PDA

View Full Version : Ola allemaal!!!

nikitaatje
19 September 2009, 15:24
Ik ben nieuw hier. Ben 32, moeder van een dochter van 2 en getrouwd. Vanaf juni zijn we begonnen voor een broertje of zusje en deze maand gestart met clomid.
Als gevolg van de clomid, staan er momenteel 3 grote eicellen klaar voor 'n big sprong. Gynaecoloog heeft ons geadviseerd (vanwege gevaar ed) niet te klussen. Mijn man wil het ook niet. Dus heb me hier maar bij neergelegd en kijk (wel met pijn in mn hart maar) vol goede moed uit naar de volgende cyclus...

Leuk hier om alle verhalen te lezen....

Shanna38
19 September 2009, 23:25
Als gevolg van de clomid, staan er momenteel 3 grote eicellen klaar voor 'n big sprong. Gynaecoloog heeft ons geadviseerd (vanwege gevaar ed) niet te klussen. Mijn man wil het ook niet. Dus heb me hier maar bij neergelegd en kijk (wel met pijn in mn hart maar) vol goede moed uit naar de volgende cyclus...

Hoi,

Bij onze laatste IUI had ik vier grote eicellen, de gynaecoloog zegt wel dat de kans op een meerling groot is en dat ze bij vijf het niet doen, maar vier doen ze nog wel. De kans is zo klein dat je zwanger wordt, en dan ook nog eens vier tegelijk, ik geloof daar niet in, twee hooguit. De gynaecoloog zegt ook eerst maar eens afwachten en dan kunnen we het later altijd nog oplossen (?!). We wachten nu nog even af, een week nog!

Groeten van Shanna

nikitaatje
19 September 2009, 23:32
hey Shanna, yoh dat is spannend voor je. Fijn dat julie er allebei hetzelfde over denken, bij mij was dat helaas niet zo. Ik hoop voor je dat het gelukt is. Laat je het me nog weten... Sterkte zal deze week voor je duimen!

Shanna38
19 September 2009, 23:42
Thnx, ik houd je op de hoogte. Gelukkig hebben we nu vakantie dus een beetje afleiding volgende week gaan we een weekje weg dus dat scheelt wel, dan ben ik er toch minder mee bezig.

Wij zijn al "op leeftijd" en nemen daarom meer risico. Ik moet zeggen mijn vriend is wel bang dat als het zover is, het er toch vier zijn, maar omdat ik toch graag de kans wil wagen vind hij het okee. Vorige maand had ik maar éen eicel, toen had ik wel het idee dat de kans veel kleiner is, de gynaecoloog zegt dat dat niet uitmaakt dat je niet vier keer meer kans hebt met vier eitjes.

Groetjes

nikitaatje
20 September 2009, 12:56
Dat begrijp ik, mijn man is 31 en we hebben er al 1 rondlopen, hij durfde het niet aan. Ik baal wel omdat ik nu mijn volgende cyclus geen clomid mag gebruiken omdat gynaecoloog bang is voor een overreactie... Dus nu gaat ze kijken hoe mijn cyclus in elkaar zit. Liefst zou ik stiekem toch clomid willen slikken... Maar ja beetje lastig verklaren als er dadelijk veel eiers te zien zijn ;).

Ik zou zeggen geniet van je vakantie!!!

Shanna38
20 September 2009, 13:40
Ja dat is zeker balen dat je een maand moet overslaan, lastig hè dat we er zelf helemaal niets aan kunnen doen, we zijn in dat opzicht afhankelijk van de natuur (je lichaam). Of je nu gezond leeft, niet drinkt, rookt het maakt niet uit, alhoewel het volgens mij de kansen wel iets vergroot, maar ja hoe groot is zo een kans nu helemaal. Voor ons zou het voor beide ons eerste kindje zijn. We blijven positief en hopen en geloven dat de droom toch eens uit gaat komen.

Wie weet gebeurt het nu wel zonder Clomid of kan dat bij jullie niet? een spontane zwangerschap.

We gaan zeker genieten volgende week, de weersvoorspellingen zijn in ieder geval goed dus dat scheelt al.

Goed weekend verder.

Groeten van Shanna

Jootje82
22 September 2009, 19:25
Welkom en hoop dat je snel kan beginnen en zwanger mag worden!

nikitaatje
28 September 2009, 15:29
Hey Shanna38,

Hoe was het weekje weg?

Weet je al wat?

Groetjes,
Nikitaatje

Shanna38
28 September 2009, 18:59
Hai,

Snik snik, ben ongesteld geworden. Dus maar weer door naar de volgende ronde, de 14e inmiddels. Nieuwe ronde nieuwe kansen. De vakantie was heerlijk, we zijn in Friesland geweest, het was echt genieten daar. Vandaag weer aan het werk, pfff meteen weer druk.

Hoe is het bij jou?

Groeten van Shanna

nikitaatje
29 September 2009, 17:50
Hey Shanna,

Dat is balen voor jullie. Gelukkig heb je lekker weekje kunnen rusten en heb je lekker kunnen genieten!
We zullen maar weer zeggen nieuwe ronde nieuwe kansen en blijven lachen.
Bij mij is het trouwens de 5de x.
Ik moet wachten totdat ik ongesteld wordt en dan weer op voor follikel echo...
We wachten rustig af...

Groetjes

Shanna38
29 September 2009, 20:27
Nou als je geluk hebt wordt je niet meer ongesteld :D . Keep your fingers crossed!

Ik mag vrijdag voor de echo (voor de IUI), dat is pas dag 6 erg vroeg vind ik zelf, ging eerder op dag 9 maar omdat het weekend er tussen zit, is het toch beter om vrijdag al te komen, beter te vroeg dan te laat in dit geval.

Doen jullie ook IUI of iets anders?

Groeten van Shanna

b0llie
29 September 2009, 21:56
beetje laat maar alsnog welkom hier!!

nikitaatje
29 September 2009, 22:24
Hey Shanna,

Ja dat zou wat zijn, maar ik denk dat ik gewoon ongesteld wordt. We hebben het op advies van gyn niet meer gedaan.

Misschien gekke vraag maar waar staat IUI voor? :?: dat weet ik nog niet. (dat heb je als je nieuw bent ;).)

groeten

Shanna38
29 September 2009, 22:48
Tja dan is de kans wel heel erg klein hè ;)

IUI staat voor intra uteriene insemenatie, d.w.z. dat ik hormonen krijg (moet ik zelf spuiten en slikken - Puregon en Clomid) om te zorgen dat er meerdere eicellen gaan rijpen, en doordat er meerdere eicellen vrijkomen bij de eisprong vergroot je de kans op zwangerschap, ik krijg dan op cd 8 of 9 (cd is cyclusdag) een echo om te kijken hoe groot het eitje is en wanneer het 18 mm of groter is, dan spuit je wat je anders (Pregnyl) en dan vind er ongeveer na 30-36 uur de eisprong plaats, hierdoor kunnen ze de insemenatie timen. Anderhalve dag na het spuiten met Pregnyl, moet eerst mijn vriend zaad inleveren bij het lab, dat wordt dan bewerkt, na anderhalve uur kunnen we dat dan ophalen en meteen door naar de gynaecoloog voor de insemenatie, hierdoor komt het meteen in de baarmoedermond terecht, kortere reis voor het sperma ;) . Heb ik het zo duidelijk uitgelegd? Anders gewoon weer vragen hoor! dat is het fijne van de forums (vind ik zelf).

Bij ons is er niets "mis" maar gezien onze leeftijd, ik ben al 42 mijn vriend is 41, duurt het allemaal wat langer en dit vergroot dus de kans. Wij hebben nu vrijdag een echo, morgen begin ik met de Clomid te slikken.

Gebruik jij wel hormonen of zitten jullie nog in de onderzoeksfase?

Groeten van Shanna

nikitaatje
29 September 2009, 22:58
ahaaaaaaa! Ik begrijp het. Dat is inderdaad wel iets heftiger dan ons onderzoek. Maar gelukkkg heb je het op deze manier wel meer onder controle.

Ik slik clomid omdat ik geen eisprong heb. Het sloeg alleen deze keer iets teveel aan... vandaar de 3 cellen. Ik moet nu als ik ongesteld wordt zonder hormonen omdat ze verwachten dat ik een overreactie heb. Vanaf dag 9 moet ik naar gyn en gaan ze om de dag kijken hoe mijn eisprong verloopt... Vrees dat we lang kunnen wachten omdat ik ongeveer drie x per jaar menstrueer. Wj hebben al een kindje (dochter) met behulp van clomid, dus ik hoop dat ik snel weer aan de clomid mag.

truste!

Shanna38
1 October 2009, 23:08
Wat goed dat je al een kindje hebt (lang op moeten wachten?). Je weet in ieder geval dat het kan, of het een tweede keer gaat lukken weet je niet maar jullie maken volgens mij dan wel een goede kans. De meeste hier zitten er juist niet op te wachten, maar hopelijk wordt je gauw ongesteld ;)

Groetjes

nikitaatje
3 October 2009, 22:30
Hey Shanna,

Hoe was het gisteren bij de gynaecoloog?

groetjes

Shanna38
4 October 2009, 17:26
Haaai,

Lief dat je ernaar vraagt. Op de echo waren twee eitjes te zien, één heel klein en éen van 15 mm. Nu mag ik dinsdag weer voor een echo (moest eigenlijk maandag maar kan dan moeilijk vrij krijgen dus mag nu dinsdag moet alleen de laatste spuit met Puregon overslaan, anders groeit het eitje misschien te hard en dat is ook niet de bedoeling.

Bij jullie alles goed, nog geen og in aantocht?

Groeten van Shanna

nikitaatje
4 October 2009, 22:34
Hey Shanna,

Dat is toch wel goed nieuws? Hij is in ieder geval goed op grootte. Spannend hoor.
Ben nog steeds niet ongesteld en al wel 4 testen armer. De gyn heeft aangegeven dat ik woensdag aan primolut kan als ik nog niet ongesteld ben geworden. Maar hoop dat ik miss toch zwanger ben, dus neem het zekere voor het onzekere en ga dodag voor laatste x testen. Ga voor die dag geen testen meer doen want word een beetje kierewiet :mrgreen: van al dat getest!!!

Groetjes

Shanna38
6 October 2009, 20:23
Hoihoi,

Ja het afwachten levert wel stress op hè ;) het zou toch wel erg te gek zijn als je zwanger bent.

Ik heb vanochtend de echo gehad en heb twee eitjes, één van 23 mm en één van 19 mm dus groot genoeg voor de IUI, nu moet ik vanavond tussen 22.00 en 23.00 uur de Pregnyl spuiten en dan kunnen we donderdag om half negen het sperma brengen en dat dan bewerkt om kwart voor tien weer ophalen en dan meteen door naar de gynaecoloog voor de IUI, en dan maar weer geduldig afwachten.

De gynaecoloog zei nog dat het goed was dat ik gister niet gespoten had, anders hadden we er weer vier gehad, vier kinderen is ook goed maar twee is toch wel een stuk prettiger ;) .

Groeten van Shanna

nikitaatje
6 October 2009, 21:34
Haha:lol:! 4 is inderdaad iets teveel van het goede! Wat goed om te horen dat ze zo gegroeid zijn. Ze willen in ieder geval wel mee doen ;) Succes vnvd! Spannend zal voor jullie duimen..

Ik denk dat eerdaags ik toch echt ong. ga worden. Ik heb namelijk voor mijn ong. ontzettend last van stemmingswisselingen. Niet echt bevordelijk voor de sfeer in huis... :mrgreen:! Die hormonen he.... ik zal er nooit aan wennen! :P

Truste en suc6 morgen!

Shanna38
8 October 2009, 20:40
Hi,

Ja erg hè die hormonen, maar we hebben ze nodig hè ;) . Hopelijk zet het gauw door bij jou.

De IUI is goed gegaan, mega veel zaadcellen (volgens de andere meiden op het forum) 40,5 mln. Nu lekker twee weken afwachten.

Groetjes

Shanna38
14 October 2009, 13:51
Hee Nikitaatje,

Ben je inmiddels weer ongesteld geworden of heb je goed nieuws, ik hoop natuurlijk van harte het laatste.

Groeten van Shanna

french
15 October 2009, 19:38
Welkom hier, hoop dat je snel zwanger mag zijn !!!

Shanna38
15 October 2009, 20:08
Hai, heb je het tegen mij ???? Ik ben hier al vanaf 19 september hahahahaha dacht dat dit een prive forum van Nikitaatje en mij was geworden ;)

Groetjes van Sandra

french
15 October 2009, 21:02
Oh sorry wist niet dat er ook al prive topics waren hier !

Maar de opmerking was bedoeld voor nikitaatje

Shanna38
15 October 2009, 21:20
;) Het leek er wel op, niemand had verder op haar berichtje gereageerd tot nu toe. Maar van mij kant ook sorry hoor, ik bedoelde het niet verkeerd :D

french
15 October 2009, 21:28
Ja dit staat in het stukje voorstellen, dus neem aan dat het voor iedereen is.
Volgens mij hadden er wel meer mensen gereageerd. Vandaar mijn opmerking over prive topics.
Want volgens mij zijn die hier niet ;)
Van mijn kant ook nogmaals sorry.

Shanna38
15 October 2009, 21:39
Okee. Ik zie dat je een leuk kereltje hebt. Heb je er lang op moeten wachten?

french
15 October 2009, 22:05
Nee gelukkig niet lang hoeven wachten, kreeg in juni 2008 een mk helaas.
En 2 maanden later had ik alweer een pos. test en toen is ons zoontje 9 maanden later
geboren !!
Welke ronde zit jij nu ??

french
15 October 2009, 22:07
Oh zie het al bij je banner staan, ronde 14 al zeg !
lijkt me frusterend, waren jullie bezig met IUI, of was dat nikitaatje nou ?

Shanna38
15 October 2009, 22:25
Yep inderdaad de 14e ronde, en nu de vierde keer IUI gehad, nu maar afwachten volgende week kan ik testen hopelijk eindelijk eens positief.

Een miskraam is ook niet niks, denk je er nog vaak aan terug? Wel fijn dat je vrij snel weer zwanger was en dat alles is goedgegaan. Een lekker kereltje om te zien hoor! Zo te zien doet ie het goed, straalt helemaal.

Groetjes van Shanna

french
15 October 2009, 23:05
Tjee spannende tijden voor jullie zeg. Hoop dat je een pos. test vast mag houden volgende week.
Dat is wel verdiend !!

Denk er nog wel eens aan terug, maar het was eigenlijk een onverwachtse zwangerschap. Ik gebruikte geen anticonceptie omdat manlief w.s onvruchtbaar zou zijn. We gingen trouwen in juni. En toen mijn ongi uitbleef heb ik er niet eens bij nagedacht, dacht spanning ofzo van de bruiloft. En toen ik besefte zwanger te zijn , werd het ook al een mk.
En dan denk je poeh mss was dat wel de enigste keer dat ik zwanger kon zijn, vanwege de mogelijke onvruxhtbaarheid.
Maar gelukkig was ik 2 maanden later alweer zwanger en dat verzachte de pijn wel behoorlijk.
Maar ons zoontje zie ik dus echt als wondertje. Voor hetzelfde was hij er helemaal niet geweest namelijk.

Hoop dat jullie ook zón wondertje mogen krijgen !!!!

Shanna38
16 October 2009, 13:57
Wat een mooi verhaal zeg. Echt een wonder zoals je het beschrijft. Leuk dat je vlak na je trouwen al zwanger was, maakt het plaatje compleet. Hopelijk komt er voor ons ook een wonder, het zou moeten kunnen, bij ons beide is alles in orde dus een kwestie van geluk.

Groeten van Shanna

french
16 October 2009, 14:18
Ja ik moet er ook maar niet te zwaar bij nadenken, elk kindje is een wondertjes denk ik dan maar.
Maar het maakt hem mss wel extra bijzonder voor ons :D

Hoop dat jullie geluksmoment snel komt, zal duimen voor jullie !!!

nikitaatje
16 October 2009, 23:02
Hey Shanna, zie dat we gezelschap hebben van French ;) haha!

Ben vorige week onge. geworden. Nou ik had het geveoel datik er 3 x zoveel last van had en voel me nu echt "hormonaal"gezien stukken betere. haha! Heb er zoveel last van gehad. Heb schijnbaar vorige x een overreactie gehad van de clomid. Heb jij daar al eens van gehoord?
Mocht daarom van gyn geen clomid meer slikken. Dat vond ik zo stom, dat ik andere gyn heb gebeld. Die adviseerde me een halve te slikken. Vandaag was het dag 10 en heb folikkelecho gehad. Dit x was 1 prachtig mooi ei te zien, 18 mm, dus als het goed is, gaat ie eerdaags springen.

Wat spannend weer voor jou en je man. Balen he dat je niet meteen na de daad een tesje kan doen ;)! Nou ik zal wederom gaan duimen voor je, vanaf wanneer kan je weer gaan testen????

bye bye

Hey French,

Dank je wel voor je welkomsgroet. Wat een mooi verhaal dat jullie toch een zoon hebben. Wel erg dat je een mk heb gehad. Gelukkig heb je nu wel het bewijs dat wondertjes gebeuren... Wij zijn voor een broertje of zusje bezig. Jullie ook???

groetjes!

french
18 October 2009, 19:30
Nikaatje haha nee nog geen broertje of zusje hier hoor.
Mijn zoontje is net 5,5 maand. Dus dat is me iets te snel.
Mijn man is ook druk bezig met een opleiding, die behoorlijk pittig is en heel wat uurtjes kost.
En die duurt nog wel 2 jaar.
Daarna gaan we denk ik eens kijken of we nog z'on wondertje mogen krijgen :mrgreen:

Maar spannend voor jullie zeg, ik heb niet zoveel verstand van vruchtbaarheidbehandelingen :oops: ,
maar nu na die follikelmeting moeten jullie zelf aan de slag ?
Of IUI ofzo...?

Shanna38
18 October 2009, 22:54
Hai,

Spannend hoor, een mooi eitje zeg, al een idee wanneer die gaat springen. Ik heb op internet weleens gelezen van een overreactie van Clomid maar geen ervaring mee.

Wij kunnen donderdag testen, dus we moeten nog een paar daagjes geduld hebben. Pffff de laatste week vind ik altijd het ergst, ben woensdag ook nog vrij dus maar zorgen dat ik genoeg afleiding heb ;) .

Groeten van Shanna

french
20 October 2009, 13:07
Oh spannend zeg, laat je de uitslag even weten..?
Ben wel heel benieuwd nou natuurlijk :mrgreen:

Shanna38
22 October 2009, 16:54
De uitslag is binnen hoor! :cry: Net de zwangerschapstest gedaan, en een dikke vette min, dus niet zwanger. Het is nu dus wachten op de ongesteldheid :cry:

Groetjes van Shanna

french
22 October 2009, 18:11
De uitslag is binnen hoor! :cry: Net de zwangerschapstest gedaan, en een dikke vette min, dus niet zwanger. Het is nu dus wachten op de ongesteldheid :cry:

Groetjes van Shanna

Oh wat balen zeg !!
Hoop echt dat jullie snel zwanger mogen worden !

Shanna38
22 October 2009, 18:20
Thnx lief van je, wie weet een leuk Sinterklaas of Kerstkadootje :lol:

french
22 October 2009, 19:18
Ja dat zou wel een heel mooi cadeua zijn zeg !!

Vind het altijd moeilijk als andere meiden zo lastig zwanger worden.
Heb het daar soms wel eens moeilijk mee.
Omdat het bij ons w.s ook niet zou lukken en dat het wel zo snel gelukt is.
Voel ik me dan wel eens schuldig over.
Maar hoop echt van harte dat het snel gaat lukken !!!!!!!!!!!

Shanna38
22 October 2009, 19:32
Hai,

Dat lees ik hier wel eens vaker van degene die zwanger zijn geworden dan willen ze niet meer op het forum blijven en gaan dan verder op de zwangerschapsforums. Jammer want daar halen we toch wel een stuk hoop vandaan dat het toch ook wel goed kan gaan.

Ik gun het anderen in ieder geval altijd van harte en heb er ook geen moeite mee, alleen als ik net ongesteld ben geworden of negatief getest heb, dan kan ik een babytje zien niet goed aan, daar wordt ik wel emotioneel van, maar dat komt gelukkig weinig voor.

Groetjes van Shanna

nikitaatje
24 October 2009, 16:21

Groetjes van Shanna

Balen zeg... toch weer een teleurstelling. Heb jij ook altijd dat een heel klein deeltje van je blijft hopen dat je miss toch zwanger bent totdat de rode vlag uitgaat ... haha! Ik heb dat wel. Zal wel door de hormonen komen.
Moest gister bloed laten prikken zodat ze kunnen zien of ik een sprong heb gehad. Zit mn moeder daar in het ziekenhuis met mn oma. :oops: Haha Hoe een toeval is dat. Heb maar verteld dat het voor iets anders was. Weet bij jou je familie het? Bij mij alleen mn beste vriendin.

Weet je al een kado?