PDA

View Full Version : Forum clubje moeders aug/sept 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15

brusje
3 April 2010, 09:02
mijn schoonouders zijn schatten hoor maar geven helemaal geen houvast aan hem..hij krijgt er continu te eten..eerst een appel, die laat hij voor de helft liggen, dan weer een koekje..die eet ie niet helemaal op en vervolgens toch nog een ijsje..:S
als mn schoonvader een filmpje aan zet en hij wil na tien minuten weer een adere dan doen ze dat gewoon..:S
al hebben ze t huis vol visite..als kyan boven wil spelen met opa of oma (racen op hun bed met de hoofdsteun omhoog) dan zeggen ze eerst nee mar na 5 min gaan ze toch mee naar boven..
ze denken dat ze hem er een plezier mee doen maar hij weet gewoon van gekheid niet meer wat ie nog kan vragen.
wij gaan elk jaar met ze naar Cente parcs, en dan na 2 dagen ben ik t spuugzat en sla ik met de vuist op tafel dat het klaar is..haha
en nu gaan we volgende maand 12 dagen met ze op vakantie..hahahahaha :o

mijn moeder is heel anders..die geeft hem de keus en daar blijft het bij..als je die film wilde kijken komt er geen andere op! zo ben ik ook..alleen mn moeder onderneemt ook veel minder met hem

leeuwinnetje
3 April 2010, 12:09
ben het ook met jullie eens, je kan beter consequent zijn, daar hebben de kids veel meer aan, dan dat ze altijd hun zin krijgen en je alles geeft

Wij gaan met pasen naar mijn ouders op de camping en misschien willen we daar gaan zwemmen.
We blijven daar ook slapen in de caravan, dus hoop dat de kids goed slapen, ben benieuwd.

Het leek vanochtend wel of Gwen bijna papa zei, zo grappig, ze zei eerst appa en daarna leek het wel of ze bijna papa zei, het leek er in ieder geval op. :D

mama1988
3 April 2010, 12:30
Bij ons is het gewoon (of straks als ze kunnen luisteren en het snappen) 2 x nee en bij de 3de keer wordt mama boos (tja altijd mama papa is n.l niet zo) Nu heeft elena een fase waarin ze gilt als ze iets niet kan of niet bij de speen kan of zo. Ik spreek haar nu al toe met iets stem verhef en dan stopt ze (gelukkig want het is geen gehoor) maar verder snapt ze het nog niet of mama nu boos is of niet. Soms kijk ik ze weles boos aan en beginnen ze gewoon te lachen!! ach ja het zijn en blijven kinderen en daar zit gelukkig geen gebruiksaanwijzing bij (tenmiste ik heb hem niet kunnen vinden) en als ze echt een jaar zijn of 2 snappen ze alles al vrij goed (naar mijn mening) dan kun je conseqeunt zijn.

Leeeunwinnetje: leuk dat jullie naar de camping gaan & leuk dat je misschien gaat zwemmen gewoon doen hoor is echt super leuk!

leeuwinnetje
3 April 2010, 12:40
dat is ook wle zo, nu is het nog wel moeilijk om nu consequent te zijn, omdat ze nog niet zo goed snappen, maar bedoel in de toekomst

mama1988
3 April 2010, 14:37
dat is ook wle zo, nu is het nog wel moeilijk om nu consequent te zijn, omdat ze nog niet zo goed snappen, maar bedoel in de toekomst

Ja precies in de toekomst, en ik hoop ook wel dat beide opa's en oma's onze keuze acepteert qua opvoeding.
Dus niet wat brusje beschrijft, eerst dit eten dan dat .. volgens mij vinden kinderen dat ook niet fijn als ze alles mogen.

De toekomst zal ons leren dames, hoe onze kids zijn en wat wij doen.. Best spannend allemaal hoor vind ik!

leeuwinnetje
3 April 2010, 16:02
De toekomst zal ons leren dames, hoe onze kids zijn en wat wij doen.. Best spannend allemaal hoor vind ik!

ja, vind ik ook, erg spannend

vj
3 April 2010, 19:24
mama heeft ook een leuk en druk weekend voor de boeg!
leeuwin lekker naar de camping!!

Wij gaan morgen bij mijn ouders bruchen en gourmetten bij schoonouders.
Maandag ff bakkie doen bij mijn vriendin die ook zwanger is en s avonds heb ik met mijn schoonmoeder een concert van within temptation (metal bandje)

Als mille straks over de vloer dwijlt met 9 maanden en de fotoboeken uit de fotokast gaat halen, dat zeggen we toch echt wel even streng nee. en haal ik haar daar weg.
na 3 keer dan zeg ik niets meer en haal haar zonder wat te zeggen weg (dan is snel de lol er vanaf).
uit ervaring weet ik gewoon dat dit helpt.

of even wat anders gaan doen, dan zijn ze even afgeleid.

tipje wat belangrijk is met opvoeden. Benoem wat ze WEL moeten doen, en niet wat ze niet moeten / mogen doen.
Mogen ze bijvoorbeeld niet rennen. Dan zeg je. ...... Ga gewoon lopen.
of ik wil dat je nu even gewoon loopt.
Dit komt veel beter aan bij kinderen.

vj
3 April 2010, 19:26
we hebben misschien een oppas!
op de voetbal vandaag (ik had bardienst) zei ik toevallig tegen iemand of hij wilde oppassen. ik zei dat we nog iemand zochten/
Toen zei, misschien wil mijn dochter van 18 wel? die gaat toch niet echt uit enzo.
Nu komt ze volgendeweek even langs! Ben erg benieuwd!

vj
3 April 2010, 19:29
had ik jullie vertelld dat ik naar het cb ben geweest?

mille woog 6860 gram en 62 cm. Op een week na 6 maanden.
ze was in 1 maand tijd niet gegroeit in lengte!!
12 april moet ik naar de arts. Als ze dan niet gegroeit is moeten we wel even kijken hoe dat komt. Want ze zit nu op de onderste lijn vande groeicurve.
ben wel benieuwd!!

leeuwinnetje
3 April 2010, 20:53
@vj: wat leuk dat je misschien een oppas hebt, handig
dat is minder dat ze niet gegroeid is in lengte, hopelijkl is ze 12 april wel in lengte gegroeid

popje 2 in de maak
3 April 2010, 21:45
Opvoeden wordt steeds moeilijker hoor ;). Had grootse ideen vr ik voor het eerst zwanger werd, maar heb nu wel min of meer geaccepteerd dat wij het niet zo goed kunnen als ik eerst dacht. Maar als ik dan weer andere kinderen zich zien "misdragen" denk ik wel weer dat het meevalt. Bovendien zijn ze nog allebei gek op ons, dus zo slecht doen we het niet ;). Opa en oma vind eht af en toe wel lastig (maar meer omdat ze het idee hebben dat onze oudste ng erger is dan ik vroeger was, met zo'n uitschijterig lachje :evil: precies doen wat niet ag), pake en beppe (schoonouders) zien ze ongeveer eens in de 1 a 2 maanden, dus tja... beetje verwennen hoort erbij.

Hoop ook dat Mille nog een beetje groeit vj, op de foto's ziet ze er prima uit! Ideaal als je oppas hebt. Mijn moeder kan bijna altijd wel (ze zegt ook altijd, daarvoor zijn we in de buurt komen wonen), maar ik vind het soms nog wel lastig om te vragen.

vj
4 April 2010, 09:51
goedemorgen,

zooooo ik ben gisteren weer eens ouderwets wezen stappen!!!
om 22 uu gekolfd en ik was 2 uur pas thuis!!papa was thuis.
een vriend van ons moest optreden me zijn nieuwe band.
was wel weer even leuk.
om 2 uur gekolfd, ging wel moeizaam. 3 tot 6 geslapen, mille gevoed. en van 6.30 tot 9 geslapen.......

hoe lang zijn jou meiden ooklweer leeiwin? en hoe zwaar?

iemand iets van finaly gehoord?

popje ons voordeel is wel dat we gewend zijn om met de honden heel consequent te zijn. ze bedelen ook niet. we geven ze nooit iets wat wij eten. hoe verleidelijk dat soms ook is.

nog even terugkomend op het eten mama, persoonlijk zou ik nooit iets anders geven dan groente en fruit aan mijn kind. ook geen 1 patatje, ook geen tompouche.
tuurlijk kijken je meiden aan dat ze willen eten als jij wat eet. mille ook. maar die wil alles in haar mond stoppen.
ik zou als ik jou was alleen maar fruit en groente geven. of wat yoghurt door het fruit. (volle yoghurt)
ze gaan op een gegevenmoment echt wel eten. als je het maar elke dag aanbied. 3 dagen hetzelfde. ze moeten wennen aan de smaak.
brood met smeerworst en smeetkaas.
maar goed dit is mijn mening en iedereen is anders!

leeuwinnetje
4 April 2010, 09:55
@vj: wta leuk dat je bent wees te stappen, maar lijkt me dan wel wel vermoeiend dat je 's ochtends en midden in de nacht moet voeden.
De meiden wogen met 5,5 maand: 5020 gram en 4910 gram en waren beide 57 cm.

Heb vanochtend op de weegschaal gestaan, er moet nog 2 kg af en dan zit ik weer op mijn gewicht voor de zwangerschap. Een paar broeken kunnen weer dicht, ze zitten nu nog een beetje te strak, dus nog een paar kilo en dan kan ik mijn oude broeken weer aan. En van de week mijn trouwring weer gepassen, hij past eindelijk weer, paar maanden terug kreeg ik hem niet om, dus gaat de goede kant uit!!! :-d

leeuwinnetje
4 April 2010, 09:59
@vj: iemand zei tegen mij dat je met yoghurt ook beter nog ene paar maandjes kan wachten
Hier krijgen ze ook alleen nog maar melk, groenten en fruit en ga ook nog niks anders geven.
De darmpjes moeten aan die nieuwe dingen ook wenen, en om dan alles zomaar te geven, lijkt me ook niet verstandig, maar goed, iedereen doet het op zijn eigen manier en dta is misschien maar goed ook

@popje: het zal ook niet altijd makkelijk zijn opvoeden, hier hebben wij ook in ons hoofd hoe we het willen aanpakken, maar zal in de praktijk ook wle anders werken.
we hebben het beste voor met onze kids, toch, komt vast wel allemaal goed.

mama1988
4 April 2010, 11:16
Zo ladies veel geschreven.

Wij zijn net terug van de verjaardag en me schoonouders kwamen op tijd hoor..
om kwart voor elf waren we thuis meiden de fles, en naar bed. Kon ik gauw ff stofzuigen want zometeen staan me ouders voor de deur...

Over het eten vj ik vind en de rest ook dat jullie gelijk hebben! echt waar maar het gaat zo gemakkelijk om ff een hapje van ons eten te laten proeven. Moet eerlijk toegeven dat ik heeel makkelijk ben (makkelijkere dan ik had verwacht)
Maar heel gek sinds gisten driken ze de fles van 11 uur niet meer leeg! ze drinken 75 cc ipv 210 cc dus gaf mijn man elena wat brood en dat zat ze gewoon op te eten. Misschien is het nu echt tijd om bij voeding te geven en conseqeunt omdat ze het zelf aangeven?! Na de paasdagen ga ik weer naar de winkel en zal ik smeerkaas of worst halen hebik nu niet in huis en iets anders mogen ze niet toch op brood?.

Op die verjaardag zat me man appeltaart te geven aan elena, ik zo rem niet doen dadelijk spuugt ze maar er wordt dan niet geluisterd dat vind ik vervelend... papa en mama hebben dus niet 1 lijn!
En dat moet wel komen vind ik voor de meiden.

Verder gaat het goed af en toe heb ik het idee dat ik kleine uk voel bewegen maar het is allemaal zo anders dan bij de meiden. Ben ook al weer aan het afvallen terwijl ik nu juist gewoon eet ook lekkere dingen, en bij de meiden zowat in de stress schoot!~Ook het maagzuur gaat alweer beginnen daar baal ik van, en de gevoelige baarmoedermond blijft... daar baal ik ook van vooral na het vrijen...

Vj: hoop dat je meisje straks wel is gegroeit, zou wel moeten.. ze is mooi klein dus.. de onze waren de laatste keer 7222gram en 7125 gram en 67 cm dacht ik zo uit het hoofd. wij moeten pas met 9 maanden weer dus dat duuert nog een maand want 1 april waren ze 8 maand. gaat hard hoor!

mama1988
4 April 2010, 18:58
hallo dames,
zo wij hebben de eerste paasdag overleeft en ook het eten. nu liggen de meiden lekker op bed, ook met eten hebben ze zich heerlijk gedragen! echr super had niet verwacht!!
nou fijne dagen!

Snow
4 April 2010, 20:41
hoi allemaal,

weer veel geschreven!

mama: fijn dat de dag zo goed is gegaan! wat leuk dat je de kleine voelt bewegen! en misschien idd gewoon aanbieden wat jij vindt dat ze moeten eten. ( & eten ze het niet, dan hebben ze daarna honger en zullen ze het volgende voedingsmoment heus wel eten haha..) het is inderdaadwel de tijd dat ze brood gaan eten, dus zou het lekker proberen.
mijn schema wordt straks: bord pap / fruit / boterham(men) met bekertje melk / koekje met sap / groente / fles

vj: lekker joh; wezen stappen!!

leeuwinnetje: wat goed dat je nog maar 2 kg hoeft!!! super joh!!!

brusje
4 April 2010, 20:42
mama..ik deed ook wel eens gepureerde banaan op brood (dun) en hoor wel s over kwark op brood..maar dat lijkt mij niet erg lekker..hihi

Snow
4 April 2010, 20:44
oja, over 'consequent zijn' laat ik me niet uit..

vj heeft het over het werk waar ze consequent is .. & met de honden, maar ik denk dan; dat is altijd anders dan met je eigen kind.

zoals popje ook zegt; tuurlijk heb je plannen, maar kijk eerst maar eens of ze uitkomen ;)

oja meiden, over minder dan 5 weken zien we elkaar!! leuk :mrgreen:

popje 2 in de maak
4 April 2010, 22:28
Heb je alweer wat minder pijn regenboog?
Lekker he weer eens stappen. Kolven en voeden is inderdaad even wat lastiger, maar ach, zo lang doe je dat nou ook niet op een mensenleven :D .
Leeuwinnetje, lekker dat je zo afvalt! Ik moet ook nog een paar kilo, maar ben inmiddels bijna 5 kilo lichter dan voor mijn eerste zwangerschap, dus ik klaag niet.
Fijn dat je ook lekkere dingen eet mama! Op brood kan je ook prima alleen boter doen (liefst margarine of roomboter, ze hebben de vetten nodig!) anders inderdaad fruit of bijvoorbeeld appelstroop.

Consequent zijn is inderdaad behoorlijk lastig. Maar ontdekte vooral ook dat ik vaak "te laat" was met corrigeren. Ineens doen ze iets dat niet mag, maar je bent er zo trots op dat ze het kunnen dat je het eerst een paar keer toestaat (en zelfs aanmoedigt om aan oma/opa/etc te showen) en dan ineens gaat verbieden. Heel verwarrend natuurlijk voor die kleintjes :? . Maar ook het op n lijn staan met je partner. We dachten altijd dat we dezelfde ideen hadden, maar dat valt in de praktijk toch tegen. Mijn vriend kan bijvoorbeeld niet tegen "viezigheid", dus eten is een drama (vanaf dat ie een lepel vast kon houden "moet" het zonder morsen en kliederen... tja) en de zandbak mag alleen open als ik er ben en zorg dat er geen zand buiten valt of in huis komt. Heb hem ook zelf gekocht en in elkaar gezet etc. Ik vind nu eenmaal dat een kind daarmee moet kunnen spelen.

Ben nu trouwens veel strikter met eten, alhoewel mijn oudste ook pas nadat hij 1 was frietjes heeft gehad. Toch was de M de eerste letter die hij herkende en niet van mama, maar van frietjes!

Heb zin in ons uitje! Hoop dat er veel dames komen :D!

popje 2 in de maak
4 April 2010, 22:34
O ja, Yesper begint langzaam wat hapjes te eten. Alhoewel hij zijn mond weigert open te doen lukt het soms met trucjes om wat binnen te krijgen en dan spuugt hij het ook niet altijd uit. Jeej!

Enne, vandaag waren we op bezoek bij opa en oma in de caravan. Oma had wat spekjes in een schaaltje voor ons allemaal. Voor ik het doorhad had mijn oudste al zijn tweede spekje naar binnen gewerkt! Dus ik vertelde hem dat het ook de laatste was. Opa had dat niet gehoord (hij was buiten) dus toen hij binnenkwam nam hij gelijk een spekje en duwde er 1 bij de oudste in zijn mondje. Die slaat zijn handjes voor zijn gezicht en roept: Dat mag ik helemaal niet meer opa! Zoooo schattig, dus toen mocht hij hem alsnog ;). Goed gedrag moet je belonen, nietwaar :D?

vj
5 April 2010, 09:34
ahh wat lief popje van je zoontje!! hihi!
leuk dat je dan toch een zandbak neerzet! mijn man houd ook niet zo van viezigheid. maar ziet wel in dat het erbij hoort bij kinderen.

mama, leuk dat ze brood gingen eten! boter kan idd ook alleen hoor.
en fijn dat je gisteren zon gezellige dag hebt gehad!! toch altijd maar afwachten hoe de kids zullen zijn.
Gewoon elke dag, liefst in een vast ritme brood aanbieden. eten ze niet dan niet. eten ze wel dan wel. ze krijgen vanzelf die behoefte!
nu proberen ook met fruit en groente! je meiden zijn slim genoeg! en hebben snel door dat ze wat van mama krijgen.
ik hoop dat het lukt!
en zelf goed blijven eten, veel fruit en groente! je bent zwanger en hebt een tweeling! kost veel energie!!!

leeuwin, de meiden van mama zijn 8 maanden en dan kun je ze (wat ik heb begrepen, zal het nog even opzoeken in mijn boek, yoghurt geven, een beetje door het fruit)
geprakte banaan en yoghurt is best favoriet!

regeboog, het is denk ook wel een beetje mijn karakter, maar ik denk 98% dat ik heel consequent ben, en niet toegeef als ik nee heb gezegt. maar goed de tijd zal het leren.... hihi.

Gisteren hebben we een leuke dagg geha. eerst bij ouders een brunch, en toen bij schoonouders gegourmet! mille wilde daar niet in bed slapen. gelukkig hadden we het tentje bij ons, heeft ze wel in gelegen maar niet in geslapen. ze heeft bij mijn ouders geslapen en toen in de auto 3 kwartier. en toen van 17 uur tot 20.30 wakker, in de auto 10 min geslapen.
en toen wakker tot het voeden om 22.30 uur! pfff en gewoon gezellig blijven!!!
ongelooflijk!
en de nacht zat er 7,5 uur tussen de voedingen! heerlijk!

nu liggen we nog op bed, 10.30 en ze ligt lekker tussen ons in te spelen!!!

zo meteen willen gaat mille weer slapen, wij eten en da willen we even naar een kinderboerderij waar ik als kind altijd kwam.
vanmiddag naar mijn vriendin en vanavond een concert!!

Snow
5 April 2010, 15:31
wat voor brood eten onze kids eigenlijk? licht bruin brood?

vj; fijn dat jullie ene leuke dag hebben gehad. lekker; gourmetten!!
wat is dat voor tentje waar ze dan in slaapt?

oja hihi;
Vanavond is het 1 jaar geleden dat ik, na 3 dagen niets te mogen eten, een beetje kip & droge aardappels heb gegeten in het ZH! ( toen lag ik daar doordat ik helemaal was uitgedroogd, weten jullie nog?) ..
gek idee dat Femke toen nog in mijn buik zat.. toen schopte ze nog niet eens! ik was 16 weken zwange r..

Snow
5 April 2010, 15:33
popje: ik moest lachen om jouw stukje dat je zoontje de letter M kende, alleen dan niet van mama hahahaha :mrgreen:
leuk van dat spekje; het was dus goed tot hem doorgedrongen dat het niet mocht!

tot nu toe komt iedereen toch zaterdag 8 mei?

- waar ik wel een beetje tegenop zie is dat Femke nooit in de buggy slaapt.. :? -

finaly87
5 April 2010, 15:55
ik ben er hoor! Was druk met werken.. 2 gezinnen van 4 uur op 1 dag.. dus maakte 6 dagen van 8 uur achtereen.. vermoeiend.. nu lekker 7 dagen vrij :D

heb ook zin in 8 Mei!! Lijkt me zoo leuk! het voelt ook alsof ik jullie en de kindjes echt ken dus kan niet wachten iedereen te zien :D

leuk al die verschillende ideeen wat betreft opvoeding.. Wij zijn nu al "streng" tegen Jayron.. nu snapt hij het nog niet exact maar dat komt snel en dan weet hij vast wat we bedoeln.. wat nee is en niet doen. Want hij kan echt uit nijd huilen/gillen en dat vinden we beide niet kunnen.. bijv als we wat afpakken ofzo.. Tot nu toe liggen we nog op 1 lijn, maar de toekomst zal het leren. En vind ook dat mijn regels ook bij andere gelden (zoals U zeggen en niet op een bank springen etc, ookal denken andere mensen er anders over.. dat zijn gewoon bepaalde normen en waarden die overal gelden) (en ja idd Jayron moet u zeggen hahahha zijn de meningen vast ook zwaar over verdeeld ;))
We willen sowieso absoluut niet hebben dat bij papa nee is en dan bij mama ja of andersom.. of dat je zegt: wacht maar tot papa thuis is! Die dingen zijn uit den boze..

Jayron eet goed! Alles lust hij.. qua wat hij mag he.. alleen liever soepstengel dan koekje hjahha en geef nog geen sap alleen water. Wil ook geen koekjes als lange vinger geven (suiker en vet wil ik voorlopig nog niet geven) Heb wel eens voor de gein grapefruit laten proeven of aan een zuur snoepje laten zuigen.. omdat ik een gek gezicht wilde zien, maar hij vond het allemaal lekker! hahaha meteen weer weg gehaald natuurlijk.

ik heb gewerkt de paasdagen maar gister wel gevonduet bij mn pa en we gaan nu wokken met mn ma.. spreek jullie snel weer want ben toch vrij!

xx

Mar22
5 April 2010, 19:57
leeuwin, de meiden van mama zijn 8 maanden en dan kun je ze (wat ik heb begrepen, zal het nog even opzoeken in mijn boek, yoghurt geven, een beetje door het fruit)

Fenna is 6 maanden, en afgelopen vrijdag zei de CB arts dat we al mochten beginnen met yoghurt. Wel verdund met wat water..

Maar zo verschillend en anders allemaal. Op het kdv geven wij bijvoorbeeld geen melk bij het brood eten, want dat breekt de ijzeropname af.
En er blijkt nu een nieuwe norm te zijn dat je kind niet meer als 2 x in de week smeerleverworst mag hebben , en volgens de arts op het CB blijkt dat ook wel meer mee te vallen..

Snow
5 April 2010, 20:28

Fenna is 6 maanden, en afgelopen vrijdag zei de CB arts dat we al mochten beginnen met yoghurt. Wel verdund met wat water..

Maar zo verschillend en anders allemaal. Op het kdv geven wij bijvoorbeeld geen melk bij het brood eten, want dat breekt de ijzeropname af.
En er blijkt nu een nieuwe norm te zijn dat je kind niet meer als 2 x in de week smeerleverworst mag hebben , en volgens de arts op het CB blijkt dat ook wel meer mee te vallen..

ja.. gek he!

Snow
5 April 2010, 20:29
finaly: aaaah daar ben je! zozo, dus je was erg druk met werken! nu lekker vrij!
Fijn dat Jayron zo goed eet. femke ook gelukkig. dan lees ik hier over 'gelukkig een paar hapjes erin gekregen zonder te spugen' en dan denk ik; wow, bij femke gaat echt alles erin.
hoe was het wokken?

leeuwinnetje
5 April 2010, 21:13

ja, klopt de meiden van mama zijn natuurlijk al bijna 2 maanden ouder als onze meiden, vergis ik me soms wel eens in.
ja je hoort allemaal veel tegenstrijdige adviezen, bij ons heeft het cb niks over yoghurt gezegd.

leeuwinnetje
5 April 2010, 21:15
hey dames, heb nog niet goed gelezen wat er is geschreven, doe ik morgen, ga zo de kids eten geven en zelf naar bed, wij zijn allevier hardstikke moe ;)

Vandaag zijn we voor het eerst wees te zwemmen en het ging heel goed, ze vonden het heerlijk, hadden het ook niet koud. ze hebben er denk wel 45 min in gezeten.
Alleen hoe doen jullie dat met aan en uitkleden, vind het nog wle ene gedo hoor, heb er nog geen handigheid in, dus ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Vandaga was mijn moeder mee geweest naar het zwembad, dus dat was wel fijn, ene paar extra handen. ;)

finaly87
6 April 2010, 07:41
wokken was lekker en gezellig! jayron heeft zich gelukkig voorbeeldig gedragen haha.. had groentehap en een fles mee genomen en daar gegeven, ging prima!

leeuwinnetje leuk he zwemmen! Met zwemmen doe ik meestal als we met 2 volwassen en 1 baby zijn dat eerst de 1 om gaat kleden en dan de omgeklede de baby doet en dan kan de ander omkleden..
met 2 volwassene en 2 babys doen we eerst beide omkleden in de gezamenlijke kleedruimte (badkleding al aan onder kleding) en daarna de baby's omkleden in de gang (waar een inklap commode aan de muur hangt)
t is even puzzelen maar wij gaan deze week ook weer zwemmen! zo leuk..

strax naar het centrum, maatjes 74 kopen voor jayron..

Snow
6 April 2010, 08:17
ik heb nog nooitn gezwommen, maar lijkt me wel superleuk.

ik heb pas een badpakjes gekocht + een band waarin ze kan zitten

zozo, maatje 74 alweer. Femke denk ik over 4 weekjes ofzo
ik heb ook al wat gekocht!

x

mama1988
6 April 2010, 10:36
Dames zo te lezen hebben jullie allemaal erg vermaakt met de paasdagen wij ook!
En de meiden ook! Alles ging super terwijl we een super druk weekend hadden voor de meiden

eerste paasdag hadden we s morgens verjaardag tussen de middag hebben ze maar 1 uur geslapen en daarna waren mijn ouders er met gourmetten, de meiden hebben toen andere half uur bij ons in de wipper gezetten en zonder te zeuren of huilen!

2de paasdag ontbijt konden we ook lekker genieten en toen de auto in ze hebben in de auto een uur geslapen en bij het feestje moesten ze ff wennen maar algauw ging het super en genoten we! 4 uur zaten we weer in de auto, half 6 thuis.
hun in de box konden wij eten toen half 7 de fles gegeven en daarna met ze gedoucht en heerlijk geslapen! Dus wij mogen echt niet klagen!

Vandaag en morgen is me man oo nog vrij heerlijk... en wat een weertje hea!
we gaan zo naar het dorp toe, heerlijk.

Ja dames mijn meiden zijn alweer 8 maanden gaat echt zo hard!!! hier nog steeds maat 68 broeken er van zijn nog te groot hoop dat ze van de zomer maat 74 hebben.
En ja nog 5 weekjes zien we elkaar allemaal heb er erg veel zin in!!!

van morgen is de oppas hier geweest voor een kennismaking en dat giung super de meiden hebben alleenmaar gelachen naar haar! dus zij wordt het! simpel. dus ik ben ook weer blij. nou ik ga er weer van door..

leeuwinnetje
6 April 2010, 20:20
@mama: kan best zijn dat jullie meiden aan meer toe zijn, dan alleen maar de fles en fruit, word zo eentonig he. misschien dat ze daarom slechter drinken?
fijn dat de oppas goed is bevallen

@popje: idd lief van je zoontje, dna hij eerlijk zegt dat hij geen spekje meer mag. :)
dat mag je zeker wle belonen. ;)

@finaly: vond het suerleuk dat zwemmen, dat gaan we vaker doen
wij hebben ook eerst de kids afgdroogd en daarna wij
Welke zwemluiers hebben jullie? Ik had kruidvatmerk gekocht, maar ze zijn van 6-12 kg, nog te groot, want ze wegen nog geen eens 5,5kg.
maar volgens mij heb je geen kleinere luiers?

popje 2 in de maak
6 April 2010, 21:17
Koop lekker gewone zwembroekjes/badpakjes leeuwinnetje! Vaak al voor een euro of 2 te krijgen bv bij de zeeman of hema ofzo. Die luiers zijn echt zonde van het geld. In een zwembroekje bijven de drolletjes ook wel zitten en als ze diarree hebben helpt zo'n luier ook niet (gewoon troep richting een putje duwen). Mijn moeder heeft 9 jaar babyzwemmen gegeven en slechts een keer of 3 poepende kindjes gehad! Plasjes gaan ook door een zwemluier (door schade en schande... Had op vakantie geen schone luier in mijn tas, alleen een zwemluier...). In sommige landen/vakantieparken zijn zwemluiers verplicht... illusie van de badmeesters ;). Vaak kan je ze dan in het zwembad tegen belachelijke prijs kopen.

Vaak kan je in het zwembad zelf je kind afdrogen en aankleden. Gewoon de maxi cosi en tas mee naar binnen nemen. Pas op dat je ze niet te warm inpakt, pas als je echt naar buiten gaat een jasje aan.

Fijn da de oppas bevalt mama! Hopelijk heb je nu wat meer vrijheid, ook om samen met je man wat te doen :)

Yesper begint nu gelukkig ook wat te eten. Zijn mondje gaat tenminste open voor meer en hij heeft ook een paar keer zitten genieten van een broodkorst. Merk ook dat hij het echt nodig heeft. Gisterochtend had hij duidelijk nog honger na een 220 fles (moest melk opmaken van vrijdag), toen nog eens 50 gegeven en ook dat was zo weg! Vandaag was KDV dicht en mijn vriend heeft nu vanochtend een schep rijstebloem bij de fles gedaan. Heb tot nu toe alle hapjes zelf gemaakt. Wortel en broccoli kan je heel goed fijnmaken met staafmixer. Zodra hij het slikken echt door heeft (laat het nu heel lang in zijn mondje zitten, als een hamster) ga ik over op prakken.

leeuwinnetje
6 April 2010, 21:22
@popje: dara heb je ook wle gelijk in, dat die zwemluiers ook weinig nut hebben
Fijn dat Yesper nu wat beter gaat eten

Snow
6 April 2010, 21:27
popje: hahaha prachtig; 'gewoon troep richting een putje duwen!' :lol:
fijn dat Yesper nu wat eet!!!

leeuwinnetje: wat een heerlijke foto's van het zwemmen op je hyves!

Snow
6 April 2010, 21:29
mama: lekker genoten dat je man thuis was? mijn mannetje ook. is gezellig he! wat fijn dat de kennismaking met de oppas goed was!! voor wanneer is die oppas? 's avonds? of als jij een keer overdag weg gaat? of..?

popje 2 in de maak
6 April 2010, 21:34
Voor het eten heb ik trouwens een heleboek kleine diepvriesbakjes gekocht (al paar jaar terug). In bakjes van 250 ml kan je in principe net zoveel kwijt als in een potje zit. Heb gisteravond wat brocolli gekookt, gepureerd en in bakjes gedaan = 3 avonden groente. Heb niet alle brocolli gebruikt, deel zat door onze macaroni ;). Had het ook al met wortels gedaan. Wil zelf de smaken zoveel mogelijk apart aanbieden, stampotjes zijn leuk, maar de echte smaken leert een kind dan niet echt kennen. Wel balen, moet ik nog aardappels gaan koken ook, doen wij nooit ;)!

Fruit bewaar ik liever niet, ziet er dan niet zo lekker meer uit. Geef nu ongeveer een halve banaan / peer, de rest gaat naar zijn broer. Wel makkelijk, ben zelf allergisch voor steenvruchten en kan dus maar weinig restjes eten.

Eetverhaal is bij de tweede wel makkelijker hoor! We eten zelf nu wat "normaler" :lol: . Vind het wel lastig om de eetmomentjes erin te krijgen, we voeden nog steeds op verzoek en hij slaapt thuis best veel (zeker 2 uur 's ochtends en 's middags en soms nog een derde keer wat korter). Hebben meer mensen daar last van of werkt iedereen strak op schema?

mama1988
7 April 2010, 06:53
Leeuwintjje: leuke foto's van het zwemmen, ik gebruik de zwemluiers van het kruidvat in het begin waren die ook nog wat te groot nu eigelijk ook nog wel terwijl ze al 7 kilo wegen, maar de mijne hebebn altijd een badpakje aan met zwemmen dus de luier blijft wel zitten. Ik doe hem gewoon standaard aan vind ze niet echt duur en zovaak zwemmen wij niet.
Ik weet niet of het verplicht is iin ons zwembad, wij kleden die kids ook altijd aan in het zwembad wij hebben de beide maxi cosi's ook mee en de tas als hun aangekleed zijn gaan wij ons aankleden.

Regenboog: de oppas is voor wanneer ik dat wil geen vaste momenten ofzo. Ze zit nog wel op school en loopt stage dus overdag zou ze niet altijd kunnen maar s avonds en in het weekend wel. Het is meer voor het weekend hoor zodat we even weg kunnen even man en vrouw zijn ipv papa en mama.

Gisteren dronk elena tot onze verbazing de tuitbeker met ranja leeg! ze dronken er al uit tot dat ze ziek werden en wilde er niks meer van hebben en nu pakte ze hem en dronk en dronk! dus dat gaat goed. Alleen heeft ze last van de tandjes.. huilen en huilen... vreselijk.

Vj: ja heerlijk hoor dat de mannen nog ff thuis zijn, vandaag de mijne ook nog en dan moet hij toch echt weer werken, helaas is toch wel fijn hoor met 2 kids iemand bij je te hebben en gezellig. Maar goed... vanmiddag ga ik ff naar een vriendin die is zwanger van een tweeling en nu 35 weken zwanger dus ben benieuwd hoelang zij nog loopt

popje 2 in de maak
7 April 2010, 08:05
Lekker dat Elena weer uit de tuitbeker drinkt! Kunnen ze toch wat makkelijker zelf doen :D. Is heerlijk dat je weer af en toe weg kan met je man. Misschien kan ze ook een keer overdag oppassen (in vakanties ofzo). Kan je ook eens lekker gaan shoppen of iets afspreken met een vriendin zonder dat je steeds met je kids bezig bent. Is het echt waard hoor, zeker als je niet werkt want dan heb je toch minder tijd om "jezelf" te zijn.

Gelukkig kon mijn vriend gisteren thuisblijven, het KDV was dicht en ik heb maandafsluiting dus druk op het werk (zou wel helpen als ik weer aan de slag ging dus ;). Met pasen was het wel lekker samen thuis. Beginnen nu ook weer meer te ontspannen thuis. Is ook wel zo gezellig 8-) .

Snow
7 April 2010, 08:13
popje: wij hebben alleen femke, dus er zit een aardig schema in. 's morgens slaapt Femke 1 uur, ;s middags 2 uur & van 18:00 uur tot 19:00 uur ook nog iets..

Mama: oh dat is wel handig zo'n oppas. wat goed dat Elena de tuitbeker leeg dronk!

Ik moet om 14:00 uur naar het CB. ben benieuwd.
ik heb ook een brief mee van de fysio voor haar voetjes

x

Snow
7 April 2010, 14:39
zo, naar het CB geweest.

Femke is met 6,5 maanden;
68 cm en 7230 gram. hoofdomtrek = 42,4 cm

Ik vertelde dat Femke al een paar minuten zelf kon zitten. dat wilde hij wel zien..
dus daar zat ze dan :mrgreen:
Hij heeft gekeken hoe ze zat en dat was perfect.
de rug moet recht zijn + je moet een echte bilspleet zien! ( ze mogen absoluut niet
op het stuitje hangen + steeds gebogen naar voren zitten. dat laatste is gevaarlijk
ivm ademhaling)

Voor haar voetjes moeten we naar het ZH; kinderarts.
Klopt niet volgens de fysiotherepeut & ook niet volgens de CB-arts.
ben benieuwd

mama1988
7 April 2010, 18:36
regenboog: Mooie gewicht en lengte volgens mij is ze gelijk aan onze meiden als ik het goed heb (wat ik heb onthouden)
en van dat zitten ik heb nog nooit gekeken of ik debilspleet zie ze zitten nooit bloot. Ze zitten vaak gewoon tegen de leunig twee tellen of ze pakken direct de voeten. Echt veel los zitten doen ze hier nog niet, wel in de wipper zitten ze echt op hun billen (officieel mogen ze er niet meer in) en dan gaan ze naar voren om te proberen of ze ergens bij kennen.

Op het moment moet ik alles opruimen alles pakken ze.. wel wennen hoor!

Vandaag alweer een pracht dag en genoten ben gewoon al verkleurd gaat hard in de zon, en weer een avond dat elena huilt en dit keer wil zde niet naar bed... ohhh

finaly87
7 April 2010, 19:46
ik gebruik ook zwemluiers van kruidvat en een zwembroekje eroverheen.. t hoeft niet geloof ik maar voor mn eigen idee..

regenboog, wat grappig dat verschil met Jayron, ze is kleiner en lichter.. meisjes zijn toch kleiner dan jongens dan he?? zo schattig...
Wat goed dat ze ook al een paar minuten goed los zit! Bij jayron heeft ze niet eens gekeken hoe hij zat.. maar hij zit ook op de juiste manier.. jayron buigt zelfs zittend alle kanten op en gaat weer terug naar recht zitten (bijv om een speeltje te pakken) enkele keer valt hij om.. vandaag bijvoorbeeld omdat hij een te strak spijkerbroekje aanhad ahhaha
Heb jij een man op het cb?? wat grappig bij ons alleen vrouwen..

Heerlijk weer he?? We hebben vandaag lekker zonder jas door de stad gewandeld.. heerlijk! Heb ook maar een petje met nekflap voor Jayron gekocht en binnenkort wil ik zo een zonnebril met elastiek kopen.

wij hebben wel een schema.. maar natuurlijk wel wat flexibel.. soms is hij wat eerder of later moe.. en soms verschuift er wat eten of drinken.. Vooral door de slaapjes.. soms is hij gewoon eerder moe.. Vandaag sliep hij bijvoorbeeld alweer om 08.00 tot 09.30, terwikl hij normaal 10.00 naar bed gaat.. maar dat had nu natuurlijk geen zin! en dan is wel de rest van de dag in de soep met slaapjes.. maar goed so be it..
Als hij in de buggy slaapt tel ik dat ook mee dus..

Jayron is nog steeds meer van de groente dan van het fruit.. fruit gaat er maar soms in.. groente met gemak!

leeuwinnetje
7 April 2010, 20:17
@regenboog: mooie gewicht van femke, fijn dat ze zo goed gegroeid is.

Wat goed van dat los zitten van jullie kindjes, hier kunnen ze dat nog niet
Wel gaan ze als ze tegen je aan liggen, naar voren om te gaan zitten, maar dna heb ik ze wel vast
of soms in de wipstoel, gaan ze ook zelf naar voren

@finaly: het was idd heelrijk weer, ik heb ook al zomerhoedjes voor de kids gekocht voor de zon en zonnebrandfactor 50
Hier eten ze liever fruit, dan groenten. maar geef ze ook vaker fruit dan groenten, dus misschien moeten ze nog wennen aan de groenten, is toch een andere smaak

@mama: wat goed dat Elena uit de tuitbeker dronk

Vandaag op visite geweest bij een vriendin.
En mijn vriendin gaf Esmee de fles en ik Gwen en na 10 ml te hebben gedronken, stopte Esmee ermee, en wilde niks meer drinken en begon te mopperen.
Mijn vriendin nog paar keer geprobeerd, maar ze wilde niet drinken. Toen heb ik haar maar gepakt en bij mij dronk ze heel het flesje leeg. :o
En afgelopen zaterdag gebeurde precies hetzelfde ook al bij een andere vriendin.
Misschien dat het toch komt, dat ze door een onbekend iemand de fles krijgt??

mama1988
8 April 2010, 08:28
leeeuwinnetje: zou heel goed kunnen hoor dat gwen niet graag bij een vreemde drinkt op het moment.
Hier net zo.. Ook al geven wij de fles maar er zijn te veel of onbekeden mensen om hun heen drinken ze amper!
Na een uur (van huilen en lachen) komen de meiden pas los, maar oh wee als iemand hun wil pakken of leuk naar ze willen doen is het alweer huilen. Echt een kenning zijn ze op het moment.

Gisteren was ik bij een vriendin die hield Isabella vast en meteen stak ze haar armen omhoog en piepte zovan mammma til mij op! hahha.. andere half uur heeft ze beetje lopen jengelen.. ik was thuis liet haar naar Elena toe gaan elena deed haar handjes om het gezichtje van Isabella beide dames lachte en het was weer goed! Zouden ze elkaar missen? Ik ga eigelijk nooit met eentje op pad maar gisteren dus wel.

Vandaag ga ik defenitief beginnen met brood en groente of ze nu 3 hapjes er van eten of 9 maakt niet uit ik ga het standaard maken. Ze zijn alweer 8 maand en een week en ze willen steeds meer vast voedsel merk ik dus zet ik me zelf er naar toe. Wat regenboog doet.. (veel koken in 1 x en in vriezen) ga ik ook doen lijkt me handig. Dus vanavond al beginnen!

Finaly: lekker weer he wij hebben ook genoten, vandaag is me man weer aan het werk best wennen zo weer. En het weer is meteen om geslagen we hebben regen. De zomerjasjes die ik toen voor 5 euro 2de hands had gekocht maat 68 hebben ze al een paar keer an gehad, en ook hier zitten ze zonder jas buiten op een speel kleed in scahduw/zon
ik wilde ook een zonnebril met dat elastic achter maar van mensen die heb hebben zeiden dat ik het niet moest doen, het werkt niet. dat stic zit vrij strak en toch gaa ze er aan trekken. Bij ons op de markt kun je een gewone baby zonnebril kopen voor een paar euro denk dat ik dat doe en als ze hem niet op willen of houden is het ook niet erg. Heb ook een lief zomer hoedje voor ze. maar wil er nog een paar bij hebben zodat we kunnen wisselen.

leeuwinnetje
8 April 2010, 21:15
@mama: wie wete dat ze elkaar miste, ze zijn natuurlijk wel gewend om altijd samen te zijn

popje 2 in de maak
8 April 2010, 22:52
Leeuwinnetje, misschien weigerde Esmee omdat jij erbij zat? Ze kennen je nu toch en mama is het fijnst ;). Zal met jullie meiden (zowel leeuwinnetje als mama) ook wel zijn hoor. Ze zijn zo gewend om samen te zijn! Merk het tussen mijn jongens ook al hoor. Zodra ze elkaar zien zet Yesper een grote grijns op!

Fijn dat het CB zo tevreden was over Femke's zithouding. Ze is wel een stuk kleiner dan Yesper, maar dat zijn al jullie kindjes :oops: , ben wel erg nieuwsgierig om ze in het echt te zien! We waren vanochtend ook op het CB (ze hadden weinig plek dus we hadden nu al 7,5 maand bezoek) en Yesper is inmiddels 73 cm en 9700 gram, hoofdje 44,7 cm (7 maanden/31 weken). Ondanks dat hij steeds ziek is geweest! Zitten kan hij nog niet, ligt nog helemaal dubbel zodra je hem loslaat. Hij wordt wel steeds bewegelijker en volgt alles met zijn oogjes/hoofd. Slaat ook alles van tafel af als hij de kans krijgt :shock: lastig hoor. Volgens CB konden we in principe al de maaltijden gaan volgen zoals wij ook doen. Dus ontbijt, lunch en avondeten met tussendoortjes. Eerst vaste voeding aanbieden en daarna BV. Geen ander drinken zolang ik volledig BV geef. Ga het vanaf morgen een beetje proberen met fruit (tussendoortje 's ochtends), broodkorst (lunch) en groente (avondeten). Misschien wat macaroni koken erbij (aardappels moet ik maar weer eens kopen, pakjes pureepoeder komen later wel :lol: ). Ontbijten doen we lekker met BV hoor. Geen geklooi met papjes enzo, luste ik vroeger ook niet en mijn oudste had er ook niet echt wat mee. Nou hoop ik maar dat hij morgen niet de hele dag slaapt. Vandaag op KDV weer bijna niet geslapen. 's Ochtends en 's middags max 3 kwartier slaap, thuis minstens 2 uur per keer. Hij was kapot vanavond en ik kreeg er ook practisch niets in qua groente :(.

Ik vond het zonnebrilletje (met elastiek) ook niet altijd handig, maar ja, liefst hebben ze niets op hun gezicht/hoofd. Zo'n nekflap petje is inderdaad ook handig. Ik heb voor beiden ook een bandana (met naam :D, onesize dus lang te gebruiken!). Echt ideaal in de zomer, een echte piratenpet, houden ze wel op!

popje 2 in de maak
8 April 2010, 22:58
Iemand trouwens ervaring met een draagdoek? Wij hebben wel een drager, maar daarmee kan ik alleen fijn lopen en niet zitten enzo. Ik zou er graag mee rond kunnen lopen in huis en ondertussen ook nog wat doen (was ophangen of laptoppen ofzo). Yesper is echt te zwaar en groot om met 1 hand vast te kunnen houden.

Snow
9 April 2010, 09:09
popje: ik heb ervaring met een draagdoek. toen Femke klein was vond ik het heerlijk, nu vind ik het vreselijk!!!
een draagzak is veeeeeeeeeeeeel fijner, ook in huis. Een draagdoek zit wel wat meer rond je lichaam. maar wanneer ze willen zitten met het gezichtje naar de wereld ( wat yesper ook wil denk ik), hangen ze alsnog naar voren.
Ze zijn daarentegen ook heel duur. wel 45 euro voor 1 kleur. ( wil je er een sterretje op, betaal je zo 55 euro :shock: )
Weet je wat ook irritant is? die knoop zit op je rug, dus als je even gaat zitten, jeukt hij enorm :lol:
Dusss mijn mening; een draagdoek is heerlijk voor kindjes van 0 tot 4 maanden, maar daarna veel te zwaar..

ben benieuwd wat je gaat doen. Misschien heb jij wel een heel sterke rug hihi!

Snow
9 April 2010, 09:13
over het drinken bij iemand anders; Femke wil het ook niet als ik erbij ben. op het KDV gaat het prima.

popje: drinkt Yesper weer goed? ook op het KDV? Knap dat je nog steeds BV geeft!
Succes met het schema van de maaltijden! ik doe ;
bord pap / fruit / fles / liga papje / groente / papfles

Over een weekje ga ik naast de fles van 's middags ook brood introduceren, dat mocht volgens de kinderarts van het CB!
Ik geef eerst geen korstjes. ze stikt er echt in. zebijt er echt grote stukken af. Ik geef dus alleen het brood en over 2 maandend ofzo korstjes. olgens de CB arts maakt het niet uit, als ze rond het eerste levensjaar allebei maar eten.
hoe doen jullie dat; ook korstjes?

Susanna
9 April 2010, 11:09
Hihi, ik volg al die schema's in dit forum op de voet, handig dat jullie allemaal net even voor lopen ;)

Hier trouwens ook n die na drie/vier maanden de draagdoek maar in de kast heeft gelegd (ik had zo'n banaan, dat je kindje tegen je aan ligt), maar nu toch overgestapt op een baby bjorn (lang leve marktplaats). Mijn dochter begon namelijk ook steeds meer te friemelen als je haar in die draagdoek probeerde te krijgen en ze baalde ervan dat ze haar voetjes niet kon bewegen, en dat kan nu wel (lekker tegen mama aanschoppen :mrgreen: ).

Volgens CB konden we in principe al de maaltijden gaan volgen zoals wij ook doen. Dus ontbijt, lunch en avondeten met tussendoortjes. Eerst vaste voeding aanbieden en daarna BV. Geen ander drinken zolang ik volledig BV geef.

Popje, is het dan de bedoeling dat je de BV dus een beetje afbouwt? Want als ze eerst eten krijgen en dan nog de borst, kan ik me voorstellen dat er minder gedronken wordt. En dan ook geen water of slappe thee tussendoor? Want daar zit nauwelijks voeding in, en in bv wel, komt er dan wel voldoende vocht binnen?

finaly87
9 April 2010, 11:58
popje yesper nscheelt niet eens zo gek veel met Jayron.. Jayron was met een maand jonger 3 cm kleiner, maar wle bijna 2 kilo lichter (1700 gram) jhaha en ehmmm jayron heeft een groter hoofd(omtrek) 46 cm :o haha maar dat is ook echt zo.. je ziet het er niet echt vanaf omdat hij een smal koppie heeft maar zijn achterhoofd is gewoon groter.. echt van zn papa (Arubaan)

Ik gebruik bijna de draagzak niet.. wanneer gebruiken jullie die dan allemaal?? Vind buggy vaak handiger.. maar draagzak vond ik wel altijd heel leuk, maar nu is ie weer zo groot en zwaar.

Ik denk dat ik Jayron vanaf 7 maanden brood ga laten eten.. hij krijgt wel een korst in het knuistje waar hij aan sabbelt.. en soepstengel.

IK geef ook nog steeds bv hoor! ;) alleen niet volledig maar wel savonds en soms snachts.. toch vreemd als ik overdag in mijn tepel "knijp" komt er gewoon alsnog melk uit terwijl ze hartstikke slap zijn nu! overdag.. vind ik.. :(

Vannacht ga ik bij mijn vader slapen! Alleen!! Jayron blijft gewoon thuis bij papa en ik hoop eens een nachtje door te kunnen slapen.. ben heeel benieuwd! Oja en gister hebben we weer even door ons nieuwe huis gebanjerd.. van die man mogen we eind mei de sleutel al halen om in de woning aan de slag te gaan (jeeej!).. 1 juni officiele sleuteloverdracht.. en mn man gaat zo rij-examen doen.. ook spannend (2e keer) en ehmm.. dat was t weer ff.. Oja heb ook echt zin in 8 mei!! :D

finaly87
9 April 2010, 12:38
weer iets grappigs ontdekt.. Jayron krijgt sinds gister (fruit)thee.. afgekoeld zonder suiker en in een klein flesje.. nu ligt hij zelf te drinken op het kleed.. maar nou gleedd het flesje weg naats zn hoofdje.. hij pakt hem gewoon weer, heeft hem op zn kop, kijkt naar de speen en draait het flesje goed zodat de speen boven zit en doet hem dan weer in zijn mond.. hhahahha hoe heeft hij dat al door he!? baby's leren echt snel.. blijf me verwonderen..

NoaM
9 April 2010, 12:52
Hai ladies,

ik ben al ff niet geweest hihi, druk druk druk natuurlijk! Ik werk deze week 4 dagen en Milan en mijn vriend zijn ziek, dus ik ben van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezig!

Het gaat verder hartstikke goed en ondanks de dikke snotneuzen van Milan

NoaM
9 April 2010, 12:55
... is hij erg vrolijk!

Hij heeft weer wat nieuws opgepikt: hij brabbelt nu in klanken als wawawa en bababa, dus er komt wat vooruitgang in ;)! Ook gaat Milan smakken als hij eten ziet of als hij zijn fles ziet!

O en hij was gister EEN HALF JAAAAAAAAAAAAAAAR!!!!

Och eerlijk waar wat gaat het SNEL!

Ik heb zoooooooo'n zin in 8 mei, eindelijk jullie kleintjes bewonderen!

Snow
9 April 2010, 13:21
finaly: oh ja, jij geeft ook nog BV: goed zeg!!!! (sorry ff vergeten) lekker; een nachtje bij je vader slapen!! doe ik ook wel eens bij mijn moeder .. ( alleen wordt ik dan wel altijd half 8 wakker, omdat zij normaal dan wakker is :( )
maar jij hoeft er vannacht iig niet ui! ga je ook nog lekker in bad ?

NoaM: ach gossie, allebei je mannen ziek. Beterschap! en jij lekker weekend!!

Susanna: jaah handig he, al die schema's ;)

mama1988
9 April 2010, 16:46
Popje: Helaas heb ik geen ervaring met draagdoek of zak. Ik wilde er nooit eentje omdat ik snel last heb van mijn ondertug die spieren zijn te flexibel volgens de fysio. Okay verder heb ik als ik me normaal gedraag geen last van dus daaromw ilde ik geen draagzak en nu met 2 meisjes tja dan zou ik niet weten wie er in moet..

Ik vind die schema's ook allemaal mooi maar hier werkt het toch altijd anders met die meiden van me!
Isabella loopt op eten toch achter op elena. Maar goed.
Elena heeft vanmorgen 3/4 brood snede op met jam heerlijk vond ze het daarna de fles en ze heeft heerlijk geslapen!
Isabella wilde niks. Gister avond kregen ze sperziebonen met aardappels en tataar, van ons bord af. wel door de mixer maar er zat gewoon wat zout en jus door heen en smullen dat beide kids deden!! hap naar hap! en toetje er achter aan.
Hoezo wilen ze niet eten? Die troep van een potje niet.. Dus vanavond krijgen ze het weer had wat in de koelkast bewaard.

Wij eten bieten dus morgen krijgen hun dat met varkensvlees.

De tuitbeker: welke hebben jullie en wat vinden jullie

Ik had noby van het kruidvat maar als daar 'teveel'in zit gaat die veelste hard en gaat lekken.
toen heb ik een andere goedkope gekoxcht van het kruidvat balwu/groen. deze was goed harde tuit maar moeilijk het tuit ventieel schoon te maken en zag ik gisteren dat het zwart was! kan het niet op maken dus weg die bekers. heb er nu eentje van avant gekocht.. een setje met speen en tuit kan er op. op intenert vonden mensen die de beste maar kosten 11 euro./ dus heb er eentje gekocht kijken of het wat is...

in de kinderstoel zitten ze nu voor fruithapje en brood en avond eten, is nog veelste groot maar heb een deken aan de zijkanten en rug gedaan nu hangen ze er niet zo in en zitten ze recht op. vind ik wat beter.

verder willen ze op het moment grag met elkar spelen maar oh wee als isabella iets te dicht bij elena komt! dan is het geklaag... wat dat nu weer is?! isabella als ze ligt komt ze tot zit sdtand.. ze heeft me een paar buikspieren niet niormaal die zie je gewoon helemaal wanneer ze dit doet.

met mij gaat het prima heb niet het gevoel dat ik zwanger ben en dat voelt stom weg heerlijk kan nog gewoon alles doen zonder moeite.. wel voel ik de kleine af en toe.. heel apart omdat weer te voelen. NU is het nog meer een kriebel hoor.
ben zo benieuwd naar de 20 weken... kan niet wachten vandaag ben ik 14 weken dus ik moet wel wachten...

en meiden ik heb zo'n zin in 8 mei!!!!

Snow
9 April 2010, 19:38
mama:

bak jij je tartaar altijd helemaal door dan?ik eet hem altijd half rood. maar dat mag femke asboluut niet hebben. ( oh, jij ook niet bedenk ik me nu.. je bent natuurlijk zwanger!)

MOgen ze varkensvlees? hoe ga je dat geven?
ik wil ook graag vlees door Femke haar eten doen.

over de tuitbeker;
ik heb ook die van Nuby en dat gaat prima! ik doe er maar 40 cc in. als ze erop bijt komt er wat uit & anders niks.

die van Avent ken ik niet..

Femke zit ook in de kinderstoel voor haar groentehap. ze past perfect in de tripp trapp, dus hier geen dekens haha

in de kinderstoel zitten ze nu voor fruithapje en brood en avond eten, is nog veelste groot maar heb een deken aan de zijkanten en rug gedaan nu hangen ze er niet zo in en zitten ze recht op. vind ik wat beter.

wat fijn dat je je zo goed voelt!!!

als je het geslacht weet, laat je het dan hier weten of niet?

x

Snow
9 April 2010, 19:39
uit het vorige stuk moet dit weg:

leeuwinnetje
9 April 2010, 19:45
@noam: beterschap voor Milan en je man

@mam: wat super knap van isabella dat ze vanuit liggende positie gaat zitten
Kan me best voorstelleen dat ze liever verse groenten eten, is veel lekker dan die potjes. ;)
wat leuk dat je de kleine al voelt bewegen

@finaly: succes voor je man met rij-examen
Hoop dat je lekker kan doorslapen bij je vader

@regenboog: ik heb nog gene korstjes vrood gegevemn.
heb ze gister wel voor het eerst soepstengel gegeven en dara hebben ze even op gesabbeld, was van korte duur, want daarna vonden ze het leuker om mee te spelen en op ene gegeven moment gewoon op de grond te gooien. ;)

leeuwinnetje
9 April 2010, 19:47
@popje: vervelend dat yesper zo slecht slaapt op kdv, hier slapen ze thuis ook stukken beter als op kdv. Ze willen alles in de gaten houden.
Maar hij is wle goed gegroeid, fijn hoor

vj
9 April 2010, 20:34
zoo daar ben ik weer! depc kon geen verbinding maken met internet. nu zit ik op de laptop.
Nu even alles bijgelzen! pfff wat veel!

Mille is nu ook een half jaar!! wat gaat dat snel!! dinsdag hebben we dat gevierd met een kwarktaart met een 1/2 gespotn met slagroom. en opas en omas en vriendin! mille heeft ook cadeautjes gekregen! heel leuk!

ze is gelukkig na een maand gegroeit! ze is 63 cm en 7070 gram.
vandaag heeft ze een kwart appel gekregen en ze vond het geweldig om te likken! zooo lief!!!

Popje, volgens mijn boek van stefan kleintjes, van borst naar boterham kan je beter eerst borstvoeding geven en dan eten. want anders loopt je voeding terug. na 1 jaar is je bv stabiel en kan je ook anders om doen.
eten jullie nooit aardappels?? wat eten jullie dan?

finaly is je man geslaagt? leuk dat je eerder je huisje in kan! en hoe was je nachtje alleen?

vj
9 April 2010, 20:41
regenboog, ik geef ook nog bv hoor!! :D en daar ben ik nog steeds heel trots op!
ik ben wel heel erg moe! soms val ik bijna in slaap op mijn werk! echt heel erg! nu blijf ik wakker tot 23 uur om te voeden. als ik nu zou gaan slapen dan verslaap ik me weer en hoor ik mille weer niet. ze slaapt nog steeds naast me in haar wieg! zo leuk!!! heerlijk! (ik heb een wieg met spijlen)

mama wat goed dat je nu regelmatig eten aan bied!! probeer eens smeerkaas of smeerworst bij de meiden i.p.v jam!
Ik ben zelf altijd erg fan van de tuitbekers van de hema. of die van mepal.
blokker heeft wat hogere bekers van mepal maar bij v&d hebben ze van mepal tuitbekers met een plaatje erop en een bolle deksel. die zijn ook erg fijn. Is niet zon hoge beker.

ik heb nu huggies zwemluiers maar als deze op zijn wil ik ook kruidvat. Mille heeft nog bv poep dus ik durf dat niet aan.
en ik merk wel of ze geplast heeft of niet.

leeuwin ik gebruikte ze ook al bij 4 a 5 kilo hoor de zwemluiers!

vj
10 April 2010, 07:23
goedemorgen, ben ik alweer.

Mijn man is nog steeds ziek, en mille heeft vannacht heel erg veel melk gespuugt!
we zijn ons rot geschrokken! ik hoorde al een vreemd geluid dus ik doen het licht aan. ligt ze in bed met heel haar mond vol melk! ze stikte zowat! dus ik snel overeind geholpen!
Was wel blij dat ze nog naast me ligt!! bed verschonen. mevr ligt weer lekker, nee poept ze......ahhhh mamam wil slapen!!! (mijn man is ziek, dus geen hulp)
uiteindelijk nog 4 uurtjes geslapen! in totaal 6,5.
om 6.45 kwam ze voor een voeding, ben maar wakker gebleven want ik moet veel wassen (goedkoop stroom) en het huis is ook een bende!
soms vraag ik me wel eens af wat er gebeurd als mama ziek is! ik denk dat we dan gewoon door moeten lopen? en niet heel de dag ziek in bed kunnen blijven!

Nog even over de zonnebrillen, ik heb bij v&d een zonnebril met stiek voor 6,95.
aan de zijkant zit klitteband en daarmee kan je ze stellen.

Het is een questie van volhoude wil je ze oplaten. ook met hoedjes. gewoon goed, duidelijk en streng nee zeggen. WE LATEN HET HOEDJE< BRILLETJE OP. en je zet hem weer. op.
later zeg je niets meer en zet je hem gewoon op.

Uit ervaring weet ik dat dit altijd wel helpt. maar je moet wel geduld hebben :mrgreen:

Snow
10 April 2010, 10:34
vj: wat vervelend dat je man nog steeds ziek is. Eng is dat he, dat ze veel spugen! fijn dat ze nog naast je ligt idd! was je er snel bij.

als mama ziek is? geen idee..

ik denk dat ik toch wel zo'n mama ben die in bed ligt hoor. ( zeker als je je echt beroerd voelt, dan kan je soms niet anders!) Dan moet papa het maar doen & vrij nemen ofzo.
( ik voel me vaak niet lekker, maar echt ziek ben ik nog niet geweest sinds dat ik 16 weken zwanger was)

nouja, uitgezonderd die galsteen operatie natuurlijk ;)

Oooh we genieten zo van Femke. Vanmorgen ook, dan kom je binnen in de slaapkamer en wordt ze helemaal druk en gaat ze gelijk lachen.. wat kan een klein hummeltje je toch gelukkig maken he!!!

ik ga zo even wandelen

x

Snow
10 April 2010, 10:37
leeuwinnetje: hihi soepstengels zijn dus leuker om mee te spelen dan op te eten :mrgreen:
ik durf dat niet .. ben qua dat echt eens scheiterd. wat moet je eigenlijk doen als ze zich verslikken?

NoaM
10 April 2010, 10:44
Nee regenboog durf dat ook niet goed aan hoor! Afgelopen 2 dagen heeft Milan na zijn eten nog een halve liga gekregen en daar gaat hij driftig op zitten sabbelen, maar ja ook bijten en hij bijt er zo een stuk af! Vind dat doodeng en pulk gelijk dat stukje uit zijn mondje, maar goed hij moet het ook leren!

Ik heb geleerd bij kinder-ehbo dat als een baby ergens in stikt je het kindje met zijn keeltje in je handpalm laat rusten en zijn lijfje op je onderarm, met je andere handpalm 'sla/duw' je tussen de schouderbladen. Brrrrr ik hoop niet dat ik het oooooit nodig heb! Milan krijgt van mij in ieder geval geen harde snoepjes voor zijn euh... nou je liever nooit haha!

Milan heb ik om 9u op bed gedaan en hij slaapt nog ! :shock:
Hij is ook snotverkouden en weer hoesterig dus tja niet gek natuurlijk maar wil met de hond en hem wandelen en dat schiet niet op zo hahaha!

mama1988
10 April 2010, 14:14
regenboog: Ze krijgen een stukje van ons vlees, dus ik bak gewoon met zout en kruiden en dan snijdt ik er stukej vanaf en dat gaat door de belender samen met de aardappels en groente. Dan komt het in hun bordje met wat appelmoes en smullen maar! Over de tataar die bak ik altijd gaar of ik nu wel of niet zwanger ben hou niet van rouw vlees namelijk (behalve rosebief)

Ik wil dat ze zou gauw mogelijk ons eten zijn gewent dus geen potjes of zoutloos, vroeger ging het ook zo en ken nog veel en veel meer moeders die het zo doen en de kids zijn ook gezond en groot. Ze krijgen gewoon aardappels en groente van ons mee en vlees maar doe het door de blender. En dan smullen ze echt. Heb liever dit dat dat ze niks eten.

VJ: Smeerkaas heb ik geprobeert maar jam vind ze lekkerder hoor (zelf lust ik ook gen smeerkaas dus begrijp het wel)
ik smeer heeel dun jam er op net voor de smaak geen dikke kloders natuurlijk.

Alle zieken en zieke kindjes beterschap.
Hier zijn de meiden heel de dag vrolijk ze hebben beide een nieuwe knuffel gekregen van winnie the pooh die twee van mij zijn verliefd op winnie!! als we hun kammertje op komen gaan ze gillen en lachen en kijken naar de lampen van winnie zo lief!!

finaly87
10 April 2010, 14:24
mijn man is gezakt.. :( volgende keer beter denken we dan maar..
nachtje slapen, tja werd wel automatisch denk ik 1 keer wakker snachts.. en vanochtend werd ik om 9 uur wakker.. maar niet met het idee van nou wat ben ik uitgeslapen ofzo.. niet echt voor herhaling vatbaar dus..
papa heeft het overigens heel goed gedaan met de kleine.. ze zijn de nacht door gekomen met "maar" 2 x 2 minuten troosten en dus geen voedingen.. suepr! ik denk dat ik toch beetje verantwoordelijk ben aangezien ik wat makkelijker hem pak om te voeden.. moet IK afleren dus! haha

regenboog ik doe al een tijdje kipfilet of gehakt door mn ventje zn eten.. ik bak het zachtjes in wat olie en dan gaat het mee de mixer in.. gaat prima hoor.. hij eet echt alles tot nu toe.. en hij vindt t heerlijk! Hij eet zn bakje helemaal leeg en heb t idee dat hij meer wil, maarja hoeveel mag je max geven??
(en mama88 laat t geslacht weten ja, had ik al eens gevraagd ;) nog 6 weken wachten hihi)

vj fijn he dat ze nog naast je ligt? vind dat ook fijn met Jayron.. over 2 maandjes gaat hij echt apart slapen, wordt wennen voor me.. naar van dat spugen trouwens, maar t is wel zo dat een kindje niet snel in eigen spuug stikt hoor.. ze had wel haar hoofdje gaan draaien of iets.. maar is wel schrikken! En smeerworst is geen aanrader he, lever ivm vitamine a.. ik geef wel eens een likje smeerkaast op zn soepstengeltje.. Bednakt voor de tip van de bril! Helaas hier geen v&d, maar wel in andere stad dus ga daar wel kijken.

Jayron is al een blauw aangelopen door dat er iets in zn keel schiet.. haal hem dan omhoog, klop op zn rug, en als ik t stukje zie haal ik het met mn vinger eruit.. Belangrijk om rustig te blijven en op die manier te reageren.. anders kan de kleine ook in de stress schieten en je kan misschien verkeerd handelen.. Maar prettig is t niet! Desnoods hang je de kleine op zn kop of over je knie, maar het lukt wel, je reageert gewoon.

Ik heb een keer vreselijke koppijn gehad en toen kwam mijn moeder even helpen met Jayron.. is echt erg want je kleine moet gewoon zn aandachte na lles hebben dus ziek zijn als mama is not-done!

finaly87
10 April 2010, 14:32
had me berichtje al gepost maar was nog niet verzonden haha dus ik reageer nog ff op de laatste reacties voor mij..

noam wat kan een dagje "gepland" lekker in de soep lopen he als je kindje wat anders doet dan "normaal" hahaha ik ken het! Maarja.. wel sneu dat hij zo verkouden is.. alleen maar lekker als hij dan even goed slaapt.. ;) en die techniek die jij beschrijft is idd het beste als je kindje zich verstikt.. mijn beschrijving was meer voor het verslikken..
Maar ik vind het ook eng hoor als er echt stukjes in zijn mond zitten.. grotere stukjes.. ook met soepstengel, ookal wordt dat zacht.. vis het er toch meestal maar even uit.. Je zei ;laatst dat Milan bababa nanana klanken maakt toch? heb pas gelezen dat het dan betekend dat je kindje ook ritmisch kan bewegen (ergens achter mekaar op slaan bijv) en kan kauwen! haha dus wie weet gaan stukjes bij hem nu beter dan je dacht ;)

mama88 ik ben zelf nog helemaal niet met kruiden, zout en jus etc.. heb laatst wel gelezen (ja ik lees wat af) dat zout niet goed is, vanwege nierstenen etc.. maar dat je best wel al beperkt kruiden mag geven. Wij eten altijd behoorlijk zout dus dat mag hij niet.. ik kook gewoon even apart in een pannetje voor hem, zo gebeurd.. en ach wat hij niet kent zal hij ook niet missen! Wil hem zo laat mogelijk "kennis" laten maken met suiker, zout, vet etc.. ieder voor zich ofcourse

mama1988
10 April 2010, 14:46
finaly: wij eten wel zout maar niet veel doe ik er op.. dat scheelt ook wel.
Chips en snoep wil ik ook zo lang mogelijk mee wachten hoor maar ik vind het wel fijn dat ze nu eten. Want zonder alles eten ze gewoon niet. Nu smullen ze echt en zijn ze blij. En als ze een jaar zijn gaan ze toch vaak met de pot mee eten hoor ik van mensen. Dus tja nu zijn ze bijna 8,5 maand iets eerder maar ze eten ook nog geen bord leeg..

zo word je kindje ons geval kinderen wel groot hoor als je ze smorgens en smiddags brood ziet eten en groente..
jeetje zeg. ze snappen ook al zoveel! waar zijn mijn kleine meisjes?!

finaly87
10 April 2010, 14:51
t shceelt idd als je niet veel zout gebruikt.. en bij mij scheelt het dat Jayron niet genoeg kan krijgen van zijn groentehap :D (made by mommy) hihi dus ach..

brood komt hier ook binnekort.. kauwen jou meiden echt? hoe eten ze het brood? Ben benieuwd hoe Jayron dat binnenkort gaat doen..

vj
10 April 2010, 15:14
finaly balen zeg van je man!!
Maar over dat vit a teveel, je mag ze best een boterham met smeerworst geven hoor. Als ze er elke dag 1 zouden eten is geen probleem! als het maar niet teveel is!
dus als ze wat ouder zijn ook niet nogeens een cracker smiddags met smeerworst.
Maarja dat is met alles! teveel is niet goed.

Ik denk dat we ons kleine meisje na de vakantie (dan is ze 9 maanden) snachts appart gaan leggen!
Ben benieuwd! Op vakantie moet ze toch ook al appart op een kamer, omdat het onze kamer niet past! (dan is ze 8 maanden)

ik ben heel de dag al druk met boodschappen, opruimen, wassen ect!
ik heb ook mijn bobike scherm opgehaald en nieuwe zitkussentjes!

Heb ook al zin in 8 mei!!

Leuk hoor mama dat je meiden zo blij zijn met een nieuwe knuffel!
hier slaapt ze met een tijgertje knuffellap, woezel of pip en een speen. soms nog doekje aan speen.
In haar eigen bed pakt ze ook steeds het schaap erbij die naar lavendel ruikt.
en dan gaat het muziek woezel nog aan! hahaha ! net haar moeder!

leeuwinnetje
10 April 2010, 15:42
@finaly: balen dat je man is gezakt

@vj: jeetje dat was schrikken, gelukkig waren jullie er snel bij
beterschap voor je mannentje en meisje

Wij koken zo en zo altijd zoutloos, dus de kids krijgen dan zo en zo geen zout.
pff dat verstikken is ook eng, en is idd belangrijk om rustig te blijven, hopelijk blijf ik dat ook als het gebeurt

Esmee is hier ziek, gister had ze al veel geslapen en gisteravond erg jengelig, vanochtend was ze al op half 6 wakker, toen hebben we haar maar eten gegeven, maar ze drinkt elke keer maar ongeveer 100 ml, dus ga vandaag maar 6 of 7 voedingen aanbieden, omdat ze zo slecht drinkt en ze hefet ook koorts, vanochtend 38,2, maar toen net eind van de middag had ze 38,9.
En ze wil vooral veel slapen, hoop dat ze snel weer opknapt.

mama1988
10 April 2010, 18:23
finaly: Elena eet zo , ik stop een stukje brood in de mond of ze doet het zelf en dan laat ze hem heel de mond door gaan wel 2 a 3 keer en dan is het weg, ze kauwt maar dan zonder tandjes. Want die hebben ze nog niet. Veel bobbels zie je maar er niks is er door. Zo doet ze dat. Isabella probeert het meteen door te slikken wat dus een kokhals nijging wordt die moet het nog leren.

Leeuwintjje: beterschap met Esmee.

Vj: slaapt mille nog steeds s nachts bij jullie op de kamer? Ben je niet bang dat ze straks niet naar haar eigen bedje wil?
of slaapt ze overdag wel op haar kamertje? ik heb ze al heeel lang niet op de kamer toen ze 5 weken waren toen ze thuis kwamen heb ik ze 2 weken op de kamer gehad en daarna was ik het zat hun maakte zoveel geluidjes dat hoorde bij het prematuren zeiden ze in het ziekenhuis nou ik kon er niet van slapen. Ook de 3de wil ik niet bij ons op de kamer hebben.

Ik zit trouwens te denken om de derde een tijdje bij de meiden op de kamer te laten slapen dat ze gewent raken aan elkaar en de 3de aan gerommel en geluid. maar goed weet het nog niet zeker en het wiegje is zo verschoven.

Zo hier liggen ze net op bed heerlijk morgenochtend zijn ze weer de eerst voor me.. nu lekekr genieten van me avondje.

Snow
10 April 2010, 21:38
finaly: wat vervelend dat je man is gezakt!!! was dit de eerste keer? jammer dat je geen 'uitgeslapen' gevoel hebt!

leeuwinnetje: hoe is het nu met Esmee?

mama: wat heerlijk dat ze al om half 7 in bed liggen!!!
hier om half 9. Ook niet verkeerd, maar wil het ook wel een keer eerder hebben hoor!

Ik ben wezen shoppen op marktplaats;
- 3 t-shirtjes
- een groen/roze vestje
- een roze zomerjurk
- een zonnehoedje
- een linnen broekje
- een vet mooie 'bloemen' broek
- een roze shirt wat daarbij hoort
- een witte jogging broek

in de winkel was ik minstens 85 euro kwijt geweest .. wat denken jullie dat ik nu kwijt was?

popje 2 in de maak
10 April 2010, 22:20
Gaat weer hard met alle berichtjes! Eens kijken wat ik onthouden heb...

Beterschap voor Esmee en Milan!

Finaly, vervelend voor je man dat hij gezakt is! Hoop dat hij het snel opnieuw kan proberen?

VJ, wil zeker niet stoppen met BV. Zal eens een beetje uitproberen, wil eigenlijk dat Yesper tussen twee BV in fruit/groente/brood eet, maar da's niet altijd goed te plannen. Hij heeft vanmiddag trouwens een half potje perenprut op (krijg ik zelf niet mooi met staafmixer, dus die heb ik maar gehaald), had hij echt zin in! En gisteren al wat appelmoes bij zijn groente, waren boontjes en dat vind hij nog niet erg lekker. Morgen bloemkool proberen. O ja, misschien een tip. In de supermarkt kan je kleine plastic bakjes met appelmoes krijgen. Daarbij is n soort waaraan geen suiker etc is toegevoegd. Alleen gepureerde appel en appelsap. Ik gebruik ze ook als toetje of om makkelijk mee te nemen voor mijn oudste.

Ik geef trouwens juist oude korsten brood ipv het midden. Zeker vers brood is vrij klef en blijft juist plakken in het mondje/keel is mij altijd geleerd. Yesper is er gek op, heeft wel de neiging om het te verzamelen in zijn mondje, maar dan haal ik het er met een vinger weer wat uit. Met liga/soepstengel etc blijft het voorlopig goed uitkijken, maar als ze het eenmaal doorhebben gaat het makkelijker hoor :).

Ben vast vanalles vergeten, maar mijn ouders kwamen tussen het tikken door ook nog langs :roll: niet handig! Haha, tot later!

vj
11 April 2010, 08:07
hai,

ff met 1 haand typen want zit te kolven.
wat leuk poje dat yesper nu dingen lekker gaat vinden!!
handige tip van de appelmoes!

met brood vind de een stukjes zonder korst het fijnst, wel dubbel doen en heel klein snijde als je er boter of iets opsmeert. anders blijft het aan het gehemelte plakken.
een ander kindje vind de korstjes fijn. of een kapje.

hoe is het met esmee??

regenboog super zeg dat je kleertjes hebt! was je 25 euro kwijt???

mama, mille sllaapt overdag en savonds in haar eigen kamer. alleen als ik ook vroeg naar bed ga dan slaapt ze bij mij.
wil jegeen bv geven???
(ookal is het maar de eerste 4 weken ofzo?)

Snow
11 April 2010, 08:11
vj:
slimme tip van het dubbel doen van het broodje ivm het plakken aan het gehemelte. thanx!

Hier een rotnacht gehad! Femke was wakker om 00:00 uur, 02:15 uur, 04:00 uur, 05:45 uur, 07:00 uur en toen om 08:30 uur.. .. Daartussen door nog wat huiltjes, waarna het weer stil werd, maar ik wel wakker was!
Wanneer ik bij haar bedje kwam lag ze gewoon te.. grr!
dromen ofzo?

nee VJ, 18 euro :mrgreen:

vj
11 April 2010, 08:16
Mille deed vannacht na het voeden weer zo eng met spuugen! bah!

gisteren een verjaardag gehad van barry zijn tante. hij bleef thuis met mille.
ik heb nu 4,5 uur geslapen pff!

wel beetje boos geworden toe ik thuis kwam. Mijn schoonouders gaan in aug 5 dagen oppassen. dus ik zeg gisteren om 1.30 uurm ik ga naar huis haar voeden.
zegt mijn schoonmoeder, GA je nu nog eten geven. Dus ik zeg JA: Dat zullen jullie in aug ook wel moeten denk ik hoor. zegt ze, NOU DAT ZIEN WE DAN WEL WEER: met andere woorden, we zullen laten zien dat ze het niet nodig heeft!!
AHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAHHH ik was pissd!!!

nog heel aardig gedaan en gezet dat ze het nodig heeft bla bla!
toch te gek voor woorden dat ik mezlef moet verantwoorden!!
dus thuis barste de bom-
zegt mijn man, ja je wilt gewoon niet dat ze daar heen gaat.
je moet het je ene oor in en andere uit laten gaan. JA HALLo na 6 maanden ben ik het wel zat hoor. (volgens schoonouders moet ik op schema voeden en laten huilen in bed.)

Ik zie er dus heeeel erg tegen op om haar daar te brengen. We zitten wel in duitsland.

er gaan hele goede afspraken gemaakt worden anders blijf ik wel thuis!!

(ik heb mijn man wel duidelijk gemaakt (huilend en al) dat het niet aan mij ligt maar dat hun alover alles opmerkingen hebben. en dat ik dat wel zat ben. en ook opgestapelde dingenzijn. ik moest na 3 weken eens bellen of ze nog naar hun kleinkind kwamen kijken. met mijn mans hernia heeft ze helemaal niet geholpen!
we vroegen of ze nog bij de plus kwam voor een aanbiedin die we wilde hebben. zegt ze, ik weet niet of ik er kom deze week, pfffff ze is vrij werkt niet!!!! heeft 6 dagen de tijd om het te halen!!! nou ja zeg! ik een keizersnede en mijn man een hernia en dan zon antwoord!
daar was ik echt boos over. ])

gelukkig begreep mijn man me wel!! kan ook niet anders! haha.

Zo dat moest ik even kwijt!

leeuwinnetje
11 April 2010, 08:46
@vj: kan me voorstellen dat je boos bent geworden, als jullie dochter de fles om 1 uur 's nachts nog nodig heeft, dan is dat niet anders.
en je laat je kind toch niet overstuur huilen in bed, als ze honger heeft, om dan op schema te voeden.
En dan dat ze jullie helemala niet heeft meegeholpen, toen je man ene hernia had en jij ene keizersnede hebt gehad, kan me voorstellen dat je het wle even hebt gehad

@regenboog: vervelend dat je zoveel wakker bent geweest, terwijl Femke in haar slaap lag te huilen.
maar dat is gene geld voor 18 euro zoveel kleertjes, leuk hoor!!
Misschien moet ik toch ook maar eens via marktplaats gaan shoppen, ik kijk er nooit op

@popje: fijn dat hij de peer lekker vond.
handig van de kleine bakjes appelmoes

leeuwinnetje
11 April 2010, 08:49
had esmee gisteravond een zetpil gegeven om 8 uur en toen dronk ze rond half 11 haar fles goed leeg.
en vanacht heeft ze goed geslapen en vanochtend ook bijna de fles leeg
ze heeft nog wel koorts. En ze was gisteravond en vanochtend ook ene stuk vrolijker als gister heel de dag
misschien dat ze last heeft van haar oortje, er kwam vanochtend wel ene klein beetje troep uit
Als ze morgen nog koort heeft, bel ik toch voor de zekerheid de huisasrt.

geven jullie j kindjes al diksap?
had het gister geprobeerd, maar hier drinken ze het niet.
of moeten ze daar ook weer aan wennen, omdat het ene nieuwe smaak is?

Snow
11 April 2010, 08:55
leeuwinnetje: als er iets uit hara oor komt, zou ik sowieso gaan! dan zit er vaak iets nietgoed. beter 1 x teveel dan 1x te weinig. ik heb wel eens gelezen dat van een verwaarloosde oorontsteking, kindjes hersenvliesontsteking kunnen krijgen.
Niet dat Esmee dat krijgt hoor, maar houd het wel in de gaten.
Femke drinkt wel dixap (de eerste keren vond ze het ook niet lekker, bood toen elke dag een klein beetje aan! wennen denk ik), maar spuugt het na 5 minuten weer uit. is nog te dun ( melk krijgt ze speciale dikke, dus ze is het niet gewend)

VJ: pff, dan zou ik ook boos zijn!!! en zenuwachtig.. omdat ze daar dan straks heen gaat. Maar je weet niet op welke tijden ze dan krijgt! misschien krijgt ze dan wel de laatste om 22:00 uur! niet te druk om maken nu ( wel om je schoonmoeder, datbegrijp ik, maar om het feit dat ze haar misschien wel niet zo laat willen voeden)
domme vraag misschien: maar hoe merk je dat Mille dat echt nog nodig heeft? en is dat normaal dat ze nog 2x per nacht komt? (of 1x?) Mijn vriendin geeft ook BV, maar na 4 maanden was het ;s avonds 23:00 uur laatste en dan sliep het meisje tot 07:00 ofzo..

x

mama1988
11 April 2010, 08:59
VJ: Ik snap je helemaal meid dat je pissig bent op je schoonmoeder/ouders. Hier net zo het zelfde verhaal.
Een ander weet het altijd beter maar jij bent de moeder. Ik zou van ten voren heel duidelijk hoe moeilijk het soms is.
want het zijn wel je ouders van je man maar ik zou toch duidelijk aan geven dat je rond 1 uur de fles moet en zo niet als ze dat niet willen doen dat je een ander oppas adres zoekt tegen die tijd. Misschien schrikt ze dat af? Dat ze wel de fles gaan geven.

Hier net zo hoor mijn ouders wonen 135 km van me vandaan en ik zie ze vaker dan me schoonouders. Vreselijk he.
Meid kom voor je zelf op en voor je dochter een andere doet het neit voor je.

Regenboog: jeetje wat goed zoveel kleertjes voor zo weinig geld!! Ik kijk ook vaak op marktplaats maar slag niet zo..
vaak is van tweelingen 2 verschillende maten en onze meiden hebben nog de zelfe maat. Wel heb ik nu 4 canvasdoeken nieuw gekocht op mp van Winnie the pooh voor de nieuwe kamer van de dames.

Leeuwinnetje: Fijn dat ze de fles vanavond wel goed dronk, hopelijk is ze snel beter.

Hier ook geen fijne nacht gehad en niet eens door mijn kinderen. We hadden de babyfoon an en midden in de nacht een ander kind in de buurt werd krijsend wakker! even later sliep het weer en na een half uur weer krijsend wakker en zo ging het een paar keer door.. wij hadden al vrij zacht staan maar toch hoor ik het want was wakker. zelfs de ouders werden boos op het kindje... ik dacht nog het heeft een reden waarom hij dit zo doet.. denk dat hij naar droomde ofzo kinderen worden echt niet niet voor niks krijsend wakker een paar keer op een nacht.

mama1988
11 April 2010, 09:04
leeeuwinnetje: wat komt er precies uit haar oortje?
Elena heeft de oren van de vader (vreselijk) want ze heeft elke dag echt donker geel oorsmeer zo vies vind ik dat. Isabella heeft nooit wat (net zoals mama) Maar aan oorsmeer kun je niks doen toch in mijn geval?

Vj: ik weet nog niet of ik bv wil geven.. ik ben bang dat ik niet genoeg heb omdat ik druk ben met de meiden ook.
Bij de meiden had ik genoeg de eeerste 5 weken voor zijn 2en na die 5 weken was ik druk en dronk ik niet goed enzovoort en liep het heel snel terug ook omdat hun meer gingen drinken en ik minder gaf. Ik kolfde altijd.
Als ik nu bv ga geven wil ik ook kolven en niet aan de borst dus ben bang dat het dan niet goed loopt. Ik wacht het nog ff af. Maar ook al ga ik het geven of niet. Wil de kleine niet meer op me kamer hebben. Ik wil graag een stoel/schommelstoel op de babykamer hebben dat ik het daar kan geven.

vj
11 April 2010, 09:05
leeuwin, fijn dat esmee goed geslapen heeft. Als het morgen nog koorts heeft, even naar de huisarts! kan idd oorontsteking zijn en dat kan flink pijn doen.
diksap vinden veel kinderen niet lekker. maar probeer het nog even te geven. misschien met lauw / warm water.
Anders roosvicee.

Ik geef nog geen sap omdat ik bv geef.

Regenboog, we hebben nog 4 maanden dus ik hoop dat het snachts dan niet nodig is.
men wat ben ik boos!

Mille komt snachts nog 1 keer. soms slaapt ze van 20 uur en dan 6 uur verder dus om 2 uur. maar dan komt ze om 7 a 8 uur weer.
of ze komt nog om 22 -23 a 00 uur en dan 6 uur verder.
ze gaat niet echt huilen. Maar wel mopperen. en snachts drinkt ze veel.

omdat ze nog zo klein is (63 cm en 7 kilo met 6 maanden, 10 dagen overtijd) heb ik het iddee dat ze het wel echt nodig heeft. Soms groeit ze 100 gr in 1 week en afgelopen week voor het eerst weer 200 gram!

Op vakantie gaat ze op de andere kamer slapen en dan wil ik proberen om haar de nacht door te laten gaan.

vj
11 April 2010, 09:08
zo regenboog dat is goedkoop!
ik ben een echte wibra en hans textiel fan haha!

mama ik zou het anders gewoon proberen! stoppen kan altijd nog toch?
Als heeft de kleine maar iets binnen gekregen??

Worden je billen al dikker??? hihi! (zo niet dan is het een jongetje:) )

Hier in de omgeving zijn alle zwangere van een meisje rond de heupen dikker geworden.
grappig he!

Ik ben wel blij nu dat mijn man weet hoe ik er over denk!
hij zei, mag ik 1 advies geven, 1 oor in 1 oor uit. Ja dat lost wat op!
nou ja, ze verziekt het voorzichzelf.
en ik ga nu echt niet elke zondag daar heen. ze kunnenook hier heenkomen.
mijn man voetbald op zaterdag. dus we hebben 1 dag als gezinsdag!

vj
11 April 2010, 09:09
mama, wat betaal jij je oppas?? en hoe oud is zij?

mama1988
11 April 2010, 09:13
vj: Als jij denkt dat je meisje het nodig heeft s nachts nog een voeding moet je het gewoon blijven geven.
Het door slapen komt vanzelf wel hoor.

Hier waren ze 3 maand en sliepen door, eerst maakte ik ze keurig wakker om 3 uur voor de voeding maar na een week dacht ik ik laat hun wel wakker worden s nachts en toen werd het steeds later en later en na een week of 2 sliepen ze gewoon door of ze werden wakker vlak voor de volgende fles en gaf ik de speen om ze te sussen. Zo is het bij ons een beetje gegaan. Ze geven het zelf wel aan wanneer ze geen nachtvoeding meer willen denk ik dan, net zoals ze aangeven dat ze meer willen.

De oppas betaal ik 4 euro per uur voor 2 kinderen.. Vind ik meer dan zat omdat ze toch voor de tv zit en de meiden op bedje liggen. Maar dit stond op internet 4 euro per uur voor 2 kinderen s avonds. Dus dat hou ik aan.
Nee mijn billen izjn nog niet dikker. Maar bij de meiden was ook alleen mijn buik dik en de rest ook niet, iedereen dacht dat het boys waren omdat ik het zo naar voren droeg nu draag ik het weer naar voren merk ik. we zullen zien nog 6 weekjes!! spanennd

Onze meiden hadden vanuit het ziekenhuis al ritme ben beetje bang dat dit 3de kindje nog geen ritme heeft na de geboorte met de fles hoe moet ik dat gaan doen... wil er wel meteen 3 uur tussen hebben zitten en algauw 4 uur. en de nacht ook snel over slaan.. hih heb wel veel eisen.

mama1988
11 April 2010, 09:13
mama, wat betaal jij je oppas?? en hoe oud is zij?

17 is ze

finaly87
11 April 2010, 09:34
JAYRON HEEFT VANNACHT DOORGESLAPEN!!

jaja zou het in grote letters neer zetten als het dan zover is.. dus bijdeze :D hihi.. 22.30 de laatste papfles en om 06.30 werd hij pas weer wakker.. JEEEJ ben benieuwd of hij dit vaker gaat doen of gewoon blijft doen :D

mama88, ik vind persoonlijk dat je iets te veel eisen stelt aan je nieuwe baby.. zo "werkt" het nou eenmaal niet allemaal.. je moet je nog heel erg aanpassen aan de kleine en dat meot jij toch wel weten want je hebt er al 2! Je meot maar afwachten of hij/zij om de 3 of 4 uur voeding wilt, en of hij/zij doorslaapt.. Dat je neit op je eigen kamer legt is je eigen keuzen, ik zou het je niet aanraden hem/haar bij de zussen te leggen, is gewoon onnodig.. eigen kamer is dan prima hoor. Als je al zo denkt over bv dan heeft het ook niet veel nut om te gaan geven.. als je al neit aan wilt leggen, heel lastig op gang te krijgen dan.. geloof mij het zal anders lopen dan je nu denkt.. waarschijnlijk kan je met gemak de 3e aanleggen hoor ondanks de 2 meiden.. zie t vaak zat in gezinnen..

Ik kreeg ook dikkere billen/benen en ik was zwanger van een jongen dus t zegt niks! Iedereen dacht ook dat ik een meid kreeg haha..

finaly87
11 April 2010, 09:39
vj ik snap je reactie helemaal! Zou ook ontzettend boos zijn haha kan sowieso al weinig hebben als iemand (ouders bv) komt met zogenaamd goedbedoeld advies.. dan denk ik je weet niet waar je over praat! Mijn kind en ik ken hem door en door.. idd niks van aantrekken en ik zou het wel even duidelijk maken dat je het zelf bepaald.. (maar zo ben ik)

regenboog, wat fijn zeg van die kleertjes! Ik ga ook maar eens kijken.. ik koop ook bij zeeman en hans textiel maar broekjes heb je daar niet voor jongens.. geen broekjes die ik leuk vind. Voor meiden zie ik er altijd enorm veel! haha meisje is toch makkelijker wat betreft kleding..

popje, ik heb wel laatst gehoord dat je appelmoes niet als vervanger voor fruithapje mag zien.. maar lees dat je het meer als toetje gebruikt, dat kan natuurlijk prima.. ik geef eigenlijk helemaal geen yoghurt of oiets na groentehap, maar yoghurt vind ik hartstikke zuur/vies zonder suiker of iets, ga je dan toch niet je kleine geven?? doet iemand hier dat wel??

leeuwinnetje, ik heb Jayron gister voor t eerst diksap appel gegeven.. 10 cc sap en dan tot 120 cc vullen met water.. hij vond het lekker! net als de thee die ik geef.. drinkt hij meer van dan water.. haha. Net ook een liga gegeven ipv bambix koekje.. weet niet hoe ie t heeft gedaan maar halve koekje was op! haha.. toch haald eik grote stukjes eruit blijf t eng vinden.

Snow
11 April 2010, 10:07
[quote="vj"]leeuwin, fijn dat esmee goed geslapen heeft. Als het morgen nog koorts heeft, even naar de huisarts! kan idd ik reageer straks ffies op de rest, maar

VJ: Mille is qua lengte klein, maa qua gewicht toch niet?! Femke is 68 cm en 7,2 kilo!

is 200 gram zwaarder, maar wel 5 cmn groter!

Snow
11 April 2010, 10:24
:lol: :lol: :lol:

lekker berichtje van net hahaha!

er moest staan:

ik reageer straks ffies op de rest, maar;
VJ: Mille is qua lengte klein, maa qua gewicht toch niet?! Femke is 68 cm en 7,2 kilo!

is 200 gram zwaarder, maar wel 5 cm groter!

Snow
11 April 2010, 10:27
finaly: GEFELICITEERD!! JOEPIE! DOORGESLAPEN! Nu vaker hihi!!!
ik geef femke volle yoghurt (tot het eerste jaar volle yoghurt, daarna halfvolle ivm bacterien!)
ze vindt het heerlijk!!! jij vindt het vies, maar zij weet niet dat je er ook suiker doorheen kunt doen ;)

vj: wij hebben geen hans textiel en wibra! :(

vj
11 April 2010, 11:43
hee regenboog ja maar mille is wel 3 weken jonger he!
gewicht zit ze iets onder het gemiddelde! voor haar lengte is ze wat zwaar idd.
echte bv wangen zeg ik altijd maar!

heb je niet in een andere stade een hans textiel of wibra? fff googlen!
heb je meteen een goede reden om te stadten! haha.

Mama idd wacht eerst maar af dat uk goed en wel op de wereld komt! op het voeden heb je toch geen invloed! (beetje dan) en ik denk dat 1 kindje heeel anders is al 2!
Wel heel spannend voor jullie!

Snow
11 April 2010, 12:11
vj: je bedoeld dat ze qua lengte iets onder het gemiddelde zit denk ik? ( je schreef gewicht)
Maar dan is er toch helemaal geen probleem, als ze ook nog eens 3 weken jonger is dan femke & iets lichter?
Ze moet natuurlijk wel groeien, gelukkig heeft ze dat de afgelopen week ofzo toch gedaan? (dacht ik op hyves te lezen)

finaly87
11 April 2010, 14:04
kleine meisjes worden groot! let maar op.. strax wenste je dat ze nog eens zo klein was/waren hahha.. ik hoop wel echt dat we 8 mei een leuke groepsfoto kunnen maken met alle ukkies op een rij! lijkt me zo leuk :D

vj
11 April 2010, 16:31
jaa leuk idee finaly!!

Regenboog, mille zit echt maar haar gewicht een stuk onder het gemiddelde! maar nog wel in de groene zone!
lengte zit er nog ietsjes onder.

Vinden jullie het erg als mijn moeder meegaat 8 mei? ik vind het zo'n end rijden alleen met Mille.
Ik zal ook wel moe zijn endan kan mijn moeder me wakker houden!
ze is heel lief! echt een oma! (67) en ze zal niet zo heel druk aanwezig zijn denk ik.
nou ja, ze vind kinderenwel erg leuk!!

Snow
11 April 2010, 16:45
VJ; oooh oke.! dan zal Femke helemaal onder het gemiddelde zitten met een langere lengte ( haha, dat klinkt raar) Nooit op gelet :mrgreen:

vj
11 April 2010, 18:07
vullen ze de grafiek niet in dan bij het cb?
ik houd hem ook bij op borstvoeding.com!

vj
11 April 2010, 18:07
hoe lang is ze nu en hoe zwaar?

mama1988
11 April 2010, 19:07
vullen ze de grafiek niet in dan bij het cb?
ik houd hem ook bij op borstvoeding.com!
bij ons wordt die grafiek niet ingevuld moeten we zelf doen maar heb het nog niet gedaan.
ik hou het bij in de grafiek van hun babysite. de mijne zitten erg onder de groeicurvus maar goed dat weten we.
en ze zijn verders gezond.

en vj ik heb geen probleem er mee als je moeder mee gaat. moet je ver rijden vanuit jullie huis?
ik andere half uur.

Snow
11 April 2010, 20:27
hoe lang is ze nu en hoe zwaar?

7230 kg en 68 cm .

ze houden wel zo'n grafiek bij in hun computer .. maar daar zeggen ze nooit wat over

leeuwinnetje
12 April 2010, 07:07
@vj: als je moeder meegaat, kan ze mij wel meehelpen met 1 van de kids voeden ;)
wel handig ;)

@finaly: wat super dat jayron heeft doorgeslapen en hoe is het vanacht gegaan?

Zoals sommige al hebben gelezen, zijn we gister toch met Esmee naar de huisartsenpraktijk gegaan.
het leek gister ochtend weer iets beter te gaan en ze dronk de fles weer goed leeg, maar eind van de ochtend was ze weer zo aan het huilen en slecht drinken en ze had nog steeds koorts.
manlief was voetballen en aangezien mijn ouders toch zouden komen, had ik gevraagd of ze eerder wilden komen, want mijn man en ik hadden kaartjes voor my name is Michael.
Had eerst de huisartsenpost gebeld en aangziend ze al zolang koorts had en er troep uit haar oor kwam, moest ik toch langs komen.
En zo kondne mijn ouders even op gwen passen, want vind het anders zo;n gedo, om ze beide mee te nemen naar de huisartsenpost
Bleek dat ze idd ene oor onsteking had en daarom heeft ze antibioticum gekregen.
Wij zij gister nog well naar het concert geweest, was trouwens helemaal super.
had 's avonds nog gebeld en toen ging het ook een stuk minder met Esmee, toen net haar temperatuur opgemeten en ze heeft gelukkig geen koorts meer en ze is ook een stuk vrolijker.
Drinken doet ze nog niet helemaal super, maar dat komt vanzelf.

Snow
12 April 2010, 07:56
leewinnetje: goed dat je naar de huisartsenpost bent geweest. dus nu heeft ze antibiotica? hoe krijgen kindjes dag eigenlijk? tabletjes kapot maken en dan in het mondje? of..?
Ik hoop voor je dat ze snel weer beter is, zo zielig he!

Hier weer niet zo'n supernacht. Ik weet niet wat Femke heeft, maar ze huilt steeds 's nachts.. soms wakker, soms in haar slaap. vanmorgen om 06:00 uur was ze wakker.. even eruit, weer naar bed om 06:45 uur .. en toen was ze om 07:15 uur weer wakker en toen om 08:00 uur.. zucht!
ben wel beetje moe nu :(

leeuwinnetje
12 April 2010, 08:55
@regenboog: ze heeft een drankje gekregen en ik geef het haar met een spuitje. en gister deed ze nog beetje moeilijk toen ze het drankje in haar mond gespoten kreeg, maar nu lijkt ze het zelfs best lekker te vinden.
wat vervelend van je gebroken nacht, is ze overdag ook meer huilerig, of alleen 's nachts?

vj
12 April 2010, 09:13
Haihai,

Oh dat is idd handig leeuwinnetje! dat mijnmoeder je kan helpen! onze dochter is haar 6e kleinkind en zelf heeft ze er 5!
Gelukkig weet je nu wat het is bij esmee! hopelijk snel beter!! en drinken komt vanzelf wel weer!
misschien af en toe een beetje water aanbieden?
Leuk dat je toch nog een leuke avond hebt gehad!!!

Mama het is 1,5 a 1,75 uur rijden! maar ik ben altijd einde vd dag erg moe. ook omdat ik nog voed savonds laat en snacht! (vannacht : 22.30, 5 uur en 8.30).

Ze geniet vollop van de brocoli, appel en bannan! gisteren heeft ze een boontje gehad en vandaag een stuk banaaan! ze vind het heerlijk! alleen als er een stukje te ver naar achteren komt dan gaat ze soort stikgeluid maken! haha. dus dat is nog wel wennen!
wel een goed reflex trouwens!

De oppas is geweest! hele lieve meid, 18 jaar en doet zorg en welzijn (niv2) en wil spw gaan doen hierna. loopt stage in een peuterspeelzaal en gaat niet uit.

We vroegen wat ze wilde. ze zei maakt niet uit. vind het wel leuk om te doen. Bij haar neefjes kreeg ze 10 euro.
Wij hebben nu 3,50 per uur afgesproken en 15 euro voor een hele avond. en als het heel laat wordt 20 euro. Maar ja ik kan maar max 5 a 6 uur weg i.v.m de borstvoeding.

We zijn wel helemaal blij!!

leeuwinnetje
12 April 2010, 11:56
@vj: wat fijn dat je een oppas hebt gevonden
Zal proberen met het water, maar heb wel eens geprobeerd, maar dan drinken ze het niet, maar zal misschien vaker proberen, dat ze eraan gaan wennen, dat is net zoals met de diksap, dat drinken ze tot nu toe ook niet.
maar misschien als ik vaker aanbied, dat ze het dan wel gaan drinken...

Susanna
12 April 2010, 11:58
Leeuwinnetje, en slappe (vruchten)thee? Daar zit iets meer een smaakje aan, misschien helpt dat?

finaly87
12 April 2010, 12:06
ik geef ook thee.. jayron vind t lekker.. misschien jouw meiden ook :D

ik heb vroeger ook vaak opgepast.. kreeg alleen iets lekkerder betaald dan jullie betalen hahahha
varierend tussen de 4 en 5 euro per uur.. ongeacht dag of nacht.. 1 tot 3 kids.. Heb opgepast vanaf mijn 15e tot en met mijn 21e ofzo hahaha en strax ga ik t weer doen maar dan bij mij thuis (gastouder) ;)
Dan krijg je ook zo een 4 a 5 euro per kindje per uur.. wil 3 kindjes dus..

stom hae, ben zelf oppas geweest, maar zou t heel moeilijk vinden een andere meid bij me op te laten passen.. ja mn zusje van 16 past wel afentoe op maar dat is echt nog maar 2 a 3 x voorgekomen haha.. Stom eiglijk!

leeuwinnetje
12 April 2010, 12:18
Leeuwinnetje, en slappe (vruchten)thee? Daar zit iets meer een smaakje aan, misschien helpt dat?

dat zou ik wel eens kunnen proberen, bedankt voor de tip

finaly87
12 April 2010, 15:31
Jayron lag vandaag op zn rug in de box en even later tref ik hem op zijn buik!! Weer wat nieuws dus.. jeeej :D

vj
12 April 2010, 16:04
Jayron kon al draaien toch? ofniet???
Leuk dat hij het nu kan!!

Ik ken iemand die gastouder is en die krijgt 3,75 euro bruto per uur.
Misschien verschilt het per bureau?

We laten haar ook alleen savonds oppassen hoor. dan slaapt ze eigenlijk altijd.
Misschien 1 keer een flesje?
en we blijven dan in de buurt. Als we echt ver gaan dan vragen we de ouders wel ofzo,

vandaag naar een ander, groter dorp gelopen. een id kaart aangevraagt bij de gemeente.
ijsje gehaald en een soort vloerswiffer gehaald!

doeii

finaly87
12 April 2010, 20:18
hij draaide alleen van buik naar rug, nog niet andersom...maar heb wel met hem geoefend en met resultaat dus! haha

vj
12 April 2010, 21:47
HOERAAAAAAAAAAAAA

ik had haar vanmiddag op haar buik in de box gelegd. Kom ik weer in de woonkamer ligt ze gewoon op haar rug!!!! balen dat ik het niet gezien heb!! maar ben wel trots!!!

finaly jayron deed dat dus ook als eerste!

Vanavond tupperwareparty bij iemand gehad. mijn moeder ging mee. Heeft gewoon mijn vader van 68 opgepast!! haha. dat heeft hij ooit uit nood bij mijn zus gedaan op haar zoon van 2.
wel heel byzonder hoor voor ons!

zo tassen pakken voor het zwemmen en mille voeden en naar bed slllllaaaaaapen!!!! zzzzzzzzz

leeuwinnetje
13 April 2010, 07:35
@vj: Wat super!!!!!!!!!!

hier draaien ze wel van buik naar rug, maar nog niet van rug naar buik.
Alhoewel Gwen wel heel erg bezig is om het te proberen, alleen die arm zit in de weg! ;)

mama1988
13 April 2010, 08:41
vj en finlay leuk he als ze draaien welke kant op maakt niet uit je bent zowiezo trots! heerlijk hou dta gevoel vast!
hier draaien ze beide kanten goed op. Ik vind ze in alle hoeken en maten terug in bed en box... hahah ik moet er vaak om lachen maar soms ook niet.. Elena heeft namelijk een tik als ze op de buik ligt haar beneden zo hoog te doen dat de kont ook de lucht in gaat en dus boven de box rand uit komt met haar onder lichaam.. ze draait te dicht bij de spijelen om.
Dus hij moet toch echt naar beneden de box.

Op het moment gillen ze hier heeel erg van plezier niet omdat ze boos zijn (gelukkig) maar mama wordt doof.. met 2 gillende meiden! haah en dan kijken ze elkaar (ze zitten dan in de kinderstoel) en beginnen keihard te lachen en te brabbelen... (ik denk dan waar hebben ze het over!)

Ik was gisteren de stad in met een andere zwangere tweelingmama en mijn meiden, ze zijn weer mooi verwent.
en ik ook, hahaha als je zwanger bent heb je weer een goed excuus om wat nieuws te kopen! Vandaag ook alweer zo mooiw eer dus straks ff hier het dorp in opzoek naar schoenen.

Nou ik ga er weer vandoor Elena heeft het op een huilen gezet.
fijne dag meiden

finaly87
13 April 2010, 09:30
mama88, lijkt me echt geweldig om te zien die communicatie tussen een tweeling..

vj wat goed van mille!! Ja Jayron deed dat al maar nu dus ook eindelijk andersom.. hij draait vanaf een maand of 4 dacht ik.. zitten vanaf maand 6.. en nu dus andersom vanaf maand 7.. volgende stap zal zijn.. kruipen denk ik?? is hij ookal druk mee aan t oefenen.. gaat vaak in de kruiphouding en dan heen en weer schommelen haha grappig gezicht hoor..

vj
13 April 2010, 10:01
zo mama lekker hoor ff shoppen!!

Wij gaan donderdag een fotoshoot doen bij v&d. die is gratis + 1 gratis foto. zat in de prenatal doos een bon.
dus gaan we ook ff shoppen in rotterdam;)

Net wezen zwemmen! heerlijk!!!
aan het einde moest ze wel huilen! ze had denk honger&moe.

vanmiddag vieren we op mijn werk de verjaardagen van alle leidsters. DUs ik moet naar mijn werk. Mille gaat mee. hopelijk is ze gezellig:)

Snow
13 April 2010, 10:54
vj; veel plezier met de verjaardagen vieren, zullen de kids wel leuk vinden :D

finaly: knap van Jayron!!! Femke doet het hier heeeeeeeeel soms. ze kan het wel, maar wil het niet.
op haar buik vind ze vreselijk.
ze draait zich om naar buik en begint na 1 sec al te krijsen dat ze terug wil. (wat ze ook zelf kan, maar
blijkbaar kost dat teveel moeite en duurt het te lang hahaha)
Ik denk dat Femke zittend gaat kruipen => op haar billen schuiven ..

ooooooooooooh femke alarm

ben straks erug

x

NoaM
13 April 2010, 11:19
Jeeeee wat goed van Mille en Jayron!

Milan heeft ook wat nieuws, hij draait naar zijn buik, en gaat dan achteruit schuiven.... :? :lol: Hij doet een poging tot kruipen en leunt dan op zijn armpjes en doet zijn kont in de lucht en probeert dan af te zetten maar schuift achteruit whahahaha! Wat een clown he? :D :mrgreen:

vj
13 April 2010, 12:47
hee dat is goed van Milan! grappig hoor! en best vlot!

Hier draaide ze vanmorgen bijna van rug naar buik!

Hebben jullie een buggy? zo een die mee kan op de fiets?
zo ja welke en bevalt hij?

vj
13 April 2010, 12:49
http://www.mijnalbum.nl/Album=783PTLOZ
foto's van mille en rapley eten!

Snow
13 April 2010, 13:15
zo, Femke weer naar bed, ik weer even tijd

VJ: leuke foto's! ben je nu bang dat ze stikt in zo'n stukje broccoli? ik vind het eng hihi
Ik heb een heel dure buggy die helemaal in ligstand kan en heel klein opgevouwen kan worden..
daar is helaas geen fietsstandaard voor..

NoaM: zoo die gaat straks in 1 keer kruipend de kamer door; let maar op!

Ik ga zo even naar de stad. Vrijdag gaat mijn zus trouwen. Ik heb een leuk sprijkerjurke met rood
truitje daaronder en zwarte hakschoentjes. Nu nog even kijken voor een mooie ketting en armband,

mama1988
13 April 2010, 15:45
vj: over een buggy je moet je zelf een paar vragen stellen, Ga je op de fiets en neem je de buggy mee en loop je dan ver dus moet er ook een ligt stand of standen opzitten enzovoort. wil je 4 of 3 wieltjes en hoeveel geld je er aan uit wilt geven.

Ik ken de mclaren die vind ik duur (tweeling dan) maar enkel kan mee op de fiets dacht ik. Rijdt niet zo licht als je kidnerwagen.

Quinnyzapp is tweedehands veel te koop maar heeft geen ligtstand maar kan wel mee op de fiets.
Suces meid!

Snow
13 April 2010, 16:12
ik heb een Titanium Baby Snooze (met 4 wieltjes, je hebt ook de breeze) .. dat is hetzelfde als de quinnyzapp, alleen die kan plat.

http://www.kinderstoeltje.nl/buggy/tita ... 110254.htm (http://www.kinderstoeltje.nl/buggy/titanium-baby-buggy/buggy-titanium-snooze-lime-art-110254.htm)

lilian
13 April 2010, 18:08
zijn er speciale standaards te koop voor de quinnyzapp? mama1988

leeuwinnetje
13 April 2010, 19:37
@vj: leuke foto!!

@mama: haha, dat gillen ken ik hier ook, hier gillen ze nu ook reglematig van plezier!!

Hier had ik ze gisteren een stuk liga gegeven, ze waren er heerlijk op aan het sabbelen, gelukkig nog geen grote stukken eraf "gebeten" dat lijkt me idd zo eng...

mama1988
13 April 2010, 19:44

http://www.babypark.nl/buggydrager-quinny-zapp.html

finaly87
13 April 2010, 21:10
vj wat een prachtige foto van Mille en de brocolli!! echt heel mooi.

Ik heb wel een buggy, zo een simpele maar gebruik die eiglijk (nog) niet voor op de fiets..
mijn andere buggy-wagen is helemaal niet mee te nemen op een fiets haha
Maar goed dat jullie erover beginnen want als ik strax verder van de stad woon moet ik ook aan een buggy drager gaan denken!

Jayron vandaag weerzelf van rug naar buik gedraaid, en nu zag ik hoe hahha hij maakt heel erg gebruik van zn buikspiertjes.. zo schattig.. Noam dat wat Milan doet herken ik ook van jayron.. ze kunnen de gekste dingen uithalen he?? lig ook zo vaak in een deuk met hem!

O en ik heb vandaag de box en ledikant VERLAAGD!
Aangezien hij zo ineens weer iets nieuws uit vind als mama niet kijkt.. strax is de volgende stap optrekken en dan zal hij er naast liggen, dus dat is nu ook weer safe..

mama1988
14 April 2010, 09:07
Ja finaly dan worden ze groot he...
Finaly had een vraagje aan je, je hebt een pracht zoon en toen je van hem zwanger was, voelde je toen wel zwanger in het begin, was ziek ? Ik voel me niet zwanger ben het gelukkig wel. Iemand vertelde mij als je niks voelt maar wel zwanger bent krijg je een zoontje... dus ben heeeel benieuwd of dat klopt... En popje hoe had jij dat?

Oh wij hebben gisteravond filmpjes gekeken die we op de laptop hadden gezet van de meiden, deze waren van januari maar zag gewoon 2 baby's liggen en nog niet onder controle bewegen jeetje Januari is nog maar net voor bij en nu al van die meiden.. :( gaat zo hard!

EN vanmorgen was ik fruithapje aan het geven en ik dacht wat zie ik nou bij Elena, jahoor de twee onder tandjes komen door. Het is al open en ik voel al 2 scherpe puntjes... en ze heeft tot nu toe nergens last van ja erg bijterig is ze.
Binnenkort heeft ze dus twee witte onder tandjes... kleine meisjes worden groot... hier een trotse emo mama.. :shock: (zwangerschapshormomen of niet?!)

Snow
14 April 2010, 11:21
mama: gefeliciteerd met elena haar tandjes!!!

hier een hartsikke zieke mama

overgeven, diarree, zweten, koud..

vreselijk

mama1988
14 April 2010, 11:37
Beterschap regenboog! maar ze zijn nog niet helemaal door hoor de tandjes het begin is er.

een buikfoto van 14 weken van mij
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QKHVWFX.jpg

Shiley
14 April 2010, 12:32
mama, ik had in mijn zwangerschap ook nergens last van. ben maar 3x kort misselijk geweest en maar 2x over gegeven. tot t eind toe alles gedaan. en ik heb een zoontje gekregen. weet niet of het er echt mee te maken heeft maar bij mij klopt het dat ik niet ziek was.

Snow
14 April 2010, 12:59
mooie buik mama!!!
en euh; ik was ontzettend ziek, dat weet je nog wel haha, en femke is een meisje ;)
dus wie weet dit keer een jongen?

Tinkerbell79
14 April 2010, 13:00
ff inbreken...ik was ook de hele zwangerschap misselijk en overgeven en ik heb ook een meisje :)

Tijger1
14 April 2010, 13:04
breek ook even in. mama ik heb de hele zwangerschap lopen overgeven en ik heb een zoon gekregen.
voelde mij door het overgeven en de misselijkheid behoorlijk zwanger

mama1988
14 April 2010, 13:06
Ik lees al hele verschillende antwoorden, hihi ik was benieuwd.
Nog 5 weken en dan hebben we de 20weken echo dus we moeten nog ff wachten ...

*gek he dat je zo nieuwsgierig kan zijn naar het geslacht van je kindje*

leeuwinnetje
14 April 2010, 14:50
@regenboog: vervelend dat je ziek bent, heel veel beterschap

@mama, mooi buik

Hier begint Esmee nu wel sinds gister meer te hoesten, best een akelig hoestje.
ik zou toch zeggen, nu ze die antibioticum krijgt, dat dat ook minder moet worden. ;)
ze moet nog toch zaterdag gebruiken, dus wacht nog even af en anders bel ik de huiasrts even, of ik vraag het volgende week woensdag aan de kinderarts.
Vanochtend naar het centrum geweest om pasfoto's te laten maken voor de kids voor identiteitskaart.
De pasfoto's gingen meteen goed, ze hebben voor beide maar 2 keer geknipt en toen stonden ze er goed op, en ze zijn ook erg leuk geworden.
Op het gemeentehuis nog gezeur, want eerst moeten beide ouders tekenen daarvoor, en mijn man was er niet bij en de kids moeten wel wakker zijn, anders maken ze geen indentiteitskaart.
Ik was met de vrijwiliiger naar het gemeentehuis gegaan, toen zei die muts ook nog, dat ze de kids niet op mij vond lijken, maar op die vrijwilliger.
ze dacht dat het mijn moeder was, grrrrrrrr :evil:

leeuwinnetje
14 April 2010, 14:51
Het is wel weer heerlijk weer vandaag he, heb vanmiddag heerlijk een terrasje gepikt met ene vriendin.
Gwen had vanochtend en vanmiddag bijna niet geslapen, dus die had net de fles leeg en viel meteen in slaap.

Mar22
14 April 2010, 19:56
@Mama, ik was totaal niet misselijk, nog niet eens iets wat er op leek. En ik kreeg een meisje ;)

vj
14 April 2010, 21:28
ben er wel maar heel moe! ben er morgen weer damens!

popje 2 in de maak
15 April 2010, 07:32
Ik heb nauwelijks tijd om jullie bij te houden :(! Doe mijn best hoor.

Mama, ik was bij beiden niet overdreven ziek, maar heb me wel behoorlijk ellendig en misselijk gevoeld. Viel alleen een beetje weg tegen de bekkenpijn enzo, later in de zwangerschappen wel heel veel last van maagzuur! O en zodra het tandvlees open is dan is het tandje door hoor mama! De druk is er dan vanaf en je kindje heeft er als het goed is geen pijn meer aan. Ze "groeien" dan vrij snel uit tot echte tandjes, Yesper heeft er inmiddels 4 :D .

Vervelend he zo'n hoestje leeuwinnetje! Yesper klinkt ook weer als een blaffende zeehond :( Hij is verder helemaal vrolijk dus ik houd het gewoon maar in de gaten.

Alle doorslapers (Houd Jayron het vol finaly?) en doordraaiers gefeliciteerd! Yesper is erg bewegelijk en zit ook steeds met zijn voeten in zijn mond. Hij gaat alle kanten op om zijn speelgoed te pakken, maar draaien doet hij niet. Ik stel het naar beneden zetten van box en ledikant nog even uit, krijg hem dan echt bijna niet meer eruit (auw, mijn rug/stuitje...).

O ja, via de site van de apenheul kan je kaarten met 1 euro korting bestellen. Heeft iemand een betere aanbieding gezien?

mama1988
15 April 2010, 10:28
popje: yesper al 4 tandjes jeetje ik dacht al wanneer krijgen de mijne een keer eentje maar Elena krijgt er meteen twee in een keer. Wel bijzonder hoor. Vanmorgen waren ze weer een stukje verder het zijn nu echt heel scherp zij moet er ook aan wennen ben heeel benieuwd wanneer ze echt te voor schijn komen.

Ik heb nog geen aanbieding gezien voor de apenheul zal eens gaan zoeken ..

lilian
15 April 2010, 12:08

http://www.babypark.nl/buggydrager-quinny-zapp.html

DANKJE!
handig! :D

mama1988
15 April 2010, 13:53
lilan: graag gedaan!

Dames ik heb even p de apelheul site gekeken en als we met meer dan 15 personen komen hebben we groepskorting
(helaas gelden onze kindjes niet anders zaten we er makkelijk aan!) met die groepskorting betaal je dan 15,50 per persoon ipv 18 euro per persoon. Kinderen tot 2 jr zijn gratis. Is voor ons denk ik geen toepassing of neem je zoontje mee popje de oudste? van mij mag het hoor.

Verder als je op de site kijkt kun je zelf je intree kaarten kopen/bestellen met 2,50 korting per persoon maar dan moet je het wel via internet kopen. Een parkeerkaart kost 6 euro die kun je aan de kassa kopen.

van 10.00 tot 17.00 is de apenheul dagelijks open, Dus ik weet niet hoelaat we vanplan waren daar elkaar te ontmoeten?!

vooor meer info kun je zelf op de site kijken natuurlijk

finaly87
15 April 2010, 19:59
mama88, ik was vanaf week 6 tot week 16 veel misselijk en overgeven (vooral sochtends).. verder heel energieloos en moe de gehele zwangerschap.. dus tja.. niet veel van te zeggen he..
Wij konden echt niet tot de 20 weken echo wachten toen! En hebben met 16 weken een geslachtsbepaling laten doen (ca 30 euro met dvd en afgedrukte foto's)

Tijd van de Apenheul maakt me niet veel uit.. Jayron slaapt ook in de buggy en flesje/fruithap etc neem ik rustig mee.. no problem.. Met hoeveel zijn we nou precies dan?? stuk of 8? zonder kids mee gerekend dan..
Er woont helaas niemand in mn buurt anders konden we car-poolen.. scheelt parkeerkosten haha..
Trouwens als de groepskorting 15,50 is scheelt ook 2,50 net zoveel als je via inet besteld dus hihi..
Ik neem wel gewoon wat pakjes drinken en wat broodjes mee.. doe ik liever dan daar kopen. Maar dat is ieder voor zich ofcourse..
Heb er nog steeds veel zin in!

Jayron is vandaag 7 maanden! Leuk van al die tandjes joh.. hier nog niks..
Regenboog, beterschap weer!

mama1988
15 April 2010, 20:05
finaly: Oh nee er is dus inderdaad niks van te zeggen. Ik wil ook een geslacht bepaling laten doen er voor of na de 20 weken dat weet ik nog niet. Ik wil gewoon 2x horen wat het geslacht is voordat ik gericht ga kopen.

Over de apenheul de tijd tja, ik weet niet hoever iedereen moet rijden. Ik moet 1 uur en 16 minuten rijden volgens de routeplanner . Wat er ook gebeurd ik ben er voor half 11 ivb de flessen van de meiden. Maar goed die kan ik ook nog in de auto op de parkeerplaats klaar maken, mochten jullie er dan nog niet zijn.

om 10 uur is die open misschien dat we er om tien uur allemaal kunnne zijn?
ik neem ook drinken en broodjes en fruit mee,

finaly87
15 April 2010, 20:16
ik moet volgens mij anderhald uur rijden..?? volgens mij had regenboog dat laatst uitgezocht..
vind het prima om er om 10 uur te zijn..! Als we dan de enige zijn help ik je wel op de parkeerplaats met de flessen! hahah

Wij hadden idd ook dat we sowieso 2 keer zelf wilden kunnen zien wat het geslacht was.. niet zomaar van 1 x 1 echo vrouwtje uitgaan... dus daarom eerst met 16 weken de geslachtsbepaling en dan wisten we het na de 20 weken echo zeker,, :) maar op de 16 weken echo was t al zo duidelijk te zien dat we het al wel geloofden haha maar voor zekerheid

NoaM
16 April 2010, 07:10
Finaly, ik kom uit Leeuwarden maar das wel om denk ik om eerst langs Lelystad te gaan ;).

Ik neem ook alles mee hoor, en als ik alsnog zin in een patatje of iets krijg kan ik dat altijd nog halen toch.
Je moet eerst een stuk door een park lopen voordat je bij de Apenheul aankomt, dus we kunnen op twee plaatsen afspreken, f aan het begin van dat park (wat trouwens rg mooi is) f in de Apenheul.

Milan slaapt in de auto dan denk ik wel, want na zijn fles van 8u wil hij altijd nog even slapen.

Popje, Yesper stopt zijn energie in het laten groeien van tandjes volgens mij ;) ipv draaien.

Milan draait nu al bijna twee maanden van zijn rug naar zijn buik... Jeee wat was hij dan vroeg....

Mama, wat leuk zeg Elena ook twee tandjes!

Hier nog geen tandje te zien hoor!
Joe van t weekend weer op kraamvisite, eergister is een vriendin van me bevallen, ze zouden dit weekend komen logeren, maar ze is wat te vroeg bevallen, dus nu gaan we langs hun! Hihi mag ik weer lieve kleine maatjes 50 kopen! O ze was 36 weken zwanger maar mocht toch thuis bevallen! :o

vj
16 April 2010, 07:36
goedemorgen!

leeuwin wat jammer dat esmee nu zo aan het hoesten is! misschien komt nu alles los?

Hier ook nog geen tandjes hoor!

Ik heb me gisteren ziek gemeld vanmijn werk! erg he! maar ik ben zo ontzettend moe!!!
dus ik ga zo lekker mijn bedje weer in. Mijn man heeft de kleine naar het kdv gebracht!
dus ik heb een dagje voor mezelf. Wel heel vreemd hoor zo zonder mijn meissie!
Dus ik ga zo mijn bedje weer in, even kolven en slapen maar!

Vanmiddag even de babykleertjes uitzoeken, ik heb al zoveel 68 (gekregen en gekocht). even kijken wat groot is en wat klein is.
en even alles weer ordenen.

over de apenheul, 10 uur is goed. Dan ga ik hier 8 uur rijden. Misschien dat ik dan ook even op de parkeerplaats bv geef. Ik neem ook wel broodjes en drinken mee. Mag je dat meenemen eigenlijk? op sommige parken mag dat niet.

Ik wil ook wel de kaartjes online kopen, maar dan wil ik wel zeker weten dat iedereen gaat!

lilian
16 April 2010, 09:47
sorry dat ik ook even binnenval.. de apenheul mag je volgens mij alleen eten en drinken meenemen als het in een afgesloten tas ofzo zit..
de apen jatten alles uit je jaszakken en tas als die open staat..

was eerder altijd zo...

maar weet het nu niet meer zeker..

heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier als het zover is!

mama1988
16 April 2010, 10:58
dames

ik heb 2 a 3 jaar geleden nog bij de apenheul geweest en inderdaad je kreeg tassen van hun en of huurde dat weet ik niet meer je eigen tas(sen) kun je daar in een klusje doen. ook losse dingen in de buggy moeten er uit en sommige gedeeltjes mocht de buggy niet mee kon ik me herinnneren. Maar goed dat was dan 1 klein stukje .. verder niet.

Ik koop ook me kaarten online scheelt toch weer 2,50 . We kennen ook om 10 uur allemaal voor de kassa afspreken dan weten we in iedere geval dat we allemaal bij elkaar zijn.
Ook hier slapen de meiden in de auto dus dat komt wel goed.

ymmas
16 April 2010, 11:21
sorry dta ik al heel lang niet meer geweest ben:(
maar ik kon het forum niet meer vinden:(
maar die heb ik net van wendy gekregen dus daar ben ik weer heb een hele hoop gemist.
nou even over de apenheul ik zelf in apeldoorn en heb er een jaar kaart van. je kan kluisje nemen maar ze hebben ook speciaalen apen tassen daar kan je je eigen tas in doen en kunnen ze dus niks jatten:D
het parkeeren kost 8 euro terwijl je aan de jachtlaan gratis kan parkeeren en dat is bijna even ver lopen en dat scheelt je dus 8 euro.
als het mag van jullie wil ik ook graag 8 mei mee..
Voor de rest is hier alles goed aimy is al weer 7 maanden en echt de tijd vliegt.
alleen ze slaapt nog steeds 's nachts niet door:(
Groetjes Samantha

NoaM
16 April 2010, 11:35
http://i40.tinypic.com/14e8b9t.jpg

Milan op zijn knietjes, ik kwam beneden en hij zat zo, ik kon net op tijd het fototoestel pakken!!!! :D

lilian
16 April 2010, 11:42
hahaha geweldig noam! :D

lilian
16 April 2010, 11:42
stoer boxkleed ook! :D

mama1988
16 April 2010, 11:47
Naom: je kereltje is ook overal snel mee. De mijne zitten nog niet eens op hun knieeen.. Ze proberen er zelf wel op te gaan zitten maar dat wil ze nog niet echt lukken. Komt van zelf wel denk ik dan.
20 mei moet ik pas naar het cb dan weet ik hoeveel ze wegen en hoe lang ze zijn, is al best een tijd geleden ben wel benieuwd. dan zijn ze al 9,5 maand..

Ysmas: welkom terug ;)
Amy al weer 7 maand gaat hard he gaat het verder goed met haar?
Wat balen dat ze nog steeds niet door slaapt.. hier wel maar de laatste week worden ze al om half 5 of 6 uur wakker en gaan ze kletsen! gelukkig huilen ze niet en kunnen wij gewoon tot 7 uur blijven liggen.
Is het 8 euro parkeren jeetje dan mag de apenheul de site wel eens aanpssen. Ik heb de jachtlaan opgeschreven.. Stel ik me tomtom daarop in ;)
En ehm je hoort hier ook bij dus van mij ben je ook van harte welkom .

ymmas
16 April 2010, 11:59
mama: ja zoals ik weet 8 euro daarom parkeeren wij hem aan de jachtlaan en lopen we door de woonwijk heen door de weeks is het daar ook betaald parkeeren maar in het weekend niet scheelt toch weer wat.
aimy vind het heel leuk bij de aapjes dus de kleintjes zullen er vast van genieten.
aimy gaat half 8 na bed en dan komt ze meestal om 2 uur nog :| ze gaat ook niet huilen maar als ik haar laat liggen wel dus dan maar ff snel de borst dan leg ik der weer in bed en slaapt ze verder.
ik heb wel eens geprobeerd om haar om 12 uur wakker te maken en dan nog te laten drinken ma had weinig effect ze kwam gewoon weer hahah.
nou ja ben er gelukkig niet zo moe van ze word meestal om half 9 wakker en dan blijft ze nog een half uur tegen zich zelf praten en dan begint ze te roepen dus gaan we er maar uit.
duss das nog best te doen.
hoe gaat het trouwens bij de oppas? Aimy gaat na een gast ouder 1x per week en dan 4 a 5 uurtjes maar ze vindt het daar nog steeds niet leuk :( gelukkig was het afgelopen keer wel goed gegaan en had ze haast niet gehuild.

mama1988
16 April 2010, 12:25
ysmas: Kun je Amy niet sussen met een speen of flesje water s nachts?
Ik heb onze meiden toen gerekt met een speen en na 3 maand sliepen ze door.
We gaan er nog wel es uit een nacht maar dat is meer dan ze roepen om de speen maar nooit meer om te drinken.

De oppas komt bij ons vanavond voor het eerst oppassen ze hoeft eigelijk niks te doen want ze komt om half 9 en dan liggen de meiden allang in bed. Hun gaan ook half 8 in bed (zodat mama eerst onm kan kijken)
Dus huilen zal het niet worden want ze zien haar niet. Wel zijn de meiden eenkennig hoor, ook bij opa of oma.
en dan huilen ze ook, vaak na een half uur zijn ze een beetje gewend en de andere keer vnaf het begin al.
Kan er niks van zeggen dus. Ik werk zelf niet dus ben overdag altijd alleen met ze.Dus voor de rest heb ik er geen ervaring mee.

Gisteren waren onze meiden zo aan het gillen van plezier me mijn moeder zegt laat ze 8 mei achter bij de andere apen.. hahah af en toe is dat misschien wel niet zo'n gek idee.. wat vragen die twee meiden samen een hoop aandacht en energie van me zeg. Maar ik vind het onwijs leuk.. daar straks hoorde ik.
nana na mama nana dus ik ga naar boven ligt isabella op de buik in bed. Ze kijkt me aan en begint te lachen zo van goed he mam. nee het is me alles ondanks dat ik s avonds ook kapot ben. (zal straks alleen maar ergere worden)

vj
16 April 2010, 13:33
zo ben ikweer!

samantha welkom terug! de mijne slaapt ook niet door hoor! tussen 22 en 00 uur en dan rond 5 a 6 uur. (soms eerder) ik geef ook nog bv.
Soms merk je dat kinderen die maar 1 dag of halve dag per week naar een kdv / gastgezin gaan dat ze moeite hebben met wennen. Maar komt vaak vanzelf wel goed.

Ok is de jachtlaan dan niet al vol met auto's?

Ik heb er al helemaal zin in!!! leuk hoor!
Ik bestel dan ook mijn kaartje via internet!

Noa wat goed zeg van Milan!! lekker vlot ishij!!
hier pas 1 keer van buik naar rug!

En elena ookal in bed gedraait! goed hoor!!
leuk he die ontdeugende koppies! en kraaien van plezier!!!

Ik heb tot 13 uur geslapen ! (van 9.30) Het is wel heeel vreemd om thuis te zijn en je kind op kdv! hopelijk is het snel 18 uur!

mama1988
16 April 2010, 13:53
vj inderdaad dat lijkt me ook vreemd, maar ik zou het soms wel ff lekker vinden als de meidne bij iemand anders zijn hier zijn ze altijd thuis. als ze een ochtend weg zijn zou ik echt heel me huis op zijn kop zetten en alles heel goed schoonmaken want met die meiden er bij is het vaak half werk.. heb gelukkig net ff wat kennen doen toen ze op bed lagen. Voglende weekend komen me ouders weer dus heb ik ook weer ff wat rustigere en me handen wat vrije. En ik heb ook erg veel zin in de apenheul! neem foto toestel mee miscshien de camera ook wel.

Ik ben vandaag 15 weken zwanger, heb me net aangemeld voor kraamzorg. Me man vond het niet nodig omdat hij ook een week thuis is na de bevalling maar ik wist het toch niet zeker. Ik heb me gewoon aangemeld en we zien het straks allemaal wel. Ook heb ik mailtje gehad dat je dus met 16 weken hier een geslachtsbepaling kan doen dus wacht nu op telefoon..

vj
16 April 2010, 14:09
Hai hai,

het is gewoon heerlijk een kraamzorg!! (als je een goede hebt!)
Je man heeft dan zijn handen al vol aan de twee meiden!
en jij kan hulp denk best goed gebruiken!
Wij kregen de eigenbijdrage terug van de verzekering. ik heb 4 dagen ziekenhuis gehad en 6 dagen kraamhulp (zo lang omdat het met mij niet zo goed ging)

lilian
16 April 2010, 14:43
mama ik zou ook gewoon kraamhulp doen hoor..

toen ik kaylen kreeg zaten wij ook te twijfelen..
maar achteraf geen spijt van gehad..

en nu heb je de meiden ook nog!

je man heeft het al druk genoeg..

zou bij de volgende wel alles anders doen als nu..
ik heb bijna niet geslapen smiddags..
en deed de was enzo zelf..
zat gewoon in me kleren beneden..
en bijna de hele dag door visite..
voelde me toen nog goed..
de klap kwam later wel!

nou bij de volgende
ga ik lekker in bed blijven..
of beneden zitten en niks doen.
en alleen de ouders mogen in de eerste week komen..
verder geen visite..
wat word je daar gaar van zeg..

ymmas
16 April 2010, 14:45
nee aan de jachtlaan zijn heel veel parkeerplekken dus echt plek zat en niemand zet de auto daar neer:D maar als je acter aan op het parkeer terijn staat is het net zo ver lopen en die 5 min-tjes.
ooh dus aimy is niet de enige, ik geef ook nog steeds borstvoeding alleen sinds 6 maanden als ik moet werken krijgt ze fles, omdat het kolfen op mijn werk echt neit ging moest op de kamer van een bewoner zitten en 's avonds moest het voor half 8 want anders lagen ze al op bed en ga zo maar door.
jeetje echt elk kindje doet het anders he.
aimy wou echt neit op de buik (nu nog niet) maar nu als ik haar op de buik leg draaid ze gelijk terug. alleen zitten gaat super en staan aan me hand gaat ook goed ze probeert zelfs al te stappen.
doet er ook iemand aan baby zwemmen ik wel en ze vind het heerlijk.
nou echt leuk dat we elkaar de 8ste zien :lol:
ik vond het ma niks de kraam zorg werd er gek van heb haar ook eerder de deur uit gegooit hahah.
maar ja je weet nooit wat voor een bevalling je hebt dus is wel belangrijk.
ik kreeg de eige bijdragen niet terug van de verzekering maar dat hebben we gewoon bij de belasting opgegeven.

mama1988
16 April 2010, 14:55
lilan: Ja wil je zoveel anders doen en gelijk hoor.

Ik heb nooit eerder kraamzorg gehad omdat ze onze 5 weken lanfg in het ziekenhuis lagen.
en dus kon er ook geen amper visite komen. NU wil ik dat ook niet.
Bel natuurlijk wel als ik bevallen ben maar wil niet dat meteen iedereen op de stoept staat zal wel druk genoeg zijn
ook onze meiden moeten wennen aan hun zus of broertje.

Volgende week zaterdag om 4 uur hebben we de geslachts bepaling!!! dan ben ik 16 weken en een dag!dat kon al volgens die vrouw dus we zullen zien.

lilian
16 April 2010, 15:01
geweldig mama..

1 tip.. vraag om een wat ouder iemand.. ik had een jong meisje die niet alles wist enzo..
ja vond haar goed..
totdat ze op de laatste dag ziek was en er een oudere mevrouw kwam..
aan die dag heb ik meer gehad als aan die andere 7 dagen..

het koste voor jezelf 3.80 per uur..

dat is volgens mij de eigen bijdrage..

kun je die opgeven bij de belasting? aangifte?

lilian
16 April 2010, 15:01
geweldig mama!!!!!!!!

mogen wij het ook weten? ;)

mama1988
16 April 2010, 15:06
geweldig mama!!!!!!!!

mogen wij het ook weten? ;)

Ja . Iedereen mag het weten:D

Ik kan nu al niet meer wachten! hihi dan kunnen we gericht op een naam (namen) zoeken. WE hebben nu nog geen namen bedacht.

lilian
16 April 2010, 15:08
ja idd dat is wel makkelijker idd..

bij de meiden wist je het ook toch?

mama1988
16 April 2010, 15:13
ja idd dat is wel makkelijker idd..

bij de meiden wist je het ook toch?

Ja klopt we wilde het bij hun ook heel graag weten ivb de namen meer. Ik wilde graag dat ze 2 namen kregen dus tja om dan 4 jongens en meisjes namen te vinden wordt wel erg moeilijk. Uiteindelijk hadden wen 3 jongens namen en 4 meisjes namen en toen werden het meisjes. (dit stond trouwens al op het scherm zonder dat ze vroegen of we het wilde weten)
maakt niet uit we wilde het toch weten kon me oren niet geloven toen der tijd! Nu voor het plaatje mag het wel een zoon zijn hahah. Als het maar gezond is. Maar bij de meiden wisten alleen onze ouders het en hier op het forum verder niet.
Nu mag van mij in iedere geval iedereen het weten.

Ik vertel het hier wel gewoon, maar ik ga niet overal roepen het is..... ik wacht af tot mensen het vragen
Ik verwacht namelijk dat me schoonfam. nik svraagt. Tot nu toe ben nu 15 weken zwanger hebben ze nog nooit hulp aangeboden of gevraagt goh hoe gaat het met je of uberhout met de meiden! Echt heel vage schoonfamilie heb ik.
Maar goed die kun je niet kiezen & vrienden wel.

lilian
16 April 2010, 15:19
ja dat klopt..

ik heb ook aparte schoonouders.
zou mijn kind er ook niet snel heenbrengen voor oppas..

mama1988
16 April 2010, 15:20
ja dat klopt..

ik heb ook aparte schoonouders.
zou mijn kind er ook niet snel heenbrengen voor oppas..

Dat wil ik nog best wel doen maar hun willen niet :?
Dus hebben we nu een meisje thuis die komt oppassen wanneer dit nodig is.

Weetje wat mij het ergst irriteert bij ze ze wonen hier nog geen 10 minuten vandaan en ik zie ze nooit me ouders wonen hier 135 km vandaan en die komen vaker.

lilian
16 April 2010, 15:53
ja dat is best balen..

mijn schoonmoeder wil wel komen maar heeft geen rijbewijs.. en me schoonvader mankeert vanalles.. kan hij ook niks aan doen..maar daarom komen ze weinig en kunnen wij elke keer die kant op kleppen.. baal daar zo van!

finaly87
16 April 2010, 15:53
handig die parkeerplek gratis.. zet ik ook in mn agenda..

wtb kraam"hulp"... (opgeleide kraamverzorgende...) die zijn echt wel "nodig" voor de controles van jou en je kindje.. niemand zit op een baarmoederinfectie, ontstoken hechtingen, tepelkloven, borstontsteking of erger te wachten toch?? Dit houd je kraamverzorgende nauwlettend in de gaten.. Je wilt ook niet dat je kindje weer opgenomen moet worden in het ziekenhuis omdat zijn temperatuur niet goed op peil blijft, zijn gewicht te veel is afgenomen, hij niets binnen krijgt/houd, navelstompje ontsteekt, te veel geel ziet, en ga zo verder?? Ook deze punten houd je kraamverzorgende nauwlettend in de gaten. Ook helpt zij je met de voedingen. En nog ontzettend veel meer! Kortom: het is geen kraamhulp, maar een opgeleide kraamverzorgende die jou de eerste week met je kindje(s) door helpt..(!!!!!!)
Als je het toevallig niet hebt getroffen met jou kraamverzorgende (ONGEACHT LEEFTIJD!) kun je altijd een andere vragen.. of de kraamzorg in t ergste geval stop zetten. Iemand van 50 kan korter opgeleid zijn dan iemand van 24.. vergis je daarin niet.. En iemand van 50 kan ook juist al zolang opgeleid zijn dat ze in oude gewoontes blijft hangen en daardoor bepaalde taken niet goed meer volgens nieuwe protocollen uitvoerd (zoals bijv navel schoonmaken met alcohol) Dara valt echt helemaal niks van te zeggen.. In 1 opleiding zitten vrouwen van 18 t/m 60 jaar!
SOrry maar wil even de duidelijke vooroordelen over kraamverzorgenden de wereld uit helpen die hier geroepen werde..
want ja ben toch echt zelf een kraamverzorgster... (22 jaar)

lilian
16 April 2010, 15:57
sorry finaly.. als ik iets beledigens gezegt heb.. maar dat was uit eigen ervaring.. er zijn natuurlijk verschillen...

ik had een meisje van 21.. en daarna een vrouw van geen idee.. was iig de moeder van thomas berge!!!!! maar mijn borstvoeding wou niet goed 1 kant.. en daar had de moeder van .. mij beter mee geholpen als die jonge meid.. die moest constant bellen en vragen wat ze ermee aan moest..

finaly87
16 April 2010, 16:01
nee niet persoonlijk opgevat, maar gewoon kraamzorg algemeen. Door dit soort ervaringen die helaas wel eens voor kunnen komen (het had net zo goed andersom kunnen zijn, dat die oudere vrouw niets wist en die jongere wel alles) kunnen zwangere vrouwen de keuze overwegen om geen kraamzorg te nemen. Dat is natuurlijk hartstikke zonde als je net mijn punten hebt gelezen waarom kraamzorg zo belangrijk is, snap je??
Kijk, als alles vlekkeloos verloopt in je kraamtijd sta je niet stl bij wat er allemaal mis kan gaan, maar er kan zoveel misgaan dat strikte controle echt heel belangrijk en nodig is.. je hebt gewoon "mazzel" als alles goed gaat..
Dat wilde ik er alleen mee zeggen :)

lilian
16 April 2010, 16:14
haha oke..

kaylen heeft net olvarit banaan gehad.. die ging er super goed in..
hij is nu bezig met een liga eerst stap (helft)
die doet het ook goed.. :D

mama1988
16 April 2010, 16:15
Finaly je hebt wel gelijk. Aan die punten die jij net noemde had ik niet zo heel snel bij stil gestaan. In het ziekenhuis werd gewoon alles gedaan voor de meiden en ja ze waren al 5 weken oud toen ze thuis kwamen dus totaal anders dan bij dit kindje. En ik ken een kraamhulp helemaal niet, omdat ik het zelf niet gehad heb. Ik hoor alleen maar ervaringen van andere en toch 9 van de tien keer hoor je iets negatiefs in die ervaring en als je dan alles op een rijtje zet denk je van tja ik kan zelf wel me kindje aankleden in badje doen enzovoort maar wat jij zij die punten daar kan ik niet op letten heb er (gelukkig) ook geen verstand van anders was jou beroep er ook niet.

En ik weet mocht het met de ene persoon niet klikken dat je een ander kan krijgen. We wachten eerst maar in de 7de maand het gesprek af. Ik dacht dat ik wel zelf kon kiezen met de uren of niet?

Finaly hoe doe jij dat als de kersverse moeder (die al meerdere kindjes heft gehad) zelf het kindje in bad wil doen laa t je haar dan gewoon de gang gaan of hoe gaat dat?

mama1988
16 April 2010, 16:16
haha oke..

kaylen heeft net olvarit banaan gehad.. die ging er super goed in..
hij is nu bezig met een liga eerst stap (helft)
die doet het ook goed.. :D
oh lekker, hier heb ik ze op bed gelegt ze waren zo vervelend van het moe zijn.. ik dacht daaag meiden!
ze sliepen meteen zag ik net al. om 6 uur zullen ze wel wakker zijn voor de groente hap.

finaly87
16 April 2010, 16:30
Ik snap wat je bedoelt mama88.. je hoort idd ook wel negatiefe verhalen over kraam.. maar denk dat t bij elk beroep zo is.. Wel fijn om te horen dat je mijn punten begrijpt! :)
Ik laat een moeder zelf haar kindje in bad doen zodra ze dit wil en kan.. Maar meestal zijn moeders de eerste 1 a 2 dagen te moe/slap/futloos om hun kindje zelf in bad te doen.. maar soms ook niet. Ik ben sowieso heel makkelijk en pas me altijd aan aan wat het gezin/moeder wil!

Je kan idd meestal wel kiezen of je 49 uur zorg wil of een 4-uurs zorg (4 uur per dag zorg). Maar een 49 uurs zorg kun je altijd nog terug draaien wanneer je bevallen bent en alles goed gaat naar een 4 uurs zorg.. een 4-uurs zorg kun je niet weer omhoog schroeven als je bent bevallen en toch niet alles zo goed gaat als je hoopte.. dus daar moet je goed over nadenken (tenminste, bij de meeste kraambureaus is dat zo maar je kan t altijd navragen)

vj
16 April 2010, 17:40
e leuk mama, over een weekje de echo!!
spannend hoor!!

ik ben dsw top verzekerd en kreeg alles vergoed!

lilian, lekker dat je kindje aan het eten is!
ik doe het via de rapley methode en ze vind het geweldig!

papa heeft haar net opgehaald, heeft ze een knalrode wang, en warm! ze had 37,7 en haar mega rode billen waren niet ingesmeer :( dus dat ga ik volgendeweek wel even melden.
mijn man zei wel dat ze het naar haar zin had toen hij kwam!

Nu hebben we speciale zalf vd huisarts voor haar billen. (voor een schimmel, kreeg ik zo met een telefonish consult! ze zijn wel makkelijk hier.) hopelijk helpt het. Als het do niet over is moet ik naar de praktijk komen.

mama1988
16 April 2010, 18:42
vj: wat heeft mille dan precies aan haar billen?

vj
16 April 2010, 18:57
ze heeft ruim 2 weken onwijs veel spinazie groene broeken gehad! sinds gisteren is het minder.
Na elke bv had ze wel een poepluier. Haar billen waren mega rood!
en voelde nu ook heel ruw aan. en soort witte puntjes / velletjes. van mijn werk weet ik dat het dan een schimmel kan zijn. dus ik had de huisarts gebeld met het telefoninsch spreekuur. En ik mocht deze week de zalf proberen. Is daktarin volgens mij, alleen met een andere naam.
Als het weg is moet ik nog een week blijven smeren. 2 x p.d.

ik heb haar om 17.30 gevoed toen is ze gaan slapen en slaapt nog steeds.
ik denk dat ze nu rond 21 a 22 uur komt en mijn borsten lopen vol haha.
ik had vanmiddag niet gekolfd! haha.
ben benieuwd hoe vol ze dan zijN! misschien slaapt ze dan weer een nachtje door! haha

ik heb alle kleertjes uitgezocht en de kaartjes afgeknipt van maat 68.
ze is pas 63 cm maar wel wat stevig dus sommige broekjes zitten wat strak. dan maar lang!
hebben jullie dat ook? en ik ben maat 62 ook wel een beetje zat! ze heeft het al zolang aan! (3 maanden ofzo)

ik heb helaas wel veel broeken (4 ofzo) die gevoerd zijn nou ja die doet ze maar aan als het wat frisser is. ik heb ook zomer kleertjes! het is echt veel haha.

nu ook de kledingkast helemaal opgeruimd! alles netjes in de opvouwbare kastbakjes van de ikea! heel handig!!

straks gtst kijken en x factor!
doeiiiii

leeuwinnetje
16 April 2010, 20:42
@vj: wat vervelend van de rode billetjes, hoop dat de daktarin helpt

Gwen is inmiddels ook flink ana het hoesten, ze zijn nu beide eg verkouden, zo zielig!
Ben zelf ook helemala gebroken, 2 drukke dagen gehad, weinig geslapen, pff ben hardstikke moe, dus reageer even niet op iedereen.

groetjes!

ymmas
17 April 2010, 06:56
Sorry ik heb het allemaal gelezen maar sorry als ik vergeet ergens op te reageeren :)
mama88 ik had een oud iemand en werd er zenuwachtig van ik kwam thuis uit het ziekenhuis en ben gelijk zelf het huis ma gaan schoon maken ze zij dat ze niks te doen had maar ze deed ook niks maar dat durfde ik niet te zeggen heb een hand en 2 katten en stofzuig elke dag maar dat deed ze niet de badkamer heeft ze in die week ook niet schoon gemaakt alleen me wc alleen 20 x per dag gewassen. maar niet iedereen is zo en ik denk als je zelf aan durft te geven wat je wilt het ook beter is. Ik heb ook geen leuke schoonouders me schoonvader komt echt nooit woond hier 20 min vandaan komt alleen als hij wat nodig heeft, en me schoonmoeder pricies het zelfde woond 10 min hier van daan en komt ook alleen als ze wat nodig heeft ze past meestal 1 x per maand op als ik vergadering heb. mijn moeder past op zaterdag nog wel eens op als ik moet werken en me man aan het beunenen is en die woond hier anderhalf uur vandaan. me vader komt ook vaak die woond hier 3 kwartier van daan. toen ik was bevallen kwam alleen me schoon vader niet vond ik zo raar, maar ja. Spannent man echo als ik die dikke buiken zie wil ik ook wle weer maar wij houden het er bij 1.
VJ wat ziellig die rooie billen hopen dat het helpt. bij me vriendin op het dag verblijf hebben ze een nieuwe protocol voor de zomer :| ze smeren de kinderen niet meer in dus ze moeten lange broeken en shirts aan.
Gwen zielig he als de kleine zo hoest en zo.
vj wat is de replay methoden?
vinaly over elk beroep is wel wat en iedereen doet het weer anders je moet het treffen of niet.
ik dacht lekker uit te kunnen slapen die kleine meid slaapt nog maar de hond ging spuugen dus moest ik er uit :( bale man
Aimy heeft de laaste dagen vieze poep heel klevrig dun lijkt wel slijm en dikke melk klonten er in echt vies en stinken hahah

mama1988
17 April 2010, 07:39
VJ: hopelijk helpt die zalf wel en is je meisje er snel vanaf. Want het lijkt me ook niet echt prettig.

Ik ben gisteravond naar de film geweest de gelukkige huisvrouw.
jezus wat was dat erg confronterend zeg! als je zelf net bevallen bent en kleintjes hebt.
Ik werd gewoon na die bevalling in die film helemaal niet lekker was kots misselijk en liep gewoon ff de zaal uit naar de wc. ook dacht tja ik moet nog een keer bevallen. naturlijk was alles 10 x erger in de film dan normaal maar toch. vond dat stuk totaal niet fijn om te zien. ook kreeg ze en depessie vond het zo erg... dat je zoveel geks je eigen kindje aan kunt doen. voelde me best verdrietig.. was een goed verhaal mooi ge filmd en geacteerd maar nee als jonge meid zou ik er niet heen gaan.
(was een beetje van slag gisteravond)

De oppas is goed gegaan, natuurlijk werd elena huilend wakker en ze had haar even naar beneden gehaald, zelfs een schone luier gegeven en na wat gekke bekken te hebben getrokken moest ze weer lachen en na een half uurtje lag ze weer in bed en we mochten tot half 8 slpen van morgen dat is wel lekker aangezien we kwart voor 12 in ons bedje lagen.

vandaag lekker de zon ga lekker niks doen eindelijk eens een keer ik ga volop genieten in de tuin met de kids. en de zon fijne dag allemaal

riannetje
17 April 2010, 08:24
Goedemorgen!!

Ik breek even in hier want ik heb een vraag:

We gaan vandaag op zoek naar een camping bedje. Hebben jullie er ook 1 en zo ja welke en is ie fijn, gemakkelijk mee te nemen enz??
Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen!! :D

mama1988
17 April 2010, 10:42
Goedemorgen!!

We gaan vandaag op zoek naar een camping bedje. Hebben jullie er ook 1 en zo ja welke en is ie fijn, gemakkelijk mee te nemen enz??

hoi
mijn ouders hebben 2 campingbedjes voor onze meiden, eentje hebben ze nieuw gekocht bij de praxis en eentje 2de hands(omdat onze meiden daar amper slapen ) mijn moeder heeft toen van schuimrubber een matrasje laten maken voor in het bedje zodat de meiden lekker zacht liggen. In veel bedjes zit wel een soort van matrasje maar dat is meer een plastich mat en heel erg dun daar zou ik me kindje noooit op leggen. Als ik jou was en je koopt hem nieuw zou ik eens bij prenatal of andere zaken goed informeren welke er is en wat voor prijs. Heel veel succes.

bambi
17 April 2010, 10:48
Goedemorgen!!

Hoi, wij hebben een campingbedje van de prenatal (gewoon eigen merk). Als je van plan bent om het vaak te gebruiken zou ik er een kiezen die makkelijk op te zetten is, ook al is ie wat duurder! En even in de winkel uit proberen!!! Wij hadde dat dus nie gedaan en zijn daarna terug geweest om een ander te halen (waren dezelfde bedjes, maar de een ging soepeler uit en in elkaar als de ander) En we hebben er zoon matrasje bij gekocht van de prenatal, dat is echt wel nodig, want die dingen die bij het bedje zitten zijn echt super hard!! Hopelijk heb je hier iets aan, succes!!

xx bambi

lilian
17 April 2010, 10:49
vj wat houd dat precies in de rapley methode??

heb dat woord er vaker gehoord maar geen idee wat het inhoud..

vj
17 April 2010, 10:51
Goedemorgen!!

Hoi, wij hebben een campingbedje van de prenatal (gewoon eigen merk). Als je van plan bent om het vaak te gebruiken zou ik er een kiezen die makkelijk op te zetten is, ook al is ie wat duurder! En even in de winkel uit proberen!!! Wij hadde dat dus nie gedaan en zijn daarna terug geweest om een ander te halen (waren dezelfde bedjes, maar de een ging soepeler uit en in elkaar als de ander) En we hebben er zoon matrasje bij gekocht van de prenatal, dat is echt wel nodig, want die dingen die bij het bedje zitten zijn echt super hard!! Hopelijk heb je hier iets aan, succes!!

xx bambi

wij hebbende travelcot, peuter maat!! dat is zo'n tentje! super handig! zo inelkaar en uitelkaar! echt 1 min werk!
er zit een luchtbedje bij die je onderin erin kan stoppen. dus is helemaal veilig! ook zit er een slaapzak bij, maar daar vind ik ons ukkie nog te klein voor.
ook ideaal in frankrijk straks want er zit gaas in voor de muggen!

Shiley
17 April 2010, 11:07
riannetje, klopt wat mama zegt, dat 'matrasje' wat erbij zit is echt niet comfortabel voor je kindje. bij babydump (en vast ook wel bij prenatal) hebben ze een matrasje wat je op kan vouwen maar wel lekker zacht is voor je kindje. kost dacht ik 30 euro en is, omdat je die kan opvouwen en in een speciale tas kan doen (zit erbij) erg makkelijk mee te nemen.
verder idd in de winkel proberen met inklappen. kijken wat je prettig vind.
ik heb er 1 waar mijn zoontje ook hoog kan slapen. zit een speciale zak bij die ik aan de randen vast kan maken en daar dan het matrasje in kan leggen. ligt hij niet zo laag. voor jou dochtertje is dit denk ik niet meer nodig?

mama1988
17 April 2010, 14:55
Die van me ouders wist ik niet eens hoe het werkte om zo'n ding in en uit te klappen na wat handleiding te lezen en oefenbaart knust hebben we het eindelijk onder de knie.. hahah nu staat binnen 2 tellen. Deze kunnen niet omhoog maar dat is nu ook niet meer nodig want hun eigen bedjes staan ook al omlaag.

vj
17 April 2010, 18:55
mama, wat jammer dat de film heftig was! zou je niet verwachten!
wel leuk dat jeeen avondje met je man weg was!
En dat het met de oppas goed ging!

Hier komt ook de oppas voor het eerst oppassen! echt leuk!
wel heel spannend!
We hebben feest op de voetbal voor alle vrijwillegers:)
Dus als er wat is kan ik zo naar huis.

ze heeft om 18.30 gedronken. En meestal komt ze dan na 4 uur. Dus de oppas moet een flesje geven! spannend hoor!

Ik heb vanmiddag weer even geslapen, gelijk met mille mee.
lag ze in haar wiegje naast mij, krijgt ze soort slappe lach! haha! tranen stonden in mijn ogen van geluk!!!
daarna heerlijk 1,5 uur geslapen!

leeuwinnetje
18 April 2010, 11:47
Nu gaat het met Esmee gelukkig wle wat beter, alleen gisteravondwerd ze ineens wakker en vaacht ook rond ene uur of 3 en vanacht weer om 2 uur, even geknuffeld, en toen ging ze weer slapen.
Misschien dat er nu ene tandje dwars zit, ze heeft nl wel hele erg rode billetjes, zo zilig. of ze heeft last van de rode billetjes, kan natuurlijk ook.
Dus ben nu goed aan het smeren, want is zo zilieg als ze daar last van hebben.

Gwen is ook niet fit, drinkt de laatste dagen erg slecht, vooral vgister, ze dronk elke keer maar de helft van de fles op.
Ze is ook hele verkouden, en erg aan het hoesten. En hier had Gwen gisterenmiddag ook bijna niet geslapen, we waren op visite, en toen kon ze niet slapen, toen we naar hui gingen, viel ze heel snel in de maxi-cosi in slaap, zo moe was ze.
had gisteravond de temperatuur van Gwen nog opgemeten, want ze voelde zo warm aan, ze had ook 39,6.
pff best hoog en vanochtend nog 38,8. vind best hoog voor 's ochtends, dus logisch dat ze zo slecht drinkt.
Hoop dat ze ook snel opknappen, is niks als ze ziek zijn, mijn man en ik zijn ook al niet fit, dus best vermoeiend allemaal.

Fijne zondag allemaal!

leeuwinnetje
18 April 2010, 11:48
@vj: hoe was het feest?
alles goed gegaan met de oppas?

vj
18 April 2010, 15:23
oh balen zeg dat je meiden ziek zijn!! vind de temp idd erg hoog!!
en danzelf ook niet fit!!

feest was gezellig! en met de oppas ging alles goed! ze had wel van de 140 cc 80 laten staan! zo zonde van de bv! maarja! alles was wel goed gegaan.
om 00.30 ging ze huilen, oppas naar boven even geaait en mille sliep weer verder.

vanmorgen had ze 37,9 net bij mijn ouders geweest, en naar strand in de buikdrager.
en nu ff naar mijnschoonzus d'r verjaardag!

en dannnnnnnn............op de bank!

ymmas
18 April 2010, 19:48
mama 88 ik dacht dat jij de gelukkige huis vrouw was :P wist niet dta de film zo heten hahahha.
Aah zielig dat de meiden ziek zijn :cry:
vj fijn dat het leuk was en het zo goed is gegaan.
Nou gister tot 23:00 gewerkt dus helemaal niet op de pc geweest. Vandaag na de zwarte markt en me moeder geweets was wel gezellig daar gegeten en dus net weer thuis nu ff nikssen op de bank.
zo natuurlijk weer peter R de vries kijken.
ik heb een bedje van de kruitvat van bambino supper makkelijk en was 25 euro gebruik hem niet vaak.
Nou iedereen nog even een fijne zondag!!
morgen ochtend weer lekker baby zwemmen dusss tot morgen middag!!

mama1988
18 April 2010, 20:03
ysmas: Ik ben ook zeker een gelukkig huisvrouw ;) maar gelukkig met een hele andere bevallingsverhaal. pfff

Leeuwinnetje: beterschap met de meiden, hou ze goed in de gaten.

Zo wij dachten vanmiddag eens lekker te wandelen, de meiden zaten in de grote wandelwagen, zomerjasjes aan zomerhoedjes op, schoentjes aan. Hondje mee. Papa en mama lekker aan het kletsen en af en toe voelde ik kleine uk.
Mooiste momentjes uit een leven.. tot dat op de terug de band van onze duo kinderwagen lek ging! Jezus helemaal plat op de grond! Mijn man ging duwen(liepen langs weilanden, mobieltje had 1 streepje batteriij en ik proberen me schoonouders te bellen maar die namen weer niet op!) en tillen aan die buggy want rijden ging het niet. na 45 minuten zo te lopen (kinderen rode wangen van de warmte en honger) waren we thuis.. ja hoor binnenband lek, manlief gelijk geplakt dus morgen kunnen we weer wandelen maar wat baalde we zeg..

zo dat was onze zondag ;)

popje 2 in de maak
18 April 2010, 21:51
Hoi allemaal! Even niet online geweest. Heb 3 dagen in de tuin doorgebracht met de kids en zware hooikoorts (de medicatie die ik nu heb mag bij BV, maar werkt dus duidelijk niet :().

Ymmas, welkom terug en vast bedankt voor je tip van het parkeren! Zal eens goed nadenken over het inpakken van alle troep die ik altijd meesleep ;).

Vervelend dat de band lek ging mama! Daar reken je toch niet op.

VJ, gek gevoel om alleen te zijn he. Ik heb het af en toe ook wel nodig en plan soms een vrije dag (of ochtend/middag) terwijl de kids op het KDV zitten. Sommige mensen (meestal zonder kinderen ;)) vinden het raar dat je dan niet bij ze wil zijn, maar sommige dingen lukken gewoon niet. En je hebt toch ook tijd voor jezelf nodig.

Ik heb een gewoon campingbedje (topmark geloof ik) en een travelcot peuter. Die laatste is ideaal! Superlicht en ideaal met matrasje en slaapzak. Mijn oudste vindt het prachtig om erin te slapen en ook voor Yesper is het makkelijk. Je moet wel op je knieen, maar dat is meestal geen probleem. Bij mijn oudste laat ik de rits open en kan hij er voorlopig nog in. Het gewone campingbedje (zo'n "paraplu" model) is bruikbaar tot max anderhalf a twee jaar, mijn oudste had veel sneller door hoe hij daaruit moest klimmen dan uit het ledikantje.

mama1988
19 April 2010, 07:05
Popje: Nee dat verwacht je totaal niet. Mijn man zegt nog met plastic wielen had je dit niet. Nee dat klopt maar vind dat ook niet echt rijden. Onze 2lingbuggy en 1lingbuggy heeft ook plastic wieltjes maar vind dat lang niet zo fijn lopen als de duowagen met luchtbanden. Maar goed hij is weer geplakt we kunnen er weer tegen aan.

Zag al op internet dat een nieuwe binnen band 7,50 tot 9 euro kost. Kwam er ook nog administratie kosten over heen 8.95 dus dat was duurder. Dus zal van de week bij de fietsenwinkel eens vragen of ze 12,5 " bandjes hebben.

Ja neem je altijd veel mee als je weg gaat popje? Ik niet zoheel veel, alles past altijd in mijn luiertas.
Naar de apenheul neem ik ook niet zo zeer veel mee, Oh dames heb er zo'n zin in! Kan niet wachten! hihi

Snow
19 April 2010, 07:54
ik kom vandaag wel een keer buurten, druk gehad hier.

bruiloft enzv

x

leeuwinnetje
19 April 2010, 08:41
@mama: vervelend dat de band van de wagen lek ging, daar ga je toch niet van uit.

@popje: dat is vervelend dat de medicatie niet goed genoeg helpt tegen de hooikoorts

Met Esmee gaat het wel beter gelukkig, heeft weer praatjes zat, alleen word ze 's nachts elke keer wakker.
heb ze vancht beide maar een fles gegeven, omdat ik Esmee hoorde.
Had ik de fles klaar, was ze stil.
Esmee drinkt ook nog steeds niet super goed en gwen drinkt elke keer maar de helft van de fles eleg, daarom maar een extra voeding.
Ze heeft ook nog steeds hoge koorts.
We hadden toch voor de zekerheid de huisartsenpost gebeld. Mijn moeder zei ook, bel maar voor de zekerheid.
We moesten wel even langs komen, maar ze konden niks ontdekken.
Als ze 3-4 dagen koorts blijft houden, moeten we weer even naar de huisarts bellen.
Nu moeten we woensdag toch naar de kinderarts, anders vragen we het daar wel aan en als het heel erg word, bel ik gewoon eerder.
Het is echt zielig als ze zo ziek zijn, zou het zo over willen nemen.

mama1988
19 April 2010, 09:09
Regenboog: oh ja je had de bruiloft van je zus toch? En hoe was het mooi weer gehad zeker?

Leeuwintjje: jeetje erg is dat he wanneer 1 of beide kindjes ziek zijn je kunt amper iets doen voor ze terwijl je ze zp graag wilt helpen. Wel goed dat je toch langs de huisartsenpost bent geweest je weet immers maar nooit. Ik zou ook extra voedign geven hoor vooral omdat ze niet goed drinken. Om uitdroging te voorkomen. Succes en beterschap.

susieq12
19 April 2010, 09:18
mama wij hebben een fietsenbandplaksetje en een klein pompje in de wagen verstopt.... misschien een idee?

mama1988
19 April 2010, 11:49
mama wij hebben een fietsenbandplaksetje en een klein pompje in de wagen verstopt.... misschien een idee?

Dankjewel, wij hadden hem nu ook daar mee geplakt.
Ik weet dat er voor de urban jungle speciale hand pompjes zijn. dan hoef ik alleen maar aan te bellen bij mensen..

ymmas
19 April 2010, 11:54
mama 88 wat toevallig wij liepen op de zwarte markt en ja hoor ook een lekker band :cry: echt eri is dat duwd echt zwaar. maar mijn stief vader heeft hem al weer geplakt :D duss we kunnen weer rijden heb wel een pompje bij me maar plakkerts en zo niet.

ik heb ook zin om met zijn allen na de apenheul te gaan, gezellig man!!!.

vervelend dat je kleintje nog ziek is..

Hoe was de bruiloft?

vanmorgen na baby zwemmen geweest was weer heerlijk. vanmiddag krijgen we nog kraamvisite van mijn man zijn werk ik dacht kraam visite ze is al 7 maanden maar goed. en morgen ochtend ga ik een tattoo laten zeten met aimy der naam, zo spannent :)

geniet van het lekkere weer!!

mama1988
19 April 2010, 12:02
ysmas: oh vreselijk he een lekke band, mijn duo wagen weegt al 15 a 17 kilo zonder kids, ik denk dat de meiden ondertussen 8 kilo wegen dus samen 16 kilo plus alles had ik mee. nou mijn man geeft het niet snel op maar dit was echt niette doen we waren zo blij dat we thuis waren. pfff.

Zegt me vader: je had de wegenwacht tot kunnen bellen... tja denk niet als je zegt heb een lekke band van me kinderwagen dat ze komen..

Hier is het ook lekker weer wel koud windje. De was hangt al vanaf vanmorgen buiten en de auto heb ik ook al uitgezogen.
Straks had ik gebeld met de autorijschool en 1 mei heb ik 2 uur lang vrachtwagenrijles. Voor de lol wilde het altijd al een keer doen.

finaly87
19 April 2010, 14:29
vervelend die lekke banden! Handig om plak-setjes mee te nemen haha.. heel stom maar nooit ana gedacht! terwijl wij ook lucht bandjes hebben..
mama88, wat grappig! dta je vrachtwagenles wilt nemen! hahaha hoe kom je erop?? Lijkt me ook wel leuk, wel eng ;) succes met je les!

Jayron zijn 1e tandje is door!! onderin het rechtertandje.. gister voelde ik al ineens een klein scherp puntje.. en vandaag echt een scherp randje.. is al best snel wat verder door gebroken dus.. heel schattiG! Hij kwijlt ook weer wat meer.. maar hij is hartstikke vrolijk enzo.. alleen vieze luiers..

Ik had weer wat hoor met de oppas.. (opa en (stief)oma).. hadden ze jayron 1 uur lang in de zon gezet! en ze hadden nieuwe kleertjes gekocht, heel lief, maar korte mouw en korte pijp.. had ze hem dat aangedaan en daarin 1 uur in de zon gezet! met dit weer.. sjonge.. zo warm is t niet voor korte kleren, maar wel warm genoeg om te verbranden! had ze hem wel even met factor 30 ingesmeerd (voor volwassenen).. jayron heeft rode wangen en kin.. gewoon verbrand dus.. kan me zo kwaad maken omdit soort domme dingen. Ze heeft zelf geen kinderen en nooit om dr heen gehad, weet dus helemaal geen moer maar denkt wel alles te weten en doet het dan ook gewoon! zonder uberhaupt met mij te overleggen .. alles is goed bedoeld, maar kan me er zo kwaad om maken he.. Vroeg ik om roosvicee, zegt ze dat ze ook wel limonade hebben.. dat mag ie natuurlijk niet! nGoed dta is daar bij was anders had ze dat vast al gegeven.. Ze laat hem ook wel eens aan zn handjes door de hele kamer stappen.. helemaal niet goed! Elke keer voor ik kom moet ik dat soort dingen opnoemen zodat ze dat neit gaat doen.. en dan gebeurt er wel iets nieuws wat achterlijk is.. moet ik dat de volgende keer ook opnoemen? nog even en ik moet een hele lijst geven voor ze kan opgaan passen.. Mijn vader is er wel bij maar die is een man, denkt dat zij het wel weet, maar absoluut niet..
Oke ik stop maar, want kan nog wel even door razen.. :( ben ZO blij als ik strax gastouder ben.. lekker mn kind bij mij, geen andere mensen die voor hem moeten "zorgen".. vreselijk..

NoaM
19 April 2010, 14:48
Grrrr Finaly balen zeg, sjonge dat ze niet na kunnen denken zeg!

OOooooo heb gister een babytje van 4 dagen oud vastgehouden.... KLEIN! Terwijl Milan NOG kleiner was, niet meer voor te stellen gewoon. En o wat ben ik blij dat Milan alweer een half jaar is, niet meer zoveel zorgen als toen! Zo onzeker ik toen was jeee, gevoel kwam gelijk weer boven hoor, en toen zag ik mijn vent en dat leek alweer een peuter whahaha!

Nog 3 weekjes en dan zie ik jullie, zin innnn!!!!!!!

Ben op twerk dus ff snel hoor!

Susanna
19 April 2010, 14:49
Gats, wat ellendig zeg, dat schiet niet op, zo oppassen.
Mijn schoonmoeder past elke week 1 dag op, en ik heb gewoon net als bij een kdv een boekje meegegeven waarin staat wat m'n dochter allemaal mag en kan, wanneer ze eet en drinkt. En of er bijzonderheden zijn (het weekend was erg druk dus ik denk dat ze de hele dag wil slapen bijvoorbeeld). En dan zeg ik het meestal ook nog een keertje voor de zekerheid. Misschien kan dat iets helpen?

Oh en over dingen geven die ze niet mogen en zo, ik heb m'n moeder een eigen speen gegeven, want ze stopte er iedere keer eentje in met zo'n platte kant, terwijl wij speciaal voor de bv een speen met een rond uiteinde hebben gekozen. En ik ga ook zker tomaatjes en komkommer meegeven als ze dat mag, want anders wordt ze door oma volgestopt met koekjes. Is misschien heel betuttelend, lijkt wel zo vanuit mij gezien, maar (schoon)moeders vindt er verder niets geks aan. Ja, ze zijn het meestal niet met me eens, maar ja, 't is mijn kind. Kun je het niet gooien op: het cb zegt dit of dat? Dan is ze misschien eerder geneigd om ernaar te luisteren.

Susanna
19 April 2010, 14:50
Noam, voel helemaal met je mee, ik heb net de eerste foto's bekeken van het zoontje van een collega. Trotse papa! En leuke foto's... ik had gelijk geen zin meer om te werken, ik wil naar m'n meisje toe! :D

finaly87
19 April 2010, 14:55
ja t is heel vervelend idd.. maar ik geef ook een boekje mee en daarin staat ook precies zijn schema en we komen er ook heel vaak langs op visite dus ze weten wat ik wel en niet wil.. maar dan verzint ze zelf weer iets nieuws wat ik nooit van te voren heb bedacht en gewoon standaard vanuit ga dat ze dat weten.. ja t was die dag mooi weer maar sta er niet bij stil te zeggen dat hij 1. zn kleren aan moet houden 2. niet in de zon mag 3. niet ingesmeerd mag worden met troep voor volwassene 4. dat hij geen gewone limonade mag 5. dat hij niet aan zn handen mag stappen 6. dat hij een speen mag als hij moppert 7. dat hij niet moet liggen huilen in bed als hij niet moe genoeg is.. en ga zo verder! Zijn allemaal punten die ik eerder ben tegengekomen en dan de eerst volgende keer meteen meld.. en t meeste kom ik pas achter via mn zusje van 16 die er dan bij is.. zij weet alles precies en zij zegt ook wel vaak dat het oz niet "moet" maar dat willen ze niet van haar aannemen natuurlijk..

Heb al met mijn man erover gehad dat we er even een gesprek over moeten hebben en dat mn zusje voortaan gaat zeggen dat ze weet dat IK dat niet wil en dat ze anders mij maar moeten bellen.. zit er zelf aan te denken om te zeggen dat als ze iets "nieuws" of iets anders met Jayron willen doen dat ze me even smsn.. heel kinderachtig maar kan daar schijnbaar niet anders.. ook bij mn ma zo dat er dingen gebeuren die ik niet wil maar bij haar kan je t gemakkelijker zeggen en dan verandert ze t wel.. *vermoeiend dit he..

noam leuk dat je weer even wat laat horen! Ik heb vandaag een baby van 6 dagen vast gehad! en gister 1 van 5 dagen, en eergister van 4 dzgen en daarvoor van 3 dagen, daarvoor van 2 dagen, ten daar voor van een paar uurtjes! whhaha leuk he met mijn beroep ;) maar t blijft leuk..

Snow
19 April 2010, 18:23
finaly: wow dan zou ik ook boos zijn. irritant zeg!!

voor de rest lees/reageer ik weer VANAF NU mee.. sorry..

x

mama1988
19 April 2010, 18:46
finaly: jezus zeg wat erg! ik zou ontzettend kwaad worden op wie dan ook dat ze Jayron heeft laten verbranden.
Vind dat zo erg voor zo'n kleintje. (mijn schoonpa wilde gisteren ook steeds hun hoedjes af doen terwijl hun hoofdje in de zon zat, ik zo nee je laat hem op anders gaat ze bij ons zitten algauw was hij uitgekeken om met zijn kleindochter op schoot te zitten)

Ik heb het geluk dat ouders of schoonouders niet oppassen dus wij zijn er altijd als de kindjes daar zijn, en ik laat erg duidelijk merken wat ik wel en niet wil. Ik neem ook altijd zelf diksap mee en zovoort.

Heel goed hoor dames dat jullie het ook zo doen zijn inderdaad jullie kinderen.

finaly87
19 April 2010, 18:51
ja ook dat nog, ik kwam daar heen om jayron 0op te halen en was van plan nog even in de tuin te zitten dus had zijn petje thuis opgehaald.. maar hij heeft dus een uur in de zon gezeten zonder petje of iets op zn hoofd.. grrr.. snap ook niet dat zij dat soort dingen zelf niet kan bedenken.. zoiezo dat als je geen enkel verstand hebt met kinderen waarom je dan zomaar dingen doet.. kan me er heel kwaad om maken maar t vervelende is dta ik erg moet opletten hoe ik t breng.. ook alleen maar om de lieve vrede te bewaren maarja ze zijn wel gek met jayron, mijn vader helemaal en wil niet tevele onrust stoken.. maar ga ze wel; zeggen mij eerst te smsn als ze een ander plannetje hebben (t is vooral de vrouw van mn vader die zo doet, mijn vader zelf niet, maar ja die zegt er ook niks van omdat hij niet beter weer)

regenboog leuk dat je er vanaf NU weer bent.. hebben jullie niet gemist ondanks mijn geraas dat jayron zijn tandje door is(!?) ;)

leeuwinnetje
19 April 2010, 19:07
@finaly: kan me voorstellen dat je kwaad bent.
is ook niet normaal om een bay een urur lang in de zon te zetten en ook al die andere dingen die zijn gebeurt, vervelend hoor.

dames vinden jullie het ook goed dat ik iemand meeneem naar de meeting, ben nl de laatste tijd erg moe en ik ben niet zo;n held op de weg, dus vind het fijner als er iemand meegaat, zodat ik niet alleen dat stuk hoef te rijden.

mama1988
19 April 2010, 19:16
Finaly : nee het was me niet ontgaan over zijn tandje, ik moest weer naar boven elena begon weer te huilen.
Wat goed zeg, elena heeft er ook twee door, de onderste 2 naast elkaar echt scherp! je zit al een randje wit. Nu moeten ze nnog omhoog groeien dat groter worden. Elena heeft nergens last van ook geen vieze luiers

Sinds de meiden met ons mee eten poepen ze zoals het hoort geen drollen meer!! en veel meer als voorheen!
Vanavond hebben we geen fles gegeven maar avond papje ging er goed in bij de dames!

welke babyfoon hebben jullie en horen jullie de buurt erop?
wij hebben een goedkope simpele en wij horen heel de buurt met een babyfoon. vreselijk dus wil een nieuwe hebben dus wil ff op marktplaats snuffelen maar was beneiuwd welke jullie hebben

finaly87
19 April 2010, 19:17
ik ben blij dat jullie me allemaal begrijpen! voelde me al bijna een zeikerd.. :|

wie wil jij mee nemen dan leeuwinnetje??
vj neemt dr moeder mee toch??
namen nog meer iemand mee??
anders voel ik me zo alleen :| want dan zullen jullie vast met de mensen die jullie kennen meer contact hebben dan met mij.. :? of ik moet ook iemand mee vragen..

xx

mama1988
19 April 2010, 19:20
Over mijn vrachtwagen rijles, ik heb gewoon 1 les van 2 uur en daarna nooit meer. Gewoon voor de lol

Hoe ik er bij kom?

6 jr geleden had mijn vader zijn nieuwe 2 de vrahctwagen gekocht. maar ik was nog te jong om daar in te rijden. Als ik me rijbewijs had mocht het. Inmiddels heb ik 3 jr me rijbewijs maar is me vader door omstandigheden alles van zijn bedrijf moeten verkopen dus ook zo de vrachtwagens. Helaas heb ik nooit kunnen rijden en wil het zo graag een keer doen lijkt me zo gaaf. en ik wil beleven wat chauffeurs beleven .. hoe de rijstijl van andere mede weggebruikers is. vanuit zo'n cabine.

dus 1 mei heb ik heb dan, ik dacht nu of nooit straks met 3 kleintjes komt het er niet zo gauw van.
ben super blij nen kan niet wachten,

mama1988
19 April 2010, 19:21
Tot nu toe neem ik niemand mee naar de apenheul.

leeuwinnetje
19 April 2010, 19:29
@finaly: je bent geen zeikerd, je wil gewoon het beste voor je kindje en mensne moeten zich ook maar aan jou aanpassen, jij weet wat het beste is voor hem, daar ben je moeder voor
Het liefst wilde ik mijn man meenemen, of mogen er geen mannen mee? dan zou ik ook mijn moeder kunnen vragen.
je hebt van mijn man geen last hoor, die bemoeit zich niet met ons. ;) En hij is heel makkelijk, mijn moeder trouwens ook

@mama: succes met je vrachtwagen rijles, ik zou het niet durven.
Wij hebben babyfoon van philips, we hebben nog nooit andere mensen uit de buurt erop gehoord.
maar ik heb de babyfoon bijna nooit meer aanstaan, meestal hoor ik ze wel, als ik beneden ben.

Snow
19 April 2010, 20:00
finaly: gefeliciteerd met het eerste tandje!!!! en euh haha.. ja NU klets ik weer mee ( jullie kletsen teveel, dat kun je niet bijhouden zeg ;) )
Ik neem niemand mee naar de apenheul, ja Femke :mrgreen:

leeuwinnetje: geen probleem hoor. is misschien ook handig voor jou met de tweeling! maakt mij niet uit wie het is.. je man mag mee als hij het niet erg vindt om met allemaal vrouwen op stap te zijn hihi!

mama: wat leuk zeg vrachtenwagen rijles.. lijkt me doodeng hihi!
wij hebben een Alecto babyfoon . 4 andere mensen hebben die in de straat en ik hoor NIKS. alleen Femke.
(en die andere mensen horen ook nooit anderen)

http://www.babyfoonstore.nl/product/775 ... DgodOhjwQw (http://www.babyfoonstore.nl/product/77518/alecto-dbx-85-digitale-dect-babyfoon.html?ref=8026&gclid=CKzsvI65k6ECFcQqDgodOhjwQw)

finaly87
19 April 2010, 20:52
ow nou ik vind het ook prima hoor leeuwinnetje.. was alleen bang dat ik strax de enige ben zonder een iemand mee en dan moet ik ook iemand verzinnen hahah maar kom eerder om echt kennis te maken met jullie en de ukkies!
nog maar 2 weekjes! :D

wie van jullie heeft (ook) nog steeds snachts de kleine die wakker wordt? (voor voeding of troosten etc..)
hier nog steeds.. t is bij die ene keer gebleven.. mja ik ben zelkf ook echt te lui om actief bezig te gaan snachts met troosten, speentje, water, etc.. even bij me (aan)leggen en we slapen weer verder.. is zo moeilijk om door te zetten en dat niet te doen...
Ik hoop maar dat dat strax in het andere huis makkelijker wordt omdat hij dan niet op de kamer ligt, maarja of dat zo veel veranderd.. :?

leeuwinnetje
19 April 2010, 20:57
@finaly: hier is wel de laatste 3 dagen, dat Esmee midden in de nacht wakker word, even troosten en dan is het weer goed.
Ik heb gwen ook wel even horen jammeren, omdat ze niet lekker was, maar als ze maar even jammeren, ga ik niet meteen, en daarna sliep ze weer verder.
Ik wacht altijd even af, maar laat ze niet onnoidg heel lang huilen.

finaly87
19 April 2010, 21:06
ja moet ik ook doen, afwachten.. maar dat neem ik me altijd voor, maar lijkt wel alsof ik snachts anders ben en dan nergens bij nadenk.., zodra hij begint stap ik automatisch uti bed, pak hem en leg hem naast me neer.. een keer dacht ik erbij na en heb toen een watervoeding gemaakt hahah maar dat is misschien 2 x gebeurd.. daarom hoop ik dat dat anders is als hij strax een eigen kamer heeft.. ik ga het vannahct weer proberen, maar volgens mij als ik afwacht begint hij heeel erg te huilen en dan moet je hem echt tot bedaren brengen en is hij wakkerder enzo.. :roll:

Snow
19 April 2010, 21:35
finaly: Femke ook nog wel regelmatig een keer wakker 's nachts. de ene keer jammert ze met haar ogen dicht en is het genoeg als ik haar een speen geef.
de andere keer huilt ze heel hard, pak ik haar op en drukt ze zich helemaal tegen me aan.
Ik ga NOOIT met haar uit de slaapkamer.. want dan denkt ze dat ze lekker gaat spelen of iets te drinken krijgt.
Ik knuffel even met haar en na 2 minuten leg ik haar weer terug

succes vannacht

leeuwinnetje
20 April 2010, 06:59
hey dames,

Nu had Gwen gisteravond toch weer wel koorts en vanochtend ook nog, gelukkig niet zo hoog als de andere dagen.
Ze heeft ook van die hele vieze spinazie poepbroeken.
En Esmee was vanacht heel erg huilerig, vanochtend haar temperatuur gemeten, ook koorts.
En als ik aan haar rechteroortje zit, schreeuwt ze het uit, dus volgens mij heeft ze nog steeds last van haar oortje.
Het leek de laatste dagen weer beter te gaan, ze was ook weer erg vrolijk, maar vanacht was het weer helemaal mis, zo zielig.
Ik ga zo voor beide dames de ha bellen, want het is zo zielig.
Manlief heeft zich ook ziek gemeld, die is ook nog steeds niet lekker.
Pff, en ik moet straks wel werken, ben helemaal kapot, want heb natuurlijk amper geslapen.

Groetjes

mama1988
20 April 2010, 07:31
hallo dames ben ik ook weer.

Ook hier is elena wel een keer of 2 wakker rond 5 uur en later. Ik maak me er niet zo druk om ik geef haar dan de speen en ze slaapt weer. Ik hoef haar nooit eruit te tillen ofzo. dus na dat ik de speen heb gegeven kruip ik ook weer me bedje in. De ene nacht heeft ze het wel en de andere nacht niet. Heel gek. Isabella eigelijk nooit.

Bedankt voor de tips van de babyfoon ik ga ff op dat merk zoeken en de link van regenboog bekijken.

Hier weer wat nieuws: gisteren avond kregen ze rode kool met appeltjes en aardappels en vissticks er door heen daarna een toetje en toen hadden ze nog honger(ze gaan steeds meer vast voedsel eten) ik zo tegen me man ik heb wel een avondpapje in de kast maar zullen ze dat eten en hoeven ze dan geen fles..? Dus ik dat papje klaar gemaakt en beide aten hem bijna leeg. Daarna een keer naar bed en isabella sliep vrijwel meteen. Elena had enegrie voor tien en was zo druk.. uiteindelijk lag ze beneden in de box te spelen en te lachen tot kwart voor tien.. Toen vond ik dat ze naar boven moest enviel ze meteen in slaap. Ze hebben geen honger er van gehad.. dus voortaan papje geven ipv de fles s avonds.

Free
20 April 2010, 10:08
Finaly : nee het was me niet ontgaan over zijn tandje, ik moest weer naar boven elena begon weer te huilen.
Wat goed zeg, elena heeft er ook twee door, de onderste 2 naast elkaar echt scherp! je zit al een randje wit. Nu moeten ze nnog omhoog groeien dat groter worden. Elena heeft nergens last van ook geen vieze luiers

Sinds de meiden met ons mee eten poepen ze zoals het hoort geen drollen meer!! en veel meer als voorheen!
Vanavond hebben we geen fles gegeven maar avond papje ging er goed in bij de dames!

wij hebben een goedkope simpele en wij horen heel de buurt met een babyfoon. vreselijk dus wil een nieuwe hebben dus wil ff op marktplaats snuffelen maar was beneiuwd welke jullie hebben
Ik breek ook even in ;)

Als je zorgt dat je een dect babyfoon hebt hoor je geen anderen meer.. Die heeft alleen een zender en ontvanger, daar tussen is de verbinding en niet naar anderen toe..
Succes met aanschaffen!!! (wij hebben overigens ook een alecto ;) )

mama1988
20 April 2010, 10:12

Ik breek ook even in ;)

Als je zorgt dat je een dect babyfoon hebt hoor je geen anderen meer.. Die heeft alleen een zender en ontvanger, daar tussen is de verbinding en niet naar anderen toe..
Succes met aanschaffen!!! (wij hebben overigens ook een alecto ;) )

Dankjewel, zag op internet dat de Alecto ook terug kunt praten , maar dat isbij ons niet nodig ze zijn 8,5 maand en ze vragen alleen om een speentje. Maar wordt echt gek heb op een aovnd met onze babyfoon wel 3 of 4 verschilende mensen erop. En dat is niet erg zoals wij doen altijd heel kort en zetten hem pas aan als we de kamer uit lopen maar die andere mensen horen we honden erdoor, ze vertellen hele verhalen en gesprekken van dingen die ik niet eens wil horen.
Ik ga zeker ook nog ff op google kijken en in de wikel wat er is en hoe en wat. Want dit wil ik niet meer. Aangezien we verlopig nog wel de babyfoon gaan gebruiken ook voor de 3de.

vj
20 April 2010, 10:39
zooo alles bijgelzen wat veel zeg!

regenboog, hoe was de bruiloft?? was je nog erg ziek?
eigenlijk is het beter om snachts te proberen je kindje in bed te laten als je geen eten geeft.
even aaien en knuffel en dan weer slapen?!
Wel goed dat je in de slaapkamer blijft!

Finaly wat goed zeg!! 1e tandje is door1! jeee!! leuk! grappig gezicht zeker???

Wat stom van je stiefschoonmoeder!! echt dom om hem zo in de zon te zetten! hier komt ze zonder jas niet buiten hoor! en met wandelen smeer ik kids factor 50 in.
dat is de reden dat ze niet naar mijn schoonmoeder gaat!

Leeuwin, schiet niet op zeg met jullie meiden&man! wat zei de ha??
succes met werken!
Misschien is het voor oma leuker om mee te gaan naar de apenheul dan je man? met al die vrouwen??? Mijn man zou dat helemaal niets vinden!!!
mijn moeder vind kindjes wel leuk en zal echt niet al mijn aandacht opeissen hoor!

Mama balen van je lekke band!! wij hebben een stokke, en die heeft geen luchtbanden gelukkig! en hij rijd heerlijk!! je hebt ze alleen niet in tweeling wagen!
Wij hebben een luvion babyfoon, met camera! ideaal! ze slapen hier 2 verdiepingen hoger dus hoef ik niet steeds te kijken.
Stoer dat je een vrachtwagenles neemt!! hihi! leuk!

vj
20 April 2010, 10:43
zo gisteren naar cb geweest bij de arts.
ze woog 7210 gram en 64 cm. hoofdje 41,8 cm.

ze adviseerde geen roosvicee te geven (dikmaker) maar water of thee.
wel ontbijtkoek, eierkoekjes en rijstwafels, geen liga en koekjes.
ze zal hier best wel eens een liga krijgen maar niet te veel hoor.
yoghurt (nog even wachten zei ze) leren drinken uit een beker. Dan leren meteen drinken.
gewoon volle yoghurt zonder roosvicee erdoorheen. en ik geef volledig bv dus heeft ze geen yoghurt nodig!

ze vond de rapley methode helemaal leuk.

verder deed ze alles prima!

Vanmorgen wezen zwemmen, ze had 37,7 maar wel vrolijk! na 15 min huilen!!! na 10 miner maar uitgegaan. les duurd een half uur. Onder de douche was het weer goed. ik denk dat ze het te koud had.

nu heeft ze gedronken en slaapt ze ! ze snurkt wel! is denk weer verkouden.
vannacht kwam ze na het drinken , ook nog 2 keer. speentje gegeven. dat werkte gelukkig!

Snow
20 April 2010, 11:30
mama: goede eters dus opeens :mrgreen: fijn

vj: ik vind niks mis met uit bed tillen 's nacht. als mijn kind krijst, wil ze even bij mama/papa zijn & niet een aai over de bol en weer weg ..

ik was nog wel ziek inderdaadop de bruiloft. niks van het hele diner ( wat 5 uur duurde) kunen eten.. :( niet gezellig en jammer.

ik ben vanmorgen niet gebeld om in te vallen, dus ben samen met manlief en femke thuis

x

NoaM
20 April 2010, 11:31
ik ben blij dat jullie me allemaal begrijpen! voelde me al bijna een zeikerd.. :|

wie wil jij mee nemen dan leeuwinnetje??
vj neemt dr moeder mee toch??
namen nog meer iemand mee??
anders voel ik me zo alleen :| want dan zullen jullie vast met de mensen die jullie kennen meer contact hebben dan met mij.. :? of ik moet ook iemand mee vragen..

xx

GEFELICITEERD MET JAYRON ZIJN EERSTE TANDJE WHAHAHA!

Nee ik neem niemand mee hoor (ja Milan haha), tis toch een dag met de meiden en kids? Dan moet je steeds je aandacht verdelen want degene die je meeneemy kent niemand...!

ymmas
20 April 2010, 12:12
vj wat verschild dat per buro zeg ze zeiden juis 's middag thee of diksap rosvicee. liga koek s' avonds yogurd en ik gaf tot gister ook nog volledig bv.

sinds gister merk ik dta mijn bv terug begint te lopen balen maar het is niet anders aimy gister avond dus een fles gegeven omdat ze niet genoeg had aan mijn borst en wat denk je ze heeft door geslapen hahah nou zou me vanavond benieuwen.
ze word anders ook altijd wakker de middag dutjes duren nu ook veel langer sinds ze de fles krijgt raar hoor.

finaly ik kom ook alleen hoor dus kunnen we samen praten :lol:
ik snap heel goed wat je bedoeld ik heb dat ook wel eens bij de oppas dan kom ze daar met de fruit aan de kleren terug dan denk ik heb er toch een slap in gedaan en snoete poetsers :roll: en ja het gaat daar toch ander dan thuis me mannetje vind het ook niet fijn als ze daar is niet dat ze het niet goed doet hoor maar gewoon omdat je zelf voor je kleintje wilt zorgen en het wil doen op jou mannier. gelukkig hoet ze maar max 4 uurtjes per week.

regenboog hoe was de bruiloft.

ik heb net een tattoo met Aimy der naam laten zetten, echt vet gaaf geworden was mijn eerste tattoo dus was vet zenuwachtig... maar het viel mee hahaha

mama88 ik heb een hele oude baby foon want ik hoorde ook andere er op zo eri heb er een van mijn vader gekregen die ze hadden gebruikt voor mijn broetje een Alecto heb ik nu hij doet het super.

leeuwinnetje ik vind het prima als je iemand mee neemt hoe meer zielen hoe meer vreugde..

Snow
20 April 2010, 13:13
ymmas: wat rot dat de BV terugloopt. wel fijn dat de op de fles heeft doorgeslapen, joepie!!!
cool dat je een tattoo hebt gezet.. ik zou het niet durven hihi!

Ik ben aan het solliciteren geslagen (nouja, brieven schrijven en bellen enzv)! ik wil echt zo graag aan het werk na de zomer.
ik heb nu leuke vacatures gezien, ook voor 80% en 100% .. aangezien mijn man graag minder wil
werken.. ga ik het gewoon proberen.
Dan zou Femke ongeveer 2 (2,5) dagen naar het KDV moeten. vind ik geen probleem.

dat is altijd spannend he.. solliciteren.. :roll:

vj
20 April 2010, 14:12
regenboog succes met solliciteren!!!
wat voor werk wil je doen? voor de klas??
Balen zeg dat je die dag ziek was!!!!

Ymnas, geef je al sapt of thee aan de kleine? als je bv geeft hoeft dat eigenlijk niet he.
Alleen groente en fruit, evt na het voeden om te voorkomen dat het terug loopt!
Hier krijgt ze tot haar 1e alleen bv en groente en fruit, brood en eierkoekjes, ontbijtkoek, rozijntjes ect.

Na haar 1e verjaardag gaan we meer introduceren!

Noam mijn moeder gaat mee omdat ik het zo'n eind rijden vind en vaak ben ikhelemaal gaar na zo'n dag! haha.

Snow
20 April 2010, 14:28
VJ: ja voor de klas op een basisschool. maar solliciteer nu voor het voortgezet onderwijs..
spannend

mama1988
20 April 2010, 14:46
Regenboog: meid wat leuk ( ik zou ondanks ik super graag bij de meiden ben ook wel 1 dag of 2 weg willen in de week. Klinkt misschien raar vind het super om huismoeder te zijn maar ik ben alleen maar moeder als de 3de er is wil ik ook wat gaan zoeken) Succes hoop dat je gauw wat leuks vind!

Vj: ja ik denk dat met camera bij ons geen nut heeft aangezien ze tegenover elkaar slapen, en ik hoor gelukkig aan het geluid wie wie is en meestal is het gewoon een speentje dus echt een camera hoeft niet.
Maar bedankt voor de tip,
Jou meisje weegt bijna net zoveel als mijn meiden met 7,5 maand, ook de hoofdomtrek enzo. leuk!

Zo ik ben net me bed uit de meiden waren ook moe dus had ze eerder de fles gedaan hebben we mooi met zijn 3en een uur in het grote bed bij mama geslapen, heerlijk! Was naar het centrum gelopen en daarna kapot opeens ook een beetje hoofdpijn.. pff gelukkig nu weer over. Maar ben blij als manlief weer thuis is.

ik laat de meiden alles proeven en doe ik het niet doet me man het wel! ze hebben al zioveel 1x op, appeltaart, slagroom,ijs, pizzabodem, ons drinken, enzovoort. alles maar een hap of twee. maar laat ze met alles kennismaken soms denk ik van nee moet het niet doen maar ja ze graaien zowat van je bord af en als je ze dan ziet eten denk je ach leuk..
maar eigelijk is het fout ik weet hetniet. ik geef nooit veel. en amper ervan maar ze hebben het al wel een keer gehad allemaal.

over bv: mijn mannetje wil eigleijk dat ik bij de 3de het wel geef en ik heb zo iets van mah nee hetiis makkelijker de fles te geven aangezien ik er nog twee heb rond lopen (hopelijk tegen die tijd) gelukkig heb ik nog tijd zat maar weet niet wat ik moet doen.. wil het niet met moeten geven omdat me man het wil

finaly87
20 April 2010, 14:53
idd noam, dat idee heb ik ook! (van t aandacht moeten verdelen) maar goed, meeste komen alleen met de kleine dus ach, t wordt toch sowieso wel gezellig!

regenboog, spannend hoor t solliciteren!

vannacht is jayron 1 x wakker geworden, even getroost/speentje en hij sliep weer verder! top dus :D ik pak hem dan ook even op om te troosten, want anders gaat hij alleen maar erger huilen, maar ik ga nooit de kamer uit met hem.

en hij doet weeer iets nieuws.. hij zat in de box en ineens had hij de spijlen met beide handjes vast en was hij opgetrokken tot op zn knieen! en ik had een dekseltje van een potje voor hem neer gelegd en toen ging hij zo heen en weer (als je hem een stukje laat vallen weet je wel) en toen pakte hij hem elke keer op en liet hem weer vallen zodat ie weer zo gek heen en weer ging.. hoe heeft hij dat zo snel door he??? ongelovelijk..

ik wil ook een tattoo met jayron.. denk op mijn onderbeen/enkel.. waar heb jij hem ymmas?

mama88, gaan de meiden dan ook naar kdv? en nr 3.. je moet dan kijken als je weinig werkt of je de kosten van t kdv er wel uit haalt.. anders is t ook zo zonde.. geld ook voor jou regenboog..

mama1988
20 April 2010, 14:55
mijn man kan ouderschap verlof op nemen 1 jaar lang voor de meiden 1 dag in de week en voor de 3de net zo, mag alleen niet samen in het zelfde jaar dus twee jaar lang 1 dag in de week kan hij thuis zijn, ik heb een vaste oppas maar dat meisje zit overdag op school me man zou 1 dag ook thuis kunnen werken. Dus nee kdv wordt het zowiezo niet.

finaly87
20 April 2010, 14:57
o dus dan kan je mooi 2 dagen in de week werken zeg maar.. ja handig! als je man t aan kan 3 kleintjes onder de 2 jaar in zn eentje! haha

Snow
20 April 2010, 16:16
finaly:
wat knap van Jayron!!! (van in de box en van vannacht!!!)
als mijn man 40% werk en ik 80% dan haal je het KDV voor 2,5 dag er goed uit. (heb ik al even gekeken hihi)

Snow
20 April 2010, 16:17
mama: lekker dat je even hebt gelegen! lekker saampjes in het grote bed hihi..
en je moet qua BV doen wat jij wilt.. niet omdat je man dat vindt hoor.

leeuwinnetje
20 April 2010, 19:08
@regenboog: succes met solliciteren!

@vj: Mijn man vind het juist heel gezellig met al die vrouwen! ;) En mijn man zal zich ook echt niet opdringen.
Ik kijk wel even het word of mijn man of moeder, weet niet of mijn moeder kan, dta moet ik dan eerst vragen.
De ha kon niks vinden. Voelde me eigenlijk al een overbezorgde moeder, maar ja aan de andere kant, misschien beter voor niks gaan, dan dat je niet gaat en er is wel iets ernstigs aan de hand.
En er staat ook in het cb boekje dat je met 4 dagen koorts de ha moet bellen.
voor de rest moeten we het in de gaten houden, als het te ernstig word,mogen we weer bellen.

@ymmas: balen dat je bv terug loopt, wle fijn dat ze met de fles wel door heeft geslapen.
Heb je ene foto van de tattoo?

@mama: je moet bv geven, omdat jij dara achter staat, je man heeft makkelijk praten, die hoeft het niet te geven.
en kan me voorstellen dat het met 2 meiden, misschien iets moeilijk is..