PDA

View Full Version : Uitgerekend in Juni 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Chan9
31 March 2010, 12:13
hoi hoi hier vandaag weer voor controle geweest bij verloskundige alles was goed met de kleine hartje klopte weer flink en hij is al een stuk ingedaald:) ze zei hij ligt nog niet hellemaal vast maar ga er niet meer van uit dat het nu nog ga draaien:)
de kleine word alleen wel geschat op 7 pond haha

en jel ik ben 2 juni uitgerekent dus vandaag precies 31 weken:)
wij krijgen een zoontje en het kamertje is al helemaal klaar alleen de box nog:)

nou meiden fijne dag nog allemaal:D

Lunanoa
31 March 2010, 12:24
Hoop geschreven weer.

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik doe zeker rustig aan. ;)

Wij nemen de kleine de eerste week of weken wel op de kamer. Ik vind dit persoonlijk een fijn idee want ben echt een schijtbak.
Heb op mijn werk (kinderdagverblijf) ook altijd dat ik check of de kindjes nog wel ademen :oops:
Vind het ook wel handig er 's nachts niet uit te hoeven voor voedingen. Ik zet gewoon een thermoskan met heet water naast het bed, een voorgeportioneerd bakje met poedervoeding & een fles spa-blauw om de warmte te compenseren met het hete water :p
Al helemaal bedacht hahaha.
Vind het verschrikkelijk er 's nachts uit te moeten & zou kunnen we allemaal lekker blijven liggen :oops: Of ons mannetje moet een schone luier natuurlijk, maar de slaapkamers zitten naast elkaar dus das niet zoveel werk.

Ik ga de kleertjes wel wassen. Zag vandeweek waar alle kleding in Europa zo'n beetje vandaan komen: Gore fabrieken in Azië, zwetende vieze arme mensen die keihard werken aan die kleertjes. Maar écht heel vies :oops:
Zo had ik er nog nooit over na gedacht eigenlijk.
Beddengoed was ik ook zekersteweten.
Heb speciale wasmiddel + verzachter op de 9maandenbeurs gekocht. Zal de vrouw van kraamzorg wel even vragen of ik die verzachter mag gebruiken dan. Is wel sensitive met een baby er op afgebeeld. We'll see.
Ga ook pas alles wassen als de kamer volledig klaar is. Ander smoet ik het weer in zakken/dozen stoppen & stinkt het weer bij de tijd dat ik het kan inruimen haha.

Welkom voor de nieuwe dame :D Leuk dat je komt mee-kwebbelen :D

Chan: Wow al indalen. Spannend man!

Vinny: Gedver, zo'n rotnacht :( Maar even een mini-dutje overdag dan?
xxxx

Chan9
31 March 2010, 12:31
ja gaat hard he ik had het al vaker gehoord dat de kleintjes best vaak al beginnen met indalen met 31 weken en ja hoor het is waar haha
hier ook gewoon lekker de kleetjes wassen:)
maar even iets anders ik moet smiddags echt even een uurtje liggen anders hou ik de dag echt niet vol hebben jullie dat niet dan?

Myra6
31 March 2010, 12:53
@jel ik ben 18 juni uitgerekend, we weten niet wat het wordt laten ons verassen :D ben wel heeeeeeeeeeeeelllllllll nieuwsgierig hoor :lol:
Wij zijn druk bezig met de kinderkamer ben nou de plinten aan het verven en zaterdag gaan we behangen!! De meubeltjes staan hier midden in de woonkamer, ik kan niet wachten om het in te richten :D
Dat is wel balen van je blaasontsteking hopen dat de kuur aanslaat. Ik heb last van bekken klachten maar werk nu therapeutisch en heb cesar therapie.

@Bente hoop dat je je weer wat beter voelt dan vanmorgen :(

Hier de laatste 3 nachten slecht geslapen, als ik op bed ga ben ik echt moe maar eenmaal op bed klar wakker en s'nachts constant wakkeer weet dan niet meer hoe ik moet liggen of de kleine schopt er lekker op los wordt ik daar weer wakker van maar dat is niet erg ;)
Zal even verder gaan met verven!!

Myra6
31 March 2010, 12:55
Oeps :? beetje te snel getypt zo te zien aan m'n spel fouten.

Oja als het even kan ga ik s'middags ook wel even rusten/slapen ;)

Free
31 March 2010, 14:47
Jel, ik ben op 28 juni uitgerekend, nu dus 27 weken en 3 dagen :D Voor ons is het ons 1e kindje..
Het kamertje is al wel ingericht maar nog niet helemaal klaar.. Wij doen altijd alles in verkeerde volgorde ;) En nu dus ook.. Maare daar komen we dan weer te laat achter..

Myra, Ik heb een buikband met don´t touch besteld.. Vind het verschrikkelijk dat iedereen maar ongevraagd aan mn buik wil zitten.. En we hebben straks een familie etentje.. En vrees dat er dan vele losse handjes zijn.. Beetje voorzorg dus, en voor mn schoonmoeder.. Hoop dat ze de hint snapt.. :?
Mn moeder doet t echt nooit... Als ik zou zeggen ma kom eens uk schopt zal ze me raar aankijken denk ik... pfff schoonmoeders eigen??? Of alleen die van mij???

Chan, fijn dat je controle weer goed was!! Je gaat echt hard, alweer 31 weken :shock:

Hier gaan de nachten ook steeds minder.. Kan hoe moe ik ook ben slecht in slaap komen.. En als ik dan slaap, slaap ik zo licht dat ik steeds lig te draaien en half wakker wordt.. Ook moet ik nu toch wel af en toe snachts naar de wc om te plassen.. Maargoed daarna slaap ik gelukkig wel weer meteen lekker in :)

Ga nu nog ffies lekker werken (lees niets doen....) en dan rond 17.00 naar huis.. Hopen dat mn mannetje eten aan t maken is.. ;)

linny84
31 March 2010, 15:27
@ jel ik ben 11 juni uitgerekend en wij verwachten een dochter :D

Lunanoa
31 March 2010, 15:34
Chan: Jij bent ook al een paar weekjes verder natuurlijk ;)
Maar ik merk ook dat ik steeds vermoeider ben & het liefst even plat ga overdag. Slapen wil ik eigenlijk niet, omdat ik bang ben dat ik 's avonds dan niet kan slapen.
Ik slaap weer een paar nachten alleen, even opladen. Ben van nature al een slechte slaper & tis nu drama. Zolang ik alleen in bed lig gaat het prima & vriendlief ligt dus een paar nachtjes op de bank :oops: hahahaha
Gelukkig vindt hij het niet erg!

Mayella: Handig als je dat niet prettig vind ;)
Ik vind het juist geweldig dat iedereen wil voelen. Vind het zelf zo bijzonder dat ik het 't liefst met iedereen deel. Mn mama heeft 'm al voelen schoppen & ik vind dat zó prachtig.
Vriendinnen voelen ook altijd. Dan leg ik ze uit hoe het kindje ligt, want je voelt echt helemaal hoe het ligt. Vind het super :D
Mijn collega;s willlen ook allemaal voelen, vind dat prima :mrgreen:
Maar ieders eigen ding natuurlijk ;)

Chan: Ik hoorde dat je het kan voelen, dat indalen? Je krijgt dan steken in je schaamstreek of in je "geboortekanaal"? Heb jij dat ook?
Ik soms wel & vraag me af of die van ons ook al bezig is. Maar ben pas 28 weken dus lijkt me onwaarschijnlijk :oops:

Voor de dames die slecht slapen: Wat mij enorm helpt is een routine. Bijv. na 9 u niet meer achter de pc. Dan lekker lang & warm douchen. Een bad zou natuurlijk nóg lekkerder zijn maar die heb ik helaas niet :P
Lekker met een heerlijke douchegel douchen en scrubben etc. Mijn haar lekker insprayen met van dat zachtmaakspul :P (wat een woord) En dan alles mooi nvlechten. Dan nog even lekker lezen in bed & slapen.
Gewoon echt een rust moment van maken. Wieweet helpt het?

Tara28
31 March 2010, 16:19
Ik kan alleen niet zo goed slapen, omdat ik telkens moet plassen. Heb het gisteren en vandaag eens bijgehouden en moet ongeveer elk uur! Vannacht moest ik er ook 4x uit, dus dat schiet niet echt op. En als er dan echt een grote plas komt....maar nee hoor, zo voelt het alleen maar. Maar goed, het is wel meer dan een paar druppels. Wel echt een plasje zeg maar en doet ook geen pijn, dus zal wel geen blaasontsteking zijn. Heb dat nog nooit gehad, weet dus niet hoe het voelt, maar volgens mij doet plassen dan pijn.
Ook als ik net geweest ben en dus even niet hoef te plassen, schiet er soms een steekje door mn blaas, dat ik even denk van, moet ik nou alweer. Dan drukt die kleine er nog eens extra op volgens mij....
Herkenbaar?

@jel: ik ben 17 juni uigerekend en morgen precies 29 weken. Wij wilden niet weten wat het wordt, dus kan het je niet vertellen. We hebben met de meiden die hier kletsen ook een hyves pagina aangemaakt. Een afgeschermde pagina, die verder niemand anders kan lezen dan wij. Dit is de link naar de pagina: http://mamawordeninjuni.hyves.nl/ Mayella is de beheerder, dus alleen zij kan je nadat je het aangevraagd heeft toevoegen. Maar misschien heb je wel geen hyves, dus dan komen we je daar niet tegen.

Free
31 March 2010, 16:37
Luna, leek mij ook wel een idee zon buikband.. Kan t altijd proberen of t werkt.. :D

Moet trouwens er wel bij zeggen dat ik misselijk wordt als ik zelf al aan mn buik zit.. Laat staan een ander die anders de krachten gebruikt.. Dus misschien wel veel harder drukt.. Bleh moet er niet aan denken :oops:
Denk overigens dat het met mn verleden te maken heeft.. Heb het er niet op als er iemand aan me zit.. Of naja niet iedereen zeg maar :P

Hebben jullie ook af en toe van de vreetbuien???? Heb vandaag tussen de middag 4 boterhammen op gegeten... Normaal heb ik moeite met de 3e.. Maar nu ging t zonder moeite... Pffff

Tara28
31 March 2010, 16:42
Eh.....ik eet altijd al 6 boterhammen per dag en dan heb ik om 4 uur weer honger.....En dat was dan zonder dat ik zwanger was.....Eet nu nog steeds hetzelfde, maar nu vooral zin in zoets als ik thuis kom uit mn werk.

Free
31 March 2010, 16:58
Jel, ik ben op 28 juni uitgerekend, nu dus 27 weken en 3 dagen :D Voor ons is het ons 1e kindje..
Het kamertje is al wel ingericht maar nog niet helemaal klaar.. Wij doen altijd alles in verkeerde volgorde ;) En nu dus ook.. Maare daar komen we dan weer te laat achter..

Myra, Ik heb een buikband met don´t touch besteld.. Vind het verschrikkelijk dat iedereen maar ongevraagd aan mn buik wil zitten.. En we hebben straks een familie etentje.. En vrees dat er dan vele losse handjes zijn.. Beetje voorzorg dus, en voor mn schoonmoeder.. Hoop dat ze de hint snapt.. :?
Mn moeder doet t echt nooit... Als ik zou zeggen ma kom eens uk schopt zal ze me raar aankijken denk ik... pfff schoonmoeders eigen??? Of alleen die van mij???

Chan, fijn dat je controle weer goed was!! Je gaat echt hard, alweer 31 weken :shock:

Hier gaan de nachten ook steeds minder.. Kan hoe moe ik ook ben slecht in slaap komen.. En als ik dan slaap, slaap ik zo licht dat ik steeds lig te draaien en half wakker wordt.. Ook moet ik nu toch wel af en toe snachts naar de wc om te plassen.. Maargoed daarna slaap ik gelukkig wel weer meteen lekker in :)

Ga nu nog ffies lekker werken (lees niets doen....) en dan rond 17.00 naar huis.. Hopen dat mn mannetje eten aan t maken is.. ;)
Oeps, ben 27 weken en 2 dagen :D

Chan9
31 March 2010, 17:06
het indalen voel ik zeker te weten krijg echt steken in de schaamstreek haha moet soms echt even over de tafel leunen dat het minder word.
hier ook al zo een slechte slaper hmm schiet echt niet op ma moet zeggen slaap dan overdag wel lekker. even uurtje liggen anders hou ik het echt niet vol:)
hier zit er bijna niemand aan me buik gelukkig haha pas me schoonmoeder een keer en me eigen moeder ma voor de rest gelukkig niemand:) moet er niet aan denken dat er steeds iemand aan me buik zit:)
hier vandaag even lekker de woonkamer gesopt en vond het wel weer genoeg voor vandaag:)
jullie allemaal zeker wel aan het aftellen tot de verlof ofnie? hopen dat het dan ook wat lekerder weer is zodat iedereen lekker buiten kan zitten:)
en de vreetbuien hier ook aanwezig moest vanochtend wegen bij verloskundige nu in 3 weken 4 kilo erbij :shock: ik dacht is niet normaal zoveel haha maar moet zeggen hier gaat er nu toch wel het 1 en ander naar binnen :?
nou weer lekker verhaal getypt haha fijne dag nog meiden:D

Lunanoa
31 March 2010, 20:25
Vinny: Wat vervelend zeg. Heel herkenbaar dat gevoel, die "prikkelingen" rondom mijn blaas, alsof die kleine er in zit te steken.
Misschien toch verstandig om even je urine te laten checken? Is binnen 5 minuten klaar bij de doktersassistente.

Ook hier wel eens vreetbuien. Maar niet eens zozeer ongezonde honger. Gewoon onverzadigbare honger :P Blijf dan maar eten & honger houden.
Ik heb ook steeds énorme dorst & drink de hele dag water... Drink ik nooit haha.

wendytje
1 April 2010, 07:20
welkom alle nieuwe dames!

ik ben nu 30 weken en 1 dag zwanger van een jongetje!
bah! veel last van maagzuur...

Myra6
1 April 2010, 07:27
Goedemorgen Dames,

Hier weer een slechte nacht. Zal er wel bij horen :?
Nou het verf werk is zo goed als af alleen de deur nog maar dat kan ook nog wel
na het behangen :)
Dat vaak plassen herken ik wel dan ben je net geweest en moet je alweer. Misschien
toch even laten checken Tara omdat je het ook over een steekje in je blaas hebt??

@mayella kan het me voorstellen dat als je dat gevoel niet zo prettig vind je dan zo'n buikband draagt. Ben benieuwd hoe je schoonmoder reageerd :P
Heb er zelf ook niet zo'n moeite mee op het werk vragen ook wel collega's mag ik even voelen? Ze vragen het tenminste wel eerst :P

Hier valt het mee met de vreetbuien zijn meer momenten dat ik zo'n zin heb in iets zoets.
Iedereen een fijne dag! Hier regent het :(

Liefs Myra

maha
1 April 2010, 07:29
Goedemorgen dames,

Ik ben al wel een tijdje actief op dit forum ( al voordat ik zwanger wilde worden van mijn eerste) ben nu zwanger van de 2e! Schrijf ook mee in zwanger zijn van 2e kindje maar zou het wel leuk vinden om samen met jullie naar juni af te tellen! Als jullie dat goed vinden natuurlijk!

Ik ben nu net 28 wk zwanger...heb net 2 wk in de ziektewet gezeten ivm een enorme urine weg infectie en harde buiken, maar dat is nu allemaal verholpen dus ga vanaf volgende week weer heerlijk aan het werk! Moet ook nog wel even tot aan mijn verlof...dus heerlijk weer even mijn eigen ding doen!

Mijn zoontje in nu ruim 20 maanden en een echte peuter die je af en toe echt achter het behang kan plakken...maar het is echt een heerlijk mannetje!

Dit keer verwachten wij een dochter dus heb straks van elk smaakje 1! Haha!

Ga even een beetje terug lezen hoe het allemaal met jullie zwangerschappen gaat!

Liefs Maha

wendytje
1 April 2010, 07:30
veel plassen heb ik ook! die kleine ligt volgens mij echt op mijn blaas.
vanacht bijna niet geslapen, was om 3 uur alweer klaar wakker.. en dan gaat de wekker om 6. bah!
na deze week nog 3 weken full-time werken en dan nog 2 weken part-time of iets wat daarop lijkt. in ieder
geval wat minder. ben ik wel aan toe eerlijk gezegt.
hoe gaat het met de rest van de dames???

wendytje
1 April 2010, 07:32
welkom maha!
leuk zeg dadelijk een jongen en een meid!

sonja2009
1 April 2010, 08:39
Ik slaap al de hele week snachts bijna niet onze dochter is zo druk me hele buik is gewoon blauw van binnen denk ik

BenteB
1 April 2010, 08:54
Welkom meiden!

Ik ben 28 juni uitgerekend van ons meisje! Dat vele plassen herken ik ook hoor, soms wel elke uur, maar dan inderdaad echt maar en klein plasje. Ik laat regelmatig even urine checken omdat ik wel heel gevoelig ben voor blaasontsteking, maar tot nu toe nog geen last van gehad. Dus het komt er omdat die kleine tegen mn blaas aan het schoppen is.

Ik ben nu helaas ook ziek, buikgriep, met koorts enzo :cry: gistermiddag schrok ik, omdat ik allemaal rode vlekjes in mn gezicht kreeg, dus even vk en huisarts gebeld, maar dat is waarschijnlijk van het overgeven (bloedvaatjes die springen?) Nog nooit van gehoord, maar gelukkig wordt het nu niet meer erger..

Nou ik ga mn bed weer in, fijne dag allemaal!

Chan9
1 April 2010, 10:08
als ik zo lees zijn de nachten voor bijna iedereen een drama :( je zou zeggen dat je nog ff moet genieten van een goeie nachtrust voordat de kleine kom maar dat zit er nou al niet meer in haha
wat een prut weer vandaag door dit weer heb ik ook geen zin meer om wat te doen haha
iedereen trouwens welkom die hier nou mee gaan schrijven gezellig:)

Lautje
1 April 2010, 12:11
Fucky ducky...kreeg geen melding meer in mijn mailbox van dit topic...miste em al 'n paar dagen.... :o

Aan de nieuwe dames....WELKOM!!! Gezellie!!!! :mrgreen:

Lautje
1 April 2010, 12:59
Kheb net even de Menzis gemaild...aangezien ik nog geen kraampakket heb...
Blijk ik em niet te krijgen omdat ik het basispakket heb...

linny84
1 April 2010, 13:05
ow ja dat is balen lautje, ik ben aanvullend verzekerd en krijg hem daarom wel (groene land) maar als ik alleen de basisverzekering had gehad had ik hem ook niet gekregen.

Lautje
1 April 2010, 13:20
Had daar helemaal niet bij stil gestaan oopsie...ach ja dan maar zo kopen :mrgreen:

Maar verder alles goed hier met de dames???
Moet alles nog terug lezen :? en jah op hyves wordt ook gekwebbeld ;)

Myra6
1 April 2010, 14:44
Welkom maha :) Wat leuk zeg een jongen en straks een meid erbij!

Ik heb soms ook van die rode/droge plekjes in m'n gezicht volgens mij echt vd zwangerschap want had ze eerder nooit. Soms trekt het ook maar zo weer weg en zo zit het er weer :shock:

Ohh dat is wel balen Lautje dan moet je waaarschijnlijk ook een eigen bijdrage betalen voor de kraamzorg.

Chan9
1 April 2010, 15:11
ook niet aan gedacht nee ik heb indd ook aanvullend van menzis dus heb hem ook gratis gekregen en indd volgens mij moet je dan ook nog eigen bijdrage betalen voor kraamzorg.

wat een rot weer he wanneer word het nou zomer :roll:

Myra6
1 April 2010, 17:21
Echt wel BLEHH wat een regen :( Doe maar 25 graden :D

Chan9
1 April 2010, 18:14
zoo net even druk geweest alvast een lijst gemaakt met de adressen voor de geboorten kaarten hoef ik straks alleen nog uit te printen en op de enveloppen schrijven..
gelijk ook maar even een lijst gemaakt met wat er allemaal nog gedaan moet worden en nog gehaald en geregeld moet worden voor de bevalling en als we toch bezig waren ook gelijk maar even een lijst gemaakt met wat mee te nemen naar het ziekenhuis dus wat er in me tas moet zitten haha zijn nogal van die dingen die je nogal gauw vergeet zoals tel oplader hihi:)
over 2 weken maar eens beginnen met die dingen te regelen zodat het vroeg tijdig klaar is:)

1 van jullie al zover met die dingen te regelen enz?

Myra6
1 April 2010, 18:19
Zat toevallig nog te denken vanaf welke week de tas (voor evt zh opname) klaar moet staan ;)
De enveloppen heb ik al in huis voor de geboorte kaartjes die ga ik denk ik tijdens m'n verlof schrijven moet dan ook wat te doen hebben ja :P

Tara28
1 April 2010, 18:26
Wij hebben al wel een kaartje uitgezocht, maar nog niet besteld. Ook nog geen enveloppen in huis dus. Misschien wel een idee om eens te kijken hoe dat werkt met adressen op van die stickers, zodat we ze kunnen printen.
Ben ook nog totaal niet bezig met spulletjes voor in een ziekenhuistas. Misschien toch maar eens over na gaan denken.

Moet nog steeds elk uur plassen, maar kon vannacht vanaf half 3 tot de wekker ging (6 uur :shock: ) wel doorslapen zonder wakker te worden. Daarvoor moest ik er 2x uit, dus minder vaak dan de nacht ervoor.
Ik ga niet meteen mn urine laten testen. Voel niet echt steekjes hoor. Dan heb ik het denk ik verkeerd omschreven. Als ik het kindje voel bewegen, voel ik dat het af en toe als het opeens mn blaas raakt of er tegenaan danst ofzo en dat veroorzaakt een 'steekje', maar dan meer een soort scheutje van plasaandrang door het stootje van het kindje. Volgende week bij de controle maar even aankaarten en dan zien we het wel. Kan me niet voorstellen dat ik een blaasontsteking zou hebben. Dat heb ik nog nooit gehad, maar volgens mij moet dat pijn doen en voel verder geen pijn.

Chan9
1 April 2010, 18:30
hier ook nog geen kaartjes besteld dus heb de enveloppen ook nog niet maar is alvast voorbereidend werk haha
wij gaan over 2 weken de kaarten bestellen dan krijg ik ong 1 week erna de enveloppen ben dan uhm 34.5 week dus moet goed komen.:)
hier nu heel erg last van dat de kleine aan het indalen is heb echt veel krampen nu maja moet toch een keer gebeuren

en tara niet gemeen bedoeld maar blaas onsteking hoef je niet altijd te voelen ik had in het begin nierbek onsteking gekregen omdat ik mij blaasonsteking ook nooit had gemerkt en geloof mij dan kan je beter even een plasje bij dokter brengen voordat het daarlijk wel blaas onsteking was en overga in nierbek want dat is hellemaal geen pretje:)

Tara28
1 April 2010, 18:35
Oke, ik dacht dat je dat altijd wel moest voelen. Een vriendin van me heeft nierbekkenonsteking gehad.....dat wil je inderdaad echt niet hebben....
Helaas nu te laat voor een plascontrole....Morgen begint het paasweekend met de goede vrijdag, dus mij ha zal weer zoals gewoonlijk afwezig zijn en pas vanaf dinsdag weer te bereiken.....

Chan9
1 April 2010, 18:38
Oke, ik dacht dat je dat altijd wel moest voelen. Een vriendin van me heeft nierbekkenonsteking gehad.....dat wil je inderdaad echt niet hebben....
Helaas nu te laat voor een plascontrole....Morgen begint het paasweekend met de goede vrijdag, dus mij ha zal weer zoals gewoonlijk afwezig zijn en pas vanaf dinsdag weer te bereiken.....

kan je het niet via de assitent doen hier kan ik gewoon de urine bij assitent brengen en dan mogen hun het ook controleren...
ben benieuwd want ik voelde het toen echt niet niks van gemerkt tot ik indd ook nierbek onsteking had.

Tara28
1 April 2010, 18:49
Dan moet ik er morgenochtend aan denken even te bellen. Zit dan alleen super krap in mn tijd, dus zal er wel bij inschieten. Je kunt echt maar tussen een bepaalde (korte) tijd belle helaas. Heb geen idee of het via de assistente kan, maar vragen kan (als ze opnemen tenminste).
Ik ga wel overstappen van ha, alleen weet mn ha dat nog niet. Wil naar dezelfde als mijn man. Dan hebben we straks het gezinnetje onder 1 dak wat dat betreft en die van mijn man is beter te bereiken.
Met de tandarts ook zo gedaan. Daar is mijn man naar mijn tandarts oversgestapt. Net als de zorgverzekering trouwens, maar daarbij ben ik dan weer bij mijn man op de polis gegaan.......

Chan9
1 April 2010, 18:57
oke dat is indd wel handig alles hetzelfde hier zitten wij ieder bij een andere tandarts en zorgverzekering
het enige wat we wel samen hebben is de ha hier komt daarlijk de kleine bij mij op de zorgverzekering omdat die van mij hoger is dan die van me vriend.
en tandarts ja mischiend dat we dat ooit samen doen ma nu nog niet we hebben het allebij te fijn bij onze eigen tandarts haha :?

Myra6
1 April 2010, 19:51
Toch maar even laten checken Tara het klopt dat je het niet altijd hoeft te voelen een blaasontsteking. Desnoods naar een vervangende HA anders ben je zo weer een paar dagen verder. Heb zelf gelukkig nooit een blaaasontsteking gehad, maar zie het vaak genoeg op m'n werk ;)

Free
1 April 2010, 19:54
Heey Meiden,

Vanmorgen de 3d/ 4d echo gehad... En wat was dat mooi zeg.. Heb echt liggen genieten :D Uk werkte eerst niet zo goed mee.. lag met het hoofje van ons af zeg maar :D Na wat porren draaide uk :D En is het toch gelukt super foto's te krijgen..
We vonden het allebei echt het geld waard..

Maare wat zijn die kleintjes lenig zeg.... Uk had gewoon het beentje naar het hoofd met een armpje er tussen :shock: Heeft uk niet van papa of mama :oops:

Ben echt helemaal in love.. :D

Hoe is het hier verder???

Tara zou idd je blaas even in de gaten houden...

Myra6
1 April 2010, 19:58
Wat leuk Mayella :D Dat ze zo lenig kunnen zijn hé! Hadden wij bij de 20 wken echo lag de kleine zowat met de benen in zijn/haar nek :D

Chan9
1 April 2010, 20:18
wat gaaf dat jullie even lekker hebben kunnen genieten en dat de kleine lekker mee werkte
indd die kleintjes zijn aardig lenig he :D kijk daarlijk trouwens maar als het geboren is dan zit het met gemak met de teen in de mond haha dat hoef ik niet te proberen hoor haha

Myra6
2 April 2010, 07:27
Goedemorgen,

Heb eindelijk de hele nacht :o doorgeslapen tot 6:45 :D
Hoe is het verder hier?
@Tara heb je nog contact gehad met de HA?

Lautje
2 April 2010, 09:18
Goeie morgen! :mrgreen:

Wat fijn dat je eindelijk goed geslapen hebt Myra!

Mayella wat goed dat de echo mooi was!!! :D Wij zijn morgenvroeg aan de beurt!!! :D

Hoe is het met de dametjes? Ook lekker van het weer genieten vandaag?

Dikke knuf!

linny84
2 April 2010, 10:07
hier juist vannacht een iets mindere nacht gehad de afgelopen 3 nachten ging het super, maar vannacht om 3 uur wakker met een harde buik omdat ik moest plassen, daarna kwam ik maar niet in slaap hield wat buikpijn en pas om half 5 zo'n beetje viel ik weer in slaap. gelukkig hoefde ik er niet vroeg uit maar om 8 uur wel weer wakker. hier vandaag 30 weken dus wel weer een mijlpaal!!! vandaag hier een schoonmaak dag op het programma de stukadoor is klaar dus kan nu het huis weer stof vrij maken, pff wat een klus ben al een tijdje bezig maar gelukkig komt mijn schoonmoeder me helpen om 13.00 uur dus dat is wel lief.

Chan9
2 April 2010, 10:17
hier vanacht opzich wel lekker geslapen wel 4 keer eruit om te plassen maar ja gelijk erna weer in slaap gevallen dus

@linny wel lekker dat je schoonmoeder je vandaag kom helpen scheelt wel weer een hoop:)

@ Lautje spannend morgen de echo dan kunnen jullie weer lekker genieten:)
wij krjgen over 3,5 week weer een echo haha ma dan gewoon van de verloskundige de 36 weken echo ;)

hier schijnt nou het zonnetje wel maar zou het de hele dag droog blijven :roll: ben er bang voor :)

Vinny45
2 April 2010, 11:43
Dames wat kunnen jullie kwebbelen zeg ;) Even niet geweest en moet zooo veel lezen! hi hi hi.
Hier een zieke!!!!! Stik verkouden en gisteren ook niet gewerkt. Vreselijk! Bah. Vandaag gaat het wel iets beter, maar nog niet helemaal de oude zeg maar. Neus helemaal kapot gesnoten en soms komt er bloed mee tijdens het snuiten.
Moet vandaag om 13.30 uur bij de VK zijn voor controle. Dus eens kijken hoe het meissie het doet.

Gaan jullie nog wat leuks doen met Pasen? Ik ga eitjes zoeken met mijn neefje! Zoo leuk. hi hi. Volgend jaar kunnen wij allemaal pasen vieren met onze wondertjes!!!!!!!!!

Dikke kus Vinny

Tara28
2 April 2010, 17:29
Tussen alle bedrijven door toch even urine kunnen brengen naar de ha. Ze waren voor de verandering een keer niet dicht zo vlak voor de komende feestdagen. Gelukkig geen blaasontsteking :D Wel was het aantal bacterien ietsje verhoogd, maar dat schijnen veel mensen te hebben zonder dat ze het weten. Door de zwangerschap kan het zijn dat ik daar nu wat sneller last van heb. Ik moet meer drinken dan normaal (help, dan moet ik nog vaker!) en zorgen dat ik echt goed uitplas. Alleen als het erger wordt, moet ik terugkomen, maar vooralsnog dus niks ernstigs gelukkig.

Mayella, heb je ook foto's???????????? Ga zo ff op hyves spieken of je daar wat geplaatst hebt.

Vinny, beterschap! Vervelend hoor! Ik heb heel vaak een beetje bloed bij het snuiten en soms bijna een bloedneus tegenwoordig. Nu iets meer dan voor mn zwangerschap. Als kind was het een uitzondering als ik een dag een keer geen bloedneus had. Had er vaak ook 2 per dag, maar daar ben ik aardig overheen gegroeid, waarschijnlijk ook omdat ik wel eens een adertje heb laten dichtbranden bij de ha. Ik ga dus noooooooooit zonder zakdoekjes de deur uit ;)

1e paasdag viert mijn vader zijn verjaardag en gaan we ook nog naar de verjaardag van de 3 kinderen van de vriend van mijn man. 2e paasdag gaan we naar Hilversum voor een danswedstrijd die de hele dag duurt. Worden drukke paasdagen, dus morgen ga ik lekker niet zoveel doen :D

Free
2 April 2010, 17:45
Heey meiden,

Slapen gaat hier nog steeds aardig goed.. Heb in ieder geval geen klagen :D

Heb nog geen foto's op hyves ofzo gezet.. Wil ze eerst nog aan mn vader laten zien voor ik ze plaats... (weet nie of ik dat red want ben zo trots op de foto's :oops: ) Denk wel dat ik hem nog even vraag wanneer hij tijd heeft.. Zal nog wel niet zo snel zijn.. Druk mannetje :P

Tara, fijn dat je geen blaasontsteking hebt...

Hier heb ik last van een blaastrappend ukje... Was gisteren ook erg duidelijk op de echo... Lag echt met de voeten naar beneden..
Ook nog weer wat inkopen gedaan... Ffies 2 slaapzakjes gehaald en nog 3 mouwloze rompertjes.. (haal van alles wat.. Je weet ook niet wat t weer dan doet..)
Nog 3 hydrofiel luiers (bij de wibra lag nog 1 pakje met geel.. Kon ik echt niet laten liggen...) ook een fleecekleedje en nog 2 lakentjes met sloop.. (raade kraamzorg aan voor de eerste dagen ivm de kruik.. Kan dan in de rand gelegd worden ofzo..)
Oja en een campingbedje.. Was van 99 voor 49.95 :shock: Tis er 1 met een laag en een halverwege matrasje dus ook handig voor een klein baby'tje... En een aankleedkussen dingetje er op.. Dus echt compleet... :D Ideaal voor in de caravan straks..

Naja ik ga ffies gauw wat campinghanddoeken opvouwen en dan zo ffies dat naar de camping brengen (gelij kijken of alles weer goed droog is...) enne dan nog door naar Zwolle.. Chris is zn gereedschapskoffer vergeten bij zn vader.. En denk dat ie die t weekend nog wel nodig is :D

Fijne avond meiden!!

Liefs

Free
2 April 2010, 17:47
Gets Vinny... Beterschap meis!!

Hoe was de controle bij de vk???

Free
2 April 2010, 17:49
Goeie morgen! :mrgreen:

Wat fijn dat je eindelijk goed geslapen hebt Myra!

Mayella wat goed dat de echo mooi was!!! :D Wij zijn morgenvroeg aan de beurt!!! :D

Hoe is het met de dametjes? Ook lekker van het weer genieten vandaag?

Dikke knuf!
Geniet er van meis... Tis echt zo mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waar gaan jullie eigenlijk heen???

Linny, balen van je slechte nacht.. Nu t huis weer lekker schoon???

Chan, hele dag nog kunnen genieten van t mooie weer??

Myra, lekker nachtje gehad!! :D

Volgens mij heb ik dan nu iedereen gehad???

Myra6
3 April 2010, 07:42
Wij hebben nog geen plannen met de Paasdagen waarschijnlijk baby kamer inrichten :lol:

@ Tara gelukkig geen blaas ontsteking, weet je ook even waar je aan toe bent.
@ Mayella ben wel benieuwd naar je foto's
@ Vinny beterschap hoe was de controle?
@ Lautje ook een echo gehad?

Vandaag behangen :D hoe blij kun je zijn :mrgreen: :lol:

Vinny45
3 April 2010, 08:09
De controle bij de VK was goed gisteren! Bloeddruk was weer helemaal in orde en de kleine ligt mooi met haar hoofdje naar beneden (net als de vorige keer).
Hier nog steeds verkouden....gisteren heel de middag en avond op de bank gelegen en af en toe in bed een tukkie gedaan. Lekker veel fruit iedere dag, gelukkig voel ik me niet meer beroerd, dus dat scheelt. Alleen erg volle neus..pfff.....

hahaahhah zit ff net naar de klok te kijken van het forum....moet nog een uurke vooruit gezet worden zie ik hi hi hi hi.

xxxxxxxxxxxx

linny84
3 April 2010, 08:24
goede morgen allemaal!

hier mijn huisje weer schoon hehe! maar wel veel te veel gedaan, want kon 's middags niet meer van de bank komen.. maar het was voor een goed doel. wij gaan lekker brunchen met de Pasen en een keer gourmetten, verder gaat mijn mannetje aan de klus dus gaan we niet weg ofzo, ja die baby kamer moet toch af ;)

Lautje
3 April 2010, 18:38
Goeden avond dames!

Vinny wat fijn dat de controle weer goed was!
Myra; het behangen af gekregen????
@Mayella; wij zijn bij babyview geweest.

Vanmorgen de echo gehad!!!!!!!! Wat superrrrrrr!!!!!! Wat mooi!!!!!! Wat byzonder!!!!!!! :D
Echt 'n aanrader!
De kleine lag met hoofdje naar beneden en ruggetje linksonder. Voetjes zijn 5cm., hoofdje 7,5cm., de kleine is nu +/-34cm. en woog bijna 900gr.
Lig precies op schema op de dag nauwkeurig met de uitgerekende datum...ze meette het hoofdje op en zei; dit komt ongeveer overeen met 27 weken en 5 dagen en ik zei; dat klopt precies! :mrgreen: Heb trouwens de placenta aan de voorkant liggen. (heb dat even gevraagd want dat was niet bekend bij mij).
Foto's komen zo snel mogelijk! Even zus en zwager nog laten zien ;)

Hier gaan we met eerste paasdag naar Marco's ouders lekker eten en 's avonds nog 'n verjaardag :? en tweede paasdag.....???????????? nog niet echt plannen...

Hoe is het verder hier? Ik wens jullie alvast hele fijne pasen!!!!
Niet teveel eieren eten hè?! ;)

Chan9
3 April 2010, 21:05
dus je heb lekker kunnen genieten lautje:D:D
fijn dat de kleine goed mee werkte en dat alles goed was:D ben benieuwd naar de echo:)
fijne aaf nog iedereen:D

Myra6
4 April 2010, 18:56
Halllo allemaal,

Gisteravond om 19:00 waren we klaar met behangen, we hebben de meubeltjes er s'avonds nog ingezet:D Nou alleen de afwerking nog wandplank aan de muur, gordijntjes, de plintjes op de vloer etc.. Kon het niet laten maar ben al bezig met het wassen van de kleertjes :oops: Wou dat eigenlijk doen als ik met verlof ben :oops: Hoe gaat het verder met iedereen? Allemaal druk met het vieren van Pasen?
Vinny Fijn dat de controle goed was :D
Linny nog druk bezig geweest met de babykamer?
Lautje Wat leuk :D Ook grappig dat je precies om schema ligt :P

Iedereen nog een fijne avond!!

Liefs Myra

Myra6
4 April 2010, 18:57
Bedoel natuurlijk OP schema :P

linny84
5 April 2010, 09:47
hallo allemaal,

haha nou ik heb niks gedaan aan de babykamer was erg moe en heb tussen de middag lekker een uurtje geslapen maar man lief heeft het kozijn nog een keer in de grondverf gezet dus dat is fijn. vandaag gaat hij bezig met de inloopkast/kamer die moet ook nog gestuukt worden en dat wordt di avond gedaan dus hij is nu alles eruit aan het halen en dan vloer leggen en balk verven, we komen er wel!

fijne dag iedereen!!

sonja2009
5 April 2010, 10:20
hoi allemaal

hier maar even een berichtje van mij heb een paar slechte dagen gehad..
Heb donderdag en vrijdag in het ziekenhuis gelegen vanwege het spugen alleen vrijdag avond rond 5 uur kreeg ik hele erge buikpijn en harde buiken...
Ik dacht eerst het zal wel niets zijn dus heb pas om 6 uur de zuster gebeld gelijk aan de ctg een uur..
de zuster zag idd de harde buiken dus er moest een gyn komen kijken ondertussen werd de pijn steeds erger en ik was zo bang
Pas om 8 uur kwam de gyn kon niet meer liggen niets zoveel pijn..
Gelijk een inwendig ondrzoek gehad maar gelukkig was alles nog dicht..
De gyn dacht dat het kwam omdat ik niet zo´n heel grote buik heb maar wel een kind die goed groeit
Eigenlijk mocht ik gister pas naar huis maar heb de arts zowat gesmeekt dat ik zaterdag al weg mocht voelde me zo kut..
Heb gister de hele dag huilend op de bank gelegen omdat ik gewoon niet meer wist wat ik moest doen...
Vanacht heb ik heerlijk geslapen en voel me vandaag al een stuk beter
Ga wel hulp zoeken voor in huis zodat ik wat rust kan nemen en alex doet nu wat extra dingen want die is zich rot geschrokken
Ik heb overlegd met de vk en ze gaan kijken hoe het gaat tot de 37 weken en als dat gewoon goed gaat laten ze haar gewoon nog even zitten maar als het slechter met mij gaat gaan ze me inleiden met 37 weken..
Wel heb ik met de vk afgesproken dat ik haar echt maar 40 weken draag en geen dag langer maar dat begreep ze heel goed gelukkig...
Nou dat was mijn verhaaltje wel weer hahahah

gaat iemand nog wat leuks doen vandaag??

linny84
5 April 2010, 10:32
jee sonja wat zal dat schrikken geweest zijn zeg!!!
gelukkig dat de bevalling niet begonnen is maar ik kan me goed voorstellen dat je niet langer dan 40 weken wilt lopen! wel heel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!

sterkte ermee hoor!

Free
5 April 2010, 11:15
Sonja, Wat zal dat schrikken zijn geweest zeg... Ik las t al wel op hyves..
Doe jij maar rustig aan en ik ga keihard voor je hopen dat jullie meisje nog wel een paar weken blijft zitten en je niet weer zoiets mee hoeft te maken en dat ze dan wel geboren wordt... Gelukkig wordt je wel goed in de gaten gehouden..
Sterkte voor jou en Alex!!

Chan9
5 April 2010, 11:41
bah sonja dat was zeker wel even schrikken hoop ook voor je dat jullie meid nog even lekker een paar weken kan blijven zitten en jij je wat beterder ga voelen.
wel goed dat ze je nu onder controle houden.
en groot gelijk dat je hulp in huishouding nu ga zoeken laat alles maar voor je doen denk jij maar eerst even aan je eigen en aan jullie meisje:)
doe rustig aan!!!

Lautje
5 April 2010, 12:39
Sonja dat is flink schrikken! Ik las het ook op hyves...
Heel goed van je om hulp voor he huishouden te hebben hoor!
Je moet echt aan jezelf en jullie kleine meid denken en "wat vandaag niet afkomt, komt morgen wel weer" ;)
Ook fijn dat ze je niet langer dan 40 weken laten lopen en dat ze je nu in de gaten gaan houden!
Rustig aan doen hoor meis!!!
Dikke knuf voor jullie!

Myra wat fijn dat de kinderkamer zo goed als af is! :D

Nou kheb er 'n kwaaltje bij.....kuitkrampen!!! :shock: En dan vooral 's nachts/ 's morgens. Had vorige week al paar keer krampen gehad, maar niet echt last van gehad...Maar gistermorgen deed het zoooo'n pijn!!! Had de tranen in me ogen staan! Eerst linkerkuit en half uurtje later de rechter...pffffff. Vannacht kussen onder het matras bij voeteneind en 'n stuk zeep :? (jaja middeltje van vroegâh :oops: ) Baadt het niet dan schaadt het niet ;)
Ik hoop dat niemand van jullie daar last van heeft of krijgt, want dat gun je echt niemand!

Paasknuffel!

Free
5 April 2010, 13:54
Sonja dat is flink schrikken! Ik las het ook op hyves...
Heel goed van je om hulp voor he huishouden te hebben hoor!
Je moet echt aan jezelf en jullie kleine meid denken en "wat vandaag niet afkomt, komt morgen wel weer" ;)
Ook fijn dat ze je niet langer dan 40 weken laten lopen en dat ze je nu in de gaten gaan houden!
Rustig aan doen hoor meis!!!
Dikke knuf voor jullie!

Myra wat fijn dat de kinderkamer zo goed als af is! :D

Nou kheb er 'n kwaaltje bij.....kuitkrampen!!! :shock: En dan vooral 's nachts/ 's morgens. Had vorige week al paar keer krampen gehad, maar niet echt last van gehad...Maar gistermorgen deed het zoooo'n pijn!!! Had de tranen in me ogen staan! Eerst linkerkuit en half uurtje later de rechter...pffffff. Vannacht kussen onder het matras bij voeteneind en 'n stuk zeep :? (jaja middeltje van vroegâh :oops: ) Baadt het niet dan schaadt het niet ;)
Ik hoop dat niemand van jullie daar last van heeft of krijgt, want dat gun je echt niemand!

Paasknuffel!
Hier alleen als ik me smorgens uit wil rekken... Kan dan mn rechter been niet strekken want dan schiet de kramp er in.. Maare zolang ik er rekening mee hou nog geen last..
Hoop voor je dat t van tijdelijke aard is en t snel weer over is.. T kan zon pijn doen..................

sonja2009
5 April 2010, 13:57
lautje ik heb dat soms ook kuitkramp dan lijkt het wel of er een spier vast zit en pijn dat het doet

bedankt voor voor jullie lieve reacties
Ik ga morgen de vk weer bellen want smorgens voel ik me goed maar smiddags stort ik helemaal in en blijf ik maar huilen word gewoon gek van me zelf

jo-jootje
5 April 2010, 17:15
hoi allemaal,

Tijdje hier niet geweest wel op hyves..beetje lui om hier in te gaan loggen..dus nu maar weer eens gedaan dan. ;)

wat vervelend sonja dat je er zo last van hebt....goed dat je hulp zoekt voor thuis en heel rustig aandoen dan maar...dikke knuffel!

Ja ook ik heb last van kramp in de kuit..maar 1 keer er nog maar echt ingeschoten..ppff wat is dat rot wakker worden..heb het vroeger ook wel eens gehad dus ken het wel....probeer dan maar eens recht te krijgen..iegh...wat bij mij helpt is in bad of lekker onder de douche voor slapen..goed voor doorbloeding...meteen geen last meer van...en ook nog eens super relaxed voor het slapen.
vanaf vorige week mindere nachten gedraaid..sinds paasweekend gaat het wel weer.
2 drukke dagen gehad..maar vandaag heerlijk niet veel gedaan en woensdag ook vrij ( ben dan jarig en heb het gisteren gevierd). Dus lekker kort weekje voor de boeg.

wel enorm leuke kleding geshopt voor de zomer...allemaal leuk gekleurde shirtjes...en een hele gave jurk bij de prenatal gescoord. als vrouw wordt je toch altijd weer vrolijk van kleding shoppen. :D

Myra6
5 April 2010, 20:34
Jee Sonja dat is echt schrikken, fijn dat jullie goed in de gaten worden gehouden. Doe maar lekker rustig aan en goed dat je hulp gaat zoeken voor de huishouding. Heel veel sterkte samen. Goed van je dat je morgen de vk gaat bellen, goed om jezelf denken en jullie meisje natuurlijk.
Heb 'gelukkig' nog maar 2 keer kuit krampen gehad s'morgens.

Chan9
5 April 2010, 20:38
hier ook 2 keer ofzow kuitkramp gehad althans net of er een spier over de ander schuif:)
gelukkig nu geen last meer van.
iedereen beetje goede pasen gehad?
lekker vandaag van het lekkere weer genoten? morgen weer een mooie dag als het goed is
fijne avond iedereen nog:D

Tara28
5 April 2010, 20:45
Sonja, dat is wel schrikken zeg! Doe maar lekker rustig aan!

Hier ook een paar keer kuitkramp gehad bij het uitrekken 's morgens. Had ik heel soms ook voor de zwangerschap, maar nu dus sneller. Als ik erop let dat ik mn benen niet te ver rek, dan schiet het er niet in. En anders. heeeeeel snel uit bed springen, volle gewicht op het zere been zetten, dan trekt het zo weer weg.

Lautje, ben benieuwd naar je foto's!

Vandaag bij de danswedtrijd is het promeveren naar de volgende klasse gelukt :D We werden 2e in de ballroom van 15 paren. Mochten zelfs 6e worden om de laatst benodigde promomtiepunt te pakken, maar haalden er nu maar liefst nog even 4. We zijn dus helemaal blij. Had er net op hyves ook al een uitgebreid berichtje over geschreven.

Eigenlijk best een erg druk weekend gehad. Naar 3 verjaardagen geweest, vandaag de hele dag die wedtrijd en ben niet eens heel erg moe. Hopelijk gaat het morgen op mn werk niet tegenvallen, dus zo direkt maar wel een beetje op tijd naar bed. (voor mijn doen dan....t is nu nog niet zo laat, afgelopen nachten lag ik er pas om 12 uur in :oops: )

sonja2009
6 April 2010, 08:00
Ik kom heel even inbreken :oops:

Sonja: Ik begrijp uit je verhaal dat je het heel erg rustig aan moet doen nu dus?
En je huishouden draait natuurlijk gewoon door..
Ik heb zelf huishoudelijke hulp aangevraagd toen ik ongeveer 26 weken zwanger was vanwege mijn reuma. Dit heb ik gedaan via het wmo-loket van mijn gemeente. Ik had binnen 3 weken hulp in huis via de icare na toestemming van de gemeente.

Naar mijn idee heb je wel een medische reden waardoor je je huishouden niet zelf kan doen.
Je zou het altijd kunnen proberen aan te vragen.

Hoop dat je je snel weer beter voelt en ik ga hard voor je duimen dat je meisje nog even lekker blijft zitten.

Liefs Jamilah

dank je ik ga vandaag even langs de gemeente vragen of ik daarvoor in aanmerking kom..
Ze zeiden in het ziekenhuis dat ik maar mantelzorg moest nemen maar er is gewoon niemand van me fam of buren die me kunnen helpen

yvon83
6 April 2010, 09:26
Sonja echt om jezelf denken hoor en lekker rustig aan doen.

De kuitkrampen begin ik hier ook te krijgen. Werd er vorige week ook een keer wakker van midden in de nacht. Met het gevolg dat ik de rest van de nacht op de bank heb gelegen. (manlief is verkouden dus snurkt heel erg kon niet meer in slaap komen) En 's morgens met wakker worden heb ik het nu ook al een paar keer gehad. Het is er wel weer snel uit gelukkig. Even mijn tenen omhoog en dan gaat het wel weer.

Vinny45
6 April 2010, 10:38
Sonja!! Ik schrik ervan zeg! Nou dikke knuffel voor jou en je manneke!

Dames! Ik heb al een paar weken last van die kuitkramp. Een middeltje! Zodra je kramp hebt, direct je voeten naar je toe trekken. Is het gelijk over! Dus je hebt kramp, voetjes naar je toe (dus eigenlijk gewoon je tenen naar je toe trekken, benen laten liggen). Dan trekt het gelijk weg.
Ik heb dat vooral als ik me uitrek, dan voel ik het, trek m'n tenen naar me toe en klaar. Pijn weg!!! ;)

Gisteren lekker de tuin met hoge drukreiniger gedaan! Alles weer schoon, ook de keuken heeft een schoonmaakbeurt gehad! Pfff......leuk he nesteldrang hi hi hi.
Nog een uurtje werken en dan lekker van het weer genieten.

Nou meiden fijne dag!

Myra6
6 April 2010, 14:51
Sonja had je nog contact gehad met je verloskundige? En al hulp aangevraagd?
Wat een heerlijk weertje is het hé :D Lekker buiten gezeten :D

sonja2009
6 April 2010, 14:54
ja heb de vk gebeld mag volgende week weer langs komen en dan gaan we bespreken hoe of wat.... ik mocht altijd bellen als er wat was want ze hadden dit nog nooit zo mee gemaakt..

Ik ga morgen naar de gemeente had een dom telefoongesprek gehad met me schoonmoeder ik moest me niet zo aanstellen en was ongeduldig...
Dus weer in tranen ook aan de tel met de vk die hoorde het gelijk

Ben daarom maar even het bos in gegaan met de hond het is idd heerlijk weer

BenteB
6 April 2010, 15:21
Sonja wat vervelend zeg dat je je zo voelt!! En lekker zo'n tactische schoonmoeder :?
Nou sterkte, doe maar rustig aan!

voor de dames met kramp, bij mij helpt het om voor het slapen als ik ga douchen dan m'n benen af te spoelen met afwisselend koud en warm water (goed voor de doorbloeding!) En je kuiten laten masseren door je man , van je voet omhoog! is nog lekker ook ;)

Wij zijn het hele weekend met het kamertje bezig geweest, maar de meubels waren nogal lastig om in elkaar te zetten, en nu passen de deuren nog niet in de kledingkast, dus ik hoop dat ze van die firma me kunnen helpen, want nu heeft mn meisje een ' ' 'walk in' kast ;)

Nou geniet allemaal lekker van het zonnetje!!

Myra6
6 April 2010, 20:12
Haha :lol: Bente ik moest even lachen om je brichtje met je walk in kast :mrgreen: doet me denken aan die reclame walk in fridge, zie het al helemaal voor me :D

Maar even zonder gekheid dat is ook wat dat de deuren niet passen :( hoop dat het simpel is ;)

Lunanoa
6 April 2010, 22:12
Even een aantal pagina's bijgelezen, niet alles want heb ik vandaag geen puf meer voor :oops:

Sonja: Spreek natuurlijk al regelmatig met je op msn, maar ook vanaf deze kant sterkte meid. Ik hoop dat je iets van mantelzorg kunt krijgen meid!
Niks aantrekken van zo'n schoonmoeder. Niemand kan oordelen over hoe jij je voelt, je weet dat zelf het beste meid! Laat haar maar lekker praten!! Jij & wij weten wel beter ;)

Laura: Balen van die kuitkrampen zeg! Hier nog geen last van.
Ik heb elke keer wel tijdens de sex dat ik kramp in mijn bil/been krijg & opeens in "the heat of the moment" even mijn been moet strekken :lol: :oops:

BenteB: Lekker handig met die kastdeurtjes dus :P Grmpf...

Hier:
Ik zit in de ziektewet. Oh wat ben ik blij :oops: Keek zo tegen het werken op. Wou nog maar 2 halve daagjes gaan werken want red het dus écht niet meer maar mn leidinggevende bood aan dat ik er beter mee kon stoppen :$ Absoluut niet erg, ik telde per dag af naar mn verlof..
Vorige week al een rustweek ivm de duizeligheid & dat betekent dus eigenlijk dat ik er met 28 weken al uit ben. Best vroeg maar hetdoet me zooooooooo'ngoed.
Vandaag 29 weekjes, hiephoi, bijna 30, wat betekent dat het einde bijna in zicht is!

Dames sterkte met de laatsste loodjes, denk om jullie zelf. Welterusten!

Myra6
7 April 2010, 14:39
mSonja heb gister avond volgens mij over je berichtje heen gelezen :oops:
Niks aantrekken van je schoonmoeder je weet zelf hoe je je het beste voelt ;)
Hoe is het afgelopen bij de gemeente?

Lunanoa geniet er lekker van meid! Kan het me wel voorstellen hoor! Hier nog 4 dagen aan het werk van 9:00/13:00 vind het soms ook wel een opgave en dat terwijl ik nu alleen zittend werk doe ;) maarja toch elke dag optijd uit bed en er heen is overigens maar 5 minuutjes :P maar goed :lol:

Chan9
7 April 2010, 15:26
jaja dames het duurt allemaal niet lang meer nog even en iedereen krijg verlof :) en niet lang daarna komen de baby's haha het gaat nu allemaal lekker hard:) aftellen maar.

hier vandaag alweer 32 weken gister samen met vriendlief naar partnerles geweest voor 1 keer was moet ik zeggen best wel boeiend ze lieten ook aan de mannen zien en voelen hoe een wee voelt moeten de mannen tegen de muur aanstaan en door de benen zakken net of je moet zitten alleen er geen stoel onder sta:) en dat 1,5 minuut moesten ze dat volhouden haha de meeste mannen zeiden nog minder dan een minuut ik stop ermee haha deed te veel pijn wel grappig kunnen ze voelen wat wij daarlijk heel lang en veel voelen:)

gister en vandaag was het echt een lekker weertje he:) hopen dat het zo door blijf gaan kan ik volgende week als het dan nog zo is lekker de baby kleren buiten te laten drogen:)

pff nou meiden heb weer veel getypt hoop dat het met iedereen goed ga:)

fijne avond allemaal nog:)

Free
7 April 2010, 15:45
Chan alweer 32 weken.. :shock: Wow, t gaat echt hard nu....

Leuk dat de mannen ook hebben kunnen ervaren wat de pijn van een wee is... Chris gaat niet mee werken als ik em vraag dat maar eens te doen ;) Ik ga ook verder niet naar gym ofzo.. Dus zal niet zon partnerles krijgen.. Wel leuk om te horen wat ik hem dan kan laten doen ;)

Wij gaan vanavond naar de gemeente om uk te erkennen.. Althans Chris gaat uk erkennen :D We wilden eerst nog gaan trouwen voordat ons wondertje geboren gaat worden.. Maare wachten nu tot t ons de ringen kan brengen.. :D Hebben we ook altijd gezegd overigens.. Maare door de zwangerschap zijn we wat meer over trouwen na gaan denken, vandaar dat we ook nu pas gaan erkennen.. We hebben t nu helemaal helder :)

Uk is hier vandaag aardig rustig.. Ga zo maar eens even wat porren kijken of t mama even kan laten voelen dat t aanwezig is.. Vind t wel griezelig hoor als t een dag rustig is.. Heb t wel gevoeld vanmorgen.. Maare de hele middag nog niet..

Ik ga zo ffies mn laatste was in de droger gooien (heb nog steeds geen ruimte voor mn droogrek..) enne dan wachten op Chris.

Fijne avond meiden!!

Liefs

Chan9
7 April 2010, 16:02
hoooi hoooi
ik ik zit ook niet bij de gyn loop gewoon bij de verloskunidge ma dit ging via cesar therapie..:)
en ja de weken gaan hard he:) voor we het weten lopen ze alweer,

wel een heel leuk idee trouwens dat jullie kleine dan straks de ringen ga brengen :D
voor je het weet is het zover haha

fijne avond

Free
7 April 2010, 16:14
hoooi hoooi
ik ik zit ook niet bij de gyn loop gewoon bij de verloskunidge ma dit ging via cesar therapie..:)
en ja de weken gaan hard he:) voor we het weten lopen ze alweer,

wel een heel leuk idee trouwens dat jullie kleine dan straks de ringen ga brengen :D
voor je het weet is het zover haha

fijne avond
Zat je berichtje echt een paar keer over te lezen.. maare ik bedoel gym (zwangerschapsgym of zoiets.. :P volgens mij stond dat er ook :oops: ) maare snap wel wat je bedoelt ;)

Maare dat t snel gaat merk ik aan de kleine van een vriendin van me.. die wordt de 21e alweer 1 :shock: Hoor haar nog zo vertellen dat ze zwanger was..

Chan9
7 April 2010, 16:19
Zat je berichtje echt een paar keer over te lezen.. maare ik bedoel gym (zwangerschapsgym of zoiets.. :P volgens mij stond dat er ook :oops: ) maare snap wel wat je bedoelt ;)

Maare dat t snel gaat merk ik aan de kleine van een vriendin van me.. die wordt de 21e alweer 1 :shock: Hoor haar nog zo vertellen dat ze zwanger was..[/quote]

haha je heb helemaal gelijk ik zit weer niet goed te lezen :oops:

Tara28
7 April 2010, 17:01
@Mayella, dat had ik afgelopen weekend ook. Zaterdagochtend nog een goeie trap gevoeld en zondag realiseerde ik me opeens dat het daarna wel opvallend rustig en stil was. Dat bleef zelfs maandag ook zo. Af en toe plopte het toen wel heel licht in mn onderbuik, maar niet zo dat het met een hand op mn buik te voelen was. Maakte me ook wel een beetje zorgen, maar hoorde toen gelukkig van iemand die dat wel herkende en ook wel eens een dag had dat ze (bijna) niks voelde. Ik besloot dat als het zo bleef direkt na de pasen op dinsdagochtend de vk te bellen, maar dat bleek niet meer nodig. Dinsdagochtend leek het wel alsof de kleine een inhaalslag qua bewegen begonnen was. Tot dan toe nog nooit zo sterk en duidelijk gevoeld. Vandaag was het weer wat rustiger, meer zoals ik het gewend was, niet zoals tijdens het paasweekend gelukkig, want dat blijft je dan toch achtervolgen in je gedachten. Ik moet vrijdag weer voor controle, dan ga ik het wel even aankaarten, maar heb er alle vertrouwen in dat alles dan gewoon goed blijkt te zijn.

Lunanoa
7 April 2010, 18:49
Dan zal de kleine wel even lekker aan het rusten zijn :D
Hier issie ook de ene dag drukker als de ander. Maar zit ook te porren als het me te rustig is, is gewoon eng, dan word je onzeker he!

Ik begin maandag met zwangerschapsgym! Er zit bij ons ook één partner les bij :) Ben zéér benieuwd, hij wou eerst niet mee hahaha. Maar hij moet van me. Gelukkig gaat er hier een dorpsgenootje & laat haar man nou toevallig net mijn vriend kennen van voetbal, maakt het toch wat gemakkelijker voor ze hé :lol: :lol: :lol:

Tara28
7 April 2010, 19:15
Ik was gister voor het eerst naar de gym. Was best gezellig. Er waren nog 5 andere meiden. 4 daarvan ook zwanger van de 1e en eentje al van de 4e!
We kregen uitleg over de bekkenbodem en hoe je die kunt trainen en moesten dat ook meteen oefenen. Verder ook oefeningen om beter te tillen en hoe je iets het beste snel op kunt rapen van de grond. In totaal zijn het 6 bijeenkomsten voor de bevalling waarbij eentje met partner is. Die van mij wil gelukkig zelf ook graag mee :D Na de bevalling volgen dan nog 2 bijeenkomsten.

sonja2009
7 April 2010, 19:53
niet teveel wakker porren want daar worden die kleintjes niet vrolijk van ik voelde haar niet meer sinds gister dus zei me moeder dan moet je even flink porren kan geen kwaad nu is ze zo druk en bezig met van alles dat ik al 2 keer in me broek heb gepiest omdat ze op me blaas trapt of slaat

Lunanoa
7 April 2010, 20:33
hahahahaha Sonja, ze spaart jou ook niet echt hé :lol:

Ons gym is 7 bijéénkomsten. Ook inderdaad met 1 meeting met papa. Lijkt wel wat op elkaar allemaal ;)

Myra6
7 April 2010, 22:18
Wat gaan de weken snel hé :o Voor dat we het weten zijn de kleine hummeltjes er :lol:
Hier gaat de kleine nog steeds flink tekeer dag en nacht :lol: Vind dat s' morgens altijd zo'n mooi
gezicht als ik dan op bed lig zie ik m'n buik helemaal tekeer gaan :D
@Chan mocht je partner mee naar cesar therapie? Of lees ik dat nou verkeerd :?

Vanavond cursus borstvoeding gehad moet zeggen was erg leuk en interessant ;) Volgende week weer.

Iedereen alvast welterusten en lekker slapen :)

Lautje
7 April 2010, 22:34
Hier was de kleine overdag akelig rustig, maar net heeft ie zich duidelijk gemeld :mrgreen:

Ik doe zw.sch.yoga...zijn 10 lessen en 1 les met partner. Marco doet niet moeilijk dat ie mee moet, hij vind het wel interresant :) gelukkig maar...

En die weken gaan indd snel ja :o :?

Welterusten iedereen! x

Lunanoa
8 April 2010, 06:58
Oh leuk, misschien ga ik dat bij de volgende wel doen. Zwangerschapsyoga. Had me toen al voor deze cursus ingeschreven & vond ééntje wel meer als genoeg :P

Weetje wat wij trouwens gister deden, eens kijken of Dirk het hartje van de baby kon horen met zijn oor op mijn buik EN JA HOOR! Ons kindje ligt meestal in de zelfde houding & Dirk hield zijn oor bij het rugje van ons kleine mannetje. Hij hoorde het hartje gewoon héél duidelijk kloppen. Wonderbaarlijk vind ik het :oops: :lol:
Zó leuk!

chanty
8 April 2010, 07:29
Wij doen de cursus Samen Bevallen. Dat zijn 9 lessen voor de bevalling en 1 erna. Alle lessen zijn met partner. Het is een hele leuke cursus en mijn vriend vindt het ook erg interessant.

wendytje
8 April 2010, 07:42
ik ben heel vroeg begonnen met zwangerschapsyoga, omdat ik anders op onmogelijke tijden zou moeten...
heb vorige week mijn laatste les gehad. de andere 4 dames waren wel ongeveer 8 weken verder in de
zwangerschap, maar was erg gezellig. eentje heeft er inmiddels al een dochter gekregen!

hoe gaat het met iedereen? ik heb sinds gisteren last van mijn banden! zit thv mijn schaambeen, echt niet leuk.
maar ja, allemaal voor het goede doel!
na vandaag nog 2 weken full-time werken en dan nog 2 weken wat minder, dan lekker verlof!! heb er al zin in!!

fijne dag allemaal

yvon83
8 April 2010, 08:28
Ik heb nu 2 lessen zwangerschapsgym gehad in totaal heb ik 10 lessen ervoor en 5 erna. 1 les mag de partner mee. Mag vanavond weer.

Chan9
8 April 2010, 10:09
hoi hoi
ja myra mocht 1 les was de partnerles ik moet nu nog 2 keer dan hebben we alle lessen gehad,
naar de bevalling moet ik dan weer.:)

fijne dag nog:D

Lautje
8 April 2010, 10:11
Heeey wat leuk lunanoa dat je vriend het hartje heeft kunnen horen! :D

Wat 'n petweer vandaag ofnie? :( Ach ja dan wordt er binnen ook weer wat gedaan :lol: Gisteren en eergisteren bijna de hele dag in de tuin bezig geweest, dat was wel fijn. Alleen nog paar bloemetjes en plantjes kopen en dan is het helemaal af. :)

Verder niet zoveel te melden eigenlijk :mrgreen:

Myra6
8 April 2010, 12:52
Wat gaaf Lunanoa :D Hier al wel een keer met een wc rol gedaan dat lukte toen ook!!
Ja wat een verschil niet met gisteren :( doe mij de zon maar weer :D

Fijne dag nog allemaal xxx

Tara28
8 April 2010, 14:01
Huh, hier is het prima weer hoor. De zon schijnt volop :D

Misschien inderdaad eens uitproberen of mijn man het hartje kan horen, maar morgen sowieso, want dan moet ik weer voor controle en krijg dan ook nog een echo, dus daar hebben we zin in!

shadylady313
8 April 2010, 15:57
ja hier is het ook gewoon heerlijk weer hoor! wat een vershil he als je in een ander deeltje van nederland zit.
hier gaat gelukkig alles nog steeds wel redelijk. zit alweer op de 29 weken en werk al voor de 4e week niet meer..
ik hoef ook pas 12 oktober weer aan het werk. dat klinkt nog zo ver weg maar voor je het weet is het zover. helemaal als straks de kleine er is zal de tijd erg snel gaan. maar wat zie ik daar naar uit zeg! het lijkt me zo heerlijk om lekker met de kleine te wandelen en in de weer te zijn!
ja het aftellen is nu echt begonnen he meiden? ik zie ons nog allemaal 1 voor 1 aanmelden op dit forum! er moet straks ook wel een mama's van juni forum komen hoor. kunnen we lekker over de kids kletsen in plaats van de zwangerschap en de bijbehorende kwaaltjes!
ben ook wel steeds nieuwsgieriger welke namen we allemaal voorbij zien komen straks.
ik heb net mijn lijstje voor de geboortekaartjes gemaakt. heb er denk aan 60 wel genoeg. dat betekent dus ook zo'n 60 kraambezoekjes... pff... dat vind ik nogal wat!

nou meiden, hier is het nog lekker buiten dus ga nog ff genieten van het zonnetje.

liefs laura

jo-jootje
8 April 2010, 19:36
hier was het vanmiddag ook lekker weertje...net in het goeie deel van nederland.. ;)

vandaag werd ik erg moe wakker en dat heeft de hele dag zo doorgewerkt...zat rond 3 uur ook mega te gapen..nog tot 4 uur volgehouden maar kreeg ook last van hard buik dus naar huisje gegaan...nu ook nog erg moe...net lekker badje geweest..denk dat ik zo maar eens vroeg onder de wol kruip..geeeeuuwwww...hopelijk blijft de kleine beetje rustig want die heeft nu echt de neiging enorm in beweging te gaan als ik wil slapen :?

nog een dag werken en dan gelukkig alweer weekend...nu nog 10 weekjes wachten op het wondertje.6 weken werken nog..voelt wel al een mijlpaal de 30 weken...kheb het ook wel wat gehad met werk...vind nog wel leuk hoor maar ben druk met overdracht etc bezig..het is net of je naar de vakantie toe werkt..alles nog even goed achter wil laten.en naar werk toe gaan vind ik gewoon niks ( veel lekkerder nu thuis te rommelen)...als ik er eenmaal weer zit gaat het wel....na ja gelukkig veel feestdagen die de weken korter maken.. :D en wat ook leuk is dat ik met collega's rond mijn begin verlof nog uit eten ga...traditie met zwangeren..gezelli en lekkel!

neem nog wat drinken en dan rollebol ik lekker mijn nestje in.

Vinny45
8 April 2010, 20:05
Hoi dames!

Vandaag met mijn manneke naar het gemeentehuis geweest en onze kleine meid erkent. Gelijk formulieren meegekregen voor het ouderlijk gezag, wat wij na de geboorte moeten opsturen naar het kantongerecht.

Verder gaat hier alles goed! Echt aan het aftellen naar het verlof! Kan zooo niet wachten!! hi hi. Maandag ben ik al weer 31 weken! Wat gaat die tijd toch snel zeg!

Net geprobeerd om met een wc rol het hartje van ons meissie te luisteren, maar lukt niet. Wij hebben ook zo'n ding, waarmee je het hartje kunt horen. Nou wij horen niks! Waarschijnlijk omdat die plancenta van mij ervoor ligt ofzo. Want bij de VK lukt het gelijk! En erg krachtig hartje zegt zij iedere keer, maar wij horen maar niks. Helaas....dus voelen we haar alleen maar schoppen. Pfff....en hard ook!!! Buik golft gewoon helemaal als ze beweegt. Dat is wel super om te zien he, maar dat weten jullie zelf ook wel denk ik.

Jaaaa straks een mama's van juni topic!! hi hi hi. Ben ook benieuwd naar de namen! Nou dames, bijna weekend!

Fijne avond nog! Dikke kus

Myra6
8 April 2010, 20:12
Vanmiddag liet de zon zich hier toch nog zien :lol:
Joehoe vanaf morgen nog 3 weekjes werken echt aftellen, volgende week nog een weekje vrij vakantie!! Hier de ene dag ook veel meer energie dan de andere dag het gaat met vlagen hebben jullie dat ook? Soms niet vooruit te branden :P en het andere moment niet te stoppen. Slaap laatste tijd overdag niet meer en nog s'nachts niet goed slapen :( net of ik pas tegen de ochtend in slaap val.
Wat leuk jo-jootje zo'n traditie gezellig :D

Liefs Myra

sonja2009
8 April 2010, 20:17
ik slaap ook overdag niet meer vind snachts slapen veel belangrijker dan slaap ik veel dieper en heb ik meer energie overdag

Myra6
8 April 2010, 20:18
Jo-jootje wel een dag te laat maar nog gefeliciteer met je verjaardag :D
Vinny fijn dat dat ook geregeld is hé wij kregen ook gelijk papieren mee voor het kanton gerecht.
Ja lijkt me ook gezellig om straks samen te kletsen in het juni forum!!!
Vaak denk ik wel eens wauw straks echt een kleine met zijn/haar naam zie het al helemaal voor me, en soms denk ik ohh het is echt zo :lol: Het blijft bijzonder!!!

Chan9
9 April 2010, 09:20
wij hebben de keine al een hele tijd geleden erkent althans me vriend maar wij hebben die papieren niet mee gekregen zullen na de geboorte wel krijgen denk:)

heerlijk dat lekkere weer he de laatste tijd:)

wij gaan van de week eindelijk de geboorte kaartjes bestellen en als dinsdag de kraamhulp is geweest ga ik beginnen met wassen en tas rustig aan klaar zetten (geef toch fijner gevoel als dat af is) weet iemand hier trouwens met hoeveel weken je klossen moet bestellen? tijd gaat lekker hard woensdag alweer 33 weken:) kan nu bijna niet meer wachten ben toch best benieuwd naar hoe het eruit zie,

leuk idee trouwens om daarlijk een nieuw topic te openen ben best benieuwd naar de namen en fotos van jullie kleintjes :D
en naar de bevallings verhalen :)

nou meiden fijne dag nog

Lautje
9 April 2010, 10:44
@ Chan; volgens mij mininmaal 3 weken van te voren, maar pin me er niet helemaal op vast, d'r ligt mij namelijk
iets van bij...en i.p.v. klossen kun je ook kratjes (bier) gebruiken ;)

En ik ben ook voor 'n mama topic juni :mrgreen:

wendytje
9 April 2010, 12:10
een vriendin van mij had bierkratje gebruikt, mocht niet van de kraamhulp. moest op het laatste moment nog voor klossen weg....

jo-jootje
9 April 2010, 12:17
@ myra bedankt nog voor je felicitatie! :D

ik ga lekker in het ziekenhuis bevallen en geen "klosgedoe"...ik bestel trouwens een bed bij de zorgwinkel die hier in de woonkamer komt te staan. Weet niet of ik em gebruik maar anders ie is er maar gewoon aanwezig..zal daarna vast ook nog wat moeten rusten etc dus wel handig om te hebben...
Zeg hoe doen jullie dat straks met zijltjes etc in bed?? kreeg nog de tip om bij de leenbakker van die speciale niet doorlekken matrasbeschermer te halen die ze voor kinderen ook hebben..die zijltjes schijnen nogal herrie te maken..en ik draai me al rot..en wanneer leg je het zijltje eigelijk dan neer??

net lekker kibbeling gesnoept..hhmm...straks nog een broodje haring en we hebben weer genoeg vis voor de hersentjes gegeten. ;)

jo-jootje
9 April 2010, 12:18
oh en wij konden het bed vanaf week 37 aanvragen en ophalen...

Free
9 April 2010, 12:46
Hier ook ziekenhuis bevalling maar wel klossen gedoe.. je bent ze ook in je kraamweek nodig voor je kraamzorg.. volgens mij moet alles rond 37 weken op hoogte zijn.. Maar weet t ook niet zeker ;)

jo-jootje
9 April 2010, 13:17
Hier ook ziekenhuis bevalling maar wel klossen gedoe.. je bent ze ook in je kraamweek nodig voor je kraamzorg.. volgens mij moet alles rond 37 weken op hoogte zijn.. Maar weet t ook niet zeker ;)

ja dat is net als dat je de commode op 90 cm moet hebben...die van ons zit er net een paar cm onder...na die doen het em ook niet hoor..als het nou 10 cm was ofzo...mocht het echt problemen geven ons aanrecht is ook 90 cm..volgens mij gaan ze echt niet met een meetlintje ernaast toch?

Tara28
9 April 2010, 13:18
Tuurlijk doen we een juni-mama's topic. Helemaal gezellig :D

Jo-jootje, heb even gemist dat je jarig was, maar natuurlijk van harte! :D

Ik kan hier de klossen niet reserveren ofzo. Echt raar. Maar er is mij verzekerd dat ze straks niet op zijn ofzo. Eerder dan 37 weken krijg je ze hier niet mee en als je in het ziekenhuis bevalt dan moeten ze er inderdaad voor je kraamtijd wel onder staan.

Bij de controle van vandaag was alles weer goed! Kreeg nu ook voor het eerst een vingerprikje om mn ijzergehalt te checken, maar ook dat was in orde. De vk dacht dat het hoofdje onder lag en de billetjes aan de zijkant, maar helemaal zeker wist ze het niet, het kon ook andersom. We mochten allebei ook zelf voelen. Best een eind zeg, hoever je je buik dan indrukt! 2 uurtjes later hadden we de echo voor de placentacontrole en die was inderdaad goed genoeg omhoog gegroeid. Bij de echo was te zien dat het hoofdje toch boven lag, maar nu mag het nog. Pas rond 36 / 37 weken moet het andersom liggen en tot die tijd kan het nog wel 25x anders gaan liggen werd ons verteld. En......we hebben nu alles helemaal in orde en unisex gekocht, dus nu hebben we toch gevraagd of het een jongetje of meisje wordt. Wij weten het dus, maar we vertellen het echt aan niemand. Zet het dus ook niet op het forum. Zelfs onze ouders laten we tot het eind aan toe in de waan dat we het zelf ook echt niet weten, maar ondertussen.......hihih

wendytje
9 April 2010, 14:20
gefeliciteerd Jo-jootje!

tara: kon je de spanning toch niet de baas??? ik was ook veel te benieuwd hoor!

bijna weekend! heb er echt behoefte aan zeg..

jo-jootje
9 April 2010, 14:31
thanks voor de felicitaties!
denk dat anderen het gezien hebben op mijn hyve.. ;) was dinsdag jarig..alweer 29..zuchterdezucht.. :roll:

hhmmm na ja wat dat klossen betreft...ik hou het wel op dat kraambed dan hoor...met intakegesprek deed ze er ook niet moeilijk over....dus had niet het idee dat het een probleem was dat mijn eigen bed niet op klossen staat...anders kan manlief er nog even op uit mocht het wel moeten. 8-)

ik zal nog even wat stofzuigen hier en heb mijn thuiswerken voor vandaag ook alweer afgesloten..hoog tijd op weekend te vieren! :D

oh ja ik heb een nieuwe lekkernij wat ik wel vaak kan eten nu...broodje haring met ui! haha..ook nog goed en gezond voor de kleine meid..het ruikt alleen soms zo lekker fijn uit je smoel...whhooeeeeiiiii... :P

Tara28
9 April 2010, 14:44
@wendy: haha, we werden toch wel nieuwsgierig en hadden aan de ene kant zoiets van die 10 weken kunnen er ook nog wel bij, maar aan de andere kant is het toch wel leuk om het te weten. Het was nu of niet, want meer echo's zullen er niet meer komen als het goed is. Hij hield een beetje een slag om de arm en kon met 80& zekerheid zeggen wat het wordt, omdat het kindje als het ware op zn kontje zat (nu nog in stuit dus). Maaaaar zoals hij het aanwees denken we zelf ook wel dat het wel klopt wat hij dacht.

linny84
9 April 2010, 14:50
haha tara dat lijkt op mijn verhaal met dat op het kontje zitten met de hakjes ervoor, wij wouden het graag met de 20 weken echo al weten de 1e keer kon ze het helemaal niet zien, de 2e keer (moesten nog een keer omdat er meer dingen niet goed zichtbaar waren ze draaide te veel) kon ze het ook een beetje zien maar niet met 100% zekerheid. Met de pretecho konden ze het gelukkig wel zien!

Wij wouden het eerst ook helemaal voor ons houden maar hebben toch besloten om het met een aantal mensen te delen. En aangezien het forum toch anoniem is vind ik het niet erg om hier wel te delen. Moet wel zeggen dat ik het super leuk vind om gericht te kunnen shoppen, al dat witte of ecru kwam een beetje mijn neus uit haha.

jo-jootje
9 April 2010, 16:22
haha..tara leuk dat jullie het nu ook weten...ik vind het erg makkelijk met kledin shoppen etc.. 8-)

oh ik had al wat jeuk de laatste dagen op mijn buik maar vanaf vanmiddag...ppff..en ik kijk er net even na en overal rode bultjes..aaarrggg...maar even ingesmeerd..in begin van zw ook ergens gehad...dat kwam toen door de zwitsalcreme..al even gekeken bij kwaaltjes maar dit schijn je ook te kunnen krijgen...iieehh..jeuk jeuk jeeeeeuukk. :oops: .hopelijk trekt het wel weer weg.

BenteB
9 April 2010, 16:27
jojootje nog gefeliciteerd!!

Oh tara wat leuk dat je het toch weet nu!! haha ben wel erg benieuwd hoor!

Ik heb met mn baas gesproken en die vond het toch beter dat ik me helemaal ziek melde ivm de zwangerschap, en nu doe ik zo lang het gaat alleen nog zittend administratiewerk. Dus dat is wel fijn, ik voel me weer nuttig!! :D

Ik heb ondertussen ook mn kraampakker gehad, nou dat vond ik geen blije doos..hihi al die verbanden enzo!! pfff Wel kreeg ik van mn verzekering zo'n tummytub er bij, dat is dan wel weer leuk!
Ik heb trouwens nog niks gehoord van die echte blije doos van de prenatal, wanneer krijg je die nou precies? hebben jullie die al gehad?

Nou iedereen fijn weekend geniet van het lekkere weer!!

Free
9 April 2010, 17:13
Hier vanmorgen de apk bij de gyn weer gehad :D Ukje was goed gegroeid, lag iets voor op schema.. Maar was totaal niet erg :D

Ook nog weer ffies gegluurd en t hartje gehoord.. Kan me nog steeds bedwingen om niet te weten wat t wordt :D
Moet alleen weer bloedprikken.. Nu de normale 30 weken bloedprik zeg maar :P Hb, glucose en antistoffen.. (voor de zekerheid die antistoffen..) Dus volgende week maar weer die kant op.. T was vandaag zo druk dat ik maar gelijk weer terug ging naar t werk.. Volgende week maar ffies op mn vrije dag die kant op.. Kan me er nu al druk over maken :shock:
En dan moet ik met 35 weken nog weer voor suiker.. Pff kan er nog maar niet aan wennen :P

Tara, leuk joh dat je t nu weet :D Ben wel benieuwd :D

Bente, Ik heb maandag de bon gehad van prenatal.. Via de mail.. Anders even achteraan bellen of mailen?? Enne fijn dat je t nu op je werk allemaal goed geregeld hebt..

Chris is nu eten halen.. Wordt stiekem wat van de mac... Zouden worteltjes eten maare had mannetje niet zo veel zin in (zoals zo vaak als ik iets klaar wil maken.. Maar had ook niet echt zin meer om wat te koken eigenlijk :oops: ) Zo dus ffies smullen ;)

Fijne aaf allemaal!!

Tara28
9 April 2010, 17:15
Vind het nu helemaal leuk om het te weten. We zijn echt superblij, weet niet waarom, want een jongetje of meisje maakte ons allebei niet uit. We hebben alle spulletjes allang klaarliggen en gaan nu ook geen typische jongetjes of meisjes dingen erbij halen. Misschien 1 setje kleertjes en dat leggen we dan echt appart, zodat mensen die alvast in het kamertje kijken het niet per ongeluk zien.
Moest wel even 'liegen' hoor. Zowel mijn moeder als schoonmoeder vroegen of we alsnog naar het geslacht gevraagd hadden. Ikke: nee hoor, dat blijft toch echt een verrassing voor ons. Haha ze moesten eens weten....

Ik heb de blije doos inmiddels wel in huis. Met 28 weken had ik mijn mailbox een afhaalbewijs om uit te printen.

Free
9 April 2010, 17:41
Vind het nu helemaal leuk om het te weten. We zijn echt superblij, weet niet waarom, want een jongetje of meisje maakte ons allebei niet uit. We hebben alle spulletjes allang klaarliggen en gaan nu ook geen typische jongetjes of meisjes dingen erbij halen. Misschien 1 setje kleertjes en dat leggen we dan echt appart, zodat mensen die alvast in het kamertje kijken het niet per ongeluk zien.
Moest wel even 'liegen' hoor. Zowel mijn moeder als schoonmoeder vroegen of we alsnog naar het geslacht gevraagd hadden. Ikke: nee hoor, dat blijft toch echt een verrassing voor ons. Haha ze moesten eens weten....

Ik heb de blije doos inmiddels wel in huis. Met 28 weken had ik mijn mailbox een afhaalbewijs om uit te printen.
Ik had die bon ook op de dag dat ik 28 weken was :D

Tara28
9 April 2010, 18:07
Even een vraagje....
Als ik straks de kleertjes, lakentjes, hydrofielluiers enz. ga wassen wat mag er dan allemaal in de droger en wat mag/moet er gestreken worden?

Myra6
9 April 2010, 18:29
@ Jo-jootje had hier gelezen dat je het zaterdag gevierd had of ging vieren en dat je woensdag jarig was maar later staat er dinsdag :roll: :lol:

Volgens mij met 37 weken dat je een bed klossen etc moet hebben oja ook een po ;) en als je geen verstelbare rug leuning hebt zo'n losse lenen adviseerde de kraam.

Wat leuk Tara dat jullie het weten :D ben wel nieuwsgierig! Ik heb alles wat kreukte gestreken maar wij hebben dan ook geen droger ;)

Myra6
9 April 2010, 19:39
Joehoe vandaag 30 week :D Maandag ook bloedprikken voor de 30 week.
@Bente dat is ook leuk zo'n tummy tub, ga zelf een 'normaal' badje gebruiken
Iedereen fijne avond!

Snow
9 April 2010, 19:44
Chris is nu eten halen.. Wordt stiekem wat van de mac... Zouden worteltjes eten maare had mannetje niet zo veel zin in (zoals zo vaak als ik iets klaar wil maken.. Maar had ook niet echt zin meer om wat te koken eigenlijk :oops: ) Zo dus ffies smullen ;)

Fijne aaf allemaal!!

OOOOOOOOOOOOOOOH! foei foei, toch geen wortels ;)

wij aten patat .. ( zei toch al dat daar zin in had :lol: )

Myra6
9 April 2010, 20:00
Haha Wij hebben ook patatjes gegeten :D jammie :lol:

Lautje
9 April 2010, 20:02
Hahahaha! Hier ook patatjes!!!!! mmmmmmmmmm...

Tara28
9 April 2010, 20:12
Haha hier wel wortels, maar geen verse hoor, gewoon uit blik. Verse vind ik niet lekker, tenzij ze rauw zijn.

Krijgen jullie allemaal weer een compleet bloedonderzoek? Ik kreeg vandaag alleen een vingerprikje om mijn ijzergehalte te controleren.

Lunanoa
9 April 2010, 20:13
Waarom moeten jullie allemaal met 30 weken bloedprikken?
Hoef ik niet volgens mij :oops:

Kreeg ook precies met 28 weken de bon van de Prenetal doos :)
Zit een heel lief rompertje bij met: Klein wondertje
Vond ik tenminste érg leuk :oops:

Hebben jullie ook van die enorme steken in je doos? Jeutje mina. Soms denk ik echt dat die kleine eruit komt :|
Het voelt alsof het steken in mijn plasbuis en geboortekanaal zijn. Echt enorm pijnlijk.
Sta je in de winkel: OEHHH AAUWWW :lol: :oops:

Tara28
9 April 2010, 20:34
Nee, herken ik niet lunanoa.....Heb soms wel een soort van plassteekjes als de kleine even op mn blaas stuitert, maar dat doet echt totaal geen pijn, dus zal wel niet hetzelfde zijn. Voel ik ook niet in mn doos, maar duidelijk in mn blaas zelf....

Lunanoa
9 April 2010, 20:43
Hmm oké.
Gelukkig sprak ik wel met iemand die hetzelfde had, dus ik ben niet helemaal raar :lol: Stelt me weer gerust :P
Zal maandag wel even vragen aan de VK.

Dat blaasstuiteren is ook niet een heel prettig gevoel trouwens :lol:
Ik laat het soms echt bijna lopen :|

Free
10 April 2010, 09:42

Fijne aaf allemaal!!

OOOOOOOOOOOOOOOH! foei foei, toch geen wortels ;)

wij aten patat .. ( zei toch al dat daar zin in had :lol: )
Heb nog wel even lopen drammen hoor ;) Maar Chris wilde ze absoluut niet... Wat wel gaat inhouden dat hij ze dit weekend moet eten :twisted:
Alleen t eten was nie zo geslaagd.. Boerde me steeds op.. Ach je kan niet alles hebben ;)

Jullie dus toch patat ;) (hadden wij ook dat maar gewoon gedaan, had ik meer plezier gehad denk ik :P )

Free
10 April 2010, 09:44
Waarom moeten jullie allemaal met 30 weken bloedprikken?
Hoef ik niet volgens mij :oops:

Kreeg ook precies met 28 weken de bon van de Prenetal doos :)
Zit een heel lief rompertje bij met: Klein wondertje
Vond ik tenminste érg leuk :oops:

Hebben jullie ook van die enorme steken in je doos? Jeutje mina. Soms denk ik echt dat die kleine eruit komt :|
Het voelt alsof het steken in mijn plasbuis en geboortekanaal zijn. Echt enorm pijnlijk.
Sta je in de winkel: OEHHH AAUWWW :lol: :oops:
Af en toe heb ik ook wel zon steek.. Als je zit wip je echt omhoog :?

Hier moet ik bloedprikken voor HB, Glucose en of ik niet alsnog antistoffen heb aangemaakt.. Met a pos, komt het haast nooit voor zei de assistente maare preventie he :D (alleen ben ik er niet zo blij mee.. pfff weer een prik.. )

Myra6
10 April 2010, 09:55
Goedemorgen,

Hehe de hele nacht heerlijk doorgeslapen! Ik moet ook bloedprikken voor het HB gehalte.
Dat rompertje vond ik ook wel lief alleen staat er weli n het klein http://www.prenatal.nl ofzoiets op :roll: maar dat maakt ook niet uit.
Heb ook wel eens van die steken maar dan meer richting m'n rechter lies.
Ga zo maar eens weer verven de overloop moet nog daar zijn de muren ook aangesmeerd, en wil graag de hal en de keuken nog sauzen voor de bevalling :) .

Liefs Myra

Lautje
10 April 2010, 10:38
Hier ook met 30 weken weer bloedprikken....jakkes...en bij de vk ook 'n klein prikje, volgens mij anti-d...

Hier af en toe last van kleine steekjes in me doos, maar doet geen pijn, maar fijn is het ook niet...

Lautje
10 April 2010, 18:27
Weten jullie trouwens of je kleertjes e.d. ook met de hand mag wassen??? Ik heb namelijk 'n paar donker paarse hydro.luiers en badcape en aangezien ik al het donkere was al gewassen heb en de babykleertes morgen wil doen... :mrgreen:

Lunanoa
10 April 2010, 19:14
Jajoh dat mag wel!
Gewoon goed naspoelen.

Tara28
10 April 2010, 20:10
Zal vast wel met de hand mogen toch. Kan niet verzinnen waarom niet. Inderdaad goed uitspoelen.

Ook hier nog even een buikfoto'tje van gisteren met 30 weken en 1 dag:

http://i43.tinypic.com/vxkjb.jpg

Lunanoa
10 April 2010, 20:57
Had al in het buikfoto topic gereageer, maar práchtige buik meid! Wauw :)

Chan9
10 April 2010, 21:05
mooie buik:D
hellemaal ook geen straie als ik dat goed zie haha beter mij buik zie er wel anders uit helaas...
binnekort ook maar eens buikfoto plaatsen:)

Lunanoa
10 April 2010, 21:12
Heb ook striemen hoor...
Gelukkig alleen onder mn navel. Nog niet over mijn hele buik. Hoop dat het zo blijft...

Tara28
10 April 2010, 21:13
Nee, inderdaad nog geen streepje te bekennen hier :D Hoop dat dat zo blijft, maar het kan er zelfs tijdens de bevalling nog in schieten heb ik gehoord. Ik juig dus nog maar niet te vroeg. Smeer me in ieder geval suf met zo'n buikbalsem en lijkt tot nu toe te helpen :D

Lunanoa
10 April 2010, 21:20
Deed ik ook, zoiezo 2x per dag, soms wel 3x :cry: Met Bio-oil & VSM BBB-creme.

De verloskundige zegt dat het niet helpt, dat het je huid-textuur is, de één heeft het sneller als de ander...
Al blijf ik wel smeren, want de striemen jeuken enorm :shock:

Zou gewoon lekker blijven smeren! Je buik krijgt genoeg te voorduren met zo'n zwangerschap, dus verdient op zn minst een lekker cremepje :P

Myra6
10 April 2010, 22:11
Mooie buik hoor Tara. Hier ook striemen maar deze had ik al ;) er zijn in elk geval geen nieuwe bijgekomen. Ik smeer me buik ook niet met speciaal spul ;)

Chan9
11 April 2010, 08:24
hier gelukkig ook alleen striemen onder me navel
ben ook steeds bezig geweest met smeren smeren en nog eens smeren maar heeft helaas ook niet geholpen
ach we weten waarvoor het is haha
fijne dag nog

Lunanoa
11 April 2010, 08:59
Ja precies!
Mijn striemen zijn opeens véél lichter. Heel appart. Ze waren knálrood & nu vallen ze nog amper op :? Snap er niks van...

jo-jootje
11 April 2010, 09:32
dat klopt wel want na een tijdje worden ze ook lichter...gelukkig maar want met rode strepen rond blijven lopen is ook niks an.

ik heb alleen aan de zijkant van mijn buik striemen en op mijn bovenbenen en beetje op de borsten..niks ernstigs nog in ieder geval...wel veel jeuk op de buik en wat uitslag...dus ik smeer nu ook meerdere keren per dag en dat helpt wel...en niet te heet douchen of in bad..was de huid aan het uitdrogen...oeps..

wat ik ook fijn had was dat ik douchespul en creme had gekregen voor mijn verjaardag...rook heerlijk..ik dat gebruiken..lekker gezicht ook mee doen..et voila..had ik me daarna toch brandplekken op mijn gezicht :shock: nu is dat alweer wat wegetrokken..het is nu enorm aan het vervellen..net alsof ik te lang in de zon gezeten heb..dat spul heb ik meteen verbannen uit de badkamer...stond er ook nog leuk op dat je er uitslag van kan krijgen..duusssssssss...gelukkig ook speciaal mom and baby van sabon gekregen..creme..olie en douchespul..dat is wel heeeeerlijk!

Lunanoa
11 April 2010, 09:38
Oh getsiederrie. Ben zelf overal allergisch voor.
Ik douche met de creme-douche van zwitsal. Heerlijk spul!

Tis ook zo heerlijk om superheet te douchen. Doe dat ook vaak 2x per dag :lol: :oops: Maar smeer me dan helemaal in met baby-olie terwijl ik nog nat ben. Daarna afdrogen. Trekt het heeeeerlijk in je huid ben je niet vet! Misschien ook wat voor jou ;) :)

Hier vannacht al enorm beroerd, nu weer, niks aan dit. Ik wil even een op en top energie boost, zodat ik kan gaan schilderen :lol:

Tara28
11 April 2010, 10:30
O bah jo-jootje, dat klintk als een pijnlijke creme :shock:

Gelukkig hier weer goede nachten. Hoef er tenminsten niet meer 3 of 4x uit, maar 1 of 2x en daarnaast lig ik weer een stuk lekkerder.

Ik douche trouwens elke dag wel heet. Ik draai de thermostaat altijd een stukje voorbij de 38 graden grens..... :oops: Heb het zo snel koud onder de douche :? Hopelijk nu het buiten wat warmer wordt en paar graadjes van het water af dan maar.....Ik blijf in ieder geval maar lekker smeren.

Willen jullie trouwens straks dat spul gaan smeren daar onder bij je doos? Weet even niet meer hoe dat stukje heet tussen vagina en anus, waar je uitscheurt als dat gebeurt. Er is een speciaal spulletje voor dat je vanaf 34 weken kunt smeren en de kans op uitscheuren verkleint. Geen idee of het helpt en ben er nog niet helemaal over uit......Hebben ze gewoon bij de etos ofzo en was niet super duur. Rond een tientje geloof ik......

Lunanoa
11 April 2010, 10:32
Pirineum olie!

Ik zet het meteen op mijn vragenlijstje voor de verloskundige. Moet ik morgen heen!

jo-jootje
11 April 2010, 10:35
thanks voor de tip..zal eens proberen vandaag of dat wat is.. 8-)

vervelend meid dat je nu weer beroerd bent..ben je echt misselijk of gewoon algehele beroerdheid??

ik heb sinds 3 dagen ook weer maagzuuraanvallen...grrrr..alleen heb ik dan de neiging minder te gaan eten..terwijl als ik meer eet het juist minder wordt..dus ik heb ook maar weer de biscuitjes en blanke vla ingeslagen...en blijf lekker rustig wat dooreten..

heey tara...ik hoef er ook al minder uit...haha...soms zelfs maar 1 keer per nacht...zal straks wel weer erger worden als de kleine is ingedaald..gaat nu denk ik nogal hoog zitten..vandaar ook de maagzuur bij mij denk ik...

is daar spul voor om te smeren bij je doos?! goh...nog nooit van gehoord....bij de etos he..zal eens kijken wat dat is.....geen idee of ik dat dan zal gebruiken...

Lunanoa
11 April 2010, 10:41
Zal morgen wel even vertellen wat mijn verloskundige zegt :lol:
Anders ga ik het ook halen, ik wil niet uitscheuren hihihi :oops:
Heb het toevallig gelezen in het boek van Claudia de Breij; KRIJG NOU TIETEN!

Ben echt misselijk :S Al vanaf vannacht. Snap er niks van. Vandeweek ook alweer staan kotsen na een warme maaltijd..
Nouja jammerdan. Doorzetten moet ik maar :P
Heb ook inderdaad héél erg zuurbranden, misschien komt het daar ook wel van? De Antagel wil ook niet echt meer helpen maar vertik het om die pillen van de huisarts te slikken. Daar staat in: Alleen slikken wanneer het voordeel van de moeder groter is dan de eventuele schade voor de baby :o
Dan kots ik nog wel ff 10 weken door hahahaha.

Wat heerlijk dat jullie er minder uit hoeven! Hier ook nog maar 1x ofzo. Ideaal. Soms slaap ik zelfs door maar dan word ik 's ochtends wakker met buikpijn omdat ik zo nodig moet plassen :P

jo-jootje
11 April 2010, 11:33
en gewone rennie's?

in het begin heb ik ook antagel gebruikt maar omdat ik steeds moest overgeven ( vaak net na gebruik) asocieer ik dat er nu mee...ik heb rennies deflatine wat mij erg helpt. meestal gebruik ik het alleen in de avond na eten en voor het slapen gaan. soms ook overdag als het heel erg is...ben blij dat dit helpt bij mij..heb er ook veel lucht bij dus helpt voor 2 keer...
blanke vla helpt ook, hele dag door biscuitjes eten..wel beetje volkoren nemen anders verstop je de boel weer...ik eet daar dan weer pruimen voor.. 8-)
vooral niet te grote maaltijden nemen..merk ook dat ik daar weer mee moet oppassen net als in begin...
het is soms een hele operatie dat zwanger zijn hoor..haha..dit niet doen dat juist weer wel en ondertussen toch weer iets net te veel doen...maaaaaar het zijn de laatste loodjes!! :D

Chan9
11 April 2010, 11:43
balen dat je weer zo misselijk ben lunanoa.
hier moet ik er wel 5 a 6 keer per nacht uit om te plassen is gewoon echt niet leuk meer.
kleine is trouwens ook al aardig aan het indalen:) morgen weer naar verloskundige kijken of het al vast lig haha
hier trouwens ook niet gehoord over die creme tegen inscheuren zul je zien dat ben je druk aan het smeren word je alsnog ingeknipt haha lekkere hoop geef ik he :o
hier trouwens wel heel erg veel last van vocht af en toe vooral savonds ben ik een wandelende olifant niet normaal hoop dat het gauw weg trek nou meiden de laatste weken zijn ingegaan hopen dat die gauw voorbij zijn:)

fijne dag nog:D:D

Myra6
11 April 2010, 11:52
Ik douche me ook altijd zo heet mogelijk, anders krijg ik het ook koud :mrgreen:
Hier ook nog antagel maar helpt ook niet altijd meer en ind kleine portie's gaan eten, melk en kaas wil ook wel eens helpen ;)
Dat spul kende ik ook niet ben benieuwd wat je verloskundige zegt Lunanoa, geloof daar nooit zo in maar als het zou helpen waarom niet :lol: Ben je nog bezig met de meubeltjes te schilderen? Ben wel nieuwsgierig naar het eind resultaat. Vandaag lekker niets doen gisteren de overloop in de voorstrijk gezet voor het sauzen en heb het toilet gesausd. Voor m'n gevoel helemaal niet zoveel gedaan en toch s'avonds weer last van de bekken.

Liefs Myra

Lunanoa
11 April 2010, 11:55
Zal morgen ff blanke vla halen dan & volkoren biscuitjes :)
Een liga koek wil ook nog wel eens wat helpen.
De Rennies wouden bij mij niet helpen, moest bijna het hele pakje opeten voordat het wat ging werken, helaas, want vind Rennies best lekker :lol:

Jij bent goed bezig Myra ;)
Ik moet nog twee laadjes & twee deurtjes :oops: Ben echt traag met die babykamer.
Vandeweek komt de vloer van onze kamer dus dan kunnen we het spul uit de babykamer halen. Dan kunnen we beginnen met de muren hihihihi :oops: Mag nu wel eens he?

Die bekken kan ook zijn omdat het begin met indalen, dan drukt het er egwoon tegenaan...

Lautje
11 April 2010, 11:59
Hey verhip, weer geen meldingen in me mailbox :(

He bah luna dat je weer beroerd bent enzo, daar wordt je ook nie vrolijk van zeg, wil het wel ff van je overnemen zodat
jij verder kunt met schilderen ;)

Hier ook nog geen last van striemen *ff afkloppen*

En de nachten zijn bij mij verschillend, vannacht lekker doorgeslapen maar gisteren en eergisteren niet in slaap kunnen komen, hele nacht liggen woelen, maar hoef er verder niet uit om te plassen ofzo.

Creme tegen inscheuren??? Nooit van gehoord, thnx voor de tip! En Luna verteld ons morgen er meer over?? :mrgreen:

Tara mooie buik meid!! Lijkt op die van mij :)

jootje ook vervelend die maagzuuraavnvaalen zeg, pffff....

Myra6
11 April 2010, 12:03
Ohh dan ben je bijna klaar met de meubeltjes :!: Nog tijd zat :D Komt helemaal goed joh.
Hebben jullie ook een gevoel hoe de kleine ligt? Meestal voel ik de kleine aan voor mij de linkerkant, denk vaak dat het voetjes, ruggetje zijn/is?? De verloskudige kon de vorige keer namelijk nog niet zeggen hoe de kleine ligt. Verneem zoms ook dat hij/zij aan het koppeltje duikelen is, het gaat dan door m'n hele buik heen :D

Myra6
11 April 2010, 12:04
Lautje ik krijg wel een melding in m'n maibox maar dan 1 bv terwijl er bv 5 berichten zijn geplaatst??

jo-jootje
11 April 2010, 12:13
de kleine heeft bij mij nogal de voorkeur om rechts in de buik te liggen met het ruggetje..daar voel ik haar heel vaak..andere kant is dan "leeg" ..voetjes en handjes liggen daar wel hoor maar dat voel je dan minder.op schoppen na dan ;) ..ik heb geen idee of ze nu al goed ligt of lekker dwars..voor anderhalve week terug lag ze met hoofdje naar boven maar zal wel al tig keer veranderd zijn..hopelijk ligt ze straks wel goed.
de ene keer is het ook meer schoppen beneden en de andere keer boven dus ze zal nog wel leuk kunnen koppeltjeduikelen..en dat voel ik dan ook wel..hihi..1 keer heeft ze me al goed geraakt tegen mijn ribben...deed nog niet heel erg zeer maar had zoiets van haaaallllooo..kan het wat minder??? :lol:

Myra6
11 April 2010, 12:17
Dan zal de kleine bij mij wel links liggen omdat ik daar altijd getrappel voel of de voetjes liggen daar dan maar de linkerkant is ook altijd wat boller een soort 'eitje' zeg maar :lol: dus denk dat het lonks ligt haha zal dinsdag aan de vk vragen hopen dat ze het nou wel kan voelen.

Myra6
11 April 2010, 12:17
Oeps :oops: lonks = links

Lautje
11 April 2010, 12:18
Heb ik wel vaker myra, abonneer ik me gewoon weer ff opnieuw ;)

Ik heb ook het idee dat de kleine met zijn/haar ruggetje links ligt bij mij...

Wij zijn vandaag uit 'n meisjesnaam gekomen!!!!! :D Zo in een keer! Hahaha! Ik zei tegen marco; dat vind ik wel 'n mooie en leuke naam voor 'n meisje en hij stemde er meteen mee in! :mrgreen: Nu de jongensnaam nog.....

Tara28
11 April 2010, 12:23
Kan gelukkig niet meepraten over maagzuur. Let ook totaal niet op wat ik eet (wat dat betreft dan, rood vlees enzo laten we natuurlijk staan). Maaaar wat niet is kan nog komen (hoop het niet) Wel vervelende dat je weer loopt te spugen hoor lunanoa. Pas maar op voor je tanden! Al dat zuur is niet goed voor je glazuur.

Jaaaaa, daar had ik het inderdaad ook gelezen...in dat boekje van Claudia de Brei. Je prerineum heet dat stukje inderdaad. Kon er toch niet meer opkomen :? Weet nog wel dat het bij Claudia niet geholpen had. Die was dus gewoon uitgescheurd en inderdaad krijg je misschien wel een knip :shock: Ben benieuwd wat je vk erover zegt lunanoa. Als het baat het niet dan schaadt het niet is, dan wel ik het wel proberen. Het schijnt er makkelijker rekbaar van te worden, dus wie weet scheur je nog wel een beetje uit, maar voorkom je een totaalrupteur. Aaaaaaaaaah daar wil ik dus helemaaaaaaal niet aan denken :shock:
Ga het denk ik de volgende keer ook even aan mijn vk vragen.

Gisteravond was het trouwens het eerste half uur dat ik in bed lag lekker druk in mn bed. Aan de zijkant voelde ik af en toe echt iets uitsteken, maar of het nou een voetje, armpje ofzo was.....Geen idee! Maar wel heel leuk :D Natuurlijk was uk weer rustig toen mijn man naar bed ging (had late dienst) dus die heeft het niet kunnen voelen helaas.

Ik krijg nooit meldingen in mn mail dat er hier weer nieuwe berichten zijn. Heb ik volgens mij ook niet ingesteld (als dat al kan?) Ik check het gewoon zelf altijd even.

Lunanoa
11 April 2010, 12:25
YEEY Lautje, goed bezig!

Ik voel hier vaak ook hoe hij ligt. Onze ligt met zijn hoofdje linksonder, rugje zegmaar langs de zijkant rechts & voetjes komen boven in rechts uit :P
Leg ik het goed uit ? hahahahahaha

Ik zal beginnen met schildereren. BORING

Gedver, een totaalruptuur, daar zit ik ook niet op te wachten :lol:
Ik doe morgen verslag van de pireneum olie :lol:

Myra6
11 April 2010, 13:12
Nog even doorzetten Lunanoa voordat je het weet ben je klaar :D
Moet ook niet aan een totaalruptuur denken :o e al die lekkere hechtingen :P

jo-jootje
11 April 2010, 14:35
how how how...hebben we het hier nu echt voer uitscheuren.. :shock: sstttttttttttt...wil er nog niks over weten...effe dooddoener: als het gebeurd doe je er toch niks aan...dus waarom nu al druk over maken?
8-)
ik had gisteren ook even minmomentje trouwens hoor..ging even over bevallingen lezen en tot nu toe had ik me nog nergens iets van aangetrokken maar dacht toen zoiets van aaaaahh..hoe moet het straks?! zal wel komen omdat het dichterbij is...maar heb me alweer herpakt en ga wel weer verder lezen als ik ook wat beter in mijn vel zit...kon er ff niet tegen.. :oops:

heerlijk rondhang zondagje trouwens vandaag... :D

Lunanoa
11 April 2010, 14:39
Nee en al die mensen die dan elke keer naar je doos moeten kijken hoe je heelt :? Gezellig boeltje. haha

Nou ik ben een uur wezen schilderen & kreeg last van mijn buik & rug. Maar tis bijna klaar & het MOET voor donderdag af. Dus ik kan het morgen rustig afmaken ;)
Kreeg ook weer van die enorme (letterlijk & figuurlijk) kutsteken :lol:

Lautje
11 April 2010, 14:54
Neeeee wil ook niks horen over uitscheuren! :o Getsie...

Dat is mooi k*t die steken lun! :?

Hier net ff alle ukkie-pukkie kleertjes enzo gewassen, das nog best wel wat :?

Lun fijn dat je toch nog ff 'n uurtje hebt kunnen schilderen...

Tara28
11 April 2010, 15:14
Aaaah, ja die dooscontroles daarna :shock: De enige die dat gebied nu kennen zijn mijn man en ik. Heb nog nooit ergens mn broek naar beneden hoeven doen :? Maar ja, kan er nu niet meer onderuit ;)
Heb nog niet echt bevallingsangst. Althans voor een gewone bevalling dan. Zou bijvoorbeeld veel meer tegen een keizersnee opzien. Het idee dat ze je buikwand opensnijden...brrrrr daar moet ik dus echt niet aan denken :shock:

Myra6
11 April 2010, 15:20
Denk ook wel eens aaahhh het komt er echt een keertje uit :lol: echt? Ja echt wel :? Kan het me nog niet voorstellen. Heb geen angst dat niet gelukkig :roll:

Lunanoa
11 April 2010, 15:21
Oh wat heerlijk, die kleertjes wassen! Kan niet wachten tot dat moment, maar moet toch echt even wachten tot de kamer klaar is. Anders kan ik het alsnog niet schoon neerleggen & ben ik bang dat er weer stof in komt :P

Hier ook geen bevallingsangst. Maar tis ook niet dat ik denk LEUK bevallen, denk wel LEUK ons mannetje komt dan :)
Ik moest met 6 weken de eerste echo een inwendige echo, dus moest toen al met de benen wijd :P
En met mijn piercing, die ik daar beneden heb haha.
Heb er niet zo'n moeite mee. Maar vind het altijd zo goor dat je doos zo enorm groot wordt bij een bevalling, het lijkt dan wel een ontplofte mol :roll:
Ik heb er aan gedacht om me te laten harsen met week 34 :P Omdat je het anders niet kan plannen met scheren & ik niet met een behaarde doos wil liggen of stoppels :lol:
Ik zal me er wel weer veel te druk om maken :oops:

Myra6
11 April 2010, 16:27
Heb de kleertjes ook al gewassen en liggen in de kast met van die geurbuiltjes van Zwitsal oeh wat ruikt dat lekker :D Heb ook eerste keer een inwendige echo gehad daar voor ook al vaker i.v.m spiraal en een eierstok ontsteking. Heb er ook niet zo'n moeite mee. Die ontplofte mol vind ik wel een goeie haha :lol: Gewoon zoveel mogelijk bijhouden ;) Ze zijn wel wat gewend hoor!!

sonja2009
11 April 2010, 16:29
ik hd laatst ook een inwendig onderzoek ongepland dus had niet geschoren nou de dokter zei gelijk we hebben wel ergere dingen gezien hoor...

Weet je wat pas voor schut was ik kreeg 3 weken terug een inwendige echo had er rekening mee gehouden alleen had ik een minnie mouse string aan kon wel door de grond zakken

Free
11 April 2010, 16:32
Whaaa, niet over uitscheuren enz gaan praten... :shock: Heb nu nog niets geen angst.. Maare als ik daar aan ga denken gaat t heel erg kriebelen.. Brrrrr

Hier is uk laatst paar dagen weer overduidelijk aanwezig.. Zwemt mn hele buik door... :D

Wij zouden hier vandaag ook verder gaan met verven enz, maare hadden er niets geen zin in :oops: Waren rond 1 uur uit bed (lagen er rond 3 uur in..) enne zijn beetje van slag daar door ;) Eigen schuld maargoed, nu gewoon maar een luier daggie.. Komende week maar weer aan de slag :D

Wel heb ik afgelopen weekend weer ruimte gekregen voor mn droogmolen in de tuin :D Nu maar hopen op mooi weer voor komende week (uitgezonder ma en woe, zit ik hele dag op t werk..) en dan lekker de was weer buiten hangen :D

Ik heb bij mn 1e zwangerschap een inwendige echo gehad, maare ook tijdens deze.. 1e echo was niet zo duidelijk uitwendig en de vk dacht dat inwendig beter zou zijn.. Viel best tegen maargoed..
Wil er niet teveel bij stil staan dat je straks gewoon met de benen wijd moet.. Wat moet dat moet, maare daarna is t ook weer snel klaar ;)

hahah Sonja, zoiets zou mij ook kunnen overkomen als ik ze had gehad.. (heb nu alleen van die fel gekleurde boxers.. Zitten nu alleen maar lekker..) Ach meis, ook dat hebben ze wel vaker zien ;)

Myra6
11 April 2010, 16:32
:lol: Geweldig Sonja dat zou ik dan ook minder vinden haha. Hoe is het verder met jou? Hoe is het afgelopen bij de gemeente kun je huishoudelijk hulp krijgen?

Free
11 April 2010, 16:44
Hebben jullie eigenlijk al een jasje voor de kleine??

Liep laatst bij prenatal enne daar hingen wel lieve jasjes van nijntje.. Maare vroeg me af of dat niet te warm zou zijn.. (al is een kleintje natuurlijk wel warmte nodig..) Daarom vraag ik t hier eerst ffies ;)

sonja2009
11 April 2010, 16:46
Ik moet echt voor de bevalling en daarna normale grote onderbroeken kopen anders heb ik echt niets waar die dikke grote lappen kraamverband in kunnen hahahahhaha

Aan de gemeente had ik helemaal niets omdat ik een partner heb krijg ik geen hulp van de gemeente
Ik heb nu iemand gewoon zwart genomen voor 1 keer in de 2 weken en als ik 36 weken ben komt ze elke week maar eerst maar even kijken of het iets is ze komt woensdag voor het eerst

Lunanoa
11 April 2010, 16:48
hahaha mini mouse. Leuk toch :lol:

Er zullen ook vast dames liggen met vieze verkleurde onderbroeken met gaatjes hahahahahaha :lol:

Das balen als je niet geschoren hebt. Ik scheer altijd voor ik naar de VK moet, ik denk, je weet het nooit, vantzelfde moet je opeens een onderzoekje :P

Ik heb gelukkig wel boxershorts voor 't maandverband.
En er zitten vand ie maandverbandbroekjes in je kraampakket hahahahahahhahaa van die netjes!!!!

sonja2009
11 April 2010, 16:49
Ik heb wel een jasje maar die is echt voor het weer zoals het nu is iets warmer

Ik wacht daar nog mee met dat soort dingen te kopen de baby ligt toch de eerste tijd in de kinderwagen of maxi cosi als je naar buiten gaat en daar heb ik van die slaapzakken voor

Lunanoa
11 April 2010, 17:01
Ik durf ook niets te kopen qua jasjes.
Heb er een aantal héle dikke gekregen maar betwijfel het of ik die ga gebruiken :lol:
Ik vind die rode met blauwe jasjes van LIEF zo leuk, maar we wachten het weer e.d. even af..

sonja2009
11 April 2010, 17:13
ik heb vandaag wel alle beddengoed gewassen hangt nu te drogen en van de week doe ik alles even strijken en dan ruim ik het netjes weer op

Myra6
11 April 2010, 17:19
Vind het ook wel lastig heb ook niet een echt jasje wel een soort vestje met rits die gebruik ik dan wel als het nodig is als jasje. Had deze gekocht voor het geval we wel in het zh belanden en dan voor de terug weg in de auto. Kan altijd nog wat kopen als de kleine er is. Heb zowieso niet zoveel omdat het allemaal neutraal is vind het dan wel leuk om echt jongens/meisjes kleding te kopen/krijgen.

Dat is wel balen Sonja maar fijn dat je wel een hulp gevonden hebt.
Hier zater er volgen mij geen netjes in voor dat verband, maar ken ze wel we gebruiken ze op het werk ook voor de inleggers :lol:

Wassen jullie de deken ook? Deze moet ik nog wassen.

Lunanoa
11 April 2010, 17:22
Vroeg me dat ook af, maar ik ga de dekens wel wassen...

Wat heerlijk Sonja. Lekker alles klaar voor de kleine :D Heerlijk!

Mijn tieten doen vandaag zo zeer. Autsj, als ik maar geen melk ga produceren :lol:

sonja2009
11 April 2010, 17:22
Bij mij zitten er ook geen netjes in maar was ook niet van plan zo´n lap in de doen vind het zo goor hahahaha me moeder zegt dat doe je toch, maar ik zag in het ziekenhuis een vrouw lopen die had een week daarvoor een keizersnede gehad en die had ook zo´n lap in je zag hem gewoon zitten :shock:

ik heb de deken wel gewassen maar dat kwam ook omdat die van mij van zolder af kwamen

Free
11 April 2010, 17:24
over lekkende tieten gesproken.. Werd vanmorgen gewoon wakker van een nat nachthemd :shock:

Lunanoa
11 April 2010, 17:28
Oeh smerig :P Lijkt me naar, lekkende tieten :|

Nou dat kraamverband moet je wel dragen, je bloed als een rund zeggen ze :lol:
Agh je kunt toch kleding dragen waarin je het niet zo erg ziet? Ofniet? :? :oops: Anders blijf ik totdat het bloeden stopt wel onder de deken liggen hahahaha.

Ik heb trouwens een naturel jasje gehad van oud klasgenootjes, volgens mij hadden ze het bij C&A gekocht. Wel een erg leuk jasje, gewoon wit met bruin/witte streepjes aan de binnenkant :D
Ik vond 'm erg leuk in ieder geval & C&A lijkt mij wel erg goedkoop... Ben er nog nooit geweest voor babykleding :P

Free
11 April 2010, 17:31
Tis ook een vies gevoel ;)

C&A is idd erg leuk met baby en kinderkleding :D Ik vind het echt de moeite waard er binnen te lopen en ffies te kijken of er weer wat leuks is :D

Ik heb mn kraampakket nog niet binnen.. Ga er komende week maar eens achteraan bellen.. Heb t via de site van de verzekeraar aangevraagd... Dan ga je er toch vanuit dat t goed komt :?

Myra6
11 April 2010, 17:38
C&A heeft leuke baby kinder kleertjes heb er toevallig 2 neutrale pakjes weg. Hema heeft trouwens ook leuke baby kleding.

:lol: Die lappen zijn wel erg groot hé, zal wel even weer wennen zijn dat gebloed :P
Oja moet ook nog van die kompressen hebben voor lekkende tieten. Heb er nog geen last van :)

Lunanoa
11 April 2010, 17:39
Heb er één keer gekeken maar toen vond ik het niet zo leuk, maar toen wisten we ook nog niet wat het werd.. Misschien ok nog een andere collectie toen.
Misschien is het nu wat leuker, nu we weten wat het wordt, zal nog eens binnen lopen :) :mrgreen:

Free
11 April 2010, 17:40
Moet er ook maar eens achter aan, die compressen ;)

ga ze alleen nu nog niet gebruiken hoor.. :P Vind slapen met een bh aan verschrikkelijk en zal ik dan ook niet vaker doen dan nodig is..

gelukkig lekken ze maar af en toe.. Maar dan wel heel erg.. :S

Chan9
11 April 2010, 17:48
hier nog helemaal geen last gehad van lekkende tieten gelukkig heb er trouwens ook bijna geen pijn aan ze zijn alleen iet gegroeid maar meer ook niet gelukkig:)
hier is de kleine man wel giga druk in me buikkiej :)

Lunanoa
11 April 2010, 17:57
Vriendin van me doet gewoon wattenschijfjes in der bh overdag.

Wat leuk dat jullie manneke zo druk is :D

Gelukkig is het hier rustig. Voel hem wel regelmatig maar niet meer zo spastisch als eerst :P

Chan9
11 April 2010, 17:59
hier heb ik trouwens wel een jasje gewoon voor als we dan in de avond even weg zijn dan is het toch meestal wat afgekoeld haha

Lunanoa
11 April 2010, 18:29
ideaal! Ik vind het nog moeilijk met dikte van 't jasje & het maatje..

Ik voel echt een hele bobbel in mijn buik, kan niet voelen of het 't hoofdje of 't kontje is. Tis best groot dus zal wel hoofdje zijn? Maar een onlogische plek dus als ik logisch ga nadenken zijn het de billetjes.
Ik voel gewoon het hele kindje liggen nu, wonderbaarlijk!!!

Myra6
11 April 2010, 18:47
Wat fijn dat je dat zelf kan voelen :lol:

jo-jootje
11 April 2010, 20:18
hier is ons meisje druk aan het draaien...en dan weer een schop..of ze slaat..hihi..

ik had vanochtend ineens toen ik wat op mijn zij lag op bed en mijn tiet wat in de vedrukking lag ineens een natte drup..huh.. :shock: kon niet anders dan daar uit komen...dat is mijn enige lekincident tot nu toe... ;)

jasje heb ik niet..ik heb van die sweattruitjes als jasje...dat moet toch lukken in juni dacht ik zo...

sonja2009
12 April 2010, 08:18
Ik heb ook weer wat we zaten gister even bij de buren op kraamvisite word ik niet lekker dus zei al tegen alex dat ik naar huis wilde krijg ik in ene last van me vingers
wij snel naar huis ik rennen naar de keuken me handen helemaal ingezeept kreeg me ringen bijna niet meer af heb nu in ene helemaal opgezette handen weet ook niet wat dit nu weer is

linny84
12 April 2010, 08:36
jee wat een verhalen over uitscheuren zeg haha. ik denk er nog maar niet te veel bij na we zien het tegen die tijd wel kan er van te voren toch niks aan doen, en ze zit er nu eenmaal in dus ze moet er ook weer uit haha.
hier dit weekend ook weer geklust, mijn moeder heeft de oude vloerbedekking van de trap gehaald yes! en mijn mannetje heeft het raamkozijn de 1e laag lak gegeven, gisteren heeft hij de plinten aan de muur geschroefd en de kieren gekit ook bij de karwei 2 gordijn stalen mee genomen om te kijken wat we leuk vinden en we hebben een keuze gemaakt, die gaan we dus zaterdag bestellen. als het goed is maakt de buurman deze week het ledikantje af dus we komen er wel! zou fijn zijn als het straks klaar is met schilderen enzo dan kan ik lekker de kleertjes wassen en opruimen en de spulletjes neerzetten.

hier komt vrijdag trouwens de kraamzorg voor de intake dus ben benieuwd wat ze te vertellen heeft!

Free
12 April 2010, 09:55
Ik heb ook weer wat we zaten gister even bij de buren op kraamvisite word ik niet lekker dus zei al tegen alex dat ik naar huis wilde krijg ik in ene last van me vingers
wij snel naar huis ik rennen naar de keuken me handen helemaal ingezeept kreeg me ringen bijna niet meer af heb nu in ene helemaal opgezette handen weet ook niet wat dit nu weer is
Hou je dat wel even goed in de gaten??? Kan te maken hebben met vergifting of helpp (zoiets las ik vorige week bij de gyn..) plotseling last van vocht..

Lunanoa
12 April 2010, 10:00
Sonja:

Heb ook wel eens van het Hellp syndroom gehoord maar geen idee wat het is :oops:
Het kan misschien ook vocht zijn gewoon. Ik krijg vochtpoten & een vochtkop nu :P

Over de Pireneum olie: HET HELPT NIET
Dus niet kopen :lol:

Alles verder goed op controle. We zouden mijn bevalling gaan bespreken dit keer, zit er opeens een stagiaire :shock: Vond ik een beetje raar :oops:

BenteB
12 April 2010, 10:08
Zoo, ben weer even bij gelezen, wat een verhalen..haha!! Nou over dat uitscheuren denk ik ook liever niet teveel na...ik denk dat je op dat moment gewoon blij bent dat het er eindelijk uitkomt! ;)
Enne mooie buik Tara! Ik heb gelukkig ook nog geen last van straie! maar ja we moeten nog een beetje groeien he?!

Hier eindelijke een buikfoto van mij, nu 29 weken!

Ik heb gemaild over die blije doos, maar nog steeds niks gehoord of gekregen :cry:

wij laatste dingetjes gekocht, ben er nu bijna helemaal klaar voor! Ik ga maar eens beginnen met wassen. Wassen jullie ook die binnenbekleding van de wieg/ledikant?

http://i44.tinypic.com/2dkk2ah.jpg

Chan9
12 April 2010, 10:26
wat een mooie buik bente ook nog zo bescheiden:)

hier nou trouwens eindelijk de mail gehad van prenatal dat heeft lang geduurd ben nu bijna 33 weken pff:) dacht dat ik hem al niet meer kreeg hihi:)

lunanoa: beetje raar dat er dan ineens een statiaire zit . ik had trouwens met 29 weken zeiden ze ook we gaan bevalling bespreken later zegt ze word pas gedaan met 36 weken :shock: heb in ieder geval al wel aangegeven dat ik geen ruggeprik wil:) pas als het te erg word...

hier komt morgen de kraamzorg kijken ben benieuwd wat ze te zeggen heb en of ze dit x wel op kom dagen:)

fijna dag nog:D

Lautje
12 April 2010, 10:32
Ik ga maar eens beginnen met wassen. Wassen jullie ook die binnenbekleding van de wieg/ledikant?

http://i44.tinypic.com/2dkk2ah.jpg

Ik heb alles gewassen wat je maar kunt wassen. Van kleertjes tot navelbandjes tot hoes van de matras :? :oops: Hahaha!

Mooi bescheiden buikje Bente :D !

Luna fijn dat de controle weer goed was en goed om te weten dat die olie niet helpt :mrgreen:

Lunanoa
12 April 2010, 10:49
Wat een mooi bescheiden buikje BenteB!

Navelbandjes hoef je toch niet te hebben? :oops: Dacht dat ze dat alleen vroeger gebruikten..

Kraamzorg langs dus, leuk man! Bij mij komen ze pas met 34 weken..

sonja2009
12 April 2010, 10:52
ik heb ook navelbandjes tip van me moeder nat maken en in de vriezer doen en mee nemen als je kindje een prik heeft gehad die kan je dan om het beentje doen

Vinny45
12 April 2010, 11:04
Wat een geklets hier weer! Weer wat bijgelezen zeg!

Ben eindelijk weer wat beter, dus heb even niet op het forum gezeten. Alles goed met iedereen?
A.s. woensdag heb ik een intakegesprek met het kraamzorgcentrum. Nou ja, ze weet mijn wensen onderhand al, want mijn beste vriendin heeft alles al aan haar verteld (mijn beste dinnie komt bij mij kramen).

Verder groeit mijn buik goed. Vanavond zal ik een fotoke plaatsen.
Alweer 31 weken vandaag!

Owww nog 5 weken werken en dan verlof!

Liefs xxxx

Lautje
12 April 2010, 11:10
Heey Sonja das 'n goeie tip! :)

(Ik wist niet of je ze nodig had, heb ze dus maar gekocht....)

Hier nog niks van de kraamzorg gehoord, maar kan nog....7e maand zeiden ze...ik geef ze nog 1 week de tijd :mrgreen:
Straks even kraampakket bestellen
http://www.babyplein.nl/winkel/Cear/980 ... DgoddUhSuw (http://www.babyplein.nl/winkel/Cear/98066/heltiq-kraampakket.html?ref=adwords&gclid=CMqcv771gKECFcQqDgoddUhSuw)
Deze is toch goed ofnie? :oops:

Chan9
12 April 2010, 11:26
ik heb trouwens ook navelbandjes ... had deze bij de hema gekocht zijn heel niet duur daar...
ja bij mij zou de kraamzorg 4 weken geleden al komen maar zijn toen niet geweest...
nu komen ze morgen:) woensdag alweer 33 weken tijd gaat hard he nog paar weekies voor ons allemaal:D

nou ik ga weer even voor controle naar verloskundige en daarna lekker in me tuintje zitten:) fijne dag allemaal

Lunanoa
12 April 2010, 11:49
Ja volgens mij zit er in dat pakket ook wat ik er in heb zitten :P

Krijg je m niet van je zorgverzekeraar?

xx

Lautje
12 April 2010, 11:51
Ja volgens mij zit er in dat pakket ook wat ik er in heb zitten :P

Krijg je m niet van je zorgverzekeraar?

xx
Nee, ik heb de basisverzekering en krijg em daardoor niet vergoed... :?

Lunanoa
12 April 2010, 11:55
Oké, wat jammer..
Nouja zo duur is het ook niet zie ik. Scheelt weer :lol:

sonja2009
12 April 2010, 12:03
bij mij komt de kraamzorg pas 7 mei vind het zelf wel een beetje laat

Lunanoa
12 April 2010, 12:17
Bij mij pas 20 mei :|
Terwijl ik 22 juni ben uitgerekend :P

Lautje
12 April 2010, 12:32
Das wel laat eigenlijk dat ze in mei komen....je zult maar eerder bevallen ofzo :?

(heb net pakket besteld, he ik dat ook weer binnen en scheelt indd at het niet duur is ;) is trouwens wel 'n hele leuke site heb ook even geurbuiltjes van de zwitsal besteld en nog paar dingetjes :mrgreen: )

Ik zal zo eens even 'n begin gaan maken met het strijkwerk van de kleine...en mij eens gaan aankleden :oops: haha zit nog steeds in mijn kloffie 8-)

Fijne middag nog dames en tot vanavond :D
xxx

Free
12 April 2010, 15:31
Kraamzorg is hier al met 27 weken geweest :D

Heb net maar eens even achter het kraampakket aangebeld, had t via de site aangevraagd.. Blijkt dat de leverancier niet eens een aanvraag van mij heeft gehad :shock:
Pff wordt je toch moe van..

Naja hij wordt nu zo snel mogelijk thuis bezorgd..

Anna82
12 April 2010, 15:48
jeetje mina meiden, wat een geklets, bijna 50 pagina's loop ik achter... mn compu is voor pasen gecrashd en ik heb nog geen nieuwe, met pasen lekker een paar dagen naar Parijs geweest en nu volledig afgekickt van mn internetverslaving! Ik heb nog geen nieuwe laptop en op mn werk is het zo sloom!

Maar goed nu nog wel even op mn werk een update: al bijna 33 weken nu, nog 3 weken werken, nog steeds niets gehoord van kraamzorg(komen voor week 36 maar heb nog geen afspraak), ook niet van mn kraampakket (komt volgens menzis in week 33), het kamertje is bijna af, sinds zaterdag hebben wij ook een wagen, lichaamlijk gaat het best ok, alleen mn buik groeit, ik ben zo'n 6 kilo aangekomen, maar ik heb nu echt wel meer trek/honger/dorst, dus dat wordt vast wel meer! Ons ventje heeft de laaste keer bij de VK laten zien dat ie ook normaal kan liggen, ipv alleen maar overdwars, dus hopenlijk gaat dat toch nog goedkomen.

Ik heb echt zin in het lekkere weer en in mn verlof!!! Koninginnedag here I come!! Deze week nog 4 dagen, volgende week nog vierdagen en die week erna nog maar drie dagen werken en dan VRIJ VRIJ VRIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lunanoa
12 April 2010, 16:00
Das een mooi verslagje Anne!
Fijn dat het zo goed gaat.

Bij mij komen ze dus ook superlaat met kraamzorg. Niks aan, maar agh, stel de kleine komt eerder hoeft er ook geen kraamzorg te zijn want dan mag die kleine nog niet mee.
Al heb ik alles natuurlijk gewoon al goed geregeld van te voren.

Fijn ook dat jullie ukkie goed ligt! En dat je bijna met verlof mag. WOEHOEEEEEEEEEEEEEEH lekkerrr

Tara28
12 April 2010, 16:04
Moest alweer ruim 4 pagina's bijlezen, terwijl ik hier gisteren nog geweest was. Leuk dat er zoveel gekletst wordt :D

Anna, ik vroeg me al af waar je gebleven was, want realiseerde me gisteren opeens dat we al even niks van je gehoord hadden, maar daar ben je dan! Fijn dat het goed met je gaat!

Hier was de intake kraamzorg al met iets van 19 of 20 weken langsgeweest. We hebben toen ook een verzoek ingediend dat we een voorkeur hebben voor iemand en daarvan is ook alweer de bevestiging binnen. Kraampakket was ook vlot in huis trouwens.

Navelbandjes heb ik wel. Ze staan op alle lijstjes en volgens mijn moeder heb je die echt wel nodig.

Kleertjes binnenkort maar eens wassen, maar weet niet of het in de droger mag. Als het weer het toelaat hang ik het ook liever buiten, maar dan wil ik wel net thuis zijn die dag......
Strijken....moet dat eigenlijk? En het dekentje....tja, dat weet ik ook niet of dat nou ook moet.....

Hahahaha, ik ben dus niet de enige die de onderkant even netjes bijwerkt voor een bezoekje aan de vk :D Maar eh.....daar harsen!? No way! Dat lijkt me zeeeeeeer pijnlijk. Ik hou het maar bij scheren en dan maar pech als er stoppels zitten met de bevalling. Die vk's hebben vast ook wel vrouwen gehad met complete oerwouden daar beneden ;)
Moest wel lachen om je mouse string Sonja :D

Mijn laatste werkdag komt al snel dichterbij: 29 april. Kijk zoooooo uit naar de vrijheid!

Tara28
12 April 2010, 16:05
O vergeet ik helemaal te zeggen dat ik je buik zo mooi vind Bente! Helemaal niet zo groot. Dacht dat die van mij klein was, maar het kan dus kleiner. Geniet er maar van. Ik vind het heerlijk dat hij nog niet zo in de weg zit!

Lunanoa
12 April 2010, 16:07
YEEEEEEEEEY net gebeld.
De kruidvat mama paketten zijn weer binnen. Die ga ik morgen dus ophalen! :P
Heb ik alsnog mn Friso-bewaardoos haha.

In de droger mag wel hoor. Strijken hoor ik van de éne dat het MOET van de ander niet... Ik doe het niet... Behalve blouses ofzo.
Ik wacht tot een mooie dag, kan ik het heerlijk buitenhangen :D

De vrijheid is heerlijk ja! Kan me voorstellen dat jullie er naar uitkijken. Het geeft zo'n enorme rust!

Tara28
12 April 2010, 16:17
Cool, meteen gebeld met de kruidvat hier en ze hebben er een heleboel :D Ga er dus z.s.m eentje halen van de week.
Had er al helemaal niet meer aan gedacht ;)

BenteB
12 April 2010, 17:17
Bedankt meiden! Ik ben zelf ook wel blij met m'n buikje! Alleen wil me kind volgens mij meer ruimte, hihi af en toe lijkt het wel of ze via m'n navel er uit wil! ;)

Oh dus je moet toch navelbandjes hebben? Ik had er nog nooit van gehoord, ik dacht dat het iets van vroeger was. Maar ik heb ze ondertussen wel zien liggen bij de hema. Maar het viel me op dat ze niet op alle uitzetlijstjes staan..

Lekker weertje is het, he?! Ik ben begonnen met kleertjes wassen, hangt gezellig allemaal buiten. Zo schattig die kleine kleertjes aan de waslijn!

Lunanoa
12 April 2010, 17:30
Nee heb je niet meer nodig volgens de kraamzorg.

Maar ze zullen misschien wel handig zijn voor sommige dingen, geen idee wat het zijn :lol: :oops: Heb ze nog nooit gezien haha.

Goed bezig Tara ;) Voor mij ligt er één klaar met naam. Zodat ik niet weer met lege handen sta :lol:

Tara28
12 April 2010, 17:46
Nou, ik vroeg dus ook of ik er eentje kon reserveren, want heb die afhaalbon al maaaaaanden liggen. Kon niet en was ook niet nodig zei ze, want ze houden er echt een heleboel. O wee als ik straks dus voor niks kom!

Myra6
12 April 2010, 17:56
Ik had een heel bericht getypt kan ik hem niet plaatsen :evil: Zal een nieuwe poging doen

yvon83
12 April 2010, 18:07
Een paar dagen niet hier geweest en wat een hoop bij te lezen zeg. Maar wel gezellig.

Weet alleen niet meer wat er nou allemaal getypt is.
Wel mooie buiken foto's van de dames die ze geplaatst hadden.

Hier gaat het allemaal goed vandaag eindelijk de geboortekaartjes geregeld. Het kraampakket is binnen gekomen. en ik voel me goed. Woensdag weer naar de vk en dan gaat mijn moeder gezellig mee.

Myra6
12 April 2010, 18:09
Navelbandjes had ik ook al gekocht vraag me alleen af of de kraam ze nog wel gebruikt :roll:
Wij hebben een deken van Jollein deze kan gewassen worden op 30 graden alleen kan hij wel een fotté uiterlijk krijgen, maar het lijkt me wel zo fris om hem te wassen,hij mag niet in de droger.

Menzis pakket had ik rond de 28 weken binnen. Lautje dat pakket ziet er wel goed uit :mrgreen:

Mooi buikje Bente :D Leuk hé al die iniemienie kleertjes aan de lijn :lol: Vanmiddaghier nog heerlijk in de zon gezeten :)
Zal de kruidvat ook eens bellen of ze die pakketten nog binnen hebben gekregen :P
Oja ik heb wat kreukte gestrken zodat het netjes lijkt in de kast, normaal strijk ik alleen het nodige zoals blouses..

XXX

Myra6
12 April 2010, 18:11
@Anna en Yvon Fijn dat alles goed gaat!

jo-jootje
12 April 2010, 19:05
@ benteb mooi buikje hoor! weer heel anders dan die van mij...zal ook weer even een foto maken..dikke bolle buikkie van mij..hihi..

iedereen al zowat aan het wassen van de kleertjes..fanatiek hoor..ik wacht nog effetjes...dekentjes zal ik ook maar eens wassen dan..sta ik niet eens stil om die ook te doen..moet ook nog bedenken welke kleertjes ik wil meenemen naar het ziekenhuis...

moeten we ook een slaapzakje aanschaffen? zag ze wel liggen bij de kruidvat vandaag..maar twijfelde of dat nu al nodig was in juni...wel even 2 wikkeldoeken gehaald..een leuke roze en leuke groene..ze hadden er ook wel leuke luiertassen maar dan gaat manlief vrees ik niet mee lopen...

Free
12 April 2010, 19:14
@ benteb mooi buikje hoor! weer heel anders dan die van mij...zal ook weer even een foto maken..dikke bolle buikkie van mij..hihi..

iedereen al zowat aan het wassen van de kleertjes..fanatiek hoor..ik wacht nog effetjes...dekentjes zal ik ook maar eens wassen dan..sta ik niet eens stil om die ook te doen..moet ook nog bedenken welke kleertjes ik wil meenemen naar het ziekenhuis...

moeten we ook een slaapzakje aanschaffen? zag ze wel liggen bij de kruidvat vandaag..maar twijfelde of dat nu al nodig was in juni...wel even 2 wikkeldoeken gehaald..een leuke roze en leuke groene..ze hadden er ook wel leuke luiertassen maar dan gaat manlief vrees ik niet mee lopen...
die roze of blauwe luiertas??? ;)

Wij hebben een blauwe van de kv.. :D Mannetje heeft em zelf aagewezen :D

jo-jootje
12 April 2010, 19:30
ze lagen er beide nog...ook in het bruin..eigelijk als ie nu in het zwart was had ik em meegenomen...kijken of ie dat wel wat vind...ik denk nu dat het een gehele zwarte wordt...het liefst heb ik een megalievegekleurde tas maar jah.. :?

gaaf dat jij die blauwe hebt mayella!jallooeeeerrssssssss.... :shock:

Myra6
12 April 2010, 20:05
Heeft de kruidvat weer baby spulletjes?

Free
12 April 2010, 20:10
Hier hebben ze vaak wel een stelling met babyspullen.. vaak restanten :D Maare blijft nog wel wat over vaak..

verder niets in de aanbieding geloof ik :D Folder staat niets in.. ;)

Myra6
12 April 2010, 20:13
Nee dacht al heb niets in de folder zien staan ;) Ja hier ook vaak wel wat baby spulletjes. Die tas was dat zo'n bruine met soort bloemen erop? Ben ook nog opzoek naar een luiertas.

Free
12 April 2010, 20:23
http://www.mijnalbum.nl/Album=PHBHSBZO

Free
12 April 2010, 20:24
die blauwe bedoel ik :P Bruine hoort bij de kinderwagen.. Naja hebben we apart gekocht.. maare een extra is altijd handig voor op de camping (dachten wij.. :P )

Wij hebben de blauwe gedaan, omdat we die ook goed voor een meisje vinden kunnen.. En roze vinden we allebei nou niet echt super... Makkelijke keuze ;)

Lunanoa
12 April 2010, 20:34
Een slaapzakje hoeft een kindje in principe pas te dragen als hij begint met omdraaien.

Joh don't worry over de kleertjes nog niet gewassen hebben. Wij hebben nog niet eens de babykamer af hahahahahahaha.

Pufcursus was leuk :D

Myra6
12 April 2010, 20:39
Die is wel leuk!! Is het blauw met een beetje roze als ik het goed zie?
Heb een tijdje terug wel een bruine gezien bij kv weet alleen niet meer of dat dezelfde soort tas was vond die bruine tas toen niet zo maar deze is wel leuk!

Lunanoa
12 April 2010, 20:50
Wij hebben een hele mooie met blauwe hokjes van LIEF!
Ben er nog altijd helemaal verliefd op :oops:

Lunanoa
12 April 2010, 20:52
Die bloemetjes tassen van Kruidvat zijn overigens ook erg leuk :D

Tara28
12 April 2010, 21:09
Hier gewoon een zwarte luiertas van de prenatal. Hebben een groene wagen, maar een beetje een apart keurtje, dus was niet zo geweldig combineren met een leuke gekleurde tas. En mijn man wilde ook liever een zwarte.

Hier heeft de kruidvat altijd wel babyspulletjes. Altijd van het merk bambino....Vorige week nog een leuk lakentje gehaald en een pyamatje.

Myra6
12 April 2010, 21:16
Ja leuk spul is dat van Bambino, hebben daar ook sokjes van :D

Lautje
12 April 2010, 23:01
Zooo hier vanmiddag zo goed als alles gestreken, was 'n keer leuk strijken :lol:
Net ff lekker gedouchet, alleen dat scheren....hahaha, wordt steeds meer 'n kriem maaaar tis gelukt! :lol:

Luna; pufcursus was dus geslaagd? Altijd goed. En vriendlief vond hij het ook wat? Of is hij niet mee geweest?

Leuke luiertas trouwens Mayella! Lekker vrolijk!
En mooie buik :) Zag em bij je "tas-foto" staan :mrgreen:

Lunanoa
13 April 2010, 08:56
Vriendlief hoeft maar 1x mee op de partner-avond. Meer als genoeg, was al drama om hem voor één keer mee te krijgen :P

Pufcursus was overigens erg leuk :D

Goed bezig emt je strijken dus!
Pff ja dat scheren, praat me er niet over. Ben er 15 minuten mee bezig ofzo :P

Free
13 April 2010, 09:08
Tara, Had zoiets van zet er ook nog maar een recente buikfoto bij ;) was vorige week maandag :D

Luna, fijn dat je de puf cursus leuk vond!! :D

Scheren, praat me er niet van......................... Doe het alleen vlak voor de controle.. Heb geen zin in dat gemartel elke keer... ffies een stomme tip, maar hier werkt t wel iets fijner ;) Ga op de wc zitten om je van onder te scheren.. Ziet er niet uit maare je kunt er wel beter bij...

Ga zo ffies ons hondje uitlaten.. Jammer voor haar maare heel ver red ik niet meer.. Pff dan gaat mn rug zeuren..

En dan zo de droogmolen in de tuin en de was eraan :D 2e staat al aan.. Heb genoeg plannen vandaag, hoop maar dat er ook wat van terecht komt ;)

Oja en slaapzakjes, heb er 2 van 70 cm... Voor t daar veilig in kan ben je echt wel wat weken verder....

linny84
13 April 2010, 09:09
hema heeft kleine slaapzakjes waar ze al vrij snel in kunnen!

Lautje
13 April 2010, 10:33
Zooo hier gezellig de lappen verband binnen gekregen :lol:

Myra6
13 April 2010, 10:41
Mayella leuke buik foto!
Lautje dat is snel je had het gisteren besteld toch? :roll:
Vanavond naar de verloskundige samen met mams en m'n zusje :D

Lautje
13 April 2010, 11:07
Ja indd Myra (voor 5uur besteld, volgende dag in huis ;) )

Leuk dat je moeder en je zusje mee gaan :D :D
Blijft altijd 'n mooie momentje...

Zijn net gebeld.....gordijnen zijn klaar, vanavond ophalen!!!! :D
Zometeen maar even raam gaan lappen op het kamertje :?