PDA

View Full Version : Zwangere dames uit 1983

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8

Goosje
9 November 2009, 09:48
*Tina hoe gaat het? Begint het al een beetje door te dringen??
Lastig zeg die drankt-taart.... Ik snap wel dat je even niet wist wat je moest doen. Om heel eerlijk te zijn weet ik ook niet wat ik had gedaan, misschien wel hetzelfde als jij... Misschien een tip voor de volgende keer; zeggen dat je antibiotica hebt, dat is altijd een reden om niet te drinken. (en ze kunnen toch nooit zien of je écht blaasontsteking hebt!) Vrijdag uit eten geweest en toen had ik ineens wat besteld met wijnsaus :shock: haha! twijfelde even maar toen bedacht ik me dat die alcohol natuurlijk allang verdampt is! Mn vriend zat me aan te kijken met van die grote ogen! (zo van wat doe JIJ nou?!)

Wij willen het ook vertellen rond sinterklaas, het liefst willen we wachten totdat we een echo hebben gehad of het hartje gehoord. Ik hoop dat dat lukt voor die tijd!

*Joyce en Mieke jullie hebben al gauw de 20 weken echo hè!! Leuk hoor! Vinden jullie dat nog spannend??
*Petek wat fijn dat je weer een mooie echo hebt gehad!! heb je al een buikje?

Misschien een hele intieme vraag hoor, als jullie er geen antwoord op willen geven snap ik dat wel, maar hoe deden/doen jullie het met de sex in het begin van je zwangerschap? Wij hebben het gisteren voor het eerst gedaan sinds ik weet dat ik zwanger ben maar ik vind het toch wel een klein beetje eng... Het is nu nog zo kwetsbaar.. ik weet wel dat het nergens op slaat maar toch...

Mieke25
9 November 2009, 16:42
Misschien een hele intieme vraag hoor, als jullie er geen antwoord op willen geven snap ik dat wel, maar hoe deden/doen jullie het met de sex in het begin van je zwangerschap? Wij hebben het gisteren voor het eerst gedaan sinds ik weet dat ik zwanger ben maar ik vind het toch wel een klein beetje eng... Het is nu nog zo kwetsbaar.. ik weet wel dat het nergens op slaat maar toch...

Goosje ik had er enorm veel schrik voor. Zeker omdat ik daarna enkele keren last heb gehad van bloedverlies en dat wil je natuurlijk niet zien als je zwanger bent.

Joyce ik heb af en toe het idee dat mijn buik geen zwangere buik is maar zo'n opgezette buik die ik vroeger ook vaak had als ik last had van spastische darmen. Het klinkt waarschijnlijk gek maar ik had toch me een heel andere zwangere buik voorgesteld hoor.

Vandaag de leerlingen verteld dat ik zwanger ben haha buiten 1 leerling had niemand iets in de gaten! En leuke vragen dat ze stellen... mevrouw gaat u borstvoeding geven :shock: en nog een hele goede: dan is uw baby in februari verwekt.

Tina
9 November 2009, 16:45
Goosje, fijn om te horen dat jij misschien wel hetzelfde gedaan zou hebben... (ook al snap ik de reacties van de andere meiden heel goed) En wat je zegt over het verdampen, dat is bij mij inderdaad ook door het hoofd gegaan. Die taart was namelijk al een paar dagen oud en ik dacht ook dat alcohol vervliegt. Toch? Maar goed, handig was het sowieso niet.
Wij waren gisteren bij vrienden en zij hebben een kindje van 2,5 maand. Het kindje krijgt borstvoeding, maar zij drinkt wel wijn. Dat is toch ook niet goed???

Goosje, ik vind het inderdaad ook wel eng om te gaan vrijen, ook nog niet gedaan dus. Mijn vriend is ook bang dat hij het kindje weg zal 'koppen', dus gelukkig hebben we allebei hetzelfde gevoel. Maar het schijnt echt geen kwaad te kunnen, dus denk dat we het maar gewoon gaan doen!

Mieke, dat genieten van de zwangerschap vind ik nog lastig hoor. Ik voel me nu vooral nog onzeker. En hartstikke chagrijnig! :oops: Die mannen hebben het maar zwaar met ons... En de kindjes in m'n klas hadden het vandaag ook niet makkelijk volgens mij! :oops:
Aanvulling: denken de kinderen in je klas dat je een jaar zwanger bent ofzo??? Olifantsdracht?

naatje83
9 November 2009, 17:35
Hey allemaal,

Ben even afwezig geweest. Maar de nekplooimeting was goed.
Maagjes, blaasjes, vruchtwater en navelstreng waren ook goed. Beentjes,
armpjes handejes en voetjes kon ze ook al zien echt schitterend we hebben
de hele tijd met een big smile zitten kijken. Alleen een slechte thuiskomer
mijn konijntje lag dood in haar hok terwijl ze voordat ik naar het ziekenhuis
ging nog vrolijk rondhuppelde. Heb een vermoede dat ze gestikt is. Verder
heel de week gewerkt en 3 verjaardagen gehad dus zat er het weekend een
beetje doorheen. Ga morgen op mijn gemakkie alles bij lezen.

Maar voor de nieuwe zwangere dame van harte gefeliciteerd!

Joyce2911
9 November 2009, 18:14
@Goosje: wij hadden geen sex de eerste tijd, maar dat kwam ook door de bloeding die ik
gehad heb, ik had er geen goed gevoel bij en lag om 19.30 al op bed ofzo...dus ja. Nu
hebben we nog niet heel regelmatig hoor, ik ga het ook niet doen voor het doen zeg maar.
Vriendje heeft hier alle begrip voor.

@ Mieke: wat leuk he dat soort vragen! Vrijdag vroeg er 1 aan mij of ik mn baby even uit
de buik wilde halen omdat hij er graag mee wilde spelen :lol: Jij had toch ook een tijdelijk
contract of niet??Weet je al of het verlengd gaat worden??

Hier weinig nieuws vandaag, saai he ;)

Mieke25
9 November 2009, 18:45
Haha Joyce die van je baby uit je buik halen is geweldig! Ik mag voor 99% volgend jaar terug, wel parttime maar dat vind ik niet erg. Heb jij ook een tijdelijk contract omdat je dat vraagt?

Tina als je direct na de borstvoeding een glaasje alcohol drinkt dan is het terug uit je bloed tegen de volgende voeding. Algemeen rekent men een uur om de alcohol van 1 drankje uit je lichaam te krijgen. Het mag dus wel maar je moet het goed plannen.

Naatje fijn dat alles goed was. Ik was al een beetje ongerust hoor! Wel naar van je konijntje, hopelijk heeft het niet afgezien.

Joyce2911
9 November 2009, 18:52
@ Mieke: Ik heb ook een tijdelijk contract, deze gaat wel verlengd worden in Jan. Stond me
iets van bij dat jij dat ook had. Wel fijn dat je terug mag komen voor 99%

@ Naatje: fijn dat alles goed is, is toch weer een zorg minder en je hebt ze weer kunnen zien!

@hier: is iedereen er al over uit wat ze straks met de kleine gaan doen?? KDV of gastouder of ouders??
Ben wel benieuwd hoe andere dat gaan doen.

Mieke25
9 November 2009, 20:46
Onze uk gaat straks 2 dagen naar de onthaalmoeder en waarschijnlijk nog een dag naar mijn ouders of schoonouders.

Joyce weet jij het geslacht al of wil je het weten? Ik ben zo aan het twijfelen voor morgen... Het is zo stom als mijn man het wel wil weten en ik niet maar anderzijds ben ik bang dat ik straks spijt heb als ik het weet. Gaat morgen leuk worden bij de gyn. Maar wie weet laat ukkie helemaal niks zien hé.

Goosje
9 November 2009, 21:27
Mijn vriend is ook bang dat hij het kindje weg zal 'koppen', dus gelukkig hebben we allebei hetzelfde gevoel. Maar het schijnt echt geen kwaad te kunnen, dus denk dat we het maar gewoon gaan doen!

haha! ik was ook bang dat het kindje los zou schieten ofzo :oops: Slaat misschien nergens op maar toch speelt dat door mn hoofd... Maar na gisteren gelukkig nergens last van gehad, toch denk ik niet dat we de frequentie gaan halen die we een paar weken terug nog hadden!!

Naatje wat fijn dat de echo goed was!! Wat zielig van je konijn......

Over opvang enzo dat weten we nog niet, eerst ff deze eerste weken doorkomen!! Maar ik heb het liefst kdv of evt schoonouders. Op een KDV leren ze ook omgaan en spelen met andere kindjes, dat vind ik wel heel belangrijk! Ik werk in de zorg dus we moeten een beetje flexibele opvang hebben.

naatje83
9 November 2009, 21:31
Ik zelf zat te denken aan gastouders omdat wij allebei onregelmatig werken
maar dat zou gaan om 5 dagen in de 10 weken dus dan kunnen ze ook bij mijn
ouders terecht ze willen hetzelf maar ik wil ze eigenlijk niet teveel belasten.

petek983
10 November 2009, 09:28
Goedemorgen, als je kdv wil, moet je niet wachten. Er is vaak niet veel plek. Ik had een paar weken geleden al gebeld en gisteren een rondleiding gehad. Het is bij ons in de buurt op loopafstand. We kregen allerlei informatie. Ik ga laten uitrekenen wat ik ga verdienen als ik 3 dagen ga werken. En kijk dan wat we terugkrijgen van de belastingdienst. Want met twee kinderen is het toch weer anders.

Wat fijn dat de nekplooimeting goed was Naatje.
Zielig van je konijn! Had je hem/haar al lang?
Krijg jij nou een eeneiige tweeling of twee-eiig?
En jij mag al vroeg voor de geslachtsbepaling. Ik pas eind januari. Dan ben ik al bijna 21 weken. Daar hebben ze een uur voor uitgetrokken. Hoop dat we dan kunnen zien wat ze gaan worden. En 17 december heb ik gewoon controle van 10 min, maar dan gaan ze dat echt niet bekijken denk ik. Misschien laat ik wel een pretecho doen. Ik vind die vrouw toch heel fijn.

Liefs

Tina
10 November 2009, 17:30
KDV? Daar durf ik echt nog bijna niet aan te denken! We hebben er wel naar gekeken voor we zwanger werden, hoor... Maar nu durf ik er nog niet serieus over na te denken...

Jullie zeiden van de week wel dat ik er van moet genieten, maar dat vind ik echt heel moeilijk...
Ik heb dus echt nog niet het gevoel dat er een kindje in me groeit... Ik let de hele tijd op of ik geen krampen voel en check steeds of ik geen bloed heb. Ik ben erg onzeker dus... Nu snap ik dat meiden die een miskraam gehad hebben ook zo onzeker kunnen zijn, maar ik heb het alleen maar van wat ik hier op het forum gelezen heb. Genieten is op dit moment dus nog best lastig... :( De genietmomenten zijn er wel, maar de onzekerheid heeft de overhand.

Hoe was het bij jullie zwangerschapstesten? Ik had donderdagochtend een licht streepje en vrijdagavond ook. Zondagochtend hebben we weer getest en toen leek het streepje wel iets donkerder, maar het knalde er nog niet af. Had dat wel gemoeten 3 dagen na die licht positieve test? Mijn vriend gaat als het goed is morgen een cb digitale test ergens halen (in een andere stad, lekker anoniem), dus hopelijk geeft die meer zekerheid...

Ik vind het zo stom van mezelf dat ik mezelf zo onzeker maak, maar het lukt gewoon niet om superblij te zijn. Natuurlijk ben ik wel superblij, maar... pffff... moeilijk uit te leggen, hopelijk begrijpen jullie me...

Mieke25
10 November 2009, 19:55
Tina het is heel normaal dat je onzeker bent. Hier heeft het tot 16 weken geduurd voor ik er echt van kon genieten, zo bang was ik dat het mis zou gaan. Dus ik heb niet veel genoten van de eerste helft van de zwangerschap en dat is zoooooooooo jammer. Vandaar gewoon genieten, je bent echt zwanger hoor!!!!

Wij hebben vandaag een super mooie echo gehad. Alles was in orde en we hebben een super drukke uk. >Wat was hij gegroeid :lol: het volledige scherm was gevuld met baby. Zalig om het gezichtje, handjes, voetjes zo in detail te kunnen zien. De vingertjes waren trouwens héél erg lekker en hoe harder de gyn duwde met het echo apparaat, hoe meer stampen ik kreeg.

Tina
10 November 2009, 20:08
Wat heerlijk, Mieke... :D Wat fijn om te lezen! (Krijg er helemaal branderige ogen van... Hormonen? Dus echt zwanger!)

En wat heb je uiteindelijk besloten? Weet je wel of niet wat het is???

Mieke25
10 November 2009, 20:23
Tina het antwoord op je vraag staat ergens tussen de regels in ;) . Ik heb mijn tranen ook moeten bedwingen vandaag hoor, het was zo mooi!

Joyce2911
10 November 2009, 21:13
Woehoej Mieke, een jochie! Gefeliciteerd. Geen ruzie gehad over wel of niet het geslacht
willen weten??
Wij willen het niet weten, dus we laten ons verrassen.

Iemand vroeg of ik het spannend vind de 20-weken echo, maar moet zeggen dat ik het
wel steeds spannender begin te vinden!
Ik had in het begin zoiets vanb "ow dan gaan we ons kleintje zien" Maar het dringt nu wel
meer en meer door dat het wel een medische echo is. Kortom erg spannend

naatje83
10 November 2009, 21:24
Hoera mieke krijgt een jongen. Of zit je ons te foppen ;)

@petekek ik ga morgen mijn formulieren inleveren voor een kinderdagverblijf. Ik wou eerst
een gastouder gezin maar dat wil mijn vriend niet ik ga ze inschrijven voor een woensdag
dan hoeven mijn ouders nog maar 4 dagen in de 10 weken op te passen en daar staan ze
op dus ik laat het maar zo en ook al zijn wij een woensdag thuis dan nog gaan ze lekker
naar het kdv dan hebben wij op de woensdagen dat we samen thuis zijn lekker de tijd
voor elkaar moet kunnen toch? Jut en jul zijn twee eiig we hebben 11 december een pretecho
en daar krijgen we te horen wat de geslachten zijn heb eind december begin januari de
20 weken echo. Mijn konijntje was volgens de opvang pas 3 jaar (twijfel ik aan hoor) en ik
had ze net een half jaar gelden samen met een ander konijn uit de opvang gehaald. Ben een
enorme dierenfreak dus heb lekker gejankt vorige week.

@Tina probeer toch maar te genieten van je zwangerschap het is zo belangrijk want ik spreek
echt uit eigen ervaring dat je er spijt van krijgt ik begin nu pas sinds afgelopen week te stralen
maar de eerste twaalf weken had ik zoiets van oké. Het is om eerlijk te zijn bij ons allemaal te
snel gegaan ik was nog niet over mijn mk + curretage heen en gelijk weer zwanger. Maar nu denk
ik joepie :lol: dus ik ga lekker overdreven stralen nu zodat iedereen het ana me kan zien. En dat
moet jij ook maar doe gewoon lekker gaan stralen en heerlijk gaan genieten van het kleine
wondertje dat in jou buik groeit.

Joyce2911
10 November 2009, 21:29
Hier geen KDV, komt denk ik doordat ik er zelf werk....is leuk
als ze ouder zijn, maar niet als ze zoooo klein zijn.
Oma gaat 1 dag doen en 1 dag papa-dag :D Dat vind ik zo
leuk ook dat hij dat graag wilt. (en kan natuurlijk)

Mieke25
11 November 2009, 08:52
Haha dames, we krijgen inderdaad een ventje :lol: . Ben wel blij dat ik het nu weet, kan ik er lekker aan wennen. Iedereen van de familie roept dat we een meisje gaan krijgen, wat zullen ze vreemd opkijken.

Joyce ik was ook erg nerveus voor de echo. In je achterhoofd denk je toch steeds wat als ze iets zien dat niet goed is. Teveel lezen op internet is daar zeker niet goed voor... Maar jullie gaan gewoon lekker genieten van jullie ukje met de echo, geloof me het is echt super mooi om alles zo in detail te kunnen zien.

Tina en goosje lukt het genieten al wat beter? En nog niet misselijk?

Oh onze uk weegt trouwens al 350g en mama is bijna 3kg :shock: bijgekomen op 6 weken :oops: :oops: . Nu zit ik net iets boven mijn startgewicht maar de gyn zei dat ik dat toch niet iedere keer moest doen haha.

Goosje
11 November 2009, 10:14
Mieke een zoon!!! Leuk zeg! lijkt me echt heel bijzonder die 20-weken echo, maar ook wel heel spannend....

Ik ben nog niet misselijk, kan zelfs met mn neus boven de stinkende flessen van moeders voor moeders hangen zonder ook maar een kokhalsneiging te krijgen haha!! Ik heb eigenlijk nergens last van, voel een paar keer per dag aan mn borsten of ze nog pijn doen en that's it!!

Joyce2911
11 November 2009, 10:18
Leuk Mieke! Nu kun je gericht namen kiezen als jullie er nog niet uit waren.
Wij denken hier ook allemaal een meisje, behalve mn broertje maar die hoopt
meer op een jochie :lol: Dus als er hier een jochie uitkomt, zijn wij ook zwaar
verrast! 3 kilo erbij, goed bezig! ;)

Wij hebben als het goed is een ander huis, als alles meezit kunnen we maandag
het contract gaan tekenen, ben helemaal blij! Dinsdag dan de echo en als die
goed is gaan we de babykamer uitzoeken (daar hebben we nu plek voor dan)
Vandaag lekker rustig dagje, beetjes huishouden enzo...dus zo maar eens een
poging doen op in actie te komen ;)

@ Naatje: 4 dagen in de 10 weken is toch goed te doen? Werken jullie allebei
in de zorg?

@ Goosje: ow lekker joh, geniet er maar van! Ik had ook weinig gekke dingen, wat
ik echt smerig vond in het begin was een ui....brrrr daar werd ik ff niet goed van joh

chanty
11 November 2009, 13:27
Mieke: wat leuk een jochie! Ben je er al uit voor de naam?

Mijn vriend heeft de mex. griep. Hoop dat het niet op mij overslaat.

Tina
11 November 2009, 14:23
Mieke, wat leuk! Een jongen! (en wat suf dat ik het niet had gezien! :oops:)

Joyce, gefeliciteerd met je nieuwe huis! Je schrijft 'waarschijnlijk', waar zou het nog op mis kunnen gaan dan?

Goosje, ik heb precies hetzelfde! Af en toe even voelen aan m'n borsten en die voel ik maar een heel klein beetje... Ook zijn m'n darmen nog wat onrustig en ben ik dus wat winderig. Verder helemaal niks!
We hebben vanmorgen weer getest en nu was de teststreep even donker als de controlestreep. Heerlijk! Nu weet ik tenminste zeker dat de hcg-waarde toeneemt en dat er dus wat gebeurt! Dat geeft wel iets meer zekerheid! Morgen nog een cb-test en dan ga ik maar even stoppen met testen! (heb er nu al 4) :oops:
Gisteren heb ik de verloskundige gesproken, we hebben 2 december een afspraak, dan ben ik ruim 7 weken. We moeten ook nadenken of we een combinatietest willen laten doen... Ik heb gevraagd over die vroege echo en ze gaf aan dat dat vaak alleen maar onzekerheid geeft, omdat je het hartje dan meestal nog niet kan zien. Dus ik ga het in ieder geval niet volgende week doen, maar ik weet niet of ik me kan beheersen om nog tot 8 à 10 weken te wachten... Vanaf wanneer zou je het hartje moeten kunnen zien op een uitwendige echo?

chanty
11 November 2009, 14:26
Tina, ik heb een inwendige echo gehad en wij hebben het hartje zien kloppen toen ik 6 weken en 4 dagen zwanger was. Dat was een enorm mooi moment. Uitwendig kon ze de kleine nog niet vinden.

Joyce2911
11 November 2009, 15:19
Ik heb pas met 10w 5d de echo gehad...dus ik weet niet wanneer het
op zn vroegst te zien is??

@ Tina: Zolang er nog niks getekend is, kan er nog van alles mis gaan,
ik ben altijd wat voorzichtig met dat soort uitspraken ;) Heb er ook
heel slecht door geslapen....teveel aan het malen in mn hoofd.

@ Chanty: Ow balen zeg! Neem je zelf wel extra maatregelen?? Zoals samen
in hetzelfde huis zijn?? Hopen dat je een goede weerstand hebt!

chanty
12 November 2009, 10:15
@joyce, ik neem vitaminenpillen, eet gezond en zit overdag op mijn werk. Ik moet toch wel gewoon slapen (en ben al zo moe...), dus ik slaap wel gewoon naast hem. Op de bank is als je zwanger bent ook niet echt comfortabel. Ik heb normaal een goede weerstand, normaal ben ik nooit ziek (klop, klop). Dus hoop maar dat het mij voorbij gaat. Maar eng is het wel. Op mijn werk zien ze het probleem niet zo, maar daar weten ze ook nog niet dat ik zwanger ben.

Joyce2911
12 November 2009, 10:56
@joyce, ik neem vitaminenpillen, eet gezond en zit overdag op mijn werk. Ik moet toch wel gewoon slapen (en ben al zo moe...), dus ik slaap wel gewoon naast hem. Op de bank is als je zwanger bent ook niet echt comfortabel. Ik heb normaal een goede weerstand, normaal ben ik nooit ziek (klop, klop). Dus hoop maar dat het mij voorbij gaat. Maar eng is het wel. Op mijn werk zien ze het probleem niet zo, maar daar weten ze ook nog niet dat ik zwanger ben.

Ja lastig he, ik heb de eerste weken ook K-weken gehad op mn werk.
Stond helemaal alleen op de groep, omdat mn andere collega's allemaal
vakantie hadden. Niemand begreep me, later wel toen ze hoorde dat dat
mn eerste weken van de zwangerschap waren....
Hopelijk piep je er mooi tussendoor! Het blijft lastig allemaal.

@ Hier: gister voor de eerste keer de kleine duidelijk gevoeld aan de
buitenkant! :D Zo apart. Net nog ff geprobeerd met vriendje zn handen
en heel lichtjes in de verte voelde hij iets :lol:

Mieke25
12 November 2009, 11:12
Joyce leuk dat je het zo goed kon voelen en dat je ventje het ook voelde! Zalig hé. Spannend trouwens een nieuw huis. Hopelijk verloopt de verkoop zonder problemen.

Chanty hopelijk is je vriend snel beter en slaat de griep jou over. Je slaap heb je nu zeker hard nodig en als je een paar nachten slecht slaapt op de bank heb je volgens mij inderdaad meer risico omdat je weerstand dan ook daalt. Neem je wel regelmatig je temperatuur om te zien dat je geen koorts maakt.

Tina een echo met 7 weken lijkt me netjes hoor. Ik was iets meer dan 6 weken en heb ook een inwendige echo gehad i.v.m. bloedverlies. Er was bijna niets op de echo te zien hoor, precies een paperclip :D .

We hadden trouwens wel al een naam voor een meisje maar voor een jongen vindt mijn man het iets moeilijker. Waarschijnlijk krijg ik toch gewoon mijn zin en wordt het een hele korte en stoere naam.

Vandaag ook nog met mijn collega gebabbeld, ze komt in december een maand terug werken (dan ben ik dus een maand thuis :mrgreen: ) en daarna kan ik voltijds gaan werken tot aan het bevallingsverlof. Ideaal want we gaan ergens in december verhuizen.

chanty
12 November 2009, 11:28
Mieke: ik heb nu nog nergens last van dus heb ook niet getempratuurt. Ik zal vanavond inderdaad eens even opmeten.

Ik ga zaterdag met mijn werk uiteten en het restaurant heeft een menu samengesteld. Je raad het al voorgerecht: carpaccio en hoofdgerecht: kogelbiefstuk. Heb ik dat!! Ik ga maar zeggen dat ik geen carpaccio lust en dat de biefstuk goed doorbakken moet zijn…..en dat terwijl ik carpaccio zooooo lekker vind. Het hoort er allemaal bij, maar wel lastig als je zwanger bent en het nog niet hebt gezegd…

Mieke25
12 November 2009, 11:40
Chanty wat vervelend! Kan je lekker zitten watertanden terwijl je collega's aan het smullen zijn :mrgreen: . Tja het hoort er allemaal bij hoewel ik het soms wat overdreven vind hoor. Vroeger mochten ze alles eten en dat ging ook goed. Zo kwam ik er laatst achter bij de vroedvrouw dat je ook geen spiegelei mag want dan is de dooier ook nog rauw. Dat wist ik niet, heb best vaak spiegelei gegeten toen ik niks van vlees moest hebben... En met de feestdagen mogen we ook geen chocolademousse :( .

Mieke25
12 November 2009, 13:03
Volgens mij had ik hier al eens verteld dat ik een babyvestje aan het breien was. Het is best wel leuk geworden en natuurlijk wil ik dat ook aan jullie laten zien:

http://img33.imageshack.us/img33/6564/babyvestje.jpg (http://img33.imageshack.us/i/babyvestje.jpg/)

chanty
12 November 2009, 13:46
Mieke: dat is voor mij ook helemaal nieuw. Nou vind ik een spiegelei toch niet zo lekker, maar wel vreemd. Ik vind het ook soms wat overdreven, maar doe toch liever het zekere voor het onzekere. Niks van vlees, was dat een speciaal voorschrift voor jou? Want daar heb ik ook niks van gehoord. En geen chocolademousse?? Wel kersencreme dan? Want dat krijgen we als toetje bij het eten. Wat lastig toch allemaal.
Wat heb je een leuk vestje gemaakt zeg!!

daisyensteven
12 November 2009, 13:56
Hey meiden,

Ik zal me ook maar eens bij dit topic toevoegen :-)

volop aan het aftellen naar onze eerste echo 23/11 :-)

Ben sinds 2 dagen heel erg misselijk en heb veel last van hoofdpijn.

Joyce2911
12 November 2009, 14:00
Leuk Mieke, ga je nog meer maken??
We hebben geen koophuis, maar huur.
Net gebeld en dinsdag kunnen we tekenen!

Je mag heel veel dingen niet hebben, ik vind een zacht gekookt eitje altijd
zoooo lekker, laatst heb ik wel 1 zacht gekookt eitje gegeten. 1x in de week
eet ik 4 crackers met smeerworst, dat at ik ook zo graag. Verder mis ik de
zalm en forel uit verpakking, maar het is voor een goed doel he ;)
Voor de rest lust ik biefstuk en filet enzo toch niet, dus dat scheelt :lol:

@Chanty: vind het wel heel gewaagd om zo'n menu samen te stellen, want er zijn
genoeg mensen die geen biefstuk lusten. Kun je niet gewoon om iets anders vragen??
Hopelijk val je niet door de mand, dat zou jammer zijn om deze redenen.
Wat ook nog kan, aangezien je vriend nu ziek is, zeggen dat jij ook ziek bent, of is
het altijd erg gezellig met je werk uit??

@Daisy: welkom :D
Hoever ben je??

chanty
12 November 2009, 16:03
@joyce, ik laat mijn biefstuk gewoon goed doorbakken, dan kan dat geen kwaad. Niet dat dat echt lekker is, maar goed. Wij weten dat ons groepje alles lust en je kunt kiezen tussen vis en vlees, maar aangezien ik geen vis lust, houdt dat voor mij op. Er is wel ter plekke te zeggen als je iets niet wilt. En voor mij dus geen carpaccio. En de biefstuk goed doorbakken kan volgens mij ook geen kwaad. We gaan niet zovaak met het werk weg en ben directiesecretaresse. Ik heb samen met mijn collega alles geregeld, dus ik vind het wel leuk. Daarna gaan we naar een concert.
Leuk dat jullie een nieuwe woning hebben! Gefeliciteerd!

daisyensteven
13 November 2009, 07:40
Ik ben 6 weken en half en begin sinds deze week echt ziek te worden. Heel misselijk.
Khoop dat dat vlug terug over gaat :-)

Ik eet geen biefstuk meer, want ik lust dat niet als dat helemaal doorbakken is :-)
Is wel opletten als we naar de winkel gaan nu :-)

Goosje
13 November 2009, 09:59
Mieke kan ik hier ook een bestelling plaatsen?? Wat een leuk vestje zeg!!! Ik kan niet breien....

Chanty lastig hè dat eten....ik ga volgende week eten bij een vriendin, ik hoop zo dat ik alles mag hebben want ik kan echt geen smoesje verzinnen!! Ze weten echt wel dat ik van zalm en beifstuk enzo hou...

Mieke25
13 November 2009, 15:28
Haha Goosje, ik heb nog heel veel op de planning staan dus dat wordt moeilijk. Ken je niemand die kan breien? Ik wil je het patroon wel doorsturen, het is heel gemakkelijk te maken.

Joyce spannend! Wanneer gaan jullie dan verhuizen? Zorg maar dat je zelf niet teveel zware dingen gaat tillen.

Daisy ik werd rond dezelfde tijd als jou ziek. Het is niet fijn maar wel voor een goed doel hé.

Chanty ik kreeg in het begin van de zwangerschap geen vlees weg, alleen zwanworstjes en frikandellen (maar dat kan je eigenlijk geen vlees noemen). Alle desserts met rauwe eieren in mogen helaas niet. Wij eten lekker samen met de familie en die houden gelukkig wel rekening met die dingen. Zoals de sla extra goed wassen e.d. Heb vorige week bijna een halve kom sla opgegeten bij schoonma mmm lekker als je het zelf niet zuiver hoeft te maken.

Hoe is het met yvon, petek en naatje???

Tina
13 November 2009, 16:46
Inderdaad een leuk vestje, Mieke! Ik loop al een tijdje met het idee om te leren breien, lijkt me best leuk. Lekker 's avonds op de bank en als je het goed kan kun je ondertussen ook nog gewoon tv kijken... Lijkt me wel lekker relaxed!
Hoe is het met je buik? Begint het al lekker te groeien nu?

Is er eigenlijk een lijstje van zwangeren in dit topic, met wanneer iedereen uitgerekend is? Want volgens mij zou dat lijstje al best lang zijn! Dat wordt gezellig op de bbq!!! :D

Ik begin steeds een beetje meer te beseffen dat ik zwanger ben en krijg ook iets meer vertrouwen. Ik kan me bijv. nu voorstellen dat m'n buik straks gaat groeien, maar nog niet dat ik straks een kindje in mijn armen heb... Maar wat gaat die tijd nu langzaam! Pas 5 weken!
Behalve een beetje vermoeidheid (niet extreem) heb ik nergens last van, dus dat is wel lekker. Maar ik zou ook wel even heel duidelijk willen hebben dat het écht zo is (al is het maar door een veranderende eetgewoonte).
Had ik hier nou al gevraagd of jullie een combinatietest hebben laten doen? Wij hebben wat info van de verloskundige gekregen, maar moeten het nog doornemen. Ook al hebben we de beslissing al wel zo'n beetje genomen...

Mieke25
14 November 2009, 08:55
Tina je hcg stijgt nog iedere dag en bereikt zijn piek op 10 weken. Dus je kan nog héél veel kwaaltjes krijgen hoor. Of je krijgt een super zwangerschap zonder kwaaltjes dat kan natuurlijk ook. Ik zou voor het tweede kiezen ;) .
Wij hebben de combinatietest zoals de meesten wel laten doen. Als je de test laat doen kan je er best goed met z'n twee over praten wat je gaat doen als de uitslag niet goed is. En het is maar een kansberekening hé, dus als je 100% zeker wil zijn zou je eigenlijk een vruchtwaterpunctie moeten laten doen.

Ik brei trouwens zoals je schrijft lekker bij de tv. Erg leuk nu het zo snel donker is. Het buikje begint te groeien hoor, kijk maar eens bij het topic buikfoto's. Joyce haar mooie buikje staat daar ook :P .

Malou
14 November 2009, 09:07
Hey meiden, heb al even niets van me laten horen, maar zoals jullie weten doe ik zo nu en dan wel ff een post in t oktoberforum ;)

Ben erg druk met Jesse, huishouden, poging doen tot rust krijgen en nemen, wat dus niet echt lukt, en uiteindelijk komt het er op neer dat ik wel telkens alles lees, maar te moe en vergeetachtig ben om alles te onthouden en overal op te reageren.

Ik ben sinds afgelopen week weer aardig op de been, al moet ik wel rustig aan doen want anders ben ik zo ineens weer draaierig en misselijk, en helemaal kaduuk.

Met Jesse gaat t super, alhoewel hij wel een omgekeerd ritme heeft.
Meestal zijn kleintjes overdag vrij actief en s'nachts dus lekker aan t slapen, maar Jesse is s'nachts druk in de weer.
Hij poept ook s'nachts en heeft daar moeite mee, dus van 0000 tot meestal 0400 zijn we met hem in de weer, heeft hij echt last van t moeten poepen, en dan is het daarna ff een anderhalf uur slapen wat hij doet en dan begint hij weer te miepen en ik lig dan gelijk half wakker te kijken wat hij doet zodat ik er op tijd bij ben voordat ie gaat huilen of wat maar ook ;)

Vannacht heeft Jesse nog niet gepoept, maar pruttelt nu erg in de box, dus hoop dat hij nu bezig is.
Zal wel brullen worden, want zo lang niet poepen is meestal vastere ontlasting, en dat doet bij hem al zo zeer.
Zelfs scheetjes laten deed eergisterennacht zeer, en dat gaat mij ook door merg en been, want ikzelf zit ook aardig verstopt en weet precies wat hij doormaakt.
Ik kan het verwerken door iets te doen, en hij moet t maar over zich laten komen en zich er mee redden want we kunnen er weinig aan doen behalve buikje masseren. Wel doe ik nu 2 thl zonnebloemolie door de melk, wat goed leek te helpen gisteren, maar we zullen zien wat ie doet.

Nu tijd om mn mannetje wakker te maken, te ontbijten en te gaan kijken voor een filmcamera, want wil ook graag leuke filmpjes van ons kleine mannetje maken :D

daisyensteven
14 November 2009, 16:49
Tina, ik zou er niet op hopen om ziek te worden hoor :-) Ik ben nu bijna 7 weken ongeveer en vorige week had ik nog niets en sinds deze week ben ik echt ziek en constant honger.
En als ik dan niet direct eet, word ik misselijk. Echt niet leuk. Ik hoop al dat het vlug over gaat :-)

Tina
14 November 2009, 18:23
Ik bedoelde ook niet dat ik graag ziek wil worden, uiteraard niet! Ik lees genoeg vervelende verhalen over misselijk zijn hier... Ik bedoelde meer dat ik IETS wilde voelen van dat ik zwanger ben, ik schreef ook "al is het maar door een veranderende eetgewoonte".
Maar ik moet zeggen dat ik het vandaag wel merk. Ik ben de hele dag al moe en net zette mijn vriend het liedje 'slaap maar' van Marco Borsato op, erg mooi! Moest er spontaan van huilen, terwijl ik dat normaal niet zo snel heb bij een liedje.

Malou, wat vervelend dat Jesse zo'n last heeft van z'n ontlasting! Hopelijk vinden jullie snel iets dat hem wat verlichting geeft en jou daarmee ook!

Mieke25
14 November 2009, 20:01
Malou geniet lekker van jullie ventje! Je zal je rust wel kunnen gebruiken als die kleine man 's nachts zo'n last heeft van zijn darmen. Heb je een vlotte bevalling gehad? Het staat misschien wel ergens, zal eens gaan zoeken.

Tina moe zijn is echt wel een zwangerschapskwaaltje!

Daisy hopelijk voel je je snel beter. Ben je alleen misselijk of moet je ook overgeven? Ik vond misselijk zijn vervelender dan moeten overgeven want dan voelde ik me even beter terwijl misselijk zijn gewoon bleef duren.

Mijn ventje heeft me net weer lekker verwend door een ijsje voor me te maken en gisteren heeft hij mijn boterhammen voor op het werk gesmeerd :D . Dit mag wel blijven duren hoor.

Vandaag ook gyproc geschuurd en geplamuurd. Als de berging en hal geverfd zijn en de laminaat op de overloop ligt gaan we verhuizen. Spannend!

daisyensteven
15 November 2009, 11:08
overgeven moet ik niet en dat maakt het idd heel lastig, want die misselijkheid blijft gewoon duren dan

gisteren was het een feestje voor verjaardag van 1 van mijn beste vriendinnen en ben vroeger naar huis moeten komen, omdat het echt niet meer ging :-(

maar die ventjes, idd dat mag zeker blijven duren
mijn ventje heeft ook al elke dag gekookt en gekuisd :-) zalig is dat!

Malou
15 November 2009, 12:49
Mieke, die rust heb ik idd hard nodig, maar krijgen is een 2e.
Overdag is er steeds wel iets wat moet gebeuren, en mn vriend moet vanaf vanavond weer werken, dus probeerde hem ook te ontzien, zodat hij wel aan t zn rust kwam.

En als Jesse huilt, zoals voor t slapen meestal standaard is ff slaap ik toch niet.

Helaas breekt me dat idd wat op nu, maar goed ff doorbijten, en proberen overdag toch iets extra te slapen.

Jesse's ontlasting is iets beter gelukkig, zonnebloemolie doet wonderen ;)
Oud middeltje, maar wel effectief.

Alleen vannacht begon meneer vanaf kwart voor 12 ofzo te spugen na zn voedingen wat eng was en ook voor hem niet leuk.
Kon wel janken, en toen hij eindelijk goed en wel weer verschoond en wel in bed lag en eindelijk sliep heb ik dat ook maar ff flink gedaan.

De bevalling.. In oktoberforum staat een heel stuk, leuk was hij niet, maar toen Jesse er eindelijk uit was kon ik niets anders dan lachen. Hij was er EINDELIJK uit :lol: Dat is wat ik steeds dacht toen hij op mn buik lag. Hij is er EINDELIJK uit :lol:
Op de foto's zie je ook iedereen huilen en mij heel opgelucht en blij lachen :lol:

En hoe is t met jou?

Goosje
15 November 2009, 14:18
Mieke misschien dat ik toch zelf weer eens ga kijken of ik kan breien! Heb het wel gedaan 'vroeger' dus moet het wel kunnen eigenlijk! Maar als het goed is komt ons kleintje in juli, dus misschien maar een zwmbroek breien haha!!

Malou wat fijn dat het goed met jullie gaat! Lekker genieten van jullie mannetje en mooie filmpjes maken!

Ik heb vandaag mn eerste buikfoto gemaakt!! = niet toonbaar voor op het forum haha! Er is natuurlijk nog niks te zien, het buikje wat er nu zit had ik aan paar weken geleden ook al :) Ik ben van plan er vanaf nu elke 2 weken één te gaan maken, ben benieuwd wanneer er verschil te zien is!

Tina
15 November 2009, 14:42
Goosje, maak het jasje gewoon een paar maatjes groter, het wordt vanzelf weer winter als onze kindjes geboren zijn!
Wij hebben al twee buikfoto's, we willen het elke week doen, maar het is nu nogal zinloos! M'n buik was vorige week iets groter dan vandaag! Haha!

Goosje
15 November 2009, 14:48
haha Tina! Ik denk ook dat ik over twee weken precies dezelfde foto heb als nu..
Ik schrok alleen dat ik zo'n witte buik had haha!! Zonnebank zit er voorlopig niet meer in.... Heb afgelopen week al zelfbruiner gekocht, moet ik maar ff gauw gaan smeren!

Tina
15 November 2009, 15:53
Alles voor mooie buikfoto's!!! ;)

naatje83
15 November 2009, 17:54
@Malou jeetje wat rot voor jesse dat hij verstopt zit wat zei de kraamphulp ervan?
Was het idee van de zonnebloemolie van haar?

@Mieke ik ben er nog hoor ;) . Heb heel de week gewerkt en had het weekend weer
verjaardagen. Dacht vandaag een relaxed dagje te hebben maar we kregen weer eens
visite. Dus nu zit ik lekker op de bank en kom er niet mee vanaf :lol: . Je hebt trouwens
een schitterend vestje gebreid ik wou dat ik zo handig was.

@Joyce nee wij werken allebei in de haven dus vandaar onze wisseldiensten.

petek983
16 November 2009, 11:45
Hallo dames, sorry dat ik even niets heb laten horen. Ik was veel aan het schrijven in de andere topic van 1983 (zwanger worden).
Mijn vriendinnetje Sade is ook zwanger! Ik denk dat ze binnenkort ook hier komt schrijven.

Met mij gaat het met vlagen goed! Ik heb zaterdag twee keer overgegeven. Ik doe het rustig aan en ben ontzettend moe. Ik heb vandaag 13 uur geslapen. Ik ga me zo klaarmaken. Met om 14:00 uur werken. Ik begin vandaag weer voor het eerst met halve dagen weer. Hopelijk gaat het deze keer iets beter.

@Mieke, wat heb je een mooi vestje gemaakt zeg. Mijn moeder is ook al bezig voor ons.
Ik kan zelf niet breien.

@Malou, ik hoop dat Jesse snel kan poepen! En ik ook :)

@Naatje, doe je wel rustig aan?
Misschien kunnen we binnenkort met z'n drietjes wat afspreken. Sade woont ook in dezelfde plaats als ik.

Liefs

Mieke25
16 November 2009, 16:37
Malou inderdaad een pittige bevalling maar wat een prachtig ventje zeg!

Petek fijn dat Sade ook zwanger is. Kunnen jullie samen gaan shoppen e.d. Lijkt me zalig.

Naatje hoe voel jij je ondertussen? Wel knap dat je weer aan het werk bent!

Joyce jij hebt ook bijna de 20weken echo niet?

Goosje en Tina ik ben benieuwd wanneer jullie je eerste buikfoto plaatsen! Hier is het nog steeds niet veel buik hoor. Gisteren uit eten geweest en had een mooi kleedje aan maar volgens mij dachten de mensen die mag haar buik ook wel eens intrekken hoor :? .

We hebben gisteren ook de babykamer besteld. Alles ineens: omvormbaar babybedje, commode met luierplank, driedeurse kleerkast, nachtkastje, boekenkast en bureau. Nu is mijn ventje eindelijk van mijn gezeur af :lol: .

Tina
16 November 2009, 17:13
Nou, ik ga nog niks plaatsen, dit is gewoon voor ons eigen archief! ;) Dat komt wel als het echt gaat groeien! Ook al heb ik soms het gevoel dat m'n buik al heel rond is, maar dat ligt nu nog gewoon aan m'n darmen. Die hebben het zwaar, hoor!

Wat leuk dat jullie de babykamer hebben besteld. Wij zijn zaterdag een babywinkel ingeweest, goed om ons heen kijkend of we geen bekenden tegenkwamen. Dus niet echt lekker ontspannen, mijn vriend wilde ook vrij snel weer weg... Dat komt allemaal nog wel voor ons!

Mieke25
16 November 2009, 17:34
Tina ik heb ook foto's genomen in het begin maar die zijn ook niet bestemd voor op het forum hoor! Maar als je straks een buikje hebt plaats je er toch wel eens eentje hé? Leuk dat jullie al eens zijn gaan kijken in een babywinkel. In het begin ben ik ook af en toe ergens gaan kijken (was sterker dan mezelf) maar kopen durfde ik toen nog niet hoor. En die darmen dat hoort er allemaal bij, weer een zwangerschapskwaaltje bij :D i

Tina
16 November 2009, 18:17
Haha! Heb nu echt een dikke buik! M'n vriend zei net al dat ik normaal moest doen en m'n buik inhouden, want dit kon echt nog niet! Ik heb maar even uitgelegd dat m'n darmen een beetje op hol zijn. Foto's met een échte buik ga ik zeker plaatsen! Over foto's van het kindje ben ik nog niet uit, weet nog niet of ik mijn kindje(s) op het internet wil... Hoe denken jullie daar over?

Ik begin al wel wat meer kwaaltjes te krijgen, hoor. Het knalt af en toe lekker tussen ons, want ik ben wat feller in mijn reacties. En ik had eten gekocht, maar toen ik moest gaan koken dacht ik: 'hoe ben ik er in hemelsnaam bij gekomen om dít te kopen???'

naatje83
16 November 2009, 19:33
Mieke, Ik voel me nu prima neem allleen weer teveel hooi op mijn vork. Van de week
ben ik 6 dagen vrij en dan ga ik onze kamer behangen. Heb er zin in. Zondag mijn
ouders ophalen van Schiphol want die zaten in Afrika. Ben zo blij dat ze weer terug
komen.

Peteke, Lijkt me een leuk om een keer af te spreken. Moeten we echt doen.

Tina, We kunnen toch ook prive de foto´s naar elkaar mailen.

Mieke25
17 November 2009, 09:06
Naatje rust maar voldoende tijdens die 6 vrije dagen! Ze zijn om voor je het weet. Kan jij zelf behangen? Lijkt me wel tof om te kunnen.

Tina we kunnen inderdaad onderling foto's mailen. Ik denk dat ik hier wel een foto zal plaatsen, alleen de eerste ofzo. Zelf hoef ik met mijn gezicht echt niet op internet hoor en die ukjes veranderen zo snel van uiterlijk. Oh en hier botst het ook regelmatig hoor, mijn reacties zijn ook veel feller en ik laat me niks zeggen :oops: .

Hier vannacht trouwens vreselijk gedroomd. Uk kwam véél te vroeg, kamertje was nog niet klaar (blijft mijn grootste angst) en na de bevalling moest ik direct naar huis. Ze hadden me niks uitgelegd dus ik wist helemaal niet hoe ik uk moest verzorgen. Was niet zo fijn.

Toen ik vanmorgen wakker werd was mijn buik rechts veel dikker en best hard. Volgens mij heeft uk zijn ideale slaaphouding gevonden want mijn buik is 's morgens altijd zo hard en als ik opsta en even rondloop is het weer weg. Of zou het toch iets anders zijn??

Goosje
17 November 2009, 09:53
Over een week of tien, als ik dan een klein bolletje heb zal ik misschien mn eerste buikfoto hier laten zien. Maar voorlopig blijf ik lekker anoniem!!

Leuk dat jullie de babykamer hebben besteld Mieke!! Als hij straks eenmaal staat kan je daar lekker gaan staan dromen over jullie kindje!! Dat lijkt me echt leuk!!!

Haha Tina ik zie jullie al lopen in die babywinkel!! Bij elk schap eerst stiekem om het hoekje kijken of er geen bekenden staan!! Over mn kindje op internet had ik idd nog niet nagedacht... denk dat ik dat ook niet zo fijn vind.. Maar ik wil die van jullie allemaal wel zien hoor!! Dan mailen we inderdaad wel!

Joyce vandaag 20 weken echo?? Spannend!

Ik heb ook last van mn darmen.... Vooral 's morgens...maar ik heb juist diarree.. kan dat ook??

Joyce2911
17 November 2009, 16:14
Hey meiden, pffff wat een ren en vlieg dagje vandaag zeg!
Om 9u de echo, en alles was goed, wel erg eigenwijs, die vrouw
heeft 3 pogingen moeten doen voor het hartje en het ruggetje....
De kleine draaide heel snel weg iedere keer, maar uiteindelijk heeft
ze alles goed kunnen zien. Pfieuw wat een opluchting was dat zeg.
Had al 2 nachten slecht geslapen, ivm zenuwen.
Daarna moesten we door naar het nieuwe huis, contract tekenen, huur
opzeggen, verf halen en nu net thuis. Zo eten en dan heb ik vanaaf weer
EHBO jeuh :s

Wij zijn druk met een kamertje nu bezig, vrijdag gaan we kijken :D

@Mieke: bah wat een klote droom zeg...heb laatst in de WIJ gelezen
dat vrouwen heel echt en vooral eng kunnen dromen namate ze zwangerschap
vordert...

@Goosje: ik had heel wisselend verstopping en diarree, dus kan best zijn hoor.

@Tina: leuk met je buikje, dadelijk "zakt" het weer weg en dan komt het vanzelf
wel weer....

voor degene die ik vergeet sorry :oops:

Tina
17 November 2009, 16:48
Foto’s mailen is inderdaad geen probleem, dan weet ik wie ze in handen krijgt. Maar je weet nooit wat voor gekken er op het internet zetten en wat ze met die foto’s doen!
Bij de foto’s van de kinderen op de site van mijn school was ook iets ingesteld dat ouders ze zelf van internet konden halen en opslaan, ik heb gezegd dat ik daar écht geen prettig gevoel bij had. Dan kan IEDEREEN ze dus op zijn eigen pc opslaan.

Joyce, wat een stressdag! Maar wel weer een mooie dag, toch? Tenminste, als alles goed was met de 20-weken echo… Maar je schrijft niet dat het niet goed is, dus ik ga er van uit dat het wel goed is! En het huis is nu dus ook definitief. Gefeliciteerd!!!

Goosje, mijn darmen doen ook nog steeds raar. Soms moet ik 2x per dag naar de wc en soms weer drie dagen niet, maar het is (nog) niet dikker of dunner dan anders. Maar volgens mij kan een zwangerschap bij iedereen weer een andere invloed op de darmen kan hebben, zo las ik ergens dat sommige vrouwen met een prikkelbare darm daar tijdens de zwangerschap helemaal geen last meer van hebben.

Mieke, wat een vervelende droom! Heb je dan niet dat je de hele dag daar een beetje een rotgevoel van hebt?
Kan die harde buik geen ‘harde buik’ zijn? (ehm, ja…) In de zin van ‘harde buiken’, wat veel zwangere vrouwen hebben. Of zit je daarvoor nog te vroeg in je zwangerschap?

petek983
18 November 2009, 10:48
Hallo,

Joyce, gefeliciteerd met jullie huis en met de goede echo. Weet je wat het gaat worden of blijglft het voor jullie een verrassing?

Mieke, ik droom ook ontzettend raar en eng. Vannacht zag ik mijn vriend hand in hand met een jong meisje van een jaar of 14/15. Ik werd wakker door mijn eigen geroep.
Mijn vriend was er niet, die had nachtdienst en ligt nu lekker te slapen.
Zo stom.

Het schijnt wel goed te zijn voor het verwerken van je angsten. Je schijnt dan minder angst te hebben met de bevalling. Zeggen de psychologen.

Gaat het verder goed met iedereen? Ik ben deze week weer begonnen met werken. Ben best wel moe als ik thuiskom. Ik ga volgende week een buikfoto laten maken. Dan ben ik 12 weken.

Liefs

Mieke25
18 November 2009, 16:07
Joyce fijn dat de echo er goed uit zag en dat jullie ukje lekker aan het ronddraaien was! Jullie uk dacht gewoon ik ga extra lang voor de camera poseren :lol: . Leuk dat jullie kunnen uitkijken naar een nieuw huisje. Moet er binnen veel gebeuren of was die verf voor iets anders?

Tina misschien is het inderdaad een hard buik. Wel vreemd dat het dan alleen 's ochtens is. Wat je schrijft over prikkelbare darm kan wel kloppen. Ik had last van spastische darmen maar de laatste tijd gaat het heel goed. Alleen in het begin van de zwangerschap rommelde mijn darmen wat, net als bij jou nu.

Goosje leuk vooruitzicht hé, zo'n buikfoto maken straks! Ben ook benieuwd hoe die van jou eruit zal zien.

Petek zie je bij jou al een buikje? Met 2 ukjes gaat het toch sneller hé. Heb je de foto van boba gezien bij buikfoto's :shock: ? Bereid je maar al voor op zo'n toeter :lol: . Die dromen zijn inderdaad echt niet fijn, vaak komen er zaken in voor waar ik ook echt bang voor ben. Zal wel een beetje voorbereiding zijn zeker.

Ons ukje is vandaag weer super druk aan het spartelen! Eergisteren heeft mijn schoonbroer (20) de kleine ook voelen stampen. Hij vond het echt geweldig. Schoonma vraagt al zo lang om te voelen maar dan schopt ie nooit :D . Hebben jullie al eens op Youtube gekeken bij moving belly? Echt grappig die bewegende buiken.

naatje83
19 November 2009, 18:01
@Mieke ik ga inderdaad zelf behangen dat die ik altijd en vind het ook een leuk
klusje :) . Voor de rest mag ik niets doen dus dan alleen maar behangen maar heb
drie kamers, trapgat en de gang te doen dus daar heb ik lekker de tijd voor. Geen
haast.

@Joyce wat fijn dat je 20 weken echo goed is en nu lekker klussen in je nieuwe huis.

@Peteke hoe is het met jou ga je nog een nekplooimeting doen? En in welk ziekenhuis
loop jij?

@Goosje iedereen zijn ontlasting is anders tijdens de zwangerschap. Ik had de eerste
tijd heel veel moeite met mijn ontlasting en moest soms ook een paar dagen niet. En nu
pfffffffffffff.......

Goosje
19 November 2009, 18:30
Naatje je hebt vandaag weer een echo gehad hè! Zo te lezen was alles goed, leuk!

Joyce wat fijn dat de 20 wk echo goed was! Jullie krijgen ook een drukke tijd straks met jullie nieuwe huis enzo!!

Ik herken dat dromen wel (herken ik tenminste iets haha), dat heb ik al sinds voor mn nod. Soms heel eng en realistisch, als ik wakker wordt weet ik bijna alles nog. Vannacht gedroomd dat ik aan het bevallen was, ik was helemaal in paniek (in mn drrom), en toen kwam de verloskundige en bleek dat ik alleen maar een echo had, en toen was ik weer rustig!!

Petek ik hoop dat het een beetje gaat met werken...hoe is het met sade?

Joyce2911
21 November 2009, 08:26
He meiden, gaat alles goed met iedereen??
Heb even snel vluchtig bijgelezen, maar weet het allemaal niet meer zo goed :oops:

Hier gaat alles goed, erg druk met klussen, als alles meezit is vandaag de bovenverdieping
klaar :D Nu ben ik ff thuis wat in het huishouden aan het doen en dan zo weer richting
nieuwe huis. Merk wel dat ik iets teveel doe, maarja ik ben niet iemand die stil kan zitten...
Gister zijn we geslaagd voor een babykamertje! Half Dec ophalen. Plaats tegen die tijd wel
ff een fotootje.
Fijn weekend voor iedereen en rustig aan (zegt degene die loopt de rennen :lol: )

petek983
21 November 2009, 08:42
Hallo meiden,

Een weekje werken zit erop! Ik was wel moe hoor. Maar ja aankomende week zijn we een weekje vrij, dus dat wordt lekker genieten van elkaar.
Gisteren op de voetbal geweest en iedereen feliciteerde ons! De jongens reageerden heel erg leuk. Ik heb het donderdag op mijn Hyves gezet. Voor degenen die mij willen toevoegen, mijn Hyves naam is hetzelfde als hier petek983.
Ik heb nog geen foto's geplaatst. Dat ga ik volgende week doen.
En dinsdag maakt mijn vriend buikfoto's.

Naatje ik ganaar het Albert Schweizer Ziekenhuis in Zwijndrecht. De vorige keer had ik mijn intake in Dordrecht.
Ik heb niet zo veel afspraken als jij. Het was niet nodig zei ze. Ik heb ook geen 12 weken echo en heb nog niet de hartjes gehoord. Ben wel erg nieuwsgierig. 17 dec mogen we weer.

Goosje, met Sade gaat het goed. Ze heeft geen tijd gehad om op het forum te schrijven. Ze was donderdag bij mij en vandaag komt ze ook.
Miin vriend en ik vieren namelijk onze verjaardag vandaag. Dus het wordt een drukke dag. We gaan nu ook boodschappen doen. Fijn weekend allemaal!

Liefs

Mieke25
21 November 2009, 09:11
Petek veel plezier vandaag! En geniet van je weekje vrij.

Naatje tof dat je zelf kan behangen! Ik zou niet weten hoe het juist moet, dat laat ik aan mijn papa over.

Joyce fijn dat je geslaagd bent voor een babykamer. En de bovenverdieping al bijna klaar? Jullie gaan ook goed vooruit!

Goosje gek hoe je kan dromen hé. Moest er wel even mee lachen eerst bevallen en dan blijkt het een echo te zijn. Zo van die vreemde dingen droom ik ook altijd.

Hier vanmorgen goed gelachen in bed. Mijn ventje heeft gisteren de box met bekleding opgehaald en die moesten we natuurlijk opbouwen hé. De box staat nu voorlopig op de slaapkamer. Tilt mijn ventje vanmorgen zijn hoofd een beetje op en zegt ie, zou de kleine al wakker zijn? Ga eens kijken. Haha. Daarna hebben we nog even lekker liggen praten en knuffelen in bed, zalig!
En nu ga ik zoals Joyce en Naatje ook maar wat klussen. Nog wat gyproc plamuren en dan grondverf zetten. En vanavond gaan we uit eten voor de verjaardag van een vriendin dus hoef ook niet te koken :D . Fijn weekend allemaal!

sade
21 November 2009, 09:49
Hallo allemaal..

Ik kom me ook melden op dit forum..1e ronde gelijk raak :D..niet werwacht maar heeeeeeel erg blij..

na zaterdag positief getest te hebben zijn we het zondag aan onze ouders broertjes en zussen gaan vertellen.
ik had voor de Oma`s een klein ooievaartje met een meisjes babytje ingepakt en voor de Opa`s een blauw sokje.
Die gezichten toen ze het uitpakten zeg..echt prachtig!!!!
Nou na ff lekker gejankt te hebben bij mijn ouders door naar die van mijn vriend hup daar weer gejankt hahaha.

Heb het op m`n werk gelijk verteld..ik werk dagelijks samen met die mensen die zien alles aan me dus ik kon het niet geheim houden..en nu houden ze gelijk rekening met me met zware dingen tillen e.d.
Ik wist niet hoe ik het moest zeggen..dus ben s`morgens een volle kantine ingelopen en heb heel hard gezegd
HALLO ALLEMAAL..IK BEN ZWANGER..
Alle meiden gelijk gillen hahahah..veel hadden het niet verwacht..sommige wisten al dat we er mee bezig waren..Weer janken..hahaha

Ik voel me eigenlijk heel goed ben s`avonds wel erg moe slaap al voor 9uur..en af en toe een trekkerig gevoel in m`n buik,daar gebeurd nu zoveel.verder geen last..zal nog wel komen hihi.

iedereen een hele fijne dag vandaag
ik ga straks naar petek en haar vriend van dit forum die vieren hun verjaardag vandaag.

greetje83
21 November 2009, 14:46
He Dames,

Nog een zwangere uit bouwjaar 1983! Gelukkig volgende week mijn eerste afspraak bij de verloskundige... Ik kan het nog steeds niet geloven! (hoewel ik me iedere dag goed ziek voel, dus dat er iets aan het veranderen is, is me wel duidelijk!)

X

yvon83
21 November 2009, 16:52
nou hier weer eens een berichtje van mij.
Ik lees wel vaak mee, maar reageren lukt niet altijd. hoop dat er na volgende week weer een beetje rust in de tent is.

Ben op het moment erg druk met de laatste dingetejs te regelen voor onze bruiloft (donderdag is onze dag) en blijf ook nog wel erg moe, al merk ik wel dat dat steeds een beetje beter gaat.

Wij hebben het onze ouders en mijn broertje en zusje het 2 weekjes geleden verteld dat we zwanger waren. De reacties waren ook erg enthousiast, ze hadden het ook nog niet verwacht. Ze dachten allemaal die trouwen nu eerst en dan zal er wel snel een kleine komen. Maar dat ik nu al zwanger ben was een verrassing. Maar wel erg leuk.

Nou dat was weer even een korte update.

En voor de nieuwe zwangere!! Geniet ervan!!!

Groetjes Yvon

Mieke25
21 November 2009, 18:07
Sade en Greetje gefeliciteerd! Geniet er lekker van.

Yvon spannend donderdag! Heb je al zenuwen? En trouw je in het wit of ...? Vind ik altijd leuk om te weten :D .

Zo ik ga dadelijk lekker eten en buik showen :lol: je begint het nu echt goed te zien, zo leuk!

yvon83
22 November 2009, 12:04
@mieke Zenuwen heb ik nog niet denk dat die woensdag pas komen.En ik trouw in het wit ja nouja net geen wit.

En erg leuk dat je je buik begint te zien, moet ik nog even geduld voor hebben.

daisyensteven
23 November 2009, 21:06
hey meisjes

vandaag mijn eerste keer bij de gyneacoloog langsgeweest. We zijn uitgerekend voor 10juli.

Pfff ik blijf misselijk, ben al aan mijn derde week begonnen :-( Word er echt ambetant van.
En 's avonds vreselijk veel last van het zuur.

Hebben jullie misschien wat tips?

Mieke25
23 November 2009, 22:54
Yvon leuk in het wit! Hopelijk hebben jullie donderdag mooi weer.

Daisy bij mij hielp cola wel goed tegen de misselijkheid. Even boeren en dan zakte dat akelige gevoel. Voor dat zuur ben ik ook benieuwd naar tips want heb er tegenwoordig ook veel last van. Ze zeggen kleine maaltijden nemen en geen prik. Ik heb alleen last van het zuur na het avondeten dus dat zou wel eens kunnen kloppen :oops: . Maar ik kook zo lekker hihi :mrgreen: .

Goosje
24 November 2009, 14:12
Meiden ik kom helaas (ik hoop tijdelijk) afscheid van jullie nemen....
We hebben vandaag slecht nieuws gehad bij de echo, niet onverwacht....
Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap een een prachtig kindje (of twee!) toe!!
Ik hoop me gauw weer bij jullie te kunnen voegen!! Want een '83 mama blijf ik hoe dan ook!
xx Goosje

(ik kon ff geen lijstje vinden, weet niet of we die hier ook hadden...Maar willen jullie mij eruit halen als je hem nog ergens tegekomt? Bedankt!)

Joyce2911
24 November 2009, 16:02
@ Goosje: heel veel sterkte met het verwerken en het een plaatsje geven. Knuf knuf
(kon geen lijstje vinden zo snel, heb terug gekeken tot pag 17)

@ Yvon: veel plezier donderdag! Hopelijk zit het weer een beetje mee

@ nieuwelingen: namen ben ik ff kwijt, maar gefeliciteerd!

@hier: morgenvroeg voor de laatste keer naar de VK hier, begin dec naar de nieuwe.
hopelijk is die iets leuker dan die ik nu heb...verder gaat alles goed, het huisje is helemaal
klaar qua verven, behangen, sauzen enzo en morgen poetsen alles zodat we het weekend
over kunnen :D Heb er zin in!

ben trouwens benieuwd of babywensje al terug is van dr huwelijksreis??

daisyensteven
24 November 2009, 19:28
@Goosje, heel veel sterkte en je blijft idd zeker bij de 1983 mama's horen.

Mieke25
25 November 2009, 09:55
Goosje nogmaals veel sterkte! En zoals je zegt, we zien je hier zeker terug.

Joyce leuk dat jullie zo snel al verhuizen! Weer een zorg minder dan. En sauzen wat bedoel je daarmee? Die term gebruiken ze hier niet. Verder alles goed?

Daisy hoe is het met jou? Nog steeds ziek of voel je je alweer wat beter?

yvon geniet morgen van jullie dag!

Ons ukje is de laatste dagen weer super hevig. Je ziet mijn buik gewoon bewegen, zo grappig! En dan denk ik iedere keer aan Naatje en Petek, wat gaat dat toch geven met twee zo'n schotterkes :lol: .

Tina
25 November 2009, 16:38
Heftig, hoor! De miskraam van Goosje... Ik ben er best wel mee bezig, mede omdat ik maar een paar dagen achter haar zat/zit.

Verder alles goed. Ik heb nog steeds nergens écht last van. Alleen dat ik de afgelopen dagen echt ontzettend chagrijnig ben... De kinderen in mijn klas hebben dus een nieuw woord geleerd (chagrijnig) en ze hebben daarbij een goed voorbeeld gekregen. Het was gisterochtend echt erg! Arme schapen! 's Middags maar even gezegd dat ik heel hard m'n best ging doen om iets vrolijker te zijn en dat zij me dan maar een beetje moesten helpen. Dat ging gelukkig beter!

Tot de garage belde (een uur later), m'n auto was bij de apk...

€400,- :evil:

"En heeft 'ie pas nog een beurt gehad mevrouw? Want volgens ons is 'ie daar ook wel weer aan toe..."

€300,- :evil: :evil: :evil:

Ik doe nu dus erg hard m'n best om vooral niet te fel uit de hoek te komen en een beetje te blijven lachen. Wel jammer hoor... Vooraf dacht ik dat ik als ik zwanger zou zijn alleen maar kon lachen, nu ben ik alleen maar chagrijnig! :shock:

daisyensteven
25 November 2009, 19:38
Ik ben nog altijd heel erg ziek :-( Het hoort erbij zeker hé :-)

ai Tina, geen prettig dagje voor jou! Kop op hé meid!

Ik heb ook af en toe wel eens schrik, maar eigenlijk mogen we zo niet denken hé :-)

Tina
27 November 2009, 16:43
Hoi meiden,

Wij hebben het vorige week aan onze ouders verteld! Door allemaal gedoe met mijn laptop heb ik dat hier nog niet eens verteld...

Zaterdag gingen we naar m'n moeder. Ze had ons uitgenodigd en ik had heel erg het idee dat zij ons iets ging vertellen (trouwen bijv.), dus we wilden dat eerst even afwachten. M'n broertje was er ook nog niet en die zou wel komen. Dat duurde natuurlijk heel lang! En toen hij kwam ging hij foto's laten zien, blablabla... Ik wilde hem niet interrumperen, maar we gingen ook bijna uit eten en ik wilde het wel daarvoor vertellen. Uiteindelijk hebben we het om 18.00 uur verteld, we waren daar al om half 5!
Maar goed, ik zei dus dat Sinterklaas iets in onze schoen had gedaan wat helemaal niet voor ons was, maar voor m'n moeder. Ik gaf haar het eerste pakje: een chocoladeletter M. Bij het tweede pakje gaf ik aan dat het niet alleen voor haar was, dat anderen er ook wel van konden genieten (m'n broertje, z'n vriendin, m'n moeders vriend). Het tweede pakje was de letter A. Ik zag de ogen van m'n broertje al oplichten en hij riep: "ma!" Maar m'n moeder had niks door... Het derde pakje: uiteraard de O. Toen ging m'n moeder puzzelen: MAO? MOA? :D
Ondertussen had ik m'n broertje een kaart gegeven waarop iets stond in de trant van 'nu nog zo groot als een rijstkorrel, maar wil je me over een tijdje leren voetballen? Of met de poppen komen spelen?' En pas toen hij dat hardop voorlas viel bij m'n moeder het kwartje! :D Ze sprong bovenop me en ik wist niet goed of ze nou lachte of huilde, pas toen ik haar gezicht zag zag ik dat ze huilde. Was erg leuk dus! Ze had het HELEMAAL NIET VERWACHT, terwijl wij juist het idee hadden dat iedereen er op zat te wachten.
Bij m'n schoonouders hadden we een rol behang met aan de binnenkant geschreven: 'lieve opa en oma, willen jullie binnenkort mijn kamertje komen behangen?' Maar zie maar eens voor elkaar te krijgen dat iemand zomaar een rol behang open rolt, terwijl diegene niet weet dat er iets op staat... Mijn vriend vroeg of het dik genoeg was en ze zei: 'ja hoor'. Dit heeft hij wel drie keer gevraagd, maar ze reageerde helemaal niet. Uiteindelijk heeft hij het eerste stuk maar zelf afgerold en toen had ze zoiets van 'huh? wat is dat nou? staat er iets op?' En zelfs toen ze het las drong het nog niet helemaal door, m'n schoonvader was mij toen ondertussen al aan het feliciteren... Ook zij hadden het niet verwacht!
En zondagmiddag naar m'n vader. Voor hem had ik een boekje 'voor leuke opa's'. Hij maakte het open en zei: 'echt?' Nu is m'n vader niet echt een hele enthousiaste man en weet niet altijd dingen heel goed te brengen. Het was wel duidelijk dat hij het niet verwacht had en het zelfs ook nog wel vroeg vond, hij vroeg zelfs of het wel gepland was! Deze minder enthousiaste reactie komt denk ik ook wel doordat m'n ouders twee jaar terug gescheiden zijn. Hij vind het denk ik ook moeilijk dat hij dit soort dingen nu alleen te verwerken krijgt...

Sorry dames, een heel verhaal...

Mieke25
27 November 2009, 17:32
Tina een heel leuk verhaal om te lezen! Leuk hoe jullie het verteld hebben en fijn zo'n reacties van je moeder, broertje en schoonouders. Jammer dat je vader minder enthousiast reageerde, hij moet er misschien nog even aan wennen... maar straks wordt het zeker een super trotse opa!

Daisy veel beterschap. Hoeveel weken ben je nu? Bij mij werd het ziek zijn met 10-11 weken minder, bij jou hopelijk ook.

Hoe is het met Petek, Naatje en Sade?? Het is hier zo stil (of ben ik zo verslaafd?).

Tina
27 November 2009, 17:45
Het is hier stil! ;)

Joyce2911
27 November 2009, 18:17
@ Tina: wij hebben dat ook gedaan met het behang, maar bij ons zagen ze het wel snel
omdat we het express met dikke zwarte stift hadden geschreven dus dat het een beetje
doordrukte.

@ Mieke: met sauzen bedoel ik de muren "verven", maar aangezien het niet echt verven is
ken ik het niet anders dan sauzen ;) maar met latex dus

@ hier: pffff het is een gekste van jewelste hier, alles is zo goed als ingepakt, nog ff de laatste
dingen inpakken en schoonmaken en morgenvroeg is de verhuisploeg hier! Dus morgen slapen we
in ons nieuwe huisje :D heb er wel zin in, maar tegelijk ook erg spannend!
van de week de laatste controle gehad bij de VK, alles was wederom goed, zelfs mn bloeddruk :lol:
ben er snel weer zodra we internet hebben en de rust wat terug gekeerd is

fijn weekend allemaal!

greetje83
27 November 2009, 19:00
He meiden,

Mag ik misschien even mijn angst uiten? Ik ben vorig jaar begonnen met een nieuwe studie en ik heb juist het eerste jaar zoveel mogelijk gedaan omdat zowel mijn vriend als ik al heel lang een kinderwens hadden. Toen ik vorig jaar in een keer mijn propedeuse had gehaald en mijn stages van zowel jaar 1 als jaar 2 had afgerond ben ik gestopt met de pil.
Binnen 3 maanden bleek dat ik zwanger ben. Mijn vriend en ik zijn er heel erg blij mee, zeker omdat we net een huis hebben gekocht met een leuke tuin erachter in een kindvriendelijke buurt. De kleine is welkom.
Alleen ben ik heel erg bang dat mijn ouders en vooral mijn broers en zussen het veel te vroeg vinden. Mijn broers en zussen hebben het helemaal gemaakt en zijn een stuk ouder dan dat ik ben. Hierdoor ben ik in hun ogen altijd het kleine zusje dat nog lang niet zover is om een kindje te hebben. Ik heb mijn studie nog niet afgerond en ben zo bang dat ze geen van allen echt heel enthousiast zullen zijn, maar dat ze alleen kritisch zullen reageren naar ons.
Pfffff, hebben anderen ook een zelfde soort angst?

Sorry voor dit ongezellige verhaaltje tussendoor, maar ik lees van die lieve reacties van ouders en familie en daar ben ik heel erg jaloers op!!!

naatje83
27 November 2009, 19:29
@Goosje heel veel sterkte.

@Geesje en Sade gefeliciteerd en welkom.

@Geesje jullie hebben gedaan wat jullie gevoel jullie ingaf en zijn helemaal voor een
kleine gegaan jullie hebben je huisje en jullie zaken op orde dus ik zou ze lekker laten
kletsen als ze commentaar hebben.

@Mieke vla helpt enorm goed tegen zuur ik eet nu elke dag vla en heb er geen last meer van.

@Joyce ben benieuwd naar de foto's van de babykamer.

@Malou hoe is het bij jullie?

Hier alles goed heeft een beetje tegen gezeten met de verbouwing lekkage gehad aan het dak
maar we kunnen er nu weer tegnaan. Heb wel veel last van mijn onderrug maar wat wil je als
je 7kg aan bent gekomen ;)

Mieke25
27 November 2009, 22:02
Joyce heel veel verhuisplezier morgen! Hopelijk vinden jullie snel je draai in jullie nieuwe huisje en horen we snel weer van je. Doe wel rustig aan hé...denk aan de beeb en jezelf.

Naatje fijn dat alles nu weer in orde is met het dak! Zoiets kan je natuurlijk wel missen nu. En 7 kg is toch niet teveel met een tweeling wel? Weten jullie trouwens al wat het gaat worden???

Greetje je familie wil toch ook dat jullie gelukkig zijn? Ze zullen misschien wel even moeten wennen aan het idee maar ze zullen zeker blij zijn voor jullie. Wanneer wil je het vertellen en hebben je broers en zussen al kindjes? Ik was in het begin vooral bang omdat ik geen werk had, maar meestal komt alles toch op zijn pootjes terecht hoor. Zo zitten ze op het werk nu al met de handen in het haar omdat ze vervanging voor me moeten gaan zoeken en ik mag volgend jaar zeker terug. Dus positief blijven hé, jullie eerste wondertje is onderweg, dat kan niemand jullie afnemen.

Oh en ik ben ook benieuwd naar jullie babykamers hoor, lekker ideetjes opdoen!

greetje83
28 November 2009, 17:24
@ Mieke, bedankt voor je lieve berichtje! Mijn broers en zussen hebben ook kinderen. Het wordt het 10e kleinkind voor mijn ouders, we zijn net konijnen in de familie ;)

Voel me vandaag al iets beter er over, het zullen ook wel de hormonen zijn die me doen laten twijfelen. Wij zijn in ieder geval heeeel erg blij ermee en de rest zal wel aan het idee wennen. Ze zullen wel moeten he!

@ Joyce: Succes met verhuizen. Wij krijgen in decembeer de sleutel van ons nieuwe huis, dus dat staat ons ook te wachten. Ben benieuwd hoe zwaar het valt?

daisyensteven
29 November 2009, 18:01
hey meisjes

ik voel me al 4daagjes beter, dus ik hoop dat ik door die misselijke periode door ben :-)
Ik ben nu 8weken en 1dag, uitgerekend voor 10 juli.

Misschien moeten we hier ook eens een lijstje maken?

@greetje, heb je het ondertussen al verteld aan je familie?
Het gaat inderdaad over wat jullie willen, de rest van de familie moet dit maar aanvaarden. Als jullie het volledig zien zitten en erachter staan, zullen zij dat uiteindelijk ook wel doen!

Malou
29 November 2009, 18:09
hey meisjes

vandaag mijn eerste keer bij de gyneacoloog langsgeweest. We zijn uitgerekend voor 10juli.

Pfff ik blijf misselijk, ben al aan mijn derde week begonnen :-( Word er echt ambetant van.
En 's avonds vreselijk veel last van het zuur.

Hebben jullie misschien wat tips?

Wat bij mij goed hielp was melk, of optimel of vanille-aardbeivla ;)

Zo ben ik ook ff weer dames.
Tijdje niet geweest, maar gewoon te druk met Jesse, dus post vaak alleen ff in t oktoberforum.

Jesse gaat nog steeds niet zoals t moet, veel last van darmpjes nog en van lucht, VSMdruppels helpen niet tot nauwelijks, paracetamol ook niet je van het altijd, en ga dus voor morgen maar weer een afspraak maken.
Ze kijken nu maar goed en verder, en anders verwijzen ze maar door, want we zijn onderhand alledrie kapot.
Jesse heeft zo'n last dat hij zichzelf gewoon wakker kreunt en kronkelt.
Dan is hij net aan t kreunen als hij halfwakker is en beseft dan ineens de krampen, en word dan echt met een pijnkreuntje wakker, heel zielig.

Wil ook een afspraak maken bij een osteopaat denk ik. Even uitsluiten dat het aan bv zn rugje ofzo ligt.
Kreeg een mail van een kennisje, dat haar kids kisssyndroom hadden, kinderen die na een zware bevalling veel huilen en alles, en dat is wat Jesse ook doet.

Bij hen blijkt bv vaak een werveltje in de rug wat verschoven doordat ze moeilijk door t geboortekanaal konden, en ik ben met Jesse dik anderhalf uur aan t persen geweest en hij kwam er met t armpje naast zn hoofdje als Superman uit, dus is ook dit een mogelijkheid waarom hij huilt.

Ben benieuwd dus.

Maar goed, doordat hij veel huilt en getroost moet worden, en je met zo'n huilend tot krijsend babietje gewoon verder nergens aan toe komt en als je dat eindelijk komt, er geen moed meer voor hebt, ben ik er gewoon een stuk minder momenteel ;)

Komt wel weer.

Hoop dat t met alle meiden goed gaat in ieder geval! :D

Joyce2911
29 November 2009, 20:56
@ Greetje: hier is het verhuizen goed gegaan hoor, nou ben ik ook niet iemand
die gaat zitten en aanwijzen, zit niet echt in mn aard. Ik ben iemand van gas geven
en gaan....soms heb ik iets teveel gedaan, maarja het moet toch af en anders heb ik
die rust niet. Dus hopelijk kun jij ook je steentje bijdragen als jullie de sleutel krijgen

@ Malou: he wat balen zeg, goed dat je je niet van het kastje naar de muur laat sturen!
af en toe moet je gewoon echt op je strepen gaan staan. hopelijk bereik je er ook wat mee
want daar doe je het voor...succes!

@hier: kan voorlopig geen kwast meer zien :lol: hopelijk straks wel weer want de
babykamer moet ook af he ;) we hebben al wel een heel leuk plaatje wat we als geboortebord
willen hebben. dozen zijn zo goed als uitgepakt en alles staat op zn plekje...dus de pijp nu wel
leeg. hopelijk kan ik morgen een beetje uitslapen, vandaag niet gelukt.
fijne avond allemaal!

chanty
30 November 2009, 11:16
Hoi hoi,

Ook maar weer eens een berichtje van mij. Ik ben echt ernom moe de laatste tijd. Ik lees wel alles mee, maar ben te moe om te reageren.
Morgen (10 weken en 5 dagen zwanger) heb ik mijn tweede echo. Als alles goed is, dan ga ik het woensdag tegen mijn collega's vertellen. Ik ben enorm moe en niet echt productief, dus heb het gevoel dat ze het merken. Daarbij begint mijn buikje ook al iets te komen. En kan dat lastig verbergen, heb altijd wat strakkere kleren aan.

Malou
30 November 2009, 11:49
Zo daarstraks naar de HA geweest, en ben doorverwezen.
Moest bellen naar t ziekenhuis voor afspraak, kon ik pas volgende week terecht.

Dat werd me teveel, dus ben in tranen uitgebarsten, heb t uitgelegd, en de dame aan de foon was zo lief me gelijk door te verbinden met de assistente van de kinderarts. Die het verhaal ook uitgelegd, en ze zou haar best doen me deze week nog in te plannen. Hoop dat t lukt, want nog een week zo pijn hebben kan voor Jesse ook niet goed izjn, hij is nu al te moe om zn fles compleet leeg te drinken, en houd zichzelf met de pijn steeds uit zn slaap, dan slaapt ie even en word met een krijs wakker.

Dat kan niet de bedoeling zijn..
ben dus beneiuwd.

Nu meneer zn luier ff verschonen er komt een heerlijk ahum aroma voor mijn neus langs drijven ;)

Mieke25
2 December 2009, 13:15
Malou hopelijk kan je snel terecht in het ziekenhuis. Het kan toch niet dat je mannetje zo'n pijn heeft en je nog even een hele week moet wachten. Heb je al een afspraak gemaakt bij de osteopaat? Schijnt vaak wel goed te helpen hé.

Chanty hoe was je echo geweest? En hoe waren de reacties van je collega's?

Joyce ben je nu lekker aan het genieten in je nieuwe huisje? Eigenlijk is het nu wel de ideale tijd om te verhuizen hé. Hier is het volgende week zover. Heb alles al gepoetst en zoveel mogelijk spulletjes verhuisd. Ben blij dat ik nu nog zoveel energie heb!

Daisy fijn dat je je beter voelt (hopelijk is het nog steeds zo).

Greetje heb je het ondertussen al verteld tegen de familie?

Oh en vla helpt inderdaad goed tegen maagzuur. En kleine porties eten :D . Sommige dagen heb ik er helemaal geen last van en dan ineens weer heel erg. Onze uk heeft tegenwoordig de leuke gewoonte om 's morgens even lekker dwars te gaan liggen. Wat doet dat pijn zeg! En na een half uur tot een uur draait ie weer even en dan is de pijn weg. Hij lijkt al op zijn papa, dat is ook soms zo'n dwarsligger!

Sorry als ik vergeten ben op iemand te reageren ...

chanty
2 December 2009, 13:21
Mieke, het was echt super bij de verloskundige. Ik ben inderdaad nog steeds 10 weken en 6 dagen zwanger. En de uitgerekende datum blijft 24 juni. We konden nu echt het hoofdje, armpjes, beentjes en zelf het kaakje zien. Zo leuk. Ik vind het wel fijn om een echo te hebben, vooral omdat ik natuurlijk nog niks voel. Als je dan op de monitor kijkt, denk je echt zit dat in mij. Zooo bijzonder, maar dat kennen jullie ook allemaal wel.
Lekker dwarsliggertje heb je, haha. Ik had tot 9 weken echt enorme pijn in mijn buik. Maar daar heb ik nu gelukkig geen last meer van. Waarschijnlijk was dat het oprekken van de baarmoeder.

chanty
2 December 2009, 13:24
O ja, en de reactie van de collega's was heel leuk. Ik kwam met een envelop binnenlopen op mijn vrije dag. Dus ze werden allebei wat wit. Ze dachten dat ik mijn baan op kwam zeggen, haha. Daarna waren ze erg enthousiast.

vonne26
4 December 2009, 07:39
hallo dames,

wil met ook graag aanmelden voor deze topic.
afgelopen zaterdag een postieve testgehad.
2 testen gedaan waar een licht streepje op kwam, maar kon het toch niet geloven en was bang dat het voorgedrukt was dus toen maar zon digitale van clearblue gehaald en ben zwanger.
ben nu 5 weken en 1 dag volgens mij.
spannend allemaal hoor.
heb soms last van mijn borstenen soms ookniet. maak me hier een beetje zorgen om, omdat het soms verdwijnt.. begin nu een beetje last van vlagen met misselijkheid soms kokhalzen om niks. en moe heel erg moe.
maar goed het is allemaal voor een goed doel.
vind het allemaal wel erg spannend hoor en ben best bang dat het nog mis gaat, maar ja zo moet je niet denken zeggen ze maar is wel erg moeilijk om dat niet te doen.
heb het mijn ouders en broertje verteld, en mijn collega s ook want er moet rekening op het werk gehouden worden met zwaar tillen, gister mijn nicht( beste vriendin ) verteld en morgenavond gaan we mijn schoonouders het vertellen onder het sinterklaasfeest.ben benieuwd wat hun er van vinden. hahahah

nou ja heb zo a een heel verhaal getikt.
hoop dat ik hier gezellig mee kanen mag kletsen.
groetjes yvon

greetje83
4 December 2009, 15:22
@ Yvonne: GEFELICITEERD, join the club!

Hier alles zijn gangetje. Erg moe en misselijk, kan eigenlijk helemaal niets, maar we hebben van de week de eerste echo gehad en de kleine zwaaide zelfs al naar ons! Zo bijzonder om dat te zien, het is gewoon een minimensje met een koppie en armpjes en beentjes... Ik kan er niet over uit.

Eergisteren aan mijn schoonmoeder verteld dat ze oma wordt. Ik had het niet verwacht, maar ze is er ontzettend blij mee! Morgen tijdens de sinterklaas gaan we de familie van mijn kant inlichten. Ik hoop op net zo'n goede reactie!!!

Liefs

Mieke25
4 December 2009, 18:40
Chanty fijn dat jullie zo hebben genoten bij de verloskundige. Gek hé dat dat minimensje in je buik aan het groeien is! Ik vind het ook nog altijd zo moeilijk te bevatten terwijl onze uk al lekker ligt te schoppen en draaien in mijn buik.

Vonne gefeliciteerd! Geniet er lekker van.

Greetje zie je wel dat ze blij zijn voor jullie! Breng je morgen of overmorgen ook verslag uit, ik ben wel benieuwd naar de andere reacties hoor.

Vandaag is mijn mama komen helpen met de plafonds boven te poetsen en wat was ik daar blij mee zeg! Heb vandaag de wasplaats geverfd, vloer gepoetst op handen en voeten, eten gemaakt en opgeruimd. Dus ik ga zo lekker de douche in en dan in bed tv kijken want ben doodop. Morgen en overmorgen de badkamer nog en dan is alles eindelijk klaar! Hopelijk kunnen we maandag al in ons huisje slapen.

Fijn weekend iedereen!

Malou
5 December 2009, 10:26
Vonne, van harte gefeliciteerd meid!
Over de lichamelijke dingen, dat kan erg wisselend zijn hoor ;)
Had ook t ene moment meer last van mn borsten dan de andere keer, en dat gold ook voor de bandenpijn op den duur ;)

En hoe is t met de rest?

Ben een weekje afwezig geweest, Jesse kon maandagmiddag terecht bij de kinderarts ipv nu maandag, dus ik was helemaal blij.

Daar aangekomen konden ze niet 123 iets zien natuurlijk, dus moest Jesse een weekje blijven voor observatie, en ben dus zelf ook daar gebleven.

De Forlax die hij kreeg voor zn verstopping is gelijk stopgezet, de kinderarts vond de dosis die de huisarts had voorgeschreven veelste hoog, en hij wilde zien hoe Jesse t deed zonder dit spul.

Nou had meneertje dus niet gepoept vanaf dinsdagmiddag tot vrijdagochtend, en de zuster van donderdagnacht was al weg voordat ik wakker was en de lijst lag op de zusterkamer, dus ik had vrijdagochtend niet gezien dat Jesse al gepoept had.

Dus dokter vroeg: Heeft ie al gepoept.
Nee nog niets!

O, hmm, nou dan moeten we even zien of jullie vandaag wel naar huis mogen, want hij moet eigenlijk wel poepen.
Waar is de lijst trouwens? Kijk ik die ook nog even door.

Dus lijst opgehaald en daar stond een vinkje bij ontlasting, en mochten Jesse en ik naar huis.
Conclusie oorzaak krampen: eerst de verstopping, daarna de te hoge dosering Forlax.
Die heeft de darmen steeds geprikkeld constant te werken, waardoor hij krampen kreeg.
Het was anders geweest had Jesse een kwart of de helft van de dosering gehad.
Fijn om te weten, bedankt huisarts.

En nu ben ik sinds gisteren thuis en heb een vrolijke blije baby! :D

Tina
5 December 2009, 15:28
Wat fijn dat het beter gaat met Jesse! Dus nu kan je eindelijk een beetje beginnen met genieten...

En wat een ongelofelijke blunder van de huisarts!!! Ga je hem/haar daar nog op aanspreken?

Mieke25
5 December 2009, 22:12
Malou geniet lekker van je vrolijke blije baby, hopelijk blijft het nu zo! Inderdaad wel vervelend dat de huisarts een te hoge dosis heeft voorgeschreven. Hier in het ziekenhuis raden ze ook aan om direct na de bevalling een kinderarts te kiezen, nu snap ik wel waarom ...
Onze huisarts heeft schoonmoeder een tijd geleden naar huis gestuurd met de boodschap even het weekend afwachten om te zien hoe het gaat. Ze moest bloed ophoesten en ze had een longbloeding! Als ze naar de huisarts geluisterd had was ze dood geweest. Dus ik ga daar straks echt niet naartoe met ons ukje.

Vandaag weer druk bezig geweest. Wasmachine, droogkast, keukenspullen allemaal al verhuisd. Moest even helpen om de wasmachine over de drempel te tillen, dat heb ik wel geweten hoor. De hele tijd al steken down under :( . Morgen maar wat gas terugnemen ...

Hoe is het met de tweelingmama's?

chanty
6 December 2009, 09:35
Mieke, het is inderdaad heel raar dat er een kleine in je buik zit. Ben benieuwd of ik dat ook nog heb als ik het voel. Dan lijkt het mij dat je wel iets meer beseft dat er echt iets inzit.

Malou
6 December 2009, 11:53
Tina ik heb vrijdag de huisarts opgebeld en aan de assistente doorgegeven dat we opgenomen zijn voor die week, weer thuis zijn en dat ze vermoedden dat de dosis te hoog is geweest waardoor Jesse dus zo'n last bleef houden.
Assistente was er ff stil van, ook omdat ik benadrukte dat ik het wat veel vond omdat het officieel pas voor kids vanaf 6 maand was, en zou het doorgeven.

Mieke, ik heb die tip helaas nooit gekregen, anders was ik dus ook nooit met Jesse naar de huisarts gegaan.
Maar goed, ook een huisarts kan fouten maken natuurlijk, maar met zo'n klein babytje en dan die dosis, hij had me gelijk beter door kunnen sturen.

En niet meer zulke zware dingen helpen tillen he! :shock: (zeg ik zelf, die ook te zware dingen tot ver in haar zwangerschap tillen deed :?)
Je kan er ook goed last van blijven houden, en t mag gewoon niet he ;) Gewoon ff je buurtjes vragen om hulp dan ;)

Chanty, ook als je eenmaal begint te voelen dat er iets in je buik aan het groeien is, blijft het heel apart en vooral heel bijzonder... ;)
Ik heb tot aan de dag van mijn bevalling me er over verwonderd, iedere dag weer, ineens die schopjes, het voelen draaien, het heen en weer zien bewegen van je buik van links naar rechts, hoe duidelijk je op t laatst voelen kon aan welke kant je kleintje lag en hoe het dan reageerde als je je hand op je buik leggen deed waar hij lag met zn ruggetje.

Ook het contact kunnen maken met dat kindje in je, en het reageren er op, dat is zo'n wonder, zo bijzonder en mooi om mee te maken.

En zal ik je wat vertellen? Dat houd nog lang niet op, want wanneer je bent bevallen, begint dat helemaal weer opnieuw.
Je raakt je kindje echt aan, je kindje reageert er op, en zo gaat het elke dag weer.

Jesse kan echt genieten en prachtig kijken als ik hem kietel, ik geniet volop als hij op me reageert door naar me te kijken, of met zn handje mijn hand te pakken, zo beleef je elke dag weer wat nieuws :D

daisyensteven
6 December 2009, 18:21
hey meisjes,

even een heel ander vraagje :-)
Hoe vragen jullie je meter en peter?

IsabelleS
6 December 2009, 18:40
Hee, ik denk ik meld me ook maar hier, beter laat dan nooit :oops:

naatje83
6 December 2009, 23:53
@Malou gelukkig dat het weer goed gaat met Jesse en wat een blunder zeg van je HA.
Hopelijk komen jullie alledrie nu een beetje tot rust.

@Mieke met deze tweelingmama gaat het goed. Erg druk gehad onze slaapkamer is nu
klaar dus daar gaan we nu voor het eerst slapen van de week beginnen we met het slopen
van onze kamer plafond, muren en vloer moeten eruit en dan maken we daar twee kamers
van. Dus dat wordt ook nog een aardige klus. Dan gaan we weer verder met de gan en zolder
we willen alles voor eind februari af hebben zodat we de laatste twee maanden helemaal niets
hebben en en nog een weekje op vakantie kunnen samen met de hondjes. Donderdag weer naar
het ziekenhuis en vrijdag hebben we een 3D echo en dan weten we hopelijk wat het wordt.
Heb nu 3 nachtdiensten maar merk dat ik het wel zwaar vindt.

@Voor alle nieuwe dames van harte welkom en geniet van jullie zwangerschap.

Mieke25
8 December 2009, 22:10
Jeey, mijn eerste berichtje vanuit ons nieuwe huisje! We hebben nog super veel af te werken maar toch is het zoo genieten.

Naatje nog veel verbouwplezier, hopelijk krijgen jullie alles op tijd af en anders moet je familie en vrienden maar eens lief aankijken zodat die komen helpen hé ;) . Geniet van de 3D echo, wij hebben ons ukje vandaag ook in 3D gezien en wat was dat gaaf zeg. Hij lijkt nu al op zijn papa :lol: .

Isabelle welkom! Als je wil mag je jezelf even voorstellen. De meesten van ons kennen elkaar via het topic 1983 bij zwanger worden maar ik geloof niet dat jij daar ooit meegeschreven hebt wel? Hoe ver ben je?

Daisy wij hebben de peter gevraagd met zo'n knuffelbeer met op het t-shirt "wil jij mijn peter zijn" en de meter met een kaartje. Voor beide had ik ook een romper laten borduren met "ik ben goed maar mijn peter (meter) is beter". Weet je al wie je gaat vragen?

Malou dat niet tillen is zooooooo lastig hé! Ik denk dat ik net zo iemand ben als jou die net voor de bevalling nog onkruid gaat wieden hoor :D . Uk hier reageert ook al goed als ik mijn handen op mijn buik leg, ik kan daar ook zo van genieten om die buik op en neer te zien gaan... En fijn dat Jesse zo leuk reageert...kan niet wachten tot het bij ons zover is

Greetje hoe reageerde de rest van de familie?? Hopelijk hebben jullie toffe reacties gehad.

naatje83
8 December 2009, 22:30
@Mieke wat lekker dat jullie nu in jullie nieuwe huisje aan het settelen zijn. Mijn vader en een
buurman helpen bij de verbouwing en als het nodig zou zijn dan kan ik mijn ooms nog bellen dat
ze komen helpen. En van mijn schoonfamilie verwachten wij maar niet te veel
de verstandhouding daarmee is niet heel erg goed en dat vinden we eigenlijk wel prima zo.
We hebben nu nachtdienst dus deze week gaat er alleen gesloopt worden en vanaf volgende week
maar weer de boel opbouwen.

Mieke25
8 December 2009, 22:42
Naatje veel sloopplezier dan! Alleen jammer dat je dat achteraf ook weer moet opruimen hé. En ook jammer dat de verstandhouding met je schoonouders niet zo goed is maar ja, sommige mensen zijn nu eenmaal wat moeilijker in omgang... daar kan je helaas niks aan veranderen. Misschien draaien ze bij als de kindjes er eenmaal zijn, alhoewel dat ook weer iets vreselijk kan zijn natuurlijk :mrgreen:

Wij hebben zondag gelukkig super veel hulp gekregen van mijn schoonouders, schoonbroers, mijn ouders en mijn broer en vriendin. Dat had ik van schoonma en mijn jongste schoonbroer echt niet verwacht want normaal zijn ze niet zo behulpzaam en eigenlijk doe ik ook liefst zoveel mogelijk zelf :mrgreen: . Vandaag trouwens de badkamer nog geverfd dus die is morgen ook helemaal af.

Lukt het nog een beetje met die nachtdiensten? Zou niks voor mij zijn hoor, ik kan overal slapen als ik moe ben :P .

naatje83
8 December 2009, 22:51
@Mieke dat is erg fijn dat jullie wel hulp krijgen en jullie moeten dat ook gewoon met
beide handen aanpakken. En jij zeker want je moet toch ook je rust pakken he! Ben wel
blij dat jullie huisje nu lekker opschiet. Wij doen ook alles liever zelf hoor maar, ik mag helemaal
niets doen van mijn vader en vriend. Tja behangen omdat ze daar allebei een hekel aan hebben
en ik dat niet erg vind om te doen. Mijn schoonouders hoeven ook niet enthousiast te doen als
de tweeling er is want dan zijn we er ook klaar mee. Heb toevallig een week of 4 geleden nog
woorden met mijn schoonmoeder gehad begint ze ineens over mijn curretage en hoe dat was.
Uhh wat ze heeft er al die tijd niet naar gevraagd en dan ben meer als drie maanden weer zwanger
en dan ga je daarover beginnenn nou het schoot bij mij en mijn vriend even in het verkeerde
keelgat en dat hebben we haar ok gezegd. Hehe ben mijn ei weer kwijt ;)

naatje83
8 December 2009, 22:53
O nachtdiensten gaan trouwens wel goed heb er dit jaar nog 2 en zou in januari ook
nog drie nachtdiensten moeten werken maar die heb ik vrij genomen dus dan ben ik
er na deze twee lekker klaar mee.

Mieke25
8 December 2009, 22:56
Oh Naatje dat was inderdaad wel gemeen van je schoonmoeder zeg! Dan ben ik toch wel heel gelukkig met die van mij.
Fijn dat de nachtdiensten nog goed gaan en dat je er niet meer zoveel moet doen. Geeft de gyn. al een datum gezegd dat je moet stoppen met werken? Of doen ze dat niet?

Ik kruip nu mijn bedje in hoor. Morgen weer een drukke klusdag :D en we gaan lekker shoppen voor meubeltjes!

naatje83
8 December 2009, 22:59
De gyn raadde me aan om met 24 weken te stoppen met werken maar ik doe zittend werk
dus toen zei hij nou 28 weken dan is het echt wel over.

Heel veel shop plezier morgen ;)

Tina
9 December 2009, 14:52
Mieke, wat fijn dat je eindelijk in het nieuwe huis zit. Geniet er lekker van!

Wel grappig om te lezen dat veel mensen vlak voor of na het verhuizen zwanger (proberen te) worden. Ik ben er ook één van, wij zijn in maart verhuisd.

Hier verder alles prima! Tenminste, ik voel me goed. Ik heb sinds het weekend wel wat bruine afscheiding en gisteren was het opeens in een keer best wat donker roodbruin slijm. Dus ik ben wel een beetje ongerust. Maar aan de andere kant kan ik ook wel relativeren... Ik lees namelijk meestal dat je je pas zorgen moet maken bij helder rood bloed en krampen, dat heb ik allebei niet gelukkig! Ik heb over een week de eerste echo. Eerst had ik er vooral heel veel zin in, nu vind ik het ook wel erg spannend worden...

Malou
9 December 2009, 16:23
Tina, ik kan me je ongerustheid voorstellen, maar idd zolang het geen helder rood bloed is (en dan echt meer dan wat slijm zeg maar) en je geen krampen hebt zit t wel goed.
Ik had dit namelijk ook.
Tot 3 maand zelfs, of nog langer zelfs.
Ik had soms wat bloed bij mn slijm, maar mijn VK vertelde me dat dit kwam doordat je baarmoederhals veel meer doorbloed is en dat adertjes dan soms door het aanspannen ofzo wat kunnen gaan bloeden.

En wat jij schrijft over roodbruine afscheiding, kan ook nog van de innesteling zijn.

Fijn dat je je zo goed voelt verder :D moet ook! ;)

Tina
9 December 2009, 16:51
Bedankt voor je reactie, Malou! Toch fijn om te horen dat anderen dat ook hebben gehad en daarna een mooi kindje op de wereld hebben gezet. Ik las ook dat sommige vrouwen maandelijks nog wat bloed verliezen rond de tijd dat ze eigenlijk ongesteld zouden zijn. Ik ben nu ruim 8 weken en met die regelmatige cyclus van mij had ik dus deze week ongesteld moeten zijn, als ik niet zwanger was. Dus wie weet is dat het gewoon... Ik hoop het maar!

Het is goed om te zien dat jouw berichtjes weer een stuk positiever zijn dan ongeveer 2 weken geleden! Gaat het nog steeds goed met Jesse?

Malou
9 December 2009, 17:00
Haha, ik herken het hoor!
Ik had dat toen ook, en was ook zo blij te horen van mensen hier en van de VK hoe en wat.

Het kan idd dat je gewoon wat "ongesteld"blijft gedurende je zwangerschap, al komt dat niet heel vaak voor geloof ik.

En in vroege stadium van je zwangerschap kan het dus van de innesteling zijn, en zoals bij mij na de drie maand dat het dus gewoon een geknapt adertje was.
Ik weet zo niet meer tot hoelang ik het heb gehad dat er wel eens een adertje knapte en er dus een beetje bloed bij t slijm zat, volgens mij zelfs tot t eind van mn zwangerschap, maar ik durf t niet meer met zekerheid te zeggen eigenlijk :? .

Als t echt mis zou zijn, verneem je t wel zei mn VK, en daar heeft ze natuurlijk gelijk in, al vond ik het destijds wel moeilijk om aan te nemen, want alles is zo nieuw en vreemd voor je, en bij elk iets denk je gelijk: Oow is dit wel goed, wat is dat, waar ligt dat aan, hoe zit dat, en hoe zit dit :lol:

En ja hier positieve berichten :D

Jesse heeft nog wel met vlagen flink last van krampen, maar niet meer zoals eerst dat hij het zowat 24 uur per dag had.
Nu is het een stuk minder vaak, maar als hij t heeft, pfff! is dan boos, ontroostbaar, en zodra ze wegtrekken is hij weer lekker tevreden. Ik heb dan zo met hem te doen, maar weet nu wel waar aan het ligt en dat het nu veel beter gaat, en daar doen we t voor.
Hij heeft gewoon gevoelige darmpjes, net als ikzelf, en buiten de krampen om gaat het nu super.

Hij is tevreden, lacht, ontdekt van alles, maakt al geluidjes, en is vrolijk en blij.
En daardoor ik ook.
Na 3 week ellende en een week ziekenhuis eindelijk een "min of meer oorzaak" een kindje wat blij en vrolijk is, rust in de tent, en ikzelf ga ook wat beter.
Heb t idee dat de hechtingen beter gaan nu, en voel me gewoon veel beter nu het met Jesse ook goed gaat :D

Tina
9 December 2009, 17:08
Dat is super, Malou! Het straalt ook gewoon van je berichtjes af! :lol:

Malou
9 December 2009, 17:09
Jazekers :D

Denk dat dit trouwens mn kerstkaart gaat worden dit jaar :D
Wat vinden jullie er van?
http://img121.imageshack.us/img121/7488/kerstkaartjesse.jpg

Tina
9 December 2009, 17:15
Leuk! Hij kijkt je lekker wijs aan.

Ik had trouwens net m'n eerste 'zwangerschapsdementie-actie'... Ik had zangles gehad (jaja, echt) en ik was weer naar huis gefietst, sta ik voor de deur zonder tas... Ik moet straks weer het dorp in voor toneelrepetitie (jaja, ook echt), dus het leek me handig om dan ook m'n tas maar te halen. Maar ja, m'n sleutel zat er in! Dus ik kon gelijk weer terug...

Nou ja, of het echt de eerste actie was is te betwijfelen. Ik ben twee weken geleden met m'n hele klas (groep 3, 6/7 jarigen) de koffiekamer ingelopen......... WAAR DE SINTERKLAASCADEAUTJES INGEPAKT WERDEN!!! :oops: :oops: :oops:

Malou
9 December 2009, 17:30
Tina!!! :shock: En toen?!?!?! Hoe heb je t opgelost??

O my god, wat zul je toen hebben staan balen :lol:

Enne niet handig je tas vergeten :lol:

Ik heb ook wel dingen gehad waarvan ik dacht, eeeeh oke :?

En ben nu echt zoo vergeetachtig.
Kan soms zo moeilijk uit mn woorden komen, of ergens op komen, of ik ben aan t vertellen en weet dan ineens niet meer waar ik t over had.
Echt erg!

En leuk he :D Deze foto heb ik in November gemaakt toen ik met Jesse bij mn ouders was.
Heb m ook op a4 in de woonkamer hangen :D

IsabelleS
9 December 2009, 18:39
Wat een mooie kerstkaart :D

daisyensteven
9 December 2009, 20:12
amaai die kerstkaart is echt gewoon fantastisch, heel mooi!!!!
en idd zo mooi hoe je over Jesse praat. Is leuk om te lezen :-) Dat doet ons ook allemaal uitkijken naar ons kindje.

Wij hebben er dit jaar onze kat opstaan :-) Maar volgend jaar kunnen we er ook een mooi kindje opzetten :-) Raar toch wel als je eraan denkt :-)

@mieke, wij gaan mijn zus als meter vragen en Steven zijn broer als peter
Wie hebben jullie genomen?

Ik kijk toch weer ontzettend hard uit naar 4januari voor onze volgende echo hoor, we zijn nu 9weken en half. Bij het minste dat ik iets voel waarvan ik niet goed weet of het normaal is, heb ik een beetje schrik.
Zoals vandaag had ik ontzettend veel pijn in mijn billen en benen. Echt vreselijk. Ik kon op het werk geen 10minuten op dezelfde manier op mijn stoel blijven zitten.

Ik zal weer maar eens bijna mijn bedje inkruipen ook, want ben toch nog altijd zoooo moe, heel de dag door.
Maar het is allemaal voor een goed doel :-) Ons kindje :-)

chanty
10 December 2009, 10:01
Malou, wat een ontzettend leuke kerstkaart! Wat een mooi mannetje!

Haha, Tina. Inderdaad hoe heb je dat opgelost met die kinderen?
Ik heb ook last van vergeetachtigheid op mijn werk. Ik vergat eerst nooit iets, maar nu moet ik wel sommige dingen op gaan schrijven.
Vandaag ben ik 12 weken zwanger, dus weer een hele mijlpaal. Wel een heel fijn gevoel! Vanavond dus tijd voor een roze gebakje om het te vieren. En dan ws weer snel mijn bed in, want ik haal 20.30 uur met heel veel moeite.

Malou
10 December 2009, 16:57
Dank jullie wel :D
Vind m zelf ook erg leuk :D

Zit nog wel te bedenken of ik 2 soorten kaarten ga maken dit jaar.
Maar ja dan zit je weer, wie stuur je welke kaart :lol:

Ik deed dat normaal ook hoor :lol:
Of de katten, of de hond, en wilde dit jaar een met al onze katten, de hond, Jesse en onszelf, maar zo'n frame kon ik niet vinden om te bewerken :lol:

Tina
10 December 2009, 17:03
Hier is de bruine afscheiding overgegaan in rood... :( Toch maar de vk gebeld en we kunnen morgen om 9.50 uur terecht voor een echo. Niet in het meest nabije ziekenhuis, maar iets is beter dan niets... Ik vreest het ergste, maar hou wel een klein beetje hoop. Het is niet heel zwaar bloedverlies en nog geen krampen.

Wat betreft mijn Sint-actie... We hadden die dinsdag daarna ook een 'feestje' gepland, omdat we nieuwe speeltoestellen op het plein hadden. Één van die moeders heeft er een mooie draai aan gegeven en zei dat het voor dat feest was. Er is naderhand maar één kind geweest dat vragen heeft gesteld aan haar moeder!

Tina
11 December 2009, 10:51
We hebben vanmorgen een goede echo gehad! Het hartje klopt en we zijn weer helemaal gerustgesteld!

Malou
11 December 2009, 12:03
Tina :shock: K schrok ff, maar las daarna je berichtje er onder!

Pfff! Goed nieuws!

Had je trouwens erg veel rood, of gewoon slijm wat rozig met een beetje bloed was?
Ik had soms echt wat bloed in mn slijm, of roze slijm.

Denk dat er een flink adertje geknapt is bij je, maar wel fijn dat je gelijk heen kon joh!

En wat een slimme moeder :D
En slim kind ook dat ie dat onthield dan weer :lol:

Tina
11 December 2009, 17:49
Toevallig hoorden die moeder en dat kind dan ook bij elkaar! ;)

Het bloeden was best veel (vond ik dan), het druppelde in het toilet. Maar 's avonds was het ook wel weer over, dus toen kreeg ik al wel weer wat vertrouwen. Ik dacht: 'als het écht fout zit, blijft het bloeden'. Maar de echo stelde me nog meer gerust! Vanmiddag nog een hele tijd geslapen, want dat was er vannacht een beetje bij ingeschoten. En nu ben ik echt superchagrijnig, terwijl ik eigenlijk vind dat ik heel blij moet zijn. Hormonen?

naatje83
11 December 2009, 20:20
@Malou het is een prachtige kerstkaart geworden.

@Tina goed nieuws zeg schrok ook een beetje ban je verhaal maar ja we moeten
ook verder lezen he!

Wij zijn gisteren bij de gyn geweest had al 4 dagen kramp dus heb dat gelijk even aangegeven
hij heeft alles nagekeken en eht was allemaal prima in orde. Ze lopen zelfs iets voor op de groei.

Vandaag de 3D echo gehad en we weten wat het worden :lol: . Willen jullie het ook weten?

Tina
12 December 2009, 14:00
JA!!!

naatje83
12 December 2009, 14:02
twee meiden. Joepie lopen al heel de dag allebei te glunderen :lol:

Tina
12 December 2009, 14:08
Ik had het ondertussen al gelezen in het 'tweeling'-topic! ;) Van harte gefeliciteerd met twee meiden!!! (juta en jula?)

We zijn pas net zwanger, maar bij ons denkt iedereen die het nu al weet dat het een jongen wordt (incl. wij zelf). M'n broertje vroeg gisteren al hoe het met z'n neefje gaat. :D Mijn vriend wil graag een jongen ivm voortzetting van de achternaam (die niet zoveel voorkomt). Doordat iedereen dat zo sterk voelt en doordat hij het zo graag wil, wil ik wel graag vooraf weten wat het wordt. Straks lig ik daar in het kraambed en heb ik het gevoel dat hij niet tevreden is als het toch een meisje blijkt te zijn. Dan is het prettiger om vooraf te weten! Ik weet wel dat hij net zo blij zal zijn met een meisje, hoor, maar toch...

naatje83
12 December 2009, 14:11
Ik had heel de tijd het idee dat het een jongen en een meisje zouden zijn eigenlijk bijna
iedereen maar heb me dus ook vergist :lol: . Mijn vriend heeft maar al die tijd geroepen
dat hij twee jongens zou krijgen (hoewel hij ook een meisje wou) maar hij had zoiets van krijg
toch nooit mijn zin dus ga maar een beetje dom lullen :lol: . Alleen een vriendin en een oom hadden
het bij het juiste eind. Wel leuk hoor er werden nog net geen weddenschappen afgesloten. We
hebben ook maar aan een paar mensen verteld wat ze worden. De familie en collega's moeten maar
lekker afwachten :lol:

Tina
12 December 2009, 14:16
Ik denk ook dat wij het niet aan iedereen gaan vertellen, waarschijnlijk zeggen we gewoon dat we het niet weten...

naatje83
12 December 2009, 14:20
Nou wij hadden ook zoiets van wat moet iedereen met die informatie ;)
Mijn (schoon)ouders, onze broers, mijn twee beste vrienden en zijn twee beste vriende
weten het. Een van zijn beste vrienden maakt ook echo's en kwam gisteravond langs
toen we de dvd zaten te bekijken. Hebben we het geluid uitgezet en mocht hij raden
wat het werd hij zag ook gelijk dat het twee meiden zijn :lol: . Dus we hebben alvast
twee keer bevestiging gehad en nu straks in het ziekenhuis zullen ze het nog wel een
keer bevestigen want dan houden we ons lekker dom :lol:

Malou
12 December 2009, 16:49
Dat is dan idd aardig wat bloed geweest Tina, dat had ik niet. Ik had echt wat door t slijm zeg maar..

Naatje, wat leuk 2 meiden :D

En wel of niet vertellen, wij hebben t iedereen wel gewoon verteld.
Ik had zooooooo'n sterk voorgevoel dat ik een jongetje krijgen zou, en toen dat ook zo bleek te zijn was ik heeeeeleeemaal blij :D Heb dus gewoon lekker verteld wat het zou worden, en dan krijg je ook wel eens de reactie:
Vind je t niet jammer dan om te vertellen wat t word? Dan weet iedereen t al voordat hij er is?

Ja maar ze weten nog niet hoe hij gaat heten en hoe hij er uit zal zien, dus dat is dan toch alsnog de verrassing? 8-)

Tina
12 December 2009, 17:29
Wat zijn er trouwens nog maar weinig mensen actief in dit topic... Weet iemand bijv. hoe het met babywensje, petek en sade gaat? Wie vergeet ik nu nog?

naatje83
13 December 2009, 06:12
@Malou tja dat is ook wel zo maar wij wouden het eigenlijk aan helemaal
niemand vertellen dus er zijn al teveel mensen die het weten :lol: . Ik had
wel al die tijd heel sterk het gevoel dat er een meisje bij zou zijn dus dat klopte
in ieder geval mijn moedergevoel heeft me niet in de steek gelaten ;)

@Tina babywensje is volgens mij op vakantie. En peteke is volgens mij ook erg beroerd
dus wie weet komt het daardoor dat ze er niet is anders zou ik het niet weten. Ik lees
ook niets meer van haar en Sade op het 1983 topic.

Mieke25
13 December 2009, 09:44
Bleehg typ ik net een heel bericht valt internet uit ... even vlug opnieuw.

Naatje tof zeg twee meiden! Gaat de babykamer nu ook in de roze verf? En ook super dat de meiden het zo goed doen, hopelijk wordt de kramp snel minder.

Tina ik schrok ook behoorlijk van je berichtje hoor. Ik had zelf last van oud bloedverlies maar kan me voorstellen dat het schrikken is als het helderrood bloed is. Gelukkig was alles goed en kunnen jullie volgende week lekker naar jullie ukje kijken. De bezoekjes hier bij de gyn zijn ook steeds erg kort maar ze worden nu steeds langer omdat er meer te zien is. Hopelijk is dat bij jullie ook zo.

Malou heel mooi die kerstkaart. En fijn dat het zo goed gaat met Jesse en jou. Lijkt me trouwens zalig die kleine man met dat koude weer in zo'n dik skipak of met dikke muts en sjaal.

Wij zijn hier nu zo goed als klaar met de verhuis. Nog een paar kleine dingetjes en hopelijk begint mijn ventje dan aan de kinderkamer want daar ligt nog steeds geen vloer of plafond.

Geniet nog lekker van jullie zondag. Hier schijnt het zonnetje lekker binnen :P .

Tina
13 December 2009, 12:35
Is Babywensje zo lang op vakantie dan??? Voor mijn gevoel is ze al weken weg!

De hormonen beginnen behoorlijk toe te slaan hier, gisteravond een huilbui en ik kon echt niet meer stoppen! Verder nog steeds snel humeurig...

Ik moet zeggen dat ik ondanks de echo vrijdag wel onzeker blijf. Het bloedverlies is zo goed als over, maar ik voel de laatste dagen wel af en toe krampjes. Ik weet dat het er bij hoort, maar toch...

naatje83
13 December 2009, 13:15
@Tina misschien een beetje lullige vraag maar heb je seks gehad. Ik had toen ook
helderrood bloedverlies en dat was na twee daagjes over zat ook iedere keer een
tussenpoze in van een paar uur dan hield het weer op en dan begon het weer.
En volgens mij is babywensje toch nog maar twee weken weg of ben ik gek aan
het worden?

@Mieke fijn dat de verhuizing zo vlot verloopt en het leukste gaat nu komen he! De
babykamer. Bij ons wordt de babykamer trouwens niet roze hoor wij zijn meer van de
neutrale kleuren en aangezien ook haast niemand het weet wat het wordt zouden we
ons zelf verraden met de kleur roze. Nee bij ons wordt het kamertje zachtgeel. En bij
jullie?

Tina
13 December 2009, 19:12
@Naatje, we hebben vorige week zondag seks gehad en vlak daarna begon het met een klein beetje bruinige afscheiding. Maar donderdag werd het rood... Ik weet niet of het daar nog van kan komen.
Het is nu zo dat zo lang ik rustig aan doe er niks aan de hand is, maar als ik wat actiever doe wordt het weer wat meer, gelukkig alleen bruin. Vandaag naar de kerstmarkt in de stad geweest en lopen is dus toch 'te actief'...

Volgens mij is babywensje al veel langer weg! Blader maar eens twee weken terug, dan zie je al geen berichten meer van haar volgens mij...

Tina
13 December 2009, 19:16
Ik had dat ook in het begin, bij noemde ze dat ook bandenpijn. Verder was ik ook erg voorzichtig en onzeker in het begin. Heb dat eigenlijk tot de 12 weken wel gehouden, je hoort zo vaak vervelende verhalen!

Ik ben er voorlopig een tijdje niet....ik ga op vakantie!
Tot over 2 weken!

Ik heb even teruggebladerd, bovenstaand bericht is van 3 november! Babywensje???

naatje83
13 December 2009, 19:19
@Tina dan moet je het maar gewoon lekker rustig aan doen hoor!
Hmm zolang al niet dan heb ik echt last van zwangerschapsdementie
dacht echt dat ze korter weg was :?

Mieke25
13 December 2009, 21:51
Inderdaad we hebben al een tijdje niks meer gehoord van babywensje... hopelijk is geen nieuws goed nieuws hé. Ik mis Anna trouwens ook al een tijdje... anders schreef ze hier toch af en toe iets of in het andere topic.

Naatje leuke kleur zachtgeel! Wij gaan waarschijnlijk voor lichtgrijs met een vleugje blauw in. Ik heb van schoonmoeder twee schilderijen gekregen op doek van een jongens en meisjesbeer in grijs-bruin tinten en heb laatst ongeveer dezelfde knuffeltjes gevonden met witte kleertjes aan. Dus het wordt thema beer bij ons denk ik en tegen ouders en schoonouders vertellen we dat straks 1 muur roze of blauw wordt ;) .

Had ik trouwens al verteld dat ik de badkamer in een paarstint geverfd heb? Het klinkt misschien vreemd maar het is super mooi geworden. Morgen maar eens een buikfoto nemen in de badkamer :D .

Tina leuk die huilbuien hé. Ik heb een tijd gehad dat ik bij ieder tv-programma zat te huilen. Mijn ventje begreep er echt helemaal niks van. Ook de nestdrang begrijpt hij totaal niet en ik heb het echt wel erg te pakken.

Mieke25
13 December 2009, 22:05
Ohh ik heb juist op de site van babywensje gespiekt en heb super mooie foto's gezien van de vakantie en de echofoto's. Er stond ook bij dat het waarschijnlijk een ...... zal worden :D . Maar dat laat ik haar zelf wel vertellen.

Tina
15 December 2009, 19:53
Jij gaat echt hard, Mieke! Ik zag bij de buikfoto's dat je buik al behoorlijk gegroeid is, je hebt er even op moeten wachten, maar nu is het echt wat geworden! En je passeert bijna de 'minder-dan-100-dagen-grens'!!! Wanneer ben je ongeveer uitgerekend?

En Naatje, plaats jij ook ergens buikfoto's, of hou je dat voor jezelf? Ben wel benieuwd naar je tweelingbuik!

daisyensteven
16 December 2009, 20:58
Hey meisjes,

amaai ik had ook een paar bladzijden bij te lezen :-)

Ik ben absoluut niets ziek meer, maar wel nog altijd moe, dus ik ga 's avonds vroeg slapen, waardoor ik dus niet zo veel meer op internet zit.
Normaal zit ik er op het werk ook af en toe wel eens op, maar het is momenteel zo druk bij ons door de jaarafsluiting dat het me daar ook al niet lukt.

Momenteel voel ik me helemaal zo goed, dat ik buiten het moe zijn, bijna niet meer merk dat ik zwanger ben. Soms ook wel een ambetant gevoel vind ik :-) Ik hoop dat het vlug januari is, dan kunnen we terug naar de gyno.

Goh Tina ik verschoot toch ook wel eventjes van je verhaal. Ik zou ook niet op mijn gemak zijn als ik bloedde. Ben soms al wat bezorgd omdat ik niet zoveel kwaaltjes meer voel :-) Het is ook nooit goed hé ;-)

Kei leuk, twee meisjes :-) Misschien ook wel beter dan twee verschillende geslachten hé :-) Dan gaan ze wrslk ook wel hard aan elkaar hangen :-)

Mieke25
17 December 2009, 07:53
Daisy fijn dat je niet meer ziek bent! Vanaf nu volop genieten. Ik was in de periode tussen niet ziek zijn en de baby voelen stampen verschrikkelijk onzeker, net zoals jij was het precies of ik niet meer zwanger was. Hoever ben je nu alweer? Hoop dat je je ukje snel kan voelen bewegen.

Tina het gaat nu inderdaad hard met de buik. En leuk dat het jou was opgevallen van die 100 dagen grens, ik zit er ook steeds naar te kijken. Vanaf nu gaat het echt wel rap daar zijn!

Sinds een week of twee voel ik het trouwens ook super duidelijk als uk stampt of bokst. Dan voel ik zo'n mini hieltje op en neer bewegen zalig! Alleen jammer dat uk bijna de hele nacht door spartelt en ik zoveel last heb van maagzuur. Van slapen komt dus weinig in huis.

Hoe is het met de andere zwangeren? Hopelijk alles goed en lekker aan het genieten van de zwangerschap.

Mieke25
17 December 2009, 07:56
Naatje ik ben ook wel benieuwd naar jou buikje hoor! Merk je het ook al met lopen? Mijn ventje gaf er gisteren een niet zo leuke opmerking over...hij zei dat ik loop als een lompe koe :evil: mag ie nog gaan goedmaken hoor!

naatje83
17 December 2009, 22:42
@Mieke ga eens een account aanmaken op internet en dan zal ik buikfoto's gaan
plaatsen ben inmiddes iets meer dan 9kg aangekomen dus jullie moeten net schrikken
hoor :lol: . En die opmerking moet hij zeker goed maken
@Daisy wat fijn dat je beter voelt dan kan je lekker gaan genieten als je niet zo
misselijk bent.
@Tina niet schrikken van mijn buik hoor :lol: de foto's komen eraan ben niet zo handig
met internet :oops: dus mijn vriend mag het even doen.

Verder alles goed hier alleen een hoop dagen gewerkt en moet morgenochtend en
zondagavond ook nog :roll:

Tina
18 December 2009, 15:48
Het bloeden (nog steeds!) maakt mij ook onzeker hoor. Maar gelukkig heb ik nu, sinds ik dat heb, al twee echo's gehad met een levend kindje. Dus ik probeer er maar van uit te gaan dat het gewoon goed gaat... Gisteren was het even wat minder, dus ik had goede hoop, maar vandaag weer zoals de andere dagen...

Naatje, is het al gelukt met de foto's?

Daisy, wat fijn dat je niet meer ziek bent! Begrijpelijk dat je wat onzekerder wordt, maar het is ook wel heel lekker om je goed te voelen, toch?

Mieke, wanneer ben je ook al weer uitgerekend?

Tina
18 December 2009, 15:49
En Daisy, hoe ver ben jij nu?

Mieke25
19 December 2009, 09:21
Tina wat vervelend dat je blijft bloeden zeg! Gelukkig hebben jullie twee echo's gehad zodat je weet dat alles goed is, maar toch zou het fijner zijn als het stopt hé. Ons ukje komt volgens de gyn. rond 30 maart. Vandaag nog 100 dagen te gaan!

Naatje ik ben benieuwd naar je foto enne die kilo's die vliegen er straks weer af hoor, je zal het dan druk genoeg hebben met je twee meiden. Enne rustig aan op het werk hé! Heb je trouwens al last gehad van een harde buik??

Joyce hoe is het met jou???????

Malou
19 December 2009, 10:44
Mieke, wat een k*topmerking van je vriend.
Ik had waarschijnlijk er iets uitgeflapt van, beter lopen als een lompe koe, dan er net als jou uit zien als een :? :twisted:

Zeker nu je hormonen al zo opspelen. Dan had ie t veel liever kunnen beschrijven als: Je loopt als een schattige waggeleend ofzo :lol:

Tina, je bloed nog steeds? Misschien toch gewoon een soort van ongesteld zijn?

Als het wel doorblijft gaan weer aan de bel trekken, niet om je bang te maken, maar een vriendin bloedde ook vanaf jouw aantal weken ongeveer, en heeft haar zwangerschap tot zoiezo 33 week kunnen doorlopen met strenge ziekenuiscontrole, maar t kan ook zijn doordat je beeb tegen je placenta schopt deze gaat bloeden waardoor je bloed verliest, zoals bij haar.
Extra controles doen en mee denken is nooit verkeerd, dus geef dit bovenstaande desnoods even door, misschien kunnen ze er wat mee.

Niet direct achterover slaan, want dit hoeft bij jou niet t geval te zijn natuurlijk, maar t schoot me te binnen en als t wel langer zo blijft is het wellicht verstandig om t even op tafel te leggen zeg maar ;)

Naatje, lekker aangekomen al dus? Geeft niets meid, je bent in verwachting van een 2ling dat gaat zoiezo harder met de pondjes ;)

Daisy, fijn dat je je zo goed voelt :D

Hier alles goed, Jesse is sinds gisteren rustig aan aan t wennen aan meer voeding en minder voedingen op een dag, en tot dusver gaat t eigenlijk aardig goed.

Ik ga nu van 130 cc aanbieden naar 165, maar geef hem daarvan maar 140 anders krijgt hij buikpijn en zit ie propvol, maar hij slaapt nu langer tussen de voedingen :D Lekker!!

Gisteren besloten dat we een pupje erbij gaan krijgen.
Zal wel een hele drukte worden hier in huis met het opvoeden van een pup naast het zorgen voor Jesse, de hond en de poezels, maar anders moeten we nog zeker een jaar wachten, en dat is wel erg lang.
Dus we wagen de gok, en als t niet gaat dan kan ze weer terug naar mn schoonmoeder, maar we gaan er vanuti dat t goed gaat.:D

Nu nog bedenken welke pup ik wil, en hoe ze gaat heten :lol:

Tina
19 December 2009, 12:33
Leuk Malou! Ik wil ook wel een hond, maar mijn vriend houdt helemaal niet van honden. Met dit weer is het helemaal leuk, lekker door de sneeuw wandelen. Maar goed, hier blijft het bij de 2 katten (ook heel leuk!).
Wie heeft er nog meer huisdieren? Naatje en Mieke hebben honden, toch? Reageren jullie dieren op de zwangerschap? Ik heb het idee dat de katten iets aanhankelijker zijn, ze zijn ook meer binnen. Maar dat kan ook door de kou komen. De laatste week heeft eentje een paar keer bij ons op bed geslapen (mag meestal niet) en ik merk dat ze steeds vóór me wil liggen, dicht bij me. Als ik me dan omdraai hoor ik een hoop gemekker en gemauw en dan loopt ze om me heen (of over me heen) en gaat ze weer voor me liggen. Vannacht lag m'n vriend dicht bij me (normaal hebben we allebei de ruimte nodig) en lag die kat dus voor de helft bovenop hem en voor de helft op mij. Toen heb ik ze maar even op de kattenkamer gedaan, want ik kon niet meer slapen... Verder zijn ze heel leuk, hoor! ;)

Malou, van dat bloeden ga ik zeker aangeven bij de vk als ik daar weer ben... Het maakt me wel onzeker, gelukkig is het geen rood bloed meer geweest! De gynaecoloog zei vorige week wel dat sommige vrouwen het de hele zwangerschap hebben en dat het geen kwaad kan. Op de echo's was ook niks opvallends te zien.

Mieke, wie weet wordt jouw kleine wel op mijn verjaardag geboren! (27 maart) Ik vind het altijd wel een lekkere periode om jarig te zijn... Waarom? Geen idee! Mijn vriend is 29 maart jarig, lekker makkelijk, alles in 1 keer!

Ik heb nu HEERLIJK vakantie! Was er ook wel aan toe, hoor! Ik heb vannacht een nacht van 14 uur gemaakt!

Mieke25
19 December 2009, 14:46
Malou wat leuk dat jullie er een pup bij nemen. Misschien neemt jullie hond wel een deel van de opvoeding voor zijn rekening. Dat was hier toch met nummer 2, die sliepen vanaf dag 1 samen in de mand en we hebben nooit gejank gehoord 's nachts. Fijn dat het nog steeds goed gaat met jullie en dat Jesse wat langer slaapt tussen de voedingen, wordt ie lekker groot en sterk van ;) .

Vandaag heb ik het met mijn ventje nog over zijn opmerkingen gehad. Hij noemde me vandaag inderdaad waggelende een en zei dat mijn buikje lekker dikker aan het worden was. Heb toch even gezegd dat ik de opmerking van lompe koe niet zo leuk vond en kreeg daarna een hele demonstratie van hoe ik volgens hem loop. Hilarisch gewoon :D hij bedoelt het niet slecht maar af en toe :evil: .

Tina veel kans dus dat ik lig te zweten als jullie aan het feesten zijn ;) . Leuk dat jullie kat zo beschermend is. Onze hondjes doen nog steeds hetzelfde hoor. Ze hebben vandaag trouwens een nieuw speeltje gekregen en dat zijn ze nu aan het slopen :lol: .

Daarstraks tijdens het winkelen was uk ook weer lekker druk aan het draaien, deed af en toe pijn met het lopen. De mensen zullen ook gedacht hebben wat heeft die. Ik pas trouwens nog altijd in mijn oude jas en daarin zie je niet dat ik zwanger ben ... ik lijk er alleen dik in :D .

Ga nu mijn ventje maar eens wakker maken want we moeten nog naar de verjaardag van mijn oma. Die mannen vallen ook altijd in slaap na jeweetwel hé hihi.

naatje83
20 December 2009, 16:48
@Mieke heb af en toe last van harde buiken maar maak me gewoon veel te druk
dus dat moeten we maar wat minder gaan doen he! Mijn vriend zei van de week
ook he bolle. Ik heb maar gezegd dat ik zijn gewicht nooit zal halen al was ik
zwanger geweest van een 5 ling :lol:
@Malou wat heerlijk dat Jesse wat langer slaapt tussen zijn voedingen door. En leuk
een pup erbij ik zou ook wel willen maar het mag niet :cry:
@Tina wij hebben twee honden, een kat en twee konijnen. De jongste hond is nu erg
aanhankelijk en onwijs waaks. De grootste is echt een man en heeft zoiets van het zal
allemaal wel :lol:

Mijn vriend gaat van de week de buikfoto's op de site zetten ik snap er niets van en hij
heeft nu nog twee dagen dienst dus het zal wel een woensdag worden.

Malou
20 December 2009, 17:06
Tina, ik kan me voorstellen dat je onzeker bent hoor. Dat had ik ook.
Wel fijn dat je niet meer zo helderrood bloed en dat alles verder goed is op de echo.
Lekker genieten meid!

Mieke, das waar, mannen kunnen zo tactisch zijn soms he :lol:

Naatje, waarom mag je er geen hondje bij dan?

Wij hebben een aardig stel hier zitten, 5 katten, een hond, een paard en straks nog de pup erbij.
Het paard had mn vriend al, ik had al 2 katten.
Zodra we zelf een huisje zouden hebben zouden de 2 katten naar ons komen, tot die tijd konden ze bij mn ouders blijven.

Toen vonden we vorig zomer een nest kittens op de hooizolder, zonder moeder, die was wild en was hem gepeerd.
Om te voorkomen dat dit stel ook zou verwilderen en daarbij zich ook zouden gaan vermeerderen als ze groot genoeg waren, hebben we ze van zolder gehaald.
De dierenambu deed moeilijk om ze op te halen, kon pas na t weekend, dus heb toen kittenmelk gehaald (ze waren net 3 week oud) en ben ze gaan flessen en toen heb ik besloten dat ik ze zelf groot zou brengen en zou plaatsen.
Maar ja, 2 zijn er blijven hangen haha :)

Een week nadat ik de kittens vond kreeg ik onze hond van mn vriend voor mn verjaardag, en zo hadden we dus 4 katten, een hond en een paard en dat vonden we wel prima.
Totdat ons jongste katje aan kwam lopen, net 4 maand oud, vies, vlooien, en broodmager.
Wie kon hem nou niet missen? Zo lief en klein, maar niemand heeft hem ooit als vermist opgegeven.

Dus zo hadden we 5.

En de pup, vorig jaar hadden we een hondje er bij, maar die was te druk voor onze hond, en daarbij was de pup ook blind.
Dat maakte mij verder niet uit, juist daarom wilde ik hem een kans geven omdat het zon leuk beestje was verder, alleen mn grote hond cijferde zichzelf weg doordat de pup zoveel begeleiding nodig had, en zo ontzettend druk was.
Daarbij was ik lichamelijk niet fit. Ik was gewoon ontzettend moe, we moesten opeens noodgedwongen verhuizen bij familie in, daar zittend kwam ik er achter na 2 maand dat ik zwanger was en mn grote hond kwijnde weg bij de drukke veel aandacht vragende pup, dus heb ik gekozen voor mn grote hond en mezelf. Daarop boden kennissen aan dat ze hem wel wilden hebben, ze waren net als mij helemaal verkocht aan hem, zn leuke karakter en zn blindheid was geen probleem.

Mijn schoonmoeder vond dit heel sneu, omdat ze wist hoe gek ik op de pup was, en heeft toen aangeboden dat we van haar een pup zouden krijgen als we er aan toe waren.
En nu had ze toevallig nestjes, en ik zat zo met mn neus in de pupbak te knuffen met de pupsels, en toen zei ze: Zoek er maar een uit als je wilt.
Je mag ook nog een jaar wachten, maar als je wilt zit er een voor je bij.
Ik was het aanbod allang vergeten, dus was helemaal verbaasd maar ook heel blij.
En nu dus het moeilijke, een pup kiezen :lol:
Er zijn meerdere leuke hondjes waar ik wat mee heb, dus word moeilijk.
Ga ook zeker kijken naar het karakter nu, is het een druk hondje of wat rustiger, want het moet ook bij onze grote boef passen.

En zo heb je een heel stel haha ;)

naatje83
20 December 2009, 17:32
Nou het mag niet van mijn vriend :lol: . Hij is van huis uit helemaal geen dieren gewend en toen kwam ik dus aanzetten met 2 honden en 2 konijnen (1 in middels overleden) en vorig jaar kwam de kat aanlopen woog 1.5kg (nu 5.6kg helemaal kaal wij dachten dat hij aan 1 oog blind was maar er bleek een doorn in te zitten die was helemaal ingekapsels en uiteindelijk moet vorig jaar oktober zijn oog eruit. Vlak daarna kwamen we erachter wie zijn eigenaar was en die wou hem terug heb je dus een goeie aan mij (hij was al 10 maanden bij ons) ik zeg tegen haar o dus je wilt hem terug ik zal even de rekeningen pakken van de dierenarts kwam op zo'n 750euro oogoperatie, inenten, chippen, gescheurde lies en andere oog wat ontstoken was en een mega abces op zijn kont. Nou toen keek ze me aan of dat ik gek was dus ik heb haar toen vriendelijk gevraagd of ze wel helemaal lekker was en dat ze op zijn hollands gezegd de kolere kon krijgen eerst dump je kat op straat in de kou sterk vermagerd wij lappen hem op en dan wil je hem terug nou kan je rekenen. Maar de kat is uiteindelijk bij ons gebleven en toen heeft mijn vriend gezegd dat dit echt het allerlaatste was wat in huis kwam dat is uiteindelijk ook niet gelukt en er zijn nog twee konijnen (1 inmiddels overleden) bijgekomen. Maar nu is het echt het matje hij zegt ook en hij heeft ook wel gelijk straks met twee kinderen erbij krijgen we het ook nog druk zat. En dat is natuurlijk ook zo.

Malou
20 December 2009, 17:57
Dat is natuurlijk wel zo, het is geven en nemen ;)

Mijn ex kon ook zo moeilijk doen, die was ook niet echt een dierenliefhebber.

Mijn vriend daarentegen is zelf zo dat hij zegt: Och de stakkerd, laat hem hier maar komen :lol:
Met Nero ook, ons aanloopkitten.
Wij nemen hem wel hoor, anders moet ie met de dierenambu mee en wie weet wat er dan met hem gebeurd?

Maar nu zegt hij wel, t is eerst wel genoeg toch?
ja schat, ik vind t prima zo.

Ja vind ik ook, maar beiden tegelijk: Maar mocht er ooit een dier zijn wat op ons pad komt en we kunnen het helpen, doen we het :lol:

Tina
20 December 2009, 19:28
en toen heeft mijn vriend gezegd dat dit echt het allerlaatste was wat in huis kwam

Dat ken ik!!! Maar hier gaat ook écht niks meer bij komen...

Ondertussen leest hij mee en zegt: "nee, dat klopt!"

daisyensteven
20 December 2009, 20:41
hey meisjes,

wat en weer hé, pfff

Ik ben nu 11 weken en 2 dagen :-) Dus niet zoveel verschil met jou Tina :-)

Ik heb al geprobeerd zo'n banner of wat is dat te maken, maar lukt me niet :-)

Wij hebben 1 kat, Sam. Een echt schatje :-) We kunnen hem niet meer missen.

Mijn hormonen beginnen ook een beetje op hol te slagen op momenten dat ik moe ben. Vrijdag na het werk mijn ventje gaan halen, hij stapte in de auto en ik was heel erg aan het wenen.
En niet echt over iets, gewoon over vanalles in het algemeen. Ik was zo moe.

erg :-) hij snapte het niet :-)

Joyce2911
21 December 2009, 11:01
Hey meiden, we hebben eindelijk weer internet na de verhuizing....
Heb ff snel wat bijgelezen, maar was al ff geleden dat ik ingelogd ben
geweest.

@ Malou: Las dat het met Jesse nu beter gaat, wat fijn! Slaapt hij
ook al door de nachten?

@ Mieke: zijn jullie inmiddels helemaal over?? Moet je nog veel doen
aan jullie nieuwe huisje??

@ Naatje: ik heb van de week ook voor de eerste keer een harde buik
gehad, was geen fijn gevoel....

@ hier: wij zijn helemaal over, heb mn verjaardag gevierd in het nieuwe
huis heb de buikgriep gehad 2 weken terug en nu de gewone griep :s
met de kleine gaat alles goed, ben lekker aan het groeien.
Merk dat ik minder kan dan dat ik wil....maarja kleinigheidje hou je toch he ;)

Joyce2911
21 December 2009, 11:04
Sorry als ik dingen vraag die al verteld zijn :oops:

@ Tina: zag ergens dat je een topic geopend hebt over je bloeding.
Ik heb dit ook gehad met 10,5 week nadat we s'morgens een goede echo
hadden gehad. Uiteindelijk (na veel gezeur) konden we de dag erop weer
terecht, en was alles goed. Bruinverlies heb ik redelijk lang gehad maar
dat was mij ook verteld dat dat normaal was. Hopelijk is het snel over zodat je
van je zwangerschap kunt genieten...wij zijn toen iig gigantisch hard van de roze
wolk gevallen en niet echt meer op terug gekomen.

Malou
21 December 2009, 11:36
Joyce alles gaat inderdaad lekker hier nu :D
Jesse huilt eigenlijk alleen nog als hij een humeurtje heeft of dat iets hem niet zint :D

En hij slaapt nu sinds een paar nachten goed door :D

Eerst schrokken we vorige week steeds wakker als we de wekker hadden uitgezet en hem geen voeding op zn tijd hadden gegeven, maar vaak was dat dan een uurtje later.

Aan de kinderarts in het ZH gevraagd en die zei, je mag hem nu rustig s'nachts laten slapen, laat hem zichzelf maar melden, en so we did.

Hij heeft nu al vanaf vrijdag elke nacht lekker doorgeslapen.
Een keer van 2300 tot 0545, een keer van 2200 tot 0445 en afgelopen nacht van 2130 tot 0400 :D
Echt lekker, kan nu zelf ook even bijtanken, en voel me overdag gelijk een stuk fitter :D

Heb nu meer moed om s'ochtends gelijk alles te doen in huis ipv verdeeld over de dag :D
En wel lekker want beide heren slapen s'ochtends uit, dus ga nu meestal s'ochtends eerst ff eten, dan ff met de hond een stuk wandelen, dan thuis alles ff met een doek doen, en daarna stofzuigen :D Heerlijk!

Zal de heren zo ff wakker gaan maken, we zouden zo om boodschappen voor de kerstdagen, maar aangezien toch alles dicht is op maandagmorgen kunnen we t net zo goed morgen ff doen ofzo.
Wil graag zo ff foto's met Jesse in de sneeuw maken, dus zal ff een mutsje opzoeken, en zien of hij t gevoerde pakje van zn overbeppe nog aankan.
Erg eigenlijk, ik was helemaal weg van dat pakje, echt schattig, maar we hebben het Jesse nog nooit aangehad omdat t steeds te warm was buiten en nu ben ik bang dat hij t niet meer past :lol:

Fijn dat je weer internet hebt :D

En balen van alle griepjes, hopen dat je snel weer de oude bent.
En wen er maar aan, ik kon op t laatst nauwelijks zelf iets meer, terwijl ik juist iemand ben die alles zelf wil :lol:

Mieke25
21 December 2009, 12:17
Joyce veel beterschap! Wij zijn nu twee weekjes verhuisd en hebben net ons eerste klusvrije weekend achter de rug. Wist gisterenavond gewoon niet meer wat ik nog kon doen dus lekker op de zetel geploft. Fijn dat alles goed gaat met jullie ukje en dat je lekker aan het groeien bent. Ik merk trouwens ook dat kleine dingen zoals uit de auto stappen steeds moeilijker worden doordat die buik in de weg zit maar zijn inderdaad maar kleinigheidjes.

Daisy laat die traantjes maar gewoon vloeien ... hoort er allemaal bij en kan lekker opluchten. Wel fijn dat jullie bijna die 12 weken grens voorbij zijn.

Malou wat fijn dat Jesse doorslaapt en wat gezellig zoveel beestjes. Mijn man is niet zo'n dierenliefhebber. Buiten onze twee Jack russels komt er echt niks meer bij. Ja hij wil een grote waakhond voor buiten maar dat wil ik weer niet. Ik zou het niet over mijn hart krijgen dat het beestje buiten moet zitten in weer en wind in zo'n ijzeren hok.

Naatje hier zou ik best wel eens in de buurt kunnen komen van het gewicht van mijn man hoor. Da's zo'n lange dunne lat :lol: . Maar ik ben gelukkig nog niet veel bijgekomen t.o.v. mijn begingewicht. Nu bijna 2 kg maar er zijn zo van die lieve mensen die zeggen oh dus 7 kg want je was er eerst 5 kwijt :evil: . Ok ze hebben misschien wel een beetje gelijk maar toch ... En inderdaad rustig aan met die harde buiken hé.

Ik word bijna iedere ochtend wakker met een basketbal. Doet geen pijn maar is volgens mij toch een harde buik dan... Harde buiken mogen toch geen pijn doen wel?? Anders is het een teken dat je rustiger moet doen dacht ik.

Malou
21 December 2009, 12:47
Harde buiken kunnen soms wel iets zeer doen, maar dan maak je je ws inderdaad veelste druk misschien?

En ik zou dat ook niet kunnen hoor.
Mn schoonouders zeggen wel eens, mag Chevy hier niet bij ons op de boerderij komen wonen?
Ze zijn stapel met hem, maar zeg dan ook gelijk: Nee want ik kan hem niet missen, voor geen miljoenen, en daarbij mag hij bij jullie ook niet in huis, dus dat feest zou hoe dan ook niet doorgaan ;)

daisyensteven
24 December 2009, 08:58
hey meisjes

ik heb eens een vraagje, want kwor er een beetje ambetant van
ik heb zowiezo al wel serieus wat problemen met mijn darmen, maar sinds ik zwanger ben is het echt enorm erg!

Hebben jullie ook deze problemen of hebben jullie misschien enkele tips?

Ik kan niet naar het toilet en mijn buik voelt enorm zwaar en vol aan, wat wel logisch is.
Als ik 's avonds gegeten heb, heb ik het gevoel dat mijn eten tussen mijn keel en mijn maag blijft zitten, wrslk omdat er geen plek meer is.
Maar ik heb wel honger hé.

pfffff kwor er echt zot van!

Joyce2911
24 December 2009, 09:32
@ Malou: fijn dat alles goed gaat met Jesse, en zeker na de start die hij
heeft gemaakt...

@ Mieke: ik merk ook dat de dingen wat minder makkelijk gaan. Ik wil zooo
veel, maar het gaat niet zo makkelijk meer.

@ Daisy: veel volkorenproducten eten zeggen ze. wat bij mij ook goed hielp
was jus drinken of mandarijnen eten....hopelijk gaat het snel beter!

@ Hier: wij zijn druk bezig in ons hoofd wat we precies willen qua kleuren voor de
babykamer, moeilijk om het eens te worden hahaha. We zijn zo goed als eruit welke
muurschildering we willen. Vriend van ons doet airbrushen, en we krijgen die tekening
van hem! Waar we super blij mee zijn :D
Ben nog steeds niet helemaal fit, hopelijk morgen weer iets beter ivm de eters die we
krijgen...is anders ook zoiets he :s

Fijne dagen voor iedereen! Met veel gezelligheid en lekker eten :D

Mieke25
24 December 2009, 15:55
Daisy ik heb hier al veel gelezen dat rose visee laxo goed werkt. En zoals Joyce zegt, veel vezels dus groenten, volkorenproducten en fruit. Bij mij helpen sinaasappels trouwens ook heel goed. Waarschijnlijk zijn je darmen even van slag omdat ze plaats moeten maken voor de baby die nu lekker aan het groeien is.

Joyce wat gaaf een muurschildering. Ga je ook verklappen welke tekening het gaat worden? Ik kan toch ook niet goed stilzitten hoor... we hebben de slaapkamermeubels van mijn ouders gekregen (vol hout en niks aan) en die ben ik nu lekker aan het afschuren en verven. Gaat best goed met de nodige pauzes tussendoor.

Ik word af en toe wel gek van uk hoor, die is nu al 3-4 dagen de hele dag door aan het stampen, duwen, draaien, ... Vaak lekker onderaan in mijn buik wat vaak niet zo fijn voelt. Dat gaat nog wat geven de komende 3 maanden. Maar ja, beter uk teveel voelen dan helemaal niet natuurlijk.

Iedereen nog een hele fijne kerst met veel lekker eten en gezellig bij elkaar zijn! Enne lekker showen met de buikjes of babies hé ;) . Hebben jullie trouwens een leuke feestoutfit??

Joyce2911
24 December 2009, 16:50
@ Mieke: Als de schildering erop staat dan show ik hier wel een foto. Voor de rest
laten we het aan niemand zien...zien ze straks als de kleine er is.
Wat leuk dat je meubels aan het opknappen bent! Hier staat de babykamer op
de logeerkamer, begint nu toch wel te kriebelen om met het kamertje te beginnen
hoor...heb al allerlei ideeen in mn hoofd, alleen vriendje ziet die ideeen nog niet.
Dus binnenkort maar ff meesleuren en laten zien wat ik bedoel. :D
Ik heb wel een nieuw jurkje gekocht voor de kerst, dus benieuwd hoe die nu
inmiddels staat nu er wat meer buik is.

Zijn jullie al bezig met het geboortekaartje?? En weten jullie ook of je een
kraamfeest gaat geven?? Ik zit er een beetje tussen te twijfelen. Aan de ene
kant wel leuk, maar ook zooo druk. Weet natuurlijk ook niet hoe Ukkie gaat
reageren op al die drukte en mensen. Nou ben ik er sowieso niet zo voor om de
kleine rond te laten gaan als een pop...dus ff aankijken wat wijs is. Zitten voordelen
maar ook nadelen aan. (waaraan niet he ;) )

Mieke25
24 December 2009, 21:11
Joyce wij zijn nog niet bezig met het geboortekaartje hoor. Ik ga wel stilaan beginnen met adressen te verzamelen en ga over 2 weken eens kijken voor kaartjes. Mijn man gaat begin jan. de plafond voor de babykamer bestellen dus hopelijk kan dan eind jan, begin feb de babykamer komen.

Hier trouwens een heel fijne kerstavond gehad onder ons tweetjes. Mijn ventje heeft lekker mee helpen koken, de tafel afgeruimd terwijl ik lekker kon blijven zitten en toen cadeautjes gedaan. Hij had een babyfoon gekocht en een mandje gevuld met spulletjes van bebeyou (nagelsetje, badthermometer, borstel en kam) en een slabbertje met "ik ben mama's lieveling". Ik natuurlijk direct tranen in de ogen ... vond het zo lief.

Hoop dat jullie ook een hele fijne kerst hebben. Ik duik nu lekker mijn bedje in.

chanty
26 December 2009, 10:13
Daisy, ik had vorige week zaterdag enorme last. Ik kreeg het er niet uit, maar het zat al wel vooraan (sorry voor de wat minder lekkere omschrijving). Ik heb nu lijnzaad (kun je bij de natuurwinkel halen) en dat werkt echt super voor mij! Kan eindelijk weer om de dag naar de wc. Voordat ik zwanger was, was dat iedere dag, maar het is beter als 1 keer per week.
Ik zou dat gaan proberen als ik jou was. Fijne kerst nog.

naatje83
28 December 2009, 00:07
Hier even een update van mij. Heb afgelopen maandag in het ziekenhuis vertoefd had
erge krampen en heb dus een goede blaasontsteking te pakken en ben even op mijn
vingers getikt dat ik het rustiger aan moet gaan doen dus heb deze week lekker rustig
aan gedaan :roll: Dinsdag de 20 weken echo. Hoop dat iedereen leuke dagen heeft gehad.

Malou
28 December 2009, 10:07
Daisy, ik heb altijd een vrij dunne ontlasting, maar dat kan net zo lastig zijn als niet kunnen poepen.
Wat je zou kunnen doen is idd veel volkorenproducten eten, veel groenten, en ook goed drinken.
Ook vocht komt in je ontlasting.

Ik ben na de bevalling veel meer verstopt geraakt.
Ik kan ook geen witbrood eten, dan kan ik 4 dagen niet poepen en als t dan moet, my god!
Roosvicee laxo moet idd ook goed zijn trouwens.

Naatje, doe dan ook rustiger aan ;)
Zeg ik, die zelf ook nog op t eind van haar zwangerschap van alles uitvond en het zelf wel deed als t niet snel genoeg gebeurde :lol:
Zo stond ik in september, een maand voor mn uitgerekende datum nog onkruid te trekken, terwijl ik zo zwaar was dat ik nauwelijks overeind kon komen en allemaal van dat soort fratsen :lol:

Joyce, inmiddels opgeknapt?

Mieke, wat voor kleur of beits ga je de meubeltjes doen?

Over het kraamfeest.
Ikzelf heb er toen ook over nagedacht, maar ik zie dat neit zo zitten.
Zelfs niet als Jesse straks een maand of 3 of 4 is.
Nu is het hem soms al te druk, en je geeft in principe alleen een kraamfeest om jezelf te ontlasten elke keer bezoek te ontvangen.
Ik heb dus gekozen voor meerdere keren, alhoewel ik nadat ik op mn hyves heb gezet nadat Jesse geboren is en hij met zn darmen heeft gezeten, dat we voorlopig rust willen, dus ook weinig aanvraagjes voor een bezoek heb gehad :lol:
Maar dat geeft niets, ik vind het niet zo erg, want als je er neit om denkt word er zo omgeleurd met zo'n kleintje, en dat is gewoon te veel.
Mensen die echt langs willen komen voor jou en je baby komen wel, en de rest, who cares ;)
I don't! :grin:

Malou
28 December 2009, 10:10
Hier gaat alles lekker trouwens :D Jesse is zo'n lekker vrolijk mannetje :D Ben elke dag een beetje meer verliefd op mn kereltje dan ik al was :D
Hij lacht, hij maakt geluidjes, brult soms ook nog wel, maar meiden wat een verschil :D

Met mijzelf gaat het nog niet zo.
Heb nog steeds ontstekingen en een constante zeurende pijn in mn onderbuik, maar het moet met de tijd genezen zegt de gyn en antibiotica die geven ze niet snel, maar ik heb gewoon de pech dat mijn lijf ontstekingen niet een 2 3 wegkrijgt.
Moet dus tot februari afwachten, is het dan nog niet ove rmoet ik weer heen, maar je word er zo moe van.

Voor de rest gaat t zn gangetje wel gelukkig :D

Mieke25
28 December 2009, 11:07
)Malou jammer dat de ontstekingen niet weg gaan... Ze zijn tegenwoordig erg zuinig met antibiotica heb ik zo de indruk. Wel fijn om te lezen dat Jesse het nog steeds super doet.

Een kraamfeest zou ik ook niet geven trouwens. Voordeel is wel dat je in België 4 tot 5 dagen in het ziekenhuis blijft en er dan al veel mensen op bezoek komen die je daarna niet meer ziet. Mijn ventje was er zich gisteren ook weer druk over aan het maken dat er familie is die we zelden of nooit zien maar dat we die wel een kaartje moeten sturen. Heb maar gezegd dat hij zich daarin niet mag laten kennen.

Daisy heb je al wat tips geprobeerd? Hopelijk gaat het al wat beter nu.

Naatje ik weet dat het moeilijk is maar doe toch maar wat rustiger hé. We zijn trouwens nog steeds benieuwd naar de buikfoto ;) .

De commode is hier ondertussen af (en al volledig gevuld met babyspulletjes :D ) en de deuren van de kleerkast ook. Ik heb de meubels in gebroken wit gelakt. Het lijken nu net die meubels die altijd in de blaadjes van de karwei/praxis/formido staan. Het kost wat werk maar dan hebben we straks een volledige slaapkamer voor nog geen 100€, dus weer extra schoppingbudget voor de kleine hihi.

Ik heb ook weer een nieuwe buikfoto geplaatst. Het blijft een bescheiden buikje vind ik. Misschien dat ik daardoor uk zo goed voel en verder bijna nergens last van heb. Mag gerust zo blijven hoor!

Mieke25
28 December 2009, 11:09
schoppingbudget :oops:

Joyce2911
29 December 2009, 11:25
@ Mieke: ik had het nog niet eens gezien dat je een tikfout had gemaakt :lol:
Nadeel is dat je je berichten niet aan kan passen he...
Maar leuk dat je al zover ben met de meubeltjes! Had ff je buikje terug gekeken, maar
het is wel een mooi buikje hoor! Ik moet ook maar weer eens een foto plaatsen :oops:

@ Naatje: hoe was je 20-weken echo??

@ hier: aardig opgeknapt, het begint nu allemaal "los" te komen na een week.
We hebben wel hele fijne feestdagen gehad, erg gezellig! Hebben ook nog leuke
kado's gekregen voor Uk. Een badjasje en zonneschermen van Woezel en Pip voor in
de auto. Heb 2de kerstdag oma het hartje laten horen, ze vond het helemaal geweldig!
Ze moest echt dr tranen inhouden. In Jan weer naar de VK, benieuwd hoeveel ik aangekomen
ben, de laatste keer heeft ze me niet gewogen...
Volgende week komt de man voor de muurschildering kijken of het kan wat we willen, we krijgen
de muurschildering van hun! Hoe gaaf?!? :D (ik doe op al 5 jaar op hun jongens passen)

naatje83
1 January 2010, 19:43
Hey allemaal,

een gelukkig en gezond 2010 toegewenst.

20 weken echo was prima in orde we waren van tevoren toch een beetje zenuwachtig
we kregen zelfs ruzie om niets maar zijn nu erg happy!

Tina
2 January 2010, 18:43
Super, Naatje! Dat moet een hele geruststelling zijn!

Ik ben EINDELIJK 12 weken!!! :D Moet zeggen dat het psychologisch toch wel een belangrijke grens is (fysiologisch natuurlijk ook), ik voel me wel zekerder. Heb gisteren voor het eerst (online) gekeken naar kinderkamers en kinderwagens enzo. Woensdag hebben we ook het hartje weer gehoord, dat draagt ook wel bij aan de groeiende zekerheid. Zou ik dan eindelijk een beetje kunnen gaan genieten?
Nu maar hopen dat ook onze 20-weken-echo goed zal zijn!

naatje83
3 January 2010, 10:15
@Tina heerlijk he die magische grens. Op naar je 20 weken echo maar die is ook wel goed
hoor!

Mieke25
3 January 2010, 12:20
Joyce zeker doen nog een buikfoto plaatsen. Ik ben super benieuwd hoe jou buikje eruit ziet en ook die muurschildering. Enne die meubeltjes zijn voor in onze eigen slaapkamer. De kamer van ukje is nog steeds een bouwterrein :( . Wanneer mag je juist weer naar de vk? Spannend hé. Wij mogen dinsdag weer, ik zal wel veel bij zijn gekomen met de feestdagen.

Naatje fijn dat de echo goed was en hoe is het nu verder met jou? Hebben jullie het kamertje al bijna klaar?

Tina gefeliciteerd met je 12 weken grens! Leuk dat je nu voor een kinderwagen en kamertje aan het kijken bent, heb je al een idee wat je wil?

Hier vanmorgen bij gebrek aan gestreken broeken even in een gewone jeans geschoten om naar de bakker te gaan en die paste nog gewoon super goed :D alleen de knoop ging natuurlijk niet dicht. Niet slecht hé!!
Dinsdag ga ik voor de eerste keer naar de pufles, lijkt me wel tof met al die andere zwangeren. En leuk om buikjes te vergelijken.

Joyce2911
3 January 2010, 12:47
Mn eerste berichtje in het nieuwe jaar... ;)
Voor iedereen de beste wensen en 2010 gaat ONS jaar worden!
Heeft iedereen een leuke jaarwisseling gehad? Wij hebben lekker rustig aangedaan
en er ff bij stil gestaan dat dit onze laatste oud en nieuw als niet papa en mama
was. Blijft toch vreemd als je er zo over nadenkt.

@ Naatje: fijn dat je echo goed was, ik was ook erg zenuwachtig ervoor!
@ Tina: de 12-weken grens alweer voorbij, gaat toch wel snel he. Geniet er
lekker van
@ Mieke: zal straks eens een nieuwe foto maken...wat goed dat je je broek nog
aan kan! Ik heb het niet geprobeerd, heb al mn broeken in dozen zitten. Die komen
over een paar maanden wel weer tevoorschijn ;) Ik moet de 13de weer naar de VK,
ben erg benieuwd...vorige keer heeft ze me niet gewogen, maar ben nu toch wel erg
benieuwd!

@hier: gister is de man voor de muurschildering geweest, we moeten eerst het kamertje
zover afmaken en dan komt hij. eergister de kerstspullen opgeruimd en we hebben de box
neergezet, staat erg leuk en gezellig! verder ben ik nog steeds aan het kwakkelen, ben er
na 3 weken onderhand wel klaar mee :s ben ook al aan het aftellen voor mn verlof, eind
Febr ga ik eruit :D Heb er nu al zin in...

Tina
3 January 2010, 16:52
Joyce, grappig dat je het zegt, maar ik vond de afgelopen tijd echt helemaal NIET snel gaan! Ik ben erg onzeker geweest, dus dat zal wel veel invloed gehad hebben... Hopelijk gaat de komende tijd sneller, want ik kan haast niet wachten om ons ukje in mijn armen te hebben! ;)

Mieke, we hebben al laminaat gekocht en dat is donkerbruin (net als de rest van de bovenverdieping), dus de meubeltjes moeten wel licht worden. We houden wel van een strakke inrichting, dus dat zal wel doorgevoerd worden in de babykamer. Verder weet ik het nog niet echt...

Naatje, is het al gelukt met de buikfoto's? Sparen je meiden je een beetje???

Malou
3 January 2010, 16:57
Tina, de eerste tijd duurt zo lang omdat je zit te wachten tot je idd "de grens"hebt waarin alles gewoon een stuk zekerder word, maar daarna gaat alles zo hard!
Ik heb zo vaak gehad dat ik dacht: Het is net gisteren dat ik het ontdekte en nu beval ik al zowat weer!! :lol:

Joyce heb je al een thema in gedachten voor de schildering? Wel leuk :D
De mensen waar wij de kinderwagen gekocht hebben hadden een muurschildering van Winnie de poeh, ook erg leuk :D

Mieke, ik paste ook nog vrij lang mijn kleren, maar nu moet er zeker her en der nog wel 5 cm af wil ik mn broek weer lekker aan kunnen hebben ipv dat ie nog net wat te strak zit ;)

Naatje, super dat je een goede echo hebt gehad :D

De rest ben ik ff kwijt.

:oops:

Joyce2911
3 January 2010, 17:14
@ Tina: nu ik erop terug kijk vind ik ook die periode snel gegaan zijn. Weet nog dat
ik belde voor het eerst met de VK en vond het zoooo lang duren eer ik mocht komen.
Die onzekerheid ken ik, heb ik af en toe nog steeds...maar voel Uk nu dagelijks bewegen
dus dat zit wel goed.

@ Malou: plaatje hebben we al uitgezocht, zal 'm van de week ff uploaden. Ben net een
half uur bezig geweest om mn buikfoto erop te krijgen :s Maar het plaatje is totaal anders
als het geboortjekaartje en geboortebord.

ga eens ff proberen om mn buikfoto in het topic te krijgen ;)

Mieke25
3 January 2010, 20:29
Joyce mooi buikje hoor! En leuk dat de box al staat ... die van ons staat voorlopig nog op de bovenverdieping van de garage want ik mag m nog niet zetten van mijn ventje. Heb jij lekker meer geluk mee. Wat moet er nog allemaal gebeuren aan jullie babykamer? En hebben jullie al geboortekaartjes gekozen? Ook leuk dat je uk dagelijks voelt bewegen, is die van jullie ook zo hevig?

Malou hoeveel was jij in totaal bijgekomen? En was je er na de bevalling al veel kwijt? Ik probeer toch zo gezond mogelijk te eten nu maar wat is het moeilijk om niet steeds in de snoepkast te zitten ;) . Met Jesse nog steeds alles goed? En is het al beter met de ontstekingen?

Tina leuk hoor, een strak kamertje! Wel foto's plaatsen als het af is hé. Enne bij jou nog geen buikje te zien dat tussen de buikfoto's past??? Oh, die eerste 12 weken vond ik ook erg lang duren (vooral ook door het ziek zijn), daarna is het wachten tot je de baby voor het eerst voelt en dan gaat het snel hoor. Tussendoor vanalles gaan shoppen voor de beeb, opvang regelen, geboortekaartjes, kamertje, ... Jullie gaan het nog druk krijgen hoor :D .

Malou
3 January 2010, 20:36
Ben benieuwd Joyce :D

Mieke, ik zat voor mn zwangerschap steeds schommelend tussen de 85 en 89 kilo, maar meestal rond de 85 kg en ben gegroeid tot 115 kg, dus goed 30 kg zeg maar. En dat is vooral de laatste 2 maand gebeurd door veel vocht vasthouden en gewoon zwangerschapskilootjes ;)
En ik zit nu zo goed als op 100 kg, dus ben de eerste 15 al kwijt :D

Enne moeilijk is dat he? Ik had de laatste weken echt een vreetkick op frikandellen :lol: Echt snoepen heb ik verder niet gedaan.
Ik at ze niet veel, maar toch wel 3 x in de week even de vetpan aan voor 2 frikandellen :lol:
Nu niet meer. Nu heb ik t wel bekeken met die dingen.

Wel kreeg ik van mn vriend voor ons 2jarig samenzijn een doos bonbons en voor de kerst een doos merci, en ik moet mezelf echt toespreken dat ik niet steeds naar die kast loop.
Tijdens mn zwangerschap vind ik chocola niets meer aan, maar nu, ik kan het maar beter niet in huis halen ;)
Toch vind ik het knap van mezelf dat ik er zo goed af kan blijven :D

Malou
3 January 2010, 20:39
O ja, alles gaat lekker zn gangetje hier ;)

Mijn ontstekingen zijn nog niet helemaal weg, maar t is wel beter dan wat het was maar nog zeer gevoelig.
Ook zitten er nog bulten bij de ingang. Een is een ontsteking die nog aan t wegtrekken is, de ander is wat harder, en ik vermoed dus littekenweefsel. Zoals het nu voelt, vraag ik me af hoe ik ooit weer sex kan gaan hebben, maar we zullen zien.
Als t niet anders zou worden moest ik van de gyn weer aan de bel trekken.

Met Jesse gaat t goed, groeit als kool, en is een vrolijk lekker ventje :D
Wel met zo nu en dan flinke driftbuien, zo ook vanmiddag, maar ook dat hoort er bij ;) :lol:

Mieke25
3 January 2010, 21:05
Malou heerlijk toch zo'n pittig ventje :D . Hopelijk komt het allemaal terug in orde met die ontstekingen (en de sex) ... het zet me wel aan het denken dat daar inderdaad een hele baby door moet :? . Mijn ventje gaf vanmiddag ook al zo'n opmerking toen we samen onder de douche stonden en ik zei vreemd toch dat die baby daaruit is gekomen (wijzend naar zijn geschut :lol: ) en toen zei hij en dat die straks daar langs uit moet. Moest toen wel even slikken hoor.

Wel goed dat je de eerste 15 kg al kwijt bent! En inderdaad die laatste maanden zullen de ergste zijn voor de kilootjes. Daarom ben ik wel blij dat ik nu terug kan gaan werken, zorgt voor de nodige afleiding van de snoepkast. Mmm bonbons en merci ... ik ben ook zot van chocolade. Moet mezelf echt verplichten om 's middags beleg tussen mijn boterhammen te doen anders eet ik alleen zoet beleg. En frikandellen zijn wel lekker maar 3X per week :shock: kan geloven dat je ze nu even niet meer hoeft.

daisyensteven
6 January 2010, 11:30
hey meisjes,

Sorry dat ik even ben weggeweest. De feestdagen zijn super druk bij ons.
Mjin ouders zijn uit elkaar, dus is van hier naar daar en dan nog de ouders van mijn man, druk druk druk dus :-)
Ben weer blij dat het voorbij is.

Maar wij hebben er idd ook wel wat bij stilgestaan dat het de laatste feestdagen met ons tweetjes was :-)

Ik heb hier nu eerst even middagpauze op het werk, dus kom sewwes nog wel terug :-)

Malou
6 January 2010, 12:26
Haha Mieke, dat klopt ja ;)
Tijdens t bevallen dacht ik op een gegeven moment ook echt: Dit gaat eeeeeecht niet lukken, dat past nooit!
Maar ja dat was ook niet gek gezien Jesse als SuperJesse eruit kwam met zn armpje naar voren :lol:
Daardoor ging t ook zo zwaar en moeilijk ;)

En idd 15kg.

Ik ben ook gek op chocola, tijdens mn zwangerschap juist niet, maar nu wel weer, dus moet mezelf echt in de hand houden en t lukt me aardig tot dusver :D

Ben wel benieuwd naar jullie babys straks :D

Ben wel blij dat ik de bevalling achter de rug heb en nu lekker kan genieten van mn kereltje :D
Die staat nu naast me op tafel in de wipstoel een poging te doen zn speeltjes daaraan te pakken! Schattig!

daisyensteven
6 January 2010, 12:40
voila se, gegeten dus hier zijn we weer :-)

Ik heb idd al enkele van jullie tips geprobeerd en blijf proberen :-) Tot nu toe is het nog niets gebeterd :-(

Wij zijn maandag teruggeweest naar de gyneacoloog. Ik ben nu 13weken ver.
Ik moet zeggen dat ik zo enorm opgelucht was toen ik zag dat alles in orde is. Ik was echt zenuwachtig. Ik weet niet hoe het kwam.
Misschien doordat ik zoveel pijn heb van mijn darmen, want voor de rest loopt alles eigenlijk heel goed.

Ik was 1 kilo aangekomen. Maar ik was al wat aangekomen van tijdens de huwelijksreis, dus al bij al valt het nog mee vind ik.

Ik kan idd ook al wel niet meer in mijn kleren en ik ga dus zaterdag maar eens shoppen.

Amaai moet zalig zijn als je zo kan genieten van je kindje :-) Ik kon maandag gewoon naar de monitor blijven staren, want dat is momenteel de enige manier waarop wij kunnen genieten hé :-)

Momenteel mag het van mij gerust wat sneller gaan.

Kzou wel naast je aan die tafel willen zitten om zo naar je kindje te kijken. Moet idd een zalig gevoel geven als je het zo lang hebt voelen groeien en nu kan je het echt zien groeien en veranderen :-) Geniet er maar ten volle van.

Een vriendin van mij haar dochtertje was gisteren 6 maanden geworden en ze vind het zo spijtig dat het zo vlug gaat.

Mieke25
6 January 2010, 14:38
Malou leuk dat SuperJesse zich goed amuseert in de wipstoel. Daar mogen ze vanaf 6 weken in zeker?

En de rest van de kilo's verlies je nog wel als die bonbons en merci's op zijn ;) . Ik mag niks zeggen want heb net 2 snickers en een pak koekjes opgegeten :oops: . Ach dat mag wel eens hé ... gisteren bij de gyn weer op de weegschaal geweest en ben nog niet veel bijgekomen hoor. Was met bijna 5 weken 67,5 kg zonder schoenen en gisteren met 28 weken en schoenen aan 70,2 kg :D. Maar ik was met 12 weken ook afgevallen tot 62 kg door het overgeven, dat was het beste dieet dat ik ooit gevolgd heb :lol: .

Daisy fijn dat alles goed was bij de gyn. Ik was ook iedere keer super zenuwachtig hoor! Hopelijk gaat het snel beter met je darmen en 1 kg is inderdaad nog niet veel. Nu kan je lekker gaan shoppen voor zwangerschapskledij (en babykleertjes).

De pufles van gisteren viel best wel tegen. Allemaal van die trutjes die hun mond niet opentrokken, kreeg gewoon niemand aan de praat pff ... de lessen met partner gaan inderdaad de leukste worden zo. Verder wat vage oefeningen gedaan voor benen en bekken en leren vagina en anus aanspannen, ik heb toen maar naar het plafond gekeken want iedereen stond zo serieus te kijken :roll: .

Onze uk weegt nu trouwens 1300g, het dubbele van vorige maand. Het blijft toch een wonder dat in je buik zit hé!

daisyensteven
6 January 2010, 14:51
Ik wil ook zo van die lessen gaan volgen. Wel leuk dat ik nu al kan volgen hoe het bij jullie verloopt dan :-)
Ik zou idd ook naar het plafond staren, anders zou ik mijn lach niet kunnen inhouden denk ik :-) Zeker niet als die daar dan allemaal zo mega serieus staan.

Amaai je bent echt nog niet veel bijgekomen! Je gaat vlug terug op je gewicht zijn achteraf dan.
Tof voor je!

Ik denk dat ik een olifant ga zijn tegen het einde :-) Maar ja, is voor een goed doel en dan dieëten we achteraf maar heel erg hé :-)

Mieke25
6 January 2010, 15:03
Haha Daisy, je bent net 1 kg bijgekomen en denkt al dat je een olifant gaat worden? Maar ik begrijp wel wat je wil zeggen. Soms ben ik super trots op mijn buikje en af en toe denk ik wat is ie dik! Mijn navel wordt ook steeds kleiner, ziet er zo vreemd uit nu haha.

Vandaag trouwens voor het eerst een opmerking gekregen over mijn buik van een vreemde. Wel leuk, ze zei dat ik mooi zwanger ben :mrgreen: . Altijd leuk om te horen.

Oh, en een collega van me vroeg hoe het gewicht van de beeb was. Haar kindje is nu 5 maand en woog iets meer dan 5 kg bij de bevalling :shock: .

Joyce2911
6 January 2010, 15:08
Joyce mooi buikje hoor! En leuk dat de box al staat ... die van ons staat voorlopig nog op de bovenverdieping van de garage want ik mag m nog niet zetten van mijn ventje. Heb jij lekker meer geluk mee. Wat moet er nog allemaal gebeuren aan jullie babykamer? En hebben jullie al geboortekaartjes gekozen? Ook leuk dat je uk dagelijks voelt bewegen, is die van jullie ook zo hevig?

Malou hoeveel was jij in totaal bijgekomen? En was je er na de bevalling al veel kwijt? Ik probeer toch zo gezond mogelijk te eten nu maar wat is het moeilijk om niet steeds in de snoepkast te zitten ;) . Met Jesse nog steeds alles goed? En is het al beter met de ontstekingen?

Tina leuk hoor, een strak kamertje! Wel foto's plaatsen als het af is hé. Enne bij jou nog geen buikje te zien dat tussen de buikfoto's past??? Oh, die eerste 12 weken vond ik ook erg lang duren (vooral ook door het ziek zijn), daarna is het wachten tot je de baby voor het eerst voelt en dan gaat het snel hoor. Tussendoor vanalles gaan shoppen voor de beeb, opvang regelen, geboortekaartjes, kamertje, ... Jullie gaan het nog druk krijgen hoor :D .

Dank je wel! Ben er ook wel trots op :D Mijn vriend wilde 2de kerstdag de boom er al uitdoen
zodat hij de box neer kon zetten :lol: Uiteindelijk kunnen rekken tot het nieuwe jaar. We zijn
er al uit wat voorn kaartje we willen en de tekst, van de week even een proefdruk bestellen.
Babykamer moet nog alles aan gedaan worden hoor, willen we volgende week mee beginnen.
Ff financieel op adem komen ;) Beetje teveel geld uitgegeven aan ons Ukkie...
Ik voel de kleine niet heel hevig, komt waarschijnlijk ook doordat de placenta aan de voorkant
ligt. Mijn navel wordt ook kleiner :P

@ Malou: 3x in de week frikandellen zou ik ook wel lusten, hoewel ik overal zin in heb en als ik het
heb ik het niet hoef :? Fijn dat het beter gaat met de ontstekingen, hopelijk ben je er snel vanaf.
Ik mag het plaatje niet hier neerzetten van vriendlief, hij is ervan overtuigd dat er een
nieuwsgierige collega hier meeleest....

@ Hier: maandag begonnen op mn nieuwe groep, heb gister ff heel hard zitten brullen...geen idee
of het door de hormonen komt of doordat het gewoon ff teveel is. Ga nu lekker nasi maken.
Fijne dag!

Mieke25
6 January 2010, 15:20
Joyce is het wel een fijne groep? Het wordt nu steeds zwaarder hé! En je zal wel weinig tijd hebben om even te gaan zitten/rusten. Als je je zo blijft voelen moet je toch maar op tijd aan de bel trekken hé.

Jammer dat we de foto niet te zien krijgen. Kan je m ook niet doormailen ofzo?

Hier gisteren gevraagd wanneer ik de box mag zetten maar m'n ventje wil die pas zetten als uk geboren is. Hij gaat dan de lakens wel wassen en strijken zegt ie. Zie het al gebeuren ... hij weet nog niet hoe het strijkijzer werkt haha. Heb jij lekker geluk met jou ventje!

Dat financiële komt me trouwens ook bekend voor. Hebben hier de laatste maanden zoveel uitgegeven aan het huis en willen nog zoveel pff... Jammer dat hier geen boom met geld groeit.

daisyensteven
6 January 2010, 18:14
ja idd, stom hé :-) Maar toch, ben een beetje bang dat ik rond ga dragen, omdat mijn poep dikker geworden is.

Kindjes kopen kost geld en huizen natuurlijk ook :-)
En wij gaan dan nog een tweede auto bij kopen ook, dus het wordt weer een duur jaartje voor ons.

Vorig jaar een huis gekocht, dit jaar een auto en een kindje hé ;-) Zo blijven we goed bezig.

Mieke25
6 January 2010, 18:34
Haha! Mijn schoonma heeft in het begin ook eens een opmerking over mijn poep gemaakt, dat heeft ze geen twee keer gedaan hoor :? .

En denk dat de meesten van ons in dezelfde situatie zitten van huis gekocht, gebouwd, verbouwd, ... Moet trouwens dringend langs de gemeente want wij hebben 5 jaar geleden €1300 borg moeten betalen voor het voetpad voor het huis. Dan nog geboortepremie aanvragen en dan hebben we toch weer wat op de spaarrekening staan.

Gaan jullie trouwens een spaarrekening openen voor jullie uk? Ik was van plan om iedere maand €25 te sparen maar komt weer een hoop bij kijken blijkbaar.

Onze uk is trouwens weer super actief vandaag! Hij zit de hele tijd te porren in mijn zij, je ziet dan echt een dikke bult uit mijn buik komen :mrgreen: .

daisyensteven
6 January 2010, 19:42
zalig! was er daarstraks met mijn man nog over bezig
is toch een raar idee om te weten dat er een mensje in je groeit en moet helemaal raar zijn als je dan je buik zo ziet bewegen :-)

wij gaan zeker wel een spaarrekening openen denk ik, maar ik weet nog niet juist wat voor, want er zijn zoveel verschillende soorten hé.

Moet je die geboortepremie aanvragen?

nog veel te leren tegen dat het kindje er is :-) gelukkig heb ik al veel vriendinnen met kindjes die mij tonnen raad geven :-)

Tina
6 January 2010, 20:40
Wij zitten inderdaad in dezelfde sitatie: huis gekocht, nu zwanger... Financieel komt het wel goed, maar we moeten wel even opletten...

Voor degenen die al iets verder zijn: vanaf wanneer voelden jullie het kindje bewegen? Ik ben me al steeds aan het concentreren op m'n onderbuik om het te voelen, ook al weet ik dat het met 12 weken nog niet kan. Maar het lijkt me zo leuk! :D
Ik heb steeds een beetje last van m'n onderrug/bovenkont (;) heel laag in m'n rug dus), vooral als ik lang gelopen of gestaan heb. Ik voel het steeds bij één beweging, als ik vanuit m'n onderrug voorover buik of weer rechtop kom. En die beweging maak ik steeds als ik ga zitten of opsta. Wel lastig, maar niet onoverkomelijk, hoor! Hebben jullie dat ook (gehad)? Volgens de verloskundige heeft het te maken met het verweken van het kraakbeen, dat begint dus nu al! Verder heb ik een lage bloeddruk, dus af en toe draait het een beetje als ik te snel opsta. Maar verder heb ik (tot nu toe) echt een hele makkelijke zwangerschap!
Oja, ik heb ook opeens veel meer trek! Een paar weken terug had ik juist minder trek en ging ik pas eten als ik honger begon te krijgen, nu kom ik niet echt meer een honger toe! :oops: Ik heb zoiets lekkers ontdekt! Oreo koekjes met witte chocolade er omheen! Mmmmm! :D

Het heeft ontzettend gesneeuwd bij ons vanmiddag! In 1,5 uur was het hoger dan m'n enkels! En nu is het dus een grote chaos in het verkeer, dat hebben jullie vast wel op het nieuws gehoord... M'n vriend is nog niet thuis, dus staat al een hele tijd vast op de A5! Nu hoor ik net op 538 dat er op de A5 26 minuten vertraging is. Yeah right! Hij staat er volgens mij al 2 uur!
Ik moest vanmiddag door het dorp en dat was wel heel leuk. We wonen in een dorpje met nogal wat dijkjes enzo, dus sommige weggetjes lopen omhoog/omlaag. Er stond file in het dorp! :D Sommige auto's gleden zo weer naar beneden of kwamen niet verder omhoog. Allemaal mensen stonden buiten om het verkeer te regelen, zodat er geen auto's tegen elkaar aan zouden glijden. Grappig hoe anders mensen in dit soort omstandigheden reageren! Iedereen kijkt elkaar lachend aan (zo van: 'ik weet hoe je je voelt') of maakt een praatje. Gewoon een leuk sfeertje!

Lang bericht... Ik zit op m'n praatstoel, geloof ik... En aangezien ik alleen thuis ben, klets ik hier maar!

daisyensteven
6 January 2010, 20:58
hey Tina, ik ben nu 13 weken en heb ook af en toe last van mijn onderrug. Maar meer van op het werk te zitten bij mij.

Ik heb ook wel een tintelend gevoel in mijn bovenbenen 's avonds en pijn. Heb dit maandag aan de gyneacologe gevraagd en ze zij dat dit komt, doordat mijn baarmoeder op mijn bekken rust en mijn bekken steunt wrslk tegen 1 van mijn zenuwen in mijn been.

Je kunt nogal wat rare dingen voelen hé :-) Maar kijk er ook al naar uit om het kindje te voelen bewegen :-)

Joyce2911
8 January 2010, 11:07
Joyce is het wel een fijne groep? Het wordt nu steeds zwaarder hé! En je zal wel weinig tijd hebben om even te gaan zitten/rusten. Als je je zo blijft voelen moet je toch maar op tijd aan de bel trekken hé.

Jammer dat we de foto niet te zien krijgen. Kan je m ook niet doormailen ofzo?

Hier gisteren gevraagd wanneer ik de box mag zetten maar m'n ventje wil die pas zetten als uk geboren is. Hij gaat dan de lakens wel wassen en strijken zegt ie. Zie het al gebeuren ... hij weet nog niet hoe het strijkijzer werkt haha. Heb jij lekker geluk met jou ventje!

Dat financiële komt me trouwens ook bekend voor. Hebben hier de laatste maanden zoveel uitgegeven aan het huis en willen nog zoveel pff... Jammer dat hier geen boom met geld groeit.

Qua groep is het gewoon wennen, en ik heb het idee dat ik nu geen eerlijke start met mn
nieuwe collega's kan maken en zij niet met mij. Bij bepaalde dingen zullen ze zich vast afvragen
of ik altijd zo ben of dat het door de zwangerschap komt...daar baal ik van. Hoef nog maar een
paar weekjes en dan heb ik verlof, dus heel veel opbouwen gaat ook niet samen. Nouja we zien
wel. Wij willen ook een spaarrekening openen, maar dat komt wel als de kleine er is. We willen rond
de 50 euro proberen te sparen. Oma doet nu iedere week al 2 euro in de spaarpot van de kleine hahaha
Ben benieuwd of jouw vriend de boel gaat strijken :lol: maak je er een foto van dan ;)

@ Tina: ik voelde de kleine rond de 19 weken heel licht...ik heb de placenta aan de voorkant
zitten. Voel de kleine nu dagelijks, maar nog niet heel heftig, mn vriend kan het af en toe heel
licht voelen, maar jammer genoeg niet goed. Scheelt dat de kleine me dan ook niet bont en blauw
kan schoppen he ;) (heb ik namelijk bij mn moeder gedaan, waar ze nu nog last van heeft als
het regent)

@ Daisy: dat over je poep zegt niks hoor, ik draag ook aardig rond en heb eerder dunnere ontlasting
gehad als dik (klinkt lekker zo haha) enne ik had zelf het idee dat ik heel breed zou gaan tijdens de
zwangerschap, maar het valt allemaal reuze mee (tot nu toe dan, kan nog veranderen ;) ) Dus
het zegt allemaal niks...heb een collega die heel iel is en die houdt veel vocht vast en is echt
opgeblazen nu.

@ hier: wij hebben de erkenning nog niet eens geregeld en ik baal er zooo van!! vriendje heeft
wat problemen met zn paspoort, en de gemeente werkt ook alles behalve vlot mee :s zie het al
voor me dat ik zelf binnen 3 dagen na de geboorte naar het gemeentehuis moet...pfff!
zo ff het dorp in, een winkel heeft opruiming ivm verbouwing dus alles moet weg en ze hebben
alle maten en pakken luiers in de aanbieding voor 5 euro (!!) dus ff kijken of ik niet te laat ben.

chanty
8 January 2010, 12:04
Dames, ik lees wel regelmatig mee, maar ben nog te moe om zelf veel te typen. Na het werk ben ik helemaal niks meer waard, maar goed het is voor een goed doel.
Kan iemand mij vertellen wat een geboortepremie is en of iedereen dat krijgt en hoe je hieraan komt?

Tina
8 January 2010, 13:58
@ Daisy: dat over je poep zegt niks hoor, ik draag ook aardig rond en heb eerder dunnere ontlasting
gehad als dik (klinkt lekker zo haha)

Haha! Misverstandje tussen Nederlanders en Belgen volgens mij. Ik denk dat Daisy en Mieke met hun 'poep' hun 'kont' bedoelen en niet hun ontlasting... (of ik moet het helemaal verkeerd begrijpen!)

Joyce2911
8 January 2010, 14:09
gehad als dik (klinkt lekker zo haha)

Haha! Misverstandje tussen Nederlanders en Belgen volgens mij. Ik denk dat Daisy en Mieke met hun 'poep' hun 'kont' bedoelen en niet hun ontlasting... (of ik moet het helemaal verkeerd begrijpen!)

Klinkt op zich wel logisch, ik had het alleen niet op die manier gelezen :lol:

@ Chanty: hoever ben je?? zie geen banner bij je staan...
Geen idee wat die geboortepremie inhoudt?? Mischien iets vanuit België net zoals
een dikke poep? :lol:

chanty
8 January 2010, 14:55
@joyce. Ik ben heel slecht in banners. Ik krijg het niet voor elkaar om er 1 te maken, maar ben vandaag 16 weken en 1 dag. Sinds vandaag en gisteren heb ik het gevoel dat ik het kindje een beetje voel....
Ik heb even op google gezocht, maar volgens mij kun je dat aanvragen en is het eenmalig?!?! Zeker weten doe ik het niet.

Tina
8 January 2010, 16:08
Volgens mij is het iets Belgisch... Als ik het op Google intyp zie ik alleen links naar Belgische sites. Toch nog wel wat verschillen tussen die twee landjes, he? ;)

Mieke25
8 January 2010, 17:46
Haha! Met poep bedoelen ze bij ons inderdaad het achterwerk ;) . En de geboortepremie is inderdaad iets Belgisch, een eenmalige premie die je vanaf 6 maanden kan aanvragen en die vanaf de 7de maand wordt uitbetaald. Dit moet je regelen via de werkgever van je man of via de ziekenkas.

Dat van die rugpijn komt bekend voor...het kan ook een soort bandenpijn zijn hoor. Bij mij hielp een warm kersenpitkussen goed tegen de pijn. Nu heb ik er gelukkig geen last meer van. Maagzuur is ook weg (zolang ik na het avondeten niks meer eet) dus hopelijk is er voor jullie ook beterschap op komst qua kwaaltjes.

Chanty wat leuk dat je denkt uk te voelen! Ik voelde het met 16 weken ook voor het eerst. Precies kleine plopjes op de plaats waar de darmen vroeger zaten :mrgreen: .

Joyce nog even aftellen dan tot je vakantie! En als mijn man gaat strijken wil ik daar ook wel een foto van hoor. Hopelijk kan je nog heel wat pampers inslaan. Vind je niet vaak aan die prijs.

chanty
8 January 2010, 18:00
Mieke25, krijg je die geboortepremie niet als je in Nederland woont dan? Ik zal het nog eens goed bekijken op Internet. Het is heel bijzonder om de kleine iets te voelen, maar weet niet zeker of dat het is. Dat is nog even afwachten.

daisyensteven
8 January 2010, 18:18
hey meisjes :-)

met mijn poep bedoel ik idd mijn achterwerk :-)

Ik ben deze namiddag gaan shoppen in Leuven en heb een zwangerschapswinkeltje gedaan. Ze deden daar goede solden, dus heb me even laten gaan :-)
Nu kan ik terug broeken aandoen, joepie, want was toch wat fris die kleedjes met dit weer.

Ik krijg die banner ook niet in orde... Ik weet niet hoe dit komt. Ik heb het nochtans wel allemaal ingevuld.

Krijgen jullie in nederland echt geen geboortepremie?

Tina
8 January 2010, 21:14
Wij krijgen kinderbijslag! (of krijgen jullie dat ook?)

daisyensteven
8 January 2010, 21:55
jaja hoor dat krijgen we ook...

Joyce2911
9 January 2010, 12:25
Ik zal voortaan iets beter lezen als het over poep gaat ;)
Luiers waren helaas hier uitverkocht, was ook te verwachten met die prijzen.
Heb ff gezocht op die premie, maar is idd alleen in België.

@ Daisy: leuk dat je goed geslaagd bent met shoppen, ik ben ff uitgekocht.
Heb best veel gekocht wat kleding betreft en heb sommige dingen nog in de kast
hangen met de kaartjes eraan. Ben nog het meest blij met mn winterjas met dit
weer! Dat was geen miskoop.

@ Chanty: leuk dat je de kleine voelt! Wanneer heb je de 20-weken echo?

chanty
9 January 2010, 14:31
@joyce, het is wel bijzonder om de kleine te voelen. Maar het is nog maar af en toe. Ik heb 10 feb. de 20-weken echo (ben dan bijna 21 weken). Eerst 3 feb. nog voor een controle bij de VK. Wel spannend allemaal.

petek983
10 January 2010, 03:03
Hallo Dames,

Ik ben er een tijdje niet geweest. Allereerst een gelukkig nieuwjaar.
Ik had het even gehad op het forum en was ook niet echt lekker.
Ik ben erg misselijk geweest. Gelukkig voel ik me nu veel beter.
Ik ben bijna 19 weken en voel sinds 2 januari mijn kindjes.
Ze kriebelen heel de dag door.

Veel liefs

Mieke25
10 January 2010, 15:55
Petek leuk om nog eens iets van je te horen! Fijn dat je je nu beter voelt en dat je de ukjes voelt bewegen. Weten jullie al wat het gaat worden ondertussen? En hoe is het met Sade, is zij ook nog zo ziek?

Chanty de 20 weken echo is inderdaad spannend maar ook super mooi hoor! Dan past je ukje nog net op het schermpje, daarna kan je baby er niet meer volledig op.

Onze uk is nog steeds super druk en heb deze week wel veel pijn in mijn onderrug en lies. Waarschijnlijk door het vele rondlopen in de klas en de bijhorende stress. Vorige week dacht ik nog ik voel me prima dus zo lang mogelijk doorwerken maar nu weet ik het niet meer zo zeker hoor :( .

Joyce2911
10 January 2010, 19:59
@ Chanty: spannend de 20-weken echo. Is toch alweer de volgende mijlpaal.

@ Petek: voor jou/jullie ook de beste wensen met 2 gezonde kruimeltjes straks. :D
Fijn dat je je nu beter voelt. hopelijk blijft dat nog ff zo.

@ Mieke: ik begin ook steeds meer te twijfelen of ik niet een dag minder ga werken, maarja
had een leuke constructie bedacht, maar die gaat dan niet werken als ik een dag minder ga
werken. bij mij komt het ook wel door de nieuwe groep enzo...

@hier: voel de kleine constant tegen mn ribben aanduwen, voelt erg vreemd aan. vooral als ik
zit. verder gaat alles nog steeds goed, heb vandaag ff weg zitten zwijmelen bij kleertjes. het
blijft leuk :D

daisyensteven
11 January 2010, 08:20
pffff ik slaap zoooooo slecht!
Moet ik geen 5 keer per nacht uit mijn bed om naar toilet te gaan, dan slaap ik niet vast genoeg waardoor ik bij het minste zuchtje van mijn ventje wakker word.

Ik word er zo slechtgezind van en werk het dan helemaal uit op Steven.

Hebben jullie dit ook? Hoe lossen jullie dit op?

Ik ben doodop.

Tina
11 January 2010, 17:21
Petek, goed om weer wat van je te horen en wat super dat alles goed gaat! Hoe is het met sade?

Daisy, ik merk ook dat ik minder diep slaap en vaker wakker ben 's nachts. Oplossing heb ik helaas niet...

Vandaag hebben twee collega's verteld dat ze ook zwanger zijn (ik wist het al). Wel heel gek, hoor! We hebben een heel klein team en daarvan zijn er nu drie zwanger!!! Er ontstond ook de nodige opwinding toen de derde het 'bekende'!
Ik ben benieuwd wanneer de kids in mijn klas het in de gaten hebben! Vandaag kreeg ik een opmerking dat ik een dikke buik had (nou ja, écht niet! :oops: ), zegt een jochie: 'ja, dan zit er een baby in!' Heb het maar een beetje weggelachen, want wil eigenlijk nog niet dat ze het weten... Vorig jaar was er veel onrust in die klas (zowel bij kids als ouders) door (lange) afwezigheid van een zwangere collega en moeite met vervanging, dus eigenlijk wil ik het pas vertellen als het echt duidelijk wordt.

Net ook even met de buurvrouw staan praten en het aan haar verteld, zij hebben drie kids (6, 3, 0). Ze vertelde tegen de middelste dat hij een buurmeisje of -jongetje zou krijgen en hij begon helemaal te lachen. Toen vroeg ze: 'en wat zeg je dan?' Hij: 'Dankjewel!' :D :D :D Nou, alsjeblieft hoor!

Malou
11 January 2010, 17:41
Haha Tina, wat leuk die reactie van je buurjongetje :D

Kinderen vinden zoiets vaak helemaal geweldig :D

Mijn vriend zn nichtjes zodra ze Jesse zien: Ho is t mei lytse Bassie? Ze praten fries, en dat is dan zo schattig.
Mn vriend is dus Bas, en Jesse lijkt gewoon sprekend op Bas, en doordat hun ouders altijd zeiden: Dr komt ien lytse Bassie noemen ze Jesse dus nog steeds zo :lol:
En op foto's. Nee mem, dat is Jesse, net Bas.
terwijl het dus de babyfoto's van Bas zijn :lol:

Ik weet niet of ik het dan idd direct zou vertellen op je werk, moeilijk dan he?

Petek, fijn dat alles goed gaat met je!

De dames met slapeloze nachten, helaas is er idd niets aan te doen.
Ik ook tijden slecht tot niet en nauwelijks geslapen, werd ook bij t minste geringste wakker van mn vriend, die dus meerdere malen een por kreeg als hij te hard snurkte of te dicht bij me lag :lol:
En als hij rustig was, op zn eigen helft lag en eens niet snurkte, dan ging Uk lekker schoppen of draaien wat dan zeer deed, en lag ik nog steeds wakker :lol:

Probeer daarom overdag als het even kan gewoon even een uurtje of wat op bed te gaan liggen, lekker een boek erbij, of tv ff aan, dan rust je toch uit en voel je je vaak iets fitter al is t niet veel, maar beter iets dan niets ;)

daisyensteven
11 January 2010, 20:45
het doet me al deugd te horen dat ik niet de enige ben die slaapproblemen heeft... :-) Ik hoop alleen dat het vlug overgaat, want het is kei druk opt werk en als je dan zo moe bent, is dat ook niet echt alles...

Is idd wel een heel schattige reactie van je buurjongen :-) Naast ons wonen ook drie kleine kindjes en mijn buurvrouw had er ook tegen gezegd dat er een kindje in mijn buik groeit :-) Ze reageren er idd wel schattig op.

Malou
11 January 2010, 21:00
Daisy, het kán zijn dat t beter word, maar als je pech hebt dan blijf je net zoals mij toen, je hele zwangerschap moe.
Probeer daarom overdag ook eens extra te gaan liggen.
Ook al slaap je misschien niet, je pakt zo wel een beetje rust mee, en dat doet soms ook goed ;)

daisyensteven
12 January 2010, 07:37
In het weekend doe ik dat ook wel, maar als ik moet werken gaat dit niet.
Dan zit ik hier tot half vijf - vijf uur op mijn bureau, naar de winkel, eten en dan is het alweer bijna slapenstijd hé :-) De dagen zijn te kort :-)

Mieke25
12 January 2010, 11:17
Daisy hopelijk wordt het snel beter. Misschien is het ook de combinatie van zwanger zijn en de wintertijd waardoor je zo moe bent. Maar ik kan niet ontkennen dat ik tegenwoordig ook wakker wordt van het gesnurk van mijn ventje of het getrappel van de beeb en vroeger sliep ik overal door.

Tina leuk dat er twee collega's zwanger zijn. Zijn ze ongeveer even ver als jou? Kunnen jullie lekker babbelen over de zwangerschap. Wel een heel leuke reactie van je buurjongentje. De pubers bij mij in de klas zeggen dat ik minder trappist moet drinken omdat ik een bierbuik krijg en ze zijn als de dood dat mijn water in de klas zou breken hihi.

Joyce leuk zo'n ribbenstampertje. Dan mag ik nog niet klagen, hier vooral stampen in de zij en lies. Daarstraks kreeg ik in de stoel bij de schoonheidsspecialiste wel enkele trappen tegen mijn ribben en die zijn inderdaad een stuk pittiger hoor! En heb jij al veel kleertjes gekocht? Als ik iets leuks zie kan ik het echt niet laten hangen hoor.

Malou leuk dat Jesse zo op Bas lijkt en dat z'n nichtjes weg zijn van hem. Heeft Jesse ook trekjes van jou?

daisyensteven
12 January 2010, 12:17
Ik hoop het ook, maar ja, als het niet zo is, nemen we dat er maar bij hé :-)

Is idd wel leuk om niet de enige te zijn op het werk :-) Wij zijn hier ook met 4, allemaal voor dezelfde week in juli uitgerekend.
Is wel heel leuk :-) Ik ben samen met 1 van die collega's zelfs voor dezelfde dag uitgerekend :-) Ze gaan hier in juli nogal wat geld moeten uitgeven om samen te leggen voor kadootjes :-)

Ik was vorige week vrijdag gaan winkelen met een vriendin. Zij heeft al een dochtertje van anderhalf jaar en ze vond het raar dat ik nog niets kocht.
Ik vind het precies een beetje gek om nu al iets te kopen, ik ben nog maar 14 weken en half ver en we weten zelfs nog niet wat het wordt hé.

Ik heb wel al verschillende spulletjes gekregen van mijn ouders en zo, maar dat is anders vind ik :-)

Pffff het is hier zo druk op het werk. Ik ben blij dat ik af en toe eens wat kan ontspannen op het forum.

naatje83
12 January 2010, 21:30
Hey meiden,

Hier even een update we zijn erg druk met de verbouwing alles loopt op
rolletjes ik ben alleen erg moe en probeer mezelf echt te dwingen om mijn
rust te nemen. Heb morgen een ochtenddienst en dan ben ik een week vrij en
ga ik lekker bankhangen en in beetje in huis rommelen.
Ben inmiddels al zo'n 13 kg aangekomen en begin het nu wel te voelen aan mijn
ribben en rug. De dames zijn ook lekker beweeglijk en schoppen me helemaal bont
en blauw vanbinnen :)

Mieke25
13 January 2010, 12:52
Naatje doe maar lekker rustig aan! Enne die schoppen worden steeds harder hoor dus bereid je maar al voor. Wel fijn dat de verbouwingen op rolletjes lopen. Mijn ventje is hier vandaag begonnen aan het plafond en je wil niet weten wat een gevloek ik allemaal hoor. Zal blij zijn als het af is. Geniet lekker van je trappelende meiden!

Joyce2911
13 January 2010, 13:51
@ Daisy: wat zal jouw werkgever blij zijn met al die zwangere... :lol:
wat leuk dat je samen op dezelfde dag uitgerekend bent!

@Tina: nog 2 collega's. Wat zullen onze bazen blij zijn hahaha. Ik heb
een collega die is 8 weken eerder en 1 die is 14 weken later, dus we hebben
het aardig verdeeld ;)

@ Naatje: merk je ook dat de meiden op elkaar reageren?? Als de een
beweegelijk is dat de ander mee gaat doen?? Geniet van je weekje vrij!

@ Mieke: wij hebben best wel wat kleertjes, vriendlief heeft laatst een
lijst gemaakt om het overzichtelijk te houden wat we al hebben en hoeveel.
Was het overzicht kwijt geraakt. Succes met je vloekende ventje ;)

@hier: vanmorgen bij de VK geweest, alles was goed. Bloeddruk was ook weet goed,
deze was vorige keer wat aan de lage kant. Heb gevraagd over het wegen en ze doen
dat niet standaard...maar ik was toch wel benieuwd hoe en wat en ben er toch
ff op gaan staan. Laatste keer was 25-11 dat ik gewogen was en toen woog ik
84 en nu 81.9. Ben ik totaal 3,6 kilo aangekomen. Over 2 weken moet ik terug om
bloed te prikken en krijgen ik de rhesus-D prik. Ze kon voelen dat de kleine aan de
rechterkant lag, maar niet hoe de kleine lag. Baarmoeder was 28 cm geloof ik.
Wat betreft slapen, gaat hier nog aardig slaap wel vrij licht, en we hebben echt
K..buren!! Slaap vanaf het begin al met oordoppen in, das ook geen optie als de
kleine er straks is. Hopelijk reageert de woningbouw snel op mn brief...ben er echt
klaar mee.

Mieke25
14 January 2010, 18:11
Haha wisten jullie dat vloekende ventjes niet altijd slecht zijn! Hij had er zooooo geen zin meer in, dus zijn we gaan kijken voor doopsuiker en de geboortekaartjes :D .

Joyce hier ook al een behoorlijk gevulde kast hoor. Alleen van maat 50 heb ik heel weinig.

Weet iemand trouwens hoe het zit met rompertjes/body's de eerste dagen. Mag dat nu wel of niet met die navelstreng??
Vandaag vertelde een collega dat een vriendin van haar 7 weken te vroeg was bevallen. Kreeg direct zenuwen want we moeten nog heel wat regelen hier.

daisyensteven
14 January 2010, 18:23
amaai kei tof! Dan is een vloekend ventje idd wel leuk :-)

geen idee van die bodykes eigenlijk :-s Ik heb er nog nooit iets over gehoord dat het niet zou mogen. Ik heb er ook al vele kleintjes gekregen voor int begin, dus khoop dat het wel mag :-)

@Joyce: idd is wel leuk om uitgerekend te zijn voor dezelfde dag :-) We vergelijken zelfs onze echo's en zo :-)

Joyce2911
15 January 2010, 11:27
@ Mieke: rompers mogen gewoon hoor, wat ik altijd zie is dat de luier bij die
kleintjes over het klemmetje zitten en daarover de romper gewoon. Na mijn
idee kan dat geen kwaad, maarja ik ben dan ook nog geen mama he ;)
Een collega die is 5 weken tevroeg bevallen, daarom heb ik er uiteindelijk
toch voor gekozen om 6 weken voor tijd te stoppen ipv 4 wat ik graag wilde.
Als ik zo in weken denk krijg ik het wel warm hoor...wij moeten ook nog veel
doen. En de weken vliegen voorbij!

Gaan jullie naar borstvoedingsavonden en op gym,yoga of zwemmen??

Mieke25
16 January 2010, 11:53
Bedankt voor jullie antwoord i.v.m. de rompertjes.

Joyce jij krijgt het dus ook al een beetje warm! Het begint ook serieus te korten hé. Voor we het weten zijn we mama :mrgreen: .

Ik ga proberen om nog minstens 5 weken te blijven werken, daarna zien we wel. Het zal ook aan het beleid van de school liggen want er zit er nu eentje bij mij in de klas waar ik helemaal gek van word. Als ze die niet snel verwijderen ga ik op ziekenverlof hoor, dan zoeken ze maar een andere gek. Het joch doet gewoon waar ie zin in heeft en als ik 'm buiten gooi met een straftaak laten ze hem op het secretariaat rustig tekenen :evil: . Heb ook al strafstudie gevraagd maar geen kat die erop reageert. Sorry, moest ik even kwijt.

Verder volg ik alleen die 9 prenatale lessen en ik mag nog 2 keer naar de vroedvrouw voor uitleg over borstvoeding en bevalling. Het ziekenhuis waar ik ga bevallen staat ook heel erg achter borstvoeding dus er is ook goede begeleiding na de bevalling. De vroedvrouw zei ook dat het best was om 4 dagen in het ziekenhuis te blijven omdat dan de borstvoeding pas goed op gang komt en er anders veel kans is dat het mis gaat... We zullen wel zien hoe het afloopt.

Fijn weekend nog allemaal!

Joyce2911
16 January 2010, 17:19
@ Mieke: spuw maar lekker, mag ook weleens een keertje ;)
hebben jullie in België ook recht op 16 weken verlof of hoe zit dat??

Ik twijfel heel erg over die dingen. Wil wel naar een borstvoedingsavond, maar
verder niks denk ik.
Fijn weekend!

Mieke25
17 January 2010, 10:44
Oh jullie hebben een weekje langer verlof. Hier is het 15 weken. En als je ziek bent in de 6 weken voor de bevalling (al is het maar verkouden ofzo) dan tellen die dagen ook als zwangerschapsverlof :roll: . Verder kan je hier borstvoedingsverlof nemen maar dat is dan weer onbetaald.

Hoe is het met de andere dames?

Tina
17 January 2010, 11:06
Ik werk in het onderwijs en omdat ik in de zomer zal bevallen wordt de zomervakantie gecompenseerd, dus ik heb drie weken extra verlof! :D Wij kunnen tussen de 4 en 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gaan, ik streef naar 4 weken. Dan heb ik daarna lekker wat langer met het kindje.
Bij ons is het inderdaad ook zo dat als je in de zes weken voor de uitgerekende datum ziek wordt (als je dan nog niet met verlof bent), dat die dagen dan wél tellen als verlof.

De last van m'n rug is de laatste dagen weer erger geworden. Ik moet echt letten op m'n houding, als ik een beetje voorover gebogen sta (bijv. aan het aanrecht of in de badkamer) schiet er gelijk een stevige pijn in de bovenkant van m'n linkerbil. Echt heel irritant! Hopelijk gaat het niet heel veel erger worden en kan ik gewoon lekker alles blijven doen. Maar ik moet zeggen dat ik vrees dat het wél erger gaat worden...

Morgen ga ik het aan de kindjes in m'n klas vertellen. Eigenlijk wilde ik daar even mee wachten maar vrijdag vroegen opeens kinderen uit de bovenbouw of ik zwanger was, ik heb ontkend, maar kreeg natuurlijk een knalrood hoofd. Dus ik ga het toch maar vertellen, omdat ik niet wil dat mijn klas het via via hoort... Ik ben erg benieuwd hoe ze reageren!

Wij zijn gisteren wezen kijken voor kinderwagens en kinderkamers. Ik ben helemaal gevallen voor de Stokke Xplory, mooi design en hij leek me heel praktisch. Maar wat DUUUUUUUUUURRRR!!! :shock: We hebben ook een mooi kamertje gezien. Bij baby-dump is nu een aanbieding dat je bij het kamertje een box krijgt en bij een combiwagen een autostoeltje, dus dat is wel interessant! (maar dan nóg is die Stokke Xplory errug duur!!!)

Joyce2911
17 January 2010, 11:36
Hier is het zo als je tot de 4 weken door wilt werken en je word dan ziek of je gaat halve
dagen werken dan moet je toch 6 weken van te vorem eruit. Borstvoedingsverlof?? Dat is
de tijd om te kolven of voeden als je weer aan het werk bent ofzo? Hier mag je het eerste
jaar kolven of voeden in de baas z'n tijd. Is CAO vastgesteld. Volgens mij in vrijwel alle CAO's.

@ Tina: leuk he al die kamers en wagens! Ik werd er ook helemaal blij van :D Het schijnt dat
het autostoeltje wat je erbij krijgt niet echt de beste kwaliteit is, zit uiteraard wel een keurmerk
op. Benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gaan kiezen. Succes met vertellen op school, ben
benieuwd naar de reactie's. Hou oud zijn de kids die je les geeft??

@ hier: net lekker ontbijt op bed gehad van vriendlief, lagen ook de verloskundigen praktijk
te kijken samen en hebben wel moeten lachen hoor. Ook over gehad wat mij prettig lijkt met
de bevalling en wat absoluut niet. We hebben ook besloten hoe we het bedje tijdelijk neer gaan
zetten bij ons op de kamer... Zaterdag gaan we beginnen met witten, verven en behangen van
het kamertje! Heb er nu al zin in.

Tina
17 January 2010, 13:34
Joyce, je kunt ook kiezen voor een ander autostoeltje. Dan wordt dat verrekend met de prijs van het autostoeltje dat je er eigenlijk bij zou krijgen, dus het is sowieso wel interessant.
Ik geef les aan groep 3, dus kinderen van 6/7 jaar.

daisyensteven
18 January 2010, 19:07
wij zijn dit weekend ook eens langsgeweest bij babydump in eindhoven... Leuke spullen, mooie kamertjes. We vinden het alleen spijtig dat de bedjes niet omvormbaar zijn tot een 1persoonsbed achteraf. Bestaat dit in Nederland niet?

We hebben bij babydump wel een leuk tshirtje gekocht. Een knalgroen waarop in witte letters staat: born in 2010 :-) Vonden we te schattig om te laten liggen :-)

Het is gewoon dat als we dan nu een slaapkamer daar kopen en je hebt achteraf een groter bed nodig, je op zoek moet naar een bed dat bij de rest van de kamermeubels past en dat vind ik dan zo spijtig, want gaat nooit perfect passen denk ik.

Ik heb vandaag ook eens uitgerekend van wanneer tot wanneer ik zal thuis zijn.
IK ga proberen tot een week voor ik moet bevallen te werken, ik heb een bureaujob, dus zou moeten lukken.
En dan ben ik thuis van 5 juli tot half november (met mijn drie weken verlof erbij).

Daarna neem ik mijn ouderschapsverlof in 4/5de op, dus ga ik vanaf half november nog maar 28uur werken.

Ik kijk er al naar u!it :-) Momenteel tellen wij altijd af van de ene naar de andere afspraak bij de gyneacoloog. Is dit bij jullie ook? :-)

daisyensteven
18 January 2010, 19:08
wij zijn dit weekend ook eens langsgeweest bij babydump in eindhoven... Leuke spullen, mooie kamertjes. We vinden het alleen spijtig dat de bedjes niet omvormbaar zijn tot een 1persoonsbed achteraf. Bestaat dit in Nederland niet?

We hebben bij babydump wel een leuk tshirtje gekocht. Een knalgroen waarop in witte letters staat: born in 2010 :-) Vonden we te schattig om te laten liggen :-)

Het is gewoon dat als we dan nu een slaapkamer daar kopen en je hebt achteraf een groter bed nodig, je op zoek moet naar een bed dat bij de rest van de kamermeubels past en dat vind ik dan zo spijtig, want gaat nooit perfect passen denk ik.

Ik heb vandaag ook eens uitgerekend van wanneer tot wanneer ik zal thuis zijn.
IK ga proberen tot een week voor ik moet bevallen te werken, ik heb een bureaujob, dus zou moeten lukken.
En dan ben ik thuis van 5 juli tot half november (met mijn drie weken verlof erbij).

Daarna neem ik mijn ouderschapsverlof in 4/5de op, dus ga ik vanaf half november nog maar 28uur werken.

Ik kijk er al naar u!it :-) Momenteel tellen wij altijd af van de ene naar de andere afspraak bij de gyneacoloog. Is dit bij jullie ook? :-)

Mieke25
19 January 2010, 10:45
Tina, hoe reageerden de kids van je klas? Hadden ze al iets door? Ik had juist eens gegoogled op de stokke xplory. Hip zeg! En stokke is toch best wel populair niet, dus dan kan je m achteraf nog verkopen en zo een deel van de kosten recupereren. Dan wordt ie al minder duur ;) .

Daisy wij hebben ook voor een kamer met meegroeibed gekozen. Bij Odrada in Balen hebben ze ook best mooie kamers voor een goede prijs. Jij was toch van Antwerpen niet? Dan ligt het misschien in de buurt. En het is iedere keer aftellen tot de bezoekjes aan de gyn. :D . Behalve de laatste keren waarschijnlijk want dan hoop je dat je al bevallen bent denk ik.

Gaan jullie trouwens een wieg op de slaapkamer zetten? Ik twijfel nog behoorlijk. Lijkt me wel gemakkelijk met de borstvoeding maar Koen wordt van alles wakker en heeft veel slaap nodig...

Oh en afgelopen zaterdag waren we 3 jaar getrouwd (en we waren het alletwee vergeten hihi). Wat gaat het toch snel hé, in April zijn we al 10 jaar samen.

Mieke25
19 January 2010, 10:51
Joyce hoe staat het met de muurschildering?? Zijn jullie er al uit wat het gaat worden? Lijkt me moeilijk kiezen want jullie weten niet of het een jongen of meisje is wel?

daisyensteven
19 January 2010, 13:40
Yep ik ben van Antwerpen, Herentals. Dus naar Odrada is maar een half uurtje rijden voor ons.
We zijn al gaan kijken bij top interieur in zandhoven en bij Okay in Zoersel. Ik denk dat we dan wel eens gaan kijken bij Odrada.
Naar de Boomhut zijn we ook geweest, maar is heel duur hé.

Wij gaan geen wieg op de kamer zetten.
Ik ben op zoek naar een leuke aangename schommelstoel. Dan kan ik daar 's nachts gaan inzitten voor de borstvoeding. Ik ben zelf gewoon er niet echt voor om het kindje op de kamer te zetten.
Ik heb zo al verhalen gehoord van mensen waarbij het kindje dan als het 2 - 3jaar is nog steeds bij hen op de kamer slaapt. Dus ik ga het gewoon niet doen.

Gewoon een wieg in de living en bedje op de babykamer.

Dus als je tips hebt waar ik een leuke schommelstoel kan vinden :-) Altijd welkom :-)

en van dat hopen op bevalling tegen het einde zal ook van persoon tot persoon afhangen denk ik :-) Een collega van mij vond het spijtig dat ze moest bevallen, want zolang het kindje in haar buik zat, kon alleen zij het beschermen. Als het geboren is, kan iedereen eraan :-)

Eefie
19 January 2010, 14:28
Goedemiddag dames,
Ook ik kan me aansluiten bij dit groepje.
Vrijdag (15 januari 2010) ben ik na 9 jaar getrouwd met mijn liefje. Die morgen heb ik ook een testje gedaan en wat blijkt! Na 2 jaar proberen is hij precies op deze dag positief....
Als alles goed gaat zal ons erwtje in september 2010 geboren worden. :lol: