maar mijn zus heeft echt hele erge pech gehad...ze had een bacterie bij zich en daardoor is de baarmoedermond open gaan staan en heeft ze weeen gekregen...haar kindjes waren helemaal gezond..

was echt verschrikkelijk toen. 2 meisjes en een jongetje met alles erop en eraan....

Nu ga ik naar bed,,,weer eens koppijn...

Liefs

lonnekeleoni
24 November 2009, 21:42
Jeetje Leonec, wat heftig zeg van je zus!

Maar wat je zegt, je bent de 12 weken voorbij, dus het grootste risico is voorbij, dus leef je uit meid en ga lekker shoppen.

Ik heb ook zo'n niet tactische moeder, zeg ik net tegen haar wanneer ik de afspraak heb gemaakt voor de 20 weken echo en dat we dan willen weten wat het wordt (als ze het kunnen zien) maar dit vindt zij belachelijk, zij vind het leuker als het een verassing blijft en wil het dus absoluut niet weten, dat bepaal ik toch wel of ik het wel/niet wil weten, is niet aan haar....

Hier trouwens een hele mooie box gekocht op marktplaats voor 20 euro!!!!

Ik ga nu lekker slapen, welterusten!

Unknown
25 November 2009, 10:14
Ik heb 16 december nog een afspraak staan bij de gyn. Dan ben ik 17 weken, dus misschien dat ze het geslacht kan zien. Anders heb ik daarna nog de 20-weken echo...
Ik zet 16 december er maar bij...je weet maar nooit :D

Lonnekeleoni-----Meisje
Unknown----------Jongen ------------???--------------Ja, 16 december?
Draakje------------?
Sively--------------?

Sively
25 November 2009, 10:21
Lonnekeleoni-----Meisje
Draakje------------?
MiniMe-------------Jongen[/quote]

Sively
25 November 2009, 10:23
Lonnekeleoni-----Meisje
Draakje------------?

leonec
25 November 2009, 10:31
Leonec-------------Meisje----------???---------------Ja, wanneer weet ik nog niet
Lonnekeleoni-----Meisje
Draakje------------?

leonec
25 November 2009, 10:32
We gaan vrijdag kijken naar een kinderwagen...naar een Quinny buzz .rood flame....staat op martkplaats onder kinderwagens en dan 3 in 1...in nijverdal...

tineke24
25 November 2009, 12:37
Hallo allemaal,

Vanmorgen weer geluisterd naar het hartje bij de verloskundige.
Vind wel grappig, iedereen is bezig met babykamer en spullen, ik ben juist nu bezig met de nieuwe kamer van mijn zoon.
haha die moet naar de logeerkamer als de baby er is.

Verloskundige vind mn buik maar klein (zal binnenkort een foto maken voor op de hyves)
daar daarin tegen was mijn baarmoeder wel goed gegroeid, en hartje had ze vrijwel meteen gevonden.
Blijft een heerlijk geluid.. op naar de 20 weken echo (nog maar kleine 3 weken), gaat nu hard he :d

fijne dag! Gr Tineke

Bente
25 November 2009, 14:08
Lonnekeleoni-----Meisje
Draakje------------?
Bente--------------Jongen--------------???--------------Nee

haha, nu zeggen we nog nee, maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig, bij de 12 wkn echo heeft VK al gezien wat het is.............
ik mag 7 dec week naar VK, duurt echt lang, wil graag bevestiging dat alles nog steeds goed is, voel niks raars, af en toe buikpijn, en een steek met niezen of neus snuiten, maar ik ga er maar vanuit dat dat niks ernstigs is.
wat kun je over alles ineens onzeker worden, bah!
daarom hoop ik dat het snel de 7e is en ik weer te horen krijg dat alles in orde is.
we hebben al een mooi kamertje en wagen uitgezocht, maar nog niet gekocht, we gingen eerst voor de mutsy, maar nu heb ik de quinny buzz gezien, waaaauuuuww, maar wel 400 euro duurder, hm das minder.
ochja, we hebben gespaard en als het allemaal goed blijft gaan, wil ik vast nog een 2e kindje en kunnen we hem nog eens gebruiken.
hoezo verre toekomstplanning, ik wil gewoon die wagen haha.

Dames goed te lezen dat het goed gaat met iedereen, al bijna op de helft gaat toch wel snel he?
groetjes

Nadine
25 November 2009, 15:06
Gelukkig veel goed nieuws hier, maar ik heb niet alles teruggelezen.
Marieke, nu weer minder ziek?

Sinds ongeveer een week ben ik van de gevoelige, pijnlijke borsten af.
Maakt me wel weer onzeker of het allemaal nog wel goed zit.. Hebben jullie daar ook nog wel eens twijfels over?

Mijn zus is inmiddels bevallen en het is heerlijk om zo'n pasgeboren babietje in je armen te houden :D

Voor de babykamer hoeven we alleen nog een ledikantje te kopen, maar we gaan ons eerst richten op de bruiloft ;)
Binnenkort bruidskleding passen!!

Lonnekeleoni-----Meisje
Draakje------------?
Nadine-------------Meisje--------------???--------------16 december, 20wk echo.

Ik denk een meisje, want mijn zus heeft een zoontje gekregen.

Spannend :mrgreen:

Sively
25 November 2009, 15:23
haha, nu zeggen we nog nee, maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig, bij de 12 wkn echo heeft VK al gezien wat het is.............
ik mag 7 dec week naar VK, duurt echt lang, wil graag bevestiging dat alles nog steeds goed is, voel niks raars, af en toe buikpijn, en een steek met niezen of neus snuiten, maar ik ga er maar vanuit dat dat niks ernstigs is.
daarom hoop ik dat het snel de 7e is en ik weer te horen krijg dat alles in orde is.

Hey Bente
Ik heb ook die steken bij niezen, hoesten en snuiten. Doet soms zelfs echt pijn. Ondertussen hou ik mijn buik vast als ik weer een niesbui voel aankomen :lol: Die is thans nog niet groot, maar lijkt wel te helpen.

draakje78
25 November 2009, 15:35
leonec wat een vervelend bericht zo bij je zus!

wat betreft de steekjes bij niezen of hoesten hier heel herkenbaar!

de quinny ziet er mooi uit! wij hebben ook een rode (mutsy)

nadine die bijna lekker bruidkleren mag gaan uitzoeken da's ook niet verkeerd!

marieke minder misselijk en minder aan het spugen? Dat zou echt fijn zijn!

Bij mij wil het vaste voedsel nog niet wat ik wil maar ik val in ieder geval niet meer af en de rest van mn waardes zijn helemaal oke, vandaag weer bij de gyn geweest
bloeddruk 130/65 mn suiker mooi aan de lage kant en mn HB juist weer goed hoog 7,8!
Dus mij hoor je niet klagen, ook het hartje weer gehoord en gezien hoe kindje gegroeit is! (zal zo op de hyves zetten)

Indootje
25 November 2009, 15:50
Hee meiden,

Veel geschreven weer. Moest even bijlezen. Ben vandaag ziek thuis. Was zondag ook al ziek, maar maandag en dinsdag wel volgehouden op het werk. Heb zo'n ontzettende hoofdpijn die maar niet overgaat :-(

Wij hebben nog geen uitzet gekocht. Wilden morgen een eerste orientatiebezoekje gaan doen aan de verschillende babyzaken, wel zin in!!!

Leonec, wat onhandig van je moeder om dat zo te zeggen zeg!! pffff. Uiteraard heel erg van je zus, maar goed, jouw moeder zou als geen andere moeten weten dat elke zwangerschap anders is....

Indootje
25 November 2009, 15:52
Lonnekeleoni-----Meisje
Indootje-----------Meisje------------???----------------Ja, maar kan pas over 2 weken datum prikken
Draakje------------?
Nadine-------------Meisje--------------???--------------16 december, 20wk echo.

Nadine
25 November 2009, 15:55
Oja, wij hebben ook een mutsy besteld :D

Ja, met dikke buik in een bruidsjurk.. :D

Beterschap Indootje :(

Bambi80
25 November 2009, 16:41

Hey Bente
Ik heb ook die steken bij niezen, hoesten en snuiten. Doet soms zelfs echt pijn. Ondertussen hou ik mijn buik vast als ik weer een niesbui voel aankomen :lol: Die is thans nog niet groot, maar lijkt wel te helpen.

herkenbaar, bij mij voelt het niezen ook zo en hou dus ook maar mijn buik vast. HAHA

Bambi80
25 November 2009, 16:46
best rot dat je nog geen vast voedsel binnen kunt houden draakje.
Over het algemeen gaat het hier wel geod. Maar vandaag nog niet aan de primpera gezeten, maar ben wel iets misselijker nu. Straks toch maar een primperan nemen.

het lijkt trouwens wel of iedereen voor de rode kinderwagen van quinny buzz gaat. Heb er al 2 of 3 keer over gelezen hier.
Het enige wat ik tot nu toe voor de baby in huis heb is wat rompertjes, spuugdoekjes enzo. Geen grote dingen. Zaterdag haal ik de boks en het ledikantje bij mijn broer op. Hebben we tenminste tijd om het nog te verfen.

leonec
25 November 2009, 17:58
die wat wij op het oog hebben is een red flame, ben zo benieuwd vrijdag....

Beebie_Wish
25 November 2009, 18:45
Wij hebben geen Quinny buzz maar een Quinny Y2K en in een neutrale kleur met errug mooie wielen eronder.

Enne dames wie heeft dat ook dat de maagzuur al wat op begint te komen en ook de moeheid weer beetje terug begint te komen, vorige week werd ik niet zo snel vermoeid (doe wel altijd ff een middag slaapje), maar sinds deze week als ik mn middag slaapje heb gehad dan blijf ik errug moe...

Maja tis allemaal voor een goed doel :D

lonnekeleoni
25 November 2009, 18:47
Lonnekeleoni-----Meisje-------------???----------------Ja, 16 december
Indootje-----------Meisje------------???----------------Ja, maar kan pas over 2 weken datum prikken
Draakje------------?
Nadine-------------Meisje--------------???--------------16 december, 20wk echo

Oualida
25 November 2009, 19:48
hier ook een kers verse moeder in mei 2010 :D :D :D

Lieke4
26 November 2009, 06:31
Welkom Oualida, gaat alles goed en hoever ben je?

leonec
26 November 2009, 07:35
Leonec-------------Meisje---------------??---------------ja wanneer ?
Draakje------------?

had er van mij wat bij gezet , maar was weg :roll:

Indootje
26 November 2009, 07:42
@Draakje, hoe gaat het nu met je? Steeds een beetje beter, hoop ik.

@Oualida, welkom bij de club!

Unknown
26 November 2009, 07:50
Wij hebben geen Quinny buzz maar een Quinny Y2K en in een neutrale kleur met errug mooie wielen eronder.

Enne dames wie heeft dat ook dat de maagzuur al wat op begint te komen en ook de moeheid weer beetje terug begint te komen, vorige week werd ik niet zo snel vermoeid (doe wel altijd ff een middag slaapje), maar sinds deze week als ik mn middag slaapje heb gehad dan blijf ik errug moe...

Maja tis allemaal voor een goed doel :D

Goedemorgen allemaal!

Bij mij is de misselijk en vermoeidheid nog niet minder geworden. Lig elke dag rond 9 uur in bed en om tien uur slaap ik al. Deze week weer last van misselijkheid….en heel erg kokhalzen.

Ik heb ook het gevoel dat mijn buik nu minder hard groeit als ik naar jullie foto’s kijk op hyves. Mijn buik lijkt wel plat…..en dan ga ik mij weeeeer zorgen maken. :(

Beebie_Wish
26 November 2009, 07:53
Goedemorgen allemaal,

@ unknown: Dat gevoel heb ik ook alleen dan in de zin van dat het net zo lijkt alsof onze uk minder hard aan het groeien is. Maar goed we moeten er maar van het positieve uitgaan zolang we maar geen ernstige klachten krijgen zoals krampen en/of bloed verlies moet alles goed blijven gaan, had de assistente ons ook zo verteld.
En we hebben een angelsound en eergister avond nog eventjes geluisterd en het doet het nog prima.

Verder begin ik wel meer last van maagzuur te krijgen en ik blijf maar boeren.

leonec
26 November 2009, 08:04
ik heb ook niet echt een dikke buik hoor.... :cry:

Mijn schoonzus heeft tot 7 maanden haar gewone broek aan gehad...en 2 gezonde kinderen..

de ene wordt gewoon dikker dan de andere,,,

Heb een afspraak voor de 20 weken echo!!!!!! :D :dinsdag 29 dec om 14.00 (precies 20 weken dan)

lekker voor het nieuwe jaar :D

Bambi80
26 November 2009, 08:46
over buiken. ikk denk dat we met 20 weken een groeispurt krijgen. Die van mij groeit op het moment ook niet. Wel is ie voller geworden. Eerst was het meer een boller flubberbuik en nu trekt ie strak. Dus denk dat de baarmoeder wel gegroeid is.
heeh leonec....kun je gelijk de datum in het lijstje zetten....of heb je dan nog geen geslachtsbepaling?

Unknown
26 November 2009, 09:02
@ Oualida: welkom!!!
Wanneer ben je uitgerekend?

Precies wat jij zegt Marieke. De eerste weken was het zeg maar vol alsof het opgeblazen was.
Nu voelt mijn buik wat strakker en gespannen aan.

Enne wat betreft de angelsound. Ik had hem al bij tien weken gekocht. Vanaf toen hoorde ik het hartje heel ver weg zachtjes. Afgelopen zondag weer geluisterd en nu ineens een stuk duidelijker…

Beebie_Wish
26 November 2009, 09:22
Dat zal het dan vast wel wezen wat jij zegt mariekepiek...Krijgen we vanaf de 20 weken een enorme groeispurt :) . Ach ja alleen als wij het hartje thuis luisteren horen we het niet heel erg overduidelijk zal straks ff proberen het geluid wat we opgenomen hebben op de laptop hier even plaatsen.

MiniMe
26 November 2009, 09:23
Zooo, weer lekker bijgelezen!

@ Leonec: jeetje wat een heftig verhaal van je zus… Ik snap wel dat het je moeder iets voorzichtiger heeft gemaakt, maar ze mocht het wel iets tactischer mogen zeggen.

Ik was gisteren heel erg onzeker en daarom had ik de VK gebeld. Had in 1 x last van steken (rechts, onder mijn ribben). Blijkt dat daar een cyste heeft gezeten dat geklapt was, maar met de baby was alles ok! Ik had het hartje weer gehoord en hij was goed aan het bewegen, schopte ook steeds tegen de doppler aan.

Tineke omschreef wat je moet voelen als je de baby voelt. Moet zeggen dat dat aardig in de buurt komt met wat ik voel! Mijn placenta zit ook in mijn rug…

@ Nadine: proficiat met je neefje, leuk dat jullie zo dicht bij elkaar zitten!! Mijn schoonzusje moet in januari bevallen, dus dat is ook leuk (kunnen ze met elkaar spelen).

@ Qualida: WELKOM!!!

@ Unknown: wat erg dat je nog steeds misselijk en vermoeid bent. Ik ben ook heel lang moe geweest, maar moet zeggen dat ik nu langzaam mijn energie terug krijg… alhoewel ik gisteren ook al wel vroeg op bed lag hoor.

@ BW: is het is het met de aanbouw? Brengt dat niet heel wat stress met zich mee?

@ de rest: op naar de 20 weken, joepieehhh!!!!

MiniMe
26 November 2009, 09:24
Draakje------------?
MiniMe-------------Jongen------------???---------------Ja, 30 november!!

Beebie_Wish
26 November 2009, 09:28
@minime: Wat betreft de aanbouw gaat alles wel helemaal goed komen ze zetten eerst de buitenkant (dus de aanbouw gedeelte neer) en dan pas de muur weg slopen. Toen we gistermiddag thuis kwamen zagen we dat er een aardige gat voor de hele voorkant van het huis zit hihi...dus nu houden we de voordeur maar op slot zodat niet een van ons bijv door de voordeur gaat want dan val je meteen in het diepe :D .
Dat gat is voor de fundering en morgen dan beton storten en dan kan de rest verder afgemaakt worden.

Ach ja ik houd me wel rustig we weten dat ze goed en netjes hun werk doen (manlief kent de aannemer goed).

MiniMe
26 November 2009, 09:29
Ben ik weer :oops: , jaja... als ik iets plaats, dan plaats ik gewoon 3 berichten achter elkaar :lol:

Laten jullie je omgeving weten wat je krijgt of hou je dat liever voor jezelf?
En belangrijkste vraag: laten jullie het hier (op zwangerworden.nu) weten?

Beebie_Wish
26 November 2009, 09:31
Wij willen het geslacht heel graag weten maar voor de omgeving houden we dit geheim totdat het geboren is :D . En wil het gerust hier vertellen maar dan zal ik het bij diegenen die benieuwd zijn via pb het willen laten weten (dmv misschien mee-lezers).

Bambi80
26 November 2009, 09:42
lekker irritant van die cyste minime. Maar is verder wel onschuldig?
wij laten het aan de directe omgeving wel weten. Ik maak er geen geheim van. Ik heb zoiets van wat maakt het uit. En hier mogen jullie het natuurlijk ook weten.

Nadine
26 November 2009, 09:47
@Leonec
Vorige week was mijn buik nog hartstikke bol. Nu heb ik minder vreetbuien en is mijn buik minder bol.
@ Beebie-wish
Mijn baarmoeder zit nu wel hoger, dus af en toe ook last van maagzuur.

@Minime
Ja, lekker laten spelen die kinderen. Woont je schoonzusje in de buurt?
Ik weet nog niet of we het geslacht geheim houden. Het lijkt me moeilijk om van 'het' te spreken als je al weet wat het wordt..

Geniet ervan dames!

Unknown
26 November 2009, 09:51
Hier op het forum mogen jullie het wel weten… :D

Maar mijn man en ik hebben afgesproken dat wij het niet aan familie en vrienden gaan vertellen en dat zij het pas bij de geboorte zullen weten.

MiniMe
26 November 2009, 10:01
@ BW: hahahaha, pas maar op met die voordeur! Maar het gaat wel goed komen hoor ik! Ben je de woonkamer aan het uitbreiden?? Lekker hoor, in een keer zoveel ruimte erbij!

@ Marieke: de VK zegt dat ze er op dit moment toch niets aan kan doen. Dus mijn vriendje moet mij maar goed verwennen en vaak een bad voor mij klaarmaken (en dat heb ik echt niet zelf verzonnen, zoals hij dat denkt, hahahaha). Maar het verdwijnt vanzelf… Hoe is het eigenlijk met jou? En met het spugen enzo? Hou je nu wel iets binnen?

@ Nadine en Leonec: ik heb geen last van maagzuur (afkloppen), wel merk ik dat ik soms een dikkere buik heb dan andere keren. Maar goed… ik loop volgens mij al vanaf 10 weken zwangerschap in positiekleding. Ik kreeg mijn skinny jeans toch niet meer dicht (en als je alleen skinny jeans in de kast heb liggen, dan houdt het al snel op).

Nadine, mijn schoonzusje woont in de buurt. Nou ja, 15 minuten met de auto… maar we hebben nu al vaak/voldoende familiebezoekjes. Dus dat spelen komt wel goed! Woont jouw zus ook in de buurt? Hoe heet jouw nieuwe neefje??

@ de rest: ik weet het over 4 nachtjes slapen al… maar het is wat BW zegt… je weet niet wie hier meelezen. En ja, het is moeilijk over ‘het’ te praten, als je weet wat het wordt… maar gelukkig spreken we alles met ‘hij’ aan hier in Brabant… dus dat blijf ik gewoon zeggen. Als iemand het echt wil weten dan moet je dat maar via PB (hier of op Hyves) vragen :D .

Geniet van jullie dag!

Beebie_Wish
26 November 2009, 10:37
@minime: Ja daarom hebben we de voordeur maar op slot gedaan en de sleutels uit de deur gehaald kunnen we ons ook niet erin vergissen haha...Maar we gaan vooral de keuken (deze zit aan de voorzijde) gaan we 1.5 meter uitbreiden...En dan straks onze nieuwe U-vormige keuken erin, oehh kan haast niet meer wachten totdat het bijna klaar is, verlang er nu al naar...

Maar hierbij een voorbeeld foto van de precies zelfde uitbouw die wij dus gaan creëeren... En een plattegrond foto van bestaand en nieuw!!

- Voorbeeld uitbouw hoe die bij ons ook zal worden (maar dan mooier haha)
http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... MG1061.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/CIMG1061.jpg)

- Bestaande begaande grond
http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... staand.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/Beganegrondbestaand.jpg)

- Nieuw bestaande begaande grond
http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... dnieuw.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/Beganegrondnieuw.jpg)

En eerder dit jaar hadden we ook al een verbouwing maar dan aan de achterkant hiervan laat ik ook ff 2 foto´s van zien namelijk 1 van hoe het was, en de andere hoe het geworden is!!

- Hoe de pui was!!
http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... washet.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/Zowashet.jpg)

- Zo is het resultaat geworden!!
http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... taatnu.jpg (http://i382.photobucket.com/albums/oo266/Possie/Enditishetresultaatnu.jpg)

MiniMe
26 November 2009, 11:14
@ BW: het gaat er heel erg mooi uitzien hoor!! Leuk, geniet ervan.

Indootje
26 November 2009, 11:44
@BW, leuk om die foto's te zien, gaat mooi worden hoor!

@Minime, was die cyste een verassing voor je en ik neem aan niet kwaadaardig?

Ik merk ook dat mijn buik wat strakker wordt, dus niet meer zo'n zacht buikje, maar loop nog een paar weken achter op de meesten, dus denk dat het nog even afwachten is of het de komende weken ook niet groter zal worden of wel. Ach, ik weet iig dat het goed groeit en een grote of kleine buik zegt niets.

Merk wel dat ik meer last begin te krijgen van maagzuur :-(

Als we weten wat het wordt vertellen we het misschien de naaste familie, dat weten we nog niet. Maar mijn moeder zal er wel achter komen, want ik kan dat soort dingen toch nooit geheim voor haar houden. En hier zal ik het denk ik ook wel vertellen, maar misschien niet aan de vrienden enzo. Maar goed, zoal ik zei, we weten het nog niet of we het wel of niet gaan vertellen.... :roll:

Beebie_Wish
26 November 2009, 12:45
Ja sorry dat ik de foto´s in linken heb geplaatst maar kon niet anders ivm de foto´s best groot zijn...

Maar dames zijn jullie ook al aan het rond neuzen naar goede babyfoon of nog niet?? Wij zijn al een tijdje bezig met daar naar te kijken voor een goeie babyfoon en we zijn geslaagd voor deze Philips babyfoon http://www.eshop.nl/winkel/Baby_en_kind ... M7489.html (http://www.eshop.nl/winkel/Baby_en_kind/Philips_SKM7489.html)

Indootje
26 November 2009, 13:02
Pff, als ik al jullie berichtjes lees dat jullie al vanalles hebben aangeschaft en al ver zijn met het uitzoeken van spullen dan begin ik een beetje zenuwachtig te worden. Wij hebben namelijk bijna niets nog gedaan... :roll: :shock: :o

@BW, waarom hebben jullie voor die babyfoon gekozen? Ben natuurlijk wel benieuwd!

Beebie_Wish
26 November 2009, 13:05
@indootje: De reden daarvan is dat we veel goeie ervaringen daar over gehoord hebben, en het ook een van het duurste kwaliteit bezit. En natuurlijk omdat we bij deze babyfoon gewoon zelf helemaal weg van zijn, we hebben namelijk wel eerst op internet gelezen naar verhalen van anderen die hem ook gebruiken etc...En komt eigenlijk niets negatiefs over naar voren alleen maar positief..

Beebie_Wish
26 November 2009, 13:11
En qua wat wij al aangeschaft hebben is als volgt:

- Babykamer
- Aankleed kussen
- Kinderwagen (3-delig)
- Heel veel rompertjes en wat neutrale baby kleren
- Babyfoon
- Zwitsal doekjes in doos
- 2 avent flesjes

En binnenkort word het badje incl tummytub met luieremmer en badzitje bezorgd.

We zijn ook al wel aan nadenken over namen etc...

En over geboorte kaartjes etc we willen dan zeg maar kaartjes met op de voorkant foto van onze kleine uk alleen hoe doe je zoiets want dan moeten we wachten totdat het geboren is...

Unknown
26 November 2009, 13:31
Beebiewish: hij is niet meer leverbaar staat er…..jij hebt zeker de laatste :D
Ik had nog niet gekeken voor babyfoons, maar zijn die dingen echt zo prijzig???
Ik had ze wat goedkoper verwacht. :oops:

Indootje
26 November 2009, 14:26
Heb net toch alvast gebeld voor de 20-weken echo, ook al zei de VK dat ik dit gewoon na de volgende controle van 16 weken kon doen.

Maar ik mag pas woensdag 6 januari :-( Pfff, had gehoopt die week ervoor, dan ben ik 19,5 week en vond het wel leuk zo vlak voor het nieuwe jaar, maar nee, het moest echt minimaal 20 weken zijn anders mocht het niet. Dus tja, daar doe je dan niet zoveel aan. :evil:

Indootje
26 November 2009, 14:27
Indootje-----------Meisje------------???----------------Ja, 6 januari
Draakje------------?

Unknown
26 November 2009, 14:46
Indootje: dan heb ik ook mijn 20-weken echo :D
Hoelaat heb jij het? Ik om 13.30 uur

Ik heb wel in het lijstje gezet dat ik 16 dec eventueel geslachtsbepaling heb, is gewoon controle maar misschien zien ze dan wel het geslacht…dan ben ik 17 weken

Miesje78
26 November 2009, 15:24
Draakje------------?
Draakje------------?
Miesje78-----------Jongen-------------???--------------JA!!! Op 23 december (bij 20 wkn echo)

Ik had gister de intake in het ziekenhuis voor de GUO (geavanceerd ultrageluids onderzoek) en de arts wilde weten of ie goed gegroeid was, dus heb nog heel even naar ukje kunnen kijken! Leuk extraatje, want ik had het niet verwacht.
Helaas 23 december de 20 weken echo pas (ben dan al bijna 21 weken :( ). In principe is die dus om te kijken of het hartje goed is (m'n man is met gaatje in zijn hart geboren), maar we gaan het gewoon lief vragen aan het eind of hij toch misschien even wil kijken wat het wordt :) .

Miesje78
26 November 2009, 15:25
Geen idee waarom het lijstje nu niet goed is gegaan eigenlijk....

Miesje78
26 November 2009, 15:26
Zo dan??

Draakje------------?
Miesje78-----------Jongen-------------???--------------JA!!! Op 23 december (bij 20 wkn echo)

Indootje
26 November 2009, 15:31
Indootje: dan heb ik ook mijn 20-weken echo :D
Hoelaat heb jij het? Ik om 13.30 uur

Ik heb wel in het lijstje gezet dat ik 16 dec eventueel geslachtsbepaling heb, is gewoon controle maar misschien zien ze dan wel het geslacht…dan ben ik 17 weken

Oh, gezellig, samen die dag (in gedachte dan ;-))!!!

Bambi80
26 November 2009, 15:44
ja indootje, was bij mij ook zo. ik had ook wel een weekje eerder gewild, maar dat doen ze echt niet. Als ik ga ben ik 20 weken en 1 dag.

Beebie_Wish
26 November 2009, 16:00
Op marktplaats staan er ook 2 en denk ut dat wij de laatste hebben hihi :D
Die op marktplaats zijn ook exact dezelfde als die in mijn link.

Beebiewish: hij is niet meer leverbaar staat er…..jij hebt zeker de laatste :D
Ik had nog niet gekeken voor babyfoons, maar zijn die dingen echt zo prijzig???
Ik had ze wat goedkoper verwacht. :oops:

leonec
26 November 2009, 16:04
Zo dan??

Leonec-------------Meisje---------------??---------------ja 29 december
Draakje------------?

leonec
26 November 2009, 16:05
Moet je het apart doorgeven als je een geslachtsbepaling wilt ??

Bambi80
26 November 2009, 16:32
20 weken echo is een medische echo, dus je moet wel aangeven dat je het geslacht wilt weten. Anders kijken ze er misschien niet naar.

Sively
26 November 2009, 17:43
Pff, als ik al jullie berichtjes lees dat jullie al vanalles hebben aangeschaft en al ver zijn met het uitzoeken van spullen dan begin ik een beetje zenuwachtig te worden. Wij hebben namelijk bijna niets nog gedaan... :roll: :shock: :o

@BW, waarom hebben jullie voor die babyfoon gekozen? Ben natuurlijk wel benieuwd!
Hey Indootje, wij hebben ook nog niets gekocht hoor. Je bent dus niet de enige!

da-silva
26 November 2009, 18:26
En wij hebben ook nog niks gekocht. Ik denk ook niet dat we daar al snel aan gaan beginnen. Ik heb nog een half jaar :D dus als we over een maandje of 2 eens gaan rondkijken dan hebben we nog tijd genoeg. Eerst maar eens wat sparen...

draakje78
26 November 2009, 18:47
jullie hebben weer lekker zitten schrijven vandaag! Gezellig,
Ik heb de 20 wk echo als ik al bijna 21 wk ben, nu nog zes weken wachten wat klinkt dat ver weg

wij hebben alleen nog maar de kinderwagen (reisbak, zitje en wipstoel) gekocht en in huis staan
het kamertje is besteld, wordt eerste week van januari gebeld over de levering
en ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst een rompertje gekocht, dus op zich valt het wel mee!

box en maxi cosi kunnen we van mijn schoonbroer en schoonzus overnemen dus die hoeven we niet te kopen

nu nog als de sodemieter de traplift en maxi cosi steun voor de scootmobiel aanvragen!

vind een babyfoon ook nog wel moeilijk om te vinden naar mn zin, al ziet die van BW er wel goed uit, kan alleen niet zien wat het bereik is...

leonec
26 November 2009, 20:35
ik heb een aantal rompertjes gekregen , een speen, sokjes..een zacht lapje voor in bed...morgen gaan we naar de kinderwagen kijken..(3 in )

De babykamer hebben we al klaar ( mijn stiefkindje heeft hier 2 jaar terug in gelegen ze slaapt nu bij de oudste op de kamer,,)
we hebben het meteen goed gedaan toen en alles laten staan... :D

de box, lakentjes en kruiken flesverwarmer noem maar op krijg ik allemaal van me zus, haar zoontje is nu 2...

en als het een jongetje wordt heel veel mooie kleding, ze heeft een ontzettende stoere smaak, net als mij...
van een meisje heeft ze ook nog wat kleding ( ze heeft een tweeling)

het scheelt ons behoorlijk veel geld dat we niet alles nieuw hoeven aan te schaffen... ;)

BQ1986
26 November 2009, 21:05
Draakje------------?
BeautyQueen23----?????--------------?????------------JA 3 december en 23 december 20 wkn echo

BQ1986
26 November 2009, 21:07
Hier ook nog geen aankopen gedaan, wel al wat rond gesnuffeld maar als je toch wilt weten wat het is kun je net zo goed even wachten ;)

Wel heel veel gekregen, slabbertjes, rompertjes, tutjes, badcapes, spuugdoekjes, witte/creme kleurige kledingsetjes en knuffels.. :P

Het enige wat we zelf hebben gekocht is een luieremmer op de jonge gezinnen beurs :D

Nog een weekje, dan weten we eindelijk wat er in mijn buik zit :)

leonec
27 November 2009, 07:07
Leonec-------------Meisje---------------??---------------ja 29 december-------
Draakje------------?
BeautyQueen23----?????--------------?????------------JA 3 december en 23 december 20 wkn echo

Ik zet elke keer mijn datum ertussen maar hij wordt elke keer weer weggehaald!!!!

Unknown
27 November 2009, 07:54
Wij hebben de kinderkamer al besteld en die wordt dan in februari geleverd. Ook hebben wij rompertjes, schoentjes en sokjes gekregen.
Zelf heb ik qua kleding en spulletjes nog niets gekocht, maar als ik iets leuks zie dan zou ik het wel kopen. Ben wel aan het rondkijken en heb mijn lijstje al klaar wat ik allemaal wil en moet kopen :D

Wij zijn nu meer bezig met het kiezen van behang of kleur verf…we zijn er nog niet echt over uit of we gaan behangen of verfen of iets anders.
En we willen nieuwe gordijnen/vitrage halen, maar voordat we dat gaan doen willen we eerst alle onnodige rotzooi uit twee kamers halen zodat we van 1 kamer een soort van opbergkamer kunnen maken en de ander de kinderkamer.

Unknown
27 November 2009, 08:08
Ow ja
Ik heb wel een kinderwagen gezien, de X-adventure Cabino incl. reiswieg, buggy en autostoeltje….

Indootje
27 November 2009, 08:15
Nou, gisteren voor het eerst een gericht bezoek aan de BabyDump en Prenatal gebracht voor de kinderwagen en babykamer. Voordeel bij BabyDump is dat je pas betaald bij aflevering, dus ergens volgend jaar, wanneer je wilt. Geen aanbetaling én gratis levering. Nou, vind ik wel echt grote pluspunten zeg! Dus wij gaan waarschijnlijk over 2 weken weer heen om dan onze keuze definitief vast te leggen. Nu moeten we gaan beslissen wat we willen voor de babykamer en dergelijke.

Wat mij trouwens opvalt is dat de breedte van een commode soms enorm kan verschillen, van 90 cm tot 135 cm zo ongeveer....

Beebie_Wish
27 November 2009, 11:55
Nu komt voor mij best wel even een wat enge week aan omdat zo´n 6 jaar terug ook zwanger was maar dan van mijn ex en hij me bij 18 weken zwangerschap zwaar van de trap gegooid had waardoor ik mn eerste kindje verloren ben...

Maar goed ik besef dat nu wel goed gaat want mn vriend is zo lief en doet zoveel voor me heb niks te klagen.

MiniMe
27 November 2009, 12:41
Ooh jeetje BW... heel veel sterkte gewenst! Wat erg...
Des te meer genieten van deze zwangerschap, meissie!

Liefs x

Indootje
27 November 2009, 12:43
@BW: Hee bah, zeg, dat is een heel vervelende ervaring. Gelukkig is het nu heel anders en heb je (zoals jij zelf zegt) nu wel een hele lieve vriend en gaat het helemaal goedkomen! :P

Unknown
27 November 2009, 12:52
@beebiewish: dat is een hele vervelende ervaring!
Ik hoop dat deze week snel voorbij gaat….en gelukkig heb je nu wel een hele lieve vriend en waarschijnlijk zal hij je ook goed steunen en begrijpen!

Beebie_Wish
27 November 2009, 13:04
Dank jullie wel ;) .

En ja het genieten doe ik sowieso wel en mn mannetje steunt me eigenlijk altijd wel. Tot nu toe heeft ie ook altijd nog gelijk gehad dat alles gewoon goed zit en goed blijft gaan etc (lijkt wel een wonder-man haha).

Maar goed tis meer eigenlijk de gedachte van mn eerste kindje.

draakje78
27 November 2009, 15:11
Beebie wish wat een vreselijk nare ervaring! kan me voorstellen dat je dat nooit zal vergeten!
Gelukkig is de situatie nu helemaal anders maar toch een dikke knuffel

Lieke4
27 November 2009, 15:45
Jakkes Beebie wish, wat een nare periode heb je achter de rug. Helemaal vergeten doe je het nooit, maar ik hoop dat je nu dubbel zoveel ervan zal genieten!

Lieke4
27 November 2009, 15:50
Vanmorgen pretecho laten maken (2-D) :D
Alles goed gelukkig, wat is dat toch mooi om zoiets te zien. Armpjes in de lucht, beentjes in de lucht, even krabbelen aan het oor.....hihihi echt super, super gaaf!
Enne, wij weten al wat het is.... ben echt superblij :lol:
Over 4 weken de 20 weken echo.

Lieke4-------------Meisje-----------Meisje----------Al geweest, nu 18 dec.de 20 wkn echo
Draakje------------?

Indootje
27 November 2009, 16:03
OOoooooh, wauw, wat gaaf voor je/jullie!!!!!!!!!!
En je had het goed geraden dus :!:
Ik ben ook zoooo benieuwd, maar helaas nog 5,5 week wachten, pfff :|

Gaan jullie het aan iedereen vertellen of niet?

Indootje
27 November 2009, 16:38
Even over een namenboek.....

Er zijn zooooo ontzettend veel namenboeken.

Hebben jullie tips wat een goede is???

Bambi80
27 November 2009, 16:53
Lieke wat leuk! je bent de eerste die het weet. Gefeliciteerd met jullie meisje!!!!!

Namenboeken...goeie. Heb er nu 1 van anne geddes maar daar staan niet genoeg namen in naar mijn zin. Op internet kun je ook veel namensites vinden volgens mij.

Unknown
27 November 2009, 16:58
:D Wat leuk! Gefeliciteerd!!!!!!!!!
Je bent de eerste van ons allemaal en je gevoel zat ook goed....binnenkort weet de rest van ons het ook.....echt spannend :D
Ik wist niet dat ze bij 16 weken het geslacht al goed konden zien....dus wanneer ik de volgende echo heb dan moeten ze het ook kunnen zien..17 weken ben ik dan :D

Lieke4
27 November 2009, 17:21
Bedankt allemaal :D
Wij houden het voor iedereen geheim wat het geslacht is.

Namenboek....geen idee, ik zit steeds op internet te google'n. Zijn er al mensen hier die al namen hebben? Wij hadden het wel over een jongen, daar waren we eigenlijk al gauw uit, maar een meisjes naam hebben we nog niet.

Indootje
27 November 2009, 17:37
Ja, op internet zijn inderdaad redelijk veel babynamensites, maar ik vind het zo leuk om als je onderweg bent of in bed lig nog even in dat boekje kunt bladeren.

Wat grappig, wij weten juist veel meisjesnamen, maar jongensnamen vinden wij weer heel lastig.... :roll: Hahaha.

leonec
27 November 2009, 17:59
Beebie_Wish ik had je verhaal eerder ergen gelezen op de site..verschrikkelijk hoor..om dat mee te moeten maken..net zoals er meer zeggen je hebt een lieve vriend nu en alles gaat goed komen...

Lieke gefeliciteerd...leuk hoor...

Wij hebben veel meisjes namen vindt jongens namen ook moeilijker,,

We zullen zien ben wel benieuwd hoor...maakt me niets uit wat het wordt maar toch is het spannend...

We hebbben de kinderwagen gekocht !!! :D De Quinny buzz...een red flame kleur( zit ook zwart bij) heel apart

Beebie_Wish
27 November 2009, 18:51
Dank jullie wel allemaal ;) .

Kijk tis niet dat het om mijn ex gaat want als ik bijv toen niet zwanger van hem was geweest en was bij hem weggegaan mag ie er ook flink in stikken en dat mag ie nu dan ook zeker wel, alleen gaat het mij er meer om om het idee dat ie mijn kindje afgenomen oftewel gedood heeft waar ik denk wel mijn levenslang zo over hem zal blijven denken.

En ja mijn mannetje nu die is zo ontzettend lief en goed voor mij zorgt ook eigenlijk wel teveel en te goed voor mij en dus heb ik voor mn mannetje iets leuks bedacht namelijk een foto van zijn overleden moeder in glas laten maken en zoiets dan als verrassing aan hem te overhandigen.

En lieke en natuurlijk ook je mannetje, gefeliciteerd hoor een meissie en je gedachte was ook helemaal goed ervoor. Wij moeten nog 3 weken wachten helaas dan zullen wij het geslacht weten, spannend...Maar ergens zegt er dat ik over het geslacht ook wel gelijk zal hebben en wij gewoon een zoon gaan krijgen :) .

Ach ja alles is best het belangrijkste vinden we dat het maar gezond is.

En wij hebben zowel al wel meiden als jongens namen maar erover uit zijn wij nog niet, ach we hebben nog ff haha

naatje83
27 November 2009, 19:36
Hey allemaal,

Heb niet echt alles bij kunnen lezen maar probeer nu weer wat vaker op het forum te
komen. Wij zijn druk bezig met verbouwen en het heeft allemaal tegengezeten lekkage
aan het dak gehad nu is alles weer droog en kunnen we eindelijk weer verder dus hopelijk
slapen we volgende week in onze nieuwe kamer. En dan gaan we aan de babykamer
beginnen. Wij hebben 11/12 een pretecho met geslachtsbepaling dus dan kunnen we
gericht gaan kopen.

Hopeli gaat alles verder goed met jullie. Maar daar ga ik wel vanuit.

Nadine
28 November 2009, 08:24
Gefeliciteerd Lieke! Een meisje, wat leuk :D
Het is een bizar idee dat allang vaststaat wat het geslacht is.

Wij hebben een jongens- en meisjesnaam. Maar ik denk dat het ongeluk brengt als ik ze al verklap :D

Ik denk dat het handig is als je een aantal namen vindt die je leuk vindt en dan zoekt naar de overeenkomsten.
Wij houden bijvoorbeeld van kort, maar niet te gewoon. Ik heb ook het liefst een naam die ook in het Engels goed uit te spreken is.

Mijn beide broers hebben zijn het laatste moment van naamkeuze veranderd. Dus dat kan ook nog ;)

Bambi80
28 November 2009, 09:21
Hey allemaal,

Heb niet echt alles bij kunnen lezen maar probeer nu weer wat vaker op het forum te
komen. Wij zijn druk bezig met verbouwen en het heeft allemaal tegengezeten lekkage
aan het dak gehad nu is alles weer droog en kunnen we eindelijk weer verder dus hopelijk
slapen we volgende week in onze nieuwe kamer. En dan gaan we aan de babykamer
beginnen. Wij hebben 11/12 een pretecho met geslachtsbepaling dus dan kunnen we
gericht gaan kopen.

Hopeli gaat alles verder goed met jullie. Maar daar ga ik wel vanuit.

Draakje------------?
Naatje83---------??/??----------------??/??------------Ja, 11 december

ik heb je er ook even bij gezet naatje.

lonnekeleoni
28 November 2009, 09:26
Lieke, wat leuk zeg, een meisje...gefeliciteerd!

Beebie_Wish
28 November 2009, 11:04
Hallo dames!

Alles goed hier met iedereen?? Met mij gaat het allemaal wel goed behalve dan dat de hoofdpijn en maagzuur erger lijkt te gaan worden helaas, maar goed voor onze kleine uk heb ik alles ervoor over en genieten we met volle teugen. Vanavond helaas alleen thuis mannetje die uitgenodigd is om mee te gaan naar voetbal, ach ja word vanavond dan iets makkelijks namelijk heerlijke franse frietjes met een koppie groente soeppie.

En morgen gaan we een auto bezichtigen tsja voor gezinsuitbreiding moet je toch wat en kijken we goed rond naar die ene echte bij passende auto. De auto die we morgen gaan bekijken is een Renault Megane, als iemand hier bekend is met dit merk horen we dan ook graag jullie ervaringen ermee ;) .

Beebie_Wish
28 November 2009, 11:05
En oja...Vandaag weer een stapje dichterbij van de 20 weken JOEPIEE :D .

Alweer 18 weken nu gaat echt hard nu zeg pfoe ;)

leonec
28 November 2009, 12:57
Wij hebben een renault senic... erg handig met in stappen en de kleine vast maken...

Sively
28 November 2009, 18:19
Wow, er is weer veel geschreven! Ben twee dagen gaan uitwaaien (en regenen) in Luxemburg. Deed echt deugd.
BW, wat erg van je vorige zwangerschap! Gelukkig heb je nu een goed ventje en kan je samen met hem naar je kindje toeleven.

Wij hebben hier wel al namen gekozen. Ook nog maar pas hoor. We hebben er ook enkele op reserve, dus zou er niet van verschieten als we op het laatste moment nog van gedacht veranderen ;)

Lieke, je weet al wat het wordt! Ben benieuwd of de anderen ook goed gegokt hebben! Nog 24 weken, dan weten wij hopelijk ook wat het wordt!

Beebie_Wish
29 November 2009, 11:02
Hallo dames, hier ben ik weer eens ff.

En mijn paardje heb ik verleasd en staat op half uurtje rijden van ons vandaan heb een goed contract opgesteld. Maar gistermiddag toen ze hem kwamen ophalen en op stal aan kwamen waar ie nu dan ook staat, ik had voor in de trailer hem een fleecedeken om gedaan (dit omdat ie al dik in vacht zit, en anders teveel zou gaan zweten) en dus daar aan gekomen wilde ik oftewel degene die hem nu leased zijn winterdeken op te doen met zijn fleecedeken eronder, vertelde ik haar ook zo van dat ze niet de deken in de lucht moet houden omdat je dan in een soort gevecht met hem gaat omdat hij nog jong is etc...En dus vertelde ik precies de manier hoe ik en mijn vriend het ook doen etc dus gewoon voorzichtig via de zijkant naderen dus niet van de voorkant en dan zachtjes erover heen leggen. En toen kwam ze ermee van er zit zo´n bobbel bovenop dus ik dacht echt zo van what the fuck heeft ze nou tegen mij staan liegen over haar ervaring oid en dus vertelde ik haar zo van ´´Als je aan de andere kant kijkt zie je dat ie dubbel ligt´´. En dus loopt ze achter hem langs (terwijl ik altijd voor langs loop) laat ze niet ff weten aan mn paard dat ze daar bezig is en dus raakte mn paardje beetje in paniek, maja ik hield hem vast en dus kwam het wel goed, naja toen op naar het volgende probleem komt ze ermee hoe doe je deze riempjes ?? (bilkoorden) ik zo terug van naja ben zo vriendelijk om te blijven en gezegd van die doe je kruislings vast etc...

Naja mijn vriend die absoluut niks geen ervaring met paarden heeft maar wel weet dat die dingen kruislings horen en ook dat je eerst de voorkant van de deken hoort vast te maken en dan pas naar achteren (nu stond ik dan wel aan de voorkant en deed ik die snel maar goed hoort ze zelf ook te doen lijkt me)...

Ik heb ook tegen haar duidelijk gemaakt van het hoofdstel zit precies goed op zijn maat en ik wil dat dat niet versteld gaat worden, en ook zijn voorpluk mag geen plukje vanaf geknipt worden, heeft een mooie lange voorpluk.

Beebie_Wish
29 November 2009, 11:03
Over 3weken moet ie bekapt worden en ze wilde de hoefsmid die daar ook al op stal komt etc... Ik zo aan haar van dat ik die niet wil en gewoon mijn huidige hoefsmid (John Haine) wil blijven behouden hij kent tenslotte mijn paard al beetje.

Ook staat er in het contract ( Bij ernstige misdragingen zoals geweld, diefstal, of het niet nakomen van de afspraken/gebruiksregels heeft mevrouw ***** het recht per direct dit lease-overeenkomst te beëindigen.) En nog wel meer dingen waar ze zich aan hoort te houden. Dit omdat ik gewoon ontzettend zuinig op mijn paard ben heb hem tenslotte al 3 jaar, zelfs mijn vriend is ook wel beetje gek van hem.

Vinden jullie dat ik mij aan stel tegenover haar?? Ik mag toch wel bezorgd zijn het is en blijft mijn eigendom, zijn paspoort hebben we ook gewoon bij mij thuis in eigendom liggen, dacht toch niet dat ik daarmee gek was om die uit handen ook te geven...

Maar goed ik denk ook ff aan mn paard en niet meteen hem weer daar weg te halen want dat is ook zielig voor hem om weer ergens anders naar toe te gaan...Maar als het echt uit de hand loopt verbreek ik het contract ook onmiddellijk en laat ik hem daar nog wel ff maar mag ze er niks meer mee doen zeg maar (als het echt uit de hand loopt dan he), en over 3 weken komt de hoefsmid die zal mij ook wel inlichten als het niet goed gaat bijv...

Bambi80
29 November 2009, 14:19
waarom doe je je paard in de lease dan?

ik heb een nieuwe buikfoto gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Album=FVST7TQZ

die van 14 weken die van vandaag met 17 weken staan in dit album

lonnekeleoni
29 November 2009, 15:52
Mooie foto's hoor Marieke, is al een heel verschil!

Ik heb vandaag weer geschilderd aan de babykamer. en hij is nu 1 x geverfd, volgende week nog 1 x eroverheen en dan is de bovenkant klaar, de onderkant wordt een andere kleur, die moeten we nog kopen....

Indootje
29 November 2009, 16:04
Heerlijk, vandaag eens een zondag zonder(!) hoofdpijn opgestaan! Zit me net te bedenken dat dat misschien komt omdat ik natuurlijk een paar dagen ziek ben geweest en dus niet gewerkt (= rustiger aan gedaan) heb.... :roll:

Ik vind dat je wel voorzichtig met je paard om mag gaan hoor, het is tenslotte een levend wezen en als ik kijk naar mijn huisdieren een soort van kind van je, dus ik denk niet dat je je aanstelt.
Maar goeie vraag van Marieke: waarom ga je hem dan verleasen??

Marieke, gave buikfoto's hoor. Je ziet echt supergoed verschil joh! Leuk leuk leuk!

Indootje
29 November 2009, 16:05
Oh ja, heeeeel misschien kan ik toch een echo voor geslachtsbepaling krijgen. Een vriendin van mij is gynaecoloog in opleiding en zei: anders kom je een keer na mijn werktijd langs en dan doe ik het wel voor je!
Dus misschien ga ik dat wel doen :-D

Indootje
29 November 2009, 16:06
Mooie foto's hoor Marieke, is al een heel verschil!

Ik heb vandaag weer geschilderd aan de babykamer. en hij is nu 1 x geverfd, volgende week nog 1 x eroverheen en dan is de bovenkant klaar, de onderkant wordt een andere kleur, die moeten we nog kopen....

Leuk hoor daar mee bezig te zijn.
Welke kleuren gaan jullie gebruiken? Beetje inspiratie opdoen hè ;)

lonnekeleoni
29 November 2009, 19:16
Het wordt een soort zeekamer, onderkant wordt zee en bovenkant wordt lucht. Heb ook stickers van allemaal vissen enz die je dan op de muur kan plakken. En omdat ik nu nog niet weet wat het wordt ben ik maar vast begonnen, want anders denkt iedereen dat het een jongetje wordt en nu kan ik eerlijk zeggen dat ik het echt nog niet weet en het thema gewoon leuk vind!

Bambi80
29 November 2009, 21:19
dus je kan toch een geslachtsbepaling doen indootje!!! leuk hoor!

Beebie_Wish
30 November 2009, 06:29
Morguh dames, nou ik zal even proberen uit te leggen waarom ik hem verleasd heb. Dit omdat ie aan het werk moest (ik longeerde hem zelf zeg maar), maar dmv zwangerschap neem ik het risico nu niet om hem zelf te beleren en geloof me ik vind dit ook een ontzettend moeilijke keuze want mijn paard heb ik vanaf veulen af aan dus nu 3 jaar en geloof me tis ook echt net een kindje van me.

Maar ik heb gisteravond met mijn vriend eens uitgebreid zitten praten over mn paard en hij zij ook zo van ken je niemand die bijv op hoog niveau rijd en die haar bijv zou kunnen begeleiden en meteen een oogje in het zeil kan houden?? Ik zei zo toen tegen mn vriend van ja ken wel iemand die zit bij mn zelfde rijschool als ik en rijd op hoog niveau. Dus ik ga hem eens vragen of ie dat zou willen doen.

Maar mensen ik heb ook wel aan optie tot verkopen gedacht maar dat kan ik echt totaal niet dan schieten de tranen ervan in mijn ogen.

Ik heb degene die hem leasd van me gisterochtend een berichtje gestuurd maar tot heden nog niks terug ontvangen vind ik wel wat jammer maar ook het berichtje die ze me zaterdagavond had terug gestuurd vond ik iets wat overdreven overgekomen zo van dat ik nu maar mijn mond moest houden en geen berichten moet sturen want alles gaat goed en alles blijft goed!! Ja tsja ik wil het best geloven alleen hoe ze zaterdag bepaalde dingen ineens aan me vroeg was ik wel wat aan het twijfelen geslagen...Maar goed kan aan mij liggen misschien maar tis toch verdomd normaal als ik gewoon wil weten hoe het is etc...Het is notabene MIJN paard!!!!

Ze krijgt dan ook echt maar 1 kans en verspilt ze die dan is het over echt helemaal over!!!

Beebie_Wish
30 November 2009, 06:31
Vinden jullie dat ik me aanstel als ik gewoon haar berichten stuur of niet ????

Maar verder dames gaat het wel goed gisteravond uit eten geweest met de familie hebben weer heerlijk gegeten. En de klachtjes hebben wat afgenomen en voel ik me tiptop in orde behalve dan wat last van maagzuur maja dat hoort erbij en nemen we maar voor lief hihi...

Unknown
30 November 2009, 08:26
Goedemorgen!

Beebiewish: Ik kan best begrijpen dat je je zorgen maakt en dat je wilt weten hoe het met je paard gaat. Zeker als je de indruk krijgt dat ze weinig ervaring/kennis heeft en dingen anders doet dan zoals jij het wilt of zegt.
Het is ook niet raar dat je berichten stuurt naar haar want je bent toch gehecht aan je paard….

Ik heb een leuk weekend gehad. Voor de verandering actief dingen gedaan zonder te moe of te misselijk te zijn. Normaal als het zaterdag een drukke dag is geweest dan is zondag echt een niks-doen-dag maar dit weekend viel echt mee.
Van de week dus volop het huis opruimen en beginnen met de kinderkamer. Heb er echt zin in!!!! Ook behang gezien die wij binnenkort gaan kopen :D

Bente
30 November 2009, 09:15
Morguh dames, nou ik zal even proberen uit te leggen waarom ik hem verleasd heb. Dit omdat ie aan het werk moest (ik longeerde hem zelf zeg maar), maar dmv zwangerschap neem ik het risico nu niet om hem zelf te beleren en geloof me ik vind dit ook een ontzettend moeilijke keuze want mijn paard heb ik vanaf veulen af aan dus nu 3 jaar en geloof me tis ook echt net een kindje van me.

Maar ik heb gisteravond met mijn vriend eens uitgebreid zitten praten over mn paard en hij zij ook zo van ken je niemand die bijv op hoog niveau rijd en die haar bijv zou kunnen begeleiden en meteen een oogje in het zeil kan houden?? Ik zei zo toen tegen mn vriend van ja ken wel iemand die zit bij mn zelfde rijschool als ik en rijd op hoog niveau. Dus ik ga hem eens vragen of ie dat zou willen doen.

Maar mensen ik heb ook wel aan optie tot verkopen gedacht maar dat kan ik echt totaal niet dan schieten de tranen ervan in mijn ogen.

Ik heb degene die hem leasd van me gisterochtend een berichtje gestuurd maar tot heden nog niks terug ontvangen vind ik wel wat jammer maar ook het berichtje die ze me zaterdagavond had terug gestuurd vond ik iets wat overdreven overgekomen zo van dat ik nu maar mijn mond moest houden en geen berichten moet sturen want alles gaat goed en alles blijft goed!! Ja tsja ik wil het best geloven alleen hoe ze zaterdag bepaalde dingen ineens aan me vroeg was ik wel wat aan het twijfelen geslagen...Maar goed kan aan mij liggen misschien maar tis toch verdomd normaal als ik gewoon wil weten hoe het is etc...Het is notabene MIJN paard!!!!

Ze krijgt dan ook echt maar 1 kans en verspilt ze die dan is het over echt helemaal over!!!

Ik begrijp heel goed dat je op de hoogte wil blijven over hoe het met je paardje gaat.
Krijg zelf niet echt een goed gevoel van degene waar hij nu verblijft, als ik lees hoe dat ze niet eens fatsoenlijk voor, een voor haar onbekend paard, doorloopt, niet weet hoe ze een deken moet opleggen ed, beetje vreemd.
Ik wil je geen vervelend gevoel 'aanpraten', maar ik zou het toch maar goed in de gaten houden, als het maar half uurtje bij je vandaan is, gewoon gaan kijken hoor hoe het gaat!
en blijven sms-en het is en blijft jouw paard!
Succes ermee!

Beebie_Wish
30 November 2009, 09:39
Dank je wel bente voor je bericht: En het is ook zo ben dan ook blij dat het maar een half uurtje rijden is, alleen voor nu nog een probleem ik mag binnenkort pas afrijden voor rijbewijs, en dus ben ik voor nu nog ff afhankelijk van mijn vriend.

Maar heb ook een heel goeie vriend van me gesproken (die woont immers niet echt om de hoek) maar heeft me wel verteld van als het uit de hand loopt hij mijn paard zo wilt ophalen om daar weg te halen en bij hem op stal (thuis) neer te zetten, hij is zelf springruiter.

Maar goed, ik kijk het heel even aan en mocht ze bij wijze van nog een best wel raar overkomend berichtje terug sturen zal ik denk wel haar ff duidelijk maken dat ik zelf uit maak wanneer ik wel of niet een bericht stuur ook heb ik haar gezegd van als het niet gaat op een of andere manier laat mij dit dan zo spoedig mogelijk weten en ga aub geen gevecht met hem aan...

Maar het ergste wat ik nog vind is dat het voor mijn gevoel over komt dat zij maar alsof tegen mij gedaan heeft dat ze ervaring heeft met jonge paarden, en dat ze ook maar half luisterde bijv...Ik was ook bij hun thuis geweest om te praten en was naar mijn idee best wel een kort gesprek...Tsja maar 1 kans krijgt ze en als er iets wat in het contract staat omschreven en zij overschreden heeft heb ik het recht mijn paard daar onmiddellijk vandaan te halen en het contract te verbreken!!

Ik stel me dan toch niet aan als ik zo wil handelen, zelfs die goeie vriend van me zegt dat ik gewoon berichten moet blijven sturen etc...

Bambi80
30 November 2009, 11:17
ik denk dat dit geen goede keus is geweest om te verleasen. Daarvoor moet je wat meer afstand kunnen nemen van je paard en het is heel logisch dat je dat niet kunt omdat je hem al van kleins af aan hebt. Het is een veel betere optie om inderdaad op stal te zetten bij de springruiter en vragen of ze hem kunnen (laten) berijden of diegene van de manage te vragen dat te doen.

Beebie_Wish
30 November 2009, 11:29
Naja kijk die goeie vriend van me die immers niet om de hoek woont wilt mijn paard wel opvangen maar zelf heeft ie niet heel erg veel de tijd (omdat ie hoefsmid van beroep is en ook zijn eigen bedrijf daarin heeft).
Het is voor mij ook heel erg moeilijk maar denk dat ik het maar ff moet aan kijken en over 3 weken komt mn eigen hoefsmid die mn paard ook al kent zeg maar, en hij brengt mij dan echt wel op de hoogte etc...
Maar als bijv in januari/februari dan nog zo stroef zal gaan dan besluit ik om het contract te beëindigen en mijn paard op te halen.

Het is ook heel erg moeilijk want huil dagelijks om hem omdat ik hem mis tis net soort van kindje van me als jullie begrijpen wat ik bedoel. En als we ooit gaan verhuizen hier dan word ons volgende huis zeker een huis met weidegang waar we ook paar stallen kunnen bouwen, want ik wil mijn paard dan ook nooit niet meer kwijt tis echt mijn maatje mijn vriend voor altijd.

Mijn vriend zei zaterdag toen we in de auto zaten terug naar huis tegen me van waarom zei je gewoon niet tegen haar van heb je wel echt ruime ervaring met jonge paarden, toen ze zo stroef deed...Maar ik ben echt een type die niet te snel boos wil worden!! Maar kreeg toen in de auto wel ook de tranen

Indootje
30 November 2009, 11:44
Het wordt een soort zeekamer, onderkant wordt zee en bovenkant wordt lucht. Heb ook stickers van allemaal vissen enz die je dan op de muur kan plakken. En omdat ik nu nog niet weet wat het wordt ben ik maar vast begonnen, want anders denkt iedereen dat het een jongetje wordt en nu kan ik eerlijk zeggen dat ik het echt nog niet weet en het thema gewoon leuk vind!

Wat een leuk thema om te doen inderdaad :-)!

Indootje
30 November 2009, 11:45
dus je kan toch een geslachtsbepaling doen indootje!!! leuk hoor!

Wie weet! Even afwachten of we ook inderdaad binnenkort eens een keertje kunnen afspreken voor een echo en dat we het dan ook nog op de echo zouden kunnen zien....
Hoop het echt :-)

Beebie_Wish
30 November 2009, 19:00
Dames, sinds einde van de middag voel ik gekriebel in mijn buik alsof er telkens iets jeukt in of op...Hmm wel beetje vervelend en lijkt ook wel erop als dat mn maagzuur erger gaat worden...

da-silva
30 November 2009, 19:48
Dames, sinds einde van de middag voel ik gekriebel in mijn buik alsof er telkens iets jeukt in of op...Hmm wel beetje vervelend en lijkt ook wel erop als dat mn maagzuur erger gaat worden...

Dan voel je je baby!!
Ik was vandaag voor controle bij de gynacoloog (was natuurlijk weer SUPER) en die zei tijdens de echo dat ik m'n Babe al wel moet kunnen voelen. Hij was flink aan het stuiteren en dansen. Zelf heb ik sinds een paar dagen het gevoel als ik in bed lig, dat ik een heel licht kloppend gevoel in mijn buik heb. Het lijkt een beetje op het kloppen van een hart, maar dan anders. Nu de gynacoloog vanmiddag zei dat dit mijn baby wel eens kon zijn, kan ik niet wachten om straks weer in bed te gaan liggen en wachten of ik weer hetzelfde voel...

De echo was verder geweldig. Ik kreeg de bloeduitslagen en die waren allemaal goed. Ook kansberekening van de nekplooimeting was prima: 1 op 4300. Kindje was goed gegroeid en lag precies op schema. Mijn gynacoloog adviseerde om de mexicaanse griepprik te halen, dus daar heb ik toch maar een afspraak voor gemaakt. Ik heb er nu een beter gevoel bij, nu ik wat verder ben in de zwangerschap. Op 24 dec moet ik terug voor controle en op 4 januari heb ik de 20 weken echo.

Verder hebben we sinds gisteren onze eerste baby uitzet nl. een kinderwagen! Ik ben er zo blij mee! Hij is van een vriendin overgenomen maar ziet er nog gloednieuw uit. Het is een bruin/ beige Mutsy. Ik kan er alleen niet goed achter komen welk soort...
Ik heb mijn vriend net gevraagd om het uit de berging te halen, zodat ik hem nog eens in elkaar kan zetten en ervan kan genieten. Belachelijk hoe blij je kan zijn met zoiets!

Nadine
30 November 2009, 20:23
Leuk hè, we nemen de kinderwagen ook over van vrienden. Ik kan niet wachten tot we hem in huis hebben.

Kan ook niet wachten tot ik de baby voel.. zal vanavond eens goed opletten :D

Bambi80
30 November 2009, 21:36
pffffffffffffff! afgelopen dagen teveel gedaan en nu de hele dag al aan het overgeven. Nou maar hopen dat ik heel snel weer kan eten en drinken. Wil niet weer naar het ziekenhuis.

Unknown
1 December 2009, 07:48
Goedemorgen!

Dat gevoel heb ik ook een al een week. Maar ik ben pas 15 weken en dat is toch veel te vroeg om iets te voelen?
Als ik bijvoorbeeld in bed lig en mijn handen op mijn buik leg dan voel ik iets zachtjes kloppen, net een hartje inderdaad en soms een plopje wat ik duidelijker voel.
Soms voelt het ook kriebelig aan….wat beebiewish zegt.
Echt raar om dat nu al te voelen.

da-silva
1 December 2009, 07:58
Goedemorgen!

Dat gevoel heb ik ook een al een week. Maar ik ben pas 15 weken en dat is toch veel te vroeg om iets te voelen?
Als ik bijvoorbeeld in bed lig en mijn handen op mijn buik leg dan voel ik iets zachtjes kloppen, net een hartje inderdaad en soms een plopje wat ik duidelijker voel.
Soms voelt het ook kriebelig aan….wat beebiewish zegt.
Echt raar om dat nu al te voelen.

De meeste meiden herkennen dit gevoel beter bij hun tweede zwangerschap, omdat later steeds duidelijker wordt dat het je baby is. Ik ben ook pas 15,5 week en de gynacoloog vertelde me dat ik het toch echt al zou moeten kunnen voelen te zien aan mijn actieveling in m'n buik. Ik denk dus dat jij hem ook voelt. Gaaf he!

Miesje78
1 December 2009, 08:38
Haha, ik heb ook zo'n stuiterballetje in mijn buik. Op de echo's doet ie niets liever dan bewegen en vooral wegduiken voor de camera, lijkt het wel :roll:
En dat gevoel wat jullie hebben, heb ik 's avonds in bed ook! Leuk he! Ik zat ook elke keer te twijfelen wat het nu was, maar het kan toch niet anders dat dat het kleintje is!
Zo leuk om te voelen en het wordt ook iets 'echter' zo lijkt wel.

Fijn dat er weer goede echo's waren!
Wij moeten echt nog lang wachten voor de 20 weken... 23 december pas. En dat terwijl ik zooo nieuwsgierig ben wat het wordt!

Beebie_Wish
1 December 2009, 09:12
Ik hoor dat jullie beebjes zo druk aan het bewegen zijn op de echo´s etc...Maar dat is onze uk eigenlijk totaal niet, wel doet ie het goed en moeten wij nu ook best lang nog wachten voor de 20 weken echo pfff...Hebben namelijk de 20 weken echo op 18 dec gepland staan om 08.30uur...Lijkt nog zolang!!

Hebben jullie ook eigenlijk al last van maagzuur??

Andrea80
1 December 2009, 10:12
Draakje------------?
Naatje83---------??/??----------------??/??------------Ja, 11 december
Andrea80----------jongen------------????----------------nee

Hello ladies, hier ben ik weer even.
Ben lekker een weekje weggeweest.

Er valt wel weer een hoop bij te lezen zeg.

Maar ik wil niet weten wat het wordt, mijn vriend wel maar we hebben nu maar besloten dat we het dan allebei niet willen weten.

groetjes Andrea

Unknown
1 December 2009, 10:18
Ik ben echt benieuwd naar de komende weken. Wat ik allemaal zal gaan voelen, hoe mijn buik zal gaan groeien.
Ik was afgelopen weekend naar een verjaardag waar eigenlijk nog niemand weet van mijn zwangerschap. Ik hoefde het eigenlijk niet eens te vertellen, want men zag het echt aan mijn buikje en gezicht. Men zegt dat zwangere vrouwen een bepaalde uitstraling hebben ofzo

Maar ehm ik heb mijn 20-weken echo pas op 6 januari!!!!!
Ik heb wel op 16 dec een afspraak voor een echo maar dat is ook zo ver….dus ik snap je wel

Ik heb sinds afgelopen vrijdag last van maagzuur. Ik heb begrepen dat je rennies mag gebruiken. Ik weet het niet echt 1000% zeker maar dat vraag ik nog wel na aan de vk.

Indootje
1 December 2009, 13:44
Ooooh, wat gaaf!

Ik zou ook wel de baby willen gaan voelen :-) Lijkt me zo bijzonder weer.... :-)

Indootje
1 December 2009, 13:45
pffffffffffffff! afgelopen dagen teveel gedaan en nu de hele dag al aan het overgeven. Nou maar hopen dat ik heel snel weer kan eten en drinken. Wil niet weer naar het ziekenhuis.

Sterkte!

Jenny89
1 December 2009, 15:16
2 weken geleden begon in het voor het eerst te voelen. maar nu voel ik het steeds vaker en duidelijker. Vooral 's avonds voel ik m heel goed als ik in bed lig. Ik deed gisteravond mijn hand op mn buik, en voelde heel duidelijk een schopje! Zoo bijzonder he.

lonnekeleoni
1 December 2009, 18:37
Hey,

Vandaag alweer 18 weken! Nog 2 weken en een dag en dan kan ik eindelijk weer naar mijn uk kijken...

Gisteren naar de fysio geweest omdat ik pijn had en wat ik al dacht: bekkenpijn. Heb nu oefeningen meegekregen, het is nog niet heel erg, maar ik wilde nu graag weten hoe ik kan voorkomen dat het erger wordt, voordat ik zometeen bijna niet meer kan lopen....

Groetjes Leoni