PDA

View Full Version : Forum clubje moeders aug/sept 2009

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

mama1988
1 January 2010, 09:14
Goede morgen dames, de eerste dag van een heel nieuw jaar. Vol nieuwe dingen en kansen en momenten samen met je kindje(s) Wij hebben een gewone avond eigleijk gehad af en toe de meiden gehoord maar ze hebben wel door geslapen, 5 voor twaalf de hond naar buiten gedaan en naar de slaapkamer gegaan, Dat is op de 3der verdieping dus konden we mooi al het vuurwerk zien. Er was hier maar weinig hoor, 1 uur was alles al stil.. Iets over 12en wij stonden dus naar het vuurwerk te kijken en toen zei ik: vorig jaar was ik zwanger van de meiden zal ik nu weer zwanger zijn? TOen ik naar de wc ging had ik was bloedverlies en ben ongi geworden, 4 dgn te vroeg.. na ik weet het ook niet meer.. mijn cyclus is volgens mij een beetje in de war, kom ik terug vertel ik het aan mijn man ik zo vind je het jammer? hmmm nee was niet echt geplant hea... Nou goed ik heb maar niks gezegt. Ik zorg nu dat ik verlopig niet zwanger kan worden of er over na hoeft te denken.. Nieuw jaar en ik ga genieten van mijn meiden! En volgend jaar zien we het wel weer. (ik bedoel wil dolgraag een derde, maar nu ligt mijn man op de bank te slapen ik zit met 2 meiden, een is aangekleed de andere en ik zlef nog niet.. we gaan vanmiddag weg net was ik boven beide huilen maar me man komt de bank niet af... Ik heb genoeg te doen heb geen tijd over en geniet van alles wat mijn meissies doen en dat wil ik ook veral zo houden) VOlgend jaar Dec zijn ze een jaar en 5 maanden mooie leeftijd en dan zien we het wel weer hoor.

Als ik al die buiken zie in het buikentopic denk ik ikkke oook maar ik heb er al 2 en de meeste maar eentje.. Dus wij zullen nog even moeten wachten.

Ikw il iedereen een fijne eerste dag wensen. liefs mama

mama1988
1 January 2010, 09:15
Oh ja iedereen al misschien een beetje gek worden van mij zwanger niet zwanger? enzovoort sorry daar voor hoor. maar hier kan ik alles gewoon lekker kwijt.. bedankt ladies!

NoaM
1 January 2010, 10:46
Happy newyear!!!!

Balen mama, maar je zegt inderdaad al zelf dat t nu misschien beter is!

Finaly, super dat t gelukt is meid!!!! Nou hopen dat hij het volhoudt! Anders misschien wel alles kolven, doe ik nu ook al 12 weken! Ja het is een werk maar hij krijgt nog wel je voeding!

Milan heeft door het vuurwerk heen geslapen, heb hem om 1 uur uit bed gehaald en de laatste voeding gegeven. Hij sliep gelijk weer, in bed gelegd en om 9 uur werd hij weer wakker. Wij lagen pas om 3.15 in bed dus niet veel slaap gehad!

leeuwinnetje
1 January 2010, 17:44
ook van ons een Gelukkig nieuwjaar!!!

@finaly: wat fijn dat jayron weer beter drinkt aan de borst, hopelijk blijft het zo!

@mama: balen voor je, maar denk ook dt het misschien verstandiger is om nog even te wachten. Nu lekker genieten van je meiden!!

Hier hebben de meiden ook door het vuurwerk heen geslapen.
Wij zelf hebben ook weinig slaap gehad, ook laat op bed en de meiden sliepen bij ons op de kamer en dat was best wennen.
Thuis slapen ze op een aparte kamer, maar nu sliepen we op een kamer en wat maken ze toch veel geluidjes in hun slaap, haha! ;)

finaly87
1 January 2010, 18:11
en daar zijn we dan allemaal in 2010!! Het eerste jaar wat onze ukkies geheel mee zullen maken ;) Zei gister nog tegen m'n man: 2009, het jaar van Jayron is alweer afgesloten, voorbij en behoort nu officieel tot het verleden.. zo raar!! (hahah waar denk je als mama allemaal over na he ;))

Gelukkig heb ik goed nieuws, tot nu toe drinkt Jayron weer uit de borst! heb niet meer hoeven kolven.. helaas komt hij nu wel weer om de 3 uur en wilt maar 1 borst per keer.. ik durf ook niet te veel de 2e op te dringen want hij kan nog steeds snel neidig worden om mn borst en ben te bang dat hij dan weer gaat weigeren.. wat een karakter nu al he! (van wie zou hij dat toch hebben :? ) Ik ga vanavond wel een fles flesvoeding geven, de laatste voeding voor de nacht, want heb dat pak hier nu toch staan en kijken of hij dan beter in de nacht slaapt.. en zo kan ik mooi een voorraadje moedermelk opbouwen want kolf dan gewoon af.. en denk dta ik zo de komende dagen door ga, zolang jayron ook zo door blijft gaan ;) ik hoop het!

regenboog, ik ga morgen kijken naar dat speelding waar femke mee in de box speelt, vind het zo gaaf en weet zeker dat jayron het super vind want die is gek van lichtjes!

finaly87
1 January 2010, 18:18
mama88, tuurlijk is het niet erg dat je hier je zwanger/niet zwanger verhalen deelt! haha, daar zijn we hier allemaal voor toch ;) vind het leuk om te horen hoe het bij jullie allemaal gaat en wat er in jullie hoofd speelt.. vind het nog steeds gezellig hier! de site heet wel zwangerworden.. maar we hebben er gewoon een mamazijn site van gemaakt haha
En zoals je weet denk ik dat het verstandig is als je idd even wacht.. je zegt nu precies wat ik laatst al over je man zei, hoop toch voor je dat het verandert, is wel zo fijn met een tweeling, maar ook met 1 kindje dus..

hier ook wel eens gemopper hoor, vooral als mn man terug komt van werk en niet alles tip top in orde is terwijl ik een zware drukke ochtend en/of nacht heb gehad met jayron. Ja als hij dan eindelijk in de middag op bed ligt dan ga ik wel eens slapen, en nee heb dan geen zin om savonds nog even het hele huis te gaan doen.. dan wordt hij wel eens geirriteerd, snap ik, is ook niet leuk thuis komen uit je werk, maar verwacht dan ook wat begrip.. later bied hij altijd zijn excuses aan want hij begrijpt het wel en is dan zelf gewoon wat moe van werk enzo.. dus ach zo heeft ieder huisje zn kruisje he!!

jayron sliep ook door vuurwerk heen, heb hem wel 00.15 wakker gemaakt voor eten want we gingen daarna toch weer naar huis en zo konden we even zijn reactie op het vuurwerk zien. Hij vond het mooi! grote ogen kijken hahah, helemaal niet gepiept om voeding, waardoor er uiteindelijk 5 uur tussen zat want meneertje vond het allemaal maar wat intersant haha leuk he..

popje, heerlijk dat yesper zo goed doorslaapt super! want het kan ook anders he ;) hahaha

vj, jayron lacht wel met geluid, maar ik wacht toch nog op zijn 1e exhte schaterlachje hoor, die moet nog komen! en ehh denk echt dat het 1e tandje eraan zit te komen.. zulke rode wangetjes en een rood kinnetje..
is jayron de enige hier??

finaly87
1 January 2010, 18:22
ik hoop trouwens dat we deze maand tijd vinden om eens echt met elkaar en de ukkies af te spreken! lijkt me zo leuk!.. hoop dat jullie dat ook willen.. ik heb veel vrije tijd dus lijkt me handig als jullie komen met de dagen waarop het dan zou kunnen.. ik kan alleen van 11 januari t/m 20 januari niet.. en van 26 januari tot 31 januari niet, ertussen kan ik alle dagen..

trouwens, ondanks om de 3 uur voeding nu ben ik toch echt wel super blij dat jayron nu wel bij me drinkt!! vergat ik te zeggen bij mn vorige stukje haha..

weet iemand hier trouwens hoe het nou met karinmonster gaat?? hoor en zie nooit wat van haar, volgens mij heeft ze ons nu officieel verlaten ofzo.. wel jammer..

mama1988
1 January 2010, 18:26
Finaly: nee mijn meiden hebben ook al tekenen dat de tandjes beginnen te komen vooral Elena.
Af en toe rode wangetjes, heel erg vele bijten om alles wat in de mond komt, n de fles gelijk een speen willen hebben en niet zuigen maar kauwen. Erg veel kwijlen.. en af en toe spuitluiers..
Ik heb ook al gevoelt ik voel wel wat bobbeltjes dus we zullen zien..

Spannend hea dan is het babyzijnder er een beetje vanaf hoor vind ik..
vandaag zijn mijn meiden 5 maand oud... hier hebben ze wel volop een schatterlach je ligt helemaal dubbel ook gillen ze .. ahahhah zie je het voor je met zijn 2en..

zo ik heb net mijn kerstboom weg gehaalt, Isabella heeft een drift bui omdat ze een fles wil (nou 8 uur pas hoor iederee keer wil zij het uit maken maar ik ben haar mama) Mijn man roept overal over heen, tv staat hard de hond genaamd dribbel die dribbelt letterlijk door het huis omdat ze naar buiten wil naar de sneeuw die we hebben en Elena slaapt...

ou dames ik wens jullie ook een leuke avond, net als die van ons ;)

finaly87
1 January 2010, 19:42
hahah en hier ligt jayron na zijn voeding van 4 uur vanaf half 6 te slapen.. dus rustig avondje, zoals elke avond.. ben met mn zusje beetje bankhangen, tv kijken.. is het bij jullie een stuk drukker in de avond! hihi..
Nahja als Jayron nog langer slaapt geef ik strax een flesje met flesvoeding en dan kolf ik wel.. sta nu al op knappen dus zal aardig wat kolven!

heb een reactie gekregen van een lactatiekundige die ik via internet een bericht had gestuurd. Echt heel leuk, heel veel tips en adviezen en wat t kan zijn enzo.. uiteindelijk denk ik dat hij weigerd(e) door komst van tandjes en veel melk van mij.. deze combi is misschien niet zo prettig geweest.. nu hopen dat hij weer gewoon 2 borsten per keer gaat drinken en vooral NIET meer gaat weigeren.. pfoe wat kan een klein babytje je toch even wanhopig maken he ;)

fijne avond!!

Snow
1 January 2010, 19:43
zijn rode wangen en veel willen bijten tekenen van tandjes?

Femke is al 2 dagen ontzettend rood, stopt steeds alles in dr mond en is huilerig :shock: ..
dat kan toch nog helemaal niet??? ze is 14 weken haha.

Femke is ook door het vuurwerk geen geslapen. Heerlijk!

Finaly: super dat hij weer drinkt, wat een opluchting voor je!!!

Mama: jammer dat je niet zwanger bent.. zeker als je het toch stiekem hoopte! en nee, ik word niet gek van je verhalen over zwanger worden

leeuwinnetje: wij sliepen ook met Femke op de kamer, gek he, al die geluidjes. ze zijn maar zacht, maar je hoort alles. Lange leve het feit dat Femke thuis een eigen kamer heeft :mrgreen:

popje: wow 14 uur tussen de voedingen. hoe is het vandaag met hem gegaan??

Noam: euhm.. heb ff niks te zeggen hahaha

x

finaly87
1 January 2010, 19:48
jaaa rode wangen, handjes sabbelen, op dingen bijten/kauwen, kwijlen, spuitluiers, huilerig, niet aan de borst willen drinken (!) allemaal tekenen van aankomende tandjes haha

en het kan wel degelijk nu al.. ken baby's die vanaf 4 maanden een tandje hadden, je hebt ook kids die pas na 1 jaar beginnen, kan alle kanten op dus!!
zit al vaak te kijken, denk dat er onder wat aan t rommelen is bij jayron, wel schattig als als eerst 2 ondertandjes komen, zo schattig met lachen hahaha.. alleen hopen dat hij me niet in mn tepels bijt :P

mama1988
1 January 2010, 20:24
Ze kunnen al die symptomen ook een paar maand hebben voor er een tandje te zien is. Hier nl een kereltje wat al sinds 2 maand op alles sabbelt, en in maand 3 ineens mega begon te kwijlen en zijn kaken goed klemmen overal omheen. Verder rode wangen, vieze luiers enz..Hij is nu al 6,5 maand en nog geen tandje te zien.

Oh ja: Gelukkig nieuwjaar, dat we maar lekker van onze ukkies mogen genieten...ze worden 1 dit jaar! :D

Ik vind het zo gek idee dit jaar worden ze 1. 1 hallo waar blijft de tijd?
Dames genieten dus he want het vliegt voorbij.

Snow
1 January 2010, 20:29
Ze kunnen al die symptomen ook een paar maand hebben voor er een tandje te zien is. Hier nl een kereltje wat al sinds 2 maand op alles sabbelt, en in maand 3 ineens mega begon te kwijlen en zijn kaken goed klemmen overal omheen. Verder rode wangen, vieze luiers enz..Hij is nu al 6,5 maand en nog geen tandje te zien.

ooooooooh zie, ik dacht ook al!!!! :lol:

finaly87
1 January 2010, 21:05
ja t kan lang duren, t kan ook zo een op andere nacht er al zijn! ik hoop maar voor hem dat t niet te lang duurt.. want hij is er niet helemaal zich zelf van..

net flesvoeding gemaakt, 180+6.. dus 190 cc, hij heeft 170 gedronken, prima! hopelijk lekker slapen nu ;) zelf gekolfd, 250 cc hahaha, mooi voorraad opbouwen voor strax werken ;)

mama88, ook mijn kleintje word dit jaar 1 hoor! haha van ons allemaal, tijd vliegt zeker, bijna 4 maanden poeh!

slaap lekker allemaal!! dit was alweer de 1e dag van 2010.. altijd weer ff wennen zo een nieuw jaartal ;)

Snow
1 January 2010, 21:17
ben benieuwd hoe laat hij weer komt finaly. wat denk je zelf???

Femke krijgt nog een flesje om 00:00 uur van papa..

en morgen, ja morgen; komt er regelmaat!!!! want die is ver te zoeken.. oeps..
ze laat er vrijwel altijd 4 uur tussen, maar nu krijgt ze soms na 5/6 uur, dan weer na 3.. niet echt handig. (soms krijgt ze de laatste 22:00 uur, dan weer om 00:00 uur.. waardoor ze 's nachts wel eens onrustig is, omdat ze volgens mij niet weet hoe lang ze al slaapt ofzo?)

vanaf morgen:
08:30, 12:15, 15:45, 19:15, 22:45 uur

met natuurlijk allemaal een speling van een kwartiertje erom heen..
kijken hoe ze daar op reageert. denk dat ze het wel fijn vind namelijk.

mama1988
2 January 2010, 07:40
Regenboog: ik hoop dat het regelmaat gauw aanslaat bij je meissie.. Maar vanwaar nu regelmaat moet je vandaag weer werken of maandag?

Ik heb ook altijd wel met de fles regelmaat gehad ook al werk ik niet maar vind het wel makkelijk aangezien ik nog al graag weg wilt met de kids, weeet ik wel wat ik kan verwachten.

Isabella heeft weer tot tien over 8 geslapen en lag om 9 uur in bed gisteren... Dus nu half 9 krijgen ze de fles maar straks gewoon weer om 12 uur en niet om half 1. anders blijf ik bezig. maar of ze nu vroeg of later eten ze komen altijd om 12 uur en om 6 uur voor de fles.. liefst zouden ze hem al om 3 uur willen en om 11 uur. Dus wil nu proberen om het fruithapje op die tijden te gaan geven ipv voor de fles ze zetten nu aardige happen ervan..

leeuwinnetje
2 January 2010, 08:06
Hier ook regelmaat, als ik ze zelf zou laten komen, komen ze soms beide verschillend, vind ik ook niet handig. En idd als je ergens naartoe wil, dan is het wel net zo handig, dat je ene beetje weet hoe laat ze de fles krijgen.

hier beginnen ze ook te kwijlen en veel te sabbelen op de handjes, maar geloof idd ook niet dat er al tandjes komen.

vanacht weer 6,5 uur geslapen, echt heerlijk, gaat steeds beter!!

Hier gaan ze ook al een beetje brabbelen, echt grappig die geluidjes. ik vind het altijd zo mooi om te zien, dat als je tegen ze praat, ze heel aandachtig aan het luisteren zijn, net of ze alles al begrijpen. ;)
En dan komt er soms zo'n grappig geluidje terug, net of ze terug willen praten, haha :)

Snow
2 January 2010, 08:13
goedemorgen!

ik wil regelmaat omdat, zoals jullie zeggen, het handig is met weggaan. maar daarbuiten merkte ik dat Femke dat eerder heel fijn vond. Vooral voor 's morgens vind ik het fijn..
Nu had ze vannacht de fles om 00:00 uur gehad. normaal slaapt ze 9 uur .. maar op 1 of andere manier lijkt het wel of tussen 8 en half 9 een bilogische klok afgaat, hoe laat ze ook naar bed is gegaan...
Ik dacht; ze komt vast rond 9 uur. dan ga ik er half 9 uit, lekker douchen en dan met haar bezig. grrrrrrr komt ze om 08:10 uur! dus ik baalde beetje..
maar als ik dus zou weten dat ze vanaf nu altijd tusen 8 en half 9 komt, kan ik daar rekening mee houden.

leeuwinnetje; ja lief he, dat terugbrabbelen van hun :mrgreen:

gaan jullie nog wat doen vandaag?

Ik even naar de stad om te kijken naar nieuwe kleren. ik kan niet meer tegen broeken sinds mijn zw.schap .. vind ze zo rot zitten!! ik draag nu steeds rokjes en jurkjes. maar daar heb ik niet veel van, dus ga ffies op zoek naar een nieuw rokje + truitje..

x

finaly87
2 January 2010, 09:56
Jayron kwam na de fles van 21.30 om 01.00 uur.. en daarna om 04.15 en daarna om 06.30.. en toen weer om 09.30.. schoot er dus nog niks mee op! haha maar verwachtte dat ook niet, denk dat pas als we dit een aantal avonden volhouden hij er misschien wel langer op slaapt.. (erg he! zo vaak komen nog snachts hahhaa soms komt hij maar 1 x, soms zoals vannacht.. :roll: )

Grappig datje nu geen broeken meer draagt regenboog! Rokjes zijn ook hartstikke leuk.. ik heb het probleem dat al mijn broeken en boxers los zitten.. normaal zat alles heel mooi strak maar mijn billen zijn slap geworden en ik vind het er dus niet uit zien.. echt balen.. deze maand ga ik als t goed is beginnen met fitnessen, hopen dat ik weer aankom door spierkracht en weer mooie vormen terug krijg.. (weeg nu 53,7, erg toch?)

Ik ga ook zo de stad in, kijken naar dat babyding bij intertoys hihi en nog ff eten kopen enzo..

fijn he als je denkt wat te kunnen plannen en de kleine gooit het even om! haha en wij hebben helemaal nog geen ritme, zat er wle in toen ik kolfde en fles gaf, maar nu is die weer ver te zoeken.. Hoop dat Femke haar ritme er snel in zit en blijft ;)

fijne dag vandaag allemaal!

finaly87
2 January 2010, 09:58
ow nog ff, hoe brabbelen jullie kleintjes?? Jayron zegt de hele tijd: hee, hee, whee, huu, Dat soort klanken haha, en afentoe ene hele harde ertussen of een soort gilletje.. maar dat he he he kan hij echt heel lang achter elkaar doen met een heel zacht stemmetje, heel schattig.. ben benieuwd hoe het bij jullie "klinkt" ;)

Snow
2 January 2010, 10:05
jammer dat hij zo vaak kwam.. :(

Femke kan een beetje liggen gillen in de box.. uit enthousiasme.. als ze tegen dat ding aanslaat haha.

op schoot zeg ik iets en dan kijkt ze me aan, zie je haar mondje al wat bewegen ( speeksel produceren) en dan
'hehehehe, mm oehhhoehoee hehehe' .. soms wel 15 tellen achter elkaar; een heel verhaal! en dan stopt ze, zeg ik weer wat.. ben ik weer stil; gaat zij weer :mrgreen:

hoe reageert jullie kleintje op de spiegel? Femke sjanst met zichzelf hahahaha! ik houd haar voor de spiegel, kijkt ze eerst even rond, ziet ze zichzelf, gaat ze lachen!!!

Snow
2 January 2010, 10:07
en euhm:
zijn je broeken groot geworden? of zitten ze los doordat je geen spieren hebt zoals je zelf zegt?
hoeveel woog je voor de zw.schap dan? 53,7 kilo.. klinkt echt niet zwaar!!!

Snow
2 January 2010, 10:12
53,7 kilo bij 1.45 meter is al gezond.

neem niet aan dat jij 1.45 meter bent :lol:

als je 53,7 kilo bent en 1.70 meter .. ben je te licht.

hoe lang ben je>?

leeuwinnetje
2 January 2010, 12:07
@regenboog: dat is hier ook, als je tegen ze praat, dat ze hun mondje gaan bewegen.
Hier maken ze ook dat soort klanken en de klank: "urrre". mijn schoonmoeder zit ook soms de klank rrrrrrrrr heel lang achter elkaar uit te spreken dus doe ik nu ook vaker, denk dat ze daarom aan die "urre" klank komen. ;)

@finaly; wat vervelend dat jayron zo vaak kwam vanacht

finaly87
2 January 2010, 13:55
ik ben te veel afgevallen na de zwangerschap, daardoor zijn de broeken nu te los.. ze zijn niet echt te groot, maar zoals ze eerst mooi strak zaten zitten ze nu dus losjes, vind ik jammer en niet mooi..

ik ben veel te licht nu, want ben 1,70 m.. ik woog voor de zwangerschap 58 kg, en dat wil ik weer wegen! Hoopte juist door de zwangerschap een beetje op de 60 te blijven hangen, maar niet dus. Door borstvoeding en heb bloedarmoede (ben er voor nar dokter geweest en bloed laten prikken)

schattig al die geluidjes he! Jayron kijkt alleen naar zichzelf in de spiegel, reageert er niet echt op. Heb hem laatst ook paar hapjes fruit gegeven, maar reageerde hij ook niet enorm op, hij leek het niet vies te vinden maar ook niet heel lekker ofzo haha..

mama1988
2 January 2010, 15:29
Mijn meiden maken ook al maanden geluid, ze vertellen nu hele verhalen kletsen tegen iedereen en tegen alles..
de geluiden zijn heel verschillend.. schatterlachjes alles vliegt je hier dubbel om de oren. heerlijk.

FInaly: jeetje meid wat ben je dan slank, liet laatst je foto aan mijn man zien.. ik zei zo wil ik ook het liefst er uit zien.. maar ja dat zal ik wel nooit worden.. Ik ben zelf 170 cm (net zoals jij) en weeg nu 82 kilo. :shock: vind het ook te zwaar maar vind ook alles lekker... en heb zo moeite weer om het te late staan. In de zwangerschap geen probleem maar nu.
Ik ben na de zwangerschap 4 kg aangekomen, zat dus op mijn oude gewicht en nu weer 4 er bij.. ik baal maar nieuw jaar dus vol goede voornemens ;)

Snow
2 January 2010, 15:52
finaly: oooh ik dacht dat je bedoelde dat je te dik was.. ik dacht al :shock: !!!!
nou hopen dat je inderdaad door sporten meer spieren krijgt. komt goed!

hier laatst ook een beetje perenhapje gegeven.. maar ze stike zowat.. oeps!!!
nog ff wachten dus!

trouwens finaly; Femke is precies 1 week later geboren, maar onze banners verschelen een week + 1 dag..
hoe kan dat..? wie heeft het fout? ik misschien wel hoor..

mama: ik ben ook wel weer aangekomen. ik weeg niet zoveel als eerst hoor.. maar ik baalde ook wel een beetje gisteren. ga er nu weer wat beter opletten!

x

finaly87
2 January 2010, 17:45
wat een compliment mama88 :oops:
ja ik vind ook alles lekker en eet ook alles wat los en vast zit.. maar ik heb altijd al gehad dat ik niet snel aankom.. tot mijn 19e woog ik 54 kilo, daarna ben ik opgeklomen tot 58 kilo, was wat voller, maar op de juiste plaatsen, mooi figuur (ronde billen, je kent t wel) en nu dus weer terug naar 53 kilo, dus baal er van want zal dan wel niet snel terug komen op gewicht, maar doe mn best! en hoop dat ik idd met fitnessen wat aankom in spiermassa, want dat ontwikkel ik ook normaal wel snel.. mijn buikje is alweer aardig strak en mn billen beginnen wat meer te vormen, dus er is nog wat hoop..

ik zal eens mijn banner na checken.. is femke van de 22e dan??

Snow
2 January 2010, 19:49
finaly: ooooooooooooh oeps.. ik dacht ff dat hij de 14e is geboren!!!!!

hij klopt helemaal :mrgreen:

mama1988
2 January 2010, 20:04
Finaly: Ik snap best nee ik snap het eigelijk niet maar jij zult het wel zelf snappen en je beter voelen als je wat meer weegt en je goed recht natuurlijk, ik kan niet zeggen dat ik het snap want ik heb nooit zo weinig gewogen. Ik was als kind al dik.. en later is het redelijk bij getrokken maar nog vind het niet goed. Ik ga weer beginnen met opletten met wat ik eet, en chips gewoon weer 1 x per week, (pfff al die feestdagen met al dat eten) In het begin van mijn relatie met mijn man woog ik 64 kg en 170 lang.. ik ken hem in maart 2010 6 jr en weeg nu 82 kg... Oeps!

Meid of je nu iets te licht bent of niet, ik vind dat er goed uit ziet. maar wens je veel plezier en reslutaat met sporten.

Even een hele andere vraag, iedereen kent het wel het geld gaat er door heen en al helemaal met 2. Nu zijn de dames strakkies uit de (dure) maxi cosi's en moeten we de opvolgstoeltjes hebben voor in de auto (en ook 2 kinderstoelen en ga zo maar door) In de winkel wordt altijd (tegen mij) gezegt koop een autostoel nieuw want 2dehands weetje niet of er een ongeluk mee is gebeurd! Dus vanavond had ik het hier zo over met mijn mannetje en hij zei meestal als er een ongeluk is geweest waar een kinderzitje in zat gooien ze dat stoelje weg en wordt het niet op nieuw aangeboden door mensen.
Als je er eentje 2dehands koopt moetje goed de sluitingen controleren of eventueel de hengel (van de maxi cosi tot 9 kg)

Nu de vraag zouden jullie ooit een autostoeltje 2 dehands kopen van iemand?
Ik bedoel als ik wel eens rond snuffel scheelt het een hele hoop met de winkel en ik ga bijna nooit met de auto weg
eer dat ik die 2 van mij in de auto heb,... ben ik al in het dorp met de wandel wagen.. Wat zouden jullie in mijn gevalletje doen?

liefs

mama1988
2 January 2010, 20:04
Finaly: Ik snap best nee ik snap het eigelijk niet maar jij zult het wel zelf snappen en je beter voelen als je wat meer weegt en je goed recht natuurlijk, ik kan niet zeggen dat ik het snap want ik heb nooit zo weinig gewogen. Ik was als kind al dik.. en later is het redelijk bij getrokken maar nog vind het niet goed. Ik ga weer beginnen met opletten met wat ik eet, en chips gewoon weer 1 x per week, (pfff al die feestdagen met al dat eten) In het begin van mijn relatie met mijn man woog ik 64 kg en 170 lang.. ik ken hem in maart 2010 6 jr en weeg nu 82 kg... Oeps!

Meid of je nu iets te licht bent of niet, ik vind dat er goed uit ziet. maar wens je veel plezier en reslutaat met sporten.

Even een hele andere vraag, iedereen kent het wel het geld gaat er door heen en al helemaal met 2. Nu zijn de dames strakkies uit de (dure) maxi cosi's en moeten we de opvolgstoeltjes hebben voor in de auto (en ook 2 kinderstoelen en ga zo maar door) In de winkel wordt altijd (tegen mij) gezegt koop een autostoel nieuw want 2dehands weetje niet of er een ongeluk mee is gebeurd! Dus vanavond had ik het hier zo over met mijn mannetje en hij zei meestal als er een ongeluk is geweest waar een kinderzitje in zat gooien ze dat stoelje weg en wordt het niet op nieuw aangeboden door mensen.
Als je er eentje 2dehands koopt moetje goed de sluitingen controleren of eventueel de hengel (van de maxi cosi tot 9 kg)

Nu de vraag zouden jullie ooit een autostoeltje 2 dehands kopen van iemand?
Ik bedoel als ik wel eens rond snuffel scheelt het een hele hoop met de winkel en ik ga bijna nooit met de auto weg
eer dat ik die 2 van mij in de auto heb,... ben ik al in het dorp met de wandel wagen.. Wat zouden jullie in mijn gevalletje doen?

liefs

NoaM
2 January 2010, 20:19
Mama ik zou gewoon autostoeltjes 2e hands kopen hoor! Moet je kijken wat het scheelt en volgens mij kan er weinig an kapot gaan toch?

Finaly dat is idd weinig meid, vervelend he? Hier ook een die hoopte na de zwangerschap wat kilootjes erbij te houden, nu nog steeds 4 kilo meer dus ben erg blij!
Wordt jij trouwens niet doodmoe dat Jayron zo vaak komt...??? Toen ik Milan s nachts moest voeden was ik de dag erop gewoon echt uit mijn hum. Sinds hij doorslaapt ben ik echt zooooooo blij overdag, voel me echt weer mens!

Milan hier heeft ook hele verhalen, zo leuk! Aaaah en oooh en aaauuu. Maar ook agu en kgggg vind ie erg leuk! Hij kletst ook veel tegen het mobiel, en grijpt ook naar dingetjes die boven hem hangen, hij vindt zijn handjes en mijn handen ook erg interessant!

Snow
2 January 2010, 20:20
mama: lastig he.. het geld gaat er zo doorheen, zeker met 2 meiden!
ik denk dat het niet veel kwaad kan; een tweedehands stoeltje. 'nieuw is altijd veilig'.. dat geloof ik..
maar niet per definitie 'veiliger' ..

hahaha en mijn man zei precies hetzelfde als jij; als er een ongeluk is geweest, dan verkopen ze hem niet meer :mrgreen:

als het nette mensen zijn ( dat zie je vaak wel gelijk) en het stoeltje er goed uitziet (alles nog stevig, de sluitingen doen het etc..) dan kan het naar mijn mening wel!!!

- ik zou het persoonlijk niet doen, omdat ik zo'n miep ben die vies is van iederen... ik heb ook kleertjes van marktplaats, maar die kun je wassen.. zo'n stoeltje niet.. + we kunnen het betalen en hebben er maar 1 nodig..-

mama1988
2 January 2010, 20:32
Wij kunnen het ook wel betalen dat is het punt niet maar als ik bekijk op babypark.nl dat een gemiddelt stoeltje al 200 euro kost dat is al 400 euro kan het wel betalen alleen als ik er 2 voor 200 kan krijgen nieuw of 2dehands vind ik een leuker bedrag. Snapje Ik was net al beetje aan het zoeken maar mensen vragen nog een hoop voor een 2dehands stoeltje.

volgens mij was bij prenetal de stoeltjes in de aanbieding, alleen kan op dit moment niet op hun website komen.

Snow
2 January 2010, 20:49
Wij kunnen het ook wel betalen dat is het punt niet maar als ik bekijk op babypark.nl dat een gemiddelt stoeltje al 200 euro kost dat is al 400 euro kan het wel betalen alleen als ik er 2 voor 200 kan krijgen nieuw of 2dehands vind ik een leuker bedrag. Snapje Ik was net al beetje aan het zoeken maar mensen vragen nog een hoop voor een 2dehands stoeltje.

volgens mij was bij prenetal de stoeltjes in de aanbieding, alleen kan op dit moment niet op hun website komen.

vanaf wanneer passen ze eigenlijk niet meer in de maxicosi? femke is lang..
8 maanden ofzo?

mama1988
2 January 2010, 20:57
Het gaat op kilo's dacht ik... 13 kg.. dus de mijne kunnen er verlopig nog wel in ze zijn nu ruim 5,5 kg denk ik.

voor welke type zouden jullie gaan

Maxi cosi priori sps (47 cm breed)
Maxi cosi priori Xp (44 cm breed)
Maxi Cosi Tobi ( 44 cm breed)

alleen de prijs is erg verschillend, de bovenste is 100 euro mooie prijs alleen 47 cm breed, dat is te breed, dan is die breder dan de autostoeltje die we nu hebben, heb er 2 nodig en moet er tussen in kunnen zitten als we over een jaar of andere half of zo wel een kleine erbij hebben met de afmeting 2 x 44 cm gaat het net...

Snow
2 January 2010, 21:10
wij hebben een smalle auto.. en willen ook nog wel een keer een tweede (en dan niet gelijk een nieuwe auto moeten kopen, want deze is net nieuw) dus moeten we ff bekijken.. misschien ook die van 44.
Ik heb nog niet gekeken wat het verschil is tussen Maxi cosi priori Xp enMaxi Cosi Tobi

maar euh; de kilo's.. ja het zegt natuurlijk wel wat, maar de lengte lijkt me toch belangrijker. want je kind een dun en lang kind hebben die al eerder uit de maxicosi groeit dan een klein dikkerdje :lol:
Nouja.. moeten ze ook allemaal zelf weten die winkels hahaha

Ik ga slapen, tot morgen!

mama1988
2 January 2010, 21:50
regenboog: slaap lekker, maar je hebt gelijk de ene is er eerder uit dan de andere. Ik laat zet er zolang mogelijk in zitten we zien wel wanneer dat is. Hoop toch echt wel dat ze ruim 9 maand zijn dat ze er nog inzitten maar we zullen zien.

Ehm de verschillen geen idee heb van alles gelezen en beide kunnen van alles volgens mij zijn er geen 'grote' verschillen. De tobi is een stuk duurder dat heb ik al wel gezien, ook heb je romer ofzo dat merk maar die zijn ook erg duur.

Eerst wilde ik een stoeltje doen van 9-36 kg maar ik denk dat onze meiden te klein daarvoor zijnd ie rugleunigen van die stoeltjes (die wel goedkoop zijn, onder de 100 euro nieuw) zijn zo lang denk niet dat ze daar in passen met 9 maand.

Gelukig duur het nog lang voordat we er aan toe zijn, en ik zei al we gaan in de winkel wel kijken en passen en dan kunnen we altijd nog op markplaats kijken.

finaly87
3 January 2010, 11:34
mama88, te licht is ook niet goed, voel je je minder fit, snel duizelig etc.. rond de 58/60 is nu mijn streefgewicht weer, dan zit ik ook een stuk lekkerder in mijn vel (en mooiere rondingen enzo snappie ;))

noam, nee ik ben niet doodmoe, klinkt heel stom, maar het went! en ik ben niet helemaal op snachts he, leg hem even aan en binnen 10 minuten liggn we beide weer te slapen.. en hij slaapt bij ons op de kamer, er gaat geen lichtje aan of deur open hier snachts hahah dat scheelt denk ik.. vergelijk het met snachts naar de wc gaan, dan ben je er nog meer uit dan ik met voeden moet..

vannacht na de fles weer gewoon 3,5 uur later gekomen en daarna weer en weer.. wie weet aankomende nacht haha. hoerlang duurde het bij jou noam dat milan door ging slapen op flesvoeding voor de nacht??
Ik kolfde gister ook maar heel weinig savonds (90 cc) terwijl ik eergister 250 cc kolfde!

mama88, ik krijg zelf ook een gebruikt stoeltje, van mn schoonzusje (5) dus ja wat iedereen al zegt, geen ongeluk, goede sluitingen, ziet er goed uit, stevig, dan kan je t wel doen..

mama1988
3 January 2010, 12:14
Gisteravond ben ik nog hard op zoek geweest, wilde graag 2 roze autostoeltjes pff dat is moeilijk te vinden 2dehands maar ook nieuw. Nieuw zijn er allemaal nieuw kleuren en de stoelen die ik mooi vind zijn van 2007 dus nog maar ff zoeken.

Bij prenatal is er nu de maxi cosi priori sps te koop 200 euro of 100 euro (weet het zo gauw niet meer) maar die is 47 cm breedt dus oud model denk ik. Want de andere stoelen van nu zijn allemaal 44 cm breed. En wil toch echt 44 cm breed hebben...

Snow
3 January 2010, 16:23
zo, ff tijd om te forum-en :mrgreen:

hoe issie?

finaly: hmm jammer dat hij na 3,5 uur steeds kwam.. ik hoop voor je dat het snel veranderd!!!

Femke is nog steeds erg hangerig, rode wangen en overal op bijten (op mijn vinger bijvoorbeeld hihi) ..

hoop dat het snel voorbij is. (of er nou wel een tandje komt of niet)

x

mama1988
3 January 2010, 16:39
over tandjes gesproken elena was uitbundig aan het lachen en zag ik witte stukjes op het tandvlees ik op internet op gezocht:

wrijven over het gezicht
bijten op alles
rode wangetjes
kwijelen
en witte bleek achtige vlekkjes en bobbeltjes te voelen duiden op tandjes.. dan is elena toch wel iets eerder dan isabella

Sanel
3 January 2010, 16:42
Het kan werkelijk nog heel lang duren voordat ze doorkomen hoor!!!
Fenna heeft er ook een tijdje over gedaan. Had alle tekenen met 3 maanden al maar de eerste zat er met 5 maanden en de 2e met 6 maanden. En nu voorlopig al niets alhoewel ze wel veel onderkwijlt weer. Ik weet wel dat ze er goed last van kunnen hebben. Fenna weigerde elke fles!!! De 2e hadden we niet door en zat er zo.

Tinkerbell79
3 January 2010, 16:46
Sta ervan te kijken dat jullie kindjes allemaal al tandjes krijgen..wist eigenlijk helemaal niet dat dat al zo vroeg kon :)

Sanel
3 January 2010, 16:49
Sta ervan te kijken dat jullie kindjes allemaal al tandjes krijgen..wist eigenlijk helemaal niet dat dat al zo vroeg kon :)

Het kan echt hoor!!!Fenna heeft ze ook al. Kijk maar op me hyves!! Staat een foto!!

NoaM
3 January 2010, 16:53
Finaly, o das wel lekker ja, hier was ik met een nachtvoeding zo een uur bezig. Eerst luier verschonen, voeden, boertje laten enz en weer in bed, het snelst deed ik dat in drie kwartier dus ja zoals jij het beschrijft is het wel erg lekker!

Milan ging na een paar nachten fv pas doorslapen, maar dat begon bij 5,5 uur. Vervolgens ging het zo:
7,5
6
6
6
6
6
6
6

en nu slaapt hij gemiddeld 8 a 9 uren s nachts, geen een nacht dat hij wakker wordt!

Misschien was het ook wel puur toeval hoor, dat toen ik fv ging geven s avonds hij ook ineens bedacht om maar eens door te gaan slapen! Meid hoop voor je dat Jayron binnekort die nachtrust ook gaat pakken ;). O en dat jij gauw 58/60 kilo mag wegen! Snapt t van je rondingen, die wilde ik ook altijd, en heb ze nu eindelijk hihi!

Milan hier heeft last van rode wangen, warm (geen koorts), bijt op veel dingen en op de plek waar zijn voorste ondertandjes horen te zitten, is tandvlees wat wittig doorschijnt.... O en hij begint wat te kwijlen.... Zal wel errug vroeg zijn voor tandjes, maar tis al drie dagen zo!

MOET MORGEN WERKEN! :(

mama1988
4 January 2010, 08:39
Naom: veel plezier met je eerste dag werken. En wat lekker dat Milan ook door slaapt!

Hier de meiden ook al lang en dan kom je eindelijk weer aan je nacht rust toe. Alleen wat ik niet echt begrijp bij mijn meiden
is dat Elena vaak om 6 uur al half wakker wordt. Ze wil dan een speen hebben. Als ik haar hoor loop ik naar haar bedje toe en geef haar de speen (die ze inmiddels wel zelf in kunnen houden) en ze slaapt tot 7 uur soms half 8 verder heerlijk maar als mijn man haar als eerst hoort (wat eigelijk altijd gebeurd) dan neemt hij haar mee naar ons bed. Terwijl ik dit juist aan het afleren ben... Isabella ligt al helemaal niet meer bij ons in bed, ja soms in het weekend. Isabella slaapt standaard tot kwart over 7 half 8 soms 8 uur half 9. Lekker dus. Maar Elena slaapt prima in haar eigen bedje als je de speen geeft ik snap dan niet waarom mijn man haar er uit haalt. Ik zei tegen hem dat hij dit niet moet doen en toch blijft hij het doen... :x

(dat is net zo als ze s avonds naar bed moeten na de fles van 8 uur dan gaat hij heel druk met ze lopen doen omdat mijn meiden altijd lachen als ze de buik volhebben, hij pakt die kans om even lekker met ze bezig te zijn dat moe thij overdag maar eens doen en ze pc uit zetten en niet s avonds als ze naar bed gaan.. want zo worden ze weer uit een slaap gehaald vind ik. Ook dit heb ik al een paar keer gezegt dat hij dat niet moet doen maar hij blijft het gewoon doen) Ik vraag mij echt af wat dat nou is hoor?!

Wat doen jullie kindjes over dag? als ze wakker zijn?
De mijne zijn na de eerste fles van 8 uur vaak wakker tot 11 uur en meestal zitten ze dan voor de tv nu ook zo kan ik het huishouden snel doen.. ik vind het heerlijk kun kletsen en lachen of doen een haase slaapje maar dis dit wel goed voor hun oogjes? S middags na de fles van 12 uur slapen ze in bed of de box of liggen ze in de wandelwagen dus dan zitten ze niet meer voor de tv. alleen s morgens ff wat vinden jullie?

Snow
4 January 2010, 09:05
mama, hoe laat gaan jouw meiden naar bed 's avonds? ( de fles om 8 uur.. maar hoe laat liggen ze dan?)
Femke heeft dat ook; speen erin en weer 1 uur verder slapen.. Ik zou het ook irritant vinden als mijn man dat deed, terwijl jij het graag wilt afleren; in het grote bed slapen.
En dat van 's avonds rustig doen en naar bed.. daar zou ik me ook aan storen. Ik heb ook het liefste dat mijn man Femke de fles geeft, even een boertje knuffelen en naar bed. (in ong. 40 minuten alles samen) . Maar hij zit soms wel 1 uur ofzo met haar & dan hoor ik, wanneer ik al in bed lig, haar al een paar keer gillen (doet ze als ze moe is) .. maar dan blijft hij maar benden met haar.. grrrrrr! en dan komt hij uiteindelijk met haar boven en dan wordt ik weer wakker omdat ze gaat huilen van de moeheid als ze in bed wordt gelegd :evil:
(heeft dus geen nut om al naar bed te gaan)

Ik heb gehoord dat de tv hetzelfde effect heeft als lampen. ze volgen niet precies wat er gebeurd, maar die lichtjes fascineren gewoon. maar 2/3 uur lang is misschien wat veel ..
spelen ze ook wel eens in de box? want de kinderfysio waar ik heen ga benadrukt steeds dat ze best in een wippertje mogen voor een tijdje, maar de complete ontwikkeling toch meer in de box wordt gestimuleerd. ( nekje omhoog tillen, handjes omhoog, beentjes de vrijheid, omrollen)

meiden; hebben jullie ook een slaapritueel voor de nacht? bijvoorbeeld de laatste fles, dan pyjama etc?

x

popje 2 in de maak
4 January 2010, 09:56
Sorry dat ik niet zoveel heb gepost de laatste dagen! Druk geweest met pakken voor de vakantie (week center parcs). We gaan vanmiddag dus nu ook weinig tijd om te reageren. Ben er volgende week weer!

Over die autostoeltjes... Ik zou tweedehands zelf niet doen. Bij een botsing (ook een kleine aanrijding) of als hij valt beschadigd de piepschuim vulling. Het neemt de kracht van de botsing weg, maar is daarna niet meer in staat om het nog een keer te doen, in ieder geval niet zo goed. Eventueel van zorgvuldige bekenden, maar nooit van een vreemde kopen is dus mijn devies. Verder hebben wij indertijd ook naar de 9-36 stoeltjes gekeken. De meeste zijn met de originele autostoel, dat was echt niets voor ons ventje! Nu kan hij door naar een 15-36 stoeltje en Yesper naar de gewone straks. Je kleine kan trouwens langer in de maxi cosi dan je denkt hoor. Voetjes mogen er best overheen hangen. Hoofdje niet teveel ;)

Tot volgende week!

mama1988
4 January 2010, 10:09
Popje: fijne vakantie lekker genieten !! en bedankt voor je advies, we hebben ook besloten om nieuw te kopen.

Regenboog: Mijn meiden horen volgens het schema om 8 uur de fles te krijgen, vaak krijgen ze hem al om half 8 daar voor..gaat het zo bij ons.
18.00 eten dan is mijn man thuis vaak 19.00 zijn we helemaal klaar en de tafel afgeruimt, dan ga ik met de kids om ste beurt naar boven de ene avond in de tummy tub en de avond daar op ook weer de om de dag zal ik maar zeggen pyjama aan en de volgende in bad en pyjama aan.. Dna maakt mijn man de fles krijgen ze de fles en meestal liggen ze voor 9 uur in bed. soms al half 9 of 8 uur weleens maar vaak kwart voor 9 en 9 uur is het helemaal stil. Maar gister avond was me man zo druk met Elena (hij gad haar de fles) lag ze pas kwart voor tien in bed!! hallo dan is mijn avond helemaal weg! Dat wil ik dus niet.

Ik heb de meiden niet overdreven veel in de box liggen, mijn ouders zeiden gebruik je dat ding wel.. hmmm nou de laatste weken eigleijk niet zou hem wel weg willen hebben.. mijn vader zij ook nee de box is beter dan een wipper met bewegen enzo.. Dus toch maar weer in de box gedaan en het gaat goed dus ga hem weer gebruiken. In de wipper bewegen ze ook heel erg veel moet ze nu echt vast zetten. als ik weg loop. Ze pakken hun voetjes in de wipper oook en tillen en draaien hun hoofd net zo tot dat ze elkaar zien dus met bewegen is het allemaal wel goed, alleen rollen en zo dat kunnen ze dna niet in de wipper ;)

Isabella schatterlacht de hele dag door zo leuk!! en ze wil constand staan wordt er gek van En elena die stapt alleen maar
het is ontzettend leuk en vooral heel lief maar heb maar 2 paar handen..

Regenboog: hoe is femke's avond rimte voordat ze naar bed gaat?

Snow
4 January 2010, 10:30
wow, wat heerlijk mama, dat ze dan rond 9 uur erin liggen en tot de volgende morgen slapen!
Femke krijgt 's avonds om 19:45 uur een fles. daarna doe ik haar een pyjama aan + schone luier, speelt ze nog even en gaat 21:00 uur weer naar bed.
Om 22:30 uur ga ik naar bed.. en om 23:00 uur geeft mijn man femke de laatste fles.
Hij geeft de fles, zit nog even met haar, verschoont de luier, zit nog even met haar en dan gaat ze. ( bij de andere flessen zit ik ong. 10 min. met haar op schoot na de fles, in verbad met spugen, daarna altijd even in de wipper en 20 min. in de box)
's avonds laat gaat ze dus niet in de box, maar alleen bij mijn man op schoot.

toch blijf ik het wonderlijk vinden; (je behalve bij finaly.. helaas) dat ze die nachtritme snappen! overdag wordt Femke heel vaak wakker, wil ze de speen, is het even huilen.. maar na die laatste fles slaapt ze 8 uur. Eigenlijk apart toch? want hoe weet ze nou dat dat de laatste is :roll: ze kunnen toch niet tellen :mrgreen:

ik ben benieuwd wanneer Femke gaat schaterlachen!

Snow
4 January 2010, 10:31
popje2: veel plezier deze week in center parcs!!!!!

mama1988
4 January 2010, 10:39
waarom ze dat snappen geen idee eigelijk. Ik zorg altijd als ze overdag slapen dat het licht is. En als ze s avonds gaan slapen dat het donker is. Misschien zit daar het verschil ook in dat kinderen licht en donker onthouden..

Meer zou ik er ook niet van kunnen maken.
Ik heb geen strak schema voor na de fles zet de ene in de wipper en de andere op schoot zo wissel ik af en na een tijdje geen idee hoelang vind ik het genoeg soms vallen ze in slaap en soms niet dan blijven ze in de wipper zitten en ga ik weer wat anders doen. (op dit moment liggen ze in de wandelwagen te slapen) 12 uur fles dus komt mooi uit. Na de fles zullen ze wel wakker zijn omdat vanaf half 11 al liggen te slapen.. en meestal rond 2 uur worden ze moe en leg ik ze ff op bed tot 4 uur.. gek genoeg moet ik ze voor de fles van 4 uur bijna altijd wakker maken.. en na 4 eren ja dan weet ik eigelijk niet wat ik met ze doen van alles neem ze mee de keuken in dan ga ik koken weetjewel van alles..

Maar regenboog: waarom doe je na de fles een pyjama aan bij femke?
ik doe alles ervoor vaak als ik ze te snel plat leg spugen ze weer.. ik doe dat allemaal ervoor slabber om en dan de fles en meestal vallen ze hier op mijn arm in slaap en til ik ze naar boven soms ook niet maar als het kwart voor 9 is gaan ze gewoon naar boven of ze slapen of niet. Dan doe ik ze de slaapzak aan en ik heb bij de kruidvat een stermuziek licht ding gekocht die speeltje rustige muziek af, 5 ,10 of 15 minuten lang en laat op de muur plaatjes zien.. die zet ik aan op 10 minuten en ik ga de kamer uit deuren dicht babyfoon aan en meestal hoor ik ze niet meer.

mama1988
4 January 2010, 10:42
moet je ze nou eens zien
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6PX7ISN.jpg
in hun nieuw pyjama;s net uit bad.. tijd voor de fles hahah lieverds...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RFEKPLDH.jpg
isabella die fruithapje krijgt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XZHQVNJX.jpg
elena met een swtukje brood.. ik had brood alles wat ik eet of drink wil ze hebben ze roept dan ook he huhuu doet ze..
dus geef ik het haar ze doet het in de mondje maar ze vond het vies. hahahha maar mee spelen en naar kijken kan je wel!

Snow
4 January 2010, 11:06
leuke foto's!!!!

waarom ik de pyjama erna aan doe? omdat het daarvoor niet lukt :lol:

Femke huilt altijd vanaf dat ze wakker wordt tot de fles erin zit.. ik heb het wel
vaker geprobeerd, maar je krijgt hoofdpijn van dat gekrijs. pfff

+ ze poept vaak na die fles.. dus dan moet ik haar daarna toch verschonen.
Ik laat haar altijd een tijdje omhoog zitten, vaak nog even in de wipper en dan
verschonen + pyjama aan. (dan heeft ze de melker al een half uur inzitten vaak)

x

mama1988
4 January 2010, 11:27
Regenboog: oke vandaar. Ja isabella krijst s avonds ook dat ze de fles nu wil hebben Juist als ze zo doet geef ik eerst Elena de fles en laat haar wachten. Ze hoeft niet meteen der zin te krijgen ( ze is namelijk zo dametje die de zin wel hebben)

leeuwinnetje
4 January 2010, 11:56
@Noam: veel plezier met de 1e werkdag!

@mama: leuke foto's!!
kan me voorstellen dat je het irritant vind dat je man Elena mee naar jullie bed neemt, terwijl je het af wil leren. hier nemen we ze soms mee naar bed, maar eerst met speentje probern, ben ook bang dat ze er anders aan gaan wennen en dan kunnen ze helemaal niet meer in hun eigen kamertje slapen.

@Popje: veel plezier!!

Ik leg de meiden wel in de box, maar meestal zijn ze het ook best snel beu, ook als ik ze in het wippertje zet, zijn ze het snel beu.
Ze vinden het meestal het leukste als ik ze ops choot zet en tegen ze praat. maar probeer ze wel rgeematig in de box te leggen, zodat ze zich strak ook daar kunen vermaken.

Hier hebben ze vorige week ene paar keer 6 uur geslapen, maar sinds een paar dagen zijn ze weer rond 3 uur 's nachts wakker. :( gelukkig gaan ze met de speen wel weer 2 of 3 uur slapen.
Nu vond mijn man omdat ze een paar keer hadden doorgslapen, om te proberen na 5 voedingen te gaan, misschien dat het daaromkomt, dat ze ineens door het ander ritme weer van slag zijn?
Wij doen het nu zo:
6.00 uur: 135 ml
10.00 uur: 115 ml
14.00 uur: 135 ml
18.00 uur 115 ml
22.00 uur: 135 ml
Omdat ze eerst 6 x 100 ml krijgen, doe ik het langzaam ophoge, wil misschien over 1 week 5 x 135 ml proberen, dan zitten ze waarschijnlijk ook rond de 3,5 kg

mama1988
4 January 2010, 13:02
leeeuwinnetje: Opzich als ik zo je voedingstijden zie ziet het er keurig uit mooie tijden ook. Geef je ze trouwens nog nachtvoeding of ook niet meer?

Wij zaten met 3,5 kg op 5 voedingen. van 135 cc.
Ik kijk nu op de verpakking van mijn voeding en vanaf 3,5 kg tot 4 kg is het 5 flessen van 120 cc dat wordt dan 135cc voeding.

Ik zou gewoon proberen om 5 x 135 cc te geven. Ze drinken het vanzelf op en anders niet. Ik maak hier altijd standaard per kind per fles 230 cc voeding klaar de ene keer drinken ze alles op maar s avonds als ze naar bed moeten laten ze vaak 90 cc staan ja als ze niet meer willen willen ze niet.. dus niet bang zijn dat je ze vol propt of dat je dames het niet aan kunnen. Ik zou lekker vanaf morgenochtend eerste fles 135 cc gaan geven en zien wat er gebeurt.

Succes meid!

finaly87
4 January 2010, 13:02
Jayron blijft ook heftig handjes in mondje stoppe, rode wange en kin, kwijlen en zie onder dus 2 witte bobbeltjes.. hij is wel wat uit zijn doen want vannacht weer zo een nacht met 3 x komen en veel huilen terwijl hij normaal 1 x komt en na de voeding direct weer slaapt..

helaas werkt speentje snachts bij jayron niet, als ik die aanbied gaat hij erg huilen (boos) hij wilt echt drinken.. maar misschien als hij wat minder uit zijn doen is door die tandjes dat hij wel door gaat slapen op een flesvoeding.. is sowieso handig om te doen voor ons aangezien ik zo een mooi voorraadje kan opbouwen voor als ik volgende week (!) weer aan t werk moet..

Bij jayron is het zo dat hij na de voeding van 5 a 6 uur (ligt er helemaal aan hoelaat hij de rest van de dag drinkt he, nog steeds geen ritme) alleen nog maar wilt slapen.. dus zeg maar 5 uur voeding, dan komt hij rond 9 uur half 10 en dan is dat de laatste voeding van de avond.. dan komt hij weer rond 1 of 2 uur snachts.. en dan weer 6 uur sochtends.. behalve nu hij uit zn doen is..
Ik geef Jayron eerst eten, dan nog even knuffelen/boertje en dan pyama aan en naar bed.. badje doen we vaak sochtends of douche omdat hij savonds zo moe is, hij wil alleen slapen, badje doen we dan meestal niet.

Overdag is hij tussen voedingen zo een anderhalf a 2 uur wakker.. en dan slaapt hij ongeveer 1 uur of 2 uur.. misschien moet ik hem ook eens tussen 2 voeidngen in wakker zien te houden.. Ik moet wel veel puzzelen met dat kind van mij! hahah bij jullie lijkt het allemaal veel natuurlijker te gaan.. heel vaag..

finaly87
4 January 2010, 13:08
tv kijkt jayron soms naar als hij bij ons op schoot zit, maar zal niet aanraden de kids zolang voor de tv te laten.. hier gaan ze ook aan wennen en dan heb ej strax kids die alleen maar vermaakt worden door de tv.. dat wil je niet!! beweging is juist goed.. en idd de hele tijd licht en flitsen kan niet goed zijn voor oogjes en hersentjes.. en ze worden nu ookal vermaakt en het echte ontdekken is dan beter om in de box te doen.. of op een speelkleedje ofzo..

jayron ligt wel regelmatig in de box, maar hij staart vaak naar het plafond, beweegt wel met zn hele lijfje maar blijft naar plafond kijken.. heb exprss mobiel weggehaald want daar keek hij steeds naar maar vind dat hij wat meer om zich heen moet kijken naar speeltjes enzo.. doet hij niet zo fanatiek.. hij zal ook niet iets wat links van hem ligt met zijn rechterhandje proberen te pakken.. probeer t wel te stimuleren, t gaat op zn tijd.. nu pakt hij wel de speeltjes van babygym vast.. en slaat er echt tegen.. maar gewone speeltjes pakt hij nog niet echt vast of brengt naar mond ofzo.. zoals ik al zei, meneer Jayron neemt zijn tijd.. hij is meer van de grove motoriek geloof ik: zitten staan slaan etc.. maarja nu de rest nog ;)

mama1988
4 January 2010, 13:21
Finaly: Jammer dat hij een beetje uit zijn doen is.. Ik kan aan mijn meiden nog niks merken alleen de wangen en het kwijlen en de bobbeltjes.
En als hij wat langer over dingen doet nou en moet je maar denken hij is gezond toch.. ze kunnen niet alles te gelijk.
en ik vind hem echt heel wijs als ik zo op de foto's kijkt

De speel kleed heb ik al lang weg gehaald ze vonden het niet meer leuk.. ze sloegen met handjes en voetjes er al heel vroeg tegen aan dus nu is dat niet meer leuk natuurlijk dus die is al weken weer weg. Van de week heb ik een huisje gekocht met van die gaten erin waar je blokjes door moet duwen. Isabella kan dat al he al ik dat huis vast hou. Ik geef haar dat blokje en hou alle gaten dicht behalve de goede natuurlijk en ze drukt het er door heen. vind het zo leuk.. Speeltjes pakken ze wel af ik ze aan geef ze proberen het wel de pakken in de box maar dat lukt nog niet. Elena zit heeel erg te voelen aan alles wordt er gek van,, als ik niet op let en ze zit bij me op schoot zit ze me haar handje en die kribbelige vingers zo aan me borst... ik roep dan altijd neee dat kan niet meer.. hahaha maar aan mijn broek, truitje haa roveral moet ze aan voelen en ze doet heel erg zachtjes isabella niet die trekt overal.. :shock: 2 verschillende kindjes! hoe is het mogelijk.

ik heb een 1persoonsbox en die is nog al vrij klein, had hem al gekocht bij de 1ste als mijn meiden er samen in liggen is het vrijwel direct altijd huilen de ene krapt de ander ken je dat.. dus moet altijd goed op letten en meestal leg ik een knuffel tussen de hoofdjes maar dat is ook niet zo leuk omdat ze juist naar elkaar willen kijken.. misscien dat ik op internet op zo een grotere box ga zoeken! (heb iedere geval al 2 kinderstoelen 2dehnads gekocht soort triptrap meegroei stoel 2 voor 45 euro dus die ga ik van de week ophalen dat scheelt alweer)

oh ja over het slapen van jayron vind je dat niet jammer dat hij rond 5 uur in slaap valt tot half 10 ongeveer.. half tien is een mooie tijd om hem naar bed te dopen voor de hele nacht snapje wat ik bedoel. En vind je het niet jammer dat je nog steeds geen ritme hebt. ik snap dat je bv wilt blijven geven hoe ga je dat eigelijk volgende week doen als je weer moet werken? maar kun je niet gewoon kolven en het in een fles doen dat weetje hoeveel hij drinkt en kun je hem de fles aanbieding dus dat hij op jou tijden moet komen en niet op wanneer hem het uit komt. Zo krijg je ook ritme er in. Ik vind het heerlijk het ritme dat ik weet wanneer ze komen voor een fles.

finaly87
4 January 2010, 13:30
je meiden zijn wel snel he! voor vroeg geboren kindjes ook nog.. super hoor!!

ja het is wel jammer dta hij savonds lang slaapt en snachts niet, maar om hem nou juist savonds op te houden, lijkt me geen goed plan.. uiteindelijk ga je er toch naar toe dat je kindje savonds slaapt? Wat ik wel kan doen is hem na de voegin van 5 a 6 uur, ook 1,5 uur a 2 uur wakker te houden ipv van direct naar bed omdat hij moe is.. en dan wel om uur of 9/10 wakker maken voor de laatste (fles)voeding.. dat is wel een idee.

toen hij de borst weigerde kolfde ik elke voeding en gaf dit met een fles.. zo een 160 cc.. dan liet hij er 4 uur tussen zitten.. weet bijna zeker dat hij dan meer dronk dan dat hij uit de borst zelf drinkt.. want dan komt hij ook weer na 3 uur vaak.. maar zie het niet zitten om elke keer te kolven en met fles te geven, ben net blij dat hij weer uit borst drinkt.. Hij dronk gisteravond ook een fles van 180 cc leeg achter elkaar, zo een 15 minuten drinken, terwijl hij uit mijn borst vaak na 5 a 10 minuten stopt..
denk dat ik toch binnenkort over (moet) ga stappen op fles volledig want dat zal hier denk ik een hoop veranderen qua ritme enz, maar vind t zo moeilijk! Hij wordt al zo snel groot..

met werken ga ik kolven en dat wordt met fles gegeven (en uit t voorrad) en ik hoef de eerste maand maar 4 uur per dag te werken.. dus ik hoef niet echt in t gezin te kolven.. weet verder nog niet wat ik doe met de voedingen afbouwen, niet afbouwen, moedermelk, flesvoeding.. t is zo lastig..

mama1988
4 January 2010, 13:46
finaly: Ik snap niet helemaal dat je het lastig vind om te stoppen met bv begrijp me niet verkeerd ik heb nooit een op een bv gegeven maar altijd gekolft en in een fles gegeven. En 1 a 2x per dag aan gelegt om de voeding te behouden. Ik vond het een uitkomst de flesvoeding. Vooral toen de meiden thuis waren het was druk en dus liep mijn bv erg terug. Dus ik heb die band niet echt met een kindje aan de borst dus snap daarom ook niet hoe moeilijk dat moet zijn om dan daar helemaal mee te stoppen.

Toch als je het zo beschrijft lijkt mij het beter voor jayron dat je over gaat op flesvoeding of geklofde melk in de fles. Aangezien hij dan meer drinkt en langer er tussen laat zitten. Ik weet niet hoe zwaar hij nu weegt?

De mijne laaste bijna 5,5 kg en krijgen dus 230 cc per keer.

Succes meid met de keuze maar hou altijd in je hoofd je moet doen wat het beste is voor je kindje..

finaly87
4 January 2010, 14:23
ja ik denk ook dat dta iets is wat je moet hebben ervaren wil je het begrijpen. Het si ten eerste heel fijn en intiem, voed hem al 16 weken volledig zelf.. Het is ook heel gemakkelijk, hoef nooit aan voedingen te denken want heb het altijd bij me, waar ik ook ben. Het is heel goed voor hem, borstvoeding is en blijft de beste voeding voor een baby, zolang ik het nog kan geven wil ik dat doen.. (ca tot 6 maanden)
hij groeit er hartstikke goed op (weegt 6700 gram) is nog nooit ziek of verkouden geweest dus wat dat betreft is het sowieso niet slecht.. Heb ook genoeg voeding, Jayron drinkt weer met gemakt, etc.. Maar als hij nou gewoon op 5 a 6 voedingen per dag zou zitten en snachts door zou slapen zou het helemaal geweldig zijn... die laatste 2 dingen zijn niet het geval en dat maakt dat het nu niet zo "handig'meer is, borstvoeden.. en dat vind ik erg jammer want zoals ik al zei wil ik hem het liefst tot 6 maanden minimaal voeden.. (scheelt trouwens ook in kosten)

Maarja als ik nu op flesvoeding of gekolfde flesjes over stap zitten er wel bepaalde voordelen aan:
-ik zal weer meer aankomen, want Jayron eet letterlijk van mij
-Jayron zal een ritme krijgen
-Jayron zal door gaan slapen (misschien)

Maarja het is toch lastig.. Ik heb nu een lactatiekundige gemaild hierover, kijken of zij me kan helpen. Oja en als ik geen borstvoedng meer geef moet ik voor mijn werk weer snachts op wacht, bah! dat wil ik niet.. maarja als ik ga stoppen dan zal ik toch een maand wahchten met het ze vertellen dan stel ik die nachtdiensten ook uit haha

mama1988
4 January 2010, 16:37
In leiden in het zh zeiden ze tegen mij of je nu 1 week borstvoeding geeft of 6 maanden het maakt niet uit. De eerste paar druppels zijn het belangrijkste voor de anti stoffen. Ik heb dan 6 weken bv gekolft gegeven maar mijn dames zijn ook nog nooit ziek of verkouden geweest.

Fles voeding is duur maar je hebt er maar eentje dus valt reuze mee. Ik betaal voor friso comfort al 12.19 soms 12,77 en als nachtvoeding heb ik friso extra (voor hongerige babys en als nachtvoeding te gebuiken is ook dikker misschien iets voor jayron?) 9,99 maar zit minder in dan de gewone dag voeding. Ik kan maar 3 dagen met 1 pak voeding doen..
3 pakken heb ik in de andere halve week nodig. Het is duur maar wel een oplossing (ik vind het fijn)

MAAR: vanaf 6 maanden mag je kindje gewone melk hebben he verdunt met water. dus 1/4 water en 3/4 melk met 7 maanden of 8 maanden mogen ze vollige melk hebben (dus wat je zelf ook drinkt) dat scheelt een hoop aan kosten. Ik haal melk voor mijn man bij de lidl nog geen 60 cent dacht ik dus ik stap straks mooi over naar gewone melk. Wisten jullie dit? ik las het op internet.

Sanel
4 January 2010, 17:00
@mama
Er wordt geadviseerd om na 1 jaar pas met gewone melk te beginnen. In opvolgmelk zitten nog de nodige voedingstoffen.
Geef jij je kinderen nu al brood!!!! :shock: Dat wordt ook sterk afgeraden vanwege overgevoeligheid voor gluten!!

Limi
4 January 2010, 17:02
Mama1988, ik ben het met Sanel eens!

Het is echt niet goed hoor om te vroeg te beginnen met vanalles! Ik weet heus wel dat elke kind anders is, en dat je naar je kind moet kijken! Maar te vroeg beginnen met alles, is echt niet goed!
Ik las iets over fietsen, daar moet je helemaal goed mee uit kijken!
En bijvoeding hebben ze pas nodig vanaf 6mnd, snel of langzaam kind, daarvoor is het alleen om te proeven!
Gewone melk is echt pas vanaf 12mnd!
Wat je zelf doet, moet je natuurlijk zelf weten! Maar ik zou als ik jou was wel uitkijken wat voor adviezen je neerzet op een forum, want sommige dingen zijn gewoon echt niet goed!
Succes!

mama1988
4 January 2010, 19:44
neee ik geef ze nog geen brood ik zat zelf brood te eten en ze keek zo naar me zo van mam dat lust ik ook wel dat sutkje geef ik normaal altijd aan de hond is die gewent nu aan elena ze speelde er meer mee ze deed het aan haar lipjes en trok een vies gezicht.

Van die melk heb ik toch echt op een babysite gelezen niet van een of ander forum, anders zou ik het hier ook niet neer zetten zen zelf proberen tegen die tijd. EN bij voeding tja iedere zijn eigen ding en mening mijn meiden krijgen al vanaf 3 maand fruithapje af en toe. en nu veel vaker en groente hapjes gewoon een paar hapen voor erbij. en smullen doen ze dus ik ontneem ze het niet. vroeger kreeg je dit ook al en de mensen zijn er ook niet anders van geworden, ik vind het allemaal zo onzin wat wel en niet mag je moet gewoon zelf doen het zijn alleen maar adviezen van het cb en vaak denk ik hou ze maar lekker bij je. Kan er niks aan doen maar het cb kan het zo mooi vertellen ...

Limi
4 January 2010, 19:54
de reden dat het veranderd is, is omdat er steeds meer kindjes allergisch werden en dan vooral huidallergieën, en het is onderzocht dat dit door te jonge bijvoeding komt! Ik zeg ook niet dat je niet moet doen, elk kind is anders, zou alleen beetje uitkijken! En dan vooral naar je adviezen hier op het forum!
Overigens geeft het CB ook alleen adviezen en ben je vrij om zelf te doen wat je doet! En die adviezen geven ze niks voor niks, tegen mij zeggen ze ook altijd dat maar een richtlijn is!

Leuk dat jou kindjes het wel lekker vinden!

vj
4 January 2010, 20:09
zooo weer vanaf 104 bijgelezen!
alle kindjes doorgeslapen met oud en nieuw!! Mille ook!
die heb ik om 1.15 wakker gemaakt voor voeding en om 2.30 zijn we naar huis gegaan. toen nog een voeding en toen kwam ze o 9 uur heerlijk!!

mille heeft ook niet echt een vast ritme! maar wel ongeveer. tussen 9 en 12, tussen 2 en 4 en 17 en 19 een paar keer. dan om 20 uur nog en dan om 23 en 00 uur en dan is het snachts tussen 3 en 5 uur. dus ik zit op 6 a 7 voedingen. Verder slaapt Mille heel veel.
smorgens gaat ze in bad. heerlijk!

Finaly wat fijn dat jayron weer bij je drinkt! Dat ritme komt echt vanzelf!
en met fv kunnen ze ook ´s nachts komen. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Wil je dat hij nog bv krijgt zou ik nog even doorzetten en kijken hoe het gaat met werken.

mama, ik zou echt pas melk geven vanaf 1 jaar, ook o.a voor koemelk allergie!!

In de maxi cosi mogen kinderen tot 9 kilo maar het belangrijkste is dat het hoofdje niet uitsteekt! de voetjes is niet zo erg. Ik maak op mijn werk wel mee dat kinderen van 1 jaar er nog inzitten!
zelf wil ik de autostoel van maxi cosi waar ze tot 12 jaar in kunnen.

noaM weer werken! spannend! hoe is het gegaan?
Popje hoe was je vakantie?
Leeuwinnetje hoe gaat het nu snachts met je meiden?

vj
4 January 2010, 20:16
ik moet nog 18 kilo kwijt wil ik op mijn start gewicht komen!!!
echt niet leuk! heb wel gesnoept enzo maar wel heel gezond gegeten verder.

nu ben ik even helemaal gestopt met snoepen. Nu mag ik alleen van mij zelf nog walnoten en worteltjes, fruit, onbijtkoek en cracottes met kaas en 4 boterhammen en yoghurt.
Ik geef bv maar was 10 kilo kwijt en nu zitten er weer 3 a 4 bij.

heb ook het idee dat ik nog veel vocht vast houd. Ik drink veel water maar plas ook veel.
Ik heb nu nog 4 na lessen van zwanger en fit met sporten erbij. En volgende week heb ik een afspraak bij de sportschool.

Zondag gaan mijn man en ik en Mille 3 nachten naar Preston Palace!! met een subtropich zwembad!! heerlijk! nu al zin in!!!

NoaM
4 January 2010, 20:28
Finaly lastig he? Ik zat er ook steeds mee hoor, en moet zeggen dat ik echt superblij ben dat Milan nog steeds twee voedingen per dag bv van me krijgt! Ik doe dat nu een dag of 4 zo, en mijn bv blijft op gang, dus daar heb ik geluk mee!
Ik snap je gevoel wel, en ik vind dat je het voor zo'n jonge meid supergoed doet dat je hem al 16 weken volledig zelf voedt!
Ik ben al trots op mijn 10 weken volledig, en nu dus nog steeds maar dan niet meer volledig!

Mama wat een geweldig leuke foto's en wat heb je prachtige meiden. Leuk hoe ze zo naar dat stukje brood zit te kijken, je fotografeert ze wel steeds op het juiste moment! :D

Mijn dag werken ging hartstikke goed! Milan wegbrengen ook hoor, maar ben in de pauze toch even gauw wezen kijken en toen lag hij lekker te slapen. Die vrouw vertelde dat hij het volgens de boekjes deed, en een heel lief manneke was! Hihi leuk om te horen. Na schooltijd ben ik even op gaan ruimen en voorbereiden en om 16.15 kon ik hem alweer ophalen. Hij lag lekker in de box rustig om zich heen aan het kijken, wat een topventje he????

Snow
4 January 2010, 21:19
wowowowow wat is er opeens veel geschreven!!!

ik reageer alleen even op noam.. de rest komt morgen..

noam: super dat de eerste dag werken goed ging! heb je nu vaste dagen en een vaste groep?

ik ga lekker slapen.. morgen dagje winkelen met Femke en mijn mannetje!!!

x

leeuwinnetje
4 January 2010, 21:27
@Noam: wat fijn dat het werken goed ging, lijkt me wel moeilijk voor de eerste keer je kleintje naar kdv brengen.Maar fijn dat hij het zo goed deed op kdv!!

@finaly: ik vind het zo en zo al knap dat je zolang borstvoeding geeft en kan me voorstellen dat de nachten zwaar zijn. Hopelijk gaat hij snel 's nachts langer slapen.
Ik heb ook hetzelfde al mama: heb heel veel gekolfd, dus heb dat intieme wat jij ervaart nooit zo ervaren.

@Vj: leuk preston palace, ga ervan genieten!!
succes met afvallen. Ik wil ook nog kg kwaijt, maar kan het nog niet opbrengen...
De meiden hebben al een paar keer 6 uur (vorige week) doorgeslapen, dus dat was echt super. Alleen de laatste dagen komen ze weer om 3 uur 's nachts.

mama1988
4 January 2010, 21:35
naom: moet heerlijk gevoelt hebben toen die mevrouw dat vanmiddag tegen je zei!
En over die foto's maken ik schiet soms 100 foto's per dag voor 1 mooie ;)

Vj : lekker hoor geniet ervan, en die auto stoel heb ik ook gezien lijkt me ook super handig alleen ben ik bang dat mijn meissies te klein daarvoor zijn met een jr als ze er in mogen. Maar goed dan zullen we tegen die tijd op nieuw moeten passen of ze er in kunnen op dit moment denk ik dat ze te klein zijn.

Limi: Ik snap niet waarom je zo 'aanvalt' maar goed! (einde discussie over melk & opvolg melk)

Mijn man had een paar weken terug jumbo pakken luiers gekocht en kregen we een actiecode erbij om gratis
een small fotoboek te laten maken bij het kruidvat.. Ideaaal voor alle ziekenhuis foto's 26 pagina;s dus net heb ik hem
helemaal gemaakt en heel de geboorte/ziekenhuisperiode zit erin. ben helemaal happy!

Limi
4 January 2010, 21:47
ik voel me niet aangevallen, totaal niet zelf. Ik wilde alleen rest van topic laten weten dat niet alle adviezen handig zijn, en ook voor jou! Tuurlijk moet je zelf weten hoe je je kindjes opvoelt.

Limi
4 January 2010, 21:48
opvoedt dus ;)

Sanel
4 January 2010, 22:05
Sorry ik zeg 1 ding over gewone melk: gewone melk bevat niet de juiste hoeveelheden ijzer en dergelijke om van te groeien.

Mama: ( ik val je niet aan hoor), maar brood zou ik ook nog niet geven/proberen. Hier kunnen ze namelijk onder de 6 maanden ziek van worden door de gluten en soorten tarwe.
las ik toevallig vandaag ergens ;)

Dat zei vanmiddag nog!!! Hihihi. Precies wat jij nu zeg.
Welcome back trouwens.

@mama
Het is idd geen aanval maar een advies net zoals jij ze geeft aan de andere meiden. Wat je er mee doet is jouw pakkie aan maar ze kunnen er idd ziek van worden. En het aanmaken met water is volgens mij ook niet goed voor de ontlasting. Als je kind obstipatie krijgt is eht advies om meer water in de fles te doen om het losser te maken dus lijkt het me niet verstandig om dat met elke fles te doen.

NoaM
5 January 2010, 06:48
Hihi Regenboog voel me vereerd ;)!
Maar nee heb geen vaste groep helaas. Ik heb nu een invalbaan voor een zwangerschapsverlof. Het is een vriendin van me en haar verlof ging al in toen ik ook nog verlof had. We hebben het zo weten te regelen dat er iemand voor de kerstvakantie ging invallen en ik erna kon toen mijn verlof was afgelopen, ideaal dus!

Hoe zit het met jou? Jij wel een vaste groep straks?

Ik heb nu dus 10 weken werk op de maandags, donderdags en de vrijdag ochtend.

finaly87
5 January 2010, 10:08
mama88, het maakt wel degelijk verschil of je 1 week of 6 maanden borstvoeding geeft.. het klopt dat in de 1e voeding (colostrum) heel veel antistoffen zitten en het is heel erg fijn als je kindje die in elk geval mee krijgt, ookal wil iemand geen bv geven, en het werkt goed in t maagje en darmen waardoor de 1e ontlasting goed op gang komt.. maar verder is borstvoeding voor zo veel meer dingen goed op de lange termijn.. en je zegt het zelf, vroeger deden ze bepaalde dingen ook niet en mensen zijn ook niet veranderd, dat geld ook voor borstvoeding, er was toen echt geen poedermelk hoor!

lees: Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat moedermelk de gezondheid van het kind ten goede komt. De kans op allergieën, middenoorontstekingen en overgewicht op kinderleeftijd is lager dan bij flesgevoede kinderen. Op volwassen leeftijd is het kind beter beschermd tegen hart- en vaatziekten. Deze voordelen van moedermelk treden op als het kind tenminste een half jaar uitsluitend de borst heeft gehad

(trouwens niks tegen flesvoeding hoor, maar wil wel even laten weten dat je theorie niet klopt)
en melk mag pas vanaf 1 jaar idd, maar dat hebben er nu al genoeg gezegd

Noam, spannend ej 1e dag werken! ik moet volgende week maandag beginnen, heb er wle zin in hoor, maar hoop wel echt een leuk gezin te hebben dan.. anders wordt het wel moeilijk.. en hoef gelukkig maar een 4 uurs zorg dus geen lange dagen nog! Lief van je dat je t zo knap vind dat ik nog bv geef.. lijkt me ook wel jammer voor meiden die het willen maar eerder moeten stoppen.. toch fijn dat je Milan nog wat bv met de fles mee geeft..

vj, gaaf preston palace! wil ik ook een keer heen,. heel veel plezier daar! Hoe gaat het met jou en je bv eigenlijk?? je geeft toch ook nog steeds volledig?

finaly87
5 January 2010, 10:09
vond dit nog ff:
Mag ik mijn baby gewone koemelk geven?

Zeker niet tijdens het eerste levensjaar. Magere, halfvolle en volle koemelk zijn ongeschikt voor je baby.De samenstelling ervan is immers niet afgestemd op een zuigeling:

De vertering verloopt moeilijk.
Het teveel aan eiwitten belast je baby's nieren en een teveel aan eiwitten kan tot zwaarlijvigheid leiden.
Koemelk bevat te weinig koolhydraten, ijzer, vitamines en essentiële vetzuren.
Je baby krijgt te weinig energie binnen, waardoor zijn normale groei wordt verstoord.
Vanaf 12 à 18 maanden kan volle koemelk wel op voorwaarde dat de voeding voldoende gevarieerd is en er vitamine D suppletie wordt gegeven tot de leeftijd van 2 jaar. Je baby heeft dan elke dag een halve liter melk nodig. Je mag ook andere melkproducten geven: yoghurt, milkshake, kefir, plattekaas, enz.

Gebruik tot de leeftijd van 4 jaar altijd volle melkproducten. Je baby heeft de vetten nodig voor zijn groei en ontwikkeling.

Geef je te veel melkproducten, dan heeft je kind geen zin meer in andere voedingsmiddelen. Zo ontstaat bijvoorbeeld ijzertekort.
Geef je kind evenwichtige en gevarieerde maaltijden. Beperk gesuikerde desserten.

Tinkerbell79
5 January 2010, 10:30
Pffff die constante "vete" tussen bv en fv. Iedereen weet hoe het allemaal in elkaar steekt en iedereen moet echt doen waar zij zich goed bij voelt!!! Laat het dan toch eens zo zijn allemaal.
Dit is geen aanval op niemand...wil ik er nog even bij zetten ;-)

finaly87
5 January 2010, 10:32
er is hier geen vete tinkerbell.. we hebben het hier over mijn "probleem" met de bv en de meiden helpen me, en zo komen er dus theorieen naar boven en sommige moeten een beetje bijgesteld worden.. maar totaal geen fete in ons clubje hoor!! wij helpen elkaar juist..

finaly87
5 January 2010, 10:34
t sneeuwt hier trouwens weer keihard! en dat terwijl er hier al een pak ligt van 11cm.. haha
(moest ik ff kwijt tussendoor ;))

Tinkerbell79
5 January 2010, 10:34
Nee ik weet dat ze jou helpen Finaly en ik zeg niet dat er hier een vete is. daarom zette ik vette ook tussen " ". Maar je ziet overal altijd die discussie oplaaien en iedereen die er haar mening over geeft en dat is ook wel goed hoor, alleen merk je dan meteen weer dat iedereen haar mening toch wel heel duidelijk wilt overbrengen.

Snap jouw probleem ook wel en ik vind het heel vervelend voor je, lastige keuze met wat je allemaal moet. Vind het in ieder geval al goed dat je al zolang bv geeft. Nu moet je doen waar JIJ je goed bij voelt! :)

finaly87
5 January 2010, 10:40
ja precies.. komt goed, met wat hulp ;) ik zit er zo middenin dat wat frisse kijk van andere mama's wel eens heel handig kan zijn..

Snow
5 January 2010, 10:42
hahaha ik kan hier zo hard om lachen he..

wij hebben nooit ruzie hier in ons forum . en wanneer er mensen van buitenaf komen lijkt dat opeens wel zo!

over brood geven, melk en tinkerbell noemt het woord 'vete' met BV en FV.
Niemand van ons valt erover.. alleen de buitenstaanders :lol: :lol: :lol:

finaly87
5 January 2010, 10:42
ja klopt :D maar lijkt misschien ook zo voor anderen omdat wij alles zeggen en kunnen zeggen tegen elkaar hier..

Tinkerbell79
5 January 2010, 10:44
Mijn oprechte excuses dan dames.....

Snow
5 January 2010, 10:45
NoaM:
ik heb ook geen vaste groep helaas. Het is waarschijnlijk zelfs zo erg dat ik allen maar op dinsdag KAN invallen.. bleeegh, dat je dan zo 's morgens wordt gebeld of je wil komen. ( euh nee, want mijn bedje is nog zo lekker warm? :mrgreen: )

Donderdag zou ze naar het KDV gaan (gaat ze komende 4 donderdagen ook), maar nu hoorden we dat we geen toeslag krijgen omdat het niet zeker is dat ik 2 dagen in de week werk.
Stel ik kan 3 weken niet werken omdat er simpelweg geen werk is, dan gaat je kind naar de kinderopvang terwijl ik thuis ben. Dat mag niet zegt de staat, dus moet je aan het eind weet ik veel hoeveel toeslag terug betalen.. weet jij hoe dit zit?

Lekker dat je 10 weken zekerheid hebt! en darana? hoe doe jij dat?

Snow
5 January 2010, 10:46
Mijn oprechte excuses dan dames.....

aanvaard ;)

nee hoor, ik stoorde me er niet aan!!!
:mrgreen:

Tinkerbell79
5 January 2010, 10:49
Kan me voorstellen dat je je er wel aan stoorde. Moet me er dan ook niet mee bemoeien, was wat te snel denk ik met oordelen. Maar komt omdat er altijd overal zo'n discussie is tussen fv en bv en ik las hier het een en ander over en wanneer gewone melk enzo...dan gaan mijn nekharen overeind staan, snappie. Ik zie uiteraard ook dat er bij jullie nooit ruzie us geweest enzo, en dat siert jullie clubbie ook (gelukkig bij ons ook nooit ;-)).
Dus wilde wel even sorry zeggen, zal me er op die manier niet meer mee bemoeien.... :oops: :oops:

Sanel
5 January 2010, 10:51
hahaha ik kan hier zo hard om lachen he..

wij hebben nooit ruzie hier in ons forum . en wanneer er mensen van buitenaf komen lijkt dat opeens wel zo!

over brood geven, melk en tinkerbell noemt het woord 'vete' met BV en FV.
Niemand van ons valt erover.. alleen de buitenstaanders :lol: :lol: :lol:

Het is alleen maar een advies hoor. Ik dacht dat wel kon zeg. Het is net wat Limi al zei. We hadden het er alleen maar over wat beter is voor je kindje. En dat is toch juist goed.
Maar goed ik zal me niet meer laten zien zeg......

finaly87
5 January 2010, 10:53
lief van je tinkerbell! ik zag t ook niet als een aanval hoor, zals ik al zei kan t best zo lijken voor 3e..

lastig met de opvang regenboog! maar denk dat je zelf ook Femke niet wilt brengen als je vrij bent tofch?? maar wel flauw dat je dan geen toeslag krijgt..
en dat invallen is ook niks he? vond ik ook nooit leuk toen ik nog op kdv werkte..

sanel... :?

Snow
5 January 2010, 10:56
finaly; ik heb je een PB gestuurd en over die opvang: als ik femke niet breng (doe ik inderdaad niet als ik zelf thuis ben) moet ik wel betalen :shock: .. dus tja.. dan is toeslag wel handig!

Sanel
5 January 2010, 10:58
lief van je tinkerbell! ik zag t ook niet als een aanval hoor, zals ik al zei kan t best zo lijken voor 3e..

lastig met de opvang regenboog! maar denk dat je zelf ook Femke niet wilt brengen als je vrij bent tofch?? maar wel flauw dat je dan geen toeslag krijgt..
en dat invallen is ook niks he? vond ik ook nooit leuk toen ik nog op kdv werkte..

sanel... :?

;)

finaly87
5 January 2010, 10:59
heb al gereageerd ;)
en dat van betalen, dat wist ik ja, dan is toeslag wel heel handig.. waarschijhnlijk ndoen ze t niet uit angst dat mensen de toeslagkrijgen maar hun kind helemaal niet naa r kdv brengenb..

jhandoig type me een babyhand om je vinger en een kwijl mdondje op je hand1!

haha jayqron zit op me shoot

Snow
5 January 2010, 11:08
jamilah: het is inderdaad ook goed om soms bij te springen, zeker als je dingen leest die 'voor onze kindjes niet goed zijn' !

en met sanel heb ik al even gecontact hoor :mrgreen:

Snow
5 January 2010, 11:09
heb al gereageerd ;)
en dat van betalen, dat wist ik ja, dan is toeslag wel heel handig.. waarschijhnlijk ndoen ze t niet uit angst dat mensen de toeslagkrijgen maar hun kind helemaal niet naa r kdv brengenb..

jhandoig type me een babyhand om je vinger en een kwijl mdondje op je hand1!

haha jayqron zit op me shoot

haha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

en ja, er zullen vast mensen zijn die toeslag krijgen en hun kindje niet brengen.. maar ook vast mensen die toeslag krijgen, expres niet werken en hun kindje wel brengen zodat ze een dagje voor zichzelf hebben..

Limi
5 January 2010, 11:11
Ik sluit me aan bij jamilah!
Misschien handig om niet op een openbaar forum te tikken als zo lastig is allemaal!
Geen dank voor het advies hoor, was vriendelijk bedoelt!

Tinkerbell79
5 January 2010, 11:14
Misschien handig om niet op een openbaar forum te tikken als zo lastig is allemaal!
:mrgreen:

Snow
5 January 2010, 11:16

bedoel je dit sarcastisch? dat laatste van: 'gaan dank hoor?'

ik wil geen ruzies hier :cry:

en ik snap hem niet; 'handig om niet op een openbaar forum te tikken als zo lastig is allemaal?' .. bedoel je dit een openbaar forum is? ..

Limi
5 January 2010, 11:19
sarcastisch bedoelt, maar dan wel grappig en niet negatief!
en ja dit is voor zover ik weet een openbaar forum, iedereen kan toch mee praten?
wij wilde alleen maar aangeven, dat mama1988 natuurlijk zelf moet weten wat ze moet doen met haar kindjes, maar dat we niet hopen dat andere deze adviezen overnemen, omdat het soms niet zo is. En dat is niet om iemand aan te vallen, maar om mede moeders te helpen! Meer niet!

Snow
5 January 2010, 11:22
ooooooooooooh nu snap ik hem, hoe je het bedoeld van een open forum!!!! :D

mee eens!!!!

Limi
5 January 2010, 11:22
mijn dank is groot ;) :D

Snow
5 January 2010, 11:24
kunnen we weer gewoon verder gaan ..

Ik ben vanmorgen met Femke voor de 6 keer naar de fysio geweest... hoef hierna gelukkig nog maar 1 keer!
ze zat eerst op het onderste lijntje van de ontwikkeling en nu bijna bovenaan!

Vanmiddag gaan we lekker winkelen met z'n drietjes. Ik heb nodig wat kleren nodig en mijn man ook! (Femke niet, haar hele kast hangt uiteraard al vol ;) )

tot vanavond dus allemaal!!

Snow
5 January 2010, 11:26
pff.. lekker getypt..

2x nodig en 6 is natuurlijk 6e keer.. :roll:

nu ga ik echt, DOEG

finaly87
5 January 2010, 11:42
ik moet zeggen dat we hir elkaar inmiddels zo goed kennen dat ik ook dingen bespreek met "het clubje" die anderen van het forum niet aangaan of waar ik geen advies voor nodig heb.. maar dat gebeurt gelukkig ook niet.. de meeste topics zijn toch hun openbaarheid een beetje verloren doordat clubjes hecht worden toch?

maar niemand had iets gezegd over het brood en melk advies enzo (ben het daar volledig mee eens) de reacties kwamen puur op de reactie over een bv / fv vete die er niet is en waar we het al over hebben gehad nu.. dus dat is ook weer afgesloten :D

leuk dat je gaat shoppen regenboog! veel plezier.! vertil je niet aan alle tassen he ;)

nog ff en wij moeten nodig shoppen voor Jayron, hij heeft namelijk nog amper wat in 68.. hij zit nog wel in 62, maar hoelang nog?? Wat dat betreft zijn de 'visites' van de langere-mama's wel handig want die weten dat soort dingen vaak weer wel hihi! Is er een beetje een richtlijn in of ligt dat helemaal aan de groei van je kindje??

Jayron is vandaag 16 weken! net weer gewogen en weegt 6850 gram.. blijft maar groeien die jongen *gelukkig..
Is ht bij jullie ook zo dat de haartjes beginnen te veranderen van jullie uk?? Jayron heeft nu voller en dikker haar op zn hoofdje, vooral bovenop vooraan, noem hem nu ook kuifje haha zo schattig! Hij krijgt t har van zn papa denk ik..

NoaM
5 January 2010, 11:42
NoaM:
ik heb ook geen vaste groep helaas. Het is waarschijnlijk zelfs zo erg dat ik allen maar op dinsdag KAN invallen.. bleeegh, dat je dan zo 's morgens wordt gebeld of je wil komen. ( euh nee, want mijn bedje is nog zo lekker warm? :mrgreen: )

Donderdag zou ze naar het KDV gaan (gaat ze komende 4 donderdagen ook), maar nu hoorden we dat we geen toeslag krijgen omdat het niet zeker is dat ik 2 dagen in de week werk.
Stel ik kan 3 weken niet werken omdat er simpelweg geen werk is, dan gaat je kind naar de kinderopvang terwijl ik thuis ben. Dat mag niet zegt de staat, dus moet je aan het eind weet ik veel hoeveel toeslag terug betalen.. weet jij hoe dit zit?

Lekker dat je 10 weken zekerheid hebt! en darana? hoe doe jij dat?

O wat fijn dat je dat even zegt! Want hij gaat namelijk naar een gastouder, en ik heb dus geen kijk op na die 10 weken! Nu zijn we toevallig aan het kijken want mijn oude buurvrouw wil heel graag oppassen en dan nog wel bij ons thuis, en mijn oom en tante willen ook wel graag en die wonen hier in de straat! Dus hoop dat t allemaal lukt!

Trouwens is gastouder niet iets voor jou? Hier heb je namelijk flexibele gastouders die je wél de ochtend kan bellen als je moet werken!

Ik doe gewoon het volgende na die 10 weken: s ochtends gewoon op tijd op staan, Milan fles geven (zit dan toch in een bepaald ritme) en zorgen dat ik klaar sta, mocht ik gebeld worden ga ik werken, wordt ik niet gebeld heb ik nog een hele dag voor me!

NoaM
5 January 2010, 11:51
Ja hier ook nog een kast vol met kleertjes! Ik heb amper wat voor Milan hoeven kopen, want heb van een vriendin de kleren van haar zoontje gehad! Nou echt veel en leuke dingen, dat scheelt echt enorm veel geld. Maar ja laat niet weg, dat af en toe shoppen voor je kleintje wel heel erg leuk is ;)

Milan zit trouwens met truitjes in maat 62 en met broekjes in 56. Hij heeft een lang bovenlijf en lange armpjes!

Ik wil ook graag nieuwe kleren :( maar ja wazo uitkering is net afgelopen, en omdat ik inval weet ik niet of ik deze maand al geld krijg of pas volgende maand! Dus ik wacht nog ff met inkopen doen hihi.

Dank je Finaly, stond van t weekend op het punt om helemaal met de bv te stoppen, maar ben blij dat ik door ben gegaan en elke ochtend en avond nog zijn 150cc uit mijn borsten haal. Milan krijgt dan nog wel wat antistoffen binnen. Ik hoop dit dan ook nog een possje vol te houden!

Tinkerbell79
5 January 2010, 11:53
Met dat laatste wat je schrijft Jamilah. ben ik het helemaal eens. Ik vind het juist ook leuk als iedereen bij iedereen meekletst. Soms uit het niets een advies in het nov topic van andere mamas vind ik heel erg fijn! Iedereen wilt toch het beste voor haar kindje, toch?

Limi
5 January 2010, 11:54
Er is wel een richtlijn voor kledingmaten ja!
bijvoorbeeld hier:
http://www.hema.nl/nl-NL/advies/kindermaatwijzer.aspx

Maar ik weet uit ervaring ;) dat dit niet helemaal klopt hoor! Mijn meissie zit langer in de kleding, dat op meeste kledingwijzers staat aangegeven! Op zich is wel simpel, de maat staat voor de lengte van het kind. Dus zolang je kindje tussen de 62 en 68 cm is, zou maat 62 goed moeten zijn haha!

Sorry dat we dan zo binnenkwamen vallen, het was echt niet slecht bedoelt hoor! Ik wilde me er verder ook totaal niet mee bemoeien, maar zag gewoon wel adviezen waar ik beetje bang van werd! Sorry!

finaly87
5 January 2010, 11:57
dta is waar! vind het ook leuk om in andere topics mee te lezen/kletsen.. kijk ook mee in een topic waar iedereen nog zwnager is, grappig dat je dat dan ook weer een beetje meepikt.. en op topics waar oudere baby's zijn, leuk om dat al vast te lezen enzo.. dus idd die openbaarheid is er wel, bedoel gewoon dat sommige clubjes aardig hecht zijn.. en dat je dan niet over bepaalde dingen (persoonlijkere onderwerpen) me gaat kletsen... merk dat dat in meerdere clubjes is, zeg dan wel afentoe wat over globalere dingen en dingen waar ik advies of tips over kan geven maar bemoei me verder niet te veel..

ik heb voor jayron ook een kast vol kleertjes, maar allemaal 62! dat past hij nu prima, maar weet ik wanneer niet meer! Jamilah jouw ventje is al een stuk ouder dan jayron, maar toch nog 62/68 dus?? dat is wle fijn want dan doen ze tenminste wat langer met kleertjes, zo zonde om alles al op te bergen of maar 1 of 2 x aan te doen..

Noam, waarom stond je op het punt te stoppen? ging er iets niet goed??
xx

finaly87
5 January 2010, 12:00
handig limi!! Maar klopt idd niet echt.. tussen 2-4 maanden zeggen ze maatje 68.. nou dan heb je een groot kind! hahha.. Klopt wat betreft lengte=maat.. jayron is nu ongeveer 64 cm.. dus denk dat ie nog wel ff in 62 zit dan..

maar toch bijtijds wat kopen, anders is t sneu als ie in te kleine kleren zit! vind ik..

en limi, je viel niet binnen, niemand wordt hier als vervelend ervaren wat betreft advies over brood en melk, zoals ik al zei is dat alleen maar goed, gelukkig weten de meeste hier dat ookal dat dat zo is (mama88 is afwezig dus haar reactie zal nog wel komen ;)).. maar het ging alleen even over dat tinkerbell dacht dat we elkaar "aanvielen" over borst en flesvoeding.. en toen hadden we het erover dat t niet o is en dat t voor een "buitenstaander" misschien zo lijkt etc.. had niks met jullie adviezen over mama88 te maken hoor, totaal niet zelfs.. dus blijf vooral adviezen geven en/of meekletsen, dat vind niemand hier storend..

Tinkerbell79
5 January 2010, 12:02
ik was alles schuld................:(

Limi
5 January 2010, 12:03
hihi oke, dan had ik het verkeerd begrepen!
Solly! hahahahaha

finaly87
5 January 2010, 12:04
sanel had denk ik niet begrepen of gelezen waar het over ging want ze reageerde op iets wat niet over haar reacties ging.. en zo ook bij jouw limi.. maar dat maakt niet meer uit, is nu toch weer recht gezet.. (had ff snel terug gelezen waar het "fout" is gegaan haha)

en tinkerbell met jou was het al opgelost :P dus er was wat heisa om niks uiteindelijk hahah!
Hoe kunnen we hier langs elkaar heen kletsen he ;)

Limi
5 January 2010, 12:04
ik was alles schuld................:(
hihi, ik denk dat je nu verwijderd wordt van dit topic hahahaha! Valt allemaal wel mee denk ik zo!

Limi
5 January 2010, 12:05
sanel had denk ik niet begrepen of gelezen waar het over ging want ze reageerde op iets wat niet over haar reacties ging.. en zo ook bij jouw limi.. maar dat maakt niet meer uit, is nu toch weer recht gezet.. (had ff snel terug gelezen waar het "fout" is gegaan haha)

en tinkerbell met jou was het al opgelost :P dus er was wat heisa om niks uiteindelijk hahah!
Hoe kunnen we hier langs elkaar heen kletsen he ;)
Volgens mij heb ik trouwens met jou nog in het namentopic gekletst! Al moet je mijn forumnaam ff husselen, toen heette ik anders haha!

Tinkerbell79
5 January 2010, 12:07
word ik verwijderd..... :cry:

nee weet wel dat alles goed is ;-)

finaly87
5 January 2010, 12:13
je mag blijven :P

zou best kunnen limi, geen idee :shock: ik wet afentoe niet meer wanneer ik wat tegen wie heb gezegd en hoe iemand heette en ik heb gekletst in mijn zwangere periode en mijn periode voor de zwangerschap en mijn periode nu als mama, dus er loopt van mij ook nogal wat door elkaar heen (hormonen, moodswings, zwangerschapsdementie, mama-stress, etc etc) whahha vraag maar aan tinkerbel!! :oops: ;)

hoe heette je toen dan?? misschien wete ik t nog stiekem

Limi
5 January 2010, 12:15
deze naam alleen laatste gedeelte eerst zeg maar..

sorry zeg hem niet, want iemand zoekt me na op die naam hahaha!

maar ik kan ook allemaal niet precies meer onthouden! weet nog wel dat ik nieuwsgierig was naar jou naam, omdat je zei van aparte namen te houden! de naam is iig erg leuk geworden ;-)

finaly87
5 January 2010, 12:19
maar Ben Aissa is volgens mij juist een wat kleiner poppetje toch?? Jayron was met 1 maand uit maatje 50, met 2 maanden uit 56 en nu 3,5 maand zit nog in 62 gelukkig want had daar zoveel leuks van..

Jayron zn papa is ook redelijk groot (lees breed) dus hij heeft veel van zn papa idd! Ook grote voeten en handen hahaha
Ik vind trouwens vaak puur hollandse kids, vooral jongens, wat forser! vind je niet?? ken aardig wat beren van kids!

Zien jullie trouwens aan Jayron dat hij halfbloedje is?? Ik heb t idee dat t (nog) niet echt te zien is, zeker niet als je t niet weet.. hij heeft wel donker haar, maar had ik ook als baby (en nog) en we zien nu wel heel lichtjes een tintje verschijnen.. maar ben wel benieuwd hoe andere dat zien :D

Ja jamilah dat kan wel kloppen ja! whahha kan t me nu niet meer voorstellen maar idd, lang leve de hormonen!! ;)
dankje limi dat je de naam mooi vind, heb idd mensen vrij nieuwsgierig gemakt toen op t namen topic hihih.. zitten er bekenden van je op t forum dan?? :shock: ojee dat is dus opletten geblazen haha

Tinkerbell79
5 January 2010, 12:23
Yep vraag dat maar aan Tinkerbell (wat betreft Finally) ;-) maar ook dat was uitgepraat, wat kunnen we toch volwassen zijn he??

Limi
5 January 2010, 12:25
haha ja, ik word gevolgd! dat is nadeel dat iedereen mee kan lezen he! Ze tikt zelf niet mee hoor, maar kwam er op een gegeven moment achter dat ze vanalles van me wist, en dat kan alleen maar van hier af komen!

Ik zie maar 2 piepkleine foto's en daaruit kan ik niet echt zien dat halfbloedje is?

Limi
5 January 2010, 12:29
Finaly: Ik vind wel dat je kan zien dat Jayron niet helemaal Nederlands is, net als ik dat zie bij mijn eigen knulletje al is die maar een kwart Marokkaans. Onze mannetjes hebben een iets donerkder kleurtje en wat me vooral ook opvalt is dat veel ned. kindjes vaak in de winter geen wit aan kunnen, en als ik mijn kereltje wit aan doe staat dat hem juist prachtig nu in de winter. verder kan ik het ook aan de oogjes zien.

ik moet zeggen dat ik ook wel hele volle ned. meisjes gezien heb. Zo was er 1 op de terugkom avond van de gym. Echt een puur hollands kindje haha...groot hoofd dus en grote donkerblauwe ogen..en van die hele bolle wangen haha
grappig is dat, mijn meissie is gewoon hollands (alhoewel 1/12 ofzo indisch) maar ze heeft hele donkere ogen, en uitstraling, wit staat haar idd fantastisch! en ze is echt behoorlijk smal! hahaha
ik vind dat je bij Ben Aïssa wel kan zien dat hij niet vol nederlands is, maar ik heb ook veel meer foto's van hem gezien haha

mama1988
5 January 2010, 12:34
(ben ik weer drukke ochtend gehad met de dames)

Iedereen zijn mening en advies dat is ondertussen duidelijk maar wat ik wel vind is dat jullie goed moeten lezen.
Ik hou veel van mijn prinsesjes en wil absoluut niet dat ze zieken worden (niemand hier neem ik aan)
Ik geef ze geen brood. Op die foto heeft mijn ene dochtje een stukje brood vast ze deed het naar haar mondje net zoals
ze bij speelgoed doet maar het was anders dan verwacht(van uit mijn dochter gezien) want het stukje kwam tegen haar lipjes aan en trok ze dus al een vies gezicht. Dus ze heeft totaal geen brood op! Jeetje wat een foto al wel niet kan doen.

En over die melk. Ik heb dat gelezen op een baby site gelezen EN in het boekje van het cb

Zal het ff overtypen

gewone melk en melkprodeuchten hebben een hoog gehalte aan zouten en eiwitten en bevatten geen ijzer. Onverdund zijn ze in iedere geval tot 7 maanden niet geschikt voor je baby omdat ze tot overbelasting van de nieren kunnen leiden.

na het eerste half jr kun je kind overgaan op opvolgmelk, wil je geen opvolgmelk geven maar gewone melke(produchten), dan kun je vanaf 6 maanden yoghurt en melk verdund geven, 3/4 melk en 1/4 water vanadf 7 maand mag dit onverdund niet meer dan 150ml per dag. Het eerste jaar volle melk en daarna op half volle melk

Dus nu jullie weer als het echt niet zou mogen zou ik het toch nooit hier neer zetten & ik zei ook niet datwe dit met zijn alle moesten doen maar ik vroeg oif jullie dit wisten?!

Goede idereen heeft het stukje kunnen lezen staat ook in het boekje: voeding van yunio cb. Ik kijk per keer altijd wta mijn meiden wel en niet kunnen en ze moeten ook aan dingen wennen hoor.

mama1988
5 January 2010, 12:35
haha ja, ik word gevolgd! dat is nadeel dat iedereen mee kan lezen he! Ze tikt zelf niet mee hoor, maar kwam er op een gegeven moment achter dat ze vanalles van me wist, en dat kan alleen maar van hier af komen!

Ik zie maar 2 piepkleine foto's en daaruit kan ik niet echt zien dat halfbloedje is?

ehmm hoe bedoel je iedereen kan meelezen? Iedereen die toch lid is van dit forum? Toch geen mensen van buitenaf die nit lid zijn (tenmiste dit dacht ik altijd) nu weet ik niet hoe het zit.

finaly87
5 January 2010, 12:37
Ja ik zie het bij Ben Aissa ook, maar zou niet zo 1,2,3 zien dat het Marokaans is.. denk dat het bij jayron ook het geval is, je ziet wel wat, maar half Arubaans verwacht je denk ik niet.. mensen denken bij Arubaans ook aan Antiliaans en dat is veel donkerder en meer "neger' dan Arubaans, tenminste mijn man is heel licht vandaar hahaha

Limi volgens mij zag ik in t namen forum een reactie op jou en dan idd een andere naam die op limi lijkt, zal em niet noemen, maar zie je er niet meer tussen daar..

tinkerbell je bent toch de zelfde die toen ookal heel vroeg mee kletste in namentopic?? je had eerst geen 79 achter je naam staan of wel?? is wel heel toevallig anders .. ben benieuwd haha

ja ach, we zijn volwassen.. maar er schiet wel eens wat verkeerd eruit en erin hahahhaha

*mama88, dat wist ik van t brood, weet dat je de meiden geen brood geeft, wat betreft het stukje van de melk, daar schrik ik van!! Spreekt wel heeel erg tegen met t stukje wat ik heb neer gezet vind je niet?? wat denk je er zelf van?? en ze bedoelt idd iederen die op t forum zit..

Limi
5 January 2010, 12:40

ehmm hoe bedoel je iedereen kan meelezen? Iedereen die toch lid is van dit forum? Toch geen mensen van buitenaf die nit lid zijn (tenmiste dit dacht ik altijd) nu weet ik niet hoe het zit.
Je kan ook lezen als je niet lid bent hoor! Helaas!

En ik heb je stukje tekst gelezen, ik ga wel navragen op cb, snap er niks van! Ik geef me dochter overigens wel volle yoghurt, maar weer niet beter dat je gewone melk niet kan gebruiken als vervanging van opvolgmelk, en dat afgeraden wordt onder de 12mnd! ;-)

leeuwinnetje
5 January 2010, 12:43
Hallo dames,

Wat hebben jullie veel geschreven. ;)

Weet je trouwens dat ik had gelezen over bv, dat als kindjes te vroeg geboren zijn, dat de moedermelk extra antistoffen bevat, dit wist ik helemaal niet. Dus mijn meisjes hebben al veel weerstand dat ik een kleine 2 maanden borstvoeding heb gegeven!! ;)
En ik vind ook het is ieder zijn eigen keus om bv of fv te geven.

Vanochtend kinderfysiotherapeut langs geweest. bij cb hadden ze vorige keer al aangegeven dat gwen een voorkeurskant heeft,. Alleen hadden ze gezegd dat links haar voorkeurskant is, terwijl ik zoiets had, volgens mij is het rechst. vandaag heeft fysio er na gekeken en het is idd recht. dus we hebben tips gekregen en volgende week komt ze nog kijken hoe het gaat. Ze had ook nog bij esee gekeken, maar daar zag alles goed uit.

Volgens mij hebben de dames het huiluurtje verplaatst? eerst was het altijd rond etenstijd, maar vandaag en gister zitten ze tussen de voeding van 11 en 3 uur te huilen. terwijl ze net toen de fysio er was, echt moe waren, je zag het gewoon. of misschien hebben we ze net te lang opgehad.

mama1988
5 January 2010, 12:48
dat wist ik echt niet dat iedereen mee kan lezen! van heel internet.. jeetje vind dat toch minder hoor.

Ik weet dat iedereen het goed bedoelt Maar ik ook het was net alsof ik 'boosdoender' was. wilde alleen laten weten dat ik het niet verzonnen heb over die melk..

finaly: Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met dta stukje..heb ik iets over het hoofd gezien?

finaly87
5 January 2010, 12:51
Ja dit stukjes had ik juist gevonden en dit is ook een beetje wat we allemaal bedoelen denk ik.. daarom schrik ik er van dat jij ergens hebt gevonden dat het totaal anders is!!

vond dit nog ff:
Mag ik mijn baby gewone koemelk geven?

Zeker niet tijdens het eerste levensjaar. Magere, halfvolle en volle koemelk zijn ongeschikt voor je baby.De samenstelling ervan is immers niet afgestemd op een zuigeling:

De vertering verloopt moeilijk.
Het teveel aan eiwitten belast je baby's nieren en een teveel aan eiwitten kan tot zwaarlijvigheid leiden.
Koemelk bevat te weinig koolhydraten, ijzer, vitamines en essentiële vetzuren.
Je baby krijgt te weinig energie binnen, waardoor zijn normale groei wordt verstoord.
Vanaf 12 à 18 maanden kan volle koemelk wel op voorwaarde dat de voeding voldoende gevarieerd is en er vitamine D suppletie wordt gegeven tot de leeftijd van 2 jaar. Je baby heeft dan elke dag een halve liter melk nodig. Je mag ook andere melkproducten geven: yoghurt, milkshake, kefir, plattekaas, enz.

Gebruik tot de leeftijd van 4 jaar altijd volle melkproducten. Je baby heeft de vetten nodig voor zijn groei en ontwikkeling.

Geef je te veel melkproducten, dan heeft je kind geen zin meer in andere voedingsmiddelen. Zo ontstaat bijvoorbeeld ijzertekort.
Geef je kind evenwichtige en gevarieerde maaltijden. Beperk gesuikerde desserten.

mama1988
5 January 2010, 12:56
huh beetje dubbel dus, nou ik ga dus dit tegen het cb zeggen he dat dit er wel in staat.. straks worden kinderen echt heel ziek en in hun boekje staat het.

finaly dit stuk heb ik helemaal niet gelezen...

dames ik heb een mail gestuurd naar de beheerder van het forum dat ik vind dat siommige delen niet openbaar voor iedereen hoeft te zijn schrik hier wel van! wat vinden jullie?

finaly87
5 January 2010, 12:58
ik dacht ook dat t alleen te zien was voor forum leden, maar ja denk niet dat mensen zomaar naar t forum gaan om mij te bespieden en zo wel, nahja bij deze: JE DOET MAAR!!
whahaha ach als mensen zo zielig zijn om die moeite te doen, dan.. vind ik t alleen maar zielig ;)

maar toen ik zwanger wilde worden en net was, was het kwalijker.. maar toen hield ik mezelf ook geheim../ anoniem haha

finaly87
5 January 2010, 12:59
goed trouwens dat je t aan t cb voor gaat leggen.. is niet slim dat het er zo in staat nee..

op mijn hyves ( die hebben jullie allemaal wel geloof ik) kun je zien hoe Jayron dus speelt en kletst... heb t wel eens verteld hier, maar dan zie je wat ik bedoel.. welke klanken hij vooral gebruikt en hoe "ongecontroleerd" hij nog is haha.. maar ik vind het natuurlijk super schattig ;)

NoaM
5 January 2010, 13:33
Hai hai ladies, niet zo snel kletsen he?

Maar euh.... kan het zijn dat Milan al een tandje krijgt....?
Waarom ik hiermee kom, hij heeft namelijk de laatste dagen (week) last van:
- ontroostbare huilbuien,
- veeeeeel slapen,
- bijten op mijn vinger,
- beginnende open billetjes,
- wit doorschijnend tandvlees, waar de onderste voortandjes komen,
- kwijlt ineens (niet veel),

Hmmm heb ik alles, naja in ieder geval al wel veel.

Tinkerbell79
5 January 2010, 14:06
Finaly...nee dat was ik niet. Er loopt hier nog een "tinkerbel" rond. Schrijf je iets anders...dus nee dat was ik niet ;-)

finaly87
5 January 2010, 14:09
wel grappig dat ze toen ook begon over namen pesten en dat je dan bij de opvoeding moet beginnen.. daarom d8 ik dat jij het was haha..

het kan best hoor Noam, alleen zoals we hier al eerder besproken afgelopen week, kan het alsnog een tijdje duren voor ze daadwerkelijk door komen.. Jayron is ook wat ui zijn doen, 2 bobbeltjes in zn mondje onderin, kwijtl veel, stopt veel handje in zijn mond, voelt ook met zn tongetje op die plekjes (ziet er heel grappig uit) en zn luiers stinken heel anders dan normaal, etc.. dus t kan!

NoaM
5 January 2010, 14:52
Ja maar wel errug vroeg zeg! We wachten af, want hij is echt huilerig/zeurderig, en heeft nu dus al 2 keer zijn luier volgescheten, met lekkere dunne poep.

mama1988
5 January 2010, 15:27
hmm okay dus het wordt niet afgeloten heb trouwens ook nog geen mail terug. En wat Finaly ook al zei dan moeten mensen wel erg gaan zoeken.. En ja neem dan ook aan dat andere mensen niet gaan lopen snuffelen in wat wij schrijven.

Ja ik zag zeker even voor leggen.. ik ga jou stukje even opslaan Finaly kan ik ze dat ook laten lezen.

Zo ik heb net koffievisite gehad, zij is ook zwanger van een meisjes tweeling. Leuk leuk leuk onze kids schelen dadelijk 3 kwart jaar. Ze heeft ook wat kleertjes van me overgenomen en de rest maar op mp zetten. Want alles thuis houden kan ook niet het is namelijk zoveel!! lag aan meer dan 400 euro aan maatje 50 en 56 op tafel... pfff

finaly87
5 January 2010, 15:39
knap jamilah!! super.. ben benieuwd hoe snel jayron met die dingen is..

zonde om je kleertjes wge te doen mama88! strax krijg je nog een meisje, dan is het toch leuk om die kleertjes (de helft) te gebruiken?? wij bewaren Jayron zn kleertjes wel, sowieso, kan t niet over mn hart te verkrijgen ze weg te doen haha!

ik zit op zone reality weer saving baby's te kijken, sjonge wat mag ik (wij allen) mezelf gelukkig prijzen met een gezonde zoon zeg.. het kan zooo ontzettend anders gaan, bah! echt zo zielig allemaal, baby's die maar moeten afwachten of ze blijven leven of niet omdat het van binnen allemaal niet goed zit.. zo sneu voor die ouders.. ik ben heeel bewust van hoe blij ik mag zijn met mijn gezonde knul.. het is totaal niet vanzelfsprekend..

mama1988
5 January 2010, 15:43
finaly: ik dacht eerst ook ik bewaar de leuke dingen. MIjn man is her heilig van overtuigd dat we een jongen krijgen :o echt waar waar hij dit vandaan haalt :? nou ja met de meiden had hij het ook goed hij zei met 7 weken al het zijn er 2 en jahoor het waren er ook twee maar toch de kans is 50% voor jongen of meisjes en misschien beide ;)

Maar me man vind wel dat ik alles weg moet doen of moeten we kunnen niet alles bewaren, persoonlijk vind ik het wel jammer niet van alles maar van sommige dingen wel.. ik kan natuurlijk wel wat apart houden. 2dehands op mp krijg je er amper wat voor. Ik heb wel 56 rompers!
(overdreven kwam ik nu achter)

finaly87
5 January 2010, 15:49
wel bneetje overdreven veel ja hahhha, maar kleertjes met extra waarde, zoals eerste jurkje, 1e setje wat ze aanhadden, eerste pakje van papa en mama, eerste pakje van opa en oma, etc.. dat soort dingen bewaar je dan toch wel?? ik wil het echt niet weg doen.. als we strax een zolderhebben gaat alles in een doos naar zolder haha

en tja, dat idee van een jongen de volgende kan ook gewoon een voorkeur zijn wat overheerst.. ik had eerst ook voorkeur voor een meisje, en we dachten dan ook heilig dat we een meisje verwachtte! maar was toch echt een jongen, engelukkig, wil nu ook niet meer ruilen! whahhaha.. maar hoop wel dat een 2e of 3e wel een meisje is, gewoon puur om de nieuwsgierigheid hoe een meisje van ons beide dan zou zijn..
we zeggen ook wel eens, als de 2e een jongen is, en de 3e ook, dan overwegen we misschien zelfs een 4e haha, is dat dan ook een jongen, ach dan houd het op.. ook hartstikke gezellig later ;)

mama1988
5 January 2010, 16:57
ja veel he mij makt het persoonlijk niks uit wat het geslacht wordt de volgende keer als het maar gezond is en een normale zwangerschap. Hun eerste pakjes (maat 44) heb ik allemaal wel bewaard en de speciale spenen uit leiden ook en zo.. en de mutsjes. En bijzondere dingetjes. maar ik heb niet echt kleertjes gehad van de familie en wat ik heb gehad was gelijk maat 80.. dus en omdat nou te bewaren vind ik eigelijk ook niks. Maar heb de leukste dingen eruit gehaald (en gauw in de doos terug gedaan je weet immers nooit)

nou mijn man is thuis ik ga beginnen met de macaroni op te warmen, even lekker makkelijk

fijne avond dames!

leeuwinnetje
5 January 2010, 17:07
@jamilah: zeker knap van Ben Aïssa! kan ook niet overal de snelste in zijnn, toch?! ;)

@mama: ik zou idd ook de leukste dingen bewarem, je kan idd toch niet alles bewaren. En wie weet word het straks wel ene jongen. En als de 3e een meisje is, wil je misschien wel weer andere kleding. het brengt toch weer ene leuk centje op, als je het hebt verkocht, kan je straks weer iets leuks kopen voor de meiden. ;)

mama1988
6 January 2010, 07:24
ja precies! het is allemaal zo duur en dat geeft ook niet maar als ik alles zou bewaren tja dan heb ik een probleem.
Maar ik heb de leukste dingen van maat 56 blousje, rokje enzo er uit gehaald dat vind ik wel leuk mocht ik ooit weer een meisje krijgen maar van sommige dingen denk ik van neee dat was puur voor mijn 2 meiden (2ling) en niet voor een meisje(1ling) heel stom is dat. Ook heb ik wat blauw jongens kleertjes van de eerste en in het begin van deze zwangerschap dacht ik echt het worden jongens! Ook die kleertjes bewaar ook allemaal van Prenatal en mensen geven je er haast niks voor.. Dus ik heb voor beide wat ;) Nu alleen wachten.. hahha

leeuwinnetje
6 January 2010, 11:19
Ik dacht ook niet dat het 2 meiden zou worden, ik dacht of 2 jongen of 1 meisje en 1 jongen.
Was er bijna van overtuigd, haha. ;)
Wilde ook al bijna toen jongenskleren kopen, maar dat heb ik niet gedaan, heb toen neutrale kleertjes gekocht.

janini22
6 January 2010, 12:58
Hey meiden!

Ik heb wel heel veel bewaard. Jennie is overal zo snel uitgegroeid en het meeste was nog als nieuw.. Ik wilde wel sowieso een 2e erbij en er ook niet heel lang mee wachten..
Als het nu weer een meisje wordt heb ik mazzel hihi, maar als het jongen wordt gaan we lekker shoppen.. sowieso shoppen natuurlijk, dat blijf ik maar doen hahaha..

Gelukkig heb ik kwa kinderwagen, autostoeltje e.d. alles wel neutraal gekocht, kunnen we straks allemaal weer gebruiken :)

mama1988
6 January 2010, 13:31
dat is inderdaad handig janniie
dat heb ik niet, ja mijn ene maxi cosi die van mij zelf is is groen dus kan voor beide en de andere geleende is zwart met een roze voetenzak maar die maxi cosy gaat straks weer terug.

meubels enzo kunnen ook herbruikt worden.

janini22
6 January 2010, 13:33
Ja toch mama1988, wat je al hebt en wat daarvan nog mooi & goed is hoef je niet te kopen :)

Maar wat wij nu wel hebben is dat ons huisje een beetje te klein wordt hahah, dus huizejacht!!!

Snow
6 January 2010, 13:43
zo, weer terug van het CB.

Ze huilde (net als vorige keer haha) al voor de prikjes kwamen, dus wederom
merkte ze er niets van :mrgreen:

De dokter liep een half uur uit, dus ze was hartsikke moe. Thuis lekker in bed en nu slaapt ze heerlijk!

62,5 cm en 5720 gram. Hoofdomtrek precies 40!

lengte iets boven gemiddeld en gewicht gewoon gemiddeld. Prima dus!

Hoe is het bij jullie? nog sneeuw eigenlijk? hier een hele laag!!!

x

janini22
6 January 2010, 14:18
ahh die rottige prikkies ook :(
Naar is dat he, maar ja hoort erbij...

Hier in amsterdam alleen een beetje ijs op de wegen en paden enz.. geen sneeuw!

mama1988
6 January 2010, 15:22
in winterswijk ligt er nog steeds sneeuw,., erg koud en glad.

ik ben ook zo benieuwd hoelang en zwaar de mijne wegen wij mogen pas weer 2 feb met 6 maanden. laatste keer was met 4 maand. met mijn eigen meetlint zijn ze ongeveer 62 cm en geen idee hoe zwaar ze zijn.

finaly87
6 January 2010, 15:28
regenboog wat goed dat femke het zo goed doet.. en idd als ze toch al huilt merk je geen verschil met prikje haha maar wel zielig.. over 2 weken moet jayron de 3e prik alweer..
Jayron is wat meer een propje want bijna net zo lang al Femke maar 1 kilo zwaarder hahaha

leeuwinnetje
6 January 2010, 15:54
@Regenboog: Wat fijn hoor dat femke het zo goed doet!!

Die prikjes zijn idd vervelend, maar het is gelukkig voor ene goed doel.
Wij moeten ook over 2 weken en dan ook voor de 3e prikjes!!

Hier ligt ook nog steeds sneeuw en ook glad en ik ben geen held als het glad is....

Tinkerbell79
6 January 2010, 16:35
@mama, hebben ze geen weeguurtje bij jullie op het Cb, zodat je tussendoor even kan wegen en meten??

Snow
6 January 2010, 17:09
@mama, hebben ze geen weeguurtje bij jullie op het Cb, zodat je tussendoor even kan wegen en meten??

ja dat hebben ze hier ook! elke dinsdag van 13:00 tot 13:30.

Niks aan he, als het glad is.. ik ging gisteren bijna onderuit met de fiets!!!

mama1988
6 January 2010, 19:17

ja dat hebben ze hier ook! elke dinsdag van 13:00 tot 13:30.

Niks aan he, als het glad is.. ik ging gisteren bijna onderuit met de fiets!!!

Ja dat hebben ze hier ook dacht dinsdag ochtend maar om nou met 2 meisjes alleen daar naar toe te gaan
(vorig keer werd mijn duidelijk vertelt dat ik eigelijk niet alleen moet komen ivb aan en uit kleden)
even hoe het dan hier zo gaan;
meiden de jassen aan de trap af eentje in de auto zetten, trap op de andere pak trap af en die in de auto zetten.kinderwagen in klappen in de auto en naar het cb toe rijden daar omste beurt uit de maxi cosi in de wandelwagen
daar allebei uit kleden wegen en weer aan kleden weer naar de auto omste beurt weer in de auto en thuis weer trap op en af.. nee dan wacht ik wel en mijn man neemt alleen voor wegen geen vrij..

leeuwinnetje
6 January 2010, 19:24
Het is idd een heel gesjouw met 2 na het cb! En ik ga ook alleen als het nodig!

mama1988
6 January 2010, 19:28
echt? Die vrouw bij ons (naar mens vind ik het) die drukte het zowat op mijn hart dat ik niet alleen mocht komen anders duurder het allemaal zo lang.. daar. Alleen komen is natuurlijk niet de meest mooiste en makkelijkste optie maar ja wat je zij als het nodig is.. Ik ga er toch ff over denken

Snow
6 January 2010, 20:01
1 domme vraag hoor. hihi

maar kun je niet met 2 maxicosi's de trap af? en ze hoeven toch niet op de kinderwagen?
of kun je niet voor het cb parkeren?

maar het blijft lastig; 2 tegelijk!!!

leeuwinnetje
6 January 2010, 20:16
echt? Die vrouw bij ons (naar mens vind ik het) die drukte het zowat op mijn hart dat ik niet alleen mocht komen anders duurder het allemaal zo lang.. daar. Alleen komen is natuurlijk niet de meest mooiste en makkelijkste optie maar ja wat je zij als het nodig is.. Ik ga er toch ff over denken

Bij ons hebben ze dat niet gezegd gelukkig, maar vind het altijd zo'n gedoe, dat aan en uitkleden en als je dat alleen moet dan, vind toch handiger met zijn 2-en.
als het niet anders kan, dan houd het natuurlijk op. maar ik ga dus echt iedere week wegen, en nu zit er elke keer 4-5 weken tussen, dus dat is best snel. maar bij jullie zit er nu veel tijd tussen, dus kan me voorstelle dat je tussendoor wel even wil wegen.

vj
6 January 2010, 21:41
zo weer vanaf 111 bijgelezen!! pff

regenboog met 2 maxicosi´s kan je echt de trap niet af hoor! 1 is al zwaar en groot!

bij ons consultatiebureau staat ook een box, als je dan 2 kids zou hebben kan er 1 ff in de box. maar idd een heel gedoe met 2 kids ff wegen.

Ik ga morgen wegen als het niet glas is. er is hier een poederlaagje sneeuw gevallen om 18 uur.

leeuwinnetje, ik hoop dat de fysio goede tips geeft! ik ga morgen ook even bellen.want mille krijgt wel een plat achterhoofdje. ik had zo´n kussen gekocht dat ze op haar zij kon slapen maar mevr draait op haar rug. dus ik ben bang dat ze ook naar haar buik kan dus ik heb hem weer geruild in de winkel.

Finaly, ik vind wel dat je kan zien dat jayron een halfbloedje is hoor. maar misschien omdat ik het weet?
hoe gaat het nu met de borstvoeding??

Ik geef idd nog volledig bv. vandaag op kdv heeft ze 120 cc op en ik kolfde 105 cc thuis. super dus!

regenboog wat fijn dat je dochter zo goed groeit! ik ga morgen wegen!

Mijn beste vriendin is zwanger!! heel leuk!!! alleen zagen ze op de echo dat een kindje vorige week is overleden. was dus een tweeling. ze is nu 8 weken zanger!
zit er de hele dag aan te denken! zo gek! zelf heeft ze wel een dubbel gevoel. blij dat de andere goed is!! op de echo zie je ook echt het andere kindje nog zitten. wel wat vager.
heftig hoor!!

leeuwinnetje
6 January 2010, 21:44
Vj: wat dubbel :cry: Wat vreselijk voor haar dat 1 kindje is overleden, wens haar maar sterkte

vj
6 January 2010, 21:46
ja erg he!! is ook zo gek! aan de ene kant ben je blij en aan de andere kant ook een beetje verdrietig.

noam werkse morgen!!!

en fijn hoor dat de oudere mama´s ons ook tips geven!!!!!

heb zo´n zin in preston palace!! alleen ging ik mijn tankini passen! door het broekje kreeg ik zon rare buik (door de keizersnede) dat ik net maar even bij neckermann een badpak heb besteld. heb er 3 besteld! dan stuur ik er gewoon 2 terug!
vrijdag komen ze binnen!

leeuwinnetje
6 January 2010, 21:55
Was dat een tankini die je ook in je zwangerschap hebt gebruikt? ik heb ook ene tankini die ik ook tijdens de zwangerschap heb gebruikt, ik had geen last van een rare buik ivm keizersnede.
Hoop dat er iets leuks tussen zit bij de neckermann.
En veel plezier van het weekend!!

mama1988
7 January 2010, 08:23
goedemorgen dames:

VJ: ik ben dan spontaan bevallen en heb mijn oude figuur (lekker rond ;) ) weer terug maar bikini trek ik nooit meer aan al zou ik zo slank ooit worden als vrouwen hier op het forum nee bikini kan niet meer voor deze mama ik ben net zo'n zebra met al die striemen en dat vind ik geen gezicht dus ook hier geld een badpak.. EN veel plezier!

Regenboog: Als dat eens zou kunnen met 2 maxi cosi's de trap af maar nee, ik heb ook geen leunigen aan de trap dus met eentje vind het het al link genoeg en ik vind de maxi cosi met een van de kids er in al best zwaar :oops:
Ik moet mijn duo wagen altijd mee nemen als ik in mijn eentje ben, op mijn duowagen kunnen geen maxi cosi's dus moet ze altijd overpakken. Tegenwoordig is er een nieuw duo wagen waar wel maxi cosi's op kunnen maar helaas die hebben we niet. Als ik met mijn man ga dan nemen we 2 losse buggy's mee waar wel de maxi cosi op kan.

En jeetje wat erg vj voor je vriendin ik snap heel erg goed dat ze dubbele gevoelens heeft het is ook niet niks. Ik denk dat je altijd zult denken hoe zou je broertje of zusje er uit hebben gezien het is toch een kindje van een 2ling. Kippevel als ik het zo typ vreselijk dat mensen dit mee moeten maken,

Hier een slapenloze nacht, pff Gisteravond hadden ze om kwart over 7 de laatste fles en isabella duwde op de halve fles de fles weg en viel in slaap. En dippe slaap dus wij haar naar bed gedaan en elena om kwart voor 8 die 2 sliepen direct. Om half 2 vanaacht hoorde ik Isabella huilen wij er naar toe klaar wakker. Du sspeen maar geven maar zodra we weg liepen was het huilen. Ik zo hou kan dit wat is er, schone luier nee niks aan de hand ook geen honger niks niet alleen klaar wakker...
Mijnman heeft haar maar mee genomen naar onze kamer voordat elena wakker wordt van het gegil en bij ons zat ze te lachen en te klesten lekker dat om half 2 s nachts. Maar ook wel wer schatiig ik moest naar de wc kwam terug big smile van mijn dochter.. Me man heeft half recht op gezetten in bed met haar op de arm en na 2 uur viel ze weer in slaap.. tot kwart over 7 vanmorgen toen hoorde we Elena.. nu pas ligt ze weer te slapen zal wel weer een haasje slaapje zijn maar gisteren obverdag heeft ze niet veel gelspen dus wij denken dat ze ontzettend diep heeft geslapen van half 8 tot half 2 vannacht iets anders kan ik niet bedenken maar leuk is anders..

wij hebben weer wat sneeuw en het is spek glad hier voor,,

vj
7 January 2010, 11:35
goedemorgen!

Leeuwinnetje, ik had vanmezelf al een buikje, en ben best aangekomen in de zwangerschap. ook met sint en kerst veel lekkere dingen gegeten! met de borstvoeding mag ik niet lijnen en heb regelmatig honger, nu laat ik het snoepen achterwegen maar eet wel ontbijtkoek, crackers en fruit tussendoor!
ik heb ook een hele lage en lange snede. want mille zat vast in mijn geboortekanaal, had ik er in geperst. dus diehebben ze terug moeten halen. (normaal geven ze liever een knip en pomp maar mille kon er echt niet doorheen)
nu hangt mijn buik zegmaar over het litteken heen. als ik dan een bikinibroekje aan heb duwt hij mijn buik omhoog, geen gezicht dus! tankini valt er wel overheen maar ja die kruipt ook makkelijk omhoog.

vj
7 January 2010, 11:40
mama wat vervelend dat ze vannacht zo wakker was!!!

Mille heeft om 23.15 uur gedronken , 4 uur en 8 uur, 10.30 uur in bad gedaan en nu slaapt ze heel vast.
nu moet ik om 13.30 - 14.30 wegen. dus ik geef haar om 13.30 weer een voeding.
dan zal het welweer 16 uur, 17.30 en 19.30 uur zijn.

Ik ben benieuwd wat ze op het consultatiebureau zeggen van haar hoofdje. Heb net een kinder fysio gesproken in opleiding en die zei dat ook de heupjes even nagekeken moeten worden.
en om te stimuleren dat ze d'r voetjes gaat pakken moest ik een opgerolde handoekje onder haar billen leggen.
ook pakt ze de babygym nog niet enzo. dus dat ook stimuleren.

Ik denk zelf dat er ergens niet goed zit door de bevalling. ze was natuurlijk ook een sterrenkijkertje.
Ben benieuwd!!

Snow
7 January 2010, 11:43
ik kom vanmiddag weer terug.. maar heb echt een rotdag!

vanmorgen Femke naar eht KDV brengen. ik dacht dat dat makkelijker zou zijn :(
niks aan om je kindje daar zo achter te laten.. blegh.

zometeen naar het ZH: oogarts. weten jullie nog dat ik zo bang ben voor ogen? ik heb nog steeds pijn + iets zwarts in mijn oog zweven .. + ik heb veel hoofdpijn en moet waarschijnlijk een bril.

daarna naar de tandarts: wortelkanaalbehandeling. WHAAAAAAAAAAAAAH! vorige keer zo'n pijn gehad.

ben zo zenuwachtig.. zucht.

tot straks hoop ik,

x

mama1988
7 January 2010, 12:47
Regenboog: succes en sterkte in het zh en bij de tandarts.
Het lijkt mij inderdaad ook best moeilijk om je kindje daar even achter te laten, maar ik denk wel dat het scheelt als ze zich goed vermaakt heeft en dat het goed is gegaan als je dat straks hoort van een leidster. toch dan heb je al iets beter gevoel (denk ik)

VJ: succes met wegen..

Snow
7 January 2010, 13:26
vj: en hoeveel woog ze?

wij moeten naar het ZH voor een echo van de heupjes. femke haar rechterbeen is langer.
nu willen ze uitsluiten of dit vanuit de beentjes of heupjes komt. (beentjes = goed.. heupjes = niet zo goed.)

Femke was ook een sterrenkijker..

Snow
7 January 2010, 13:29
net bij de oogarts geweest..

testjes gedaan. conclusie:

'arts wil oog onderzoeken.. maar er zijn sowieso afwijkingen qua kijken.'

dus waarschijnlijk een bril. maar oogarts wil uitsluiten dat ik geen ontstekingen ofzo heb.

Nu komt het: wilde ze druppels in mijn oog doen, die 3 uur moeten uitwerken. daardoor wordt je pupil groter, ga je wazig zien, doet licht pijn in je ogen (daar heb ik altijd al last van) en mag je dus niet autorijden.

tatataaaaaa: ik was met de auto. HAD ZE DAT NIET VAN TE VOREN KUNNEN ZEGGEN!

nu dus pas weer over een maand plek.. 11 febr. grrrrrrrr.. dan gaat mijn man mee.

vj
7 January 2010, 14:26
oh regenboog balen zeg dat je nu alleen was en met de auto. wel fijn dat ze gelijk alles onderzoeken!

Wanneer ga je een echo maken van de heupjes? ik laat de consultatieburauarts er de 18e ook even naar kijken.
Ik ben wezen wegen en Mille weegt 5350 gram en ze is vandaag precies 3 maanden!!
netjes hoor!
de verpleegkundige zei dat de arts er naar moet kijken naar dat hoofdje voor een verwijzing. maar ze zag ook wel dat mille goed beweegt dus geen beperkingen heeft. maar ik ga gewoon zelf al de fysio bellen. we gaan volgende week tot wo weg en maandag erna naar de arts dus dan wacht ik toch maar even. nu moet ik haar hoofdje draaien als ze slaapt.

regenboog sterkte bij de tandarts!!! brrrr

en op kdv zal ze zich best vermaakt hebben hoor!!

leeuwinnetje
7 January 2010, 14:36
@regenboog: lijkt me ook moeilijk om je kind achter laten op kdv.
raar idd dat de oogarts niet van tevoren had aangegeven, dat je niet mocht auto rijden, niet handig.
sterkte bij de tandarts.

@vj: is ook zo dat je met bv niet mag lijnen!
Lekker dat Mille zo goed gegroeid is!!

mama1988
7 January 2010, 15:02
Regenboog: inderdaad stom dat ze niks hebben gezegt van het auto rijden maar wel fijn dat de volgende je man mee gaat. En hoe is het afgelopen bij de tandarts en hoe heeft Femke het gedaan op het kdv?

Leeuwintje: Zou jij je meiden ooit een t shirt aan trekken met de tekst : ik ben Isabella (maar dan jou meiden zijn naam naturulijk ;) ) en het ander t shirt dan ben ik ELena. ?

Vj: Wat fijn dat mille het zo goed doet, en als je het toch niet helemaal zeker bent gewoon op je eigen gevoel af gaan en de fysio bellen hoor je kan beter er naar toe gaan dat het niet nodig is dan niet terwijl het misschien wel nodig was geweest. En mooie gewichten ook,

Ik vind het zo jammer dat mijn dames nog steeds niet op hun gewicht zijn ze doen het super hoor mogen echt niet klagen maar hun zijn nu 5 maand en wegen iets zwaarde dan 5500 gram.. het klinkt zo stom normaal zouden veel zwaarder moeten zijn. De broekjes van maat 62 zijn nog te groot maar 56 te klein dus ze moeten ze wel aan, ik heb ze veel rokjes aan zelfs jurkjes zijn te groot voor rondom de buik zo jammer vind ik dat.

leeuwinnetje
7 January 2010, 16:01
@mama: kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt, ik voel dat ook zo. de meiden doen het super, maar soms als je dan 1 baby van 1 maand oud en dan veel meer weegt als onze dames, vind ik dat ook jammer.
van het t-shirt vind ik aan de ene kant wel ene leuk idee, maar denk dat ik het zelf niet zou doen. Misschien wel alleen de naam, maar niet zo specifiek van ik ben.....

Ik moet 11 feb weer beginnen met werken en de meidne zouden vanaf eind februari naar kdv gaan (man en schoonmoeder zouden beide 1 week oppassen)
maar het zat me niet lekker, omdat ze nog zo klein zijn, dus heb nu geregeld dat in maart mijn moeder 2 dagen gata oppassen en 1 dag mijn man en dan vanaf 1 april gaan ze na kdv. Dan kunnen ze nog groeien en vind het ook wel fijn dat de lente er dan aankomt en dat de verkoudheden, griep, etc minder word dan.

groetjes

Snow
7 January 2010, 17:40
hier ben ik heel even

waqt eenklote dag,.

die stomme shit oogarts en dan de tandarts: AU!

eerst zonder verdoving.. op een gegeven moemtn de spuit erbij.. en ja hoor;
ik ging zowat van mijn stokje. hartslag otzettend hoog, misselijk, duizelig..warm

ik kan niet meer tegen spuiten sinds mijn galoperatie waarbij ze een spuit zetten en ik
zo beroerd werd dat ik midden in de nacht de boelij elkaar heb geschreeuwd.

de verdoving trekt er nu uit; pijn pijn pijn

hij heeft nog niet een wortelkanaalbehandeling gedaan.. wel alles bloot gelegd en schoon gemaakt
(k mocht tussendoor kijken, wow, vet groot gat!) .. en hij hoopt dat ik geen pijn meer heb na 3 dagen..
anders moet alnog weer alles weg worden geboord, zenuwen dood gemaakt en alels weer vullen (maandag!)

ik hoop zo van niet :cry:

ik kom morgen weer

supersorry dat ik even niet reageer.. voel me heel beroerd

x

finaly87
7 January 2010, 19:00
bah regenboog wat een pech! 2 nare dingen op 1 dag.. sterkte en wordt maar gauw weer beter! hopelijk is je pijn snel weg..

mama88, ik vind het knap hoe je in je eentje de 2 meiden doet hoor.. doe jij dat ook allemaal alleen leeuwinnetje?? Jullie zijn er vast wel aan gewend, is voor jullie misschien niet anders dan dat wij 1 kindje hebben? wnat zelfs dat is zo nu en dan een gesjouw hahaha.. Ik vind die truitjes trouwens wel een heel leuk idee! hahah zou echt wat voor mij zijn ;)

heel zwaar hoor hoe jullie je kindjes naar het kdv moeten brengen, ik zou het niet kunnen weet ik nu al, dus ben allang blij dat ik andere opties heb.. heel knap van jullie!

vj waarom moet Mille haar voetjes al vast pakken? Jayron is nu bijna 4 maanden, maar kan dat ook niet hoor, tenminste, nog nooit zien doen of gestimuleerd dus ben benieuwd hoezo dat moet met 3 maanden.. hij pakt wel de speeltjes van de babygym vast en doekjes en knuffeltjes, maar geen losse speeltjes, hij houd Ze niet lang vast.. grijpen en los laten is het nog.. (hij loopt beetje achter ;))

Vandaag wezen babyzwemmen met Jayron en zn vriendinnetje (+ dr mama) Maar viel tegen.. half uurtje, we waren met zn 4e.. alleen wat liedjes zingen en bewegen in water.. wel 1 keer kopje onder geweest (vond ie wel raar) maar niet echt waar voor je geld.. dus voortaan gaan we 1 x in de week gewoon 1 uurtje vrijzwemmen en dan zelf die dingetjes met de kleintjes doen.. is ook goedkoper.. en je kan zelf bepalen hoe lang.. als ze dan 1 zxijn gaan we wel weer op les met ze.. ze vonden het wle leuk alleen jayron was heel moe haha, maar geen kik gegeven de kanjer.. rare juf ook trouwens hahhaa.. wel jammer maar goed..

leeuwinnetje
7 January 2010, 19:32
@regenboog: even een knuffel, want is echt een rotdag geweest, hopelijk is de pijn snel weg!

@finaly: balen dat babyzwemmen tegen viel, dan kan je idd beter gaan vrij zwemmen.
Ik heb best geluk gehad, want heb in het begin vaal hulp gehad van ouders, vond ik ook wel fijn, moest best wennen aan de nieuwe situatie. en mijn man werkte ook 2-3 dagen thuis, dus ook heerlijk, kon hij ook meehelpen. Sinds afgelopen week heeft hij geen opdrachten meer, dus hij is deze week ook al heel de week thuis. Ze zijn nu ook nieuwe opdrachten voor hem aan het zoeken. Vind het wel lekker, 4 handen schilt ene hoop werk en is ook wel gezellig, dan gaan we gezellig samen wandelen en daarna ergens lunchen. Zou niet zo snel in mijn uppie ergens gaan lunchen. ;)
Dus ben eigenlijk nog niet zo gek veel alleen geweest, want mijn man is ook veel thuis geweest. Aan de ene kant vind ik ook wel goed, zo leert hij de kids ook kennen. En als hij strakls een paar weken, 1 dag in de week gaat oppassebn, vind ik ook wel goed voor hem en de kids.
Mijn man helpt echt goed mee en ook in het huishouden.
dus ook van mij uit veel respect voor mama: want zij doet dit allemaal alleen.

mama1988
7 January 2010, 20:19
Finaly: even fijn om te lezen hoe je dat zij hoe ik en leewinnetje dat toch doen..
ik heb helemaal geen hulp gehad in het begin niet van mijn ouders en niet van mijn schoonouders, de laatste 2 weken dat de meiden in het ziekenhuis lagen was mijn man alweer aan het werk en toen de meiden thuis waren was hij een klein weekje thuis en daarna is hij weer aan het werk gegaan (8 uur s morgens de deur uit en 6 uur s avonds pas thuis) mijn schoonfamilie werkt heel de week en mijn ouders zitten op andere half uur rijden in de buurt hier heb ik nog niet echt contact met mensen en dus de hele dag thuis (net ff uit gejankt vreselijk had het even zitten met dat thuis gezit de hele dag maar goed dat is een andere verhaal) ik ga dus altijd alleen op pas met de kids, ben het wel gewent. Ik rij overal met ze naar toe als ik naar een andere plaats wil om te winkelen doe ik dat tussen de flessen door. Wel gehaast maar om nu in mijn eentje op een terrasje of zo 2 meiden de fles te geven zie ik niet zitten. De meiden gaan echt werkelijk overal mee naar toe ik heb nooit oppas hier want ik ken niemand goed genoeg om de kids daar achter te laten.
Tandarts, dokter , auto naar de garage brengen (en alles weer overladen in een leen auto) overal gaan ze mee ondertussen ben ik het gewent en is het een gewoonte ...

Als ik mensen met 1 kindje zie winkelen en dan hoor ik ze wel eens zeggen wat heb ik het zwaar dan denk ik altijd je moest eens weten wat een andere heeft. Ik wil absoluut niet zeggen dat het niet zo is hoor want ik geloof best dat het met 1 kindje ook zwaar kan zijn, maar 2 die altijd te gelijk huilen (maar ook lachen) ik soms ook best zwaar f ik het nu wel of niet wil... en zwaar .. hoe moetik dat zeggen ik moet ze beide omste beurt in bad doen alles kost een hoop tijd en enrgie .. ik wilde ze wel sa vonds in bad doen maar mijn man helpt dan ook niet mee dus dan maar over dag.
maar overal is het wat...

regenboog: sterkte met je mond.

janini22
7 January 2010, 20:37
Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit mama1988. Je bent ook echt aan huis gebonden ,vooral wanneer ze nog zo klein en afhankelijk zijn. Iedereen heeft op zijn tijd even wat ontspanning nodig. Misschien dat je schoonouders of je man / vriend een avond eens kan oppassen, zodat je met vriendinnen even weg kan ofz. Je bent ook nog een jonge meid toch en dan kun je er weer ff tegenaan!

He lijkt mij heel zwaar om inderdaad 2 van die kleine bengels te hebben. Maar aan de andere kant hou ook in je achterhoofd dat de tijd wel snel gaat en dat ze ook binnen no-time zichzelf wat beter kunnen redden, waardoor het weer een stukje gemakkelijk wordt voor je.
Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en ze kan zich nu ook al beter zelf vermaken en is niet meer zo heel afhankelijk. Is ook wel fijn.
Voor je het weet zijn het tieners ;)
Ik zou zeggen plan eens lekker een avondje of middagje voor jezelf in!

mama1988
7 January 2010, 20:54
@ jannii: Ja ik was dat ook van plan, vriendinnen dacht ik te hebben op mijn opleiding maar sinds ik er niet meer ben op school hoor ik niks meer van ze, ze wonen 40 minuten ruim van me vandaan en ik moet wel daarnaar toe met 2 kids maar hun vinden het te ver om hier naar toe te komen nou ik ben gekk geretje niet.

Ik hou ervan eens in de zoveel tijd om iets aan mijn gezicht te doen, masker, massage dat soort dingen bij de achterhoekse thermen zal weer eens een wat boeken..

Normaal kom ik de dag wel door, S morgens is het snel douche aan kleden, de meiden aan kleden en ze de fles geven
(wie ze man doet ook weinig met zijn eigen kind?) ik bedoel ik haal ze uit bed, ik kleed ze aan ik laat ze na de fles boeren, tussen door neem ik gauw een bakkie koffie en gooi ik een broodje bij me naar binnen. Mijn meiden hebben binnen 15 minuten de flessen leeg dus altijd tempo hier. Daarna laat ik ze in de wipstoel recht op zitten mijn man gaat ondertussen weg naar het werk, ik begin weer met wassen , opruimen van de keuken en de tafel stofzuigen, boenen, de hond naar buiten kids vermaken (op het moment vragen ze veel positieve aandacht) wassen weer doen, flessen geven boodschppen doen, rondje met de hond, meiden vermaken ,flessen, eten koken, afruimen, meiden in bad, flessen, gauw koffie drinken, meiden naar bed, en dan eindelijk zitten en rust en dan vaak is het 9 uur..
ik wil absoluut niet klagen hoor mijn dames zijn het mooiste en het beste maar ik vind het af en toe dood zonde dat ik niet verder kon met mijn studie en dat ik dus alleen hier thuis zit.,.. ik leer steeds meer andere 2ling moeders kennen die een bakkie koffie komen doen maar goed het blijft toch vervelen zo tussen die muren. Ik geniet van alles wat me meiden doen zal het denk ik ook missen als ik zou werken maar gewoon soms wordt het even te veel.. mijn man is s avonds vaak niet de gezelligste en dus ja soms wordt het dan te veel.. onze avond: kids flessen geven naar bed bregen koffie zetten en hij zit achter de laptop tegen woordig is er niks meer aan op tv en dus zit ik ook achter de laptop. (we hebben er 2 ) we zien elkaar niet we zitten verstopt achter die kut laptop. vind het best jammer hoor... en in het weekend wil ik altijd leuke dingen doen maar hij niet dan wil hij rust en uit slapen, maar ja ik heb de hele week al thuis gezetten dus ik vind het ogschi als we er even uit gaan, zwemmen met de meiden, het dorp in weetik veel ff weg uiot huis, zaterdag ga ik 2 kinderstoelen ophalen duurt nog ff voordat ze er in mogen maar dit waren de 2 die ik wilde hebben voor een hele mooi prijs.. maar ik ga dus weer alleen want mijn man gaat niet mee. zondag visite.. dus ja. Nou goed ik heb weer genoeg geklaagt en vind het fijn om te lezen dat jullie toch een soort waardering hebben voor de 2lign moeders.. Ik heb ook waardering voor jullie.

finaly87
7 January 2010, 20:56
als ik bij je in de buurt woonde mama88 zou ik met liefde eens je meiden een dagje/avondje onder de hoede nemen, kun jij ook even lekker jezelf zijn.. maar volgens mij woon je te ver weg :(

en effeh he aan alle mama's hier... als je kindje een dagje of avondje alleen is met papa... is dat GEEN oppassen hoor!! Dan is je kindje gewoon bij papa, net als dat je kindje bij mama zou zijn.. vind dat altijd zo stom klinken.. een papa past niet op, is gewoon bij zn kindje.. :roll:

leeuwinnetje, fijn dat je wel zo veel hulp krijgt.. dat scheelt toch..

Ik ben natuurlijk geen tweeling-mama, maar heb wel op een babygroep gewerkt en dan heb je wel eens 4 baby;s onder 1 jaar tegelijk te verzorgen en kan me dus goed inbeelden hoe jullie het moeten hebben. Is wel eens stress vol als 2 of 3 baby;s tegelijk willen eten, maar als leidster ben je dan wat makkelijker dat 1 of 2 gewoon even wat geduld meoten hebben, misschien dat je dat als moeder zijnde toch anders ervaart.. Toen was het ook wel gewoon gewenning en routine hoor, binnen een half uur had ik 6 ukkies verschoond en gepoetst en op bed!.. misschien is het strax voor jullie ook een stuk makkelijker, idd als ze wat ouder zijn zoals janini zegt..

knuffel voor jullie!

janini22
7 January 2010, 21:04
Ik snap het heel goed mama1988.
Mijn vriend heeft vooral in het begin ook heel weinig gedaan met onze dochter, maar sinds de dag dat hij de heel dag met haar alleen is geweest (dat was toen ze 3 maanden was ofzo, is dat helemaal veranderd!
Ik ben er achter gekomen dat ik ook alles steeds zelf oppakte waardoor hij het liet. Zij moeten zelf ook een band zien op te bouwen en nu komt het ook wel vaker voor dat mannen zich niet zo gemakkelijk voelen met die ukkies. Vaak gaat dat beter als ze iets groter zijn, dan kunnen ze er wat meer mee.
Ik heb ook dat stadium gehad dat ik alleen maar thuis zat, daar is niks aan want dan komen de muren op je af.
Ga idd lekker weg zo af en toe en probeer het anders zo te regelen dat je man met hun is, wellicht verandert dat ook wat voor hem?
En wat betreft vriendinnen, dat herken ik ook wel. Komt ook wel omdat je (we) nog jong zijn en de meeste meiden nog geen kinderen hebben dan groei je toch wel uit elkaar..
Probeer anders ook een gesprek hierover aan te gaan met hem..?

Waar woon je eigelijk mama1988?

finaly87
7 January 2010, 21:04
en mama88, zoals ik al vaker heb gezegd, het is en blijft niet normaal dat je man zo weinig tot niets met de meiden doet.. merk dat het jou ook erg hoog zit want je brengt het hier steeds vaker naar buiten (en dat is alleen maar goed! gooi het eruit!!)
Ben je al eens een goed serieus gesprek met hem aan gegaan hierover?? heb je al eens laten merken hoe hoog het je zit? desnoods barst je in tranen uit bij hem, laat hem eens merken hoe het met JOU gaat, want ook, nee juist, JIJ bent heeel belangrijk! Jij houd tenslotte je gezin draaiende, jij zorgt dat je meiden fris en gezond zijn, netjes en schoon gekleed, jij zorgt ervoor dat je 2 prachtige vrolijke meiden hebt, jij zorgt ervoor dat ze savonds rustig en tevredne in hun bedje liggen te slapen, kortom, JIJ bent heel belangrijk.. en die waardering hoor je juist van je partner te krijgen.. met je vuist op tafel meid!!

want ja mijn man doet alles met en voor Jayron.. hij is altijd met hem bezig als hij thuis is, en dat is 1 dag niet (24 uurs dienst) en dan 3 volle dagen wel.. als ik vanaf volgende week ga werken zorgt mijn man 6 volle dagen van de 8 dat ik werken ben alleen voor Jayron.. en hij heeft er zin in.. Alleen de nachten doe ik zelf want dan geeft mijn man niet veel aanvulling aangezien ik toch met de borst voed, maar zelfs dan doet hij als ik het vraag wel eens de verschoning van Jayron of brengt hem gewoon simpelweg even naar me toe zodat ik het bed niet uit hoef, en sochtends neemt mijn man, wanneer hij vrij is en ik er behoefte aan heb, de zorg voor Jayron tot zich zodat ik nog even lekker 2 uur bij kan slapen van de nachten.. en zo hoort het toch ook?? het is ONS kindje, ik ben dan wel mama, maar ben niet ALLEEN mama.. Jayron heeft een papa en mama, en die zorgen beide voor hem.. en zo hoort het toch ook te zijn..

mama1988
7 January 2010, 21:09
Ik doe het altijd zo: ik heb een mage pak luiers beneden in de woonkamer een 6 pakjes billendoekjes hier op voorraad ik pak 2 luiers en verschoon ze na elkaar op de bank zet ze weer in de wipper en geef ze de fles met een kussen er onder.
Met het fruithapje heb ik ze ook in de wipper weer naast elkaar en geef ik ze omste beurt een hap, tuurlijk is het wel gehuil af en toe dan vind de ene dat de andere er wat langer over doet zodat de ene langer moet wachten ;) maar ach ze wachten maar mama kan immers niet toveren, overdag breng ik ze na elkaar op bed eerste de ene en dan de andere en zo gaat het met alles. Zo als vanmiddag dan zit ik uit gezakt op de bank en heb ik ze beide op schoot heerlijk vinden ze dat.. normaal zit ik er maar met eentje en de ander in de wipper en zo wissel ik om ook hebb ik ze vaak op de bank liggen naast elkaar en zit ik achter hun en hang ik met mijn gezicht boven ze praat ik met beide.. zo moet je toch wat..

een vader past inderdaad niet op die is gewoon bij zijn kindje maar deze vader van deze meiden die weet echt niks hoor over de dames... als hij voeding klaar maakt altijd vragen hoeveel hij weet niet eens waar de rompers liggen this hier echt vreselijk..maar goed hij wil het zelf blijkbaar zo dus zeg er maar nisk vanm

janini22
7 January 2010, 21:12
Nou finaly, toevallig had ik het hier nog vorige week over op mijn werk.
Maar meer mannen doen weinig met kids & huishouden dan veel..
Ik vind ook dat dat zo hoort hoor, maar ik hoor veel dat de moeder toch het meeste / bijna alles doet.

Bij mij is dat ook wel zo, snachts doe ik, vanaf dag 1 al. (mijn vriend werkt meestal 6 dagen per week, dus ja dat hebben we ook wel zo afgesproken. ik werk nl. 3 dagen). Al zou ik het ook wel eens lekker vinden om gewoon eens door te kunnen slapen hoor hihihi ;)
Het heel hiushouden doe ik ook, maaaar, mijn vriend kookt.
En savonds en in het weekend doet ie ook best veel met die kleine, flesjes maken, afwasje, spelen.
Op zich mag ik niet klagen.

Maar ik heb hier ook wel gesprekken voor moeten voeren want net als jij zegt; je moet het ook gezellig in huis houden en je kindjes moeten zich goed voelen. En dat lukt niet als jij je als moeder niet goed voelt...

en mama1988, zeg er maar wel wat van, want anders stort je nog eens in! Je hebt er 2 lieve scheetjes en zij verdienen het ook!

finaly87
7 January 2010, 21:18
ja klopt wel dat veel mannen zo zijn, maar ik vind persoonlijk dat dat niet zo hoort.. je hoort de "taken" te verdelen, want je bent samen ouders.. en partners.. mijn man doet alles in huis, net als ik, we wisselen gewoon.. heeft de 1 geen zin iets te doen, doet de ander het en andersom.. ja oke ik weet wel dat ik het heeel erg heb getroffen met mijn vent.. misschien scheelt het dat we beide 22 zijn en dus niet van de ouwe stempel? geen idee..

en mama88, dacht laatst nog over dat je meiden niet samen in de box passen, je kan ook 1 in de box en 1 in de wipper en dit wisselen.. optie toch? ;)

janini22
7 January 2010, 21:28
Ja je hebt het zeker getroffen :)
Nu is het bij ons ook wel een beetje cultuur verschil hoor.
Mijn vriend komt uit Afrika en is moslim (en voor een moslim doet ie al onwijs veel! ;) )
En ik ben een echte amsterdammer waarbij het er bij mij dus ook niet ingaat dat ik overal alleen voor opdraai.
Ik ben mama van 1 ga niet ook nog eens moederen over een kerel ;) hihih

finaly87
7 January 2010, 21:30
mijn man is een Arubaan.. maar niks geen cultuurverschil, dan schop ik hem eruit :P

janini22
7 January 2010, 21:38
Ja precies, dat vind ik ook..! :twisted: hihi

janini22
7 January 2010, 21:53
Ja zo denk ik er ook over, bij ons zijn de nodige woorden er ook wel over gevallen hoor.
Want het zit toch in hem nog om te zeggen: jij bent haar mama, jij hoort het eigenlijk allemaal te doen.
maar dan gaan mijn nek haren overeind staan hoor.
Het heeft bij ons ook wel fftjes geduurd, maar we hebben er nu wel een tussenweg in gevonden gelukkig.

Zodra je het zo druk hebt en je man ook nog eens als een last gaat voelen dan gaat het niet goed..

leeuwinnetje
7 January 2010, 23:15
@mama: is misschien idd wel eens goed lekker vloeken en schelden hier, kan me wel voorstellen dat het je soms teveel word!
je zit idd opgesloten tussen 4 muren, dat gevoel heb ik ook wel eens. dus aan de ene kant vind ik straks ook wel lekker om weer te gaan werken, even weer iets anders. maar ga dit ook erg moeilijk vinden, want ga de meiden natuurlijk gigantisch missen.
Ik heb hier ook erg geluk, mijn man helpt super mee, hij doet ook gewoon luiers verschonen, nieuwe kleertjes aan, in badje en noem maar op. En ik gad aankomende zaterdag ook met een vriendin na de sauna, dus dan doet hij ook alles alleen, wat een lieverd he!!
Ik vind het heel erg dat je man zo weinig doet, hoop dat je met hem kan praten en dat hij verandert. En als hij meer gaat meehelpen, dat je misschien straks je studie weer kan oppakken!!
dikke knuff voor jou!!!

mama1988
8 January 2010, 11:54
hallo dames

jamila: ik voed ze al te gelijk met fruithapje dus een bakje en beide krijgen daar uit maar nog gaat het ze te langszaam maar daar moeten ze maar aan wennen. Ja ik had na de laaste keer dat in ongi ben geworden voor mij zelf al besloten dat ik verlopig toch nog niet zwanger wil raken en ga ook alles er aan doen dat dit niet meer kan gebeuren. Als de meiden andere half zijn of 2 dan zien we wel weer dan zijn hun een stukje zelfstandiger en dan kijken we wel weer. Ik heb dit ook tegen mijn man gezegt de reactie was niet al te leuk maar goed het is mijn lichaam en ik moet het allemaal doen.

Oh dames ik heb al zovaak (ook voor dat we de meiden hadden) alles besproken met mijn mannetje maar hij heeft nooit geholpen. En dan zegt hij ja maar je moet mij het ook aanwijzen en zeggen wat ik moet doen. Maar dan nog moet ik iets zowat 10 x vragen nog goed bij 3 x vragen doe ik het zelf maar, want tv en laptop zijn passie nummer 1 Ik vind het echt niet erg dat ik meer doe dan een man want ik zit ook thuis maar zou het wel fijn vinden als hij af entoe zegt goh zal ik dat eens even doen.. hoeft niet perse het huishouden te zijn maar met de meiden bijvoorbeeld. En ik heb ook gelezen dat een vader later pas echt een super band krijgt als kinderen wat ouder zijn maar ik zeg ook tegen hem elke dag die voorbij is ko mt nooit meer terug.

Maar goed ik kan hier met hem heel lang en niet lang over praten echt een helpende man zal hij waarschijnlijk nooit worden.
En bij hem weg gaan om dat nee dat doe ik niet, hou wel van hem.. ondanks vaak de menings verschillen. Het is heel gek maar soms vraag ik me echt wel eens af wat ik bij hem doe... ik zie hem nu wel een klein beetje met andere ogen ik was n.l 14 toen ik hem een realite begon en ben nu 21. maar goed daar denken we dan niet meer te lang over na...

ik heb vanmorgen eens lekker een spijkerbroek voor mezelf gekocht, hij zat in 1x perfect en was maar 15 euro (normaal 50) dus mama is weer happy, alleen de meiden hebben een zeur momentje nu.. ze hebben net de fles op maar ze zijn wat hangerig.. Hopelijk is het zo over.

finaly87
8 January 2010, 13:13
ik zie hem nu wel een klein beetje met andere ogen ik was n.l 14 toen ik hem een realite begon en ben nu 21. maar goed daar denken we dan niet meer te lang over na...

is toch realistisch mama88, misschien slim/verstandig om daar wel eens langer over na te denken.. en met wat passen en meten (vooral van zijn kant) kan het best nog helemaal goed komen hoor, maar dan moet ie er wel voor open staan.. zoals ik al eerder zei, als jij strax gesloopt en depressief ben heeft niemand nog wat aan jou, je meiden niet en je man dus ook niet.. leg hem dat maar eens duidelijk voor..

jayron heeft wat nieuws ontdekt!! Hij kan gillen.. hahaha echt grappig. Vannacht een drukke nacht, zowat om het uur huilen.. ik heb last van buikkrampen, dus misschien hij ook?? en nou vannochtend kon hij ineens gillen haha de schat..

hebben jullie ook wel dat je merkt dat de kleine heel moe is, je de kleine naar bed brengt en dat het dan alleen maar huilen is? ik haal jayron er vaak dan nog ff een kwartiertje uit en leg hem dan terug, dan slaapt hij wel.. maar hier moet hij ook niet aan wennen antuurlijk want dat gaat hij strax door krijgen.. dit doet hij 1 x per dag, voor de rest is het met wat gemopper of niks gewoon zelf slapen.. maarja die ene x...

Snow
8 January 2010, 13:53
mama: er is al heel veel geschreven voor je zag ik .. en hoewel ik niet in dezelfde situatie zit als jij, kan ik het mij deels indenken. Mijn man deed in het begin ook niet zoveel als ik hoopte. Femke huilde natuurlijk nogal veel, hij had zijn werk wat hij niet zo leuk vind + ik wilde ook wel eens even gewoon mezelf zijn en kletsen (zonder het steeds over Femke te hebben)..
ik heb wel eens huilend voor hem gestaan en keijard gezegd: het is ook jouw kind!
'ja, maar ik zie het soms niet..' was dan zijn antwoord. Het is bij ons losgelopen en nu doet hij gewoon wat ik vraag... maar het was wel lastig.
Weet je wat ik ook 2x heb gedaan? klinkt heel lullig en hard.. maar ik ben 2x weg gegaan. Wel van tevoren gezegd hoor. zo van: 'vrijdagavond ga ik weg, naar mijn moeder & zaterdag tegen het einde van de middag kom ik terug'. daarna begreep hij hoe het is om alleen met een kindje te zijn; zwaar en ook leuk.
ik zou het eens proberen.

Snow
8 January 2010, 13:58
finaly:
hihi gillen kan femke ook. opeens zo uit het niets he? zo schattig!
Als femke moe is en ik leg haar te laat in bed, gaat ze huilen. dan is ze eigenlijk te moe.
Nu weet ik precies wanneer ik haar weg moet leggen. als ze een beetje 'ieehh aaahh' doet en naar achter haar oortjes grijpt.
Femke ging NOG harder huilen als ik haar eruit haalde.. zo van: 'laat me met rust!'
Vervelend.. misschien even laten huilen? kijken wat hij doet?
hoe is het nu met door voeden/doorslapen/rekken?

ik las gisteren dat VJ iets typte over de voertjes vastpakken. toen dacht ik nog: 'dat kunen ze toch nog niet?' Deed ik Femke vanmorgen in bed, pakte ze haar voetje!! :mrgreen:

Pijn van de kies is aardig weg getrokken.. hoop zo dat ik maandag niet geen hoef en alles er weer af moet + schoonmaken, zenuw doodmaken enzv.. blegh!

Ik heb ontzettend hoofd - oogpijn. als 3 weken. daarom baalde ik ook zo dat ik gisteren niet naar de oogarts kon. Ik ben nog zo moe.. ( op zich niet gek; eerst bevallen en daarna nog een operatie.. maar goed; dat is 8 weken geleden..)

janini22
8 January 2010, 14:00
Dat is inderdaad ook mijn taktiek geweest regenboog!
Ben weggegaan en heb het volledig uit handen gegeven, zoek het er maar eventjes mee uit.

Alles is goed gegaan en sindsdien is er bij ons ook een hoop veranderd.. :)!

Snow
8 January 2010, 14:06
Dat is inderdaad ook mijn taktiek geweest regenboog!
Ben weggegaan en heb het volledig uit handen gegeven, zoek het er maar eventjes mee uit.

Alles is goed gegaan en sindsdien is er bij ons ook een hoop veranderd.. :)!

ja dan ervaren ze hoe wij het ervaren; het zorgen voor een kindje heel de dag!!

NoaM
8 January 2010, 15:44
Bah wat vervelend mama! Poe vind t knap hoor meid dat je volhoudt! 21, 2 kleine meiden en een 'lastige' vent ;)! Ik vind t idee van janini en regenboog wel een goeie maar ja kan je dat????

Ik heb wat dat betreft ook echt mazzel met mijn vent (wel een echt hollandse jongen). Hij maakt altijd uit zichzelf schoon, en in het begin wist hij beter voor Milan te zorgen dan ikzelf (ook niet eerlijk want de kraamzorg vertelde en leerde het hem ook als eerst hihi), maar sinds hij aan het werk is weer weet hij eigenlik niks meer. Wat Milan betreft weet hij weinig en ik moet hem dan ook vrij veel vragen, maar hij doet het heeel graag voor ons, dat scheelt! Wij doen eigenlijk ook altijd alles samen. Ben ik moe, doet hij de boel, is hij moe doe ik het!
Volgende week vrijdag is hij vrij en moet ik werken. Hij zou ook schoonmaken en voor Milan zorgen. Het zal mij benieuwen hoe hij het voor elkaar gaat krijgen hihi! Is voor hem ook de eerste keer, dus hij zal ook ff moeten plannen. Is wel even goed!

Milan is 3 maanden vandaag!!!!!!! Precies 3 maanden terug lag ik prinsheerlijk in mijn kraambedje te kijken naar het ieniemienie wondertje wat naast mij lag.... :D

O enne WEEKEND!

Sanel
8 January 2010, 16:01
Even inbreken weer hoor!!! ;)
Ik had iemand beloofd om nog wat te laten weten!!!
Dus bij deze.

Ik ben weer zwanger!!!!

Zo en weg was ik weer!!! Hahahahaha.

Snow
8 January 2010, 20:37
Even inbreken weer hoor!!! ;)
Ik had iemand beloofd om nog wat te laten weten!!!
Dus bij deze.

Ik ben weer zwanger!!!!

Zo en weg was ik weer!!! Hahahahaha.

WAT GAAF!!! GEFELICITEERD!!!!!

mama1988
8 January 2010, 21:08
Sanel:Gefeliciteerd meid!!

Naom: Nee ik zou dat niet kunnen, hoe regenboog dat gedaan heeft. Ik kan geen moment je zonder mijn meiden.
En mijn ouders wonen wel andere uur (heen en terug) van ons vandaan nee dat is me echt te lang zonder mijn meissies.

Maar ik heb vanmiddag ook nagedacht, en ik wacht ik kijk het weekend nog ff aan en dan is het tijd om te praten.
Hou van hem en wil gewoon niet voor mij maar voor de meiden dat hij wat doet met ze..
Vanavond gaf ik ze een fruithapje en toen zonder te vragen of te zeggen nam hij het over van mij.. maar goed we zijn er nog niet!

Ik ga morgen 2 kinderstoelen op halen kan niet wachten! Ook heb ik 2 bobike stoeltjes voor de fiets gevonden voorop en achter op met een windscherm in knal roze gaaf zijn ze die wil ik dol graag kopen alleen die vrouw reageert nog ff niet. Maar andere kopers wel iedereen (ik ook) druk aan het bieden.. pff wat een gedoe

Snow
8 January 2010, 21:18
mama: jammer dat je dat niet kunt.. voor jezelf dan he!!! ik vond het stiekem ook wel heerlijk, het idee dat mijn mannetje druk was.. en ik ff kon bijkletsen met mijn moeder! mijn moeder woont 1 uur rijden..
leuk dat je morgen 2 kinderstoelen gaat halen!! wij gaan er binnenkort ook 1 uitzoeken.

weet je wat wij hebben gekocht?

een play station! hahaha :mrgreen: ! we zagen bij de trekpleister een spelcomputer. hadden we gekocht, maar was geen bal aan!
dus nu eentje via marktplaats met allerlei spelletjes. kan ik me ff afreageren na een drukke dag :mrgreen:

ik ga zo slapen.. mijn man komt pas over een uur thuis. dus hoop niet dat als ik net op bed ligt, Femke gaat huilen!
(die krijgt gelijk de fles als mijn man thuiskomt.. )

tot morgen!!!!!!

x

mama1988
8 January 2010, 21:24
regenboog: oh ja hou je van die spelletjes ik helemaal niet,, haha want dan zit mijn man daar ook weer achter..
truste meid!

mama1988
9 January 2010, 16:23
hallo dames,

Vanmorgen in de sneeuw ben ik de kinderstoelen wezen halen. (die mensen hadden ook een 2ling meisjes nu 6 jr tot 6 jr hebben hun meiden in de meegroei stoel gezetten) ik ben blij met de stoelen, even schuren en op nieuw lakken zitverkleiners er in en klaar!

Ik ben dus om 10 uur de deur uit gegaan en net voordat ik weg ging riep ik : schat ruim jij ff op hier...
en heb de deur dicht getrokken & toen ik thuis was kwam de woonkamer de vaat op geruimt, er lag nog wel oudpapier en zo ds wat hij verstaat onder opruimen maar het viel me mee dat hij iedere geval iets heeft gedaan.

Gisteravond toen we naar bed gingen heb ik mijn dagboek (schrijf al van dat ik op de baisschool zit in dagboeken) van het jr 2004 gepakt, in dat jr leerde ik mijn man kennen, ik las weer waarom en waarop ik viel bij hem en dat gevoel kwam weer helemaal terug. Ik beschreef altijd alles in mijn dagboeken ook over hem tenslotte mijn boekje... ik las het terug bijna 6 jr geleden was hij precies het zelfde als nu romlmelig niet willen op ruimen enzovoort alleen sloot ik toen mijn ogen k maakte me niet druk zag hem toen der tijd alleen in het weekend en nu loop ik er elke dag tegen aan dat hij zijn dingen niet opruimt. Ook besschreef ik hoevaak wanneer we sex hadden, jeetje zeg kan ik teruh naar die tijd?! ;) ik ga van de week als hij aan het werk is mijn vervolg dagboeken lezen de jaren ernaar.

ben benieuwd

Snow
9 January 2010, 19:05
hey allemaal,

lekker druk hier :lol:

fijn dat de stoelem goed zijn mama!
ook goed dat je mannetje wel iets heeft opgeruimd. anders was het echt klote thuiskomen denk ik!
grappig dat je je dagboeken hebt bewaard en nu weer leest. gek he; die tijd van toen! ik denk daar ook nog wel eens aan, toen was alles zo anders!

Ik voel me qua kies best goed. soms nog beetje pijn, maar hoop natuurlijk dat dit steeds meer afzakt.

verder voel ik me soms nog niet lekker hoor. ik stond op de lijst om te werken, maar heb mezelf er weer afgehaald. Ben nog zo moe en vooral duizelig steeds. Ik merk ook dat ik zomaar kan huilen.. echt zo vervelend!
echt een beetje down soms. ( pff, blij dat ik het eindelijk hier neerzet.. kan ik het toch tegen iemand, behalve mijn mannetje, zeggen..)

x

vj
9 January 2010, 21:46
hee allemaal!
ben ik weer even! waar halen jullie de tijd vandaan om te computeren zeg!! jeetje!
ik heb daar weinig tijd voor! (hyves en email wel hoor!)

regenboog fijn dat het beter gaat met je kies! jammer dat je je nog zo voelt!!
Misschien weer eens naar huisarts gaan? lijkt me toch niet goed hoor!
leuk dat femke d´r voetjes beetpakte!!

Finaly, je kindje loopt nooit echt achter als er 2 maanden verschil in zit zeg ik altijd! hij doet het gewoon op zijn eigen tijd! wel fijn dat je nog bv geeft! ben benieuwd hoe je het werken weer vind!

Leeuwinnetje wel beter hoor dat je je meiden wat later naar het kdv brengt!!
en gezellig he als je mannetje thuis is!

Mijn man is van de 3e week tot 12e week thuis geweest bij Mille! de eerste weken heeft hij veel smorgens vroeg met haar gelopen omdat ze huilde! en heeft ze heeeeel veel op zijn borst gelegen! mijn man had een soort hernia en lag in bed!

die eerste weken vond ik erg zwaar! mijn moeder kwam 2 dagen in de week helpen omdat ik een keizersnede heb gehad.
maar nu gaat het weer goed met mijn man en laat hij de honden uit en helpt veel. ook koken als het moet, of als mille huilerig is lopen. of als ze poept gaat ie gewoon verschonen enzo.

ik kan ook gewoon weg en dan blijft hij bij mille. vanmorgen had ik bardienst op de voetbal, heeft haar de fles bv gegeven, in bad gedaan, daarna sliep ze tot ik thuis kwam. echt een super ventje heb ik hoor!!
we gaan wel een wii fit kopen omdat ik niet teveel savonds weg wil om te sporten. dus dan ga ik 1 keer savonds sporten en 1 keer overdag en dan breng ik mille bij de oppas in de sportschool.
echt lief!!

vj
9 January 2010, 21:49
ik zal volgendeweek mijn dag schema eens opschrijven hier! ik ga mille wakker maken voor de voeding en morgen naar preston palace tot woensdag!!!! heerlijk!!

(jeetje wat moet j eveel meenemen zeg!!!)

SANEL GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! geniet ervan!!

Mama wel praten hoor met je man!! nu erger je al meer dan 2004!! hoe is dat dan in 2015!!!!
dat wordt alleen maar erger!!
Ik zou ook gewoon een keer weggaan! desnoods maak je een briefje!
wie weet vind hij het dan wel heel leuk!!! soms moeten ze het echt even ervaren!
Misschien begin je met een kapper beurt ofzo, en dan bouw je het op!

Snow
9 January 2010, 21:58
VJ: VEEL PLEZIER IN PRESTON PALACE!!!!!
en je zult inderdaad wel heeeeeeeel veel mee moeten nemen!!!

mama1988
9 January 2010, 22:19
hello ladies,

Vj: Veel moet je meenemen hea en dan heb je er nog maar eentje (als wij naar mijn ouders gaan lijkt het wel een volksverhuizing ;) ) maar ook ik wens je heel veel plezier !!

Regenboog: Fijn dat het wat beter gaat met je kies, en down voelen hoort er volgens mij ook allemaal bij heb ik wel eens gelezen, 9 maanden zwanger 9 maanden ont zwangeren. Ik heb hier zelf niet zoveel last van, ja soms maar dat ligt meer aan mijn man dan ontzwangere.

Ik heb een sprong in het diepe gemaakt, maandagavond ben ik voor een paar uurtjes weg! Ik ga lekker naar een andere 2ling moeder in spe toe die zet me acryl nagels. Om half 8 ga ik er heen, meestal rond dat tijstip gaan de meiden huilen worden ze moe moeten ze de pyjama aan en de fles krijgen. Nou ik doe dat overal al alleen nu mag hij het doen! Ben dus erg benieuwd als ik terug kom of de dames in bed liggen (neeem aan van wel)

En die week er op ga ik sa vonds lekker naar de kapper ben ik ook zo'n 2 uur weg. Heerlijk!
en ik ga nog steeds met hem praten vj je hebt gelijkt hoe moet dat in 2015... (phoef wat klinkt dat verweg)

truste dames

Shiley
10 January 2010, 09:47
regenboog, bedankt voor de tip over het zittend voeden. Levi heeft vanaf gister middag tot aan nu niet meer gespuugd.

sanel, gefeliciteerd met je zwangerschap!

mama1988
10 January 2010, 09:58
heeft er ooit iemand na gedacht over een buikwandcorrectie?

ik nog nooit maar dit werd me wel even in mijn oor verfluistert :shock:

vj
10 January 2010, 10:06
haha buikwand correctie!! nee nog ff niet!!

Wie zei dat dan???

Mijn man stimuleert mij om te sporten en niet te snoepen maar voorral omdat hij weet dat ik me dan beter voelt! ik vind dat wel fijn!

MAMA ik zat nog te denken misschien is je man onzeker. en hij ziet dat jij het heel goed doet! en wil hij daarom niet zo meehelpen. vraag maar eens of hij onzeker is!!
en als hij maandag ziet dat hij het wel kan, gaat het ook wel beter!!

maar geef hem ook tijd om ff te laptoppen en zeg hem dat het niet zo heel erg is als hij laptopt enzo.
zoek een tussenweg!
maak anders een schema ofzo?
succes!!

tot woensdag allemaal!!!!!!

mama1988
10 January 2010, 11:33
VJ: tot woensdag! veel plezier!!

mijn man verluisterde dat, niet omdat hij het wil hij vind me mooi zo zegt die(dus dat geloofik dan maar ook al vind ik mezelf niet mooi) hij zei dat voor mij als ik dat zou willen zou hij er voor gaan sparen mocht ik gelijk ook mijn boobs mee laten liften als ik dat zou willen. Heb net ff op internet gekeken maar het liteken is het ergste wat je er aan overhoudt je krijgt wel een strakke buik.. zodat je al je kleding weer past.

Maar nee bedankt mannetje van me ik doe het niet, ik pas al mijn kleding en vind de zebra huid al erg genoeg hoef er ook niet nog eens een litteken bij..

finaly87
10 January 2010, 12:24
hahaha moet mijn man zeggen, krijgt ie de wind van voren :P Voor mij geen gezeik aan mn lijf als t niet nodig is.... wil ook nog meer kindjes dus dan werkt t zoiezo niet..

vanaf morgen ga ik fitnessen, samen met mijn zusje.. zal eerst helemaal opnieuw op gang moeten komen want er zit echt geen greintje spierkracht meer in mij.. ben benieuwd hoe t gaat, en wanneer ik wat resultaat ga zien en merken.. heb er zin in!

Ik heb ook wel eens de tip gekregen om de kleine een nachtje uitlogeren te doen om zelf bij te slapen, maar vind het moeilijk.. krijg al een brok in mn keel als ik bedenk dat Jayron er savonds dan niet is en sochtends als ik opsta.. bah.. wie weet als ie wat ouder is..

Sanel!! Gefeliciteeeeerd!! Dus toch, super meid.. Dan is je oudste (gek he, is nu al de oudste terwijl ze er net is eigenlijk) 1,5 jaar.. kan ze vast lopen, dat scheelt.. fijne zwangerschap!

Regenboog, goed dat je naar je lichaam luistert en nog even wacht met werken.. ik moet morgen aan de slag! heb best wel zenuwen..

Morgen wordt echt een papa-dag.. ik sta op wacht voor een gezin dus kan elk moment gebeld worden (tussen 8 en 4) en dan is Jayron gewoon bij papa, en dan savonds ga ik sporten dus dan is Jayron ook lekker bij papa.. en deze nacht gaat nmijn man een flesje geven, kijken of ik dan wat beter kan salpen, aangezien IK strax aan het werk moet..

finaly87
10 January 2010, 12:27
ik voel trouwens bij jayron nu echt een scherp randje in zijn mondje.. en merk het ook met voeden.. :? haha.. zijn tandjes komen dus wel wat sneller.. maarja wie wet duurt t nog effe voor die echt een stukje eruit is.. we zullen zien..

Ben wel Jayron wat meer aan het stimuleren hoor met dingen vastpakken en vasthouden, en zn voetjes nu ook maar.. maar vind hem nog steeds uit zn doen (denk toch ehct door die tandjes)( snachts/sochtends vaak huilen/wakker, overdag veel moe.. hij heeft net 5 uur tussen de voedingen zitten omdat hij pas om half 11 (na voeding van kwart voor 8) in slaap viel en toen heb ik hem om kwart voor 1 maar wakker gemaakt voor een voeding.. en nu ligt hij op zn speel matje, maar met zn hoofdje neer omdat hij dus nog moe is..
en knuistje sabbelen natuurlijk.. veel spuitluiers ook..

nou waar heb ik nu niet op gereageerd?? ik zal weer is ff terug kijken haha

janini22
10 January 2010, 12:39
Buikwand correctie.. ooh daar moet je nu nog niet eens over denken joh, groot gelijk!

Ik bleef maar afvallen na de bevalling, tot aan nu toe!
Er zitten ook een hoop risico's aan he en je bent ook nog maar 21, je zwangerschap is nog niet eens lang geleden!

zelf heb ik voor mijn dochter een borstvergroting laten doen, en daar heb ik ook flink veel last van gehad.
Nu zou ik er niet aan moet denken want je ligt echt wel ff uit de running hoor!
Gewoon lekker sporten net als finaly, heb ik ook gedaan 3 / 4 dagen per week, heerlijk had binnen no time mijn oude figuurtje weer terug!

@finaly: spannend Jayron z'n tandjes! Klinkt heel bekend denk dat ze gaan doorkomen bij hem... :) ff pijnlijk voor hem he, heeft ie ook uitslag?? Jen had het namelijk over haar gezicht en over haar hele kruis en bibs.. :S

mama1988
10 January 2010, 12:47
hallo dames

nee ook voor mij geen correctie hoor maar hij dacht dat ik daar misschien wat vrolijker door werd als hij het betaalde en ik dat mocht doen omdat ik mijn buik nog niet zo heel mooi vind, maar nee ik wil dat niet en aangezien ik over een aantal jaar toch nog kids wil heeft het ook niet veel nut!

Bij ons hier paar straten verder hebben ze een nieuw sportabbonnement(of hoe je het ook mag schrijven)
dal uren dus van 12 uur tot 17.00 s middags kun je onbeperkt sporten voor 17 euro in de maand te gek dacht ik
ik zit thuis dus kan makkelijk smiddags sporten hoef ik er s avonds ook niet uit.. en die sportschool heeft kinderopvang gratis dus mooi dach tik.. kijk ik op de website juist in de daluren(12.00-17.00) is er geen kinderopvang!!!

jeetje ik baal hier enorm van zeg en ik heb niemand hier in de buurt die op kan passen en voor de avond onbeperkt sporten is 35 eurie in de maand, vind ik eigelijk weer best veel. of niet veel maar goed ik heb zelf geen inkomen en die 2 kleintjes kosten al een hoop.. toch maar kijken of ik een oplossing kan vinden om toch s middags te gaan sporten

finaly: wat leuk een papadag en succes met werken..

janini22
10 January 2010, 12:59
Hey mama1988, zeg je man gewoon dat je i.p.v. een buikwandcorrectie een abo op de sportschool wil :P is nog stukken goedkoper ook toch :P hihih

Snow
10 January 2010, 13:01
Hey mama1988, zeg je man gewoon dat je i.p.v. een buikwandcorrectie een abo op de sportschool wil :P is nog stukken goedkoper ook toch :P hihih

haha dacht ik ook al aan!

finaly87
10 January 2010, 13:26
nou jayron ligt alweer op bed.. hij was net een uurtje wakker.. normaal toch wel 1,5 tot 2 uur wakker, maja hij zal t wel nodig hebben..

idd een goeie! abo op de sportschool kado.. ik sport op een sportschool waar het abo 15 per maand is.. en je mag onbeperkt, zelfs op zondag.. ideaal! Het enige is dat er geen douches zijn en geen kinderopvang, maar douche toch nooit op sportschool en ik ga wanneer papa bij jayron is dus dat scheelt weer.

leeuwinnetje
10 January 2010, 15:58
@regenboog: gelukkig gaat het beter met je kies, maar wat vervelend dat je je zo down voelt! Goed dat je nog even niet gaat werken en dat je aan jezelf denkt!! Dikke knuff!

@sanel: gefeliciteerd, geniet ervan!

@vj: veel plezier in preston palace!

@mama: goed hoor dat je maandagavond even weg gaat, iets voor jezelf doen!!!
wat balen dat de sportschool geen kinderopvang heeft, want idd schilt wel een hoop geld als je met de daluren gaat.

@finaly: succes morgen met werken!!!

hier gister met een vriendin na de sauna geweest, was echt heelijk ontspannen!! Was ook wel blij dat ik weer thuis was, was nog nooit een hele dag zonder de meiden geweest, alleen maar een paar uurtjes.
de meiden hebben vanacht 5,5 uur geslapen, dat was wel lekker, was alweer een paar weken terug dat ze zo lang hebben geslapen. want doordat we van 6 na 5 voedingen zijn gegaan, leken ze wel weer helemaal van slag emn kwamen ze 's nacht weer na 3-4 uur.

Snow
10 January 2010, 16:27
leeuwinnetje: fijn dat de meiden 5,5 uur hebben geslapen achter elkaar!!!

mama: TOP dat je het gaat doenl eventjes weg. Het zal lastig zijn, maar echt; het is een goede zet!!!
balen dat er in de daluren geen oppas is..

finaly: Femke is altijd maar 1 uurtje wakker.. maar wat heeft hij: niet lekker? of gewoon moe?

ik heb net een half uur gewandeld met femke. ze had een skie-pak aan en vond het prachtig!!!

x

mama1988
10 January 2010, 16:49
dames wat een goede geen correctie maar een abbo op de sportschool!!! waarom heb ik daar niet an gedacht?! :?
zal het hem voor leggen! net nog weer gekeken echt 17.50 per maand onbeperkt in de daluren... dus toch maar kijken of ik geen afspr kan maken of er opvang komt daar tot 11 uur hebben ze daar op vang moet je wel bespreken.. raar dat het s middags niet is hoor...

reageer van de week op de andere mijn kip sttaatr aan te brade

finaly87
11 January 2010, 11:16
Regenboog, Jayron was veel moe en is gewoon een beetje uit zijn doen, niet lekker. In zijn mondje zie je nu onder echt een wit streepje en je voelt wat scherpte, dus het tandje is druk bezig, vandaar waarschijnlijk. Misschien dat hij daarom nu ook niet zo fanatiek is met nieuwe ontwikkelingen omdat zijn energie daarin zit nu, dat hebben baby's wel vaker.. te druk met het een voor het ander..

Vannacht liet Jayron er 5,5 uur tussen! Hebben ze vast afgesproken met elkaar leeuwinnetje ;) Laten we de mama;s eens wat meer rust gunnen hahaha... Mijn man heeft Jayron ook vannacht een fles gegeven dus hoefde niet mn bedje uit.. Hij had eerst om 21.30 gedronken bij mij, toen kwam hij pas om 03.00 uur, flesje van papa.. toen werd hij om 04.30 weer gillend wakker, helemaal verdrietig.. is nu al de 5e x op rij.. troosten, troosten en hij slaapt weer (wel heel zielig, denk ook door tandje) en toen om 06.30 weer voeding.. daarna om 11.30 weer voeding (tussendoor wel aangelegd en 1 slokje gedronken, dacht dat hij honger had, maar had hij niet). Dit is nu de 2e dag dat het zo gaat, 4 a 5 uur tussen de voedingen, dus erg netjes!! Ben er blij mee, hij slaapt ook veel nu.

Ik sta al vanaf 08.00 op wacht voor een kraam-gezin.. ga ik weer een ukkepukkie verzorgen, die van ons zijn dan al groot! haha.. maar nog niet gebeld, ben benieuwd of het er nog van komt vanavond, sta tot 16.00 op wacht.. en vanavond lekker sporten! heb er zin in..

finaly87
11 January 2010, 11:18
bedoel: of het e rnog van komt vandaag, ipv vanavond ;)

Snow
11 January 2010, 12:26
hey allemaal

wat vervelend dat Jayron niet lekker in zijn vel zit. Ik dacht gisteren ook iets te voelen en te zien, maar toen keek ik op precies dezelfde plek aan de andere kant, zat daar ook een hard stukje en wit :mrgreen:

Wat fijn dat het beter gaat qua voeden! lekker dat je vannacht er niet uit hoefde.

hoe zit dat eigenlijk, met het op wacht staan? krijg je dan vandaag wel betaald? of niet..? hoe gaat dat?

x

finaly87
11 January 2010, 15:57
ze kan best met 2 tndjess tegelijk beginnen hoor..

krijg minder betaald, wachturen.. ben niet gebeld vandaag dus hoef deze week maar 7 dagen te werken :D

leeuwinnetje
11 January 2010, 16:08
@finaly: Wat fijn dat jayron 5,5 uur vanact er tussen heeft laten zitten, hier vanacht 6 uur!! :)
Wat vervelend dat hij zo uit zijn doen is.

Ik had Esmee om half 3 vanmiddag op bed gelegd, want ze was echt moe, na 1 uur werd ze weer wakker en ook huilen, heb wel 5 keer met speentje geprobeerd, maar ze bleef maar huilen. toen heb ik haar maar uit bed gehaald en in de box gelegd, was ook niet goed. toen legde ik haar bij mij, en viel ze weer in slaap.
En toen ik haar weer in de box wilde leggen, werd ze weer wakker en begon ze weer te huilen. :roll:
Blijkbaar sliep het bij mama beter. ;)
Nu heb ik haar op de buik in de box gelegd en nu slaapt ze weer.

Snow
11 January 2010, 17:00
finaly: oh, dus dan krijg je minder betaald. komt het ook wel eens voor dat je 7 wachdagen hebt en niet gebeld wordt? nee toch? Ja maar ze krijgt geen tandjes hoor.. ( ja ooit wel haha, tenminste mag ik hopen) .. dit zijn puntjes die ieder kindje al heeft. Kreeg jij je stage trouwens ook betaald?

leeuwinnetje: ik heb het ook vanaf een tijd geleden tot nu eigenlijk nog steeds: wakker worden na een uurtje en niet meer willen slapen, maar te moe om te spelen. vervelend he? je weet niet wat je ermee moet. als ik haar eruit haal en zeblijft huilen ( op schoot, in wipper, in box), dan leg ik haar op bed. dan gilt ze daar maar :mrgreen:

Snow
11 January 2010, 17:05
hier wat foto's van ons lieve meisje

http://www.mijnalbum.nl/Album=AFGMITQ7

Tinkerbell79
11 January 2010, 17:06
Regenboog, wat een mooi, vrolijk meisje zeg!!!!

Snow
11 January 2010, 17:07
Regenboog, wat een mooi, vrolijk meisje zeg!!!!

dankje :oops:

Tinkerbell79
11 January 2010, 17:09
Graag gedaan :) Ik vind dat ze een erg mooie mond heeft trouwens!!

leeuwinnetje
11 January 2010, 18:59
@regenboog: leuke foto's!!
Ik blijf het moeilijk vinden als ze huilen en je weet niet wat er aan de hand is.
Om 18.00 uur hebben ze weer eten gehad en Esmee lag meteen weer te slapen en heb haar nog even recht opgehouden en in bed gelegd en toen is ze meteen gaan slapen.

NoaM
11 January 2010, 19:11
Finaly, dus toch een tandje!? Milan hier nog steeds veeeel slapen, errug veel kwijlen, bijten, en een wit doorschijnend tandvlees waar de onderste voortandjes komen, ben dus benieuwd of er hier ook wat komt!
Je hoefde dus vandaag niet te werken!

Sanel, GEFELICITEEEEEEERD! Wauw wat leuk zeg!

Regenboog prachtig meisje heb je!

NoaM
11 January 2010, 19:12
Finaly, dus toch een tandje!? Milan hier nog steeds veeeel slapen, errug veel kwijlen, bijten, en een wit doorschijnend tandvlees waar de onderste voortandjes komen, ben dus benieuwd of er hier ook wat komt!

NoaM
11 January 2010, 19:12

NoaM
11 January 2010, 19:13
Kom niet zo vaak, dus zet er gelijk maar 3 op hihi!

Snow
11 January 2010, 20:16

hahaha :lol:

leeuwinnetje
11 January 2010, 20:48

zo zullen we je zeker niet vergeten!!! ;)

mama1988
12 January 2010, 08:49
Goedemorgen dames,

Finaly: lekker dat je maar 7 dgn hoeft te werken, maar als je op wacht staat mag je dan zelf wel weg of moet je thuis zijn en letterlijk wachten?

Zo gisteravond was het papa avond en deze mama is heerijk weg gegaan!!! Gister middag was ik al met mijn schoonzusje en de kids de stad in gegaan, even lekker iets anders doen. Om 4 uur thuis voor de fles en om kwart voor 6 de meiden weer de auto in gezet en naar de Mac dondalds gereden mijn man was er al en hebben we daar gegeten. Toen naar huis. Heb ik de kids hun pyjama aan gedaan( kon dat niet laten) ik heb 10 x gevraagt of mijn man het wel red met de voeding en boeren en hij zo jaaaa ga nou maar. De meiden & mijn man dag gekust en in de auto gestapt opweg naar de 2lingmama in spe die mijn nagels ging doen. Was daar om half 8 (7 uur de deur uit gegaan) en om 11 uur was ik thuis.

Ik heb eenleuke gezellig avond gehad en toen ik daar zat dacht ik helemaal niet zal hij het redden :oops: Toen ik thuis kwam natuurlijk gepraat hoe alles is gegaan, alles was goed gegaan. de meiden waren lief en om kwart voor 8 kregen ze de fles en om kwart over 8 had hij beide dames op bed ze waren al in slaap gevallen dus hij is er goed vanaf gekomen..

pfff alleen vannacht Isabella was lekker aan het spoken niet normaal.. speen in speen uit en klaar wakker Elena lag ook al erg te draaien dus Isabella maar naar onze kamer genomen ze huilde ook.. we konden niks geks merken en dus heb ik maar een kleine fles 150 cc (4 uur s nachts) klaar gemaakt die dronk zse lekkker op en is in slaap gevallen 6 uur kwam elena die ook meegenomen naar ons bed en we hebben tot 08.15 geslapen vanmorgen.

Ik ben vandaag ook niet echt online moet vanmiddag met de auto naar de garage, kids mee wilde eigelijk ook gaan wegen bij het cb en moet wat terug brengen bij de winkel...

mama1988
12 January 2010, 08:53
ff een vraagje over zomer jasjes, die zijn nu al weer te koop b ij prenatal maar ik weet mijn god niet wat voor maat mijn prinsesjes straks hebben, en of zse straks wel dezelfde maat hebben of eentje een maat groter. Toen zegt die vrouw van prenatal we krijgen nartuurlijk nog wel meer jasjes binnen maar het is altijd zo snel weg. Ik baal ik dan weer van want toen ik in november een winterjasjes moest hebben waren er ook amper keuze.

hoe doen jullie dit?

leeuwinnetje
12 January 2010, 12:11
mama: fijn dat je een leuke avond hebt gehad en dat je hebt gepraat met je man en dat alles is goed gegaan.

Ik heb nu trouwens winterjasjes gekocht maat 62 en ze passen nu nog in maat 50, maar sommige dingen worden al te klein.
Dus ik denk dat ze daar al wel heel even mee kunnen doen.
Ik heb trouwens ook een paar dikke vestjes, maat 62, dus misschien dat ze daar pas van de zomer in kunnen en als het heel warm is, doe ik denk een dik vestje aan en als het nog koud is gewoon de winterjas.
maar hier zijn ze natuurlijk een stuk kleiner als bij jou.
Em kijk op dat moemnt wel als ze eruit zijn gegroeid of ik iets nieuws koop, je hebt dan misschien minder keus, dat is wel ene nadeel. Maar om nou een maat te kopen, waar ze straks maar even inpassen, vind ik ook zonde. daarom heb ik nu van jasje ook maat 56 overgeslagen, zodat ze er langer in kunnen.

Snow
12 January 2010, 12:46
ff een vraagje over zomer jasjes, die zijn nu al weer te koop b ij prenatal maar ik weet mijn god niet wat voor maat mijn prinsesjes straks hebben, en of zse straks wel dezelfde maat hebben of eentje een maat groter. Toen zegt die vrouw van prenatal we krijgen nartuurlijk nog wel meer jasjes binnen maar het is altijd zo snel weg. Ik baal ik dan weer van want toen ik in november een winterjasjes moest hebben waren er ook amper keuze.

hoe doen jullie dit?

Ik heb een zomerjasje maat 74 gekocht, een heel leuke :mrgreen:

Die past ze denk ik rond mei/juni .. als het in de zomer weer zo heel heet is, doe ik denk ik toch geen jasje aan, maar een luchtig vestje ofzo.

voor in sept/okt/nov heb ik dan denk ik 80 ofzo nodig.. maar heb alleen eerst een 74 gekocht.

mama1988
12 January 2010, 14:32
ik heb op marktplaats gekeken en daar was iemand die bod 2 zomerjasjes aan voor een 2ling maat 68
ik heb 5 euro geboden en mijn bod is goed gekeurd door die mensen, dus ik heb iedere geval maat 68 mochten ze
er nooit in kunnen dan verkoop ik ze weer maar ja het was maar 5 euro.. verder haal ik nog niks, ze hebben ook al zulke leuke kleding van het merk: bakkaboe daar lopen of zitten mijn meiden heel in en is echt gaaf.. en de zomer kleding daar van is zo gaafff vind het zo rot dat ik niks ken kopen.

leeuwinnetje
12 January 2010, 14:48
dat is een koopje voor 5 euro!!!