PDA

View Full Version : Zwangere dames uit 1980

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6

Tara28
11 June 2010, 16:00
Hier ook geen goed weer hoor. Wind en regen. Bah!

Nee, we hebben nog niks van indootje gehoord. Ben ook wel benieuwd.

Annemieke, niet meer temperaturen joh! Je bent harststikke zwanger! Ik ben er ook mee gestopt toen de testen positief waren.

jollyjo
11 June 2010, 16:09
@ Annemieke, je moet inderdaad stoppen met die temperaturen en lekker genieten. Na mijn 2 testen heb ik niks meer gedaan en toen deed die mevrouw van MvM nog een test. Je maakt je zelf alleen maar onzeker en voor niks. Als het fout moet gaan, gaat het wel fout en nu maak je je zelf alleen maar bang en dat is ook niet goed voor.

@ Loesje tis hier ook bar en boos. Vond de wind wel even lekker want op kantoor was het vies muf en benauwd en nu met het raam open koelt het wat af. Tis ook gaan regenen ,dat is dan weer minder leuk. Maar hoef ik de planten ook niet meer water te geven ;)

helendeviet
11 June 2010, 17:37
Joh stop met dat temperaturen.... Maakt je alleen mAar gek en daar heb je temp lijst voor nodig ;-)
en geloof me... Wees blij dat je je (nog) fit voelt. Is gewoon bij iedereen anders.
Ik snap wel dat je natuurlijk gerustgesteld wilt worden, het is ook zo onwijs spannend allemaal!

Ook Zeeland triest weer , nog wel droog mAar daar heb je t wel mee gehad hoor bleh!!!

poohtje
11 June 2010, 18:54
normale uitslage is een kans onder de 0,5% dus een kans 1:200 is normaal. Daar zitten we dus ver vandaan gelukkig.
Idd lekker stoppen met testen hoor, je bent hardstikke zwanger. En, even niet leuk om te horen, als het mis gaat gaat het toch wel mis ook al test je elke dag.

canacat
11 June 2010, 23:16
Helen: joepie, een mooi hartje, en je hebt je weg naar hier gevonden :)

och ja, ik word weer moe. Dat heb je dan ook weer. En spierpijn in mijn rug...

Ja Annemieke, ik zou ervan uitgaan dat het nog moet komen ;)

Mooi, Poohtje, dat ziet er gezond uit.

Annemieke, dat wat poohtje schreef zijn kansen, 1 op zoveel honderd of duizend. Ik geloof dat je een punctie kunt krijgen als je positief test, wat betekent dat je kans groter is dan 1/250. (de kansen verschillen per land een beetje, wat ze willen testen). m beter in te schatten combineert men meting en bloedproef.
Ja, ik heb tegen beter weten ook verder getemperatuurd... Niet doen, zou ik zeggen. Hoewel het nooit zo laag werd als de dag van de menstruatie, kon mijn temperatuur ook flink omlaag gaan, en daar maak je dus alleen jezelf bang mee.

Het weer is hier ook altijd tegenovergesteld. Nu 25 graden en maar paar wolkjes.
Weekend 30 graden.

Andrea80
12 June 2010, 14:35
Hallo dames,

Sorry voor de lange afwezigheid.
Moest echt even bijkomen enz.

Op 27 mei om 16.06 is onze dochter Tessa geboren.
Ze is 52 cm en was bij de geboorte 3560 gram.

De bevalling is snel gegaan. Ik was in 12 uur klaar inclusief 40 minuten persen.
Ik ben wel een flink stuk ingescheurd, zo erg dat ze dachten dat ik een totaalruptuur had maar dat bleek na 2 keer checken toch niet zo te zijn.
Ben dus wel flink gehecht op 2 plaatsen.
Ik had ook nogal wat bloed verloren dus moest echt even goed bijkomen.

Nu gaat alles weer beter, borstvoeding kost nog wel veel tijd en ik heb al een borstontsteking gehad.
Dat is een nare bijkomstigheid van het feit dat ik veel melk heb.
Maar ook dat trekt langzaam bij. Mijn lichaam moet gewoon nog even wennen aan Tessa en zij aan mij.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie Indootje haar zoon heet Julian.
Ik weet verder ook nog niets maar ze zal vast snel van zich laten horen.

groetjes Andrea

loesje80
13 June 2010, 10:29
Gefeliciteerd ANdrea met jullie dochter, fijn dat het een snelle bevalling was! En tja, inscheuren.... :(
Gelukkig gaat het weer wat beter en wennen, daar zal iedereen "last" van hebben denk ik zo. Tijd om optimaal te genieten!

@ Canacat, 30 graden... Poeh!!! En weer moe en spierpijn :cry:

Hier gaat alles prima... Vanmiddag even naar Eindhoven om foto's te bekijken die we hebben laten maken van ons gezin met aanhang, voor mijn vader. De mooiste komt op canvas. Ben erg benieuwd!
O, en morgen naar het gemeentehuis zodat vriendlief ons menneke te laten erkennen :D

jollyjo
13 June 2010, 12:08
@Andrea, gefeliciteerd met jullie dochter! Logisch dat je even bij moest komen, je had dan wel een snelle bevalling, maar het vergt wel veel van je.
En wennen moet iedereen... Geniet er lekker van.

Ik ga nu lekker van het mooie weer genieten.

Babyangel
13 June 2010, 16:47
Andrea, GEFELICITEERD!!! Nu lekker vollop genieten meid!

loesje80
13 June 2010, 19:23
Tara,las bij uitgerekend in Juni dat je bevallen bent van een dochter.GEFELICITEERD
Hoop dat alles goed is gegaan, en dat jullie nu volop kunnen genieten van jullie kleine meid :D

Jollyjo, ben jij nu de volgende, of is dat Canacat? ;-)

helendeviet
13 June 2010, 19:46
hé tara en andrea... wat gaat de tijd snel. kon bijna niet geloven dat jullie nu al zover zijn. gefeliciteerd en geniet er van hoor.

jollyjo
13 June 2010, 20:20
Tara ook al bevallen! gefeliciteerd!

@ Loesje, volgens mij is Canacat eerst aan de beurt.

Tara28
13 June 2010, 21:40
Ja, ben gisteravond bevallen van onze dochter Jolijn. 3120gram en 48cm. Het was een snelle en makkelijke thuisbevalling. Mag zeker niet klagen. Had gistermiddag echt niet het idee dat ik 's avonds nog mama zou zijn :D Het hele verhaal staat in het juni topic.

poohtje
13 June 2010, 21:53
Jeetje Tara gefeliciteerd!!!! :D Nou zie je toch nog vlak achter indootje.
Andrea ook gefeliciteerd en je hebt gelijk dat je eerst ff bij moet komen.

Whoeee echt zo leuk al die kleintjes :D :D

jollyjo
14 June 2010, 08:22
@Tara, fijn dat het allemaal zo snel is gegaan en je je alweer goed voelt! Nu je lekker laten verwennen en genieten de komende tijd!

annemieke1980
14 June 2010, 12:45
Tara, Andrea en Indotje, van harte gefeliciteerd meiden!

Liefs Annemieke

canacat
14 June 2010, 16:12
Indiootje, gefeliciteerd met je dochter! Aanpassen inderdaad. Neem de tijd en geniet ervan!

Loesje: gelukzak dat je het kind zomaar kunt erkennen. Wij wachten NOG STEEDS op de verklaring dat we niet getrouwd zijn (7 weken geleden aangevraagd).(en het kost ons meer dan 300 euro :( )

O? Tara bevallen? Gefeliciteerd!!!!! Heel benieuwd hoe het met jullie gaat!

He? Ik de volgende?? Poehee. Dat duurt nog wel even, hoewel, het klinkt steeds korter! Gisteren zijn we naar Toronto Zoo geweest. Wel leuk, maar viel beetje tegen, weinig dieren, weinig soorten, alleen heeeeeel groot park eromheen. Artis of Antwerpen, daar zie je dan toch meer op een dag.

annemieke1980
14 June 2010, 17:02
Canacat hoe bedoel je dat precies dat jullie meer dan 300 euro moeten betalen? onze buren zijn ook niet getrouwd en zoals ik van ze begrepen heb zijn ze toen ze 12 weken zwanger waren gewoon naar de gemeente gegaan om hem het kindje te laten erkennen, ik geloof dat daar helemaal geen kosten aan verbonden waren :?: Liefs Annemieke

canacat
14 June 2010, 17:30
Hoi Annemieke, woon tijdelijk in Hamilton, Canada, moet naar de Nederlandse Ambassade... Ambassades zijn heel erg duur in papierwerk! Groetjes

annemieke1980
14 June 2010, 18:18
Wat leuk zeg canacat, maar misschien nu ook wel moeilijk want nu je zwanger bent vind je het vast wel moeilijk om ver van familie en vrienden vandaan te zijn! Maar jeetje meer dan 300 euro :o Krijgen jullie dat wel terug van de werkgever? Liefs Annemieke

canacat
15 June 2010, 18:51
leuk? Nee, niet echt. Ben hier niet voor mijn plezier. Noord-Amerika is vaak best frustrerend om te wonen!
Maar iets terug krijgen van de werkgever? nee hoor. Waarom zouden ze? Het is de erkenning van een kind, dat is helemaal persoonlijk. in het buitenland wonen kost vooral veel geld door alle papieren die je moet regelen. Nu heb ik eindelijk een werkvergunning voor het volgende jaar, maar dat heeft me ook al veel gekost. Nu moet ik ook nog een medisch onderzoek, maar dat moet je ook zelf betalen. En daar gaat ook alweer 100 euro overheen. Dus beter lang ergens op vakantie gaan, dan er tijdelijk te gaan wonen. Ik krijg nu wel een veel beter zicht over hoe je migrantenproblemen in Europa zou moeten aanpakken, op dat vlak is Canada heel sterk. Maar ik zou graag vorig jaar al terug in Nederland zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar we moeten nog een dik jaar. Aftellen dus!
vrijdag ben ik 2 weken alleen hier... Dat wordt wel zwaar. Zal maar extra werken, dat ik de weken daarna wat rustiger aan kan doen.

Babyangel
16 June 2010, 08:20
Tara???? Jij ook al bevallen? Ik dacht dat je nog 2 weken moest? Van HARTE GEFELICITEERD meis! Wat heerlijk dat het allemaal zo snel is gegaan! Ik ben echt super blij voor je!

annemieke1980
16 June 2010, 14:33
Hey lieve meiden,

Hier ben ik weer heel even Ik ben me toch ziek Toen ik twee dagen geleden nog schreef dat ik totaal geen klachten had en dat ik daar zo onzeker van werd had ik er niet bij stil gestaan, wat ochtendmisselijkheid in hield Ik hang echt de hele dag boven het toilet en ben enorm duizelig, de verloskundige heb ik vandaag gebeld, ik mag morgen naar de huisarts om te laten prikken of mijn ijzerwaardes hoog genoeg zijn!

Zodra ik me beter voel even wat langer

Tara28
16 June 2010, 19:37
Tara???? Jij ook al bevallen? Ik dacht dat je nog 2 weken moest? Van HARTE GEFELICITEERD meis! Wat heerlijk dat het allemaal zo snel is gegaan! Ik ben echt super blij voor je!

Nee hoor, Jolijn is uiteindelijk 5 dagen te vroeg geboren ;)

@annemieke: wat balen zeg. Hopelijk gaat het snel beter.

Hier loopt alles helemaal volgens de boekjes. Met mij en Jolijn gaat het prima. Heb net uitgebreid verslag getypt op het juni forum, dus wie niewsgierig is, kan daar lezen :D

Babyangel
17 June 2010, 07:50
Jeetje wat wordt er veel gepost in het juni forum, gister ochtend was het ook al zo'n zoekwerk naar jou berichtjes Tara.
Wat lekker dat ze het zo goed doet, wel balen van de stuwing zeg maar gelukkig gaat dat nu weer beter! Ik hoop echt dat ik net zo'n bevalling mag hebben als jou in november!

Indootje
17 June 2010, 21:56
Hi meiden,

Daar ben ik dan eindelijk weer!

Ik ben op zondag 06-06-2010 bevallen van een zoon Julian Noah. De bevalling was lang, heftig en werd uiteindelijk een ongeplande keizersnee. Ik moest nog 4 dagen in het ziekenhuis blijven en daarna was het nog lastig bewegen thuis, dus kon ik amper uit bed komen of had ik puf voor iets. Nu gaat het langzaam aan iets beter.

Met Julian gaat gelukkig alles goed en hij groeit elke dag, dus dat is mooi :-)

@Helen, leuk dat je weer terug bent, kan me nog herinneren dat je ook hebt meegekletst.

@Tara, gefeliciteerd met dochter Jolijn, erg leuke naam!

@Annemieke, welkom op het forum, gezellig dat je mee komt kletsen.

@Babyangel, gefeliciteerd nog met je 30e verjaardag!

@Poohtje, wat fijn dat de uitslag zo goed was :-D

@Andrea, ook nog gefeliciteerd met jullie dochter Tessa :-)!!!

@Canacat, hou je het nog vol in Canada? Waarom moeten jullie per sé in Canada blijven trouwens? Zeker een werkcontract voor bepaalde duur?

Verder weet ik het even niet meer, maar andere meiden die ik niet genoemd heb: hoe gaat het met jullie?

jollyjo
18 June 2010, 09:38
He Indootje, fijn om wat van je te horen! Wat vervelend dat je uiteindelijk nog een keizersnee hebt gehad, maar gelukkig gaat nu alles goed. Logisch dat je moet herstellen.
Ik hoop dat je snel herstelt en dan nog meer van jullie zoon kunt genieten.

jollyjo
18 June 2010, 15:45
Hier nog even een laatste berichtje van mij,morgenochtend gaan we lekker voor 2 weken op vakantie! Daar zijn we ook wel aan toe. Nog even genieten met z'n tweeen.

Canacat, sterkte de komende 2 weken in je uppie, kan me voorstellen dat dat niet prettig is.

@ Annemieke, hopelijk voel je je snel wat beter!

loesje80
18 June 2010, 19:18
Wat heftig indootje!!! Maar wel heerlijk dat je mannetje het zo goed doet en dat het met jou steeds ook steeds beter gaat!

@ Jollyjo: een hele fijne vakantie gewenst! Heerlijk nog even 2 weken genieten samen! Ik moet nog steeds een bestemming verzinnen (en een datum...)

@ canacat, succes met 2 weken alleen zijn in Canada, kan me voorstellen dat je er niet heel blij van wordt. Hoop dat je lekker afleiding hebt van je werk en voor je het weet is hij weer thuis!

@ Tara, wat gaat alles super meid!!! Eerst je snelle bevalling en nu een dochter volgens het boekje! Geniet ervan!

Net even naar de hema geweest en even wat zaken aangeschaft die op het lijstje stonden van de vk-praktijk. Nou, daar ging mijn vakantiegeld :o :o En dat bij de hema... Ach ja, hadden eigenlijk nog geen geld uitgegeven. Kinderwagen kregen van mijn vriendje voor mijn verjaardag en kinderkamer (2de hands) van mijn schoonouders... Oja, box ook voor mijn verjaardag gekregen. Nu lekker een avondje op de bank met de laptop en house. Vriendlief is naar vrienden. Heerlijk.
Fijn weekend!

poohtje
19 June 2010, 09:10
Indootje leuk om wat van je te horen, fijn dat het nu wat beter gaat.

Jollyjo hele fijne vakantie!

Loesje het kost allemaal niet niets nee, ze maken gretig profijt van de aanstaande moeders die het beste van het beste voor hun kindje willen of omdat er zo'n leuk plaatje op staat haha.

Hier verder alles ok. Gisteren behang van de muur afgehaald. Beginnen vroeg aan het kamertje omdat ik nu de puf er nog voor heb en ik ben bang dat dat over een aantal weken zal veranderen als mijn buik zo door blijft groeien. Vandaag lekker voetbal kijken in de kroeg, altijd gezellig en uiteraard niet drinken, mijn mannetje drinkt wel voor twee hahaha.

Tara28
19 June 2010, 13:52
Hey meiden, even een kort berichtje. Hier loopt het nog steeds erg lekker :D Jolijn is echt een heerlijk meisje en doet het erg goed. Vandaag voor het laatst kraamzorg gehad, heerlijke week gehad, maar nu gaan we het lekker allemaal zelf doen.

Indootje, wat heftig allemaal zeg. Petje af hoor, en natuurlijk heel erg gefelciteerd!

loesje80
20 June 2010, 11:57
Wat een goede berichten Tara, super om te lezen!!!

Hier hebben we eindelijk een vakantiebestemming verzonnen en morgen boeken (kan vriendlief er nog 1 nachtje over slapen ;-) ) We gaan naar Madeira!!! Ben zo benieuwd, wat stadjes bezoeken, maar ook fijn de mogelijkheid tot wandelen... Ga als ik 30 weken zwanger ben, dus hoop dat ik nog alles kan wat ik nu ook kan :-) Veel eerder is helaas geen optie, aangezien ik in het onderwijs me moet houden aan de vakantie. Ach ja, moet volgens mij nog prima gaan met 30 weken 8-)

loesje80
20 June 2010, 12:01
@ helen, wie weet helpt deze instructie voor je banner ;-)
Even van een ander topic "gellend":

Die van mij komt van http://www.zwangerschapspagina.nl. Je gaat dan naar banners en klik je op de bovenste banner (zwanger).
Je geeft je vermoedelijke bevallingsdatum op en kiest je achtergrond en je aanwijzer. Als je verder naar beneden kijkt, kopieer je de link in het kader van BBCode voor forums.
Daarna ga je op deze site naar je account en dan bij opties links kies je voor ´profiel´ en dan kies je voor ´wijzig onderschrift´. Je klikt dan op de button URL boven het schrijfveld en dan plak je de gekopieerde link. Even opletten dat er aan het begin en eind maar één keer [/url] staat, anders gaat het nog niet goed. Dan bevestigen en als het goed is, staat het er dan in.

Een fijne vaderdag gewenst allemaal. Vriendlief heeft (vorige week al :oops: ) een Jan, Jans & de kinderen "Vader" editie gehad :lol:

helendeviet
20 June 2010, 14:06
hoi dames,

ik ben weer wakker en dus tijd om ook weer eens van me te laten horen... hahahahaha
ik ben echt heel misselijk dus probeer nu maar een hele dag crackers ed te eten.. lekker door de misselijkheid heen eten.. werkt toch het beste!
avond eten daarentegen is echt niet aan mij besteed nu!

indootje:
jee zeg, dit klinkt wel als een heel heftige bevalling niet echt een feestje, gelukkig kanp je al weer iets op! laat je verwennen hoor!

Jollyjo: een hele fijne vakantie meid zal wel speciaal zijn zo met zijn 2 tjes ( en de uk in je buik)

canacat: aftellen dan maar hé meid, hoop dat snel terug is.

Loesje: hmm ik weet het.. kindje maken, kindje krijgen...kindje kopen!

helendeviet
20 June 2010, 14:10
vervolg:

poohtje: lekker aan het klussne begrijp ik.. nou het is er weer voor hoor!
Tara: geniet er van hoor voor je het weet zijn je verlof weken al weer om...

loesje;
wat toevallig. wij gaan ook naar madeira. wij gaan al over 2 weken ( heb vrijdag geboekt) hebben een huisje in het noorden in saô George. en hebben een huur auto'tje
vorig jaar naar de azoren geweest is ook een eilanden groep van portugal in de grote oceaan... en was ook heel super.
heb er echt al mega zin in...
heb je ook het boekje van wat en hoe al? staan veel wandelingen en rondritten in...

ps die banner ga ik nog eens proberen hoor, nu eerst naar de visite!

annemieke1980
20 June 2010, 22:11
Hey lieve meiden,

Hier ben ik weer heel even, jammer genoeg voel ik me nog steeds hondsberoerd! Ik hang echt dag en nacht boven een emmer Maar ik heb het er allemaal graag voor over, want ik weet precies waar ik het voor doe! Gek genoeg voel ik me nu ik ziek ben lang niet meer zo onzeker,ik kan er nu veel beter op vertrouwen dat alles goed is met mijn kindje!

Gelukkig voel ik me de laatste 2 uur of zo wel wat beter dan de dagen hiervoor, ik ga dan ook proberen om wat slaap in te halen, want door het overgeven heb ik erg lange nachten met weinig uren van echte slaap, als ik een nachtje lekker door kan slapen voel ik me daarna vast en zeker veel beter ;)

Liefs Annemieke

Tara28
21 June 2010, 17:45
@loesje: met 30 weken zijn wij een weekend naar Parijs geweest. Vond het wel te doen, maar ook wel zwaar. Gewoon lekker veel op terrasjes zitten en niet teveel willen doen op 1 dag.

@annemieke: jeetje wat naar dat je je zo voelt zeg. Hopelijk is het inderdaad tijdelijk. Hoe doe je het nu met je werk dan?

loesje80
21 June 2010, 17:50
Daarom ben ik ook wel blij met Madeira als locatie, zitten in een redelijk luxe hotel, dus kan fijn aan het zwembad boekje lezen, maar er zijn ook veel wandelingen van 5 km of kunnen door de stad wandelen zo lang het leuk is :D

Ben erg benieuwd naar je "after"foto. Zo snel al! Ik geloof niet dat ik die ga maken hoor :-)

@ Annemieke, heb het ergens anders volgens mij ookal gepost, ik hoop dat een nacht slapen je goed heeft gedaan!

@ Helen, succes met de misselijkheid!!! Hoop dat je cracker-dieet een beetje helpt.

canacat
22 June 2010, 00:02
iets interessants, ik las gisteren een artikel waarin stond dat hoe langer je heb moeten wachten om zwanger te worden, hoe groter de kans op een jongen. Ergens een idee van de natuur geweest. Omgekeerd werkt het bij ons in ieder geval niet. ook een jongen, maar bijna meteen zwanger... Maar kansberekening gaat niet op voor het individu he, alleen grote groepen.

Hm, helen, je hebt genoten van de zon, lees ik (wel vorig jaar, maar goed). Zou je ook op wintersport kunnen in de zomer? ik snak naar een ijskoud zwembad en een hagelbui! (Buiten 30 graden geweest, verwarming nog niet gemaakt, binnen 31 graden). Zweet loopt van mijn lijf!
Maar ik heb gehoord dat het in Nederland nog bedroevend koud is! Mijn vriend had er niet op gerekend, en dus ook alleen zomerkleren in zijn koffer gedaan. Maar als het goed is, zit hij nu alweer in Griekenland, daar is het even warm als hier :)

Sterkte Annemieke!! En helen! Over een paar maand gaat het beter!

Loesje, gewoon een after foto maken met de kleine op je buik ;)

loesje80
22 June 2010, 12:18
Loesje, gewoon een after foto maken met de kleine op je buik ;)

Ja, dat ga ik doen :D

Bij ons gaat de theorie ook niet helemaal op: ronde 3 zwanger en een jongetje... Ik heb een vriendin die na 2 jaar zwanger is via IVF, dus daar zal de theorie ook wel niet voor gelden. Maar de rest van mijn vriendinnen zijn allemaal snel zwanger geraakt (binnen 5 maanden) en er zijn 2 meiden geboren 7 jongetjes... Ach, wij zijn vast de uitzondering ;-)

Geniet van het weer meiden! Helaas zit ik binnen, maar ben om 14 uur klaar met les geven, dan nog even kijken wat ik morgen moet doen en hopelijk om 16 uur thuis, nog even in de tuin, hmmmm 8-)

Babyangel
23 June 2010, 09:11
Het is hier heerlijk weer hoor!!

Wij hebben er 14 maanden over gedaan om zwanger te worden ( vind ik héél lang ) en a.s. dinsdag weten we of het een jongetje of meisj is. Ik ben héél benieuwd!!

Annemieke, gaat het inmiddels al iets beter?

loesje80
23 June 2010, 11:15
Wat spannend babyangel! Heb je zelf een voorgevoel? Ben benieuwd of canacats theorie bij jou wel op gaat. Want kan me voorstellen dat 14 maanden wachten voordat je zwanger bent een lange tijd is!

Hier sinds een weekje hard aan het denken wat voor luiers ik wil. Ben best milieubewust opgevoed en probeer dat nu nog steeds een beetje vast te houden. Maar had op de een of andere manier helemaal niet meer aan wasbare luiers gedacht. Nu kwam een vriendin ermee en dacht ik: Tja, volgens mijn eigen principes moet ik dat eigenlijk wel gaan doen. Maar vriendlief is helemaal niet zo opgevoed, dus die keek een beetje moeilijk. Maar nu heb ik wasbare luiers gevonden die volgens mij net zo makkelijk omgaan als wegwerp en ben ik voor mijn gevoel toch een beetje milieubewust bezig. Mocht je zelf ook twijfelen, google even kaatje katoen, erg fijne website vind ik (zal hem er niet zo opzetten, want je mag geen reclame maken geloof ik :oops: )

Nu zo naar huis, even kijken of ik de heg kan bewerken, door naar de vk-controle en vanavond naar de film, The A-team, hahahahaha. Ben erg benieuwd :D

Fijne dag nog meiden, geniet ze!!!

canacat
23 June 2010, 14:15
Hoi Loesje, wij hebben een goede luier oplossing.
Wij willen ons kindje ook liever een leefbare planeet meegeven, dan alleen te denken aan ons eigen gemak.
Dus we gaan niet voor wegwerpluiers (heb ook een documentaire gezien, en gezien wat een grote schade ze aanrichten aan het milieu!) Het grote nadeel van wasluiers is dat ze gewassen moeten worden. Gelukkig hebben wij een bedrijf gevonden die alles oplost. Je huurt de luiers per maand, maar 23 dollar, dat is een 18 euro of zo. Je krijgt er zoveel als je wilt. Je krijgt een speciale emmer en daar doe je ze in, helemaal vies, net zoals een wegwerpluier. En elke week komen ze ze ophalen, en komen ze een hele stapel schoon gewassen (ook met milieuvriendelijke middelen) brengen.
Misschien heb je bij jou ook wel zo'n dienst in de buurt? Want zelf wassen is inderdaad een hele last.

loesje80
23 June 2010, 14:36
Jeetje, wat een luxe canacat! Ik geloof dat ze hier in Nederland niet zo zijn van het ophalen van babyspullen, alleen MvM ;-) Maar ik vind wassen eigenlijk nooit zo erg. Alles in de machine, en na een tijdje alles even ophangen... Ik geloof dat ik dat wel aan kan. Wel leuk om te lezen dat jullie ook voor een milieuvriendelijke optie gaan. Krijg vooral veel moeilijke blikken als ik aangeef om te gaan wassen.
Zo, heb net de helft van de heg gesloopt. Letterlijk, met een enorme kniptang, zal morgen dus wel spierpijn hebben. Zondag met vriendlief de andere helft maar doen (kan hij zaterdag met het groen dat ik nu heb verzameld naar het gemeentevuil :oops: ) Nu even "bijkomen" en dan naar de vk. Ben benieuwd!

Tara28
23 June 2010, 16:09
Volgens mij pas ik ook niet in die jongen/meisje theorie....wij deden er 9 maanden over om zwanger te raken en Jolijn is toch een meisje :D

Heerlijk weertje hier. De zomer is echt aan het beginnen :D

Hier gaat alles verder goed. We hebben nu 3 goede nachten achter de rug, waarin Jolijn zich alleen gemiddeld om de 3 meldde voor voeding en daarna weer verder sliep :D

loesje80
23 June 2010, 17:29
Wat heerlijk Tara, dat je 's nachts nog een beetje kan slapen en dat Jolijn dat ook doet :-)

Hier was de VK-controle weer prima!
Ons menneke ligt (nog steeds) in stuit, wat prima is, behalve voor mijn schaambot, want daar schopt hij graag tegen aan. Ook was hij fijn aan het wiebelen bij het hartje luisteren.
Wel jammer dat ik elke keer op de weegschaal mag gaan staan... Nu al 7 kilo eraan :o :( . Maar de vk vond het prima. Dit keer een bloeddruk van 120/78 en dat was ook prima. Dus ik zeg, we zijn weer door de keuring gekomen :D Over bijna 4 weekjes weer.

Nu lekker een festini perenijsje, hmmmmmm. En vanavond naar de bios The A-team :lol: :lol: We wonen in een wat kleinere stad, met een kleine bios... Maar goed, vriendlief vind Sex& the City echt niks, en ik vind The A-team vast leuk, hahahahah.

helendeviet
23 June 2010, 20:30
Je dames wat milieu bewust , respect hoor! Ik moet er zelf niet aandenken maar vind t goed dat jullie t wel aan gaan pakken!

Ook in Zeeland is t prima weer.
Helaas kan dat mijn humeur niet meer opknappen !!!
Toen ik na een veels te late afspraak weg wilde rijden ( lees Achteruit rijdend vanuit een parkeervak)
hoorde ik ineens boem! Zat ik dus tegen iemand aan. Ze was aan komen rijden nadat ik gespiegeld had en me uit t parkeervak was aan het manouvreren en ze dacht dat ik zou stoppen! Grhh ik reed achteruit dus altijd fout!!!! Boehoe

lichtpunt : vandaag voor t eerst niet echt misselijk. Jeeee!!!

Morgen vrij kan ik eindelijk om meegroei bh's hahahah

loesje80
25 June 2010, 16:03
Is je humeur weer zonnig Helen? En blij met je meegroeibh's? Iig lekker dat je niet meer misselijk bent! (Of is dat weer terug? :( )

Hier lekker 2 dagen achter elkaar op excursie geweest, dagje Xanten en een dagje langs de RIjn met biologie mee. Heerlijk zeg!!! Nu even een middagje niks, morgen naar Utrecht en zondag de heg flink terugsnoeien/slopen 8-) Maar alles heel rustig hoor, anders ga ik te hard zweten met dit weer ;-)

Fijn weekend dames!

canacat
25 June 2010, 16:35
ha, Loesje, forum ook gevonden?
Xanten, ja dat heb ik vroeger ook bezocht, was toen erg onder de indruk!
Wat jullie nu ervaren met het weer, heb ik al dus meer dan een maand!

Verder krijg ik geen nieuwe werkvergunning tot mijn kindje geboren is, radiologen willen geen longfoto maken voor immigratie tijdens zwangerschap. Het uitstel zal ons duizenden euro's kosten. Aan de andere kant hoeven we nu geen (zelfs heeeeeeeeel kleine/ te verwaarlozen) risico's te lopen. Maar geen werkvergunning krijgen is ook niet leuk.
Het toeristenvisum dat ik heb aangevraagd is natuurlijk na 5 weken ook nog niet verwerkt. Ik belde, maar overbezet, al weken. En we zijn nog steeds niet 'niet getrouwd'. Ook dat gaat nu week 9 in. Pf... Administratie.
Als toeristenvisum binnen is, kan ik in elk geval even zorgeloos zijn tot aan de bevalling. Dat scheelt.

Hoe gaat het met iedereen? Beetje saai hier, helemaal alleen, niemand die blijkbaar tijd heeft om te skypen, en dagen dat het forum weg was. pfff...

helendeviet
25 June 2010, 16:38
nou loesje bezig bijtje en dat met dit tropische weer! lekker hoor, ik ben dol op de zomer!

misselijkheid gaat prima tot het avondeten... zodra manlief de gaspit opdraaid , draaid mijn maag om.. maar goed het is een vooruitgang dus ik klaag niet...
en uhh blij met meegroei bh's... mijn hemel zorgt je lichamelijke gesteldheid niet voor een drastische daling in je sexleven.. dan doen de bh's het wel voor je!! :lol: :lol: :lol:

maar het zit stukke beter, dat dan weer wel!

morgen naar concert at sea daar heb ik wel echt mega zin in met dit mooie weer.. vandaag op mijn vrije dag deghele dag aan de bedrijfsadministratie zitten werken maar nu is het dan ook echt weekeind!!

Canacat: ohh ik was dud niet de enigste die niet op het forum kon...
jee wat een bureaucratisch gebeuren weer allemaal en dan ben je ook nog alleen... ik zeg tracteer jezelf op iets heel lekkers en heel slecht voor de lijn of zo.. je hebt wel wat verdiend!

canacat
25 June 2010, 17:41
haha, helen, wat voor bh heb je dan? Ik heb die van de hema.
Die van mij heeft ook brede bandjes. Dus een bloesje of zo moet toch altijd erover komen, vind ik. Maar goed, mijn hemdjes met spaghettibandjes passen toch niet meer, borsten passen er niet meer in ;) en de lengte is ook te kort natuurlijk.
Veel plezier met het concert. Je bent nog niet zo lang zwanger, toch? Anders kon je je kleintje goed voelen schoppen tijdens zo'n concert! Wat ik wel vroeg opmerkte was dat ik geluidsgolven kon voelen in mijn buik. De kat voelde ik ook in mijn buik spinnen! En muziek dus ook. (nu wil de kat niet meer op mijn schoot :cry: , hij vindt dat hij te weinig plaats heeft. Maar tot groot genoegen van mijn vriend wil hij nu ineens op zijn schoot, als hij thuis is tenminste)

Babyangel
25 June 2010, 18:09
De hema heeft jammer genoeg geen grote maten dus ik heb momenteel meegroei bh's van Anita. Zitten prima gelukkig. Normaal heb ik altijd Marlies Dekkers maar die vind ik echt te duur om aan te schaffen voor zo'n korte periode.

Loesje, ik heb ook na zitten denken over katoenen luiers en heb ook best veel naar info gezocht. Er zijn veel tegenstanders die zeggen dat het helemaal niet zo milieuvriendelijk is omdat je ook veel moet wassen. Volgens de tegenstanders was het net zo milieu onvriendelijk als wegwerp luiers. Ik twijfel nog wat ik ga doen. Ik denk dat ik toch voor de makkelijke weg ga kiezen.

Tara28
25 June 2010, 19:29
Hier gewoon wegwerpluiers hoor......
Meegroeibh heb ik nooit nodig gehad. Er groeide niks, helaas bleven ze klein, maar nu met de bv wel een maatje erbij yeahhhhh, al is het maar tijdelijk.....

canacat
25 June 2010, 19:57
babyangel: je hebt verschillende manieren van milieuonvrlendelijk. Plastic is altijd slecht. Je kunt ook wassen met milieuvriendelijke zeep. Dat scheelt. Maar ik snap het wel als je voor gemakkelijk kiest, zeker als je zelf zou moeten wassen!

Hier groeien de borsten al de hele zwangerschap! Steeds groter! Benieuwd waar het stopt!

annemieke1980
25 June 2010, 23:09
Hey Lieve meiden,

Sorry dat ik even een paar dagen niets van me heb laten horen,gisteren wilde ik bij komen lezen maar jammer genoeg bleek de site gehackt :o

Ik heb woensdag een echo gehad en we hebben het hartje zien kloppen, wat is dat een geweldig mooi iets! We hebben er echt hand in hand naar gekeken en het was een enorme opluchting dat alles goed was!

Ik ben vandaag 6 weken en 6 dagen zwanger en mag over 1,5 week alweer een echo laten maken (8 weken echo)

De reden dat ik niet veel online ben geweest (en waarschijnlijk ook nog wel even niet zal zijn :oops: ) is dat ik steeds heel erg misselijk ben en alsmaar blijf overgeven :( Ik heb ons toilet de laatste dagen wel van heel dichtbij bekeken :(

Woensdag heb ik medicijnen gekregen en deze moesten heel snel aan gaan slaan anders word ik opgenomen in het ziekenhuis in verband met uitdrogingsgevaar! Nu helpen de medicijnen wel iets maar niet voldoende, morgen moet ik naar het ziekenhuis en waarschijnlijk moet ik blijven, dit heeft er voor gezorgd dat we dus heel snel familie en goede vrienden op de hoogte zijn gaan brengen van de zwangerschap! Erg leuk hoe iedereen tot nu toe reageert, de aanstaande opa's en oma's en ooms en tante's zijn door het dolle heen ;)

Het kan dus zijn dat ik de komende de dagen niet online ben,maar dan weten jullie nu in ieder geval dat er heel goed voor me gezorgt word!

Liefs Annemieke

canacat
26 June 2010, 03:47
Goh, annemieke, wat naar dat je zo overgeeft! Hopen dat de medicijnen snel aanslaan!
Leuk he, het aan iedereen vertellen, en al die fijne reacties!

Babyangel
26 June 2010, 08:08
Sterkte en héél veel beterschap Annemieke!
Ik hoop voor je dat je niet opgenomen hoeft te worden!

helendeviet
26 June 2010, 09:45
hè annemiek wat naar... bij mij is die enorme misselijkheid gelukkig wat gezakt had er zetpillen voor gekregen en die hielpen goed.. al moet ik toegeven alleen de geur van het avondeten is al een hel laat staan het moeten naar binnen werken...
weet dus heel goed hoe je je voelt en wens je echt heel veel sterkte, hoop dat je snel weer naar huis kunt!

babyangel: hier hetzelfde normaliter marlies dekkers maar ja die passen niet mer nu en heb nu dus maar meegroei bh's van anita...... want nu bij ruim 9 weken kan ik echt geen bh uit mijn kast meer aan... waar gaat dat naar toe?

canacat: nog niet zo lang nee 9 weken nu al gaat dat toch nog best snel, kat wilde met name eerste weken niets van mijn weten en manlief wordt knetter van de plotselinge hevige verliefdheid die de kat op hem ontwikkeld heeft hahaha

hier nu richting douche en dan nog om boodschappen (:( ) en dan joehoe naar de kust!

helendeviet
26 June 2010, 09:52
jeee het is geluk! met de banner.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Tara28
26 June 2010, 13:01
Jaaaaa, ik zie je banner ook :D

Annemieke hopelijk gaat het snel beter met je! Helemaal met die warmte is er natuurlijk sneller kans op uitdrogen. Sterkte meis!

loesje80
28 June 2010, 15:00
Jeetje Helen, al ruim 9 weken zwanger!!!

Hier belt vriendlief net op: Schat, ik heb zomaar een kadootje voor je gekocht! :)
Dus nu zal je denken "zij helemaal happy"! Ben ik ook wel, maar hij gaat bij vrienden voetbal kijken, dus ik weet pas over 4 uur wat voor kadootje het is :roll: Het zou verboden moeten worden dat hij me dan zo mag opbellen :lol: :lol:
Nu lekker een grote kan limonade maken, mijn boek opzoeken en lekker in de tuin in de schaduw. Ik hoor vanzelf wel hoeveel het wordt buiten ;)

Ik hoop dat jullie vooral genieten van het zomerse weer, en er niet te veel last van hebben!

helendeviet
28 June 2010, 16:30
Jahahhahha idd het zou verboden moeten worden!
Hier in Tholen zelfs al 29 graden poeh t is wel echt zomer hoor! Gelukkig op t werk wel airco dus heb er weinig last van gehad.
Nu thuis voetbal aan t kijken en straks nog even naar de dijk om een duik te nemen.

Babyangel
29 June 2010, 07:49
Ik ben gister middag lekker met vriendlief naar het zwembad geweest. Echt heerlijk! ik denk dat we ook maar een zwembadje in de tuin gaan neerzetten aangezien ik waarschijnlijk de hele zomer thuis ben ( mijn contract is niet verlengd )

Vandaag een super druk dagje m m'n vriend, zometeen de 20 weken echo, daarna behang uitzoeken, naar de prenatal, babydump en daarna naar m'n ouders. Ik hoop dat ze airco in de winkels hebben hahaha

Dames geniet van het mooie weer en zoek lekker de schaduw op!
Heeft er al iemand last van zwangerschapsmasker? Ik was me gister helemaal vergeten in te smeren, ik ben lekker verkleurd en gelukkig geen gekke pigment vlekken.

loesje80
29 June 2010, 08:51
Wat spannend Babyangel, de 20-weken-echo! Ben benieuwd naar al het moois dat je hebt gezien!!! En daarna inderdaad lekker door op babygebied :-)
Wat balen van je contract trouwens! Hier nog geen last van een zwangerschapsmasker... maar heb sowieso weinig pigment ;-)
Hahaha, gister kreeg ik vol trots de dvd van Up :D Een dvd van disney die hij al heel lang een keertje wil zien. Maar ja, als hij er dan zo bij kijkt van "Ja maar, jij vindt die toch ook heel leuk???" :? Kan ik natuurlijk niet zeggen dat ik stiekem iets "leukers" had verwacht :lol: Maar goed, bij de pufclub na een verhaal over mogelijke complicaties fijn een massage - gedeelte gehad, dus eigenlijk was dat al wel een kadootje ;-)
Zo lesgeven en tja, ben erg benieuwd of er iets uit die leerlingen komt in een lokaal van 30 graden :shock: zonder ijsjes of koude voetenbakjes ;)

canacat
30 June 2010, 14:21
Hier even geen last van warmte. Is ineens 10 graden kouder. Een koude wind uit het westen... En... Ik heb geen warme zwangerschapskleren. Dus met korte broek zo meteen in de ochtend 10 graden naar buiten. Gelukkig is het vrij droog dus dat voelt meteen als 15 graden.

Hier weer een nieuwe aambei met trombose aan het krijgen, au au. Voelt alsof je erg verbrand bent en iemand constant met een ruwe handdoek erover wrijft. brrrr... En ik maar smeren met het zalfje. Maar ik heb ook gefietst maandag, ik kon niet anders. Daardoor is het vast erger geworden. Gisteren alles te voet gedaan. Jaja, derde trimester he. Je ontkomt er niet aan. Gelukkig kan ik nog uren wandelen, hoewel het ook wel pijnlijk is, met die aambeien. Gek genoeg heeft niemand die bloedstolsels erin. Blijkbaar iets wat niet zoooo vaak voorkomt. Dat las ik ook op internet. Heb ik dat weer wel natuurlijk...

Gisteren ook een glucose tolerantie test gehad, vanwege suiker in de urine. Ik heb RECHT op ijsjes in de zomer, dus hopelijk is het vals alarm!

loesje80
30 June 2010, 14:50
Jeetje, opeens maar 10 graden en dan in je korte broek :roll: Maar gelukkig voelt het wat warmer aan... Hier in mijn lokaal een graad of 30 en met 28 zwetende kids nog wel meer :o Maar goed, morgen nog 2 lesuren en dan begint de proefwerkweek en vergaderen enzo.. Heerlijk, geen voorbereidingen meer, alleen nog nakijk-werk.

Ik hoop trouwens dat het snel beter gaat met je aambeien canacat, zeker met trombose erin, dat is vast nog iets minder goed... En ik ga er ook vanuit dat je deze zomer ijsjes mag eten meid, anders is het wel heeeeeel kl*te :cry: Wel fijn om te lezen dat je met 30 weken zwanger nog flink kan wandelen. Ik ben met 30 weken op madeira en hoop ook nog fijn aan de wandel te kunnen!

Babyangel, hoe was je echo?
Helen, zit jij nu echt op je roze wolk? Ik hoop het voor je meid!!!
Tara, hoe gaat het met Jolijn in deze hitte?
Poohtje, hoe is het met jou? En wil je weten wat jullie krijgen? Of blijft het een verrassing? Kan me voorstellen dat je het met een 2-ling wel graag wil weten :)

Zo, nu het terras op, want hebben een "nieuwe docenten"-bijeenkomst. Wel een beetje raar idee dat ik volgens mij 1 van de weinige ben die een vast contract heeft gekregen... Maar zijn gezellige mensen én het is buiten dus ik ben fan. 8-)

Babyangel
30 June 2010, 18:13
Loesje, de echo was helemaal goed. Wat bijzonder zeg dat ze zo veel kunnen zien! Lekker op het terras gezeten?

Cancat, wat balen zeg van die aambei met trombose. Hopelijk heb je er snel minder last van!

Tara28
1 July 2010, 12:43
@loesje, we houden Jolijn zoveel mogelijk binnen met die warmte, maare lijkt er goed tegen te kunnen. Het enige wat ik eraan merk is dat ze overdag vaker bij me wil drinken, maar dat is eigenlijk heel logisch nu.

Fijn dat de echo goed was babyangel!

jollyjo
1 July 2010, 21:23
hey meiden,

Ik ben ook weer terug van vakantie. We hebben heerlijk genoten, maar moet zeggen datik wel een beetje last had van de hitte. Was 34 in de schaduw, maar we hebben ons prima vermaakt. Vandaag ons zwembad opgezet en gevuld dus daar kunnen we straks lekker van genieten.

Er is te veel gekletst om overal op te reageren sorry. las dat het met iedereen wel goed gaat, behalve met Annemieke. Hopelijk gaat het wat beter met haar.

helendeviet
3 July 2010, 09:05
FIJN HÉ DIE MOOIE ECHO'S EN DAT GELUID VAN HET HARTJE .... EEN ZALIG GELUID!
WIJ GAAN MORGEN OP VAKANTIE ( 12 DGN MADEIRA) DUS BEN EVEN EEN TIJDJE AFWEZIG!
IK WENS JULLIE IN DE TUSSENTIJD ALLEMAAL HEERLIJKE ZOMER WEKEN EN MOOIE WEDSTRIJDEN OP HET WK ;)

GROETJES
HELEN

loesje80
3 July 2010, 11:22
Een fijne vakantie Helen! Als je nog leuke plekjes tegen komt hou ik me aanbevolen, want wij gaan over een maandje :D Heel veel plezier!
En jij hebt dus al lekker vakantie gehad. En gewent zijn aan 34 graden in de schaduw, dan is Nederland vast een makkie voor je ;-)
Wij hebben net een lime groene parasol gekocht, dus zit heerlijk in de schaduw, met een kan limonade en verse kersen, hmmm. Vanmiddag hard nakijken, maar daarmee komt de vakantie wel steeds dichterbij!!! Hmmmm
Fijn weekend meiden!

jollyjo
3 July 2010, 15:34
Helen, fijne vakantie! Die van mij is bijna afgelopen helaas. Maandga nog wel vrij, even voor controle naar de vk en dan dinsdag weer aan het werk, zal er wel warm zijn pfff. Maar goed we zullen zien.

Tara28
4 July 2010, 19:40
Fijne vakantie Helen!

helendeviet
4 July 2010, 20:20
Dank je wel meiden. We zijn nu op weg naar hotel bij Schiphol...
Jullie ook allemaal zonnige weken

jollyjo
9 July 2010, 09:26
Wat is het hier rustig... Iedereen in de schaduw aan het puffen tegen de warmte....

Babyangel
10 July 2010, 08:43
Het is hier zeker veel te rustig! Ik heb gister m'n zwembadje in de tuin gezet dus ik heb afkoeling genoeg!

jollyjo
10 July 2010, 15:47
Ja mijn zwembad staat ook al een week en ben er erg blij mee :) Het water begint zelfs warm te worden, dus binnenkort maar even wat verkoelender water erbij

Tara28
13 July 2010, 15:29
O heerlijk een zwembad.....
Wij hebben ook zo'n groot ding, maar nog niet opgezet deze zomer. Denk niet dat ik er tijd voor heb en ivm hygiene mag je volgens mij tot 6 weken na de bevalling toch niet erin? Maaaaaar wie weet in augustus ofzo....

loesje80
13 July 2010, 16:01
Wat een zwembaden allemaal :-) Heerlijk en ben wel een beetje jaloers! Gelukkig kwam er hier net een bui over.
Jeetje Tara, Jolijn is gewoon alweer een maand oud!
Ik begin vrijdag alweer aan mijn vakantie/verlof. Raar idee hoor. Maar ben wel toe aan vakantie, dus zal de tijd wel doorkomen.
Hoop dat het met iedereen goed gaat!

Tara28
13 July 2010, 17:49
Pfff, ja gaat hard he! Maar het wordt wel steeds leuker:)
Je kunt wel lekker vroeg stoppen met werken Loesje!

jollyjo
13 July 2010, 19:21
@Tara, wij hebben hem express op tijd op gezet, zodat ik er tijdens mijn verlof lekker gebruik van kan maken en dat hebben we nu ook al veel gedaan met die hitte. Kan me wel voorstellen dat dat na de bevalling niet zo'n goed idee is, maar voor mij is dat pas in september en dan hebben we hem al wel opgeruimd denk ik.

@Loesje, dus al bijna vrij, lekker zeg! Ik moet nog tot 17 augustus, maar werk nu 3 dagen en dan maandag, woensdag vrijdag, dus mooi dagje werken, dagje vrij, dat is wel lekker relaxed.

canacat
14 July 2010, 14:54
O heerlijk, regen, stuur je dat even deze kant op, West, zuid-west graag. Ik snak naar een beetje regen.
Doe ook maar een zwembad op de post ;)
Ik wil ook met verlof. Ik ben zooooooo moe! Kan met een dagje vrij ook niet meer volledig opladen. pffff... Wil alleen nog liggen en slapen... Nog een paar weken. zucht

jollyjo
14 July 2010, 20:37
@Canacat, ik zal heel hard blazen en de regen jouw kant op sturen. regent hier nu alweer en onweert ook. Door de hard wind moet de deur dicht en koelt het niet af in huis, beetje jammer, hopelijk kan de deur snel weer open, want dit is niet leuk. Op mijn werk was het een stuk koeler en aangenamer.

Tara28
17 July 2010, 14:31
Even ons topic omhoog halen....we stonden alweer op pagina 2....

Vandaag Jolijn gewogen: 4160 gram! Oftewel ruim een kilo boven haar geboortegewicht:)

canacat
17 July 2010, 14:38
gaat lekker, tara, de kleine meid van jou!

jollyjo
17 July 2010, 19:40
@tara, super dat het goed gaat met jullie kleine! Ze is ook alweer een maand, gaat ook snel zo. Gaat verder ook alles goed?

Tara28
18 July 2010, 16:52
De tijd vliegt inderdaad voorbij. Als jullie kleintjes er zijn geniet dan flink van die eerste weken, want het echte babybaby is er heel snel af. Daar krijg je dan wel weer voor terug dat het steeds leuker wordt:)

Hier gaat het over het algemeen prima....Heb alleen nog wel eens een probleem met mn toeschietreflex (het stromen van de melk bij de borstvoeding). De straal wordt dan te krachtig, waardoor Jolijn het niet goed kan wegdrinken. Gevolg is een onrustige huilende baby aan de borst, dus ben nu bezig met het zoeken naar de oplossing om de melk minder hard te laten stromen. Net mn borsten even helemaal leeggekolft bijvoorbeeld en ga ook proberen of 1 borst per voeding aanbieden verandering kan brengen. Ze kreeg er altijd 2 en het probleem is er vooral bij de 2e borst, vandaar;) En aangezien je wisselend voedt, is de 2e borst wisselend de linker of de rechter.

loesje80
19 July 2010, 12:40
Wat super dat Jolijn het zo goed doet Tara. Ik hoop dat je nieuwe bv-techniek gaat helpen. Tja, ik ben wel benieuwd naar dat hele proces van borstvoeding geven...

Jollyjo, wat lekker dat je nu 3 dagen werkt, een dagje werken, dagje bijkomen. Nog een maandje, en dan ben je echt vrij!

Ik ben vanmorgen weer op controle geweest en mijn bloeddruk was gelukkig weer prima (110/60), ijzergehalte was iets laag, maar geen probleem, buik had een flinke groeispurt gemaakt (al had ik dat zelf ook al ontdekt ;-) ) En ons menneke ligt niet meer in stuit (wat mijn ribben ook al hadden ontdekt, :-D) Wel zei ze dat ik rekening moest gaan houden met een kindje van 7 à 8 pond ipv 6 :shock: Maar goed, wie weet neemt de groeispurt wel weer af... Was toch wel een beetje hyper toen ik buitenstond met al dit fijne nieuws. Net nog even een fiets opgehaald, lekker tochtje van 14 km en vanmiddag niksen, betje lezen en de tour kijken. Vanavond naar het ziekenhuis in Nijmegen voor een info/rondleiding. Ben benieuwd, maar er komen iig 2 stellen van de pufclub, dus gezellig wordt het sowieso.

Tara28
19 July 2010, 15:03
Fijn loesje, dat bij de controle alles helemaal in orde was. Van die gewichtsschatting zou ik me niet teveel aantrekken. Heel vaak zitten ze er naast met de voorspellingen. Vind het ook wel vroeg hoor, dat ze al het 28 weken bij jou het in proberen te schatten. Ik was al iets van 35 weken voordat ze dat voor het eerst deden (en oke, het klopte heel aardig bij mij die schatting)

jollyjo
19 July 2010, 22:32
@Loesje, fijn dat alles goed was. Ja ik kijk wel uit naar mijn verlof, merk wel dat het allemaal wat vermoeiender wordt, maar ik mag niet klagen verder, geen klachten. Mijn ijzer was de vorige keer ook op het randje 6.3 maar de MVS (?) schijnen bloedplaatjes te zijn, waren 84 en dat was belangrijker bij de bevalling en die was goed.
Volgens mij kunnen ze nu nog niet zoveel zeggen toch over het gewicht, je kindje kan nog alle kanten op groeien of even niet meer groeien.

Ik moet morgen weer voor controle...

loesje80
20 July 2010, 08:42
Ik maak me ook niet zo druk om de grote of het gewicht hoor. Al vind ik het ergens wel fijn dat ze heeft aangegeven dat het eventueel een wat zwaarder kindje zou kunnen worden, want ik was nog zo lekker naïef dat ik zelf klein en licht was, en mijn vriend ook, dus dan krijgen wij vast ook een klein mannetje (wat me bevallingstechnisch toch wel fijn leek, :-D)
Zo, vandaag lekker een dagje sauna met mijn zusje! Heerlijk, even een dagje echt ontspannen!!!

canacat
20 July 2010, 16:48
Hier geen echo's sinds de 20 weken echo, dus er wordt niet geschat. Ben wel benieuwd, maar dat zie ik later pas.
hij is wel flink gegroeid, deze week. Ik was al wekenlang aan het grappen maken dat ik binnenkort zo'n tonnetje heb, dat ik een glas kan neerzetten op de bovenkant (recht zittend). En ja hoor, vanochtend bij het ontbijt geprobeerd. Glas bleef staan op de bovenkant van mijn buik. haha :D

Ik moet vandaag maar eens naar de immigratiedienst. Erg vervelend al die extra papieren. Erg stom dat je je werkvergunning niet kunt verlengen als je zwanger bent (en met kinderen werkt). Hopelijk maakt mijn dikke buik hen een beetje inschikkelijker, maar vrees dat ik daar niet op hoef te hopen. Ik heb eindelijk mijn toeristenvisum gekregen, zodat ik na juli niet illegaal in Canada ben. ook net op het nippertje. En we hebben eindelijk het papier gekregen dat we niet getrouwd zijn (na dikke 2 maanden), dus kunnen we naar de ambassade om het kindje te erkennen, en nationaliteit aan te vragen (hoop ik). Poehee, wat een gedoe allemaal.

jollyjo
20 July 2010, 21:04
@ Canacat, wat een gedoe allemaal om dat te regelen voor je kindje zeg! Wel fijn dat je ze nu in ieder geval hebt, scheelt weer zorgen.

loesje80
21 July 2010, 08:18
Hahaha, een glas op je buik! Dat kan ik nog niet hoor.
Maar inderdaad, wat een gedoe zeg om je kindje aan te kunnen geven (en om er zelf legaal te zijn én te mogen werken) Soms heerlijk om een paar jaar in het buitenland te zijn, maar als het op de bureaucratie neer komt... :cry: Ik hoop dat de erkenning soepel gaat en de nationaliteit.
Ik ga zo even naar de "grote stad" voor wat babykadootjes, maar eerst even kijken of ik wel bij de trein kan komen, want de 4daagse komt hier langs :-)

loesje80
27 July 2010, 12:13
Zo, weer even een teken van leven van mij. De dagen gaan zo snel in de vakantie, hahahaha. Vermaak me nog prima.
Wat een mooie buikenfoto stond er bij dat topic van jou, jollyjo! Super zeg!
Hier gaat alles goed, nog maar 4 nachtjes voordat we naar Madeira gaan. Heb echt zo'n zin. Verder weinig te melden, behalve nog wel een fijn "schoonmoeder"-verhaal.
Van de week kreeg vriendlief van vrienden een box en maxi cosi aangeboden. Dus die gaan we ophalen, al hebben we beide al, voor bij opa (mijn vader) of opa&oma (schoonouders) is dat altijd makkelijk. Dus vriendlief had gister zijn moeder aan de lijn, en vroeg of zij het makkelijk zouden vinden. Nee hoor, bij hen kan het kindje prima op een kleed op de grond, kijk, bij jullie (bij osn thuis dus) kan dat niet, want bij jullie is het vies vanwege de kat en de volle woonkamer :shock: Hahahahah, wat hebben we erom kunnen lachen. Ik weet wel dat mijn schoonmoeder sowieso vindt dat ik meer moet poetsen, en vooral vaker, maar dat ze om die reden vond dat zij geen box nodig had en wij wel :lol: Gelukkig kan vriendlief er ook hard om lachen en zijn wij heel blij met de net/schoonheid van ons huis. :)

jollyjo
27 July 2010, 15:32
@Loesje, Dank je wel. Ben ook wel trots op mijn buikje :) Wat aardig van je schoonmoeder om dat te zeggen zeg!! Wij hebben ook katten, maar het is echt niet vies in huis. Lijkt mij voor haar ook wel makkelijk en jullie hebben tenslotte al een box. Ik ben blij dat mijn schoonmoeder net mijn moeder is, dus dat klikt wel. Helaas heb ik ook andere ervaring dus ik weet hoe sommigen kunnen zijn.

Hoe gaat het met de rest??

Babyangel
29 July 2010, 08:19
Lieve dames,
Gaat onze meeting op 4 september in Utrecht nog door? Het lijkt mij hartstikke gezellig! Onderstaande dames hebben zich destijds opgegeven, gaan jullie nog steeds mee en zijn er misschien "nieuwe" dames die ook willen meeten?

babyangel
Tara
Loesje80
Jollyjo (onder voorbehoud van uitgerekende datum 13 september)
Andrea80
Indootje
Poohtje (voorheen moon80)

loesje80
29 July 2010, 09:25
Ik was zeker nog van plan te komen hoor :D Staat al op de kalender, dagje Utrecht (heb er zelf lang gewoond, dus mocht het niet door gaan, dan ga ik gewoon andere mensen vervelen ;-) )
Verder alles goed babyangel? Alweer ruim 25 weken, gaat snel zeg! en de rest?

jollyjo
29 July 2010, 13:59
Als ik me goed voel kom ik ook naar Utrecht en als mijn zusje dan niet bevalt. Die is namelijk 31 augustus uitgerekend, dus dat is ook even afhankelijk.

Tara28
29 July 2010, 19:12
Oeps, vergeet hier nu wel eens te kijken nu ik 'verhuisd' ben naar het mama topic, maar ik kan 4 september nog steeds. Neem aan dat het gewoon overdag is? 's Avonds hebben we namelijk een feest;)

Babyangel
30 July 2010, 13:02
Het lijkt mij wel lekker om rond een uur of 2 af te spreken ergens op een makkelijk te vinden punt in het centrum. Komt dat voor jullie ook goed uit?

Loesje, hier gaat alles hartstikke goed. De moeheid is een héééél stuk minder en ik kan eigenlijk alles nog wel doen. Hoe is het met jou?
Wij gaan straks lekker een weekendje naar Valkenburg, heb ik echt zin in!!!!!

Prettig weekend allemaal!

jollyjo
30 July 2010, 15:09
2 uur lijkt mij prima, kan iedereen ook een beetje uitslapen en rustig aan die kant opkomen.

Veel plezier in Valkenburg, is erg mooi en leuk daar!

canacat
31 July 2010, 17:40
die erkenning van het kindje loopt vast. Ambassades mogen het niet meer doen. grrr... Dan moeten we het in december doen, als we in NL zijn. Hier krijg je wel ouderrechten als de naam van de vader op de geboorteakte staat. Alleen erkent NL dit niet...

aha. Loesje op vakantie, daarom is het zo stil in September 2010! ;)

IK HEB VERLOF!! heerlijk rustig, maar ook saai zo zonder collega's (en vrienden en familie...)

jollyjo
31 July 2010, 21:09
ja Loesje is op vakantie.

Tara28
2 August 2010, 12:24
Heerlijk Canacat! Geniet van je verlof. Wat een gedoe met de erkenning zeg!

Ow ja, voor 4 september zou mijn voorkeur uitgaan naar iets eerder. 1 uur bijvoorbeeld, of nog eerder, want het feestje wat ik ' s avonds heb is een verassingsfeestje waar iedereen om 18.45 verwacht wordt...Reistijd naar Utrecht is dik een uur (met de trein lijkt me het handigst in die stad) en dan moet ik na de terugreis ook nog eten, dus dan blijft er erg weinig tijd over als ik er 'pas' om 2 uur ben....

Babyangel
6 August 2010, 07:31
Ik vind 1 uur ook prima hoor! En als het eerder wordt is dat voor mij ook geen probleem.
Neem je Jolijn ook mee???

Tara28
6 August 2010, 13:02
Weet ik nog niet of ik haar meeneem. Ben ik nog niet over uit. Wel leuk natuurlijk, maar op zich is het ook wel lekker om even mn handen vrij te hebben.

poohtje
6 August 2010, 18:39
zo sorrie hoor tijd niets van me laten horen. Vind het wel leuk hoor. Moet ff kijken of ik kan. Wat is de planning?

loesje80
9 August 2010, 13:51
Heey meiden!
Ja, ik ben er weer!!! Wat een heerlijke vakantie heb ik gehad (op Madeira) het was echt heerlijk! Veel gewandeld, lekker gegeten, gezwommen en nu... Aan het wassen :cry: Hahahah. Sorry, er is in anderhalve week zoveel geschreven, dat ik daar niet aan ga beginnen :oops: maar ik ga weer netjes meedoen hoor. Over een half uurtje baby-apk bij de vk. Daar komt die weegschaal weer :( En dat na al dat lekkere eten, daar zal al het wandelen vast niet tegenop wegen.
even mijn buikje:
Van achter ben ik er toch best trots op, ik kon zo meewandelen zonder dat iemand doorhad dat ik ruim 30,5 weken zwanger was :-)
http://i34.tinypic.com/20azxus.jpg
Maar van de voorkant kan ik toch voor zwanger door, hahahahahaha
http://i35.tinypic.com/2prwlj8.jpg

Ik kan ook best wat eerder op die zaterdag hoor, kom ook met de trein, en iets eerder opstaan moet geen probleem zijn.
Canacat, heb je al wat leuks verzonnen voor je verlof? Ik zeg, bel de ambassade gek!!! Net zo lang tot de erkenning gewoon kan :twisted: Wat een gezeur zeg!
Morgen doe ik weer aan meer sociale berichten, maar moet nog ff in een potje plassen en over 25 minuten al binnen bij de apk zitten :D

Babyangel
12 August 2010, 07:34
Loesje wat een leuke foto's!! Leuk om er nu ook een gezicht bij te hebben!

Poohtje, hoe gaat het meis? En met de 2 ukkies in je buik? Voel je je goed? Leuk als je ook komt.

Tja wat gaan we doen qua planning?? Denk gewoon maar ergens iets drinken ofzo? Waar zullen we precies afspreken en hoe herkennen we elkaar? Is het handig om misschien telefoonnummers via een pb uit te wisselen of alvast even via hyves met elkaar in contact te komen?

jollyjo
12 August 2010, 11:35
hey meiden,

Ik kan helaas niet meer naar de meeting komen. Heb van maandagavond tot woensdagmorgen in het ziekenhuis gelegen met weeen en had 1 cm ontsluiting. Gelukkig is het niet doorgezet, want 35 weken is nog wel wat te vroeg, maar ik moet nu wel rustig aan doen, alle dagen die ze nu blijft zitten is beter voor haar. Ik wens jullie in ieder geval veelplezier.

poohtje
12 August 2010, 13:34
Hier alles goed, wordt allemaal wel wat zwaar maar goed te doen. Ze groeien volgens planning. Bij jou ook alles goed?
Gaat meeting nog wel door? Ik merk dat hier niet heel veel meer wordt geschreven dus vandaar.

Tara28
12 August 2010, 19:19
Ik had nog wel in de planning om naar de meeting te komen hoor. Wie komen er behalve Loesje en ik nog meer met de trein? Volgens mij zit er op Utrecht centraal een stationsrestauratie. Misschien kunnen we daar afspreken? Hij zit rechts in een hoek als je richting de ingang van Hoog catherijne loopt.....

Loesje: leuke foto's! Heerlijk weer ook zo te zien:)

Jollyjo: jammer dat je niet meer kunt komen, maar wel begrijpelijk. Hou die kleine nog maar even binnenboord!

loesje80
12 August 2010, 20:46
Jeetje Jollyjo! Wat heftig meid!!! Doe lekker rustig aan en hopelijk bedenkt jullie meid dat ze iig tot 37 weken en hopelijk tot halverwege de 39 weken blijft zitten.
En we kunnen ook bij de La Place aan de jaarbeurskant van het station gaan zitten. Al is de restauratie op het station ook prima hoor!!!
Nu even verder met house ;-)
Alvast een fijn weekend meiden.

Babyangel
13 August 2010, 07:58
Jollyjo, dat is schrikken zeg! Wat de andere dames ook al zegen! Houd haar maar nog een tijdje binnen hoor!

Ik kom waarschijnlijk met de auto maar het maakt mij niet uit waar we afspreken, station is prima!

jollyjo
13 August 2010, 10:40
Gelukkig gaat het de goeie kant op. Al ben ik het vele zitten wel een beetje zat, maar het is rustig binnen en de kleine beweegt goed dus dat is het belangrijkste. Maandag 36 weken en dan hebben we toch weer een week binnen!

loesje80
16 August 2010, 11:35
Hallo, hallo,
daar ben ik weer eens ;-) Weinig te melden, heb nog lekker vakantie. Dus net het digitale fotoboek afgemaakt en wat lieve mailtjes van vriendlief gehad die vandaag weer moest beginnen. Vooral dat hij zo benieuwd is naar onze Pluk en er helemaal klaar voor is :D Verder aan het wassen, misschien wat schoonmaken beneden, blehhhhh en lekker lezen. Heb niet voor niks vakantie ;-)
Jollyjo, hoe gaat het bij jou? Weer rustig in je buik? Heeft jullie meid bedacht dat het toch wel fijn is in mama's buik? Ik hoop het. Nog een weekje en dan zit je alweer op 37 weken en zou je zelfs thuis mogen bevallen (mocht je dat willen)
Verder met iedereen alles goed? Ik hoop het!

jollyjo
16 August 2010, 13:01
hoi loesje,

In mijn buik is alles weer rustig gelukkig. Kan alleen geen lange stukken meer lopen, alleen hier in huis, dus dat beperkt het allemaal wel een beetje, maar het is gelukkig nog maar een paar weken.Sommige liggen met 4 mnd al plat en dat heb ik gelukkig niet. Verder heb ik geen buikpijn meer en kan ik weer op mijn zij slapen en daar ben ik wel heel blij mee, want die rug ging wel heel pijn doen. Ik denk alleen wel dat ik platte billen heb na de bevalling van het vele zitten hahaha.
Vanmorgen even met de VK gebeld ivm de jeuk over mijn hele lichaam.Zolang het niet in de handpalmen en voetzolen gaat jeuken is het een kwaaltje en kun je menthol smeren,maar als de handpalmen ook gana jeuken moest ik weer bellen. Waarom weet ik niet, maar dat geloof ik eerst wel even.

Zit mijn tijd nu uit met lezen,internetten en niks doen.

loesje80
16 August 2010, 13:30
Ojee, platte billen ;-) Ach ja, na de bevalling hebben ze weer alle tijd om uit te deuken.. En inderdaad andere mogen soms vanaf 4 maanden al niks meer. Maar het is toch wel balen... Hopelijk heb je veel leuke boeken en er gebeurt de hele dag wel wat op het forum ben ik vandaag achter gekomen :lol:
En die jeuk, ik hoop dat het net zo snel weer verdwijnt als het opeens is gekomen. Weet je welke salade je moet eten als je hele erge jeuk hebt? Krab-salade :P Sorry... Die had ik gelezen op de kinderpagina van zo'n boekje in het vliegtuig...

jollyjo
16 August 2010, 15:43
ja ik vermaak me wel met boeken, internet en mijn ds, ben verslaafd aan Kolonisten van Catan, ken je dat? erg leuk op de ds :D

Krabsalade hoef ik niet, dus dan hou ik het maar bij de mentholcreme. Heb manlief al gevraagd dat op de terugweg mee te nemen. Vrijdagmiddag komt een oud collega langs en dat is ook wel gezellig. Straks even de was ophangen, want ja dat gaat ook door en manlief krijgt de was niet naar boven met krukken. Heupel en kreupel haha

poohtje
16 August 2010, 17:53
ladies ik denk toch dat ik van de meeting af zie. Zoveel schrijf ik niet meer hier en ik ken niet heel veel mensen daardoor. Sorri

Babyangel
16 August 2010, 18:21
Jammer poohtje, ( ik schrijf hier zelf ook niet meer zo veel ) volgens mij zijn het voornamelijk al meiden van de "oudë garde" hoor!

poohtje
16 August 2010, 19:34
aan de ene kant vind ik het heel leuk want ik ben toen het 1980 forum opgestart maar volgens mij komen er maar een stuk of 4 toch?
Want wie komen er allemaal dan?

Babyangel
18 August 2010, 09:02
babyangel
Tara
Loesje80
Andrea80
Indootje
Poohtje

Dit was de oorspronkelijke lijst. Jollyjo gaat helaas niet mee en van indootje en Andrea80 heb ik helaas niets meer vernomen.

jollyjo
18 August 2010, 10:33
Ik was graag gekomen, maar ja mijn kleintje gaat nu even voor natuurlijk, maar dat snappen jullie vast wel. Als het geslaagd is,kunnen we altijd een nieuwe meeting plannen als iedereen bevallen is....

poohtje
18 August 2010, 19:52
uiteraard snappen we dat!!!!!

Tara28
20 August 2010, 11:59
babyangel
Tara
Loesje80
Andrea80
Indootje
Poohtje

Dit was de oorspronkelijke lijst. Jollyjo gaat helaas niet mee en van indootje en Andrea80 heb ik helaas niets meer vernomen.

mmmm ik denk ook niet dat indootje en andrea nog komen. Die zijn hier al zolang niet geweest. Van Jollyjo natuurlijk begrijpelijk dat ze niet meer komt.
Dan blijven er naast mezelf nog maar 3 over...., maar daarvan twijfelde Poohtje ook al en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook mn twijfels heb. Naar Utrecht is voor mij toch een uur heen en een uur terug en 's avonds vanaf kwart voor 7 heb ik ook al dat feestje waar ik laatst over schreef. Dan wordt het een hele volle dag door een meeting waar ik maar weinig forummeiden zal ontmoeten.

Babyangel
21 August 2010, 07:42
Nou in m'n eentje is het best leuk shoppen in Utrecht maar een meeting zit er dan gewoon niet in. Jammer!

loesje80
23 August 2010, 09:18
Wat jammer meiden, maar goed, we hebben wel oprecht een poging gedaan.
Iedereen een lekker weekend gehad?
Ik ben vrijdag de hele dag onderweg geweest (vanuit het oosten eerst naar Den haag, en terug via Nieuwegein) naar een vriendin en wat oud-collega's. Erg gezellig! Op zaterdag was het tijd om oma's oude huis (ze is afgelopen december verhuisd) helemaal leeg te halen. Ze hebben daar 40 jaar gewoond en eigenlijk nooit echt wat weg gedaan. Dus "even" ruim 25 kuub zooi in een container gekieperd. Was erg gezellig, maar ik werd wel een beetje kriegel van alle goed bedoelde adviezen dat ik niks mocht aanraken. Sommige objecten waren niet handig om te tillen, maar verder had ik echt nergens last van, of van gekregen. Was alleen 's avonds thuis echt bekaf. Dus heerlijk tegen vriendlief aan gelegen op de bank en James bond gekeken :lol: Gister kwamen mijn schoonouders omdat mijn schoonpapa zou helpen met het ophangen van wat planken en dingetjes op de babykamer. Wat een lieve man is dat toch. Maar zijn schoonmoeder blijft bijzonder ;-) Heb dus maar vaak tot 10 geteld, op mijn tong gebeten of even op zolder de was opgehangen, en er 's avonds met vriendlief hard om kunnen lachen :D Nu is toch alles wel echt zo goed als klaar. Alleen de luiers moeten nog besteld worden en een luiertas... Al hoop dat ik Pluk nog wel even blijft zitten. De eerste oktoberbaby's zijn afgelopen dinsdag al geboren (tweeling van 30+2 weken).
Vandaag lekker een dagje niks, ben toch wel wat vermoeider dan wanneer ik niet zwanger ben :oops: Om half 12 alweer tijd voor een baby-apk, dan even boodschappen doen en het is wel weer tijd voor een buikfoto. En als dat is afgewerkt, lekker op de bank, hmmmmm.
Hoop dat het hier ook goed gaat met iedereen!

jollyjo
23 August 2010, 10:02
Goeiemorgen!

Hier ook alles goed. Ik ben blij dat ik nu lieve schoonouders heb, dat is echt een verademing. Hiervoor had ik een schoonmoeder die haar zoon niet los kon laten. PAs toen hij met 2 andere en oudere vriendinnen (na mij) thuis kwam, kwam ze erachter dat ze mij toch wel leuk vond hihi. Altijd leuk om te horen.

Van het weekend evne her en der wezen kijken, kan gelukkig weer lopen, maar dan heb ik wel last van mijn olifantenvoetjes aan het einde van de dag, maar dat is niet anders, alleen maar binnen zitten wordt je ook snel flauw van. Begin me dan echt te vervelen. Vanmiddag komen mijn ouders even op bezoek, dat is altijd gezellig.

Woensdag moet ik naar de VK. De controle bij de gyn vrijdag was goed, kleine ligt mooi met haarhoofdje naar beneden en al redelijk diep, dus helemaal goed. Vandaag 37 weken. De eerste van mijn zw-gym is al bevallen. Was 10 sep uitgerekend. Ik ben de volgende in de rij..... spannend.

loesje80
24 August 2010, 11:46
Wat spannend Jollyjo, nu komt het allemaal wel heel dichtbij, de eerste van de gym al bevallen, je meisje ligt al lekker diep en de 37 weken grens gepasseerd :D Ook fijn dat je ondanks je opgezette voeten nog wat hebt kunnen doen van het weekend. Anders wordt je leefwereldje wel heel klein. Was het nog gezellig met je ouders?

Gister baby-apk gehad en alles gaat prima. Wel kreeg ik weer de opmerking "Hij is wel bovengemiddeld, maar we kijken het nog maar even aan" En dat terwijl hij met 21 weken nog netjes op schema was, ik 1,70m en vriendlief 1,82m is, dus waarom dan niet gewoon een lief klein 6 pondertje? Dat lijkt me bevallingstechnisch zo fijn :oops: Ach ja, niks aan te doen ;-)
Vandaag op vraag van vriendlief, de klossen voor onder het bed vast opgehaald. Ik geloof dat er hij meer nesteldrang heeft dan ik :lol: En nu, om aan te tonen dat ik ook heus kan opruimen... Ga ik mijn studeerkamer maar eens opruimen :cry:

jollyjo
24 August 2010, 13:44
@ Loesje, ja het wordt zeker spannend de komende weken.
Het was gezellig gisteren met mijn ouders. Gisteravond nog even naar Zwangerschapsgym geweest en dat was ook erg gezellig. Manlief wilde mij wel even brengen, want met die dikke voeten vond ikhet niet verantwoord om een stuk te rijden. Het is nu nog maar 2x dus dat is voor hem ook te overzien.
Wel fijn dat jullie kindje weer goedgekeurd is, wel jammer dat hij wat bovengemiddeld is. In het ziekenhuis hebben ze bij ons aangegeven dat ze niet zo groot zou zijn, dus daar ben ik wel blij mee. :)

Ons bed moet officieel ook omhoog, maar dan kom ik het bed niet meer in met mijn 1.65, dus dat doen we niet. Wil toch in het ziekenhuis bevallen tenslotte.

loesje80
25 August 2010, 14:04
http://www.loesje.nl/files/posters/th-NL0510_8.jpg

Niet vergeten te genieten meiden!!! :D
Op naar het feest van mijn neef, kijken hoe lang ik het gezellig vind met allemaal dronken familie&vrienden ;-)

canacat
28 August 2010, 01:58
zo, ik heb ook weer bijgelezen.
Hier is het ook spannend. Je weet het maar nooit he... Vreemd hoor, wakker worden met de gedachte: misschien wel vandaag? Maar ik merk nog niets.
Ik voel me ook amper zwanger, op die buik na dan, en een beetje een zwaar gevoel vanonder, net de dag voor je ongesteld moet worden. Verder niets. Ik huppel vrolijk rond en heb net nog het huis schoongemaakt en dan nog een wandelingetje aan het meer gemaakt. Hoewel ik dus nog veel beweeg vliegen de kilo's hier na week 35 er echt aan! Soms 1.5 kg per week! Maar goed, heb de 10 kg nog niet bereikt (bijna...), dus dat valt mee.
Hier strippen ze ook iedereen die wil vanaf 38 weken. Ze hebben vorige week gecheckt, maar baarmoedermond was nog hoog en hard, dus hebben ze niets gedaan. Dag erop echter wel slijmprop verloren, maar ja, misschien wel van het onderzoek? Kan nog weken duren, en kan ook weer aangroeien, dus ja, dat zegt niets.
Dus maar net als iedereen van het september forum: tik tak tik tak de klok wegtikken.
Morgen komen mijn ouders pannenkoeken eten (gebakken door vriend). Ze zijn een weekje ontario aan het bezoeken, en blijven nu tot begin september in de buurt.
De goede zielen geloven nog steeds dat de kleine er zal zijn voor ze terug op het vliegtuig stappen. Haaha, zul je net zien dat hij zich aanmeldt de minuut dat ze opstijgen!
Veel plezier met de bijeenkomst begin september. Als je nog iemand weet die KLM kan omkopen, zodat ik mag vliegen, wil ik er best bij zijn, haha :).
Nee, ik blijf braaf hier en dicht bij het ziekenhuis! Groetjes iedereen, vanuit het verre, zonnige Hamilton, Ontario.

loesje80
28 August 2010, 12:42
Van canacat op het uitgerekend in Sept-topic, half 7 's ochtends nederlandse tijd:
MENSEN nog even BIB.
Net om half elf 's avonds (vrijdag) deel van slijmprop verloren, en nu om twaalf uur 's nachts water gebroken. We moeten naar ziekenhuis om dat te laten vaststellen, en misschien terug naar huis om weeën af te wachten. We houden jullie op de hoogte.
En dat terwijl je dacht dat het nog wel even kon duren!
Super spannend meid!!! Ben erg benieuwd hoe alles gaat...

Moet nu zelf naar de verjaardag van mijn schoonpapa, dus kan voor morgenmiddag niks meer checken, maar hoop dan op leuk nieuws :D

Tara28
28 August 2010, 17:06
ooooooeeeeee spannend! Ben benieuwd!

Babyangel
29 August 2010, 09:17
Ik hoop het voor je cancat,zou wel héél leuk zijn omdat je ouders er nu ook zijn! Succes!

Tara28
30 August 2010, 14:55
En...en.....en...?????

loesje80
30 August 2010, 15:02
Ik heb hard gezocht bij het uitgerekend in sept-topic... Maar daar wordt het gegooid op "bevallen in het ziekenhuis en geen internet" ;-) Dus tja, ik ben bang dat we geduld moeten hebben Tara :lol: Ben ik zelf ook niet zo goed in....

Hoe gaat het verder met jou? En de kleine meid (die vast al niet meer zo klein is :-) )
Hier alles goed, vermaak me nog steeds prima, weinig klachten. Ben alleen een beetje bang dat ik misschien voorhoofdsholte ontsteking krijg. Echt van die drukkende pijn in mijn voorhoofd, richting mijn ogen. Maar goed, heb alle tijd om uit te zieken ;-)

jollyjo
30 August 2010, 15:08
@ tara, Wij (uit het sept topic) hebben ook nog niks van Canacat gehoord, maar zij woont momenteel in Canada en daar verblijven ze vaak 4 dagen in het ziekenhuis vertelde ze toen. Ik weet niet of ze daar internet hebben dus ik denk dat we nog even moeten wachten op haar. Bevallen is ze in ieder geval, want haar vliezen waren gebroken en binnen 24 uuerder moest het kindje komen liet ze ons toen nog weten.
Ja hoe gaat het met jullie?

Verder is er nog iemand bevallen uit ons topic,dus dat schiet op haha.

Hier alles goed. Vandaag alweer 38 weken. Heb nu een manier gevonden om mijn dikke voeten een beetje te beperken. gelijk smorgens mijn sportschoenen (wel veel wijder) aantrekken en dan is het te doen. Hou ik ook nog droge voeten met dit snertweer buiten. :)

@ Loesje, fijn toch dat je eigenlijk geen klachten hebt, houden zo. Wel vervelend als je voorhoofdholte ontsteking zou krijgen, maar dan kun je nu nog even uitzieken.

loesje80
30 August 2010, 15:12
Wat fijn dat jullie meid toch haar tijd uit zit bij mama, Jollyjo ;-) En goed dat je iets tegen je dikke voeten hebt gevonden... Wel zo fijn, maakt je vast wat mobieler.
Maar wat spannend dat er nog iemand bij jullie bevallen is. Bij ons (uitgerekend in okt) is al een 2-ling geboren en een menneke is met 32 weken met spoed gehaald. Nu maar hopen dat de rest iig tot 37 weken blijft zitten :D

jollyjo
30 August 2010, 15:21
Ja we hadden het gelezen dat er al 2 bevallen zijn van oktober, was wel vroeg. Bij ons is er ook een tweeling al wel eerder geboren. De anderen waren al wel 38 weken dus dat is geen probleem. Die van jullie topic moeten inderdaad nog maar even blijvenzitten.

Ja ik ben een stuk mobieler zo, want nou kan ik ook veilig autorijden en nog eens ergens heen waar ik voor de deur kan parkeren ;)

loesje80
30 August 2010, 15:41
Je hebt toch wel een gehandicapten verklaring gekregen??? Aangezien iedereen me al mijn hele zwangerschap lijkt te behandelen alsof ik gehandicapt ben en niks kan, vind ik dat wel zo reëel. Dan kan je echt lekker overal voor de deur parkeren ;-)

Tara28
30 August 2010, 16:26
Hier gaat het prima. Mijn verlof is inmiddels officieel voorbij, maar door het voordeel van de schoolvakantie compenseren is mijn 7 weken zomervakantie vandaag in gegaan. Heel vervelend haha.

Jolijn doet het echt super goed. Ze heeft de afgelopen week echt elke nacht 8 tot 10 uur geslapen, dan even kort voeden en daarna slaapt ze weer 3 uur. Overdag is het meestal ook een tevreden meisje, dus heb niks te klagen:)

Loesje, hopelijk valt het mee met die ontsteking!

Jollyjo: die kleine blijft toch nog goed ziten gelukkig. Of ben je het inmiddels zat?

jollyjo
30 August 2010, 17:30
@ Tara, ze zit nog wel goed binnen, maar moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje zat ben. Wil mijn eigen schoenen wel weer aan, normaal kunnen bukken enzo, maar ja, we kunnen theoretisch gezien aftellen haha.
Fijn dat Jolijn het zo goed doet en lekker dat je nog zo lang vrij bent zeg!!

@ Loesje, misschien moeten we maar zo'n kaart aanvragen hahaha. Op mijn werk mocht ik niet te veel meer tillen inderdaad, maar verder valt het mee. Moest laatst wel lachen om mijn moeder, die roept altijd: zwanger zijn is een gezonde ziekte en daarmee kun je genoeg doen en toen waren ze laatst bij mij en wilde ze alles voor mij doen en moest ik gaan zitten haha. Toen was ik nog niet zo mobiel als nu, maar ook toen kon ik wel prima koffie enzo halen. :D

loesje80
31 August 2010, 09:43
Heb het bericht van Annemieke, na je berichtje, ook even gelezen Friend, wat heftig zeg!!! Dat zo'n klein wezentje je zo ziek kan maken en zo lang... Gelukkig helpt het ziekenhuis, maar je moet er toch niet aan denken dat dit 50 jaar geleden zou zijn gebeurt. Ik hoop voor haar echt dat het heel snel over is...

@ Loesje, misschien moeten we maar zo'n kaart aanvragen hahaha. Op mijn werk mocht ik niet te veel meer tillen inderdaad, maar verder valt het mee. Moest laatst wel lachen om mijn moeder, die roept altijd: zwanger zijn is een gezonde ziekte en daarmee kun je genoeg doen en toen waren ze laatst bij mij en wilde ze alles voor mij doen en moest ik gaan zitten haha. Toen was ik nog niet zo mobiel als nu, maar ook toen kon ik wel prima koffie enzo halen. :D

Dat vind ik het moeilijke eraan. Iedereen bedoeld het zo goed... Maar goed, ik blijf lekker mijn dingen doen, dan maar wat boze gezichten ;-) Zo kan mijn schoonmoeder (en haar vriendinnen) nog steeds zeggen dat zij toch echt niet zouden zijn gaan vliegen met 30 weken en dat ik toch echt heel blij mag zijn dat er niks is gebeurd, "zucht".

Hier vannacht was vriendlief zich aan het inleven in de bevalling ;-)
Vraagt hij opeens: Heb je wel een zilveren schaal? Dus ik denk nog; of hij slaapt of hij wil de beschuit met muisjes alvast klaar zetten :? :confused::lol: Dus zeg, Hoezo? Zegt hij: Die heb je nodig als je gaat bevallen en je moet naar de wc, maar dat gaat dan niet. En dan doe je het daarin en dan ruimt de vk het op :) Kwam niet meer bij! Schat, dat heet een ondersteek en ja, die heb ik gehaald toen ik ook de klossen heb gehaald en staat al op de studeerkamer. Nou, toen kon hij weer lekker verder slapen...

Wel fijn dat het vandaag weer eens mooi lijkt te worden. Ga me eens uitleven in de tuin en op de heg. Ben benieuwd...

loesje80
31 August 2010, 09:47
Oeps :oops: Friend is van een ander topic... Maar Annemiek, heeft volgens mij wel meegeschreven bij 1980 wil zwanger worden... Ze is nu 16 weken zwanger en heeft al 3 keer in het ziekenhuis gelegen met oa uitdrogingsverschijnselen omdat ze helemaal niks binnen houdt... Maar ik zal me weer netjes aan de juiste topics houden ;-) :oops:

jollyjo
31 August 2010, 10:17
@Loesje. haha ik snapte het stukje ook al niet, maar wel heel vervelend voor haar, zo kun je ook niet lekker genieten.
Wel goed dat je vriend zo meedenkt haha.
Toen ik gisteren om 5 uur wakker was, ben ik met manlief opgestaan, maar later nog even gaan slapen. Toen ik hem mailde dat ik me weer goed voelde, kreeg ik gelijk reactie: voelde je je niet goed dan? Gelijk bezorgd haha. Ja niet helemaal wakker nog, toen begreep hij het ook.

loesje80
31 August 2010, 10:18
Wat een schatjes kunnen het toch zijn :D

Tara28
31 August 2010, 19:43
@loesje: ja Annemieke heeft inderdaad wel meegeschreven bij 1980, maar niet hier bij de zwangeren. Leuk dat ze nu ook zwanger is, maar wel balen dat ze er niet van kan genieten.
De ondersteek voor als je tijdens je bevalling naar de wc moet? Waar heeft hij dat van? Daar werd dat ding hier niet voor gebruikt hoor. Hij werd gebruikt om de placenta in op te vangen;)

Babyangel
1 September 2010, 15:52
Weer wat geleerd, had echt nog nooit van een ondersteek / zilveren schaal gehoord. Goed dat ik het weet want morgen wil ik de klossen ook gaan halen.

Ik begin nu wel te merken dat het allemaal wat moeizamer gaat hoor. Ik sport nog steeds 2 a 3 x in de week op de sportschool maar yoga ( vorige week niet gegaan omdat ik naar de verloskundige moest ) viel me zo ontzettend tegen. Ik hoop dat het de volgende x weer beter gaat. Het helpt ook niet mee dat ik sinds gister een hele stijve nek heb ( heeft natuurlijk niets met m'n zwangerschap te maken maar we vervelend met auto rijden ) en m'n handen slapen / tintelen veel, voornamelijk s'nachts. Nou dan valt het omdraaien van je ene zij naar je andere zij met een stijve nek en zere stijve gewrichten in je handen die ook nog slapen niet echt mee haha. Nou gelukkig is dit het enige waar ik uberhoupt last van heb gehad dus eigenlijk mag ik helemaal niet klagen.

Tara, wat fijn dat het zo goed gaat met Jolijn!

Tara28
2 September 2010, 22:08
@babyangel: Nog eventjes volhouden en vooral lekker blijven bewegen. Ik sliep vanaf 27 weken met een voedingskussen. Misschien een tip?

loesje80
3 September 2010, 08:16
@ Tara, een collega had tegen hem gezegd dat ik echt dat soort dingen in huis moet hebben. Heb zelf ook niet echt een idee waarom je een ondersteek nodig hebt, maar ik heb hem ;-) Wat heerlijk dat jullie meid het zo goed doet!
@ Angel, het heet volgens mij niet voor niks de laatste loodjes wegen het zwaarst ;-) Of het 3de trimester... Maar je sport gewoon nog 2 à 3 keer per week. Dat vind ik wel heel stoer. Ik doe nog wel veel, maar ga lekker 1 keer per week zwangerschapszwemmen, als officiele sport.
Ik heb soms ook tintelende handen, maar ik ben er nog niet helemaal uit of dat komt door het wisselende weer (dan krijg ik ook snel slapende handen :?) of doordat ik nu toch echt wel op mijn zij moet slapen... Aangezien ik er niet echt veel last van heb, doe ik er weinig mee :-? Succes met je stijve nek & het auto rijden en ik hoop dat je klachten met slapen opgelost kunnen worden met de voedingskussen.
Ik ga lekker een dagje naar school, beetje vergaderen, bijkletsen, en aangezien ik toch pas 3 januari hoef te beginnen is het gewoon een beetje mee opstarten voor het gezellig :-) Fijn weekend alvast!

Babyangel
3 September 2010, 11:47
Jeetje Loesje, wat ben jij er extreem vroeg bij! Toen lag ik nog lekker te slapen op m'n voedingskussen hahaha, die gebruik ik al maanden dus daar ligt het niet aan. Gelukkig is mijn nek inmiddels een heel stuk minder stijf geworden.
A.s. dinsdag krijg ik van vriendlief een heerlijke zwangerschaps massage bij een massage salon in de buurt. Echt zo lief!!!! En lekker natuurlijk! Jij ook prettig weekend.

Tara, voedings kussen ligt echt heerlijk maar helaas blijven m'n handen en vingers slapen ach zo héél erg is het gelukkig ook niet. Ik was gister bij een oud collega en zij had het heel extreem, zij sliep s'nachts ook met een brees ( schrijf je dat wel zo?? ) en had echt héél veel pijn. Haar moeder kreeg het na de overgang en is er zelfs aan geopereerd. Nou dat wil ik allemaal niet en is hopelijk ook niet nodig.

loesje80
7 September 2010, 08:48
Zo, ik had nog niet gezegd dat ik soms last had van tintelende handen of ik heb de nacht erna acht lang wakker gelegen omdat mijn rechterhand echt pijn deed en ik geen houding kon vinden die geen pijn deed... Beetje jammer... Heb het nu elke nacht (en gelukkig minder vaak overdag) maar bedenk nu "Kan toch geen pose vinden voor mijn arm die fijn is, en dan val ik zo weer in slaap :oops:
Gister eerste & meteen laatste schooldag gehad, was opstart-dag, dus gezellig heel wat collega's weer gezien/gesproken, even wat eerste en tweede klassen gezien en tja, nu echt verlof... Leve de regen :cry: Ga zo maar lekker zwemmen met een vriendin van de zwangerschapscursus. En morgen naar de vk, wie weet kan zij wat met mijn hand...
Jollyjo, nog maar 6 dagen tot de uitgerekende datum... Spannend!!!!!

jollyjo
7 September 2010, 10:36
Hey Loesje,

Dus eindelijk verlof nu! Geniet er lekker van.
Hou die tintelende handen wel in de gaten. Een meisje bij ons op zw gym had dat ook en nu heeft ze waarschijnlijk zwangerschapsvergiftiging.Niet alleen door de handen hoor, ze had veel meer klachten, maar hou het in de gaten dat jij geen anderen dingen er bij krijgt zoals hoge bloeddruk, niet meer slapen, bandenpijn enzo.

Ja hier wordt het spannend. Ze mag van mij nu wel komen, ben er wel klaar mee, maar ja wij hebben het niet voor het zeggen ....
Hoe voel je je verder?

jollyjo
7 September 2010, 10:37
ps, wist je dat Canacat bevallen is van een zoon? Gaat allemaal goed met hun.

Tara28
7 September 2010, 11:14
Jaaaa, ik dacht al dat canacat al bevallen was. Staat er ergens in een ander topic een bericht van haar?
Gefeliciteerd in ieder geval!

Loesje, ik zou die tintelende handen inderdaad wel even melden bij de vk.

Jollyjo, het schiet nu echt op. Als je mij nadoet dan beval je.........morgen;)

Babyangel, lekerrrrrrr zo'n massage:)

Hier niet zoveel bijzonderheden. Jolijn lag te jengelen, dus die heb ik weer op bed gelegd en toen viel ze in slaap. Was dus gewoon moe. Ze slaapt nu 's nachts tussen de 8 en 10,5 uur achter elkaar door:) Doet ze nu al een paar weken:)

jollyjo
7 September 2010, 12:20
@ Tara, in ons septembertopic staat haar verhaal en een foto van de kleine. Je moet even zoeken want er is inmiddels veel bij gekletst in het topic.

Als ik morgen moet bevallen, moet het vanavond toch wel gaan beginnen haha. Zou leuk zijn, hoef ik niet meer naar de Vk voor controle donderdag!

loesje80
7 September 2010, 13:00
Wat lekker Tara, dat Jolijn zo lang slaapt 's nachts! Hmmmmm. Hoop dat onze Pluk dat ook snel door heeft ;-)
En vanavond beginnen met bevallen, lijkt me een goed plan Jollyjo! En morgen is nog een fijne datum ook 08-09-10, ik stem voor!
Ik heb het verhaal én de foto van Arthur gelezen en gezien. Wat een lekker mannetje! Fijn dat alles nu goed gaat met moeder&zoon.
Ik zal morgen bij de verloskundige mijn tintelhand melden hoor. Heb verder alleen een beetje last van maagzuur (al kan ik hoge bloeddruk zelf niet voelen volgens mij) dus ik geloof dat het gewoon een tintelhandje is ;-)
Poeh, zo even naar het ziekenhuis, de buren hebben geen vervoer terug. De buurman (85+) moet voor een röntgenfoto en de buurvrouw kan niet rijden. Dus ik ga ze maar ophalen. Ergens vind ik het niet meer dan normaal, van de andere kant word ik stiekem altijd een beetje moe van de buurvrouw :oops: ze is heel aardig, maar verteld altijd hetzelfde... Maar goed, dan heb ik voor deze week weer mijn goede daad gedaan ;-)

poohtje
7 September 2010, 21:41
Ik heb ook last van tintelende, krampende handen. Dat komt door vocht. Het is een carpaal tunnel syndroom, het is tijdelijk en na je bevalling is het ook weer weg. Je kan er weinig aan doen. Je kan evt nachtspalken vragen maar doet idd ontzettend veel pijn soms.
Cancat gefeliciteerd!!!

Babyangel
8 September 2010, 12:28
Ik sluit me helemaal bij poohtje aan, ik had het ook aangegeven bij de verloskundig maar dit is een veel voorkomend kwaaltje wat vanzelf weer weg moet gaan.
Mijn handen en vingers zijn s'morgens ook helemaal stijf en doen pijn, in het begin dacht ik aan zwangerschaps reuma ( DRAMA QUEEN )

Jollyjo, aftellen geblazen! Ik hoop dat je snel mag bevallen!

Tara, wat heerlijk dat Jolijn al zo goed door slaapt zeg!

Gister een heerlijke massage gehad! Als iemand nog een adresje zoekt in het midden van Nederland kan ik the-present in Leusden echt aanbevelen. Ze is echt goed!

loesje80
8 September 2010, 12:42
Het is inderdaad het carpaal tunnel syndroom, en niks aan te doen ;-) Dus het zal wel loslopen.
Verder was alles weer prima, al stond de weegschaal wel "opeens" op 85 (dat is 2 kilo in 2 weken, 15 kilo sinds de zwangerschap :oops:) Meneer was erg actief, hij ligt er klaar voor, maar nog niet vast en mijn bloeddruk is netjes. Merk wel dat ik verkouden aan het worden ben, dus dat is wel jammer. Maar ook dat zal we loslopen ;-)
Nu echt alle adres voor de geboortekaartjes aan het verzamelen en de adresstickers maar eens schrijven (al is rechts mijn schrijfhand én tintelhand... Dus postbode, alvast excuses voor mijn handschrift ;-) ) Gelukkig duurt mijn verlof nog even, dus mag vanmiddag van mezelf even niksen, hmmmm.
Wat gaan we allemaal hard zeg... Maar weet iemand nog iets van Helen?

jollyjo
8 September 2010, 13:24
Ja het wordt wel spannend nu. Morgen weer naar de Vk voor controle. Volgens mijn vader beval ik dit weekend, nou ik ben benieuwd, van mij mag het haha :D

Loesje, wel fijn dat alles in orde was bij je controle. Succes met schrijven.

Babyangel
9 September 2010, 09:36
Ik ga voor je duimen dat je vader gelijk heeft!

jollyjo
9 September 2010, 11:30
Zonet bij de VK geweest en ze heeft me gestript om te kijken of ze het een beetje op gang kan helpen. De baarmoedermond was al goed week en had al 1 a 2 cm ontsluiting, dus dat gaat goed. Nou is het afwachten... best spannend....

loesje80
9 September 2010, 11:54
Wat spannend!!! Ik geloof dat ik bij dat soort informatie toch een beetje in de stress zou schieten...
Maar zou fijn zijn als het nu echt zelf op gang gaat komen en jullie meisje er snel is. Kan opa extra lang genieten...
Ik krijg er echt een beetje kriebels van, voor jou!!!

jollyjo
9 September 2010, 11:57
@Loesje, ik vind het ook enorm spannend. Heb manlief net een mailtje gestuurd en kreeg met hele grote letters een mail terug met: spannend. Moest er wel om lachen. Je weet ook eigenlijk niet wat je kan verwachten, ja harde buiken, maar verder is het voor mij onbekend. Heb wel alvast nog wat laatste dingen in de ZH tas gestopt en wat andere dingen opgeruimd,je weet maar nooit hihi.
En een vuilniszak op mijn stoel gelegd voor het geval mijn vliezen wel breken, dan hoeven we de stoel ook niet weg te gooien. :)

loesje80
9 September 2010, 13:20
En, en?
Wat goed van de vuilniszak! Die moet ik nog even een paar in de auto leggen... Niet dat ik graag naar het ZH wil, maar als het uiteindelijk toch moet, is een vuilniszak wel handig denk ik :D

jollyjo
9 September 2010, 14:22
Dat van die vuilniszak heb ik van iemand afgekeken. Ikheb verder geen hoes ofzo voor mijn stoel en vruchtwater schijn je er niet echt uit/af te krijgen.
Ik begin een beetje last van een drukkend gevoel te krijgen in mijn onderbuik,maar ben nu natuurlijk wel heel gefocused of ik iets voel haha. Harde buiken had ik al een paar dagen,maar geen pijnlijke,maar zolang ze geen pijn doen en wel hun werk doen, vind ik het prima :)

Babyangel
9 September 2010, 18:33
Oh meis wat super spannend!!! Is er al enige verandering opgetreden? Zal wel héél leuk en fijn zijn? Veel pijn?
Die tip van de vuilniszakken ga ik ook onthouden!

jollyjo
9 September 2010, 19:59
Tis nog rustig hier. Wel harde buik en af en toe wat zeurderig gevoel onder in mijn buik, maar verder nog niets. Maar mocht ik vanacht of morgen bevallen, kunnen me ouders niet eens komen.Mijn zusje belde net dat mijn vader in het ziekenhuis ligt. Door de uitzaaiingen kon hij bijna niet meer lopen en wordt morgen, ma, di en wo bestraald. mooi KUT die ziekte. Sorry hoor, maar ben niet echt blij op dit moment.

Babyangel
10 September 2010, 09:47
Och meisje toch, wat kl*te voor je! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik vind het héél erg voor je!

Dikke knuffel vanaf hier.

jollyjo
10 September 2010, 09:54
Hier weer een berichtje van mij. Alles is nog rustig. Wel bijn continu een harde buik, maar daar heb ik geen last van, dus ik denk niet dat er nog wat gaat gebeuren.
Heb gelukkig een beetje kunnen slapen, dat scheelt weer. Vanmiddag onze nieuwe auto ophalen en dan waarschijnlijk mijn vader even opzoeken. Moet eerst even van mijn moeder horen of dat kan en wanneer.

loesje80
10 September 2010, 09:59
Jeetje Jollyjo, wat een kl*te nieuws. Het leek stabiel te zijn toch? Bahbah!!!
Ik hoop dat jullie meid dan nog even wacht en dat je vanmiddag even bij je vader langs kan....
Sterkte in deze dubbele tijd....

poohtje
11 September 2010, 08:11
He wat zit je in een rotsituatie zeg, sterkte meis!!

jollyjo
11 September 2010, 09:42
Tis nog niet op gang gekomen, maar gisteren ben ik wel mijn slijmprop (of een gedeelte, dat weet ik niet) verloren, dus wie weet komt het dit weekend nog op gang, afwachten dus.

Tara28
11 September 2010, 16:09
He bah, wat vreselijk Jollyjo. Sterkte hoor!
Het wordt nu wel spannend bij jou zeg!

loesje80
12 September 2010, 12:26
Wat las ik nou Jollyjo... Ons helemaal niet op de hoogte stellen van jullie laatste dagje met z'n 2-en ;-) Geniet ervan, neem je rust, veel succes morgen en daarna heel veel geluk met z'n 3-en én opa!!! Beval je in hetzelfde ziekenhuis? Mijn vader lag helaas in het ziekenhuis toen zijn eerste kleinzoon in een ander ziekenhuis ter wereld kwam...

jollyjo
12 September 2010, 13:18
Loesje, haha zit je mij een beetje te bespioneren in het andere topic ;) Het is inderdaad onze laatste dag met zijn tweeen :D best spannend...

Ik beval niet in hetzelfde ziekenhuis als mijn vader, maar hij reageert goed op de bestralingen, dus met een beetje mazzel kan hij zelf deze kant op komen en anders komen wij wel die kant op. Dat komt wel goed, waar een wil is is een weg. haha.

Tara28
12 September 2010, 13:28
Nog 1 dag met zijn tweeen...???? Gaan ze je morgen inleiden Jollyjo????

jollyjo
12 September 2010, 13:32
@ Tara, ja inderdaad. Ivm mijn vader heb ik daar vorige week om gevraagd en de gyn die ik had wilde daar wel aan meewerken, dus morgen om 6.45 uur moeten we ons melden. En het inleiden gaat wel lukken, want ik ben donderdag gestript en de Vk zei dat alles al goed week was en vrijdag mijn slijmprop verloren, dus dat moet goedkomen. En morgen is ook nog eens precies de uitgerekende datum, ook wel grappig.

Tara28
12 September 2010, 13:34
oeoeoeoeoeoe spannend!!!! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes en dat je die kleine meid maar een beetje vlot uit mag poepen hahahaha. Leuk hoor, precies op de uitgerekende datum. Gelukkig is het morgen geen vrijdag;)

jollyjo
12 September 2010, 15:16
Haha dank je wel. Ik hoop ook dat het een beetje snel gaat...zie er wel een beetje tegenop.
Manlief vond de 13e eerst wel een rare datum vooral om dat die af en toe op vrijdag valt, maar ik heb daar niet zoveel mee.

Babyangel
12 September 2010, 18:38
Oh Jollyjo, alvast gefeliciteerd. Spannend hoor! Morgen met z'n 3en leuk,leuk,leuk!!

Succes!

jollyjo
12 September 2010, 19:08
Dank je wel babyangel. Erg spannend allemaal en ook wel een beetje onwerkelijk nog, maar dat komt morgenvroeg wel denk ik.

Hoe gaat het met jou?

Babyangel
13 September 2010, 09:50
Je hebt een dochter! Je hebt een dochter! Gefeliciteerd en nu héél veel genieten hé!!
Hoe is het gegaan?

Hier gaat het prima! Al heb ik wat kleine opstrart probleempjes s'morgens. Ik hou best veel vocht vast in m'n handen waardoor ik hele stijve en zere vingers en polsen heb s'morgens maar ach dat is het enige wat ik aan klachtjes heb gehad sinds ik zwanger ben. O'ja en moe maar ach dat is volgens mij ook iedereen hahahaa

Tara28
13 September 2010, 14:57
Haha babyangel, je was wel erg vroeg vanmorgen met de felicitatie. Toen was ze net 3 uurtjes in het zh. Zou het nu inmiddels al geboren zijn???????????????????????????????????????

Babyangel
13 September 2010, 15:16
Dat zal toch wel? Ik hoop het tenminste wel voor haar. Ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat de bevalling natuurlijk een aantal uur duurt. Dacht dat het om 6.30 uur gehaald zou worden LETTERLIJK! Lekker dom van me haha

loesje80
14 September 2010, 13:16
Hahaha, ging het maar zo snel babyangel :-)
Maar Jollyjo, GEFELICITEERD met jullie dochter!!! Ben stiekem wel erg benieuwd naar de naam & hoop dat alles relatief soepel is verlopen. Heeft opa zijn kleindochter al bewonderd?
Genietze meid, heerlijk met z'n 3-en en de wetenschap dat opa nog optimaal kan genieten van de kleine meid.

Zo, van het weekend en gister weer een volle dag gehad. Merk dan wel dat ik toch wel een beetje moe ben. Maar ja, vanmorgen naar babyzwemmen geweest en vriendlief had de auto. 10 km fietsen met dit weer leek me niks, dus maar met de vouwfiets naar het station, even met de trein, toen weer met de fiets en een uurtje gezwommen. Terug naar het station gefietst en daar stond de bus die voor mijn huis stopt (er alleen lnag over doet) en ben toen lekker lui in de bus gestapt. Vond dat ik wel genoeg had gesport. Zo nog even naar de baby-apk en dan even niks... Hmmmmmmmm.
Hoop dat het verder met iedereen goed gaat!

Tara28
14 September 2010, 16:50
Pfff actief hoor loesje. Maar je bedoelt vast zwangerschapszwemmen hahahaha. Ik kijk zelf heeeeel erg uit naar het babyzwemmen, maar de kindjes moeten hier minimaal 4 maanden zijn, dus nog even geduld:)

loesje80
15 September 2010, 19:46
:oops: Inderdaad zwangerschapszwemmen :oops: maar hoop over een paar maanden ook te mogen gaan babyzwemmen!

GEFELICITEERD Jollyjo, wat een leuke naam! Geniet ervan met z'n 3-en en doe rustig aan!
(Jollyjo heeft haar bevallingsverhaal bij uitgerekend in sept geschreven, en ook de naam van hun meisje.)

Tara28
15 September 2010, 20:52
Ooooo ik ga even lezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jollyjo GEFELICITEERD!!!!!:)

Babyangel
16 September 2010, 08:59
Leuke naam Jollyjo!!! Die wilde mijn vriend ook voor een meisje maar de kids van een kennis heetten ook al zo.

jollyjo
16 September 2010, 13:00
Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ging er wel vanuit dat jullie het andere topic in de gaten zouden houden voor mijn verhaal, zodat ik niet 2x hoefde te typen.
Afgelopen nacht was de eerste nacht met z'n 3-en en dat ging goed. Ze had wel last van kramp en was daardoor heel hard aan het huilen (erg zielig), maar na een volgende voeding heeft ze netjes 4 uur geslapen. Ze is zo tevreden meisje!!!

loesje80
16 September 2010, 15:50
Wat fijn, dat op de krampjes na, het zo'n tevreden meisje is en dat alles zo goed gaat!!! Heerlijk!!!

Hier mijn dag gevuld met wat shoppen en bakken :-) Met het volgende resultaat
http://i56.tinypic.com/f27ua8.jpg
Ben er best trots op (ookal zijn ze niet helemaal rond :lol:) Straks even proeven en als ze lekker zijn, volgende week nog wat muffins maken voor in de diepvries. Lijkt me wel leuk ter afwisseling van de beschuit met muisjes :-)

Tara28
16 September 2010, 16:25
Wat fijn dat het zo goed gaat Jollyjo:)

Loesje...ik zie blauw....wordt het een jongetje????

loesje80
16 September 2010, 19:21
:D Ja, we krijgen een jongetje :D

Tara28
16 September 2010, 21:22
Wist ik helmaal niet. Leuk:)

loesje80
17 September 2010, 08:11
Ja, ik ben ook helemaal blij met ons menneke (in wording ;-) ) Ben denk ik wel een jongetjesmama, van de andere kant, was ik net zo blij geweest met een meisje hoor :D

Toen ik gisteravond thuis kwam van een avond bingo-en bij het eerste klas kamp (van mijn school), even bij vriendlief de auto "aangevraagd" voor volgende week vrijdag. Dan heb ik een personeelsdag van school en ik wil nog graag mee. Oftewel, ik rij 's morgens alleen naar Arnhem (helaas met file bijna een uur) en 's avonds rijdt mijn collega (mijn vervanger die in de straat achter mij woont :-) ) terug. Na even heel moeilijk gekeken te hebben zei hij: "Okee, jij mag volgende week de auto, maar met de kanttekening, dat ik het er niet mee eens is hoor, je kan elk moment bevallen!!!" hahahahahahah

Babyangel
17 September 2010, 09:07
Hey Loesje, een jongetje wat leuk! Ik wist dat ook helemaal niet.

Ik heb van de week met de Ruijter gemaild want ik was ook van plan om cakes of muffins te maken en dan een chocolade topping met muisjes maar de muisjes kan je beter niet invriezen. Ze schijnen er echt veel minder lekker van te worden. Ik had op google gezocht en daar waren wel meiden die ze hadden ingevroren en daar waren ze toch nog lekker. Maar de Ruijter heeft het afgeraden.
Ik denk dat ik 3 grote cakes ga bakken en die invries en als ik er dan 1 nodig heb laat ik er 1 ontdooien, daarna laat ik een reep chocolade laat smelten in de magnetron en dan de muisjes er over heen. Volgens mij is dat helemaal niet zo veel werk.

Succes!

loesje80
21 September 2010, 13:17
Leuk hè, een beetje knutselen met lekkere dingen én muisjes :-)
Hier weer een vol weekend gehad (met oa 2 verjaardagen) en gister weer baby-APK, ik was gewoon 0 kilo aangekomen (maar goed, in totaal ondertussen wel al 16 kilo, dus vond het wel fijn ;-) ) Net nog even wezen zwemmen en daarna door naar de tandarts. Dat je toch nog zo veel te doen kan hebben tijdens je verlof. En een kaartje gehad van een stel van de "samen bevallen"cursus, nu is er nog maar 1 stel voor ons :lol: Ben benieuwd hoe lang meneer nog op zich laat wachten. Ben toch wel heel benieuwd, maar zit gelukkig nog niet in de wachtmodus of met het idee dat ik er echt al klaar mee ben... Geduld... :-)
Verder alles goed met de rest? Met alle hummeltjes? Met alle mama's (in wording)?

Tara28
21 September 2010, 21:21
Loesje, qua tijd zit je al wel 'safe':) Ik vond die 37 weken toch wel een soort van magische grens.
Ik heb me tijdens mijn verlof ook nooit verveeld. Had altijd wel wat te doen en heerlijk dat je er dan ook echt even de tijd voor hebt.

Hier gaat het lekker. Jolijn was weer netjes gegroeid bleek op het cb van de week. Rustig avondje nu. Jolijn ligt op bed en manlief is werken.

Babyangel
23 September 2010, 09:44
Loesje, ja lekker hé allemaal lekkere dingen maken haha. Afgelopen weekend nog een appeltaart gemaakt, zo lekker!!!!

Tara, super dat Jolijn weer netjes is gegroeid. Volgens mij groeien die kleintjes héél erg hard.

Afgelopen zondag heb ik van mijn vriendinnetjes een babyshower gehad. Dat was echt onwijs leuk, gezellig en lekker!!
Ik ben begin van de middag naar mijn ouders gegaan en toen heeft mijn vriend de dames binnen gelaten ( en is er zelf snel vandoor gegaan ) de meiden hadden de woonkamer helemaal leuk versierd en heerlijke hapjes en drankjes gemaakt en rond half 3 mocht ik ook komen. Ik ben zo ontzettend verwend en het was echt zo leuk! Ik ben de eerste van ons vriendinnen groepje die een kindje krijgt dus ik had echt nooit verwacht dat ze zoiets leuks voor me zouden bedenken.

Tara28
23 September 2010, 23:04
Ja het gaat zoooooooo hard!

Leuk hoor zo'n babyshower:)

Dit is voor de komende week even mijn laatste berichtje hier, want morgen gaan we inpakken en zaterdagochtend heeeeel vroeg gaan we met zn drietjes op vakantie naar Zwitsterland:)

Loesje, ik ben benieuwd of je al bevallen bent als ik volgend weekend weer terug ben;)

jollyjo
24 September 2010, 09:18
Tara, hele fijne vakantie toegewenst, even lekker genieten met z'n drietjes!!

Hier gaat het ook goed. Tessa doet het erg goed en slaapt snachts netjes haar 4 uren door. Vanacht heeft ze wel haar fles er bijna uitgespuugd, zo over mama heen. Dat was ook wel zielig om te zien moet ik zeggen.

Babyangel, wat leuk dat je een babyshower hebt gehad!!

Loesje, hoe gaat het met jou?

loesje80
24 September 2010, 09:39
Jollyjo: Onee, een hele fles terug over mama... Wel fijn dat het verder zo goed gaat met Tessa&mama. Toch mama? :-)
Tara: geniet van jullie eerste vakantie met z'n 3-en. Heerlijk naar Zwitserland, ben jaloers.
Babyangel: Wow, een babyshower!!! Wat bijzonder, zeker omdat het ook nog eens zo onverwachts is. En heerlijk verwend, super!

Hier alles prima, had vandaag eigenlijk een personeelsdag, maar was gister na een ochtendje de stad in zo beroerd dat ik toch maar heb bedacht dat ik vandaag een dagje thuis niks moest doen :oops: Al voelt het wel raar, ben er niet zo goed in... Van de andere kant, zit nu lekker in bed met de laptop, de krant, ontbijtje. Dus ga de dag wel niksend door kom ;-) Morgen een ochtend op kraamvisite met 2 babytjes van een paar weken, en wat ander klein grut. Heb er zin an!!!
Fijne dag/weekend/vakantie meiden!

PS Tara, stiekem hoop ik ook volgende week bevallen te zijn als je terug bent!

jollyjo
24 September 2010, 10:25
Ja met de mama van Tessa gaat het ook wel goed. Moet nog wel op krachten komen, dat merk ik wel heel goed, maar verder gaat het wel. De hechtingen worden ook mooi beter zodat het zitten ook prettiger is :)
Het komt nu voor jou ook dichterbij.... heb je al wat voorweeen ofzo gehad, of is alles nog helemaal rustig?

loesje80
24 September 2010, 12:15
Had gister wel wat gerommel in mijn buik, maar dat was meer omdat mijn lichaam volgens mij vond: KLAAR met al die afspraken! Nu ga je even niksen. Geen idee hoe voorweeën voelen, dus ik denk niet dat ik al ergens last van heb. had ergens gehoopt dat het deze week zou gebeuren (ben zelf ook 3 weken te vroeg gekomen) maar denk nu, ach, het duurt nog max 4 weken. Ook nog een best prima tijd om te overbruggen :-) Vind het stiekem wel een beetje een raar idee dat ik nu gewoon zou mogen bevallen, en dan ben ik "opeens" mama.... :oops:

jollyjo
24 September 2010, 13:27
Het is inderdaad gek dat je dan ineens mama bent. De eerste uren lag ik ook naar Tessa te kijken van:goh je bent mijn dochter, dat is gek. Dat moet echt even wennen. Pas toen ze de eerste nacht langs kwamen en vroegen of ik haar zelf de fles wilde geven, had ik zoiets van: ja breng mijn dochter maar snel naar mij toe. En nu zijn we helemaal verliefd haha.

Babyangel
26 September 2010, 09:34
Het lijkt mij ook héél appart om ineens moeder te zijn. Ik voel de kleine echt elke dag en natuurlijk weet ik dat de kleine bijna komt maar toch kan ik het me soms nog helemaal niet voorstellen.

loesje80
27 September 2010, 14:02
Heerlijk, een luie dag vandaag (oftewel een echte herfstdag binnen!) en wat beter te doen dan toch nog even een dikke-buiken-foto maken ;-)
http://i55.tinypic.com/2w7l62p.jpg
Wie weet is het wel de laatste... ;-)

jollyjo
27 September 2010, 14:51
Ja het is echt herfst weer, hier ook. Vandaag voor het eerst met ons meisje alleen. Manlief is weer aan het werk vandaag. Is wel even wennen, je moet echt even een ritme vinden tussen de voedingen door. Wilde vandaag lekker gaan wandelen, maar dat zit er even niet in. Hopelijk wordt het van de week nog een beetje droog, dan kunnen we er ook even uit.

Gisteren weer lekker bij mijn ouders op bezoek geweest en ons neefje was er ook dus fotos gemaakt van opa en zijn 2 kleinkinderen. Zo leuk!!

Loesje, wat een mooi dikke buik heb je zeg! Hou je het nog een beetje vol?

Babyangel
28 September 2010, 15:25
Zeker een mooie buik Loesje, hopelijk je laatste foto hahaha.

Nog wezen wandelen Jollyjo?

Hier weer een dag op bed en bank doorgebracht, ik ben hartstikke verkouden, aan de diaree, buikpijn en lamlendig. Ik hoop echt dat het snel weer over gaat, dit schiet echt niet op! Ik denk dat ik zo maar een lekkere warme douche neem, straks weer naar m'n zwangerschapscurus en dan héél snel weer m'n bedje in.

loesje80
28 September 2010, 15:33
Heey meiden, hier gaat alles nog prima hoor. Me vanmorgen weer helemaal uitgeleefd in het zwembad, net baby-apk gehad (alles nog steeds prima) en daarna door naar de kapper! Dus heb me, ondanks de herfst, prima vermaakt en alles gaat wat langzamer, maar kan nog alles.
Jeetje, babyangel, das ff een lekker begin van de herfst... Ziek... Beterschap! Ik hoop ook dat het snel over gaat!
Jollyjo, vandaag is het hier ookal niet echt een lekkere wandeldag. Hoop bij jullie wel!

jollyjo
28 September 2010, 19:10
Nee ben nog niet wezen wandelen. kreeg om 11 uur de wijkverpleegkundige op bezoek, toen moest ik eten, toen moest Tessa eten en toen kwam de buurvrouw even langs. Druk dus.

Heb nu even een dipje. Het ene moment huilt tessa en heeft ze honger, geef je haar een goeie fles drinkt ze hem niet leeg. Vanmorgen was ze al vroeg wakker, dus toen manlief thuis kwam, had ik het even helemaal gehad en moest spontaan huilen. Gelukkig is hij er nu om haar even te troosten, want ze heeft al wel weer 2 uur geslapen en huilt nu alweer heel hard. tis zo zielig want je weet niet wat er is....

loesje80
30 September 2010, 11:50
Wie weet is het wel de laatste... ;-)
En het was de laatste buikenfoto, want dit is het resultaat ;-)
http://94.100.114.3/1116200001-1116250000/1116244101-1116244200/1116244193_4_UWWt.jpeg
Gisterochtend ben ik mama geworden van Gijs...
Voor degene die het misschien 'leuk' vindt om te lezen, even mijn verhaal(tje)
op dinsdagnacht werd ik om 23.45 wakker omdat mijn vliezen waren gebroken (hoe raar is dat ) dus ik snel naar de wc, weer een plens. Ik mijn vriend geroepen of hij kraamverband wilde zoeken en een schone onderbroek. Nou, ik hoor wat gemopper uit de slaapkamer dat hij slaapt (hij had echt niet door dat er wat aan de hand was, hahaha) De vk gebeld met het feit dat de vliezen waren gebroken en ze zou op woensdagochtend rond 9 uur wel langskomen. Daarna begonnen de weeën en ik had echt GEEN idee wat ik er mee moest. Ze zaten vooral in mijn bovenbenen, ik werd er echt gek van. Dus vriendlief na een uurtje gebeld met de vk dat de weeën een minuut duurde en om de 5 minuten kwamen. De vk kwam rond kwart over 2 en waar ik al heel bang voor was... pas 1 cm ontsluiting Gelukkig had ik echt een super vk, dus zij mij op bed gelegd, meegeholpen met het weeën opvangen en om half 4 is ze weggegaan en ben ik in bed de weeën op blijven vangen. Ik geloof behoorlijk in trance, want besef van tijd was in ieder geval weg. Tot het moment dat ik echt hele erge persdrang kreeg. Ik kon weer niks met de weeën en dacht alleen maar zal je zien, 4 cm ontsluiting en dan al persdrang. Vriendlief weer de vk gebeld (4.45) Gelukkig was ze er heel snel (5.00 uur) En ik bleek geen persdrang, maar al echte persweeën te hebben én 10 cm ontsluiting Snel de kraamzorg gebeld en echt aan het werk gegaan. En om 5.38 onze zoon Gijs geboren... Helemaal gaaf, mooi, lief... smelt :oops:
Het gaat echt heel goed, maar wat gaan de dagen opeens snel ;-)
Ik kom binnenkort weer goed bijlezen en reageren op iedereen!

jollyjo
30 September 2010, 12:02
Loesje VAN HARTE GEFELICITEERD met jullie zoon!! Je hebt wel een snelle bevalling gehad voor een eerste zeg! Geniet er lekker van,tijd gaat inderdaad erg snel!!

poohtje
30 September 2010, 18:55
Loesje gefeliciteerd!!!!!!

Tara28
3 October 2010, 16:26
Woehoe:):):):) weer terug van vakantie en wat lees ik: LOESJE BEVALLEN VAN GIJS!!!!!!
Cool, gaaf, geweldig!!!! Gefeliciteerd meis!
En lekker snel ook. Dat doe je goed haha

jollyjo
3 October 2010, 16:32
Hey Tara, hoe was je vakantie?

Tara28
3 October 2010, 20:29
Leuk:) T was lekker om er even tussenuit te zijn en niet om het huishouden of boodschappen enzo te hoeven denken. We zaten halfpension vandaar. Elke dag leuke dingen doen en we hadden daar een bad (thuis alleen een douche), dus ik kon heerlijk samen met Jolijn in bad. Ik denk dat ik dat nog het meeste ga missen haha.

Hoe gaat het met Tessa?

jollyjo
4 October 2010, 09:18
Fijn dat jullie zo genoten hebben!!
Met Tessa gaat het goed, ze groeit goed, we zien nu al dat ze veranderd is vergeleken bij het begin en dan is ze nog maar 3 weken vandaag. Af en toe heeft ze savonds echt nergens zin in en dan weten wij niet zo goed wat we moeten doen en dat is wel frustrerend af en toe. We weten nu wel dat we hara armpjes strak moeten inpakken, dan ligt ze veel rustiger. Ze is nu ook wakker, ligt wat te jeuzelen in haar wagen. Als papa thuis is slaapt ze smorgens wel, is papa weg, dan is ze om 8 uur wakker :( heb ik dat... haha. Nou ja beter om 8 uur dan om 6 uur.

loesje80
4 October 2010, 11:07
Bedankt voor alle felicitaties!!!
Tara, wat heerlijk dat de vakantie zo lekker is geweest. Heerlijk even echt met z'n 3-en eruit, alleen maar genieten... Klinkt heerlijk!
Wat leuk dat je al zoveel verandering ziet Jollyjo, bijzonder blijft het toch. Wat goed dat jullie ontdekt hebben dat ze lekker strak ingepakt het beste slaapt. En tja, die avonden, ik hoop dat het snel wat rustiger gaat, of dat het wat duidelijker wordt waar ze last van heeft.

Hier gaat het heel goed. Het is een heel tevreden mannetje, die lekker slaapt, veel plast (natuurlijk net als zijn luier uit is) & poept (leve de spuitpoep over het aankleedkussen :lol:) en goed zijn best doet met drinken aan de borst. Mensen, wat is dat een uitdaging ben ik achter... Maar de vk en de kraamzorg zijn erg tevreden over het nu gaat want ze zagen het heel somber in. Ik heb een hele blanke huid, met heel licht roze tepels (moet het extreem pijnlijk maken) en maar kleine tepels, dus aanhappen is met name de uitdaging. Helemaal nu mijn borsten 2 maten gegroeid zijn, en echt overvol zitten na een slaapmoment van Gijs... maar we oefenen nog hard verder, want hoop hettoch wel nog even vol te kunnen houden! En tja, als trotse mama moet ik natuurlijk toch even spammen...
http://94.100.122.115/1118050001-1118100000/1118065701-1118065800/1118065723_5_2MtF.jpeg

jollyjo
4 October 2010, 11:26
Wat een scheetje Loesje!!

Hopelijk wil de bv goed lukken straks.

Het schijnt dat babys aan het eind van de middag, begin van de avond de dag nog een keer verwerken en daar kunnen ze onrustig van worden. beetje jammer dat ze dat altijd moet doen als wij net willen eten (maakt niet uit hoe laat), maar goed tis niet anders. Na 3 maanden schijnt dat over te zijn,maar zover zijn we nog niet. Ze is vandaag precies 3 week!
Ik zal ook even spammen....

http://i56.tinypic.com/rtoufa.jpg

loesje80
4 October 2010, 11:40
Jaaaa, leve het spammen van lieve foto's!!!
Wat een leuke foto, wat een knappe meid. En alweer 3 weken... Wat vliegt het.
Maar goed, ik moet rusten (heb ik nog niet gedaan de afgelopen dagen overdag :oops:) maar ik mag wrsch vanmiddag even wandelen buiten met de kleine man, dus nu echt even rust!
Fijne dag meiden!

Tara28
4 October 2010, 18:39
aaaaaaaaaah leuke foto's:):):)
Klinkt errrug bekend die onrustige avonden...hier ook gehad. Nu gaat het beter. We hebben hier nu 5 voedingen op een dag en tussen voeding 4 en 5 zit soms weinig tijd, omdat Jolijn dan zoiets heeft van 'kom maar op met die laatste voeding, dan kan ik gaan slapen'. En als ze dan eenmaal op bed ligt hebben wij het heerlijk rustig:) Gisteravond was dat om kwart voor 8 al het geval, ze vervroegd haar naar bed gaan tijd zelf naar steeds vroeger, want als ze nu om 10 uur op bed ligt 's avonds is dat laat, terwijl dat 2 maanden terug nog erg vroeg was.
Jolijn heeft ook een tijdje geclusterd ('s avonds heeeeel vaak aan de borst willen), dan heb je helemaal je handen vol, maar ook dat is over gegaan.

Loesje, wat goed dat je de borstvoeding toch probeert. Ik moest de eerste week ook echt even doorbijten. Het deed zeeeeeeeeeeer en dan heb ik nog geen eens die extreem lichte huid en juist hele goed tepels voor bv. Wat mij hielp was een tepelhoedje, dat nam de scherpe randjes van de pijn af en na 4 dagen kon ik weer zonder. De vk was er op tegen, de kraamverzorgster raadde het juist aan, dus heb maar naar die laatste geluisterd en met succes, want ik voed nog steeds zelf;)

Zal binnenkort ook ff een foto'tje showen, maar daarvoor moet ik boven achter de compu zitten ipv beneden achter mn trage ouwe laptoppie...

jollyjo
4 October 2010, 18:45
Tara, vanaf wanneer kwam er bij jullie wat regelmaat in bij Jolijn? Tessa slaapt nu vanaf een uurtje of 8 of 9 (wisselt nog) dan vaak wel lekker door tot de volgende voeding. Afgelopen nacht zelfs 5,5 uur. Maar daarna wordt het al snel 4 uur. Vandaag ging het overdag best redelijk. Ze was wel de hele dag bijna wakker, pas na de fles van half 4 ging ze slapen en dat doet ze nog (jeuzelt wel een beetje af en toe). Meeste flesse nu kunnen rekken naar 3,5 tot 4 uur.

Tara28
5 October 2010, 10:18
Poe, vanaf wanneer.... Het is er meer geleidelijk ingeslopen zeg maar. De eerste keer dat ze 's nachts opeens langer sliep was ze 7 weken weet ik nog. Toen sliep ze opeens 7 uur achter elkaar door en daarvoor was 5 uur doorslapen al heel wat, want meestal kwam ze gewoons 'nachts ook om de 3 tot 4 uur voor die tijd ( en lag dan ook pas rond 23.00/23.00uur eindelijk op bed te slapen. Overdag sliep ze dan vaak 's middags best lang van voeding tot voeding, maar er waren ook dagen dat ze het vertikte om te gaan slapen. Gelukkig lag ze dan wel tevreden in de box, dus dat scheelde wel weer. Tessa doet het wat betreft het 's nachts doorslapen nu al veeeeel beter dan Jolijntoen ze 3 weken oud was hoor. Trouwens overdag waren er ook wel dagen dat ze ook weleens om de 2 uur alweer eten wilde en 's avonds gewoon elke uur (=clusteren, moet je maar eens googlen)

jollyjo
5 October 2010, 10:45
Thanks voor je antwoord.

Vanmorgen was ze al om 6 uur wakker door een poepluier en daarna wilde madame niet meer slapen natuurlijk dus mama ook wakker :( maar na de fles van 8 uur haar in de wagen gelegd, zelf broodje gegeten en toen was het uiteindelijk stil dus zelf nog even een uurtje kunnen slapen. Nu ligt ze af en toe nog wat geluiden te maken maar slaapt wel.
Gisteren is ze na de fles van half 4 wel gaan slapen gelukkig zodat wij eindelijk weer eens rustig konden eten hihi.
Ik zal eens googlen.

Babyangel
6 October 2010, 13:58
Ik ben vorige week met 34 weken en 2 dagen bevallen van onze zoon Jaimey Justin
Geboren: 29 september 2010 om 00.32 uur 2590 gram en 46 cm lang.

Het is echt super snel gegaan! Hij is bijna 6 weken te vroeg geboren.
Vorige week dinsdag ben ik nog naar m'n zwangerschapscursus geweest en ik was al 2 dagen verkouden en niet lekker. In de auto kreeg ik wat buikpijn en thuis werd het niet echt minder en verloor ik wat slijm ik heb toen de verloskundige gebeld en zij zei dat ik misschien een slijmprop zou verliezen maar dat dat niet hoefde te betekenen dat ik gelijk zou bevallen. Ik heb toen een paracetamolletje genomen maar kon niet slapen omdat de buikpijn erger werd. Om 22.20 heb ik nog een keer gebeld omdat m'n buikpijn weer wat erger werd en toen kwam ze gelijk na me toe. Ik had toen 2 cm ontsluiting http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_shock.gif en moest gelijk naar het ziekenhuis. het viel niet mee om met weeen in de auto over drempels naar het ziekenhuis te gaan. Net voor het parkeer terein bij het ziekenhuis in Amersfoort braken m'n vliezen en toen Jelle de auto had geparkeerd moest ik overgeven ( gelukkig had ik een emmer mee genomen! ) Jelle heeft me op een rolstoel gezet en rende keihard door het ziekenhuis naar de verloskamer. Toen ik daar rond 23.15 uur a 23.30 uur kwam bleek ik al bijna volledige ontsluiting te hebben. vanaf 00.10 uur mocht ik persen en 00.32 uur is Jaimey geboren.

Hij is vandaag precies een week oud en het gaat ontzettend goed met onze kanjer! Sinds zaterdag ligt hij al niet meer in de coufeuse en is zijn infuus eruit. Baby's moeten tot 36 weken aan de monitor liggen dus vanaf 11-10-2010 mag hij eraf. Hij heeft nog nooit een alarm af gegeven dus dat is een héél goed teken. Omdat hij nog zo jong is heeft hij wel een sonde. Als Jaimey alle voedingen zelfstandig kan drinken mag hij mee naar huis, dit kan nog wel even een paar weekjes duren maar hij doet ontzettend goed zijn best. Hij krijgt nu 55 cc per voeding en alleen de laatste 15 cc gaat met de sonde. Vandaag heeft hij voor het eerst 5 cc uit de borst gedronken dus ik ben harstikke trots hem en ook een beetje op mezelf.

Met mij gaat het ook goed, ik heb weer energie voor 10 en doe eigenlijk al best veel weer zelf. Ik moet me echt dwingen om rustig aan te doen. Gelukkig ben ik al wel weer wat rustiger dan de eerste dagen in het ziekenhuis toen was ik zo hyper dat ik zelfs maar 4 uur kon slapen op een zware slaappil.
Hopelijk mag Jaimey snel mee naar huis want ik mis hem wel als ik hier ben. Gister ochtend moest hij erg huilen toen ik naar huis wilde gaan, ik heb hem toen gelijk getroost en toen was het goed.

Ik houd jullie op de hoogte!

XxX

jollyjo
6 October 2010, 14:07
Babyangel, VAN HARTE GEFELICITEERD met Jaimey! Wel vroeg inderdaad, maar fijn dat alles goed gaat met hem en met jou. Je hebt een snelle bevalling gehad zeg jeetjemina. Ik hoop voor je dat hij snel naar huis mag en dat je dan lekker thuis kunt genieten. Is ook een stuk rustiger.

Babyangel
6 October 2010, 15:02
Ja ik hoop het ook! Ik ga ervan uit dat hij met 38 weken naar huis mag maar ik sta er ook niet raar van te kijken als het eerder is omdat hij het zo goed doet. Tot die tijd is het constant heen en weer rijden maar ja hij is in goede handen en het is helaas niet anders al heb ik soms wel hele moeilijke momenten hoor. Zullen de kraamtranen wel zijn......

Hoe gaat het met Tessa?

Babyangel
6 October 2010, 15:07
Hey Loesje,
Van harte gefeliciteerd meis! Jij bent volgens mij ook 29 september bevallen of niet? Leuk, leuk, leuk!

jollyjo
6 October 2010, 15:23
Met Tessa gaat het goed. Heeft vandaag last van haar buikje doordat het poepen niet wil, dus ga straks een beetje olijfolie door de fles doen en hopen dat we haar daar een beetje mee helpen, want ze heeft er echt last van en dat is wel zielig. Verder doet ze het hartstikke goed en zijn we helemaal verliefd.!

Babyangel
6 October 2010, 18:34
a gossie, zo zielig bij die kleintjes!
Wij hebben gister avond echt de slappe lach gehad in het ziekenhuis. Menneer liet een hele harde wind en ik wilde hem verschonen. Heeft ie gewoon spuitpoep!!! Gelukkig had ik de luier nog niet af gedaan en kwam alles netjes in zijn luier.

poohtje
6 October 2010, 18:50
babyangel van harte gefeliciteerd meis met je zoon. Wel fijn dat hij het zo lekker doet.

jollyjo
6 October 2010, 20:06
babyangel, ja erg zielig, maar de olijfolie heeft zijn werk gedaan, had net een beste luier, dus weer blij haha. Hoe blij kun je zijn met een vieze poepluier.
Mijn man had dat ook in het zh toen hij haar een keer ging verschonen, hij heeft uiteindelijk 3 luiers nodig gehad om haar een schone om te krijgen.

Tara28
7 October 2010, 12:58
Wojo babyangel gewoon opeens bevallen! Dat hadden we niet verwacht, maar jij zelf waarschijnlijk ook niet. Heel heel heel erg gefeliciteerd:) en gelukkig gaat alles goed met de kleine man:) Hopelijk mag hij snel meer naar huis, want zonder buik en een leeg bedje dat is natuurlijk helemaal niks. Ik dacht echt dat je een meisje zou krijgen joh, omdat je onderschrift altijd in het roze was;) En wat fijn dat het toch lukt met de borstvoeding. Toppie!

Haha hoe herkenbaar! Zoveel luiers voordat je een keer een schone omhebt. Dat hebben we hier ook gehad!

loesje80
7 October 2010, 13:48
GEFELICITEERD Babyangel!!! Jeetje, wat een verrassing!!! Maar wat heerlijk dat het goed met hem gaat. Al kan ik me voorstellen dat het heel erg is om hem achter te laten. Ik ben inderdaad ook op 29 sept bevallen :-)
Hier al spuitpoep tegen de muur gehad, :lol: Ik zei nog tegen vriendlief toen zijn luier uit was, hij is normaal nooit zo rustig als zijn luier uit is... En toen, Een hele grote boog!!! Ik plaste bijna in mijn broek van het lachen! Vanmorgen herkenden we gelukkig de voortekenen ;-)
Jollyjo, wat fijn dat de olijfolie heeft geholpen! Ik weet van een vriendin hoe zielig het kan zijn als die hummels niet kunnen poepen.
O, meneer wil graag aandacht!

jollyjo
7 October 2010, 14:03
haha loesje, dus jullie kunnen weer gaan verven/sauzen met die spuitpoep. Dat hebben wij gelukkig niet gehad, maar ik heb het wel een keer over mijn handen gehad, toen kwam het bij haar ook met een boogje hihi.
Ja het was erg zielig om gisteren te zien dat ze er zo last van had,maar 1x beetje olijfolie en de luier zat gisteravond vol!! Stinken! Maar ons meisje was wel een stuk rustiger en als kadootje heeft ze vanacht 2x bijna 6 uur geslapen!!

Hoe gaat het bij jou?

Tara28
7 October 2010, 17:45
Hier is het maar 1x mis gegaan met die dunne poep. Toen zat het op de schommelstoel, maar gelukkig niet super veel. De poep is door de bv net zo dun gebleven alleen komt het er tegenwoordig minder krachtig uit gelukkig en poept ze ook niet veel. De laatste poepluier was vorige week woensdag. Dat is dan weer het fijne van borstvoeding. Ik zit nu wel weer op een poepie te wachten, maar als die dan weer geweest is, is het weer een week rustig op dat front haha

jollyjo
7 October 2010, 18:48
wij hadden hier net weer een poepluier. Daar had ze last van en dat is er maar weer uit.

loesje80
8 October 2010, 09:28
Hier gaat alles goed. Al doet de borstvoeding me vooral 's avonds zo'n pijn, dat ik standaart in tranen ben. Vriendlief vindt het zo erg dat hij eigenlijk vindt dat we over moeten op kunstvoeding. maar heb vannacht 2 keer bijna 4 uur mogen slapen en dan kan ik het 's ochtends altijd weer aan en hoop ik toch dat ik de borstvoeding vast houd. Verder is het echt een heerlijk menneke die alleen van zich laat horen als hij of honger heeft of een vieze luier :D En maar 1 keer in de week poepen, meneer zit nu nog op 3 à 4 poepluiers op een dag... Ach, dan werkt alles goed denk ik maar.
Vandaag een lekker rustig dagje, straks als hij wakker wordt samen douchen (nu kan het nog aangezien vriendlief er is, ik zie me dat niet alleen doen, dan lekker in de tummytub) en na het voeden lekker naar buiten met dit mooie weer!
Wat fijn dat het met jullie kindjes ook zo lekker gaat! Blijft toch bijzonder...

Tara28
12 October 2010, 11:03
Oei, klinkt niet leuk Loesje, dat het 's nachts zo'n pijn doet. Misschien moet je jezelf een doel voor ogen houden tot hoe lang je het wilt proberen. Bij mij was het voeden pas na 3 weken volledig pijnloos en de eerste week kon ik niet zonder tepelhoedje, anders deed het me teveel pijn. En dan schijn ik hele mooie tepels voor bv te hebben en jij niet dacht ik dat je laatst schreef?

Tara28
15 October 2010, 10:02
En toen was het stil hier.....alles goed met iedereen? Jullie zijn vast druk met jullie kleintjes.

loesje80
16 October 2010, 09:05
Goeiemorgen! :D Nou ja, met een menneke dat elke 2 uur honger had zit ik er een beetje duf bij ;-) Maar de nachten ervoor had hij prima geslapen, dus het mocht wel een keertje.
Hier is het inderdaad druk met de kleine man erbij, en met de visite de hele dag door. Maar wel erg gezellig. Gister nog naar het moedercafé geweest, opgezet door de vk-praktijk hier. Erg leuk, veel moeders, veel babys en gewoon lekker anderhalf uur keuvelen.
Nu zelf nog even proberen een uurtje te slapen...
O, met het tepelhoedje gaat de borstvoeding echt veel beter (iig veel minder pijnlijk voor mij) dus we gaan er weer voor.
En nog even een vraagje, wanneer zijn/gaan jullie weer aan het werk? Ik zou eigenlijk 3 jan weer moeten beginnen (3dagen in de week les geven) maar kan met verlof regelen dat ik pas 1 feb begin. Denk dat ik dat maar doe :-) Van de andere kant, dan ben ik er wel echt HEEL lang uitgeweest (had 17 juli vakantie/verlof) Tips?

Tara28
16 October 2010, 14:28
Ik ben er ook lang uit hoor. Mijn laatste werkdag was 29 april en a.s. dinsdag de 19e begin ik weer heel rustis aan. Ik ga ook 3 dagen werken en omdat het meteen daarna herfstvakantie is, starten mijn lessen pas na de vakantie. Dat was makkelijker met het rooster haha mazzel voor mij. Die 3 dagen van volgende week mag ik gebruiken voor voorbereiden, bijpraten door collega's even kennismaken met klassen etc. Het zullen korte dagjes worden en als ik echt weer ga lesgeven op 2 november ben ik er dus een half jaar tussenuit geweest. Volens mij pik je het snel genoeg weer op en lijkt het al heel snel alsof je niet weg geweest bent. Als je op een andere school zou gaan werken is het denk ik meer wennen als wanneer je er op je huidige school een tijd tussenuit bent. 1 maand meer of minder maakt daarvoor het verschil niet volgens mij, dus lekker doen waar jij je goed bij voelt.
Neem je dan ouderschapsverlof op als je met verlof een maand extra vrij kunt zijn? Ik werk eigenlijk 4 dagen in de week, maar ik neem mijn ouderschapsverlof met 1 dag per week op en dan zijn er genoeg uren om dat een jaar lang (kalenderjaar, geen schooljaar;)) te doen.

jollyjo
17 October 2010, 00:16
Ik begin 6 december weer. Heb er ook wel weer zin in, doe je ook weer eens wat anders.
Tessa is vanavond aan het logeren bij mijn ouders, kunnen ze er nog even met z'n tweeen van genieten. Wij zijn lekker uit eten geweest en net naar de bios, was wel even leuk. Wel raar hoor, zo zonder dochter, terwijl je haar soms wel even wilt afgeven als ze zo huilt, maar nu ze weg is, voelt het toch raar... haha

Tara28
23 October 2010, 14:31
Wat een stilte hier. Gaat het goed met iedereen?