PDA

View Full Version : Zwangere dames uit 1980

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6

Tara28
26 February 2010, 18:37
Jaaaaaaaaaaaaa mooie foto's hoor meiden!

Wij gaan over zo'n anderhalve week voor de 3D echo. Ben benieuwd!

jollyjo
28 February 2010, 19:41
Heey Meiden,

Ben ook weer terug. Lekker naar Amsterdam geweest en de toerist uitgehangen haha. lekker rondvaart gemaakt en van alles bekeken. Toen we rond 18 uur weer bij ons hotel kwamen (zaten vlakbij schiphol aan de A4), was ik wel helemaal op moet ik zeggen, maar het was de moeite waard.
Vandaag in Hilversum bij de studio's geweest en een Hillywoodtoer gehad door de studio's, erg leuk! We mochten nog snel even bij Life4You kijken voor ze begonnen. De RTL Boulevard studio is echt enorm klein als je dat ziet in verhouden met de TV. Zeer geslaagd dus.

Verder ben ik morgen 12 weken, dus helemaal blij. We hebben het nu ook bekend gemaakt aan iedereen en dat is wel prettig dat we er nu gewoon over kunnen praten!

Suuzje
1 March 2010, 09:56
Leuk Amsterdam! Rondvaart is altijd leuk. En Hilversum, haha! Ik woon 10 minuten van Hilversum af dus kom er geregeld. Maar de studio's heb ik nog nooit gezien! Wel de Wisseloord studio's, daar was een klein optreden van Jason Mraz. Dat was erg gaaf.

12 weken, heerlijk!!! :D
Ik moet nog ruim 4 weekjes wachten.

Suuzje
3 March 2010, 12:34
Net de intake bij de VK gehad, was erg leuk! Al mijn vragen kunnen stellen, alles bij mij was goed, bloeddruk goed. Alleen niet gewogen, ik denk dat ik zelf maar even een weegschaal ga kopen. Vind het toch wel fijn als ik een beetje kan bijhouden hoeveel ik aan ga komen. Ze zei ook dat de echo van vrijdag er supermooi uit zag en als de echo woensdag ook goed is, de engste tijd voorbij is en dat de kans dat het dan nog mis gaat nog maar heel klein is. Helemaal super! :D Ook wordt mijn bloed gecontroleerd op toxoplasmose (dat moet je apart aanvragen!) en als ik daar antistoffen voor heb hoef ik niet meer op te passen voor besmetting. Heel fijn! 2 maart heb ik mijn tweede afspraak en dan gaan we het hartje luisteren! Joehoe!!!! :D Ik ben dan 12 weken en 2 dagen. De week ervoor zijn we een weekje weg, dus dit was het beste. Helemaal leuk! :D

Ook hebben we info gehad over de combinatie test... ik kom er maar niet uit! Aan de ene kant wil ik het wel doen en alles eraan gedaan te hebben voor een gezond kindje, maar aan de andere kant heb ik helemaal geen zin meer in al die stresvolle tests met risico dat je je de rest van de zwangerschap zorgen blijft maken... ik wil gewoon gaan genieten! En ik ben nog maar 29 en heb geen verhoogd risico. Wat kiezen jullie, of wat hebben jullie gekozen?

Andrea80
3 March 2010, 14:06
Suuzje,

Gefeliciteerd!!

Ik denk trouwens dat je 2 april bedoeld :D

Ik heb er voor gekozen om geen combinatietest te doen.
Aangezien het alleen een risicobepaling is.

Als je Risico hoger is kun je er voor kiezen om dan een vruchtwaterpuntie te doen. Maar dit wilden we niet ivm het risico voor het kindje.

Aangezien het dan dus me alleen maar zenuwachtig zou maken hebben we er voor gekozen het niet te doen.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Nou succes met het maken van de keuze!!

groetjes

Tara28
3 March 2010, 15:32
Wij hebben er ook voor gekozen om de combinatietest niet te doen.
Het geeft uiteindelijk alleen maar een kansberekening en geen zekerheid. Wil je die zekerheid wel, brengt die punctie inderdaad weer verhoogd risico van een miskraam met zich mee. Ik val niet in de risicogroep en we dacht ook van 'so what, als het kindje down heeft.....die kindjes zijn ook lief'.

kimmiek
4 March 2010, 06:44
Hoi Suuzje,

Wij hebben gekozen om de combinatietest niet te doen... Wat als er uitkomt dat het kindje niet helemaal 100% gezond is...? Wat voor beslissing neem je dan? Wij wilden die beslissing niet nemen.
Voor ons was het niet zo moeilijk, je bent niet voor niks zwanger geworden en als het kindje het downsyndroom of iets anders blijkt te hebben, dan is dat zo... Dan zullen we daar net zoveel van houden als een 'gezond' kind.

Ieder zijn keuze hierin, maar wij hebben besloten om het niet te doen.
De 20 weken echo doen we wel, om te kijken of de beeb alle orgaantjes heeft, dat het hartje goed is etc. Dat is voor ons belangrijk. Als het kindje het downsyndroom blijkt te hebben, dan zij het zo.
Het zal dan best wel moeilijk zijn, maar daar kom je ook wel weer doorheen, denk ik dan..

jollyjo
4 March 2010, 09:25
Wij hebben ook geen combitest gedaan. Wij vallen ook niet in de risico groep en 100% zekerheid krijg je ook niet.

De 20-weken echo doen wij wel, maar dat is een medische echo en dan kun je eventueel dingen voorbereiden als er wat zou zijn. Dat is dan wel prettig om vooraf te weten.

Ons kindje is meer dan welkom! Net wat Kimmiek zegt, een kindje met Down is net zo lief als een "gezond" kindje!

loesje80
5 March 2010, 10:14
Hee meiden!
Sorry, ben niet meer zo aanwezig... Ben zo druk met school overdag (dan lees ik wel mee in een tussenuurtje :oops: ) en 's avonds om half 8 heb ik geen zin meer in de laptop (maar wel in slapen :D) Maar om jullie toch allemaal vrolijk het weekend in te sturen, zelfs met de weersvooruitzichten even een echte loesje:
http://i50.tinypic.com/16g9wgg.gif
Geniet van het weekend én jullie zwangerschap!

Tara28
8 March 2010, 17:24
Wat een stilte hier. Iedereen een goed weekend gehad?

canacat
8 March 2010, 17:49
ontzettend stil he!
Ik lag voor het grootste deel ziek in bed. Eigenlijk gewoon verkouden, maar miserabel...
Nu weer beter, alleen hoor ik nog niet goed, kan ik nog niet zonder zakdoeken, en moet ik af en toe nog even slapen.
morgenochtend krijgen we de uitslag van de echo/ tests. Ben benieuwd. Maar alles zag er op het eerste gezicht goed uit, zei de vrouw van de echo.

ik vroeg me net af: een box is toch iets anders dan een bedje? of niet? Heb het idee dat ze dat (box) hier niet kennen...
Ook omdat ik er een in de Dutch Toko (winkeltje met NL artikelen) heb gezien, en er een meisje van toch al tienerleeftijd aan moeder vroeg wat dat ding was. Iemand een idee of ze het in het Engels anders noemen, of is het gebruik van een box echt Europees, en moeten we maar 2 bedjes aanschaffen??

Tara28
8 March 2010, 19:08
Eh.....een box is inderdaad niet hetzelfde als een bedje......Maar wat dan het juiste woord in het engels is????????

canacat
8 March 2010, 19:59
heb net mijn moeder gesproken, een box blijkt typisch Belgisch/Nederlands te zijn. Mijn Duitse schoonzusje noemt het een kindergevangenis. Vind ik flink overdreven. Handig en veilig zou ik zeggen, en ze kunnen lekker alles zien in de woonkamer, en alles volgen. Waar leg je anders je kind? Op de grond toch niet?

Indootje
8 March 2010, 20:42
Hi meiden,

Ik ben er weer! Was vorige week op wintersport (lees: de rest ging skien/snowboarden en ik relaxen :-)) en was lekker hoor. Ging snel voorbij.

Hoe is het met iedereen?

Is een box typisch iets NLs/Belgisch? Wist ik helemaal niet!

As woensdag komen de meubels, kinderwagen, maxi cosi en box. Ben zoooo benieuwd!!!

En morgen begin ik met een zwangerschapscurus (zo'n echte pufclub, denk ik). Ook daar ben ik benieuwd naar ;-)

canacat
8 March 2010, 21:29
haha, indiootje, laat je weten hoe het was op de puf-club? ik ben heel benieuwd. Aan de ene kant lijkt het me heel nuttig, aan de andere kant vind ik het een beetje genant... Benieuwd hoe het in het echt beleefd wordt

Indootje
8 March 2010, 21:40
Ja, ik ben ook echt heel benieuwd. Hou jullie op de hoogte! hahah.

jollyjo
9 March 2010, 07:21
@ Canacat, ik wist niet dat een box typisch belgisch/nederlands was. Dat is toch alleen maar handig? Je kind leg je niet alleen maar in bed (in het begin misschien), maar later is het leuk als hij/zij zelf lekker kan spelen in de box, beetje kan meekijken enzo. Je legt je kindje ook niet op de grond neer. Zo leer je toch weer dingen haha.

@ Indootje, ik ben ook erg benieuwd. Ik zit er ook over te denken, maar bij mij in de buurt heb ik alleen nog maar yoga gevonden en dat is niet voor mij weggelegd, dus daar moet ik me nog maar even in verdiepen. Lijkt mij wel leerzaam dat ze je allemaal dingen vertellen hoe en wat en je kan lekker met medegenoten kletsen haha.

Suuzje
9 March 2010, 09:10
:lol: Grappig van die box! Ik had ook geen idee?! Hartstikke handig toch!!!
En welke testen zijn er gedaan Canacat? Spannend zeg!

Wat heerlijk Indiootje dat de meubels komen!!! Lijkt me geweldig! :D

Ik ben ook al verkouden! Tenminste, meer dan de afgelopen twee maanden. Het lijkt bij mij een beetje een standaard iets te gaan worden... :x

Morgen 9 weken! En mijn tweede echo! Ik ben heel benieuwd. Ik vind het wel weer spannend, maar heb er wel vertrouwen in! Ik voel me nog steeds misselijk, brak en heel moe. Dus daar kan het niet aan liggen! ;) Maar het voelt wel weer als een soort drempel waar je dan overheen moet. Daarna geen echo's meer, 2 april is de afspraak bij de VK en dan kan ze het hartje horen. Dus dat is het volgende teken van leven. Of ik moet kiezen voor de combitest. Stom, als ik denk aan dat ik hem niet ga doen voel ik me opgelucht, maar ook meteen twijfel of ik wel de goede keuze maak en niet alleen uit struisvogelpolitiek. En als ik denk aan hem wel doen, voel ik een lichte stress; weer een onzeker punt waar we voorbij moeten. Ik voel aan alles dat het helemaal goed zit met dit kindje, maar ik ben dan bang voor een uitslag van onder het gemiddelde, 1:350 ofzo. Zodat ik me alleen maar druk ga maken. Aan de andere kant zou ik het zo fijn vinden om wel een mooie uitslag te hebben. Beetje naief hé!? Ik weet ook eerlijk gezegd niet of ik het wel of niet van te voren zou willen weten of het kindje Down heeft.

jollyjo
9 March 2010, 09:19
@ Suuzje, ik ben ook al 3 maanden verkouden, wil niet weggaan. Wordt tijd voor mooi weer, Tijd voor de LENTE!!!

Suuzje
9 March 2010, 09:22
Jij ook al Jollyjo? Best wel vervelend is het hé! Het is zeker tijd voor de lente!!! Kan niet wachten! :D

jollyjo
9 March 2010, 09:48
Leuk zo de hele winter snotteren haha. Gelukkig ziet het er nu wel vriendelijker uit met de zon, maar tis nog wel koud. Tijd voor wat hogere temperaturen.
Ik kan ook niet wachten!! :D

Suuzje
10 March 2010, 11:03
Hoi Meiden!!! :D (ff geplakt :oops: )
Vanochtend de tweede echo gehad en het ziet er helemaal top uit!!! Hij is nu 2,5 cm groot (van kop tot kont) en berekend op 9 weken en 1 dag. Weer een dag langer dan ik dacht. :? De uitgerekende datum staat nu op 12 oktober. Whieeeeeeeeeehhhhh!!! Ik ben zo onwijs opgelucht! Was toch best wel weer nerveus. En het zag er leuk uit! Hij was heen en weer aan het bewegen, zo leuk om te zien!!! Een soort dansje :lol: .

Je kijkt er vanboven op, rechts het hoofdje, links het lijfje met aan weerskanten de armpjes en beentjes. :D

http://i42.tinypic.com/2cicrd1.jpg

Indootje
10 March 2010, 11:51
Oh wauw, gefeliciteerd Suuzje!!!! Weet precies wat je voelt dat je zo opgelucht bent, heerlijk. Nu genieten hoor!

Ik zit met spanning thuis te wachten op de meubels, kinderwagen, etc. die geleverd gaan worden. Zouden tussen 12-15 komen, dus ben heeeeel benieuwd!

Bente
10 March 2010, 12:16
hier ook al een tijdje aan het snotteren, lijkt niet over te gaan, maarja dat heb ik er dan wel voor over, is tot nu het enige waar ik tijdens de zwangerschap 'last van heb'....
kindergevangenis, die had ik nog nooit gehoord, wist ook niet dat een box typisch Ned/Bel. was nouja, wij hebben er in elk geval eentje gekocht.
vrijdag komen de meubeltjes, ik kan niet wachten!!!!!
gisteravond naar een borstvoedingscursus geweest, erg interessant, maar ik weet nog steeds niet wat ik nu moet doen, ik blijf voorlopig nog maar bij mijn oude opvatting: ik ga het proberen, maar als het niet lukt dan maar flesvoeding!
volgende week krijgen we de meer praktische kant te horen, hoe aanleggen, houding ed en dan de laatste week kunnen we de verschillende kolven bekijken, ben eens benieuwd.
9 april laatste werkdag, ik ben aan het aftellen hoor!
Dames geniet geniet geniet, de tijd vliegt!

canacat
10 March 2010, 14:07
nee he, jollyjo, zeg niet dat mijn verkoudheid kan aanhouden... Ben net bezig mijn sinussen schoon te snuiten...
Hier is het lekker weer geweest: 10 graden, in de zon warmer. Echt maf, hebben jullie een Canadese winter, wij een Nederlandse.
Hoe gaat het met jou, en je vader?

ik heb een box gevonden, ze noemen het hier een play, nog wat. Niet meer in hout gemaakt, maar canvas, maar je kunt er wel gemakkelijk doorheen kijken. Gelukkig.
We hebben een grote winkel gevonden: Babies R us (van Toys R us), op z'n Amerikaans: mega groot. Dus daar vinden we vast alles wat we nodig hebben. Eind maart gaan we daar eens kijken.

Die testen waren allemaal goed, ze hebben veel getest,
Trisomies: 21 (down), 18, neurale buis dinges (via bloed getest, en via nekplooi). Over 2 weken wordt nog eens bloed genomen, ter bevestiging, schijnt hier altijd zo te gaan.
Dan nog de infectieziekten: rubella, HIV, syfillis, hepatitis B. (cbc had ik al gehad, in het begin).
Alle tests waren goed, trisomie testen: laag. Ze geven hier geen cijfers. De vloeistof in de nek was 1.1 mm, en bij 3-4 mm is er verhoogd risico, dus dat klopt wel.
Dus wij nu helemaal blij.

Leuk Suuzje, wij hebben 8 april de 18-20 weken echo.
Bente, dat schiet lekker op bij jou!!

Indootje
10 March 2010, 14:22
Bente, ik moet begin april naar een borstvoedingscursus. Ben benieuwd. Maar volgens mij blijft het erbij dat ze van te voren niet weten of het allemaal lukt met borstvoeding geven. Dus ik heb dezelfde insteek als jij hebt: gewoon proberen en als het niet lukt dan maar flesvoeding :-)

Canacat, idd raar dat de winters dit jaar omgedraaid zijn he! Wat cool dat Toys R Us ook een Babies R Us zijn. Zou ik hier ook wel willen hebben! Kan je daar een hele dag zoet zijn zeker ;-)
En fijn dat alles van de onderzoeken helemaal goed is!

Hier zijn net de meubels voor de babykamer, kinderwagen, maxi cosi, badje, etc. bezorgd. Yeeeeee!!!!
Alles heeft die man in de garage gezet die nu helemaal vol staat. Maar het zit bijna allemaal in dozen, dus kan eigenlijk nog niets zien.
Enige is de MaxiCosi, dus die heb ik in de woonkamer gezet, plastic er af gehaald en met een big smile zitten bewonderen :lol:
Nu wachten totdat mijn mannetje thuiskomt en dan kan hij de kinderwagen in elkaar gaan zetten om te bekijken!

Andrea80
10 March 2010, 14:46
Indootje: leuk he die meubeltjes.

Ik zal vanavond eens proberen een foto te plaatsen van mijn kamertje.
Ik sta ook elke avond even in het kamertje alles te bewonderen!! :D

@canacat mooi hoor dat alles zo goed was.

Hier is alles oke.

Ik wordt af en toe wel een beetje moe van een kontje dat net onder mijn ribben zit te duwen :D :D

Volgende week dinsdag alweer mijn 4e echo!!!
Ik voel me wel een beetje bevoorrecht!

Nog 6,5 weken en dan heb ik al verlof!!!

groetjes

jollyjo
10 March 2010, 18:14
@ Canacat, sorry maar ik loop al 3 maanden te snotteren helaas. Niet heel erg maar tijd voor de zon is het wel :D
Met mij gaat het eigenlijk wel goed (naar de omstandigheden dan). Mijn vader heeft zijn eerste chemoinfuus gehad en daar heeft hij een kleine week last van gehad maar nu voelt hij zich weer goed. Over 2 weken krijgt hij weer een infuus en zo om de 3 weken, 3 maanden lang. Dan moeten we afwachten of het is aangeslagen....
Dus toch een box gevonden.

@ Suuzje, mooie echo!

Wij hadden vandaag een gesprekje en rondleiding bij een creche in de buurt, kregen we een bon voor een gratis 2-3-4D echo. Dat is leuk! We krijgen ook al 1 van mijn schoonouders, dus kunnen we 2x keer haha.

Suuzje
11 March 2010, 11:35
Jeetje Jolly... sterkte met je vader. Fijn dat het allemaal goed lijkt te gaan.

Hier ook al naar kinderopvang gekeken. En nou net diegene die ik wil heeft een aanmeldingsstop vanwege overvolle wachtlijsten???! Aaarrrgghhhh! En ik ben nog maar 9 weken! Ik ga van de week maar eens bellen, het lijkt me toch sterk dat ze nu al vol zitten in januari/februari 2011? Dan kan toch helemaal niet? :?

jollyjo
11 March 2010, 12:00
Dank je Suuzje.

Onze creche zat ook al tot aan oktober vol. Ik heb zelfs al verhalen gehoord dat je in het weste je al moet aanmelden voor dat je uberhaupt weet dat je zwanger wilt worden, zolang zijn de lijsten. Echt belachelijk.

Suuzje
11 March 2010, 15:04
Hoe is het toch mogelijk??? En Jolly, ben je er nog uitgekomen? Of moet je een andere zoeken?

Ik heb net even gebeld, het leek me sterk dat er nu voor januari/februari 2011 er al teveel inschrijvingen zijn van baby's? Dan zou je echt na je positieve test meteen moeten inschrijven? Of vanaf het moment dat je je pil aan de kant gooit? Nou zeg. Zegt ze dat ik in september :shock: nog maar eens op de site moet kijken of ik me weer kan inschrijven? Echt niet te geloven... Maar dat de kans 0 is en dat ik maar verder moet kijken. Heel onvriendelijk eigenlijk! Ik voelde me een beetje opgelaten, waarom ik het in mijn hoofd haalde om te bellen ofzo! Voel me eigenlijk beetje boos nu.

loesje80
11 March 2010, 15:42
Ik ga maandag, na een positieve echo de papieren op de post doen voor een kinderdagverblijf. Zijn hier wel meerdere vestigingen, maar de vestiging die ik graag zou willen (dicht bij het station) is best klein... Ze kijken hier niet echt verder dan 3 maanden, dus geen idee hoe lang de wachtlijst echt is. hoop watte horen als de papieren daar zijn aangekomen... En anders maar een beetje om naar het station :-)
Maar las van de week alweer een klein stukje dat onze grote vriend JP Balkenende vindt dat er te veel geld gaat naar kinderopvang :evil:

Suuzje
11 March 2010, 17:24
Waaaaaaaaat!!!! :shock: Oh wat ben ik blij dat we weer mogen stemmen! GEEN CDA dus. Ik vind dat er teveel geld naar hem gaat/ging. ;) Ik snap het niet hoor. De overheid wil toch dat wij vrouwen meer topfuncties gaan bekleden én aan het werk blijven? En hoe denkt hij dat we dat dan allemaal moeten gaan betalen? De meeste gezinnen kunnen niet rondkomen op 1 salaris, dus er moet vaak wel door beiden gewerkt worden! En ja, als je het KDV dan helemaal zelf moet betalen kan je dat denk ik weer aardig wegstrepen tegen je salaris! Vreemd allemaal hoor...

Ik heb nog een ander leuk KDV gevonden in de buurt van de duinen! Klinkt ook erg leuk. En ze hebben aparte babygroepen! Dat vind ik ook wel een must zo in het begin. En het mooie, je kan je pas inschrijven vanaf 3 maanden zwangerschap! Dat vind ik nou normaal. ;) Dus ik ga daar maar even kijken binnenkort! We denken nu aan 2 dagen (1 hele en 2 halve?) dagen KDV en 1 dag opa en oma. Die wonen overigens op een boerderij, dus dan zit ons kleintje alsnog tussen de kipjes! Helemaal top. :D

jollyjo
11 March 2010, 17:42
@ Suuzje, ja we zijn er wel uit gekomen, want wij hebben pas op zijn vroegst begin december opvang nodig dus dat is geen probleem. We zullen ons daar binnenkort gaan inschrijven.
Wat een stom mens daar zeg, je mag toch wel wat vragen....

Die Balkenende weet het leuk te bedenken met zijn kosten. Hoe moet je dat betalen dan? Net wat je zegt, ze willen dat vrouwen meer gaan werken enzo, gaan ze zoiets doen. Moeten we onze kids maar meenemen naar ons werk, daar maar een creche beginnen of zo :D

canacat
11 March 2010, 18:22
Wij steunen Nederland in juni ook actief door op sociale partijen te stemmen! Dus moet helemaal goed komen. Nog maar eens naar het consulaat mailen of zo.
Als de aso's nou even een before party houden, en de dag erop een flinke kater hebben en niet kunnen gaan stemmen, wordt het een mooie uitslag ;)

O ja, dat vinden de ouderwetse christenen wel leuk: vrouwen thuis houden. Die balkenende heeft met zijn drukke baan natuurlijk nog nooit alleen op de kinderen gepast. Lijkt me een goed experiment! Eens kijken hoe snel hij weer op kantoor wil zijn en een creche zoekt!
Ja, dat klinkt leuk, Jollyjo,gewoon kinderen mee naar het werk. Hebben ze dat in de VS niet, van die kinderdagverblijven van grote bedrijven?
Heb weleens naar ER gekeken, en daar konden artsen hun kroost in het ziekenhuis zelf laten bezighouden.

Indootje
11 March 2010, 19:03
Tja, van die KDV is algemeen bekend. Ik had me ook bij 8 weken al ingeschreven hier in Utrecht, maar wachtlijsten zijn soms 3 jaar. Heb er volgens mij nu al bij 6 ingeschreven en je moet dan ook inschrijfgeld betalen. Dus nog steeds vanalles onduidelijk. Ze kunnen waarschijnlijk pas 2 maanden van te voren aangeven of je wel of geen plek hebt voor je kind.
Echt ongelofelijk, maar je moet je inschrijven zodra je weet kinderen te willen, maar dat is belachelijk en daarbij kan je bij heel veel KDV niet inschrijven totdat je zwanger bent. Snappen jullie het nog die logica :evil: !

Tara28
11 March 2010, 20:07
Wij willen ook perse 1 bepaald KDV...Ingeschreven met 7 weken zwangerschap, dat was afgelopen november....De dinsdag zat in ieder geval tot eind 2010 helemaal vol, de andere dagen konden ze niet veel over zeggen. De dinsdag dus maar als oma-dag geregeld....Krijgen we van de week bericht dat ons kindje geplaats kan worden in maart 2011 :shock: Eh.......ik moet straks oktober/november weer beginnen met werken....Probleem dus! En dan woon in nog niet eens in een plaats waar de KDV's er berucht om zijn snel vol te zitten.
Maar goed, voor elk probleem is een oplossing....Bij doorvragen bleek dat er op vrijdag wel gewoon plek is. Die dag had ik niet ingeschreven, want dat is mijn vrije dag. Nu mag ik op mijn werk tijdelijk mijn vrije vrijdag omruilen voor een andere dag en in maart weer terug naar de vrije vrijdag. Dank je wel leidinggevend! Houd ik 1 dag over zonder opvang (ben zelf eerst 2 dagen vrij doordat ik eerst ook 1 dag in de week met ouderschapsverlof ga), maar die dag probeert mijn man vrij te regelen op zijn werk, door tijdelijk tot maart op zaterdag te gaan werken. Ze gaan kijken of dat mogelijk is en anders wilde mijn moeder wel oppassen. Het komt dus goed, maar wat een geregel zeg!

Die JP met zijn 'goede' ideeen. Ik ben het echt wel eens met hem eens, maar nu even niet! Of gaat ie de opvang dan ook spotgoedkoop maken?

Suuzje
12 March 2010, 09:44
Jeetje Tara! Wat een enorm gedoe zeg! :o
Het is toch niet normaal dat ze zo snel vol zitten!!!

Bente
13 March 2010, 19:39
wij zijn behoorlijk laat met aanvragen van KDV heb pas afgelopen week het inschrijfformulier opgestuurd, dus ben benieuwd wat wij te horen krijgen.
de eerste tijd hebben wij de opvang ook niet echt nodig, 1 dag mijn ouders, 1 dag mijn schoonouders en de 3e dag mijn vader, dus we kijken wel hoe het gaat.
sorry ff knippen-plakken:

donderdagavond is ons kamertje afgeleverd en opgezet, dus vrijdag heb ik alweer alle meubeltjes verschoven, bedje opgemaakt, kleertjes in de kast, wagen in elkaar gezet, ben goed bezig geweest haha.
moet wel alles nog wassen, maar zo´n kaal kamertje vond ik niet gezellig.
vandaag 3d echo gehad, en ja onze kleine had weer handjes, armpjes, voetjes, beentjes en navelstreng voor het gezichtje, toch een paar mooie foto´s kunnen maken, volgende week mogen we terug voor poging 2.
volgens de berekening wel een klein kindje, ben vandaag 31 weken en 1 dag, maar echoscopiste kwam uit op 29 weken en een paar dagen, gewicht 1360gr ?? dus uiteraard toch een beetje zorgen, maar woensdag weer naar VK en donderdag naar ziekenhuis voor 32 wkn echo, ligging van placenta bekijken, dan kan ik dus 2 dagen achter elkaar informeren naar lengte, gewicht ed..
wel had de kleine al haartjes van 1.3 cm hahah, moesten we wel om lachen, mn vriend heeft nl 3mm haar dus de kleine heeft nu al langere haren.
kleine had lange teentjes en kon al heel boos kijken, het is een schatje!!!
probeer ook foto's te plaatsen, maar wil niet echt lukken, zodra ik doorheb hoe het werkt zal ik er een paar plaatsen.
vandaag trouwens de koozzi gekocht, neem aan dat deze zonder problemen gebruikt kan worden met aerosleep.
geniet nog van het weekend!

jollyjo
15 March 2010, 07:08
@ Bente, jammer dat de kleine alles voor het gezichtje had haha. Wat gek dat er een verschil zat in je weken. Ik zou er inderdaad ook even naar vragen, dan ben ook weer helemaal gerust gesteld.

Andrea80
15 March 2010, 07:16
Hello Ladies,

Als ik dit zo lees voel ik me toch wel een erge mazzelkont!!!

Mijn kindje hoeft niet naar een KDV, Mijn schoonmoeder gaat oppassen 1 dag en mijn moeder past 1 dag op.
Verder is vriendlief ook 1 dag in de week vrij.

Morgen al weer 30 weken!!!!! :D :D
Mag dan ook weer voor een echo!!! :D :D

Woensdag weer voor controle bij de VK. Dan krijg ik ook mijn anti-D prik.
Das dan weer minder.

nou fijne dag allemaal

groetjes Andrea

loesje80
15 March 2010, 09:06
http://i39.tinypic.com/6ggepk.jpg
Met een auriooltje, als dat geen schatje wordt ;-)

De verloskundige was helemaal tevreden over ons kruimeltje, bewoog goed, 2 beentjes en 2 armpjes en ze zag bij de uitwendige echo meteen een hartje. Ik weet niet wat ik had verwacht (eigenlijk gewoon een rood bonkend hart-vormig hartje :oops: ) Verder ligt mijn baarmoeder heel diep, dus een inwendige echo gehad. Zagen we inderdaad veel meer. Zo leuk!!! Nu snel de papier voor het KDV op de post, en dan maar zien ;-)

Suuzje
15 March 2010, 09:26
Helemaal super Loesje!!! :D :D :D
En nu heerlijk gaan genieten, nu kan het écht!!!
X

canacat
15 March 2010, 12:15
Hoi hoi hoi, een kleine Loesje! :D

Tara28
15 March 2010, 17:56
@bente: dat had ik ook bij de 3D echo: ipv van 25w6d, kwam de echo gemiddeld uit op 24w6d. Was niks om je zorgen om te maken werd ons verteld, want het kindje bleef nog tussen de zogenaamde groeilijnen. We hebben we een grafiekje meegekregen om morgen bij de controle te laten zien, dus ben benieuwd wat de vk ervan zegt.

Yeah, loesje in wording doet het goed :D

Bente
16 March 2010, 08:04
we gaan morgen naar VK dus dan neem ik dat grafiekje mee dat we hebben gekregen.
die vrouw zei ook dat we ons geen zorgen hoefden te maken, maarja dat is dan weer makkelijker gezegd dan gedaan.
we horen het morgen wel, en donderdag moet ik nog naar het ziekenhuis om de placentaligging te bekijken dan kan ik het daar ook nog eens navragen.
Ik houd jullie op de hoogte!

Tara28
16 March 2010, 20:27
Vandaag zei de verloskundige ook dat een afwijking van een week helemaal niet erg is. Maak me er dus ook maar niet meer druk om.
Controle was verder ook weer volgens het boekje en moet nu over 3 weken alweer terugkomen.

Andrea80
17 March 2010, 08:38
Morgen dames,

Mooi weer al die goede controles.

Gisteren voor groeiecho geweest en alles was goed. Kindje weegt nu ongeveer 1570 gram.
Ook ligt hij/zij met het hoofdje naar beneden.

Heb wel veel last van maagzuur de afgelopen dagen.

Vanmorgen nog bij de VK geweest voor controle. Alles was goed!!

Ik moest eigenlijk ook nog bloedprikken en de anti-D prik. Maar zij kon mijn ander niet goed vinden dus nu moet ik vrijdag naar het ziekenhuis voor het bloedprikken. Dan krijg ik maandag de anti-D prik, dan ben ik namelijk vrij.

Ik heb ook problemen met schoenen aantrekken. Heb nu maar een paar instappers van vorige zomer te voorschijn gehaald.
Staan niet zo charmant met sokken er in maar anders krijg ik te veel last van mijn buik.

Het mag wat mij betreft best mooi warm weer worden, dan kan ik tenminste mijn slippers en andere instappers aan.
Scheelt ook met de lagen kleding die je aan moet.

nou fijne dag weer allemaal
groetjes Andrea

canacat
17 March 2010, 12:48
Andrea: leuk, schiet lekker op en mooi positief allemaal.
Ik denk niet dat IK uitkijk naar de zomer. Ben uitgerekend begin september, en de gemiddelde middagtemperatuur ligt hier dan tussen de 30 en de 37 graden... pf...
Vandaag ineens ongewoon 15 graden! Terwijl 3 graden normaal is... global warming... je ziet het overal.

Suuzje
17 March 2010, 12:56
Canacat, jeetje 15 graden! :o Hier loopt het ook tegen de 14 aan vandaag en morgen... en ik ben er écht aan toe zeg!
Oei... dat is wel warm ja om hoogzwanger te zijn!

Wat je zegt Andrea, lekker de zomer met slippers en makkelijke jurkjes!
Dat geldt nog wat meer voor jou dan mij, ik loop half augustus pas tegen de 30 weken aan. ;)

canacat
17 March 2010, 22:32
ik sta niet echt met jurkjes... :(
Gelukkig is het droge hitte, wat 5 graden gevoelstemperatuur scheelt. In nood maar in de fontein springen. haha.
Hm, 'kind' nummer 1 wil op schoot, stop typen is boodschap (= kat).

loesje80
18 March 2010, 15:53
Even voor de docenten onder ons:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... derwijs_in (http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5378/Bos_en_Eurlings_kunnen_zo_het_onderwijs_in)

Wat kan ik me hier altijd boos om maken, gelukkig stond er tussen de reacties een hele fijne:
Wat ik me altijd afvraag is waarom men dan niet in de rij staat om les te komen geven?! Waar blijven al die mensen, vooral onze academici, die snakken naar veel vrije tijd, het zelf in kunnen delen van je tijd, de lange vakanties? Dat mindere salaris heb je daar toch wel voor over?! Tijd zat om er wat bij te doen toch?! Kom maar op, met zijn allen solliciteren. Wij wachten met smart op eerstegraders!

Verder ben ik vandaag ook lekker om half 4 weggegaan, heb net heerlijk in de tuin een sinaasappel gegeten en ga vanavond wel voorbereiden (tijdens Wie is de Mol!)

canacat
18 March 2010, 21:43
Loesje, ik heb het gelezen!
Wat ze vergeten is dat je na een dag lesgeven uitgeput op de bank neervalt, en dat je de vakanties nodig hebt om bij te komen van het harde bestaan!
In geen enkele tak van beroepen, zelfs niet de gezondheidszorg, is het aantal burn-outs zo groot als het onderwijs. Niet voor niets. Het vraagt ontzettend veel energie, tenzij je je baan niet goed doet. Blijkbaar wringt daar het schoentje.
Ik ga nu lekker uitrusten, na een drukke dag met een klas kinderen. Mijn stem is trouwens ook overbelast.
Groetjes
Canacat

Indootje
19 March 2010, 07:32
donderdagavond is ons kamertje afgeleverd en opgezet, dus vrijdag heb ik alweer alle meubeltjes verschoven, bedje opgemaakt, kleertjes in de kast, wagen in elkaar gezet, ben goed bezig geweest haha.
vandaag 3d echo gehad, en ja onze kleine had weer handjes, armpjes, voetjes, beentjes en navelstreng voor het gezichtje, toch een paar mooie foto´s kunnen maken, volgende week mogen we terug voor poging 2.
volgens de berekening wel een klein kindje, ben vandaag 31 weken en 1 dag, maar echoscopiste kwam uit op 29 weken en een paar dagen, gewicht 1360gr ?? dus uiteraard toch een beetje zorgen, maar woensdag weer naar VK en donderdag naar ziekenhuis voor 32 wkn echo, ligging van placenta bekijken, dan kan ik dus 2 dagen achter elkaar informeren naar lengte, gewicht ed..
wel had de kleine al haartjes van 1.3 cm hahah, moesten we wel om lachen, mn vriend heeft nl 3mm haar dus de kleine heeft nu al langere haren.
probeer ook foto's te plaatsen, maar wil niet echt lukken, zodra ik doorheb hoe het werkt zal ik er een paar plaatsen.
vandaag trouwens de koozzi gekocht, neem aan dat deze zonder problemen gebruikt kan worden met aerosleep.

Leuk hoor Bente dat de kamer geleverd is en dat je een leuke echo hebt gehad. Wat grappig dat je kleine al haar heeft! Kon je dat trouwens op de echo zien of niet?
Hoe was het in het ziekenhuis met de echo?
Misschien een domme vraag: maar wat is een koozzi?

Indootje
19 March 2010, 07:33
http://i39.tinypic.com/6ggepk.jpg
Met een auriooltje, als dat geen schatje wordt ;-)

De verloskundige was helemaal tevreden over ons kruimeltje, bewoog goed, 2 beentjes en 2 armpjes en ze zag bij de uitwendige echo meteen een hartje. Ik weet niet wat ik had verwacht (eigenlijk gewoon een rood bonkend hart-vormig hartje :oops: ) Verder ligt mijn baarmoeder heel diep, dus een inwendige echo gehad. Zagen we inderdaad veel meer. Zo leuk!!! Nu snel de papier voor het KDV op de post, en dan maar zien ;-)

AAaaaahhhh, wat een geweldig iets he om dit zo te zien van je eigen kind in je buik :lol: !!!!

Indootje
19 March 2010, 07:37
Andrea, lekker zeg dat jij geen KDV hoeft te zoeken de opvang al geregeld is, wel zo'n gerust gevoel :-)

Wat een stom artikel! Niets van aantrekken meiden!

Woensdag bij de VK geweest. De kleine groeit goed. Maar heb zo'n pijn rechts onder mijn borst. Nou, dat kan kloppen, want hij ligt daar precies met zijn hoofdje. En tja, dus met zijn beentjes naar beneden. Oftewel, die kleine heeft nog wat te doen de komende weken: draaien jij en met je hoofd naar beneden gaan liggen :lol: !

Tara28
19 March 2010, 08:56
Ja, hier ook iemand uit het onderwijs! Zeker geen baan die voor iedereen is weggelegd!
Rare opmerking van iemand die in het onderwijs werkt, nu nog geen kinderen heeft, maar er nu al tegenop ziet om ze zomers 7 weken te moeten vermaken :shock: Ik vind het juist heerlijk dat ik er straks 12 weken per jaar de hele week kan zijn voor mijn kindje.
Gelukkig heb ik niet heel veel last van werkdruk momenteel. Het scheelt denk ik ook dat ik een lio-stagiar heb, die 1 klas van mij volledig overgenomen heeft. maar hij krijgt het niet betaald en ik wel.....Lio's mogen zelfstandig werken, moet hem alleen regelmatig even bijpraten over het programma en de nabereiding enzo. Als ik straks met verlof ga heeft hij mazzel en krijgt vacature-uren.
Verder hebben wij echt pieken en dalen. Als een periode afgesloten moet worden heb je veel nakijkwerk, reflectieverslagen en rapporten om in te vullen. Buiten die afsluitende momenten om valt het wel mee en hoef ik eigenlijk nooit iets thuis te doen. Nou ben ik wel iemand die heel ordelijk is, een echte planner dus en ik zit vaak tot half 5 of 5 uur op school (van de week half 6), maar dan is het gewoon af en hoef ik thuis niks meer. Dat scheelt denk ik, maar met een kindje straks ga ik wel vroeger naar huis en nog even iets thuis doen denk ik.
En ik ben ervan overtuigd dat het uitmaakt welk vak je geeft en of je meerdere vakken geeft. Het ene vak is nou eenmaal intensiver dan het andere vak volgens mij en ik heb ook altijd het idee dat het basisondewijs zwaarder is dan middelbaar als ik de verhalen zo hoor.

O ja, bij de controle van donderdag was alles weer volgens het boekje :D

Bente
19 March 2010, 09:13

Leuk hoor Bente dat de kamer geleverd is en dat je een leuke echo hebt gehad. Wat grappig dat je kleine al haar heeft! Kon je dat trouwens op de echo zien of niet?
Hoe was het in het ziekenhuis met de echo?
Misschien een domme vraag: maar wat is een koozzi?

Wij hadden het natuurlijk niet zelf gezien dat de kleine haren heeft, maar de echoscopiste wees ons erop, gisteren zei de gyn het ook nog eens, dus hij/zij heeft echt al zo'n 1,5cm haar hahaha!
Verder was echo in het ziekenhuis ook prima, placenta lag niet meer voor de 'uitgang' dus ik kan 'gewoon' bevallen.
bij VK nagevraagd over het gewicht van de kleine, maar zij zei ook geen zorgen maken alles is prima in orde, en die ene berekening is niet echt betrouwbaar. Het wordt in elk geval geen reuze-baby, maar daar zit ik ook niet op te wachten....
een Koozzi is een elektrische kruik, 10 minuten opladen en dan 9 uur warm, aangezien deze dus niet kan lekken, leek het me een prima oplossing om te gebruiken met onze aerosleep.

loesje80
21 March 2010, 13:05
Had net mijn nicht aan de lijn, en wat blijkt... Haar dochtertje ligt in "mijn" bedje van vroeger :D En ik mag het van de zomer komen ophalen zodat onze hummel er weer in kan slapen... Vind het stiekem toch wel heel bijzonder :)

Nog een fijne zondag!

jollyjo
22 March 2010, 07:27
@ Loesje, zie net je echo hier, had even wat gemist. Mooie duidelijk echo hoor! Apart om te zien he? En wat leuk dat jullie kleintje straks in jouw bedje van vroeger mag liggen.

loesje80
22 March 2010, 12:15
Ja, vond het heel bijzonder om te zien dat er echt wat in me groeit! Vandaag het hartje gehoord. Werd al wel gewaarschuwd dat het met 11 weken niet altijd lukt, maar anders pas over 5 weken, dus ze ging toch een poging wagen en ja hoor! Eerst mijn eigen hele rustige hartslag en opeens daar doorheen, een super snel muizenhartslagje :D

En wat las ik net (en o, wat lijk ik dan opeens oud dat ik nu pas zwanger ben van mijn eerste kindje...)

Tienermoeder nu oma op 29ste
De 29-jarige Giulia Elia uit Italië mag zich nu al oma noemen. Ze kreeg haar dochter Anna op haar vijftiende en die is onlangs op haar veertiende is bevallen.
Baby Lucia en moeder Anna maken het goed.
De jonge oma is blij met haar kleinkind, maar had haar dochter toch een andere leven gegund. "Ik weet hoe zwaar het kan zijn om zo jong al moeder te worden. Ik had haar een andere toekomst toegewenst."
Oma, dochter en kleinkind wonen nu samen in het huis van Giulia. Ze zegt haar kleinkind haast als haar eigen dochter te zien.
De vader van het kleinkind, een jongen van 18, is bij de oma en zijn vriendin in Napels ingetrokken om te helpen met de verzorging van de baby. Anna gaat voorlopig niet naar school, om de baby te verzorgen.

jollyjo
22 March 2010, 12:47
@ Loesje, mooi is dat he om die hartslag te horen. Had ik vorige week ook en 2x een kleine die aan het schoppen was, nog veel leuker haha.

Op je 29e al oma!! Dat is ook niet gezond zo vroeg al kinderen, dan ben je zelf nog kind zeg! Pff, ik geloof niet dat mijn moeder daar nou zo blij mee was geweest haha. Daar maar wat ouder ;)

Suuzje
22 March 2010, 13:24
Jeetje, wat een bericht!!! :shock:
Daar moet je toch niet aan denken!

Loesje, wat leuk dat jouw baby in jouw oude bedje komt te liggen strakjes!!! Heel speciaal! :D

Andrea80
23 March 2010, 13:43
Hello dames,

Leuk he dat hergebruik van bedjes. Ik heb mijn eigen oude wieg opnieuw laten bekleden voor mijn kindje. :D

Kaartjes hebben we van het weekend uitgezocht. Nu de aantallen doorgeven en dan drukproeven laten maken.

Drukdrukdruk dus.

Ben vandaag bezig om een glucosedagcurve bij te houden.
Moet mezelf vandaag 4 keer prikken voor glucose.

Is niet zo erg valt wel mee. Maar wel lastig te onthouden moet op vaste tijden.

nou groetjes

canacat
23 March 2010, 22:31
Andrea: mijn vriend moet het tot 6 keer per dag doen: prikken en testen (en spuiten).
Zijn mobieltje belt altijd als het weer moet. Misschien een idee? Haha, en de kat denkt dan ook altijd dat hij eten krijgt, want de laatste keer van de dag, is dat het geval, helaas voor hem, de andere keren niet ;)

Andrea80
24 March 2010, 06:33
Hey

@canacat: das idd wel handig maar gelukkig was het maar een dag voor mij.

Ik weet meteen wel een beetje wat je moet doormaken als je diabetes hebt :(

Ik heb het gelukkig niet.

grappig die kat!

groetjes

canacat
24 March 2010, 23:58
o gelukkig, gewoon check dus?
Was die te hoog? Of viel het mee?
Groetjes, Canacat.

Babyangel
25 March 2010, 06:38
Heeej wat een top idee, forum voor zwangere uit 1980! Heb langer dan een jaar bij 1980 wil zwanger worden gezeten en zie nu pas dat "we" een vervolg hebben. Wat super leuk zeg! Al die scheidingen qua maand door de uitgerekende datum vind ik helemaal niet leuk! Dit wel!!

Ga zo gelijk even een aantal pagina's terug lezen!

Andrea80
25 March 2010, 06:54
@canacat was inderdaad gewoon een check.

Ik ben van mezelf wat aan de zware kant, dus ze wilden het graag controleren.

Gelukkig was alles goed.

@babyangel: welkom!! en gefeliciteerd!

groetjes

loesje80
25 March 2010, 07:36
Heey baby-angel, wat gezellig dat je er ook bij komt!!!

loesje80
25 March 2010, 09:13
Alvast te voorbereiding voor aankomend weekend, de klok moet weer verzet worden :D
Okee, het is een link geworden, want met maar 400 pixels is hij als plaatje niet meer leesbaar: http://i39.tinypic.com/out6yb.jpg

jollyjo
25 March 2010, 09:45
@ Loesje, hahaha hij is erg leuk :D Wel jammer dat we een uurtje korter kunnen slapen, maar dan is het savonds wel weer langer licht en kunnen weer lekker naar buiten joepie!!!

Heb zonet ook mijn 20-weken echo ingepland. Op 19 april (ben ik ook 19 weken :)) kunnen we terecht, weten we ook wat het wordt JOEPIE!

loesje80
25 March 2010, 13:09
Wat snel al! en wat leuk, om op 19 april, 19 weken te zijn en dan de echo te krijgen. Maar jullie gaan dus vragen wat het wordt?! Vertellen jullie het dan ook of wordt het voor de buitenwereld een geheim?

Ik mag pas 26 april weer op controle (dan ben ik 30 jaar en 1 dag :o ) en pas 31 mei de 20 weken echo... Ben dan ruim 21 weken... Gelukkig leer je hier heel geduldig zijn ;-) En daarna nog heel wat weken wachten tot we weten wat het wordt. Daar zal ik toch echt eerst voor moeten bevallen :shock: hahahahah

Nu posters+presentaties beoordelen.. Ach ja, het lijkt sneller te gaan dan voor 4 klassen proefwerken nakijken... Elke dag een beetje ;-)

jollyjo
25 March 2010, 14:00
@ Loesje, wij willen inderdaad weten wat het wordt en iedereen mag het weten! haha. Je leert inderdaad erg geduldig te zijn als je zwanger wilt worden en zwanger bent haha. Ik mocht met mijn eerste controle een dag voor mijn 30e verjaardag. Voelt niet anders hoor als je 30 wordt.

canacat
25 March 2010, 16:41
haha, die klok cartoon.
Ik ben er al lang mee klaar! Wij staan al weken op zomertijd, lekker tot half acht al licht!

Tara28
26 March 2010, 08:55
@babyangel: vroeg me al af waar je bleef ;) Dacht dat je eerst wilde afwachten of het wel goed ging, voordat je je hier aanmeldde, maar je wist het dus niet!

@loesje: lachen die cartoon! Waar haal je ze toch iedere keer weer vandaan :D

Ik mag 9 april weer op controle bij de vk en krijg dan later die dag ook nog een 30 weken echo. Dit om de ligging van de placenta te controleren. Bij de 20 weken echo dacht ze eerst dat die niet goed over mn baarmoedermond heengegroeid was (heb een voorliggende placenta), maar even later zag ze toen dat dat al wel het geval was. Maaaaar omdat ze me toen die echo al beloofd had, mocht ik toch gewoon komen met 30 weken :D We weten dus al dat het gewoon goed zit, maar toch op kosten van de verzekering nog even een keertje spieken naar ons kleintje.

We hebben ook het geboortekaartje uitgezocht en zijn het denk ik ook wel eens over het gedichtje op het kaartje :)

Tara28
29 March 2010, 18:26
Wat een stilte hier. Alles goed met iedereen?

Indootje
29 March 2010, 19:34
Hoihoi!

Ik ben er nog, maar heb het nu razend druk op het werk en ook afgelopen weekenden eigenlijk, dus vandaar even geen bericht van mij.

Maar hoe is het met iedereen?

Andrea80
30 March 2010, 06:46
Hoihoi,

ook ik ben er nog!

Maar heb het idd ook erg druk 's avonds en in het weekend!

Alles gaat goed hoor. Heb alleen zolangzamerhand last van dikke enkels.
Dus maar met de voetjes omhoog!!

groetjes

jollyjo
30 March 2010, 07:21
Iedereen heeft het druk de laatste tijd haha.

Wij zijn gisteren begonnen met het verhuizen van de kast van de toekomstige babykamer. Eerst alles maar even doorgespit, wat kan een mens een hoop rommel bewaren zeg! Maar dat is nu klaar. Nog wel even opnieuw en goed inrichten, maar na het verhuizen was ik er wel klaar mee, dus dat doen we van de week wel. Alles op zijn tijd haha.

Ik voel me nog prima, alleen een beetje last van mijn rug, en op een gekke plek. Misschien weet iemand van jullie dat. Ik heb niet last van mijn onderrug, maar meer ter hoogte van mijn linkerborst en dan op de achterkant. Kan het zijn dat door de groei van mijn baarmoeder de boel een beetje in de verdrukking komt en ik daar last van heb? Iemand ervaring mee?

Indootje
31 March 2010, 13:48
Dat is een goeie bijkomstigheid van zwanger zijn, je moet/wil echt gaan opruimen en wat een rotzooi een mens dan bewaard! hahahah.

Jollyjo, heb je vlak onderaan je ribben (achterkant) last? Als ik je omschrijving zo lees zou het kunnen dat het een verrekte spier is, heb ik namelijk ook gehad, maar kan bij iedereen natuurlijk anders zijn :roll:

loesje80
31 March 2010, 14:21
Tja, druk.. Ik geloof dat ik gewoon weinig spannends beleef :oops: Al kan ik nu wel 's avonds wakker blijven tot een uurtje of 9 ipv 8. Toch nog een beetje een voordeel van dat uurtje vooruit van afgelopen weekend :-)

Nog geen rugklachten... Dus ook geen advies...

Ik ben nog helemaal niet zo van het opruimen. Gelukkig zijn we pas vorig jaar in het huis gaan wonen waar we nu wonen. Dus om de babaykamer leeg te maken moet er een logeerbed uit en 2 kastjes. :D

Elmo, ik las op een ander topic dat vandaag een spannende dag is! Ik hoop dat hij voorbij vliegt en dat je morgen alweer een klein stapje meer kan genieten!

jollyjo
31 March 2010, 14:32
@ Indootje, zit inderdaad bij de ribben in de buurt, maar kan me niet heugen dat ik iets van een verkeerde beweging of zo heb gemaakt. Wordt wel minder viel me gisteren op, dus misschien heb je gelijk (laten we het hopen, want het was wel irritant).

Babyangel
1 April 2010, 08:43
Tara, ik dacht echt dat ik had gereageerd op je berichtje maar kan m nergens terug vinden. Volgens mij had ik zelfs geschreven dat ik het zo leuk vond dat jullie al geboorte kaartjes hadden uitgezocht en dat dat voor ons nog heeeeel lang duurt. Maar kan het berichtje echt niet vinden..........
Ik wist inderdaad niet dat er een forum was van zwangere dames uit 1980. Echt leuk dat we dus een vervolg hebben!

Ik ben niet onwijs druk maar wel onwijs moe, ben dus ook niet meer zo vaak en veel op het forum.

We hebben gister de eerste echo gehad. Ben pas 8 weken en 3 dagen zwanger ( terwijl ik dacht dat ik vandaag precies 10 weken zou zijn want 21 januari is de eerste dag van mijn laatste menstruatie ) ik ben 8 noember uitgerekend!
Ik heb een inwendige echo gekregen zodat ze het dan beter kon zien en we zagen een heel hard kloppend hartje jeeeeeeeh!!!

loesje80
1 April 2010, 10:02
Wat super babyangel, een kloppend hartje :D En ach, wat minder lang zwanger... Als het hartje klopt is alles goed toch? :D
Ik had met ruim 10 weken ook nog een inwendige echo omdat mijn baarmoeder toen nog heel diep lag. Mijn vriend moet er nog steeds om lachen dat de VK zei "kleed je maar even uit". Dus de week erna gingen we voor controle en mocht ik weer op de tafel gaan liggen om te kijken of we het hartje konden luisteren. Fluistert mijn vriend opeens in mijn oor "kleed je maar even uit" Hahaha. prutser ;-)

Jollyjo, is de pijn weer minder? Wat een mooie buik heb ik gezien van je bij het topic Buikfoto's! Dat wil ik over 4 weken ook wel :D

jollyjo
1 April 2010, 10:12
@ Loesje, ja de pijn is gelukkig weer weg. Denk toch dat ik een spier heb verrekt, maar hoe, geen flauw idee, maar het is weg dus ik ben allang blij :D
Ben ook best trots op mijn buik. Manlief vind het ook zo leuk!!

Gisteren was ook even schrikken.
We waren gisteren op zolder bezig om een kast in elkaar te zetten. Toen we met de achterkant bezig waren die er tussen te stoppen, kwam het bovenste deel naar beneden, boven op zijn hoofd. Dat deed hem harstikke zeer en vlak daarna werd hij ook heel draaierig en misselijk. Ik heb de HA post gebeld. Die zeiden toen kom maar even langs. Ik zeg tegen haar: hoe moet ik hem naar beneden krijgen. Hij kan niet op zijn benen staan en ik ben 16 weken zwanger. Na overleg zou er dan die avond wel iemand komen, maar ze kon niet zeggen hoe laat, maar zo snel mogelijk. Toen ik weer boven was, wilde Edwin wat tegen mij zeggen, maar kwam gewoon niet uit zijn woorden, dat was wel heel eng. Dus ik gelijk weer de HA Post geprobeerd te bellen, maar daar was het druk. Toen dacht ik ook: stik maar. Heb ik 112 gebeld. Ik heb daar uitgelegd dat ik ook al de HA post had gebeld enzo, maar dat hij nu niet uit zijn woorden kwam en ik mij nog al zorgen maakte. Ze zouden wel even langskomen. Met sirenes de wijk in, dat kunnen wij al van ver horen. Ze waren binnen 10 miniuten bij ons. Niet veel later stond de dienstdoende huisarts ook voor de deur. Ze hebben hem even nagekeken. HIj blijkt dus een hersenschudding te hebben, maar omdat hij niet buiten westen is geweest en geen bult op zijn hoofd kreeg, kon hij gewoon thuis blijven, maar moest hem tot 1 uur om het uur wekken en daarna om de 2 uur, even voor de zekerheid. Hij moest dan gewoon aanspreekbaar zijn. Zou hij wartaal beginnen uit te slaan of veel overgeven, dan moest ik weer bellen.

Tot dat de ambu kwam had ik behoorlijk wat adrenaline door mijn lijf heen, maar toen ze weer weggingen, had ik het wel gehad. De dokter vroeg nog wel, voordat hij als laatst weg ging of ik nog vragen had. Omdat het zo hechtisch was geweest had hij nu even aandacht voor mij, dat vond ik ook wel heel netjes van hem. En als ik het niet vertrouwde moest ik weer bellen. Nou dat had ik ook echt wel gedaan.
Vanacht dus netjes om het uur/om de twee uur gewekt. Hij voelde zich toen wel goed. Vanmorgen had hij alleen nog hoofdpijn en dat was goed zei de dokter. Dat zou hij ook nog wel even houden.

loesje80
1 April 2010, 10:20
Jeetje, wat een heftig verhaal :o Maar wat fijn dat het "alleen" maar een hersenschudding is. Wel goed rust laten nemen hoor! Maar ook heftig voor jou, elk uur en daarna om het uur je man wakker maken... Gelukkig heeft het een goed einde! Beterschap!

Andrea80
1 April 2010, 10:39
Jeetje Jolly,

Was dat ff schrikken :o

Hopen dat hij er snel geen last meer van heeft.

nou groetjes

jollyjo
1 April 2010, 10:42
Ja dat was inderdaad schrikken. Eerst werk je wel op de automatische piloot om alles te regelen, maar later als je gaat zitten dan denk je ook van Oef..
Ik heb hem zonet nog even gesproken en hij voelde zich al beter. Hoofdpijn was wel minder geworden, maar de buitenkant van zijn hoofd waar de plank gevallen is doet nog wel pijn.

poohtje
1 April 2010, 12:30
Zo hehe eindelijk mag ik me hier toevoegen na het lange wachten. Als oprichtster van 1980 wil zwanger worden werd het toch wel tijd dat ik eens aan de beurt kwam al zeg ik het zelf.
Leuk om allemaal bekende weer te zien!!!!

loesje80
1 April 2010, 13:47
Jaaa!!! Poohtje!!!
Super meid! Geniet ervan :D

jollyjo
1 April 2010, 13:54
Poohthje GEFELICITEERD!! Lekker genieten nu.

Andrea80
1 April 2010, 14:30
JeeehhhYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Poohtje welkom eindelijk!!! :D :D

Babyangel
1 April 2010, 17:22
Jeetje Jollyjo, wat schrikken zeg! Ik zag het helemaal voor me! Echt eng!! Gelukkig gaat het nu een stuk beter!

Poohtje!!!!!!!! Welkom!! Eindelijk!

Tara28
1 April 2010, 18:20
Jaaaa, daar is Poohtje :D

Babyangel, er zal wel iets misgegaan zijn met het plaatsen van je berichtje toen. Geeft niet hoor!
Dat de echo een iets kortere termijn uitwees moet je maar voor lief nemen. Het zij zo, maar wel vreemd, want je cyclus was toch best regelmatig? Nou ja, het hartje klopte, dat is het belangrijkste en wie weet wordt het wel 'te vroeg' geboren en klopt jouw berekening weer.

Jollyjo, wat een verhaal zeg! Fijn dat het inmiddels weer beter met hem gaat!

canacat
1 April 2010, 22:12
jollyjo: zo, wat een verhaal! Als de hoofdpijn over is, dan is het wel over hoor, heb meerdere flinke hersenschuddingen in mijn leven gehad...

Poohtje: yeeeeaaaaah !!! jippie!!!!

poeh, net terug van congres in Toronto. Nu lekker pasen, even vrij. hehe

loesje80
2 April 2010, 12:11
Mag ik even zeuren? (als het antwoord nee is, vooral niet verder lezen ;-) )
Ik moet zeggen dat ik weinig zwangerschapskwaaltjes heb, maar ik merk wel dat ik me nu veel sneller aan dingen irriteer, zo ook vandaag:
Gisteravond heeft mijn vriend te horen gekregen dat zijn oom is overleden. Niet onverwachts, wel vervelend. Natuurlijk vindt hij het fijn als ik meega, maar ja het onderwijs... Vandaag ben ik thuis met griep, dus mijn leidinggevende maar gemaild met de vraag of ik naar deze crematie mag. Word ik net gebeld met het feit dat ik dan wel 5 lesuren zou missen... Ja en???? De dag erna gaan weet ik niet hoeveel collega's op Romereis mee met klas 5, waardoor er klassen zijn die anderhalve week lang zo'n 5 docenten missen. En dat is wel allemaal prima... Het zal de griep en het zullen de hormonen wel zijn, maar ik zit gewoon in tranen omdat ik het zo stom vind!
Maar even van me aftypen lucht op. Nu weer snel mijn bed in met een dvdtje, hopelijk is de griep dan snel weg en kan ik zondag toch paaseieren zoeken ;-)

Fijne paasdagen allemaal!

jollyjo
2 April 2010, 14:21
@Loesje, natuurlijk mag je klagen, daar zijn we ook voor. Wat een belachelijke reactie daar zeg!! Het is wel een oom van je vriend en dan hoor jij gewoon mee al is het maar voor hem. Dan maar 5 lesuren er niet zijn, dit is veel belangrijker! Laat ze het maar even uitzoeken. Kan inderdaad wel door je hormonen komen dat je je sneller irriteert hihi

Tara28
2 April 2010, 17:33
Loesje, ik neem aan dat je uiteindelijk wel gewoon zonder problemen naar die crematie kan? Lekker belangrijk zeg, dat er dan 5 lesuren uitvallen. Als je ziek bent gebeurt dat toch ook.....

loesje80
2 April 2010, 18:24
Ik hoor het maandag... Kan waarschijnlijk nog 3 uurtjes lesgeven, maar echt nog geen idee of ik mag/kan...
Nu heerlijk met de laptop in bed, de griep lijkt weer meer op te spelen dan vanmiddag. Morgen weer lekker een dagje in bed en zondag is het over ;-)

Suuzje
2 April 2010, 23:08
Wauw Poohtje, gefeliciteerd!!!!!! :D

Loesje, wat belachelijk zeg!!! :x Rotzakken zijn het. En ja, die hormonen hé.... heel fijn soms. Ik hoop dat je met niet al te veel problemen gewoon mee kan! X

Vandaag de echo met de nekplooimeting gehad, het was helemaal super! Nekplooi was 0,9 mm. Helemaal mooi dus. Ik voel me echt onwijs opgelucht. En het was zo leuk om te zien, duikelen, wiebelen, omrollen, zo ontzettend gaaf! :D

Indootje
3 April 2010, 07:28
@Jollyjo, wat een verhaal! Bah! Gelukkig is je vriend er nog relatief goed van af gekomen. Doen jullie alletwee maar rustig aan deze daagjes hoor!

@Poohtje, GEFELICITEERD met je zwangerschap. Geniet er van het gaat heeeeel snel ;-)

@Loesje, wat een achterlijke reactie van je leidinggevende. Niets van aantrekken hoor :shock:

@Suuzje, super dat de nekplooimeting helemaal goed was. Wel geruststellend gevoel zeker? Wij hebben geen combinatietest gedaan, maar kan me wel indenken dat het een opluchting is als je dan al weet dat dat helemaal goed zit.

Hier gaat het redelijk. Kleine is erg druk in mijn buik, maar vind ik wel gezellig. Hoop alleen dat hij de juiste kant op aan het draaien is, maar dat gaan we woensdag bij de VK horen.
Verder last van mijn bekken en hou heel veel vocht vast. Maar goed, hoort er bij en nog eventjes.
Positief is dat ik nog maar 1 weekje hoef te werken en dat die week voor mij maar 3 dagen zijn!!! Dus donderdag 8 april is mijn laatste dag voor mijn verlof :lol: !!!

Fijne paasdaagjes iedereen!

Babyangel
3 April 2010, 07:51
Loesje, wat een belachelijke reactie op je werk zeg!!!

Suuzje, wat fijn dat de nekplooi meting helemaal in orde is. Ik tijfel of wij de combintie test moeten doen of niet. Het komt bij ons niet in de famillie voor, ik ben 29 en volgens mij ook gezond. Wat is voor jullie de reden geweest om het wel te doen als ik vragen mag? Wordt het eigenlijk veel gedaan?

Tara, ja m'n cyclus was ook best regelmatig. 21 januari was de eerste dag van m'n laatste menstruatie. ach we zien het tegen die tijd wel.

Suuzje
3 April 2010, 10:13
@ Babyangel, ja ik voel me enorm opgelucht! Ik ben (uiteraard) ook 29, heb geen Down in de familie. Ik weet niet of de test in NL veel gedaan word. Ik hoorde iets van 25% van de zwangeren? Maar de test is nog niet zolang toegankelijk voor zwangeren onder de 36. Dat is pas sinds kort.

We hebben ook enorm zitten twijfelen of we het wel of niet moesten doen. De doorslag gaf dat we erover hebben nagedacht hoe ons leven er met een gehandicapt en/of down kindje eruit zou zien. Helaas weet je niet van te voren hoe erg het zal zijn, maar we waren er allebei over uit dat we dat niet zagen zitten. Ik vond het erg moeilijk om nu vooraf te bedenken wat we zouden doen als het niet goed zou zijn, maar als ik dan aan onze toekomst dacht wist ik het wel. Hoe moeilijk en hoe vreselijk me die beslissing ook lijkt. Nu de echo goed was (op de bloedtest moeten we nog een weekje wachten) voel ik me een stuk geruster. Natuurlijk weet je het niet zeker én kan er voor, na en tijdens de geboorte ook iets mis gaan. Maar ik heb nu voor mijn gevoel er alles aan gedaan. Daarnaast heb ik ook het idee dat binnen een aantal jaar deze test ook "standaard" zal worden, net als de 20 weken echo. En dat je er dan voor kan kiezen om hem niet te doen als je dat niet wilt. Net zoals de 20 weken echo. Ik las hier op het forum dat in bijvoorbeeld Engeland, België en Canada het al standaard gedaan word.

Maar ja, het is een onwijs persoonlijke beslissing. Het voordeel is dat je je waarschijnlijk wat meer gerustgesteld voelt, en de extra echo is ook erg leuk. Het nadeel is dat de uitslag misschien minder goed is dan je verwachtte (dus onder het gemiddelde 1:1000, maar boven de 1:200) of dat je voor de keuze komt; vruchtwaterpunctie of niet. En wat doe je er dan mee? Heel erg moeilijk. Gelukkig is de kans dat je een slechte uitslag krijgt erg klein, heel naief, maar dat stelde me ook een beetje gerust.

Veel succes met het maken van je keuze! Liefs

loesje80
4 April 2010, 11:05
Wat fijn suuz, dat de echo zo goed was en dat jullie uk zo goed is gegroeid en bewoog!

Hier heeft vriendlief de Voorjaarsschoonmaak in zijn hoofd... Alles moet schoon, de koelkast, magnetron, de badkamer, het hele huis stofzuigen, dweilen... Gelukkig lijkt het een één jaarlijks fenomeen ;-) Maar goed, nu is wel het hele huis spik&span en was ik niet lekker dus niet zoveel hoeven doen :?

Fijne paasdagen allemaal!

Indootje
4 April 2010, 14:40
Vrolijk Pasen!

Haha, heerlijk toch Loesje als je man dat in zijn bol heeft, laat hem maar zijn gang gaan ;)

Suuzje
4 April 2010, 17:28
Oh wat heerlijk Loesje, zo'n schoon huis!
Heeft hij nu al nesteldrang? :?
:lol:

loesje80
5 April 2010, 10:34
Hahahah, dat zal het zijn, hij zal al wel last hebben van nesteldrang. Al is dat vandaag weer helemaal over ;-)

Vandaag ons opgegeven voor de Puf-club :lol: En ondanks dat vriendlief echt niet mee moest van mij, was hij na 2 weken nadenken toch tot de conclusie gekomen dat hij vast goed kon puffen, dus nu samen naar "Samen Bevallen" Ik blijf het apart vinden dat je zoveel dingen al zo vroeg in de zwangerschap moet regelen. Gelukkig scheelt dat met ouderschapsverlof heb ik al gehoord van mijn leidinggevende 8-)

Nog een fijne 2de paasdag, ik heb alweer een ochtend voorbereid, straks naar een verjaardag en morgen lesgeven. Hoop nog steeds dat ik om half 12 naar huis mag voor de crematie...

Tara28
5 April 2010, 20:50
Mijn pufclub begint morgen :D T is een cursus gezond en fit rondom de bevalling. Ben benieuwd!
Loesje, anders ben je morgen toch gewoon opeens ziek aan het eind van de ochtend.....(of is dat te makkelijk gedacht van mij?)

loesje80
6 April 2010, 17:10
Ik had ookal bedacht dat ik me ziek zou melden na het 4de uur. Maar gelukkig kwam vanmorgen tijdens mijn eerste uur mijn leidinggevende vragen na welk uur ik naar huis moest. Dus toch legaal naar de crematie. Ikhad zijn oom pas 2 keer gezien, maar binnenkomen met muziek van de titanic was al heftig, en toen 2 kleinkinderen van 6 en 4 heel hard gingen huilen heb ik netjes meegedaan. Nu net thuis... Toch wel zwaar...
Hoe was je pufclub? Klinkt wel gezond, én fit ;)

Tara28
6 April 2010, 19:59
Pufclub was best gezellig. 5 andere meiden, 4 daarvan net als ik zwanger van de 1e en eentje al van nummer 4. We hebben het vanavond gehad over de bekkenbodemspieren: waar zitten ze, hoe span je ze aan, hoe ontspan je ze en over de juiste houding om iets te tillen.
Het grappige was ook dat 2 anderen zich voor dezelfde cursus borstvoeding bleken ingeschreven te hebben. Leuk om dan alvast wat mensen te kennen :D

Toch nog een menselijke leidinggevende dus! Volgens mij zou ik zelfs gaan huilen als ik binnenstap bij de begrafenis van een wildvreemde. Zijn altijd van die tranentrekkerbijeenkomsten :shock:

Babyangel
8 April 2010, 07:39
Loesje, fijn dat je er kon zijn voor je schoon famillie

Suuzje, bedankt voor je duidelijk en eerlijk antwoord. Wij zitten met hetzelfde en hebben in het verleden al afgesproken dat wij de zwangerschap zouden afbreken als het een zwaar gehandicapt kindje zou zijn. Wat ik heel moeilijk vind en waarom ik twijfel is dat ook al is de test negatief en krijg je een vruchtwaterpunctie het nooit duidelijk zou worden of het een zwaar autistich kindje zou zijn of dat het een kindje zou zijn wat iets moeilijker mee zou kunnen komen op school. In dat laatste geval zou ik het hééél moeilijk vinden om de zwangerschap af te breken. Ik weet het gewoon nog niet wat we moeten doen..........

Indootje
9 April 2010, 08:44
Leuk dat jullie naar de cursus Samen Bevallen gaan. Ikzelf doe (net als Tara) de cursus Zwanger & Fit. Dat is wel leuk en met 1 partnerles erbij, die hebben we as dinsdag. Ben benieuwd ;-)

Hier heb ik mijn eerste dag van mijn zwangerschapsverlof!!!! Gisteren laatste dag gehad, maar ik besef het nog niet helemaal. Voelt gewoon als een vrije dag en dan het weekend. Denk dat ik pas maandag iets meer besef krijg er van.

Oh ja, nog meer goed nieuws: woensdag bij de VK geweest en die kleine is gedraaid en ligt met zijn hoofd naar beneden, dus niet meer in een stuit, jeee! Hij was zelfs al een beetje ingedaald. Dus daar ben ik wel heel blij mee eigenlijk :-).

jollyjo
9 April 2010, 10:31
@ Indootje, wat fijn dat je kleintje nu goed ligt, dat is inderdaad wel prettig.

Ik ga een zwangerschapscurus doen. In drenthe geven ze alleen yoga en daar hou ik niet van en een cursus samen bevallen krijg ik manlief niet heen. De andere cursus heb ik via een oud-collega en daarvoor kan ik naar Groningen en dat is ook te doen. Niet zo duur en maar 1 les met partners en dat vond manlief wel goed. Zal ik straks even bellen, want daar kun je al vanaf 20 weken terecht en dat is al over 2 weken zover!!

Tara28
9 April 2010, 14:47
Bij de controle van vandaag was alles weer helemaal goed :D Ook nog een echo gehad om te controleren of de placenta goed voorbij de baarmoedermond gegroeid was en dat was gelukkig het geval :D En......we hebben toch maar naar geslacht gevraagd. We zijn helemaal blij met ........Hahahaha ik ga het niet vertellen. Dat heb ik mijn man beloofd. Onze ouders laten we zelfs in de waan dat we het zelf ook niet weten.

Indootje
9 April 2010, 15:04
@Tara, fijn dat de controle goed was! En jullie weten nu dus wat het wordt!!! Toch niet in kunnen houden tot de bevalling, hahhaha :-D.

Babyangel
11 April 2010, 07:13
hahahaha wat leuk dat jullie nou weten wat het wordt! Ik had echt gedacht dat je het niet zo willen weten en netjes zou wachten tot de bevalling hihihihi. Wel heel jammer dat zelfs wij het niet mogen weten hoor. :D

loesje80
12 April 2010, 09:02
Dit kreeg ik net via de mail, moest er zo om lachen :lol: Ik dacht, dit deel ik even ;-)

In dit leven ben ik een vrouw.
Maar in mijn volgende leven kom ik terug als beer.

Als je een beer bent, mag je winterslaap houden.
Je doet zes maaanden lang niets anders dan slapen.
Dat lijkt me wel wat...

Voor dat je je wintwerslaap gaat houden, moet je je wekenlang volproppen met eten.
Dat lijkt me ook wel wat...

Als je berin bent, baar je de baby's (die zo groot als kastanjes zijn) terwijl je slaapt.
Als je wakker wordt, zijn het gedeeltelijk opgegroeide schattige lieve babybeertjes.
Dat lijkt me helemaal wel wat...

Als mamabeer weet iedereen dat met jou niet te sollen valt.
Je mept iedereen die je kids lastig valt en als je kids uit gareel lopen mep je hun ook.
Dat lijkt me wel wat...

Als je beer bent, dan verwacht je partner dat je grommend wakker wordt.
Hij verwacht dat je harige benen hebt en hij verwacht dat je zwaar overgewicht hebt.

Yep ik kom terug als beer...

Suuzje
12 April 2010, 11:02
:lol: Briljant!

Indootje
12 April 2010, 11:16
hahaha, leuk hoor Loesje :-D!!!!

Hier mijn eerste, officiele verlofdag.... heel raar :roll: Maar de tijd vliegt voorbij, met internetten, hahahahah :lol:

jollyjo
12 April 2010, 12:31
@ Loesje, die is echt leuk!!! Ik wil ook beer worden, lijkt me ideaal wakker worden en bevallen zijn. Maar wel gelijk na de bevallig, anders mis je weer te veel haha.

@ Indootje, spannende tijd, nog een paar weken en dan heb je een kleintje! voel je je nog goed of ben je het al zat?

Indootje
12 April 2010, 13:11
Heel maf hoor om straks een kleintje te hebben. Nu wordt het wel echt spannend :-D
Ik voel me nog redelijk goed, hij mag nog wel eventjes blijven zitten ;-)

Gaat het met jullie allemaal goed? Al kwaaltjes enzo?

loesje80
12 April 2010, 13:19
Inderdaad erg spannend Indootje!
Ik kan me er vaak maar weinig bij voorstellen :oops: Gister mijn neefje van 4 maanden op schoot gehad, die op dit moment bij iedereen moet huilen, behalve bij mij :D Maar dan niet het idee/gevoel: Zo'n hummeltje hebben we straks zelf...
Lijk wel steeds vermoeider te raken, maar dat kan ook zijn omdat ik gewoon toe ben aan mei-vakantie ;)

Tara28
12 April 2010, 16:12
Yep, ook ik sluit me aan bij het 'beer willen zijn' (Enige nadeel, er bestaat geen berenforum ;) )

Nu wij stiekem toch weten wat het wordt, zou ik het liefst de komende 9 weken overslaan zodat ons kindje er meteen is. Zo maf, daarvoor had ik dat veel minder....

Suuzje
12 April 2010, 16:14
Hier ook alles oke! :D Ik heb dat ook Loesje, dat je sneller moe bent. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik eraan toe geef. ;) Het enige waar ik nu last van heb is mijn rug, helemaal rechts onderaan. En dan bij het opstaan vanuit ligpositie en soms omdraaien in bed. Ik kijk het nog even aan, maar als het erger wordt ga ik toch even naar de fysiotherapeut denk ik. Maar misschien is het tijdelijk en heb ik mazzel!

Net een afspraak voor de geslachtsbepaling maakt... spannend hoor!!! :D
5 mei gaat het gebeuren, ik ben echt ontzettend benieuwd!

Indootje
12 April 2010, 16:21
@Suuzje, spannend hoor!!!!!

@Tara, jaaaa, nu kan je er echt over fantaseren en dat soort dingen. Tenminste, anders ook wel natuurlijk, maar nu gerichter. Nou, ik hoop voor die kleine dat hij nog even bij je blijft zitten, het is nog te vroeg ;-)

Tara28
12 April 2010, 17:15
Ja echt nog veel te vroeg. We willen toch wel minimaal de 38 weken halen denk ik zo.....

canacat
12 April 2010, 18:09
Hier gaat het prima. Kan niet gaan zitten, zonder: schop schop!!
Het kost inderdaad meer moeite om een berg op te lopen. En dat komt niet door het extra gewicht (want dat is er nog niet).
En slapen: liefst zo vaak en zo lang mogelijk!!

Andrea80
13 April 2010, 07:06
Hello Ladies,

Hier weer even een berichtje van mij.
Ik lees wel mee maar heb niet altijd de fut om te schrijven.

Nog deze week en volgende week werken en dan heb ik ook verlof. :D
Merk wel dat ik daar aan toe ben. Kan met niets anders bezig zijn dan met de baby.
Heb ik gewoon ook geen zin in.

@Tara: toch je nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen?

Ik mag morgen weer voor controle en voor groei-echo.

nou groetjes

canacat
13 April 2010, 17:04
krijgen jullie nog echo's na de 20 weken echo???

Tara28
13 April 2010, 18:01
In principe na de 20 weken niet meer. De groei-echo en liggings-echo zijn alleen voor als de vk het niet helemaal goed kan voelen. Kan ze dat wel, krijg je ook geen echo. Althans zo is het bij mij.
Wij hebben met 26 weken een pretecho laten maken en met 30 weken kreeg ik no een echo om te controleren of de placenta goed genoeg voorbij de baarmoedermond gegroeid was. Placenta ligt bij mij laag aan de voorkant vandaar. Maar hij was er nu goed genoeg voorbij, dus kan gewoon op de normale manier bevallen gelukkig.

Indootje
14 April 2010, 07:44
Hee canacat, lees nu dat je een jongen krijgt, gefeliciteerd!!! Blij mee?
En alles zag er goed uit bij de 20 weken echo?

Bij onze VKpraktijk doen ze meestal rond de 35 weken nog een groeiecho en om zeker te weten dat de baby goed ligt (als ze het bijvoorbeeld niet goed genoeg kunnen voelen, zoals Tara zegt).

Wij hebben ook met 26 weken een pretecho laten doen. Kost wel iets van 100 euro, maar je krijgt een DVD met half uur filmpje en een CD met iets van 90 foto's :-D

jollyjo
14 April 2010, 10:45
Wij krijgen in principe ook geen echo meer na de 20-weken echo. Zelf hebben we 2 pretechos in de planning staan met 24 en 26 weken, dus dan kunnen we de kleine eens goed bekijken :D

Indootje
14 April 2010, 12:49
@Jollyjo, waarom doen jullie 2x keer een pretecho en relatief kort achter elkaar?

Hier is de kraamzorg net geweest om een praatje te maken, naar de kinderkamer te kijken en wensen door te nemen, etc. Was een aardige vrouw en ben weer een stukje wijzer geworden :-)
Dat ook weer gehad!

jollyjo
14 April 2010, 13:05
@ Indootje, we kregen al een 3d echo van mijn schoonouders en hebben bij een rondleiding op een kinderdagverblijf nog een bon gekregen. In verband met de termijn waarbinnen de echo's het mooist zijn, de vakantie en mijn vaders chemo, kwam het zo het beste uit. De eerste keer gaan mijn schoonouders mee en de tweede keer wil ik graag mijn ouders mee als mijn vader dat aankan. Zo doende...

canacat
14 April 2010, 13:21
hoi indiootje: ja hoor, helemaal blij met mijn jongen! Hij laat zich dan ook elk vrij moment voelen, heel gezellig :)

De pretecho vinden we net wat te duur, inderdaad de 100 euro ruim overschrijdend, ik geloof dat het hier zelfs $200 was... (meer dan 160 euro), en dan nog apart betalen voor dvd en een paar foto's...
Dan liever maar wat betere babyspulletjes!

Ik geloof niet dat wij hier kraamzorg hebben, maar ik vermoed dat we de eerste dagen in het ziekenhuis doorbrengen. In mijn Canadese boek staat bij dag 4 na de geboorte: waarschijnlijk ga je vandaag naar huis. Dus, geen kraamzorg, en ook geen controles.
Maar als ze tips geven, willen wij die ook graag horen!!
Niet over lichtinval en zo, klinkt zo elitair als ik dat hoor, alsof iedereen zomaar de keuze heeft waar ze een bedje neerzetten. Ben zo al gefrustreerd genoeg over het feit dat het hier klein is, en te warm, en dat we de verwarming over de hele lengte van de kamers staat en we het niet zelf kunnen regelen. arm kind, denk ik nu soms al...

kimmiek
14 April 2010, 13:36
Ik krijg nog een 30 weken echo. Dit om te kijken of het vleesboompje in mijn baarmoeder gegroeid is (ivm bevallen).
Voor de rest wil ik nog een keer een pretecho maken met 26 weken... Leuk nog een keer naar de baby kijken!!

Indootje
14 April 2010, 13:41
@Jollyjo, ooooh, vandaar, nou, dat is wel heel mooi dan beide keren bijzonder!!!

@Canacat, tja, tips...had ze niet echt gegeven. Meer doornemen van: waar wil je bevallen, wat doet de kraamhulp wel en dat soort dingen.
Enige is dat ze oorthermometers niet gebruiken, terwijl ik juist dacht dat dat standaard was tegenwoordig. Maar ze wil gewoon zo'n digitale thermometer. Wel belangrijk: 2 aparte: 1 voor de mama en 1 voor de kleine. Verder het advies om de kruiken van te voren te checken. Hebben wij nog niet gedaan, helemaal niet bij stil gestaan :oops: .

En die echoprijzen zijn echt belachelijk duur bij jullie zeg! Vond hier 100 euro (incl.DVD/CD) al extreem duur hoor....

Tara28
14 April 2010, 19:53
Hier inderdaad hetzelfde als indootje betaald voor de echo (99,50). Best duur, maar wel de moeite waard. Voor 160 had ik het ook niet gedaan hoor!

Kraamzorg kwam hier al rond de 23 weken langs. Kamertje is toen niet bekeken en volgens mij komen ze niet nog een keer. Maar mijn schoonmoeder is kraamverzorgster en dat wist die mevrouw, dus zal ook wel daarom zijn dat ze ervan uitgegaan is dat het wel goed was ofzo. Schoonma gaat hier overigens niet kramen hoor. Daar moet ik echt niet aan denken!

canacat
15 April 2010, 14:54
haha, kan ik me voorstellen, dat je je schoonmoeder er niet constant bij wilt hebben.

Ik moest mijn vader net voor de 100ste keer uitleggen dat ik het ok vind dat ze een maand voor de uitgerekende datum op vakantie komen, en dat ik het niet erg vind dat ze er bij de geboorte niet bij zullen zijn. Ze zullen hun kleinkind pas zien als het 4 maand oud is. Gelukkig konden ze daar ook best mee leven.
Ze zijn wel heel blij met een jongen, ze hebben al 2 kleindochters :)

Haha, mijn nichtje zat bij hen op schoot, en ze had mijn oude babypop (jongetje) uitgekleed. Toen riep ze (ze is 2.5 jaar): "he, die heeft een slurf!" HAHA :D , dat zullen ze bij hun neefje dan ook ontdekken...

Indootje
15 April 2010, 15:11
hahaha, die is leuk, canacat!
Ja, dat zullen ze nog wel ontdekkken :lol:

Nou, mijn moeder begon een tijdje geleden er over dat ze wel graag bij de bevalling zou willen zijn. Op zich snap ik dat van haar kant wel (ze werkt ook in het ziekenhuis), maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik haar op dat moment er wel bij kan hebben. Dus ik ben toen maar snel over wat anders begonnen, maar we hebben het er verder niet meer over gehad. Volgens mij durft ze het ook niet meer echt te vragen ;-)

poohtje
15 April 2010, 17:49
hey ervaren dames. Wanneer moet je kraamhulp geregeld hebben. Hier ingeschreven voor kinderdagopvang en weet nu al dat smurf pas volgend jaar augustus terecht kan :shock:
Dat was wel shocking zeg maar. Dus met kraamzorg wil ik dit probleem voor zijn.
Indootje schiet op he, spannend hoor

Suuzje
15 April 2010, 18:05
Zoooo, volgend jaar augustus! :shock: En je bent er nog wel zo mooi op tijd bij! Ik hoor het 3 maanden voor de gewenste plaatsingsdatum. Dus rond de geboorte. Ben ik ook niet zo blij mee, maar goed.
Bij de VK hebben ze tegen mij gezegd dat ik kraamzorg kon regelen na de termijnecho, dus dat heb ik toen met 9-10 weken gedaan. Dan ben je ruim op tijd! ;)

Jeetje Indiootje, je moeder bij je bevalling... eeehm, zou niks voor mij zijn denk ik. En zo te horen voor jou ook niet! ;) Het blijft toch iets heel persoonlijks. De een wil er niemand bij hebben, de ander de hele familie... maar het is wel moeilijk om te zeggen dat je het niet wilt, terwijl zij het wel graag wilt...

Een slurf! :lol:
Wat zijn de pretecho's daar duur Canacat! :o Dat zou ik ook niet doen.

Ik ga 5 mei een geslachtsbepalende echo doen met 17 weken. Kan niet wachten tot de 20 weken echo. :roll: Die kost 65 euro, 15-20 minuten, met DVD en foto's. Best oké vond ik zo.

Suuzje
15 April 2010, 18:07
En misschien een gevoelige vraag... maar is er hier iemand die de keuze heeft gemaakt (zonder medische indicatie) voor flesvoeding?

Tara28
15 April 2010, 18:09
Aaaaaaah nee hoor echt GEEN ouders bij de bevalling. Sowieso zo weinig mogelijk mensen. Natuuuuurlijk mijn mannetje en de vk en dat vind ik wel weer genoeg. Moet nog steeds aan het idee wennen dat tegenwoordig met 5cm ontsluiting de kraamhulp al gebeld wordt om er ook bij te zijn......

Poohtje, lekker he die wachttijden bij de opvang. Ik moet straks 4 maanden overbruggen voordat er plek is op de dagen die ik wilde, maar gelukkig hebben we het op kunnen lossen. Had me ook al met 7 weken ingeschreven, dus ook best vroeg.
Kraamzorg ging bij mij via de zorgverzekering. Die bleken een speciaal nummer te hebben dat ik moest bellen en dan kon je aangeven welk kraambureau je wit en dan melden zij je aan bij dat bureau, dat dan vervolgens contact met je opneemt. Ik geloof dat ik met een weel of 10 de verzekering belde ofzo. Je moet het in ieder geval voor de 14e (of was het nou de 16e?) week doen, dus je hebt nog wel even de tijd :D

Suuzje
15 April 2010, 18:28
Jeee! Met 5 cm ontsluiting al??? Dat is snel... dan kan je zelfs nog kiezen voor een ziekenhuisbevalling als je het toch niet thuis ziet zitten. En dan kan ze weer naar huis? Op zich snap ik het wel, het kan heel snel gaan dan allemaal, maar meestal duurt het dan nog wel even toch? Een uur per cm? Dan zit ze je 5 uur lang naast je bed je aan te staren! Ik zie het al helemaal voor me. :lol:

Indootje
15 April 2010, 18:30
Nee, bij mij dus ook echt GEEN ouders hoor. Dus hoop dat ze er niet meer over begint en anders zeg ik het gewoon eerlijk. Zo min mogelijk afleiding, des te sneller zeggen ze dat het gaat.

Suuzje, ik hoop voor je dat ze bij die 17 wkn echo het geslacht kunnen bepalen. Soms kan het zijn dat ze het nog niet goed kunnen zien, maar dat zal bij jou vast wel zo zijn :-)
Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten! Heb je een voorkeur?

Over kinderopvang: tja, bij ons (hier in Utrecht) ook extreme wachtlijsten. Heb er bij een aantal ingeschreven en hoor pas 2 maanden van te voren of ze uberhaupt plek hebben en wanneer. Dus tja, aan de ene kant maak ik me er druk over, want wat als we geen opvang hebben? Maar aan de andere kant heeft het ook nog geen zin om je druk te maken, dus dat probeer ik dan ook maar niet te doen :?

Kraamzorg? Als het goed is zal de verloskundige je een aantal opties geven en zeggen ze welke voorkeur jij hebt. Daarna is het zoals Tara zegt: je moet je zorgverzekering bellen en zeggen welk kraambureau je wilt hebben. Zij melden je aan en dan krijg je vanzelf post thuis. Volgens mij moet het uiterlijk met 14 weken ofzo, maar hoe eerder hoe beter, zeggen ze.

In het forum "uitgerekend in mei2010" weet ik dat er 1 iemand is die bewust voor flesvoeding kiest omdat ze een eigen zaak heeft en relatief snel weer aan het werk wil gaan.
Ik ga wel proberen om borstvoeding te geven. Waarom wil jij bewust flesvoeding geven? En je moet die vragen hier gewoon stellen hoor! Tegenwoordig kan het allebei, naar mijn idee hoor. Of merk je in je omgeving dat het gevoelig ligt??

loesje80
15 April 2010, 18:58
Bij mij ook zo min mogelijk mensen aan mijn bevallings-bed. Ik vraag me al af of ik vriendlief kan hebben op dat moment. Vast wel, toch? :?
Ik wil wel graag borstvoeding proberen, maar een bevriend stel zijn meteen flesvoeding gaan geven, omdat zij dat graag wilde. Natuurlijk gemor van de vk, maar toch gewoon gedaan en wat een lekker menneke is het!!! En sliep heel snel door omdat flesvoeding wat "voller" is, dus daar waren ze heel blij mee.
Gister weer eens uit mezelf wakker gebleven tot 10 uur en op mijn initiatief geklust, vriendlief was helemaal verbaasd... En "zo lang" wakker en weer echt zin in sex :oops: Hij was helemaal blij (zeker omdat de klus-frequentie danig was gedaald en ik echt geen initiatief meer nam)
Ben wel benieuwd hoe lang ik het vandaag red op de bank....

Suuzje
16 April 2010, 09:35
Ik hoop ook dat ze het dan al goed kunnen zien! Maar zo niet, mag ik later nog een keertje terugkomen. En ik wil graag een dubbelcheck bij de 20 weken echo. Je weet maar nooit! :lol: Straks is je kamertje helemaal roze en is het toch een jongetje of andersom!

Ja, ik heb wel een lichte voorkeur... :oops: We denken allebei een meisje. We zijn ook echte meisje-ouders vinden we zelf. Maar buiten dat, een jongetje zou ook ook heeel leuk vinden! Na de MK ben ik eigenlijk allang blij dat het nu wel goed gaat en als het gezond en compleet is ben ik dolblij! ;)

Ja, ik merk heel erg dat de keus voor flesvoeding heel gevoelig ligt... ik zie er ook best tegenop om het hierover te gaan hebben met de VK en de kraamverzorgster. Ik heb nog geen beslissing genomen, dat voorop. Maar ik ben nu alle voors en tegens tegen elkaar aan het afwegen zodat ik straks bij de VK goed beslagen ten ijs kom. En ik moet zeggen dat momenteel flesvoeding bovenaan staat. Ik heb hier ook al meerdere discussies over gehad met sommige vriendinnen/kennissen. Heel naar, ze gaven me echt het gevoel alsof ik een slechte moeder zou zijn als ik het niet zou doen. Gelukkig zijn er ook een hoop die zeggen dat je moet doen wat je het fijnste vind en dat dat het belangrijkste is. Het stomme is, ik denk elke keer, laat ik het maar proberen, vind ik het écht niks stap ik gewoon over. En dan heb ik geen tegenwerking van de VK of kraamzorg. Maar dat is eigenlijk een hele slechte reden. Ik vind het zo stom dat ze je zo kunnen tegenwerken als je een weloverwogen beslissing maakt voor flesvoeding... :(

Ik zie een beetje op tegen de hele borstvoeding, ik vind het een heel vreemd idee en ik zie het niet zo zitten. Heel stom, ik weet dat het iets natuurlijks is en dat het heel normaal is, maar het idee dat er een kindje aan mijn tepel hapt vind ik een beetje onsmakelijk. :oops: En dat vooral de eerste dagen iedereen maar aan je borsten en tepels zit vind ik ook een vervelend idee. En het aanleggen direct na de bevalling... Daarnaast het voeden op andere plekken dan thuis.

Waarom ik over flesvoeding aan het nadenken ben...
- Mijn man zou ook graag voeding willen geven. Hij voelt zich dan meer betrokken (band).
- Het lijkt me heel erg fijn als hij ook eens een (nacht)voeding over kan nemen. Ik ken mezelf en ik heb sterk het idee dat dit mijn "vrolijkheid" en dus ook onze relatie ten goede komt. Het lijkt me heel erg zwaar om altijd alleen voor de voeding te staan en weinig bewegingsruimte heb. (Ja, ik zou kunnen kolven, maar dat zie ik niet echt zitten) Met borstvoeding zit je gemiddeld toch 24 uur per dag om de 1,5 uur te voeden. Daar zie ik eerlijk gezegd best tegenop.
- Kindjes schijnen sneller door te slapen 's nachts met flesvoeding, doordat ze langer vol zitten.
- Ik werk ook voor mezelf en ik ben van plan om na 3 maanden weer 3 dagen te gaan werken.
- Ik wil (liever) niet gaan kolven.
- Je weet hoeveel je kindje binnenkrijgt.

De voordelen van borstvoeding zijn natuurlijk duidelijk, alhoewel ik de belangrijkste voordelen vind dat;
- het je kans op borstkanker verminderd (maar om effectief zijn moet je meer dan een jaar borstvoeding geven), - de baby heeft minder kans op allergiën en het is beter voor zijn darmpjes,
- Het verkleint de kans op wiegendood

Waar ik tegenop zie is;
- On demand voeden (10-12 keer per dag) en dat ik er alleen voor sta
- Kloven, ontstekingen, stuwing; daardoor pijn bij voeden
- Meteen aanleggen na de bevalling
- Weinig bewegingsvrijheid als je niet wilt gaan kolven
- Vitamine D bijvoeden
- Je lijf staat gedurende de borstvoedingperiode in dienst van de baby en je moet letten op wat je eet en drinkt.
- Onzekerheid hoeveel je kindje binnenkrijgt.
- Dat de eerste dagen iedereen aan je borsten/tepels zit.

Sorry voor het hele verhaal meiden... :oops: Maar het is wel even fijn om het van me af te schrijven. Ik zit er best wel mee in mijn maag. Natuurlijk wil ik graag het allerbeste voor mijn kindje en ik wil dat hij/zij zo gezond mogelijk wordt en blijft. En daar wil ik alles aan doen, maar ik wil ook een beetje aan mezelf blijven denken. Aan een ongelukkige mama heeft het kleintje ook niks natuurlijk...

Ik hoop niet dat iemand zich vervelend voelt, dit is natuurlijk mijn gevoel en mijn mening... :oops:

Suuzje
16 April 2010, 09:37
Ja Loesje, je vriend trek je straks vast wel tijdens de bevalling! Volgens mij is het ook een lieverd en zal hij ook alles proberen om je te helpen en bij te staan. ;)

Bij mij ook niemand teveel rond mijn bed! ;)

jollyjo
16 April 2010, 09:58
@ Suusje, ik ken je gevoel helemaal!! Ik zit met het zelfde "probleem". Nou had ik het er gisteren met de VK over en om de band hoe je het natuurlijk niet te doen zei zij, want vader kan ook heel veel andere dingen met de kleine doen en daar had ze op zich wel een punt vond ik, maaar al het andere overwegend, weet ik het ook nog niet.

Over het weer aan het werk gaan, ik wil ook weer gaan werken en wil dan overdag net met borstvoeding lopen te klooien. Vorige week hadden wij een bijeenkomst over borstvoeding en die mevrouw zei daar dat je dan eventueel smorgens borstvoeding zou kunnen geven en savonds en dan overdag een fles. Je moet inderdaad minimaal een half jaar borstvoeding geven wil het effectief zijn. Aan de andere kant is de borstvoeding natuurlijk wel de beste voeding, dat weet ik ook en het is goed voor je eigen lichaam om borstvoeding te geven, maar net wat je zegt je bewegingsvrijheid en met name eventuele pijnklachten lijken mij ook niet prettig.

Waarom wil jij niet kolven?? Dat zou wel een oplossing zijn om de borstvoeding aan je kindje te geven, zonder dat je er pijn van krijgt en je kind aan je borst hoeft te leggen. Dit zou een mooie tussenoplossing zijn.

Ik ben er zelf ook echt nog niet uit en ben blij dat ik nog even kan nadenken hierover.

Suuzje
16 April 2010, 10:56
Waarom ik liever niet wil kolven... nou, hele stomme reden hoor, slaat nergens op, maar ik heb zo'n apparaat wel eens gezien én gehoord en ik vond het echt heel lachwekkend. Ik zou me net een koe voelen, starend naar een foto van mijn kindje voor het toeschietreflex. :lol:

Dat maakt het ook zo moeilijk om over te discussiëren... op alle nadelen zijn een weerwoord te geven. Het is maar net wat je zelf belangrijk vind. Natuurlijk bouwt je man ook een band op met knuffelen, verschonen enzo. Maar ik vind dat toch anders dan het moment lekker zitten met je kindje en voeding geven. En de belangrijkste reden voor mij om flesvoeding te geven is zodat we de voeding allebei op ons kunnen nemen.

Als ik het wel ga doen, zou ik het ook graag gaan afwisselen. Wat je zegt, met borstvoeding én de fles. Ik heb alleen geen idee hoe snel zoiets kan, je moet volgens mij de eerste week(en) alleen borstvoeding geven om de melkproductie goed op gang te helpen. En als ik het doe, dan zal ik ook zeker als ik aan het werk ga overdag een flesvoeding (laten) geven.

Ik denk dat ik ook eerst maar eens naar een borstvoedingsbijeenkomst ga, zodat ik goed geinformeerd ben.

Moeilijke keuze hé... gelukkig heb ik (en jij ook zo te zien) nog even de tijd om erover na te denken. Wie weet denken we er héél anders over als we eenmaal hoogzwanger zijn. ;) Als ik tegen die tijd nog steeds niet kan kiezen zorg ik dat ik flesvoeding in huis heb en dan ga ik het gewoon proberen.

Wat voor een werk doe jij? Ik zou in principe nog makkelijk kunnen kolven, ik werk voor mezelf. Ik kan me voorstellen dat er beroepen/bedrijven zijn waar het echt moeilijk is.

jollyjo
16 April 2010, 12:04
haha ja je krijgt wel een beetje het koe idee van het kolven, dat ben ik met je eens. Ik zit er over denken om het te proberen en zie dan wel hoe het gaat, voor het zelfde geld wil het niet, kan ook nog. Wil het wel, dan kun je na 6-8 weken langzaam afbouwen, zodat je niet meer volledig borstvoeding geeft als je aan het werk moet.

Zo'n voorlichting is echt toegespitst op het geven van borstvoeding. Wij dachten dat we een voorlichting kregen over wat borstvoeding is en doet en flesvoeding, maar deze mevrouw hield bij ons echt een verkooppraatje voor borstvoeding vonden wij. Maar goed, de keuze is aan ons haha.

Ik werk als juridisch secretaresse en ik zou ook wel kunnen kolven, maar dan moet ik al op de invalidetoitet gaan zitten en dat kost mij te veel tijd, aangezienik alles moet doen hier. Dat vind ik zelf niet handig. Wat voor bedrijfje heb je?

loesje80
16 April 2010, 12:20
Ik weet dat "mijn" vk bij een voorlichtingsavond aangaf dat zij het graag hadden, borstvoeding geven, maar dat het uiteindelijk mijn eigen keuze zou worden. Wie weet ga ik het nog eens laten vallen al wil ik wel graag borstvoeding geven (als het gaat natuurlijk)
Van de andere kant, stond er vanmorgen een klein stukje in de spits (tja, ik reis met de trein ;-) ) over de nieuwste trent: Water met toegevoegde vitamienes. Daar in zegt een man van het Vitamine Informatie Bureau: Vitamines die chemisch gemaakt zijn, zijn niet slecht. Ze hebben precies dezelfde werking als vitamines die van nature in voedsel voorkomen Dus zal dat dan ook niet voor een heel groot deel gelden voor flesvoeding??? We kunnen op wetenschappelijk gebied zoveel, dan moet het namaken van "moedermelk" toch ook al heel ver zijn. En als mannen niet hoeven te voeden voor een band, dan hoeft de moeder dat toch ook niet persé op die manier te doen?
Zo, ik ben klaar voor het debat 8-) Maar ik ben wel benieuwd waar jullie keuze over een paar maanden op valt!

Ik geef les, en heb geen idee waar ik hier op school kan/moet kolven en ook geen idee hoe snel dat gaat. Heb maar beperkt pauze. Maar goed, ik ga aan het einde van het schooljaar eens kijken wanneer ik echt weer ga beginnen en dan dat soort zaken maar eens navragen.

@jollyjo, hoe bevalt je, nu al niet meer zo, nieuwe baan? Ik weet nog dat je ging overstappen eind 2009, ik hoop dat je het nu meer naar je zin hebt en ook meer te doen hebt!

jollyjo
16 April 2010, 12:43
@ Loesje, mijn baan bevalt goed. Ben heel blij dat ik de overstap gemaakt heb!! Afgelopen maandag was ik nog op mijn oude kantoor, moest een administratie uitprinten voor mijn advocaat. Toen heb ik een hele tijd met mijn oud-collega (naaste collega) zitten kletsen. Het loopt daar nog steeds niet en is nog steeds een hoop gezeur en trammelant. Al die stress was ook niet goed geweest voor ons hummeltje. Ik merk ook aan mijn spieren in mijn nek/schouders dat dit hier veel beter is :)

De flesvoeding van tegenwoordig is ook hartstikke goed inderdaad. Al blijft borstvoeding dan nog net iets beter, maar er zijn genoeg kindjes met de fles groot gebracht hoor en die zijn ook gezond tenslotte.

Suuzje
16 April 2010, 12:48
Wow, mooi punt Loesje! :D

Flesvoeding is zeker tegenwoordig ook heel goed. Ik ben er vroeger ook groot op geworden. En heb geen allergieën, leerachterstanden, prima opleiding gehad en heb geen overgewicht. ;)

Ik ben grafisch vormgever. Mijn man ook, en hij werkt ook zelfstandig, dus we vormen nu samen een bedrijfje. Erg leuk en het bevalt uitstekend! Nee, op het invalidentiolet lijkt me ook niet heel handig. ;)

Mijn vk('s) zijn twee jonge meiden, dus ik heb wel de hoop dat ze open staan voor andere mogelijkheden. Ik ga het er binnenkort maar eens over hebben! Ik heb de 28e weer een afspraak, dus ik zal dan eens vragen of er ook een borstvoeding voorlichting is binnenkort.

Sylverstertje
16 April 2010, 16:57
De meeste kijken erg raar als ik zeg dat ik flesvoeding ga geven.
Weet je wel dat borstvoeding het beste is voor je kindje? Het is zo fijn om de borst te geven....
En dat soort opmerkingen krijg ik erg vaak.
Wordt er wel een beetje moe van hoor, want je weet van te voren al dat je commentaar krijgt, terwijl flesvoeding net zo goed is tegenwoordig. En er zit gelijk vitamine K in, wat je bij borstvoeding nog bij moet voeden...
Zal het wel fijn vinden als mensen iedereen gewoon lieten doen wat ze zelf wilden.... De VK, huisarts en ziekenhuis vroegen ook al of ik er wel goed over na had gedacht en dat borstvoeding het beste is en of ik alle voordelen van borstvoeding al ken...
Volgens mij reageer ik dan nogal stelling, want erg lang erover door zeuren laat ik ze niet....

Sow dat waren mijn frustraties hahahah...
Voor de rest gaat alles goed hier. Volgende week een groei echo, want ze lijkt nogal groot... ben benieuwd
Verder geen last van suiker, goed ijzergehalte en goede bloeddruk, dus dat was allemaal mooi meegenomen.
Heb wel een resus spuit gehad, want ik ben negatief. Zijn er nog meer die een negatieve bloedgroep hebben hier?

Indootje
16 April 2010, 17:56
Ach joh, je moet gewoon de voeding kiezen waar jij achter staat hoor! Er valt op elk nadeel van borstvoeding wel iets tegenin te brengen en andersom ook. Dus doe gewoon je ding en laat iedereen maar kletsen :-)

Nee, ik heb geen negatieve rhesus... dus weet er weinig van.... :shock:

poohtje
16 April 2010, 19:36
Hier dus echt geen borstvoeding, geen polonaise aan mijn borsten. Ik vind het zelf ook helemaal geen prettig idee en gelukkig kan het ook niet aangezien ik 2 x borstverkleining heb ondergaan.
Maar goed ik verafschuw zeker niet degene die daar wel voor kiezen hoor. Blijft je eigen keuze.
Ik vind het ook fijn als mijn man de fles kan gaan geven etc.
Volgende week echo, als deze goed is verzekering dus maar bellen voor de kraamzorg. Kan maar geregeld zijn toch.

Indootje
17 April 2010, 09:37
Ik heb ook een borstverkleining gehad, dus bij mij is het nog maar de vraag of het lukt. Ik wil het wel proberen, maar als het teveel gedoe, ellende, stress (bij mij en de kleine) oplevert, etc. dan stap ik direct over hoor op flesvoeding. Ach, tegenwoordig is dat net zo goed.

Spannend poohtje de eerste echo, heel veel succes alvast. Wanneer moet je precies?

Bente
18 April 2010, 10:15
Iedereen moet zelf weten voor welke voeding er gekozen wordt.
ikzelf wil BV proberen, maar als dat niet lukt, bevalt, teveel stress ed oplevert, stap ik meteen over op flesvoeding, niemand die mij op andere gedachten kan brengen.
ohja, tijdens de bevalling, zeker geen opa's en oma's nee nee nee, die worden ook pas gebeld als de kleine geboren is!
er zullen zowiezo genoeg mensen aanwezig zijn, mijn vriend, de VK (misschien met stagiaire), de kraamhulp (misschien met stagiaire) als er een gyn bij moet komen, is dat een gyn in opleiding (waarschijnlijk ook nog met 'hulpje') dus dat lijkt me we meer dan genoeg.
ik heb op zich (op dit moment) geen problemen met stagiaires, die zullen toch toch ook ervaring moeten opdoen, maar als de hele kamer vol staat zou ik dan nog kunnen zeggen dat er mensen weg moeten?
Nog maar even genieten van mn buik en het heerlijke weer!
Dames fijn weekend nog!

poohtje
18 April 2010, 18:56
Indootje ik heb mijn echo donderdag de 22e. Ik vind het wel super spannend hoor maar ik heb er vertrouwen in, het voelt allemaal goed.

loesje80
18 April 2010, 19:28
Wat leuk/spannend Poohtje! Nog maar 4 nachtjes :-)
Ik mag nog 5 dagen plassen voor MvM en dat is dat alweer voor bij. Toch wel een raar idee heb vanaf week 5 meegedaan. Vandaag bij een nicht van vriendlief de baby-inboedel eens bekeken en wat hebben ze een mooie babykamer die we waarschijnlijk kunnen overkopen, net als de box, de kinderwagen en nog wat andere baby-prutsels!! Vind het nu al een fijn idee om niet al die babyboulevards af te gaan, hou daar echt niet van. Verder vooral heerlijk genoten van het lente-weekend. Echt heel veel buiten geweest. Morgen helaas weer gewoon nakijken en voorbereiden, maar vanaf 3 uur mag ik wel lekker in de tuin klussen (met mijn mooie gele schoonmaakhandschoenen) en lezen. Di t/m do rapportvergaderingen na de lessen dus dan tot 5 uur op school, dus morgen beetje spijbelen ;-)
Goede week allemaal!

jollyjo
18 April 2010, 19:46
@Loesje, dat is fijn dat je alles bijna kunt overnemen! Zo hebben wij veel van mijn schoonzusje kunnen krijgen aan kleine dingen zoals badje, wipstoeltje, schommelstoeltje enzo, dat is ook wel handig. Geen idee of de kleine het leuk vind, maar dan zitten we niet met nieuw duur spul.

Morgen onze 20-weken echo, spannend :shock:

Andrea80
19 April 2010, 07:11
Hello Ladies,

Ik kies bewust wel voor borstvoeding, maar ik kan het begrijpen als je dat niet doet.
Ik heb ook wel een bevoorrechte positie, met een moeder die lactatiekundige is.

Ik wil ook wel dat mijn moeder bij de bevalling is (ze is ook kraamverzorgster).
Dat geeft me gewoon een veilig gevoel, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Die Rhesus-prik heb ik ook gehad. Ben O-
Ik vond het een nare prik. De naald op zich niet maar de vloeistof die ze inspoot brandde een beetje.
Alsof je jodium op een wondje doet.

Hier is de laatste week werken begonnen. Vrijdag nog even een weekje weg naar limburg en lekker met z'n tweeën genieten.

Ik hoop dat het zulk mooi weer blijft als gisteren dan heb ik een prima verlof!!

nou groetjes

loesje80
19 April 2010, 12:47
Heerlijk indiootje, nog even samen weg! En dit weer heel je verlof, zou inderdaad super zijn!

Jollyjo, hoe was de echo? Alles goed? En wat gaat het worden? Of is dat voor ons nog een verrassing....

Hier net even anderhalf uur in de tuin geklust met mijn mooie gele huishoudschoenen aan ;) Volgende week jarig en ik hoop nog een lading planten (vooral kruiden, want die kunnen tegen vorst en ruiken zo lekker :-) ) te krijgen.

Nu echt even nakijken, maar dat kan ook lekker in de tuin, radio aan, fles aanmaaklimo in de buurt en mijn zonnebril, ideaal!

Indootje
19 April 2010, 17:05
Jollyjo, hoe was de 20 weken echo :roll: ? Zijn niet nieuwsgierig ofzo ;-)

Babyangel
19 April 2010, 17:26
Ik wil ook bv geven maar als het niet wil vind ik het echt geen probleem om direct over te stappen op flesvoeding.

Wij willen zo min mogelijk mensen bij de bevalling en al helemaal geen moeders of schoonmoeders hahaha.

Vandaag de 2e controle gehad bij de vk. Voor het eerst gezocht naar het hartje maar helaas niks kunnen vinden. Gelukkig hebben we woensdag avond een echo. Ik hoop zo dat alles goed is!!!!
De vk zei dat het echt veel vaker voor komt dat het hartje nog niet te horen / vinden is maar ik maak me stiekem toch een ietsie pietsie ongerust.

Amber1980
19 April 2010, 20:27
Hi allemaal! Ik kom me hier ook even melden..lijkt me gezellig om met de 1980-ers mee te kletsen!

jollyjo
19 April 2010, 20:42
Goedeavond!

Onze echo was helemaal goed!! Helemaal blij. De kleine deed het goed en de VK (mijn vk werkt blijkbaar 1 dag in de week in het ziekenhuis voor echo's) vond ons kindje voorbeeldig. Alles was heel goed en mooi te zien, echt bijzonder. Zoals het nu staat zullen wij in september een dochter krijgen! :D

kimmiek
20 April 2010, 06:29
Hoi meiden,

EINDELIJK, we zijn er uit... We hebben een naam!!
Jeetje, nu de beeb een naam heeft, wordt het wel heeeeeeeel echt allemaal zeg (was het al, maar nu noemen we de beeb ook bij naam, soms.. haha). Echt zo leuk! Nu op zoek naar een kaartje (heb er stiekem al een gezien die we beiden heel leuk vinden ;) )

Verder voel ik de kleine echt zo goed! Gisteravond in bed kreeg ik echt een paar flinke schoppen! Zo leuk!!
En soms lijkt het wel of ie met het kontje/hoofdje tegen mijn buikwand aanzit, dan voel ik echt een soort bolletje... haha!
Geweldig!

loesje80
20 April 2010, 07:27
Gefeliciteerd Jollyjo, en met de goede echo én natuurlijk met jullie kleine meid!!! Super dat alles goed is.

Welkom Amber, leuk dat je mee komt kletsen, alweer ruim 8 weken zwanger, gefeliciteerd!

En kimmiek, wat leuk dat jullie de naam al weten en hem nu al gebruiken. Pas maar op dat je je mond niet voorbij praat ;) Gelukkig hebben wij nog even voor de naam, al moeten wij er wel 2, een jongens en een meisjesnaam, want ik wil niet weten wat het wordt. Nou ja, misschien toch wel, nee toch maar niet.. Je kent het wel. Ik hoop dat ik bij de 20 weken echo stellig kan zeggen dat ik het niet wil :lol:

Fijne dag allemaal!

jollyjo
20 April 2010, 07:57
http://i44.tinypic.com/210yud0.jpg

Ons meissie! :D

Indootje
20 April 2010, 07:57
Hi allemaal! Ik kom me hier ook even melden..lijkt me gezellig om met de 1980-ers mee te kletsen!

WELKOM :-D!!!

Indootje
20 April 2010, 07:58
Ik wil ook bv geven maar als het niet wil vind ik het echt geen probleem om direct over te stappen op flesvoeding.

Wij willen zo min mogelijk mensen bij de bevalling en al helemaal geen moeders of schoonmoeders hahaha.

Vandaag de 2e controle gehad bij de vk. Voor het eerst gezocht naar het hartje maar helaas niks kunnen vinden. Gelukkig hebben we woensdag avond een echo. Ik hoop zo dat alles goed is!!!!
De vk zei dat het echt veel vaker voor komt dat het hartje nog niet te horen / vinden is maar ik maak me stiekem toch een ietsie pietsie ongerust.

Nou meid, ik hoop dat alles goed zal zijn bij de echo woensdag. Probeer je maar niet druk te maken, want dat is sowieso niet goed voor de kleine. Ik denk aan je!

Indootje
20 April 2010, 07:59
Goedeavond!

Onze echo was helemaal goed!! Helemaal blij. De kleine deed het goed en de VK (mijn vk werkt blijkbaar 1 dag in de week in het ziekenhuis voor echo's) vond ons kindje voorbeeldig. Alles was heel goed en mooi te zien, echt bijzonder. Zoals het nu staat zullen wij in september een dochter krijgen! :D

Wauw, te gek dat het helemaal goed was en een dochter, leuk hoor!!! Mooie echofoto van die kleine meid van jullie :-D

Indootje
20 April 2010, 08:00
Hoi meiden,

EINDELIJK, we zijn er uit... We hebben een naam!!
Jeetje, nu de beeb een naam heeft, wordt het wel heeeeeeeel echt allemaal zeg (was het al, maar nu noemen we de beeb ook bij naam, soms.. haha). Echt zo leuk! Nu op zoek naar een kaartje (heb er stiekem al een gezien die we beiden heel leuk vinden ;) )

Verder voel ik de kleine echt zo goed! Gisteravond in bed kreeg ik echt een paar flinke schoppen! Zo leuk!!
En soms lijkt het wel of ie met het kontje/hoofdje tegen mijn buikwand aanzit, dan voel ik echt een soort bolletje... haha!
Geweldig!

Leuk he als je een naam hebt en deze af en toe zegt, dan wordt het nog meer echt!

Indootje
20 April 2010, 08:02
Hier trouwens alles prima hoor. Wel een paar keer per dag wat last van krampen en steken, maar dat hoort er bij he...de laatste loodjes :-)

Morgen weer controle bij de VK en dan krijgen we ook een groeiecho. Hoop dat alles goed is en die kleine nog steeds met zijn hoofd naar beneden ligt....

Suuzje
20 April 2010, 10:00
Fijn dat er meer meiden zijn die er ook over twijfelen of die geen bv gaan geven. Voel ik me niet zo alleen. ;)

Jollyjo, wat een mooie echo! En wat super dat alles goed is! Weer een hele opluchting lijkt me zo.
En een dochter! Gefeliciteerd!

Kimmiek, een naam, dat is inderdaad héél echt! :D Leuk zeg!
En wat heerlijk dat je hem kan voelen, lijkt me helemaal geweldig!

Babyangel, mijn VK zei het ook dat het met 11 weken net wel/net niet ging lukken. Ze wilde het ook niet eerder proberen bij mij en ze moest lang zoeken de eerste keer (dat was met 12 weken en 2 dagen). Dus probeer je er niet te druk over te maken, het is heel niet gek! En alles is vast helemaal goed! X

Welkom Amber!

Pfoe... ik hoop ook dat ik mijn mond niet voorbij praat als ik het eenmaal weet. Ik weet ook nog niet of we het geheim willen houden of niet. Maar dat weet ik vast wel na de echo, dan nog even wachten voor de zekerheid tot de 20 weken echo, je weet maar nooit! Nog twee weekjes tot de echo! :D

canacat
20 April 2010, 16:52
Hoi Amber! Welkom en veel succes!

haha, loesje, nog een paar weken twijfelen!

Ja, leuk als hij een naam heeft. Mijn vriend houdt ook hele gesprekken met hem. Dan mag ik me er niet mee bemoeien.
Volgens mijn vriend met veel fantasie antwoordt hij ook al: schop links is nee, schop rechts is ja. HAAHA!
Gisteren naar Ikea: "nou, ... Wat vindt je hiervan?" Schop!

jollyjo
20 April 2010, 17:09
@ Canacat, wat grappig dat jouw vriend al zo aan het praten is tegen de kleine haha :D

loesje80
20 April 2010, 18:13
Hahaha, wat fijn canacat! En dat hij ook echt een reactie krijgt. Mijn vriend heeft helaas dat geluk nog niet, al vindt hij dat als hij aan het praten is en wat vraagt, hij met zijn oor op mijn buik prima kan communiceren met ons kindje. Ach, je kan niet vroeg genoeg beginnen met die band ;-) :lol:

Hebben jullie al een naam Jollyjo? Of heet ze nu "gewoon" meis. (al heet de dochter van mijn jeugdliefde echt Meis :shock: )

Ik ga zo lekker in bed tv kijken. Vriendlief is met wat vrienden voetbal kijken. Dus ik kwam thuis in een leeg huis. Normaal heerlijk, maar had vandaag een minder prettige les met een klas en vond mezelf opeens heel zielig. Dus daar zat ik, op de bank met de kat, en de tranen bleven maar stromen... Zullen de hormonen wel zijn ;)

jollyjo
20 April 2010, 20:27
@ Loesje, Manlief is het internet al aan het afspeuren naar een naam. Nu is het nog gewoon onze kleine meid. Meis vind ik persoonlijk niet leuk. Ik denk dat wij er wel uitkomen met de naam. :D
Lekker vroeg naar bed, is ook goed voor de hormonen ;)

kimmiek
21 April 2010, 06:46
Toen mijn hubby zijn hoofd op mijn buik legde, kreeg ie me toch een schop, hahaha!
Zo van 'rot op, pa!!!!'... hahaha

Moest er zo om lachen!

Indootje
21 April 2010, 10:31
Leuk he hoe die mannen dan kunnen doen soms :lol:

Ach ja, die hormonen. Hoort erbij Loesje80. En laat je tranen maar de vrije loopt hoor, lucht toch lekker op ;-)

Hier net bij de VK geweest en groeiecho gehad. Kleine loopt goed op schema en weegt nu bijna 2700 gram. Verder ligt hij nog steeds met zijn hoofd naar beneden en al iets verder ingedaald. Dus weer helemaal happy :-D

Tara28
21 April 2010, 19:19
Wat wordt hier lekker gekletst meiden! Wij zijn nog even een paar daagjes naar Parijs geweest, dus was even niet online. Was echt heerlijk :D Super mooi weer en nog even een keertjes met zn tweetjes op pad nu dat nog makkelijk kon.

Ik ga beginnen met borstvoeding proberen en dan zie ik wel of het lukt en hoe het bevalt. Na de bevalling ben ik nog 4 maanden vrij, maar daarna wel snel afbouwen, want wil niet kolven op mn werk hoor. Het kan wel, maar daar heb ik gewoon geen zin in. Misschien dat ik sowieso al snel afbouw naar alleen 's ochtends en 's avonds bv en verder de fles. We zien wel hoe het bevalt en beslis dan pas. Ben gewoon ook wel nieuwsgierig hoe het is om bv te geven en ik heb gewoon tegen mijn man gezegd dat als ik 's nachts dan moet voeden ik ook regelmatig in mn bed wil blijven liggen en dat hij het kindje dan uit ht bedje haalt en weer terug brengt. Doet hij tenminste ook nog wat 's nachts hahaha

Leuk jollyjo, een meisje! En fijn dat de echo goed was.

Amber, welkom bij de club. Misschien wil je iets meer over jezelf vertellen? Van harte met de zwangerschap natuurlijk :D

Babyangel
22 April 2010, 06:36
Oh Parijs, wat lekker Tara!

Ik heb gister de 2e echo gehad, de vk zei al oh maandag heb je het hartje gehoord? Nou nee die was niet te vinden! Laten we dan maar snel beginnen, nou hier is geen twijfel over mogelijk! Wat een beweeglijk kindje! Nu zag mijn vriend ook echt duidelijk waar alles zat en we hebben ons wondertje zelfs zien schoppen en draaien enzo. Echt zo ontzettend bijzonder!

Vandaag zit ik precies op 12 weken dus nu mag ik het eindelijk tegen iedereen vertellen jeeeeeh!!!!!!!!

Indootje
22 April 2010, 07:21
@Tara, wat lekker dat je nog even met je mannetje naar Parijs bent geweest, heerlijk zeker!!!

@Babyangel, fijn om het hartje gehoord te hebben en natuurlijk gefeliciteerd met je 12 weken mijlpaal. Spread the word maar dat je zwanger bent :-D

loesje80
22 April 2010, 07:27
@ Indiootje, wat fijn dat alles goed was bij de controle en dat de kleine langzaam maar zeker ook klaar is om eruit te komen... Nog zo'n 4 weekjes... Is het een raar idee of ben je er wel klaar voor?

@ Tara, wat heerlijk een paar dagen Parijs! Ik hoop in de zomer ook nog even een weekje met mijn mannetje op vakantie te kunnen. Nog even met z'n 2-en inderdaad :-)

@ Babyangel: Wat super!!!! Wat heerlijk om zo'n bewegelijk kindje te zien na het niet vinden van de hartslag vorige keer (zal wel te veel hebben bewogen om gevonden te worden ;-) ) en dat je nu 12 weken bent en het echt van de daken mag schreeuwen! Vind het wel heel knap dat je het zolang voor je hebt kunnen houden.

Ik merk dat ik toch wel heel erg toe ben aan mei-vakantie. Ik weet dat ik niet mag klagen, nog 5 dagen lesgeven en dan is het zover. Maar ik ben toch wel heel moe. En volgens mij niet alleen "zwanger moe" want dat gaat juist wat beter, maar gewoon "les geef moe" Maar... bijna vakantie!!!!
Fijne dag nog iedereen!

Andrea80
22 April 2010, 07:45
Hey dames,

@Tara wat lekker naar parijs!

Ik ga morgen zodra mijn verlof begonnen is nog een weekje naar limburg in en huisje van Landal. Lekker nog even met z'n tweetjes bijkomen!

@babyangel fijn dat je het hartje nu wel hebt kunnen horen en gefeliciteerd met de 12 weken.

groetjes

Indootje
22 April 2010, 07:48
Ja, nog maar 4 weekjes. Aan de ene kant kijk ik er echt naar uit, aan de andere kant is het ook heel raar. Kan me nog niet echt voorstellen dat ik dan een klein hummeltje heb hoor.... :roll:
Gisteravond even een huilbui gehad omdat ik het gewoon zo spannend vind met alles wat er komen gaat. Even weer het besef dat je leven over een paar weken totaal anders zal zijn en nooit meer als voorheen. Dat weet je natuurlijk als je hier aan begint, maar toch, het kwam ineens bij, en ach ja, de hormonen he :lol:

@Loesje, wanneer zijn de mei-vakanties eigenlijk? Geen idee van, maar wel handig om even rekening mee te houden als we nog ergens naartoe willen gaan.

@Andrea, lekker joh nog een weekje naar een huisje relaxen, en het wordt heerlijk weer zeggen ze, dus geniet er van he meid!

canacat
22 April 2010, 14:16
hehe, babyangel, gelukkig: een kerngezond kindje dus. Wat een opluchting: inderdaad schreeuw het maar van de daken!

Ja, vakantie, dat lijkt me ook fijn. Ik ben zo moe. Lig 's avonds om 9 uur te slapen! Maar gelukkig is het een andere vermoeidheid dan in het eerste trimester: nu eerder fysieke vermoeidheid, toen algemeen.

Indiootje: kan ik geloven, als het zo dichtbij komt! Laat anderen (en jezelf natuurlijk) maar lekker lief voor jou zijn!

loesje80
22 April 2010, 14:28
@ Indootje, mijn meivakantie (regio zuid) is van 30 april t/m 16 mei. En maandag is mijn thuiswerkdag dus ik heb bijna 2,5 weken vrij, heerlijk. AL verbaas ik me er alweer over hoe snel alles is volgepland. Heb nog 2 lege dagen over :shock: Gelukkig 5 dagen genieten in Toscane, een dagje sauna en wat vriendinnen bezoekjes.

Jeetje canacat, fysiek moe is ook wel zwaar. Ik hoop dat het bij mij echt ligt aan het feit dat ik aan vakantie toe ben :-) Ben nu de hele dag een beetje moe, maar pas om 10 uur moe genoeg om te gaan slapen. Hiervoor gingen de dagen prima, en om half 8/8 uur ging het licht uit, opeens.

loesje80
22 April 2010, 14:31
Kan me trouwens voorstellen dat je opeens in tranen was over het idee dat het over 4 weken al zover is (misschien al wel eerder zelfs) ik kan me er nog zo niks bij voorstellen, ik krijg vast ook de laatste weken opeens stress... Maar wat canacat zegt, laat je lekker verwennen meid en als het eenmaal zover is, kan je je vast niet meer herinneren hoe het was zonder je hummel (heb ik van horen zeggen 8-) )
Geniet van het weer, van jullie samen en het komt goed! Beloofd!

Indootje
22 April 2010, 15:56
@Canacat, waar heb je nu last van dat je fysieke vermoeidheid heb? Ik heb misschien nog tips, vandaar :-)

@Loesje, heerlijk toch als je al vanalles te doen hebt in de vakantie en ook nog echt lekker eventjes weg, genieten :roll: !

Ja, ik hoor ook inderdaad dat mensen niet meer weten hoe het was zonder hummeltje als hij/zij er eenmaal is en dat denk ik ook hoor :-D

Babyangel
22 April 2010, 16:45
ahh indootje, het komt allemaal goed! Ik weet het zeker!

Loesje, wat heerlijk dat je ales zo vol gepland hebt! Ik spreek niet zo veel af. Ik ben zo ontzettend moe, ik slaap echt elke middag wel een half uur tot 1,5 uur en s'avonds ga ik ook niet al te laat naar bed. ohh enne, ik heb het echt al veel mensen verteld hoor dat ik zwanger ben maar nu mogen ooms, tantes, oud collega's en kennisen enzo het ook allemaal weten!

Andrea, geniet van Limburg! Lekker hoor!

poohtje
22 April 2010, 17:32
hey ladies hier vandaag de echo gehad. Alles doet het goed. We kregen er ook nog een schok achteraan want het worden er 2. Jeetje echt ontzettend leuk maar het moet echt nog even landen hoor

canacat
22 April 2010, 17:43
haha, poohtje, gefeliciteerd!!!!!! Dubbel!!!!! :D :D

Indiootje: nou, gewoon het gevoel alsof je niet 5 km hebt gefietst, maar 20, en het gevoel dat het niet 8 uur 's avonds is, maar 1 uur 's nachts!

Middagdutjes zitten er niet echt in, ze zijn hier al maanden, en nog maanden, alle ramen van de flat aan het vervangen: constant lawaai!

Trouwens, Ik ben dringend op zoek naar een goede uitzet lijst; wat heb je allemaal nodig? Want het kost hier heeeeeeel veeeeeeel moeite alles bij elkaar te zoeken! Liefst digitale lijst, of link naar website.
Geen dingen voor kraamverpleging, want de eerste dagen ben ik geloof ik toch niet thuis, maar in het ziekenhuis: beleid.
Eigenlijk voel ik me best gestrest doordat het hier zo moeilijk is om aan NORMALE dingen te komen. Zelfs een hemdje waar ik over een paar weken nog in pas, daar moet ik alweer 7 km voor fietsen of met de bus, omdat dat de enige winkel is in KILOMETERS omtrek die zwangerschapskleren verkoopt. Je hoort het al:

IK HEB HEIMWEE, snik, IK WIL TERUG NAAR EUROPA, naar mijn vrienden en kennissen en familie, naar mensen die normaal doen! :cry: Ik wil zo graag naar huis!!

loesje80
23 April 2010, 07:58
O meis toch!!! Heimwee naar huis is ook niet zo raar nu alles anders is en alles in Nederland/België zoveel makkelijker lijkt te zijn. Ik ben vandaag en aankomend weekend druk, maar ik zal volgende week wel even op zoek gaan naar een digitale lijst met wat je moet hebben. (als niemand me voor is natuurlijk ;-) ) En via internet bestellen is geen optie??? Bah! Maar jullie hadden wel een minder koude winter dan wij :D

Whaaaaaa, Poohtje, zo moet je 18 ronde wachten op een wonder, zijn het er meteen 2!!! Kan me voorstellen dat het even moet zakken, maar wat bijzonder! Geniet ervan meid!!!! GEFELICITEERD!!!

Indootje
23 April 2010, 08:09
Wow Poohtje, een tweeling :-D!!!! Ik kan me wel voorstellen dat het even moet bezinken, het is niet niks, maar wel onwijs leuk, toch!!!!

Ahhhh canacat, wat vervelend die heimwee. Is ook logisch dat je dat nu voelt....schrijf het hier maar van je af, dan staan we je (weliswaar digitaal) bij :cry: .
Link voor een uitzetlijst: http://www.prenatal.nl/Uitzetlijst
Die vermoeidheid hoort er bij. Je moet er aan toegeven dat je niet meer alles kunt wat je deed helaas... hoe graag je ook wil en het is soms lastig hoor :roll: .

Hier vandaag nog maar 30 daagjes, jeetje :lol:

Bente
23 April 2010, 08:14
Poohtje een tweeling,wauw gefeliciteerd!!!

verder iedereen die 'nieuw' is gefeliciteerd en nu lekker genieten van die steeds groter wordende buik haha.
hier inmiddels 37 weken dus het begint echt spannend te worden nu, maar alles is nog rustig dus ik ga voor de 40 weken, met mijn zwangerschap kun je dat makkelijk volhouden, heb eigenlijk 37 weken lang nergens last van gehad dus dan is het goed te doen. Heb zoveel verhalen gelezen van meiden die het minder fijn hadden, dat ik absoluut niet mag klagen.

Vandaag maar eens de klossen halen en het bedzeil opleggen, het komt toch wel echt dichtbij, over een paar weekjes hebben we een kleine in huis, ik kan me nog niet voorstellen hoe het allemaal zal zijn, maar dat merken we vanzelf wel..

Dames, geniet en weet dat je hier al je vragen, twijfels en gevoelens kwijt kunt!

loesje80
23 April 2010, 08:20
Een vraag :-) :
Ik ben zondag jarig, en het wordt super weer! Dus wat te doen met eten, we gaan BBQ-en!!! Maar nu dacht ik ergens gehoord/gelezen te hebben dat je als je zwanger bent helemaal niet mag bbq-en of alleen vega-dingen of groenten? Ik ben jaren vega geweest dus in principe geen probleem, maar sinds ik zwnager ben wil ik zo graag vleesch :oops: Iemand hier verstand van?

Bente, wat spannend!!!!!!!! En met klossen wordt het vast nog echter. Val niet uit bed!!!

O, vandaag voor het laatst mijn MvM-kratjes buiten gezet. Toch een raar idee. Ik voelde me op mijn werk altijd heel schuldig dat ik al mijn hormonen zo wegspoelde :oops: En nu mag het weer altijd (de hormonen zijn toch op ;) )

Indootje
23 April 2010, 08:25
Ik heb zondag voor het eerst dit jaar ge-BBQed gewoon hoor! Enige waar je op moet letten is dat het vlees wel door en door gaar is uiteraard, het vlees niet te lang buiten de koelkast heeft gelegen en het niet zwartverbrand is, maar verder mag je gewoon vlees hebben hoor :-D

Die klossen, dat is me wat. Staan sinds afgelopen weekend onder het bed. Enorm hoog!!! Ik bungel met mijn benen als ik op het randje van het bed zit ;-)

jollyjo
23 April 2010, 08:35
Spannend Bente en Indootje.
Kan me goed voorstellen dat het nog een beetje onwerkelijk is dat je straks een kleintje er bij hebt, daar kan ik me ook nog niet een voorstelling van maken.

Ik voel haar nu wel meer bewegen en dat maakt het wel wat echter, maar toch gek dat ze er straks ook is.

Suuzje
23 April 2010, 09:07
Dat is zeker spannend allemaal zeg! Het lijkt me een heel gek idee als het zo dichtbij is! Maar wel weer ontzettend leuk, kan je eindelijk je kindje zien en vasthouden.

Dat lijkt me ook raar, die klossen. Ik denk dat wij tegen die tijd zelf iets maken, want ons bed is vrij hoog. Daarnaast hebben we een schuin plafond, richting het hoofdeinde. Als ik het bed 10 cm verhoog zit ik tegen het plafond aan. Gelukkig is hij dan op de minimale vereiste hoogte, dus we maken zelf iets voor eronder. Je zal maar een waterbed hebben, wat dan? Op een logeerbed ergens? En als je geen logeerkamer hebt in de woonkamer? :?

Wow, poohtje, een tweeling!!! :D Wat ontzettend gaaf! Gefeliciteerd! Wel even schrikken inderdaad... ;)
Heb je een foto? Ik ben heel benieuwd!

Wij BBQ'en meestal in zo'n aluminium bakje, met gaatjes zodat het vocht kan lekken. Je hebt ze er speciaal voor. Het vlees brand dan niet aan en het is lekkerder vind ik zelf. Wat je ook kan doen in BBQ'en op zo'n plaat buiten, gaat ook heel goed!

Alvast gefeliciteerd Loesje! Enne 30 zijn valt best mee hoor! ;) Wat gek dat jij nou wel heel graag vlees eet! Ik ben een echte vleeseter, maar nu lust ik een hoop niet. En daar baal ik zo van! Maar ik merk wel dat het een beetje terug aan komen is. Fijn zo met het BBQ seizoen voor de deur! :D

De kratjes van MvM zet ik woensdag voor het laast bij de deur. Inderdaad best gek! Maar ik vind het niet zo erg, ik was het ook wel een beetje zat hoor, squattend plassen de hele dag (ik werk thuis vandaar).

jollyjo
23 April 2010, 09:20
Dat MvM is hartstikke mooi, maar ook ik was het na 10 weken in een potje plassen ook wel een beetje zat. Ik moest ze ook steeds wegbrengen, dus daar moest ik ook nog omdenken. Maar het was voor een goed doel :D

@ Loesje, 30 zijn valt reuze mee hoor. Ik ben het inmiddels een paar weken en je went er snel aan haha. Tis maar een getalletje, je bent zo oud als je je zelf voelt tenslotte, nou ik nog lang geen 30 haha

Andrea80
23 April 2010, 10:07
Poohtje,

GEFELICITEERD!!

2 das wel een mooie beloning voor zo lang wachten, maar ik kan me voorstellen dat je het nog even moet laten bezinken.

Hier is mijn laatste werkuurtje begonnen.

Ben gisteren door mijn collega's erg verwend met afscheidskadoos!!!

groetjes

loesje80
23 April 2010, 10:12
Jeetje, wat een groepje meiden zo in hun laatste weken... Spannend!!!

En jollyjo, ik ben ook niet zo bang voor de 30 hoor. Niet dat ik echt eenbeeld had van 30 zijn, maar voor mijn gevoel klopt alles wel. Riep laatst al dat ik 30 was, dus met een zonnetje, de bbq en wat gezellige mensen ga ik na zondag nog steeds fris&fruitig door het leven!

loesje80
23 April 2010, 10:14
Ik voel haar nu wel meer bewegen en dat maakt het wel wat echter, maar toch gek dat ze er straks ook is.
Super dat je haar meer voelt bewegen! Ik kan me er nog niks bij voorstellen. Soms hoor ik mensen over een soort belletjes in je buik, maar dat duurt bij mij soms wel een minuut ofzo, dus dat zal wel wat anders zijn. Ach ja... ik ben nu vooral benieuwd naar het hartje as maandag. Of het net zo snel gevonden is als met 11 weken.
O, behalve die weegschaal dan, maandag... Misschien toch maar niet bbq-en zondag ;-)

jollyjo
23 April 2010, 10:19
@ Loesje, ik had ook eerst alleen maar belletje, rond 18 weken, maar dat is nu wat feller geworden. Ik voel het ook als ik mijn hand erop leg, heel apart. Is echt leuk om te voelen. :D

canacat
23 April 2010, 14:10
Indiootje: ja, handig, dank je.
We moeten binnenkort toch naar toronto om het kindje te erkennen.
We hebben hier ook misschien een NORMALE kinderwagen gevonden, we betalen wel volle pot, maar goed...

Tara28
24 April 2010, 12:10
Wauw Poohtje, je krijgt er gewoon meteen 2! Wat een mooie beloning voor zo lang wachten. Dat maakt dan gemiddeld 9 wachtmaanden per kindje ;) Een tweeling lijkt me echt superleuk. Had er zelf stiekem ook wel een beetje op gehoopt, maar ben superblij met deze ene hoor :D Geniet ervan!

Loesje, wat een lange meivakantie heb jij. Bij ons begint de school gewoon weer op 10 mei. Dan is dat een schoolweek van 3 dagen en dan weer dagen dagen dicht ivm de hemelvaart. Mijn verlof begint daardoor op 10 mei, maar anders had ik het nog later in kunnen laten gaan. Maaaaar ik zal niet klagen, want in totaal dus nog maar 4 daagjes werken de komende week en dan in totaal bijna een half jaar vrij! :D :D :D De zomervakantie mag gecompenseerd worden met het verlof, dus daarom heb ik zoveel extra weken :D

Canacat: dat lijkt me wel lastig met winkelen inderdaad. Ik had wel verwacht dat je bij jou makkelijk aan alles kon komen.

loesje80
24 April 2010, 15:16
Ik doe de zomervakantie voor mijn verlof, net verkeerd getimed, maar wel van 17 juli tot minstens 3 januari :shock:
Zag trouwens je buik voor en nu tara, wat had jij een wasbordje!!!! 8-)
Zo nog even de laatste voorbereidingen voor morgen en vanavond lekker niks! Hmmmmmmm

Tara28
24 April 2010, 16:35
Haha een wasbordje, hoe kom je erop :D Hij was inderdaad wel heel erg plat he. Heb/had vrij sterke buikspieren door al het paardrijden en dansen. Denk niet dat ik mijn buikje in die staat weer terug krijg hierna, maar goed, zien we dan wel weer.

canacat
24 April 2010, 21:48
Even benieuwd wat jullie hiervan vinden: heb het even gekopieerd, schreef het in ander forum.

"Wel iets vreemds hier: ineens, in een week tijd, is mijn gewicht toegenomen met 1.5 kg!!! :o
Ik vind het zo vreemd. Had wel erg honger, misschien wat meer gegeten, maar ook veel gefietst (40km) en gewandeld (ook minimum 5 uur) in een week.
Het kan niet aan de weegschaal liggen, want ik zag het elke dag omhoog gaan!
Nu geen probleem hoor, zit nu eindelijk iets boven startgewicht, maar dat mag natuurlijk niet zo doorgaan! Mijn buik is wel enorm toegenomen, ook ineens deze week. Ik voelde mijn buikspieren dagenlang 'stretchen'/ onder zware spanning staan
Maar dat gewicht dat nu in 1 week tijd zo omhoog kan gaan! Ik vind het een vreemd verhaal. Jullie??"

Nog zoiets, kan dat?
Ik zat met mijn theekopje op de bank, beker thee tegen buik aan. Hij schopte op de plek waar het kopje zat. Kopje naar bovenkant van mijn buik gebracht. Schop tegen bovenkant. Hm, dacht ik toeval? Kopje weer naar opzij, rechts: weer een schop op die plaats. Toen dacht ik: nou heb ik je, je schopt zelden links, dus kopje links gezet, en ja hoor, weer een schop ertegen? Kan dat of maak ik mezelf nou iets wijs? Want als ik ergens een hand leg, dan is het meteen stil, einde verhaal wat schopjes betreft...

Indootje
25 April 2010, 15:01
Wauw Poohtje, je krijgt er gewoon meteen 2! Wat een mooie beloning voor zo lang wachten. Dat maakt dan gemiddeld 9 wachtmaanden per kindje ;) Een tweeling lijkt me echt superleuk. Had er zelf stiekem ook wel een beetje op gehoopt, maar ben superblij met deze ene hoor :D Geniet ervan!

Loesje, wat een lange meivakantie heb jij. Bij ons begint de school gewoon weer op 10 mei. Dan is dat een schoolweek van 3 dagen en dan weer dagen dagen dicht ivm de hemelvaart. Mijn verlof begint daardoor op 10 mei, maar anders had ik het nog later in kunnen laten gaan. Maaaaar ik zal niet klagen, want in totaal dus nog maar 4 daagjes werken de komende week en dan in totaal bijna een half jaar vrij! :D :D :D De zomervakantie mag gecompenseerd worden met het verlof, dus daarom heb ik zoveel extra weken :D

Canacat: dat lijkt me wel lastig met winkelen inderdaad. Ik had wel verwacht dat je bij jou makkelijk aan alles kon komen.

Wauw, een half jaar vrij, heeeeeeeeeerlijk zeg :-D

Indootje
25 April 2010, 15:03
Even benieuwd wat jullie hiervan vinden: heb het even gekopieerd, schreef het in ander forum.

"Wel iets vreemds hier: ineens, in een week tijd, is mijn gewicht toegenomen met 1.5 kg!!! :o
Ik vind het zo vreemd. Had wel erg honger, misschien wat meer gegeten, maar ook veel gefietst (40km) en gewandeld (ook minimum 5 uur) in een week.
Het kan niet aan de weegschaal liggen, want ik zag het elke dag omhoog gaan!
Nu geen probleem hoor, zit nu eindelijk iets boven startgewicht, maar dat mag natuurlijk niet zo doorgaan! Mijn buik is wel enorm toegenomen, ook ineens deze week. Ik voelde mijn buikspieren dagenlang 'stretchen'/ onder zware spanning staan
Maar dat gewicht dat nu in 1 week tijd zo omhoog kan gaan! Ik vind het een vreemd verhaal. Jullie??"

Nog zoiets, kan dat?
Ik zat met mijn theekopje op de bank, beker thee tegen buik aan. Hij schopte op de plek waar het kopje zat. Kopje naar bovenkant van mijn buik gebracht. Schop tegen bovenkant. Hm, dacht ik toeval? Kopje weer naar opzij, rechts: weer een schop op die plaats. Toen dacht ik: nou heb ik je, je schopt zelden links, dus kopje links gezet, en ja hoor, weer een schop ertegen? Kan dat of maak ik mezelf nou iets wijs? Want als ik ergens een hand leg, dan is het meteen stil, einde verhaal wat schopjes betreft...

Dat kan heel goed hoor vanaf de 20 weken gaat het heeel hard. Maarreh, ik zou me als ik jou was er niet te druk om maken hoor, die kilo's komen er hoe dan ook wel bij ;-)

Het kan dat je baby met je speelt en dan steeds daar schopt waar je wat neerzet, alhoewel het nog redelijk vroeg in de zwangerschap is bij jou dat dit dan gebeurt, maar elke zwangerschap is anders, dus het kan wel :-)

Indootje
27 April 2010, 08:18
Wat een stilte hier.... :roll:

loesje80
27 April 2010, 08:26
Ter compensatie een stukje van mij ;-)
Ik ben sinds zondag 30 en het voelt helemaal niet anders ;) :oops: :D Van vriendlief een cdtje gekregen en de wandelwagen, van mijn schoonouders de box en we krijgen ook van hen de kinderkamer (wel 2de hands, maar toch) dus zo was ik opeens met 16 weken al een heel eind met de grote aankopen en dat zonder grote babywarenhuizen. heerlijk!!!

Maar dat heb ik weer... Gister toch maar voor mezelf de knoop doorgehakt, ik wil toch weten wat het wordt bij de 20 weken echo. Dus ik dat gezegd tegen vriendlief. Hij :o :shock: :? :shock: :roll: Zegt hij: Ik was er net aan gewend dat we het niet gaan weten... Dus nu is dat ook weer duidelijk, we gaan niet weten wat het wordt. Geeft ook wel weer rust :)

Ik was gister bij de vk 3 kilo zwangerder dan in het begin. En ik ben er nog niet achter wat ze er nou precies van vond ;-) Ach ja, het zit echt rond mijn buik, dus zal wel loslopen. Ook het hartje weer gehoord, zo grappig dat het duidelijk langzamer was dan met 11 weken.
Nu nog 3 dagen lesgeven.... En dan VAKANTIE, hmmmmm

Indootje, hoe is het met de kleine? Wil hij er uit? Of denk je dat het nog wel even gaat duren? Zie je er eigenlijk tegenop, bevallen?

Indootje
27 April 2010, 09:02
@Loesje, wat leuk da je de kinderwagen, box en kinderkamer krijgt, dat is een supercadeau, wauw :-D!
3 kg meer met 16 weken is supernetjes hoor!!! Ze zeggen dat als het hartje langzamer klopt dat het dan een jongetje wordt, maar goed, dat weet je pas over 24 weekjes, nog even geduld ;-)
Lekker vakantie, 2 weken toch? Heerlijk!

Hier alles wel ok hoor. Ben het nog niet zat, maar afgelopen dagen wel een paar keer last van indalings/voorweeen gehad. Maar ik denk dat hij nog eventjes blijft zitten. Hopelijk niet tot de 42 weken, want dat lijkt me weer zo lang :roll: . Ik zie niet echt op tegen het bevallen. Het zal wel enorm pijn gaan doen, maar heb me redelijk ingelezen en die pufclub (zo noem ik het maar even) helpt ook wel, vind ik. En alles is hier klaar en ik heb zelf ook wel zoiets nu van: als hij nu komt, dan ben ik er klaar voor. Maar ik vind deze periode ertussen, dus dat je EN geen werk hebt EN geen baby wel heel lekker en bijzonder hoor. Kan me voorstellen dat als je nog aan het werk bent en dan te vroeg bevalt dat je er dan nog niet echt klaar voor was. Maar goed, dat is natuurlijk voor een ieder weer verschillend :-)

jollyjo
27 April 2010, 09:39
Het was mij ook al opgevallen die stilte.

Loesje wat leuk die kadoos en dat zonder winkelen haha. Wij hebben ook de dur dingen als kinderkamer en kinderwagen gekregen, dus dat scheelt enorm. Alleen moesten wij hem wel uitzoeken, maar dat vonden wij niet erg, daar waren we eigenlijk al snel uit, dus dat scheelt een hoop gesjouw!
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Dat van de hartslag kun je nu nog niet zeggen, pas met de hartslag op het laatst, maar ook dat zijn weer grote fabelen haha. Je hebt altijd 50% kans dat het goed is.

@ Indootje, knap dat je niet opziet tegen de bevalling, ikke dus wel :( Ik denk er nu nog niet aan en geniet er lekker van, en weet ook wel dat als het eenmaal begint het er toch wel uitkomt, maar toch zie ik er enorm tegen op. Ik ben niet zo'n held met pijn :oops:

Suuzje
27 April 2010, 10:57
Nou Jollyjo, dat kan ik me wel voorstellen. Niet dat het voor mij al dichtbij is, maar ik vind het stiekem ook best een eng idee. Het zal allemaal vast wel goedkomen en misschien valt het harstikke mee, daar hopen we dan maar op. Maar eng blijft het wel... ik kan me ook niet voorstellen hoe de pijn moet voelen. Dat maakt het ook zo vreemd allemaal.

Loesje, wat ben je héérlijk verwend!!! :D

Aaaaaahhhhh! Ik wordt gek van alle fabels! Ik wil het zo graag weten! (nee hoor, ik ben helemaal niet ongeduldig!) Nog een weekje wachten... whaaaaaaahhhh! :D

Hier ook mooi nieuws; we hebben een bedrijfspandje gevonden!!! Ik ben echt superblij! We moesten echt het huis uit, want ik heb de kamer nodig! Dus het komt zo allemaal net op tijd. ;)
En ik denk dat ik de baby heb gevoelt! Een soort roffeltjes en plopjes waren het, zo grappig en bijzonder!!! :D
We hebben ook een mooi koosnaampje bedacht; Bopsie. :lol:

jollyjo
27 April 2010, 12:12
@ Suuzje, kans is groot dat je Bopsie hebt gevoeld. Begon bij mij ook met een soort belletjes van binnen, heel apart. Zodra je twijfelt, dan is de kans groot dat het zo is. Je darmen voelen dan toch echt anders :D Leuk gevoel he!
Ik ga er ook vanuit dat alles goed komt hoor, dat is het ook niet, maar die pijn en ik ben bang dat het niet zal lukken, maar goed, komt tijd komt raad zullen we maar zeggen haha.

Suuzje
27 April 2010, 14:02
Dat is helemaal waar! Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis?
En mocht het écht niet lukken, dan kunnen ze je op een heleboel manieren helpen. En de pijn... als je bij voorbaat ervoor kiest om in het ziekenhuis te bevallen heb je in ieder geval de mogelijkheid tot pijnstilling achter de hand. Nou moet ik zeggen dat ik dat ook eng vind, maar wel een geruststellende gedachte. ;)

Ja, ik vind het heel apart voelen! :D En heel leuk! Ik voel het echt ergens onderin mijn buik, onder mijn navel in het midden. Dus dat kan eigenlijk niet missen! Hihi! :D

loesje80
27 April 2010, 14:10
Wat goed van jullie bedrijfspand suus, heerlijk dat dat nu geregeld is en dat je er voor je gevoel ook op tijd in kan en dan nog lekker kan knutselen aan de babykamer!

Ik vind het nog steeds een raar idee dat het gebobbel een baby kan zijn, maar goed, tegen de tijd dat het echte harde schoppen worden wil ik vast dat het weer wat gebobbel is ;-)

En tja, die bevalling... Ik dacht vroeger altijd, ach hoe pijn kan het doen (had ik ook bij een tattoo op mijn enkel, toen viel ik bijna flauw, maar nee hoor, niks aan de hand :lol: Ik ben stoer vind ik altijd) Maar nu denk ik wel eens... Tja, wat zal het worden... Gelukkig mogen we met 20 weken al naar de pufclub, dus ben vast goed voorbereid en mijn moeder beviel altijd "even tussendoor" dus ik hoop maar dat ik dat georven (of is het geerfd :?: ) heb.. O, ik wil wel graag thuis bevallen, dus moet naast de babykamer klussen ook de slaapkamer even verbouwen, mijn kant van het bed staat heel dicht op de muur...

@ jollyjo, wij zijn wezen "shoppen" bij een nicht van mijn vriend. Die zijn klaar met 2 jongens en hebben alles voor ons weer even van marktplaats gehaald. Erg mooie donkerbruine meubels en laten we die nou ook net in de woonkamer hebben, dus ideaal. Moet alleen nog voor een badje op zoek, maar die ga ik wel op marktplaats zoeken :-)

canacat
27 April 2010, 14:26
Indiootje: krijg je wel reactie op je stilte, he!

haha, nou, dan is onze jongen wel vreemd hoor. Hij had op de 20 weken echo nog een hartslag van 160!

Nog GEFELICITEERD LOESJE !!!!

wat die pijn betreft: ik ben een beetje gerustgesteld door een menstruatie ervaring vorig jaar. Toen had ik zo'n buikpijn dat ik er inderdaad ook van moest zuchten. Dit duurde een half uur, in stijgende mate, enkele minuten, en toen was alles weg, pijn weg! Vast endorfines. Dus die werken ook wel hoor. Bovendien zei mijn moeder dat heel erg menstruatieklachten vaak lichter waren dan de weeën. Tja, zal bij iedereen wel anders zijn. Maar wat ik wil zeggen: het lichaam helpt je echt wel!

Suuzje: nu al baby voelen? Zo!

Wij hadden gisteren ook een bijzonder moment. Hij ging maar aan het schoppen. Eerst voelde mijn vriend het ook! (eindelijk) en toen ZAGEN we het ook aan mijn buik!
Mijn buik ging op en neer van het ademhalen, en tussen twee 'op' momenten, zag je een andere bultje springen! HEeeeeel grappig!

De tweedehandsmarkt in Canada is echt beroerd. Weinig aanbod, en heel ver weg! We vermoeden dat het komt door de slechte kwaliteit van de spullen hier (dan is het opgebruikt als je het een paar jaar hebt), gecombineerd met de lage bevolkingsdichtheid. Hier in de stad wonen 500 000 mensen, maar dan wel op een oppervlakte van provincie Utrecht (1 stad)...
En zonder auto kun je hier ook niets.

jollyjo
27 April 2010, 14:29
@ Suusje, ik wil in het ziekenhuis bevallen en inderdaad ook met het oog op dat pijnbestrijding in de buurt is :). De Vk is er in eerste instantie bij (poliklinisch), maar bij pijnbestrijding moest ze me overdragen aan het ziekenhuis. Nou geen probleem, als de pijn maar verholpen wordt dan. Natuurlijk wil ik het eerst proberen, maar mocht je al heel lang in de weeen zitten, lijkt het mij wel prettig om een beetje op krachten te komen voor je moet persen.

Ja via marktplaats vind je veel dingen, ideaal. Zo'n badje is duur en soms gebruik je die niet eens om dat je kind het niet leuk vind. Wij hebben dat soort spul ook allemaal van mijn schoonzusje gekregen, lekker makkelijk :D

jollyjo
27 April 2010, 14:40
@ Canacat, leuk is dat als je het kunt zien he. Wij hadden dat toevallig van de week op een avond ook toen we in bed lagen. Dan voelen we het allebei het beste. Op een gegeven moment werd het zelfs heel hard rond mijn navel, waarschijnlijk een kontje of hoofdje en even later zag je mijn buik gewoon bewegen :D
Jammer dat je in Canada niet zo snel aan tweedehandse spul kunt komen, scheelt een hoop geld of vallen de prijzen daar mee?

canacat
27 April 2010, 15:08
nee, prijzen vallen ook tegen. Nu ben ik vandaag op zoek naar zwangerschapshemdjes, je weet wel, die zonder mouwen, voor in de zomer, die kan ik dan onder een bloesje doen, waarvan ik de knoopjes open laat. Maar geen enkele gewone winkel verkoopt zwangerschapskleren, alleen gespecialiseerde boetieks...
Het is hier zeker niet goedkoper... , integendeel. Maar we hebben lekker een Nederlandse kinderwagen, wordt uit NL verzonden. Dat was nog goedkoper dan het in NL kopen in juni, en dan moeten terugvliegen met 2 extra bagage, wat erg veel kost tegenwoordig! een derde koffer in Schiphol-klm kost al 200 euro!

loesje80
27 April 2010, 16:58
Wat een goede manier Canacat, om hem niet zelf mee te nemen. 200 euro voor een extra koffer :o Dan ben ik toch wel heel blij dat ik in het dichtbevolkte Nederland woon.

Hier nog weer even een "kansloos" verhaal 8-)
Ga altijd met de trein naar mijn werk en reis sinds een maand ofzo Op Saldo, je weet wel, met zo'n OV-chipkaart. En zeker op het traject tussen thuis en school check ik heel netjes in en uit. Zo ging ik vanmiddag dus naar huis, was ruim op tijd op het station, ga in de trein zitten en 3 sec voordat hij wegrijdt schiet ik in de stress of ik wel heb ingecheckd. Dus ik wil naar buiten springen, maar de deuren gingen al dicht. Dus ik snel weer achteruit, vliegt mijn telefoon door de lucht, door de deuren, tussen het perron en de trein :shock: :o :shock: :roll: Gelukkig had ik me, toen ik in eerste instantie naar buiten wilde dat ik wel had ingecheckd, dus de conducteur kon netjes mijn kaart controleren. Ik het volgende station er weer uit, trein terug genomen. Een meneer gevraagd op te letten of er geen trein aan kwam, want mijn telefoon lag er nog netjes en in 3 sec had ik mijn telefoon weer en zat ik een half uurtje later weer in de trein, ingecheckd én met telefoon :D Ach ja, zo beleef je weer eens iets ;)

jollyjo
27 April 2010, 18:19
@loesje, wat een geluk dat je telefoon er nog lag zeg en het nog deed!

@Canacat,, balen dat je zo moeilijk zwangerschapskleding kunt krijgen. Sommige dingen heb je echt nodig. Zo kwam ik er achter dat mijn zomershirtjes ook echtniet gaan passen, dus moet nog wel wat nieuws hebben. Wat een verschil dan die prijzen met de kinderwagen verschepen of zelf meenemen zeg!

canacat
27 April 2010, 22:41
Ik heb zwangerschapskleding gevonden, hehe, met een beetje korting. :D. 2 hemdjes, 2 t shirts, 3 bloesjes. Wel bijna 200 dollar kwijt...
Eindelijk ook aankleedkussen, en ook een borstvoedingskussen (ook om mee te slapen nu). Hehe, lucht op. Die aankleedkussens (en tafels) zijn hier groter dan in NL, zo'n 20% langer. ook de bedjes zijn hier veel groter... ook die van Ikea. Maar ja, we moeten wel...

Suuzje
28 April 2010, 10:06
Wat balen dat je zo moeilijk aan leuke spullen kunt komen Canacat! :(

Haha Loesje! Wat een verhaal... het zou zo van mij kunnen zijn! :lol:

jollyjo
28 April 2010, 10:42
@ Canacat, ik heb voor mijn verjaardag ook zo'n voedingskussen gekregen en ze zeiden dat je daar lekker mee kunt slapen. Ik heb hem laatst een keer geprobeerd, maar vind het nog best groot en dik in bed. Hoe kan dat nou lekker liggen? :shock: Misschien doe ik iets verkeerd of heb ik het nog niet nodig...
Wel fijn dat je wat kleding en spullen hebt kunnen vinden. Apart dat het daar dan weer groter is in NL. Ze zouden daar gewoon een standaard maat van moeten maken wat je gewoon overal kan krijgen. ;)

Indootje
28 April 2010, 13:24
Zo meiden, jullie hebben wel gehoor gegeven aan mijn noodkreet dat het hier zo rustig was ;-) :-P

@Suuzje, wat heerlijk dat jullie een bedrijfspand gevonden hebben, gefeliciteerd!

Plopjes die jullie voelen zouden inderdaad van de baby kunnen zijn hoor, meestal merk je wel het verschil met je darmen.

@Jollyjo en canacat, wat vroeg dat jullie de buik al echt daadwerkelijk zien bewegen, leuk hoor! En het wordt alleen maar meer en harder. Soms lijkt het dan wel een golfslagbad en vraag je je af wat zo'n kleine allemaal aan het doen is :-D

Ik weet niet meer wie het zei over thuisbevallen en dus het bed nog half moet verbouwen. Ook al beval je in het ziekenhuis, dan nog moet je het bed op bedverhogers/klossen gaan zetten, zeiltje onder je hoeslaken doen, etc. etc.

@Canacat, wat is het dan soms balen dat je in Canada woont he... Niet even een Hema in de buurt waar je zwangerschapshemdjes kunt kopen ofzo.

Ach ja, al die fabels over wanneer het een jongen of een meisje wordt ;-)

@Loesje, jeetje wat een verhaal van je telefoon en de trein. Doe je wel voorzichtig??? Het schijnt dat je naarmate de zwangerschap vordert steeds klunziger wordt :-P

De een vindt het wel fijn met een voedingskussen, de ander niet en wordt er juist steeds wakker van. Gewoon uitproberen als je toch al zo'n ding in huis hebt :-)

Over het feit dat ik niet bang ben voor de bevalling....Tja, op een gegeven ben je er wel aan toe en maak je je er psychisch klaar voor. Ook al weet je niet hoe de pijn zal zijn, behalve heeeel erg :roll: En natuurlijk bij de zwangerschapscursus info gekregen en wat boeken gelezen. Geloof me, straks hebben jullie ook zoiets van: laat hem/haar maar komen. En je moet maar zo denken: er zijn biljoenen vrouwen ons voor gegaan, dus wij redden het ook vast wel :lol:

Tara28
28 April 2010, 15:14
Ben ik ook weer even. Had al een paar dagen geen forumtijd meer gehad, maar nu nog 1 dagje werken en dan: lang leve de vrijheid! :D

Loesje, ik vind je telefoonverhaal echt een typisch loesje verhaal hahahaha (sorry :oops: )

Ik voelde me 20 weken pas de eerste hele kleine plopjes. Nu is het natuurlijk wel drukker in mn buik, maar vind het nog steeds wel meevallen allemaal. Denk dat we niet zo'n heel druk kind krijgen ;) Op de echo met 30 weken waren de bewegingen allemaal normaal (was echo voor placentacontrole, want die ligt aan de voorwand, misschien daarom ook minder gevoel)

Ik slaap al weken met een voedingskussen. Ideaal! Ik leg hem helemaal verticaal langs mn lijf, 1 been erop (en soms 1 been eronder) kussen ondersteunend tegen mn buik en knorren maar!

Ik zie ook niet tegen de bevalling op. Het zal er toch uit moeten en ben ook wel nieuwsgierig hoe bevallen nou eigenlijk voelt, ondanks dat je weet dat het pijn doet, vraag ik me dan toch af hoe die pijn voelt en ben ik benieuwd hoe ik dat ga ervaren en hoe ik erop ga reageren.

loesje80
28 April 2010, 15:23
Nog 1 dagje Tara, wat lekker!!!! Voor jouw begint nu het eeuwige verlof, toch? ;-)

Wel gerustellend dat het idee van bevallen steeds minder eng lijkt te worden naarmate de weken vorderen. En inderdaad, de rest van de wereld kan het ook!

Ik weet niet meer wie het zei over thuisbevallen en dus het bed nog half moet verbouwen. Ook al beval je in het ziekenhuis, dan nog moet je het bed op bedverhogers/klossen gaan zetten, zeiltje onder je hoeslaken doen, etc. etc.

Ik wil graag thuis bevallen, en ik weet dat je sowieso bedverhogers enzo moet, maar bij een 2-persoonsbed is de bevalling aan de rechterkant (mijn kant ;-) ) Maar de afstand tussen de rand van het bed en het raam is ongeveer 20 cm. Met aan het voeteneind een tv :oops: waar ik 's nachts al met mijn buikje tegen aan bots :shock: Dus ik denk niet dat een verloskundige dat heel fijn vindt bij een bevalling. Dus even het bed en de rest van de kamer omgooien. Heb nog alle tijd :D

Ojee, word je gedurende de zwangerschap nog onhandiger?! :shock: Dat gaat wat worden dan :roll: Hahahah :D

Een voedingskussen... Ik slaap gelukkig nog prima, zelfs weer een beetje op mijn buik sinds mijn borsten geen pijn meer doen (toch een voordeel van een niet heel hard groeiende buik) Maar wie weet is dat nog iets om aan te schaffen voor later.

Zo, net een lading werkstukken nagekeken. En gelukkig kunnen zelfs eerste klas gymnasium leerlingen niet het geduld opbrengen om de stapjes die gewoon zijn beschreven te volgen en daarna even het beoordelingsformulier bekijken voor ze iets inleveren. Dus een lading onvoldoendes... Waar ze fijn aan mogen werken tot het wel voldoende is (anders leren ze het nooit ;) )

Tara28
28 April 2010, 15:28
Pfff, ja dat bed....ik slaap aan de linkerkant en aan die kant echt wel heel veel ruimte voor de vk. Als ik aan de rechterkant moet bevallen dan is er aan de andere kant maar een klein stukje ruimte tot het raam. Bij voeteneind ook maar zo'n 40cm ruimte, want staan kastjes tegen de muur met tv erop. Ach ik zie wel, ga toch echt de slaapkamer niet verbouwen hoor. Uiteindelijk weet je nooit zeker of je inderdaad wel thuis kunt bevallen. Desnoods ga ik met mn hoofd aan het voeteneind liggen tijdens de bevalling, maar aangezien het hoofdeinde tegen de muur staat, dan geen ruimte meer bij het 'nieuwe voeteneind'.

Indootje
28 April 2010, 16:48
@Loesje, Wij hebben ook aan 1 kant veel ruimte en aan de andere kant amper, maar ik ga ook echt niet alles verbouwen. Ik slaap nu aan de kant waar veel ruimte is en verder ziet ze maar hoe ze het doet. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken, maar volgens mij doe je dat ook niet :-)

Enneh, wat ben je streng trouwens :? Of was het echt te makkelijk en hebben ze het echt niet verdiend een voldoende?

@Tara, oooh, lekker joh bijna een half jaar vrij, toch? Lekker lekker!

Hier toenstraks een geluksmomentje: bij ons in de wijk komt altijd een Belgische ijscoman met zo'n ouderwetse bel langs. En nu dacht ik ineens: ik ga een ijsje nemen! Dus ik een ijsje gehaald, toen lekker in de tuin in de zon gaan liggen met een heerlijk boekje erbij. God, wat is dat verlof dat onwijs genieten zeg 8-)

jollyjo
28 April 2010, 19:06
Lekker indootje zo genieten van je verlof haha. Ik ga in augustus met verlof en hoop dan ook lekker te kunnen genieten van mijn tuin en zwembadje.

@ Tara, misschien is mijn buik nog wel te klein voor het voedingskussen, heb er eigenlijk nog geen last van, dus misschien is dat het " probleem" haha. Zie wel hoe het gaat, dan is het kussen straks gewoon echt een voedingskussen.

jollyjo
Lekker indootje zo genieten van je verlof haha. Ik ga in augustus met verlof en hoop dan ook lekker te kunnen genieten van mijn tuin en zwembadje.

@ Tara, misschien is mijn buik nog wel te klein voor het voedingskussen, heb er eigenlijk nog geen last van, dus misschien is dat het " probleem" haha. Zie wel hoe het gaat, dan is het kussen straks gewoon echt een voedingskussen.

jollyjo

jollyjo
28 April 2010, 19:08

loesje80
28 April 2010, 19:25
Hier toenstraks een geluksmomentje: bij ons in de wijk komt altijd een Belgische ijscoman met zo'n ouderwetse bel langs. En nu dacht ik ineens: ik ga een ijsje nemen! Dus ik een ijsje gehaald, toen lekker in de tuin in de zon gaan liggen met een heerlijk boekje erbij. God, wat is dat verlof dat onwijs genieten zeg 8-)

JALOERS!!!!!!!!! Geniet er van meid, heerlijk!!! Voor je het weet regent het vrijdag, heb jij lekker je ijsje in de tuin gehad...

@Loesje, Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken, maar volgens mij doe je dat ook niet :-)

Enneh, wat ben je streng trouwens :? Of was het echt te makkelijk en hebben ze het echt niet verdiend een voldoende?

Ik maak me inderdaad niet zoveel zorgen :D Riep vanavond nog tegen collega's dat ik het springkussen zo had gemist na de lessen omdat het stuntdag was. Zei mijn teamleider (een man) Jij mag toen in jouw conditie helemaal niet op een springkussen? Nou, wel toch? Ik riep al dat ik het niet tegen mijn vriend verteld zou hebben want van hem mag ik dat soort dingen ook niet. Maar volgens mij kan een beetje springen op zo'n ding helemaal geen kwaad. Maar ja, het was er toch niet :cry:

En ja, ben soms best streng. Maar ga morgen mijn beoordeling even aan een collega laten zien, of ik echt te streng ben. Heb ook 9,2 en een 8,5 gegeven hoor ;-)

Nu lekker in bed Het Blok kijken, na een schooldag van 7.40 tot 18.40 heb ikd at wel verdiend.

jollyjo
29 April 2010, 07:18
Wilde ik gisteravond een antwoord plaatsen, liep de boel vast, te veel aan meldingen ... :shock:

Maar ik zie nu dat mijn reactie wel geplaatst is, hoef ik niet nog een keer haha.

Indootje
29 April 2010, 07:45
@Loesje, nu mag je nog wel een klein beetje springen op het kussen, maar wel voorzichtig natuurlijk en zorgen dat je niet op je buik valt, maar dat snap je zelf ook wel ;-)

@Jollyjo, het zou kunnen dat je buik er nog te klein voor is. Ik heb pas vanaf 30 weken ofzo dat ik echt een kussen(tje) onder mijn buik moet leggen omdat het anders gewoon heel vervelend ligt door het gewicht.

In het mei-forum waar ik ook in schrijf is het zo spannend. Er zijn er een paar die rommelen en wat weeen hebben :lol:

Bente
29 April 2010, 07:46
dames, zo te zien gaat hier nog steeds alles goed, houden zo en lekker genieten.
bij mij niet veel nieuws, gisteren bij VK geweest, alles nog steeds prima, dus ik hou het nog wel ff vol zo.
klossen zijn gehaald, maar hoefden we niet meteen te plaatsen, pas wanneer kraamhulp erom vraagt, dus dan laten we ze voorlopig fijn in de kast staan.
zometeen nog maar even van het zonnetje genieten, er zou straks weer regen komen, bah!

Tara28
29 April 2010, 13:48
Loesje, tuurlijk mag je wel op zo'n kussen. Je wilt niet weten wat ik allemaal nog steeds doe met stijldansen (zelfs nu nog!). Een samba en jive hobsen toch behoorlijk hoor.

Ik weet niet meer precies vanaf wanneer ik met dat voedingskussen sliep. Denk met een week of 27.

canacat
29 April 2010, 14:39
zo, ik ben ook weer wakker.

Jollyjo: als je hem (kussen) tussen je benen stopt, kun je lekkerder op je zij liggen, je valt dan minder om, en je rug doet geen pijn. Dit als je een klein kussen hebt. Ik gebruik het vooral als ik lig te lezen. Als ik wil slapen, doe ik het vooral half zij/buik, liggend op bv rechterschouder en heup, rechterbeen gestrekt en linkerbeen opgetrokken. Mijn buik rust dan niet op de matras (Nederlanders zeggen het matras, toch?), Het is nu sinds een week dat ik protest krijg als ik mijn buik laat rusten: schop schop.
Toch niet lekker geslapen: een of andere idioot had zijn auto-alarm aanstaan. Een stuk of 5 keer in de nacht is dat rotding afgegaan!

Indiootje: daar zeg je wat van de hema! Er is zelfs een boek voor mensen die emigreren uit NL, dat heet: Ik mis alleen de Hema. In ons geval: vooral de hema inderdaad.
durf het bijna niet te zeggen, maar ik laat mijn moeder aardappelschilmesjes opsturen, je weet wel, van die goedkope, uit blokker, xenos, ..., die snijden zo gemakkelijk en niet te scherp. Ook handdoeken stuurt ze op. Theedoeken.
Die die ik hier vind, zijn niet 100% katoen, en nemen onvoldoende water op. En wat is nou net het doel van een theedoek? Ook die van Ikea zijn niet goed. Wel mooi, niet goed. Nu gebruikt mijn vriend die om het zelfgebakken brood in te pakken.

hm, Tara, zo te zien heb je een groot voedingskussen. Je hebt ze ook kleiner, en die zijn vast van vorm, in een soort 'u', die kun je niet vertikaal leggen. Die van mij is ongeveer 50 cm breed, past op rondom je middel, dat is alles.

Loesje: goed hoor dat je voldoende eisen aan je leerlingen stelt. Heb er altijd de pest in gehad dat leerlingen verwachten dat hun 'vodjes' een voldoende zullen krijgen.

Wij moeten hier dit weekend alles verbouwen. Ze komen nieuwe ramen plaatsen, overal, in elke kamer, behalve de badkamer. Daar sluiten we dan kat op met kattenbak, mandje en eten en zo. Best zielig. Badkamer is nl net groot genoeg voor oppervlakte van een wc matje en zo'n matje voor de wastafel!
En net maandag komt er visite logeren- uit België. Wat een timing!
Maar ik ben blij dat ik niet thuis wil bevallen, lijkt me een heel gedoe. Lijkt me ook best een bemoeizucht zeg, van die kraamhulp en verloskundigen. Niet voor de bevalling, maar wat ik hoor dat ze zelfs kijken hoe je bedje staat (van kind) en zo. pf.

Heerlijk Indiootje. Ijsjes. Het wordt hier ook boven 20 graden tot dinsdag, dus heerlijk! Wel 's nachts nog onder de 6 graden. Dus slepen met alle kleren, jassen, enz.

Hoi Bente: spannend wordt het bij jou!

Ik merk wel dat fysieke inspanning me meer moeite kost, nu.
Dinsdag was ik veel gaan wandelen en boodschappen doen, te voet (wou niet fietsen, gezien ik bijna flauw was gevallen die ochtend), en ik was zooo moe gisteren!

jollyjo
29 April 2010, 18:26
@ Canacat, ik heb dan ook een grote, ik heb zo'n u die bijna niet recht te leggen is. Als sliep mijn schoonzusje er wel mee... Ik heb nu een knuffelhond :oops: van de kast geplukt en die leg ik onder mijn buik, werkt daar ook wel goed voor hihi
Voor zover ik weet zeggen wij ook de matras, maar misschien is dat per deel van NL verschillend was me nog niet opgevallen.
Vervelend dat je je halve huis moet verbouwen, maar dan heb je wel goede ramen er in. Is het een beetje goed weer bij jullie?