PDA

View Full Version : Forum clubje moeders aug/sept 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15

mama1988
20 April 2010, 20:49
bedankt voor jullie antwoorden, ik weet het nog niet. Ik heb sowieso flesvoeding in huis.
En mocht ik bevallen zijn en opeens wel bv willen geven kan het altijd nog of de fles. Op het moment weet ik het gewoon ff niet.

ik heb net via babydump een loopstoel gekocht voor Isabella. Ze rent op haar manier (met behulp van ons) achter dribbel de hond aan, dus die gaat zie maar daarin vermaken... ze willen de laatste 2 dgn niet echt in de box steeds huilen omdat ze meer willen en het niet gaat. 2 dagn huilen ze nu, en slapen ze overdag vrij weinig terwijl ze dood moe zijn, doe ze bed maar niks helpT!!! oh heb het ff gehad, vanavond kreeg ik erg veel last van buikkrampen, 3 keer achter elkaar ik schrok me rot en me man ook (we deden net de meiden naar bed) even later zat ik op de wc en had ik uit het niets diarree dus denk dat de krampen daarvan dan kwamen, gelukkig maar niks met het kindje.. maar we schrokken wel.

Snow
21 April 2010, 07:38
mama: leuk een loopstoel voor Isabella, ze vindt het vast prachtig. zeker straks als ze harder en harder kan en overal tegenaan botst :mrgreen: . goede manier om toch even je handen vrij te hebben hihi.

leeuwinnetje: ach ja, die dokters kunnen je inerdaad aankijken of je overbezorgd bent.. maar het is goed dat je bent gegaan hoor.

Femke is vandaag 7 maanden! Op 1 of andere manier vind ik het nu ontzettend snel gaan. Maar dit vind ik niet erg, kan niet wachten tot ze kruipt en loopt .. ik merk echt aan haar dat ze meer wil en het nog niet lukt. resultaat: een 50% van de dag zuchtende, brullende en boze Femke .. :(

Straks even naar de stad. Ik zag dat de dekbedhoezen weer in de aanbieding zijn bij de hema .. voor Femke haal ik er nog 1 . en ook 7 rompers voo 10 euro met van die beestjes erop. (die hebben wij altijd)

x

mama1988
21 April 2010, 09:01
regenboog: weet hoe je voelt hier heb ik er ook twee.. de ene wil zus de ander zo.. en als het dan ff niet zo gaat als hun willen dan krijgt mama dat weer te horen. En als papa thuis is zijn de meiden lief aan het eten en gaan naar bed, dus papa denkt dat mama een beetje last heeft van de zwangerschapshormenen en dat het allemaal reuze mee valt. Nou ik vind van niet ben dood moe. Van daag gaat het al wat beter dan 2 afgelopen twee dagen gelukkig, heb vanmorgen wat huishouden kunnen doen nu tukken ze twee tellen (eindelijk) en straks brood en de fles en ze gaan naar boven. Kan ik even verder. en rusten.

maandag ga ik een paar dagen naar me moeder toe met de meiden, even voor de gezelligheid en toch een paar handen extra heb het ff nodig ff weg.. vrijdag konningendag en is rem vrij, zaterdag dan rijles en die maandag tot woensdag is manlief ook nog thuis en dan is de apenheul eral!!
Dus vanaf maandag ben ik niet op het forum, denk ik.

Leeuwinntje: niks van aantrekken hoor van de dokter, je bent de moeder en je doet en denkt wat het beste is voor ze.

mama1988
21 April 2010, 10:41
dames vraagje: wanneer zeg jaaaa ...... heeft een tandje door?
elena heeft de twee onderste tandjes tegelijk door gekregen je zit nu als ze de mond open doet dat ze twee kleine tandjes heeft wit. Hoe groot en hoog moeten ze worden in zo kinder mondje? ik bedoel vergeleken met een antal dagen geleden is die wel omhoog gegroeit. Kan ik nu zeggen en schrijven in het cb boekje dat de tandjes door zijn gekomen?

brusje
21 April 2010, 11:51
zat ff mee te spieken..als de tandjes door t tandvlees heen zijn zijn ze door! ;)

mama1988
21 April 2010, 11:52
zat ff mee te spieken..als de tandjes door t tandvlees heen zijn zijn ze door! ;)
oke dan heeft Elena twee onder tandjes want ze zijn al door en scherp en wit.
bedankt!

lilian
21 April 2010, 12:10
vanaf wanneer mogen de kleintjes in een loopstoel..

en we hebben een fietskar.. daar kan de maxicosi in..
maar kaylen zijn nekje in nog niet helemaal sterk..
(is nu 4.5 maand)
en heeft niet meer de verkleiner in de maxicosi..
zouden jullie hem dan in de fietskar doen?

mama1988
21 April 2010, 12:26
vanaf wanneer mogen de kleintjes in een loopstoel..

en we hebben een fietskar.. daar kan de maxicosi in..
maar kaylen zijn nekje in nog niet helemaal sterk..
(is nu 4.5 maand)
en heeft niet meer de verkleiner in de maxicosi..
zouden jullie hem dan in de fietskar doen?
ja in de maxi cosi en dan in de fietscar, ofvan die babyschalen kopen.

mijn meiden zijn 8,,5 maand en ik zou ze nog niet zonder babyschaal in de fietscar doen.

loopstoel kunnen de mijne alwel in ken ook andere die met 6 maanden er al in zitten ligt denk ik een beetje aan je kind.

finaly87
21 April 2010, 13:57
zodra je idd t wit ziet en voelt van t tandje, dan is ie door toch?? jayron heeft nu dan 1 tandje door.. ze groeien vanzelf de lucht in en dan zijn ze ca 4/5mm hoog.. verschilt..
heb net tandenborsteltje en tandpasta voor hem gekocht, ga meteen beginnen met poetsen voor t slapen.. jij ook mama88??

loopstoel kan je kindje in als hij/zij sterke nek heeft en goed rechtop blijft in zo een loop stoeltje.. en wij hebben de regel maximaal 20 minuten per dag erin! te lang is niet goed namelijk..

regenboog, gefeliciteerd met femke d'r 7 maanden! hihi
T gaat ook echt heeel snel allemaal he?
Jayron zit nu los, rolt van buik naar rug en andersom, trekt zich vanaf zit in de box op naar zn knieeen, tandje is door, maakt klak geluiden met zijn tond, zget de gekste woorden en geluide babababa nanana mamam papapa, gaat van zit naar zijn buik, gaat van buiklig naar kruipstand, gaat dan vaak in kruipstand heen en weer bewegen (alleen nog handjes en knietjes leren verzetten en hij gaat ervandoor geloof ik!) hij eet van alles, pakt zelf zijn speen en in zn mond.. en ga zo verder! pfoe.. en dat vergeleken een half jaartje terug :roll:

NoaM
21 April 2010, 14:19
Ja het gaat cht ongelooflijk snel allemaal hoor!

Milan kan nu:
- omrollen van rug naar buik, andersom wat moeilijker,
- vanuit buikligging naar kruipstand en Finaly, leuk dat je dat zo beschrijft dat heen en weer wiebelen, haha Milan doet dat ook en soms zo hard dat hij voorover dondert haha!
- pakt ALLES wat hij ziet en heeft een ontzettend snelle reactie, het is ZIEN en GRIJPEN, en nog raak ook! Laatst pikte hij zo een cherrytomaatje van mijn vork terwijl die aardig snel voorbij kwam ;)

Ja en noem maar op, van de week zei hij: blauw.... en cool... :D haha, vind dat zo grappig dat ze dan ineens wat gekke geluiden maken en dan maak ik er altijd een woordje van!

Maakt mij niet uit dat sommige iemand meenemen, maar doe dat zelf niet omdat ik mijn aandacht niet wil verdelen met iemand die jullie niet kent, vandaar.

mama1988
21 April 2010, 14:49
finaly : ja ik ga ook tandjes poetsen met ze, heb al 2 tandenborstels maar ben gisteren de pasta vergeten dus morgen ofzo maar ff halen.
ze zijn het al wel gewent de tandenborstel in hun mondje te hebben heb een paar keer droog geoefent..

weetje isabella draait nu ook steed sop haar buik en dan gaat ze zo slapen! dit is de 2de keer al...

Snow
21 April 2010, 15:52
leuk zo te lezen wat jullie kindje allemaal kan.

Femke;
2 tandjes, hoektand wit puntje te zien.. (ze huilt ervan, zo zielig)
kan loszitten
van buik naar rug rollen
van rug naar buik rollen (kan ze wel, doet ze niet, buik vind ze niet leuk hahaha)
ze maakt klakgeluiden ( dus dat Jayron ook? klinkt soms hard he!!!)
maakt smakgeluiden doet 'mmmm' bij het eten :mrgreen:
doet geen poging tot kruipen, want ze wil niet op haar buik ..
kan EINDELIJK recht op haar voetjes staan.. ( ze doet niet meer raar!)

oja..

ze kan haar mond heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wijd open doen voor een hapje :lol:
ze kan heel boos zijn :evil:
maar vooral heeeeeeel lief..

ps: hoe doet jayron dat, van zitten naar buik?

leeuwinnetje
21 April 2010, 17:59
Wat kunnen jullie kindjes veel,
hier kunnen ze van buik naar rug.
zelfstandig zitten kunnen ze nog niet. ze kunnen wel van listand, als we de handjes vast houden en ene beetje meehelpen, naar zitstand.
dingen zelf vastpakken en overpakken.
en ze beginnen idd steeds meer en verschillende geluidjes te maken, dat mmmmm, ken ik hier ook regenboog, erg grappig.

Vandaag naar kinderarts geweest:
Esmee weegt 5550 gram en is 63 cm, Gwen weegt 5440 gram en is 62 cm!!
1,5 maand terug wogen ze 5020 en 4910 gram en waren 57 cm.
Vind vooral dat ze in lengte veel gegroeid zijn, qua gewicht valt mee.
Kinderarts heeft ook alles nog goed gecontrolerrd, omdat we zeiden dat ze koorts hadden, maar het is een zware verkoudheid, wat zich uit in koorts, hij kon ook niks geks ondekken. Esmee heeft alleen de pech, dat ze eerst een ooronsteking had, die is nu gelukkig over, en nu weer flink verkouden is.
Gwen had vanochtend gelukkig geen koorts mee, Esmee wel rond de 40 graden. pff hoop dat het snel zakt.

finaly87
21 April 2010, 18:50
hoe jayron van zit naar buik gaat.. hij buigt helemaal naar voren met zijn handjes en dan wipt hij zn beentjes onder zijn kond vandaan.. en dan zit hij op handen en knieen.. of hij doet het een beetje schuin.. dit doet hij vooral als hij dan een speeltje wilt pakken wat verder weg ligt..

grappig om te zien hoe de een iets wel al doet en de ander niet.. en andersom hahaha.. zo verschillend de ontwikkelingen, maar o zo leuk! Blijf me elke keer weer verwonderen om hem..

leeuwinnetje hoop dat je meiden snel weer helemaal beter zijn.. vervelend zeg dat verkouden zijn en koorts..

regenboog, sneu van femke dr tandje.. gebruik je er wat voor (dentinox ofzo? zo heet t toch? haha)

Hoeveel flesvoedingen geeft iedereen nu aan de kids?? Jayron zit op 4 per dag...

mama1988
21 April 2010, 19:02
Dentinox gebruik ik voor de tandjes dat verdoofd een beetje.
ik geef ze 4 flessen op een dag maar dat doe ik al vanaf 4 maand. moet eigelijk af bouwen maar goed dat wil nog niet.

Nu net hadden ze avondeten op en daarna wilde ik papfles geven maar nee hoor ze wilde niet en om half 8 nog steeds niet nu liggen ze op bed zonder 4de fles dus.. ben benieuwd hoe dat gaat vananacht.

Snow
21 April 2010, 21:19
ik gebruik ook dentinox. maar het wil nog niets helpen helaas.

Femke krijgt nog 2 flessen (en 1 bord pap). Vanaf komend weekend ga ik de boterham introduceren. als ze die wil, krijgt ze daarnaast nog een (tuit)bekertje melk. dan zit ze nog maar op 1 echte fles..
het baby-achtige gaat er echt af nu he :(

zin in 8 mei!!!

Snow
21 April 2010, 21:20
Dentinox gebruik ik voor de tandjes dat verdoofd een beetje.
ik geef ze 4 flessen op een dag maar dat doe ik al vanaf 4 maand. moet eigelijk af bouwen maar goed dat wil nog niet.

Nu net hadden ze avondeten op en daarna wilde ik papfles geven maar nee hoor ze wilde niet en om half 8 nog steeds niet nu liggen ze op bed zonder 4de fles dus.. ben benieuwd hoe dat gaat vananacht.

maar wanneer krijgen ze die andere 3 dan?

femke kreeg eerder om 07:30 uur en om 12:00 uur een fles en dan om 19:30 een papfles

vj
21 April 2010, 21:24
hallo ben ik weer! gewerkt vandaag!

Hier ook een zieke! 38,9! gelukkig was ze bij papa!!
ze was alleen vanmorgen een beetje mopperig! verder wel gezellig.
haar neus zit helemaal dicht. komt ook niet los me neusspray. zit heel diep van binnen.

Hier kan ze wel dingen vast pakken en over pakken.
alles gaat naar haar mond, en ze wil echt alles pakken wat voorbij komt!
ze kan een beetje zitten op de commode, maar buigt nog wel voorover.
verder nog geen tandjes en niet aan het draaien!

Heb echt zin in 8 mei!!!!

mama wat leuk een loopstoel!! heb je er 1? maken ze al ruzie haha!!
doen ze dat eigenlijk wel eens? dat je merkt dat ze even niets van elkaar moeten hebben?
Ben benieuwd hoe ze het doen vannacht zonder de papfles!

Wij hebben een oefen tandenborstel van nubby. voor haar tandvlees. maar doe dat niet elke dag.

leeuwin, wat een pech hebben jou meiden zeg!! gelukkig wel goed gegroeit!!! top!!

Jeetje finaly, wat knap zeg van Jayron!!! lekker actief is hij hoor!!
Femke en Milan ook al zeg!!

mama wat betreft de borstvoeding, je kan het ook proberen! stoppen kan dan altijd nog toch?? ik denk dat het een hele andere ervaring is al bij de tweeling met kolven!!
Maar je hebt nog tijd zat! maar ik zou zeggen, probeer het, als jemet fv begint kan je na een maand niet ineens toch bv geven. Misschien bv wel ideaal omdat je het altijd en overal kan geven. zelfs in een draagdoek!

vj
21 April 2010, 21:28
regenboog, ga je al gewone melk geven?? advies is wel pas na 1 jaar en dan volle melk / volle yoghurt.

hier zitten we nog op 6 a 7 voedinge.
17 uur,
19 en 22 uur soms beide! nu laat ze soms de 19 a 20 uur vallen. en dan 4 uur later weer.
23 en 2 uur snacnhts 1 keer 5 a 6 uur ertussen.
5 en 7 uur
10 en 12 uur
15 en 17 uur

leeuwinnetje
22 April 2010, 08:00
@vj: beterschap voor je meisje
best heftig nog 6-7 voedingen.

Wij zitten op 5 voedingen: 7.00 - 11.30 - 15.00 - 18.30 - 23.00 fles
en rond 9.00 uur fruithapje/groenten
Soms wisselen we het schema ook wel eens, dat ze pas 's middags fruit/groenten krijgen, of beetje veranderen met de tijdne, als we ergens naartoe moeten.

@regenboog: wat vervelend dat dentinox niet helpt.
Misschien gengigel of chamodent van vsm proberen?

lilian
22 April 2010, 08:04
leeuwinnetje.. ik wil me nergens mee bemoeien..

maar heb je het wel eens geprobeert om de 23.00 uur fles weg te laten.. ?

komen ze er zelf voor? of maak je ze wakker?

Snow
22 April 2010, 09:20
vj: ik bedoelde een bekertje babymelk. gewone melk mag ze inderdaad nog niet hebben.
ehoe ist nu met Mille?

leeuwinnetje: je meiden zijn in lengte inderdaad goed gegroeid. Nog klein vergeleken met Femke .. maar als je bedenkt hoe klein ze bij de geboorte waren, zijn ze voor jou denk ik nu al groot of niet?!
thanx voor de tips van gengigel of chamodent van vsm.. zal eens kijken!

Vandaag is Femke voor het laatst naar het KDV. Ik werk vrijwel nooit op donderdag (wordt nooit gebeld) en het is teveel gedoe als je om 07:15 uur wordt gebeld, om opeens alles te moeten doen; fles, aankleden, in de auto, zelf eten etc .. en dan om 08:00 uur op een school zijn :shock: ..
Ze hadden een leuke afbeelding van een verdrietige clown met daaraan een zakdoekje gehangen met: 'snik snik, Femke is voor het laatst'

Ik poets elke dag haar tandjes en ze doet er echt haar mond voor open. ze vind het wel grappig!

fijne dag allemaal!

ik ga de schuur opruimen, de zolder even beetje opruimen .. de tuin vegen en weer zomerklaar maken..
Jaja, even alles eruit halen wat eruit te halen valt nu Femke voor de laatste keer een dagje weg is :mrgreen:

finaly87
22 April 2010, 09:21
ik had laatst ook gezegd tegen mama88 dat ze strax met t kindje sowieso de kraamweek eens kan proberen om toch bv te geven, als t niet lukt kan ze altijd stoppen, en volgens mij zat ze er ook over te denken om dat te doen..

jayron krijgt om 07.00 / 12.00 / 19.00 / 23.00 een fles melk.. papflessen heb ik eiglijk niet meer gegeven.. pap was op en weet niet wat ik t beste kan kopen nu.. rijstebloem is vanaf 4 maanden, en om te oefenen voor vaster eten maar dat doet hij al.. en dat avondpapje voor de nacht vond ik niet extra werken ofzo.. wat voor pap geven jullie? heb wel melkpap staan en zit te denken omdat sochtends te gaan geven (bordje pap).. maar 7 uur is wel erg vroeg om helemaal op te staan! geef zn 7 uur fles altijd naast me in bed hahah..

de 23.00 fles geef ik omdat ik bang ben dat hij anders de nacht niet door komt.. VANNACHT HEEFT JAYRON WEER DOOR GESLAPEN!!! Blijft hij dit nou op gegeven moment doen, dan ga ik de 23.00 fles weg laten.. laatste tijd duwt jayron slapend de fles weg na ca 100/120 ml te hebben gedronken dus hij geeft zelf al beetje aan dat die overbodig wordt..

vj jij geeft nog veel voedingen! haha, maar ja met bv is dat lastiger he dat merkte ik zelf ook.. zat op gegevn moment gelukkig op 4 a 5 voedingen.. regenboog, die papfles telt mee als een flesvoeding dus je geeft er 3.. denk dat t cb mij ook 3 gaat adviseren, maar doe t toch zoals bovenstaande..

Snow
22 April 2010, 09:31
finaly: wat goed dat hij weer heeft doorgeslapen!!!
Ja, ik weet dat ik er 3 geef.. maar ik bedoelde dat ik er 2 echt uit een fles geef ( een gewone fles melk en een papfles) en 1 bord pap.
ik geef Femke 's morgens '8 granen ontbijt' .. en 's avonds deed ik er 3 schepjes vanille rijstebloem doorheen.
Ik heb net avondpapje biscuit gekocht. dat ga ikvanavond proberen

ymmas
22 April 2010, 10:02
finaly ik heb een tattoo op mijn voet gezet. wat fijn dat hij heeft door geslapen ik had in het begin dat ik zelf wel wakker werd en ma ff ging kijken haha de bezorgde mama
ik geef aimy rond 7 uur als ze al wakker is bv dan tussen 12 en 1 dan om 3 uur en om 8 uur dat zijden ze op het buro maar meestasl komt ze om 10 uur ook nog en slaapt dan door.
ik heb alles gelezen ma ben echt dement of zo want ben de helft al weer kwijt
regenboog lekker dus je hebt nog even voor je zelf ik ben 12 april een dagje met me vriendinnen na amsterdam geweest was ook wel lekker zeg.
Aimy heeft de laaste 2 avonden een beetje verhoging 38,2 en een vet rode wang echt niet normaal voel nog geen tantje, ik heb er maar een zetpil gegeven en dat werkte eigelijk super. die nacht der voor was ze echt om het uur aan het huilen en viel gewoon weer tegen me aan in slaap zo zielig dus maar bij ons in bed gelegd en toen was ze wel rustig vanacht wel in der eigen bed geslapen en gelukkig goed.
Nou ik ga weer ff op de bank ben echt niet lekker misselijk hoofdpijn en alles doet me zeer dus volgens mij krijg ik de griep, moet ik zo ook nog werken tot 10 uur bha

vj
22 April 2010, 10:20
finaly gefeliciteerd!!!!!!! heeft hij gewoon doorgeslapen!!!! super zeg!!!!
nu hopen dat hij het blijft doen!!

de meeste bv kinderen komen nog rond 6 a7 keer! dan blijft het lekker goed op pijl!
na 1 jaar is de bv pas stabiel.

Ymnas, beterschap!!
hoe heb je dat gedaan met de bv dan, toen je een dagje wegwas??

regenboog, succes vandaag!! enfemke haar laatste dagje!
val je nu helemaal niet meer in op die school?
hoe is het met je sollicitatie?

hier was de koorts weg vanmorgen! maar gisteren had ze ook smiddags pas.
maar na een huilbui gisteren is zewel in slaap gevallen. (met huilbui heeft ze bij mama gezeten hoor) alleen liedjes zingen hielp (en rechtop tegen me aan en dan wiegen)

nu ligt ze ook weer te knorren!

mama1988
22 April 2010, 10:27
Regenboog: ik geef ze rond 7 uur s morgens de fles, om 11 uur s morgens en om 3 uur en om 7 uur s avonds.
dus nog 4 flessen, hier bij krijgen ze om 9 uur fruithapje en om half 11 stukjes brood(ene keer eten ze veel andere keer weining) na 3en krijgen ze een keer diksap en koekje en dan om 6 uur avond eten. De fles van 3 uur krijg ik er echt niet af, van een koekje en wat diksap hebben ze niet genoeg. Avondeten gaan ze steeds meer en meer eten netzoals gisten en uiteindelijk hoeven ze dus die fles niet oom geen uurtje later. Heel de nacht hebben ze wel door geslapen tot van marogen 7 uur voor de fles. dus ze redden he twel op alleen aovnd eten en toetje. dus als dat zo blijft zitten er ook op 3 flessen.

Vj: oh ja de meiden maken wel eens ruzie, als ze samen in de box liggen gaat het een tijdje goed en dan draait er eentje half om en die ligt dan op de andere of als ze allebei een speen in hebben moeten ze die nog van de zus uit demond pakken. De loopstoel is nog niet binnen hoop echt vanmiddag. Als ik isabella aan de armpjes vast hou loop ze zo heel de kamer rond, ook probeert te te renne (lopen maar dna versnelt) achter de hond en een lol dat ze heeft!

Dames ik heb ook erg veel zin in 8 mei!! Hoe laat spreken we nu af 10 uur? En waar precies?

Ik ben net bij de vk geweest, alles was goed ook de bloeduitslagen bloeddruk was 105 / 65
en we hebben het hartje gehoord kindje ligt 2 vingers onder me navel.

over 4 weken terug komen en dan een dag later hebben we ook de 20 weken echo

lilian
22 April 2010, 10:31
goed zo jayron! :D

mooi mama :D

nu op naar zaterdag! :D

vj
22 April 2010, 11:22
lekker toch mama, als ze savonds de fles niet willen. en smiddgas pm 15 uur wel!
zou ik me niet druk om maken hoor. Komt vanzelf wel.

oh er is er een wakker hier!! haha, blijven jullie kindjes dan ook gewoon in bed liggen en liggen kletsen! na een tijdje gaat ze pas moppperen hier! heerlijk!

mama leuk dat je meiden wel eens ruzie maken! haha!
ben wel benieuwd hoor 8 mei!!

10 uur bij de ingang??? ik ga op die ene laan proberen te parkeren waar het gratis is!
het is ruim 1,5 uur rijden dus ik ga 8 uur rijden.

gr ada

mama1988
22 April 2010, 11:29
vj ik ga daar ook proberen te parkeren. mist er genoeg ruimte is voor me koferbak om de buggy er uit te tillen.
maar dat zie ik dan wel. ik vind 10 uur een mooie tijd. anders is de dag zo voorbij! ik moet een uur en 15 minuten rijden volgens de routeplanner dus half 9 ga ik sowieso weg.. weet niet of er file is ofzo.

Ja jullie zeiden dst de apenheul een ingang heeft maar ook een parkje?! hoe en waar spreken we af?1

mama1988
22 April 2010, 11:40
dames ik heb net met de apenheul gebeld wilde nog wat weten enzo.

Je tassen moet dus in een aapvrijetas die je van de Apenheul krijgt. Er zijn twee verschillende maten. Let op:
(geldt denk ik meer voor leeuwinnetje en mij) de tas kan aan de buggy gehangen worden maar zal schijnelijk niet op de duowagen passen. De tas moet dus onder in het mandje,
denk niet dat dat een succes is bij mijn duowagen dus moet maar kleie tas mee nemen..

Ook kun je daar buggy's huren voor 4 euro maar reseveren is niet mogelijk daarop.
er zijn sowieso 2 verschoningsruimtes aan het begin en bij eetgelegenheid in het midden van het park.

vj
22 April 2010, 11:46
ojee, dan hoop ik dat de tas aan de stokke kan! anders moet ik of mijn moeder sjouwen haha.

ik heb wel een tas aan de wagen vast zitten. dan zorg ik dat mijn spullen daar zo ie zo in kunnen.

neemt iedereen zelf brood mee, of halen we daar een broodje / patatje??

ik denk dat we het beste bij de kassa kunnen afspreken?!
Misschin dat we elkaar al tegen komen bij de gratis parkeerplaats.

mama, als er mensen al zijn, dan kunnen we ook eerst jou wagen uit de auto halen en dan parkeren?
ik wil daar best op je wachten hoor!

popje 2 in de maak
22 April 2010, 12:04
Weinig tijd om te reageren helaas, maarre, misschien handig om een lijstje te maken wie er allemaal komen? En dan via PB-tjes telefoonnummers uit te wisselen? Is wat makkelijker als het niet lukt om er om 10 uur te zijn.

Ik wil ook proberen gratis te parkeren (jachtlaan toch?). Neem alleen mijn kinderen mee :) Zal eens kijken of Yesper al een beetje goed zit in de buggyzit. Gebruik nog altijd de kinderwagenbak (kan ie niet meer in bewegen, maar ach, meestal slaapt hij toch!).

Yesper krijgt nog 3 x BV en 1 x papfles (van BV). Tijden varieren, meestal rond 7u, 11u (pap), 15u en 19u. Rond 9 a 10 uur fruit (eet hij steeds beter), als hij wakker is tijdens de lunch een korst brood en rond 17 a 18 u groente met fruit (beetje combi-en ;)). Ga van het weekend eens macaroni erbij doen ofzo!

Snel weer verder, ben superdruk dus reageer later weer (echt waar! :o )

lilian
22 April 2010, 12:09
mama.. hang je toch 2 tassen aan de duowagen! :D

Janneke
22 April 2010, 12:38
Mama, ik zit met Joy nu ook pas sinds een paar dagen op 3 flessen hoor, had ook het idee dat ze die 4e nog nodig had (van smiddags) maar cb zei dat ik er echt mee moest stoppen want dan zou ze meer gaan avondeten en ze had gelijk. Joy eet nu een heel potje avondeten op en yoghurt erna. Ze schijnen toch andere voedingsstoffen nodig te hebben die niet in de flesvoeding meer zit.
Misschien het proberen waard?
groetjes Janneke

mama1988
22 April 2010, 14:25
vj: Ja dat kan ook, ik heb namelijk als ik parkeer een meter achter me auto nodig om de kinderwagen neer te zetten en meteen uit te klappen dat ding weegt 17 kilo en kan ik niet gaan tillen een eindje. Maar wat jij zei kan zeker ook, als ik daar aan kom kijk ik wel ff hoe en wat.

Popje: goed idee om telefoonnummers uit te wisselen.

Janneke: het probleem is bij mij meiden of probleem om het moment zitten ze weer in een groei spurt. en janken gewoon al sik ze geen eten geef. Nou heb ik net om half 3 geen fles gegeven maar pap appel smaak met een lepel. Wel wat gedoe 2 kleintje tegelijk pap geven met aparte bordjes (anders weet ik niet hoeveel wie op heeft) maar ze vonden het lekker.
Kijk dan krijgen ze toch wat binnen maar niet uit een fles. Ik hoop dat ze vanavond ook weer lekker veel groente eten (hun eten met de pot mee) en kunnen ze weer zonder fles naar bed, dus als dat gebeurt hebben ze vandaag 2 flessen op.

ik neem ook brood en koekjes mee en diksap voor de kinderen en wat drinken voor me zelf, maar we kennen daar ook wat halen ik neem iedere geval wel wat mee vooral voor de kids.

finaly87
22 April 2010, 14:27
welke fles laat je dan vallen?? jayron krijgt om 07.00 om 12.00 en om 19.00.. dus voor mij zal ik dan de 23.00 laten valen maar die geven de meeste van jullie niet toch?? hoelaat tussen 07.00 en 19.00 hebben jullie nog meer een fles dan?? Jayron krijgt om 17.00 groente en dan dus 19.00 nog fles.. maar eet wel altijd zn groente op.. om 18.00 zelfs nog slokje borst en dan 19.00 ongeveer 150 fles..

Als we allemaal op die ene parkeerplaats gaan parkeren kunnen we daar misschien afspreken.. anders loopt de een al richting apenheul en dan komt de ander daar achteraan lopen, maar weet niet zeker of t een van ons is en durft natuurlijk niet te roepen dan en etc etc zie t al weer helemaal voor me! haha.. dus als we allemaal daar parkeren en daar opelkaar wachten en dan gesamenlijk naar t park lopen.. als er dan nog verschoond of gevoed moet worden tijdens t wachten op mekaar kan t nog ff snel in de auto enzo snap je?? Als iedereen t ermee eens is tenminste! 10.00 op die parkeerplaats (welke laan ookalweer?) en denk dat ieder voor zichzelf moet weten of je eten/drinken mee neemt en of je daar wat gaat kopen of niet..

wie gaan er mee:
leeuwinnetje
vj
regenboog
mama88
noam
popje
finaly87

Klopt t zo?? dan kunnen we even een pb met telefoonnummers door laten gaan..

finaly87
22 April 2010, 14:29
Als iedereen mij even een pbtje stuurt met naam en telefoonnummer die er mee gaan.. maak ik wel even een geheel lijstje die ik jullie weer allemaal stuur.. anders wordt t zo een gedoe ;)

mama1988
22 April 2010, 14:29
ysmas gaat ook mee!

mama1988
22 April 2010, 14:30
Als iedereen mij even een pbtje stuurt met naam en telefoonnummer die er mee gaan.. maak ik wel even een geheel lijstje die ik jullie weer allemaal stuur.. anders wordt t zo een gedoe ;)
heb ik gedaan

finaly87
22 April 2010, 14:32
yep! jij bent nummer 1 hahaha.. als iedereen dat even doet dan hoef niet iedereen naar iedereen dr nummer te sturen, maar alleen naar mij.. stuur ik een lijstje door naar iedereen ;)
oja ymmas ook :D

mama1988
22 April 2010, 15:13
dames, zijn jullie allemaal gewoon bevallen toen met jullie kindjes?

Dus geen onderwaterbevalling, barkruk enzovoort.

Wat vonden jullie fijner thuis of ziekenhuis?

NoaM
22 April 2010, 16:31
Thuis bevallen op de 'gewone' manier alleen zonder persweeen ;) . Ik vond t geweldig om thuis te bevallen, ik kon gelijk genieten van mijn kraamtijd! Ik zou niet graag in een ziekenhuis bevallen.

Vandaag bij cb geweest, mijn ventje is nu alweer 8290gr en 71cm!!!! :shock: :shock: :mrgreen: Maar hij ligt mooi op de lijn van het gemiddelde! Ongelooflijk he?!

Ik neem wel wat broodjes mee maar haal daar ook nog wel een patatje, maar ja ik eet toch heeeeel veel hahaha!

10u parkeerplaats is een mooie tijd, mama ff helpen (jij mg niet tillen, denk erom! :) )

Ik denk dat ik vj, mama, regenboog en Finaly sowieso wel herken!

Snow
22 April 2010, 17:37
dames, zijn jullie allemaal gewoon bevallen toen met jullie kindjes?

Dus geen onderwaterbevalling, barkruk enzovoort.

Wat vonden jullie fijner thuis of ziekenhuis?

ik zal zo een PB sturen.

ik ben thuis bevallen; ingeleid.

ik was blij dat ik daar was. lekker in bad geweest, gelopen & toen Femke niet dieper kwam te liggen moest het met de vacuumpomp. met andere woorden: als ik thuis was begonnen, moest ik alsnog naar het ZH.
ik vond het heerlijk dat ze huilende Femke meenemen in de nacht en ik een paar uur kon slapen :mrgreen:

Snow
22 April 2010, 17:41
finaly;
Femke krijgt:
07:45 uur bord pap.
10:00 fruit
12:00 fles
15:30 liga
18:30 groente
19:30 uur papfles

finaly87
22 April 2010, 19:33
regenboog je zegt ik ben thuis bevallen, ingeleid.. maar je bedoelt in het ziekenhuis toch??

ik ben helaas ook in het ziekenhuis bevallen, maar thuis begonnen! Bij een 2e bevalling hoop ik thuis te bevallen en de baarkruk te kunnen gebruiken. Ik heb natuurlijk veel ervaringen met thuisbevallingen dus als je wat wilt weten mama88.. just ask!

ik moet nog de nummers van: ymmas, vj, leeuwinnetje
Ik zal mama88, regenboog, leeuwinnetje en vj herkennen.. ymmas, popje en noam denk ik niet.. :?
hihi

Susanna
22 April 2010, 20:44
Mama, het ligt er misschien ook aan hoe ver je van het ziekenhuis vandaan woont. Had ik vlakbij gewoond, dan had ik het thuis willen proberen. Nu zijn we uit voorzorg naar het ziekenhuis gegaan (geen noodzaak). En als alles gewoon goed is, mag je zo naar huis. Jynthe is om half 10 geboren en tegen 12h mochten we al naar huis! En bijkomend voordeel: we hebben in het ziekenhuis ter plekke besloten om in bad te bevallen aangezien ik er toch al in zat :P Dat had thuis nooit gelukt.

Finaly, ik heb geen idee of Jynthe 's nachts nog heeft gehuild :oops: ;) ik was z total loss, dat ik van de hele nacht niets heb meegekregen :P

Ik kruip vast m'n bedje in. Ik kom denk zondag pas weer even kijken, dus ik wens jullie nu alvast een hele fijne dag met superweer, en neem niet de verkeerde aapjes mee naar huis h :mrgreen:

Snow
22 April 2010, 20:51
oh haha, ja ik bedoelde het ziekenhuis.

finaly: ik heb ook op de baarkruk gezeten, ik vond het VRESELIJK ik dacht ook: gaat lekker mee met de zwaartekracht, je kunt goed duwen net als poepen.. maar ik vond het niks zo laag etc.
een wc zit lekkerder :mrgreen:

ik ga morgenvroeg naar de kaak-aangezichschirurg. een gesprek + foto's maken. ben benieuwd of hij mij verder wil onderzoeken, want ik heb nog steeds pijn in mijn gezicht :(

tot morgenmiddag allemaal

finaly87
22 April 2010, 21:51
ja t is ook meer dat ik t wil proberen.. voor de een werkt het en voor de ander niet.. zo niet ga je er direct weer vanaf.. nog 2 nummers en ik kan t lijstje compleet maken!
nu jayron fles geven en slapen..
truste! ;)

mama1988
23 April 2010, 08:09
goedemorgen dames,

nadat ik gistereavond een paar zwarte deur verkopers had afgepoedert heb ik gekeken op internet. En heb ik een onderwater bevalling gezien. Eerlijk gezegt lijkt me dan niks. Tenmiste niet hoe het in dat filmpje ging. Ik woon 10 a 15 minuten van het ziekenhuis af. Dus dat is makkelijk te doen ook al heb ik weeen (Leiden was toen eeen heel stuk verder zonder weeen) Ene kant lijkt het me super thuis je eigen ding, de weeen opvangen je kunt je nog wat doen ivp op bed liggen in het ziekenhuis (als het bij de meiden ging de tijd schoot niet op) Maar als het mis gaat moet je hals over kop nog naar het ziekenhuis.. Dus tja.. wat is slim. Ik hoorde al als je laat s avonds bevalt in het ziekenhuis dat je een nachtje moet blijven. Ik denk dat als de kraam gesprek hier thuis plaats vind ik even vraag wat ze van mijn trappen vind, of ik dus helemal boven mag bevallen, in de woonkamer doe ik het niet. Als dat niet mag houdt de thuisbevalling al op voor mij.

Zo gisteren om half 5 kwam de loopstoel binnnen zo graag als ik wilde ben ik dat karretje in elkaar gaan zetten, heerlijk met 2 gillende meiden om je heen een hond die van alles ruikt aan de nieuwe doos en een mama met kop pijn! En ondertussen dus weer die zwarte verkopers aan de deur stonden voor china de dakloze kindertjes! Ondertussen was ik zo bezig met die stoel vergat ik het eten op te zetten dus toen mijn man om 6 uur thuis kwam hebben we maar een patatje gehaald en die smaakt niet eens lekker! Wel 2 hele vrolijke meiden die in de loopstoel zitten omste beurt. Isabella loopt er al echt mee en rijpt alles om de heen wat ze tegen komt. van muur tot prullenbakzak alles! Elena loopt er nog niet mee die vind dat blad met alle vlindertjes en geluidjes veeel mooier wat een verschil he! Ze wilde gister avond niet eens uit de loopstoel toen was het huilen maar naar bed is naar bed! En ze hebben weer geen fles gehad, ze wilde gewoon niet heb het voor de zekerheid wel geprobeert maar ze duiwde hem beide weg, en wweer hebben ze tot half 7 geslapen. idaaal. dus nu zit ik ook op 3 flessen sowieso, en als ik s middags rond 3 uur pap geef zit ik op 2 flessen.

Zo de meiden worden wakker. Isabella slaapt nog steeds op de buik,
finaly jaryon had dat toch ook opeens?

finaly87
23 April 2010, 09:12
alleen nog t nummer van ymmas!

ja wat betreft thuis bevallen.. je gaat idd naar t ziekenhuis als t niet opschiet of als er iets niet gaat zoals t hoort.. kortom; wanneer t echt nodig is.. en dan moet je idd met weeen de weg op.. Maar ja dat komt bij een 2e of meer kindje niet vaak voor hoor.. Ik moest ook met weeen 10 minuten in de auto naar ziekenhuis.. maar ja t was niet anders.. had het in elk geval thuis geprobeerd!
Als wel alles gaat zoals t hoort beval je thuis, en hoef je niet daarna de weg weer op! en je kindje ook niet.. dat is wat ik t nadeel vind van t ziekenhuis bevallen.. je moet direct of een dag na je bevalling naar buiten met je pasgeborene.. (heel naar in de auto als je hechtingen hebt haha)
Nee t lijkt mij ideaal lekker in je eigen huis te blijven, lekker in je eigen bed (in t ziekenhuis sliep ik voor geen meter.. rot bed en een snurkende vrouw naast me) en je kindje ook in eigen bed. en tenminste je man naast je! Maar dat is mijn ervaring. en uit t ziekenhuis komen vrouwen 9 van de 10 keer terug met tepelkloven (*bij bv) en kindjes met ontstoken oogjes.. een en al bacterieen daar.. en wist je dat 90 % van de babysterfte bij ziekenhuisbevallingen is?? Dus ook qua veiligheid zegt het ziekenhuis niets..

Jayron was eigenlijk direct al een buikslaper.. kwam er met 5,5 week achter nadat ik al die tijd een jayron op mn arm had die niet op zn rug in bed wilde slapen.. maar als isabella zelf naar dr buik draait kan buikslapen geen kwaad.. dus prima toch :D

finaly87
23 April 2010, 09:40
http://www.tc.nl/mptickets/?cmd=3747840&ord=
hier kaartjes van Apenheul voor 16.00 euro.. moet je t wel vandaag doen.. en t kaartje die geldig is vanaf 07-05 bestellen voor volwassene.. heb t net ook gedaan..

Hoe heet die laan precies waar je gratis kunt parkeren? wie zei dat laatst?

mama1988
23 April 2010, 11:14
Bedankt voor de link! ik heb meteen ook een ticket gekocht!

Jachtlaan heet het waar het gratis is.

We kennen ook met zijn alle daar gewoon om tien uur zijn? dan zien we iedereen meteen en hoeven we niet te zoeken dan kennen we met zijn alle zoeken de weg naar de apenheul

finaly87
23 April 2010, 14:19
ja dat zei ik laatst al.. lijkt me t slimst.. heb er ook bij gezet dat we 10 uur op de jachtlaan moeten zijn :P haha.. maar zag dat t een hele lange wijk is.. klopt dat ymmas?? staat dan niet de een helemaal voor en de ander helemaal achter ofzo?? ymmas kwam daar toch vaak ofzo??

finaly87
23 April 2010, 14:30
mama88, en vj.. hebben jullie mijn pb gehad van apenheul?? want zie dat jullie er niet (meer) tussen staan in mn out-box..

ymmas
23 April 2010, 14:51
sorry ik ben ik ben nog ziek vandaar niet zo veel online..
maar hoe stuur ik een prive bericht? (sorry ben echt blond)

aan de jachtlaan zijn zat parkeerplaatsen en je kan daar goed uit pakken.
de broodjes in het park zijn aardig prijzig patat voor aan valt mee.
je moet eerst door park berg en bos lopen voor dta je bij de apenheul bent.
voor aan staan ze al foto's te maken maar zijn erg duur in de apenheul een stuk goedkoper.
misschien handig dat we met de gene die gratis willen parkeeren misschien op de jachtlaan afspreken zo dat die met mij mee lopen ik weet namelijk de weg :lol: nou ja zo moeilijk is het ook niet je moet gewoon recht door de woon wijk heen.

vj ik heb gewoon niet gekolft dat doe ik namelijk vanaf 6 maanden niet meer omdat dta zo moeilijk gaat als ik moet werken krijgt aimy gewoon fles voeding en voor de rest borstvoeding en het komt er nog steeds uit duss vind zo wel best.

ymmas
23 April 2010, 14:53
ik vond het trouwens wel prettig in het zh terijl ik er juist zo tegen op zat maar dan heb je al die zooi niet thuis ;)
onderwater heb ik ook wel eens gezien bij de verloskundige paraktijk op tv lijkt me ook wel vet!!

Snow
23 April 2010, 15:18
ik zal morgen alles lezen, maar wilde even zeggen dat ik vanmorgen naar de kaakchirurg ging
voor een consult. ( dus even vragen wat het kan zijn met m'n gezicht en foto's maken)

Binnen 10 min. lag ik op de operatietafel en even later ging ik met een verstandskies in een
potje naar huis.. hopend dat dat de pijn wegneemt

nu dus beetje au ..

tot morgen

x

leeuwinnetje
23 April 2010, 20:32
@regenboog: hoop dat de pijn snel afneemt, sterkte

@ymmas: beterschap

finaly87
23 April 2010, 20:50
ymmas iedereen komt (als t goed is) naar de jachtlaan.. dus als we daar allemaal op elkaar wachten kun jij ons naar het park leiden ;) gaan we gewoon met de hele ploeg aan de wandel.. hahha zie je ons al lopen hele ploeg vrouwen met ukkies! geweldig.. heb er zin in..

wat betreft de zooi.. er is geen zooi bij een thuisbevalling hoor :shock: en wanneer dat er wel is, merkt de kraamvrouw (mama dus) er niks van! Verloskundige proberen het vaak zo netjes mogelijk te houden (direct troep weg halen etc) en de kraamverzorgende gaat zodra jij onder de douche staat het bed verschonen, de kamer netjes maken en de was doen! Dus jij zal er niks van mee krijgen ;)

regenboog, het is ook elke keer weer wat nieuws he! EIgenlijk maar goed ook dat je steeds terug moet want anders kwamen ze er niet achter allemaal hahha.. maar wel vervelend voor je zeg.. hoop dat je er snel van op knapt, lijkt me heel eng.. en hopen dat je op 8 mei helemaal beter benT!!

Heeft iedereen bericht van me gehad?? Het nummer van ymmas heb ik ook dus dat komt helemaal goed.. hoef die niet perse naar iedereen door te sturen toch? ymmas heeft in elk geval onze nummers ook allemaal..

popje 2 in de maak
23 April 2010, 21:20
Pff Regenboog, hoop dat je je snel beter voelt. Had nou nog geen tandarts aan die verstandskies gedacht? Duim voor je dat je nu eindelijk pijnvrij bent.

Dank je voor het lijstje finaly. Vraag me nog wel af aan welke kant van de jachtlaan we moeten zijn want hij is erug lang zag ik. Ik kon op google maps ook niet goed zien waar de ingang van het park precies is...

Ymmas, hoe zit het met lopen op het park? Vrees wel een beetje dat ik mijn oudste de helft van de tijd moet dragen :( Ben nog aan het kijken hoe ik dat op kan vangen...

Snel naar bed, ben moe!!!

vj
24 April 2010, 09:03
ff heel snel! heb gisteren alles gelezen en ga straks kaartjes kopen!
pm is aangekomen;)

Popje, als je eventueel een buggy hebt voor je oudste, dan zou evt mijn moeder wel jou oudste zoon kunnen rijden?! kijk maar.
op het park kan je ook een buggy huren voor 4 euro.

ik ga ff wandelen naar een dorp verder (40 min heen, 40 min terug) kijken vor schoenen!

mama veel plezier met de echo!

regenboog sterkte!!! hopelijk is dat het geweest!!

finaly87
24 April 2010, 16:11
popje je zoon is toch al ruim 3 jaar?? die hoef je toch niet echt te tillen??

hopelijk heeft iedereen t lijstje.. en ymmas moet nog maar even laten weten waar we precies heen moeten..

Snow
24 April 2010, 16:47
popje: nou, 1 tandarts heeft het wel gezegd, maar dat kwam nadat ik het erover had. en toen zei hij: oh, ik kan hem er wel uit halen! Toen dacht ik: hallo, als jij zelf denkt dat het er niets mee te maken heeft, dan laat ik hem er niet voor de fun uithalen hoor.

finaly: thanx voor je berichtje. Heb je nooit bij een thuisbevalling dat het vruchtwater overal zit? (als ze bijv. de vliezen breken).. dat het in de matras zit ofzo?

vj: heb je met Mille naar een dorp verderop gewandeld? of alleen? wow, ben je aan het oefenen voor de Nijmeegse ofzo :lol:

Ik heb geen pijn meer van het trekken van de verstandskies. Ik heb zelfs heerlijk geslapen haha! de pijn in mijn gezicht is er nog.. ik ben bang dat het daar dus niet aan lag, maar nog even geduld hebben..
Het is de ene dag erger dan de andere dag. de afgelopen 3 dagen heb ik er echt mega last van :(

wat gaan jullie eten? wij hadden geen zin in moeite en gezond eten, dus eten een ham/kip loempia uit de frituurpan :mrgreen:

mama1988
24 April 2010, 18:29
hallo dames,

ik heb een ontzettende drukke dag gehad en ff geen zin om alles terug te lezen (ben moe)
ook hebben we om 5 uur de echo gehad EN EN voor 95% een MEISJE!!!!
Die echo vrouw laat ons 3 mei weer terug komen, doet ze bij iedereen voor de zeker heid en omdat de navelstreng tussen de benen doorliep maar ze heeft van alle kanten gekeken en kon echt geen piemeltje vinden!! maar 3 mei mogen we weer lekker terug!

(alles zat er weer op en eraan en erg druk aan het bewegen en aan het duimzuigen, heb wel 8 echofoto's mee)

lilian
24 April 2010, 18:39
super mama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

helemaal geweldig.. nog een meissie.. :D
(waarschijnlijk)

dus ook geen moeilijk doen meer voor een jongens naam!:D

vj
24 April 2010, 19:23
oh mama geweldig!!! ikdacht het al, een meid!! hihi! leuk hoor!!!
en wat vond je man ervan?? die wilde graag een zoontje. (wat ik me best voor kan stellen met 3 vrouwen in huis ;) )

Snow
24 April 2010, 20:25
mama: gefeliciteerd, weer een meisje!!! fijn dat het lekker druk aan het bewegen was en aan het duimzuigen hihi.

finaly87
25 April 2010, 09:35
gefeliciteerd met je 3e dochter mama88! dat wordt dus ook een 4e?? :P haha geintje hoor ;)

regenboog: het bed wordt extra beschermd,.. in je kraampakket zit een grote plastic zeil die je op je matras legt.. en verder liggen er altijd kraammatjes onder je tijdens de bevalling.. die celstof matjes met plastic aasn de onderkant.. die lekken niet door en worden continu verschoond.. je matras zal dus geen schade lijden zeg maar ;)
Als er troep in huis is door bevalling dan is dat wel door de uit zichzelf gebroken vliezen! die gewoon op elk moment waar dan ook in huis kunnen breken.. en dat kan net zo goed gebeuren als je in ziekenhuis wilt bevallen.. daar is niet altijd een vk of kraamzorg bij dus tja.. verder vind ik nooit ergens bloedspetters of iets hoor hihi

jayron is echt druk aan het oefenen met kruipen.. bij jullie allemaal ook??

Snow
25 April 2010, 11:46
finaly: hahaha dus geen bloedspetters :lol: . en dus geen vruchtwater op je matras! (bij mij braken ze in het ZH toen ik lag te slapen.. best veel en lekker warm haha Dus ik drukte op de knop en zei met een duffe kop: 'volgens mij zijn mijn vliezen gebroken.. ik voel iets warms tussen mijn benen' :mrgreen:
goed van Jayron dat hij druk is met oefenen qua kruipen.
Femke wil absoluut niet op haar buik.. als ik haar op haar buik leg, ligt ze binnen 10 seconden weer andersom en lacht ze naar me zo van: je dacht toch niet dat ik zo bleef liggen! :roll: ..
ben benieuwd of ze ooit echt gaat kruipen

x

Snow
25 April 2010, 14:16
we hebben een schommel gekocht waar kindjes vanaf ongeveer 9 maanden in kunnen!
we schommelen Femke wel eens geen en weer met de maxicosi & dat vindt ze prachtig!

Ze kan al zo goed zitten dat ik over 4/5 weekjes gewoon eens kijk hoe het gaat..
ik denk namelijk dat ze het heel leuk vindt ( gewoon even 5 minuutjes per keer ofzo)

dit is hem:

http://www.ekiddies.nl/shopexd.asp?id=1264

mama1988
25 April 2010, 18:30
Hoi dames,

Vandaag zijn we onverwachts naar de dierentuin gegaan in Arnhem. Prachtige dag voor uit gekozen!
we hebben genoten.

Bedankt voor jullie felicitatie;s en wat me man er van vond ja leuk natuurlijk uiteindelijk kun je het zelf niet beslissen wat het geslacht is maar een jongen had hij (en ik ook) wel erg leuk gevonden, maar deze dochter is ook meer dan welkom dus inderdaad ooit komt er een 4de (dat weet ik nu al wel)

morgen ga ik naar mijn moeder tot donderdagochtend dus zal van de week niet online zijn of bijna niet..

ymmas
25 April 2010, 19:19
ik zou van de week eens kijken wat een punt is waar voor we afspreken want de jachtlaan is best lang daar is die man vorig jaar ook met koningendag tegen de naald aan gereden. dus is zal van de week een huis nummer van de makkelaar daar door geven spreken waar daar voor af en is het makkelijker te vinden met een navigatie systeem.

mama88 super man een meisje :)

we hebben vandaag echt familie bezoekjes gedaan vanmorgen wezen zwemmen met mijn moeder en man. daarna na mijn vader en vrouw geweest nu me schoonvader op visite en vanavond gegeten bij me oma.

gelukkig weer beter dussss ik ebn weer van de partij.

morgen ochtend weer lekker zwemmen.

ooh wat leuk wij hebben een mee groei schommel gekocht. en een hello kitty glijbaan gekregen en een zandbak haha en we hebben een mega speeltuin achter ons huis dus de kleine hoeft zich straks niet te vervelen.

ooh lekker mama na de dierentuin wij zijn de zegels van de deka aan het sparen kunnen we na artis gezellig :D

nou ik ga ff gezellig doen tot snel1!!!

Snow
25 April 2010, 19:51
ymmas: zooo dus jullie hebben een druk dagje! ben je weer helemaal beter?
welke meegroeischommel hebben jullie? en jij hebt inderdaad echt een speeltuin achter je huis! kun je kindjes in de buurt vragen te komen spelen voor 1 euro per dag :lol:

Snow
25 April 2010, 20:18
http://www.mijnalbum.nl/Album=KOCZH46F

een paar foto's van Femke..

NoaM
25 April 2010, 20:45
Haaai ladies,

Hier ook absoluut geen troep van de thuisbevalling hoor, en het is hier normaal dat je thuis een kwaambed hebt, dus ik lag overdag heerlijk beneden in de woonkamer met mijn ventje in de kinderwagen naast mijn bed, 's nachts Milan in de wieg naast mijn bed boven en mijn mannetje naast me in bed! Ik heb niks gemerkt van viezigheid want alles werd gelijk weggegooid en de 'bloedwas' zoals mijn kraamverzorgster het noemde ;) werd gelijk gedaan!

Jayron ook druk proberen te kruipen? Milan ook hoor, hij staat nu zelfs als UIT ZICHZELF op zijn handen en voeten en steelt dan zijn kont hoog in de lucht en gaat trappelen. Als hij op handjes en knietjes zit gaat hij heel hard heen en weer bewegen en denkt zo vooruit te komen en das echt een komisch gezicht!

O en de wawawa, mamama, dadada, blablabla, papapa worden hier ook heeeeel veeeeel uitgekraait!

Vannacht weer es lekker ouderwets wezen stappen, Milan heeft bij mijn moeder geslapen, hele nacht doorgeslapen alleen vannacht om 3u even lekker een heel verhaal gehouden hahaha, clown!

Zo zal de was opvouwen en morgen weer aan het werk!

Liefs

vj
25 April 2010, 20:54
hallo allemaal,

gisteren lekker gewandeld! om 10.30 weg en ik was pas om 15 uur thuis!!
het is denk 5 km heen en 5 km terug! en dan het shoppen erbij!
2 shirtjes gekocht bij hans textiel 3 euro p.st alleen was het roze shirtje maat 74 even groot als shirtje maat 68 en dan fel roze gestreept. gelukkig ff gekeken!
ze zit nu nog wel in maat 62 maar over een maandje zit ze denk wel in 68.

rollen doet ze nog steeds niet! wel vanmiddag ineens (ik had haar op haar buik gelegd) bijna op haar knieen zitten en soort willen tijgeren! haha.

vanmiddag zijn we naar kijkduin gegaan (wonen we vlakbij) hebben we gewandeld en poffertjes gegeten. nog een shirtje van esprit gekocht en barry een polo van pall mall. dus weer een hoop centjes armer!!

vj
25 April 2010, 21:06
mama, ik zou alleen nog maar in het zh willen bevallen. we zijn thuis begonnen. maar de ontsluiting zette niet door dus moesten we naar het zh. achteraf bleek ze er nooit op de normale manier uit kunnen komen. dus was ik heel blij dat ik in het zh was.
bed sliep prima. en als alles goed is mag je zo naar huis.

mama je kan toch thuis proberen en dan kijken hoe het gaat. Dan kan je altijd nog gaan als je wil. je 2 meiden zijn ook normaal geboren dus dan zal deze ook wel goed gaan toch?!
als de ontsluiting bv niet vordert kan je altijd nog naar het zh!

leuk regenboog de schommel!! maar wel een durze zeg!!
ik zag laatst zon houten vierkante! die je vroeger had! die leek me ook wel erg leuk.
maar ja buiten kan ik hem niet echt ophangen. waar hebben jullie hem?

ymas zeker een hele speelplaats! leuk hoor!
fijn dat je weer beter bent!!

zo mama een 4e! je bent nog al wat van plan!!

wat goed zeg van milan en jayron!! echte stoere mannen! haha. lijkt me wel een leuk gezicht hoor!! haha!

ik ga ff verder tv kijken en zo nog voeden en kolven. dan slapen! voor 5 uurtjes, voeden en dan hopelijk no 3 uurtjes slapen!

finaly87
26 April 2010, 09:57
regenboog wat een gave schommel! (en heeele lieve fotos van femke :)) ik vroeg me ook af waar jij hem aan hebt hangen want ik wil ook een schommel voor jayron in de nieuwe tuin.. zat al op marktplaats te zoeken voor een standaard ofzo..

mama88, het is ook hartstikke leuk 3 meiden! mijn opmerking van die 4e kwam omdat wij ook altijd zeggen: als we 3 jongens krijgen dan gaan we een 4e proberen en daarna stoppen we echt! haha maar we moeten maar zien of dat echt gaat gebeuren of niet ;) al hebben we 4 jongens, lijkt me ook leuk.. de meiden komen later wel hae ;) Koppel ze gewoon allemaal aan de jouwe :P

ymmas, handig van dta adres! daar allemaal afspreken.. leuke dag heb je gehad.. heerlijk van genieten! wij hebben strax ook een grote speeltuin dicht in de buurt.. en we willen ook idd een zandbakje en schommeltje in de tuin voor hem zelf (en strax de gastkindjes ofcourse)

noam: jayron gaat ook idd uit zich zelf van buik naar handen en knieeen.. en soms ook op zn voeten.. als ik hem op het grote bed laat spelen over de dekens enzo dan banjert hij zo naar de andere kant! dmv handen knieen/voeten.. heel grappig om te doen en zien!

vj; mille groeit ook heus wel maatje 68 in hihi.. jayron zit nu op 74.. had hem gister een nieuw setje 74 aangedaan en zijn bril en petje op.. nou zo stoer.. om verliefd op te worden.. echt een jongen (waar is mijn baby?? :? )

Ik denk dat ik een kleed mee neem naar apenheul.. daar heb je vast wel een grasplekje.. als het mooi weer is kunnen we alle kids daar eens op zetten.. zien we ze meteen hun kruip kunsten doen en t zal egweldige plaatjes opleveren! toch?? ;)

Snow
26 April 2010, 10:27
vj: ik vond zo'n houten vierkante ook leuk, alleen zijn die officieel pas vanaf 18 maanden stond op het internet. Ik heb hem trouwens van iemand overgekocht voor 15 euro, dus dan is het niet zo duur :mrgreen:

Finaly&VJ: Wij hebben als enige van het blok twee schuurtjes aan beide kanten van de tuin (onze en van de buren) Daartussen zit een balk en daar hangen van de vorige bewoners al 2 ringen aan. kwestie van ophangen dus!

Finaly & noam: jullie kindjes kunnen echt bijna kruipen zeg! foei. dat zie ik Femke nog niet doen!

finaly: bedenk wel dat je alles mee moet slepen he.. en het moet in de tas van de apenheul passen. (ivm je kleed)
Ik neem gewoon een omslagdoek ofzo mee waar ze op kan zitten/liggen. femke zit ook in 74 .. baby is ze niet meer..

vj: mmm lekker poffertjes gegeten. en zoveel gewandeld, knap!

Hier een *** nacht gehad. Femke was 8 keer aan het huilen, dus steeds eruit.. want manlief had niks door. Die begint altijd hele verhalen te houden.. zoals: 'maar waarom moet ik er heen.' dan zeg ik: je slaapt, stap nou maar dat bed uit,. doe die speen erin en kom terug!'
stond hij laatst bovenaan de trap niks te doen hahahahaaha :lol:
al die energie die ik erin moet steken dat hij metz'n duffe kop gaat.. dan ben ik er al 10 keer geweest

x

Mar22
26 April 2010, 12:44
Dames even een vraagje,

aangezien Fenna steeds hoge koorts heeft en zoveel spuugt. Moest ik in de gaten houden of ze niet uitdroogt. Dit kun je voelen aan de fontanel, als die ingevallen is dan kan dat een teken zijn..

Maar ik voel bij Fenna helemaal de fontanel niet, is juist erg strak. Zou die al dicht gegroeid kunnen zijn of kan dit ook een teken van iets zijn?

finaly87
26 April 2010, 14:34
handig regenboog dat je al 2 haakjes had! haha
ja t kleed is een fleece deken.. dus wel aardig dun.. maarja of dat in die apentassen past weet ik idd niet.. mmm

nou jayron is nu dus echt aan het kruipen op zijn manier! Ik had hem op t kleed gelegd en hij is echt een rondje gaan maken.. op handen en knietjes.. wel op een hele grappige gekke manier maar hij doet t wel! ik heb t geprobeerd te filmen maar dan als hij dat ziet gaat hij op zn zij liggen en piepen hahaha boef.. maar ik zet het wel op zn hyves dus dan kun je t zien haha echt hij gaat snel joh.. gelukkig gaat hij nog niet de hele woonkamer door ofzo.. maarja.. hoelang dat nog duurt... :?

mar22 ik voel bij jayron ook geen fontanel meer.. denk dat t ene kindje hem zichtbaarder/voelbaarder heeft dan de ander.. want hij zal er nog wel zitten.. maar beter dat je niks voelt dan een ingevallen fontanel.. t zal dus wel goed zitten.. wel heeel snel dat ze koorts heeft en veel spuugt.. krijg je wel vocht bij dr naar binnen??

oja rgeenboog wat balen van de nacxht met femke! jayron heeft daarentegen vannacht "weer" doorgeslapen! ook stom toevallig want las laatst dat jongens de eerste 6 maanden moeite hebben snachts met de nachten en na 6 maanden dat t beter wordt.. en dat meisjes de eerste 6 maanden juist goed slapen en na die 6 maanden moeilijk kunnne gaan doen in de nachten.. :( fijn he? (ja voor mij wel als jayron nu idd beter blijft slapen want nu trouwens wel echt super gaat de afgelopen 2 weken.. geen voedingen meer en afentoe helemnaal door geslapen)

heb jayron vandaag eens wat hapjes brood met boter gegeven, kijken wat hij er mee doet omdat hij ook broodkorstje eet.. nou t ging prima! heb meteen blue band goede start gekocht en ga nog even blue band brood kopen en dan morgen op cb bespreken of hij stukjes brood mag eten.. poeh poeh wat gaat de tijd snel!

finaly87
26 April 2010, 14:36
wel heeel snel dat ze koorts heeft en veel spuugt

snel = sneu

NoaM
26 April 2010, 17:42
O finaly wat goed van Jayron! Haha, nee Milan weet zich nog niet echt raad wat te doen als hij eenmaal op handen en knieen zit hoor, ja hij gaat op zijn teentjes staan en steekt zijn kont in de lucht maar verder nog niet vooruit ofzo, dan laat hij zich weer op zijn buik vallen.

Nou Regenboog, Femke kruipt dan wel niet maar als ik die foto's zie kan ze wel al heeeel goed zitten! Knap hoor jee! Als ik Milan neerzet en hem loslaat valt hij gelijk om, naja hij laat zich vallen. Op zich zit ie wel heel stevig maar hij wil niet blijven zitten als ik hem loslaat. Ach alles op zijn tijd he? Het gaat me nu al veel te snel met die jongen.
Als mensen aan me vragen: "Goh hoe oud is hij?" en ik zeg: "6,5 maand". "O dan zal hij nu wel een beetje proberen om te rollen, of niet?" Als ik dan zeg dat hij dat al bijna 8 weken doet geloven ze me niet eens!

Mama gefeliciteeeeerd nog een prachtige dochter! Hier ook denk ik hoor, als de derde weer een jongen wordt, komt er vast nog een vierde... :? Hmmm, zit ik straks met 5 kerels thuis..... :shock:

NoaM
26 April 2010, 17:46
Milan heeft trouwens maat 68, maar errug leuke dingen in maat 74, veel zomerspulletjes dus heb wel veel zin om die kleertjes aan te doen, maar ach t gaat al snel genoeg!

Gister wezen varen met vrienden, Milan in de MC mee op de boot! Was een beetje speedboot achtig ding. Milan heeft lekker voorop de punt liggen spelen onder een parasolletje met zo'n zomerhoedje op. Toen hij moe werd in de MC met papa's vest erover en hij sliep in 5 minuten haha! Rustgevend he dat water? Ik heb hem ingesmeerd met factor 50, alleen maar onder de parasol en zomerhoedje op maar toch is hij wat bruin geworden! 8-)

ymmas
26 April 2010, 18:24
aimy kruipt echt op de rug ook zo grappig wil niet op de buik.
bij aimy zaten met 3 maanden de fontanellen al dicht hier voor zijn we ook nog bij de kinderarts geweest ma niks ergs aan zolang der hoofdje maar groeit en geen rare vorm aan neemt.
vandaag na baby zwemmen geweest was weer heerlijk.
net nog gewandeld en nu slaapt ze als een roosje.
ik ga ff tv kijken

vj
26 April 2010, 21:29
noam wat heerlijk dat je bent wezen varen!!! lekker hoor!

Mar22 de huisarts zei bij ons, als ze nog tranen heeft en kwijlt - spuug heeft is ze niet uitgedroogd.

handig al die haken regenboog!! en wat balen dat ze snachts nu zo vaak wakker wordt!

ymans, en als je oefent met amy als je op de grond ligt? voor haar ontwikkeling is het toch wel goed als ze ook op hun buik kunnen liggen. vooral voor de rug en nek spieren.
hier wilde ze ook niet maar we hebben het op de grond, tegenover elkaar geoefend en we hebben een activity bord opgehangen aan de box.
je moet het opbouwen. als ze het niet leuk meer vind, weer omdraaien. niet laten huilen want het moet een leuke ervaring zijn!
dan zal je zien dat de tijd steeds langer wordt!

oja of zelf op je rug gaa liggen en dan amy op haar buik op jou buik!

vandaag weer ff naar dorp verderop geweest en gewinkeld met mijn moeder, ff boodschappen gedaan, is handiger als mijn ma erbij is.
we hebben bij zeeman een zweluierbroekje gekocht, gewoon voor thuis, 3 euro!
dan hoef ik niet van die dure weg werp zwemluiers te kopen. Voor het babyzwemmen en vakantie gebruiken we die wel hoor. Bij het huisje op vakantie den ik gewoon die van zeeman.
ik heb er nu 2 maat 62/68 en 74/80 want het moet wel een beetje aansluiten.
die andere is voor volgend jaar!

popje 2 in de maak
27 April 2010, 07:01
hoi allemaal, ik heb mijn laptop een beetje geprobeert dicht te houden afgelopen week. Heb er namelijk alleen 's avonds tijd voor (anders stel ik een kind of werk teleur ;)), maar betrapte mezelf erop dat het dan steeds erg laat wordt. Als je dan zoals vanochtend om 4:20 wakker gemaakt wordt omdat meneertje honger heeft en dan maar wakker blijft want de wekker staat toch om 4:45 loopt het slaapgebrek erg op! Sorry dus dat ik niet zo vaak meeklets!

Leuk een meisje mama! Ideaal voor het hergebruik van spulletjes, maar snap wel dat een jongen ook erg welkom was geweest! Had zelf ook graag een meisje erbij gehad, maar ben dol op mijn jongens en verlang naar rust, ritme en regelmaat in ons leven. Denk dat het egoistisch is om nog een keer zwanger te willen worden, maar heb toch tegen mijn vriend gezegt dat hij voorlopig nog geen knipjes mag laten zetten ;)! Over een paar jaar kunnen we vast beter een definitieve keuze maken, maar in principe is het over :(.

Op de buik liggen is inderdaad erg belangrijk, probeer inderdaad spelletjes voor haar te bedenken. Ook als je inderdaad op je rug ligt kan ze oefenen en dan hoef je niet eens helemaal plat (schuin op de bank ofzo, kan ze ook wennen).

vj, je hoeft echt geen wegwerp zwemluiers te gebruiken hoor, ik heb nog nooit problemen gehad met mijn jongens. Zo'n zeemanbroekje is wel handiger voor thuis in de tuin, als ze niet echt in het water liggen maar er meer mee spelen kunnen ze nog wel eens gaan poepen. Ik zet ze er trouwens dan gewoon bloot in en als er iets gebeurt ruimen we het op. Is ook heerlijk voor ze om in hun blote kont te liggen als het warm is (gewoon handdoek eronder evt met moltonzeiltje eronder voor de ongelukjes). Kunnen ze ook eens zonder iets tussen hun benen bewegen ;).

popje 2 in de maak
27 April 2010, 07:15
Yesper is trouwens wel fanatiek aan het bewegen, maar nog niet door aan het draaien, zitten of kruipen ofzo. Hij ligt vaak op zijn zij en gebruikt vanalles om zich vast te houden en te "helpen" draaien of omhoog te komen. Heerlijk die buikspiertjes!

Yesper draagt vooral 74 en 80. Maar had bij de Etos van die rompertjes met pijpjes gehaald in 86/92 en die gaan maar net dicht :shock: ! Hij heeft een behoorlijk diep decollete nu :oops: , maar ze zijn zo leuk... Korte broekjes vallen trouwens vaak relatief klein. Mijn oudste draagt nu nog een broek mt 86 (volgens mij van de hema) terwijl hij verder in 98/104 zit. Hoef je dus meestal nog niet "op de groei" te kopen :lol: .

Zat ook al te denken aan een kleed finaly! Maar heb niet zo'n dunne. Het zal toch wel in de onderbak van de wagen mogen? Ik heb een bugaboo, die maak je dicht met elastiek, kan makkelijk een kleed in. Als je hem meeneemt kunnen we altijd bij het parkeren de bagage verdelen ;).

Goed idee om een huisnummer door te geven Ymmas! Kon de ingang van de apenheul al niet vinden op Google maps, dus ook niet de meest handige parkeerplek. Hoop alleen niet dat ik het nummer gemist heb? Misschien handig om in een pbtje te sturen, valt wat meer op :D .

Misschien kom ik toch maar alleen met Yesper naar de apies kijken. Dan ga ik een keer alleen met mijn oudste. In de dierentuin zit hij meestal ook het grootste deel van de tijd bij papa op de nek en vind hij de speeltuin het mooiste. Bovendien vraagt hij veel aandacht en dan kan ik niet met jullie kletsen :D. Tis een schatje hoor, maar hij vraagt zoveel aandacht en loopt alleen als het hem uitkomt ;).

mama1988
27 April 2010, 07:20
goedemorgen dames,

een berichtje uit het verre noorden. gisteren ochtend ben ik aangekomen bij me moeder met de kids. na even wennen waren de kids al op hun gemak, heb oook veel mee gesleept. vandaag gaan we winkelen.. heb er zin in ga ook wat voor de derde kopen nog wel wit denk ik. voor net na de geboorte. manlief heeft bijna de nieuwe kamer van de meiden leeg en dan kunnen we gordijnen ophangen en kennen ze over. best spannend voor ze.

de meiden kijken hier nu naar k3 en mama gaat zich aan kleden. doe rustig aan dames, en na Koninginnedag ben ik weer online! \veel plezier en rustig aan op die dag doen wij ook!

groetjes

finaly87
27 April 2010, 09:54
schattig he hoe ze de buikspiertjes in de strijd gooien popje! meot daar ook altijd zo om lachen.. gaat eerst t hoofdje omhoog (als hij op rug ligt) dna zn armpje schuin omhoog, dan zijn buikspieren aanspannen en dan even wachten tot ie omrolt naar buik hahaha echt grappig..
jayron is ook steeds aan het ja en nee schudden.. heel schattig.. probeer hem nu bewust te maken van het woord ja en nee erbij.. als hij dan nee schudt zeg ik: neeee.. hahaha en bij ja.. meer voor mezelf want hij snapt dat toch niet.. tenminste, denk ik.. want hij snapt meer dan ik denk! Vanochtend ook, gaf ik de fles, maar vaak schud ik tussendoor nog even om de pap niet te laten klonten.. nou dat had ie door.. na 3 slokjes moest mama de fles schudden! hahahha en dat na elke 3 slokjes, dus hij deed een lange tijd over die fles.. maar zo schattig..

vanmiddag naar cb,, even vragen of hij nou nog vitamine D moet (dahct t wel , maar geef t al weken niet meer :oops: ) en wat ik kan doen aan het fruit weigeren.. hij griezelt er echt van.. en of hij aan genoeg voedingen zit..

ik heb geen koninginne dag want moet werken vanaf morgen.. hopelijkl kan ik mn middag wel vrij plannen maar we zullen zien. fijne week gewenst mama88!

ik neem t kleed gewoon mee, we kijken bij die parkeerplaats wel en anders leg ik t in de auto.. ymmas zou dat parkeer-adres nog hier neer zetten dus die komt nog..

lekker weertje weer!! :D (hebben jullie jayron's kruip filpmje gezien??)

vj
27 April 2010, 10:37
Hallo allemaal,
zo vanmorgen lekker wezen babyzwemmen!! heerlijK!
ze is wel 4 keer onder water geweest!

popje, ik ben zo bang met die dunne bv poep dat er een hele sliert achter me aan komt! haha! dus toch maar een zwemluier. en op vakantie gewoon zo'n broekje bij de caravan. dan maakt het niet uit!

popje, ik heb ook niet altijd om hier te komen hoor!! en die nacht voedingen breken idd een beetje op! hier ook! maarja!
johm, die rompers vallen vast klein!! maar klinkt wel groot idd!

finaly, ik heb nog niet je filmpje gezien!
hoe geef jij fruit? zelf gemaakt of potjes?
heb je al gepureerde peer geprobeerd? dat is ook lekker vloeibaar.
en stukjes??
en volgens mij moet je als hij minder fles krijgt weer D geven!
jammer dat je de 30e moet werken!! misschien maar een halve dag! wie weet!
ga je eerst op wacht of niet?

wat ik niet snap, als je in de kraam werkt moet je 8 dagen werken minimaal.
Maar de meeste vrouwen hebben 2 of soms 3 kraamhulpen.
waarom zou je dan niet 4 dagen achtereen kunenn werken?

Snow
27 April 2010, 11:00
ff snel.
ben er morgen weer!

heb het druk.. sinds gisteren is hier mijn neefje aan het logeren, die op dezelfde dag als Femke is geboren.
ik heb dus voor even een tweeling :lol:
maar ze hebben een totaal ander ritme wat precies langs elkaar heen loopt, dus ben continue bezig haha.

tot morgen dus!!

x

lilian
27 April 2010, 11:45
finaly stoere foto van jayron..

regenboog.. hahah leuk..
kun je even voelen wat dat is een tweeling ;)
maar niet zo handig als je steeds maar bezig bent.. met voedingen enzo..

vj
27 April 2010, 16:36
oh leuk zeg regenboog!!
veel plezier met je neefje!

finaly wat een leuk filmpje zeg!! haha! knap hoor!

net bij mijn vriendin bakkie gedaan en even naar winkelcentrum gewandeld, (waar ik niet vaak kom) bij de outlet missetam een voedingsshirt met lange mouwen voor 10 euro en 2 voedingstops met spaghetti bandjes voor 7,50 per stuk! goed koop he! lekker voor vakantie!

ik heb een spiegel gekocht voor in de auto zodat we haar op de achterbank kunnen zien. handig voor als we naar frankrijk gaan!
en een roze thirt nu heb ik 3 t-shirts korte mou! de rest is allemaal lang!
en 1 polo en 1 hempje en 2 jurkjes! moet genoeg zijn toch?!

van mijn vriendin kreeg ik 2 zonneschermen van woezel en pip roze voor in de auto! als bedankje dat ze de kolf en slingers enzo mocht lenen! lief he!

finaly87
27 April 2010, 20:38
vj ik heb fruit al op verschillende manieren gegeven.. potje, vers fruit geblenderd, vers fruit geprakt, en vers fruit laten happen.. maar bij alles een zuur gezichtje en afweer.. cb gaf als advies om fruit alleen nog uit t knuistje te proberen.. mandarijn partje, stukje appel, peer, etc.. dus ga dat maar eens proberen.. (deze week kiwi en aardbei geprobeerd.. nou dat bekkie is echt om te lachen maar krijg het er niet in haha)
oja en fruit door groente mixen was ook een tip.. vandaag kreeg hij toevallig een potje groente waar appel door zat.. en nee hoor die moet hij ook niet. voor t eerst dat hij zoveel greonte laat staan.. maarja t proefde zoet, teveel naar fruit.. wat een boef he!

wat jij zegt over kraam dat klopt idd.. kunnen ze ook wel doen, maar t streven is toch naar 1 kraamverzorgende in 1 gezin.. vaak lukt dat ook wel hoor, dus zonde om dan elk gezin minimaal 2 kraamverzorgende te geven.. 1 is toch t fijnst.. ook voor de kraamverzorgende zelf.. dus daarom doen ze dat inprincipe niet. vanaf morgen 08.00 uur sta ik weer op wacht, tot 16.00 uur.

Vandaag bij t cb verder: jayron weegt nu 8790 gram, is 72.5 cm lang en hoofdomtr is 46,8 cm. Advies om niet meer te laten zitten tot dat hij zelf van lig naar zit gaat.. maar leg hem al zoveel mogelijk neer omdat hij nu zo bezig is met kruipen. verder mag hij nu op maar 400 ml melkvoeding zitten.. vind t weinig aangezien hij bijna 800 ml aangeboden krijgt op een dag.. maar moet dus 1 voeding laten vallen.. t scheelt dat hij zelf de 23.00 voeding al amper nog wilt dus.. ga dat rustig afbouwen met minder aanbieden etc.. ook mag hij broodje gaan eten. alles gaat super goed met hem, hij gaat snel en ze vind t een lekker kind.. nou top!

regenboog, leuk je neefje logeren haha schattig 2 ukkies zelfde leeftijd.

NoaM
27 April 2010, 20:49
O nou dan gaan Jayron en Milan gelijk op bijna, Jayron is alleen ietsje groter en wat zwaarder!

Hier Milan zijn filmpje met poging tot kruipen/tijgeren!

http://bjornmarcelle.hyves.nl/album/501 ... file_Photo (http://bjornmarcelle.hyves.nl/album/50102463/Milan_6_maanden/xo5SQc5F/video/939484945/0/QuJ8/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_Profile_Photo )

finaly87
27 April 2010, 20:54
wow wat goed!!!
Milan doet het echt al veel beter dan Jayron! Hij is er al veel behendiger in joh.. en met veel meer geduld dan jayron hahaha.. echt super! Hoe hij ook achter dat speeltje aan blijft gaan.. jayron had al lang op zijn zij liggen piepen haha. Verder lijkt de manier van bewegen wel veel op dat van jayron, maar Milan tijgert al echt.. heel leuk om te zien hihi.. echt een snelle jongen! lekkerding ook :D

NoaM
27 April 2010, 21:18
Hihi... gloei gloei :oops: !

Ja eigenlijk vond ik het van Jayron al zo knap dat hij echt zijn handjes en knietjes naar voren doet om te gaan kruipen, zoals Milan het nu doet is ook ineens in een dag hoor! Hij gaat wel steeds op zijn knietjes zitten maar liet zich dan ook weer gelijk op zijn buik vallen, zo leuk om te zien dat hij nu er ook echt achteraan gaat, deed hij vorige week nog niet!

Maar gaat me echt veel te snel allemaal hoor! T kleine is er nu cht wel af he....

NoaM
27 April 2010, 21:20
O enne tis dat Milan een jongen is maar anders wist ik wel aan wie ik hem ging koppelen whaha, maar nu is hij al vergeven aan beide dames van Leeuwinnetje! Jaja hij begint een harem haha!

Het is alleen wel tijd voor haar.... Jayron heeft echt al een vette elviskuif! ;)

popje 2 in de maak
28 April 2010, 06:37
Geweldige filmpjes Finaly en Noam! Super dat ze dat al kunnen hoor.

Lastig met dat fruit finaly, Yesper heeft dat meer met groente. Nu had ik ook wel een heel vies hapje gemaakt van het weekend, te lang gekookte broccoli met tomaat en macaroni, stonk echt! Ik kan ook niet echt koken hoor, dat doet mijn vriend zoveel mogelijk :D. Ik probeer inderdaad wat fruit af te wisselen met de groente, helpt wel. Hij is gek op happen aan een banaan, dat is ook niet zo zuur. Merk je daar nog verschil tussen finaly? Mijn oudste heeft trouwens ook heel lang weinig fruit gegeten (nou ja vanaf dat hij het in stukjes kreeg, puree lukte wel). Hij luste eerst alleen maar banaan en peer. Inmiddels ook druiven, appel, mandarijn en (als we er een "gebakje" van maken) aardbeien. Bij iedere fruitsoort erbij juichen we weer ;).

Weet iemand van jullie trouwens hoeveel kinderen een leidster op KDV mag hebben? Ik weet dat dat ook afhangt van de leeftijd... Regelmatig treffen we maar 1 leidster aan, ze zitten per groep alleen tot 9 uur en vanaf half 5. Maar het brengen is in principe tot 9 uur en halen vanaf 4. Laatst zat er dus 1 alleen (de minst prettige volgens ons) om half 6 met 3 huilende babies (Yesper was echt overstuur, dat maak ik nooit mee! :evil: ) en nog 4 grotere kindjes. En dan zit ze gewoon op de bank een beetje te hangen. Kan ik me zo kwaad om maken! Snap best dat je moe bent na zo'n dag, maar mijn kind gewoon laten liggen vind ik echt niet kunnen. Ook ligt hij regelmatig met een poepluier als we hem halen en dan geen hele verse. Elke keer met dezelfde leidster. Ik heb volgende week een gesprek met zijn mentorleidster (hele leuke meid gelukkig), maar weet niet zo goed hoe ik dit moet brengen. Vind het lastig om haar collega zo "aan te vallen". Dat van dat aantal ga ik wel uitgebreid ter sprake brengen, dat ligt vooral aan het beleid.

Snow
28 April 2010, 11:01
zoooooooooooo weer 'even' bijgelezen.

finaly en Noam: WAAAAAH WAT KUNNEN ZE DAT GOED, DAT TIJGEREN/KRUIPEN!

VJ: waar heb je die spiegel gekocht voor in de auto? hoe en waar maak je die vast?

finaly: lastig met fruit.. hier gaat alles erin, dus geen ervaring. Hoezo mag hij niet meer zitten? ik doe het wel vaak hoor. sommige kids kunnen pas met 9 maanden zelf gaan zitten, dat zou betekenen dat femke ruim 1,5 maand niet mag zitten, terwijl ze dat zo leuk vindt!

popje: hier zitten er 2 leidsters op maximaal 10 kids. Lang laten huilen doen ze hier niet ( ik ken iemand die in femke haar groep werkt) en poepluiers verschonen ze gelijk. Ik zou het inderdaad eens aankaarten!

met 'n neefje was het leuk, wel druk! ook leuk om de verschillen te zien. Femke kan heerlijk alleen spelen + helemaal alleen zitten.. mijn neefje speelt maar kort maar kan al bijna kruipen ..

ik ga Femke eten geven.

x

ymmas
28 April 2010, 11:11
Finaly ik heb je berichtje gehad!!!
ik zorg dat ik er kwart voor 10 ben dan zie ik iedereen wel verschijnen.
ik ga straks ff kijken welk huisnummer op de jachtlaan :D

Vandaag weer ff gewerkt alleen morgen nog en dna weekens heerlijk!!.
We gaan zo ff de stad kleren kopen voor aimy en na de kermis haha papa wil met de kleine meid in de draai molen :lol:

Aimy was gister bij de gast ouder en ze hadden het zo goed verstopt maar mama zag verf op de nagels en ja hoor ze heeft al wat gemaakt voor moeder dag hahah :D zo leuk ma heb nog niet gekeken goed he :)

mama88 haha aimy vind k3 ook super..

ymmas
28 April 2010, 14:23
nog een vraagje vanaf wanneer doen jullie de kleintjes in het fiets zitje heb van me moeder de nieuwste bobbike gehad en het is zo lekker weer maar durf het nog niet aan mag toch pas vanaf 9 maanden ze zit wel zelfstandig en goed recht op iemand hier al ervaring mee??/

Snow
28 April 2010, 14:53
nog een vraagje vanaf wanneer doen jullie de kleintjes in het fiets zitje heb van me moeder de nieuwste bobbike gehad en het is zo lekker weer maar durf het nog niet aan mag toch pas vanaf 9 maanden ze zit wel zelfstandig en goed recht op iemand hier al ervaring mee??/

ik heb op hyves gereageerd

NoaM
28 April 2010, 17:21
Hai popje, o wat lastig ik zou het idd gewoon aankaarten, het ligt inderdaad aan de leeftijd van de kinderen er mogen maar zoveel op een groep onder de 1 per leidster, enz. Bij de peuters was het altijd zo: 1 leidster per 5 kinderen. Ik was altijd invalkracht en was dan ook degene die vanaf half 17 tot 18 alleen stond met de kinderen en nu ik zelf moeder ben denk ik wel eens terug aan die tijd.... wat was ik onervaren!!! En alleen omdat ik mijn diploma had mocht ik op zo'n groep staan :o ! Ik ben er zelf meer voor om mensen die er ervaring in hebben, cursussen te laten volgen (kinder-ehbo, ontwikkeling enz) en die op een groep te zetten daar heb je veel meer aan!

Maar je brengt wel je kind naar iemand en die moet je wel vertrouwen, hem laten huilen en zelf op de bank zitten is geen optie, soms is het even niet anders, maar als ze zelf op de bank hangt.... Ook de poepluiers kan cht niet vind ik! Sorry maar dat is gewoon even een nadeel van je werk, je wilt de kinderen toch netjes en verzorgd afleveren! Tenminste dat had ik, uit bedje altijd lekker haartjes kammen en lotion erin, en bij de peuters soms met een beetje gel allemaal stoere kapsels maken! Naja, ik zou het wel zeggen, maar dan op een subtiele manier!

En ja.... het mag wettelijk dat er tot 9u 1 leidster is en na half 17....

JAAAAAAA wat een knapperd he... alleen wordt mijn babytje nu wel heel snel groot.... :cry:

vj
28 April 2010, 20:49
hallo allemaal,

stoer hoor van milan en jayron!!
jayron wordt al groot zeg! mille is denk nu 65 cm en 7400 gram en hoofdje was laatst 40,7 cm.

leuk dat je een moederdagcadeau hebt ymnas!! en hoe was de draaimolen: vond ze het leuk?

cb adviseerde mij om kindje alleen te laten zitten als ze het goed kunnen. even 5 min kan geen kwaad. op schoot mag ook.
fietsstoeltje echt pas met 9 maanden! gaat om de nek spieren en hobbels die je neemt enzo.
voor de stabiliteit van de nek en rug.

regenboog die spiegel heb ik een babywinkeltje gekocht, die luca spiegels zijn erg duur (26 euro) en is de spiegel klein.
deze is groter en van fisher price. die maak je aan de hoofdsteun vast met klitteband ofzo.

finaly, anders even een weekje stoppen met fruit?

vj
28 April 2010, 20:59
even over kdv

bij ons mag je maar een uur alleen staan als je het aantal kids hebt voor 2 pers.
peuters 7 alleen, 14 met twee

babygroep, 2 of 3 onder 1 jaar en 1 of 2 boven 1 jaar = totaal 4 alleen.
zijn ze allemaal boven de 1 dan mag je er 5 alleen.
9 met zijn tweeen.

0 tot 4 groep 12 met zijn tweeen. alleen ligt aan de leeftijden. 7 kids met 2 onder 1 (bij ons)maar gebeurd nooit!

dus met open en sluiten staan we een uur alleen.
als ze op de bank zit en je kind huilt, zou ik dat op dat moment gelijk zeggen.
dat je kindje soms gepoept heeft kan gebeuren! maar moet niet altijd zo zijn. dan moet ze nog om kwart over 5 even schecken!!
is deluier dan ook vol van plas? of alleen poep?
volgende keer weer zeggen, zo zo, nu al de derde keer dat hij heeft gepoept bij halen. Wil je daar op letten de volgende keer?

wij verschonen altijd rond 4 a half 5. daarna alleen bij poep. maar je kan niet elke minuut gaan ruiken!

popje 2 in de maak
29 April 2010, 06:57
Ik snap best dat het niet altijd goed kan lopen op een groep, zeker aan het einde van de dag. 't Is ook de combinatie dat het eigenlijk altijd bij dezelfde leidster gebeurt. We merken ook aan de oudste dat zij het minst in de smaak valt. Helaas is zij vaak degene die 's middags alleen zit van half 5 tot 6 uur. En inderdaad kunnen ze een keertje een poepbroek hebben, maar als het al echt opgedroogd is (BV poep) dan ligt hij er echt al even mee. Ik ga gewoon een lijstje met puntjes maken en die zo voorzichtig mogelijk brengen maandag. Voel me er af en toe een waardeloze moeder door, terwijl werken voor mij heel belangrijk is, ook om me goed te voelen en voor de kinderen te kunnen zorgen.

Je merkt inderdaad een groot verschil tussen leidsters met en zonder kinderen, nog niet eens zo met de kleintjes, maar zeker met de peuters! Alhoewel er ook een paar zijn geweest zonder kids die het best goed deden hoor. Ik heb er wel heel veel respect voor hoor, langer dan 2 uurtjes zou ik het waarschijnlijk niet uithouden :)!

Grappig he regenboog, dat er al zoveel verschil zit tussen je dochter en je neefje! Lijkt me wel heel leuk om ze zo eens samen te hebben.

Echt niet te vroeg gaan fietsen hoor! En als je begint echt heel kort (5 min) en langzaamaan wat langer. Je kan zoveel beschadigen aan rug/nek en dat hoef je niet meteen te merken.

mama1988
29 April 2010, 07:16
goede morgen allemaal,

ik ben weer thuis omdat ik straks met Isabella naar de huisarts moet. Zo heb me wel ff vermaakt bij me moeder en ook wel handig een paar handen extra. Ik heb niet alles gelezen daar heb ik nu geen tijd voor maar zag vluchtig wat dingen voorbij komen.

In het fietsstoeltje: ik ken mensen die hun kindje met 7,5 maand al op de fiets mee nemen ook al kan hij niet zelf standig zitten. Ik vind dit niet kunnen maar zoals altijd heeft iedereen daar zijn eigen mening over en maar goed ook.
Ik zou wachten maar dat is naar aan mij je moet het doen wanneer jij denkt dat je kindje er klaar voor is,mijn meiden zijn zaterdag alweer 9 maand maar ik laat ze echt nog niet voorop de fiets zitten zo zie je maar weer.

Over fruit: hier lusten ze ook werkelijk alles als het maar van ons bord af komt. dus ook geen probleem (meer)

Gaan jullie morgen allemaal wat leuks doen? Wij blijven rustig hiero in het dorp s morgens ff naar de vrijmarkt en s middags lekker thuis (weeer wassen en een hoop was) morgen ben ik 17 weken zwanger zaterdag de meiden 9 maand en heb ik s middags rijles! hihi tot woensdag is remco ook lekker vrij dus we hebben ff een paar dagen samen heerlijk.

meiden geniet van het mooie weer en van jullie kids!

vj
29 April 2010, 09:18
hee mama, fijn dat je een paar lekkere dagen hebt gehad bij je moeder!
nog leuke dingen geshopt??
Is isabela weer ziek??

Mijn moeder zei ook al, ga nu niet te snel fietsen ook niet met 9 maanden. af en toe een stukje,rustig opbouwen. ze krijgen dan ook hele andere indrukken.

popje, ik heb zelf 8 jaar gewerk zonder moeder te zijn, en ben nu zelf moeder maar ik merk zelf niet zoveel verschil. ouders zijn gek op mij en de kids ook. dus ik zal het wel goed doen hihi!
ik kijk altijd om kwart over 5 de kids na en als het kan ook voor z weggaan!

gewoon punten opschrijven hoor! het is we JOU kind wat je brengt!! en je betaald er ook nog voor!

vj
29 April 2010, 09:21
zo pff jeetje wat een nacht hier!!

ik gingom 22 uur slapen en om 00 uur de wekker gezet. maar ben weer in slaap gevallen.
om 3.15 werd ik wakker van HELE zere borsten!!! ze had om 19.30 voor het laatst gegeten.
oeps....

daarna wilde ze niet echt slapen, steeds huilen, stil huilen enz. we dachten dat haar neus vol zat.
mijn man eruit. kon hij de neusspray niet vinden, dus ik er ook uit. daaarna hebben we nog ff geslapen. 7 uur kwam ze weer.
om 8 uur wilde ik weer terug met haar, maar ook weer een klein uurtje geslapen! pfff!
e was ze heel huilerig boven!!! met voeden enzo!!

nu ligt ze in de box, 5 min leuk en nu begint ze weer!!!pfffff en geen idee wat er is!
tandjes voel ik ook niet!
temp was 37,5

mama1988
29 April 2010, 11:29
nee isabella is niet ziek, we heeft een schrale huid en ik wilde zeker weten of dit gewoon schraal is of exceem was.
Maar het is gewoon schraal mag gewoon vet gehouden worden en dat is alles dus valt weer reuze mee gelukkig!

nee helaas ben ik niks gekocht met het winkelen, ach komt wel weer.

ik ga gauw naar de meiden ze huilen

vj
29 April 2010, 11:30
oh gelukkig valt het mee!

Snow
29 April 2010, 12:26
Joepie, Femke heeft voor het eerst brood op. IK VOND HET SUPERENG!
kokhalsen, geluiden van verslikken etc..
maaarr ze heeft 3 stukjes op. (ze wilde wel meer, maar mama wilde niet meer haha)
Morgen weer proberen en steeds een beetje uitbreiden.

mama: gelukkig heeft ze niks. Fijn dat het leuk was bij je moeder & zeker ook wel weer lekker om thuis te zijn?!
Leuke dagen heb je voor de boeg.

vj: hoe ist nu met Mille? femke heeft dat ook wel eens, huildagen.. vervelend dat je niet weet wat er dan is he.

mama1988
29 April 2010, 13:00
regenboog: tuurlijk is het lekker om thuis te zijn maar die handen extra mis ik wel hoor... net waren ze allbei flink aan het huilen en kreeg ze gewoon niet stil na een uur zijn ze in slaap gevallen (maar voor hoelang)

wat leuk dat Femke brood op heb, ik vond het ook eng de eerste paar keer hoor. Nu kauwt elena er echt op met de 2 witte onder tandjes hahaha, ook bij isabella is de opeing aan wezig dus binnenkort zal zij de tandjes wel door krijgen..

vj: wat jij beschrijft hadden onze meiden daar straks ook hier waren ze dood moe...
en soms weetje niet waarom je kindje huilt het kan van alles zijn maar hoeft niks ergs te zijn.
hoop voor je dat ze snel weer de vrolijk mille is.

vj
29 April 2010, 13:36
oh leuk zeg dat femke brood op heeft! is ook best eng in het begin!

mama dat zal best dat je de extra handen mist!

misschien hebben onze kids last van de warmte?!

zometeen op kraamvisite bij een collega!

finaly87
29 April 2010, 19:01
meiden ik heb ff gelezen maar ga ff wta drinken met een vriendin dus reageer later (of morgen) nog wel uitgebreid!

wij mochten op babygroep 1 leidster op 6 baby's.. maar 3 dan onder 1 jaar dacht ik

Mar22
29 April 2010, 19:07
even over kdv

bij ons mag je maar een uur alleen staan als je het aantal kids hebt voor 2 pers.
peuters 7 alleen, 14 met twee

babygroep, 2 of 3 onder 1 jaar en 1 of 2 boven 1 jaar = totaal 4 alleen.
zijn ze allemaal boven de 1 dan mag je er 5 alleen.
9 met zijn tweeen.

0 tot 4 groep 12 met zijn tweeen. alleen ligt aan de leeftijden. 7 kids met 2 onder 1 (bij ons)maar gebeurd nooit!

dus met open en sluiten staan we een uur alleen.
als ze op de bank zit en je kind huilt, zou ik dat op dat moment gelijk zeggen.
dat je kindje soms gepoept heeft kan gebeuren! maar moet niet altijd zo zijn. dan moet ze nog om kwart over 5 even schecken!!
is deluier dan ook vol van plas? of alleen poep?
volgende keer weer zeggen, zo zo, nu al de derde keer dat hij heeft gepoept bij halen. Wil je daar op letten de volgende keer?

wij verschonen altijd rond 4 a half 5. daarna alleen bij poep. maar je kan niet elke minuut gaan ruiken!

Klopt CAO technisch mag je als leidster alleen staan op een groep met openen - sluiten - en tijdens de pauze....

mama1988
29 April 2010, 20:46
oeff ik heb dan totaal geen verstand van een kdv want ben er nooit gweest kan me totaal gen voorstelling maken, maar als je kindje steeds een poep luier heeft die al oud is zou ik er zeker wat van zeggen! je moet zo denken het isjou kindje je betaalt hun voor de zorg moeten ze het ook goed doen, heel veel succes popje met het gesprek,

zo ik heb net op mp een bobike kinderzitje gekocht, had er eentje maar papa moet er ook eentje hebben natuurlijk en zag zo'n mooie die moest ik hebben was een half jr gebruikt roze met xxx voor 30 euro compleet.
Dus dat is niet duur zo kunnen we straks fietsen met de meiden.
Voor het zitje wat ik al had heb ik nieuwe bekleding gekocht ook roze, hahha

vj
29 April 2010, 22:13
oh leuk mama!! ik heb ook nieuwe inlegzitjes gekocht!
retro bruin!! heel mooi! nog ff 2 maanden wachten voor we kunnen fietsen!

mama1988
30 April 2010, 06:25
ik denk datik over een maandje wel kan fietsen met de meiden, dan zijn ze 10 maanden. Probeer het tegen die tijd wel.. gelukkig moet de zomer nog beginnen...

vj
30 April 2010, 09:56
ik ga denk ik juli fietsen met haar, dan is ze 9 mnd. maar dan alleen ff naar de bakker heen en weer enzo.

of naar andere dorp en dan in de buggy. dat is ook maar 15 min fietsen.
en ze moet goed kunnen zitten!

Wat gaan jullie zo doen??? wij liggen nu op bed met de laptop.
ben net wel met mille in de regen naar de bakker gelopen gebak gehaald! mmm!
hondjes ook mee en we waren nat geregend op de heenweg! had wel de regenhoes hoor om de wagen!
als mille wakker wordt, rond 12 uur ga ik voeden en gaan we naar delft!
ff struinen over de rommelmarkt en vaak komen we wel vrienden tegen op een plek waar we altijd zijn! mille gaat mee in de draagzak.

als het mooi weer wordt (wat ze wel aangeven in het westen) pikken we nog ff een terasje.

vanavond denk naar opa en oma! (mijn ouders)

mama1988
30 April 2010, 10:20
wij zijn ff over de vrijmarkt geweest en naar de supermarkt. half 11 thuis tijd voor koffie en gebak de dames liggen nu op bed en wj zitten op de bank achter de laptop en tv staat aan, verder gaan we niks doen. lekker een rustig dagje.

NoaM
30 April 2010, 11:03
Wij hebben een heerlijk luie ochtend achter de rug en Milan heeft net pas zijn fruithap op haha, normaal krijgt ie die al rond half 11 nu anderhalf uur later, hij heeft ook lang geslapen want hij was zoooo moe.

Wij gaan zo boodschappen doen, langs omi (mijn moeder) en daarna lekker de stad in, hier is altijd groot feest, veel drank (anderen dan wij niet haha, naja beetje dan vooruit), overal dj's, dus supergezellig!!!! Milan gaat mooi mee feesten hihi!

Hier ook pas fietsen vanaf 9 maanden hoor!

Hebben ook net pas een kinderstoel besteld, dus kan hij ook nog niet in zitten. Hij zit alleen nog maar bij ons op schoot verder niet. Ik leg hem altijd neer, want wil geen krom rugje, verder wil hij ook veel staan op onze schoot en dat laten we ook wel toe, maar daarna hup weer liggen. Hij wil wel vanuit halve ligstand al wel eens omhoog komen uit zichzlef, maar klapt dan vaak dubbel en valt bijna uit de wipstoel ofzo haha, dus laat ik nu ook zoveel mogelijk in ligstand staan, dan lukt t hem niet!

mama1988
30 April 2010, 11:19
oh kan ik terug naar die tijd... dat ze baby zijn.
ik ben dood moe s avonds van die meiden... de ene loopt gewoon in de loopstoel zowat heel de dag, en als ze er niet in zit staat dan loopt ze aan de hand mee (flinke passen al en al een stuk) de ander is druk met rollen bollen en spelen en zitten.
twee verschillende dus, in de wipper heb ik ze alleen nog maar met de fles, kan niet anders maar het wordt echt gevraarlijk ze klimmen er gewoon uit ook al zitten ze vast. ze zitten hier wel in de kinderstoel dat vinden ze prachtig (gelukkig) heb me handen vol maar het is het zeker waard maar soms wil ik wel eens dat ze eens rustig liggen maar die tijd is gewees.t

finaly87
30 April 2010, 19:11
mama88 wist je dat een kindje niet langer dan een half uur per dag in een loopstoel mag? volgens mij kom je daar nu ver over heen, of valt dat wel mee??

ik had iets raars net..beetje onsmakelijk maar misschien weet iemand wat t kan zijn. Ik heb wat last van mn buik, beetje opgezet enzo.. en nou had ik in mn ondergoed gister een klein drupje bruin zitten.. en net had ik weer wat bruin en slijm.. maar echt doorzichtig slijm.. niet zoals afscheiding.. weet iemand wat dit kan zijn? Dacht aan een onig, maar dat slijm heb ik nooit eerder gehad en ben al heeeeel lang niet ongi geweest.. (dat slijm leek wel op slijm van de slijmprop voor mn bevalling zeg maar) en heb spiraaltje dus t kan geen miskraam of innesteling bloeding zijn lijkt me?? vind t maar vreemd..

Snow
30 April 2010, 20:29
finaly: nee sorry, dat heb ik nog nooit gehad. als je morgen/overmorgen nog steeds wat verliest en buikpijn blijft houden zou ik even naar de huisarts bellen. (misschien iets met je spiraal?)

wij zijn vanmorgen met Femke naar de vrijmarkt geweest hier. was leuk!
een leuke muzieknuffel + muziektelefoon + leuk speeltje + zo'n blok met spirzaal met kraaltjes gekocht.
samen voor 4,25 :mrgreen:
alles supergoed schoongemaakt (knuffel met reinigingsmiddeld en daarna met water) en ze heeft er al heerlijk mee gespeeld.

mama: straks heb je weer een baby ;) .. ik vind het ook wel eens jammer, dat het baby-achtige eraf is. aan de andere kant geniet ik nu echt zo van haar! lekker kletsen, rollen, zitten ..

en dames; opeens wil Femke (als je naast haar zit) wel op de buik & doet ze haar kontje omhoog!!!!
(ze wilde noooooooooooooooit op haar buik, gelijk huilen!)

NoaM: en ben je dronken? :lol: was het leuk?

vj: leuk naar de markt geweest> nog wat gekocht?

x

popje 2 in de maak
30 April 2010, 21:31
Ik heb wel vaker van dat gekke slijm finaly, meestal rond ovulatie. Misschien een tussenbloeding? Volgens mij is het slijm uit de baarmoeder en afscheiding is meestal van de slijmklieren in de schede. (sorry voor mijn plastische analyse ;)). Zou het even afwachten en als het blijft / erger wordt eventueel even bij de huisarts navragen ivm de werking van je spiraaltje. Straks ben je zwanger terwijl je er (nog) niet aan toe bent!

Ik ben alleen met mijn moeder naar de rommelmarkt geweest. Mijn vriend vindt het verschrikkelijk en wil nooit blijven staan en voor de kinderen was het niet echt leuk in de regen. Ben goed geslaagd! Een loopfiets (zonder zijwieltjes wil nog niet lukken, eerst evenwicht oefenen), een slee, een kinderstoel voor bij mijn ouders, Dora DVD's en nog wat losse speeltjes. Ook kleding is ideaal van de rommelmarkt. Als je een beetje oplet kan je hele nette kleding en bv kaplaarsjes etc scoren. Al is het maar voor het buitenspelen vanaf volgend jaar ;)

Morgen gaan we box en bedje naar beneden zetten. Hij begint de spijlen te gebruiken om te draaien enzo, dus het wordt tijd :D. Vandaag voor het eerst stukjes brood met boter gegeten, dat is mooi!

mama1988
30 April 2010, 21:41
FInaly: ik weet het stond duidelijk in de beschrijving van de loopstoel 20 minuten per keer. of per dag.
Na die 20 minuten is ze wel moe omdat ze zoveel loopt en gaat ze in de box of slaapt ze.

maar ze gaat er wel een paar keer per dag in, ze loopt er goed in ze hangt niet niks niet. net als ik haar vast houdt met lopen zo loopt ze er in. Elena daarin tegen gaat echt hangen maar die loopt ook nog niet..
isabella is gewoon niet tevreden ze wil zoveel meer.. ik let altijd op haar houding maar geheid zit ze er langer in dan wat mag. Maar wat mag tegenwoordig nog alles is slecht enzo.. Ik hou het in de gaten en ze zit er nooit heeel lang achter elkaar in maar gewoon meerdere keertjes per dag.

Ik had zulk slijm in het begin van mijn zwangerschap tot 12 weken, gevoelige baarmoedermond. Dus zou niet weten wat het bij jou is, even in de gaten houden en anders even de ha bellen.

Popje en Regenboog: leuk dat jullie geslaagd zijn op de vrijmarkt. Ik heb leren slofjes gekocht voor 2 euro. hih

morgen me rijles ben zo benieuwd!

Snow
30 April 2010, 22:07
popje: lekker geslaagd dus! Super dat hij brood heeft gegeten! Vind jij het ook eng? Femke kreeg vandaag voor de tweede keer. gisteren met smeerkaas, veel kokhalsen. vandaag doopte ik de stukjes in mango en het ging perfect.

mama: veel plezier morgen!!!!

popje 2 in de maak
30 April 2010, 22:57
Veel plezier met de rijles mama!

Tis best eng, maar dat vind ik met al het eten hoor. Probeer toch nog een beetje te Rapleyen en hij kokhalst steeds. Lijkt ie niet zoveel last van te hebben, meer last van de afleiding. Blijft Femke nog in het bumba stoeltje (ben die andere naam kwijt) zitten? Yesper draait gevaarlijk, gebruik hem met eten, maar zet geen stap zolang hij erin zit!

Snow
1 May 2010, 07:35
Veel plezier met de rijles mama!

Tis best eng, maar dat vind ik met al het eten hoor. Probeer toch nog een beetje te Rapleyen en hij kokhalst steeds. Lijkt ie niet zoveel last van te hebben, meer last van de afleiding. Blijft Femke nog in het bumba stoeltje (ben die andere naam kwijt) zitten? Yesper draait gevaarlijk, gebruik hem met eten, maar zet geen stap zolang hij erin zit!

ik heb hem op marktplaats staan! hahaha, hij stond in de weg + Femke vond het helemaal niet zo leuk.

Ze zit hier gewoon in de kinderstoel met eten & met brood nog even op de bank ( als het dan mis gaat, kan ik har sneller pakken hihi)

Hier werkt afleiding juist goed. Als ze slikt, schrikt ze soms van wat in de keel komt en gaat ze helemala schudden met haar lijfje haha.. als ik dan opeens zeg: 'is dat lekker? of klap in mijn handen, dan slikt ze het opeens door!

fijne dag allemaal,

x

Snow
1 May 2010, 07:38
oja, ik heb een zwaar weekend qua eten..

omdat niemand weet wat er met mijn gezicht is, tewijl ik wel steeds pijn heb ( over 4,5 week als een half jaar!)
ga ik zelfs maar eens verder op onderzoek.

natuurlijk is er al van alles na gegaan. ( is het de neus? gestoomd etc.. mijn verstandskies getrokken, medicijnen tegen zenuwpijn etc..)
maar niks helpt.

Ik heb soms weleens het idee dat het aan mijn tanden ligt. (dat als ik kauw, mijn tanden op elkaar komen en dan pijn veroorzaakt ofzo..

dusss::: ik ga tot morgen 12:00 uur niet kauwen! vla, yoghurt, banaan etc. eten dus :lol:

Snow
1 May 2010, 10:47
joepie! een fietsstoel + scherm gekocht op marktplaats voor
20 euries!

dinsdag ophalen!

riannetje
1 May 2010, 13:27
@regenboog: Dat is niet duur!! Leuk hoor, veel fietsplezier!

vj
1 May 2010, 17:58
ff heel snel, voor hoeveel verkoop je dat stoeltje? misschien heb ik intresse?
of is ze er al te groot voor?

Snow
1 May 2010, 18:50
ff heel snel, voor hoeveel verkoop je dat stoeltje? misschien heb ik intresse?
of is ze er al te groot voor?

jij mag hem voor 30 euro hebben als je wilt.

http://kind-baby.marktplaats.nl/kinders ... 3D%3D&df=1 (http://kind-baby.marktplaats.nl/kinderstoelen/338275888-bebepod-stoel.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0 YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcS bqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1)

kun je even kijken

Snow
1 May 2010, 18:52
ps: ze kan er nog een tijd in hoor

mama1988
1 May 2010, 20:07
regenboog: jammer dat ze er niet zo in zit in het stoeltje. Maar wie weet ben je hem kwijt aan vj.
En hopen dat je proef werkt met niet kauwen. Want zolang pijn is eigelijk niet normaal.

Ik ben bezig om een luiertaart zelf te maken.. Vriendin van me wordt aankomende vrijdag ingeleid van haar tweeling,en ze heeft al zoveel kleertjes en zo gekregen. Dus en luiers komen zeker van pas (ik kan het weten) dus maak ik een taart van luiers voor haar. Heb op internet een site gevonden die het stap voor stap uit legt. Van de week ff versiering halen en dan is die klaar.. zal wel een foto maken.

Snow
1 May 2010, 20:33
wat leuk mama: een luiertaart!!!!

mama1988
2 May 2010, 06:47
Ja ik vond het zelf ook erg leuk idee. En zat op internet te kijken want ik dacht dat het van hydrofiel luiers werd gemaakt maar van gewone luiers. En echt duur op internet dus heb zelf een pak luiers gebruitk nummer 3 (zodat de taart nog ff ingepakt kan blijven staan) Heb drie lagen gemaakt, heb twee dezelfde knuffles alleen andere kleur en 2 dezelfde slabbers andere kleur en 2 dezelfde spenen en 2 truitjes doe ik erin. Nog even linten kopen en dan kan ik hem versieren, ceyaan of hoe noem je dat dat doorzichtige papier erom heen en klaar ben ik... nu wachten op het telefoontje dat ze is bevallen! hihi

Gisteren is mijn stuurbekrachting van de auto kapot gegaan, ik meteen naar de ford dealer gebeld en die bellen morgenochtend terug voor een afspraak te maken. Ik zo ja wil het hem vooor volgend weeken klaar hebben of een leen auto ford station of mondeo.. hij zo waarom? ik zo nou meer een ford ka vind ik ook prachtig maar meot wel een duo wagen mee nemen en twee kids in maxi cosi naar de apenheul! dus hij heeft het er bij geschreven als het niet voor zaterdag klaar is dat ik een leen auto mee krijg... liefst rij ik in mijn eigen auto maar goed zonder stuurbekrachtig ga ik de weg niet op met kinderen.. morgen hebben we echo, de kids zouden we mee nemen maar dat gaat niet want in de auto van me man opasthet niet. dus Eline onze oppas komt om half 5 oppassen. Kunnen wij met zijn 2en naar de echopraktijk toe.

Gisteren gekeken naar wat geboorte kaartjes, jemig wat een keus als je maar 1 kindje draagt!! Bij de meiden was het zo beperkt en niet leuk!! en nu 1000 kaartjes!! en dingen dat wordt nog moeilijk!!!

vj
2 May 2010, 09:46
popje wat leuk dat hij brood krijgt!
ik wil vlak voor we op vakantie gaan beginnen! dan hebben we lekker de tijd ervoor!

ik heb alleen van tupperware van die hoesjes waar je zelf ijsjes mee kan maken gekocht voor 1 euro :mrgreen: het was zoooo druk! iedereen ging smiddags omdat het in de ochtend slecht weer was.!
dus toen kwamen we mijn vriendin tegen en hebben we lekker op een terras gezeten. ze heeft een baby an 6 weken. ik heb gewoon bv gegeven op het terras!! stoer he!

balen van de auto mama1!!
hoe was de echo??
je vriendin zal vast blij zijn met de luiertaart!!!

finaly wat vreemd zeg van dat slijm! is dat geen oud bloed?
misschien werkte hij niet goed en ben je nu zwanger?? of niet?

regenboog, we doen het stoeltje toch maar niet, weer 30 euro en ik twijfel of dat nu wel zo goed is voor haar ruggetje. en een nadeel dat ze zo laag op d egrond zit.

vj
2 May 2010, 09:49
Gisteren had ik baridienst op de voetbal van 10 tot 13. daarna kwam mijn mn met de kleine naar de voetbal.
heb ik daar gevoed (in een kamertje) en ben ik daar gebleven in debestuurskamer met mijn man want het 1e elftal kon promoveren.
dat gebeurde ook! kleine boef heeft heel de wedstrijd geslapen! heerlijk! in de wagen!
gewoon binnen en wij stonden op het balkon.
alleen konden we de kantine niet in, veel te veel herrie voor haar. dus ik ben nog wel in de betsuurskamer gebleven en daarna naar huis.

gisterenavond nog lekker van een moorkop genoten!! mmm heerlijk!

finaly87
2 May 2010, 13:14
hey meiden..
zou toch wat zijn als ik weer zwanger ben, maar denk niet dat t kan.. heb idd een spiraal.. als t zo is wordt t een miskraam geloof ik.. automatisch door t spiraaltje toch? ook dat zou ik heel erg vinden. Maar hou t wel in de gaten want kan wel zijn dat er iets niet goed is in mn baarmoeder door t spiraaltje.. als ik aankomende week het blijf hebben dan ga ik wel naar de dokter. die druppels oud bloed waren er echt maar 2.. afentoe zit er wat licht rose doorheen.. t is niet bloederig ofzo..

vriendin van mij staat ook op knappen.. misschien ga ik ook wel een luiertaart maken.. erg leuk idee idd! zie t vaak in mn werk en t blijft leuk. je kan er zoveel zelf bij doen..

Joyce2911
2 May 2010, 14:43
was hier ff aan het spieken...en las over een luiertaart.
ik heb er laatst ook 1 gekregen een zelfgemaakte en is echt super leuk!
dat is 1 van de weinige dingen die nog op tafel staat, zitten ook van die
kleine flesjes van zwitsal bij, sokjes, slabber, knuffel, boekje, lepeltje echt
super leuk! op MP staan ze ook te koop, vragen ze gewoon 60 euro voor.
dus voor de creatieve mama's die tijd over hebben misschien een leuk iets
om wat bij te verdienen...

Snow
2 May 2010, 15:00

hahaha ik zat er net aan te denken dat mensen dat ook weleens op marktplaats zetten.
de vraag is: wordt het verkocht?!

Joyce2911
2 May 2010, 15:07

hahaha ik zat er net aan te denken dat mensen dat ook weleens op marktplaats zetten.

ergens denk ik het wel, heb het weleens bij iemand gezien en die was door een "professional" gemaakt
hahaha. maar 60 euro vind ik wel belachelijk veel!

leeuwinnetje
2 May 2010, 15:16
hey dames, ik meld me ook weer, we zijn een weekje weg geweest, het was heerlijk weer en we hebben volop genoten!
Jullie hebben flink gekletst, ga niet alles terug lezen, dus lees vanaf nu weer mee!! ;)

mama1988
2 May 2010, 18:26

ergens denk ik het wel, heb het weleens bij iemand gezien en die was door een "professional" gemaakt
hahaha. maar 60 euro vind ik wel belachelijk veel!

het is veel maar hun moeten ook alles kopen en verdienen natuurlijk.
ik maak hem zelf voor me vriendin vind het nog leuk om te doen ook, hih

popje 2 in de maak
2 May 2010, 19:00
Leuk van die luiertaart! Heb er zelf ook een paar gemaakt. Als jullie tips willen, geef maar door. Alvast een belangrijke: Gebruik geen plakband om de luiers opgerold te houden, de luiers gaan dan vaak kapot als je het plakband eraf probeert te halen. Elastiekjes werken beter. Lint om de taart en je ziet er niets meer van ;). Als bodem gebruik ik altijd een stuk stevig karton (van doos ofzo) en daar vouw ik dan aluminiumfolie omheen.

Fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad leeuwinnetje! Heerlijk om er even uit te zijn he, heb er ook wel zin in! Welkom terug ;)

Yesper eet hartstikke goed brood, kleine stukjes met boter en de korst uit het vuistje. Na de borst kokhalst hij wat meer dus maar gewoon erna aanleggen. Ook avondeten gaat best aardig. Had aardappel met wortel geprakt en dat gaat er lekker in. Hij drinkt nog maar 3 keer per dag aan de borst. Moet er een beetje aan wennen en heb al een behoorlijk volle vriezer!

Ga snel weer opruimen en vouwen. Liggen nog 6 wassen dus heb wat te doen!

Bien84
2 May 2010, 19:27
Hey!

Hier ben ik ook weer eens :D Lang geleden weer. Inmiddels zijn we uit de vriendenclub. We hebben nog wat contact maar daar is ook alles mee gezegd, helaas.
Verder gaat het hier prima. Mannetje is ontslagen geweest en inmiddels heeft hij weer ander werk, gelukkig!
Met Nyna gaat het super. Schuift op haar billen het hele huis door. Echt lekker ondeugend, ze wil overal aan zitten en bekijken, zo schattig! Ook weleens vervelend btw :D

Hoe gaat het hier met iedereen, heb niet alles meegelezen... Finaly hoe is het afbouwen gegaan en hoe gaat het nu?

Probeer weer wat meer mee te praten oke?

XX

mama1988
3 May 2010, 08:13
Hoi dames

Oh ik ben zo pissig!!! zaterdag is mijn stuurbekrachting van mijn auto kapot gegaan. Volgens mij man is het alleen een slangvervangen en hij doet het weer! Nu is het meivakantie en de garage die ik inmiddels al 3x aan de telefoon heb gehad heeft geen tijd om het te maken, en daarbij als hij tijd heeft om het te maken zal ik de auto enkele dagen kwijt zijn en geen leen auto mee krijgen omdat hij die allemaal heeft uit geleent. Ik heb gezegt u zorgt maar voor een station leen auto ik moet weg met de kids en kinderwagen van de week en al helemaal zaterdag naar de apenheul. Nu is de man van de dealer aan het rond bellen en vragen of hij iemand anders kan verschuiven zodat ik een leeen auto krijg! Jeetje hoe kun je nu al je leeen auto's uit lenen? mijn man zegt het is meivakantie misschien heeft wat persooneel vakantie en de auto van de zaak mee?

Over de luiertaart die ik aan het maken ben, ik heb de onderste laag eerst in een grote taart spring gedaan om elke luier 2 elastiken en later een touwtje om alle luiers en de elastike er af gehaald (nu nog lint kopen zodat je het touw niet ziet)
twee laag en derde net zo gedaan. Bij de action heb ik een groot onderbord gekocht waar alles op staat.

hier een website met tips
http://www.pc-problemen.nl/babyshower/l ... ref=leejoo (http://www.pc-problemen.nl/babyshower/luiertaart.htm?ref=leejoo)

Ik hoorde dat het van het weekend slechter weer werd als wij naar de apenheul gaan hopelijk houden we het droog en is het niet al te fris voor de kindjes... heb er wel erg veel zin in.

mama1988
3 May 2010, 08:15
Als het goed is krijgt me vriendin vandaag haar tweeling, ze heeft gister morgen om 8 uur haar vliezen gebroken dus met de norm van 24 uur moet het vandaag komen... ben zo benieuwd!! ze zou om 8 uur vandaag naar het zh bellen (omdat ze gisteren naar huis was gestuurd door een jong iemand terwijl het echt vruchtwater was bleek uit de test) en heb net gesmst maar niks meer terug gehad dus denk dat ze in het zh is... spannend!! dus nu mag ik zeker opschieten met me luiertaart.

NoaM
3 May 2010, 08:36
Milan is weer eens SNOTverkouden en gistermorgen echt VRESELIJK overgegeven. Echt zijn hele fles kwam er in 3 bogen weer uit, werkelijk alles zat eronder.... Maar godzijdank daarna alle flessen binnengehouden en werkelijk de hele dag geslapen met tussenpozen van een half uurtje! Gisteravond toen wij op bed gingen begon hij erg te huilen, dus stom maar ja toch een heel klein beetje melk in een flesje gegeven, en hem alleen laten opdrinken en na 10 minuten sliep hij....

Milan zit nu volledig op nr2, ben langzaamaan overgestapt.

Zijn schema is nu:

8u-------fles 210cc water, 7 schepjes voeding (forte)
Spelen
8.30/9u--slapen.
10/11u---fruithap (anderhalf stuks, meestal banaan met appel of peer) met diksap uit een tuitbeker.
Spelen.
12u------slapen.
13u------fles 210cc water, 7 schepjes voeding (forte)
Slapen als hij moe wordt.
16.30u---warm eten, potje voor 6 maanden e.o. waar dus ook vlees in zit. (Spuugde mijn versgemaakte steeds uit ) Met diksap uit een tuitbeker.
20u------Papfles en op bed, deze fles varieert, als hij erg moe is krijgt hij hem eerder en dus ook wel later!

O en Milan krijgt volgens mij nu wat last van verlatingsangst. Heb al een paar keer gemerkt als hij moe is, en ik geef hem even aan Bjrn en ik loop weg dan begint hij te brullen!!!! Gisteravond ook in zijn bedje dus he... Ik draaide me alleen zijn rug toe en hij begon alweer....

Hoe moet ik hoer nu weer mee omgaan, tis heel schattig natuurlijk maar dit gedrag moet ik niet voeden....

Mama wat vreselijk spannend zeg!!!! En wat toevallig dat een vriendin van je ook een tweeling krijgt zeg!
En wat balen van he autom ik heb even gekeken waar winterswijk ligt maar dat ligt absoluut niet op de route anders had ik je opgehaald, we hebben een station dus met een beetje proppen past t er allemaal wel in... Maar helaas, dan moet ik heel NL doorrijden haha.

Iemand anders die op de route ligt tussen Culemborg en Apeldoorn???? Ik vertrek vanaf mijn schoonouders dan is het maar drie kwartier voor mij, anders anderhalf uur.

NoaM
3 May 2010, 08:38
Whaha hoer=hier natuurlijk he! Er staan meer foutjes in maar ik ben op de slaapkamer en zie de toetsen niet zo goed omdat de gordijnen nog dicht zitten hahaha!

vj
3 May 2010, 09:17
vanvond kom ik bijlezen!
mijn nicht van 12 is er, moet oppassen vandaag!

mille heeft wel gisteren 2 keer van buik naar rug gedraait!!! jeeeee :D

mama1988
3 May 2010, 09:34
naom: hihi lief van je dat je gekeken hebt, nee dat wordt erg om voor je.
Die man van de ford dealer moet nog terug bellen, ik bedacht me net dat hier in winterswijk een Quikfit garage zit dus daarkan ik misschien ook nog heen als het de ford dealer niet is gelukt.

En dat milan verlatingsangst heeft heel herken baar hier net zo! Voor Elena in bed.
En ze dood moe maar toch huilen.. mijn man blijft dan 2 telle naast haar zitten en aait haar over haar wang soms moeten we op een avond nog 5 x terug maar ja ze groeien er ook wel ovr heen. s nachts zijn ze nog altijd stil.. maar om 6 uur beginnen ze al met kletsen...

NoaM
3 May 2010, 09:46
Ja ik probeer gewoon rustig tegen hem te praten als ik merk dat hij niet wil dat ik wegga, ik laat hem ook in zijn bedje liggen en troost hem daar, maar ja hoelang accepteert hij dat. Ook doe ik al vaak het kiekeboe spelletje en als ik de kamer uit loop blijf ik tegen hem praten zodat hij weet dat ik nog in de buurt ben.

NoaM
3 May 2010, 09:54
O wisten jullie trouwens dat je opvolgmelk voor 24 uur mag klaar maken?

Sinds gister maak ik dus bijna een liter klaar met afgkoeld gekookt water (voor 4 flessen) giet dit in een schone literfles en zet het in de koelkast. Als ik dan zijn flesje moet maken schenk ik het uit de fles, warm het op en klaar is kees! Superhandig!

Staat op de zijkant van de verpakking, onder hoe te bereiden!

mama1988
3 May 2010, 10:06
O wisten jullie trouwens dat je opvolgmelk voor 24 uur mag klaar maken?

Sinds gister maak ik dus bijna een liter klaar met afgkoeld gekookt water (voor 4 flessen) giet dit in een schone literfles en zet het in de koelkast. Als ik dan zijn flesje moet maken schenk ik het uit de fles, warm het op en klaar is kees! Superhandig!

Staat op de zijkant van de verpakking, onder hoe te bereiden!

Ik heb dat ook wel eens zien staan aan de zijkant maar nog nooit gedaan.
Als ik gewoon nu de melk klaar maak en het op tafel zet is het na een half uurtje echt zo goor dan is de poeder weg zal ik maar zeggen, ik kannatuurlijk eens proberen hoe jij dat doet in de koelkast wany het scheelt een hoop werk.

NoaM
3 May 2010, 10:23
Het is zooooo makkelijk! En voor jou natuurlijk helemaal met 2 flessen per keer!
Je moet het na bereiden alleen wel gelijk in de koelkast zetten!

Ik zat nog te denken als we zaterdag weggaan, krijgen onze kindjes allemaal een beetje rond dezelfde tijd eten? Anders moeten we iedere keer na elkaar een restaurantje opzoeken haha!

Als iedereen nou ff zijn schema er op zet?

NoaM
3 May 2010, 10:23
O wat goed van Mille, VJ!!!!

mama1988
3 May 2010, 11:07
mijn dames krijgen de fles rond half 11 a 11 uur en rond half 3 a 3 uur.

NoaM
3 May 2010, 12:55
Haha ja en Milan rond 13u!

leeuwinnetje
3 May 2010, 13:05
wil mijn schema er wel opzetten, maar meestal kijk ik op de dag zelf, en ben sinds het weekend aan het proberen om 4 flessen te geven in plaats van 5 flessen, dus is nog een beetje puzzelen, hoe ze dat accepteren. en soms doe ik ook wel eens fruit pas /s middags geven als 's ochtends.
alleen groenten eten ze nog niet zo geweldig, en aak wil Esmee na 1 uur alweer wat eten, dus denk vertaan dat ik ze meteen na de groenten m,aar een halve fles geef.

6.30-7.00 uur Fles
9.00-9.30 uur fruithapje
11.30-12.00 uur fles
14.30-15.00 uur fles
17.00 uur groenten
20.30-21.30 fles met rijstebloem

Hoeveel fruit eten jullie kindjes, als jullie het zelf maken?
ik had vandaag 2 stuks fruit klaargemaakt en ze hebben het met zijn 2-en beide helemaal op.

Snow
3 May 2010, 13:49
Ik kon tot en met nu niet op het forum :cry:

VJ: goed van Mille!!! ( bedoel je niet van rug naar buik? van buik naar rug kunnen ze tochveel eerder..? kon femke met 4 maanden.. Mille toch ook al?)

Leeuwinnetje: 1 stuks fruit hier

NoaM: verlatingsangst.. toevallig dat je het schrijft, femke deed het ook gisteren. Ik liep naar de keuken en hopa: huilen. Ik zette haar in de box en ging naar de wc: huilen. Ik besteed er geen aandacht aan. soms blijf ik wel expres tegen haar praten zodat ze weet dat ik er nog ben. als ik terugkom ga ik even bij haar kijken/zeg iets)

mama: wat balen zeg van de auto!!! als je maar wel kunt komen zaterdag!! en euh: heb je vandaag 20 weken echo?

Snow
3 May 2010, 13:51
Schema:

07:30 uur 200 cc melk09:00 uur bed
10:30 uur fruit
12:00 uur boterham + 165 cc melk
12:30 uur bed
15:00 uur liga
17:00 uur groente
17:30 uur bed
18:15 uur wakker
19:30 uur 200 cc pap
20:00 uur bed

Snow
3 May 2010, 13:55
grr rot dikke letters etc.

eetschema:
07:30 uur 200 cc
10:30 uur fruit
12:00 uur boterham + 165 cc melk
15:00 uur liga/koekje
17:00 uur groente
19:30 uur 200 cc pap

slaapjes:
09:00 - 10:00 uur
12:30 - 14:15 uur
17:30 - 18:15 uur

Overdag slaapt ze dus ongeveer 3,5 uur.

Hoeveel slapen jullie kids overdag?

mama1988
3 May 2010, 14:16
hallo meiden

oh ik baal nog steeds ik heb al heeel wat garages af gebeld maar niemand heeft een leen auto voor me station of de auto is klaar voor het weekend. Mijn eigen dealer heeft nog niet terug gebeld dus misschien heeft hij nog wat kunnen regelen maar ik zie het somber in. Hun hebben zowiezo geen plek om de auto voor het weekend te mken en de rest meot de onderdelen bestellen aangezien woensdag alle sdicht is wordt het niet eerder dan virjdag en dan maandag dinsdag die week er op zou me auto klaar zijn!! Dus tot nu toe is het erg kut voor me en denk ik niet dat ik er bij ben. (de online kaart die ik geprint heb en betaalt heb met de link van finaly is tot 31 okt dit jaar geldig) Als ik meer weet kom ik gelijk online!

oh ja me vriendin werd om half 2 ingeleid!:D

leeuwinnetje
3 May 2010, 14:46
@mama: echt balen van je auto, hoop dat je er zaterdag wel bij kunt zijn

@regenboog: eet Femke een hele liga op?
ik geef ze hier soms een klein stukje, maar hier krijgen ze natuurlijk ook 4 flessen, dus iets extra nog niet nodig.
wat geef je extra qua drinken? water, diksap?
Hier slapen ze meestal tussen elke voeding, soms 1 uur, de andere keer 2 uur, dnk dat ze nog wel 5-6 uur slapen overdag

Snow
3 May 2010, 14:58
als mama er niet bij is.. kunnen we dan niet beter een andere datum afspreken? vind het wel zo leuk als iedereen kan..

leeuwinnetje: ja, een hele liga. soms gewoon uit het handje, soms als papje. ( dan doe ik er wat water doorheen)
extra drinken; water of dixap. (ik denk maar 30cc op een dag hoor.. gewoon ff om na de boterham alles weg te spoelen & na de liga even wat fris..)

NoaM
3 May 2010, 15:29
Nou ja eigenlijk ben ik daar ook wel voor (en mama bergijp me niet verkeerd alsjeblieft) maar ik denk dat er altijd wel eens iemand niet kan! Dan blijf je afspreken en komt er dus nooit een meeting. Ik baal er ook van dat mama niet kan en heb daarom ook overwogen om haar op te halen, maar dat is echt te ver om voor me!

Milan krijgt hier ook dixap bij het fruit, en Leeuwinnetje ik geef Milan vaak met warm eten ook nog een halve fles hoor, en dan de laatste papfles om 8 uur. Vandaag alleen een uur later want we lopen wat achte rop schema omdat Milan gister ziek was.

Spannend mama!!!! We horen gauw als ze geboren zijn!

Snow
3 May 2010, 17:17
NoaM: ik bedoelde juist wel een andere datum..
maar wie weet kan mama we gewoon en hoeven we daar niet over na te denken!!!
Hoeveel groente krijgt Milan? en hoeveel fles daarbij?

mama1988
3 May 2010, 17:20
dames, ik heb net mijn auto naar de dealer gebracht zodra hij tijd heeft gaat hij aan de gang, ik heb geaccpeteert dat ik geen leen auto heb. Ik zei tegen hem ook al is die vrijdagavond pas klaar ik kom hem ophalen (hij is tot 8 uur open) dus dan zou ik alsnog kunnenn. HIj gaat zijn best doen dus hooop zo dta ik me auto terug heb.

Ja ik wil er ook grag bij zijn maar er is altijd wel iets als iemand niet kan, dit is echt overmacht... ik hou jullie op de hoogte van me auto en me vriendin.

finaly87
3 May 2010, 18:48
ikhoop ook dat je kan mama88! waar woon je ookalweer? ik kan wel kijken of ik jullie op kan pikken maar je wagen zal niet in mn auto passen :shock: kun je geen auto lenen van iemand anders eventueel??
ik denk ook dat t niet veel nut heeft om te verplaatsen, want dan kan idd weer een ander niet.. hoop gewoon dat mama88 er ook bij zal zijN! vrijdag zal die auto toch wel gemaakt zijn?

Jayron slaapt om 10.00 uur.. dus die zal wel in slaap vallen als we daar zijn en waarschijnlijk al in de auto.. verder krijgt hij daar om 12.00 een fles en eventueel korstje brood en om 14.30 een fruithapje.. dus ach dat worden kleine tussen stoppen voor ons allemaal hahaha.. gezellig toch! ik geef jayron ook zn fles en hapje wel in de wagen hoor voor ons hoeven we niet perse in t restaurant te zitten..

jayron slaapt ongeveer 3 uur over dag.. van 10.00 tot meestal 11.45 en van 15.00 tot meestal 16.30..

jayron wilt zelfgemaakte fruit niet eten.. krijg alleen fruit uit een potje een beetje naar binnne.. drama..
ik herken t verlatingsangst ook.. maar dit is vooral als ik weg ben geweest en dan hem kom begroeten/knuffelen.. als ik hem dan meteen weer weg leg of weg geef, is het brullen.. heb laatst gelezen dat dit logisch is omdat ze even je aandacht apart nodig hebben als je weg bent geweest.. let er maar eens op. jayron heeft na zijn 3 tot half 5 slaapje echt een mopper avond.. bleeh je weet dan neit wat je met hem aan moet.. heel irritant.. hebben jullie kindjes ook duidelijk een mopper "uurtje"?

leeuwinnetje
3 May 2010, 18:57
hey dames, als het echt super slecht weer is, net als vandaag, heel de dag regen, dan gaan we de datum toch wel verzetten?
maar volgens mij word het vanaf woensdag weer beter, toch?

@finaly: hier hebben ze niet standaard ene mopperuurtje
wat raar dat Jayron zelgemaakt fruit niet wil eten, hier eten ze het goed, en met appel, zitten er soms kleine stukjes in, dus is niet helemala als moes, en dan eten ze ook goed op, zonder te verslikken.

mama1988
3 May 2010, 19:04
ik woon in de achterhoek, gelderland winterswijk vlakbij duitsland. Heb al aan iedereen gedacht die ik ken om de auto te lenen en mag ook wel alleen het probleem is de kinderwagen past niet iedereen heeft een normale auto..

Hij staat nu bij de dealer dus als hun een gaatje hebben tussendoor kunnen ze kijken, dus ik hoop echt dat die klaar is voor vrijdag.

Jullie horen zeker van mij.

finaly87
3 May 2010, 19:19
we moeten idd het weer wel even in de gaten houden want aan regen hebben we niks.. t wordt wel weer wat beter weer geloof ik.. we kijken even vanaf donderdag dan..
hou ons op de hoogte mama88 over je auto!!
Hoop zooo dat het allemaal door gaat, leef echt er naar toe..

leeuwinnetje goed van je dat je de meiden stukjes door de moes doet! Hier krijgt jayron ook grof gemalen met stukjes en gaat prima.. tenminste, zijn groente, fruit dus niet :roll:

leeuwinnetje
3 May 2010, 19:20
@mama: dat is irritant he, dat die duowagen niet in elke auto past.
hopelijk is de auto op tijd klaar

mama1988
3 May 2010, 20:16
mijn vriendin is om 8 uur vannavond bevallen van 2 meisjes!! ruim 2000 gram per kindje!!
1 nachtje moeten ze op de kinderafdeling blijven en volgens mij mogen ze daarna allemaal mee naar huis!

Snow
3 May 2010, 20:21
mijn vriendin is om 8 uur vannavond bevallen van 2 meisjes!! ruim 2000 gram per kindje!!
1 nachtje moeten ze op de kinderafdeling blijven en volgens mij mogen ze daarna allemaal mee naar huis!

ooh wat super zeg! hoe heten ze?

jayron: hier geen mopperuurtje. trouwens; wat geef je dan tussen 07:00 en 11:00 uur aan je ventje?
ik doe 's morgens fruit en 's middags een koekje..

mama1988
3 May 2010, 20:35

jayron: hier geen mopperuurtje. trouwens; wat geef je dan tussen 07:00 en 11:00 uur aan je ventje?

ik weet wel hoe ze hete maar niet hoe je het schrijft , ik weet wel dat je het niet op de gewone manier schrijft. Dus wacht ff de geboorte kaart af.

Onze meiden krijgen het zo

07.00 fles
09.00 fruithapje
10.30 a 11.00 brood en fles
13.30 wat diksap maar meestal drinken ze niet zoveel
14.30 a 15.00 fles of papje
18.00 groente en toetje
en dan lekker naar bed om half 8

mama1988
3 May 2010, 20:36

ik weet wel hoe ze hete maar niet hoe je het schrijft , ik weet wel dat je het niet op de gewone manier schrijft. Dus wacht ff de geboorte kaart af.

Onze meiden krijgen het zo

07.00 fles
09.00 fruithapje
10.30 a 11.00 brood en fles
13.30 wat diksap maar meestal drinken ze niet zoveel
14.30 a 15.00 fles of papje
18.00 groente en toetje
en dan lekker naar bed om half 8

oh ja en tussendoor krijgen ze wat brood, of komkommer, koekje, van allles wat...

ymmas
4 May 2010, 08:34
sorry, dat ik er ff niet was zat in heemskerk bij me moeder haar tuin moest gedaan worden en onze vriend heeft een hoveniers bedrijf dus zijn we die kant op gegaan.
mama wat super nog een meid.
aimy krijgt 7:00 de borst daarna een broodkorstje of een soepstengel
10:00 fruithapje
12:00-13:00 borst
15:00 borst soepstengel lange vinger zonder suiker.
17:00 warm eten met een toetje
20:00 borst
22:00 borst
(als ik moet werken krijgt ze gewoon fles voeding, en als ze dorst heeft leg ik der of iets vaker aan of wat rosvicee of thee)
Aimy is volgens mij met haar tandjes bezig ze had gister weer een vet rode wang en was erg huilerig ook had ze die dga er voor weer zo'n vieze luier. dus ik om kwart voor 8 nog gauw na de kruitvat om wat druppeltjes te halen.
finaly aimy wil zelf gemaakt fruit ook niet eten echt eri had van de week banaan met appel was echt vet lekker maar nee hoor :x
Brood dat kauwt aimy nog niet goed gaat ze echt van kokken dus wacht daar nog even mee maandag moeten we weer na het buro en kijken wat ze daar zeggen.
ik heb ook super zin in zaterdag hoop dat het weer wel droog blijft hier schijnt nu het zonnetje duss hopen maar.
mama ik hoop dat je auto optijd klaar is.
aimy zit nog wel in haar bumba stoeltje ze wiebelt er ook wel in maar nog niet om zorgen over te maken vind het ideeaal als ik aan het koken ben kan ze teminsten bij me zijn.
Aimy is al best eenkennig al vanaf 2 maanden hoor ze wil eigelijk door niemand vast gehouden worden want dan is het brullen geblazen echt vet eri. ook thuis als ze met papa alleen is is het goed maar als we samen thuis zijn kan ik nog niet na de wc of ze zet het op het krijssen net zolang dat ik er weer ben. nou ik ga de kleine in bad doen ze was pas om 9uur wakker dusss

mama1988
4 May 2010, 14:12
Vanavond ga ik op kraamvisite ben heeel erg benieuwd!! Kan ik me luiertaart geven! Hihi ben heeel erg benieuwd wat ze er van vind!

Hoe is het met de rest ??

lilian
4 May 2010, 14:35
gefeliciteerd mama!

weer 2 meiden erbij..
wat een kleintjes zeg :D

NoaM
4 May 2010, 14:44
:( Ik wil jullie wel zien hoor zaterdag.... Een drupje regen maakt me niks uit!
Maar het ziet er volgend mij aardig uit, t wordt zo'n 14 graden met half zonnetje half bewolkt en hier en daar een beetje regen, dus in Apeldoorn gewoon niet :mrgreen: !

Nou mama gefeliciteerd meid! Wat leuk zeg, en wat mogen ze vlot mee zeg! Enne die auto is wel gemaakt hoor! Maar waarom past t niet in een gewone auto? Als je 1 kind op de voorstoel zet (auto zonder airbag aan passagierskant) en de ander op de achterbank, dan een stuk bank opklappen dan kun je daar de wagen inschuiven!

Ben heel druk met het album vanaf de kraamweek! Ik denk dat ik het geboortealbum meeneem zaterdag, misschien geen tijd voor misschien wel!

Wie gaan er nou allemaal mee?

Regenboog
Finaly
VJ
Popje
Mama
Ymmas
Leeuwinnetje?

mama1988
4 May 2010, 15:19
naom: mijn kinderwagen ingeklapt is 110 lang en 75cm breed. dit past is vele auto's niet. mijn man rijdt een matiz daar past alleen een quinny zapp in en de maxi cosi;s passen niet op de achterbank, gordels te kort.
Donderdag bel ik ff naar de garage of er al iets aan gedaan is dan weet ik vast wel meer hoop ook echt dat die klaar is.

finaly87
4 May 2010, 15:27
hoe is je luiertaart geworden mama88??
Ik heb ook een begin gemaakt! De taart met luiers staat,... nu nog het juiste lint en wat spulletjes kopen.. mn vriendin kan elk moment bevallen maar weet nog niet wat het is.. dus moet het eerst geboren zijn! hahah. Wat voor kadotjes heb jij er bij gedaan? Ik wil een babypakje kopen en de delen van het pakje er apart tussen stoppen (broekje, truitje, mutsje, slofjes) heb dat al vaker gezien in gezinnen, zo schattig.

wtb flessen maken.. warmen jullie de voeding/water op in magnetron dan?? Dan is zo een voorraad wel handig, maar ik doe gewoon warm water uit de kraan in de fles en daar de schepjes bij en klaar.. dat is al net zo makkelijk.

goed vooruitzicht voor het weer dus! hoop dat iedereen komt.. hier schijnt nu de zon dus :D

Jayron kruipt nu echt achter een balletje aan! het gaat nog heel houterig maar dat is juist zo schattig! Hele afstanden legt ie af hahaha, maar nog niet op eigen houtje de woonkamer door ofzo.. gelukkig! Hoopt dat ie daarmee wacht tot t andere huis.. *deze maand verhuizen! :D

mama1988
4 May 2010, 15:35
finaly: Ik had bij de action 2 knal roze spenen gekocht (me vriendin heeft al zoveel spenen die kids kunnen ze niet eens allemaal in dus heb ik gewoon die goedkope voor de sier meer gekocht) ik heb er twee knuffels bij gedaan eentje bruin en de andere wit maar beide met een roze sjaaltje. En twee tuniekjes maat 50 en 2 slabbers (broekjes wilde ze niet heeft ze ook al zoveel) Ik heb bij ons hollands-handel-huis heet dat lintjes gekocht die heb ik om de luiers gebonden en met dat doorzichtige papier de luiertaart dicht gemaakt. Daar ook weer een lint omheen. Wilde dolgraag een foto van maken maar gistermiddag belde me vriendin op, een van de dochters had thuis het fototoestel uit haar ziekenhuistas gepakt en dat wist ze dus niet. Dus had ze geen fototoestel dus heb de mijne daar gebracht, (je wilt de eerste foto's van de geboorte natuurlijk niet missen) dus kan nog geen foto maken..

popje 2 in de maak
4 May 2010, 17:04
badspeeltjes doen het ook altijd goed op een taart! En inderdaad een knuffel op de top, kleine (ratel) sokjes, slabbetjes, spuugdoekjes (kan je ook oprollen en tussen de luiers "zetten" leuk voor de kleuraccentjes!)...

finaly87
4 May 2010, 18:36
ja leuk leuk! ik zal wel een foto maken als die klaar is.. zodra t geboren is en ik weet wat t is! hahaha..
dit babytje wordt mijn gastkindje strax .. dus extra leuk :D

leeuwinnetje
4 May 2010, 18:40
:( Ik wil jullie wel zien hoor zaterdag.... Een drupje regen maakt me niks uit!
Maar het ziet er volgend mij aardig uit, t wordt zo'n 14 graden met half zonnetje half bewolkt en hier en daar een beetje regen, dus in Apeldoorn gewoon niet :mrgreen: !

Nou mama gefeliciteerd meid! Wat leuk zeg, en wat mogen ze vlot mee zeg! Enne die auto is wel gemaakt hoor! Maar waarom past t niet in een gewone auto? Als je 1 kind op de voorstoel zet (auto zonder airbag aan passagierskant) en de ander op de achterbank, dan een stuk bank opklappen dan kun je daar de wagen inschuiven!

Ben heel druk met het album vanaf de kraamweek! Ik denk dat ik het geboortealbum meeneem zaterdag, misschien geen tijd voor misschien wel!

Wie gaan er nou allemaal mee?

Regenboog
Finaly
VJ
Popje
Mama
Ymmas
Leeuwinnetje?

ik was wel van plan om te komen, tenzij jullie me er niet bij willen hebben. ;)
Een drupje regen maakt me ook niet uit, maar als het heel de dag alleen maar regen aangeeft, dan vind ik het wel zonde.

finaly87
4 May 2010, 18:54
het rijtje klopt.. met zn 8e dus.. plus 10 kids! :D

vj
4 May 2010, 19:22
stoer dat jayron kruipt!! dat willen we wel zien hoor zaterdag!!!
heb er heel veel zin in!

vandaag gezwommen en schoongemaakt! we krijgen zo visite!

succes met de luiertaarten!
en ik hoop dat je er wel bij bent mama een zaterdag!!!

Snow
4 May 2010, 19:54
:shock: dat was schrikken he.. de dodenherdenking op de Dam

eerst werd gezegd dat er iemand onwel was geworden.. nu werd er door de politie
gezegd dat er iemand opeens hard begon te schreeuwen

mama1988
5 May 2010, 06:58
:shock: dat was schrikken he.. de dodenherdenking op de Dam

eerst werd gezegd dat er iemand onwel was geworden.. nu werd er door de politie
gezegd dat er iemand opeens hard begon te schreeuwen

Ja ik heb dat niet mee gekregen ik was op dat moment in het ziekenhuis bij me vriendinnetje..
maar toen ik thuis kwam hoorde ik het een en andere! bah het kan nooit eens normaal verlopen!

Oh meiden die baby's waren zo klein en lief 2500 gram en 2580 gram een stukje zwaarde dan de mijne toendertijd en hun lengte was ook langer daardoor leken ze weer veeel dunner dan mijn meiden met de geboorte. Ze lagen gewoon in wiegjes maatje 44 aan... mocht er eentje vast houden (op hyves staat foto bij www) echt super.. Ook tergelijk kwamen de herinneringen boven van mij en de meiden, dezelfde gang de zelfde wiegjes en ziekenhuisgeur... toen ik thuis kwam om half 9 waren mijn meiden nog wakker terwijl ze om 7 uur op bed lagen.. toch fff met ze geknuffelt want wat heb ik geluk met ze gehad.. pas om 10 uur was het still pfff!!
mynthe & mayke heete de meiden van mijn vriendin.

groetjes en oh ik vroeg net aan mijn man zouden ze al naar mijn auto gegekeken hebben mijn man zei nee denk het neit. ze eiden dat ze eigelijk geen tijd hadden, morgen bel ik ff naar de dealer dan hoop ik zeker meer te weten. ook zal ik vragen of er ondertussen geen leenautopterug is gekomen.

vj
5 May 2010, 08:25
we hebben het op nieuws gezien vn de dam. wij keken naar rtl4 met die grote klok.<irritant hoor zon vent die dat doet.
wel stoer dat de koningin terg kwam.

leuk mama dat je bent geweest!! mooi gewicht ook voor de meiden!

we hadden visiste, was gezellig gisteren.
om 00 uur gevoed, 4.30 gevoed en vanmorgen om 8 uur! dus voor mijn gevoel uitgeslapen.

Ik wil naar prenatal (als ie open is) maar mijn man had nietzoveel zin.

ik wil een inklapbare kinderstoel voor frankrijk. want het kinderpakket was op daar.
zehadden ook een opblaasbaar aankleedkussen. opblaasbaar badje mag ik lenen van een vriendin!

doeii

NoaM
5 May 2010, 08:59
10 kids....? :?

mama1988
5 May 2010, 10:13
Dames,

de dealer belde net met een kutmedeling onze auto is niet alleen de stuurbekrachting wat kapot is maar ook nog een pomp en nog wat anders, kosten meer dan 1100 euro.. Aangezien we de auto weg wilde doen hebben besloten om het niet te laten maken, kost gewoon te veel. Nu belt de dealer zo terug misschien heben ze een grote 2de hands voor ons staan dat we bijna recht over kunnen steken met de prijs. Dus met andere woorden ik ben er zaterdag niet bij..
ik mag hopen dat we voor juni een andere auto hebben anders kunnen we niet eens op vakantie.
ik baal hier zo van!! niet normaal.

leeuwinnetje
5 May 2010, 11:32
echt belachelijk hoor, dat zo;'n vent dat verstoord, pff sommige mensen! :evil:

@vj: hoop dat je je man nog kan overhalen om te gaan shoppen bij prenantal.

@mama: mooie gewichten en mooie namen, fijn dat ze al in bedjes liggen.
we hebben echt geluk gehad he, hier denk ik er ook wel eens aan en mijn meiden waren met de geboorte nog kleiner als bij jou.
en nu vind ik ze al heel groot, terwijl ze net boven de 5,5 kg wegen. ;)
Wat super balen van je auto, hoop echt dat jullie snel een andere auto hebben.
waar gaan jullie in juni op vakantie?

finaly87
5 May 2010, 21:19
ja noam 10 kids.. als je 2 x een tweeling mee telt.. maar zo te merken gaan we met zn 7e en 8 kids.. jammer mama88!! En je zou echt pas vanaf Juni dan kunnen dus?? Dan denk ik dat t weinig nut heeft om de apenheul te verzetten.. maar vind het wel heel jammer dat jij en je meiden er niet bij zijn, had jullie ook graag willen ontmoeten. Woon je echt te ver? is het niet te doen met de trein ofzo, of is dat heel stom om te vragen?

ja t kruipen gaat super.. vandaag legde jayron echt enkele meters op handen en knietjes af zonder "neer te storten" hahah het is zooo schattig.. t gaat nog zo spastisch, en dat maakt t zo grappig.

heb nog wat op marktplaats rond gezocht naar een schommelstoel, gordijnen, een vloerkleed.. allemaal voor jayrons nieuwe kamer.. alleen een schommelstoel gevonden.. ben aan t bieden, hopelijk wordt t niet te hoog.. zit nu op 35 euro.. hoger ga ik niet.. wil wel graag een schommelstoel.

Snow
5 May 2010, 22:12
pff ben te moe om te reageren,
maar even over zaterdag;

laten we het doorgaan?
het wordt snertweer + mama, Isabella en Elena kunnen niet ..

Nu hebben we gemakkelijk een datum gevonden, waarom niet gemakkelijk een nieuwe datum?

als we het iets later doen hebben we wel veeeeeel meer kans op supermooi weer. Kun je nog eens lekker op
het gras zitten met de kids en lekker genieten zonder steeds omhoog te moeten kijken of er al regen aan komt,
zonder steeds onderdak te zoeken tijdens regen / voor het voeden etc..

ik hoor graag wat jullie vinden!

begrijp me niet verkeerd; ik heb er zin in hoor!

mama1988
6 May 2010, 08:58
Hallo dames,

Met de trein heb ik ook al voorgesteld aan me man, maar dit kan ik niet zomaar ff doen.
Ik weet namelijk niet hoe de treinen zijn. Hier zijn onze treine gelijkvloers hoef om binnen te komen geen trapje op.
In utrecht zijn treine waar ik eerst 2 trede op moet, dat gaat niet met de wandelwagen. En daarbij zie ik het niet zitten om eerst een paar uur onder weg te zijn met de trein kinderen worden dan al vervelend en dan moet ik ook nog es terug.

Ik heb vanmorgen weer de garage gesproken, we laten toch onze auto maken. We heben gisteren rond gekeken voor een andere auto maar kost een boel geld en echt super veel meer ruimte heb je gewoon weg niet. Ja of dat heb je en past de wandelwagen niet achterin. Vreselijk dus. De dealer gaat de repatratie in plannnen maar weet nog niet wanneer en voor dit weekend lukt het al helemaal niet meer. Ik ben al heeel blij als ik over 2 weken me auto terug heb. Dan moet ik weer naar het cb enzovoort. 11 juni gaan we opvakantie dus hoop zeer zeker dat ik hem dan gewoon weer lekker op de oprit heb staan.

Wat regenboog zegt: het weer wordt een drama zaterdag ik zag het op het nieuws vanmorgen, mijn moeder zei straks nog zal wel fris zijn voor de rest en de kindjes. Ik vind het ook erg jammer dat ik niet mee kan. Dit had ik niet kunnen voorzien met de auto.. (kost ons weer 1100euro) Na vaderdag zijn wij weer thuis vanvakantie.
Hoe later we afspreken mochten we opnieuw een datum zoeken hoe moeilijker het voor mij wordt denk ik. bedoel met de zwangerschap. liever voor augsutus dan nog...

Ik hoor het wel.

ymmas
6 May 2010, 10:42
mama wat jammer...ik zou je wel op kunnen halen op het station heb een grote wagen. en daar passen wel 3 maxi cosi's in.

als mama niet kan laten we het dan nog door gaan?

leuk zeg zelf een luier taart te maken is het geen hoop werk?

ik ben druk met spulletjes van aimy op marktplaats aan het zetten. we nemen er toch maar 1 en weg is weg.

aimy is echt stierlijk vervelend ze is maar aan het janken vanacht ook al dus maar bij ons in bed genomen hoop dat ze vanacht goed slaapt heb zo avond dienst en morgen weer om kwart voor 7 beginnen.

nou ik ga weer verder met die jankert haha

mama1988
6 May 2010, 10:50
mama wat jammer...ik zou je wel op kunnen halen op het station heb een grote wagen. en daar passen wel 3 maxi cosi's in.

als mama niet kan laten we het dan nog door gaan?

leuk zeg zelf een luier taart te maken is het geen hoop werk?

ik ben druk met spulletjes van aimy op marktplaats aan het zetten. we nemen er toch maar 1 en weg is weg.

aimy is echt stierlijk vervelend ze is maar aan het janken vanacht ook al dus maar bij ons in bed genomen hoop dat ze vanacht goed slaapt heb zo avond dienst en morgen weer om kwart voor 7 beginnen.

nou ik ga weer verder met die jankert haha

ja willen jullie maar 1 kindje? ja iedereen voor zich natuurlijk. Ik bedoel het niet verkeerd.
Ik weet niet wat ik zou gedaan hebben als ik eerst eentje had gekregen. Ik kreeg er natuurlijk al 2 te gelijk (onvoorstelbaar vind ik nog steeds) en nu de 3de. Deze zwangerschap is totaal anders ik voel me niet eens zwanger zo goed voel ik me..
mensen zeggen dat word je 3de dochter en dan denk ik oh ja is ook zo, soms vergeet ik dat die twee echt twee zijn hahah.. ik zou wel een 4de willen omdat me mannete het zo graag wil, maar daarna is het ook afgelopen maar heb wel gezegt begin pas aan een 4de nadat de andere 3 op school zitten (denk k) lijkt me dan makkeliijkere

heb je een link van de spulletjes?

vj
6 May 2010, 11:56
ff heel snel!!

ff het weer aankijken maar vind dat we het eigenlijk wel door moeten laten gaan.
iedereen is straks met vakantie enzo!

maar mille heeft vannacht doorgeslapen!!!!!!!!!!!!!!!!!!jeeee!!!!! 8 uur tussen de voedingen.
22.15 en 6.15 knap he!!!!!! om 4 uur ging mijn wekker maar ze sliep zo vast! dat ik haar heb laten slapen!! heerlijk!

ff voeden en naar consultatiebureau lopen (half uur heen, half uur terug)

mama balen hoor van je auto!

NoaM
6 May 2010, 12:03
Pfff das wel balen hoor!

Mama heb ff voor je gekeken op ns.nl, en we zouden zo kunnen doen dat we met zijn 2-en je op komen halen (met 2 auto's) in een auto jullie en in de andere de wagen? Het is een uur vanaf winterswijk naar Apeldoorn, dus op zich valt dat mee en in de trein is het wel superrelaxed! Er is ook altijd wel 1 (anders de conducteur) die je kan helpen de wagen in de trein te zetten als het niet gelijkvloers is!

Zie maar ff.

Een retour kost 19,40.

Balen hoor!

Zo ik ben verder aan de poets! Druk druk druk, want ja morgen vertrekken we al naar Culemborg, zodat ik zaterdag makkelijk naar Apeldoorn kan rijden!

Wat gaan we doen, want ik wil wel errug graag en in NL weet je het toch nooit met het weer!

mama1988
6 May 2010, 13:03
Bedankt voor de moeite Naom

Heb net zelf ook even gekeken op ns site. En het is inderdaad een uurtje reizen en 1x overstappen.
Nog minder lang reizen als met de auto. hahah had ik niet verwacht.

Ik heb de apenheul gebeld hoe en wat met hun station in de buurt. Er rijden bussen van en naar het station maar met mijn duowagen kom ik de bus niet in. te krap. Ik heb gevraagt en lopends dan, het is minimaal een half uur lopen naar de apenheul vanaf het station. Lief datje zei dan halen we je op. Maar ik heb geen maxi cosi's bij me dus dat gaat niet, en met de meiden alleen zitten doe ik niet, mits dat mijn duowagen erg groot is.

Dus de trein was een goed idee geweest maar helaas toch tever vanaf het station, Jullie gaan gewoon en ik hoor die dag of 2 erna wel de verhalen. En dan spreken we gewoon nog een keertje af. Dat kan ook.

ff de kids halen

finaly87
6 May 2010, 13:47
meiden wat een gedoe he zo een afspraak.. zal je net zien! lijkt wel of dat soort dingen nooit vlekkeloos en in 1 x goed kunnen gaan.. meetings.. maar wat vind iedereen handig wat betreft aanstaande zaterdag? ik wil best gaan maar als t verzet gaat worden, dan kan ik pas vanaf 12 juni of 26 juni of 10 juli(is allemaal zaterdag dan) daarna weet ik nog neit wanneer ik kan.

Als we nou wel aanstaande zaterdag gaan, dan zullen we toch vast wel als we t gezellig met elkaar hebben (waar ik 100% vanuit ga want denk dat t hartstikke leuk is met zn allen).. nog eens een keer afspreken van de zomer? en dan kan mama88 vast wel! dus we zullen elkaar sowieso dan allemaal toch wel een szien? Ja tenzij er dames tussen zijn die absoluut maar 1 x willen meeten ofcourse ;) maar t is een idee..

ik hoor t wel, ik sluit me bij de meerderheid aan, kan moeilijk in mn eentje naar apenheul gaan hahha.. dus wat doen we.. verzetten? of gewoon door laten gaan en een 2e x meeten?

jayron vidn een broodje echt lekker.. hij eet het heel goed.. heb vandaag smeerkaas erop gedaan, vond ie ook heerlijk! hij vind t ook erg leuk om zelf van t vorkje te eten hihi. Ik geef hem een half (bruin) broodje, 1 lijkt me te veel.. hoe doen jullie dat?

NoaM
6 May 2010, 14:01
O mama daar had ik nooit bij stilgestaan dat je geen max cosi's bij je hebt! Wat stom!

Ja f! Ik en nog n zetten hun kleine in de wandelwagen en rijden met 2 lege maxi cosi's naar het station en pikken jullie op? Dan kan de rest wel even op de 2 kids passen.....? Of denk ik nu heel ver door hahaha!

Maar Finaly ik denk er hetzelfde over, ik ga voor nu meeten en dan nog eens in de zomer afspreken.

Je weet t in NL toch nooit met het weer, en daarbij ik denk dat er ltijd wel iemand niet kan! We gaan t toch wel gezellig hebben met zijn allen!

finaly87
6 May 2010, 14:11
nou dat zijn dan al 2 stemmen voor ;)

ik ben wel bereid om te wandelen of op 2 kids te passen hoor hihi.. heeel omslachtig maar ach..a lles voor een leuke dag met z;n allen toch!

vj
6 May 2010, 14:37
hee hebben jullie niet gelezen dat ,mille heeft doorgeslapen vannacht??? :cry:

net naar cb geweest, ze weegt 7440 gram en 64,5 cm! ze groeit dus in lengte heel langzaam!

ik wi zaterdag wel naar de apenheul hoor. tenzij ze vrijdag echt heeeeeel de dag regen voorspellen. maar schijnt nu nog mee te vallen!
ik zit wel met de borstvoeding. als het fris is, wil ik het wel binnen geven. maar we kunnen jullie altijd weer opzoeken dan!

doeii

finaly87
6 May 2010, 14:40
vj, sorry! ik las het, maar vergeet te reageren door het apenheul gedoe..

echt super!!! Hoe voelde je je?? je bent wel even wakker geworden he, maar je hoefde er niet uit :D>. Hoop voor je dat ze t vaker doet.. :D

NoaM
6 May 2010, 14:58
Whaaaaa wat goed vj! Heeeeerlijk he ;), tis voor mij alweer zo normaal haha!

Blegh ik weet niet waar Milan last van heeft de laatste dagen, iederen keer als ik hem naar bed breng ligt hij zo een half uur te huilen.... Eerst heel hard en later wordt het echt van dat jammeren... En dan gaat hij tussendoor heel hard hoesten zodat hij moet kokhalzen. Hij is doodmoe want wrijft steeds in zijn oogjes en oortjes en huilt ook met zijn oogjes dicht.... Vind t wel erg zielig maar haal hem er niet uit en ga ook niet naar hem toe, hij valt wel steeds in slaap maar dat gehuil steeds BAH!

NoaM
6 May 2010, 14:58
Ok 3 stemmen :mrgreen: !

Susanna
6 May 2010, 15:01
Whaaaaa wat goed vj! Heeeeerlijk he ;), tis voor mij alweer zo normaal haha!

Blegh ik weet niet waar Milan last van heeft de laatste dagen, iederen keer als ik hem naar bed breng ligt hij zo een half uur te huilen.... Eerst heel hard en later wordt het echt van dat jammeren... En dan gaat hij tussendoor heel hard hoesten zodat hij moet kokhalzen. Hij is doodmoe want wrijft steeds in zijn oogjes en oortjes en huilt ook met zijn oogjes dicht.... Vind t wel erg zielig maar haal hem er niet uit en ga ook niet naar hem toe, hij valt wel steeds in slaap maar dat gehuil steeds BAH!

Noam, gebruik je voor Milan een speen? En helpt dat dan ook niet?

NoaM
6 May 2010, 15:08
Hai Susanna, nee Milan wil geen speen meer, ik kon hem hier altijd heeeeel rustig mee krijgen maar sinds een week of twee begint hij onwijs te brullen als ik zijn speen in doe en spuugt hem direct weer uit! :? :roll:

Als hij in een goede bui is en geef zijn speen trekt hij hem gelijk uit zijn mond en gaat op het randje zitten kauwen... het is nu btw stil..... pffff wordt echt zenuwachtig van dat gehuil hoor! Vind t maar vreemd.
Normaal als ik hem op bed breng gaat hij altijd lekker spelen en valt dan in slaap... Nu is het constant huilen!

popje 2 in de maak
6 May 2010, 15:12
Even heeeeeel kort (wil graag naar mijn kindjes, zit op werk ;))

Super van Mille!!!!!! Hopelijk een nieuw tijdperk :D

Ja, ik ben voor om toch te komen zaterdag. Af en toe een buitje kunnen we vast aan en ik kan buiten ook prima voeden hoor (Yesper en ik zijn zo makkelijk ;)). Lopend voeden zal niet lukken met de wagen :D maar in het gras is geen probleem hihi.

Susanna
6 May 2010, 15:14
Jeetje, daar zou ik ook zenuwachtig van worden. Jynthe huilt praktisch nooit zonder reden, dus als ik haar die enkele keer niet stil krijg, dan breekt het zweet me uit. Maar Milan heeft zich er uiteindelijk dus toch bij neergelegd. Weet even niet of het weer een sprongetje kan zijn?

NoaM
6 May 2010, 15:16
http://www.pietsweer.nl/weer/overmorgen/

Het weer voor zaterdag, moet zeggen dat het er in de buurt van Apeldoorn droog uitziet zo ;)

Nou popje had wel verwacht dat je lopend kon voeden ;)! Haha nee joh zoeken lekker een plekje op voor sowieso jou en vj, en trouwens onze kids krijgen flessen en die moeten we warm laten maken! Kunnen we lekker beppen ondertussen. T zal wel een dagje babypraat worden hahaha!

4 Stemmen!!!! We gingen met zijn achten? Dus dan zitten we nu op de helft qua stemmen. Nog 1 te gaan en dan gaan we dus zaterdag?!

NoaM
6 May 2010, 15:17
Jeetje, daar zou ik ook zenuwachtig van worden. Jynthe huilt praktisch nooit zonder reden, dus als ik haar die enkele keer niet stil krijg, dan breekt het zweet me uit. Maar Milan heeft zich er uiteindelijk dus toch bij neergelegd. Weet even niet of het weer een sprongetje kan zijn?

Ja nou hier dus ook, Milan huilt alleen als hij moe is of honger heeft, en zodra hij zijn bedje ziet slaapt hij dus, daarom vind ik het nu ook zo moeilijk om hem te laten huilen... :( Maar het is denk ik het beste want als ik er nu steeds heenga dan verpest ik het?

Ja sprongetje heb ik ook aan zitten denken maar heb nog geen mail gehad dat er een sprongetje aan zit te komen eigenlijk.... haha dus weet t niet!

Susanna
6 May 2010, 15:21
Haha, die ervaring heb ik met Jynthe ook. Ze was een keer erg verdrietig in bed, en bleef steeds jammeren, maar als ik dan ging kijken, dan werd het ineens brullen :D Zolang je Milan er niet uithaalt, verwen je hem denk niet hoor, als je gaat kijken. Maar ja, als dat net als bij Jynthe een averechts effect heeft zou ik het maar niet doen ;)

Enne, de sprongetjes duren vanaf 6 maanden veel langer, dus kan best dat ie er nu weer even last van heeft (sprongetjes schijnen langer te duren maar niet gedurende de hele sprong even goed te merken zijn).

NoaM
6 May 2010, 15:31
n hij is alweer wakker... AAAAARRGH!

NoaM
6 May 2010, 15:31
Huilend....

vj
6 May 2010, 15:33
hier geen last van sprongetjes denk. pas 1 keer was ze heel huilerig.

als milan gewoon wel in slaap valt na het huilen zou ik hem niet eruit halen.
het kan ook zijn om uit te proberen van ik ga huilen en kijken of mama komt.
je kan na 10 min even gaan kijken, aai over zijn bolletje en weer weg.
heb je het idee dat hij weer opnieuw begint zou ik dat ook niet doen.

Ik had geen zerer borsten toen ik wakker werd, wel heel vol haha.

Gisteren zijn we toch naar prenatal geweest! echt heel leuk!!
3 traphekjes (zijn nu in de aanbieding)
2 voedings bh;s
opblaasbaar aankleedkussen
1 slab met mouwen (soort schort) voor het rapley voeden, alles zit onder ;)
2 slabbers met opvangbakje
1 slab (mijn eerste wk) (wilde papa ;)
1 opvoubare meeneemkinderstoelzitting. die kan je op een gewone stoel vast maken en dan heb je een kinderstoel. was 25 euro! handig voor op vakantie. en als we straks bezoek krijgen met kinderen.
161 euro armer!!!

Daarna naar de pannenkoekenboerderij geweest! mmmmmm!

Ik kan zaterdag ook wel voeden hoor buiten. als het maar niet te koud is.
soms is ze wel snel afgeleid....

NoaM
6 May 2010, 15:44
Zo lekker geshopt VJ daarom wou je naar de prenatal hahaha!

Nee als ik zijn kamertje op loop en hij ziet me gaat hij nog harder huilen laat staan als ik dan weer weg loop! Dan zet ie het op een brullen... Maar ben niet naar hem toegegaan net en hij slaapt weer.... vreemd kind haha!

Maar denk dat t wel te koud is hoor zaterdag om buiten te voeden, lekker naar binnen joh kopje koffie erbij mjammie!

mama1988
6 May 2010, 16:02
Naom: ook hier huilt elena opeens, vooral dus al ik haar in bed leg en weg wil lopen.
S middags doet ze het niet maar s avonds wel, vreselijk! Ik kon er echt boos om worden tegenover haar. Maar mijn man zei dat is niet eerlijk tegen over Elena, er is vast wat anders huilt ze niet. Ik heb het toen naast me neer gelegt en dacht okay ze kan niet praten (alhoewel na zeggen gaat haar goed af) dus doet ze het met lachen en huilen. SInds dien kan ik het beter hebben als ze huilt. Ondertussen huilt ze s avonds al een week of 2 a 3. Eigelijk sinds de oppas sa vonds is geweest en toen zij wakker is geworden. Misschien is zij bang dat als ze wakker wordt dat wij er niet zijn ofzo? geen idee.

Ik heb nu een stoeltje tussen de bedjes in gezet (ze slapen tegenover elkaar) en mijn man gaat daar zitten en hou ff zijn hand op haar wang streelt haar over het hoofdje heen, de ene keer gaat ze dan zo slapen en de andere keer als me man weg looopt gaat ze huilen niet meer zo erg als toen maar nog wel huilen, we laten haar dan ff en kijken of ze de speen nog heeft zo niet geven we die en lopen we weer weg of ze huilt of niet. Uiteindelijk na wat gebrom van haar is ze wel stil..

maar ook hier zijn ze s morgens al 2 weken rond half 5 a 5 uur klaar wakker. het is dan licht ze horen van alles (heel gehorig hier) dus hier baal ik van ... we gaan opzoek naar dikkere gordijnen dat het wat donkerder is.

Vj: leuk zoveel dingen gekocht! de traphekjes wil ik ook hebben maar prenatal zit hier niet in de buurt misschien dat ik vrijdagavond ff ga zonder kids. en wat goed van mille ik had het ook wel gelezen maar sorry niet op gereageerd. wil altijd op alles reageren maar vaak vergeet ik de helft want dan loop ik weer ff we...

zeggen jullie kids al dingen na? ik moet echt op letten met elena hooor ppff

Wij zeggen euh euh bah als ze iets in hun mond stoppen wat vies is. Gisteren zegt me man tegen isabella euh niet doen hoor je Elena bah roepen. Ook roept ze poep.. heey, aai (zusje moet het zijn maar ze zegt soies ofzo) oh en op zegt ze ook..

Snow
6 May 2010, 20:32
Dan stem er ook mee in dat we zaterdag gaan!

zo; lekker geshopt vj! wat goed van Mille, lekker he?!!!

NoaM: Femke heeft ook wel eens momenten van huilen. ook als ze in bed ligt. ik ga er dan niet heen, want dan wordt het erger haha

finaly: ik geef Femke 1 boterham met fruit erop of smeerkaas. dat mogen ze hebben op deze leeftijd.
daarnaast geef ik 135 cc melk.

leeuwinnetje
6 May 2010, 20:34
heb ook effe geen puff om op iedereen te reageren, maar als het er zaterdag niet met bakken uitkomt, wil ik wel meegaan.
is het anders geen optie ergens binnen af te spreken, als het weer erg slecht is???

Snow
6 May 2010, 21:02
Ik heb nog 1 mogelijkheid; afspreken bij mijn mams thuis (die er niet is; vakantie)
Ik zeg erbij: het is absoluut geen grote woning. maar wanneer we alles lekker aan de kant zetten, kunnen de kids op de grond spelen en wij lekker kletsen. alles bij de hand; commode, magentron etc. kamertjes om de kids te laten slapen.
ze woont naast een bos, dus daar kunnen we nog lekker wandelen.
misschien een idee.. ik heb even gekeken hoever dat voor iedereen is; [het grappige is, voor iedereen dichterbij.. alleen voor ymmas niet haha]

Ymmas:
32 min

Finaly:
41 min. ipv 1 uur en 3 min.

Vj;
1 uur en 32 min.. ipv 1 uur en 38 min.

Popje:
1 uur en 7 min. ipv 55 min.

Regenboog
50 min. ipv 32 min.

NoaM:
1 uur en 10 min. Ipv 1 uur 28 min

Leeuwinnetje:
1 uur 23 min. ipv 1 uur 28 min.

Snow
6 May 2010, 21:03
ivm het weer waar we het over hadden.

dan kunnen we misschien met mama erbij naar de apenheul ofzo?
x

Snow
6 May 2010, 21:04
oh hahahah voor mij is het ook niet dichterbij

ik trek mijn voorstel in ;) :lol:

popje 2 in de maak
6 May 2010, 21:10
Ik zal ook wel de helft missen om op te reageren, sorry vast maar ben doodop!

Mama, wij hebben bij de jongens een rolgordijn (lichtdicht) en daarover gordijnen. Scheelt ook al een hele hoop! Gordijnen voeren kan bijvoorbeeld ook, maar overdag is te donker ook niet handig. Wat gaat Elena hard zeg! Leuk hoor!

Ik weet dat er een 8,5 maand sprongetje is. Yesper is er nu aan begonnen. Kreunt veel in zijn slaap en is wat aanhankelijker. Allemaal niet zo erg hoor. Ze wennen er heel snel aan als je ze troost 's nachts of ze diret ophaalt uit hun slaapje. Ik wacht altijd even rustig af als ik iets hoor, 9 van de 10 keer slaapt hij weer verder en raakt hij alleen maar overstuur als we langskomen. Soms duurt het iets langer en zet ik soms de babyfoon even uit :o , kan er ook heel slecht tegen. Hoop dat Milan er snel overheen is!

Lekker geshopt vj! Zo'n opblaasbare mat heb ik ook voor beneden. Ideaal!

Volgens mij blijft het droog zaterdag, volgens http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... rn/4057517 (http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Apeldoorn/4057517) zelfs een zonnetje! De kids een lekkere voetenzak in de buggy en gaan met die banaan ;)!

Ga snel pitten!

popje 2 in de maak
6 May 2010, 21:15
Haha, ook een goeie Regenboog! Maar als het echt heel erg is is er in Apeldoorn vast ook wel een restaurantje ofzo waar we even kunnen zitten en kijken wat we doen. Hoest eigenlijk met je gezicht, gaat het al beter?

Noam, als je in Culemborg zit kan ik je ook wel meenemen hoor, vanuit Tiel niet zover om. Ik hoor wel als je het handig vind!

Nu ECHT naar bed!

finaly87
6 May 2010, 22:00
tja dat van regenboog is ook een goed voorstel.. maar als verder niemand tegen apenheul op ziet dan lijkt apenheul me ook prima.. goh wat ben ik toch makkelijk he hahaha ik sluit me gewoon weer aan bij de rest./.

wat doen jullie dat allemaal knap met de kindjes die huilen in bed. Jayron heeft vanaf t begin gehad dat als hij huilt en je gaat niet naar hem toe, het alleen maar erger wordt tot over de toeren. moet bij hem wel echt even naar hem toe, speentje en aaitje.. en soms helpt dat niet en is hij pas stil als ik hem even tegen me aan neem en dan weer terug leg.. (*fout dan he??!) haha maar het stomme is, ik pak hem op, hij legt zn hoofd tegen me aan, en ik leg hem weer terug, intotaal misschien 5 sec.. maar dna is ie wel stil en gaat slapen. heel vreemd, hij wilt echt even mama denk ik.. of dat heb ik hem zelf aan geleerd.. maarja!
meestal huilt hij op een manier waaraan ik hoor dat ik niet naar hem toe meot, want dan gaat hij zelf slapen.. maar ik weet precies wanneer wel en wanneer niet hahhaa

leuk mama88 van die woordjes van de meiden! knap hoor! Jayron zegt alleen mama en papa (maar niet bewust om ons te bedoelen ofzo)..
Hij is wel druk met gebaren.. zwaaien, ja en nee knikken (ook niet bewust van t woord ja of nee verder).
dat wat je zei van t wakker worden van elena na de oppas.. dat zou heel goed kunnen idd!

hoeveel kostte de traphekjes bij prenatal??

finaly87
6 May 2010, 22:01
oja jayron zegt tegen papa: pap! en tegen mama: ed! (et) whahahha stom!

vj
7 May 2010, 05:47
en nee hoor!! 23 uur voeden, 2.30 uur :o en 5.30 de wekker! heb vroege dienst!!!!!
bleh!! te vroeg gejuicht!!

mama1988
7 May 2010, 07:22
zo ik heb gisteravond via de site van prenatal de traphekjes gekocht, 3 hekjes ff 75 euro..
elk hekje kost 25. niet duur opzich heb gelijk en wieglaken erbij gedaan en 2 flessen..

(ik heb een wit kantenwiegje voor dit kindje dus nu een witkanten laken erbij gekocht)

hier zeggen ze de woorden en bedoelen ze echt ons, gisten was elena echt boos ze riep keihard Nana ipv mama.
hahah vind het veelste snel gaan ene kant ook erg leuk maart baby zijnde is er echt af hoor!
inmiddels heeft isabella ook een onder tandje door en de 2de is ook bezig.. (dat is wat minder beide kids die tandjes door krijgen) meid nummer 3 is flink aan het bewegen... hahah drukte genoeg maar heerlijk.

wat gaan jullie zondag met moeder dag doen? ik moet naar mijn schoonmoeder toe van me man, hij wil daar naar toe. mijn schoonmoeder zegt als je niet wilt kom je niet het is geen verplichting maar ff later wel ff zeggen vind het leuk ales iedereen tegelijk komt!! jezus ik zo het is mijn eerste moederdag! ja doe je wat bijzonders dan was haar antwoord!!!
mijn man heeft niks gekocht en is ook niks van plan om te doen, hij zegt stelt toch niet zoveel voor? okay als dat zo is waarom moeten we dan naar me schoonmoeder? ik baal zo he het is mijn allere eerste moederdag ik hoef ook niks te hebben maar zijn antwoord vond ik al niet leuk!!

finaly87
7 May 2010, 09:36
nee dat snap ik mama88.. erg lullig idd.. ik ben mijn 1e moederdag helaas alleen. mijn man heeft 24 uurs dienst.. hij probeerde hem te verzetten maar lukte niet meer. Nou krijg ik de dag erna moederdag.. ook goed! Als je niet naar je schoonmoeder wilt, ga je toch gewoon niet? blijf je thuis met de meiden! wel heel flauw van je man hoor..

maar dames, ik wil nu wel graag weten waar ik nou morgen heen ga!! Wel of niet naar Apenheul? wel of niet naar Regenboog d'r moeder? of blijven we thuis?? (Ik hoop 1 van de eerste 2 opties..) wil t wel echt weten want t is morgen al!!
Op het weer staat dat er morgen her en der een buitje valt en het ongeveer 12 graden is. Als we onszelf en de kids warm aan kleden en de regenhoezen mee nemen, kan Apenheul te doen zijn toch?? Regenboog is je moeder dr huis ver rijden vanaf Apenheul?? Anders kunnen we ook naar Apenheul komen allemaal en als t echt te slecht weer is, gewoon naar daar rijden.. (voor we entree hebben betaald ofcourse)

maar hoe dan ook.. we moeten het vandaag zeker weten!

finaly87
7 May 2010, 09:50
In Apenheul zijn ze van april tot november elke dag buiten in het bos. En valt er eens een flinke bui? ...dan schuilen ze... net als jij waarschijnlijk! Alleen als het kouder is dan 10, bij zeer harde wind en/of aanhoudende regen blijven de apen lekker in hun droge binnenverblijven. Je kunt ze dan niet allemaal zien. Maar weer of geen weer, het is wel altijd mogelijk de gorilla's, de bonobo's, orang oetans en diverse andere apen- en diersoorten in hun binnenverblijven te bekijken. En ook in hun (binnen-) verblijven leveren de apen bij slecht weer nog heel wat kijkplezier op.

Wil je weten of het goed "Apenheulweer" wordt? ... kijk dan even naar de weersvoorspellingen voor vandaag.

Wat is de beste tijd om te komen?
Een bezoek aan Apenheul is altijd de moeite waard. Of het nu lente, zomer of herfst is. Uit ervaring weten wij dat het op sommige dagen veel rustiger is in het park dan op andere dagen. Vooral op de doordeweekse dagen buiten de vakantieperioden, maar ook op zaterdag(!) en maandag, is het meestal lekker rustig in Apenheul. Je kunt dan nog intenser genieten van het park, en natuurlijk van de apen!

EN aap Karl, de orang oetan is 50 jaar geworden waardoor het van 1 t/m 9 mei feestweek is, inclusief spelletjes, sminken, taart, etc! leuk hae ;)

finaly87
7 May 2010, 09:51
ehm.. dat stukje heb ik gekopieerd hoor van de site.. niet zelf getikt.. alleen de laatste zin over aap Karl :P

mama1988
7 May 2010, 10:03
Finaly: ik had van de week al gezegt tegen mijn man ik ga niet waarom zou ik gaan zij heeft al bijna 33 jaar moederdag dit wordt mijn eerste. Toen maakte hij nog een grapje dan moet ik zeker met de dames het dorp in om iets te zoeken voor je.. ik zo ja... hhaha nee ik hoef geen kado's maar een ontbijtje of wat dan ook zou ik wel erg leuk vinden en lekker. Gewoon wat aandacht ik ben ook moeder en ik ben trots op me zelf ben 21 jaar heb twee kinderen en de 3de in me buik, elke moeder verdient om moederdag iets, al is het maar een kaartje (wat ik voor mijn eigen moeder heb geschreven) Tot nu toe zegt me man dat hij niks heeft en aan een ontbijtje denkt hij vast niet aan, dus haal ik morgen zelf wel wat dingen voor een lekker ontbijtje voor zondag. Maar goed mijn man zei eerst overzondag naar zijn moeder dan gaan we niet maar ik wist dat hij ene kant boos was op mij. Dus heb ik tegen me schoonmoeder gezegt: Rem wil zondag ff komen zijn jullie sowieso thuis, ja dat waren ze. Ik zo dan zien jullie ons zondag wel een keer verschijnen. Toen zegt ze komt hij alleen? wilde ja zeggen maar aan de houding van me man wist ik dat ik beter nee kon zeggen. Toen zegt zei hoelaat komen jullie: ja hallo zei ik het is mijn eerste moederdag je bent toch thuis waarom maakt dat uit. Omdat ze iedereen van de rest van de kinderen tegelijk wil zien (tik van me schoonmoeder) idus wel een verplichting! ik zo nou weet ik niet. ik denk nu na 3 uur s morgens lekker voor mij en na de fles van half 3 die kant op. dus 3 a half 4 daar kan ik rond 5 uur weer naar huis om eten te koken voor de dames! hihi ik baal echt enorm ik ben nooit een zeikerd of iemand die veel vraagt want ik doe en regel alles in dit huis maar mijn eerste moederdag kom op... ik ben dus heeeel benieuwd zondag.

lilian
7 May 2010, 11:50
mama..

mijn man denkt dat moederdag iets leuks kopen is voor moeder..
maar het kan zoveel leuker..
laat de meiden iets leuks maken ofzo..
het is je eerste moederdag..

ik heb het er met mijn man al over gehad om moeder en vader dag dit jaar om te draaien..

dan maak ik nu iets met kaylen voor vaderdag.
dan heeft hij een ideetje..
en voorbeeld :D

en als het dan vaderdag is is het voor ons moederdag! :D

mama1988
7 May 2010, 13:27
mama..

mijn man denkt dat moederdag iets leuks kopen is voor moeder..
maar het kan zoveel leuker..
laat de meiden iets leuks maken ofzo..
het is je eerste moederdag..

ik heb het er met mijn man al over gehad om moeder en vader dag dit jaar om te draaien..

dan maak ik nu iets met kaylen voor vaderdag.
dan heeft hij een ideetje..
en voorbeeld :D

en als het dan vaderdag is is het voor ons moederdag! :D

dat is een goed idee, kan hij afkijken.

Ik wilde bij de Action vingerverf kopen en een wit canvas doek ik wil heel graag hun handjes en voetjes eropzetten.
wilde ik altijd al maar dacht als ik dit nu doe en laat drogen en inpak voor mzelf.. hahahah en het zondag uit pak kan me man alleen maar denken goh wat leuk en simpel om te doen

lilian
7 May 2010, 14:38
ja maar dan maak je het zelf.. :(
vind dat ook weer zo...

maar idd wel een super idee!

NoaM
7 May 2010, 15:01
Maakt mij ook niet uit waar we heen gaan als ik jullie maar zie want daar heb ik zin in! Wij vertrekken over een uur naar mijn schoonouders dus zal vanavond nog even kijken wat de plannen zijn hier op t forum!

Ik heb niks gezegd over moederdag, en ga ook geen hints geven ik zie wel of mijn vriend zo romantisch is ;). Ik heb voor hem wel al een idee voor vaderdag, maar zal ook niet erg gepikeerd als hij niks doet!

vj
7 May 2010, 15:05
ik zit te kolven op werk,nu op mijn mobiel.
maar ik wil wel graag naar de apenheul hoor.
als het heet is zitten de apenn ook binnen.
eenne taart, mmmmmmmmmm

ik heb niks gezegt over moederdag. dus is wel een verrassing.
ben benieuwd. hij doet wel iets..

Snow
7 May 2010, 15:08
nee mijn moeder woont niet dichtbij de Apenheul.

kortom; we gaan gewoon lekker naar de Apenheul en hopen dat het lekker droog blijft!!!
het wordt toch wel gezellig!

om 10:00 uur op de jachtlaan ofzo toch? welk nummer?

x