PDA

View Full Version : Zwangere dames uit 1980

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6

Tara28
29 April 2010, 19:35
Ik heb het voedingskussen van de hema. Ze hadden daar maar 1 soort. Het is gewoon een soepel kussen, helemaal recht te leggen, maar net zo makkelijk in een U vorm. Ideaal ding eigenlijk :D

canacat
29 April 2010, 23:58
Ja heerlijk weer! Middag over de 20 graden, avond wel onder de 6. Maar heerlijk!

canacat
29 April 2010, 23:59
haha Tara heeft een nieuwe invulling voor de hema worst :lol:

Tara28
30 April 2010, 08:44
Hahaha, ik slaap met een worst van de hema.....wel een rookworst dan, klinkt wel grappig....mijn man noemt het stiekem weleens 'lig je weer met je megadildo ;)

Indootje
30 April 2010, 09:21
De matras of het matras :roll: :?: :!: Eigenlijk nooit zo bewust bij stilgestaan....ach ja...haha

Nou, zo'n kussen ziet er best maf uit en als het dan een kleine versie is lijkt 'ie inderdaad wel op een soort van dildo. :lol:

Gisteren met mijn beste vriendinnetje wat gaat eten en daarna even de vrijmarkt op in Utrecht. Werd al snel druk en toen ik thuiskwam was ik echt kapot. Mijn enkels waren ver te zoeken (zo dik waren mijn voeten/benen :-() en hele nacht last gehad van harde buiken en krampen. Dan merk je dat je geest wel wil, maar je lichaam het niet meer kan. Tja, de welbekende laatste loodjes :roll:

Tara28
30 April 2010, 09:26
Ojee, ik heb volgens mij best wel een groot voedingskussen hoor ;)

Succes met de laatste loodjes indootje.....als ik het zo lees, dan staat mij nog heel wat te wachten en heb ik het nu nog super makkelijk.....

Tara28
30 April 2010, 09:27
Volgens mij is het 'het matras' ,maar heel veel mensen zeggen 'de matras'....

Bente
30 April 2010, 09:32
hier ook een gebruikster van de hema-worst!!
moet zeggen, vind het toch wel handig dat kussen.
alleen als je er 6x per nacht uit moet om te plassen, is het een heel gedoe om daarna je draai weer te vinden.
tenminste daar heb ik 'last' van.
verder hier nog alles rustig, geen gerommel, alleen elke dag harde buiken, dat blijkt 'voorwerk' te zijn nou ok dan maar.
overdag ben ik niet zo met de bevalling bezig, maar zo voor het slapengaan en als ik 's nachts wakkerlig, begin ik me er toch wel druk om te maken, zo irritant dat je geen idee hebt, hoe het gaat beginnen, breken de vliezen, of niet? begint het met weeen, hoe voelt dat?
nouja dan denk ik maar weer, er zijn zoveel vrouwen voor mij geweest, ik zal het vast ook wel kunnen!!!!
maar een beetje eng vind ik het toch wel hoor!
vandaag niet zo'n lekker weer, maar geniet toch maar van jullie vrije dag!

Indootje
30 April 2010, 09:36
Nou Tara, op zich voel ik me nog goed hoor :) . Maar het is net wat Bente zegt van die standaard kwaaltjes als veel naar de wc moeten, harde buiken, etc. Dan weet je dat het voorwerk is begonnen.
Ik heb het ook voor het slapengaan en 's nachts dat je er meer mee bezig bent. En je hebt geen idee wat je te wachten staat en wat de eerste tekenen zijn, want dat verschilt per vrouw, bevalling, etc.
Dus afwachten maar ;-)

Tara28
30 April 2010, 10:35
Nou eh.....dat vele plassen heb ik al de hele zwangerschap en wordt alleen maar erger. Harde buiken heb ik nu ook dagelijks, ze doen geen pijn en duren kort, maar het lijkt me voor voorwerk nog een beetje te vroeg.....??? Heb verder wel veel energie, kan nog veel doen en slaap ook goed. Moet er wel 2 tot 3x uit om te plassen, maar val daarna zo weer in slaap gelukkig.

Andrea80
30 April 2010, 10:45
Hier gisteren terug gekomen van een heerlijk weekje relaxen in Limburg!
Nog geen tijd gehad om bij te lezen dat komt wel!

's middags naar de VK was mn bloeddruk te hoog!!!
Heb verder trouwens geen klachten van hoofdpijn of zo dus dat scheelt al weer!
Was alleen net wezen plassen dus ze kon mij urine niet controleren.
Mag dus vanmiddag weer terug met urine en dan gaat ze mijn bloeddruk weer meten!!!

Als die weer hoog is moet ik waarschijnlijk door naar de Gyn.

Hier heb ik dus absoluut geen zin in. Ik wil thuis bevallen gewoon onder begeleiding van mijn vk.
Maar als mijn lichaam anders bepaald zal ik wel moeten!!

Nou genoeg gemopperd!!

Ik ga weer even rustig op de bank liggen in de hoop dat het gisteren eenmalig was.

groetjes Andrea

Tara28
30 April 2010, 10:49
Ow balen Andrea. Hopelijk is vanmiddag wel alles goed!
Wel fijn dat je hebt kunnen genieten in Limburg!

Indootje
30 April 2010, 10:58
@Tara, geniet er van dat je alles nog kunt doen hoor! Hier kan ik ook bijna alles wel doen, maar wat rustiger aan :-)

@Andrea, fijn dat je het zo lekker hebt gehad!
Ik hoop voor je dat straks alles gewoon weer in orde blijkt te zijn, duim voor je!

jollyjo
30 April 2010, 16:10
@ Tara, ik heb ook een hemaworst, haha misschien dat ie daarom nog wel te groot is.

@ Andrea, balen dat je bloeddruk te hoog is, hopelijk is hij gezakt.

Andrea80
30 April 2010, 17:51
Gelukkig was alles weer goed vanmiddag.

Moet nu wel twee keer per week komen op controle.
Zodat ze me beter in de gaten kunnen houden.

Nu maar een beetje letten op wat ik eet, minder zout enz.

Tara28
30 April 2010, 21:27
Fijn Andrea dat het toch meeviel en extra controle is niet erg natuurlijk :D

Indootje
1 May 2010, 16:34
@Andrea, fijn dat het nu weer goed is en die extra controle is alleen maar prima toch, houden ze je tenminste goed in de gaten :-)

Ik zit net weer rustig op de bank. Het was is hier net nog een drukte van jewelste, want ik ben vandaag verrast met een babyshower door mijn vriendinnen. Onwijs leuk en was echt stomverbaasd. Had het helemaal niet verwacht, want ik ben de eerste van de vriendinnen die zwanger is. Heel erg gezellig, lekkere dingen gegeten, gedronken en leuke spulletjes gehad. Ben helemaal happy :lol: :lol: :lol:

Bente
1 May 2010, 16:42
@indootje, wat leuk zo'n surprise-feestje en helemaal als je lekker verwend bent geworden!
hier vanmiddag lekker pannekoek gaan eten in het zonnetje en nu lekker lui op de bank, rustig afwachten.......

jollyjo
1 May 2010, 22:06
@ Indootje, wat een leuke verrassing. Zo heb ik vandaag een vriendin verrast met een vrijgezellenfeestje. Had ze ook niet verwacht. Was erg gezellig.

Babyangel
2 May 2010, 09:13
Wat leuk een babyshower. nou ik verwacht helemaal niets van mijn vriendinnetjes, ik ben de enige zwangere en de rest is bijna allemaal vrijgezel haha. Die zijn met hele andere dingen bezig.

loesje80
2 May 2010, 10:31
Wat super leuk, onverwacht zo'n gezellige verrassing!!! En een geslaagd vrijgezellenfeest! Ik had gister een trouwerij en daarna lekker uiteten. Nu met een hoofd vol snot op de bank, straks vrienden over de vloer, maar doe lekker zo min mogelijk :D
Spannend Bente, het zou zomaar kunnen gaan beginnen... Andrea, wat fijn dat je bloeddruk weer goed is!

Suuzje
2 May 2010, 20:14
Wat een onwijs leuke verrassing Indiootje! :D Wat lief!

Goh Loesje, ook al aan het snotteren? Ik ook zo erg, vooral als ik in bed lig.

Bente, spannend zeg! :D

Andrea, wat fijn dat je bloeddruk weer oke was! Kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om alsnog naar de Gyn te moeten en in het ziekenhuis te moeten bevallen als je liever thuis wil blijven! Zal wel een hele opluchting zijn...!

Hier alles oke... niet zoveel bijzonders! Alleen een verjaardag gehad vanmiddag, was leuk, met allemaal kleine kindjes en zwangeren... zo grappig om te zien hoe een groep vrienden zo kan veranderen in een paar jaar tijd! Nog 3 nachtjes slapen en dan weten we of we een j of m krijgen!!! Whiiiiieeeeehhhhh! :D

Tara28
3 May 2010, 09:17
Wat leuk zeg, zo'n babyshower! Ik verwacht niet dat ik die krijg....Ook totaal niet over nagedacht trouwens, totdat ik het hier las.

Suuzje....wat spannend dat je straks weet of het j of m is....

Andrea80
3 May 2010, 09:27
Ik heb gisteren ook een babyshower gehad van mijn vriendinnetjes en familie!!

Was erg leuk en ben erg verwend :D

Ik was daarna wel erg moe!!
Ben maar vroeg mijn bedje in gegaan.

Wat leuk Suuzje dat je het straks weet.
Ga je het ook vertellen of blijft het geheim??

Suuzje
3 May 2010, 10:15
Oooooowww wat leuk!!! :D Ik denk ook niet dat ik er een kan verwachten... maar je weet maar nooit! ;)

Ik denk dat we het niet geheim kunnen houden... :oops: ik vind het veel te leuk! Hihi!
De naam wel hoor! Die houden we geheim tot het eind!

jollyjo
3 May 2010, 10:29
@ Suuzje, het is ook veel te leuk om er over te praten, tenminste dat hebben wij wel. Wij praten nu echt in de Ze doet dit en ze doet dat. Het maakt het net even wat echter :)

@ Andrea, wat leuk dat jij ook een babyshower hebt gehad.
Ik denk ook niet dat ik dat kan verwachten, maar dat geeft niet, we krijgen zo al veel kadootje hihi

Indootje
3 May 2010, 12:18
Ja, die babyshower had ik ook echt niet verwacht. Ook omdat ik de eerste ben van ons die zwanger is, dus hoe ze uberhaupt op het idee kwamen.... maar super leuk natuurlijk.

@Andrea, wat leuk dat jij er ook 1 gehad hebt! :-D

@Suuzje, spannend hoor dat je dan weet je of je een jongen of meisje krijgt. Wat zegt je gevoel?

Hier alles goed, gisteren en vandaag geen gerommeld, dus rustig :-)

Wat een pokkeweer trouwens. Niks aan als je verlof hebt ;-) Dan maar binnen wat rammelen.

jollyjo
3 May 2010, 13:02
@ Indootje, dit weer is inderdaad heel anders dan vorige week, maar na vandaag klaart het weer langzaam op. Woensdag wordt het weer richting de 17/18 graden en veel zon, dus dat gaat de goeie kant weer op.
Vermaak je je nog?

Indootje
3 May 2010, 13:18
Oh, wordt het weer mooi weer? Das lekker! Krijgen we weer een beetje lentegevoel terug :-)

Ik vermaak me zeker. Heb me nog geen een keer verveeld. Maar volgens mij heb ik me nog nooit echt verveeld in mijn leven. klinkt een beetje maf misschien, maar ik heb altijd wel wat te doen in huis of te kijken op tv of te lezen. Ik ben soms echt een boekenverslinder. En ik spreek veel af met vriendinnen enzo, dus de tijd vliegt eigenlijk voorbij!

jollyjo
3 May 2010, 13:33
haha, ik verveel me ook niet zo snel hoor. Er is inderdaad altijd wel wat te doen, maar kan me voorstellen dat voor jou nu niet alles ook meer lukt.
Ook prettig dat je nog kunt afspreken met vriendinnen, dat ze niet allemaal aan het werk zijn.

Suuzje
3 May 2010, 16:09
@Suuzje, spannend hoor dat je dan weet je of je een jongen of meisje krijgt. Wat zegt je gevoel?

We denken allebei heel sterk een meisje! Dus ik ben héél erg benieuwd. ;)

Babyangel
4 May 2010, 09:31
Spannend Suuzje, wij willen het ook graag weten! Ik hoor van best veel mensen dat ze denken dat het een jongetje wordt, er is er nog niet 1 geweest die denkt dat we een meisje krijgen. Ik ben héél benieuwd!

Ik ben ook snotterig! Echt niet leuk, het begon zaterdag met keelpijn en sinds gister middag ben ik heel erg snotterig. Toen ik wilde slapen was het echt op z'n heftigs, bleef maar snot uit komen ieeeeeeeeh. Hoop dat het snel weg is bij jullie en bij mij!

Bente
4 May 2010, 09:40
zo weer lekker bijgekletst hier!
ben net terug van VK, alles nog steeds prima, bloeddruk wat laag, maar ik heb er geen last van dus niks aan de hand.
VK denkt dat ik de gehele zwangerschap gewoon uitloop dus ben benieuwd...
wat leuk allemaal die babyshowers,die ga ik niet meer krijgen, maar heb wel al veel cadeautjes gekregen, blijft leuk hoor!
heb vannacht maar 4 uurtjes geslapen dus ben nu wel moe, ga vandaag maar lekker op de bank liggen.
morgen wordt het weer weer beter dus kunnen we weer lekker de tuin in, dames genieten!!!

Suuzje
4 May 2010, 15:43
Spannend Suuzje, wij willen het ook graag weten! Ik hoor van best veel mensen dat ze denken dat het een jongetje wordt, er is er nog niet 1 geweest die denkt dat we een meisje krijgen. Ik ben héél benieuwd!
Grappig is dat hé! Ik vraag me af waar dat vandaan komt... en of ze gelijk hebben! Bij ons zegt iedereen (op twee na, maar ik weet dat die het zeggen het om tegendraads te zijn ;) ) dat het een meisje wordt. :? Beterschap met je verkoudheid! Irritant is dat... :(

loesje80
5 May 2010, 06:45
Nog net even snel voordat ik richting Toscane ga...
Suuz, ben echt heel benieuwd wat het gaat worden!! pb je het me even, dan kan ik het zondagavond meteen lezen zonder overal heel ver terug te moeten bladeren ;-)
Fijne week allemaal!!!

Suuzje
5 May 2010, 06:52
Doe ik Loesje! :D

jollyjo
5 May 2010, 09:21
Loesje, fijne vakantie!! Geiet er lekker van.

Indootje
5 May 2010, 15:45
@Loesje, heeeeeele fijne vakantie! 8-)

@Suuzje, en en en: wat wordt het? Ben niet nieuwsgierig ofzo ;-)

Gisteren naar de VK geweest en was allemaal goed. De kleine is goed ingedaald en zit vast, jee!
Eergisternacht en gister overdag helemaal geen gerommel gehad, maar vannacht en vanmorgen ineens wel weer steeds van die krampen, blegh :-( Als het dan zou doorzetten of beginnen, maar nee. Ach ja, ik ben niet de enige die dit heeft van de meiden die in mei uitgerekend zijn, dus hoort erbij :-)

Suuzje
5 May 2010, 17:26
We krijgen een zoontje!!! :D

Het was echt een onwijze verrassing, maar we zijn wel echt enorm trots! :D
We moeten allebei heel erg aan het idee wennen, even omschakelen, maar we hebben wel allebei meteen een "van ons" gevoel. ;) En een kleine versie van mijn man vind ik ook wel een superleuk idee! :lol: Ik zal morgen een mooie foto inscannen en even plaatsen, kunnen jullie ook meegenieten. ;)

jollyjo
5 May 2010, 20:27
@suuzje, gefeliciteerd met jullie zoon!

Indootje
6 May 2010, 08:06
@Suuzje, gefeliciteerd met jullie zoontje he!
En het went snel hoor, ik dacht altijd dat mijn eerste een meisje zou zijn, maar niet dus ;-)

Tara28
6 May 2010, 14:48
Suuzje wat super leuk! Gefeliciteerd!!!!

Babyangel
7 May 2010, 08:14
Suuzje, wat leuk!!! Gefeliciteerd haha. Nou het zegt dus echt helemaal niets dat iedereen dacht dat het een meisje werd.
p.s. mijn verkoudheid is uitemond in een keelontsteking.Ik krijg een buikje jeeeeh eindelijk! Pijn met slikken en witte plekjes in m'n keel, volgens de huisarts is het een virus dus daar wordt niets aan gedaan. Nu maar gorgellen met zout water, zuurtjes eten en ik mag ook paracetamol maar dat heb ik nog niet gedaan. Ik weet dat ik het mag maar het voelt niet zo goed. Ik kijk wel, lukt het echt niet meer dan moet ik er toch maar aan geloven.

Loesje, hele fijne vakantie!!!!

Indootje, wat fijn dat de kleine ingedaald is en vast zit. Wil je zelf nog een paar weekjes wacten of mag het wat jou betreft ook nu al wel komen?

Indootje
7 May 2010, 08:38
Wat vervelend dat je een keelontsteking hebt. Ik heb ook geprobeerd zo min mogelijk paracetamol te nemen, maar toen ik me echt niet lekker voelde heb ik het wel gedaan. Het is absoluut niet schadelijk voor die kleine, ook al zegt je gevoel misschien anders, begrijp het hoor ;-)

Van mij mag die kleine komen! Heb afgelopen dagen al best veel gerommel gehad in mijn buik, dus het mag wel doorzetten van mij. Lijkt me niet zo fijn als ik dit elke avond/nacht heb en nog tot 42 weken door moet, maar ja, je hebt het niet voor het zeggen he. Die kleine bepaalt waar hij komt :)

jollyjo
7 May 2010, 09:09
@ Babyangel: Af en toe een paracetemol kan inderdaad geen kwaad. Mijn HA gaf ook aan dat dat het enige was wat ik mocht hebben als pijnstiller. Ik heb het wel beperkt tot zo weinig mogelijk, maar in de eerste weken had ik wel last van mijn rug en toen hielp af en toe een pilletje wel.

@ Indootje: dus het rommelt. Kan me voorstellen dat je dan wel wilt dat het doorzet, maar dat hebben we inderdaad niet voor het zeggen. Heb je veel last van het gerommel of valt het mee?

Andrea80
7 May 2010, 09:12
Suuzje Gefelicteerd!!!

Babyangel balen van die keelontsteking. :(

Hier gaat alles oke!
Wachten duurt lang tot dat die kleine zich aandient he indootje?!

Indootje
7 May 2010, 09:34
Ik heb voornamelijk in de avond en 's nachts last van gerommel. Het is wel uit te houden hoor, maar prettig is anders...

@Andrea, ik moet zeggen dat het met de dag wel spannender wordt! En als het dan een beetje rommelt helemaal ;-)
Afwachten he! Ben jij al ongeduldig :P ?

Andrea80
7 May 2010, 10:02
yep!!

Kan niet wachten, maar vindt het aan de andere kant ook wel weer een beetje eng/spannend!!

Ben bang dat ik niet goed genoeg ben voorbereid!!??!!!

Gek he?

Indootje
7 May 2010, 10:13
Haha, ik heb precies hetzelfde, dus herken het hoor!!! Hoe langer het duurt des te meer ik denk: ik ben alles van de cursus en van de boeken alweer vergeten joh!
Suf he.... ach ja, je zal allemaal wel goedkomen ;)

Tara28
7 May 2010, 21:04
Indootje en Andrea: het wordt spannend bij jullie! Succes met de laatste loodjes!

Babyangel: beterschap! Ik snap het wel van die paracetamol. Heb het gelukkig niet nodig gehad, maar met een hoofdpijntje ofzo, heb ik de pijn maar uitgezeten zeg maar. Als je er erg last van hebt, kun je er misschien eentje nemen voor de nacht zodat je wel goed slaapt?

Suuzje
8 May 2010, 15:33
Dank jullie wel! :D

Wat grappig Indootje dat jij hetzelfde gevoel had!!! :lol:
Het went inderdaad erg snel, zeker omdat we al hele leuke dingetjes hebben geshopt! ;) Ik ben ook echt helemaal trots.

Babyangel, ik neem zelf ook paracetamol. Maar wel zo min mogelijk natuurlijk. Alleen als ik echt enorme hoofdpijn heb of iets dergelijks. Maar ik denk dat jij wel een hele goede reden hebt hoor met je keelontsteking! Dat is geen pretje!

Sylverstertje
8 May 2010, 22:24
Hi, weer even op dit forum gekeken..
Vind het lastig om er meerdere bij te houden, maar ik word een beetje gek van het wachten, dus ik merk dat ik toch wat vaker op internet zit hahaha...
Ben zo benieuwd wanneer de kleine komt. Nou ja, kleine..
2 weken terug liep ze al 3 weken voor, dus ze had al een goed geboorte gewicht. Ze zal naar schatting nu dus wel wat zwaarder dan gemiddeld zijn (maar goed, blijven schattingen he).
Donderdag gestript door de gynaecoloog (loop ik nu bij omdat het erg groot is) en wel wat krampen gehad, maar niet doorgezet.
Dinsdag gaan ze weer kijken, want ik had al wel 2 cm ontsluiting en ik was al goed op weg zeiden ze... Alleen nog niet zo ver dat ze de vliezen al konden breken.
Ik hoop dat ik dinsdag een gyn heb die ook de vliezen wil breken, want daar schijnen de meningen nogal over te verschillen per gyn.... Mijn man denkt dat het misschien maandag al komt, dat zal het mooiste zijn.... Hoef ik ook niet ingeleid te worden.
Ben wel erg benieuwd naar wat alles gaat brengen...

canacat
8 May 2010, 22:46
Beterschap, baby-angel. Flinke keelontsteking inderdaad, met die witte plekjes.
Paracetamol kan echt geen kwaad, met mate. Kan de placenta niet passeren, te groot. Komt dus alleen bij jou.
Ik heb ook keelpijn gehad, eerdere weken, en zelfs op de kruidenbonbonnetjes stond dat je ze niet mocht nemen, bij zwangerschap. Ik heb toen inderdaad veel gedronken en op snoepjes gesabbeld.

Sylvestertje, Andrea en indiootje: spannend hoor!

Babyangel
9 May 2010, 08:12
Thnxx voor de tips dames. Tot nu toe nog steeds geen paracetamol genomen maar ik heb echt zo'n pijn. Voor m'n gevoel zitten er allemaal schaafwonden in m'n keel en het doet echt pijn met eten en drinken. Ik heb wel het gevoel dat het iets minder wordt maar pijn doet het zeker. Gelukkig slaap ik wel onwijs goed, dit in tegenstelling tot mijn vriend. Omdat ik ook nog eens verkouden ben schijn ik s'nachts heel erg te hijgen en te doen waardoor hij constant wakker wordt. Vanavond maar even oordopjes aan hem geven :D Als het vandaag nog niet wil neem ik wel een paracetamolletje, toen m'n amandelen er 13 jaar geleden uit zijn gehaald had ik nog minder pijn volgens mij.

Sylvestertje, wat is strippen eigenlijk? Hoorde het laatst voor het eerst en heb geen idee wat ze dan doen? In ieder geval heel veel succes ermee.

Andrea en Indootje, ik hoop dat het snel mag gaan beginnen voor jullie!

Tara28
9 May 2010, 09:05
Kruidenbonbonnetjes.....heb je die niet in vele varianten....
Als ik last van mijn keel had heb ik van die bruine snoepjes die in zo'n oranje/rood papiertje gewikkeld zitten genomen. Was heerlijk verzachtend en onze beeb doet het nog steeds prima. Maaaar misschien bedoel je deze snoepjes wel helemaal niet.

Babyangel, het klinkt allemaal erg vervelend zeg. Ik had allang een paracetamol genomen als ik het zo lees! Misschien is gorgelen met suikerwater verzachtend?

boba80
9 May 2010, 21:20
Hoi Meiden

Ik kom weer eens om een hoekje kijken.

zie dat er een aantal elk moment kunnen bevallen, alvast veel succes en geniet straks van jullie kleine wonders.
De tijd gaat zo snel, voor je het weet zijn ze weer groot.

Bas & Wim zijn inmiddels alweer 3 maanden oud.

Sylverstertje
9 May 2010, 21:49
Sylvestertje, wat is strippen eigenlijk? Hoorde het laatst voor het eerst en heb geen idee wat ze dan doen? In ieder geval heel veel succes ermee.

Andrea en Indootje, ik hoop dat het snel mag gaan beginnen voor jullie!

Strippen is het losmaken van de vruchtwaterzak van de baarmoederwand. Dat kunnen ze geloof ik alleen als je al wat ontsluiting hebt en doen ze om hormonen vrij te maken. Dat kan eventueel weeen opwekken (als je genoeg van het hormaaon hebt), en het maakt de baarmoedermond wat rijper. Aangezien ik al aardig op weg was, kan dit het zetje zijn om te beginnen, maar helaas tot nu toe nog niets gevoeld, dus ik denk dat het wachten worden tot dinsdag, dan gaan ze kijken.
Eigenlijk hoop ik dat ze morgen uit zichzelf komt ;)

Sylverstertje
9 May 2010, 21:51
Kruidenbonbonnetjes.....heb je die niet in vele varianten....
Als ik last van mijn keel had heb ik van die bruine snoepjes die in zo'n oranje/rood papiertje gewikkeld zitten genomen. Was heerlijk verzachtend en onze beeb doet het nog steeds prima. Maaaar misschien bedoel je deze snoepjes wel helemaal niet.

Babyangel, het klinkt allemaal erg vervelend zeg. Ik had allang een paracetamol genomen als ik het zo lees! Misschien is gorgelen met suikerwater verzachtend?

Dat zijn toch van die anti-flu snoepjes?
Die zijn best lekker, daar heb ik er ook een paar van op afgelopen zwangerschap. En goed voor je keel...
Toen ik keelpijn had, at ik me helemaal scheel aan honingdrop. Mijn bloeddruk was gewoon goed, dus verder geen effect ergens op gehad...

Indootje
9 May 2010, 21:56
Hee Boba,

Wat leuk dat je wat van je laat horen!!! :-D Hoe is het met jou en die jongens??

God, zijn ze alweer 3 maanden, als ik dat zo lees dan denk ik: wat gaat dat hard!

Hier elke dag wel gerommel, maar zet nog niet door helaas :-(
Afwachten maar :roll: ....

loesje80
10 May 2010, 09:18
Suus, nogmaals gefeliciteerd met jullie zoon!
Babyangel, wat ben jij een held, zo zonder paracetamol!
En de andere meiden, wat spannend zeg, bijna weer wat wereldburgers erbij!!!
Hier een spannend aswolk-avontuur gehad toen we gister terug wilde vliegen vanaf Pisa. Dat kon niet. eerst volgende vlucht as donderdag :o Dus de huurauto's maar wat langer gehuurd en naar Nederland gereden :D Ben nu wel op&top gaar, maar heb toch lekker vakantie. Morgen wel weer schoolwerk doen, vandaag even niks!
Toscane was trouwens heerlijk, niet het verwachte weer, maar prima om te wandelen in de bergen. Kreeg nog fijn de opmerking " gelukkig ben je zwanger anders hadden we omhoog helemaal niet meer kunnen bijhouden" :D Had trouwens bandjes gekregen van de apotheek tegen wagen&luchtziekte. Nou ik heb met bandjes in jaren niet zoveel moeten overgeven :? Maar kan nu wel zeggen dat ik tijdens mijn zwangerschap echt misselijk ben geweest. Heb ze na 1 dag dus ook niet meer omgedaan!
Nu even lekker douchen, wat schoons zoeken en echt naar huis. Was bij mij papa gedropt, die woonde meer op de route, dus straks echt naar huis!

Indootje
10 May 2010, 10:36
Poeh Loesje, klinkt als een vermoeiende terugreis. Maar heerlijk dat je het lekker hebt gehad ondanks het iets mindere weer misschien....
Wat maf van die bandjes. Weg ermee!
Vandaag nog rustig aan doen dus, lekker hoor :-)

jollyjo
10 May 2010, 12:04
@ Loesje, gelukkig ben je heelhuids thuis gekomen. Wat een gedoe he met die aswolk....

Tara28
10 May 2010, 16:51
Huh bandjes.....wat zijn dat voor dingen loesje...Wel fijn dat je weer thuis bent en de vakantie geslaagd was :D

loesje80
11 May 2010, 08:48
Tja, die bandjes... Ik heb zeker vroeger heel erg last gehad van wagenziekte, kan niet lezen in een auto of een bus, kan ik een bus niet achteruit reizen en als ik ga vliegen is het dalen een crime! Maar het meeste kan ik redelijk hebben in auto&bus, behalve dat dalen hè. Dus ik dacht, als ik naar Pisa vlieg, ga ik maar naar de apotheek om te vragen wat voor pil ik mag. Maar nee, ik kreeg geen pil maar seaband-bandjes (http://www.sea-band.com/seaband.htm) En ik hoorde en hier allemaal goede verhalen en ook een meisje dat mee was kende ze via, via en alles&iedereen helemaal positief! Behalve ik nu dus... ;) Maar gelukkig, toen ik die dingen weer af had en me maar weer op mijn oude methode heb gestort, alleen maar naar het asfalt voor me kijken, kwam alles goed :D Maar voor mij geen druk-bandjes meer hoor (ze zitten ook echt NIET fijn ;-) )
Maar verder was het een heerlijke vakantie!

jollyjo
11 May 2010, 08:59
@ Loesje, ik ken die bandjes niet. Ik heb wel dat ik ook niet lezen kan in de auto enzo, maar verder heb ik gelukkig geen last van wagenziekte ofzo. Vliegen is niet mijn hobbie, maar het is allemaal te doen. Ben wel altijd heeel blij als ik weer op de grond sta en er uit kan. haha.
Misschien is het nu de combinatie van zwanger zijn en wagenziekte dat die bandjes niet hielpen...

canacat
11 May 2010, 18:37
Grr. hier hele nacht wakker omdat ze aan de waterleiding werkten. 's NACHTS !!! Ze hebben de straat opengebroken tussen half een en half 2 vannacht, en dan nog met kleine boren en van die dril dingen, tot de vroege ochtend.
Ben echt boos. Wie doet zoiets nou midden in de nacht??? En dat mag hier ook zomaar! Grrrr...

Tara28
11 May 2010, 20:06
Lekker dan canacat! :shock: Dat zou hier inderdaad niet mogen

Indootje
12 May 2010, 10:41
Lekker dan canacat! Dat dat mag inderdaad...ongelofelijk eigenlijk.... :evil:

Hier vandaag weer bij de VK op controle. Alles was gewoon goed :-) Ze zei dat die krampen en steken waarschijnlijk wel voorwerk zijn, dus dat het alleen maar helpt bij de bevalling uiteindelijk. Nou, dat is mooi. Volgende week weer. Ze zei nog: ik hoop dat die afspraak niet meer nodig is en je al bevallen bent. Ja, dat hoop ik ook :roll: :lol: !!!

jollyjo
12 May 2010, 12:23
@ canacat, dat is inderdaad lekker sociaal, houden ze geen rekening met de mensen die graag willen slapen?

Ik ben nu lekker 2 dagen vrij. Vrijdag even op controle bij de VK en dan ng even werken.

@ Indootje, spannende tijd voor jou nu. Ben benieuwd

Suuzje
12 May 2010, 15:14
Canacat, wat een eikels zeg!!! :evil:

Indootje, wat spannend!!! :D

jollyjo
14 May 2010, 10:44
Wat een rust hier, iedereen een lang weekend weg???

Ik ben vanmorgen weer voor controle geweest bij de vk. Bloeddruk was netjes, de kleine was ook erg actief. Zodra ze de doptone erop zette, reageerde ze gelijk. Wel grappig. Mijn buik was wel wat groter dat gemiddeld. Op dit moment niet erg nog, maar ze hield het wel even in de gaten, anderes moeten ze gaan kijken of de kleine zo groot wordt, mijn bloedsuiker niet helemaal goed is of dat het gewoon veel vruchtwater is. Hopelijk gewoon te veel vruchtwater, want die andere 2 hoeven van mij eigenlijk niet :)

Indootje
14 May 2010, 10:53
Nee hoor, ik ben er gewoon nog :-)

Nog geen nieuws, dus weer een dagje afstrepen ;-)

@Jollyjo, ze houden het gewoon goed in de gaten, maar het zijn altijd maar gemiddeldes waar ze naar kijken. Het zegt allemaal uiteindelijk niet zoveel hoor, grote baby, kleine baby, etc... Komt allemaal wel goed. Maar natuurlijk wel fijn dat ze even checken of het geen suiker is. Genoeg vruchtwater is alleen maar goed.

jollyjo
14 May 2010, 11:58
@ Indootje, dus nog helemaal niks bij jou. Nog steeds wat rommels of dat ook niet meer?

Ik maak me ook geen zorgen, hoefde pas over 4 weken terug te komen dus dan valt het wel mee. Met de 20-weken echo lag ze mooi op schema, dus dat was goed. Is inderdaad wel goed dat ze dat allemaal in de gaten houden, want suiker moet je wel behandelen en dan kun je er maar beter op tijd bij zijn tenslotte. Ik zie het volgende keer wel, kan er toch niet veel aan veranderen.

Indootje
14 May 2010, 12:34
Ja, wel steeds gerommel, maar de VK zei woensdag dat het niets zegt en weken kan duren.
Wel dat het bijna altijd al voorwerk is, dus dat het niet voor niets is. Je baarmoeder is dan al weker geworden en het kan zelfs zo zijn dat het proces van het verstrijken (dus voor de ontsluiting) dan al gebeurd is en het allemaal wat makkelijker gaat als de weeen en bevalling echt begint. Dus daar hou ik me maar aan vast ;-)
Maar wordt wel steeds ongeduldiger hoor... Helemaal als ik zie dat in het mei-forum bijna iedereen al ruim op tijd bevalt (tussen de 38 en 39 wkn). Ach ja, die kleine heeft het waarschijnlijk heel goed in mijn buik :P .

jollyjo
14 May 2010, 13:00
Dan is het inderdaad wel prettig als dat voorwerk al klaar is, maar ik kan me voorstellen dat je daar wel ongeduldig van wordt.
Die meiden bevallen dan mooi op tijd tussen 38 en 39 week. Je kan tenslotte tot 42 weken doorlopen. Ik hoop het niet voor je. Maar net wat je zegt, de kleine heeft het nog prima naar zijn zin in je buik.

Babyangel
16 May 2010, 08:38
Goedemorgen dames,

Een aantal maanden geleden is er niets van gekomen dus ik ga nog maar weer eens een poging wagen.
Wie heeft er zin om een keer met z'n allen af te spreken van ons 1980 forum? Utrecht ligt lekker centraal dus dat lijkt mij wel makkelijk. Het maakt mij ook niet uit of we het op een zaterdag of zondag doen. Zullen we ook gelijk een datum prikken ? Anders komt er misschien weer niets van.
Als je mee wil graag even toevoegen aan het lijstje.

p.s. ik zet dit berichtje zowel op het 1980 wil zwanger worden forum als op het 1980 is zwanger forum.

zaterdag 26 juni bijv: 13.00 uur
zondag 27 juni bijv: 14.00 uur

Babyangel------- geen voorkeur

Tara28
16 May 2010, 09:39
Leuk idee! Ik wil wel mee, maar ben 17 juni uitgerekend, dus voor die tijd zal het er niet van komen en daarna zal eind juni voor mij toch wat snel zijn...Meer iets voor een maand of 2 na de bevallig denk ik, dus afhankelijk van welke datum het wordt kom ik dan wel of niet ;)

loesje80
16 May 2010, 10:28
Indootje, alweer 39 weken! En al het nodige voorwerk dus... Super spannend!

Hier toch opeens last van nesteldrang :oops: Nee, geen grote schoonmaak (daar heb ik nog steeds een hekel aan ;-) ) Maar heb woensdag de hele zolder verbouwd tot "logeerzolder" donderdag en vrijdag met mijn neefje van 9 in de tuin gewerkt (beide met mooie handschoenen ;-) ) de zolder ook echt opgeruimd, kasten in elkaar gezet, de toekomstige babykamer voor een deel leeggehaald. Gister zooi naar het grofvuil, de balkjes in de babykamer groen geschilderd en vandaag de studeerkamer veranderd omdat misschien de kledingkast niet op de babykamer past en dus op mijn hele grote studeerkamer mag. Zo, poeh! Ik zeg, laat de meubeltjes maar komen, hahaahahahah.
Vriendlief mag zo het hele huis stofzuigen, hij mag ook wat doen ;-)
En ik ga zo nog even een middag genieten van mijn vakantie... Morgen wel vrij, maar dan mag ik weer hard aan het nakijken en voorbereiden! Heb geloof ik nog niet zo'n zin. Doe mij nog maar een weekje vakantie ;-)

Ik vind het een gezellig plan babyangel, dus ik heb me toegevoegd hoor!
zaterdag 26 juni bijv: 13.00 uur
zondag 27 juni bijv: 14.00 uur

Babyangel------- geen voorkeur
Loesje ---------- zaterdag 26 juni (dan moet ik toch in Utrecht zijn ;-) )

Andrea80
16 May 2010, 10:44
Hallo dames,

Leuk idee om af te spreken!!

Ik weet alleen niet of ik mee kan naar utrecht aangezien ik 25 mei uitgerekend ben maar dat kan natuurlijk ook nog twee weken later worden. (dat zou 8 juni betekenen)
Bovendien komt mijn broer uit australië over op 19 juni om zijn kleine neefje of nichtje te zien. Hij blijft ook nog eens 3 weken dus misschien gaan we wel allemaal leuke dingen doen met hem.

Voor mij is het dus nog even vaag.

Nog maar 1w en 2 dagen tot de uitgerekende datum!!!! :D :D

Wel af en toe wat krampjes maar niets bijzonders tot nu toe.

groetjes

jollyjo
16 May 2010, 10:56
@ babyangel, leuk idee, alleen ben ik dan op vakantie in Duitsland,dus dat wordt voor mij een beetje lastig.

Babyangel
16 May 2010, 16:28
Loesje, super dat je mee wilt!

Het is natuurlijk het leukst als er zoveel mogelijk dames ook kunnen eind juni. Ik ben bang dat hoe we het ook plannen er altijd wel meiden net bevallen zijn of bijna moeten bevallen. Daar komt ook bij dat in de zomervakantie natuurlijk veel mensen op vakantie zijn. Please help me, wanneer zou het het beste zijn?

Tara28
16 May 2010, 20:04
Eh....misschien eind augustus/begin september oftewel net na de zomervakantie....maar ja wie is er dan net uitgerekend?

loesje80
17 May 2010, 07:08
Dat was ook mijn plan! Ik denk dat dan Jollyjo in de spannende fase zit, maar ja, wat angel zegt, dat heb je elke maand natuurlijk wel. Ik zeg bij succes (en dat wordt het vast!!!) doen we gewoon een herhaling een paar maanden later :D

jollyjo
17 May 2010, 07:18
@ Loesje, Babyangel, ik zou het inderdaad na de vakantie doen, dan heb je meer kansen. Er is altijd wel iemand rond de periode uitgerekend en daar kun je moeilijk rekening mee houden, dan wordt het waarschijnlijk volgend jaar pas haha. Ik ben inderdaad 13 september uitgerekend...., maar kijk maar hoeveel je kunt krijgen in die periode, kijk ik wel of ik dan nog kan komen.

Babyangel
17 May 2010, 07:36
Ik denk dat jullie gelijk hebben dames. Zullen we anders zaterdag 4 september of zondag 5 september dan als nieuwe datum prikken? Ik hoop echt dat er dan meer dames mee kunnen.

Tara28
17 May 2010, 09:38
Voor zover ik het nu kan zien, zou ik zowel 4 als 5 september kunnen. Heb dan nog steeds verlof.
Is wel werkweekend van mijn man, maar kan de kleine natuurlijk altijd meenemen als ik geen oppas heb :D

loesje80
17 May 2010, 10:02
Ik begin dan aan mijn verlof ;-) Ik geloof dat ik op vrijdag al in Utrecht ben bij vriendinnen, dus zaterdag 4 sept komt mij het beste uit (dan blijf ik daar ergens slapen) van de andere kant, op zondag op&neer met de trein is ook geen probleem!
Dus ik haak gewoon "weer" aan :D

Nu echt nakijken... Heb zo geen zin, ze hebben er zo niks van gebakken :cry:

jollyjo
17 May 2010, 10:33
Ik zou de zaterdag aanhouden, dan kunnen de (hoog) zwangeren nog een dagje rusten voor de werkweek weer begint haha.

Indootje
17 May 2010, 11:49
Hee!
Leuk idee! Ik ben van de partij :-D 4/5 september kan ik wel hoor. Dat komt mij ook iets beter uit dan 26/27 juni aangezien ik nu nog niet weet wanneer die kleine komt (ja, ja, hij zit gewoon nog steeds in mijn buik) en het dan misschien net te kortdag is.

Hier een beetje baaldag. Het hele weekend slecht geslapen door die buikkrampen, voorweeen en het zet maar niet door. Ik heb zoiets van: of geen last of doorzetten die hap. Maar ja, ik heb het helaas niet voor het zeggen... :roll:

jollyjo
17 May 2010, 12:06
@ Indootje, dat is zeker vervelend. Wel al voortekenen maar niet dat het doorzet en daar slaap je dan slecht voor. Je nachtrust is ook wel erg prettig zo voorafgaand. Succes in ieder geval.

Andrea80
17 May 2010, 12:52
hey dames,

4/5 september zou voor mij ook kunnen.

Indootje lastig he dat slechte slapen. Ik heb er af en toe ook last van.
Gelukkig nog geen echte last van voorweeën.

Vandaag was ik weer bij de VK. alles was goed.
Mag volgende week dinsdag (uitgerekende datum) 25-5 weer terug als hij/zij er dan nog in zit.

nou groetjes maar weer.

Indootje
17 May 2010, 13:16
Tja, je doet er niet zoveel aan. Maar ik merk wel dat ik tussen de middag mijn slaap nodig heb en daar geef ik dan ook maar aan over. Normaal gesproken niets voor mij, maar heerlijk om zo te lanterfanteren zonder je er schuldig over te voelen ;-)

@Andrea, mooi toch dat de controle bij de VK weer goed was. Ik hoop voor je dat de volgende controle niet nodig is :-)
Ik heb mijn controle woensdag weer en stiekem hoop ik natuurlijk dat het niet meer nodig zal zijn, maar ben er bang voor :roll:

Babyangel
17 May 2010, 14:38
Oke super, zullen we dan zaterdag 4 september aanhouden? Wil iedereen zich even toevoegen aan het lijstje? Ik kan het niet onthouden :D

Wie gaat er mee? zaterdag 4 september in Utrecht onze eerste meeting!!!!

babyangel

Tara28
17 May 2010, 14:50
Oke super, zullen we dan zaterdag 4 september aanhouden? Wil iedereen zich even toevoegen aan het lijstje? Ik kan het niet onthouden :D

babyangel
Tara

loesje80
17 May 2010, 14:58

babyangel
Tara
Loesje80

jollyjo
17 May 2010, 15:04

babyangel
Tara
Loesje80
Jollyjo (onder voorbehoud van uitgerekende datum 13 september)

Andrea80
17 May 2010, 15:16

babyangel
Tara
Loesje80
Andrea80

canacat
17 May 2010, 15:26
Hoi.
Ik kan natuurlijk niet mee... :?
En als het kon, ik ben 6 sept uitgerekend...

Veel succes met de laatste loodjes, dames! over 2 weken is het vast allemaal helemaal anders!

Indootje
17 May 2010, 16:25
Ik ben erbij!

babyangel
Tara
Loesje80
Andrea80
Indootje

Tara28
17 May 2010, 18:35
Ik las net in het meiforum dat Bente gisteren bevallen is van een zoontje. Hij heet Cas :D

loesje80
17 May 2010, 18:52
Gefeliciteerd Bente! Geniet ervan!!!
Wat een leuke naam!

Babyangel
18 May 2010, 06:54
Bente, van harte gefeliciteerd! Geniet maar goed van de aankomende periode!

Dames, wat leuk dat er nu al zoveel mee willen. Ik zal in het 1980 wil zwanger worden ook dit lijstje even plaatsen.

Indootje
18 May 2010, 07:46
Nou Bente, ook hier nog even een keertje: gefeliciteerd met zoon Cas!!!!!!! Geniet er van :-D

loesje80
19 May 2010, 13:59
Indootje... Andrea... Hoe gaat het meiden??? Al mama? Of aan het bevallen, of gewoon lekker aan het genieten van het mooie weer? Is ook belangrijk ;-)

Hier gaat alles prima, het werken was weer even inkomen, maar dat was bij de kids ook zo. Morgenavond naar Utrecht, een of ander radio 538-optreden van Guus, Marco en nog iemand :oops: Hoop niet dat ik onze kruimel meteen verpest met een foute muzieksmaak :lol: Begint gelukkig al om 7 uur, want moet echt om 10 uur weer in de trein naar huis zitten, anders trek ik het vrijdag echt niet om fris&fruitig les te geven en ene potje te volleyballen tegen wat leerlingen. Ben erg benieuwd :)

En meiden, vooral genieten hoor, want http://www.trouw.nl/nieuws/zorg/article3071071.ece/Angst_bij_moeder_remt_groei_ongeboren_kind.html en met dit mooie heb je eigenlijk geen excuus meer om niet te genieten, toch?

jollyjo
19 May 2010, 14:13
@ Loesje, ik wilde net dezelfde vraag gaan stellen aan Indootje en Andrea. :D
Ga je dat nog redden met je buik om te gaan volleyballen??? Wel leuk dat je naar zo'n 538 show gaat. Guus en Marco is geen foute muziek smaak hoor. Geniet er van.

Wat apart dat angst bij de moeders de groei van het kindje kunnen remmen....

Wat een lekker weertje vandaag he! Ik zit hier al met de voetjes om hoog, want ik had gisteren wel erg dikke enkels gekregen. Lekker op tijd al en het moet nog echt mooi weer worden :shock:

loesje80
19 May 2010, 14:16
Ik hang nog steeds op school... Moet eigenlijk gewoon naar de trein gaan en lekker in de tuin crashen ;-)
Fijn dat je met je voetjes de lucht in kan, wel jammer dat het nu al "moet". Ik hoop heel hard dat dat bij mij nog wel even duurt. Jammer dat je er geen invloed op hebt. ;)

jollyjo
19 May 2010, 14:29
Ik "hang" nog op kantoor haha, maar hoef nog maar een uurtje. Vind het ook jammer dat mijn enkels nu al beginnen, maar ja daar heb je geen invloed op en zo met een krukje kan ik het achter mijn bureau wel oplossen. Zal voor jou lastiger worden met lesgeven denk ik. Ik hoop voor je dat het nog even duurt of niet komt. Het voelt ook gek, beetje tintelend en mijn voeten zijn lekker warm. Gelukkig geen last van zweetvoeten.
Een oud-collega had dat wel en als ze haar voeten omhoog had op een krukje, kwam het tussen onze bureaus door :shock: Niet echt prettig.
Komende 3 weken hebben we trouwerijen op vrijdag, dus maar slippers mee denk ik zo. De laatste is op 4 juni en dan de hele dag. Heb gelukkig platte instappertjes gekocht, dus dat scheelt weer.

Indootje
19 May 2010, 14:37
Hee meiden,
Ik ben er gewoon nog hoor!
Net middagdutje gedaan, echt erg. Ging even wat brochures van de VK doorlezen op bed...ben ik in slaap gevallen :oops:
Slaap ook zo slecht door de voorweeen die ik 'snachts steeds heb. Maar de VK zei dat het allemaal voorwerk is en niet voor niets, dan gaat de ontsluitingsfase straks soepeler/makkelijker/sneller. Nou, dat hou ik me dan ook maar voor: positief blijven :-D

Vanmorgen naar de VK geweest en alles is gelukkig in orde :-) Volgende week woensdag moet ik weer, maar de VK zei dat die afspraak waarschijnlijk niet door hoefde te gaan te luisteren naar mijn kwaaltjes en wat ze voelde aan mijn buik enzo. Ze zei: ik weet het natuurlijk nooit 100% zeker he!
Maar ik hoop zo dat ze gelijk heeft en die kleine deze week nog komt! Ik ben de 23e namelijk jarig en ik zou het voor die kleine jongen van me leuker vinden (ook voor de toekomst) als hij voor zijn mama jarig is en niet erna. Maar goed, daar kan ik helaas niets aan doen, dat moet hij zelf doen ;-)

Oh ja, er is donderdag, vrijdag en zaterdag hier in Utrecht Live38XL van Radio538 volgens mij!
Maar ik zou dan wel redelijk dicht bij de uitgang staan/zitten (als dat mogelijk is) als je echt 22:00 alweer in de trein moet zitten, Loesje... meestal zijn die concerten wel pas wat later afgelopen toch? :roll:

Over die dikke enkels, ik weet er alles van. Op een gegeven leek ik echt op Eddie Murphy in The Nutty Professor :cry: Het is nu ook nog wel erg, maar niet zoooo erg meer, alhoewel, het gisteren met het iets mooiere weer al snel erger wordt. Dus als je met je benen omhoog kunt zitten, echt doen hoor!!!
Ik kon alleen maar 1 paar instappers en 1 paar slippers aan. Hopelijk gaat het niet weer die kant op.
Advies is ook om brandnetelthee te drinken, bleekselderij te eten en koudkompressen op je voeten te leggen. Sterkte, Jollyjo!

jollyjo
19 May 2010, 14:46
@ Indootje, dan heeft je lichaam het nodig gehad. Gewoon aan toegeven aan die slaapjes hoor, je zult ze nodig hebben. Wel fijn dat alles goed was met de kleine en nu dus gewoon afwachten... pff spannend.

Bedankt voor de tips voor dikke enkels. ;) Ik heb ze ook echt omhoog (voorzover dat kan). Ik zal eens kijken of ik koudcompressen kan vinden. Hier op kantoor niet handig aangezien ook steeds moet lopen, maar dat kan ik thuis natuurlijk wel doen. Dat brandnetelthee klinkt niet zo lekker moet ik zeggen.....Ik heb mijn Macs nog aan, maar die willen al niet meer zover dicht als normaal, dus wel een teken dat ze dikker zijn. Hopelijk blijft het een tijdje zo en worden ze niet veel dikker, maar ja dat wachten we wel af.

Tara28
19 May 2010, 16:40
Loesje, dikke enkels hoeven niet hoor. Ik heb ze ook (nog) niet. Pas zelfs mijn dansschoenen nog en rondom de enkels zitten toch aardig nauwsluitende bandjes.

Indootje, het wordt spannend dus! De 23e is zondag al, dus dan moet het nu wel snel gebeuren ;)

Jollyjo, wat een bruiloftgebeuren zeg!

poohtje
19 May 2010, 17:04
babyangel
Tara
Loesje80
Andrea80
Indootje
Poohtje (voorheen moon80)

Leuk idee dames als het allemaal lukt ben ik erbij.

loesje80
19 May 2010, 17:11
Dat brandnetelthee klinkt niet zo lekker moet ik zeggen.....

Ik heb nu brandnetel, citroengras, cranberry thee van pickwick, ben er best fan van. Weet van zonnatura dat brandnetel thee goed is voor ontgiften (en dus vast ook waterafdrijvend ;-) ) en cranberry tegen blaasontsteking (al heb ik dat nog nooit gehad...) maar vind hem vooral lekker. Dus wie weet is het wat om te proberen (en anders mag je het pakje wel naar mij sturen hoor ;) )

Indootje
19 May 2010, 17:32
OH ja, die is inderdaad wel lekker, Loesje!

En de brandnetelthee zelf... ach ja, als je altijd al kruidentheetjes drinkt dan vind ik hem best wel oke eigenlijk. Maar kan me voorstellen dat je het echt niet te drinken vindt ;-)

Andrea80
19 May 2010, 18:28
Hello dames,

Ik ben er ook nog gewoon!

Ik heb ook last van dikke enkels!! niet te zuinig.

Komkommer eten help ook!
Maar die brandnetelthee met cranberry van pickwick is idd erg lekker.

Indootje: Ik hoop voor je dat je mannetje idd voor zondag geboren wordt. Zou een mooi verjaardags kado zijn toch?

groetjes

Indootje
21 May 2010, 08:11
Morning, wilde alleen even melden dat ik er gewoon nog ben met baby in mijn buik :roll: .
Heb het echt wel een beetje gehad. Weer enorm dikke pootjes, en ik voel me zooo vol, alsof mijn buik uit elkaar spat. Verder zit je maar een beetje in de wachtmodus en kan ik niet heel veel meer ondernemen behalve in huis wat dingetjes doen :-( Pfff, sorry voor mijn geklaag vandaag, bah :cry:

Andrea80
21 May 2010, 09:52
Ook ik ben er nog met baby in de buik!!!

Gisteren de hele dag wel last gehad van wat krampen. Maar die waren vannacht weer weg.

Ik snap best dat je het zat begint te worden indootje. Ik heb er ook last van.
Moe, hangerig en als je wat gedaan hebt kun je weer gaan liggen want dan kan je niet meer!

Ik ben woensdag nog wel een dagje met de trein weggeweest met mijn moeder. Maar dat moest ik gisteren dus bekopen met vermoeidheid ed.

Nou ja afwachten maar.

loesje80
21 May 2010, 10:13
Oooooo, wat blijft het spannend!!!!
Maar volgens mij zijn de laatste loodjes ook echt het zwaarst... Succes met de enkels, de volle buik, en veel rusten (lekker in de tuin in de schaduw? 8-) )
Misschien ben ik nu toch blij met het feit dat 2 vriendinnen gister (onafhankelijk van elkaar) zeiden dat ze mijn buik maar klein vonden... Toegegeven, morgen pas 20 weken, maar ik was er juist zo trots op :D Maar misschien wel fijn dat hij pas later echt hard gaat groeien :)
Succes meiden, hoop dat de baby's snel genoeg van de krappe ruimte in jullie buik hebben!

Tara28
21 May 2010, 14:04
Nou Loesje, doe eens een buikfoto in het buikfoto topic. Ben wel beniewd! :D

Spannend hoor, Andrea en Indootje! Echt de allerlaatste loodjes nu. Dan zal die warmte vast niet fijn zijn. Met een paar weken minder dan jullie kan ik er nog van genieten nu.....

canacat
21 May 2010, 14:31
Indiootje en Andrea: dat wordt spannend! Nog even, en je kleintje is er!

Goede tip van die brandnetelthee, over 4 weken vliegt mijn vriend naar Europa, via NL, dus kan hij alvast een paar pakjes meenemen. Brandnetelthee smaakt niet viezer dan andere kruidenthee, vind ik. Smaakt helaas wel gewoon naar blaadjes met water...

Van die enkels, hebben jullie dat dan ook aan de polsen? Of gaat dat niet altijd samen? Mijn horloge zit zelfs een beetje losser dan anders. Maar nu het zomer is geworden (ineens 28 graden), zit die ook wat strakker.
Ik dacht om wandelsandalen aan te schaffen, die kun je gemakkelijk verstellen. Nu nog maar ergens proberen te vinden...

Indootje
21 May 2010, 15:46
@Andrea, de laatste loodjes voor ons he! En inderdaad, je geest wilt wel wat doen, dus als je dan wat doet dan moet je het daarna bezuren, maar goed, nog heeeel eventjes ;-)

@Loesje, ja, wij willen een buikfoto zien :-)!!! Wees maar blij dat je buik nog niet te groot is hoor. Als die kleine maar goed groeit dan maakt het sowieso niets uit dat je buik kleiner dan standaard is.

@Tara, voor jou begint het ook al op te schieten! Zijn er in het juni-topic al veel bevallen?
Dans je trouwens nog steeds of nu niet meer?

@Canacat, vocht vasthouden in je enkels hoeft niet direct samen te gaan met je polsen. Vaak is het juist zo dat je eerder last hebt van wat dikkere handen/polsen dan enkels. Ze adviseren bij onze VK ook dat als je het gevoel hebt dan je ringen gaan knellen je ze direct af moet doen omdat het vaak voorkomt dat een vrouw uiteindelijk de ring moet laten doorknippen bij de juwelier :o . En mijn horloge zit ook een stuk strakker nu, terwijl normaal gesproken kan ik die zo rond mijn pols draaien. Kan je nagaan!
Kan je niets online bestellen ofzo dat het bezorgd wordt bij jullie? Geen idee hoe dat werkt hoor...

canacat
21 May 2010, 15:56
ik durf hier geen kleding of schoenen online te bestellen. Maten zijn anders, en ik vertrouw ze niet.
Ik zal maar eens op het werk navragen waar ik ze ergens kan kopen.

Tara28
21 May 2010, 20:56
In het juni topic zijn er 3 bevallen, maar niet iedereen is vandaag online geweest, dus wie is er wel een 4e baby geboren ( of er werd van het mooie weer genoten ;) )
Ik dans nog steeds :D Vanavond nog naar de les geweest en als het volgende week nog zo lukt, dan hoop ik volgend weekend mee te kunnen doen met het afdansen. Wedstrijden doen we nu even niet meer. De laatste van dit seizoen is 6 juni, toch echt te dicht op de uitgerekende datum en dansen op wedstrijdniveau is toch even anders dan op afdansniveau ;)

Babyangel
22 May 2010, 06:44
Indootje en Andrea, ik hoop echt dat jullie snel mogen bevallen!

Cancat, succes met shoppen. Komt vast wel goed!

Hebben jullie allemaal een zwangerschaps cursus gedaan?
Bij ons in de buurt geven ze zwangerschaps yoga ( niet zweverig ) de cursus is 16 weken a 65 euro per maand in totaal dus 260 euro. Persoonlijk vind ik het erg duur of is het overal zo duur? Ik heb al wel op internet gezocht maar was ook benieuwd naar jullie mening. Ik zal hieronder even de cursus omschrijven.

Een bewuste, ontspannen zwangerschap en geboorte, ook wanneer het anders loopt dan je had verwacht, is het doel van deze cursus. Je wordt begeleid en ondersteund in je zwangerschap, het voorbereiden op de bevalling en de eerste uren en dagen daarna.

Het is fijn om samen zwangerschapsyoga te doen en zo contact te maken met jezelf, je baby, de ruimte om je heen en je partner. Je wordt je bewust van lichaamsprocessen, gedrags- en denkpatronen. Je ontdekt wat je lichaam van je verlangt tijdens de zwangerschap en zo weet je straks ook wat er van je verlangd wordt tijdens de bevalling. Het vertrouwen in je eigen lichaam groeit en je ervaart je innerlijke kracht.

Er wordt onder andere aandacht besteed aan: contact maken met je baby in je buik, ontspanning, een juiste lichaamshouding bij zitten, staan en liggen, massage, zwangerschapsklachten, bekkeninstabiliteit, omgaan met pijn, onrust en angst, begeleiding door je partner als coach.

De zwangerschapsyoga wordt op maandagavond gegeven. Elke eerste maandag van de maand is er mogelijkheid om te beginnen. De gehele cursus duurt 16 lessen + 1 priveles met partner bij 36 weken zwangerschap om te leren persen. De laatste maandag van de maand is de partneravond. De verloskundige geeft informatie over de bevalling en de rol van je partner tijdens dit proces. Na de bevallingen komen we nog een keer samen met de baby's.

Tara28
22 May 2010, 09:21
Ik had net van de week de laatste les van de cursus die ik gekozen had.
Ik heb van icare de cursus 'Gezond en fit rondom de bevalling' gevolgd. Voor de bevalling zijn het 6 lessen, waarvan 1 met partner en na de bevalling volgen er nog 2. Omdat ik lid ben van icare moest ik voor deze cursus in totaal nog 56 euro zelf betalen. Normaal kost het geloof ik 116 euro, maar het lidmaatschap is maar 18 euro per jaar, dus zeker de moeite waard! Die yogacursus die je beschrijft is erg duur (maar heeft ook meer lessen natuurlijk)
Tijdens de cursus hebben we het volgende behandeld: ontspanningsoefeningen, de beste tilhouding en de juiste zithouding, massage (tijdens partneravond) wegpuffen van weeen, oefenen van persen, bewegingsoefeningen in het kraambed, heel veel ruimte voor het stellen van al je eigen vragen en volgens mij nog wel meer wat me nu even niet te binnen schiet.
Ik vond deze 6 lessen echt meer dan genoeg. Heb nu echt wel het idee dat ik het belangrijkste weet. Er zijn ook zat meiden die doen helemaal niets, maar ik wilde niet onvoorbereid aan de bevalling beginnen.
Yoga leek me helemaal niets voor mij, maar heb me daar verder ook niet in verdiept hoor.

Indootje
22 May 2010, 11:13
Ik ben er nog hoor! Vannacht heb ik echt weeen gehad, wist niet waar ik het zoeken moest. Uiteindelijk heeft het toch weer niet doorgezet en weer een slapeloze nacht achter de rug. Ach ja, ik moet maar zo denken: het is allemaal voorwerk voor als het echt zover is ;)

@Tara, kan me voorstellen dat wedstrijddansen totaaaaaal anders is dan afdansen. Maar knap hoor dat je nog steeds danst zeg, leuk!

@Canacat, balen dat het zo lastig is om daar aan spullen te komen zowel on- als offline....

@Babyangel, ik heb een cursus Zwanger & Fit gedaan. 9 lessen voor de bevalling en 6 erna. 1 les is met partner. Het is 1 uur per week waarvan een half uur informatief en een half uur wat bewegen/aerobics oefeningen. Het kostte 185 euro. Dus tja, ook wel veel geld, vind ik. En die cursus die ze bij jou aanbieden is wel ook met 1 priveles met partner. Privelessen zijn sowieso al duurder uiteraard.
Wat Tara zegt, er zijn heel veel vrouwen die geen cursus doen, maar ook ik wilde wel wat meer informatie dan alleen uit de boeken en de gelegenheid hebben om vragen te stellen. En op zich is het leuk dat we met een kleine clubje meiden zijn (6 inclusief mezelf) en we nu best wel veel contact hebben omdat we in hetzelfde schuitje zitten (allemaal rondom half mei uitgerekend).
Daar zou ik ook naar kijken, want ik heb eerst zwangerschapsyoga gedaan, maar dat is heel individueel en de ene vrouw is 14 weken zwanger en de andere 38 weken, dus het is maar wat je wil .

Tara28
22 May 2010, 12:31
Ja, dat herken ik wel wat Indootje zegt: hier ook een klein clubje: we waren ook met zn zessen en waren allemaal uitgerekend tussen 11 juni en 9 juli. Echt gezellig dus!

Tara28
22 May 2010, 12:32
Pfff lekker dan Indootje, al dat voorwerk :shock: Hopelijk zet het de volgende keer eens door.Succes!

Andrea80
22 May 2010, 15:44
ook ik ben er nog gewoon met baby in de buik.

Ik doe de cursus samen bevallen 9 of 10 lessen voor bevalling en 1 er na geloof ik.
Ik moet er nog 2 maar eerder kon helaas niet.
Kosten 175 € maar dat is dan wel alle lessen samen met partner.

Wij zitten in een groepje met nog 5 andere stellen dus das ook niet veel.

Maar 't is maar net waar je je prettig bij voelt en of je iets samen wil doen of niet.

Nou ik hoop dat ik niet morgen of vannacht ga bevallen.
Ik heb morgen een BBQ waar ik best zin in heb. Dus nu mag die kleine nog wel even blijven zitten.

nou geniet allemaal van het mooie weekend
groetjes

loesje80
23 May 2010, 13:17
En, en...
In ieder geval Indootje GEFELICITEERD met je verjaardag!!! Maar ook al met jullie kleintje? :roll:
Andrea, ik hoop dat je nog even lekker kan bbq-en en dan morgen gaat bevallen :D

Ik ga maandag voor het eerste naar de cursus "Samen Bevallen" samen met vriendlief. Hij vond het zelf een goed plan, dus ben benieuwd. Wel al vroeg, maar als het goed is wel met stellen die ook rond de 20 weken zijn (was iets moeilijks met starten in de zomervakantie) Kosten voor 9 lessen, met z'n 2-en, is 144 euro. Wel lessen van 2 uur en met z'n 2-en, dus vind het wel prima. Ben erg benieuwd. Vriendlief roept al weken "puf, puf, puf"

Nog een zonnig weekend allemaal! Ik ga weer even in de tuin, in de schaduw, nakijken. Me gister weer laten neppen door de zon dus mooi rood op sommige plekken. Ach ja, 1 keer per jaar wat rood en verder wit moet kunnen vind ik ;-)

canacat
23 May 2010, 14:34
:D :D Gefeliciteerd, indiootje!
Succes met de laatste loodjes, indiootje en Andrea. Als we even niets van jullie horen, is het misschien goed nieuws?

loesje80
24 May 2010, 10:52
Andrea heb ik "gespot" bij uitgerekend in mei, dus daar nog geen babytje... Maar indootje...
Hierbij 2 fotootjes met mijn buikje met 20 weken...
http://i48.tinypic.com/v4p1sl.jpg
http://i50.tinypic.com/30agu9s.jpg
Gister bij een bbq viel het de meerderheid niet eens op... Val dus nog netjes in de categorie "Wat aan de stevige kant" :(

jollyjo
24 May 2010, 13:57
Hey meiden,

Het weekend te kamperen geweest maar nog geen babies zie ik. Wat een weertje he, jullie zullen het wel zat zijn, dat geloof ik graag.

@ Loesje, mooi buikje heb je hoor. Mij zaten ze op de camping ook steeds aan te kijken,wel grappig.

Indootje
24 May 2010, 19:47
Hee meiden,
Sorry, ben er gewoon nog met baby in mijn buik... :roll:

Gisteren was ik dus jarig en niet op het forum geweest en vandaag ook in de tuin geweest en vriendlief met de computer, netwerk, etc., dus geen internet gehad.

Maarreh, bedankt voor de felicitaties :-D!
Ik heb een rustige, maar leuke verjaardag gehad. Het was superweer en met de (schoon)ouders in de tuin gezeten. Verder had ik niets gepland omdat ik natuurlijk aan het bevallen kon zijn ofzo. Maar ik haal het later nog wel een keertje goed in!

Loesje, mooie buik hoor :-)

Andrea80
25 May 2010, 10:28
Indootje geen verjaardagskado dus??!! Gelukkig had je wel lekker weer.

Hier nog steeds met baby in de buik.
vanmorgen weer naar de VK geweest.
Alles was goed maar mag morgen nog even terug voor mijn bloeddruk. Hij was nu 140/92.
Vorige keer was het ook zo (135/91) en was het niet erg maar omdat ik nu de 40 weken ben gepasseerd wil ze me gewoon nog even zien.

Verder alles rustig, wel af en toe last van flinke druk op mijn onderkant om het maar zo te zeggen.

Tara28
25 May 2010, 10:32
Leuke foto's Loesje! Kan me voorstellen dat het lang niet iedereen opvalt, maar als je het weet, zie je echt wel een zwangere buik hoor :D Leuk om ook een gezicht bij de naam te zien ;)

Indootje nog gefeliciteerd met je verjaardag! Jij en Andrea maken het wel spannend met jullie kleintjes hoor :)

Vandaag ook weer op controle geweest. Alles was weer prima. Bloeddruk 120/75, kleine ligt helemaal ingedaald en vast (vibi) en vanaf donderdag zou ik thuis mogen bevallen :D

jollyjo
25 May 2010, 10:59
Spannend hoor Andrea en Indootje, hou het forum goed in de gaten haha.

Indootje, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Tara, fijn dat alles goed is altijd bij de VK he.

Indootje
25 May 2010, 11:54
@Jollyjo, bedankt voor de felicitatie :-D

@Tara, zo, dat is fijn dat die kleine goed is ingedaald en vast ligt. En je mag ook al bijna bevallen! Straks ben je nog eerder, wie weet ;-)

Tara28
25 May 2010, 16:12
Haha, ja wie weet. Maar hoeft van mij nog niet hoor. Mag nog wel even blijven zitten. Ben het nog niet zat en nog heel erg actief, wil nog van alles doen voordat de kleine er is. Vanaf ergens halverwege volgende week mag het van mij wel komen, maar deze week liever nog even niet. Ik wacht hopelijk keurig op jou :)

loesje80
26 May 2010, 12:45
Poeh indootje, las net bij uitgerekend in mei dat je heel misschien vannacht echt aan de bavlling gaat beginnen... Spannend!!! Ik hoop het zo voor je!!!
En andrea??? :D
@ jollyjo, wat lekker dat je bent wezen kamperen!!! Was echt super weer zeg. En nieuwsgierige mensen, op de camping :? :lol:
@ Tara: spannend dat je al bijna thuis mag bevallen. Ben benieuwd of jullie kindje over een weekje er ook klaar mee is, zo opgepropt in mama ;-)

Hier alles goed, heel druk met nakijken en voorbereiden.. Maar goed, ik laat me ook te makkelijk afleiden. Zo moet een jongen een proefwerk inhalen, en daar zit ik bij, dan moet ik wel echt nakijken, want dan is de computer veel te ver weg :D

Indootje
26 May 2010, 12:54
Ja, meiden, ook hier even het verhaal:
Ik moest net naar de VK toe en heb aangegeven dat ik er wel doorheen zit. Heb echt weer een slapeloze nacht met veel krampen achter de rug :-(
Ze ging voelen of ik al week/rijp was van onderen. Het was al week en rijp, dus de voorweeen hebben gelukkig inderdaad zijn voorwerk gedaan :-) En ik heb ook 1,5 cm ontsluiting al.
Dus zij kon gaan strippen. Nou, ik kan je vertellen: dat is echt geeeeeeen fijn gevoel... Maar goed, het is goed gelukt het strippen, zei ze. En ik ben een beetje bloed verloren, wat goed is, want dan is het loswoelen van die vliezen goed gegaan. Ik kan nu wat krampen krijgen enzo, dat hoort erbij.
De verwachting is dan dat vannacht of morgen de weeen echt gaan starten, als het strippen dus effect gaat hebben.
Het kan zo zijn dat het strippen nu geen effect heeft. Als dat zo is, dan komt ze zondagochtend langs om nog een keer te strippen.

Sowieso moet ik maandag naar het ziekenhuis omdat ik vanaf 41 wkn bij de gynaecoloog onder controle moet. Die afspraak moet dan maandagochtend vroeg gemaakt worden voor dezelfde dag.

Verder was mijn bloeddruk en alles goed en met die kleine ook. Ze zei dat het niet zo grote baby zou worden en niet al te zwaar. Ze dacht een ruime 6 ponder, dus ietsjes meer dan 3 kg. En wij zijn allebei ook niet zo groot, dus wisten al dat het waarschijnlijk geen groot kind zou zijn. Nou, dat vind ik prima hoor! Hij moet er ook nog uit daarzo, hahahah.

Dus nu is het weer afwachten. Maar ben heel blij dat er iig iets aan gedaan is om een serieuze poging te wagen om de weeen op te wekken. Geeft me weer wat moed en energie :-D

@Loesje, kan me voorstellen dat je teveel afleiding hebt. hahaha.

@Tara, nou, ik hoop stiekem ook nog voor jou te zijn hoor ;-)

@Jollyjo, je had trouwens goed weer voor het kamperen! Niet verbrand?

jollyjo
26 May 2010, 12:57
@ Loesje, ja iedereen keer als ik langs liep kon ik in mijn ooghoeken zien dat ze naar mijn buik zaten te kijken. Zelfs de schoonmaakster van de toiletten vroeg er naar. Wel grappig.

@ Indootje, Lees net je verhaal voor ik mijn tekst wil plaatsen. Ik hoop voor je dat alles doorzet en je snel je kleintje kunt vasthouden en dat je niet naar het ziekenhuis hoeft. We houden het forum in de gaten. Kan me voorstellen dat je het prima vindt dat je kleintje niet te groot is, hoeft van mij ook niet haha. Succes! :D

Morgen hebben we onze 3D echo, hebben we erg veel zin in.

Tara28
26 May 2010, 12:59
Indootje, is het altijd zo dat je vanaf 41 weken doorgestuurd wordt naar de gyn, of geldt dat alleen specifiek voor jou? Hopelijk kondigt het zich in ieder geval voor die tijd aan. Succes!

Indootje
26 May 2010, 13:12
@Tara, bij onze VK en volgens mij in heel Utrecht (stad) is het zo dat je vanaf 41 wkn bij een gyn gaat lopen voor extra controles. Dan moet je om de dag komen. De VK is er dan nog wel bij betrokken tot de 42 wkn grens is bereikt. Dan wordt het 'echt' medisch.

Tara28
26 May 2010, 13:27
Oke, dank je wel! Geen idee hoe het hier gaat wat dat betreft, maar ben natuurlijk ook nog lang niet zover ;)

canacat
26 May 2010, 13:30
Indiootje, ik zie dat je nog online bent. Veeeeeeeel succes de komende dagen!

Ik las toevallig gisteren dat ze in Canada inleiden vanaf 40 en een halve week... Benieuwd of dat in de praktijk ook klopt.
Nu ik straks met aftellen onder de 100 dagen kom, komt het aardig dichterbij!

het is hier warm! het wordt 30 graden buiten, maar ik werd vroeg wakker, niet te verwonderen, het was 28 graden in het appartement, voor 8 uur 's ochtends!!! PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF !!!

poohtje
26 May 2010, 20:44
Indootje spannend meis. Succes en ik hoop dat je je kleintje snel in je armen hebt.

jollyjo
27 May 2010, 07:22
Spannend, zou Indootje bevallen zijn???

Indootje
27 May 2010, 08:34
Hee meiden....
Helaas, ik ben er nog met baby in mijn buik :roll:
Gisteren was ik best hoopvol na het strippen bij de VK, maar nu voel ik me best verdrietig. Bijna iedereen van het mei-forum en van mijn pufclub is (al lang) bevallen en al die verhalen over de kleintjes is zo leuk om te lezen, maar ik wil nu ook! Pff...

@canacat, lekker weer in canada, zeg! Stuur hier ook maar wat graadjes en zon naartoe :-)

loesje80
27 May 2010, 14:55
Ik duim voor vannacht Indootje, dat je pas weer zondag op het forum bent al dan al ruim 2 dagen aan het genieten bent van jullie uk!
En andrea....... Ik heb goede hoop voor haar ;-)
Jollyjo, wat een mooie buik zag ik bij het buiken-topic!!!!
Nu snel naar huis, mooi een to-do-lijstje afwerken, want morgen na het lesgeven fijn... Een weekendje naar Gent, hmmmmmm En dan maandag om 8.15 de 20-weken-echo. Toch wel spannend :oops:

jollyjo
27 May 2010, 15:32
@ Loesje, dank je wel! Veel plezier in Gent het weekend en succes met je echo maandag. Laat je weten hoe het was?

Indootje
28 May 2010, 07:47
Nou meiden, ik ben er helaas nog :roll: Vannacht wel weer nacht achter de rug van 3 uurtjes slaap en verder veel last van (voor)weeen, maar dus weer niet doorgezet. Word er echt moedeloos (en verdrietig) van...maar ja...

@Jollyjo, hoe was de 3/4D echo??

@Loesje, veel plezier in Gent, hoop dat het lekker weer wordt daar! En mocht ik het vergeten: alvast succes met de 20-wkn echo. Inderdaad spannend, maar komt allemaal goed joh!!! :-)

loesje80
28 May 2010, 10:26
Tara, wat een super mooie buik!!!!!! (gespot bij het Buikfoto-topic)
Indootje... Het is jammer dat er geen "zucht"smiley is... Meid, het wil niet zo vlotten. Maar het komt nu vast HEEL snel! Ik mag vast heel mooi nieuws lezen maandag. En die echo komt ook wel goed, maar omdat ik eigenlijk niet ergens last van heb, vind ik het gewoon wel "leuk" spannend. Ben zo benieuwd hoe alles er nu uitziet! Ik zal me maandag na die tijd even melden...
O, nog maar 50 minuten lesgeven tot het weekend... Ik hopo dat het stiekem de rest van het weekend ook droog (en het liefst natuurlijk met een zonnetje) blijft!

Tara28
28 May 2010, 12:27
Dank je wel loesje :D
Veel plezier in Gent en die echo wordt vast helemaal super!

canacat
28 May 2010, 13:40
Ph indiootje, dat kleintje van jou laat je nogal wachten! Kan geloven dat je het erg zat bent. Rot dat je al een lange tijd slecht slaapt, dat helpt ook niet. We denken aan jou!

Indootje
29 May 2010, 12:38
En ja hoor, ik ben er gewoon nog met baby in mijn buik :roll:
Morgen komt de VK om eens te kijken hoe het verstreken is beneden en of er al meer ontsluiting is. Dan gaat ze nog een keer strippen.
Sowieso moet ik dan maandag voor het eerst bij de gyn in het ziekenhuis op controle omdat ik dan over de 41 weken ben. Ben benieuwd wat dat zal opleveren allemaal...

Hoe is het met de rest? :?:

poohtje
29 May 2010, 21:34
Tjee indootje wat duurt het allemaal lang he. Sterkte meis.

Indootje
30 May 2010, 12:48
Hee poohtje, ja, het duurt inderdaad wel lang... :-(
Vannacht weer niets gebeurd. De VK is net geweest om opnieuw te strippen en heb homeopatisch korrels gekregen die ik onder mijn tong moet leggen. Schijnt ook de weeen op te kunnen wekken. Ben benieuwd!

Anders word ik morgen door de assistent gebeld hoe laat ik in het ziekenhuis terecht kan voor controle....

Hoe is het met jullie?

canacat
30 May 2010, 15:07
Jee, indiootje, dat duurt!
Maar heu, strippen is toch het breken van de vliezen? Dat kun je toch maar 1 keer doen??

Hier is het vreselijk. Veeeeeeeeeeel te warm. Slapen bij een temperatuur van 30 graden, binnen 3 ventilatoren op ons gericht. Terwijl het buiten dan gewoon 22 graden is. Hoe dat kan? Die idioten hebben de verwarming heet gezet!!! Na 1 juni moeten ze niet meer verwarmen, dus dan gaat die uit, maar 1 september begint het weer. Dan is het nog steeds zo warm buiten, als het niet warmer is. We zijn nu aan het zoeken naar de raad van huurders, omdat dit echt niet kan, ik voel me echt beroerd.
Nu maar naar buiten gaan, daar is het tenminste niet zo benauwd. Rotcanadezen.

jollyjo
30 May 2010, 17:43
He meiden,

@ Indootje, had gehoopt dat je al was bevallen, maar nog niet dus. Jammer dathet zo lang duurt.

De 3D/4D echo was echt super, ze werkte heel goed mee en je kon haar heel goed zien. Ze heeft hele lange vingers en was erg bewegelijk. Ze lag in een stuit op het moment van de echo. 7 juni hebben we nog 1, kunnen we vergelijken Ze was nu 728 gram en 33 cm, netjes op schema.

Van het weekend in Den Haag geweest, was ook erg leuk.

Hoe gaat het met de rest? Andrea al bevallen?

loesje80
31 May 2010, 09:15
Andrea, gefeliciteerd met jullie dochter!!! Zag het staan bij uitgerekend in Mei. Ik hoop zo dat indootje nu ook mama is....
Jollyjo, wat super dat jullie meid zo goed meewerkte aan de echo en 7 juni weer! Luxe hoor. Ik ben alweer uitgeechood, op naar het live-exemplaar over 19 weken ;-)

Hyper, hyper, stuiter, stuiter.... Poing, poing, poing... :lol: Ik heb net gehoord dat een vriendinnetje na 2 jaar, van haar eerst IVF-poging zwanger is!!! Ben zooooo blij!!!!

En dat 20-weken echo was super! We hadden een hele aardige vrouw, die alles heel duidelijk uitlegde, ons vaak liet raden op het scherm wat, wat was (ik was errug goed ;-) ) En we mochten ook raden wat het werd. Tja, ik maar roepen "We willen het NIET weten" tot vriendlief afgelopen zaterdag opeens in gent zei "Maandag kunnen ze zien wat het wordt hè.. Ik ben toch wel heeeeel nieuwsgierig" En hij zei het zo lief, dat ik het over mijn hart kon verkrijgen om te zeggen "Nee, we gaan het niet vragen" En tja... Nu alleen nog de discussie of we het wel of niet gaan vertellen... Maar ach, als mensen het vragen gaan we het vertellen.
Ik geloof niet dat ik hier hoef te vragen of er nieuwsgierigen zijn ;-) Wij worden papa&mama van een zoon (op de echo staat zelfs een pijltje bij het bewijs :lol: :lol: ) en gelukkig verder alles goed!!!

Moet nu echt aan school gaan werken. Ben heel erg benieuwd hoe goed dat gaat. Stuiter zo van het nieuws van het vriendinnetje! En om half 2 op controle naar de VK en vanavond pufclub. Dus een lekkere babydag. Maar dat zet ik nu even uit, dus... aan het voorbereiden!

Tara28
31 May 2010, 09:24
Andrea, gefeliciteerd met jullie dochter :D

Loesje, fijn dat alles goed was en helemaal leuk dat jullie een zoon krijgen. Enne, stuiter maar weer verder al je weer tijd hebt hihi :D

Jollyjo, heb je foto's van de echo? Mooi is dat, zo in 3D en 4D!

Hier alles nog goed. Druk weekend gehad, dus ben een beetje moe nu. We hebben zaterdag nog even meegedaan met afdansen. Allebei dik geslaagd :D en zondag hadden we de verjaardag van mn zusje....Nou ja, ook weer gehad en ben gelukkig niet op haar verjaardag bevallen ;)

Indootje, succes met de laatste loodjes! Hij laat wel lang op zich wachten hoor. Pffff.

Canacat, wat irritant dat jullie de verwarming niet zelf kunnen regelen zeg.

jollyjo
31 May 2010, 10:04
@ Andrea, lees hier net dat je bevallen bent van een dochter, gefeliciteerd meid! Hopelijk is alles goed gegaan.

@ Loesje, dus toch willen weten wat het wordt haha. Gefeliciteerd met jullie zoon hoor. Fijn dat alles goed was met de echo, dat is toch het belangrijkster tenslotte.

@ Tara, ja ik heb ook foto's van de echo. Zal straks even kijken of ik ze hier kan krijgen. Ze staat op cd. We konden kiezen, of alle 35 op cd of 5 afdrukken, nou die keus was snel gemaakt. Het de cd nu even meegenomen naar kantoor dus moet nog even kijken wanneer ik dat even kan doen.

Indootje, hoe gaat het met jou?? Ben je al aan het puffen??

jollyjo
31 May 2010, 10:26
Hierbij twee foto's van de 3D echo van ons meissie. Ze is ook erg lenig.

http://i50.tinypic.com/15yiy3q.jpg

http://i46.tinypic.com/2u621kg.jpg

Tara28
31 May 2010, 10:34
Waaaaaauuuuuuuwwwwww, wat een mooie foto's! Echt goed gelukt zeg :D

jollyjo
31 May 2010, 11:05
Ja mooi he, we zijn er ook erg blij mee. 7 juni hebben we nog een keer een echo, kijken of ze weer zo meewerkt. :D

Tara28
31 May 2010, 11:43
Ik vind jouw foto's veel mooier dan de mijne, maar dat komt vast omdat bij de jou de placenta niet aan de voorkant ligt. Dat maakte het erg moeilijk om goede plaatjes te krijgen.

jollyjo
31 May 2010, 12:03
Mijn placenta lag inderdaad aan de achterkant, heb ik speciaal naar gevraagd, omdat ik haar zo goed zag bewegen. Heb ook naar de lengte en gewicht gevraagd omdat de VK vorige keer zei dat mijn buik groter was dan gemiddeld en ik 5 kg was gegroeid in 4 weken en dat was veel. Waarschijnlijk heb ik zelf een spurtje gemaakt, want de vorige 8 weken was ik maar 2 kg gegroeid. Nu ga ik weer netjes op schema, das wel prettig, geen rare dingen dus :)

canacat
31 May 2010, 13:31
Hoera, Andrea, gefeliciteerd!!
haha, Loesje, toch overstag? Gefeliciteerd met je zoon (to be).

Leuk Jollyjo, zoveel foto's. Je kunt er bijna een album van maken !
o ja, ze zijn erg goed gelukt!
Ja, van groeispurts word je wel zwaarder, geloof ik. het gaat hier ook vlot een halve kilo per week, en je ziet mijn buik groeien!

loesje80
31 May 2010, 13:34
@ Jollyjo. wat een super foto's! Hopelijk volgende week weer. Heb je haar al opgegeven voor het NK - turnen voor baby's? Of kunstzwemmen, daar moet je ook heel lenig voor zijn.

@ Tara, jeetje, gewoon nog afgedanst! Gefeliciteerd!!!

:cry: Kom net van de VK en die was niet zo gelukkig met het feit dat ik ondertussen al 5 kg zwaarder ben dan toen ik zwanger werd :cry: Maar volgens mij zit het echt niet op hele gekke plekken. Mijn buik is eindelijk goed zichtbaar (vind ik zelf) en verder zijn mijn borsten echt groter... Maar in mijn gezicht bijvoorbeeld zie je niks. Vriendlief moest heel hard lachen dat ik daar zo mee zat... Zullen de hormonen wel zijn ;-)

Tara28
31 May 2010, 13:49
@loesje, 5 kilo erbij met 21 weken is toch niet schokkend? Volgens mij zijn er zat die dan al veel meer aangekomen zijn hoor.

jollyjo
31 May 2010, 13:50
@loesje, dat valt toch reuze mee?! Ik ben al 7 kg gegroeid. Vorige keer zei ze wel dat mijn buik groter was dan gemiddeld, maar afgelopen week bij de 3D echo was alles volgens schema, dus dat viel ook mee. Je groeit ongeveer 2 kg per 4 weken zei mijn VK vorige keer. Ik moet volgende week weer voor controle. Zolang je kindje goed groeit is er niks aan de hand. NIert teveel zorgen ver maken.

@ Canacat, ja gaat goed met de echo fotos en volgende week krijgen we ook een cd met fotos mee, leuk leuk. Ze waren ook inderdaad erg duidelijk. Die van mijn zusje lag dwars en deed steeds de handen en de armen voor het gezicht haha.
Een halve kilo per week is normaal, alleen mijn buik groeit nu niet zo heel hard, was in 2 weken nog maar 0,3 gegroeid. Zolang de kleine het goed maakt, vind ik alles prima.

jollyjo
1 June 2010, 07:39
Nog niks van Indootje gehoord? Ze is gisteren niet online geweest volgens mij..... Zou ze bevallen zijn?

Tara28
1 June 2010, 09:35
Nee helaas, indootje heeft vanmorgen op het meiforum gepost dat ze nog niet bevallen was....

jollyjo
1 June 2010, 10:50
@ Tara, dank je. Ik had daar vanmorgen vroeg gekeken, maar was ik waarschijnlijk nog te vroeg met kijken. Jammer voor haar.

poohtje
1 June 2010, 17:51
Andrea gefeliciteerd!!!

Indootje hou vol meis!

Babyangel
2 June 2010, 07:50
Andrea, super gefeliciteerd.Ik hoop dat alles goed gegaan is.

Indootje, ik weet niet of het helpt / werkt maar mijn oud collega vond ook dat de bavallingen te lang op zich lieten wachten en bij beide zijn de weeen opgang gekomen na het klussen.

Jollyjo, wat een super mooie foto's zeg! Ik wil ook, ik wil ook!
Eind deze maand hebben we de 20 weken echo ( ik ben dan 21 weken ) en ik wil met ongeveer 24 a 25 weken ook zo'n mooie fotoshoot laten maken.

Loesje, ik zou me ook best druk maken als dat wordt gezegd. Volgens mij ben je helemaal niet super veel aangekomen hoor. Bij mij vragen ze nooit naar m'n gewicht! Kunnen ze ook niet zeuren hahaha. Struisvogel politiek.

Ik ben eindelijk weer helemaal bijgekomen van het weekend. Ik ben zondag met een vriendinnetje voor het eerst naar Pinkpop geweest. De kaarten had ik al besteld voordat ik zwanger was en ik twijfelde wel om te gaan of niet. Uiteindelijk niet s'morgens vroeg gegaan maar rond een uur of 1 weg gegaan. Aangezien het voor ons ongeveer 2,5 uur rijden is was ik echt uitgeput toen ik s'nachts thuis kwam. Veel regen gehad en terug moesten we ruim een uur naar de auto lopen omdat er geen taxi te krijgen was. Dat was dus 1 x nooit meer al heeft het optreden van The Prodigy toch wel hééél veel goed gemaakt. Wel héél ander publiek als bijv op Mysteryland, Dance Valley en Awakenings hoor. Dat gaan we dit jaar ook niet meer doen. Ik zie het niet meer zitten om straks met een dikke buik tussen zoveel mensen te staan. Veel te bang dat ik een duw krijg of iets.

Geniet van de zon!

Indootje
2 June 2010, 12:50
Nou ja, zeg, ik dacht al: waarom krijg ik geen bericht dat iemand weer wat gepost heeft op dit forum. Uiteindelijk maar zelf gaan kijken, zie ik dat jullie wel al wat gepost hebben, dus sorry!!!!!!!! :oops:

Ik ga even bijlezen en dan mijn verhaal vertellen, maar zit vandaag iig nog met baby in mijn buik :roll:

Indootje
2 June 2010, 12:53
Jee, indiootje, dat duurt!
Maar heu, strippen is toch het breken van de vliezen? Dat kun je toch maar 1 keer doen??

Hier is het vreselijk. Veeeeeeeeeeel te warm. Slapen bij een temperatuur van 30 graden, binnen 3 ventilatoren op ons gericht. Terwijl het buiten dan gewoon 22 graden is. Hoe dat kan? Die idioten hebben de verwarming heet gezet!!! Na 1 juni moeten ze niet meer verwarmen, dus dan gaat die uit, maar 1 september begint het weer. Dan is het nog steeds zo warm buiten, als het niet warmer is. We zijn nu aan het zoeken naar de raad van huurders, omdat dit echt niet kan, ik voel me echt beroerd.
Nu maar naar buiten gaan, daar is het tenminste niet zo benauwd. Rotcanadezen.

Nee, strippen is niet breken van de vliezen....strippen is het loshalen van de vliezen van de baarmoederwand. Ja, ik wist het ook niet precies voordat er bij mij gestript werd hoor ;-)

Jeetje, wat belachelijk van de verwarming!!!! Pfff, om gek van te worden inderdaad...

Indootje
2 June 2010, 12:54
De 3D/4D echo was echt super, ze werkte heel goed mee en je kon haar heel goed zien. Ze heeft hele lange vingers en was erg bewegelijk. Ze lag in een stuit op het moment van de echo. 7 juni hebben we nog 1, kunnen we vergelijken Ze was nu 728 gram en 33 cm, netjes op schema.

Wat super die 3/4D echo, zeg! En onwijs duidelijke en mooie foto's. Ze is inderdaad erg lening, hahaha :D

Indootje
2 June 2010, 12:55
Andrea, gefeliciteerd met jullie dochter!!! Zag het staan bij uitgerekend in Mei. Ik hoop zo dat indootje nu ook mama is....
Jollyjo, wat super dat jullie meid zo goed meewerkte aan de echo en 7 juni weer! Luxe hoor. Ik ben alweer uitgeechood, op naar het live-exemplaar over 19 weken ;-)

Hyper, hyper, stuiter, stuiter.... Poing, poing, poing... :lol: Ik heb net gehoord dat een vriendinnetje na 2 jaar, van haar eerst IVF-poging zwanger is!!! Ben zooooo blij!!!!

En dat 20-weken echo was super! We hadden een hele aardige vrouw, die alles heel duidelijk uitlegde, ons vaak liet raden op het scherm wat, wat was (ik was errug goed ;-) ) En we mochten ook raden wat het werd. Tja, ik maar roepen "We willen het NIET weten" tot vriendlief afgelopen zaterdag opeens in gent zei "Maandag kunnen ze zien wat het wordt hè.. Ik ben toch wel heeeeel nieuwsgierig" En hij zei het zo lief, dat ik het over mijn hart kon verkrijgen om te zeggen "Nee, we gaan het niet vragen" En tja... Nu alleen nog de discussie of we het wel of niet gaan vertellen... Maar ach, als mensen het vragen gaan we het vertellen.
Ik geloof niet dat ik hier hoef te vragen of er nieuwsgierigen zijn ;-) Wij worden papa&mama van een zoon (op de echo staat zelfs een pijltje bij het bewijs :lol: :lol: ) en gelukkig verder alles goed!!!

Moet nu echt aan school gaan werken. Ben heel erg benieuwd hoe goed dat gaat. Stuiter zo van het nieuws van het vriendinnetje! En om half 2 op controle naar de VK en vanavond pufclub. Dus een lekkere babydag. Maar dat zet ik nu even uit, dus... aan het voorbereiden!

Oh, wat fijn voor die vriendin van je zeg. Lijkt me vreselijk om in zo'n traject te moeten zitten!!!!

En gefeliciteerd dat de 20 weken echo goed was en het een jongen wordt!!!! Hadden jullie dat ook zelf gedacht of niet?

Indootje
2 June 2010, 12:58
@Tara, dus je bent nog wel gewoon gaan afdansen het weekend? Nou, fijn dat je dat nog hebt kunnen doen en dus goed geslaagd bent (zeg je eigenlijk geslaagd?!)!!! Gefeliciteerd :-)

Indootje
2 June 2010, 13:00
:cry: Kom net van de VK en die was niet zo gelukkig met het feit dat ik ondertussen al 5 kg zwaarder ben dan toen ik zwanger werd :cry: Maar volgens mij zit het echt niet op hele gekke plekken. Mijn buik is eindelijk goed zichtbaar (vind ik zelf) en verder zijn mijn borsten echt groter... Maar in mijn gezicht bijvoorbeeld zie je niks. Vriendlief moest heel hard lachen dat ik daar zo mee zat... Zullen de hormonen wel zijn ;-)

Nou, wat een onzin kraamt die VK uit zeg!

Het is helemaal niet veel wat je aangekomen bent hoor....Ik ben inmiddels al 15 kilo aangekomen, maar dat schijnt nog gemiddeld te zijn zelfs.
Dusse, zou me echt geen zorgen maken hoor...

Indootje
2 June 2010, 13:03
Indootje, ik weet niet of het helpt / werkt maar mijn oud collega vond ook dat de bavallingen te lang op zich lieten wachten en bij beide zijn de weeen opgang gekomen na het klussen.

Ik ben eindelijk weer helemaal bijgekomen van het weekend. Ik ben zondag met een vriendinnetje voor het eerst naar Pinkpop geweest. De kaarten had ik al besteld voordat ik zwanger was en ik twijfelde wel om te gaan of niet. Uiteindelijk niet s'morgens vroeg gegaan maar rond een uur of 1 weg gegaan. Aangezien het voor ons ongeveer 2,5 uur rijden is was ik echt uitgeput toen ik s'nachts thuis kwam. Veel regen gehad en terug moesten we ruim een uur naar de auto lopen omdat er geen taxi te krijgen was. Dat was dus 1 x nooit meer al heeft het optreden van The Prodigy toch wel hééél veel goed gemaakt. Wel héél ander publiek als bijv op Mysteryland, Dance Valley en Awakenings hoor. Dat gaan we dit jaar ook niet meer doen. Ik zie het niet meer zitten om straks met een dikke buik tussen zoveel mensen te staan. Veel te bang dat ik een duw krijg of iets.

Geniet van de zon!

Tja, dat klussen hebben we ook al geprobeerd zonder effect dus :roll:

Jeetje, dat is wel pittig dat je nog naar Pinkpop bent geweest. Al die drukte en dan zoooo lang lopen...Pfff...
Kan me heel goed voorstellen. Ik heb sinds een aantal weken dat als ik in de stad loop al een beetje bang ben dat mensen tegen je opbotsen.

jollyjo
2 June 2010, 13:23
@ Indootje, ik krijg ook niet altijd meldingen, heel gek is dat, weet ook niet waarom dat zo is.
Maar je bent dus nog steeds niet bevallen, vervelend. Wat is nu de planning dan? Moet je gewoon afwachten?

Ik heb momenteel hele dikke voeten, kon vanmorgen maar 1 paar schoenen aan en loop nu al op slippers, ziet er echt niet uit! :shock:

loesje80
2 June 2010, 13:48
@ indootje, jeetje wat wordt je geduld op de proef gesteld zeg! Ik hoop zo voor je dat jullie hummel bedenkt dat dit wel mooi weer is om geboren te worden!
Dat het een jongetje werd hadden we niet echt bedacht, maar ben meer een jongentjes-mama dan een meisjes-mama denk ik, dus we zijn heel blij met ons menneke :D

@ Jollyjo, gelukkig is het weer voor slippers! Maar wel balen dat je voeten zo dik zijn zeg! Ik hoop dat het snel minder wordt (of dat het vanaf nu slipper-weer blijft!)

Ik ga me even insmeren en nakijken in de tuin :-)

jollyjo
2 June 2010, 13:56
@ Loesje, dus jij zit lekker thuis jaloerssssss. Zodra het geen slipper weer is heb ik erook geen last van haha. Maar liever dit weer hoor, veel lekkerder. Als ze niet dikker worden dan is het nog te overzien maar ja dat weet ik niet. Ziet er alleen zo stom uit.... Nog 1 dagje werken en dan vrijdag trouwerij van mijn beste vriendin, dus ook de hele dag in de benen waarschijnlijk. Weekend maar met de voetjes omhoog bij vrienden waar we zijn.

loesje80
2 June 2010, 19:26
Toch niet buiten gezeten.. Het waaide te hard, dan vlogen alle proefwerken door de tuin :? Maar wel lekker nog even een rondje gelopen met vriendlief, hmmm.
Wat een mooie foto bij het buiken-topic Jollyjo! En wat super, zo samen met je zusje!!!

Indootje
2 June 2010, 20:16
Ach ja, die dikke voeten. Vreselijk he.... Ik kan al weken alleen maar op 1 paar slippers... Niet zo handig met dat baggerweer, maar gelukkig nu weer mooi weer :-D

Wat de planning nu is?
Nou, volgens mij als volgt:
Morgenochtend belt de assistent van de VK mij om te laten weten wanneer en hoe laat ik weer voor controle in het ziekenhuis moet. Het idee is dan dat ik vrijdag weer zo'n CTG en echo krijg. Als dat goed is moet je waarschijnlijk weer naar huis, maar bespreken ze wanneer je weer moet komen en wat ze dan gaan doen. Dat kan 1) een gel inbrengen om baarmoedermond te rijpen zijn of 2) inleiden. Maar als ze dan die gel inbrengen gaan daarna er weer 2 dagen overheen voordat je terug mag/moet komen.
Dus als ik zo reken dan is het zo:
41+1: controle ziekenhuis, alles goed.
41+3: controle VK, alles goed.

41+5: controle ziekenhuis (aanstaande vrijdag??)
42+1: gel inbrengen
42+3: inleiden??
Ik heb geen idee, maar nu denk ik dat het zoiets zal zijn....

Maar goed, ik hoop natuurlijk nog steeds dat hij spontaan komt :-)

jollyjo
3 June 2010, 07:35
@ Loesje, dank je wel. Is inderdaad erg bijzonder zo samen met mijn zusje en allebei de eerste. Dus toch maar binnen gezeten, is ook niet handig als alles wegwaait tenslotte, moet je zo hard rennen haha.

@ Indootje, nou ik hoop voor je dat de kleine zich snel laat zien. Dit wachten is voor jou ook niet leuk. Slaap je wel wat beter of heb je nog steeds van die krampen?
Ik hoop toch echt dat die dikke voeten van mij niet te veel doorzetten, ik kan namelijk niet op 1 paar schoen/slippersoort lopen, daar krijg ik dan weer last van mijn voeten van. Tis ook wat. Heb ze nu wel weer netjes omhoog achter mijn bureautje, dus wat dat betreft gaat het goed.

Morgen trouwerij van mijn beste vriendin en het wordt 25 graden, dus krukje maar mee, kunnen de voetjes bij het zitten ook omhoog. Wordt een lange dag.

Indootje
3 June 2010, 08:09
@Jollyjo, zag net de buikfoto van jou en je zusje. Wat een leuke foto en leuk dat jullie samen zwanger zijn! Wisten jullie van elkaar dat jullie voor een kindje bezig waren?
Merk je veel verschil (bijvoorbeeld qua kwaaltjes) tussen jou en haar?

Wel leuk morgen een bruiloft en dat het superweer wordt! Maar ik zou zeker een krukje meenemen en goed met de beentjes omhoog :-)!

Ik zit hier uiteraard nog met die kleine in mijn buik. Vannacht een redelijke nacht gehad, dus zonder enorm vervelende krampen. Maar slaap wel slecht en ook minimaal 6x per nacht naar de wc. Ach ja, ik kan gelukkig nog overdag slapen en probeer ik meestal ook wel te doen.

jollyjo
3 June 2010, 08:24
@ Indootje, we hebben eigenlijk allebei niet zoveel last van kwaaltjes, zij alleen van harde buiken. Ze is kapster en moet dus veel staan. Ze is al minder gaan werken daardoor. Verder gaat het bij allebei helemaal goed. Ik wist het wel van haar dat ze bezig waren, maar dat komt omdat ze vorig jaar een vroege miskraam heeft gehad, dus toen was het wel duidelijk dat ze snel weer zwanger wilde worden. Wij hebben niks gezegd en ik ben na de trouwerij vorig jaar gestopt met de pil. Toen wij het mijn ouders vertelden wisten ze het net van mijn zusje maar mochten nog niks zeggen,dus dat was heel moeilijk. Toen we bij mijn zusje kwamen om het te vertellen kon zij het ook niet meer stil houden. Ze wilden eerst wachten op de echo ter controle, maar dit vond ze veel te leuk :D

Gelukkig mocht ik vanacht doorslapen en pas toen de wekker van manlief ging hoefde ik er uit om te plassen. Ja je kan je in ieder geval lekker neergeven overdag. Ik merk nu ook wel dat het werken vermoeiender wordt, ben toch wel moe als ik thuis ben.

Indootje
3 June 2010, 09:21
Leuk hoor dat jullie samen zwanger zijn!

Nou, moet vanmiddag om 14:00 weer naar het ziekenhuis voor controle....
Hopelijk gaan ze daar dan ook inwendig onderzoek doen en de mogelijkheden + tijdslijnen bespreken.
Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en waar ik naar uit kan kijken :)

Tara28
3 June 2010, 09:21
Pffff het schiet niet op he, Indootje.....Fijn dat je vandaag nog langs het zkh mag. Bij ons in juni is alweer een baby geboren, maar ik was het niet, want dat had ik je beloofd! ;)

jollyjo
3 June 2010, 10:40
@ Indootje. Succes vanmiddag, ik hoop dat ze je duidelijkheid kunnen geven. Dan kun je in ieder geval gaan aftellen :D Laat je weten hoe het ging?

loesje80
4 June 2010, 10:29
Ik blijven hopen op geen nieuws van indootje = hopelijk eindelijk aan het bevallen :D (Tja, of ze is aan het genieten van de zon 8-) )

Tara, bij jou gaat het nu ook heel hard! Spannend hoor!

@ Jollyjo, hoe was het met je krukje op de bruiloft? Wat hebben ze alleen al qua weer een super dag zeg!

Hier wat zeurende leerlingen. Merk dat ik er ook een beetje klaar mee ben. Nog maar 2 weken, dan een hele rustige week omdat dan 4 klassen op kamp zijn en dan nog een half weekje voor de proefwerkweek Hiephoi!!!!
Morgen komen al de kast en de commode voor de kinderkamer. Ben benieuwd :lol:

Tara28
4 June 2010, 13:46
Haha ja, na indootje mag ik ;) Heb alleen totaal niet het idee dat ik nu op korte termijn ga bevallen. Vind het ook nog wel even goed zo. Heerlijk al die tijd voor mezelf. Voel me prima, kan nog alles doen, er rommelt nog niks in mn buikie en het weer is top. Laat mij nog maar even genieten van de rust haha

annemieke1980
4 June 2010, 15:04
Hey Meiden,

Mijn naam is Annemieke, ik ben 30 jaar en van januari 1980 en sinds 3 dagen weet ik dat ik zwanger ben ;) Vinden jullie het goed als ik hier mee kom kletsen?

Liefs Annemieke

canacat
4 June 2010, 15:17
Hup Indiootje, hup.

tja, Tara: genieten dan maar he! Lekker tijd voor jezelf inderdaad.

Annemieke: gefeliciteerd!! Van harte welkom.

Loesje, jij hebt het vast perfect gepland, met zomervakantie en dan verlof, is het niet?

Ik ben hier de laatste dagen zo moe dat ik klokje rond slaap! Maar dan krijg ik last van mijn onderrug/bekken, dus moet ik toch opstaan, en dan weer wat later weer wat slapen. Vanavond een feest (werk) moet op de kinderen letten, word al moe als ik eraan denk. phoe...

poohtje
4 June 2010, 15:46
Annemiek gefeliciteerd, welkom!!

Indootje tjeetje meis straks haalt tara je nog in.

Hier alles goed, gisteren smurfen gezien, beweeglijke mensjes hoor. Echt zo leuk om te zien.

Tara28
4 June 2010, 15:55
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik ga indootje niet inhalen. Ben het zwanger zijn nog totaal niet zat en geniet nog even van mijn vrijheid en het mooie weer. Ik laat indootje mooi voorgaan hoor. Dat heb ik haar beloofd :)

Annemiek, je hebt ons gevonden. Welkom en nogmaals gefeliciteerd :D

Poohtje, smurfen haha, hoe kom je erop. Fijn dat alles goed was!

Canacat, is het nog steeds zo warm bij jullie?

poohtje
4 June 2010, 15:59
Tja we zochten een werknaam voor de baby's en dat werd smurfen. Van schoonzusje 2 babysmurfjes van de albert heijn gekregen dus in Amerika hebben we alle bijzondere dingen gefotografeerd met de smurfen erop. Ze waren tenslotte ook mee in Amerika, vonden we wel leuk voor later.

loesje80
4 June 2010, 16:52
Hahahahah, wat fijn, lekker met 2 smurfen op vakantie! Leuk hoor! En wel zo handig. Gister had vriendlief zich al (bijna) versproken... Niet dat het een jongetje werd, want dat hadden we net verteld, maar hij vertelde over het feit dat we naar Gent waren geweest en dat ik na veel lopen moe werd, maar hij nog veel vermoeider was en dat "Theo" ook vast heel moe was :o :o Dus ik heb vanmorgen maar geroepen, thuis mag je onze hummel best bij zijn naam noemen, maar in het openbaar noem je hem maar Theo, hahahahahaha. Ben nu al benieuwd hoe vaak hij zich gaat verspreken :roll:
@ Tara, wat heerlijk dat je er nog zo van kan genieten!! Geniet vooral nog even verder!

@ Annemieke, gezellig!!! Nogmaals GEFELICITEERD en wat gezellig dat je erbij komt, want Bente, Andrea en indootje (bijna) hebben ons al verlaten. Dus we zijn wel toe aan wat nieuwe aanwas. En om te genieten van andermans echo's, want ik ben alweer door mijn 2 echo-momenten heen :cry: ;)

@ Canacat, wat balen dat je zo moe bent, en je bekken/onderrug niet echt meewerkt. :( Ik hoop dat de vermoeidheid snel weer wat afneemt, net als de hitte, of is dat gelukt (De verwarming was nu uit toch? :D) Ik heb inderdaad eerst vakantie en aansluitend verlof! Dus heb straks van 17 juli tot 3 januari vrij. Ben benieuwd hoe goed ik mijn dagen door ga komen voor de bevalling. Bij nummer 2 (als die ons gegunt is natuurlijk) ga ik voor een kindje in april, dan zit de zomer er achteraan ;-) Hahahahahaha. Nu maar eerst genieten van Theo ;-)

Heb net wel 15 winegums achter elkaar opgegeten :shock: :oops: Gelukkig is het avondeten een groot bord salade :D Alvast een heeeel zonnig weekend allemaal

canacat
6 June 2010, 16:51
Tara, nee nu even niet, onder de 20 graden gezakt (daardoor eens als een blok geslapen!), stijgt deze week weer langzaam naar 30...

Ja, Loesje, de verwarming is uit, we hebben rust tot 31 augustus.
Ik heb nu de strech gevonden voor mijn onderrug, schuin naar voren buigen, dan kraakt het en dan is de pijn weg!

Ik heb nu eindelijk broeken die me passen, ben naar een andere winkel geweest. Het probleem is dat ze afzakten, die zw broeken. Nu bleek dat ik ze te groot had gekocht, toen nochtans advies gekregen van de eerste winkel. Nu passen ze perfect.
Ben er heel blij mee, mijn gewone broeken spanden erg bij de onderkant van de rits. Mijn 'venusheuvel' voelt gezwollen en beurs, beetje gevoel dat er constant iets klem zit (ook zonder kleren aan) dus dat was geen pretje met mijn oude broeken.

jollyjo
6 June 2010, 20:18
@Loesje, De trouwerij vrijdag was super.We hadden heerlijk weer en een mooie dag. Heb het krukje niet nodig gehad eigenlijk. Alleen savonds op het feest heb ik even mijn benen bij manlief op schoot gelegd om uit te rusten. We waren 1 uur weer thuis en toen was ik wel heel moe moet ik zeggen.

De rest van het weekend zijn we bij vrienden in oud-beierland geweest, was erg gezellig, heerlijk van het warme weer genoten.

@ Canacat, ik heb hetzelfde probleem met mijn onderrug en heupen als ik te lang lig terwijl ik dan nog wel even wil slapen.

Iemand iets gehoord van Indootje?

loesje80
7 June 2010, 07:03
Uit het "uitgerekend in mei" topic
Indootje____________23 mei 2010______________Jongen____________Bevallen op 6-6 van een zoon met 42w ?

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, indootje!!! Eindelijk!!! GEFELICITEERD met jullie zoon! Hoop dat het na het lange wachten een goede bevalling is geweest. Heel veel geluk met z'n 3-en en ben erg benieuwd naar de naam :D

Jollyjo, wat een lekker weekend zeg! Maar kan me voorstellen dat je na de bruiloft moe was!
Canacat, wat fijn dat je broeken hebt die weer passen, is wel zo fijn! En een strech dat je onderrug geen pijn meer doet. Ik zeg, als je nou een serie fotootjes hier neerzet van de strech, heeft Jollyjo er misschien ook wat aan ;-)

Ik mag weer nakijken, maar ik wacht vooral op de regen. Dan hoef ik vanavond niet weer te sjouwen met de gieter om de voor- en achtertuin water te geven :lol:

jollyjo
7 June 2010, 08:07
@ Indootje GEFELICITEERD MEID!!!! Hopelijk is alles goed gegaan en kun je nu lekker genieten van je mannetje!!

Babyangel
7 June 2010, 09:37
Jeeeh indootje, Eindelijk!!!! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Ik ben ook héél benieuwd naar de naam.....
Is het allemaal goed gegaan? Hoe voel je je? En ben je blij dat je van je buik verlost bent?
Geniet er maar goed van!!!!

Tara28
7 June 2010, 09:59
Jaaaa Indootje, van harte meid! Geniet ervan!

(oeps, nu ben ik de volgende, wat gaat de tijd toch hard :shock: )

canacat
7 June 2010, 14:32
Gefeliciteerd Indiootje!!!!!!!!! :D

Haha, Tara, ja, jij bent de volgende! ;)

poohtje
7 June 2010, 16:39
indootje gefeliciteerd met jullie zoon!!!!!

annemieke1980
8 June 2010, 07:54
Hallo Meiden,

Wat leuk om te lezen dat Indotje bevallen is! Meid van harte gefeliciteerd met jullie zoon1 Ik hoop dat jullie een goede bevalling gehad hebben en dat alles goed gaat met moeder en zoon ;)

Tara wat spannend, ben je opeens de eerst volgende die aan de beurt is, ik kan me voorstellen dat de tijd erg snel is gegaan al moet ik eerlijk zeggen dat 8 maanden me op dit moment heel erg ver weg lijkt!

Jollyjo, wat heerlijk een bruiloft maar z'n hele dag feesten en dan pas na 1 uur thuis komen lijkt me erg vermoeiend! Knap dat je het de hele dag vol gehouden hebt!

Canacat, ik kan me voorstellen dat passende broeken erg fijn zijn, dat knijpende gevoel van te strakke broeken om je buik lijkt me erg onprettig!

Loesje, wat heerlijk een dagje Gent ;) , Ik kan me wel voorstellen dat je partner het moeilijk vind om de naam van jullie kindje voor zich te houden, hij zit er waarschijnlijk zo vol van en hij is vast helemaal niet bezig met theo maar juist met de naam die jullie samen voor jullie kindje uitgezocht hebben!

Poohtje, wat heerlijk een reis naar America, jullie hebben vast genoten! En wat leuk de smurfen, een erg gezellige naam voor jullie 2 toekomstige kindjes, spannend hoor een tweeling!Wij hebben voor januari een reis naar zuid afrika geboekt, we hopen nu dat ons kleintje zich heel goed vast houdt en dat we de reis dus mogen gaan annuleren, we hebben samen afgesproken de 12 weken grens af te wachten en daarna te gaan annuleren!

Ik en op het moment niet zo heel veel online want mijn moeder is zaterdag gevallen en naar het ziekenhuis gebracht, ze heeft een tijdje geleden een herseninfarct gehad en aangezien ze zich nu helemaal niets van de val of wat er net daarvoor en daarna gebeurt is kan herinneren houden ze haar in het ziekenhuis voor onderzoeken!

Hier gaat het prima, ik heb echt totaal geen klachten, mijn borsten zijn totaal niet meer gevoelig, eerst voelde ik nog wel eens een steekje maar de laatste dagen voel ik gewoon niets, ik ben niet misselijk, kan alles eten etc etc, het enige waaraan ik een beetje merk dat er iets veranderd is is het vele plassen en soms de opgeblazen buik en ik ben heel snel moe maar dat kan natuurlijk ook nog steeds met de pfeiffer te maken hebben!

Ik word wel een beetje onzeker van het uitblijven van de klachten, want ik als gisteren toevallig op internet dat het minder worden van klachten kan duiden op een naderende miskraam dus nu spoken er nare gedachtes door mijn hoofd

Maar die probeer ik zoveel mogelijk aan de kant te schuiven en gewoon lekker te genieten, ik heb een negen maanden dagboek gekocht en daar ben ik al in begonnen en ik zoek heel internet af naar leuke spullen voor de baby

Liefs Annemieke

jollyjo
8 June 2010, 08:13
@ Annemieke, het was de bruiloft van mijn beste vriendin, daar moet ik natuurlijk wel bij zijn. Voelde me ook wel prima hoor de hele dag, merkte het toen ik thuis was dat ik best moe was. haha.

Babyangel
8 June 2010, 08:37
Tara, jij bent inderdaad de volgende. Doe maar gewoon rond de 40 weken hoor haha.

Annemieke, welkom.
Wat verveldend van je moeder zeg! Eng ook dat ze niets kan herinneren.
Wat betreft het uitblijven van klachtjes, dat had ik ook hoor. Was alleen moe en m'n borsten waren gevoeliger maar verder had ik ook nergens last van. Ik vond het soms ook wat onzeker omdat als je elke dag moet overgeven je in ieder geval echt weet dat je zwanger bent. Ik ben eigenlijk héél blij dat ik alleen maar moe ben, ik heb een fantastische zwangerschap, vriendinnen zijn jaloers omdat ik de hele dag alleen maar aan het stralen ben en ik voel me goed!

Tara28
8 June 2010, 10:08
Annemieke, zo in het hele prille begin heb ik ook echt totaal niks gemerkt aan mn lijf. Toen ik 4 weken en 2 dagen was stapte ik in de bus naar Polen om met examenleerlingen op buitenlandse reis te gaan. Kon ik niet zomaar meer afzeggen en hoopte maar dat ik geen bloeding ofzo zou krijgen en dat ik het vol zou houden. Aan het einde van die week heb ik thuis meteen weer een test gedaan, omdat ik echt totaal niks gemerkt had van het zwanger zijn. Nou, de teststreep knalde er vanaf, dus toen was ik weer gerustgesteld. Vanaf een week of 6 a 7 was ik heel af en toe iets sneller moe, waren mn borsten wat gevoelig en moest ik vaker plassen. Daar bleef het dan ook bij. Verder totaal geen klachtjes gehad en ben overal heel makkelijk doorheen gerold. Kan nu echt zeggen dat het zwanger zijn me makkelijk is afgegaan. Zou het zo weer doen, maar eerst die bevalling maar eens afwachten. Zal ook wel goedkomen hoor. Zie er niet tegenop ofzo.
Maaaaaaaar meid, ga gewoon lekker genieten, snuffel lekker rond tussen die online spulletjes en hopelijk komt het met je moeder allemaal weer goed!

canacat
8 June 2010, 14:27
Annemieke, ik duim voor je moeder!
Die klachten komen en gaan. Hopelijk valt het mee voor jou, en krijg je ze straks niet heel erg. 4 weken zwanger is ook nog erg pril om veel klachten te hebben, en zelfs dan is het de ene dag/week meer/minder/niet vergeleken met eerder. Zorgen maken is niet nodig.
ook achteraf niet testen, zou ik zeggen. Heb ik met 6 weken gedaan en schrok me een ongeluk toen het een lichter lijntje was dan eerder. 2 tests aan het begin is meer dan genoeg, en dan gewoon de overige tests bewaren/weggeven, niet meer kopen. Duimen en de eerste maanden afwachten, hoe lang ze ook duren.

poohtje
8 June 2010, 16:04
Annemiek wat vervelend voor je moeder en voor jullie ook moeilijk zeg. Ik hoop dat het snel beter gaat met je moeder.
Wat de klachten betreft, geen zorgen en vooral niet teveel googlen. Ik had tot 7-8 weken geen klachten, echt helemaal niets. Ik was continue aan het testen en dacht echt te zien dat de lijntjes lichter werden. Als je ze achteraf naast elkaar houdt zijn ze net zo vet maar goed. Dus don't worry en geniet ervan. Tijd gaat wel snel zeg ik kan me nog als de dag van gister herinneren dat we 4 weken waren. :D

jollyjo
8 June 2010, 18:03
@ Annemieke, ik heb nog steeds weinig klachten. Tot 20 weken helemaal niks. Je moet er gewoon op vertrouwen dat alles goed is/gaat. Lekker genieten dat is belangrijk!!

annemieke1980
8 June 2010, 18:08
Hey Meiden,

Dank jullie wel voor jullie lieve en geruststellende woorden, ik ga proberen om me niet meer druk te maken, en ik ga niet meer op internet opzoek naar wat er allemaal fout kan gaan want er is zoveel meer kans dat we gewoon over een week of 36 ons kindje vast mogen houden ;)

jollyjo, ja de bruiloft van je beste vriendin wil je natuurlijk niet missen, fijn dat je je de hele dag zo goed gevoeld hebt!

Poohtje, ik kan me voorstellen dat de weken om gevlogen zijn, een vriendin van me zit nu in haar 34e week en ze zegt steeds dat ze na de bevalling snel weer zwanger wil worden omdat ze zwanger zijn helemaal geweldig vind!

Cancat,Ik heb inderdaad ook al meerdere testjes gedaan en ik neem ook nog iedere dag mijn temperatuur op, en ik ben ook iedere keer weer gerustgesteld als de uitslag goed is :oops:

Tara, jollyjo en babyangel, ik hoop dat ik mijn zwangerschap ook zo fijn door mag maken als jullie! Fijn zeg dat jullie zo weinig klachten hebben en alleen maar volop genieten!

Ik was straks even bij de prenatal, ik wil mijn man voor vaderdag een leuk kadotje geven, hij is tenslotte toch al een beetje papa ;) Dus is was me daar helemaal lekker aan het maken door het kijken naar al die lieve kleine baby spulletjes, wat denk je, staat mijn nichtje opeens achter me, ik had al een papa is de beste speen en slabber in mijn hand :o Ik dus snel een verhaal over een vriend van me die papa word verteld, ze keek me een beetje raar en en ik weet ook niet 100% zeker of ze me geloofde maar ik geloof wel dat ik het overtuigend gebracht heb ;)

Ik he straks een dame van moeders voor moeders aan te telefoon gehad, morgen komt ze langs! Ik vind het een kleine moeite,en ik hoop dat ik meiden die al heel lang zwanger willen worden op die manier kan helpen om die droom werkelijkheid te laten worden! Ik heb nog geen idee waar de flessen ingeleverd moeten worden, ophalen lijkt me hier niet handig want we willen het de eerste tijd nog even voor onszelf houden en dat word erg moelijk als ik die flessen bij de voordeur ga zetten ;) Hebben jullie ervaring met moeders voor moeders?

Fijne avond meiden Liefs Annemieke

loesje80
8 June 2010, 18:52
Jeetje Annemieke, wat heftig met je mama zeg!!! Hoop dat het snel beter gaat en duidelijk is wat er precies is gebeurd. Maar inderdaad, gewoon lekker genieten hoor...
Ik kan me bij de vorige meiden aansluiten, heb ook nog steeds geen klachten. Vanaf een weekje of 7 tot 13 wel om half 8 's avonds gesloopt, maar goed, daar had ik geen last van, alleen vriendlief vond het ongezellig ;-)
Wat leuk dat je een kadootje voor je man gaat kopen, en wat schrikken dat je je nichtje tegen kwam, hahahahahaha. Ben benieuwd hoe verbaasd ze is als jullie het met 12 weken gaan vertellen ;-)
Ik heb ook van week 5 tot week 16 meegedaan aan moeders voor moeders en een vriendin van mij die net na al mijn plasjes aan het IVF-poging is begonnen is zwanger :D Dus ik gooi het toch een beetje op mijn goede hormoon-plasjes :lol: Ik heb ze wel aan de deur gezet, maar ken niet zoveel mensen hier, dus zelfs als de buren al wat doorhadden, heb ik er niks over gehoord ;-)

Hier alles prima, mijn leerlingen zijn er een beetje klaar mee, met name de 3de klassers. Veel van hen kiezen aardrijkskunde niet in de bovenbouw en ze doen echt helemaal niks meer in de les. Heb me er maar bij neergelegd, ga er niet heel veel energie in steken als ik toch niks terug krijg. Morgen krijgen ze een opdracht in de les om te werken aan een samenvatting. Net voor het einde van de les ga ik zeggen dat ze het moeten inleveren voor een cijfer :twisted: Ben benieuwd ;-) Ach, voor de 4 klassen die ik heb in de 3de, zijn het nog maar 5 lessen. Dat moet toch te doen zijn!

jollyjo
8 June 2010, 19:01
@Annemiek, ik heb ook de volle weken meegedaan aan Moeders voor Moeders. Zijn genoeg meiden die het nodig hebben en het is een kleine moeite.

Tara28
8 June 2010, 20:29
Ja, hier nog een die meegedaan heeft met moeders voor moeders! Was inderdaad een kleine moeite, alhoewel ik het de laatste 3 weken wel zat was hoor, dat geplas in de maatbeker. Heb 's nachts weleens gesmokkeld toen, want moest er ook toen al regelmatig uit voor een plas en had niet altijd zin meer in dat gedoe. Wilde gewoon ff snel plassen en mn bed weer in :oops: Ik zette de flessen ook gewoon aan de deur. Kan hier redelijk uit het zicht....

@annemieke: oooeeeps, dat was schrikken dat je je nichtje tegenkwam. Ik zou mezelf denk ik veraden door meteen een rode kop te krijgen.....

@loesje: herkenbaar! Mijn vak (Duits) kiest ook lang niet iedereen. In klas 2 kiezen wel veel het om mee te nemen naar klas 3, dus daar valt het nog redelijk mee, maar in 3vmbo doen leerlingen die er in de 4e geen examen in gaan doen er weinig moeite meer voor. Spontaan voor een cijfer iets in laten leveren kan ik dan ook niet doen, want zit dan toch aan het PTA vast......

annemieke1980
8 June 2010, 21:23
Hey Meiden, Inderdaad erg grappig dat ik mijn nichtje tegen kwam,maar mijn man zei net tegen me dat ik me misschien af moest vragen wat mijn nichtje daar deed ;) En dat vraag ik me nu dus af, ze reageerde een beetje vreemd ik dacht dat het er aan lag dat ze me niet geloofde maar wat nou als ze zelf een verhaal aan het bedenken was voor als ik haar zou vragen wat ze daar deed ;) Zou wel grappig zijn als we straks alle twee zwanger blijken te zijn!

Loesje en Tara,Wat leuk dat jullie alle twee les geven aan het middelbaar onderwijs! Dat lijkt me een beroep dat je echt alleen kiest als het je roeping is, het lijkt me tegenwoordig niet meer zo makkelijk om tieners les te geven!
En wat een goed idee om ze een samenvatting te laten maken,en dan pas aan het einde van de les aan te geven dat het om een cijfer gaat ;) ik ben blij dat mijn leraren dat vroeger niet op die manier deden want dan was ik geloof ik nooit geslaagd ;)

Jollyjo,ik vind het ook een hele kleine moeite,al kunnen we er maar een van de meiden die hier al zo lang bezig zijn mee helpen dan is het dat beetje moeite al waard ;)

Slaap lekker allemaal Liefs Annemieke

annemieke1980
9 June 2010, 12:20
Hey Meiden,

Ik kom net thuis vanuit het ziekenhuis, ik moest naar de internist voor onderzoeken die al gepland stonden voordat ik wist dat ik zwanger was,ik had wel even met het ziekenhuis gebeld om aan te geven dat ik zwanger ben omdat ik bang was dat de onderzoeken misschien niet goed zijn voor het kindje, de internist had voor vandaag een echo voor me geregeld om precies te zien hoe ver ik op dit moment ben, ik was dus helemaal blij want nu kon ik dus al heel snel mijn kindje zien..............maar er was helemaal niets te zien, niet eens een vruchtzakje :o Dat is volgens de gyn helemaal niet vreemd, de grens om het te kunnen zien ligt op ongeveer 4 weken, maar ik ben 4 weken en 4 dagen zwanger.......... Moet ik me nu zorgen maken? over 2 weken mag ik terug voor een nieuwe echo!

Liefs Annemieke
Liefs Annemieke

kimmiek
9 June 2010, 12:43
@ annemieke; met 4 weken is het nog zooo klein, dat het volgens mij (bijna) nog niet te zien is op een echo. Met 6 weken wel en moet er een hartje kloppen. Heb in het begin van mijn zwangerschap een aantal echo's gehad (de eerste was met 5 weken en daarop was wel 'iets' te zien, een soort 'bergje').

Heb nog heel even geduld. Het is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk om te wachten, i know...

Tara28
9 June 2010, 12:45
Annemieke, volgens mij ben je inderdaad nog niet ver genoeg om al iets te kunnen zien op een echo. Nog even geen zorgen maken zou ik zeggen!

loesje80
9 June 2010, 13:03
Ik heb helaas alleen ervaring met een 10 weken echo... Maar volgens mij is de tendens, gewoon genieten en over 2 weken is er vast van alles in ieniemienie-formaat te zien!!!!

Hier opeens een dag waarin door iedereen hard werd gewerkt :? Zal het weer wel zijn ;-) Maar hou de opdracht in mijn achterhoofd :lol: Ben ook erg blij dat ik in de onderbouw gewoon dat soort dingen kan doen en geen last heb van een PTA Tara...

Nu weer voorbereiden voor morgen, maar omdat ik gister zo'n lange dag heb gehad gaat vandaag nog niet zo productief :oops:

jollyjo
9 June 2010, 15:57
@annemiek, je hoeft je geen zorgen te maken. Het is inderdaad nog wel wat vroeg om iets te zien, met zes weken kunnen ze dan wel wat zien. Ik hadmijn 1e met 11 weken en toen was het amper 5 cm groot, dus kun je nagaan hoe klein het nu nog is.
Wachten duurt lang.....

Tara28
9 June 2010, 16:29
Mijn eerste echo was met 8 weken en 4 dagen. Toen was het 2,1cm. Oftewel, scheelt maar 2 weken en 3 dagen met jollyjo, maar het formaat met 11 weken is wel meer dan het dubbele....Met 4 weken en 4 dagen is het dan echt nog gewoon te ieniemienie om te kunnen zien hoor.

annemieke1980
10 June 2010, 08:20
Hey Lieve meiden, dank jullie wel voor jullie geruststellende woorden!

Loesje, wat grappig dat je leerlingen gisteren wel heel erg hun best deden ;) Doe je vaker een onverwachte overhoring of zo? Misschien hadden ze je door :?:

Ik heb ondertussen heel veel op internet gezocht :oops:
en ik maak me nu al heel wat minder druk, er zijn niet heel veel meiden die met 4,5 weken al een echo krijgen en de gene die er een hebben gehad zien vrijwel nooit iets, de gyn heeft bij mij wel wat vlekjes aangewezen die een vruchtzakje zouden kunnen zijn maar hij kon het niet met zekerheid zeggen! Het schijnt ook afhankelijk te zijn van wanneer het eitje zich heeft ingenesteld want pas vanaf dat moment begint het te groeien, als ik dus ondanks een vrij vroege bevruchting een latere innesteling heb dan verklaart dat al veel, maar zelfs als ik wel op de dag van de eisprong al een innesteling had dan is het natuurlijk nog erg vroeg om iets te kunnen zien, ik had echt heel graag gehad dat er al een vruchtzakje tezien was, maar ik denk dat ik me dan weer druk had gemaakt of er wel een vruchtje in zou zitten :oops: Ik merk heel erg aan mezelf dat het lange ziek zijn en het niet opknappen van mijn lichaam me erg onzeker maken, ik heb ook te veel tijd om me druk te maken, ik ga dus proberen om het allemaal positief te bekijken, ik dacht dat zwanger worden heel moeilijk zou worden en dat is gelukt, het enige wat ik nu kan doen is hopen dat het kindje goed blijft zitten! Want de testen zijn nog steeds heel erg positief, de tweede streepjes zijn gewoon duidelijker als de controle streep dus er zit voldoende hcg in mijn lichaam en dat is het bewijs dat er een kindje zit!

Meiden, ik heb gisteren een hele vriendelijke dame van moeders voor moeders op visite gehad! Ik heb een erg mooi boek gekregen wat ik vandaag eens helemaal door ga nemen ;)

Liefs Annemieke

Babyangel
10 June 2010, 08:52
Annemieke, mijn eerste echo was met 8 weken en 2 dagen. De kleine was toen slechts 1,68 cm klein en ik kreeg een inwendige echo omdat er anders bijna niets te zien zou zijn. Gelukkig maak je je inmiddels al wat minder zorgen!!

Ik ben gister 30 geworden jeeeeeh!!!! Vanaf het moment dat ik s'morgens naar buiten keek voelde ik me al jarig! Een aantal vriendinnen ( die hier 25 min. vandaan wonen met de auto ) hebben dinsdag avond laat toen ik al op bed onze voor en achter tuin helemaal versierd en ik heb niets gehoord! Ik ben gister ook helemaal stierlijk verwend haha, ik krijg van die zelfde vriendinnen een bayshower. Echt zo ontzettend lief, had ik echt nooit gedacht omdat ze allemaal vrijgezel zijn en ik de eerste ben die zwanger is. Weten jullie of het de bedoeling is met een babyshower dat het alleen voor vriendinnen is of is het de bedoeling dat je je moeder en schoonmoeder ook uitnodigd? Ik hoef alleen maar aan te geven wie, waar en wanneer en de rest wordt geregeld jeeeeeeh

annemieke1980
10 June 2010, 09:06
Babyangel, nog gefeliciteerd met je verjaardag! 30 jaar is toch een heel bijzondere leeftijd he!

Wat leuk dat je tuin versierd is en wat lief dat je vriendinnen een baby shower voor je gaan organiseren!

Wij hebben voor een vriendin van me een verrassingsbabyshower georganiseerd, we hadden haar moeder en schoonmoeder en haar zussen en nichtjes ook uitgenodigd, ook enkele collega's waar ze het goed mee kon vinden, we hebben haar hyves doorgekeken en alle meiden waar ze regelmatig contact mee had via krabbelen even een berichtje gestuurd, die meiden wisten soms ook weer enkele meiden waar onze vriendin goed contact mee had en zo hadden we al snel een heel groepje bij elkaar ;)

Liefs Annemieke

Tara28
10 June 2010, 09:50
Babyangel: gefeliciteerd dan maar! Die mijlpaal is bereikt :D Over een week of 6 ben ik aan de beurt, maar kijk er eerlijk gezegd nog niet naar uit hoor :? Voor zover ik weet kunnen bij een babyshower ook moeders, buurvrouwen, nichten, tantes e.d. uitgenodigd worden. T is maar net wat je wilt.....

loesje80
10 June 2010, 13:05
Gefeliciteerd Babyangel!!! En wat fijn om zo feestelijk wakker te worden!!!
En tja, een babyshower... Ik heb er van gehoord en daar houdt mijn kennis eigenlijk wel een beetje op :oops: Maar ik zou gaan voor de meiden/vrouwen waar je graag mee wil vieren dat je zwanger bent, dus lekker wat je zelf leuk vindt!

@ Tara, het valt alles mee hoor! Het doet niet heel veel pijn, 30 worden. Dat vond ik tenimiste ;)
@ Annemieke, goed dat je je al minder zorgen maakt! Dat kan je volgens mij nog volop doen als de kleine er is :P En het boek van MvM is inderdaad erg fijn! Al heb ik er in het begin goed in gelezen en daarna een beetje afgehaakt. Dat was eigenlijk sowieso wel een beetje met mijn zwanger-info-lees-fase :oops: Maar goed, zal wel weer komen als de kleine er is...

jollyjo
10 June 2010, 13:38
Babyangel, GEFELICITEERD! Leuk dat ze je huis/tuin helemaal hadden versierd.
Mijn kennis over een babyshower is ook nihil, maar net wat Loesje zegt, als jij je moeder/schoonmoeder erbij wil hebben, dna moet je dat lekker doen. Zij genieten ook dat je zwanger bent waarschijnlijk.

Tara28
10 June 2010, 14:07
@loesje: ik las in het begin ook heel veel over zwangerschap en haakte daarna af. Pas toen mijn verlof al even begonnen was, ben ik weer van alles gaan lezen ;)

poohtje
10 June 2010, 17:07
HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Gefeliciteerd.

helendeviet
10 June 2010, 18:30
hiep hiep hoera!!!!
30 tja jee ik vind het wel een dingetje hoor... iig tijd voor feestje! geniet er van.

verder moet ik me bij een aantal nog voorstellen vrees ik.

Ik ben sinds juli 2009 actief geweest op t forum 1980 wil zwanger worden. met sinterklaas hadden wij een positieve test maar helaas kreeg ik met kerstmis een miskraam en op 30 dec een curretage. daarna duurde iedere maand echt nog langer als anders en mijn laatse cyclus uhh tja was geen cyclus op het moment dat ik op 10 wkn cyclus zat ( en al een doorverwijzing naar het ziekenhuis had) kreeg ik ineens "klachtjes" *zere borsten *zeer sterk reukvermogen* lichte misselijkheid * en volgens man lief opvliegerig (?)
ik heb toen zondags toch maar een test gedaan en wat denk je ... positief! eind die week bleek ik 5 weken zwanger te zijn en dus heb ik waarschijnlijk door de vurretage een cyclus overgeslagen ( was daar tussen wel al diverse keren ongesteld geworden..)
nu 7 weken zwanger oftewel aan de 8e week gestart en hebben vanochtend voor het eerst het hartje gehoord!!! woehoe
dat was wel een hele opluchting zeg!!!

verder nu dus happy zwanger en doodziek aan het zijn :D
ik kan echt nouwelijks mijn ogen open houden en ben echt heel erg misselijk de godganzelijke dag door! dus tja heel erg zwanger aan het zijn!!! :D :D :D :D :D :D

groetjes

( ps hopelijk is het gelukt met mijn banner????)

loesje80
10 June 2010, 18:37
Hoi Helen, welkom hier :D
Je banner heeft geloof ik niet het forum-format :? :roll: Want ik zie alleen een http-adres. Helaas ben ik ook blond ;-) Maar ik geloof dat het of tussen de "url" vakjes moet staan (bij de opmaak-icoontjes)
Maar wat super dat je echt zo zwanger bent!!! Al ben ik stiekem wel blij dat ik naast moe zijn, nergens last vanheb gehad tot nu toe :oops:
Wanneer ben je uitgerekend?

helendeviet
10 June 2010, 18:54
zat zelf ook nog te klooien ik denk ook dat het tussen de url vakjes moet dus ik probeer het maar even...
hmmm tja ben stiekem wel jaloers op de dames zonder klachten want jee dit voelt wel als een behoorlijke aanslag op mijn lijf zeg!!!
maar als dit is wat ik er voor over moet hebben: PRIMA!!!! :D

ben 28 januari uitgerekend dus ga lekker dik de feestdagen in hahahaa

helendeviet
10 June 2010, 18:57
:cry: weer mislukt? iemand anders nog een tip?

Tara28
10 June 2010, 19:04
Jaaaaaaaaaaaaa Helen je hebt het 1980 topic gevonden :D
Voor je banner moet je de BBCode selecteren. Dan zou ie het moeten doen......

helendeviet
10 June 2010, 19:47
Na hoor helemaal gevonden! ;-)
nieuwe poging dan maar weer

annemieke1980
10 June 2010, 20:21
Helen gefeliciteerd met je zwangerschap!!!Wat vervelend dat je zo ziek bent, ik heb echt nergens last van maar ik ben op dit moment dan ook nog maar 4,5 week zwanger dus wie weet komt het nog :?: Ik hoop dat je je snel veel beter gaat voelen zodat je gewoon lekker van je zwangerschap kunt genieten! Liefs Annemieke

jollyjo
11 June 2010, 07:22
@ Helen, wil niet echt lukken he met de banner ;) Gefeliciteerd dat je nu toch zwanger bent. Hopelijk voel je je snel wat minder misselijk en moe en kun je lekker gaan genieten!!

Babyangel
11 June 2010, 08:11
Thnxx dames!

Helen, de meeste dames ken je nog wel van het 1980 forum. Leuk dat je nu ook hier heen bent "verhuisd"
p.s. je banner kan ik niet zien hoor!

poohtje
11 June 2010, 09:19
Hier uitslag van de nekplooimeting binnen. kindje 1 1:1500 en kindje 2 1:3800. Hele mooie uitslagen dus jeeeeh :D

helendeviet
11 June 2010, 10:35
Ohh idd met die banner wil het niet lukken, geen idee wat ik fout doe?

Dank voor alle felicitaties... En tja ook ik hoop dat ik me heel snel beter ga voelen maar goed, zo niet dan hebben we het er maar voor over hè!

Tara28
11 June 2010, 11:14
Vaag zeg dat het niet lukt. Ik heb ook de banner van babybrabbel en heb vanuit het uitklapmenu de zogenaamde UBBCode of BBCode gekopieerd in mijn onderschrift en het werkte altijd....

annemieke1980
11 June 2010, 13:27
Poohtje, wat fijn dat de uitslagen zo goed waren! Tussen welke waardes moeten de metingen eigenlijk in liggen om goed te zijn?

Helen, ik ben echt een computer leek, dus ik kan je jammer genoeg niet helpen met je banner :(

Hebben jullie al iets van Indotje gelezen elders op het forum? Ik heb hier niet echt meegekletst met haar maar ik was benieuwd of de bevalling goed verlopen was?

Hier slaat de onzekerheid in alle hevigheid toe :oops: Jeetje ik dacht dat ik me stukke rustiger zou voelen als ik eenmaal zwanger zou zijn maar nu maakte ik me dus eerst druk over het uitblijven van klachten (gelukkig hebben er hier veel meer meiden een perfecte zwangerschap zonder klachten dus die zorg heb ik langs me neer gelegd) Maar ik vind het ondanks dat ik weet dat een echo met 4,5 week echt te vroeg is nog steeds erg eng dat er niets te zien was, en nu gisteren en vandaag ook nog mijn temperatuur is gaan dalen begin ik echt een beetje bang te worden dat het misschien toch niet goed is :oops: Ik heb me dan ook voorgenomen om morgen vroeg nog te testen in de hoop dat de temp weer omhoog is en daarna te stoppen met tempen! Hebben jullie nadat jullie wisten dat je zwanger was nog een tijdje je temperatuur op genomen?

Liefs Annemieke

loesje80
11 June 2010, 14:24
Wat fijn Poohtje!!! Toch altijd bijzonder om te horen dat uitslagen goed zijn.

@ Annemieke, ik heb nooit getemperatuurd, dus ben er ook niet mee doorgegaan. Wel heb ik na een week, een paar uur voordat de vrouw van MvM kwam nog een test gedaan, omdat het me niks leek als zij kwam en mijn cb-test me had voorgelogen :oops:

Heb trouwens nog niks van indootje gehoord/gelezen. Maar die komt vast binnenkort vertellen hoe het met haar én haar zoon gaat. Ben zo benieuwd naar zijn naam! En de bevalling!

Heb trouwens op uitzending gemist van sbs6 gekeken naar "Tienermoeders" Moet wel zeggen dat ik het toch maar bizar vind, hoe het leven van iemand anders zooooo ontzettend anders kan verlopen. Ben dan toch wel heel blij dat ik alles zo goed als op orde heb ;-)

Waait het bij jullie trouwens ook zo? Ik dacht, lekker zon!!! Maar ik waai echt weg in de tuin... Helaasch!!!