PDA

View Full Version : Forum clubje moeders aug/sept 2009

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15

Bien84
24 February 2010, 16:46
Hey meiden,
Ik kom me even melden, heb echt ff geen tijd gehad om te reageren. We zijn een weekend weggeweest (heerlijk! Cadzand-Bad, in Zeeland!!)
Toen dus geen tijd gevonden, en nu zitten we middenin die rottigheid van die vriendengroep. Kheb mijn hoofd er zo vol van!! Bahbahbah, ik denk niet dat het nog goed gaat komen.
Verder gaat het wl goed hoor, maar dus erg druk! Nyna is een schatje, vandaag een kus-en-knuffelserenade gehad van haar. Zoooo lief!! :D

Maar sorry dat ik nu ff niet reageer op jullie...

XX

Snow
24 February 2010, 18:31
xoinbe: lekker een weekendje weg! rot van je vrinedengroep :(

finaly: ik oefen ook met de anti-lek beker met silloconen.. ze doet hem met twee handjes naar de mond,
maar snapt niet dat ze hem schuin moet houden :mrgreen:

leeuwinnetje: ik gebruik soms zwitsal badolie. maar niet altijd hoor. na het badje smeer ik body lotion.

ik heb een beetje last van mijn bril; misselijk en hoofdpijn .. maar ik hoor van iedereen dat je hem juist op moet houden om te wennen, dus dat doe ik dan maar.

ik ga even naar huilende Femke (die vind het niet leuk in bed, maar moet wel slapen)

x

leeuwinnetje
24 February 2010, 19:29
@regenboog: vervelend van de hoofdpijn, maar volgens mij hoort het er in het begin idd bij. Hopelijk gaat het snel weer beter en anders toch even opticien bellen, als je het niet vertrouwd.
Ik gebruik juist de badolie van zwitsla, omdat ze een droog huidje hebben, ik heb ook wasgel, gebruik ik ook wle eens, maar je merkt wel meteen, dat de badolie beter is.

leeuwinnetje
25 February 2010, 07:43
Goede morgen, hoe ie het met iedereen?
Moet dadelijk werken, heb iegenlijk weinig zin. ;)

Had jullie wel eens vertele over home-start, een vrijwilliger die mee komt helpen. Nu had ik al een tijdje niks meer van ze gehoord, en ik had zelf ook niet hun gebeld, omdat het eigenlijk een stuk beter ging. Want in het begin, vond ik het best zwaar 2 kids, 7 voedingen, slapeloze nachten
Maar nu ik mijn ritme heb gevonden, ze doorslapen en op 5 voedingen zitten, gaat het gewoon een stuk beter.
Ik had er gewoon meer aan, een periode terug.
maar gister was een vrijwilliger op gesprek hier geweest, ga het toch proberen, alleen dan 1 keer in de 2 weken, en dat is dan voor ene paar uurtjes per dag.
Zat gister nog wle te twijfelen, of ik dit nog wel wilde, maar ik kan natuurlijk altijd mee stoppen, als het toch niet is, wat ik wil.
Dus ik ben benieuwd, ze komt aankomende maandag voor de 1e keer meehelpen.

groetjes!!!!

NoaM
25 February 2010, 07:56
Werkze Leeuwinnetje! Succes met de hulp, ja je kan het altijd proberen toch? Fijn dat je nu een ritme hebt gevonden, dan voel je je weer een beetje mens he? Had ik zelfs hoor met 1 baby!

Regenboog, ja je hersenen hebben tijd nodig om te wennen aan de nieuwe 'stand' van de ogen en daarbij zijn hoofdpijn en misselijk heel normaal. Je evenwichtsorgaan zit ook in je hoofd, en omdat je anders kijkt, heb je daar een beetje last van en kan je misselijk worden. Doe je je bril weer af dan moet je dus iedere keer weer opnieuw wennen :ugeek: .

Een tip voor in het badje: refatting bathoil van de hema!!!! Deze ruikt superlekker (lekkerder dan zwitsal vind ik) kost maar 2,50 en er blijft echt een laagje achter op zijn huidje! Gebruik hem zelf ook regelmatig! Billendoekjes van de hema zijn ook erg fijn en ruiken heeeerlijk. Alleen als je de verpakking openmaakt trek je hem wat stuk, maar ach, zo'n pak gaat toch snel op dus droogt t niet uit!

Milan is cht jengelig een paar dagen al.... Gister ging ik op hondencursus en was mijn vriend gewoon thuis, Milan bleef maar huilen/gillen/schreeuwen, dus heeft mijn vriend hem om 20u al zijn fles gegeven (had om 18u nog een volle fles op) hij dronk de fles leeg en viel in slaap, dus heeft hij hem maar op bed gelegd.
Vannacht om 5 uur werd hij wakker, speentje gegeven, half 7 wakker, lag hij met zijn arm door de spijlen heen en kwam niet meer terug, goed gelegd en doorgeslapen tot 8u!!!!! :shock:

Tijd dus om de fles nog meer te vevroegen denk ik, hij ligt nu alweer te slapen... :?

vj
25 February 2010, 09:05
grrr al mijn tekst kwijt!!!!!

Gisteren heb ik gewerkt!! heb nog steeds mega keelpijn en ben nu echt mijn stem kwijt!!!
heel verelend mille heeft het ook door volgens mij! wel gek om niet tegen je kindje te kunnen praten!!!!
Maandag heb ik bloed moeten prikken omdat mijn schildklier vergroot is. maar hij werkt goed. en er zijn ook geen ontstekingen gevonden.

Ik heb ook een tuitbeker met zachte tuit. maar gebruik hem nog niet hoor

BADOLie gebruik ik van NEUTRAl. maar eerst moet je baby in bad en dan na 3 min de olie erbij he. mille heeft ook een droge huid dus is badschuim niet goed. dat doe ik 1 keer in de week met natusan bedthime bath.
als ik een olie bad heb was ik ze wel met wasgel (nu van switsal als het op is van natusan bedthime) en dan in water en olie erbij. daarna smeer ik ze in met olie (nu van switsal en als het op is natusan)
als ze in olie is geweest gebruik ik bodylotion om in te smeren.

gezicht en droge plekken smeer ik smorgens in met balneum. is speciaal voor gezichtje.

Leeuwinnetje, leuk dat je 2 boeken gaat maken voor de meiden! en dat je hulp krijgt, misschien is het wel heel leuk!

Regenboog leuke fotos! waarom gebruik jij je standaard niet? zon steuntje is makkelijk he. ik heb hem ook!

xoinbe leuk dat je een weekend weg bent geweest!! allen jammer van je vriendengroep zeg!! kan je niet met een kleine club verder?

Noam balen dat milan zo jengelig is. maar een fles exrtra. is wel veel. krijgt hij al fruit en groente? nog geen 6 maanden toch?

ben ik iemand vergeten! sorry!!!

NoaM
25 February 2010, 09:32
Nee geef geen extra fles hoor! Hij heeft de fles van 21.30u om 20u al op! Hij ligt trouwens nog steeds te slapen...?????

popje 2 in de maak
25 February 2010, 09:42
Hi guys,
Ben te druk geweest om te tikken :oops: , tja en nu ben ik ziek, dus weer tijd. Erg vervelend hoor, koorts, keelpijn hoofdpijn, verkouden, opgezwollen hals en klieren :(. Denk toch echt dat de kinderen ons aangestoken hebben, mijn vriend zit ook thuis. De kinderen zitten wel op het KDV, anders kan ik nog niet op bed liggen. De oudste had er gelukkig heel veel zin in (aan het ontbijt vertelt hij dan al uitgebreid met wie hij allemaal gaat spelen vandaag :lol: heerlijk).

We gebruiken nog geen tuitbekers enzo, voorlopig nog zo veel mogelijk live de borst en van de zomer gaan we wel proberen als hij goed kan zitten. Tip, begin het leren drinken uit een bekertje (water) in bad :D scheelt heel veel troep. We hebben zo'n oefenbeker van difrax, met een uitsparing. Handvaten aan de fles zijn wel handig, Yesper begint nu ook met vasthouden als hij een fles krijgt. Hij houd ook altijd mijn borst vast en begint te spelen/trekken aan mijn BH of kleding.

Wij gebruiken niets in het badje, alleen wat wasgel voor de plooitjes en billen (en alles wat met poep in aanraking is geweest :)). Mijn oudste heeft last van exzeem, hebben we wel balneum badolie gebruikt, maar alles wordt zo vet van die olie! Lekker insmeren na het badje vind ik zelf fijner. Beetje babyolie of zachte creme.

O ja, Yesper zijn eerste tandje is door, heb niet het idee dat hij er echt last van heeft gehad, dat komt straks met de kiesjes wel (dan zijn ze zooooo zielig!)

mama1988
25 February 2010, 09:45
Ik ben toch ziek geworden bah vandaag is me man ook thuis aan het werk om voor de meiden ook te zorgen.
gisteren was mijn vader jarig en is hij in een put gevallen van 3 meter diep. Gelukkig heeft hij niks alleen blauwe plekken
en is gewoon rustig aan het werk maar ben me dood geschrokken (in oktober viel er in emmen een 22 jarige jongen in een bouwput ook 3 meter diep en die moest 2 dagen voor zijn leven vechten. Dus het kan ook totaal anders gaan) me vader is gisteren 51 geworden.. dus wil hem nog niet kwijt.

de onze dronken ook al weken uit de tuitbeker maar sinds deze maand eigelijk niet meer ze hebben ook geen rijstebloem meer wordt te veel voor ze dus denk dat ze ervoor een groeiperiode hadden dat ze extra wilde drinken.

de onze krijgen nu broodskorstjes waar ze aan sabbelen en stukken appel waar ze aan sabbelen.
nu doe ik het fruithapje een liga vinden ze ook lekker ik raps hem dan.
en groente dat willen ze nog steeds niet! nou ja komt wel.. ben zelf ook niet gek op groente..

nou ik ga weer vj ook beterschap

popje 2 in de maak
25 February 2010, 09:50
Kan hoor Noam, hij wil gewoon langer slapen ;)

Hoe zit dat met je schildklier vj? Heb je klachten dat ze er naar kijken? Ongeveer 1 op de 7 vrouwen krijgt na de bevalling tijdelijk last van een vertraagde schildklier (rond de 8 maanden na bevalling zit de piek), maar een vergroting heeft daar niet mee te maken. Zit je bij de huisarts hiermee?

Mama en vj ook beterschap!

finaly87
25 February 2010, 10:08
goh, en ik was/ben ook ziek.. gister ziek gemeld, want had buikkrampen en de daarbij behorende minderheden :? maar geen last meer daarvan gehad dus beter gemeld.. wel ontzettend verkouden! bleeeh.. maar ga maar gewoon weer aan t werk.. ik moet zo naar een gezin toe dus niet veel tijd om te type..

wat betreft de hypotheek, we kunnen een huisje gaan zoeken.. (koop) dus daar gaan we mee aan de slag.. hopen toch echt voor de zomer verhuisd te zijn..

vj
25 February 2010, 10:54
hee leuk zeg finaly!! opzoek naar een huisje!! veel succes!!
hoe gaat het afbouwen?

Popje, beterschap!!!! ik ben ook nie fit hoor en ooknog eens geen stem!!
wel fijn dat je kids naar het kdv kunnen!

mama ook beterschap! is je man ook ziek? Hij is toch leraar? heeft hij geen schoolvakantie?

Noam lekker dat hij zo lang slaapt!!

ik ga zo maar even naar de apotheek en naar de ah. een pot honing kopen.
om 13.30 wil ik ook nog even naar het consultatiebureau om te wegen.

En mijn kolf doet raar, kolf ook minder. maar het broem geluid wisselt steeds, en soms gaat hij spontaan uit??!!
maarja kan ook niet zonder!

mama1988
25 February 2010, 12:51
vj: nee mijn man is senior systeem beheerder op een mbo school dus HELAAS heeft hij niet de vakantie vrij hij heeft alleen 4 weken zomervakantie.. maar niet de rest van de vakanties. Jammer genoeg zou wel lekker zijn!

Over je kolf :
het kan zijn dat er in het moterje wat melk zit, had ik toen ook. Op internet op google moet je ff je kolf opzoeken met type nummer dan kun je zien hoe je kolf kunt schoonmaken, in het algemeen gaat die met een beetje alchol opzuigen met het slangetje die aan je borstkolf zit 5 minuten laten draaaien en hij loopt weer goed. Succes!

finaly87
25 February 2010, 15:50
afbouwen gaat prima.. ga vanaf morgen de 3e voeding laten vervallen.. dan heb ik alleen nog de vroege avond voeding, de nacht voeding en de vroege ochtend voeding die ik zelf voed.. dan nog de vroege ochtend voeding laten vallen en hopelijk gata de nacht voeding gewoon weg.. zo niet, gaat die ook nog over naar fles.. maar geen last van mn borsten.. enkele keer en dan kolf ik de druk er ff af, maar heb ik pas een keer of 2, 3 gehad..

gelukkig heb ik een handkolf! gaat niet zomaar stuk hihi

mama1988
25 February 2010, 17:44
finaly: Je vroeg 2 pagina's terug of ik nog wat merk aan onze meiden omdat ze zo vroeg zijn geboren.
Nee gelukkig niet ze lopen met leeftijds genootjes mee en ze zijn godzijdank gezond wel hun lengte en gewicht is kleiner
maar ze halen het al in ze zijn er bijna.

Het is heeel zwaar als je kindje of kindjes voor langere tijd in het zh liggen. Je kunt je dat niet voorstellen.
Jullie zijn bevallen en mochten gelijk je kindje vast houden en naar huis of gauw naar huis. En genieten.
Leeeuwinnetje & ik hebben het beide totaaal anders ervaren. Toen ik bevallen was heb ik ze niet vast kunnen houden
2 uur later heb ik ze pas gezien in de couveuse met infuusjes . 3 weken later waren hu hieldjes helemaal bebloed van het prikken! elena had zelfs een infuus in haar hoofdje omdat alles al geprikt was. daar lagen onze kleintjes dan nog geen 40 cm lang en al zoveel prikken moeten onder gaan. Je wilt niet weten hoe dat voelt.. nog steeds doet het me veel pijn als ik terug denk aan 5 weken ziekenhuis. Het is me alles mijn meiden en hun zijn voor mij veelste bijzonder. en ik denk dat bij dit 3de kindje toch anders wordt tuurlijk hou ik van hem of haar want het is mijn kindje maar het zal toch anders zijn dan bij mijn prinsesjes hun hebben zoveel OOK in de zwangerschap mee gemaakt nee dat wordt noooit het zelfde die band als met een andere kindje hoe raar dat ook zal klinken.

jullie mogen in je handen knijpen dat jullie totzover een on bezorgde zwangerschap hebben gehad en kraamtijd.

leeuwinnetje
25 February 2010, 19:56
Het gaat maandag toch niet door, mijn man heeft vandaag ene telefoontje gehad.
Ik had ook al ene beetje een voorgevoel dat het niet doorging.
Blijkt dat de vrijwilliger, nog teveel met een ander gezin bezig was, waar ze hiervoor had gezeten en daardoor kon ze zich niet 100% voor ons inzetten en dat wilde ze niet, ze wilde liever eerst zelf weer alles op orde hebben.
Ze zit niet meer bij dat gezin, mijn man en ik denken dat er ook iets is voorgevallen, weten we natuurlijk ook niet zeker, maar dat zegt ons gevoel.
Dus ze gaan weer iemand anders zoeken

leeuwinnetje
25 February 2010, 20:04
@Mama: jij hebt ook een veel zwaarder zwangerschap gehad, als mij. In de zwangerschap heb jij ook al veel zorgen gehad.
Toen ze hier geboren waren, hebben we ze wel heel even vast mogen houden, was ook maar heel kort.
En daarna moest ik ivm keizersnede worden gehecht, en zag ze pas naar een paar uur.
En vond die infuusjes en al dat bloedprikken, ook erg heftig.
Ik heb het ook een heftige periode gevonden, en als ik er aan terug denk, doet het me ook pijn, had ook liever anders gehad en dat ze meteen mee naar huis mochten en dat je ze na de geboorte meteen heel lang mag vast houden.
Gelukkig is het wel helemala goed gekomen, vandaag liet ene collega een foto zien, van ene moederhand en een minihandje van een kleintje, die dood was geboren. :( Lijkt me echt vreselijk, dan ga je echt door een hel. En dan denk ik, had die ziekenhuisperioder ook liever niet meegemaakt, maar liever de ziekenhuisperiode en dat ze nu gezond thuis zijn, dan een dood geboren kindje. :cry:
Ik had trouwens niet meteen het besef dat het mijn kids waren, dacht eerst dat ze van een ander waren, dat was echt vreemd.
Mama, hoe heb jij dat ervaren??

Voor alle zieke mama's beterschap, hopelijk knappen jullie snel op

@Noam: bedankt voor de tip, ga het eens proberen badolie van de hema

mama1988
25 February 2010, 20:43
leeeuwinnetje: Toen ik net bevallen was en mijn meiden zag dacht ik jezuuuuus ze hadden me wel mogen waarschuwen dat het zo eng en lellijk zijn .. vond het eng om ze te zien komt denk ik ook omdat ze zo klein en dun waren.. hun hoofdjes waren stukken kleiner dan mijn borst.. zo klein waren ze. en ik heb cup b dus niet echt groot. ;)

toen ze eenmaal schoon waren in de couveuse had ik zo iets jaaa dit zijn onze dochters hier ga ik heeel mijn leven voor vechten zulke mooie gezonde kindjes. En heel beschermd was ik en nog steeds! kan nog steeds niet goed hebben als mensen hun op schoot willen hebben!.. maar dat is weer wat anders.

leeuwinnetje
25 February 2010, 21:01
ik heb helemaal niet eng gevonden, ze vond ze niet lelijk, ik was awel helemaal van de wereld, dus besefte het allemaal niet goed, nu was ik natuurlijk ook super suf van de ruggenprik en morfine, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

vj
25 February 2010, 22:07
ik vond 5 dagen ziekenhuis al lang!! maarja ik heb dan ook een hele heftige bevalling gehad.
en de keizersnede vond ik ook echt heel heftig vooral erna. en dan na 3 weken mijn man een hernia.
maar ja alles beter dan 5 weken ziekenhuis. Gelukkig kan dat allemaal tegenwoordig en zijn jullie meiden er nog!

vandaag even naar CB geweest! ze weegt 6250 gram en 62,2 cm!! ze is 20 weken nu. (bijna 5 maanden) echt een ukkie!! maar de groeilijn gaat mooi mee omhoog met de boog, alleen ver onder gemiddelde.

Vandaag ook een pasfoto laten maken van haar. hihi echt leuk!!

Finaly super dat het afbouwen goed gaat!! top!

nu wachten op de laatste voeding, dan slapen en dan een nachtvoeding en om 5.30 uur de wekker!! pfff! en 7.15 de duur uit.

vj
25 February 2010, 22:08
leeuwinnetje, de badolie van neutral is ook erg fijn. die heb ik ook voor haar droge huidje.
wel eerst kindjes in bad doen en dan pas de olie erbij.

leeuwinnetje
25 February 2010, 22:25
@Thanx Vj: zal eens kijken van badolie van neutral
En idd, gelukkig kunnen ze veel tegenwoordig, en zijn de meiden er nog!
Vond de keizersnede ook heftig, lang herstel erna.
Pff, ook heftig dat je man een hernia heeft gehad.

Duik mijn bedje in, weltrusten!

mama1988
26 February 2010, 07:32
elena zegt : pappappa gisteravond begonnen en vannacht om 5 uur ging ze verder tot nu zo ineens! hhhah zo lief!

lilian
26 February 2010, 12:16
heb een nieuw onderwerp aangemaakt in forum clubje moeders.. babyfoto's..

misschien leuk om de kids te zien veranderen of gewoon leuk om leuke foto's te plaatsen!

vj
26 February 2010, 18:21
ahh mama wat leuk zeg!!! dat ze papa zegt!! haha.
Mille zegt ook al mijn naam :mrgreen: Ada...... die van jullie zeggen dat ook wel denk :lol:

Wat is het rustig hier!! vandaag gewerkt!

finaly fijn dat de bv afbouwen goed gaat!

Mama, net voordat je je berichtje postte had ik op de medela site gevonden over dat schoonmaken!
moest in eenglas sop en daarna schoonwater. en vandaag weer meer gekolfd!! yes! 110 cc, 140 cc en 70 cc!

mama1988
26 February 2010, 19:17
vj: hahah fijn dat die weer werkt! altijd lastig ik had dat doen ook was ook al helemaal in paniek!
Onze meiden zeggen onze namen niet, ik heet wendy en mijn man remco dus beetje moeilijk maar heeeej komt er wel steeds uit, hahah en dan al die klankjes we genieten er elke keer weer van!

finaly87
26 February 2010, 19:35
wat leuk die woordjes he! hier is er al een keer koeka uitgekomen en diedaa en nienanee.. zo grappig!

vandaag 2 voedingen achter elkaar overgeslagen en ging verbazingwekkend goed! jayron zit nu dus op 3 flesvoedingen en 3 borstvoedingen..

ik ben ook erg blij en dankbaar dat ik meteen mn knul kon vast houden, lijkt me ook vreselijk als je dat niet mee kan maken. Hoe erg de bevalling ook was, zodra hij op mijn borst lag was alle pijn in eens verdwenen, zo mooi.

apart he want heb een keer gekraamd bij een tweeling.. die mochten gewoon na 2 dagen naar huis, dronken beide borstvoeding uit de borst, echt zo totaal anders dan bij jullie. Maar gelukkig hebben jullie nu wel beide 2 gezonde dochters, geweldig toch.

ik heb me net weer ff kwaad zitten maken over die discussie van roken tijdens zwangerschap.. grrrr snap niet dat er nog steeds moeders zijn die gewoon door gaan, kan me er zo om opvreten, maar moet ik eiglijk niet doen he, zonde van mn energie ;)

leeuwinnetje
26 February 2010, 19:42
@Finaly: gelukkig wel is alles goed gekomen en geniet nu zo van Esmee en Gwen, het is zo prachtig om moeder te zijn.
Fijn dat alles goed gata met afbouwen van de bv
Vind het ook niet kunnen roken tijdens de zwangerschap. en ook niet bij kleine kinderen.
Hier thuis mag ook niet meer gerookt worden, de gezondheid van de kids gaan voorop.

@Mama: wat leuk!!

vj
27 February 2010, 07:46
leuk he dat kletsen!! lachen jullie ukkies ook zoveel? hier de hele dag door en naar iedereen!! zon tandloze big smile. op kdv wordt ze al lachebekkie genoemd!!! zo trots!

roken met zwangerschap vind ik ook niet kunnen hoor. maar ja ik ken ook iemand die 3a4 sigaretten rookt. ik weet dat als ze zou kunnen stoppen dat ze dat zou doen. maar ja dat lukt niet bij haar.

mijn kolf heeft nog steeds kuren. dus straks even terug naar de winkel!

NoaM
27 February 2010, 09:51
VJ, wat heerlijk dat Mille zo lacht joh! Milan is niet zo vrijgevig wat betreft de lachjes, maar als ie lacht lacht ie wel naar iedereen en dan maakt ie er ook geluidjes bij, dat is zoooo schattig en dan lach ik me altijd rot.

Finaly, Yes op zoek naar een huisje, wat geweldig joh! Wat fijn dat het goed gaat met de bv afbouwen. Waar had je die discussie wat betreft roken dan? Ja ik vind t ook aso staan hoor, en natuurlijk het belangrijkste: het is cht slecht voor je kindje.

Leeuwinnetje & mama, ja heb nooit beseft dat jullie in zo'n rotsituatie hebben gezeten, maar wat fijn dat het nu gewoon 4 gezonde meiden zijn he?! Bah niks aan met al die slangetjes, naalden en alles erop en eraan.

Zoooo hier heerlijk weekend, gaan zo even de stad in en VJ je hebt me op een idee gebracht wat betreft de foto's. Ik koop ook van die insteekhoesjes waar je wat bij kan zetten, en daar doe ik de foto's in van de afgelopen 7 (!) jaar!

finaly87
27 February 2010, 10:27
Jayron is ook echt een lachebek, maar alleen naar ons en bekenden. Bij vreemden komt een lach moeizaam op gang haha. Vind ik wel leuk. maar bij ons echt van die geweldige lachjes met vgeluid. Wordt altijd zo vrolijk van hem!

Donderdag gesprek met makelaar. We hebben al wat moois op t oog. Hopelijk snel bezichtigen.

Had die discussie bij home met die vraag over roken.

Pff ben aan t werk, maar die vrouw woont alleen met baby in kamertje van 3 bij 4. Meter. Gezamenlijke badkamer en keuken met mede bewoners. Overal vliegjes en mevrouw is Afrikaanse dus ook nog taalbarriere . moet tot half 1 maar wil eerder weg. Even vk afwachten want baby drinkt niet goed..

Snow
27 February 2010, 13:39
zoooooooo daar ben ik eindelijk weer.

lekker met mijn mannetje 2 dagen + een nachtje in een hotel in A'dam geweest. Femke logeerde bij oma!

finaly: zo dat is geen grote woonkamer en allemaal vliegjes :roll: ..
leuk dat jullie zelfs al wat op het oog hebben qua huis. Hadden jullie op internet wel eens zo'n hypothek berekening gedaan? kwam er toen hoger of lager uit dan je nu daadwerkelijk kunt lenen?

leuk he; al die geluidjes van onze kids!

Femke is volgens mij wat eenkennig. Mijn moeder was gisteren jarig en als er iemand naar haar keek of te dichtbij kwam, ging ze zeurend huilen. kwam ik, ging ze lachen.

ik klets vanaf nu weer mee,

x

vj
27 February 2010, 14:05
VJ, wat heerlijk dat Mille zo lacht joh! Milan is niet zo vrijgevig wat betreft de lachjes, maar als ie lacht lacht ie wel naar iedereen en dan maakt ie er ook geluidjes bij, dat is zoooo schattig en dan lach ik me altijd rot.

Finaly, Yes op zoek naar een huisje, wat geweldig joh! Wat fijn dat het goed gaat met de bv afbouwen. Waar had je die discussie wat betreft roken dan? Ja ik vind t ook aso staan hoor, en natuurlijk het belangrijkste: het is cht slecht voor je kindje.

Leeuwinnetje & mama, ja heb nooit beseft dat jullie in zo'n rotsituatie hebben gezeten, maar wat fijn dat het nu gewoon 4 gezonde meiden zijn he?! Bah niks aan met al die slangetjes, naalden en alles erop en eraan.

Zoooo hier heerlijk weekend, gaan zo even de stad in en VJ je hebt me op een idee gebracht wat betreft de foto's. Ik koop ook van die insteekhoesjes waar je wat bij kan zetten, en daar doe ik de foto's in van de afgelopen 7 (!) jaar!

vaak heb ik ze voor 3 tot 5 euro bij wibra of action. voor 200 foto/s of bij de hema euro of 7.
voor mille heb ik nijntje. maar die zijn wat duurder

vj
27 February 2010, 14:11
ben benieuwd finaly!

regenboog wat lekker dat jullie ff weg zijn geweest! hoe was dat zonder femke?
moet ik nog niet aan denken hoor!

vanavond hebben we een feestje. dus ze gaat naar mijn mama.

Ik heb de kolf teruggebracht, had hem bij de apotheek gekocht. we hebben hem daar getest met een nieuwe stroomadapter en toen deed hij het wel goed.
Nu heb ik een niewe kolf gekregen! (alles nieuw!!)
ik had verwacht dat ze een nieuwe adapter zouden geven.

hun gaan maandag met medela contact opnemen. maarja ik heb die nieuwe al, en die kan niet meer terug... beetje vaag.
Ik ben er blij mee!

mama alles goed???

Snow
27 February 2010, 16:34
vj: fijn dat je een nieuwe kolf hebt!
en ja, het was wel beetje vreemd zonder Femke. Maar ook super dat je weer even lekker met z'n tweetjes verliefd door de stad kunt lopen, bij elke winkel rustig kunt kijken .. even zoals eerst hihi
veel plezier op het feestje

leeuwinnetje
27 February 2010, 17:35
@regenboog: lekker dat jullie gezellig met zijn 2-en een weekendje weg zijn geweest. lijkt me ook wel vreemd, maar is ook wel goed voor je realtie, je hebt nu natuurlijk ene stuk minder tijd voor elkaar

@vj: veel plezier vanavond.
Fijn dat je ene nieuwe kolf hebt gekregen

Het blijft leuk al die geluidjes en die lieve lachjes!!! :D

Vandaag wees te stadten met mijn mannetje, heb voor mezelf nieuwe schoenen gekocht en voor de kids ook 1 paar roze ballerina schoentjes gekocht en 4 t-shirtjes.

finaly87
27 February 2010, 17:41
lijkt me ook moeilijk zonder jayron.. heb al paar keer t aanbod gehad van opa en oma of hij mag blijven logeren, maar wijs t steeds lieflijk af hahaha.. wat wel mijn idee is is om volgend weekend een nachtje bij mn vader te logeren als mn zusje (16) er is, en dan kan ik eens een nacht door slapen, jayron is dan gewoon bij papa en in eigen bedje/huis..

heb idd wel eens berekening gedaan via internet, toen kon het niet.. konden we iets van 85.000 ofzo.. bij de hypotheker kwam er uiteindelijk uit dat we zo een 180.000 kunnen lenen. en dat betekent een woning die niet duurder dan 164.500 mag zijn. Dus we kijken naar woningen van max. 170.000 als je nog bedenkt dat er wat van de prijs afgaat.. moet t wel onder die 164.500 (of precies) zijn.. Dus we kunnen hier in lelystad hele leuke woningen krijgen.. gewoon 4 slaapkamers, zolder, tuin, schuur, etc, etc.. must voor mij is al een goede vloer, goede keuken en goede badkamer, de rest is mooi mee genomen als dat in orde is.. wel fijn als er al een mooie tuin bij zit natuurlijk haha

o en regenboog, is geen woonkamer.. dat is haar hele woning.. staat haar bed in, en de baby meubeltjes en thats it.. ja een tv, waterkoker, een stoeltje.. de keuken en badkamer is gezamenlijk want t is een soort drive-in woning met 5 kamers en in elke kamer zit een persoon.. haha echt vreselijk..

nog ff een vraagje over voeding.. hoe doen jullie dat sochtends met de eerste voeding. Hoe laat krijgt je kindje die voeding, en wat is die voeding? (fles, pap, etc) en hoe laat de laatste voeding?

finaly87
27 February 2010, 19:13
Ik probeer jullie voedingsschema's op te zoeken hier, maar kan ze zo gauw niet vinden.
Op Nutricia staan mooie voedingsschema's, wil daar een beetje naar toe werken..
Maar vroeg me af of dat "realistisch" is in de praktijk..

wat nu voor 4-5 maanden ideaal lijkt is (tijden bedenk ik zelf even):
06.00: Jayron meestal wakker
08.00: papfles of bordje pap
slaapje
+- 11.00: fruithapje
12.00: flesvoeding (200 ml)
slaapje
16.00: flesvoeding (200 ml)
18.00: groentehapje
20.00: papfles of nog BV
slapen en dan de nacht hopelijk niks meer..

Klopt dit een beetje met waar jullie nu op zitten? moet als borstvoedings mama nog even mijn weg hierin vinden omdat met bv niks op schema loopt.. ja er zit nu wel duidelijk 4 uur tussen.. nu ziet de dag er zeg maar als volgt uit (ongeveer dus):
06.00: Jayron wakker, borstvoeding
vaak slaapje tussendoor (niet altijd)
10.00: fles (200 ml)
slaapje
14.00: fles (200 ml)
slaapje
18.00: bv
slapen
22.00/23.00: papfles,
naar bed de nacht in
03.00 nachtvoeding borst
Dus 6 voedingen.. en ong 2 a 3 slaapjes overdag.. na de voeding van 6 uur gaat hij alleen nog maar slapen, de voeding van ca 11 uur maak ik hem namelijk wakker voor de papfles, die drinkt hij vaak slapend..

Snow
27 February 2010, 19:16
finaly: 85.000 en in het echt 180.000? wow, dan moeten wij ook maar eens met zo'n mannetje gaan praten haha. Wij kunnen volgens internet iets meer dan 100.000 lenen..

dit is ons schema:

08:00 uur 200 cc melk
11:00 uur half fruitpotje
12:00 uur 200 cc melk
16:00 uur 200 cc melk
19:15 uur half potje groente + 50 cc dixap
20:45 uur 230 cc pap (melk + rijstebloem)
21:30 uur bed

* zoals je ziet krijgt ze dixap. ze kan eindelijk iets duns drinken zonder het uit te spugen! vanaf 6 mdn gaan we de gewone voeding weer proberen. (nu hebben we extra dikke)

wat is jullie schema?

x

finaly87
27 February 2010, 19:17
ehm correctie.. nachtvoeding ligt rond 2 a 3 uur snachts..

Snow
27 February 2010, 19:17
oh hahaha.. jij typte ook net een schema.

nouja, die eerste van internet is dus vrijwel gelijk aan die van mij. alleen mijn laatste fles doe ik iets later en de eerste is gewoon melk.

leeuwinnetje
27 February 2010, 19:29
Hier zitten ze op 5 voedingen, nog geen groente-fruithapjes of papflessen.
de tijden zijn ongeveer: 7.30 - 11.15 - 15.00 - 18.45 - 22.30
We moeten ze vaak 's ochtends wakker maken voor de eerste fles en de laatste fles ook.
ik weet niet of ik al met fruit-groentehapjes of papflessen mag beginnen, omdat ze te vroeg geboren zijn, zal 8 maart eens vragen aan het cb, dan moet ik er toch naartoe.

straks als ze naar kdv gaan, moet ik de tijden wel gaan vervroegen, want dan red ik het niet om ze om 7.30 de fles te geven, want moet tussen 8.00 en 8.30 uur weg

finaly87
27 February 2010, 20:30
idd regenboog, zowat gelijk aan t nutricia schema!
Ik vroeg me al af of 8 uur de laatste fles niet wat vroeg is.. misschien dat ik die ook een uur later moet schroeven.. en de ochtend voeding een uur eerder vanwege werken.. nu is de laatste dus 11 uur en maak hem daar voor wakker, want als ik dat niet doe slaapt hij tot 12/1 uur en dan komt hij om 5 uur weer, dat is dan 2 x in de nacht! Geloof niet dat hij door slaapt tot 3 uur snachts als ik de 11 uur voeding over sla..
maar als hij strax dus overdag op meer vast voedsel en flesvoedingen zit neem ik aan dat hij genoeg gegeten heeft over de dag om wel snachts door te kunnen slapen..

toch zit ik met het probleem dat hij vaak tussen de 100 en 50 ml van zn flessen laat staan.. van de 200 ml.. doen jullie kindjes dat ook of gaan ze leeg? weet niet hoe ik dit kan bevorderen, wacht wel eens 10 minuten en geef dan weer, dat wil soms werken.

finaly87
27 February 2010, 20:31
en leeuwinnetje wat heb jij een mazzel zeg, half 11 laatste voeding en dan half 8 zelfs wakker moeten maken voor ochtend voeding! pfoe.. hmm nahja volgens mij elke andere baby hier slaapt zo goed snachts, alleen mijn jayron niet :(

finaly87
27 February 2010, 20:48
nog n vraagje (sorry) gaat Femke tussen de 19.15 voeding en 20.45 voeding nog slapen??
want als ik jayron om 15.00 fles geef en 18.00 groente zou geven en pas om 21.00 laatste voeding.. denk ik dat hij dat niet uithoud tussendoor.. of ik moet hem tussen de 15.00 voeding en 18,00 groentehapje een slaapje laten doen en dan van 18.00 tot 21.00 wakker houden..

Snow
27 February 2010, 20:52
08:00 uur fles
09:30 uur -11:00 slapen
11:00 fruithapje
12:00 fles
12:30 uur - ?? .. uur slapen (altijd anders. soms leg ik haar in die tijd 2x weg ..)
16:00 uur fles
17:15 uur - 18:30 uur slapen
19:15 uur groente
19:45 uur - 20:45 uur slapen
20:45 uur papfles

Hoop voor je dat Jayron snel doorslaapt :(

Snow
27 February 2010, 20:52
vanavond wilde ze trouwens tussen die flessen niet slapen.. dus heb ik om 20:15 uur al gegeven..

Snow
27 February 2010, 20:53
Femke doet slaapjes van 1 uurtje meestal ..

leeuwinnetje
27 February 2010, 21:39
@Finaly: ja, is idd heerlijk, hoop ook voor je dat je mannetje snel doorslaapt.
Hier drinken ze ook niet altijd de fles leeg, ik geef 5 x 165 ml, en ze laten regelmatig de helft staan, vooral met de 1e voeding en de laatste voeding drinken ze vaak slecht.

Snow
27 February 2010, 21:46
hier een zuiplap die alles leegdrinkt en dan nog 10 min. boos is omdat het op is :shock: :roll:

mama1988
28 February 2010, 10:01
Hallo dames,
wat is er een hoop bijgeschreven heb 2 pagina's moeten lezen terwijl ik 1 dagje en avondje niet online ben geweest ;)

Wij hadden gisteren verjaardag van mijn vader en om half tien zaten we al in de auto en om half 12 s avonds waren we thuis dus erg vermoeide dag ook voor de meiden! Me moeder wilde graag naar het dorp met de kids en mij (lekker in de regen) dus de meiden hebben 3 uur in de wagen gelegen en half geslapen dus geen middag dutje met gevolg toen de visite rond half 6 kwam voor het eten dat het huilen was! :shock: Met een kaki kon ik ze trootsen en hadden ze wat afleiden om 7 uur was het helemaal dol en bleven ze huilen gewoon te druk en te moe. Dus toen maar de fles gegeven en ze naar boven in de camping bedjes gebracht. Aangezien mijn zusje niet waard vind om zachtjes te doen in de gang en waarom ze 100 x naar boven moet lopen met schoenen aan viel elena niet in slaap of half en werd ze weer wakker en was het huilen. Geen babyfoon bij ons! niks niet. Getsie. Om half tien elena was zo aan het huilen mijn zusjhe ging haar pakken ik zei neem haar gelijk mee naar beneden nee hoor blijft ze boven staan met dat kind! Ik zo godverdomme kom nu naarbenden voordat isabella wakker wordt dus hoop gezeik van mijn zus en ouders natuurlijk ik zo jullie bekijken het maar ik ga naa rhuis met de kids,
heb ze in de maxi cosi gelegt isabella gepakt in de auto gezet tassen mee en om 10 uur zaten we in de auto terug naar huis gatverdamme en dan huilde ik van de week dat ik zo heimwee had naar ze nou dat is alweer weg kan ik je vertellen.
als ik eerlijk ben vond ik er niks aan. Iedereen wilde de meiden maar vast houden, iedereen ook mijn ouders komen met dingen en adviesen aan zetten dan denk je van het zijn onze meiden wij beslissen.. weetje wel.. grrrrr :shock: nee het was niet leuk. had iets anders verwacht de laatste keer viel het ook al tegen toen we daar waren ik weet niet wat het is vind het wel ontzettend jammer zijn wel mijn ouders en mijn zusje maar ...

Verder met mij gaat alles goed, ben weer beter aleen blijf ik hoesten soms niks en soms tot overgeven aan toe.
Verder voel ik vrij weinig van de kleine ukk. oh mijn borsten doen mega pijn gewoon van het groeien maar ben gelukkig niet misselijk meer dat scheelt een hoop hoor!

Nu wat opruimen in huis, meiden zijn nog wat hangerig omdat ze zo moe zijn en vanmiddag heul heul mischien ff naar mijn schoonouers die hebben we al 3 weken niet meer gezien eigelijk heb ik geen zin om te gaan, 3 weken totaal niks van ze gehoord, ja mijn schoonmoeder is hier nog geweest voor de echo maar vertellen of vragen homaar!

morgen ben ik weer alleen met de meiden manlief gaat weer nar het werk..

mama1988
28 February 2010, 10:05
En ehm hier ook een paar zuiplappen, ze huilen als de fles leeg is soms maar ze mogen niet meer cc hebben dus geen ik na de fles ff de speen en dan is het ook goed. Volgens mij is het gewoon de zuigbehoefte van de meiden.

Wij hebben schema

07.30 a 8.00 Fles en naar beneden
10.00 fruithapje met liga daarna slapen ze 20 minuutjes.
11.30 fles en naar bed!
15.30 fles
18.00 ze willen totaal geen groente dus krijgen ze een stukje boord of een kaki
19.30 fles en naar bed

iedaaaal de avond voor je zelf en je mannetje,

Ik heb het eerste kadotje al binnen voor ukkie een konijnenspuug/knuffel lap hahahah gekregen gisteren van 1 van de visitie. Dan kriebelt het echt hoor alles is leuk en lief en klein. hahah

Snow
28 February 2010, 11:51
hey mama, mooi schema. hoeveel cc krijgen ze?
wat rot van dat huilen en dat je zusje niet zachtjes doet. zooooooooooo herkenbaar! Bij mijn moeder is het ook altijd druk en iedereen hard praten op de gang.. grr!! Goed dat je lekker naar huis bent gegaan!
(zouden jullie blijven slapen? ..)

hoe is het met de andere dames? hoe heeft Jayron het gedaan vannacht?

hier weer een lekkere nacht. Half 9 gegeven, 10 voor half 9 kwam ze :mrgreen:

x

lilian
28 February 2010, 12:21
hier een zuiplap die alles leegdrinkt en dan nog 10 min. boos is omdat het op is :shock: :roll:

heb ik ook last van!

leeuwinnetje
28 February 2010, 12:51
@mama: wat vervelend dat het zo tegen viel, kan me ook voorstellen dat je niet op die adviezen zit te wachten.
Ik heb daar ook al ene keer ruzie over gehad met sm. Ze zegt het is een mening, die hoef je niet op te volgen,
Nou, daar zit ik niet op te wachten hoor, beslis zelf wel hoe en wat, en als ouders zelf weet je wel wat het beste is voor je kind.
Als ik iets wil weten, dan kunnen mensen hun mening geven, maar echt niet telkens, daar word je stapelgek van.
Lekker dat jullie een hele avond met zijn 2-tjes hebben.
hier nog niet, moeten toch nog 5 flessen geven.

lilian
28 February 2010, 14:32
mama...

wat balen dat ze geen rekening houden met de meiden..
oh daar kan ik me ook zo aan ergeren..

Kaylen slaapt overdag nooit vast dus ik loop zowat op mijn tenen door het huis heen..
en dan komt er onverwachts visite en maar hard praten in de gang enzovoort..
honden helemaal dol.. leuk visite...

kind wakker..grrr

Snow
28 February 2010, 16:14
herkenbaar herkenbaar lilian..

toch doe ik nu overdag gewoon van alles boven. anders leert ze het nooit.

ze kan bijvoorbeeld ergens anders waar er andere geluiden zijn, nooit slapen.
Dat wil ik niet..

straks in de zomer zijn er veel kids hiervoor op straat, dus ook mee lawaai. Dus ik doe lekker
gewoon m'n ding en als ze wakker wordt; speen erin en weer gaan haha.

lilian
28 February 2010, 16:47
ja dat snap ik best.

bij ons ook veel kinderen in de buurt.

ik kan ook best stofzuigen of een was draaien.

maar als ik iets laat vallen of de hond blaft is het mis.
en gun mijn mannetje zo zijn rust.

vj
28 February 2010, 18:54
zo ben er weer!

Mille heeft 38,1 ahh zielig he! maar ze blijft lachen! het is zo'n lachebekkie. heel de dag door. Daar wordt je zo gelukkig van!!
(zie foto's op mijn hyve)

Hier nog steeds nachtvoedingen hoor!! 23/00 uur, 4-6 uur, 7-9 uur, 11-12 uur, 15-16 uur, 19-20 uur dat is 6 keer. soms heeft ze er wel 7 hoor!! dan zit er overdga maar 3 uur tussen !
maar vind het niet erg! ze groeit goed! en die slaap haal ik wel in als ze brood en groente krijgt enzo.

Finaly, sommige kinderen willen gewoon graag snachts voeding! hopelijk lukt het om die eruit te krijgen!

mama balen zeg van bij je ouders. Bij ons zijn we vaak de enige als we bij de ouders zijn. Dus bepaal ik wanneer en waar ze slaapt enzo.
en dat vasthouden vind ik alleen maar leuk! vanmiddag ook op een verjaardag! lekker bij een vriendin gezeten. maar niet heel de kamer rond. dat vind ik te druk!

finaly87
28 February 2010, 18:58
lekker hoor die schema's.. nou vannacht was het weer eens raak.. zowat om de 2 uur een huilende jayron.. grr kan t snachts zo niet hebben he.. maarja rustig gebleven, elke keer even troosten en weer in bed, maar dan soms zooo door huilen en niet willen stoppen, in de nacht... heel vreemd.. heeft ie wel eens vaker.. denk dan aan een nare droom of bang.. misschien buikpijn of tandjes (?). wel last van afentoe een zure poep broek.. verder was hij vandaag de ochtend bij mn moeder.. en in de middag was ik er.. even weer naar bed gebracht.. komt mn kleine zusje op geven moment dat jayron huilt.. lag hij weer helemaal over de toeren, grote ogen, snikken, zo sneu! bah vind t echt vreselijk, voel me dan zooo schuldig! hij lijkt echt angstig, denk omdat ik niet snel bij hem ben terwijl ik thuis na 5 -10 minuten wel bij hem ben.. hij heeft nog n half uur na gesnikt..

qua rustig doen, nou wij letten daar niet op. thuis zoiezo niet.. we doen geen muziek keihard aan, maar tv staat gewoon aan, we praten gewoon we stofzuigen, lopen zelfs de slaapkamer in en uit.. alles is gelijkvloers dus hij slaapt altijd in geluid, helaas... maar is dus wel gewend.. hij valt zelfs nog steeds met veel visite bij me op schoot in slaap.. ideaal, vind toch dat hij ook bij anderen moet kunnen slapen.. anders betekend dat we strax nooit savonds op verjaardagen kunnen omdat jayron moet slapen.. hij moet daar dan gewoon slapen, waar dat ook is. maar schreeuwen of iets op de gang is natuurlijk niet de bedoeling.. mensen mogen wel rekening houden met je kindje, zeker als hij moeilijk in slaap is gekomen of net pas slaapt.

mama88, heb je de meiden al eens meerdere keren achter elkaar de zelfde soort groente laten proeven? baby's kunnen soms pas na 10 x een bepaalde smaak waarderen he.. t is toch heel belangrijk dat ze groente gaan eten.. Jayron heeft gister voor t eerst worteltjes gegeten! maar een hap of 6, 7.. maar toch! hij vond t 1e hapje vies, daarna ging t goed, mondje open enzo.. schattig.. maar nu zit t nog niet in t schema, binnenkort ga ik dat vast erin doen. net als fruit.

finaly87
28 February 2010, 19:00
vj: inderdaad snachts is goed zolang hij t nodig heeft, maar hoop dat hij strax als hij op een goed dag schema zit met 6 verschillende voedingen, t snachts niet meer nodig heeft (het is meer een idee voor hem denk ik, lekker even knus bij mama in de nacht, maar ja dat kan niet jaren door gaan... ;))
gewoon voeden snachts 1 of 2 x vind ik geen ramp, maar als hij zo huilt en huilt dan vind ik t minder.

oja en met visite de hele kamer rond, doen we met jayron sowieso niet.. alleen echt bekenden mogen hem even op schoot als hij dat wilt, maar minder bekenden al helemaal niet.. en is alweer 2 maanden terug ofzo dat we bij veel visite waren, denk dat jayron t nu niet eens meer leuk vind. vanochtend kwam er zowaar een pruillipje toen ik hem bij oma op schoot zette omdat ik ging werken!

mama1988
28 February 2010, 19:01
Overdag slapen ze vast bij ons geen probleem maar daar is alles nieuw andere kamertje dus weer afleiding enzo..
Nu wacht ik tot mijn ouders bij ons komen ze zijn vanaf november niet meer bij ons geweest alleen mijn vader 2 x tussendoor omdat hij hier aan het werk was.

Regenboog: onze meiden krijgen 200 a 220 cc per keer Nu doen we er steeds 2 THEElepeltjes rijstebloem in iedere fles.
dan kunnen ze het wel met een gewone speen drinken en houden ze iets langer hun mondje dicht! jhhahah

De meiden zitten in een nieuwe fase alles willen hebben ze stonden vanmiddag aan tafel bij mijn schoonouders en trokken aan het nepbloemstukie.. help mama heeft nog een paar ogen nodig! en maar wijs doen die meiden.. ook kan elena nog lan ger blijven zitten het wordt zowat een minuut dus hopelijk zit je over 2 maand helemaal zelfstandig. En honden zijn ze dol op.. zelf de grote hond bij mijn ouders. totaal niet eng...

finaly87
28 February 2010, 19:01
oja en!!! en en en.. jayron zit nu echt minuten los! zo knap.. :oops:

mama1988
28 February 2010, 19:04
finaly: Nee eerlijk gezegt blijf ik niet proberen achter kaar iedere dag. Moet het eigelijk wel gaan doen anders wennen ze er nooit aan. Maar moet zo opletten want stukjes in het eten moeten ze absoluut niet! Morgen zijn ze alweer 7 maand gaat zo hard dus wil het nu eigelijk ook wel rond 6 uur dat ze wat eten geen potje maar een paar hapjes in de kinderstoel. Want merk wel dit weekend dat ze rond die tijd trek krijgen en krijgen ze een kaki..

Ga het gewoon vanaf morgen weer proberen, brood wilde ze opeens ook! en de kaki ook wie weet de groente nu ook.
dankje

finaly87
28 February 2010, 19:05
ow hihi mama88, we posten tegelijk en over t zitten! leuk he! Jayron doet dat ook aan tafel staan als ik hem daar neer zet.. vind hij prachtig, maar doe dat wel heel weinig net als laten stappen. Is bij jullie kindjes ook afstandsbediening, telefoons, wii-controllers, toetsenbors etc.. favoriet speeltje? hahaha jayron verkiest dat boven eigen speelgoed! maar mag hij natuurlijk niet...

wtb pap.. vaak is het nog zo dat er bij 180 cc water, 6 nutrilon en 3 rijstebloem pap over blijft vanuit de fles (m-speen difrax) hoe los je dit beter op?? heel vreemd maar als je rijstebloem met borstvoeding mixt blijft er geen restje over! alsof t dan beter oplost..

leeuwinnetje
28 February 2010, 19:45
@Mama: wat knap dat ze al zolang blijven staan

@Finaly: ook knap dat jayron al zo lang los zit.
Wat vervelend dat hij vanacht zo huilerig was.

hier zitten ze soms ook heel even los, 10 tellen ofzo.
maar het is wel leuk, dat je ziet dat ze steeds meer kunnen.

In het begin deed ik ook alles boven, stofzuigen enzo, maar nu doe ik meestal stofzuigen, als ik ze op bed leg en dan meteen stofzuigen, zodat ze daarna kunnen slapen, ik ga niet als ze al 1 uur slapen, dan stofzuigen, want dan worden ze vervelend.
Het kamertje binnen lopen en de was opruimen, dat doe ik wel.

Snow
28 February 2010, 19:52
Femke wil ook zo graag staan, maar ze doet haar voetjes zo raar :( dus ik doe het niet.

over de rijstebloem: niks geen problemen mee. Ik doe:
210 cc heet water + 2,5 eetlepel rijstebloem door standenspeen nummer 2.

wat knap dat jullie kindjes al (even) los kunnen zitten!

Femke ligt al lekker in bed. Ik heb het steeds iets vervroegd. Nu krijgt ze hem om 20:15 uur en ligt ze
er om 20:45 uur in. Ben benieuwd hoe laat ze morgen wakker wordt.

finaly: wat rot dat hij zo vaak kwam.

vj: knap dat je er zo positief in staat; die slaap haal ik later wel in zeg je.

Snow
28 February 2010, 19:54
leeuwinnetje: nee dat doe ik ook niet; stofzuigen als ze al even slaapt.

Femke is na 1 uur altijd wakker.. soms slaapt ze daarna weer verder. Rond dat ze er dus 1 uur in ligt,
doe ik altijd wel zachtjes haha. (in de hoop dat ze verder slaapt)

over hun kamertje binnen lopen, als ik al met 1 vinger aan de deur zit, staan haar ogen wagenwijd open haha!]

's avonds kijk ik altijd nog even bij haar als ik naar bed ga. heel vaak wordt ze dan een klein beetje wakker maar
is zo moe dat ze weer verder slaapt.

vj
28 February 2010, 20:29
leuk dat jullie kids al zitten. op schoot zit ze wel maar echt nog niet los. maar dat komt wel.
staan op schoot, 2 sec en dan zakt ze door haar knietjes heen.

hier slaapt ze ook wel overal doorheen. en bij anderen slaapt ze ook. alleen overdag iets moeilijker dan s avonds.

nu is ze voor het eerst wakker om 21 uur? misschien door dr verkoudheid?

regenboog ik wil heel graag bv geven en daar heb ik alles voor over. dus ook de vermoeidheid! dus de keelpijn en geen stem hebben komt ook vast daardoor. eens zal het over zijn met de nachtvoedingen!

finaly87
28 February 2010, 21:29
ik stofzuig ook niet in de slaapkamer als hij slaapt, maar de woonkamer die in dit geval naast zijn kamer ligt ;)

vj je hebt ook gelijk wat betreft de nachtvoeding.. en zoals jij dat zegt; heb er alles voor over om bv te geven.. ikkuh ook :cry: ! maar helaas weinig keuze vanwege eigen gezondheid.. zou zo graag gewoon door gaan he... zit er nu aan te denken om er 2 voedingen in te houden.. niet alleen de 18.00-20.00 uur voeding.. maar ook de nachtvoeding zolang hij nog komt.. zit te twijfelen of ik de nachtvoeding fles moet gaan geven.. maar ben bang dat hij daar pas echt aan gaat wennen.. denk dat de nachtvoeding (borst dan) vanzelf wel weggaat als hij inderdaad voldoende heeft aan wat hij overdag krijgt.. hoop bij een 2e wel langer dan 6 maanden te kunnen voeden.. of in elk geval zo lang als die kleine wilt.. want jayron vind het verder nog wel goed aan de borst. Baal ook echt als ik savonds met de papfles kom en hij in zijn slaap direct zijn hoofdje naar mijn borst draaid en zijn mondje wijd doet.. dan moet ik die flessenspeen er in doen i.p.v. tepel *zucht waar kan een moeder zich druk om maken he ;)

vj: die foto;s van mille zijn echt geweldig! had al reactie geplaatst he.. zo lief.. en dat zitten en staan komt wel.. jayron is denk ik ook wat snel want lees in vershcillende boekjes dat rond een maand of 7 / 8 dat echt stevig zitten , steviger staan, etc gaat komen.. jayron is pas 5,5 maand..

regenboog: wanneer moet jij naar t cb? ben benieuwd wat zij zeggen van d'r voetjes..

mama88, morgen je meiden alweer 7 maanden!!! geweldig he..

finaly87
28 February 2010, 21:30
o en regenboog, denk dat ik ook de 1-2-3 speen maar aan ga schaffen dan.. als dat idd wel beter gaat.. ga het nu eerst eens uit zn tuit beker proberen, kijken of die beter is..

Snow
28 February 2010, 21:35
o en regenboog, denk dat ik ook de 1-2-3 speen maar aan ga schaffen dan.. als dat idd wel beter gaat.. ga het nu eerst eens uit zn tuit beker proberen, kijken of die beter is..

tip: koop een standenspeen met een hard randje die je makkelijk kunt draaien.

leeuwinnetje
28 February 2010, 22:53
de ene keer worden ze hier wakker als ik de kamer binnen loop, de andere keer niet.

Hier staan ze ook wel eens even, als we ze vasthouden en soms gaan ze ook al wat stapjes zetten, echt leuk!!!

mama1988
1 March 2010, 08:20
Vandaag zijn de meiden alweer 7 maand, gisteravond had ik onze eerste gezinsfoto vast 6 dagen na de geboorte is die toen gemaakt. 2 kleine meisjes de premature speen was mega groot vergeleken met nu.. Ik heb denk ik wel 10 minuten naar die foto zitten staren naar de mooie meisjes zo klein en nu al zo groot maar ook naar mij zelf.. 6 dagen na dat ik 2 kindjes eruit heb geperst zag ik er weer super uit opgemaakt haar weer in de verf enzovoort.. hopelijk is dat na deze bevalling ook zo. hihi

over het staan, ik moet ze op een gegeven moment gewoon neer zetten of liggen anders blijven ze staan ze zakken totaal niet door de knieen. maar ze doen alles na, als ik met mijn hand op tafel sla doen ze het na zo grappig en aan de andere kant al zo wijs 7 maand geleden konden ze niks en moet je nu toch eens kijken.

ik ga er weer vandoor ze huilen,

vj
1 March 2010, 09:18
hey hey,

finaly, ik denk dat hij nachts idd aan de fles gaat wennen!en dat bv snachts eerder stopt. tenminste dat denk ik. dus zou idd de nacht nog proberen met bv.
dan moet je de drie stande speen hebben met de streepjes 1 11 111 erop. die is voor de pap / dikkere voeding!

mama alweer 7 maanden!! gaat snel he!! 7 maart is ze bij ons 5 maanden!

ze is nu heeeeeeel erg vekouden! heel d'r bed ligt met snotjes en haar neusje en bovenlip ook! zo zielig!

vandaag weer naar cb! de prikjes!

leeuwinnetje
1 March 2010, 15:30
@mama: wat gaat het hard alweer 7 maanden.
Ze zijn goed gegroeid de meiden, je kan je toch bijna niet meer voorstellen dat ze zo klein zijn geweest.
Wel knap hoor, dat ze zolang blijven staan, hier zakken ze wel na 10 sec door de knieen.
Jouw meiden zijn echt snel met heel veel dingen.

@Vj: wat zielig, hoop dat het snel beter gaat met je meisje

Net is de fysio geweest, heeft het hoofdje van gwen opgemeten, omdat ze een platte kant heeft
nu gaat ze het verwerken en woensdag horen we of het binnen de normen valt en laat ze de tekening van haar hoofdje zien, ik ben benieuwd.
hoop dat alles goed is.

mama1988
1 March 2010, 17:23
leeeuwinnetje: ja ze zijn erg snel op het cb zeiden ze al je kunt niet zien dat ze 7 weken te vroeg zijn geboren en doen alles wat een kindje moet doen met 7 maand. Dus het gaat super en wij zijn blij.

hopelijk is de uitslag goed van de hoofdmeting van Gwen.

Hier hebben ze net een paar happen van broccelie met kalkoen op! zelfs elena.. hahhah
zonder gek te doen zonder te schudden of te kokhalsen aten ze het op!

vj
1 March 2010, 17:39
een weekje wachten met groente kan wonderen doen! hoor! super dat ze het op hebben!

hopelijk is alles goed met het hoofdje van je dochtertje!!! spannend leeuwin!

mille woog 6380 gram en 62 cm!! ukkie dus nog steeds!

Ik ga wee rnaar mijn brocoli prak! doeii

leeuwinnetje
1 March 2010, 19:30
@Vj: idd nog een klein ukkie, maar wel lief zo klein.
Maar hier zijn ze altijd nog kleiner. ;) Denk dat ze nog niet aan de 5 kg zitten, ben wel benieuwd hoeveel ze wegen, ik moet volgende week maandag naar cb.
Hopelijk heeft ze niet teveel last van de prikjes.

mama1988
1 March 2010, 19:40
een weekje wachten met groente kan wonderen doen! hoor! super dat ze het op hebben!

hopelijk is alles goed met het hoofdje van je dochtertje!!! spannend leeuwin!

mille woog 6380 gram en 62 cm!! ukkie dus nog steeds!

Ik ga wee rnaar mijn brocoli prak! doeii

vj liever klein maar gezond hoor meid, je hebt een prachtige dochter ik zie alle foto's op je hyves en smelt iedere keer weer.
Hier zijn ze ook niet groot 7 maand en 63 cm en 6,5 en 6,7 kg dus maaar wel gezond en daar moeten we zuinig op zijn.

Snow
1 March 2010, 21:40
ik vind het wel meevallen hoor qua ukkie ..

Femke was met 19 weken; 64,5 cm en 6210 gram.

dus iets langer & iets minder zwaar.

Ik ga mijn bedje opzoeken, zin in slapen hihi

x

finaly87
2 March 2010, 09:45
ik zit ziek thuis.. :( had gisteravond hoofdpijn, heb de hele nacht daar last van gehad.. vanochtend wakker, hartstikke misselijk... ziek gemeld.. en net een kopje thee op, toen ging t wat beter.. broodje geroosterd.. haal k t broodje eruit, ruik die lucht.. en hoppa, kotsen.. :? de-ja-vu :( :(

vj
2 March 2010, 10:05
idd beter klein dan gezond!

net op mijn werk geweest want er kwam een fotograaf! sepia heel leuk.
nee was ik even op de groep aan het helpen, sta ik met mijn dochter in mijn armen val ik flauw!
ik kon haar nog net aan mijn collega geven!

zo even bij de huisarts bloeddruk meten!

later meer!

finaly87
2 March 2010, 10:15
gaat lekker met ons!!
succes bij de dokter vj, ben benieuwd wat hij zegt..

Snow
2 March 2010, 10:43
tjonge, ziekenboeg!

ik ben vanmorgen naar het ZH geweest. naar de neuroloog, omdat ik nog steeds ( al 11 weken ) pijn in mijn gezicht heb. niks met de zenuwen. Hij kon er niks van maken zei hij.. nog verder van huis dus.. grrr
Nu weer naar de tandarts voor extra foto's, straks zit er ergens een ontsteking ofzo!

Femke is nu 68,5 cm en weegt 6,7 kilo..

liefs

Snow
2 March 2010, 10:46
oja, zelf opgemeten trouwens..

misschien ga ik binnenkort even naar het weeguurtje, dat is preciezer!

Susanna
2 March 2010, 11:03
H finaly en vj, jullie geven ook nog bv. Van de oktobermoeders ben ik volgens mij de enige. Ik kom jullie dus maar even om advies vragen ;)

Jynthe krijgt nu 4 voedingen. Ik werk 4 dagen, dus op die dagen krijgt ze twee afgekolfde flesjes van 210cc. Ivm het werk wil ik de twee voedingen overdag afbouwen en omzetten naar iets anders. Maar hoe krijg ik Jynthe aan iets anders? Ik heb met 4 maanden wel een fruithapje geprobeerd (omdat ze ltijd met haar handjes in haar mond zit dacht ik dat ze er misschien aan toe was), maar dat was geen succes. Ze krijgt dus niets anders dan bv.

Hebben jullie ervaring met voedingen laten vallen? Is het berhaupt mogelijk om alleen 's ochtends en 's avonds te voeden? (Jynthe komt sinds ze 2,5 maand is al niet meer om een nachtvoeding en sinds 4 maanden zit ze op 4 voedingen, nu dus al twee weken).

Ik laat sowieso het CB bestoken met vragen ;), Jynthe gaat daar donderdag met haar vader heen.

vj
2 March 2010, 11:46
bloeddruk was 100/60 iets aan de lage kant! morgen de uitslag van ijzer!

suzanna, ik kan je ook niet helpen. bv kinderen hebben inprinciepe met 6 maanden pas bijvoeding nodig. haar speekselklieren ontwikkelen nu dus daarom zit ze met haar handjes in haar mons!

hier heeft zenog 6 a 7 voedinge. als ik werk 2 van 150. dus ik kan je niet helpen.
Wil je geen fv geven zou ik even doorgaan met de bv tot ze 6 maanden is en groente en fruit gaat eten!

NoaM
2 March 2010, 12:27
H finaly en vj, jullie geven ook nog bv. Van de oktobermoeders ben ik volgens mij de enige. Ik kom jullie dus maar even om advies vragen ;)

Jynthe krijgt nu 4 voedingen. Ik werk 4 dagen, dus op die dagen krijgt ze twee afgekolfde flesjes van 210cc. Ivm het werk wil ik de twee voedingen overdag afbouwen en omzetten naar iets anders. Maar hoe krijg ik Jynthe aan iets anders? Ik heb met 4 maanden wel een fruithapje geprobeerd (omdat ze ltijd met haar handjes in haar mond zit dacht ik dat ze er misschien aan toe was), maar dat was geen succes. Ze krijgt dus niets anders dan bv.

Hebben jullie ervaring met voedingen laten vallen? Is het berhaupt mogelijk om alleen 's ochtends en 's avonds te voeden? (Jynthe komt sinds ze 2,5 maand is al niet meer om een nachtvoeding en sinds 4 maanden zit ze op 4 voedingen, nu dus al twee weken).

Ik laat sowieso het CB bestoken met vragen ;), Jynthe gaat daar donderdag met haar vader heen.

Susanna, heb wel 3 maanden bv gegeven en wat betreft 2 voedingen per dag kon bij mij prima!!! Ik had genoeg en heb dit ook een paar weken volgehouden tot het kolven met de &^*^& uitkwam. Dus als je dat wilt kan het best! Knap trouwens met bv al op 4 voedingen per dag zitten!

finaly87
2 March 2010, 12:41
Hey Susanna!
Ik ben met het zelfde "bezig" als dat jij wilt geloof ik. Ben ook voedingen overdag aan het laten vallen en hou alleen de avond en nachtvoeding er dan nog in. Jayron is nog net geen 6 maanden. Die voedingen vervang ik dus voor flesvoeding (nutrilon 200 cc) en binnenkort als ik goed ben afgebouwd (want hou me wel aan een afbouwschema) komen er groente en fruithapjes bij en broodje/crackertje etc..
Als je nog adviezen wilt, vragen hebt, dan hoor ik het wel.

mama1988
2 March 2010, 16:14
oh lastig is dat dan he met bv.

ik vind het wel leuk dat ze nu meer mogen & kunnen
rijstewafeltjes eten ze kaki's, stuk appel vinden ze lekker om aan te sabbelen. Brood...
Kan niet wachten tot dat ze mee eten met ons. Makkelijk!

Beterschap meiden.

Pfff ik heb hier een huilend jammerde elena liggen weet niet wat ze wil!

finaly87
2 March 2010, 18:06
wat zijn kaki''s? ik heb jayron vandaag zo een koekje vanaf 6 maanden gegeven.. die van bambix.. heeft ie lekker aan gesabbeld! haha

mama1988
2 March 2010, 19:09
wat zijn kaki''s? ik heb jayron vandaag zo een koekje vanaf 6 maanden gegeven.. die van bambix.. heeft ie lekker aan gesabbeld! haha

dat is een theebiscuitje wij noemen dat thuis kaki (stom he)
ik heb liga van 4 maand voor in het fruithapje wordt het wat stevigere van. een gewone liga willen ze niet dan huilen ze dat gaat niet snel genoeg. Rijstewafels die kleintjes zijn vanaf 8 maand maar die sabbelen ze ook.
en vanavond hebben ze beide 15 happen!!! op van hun groente.. yes!!

Snow
2 March 2010, 19:38
fijn dat ze groente eten mama!

ik heb ook geen verstand van BV ..

vj; idd een beetje aan de lage kant bloeddruk. weten ze niet waardoor dat komt? vervelnd zeg, hoe voel je je nu?

Ik ben even wezen wegen en het verschilde wel met onze meetlat en weegschaal hahaha.. oeps!

66,5 cm en 6495 gram. Ze was heel weinig aangekomen.. (ook doordat ze ziek was denk ik) ..
ze mag dus nu iets meer.
2x 230 ml melk, 2x 200 ml melk en een beetje groente en fruit

x

leeuwinnetje
2 March 2010, 19:55
@finaly: beterschap.
@vj: wat vervelend dat je met betn flauw gevallen en dan ene te lage bloeddruk, ben benieuwd wat de uitslag van je ijzer is.
weten ze hoe het komt van de lage bloeddruk?
@Regenboog: vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt van je gezicht en dat ze niet weten wat het is

finaly87
2 March 2010, 20:10
regenboog, heb je toen gewoon gevraagd wat betreft haar voeding?
Wil van Jayron ook even weten wat hij nou mag qua melkvoedingen.. nu krijgt hij nog 6 x per dag melk (3x 200 cc fles + 3x bv) maar als ik schema;s bekijk van baby;s van 6 maanden hoeft hij nog maar 3 melkvoedingen van 200 cc over de dag in combi met groente, fruit en broodje. Maar of ik jayron zo ineens van 6 naar 3 melkvoedingen kan brengen vraag ik me af.. Of kan ik ze daar ook gewoon over bellen? weet t even niet zeker...

finaly87
2 March 2010, 20:45
oke, na veel wikken en wegen ben ik eruit hoe ik t schema van jayron wil hebben.. vanaf morgen begin ik er mee. Kijken hoe het gaat en of t loopt.
07.00: papfles 200 ml + 3 rijstebloem
-slapen
10.00: fruithapje + tuit water
12.00: fles 200 ml + broodje/korstje/crackertje/soepstengel/etc
-slapen
15.00: fles 200 ml + koekje
18.00: groentehapje + bv
-slapen (de nacht in)
22.00: papfles 200 ml + 3 rijstebloem of strax goede nachtrust.
nacht: niks! tenzij hij echt blijft huilen van honger, dan bv

die fles van 22.00 ga ik in bedje geven, dus niet eruit halen en hem laten slapen. Kijken of dit werkt. Heb dat net als tip gelezen op doorslaap sites etc.. heb allerlei informatie opgezocht over eten vanaf 6 maanden en bijvoeden en combi borst fles, etc, etc.. en dit is nu mijn conclusie .. haha wat denken jullie ervan? ik ag t gewoon proberen, kijken wara knelpunten komen met jayron en eventueel bijstellen. Niet te vergeten, jayron is over 1,5 week 6 maanden (15-03).. (vandaag precies 24 weken) doorslapen moet hij nu inprincipe kunnen! we gaan er voor...

nou hopen dat ik morgen ochtend niet weer misselijk ben anders zou t wel heel vreemd zijn..
regenboog, balen van je gezicht pijn.. hoop dat ze snel een goede oplossing vinden.

leeuwinnetje
2 March 2010, 21:30
@Finaly: mooi schema, hopelijk gaat je mannetje snel doorslapen.

Snow
2 March 2010, 21:42
finaly: ik heb het aan de wijkverpleegkundige gevraagd. we hebben samen gekeken naar haar grafiek. daarin was superduidelijk te zien dat ze niet veel was gegroeid qua gewicht.

mooi schema.

ik zou alleen bij die fles van 12:00 uur niets geven zoals een soepstengel.
(want 3 uur later krijgt hij alweer een grote fles)

ook zou ik naast de BV geen borst aanbieden, maar een beetje water of dixap.

ik heb op het Cb geleerd dat ze groente echt als maaltijd moeten zien. wanneer je eerst groente geeft,
zal hij best vol zitten & een paar slokjes BV nemen.

ik zou dus om 07:00 uur / 12:00 uur / 15:00 uur / 22:00 uur een fles of Bv geven ..

en dan om 10:00 uur fruit en om 18:00 uur groente..

sorry voor mijn commentaar hihi :oops:

Snow
2 March 2010, 21:43
ook zou ik naast de BV geen borst aanbieden, maar een beetje water of dixap.
=
ook zou ik naast de GROENTE geen borst aanbieden, maar een beetje water of dixap

Snow
2 March 2010, 21:44
wat is jouw schema leeuwinnetje?

leeuwinnetje
2 March 2010, 23:36
Ze krijgen hier 5 voedingen, eerste fles rond half 8-8 uur en de laatste fles rond half 11- 11 uur.
Ze krijgen om de 3,5-4 uur.
Ga maandag aan cb vragen wanneer wij met groente-fruithapje mogen beginnen.

duik mijn bedje in, weltrusten

mama1988
3 March 2010, 09:46
finaly ik zou niet van 6 opeens naar 3 voedingen gaan dat red je niet en dat is ook niet eerlijk tegen over je mannetje die 6 flessen verwacht.. manhier zou de hel los breken met dat geschreeuw van twee meiden die minder zouden krijgen hihi

In het boekje van cb staat dat kindjes vanaf 7 maand 3 of 4 flessen mogen hebben en dan groente en fruit.
aangezien onze dames nog niet volledig groente eten krijgen ze nog 4 flessen maar als ze straks beter hun groente
eten krijgen ze om 3 uur diksap met koek en om 6 uur groente en om 7 uur de fles.

het beste kun je gewoon naar je eigen kindje kijken hij zij geeft wel aan waar hij zij aan toe is. in boekjes staat alles erg mooi beschreven maar in praktijk gaat het vaak wat anders, ik zie al wel verschil tussen mij twee meiden.

succes dames

finaly87
3 March 2010, 11:32
regenboog, ik ben juist blij met je "commentaar".. zie t eerder als advies ;)
ook dan na 15.00 fles geen koekje geven? hij sabbelt er alleen op.. dat kan dan wel toch?? bij die fles van 12.00 waar korstje,etc staat, sabbelt hij ook alleen wat aan y korstje, had ik er meer bij om hem daar ook beetje aan te laten wennen, niet echt als maaltijd zeg maar, want hij eet het niet.

maar na groentehap dus geen bv? ik ben bang dat als ik om 22.00 bv ga geven hij niet genoeg heeft voor de nacht, aangezien ik nu steeds papfles geef (komt dan wel ook gewoon 4 uur later..) of ik moet de avond fles kolven en dat met rijstebloem geven, dat hij alleen eventueel snachts nog rechtstreeks uit mn borst drinkt?
had na 18.00 bij groente ook borst gecombineerd omdat hij nog maar een hap of 6 neemt, denk dat hij dan niet genoeg heeft om te slapen.. wat denk jij?

mama88, hij krijgt nu dan nog steeds 4 flessen, + nachtvoeding (borst).. dus dat moet denk ik wel lukken toch? en hij krijgt groente en fruit als plaats vervanging voor melkvoedingen.. nu krijgt hij juist meer voedingen verdeeld over de dag vanwege groente en fruit.. denk dat ik ook idd 6 uur groente doe, dan 7 uur bv en naar bed.. regenboog, dat is misschien beter he?? kan ik alsnog die avond voeding blijven geven met bv.

fijn dat jullie met me mee puzzelen! Ik kijk ook echt naar wat jayron goed uitkomt, daaromm heb ik zelf dit schema in elkaar geflanst.. tot nu toe gaat het top!
Vanochtend 7 uur fles met rijstebloem gegeven naast me in bed..
09.00 fruit (6 hapjes) en water (2 slokjes)
om 09.30 slapen tot 10.15
11.45 fles 200 cc
12.15 slapen tot ???
Redelijk volegsn schema al! ben benieuwd de rets van de dag.. tot nu toe zie ik er me voordeel al in want hij is om die tijden echt moe en valt meteen als een blok in slaap! toppie!!

leeuwinnetje
3 March 2010, 12:36
Fijn dat het schema tot nu toe goed gaat en dat hij nu echt moe is om te gaan slapen.

Was vanochtend al wees te wandelen, meestal ga ik begin van de middag!
Maar de meiden hebben vanochtend amper geslapen, komt omdat ze bijna altijd wakker worden, als ik ergens naar binnen ga.
Zo vervelend, beginnen ze weer te huilen...
Op een gegeven moment had ik de kinderwagen maar iets rechter gezet. ze liggen plat, want dat moet natuurlijk ook, maar ik kan ze ook er tussen in zetten, dus niet helemaal plat, maar ook niet helemaal rechtop. Toen waren ze wel even stil, omdat ze toen konden rond kijken. En met de terug weg gingen ze weer slapen, en toen kwam ik thuis, hup beide weer wakker. haha.
Nu liggen ze weer in bed na de 2e fles, ben benieuwd hoelang ze nu slapen.
meestal slapen ze ;s ochtends altijd best goed, maar vandaag niet. Komt misschien ook omdat ik 's ochtends altijd de gordijenen dicht laat, doe ze pas na de 2e fles open.

NoaM
3 March 2010, 13:53
Net bij CB geweest en Milan is nu (8 maart is hij 5 maanden) 7300gr! en 67,2cm :shock: Wat een beeeer!

Finaly, lukt t niet om het met Jayron te rekken 's nachts (speentje etc). Hij is natuurlijk gewend om te drinken 's nachts en dat moet er eigenlijk uit. Of je geeft hem 's avonds een vollere fles.

Ik gaf dit:
7u 190 water 6 schepjes voeding 2 nutriton
dit ook om:
10.30u
14u
17.30u eerst paar hapjes vers fruit daarna fles
20.30u 190cc water 6 schepjes voeding en 4 schepjes rijstebloem

Nu hetzelfde alleen op advies van cb eerste en laatste fles 210cc water en 7 schepjes voeding. (laatste fles dan wel met rijstebloem. Hij moet/mag namelijk al naar de 4 voedingen, en op deze manier kan ik uiteindelijk de laatste laten vallen. Vanavond wordt de laatste fles 20u.

finaly87
3 March 2010, 14:03
dus het is niet " erg" om dan nu soms 3 uur of 3,5 uur tussen 2 flessen te hebben?
Ik ga op het cb idd navragen hoe ik dat t beste kan doen met de voedingen zodat hij snachts door slaapt..

ik hou ook met de 1,2,3 speen op standje 2 (difrax, draairing) pap over aan het end.. alsof jayron vooral het vocht eruit zuigt en de pap achter laat zeg maar.. misschien eens op standje 3 proberen.. had vanochtend zelfs maar 2,5 schepje gedaan.. Hoe krijgen jullie trouwens eetlepels in die smalle hals hahahha.. ik doe daarom van die nutrilon schepjes..

noam, milan is goed gegroeid! jayron woog met 5 maanden 7610! ook een flinkie dus.. haha ;)
Ik moet over 2 weken naar t cb, maar wil t vervroegen met 3 dagen anders ben ik aan t werk..

NoaM
3 March 2010, 14:42
Ik gebruik ook het nutrilon schepje hoor ;) en ja ik heb dus hetzelfde met Milan!!!! Ook 3-standen speen standje 2 en er blijft een dikke massa achter in de fles!!! Idd misschien even met standje 3 proberen.

Nee hoor maakt niks uit als er minder tijd tussen voedingen zit, als er maar regelmaat in zit. Als hij nog vol zit zou hij toch minder drinken. Gister liet hij er zelfs maar 2,5 uur tussen!!!! Waren bij de tandarts en hij krijste alles bij elkaar, tja echt honger dus! Fles gegeven, helemaal leeg en hij viel in slaap!

Jayron is dus ook een beer haha! Hij veranderd trouwens, zijn bolle baby toet veranderd in een wat ouder smaller koppie (nog steeds mooi natuurlijk), maar leuk om te zien!

leeuwinnetje
3 March 2010, 19:33
De fysio is eind van de middag geweest, ze had maandag het hoofdje opgemeten van Gwen en alles was goed. haar hoofdje is natuurlijk niet helemaal symmetrisch, maar dat is natuurlijk bij niemand en het viel allemaal prima binnen de marges wat ze had opgemeten, dus we hoeven niet meer terug naar de fysio

@Noam: wat is Milan goed gegroeid!!!

vj
3 March 2010, 19:38
hihi wat een gepuzzel finaly!!! hopelijk komt het vannacht een beetje goed uit!
Volg ook een beetje je eigen gevoel!

lekker dat je bent wezen wandelen leeuwinnetje! hoe hebben ze vanmiddag geslapen?
Ik heb een stokke wagen en hier kan ze in de zitbak ook alles heel goed zien. in huis zit ze er soms in in lig stand. en ze vind het geweldig! zo lief!!

mama hoe is het met je ukkie? red je het allemaal nog?

noam jeetje zeg wat een flinke beer! hihi! fijn toch? hier woog ze met 4 maanden en 3 weken 6300 gram en 62 cm! wat een verschil he?
dus milan gaat nu naar maat 68 toe zeker?

Mijn ijzer was goed. dus zout eten.
ik heb vandaag gewerkt, was wel zwaar hoor. ben heel moe! maarja. lig nu lekker bed!

mille was vandaag bij papa. maar ze had 38,4 en vanavond 38,6. hoog he. ze was heel de dag gezellig. alleen vanavond een beetje pieperig. maar nu lig ze naast me in haar wiegje heerlijk te slapen!

vj
3 March 2010, 19:39
leeuwinnetje wat goed zeg van gwen haar hoofdje!! super!

leeuwinnetje
3 March 2010, 19:48
@Vj: gelukkig dat je ijzer goed was.
wat vervlend dat Mille niet helemala lekker is, hopelijk gaat het snel beter met haar.
Hier hebben ze vanmiddag heel goed geslapen, normaal zijn ze na een 30-60 min weer wakker, maar nu niet, warrschijnlijk omdat ze vanochtend niet goed geslapen hebben, hebben ze het vanmiddag even ingehaald, hihi.
Hoeveel uur werk je per week?
Ik 24 uur, maar vind het soms ook erg vermoeind, vooral als het erg druk is, en aangezien dat de laatste tijd is, ben je 's avonds helemala kapot.

Snow
3 March 2010, 20:19
finaly: ik ben benieuwd of het werkt!

noam: mooi gewicht en lengte hoor! Femke is 66,5 cm .. dus Milan iets langer en iets zwaarder, maar het is een jongen he!

leeuwinnetje: goed van het hoofdje, gelukkig! knap hoor; een tweeling en 24 uur werken!

vj: ik hoop voor je dat Mille morgenvroeg wakker wordt en alles goed is. Succes!

mama: hoe is het? nog misselijk?

hier alles prima.

x

mama1988
3 March 2010, 21:08
hallo dames,

ik ben niet meer veel online ook niet op hyves er is niks aan de hand hoor dat voorop stellen maar de meiden vragen zoveel positiefe aandacht dom weg geen tijd meer op achter de laptop te kruipen en s avonds ben ik dood moe en ga ik naar bed.

Met de meiden gaat alles goed, 16 maart moeten wij weernaar het cb ben benieuwd laatst waren ze 6,5 en 6,7 kg met 6,5 maand. De meiden staan en bijten zelfs in mijn televisiekast dus heb echt ogen te kort. Ook het zitten van elena gaat de HELE goede kant op... vanmiddag zaten ze in de kinderwagen recht op met een stuk van een broodje... oh heerlijk en tegen iedereen lachen die het maar wil zien het worden echt al hele meiden. Met mij gaat het ook goed ben weer helemaal opgeknapt is niks als je ziek bent met kids! en met ukkie gaat het denk ik ook goed, voel vrij weining ben niet echt misselijk en zo wel zere borsten en komt alweer wat melk uit. dus ga straks na de bevalling toch kolven heb ik besloten.

finaly ik kan hier nog niet een fles weg laten en dan allen groente en of fruit geven ze krijgen dat echt tussen door.
fruit om half tien als de teletubies er zijn en groente om half 6 a 6 uur.. vandaag helaas wilde ze geen groente ze waren boos ze wilde niet eens in de kinderstoel zitten zucht!

naom wat is je ventje gegroeit maar gezond geniet er van.

leeuwinnnetje: lastig als je meiden wakker worden als je ergens naar binnen gaat maar huilen ze dan gelijk? de mijne slapen ook amper in de kinderwagen maar huilen niet of ik moet weg lopen uit hun zicht.

regenboog ook met jou en femke gaat alles goed?

popje: hoe is het bij jullie

vj : bij jullie ook alles goed he foto;s weer gezien van mille mooi gezond he zo mooi omdat te zien trouwens elke baby hier van elke moeder op dit forum..

ik ga mijn bedje op zoeken

finaly87
3 March 2010, 21:33
nou, t schema is tot nu toe fantastisch.. t gaat helemaal volgens plan haha! niet verwacht! maar echt super..
net Jayron zijn "laatste" fles gegeven.. papfles met 3 schepjes rijstebloem.. helemaal leeg, slapend in bed op zn rug gegeven.. ben benieuwd hoe lang hij nu blijft slapen want inprincipe heeft hij al zijn voedingen overdag gehad.. 4 flessen van 200 ml, 1 borstvoeding en wat hapjes fruit en groente.. zou denken dat hij dan voldaan moet zijn hahah.. ben dus heeel benieuwd of hij vannacht wakker wordt voor eten, maar gaan idd eerst gewoon speen proberen.. Tot nu toe trapte hij daar nooit in, ging hij harder huilen.

Ik hou alle voedingen vanaf vandaag bij in een schriftje.. t dagritme, ook leuk om te zien en te schrijven wat hij eet en hoeveel etc.. heb net ook t babyalbum (tot 5 jaar) bijgewerkt.. echo's en geboortekaartje, navelstompje, etc ingeplakt.. dingen geschreven.. heel leuk! Heb een hele mooie, die van anne geddes. Als de printer het doet ga ik foto's utiprinten en erbij plakken..

Morgen gesprek met makelaar over woningen etc.. heeel spannend! we hebben 2 woningen op t oog, 1 met sterke voorkeur.. hoop dat we mogen bezichtigen.

mama88, altijd leuk die aandacht aan je meiden! je merkt vast ook wel dat ik vooral savonds er afentoe op zit, soms dagje over slaan.. achja kindjes gaan voor! maar blijf t hier ook gezellig vinden :D Leuk dat je meiden zo hard gaan.. zo te lezen pittige dametjes..

leeuwinnetje, jayron doet vaak ook oogjes open *als hij sliep) als we in een winkel komen.. dit omdat de wagen dan een stuk minder wiebelt dan buiten he.. en warmer enzo.. weinig aan te doen. Jayron zit trouwens vanaf deze week in de wagen omgebouwd naar buggy (met trapelzak etc) kan hij mooi rond kijken.. hij vind t prima. In de wagenbak paste hij niet meer zodra hij zich strekte haha dus helaas, die tijd is ook AL voorbij.. en goed van Gwen dr hoofdje idd! maakte je je zorgen?

vj, was zielig voor mille.. verder niet ziek, alleen koorts? hopelijk snel opgeknapt!

Noam, hij is inderdaad veranderd daarin.. nog wel bolle benen enz.. maar niet dik.. gewoon lekker mollig.. smalle koppie heeft ie van mij.. haha. Hij lijkt op foto's sowieso vaak ouder dan dat hij is.. hmm ook in t echt trouwens.. en qua ontwikkeling lees ik in boekjes dingen die hij nu al doet bij maand 8.. :shock: haha. ben trots op hem.. Hoe gaat het verder met Milan??

vj
3 March 2010, 21:38
he mama, ja vermoeiend denk ik ook 2 kids en zwanger! maar ja, straks heb je weer schopjes die je voelt enzo! ook wel weer byzonder.

leeuwin ik werk 17 uur in 2 dagen. ik ga met een vroege dienst 7.15 uur weg en ben dan 17.15 uur thuis. als ik mille moet halen op vrijdag 17.45 uur thuis. lange dagen dus.
met een late dienst ga ik 8.15 weg of 7.45 als ik mille weg moet brengen op vrijdag (om de week halen en brengen) en dan ben ik 18.15 uur thuis. pffff dan ben je echt gesloopt na een korte nacht.

afgelopen nacht van 23 uur tot 2.30 geslapen. )3,5 uur) en van 3.30 tot 5.30 (2 uur) in totaal 5,5 uur!

nu ga ik zo voeden en slapen. dan zet ikde wekker 6 uur verder. anders kan ze soms doorslapen en dat vind ik niet fijn. want dan komt ze overdagheel veel drinken.

finaly87
3 March 2010, 21:43
vj hoe doe je dat overdag op je werk.. kolf je gewoon??

wat ik wel apart vind.. heb vandaag de laatste geplande borstvoeding laten vervallen, en gewoon geen enkel last van mn borsten gekregen.. had voor t laatst snachts om 2/3 uur gevoed.. en pas vanavond om 7 uur weer gevoed.. maar geen hele volle borsten of hard.. ze zijn dus al aardig gewend nu denk ik.. deze voeding van 7 uur hou ik er in en eventueel de nacht als jayron komt.. toch snel gegaan, binnen 2 weken "afgebouwd".. ben benieuwd hoe t blijft gaan met 1 a 2 bv's per dag.. hoelang mijn borsten daarin trappen haha.

Snow
3 March 2010, 22:07
mama: fijn dat het goed gaat met je zw.schap!

finaly: mooi dat je borsten niet zeer doen!

vj: knap dat je het volhoudt met die korte nachten enzv.. pff!

ik ga ook slapen . morgen naar de tandarts, ben nu al zenuwachtig joh.. blegh!

popje 2 in de maak
3 March 2010, 22:13
Hi dames,

Ook hier heel weinig tijd momenteel om online te zijn. Heb dus ook niet alles terug gelezen want dan kom ik nooit toe aan posten :oops: ! Vorige week was ik ziek en deze week extra werken ivm maandafsluiting. Morgen gaat mijn vriend weer aan het werk, die is nog steeds een beetje kwakkelig, maar dat komt ook door zijn MS en medicijnen. De kids hebben momenteel nergens last van. Wel wat verkouden natuurlijk, maar supervrolijk!
Yesper is erg actief en flink aan het bewegen. Draaien heeft hij nog steeds niet veel zin in, maar hij krijgt alles te pakken in box en op de grond. Ook brillen, haren en kleding zijn niet meer veilig. We hebben hem nu een paar keer een stukje banaan / peer gegeven. Hij begint er nu op te sabbelen, maar is nog niet heel erg enthousiast. Vanavond wel rijstebloem gegeven, lijkt hij erg lekker te vinden. Ik weet dat het niet hoeft met BV, maar hij is nu zo fors dat ik me niet kan voorstellen dat hij nog voldoende heeft aan de BV. Langzaamaan schuift hij naar 4 voedingen per dag.

Morgen naar het CB, wegen en eindelijk de prikjes.

Lekker dat je schema zo goed liep vandaag finaly! Ik hou al sinds Yesper zijn geboorte een schriftje bij met zijn voedingen :oops: anders kan ik niet eens onthouden welke borst ik het laatst heb gegeven ;). Wel makkelijk want ik heb alle bijzonderheden erbij gezet. Foto's enzo heb ik nog niet eens afgedrukt, maar dat heb ik in ieder geval.

VJ, hoop dat Mille snel van d'r koorts af is. Hou jij jezelf ook een beetje rustig? Schildklier, bloeddruk...

popje 2 in de maak
3 March 2010, 22:13
Sterkte bij de tandarts morgen Regenboog!

popje 2 in de maak
3 March 2010, 22:16
Iedereen die nog ziek is: beterschap!

Mama, fijn dat je je zo goed voelt!

leeuwinnetje
4 March 2010, 08:53
Vanochtend de kids weg gebracht naar mijn moeder en mijn vader ging naar de huisarts, omdat er hij last heeft van hartklachten, hij gebruikt ook medeicatie voor.
Toen net belde mijn moeder op het werk, dat mijn vader met ambulance naar het ziekenhuis is gebracht.
jeetje, dat was wel schrikken, mijn moeder is nu naar het ziekenhuis en ik ben nu thuis bij mijn moeder, want de kids liggen hier in het campingbedje.

leeuwinnetje
4 March 2010, 09:00
Over de wandelwagen, dat ze wakker worden, vind ik niet zo erg, maar dat ze meteen gaan huilen, als je binnen in ene winkel staat, dat is beetje vervelend.
Maar ja, idd weinig aan te doen.

@mama: drukke dag voor jou, als de meiden zoveel aandacht vragen, maar ook wel erg leuk. gelukkig ben je niet meer misselijk.

@Finaly: succes vandaag met gesprek van de makelaar.
fijn dat het schema zo goed gaat en gelukkig heb je geen last van je borsten, omdat je 1 voeding hebt laten vallen.

@vj: dat zijn idd lange dagen, ik ga rond 8 uur -half 9 weg en ben rond 18.00-18.30 thuis.

@regenboog: succes vandaag bij de tandarts

@popje: wat vervelend dat je ziek bent geweest en dat je vrien ook ana het kwakkelen is met de gzondheid.
fijn dta Yesper het zo goed doet.

vj
4 March 2010, 09:07
het gestie wat een vervelend nieuws leeuwinnetje!!!
Sterkte voor je vader en houd je ons even op de hoogte?

finaly wat goed zeg dat het afbouwen zo goed gaat! super!! en is hij vannacht nog geweest!

popje ook druk zie ik! wle leuk dat je ff komt kletsen!
leuk dat yesper al aan zijn fruit is begonnen! heb je ook stukje gegeven?

mille heeft nu 37,4 maar wel erg verkouden nog. ben benieuwd of ze de prikken krijgt vanmiddag.
morgen kdv, die zullen wel bellen denk ik!

vannacht heeft ze lang geslapen, en ik ben door de wekker heen geslapen. eerst zat er 7,5 uur tussen toen heeft ze heel goed gedronken. daarna weer wekkker uitgezet en toen was het 5,5 uur. maar toen heeft ze bijna niet gedronken. en heb ik 125 cc gekolfd!! pff hoop dat ez zo wel drinkt hoor!!

vj
4 March 2010, 09:09
ik vind mijn werk ook zwaar hoor!! en lange dagen! zou wel wat anders willen maar in deze tijden is het moeilijk solliciteren.
ggisteren hadden we 8 baby's. 2 van 10 weken, 1 van 22 weken, 2 van 9 maanden, 1 van 1 die niet loopt en 2 van 1,5 die lopen.
en dat met zijn tween. en onder de middag ben je alleen.

finaly ik kolf 3 keer op mijn werk. 1 keer smorgens in mijn pauze, 1 keer onder de middag inmijn pauze en smiddags in baas zijn tijd. totaal 3 kwartier tot half uur van mijn baas.

leeuwinnetje
4 March 2010, 09:18
vj: houd jullie wel op de hoogte, kan nu ook niet naar het ziekenhuis, ga niet de kids meesjouwen, dat is zo'n gedoe, dat kan ik beter doen, als mijn man thuis is vanavond.
dit is idd niet de tijd om een nieuwe baan te zoeken.
pff, liojkt me druk, 8 baby's met 2 personen. met hoeveel horen jullie normaal te staan dan?
of is het altijd maar met 2 mensen voor zoveel baby's?

Snow
4 March 2010, 11:06
tjonge leeuwinnetje.. dat is schrikken. sterkte!

ps: ik hoef niet naar de tandarts, de assistente belde net dat hij ziek naar huis is gegaan..

mama1988
4 March 2010, 11:19
Leeeuwinnetje: Jeetje zeg ik snap dat je niet de meiden mee wilt nemen naar het ziekenhuis is zoveel gedoe
dan kun je beter vanavond gaan. Sterkte ook aan je familie.

Regenboog: Dus je hoeft niet ik baal dan altijd dan ben je er zover voor en dan moet je een andere keer weer weer zenuweeen..

Ik heb vanmorgen de meiden in badje gedaan daarna in bedje gelegt omdat ik zelf wilde douche kom ik terug slapen ze!
om 10 uur isabella maar wakker gemaakt elena werd om kwart voor tien wakker. konden ze fruit krijgen en om half 12 na de fles weer naar bed en het is alweer stil gelukkig. de zon schijnt heerlijk de lente mag van ons komen hoor..

Snow
4 March 2010, 11:24
mama: wat fijn dat ze zo goed slapen vandaag! ja heerlijk he; die zon!

ik baal niet van de tandarts haha. Ik heb voor volgende week weer een afspraak staan en die week erop ook dus ..

mama1988
4 March 2010, 11:47
kijk eens ook ik moet ff showen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WYYUS7A.jpg
elena is het

Snow
4 March 2010, 12:29
kijk eens ook ik moet ff showen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WYYUS7A.jpg
elena is het

knap!!!

ik vind haar soms wel een beetje op Femke lijken.. (als ze dr speentje in heeft.. als ze lacht niet)

popje 2 in de maak
4 March 2010, 15:19
Sterkte leeuwinnetje! Sowieso beterschap voor je vader, hoop dat het meevalt.

Vanochtend op CB geweest. Yesper piepte even bij het tweede prikje, maar zat alweer naar zijn grote broer te lachen voor de spuit weer was opgeborgen. Scheelt dat hij van die spekbeentjes heeft :D. Hij weegt nu 9,11 kg en is 72 cm lang. Verklaard waarom zelfs de 74 shirtjes te strak gaan zitten :(. Ben blij dat hij het zo goed doet!

Mama, kan je foto helaas niet zien op mijn werk. Ze hebben wat sites geblokkeerd, maar het forum kom ik nog wel op :oops:

Pittig hoor, zoveel babies vj. Kan je dan wel weg voor het kolven? Goeie trouwens, heb ik nog niet gedaan vandaag, vergeet het steeds als ik werk :roll: Snel even doen dus!

vj
4 March 2010, 15:28
we mogen zelfs 9 baby's met zijn tween!
op het moment hebben we veel kleintjes. nou ja.

Ik ga gewoon kolven. smorgens en smiddags is het pauze tijd. dus dat geeft niet. ik ben met de ochtendpauze iets langer weg.

Mille was sinds maandag 10 gram afgevallen! ze is nu wel koorts vrij, 37,6 en heeft nu 2 prikjes gehad. ze had ook wat rode puntjes bij haar kin. kan de 6e ziekte zijn geweest.
ze heeft gelukkig goed gedronken om 16.15 uur! 11 uuur was laatste voeding!

Morgen werken, als het niet gaat ga ik ziek naar huis hoor!

vj
4 March 2010, 15:31
finay op het cb hoorde ik de verpleegkundige tegen iemand zeggen dat ze gingen uittesten of de baby snachts honger heeft of niet. want die ging ook bv afbouwen.
ze zei, vannacht geef je een fles flesvoeding als hij komt. drinkt hij die op, dan geef je morgen nacht een fles met zelfde water alleen maar 1 schepje voeding.
Gaat hij daarna slapen, dan heeft hij geen honger zei ze.

want het kan zijn dat hij gewoon even bij mama wil zijn!

vj
4 March 2010, 15:32
haha popje, wel kolven hoor!!
wat goed zeg dat yesper niet huilde! mille welhoor!
en al 74 cm! en 9 kilo! goed hoor!! heerlijk!

mama wat super dat de meiden sliepen!

leeuwinnetje
4 March 2010, 16:58
mijn vader had dus een paar uur last gehad van hartkloppingen vanochtend, daarom is hij naar de huisarts gegaan.
In het ziekenhuis allemaal onderzoeken gehad en bloed geprikt en alles was goed, dus hij mocht eind van de middag naar huis.
Hij krijgt nu wel 1 medicijn extra erbij en moet over een paar weken terug komen op controle!
Ben blij dat hij weer thuis is.

@mama: leuke foto, echt knap van je meisje!!

@popje: al ene flinke jongen, al maat 74, hier zitten ze nog in maatje 56. ;)

finaly87
4 March 2010, 18:15
goede vj! kan idd een fles proberen, kijken wat hij nou echt drinkt in de nacht..
breng je mille naar kdv als ze niet lekker is?

jayron is ook niet lekker.. vannacht 2 x (!) gekomen voor "voeding".. veel gehuild.. buikpijn denk ik.. ook andere ontlasting. Niet gek met zo een hele nieuwe voedingschema.. vanochtend 2 uur (!) geslapen! normaal 3 kwartier ofzo.. de rest van de dag ook wat hangerig, huilerig, zeurderig.. laatste stukje van schema klopt nu niet helemaal en heeft amper groente hapjes genomen.. maar goed dat is nou eenmaal zo met een baby die "niet lekker" is.. Ben zelf ook nog niet helemaal in orde hoor!

volgende week gaan we bezichtigen bij die 2 voorkeuren.. spannend! we horen morgen wanneer precies

Snow
4 March 2010, 18:57
leeuwinnetje: fijn dat hij weer thuis is & het goed gaat!

finaly: ja en als hij dan morgen weer komt dus al het water, maar maar 1 schepje.. (toch VJ?)

ben benieuwd!

x

vj
4 March 2010, 19:20
dat klopt regenboog!
finaly dan moet je morgen nacht een fles geven met 1 schepje! en wel al het water wat je normaal geeft!

ik ben ook niet fit! ook aan het hoesten! bah! ben het nu wel zat!
dus ik ga zo lekker slapen en zet de wekker om 23 uur!

fijn leeuwin dat je vader weer thuis is!

spannend finaly!! ben benieuwd!

finaly87
4 March 2010, 21:03
oke, dus morgen water en 1 schep.. en wat is de conclusie dan precies??
als ik vannacht een fles geef dan zien we toch of en wat hij drinkt ook? wat is de meerwaarde van de nacht erop dat water met 1 schepje dan??

denk trouwens dat ik dat dan vanaf morgen probeer want heb mn kolf nu niet hier en als ik ook de nacht nu niets doe denk ik dat t niet goed is voor mn borsten.. dus morgen probeer ik t dan..

popje 2 in de maak
4 March 2010, 21:10
Fijn dat het weer goed gaat met je vader leeuwinnetje!

Jayron zal inderdaad even moeten wennen aan het nieuwe voedingsschema, van borst naar fles en andere hapjes. Zijn darmpjes krijgen een hoop te verwerken. Rustig aan en dan komt het wel weer goed. Leuk dat jullie huizen gaan kijken. Lekker hoor, extra ruimte! Let bij de hypotheek wel op dat je maandlasten ook passen bij je inkomsten, als je minder wil gaan werken of zelfs stoppen veranderd dat natuurlijk. Ook kosten je kind(eren) geld, steeds meer eigenlijk. Heb alvast gekeken wat je kwijt bent aan zwemlessen (voor de oudste) :shock: 45 per maand!

Ga van het weekend wel extra kolven om mijn productie bij te werken. 4 dagen achter elkaar werken tot laat is niet handig, zeker niet als je "vergeet" te kolven. Nu lekker naar bed!

Snow
4 March 2010, 21:11
als ik vannacht een fles geef dan zien we toch of en wat hij drinkt ook? wat is de meerwaarde van de nacht erop dat water met 1 schepje dan??

denk trouwens dat ik dat dan vanaf morgen probeer want heb mn kolf nu niet hier en als ik ook de nacht nu niets doe denk ik dat t niet goed is voor mn borsten.. dus morgen probeer ik t dan..

Nou .. als hij echt honger heeft, dan heeft hij voedingsstoffen nodig denk ik .. en als je maar 1 schepje doet ..
dan;
- drinkt hij het niet op omdat hij het niet lekker vindt ( dan heeft hij ook niet echt honger)
- dan drinkt hij het helemaal op en als hij dan snel verder slaapt en niet weer wakker wordt, had hij ook niet echt honger want in een fles van bijvoorbeeld 150 cc water en 1 schepje zitten niet zoveel voedingsstoffen die de honger zouden minderen.

snap je?

popje 2 in de maak
4 March 2010, 21:18
Finaly, het idee is dat als hij genoeg heeft aan een fles met maar heel weinig voeding, hij geen honger heeft, maar gewoon bij jou wil zijn. Zoals Regenboog al zegt!

Je kan hem ook een paar nachten "negeren" als hij wakker word 's nachts. Klinkt heel hard (en is een stuk makkelijker bij een tweede ;)) maar wel efficient. Moeilijk hoor, als hij naast je ligt, maar uiteindelijk wel efficient. Je moet wel doorzetten als je het eenmaal probeert, anders duurt het nog langer om hem te leren door te slapen. Sterkte!

finaly87
4 March 2010, 21:35
oke en dus als hij die fles leeg drinkt en dan nog door huilt heeft hij schijnbaar echt honger?

ja is idd lastig het negeren omdat we er naast liggen, wakker worden we dan toch wel dus dan "leg ik hem maar aan".. maar niet zo slim als we iwllen dat hij niet meer komt he ;)

wat betreft maandlasten, ja we hebben het berekend op mijn 18 uur contract en mijn man's vaste contract beroeps-brandweer.. maar ik ga als gastouder meer verdienen en mijn man krijgt ook nog salaris van brandweer lelystad en dat is niet bij de prijs genomen en mijn man gaat nog aantal jaren omhoog in salaris, dus we staan er erg gunstig voor...

vj
5 March 2010, 06:02

die vrouw van cb zei, drinkt hij die fles met 1 schep ookop en hij slaapt daarna verder dan heeft hij geen echte honger. gaat hij huilen omdat hij meer wil, heeft hij wel echt honger.

mama1988
5 March 2010, 06:59
hoi

ik lees dat jullie de vrouw salaris mee berekenen in een hyptheek?
wij hebben dat niet gedaan ons huis is gekocht alleen op mijn mans geld. daarom hoef ik ook niet perse te werken omdat we alles kunnen betalen omdat we altijd van 1 loon zijn uit gegaan en dat in de toekomst ook blijven doen. tot de kids groot zijn.. ik wil straks als de 3de er is denk ik in de thuiszorg een paar uurtjes werken je hoeft weinig te doen wordt goed betaalt, bezine geld, 7 weken vakantie vakantie en oudejaars geld... dus dit klinkt goed. En voor mij is het meer om er ff uit te zijn..

finaly87
5 March 2010, 09:15
ja lekker he, we zouden volgend jaar ook inprincipe op alleen mn mans salaris kunnen "wonen" maar gastouder is leuk werk, ben altijd thuis en t verdient! dus ideaal ;) de toekomst zien we verder wel..

oke vj, duidelijk.
vannacht kwam jayron eerst om 1 uur. maar na troosten weer gaaN slapen, toen om 03.30 en toen aangelegd.. vanochtend om 7 uur wilde hij zn papfles niet! net 40 cc gedronken. 0m 09.45 hapjes fruit gehad (half potje, maar moet t naar binnen wurmen want doet niet echt mond open, houd wel t fruit binnen)

wat doen de flessen-mama's als de kleine een fles niet drinkt of amper drinkt?? zoals jayron vanochtend met papfles??

Snow
5 March 2010, 09:54
finaly: dan geef ik geen fruithap .. melk is het belangrijkste tot en met 7 mnd. fruit is voor erbij.
ik geef trouwens 's morgens geen papfles, maar gewoon melk.

ik denk eerlijk gezegd dat hij niet zoveel honger had door de nachtvoeding..

duss ik geen dan geen fruithap en vervroeg de andere fles ietsje. (niet tussendoor iets) ..

succes

mama1988
5 March 2010, 10:49
finaly: als de mijne de fles niet leeg drinken gooi ik het weg bewaren doe ik nooit. Overdag drinken ze hem 9 van de 10 keer leeg soms s avonds niet vooral elena begint er weer mee dan laat ze 125 cc staan ik gooi het weg en ze gaat gewoon naar bed en s nachts komt ze gelukkig niet s morgens 7 uur is ze weer de eerste die de fles mag. Fruit geef ik gewoon altijd wel rond 10 uur. Is ook goed voor ze vind ik.. en een beetje afwisseling kan geen kwaad.

Gastouder is ook werk en thuis bij jou eigen kleine kan heel mooi en handig zijn maar is niks voor mij andersmans kinderen.
en dan ben ik nog niet het huis uit. Nee wij hebben altijd gezegt op 1 loon een huis kopen zo hoef ik niet te werken maar ook als ik ga werken ben ik niet verplicht om bijv. 30 uur te werken omdat we anders niet meer rond kunnen komen.
Ik wil in de thuiszorg werken, maar in vakanties of als mijn kids ziek zijn werk ik niet. Dat vind voor mijzelf het fijnst maar als de derde er is en een paar maand oud is zien we het wel. Dit jaar zal ik iedere geval niet aan het werk zijn.

toch kijk de helft van de mensen je best vreemd aan als je zegt ik hoef niet te werken, met een tweeling.
ik heb laatst een keer een opmerking van iemand gehad : nee het geld bij jou zit aan je handen! ik heb acryl nagels kost een hoop geld en om de 2 a 3 weken laat ik ze opvullen dus mensne kijken daarnaar. pff vind het zo onzinnig he.. gelukkig kost het mij niet zo veel een vriendin van me doet het. ;) anders had ik het ook niet meer gedaan niet met de meiden qau kosten.

mama1988
5 March 2010, 10:57
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKFEYE3A.jpg
hihi uk nr 3 inside 8,4 week

brusje
5 March 2010, 12:49
zo hee alweer een bolletje..zat ff mee te lezen hoor..;)

maar t is niet altijd mogelijk een huis te kopen op 1 salaris hoor..of je man moet erg veel geld verdienen..maar ons huis moestecht wel gebaseerd op 2 salarissen..nou werk ik ook gewoon vast dus geen probleem en als je huis gebaseerd kan op 1 salaris moet je natuurlijk ook wel genoeg over hebben om van te kunnen leven. (maargoed op ander forum waar ik zit blijkt al dat sommigen 500 per maand hebben om van te leven en anderen 1500 is natuurlijk verschillend watje gewend bent)
en mama thuiszorg weinig doen en goed verdienen? enthuis blijven als de kids ziek zijn? dat gaat niet lukken denk ik hoor of altijd thuis zijn als je kids vakantie hebben? (in geval van schoolgaand)

mama1988
5 March 2010, 14:53
thuis werk zwart doen ;) maar het duurt nog ff.. dit jaar werk ik zowiezo niet. niemand meent me aan met een dikke buik ;) en ja het klopt ook de ene heeft heel veel over per maand en de andere minder. Wij kennen gewoon leven, eten halen en genieten ook moeten wij opletten natuurlijk mijn man is geen directuer ofzo maar gewoon een werknemer met een maandsalaris. maar we redden kinderen worden groot en dat is het belangrijkste overbodige luxe is hier ook niet. dat zijn onze kinderen.

brusje
5 March 2010, 15:07
nouja dat is ook zo..als mn man zoveel zou verdienen dat we goed rond kunnen komen had ik evt ook wel minder gewerkt..maja helaas..ben ook wel trots op het feit dat ik ook aardig wat geld binnen breng eerlijk gezegd.

mama1988
5 March 2010, 15:59
nouja dat is ook zo..als mn man zoveel zou verdienen dat we goed rond kunnen komen had ik evt ook wel minder gewerkt..maja helaas..ben ook wel trots op het feit dat ik ook aardig wat geld binnen breng eerlijk gezegd.
oh daar mag je ook best trots op zijn, als ik een leuke baan had of een goede baan was ik ook blijven werken na mijn zwangerschap maar ik zat nog op school mbo opleiding en deze mocht ik in mijn zwangerschap niet meer voortzetten volgens de artsen en jaa nu met 2 kids en school erbij 5 dgn in de week gaat niet lukken. Na alles wat wij hebben mee hebben gemaakt met onze 2ling zwangerschap zei mijn man meteen het eerste jaar ben je thuis voor ze.
Ik vind het heerlijk zie alles van ze ken alles van ze maar soms denk ik van wil ff het huis uit ff wendy zijn en geen mama.
daarom als de derde eris wil ik opzoek gaan naar een baantje van weinig uurtjes dat ik er ff uit ben.. als de meiden en de derde naar school gaan wil ik meer werken. en ik hoop als ik 30 ben toch wel een goede baan te hebben ben nu nog net 21 dus moet nog heeel lang werken ;)

finaly87
6 March 2010, 08:38
oke dus geen fruit.. toevallig had ik dat voor vandaag ook al bedacht... jayron heeft namelijk bijna doorgeslapen vannqacht en t schema klopt nu ff niet..

gisteravond liep t vreemd.. jayron begon om 9 uur erg te huilen, half uur heeft papa em getroost maar wedr neit stil, besloot toen maar half uur eerder papfles te geven, maar die weigerde hij, wel zoeken naar mn borst, dus toch maar even borst gegeven en daar dronk hij gulzig uit! Had even dat stukje troost nodig denk ik.. Toen weer slapen en om 23.00 heb ik alsnog de papfles aangeboden terwijl ij sliep.. daar toch nog 120 van gedronken. snachts; hij kwam eerst om 02.30, tenminste, huilen, maar speen gegeven en sliep weer verder (!).. ton om 04.30 pas weer, uit de borst gedronken. Toen weer gaan slapen tot 8 uur.. vond t niet veel nut hebben om 7 uur weer wakker te maken voor fles. uiteindelijk 9 uur papfles gedronken.. sla fruit vandaag over want 12 uur is al de volgende fles.

jayron had vanochtend voor t eerst een soort drolletje, ipv spuit,, en zit nu echt met moeite te persen.. is hij natuurlijk niet gewend.. wat flesvoeding allemaal wel niet doet met een baby!

o en weer wat ni8euws.. op zn buik in de box draait hij nu ook de box door! dus eerst kijkt hij naar ene kant box, dan naar andere kant,... heb nog niet kunnen zien hoe hij t doet maar vind t wel knap!

nog andere nieuwtjes hier bij iedereen? mooi buikje al mama88!

vj
6 March 2010, 18:43
ben ik weer! drukke dag gehad. vanmorgen bardienst op de voetbal (vrijwillig) en daarna feestje van mijn neefje die is 5!
daarna boodschappen doen en nu thuis. gevoed en nu slaapt ze !!!
wat een makkelijk kind! vanmiddag heeft ze gewoon op mijn arm geslapen. ze is zo makkelijk!
ze is nog niet helemaal fit! maar komt wel goed.

wij hebben ook het huis gekocht op mijn man zijn salaris. gelukkig hebben we een deel van de hypotheek al af kunnen betalen! (spaargeld / verkoop ander huis)
mijn man heeft een goede baan.
maar in die 2 dagen verdien ik ook vrij veel!! dus dat is ook mooi meegenomen. mijn man is 1 dag thuis en werkt dan thuis dus geen opvang kosten!

ik vind het ook wel even fijn om te werken. ookal is het met kinderen. alleen smorgens zo'n gedoe enn slaapgebrek!
al we ooit eentweede krijgen dan stop ik denk even een jaartje!!

mijn man is thuis ben er zo weer!

Snow
7 March 2010, 08:10
ben ik ook weer

gisteren vrijgezellenfeest van mijn zus gehad. 'wie is de mol?' gedaan en lekker uit eten geweest. was leuk!

en hebben de kindjes vannacht goed geslapen?

x

NoaM
7 March 2010, 09:43
Ik heb alleen ff de laatste blz gelezen, maar Finaly ik maak Milan wel 's ochtends wakker voor de fles, dit om het ritme erin te krijgen/houden, al drinkt hij niet alles op. Jayron moet ook aan een ritme wennen, dat is nu even anders dan bv, omdat dat meer op vraag is. Een tip hoor!

Succes ;)

mama1988
7 March 2010, 11:40
ook ik ben er weer en dit keer weer ziek, heb gisteren kou gevat toen we in het dorp liepen.
nu dus weer aan het hoesten nek zit vast en stijf klieren op gezet en oorpijn, vanmorgen ookalweer 2 x lopen spugen het zit niet mee ben al 3 weken niet fit loop maar te rommelen met de gezondheid vreselijk. Hoop echt dat het gauw allemaal weg is.. maar het heerst ook allemaal als ik dat zo om me heen hoor.

verder gaat hier alles zijn gangetje de meiden merken er weinig van dat ik me zo voel gelukkig.

vj
7 March 2010, 11:52
leuk regenboog! zal wel gezellig zijn geweest!
mama wat vervelend dat je ziek bent! het heerst idd! ik loop ook al een week of 3 a 4
en jij bent ook nog zwanger!!

Vanmiddag hebben we een feestje. en ik moet een hartige taart voor ze bakken! poeh hee!
nog nooit gedaan dus ik hoop dat het lukt haha.

VRAAGJE, over tandjes. Ik voel aan haar onderkaakje maar dat voelt al een beetje bobbelig aan. hoe voel je nu een tandje? ik zie wel links in de hoek een plekje wat witter is.
maar ze heeft zo'n klein mondje dat kijken moeilijk gaat!
maar ze kan soms ineens heeeeel hard gaan huilen. en dat zijn we niet gewend! ook drinkt ze weinig! ik kolf steeds maar na het voeden.

vannacht heeft ze echt heeeel veel gespuugt! ik wist niet dat dat kon!
wel 200 cc denk!was zooo veel!

lilian
7 March 2010, 16:18
finaly hoe zag dat drolletje eruit?

mama1988
7 March 2010, 18:30
mijn meiden hebben 9 van de 10 x een drol in de luier. meestal zwart/groen en droog/hard.
soms ook gewone gele poep en zacht maar vrijwel nooit maar hun hebben dit vanaf hun geboorte al gehad.
toen konden ze zelf niet goed poepen en nu wel.. je ziet ze ook altijd poepen hun hoofdjes worden groot en soms
persen ze er ook bij. volgens de kinderarts hoefden wij ons geen zorgen te maken.

je hebt druppels van VSM voor de ontlasting wat zachter te maken misschhien helpt dat voor jullie kindjes
wij gebruiken het niet meer omdat ze gewoon zonder al te veel moeite zelf kunnen poepen.

popje 2 in de maak
7 March 2010, 19:57
Vervelend dat je je weer ziek voelt mama! Hoop dat je je snel weer top voelt, de lente komt echt weer (heerlijk vandaag!)

vj, Yesper zijn tandje is nu echt goed door. We voelden wel een beetje een bobbel, maar hij was er gewoon echt ineens doorheen. Nu bijt hij echt tijdens de voeding. Als hij drinkt ligt zijn tong er overheen, maar ja, als hij wordt afgeleid of bijna klaar is gaat hij vaak wel knabbelen of bijt hij mijn tepel vast terwijl hij zijn hoofd omdraait, AAU! Probeer het hem duidelijk te maken door met lage stem au en los te zeggen, maar ja, meestal krijg ik dan een grote glimlach en een nog hardere beet terug. Doe meestal gauw mijn vinger ertussen!

Hier echt alleen BV poep, loopt alle kanten op. Heerlijk die randjes en rug van de rompertjes. Ach ja, wordt het niet schoon, dan maar in de bak. Geen adviezen dus voor harde drolletjes!

Wij zijn voorzichtig aan met Rapley begonnen. Yesper sabbelt lekker op peer en banaan en gister hebben we hem een gekookt worteltje (lang leve Bonduelle blikjes) gegeven. Hij krijgt volgens mij nog niks binnen, heb ook wat op een lepeltje geprobeert (geprakt). Hij bijt af en toe per ongeluk wat van zijn brok eten af en "verslikt" zich dan. Komt er wel direct weer uit, maar mijn vriend vind het echt niets. Denk dus dat het experiment snel over is en we toch maar gepureerd gaan geven, in ieder geval tot hij een beetje doorkrijgt hoe je eten doorslikt... Vind het erg jammer, maar wil ook niet teveel tegen papa ingaan, die doet het alleen maar voor mij.

vj
7 March 2010, 20:23
hey hey,

hier ook echte bv poep! haha.

we hebben dentinox gehaald. maar nog niet opgedaan. we waren op een feestje en daar heeft ze even geslapen, en lief geweest. daarna alleen maar gebruld! pff dan voel je je wel zitten hoor! du s maar naar opa en oma gegaan.

popje, ik ben ook benieuwd hoe dat is, bv geven met tandjes!
en mijn vriendin heeft ook replay gedaan en dat duurde 2 maanden voor ie echt ging eten!

ik ga mijn meisje voeden en naar bed doen!

leeuwinnetje
7 March 2010, 21:16
@popje: au, dat doet pijn als hij zo af en toe begint te knabbelen aan je tepel.

@vj: dat is vervelend dat ze zoveel heeft gehuild op het feestje, kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk dan voelt.

@mama: beterschap!

Hier hebben ze nog geen harde drolletjes gehad, maar soms is het redelijk dun, bijna net zo dun als de spuitluiers van bv, en soms is het wat vaster.

finaly87
8 March 2010, 08:07
hey hey
t was geen hard drolletje, maar hij had maar klein beetje gepoept en zat beetje tussen zijn billen, en nu is t wat steviger poep, ik ben spuitluiers gewend.. maar hij poept verder wel goed. stinkt wel!

noam, ik wilde hier net een vraag erover stellen want snachts drinkt hij toch wanneer hij komt (want als hij niet komt is t goed) maar zoals vannacht, kwam hij pas om 05.00 uur! dan leek t me weinig nut hebben om om 07.00 uur een papfles te geven, heb t dus 8 uur geprobeerd, dat wilde hij zelfs al niet, dus ga t nu nog eens proberen. Vroeg me af wat ik hieraan moet doen want hele ritme is weer weg van de ochtend en geen fruit etc.. maar je advies is gewoon om 7 uur wakker maken, papfles en kijken wat en of hij drinkt?? als hij niet drinkt wat dan? ik moet er nog ff inkomen hoor dus elk advies is welkom..

vj tandje voel ik altijd door mn (schone) vinger in zn mondje te doen en over tandvlees te gaan.. een tandje is hard en vrij scherp dus moet je voelen.. hier ook alleen maar bobbeltjes onderin..

ik wilde ook rapley doen maar jayron krijgt nu nutrilon 2 en daar moet bijvoeding bij.. zelf happen krijgt ie te weinig binnen dus moet wel hapjes geven nu.. anders is t niet oke.. jammer, maarja.. geef em strax wel gewoon stukjes in zn hand.. altijd leuk!

leeuwinnetje
8 March 2010, 09:11
@finaly: gelukkig dat het geen harde drolletje was, maar gewoon wat vastere poep.
Fijn dat hij door de flesvoeding goed poept, dta is toch wle belangrijk. ;)

Ga zo de kids eten geven en daarna moeten we naar het cb, ben benieuwd.

mama1988
8 March 2010, 09:11
hoi dames

vraagje hoe pakken jullie je kindje aan als je boos op hem of haar bent?
de mijne zijn nu in een leeftijd dat ze donders goed weten dat ze zeuren of echt verdriet hebben.
en wij willen ze niet constand hun zin geven ze zijn wel met zijn tweeeen.

maar hoe doen jullie dat?

finaly87
8 March 2010, 09:17
wij spreken jayron dan met een lagere iets hardere stem toe.. hij hoort wel eens; jayron ophouden nu! of jayron nu is het klaar! of Jayron nee! en dan kijken we hem aan.. maar het werkt nu nog niet heel erg.. hij stopt even en gaat verder maar langzaam aan zal het hem duidelijker worden dus dat blijven we gewoon doen. Schreeuwen doen we niet en ook niet hard vast pakken ofzo daar maak je een baby alleen maar bang mee..

vannacht een brandweerman omgekomen.. echt erg, dat zijn de risico's van mijn man zijn werk..

vj
8 March 2010, 10:36
Lastig finaly met de flessen en schema van jayron. Hij is natuurlijk wel voeden op verzoek gewent.
Ik zou hem dan gewoon die papfles geven als hij wakker wordt.
en dan straks als hij alles goed drinkt proberen op vaste tijden.

MAMA, het is belangrijk dat je benoemd wat de kinderen wel moeten doen en niet zeggen wat ze niet moeten doen.
Moeten ze bijvoorbeeld zitten in de kinderstoel maar ze gaan steeds staan, dan zeg je "isabella we gaan nu zitten" dat mag best met een wat bozere stem.

consequent blijven. (heb je wel soms geduld bij nodig) maar als je dat nu erin brengt heb je daar heeeel lang veel plezier van!! (dus doorzetten en niet zeggen van laat maar!)

en even toespreken mag best. kinderstoel van tafel schuiven, maar niet achter ste voren. gewoon een end naar achteren en negeren.

negeren wil ook wel eens helpen.

klimmenze bijv elke keer in de vensterbank. de eerste 2 keer zeg, nee we gaan gewoon op de grond spelen. blijven ze het doen. gewoon niets zeggen en steeds uit de vensterbank halen. al doen ze het 10 keeer. jij zegt niets dus dat vinden ze niet leuk want ze krijgen geen aandacht.

vj
8 March 2010, 10:38
ik voel geen scherp puntje bij de tandjes! dus dat duurt denk nog even.
wel net van nubby een tandenbostelsetje gekocht! al om te oefenen.

ze drinkt nu ook gelukkig wat beterder!! voeding is denk wel ietsterug gelopen want ik heb geen hele volle borsten meer. maar ik kolf nu zoveel mogelijk na elke voeding af.

ze is alweer wakker....doeii

finaly87
8 March 2010, 11:54
ja t is wel lastig want heb nu dus om 09.15 fles gegeven, 150 gedronken, om 9.30 nog fruithapje, half potje.. en dan inprincipe om 12.30 weer fles, maar die weigert hij nu weer. dat doet hij nou steeds met 1 fles.. weigeren.. krijg er dan niks in. kans dat ie om half 2 wel wilt, maar dan kan ik niet om 3 uur alweer met een fles aankomen. kans dat hij vandaag dus 1 fles overslaat.,. :roll: :? lastig.. tips zijn welkom..

zometeen gaan we zwemmen met jayron. geef denk ik half 2 de fles, dan naar zwemmen en dan om half 6 orst en rond 6/half 7 groentehap ofzo.. :roll: :roll:

vj
8 March 2010, 13:46
als hhij smorgens zijn fles niet leegdrinkt, zou ik denk het fruit naar de middag doen.
zo wil hij misschien wel 4 uur later de fles? en als ie die helemaal op heeft ziijn fruit?
ik denk dat hij gewoon moet wennen aan de overgang van borst naar fles!

leeuwinnetje
8 March 2010, 14:50
Vandaag bij cb geweest, Esmee is in 1,5 maand 1 kg aangekomen, weegt nu 5020 gram en Gwen is bijna 1 kg aangekomen, weegt nu 4910 gram. Lengte van beide is 57 cm! Alles was goed, alleen bij Gwen leek het dat het ene been iets langer is als de andere been, dus daarom moet we nog een afspraak maken voor de heupjes.

Mag nu ook gaan beginnen met fruithapjes geven, ga woensdag proberen, want morgen zijn ze bij mijn moeder en wil natuurlijk wel de 1e keer zelf ene fruithapje geven.

@Finaly: wat lastig dat hij de fles weigert om 12.30

Hier drinken ze ook niet 5 keer alle flessen leeg, vaak maar 1-2 keer heel de fles leeg en vaak 1 keer per dag laten ze de helft staan en de andere 2 keer laten ze ene kwart staan.
Vooral Gwen kan er wat van, dan begint ze te brabbelen en dan wil ze niet meer drinken.

mama1988
8 March 2010, 14:56
Zo ben ik ook weer.

Hier zijn de meiden erg pittig! als ze iets willen dan moet het nu en wel meteen. Soms moet ik er wel omlachen dat ze al zo'n eigen willetje hebben maar goed 2 meisjes te gelijk die iets willen en wel nu meteen wordt lastig en ik zit hier eerlijk zegt niet op te wachten dat hun iets bepalen. Ze willen niet zitten of liggen maar staan staan staan.. ze gaan gewoon huilen als ze hun zin niet krijgen. Normaal gesprokken geen probleem maar de laatste dagen gaan ze steeds beginnen als ik aan de telefoon ben!! erg vervelend dus. en dat gejammer ben ik zat. Ikz ei ook steeds nee en zet ze terug.

Nu net stond isabella en bukt ze naar de wipper toe om er ff in te gaan klimmem wat ze dus nog niet kan, maar wel wil. ls het haar maar 2 tellen niet lukt jammert ze.. normaal kon ik haar links laten liggen maar nu met de hormomen van ukkie 3 en ik met me ziek kop hier rond loop gaat het erg moeilijk.

Op dit moment zit is ze in de wipper en dat wilt ze niet, ik heb haar vast maar ze zet is af met haar hoofdje dat ze naar achter omhoog kan kijken, en huilt omdat ze niet wil zitten. Als ik haar nu er uit zou pakken zou ze stil zijn 2 tellen tot dat ze iets anders wil. Zo gaat het de afgelopen 3 dgn zo.... Elena is lief aan het spelen in de wipper met een boekje..

ohoh ze begint ECHT te huilen, ik zei tegen haar, nee we blijven zitten..
(ze gaat gewoon staan tot zo ver dat kan omdat ze vast zit)

wordt vervolgt.

mama1988
8 March 2010, 15:01
als ze hier de fles niet leeg drinken dan gooi ik het gewoon weg.
ze krijgen wat last van hun mondje denk ik ook omdat ze steeds kauwen op de fles.
ik heb ze daarnet voor het eerst druppels gegeven van vsm voor de tandjes. hopelijk helpt het.

mooie gewichten leeuwinnetje..
wij moeten 16 maart weer dan zijn ze 7,5 maand, gaat zo hard!! voor we het weten moeten ze die vervelende prikken weer
met 11 maanden. Ook zit ik al rond te snuffelen voor taarten voor hun eerste verjaardag wil een mooie bijzondere taart maar ook niet te duur had eeen mooie gezin konden 8 tot 10 stukjes uit en was 36 euro tja dat vind ik te duur...
en ik weet niet of ik 1 of 2 taartjes wil... moet nog maar eens denken.

leeuwinnetje
8 March 2010, 15:05
@mama: lastig he, hier zijn ze ook best pittig hoor.
Als ze dna in de box liggen en ze zijn het beu, beginnen ze ook te huilen.
dan zet je ze bij je op schoot en dan is het goed. Ze laten hier ook echt merken als ze het ergens niet mee eens zijn.
En idd als ze beide tegelijk beginnen, is helemaal vervelend.
En idd, ze kunnen niet altijd hun zin krijgen..

Hier gooi ik de fles ook weg als ze het niet opdrinken, en je mag het trouwens ook niet opwarmen na ene paar uur, dus daarom gooi ik het ook weg

Snow
8 March 2010, 15:56
leeuwinnetje: fijn dat ze goed gegroeid zijn! Bij Femke leek het ene been ook iets langer, was gelukkig niks mee aan de hand.

finaly: hoeveel flessen geef je nu? 5? misschien wil hij wel 4 ..

mama: Femke is ook pittig. die kan echt boos zijn joh hahaha.. ik negeer het .. of maak er voor mezelf een grapje van. Dan zeg ik: 'och ja, toe maar hoor, maakt mij niks uit'

vj
8 March 2010, 16:09
zo hee goed gegroeit hoor!! leeuwin! wat super!
hopelijk niets aan de hand met haar heupjes!!

mama lastig hoor als ze het tegelijk willen. helpt afleiden niet?
in de box met een speeltje? misschien is ze moe?

Ik zou op visite gaan, maar ben niet gegaan! ze was weer heel hard aan het huilen.
uiteindelijk viel ze in slaap en heeft ze 2 uur en 3 kwartier geslapen!!!
nu net gedronken en gespuugt!
hopelijk heeftz e nog wat binnen!!

leeuwinnetje
8 March 2010, 18:49
@vj: wat vervelend van het huilen en dat ze weer gespuugd heeft.
Heeft ze nog koorts?

@regenboog: hoop ook dat er niets aan de hand is, omdat ene been iets langer leek.
maar de vorige keren was het nog geen eens opgevallen, dus misschien valt het wel mee.

NoaM
8 March 2010, 20:38
hai hai

Finaly zou idd kunnen dat hij maar 4 flessen wil. Maar even uitgaande van die 5. Ik zou hem dan gewoon 8u geven wat je zelf al zei, desnoods drinkt hij maar een beetje. Hij drinkt tot hij genoeg heeft. Dan kun je daarna weer mooi je schema volgen. Zo doe ik het meestal ook met Milan, maar die drinkt dan nog alles op haha.

En fruit wat later. Ik doe dat zelf meestal voor de fles. En ik geef maar een paar hapjes.

mama1988
9 March 2010, 08:48
nou hier is het al een paar avonden om 6 uur s avonds huilen aangezien de meiden na hun middag dutje niet verder slapen zijn ze dus moe... om half 7 s avonds krijgen ze dus al de fles want ik red het gewoon niet. kwart over 7 liggen ze in bed. wel lekker hoor moet ik toe geven heb je zelf ook een beetje een avond, wel race tegen de klok wij eten altijd om 6 uur dus dan 2 huilende meisjes aan tafel gauw eten flessen klaar maken..

maar goed komt ook wel weer goed, hier nog steeds het zelfde met mij hoesten en niezen wordt er gek van!
heb zo zin om een grote voorjaarsschoonmaak te houden maar kan me er tot nu toe niet toe verzetten!

Ik ga fruit aan de meiden geven teletubies zijn bijan afgelopen..

Snow
9 March 2010, 08:53
mama: oh lastige tijd idd .. Hoop dat jij je ook weer snel beter voelt!

Ik heb denk ik zaterdag en voedselvergiftiging opgelopen, we zijn uit eten
geweest met mijn zus haar vrijgellenfeestje. 4 mensen zijn daarna ziek geworden
2 heel erg, 2 minder erg. Ik heb sinds die avond buikpijn, ben heel misselijk
en had gisteren ontzettend maagpijn. :(

ook Femke is ziek. Ik heb vannacht maar 2 uurtjes geslapen in totaal. ( in stukjes van hooguit 20 min.) Heel de tijd hoesten en keihard huilen (ook in haar slaap) ze heft rode wangen en is mega benauwd. ze piept. echt zo zielig.

ik ben dus helemaal brak nu .. blegh ..

x

finaly87
9 March 2010, 09:05
wat sneu zeg de zieke baby's.. femke en mille, beterschap!

leeuwinnetje wat goed gegroeid! ben benieuwd van de heupjes, hopelijk valt t mee

mama88, pittige dames dus! hier ook een pittig ventje.. is heel duidelijk in wat wel en niet wil, maar afgelope dagen ook steeds huilen om niks! hij wil dan echt niks.. heel frustrerend soms maar laat hem soms ook maar even begaan voor ik gek word haha.. denk dat ie ook meer wil dan kan

wat betreft voedingen, jullie zeggen t zelf ook al, maar heb idd t idee dat ie teveel krijgt.. hij krijgt nu per 24 uur 4 flessen, waarvan 2 gewone en 2 papflessen, 2 borstvoedingen, half potje groente en half potje fruit! dus gelijk aan zeker 6 voedingen als ik groente en fruit niet meetel.. moet nu even puzzelen hoe ik 1 fles eraf houd en het dan in ga delen.. moet zeggen dat hij de afgelopen 4 nachten snacht zeker 5,5 / 6 uur tussen de voeding laat.. dat is opzich super maar haalt t schema door de war.. misschien die nacht voeding 2 uur uit steelen naar de ochtend ofzo... :?

zometeen gaan we 2 woningen beziochtigen.. spannend.. oja en zwemmen gister, jayron vind t lekker! hij heft nu ook echt slaan met zn handjes ontdekt, op tafel, in water, op speelgoed en uuuhhmm in je gezicht :(

lilian
9 March 2010, 09:11
hahah geweldig finaly.. die handjes..

ja in je gezicht wat minder maar hij bedoelt het goed.. :D

op welke tijden geef je de fles normaal?
en maak je hem wakker voor een fles of bv?

finaly87
9 March 2010, 09:16
haha ja hij bedoelt t ook lief.. vaak gaan de handjes ook rustig naar ons gezicht toe (of onder het drinken frunnikt hij altijd zachtjes door mn haar, en als hij niet drinkt dan trekt hij.. heel vreemd haha) hij slaat trouwens ook onder t happen op de lepel.. maar dat is allemaal uit enthousiasme, t is wel schattig..

ik maak hem niet wakker voor voedingen.. Alleen om 22.00/23.00 uur geef ik nog, terwijl hij slaapt, een papfles, zodat hij snachts beter slaapt.. wat nu dus goed resultaat geeft. Verder heb ik de flesvoedingen inprincipe stana om:
07.00-12.00-15.00-22.00 en dan om 19.00-nacht een borstvoeding en om 09.00-18.00 fruit en groente...
Na de borstvoeding van 19.00 gaat hij naar bed.. wil sowieso de voedingen van 07.00 19.00 en 23.00 erin houden, met de rest moet ik gaan puzzelen.. enig idee welke ik t best kan weghalen/verschuiven?

finaly87
9 March 2010, 09:16
wil sowieso de voedingen van 07.00 19.00 en 23.00 erin houden
bedoel die van 22.00 (de papfles voor goede nacht)

finaly87
9 March 2010, 09:25
ha, toevallig zie ik een patroon, handig het bijhouden.. valt me op dat hij elke keer de fles van 12.00 het slechts drinkt.. misschien die laten vervallen en dan om 14.00 een fles inplaats van 15.00..
dus dan is t als volgt ongeveer:
07.00: papfles
09.00: fruithapje
14.00: fles
18.00: groentehapje
19.00: borstvoeding
22.00: papfles
nacht: eventueel borstvoeding
Misschien dat ik, als hij na 04.00 snachts pas komt voor voeding, die moet proberen te rekken tot de papfles van 07.00 uur.. als hij voor 04.00 komt kan ik nog borstvoeding geven..

Zit er teveel tijd tussen fruit hapje en fles?? Om 10.00 gaat jayron altijd weer slapen, misschien dat ik t fruit dan om 09.30 moet gaan geven..

finaly87
9 March 2010, 09:33
*Regenboog, jij ook beterschap trouwens! Bleeh voedselvergiftiging :( Ik heb al een week of 2 steeds last van mn buik en misselijk enzo.. denk misschien ook een soort infectie ofzo.. maar voedselvergiftiging is effe wat heftiger! sterkte
ziek zijn met een kleintje is 3 x niks he!?

mama1988
9 March 2010, 09:47
Regenboog ik heb jou stukje gemist maar meid strerkte en beterschap!
ook de kids natuurlijk het heerst echt he geloof ik.

Finaly: papfles wat zit er dan in?

Hier doen ze helaas nog steeds moeilijk met groente eten. Gisterochtend ipv fruithapje had ik een potje wortels open gemaakt en ze at muize hapjes een paar maar daarna houden ze hun lippen stijf op elkaar. Avond net zo wat voor groente ik ook geef. Baal er best van maar 16 maart moeten we weer naar het cb dus zal eens vragen van hoe en wat.

Ze lusten alleen dingen die ik ook eet, kippenvlees willen ze aardappels die ik zelf kook vinden ze leuk om vast te houden en af en toe te happen, brood van mama enzovoort.. hmmm volgens mijn moeder wilde ik ook nooit potjes!

Hier wil isabella als ze staat ergens op gaan klimmen :shock: gisteren was de wipper aan de beurt maar aangezien het haar zelf niet lukt helpt mama een handje reslutaat ze lag op haar buik in de wipper de pulken aan het label van dat ding..
echt heb soms rare kids hoor...

Hoop echt dat ze gauw een stapje verder zijn met groente eten en kruipen..

Finaly veel succes & plezier vanmiddag.

mama1988
9 March 2010, 09:59
hmmm lees net op internet dat vele kinderen van rond de 7 maanden geen of weinig groente eten,. Maar dat het geen ramp is. Kinderen tot 1 jaar hebben in feite voldoende aan alleen fles voeding. Na hier krijgen ze ook een koekje en fruit tussen door en echt honger leiden doen ze gelukkkig niet. Ik wil binnen kort brood met smeerworst proberen kijken of ze het lekker vinden.

Ook lees ik dat veel mensen een bordje pap s morgens geven. Nou wij hebben dit nog noooit gedaan. Zie je het voor je ze hebben echt honger s morgens omdat ze 10 uur lang geen eten krijgen en dan moet ik 2 kinderen te gelijk een bordje pap geven neee dat gaat echt niet werken hier. Wij geven dus gewoon een fles 210 cc met 2 theelepetjes rijstebloem (anders gaat het niet door de gewone speen heen) ze liggen mooi in de wipper met een kussen er onder zodat papa en mama ook kunnen eten & drinken.

Mijn meiden slapen maar 10 uur op een nacht. In een boekje staat dat ze rond 7 maand 11 tot 12 uur per nacht moeten slapen.. ook zoiets. ze slapen van half 8 tot 7 uur. half 7 netjes toch?

Op dit moment slapen ze in het zonnetje.. hihi lekker.. Ga zo de fles voor ze maken kennen ze lekker naar bed heeft mama ook ff 2 a 3 uurtjes rust.

Gisteravond zat ik op de bank en had echt het ideee dat ik de uk voelde zwemmen... weet dat het wel heeeel vroeg is maar voelde echt zo.. hahahha ben wel benieuwd donderdag. Me moeder komt ook hier heen ze gaat met me mee, want de meiden gaan ook mee naar de gyn.

vj
9 March 2010, 10:54
regenboog en femke beterschap!!

vanmorgen wezen zwemmen! ze vind het zoooo leuk!
weer koppie onder geweest!! echt leuk!

finaly succes met bezichtigen en je schema met fles en bv!

mama, gewoon groente aan blijven bieden! als ze niet willen stoppen.
maar blijven geven. of zelf gaan koken?! je kan het ook invriezen.

en smeerworst mogen ze wel maar niet teveel! ook smeerkaas proberen te geven.
in smeerworst zit heel veel vit.A

ik ga ff douchen!

finaly87
9 March 2010, 11:00
in de papfles zit 180 cc water, 6 schepjes nutrilon 2 en 2 a 3 schepjes rijstebloem. Die krijgt hij sochtends en savonds.. heb gemerkt dat met 2 schepjes in plaats avn 3 (rijstebloem) de fles wel volledig opgaat zonder een achterlatend papje. Ik heb eergister ook bordje pap geprobeerd, maar ging zooo langzaam dat ik gestopt ben en alsnog een fles heb gemaakt haha. dat doen we voorlopig niet meer.

groente eet jayron wel. Worteltjes en brocolli.. vind hij zelfs lekkerder dan fruit.. Jayron eet half potjes fruit en groente, is dit te veel of te weinig?? soms iets minder.. fruit krijgt hij banaan of peer. Banaan vind hij lekkerder dan peer..

schattig dat klimmen van isabella. en idd lekker gaan slapen als de meiden slapen! je hebt t nodig.. Jayron slaapt vanaf savonds 7 uur tot sochtends 6 uur.. In die tijd krijgt hij dus 1 x een papfles en wordt hij 1 x zelf wakker..

leuk he zwemmen vj! ben ook gister gewest.. gewoon zelf met hem niet met een zwemlesje ofzo.. wat ik en hij erg lekker vind ik als je hand in zn nekje ligt en hem dan op zn rug laat drijven.. mn ander hand houd ik onder zn kinnetje zodat hij geen water hapt.. gister ging hij met knietjes opgetrokken liggen sabbelend op zn knuistje.. zooo schattig!! heerlijk vind ie dat..

Snow
9 March 2010, 11:42
sorry dat ik niet zoveel mee klets ..
maar ik voel me echt niet goed..

ik denk wel aan jullie hoor!

Mille; beterschap

x

lilian
9 March 2010, 12:12
haha ja hij bedoelt t ook lief.. vaak gaan de handjes ook rustig naar ons gezicht toe (of onder het drinken frunnikt hij altijd zachtjes door mn haar, en als hij niet drinkt dan trekt hij.. heel vreemd haha) hij slaat trouwens ook onder t happen op de lepel.. maar dat is allemaal uit enthousiasme, t is wel schattig..

ik maak hem niet wakker voor voedingen.. Alleen om 22.00/23.00 uur geef ik nog, terwijl hij slaapt, een papfles, zodat hij snachts beter slaapt.. wat nu dus goed resultaat geeft. Verder heb ik de flesvoedingen inprincipe stana om:
07.00-12.00-15.00-22.00 en dan om 19.00-nacht een borstvoeding en om 09.00-18.00 fruit en groente...
Na de borstvoeding van 19.00 gaat hij naar bed.. wil sowieso de voedingen van 07.00 19.00 en 23.00 erin houden, met de rest moet ik gaan puzzelen.. enig idee welke ik t best kan weghalen/verschuiven?

kaylen is pas (morgen) 13 weken.. dus ik weet er ook nog niet zoveel van en zeker niet als ze ook andere dingen mogen natuurlijk.

ik geef de laatste voeding om half 7 a 7 uur savonds.. en dan slaapt hij door tot 6 a 7 uur sochtends..

ritme zit wel een beetje in de war..

maar normaal gesproken toen kaylen nog iets eerder kwam snachts zo rond 5 uur.. had ik dit ritme..

8.00 fles
11.30 fles.
15.30 fles.
18.30 laatste fles.
en dan rond 5.00 fles..

vanmorgen kwam hij om 6 uur en heb toen alsnog om 8 uur een fles gegeven omdat hij toch wakker was..(niet helemaal leeg maar gewoon de volgende om half 12 gedaan..)

en als hij om 7 uur wakker word..

is het
7.00
11.00
15.00
18.30
dus maar 4 voedingen..

volgens het bureau mag hij dat kwa gewicht hebben..
nu ongeveer 6.5 a 7 kilo..

mama1988
9 March 2010, 13:10
lilan: zo hebben wij dat ook gedaan mijn meiden kregen met 4 maand al 4 voedingen was die nachtvoeding zat en heb hem gewoon weg gelaten.. en ze gaan nu nog steeds eerder naar bed heerlijk.
onze meiden wogen de laatste keer ook rond de 6,5 kilo.

finaly87
9 March 2010, 18:40
Hoezo geef je hem dan soms toch een nachtvoeding terwijl hij dat eiglijk niet perse wilt?? of kotm hij niet altijd??
Mooie naam trouwens Kaylen!
Ik denk niet dat ik bij Jayron die voeding van 22.00 kan weglaten.. nog niet.. als hij nou enkele nachten achterelkaar zo goed slaapt.. dus sowieso 6 uur zelf tussen de voedingen laten, ga ik natuurlijk die avond voeding weg laten.. eerst maar eens van die nachtvoeding af! moet nu inprincipe kunnen.. dan zit Jayron ook op 4 melk-voedingen als hij die nacht stopt.. Maar als ik ook die avond voeding laat vallen zou hij op 3 melk-voedingen zitten en groente en fruit dus denk dat dat ook wel kan voor baby van 6 maanden en 8 kilo.. geen diee eiglijk.. moet pas over anderhalve week naar cb...

NoaM
9 March 2010, 18:50
Ja hoor het is officieel!!!!! Milan heeft vandaag cht helemaal alleen van zijn rug naar zijn buik gedraaid! Het kost hem veel moeite, want hij loopt helemaal rood aan haha, en omdat hij het zo leuk vindt heeft hij het nog maar even 10x gedaan daarna!!!! Helemaal trots en ga dan echt zitten klappen haha, en daar moet Milan weer om lachen!

Pfff hoop dat ik het onthouden heb:

@mama, zie bij je verhalen het altijd helemaal voor me haha, volgens mij zijn het twee hele gezellige meiden! Wat leuk dat je ukkie waarschijnlijk voelde. Je schrijft dat ze vanaf half 8 slapen tot half 7/7 uur, dan slapen ze toch ongeveer 11 11,5 uur?? Dan klpt het toch met de 11 a 12 uur wat ze 'horen' te slapen 's nachts?

@finaly, meid wat een gepuzzel haha. Ik 'deed' altijd maar gewoon wat mijn gevoel me in gaf. Had hij honger, kreeg hij eten en anders was het gewoon na 3/4 uur. Verder valt inderdaad straks de nachtvoeding weg en houd je dus vanzelf een voeding minder over. Ik zou inderdaad de fruithap wat verlaten. zodat er minder tijd zit tussen de fruithap en de volgende fles. Hij eet lekker fruit en groente zie ik. Ik ben altijd snel bang dat ik teveel geef, weet dus niet of ik het zo goed doe, maar vind zelf dat als ze 'officieel' pas na 6 maanden echt groente en fruit mogen dat hij nu ook niet teveel moet krijgen. Hij wil wel meer want hij begint na een hapje gelijk weer met zijn armpjes te maaien en met zijn mondje te smakken dat hij meer wil.
HOE WAREN DE HUIZEN TROUWENS?

@regenboog, hoe is het meid.... bah wat ontzettend vervelend zeg!

NoaM
9 March 2010, 19:07
O tips met zwemmen:

- je handen onder zijn borst/okseltjes en dan op de buik laten zwemmen. Hebben ze een sterke nek dan kun je ze gewoon bij hun rompje vastpakken en dan op hun buik door het water laten glijden.

- grijpreflex, baby op de rug met gezicht naar je toe. Vingertjes om je duimen en geheel van je lichaam afhouden. Als het goed is houden ze zich vast aan je duimen en verder heb je ze helemaal niet vast!!!!

- hoofdje/nekje op de binnenkant van je arm laten rusten en bij hun kontje je andere hand. Je kan ze dan heen en weer wiegen en tegen ze praten of zingen.

- ontspannen, beentjes spreiden en om je middel doen, handen achter de rug en op en neer 'hopsen' (ofzo haha). Schijnen ze heerlijk te vinden.

We hadden vanavond ook babyzwemmen maar Milan heeft wat last van eczeem :(, dus maar even beter van niet.

leeuwinnetje
9 March 2010, 20:36
@Noam: wat super knap zeg, Milan is er snel bij, van rug naar buik

@regenboog: beterschap voor jullie

Ga vanavond ook voor het eerst papfles geven, alleen ik geef ze altijd 150 ml water en 5 schepjes, en denk dan dat ik 2 schepjes rijstebloem doe.
Meiden die difraxfles hebben, hebben jullie dan de medium of large speen voor de papfles?
ik heb nu alleen M speen in huis, weet niet of dat te moeilijk drinkt, en heb evt ook 1-2-3 speen van difrax voor op de avent flessen.

vj
10 March 2010, 07:06
hey hey,

heb wel alles gelezen maar ik moet zo naar mijn werk. zit nu te kolven.
succes met de flessen!

mama1988
10 March 2010, 08:23
naom: ja dan klopt het ik had gerekent vanaf de fles tot dat ze wakker werden.
En wat balen dat je manneke exzeem heeft, maar daar is toch wel wat aan te doen? of bij baby's niet?

Vj: Werkse meid

Regenboog: hoe voel jij je?

Finaly: hoe waren de huizen waarvoor je bent wezen kijken?

Hier nog steeds flink aan het hoesten en aan het spugen. 1 licht puntje morgenochtend heb ik weer een echo. En mijn moeder komt morgenochtend. Liefst wil ik ff alles schoonmaken maar kan gewoon echt niet. Ben wel aan het wassen want ik heb toch een berg was.. hebben jullie dat ook altijd? ik was denk ik wel 4 a 5 x op een dag en zeker 3 dagen in de week vreselijk!

Ik ga weer isabella huilt

NoaM
10 March 2010, 10:35
En leeuwinnetje gelukt met de pap? Ik gebruik de 3 standenspeen van difrax op de difraxfles en dan op standje 3. Met standje 2 blijft er wat achter in de fles. Goed he van Milan, hij heeft goed de smaak te pakken hoor want hij deed t net weer een paar keer, alleen nu is hij vergeten hoe hij terug moet rollen haha. Dan begint hij te miepen.

Mama, ben je aan het spugen door de zwangerschap? Wel erg vervelend hoor, en ja ik heb ook bergen was, wordt er gek van!!!! De tweede zit er in, en heb er nog wel 3 liggen! Man das niet normaal. O en heerlijk joh morgen weer een echo! Wij konden met 12 weken al zien wat t werd!

Ik ga zo de stad in en kan mijn fotoboeken bij de hema ophalen, jippie!!!!!!

lilian
10 March 2010, 12:34
finaly..

je kunt toch altijd naar het cb bellen?

en je kijkt even op de site van nutricia.
daar kun je ook heen bellen of mailen met vragen over voeding..

kusjes

lilian
10 March 2010, 12:35
en je kijkt moet of je kijkt zijn...

is geen dwang! ;)

finaly87
10 March 2010, 13:39
noam wat knap van milan! Leuk dat ie dan van trots het zo vaak doet haha echt schattig :) Jayron eet nu idd veel groente en fruit maar is nu ook 6 maanden dus dat mag.. hij eet t goed, groente dus beter dan fruit.. maar prop t er niet in, geen trek, dan niet, want flessen zijn nog belangrijker vind ik..

leeuwinnetje hoe ging t met papfles?? ik doe ook 1-2-3 speen van difrax op difrax fles.. jij zou denk ik standje 3 moeten doen.. ik doe met 200 en 2 schepjes op standje 2 en 200 en 3 schepjes op standje 3.. maar geef nu eerder 2 schepjes want gaat beter op merk ik al (noam, tip! ;))

Maar ga vanaf vanavond de nutrilon goede nachtrust uitproberen.. ben heeel benieuwd.. geef die dan de 23.00 fles ipv rijstebloem..
Heb ook die super gave nieuwe bibi speen gekocht: groene met I'm the boss erop! zo stoer.. voor meisjes is ie roze met girl power erop ook geweldig! vanaf 6 maanden, hij krijgt alleen speen als hij inslaapt of moe/mopperig is..

lilian, ja kan ik doen, idd maar zit nu redelijk goed qua schematje.. volg er ook mijn gevoel in en ik dwing jayron niks toe.. ik wil gewoon wel een ritme hebben voor de rust van Jayron en ons zelf.. het nieuwe schema werkt tot nu toe prima.. is aangepast aan wat jayron wil, qua wanneer hij moe is en honger heeft.. t vorige was om uti te proberen en er achter te komen wat past bij jayron zeg maar.. (Rust, Reinheid, Regelmaat ;))

De huizen; was top! Tenminste 1 van beide valt af, zag er niet uit.. wel mooi qua ligging en grootte maar moest zooveel aan gebeuren.. het 2e huis, helemaal geweldig! Echt heel groot en al mooi.. kunnen er dan zo in en eventueel dingen naar smaak maken kan altijd als we erin wonen.. onze "bemidelaar" gaat een bod uitbrengen bij amkelaar en hopelijk komen ze tot een prijs en is ie voor ons.. maar is afwachten, deze week weten we meer, hoop het zo maar t is eigenlijk te mooi voor woorden als dit door gaat haha.. d

finaly87
10 March 2010, 13:47
vj: kolfze meid! ;)
Dat doe ik nu niet meer, maar ben wel benieuwd hoeveel ik nog aanmaak die avond voeding.. misschien dat ik die gewoon eens ga kolven en dat met de fles geef om te zien hoeveel er nog daadwerkelijk uit komt..

mama88, heb je al gehoord van die tweeling-mama meeting?? in centre parcs.. las ik in een boekje.. zodat je met allemaal mama's van tweelingen in contact kunt komen enzo.. misschien wat voor jou??

NoaM
10 March 2010, 14:21
Ja haha dank je finaly maar op standje 3 werkt hier ook goed ;)

Nou ik hoop dat ze op jullie bod ingaan en anders dat jullie het over een mooi prijsje eens worden! Pfff lekker man een huis met tuin en alles!

Ik ga toch zo langzaamaan proberen Milan naar 4 flessen te krijgen ik wil namelijk niet dat hij te dik wordt! Hij komt steeds al om de drie uur! Lijkt wel of hij steeds meer wil.

Schema is nu zo:

7u/8u 210cc water + 7 schepjes voeding + 2 rijstebloem
11.30u 190cc water + 6 schepjes voeding + 2 nutriton
14.30u 190cc water + 6 schepjes voeding + 2 nutriton
17.30u Eerst paar hapjes vers fruit daarna 190cc water + 6 schepjes voeding + 2 nutriton
20.30u 210cc water + 7 schepjes voeding + 4 rijstebloem

Als ik nou in de ochtendfles nog 2 schepjes extra pap doe net als 's avonds. En dan in een van de flessen, gewoon hetzelfde water maar elke dag een schepje minder voeding, de rest misschien iets verhogen naar 210 water en 7 schepjes.

Iemand ideeen?

Mag je door elke fles rijstebloem doen?????

finaly87
10 March 2010, 15:06
noam waarom 0veral 190 cc ipv 180 cc en die 2 nutriton?? weet t even niet meer...

Snow
10 March 2010, 16:01
hoi allemaal,

even snel..

vanmorgen naar de tandarts geweest, mijn laatste hoop op duidelijkheid, maar nee hoor; niks te zien. waarom heb ik dan pijn in de linkerkant van mijn gezicht? :cry:

Femke is nog steeds ziekjes en heeft ons weer heel de nacht wakker gehouden..

ik ben zooo moe.

morgen hopelijk alles teruglezen..

x

mama1988
10 March 2010, 16:02
Naom : ik doe door elke fles 2 THEElepetjes rijstebloem of het mag geen idee ze krijgen dit al 3 weken en het gaat prima.

Finaly: na meid hopen dat het positief is wat je hoord deze week!
Ja ik heb het gelezen over de meeting maar wij gaan niet. Ik ben benieuwd okt uitgerekend dus wil ik niet ergens op een park zitten.. ;)

Welke data gaan onze meeting doen?

finaly87
10 March 2010, 18:02
Regenboog wat balen zeg.. hoe kan dat nou.. is t iets voor de dokter dan ipv tandarts??
sterkte met Femke!

mama88, ik snap het.. niet handig nee..
Merk je verschil nu je elke fles wat rijstebloem geeft??

Ik heb al iets van bericht gehad van ons contactpersoon.. ons bod (die natuurlijk veel te laag was) is geweigerd, nu zijn ze van die kant 2500 in prijs gezakt (maar ze moeten voor ons minstens 5800 zakken want duurder kunnen we niet kopen) nou in ons contactpersoon iets hoger gaan zitten in het bod.. morgen horen we of deze man nog 3200 wil zakken! wil hij dat, kunnen we het huis kopen. Je zou denken, ach wat is dat nou, gewoon zakken! maarja nu maar duimen dat hij dat ook daadwerkelijk doet hahah.. Er wordt druk onderhandeld in elk geval ;)

de meeting zou in Mei plaats vinden he?? en op zaterdag of zondag kwam t best uit dacht ik?? Ik kan het weekend van 8/9 Meien het weekend van 22/23 Mei.. en zaterdag 29 Mei..
Dit zijn de enige weekenden dat ik kan in Mei.. hoop dat we een datum kunnen prikken waarop we allemaal kunnen??

vj
10 March 2010, 18:44
leuk zeg finaly dat je al bezig bent met een bod!! nu hopen dat ze het bod accepteren!!

regenboog balen zeg dat femke nog ziek is!
mille slaapt gelukkig wel. al was ze bij papa vandaag wel mopperig en wilde vanmorgen niet drinken!
en vanmiddag 4 flesjes van 50 cc achterelkaar!

mama ik heb ook veek was hoor! maar was meestal in het weekend. soms wel 6 wassen ofzo en dan heb ik een 7 kilo wasmachine. maarja ons beddengoed neemt hoop plek in haha.

ik moet ff naar een vergaderimg op de voetbal. papa is trainen dus ze moet mee. maar ze slaapt net in de box... niet handig dus!

vj
10 March 2010, 18:45
oja, ik kan alle data in mei, behalve de 29e! (pinksterweekend)

mama1988
10 March 2010, 19:00
finaly: balen zeg hopelijk zakken die mensen nog,
en ja ik kan het wel merken dat ik schepjes rijstebloem er door doe. Eerde deed ik 2 eetlepels in de tuitbeker maar sinds ze ziek zijn geweest willen ze die hele beker niet meer dus tja 2 schepen door de fles kan niet. dus nu de thee lepetjes je zou denken dat is toch niks maar nu worden ze een kwartier voor de fles onrustig en anders al veel eerder voor ons werkt het in iedere geval.

7 mei kan ik wel (8 mei is moederdag)
15 mei kan ik niet
en de rest wel.

leeuwinnetje
10 March 2010, 20:42
@finaly: hopelijk zakker de mensen nog voor jullie, ik duim voor jullie mee

Ik had gister 2 theelepeltjes rijstebloem door de fles gedaan (volgens mij is het zlef nog kleiner als een theelpeltje) dus de voeding was niet zo dik, dus heb met de gewone speen gegeven en ze dronken goed de fles leeg. probeer straks 3 kleine lepeltjes.

@regenboog: vervelend dat femke nog ziek is, beterschap.
Had het op hyves gelezen van de tandarts, vervelend hoor, dat e rngo steeds geen duidleijkheid is

@mama: hier draait de wasmachine ook overuren.
leuk dta je morgen weer ene echo hebt

vj
10 March 2010, 20:55
leeuwinnetje ik zag op hyves dat je fruit gegeven ghebt! hoe vonden ze het????

ff een lijstje gemaakt! die kan je kopieren en invullen. Ben ik iemand vergeten??

Wie kunnen er allemaal op zaterdag 8 mei?????
VJ: ja
Mama: ja
Finaly:Ja
Leeuwinnetje
NoaM
Popje
Regenboog

Wie kunnen er op zaterdag 22 mei
VJ:Ja
Mama:ja
Leeuwinnetje
NoaM
Popje
Regenboog:

Snow
10 March 2010, 22:10
Wie kunnen er allemaal op zaterdag 8 mei?????
VJ: ja
Mama: ja
Leeuwinnetje
NoaM
Popje
Regenboog ja

Wie kunnen er op zaterdag 22 mei
VJ:Ja
Mama:ja
Leeuwinnetje
NoaM
Popje
Regenboog: ja

en dan in apeldoorn? apenheul ofzo?

x

[/quote]

vj
11 March 2010, 07:53
Apenheul leek me wel leuk!! Wel een end rijden!
Het is toch zonder mannen?misschien dat ik mijn vriendin meeneem? of is dat raar? ze is ook zwanger.

Regenboog, ik zag dat femke redelijk had geslapen!
hier kwam ze 23 uur, 3 uur en 7 uur.

Was ik aan het voeden om 7 uur, voelde ik nattigheid...... men. ze zat helemaal onder de poep!!! niet normaal!!!!!!! tot haar oksel toe zeg!!!!!!!!!!!!! bah!!
gelukkig was mijn man ook wakker en die heeft een badje gemaakt!

vanmiddag heb ik een uitgebreide high tea!!!!!!mmmmmmmmM!!!!!!!

Snow
11 March 2010, 08:48
vj: volgens mij lag apeldoorn het meest in het midden... hoe lang doe jij erover? ik 1 uur en een kwartier.
zonder mannen ja hahahha! ff een dagje vrouwenklets hoor ;)
ah bah; poep tot aan heer oksels :shock:
veel plezier bij je high tea

Femke heeft van 00:30 uur tot 06:45 uur geslapen, na een avond jammeren en huilen.. (om 00:00 uur dacht ik; oh nee het wordt een zware nacht, maar het viel dus alles mee)

mama: hoe voel je je?

finaly: spannend van het huis zeg!

leeuwinnetje; leuk dat het eerste fruithapje hebben gehad. leuk om te geven he?

ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. mag nu naar de kaakchirurg. ik hoop dat hij op foto's / MRI of iets kan zien waarom ik zoveel pijn heb.

x

finaly87
11 March 2010, 09:25
regenboog hoop het ook voor je hoor! dat ze wat vinden..

9 mei is moederdag, dus 8 mei is ook een optie ja.. ik kan idd beide datums..
en ja zonder mannen hihi.. weet niet of t voor je vriendin leuk is vj.. want wij "kennen" elkaar allemaal en je vriendin niet..
Apeldoorn, apenheul lijkt me super.. denk dat de kleintjes (dan zo een 8 maanden) dat ook grappig zullen vinden haha... en de grootste aap(ie) heb ik bij me dus ;)

Ik ben benieuwd wat we vandaag te horen krijgen over die woning.. en anders zijn er nog wel andere hoor, maar deze willen we nu gewoon t liefst

hoeveel fruit en groente eten jullie kindjes nu?? Jayron eet van beide een half potje, gister zelfs bijna een heel potje groente.. kan nergens vinden hoeveel er nu "mag".. Vanochtend weer eens problemen met de 7 uur fles.. drinkt ie maar 110 en t liefst een kwartier later :shock: Jayron kan trouwens al echt nijdig worden als ie iets niet mag :o moet nu al streng zijn hae..

finaly87
11 March 2010, 09:26
oja en na die goede nachtrust fles om 22.00 uur werd jayron om 01.00 ineens wakker, huilen, maar met speen, troosten en slokje water heb ik hem weer slapende gekregen gelukkig.. en om 04.00 kwam hij weer, toen borstvoeding gegeven.. dus toch weer 6 uur tussen de voeding snachts.. vanochtend om 06.45 pas echt wakker.. dus van 18.30 tot 06.45 geslapen.. (met 2 x tussen door wakker mja) Op zich doet ie t wel goed vind ik..

Snow
11 March 2010, 11:53
finaly:

met de fles ishet zo:
vanaf 4 maanden een half potje fruit en een half potje groente
vanaf 5 maanden een half potje van het 1 en een heel van het ander
vanaf 6 maanden van beide een heel potje

volgens ons CB he!

Femke krijgt een halve en hele..

18.30 tot 06.45 geslapen met 2x wakker. 1x wat water en tweede keer BV? voor Jayron heel goed toch! :mrgreen:

vj
11 March 2010, 12:06
ziet er goed uit hoor finaly!! lekker dat je een beetje je ritme begint te vinden.
misschien moet hij even wennen aan de nieuwe nachtvoeding!

vj
11 March 2010, 12:07
sinds ze hier ziek is geweest (nu nog verkouden) slaapt ze overdag ook heel veel.
Best wel lekker!
ga haar zo weer wegen op het inloopspreekuur van het cb! ben benieuwd!
vorige keer was ze in 3 dagen 10 gr afgevallen.

Snow
11 March 2010, 13:52
vj: Femke slaapt juist niet als ze ziek is.. jammer haha

NoaM: iets leuks .. dit zag ik gisteren op hyves;
'En jaja, gisteravond is onze zoon Noam geboren! Ook hier dus volop feestvreugde! '

finaly87
11 March 2010, 14:46
jeeeej t huis is voor ons!! Ongelofelijk!! maar waar :) 17 Mei krijgen we de sleutel.. nu begint het gedoe met papieren regelen en tekenen etc.. maar daar komen we wel door heen ;) (weet niet precies wat ik me er bij moet voorstellen, maar komt goed haha) echt geweldig.. lekker van de zomer een eigen huis met tuin en al.. super..

maar ehh ja gaat goed met jayron ook he haha.. en nu ik hem overdag wat meer wakker hou tot de volgende slaap slaapt hij direct in en heel goed.. dus ook dat is top.. cb kreeg ik niet te pakken maar denk dat ik nu wel redelijk goed zit.. vanaf wanneer gaan jullie broodje geven? mag toch pas rond 7/8 maanden??
Trouwens van beide flessen vandaag heeft jayron maar de helft opgedronken, dat is wel minder :S maarja kan moeilijk elk uur de andere helft aanbieden want dan heeft hij de volgende voeding niet genoeg honger toch? (veel vragen he, maar ja ik moet nog helemaal inkomen in het flesvoeden, borst is gewoon honger hoppa borst erin..)

mama1988
11 March 2010, 14:50
hallo dames

vanmorgen echo en we zagen een mooi klein wondertje van 9,4 dagen oud!
de gyn zei: een gezonde 1ling zwangerschap!!

en mama glunderen, mooie foto weer mee voor manlief vanavond.
aangezien er verder niks aan de hand is mogen we naar de vk en over 2 weken moeten we daar komen
voor een intake (hmmm derde al niks is verandert en toh moet die weer op nieuw)

nou ik ik met 1 ding,. het bloedprikken. ze kunnen me niet dwingen maar het was beter voor eventuele risico s dat
ik het wel zou doen maar ik mag ff overleggen. ene kant denk ik ik ga het doen voor mijn angst en de andere kant denk ik tjha waarom zou ik het doen.... maar goed heb nog 2 weken de tijd, ene kant wil ik het best doen om gewoon mijn angst te over winnen want het is bekend hoe vaker je iets doet waarvoor je bang bent des der gewoner het wordt natuurlijk.

tjjaaa ben ik weer :o

met het hoesten gaat het beter las op internet dat je luuf op kon smeren dat heb ik dus bij me eigen gedaan en meteen hielp het! overgeven blijft helaas maar goed nog 2 weken dan zitten we op de 12 weken grens,.

mama1988
11 March 2010, 15:46
finaly van harte meid met je huissie het is jou man en je zoon gegunt alles tekenen en genieten!!!

apenheul lijkt me ook super voor de kleintjes inderdaad. Ik kon ook alleen met mijn meiden, ondertussen ben ik het gewent en gaat het prima met ze in de kinderwagen.

Regenboog: ik voel me eindelijk weer beter alleen hoest ik nog wel maar wat minder! overgeven blijft ok nog maar goed zit weer een mooi ukkie in me buik dus daar hebben we weer alles voor over!

over de potjes gewoon kijken wat jou kindje wil en eet. eet hij zij en halve is dat goed een hele hij stopt van zelf ik geef ze altijd een halve anders gaat het te hard met alle potjes!

brood geef ik nu stukjes met niks er op eerst proefde ze het alleen nu eet elena het ook heeeel voorzichtig op!! zelfs de stukjes dus wie weet gaat ze ook gewoon groente eten. Isabella heeft last van de tandje wat gaat door komen dus die wil helemaal niks behalve de bijtring dus ik laat haar maar ff. komt wel weer.

Snow
11 March 2010, 17:10
finaly: GEFELICITEERD!!!! WAT GAAAAAF!!! Kun je lekker alles opnieuw inrichten en krijgt Jayron een eigen kamer! wauw! goed zeg!

brood geef ik rond 8/9 maanden denk ik.

mama: super; een goede echo! en ja, nu wachten tot de 20-weken echo he. met de meisje had je er zeker veel meer?
ik begrijp je heel goed qua bloedprikken. Ik heb zoveel prikken gehad en heb er echt een trauma van opgelopen. eigenlijk door 1 keer, toen kreeg ik 2 zetpillen + een sterke spuit in mijn been, spong mijn hartslag omhoog en ben ik flauw gevallen. (in het ZH .. met galsteenoperatie) Nu lig ik te trillen bij de tandarts, als ik bloed zie wordt ik duizelig en bij trauma centrum op tv of iets moet ik bijna huilen..
tip: als je bloed laat prikken, vraag of je mag liggen! (het liefst met je benen iets hoger dan de rest van je lichaam. dan wordt je niet duizelig .. en vraag of ze veel tegen je praat, dan heb je het misschien niet zo door) succes!!!

wij gaan lekker boerenkool eten, nu het nog kan met dit winterse weer :mrgreen:

Snow
11 March 2010, 17:12
nog even showen;

http://www.mijnalbum.nl/Album=6WNTA8GE

vj
11 March 2010, 18:34
ff snel,

lieve foto regenboog!!! mille sliep ook niet hoor toen ze ziek was maar ze wordt nu weer beter!
dus haalt ze het in denk!

GEFELICITEERD finaly!!!!! super!!!
MAMA ook gefeli!!!!!!!!!!

met 8 a 9 maanden brood!!
finaly, ik zou even voor jayron wachten tot hij goed in zijn nieuwe schema zit!! qua ritme!
anders gebeurd er wel erg veel voor hem!

mijn high tea was super!!!! veeel te veel gegeten!!
vanmiddag woog ze 6480 gram, 110 aangekomen in 1 week. had iets meer gemogen. maar ben al blij dat ze aangekomen is!!! en nog wel 62 cm!

ik ga kolven!! doeoiiii

NoaM
11 March 2010, 18:59
Vj, fijn dat ze is aangekomen hoor.

Regenboog wat een prachtige meid is het!!!! Hahaha leuk van NOAM, heb ik zomaar een naam bedacht. Het is namelijk van mijn hondje (Noa) en de eerste letter van mijn naam erachter (Marcelle). Hihi leuk!

Finaly, GEFELICITEEEEEEEEEEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!! Meid wat heeeeerlijk. Hoop regelen dus nu, maar allemaal voor een goed doel he. ;)
O en Jayron doet t goed hoor, het gaat ook niet allemaal in 1 keer he?!

Morgen nog 1 invaldagje, en dan is mijn tijdelijke invalbaan weer afgelopen... :( blegh, nu kan ik weer 's ochtends vroeg gebeld worden of ik wil komen werken, ZOOOOO geen zin in!

NoaM
11 March 2010, 19:05
noam waarom 0veral 190 cc ipv 180 cc en die 2 nutriton?? weet t even niet meer...

Hij had niet voldoende aan 180, dus heb in elke fles 10cc extra gedaan maar niet extra voeding. 2 nutriton om het te verdikken omdat ze vermoedden dat hij reflux had. Is nu helemaal over.

Snow
11 March 2010, 19:43
Morgen nog 1 invaldagje, en dan is mijn tijdelijke invalbaan weer afgelopen... :( blegh, nu kan ik weer 's ochtends vroeg gebeld worden of ik wil komen werken, ZOOOOO geen zin in!

vreselijk! zo zit ik dus elke dinsdag en donderdag!!!

leeuwinnetje
11 March 2010, 19:51
Finaly, wat super leuk zeg, gefeliciteerd!!

regenboog: wat een prachtige foto

mama: fijn dta alles goed was met de echo, vervelend van d e misselijkheid, hopelijk is het dadelijk over, als je de 12 weken grens voorbij bent.

Hier idd fruithapje gegeven, was echt heel grappig, die vieze snoetjes die ze trekken.
in het begin spuugde Gwen het ook meteen weer uit, hihi.
Maar ze hebben wel iets op, heb ook even doorgezet.
Op cb zeiden ze dat eerst met fruit moest beginnen, maar wanneer zou ik dna met groenten mogen beginnen 's avonds?

mama1988
11 March 2010, 20:26
naom: heb je dan wel elke keer oppas als je zo s morgens vroeg kan gebeld worden. Lijkt me inderdaad niks je weet dus nooit precies wanneer je aan het werk moet.

regenboog: mooi meissie en wordt ze groot hea.. had op je hyves ook al de foto's gezien.
Wat voor werk doe jij eigelijk want volgens mij mis ik dat..

Vj: kolf ze, en waarom is ze te weinig aan gekomen moet ze iedere week zoveel aan komen? ik let daar nooit op. ze gaan gewoon naar het cb en ik weet niet eens of het voldoende is of niet. :oops:

Leeuwinnetje:leuk he die bekkies die ze kunnen trekken had je de camera klaar liggen?

Mag ik vragen aan jullie waarom jullie pas 8 a 9 maanden brood willen geven? bij ons zei het cb dat ik er met 7 maand al
mocht beginnen brood korstje maar een bolletje vinden ze lekkerdere (hahha hun mama ook!)

Nou dames ik heb het koud ben moe ga mijn bedje opzoeken.

mama1988
11 March 2010, 20:45
heb trouwens leuke zomer kleding gekocht voor de meiden.

bij de wibra 2 leuke witte broekjes en strand jurkjes.
bij de hema 2 legging en schoentjes en voor mezelf nog wat positiekleding.
had eerder ook al wat dingen gekocht voor ze. koop toch alles maat 74.
denk echt niet dat ze groter hebben hartje zomer.

zo nou ga ik echt naar bed

Snow
12 March 2010, 15:04
hoi allemaal,

wat is het druk hier ;)

daarnet heeft Femke een halve liga gegeten.. ( vanaf 4 mnd) ze vond het lekker joh hahaha

lekkere smeelboel!

mama: leuk 2 witte broekjes + strandjurkjes. Ik ga vanavond toevallig ook even naar de wibra. hebben ze leuke dingen he?
ik doe trouwens hetzelfde werk als NoaM: leerkracht
waarom pas met 8/9 mnd brood?
Ik geef haar vanaf nu 's middags een koekje/liga ..
en straks met 6/7 maanden potjes met stukjes..
en ook meergranen pap etc

dus daarna een keer brood

leeuwinnetje: ik geef half 11 fruit en 7 uur groente. ik ben begonnen met fruit en 1 week later kwam er groente bij. Onze smulaap lustte van beide gelijk een half potje ..

NoaM
12 March 2010, 15:20
Regenboog, val jij alleen dinsdags en woensdags in dan? Ik ben de hele week beschikbaar en als ik vind dat ik in een week genoeg heb gewerkt dan stop ik voor die week met invallen, dus denk dat ik het op een dag of 3/3,5 hou.

Mama, ik kan voor elke dag een oppas krijgen. Ze vinden het prima dat ik ze 's ochtends bel als ik moet werken, dus dat is ideaal!

Leeuwinnetje, bij mij is juist aangeraden om tge beginnen met groente, dit omdat het minder zoet is (eerste fruit dan groente is viezer dan andersom) en omdat groente minder zuur is, dus wat vriendelijker voor de darmpjes. Ik zal ook eens beginnen met groente, pfff met mijn onregelmatige werk vind ik het lastig om hier structuur in te krijgen. Maak het fruit vers maar denk dat ik groente maar eerst uit een potje doe, anders wordt t wel heel veel werk!

mama1988
12 March 2010, 15:52
regenboog: okay dat wist ik niet veel leerkrachten hier en mensen die met kids werken.
ja ik vind bij de wibra moet ik altijd goed zoeken vooral naar de maatjes 2x het zelfde maar er zijn vaak leuke dingen!

naom: oh heerlijk dat je oppas zo makkelijk is !!

oh hier zijn de dames lekker zeurderig zeg! bah isabella heeft gewoon last van der tandje maar elena waarom zij zo is geen idee.. vanmidag heeft elena een nijntje koek op is vanaf 8 maand, ze brak er gewoon stukjes vanaf met haar kaken en dan sabbel ze op dat stukje en slikte het door! hele koekie is op gegaan hahah maar als ze dat kan ken ze ook stukjes in de groente eten want groente met of zonder stukjes willen ze nog steeds niet.

NoaM
12 March 2010, 15:59
Ja ze hebben zeker leuke spullen bij de wibra! Ik heb er laatst 4 leuke rompers en 2 polo-shirtjes (maat 74) gekocht, ik was iets van 14 eurp kwijt, nou dat hoef je bij een h&m niet te proberen!

mama1988
12 March 2010, 16:38
nee inderdaad bij de h&m kost bijna elk kleding stuk een tientje is ook niet erg heb ook zat daarvan visite kleding hahah
heb nu ook zulke gave schoentjes en leggings besteld bij de h&m voor de meiden ben benieuwd wanneer het binnen komt

Wel heb ik erg lang getwijfelt welke maat ik zou moeten kopen. Nu beginnen met 68 maar veel dingen zijn nog te groot zoals broekjes, sokken, rokken en sommige truitjes kunne ze wel aan.. aan gezien ze niet zo groot zijn
heb ik gekozen voor de maat 74 voor zomer kleding/lente kleding. 80 is vaak met een jaar hoor ik mensen zeggen maar aangezien onze meiden de lengte en gewicht niet mee hebben heb ik 74 gekozen en het is en lijkt nu nog behoorlijk groot..
heb ook nog niet super veel dingen gekocht en wou het hierna ff zo laten. mochten ze toch opeens groter groeien kan ik altijd nog maat 80 aanschaffen. alles wat ik nu had gekocht heb ik wel vergeleken met maat 80 sommige dingen scheelde zo weinig en ik heb veel rek stof deleggings en jurkjes rekken wel mee.

mama1988
12 March 2010, 18:51
Jaaaaa Isabella stapt los aan de hand!!

al een paar dagen was ze aan het oefenen en nu kwam papa thuis en ze stapte ff op papa af. Ik hield haar handjes vast. Ze zetten zo 10 stappen achter elkaar en was bij papa om hem een kus te geven !!! oh wij zijn zo trots!!

finaly87
12 March 2010, 19:11
bedankt voor de felicitaties!! Vandaag bij hypotheker nog alles even na gekeken qua hypotheek en de kosten per maand enzo. ziet er allemaal goed uit! Binnenkort krijgen we de papieren erover binnen, wat dingen kopieren en alles wordt geregeld.. alleen t wordt niet 17 Mei sleutel maar 1 Juni.. ach ook prima!
Ben dus beide datums voor apenheul in Mei beschikbaar...
Heb er zin in! Zo leuk om jullie ukkies in het echt te zien.. hoop dat iedereen echt kan..

Regenboog, wat een moppie he! Ook zo een lekker ondeugend koppie haha.

Idd op cb adviseren ze eerst groente dan fruit vanwege de smaak enzo.. Jayron krijgt nu half 3 fruithap (half potje) en 5 uur groentehap. Heb vandaag voor het eerst zelf groentehap gemaakt! Heb paar sperzieboontjes en een aardappeltje samen in water gekookt. Een stukje kipfilet (mini stukje) gebakken in olie. Dit toen met elkaar in de belnder en kreeg een keurig mooi lichtgroen papje! Alles zonder zout enzo.. en t smaakte ook nog! haha. Zaten een paar ministukjes in maar Jayron at het prima! Ben trots op mezelf! haha.. ga dit dus vaker doen want was nog niet eens een half uur kwijt aan t maken en is stukken goedkoper dan een potje kopen. Ik heb 2 pakken diepvries brocoli en sperzieboontjes in vriezer, haal daar strax gewoon steeds wat uit, snij stukje kipfilet af, snij een aardappeltje en hoppa heerlijk groentehapje.

finaly87
12 March 2010, 19:18
oops 2 keer..

idd Jayron doet t goed.. heb toch een ander schema nu en is perfect zo:
07.00: papfles
09.30: koekje en water (bambix starter koekje, sabbelt hij alleen op)
10.00: naar bed.. slaapt dan goed
12.00: fles (en krijgt vanaf morgen dan ook stukje soepstengel met wat smeerkaas)
14.30: fruithapje (half potje, is niet favoriet)
15.00: naar bed.. slaapt weer goed dan
17.00: groentehap
19.00: bortvoeding
in bad en naar bed
23.00: fles goede nacht. (snachts nog rond 03.00 borst)

Weet iemand van jullie of er een schepje of 2 rijstebloem bij die goede nacht mag? want heb nu t idee dat t niet echt "werkt' en dat rijstebloem beter gaat met slapen..

mama88, goed van die stapjes! aan 1 hand of 2? Jayron stapt ook aan 2, maar wel onstabiel haha..

Jayron heeft al tijdje maat 68, en heb em vandaag gemeten.. 72 cm! dus die gaat bijna 74 in.. geen idee wat hij dan zomer heeft.. 80 denk ik idd.. Heb bij Prenatal die 7-pack rompers (74-80) 7-pack slabbers gekocht.. leuk!! Binnenkort maar kleding maat 74-80 aanschaffen.

leeuwinnetje
12 March 2010, 20:14
We geven nu rond half 11 's ochtends fruithapje en daarna krijgen ze de fles.
Ik geef nog 5 flesse, mocht nog niet overgaan op 4 flessen, omdat ze nog te klein zijn en 165 ml per keer krijgen.
Weet anders ook niet hoe ik het moet doen, kan ze toch moeilijk na een paar uur weer de fles geven, want dan slapen ze net
Met 4 voedingen en een fruithapje, lijkt me wel handiger qua tijden enzo.
Maar vandaag had ik 1,5 kiwi klaar gemaakt en mijn man had ze alles gegeven. best veel eigenlijk, haha, maar ze hebben alles op.
Gwen spuugt het alleen wel elke keer uit, maar daarna eet ze het wel op emn Esmee slikt het wel door, maar trekt er wel een vies gezicht bij.
Maar doordat ze zoveel kiwi op hadden, dronken ze natuurlijk de fles maar half leeg.

Maar fijn die tegenstrijdige adviezen, want hier zei het cb, dat ik met fruit moest beginnen. :roll:
Dus kan misschien beter ook al een paar keer groenten geven, zou dat uitmaken, als je de ene dag groenten geeft en de andere dag fruit?

@mama: leuk dta je hebt geshopt en knap van isabella

@regenboog: fijn dat ze de liga lekker vond, lijkt me ook een kliederboel, hihi

Snow
13 March 2010, 09:05
leeuwinnetje: mogen ze al wel kiwi? dat is toch heel zuur? hier zeiden ze ook dat we met groente beter konden beginnen. maar ik ben met fruit begonnen ( kwam qua tijd 's morgens beter uit) .. ze lust het allebei graag hoor!

mama: knap van isabella zeg!

finaly: mooi schema. ik weet niet of daar nog extra rijstebloem bij mag.

vanmorgen was femke om half 8 wakker.deed ik de speen er nog even in. (kon zo moeilijk uit bed komen hahaha) .. werd ik opeens wakker om kwart voor 9 door haar geklets! heerlijk haha

x

leeuwinnetje
13 March 2010, 11:28
regenboog: weet niet of ze kiwi mogen, cb had alleen gezegd idd beter geen sinaasappel ivm zuurheid. Maar vind persoonlijk dat kiwi wel mee valt qua zuur.
en volgens mij hebben ze dekiwi alweer uitgepoept, er zaten allemaal van die zwarte pitjes in hun poep, haha
Heb ze vandaag voor het eerst peer gegeven, Gwen spuugde het dit keer niet uit, volgens mij vond ze het wel lekker.
Esmee vond het wat minder, die deed op een gegeven moment haar mond niet meer open en begon wel te mopperen, toen heb ik haar de fles gegeven, toen was het goed.

finaly87
13 March 2010, 15:36
dankje jamilah!
Haha ja gaat hard he.. en zo een 8 kilo weegt ie nu.. echt een beer..
maar volgende week officiele metingen bij cb.. (tenminste over anderhalve week)

leeuwinnetje leuk dat ze het lustte! haha en je mag best ook groente proberen hoor.. zolang je maar de groente hapjes wortel of brocoli geeft waar niks extra bij zit.. anders wordt het te veel verschillende dingen..

regenboog wat schattiG! de kleintjes worden groot he ;) heerlijk..