PDA

View Full Version : zijn er meer meiden die met ivf gaan beginnen

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12

jersey
14 April 2010, 18:44
Bijzonder he, als je zus(je) zwanger is. Mijn zus heeft al twee kinderen, nu ben ik er aangewend (ze zijn 4 en 7), maar in het begin vond ik het heel erg en ook was ik beschermend toen ze zwanger was.

Carmen: veel sterkte morgen. Ik had het al tegen je gezegd, maar meerdere keren kan geen kwaad.

Mariana: Wat goed dat er twee emmy's zijn teruggeplaatst. Doe rustig aan en geniet van het mooie weer. Maak je geen zorgen, maar laat het allemaal lekker op je afkomen.

Snippie: Weer een echo, tweede of derde toch al weer?

mariana
14 April 2010, 18:50
oke snippie gezellig toch.
ik geloof dat je 2 mensen mee mag nemen (jeman niet mee gerekend natuurlijk)

liefsss

mariana
14 April 2010, 18:51
jersey dankje

zal ik zeker doen.

hoe is het verder met jou????

knuf

mariana
15 April 2010, 09:38
carmen heel veel sterkte vandaag.
en hoop dat alles snel mag verlopen en dat jullie vandaag een lief klein babytje in jullie armen mogen houden.

liefsss

mariana
15 April 2010, 13:09
carmen alles goed gegaan??? hoop voor jullie dat de baby er nu al wel is!!!

wat is het hier toch rustig, iedereen van het mooie weer aan het genieten???

Carmen40
15 April 2010, 15:37
Hoi hoi,
Even een kopie van het andere topic......

"Pff...hier even druk met alles.....bellen sms-sen....iedereen vraagt van alles........

Ben tante geworden!!!
Wat een lief meisje, echt een poppetje.......ze heet Lisa Naomi.
Ruim 6 pond en ik mocht ook gelijk mee ( was eigenlijk alleen voor de ouders )

Net even 5 minuutjes thuis, zo weer aan de slag......het huis van ze versieren en van die dingen buiten hangen.
En ik kan alleen maar blij zijn en heb nog geen "minder moment" van mezelf gehad.
Was er ook niet bang voor, het voelt gewoon super goed:P

En het tweede goede nieuws is dat ik sinds gisterenmiddag ongi geworden ben!!!
Sinds vandaag zet het goed door, het voelt als "vanouds".
Na het 25 minuten hardlopen en fitness en vanmorgen weer uurtje RPM is het goed los gegaan, hihih

En ik wil jullie ook nog bedanken.
Ik vind het heel erg moedig en sterk van jullie dat, ondanks dit bericht van mijn kleine nichtje ( en mijn eerdere berichtjes hierover) , jullie intresse blijven tonen e.d.terwijl het toch moeilijk is om zo'n bericht weer te lezen.......
Meiden, nogmaals heel erg bedankt allemaal..........dus...... hele dikke knuff van mij".

Later meer.....

Liefs,

Carmen

mariana
15 April 2010, 16:35
tante carmen van harte gefeliciteerd

super leuk en mooie naam ook lisa naomi.

lekker genieten meid.

en fijn dat de ongie is door gekomen!!!

dikke knuff

snippie
15 April 2010, 17:16
carmen gefeliciteerd meid!!!wat een mooie namen zeg:)!
lieverd geniet er van!
en wat fijn dat je ongi bent geworden:D!

jersey is me 3echo:)!

mariana oh wist ik niet.en anders had ik ik me meoder alsnog mee genomen want ze is niet voor niet 1uur weze rijden om ene glimp van der klein kind te krijgen.

(K)

mariana
16 April 2010, 10:02
snippie hoe was je echo meid ben zo benieuwd.

hier nog alles lekker rustig zoals het hoord alleen afentoe een raar gevoel onder in mijn buik.
weet niet wat ik hier van moet zeggen.
afwachten dus ;)

Eef82
16 April 2010, 10:30
Hey dames!

Ben erg weinig meer op het forum!
Verkeer hier regelmatig tussen blijdschap en onzekerheid en durf nog niet echt positieve berichtjes te plaatsen
(blijf bang dat het ineens fout gaat). Ga wel een poging wagen:

Ben inmiddels de twaalf weken voorbij! En gek genoeg sinds twee dagen niet echt misselijk meer.
De afgelopen weken ben ik wel behoorlijk misselijk geweest, met elke ochtend overgeven.

De laatste echo die ik heb gehad was met 10 weken en 4 dagen.
Wat een verschil met 8,5 week! Dat was net een knuffelbeertje; een hoofdje, lijfje en vier stipjes aan het lijfje.
Met 10,5 week was het al een echte baby! Met armpjes en beentje; het handje in de mond. We konden heel duidelijk de kaakjes en de hersentjes zien. Echt heel leuk! Maar dat is nu alweer twee weken geleden en nu vind ik het toch weer spannend of alles daarbinnen nog goed gaat! De gyn heeft de laatste keer gezegd dat ik vanaf nu naar de VK kan, aangezien ikzelf verder gezond ben. Maar nu heb ik pas 3 mei weer een afspraak! Hoop dat ik het zo lang volhoud!

Voor wie het leuk vindt om te zien: ik heb op pagina 353 van het uitgerekend oktober 2010-topic mijn 8,5 week, 10,5 week en 1e buik-foto geplaatst (van een buik is amper nog sprake hoor!).

Carmen, gefeliciteerd met je nichtje! Leuk, ze heeft exact dezelfde namen als mijn beste vriendin!
Ik heb ontzettend veel bewondering voor je, zoals je ermee omgaat.
Jullie verdienen zo ontzettend een eigen kindje, ik wens echt dat de komende poging zal slagen!

Mariana: spannende tijd voor jullie. Wachten, wachten en nog eens wachten, ik hoop voor je dat jullie straks een positieve test in handen hebben!

Snippie, fijn om te lezen dat alles nog goed gaat met jullie twee!
Hoe was je echo vandaag?

Shanna meid, ik moet heel veel aan je denken.
Hoe is het nu met je?

lisi
16 April 2010, 14:46
hoi allemaal.

ik ben nieuw hier!
wij hebben deze week het verdrietige nieuws gekregen dat na twee keer onderzoeken het zaad van mijn vriend niet goed is.
maar 2% goede semen :shock: of ivf voor ons mogelijk is weet ik dus eigenlijk helemaal niet.. hoe veel goede zaadjes heb je daar eigenlijk voor nodig? gister heb ik gelijk een afspr gemaakt ik het Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp. We kunnen 12 mei terecht voor een intake gesprek. Heeft iemand ervaring met deze kliniek? Een vriendinnetje van mij loopt daar voor icsi en vond het een erg prettig ziekenhuis en ook zijn de wachttijden daar korter dan andere ziekenhuizen die ik heb gebeld. op het moment zijn mijn vriend en ik erg verdrietig. we zijn pas vanaf begin feb met de pil gestopt, maar ik heb al mijn hele leven het gevoel gehad dat kinderen krijgen nog wel eens een probleem kon gaan worden en daarom heb ik mijn vriend eerder naar de dokter gestuurd om te kijken of het bij hem allemaal wel goed zit. Ook omdat wij aan een tijdslimiet van 6 maanden zelf proberen zitten ivm medicijnen die ik niet mag slikken tijdens een evt zwangerschap. Nu loopt alles dus gelijk al anders en ik ben erg bang over of het ooit nog wel gaat lukken :cry: Miss stom omdat nu al te zeggen, maar ik heb steeds maar die drie pogingen en dan over in mijn hoofd. Het is allemaal zo hard..
Weet iemand hoe lang het vanaf de intake nog gaat duren voor we echt verder kunnen??

mariana
16 April 2010, 15:14
hoi lisi meid welkom

zo pff wat een verhaal van jou.
ik heb geen antwoord op jou vragen.
wij lopen zelf namenlijk in dusseldorf.

maar kop op meid,hopenlijk komt er voor jullie ook snel een kindje. of dat nou met ivf of icsi is.
zelf denk ik met de zaad uitslag van jou man het voor jullie icsi word . maar ik ben natuur;lijk geen gyn.

ik wens je heel eel sterkte en praat hier lekker van je af meid.
dikke knufff

mariana

mariana
16 April 2010, 15:18
eef wat fijn dat alles goed met je gaat.
12 weekjes alweer wat gaat het hard he.

die onzekerheid van je afproberen tezetten (het is makenlijker gezegt dan gedaan natuurlijk)
ga lekker genieten en laat verder alles op je af komen mee kan je niet doen. dan alleen maar tegaan genieten van je zwangerschap.

ik wens je een hele goede en fijne zwangerschap toe.

liefsss

snippie
16 April 2010, 19:03
@Eefje meid wat geweldig al over de 12 weken.meid begrijp je onzekerheid wel.maar idd probeer te genieten.

@lisa wat klote zeg! veel sterkte!

@ hier dames

echo was goed!!ze kwam nu uit op 10weken en 1 dag!!!
dus 1dag minder zwanger!maar dat geeft helemaal niks.laat me banner dus gewoon zo staan.
want wat is 1 dag.
het was 34mm dus 3,4 cm:D!hij/zij bewoog veel!!hartje klopte goed maagje was goed gevult:)!armpjes en beentjes waren goed zicht baar:)

Moest wel een inwendige echo omdat mijn baarmoeder naar achter gekanteld is.
ze kreeg hem wel op beeld uit wendig maar inwendig was het beeld veel scherper:)!

KNUF

mariana
16 April 2010, 19:54
snippie wat super leuk

enja wat je zegt wat is nou 1 dag. mischien bij de volgende echo komt die dag er wel weer bij.
genietse meis

snippie
16 April 2010, 20:36
snippie wat super leuk

enja wat je zegt wat is nou 1 dag. mischien bij de volgende echo komt die dag er wel weer bij.
genietse meis

ach ook al komt hij er niet bij.lente zit prima op schema:D! zit iets boven gemiddelde dus:)

mariana
17 April 2010, 19:35
nou snippie dat is heel fijn.
genietse.

hier even een dip pfff heb het even helemaal gehad.
bij mij vorige terug plaatsing van onze eerste ivf voelde ik me bijna gelijk zwanger.
voelde van alles,ook ligte steekjes bleek later de innestelling tezijn geweest. denk ik.
maar nu helemaal niks.
gistren en de dag daar voor een zwaar gevoel in me buik en een steekje hier en daar maar niet net zo als toen.
nu weet ik dat het niks uit maakt en dat de eene x niet de andere x is.
en dat de vorige x het ook mis ging,dus dat deze x er niet op moet gaan lijken maar toch heb ik zo raar gevoel dat ik nu niet gerust ben.
kan ook niet uit leggen wat het is .
maar vandaag voel ik echt helemaal niks. nul ,nul zo raar.

ach we zien het wel hoe het loopt ik heb ook pas dinsdag mijn terugplaatsing gehad ne ik weet ik moet niet zeuren of klagen en afwachten. maar ik wilde toch even mijn verhaal even kwijt.

sorry voor niet is leuks vandaag.

dikke knuf mariana

Carmen40
18 April 2010, 10:59
Hoi hoi,

Heb weer heel even de tijd om op het forum te komen ;)
Afgelopen 3 dagen heel druk geweest met alle voorbereidingen m.b.t. de geboorte van de kleine.

Heb mijn moeder veel geholpen.
Die wil zoveel mogelijk mijn zus helpen met e.e.a. en voorbereidingen thuis maar ze kan heel moeilijk lopen omdat ze iets aan haar knie heeft.
We hebben nu zoveel mogelijk gezellig samen gedaan ;)

*Eef,
Die tijd is echt snel gegaan, 12 weken..........
Kan me wel voorstellen dat je nog voorzichtig bent, maar probeer ook een beetje meer te gaan genieten van het wonder dat in de groeit ;) Je mag er trots op zijn ;)

Wat goed dat je vanaf nu naar de VK kan.
Ik ben erg blij voor je :P

Bedankt voor je feleicitatie, erg lief van je :)
Fijn dat je er weer even was.

*Lisi,
Welkom hier ;)
Ik zit ook bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp.
Vinden het ook een heel prettig ziekenhuis, erg aardige en geduldige artsen ook.

Ik hoop dat jullie daar snel de behandeling krijgen afgestemd op jullie situatie en mogelijkheden.
Zal later nog even een uitgebreidere reactie geven.....
Veel succes in ieder geval.

*Snippie,
Geweldig zeg!
Ik had je al even een pb gestuurd.....was zo nieuwsgierig......hihih.

Wel vervelend dat de echo inwendig moest.
Maar als ze zo een beter beeld hebben, is dat uiteindelijk helemaal niet vervelend ;)
Het gaat allemaal geweldig als ik het zo lees, goed hoor....en nog boven het gemiddelde ook!

*Mariana,
Hoe gaat het nu met je?
Vervelend he die onzekerheid......
Je mag klagen en zeuren hoor.......gooit het maar uit......
Hou hoop hoor!!! Ik duim nog even door....... ;)

Dikke knuff,

Carmen

snippie
18 April 2010, 11:09
Marians meissie wat naar zeg!maar meis ik voelde
me ook anders dit keer en zie me banner!
meis blijf voor je hopen!

Lisa meissie ik ben in mck Leiderdorp geweest!lalleenet se puncties en terug plaatsingen !
Dus ben er in Totaal 4keer geweest!maar die 4 keer was ik erg te vreden!
Voor de fm,'s enzo zad ik gewoon in Gouda. Ook daarna voor de echo,'s in Gouda !
Ben dus niet meer in mck geweest sinds laatste terug plaatsing!
En zie me banner zwanger van de 2de icsi poging!

Ben nu 10weken en 3dagen!
Banner staat gewoon op 4omdat hetaar 1dag verschild!

Ben 11nov uit gerekend!

Carmen vind dat niet ververlend hoor!
Ben het zo gewent en had er rekening mee gehouden want weet al heel lang dat mijn baarmoeder naar achter gekanteld is!

Maar meid wat lief dat je moeder geholpen hebt en gezellig!
Alles goed met je zusje en je nichtje!?

Kus

Knuf

Knuf

snippie
18 April 2010, 11:15
Ik zit iets bovende middel lijn ik zou hier even een link plaatsen!
Daar staat het grafiekje ook:)!hij is dus niet super groot maar ook niet erg klein:)!
Kus

snippie
18 April 2010, 11:17
http://www.mijnalbum.nl/Album=LUIGPZEH

Kus

mariana
18 April 2010, 19:11
carmen lief dat je nog even door duimd.
echt super dat je je moeder helpt.
zo liefvan je.als ik jou berichten lees krijg ik er echt een warm gevoel van.
vind je echt een lief mens :!:

snippie wat gaaf jullie kleine tezien.je ziet ecjht een heel kleine ienie mienie mensje.

hier nog steeds alles rustig.en voel nog geen teken van iets. voel dus echt helemaal niet.
maja we proberen hoop tehouden.
liefss en dikke knuffels

Carmen40
19 April 2010, 10:11
Hey Snippie,

Ik heb ook even gekeken.
Gaaf hoor, heel mooi en bijzonder om te zien ;)

Als je dan weer terugkijkt als je je volgende echo hebt gehad......zie je alweer een flink verschil ;)

*Mariana,
Tuurlijk blijf ik voor je duimen ;)
We weten allemaal wat het is om in de super slopende wachtweken ze zitten :o

Nu laat je mij blozen hoor, hihihi 8-)

Liefs,

Carmen

mariana
19 April 2010, 10:22
dankje carmen.

nou 7dagen met vandaag mee gerekend hebben we er op zitten nu nog eens 7 dagen :o

tinkerbel77
19 April 2010, 18:00
hoi meiden

hier beetje minder nieuws :x
zowel mijn mannetje als ik hebben een flinke griep? virus te pakken gekregen,
jullie voelen het denk ik dus wel aan,mijn vriendje heeft aantal dagen flinke koorts[verhoging ]gehad 1 keer gemeten 38,1 hen een echte straalkachel naast me gehad,ben zelf ook knap beroerd, morgen dus bellen met zh ik denk dat we nu 3 maanden moeten wachten??
want bij koorts is de sperma zowiezo verslechterd,hier kunnen we niet op gokken voor de op start van onze 2e icsi behandeling.
verders heeft alles wat bij een lekker bouwval aflevering [haha] komt kijken er bij ons al ingezeten :lol:
dus zit lekker mee ;)
hoop dat alles bij jullie beter mee zit,
sorry dat ik niet zoveel online ben en dus mischien soms warig in mijn antwoorden over kom probeer zoveel als ik op momentjes kan beetje te lezen,

dikke knuffel voor jullie allemaal, XXXX

groetjes tink :roll:

mariana
19 April 2010, 18:12
tink meid dat is echt balen
voor jullie.
ik leef erg met jullie mee meis.

gaat het al wat beter met je mannetje?
hopenlijk zijn jullie beide snel beter.

dikke knuf mariana

tinkerbel77
19 April 2010, 18:21
dankjewel mariana

mijn vriendje is al beetje aan het op knappen ik lig nu nog op bed,
,ik hoop morgen meer te weten,hoelang we nu moeten wachten ik hoop dat we nog wel voor de zomer stop wel mee kunnen met
opstarten volgende behandeling,.

Carmen40
19 April 2010, 19:05
Hoi Tinkerbell,

Ik hoop dat jullie niet al te lang hoeven te wachten.
Kan me goed voorstellen dat jullie nu geen enkel risico willen nemen.

Gelukkig gaat het al iets beter met jullie ;)

Jullie hebben het zo druk........heel vanzelfsprekend dat je dan niet vaak on line bent......
Neem je tijd hoor, het forum is geduldig :P

Liefs,

Carmen

mariana
20 April 2010, 08:55
tink nou gelukkig dat je mannetje al opknapt, nu jij nog meis.
ja hoop dat jullie snel mogen beginnen. of dat je in iedergeval tehoren krijgt van waneer je maggaan beginnen.

hier zooooo stom geweest, was gisteren lekker aan het soppen kwam ik een verdwaalde test tegen.
nou dan weet je het wel.
heb hemdus gedaaan, en wat denkken jullie natuurlijk negaaaaatief.
had het al in me hoofd zitten van die test slaat nu echt nog niet aan.
maar toch heb ik hem gedaan. :oops: stom he.
ach als die dan volgendeweek niet zwanger aan slaat dan ben ik er al een beetje op voor bereid. :oops:

carmen hoe gaat het met jou??
nog steeds lekker druk met je zusje en haar kleine?

liefsss

Sanni
20 April 2010, 12:56
Tink: Heel veel beterschap voor allebij hoop dat jullie snel zijn opgeknapt en dat je snel weet wanneer je weer kan beginnen.

Carmen: gaat alles goed bij jou geniet je nog van de kleine van je zus.

Ik ben ik afwachting van de ong. zodat ik eindelijk kan beginnen gisteren gehoord dat de puregon toch verhoogt moest worden ipv. 100 moet het nu 150 gaan spuiten dat is gebleken uit de egho.
Ben zo druk ge weest maar kan nu eindelijk melden dat ik ben geslaagt voor mijn MBO 2 diploma zodat ik gastouder kan blijven dus nu is er ook een hoop stresssssss weg.

Hoop dat het met iedereen goed gaat.

Knuffel Sanni

Carmen40
20 April 2010, 15:23
Hey Sanni,

Goed hoor dat je geslaagd bent ;)
Valt er zeker veel druk van je schouders......

Qua verschil is het niet veel met spuiten maar ik kan begrijpen dat je toch even aan het idee moet wennen ;)

*Mariana,
Kan het goed begrijpen hoor dat je die test hebt gedaan.
Het wachten is best lastig en je wilt het zooo graag weten :o

Houd moed hoor!!
Je kan pas vanaf dag 15 testen, uit verhalen is gebleken dat sommigen al iets eerder konden tetsen........op dag 13 ofzo.....
Blijf hopen.... ook al is het lastig.

Hier alles nog goed.
Vanmorgen weer ff om een hoekje gekeken bij de kleine :P

Vanmiddag had ik een selectiedag voor een evt. nieuwe en leuke baan.
Moest ik toetsen en allerlei testjes uitvoeren e.d.
Je hoorde gelijk of je het had gehaald..........ik zat daar ook bij......had ook nog de hoogste score, hihih :P
Maakt mij niet zoveel uit maar ik vond het wel grappig!

De volgende ronde, sollicitatie gesprek is al overmorgen.......

Liefs,

Carmen

snippie
20 April 2010, 18:30
Mariana ik blijf voor je duimen:D

sanni gefeliciteerd meid!

Carmen wat goed zeg!!!
en wat leuk je nichtje weer gezien:D

mariana
21 April 2010, 08:14
hoi meiden bedankt dat jullie niet gelijk hebben gezegt wattttttt ben je stommmm om die test tedoen. :oops:
heel lief dat jullie nog steeds duimen.
onder tussen voel ik nog steeds niks alleen mijn borsten natuurlijk.
en ik krijg nu last van puistjes,heb ik noraal nooit heb even met de assistentegeveld en die zei dat het van de hormoon bolletjes af kon komen. dus dat hopenwe dan maar. nou vandaag dag 9.
pfff.

sanni gefeliciteerd meis.

carmen heerlijk dat je weer even bij de baby heb gekeken.
en jij natuurlijk ook gefeliciteerd.en nog wel debeste joe hoe :!: goed van je hoor.

snippie bedankt dat je nog aan miij denkt lief van je.

zoooo ik ga me nu maar eens aan kleden en dan door het huis heeen sjeeesen. en van middag moet ik even weg dus vandaar dat ik nu maar eens op moet gaan schieten.

Carmen40
21 April 2010, 13:12
Hey Mariana,

Tuurlijk is het niet stom om al te testen ;)
Je bent toch, net als wij..... :mrgreen: ook maar een mens van vlees en bloed met allerlei gevoelens ;)

Probeer een beetje afleiding te vinden :P beetje wandelen ( als je daar van houd?)

Die klachten van zere borsten en puistjes kunnen idd van de bolletjes komen.
Ik werd erg slaperig van de bolletjes en kreeg ook een beetje gevoelige borsten.

Morgen weer een sollicitatie.
Volgende maand tot het einde van de IVF in juni..... plan ik helemaal niets.....ga dan alleen wandelen ;)
In alle rust het e.e.a. ondergaan, zónder verdere verplichtingen.

Liefs,

Carmen

mariana
21 April 2010, 13:50
lief van je carmen.

goed dat je verder niks plant, hebben wij ook niet gedaan.
en wandellen is super goed voor een mens, dus ik zal dit ook eens meer gaan doen. doe het nu veel teweinig :oops:

Carmen40
21 April 2010, 14:39
Eindelijk kan ik nu ( voor het eerst!) in alle rust de IVF doen ;)
Echt in alle rust.....zonder gedoe van het één of ander.......werk..... :mrgreen: helemaal niets.....en dat koester ik.....

Liefs,

Carmen

tinkerbel77
21 April 2010, 15:56
hoi

heb met zh overleg gehad pas boven de 40 graden kan het kwaad voor de zaadjes,
ik ben er toch niet helemaal gerust op heb ik gezegd,dus voor elkaar gekregen dat er een sperma onderzoek komt as maandag gaan we dir inleveren
en week later uitslag,
hou jullie op de hoogte,
hoe is het met lisa en angelique??
en carmen hoe gaat het met jou,

mariana
21 April 2010, 16:44
tink hoop voor jullie dat verder alles goed is met het zaad van je mannetje.
en dat je je rust er in kan vinden.

carmen een onwijs gevoel he,dat je gewoon alle rust hebt. heerlijk duim duim duim voor je meis.

angelique84
21 April 2010, 17:00
Hoi Dames..

Jaja ik leef ook nog :D
Er is veel gebeurd hier..
Helaas nog niet zwanger.. heb even een maandje rust achter de rug...

Maar wel een 8-cellige embryo aan boord hier!!

Ben namelijk 4 april weer begonnen met Gonal-F voor mn 2e ivf!

Op 16 april heb ik de punctie gehad en waren er 16 bruikbare follikels gevonden!!
(bij de 1e ivf waren dat er 9, waarvan 3 goed bevrucht)

En afgelopen maandag, 19 april, heb ik de terugplaatsing gehad van 1 mooie embryo die ruim 8-cellig was..en zelfs voor op schema lag (volgens het lab)
Er waren in totaal 8 bevruchtingen!!

Over 2a3 weken krijg ik te horen, of er nog enkele ingevroren zijn..dat hoop ik natuurlijk!

Maar nu zit ik dus weer in de wachtweken!! Spannend..!!
(Mn nod is rond 1 a 2 mei)

lisi
21 April 2010, 17:41
angelique84,

woww dat is spannend zeg! en wat goed dat je zo veel bevruchte eitjes hebt.
succes!!

hier heel raar nieuws in ene!
wij moesten vandaag naar de uroloog en die zegt dat het zaad van mijn vriend helemaal niet zo slecht is zoals zijn dokter zei!! :shock: ik was helemaal van de leg en snapte alles even niet meer! volgens de uroloog heeft de dokter van mijn vriend naar het verkeerde getal gekeken! nl naar de normale vormen en dat is volgens haar niet belangrijk, maar de snelheid en hoeveelheid wel. ze wees een getal aan wat op het andere blad stond en dat was bij de ene 38 van de 20 miljoen en bij de andere weer 26 van de 50miljoen!! dat is dus even andere koek dan de 2% die zijn dokter ons vertelde! het is nog steeds niet snel en veel, maar volgens haar een prima hoeveelheid voor iui. ik durf het nog niet helemaal te geloven en wacht even wat onze gyn as maandag zegt.. ben zo bang dat ik blij wordt gemaakt om niks.. we hebben toch een paar weken flink in de stress gezeten,maar ja een uroloog weet wel waar die het over heeft toch?
hoop nu heel erg dat bij mij alles goed is!

mariana
22 April 2010, 09:39
angelique84

kom gezellig naast mij op het wachtbankje zitten. ik heb 13 april mijn terug plaatsing gehad.
hoe voel je je?

lisi ik had al op je gereageerd op het andere topic.

hier wacht dag 10 en voel nog steeds niks het is iederedag het zelfde pffff niks en nog een niks.
had toch allang missenlijk moeten zijn over gerommel in mijn buik moeten voellen.
ach ik wil zo graag iets voellen dat ik het me daarlijk nog in ga beelden :oops:
knuffelsss

lisi
22 April 2010, 10:28
mariana,

geef de moed nog niet op hoor! een ander vriendinnetje van mij was overtuigd dat de poging mislukt was want ze voelde helemaal niks.. geen steekje geen misselijkheid echt helemaal niks.. ze heeft daarom ook geen test gedaan op de test dag, maar bleek toch harstikke zwanger hoor!!
zo wil ik zeggen, dat je niks voelt hoeft niks te zeggen! ik duim voor je hoor.

mariana
22 April 2010, 10:48
lieverd dankjewel

Carmen40
22 April 2010, 11:33
*Angelique,
Hey wat goed dat de 16 bevruchte eitjes had.
En ook nog een 8 cellig toppertje in je buikkie ;) super.
Spannend, nu wachten tot 1 / 2 mei.........

Ik hoop dat je de cryo's niet nodig hebt :mrgreen: maar wel mooi als ze er straks zijn......

*Mariana,
Nog even volhouden hoor! Je gaat het redden!
Ben je niet vergeten.... en mijn duimen draaien overuren ;)

*Tinkerbell.
Wel goed dat het zaad nu nog een keertje getest mag worden. Goed geregeld!!
Geeft toch meer rust ;)

*Lisi,
Pff door die arts en uroloog worden jullie wel in de war gemaakt zeg..... :(
Hoop dat je maandag hoort waar jullie aan toe zijn.
Kan begrijpen dat je het e.e.a. nog niet vertrouwd.....

Knuff,

Carmen

mariana
22 April 2010, 13:28
hey carmen

tegen de tijd dat ik mag testen ben jij toe aan nieuwe duimen :oops:
maar heel lief van je hoor.

liefsss en knuffels van mij

Eef82
22 April 2010, 17:53
Mariana, je hoeft inderdaad helemaal niks te voelen hoor!!
Sommige meiden zeggen al in de wachtweken of vanaf dag 1 dat ze weten dat ze zwanger zijn, misselijk te zijn.
Nou, bij mij duurde dat echt wel even hoor. Had geen last van misselijkheid of zere borsten, niks. Zelfs nadat ik positief had getest duurde het echt nog een tijd voordat ik pijn kreeg in mijn borsten en voor het eerst misselijk werd.
Dus hoop blijven houden hoor!
Ik duim voor je!

Carmen40
26 April 2010, 10:50
Hoe gaat het met de dames op het wachtbankje???

Liefs,

Carmen

mariana
26 April 2010, 11:40
hoi meiden,

ben even een paar daagjes niet op het forum geweest wilde even afstand houden,omdat ik toch wel wat spanning had met het wachten. en alleen maar gevoelige borsten had verder niks.
nou vrijdag avond kreegn ik iets buikpijn voelde een beetje als ongie maar het trok wle weer weg.
en zaterdag ook weer iets buikpijn maar trok ook weer weg.
toch had ik een paar testjes gehaald voor morgen omdat we morgen op dag 15 zitten en dan zou ik dus 1 dag over tijd zijn en dan mogen we testen.
nou jullie kunnen het bijna al wel raden, gistren avond kon ik het toch niet houden en we hebbe een test gedaaan.

en er stond [color=#FF40FF]zwanger we zijn zo blij. morgen mogen we pas eigenlijk testen dus doe er dan nog 1 voor de zekerheid. maja de test gaf aan zwanger.

joe hoe kan niet zeggen hoe opgelucht ik ben. alleen nu komt de bangheid van de eerste x weer als het maar goed gaaten het niet weer een miskraam word. pff maar ik wilde het hier tcoh even kwijt.

hoe gaat het verder met iedereen?

liefsss en knuffels mariana

snippie
26 April 2010, 11:57
mariana gefeliciteerd!!!

hoever was je vorige keer?
heb ej vast al eens verteld!
meid dit keer gaat vast goed!
maar ken je gevoel goed!
knuf

mariana
26 April 2010, 12:18
snippie dankjewel,

ik was de vorige x 6 en halve week. dus ja maar het is natuurlijk altijd spannend.
hoepnlijk blijft alles nu goed gaan.

ik zal eens gaan uit rekenen wanneer ik uitgerekend ben. hoe heb jij dat gedaan snippie gewoon op internet?

liefss

snippie
26 April 2010, 12:26
snippie dankjewel,

ik was de vorige x 6 en halve week. dus ja maar het is natuurlijk altijd spannend.
hoepnlijk blijft alles nu goed gaan.

ik zal eens gaan uit rekenen wanneer ik uitgerekend ben. hoe heb jij dat gedaan snippie gewoon op internet?

liefss

jah op internet.:)!
jah spannend blijft het.
spannend hoor meid:)!

ik ga nu werken.
knuf

mariana
26 April 2010, 12:28
als het goed is ben ik 4 jan 2011 uit gerekend. a;s het er 1tje is hihi want het kunnen er ook 2 zijn.

werkse snippie.

Carmen40
26 April 2010, 15:43
Mariana,
:P :P :P wat geweldig!!!
Van harte gefeliciteerd, wat een mooi nieuws!

Kan wel begrijpen dat je nog wat voorzichtig bent n.a.v. de vorige keer.
Ik ben erg blij voor je ( jullie)....ben onderhand alweer bijna aan een paar nieuwe duimen toe :mrgreen:

Probeer ervan te genieten.
Net wat Snippie zegt......we blijven postief voor deze keer ;)

Liefs,

Carmen

mariana
26 April 2010, 15:52
carmen dankjewel.

jaaa jou duimen zijn echt versleten hihi. maar heel erg bedankt.
nu jij meis hopenlijk als alles goed bij mij blijft gaan. kom je me volgen!!!!!!

ik hoop het echt.

liefss en dikke knuf

Sanni
26 April 2010, 16:06
Mariana van harte gefeliciteerd en ga er van genieten.

Knuffel Sanni

mariana
26 April 2010, 16:12
sanni dankje :)

angelique84
26 April 2010, 16:27
Woowww Mariana...GEFELICITEERD!!

Ik moet nog 5 dagen wachten en dan mag ik gaan testen!
Hier alles goed..
Heb last van gevoelige borsten (maar komt door de Utrogestan bolletjes denk ik..)
Voor de rest heb ik sinds eind vorige week telkens last van steken bij mn eierstokken..soms heel irritant!

En mn rug speelt vandaag een klein beetje op..maar is echt iets, waar ik nu niet veel op let..
Ik heb even bij dit forum nagezocht bij de 1e poging..en toen had ik 8 dagen voor de testdatum al heel veel last van mn rug..
Dus ben benieuwd wat het betekent!

Ik ben trouwens vanmiddag nog in het zkh geweest, want ik had vanmorgen het zkh gebeld over die steken in mn eierstokken..
En ze wilde me voor de zekerheid even zien, ivm kans op overstimulatie..
Het zag er netjes uit..en nu moet ik donderdag nog even terugkomen voor de zekerheid en dan doen ze gelijk bloedprikken om te kijken of ik zwanger ben of niet..
Dus misschien weet ik donderdag al iets meer!!

Spannend dus!!

mariana
26 April 2010, 17:24
angelique goed dat ze het gelijk hadden na gekeken.
nou duimen dat jij ook een positief test in hadden krijgt.

Eef82
26 April 2010, 17:32
Mariana meid, wat fantastisch!! Van harte gefeliciteerd!!!
Ik duim voor je dat het goed blijft gaan deze keer.
Ik snap je zorgen helemaal. Maar blijf positief: de vorige keer is al zo vervelend afgelopen, jullie hebben nu recht op succes!

Angelique spannend weer!
Ik duim voor je!!!

Hier net met de Angelsound het hartje van ons baby'tje gehoord!
Eerst een kwartier naar mijn eigen hartslag zitten luisteren, haha!
Maar ik nam er toch geen genoegen mee, ben nog wat verder gaan zoeken en ineens hoorden we 'm!
Zo gaaf. Begin nu ook al echt een buikje te krijgen.
Volgende week maandag voor het eerst naar de VK!

lisi
26 April 2010, 19:52
@mariana

echt geweldig voor jullie!!! had in een ander topic al op je gereageerd.. zie je nou wel na vorige week.. je was zo overtuigd dat het niks werd omdat je niks voelde!!! je bent nu weer een voorbeeld voor andere.. echt van harte!!!! zo leuk. ik hoop heel erg dat alles goed blijft gaan.

ik had vandaag een afspr in het ziekenhuis met de gyn in verband met de "slechte" zaadjes van mijn vriend en eerst vond hij het ook niet zo goed en toen heeft hij er een arts van de fertiliteitsafdeling bij gehaald de baas zeg maar en die begon gelijk van: ow maar het valt ontzettend mee!! het zit zeg maar zo, de snelle zaadjes zijn met veel te weinig maar de matige zaadjes met te veel waardoor de conclusie gewoon goed is!!!!! echt wat een opluchting zeg.. we hebben echt zo lang in de stess gezeten en nu kunnen we er gewoon spontaan zwanger van worden! ik word nog wel na gekeken omdat mijn cyclus te lang duurt en er miss geen eisprong is. de eerste keer dat ik dacht dat ik ongesteld was mag in nl niet mee tellen. ik kreeg na 21 dagen bruin slijm maar dat is volgens de gyn geen menstruatie dus ik zit op dag 49 en op dag 35 sinds ik in feb gestopt ben. dat gaan ze na kijken door middel van bloedprikken maar ik denk zelf dat het miss gewoon komt omdat ik nog maar zo kort van de pil af ben.. toch?? in ieder geval 20 mei heb ik een afspr voor de uitslagen van de uitstrijkjes en bloedprikken ivm eisprong.
toevallig belde het mc kinderwens me voor deze afspr op vanmorgen of wij morgen om half twee al kunnen komen ipv 12mei! ik zei dus gelijk ja en ga ook maar eens kijken of ze ons het zelfde vertellen. miss is het sowieso handiger om daar onder controle te gaan want het ziekenhuis was zo druk en vol dat we bijna geen afspr meer konden krijgen..

mariana
27 April 2010, 07:47
meiden bedankt.

lisi goed dat het zaad van je man niet zo slecht is.
hopenlijk krijgen jullie ook snel en kindje dat hoop ik voor iedereen hier!!!!!

liefss en dikke knuffels

mariana
27 April 2010, 16:23
carmen hoe gaat het met je????

angelique84
27 April 2010, 19:16
Dames.. ik sta te trillen..

Volgens mij ben ik ZWANGER!! :shock: :shock:

Ik zit nu op 3wkn en 4dgn..maar heb rond 6 uur vanavond een testje gedaan omdat ik gewoon te nieuwsgierig was en niet langer wilde wachten...
Ik heb getest met de kruidvattesten ( 2voor5euro)

En er kwam gewoon een duidelijke 2e streep!
Hij staat er gewoon!!! whaahhhh

Dit kan toch geen voorgedrukt streepje zijn??

snippie
27 April 2010, 19:23
wta goed zeg angelique wel spannend natuurlijk!
ik duim heel hard voor je:)
wanneer was je nod?
knuf

angelique84
27 April 2010, 19:25
Mijn nod is vrijdag de 30e!
Maar zou pas mogen testen op zaterdag..

Dus heel spannend..
Ik ben nog steeds met die utrogestan bolletjes bezig en daar moet ik morgenavond mee stoppen..
Ben bang dat het daarna alsnog komt

Afwachten geblazen..maar die 2e streep dus echt niet verwacht...
Ik geloof het nog niet echt eigenlijk :shock:

Eef82
27 April 2010, 20:40
Angelique dat zou echt geweldig zijn!!
Gefeliciteerd!!! Duim wel nog ff door voor je, voor de zekerheid ;)

Carmen40
28 April 2010, 09:21
Hey Angelique,

:P :P :P :P :P
Geweldig!! Wat gaaf een dikke vette positieve test! Wouw.
Van harte gefeliciteerd.

Laat het allemaal maar bezinken.......ik blijf ook duimen hoor ;)

Knuff,

Carmen

Carmen40
28 April 2010, 09:27
Mariana,

Bedankt voor je berichtje..... ;)

Het gaat goed hier.
Lekker bezig met van alles.

De komende IVF komt toch al meer in mijn hoofd nu.... :? Toch wel spannend aan het worden..

Gisterenmiddag heerlijk fitness en cardio training gedaan.
Gisterenavond met mijn mannetje een hoog tempo wandeling gemaakt van 15 km, van 19.00 uur tot 22.00 uur.
Heerlijk :P

We zijn aan het trainen voor een wandeling tbv Kankerfonds/ bestrijding.
Je kan 42 km, 25 km en 10 km lopen voor dit goede doel.
Hij loopt de 42 en ik de 25 km.

Weet nog niet hoe ik me dan voel, zo na de laatste IVF qua medicatie e.d.
Hoop dat alles dan al uit mijn lijf is?? Denk van wel. Daarom ga ik "op safe" en loop de 25 ;)

Met jou ook alles ok?

Liefs,

Carmen

mariana
28 April 2010, 14:29
Dames.. ik sta te trillen..

Volgens mij ben ik ZWANGER!! :shock: :shock:

Ik zit nu op 3wkn en 4dgn..maar heb rond 6 uur vanavond een testje gedaan omdat ik gewoon te nieuwsgierig was en niet langer wilde wachten...
Ik heb getest met de kruidvattesten ( 2voor5euro)

En er kwam gewoon een duidelijke 2e streep!
Hij staat er gewoon!!! whaahhhh

Dit kan toch geen voorgedrukt streepje zijn??

gefeliciteerd meissss.

ik slik ook de utrogestan bolletjes en ik mag ze zoiezo inblijven nemen tot de gyn zegt dat ik moet stoppen.
ik denk dat dat voorlopig nog wel even zal duren aan gezien ik 6doosjes heb gahad met de inhoud van 30 stuks.

maar super dat je eerder een goede test heb gehad dan je nod.

heel veel succes meis. en ik duim voor je.

mariana
28 April 2010, 14:34
Mariana,

Bedankt voor je berichtje..... ;)

Het gaat goed hier.
Lekker bezig met van alles.

De komende IVF komt toch al meer in mijn hoofd nu.... :? Toch wel spannend aan het worden..

Gisterenmiddag heerlijk fitness en cardio training gedaan.
Gisterenavond met mijn mannetje een hoog tempo wandeling gemaakt van 15 km, van 19.00 uur tot 22.00 uur.
Heerlijk :P

We zijn aan het trainen voor een wandeling tbv Kankerfonds/ bestrijding.
Je kan 42 km, 25 km en 10 km lopen voor dit goede doel.
Hij loopt de 42 en ik de 25 km.

Weet nog niet hoe ik me dan voel, zo na de laatste IVF qua medicatie e.d.
Hoop dat alles dan al uit mijn lijf is?? Denk van wel. Daarom ga ik "op safe" en loop de 25 ;)

Met jou ook alles ok?

Liefs,

Carmen

hoi carmen. fijn dat alles goed met je gaat.
je bent lekker sportief besig. echt goed van jullie !!!!!
ik doe het je niet na hihi ;)

met mij ook alles verder goed.
kan het nog steeds niet bevatten.
maar voel me verder wel goed nog stees het zelfde als altijd. dus het gaat helemaal lekker.
het is nu afwachten tot de echo 12 mei en dan weten we of het er 1 is of 2 hihi en of alles goed is.
dat is ook het voornaamste of alles goed binnen in mijn bukje is hihi.

Carmen40
29 April 2010, 10:04
Mariana,
Het gaat goed hoor, alleen een beetje last van die hooikoorts.....pfff.
Maar na een pilletje is het weer een dagje weg.. ;)

Volgens mij staat er één of andere boom (berk) in bloei en die kan behoorlijke klachten geven.

Ik moet wel sportief blijven.
Ben vorig jaar 13 kg afgevallen ( van 89 naar 78 kg) maar mijn lijf wil dit eigenlijk niet en ik word dan steeds weer iets zwaarder.
Ben 1.80 m dus het valt wel mee maar ik wil toch niet zwaarder zijn dan rond de 80 / 81 kg.

Moet er erg veel voor doen maar daarbij vind ik sporten ook geweldig gelukkig ;)
Zolang ik dit kan blijven doen :P

Goed te lezen dat je je goed voelt, niet anders dan anders....raar he eigenlijk.
Meestal verwacht je toch bepaalde dingen te voelen e.d. :?

Spannend die echo 12 mei a.s.......wat als het er 2 zijn??? :P
Take care.

Dikke knuff,

Carmen

mariana
29 April 2010, 11:19
wat goed dat je 13 kilo bent afgevallen.
ik ben ook 4 kilo afgevallen maar dat lijkt bij mij gelijk 8 kilo ofzo.
ben al zo dun, dat die 4 kilo eigenlijk niet hoefde.
wel werd ik van het spuiten een stuk dikker. maar nu ik in dd ben geweest hoefde ik niet zo lang tespuiten. dus was ik hier niet veel van aan gekomen.
maar het goed van je!!!!!

ja soms vind ik het zelf ook raar dat ik eigenlijk niks voel.
ja voel iets me borsten. moet wel zeggen dat normaal als ik ongie ga worden ik ook pijn aan me borsten heb maar dan veel erger als nu. dus dat is wel een verschil.
maar van mij hoeft aldie zwangerschaps kwaaltjes ook niet als alles maar goed zit in me buike en ik straks lekker ga groeien.
en als het er 2 zijjn, zijn we e super blij mee. we hebben er eigenlijk al een beetje op gerekend dat het er 2 zijn dus hoop dat alles goed is hier binnen met alle2.
als er maar 1tje is dan zal het best wel even slikken zijn. omdat we op 2 rekennen.

liefss

angelique84
29 April 2010, 17:23
Dames!

Ik ben echt ZWANGER!! :D:D

De bloedtest in het ZKH was positief!!
De HCG waarde was 60, het lijkt weinig zei de gyn, maar moest positief blijven!!

Weten jullie, om de hoeveel uur/dagen de HCG verdubbelt?

Ik kan het nog niet geloven!! :shock:

Eef82
29 April 2010, 19:39
WOW!!! Nu ECHT gefeliciteerd!!

Het gaat goed hier meiden, hopelijk houden we die stijgende lijn vast!

Carmen40
30 April 2010, 09:37
Hoi Angelique,

Goed nieuws!! :P
Heel mooi.

Voor de exacte waarden en perioden moet ik je vragen even naar het topic (40 in zicht of gepasseerd en zwanger worden/zijn) te gaan.
viewtopic.php?f=39&t=2401 (http://www.zwangerworden.nu/forum/viewtopic.php?f=39&t=2401)

Hier gaat het juist o.a. over die HCG waarden.
Succes en geniet ervan ;)

Fijne feestdag allemaal :P

Knuff,

Carmen

eefie1985
30 April 2010, 10:54
Hallo meiden,

Ik ben eefie en ik kan denk ook wel met jullie mee praten, Wij hebben pas de uitlagen gekrgen bij mij vriend is het sprema nagekeken en heeft geen bewegelijkheid helaas :cry: We zijn nu aan het wachten op de bloedtesten van mij vriend om te kunnen starten met ICSI,
Ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat, vind het allemaal wel een beetje eng we hebben de informatie boekjes goed door gelezen, en maakt me toch wel een beetje bang.

Liefs eef.

Shanna38
30 April 2010, 19:56
Ha die Angelique wat een goed nieuws zeg, van harte gefeliciteerd meissie, lekker genieten van deze bijzondere periode.

Het gaat de laatste tijd goed met het zwanger worden we gaan met zijn allen de goede kant op... als er één schaap over de dam is ....

Ik had het hier nog niet gemeld maar bij ons heeft er een wonder plaatsgevonden,
na al die pogingen IUI en ICSI in Dusseldorf die op niets uitgelopen zijn, waren we zoals jullie weten gestopt, en nu een maand later zijn we spontaan zwanger, afgelopen maandag een thuistest gedaan en die was met 2 seconden vet positief, woensdag bloed laten prikken en volgens de huisarts was er iets verhoging 640 U/l HCG te zien en moet ik volgende week vrijdag weer laten prikken, gisteravond nog een test gedaan en die geeft nog steeds zwanger aan. We zijn helemaal in shock want hier hadden we echt niet meer op gerekend, ik had niet eens een test in huis en was al drie dagen overtijd.

Liefs van Shanna

mariana
1 May 2010, 10:05
gefeliciteerd!!!!!!!!

shanna ben zo blij voor je!

eefie hopenlijk brengt icsi jullie een prachtig wondertje. heel veel succes meis.

hier gaat alles vercder goed.
op pijnlijke borsten na. gaan steeds meer pijn doen en daar word ik toch wel een beetje bang van.
zaterdag ook flinke steken in mijn onderbuikgehad. waar ik dus nog banger van ben geworden.
maar verder geen ongie gevoel.
dus blijven hopen dat het goed zit hier van binnen.
zal blij zijn als we een goede echo hebben gehad.

liefsss

snippie
1 May 2010, 10:10
Gefeliciteerd meiden!!!

think en Carmen hoe is het nu!

eefie wat naar hopelijk is ICSI de weg anar een kleintej.

mariana dat is heel normaal meissie.
snap je onzekerheid.
maar gevoelige borsten of zeer pijnlijke borsten horen er bij!
en die steekjes lieverd ik heb zelf nog aventoe een paar velle steken.
maar maak em niet druk meisie

angelique84
1 May 2010, 10:34
Gefeliciteerd dames!!

En wat een goed nieuws lees ik bij Shanna!!
Wooww!!
Wanneer ben je uitgerekend?

Mariana
Ik heb ook alleen maar last van gevoelige borsten (voornamelijk aan de zijkanten) en van mn rug..
Voor de rest voel ik me ook wel goed!
En ben ook wel blij,als die eerste echo is geweest en er een kloppend hartje te zien is!

Alleen even een vraagje dames...
Gisteren middag heb ik bij het afvegen een klein beetje licht roze gehad..
Kan dit een innestelings-bloeding geweest zijn?
Want tot op heden geen bloeding meer gehad..

Kuss Angelique

snippie
1 May 2010, 10:39
Gefeliciteerd dames!!

En wat een goed nieuws lees ik bij Shanna!!
Wooww!!
Wanneer ben je uitgerekend?

Mariana
Ik heb ook alleen maar last van gevoelige borsten (voornamelijk aan de zijkanten) en van mn rug..
Voor de rest voel ik me ook wel goed!
En ben ook wel blij,als die eerste echo is geweest en er een kloppend hartje te zien is!

Alleen even een vraagje dames...
Gisteren middag heb ik bij het afvegen een klein beetje licht roze gehad..
Kan dit een innestelings-bloeding geweest zijn?
Want tot op heden geen bloeding meer gehad..

Kuss Angelique

het kan ook gewoon een adertje zijn wat gesprongen is.
je bent nu beter doorbloed namelijk.dus kan er sneller een adertje springen.
niks ergs.als het maar niet veel meer word
knuf

angelique84
1 May 2010, 11:06
Eey snippie!

Bedankt voor je antwoord!
Ik maakte me gelijk al zorgen toen ik het zag..ik schrok eigenlijk!

Gisteren wel veel gelopen enz..
Dus we wachten het af!
Tot nu toe niks meer te bekennen.. :D

Morgenvroeg gaan we de Digitale Clearblue test doen!

mariana
1 May 2010, 11:11
ik zeg zaterdag maar het was donderdag hi hi ben helemaal met de dagen door de war :oops:

mariana
1 May 2010, 11:14
angelique en snippie bedankt voor het gerust stellen.
snippie je bent echt een voorbeeld meis!!!!
bedankt voor je reactie.
maak me nu al minderongerust er over!

angelique ja het kan zijn dat er een adertje is gesprongen, of heb je mischien de dag ervoor of de zelfde dag sex gehad dan kan je er ook wel eens een beetje last van hebben licht roze.

liefsss

angelique84
1 May 2010, 19:24
Mariana,

Ik heb vandaag ook af en toe felle steken in mn onderbuik gehad..
En schrok er ook in eerste instantie van!
Maar hopelijk is het een goed teken, dat onze baarmoeder aan het groeien is :D

Ik durf nog niet aan sex te denken eigenlijk..
Ben gewoon heel bang, dat het dan fout gaat ofzo...dus ik wacht nog eventjes haha :oops:

Het zal weleen adertje ofzo zijn geweest, geen idee..als het bloed maar wegblijft!
Weet jij toevallig al wanneer je de echo hebt?
En wanneer was je ook alweer uitgerekend?

Snippie, bedankt voor je advies!
Net als wat mariana zegt, je bent ons voorbeeld!! :D

Kuss Angelique

Eef82
2 May 2010, 11:18
Goed zo Shanna, spread the news ;) !
Zo'n wonder mag echt van de daken geschreeuwd worden!
Nogmaals gefeliciteerd en hou je ons hier ook een beetje op de hoogte?

Angelique: ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was.
Al snap ik je angsten... Maar een klein beetje bloedverlies hoeft echt niks te betekenen.
Er gebeurt van alles daarbinnen en daarbij is je baarmoeder extra goed doorbloed, dus dit komt heel vaak voor. Pas als het dagelijks gebeurt en erger wordt, zou ik er voor de zekerheid naar laten kijken. En degenen die een miskraam hebben gehad zeggen dat je dat van tevoren echt voelt, dat voelt gewoon echt niet goed. En bij mij op het forum zijn zelfs meerdere meiden met hevig bloedverlies, zonder dat er iets aan de hand was!
Maar is het nog steeds rustig gebleven?

Hier al sinds Koninginnedag ziek :( . Hevige verkoudheid... Maar mijn hemel; wat hakt dat extra hard in op je lichaam als je zwanger bent zeg! Kan niks anders dan liggen en slapen!
Natuurlijk, zo bezorgd als ik ben maak ik me gelijk druk om listeriose en dat soort dingen... Helaas had een collegatje laatst de bof, dus dat spookt ook een beetje door m'n hoofd.
Afijn, morgen (voor het eerst!) naar de verloskundige, ga maar eens vragen of ik me echt zorgen moet maken.

Fijne zondag allemaal nog!

mariana
2 May 2010, 12:48
Mariana,

Ik heb vandaag ook af en toe felle steken in mn onderbuik gehad..
En schrok er ook in eerste instantie van!
Maar hopelijk is het een goed teken, dat onze baarmoeder aan het groeien is :D

Ik durf nog niet aan sex te denken eigenlijk..
Ben gewoon heel bang, dat het dan fout gaat ofzo...dus ik wacht nog eventjes haha :oops:

Het zal weleen adertje ofzo zijn geweest, geen idee..als het bloed maar wegblijft!
Weet jij toevallig al wanneer je de echo hebt?
En wanneer was je ook alweer uitgerekend?

Snippie, bedankt voor je advies!
Net als wat mariana zegt, je bent ons voorbeeld!! :D

Kuss Angelique

ik heb 12 mei mij eerste echo. en ik ben 4 jan uit gerekend.
en jij weet jij alwanneer je voor een echo mag?

ja hopenlijk is het gewoon onze baarmoeder die we voellen. :!:

mariana
2 May 2010, 12:49
Goed zo Shanna, spread the news ;) !
Zo'n wonder mag echt van de daken geschreeuwd worden!
Nogmaals gefeliciteerd en hou je ons hier ook een beetje op de hoogte?

Angelique: ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was.
Al snap ik je angsten... Maar een klein beetje bloedverlies hoeft echt niks te betekenen.
Er gebeurt van alles daarbinnen en daarbij is je baarmoeder extra goed doorbloed, dus dit komt heel vaak voor. Pas als het dagelijks gebeurt en erger wordt, zou ik er voor de zekerheid naar laten kijken. En degenen die een miskraam hebben gehad zeggen dat je dat van tevoren echt voelt, dat voelt gewoon echt niet goed. En bij mij op het forum zijn zelfs meerdere meiden met hevig bloedverlies, zonder dat er iets aan de hand was!
Maar is het nog steeds rustig gebleven?

Hier al sinds Koninginnedag ziek :( . Hevige verkoudheid... Maar mijn hemel; wat hakt dat extra hard in op je lichaam als je zwanger bent zeg! Kan niks anders dan liggen en slapen!
Natuurlijk, zo bezorgd als ik ben maak ik me gelijk druk om listeriose en dat soort dingen... Helaas had een collegatje laatst de bof, dus dat spookt ook een beetje door m'n hoofd.
Afijn, morgen (voor het eerst!) naar de verloskundige, ga maar eens vragen of ik me echt zorgen moet maken.

Fijne zondag allemaal nog!

eef hoop voor je dat je snel weer beter bent,als je zwanger bent is het niet leuk om ziek tezijn dan wil je lekker van je zwangerschap genieten.
beterschap meis

Eef82
2 May 2010, 12:57
Thanks mariana!

En 12 mei de echo, dat is al vrij snel!! Nog anderhalve week!
Spannend hoor, hoe ver ben je dan?

angelique84
2 May 2010, 12:58
Ik ben op 7 jan uitgerekend!
En de 1e echo staat nu op 21mei!

Dus ben erg benieuwd!!
Zal nog spannende weken worden zeg...pfff lijkt nog zo lang te duren :D

Eef
Heb tot op heden geen bloedverlies meer gehad!
Dus dat mag wegblijven van mij :D

Eef82
2 May 2010, 13:01
En oja, hier ook (nog steeds) steken en steekjes hoor!
Soms zijn het een soort groeipijntjes, soms iets minder prettige steken.
Schijnt er allemaal bij te horen!
Maar echte bandenpijn, steken die richting je liezen gaan, dat heb ik niet zo. Het zit meestal meer gecentreerd in m'n baarmoeder...

Houden zo, Angelique!
En ja, het zijn spannende weken. Maar toch is het voor je het weet 21 mei!

angelique84
2 May 2010, 13:32
Nou dames..ik denk dat het hier niet goed zit :cry:

Net rood bloed met stolsels verloren :(
Heb geen last van krampen ofzo..maar het ziet er niet goed uit hoor..

Terwijl we vanmorgen nog een digitale clearblue test hebben gedaan waarop stond ZWANGER 2-3 wkn..
Maarja afwachten geblazen nu.. :cry:

Eef82
2 May 2010, 14:36
Oooww, wat vervelend!!!
Ik zou nu toch maar morgenochtend de gyn bellen.

Het vervelende is dat ze in zo'n vroeg stadium nog weinig kunnen zeggen.
Pas met 6/7 weken kunnen ze een hartje horen en dus meer zeggen.
Nu is het inderdaad alleen maar afwachten.

Hè getver meis, ik duim voor je hoor!!

Carmen40
3 May 2010, 10:25
Hoi Angelique,

Jeetje wat naar......pff.
Het vervelende is dat je alleen maar kan afwachten zoals Eef ook al zei.

Ik ga ook hard voor je duimen.

Knuff,

Carmen

angelique84
3 May 2010, 15:04
Eeey dames!

Daar ben ik weer eventjes..
Sinds het bericht van gisteren, heb ik geen bloedverlies meer gehad!
Ik weet nu niet wat ik ervan moet denken!!

Heb het zkh gebeld maar ze kunnen nu niet veel voor me doen!
Ook omdat het nog zo pril is..

Ze hebben de afspraak van de 1e echo wel verplaatst van 21 mei naar 12 mei..
Dus volgende week woensdag..
Dan zou ik 5wkn en 5dgn zijn!

Carmen40
3 May 2010, 15:31
Hey Angelique,

Dat is positief nieuws...pfff....gelukkig is het gestopt ;)

Je weet nu nog niet echt veel meer maar ik ben blij dat het gestopt is én ook de echo nog eerder plaats kan vinden.
Fingers cross ;) ik blijf duimen hoor.........

Wil je graag even vertellen dat mijn zusje de eerste weken een ferme steek kreeg onder in haar buik met helder rood bloedverliesin de avond....dit stopte s'nachts alweer.
Mocht ze ook iets eerder komen voor de echo maar verder tot aan de echo konden ze niets doen......
Het is tóch allemaal goed gegaan met als resultaat een heerlijk prinsesje :P

Knuff,

Carmen

Eef82
3 May 2010, 16:31
Wat Carmen zegt inderdaad; positief dat het gestopt is en dat je al snel terecht kan voor een echo.

En zoals ik al eerder aangaf: meerdere meiden hebben echt hevig bloedverlies gehad en zijn nog steeds hartstikke zwanger.

Maar pffff... De schrik zit er wel in. Moet steeds aan je denken en duim heel hard voor je dat het goed blijft gaan! Sterkte met de onzekere dagen!

mariana
4 May 2010, 12:03
Eeey dames!

Daar ben ik weer eventjes..
Sinds het bericht van gisteren, heb ik geen bloedverlies meer gehad!
Ik weet nu niet wat ik ervan moet denken!!

Heb het zkh gebeld maar ze kunnen nu niet veel voor me doen!
Ook omdat het nog zo pril is..

Ze hebben de afspraak van de 1e echo wel verplaatst van 21 mei naar 12 mei..
Dus volgende week woensdag..
Dan zou ik 5wkn en 5dgn zijn!

meis hoe is het met je???

hoeveel weekjes ben je nu zwanger?

liefsss

mariana
4 May 2010, 12:04
carmen hoe is het met jou???

en met de kleine van je zusje doet de baby het goed?

dikke knuffelsss

Carmen40
4 May 2010, 13:10
Hoi Mariana,

Alles rustig hier ;)
Met de kleine van mijn zus gaat het ook prima......ze drinkt lekker en groeit goed en is al wat bijgekomen :P

Lief dat je dat vraagt......

Hoe gaat het met jou?

Knuff,

Carmen

mariana
4 May 2010, 13:43
fijn dat het kindje lekker groeid.

hier alles verder wel goed voel me wat vlouwtje en heb pijnlijke en jeukende borsten.
maar verder mag ik niet klagen nog een goede week en dan mogen we komen voor de echo.
vind het best wel eng ben zo bang dat het hartje niet zal kloppen. of de hartjes niet zullen kloppen.
hoop echt dat alles goed mag zijn met de baby's.

maar we zijn vandaag 5 weekjes dus dat voelt wel lekker.

heel lief dat je het vraagt.

liefss en dikke knuffels voor jou

snippie
4 May 2010, 14:00
Angelique meid wat fijn dat je eerder mag!

carmen fijn dat de kleine van je zus goed groeid.

mariana spannend meissie!

knuf

mariana
4 May 2010, 15:19
hey snippie hoe is het met jou en je kleine babysnippie.

snippie
4 May 2010, 15:21

jah goed volgens mij hihi!
vanavond intake vk:)!
gaan we naar het hartje luisteren(als tans dat gaan we proberen hihi:)!)
is kijken wat de vk zegt over me buik:D!

ga rond kwart over 6 de deur uit.
moet er om half 7 zijn:)

Sanni
4 May 2010, 16:05
Hallo meiden ben even weg geweest en zie dat er al heel wat meiden zwanger zijn geraakt allemaal van harte gefeliciteerd dat alles maar goed mag verlopen.

1 mei met een weekendje weg ong. geworden en zijn nu begonnen met spuiten en 12 mei heb ik de eerste egho om te zien of de eitjes goed willen groeien, ik hoop het wel.
Misschien eind vande maand is het wonder geschiet ik hoop het wel dan neem ik waarschijnlijk mijn moeder ook mee.

Voor de rest heel veel succes duim voor allemaal.

Knuffel Sanni

mariana
4 May 2010, 16:08

ooo spannend meisss
laat je snel wat van je horen.
ben zo benieuwd.

liefsss

snippie
4 May 2010, 16:46

ooo spannend meisss
laat je snel wat van je horen.
ben zo benieuwd.

liefsss

tuurlijk laat ik het snel weten!daarna gaan we meteen naarhuis want gaan dan pas eten:)!
heb geen zin om nu snel te eten hihi

snippie
4 May 2010, 16:48
Hallo meiden ben even weg geweest en zie dat er al heel wat meiden zwanger zijn geraakt allemaal van harte gefeliciteerd dat alles maar goed mag verlopen.

1 mei met een weekendje weg ong. geworden en zijn nu begonnen met spuiten en 12 mei heb ik de eerste egho om te zien of de eitjes goed willen groeien, ik hoop het wel.
Misschien eind vande maand is het wonder geschiet ik hoop het wel dan neem ik waarschijnlijk mijn moeder ook mee.

Voor de rest heel veel succes duim voor allemaal.

Knuffel Sanni

spannend meissie!!!
ik duim voor je:D

Eef82
4 May 2010, 16:54
Sanni, heel veel succes met de behandeling! Dat het ook voor jullie maar een positief resultaat mag hebben!

Snippie, hoe was het bij de VK?
Ik ben gister geweest voor een intake en vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen...
Tja, we zijn verwend in het zkh met al die echo's!
Nu was het alle standaard vragen beantwoorden, bloed prikken, bloeddruk meten enz.
Wel hebben we nog even het hartje geluisterd, maar die had ik thuis met de Angelsound ook al een paar keer gehoord, hihi. Toch blijft het mooi en zeker voor m'n moeder was het leuk.

Nu 9 juni de 20 weken echo, dat vind ik wel echt heel spannend!

Hoe ver ben jij nu ook al weer Snippie?

Angelique hoe gaat het met jou meis??

snippie
4 May 2010, 17:01
Sanni, heel veel succes met de behandeling! Dat het ook voor jullie maar een positief resultaat mag hebben!

Snippie, hoe was het bij de VK?
Ik ben gister geweest voor een intake en vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen...
Tja, we zijn verwend in het zkh met al die echo's!
Nu was het alle standaard vragen beantwoorden, bloed prikken, bloeddruk meten enz.
Wel hebben we nog even het hartje geluisterd, maar die had ik thuis met de Angelsound ook al een paar keer gehoord, hihi. Toch blijft het mooi en zeker voor m'n moeder was het leuk.

Nu 9 juni de 20 weken echo, dat vind ik wel echt heel spannend!

Hoe ver ben jij nu ook al weer Snippie?

Angelique hoe gaat het met jou meis??

hihi moet pas om half 7 hoor!ga over een kwart weg:)!
kan je geen banner zien hihi:D!
ik ben vandaag 12weken en 5 dagen!
ik kan het hartje nog niet vinden.maar ach maak me geen zorgen!
ik hoef volgends mij niet eens bloed te prikken want alles is bij haar thuis.we gaan het zien.
had vorige keer al ruim een half uur met der aan de tel gezeten!
dus komt vast goed:)!

Eef82
4 May 2010, 17:08
Jah zeg, dacht dat je al weg zou zijn en dit berichtje pas zou zien als je terug was...
Maar dan nog even snel: veel plezier!

En gefeliciteerd met de twaalf weken grens! Lekker hoor, dat ze ook voor jou nu voorbij zijn!!
En nee, zie geen banner. Niet op m'n iPhone, maar ook niet op m'n laptop. Weet ook niet hoe ik een banner kan maken?

Enne... Zou me geen zorgen maken om het hartje. Zag dat je al een aardige buik hebt en dat maakt het zoeken wat lastiger! En je hebt het op de echo's toch wel gewoon gehoord?

snippie
4 May 2010, 17:10
Jah zeg, dacht dat je al weg zou zijn en dit berichtje pas zou zien als je terug was...
Maar dan nog even snel: veel plezier!

En gefeliciteerd met de twaalf weken grens! Lekker hoor, dat ze ook voor jou nu voorbij zijn!!
En nee, zie geen banner. Niet op m'n iPhone, maar ook niet op m'n laptop. Weet ook niet hoe ik een banner kan maken?

Enne... Zou me geen zorgen maken om het hartje. Zag dat je al een aardige buik hebt en dat maakt het zoeken wat lastiger! En je hebt het op de echo's toch wel gewoon gehoord?

nee heb het hartje nooit gehoord! altijd gezien!
mijn gyn ging niet luisteren!
maar hartje was goed aan het kloppen hoor!
ga er nu vandoor leg ej straks uit hoe je onschrift kan zien
KUS

Carmen40
4 May 2010, 18:10
*Sanni,
Spannend.....voor jullie is het nu echt begonnen......
Wij moeten nog even wachten hier :o verwacht zo rond 11 mei a.s.......dan ben jij al ver met spuiten, hihihi
Had fijn geweest als ik helemaal gelijk met je had gelopen........ ;)

Maar ik heb me toch een paar pijnlijke borsten :shock:
Maar alleen maar goed....iljkt er dan op dat er een "normale" cyclus aankomt en begin ik een stuk zekerder aan de IVF ;)

Succes alvast!!!!

*Mariana,
Ha hahah wat leuk dat je die naam hebt bedacht voor de kleine Snippie.....baby-snippie :P
Die houden we erin :P

*Snippie,
Je klinkt goed zeg........lekker positief.
Je bent al lekker ver.........ben benieuwd wat je straks gaat "zien".
De tijd gaat echt hard :)

*Eef,
Wat goed op 9 juni alweer de 20 weken echo......zo spannennd ;)
Ik heb ook een banner maar op mijn mobiel heb ik "afbeeldingen laden" uitgeschakeld zodat deze wat sneller is met laden en dan geeft deze ook de banners niet weer.
Je kan dit dus instellen ;)
Als je straks een banner hebt moet je ook op de mobiel de juiste instelling maken om het e.e.a. te kunnen zien ;)

Succes in ieder geval......

*Angelique,
Hoe gaat het met je???????

Knuff,

Carmen

mariana
4 May 2010, 18:40
ja carmen grappig he,vnd het wel lief klinken baby snippie.

hopenlijk komt jou ongie mooi optijd en kan je ook lekker beginne met alles.
ik duim voor je schat.

snippie eennnnnnnnnnn hoe is het met kleine baby snippie??????

snippie
4 May 2010, 19:39
Hartje klopt luid en duidelijk:D!!!!

mariana
4 May 2010, 20:22
snippie wat goed heel veel genietse toe gewenst van mij.

snippie
4 May 2010, 20:25
dank je meissie:D!
ze zei het is 50/50 kans dat je hem hoord.
ze was ook erg verbaast hem zo duidelijk en goed te horen !ze hoefde niet te zoeken:D

mariana
4 May 2010, 20:27
heerlijk dat baby snippie zich goed liet horen.

Sanni
5 May 2010, 12:16
Snippie wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen.

Carmen ik had ook gehoopt dat we gelijk zouden lopen maar is helaas niet gelukt ik heb momenteel een cylie van 30 dagen.

We zijn nu met de pecapeptyl bezig en 6 mei ga ik beginnen met de puregon.
Ik ben wel erg benieuwt hoe het verder gaat lopen maar laat het allemaal maar op me af komen.

Knuffel voor iedereen Sannie

angelique84
5 May 2010, 14:04
Eeey dames!

Kreeg geen bericht, dat er wer wat geschreven was, dus vond het al stilletjes..
Maar zie dat er genoeg geschreven is hier!

Zover ik weet ben ik nu 4 wkn& 5dgn zwanger..
Had vanaf zondag tot aan vanochtend geen bloed meer gehad!
Maar vanochtend weer roze/rood bloedverlies maar geen kramp of stolsels..
En dat is nu nog steeds een klein beetje telkens!
Dus tsja afwachten geblazen..

Temperatuur was nog hoog, heb nog steeds gespannen en pijnlijke borsten en mn rug doet nog zeer..

Weet niet wat ik ervan moet denken...

mariana
5 May 2010, 20:09
Eeey dames!

Temperatuur was nog hoog, heb nog steeds gespannen en pijnlijke borsten en mn rug doet nog zeer..

meid van erg hoop voor je dat je snel duidenlijkheid heb want hier word je ook gek van lijkt mij.
hoop natuurlijk van hate dat alles goed bij je zit.

dikke knuffelssssss

Eef82
5 May 2010, 20:30
Eeey dames!

Hey meis,

Hoeveel embryo's hebben ze teruggeplaatst?
Want ik heb er de laatste keer twee teruggeplaatst gekregen, deze waren in eerste instantie allebei ingenesteld, maar toen kreeg ik ook vrij snel al last van bloedverlies en bleek later dat er eentje alsnog was misgegaan. Misschien is dat het?

Zo te horen kan het nog echt twee kanten op. Maar zolang je geen krampen hebt, die toch bij een miskraam horen, is er hoop lijkt mij!

Aftellen voor de echo en ik duim hier nog steeds heel hard voor je door!!!

Snippie, super dat je (eindelijk) het hartje hebt gehoord!
Zei ze nog wat van je buik? ;)

snippie
5 May 2010, 21:08
Angelique ik hoop dat het snel stopt!!!

Eef de vk Zei dat me buik idd al behoorlijk was,ze zei dat het
wss door zeer Slecht ontwikkelde buik spieren in combinatie met hormonen hihi:)!
Wat mijn man en ik al dachten :)!en hij word dus alleen maar groter hihi !ze denkt dat ik het nog erg zwaar ga krijgen met me buik!
Ze zei ook dat het logisch was dat ik nu al last van me rug en bekkens heb!ze zegt wat wil je met al zo,n buik hihi!

Knuf

angelique84
6 May 2010, 05:54
Hoi Eef,

Heb maar 1 eitje teruggeplaatst gekregen..
Dus dat kan het denk ik niet zijn!

Heb gisteren tot aan net nog steeds beetje bruin- roze/rood verlies gehad..
Geen krampen of stolsels nog!
Pfff wordt zo gek van onzekerheid!

Hoop dat het snel woensdag de 12e is!!

mariana
6 May 2010, 12:42
Hoi Eef,

Heb maar 1 eitje teruggeplaatst gekregen..
Dus dat kan het denk ik niet zijn!

Heb gisteren tot aan net nog steeds beetje bruin- roze/rood verlies gehad..
Geen krampen of stolsels nog!
Pfff wordt zo gek van onzekerheid!

Hoop dat het snel woensdag de 12e is!!

wat is dit erg voor je meid.op na de 12de!!!!

heel veel sterkteom deze dagen door tekomen.

liefsss

Carmen40
6 May 2010, 13:02
*Sanni,
Hoe gaat het met prikken??
Rustig aan hoor ;)

*Angelique,
Ha ha, we schrijven lekker door hoor ;)

Balen dat je nog steeds licht bloedverlies hebt, maar.....gelukkig geen kramp en stolsels!!
Probeer zo rustig mogelijk te blijven.
Ik hoop voor je dat 12 mei heel snel daar is ;)

Dan ben ik waarschijnlijk net gestart met de Decapeptyl :shock:

*Snippie,
Ohhhhh, krijg je echt zo'n grote buik meis???
Ben nu ook erg benieuwd hoe groot die dan uiteindelijk wordt...... :P

Hoop dat je niet al teveel ongemakken zal krijgen.......

*Mariana,
Hoe gaat het met je?

*Eef,
En met jou?

Hebben jullie nog iets leuks gedaan afgelopen dagen?

Knuff,

Carmen

mariana
6 May 2010, 13:39
*Sanni,
Hoe gaat het met prikken??
Rustig aan hoor ;)

*Angelique,
Ha ha, we schrijven lekker door hoor ;)

Balen dat je nog steeds licht bloedverlies hebt, maar.....gelukkig geen kramp en stolsels!!
Probeer zo rustig mogelijk te blijven.
Ik hoop voor je dat 12 mei heel snel daar is ;)

Dan ben ik waarschijnlijk net gestart met de Decapeptyl :shock:

*Snippie,
Ohhhhh, krijg je echt zo'n grote buik meis???
Ben nu ook erg benieuwd hoe groot die dan uiteindelijk wordt...... :P

Hoop dat je niet al teveel ongemakken zal krijgen.......

*Mariana,
Hoe gaat het met je?

*Eef,
En met jou?

Hebben jullie nog iets leuks gedaan afgelopen dagen?

Knuff,

Carmen

hey carmen lieverd

hier alles goed van middag lekker even overgegeven hihi maja dat hoort erbij toch.
verder alles goed. nog steeds bang dat als ik de 12 de voor een echo mag komen alles niet goed is. maja probeer me daar nog even over heen tezetten, en niet al dingen in me hoofd tehallen die er mischien wel helemaal niet zijn.

hoe is het verder met jou???????

liefsss

snippie
6 May 2010, 15:11
carmen meid als je nu al me buik ziet met de foto van 11weken en 1dag.is het wel logisch dat ze dat zet.
hij is nu weer groter.
en dan nog niet eens van een kindje :oops:

mariana ik duim en hoop met je mee! ook oor angelique!!!

eef als je bij gebruikerspanneel naar instellingen gaat!ga je naar forum instellingen en daar kun je aan finken
dat ej onderschriften kunt zien.

en om een banner te plaatsen ga je ook naar gebruikserpanneel en dannaar profiel en dan naa onderschrift!
dan plak je daar de link van je banner(die je ergens op ene site aan gemaakt hebt) en dan heb je een banner:)

knuf

angelique84
6 May 2010, 16:55
Eeey dames!

Pfff..ik loop leeg hier..echt niet leuk meer :( :(

Ik verlies nu zoveel roze-rood bloed, dat het gewoon op een menstruatie lijkt!
Alleen geen krampen en stolsels nog..

Ik heb het helemaal gehad..
Heb toch een potje zitten huilen op mn werk :cry: :cry:

Heb zkh gebeld en die zeggen dat ik moet wachten tot de 12e..nouja dat doen we dan maar... :(

snippie
6 May 2010, 16:57
Eeey dames!

Heb zkh gebeld en die zeggen dat ik moet wachten tot de 12e..nouja dat doen we dan maar... :(

HE KUTR ZOOI!
ik blijf voor je duimen!

Eef82
6 May 2010, 17:14
Ahhh NEE, meisje toch!!
Zenuwslopend is dit!!!
En maar wachten en wachten tot je eindelijk een keer uitsluitsel krijgt...

Sterkte meis!!
Hele dikke knuffel!

mariana
6 May 2010, 18:00
Eeey dames!

ooo meid heel veel sterkte

Sanni
7 May 2010, 07:25
Eeey dames!

Heel veel sterkte zit te duimen voor je.

Knuffel Sanni

Sanni
7 May 2010, 07:33
Carmen met het prikken gaat het goed moet wel wennen maar dat is niet anders.
Nu woensdag maar afwachten of de eitjes goed aan het groeien zijn.
Hoe gaat het met jou?

Hoe gaat het met de rest?

Knuffel Sanni

Carmen40
7 May 2010, 09:22
*Angelique,
Jeetje meid, wat balen die onzekerheid.
En je moet nu nog wachten ook tot de 12e :cry: nou dat is echt kl..... :x

Ik blijf flink doorduimen voor je.........hou je haaks hoor!!!
Schrijf het maar van je af hier.......
Dikke knuff.

Carmen

Carmen40
7 May 2010, 09:30
*Mariana,
Dus het overgeven is al begonnen? Ik ben bijna "blij" voor je ;)
Spannend tot de 12e, je kan jezelf helemaal gek maken door dingen te denken die misschien niet eens zo zijn :o
Niet doen joh, het kost alleen maar méér energie ;)

*Sanni,
Ik hoop van harte dat de eitjes bij jou lekker aan het groeien zijn, voor heel veel kans op bevruchte eitjes ;)
Succes verder met prikken.

*Snippie,
Ben jij trouwens nog misselijk?
Bij mijn zusje verdween dit ongeveer de 12e week.......

Hier alles rustig.....nu ja rustig.....hebben leuke drukke dagen achter de rug.
Net "uitgerust" en nu het weekend alweer voor de deur :shock:

Ben ook weer naar hartelust aan het sporten, heerlijk!! :P
Maar ik weet straks met die hormonen, dat het dan ( bij mij) bijna niet meer gaat.
Alleen wandelen vind ik dan fijn........we zien wel, iedere keer is weer anders he?

Nog 5 dagen te gaan......tot mijn NOD.

Knuff,

Carmen

mariana
7 May 2010, 12:52
*Mariana,
Dus het overgeven is al begonnen? Ik ben bijna "blij" voor je ;)
Spannend tot de 12e, je kan jezelf helemaal gek maken door dingen te denken die misschien niet eens zo zijn :o
Niet doen joh, het kost alleen maar méér energie ;)

*Sanni,
Ik hoop van harte dat de eitjes bij jou lekker aan het groeien zijn, voor heel veel kans op bevruchte eitjes ;)
Succes verder met prikken.

*Snippie,
Ben jij trouwens nog misselijk?
Bij mijn zusje verdween dit ongeveer de 12e week.......

Hier alles rustig.....nu ja rustig.....hebben leuke drukke dagen achter de rug.
Net "uitgerust" en nu het weekend alweer voor de deur :shock:

Ben ook weer naar hartelust aan het sporten, heerlijk!! :P
Maar ik weet straks met die hormonen, dat het dan ( bij mij) bijna niet meer gaat.
Alleen wandelen vind ik dan fijn........we zien wel, iedere keer is weer anders he?

Nog 5 dagen te gaan......tot mijn NOD.

Knuff,

Carmen

ja probeer me zelf niet gek temaken.
maar lukt niet altijd he hihi
ja volgens mij is het overgeven begonnen.
ben benieuwd heb vandaag ook weer overgegeven.

maar nog even en dan is jouw nod spannend nog even en je kan lekker met alles beginnen.
duim voor je schat.

liefssss

snippie
7 May 2010, 15:32
carmen nee misselijkheid is nog niet over.dat zou volgens vk wss zeker nog wel 4 weken duren!
dus nog geduld hebben.

en jij over5 dagen je nod:) spannend:)!
en heerlijk aan het sporten dus:) petje af doe het je niet na.

mariana rustig aan he meissie

knuf

mariana
7 May 2010, 16:04
snippie is bij jou het overgeven nog niet over.
wat vervelend voor je.

ja we proberen ons rustig tehouden.
pff had ik maar vast de eerste echo gehad en gezien en tehoren gekregen dat alles goed is van binnen hier.

snippie
7 May 2010, 17:08
snippie is bij jou het overgeven nog niet over.
wat vervelend voor je.

ja we proberen ons rustig tehouden.
pff had ik maar vast de eerste echo gehad en gezien en tehoren gekregen dat alles goed is van binnen hier.

jah begrijp ik meissie dat je dat wilt hopelijk gaat de tijd heel snel!
om hoelaat heb je de echo?
KNUF

mariana
7 May 2010, 18:32
12 mei om 10 uur dus lekker vroeg gelukkig.
moest eigenlijk pas om 3 uur maarheb gevraagt of het toch niet eerder kon.
maar ze zei dat het dan wel om 10 uur kon geukkig.

snippie
7 May 2010, 18:35
12 mei om 10 uur dus lekker vroeg gelukkig.
moest eigenlijk pas om 3 uur maarheb gevraagt of het toch niet eerder kon.
maar ze zei dat het dan wel om 10 uur kon geukkig.

ohh fijn meid!!!

ik heb vandaag afspraak gemaakt voor de 20weken echo
om half 9 :) ben dan de eerste:)

Carmen40
7 May 2010, 20:08
Mariana,
Ik weet dat dat erg moeilijk is hoor......ik zou dat ook hebben......
Maar ik wil je zoooo graag moed in blijven spreken zodat je je misschien wat beter en minder onzeker hierdoor voelt......

Ik leef gewoon met je mee ;)
Goed dat je al zo vroeg voor de echo mag.....scheelt weer lang wachten ;)

Snippie,
20 weken afspraak, wouw dat gaat snel zeg ;)
Jij bent dan nog vroeger op de dag dan Mariana.....pfff......ik draai me dan nog een keertje om hoor :oops: hihihihi
Nee joh.....bij zo'n echo zou ik al staan te springen in mijn pyama :P :P haahaha

Vervelend dat de misselijkheid nog niet over is.....
Nog even geduld meis.

Knuff,

Carmen

snippie
7 May 2010, 21:14
Ik mag altijd de tijd Zelf kiezen!er is altijd genoeg ruimte om zelf te gezien dus als het uit komt of vroeg in de ochtend en ander laat in de middag zo kan mean altijd mee!
En bij vk altijd savonds want ook dan kan me man altijd mee:)!
Knuf

Carmen40
8 May 2010, 09:30
Hey Snippie,

Wat goed dat je die tijden zelf kan kiezen zodat je mannetje mee kan ;)
Goed geregeld.

Gaan jullie nog iets leuks doen van het weekend?

Knuff,

Carmen

snippie
8 May 2010, 09:48
Jah hè:D!terwijl ziekenhuis vaak toch wel druk is maar heb tot nu toe steeds mazzel:)!
Bij echo bureau was het ook al gelukt om het voor aan komende woensdag te doen want mannetje is dan ook vrij:D!terwijl ze normaal niet op woensdag open zijn hihi !maar door hemelvaarts dag donderdag zijn ze nu woensdag open hihi !

Weet niet wat we gaan doen!mannetje licht nog in bed!
Denk even naar de stad:)!
En morgen ochtend even koffie dunken bij me schoonouders:)!

En jij?
Knuf

Carmen40
8 May 2010, 10:38
Net even het huis gedaan, de was, afwas en ga zo ff boodschappen doen.
Beetje internetten, rondkijken naar een evt. leuke job ( zonder haast hoor, gewoon nieuwsgierig 8-) )

Toch zo maar weer ff sporten :P

Vanavond even gezellig op visite bij mijn schoonvader.
Mannentje moet vannacht één nachtje werken op de taxi ( doet ie soms als extra....vindt ie leuk.....)

Morgen gaan we gezellig op familiebezoek in Noord Holland, uurtje rijden denk.
Eerst moet mannetje dan uitslapen ;)

Zijn we laat in de avond weer thuis.......en is het weekend alweer voorbij.
Maar....nog niet aan denken, het is pas zaterdag!! :P

Liefs,

Carmen

Eef82
8 May 2010, 12:19
Hey meiden,

Ik ben nu bijna 16 weken en heb vanochtend nog heerlijk overgegeven (2x!)...
Dus heb nog maar even geduld.

Vanochtend even naar de stad geweest, pfffff wat vermoeiend.
Ga nu maar even een middagdutje doen.

12 mei wordt een spannende dag dus; we duimen voor twee goeie echo's!
Carmen, hopelijk is je nod deze keer ook echt een nod!!

Carmen40
8 May 2010, 17:40
Hoi Eef,

Ben jij nog steeds aan het overgeven, jeetje meid :o

Ik denk dat je het aardig gaat voelen als je "iets teveel" hebt gedaan...
Hoop dat je even hebt kunnen slapen vanmiddag?

12 mei wordt hier zeker een spannende dag ;)
Mijn NOD zou er ook bij kunnen zitten, hahaha.

Tot aan vandaag heb ik op dag 16 een klein beetje rood/bruin gezien en verder niets.
In tegenstelling tot de vorige cyclus, begon het hele lichte vloeien op dag 16 en duurde een dag of 6 ( al was het zeer weinig bloedverlies ;)

Maar deze keer maar 1 keer één druppie en dat maakt mij zekerder ;)
Zit nu op dag 24.
Vanaf morgen zou het ook al kunnen komen evt.

Nog steeds zere en gespannen borsten, al vanaf 28 april.
Hadden jullie dat ook altijd zo lang?

Knuff,

Carmen

Sanni
9 May 2010, 14:18
Carmen ik heb bijna elke maand pijnlijke borsten en dat duurdre soms wel 2 weken en als het wat minder werd wist ik dat de nod er aan kwam maar ook een keer gehad dat ik dat op de dag dat de nod kwam dat het knapte en was de pijn weg heel raar was dat. :(
Nu met de eerste IVF moet ik maar afwachten hoe het nu gaat lopen geen iedeeeee. ;)

Knuffel Sanni

Eef82
9 May 2010, 14:39
Jeetje Carmen,
het wordt dus echt spannend of je ongi wel gaat komen.
Het lijkt wel een innestelingsbloedinkje...

En wat betreft gespannen borsten; daar is bij mij echt geen peil op te trekken.
Ik weet nog wel dat ik na ronde 1, terwijl ik al jaren geen pil meer slikte, me ineens zere borsten had! Dacht heel even dat het gelijk raak zou zijn, haha! In die twee jaar is het steeds weer anders geweest; soms een periode lang elke maand zere borsten omdat m'n ongi eraan zat te komen (vaak al een week, soms twee weken van tevoren) en dan weer een periode helemaal niets. Met de pil had ik standaard giga zere borsten, reageerde gewoon heel erg op de hormonen. Maar toen ik zwanger bleek: helemaal niets! Geloof dat ik rond acht weken pas m'n borsten begon te voelen... Zo raar! Dus wel of geen pijn, het hoeft niks te zeggen!

En wat de misselijkheid betreft, het leek even wat beter te gaan. Totdat m'n man dat ook opmerkte... Sindsdien is het elke ochtend weer raak!
En nog steeds erg moe, maar moet dan ook wel zeggen dat ik al ruim een week ziek ben en loop te kwakkelen. De energie is gewoon ff op!

Maar verder mag ik niet klagen! Ik ben zwanger en dat is wat we wilden!!

Ik duim voor een zonnige, blije dag de 12e!

mariana
10 May 2010, 09:30
carmen wat spannend.
zou bij jou dan het zelfde wonder gebeurd zijn als bij shanna.

ik hoop het zo voor je, duim duim duim.

eef ik ben ook zo missenlijk, soms de helledag en soms alleen in de ochtend.
ik heb alleen ook heel erg last van draaien in me hoofd en trillerrig.
bah bah

en ik ben het met je eens zwanger en dat is wat we wilde!!!!!!!!!!

carmen op na de 12de lieverd

Carmen40
10 May 2010, 10:09
Dames,

Bedankt voor jullie snelle reactie op mijn vraag ;)

Er is idd geen peil op te trekken......
Ik had het ook altijd, tot ongeveer november vorig jaar.
Van november t/m februari ineens weer niet????? :o Dat vond ik maar vreemd en dacht dat er iets niet meer zo goed ging in het hele proces :(

Maar als donderslag bij heldere hemel kwamen de pijnlijke borsten weer ineens aan in februari j.l. :mrgreen:
En ook bij mij ( nu alweer voor de 3e keer op rij) als de pijn weg trekt, of bijna weg is......komt de :evil:

Nu na zo'n 12 dagen begint de pijn al iets minder te worden, dus ik wacht rustig af tot de ongi komt ;)
Zit nu pas op dag 26 eigenlijk ( let maar even niet op mijn banner :mrgreen: ) en kan het nog een paar daagjes gaan duren.

Ach we zien wel, eerst liet ik me gek maken door al deze klachten maar dat doe ik nu niet meer.
Ben wél blij dat ik ze heb hoor, weet ik dat het e.e.a. goed werkt ;)

*Eef,
Wel balen dat je nog steeds ( weer) misselijk bent en ook al ruim een week ziek bent....
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en energie hebt!

*Mariana,
Jij ook al goed misselijk.

Maar dames dit gaat een keer ophouden, gelukkig blijft dit niet altijd....... ;)
Misschien kan deze gedachte een beetje troost geven? Al is het een "schrale troost"......

Take care......hou vol hoor!!

Liefs,

Carmen

Carmen40
11 May 2010, 09:45
Hoi hoi,

De :evil: :evil: zijn er weer.

Gelijk met de kliniek gebeld en per vandaag ben ik dan gestart met de laatste IVF.
Ik voel me goed en rustig en ben er klaar voor ;)

Later meer............of zie alvast mijn onderschrift ;)

Knuff,
Carmen

mariana
11 May 2010, 10:33
lieverd ik duim voor je.
op na jullie prachtige embryossssss na de prachtige baby carmen!!!

heel veel succes en ik denk aan je lieverd.

liefss en dikke knuffeeelssssss

snippie
11 May 2010, 10:48
carmen meissie ik duim en bied heel erg voor je!!!

KNUF

Carmen40
11 May 2010, 14:05
Lieverds,

Dank jullie wel ;)

De hormoonshop van Carmen is weer geopend :P :mrgreen:
We zijn hier blij als we in het eerste geval al een bevrucht eitje halen en de volgende stap ( waar ik nu nog maar niet aan denk) is de TP.
Als we dat halen zou ik op zich al blij zijn......ik mag gewoon niet teveel verwachten.

Tot nu toe had ik 3 a 4 eiblaasjes.....maar wél 75% bevruchting ( landelijk gemiddelde ;) )
Dit was de eerste keer met 2 eitjes en de laatste keer slechts met 1 eitje een TP.

Ach we zien het wel, kan er niet veel aan veranderen.
De wijntjes gaan voor minimaal een maand de kast in, de sport op een veel lager pitje en de voeding op en top gezond ;)
Méér kan ik even niet doen :?

Knuff,

Carmen

Carmen40
11 May 2010, 14:09
Hoi Monique,

Welkom op dit forum ;)

Kan het goed begrijpen dat je een beetje gespannen bent.
Er komt veel info op je af in het begin en je denkt misschien "wat een ingewikkeld programma die IVF / ICSI" :o
Maar heel goed dat je het e.e.a. hebt gelezen.

Tijdens een behandeling gaat alles vanzelf, je groeit er gewoon in.
Het prikken went ook snel hoor.......het lijkt enger dan dat het is.
En er is altijd de mogelijkheid de kliniek of z'huis te bellen als je vragen hebt....ze zijn er voor jullie.

Jullie hebben vanmiddag al het gesprek en ik vrees dat ik nu iets te laat ben om het e.e.a. te kunnen vertellen.
Ben wel benieuwd wanneer je dan precies mag starten :?

Alvast heel veel succes en ehh......vragen mag hier zoveel je wilt hoor ;)

Carmen

Sanni
11 May 2010, 14:49
Carmen heel veel succes en dat de eitjes maar goed mogen gaan groeien ik duim voor je en goed dat je al zo snel voor de eerste egho mag.
Ik ben begonen op 1 mei en mag morgen voor de eerst egho ben erg beniewd wat er zit en hoeveel morgen meer.

Nikie welcom hier op het forum ik zelf kan je er nog niet veel over vertellen het is voor mij ook de eerste keer maar heel veel succes.

Ik hoop dat de misselijke heid bij de meeste al wat minder word en anders duim ik voor jullie dat het gauw over zal zijn.

Degene die bezig zijn blijf ik duimen voor het wondertje waar we hier allemaal op wachten.

Knuffel Sanni

Carmen40
11 May 2010, 19:14
Hey Sanni,

Ik wens je ontzettend veel succes voor morgen als je voor de echo gaat.
Ik duim voor veel, héél veel mooie eiblaasjes mét eicellen ;)

Meiden,
Even een vraagje......

Ik spuit voor het eerst Decapeptyl.
Vind het zoooo lastig om mijn spuit in de huid te houden en dan ook nog de vloeistof in te duwen :o
Met Pregnyl heb ik dat ook steeds.
Maar nu moet ik zelfs héél veel van dit soort spuiten gebruiken, per overmorgen ook nog de Menopur erbij.....

Maar het voordeel is, als je dit veel "moet" doen dan gaat het op den duur vanzelf beter ;)

Toen ik de spuit ging zetten wilde ik controleren of er geen luchtbel in de spuit zat.
Ik zag de vloeistof niet eens in de spuit zitten???
Toen ik de spuit een klein beetje aanduwde, kwam er toch een druppeltje vloeistof uit.

Dat leek mij het bewijs dat de lucht eruit was gegaan.
Maar toen ik weer in de spuit keek zag ik die vloeistof weer niet zitten :o nou ik moet daar zeker nog aan wennen.
Ik had geen zin om ook lucht erin te spuiten.

Na het zetten van de Deca begon het wel te branden zeg! Had ik niet verwacht :shock:
Het was daarna wel snel weer weg.......

Hadden jullie ook een beetje last van de Deca?
Hebben jullie een trucje om het naaldje diep genoeg te houden en ook tegelijkertijd de vloeistof in de huid te drukken?
Ik heb de neiging om tijdens het drukken iets met de naald omhoog te gaan......met de Pregnyl had ik dat ook al.....

Liefs,

Carmen

Sanni
11 May 2010, 22:18
Carmen om er zeker van te zijn dat er geen lucht meer in de dacapyl zit moet je eerst even zahtjes tegen de spuit tikken en iets naar benden doen dan weer tikken en dan voorzichtig om hoog drukken en zorg dat er niet te veel vloeistof uit loopt.
En als je spuit in brengt zorg dan dat het diep genoeg zit dan komt hij er als het goed is niet uit.

Heel veel succes.

Knuffel Sanni

Mickey1979
12 May 2010, 08:52
Hallo allemaal,

Ik ben Nicole en ook wij gaan starten met de behandeling. In maart hebben wij definitief te horen gekregen dat wij in aanmerking komen voor ICSI. Vorige week hebben wij groen licht gekregen en op 20 mei gaat de eerste spuit erin. Erg spannend allemaal, maar inmiddels kijk ik er toch ook wel naar uit.
Het is fijn om jullie ervaringen te lezen, zodat ik een beetje weet wat me te wachten staat....

Groetjes Nicole

mariana
12 May 2010, 09:07
we hebben een kloppend hartje gezien.
ben zo blij.
helaas was het er toch maar 1 en geen 2.
de baby liep zelfs kwa groei voor ze dacht dat ik 7 weekjes was.

pfff wat een geruststelling.

Carmen40
12 May 2010, 09:37
Hey Mariana,

Wat een goed nieuws zeg :P
Wel jammer dat het er maar ééntje is............terwijl jullie misschien al stiekem rekening hielden met twee....
Maar in ieder geval is het er één die het ontzettend goed doet en daar mogen jullie trots op zijn :)

Ben erg blij voor jullie.
Er valt dan een druk van je schouders af he?
Geniet er lekker van.

*Sanni,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb gisteren ( net als bij de Pregnyl) eerst een paar keer tegen de spuit aangetikt :?
Toen zag ik de vloeistof niet zitten en dacht "ik ga niet zomaar een spuit zetten waarvan ik de vloeistof niet zie"
Vervolgens drukte ik onderaan de spuit en kwam de vloeistof er wel direct uit ( paar mini-drupjes).

Dus daarom dacht ik dat het wel ok was.....nogmaals vóór het spuiten even aangetikt.....
Misschien is het wel gewoon goed gegaan maar zo vreemd dat ik de vloeistof niet zie :oops:
Het is qua hoeveelheid ook zo weinig he?
Bij Pregnyl zie je dat allemaal wel goed........

Ik heb trouwens wel gewoon alle vloeistof kunnen spuiten ;)

Vanavond even proberen hoe jij het doet, we blijven doorgaan ;)

*Nicole,
Welkom op dit forum.
Jij mag ook al snel gaan starten ;)

Alvast heel veel succes.
En als je iets wilt weten.......vraag het gerust ;)

Knuff,

Carmen

Sanni
12 May 2010, 10:30
Mariana wat fijn voor je dat het zo goed groeit.

Nicole welcom op het forum.

Carmen ik hoop dat het vanavond beter gaat. ;) :D

Vandaag de eerste egho gehad ze zag aan de rechter kant maar 1 mooie grote zitten en allemaal kleintjes en aan de linker kant zaten 4 grote en nog een paar kleintjes.
Nu moet ik vanavond de puregon op hogen naar de 200 eenheden en dan komen de zaterdag weer terug.
Dan moeten we van ons weekendje weg maar even heen en weer pendelen het is niet anders, nu maar hopen dat ze nog maar goed gaan groeien naar het ophogen van de puregon.

Knuffel Sannie

Eef82
12 May 2010, 11:25
Mariana gefeliciteerd met je goeie echo!!
Wauw, dat moet zeker een geruststelling zijn!
Enne... snap best een beetje je 'teleurstelling' dat het er maar 1 is.
Ben zelf natuurlijk nummer 2 rond 6,5 week verloren en als ik hier op het forum over andermans tweelingzwangerschappen lees, ben ik soms best een beetje jaloers.

Maar hey, je bent zwanger en dat is het belangrijkste!
Een eenlingzwangerschap is ook minder risicovol en na al dat wachten - en voor jou ook een miskraam - is het 't meest belangrijk dat we een goeie zwangerschap met een gezond kindje voldragen!

Carmen, ik wens je alle geluk toe voor deze (laatste?) poging!!!
Blijf vooral rustig en ontspannen, dat is toch het beste!
Ik heb geen ervaring met Decapeptyl. Wat je beschrijft had ik inderdaad ook met pregnyl, zo stom!
Ik heb 1 keer ook lucht meegespoten en voelde het helemaal bobbelen onder mijn huid.
Ook kwam er toen wat pregnyl weer uit, niet de bedoeling dus.
Behalven het wegtikken van wat extra lucht weet ik ook geen tips...
Veel succes met de volgende prikken in ieder geval!

Sanni, fijn dat er mooie eitjes groeien!
Hopelijk groeien er met de verhoging nog wat extra kleintjes mee!

Nicole en Monique, welkom hier! Ook al hadden jullie je hier liever niet hoeven melden...
Hoe is de intake verlopen, Monique? Flink wat wijzer geworden?

Angelique, ik hoop dat de afgelopen dagen goed verlopen zijn en ik duim nog steeds voor een goeie echo vandaag!!

Sanni
12 May 2010, 13:05
Eef hoe gaat het met jou?

Bedankt ik hoop zeker dat er nog wat gaat door groeien.

Knuffel Sanni

angelique84
12 May 2010, 13:25
Hoi Dames!

Vandaag om 12 uur de echo gehad, en zoals ik zelf al dacht, was het een miskraam!
Door de hoeveelheid bloed, was het positieve gevoel al weg, en doordat er op de echo ook niks te zien was..wist ik al hoe het ervoor stond!
Alles zag er wel goed en rustig uit, dus dat was gelukkig wel fijn nieuws!

We hebben aangegeven dat we op dit moment even een paar maandjes rust willen, want de zwangerschap/miskraam heeft toch wel meer effect gehad dan ik van tevoren dacht..
Ben lichamelijk even helemaal op..ben erg moe en heb gewoon de rust weer nodig om weer met beide beentjes op de grond te staan!
Volgens de gyn, was het ook de juiste keuze!

Zodra we er weer aan toe zijn, dan mogen we bellen voor het vervolg gesprek en daarin zal worden besproken wat er zoal komt kijken bij een Cryo ontdooiing en terugplaatsing!

Ik heb bij de gyn wel nagevraagd wat de slagingspercentage was van het ontdooien van een cryo, want dacht altijd dat het rond de 50% zou liggen..
Maar ze gaf aan, dat het in het Erasmus zkh, rond de 75% lag..dus een goede slagingskans voor een terugplaatsing..
Dus ben benieuwd, en zulk nieuws geeft weer moed natuurlijk!

We gaan het nu even rustig aan doen en weer alle energie verzamelen om met frisse moed over een paar maandjes te beginnen!
En stiekum kijk ik er nu al weer naar uit!!

Zowieso wil ik jullie dames bedanken voor alle steun, maar ook informatie en antwoorden die op mn vragen krijg!!
(dit is trouwens geen afscheid bericht ofzo hoor haha :D )

Nu ga ik even een uurtje mn oogjes dicht doen..

Tot snel weer!!

PS Marina, wat goed om te horen dat je het hartje heb zien kloppen!! gefeliciteerd meid!!

Sanni
12 May 2010, 13:39
angelique heel veel sterkt met het verwerkren hier van en neem zeker alle rust. :cry: :cry: :cry:
Ik heb hier verder echt geen worden voor dan sterkt :cry: :cry: :cry:

Knuffel Sanni

Carmen40
12 May 2010, 14:21
Angelique,

Ik vind het echt vreselijk voor jullie :cry:
Kreeg overal kippenvel toen ik dit las en werd erg verdrietig.

Wat had ik jullie dit gegund.....
Het feit dat je dit zo, na deze zwaar emonionele ervaring zo kan relativeren.......vind ik heel sterk van je......en heb er veel respect voor.

Neem je rust, denk dat dat in deze situatie beter is....
Zie ook PB.

Knuff,

Carmen

Carmen40
12 May 2010, 14:33
*Sanni,

Wat goed dat er al een aantal eitjes flink aan het groeien zijn.
Hopen dat die kleinere nu ook nog gaan meedoen met een iets hogere dosis.

Ik had de vorige keer maar 2 eitjes en naarmate de punctie in zicht kwam, kwamen er uit het niets nog 2 bij.
Had ik nooit meer verwacht.......maar nu weet ik dat het allemaal mogelijk is ;)

Ohh, net een echo als jullie een weekendje weg gaan......
Ik hoop dat jullie mooi weertje hebben, ze geven wel veel betere voorspellingen :P
Succes......

*Eef,
De eerste de beste prik die ik met de IUI, januari 2009.......moest geven ging al helemaal mis :oops:
Had ik ook bubbeltjes en er kwam vocht uit :o
Toen ben ik zo geschrokken dat ik het even liet zien in het z'huis ( even tussendoor onderweg naar mijn werk)
Ik dacht aan een allergische reactie ofzo...was gewoon ook lucht..

Maar gelukkig is dat daarna nooit meer gebeurd.
Die 2e keer dat ik moest spuiten deed ik het bijna in mijn broek :)
Maar nu is zoiets dergelijks niet meer gebeurd gelukkig, kan er nu wel om lachen.

En ach, als het weer gebeurd schrik ik er niet meer van......
Het is gewoon erg lastig, én de huid goed bijeen houden, de spuit even diep houden en ook nog de vloeistof aandrukken.

Verder heb ik sinds vandaag een kou te pakken :x alles doet zeer op mijn rug, mijn spieren, heb het benauwd, droge hoest en mijn hoofd zit "vol".
Als ik hoest doet het zeer boven mijn ogen :(
Waarom net nu??????

Heb al gestoomd en heb net gebeld of ik tussendoor Paracetamol mag gebruiken...moet zo ff terugbellen....
Ik heb gelukkig geen koorts....

Liefs,

Carmen

Sanni
12 May 2010, 15:01
Carmen ik hoop dat je weer snel beter word en dat het maar voor 1 dag was. :D :D :D
Dat waren zeker niet veel eitjes, ik hoop dat je nu een betere oogst hebt.
Wie weet komen we elkaar nog tegen weet nog niet wanneer de puntie zal zijn mischien wel op de 19de dat jij voor je eerste egho moet. :D :D :D

Knuffel Sanni

Mickey1979
12 May 2010, 16:25
Bedankt allemaal voor jullie warm welkom. Het is fijn om hier je verhaal kwijt te kunnen, maar vooral ook om te lezen hoe jullie het een en ander ervaren. Ook geeft het moed dat er meiden zijn, waarbij de behandeling inmiddels gelukt is. Helaas ook natuurlijk de trieste verhalen waarbij het mis gaat....

Over 8 dagen moet ik beginnen met mijn eerste spuit Deca. Ik zie er best wel tegenop, maar ik heb me voorgenomen om mijn verstand op nul te zetten. Maar ja, dat zeg ik nu.... Op het moment zelf zal dat niet zo makkelijk zijn. :|

Ook ben ik erg benieuwd wat de hormonen met me zullen doen. Af en toe hoor je van die horror verhalen.... maar goed, iedereen reageert hier natuurlijk anders op. Dus ik zal het gewoon moeten ondergaan en afwachten wat het gaat worden.

Groetjes Nicole

Roosie
12 May 2010, 16:46
Hoi, ik had me hier al een keertje eerder gemeld met een vraagje over pauze nemen tussen iui en ivf.
Nu heb ik 6 iui´s gehad en helaas, nog niet zwanger, nu gaan wij ook het ivf-traject in.

Ik zal eerst wat meer over mezelf vertellen voor wie ik nog nieuw ben.
Ik ben 39 jaar en sinds begin juli 2006 bezig voor ons 1e kindje. Alle onderzoeken gehad, ook hsg en larascopie, maar er is niets gevonden. Ik heb nu 6 IUI´s achter de rug, helaas nog niet zwanger.
Dinsdag 18 mei hebben we een intakegesprek voor ivf, dit gesprek hebben wij bij het antonius in Nieuwegein waar we ook de iui behandelingen hebben gehad.
Tot aan de punctie gaan we het ivf traject in antonius doen, dat vind ik wel fijn want mijn gyn weet ondertussen hoe ik reageer op de hoeveelheden puregon.
Met ivf start ik 10 juni.
Hiernaast ben ik onder behandeling van een acupuncturiste, dat bevalt met erg goed en slik er ook chinese kruiden bij.
Op haar advies ben ik het eten van zuivel flink gaan minderen, omdat mijn miltenergie laag is. Dat kan ze ook zien aan de tandafdrukken rond mijn tong. Dat mijn miltenergie wat laag is komt ook mede door het lijnen, wat ik nu ook op een laag pitje heb gezet. Ik heb ook een wasverzachter allergie waar ze me mee helpt erg fijn!

Al gelijk een lang verhaal hahaha......Lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen!

Heel fijn om te de berichten te lezen van wie er zwanger is geworden met ivf/icsi. Ik lees hier meer positieve berichten dan in het IUI topic!

Liefs Roosie

Eef82
12 May 2010, 16:54
Ow Angelique, wat vreselijk voor jullie!
Ook ik had het jullie heel erg gegund.

Je 'klinkt' wel opgewekt en optimistisch, knap hoor!
Uiteindelijk is het natuurlijk fijn om uitsluitsel te hebben, want vooral de onzekerheid sloopt je.
Goed dat jullie eventjes rust nemen en jouw lichaam weer laat herstellen.
En dan met goeie moed en positieve energie de cryo tp!

Ik was zelf heeeeel erg sceptisch over het ontdooien van de cryo's,
en vervolgens over de kwaliteit en de slagingskans ervan,
maar je weet: ik ben zwanger geworden van twee cryo's! (ook bij Erasmus MC toevallig...)
Dus zeker hoop houden!

Sannie, met mij gaat het goed!
Ben nog wel erg moe. Maar - voor zover we weten - gaat het met de kleine goed!
Ben nu iets meer dan 16 weken. Soms, bij een vleugje onzekerheid, zoek ik even het hartje op.
Ik weet nu waar die zit en kan 'm dan ook in één keer vinden, zo leuk!

Carmen, echt balen dat je nu ziek wordt!
Het heerst wel echt, ben zelf ruim anderhalve week flink ziek geweest.
Maar de behandeling kost al een hoop energie, dan heb je dit er liever niet bij.
Hoop dat je snel opknapt!

snippie
12 May 2010, 20:19
angelique lieverd wat verschrikkelijk!
woorden schieten me te kort!
heel veel sterkte in deze moeilijke periode!!!
knuffel

carmen niet lang ziek blijven lieverd!

mariana gefeliciteerd

Carmen40
12 May 2010, 20:57
*Roosie,
Nogmaals welkom hier.
Fijn dat je hier ook met ons gaat meekletsen ....al had ik liever gezien dat de 6e IUI was gelukt.......... ;)
Ik hoop dat de IVF het wonder gaat brengen waar jullie al zo lang op wachten....

*Nicole,
Graag gedaan hoor.
Ik vond het toen ook zo fijn om een warm welkom te krijgen :P
Fijn dat je erbij bent.

Voor wat betreft de homonen..
Van de Ghonal F kreeg ik na de 6e .....of een latere dag, sterretjes voor mijn ogen en werd een beetje vergeetachtig.
Gewoon "anders dan anders" gevoel maar niet zo erg dat het je dagelijke bezigheden belemmerd ;)

Ja, met sporten had ik ook een beetje last.
Ik train best fanatiek maar met die medicatie ging het gewoon niet, veel eerder buiten adem e.d.
Toch als je je erop voorbereid is het allemaal goed te doen hoor ;)

Ik ga nu een nieuw hormoon gebruiken en ben benieuwd wat ik nu ga ervaren :?
Misschien wel niets??
Ook voor alle medicatie geldt....iedereenkan er anderes op reageren....

Ik zou me niet gek laten maken door horror verhalen hoor ;)

*Eef,
Het is echt balen, niet nu en dan die ongi er nog bij....maar goed het gaat ook wel weer over ;)
Nu krijgt mijn mannetje net ook dezelfde klachten :o ...de lieverd...heb ik heb ook al aangestoken..... :oops:
We houden maar lekker rust.

*Snippie,
Doe er alles aan om het zo "comfortabel" mogelijk te maken.
Dank je ;)

Het prikken ging trouwens goed :P morgen doe ik dat ook op deze wijze met de Menopur.

Liefs,
Van kwakkelende Carmen

Roosie
12 May 2010, 21:58
@Carmen dankje! Ja balen dat de laatste IUI niet gelukt is, maar gelukkig hebben we nog kansen met ivf. Ik vind het wel erg spannend merk ik, heb alweer heel wat op internet zitten lezen.

Balen zeg dat je niet zo lekker bent en dan je man ook nog, hopelijk zijn jullie weer snel topfit!

@Angelique wat een vreselijk nieuws! Sterkte!

Liefs Roosie

Carmen40
13 May 2010, 11:53
*Roosie,
Het is wel goed om de nodige info te krijgen.
Maar als je op de diverse sites kijkt die je hebt....zie je vaak best wel verschillen.......dat is soms lastig.

Daarbij komt ook nog je iegen persoonlijke ervaring, die buiten alle info staat ;)
Dus voor een gedeelte is het heel persoonlijk....voor een ieder anders.

Vanmorgen alweer bezig geweest met het bed verschonen, blehhhhh....alles was doorweekt, zweten!!!!! :(
Maar meestal na het zweten gaat het bij mij vooruit.

*Monique,
Wat goed dat jullie het gesprek nu hebben gehad.
Een info avond is altijd de moeite waard ;) althans wat ik tot nu toe heb ervaren.
Veel beeldmateriaal, schema's e.d. en er is ruim de gelegenheid om vragen te stellen.

Wel goed dat er nu even tijd tussen zit.
Kunnen jullie er rustig naar toe werken.
Ja, met de eierstokken is het altijd lastig.......soms kunnen ze ook weer in een iets andere positie gaan.

Maar net voor de punctie kijken ze ook nog heel goed hoor ;)
Ik ben ook geen fan van injectie, pijn, heb ook nog een lage pijngrens :oops:
Ben soms gewoon zo'n muts.....hihihihi :mrgreen: ........als je voor een gewone vulling bij de tandatrs al een verdoving wilt!

Nou dan weet je het wel....
Maar toch de punctie is goed te doen.
De pijnstilling is bij ieder z'huis erg anders.........

Bij mijn vorige z'huis gebruikten ze Methadon en als dit was ingewerkt.....4 verdovingsprikjes inwendig ( voelde ik niets meer van)
Nu gaan ze Morfine gebruiken en krijg ik ook een infuus en doen ze maar 2 verdovingen inwendig....maar ik mag er evt. ook 4 als ik dat graag wil.

Dus nu krijg ik die inwendige prikjes éérst en daarna pas de Morfine omdat morfine kortwerkend zou zijn....en hoofdzakelijk tbv de punctie is. ( ben benieuwd of ik die inwendige prikjes nu wél voel??)

Inwendig in de schedewand schijnt het dat er zeer weinig zenuwen zitten en dat je daarom weinig tot niets van deze prikjes voelt :?
Het aanprikken / aanzuigen van de eiblaasjes doet wel pijn, niet vreselijk maar best te doen eventjes.
Ze kunnen dit gedeelte nl. niet verdoven, het ligt te diep.

Liefs,

Carmen

snippie
13 May 2010, 11:55
wat spannend hier:D!!!!!

ik duim allemaal voor jullie!!!

ik zelf heb gisteren weer een echo gehad:)
alles nog steeds goed met de kleine

snippie
13 May 2010, 11:58
Carmen hoe is het nu met jouw?
knuf

mariana
13 May 2010, 17:53
Mariana gefeliciteerd met je goeie echo!!
Wauw, dat moet zeker een geruststelling zijn!
Enne... snap best een beetje je 'teleurstelling' dat het er maar 1 is.
Ben zelf natuurlijk nummer 2 rond 6,5 week verloren en als ik hier op het forum over andermans tweelingzwangerschappen lees, ben ik soms best een beetje jaloers.

Maar hey, je bent zwanger en dat is het belangrijkste!
Een eenlingzwangerschap is ook minder risicovol en na al dat wachten - en voor jou ook een miskraam - is het 't meest belangrijk dat we een goeie zwangerschap met een gezond kindje voldragen!

Carmen, ik wens je alle geluk toe voor deze (laatste?) poging!!!
Blijf vooral rustig en ontspannen, dat is toch het beste!
Ik heb geen ervaring met Decapeptyl. Wat je beschrijft had ik inderdaad ook met pregnyl, zo stom!
Ik heb 1 keer ook lucht meegespoten en voelde het helemaal bobbelen onder mijn huid.
Ook kwam er toen wat pregnyl weer uit, niet de bedoeling dus.
Behalven het wegtikken van wat extra lucht weet ik ook geen tips...
Veel succes met de volgende prikken in ieder geval!

Sanni, fijn dat er mooie eitjes groeien!
Hopelijk groeien er met de verhoging nog wat extra kleintjes mee!

Nicole en Monique, welkom hier! Ook al hadden jullie je hier liever niet hoeven melden...
Hoe is de intake verlopen, Monique? Flink wat wijzer geworden?

Angelique, ik hoop dat de afgelopen dagen goed verlopen zijn en ik duim nog steeds voor een goeie echo vandaag!!

ja het was wel even schrikken toen we hoorde dat het er maar 1 was en geen 2.
maar we zijn natuurlijk ook heel gelukkig met 1.
maja het neemt niet af dat we eigenlijk gewoon van 2 waren uitgegaan.
en daar al tot zovere rekening gehouden hebben.
maar op naa ons eenige wondertje dan maar.
en gelukkig kunnnen we daar onze liefde aan geven.

hoe is het verder met jou?

liefsss

mariana
13 May 2010, 17:56
Hoi Dames!

Vandaag om 12 uur de echo gehad, en zoals ik zelf al dacht, was het een miskraam!
Door de hoeveelheid bloed, was het positieve gevoel al weg, en doordat er op de echo ook niks te zien was..wist ik al hoe het ervoor stond!
Alles zag er wel goed en rustig uit, dus dat was gelukkig wel fijn nieuws!

We hebben aangegeven dat we op dit moment even een paar maandjes rust willen, want de zwangerschap/miskraam heeft toch wel meer effect gehad dan ik van tevoren dacht..
Ben lichamelijk even helemaal op..ben erg moe en heb gewoon de rust weer nodig om weer met beide beentjes op de grond te staan!
Volgens de gyn, was het ook de juiste keuze!

Zodra we er weer aan toe zijn, dan mogen we bellen voor het vervolg gesprek en daarin zal worden besproken wat er zoal komt kijken bij een Cryo ontdooiing en terugplaatsing!

Ik heb bij de gyn wel nagevraagd wat de slagingspercentage was van het ontdooien van een cryo, want dacht altijd dat het rond de 50% zou liggen..
Maar ze gaf aan, dat het in het Erasmus zkh, rond de 75% lag..dus een goede slagingskans voor een terugplaatsing..
Dus ben benieuwd, en zulk nieuws geeft weer moed natuurlijk!

We gaan het nu even rustig aan doen en weer alle energie verzamelen om met frisse moed over een paar maandjes te beginnen!
En stiekum kijk ik er nu al weer naar uit!!

Zowieso wil ik jullie dames bedanken voor alle steun, maar ook informatie en antwoorden die op mn vragen krijg!!
(dit is trouwens geen afscheid bericht ofzo hoor haha :D )

Nu ga ik even een uurtje mn oogjes dicht doen..

Tot snel weer!!

PS Marina, wat goed om te horen dat je het hartje heb zien kloppen!! gefeliciteerd meid!!

lieverd lief van je dat je nog even op mijn reageerd.
ookal heb je het zelf nu even heel moeilijk.
helaas weet ik wat je mee maakt.
hopenlijk kunnen julle het straks een plekje geven en kunnen jullie weer met friise moed aan jullie aankomend wondertje denken.
want ik blijf voor jullie ook hopen en duimen dat het snel zover voor jullie mag zijn.
heel veel sterkte.

liefssen dikke knuffelsss

mariana
13 May 2010, 18:06
meiden bedankt voor jullie lieve reactie's

carmen schat ziekjes ojeee hoop dat je snel beter word. want jij mag niet ziek worden horr.
ben hard voor je aan het duimen!!!!
hoe gaat het nu met je?

nieuwe dames helaas welkom.
hoop voor jullie dat jullie snel zwanger mogen worden.
dat hoop ik eigenlijk voor iedereenhier hoor :D

snippie heerlijk dat je je kleine weer hebt gezien.
loop jij nog steeds bij de gyn?
of ga je nu ook na de vk.

hier verder alles goed.
nog steeds helemaal gelukkig met onze goede echo.
openlijk blijft alles nu de goede kant opgaan en mogen we over een paar maandjes ons kindje in onze armen houden.

liefssss en dikke knuffelssssssssssssssssssssss

snippie
13 May 2010, 18:14
Ik loop nu bij vk.ben al bij vk geweest en 25mei mag ik weer.
maar die echo was op eigen kosten hoor die van gisteren.

Carmen40
13 May 2010, 21:21
Dames,

Heel lief dat jullie zo aan mij denken...ga bijna blozen :oops:
Het gaat beetje hetzelfde als gisteren al denk ik dat het vanaf morgen beter gaat worden.....zo'n gevoel heb ik....
Heb tot nu toe geen koorts gehad en rust goed en kan lekker slapen.

Af en toe een Paracetamol, stoombadje en even rusten....beetje rommelen in huis.

Zit alweer op dag 3 met de Deca en vanavond voor het eerst de Menopur gespoten.
Van de Deca krijg ik toch erg veel last onderhuids, het trekt na een uurtje wel weer weg...maar wel vervelend.
Van de Menopur kreeg ik (nog) geen reactie ;)

*Snippie,
Wel fijn voor jullie hoor dat je zo vaak naar jullie wondertje mag kijken :P
Fijn ook dat je nu bij de VK loopt.
Succes alvast voor 25 mei a.s.

*Mariana,
Ik vind het ontzettend lief van je dat berichtje aan Angelique.....
We leven allemaal zo met haar mee..........

Gelukkig gaat alles nog goed met je ( ik moet nu zeggen jullie ;) )

Liefs,

Carmen

Roosie
14 May 2010, 15:00
@Snippie gefeliciteerd met je mooie echo!

@Mariana, kan me goed indenken dat het toch even een teleurstelling was dat het er eentje is. Als je twee embryo´s krijgt dan ga je toch erg hopen op een tweeling.
Ik hoop er nu al op, ben nog niet eens begonnen hahaha.......
Maar 1 kindje is natuurlijk geweldig! En jij ook gefeliciteerd met je mooie goede echo!

@Carmen ook hier wens ik je veel beterschap voor jou en je man en succes met het prikken!

Vandaag toch wat buikkrampjes van de ongi, gisteren ook een beetje, gek zo aan het einde van de ongi, zal blij zijn als het weer over is.

Morgen verjaardagsfeest van mijn schoonzus, daar komt ook die kennis van al die 9 ivf´s. Heb haar al gemaild met hoe het met haar gaat, want op een verjaardagsfeest kunnen we het er niet over hebben en dan kijk je elkaar toch vragend aan.
Wel leuk dat ik haar morgen zie!

En gisteren bij mijn broertje geweest, mijn neefje ook weer gezien zo´n leuk lief jochie! En mijn schoonzus hoog zwanger, over 3,5 week worden we weer oom en tante! :-D Ik had er helemaal geen moeite mee, komt ook dat ze zo begripvol en lief zijn naar ons toe!

Liefs Roosie

Carmen40
14 May 2010, 19:35
Roosie,
Ik ben blij voor je dat je ongi weer bijna over is ;)

Alvast veel plezier morgen op het verjaarsfeest van je schoonzus.
Weet je dat ik nog vaak aan die kennis denk met die IVF´s......

Ik dacht laatst...hoe hield ze dat vol.....9x...het hele circus.... :shock:
En dát heeft ze gedaan en dan gaat het mis, ik vond dat zoooo erg....en vind dat nog steeds erg :cry:
Ik hoop dat jullie nog even de gelegenheid krijgen om samen een gesprek te hebben :?

Liefs,

Carmen

snippie
15 May 2010, 08:40
Carmen wat fijn dat het beter gaat.

Roos fijn van je ongi!

Dames even voor de duidelijkheid hihi!!!
Wij hadden zelf die cho geregeld hoor dus op eigenkosyen!vk of gyn weten niks van die echo
af!
Wij hadden gewoon geen zin om tot de 20weken echo te moeten wachten!!

Dus officieel mag ik niet zo vaak kijk hoor.
Ik word nu gewoon behandeld zoals ieder ander.
Dus niet meer echo,'s krijg dus alleen de 20weken echo!
De rest die ik dus laat doen netals die van afgelopen woensdag was op eigen kosten.

Ben trouwens sinds gisteren lekker op de Veluwe :) op eennpark!blijven hoer een week hihi !
Kus

snippie
15 May 2010, 08:49
Oja mijn vk heeft heen echo apperaat dus ik krijg
sowieso geen echo .we luisteren daar alleen nar het hartje:)!

Knuf

Carmen40
15 May 2010, 11:23
Snippie,
Ik geef jullie gelijk hoor ;) ik had dat ook zo gedaan met die echo's......
Als het kan, lekker vaak kijken :P

Veel plezier op de Veluwe, lekker hoor ff eruit, geniet ervan :P
Gisteren ging het weer ietsje minder :cry:
Maar uiteindelijk zijn de klachten een flink vastzittende verkoudheid......verder niet misselijk, koorts ofzo.

Als ik het maandag a.s. nog heb ( het blijft maar loskomen maar het stopt niet) dan bel ik even met de kliniek en mijn huisarts.
Dit kost zo wel veel energie en deze heb ik nog nodig voor de IVF.
Van de medicatie IVF heb ik gelukkig nog geen klachten.

Of.....ze vallen niet meer op door mijn flinke verkoudheid :mrgreen:
Ongi is gelukkig weer weg....
Het komt allemaal wel weer goed hoor ;)

Knuff,

Carmen

Roosie
15 May 2010, 16:22
@snippie ik geef je groot gelijk hoor, waarom wachten als je voor een echo kunt gaan. Als jou dat rust geeft, dan is dat geld dubbel en dwars waard!

@Carmen sterkte nog, hoop dat je snel weer beter bent en sterkte met prikken.
Ik kan me voorstellen dat je vaak aan die kennis denk, doe ik ook.
Veel hé 9 keer en ze gaat voor een volgende ronde, nu wil ze 1 embryo teruggeplaatst krijgen.

Hier is de ongi dan eindelijk bijna over en dan met pinksteren weer aan de klus, onze laatste ronde voor ivf!

Liefs Roosie

Carmen40
15 May 2010, 19:30
*Roosie,
Ik denk dat mijn klachten ook te maken kunnen hebben met de hooikoorts. (niezen, jeukerige ogen)
Ga morgenochtend gewoon zo'n tabletje innemen...denk dat het geen kwaad kan :?
Kijken of het wat verschil maakt? De Para's helpen nl. niet echt....

Het lijkt wel of alles tegelijk komt deze week :o
Maar ik overleef het wel hoor :mrgreen:
Een paar eiblaasjes de 19e zouden het allemaal goed maken.......hihihi

Jij binnenkort weer aan de klus?
Misschien ik morgen???? :mrgreen: even oefenen........de zaadjes up to date houden...

Liefs,

Carmen

Eef82
16 May 2010, 09:57
Ik heb vannacht weinig geslapen, maar zoooo genoten...
Heb voor het eerst de baby gevoeld!!!

De laatste dagen voelde ik soms iets hards tegen mijn buikwand;
dat zal de baby zijn die dan even helemaal tegen de buikwand aanligt.
Maar vannacht voelde ik ook een hele tijd achter elkaar van die "plopjes" onderin mijn buik,
het is niet goed te beschrijven, maar o zo bijzonder gevoel!!
Ben helemaal blij!!

@ Snippie & Mariana: ik hoop dat jullie ook snel wat gaan voelen!
(ben nu bijna 17 weken hoor, dus het kan nog even duren ;) )

@ Carmen, hoop echt dat je je snel beter voelt!
Maar hoop vooral dat je een paar mooie eitjes hebt zitten!!

@ Roosie, 'geniet' van je laatste ronde voor de IVF.
Ik hoop dat ook voor jou de wonderen de wereld nog niet uit zijn... ;)

Carmen40
16 May 2010, 12:43
*Eef,
Wat geweldig vind ik het voor je dat je de kleine hebt gevoeld.
Het schijnt idd heel bijzonder te zijn.

Wat fijn dat jij (jullie) dat nu ook hebt mogen ervaren :P
Geniet er lekker van.......

Hier ben ik overgestapt op andere medicatie erbij voor de benauwdheid.
De Para's werkten niet echt.

Alles zit vast, ik hoop dat het gaat werken?
Heb eerst de dienstdoende regio-apotheek gebeld of het e.e.a. gecombineerd mocht worden met de Deca en Menopur ;)

Heb nu ook Bisolvon en Allerfree, dat werkt meestal na een dag al ;)
Allerfree na een uur al....voor de hooikoorts.
Even geduld moet ik nog hebben.

Het gekke is dat ik nu niet eens weet of sommige klachten nu zijn van de fikse verkoudheid, hooikoorts of hormomen?
De klachten die "overblijven" uiteindelijk zijn van de hormonen :mrgreen:
Het komt allemaal goed.

Knuff,

Carmen

snippie
16 May 2010, 16:33
Eef fijn gevoel hè !
Ik voel de kleine sinds woensdag! Weet zeker dat het de kleine is heb het namelijk onder de echo voor het eerst gevoeld en dat was precies toen hij/zij bewoog!!
En toen 's,avonds weer:)!
Had nooit verwacht het nu al te voelen:)!
Kan niet wachten tot het regelmatig is!!maar zou ook niet zolang meet duren ben van daag 14weken en 3 dagen!
Knuf

Carmen40
16 May 2010, 19:26
Hee wat gaaf Snippie, voel je de kleine ook al :P
Leuk hoor......

Knuff,

Carmen

Sanni
16 May 2010, 22:11
Hallo meiden ben weer terug van weg geweest.

Meiden wat fijn dat jullie de kleintjes al hebben gevoeld. :D :D :D

Carmen ik zou je willen waarschuwen voor de medicijnen voor de hooikoorts ik heb er zelf namelijk ook last van maar bij mij werd er gezegt dat ik wel de neus spray en oog druppels wel kan gebruiken en de pillen niet omdat er niks bekend is met dit en ze geen enkel risico willen nemen hier mee.
hoop dat ik je niet te veel laat schrikken, maar vraag het voor de zekerheid nog eens goed na. :roll: ;) :(

Zaterdag nog voor een egho geweest en nu waren er 10 eitjes gevonden morgen weer voor een egho en vermoedelijk is de punktie woensdag of donderdag. :D :D :D

Knuffel Sanni

Roosie
16 May 2010, 23:08
@Eef ik wil ook wel zo´n slapeloze nacht hihi, wat heerlijk zeg om je baby te voelen!

@Snippie wat super dat je je kindje nu al kon voelen!

@Sanni gefeliciteerd met je 10 eitjes! Succes morgen met de echo!

@Carmen sterkte met je benauwdheid in hooikoorts en het prikken erbij!

Hier is de ongi over!!! :-D
Maar mijn oksels doen nog wel erg pijn, het schrijnt enorm. Ik smeer er wat op om het iets soepel te houden, anders staat het super strak. Morgen maar afspraak maken met de huisarts. Als ze weer hormonenzalf voorschrijft pas ik er voor, dan ga ik naar een homeopaat. Mijn huid wordt er zo dun van!

En de kat heeft een wond achter haar oor gekrabt, ook maar de dierenarts bellen.

Gisteren op het verjaardagsfeest die kennis kunnen spreken die 9 ivf´s heeft gehad. Was fijn om met haar te spreken, eens wat anders om iemand er live over te spreken. Haar man ging wat eerder weg en hij fluisterde in mijn oor, hou je haaks hé! Ik zei ja jij ook hé! Ik vond dat zo erg lief! Heb haar dat ook gezegd hihi.... Ze vertelde o.a. van een magnetiseur die haar hielp, zij hield de medicijnen voor de ivf eerste tijd vast om de kwade energie weg te halen, want het is in allerlei handen geweest. Toen ze klaar was had ze blauwe handen vertelde ze. Misschien ga ik ook wel even met het tasje zo zitten en magnetiseren......
Zij weet nog niet helemaal zeker of ze nog voor ivf gaat, ze is er nu nog niet aan toe en wil even lekker gewoon leven en ze gaat binnenkort op vakantie.

Vandaag lekker high tea gedaan met vriendin met de pickwick korting, was erg gezellig en genoten van het mooie weer!

Liefs Roosie

Carmen40
17 May 2010, 10:33
*Roosie,
Ben blij voor je dat je ongi weg is :P
Wel balen dat je zo'n pijn in je oksels hebt.
Ik hoop dat je snel bij je huisarts terecht kan?

Gezellig de high tea :P
(zie de rest van de antw. op het andere forum ;) )

*Sanni,
Hoe was het weekendje weg?
Was het goed te combineren met de echo?

Wat goed 10 eitjes alweer :P
De laatste keer had je 2 grote en heel veel kleintjes........die nu ook lekker bijgegroeid zijn ;) goed hoor!
Succes straks met de echo en ik hoop dat je snel weet wanneer de punctie is.
Jij bent al lekker ver in het schema.

Tot nu toe heb ik alleen nog vastzittende hoest.
Heb nog geen allergie pilletje gebruikt omdat ik verder geen hooikoorts klachten erbij kreeg zoals zere ogen en vreselijke jeuk in mijn keelholte e.d.

Dus ff gewacht met deze pilletjes en alleen de Bisolvon gebruikt.
Meestal werkt dit na 2 dagen al goed ( zo ook waarschijnlijk deze keer ;) )
Toch bij de intake heb ik ze ook genoemd en dat was weer geen probleem????

Maar goed, ik heb nu even geen hooikoorts klachten.....gelukkig :shock:
Houd het huis 3x per week stofvrij en swiffer de vloeren bijna elke dag....in de middag gaan de ramen meestal dicht en verklein ik de kans dat de pollen binnenkomen :P
En natuurlijk....dagelijks het hooikoorts bericht ;)

Bedankt voor je tip en oplettendheid.......twee weten meer dan één ;)

Kunff,

Carmen

kaka888
17 May 2010, 11:31
Hallo allemaal,

Ik wil me hier graag ook aanmelden (nouja graag) maar jullie snappen me wel...
Ik ben Kaka ben 1.5 jaar getrouwd en tien jaar samen met mijn man. We hebben 2 katten en 1.5 jaar bezig om zwanger te worden na 2 mislukte IUI pogingen gaan wij als het goed is eind Mei starten met de behandeling IVF. Het zaad is van slechte kwaliteit vandaar na 2 IUI pogingen na wassing bleef er minder dan een miljoen over....

Nou hoop hier wat ervaringen te delen en gewoon gezellig te kletsen!
Sommige zullen mij al kennen....

Groetjes Kaka

Roosie
17 May 2010, 11:50
@Carmen wat goed zeg dat je zoveel swiffert! Vervelend van die vastzittende hoest, is zo vermoeiend altijd. Hopelijk is het snel over voordat je de echo krijgt!!!

@Kaka welkom hier! ;-)

Liefs Roosie

Sanni
17 May 2010, 13:30
Roosie wat fijn dat de ongi weer is afgelopen en wel erg vervelend met je oksel je voel het dan ook gelijk de hele dag.
Beterschap met de kat.

Kaka welcom hier.

Carmen wel fijn dat je eventueel de tabletjes mag gebruiken bij mij werd het zeer afgeraden dus ik doe het momenteel alleen met de druppels en de spray moet er weer mee gaan beginnen ze zijn de kanten volop aan het maaien.
Hoop voor je dat je je alweer wat beter voelt.

Het weekendje was erg lekker en hadden erg goed weer en hebben veel amiricaanse vans (bussen) gezien geweldig.
Het was redelijk te combineren om heen en weer te rijden voor de egho.
Vandaag weer voor een egho geweest en vandaag zagen ze er 11 zitten maar nog niet groot genoeg dus woensdag weer voor een egho en dan hopelijk vrijdag de punktie. ;)

Snippi wat fijn dat je de kleine hebt gevoeld.

Hoe gaat het met de rest?

Knuffel sanni

Carmen40
17 May 2010, 18:08
*Roosie,
De hoest wordt al minder gelukkig, Bisolvon gaat een beetje werken.
Iedere dag swifferen, als ik werk zou ik daar geen tijd vor hebben hoor ;)
Dat hoesten is zeker vermoeiend.....maar het eind is in zicht :P

*Kaka,
Welkom hier op het forum.
Ik ken je geloof ik alleen van naam, gezien in een ander forum.....tijdje geleden.
Nu erg spannend om met de IVF te starten..eind mei is al best snel ;)
Alvast heel veel succes en ik hoop dat je veel bruikbare info vindt hier.......

*Sanni,
Hooikoorts pilletjes heb ik nog niet gebruikt maar slechts de Bisolvon voor de vaatzittende hoest.
Hoef nu niet zo vermoeiend de hele dag te hoesten..... ;)

Nu 11 eitjes gezien, het gaat goed.
Misschien kunnen die kleinere eiblaasjes ook nog meedoen met de punctie?? Minimaal 16 mm als het goed is......

Ik ga zo de Menopur weer mengen ;)

Knuff,

Carmen

Sanni
18 May 2010, 07:39
Carmen ik ben blij voor je dat het bijna voor bij is en dat je je weer wat fitter zal gaan voelen.
Gaat het nu goed met het spuiten?

Gisteren (maandag) weer geweest voor een egho en nu waren er 11 eitjes gevonden maar nog niet groot genoeg dus gaan we woensdag weer voor een egho en dan in de hoop dat we vrijdag kunnen gaan oogsten.

Knuffel Sanni

Carmen40
18 May 2010, 10:14
*Sanni,
Heb alleen nog maar een beetje benauwd.......verder gaat het gelukkig wel weer.
Kan ik me helemaal gaan concentreren op de IVF ;)

Het spuiten gaat goed, heb de "goede" prikplekjes op mijn buik gemarkeerd met zwarte stipjes :P
Kan ik me een beetje daarop richten.
Heb veel adertjes over mijn buik lopen en het maakt het zoeken naar een mooi prik plekje gemakkelijker.

Jij bent bijna van het prikken af......lekker hoor.

Morgen moet ik ook voor een echo ;) 11.10 uur.
Heb trouwens wel al een beetje last van de hormonen.....ik ga weer van die sterretjes voor mijn ogen zien en heel af en toe lichte hoofdpijn.
De sterretjes zijn het ergst als ik net gespoten heb......

Van de Deca heb ik verder geen last, alleen pijnlijke prikplek die ook weer weg trekt ;)
En jij? Heb jij nog last van de medicatie?

Succes,

Knuff,

Carmen

Sanni
18 May 2010, 11:46
Carmen ik heb het iedee dat ik geen last heb van de hormonen alleen als ik net heb gespoten dan is een half uurtje vervelend en dan trek ik het liefst en joging broek aan en heb 1 keer 2 blauwe plekken opgelopen van het spuiten maar is gelukkig al weer bijna weg.
En als ik last heb van de hormonen dan weet ik het zelf niet en mijn vriend heb ik er nog niet over gehoord. :D :D :D

Jammer dat we elkaar niet tegen zullen komen want ik moet al om 9.00 uur dus als nog vroeg mijn bed uit.
Ben erg beniewd hoe het bij jouw aan het groeien is succes morgen.

Ik ben blij voor je dat het bijna over is en dat je er weer helemaal voor kunt de IVF kunt gaan.

Knuffel Sanni

mariana
18 May 2010, 11:58
carmen lieverd hoe gaat het met je?
en hoevergaat het spuiten je?

dikke knuffelssss

Carmen40
18 May 2010, 13:03
Hoi Mariana,

Bedankt voor je berichtje....
Vertelde het net het e.e.a. in een eerder berichtje aan Sanni ;)

Nog een beetje benauwd en gebruik daarvoor nog een paar ( onschuldige?) pilletjes Bisolvon.
Het schijnt nu wel te gaan werken...en los te komen.
Verder lichte hoofdpijn ( heb ik anders ook nooit!).

Ik ga zo weer voor het eerst een eindje wandelen, met natuurlijk een goede zonnebril....dat licht is even te fel hoor ;)
Ga ik gezellig bij mijn moeder een bakkie doen.

Het spuiten gaat ook goed nu, ben nu aan de andere manier ( met losse spuitjes prikken) gewend geraakt.

*Sanni,
Ja, jammer dat we elkaar niet gaan tegenkomen :?

Knuff,

Carmen

mariana
18 May 2010, 13:46
fijn dat het beter met je gaat.
goed dat je al gewend bent aan de spuitjes.
gaat op den duur ook allemaal vanzelf, dat vond ik tenminste.

ja je kan beter een zonnenbril opzetten dat verlicht dan wel een beetje tegen het velle licht.
gezellig dat je na je mams gaat.
liefssssss

Sanni
18 May 2010, 13:49
Carmen
Veel plezier met je wandeling en het bakkie doen bij je moeder. :)

Hoop je nog eens tegen te komen zou leuk zijn. :D

Knuffel Sanni

Carmen40
18 May 2010, 15:30
Dames,

Ben net terug en heerlijk gewandeld.
Jammer dat de hoofdpijn weer iets erger werd...

Kan óók van de Deca komen.....ff rustig aan nu maar.

Even gezellig bijgekletst bij mijn moeder, mijn oma was er ook ;)
Straks gezellig kokkerellen met mijn mannetje.......

Tot laters..

Knuff,

Carmen

Roosie
19 May 2010, 10:07
@Sanni succes met je echo vandaag, hopelijk zijn ze nu groot genoeg voor de oogst!

@Carmen spannend je echo vandaag! Wat grappig die zwarte stippen op je buik hihi.......Vervelend van die sterretjes, hopelijk veranderen deze sterretjes snel in een roze wolk ;-)
Fijn dat het beter met je gaat en helemaal voor de ivf kunt gaan!

Gisteren heb ik mijn intakegesprek gehad.
Hier een verslagje, nouja is een lang verhaal geworden eigenlijk hihi....:

We hebben een fijn gesprek, ik besef ook iedere keer dat ik erg blij ben met onze gyn.
Ze heeft ons alles geduldig en duidelijk uitgelegd en nam ook echt de tijd voor ons. We hebben een mooi schema gekregen met wat en wanneer er gaat gebeuren en wanneer ik wat in moet nemen. Ook haar uitleg op papier kregen we mee. We moeten ons ook op hiv nog laten testen, maar het was zo druk in het ziekenhuis, dat doen we een volgende keer. De gyn zei als het maar voor de punctie gebeurd is, verder maakt het niet uit.
De gyn begon dus ook over de 2 bakjes waar manlief zijn kwakkie in moet doen hihi......ik had hem dat al gezegd toen ik dat van jou las Kaka, was hij daar ook op voorbereid. Hij kreeg wel een rood hoofd hihi..... Thuis heb ik hem gevraagd of hij dat wel ziet zitten, hij zei resoluut van wel, ben benieuwd hihi.....De gyn vertelde ook waarom, na de 1e 2 stoten komt er een bepaald vocht vrij wat een negatieve invloed heeft op het zaad, het is daarom zaak om dat zo snel mogelijk te scheiden. Normaal scheidt het lichaam van de vrouw dat af, maar omdat het proces nu anders gaat dus niet.
We schrokken hoeveel puregon ik moet gaan prikken 200 eenheden!
We gaan eerst kijken hoe dit zal gaan, ze zei als het te hard gaat kunnen we het altijd nog minderen. Deze hoeveelheid is ook bepaald aan de hoeveelheid (125 eenheden) toen ik ineens 7 follikels had.
Het streven is 5 tot 10 follikels, als het 3 follikels zijn dan is het zonde om een ivf-poging te doen, dan krijgen we een IUI. Dat vond ik erg fijn om te horen!
Ik heb ook gevraagd hoeveel kans je gemiddeld hebt op een cryo, ze zei gemiddeld heb je 2 a 3 cryo´s en gezien mijn geschiedenis is haar vermoeden dat ik daar wel kans op heb, ook fijn om te horen.
Wat ik het moeilijkst vind is het bepalen hoeveel embryo´s we terug laten plaatsen. Ze vertelde dat een baarmoeder niet gemaakt is op het krijgen van een tweeling. En vroeger plaatste men alle embryo´s terug, vandaar de zovele meerlingen, nu is dat flink teruggebracht. Ze vertelde ook dat bij de meeste ivf-tweelingen wel complicaties optreden zoals vroeggeboorte e.d. Zij adviseerde om de 1 poging 1 embryo terug te laten plaatsen en bij de volgende poging indien nodig dit weer te bespreken. Of waar ik me toch denk ik met nog enige twijfel het meest voor voel is een tussenoplossing. Afhankelijk van de kwaliteit van de embryo 1 of 2 terug te laten plaatsen. Daar was mijn man het ook mee eens, hij zei ik zou er geen 2 doen. Toch blijf ik er veel aan denken...........
We gaan in ieder geval eerst naar de info-avond en gaan dan pas die contracten invullen.
We hebben ook het verhaal van mijn kennis van 9 ivf aangehaald, zo zei ze die heeft dan al heel wat ervaren! Ik vertelde over dat bij de laatste miskraam de diagnose was dat haar baarmoeder te klein was. En dat ik bij mijn vorige huisarts in mijn andere woonplaats te horen had gekregen tijdens het maken van uitstrijkje ik een kleine baarmoeder had. Ze zei het is niet te zeggen hoever je baarmoeder kan uitrekken. En bij een uitstrijkje is een baarmoeder niet goed te zien, die diagnose had ze nooit mogen stellen. En ze denkt dat het een verlegenheidsdiagnose was van mijn kennis, waarom het een miskraam werd. Ook zei ze, we hebben veel echo´s bij je gemaakt, als we zoiets geconstateerd hadden, dan hadden we dat al lang gezegd. Ik zei dat ik daar wel van overtuigd was, maar dat ik er toch mee in mijn hoofd liep door dat verhaal van die kennis. Ze kon zich dat voorstellen en zei dat hebben we dan nu de wereld uit geholpen!
Toen gingen we ook de planning bekijken, zegt ze ineens juni zit al vol!
Ik zei dat we al ingepland staan op 10 juni, toen keek ze en zei opgelucht inderdaad ja, dat hebben we met vooruitziende blik gedaan!
Met de hele lijst aan medicijnen naar de apotheek gegaan, daar was het ook druk en het klaar maken van alles duurde ook effe. Paracetamol en Utrogestan worden niet vergoed. En hier deden ze niet moeilijk Kaka, €6,10 betalen en we kregen alles mee.
Daarna weer met een hoofd vol info terug naar mijn werk.
Nu mijn volgende ongi afwachten, dan een afspraak maken voor een echo om te kijken of alles er rustig uit ziet en dan mag ik beginnen met prikken. Ik las in de papieren dat er geadviseerd wordt tussen 16.00 en 20.00 te prikken, dat wordt soms effe plannen, maarja alles voor het goede doel.
Eerst maar klussen met pinksteren, hopelijk kunnen we dan alsnog de hele tas met hormonen terugbrengen!

Vandaag werk ik thuis, wel even lekker, kan dan toch even bijkomen van gisteren. Ook al had ik me goed ingelezen, we kregen toch veel info op ons af en het wordt dan ook ineens werkelijkheid als je zo´n afspraak hebt.

Met Balou de poes gaat het goed, ze is echt opgeknapt van die druppeltjes in haar oren, ze staan weer flink overeind. Ze is ook iets opgewekter! Ik maak wel de kuur af, want het kan ook ineens terugkomen.

Met mijn oksels gaat het ook ietsje beter, het schrijnt niet meer zo.

Liefs Roosie

kaka888
19 May 2010, 10:36
O Roosie wat een verhaal.... Ja veel info maar wel fijn dat je een prettig gesprek heb gehad! Zo lees ik dat het bij jou iets uitgebreider besproken is als bij mij want ik weet niet hoeveel van wat ik moet innemen maar hoop daar vandaag meer duidelijkheid over te krijgen want dat zei ze ook ik weet alleen dat de pregnyl nu verdubbeld is...
Dat is wel beter geregeld ja bij die apotheek :lol: Ik had gister nog gebeld met mijn verzekering en die zei ook dat ze dat echt niet mogen doen en dat hun afspraak hebben met die betreffende apotheek dusss. Nou ik ga zo die medicijnen halen en als ze moeilijk doen zal ik ter plekke mijn verzekering bellen want dat zei de verzekering anders bellen ze ons maar... Dus ben benieuwd ;)

Moeilijk he van die embryo's! Ja bij mij is dat iets makkeleijker wij hebben wel bij poging 3 gezegd afhankelijk van de kwaliteid voor de rest 1 enbryo.

@ Shanni succes vandaag!

@ Carmen ik moest ook wel lachen om je zwarte stipjes...Wel slim! Jij ook succes vandaag!

Fijne dag!
Groetjes Kaka

Roosie
19 May 2010, 10:43
@Kaka, dat klopt de pregnyl is 10.000. Je krijgt dan twee doosjes mee, je moet dan 2 keer poeder vermengen met 1 keer vloeistof. Je krijgt vanmiddag wel een boekje mee waar dat ook in staat.
We hebben idd veel info gehad, waarschijnlijk krijg je dan vanmiddag dat schema mee.
Voor de IUI kreeg ik ook bij de prikinstructie pas te horen hoeveel eenheden ik ging prikken.

Succes vanmiddag met de apotheek, ik vind het ook rare gang van zaken. Goed dat je de verzekering hier nog over gebeld hebt en dat ze aanbieden voor jou te bemiddelen!

En succes met je prikles!

Ben vandaag weer niet vooruit te branden, morgen maar aangeven bij de acupeut, hopelijk kan ze me een powershot geven.

Liefs Roosie

kaka888
19 May 2010, 11:23
@ Roosie ik hen het schema wel gehad. Daar staan niet de hoeveelheden op wat betreft de hormonen... Maar daar kom ik nog wel achter :lol: Als ik straks de medicijnen ophaal!

O ik ben vandaag juist wel in top vorm... Ik had mijn wekker om tien uur gezet en was er al om half negen uit :o En dat op mijn vrije dag.... Morgen om 8 uur bij de acupeut zijn dan zal ik wel moeilijk mijn bedje uitkunnen :roll: Dat is altijd zo :)

Roosie
19 May 2010, 12:04
@Kaka, ja de gyn vulde dat bij mij in op het schema hoeveel ik moet prikken. Ik ben benieuwd hoeveel jij gaat prikken. De assistente zal je dat straks wel uitleggen, van haar krijg je ook de puregonpen.
Alleen de puregon moet je in de koelkast bewaren de rest niet.

Heb net wat gedaan, maar gaat met moeite. Ik denk dat die acupunten in mijn oren niet meer helpen.
Vandaag trouwens er maar uit halen, morgen weer naar de acupeut, hopelijk kom ik daar energieker vandaan. Misschien daarna afspraak met een klant. Then i´ve to speak English :ugeek:

Ja ik vind het best moeilijk zo´n beslissing over die embryo´s.
Wat ze ook vertelde is dat de kans op een zwangerschap met cryo´s maar 2 a 3% minder is als dat het gelijk teruggeplaatst wordt.

Liefs Roosie

kaka888
19 May 2010, 12:32
Ik heb het net opgehaald, maar het was allemaal netjes geregeld met de verzekering dus hoefde niks te betalen, oja misschien zou de verzekering nog tien cent in rekening brengen voor de Paracetmol hahaha...
Ik heb orgalutran dat zit in een pen en Puregon zit bij niet in een pen en de Pregnyl lig ook in de koelkast....

Hoe bedoel je met die laatste opmerking snap hem niet??? :oops:

Roosie
19 May 2010, 12:50
@Kaka, gelukkig is het goed geregeld nu met de verzekering!
De puregon zit in ampullen, straks wordt je voorgedaan hoe je die in de pen kunt doen.
Hier kun je dat in een filmpje bekijken http://hcp.organon.com/start/ifu_purego ... 5835185185 (http://hcp.organon.com/start/ifu_puregon_nl.asp?C=82883403175835185185)

Ik bedoel:
Cryo´s zijn ingevroren embryo´s. De kans dat je zwanger raakt met een cryo, is 2 a 3% kleiner, dan als je een embryo teruggeplaatst krijgt die niet ingevroren is geweest.

Ik zit in mijn hoofd nog met 1 of 2, tussen oplossing? hahaha pfffffff..........ik ga maar eens lunchen.

Liefs Roosie

kaka888
19 May 2010, 14:40
Ja hahaha daar kwam ik net achter dat dat in een pen gaat :oops: Zie leek die ik er ben...

O Op die manier ik snap! haha nou dat is dan gelukkig niet zoveel verschil he?!?

Nou komt er nog iets grappigs niemand heeft me verteld hoeveel Puregon ik moet spuiten... Ik zei tegen haar ik weet niet hoeveel... Dus zit ik in de auto denk bij mezelf nou weet ik het nog niet, waar kan ik dat nog vinden??? Nou zei ze gelukkig zien we je nog op dag 2 of 3 van je cyclus als je dan nog vragen heb kan je ze nog stellen.... Ja duh tuurlijk heb ik een vraag haha hoeveel Puregon????? :geek:
Verder vond ik het gelukkig een eitje :lol: Misschien als ik het thuis alleen moet doen dat het anders wordt maar dat zien we dan wel weer...

Hoe is het bij Shanni en Carmen gegaan???

Groetjes Kaka

Roosie
19 May 2010, 14:46
@Kaka dat is ook raar!!!! Ik zou anders nog even opbellen, misschien dat je gyn er nog over terug kan bellen?
Gelukkig is het meegevallen het prikken, thuis is wel ietsje anders idd dan moet je het helemaal alleen doen! Maar dat zal je vast ook wel lukken.

Ja Carmen en Sanni is er al nieuws?

Liefs Roosie

Carmen40
19 May 2010, 15:53
Hoi dames......even een kopie van het andere forum......

-------------------------------------------------------------------------

Even snel hoe het vanmorgen ging.......later vandaag zal ik alles ff bijlezen
Ik heb een hoop onzekerheden ontrafeld:

- alcohol drinken / helemaal niet drinken
- te veel rusten / geen stress
- gewoon werken / niet werken
- gezond leven en eten / lekkere snacks eten
- wel / niet sporten
- ziek zijn / gezond zijn

.......hebben totaal geen invloed op de eiblaasjes of de stimulatie ervan, althans bij mij.....
Er werden "maar 2 grotere eiblaasjes gezien
Ik weet nu niet of ik blij moet zijn of niet?
Deze had ik nl. ook zónder medicatie afgelopen januari ( bij die controle echo)

Mijn moeder reageerde echt gelijk heel blij, omdat ik tenminste eiblaasjes had.....en dat meer eiblaasjes niet hoeft te betekeken dat er ook allemaal goede bij zitten.....zei ze.
Er zit wel een kern van waarheid in.....maar ja.......

Diegene die de echo maakte zei dat ik eerst maar even nog 3 dagen moet doorgaan met spuiten en zaterdag terugkomen.
Op links kon ze de eierstok niet duidelijk in beeld krijgen ( mijn darmen zaten er weer eens voor, grrrrrr)
Mogelijk dat daar nog een kleintje zit.....het beeld kreeg ze niet scherp.

Dus 1 eiblaasje van 14 en 1 van 10 mm.
BMS was alweer goed op weg ( 9 mm) en dit moet volgens mij minimaal 7,2 zijn?
BMS is tot nu toe altijd helemaal goed geweest en daat maar ik me ook niet zo druk om

Indien er maar 2 eiblaasjes blijven......wat is jullie mening???

Eerst maar weer een paar daagjes prikken.
Oeps.......het is weer tijd voor de Deca

Tot laters.....dikke knuff,

Carmen

Sanni
19 May 2010, 21:06
Roosie:
Ik ben met de puregon begonnen op 150 en na de 6 dagen moest ik verder met 200 dus ik zit er niet raar van te kijken.

Kaka en Roosie het is zeker heel veel informatie maar het komt van zelf goed.

Carmen:
Ik kan me voor stellen dat je erg teluurgesteld ben zeker als je dan ook nog leest dat ik er zoveel heb.
Zal voor je duimen dat er nog wat bij komt.

De egho is goed gegaan er waren er maar 3 die rond de 14 zitten de rest is 17 18 en 20.
Wij krijgen vrijdag om 11.45 de punctie en maandag de terug plaatsing.
Zondag krijgen we te horen hoe veel er bevrugt zijn.

Knuffel Sanni

kaka888
19 May 2010, 21:27
@ Carmen balen dat de hoeveelheid tegen valt! Als het bij twee eiblaasjes blijf zou ik geen punctie doen zonde van je kans... Maar de keus is aan jou. Succes hoop dat er nog wat bij komt!

@ Shanni spannend hoor! klinkt goed de grote! Doen ze bij jullie geen terug plaatsing op Zondag?

Ik ga morgen wel ff bellen hoe dat zit.

Groetjes Kaka

Roosie
19 May 2010, 22:06
@Sanni, wat spannend! Nog net voor het weekend de punctie, kun je van het weekend lekker bijkomen. Dat wordt een mooie pinksterdag die tp! Nee als ik er nu zo over nadenk ben ik eigenlijk ook wel blij met de hoeveelheid hormonen, kan ik veel eitjes gaan produceren.

@Carmen had je al bij ander topic gelezen. Het valt niet mee hé, het lichaam kan raar doen. Ik hoop dat er nog meer gaan groeien. Bespreek het maar goed met je gyn hoor en laat ze weten wat je zelf wil. Ik duim heel hard voor je!

Liefs Roosie

Sanni
20 May 2010, 07:40
Op links kon ze de eierstok niet duidelijk in beeld krijgen ( mijn darmen zaten er weer eens voor, grrrrrr)
Mogelijk dat daar nog een kleintje zit.....het beeld kreeg ze niet scherp.

Tot laters.....dikke knuff,

Carmen

Je hebt vermoedelijk de zelfde gehad en die zag bij mijn eerste egho minder eiblaasjes als de tweede keer ze liggen misschien net als bij mij wel verstopt.
Ik zal duimen dat er zaterdag meer zitten.

Knuffel Sanni

Sanni
20 May 2010, 07:45
Roosie:

Jij straks ook heel veel succes.

Knuffel Sanni

Roosie
20 May 2010, 08:12
@Sanni, veel succes! Ik ga straks naar de acupeut, effe energie op doen, zo voelt dat althans.

Ben ook aan het lezen op ivf-moeders over 1 of 2 embryo´s terugplaatsen, vind het nog steeds moeilijk.
Op dat forum is een enquete gehouden.
Van 2 embryo´s wordt 1 op de 4 een tweeling.
Maar een kans op zwangerschap wordt niet vergroot met 2 embryo´s, zeggen de gyn´s.
Ik denk dat we toch nog maar voor die tussen oplossing moeten gaan, afhankelijk van de kwaliteit 1 of 2.

Liefs Roosie

Sanni
20 May 2010, 08:33
Roosie:
Waar wij zitten is het standaart poging 1 maar 1 terug plaatsing ten zei je ouder ben als 35 jaar.
Ik wilde er eigenlijk gelijk 2 maar ja dat doen ze alleen als deze mislukt, maar ik blijf hopen op een goede afloop.

@Sanni, veel succes! Ik ga straks naar de acupeut, effe energie op doen, zo voelt dat althans. Is dit anders als de acapuctuur?

Knuffel Sanni

Carmen40
20 May 2010, 10:13
*Sanni,
Ik ben juist erg blij voor je dat je er zoveel hebt :P
Mijn verwachting was al laag omdat ik er tot nu toe steeds maar zo weinig had.
Verwacht niet dat het ineens heel veel zouden zijn, dat zou pas een wonder zijn ;) en niet realistisch.

Super, vrijdag de punctie!!!!
Mooie eitjes oogsten en hopen dat er veel bevrucht mogen worden ( mét cryo's!)
Alvast heel veel succes en geluk.

*Kaka,
Ik heb niet echt de keuze..... :oops:

Of punctie met mogelijk "maar" 2 mooie grote eitjes en een goede kans op bevruchting....
Of......wachten en deze poging afbreken, extra medicatie betalen......met de mogelijkheid dat er de volgende maand of de maanden daarna helemaal geen eitjes zitten..... :shock:
Mijn leeftijd zet me iedere keer met beide benen op de grond.

Ik mag en kan niet naar iemand kijken en vergelijken die veel jonger is.......
Weinig eiblaasjes en een steeds moeilijkere stimulatie hoort gewoon bij iemand van 41, bijna 42 jaar......ik ben hierin geen uitzondering.
Het lichaam gaat ook "wennen" aan de stimulatie waardoor je steeds meer hormonen nodig hebt......ik gebruik al 300 IE en in Nederland gaan ze gewoon niet verder dan 300 IE.

Er is bewezen dat dit mbt het verkrijgen van méér eiblaasjes weinig verschilt.
Zo is iedere theoarie weer anders want de Menopur die ik nu gebruik zou ook een extra eiblaasje met meer kwaliteit kúnnen opleveren doordat dit hormoon niet gedeeltelijk synthetisch is maar geheel lichaamseigen product is.

Ik dacht mijn lichaam te "verrassen" met een geheel ander hormoon of zo mogelijk meer effect te krijgen op de groei van de eiblaasjes...maar tot nu toe is dat niet het geval geweest.
Je moet het gewoon proberen om erachter te komen toch? :)

*Roosie,
Thankx ook voor het duimen ;)
Succes bij de Acupeut.

Liefs,

Carmen

Sanni
20 May 2010, 11:50
Carmen:
Ik ben blij dat je er zo over denkt ik kan me ook wel voor stellen dat het wel wat teleur stelt als je hoopt dat het met een ander soort hormoon beter gaat en dat tot opheden niet zo is.
Ik blijf duimen ;) ;) ;) voor je dat er een paar zich hebben verstopt dat was bij mij aan de linker kant ook zo ze zag er de eerste keer maar 1 en de keer er op had ik docter Deen zelf en die zach er toen 5. :) :) :)

Heel veel succes en duim duim duim.

Knuffel Sanni

Roosie
20 May 2010, 13:00
@Sanni, acupeut is eigenlijk gewoon de acupuncturist. Acupeut schrijft wat makkelijker hahaha.......
Ik heb een fijne behandeling gehad, ze heeft zich gefocust op mijn oksels en ze heeft voedingsadvies gegeven.
O.a. mungbonen en taugé, dat ontgift de lever, wat belangrijk is als je hormonen geprikt hebt. Zo wordt mijn lever schoner als ik aan ivf begin.

Ik ben al 39 jaar, dus ik heb wel de keuze 1 of 2 embryo´s, maar ik denk dat we het van de kwaliteit laten afhangen of er 1 of 2 embryo´s teruggeplaatst wordt.

Succes alvast met de punctie!

@Carmen hopelijk heeft Sanni gelijk, dat de gyn niet je eierstokken goed heeft kunnen zien en zitten er toch meer eitjes!
Ik blijf voor jullie duimen!

Liefs Roosie

Roosie
20 May 2010, 14:13
Ik heb eigenlijk nog een vraagje.
Wanneer spreekt men over een top embryo, hoeveel cellig moet het dan zijn?
Ik weet dat een goeie embryo 8 cellig is, maar is die dan ook gelijk een topper?

Liefs Roosie

Carmen40
20 May 2010, 15:01
*Roosie,
Goed te lezen dat je een fijne behandeling hebt gehad ;)
Ik hoop dat je oksels snel over zijn....lijkt me vreselijk irritant de hele dag dat schrijnende gevoel....

Ik hoop dat er nog wat eitjes gaan ontwikkelen.
Vorige keer moest ik al een dag doorgaan met hormoon spuiten....tot en met dag 13.
Nu zit ik pas op hormoon-prik-dag-8.....ik moest eerst alleen 2 dagen Deca spuiten ;)

Een top embryo is volgens mij vanaf 8 cellen, heb ook al vaak van 10 cellen gehoord en een blastocyste.
Deze embryo is dan al zo vaak gedeeld ( meestal ook al 5 dagen oud) dat de cellen niet meer te tellen zijn....
Maar een TP op de 5e dag geeft ook weer risico's....dat de embryo verloren gaat omdat deze nog altijd het beste gedijd in de baarmoeder ;)

Ik denk dat men daarom vaak kiest om de emmy al op de 3e dag terug te plaatsen ;)
Een mooie site.....http://home.versatel.nl/tamentijn/innesteling.htm

*Sanni,
Bedankt ook voor het duimen, erg lief van je.
Die arts ken ik ook al van een ander z'huis.
Ze heeft bij mij een IUI TP gedaan en een keer een echo e.d........het is een hele goede en rustige arts!

Vanmiddag ben ik gaan winkelen en heb mezelf verwend met leuke dingetjes :P
Heerlijk!

Liefs,

Carmen

Roosie
20 May 2010, 15:37
@Carmen bedankt voor de uitleg!!!
Goed dat je jezelf lekker verwend met leuke dingetjes!
Je hebt nog wat prikdagen te gaan, dus nog kans op meerdere eitjes!!!
We houden de moed maar in we houden de moed maar innnnnnnnn....... :mrgreen:

Mijn oksels schrijnen niet altijd de hele dag. Heb wel het idee dat die acupunctuur geholpen heeft, voelt alsof het gekoeld heeft. Hopelijk gaan die mungbonen ook werken, zit toch iets in mijn lijf waardoor ik die vervelende oksels steeds krijg en ook plekken rond mijn ogen!

Liefs Roosie

kaka888
20 May 2010, 21:25
@ Carmen sorry ik begreep eruit dat je een keuze had :oops: Hoop voor je wat Shanni zeg dat dat bij jou het geval is!!!!

Mijn acucpeut had me vandaag verteld over Menopur Maar zij zei ook als je niet veel baat heb bij Puregon dan zal het Menopur niet veel anders zijn... Helaas....

@ Roosie wat een moeilijke beslissing he?!? Ik zou idd ook voor afhankelijk van de kwaliteit gaan dan kan je het bij pogging twee altijd nog veranderen...Hopen dat dat natuurlijk niet nodig is!
Ze had mij ook eadviseerd over die Mungbonen... Schijnt goed voor de lever te zijn... Ze had ook lekker mijn rug warm gemaakt :lol:
Was weer heerlijk ontspannen...

Groetjes Kaka

Carmen40
21 May 2010, 10:09
*Roosie,
Graag gedaan hoor ;)
Het heerlijk om mezelf eens te verwennen met iets leuks ( doe ik te weinig)

Nu na 3 prikdagen erbij hoop ik daar er een kleine bij is gekomen?
Hoop dat ze morgen een beetje goed zoeken naar mogelijk nog een verstopt eitje??? :mrgreen:

Ik heb trouwens al heel lang uitslag/ exeem op mijn gezicht ( meestal krijg ik deze als ik het druk heb gehad)
Nu heb ik het waarschijnlijk van de hormomen en heb allemaal vlekjes op mijn gezicht en óók rondom mijn ogen beetje exzeem.

Ik heb speciale Vaseline Lanette zalf met Koolteer oplossing 10% van de huidarts, al jaren maar ik durf het nu niet echt te gebruiken :oops:
Maar het nadeel is dat de exeem plekjes dan niet weg gaan....ik heb het alleen in mijn gezicht...op de warmere plaatsen..

In de zomer heb ik er minder last van....heerlijk door de zon ;)

*Kaka,
Geeft niet hoor.
Ik zou willen dat ik een keuze had.

Voor de meesten is het hebben van een keuze in deze heel normaal omdat de leeftijd ze nog geen parten speelt ;)
Helemaal niet raar als je daar dan even niet bij stil staat ;)
De vorige keren heb ik steeds Ghonal F gebruikt, lijkt op Puregon en zit ook in een pen.

Dit gaf hetzelfde resultaat.

Ach we zien het morgen ochtend wel weer.....

Hoe zal het met Sanni gaan met de punctie?

Hoop dat ze vandaag nog even iets laat weten?.....we gaan een lang weekend naar de camping en ik kan dan alleen helaas maar meelezen via mijn mobiel.
Op één of andere manier lukt het niet om in te loggen op deze site :?

Liefs,

Carmen

Babii
21 May 2010, 10:13
Hey meiden,

Helaas moet ik me hier ook aanmelden, want ook wij gaan door voor IVF. Althans, als ik geaccepteerd wordt in het ziekenhuis.

Iemand ervaring met het UMCU? Ben benieuwd...

Enneh, jullie zijn al heel lang aan het kletsen met elkaar, dus vroeg me af of ik er nog bij mocht :oops:

Carmen40
21 May 2010, 10:24
Hey Babii,

Natuurlijk, kom er gezellig bij ;)

Het feit dat je je hier aanmeld is niet echt "positief"....wel gezellig dat je erbij wilt komen ;) ......ik had het liefst gezien dat je het IVF traject niet nodig had en al het geluk mocht hebben op een klein wondertje.
Maar zoals je zelf zegt is het meer "moeten" ;)

Maar we kunnen het ondertussen zo aangenaam mogelijk maken toch? en steunen waar mogelijk? :P

Maar we delen heel veel info met elkaar en misschien vind je er ook nog intressante info bij zitten?
Ik heb helaas geen ervaring met het UMCU.

Succes met het "voortraject" IVF.
Hebben jullie de intake al gehad?

Liefs,

Carmen

Babii
21 May 2010, 11:06
@ Carmen,

Bedankt voor je lieve reactie! Natuurlijk had ik gehoopt dat we dit niet nodig hadden, maar was er al bang voor. Mijn dromen gaven het keer op keer aan en ik heb helaas soms voorspellende dromen.

Al droomde ik laatst dat ik nooit zwanger zou worden, poe dat beangstigde me even goed :(.

Het is heerlijk dat je op het forum zo lekker van je af kan kletsen met meiden die je begrijpen, naar je luisteren en je steunen. Wij allen komen er wel!

Mijn intake staat over 6 dagen ingepland, moet daarna nog op een wachtlijst volgens mij. Mijn lichaam doet echt helemaal niks (thanks to the prikpil) daarvoor deed hij het prima, menstrueerde goed etc. Nu doet hij al bijna 2 jaar niks meer en dat van een eenmalige prikpil.

In het ziekenhuis in Woerden zeiden ze altijd: zaad van uw man is uitmuntend!

Nu ik de zaaduitslagen mee heb gehad voor de IVF intake staat er met koeienletters onder: zaad is slecht, IVF/ICSI aangeraden. Ik kan dat ziekenhuis wel schieten!!!!!!!!!!!

Dan niet te vergeten dat er met spuiten wel eitjes groeien bij mij, maar mijn baarmoederslijmvlies veel te dun blijft (1 á 2 mm).

Iemand enig idee of met meerdere eitjes je slijmvlies veel beter groeit en mocht het niet groeien, kunnen ze dan tijdens het spuiten medicatie bijgeven en vanaf wanneer gebeurd dat ongeveer?

Liefs

Sanni
21 May 2010, 15:00
Ik ben al 39 jaar, dus ik heb wel de keuze 1 of 2 embryo´s, maar ik denk dat we het van de kwaliteit laten afhangen of er 1 of 2 embryo´s teruggeplaatst wordt.

Liefs Roosie

Roosie:
Sorry ik kan me dan voor stellen dat je twijfelt al je een keuze hebt.
Ik ben zelf 32 bijna 33 jaar en wilde er wel graag 2 maar ik heb hellaas geen keuze.

Babii:
Welcom op het forum.

Carmen:
Jij morgen heel veel succes met je echo hoop echt dat ze zijn verstopt.

Verslag van mijn puntie het gaat redelijk goed moet wel rustig aan blijven doen de komende 2 dagen want ze hebben heel wat aan geprikt het waren er 9 die groot genoeg zijn voor de bevruchting. :)
We hebben allen de keuze gekregen of we de IVF doen of de ICSI omdat het volume twijfelachtig ia voor de IVF.
Dus hebben we terplekken gekozen voor de ICSI.
Dames nu is he wachten op zondag hoe ze zijn bevrucht en hoe laat dat de TP zal zijn.

Ik ga nog even plat want het begint nu even te kloppen.

Knuffel Sanni

Sanni
21 May 2010, 17:10
Babii:
Wij hebben precies het zelfde gehad maar dan in het diac in utrecht en zijn nu in het mediche centrum kinderwens in leiderdorp en tot op heden zijn ze daar geweldig.
Net als na de uitslag van het zaat voor de IVF waar we op moesten wachten voordat ik naar huis mocht na de puntie en toen bleek er toch teweinig te zijn en ter plekken besloten dat het ICSI moest gaan worden en hopen dan nu op een goede afloop.
O ja mck in leiderdorp heeft geen wacht lijst en kan dus vrij snel beginnen.

Het gaat redelijk goed en voor al rustig blijven.

Knuffel Sanni

Babii
21 May 2010, 17:22
Heb inderdaad van meerdere personen gehad dat waar jij gaat super is :). Alleen ik ben nu eenmaal doorgestuurd naar het UMCU door de gynaecoloog, dus nu is het even afwachten.

Geloof wel dat het met het zaad goed komt, ben alleen bang voor mijn slijmvlies, dat is het ergste van allemaal, want zonder slijmvlies kan een kindje niet innestelen.

Ben dus ook benieuwd of men weet of er met meerdere eitjes je baarmoederslijmvlies dikker wordt en mocht dat niet zo zijn kunnen ze dan tijdens het spuiten medicatie meegeven dat het verdikt?

Liefs

snippie
21 May 2010, 17:25
Heb inderdaad van meerdere personen gehad dat waar jij gaat super is :). Alleen ik ben nu eenmaal doorgestuurd naar het UMCU door de gynaecoloog, dus nu is het even afwachten.

Geloof wel dat het met het zaad goed komt, ben alleen bang voor mijn slijmvlies, dat is het ergste van allemaal, want zonder slijmvlies kan een kindje niet innestelen.

Ben dus ook benieuwd of men weet of er met meerdere eitjes je baarmoederslijmvlies dikker wordt en mocht dat niet zo zijn kunnen ze dan tijdens het spuiten medicatie meegeven dat het verdikt?

Liefs

onder anderen van mij he meissie en kijk mij nou:)
15weken en 1 dag hihi:!)

lieverd ik bid voor jouw dat je slijmvlies dikker word!
nu ik terug ben van vakantie gaan er weer kaarsjes aan voor jouw!
KNUF

kaka888
21 May 2010, 18:57
@Shanni spannend hoor! Wat duurt wachten dan lang he ?!? Wist je van te voren dat het evt ICSI kon worden??? Of is daar nooit iets over gezegt?

@ Carmen hoop dat het morgen mee zit voor je!!! En dat ze lekker veel eitjes mogen vinden!!!

@ Babii welkom ik heb me ook pas vorige week aangemeld hoor bij dit Topic! Heel veel succes in het IVF traject!
Ik krijg moet zodra ik voor een punctie kan naar het UMCU. Heb verder nog geen ervaring met ze maar heb wel een voorlichtings avond bij gewoond en die vond ik heel duidelijk en overzichtelijk.... Wel vervelend zeg dat ze in het andere ziekenhuis niet goed hebben laten weten hoe het met de zaadkwaliteit was....

Groetjes Kaka

snippie
21 May 2010, 19:34
carmen lieverd! succes morgen!!!
sanni spannend zondag:)

angelique84
21 May 2010, 19:59
Hoi Dames

Sorry dat ik even afwezig was..
Maar de miskraam van (alweer) 3 weken had er behoorlijk ingehakt!
Was lichamelijk gewoon even op..de spanning en alles erom heen was omgeslagen in moeheid..
Heb dus ook veel geslapen de afgelopen weken en ben ook goed tot rust gekomen!

Ik voel me weer zo goed als de oude..zit weer lekker in mn vel en het zonnetje geeft me ook weer die energie!

Dus het gaat weer de goede kant op!
We blijven positief, want we weten dat het nu kan!
En als ik heel eerlijk moet bekennen..stiekem kriebelt het wel weer om te gaan beginnen..
Is dit raar??

We zitten daarom ook erover te denken om ipv augustus, eind juni ons vervolgafspraak te plannen,
en dan in juli weer te beginnen, als het allemaal mogelijk is..
En dan ons te beroepen op ons eskimootje en dat die maar goed mag ontdooien!!! :D

Zoo..ik zie allemaal nieuwe dames!!
Welkom!!

@Carmen, Heel veel succes morgen bij de echo..en hoop dat er nu een follikels erbij zijn gekomen die mee gaan groeien!
Nu ga ik deze keer voor jou duimen ipv andersom ;)

@Snippie, je bent gewoon al weer de 15wkn voorbij...dat gaat snel zeg..
Hoe voel je je?

Kuss Angelique

snippie
21 May 2010, 20:28
angelique geen sorry zeggen lieverd!!
het is heel logisch dat je even de tijd nodig hebt,
fijn te horen dat je,weer wat beter voelt .
en meid is helemaal niet raar dat je binnen kort weer wilt beginnen als jij er aan toe bent moet je het doen meissie!
heb bewondering voor je hoe je er mee omgaat!

@hier nog steeds erg misselijk!last van me bekkens en aven toe van groei pijn/harde buiken.
moet ik dinsdag even na vragen aan de vk!ik denk zelf dat het een combie is.
maar goed heb dat liever dan die 24uur misselijkheid.

knuf

Carmen40
21 May 2010, 21:09
Hoi Babii,
Ik droom soms ook dingen die later uitkomen :oops:
Soms denk ik dat het toeval is maar soms niet.........

Maar zolang het nog dromen zijn??? :?
Je kan en mag hier alles van je af praten als je wilt, samen staan we sterk!

Over 6 dagen de intake al.......alvast heel veel succes ;)
Jeetje door de prik pil doet je lijf helemaal niets meer, poeh....heftig :(
En wat een afkanpper van dat z'huis zeg over de zaadjes......wel degelijk een groot verschil zeg!

Ik heb geen idee of er meer BaarMoederSlijmvlies groeit bij meerdere eitjes?
Ik weet wel dat er medicatie is die bij ECD (eicel donatie) wordt gebruikt tbv het aandikken van het BMS......Progynova of zoiets.
Ik weet niet hoe het e.e.a. in combi gaat met de IVF / ICSI?

*Sanni,
Goed dat je de punctie achter de rug hebt nu.
9 goede eitjes is een mooie score en nu maar hopen dat er veel bevrucht worden ;)
Wel heftig dat er ter plekke moest worden besloten voor ICSI :shock:

Ik ga duimen voor zondag a.s. ;) spannend hoor.....
Doe rustig aan hoor ;) denk om jezelf....

*Kaka,
Dank je, we doen ons best met prikken en mijn lijf moet de rest doen ;)

*Snippie,
Thankx voor je succes wensen ;)

*Angelique,
Gelukkig ben je de afgelopen weken goed tot rust gekomen.
Ben blij dat je je weer goed voelt en weer energie hebt om weer verder te gaan.
Het is helemaal niet raar om weer het gevoel te krijgen er weer voor te willen gaan..ik zie dat juist als iets positiefs :)

Thankx voor het duimen allemaal.

Ondertussen heb ik al best alerlei klachten van de hormonen.....pfff voel het nu goed hoor :oops:
Pijnlijke spieren en last van m'n knie gewricht, de hele dag zeurende hoofdpijn, moeheid en diaree.

Nu een lang weekendje heerlijk er tussenuit....even rusten in de Betuwe
A.s. maandag zijn we er weer en tussendoor dan nog een echo denk ik :?

Dikke knuff voor allemaal.
Liefs,

Carmen

Roosie
22 May 2010, 20:06
@Kaka, heerlijk hé, dat was zeker moxsa die ze over je rug haalde. Wat fijn dat je er zo ontspannen van wordt! Heb je al mungbonen gegeten? Ik had soep gemaakt en die mungbonen in gedaan, ze smaken gewoon naar bonen. Vandaag ook weer gegeten. Voor het slapen gaan doe ik een handje in een kommetje met water. Ja idd het schijnt je lever te ontgiften, taugé doet dat trouwens ook.
Bedankt voor je eerlijke antwoord, ik denk dat we ook maar bij die beslissing blijven, afhankelijk van de kwaliteit 1 of 2 terugplaatsen.
Ik kreeg vandaag nog een foldertje in de bus van mijn gyn over het toedienen van Orgalutran hoe je het moet toedienen.

@Carmen, ik heb ook Vaseline Lanette zalf van de huisarts gekregen, volgens mij kan het geen kwaad hoor! Anders gewoon over opbellen.
Wat lekker zeg dat je een weekendje weg gaat, het is erg mooi weer! Ga er lekker van genieten! Vervelend zeg al die kwaaltjes van de hormonen, ik hoop van harte dat je beloond wordt met een paar extra eitjes! Ik ga voor je duimen, vind het echt spannend worden nu voor je!

@Babii welkom hier, jammer genoeg moet ik jou ook hier weer tegenkomen, dat je ook voor ivf moet gaan. Ik heb nog geen ervaring met UMCU, maar ga er wel de punctie en terugplaatsing doen, de rest in antonius. Ik heb zelf wel dat als ik hormonen prik meer slijm opbouw heb, omdat je ook meer opbouwt door extra hormonen en dan ook heftigere menstruatie, tenminste dit is mijn ervaring. Ik wens je heel veel succes alvast met de intake. Ik ga trouwens naar de info avond 25 mei, ben je daar al naar toe geweest? Ohja en de wachtlijst was voor mij 4 maanden maar volgens mij was het bij kaka al een stukje korter!

@Sanni, gefeliciteerd met je 9 eitjes! Goh dat je ineens ook zo´n beslissing moet maken hé! Ik zou ook voor icsi gekozen hebben. Sterkte met je buikkie en ik duim voor je dat je morgen heel mooi nieuws krijgt!
Ook bedankt voor jou eerlijk mening over aantal emmy´s tp.

@Snippie wat fijn dat het zo goed met je gaat, 15 weken al! Vervelend die zwangerschaps klachten, ik hoop dat de vk je wat verlichting kan geven!

@Angelique, ik heb hier al eens eerder meegelezen en had over je miskraam gelezen. Ik vind het echt erg voor je. Goed dat je nu weer overeind gekrabbelt bent en het allemaal weer positief ziet! Ga je gevoel achterna voor wat betreft het weer verder gaan! Ik hoop dat je je eskimootjes kunt verwarmen in je buik en dat 9 maanden lang!

Vandaag lekker van de zon genoten en geklust! Dat gaan we het hele weekend maar doorzetten! :-D