PDA

View Full Version : Zwangere dames uit 1983

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8

Monalisa
19 April 2010, 15:12
nou mn laatste echo gehad vandaag, mag nu pas met 20 weken weer echt jammer maar ja het was wel super mooi, het kleintje bewoog HEEL erg veel ook met de armpjes en beentjes en het was al vet groot, boven gemiddeld al hahaha nu al. oh jee
maagje was gevuld en ik dacht dat ik een uitstulpingetje tussen de benen zag maar je gaat me nu al echt niet vertellen dat je een piemeltje kan zien ofzo ...??? ik zal het me wel verbeeld hebben
maar goed ik moet woensdag ff terug naar de gyn want ik heb misschien een cyste op mn eierstok maar ik moest me geen zorgen maken maar het moest gewoon ff goed bekeken worden wat er nou zat want de vk kon het niet zo goed zien..

Tina
19 April 2010, 20:38
Monalisa, ik schrok me rot! Je 'laatste' echo!!! :shock: Maar gelukkig bedoelde je 'voorlopig'! Fijn dat het zo mooi was!

daisyensteven
20 April 2010, 12:24
een collega van mij had ook zoveel tijd tussen haar echo's toen
bij mij is dat niet zo, ik heb tot nu toe al elke maand controle gehad en vanaf nu is het om de drie weken
Dan gaat het nog sneller gaan denk ik :-)

Monalisa
20 April 2010, 12:43
ik ga met 16 weken een pretecho doen :)

Mieke25
20 April 2010, 18:31
Monalisa fijn met 16 weken pretecho! Met wat geluk kunnen ze dan ook het geslacht zien of willen jullie het niet weten?

Daisy hoe valt het mee om terug aan het werk te zijn? Het gaat echt snel op het einde van de zwangerschap dus geniet ervan zoveel je kan.

Daisy en Tina leuke dromen hebben jullie zeg! Echt vreemd dat ze zo echt kunnen lijken hé. Ik heb laatst gedroomd dat we een tweeling hadden. De kleinste kreeg de borst en de grootste de fles.

Joyce al lekker genoten van het mooie weer? Hoe was bij jullie de gehoortest geweest? Wij hebben 'm maandag ook gehad. Alles was goed en onze vent weegt nu al 4160g :shock: . Maatje 50 begint echt krap te worden (nu al :o ).

Vandaag ook een borstkolf gekocht. Krijg vrijdag uitleg van de vroedvrouw en dan kunnen we aan de slag. Wat zal het fijn zijn om onbezorgd even naar de winkel te kunnen zonder bang te zijn dat de kleine honger moet lijden ;) . En ik wil over 2 weken graag terug gaan sporten om dat losse vel wat bij te werken.

Monalisa
21 April 2010, 15:12
vandaag naar de gyn geweest i.v.m de vermoedelijke cyste. gelukkig was het geen cyste, maar een hormonale afzetting van het gele lichaam ofzoiets als ik het allemaal heel goed heb begrepen want het was nogal een ingewikkeld verhaal. normaal gezien moet het vanzelf weg, maar om zeker te weten dat het goed is mag ik om een 12 weken echo dus das dan wel weer leuk ik hoop dat ik dan een foto meekrijg!

Tina
21 April 2010, 18:33
Hoi meiden, ik lees net in het mei-topic dat Naatje bevallen is!

Naatje, gefeliciteerd!!!!!! Hopelijk kun je nu écht gaan genieten van je meiden!!!

Monalisa
21 April 2010, 18:55
ja Mieke ik wil weten wat het wordt toch wel nu eerst niet :lol: nieuwsgierigheid wint het toch bij mij ;)
Naatje van harte gefeliciteerd met je twee girls!!!! wat super!!!!

Mieke25
22 April 2010, 09:05
Naatje van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie twee meiden. Hopelijk is alles vlot verlopen. Geniet ervan want het gaat super snel!!

Monalisa fijn dat je op 12 weken weer een echo krijgt. Heb je al een voorgevoel of het een jongen of meisje zal zijn?

Onze vent heeft zijn eerste nachtje doorgeslapen. Gewoon van 23u tot 5u30 :shock: . Ik ben vannacht 2 keer gaan kijken maar meneer lag languit te snurken :mrgreen: .

Oh enne ik heb gisteren gezien hoe twee mannen de aanhangwagen van onze buren hebben gestolen op klaarlichte dag nogwel. Sommige mensen hebben toch lef zeg. Gelukkig heb ik nog vlug de eerste 4 letters van de nummerplaat kunnen opschrijven. Zodadelijk maar even bellen naar de politie want die hadden graag dat ik een verklaring zou afleggen.

Zo nu ga ik het mei-topic uitpluizen!

yvon83
22 April 2010, 09:19
Naatje van harte gefeliciteerd met je meiden!!!

Mieke lekker dat hij vannacht zo goed geslapen heeft.
En waar mensen het lef vandaan halen om aan ander mans spullen te zitten en nog wel op klaar lichte dag. echt niet normaal.

Hier niks bijzonders te melden. Ben aan het aftellen. Wil zo graag ons kleine wurmpje vast kunnen houden. Maar nog even geduld. Morgen 33 weken dus ergens tussen de 4 en 9 weken is ons kleine wurmpje er.

Joyce2911
22 April 2010, 12:40
Heb niet alles bijgelezen, ga ik ook niet redden...

@ Mieke: gehoortest was goed! rechterkant eerst niet, zat wat oorsmeer, maar nadat
ze het schoongemaakt had was het goed. Altijd fijn om te weten. Ik heb geen idee hoezwaar
Jada nu weegt, 10 Mei moeten we voor het eerst naar het CB. We kunnen wel eerder gaan
wegen als we willen, maar ze groeit goed. Jada zat maatje 50 al vanaf het begin vrij krap, dus
denk dat ze die nu helemaal niet meer past :lol:

@ Hier: Ze zit nu op 6 voedingen en dat gaat goed.
Het slapen is en blijft 1 groot drama! Hebben al van alles geprobeerd...linkerzij, rechterzij, buik,
rug, ingebakerd (waar ze uit kan komen :shock: ) in badje voordat ze weer gaat slapen, extra
dekentje, koeler op dr kamer, warme doek op dr buikje...
Erg zoeken dus... nu laat ik dr iedere keer ff huilen (lees zwaar pissig doen) en dan ga ik weer naar
boven om dr tutje te geven...dan is het ff stil en begint het feest weer van vooraf aan :s
Tegen de tijd dat het tijd is voor de volgende voeding slaapt ze diep en moeten we dr wakker maken.
En dan begint het ritueel weer van voor af aan...
Voel me ook best opgelaten als er bezoek is om dr ff te laten huilen, want het komt dan net over alsof
ik mn kind in dr eigen sop gaar laat koken... en dan al die goedbedoelde adviezen...pffff.
We hebben het bezoek ook bewust wat beperkter gehouden hierdoor, en dat geeft mij meer rust.

@ Yvon: laatste weken gaan best snel, tenminste dat vond ik, geniet nog even van het samenzijn.

Mieke25
22 April 2010, 13:53
Yvon het begint echt wel te korten nu zeg! Hebben jullie alles al klaar staan?

Joyce wat vervelend dat Jada 's nachts zo moeilijk slaapt. Hier is het juist andersom, overdag slaapt Jo bijna niet maar rond 22-23 uur valt ie steenvast in slaap en meestal komt ie dan weer rond 2-3 uur en dan rond 6 uur. Gisteren heeft hij de hele dag geweend en om het uur wou hij eten. Ik had echt twee theezakjes i.p.v. volle borsten :shock: . Van die adviezen word ik ook wild hoor. Als mama weet je best wat goed is voor je eigen kind. Mijn schoonma bemoeit zich ook nog steeds en ze heeft zelfs tegen mijn man gezegd dat ik in een depressie aan het geraken ben. Waar haalt ze het :twisted: ! Het gaat hier prima, maar ik word gewoon gek van haar. Ze zit steeds aan Jo zijn gezicht te peuteren als hij slaapt enzo! Maatje 50 is bij jullie dus ook al opgeborgen? Het gaat toch veel te snel hé.

Daisy en Tina hoe gaat het bij jullie? Lukt het slapen nog goed en niet teveel klachtjes?

Monalisa
22 April 2010, 15:17
Mieke, iedreen zegt een jongen waarom weet ik niet. eigenlijk baal ik er een beetje van want in mijn droomwereld kreeg ik altijd eerst een meisje. ik hou van meisjes! strikjes, jurkjes, rokjes, bloemetjes, vlinders!!!
en oh oh ooooh wat ben ik slecht in jongens dingen......kleren uitzoeken heb ik totaal geen verstand van en volgens mij heb je ook helemaal niet zpveel keus voor jongens.
vandaag op mn werk een philipijns vrouwtje van 65 , die scheen er oog voor te hebben ofzo.,: het wordt een jongen. zegt ze. jezus das al de zoveelste die het zegt.
naja het zal dan wel.....de chinese astrologie die eigenlijk bij iedereen klopt die ik ken zegt ook jongen. en ik maar denken dat ik alleen meisjes kon krijgen.
als het maar gezond is het meiden ik weet het.....maar ik ben volgens mij een veel betere meisjes-mama. ik zal ff aan het idee moeten wennen denk ik. ik denk nu echt serieus dat ik een meisje wel op me buik kan schrijven.
Hebben jullie eigenlijk ook geen stiekeme voorkeur? Ik schaam me eigenlijk wel een beetje dat ik best teleurgesteld ben als het geen meid wordt maar ja ik droom daar al sinds klein kind van ik vrees dat ik hierin nog niet echt volwassen dit scenario benader....

yvon83
22 April 2010, 18:27
Joyce vervelend die nachten. hopen dat ze snel 's nacht een beetje rustiger word.

monalisa ik dacht ook altijd dat ik echt een meisjes moeder zal zijn, maar mijn gevoel is nu dat we een jongetje krijgen (we weten het niet dus moeten nog even geduld hebben, voor hetzelfde geld is het wel een meisje) maar een jongetje is net zo welkom. En tegenwoordig zijn er wel leuke jongens kleren te krijgen. Heb al best leuke dingen zien hangen.

mieke wij hebben alles klaar. zo goed als. moet nog wel alles wassen maar wacht ik even mee tot manlief jarig is geweest (is maandag over een week) dan komt de box en kan de boxkleed en mobiel uit de kledingkast en kan ik de kast inruimen zoals ik het wil hebben. Dus dan ga ik een babywas doen.

daisyensteven
22 April 2010, 19:15
Met mij gaat alles vrij goed! Ik ben sinds maandag terug aan het werk en buiten dat ze heeeeel veeeeel werk hebben laten liggen op mijn bureau, voel ik me goed. Tegen het einde van de dag zijn mijn voeten wel heel dik van heel de dag aan mijn bureau te zitten en heb ik wel een beetje last van mijn rug, maar al bij al valt het allemaal super goed mee.

Alleen was ik echt wel razend toen ik maandag op het werk kwam en zag hoeveel werk er lag, terwijl ik volledig bijgewerkt was voor ik ziek werd. Maar ja, ik heb volgende week gesprek met mijn baas en dan ga ik dat wel even vermelden dat ik teleurgesteld ben in de collegialiteit van mijn collega's.

@monalisa: ik heb altijd gedacht dat ik een jongen zou krijgen en iedereen dacht dat ook. Wij wilden ook graag als eerste kindje een jongen en het was dus even wennen toen de gyneacoloog zei dat het een meisje is. Maar nu zijn we het helemaal gewoon. We hebben al een naam en ik heb al kei veel kleedjes gekocht en roze spulletjes :-)

@Mieke, amaai als ik je soms bezig hoor over je schoonmoeder, ben ik wel heel tevreden met die van mij :-) Hoe ze zich gaat gedragen tov ons meisje als ze geboren is, dat valt natuurlijk nog af te wachten. Ik heb soms wel een beetje schrik dat iedereen ze te veel gaat verwennen en vastnemen en moeien met alles. Het is voor zowel mijn ouders als schoonouders het eerste kleinkind, dus ja :-s

Wij zijn vorige zondag op bezoek geweest bij een vriendin van mij die vorige week woensdag 14/04 bevallen is. Het is een jongen, Mathias en hij woog bij geboorte 4170g en is 52cm. Dus Mieke bij geboorte was hij al zoveel als Jo bij u nu ;-)

@Naatje, proficiat met je 2 meiden. Wat zijn de namen, gewicht, lengte, ... ? Hoe was de bevalling?

@yvon: ik geniet, maar tel stiekem toch ook soms een beetje af hoor :-) Ik kijk er gewoon enorm naar uit om haar te kunnen vasthouden en zo. Zeker nu we zo stilletjes aan alles thuis aan het krijgen zijn hé :-) Deze week is mijn schommelstoel geleverd en de buggy met al de toebehoren. Die kleertjes liggen er allemaal en ik ga toch elke dag wel even naar de kleertjes en zo kijken :-)

@Joyce: Zou je ze als ze slaapt niet beter geowoon laten slapen en ze eten geven als ze wakker is? Dat hebben ze tegen mij altijd gezegd... Ik wil niet moeien hoor, vraag het me gewoon af :-)

Joyce2911
22 April 2010, 19:32
@ Yvon: zo leuk vond ik dat om die kleine kleertjes te wassen. Heb ook foto's gemaakt
van toen ze op de lijn hingen :D

@ Daisy: je mag ze wel laten liggen, want ze mag 1 ruk maken van 8uur nu, maar wij
hebben dat liever s'nachts. Heb het al kunnen verschuiven van de middag naar de avond, nu
nog richting de nacht ;)
Misschien een krukje onder je bureau neerzetten zodat je voeten iets hoger staan??

@ Mieke: meeste maatje 50 is weg ja, nu hadden we sowieso niet zoveel in die maat.
net kreeg ze voor het eerst een pyjama aan en dat is 50/56 en die is best ruim nog...dus
af en toe klopt er ook niks van van die maten :s
je schoonmoeder heeft het niet door dat jij dat niet leuk vind?? en als je het recht in dr
gezicht zegt?

Tina
22 April 2010, 20:23
Hier ook alles prima! Het werken gaan nog heel goed, op een wat pijnlijke onderrug na aan het eind van de dag... Ik ben ook iets minder moe, heb ik het idee. Ik zit raar in elkaar: het eerste trimester een beetje moe, het tweede behoorlijk (terwijl je je dan juist goed zou moeten voelen) en ik start met het laatste trimester en het gaat weer beter! :) Nou ja, dat kan nog veranderen, natuurlijk!
Nog één dagje werken en dan heb ik heerlijk vakantie! :D We vertrekken zaterdag voor 6 dagen naar Sicilië, zodat we nog even voor het laatst met z'n tweeën weg kunnen. En als ik terug kom begint de meivakantie pas écht! Dus lekker drie weken vrij! En daarna hoef ik nog maar 5 weken te werken, wat gaat het snel!!! Het is alleen jammer dat het in Nederland beter weer lijkt te gaan worden dan op Sicilië... :(

Ik kan ook echt niet wachten tot we onze kleine in de armen hebben!!! Gisteren was ik even in de Hema en daar hadden ze zulke leuke kleertjes, heb 2 setjes gekocht! En dan gaat het me toch kriebelen! Nog 12 weken..................

Monalisa, hier iemand bij wie de Chinese kalender NIET klopt!!!

Mieke, wat vervelend dat het zo stroef blijft lopen met je schoonmoeder! En je zit natuurlijk helemaal in een lastig parket, doordat je man zo close is met z'n familie... Hopelijk gaat het wat beter als de nieuwigheid er af is! Ook al is je kleine man al bijna een maand!!!

Joyce, wat lastig dat de nachten zo moeilijk gaan! Maar als je het al zo'n stuk hebt kunnen verschuiven, gaat het laatste stukje vast ook wel lukken!

Goosje?????? Hoe is het???????

Mieke25
25 April 2010, 13:57
Wat is het weer rustig hier, iedereen aan het genieten van het mooie weer? Wij hebben gisteren de bbq al eens aangemaakt. Mmm was lekker!

Tina wat fijn nog even lekker op vakantie met z'n tweetjes. Wat zal dat zalig zijn genieten van de rust, hopelijk toch mooi weer en lekker eten. Enne de chinese kalender ... nu kunnen we dus opzoeken wat het gaat worden haha gelukkig ben ik niet zo nieuwschierig ;) .

Daisy leuk een schommelstoel. Die wou ik eigenlijk ook wel graag maar is er niet meer van gekomen. Nu hebben we zo'n verstelbare tuinstoel in de kinderkamer staan :lol: .

Monalisa hier klopte die kalender ook niet. Uiteindelijk maakt het niet uit of het een jongen of meisje is, als het er eenmaal is ben je blij met beide. Het belangrijkste: als het maar gezond is. Wij hadden allebei ook een voorkeur voor een meisje trouwens maar zijn nu super blij met onze vent. De kleertjes voor meisjes zijn inderdaad super lief en je hebt naar mijn idee ook veel meer keuze in kledij voor meisjes.

Vanmiddag krijgen we weer kraambezoek. Gelukkig zijn ze nu bijna allemaal geweest. Ik verwacht nog 4-5 koppels en dan hebben we het gehad met de 'verplichte bezoekjes'. Vind het best vervelend dat er nu ineens mensen komen die je anders bijna nooit ziet!

Fijne zondag!

daisyensteven
25 April 2010, 20:17
amaai idd weer heel rustig hier!

Wij hebben gisteren ook bbq gedaan met de buren :-) Was idd lekker :-)

We zijn gisteren ook het doopsuiker gaan bestellen. Een geboortekaartje moeten we nog kiezen. We hebben de boeken gereserveerd en mogen ze 22/05 gaan halen en dan mogen we ze drie dagen houden.
Is makkelijker, dan kunnen we rustig thuis kiezen.
En we hadden nog tijd genoeg zei ze.

Vandaag moest mijn ventje gaan voetballen. Normaal doet hij dat niet meer (is 2 keer geopereerd geweest aan zijn knie), maar ze hadden volk te kort.
Ik ben dan maar meegeweest en heb me daar op een dekentje in het gras gelegd. Zo ben ik een beetje gebruind :-)

De schommelstoel is wel zalig :-) We moeten alleen nog een zacht kussen vinden om erin te leggen.

Mieke25
26 April 2010, 16:13
Daisy goed geregeld, lekker zonnebaden terwijl je ventje aan het voetballen is. En die drie dagen zijn toch wel fijn om een kaartje uit te kiezen, er is zoveel keuze. Heb je wel al iets in gedachten? En komt er ook een gedichtje op?

daisyensteven
26 April 2010, 19:07
Ik heb wel een beetje een idee, maar we zien wel :-)
Een gedichtje hebben we wel al :-)

Ik heb al heel de dag pijn aan mijn ribben net onder mijn rechterborst, zou dat ons meisje zijn die me dat aandoet? :-)

Straks om 21u alweer de derde les van de prenatale. Ik kijk er wel naar uit, want is altijd heel gezellig en vandaag beginnen we met relaxatieoefeningen.

Tina
30 April 2010, 11:23
Zo, wat een rust hier!

We hebben een lekkere vakantie gehad, lekker relaxed! Sicilië is een erg mooi, groen eiland. Alleen de Sicilianen vonden we nogal onvriendelijk...

Mieke, ik realiseerde me al dat jullie het in de Chinese kalender op konden zoeken! Prima! Dan heb ik het tenminste niet verteld!!! ;) (sssssst!)

Daisy, het kan natuurlijk heel goed dat jullie meisje je lekker aan het schoppen is. Onze kleine doet dat niet, die is op een andere manier eigenwijs... Het koppie ligt al weken bovenin en de beentjes onder, het kontje draait wel van links naar rechts, maar helaas niet van boven naar beneden. Ik hoop maar dat ik Joyce niet achterna ga! Het kindje kan nog best draaien hoor, maar ik weet zeker dat het al wel 5 à 6 weken zo ligt...

Mieke25
30 April 2010, 21:30
Ja het is hier echt super rustig!

Daisy lekker die druk tegen je ribben hé. Onze vent zat daar ook altijd te duwen met z'n voetjes.

Tina fijn dat jullie vakantie zo relaxed was. Enne, doet dat dan pijn als uk met zijn poep schud? Van boven naar beneden is ook niet leuk voor ribben en blaas hoor dus daar zou ik ook niet op hopen. Voor jou dus ook spannend of uk zal draaien of lekker eigenwijs is.

Joyce hoe is het met jou en Jada??

Hier alles prima hoor. Meneer heeft al twee nachten doorgeslapen, wel 8 uur achter elkaar :o . Heb vandaag maar gebeld naar de lactatiekundige of het geen kwaad kon. Ze zei dat we gewoon moeten genieten van de rust en hoef m dus niet wakker te maken :mrgreen: . Hij weegt ondertussen al 4420g, lacht al en tilt zijn hoofd op als hij op z'n buik ligt. Het gaat echt super snel hoor dus we genieten hier met volle teugen.

Geniet lekker van het weekend!

Tina
1 May 2010, 19:41
Mieke, het doet geen pijn als de kleine draait, alleen af en toe als er op mijn blaas gestampt wordt... Ik kan me voorstellen dat het niet prettig voelt als de kleine een koprol maakt, maar van mij mag het toch wel gebeuren! 1x dan! ;)
Wat heerlijk dat het zo lekker gaat met Jo! Heb je al nieuwe foto's? Op je hyves bijv.? Dan voeg ik je even toe als ik je adres heb...

Wij hebben vandaag weer behoorlijk inkopen gedaan. Een matras en beddengoed en een voetenzak voor in de wandelwagen, die was in de aanbieding, aangezien Stokke dit jaar met nieuwe kleuren is gekomen. Wij hebben nog een oude kleur, die ik overigens mooier vind dan de nieuwe kleuren...
Lopend door Prénatal en Babydump kwamen we op een twee dilemma's waarbij de (ondertussen) ervaren mama's vast kunnen helpen:

1. Badje of tummytub?
2. Plastic boxkleed of stof?

Alvast bedankt!

Mieke25
2 May 2010, 10:02
Tina kan begrijpen dat je wel een koprol wil. Gebeurt dat ook niet vaak 's nachts zodat je er niks van voelt. Had ik ergens gelezen dacht ik. Wij hebben een badje en tummy (wel gewoon van de hema) en wisselen af. Jo vind beide fijn, in de emmer duwt hij zich steeds omhoog met z'n voetjes :lol: . Een boxkleed heb ik nog niet liggen omdat het park nu nog als bedje is opgemaakt. We hebben wel gewoon stof. Lijkt me ook fijner als het warm is, pastic plakt nogal snel niet?

Vrijdag ben ik lekker gaan shoppen met een vriendin en heeft mijn ventje zijn eerste vader-zoon uitstapje gemaakt. Heb twee nieuwe outfits gekocht, compleet met schoenen! Alleen jammer dat het weer nu minder is. Had gisteren het vestje direct aangetrokken en na een half uur was het al ondergespuugd :( haha typisch hé. Nu ga ik maar aan de strijk!

yvon83
2 May 2010, 13:02
Het is hier ook niet zo heel druk.

Hier gaat het nog steeds allemaal goed.

En Tina bij mij lag de kleine ook heel lang gwoon rechtop. De laatste keer bij de vk was het pas gedraaid ik was toen iets meer dan 32 weken. Dus het kan nog altijd. Morgen moet ik weer terug naar de vk hoop dat het dan nog steeds naar beneden ligt. Ik kan op ht moment wel heel goed het ruggetje voelen. Van de week lagen we op bed en toen ging het echt van rechts naar links draaien. Leuk om te zien.

En wij hebben ook een badje en tummytub. De tummytub kregen we van de verzekering bij het kraampakket. Leuk extratje dus.

Leuk hoor mieke dat je nu echt kan shoppen voor de kleine en het dan ook aan kan trekken.

Joyce2911
2 May 2010, 15:57
@ Tina: lekker dat jullie er nog ff uit zijn geweest! hoop dat jullie Uk nog gaat draaien, onze meid
lag met de 20 weken al zo en had besloten om lekker te blijven liggen ;) Hoewel ik het aan de ene
kant niet erg vind dat ik niet "gewoon" bevallen ben... ben wel blij met de ks.
Ik zou toch voor een stoffen kleed gaan, plastic plakt en ventileert helemaal niet. En zeker als de
kleine straks gaat draaien en jij bijv ff boven bent ofzo. Ik heb 3 boxkleden, 2 leuke en 1 minder
leuke die heb ik als reserve ;) Wij hebben ook een badje en tummy, heb de tummy ook bij het
kraampakket gekregen. Maar vind persoonlijk de tummy minder fijn met Jada vasthouden.
Ik ben bij het vgz verzekerd.

@ Mieke: heeft Jo nog wat nachtjes doorgeslapen??

@ Yvon: fijn dat alles nog goed gaat. jij hebt al met al ook wel een fijne zwangerschap tot nu toe
toch?? hoe ga jij het straks doen met de kleine als je weer moet werken?? (jaja ik ben er vroeg bij
met vragen hahaha, waarschijnlijk heb je nog geen verlof maar toch ;) )

@ hier: wij hebben echt topdagen achter de rug! (op gister na dan) Onze meid heeft de afgelopen
week meer geslapen dan de weken ervoor, echt super! dus of het toeval is nadat we maandag bij de
Osteopaat zijn geweest of niet, ik ben iig helemaal blij! Merk wel dat de vermoeidheid er nu een beetje
uit begint te komen nu de rust wat meer terug is hier in huis... Heb ook uitgevogeld dat Jada liever in
bad gaat na de fles, dan is ze wel lekker ontspannen en relaxed. Dus dat doen we dan maar.

Mieke25
2 May 2010, 18:13
Joyce wat fijn dat het zo goed gaat! Hier gaat Jo trouwens ook in bad na het eten, anders is het iedere keer een krijspartij (hongerlapje hé ;) ). Geef maar toe aan die vermoeidheid hoor, samen met de kleine een middagdutje doen doet wonderen. Ik ben ook net terug wakker :D . En onze vent heeft nu al 4 dagen na elkaar doorgeslapen dus hopen maar dat het zo blijft.

Yvon laatste weekjes!!! Geniet er nog van. De kleren waren trouwens gewoon voor mezelf :oops: onze vent zijn kast zit al bomvol.

Tina mijn hyvesnaam is molemieke. Weet niet of dat voldoende is, ik ken niet echt veel van hyves. Zal komende week nog wat nieuwe foto's plaatsen. Doet me eraan denken dat ik nog eens bij Joyce haar foto's moet gaan spieken.

daisyensteven
3 May 2010, 07:40
Goeiemorgen.

Ik ben van donderdag tot en met zaterdagavond naar Londen geweest met een vriendin. Het was super, maar wel heel vermoeiend.
We hebben een beetje proberen te zorgen dat ik me niet overdeed, maar heb toch wel last nu.
We hebben veel bus en metro genomen, maar ja, ge kunt niet helemaal niet wandelen in Londen hé. Dus mijn spieren in mijn benen zijn allemaal pijnlijk stijf nu en ik heb ook wel wat last van mijn bekken.
Een paar dagen rusten en komt weer wel goed hé.

Ik ben wel blij dat ik gegaan ben, want was exact wat ik nodig had.

Vorige week woensdag zijn we nog op controle bij de gyneacoloog geweest. Ik ben niet op de weegschaal moeten gaan staan :-) Ik kei blij :-)
Ons meisje weegt al ongeveer 1.5kg. Begint dus wel te tellen :-) Ze zit mooi op het gemiddelde zij de dokter.

En net zoals bij Tina, ligt ze ook nog steeds verkeerd. Is bij ons nu ook al een zestal weken.
De dokter wou nog eens een 3d foto nemen, maar het lukte niet. Onze kleine meid is al heel koppig blijkbaar en wou absoluut niet op de foto. Zowel haar armpjes als haar beentjes had ze voor haar gezichtje liggen. En de dokter maar duwen en schudden op mijn buik, zij maar bewegen, maar de foto is niet gelukt. Was wel grappig :-) We zullen moeten wachten tot ze geboren is om te zien van wie de neus en zo is :-)

Amaai Mieke, nu al 8 uur doorslapen. Zalig kindje heb jij dan :-)
En groot gelijk dat je eens voor jezelf gaan shoppen bent! We mogen onszelf niet overslagen of vergeten hé :-)

yvon83
3 May 2010, 11:39
joyce. Mijn jaarcontract is niet verlengd dus ben vanaf februari al thuis. dus qua werk weet ik het nog niet hoe het pecies gaat lopen. Heb zoiets van zie ik september wel weer verder. Eerst lekker van de kleine geieten. En mijn zwangerschap verloopt idd heel goed. (komt denk ik ook wel omdat ik vanaf februari al niet meer werk) Moet wel solliciteren voor de uitkering nu maar zodra men hoort dat ik zwanger ben zijn ze al niet meer geinteresseerd.

En lekker hoor al die dames die nog even weg gaan. Bij ons zit dat er niet meer in. ieder weekend tot aan de uitgerekende datum hebben we al wat staan.

En lekker dat de kleintjes al zoveel slapen. Joyce nu dan lekker je rust pakken zodat je snel van je vermoeidheid af bent.

Florence26
4 May 2010, 19:25
Hallo dames!

Aangezien ik ook van 1983 ben dacht ik: schrijf hier mijn verslagje van vandaag ook neer.
Vandaag moest ik terug komen naar de verloskundige praktijk ik zal vertellen wat er gebeurd is.
Eerst moest ik naar de assistent. Daar werden de resultaten besproken van het bloedonderzoek, alles was goed. Ze vroeg toen aan mij of ik wist dat ik bloedgroep o negatief had? Nee wist ik niet eens, heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan, ik vroeg of het iets uitmaakte. Dat was het niet maar het schijnt dat bloedgroep o negatief toch minder vaak voor komt? De assistente noemde het uitzonderlijk. Vandaar dat er in de 30e week bloed word afgenomen (als ik het goed begrepen heb), en ik krijg dan ook een injectie omdat er anders een mogelijkheid is dat ik afweerstoffen tegen het bloed van de baby ga maken. Ik vond het best een ingewikkeld verhaal maar ik hoefde me in ieder geval niet ongerust te maken.
Verder was het goed ben 1 kilo aangekomen en weeg nu 50 kilo.

Daarna moest ik door naar de verloskundige waar we naar de hartslag zouden luisteren. Ook daar werd eerst even teruggekomen op mijn bloedgroep en er werden wat vragen gesteld. Toen moest ik gaan liggen. Ze voelde en vertelde dat mijn baarmoeder al groot was. Toen werd dat ding erop gezet om naar de hartslag te luisteren. En wachten... en wachten... en wachten (begon het benauwd te krijgen)...wachten maar geen hartslag :shock: Nog wat zoeken...luisteren....wachten NIETS!
Ik vroeg of alles goed was maar ze gaf geen antwoord, ik werd zo ongerust. Maar ze kreeg de hartslag niet gevonden. Dus toen ging ze over tot een echo. En toen werd meteen duidelijk dat alles goed was! De baby was al flink gegroeid (8 cm van kruin tot billen) en het scherm was flink gevuld. We zagen duidelijk 2 armpjes, handjes met 10 vingers en 2 benen, voetjes met 10 tenen! En het hartje klopte volop. De baby was héél bewegelijk ze kon met moeite een mooie foto maken.
Mijn vriend vroeg toen: "En kan je al zien wat het word?". Ze zei: "Daar doe ik liever geen medelingen over haha". Mijn vriend: "Oh...maar we willen het allebei weten hoor!. Geen antwoord. Ik zeg tegen mijn vriend: "Joh, dat is veelste vroeg dat kunnen ze nog niet zien nog een paar weken wachten". Maar hij gaf niet zonder slag of stoot op: "Maar als je het nu moet zeggen wat denkt u dan dat het gaat worden? U ziet toch wel iets zitten?". (Eigenlijk begon ik me een klein beetje te schamen, ik denk zeur toch niet zo door, maar hij is ook zo enthousiast). Ze had inmiddels het beeld stilgezet met uitzicht op het geslachtsdeel en ze zei: "ik zie niets te zitten". Dus als ik nu moet zeggen wat ik denk dan zeg ik een meisje. Ze zei wel zeker weten doe je het pas bij de 20 weken.

Al met al waren we uiteindelijk opgelucht dat alles tot nu toe prima verloopt! Ik heb weinig klachten en voel me prima. Ben morgen precies 15 weken zwanger. Kan het überhaubt wel dat er met 15 weken naar het geslacht gekeken word? Is het dan wel al ontwikkeld? Als de verloskundige tegen mij zegt dat ze denkt dat het een meisje word uitgaande van de echo, is dit nu al betrouwbaar? Of kan ik dit beter met een korrel zout nemen? Het maakt me eerlijk gezegt ook helemaal niets uit! We willen het graag weten van te voren maar een jongen en een meisje zijn beide meer dan welkom. Maar nu de verloskundige haar vermoedens heeft uitgesproken vind ik het toch wel heel spannend. Ben heel benieuwd of er meer vrouwen ervaringen hiermee hebben?

1 Juni moet ik terug voor controle. Ook ga ik donderdag een afspraak maken voor de 20 weken echo. Dit kan bij mij in de verloskundige praktijk (die 2 minuten lopen is vanaf mijn huis) dus dat is ideaal.

Voor de geïnterreseerde heb ik een paar foto's gemaakt van mijn beginnend buikje.
Hier de link: http://www.mijnalbum.nl/Album=SBXDY7ZB

Gr. Florence!

Joyce2911
5 May 2010, 08:06
Mooi buikje Florence! Ik zou idd de 20-weken echo afwachten, dan heb je net wat meer
zekerheid. Ik dacht dat je vanaf 16 weken het geslacht kan zien, maar weet dat niet zeker.
Wij zijn voor de verrassing gegaan... Wat betreft dat o-negatief, hier nog iemand met negatief
bloed. Ik heb ook met de 30-weken bloed moeten prikken en kreeg sowieso die anti-d spuit.
Viel allemaal reuze mee hoor, dus moet je je niet druk om maken. Heb na de bevalling niet
de 2de prik gehad, omdat ons meisje ook negatief is. Als zij positief was geweest dan had ik
wel een prik gehad ivm volgende zwangerschappen, antistoffen en miskraam dan...
Geniet lekker van je zwangerschap! :D

@yvon: dat is wel lekker dat je al zolang thuis bent, zie nu al tegen het werken op...bah!

@ Daisy: leuk London, hebben jullie goed weer gehad?? Jullie hebben dus ook een lekker
eigenwijs ding ;) je hebt nog even dat ze kan gaan draaien he...

@ Mieke: hier gaat het slapen erg wisselend, maar ben al blij met een goede dag! :D
gister had ze geen zin om te slapen en heeft ze 3 uur liggen jengelen in bed, en zodra ik de
kamer opkwam was mevrouw stil! als je ze pakt valt ze op de arm in slaap en zodra ze terug
gelegd wordt dan begint ze weer. echt een heel zeurderig huiltje... heb haar laten liggen gister
en heb het goed vol gehouden, zij trouwens ook :lol: benieuwd naar nieuwe foto's van Jo!

daisyensteven
5 May 2010, 08:20
Amaai het was zalig weer. We hebben maar 1 keer regen gehad en onze jas niet zo veel moeten aandoen.

Bij ons heeft het ook geduurd tot met de 20weken echo voor we wisten welk geslacht het was. Soms kunnen ze het wel vroeger zien denk ik, maar ons meisje is blijkbaar een koppige die liever verrassingen houdt voor haar mama en papa :-)

Goed van je Joyce dat je haar zo kan laten zeuren. Ik hoop dat ik dat ook ga kunnen binnekort :-)

Mieke25
7 May 2010, 08:52
Florence fijn dat alles goed is. Wel vervelend dat ze de hartslag niet direct konden vinden maar heb je wel lekker een echo gehad (of kreeg je die zo wie zo?).

Daisy fijn dat jullie zo'n goed weer hebben gehad. Nu is het het moment om nog wat laatste uitstapjes te doen hé, als jullie meisje er is zal het toch anders zijn.

Joyce ik zou ze ook niet kunnen laten jengelen hoor. Jo heeft dat ook trouwens, in slaap vallen in je armen en wakker als hij in zijn bed ligt. Zelfs als ik met m ga wandelen valt ie zo in slaap maar als ik even stop is hij weer wakker :lol: . De laatste twee nachten slaapt hij ook niet meer door trouwens. Vannacht geslapen van 22u30 tot 3u van 4u15 tot 7u30 en van 8u tot ... Zal nu niet meer lang duren denk ik (hoor m al af en toe kreunen :P ).
Kan je wel volop genieten van jullie meid? Ik vind het heerlijk hoor! Zeker nu hij begint te lachen en je zo verwonderd aankijkt. Jo draait zich trouwens ook al om van zijn buik naar rug :shock: hij is echt super sterk. De voedvrouw vroeg gisteren nog van wij hij dat heeft lol.

Tina heb jij nu niet bijna vakantie?

Zo ga maar eens even kijken, denk dat onze vent wakker is!

Tina
7 May 2010, 10:29
Ik heb al vakantie, Mieke! En ik baal dat het maar geen lekker weer lijkt te worden... Maar goed, op deze manier kom ik wel toe aan andere dingen. Ik ben (voor mijn doen) behoorlijk aan het schoonmaken geslagen, heb wat voor school gedaan en ik ben al ver gevorderd met de adressenlijst voor de geboortekaartjes. Helaas krijg ik door het schoonmaken wel meer last van m'n rug, dus ik kan niet al te veel achter elkaar doen.

Gisteren maakte ik me een beetje zorgen, omdat ik zo weinig leven voelde. Ik voelde af en toe wel wat, maar alleen heel zachtjes getik, terwijl ik het normaal veel beter voel. Maar gelukkig werd er net even flink geschopt! :D Wat zal ik blij zijn om die kleine in m'n armen te hebben! Niet meer die onzekerheid of het wel goed gaat, maar dat je dan gewoon gelijk kan zien, horen of voelen hoe het gaat.

Mieke25
8 May 2010, 11:28
Tina inderdaad balen van het weer! Eerst geven de weergoden ons een voorsmaakje met dat mooie weer en dan is het weer gedaan :evil: . Wel fijn dat je nog vanalles hebt kunnen doen maar bij jou dus ook nog geen nestdrang met schoonmaken? Dat leven voelen wordt nu steeds beperkter hoor, de beeb krijgt ook minder plaats. Als je echt geen of heel weinig beweging voelt gewoon even de vk bellen hé. Je kan beter een keer teveel gaan dan te weinig.

Joyce2911
9 May 2010, 07:40
@ Tina: ik kan je zeggen dat die onzekerheid blijft, ook nadat ze geboren zijn... ik zie het met
Jada, af en toe zo frustrerend, je weet niet waarom ze huilt en je wilt het zo graag oplossen.

Hier gaat het op en af... erg vermoeiend. Ik durf amper te zeggen als een keer een goede dag
heeft gehad, want die dag erop lijkt het wel of we afgestraft worden :s
Van de week heb ik ff een lijstje gemaakt wat we allemaal gedaan en geprobeerd hebben om
haar een beetje te laten slapen. Pffff flinke lijst zeg ik je. En iedere keer bij iets denken we
"ja dat is het!!" en dan gaat het 2 dagen goed en dan weer bergafwaarts.... morgen naar het CB
benieuwd of zij nog iets weten.

@ Mieke: heeft Jo al gelachen naar zijn papa en mama?? :D hier Jada wel, geweldig!! van de week
kreeg ik 3 lachjes om 5.30! om weg van te smelten en dan op zo'n tijdstip hahaha
Vandaag ook voor jou je eerste moederdag, spannend! Hier ligt vriendlief nog op bed, beetje jammer
aangezien het mijn eerste moederdag is had ik wel verwacht dat hij op zou staan met de kleine...

Tina
9 May 2010, 12:33
Joyce, ik realiseer me heel goed dat na de geboorte de onzekerheid niet weg is. Er komen waarschijnlijk juist weer veel meer vragen. Maar ik vind het nu zo vervelend dat ik gewoon niet weet hoe het er voor staat, dat ik niets kan zien of horen. Als het kindje straks geboren is kan ik tenminste zien of horen dat het ademt en beweegt! Maar ja, dan is de onzekerheid dus nog steeds niet weg... (waar zijn we aan begonnen??? ;) )

daisyensteven
9 May 2010, 21:24
hey meisjes,

ik heb een downweekje en zeker weekendje
gisteren heb ik zeker een uur zitten wenen voor vanalles en nog wat
MIjn ventje wist niet meer waar hij het had :-)

Ik heb sinds gisteren dan ook nog eens een goede verkoudheid gekregen :-(

Het wordt echt tijd dat het zonnetje schijnt, misschien schijnt mijn zonnetje dan ook terug wat beter :-)

daisyensteven
10 May 2010, 08:08
Ik heb eens een vraagje. Ik heb al 2 dagen achter elkaar dat ik 'snachts pijn heb in mijn onderbuik en mijn benen. Precies zo menstruatiepijn.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Mieke25
10 May 2010, 19:12
Tina het is wel waar wat Joyce zegt hoor, die onzekerheid blijft inderdaad. Al kan je het natuurlijk wel beter aan je kindje zien of er iets mis is.

Joyce Jo lacht ook al hoor. Zalig hé zo'n tandloze glimlach :lol: . Hij lacht steeds met zijn mond wijd open. Hier totaal geen moederdag hoor. Mijn ventje doet niks, Jo moet dat doen zegt hij en die had gisteren een huildagje dus :( . Vandaag gaat het gelukkig weer goed en hij heeft vannacht weer doorgeslapen. Helpt een draagdoek niet bij Jada? Jo ligt er best graag in of soms leg ik m op mijn arm als een aapje (hoofd richting elleboog, buik rustend op mijn handpalm en armen en benen links en rechts van mijn arm. Tut erin en wandelen maar. Als hij dan in slaap valt leg ik m op z'n buik te slapen en eventueel draai ik m na een tijdje terug om.

Daisy wat vervelend dat je je zo voelt. Vervelend die hormonen hé. Ik heb vandaag ook een potje zitten janken hoor... Het kan maar opluchten niet? Hopelijk ben je snel verlost van die verkoudheid. Op het laatst van mijn zwangerschap had ik dat ook en ik snurkte zo al erg, laat staan met een verstopte neus :mrgreen: .

Hier komt er steeds meer regelmaat in. Jo eet nog wel 7 tot 8 keer per dag maar slaapt 's nachts goed en vind het heerlijk om de beestjes van zijn mobile te slaan of in de wipstoel naar kindertv te kijken. Zo ben weer weg want ik hoor onze vent weer.

daisyensteven
11 May 2010, 08:40
Het gaat ondertussen al ietsjes beter met mijn humeur, maar de verkoudheid nog niet... Normaal heb ik vandaag hier ook nog functioneringsgesprek op het werk. Hopelijk valt dat mee, anders begin ik misschien weer te janken :-)

Ik vind het zo zalig om jullie bezig te horen over jullie babytjes :-) Ik kijk er enorm naar uit om ons meisje ook in mijn armen te kunnen houden!

Gisterenavond was het weer prenatale les. Is toch altijd zo leuk!
Ik moet blijkbaar wel leren mijn adem 1 minuut in te houden voor tijdens het persen :-s Pfff bevallen is toch niet simpel precies :-)

Tina
11 May 2010, 11:13
Haha! Had je dat verwacht? ;) Ik zie er al vanaf dat ik klein was tegenop, kan me nog goed herinneren dat ik met poppen speelde en dat die geadopteerd waren, want bevallen leek me zo erg! Gelukkig is die angst wel verdwenen nu ik eenmaal zwanger ben! Het lijkt me geen pretje, maar het moet er toch uit, he...

Succes met je functioneringsgesprek, Daisy!

Mieke, ik realiseer me heel goed dat de zorgen na de geboorte nog niet over zijn!

Wij hebben gisteren bij mijn schoonouders een hangwiegje opgehaald, dat hadden ze nog van mijn schoonzus. Dus dat ga ik vandaag of morgen even goed in de Biotex zetten en dan kan het wat mij betreft opgehangen worden. In eerste instantie komt het naast het bed, dan hebben we goed zicht op de kleine en hoef ik niet mijn bed uit om te voeden...
Wij hebben dit weekend een voedingskussen gekocht bij de Hema, dat leek me lekker om mee te slapen en het is voor straks natuurlijk handig. Ik heb er nu één nacht lekker mee geslapen, de andere twee nachten werd ik steeds wakker en lag het me meer in de weg...

Zo, nu ga ik eens kijken bij de post. Ik heb een boek besteld over breien, ik heb me in m'n hoofd gehaald dat ik dat mezelf ga aanleren. Dus eerst eens even kijken, dan naar een wolwinkel en daarna aan de slag... (ik ben benieuwd!)

Mieke25
12 May 2010, 08:09
Haha bevallen valt best mee! Het persen zelf vond ik eigenlijk het fijnste, dan kan je de pijn wegduwen. Er is er nog nooit geen blijven steken :mrgreen: .

Tlna fijn zo'n wiegje. Ik zet de wieg van de wandelwagen wel eens langs bed als Jo niet wil slapen. Breien is best tof, ik heb vanalles gebreid voor Jo. Zou wel op tijd beginnen, als uk er is heb je er echt geen tijd meer voor (tenzij je een droombaby krijgt).

Zo ga onze vent terug in bed leggen. Hij is ondertussen in mijn armen in slaap gevallen.

Mieke25
12 May 2010, 08:27
Voila meneer ligt weer zalig te slapen in zijn park!

Zo'n voedingskussen is inderdaad erg fijn om te voeden maar net iets te lang om mee te slapen hé. Als je omdraait moet heel die worst mee :lol: . Tip: Heb je ook een extra hoes? Die moet ik nog steeds gaan halen. Wist niet dat je met bv zoveel kon knoeien.

Hier gaat de bv trouwens steeds beter. Het gaat nu vanzelf en doet geen pijn meer. Mag ook wel na 6 weken, een hoop tepelkloven en een borstontsteking. Maar het is wel apart om je kindje zelf te voeden. Ik kolf nu ook af en toe zodat Koen eens de fles kan geven. Blijft vreemd als je die melk eruit ziet lopen. Dan denk ik steeds nu hoef ik alleen nog maar te loeien en ik ben een echte koe. Kennen jullie trouwens de reclame van pudding van Paula? Koen zingt dat nu steeds: Ja Daisy is een koe, ze zegt niet enkel boe, ze maakt een heerlijke melk speciaal voor Jo... En de rest moet hij nog verzinnen zegt hij dan. :mrgreen:

Daisy veel succes met het gesprek! Hopelijk is het alleen maar positief.

Tina
12 May 2010, 11:42
De bv begint hier ook al te komen! :shock: Ik stond gisteren onder de douche en toen kwam er gewoon wat melk uit! Nou ja, hopelijk betekent dat dat het straks makkelijk écht op gang komt! Ik wil héél graag bv gaan geven!

Mieke, ik begin nog maar niet aan kleding voor de kleine... Ik heb gisteren voor het eerst gebreid (op een keer vroeger op school na) en het gaat redelijk, maar nog niet 'kleding-waardig'. Veel te strak en onregelmatig... Gistermiddag was ik heel fanatiek begonnen en het lukte best aardig, maar toen ik het 's avonds weer oppakte zag ik dat ik met het eind van de draad aan het breien was geweest en niet met het stuk dat aan de bol zat! :oops: Ik heb het maar uitgehaald, kon ik mooi nog eens oefenen met steken opzetten!

Bedankt voor de tip voor die extra hoes!

daisyensteven
13 May 2010, 10:03
ai mieke, heb je al een borstonsteking gehad?! was dat niet vreselijk pijnlijk? Wel knap van je dat je het dan toch bent blijven volhouden! Ik ken heel veel vrouwen die het dan opgeven. Ik ken ook wel iemand die geen andere keuze had, want was zo hard onstoken dat ze met 40graden koorts opgenomen was in het ziekenhuis.

Wel grappig dat hij dat zo zingt je manneke :-) Ik vind die reclame super, zing het liedje ook altijd mee :-)

@Tina, ik heb dat maar langs 1 kant dat er soms een druppel melk uitkomt en dat is meestal na het zwemmen :-) Is idd raar hé.

Gisteren hebben ze bij ons de kinderkamer geleverd. Vandaag gaat mijn ventje samen met mijn papa de kasten in elkaar zetten en zo. Dat zal ook weer onmiddelijk een heel ander zicht geven :-) Het bed dat bij de kamer is, is al een groot bed van 90 op 200cm. Dat is voor binnen een paar jaar, dus gaat nog even op zolder :-) We hebben een apart babybedje gekocht en een verschoningstafel. Dat wordt wrslk binnen een 2tal weekjes geleverd.

Vrijdag ga ik met een vriendin naar ikea voor wat decoratiespulletjes en zo :-)

Mieke25
14 May 2010, 08:06
Gek dat er bij jullie nu al melk uit komt! Hopelijk een teken dat jullie heel veel melk zullen maken straks. Bij mij kwam er voor de bevalling geen drup uit.

Tina zo blijf je inderdaad bezig met breien. Het is anders ook wel leuk om een dekentje te breien voor in de wieg ofzo? Kan je de verschillende steken oefenen en je hebt op het einde iets leuks. Zou zeggen kom maar eens langs als je hulp nodig hebt maar geloof dat je best ver weg woont hé.

Daisy fijn dat het kamertje er is. Veel shopplezier vandaag, ben benieuwd wat je straks allemaal bij hebt ;) . Die borstontsteking deed inderdaad veel pijn maar ik was er gelukkig snel bij. Had toen ook wel wat koorts maar niet super hoor. Veel masseren en warmte heeft goed geholpen. Hoop maar dat ik het nu niet meer krijg.

Zo, ik ga onze vent wakker maken want hij blijft maar slapen. Volgens de vroedvrouw mag er max 4 uur tussen de voedingen anders slapen ze 's nachts niet goed door en meneer heeft al geslapen van 20u tot 4u en van 5u tot nu dus. En ik heb net rustig mijn boterhammen opgegeten.

daisyensteven
14 May 2010, 09:00
De plannen waren gisteren wat gewijzigd :-) MIjn vader was ziek, dus zijn we met de buren naar ikea in breda geweest. Wat was het daar druk gisteren amaai!
We hebben bijna niets gekocht, ongelooflijk :-) Enkel zo een cape handdoek voor ons meisje en voor de rest allemaal wat kleine dingen voor het huis die we nodig hadden.
Ik had gehoopt een leuke lamp voor de babykamer te vinden in ikea, maar niets naar onze zin gevonden :-(

Gisterenavond heeft Steven dan wel de kast nog in elkaar gezet samen met onze buurman :-) Dus ik ga vandaag eens in mijn dozen met kleren rommelen en ze per maat leggen voor ik ze begin te wassen. Dan heb ik een idee wat ik van welke maat nog moet hebben, want ga straks shoppen met mijn buurvrouw naar Lier.

Ik heb nog een kleedje nodig voor mezelf, want ik heb volgende week een feest, de week erna en de week daarna. Gelukkig allemaal met andere mensen :-) Dus ik ga 1 kleedje halen voor die drie feesten :-)

Mieke25
14 May 2010, 14:01
Daisy veel plezier met shoppen. Vergeet je wel niet dat je rustig moet doen?? En die kast geraakt vanzelf vol hoor. Je krijgt waarschijnlijk ook nog een hoop pakjes ed. als je straks bevallen bent (maar die zijn natuurlijk meestal niet zo mooi als wat je zelf gekozen hebt :mrgreen: ). Hopelijk is je vader snel terug beter.

Jo heeft vandaag trouwens een salopette/tuinbroek aan. Staat 'm zo leuk! Alleen niet zo gemakkelijk om te verschonen en wat doet meneer dan ... direct na het verschonen zijn broek vol doen natuurlijk :? . En een lol dat hij had op het verzorgingskussen, de vlegel.

Joyce2911
14 May 2010, 14:12
@ Tina: leuk joh een hangwiegje! kun je af en toe mooi vanuit bed dat ding een zetje geven :lol:
ik had ook geen last van vochtverlies uit mn tepels tijdens de zwangerschap, dus wie weet is het
goed teken?? Had je nog gekeken voor die wasbare luiers?? (jij had het daar toen toch over??)

@ Mieke: een schone luier poept het lekkerst he ;) hier denk ik dat ze klaar is met poepen en zodra
de luier opengaat en de beentjes omhoog perst ze snel nog wat eruit! Zat laatst bijna tegen het gordijn
op! Had geluk dat de voorkant van de luier iets omhoog stond...wat lekker dat Jo zolang geslapen heeft!

@ Daisy: veel plezier met shoppen, altijd erg leuk! :D Ikea is sowieso leuk.

@hier: hier gaat het goed al een paar dagen! durf het nog steeds niet al te hard te zeggen, want ben bang
dat we weer afgestraft gaan worden dan. Ze heeft vanaf gisteravond eigenlijk alleen maar geslapen! De laatste
fles heeft ze slapend leeggedronken, vannacht wakker door een poepbroek, maar daarna zo weer weg kunnen
leggen. Tussendoor af en toe miepen om dr fiepje, maar heb nog niet eerder zo'n nacht gehad! :D Hopelijk komen
er nog vele van. Vannacht heeft ze ook in de bak in dr bedje geslapen, ze is zo verkouden dus ik word van ieder
piepje en rocheltje wakker. Heeft mij ook ff goed gedaan... ik dacht vanmorgen dat ze wakker aan het worden was,
dus had alles al klaar gelegd om dr te wassen enzo, maar ze sliep vrolijk verder, dus ze is nu nog niet gewassen :oops:
straks maar weer een poging doen na de fles...

Tina
14 May 2010, 15:18
@Joyce, wat fijn dat Jada de afgelopen dagen goed slaapt! Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook wel heel lekker moet zijn om een beetje bij te kunnen komen.
Ik ben inderdaad erg blij met het wiegje! Het ziet er leuk uit en het lijkt me superhandig om het gewoon naast het bed te hebben. Nu het weer schoon is ziet het er ook beter uit! M'n vriend gaat nu boren in het plafond, dus straks hangt het.
Ik twijfel nog steeds over de wasbare luiers, volgende week hebben we een afspraak bij een consulenten van Kaatje Katoen.

@ Daisy, heb jij echt dozen met kleertjes??? :shock: Wij hebben maar een paar pakjes... Ik koop er vast nog wel wat bij en verder ga ik er van uit dat we een hoop krijgen!

Gisteren is de verloskundige hier geweest (weer eens wat anders), ze kon niet in de ruimte waar we normaal zitten, aangezien dat dicht was ivm Hemelvaart. Ze gebruikt hier in het dorp de dokterspraktijk, die in het dorpscentrum zit. Haar eigen praktijk zit in een ander dorp... Maar het dorpscentrum was dus gesloten... We hebben het over de bevalling gehad en ze had alle tijd, dus dat was wel fijn! Ik heb er wel vertrouwen in! (denk ik ;))
De kleine moet alleen echt nog even keren, want die ligt nog steeds in stuit. Ik voel steeds vaker flinke trappen op m'n blaas... De verloskundige heeft er vertrouwen in dat de kleine uit zichzelf nog een koprol maakt, zelf denk ik van niet... Ik ben benieuwd!

Tina
14 May 2010, 19:25
@Mieke, het breien gaat best goed. Ik ben allerlei technieken aan het uitproberen en moet zeggen dat het er ondertussen al best redelijk uitziet! Ervaren breiers zullen me nog wel een beetje stuntelig vinden, maar ik vind dat het best goed gaat. En ik vind het leuk!

Mieke25
14 May 2010, 21:09
Tina fijn dat het breien goed lukt! Als je eenmaal weg bent er is ook een boekje te koop van Marie claire met allemaal leuke knuffels in (gemakkelijke en moeilijke). Echt super leuk, ik heb er een grote beer uit gebreid. Hopelijk gaat jullie ukje nog draaien hé. Ga je anders thuis bevallen (omdat je zegt dat je er alle vertrouwen in hebt)? Was je eerder niet aan het twijfelen over thuis of ziekenhuis?

Joyce fijn dat het beter gaat met het slapen. Wel jammer dat ze nog steeds verkouden is. Bij jullie dus bijna poep tegen het gordijn :mrgreen: hier tegen de raam. Alleen mijn man hield er de luier niet voor, die zei trots tegen mij "ik kon nog net opzij springen :D "

Zo ik ga ook weer slapen. Onze kleine man slaapt en mama dus ook. Ik krijg het echt niet voor elkaar om zijn uur te verleggen. Tegen 20u is hij totaal ko. Kan zelfs zijn slaapzak aandoen zonder dat hij wakker wordt (logisch want dan is hij 4 uur wakker geweest zonder echt te slapen). En rond 22-23 uur wakker maken haalt niks uit want dan komt meneer ook gewoon rond 3-4 uur. Dus slaap lekker...

daisyensteven
14 May 2010, 22:14
@Mieke, ik hou me wel rustig hoor, maar sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren hé :-) De kast uitwassen vandaag, was het eerste dat ik in maanden gekuisd heb :-) Ik wou dat gewoon per se zelf doen. Het hoort er toch een beetje bij hé.
En met shoppen hou ik me ook rustig hoor. Ik ga regelmatig ergens zitten en doe enkel de winkels waaruit ik iets nodig heb.

Ik heb trouwens toch maar 2 kleedjes gekocht :-) Ik kon niet kiezen en die mevrouw van de winkel zei dat het kleedjes zijn die ik achteraf ook nog wel kan dragen, dus dat is weer goed :-)

@Tina, ja wij hebben al wel veel kleertjes, omdat een vriendin van mij hier dozen is komen afzetten van haar dochtertje :-) Daar heb ik al de goede en mooie dingen uitgehaald en de rest heb ik haar teruggegeven. Ik heb ook al veel kadootjes gekregen van mijn zus en mama. Die kijken er ook zo enorm naar uit dat ze regelmatig iets kopen :-) En zelf heb ik natuurlijk ook al wel enkele spulletjes gekocht.
En nu heb ik precies nog wat te weinig van sommige maatjes.

Tina
15 May 2010, 09:26
@ Mieke, ik ga wel in het ziekenhuis bevallen, dat draagt toch ook wel bij aan het vertrouwen. Ik heb net even teveel verhalen gelezen over bloedingen achteraf enzo, het lijkt me gewoon prettig om er te zijn als het nodig is.

@Daisy, het scheelt natuurlijk dat jullie verteld hebben dat jullie een meisje krijgen. Wij hebben niets gezegd, dus mensen weten ook niet wat ze moeten kopen, dus kopen ze ook niets!

Als het goed is wordt hier zometeen de box afgeleverd. Leuk! Weer een stapje verder!

Tina
15 May 2010, 19:31
Positief nieuws hier!

De box staat en ik denk dat de kleine gedraaid is! :lol:

daisyensteven
15 May 2010, 21:52
Tina, ik hoop echt dat het bij jou gedraaid is! Ik hoop het bij mij ook :-) Ik zal het dinsdag weten.
Anders ga ik echt beginnen stressen en nog meer de muziek op mijn buik zetten en zo :-)

Ik heb vandaag al de kleertjes gewassen en gestreken. Alleen maat 62 en 64 hangt nog op het droogrekje en zal ik morgen moeten strijken.
Is leuk die kleine kleertjes strijken :-) Dat gaat zo vlot met zo weinig stof :-)
En het is toch allemaal zo schattig om het op de wasdraad en in de kast te zien hangen :-)

Dinsdag hebben wij weer controle en na de controle een rondleiding in het ziekenhuis. Ben benieuwd. Ik kijk er alleen weer tegenop om op de weegschaal te gaan staan. Die weegschaal ziet mij niet graag meer sinds ik zwanger ben en ik de weegschaal ook niet meer :-(

Mieke25
16 May 2010, 05:20
Tina wat fijn dat de box er is en hopelijk is jullie uk inderdaad gedraaid. Ook fijn dat je in het ziekenhuis gaat bevallen. Blijf je dan lang daar? Hopelijk krijg je dan ook veel hulp met de bv want mijn ervaring is dat als ik het de eerste dagen alleen had moeten doen het nooit gelukt zou zijn (Jo was veel te driftig bij het aanleggen).

Daisy inderdaad erg leuk babywas en strijk. Gaat straks nog vaak terugkomen hoor. Het wasrekje hier hangt steeds vol met babyspulletjes. Die kilo's gaan er trouwens straks wel weer af. En goed van je dat je toch rustig doet!

Zo ik ga eens kijken, denk dat de zoon bijna slaapt en dan ook terug bed in!

Tina
16 May 2010, 12:02
Zo, je was bijtijds online, Mieke!

In principe beval ik zonder medische indicatie in het ziekenhuis, dat zou betekenen dat ik binnen een paar uur weer naar huis mag (moet). Dan is er wel kraamzorg thuis, dus hopelijk kan die me goed helpen met de bv! Ik ga ook volgende week naar een informatieavond over bv, hopelijk krijg ik daar al wat tips.

Gisteren heb ik zo'n last gehad van maagzuur! Ik denk dat het kwam doordat de kleine gedraaid was en nu met het kontje en de beentjes tegen m'n maag drukte, ik was al bang dat het de komende 9 weken zou blijven. Maar gelukkig hield het gisteravond op en heb ik er nu (net na het ontbijt ;) ) nog geen last van!

daisyensteven
16 May 2010, 17:42
Ik heb al maanden last van maagzuur en wordt elke avond erger en erger :-( Het blijft gelukkig meestal wel gewoon bij 's avonds. Tenzij ik iets doe waarbij ik moet bukken, dan heb ik er in de dag ook last van.

Mijn vader en grootouders zijn hier daarnet geweest en we zijn een pannekoek gaan eten in het zonnetje. Dat deed deugd :-) Ze zijn ook even mee boven naar de slaapkamer komen kijken. Ik zal blij zijn als we binnen dit en 2 weken het babybedje en de verzorgingstafel ook hebben. Dan kunnen we echt volledig inrichten :-)
Ik ben nog op zoek naar een mooie lamp, maar kan er geen vinden die me volledig aanstaat :-(

Mijn ventje had zich daarnet versproken en de naam gezegd waar mijn grootouders bijzaten, maar gelukkig horen ze niet al te best meer en hebben ze het niet gehoord. Anders had hij nu een boos vrouwtje gehad denk ik :-)

daisyensteven
18 May 2010, 08:05
Ik ben tot nu toe nog gewoon voltijds aan het werken. Ik ben boekhoudster en zit dus heel de dag aan een bureau. Het gaat nog wel vrij goed tijdens de dag, alleen 's avonds voel ik het dan wel. Ik ga toch nog 6 weken proberen vol te houden. Ik zou graag blijven werken tot 30 juni, dan ben ik tot half november thuis.

Gisteren was het weer prenatale les. We hebben geleerd welke ademhaling we wanneer moeten gebruiken. Ik vroeg me af of je dat allemaal nog weet als je zoveel pijn hebt, maar volgens de kinesiste, doe je dat eigenlijk automatisch. En ook doordat je je zo concentreert op die ademhaling zou het allemaal beter gaan, omdat je niet meer geconcentreert bent op de pijn. Ben benieuwd Als we er ooit aan geraken tenminste.

Vanavond weer op controle. Ik hoop zo hard dat ze ondertussen gedraaid is, want ik maak me daar echt zorgen over. Heb nu ook al horen zeggen dat als het nu een keizersnede zou worden, dat het dan bij elke zwangerschap keizersnede is, doordat je anders kan scheuren. Klopt dat?!

daisyensteven
18 May 2010, 08:06
ai eerste zinnetje was voor het juli topic :-) maar ja :-)

Tina
20 May 2010, 18:59
En? Is ze gedraaid?

Onze kleine is vorige week wel gedraaid (zo voelt het tenminste), maar ik ben nog niet 100% overtuigd dat het echt helemaal goed ligt... Volgende week weer naar de vk, dus dan meer duidelijkheid. Dan ga ik met de oma's, vinden ze vast leuk!
Sinds de kleine gedraaid is voel ik veel meer beweging, soms denk ik dat het kindje minstens 4 armen en 4 benen heeft. Ik voel op heel veel plekken geschop en geduw. Vandaag hebben de kids in m'n klas ook voor het eerst m'n buik zien bewegen, dat vonden ze wel erg leuk. Ze zeiden dat het kindje aan het kickbocksen was...

Vandaag vroeg een collega hoeveel weken ik nog moet: 8! Ik schrok zelf best toen ik het zei, het komt echt al dichtbij! :shock:

NoaM
21 May 2010, 09:33
He mede-1983-ers!!!!

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!

Ik ben nu alweer 7 maanden mama van ons eerste kindje Milan. Het lijkt alweer een hele poos, maar het gaat zoooooo snel, echt niet normaal! Het lijkt als de dag van gister dat ik een positieve test in handen had, zwanger was, beviel, kraamtijd enz enz. En nu is hij alweer 7 maanden en ik bijna ontzwangers ;).

Hoe verlopen de zwangerschappen tot nu toe?

daisyensteven
23 May 2010, 23:18
vorige week controle gehad en ze was nog steeds niet gedraaid :-( Maar de gyneacoloog zei dat ze nog heel hoog ligt en dus nog niets is gedaald. Dus volgens haar is er nog veel meer kans dat ze gaat draaien dan dat ze niet meer zou draaien. Dus de hoop is nog groot :-)

Ze weegt ondertussen al 2085g ongeveer, mooi op het gemiddelde zei de gyn.

Gisteren zijn we in de winkel de kaften met geboortekaartjes gaan halen, zodat we thuis op ons gemakje konden kiezen. Het kaartje is vandaag gekozen :-) We kwamen verrassend heel goed overeen :-)
Nu kan dat dinsdag besteld worden en dat is dan weer iets dat we van ons lijstje kunnen schrappen.

Tot nu toe was het al een zalig weekend! Met zo'n zalig weer hé!

Geniet er nog van iedereen!

Florence26
25 May 2010, 09:23
Hallo mede 1983-ers!

Ook hier weer even een berichtje van mij.
Met mij gaat het prima, heb weinig klachten alleen 's ochtends vroeg altijd last van een pijnlijke onderbuik. Maar dat schijnt normaal te zijn.
Ben nu 17 weken en 6 dagen en mijn buikje groeit goed. Ik heb nieuwe foto's gemaakt en in mijn album geplaatst. De link is te vinden in mijn onderschrift.

Gr. Florence

Tina
29 May 2010, 18:39
Wat een rust hier!!!

Hier alles prima! Donderdag naar de vk geweest en ik heb het goed gevoeld, de kleine is inderdaad gedraaid! En het kindje is al een beetje ingedaald (ligt nog niet vast), dus de kans dat het terugdraait is klein! Dus dat is goed nieuws! Sinds de kleine gedraaid is voel ik heel veel beweging, vooral bovenin, lekker actief met de beentjes dus! En soms lijken het hele aardverschuivingen! :o

33 weken al! Het komt nu wel heel dichtbij, hoor! Maar toch kijk ik erg uit naar juli, ik heb er vertrouwen in!

yvon83
29 May 2010, 18:58
Het is hier inderdaad rustig.

Maar fijn tina dat het gedraaid is. En voor jou nu ook aftellen.

Hier gaat het allemaal goed. Al mag hij/zij van mij wel komen. Maarja kan ook nog 4 weken duren.

Tina
29 May 2010, 19:03
Het komt voor jou nu wel echt dichtbij, Yvon!

Spannend! En succes alvast! ;)

daisyensteven
29 May 2010, 19:49
Het komt voor u idd wel dicht nu hé Yvonn :-)

Tina, kei goed voor je dat het idd gedraaid is! Bij mij is het nog steeds bang afwachten. Ik denk dat ze al wel wat verschoven is, maar ik denk niet dat ze al volledig met haar hoofdje naar beneden ligt.
Ik probeer me er niet te druk meer in te maken, want dat helpt toch niet hé.

Vandaag heeft mijn ventje het babybedje in elkaar gezet, dus ik kan met de afwerking van de kamer beginnen :-) Kmoet alleen nog ergens een leuke lamp vinden, want dat heb ik nog niet.

Tina
30 May 2010, 20:54
Oei, die lamp blijft een probleem, he? Wij hebben een lamp van de ikea, goedkoop, maar wel leuk!

Vandaag heb ik de bovenverdieping gezogen en gedweild. Dat zijn toch niet de meest ideale activiteiten voor het bekken, merk ik... Ik voel het behoorlijk nu! Terwijl ik eigenlijk bijna geen last meer had... Hoe is het eigenlijk met jouw bekkenklachten, Daisy?

Ik moet nog drie weken werken! Het gaat echt snel!

Mieke en Joyce, hoe gaat het met jullie en met Jo en Jada?

Goosje
31 May 2010, 11:49
Hé meiden,
Dat is lang geleden zeg!! Allereerst van hartje gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintjes mieke en joyce!!!
Helaas heb ik de afgelopen weken/maanden niet zo'n fijne periode gehad.....Ik ben vanaf week zes héél misselijk geweest....Heb 2x in het ziekenhuis gelegen en 9 weken sondevoeding gehad...
Daardoor heb ik hier zoveel gemist.....
Ik voel me nu wat beter en kan weer redelijk normaal eten, ben ook weer wat kilo'tjes aangekomen dus het gaat echt de goede kant op!!

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat en ga proberen weer wat actiever mee te lezen/kletsen!!
liefs goosje

Tina
31 May 2010, 21:38
Zo Goosje, jij hebt het behoorlijk pittig gehad tot nu toe!!! Wat een verschil met de eerste zwangerschap, toen had je haast nergens last van, toch? Waarschijnlijk gaf de misselijkheid je wel zekerheid dat het goed ging, of niet? Alhoewel het met jou zelf natuurlijk niet goed ging... Hopelijk komt nu de tijd dat je er een beetje van kunt gaan genieten! Je zit al weer bijna op de helft! Voel je de kleine al?

daisyensteven
31 May 2010, 22:27
Ja idd, die lamp is echt een probleem. Bij Ikea ben ik ook al geweest, maar hebben we ook geen gevonden naar onze zin. We zijn weer te kieskeurig denk ik :-)

Met mijn bekken gaat het eigenlijk heel goed. Maar ik doe nog altijd geen huishoudelijke taken en zo. Als ik dat zou doen, zou het niet zo goed gaan denk ik :-) Dus mijn mama komt elke week kuisen.

Amaai Goosje, jij hebt al enkele lastige maandjes achter de rug! Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter en beter dan!

Goosje
1 June 2010, 14:59
Dat klopt Tina, de eerste keer was ik helemaal niet misselijk! uiteindelijk is dat ook mis gegaan dus die misselijkheid dit keer was zeker een goed teken!! De eerste keer dat ik moest overgeven stond ik te dansen in de kamer haha!! Helaas bleef het daar niet bij....
Ik hoop dat ik dat nu achter me kan laten en nog een paar mooie maanden mag hebben. Nu kan ik lekker bij jullie lezen waar ik dan allemaal tegenaan kan lopen :)
Bij jou schiet het ook al op hè! Mijn eerste uitgerekende datum komt ook steeds dichterbij....Ik denk er nog wel regelmatig aan maar door deze nieuwe zwangerschap is het wel een stuk makkelijker te verdragen.

Ik voel de kleine nog niet volgens mij...ben wel heel benieuwd wanneer dat gaat gebeuren!! nog 2,5 week en dan hebben we de 20 wk echo, spannend!

daisyensteven
1 June 2010, 21:00
Goosje, bij mij heeft het ook wel een tijdje geduurd voor ik echt iets voelde waarvan ik zeker was dat het de baby was hoor :-) Dus nog even geduld, komt wel :-)

1983
1 June 2010, 21:46
Hallo allemaal,

ben nu 10 weken en 5 dagen zwanger van mijn eerste kindje ! begin nu al een beetje een buik te krijgen ! zijn hier ook meiden die in december uitgerekend zijn ?

groetjes 1983

Tina
2 June 2010, 16:59
1983, volgens mij is hier niemand uitgerekend in december, alleen Goosje in november...

Goosje, ik wist zeker dat ik de kleine voelde met 18 weken, toen heeft m'n vriend het zelfs ook al gevoeld. Achteraf gezien voelde ik het toen al een week of 3 à 4, maar toen was ik niet overtuigd... Nu kan ik er niet meer omheen, nu schudt m'n hele buik mee!
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om de uitgerekende datum van je eerste zwangerschap te zien naderen, gelukkig heb je al een nieuwe datum om naartoe te leven!

Tina
15 June 2010, 20:42
Het is hier veel te rustig, dames! En ik vond het hier juist altijd zo gezellig! :(

Hoe is het met iedereen?

Monalisa
15 June 2010, 20:46
pfff hier bezig met DE zoektocht naar de perfecte naam nu we het geslacht weten. Maar OH OH OH OH moeilijk ik vind het nie grappig meer ik vind namelijk NIKS leuk...... :|
weet iemand van jullie een leuke site met een beetje moderne babynamen van 2009-2010?
Ik heb een boek liggen maar daar staan zulke stomme namen in dat ik me afvraag of het geen grapje is. Ik bedoel maar Fokke, Cock, Eppo, Baptist, Ernie, hyacinthe, amarillis WIE noemt in hemelsnaam zn kind zo?ik weet het niet meer..........

daisyensteven
16 June 2010, 08:23
Hey meisjes,

Ben blij dat hier nog eens iets geschreven wordt.
Ik heb een paar dagen geleden nog eens iets gehoord van Mieke, maar ze heeft het veel te druk. Ze vind nog amper tijd om eens even op het forum te komen.
Alles gaat heel goed met hen, maar druk hé :-)

Met mij gaat het wel, maar het wordt voor 99% zeker een keizersnede, omdat het kindje nog steeds in stuit ligt. Ik moet vandaag terug op controle en ik hoop meer te weten. Ik zou graag gewoon willen weten wanneer ze de keizersnede wilt doen, als het dan toch moet. Het zou gemakkelijker zijn als we een datum weten, dan kan ik me precies toch beter voorbereiden.

Monalisa
16 June 2010, 14:47
hebben ze het kindje niet kunnen draaiend dan?
die van mij ligt ook in een stuit, maar ja ik ben nog maar 18.6 weken dus het veranderd
hier waarschijnlijk nog wel denk ik.

Goosje
16 June 2010, 16:39
haha monalisa wij wilden die van ons nou nét eppo gaan noemen!!! Nee hoor geintje :D Lastig hè.....wij hebben al namen bedacht en waren het er snel over eens gelukkig. Ik heb ook niet al te veel op internet ofzo gekeken want ik word duizelig van al die rijtjes!! Dus veel succes en ik hoop dat je gauw de naam tegenkomt!!

Daisy hoe was de controle? Vervelend dat je kleine in stuit ligt...Is er niet nog een kleine kans dat je kindje alsnog draait? En anders is het inderdaad fijn om te weten wanneer de keizersnede is! Ik hoop dat ze je dan gauw een datum kunnen geven!

Tina inderdaad rustig hier hè!! Moet je nog veel voorbereiden of ben je er helemaal klaar voor?

Wij hebben aanstaande vrijdag de 20wk echo, vind het wel spannend! Maar tot nu toe waren alle echo's goed dus ik hoop vrijdag ook! Ik voel de kleine nu steeds duidelijker, echt zo leuk! Van de week gaan we ook kamertjes kijken enzo, heb ik echt zin in!!

Joyce2911
16 June 2010, 19:01
he meiden, hier weer ff snel een berichtje van mij.
we hebben heftige weken gehad met ons meisje, wat erg veel energie kost.
en waar we af en toe ook aardig moedeloos van kunnen worden. maar we
hebben nu een licht stijgende lijn en hopen dat deze ditmaal blijft stijgen.

@ Daisy: ik neem aan dat je de datum van te voren te horen krijgt, had ik ook en is wel
heel luxe hoor, je weet gewoon wanneer je je kindje in je armen hebt en je bent heel
bewust bezig met dingen die je voor het laatst "samen" doet... heb je je er een beetje bij
neer kunnen leggen dat je een ks krijgt??

@ tina: zag dat je bijna verlof hebt, lekker hoor! nog plannen wat je allemaal wilt doen in
je verlof?? wel lekker als het weer een beetje meewerkt.

@monalisa: het is maar goed dat smaken verschillen qua namen anders zouden alle kids
hetzelfde heten :?

Monalisa
16 June 2010, 19:31
dat is wel waar, maar sommige namen zijn ECHT te achterlijk voor woorden.

Joyce2911
16 June 2010, 20:05

dat is jouw mening...persoonlijk ben ik altijd voorzichtig met dat soort uitspraken, want je kan er ook
iemand flink mee voor de kop stoten....en iedereen geeft zijn kindje met een reden een bepaalde naam.

Mieke25
16 June 2010, 20:18
Hallo dames,

Hier gaat alles super goed hoor alleen druk druk druk. Jo slaapt 's nachts goed maar overdag amper. Nu ligt hij ook weer bij me te slapen in de draagdoek. Heb m daarin na een hele hoop gekrijs eidelijk stil gekregen en zo blijft het huishouden hier maar liggen :( . Verder echt wel genieten hoor met al dat gelach en gekir...

Joyce slaapt Jada goed? En is het ook zo'n lachebekje? Ik had je berichtje op hyves wel gelezen maar geen tijd gehad om te reageren. Onze compu gaat zo traag dat Jo meestal terug ligt te wenen eer het ding goed en wel is opgestart :roll: . Binnenkort krijgen we normaal wel een nieuwe van mijn man zijn werk. Wanneer moet jij trouwens terug gaan werken?? Ik wil daar echt nog niet aan denken...

Monalisa moeilijk hé, een naam kiezen. En zoals Joyce zegt, mensen verschillen erg van elkaar dus er zal altijd wel iemand zijn die de naam niet mooi vind. Wel fijn dat je het geslacht weet en gelukkig dus maar 1 naam om te kiezen hé (alhoewel, ze kunnen zich altijd vergissen).

Goosje ben je ondertussen verlost van de zwangerschapskwalen?

Daisy weten jullie al een datum voor de ks? En zo ja mogen wij die weten of ga je het even spannend houden als bij Joyce?

Tina ben jij nu al thuis? En zo niet, lukt het nog een beetje met al die drukke kids??

daisyensteven
16 June 2010, 21:20
Vandaag naar de monitor geweest. Ik heb terwijl ik daar lag maar 1 wee gehad, dus dat viel mee :-) Ik mag deze week op het werk nog afmaken en dan is het gedaan voor mij tot november. Dus nog anderhalve dag se.
en ik ga de datum gewoon zeggen hoor, dan kunnen jullie mee zenuwachtig worden met mij :-)
het wordt voor 99% zekerheid 29 juni ;-)

Ik heb me er al wel bij neergelegd, maar heb toch wel wat schrik. Van alles een beetje... van de spuit, de operatie, de wonde of dat veel pijn gaat doen achteraf, de emotionele klop, ...
Ik denk er waarschijnlijk ook veel te hard bij na, maar ja :-)

Ze hebben ook geen draaipoging kunnen doen, want heeft geen zin meer. Ons meisje zit al te ver ingedaald om nog te kunnen draaien. Haar poepeke zit al helemaal in mijn bekken.

Jullie hebben het wel druk met de kindjes hé :-) Ik ben eens benieuwd hoe dat bij ons gaat zijn. Binnen 2 weken ben ik wrslk al mama...

Monalisa, wij hebben niet uit boekjes of internet gekozen. We hebben daar wel tussen gekeken, maar dat maakte het te moeilijk. We hebben gewoon de namen die ons te binnenschoten opgeschreven en daar hebben we uiteindelijk uit gekozen.

Goosje
16 June 2010, 21:33
Nou Daisy dan gaan we maar aftellen tot 29 juni!! Ook wel fijn dat je nu zekerheid hebt en weet waar je op kan rekenen, en inderdaad over 2 weken al mama!! Spannend hoor!

Mieke fijn dat alles goed gaat met jullie! Nog lekker aan het genieten van je verlof?! Wanneer moet je weer gaan werken? Kan me voorstellen dat je daar nog totaal geen zin in hebt....
Met mij gaat het stukken beter! Ik ben nog wel constant misselijk maar het spugen is bijna over. Eten en drinken gaat goed, ik moet gewoon heel regelmatig wat eten maar dat is niet erg!

Joyce fijn dat het wat beter gaat!

Monalisa
17 June 2010, 07:39

dat is jouw mening...persoonlijk ben ik altijd voorzichtig met dat soort uitspraken, want je kan er ook
iemand flink mee voor de kop stoten....en iedereen geeft zijn kindje met een reden een bepaalde naam.

dat snap ik wel, ben ik ook met je eens maar het zijn echt hele rare namen hoor die ik gezien heb ik zeg het niet voor niks, ZO raar, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat iemand echt zijn kind zo noemt. het waren ook namen waar ik NOG NOOIT van gehoord heb. Ik heb een paar weken met mn vriendin op de bank de slappe lach gehad want zelfs zij vond het maar een vreemd boek...tot nu toe heb ik op het forum nog geen een rare naam gezien...Al waren lang niet alle namen mijn smaak, of hoor je ze gewoon veels te veel.

ik weet nu al dat ik GEEN naam uit de top 20 van 2009/2010 pak. al had dat in andere gevallen wel zo geweest helaas maar die naam vonden mijn vriend en ik gewoon TE mooi dat het ons gewoon niet kon schelen :P

Mieke25
17 June 2010, 08:53
Daisy echt spannend! Enne niet teveel piekeren hoor, gewoon op je af laten komen. Dat heb ik zelf ook gedaan met de bevalling en het is me achteraf allemaal goed meegevallen. Je kan toch niet vergelijken met andere mensen want de ene persoon herstelt super snel en de andere juist niet en ook emotioneel is het voor iedereen anders. Komt allemaal wel goed en geniet van die laatste dagen met z'n twee want daarna is alles anders en draait het leven vooral rond die kleine uk.

Goosje wat jammer dat je nog steeds misselijk bent! Hopelijk krijg je in ruil dan een vlotte bevalling ;) . Ik ben normaal nog tot 1 sept thuis of mss zelfs langer. Ik sta in het onderwijs maar ben nog tijdelijk dus weet pas eind aug of ik aan de slag kan. Als het niet zo is blijf ik misschien nog wel wat langer thuis. Mijn ventje heeft pas een hogere functie gekregen met een serieuze opslag dus nu zijn we beiden beginnen twijfelen wat we gaan doen. Financieel redden we het gemakkelijk met het loon van mijn man en er moet hier thuis nog super veel afgewerkt worden dus ... twijfelgeval.

Hier heeft Jo vannacht trouwens 10u achter elkaar geslapen :D . Normaal maak ik hem altijd wakker om 22u voor nog een voeding maar die heeft hij dus blijkbaar niet meer nodig.

Ben weer weg want hij is weer wakker!!

Billy
17 June 2010, 15:43
Hee meissies!

ik kom van het 1983-zwanger worden forum en ik mag me eindelijk bij jullie voegen :D :D

Vanmorgen in alle vroegte (4.45u :shock:) getest en was direct mega positief :D
Vol ongeloof een uur later weer getest en het is echt! Ons kleintje is onderweg!!!!
WE ZIJN ZWANGER!! :D

Morgen een afspraak bij de huisarts, die gaat ons uileggen wat er nu verder gaat gebeuren ;)

Monalisa
17 June 2010, 17:33
Billy das lang geleden ik ken je nog!!!! van harte meid eindelijk! LIEFS

Tina
17 June 2010, 18:57
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeee!!! Billy!!!! Wat leuk! Gefeliciteerd!!!!

Dat wordt dus met z'n drieën trouwen!

SUPER!!!

daisyensteven
17 June 2010, 19:02
Proficiat Billy! Geniet ervan!

Mieke, misschien daarom dat hij overdag zoveel wakker is, als hij 's nachts al zo goed slaapt :-) Wel zalig, want dan heb jij toch ook altijd leuke nachtjes :-)
En amaai zalig dat je zolang thuis bent! En gelijk heb je hoor! Als je het kan, kan je gerust wat langer thuis blijven!
Ik zal het met mijn 4/5de moeten doen vanaf november :-)

Pfff ik verveel me zo hard 's avonds doordat ik niets mag doen. Morgen is mijn laatste dagje op het werk en vrijdag is bij ons maar een halve dag, dus het zal vlug om zijn. Ben benieuwd of het raar gaat zijn, want voorlopig heb ik totaal nog niet het gevoel dat het echt de laatste dag is :-)
Maar doordat ik me nu al verveel, vraag ik me af wat dat volgende week gaat geven. Ik ga me toch niet constant zittend kunnen houden vrees ik. Ik denk dat ik maar op bezoek ga bij vriendinnen en mijn moeder en zo om me bezig te houden volgende week.

Billy
17 June 2010, 19:48
Jaaaaaa wij trouwen met z'n drietjes hihi :D

Wanneer hebben jullie het trouwens je ouders/broertjes/zusjes verteld? Vriendlief wil zeker nog wel even wachten maar ik eigenlijk niet al te lang ;) Ben veel te bang dat ik me anders laat betrappen (door niet te drinken enzo) dat vind ik zonde, wil het liever op een originele manier vertellen. :D

Tina
17 June 2010, 19:52
Zo, net was even een eerste reactie terwijl ik aan het koken was...

Nu verder:

Wat gezellig dat hier weer wat gekletst wordt! :D

Goosje, fijn dat je niet meer over hoeft te geven, maar constant een misselijk gevoel is ook geen pretje! Misselijk zijn is echt een rotgevoel! Had je niet een dezer dagen je 20-weken-echo? (ik kan nu even niet zo ver teruglezen) Ik heb echt het gevoel dat het bij jou en Monalisa supersnel gaat, veel sneller dan bij mij, straks halen jullie me nog in!!!

Joyce, in wat voor opzicht hebben jullie het zwaar gehad met Jada de afgelopen weken? Nog steeds met het vinden van een ritme? Wat vervelend dat dat zo lang duurt, en waarschijnlijk ook behoorlijk uitputtend!
Ik kan me nog herinneren dat Mieke en jij voor jullie bevalling spraken over het ritme van het kindje in je buik en dat dat een voorbode was van het ritme na de geboorte. Bij één van jullie was het kindje 's nachts heel druk, bij de ander juist rustig. Ik weet alleen niet meer wie wat had, maar ik ben nu wel benieuwd of het uitgekomen is! Onze kleine is 's nachts heerlijk rustig, ik ben er nog nooit wakker van geworden! Terwijl m'n buik nu weer alle kanten op gaat!

Mieke, jij hebt het dus precies andersom! Is ook niet alles natuurlijk, dat je niet aan je dagelijkse bezigheden toekomt. Maar gelukkig wel een goede nachtrust! En wat lijkt me dat heerlijk om zoveel gelach te zien! :D Ik kan niet wachten!

Daisy, voor jou komt het nu al echt dichtbij opeens, zeg! Erg spannend, die keizersnede. Ik zou er ook behoorlijk mee bezig zijn, dat was ik ook toen onze kleine in stuit lag (terwijl ik wist dat het kindje toen nog makkelijk kon draaien). Aan de andere kant is het wel prettig om een datum te weten, daar zou ik ook wel wat voor over hebben... Ik ben zo nieuwsgierig naar hoe, wat, waar, wanneer!

Monalisa, jullie weten het geslacht dus, maar wij mogen het niet weten? Jammer, ben erg nieuwsgierig! Haha! Maar wij hebben dezelfde keuze gemaakt! Volgens mij heb ik bij vrienden ook datzelfde boekje wel eens doorgebladerd en er ook om gelachen, maar aan de andere kant: het zullen toch namen zijn die ooit eens gegeven zijn, er zijn dus mensen die zo heten! Misschien als tweede naam... Of vernoemd... Dan kan opeens veel meer!

Als Mieke gelijk krijgt en Goosje door haar zware zwangerschap een makkelijke bevalling zou krijgen, wil ik écht nog niet over mijn bevalling nadenken! Ik heb zo'n gemakkelijke zwangerschap... :shock: Dat belooft wat! Maar ik moet zeggen dat ik er nog niet heel erg tegenop zie, ik zie het wel... En volgens mij is dat de beste instelling! Hopelijk kan ik die vasthouden!
Ik zie wel een beetje op tegen m'n verlof! Natuurlijk vind ik het heerlijk om vanaf volgende week vrij te zijn en lekker rustig aan te doen, maar aan de andere kant vrees ik dat de tijd dan zooooo langzaam gaat en ik echt ga zitten wachten tot er iets gebeurt...
Ik ben nu dus nog aan het werk, net als Daisy morgen mijn laatste dagje. Het werken gaat nog prima en ik had het liefst het schooljaar afgemaakt, ook voor de kinderen, want die hebben best moeite met het afscheid... Maar ja, dat mag nu eenmaal niet in Nederland. Ook al ben ik er nu wel aan toe, maar je leeft er toch naartoe. Als ik niet nu had moeten stoppen had ik ook nog wel drie weken door gekund. Morgen het afscheid, volgens mij gaan er tranen komen! :cry:

(sorry voor het lange verhaal)

Tina
17 June 2010, 19:53
Billy, wij hebben het met zes weken aan de naaste familie verteld...

Billy
17 June 2010, 20:01
Denk dat wij ook niet zo heel lang gaan wachten, ik wil eigenlijk wel dat de ouders het nog voor de bruiloft weten... en das al over 2 weken haha. Ben wel benieuwd hoever ik al ben nu, vanavond gaan we nog zo'n clearblue test doen met conceptiemeter :lol:

Bikergirl
17 June 2010, 20:12
Hey Billy, Gefeliciteerd!!! Super leuk! Geniet ervan!

Hoeist met de rest van de dames hier?

Monalisa
17 June 2010, 20:32
Tina hoe bedoel je straks halen we je in? hahaha
het is trouwens een fabel dat als je zwangerschap makkelijk was je bevalling een hel is en andersom. heb de verhalen al heeeeel anders gehoord dus het hoeft niet.
ik denk er trouwens zelf nog liever niet over na :oops: ben ERG bang namelijk, ben ik wel breed genoeg van onderen, kan ik die pijn wel hebben..........ik ga er voorlopig echt nog niet aan eerst lekker genieten!!!! ik voel mn kleine nu elke dag in de vorm van blubjes en ik weet nu echt zeker dat het mn darmen niet zijn. ik kan niet wachten tot ik het aan de buitenkant kan zien!!!!
Voor de meiden die willen weten wat we krijgen stuur me maar een pb-tje en dan zeg ik het wel. Maar zo open en bloot op het forum durf ik nie zo. Je weet maar nooit.
Hoe kijken jullie meiden eigenlijk tegen de bevalling aan? En voor de dames hier die al mama zijn: Is het ECHT zo vreselijk of is het dragelijk?

daisyensteven
17 June 2010, 20:51
Billy, wij hebben het ook al vrij vlug verteld. We hebben gewacht tot na de eerste controle om het tegen de ouders en zo te vertellen. Mijn zus en beste vriendin wisten het toen wel al, daar kon ik niet tegen zwijgen :-)

Ik had graag op natuurlijke wijze bevallen, maar hou me vast aan de gedachte dat het misschien ooit nog kan bij een tweede. Ondertussen heb ik me er al wel bij neergelegd dat het keizersnede is. Ik ben ook wel ontzettend bang voor de pijn en de emotionele pijn, maar we zullen het moeten nemen zoals het komt.
We kunnen er eigenlijk het best niet te veel over nadenken op voorhand denk ik :-)

Dat vraag ik me ook wel af of dat ritme van in de buik met uit de buik klopt bij jullie Mieke en Joyce :-) Want die van ons is 's nachts ook heel rustig, dus ik hoop dat dat zo blijft dan :-)

En ik snap helemaal wat je bedoelt met dat dubbel gevoel tov je verlof Tina. Bij mij is het net zo. Ik kijk er wel naar uit om verlof te hebben, maar heb ook een beetje bang dat ik me ga vervelen. Ik denk dat ik echt bij wat vriendinnen en zo op bezoek ga gaan :-)
Ben ook benieuwd hoe ik me ga voelen als ik daar morgenmiddag buitenstap en besef dat ik tot november niet meer ga werken.

Hoe lang ga jij thuis zijn Tina?

daisyensteven
17 June 2010, 20:52
Ah en Billy, als jullie het niet nodig vinden om te wachten tot 12weken om het te vertellen, kan je het misschien tijdens jullie speech op het trouwfeest doen op een originele manier :-)

Billy
17 June 2010, 21:30
Ja kan inderdaad ook nog, maar we zijn ook al vanalles aan het bedenken om het in ieder geval alvast persoonlijk aan onze ouders te vertellen. Vraag me ook af wanneer we voor het eerst naar de verloskundige moeten? Maar dat horen we vast morgen bij de huisarts wel ;)

Met de bevalling ben ik in ieder geval nog helemaal niet bezig :D Hoop wel dat ik op de huwelijksreis niet heel misselijk ofzo ben, enne hadden jullie in het begin ook zo'n ontzettend pijnlijke borsten? pfff, als ik ze per ongeluk aanraak doet het al zeer :(

Monalisa
17 June 2010, 22:08
mijn borsten doen nog steeds zeer. Maar dan alleen de tepels. Toen ik gisteren mn haren borstelde borstelde ik per ongeluk over mn borst nou ik verging van de pijn :|

Joyce2911
17 June 2010, 22:20
mijn borsten doen nog steeds zeer. Maar dan alleen de tepels. Toen ik gisteren mn haren borstelde borstelde ik per ongeluk over mn borst nou ik verging van de pijn :|

wacht maar tot je stuwing krijgt :lol: damn dat doet echt pas zeer...pfff

ons meisje was de hele zwangerschap rustig, dus had ergens op een heel makkelijk en rustig kind geteld
maar dat was niet het geval ;) in de auto en op mn werk was ze heel bewegelijk, maar voor de rest hee
rustig.

@ Tina: we hebben al die tijd wel een ritme aangehouden en heel duidelijk, juist omdat als iets net iets anders
was dan was ze er helemaal vanaf... hebben nu een andere inbakerzak en andere voeding en die lijkt zn werk
te doen.

iemand vroeg over de bevalling, daar kan ik geen antwoord op geven, ik heb een ks gehad en die is me 100%
meegevallen en ook het herstel ervan. Mieke is daar de expert in ;)

@ Billy: gefeliciteerd! rond de 10 weken moesten wij naar de vk pas. ik ben niet eens bij de ha geweest.
wij hebben de opa's en oma's een borderrol behang gegeven en aan de binnenkant de tekst geschreven
"lieve opa en oma, willen jullie over ong. 7,5 maand mijn kamertje komen behangen??" en die moesten ze
dan een heel eind uitrollen om het te kunnen lezen.

Billy
17 June 2010, 23:07
Zo net toch ook nog even een clear blue digital gedaan: Zwanger 3+ (betekend dat ik meer dan 5 weken zwanger ben :D Nu is het voor mijn gevoel echt heel echt aan het worden ;)

We hebben ook net besloten dat we het binnen nu en twee weken aan onze ouders gaan vertellen!

Monalisa
18 June 2010, 07:10
das best wel snel. maar das natuurlijk ieder zijn keus, ik heb niet zo'n band met ouders ofzo, dus ik heb het 13 weken stil gehouden. sommigen vinden de steun van ouders erg belangrijk tijdens evt. verlies maar ik ben dan weer van mening dat je die steun genoeg bij je man hebt en er zo dan weer sterk samen voor kan gaan. Maar daar ben ik heel anders in. :) ik vind dat je opa's en oma's ook dat verdriet aandoet door ze te vertellen dat het fout is, terwijl je ze eerst kort geleden blij hebt gemaakt.dan moet je met de hele familie gaan zitten brullen en daar ben ik niet zo'n held van. daarom heb ik net zolang gewacht tot ik het niet gevaarlijk meer vond.
maar plezier met vertellen billy want dat is erg leuk, soms dringt het nie eens door :mrgreen:

Goosje
18 June 2010, 12:09
Billy gefeliciteerd!!! Hoe was het bij de huisarts?
Wij mochten deze keer met zeven weken komen voor een echo, omdat ik een miskraam heb gehad. Daarna hebben we het direct aan familie en vrienden verteld. We konden het ook niet langer geheim houden want toen spuugde ik al alles bij elkaar....

Mieke ik ga inderdaad voor de vlotte bevalling!! Maarja, dat weet je helaas nooit zeker....Ik zie er in ieder geval niet tegenop, weet toch niet wat ik kan verwachten...
Wat fijn dat je nog niet direct aan de slag hoeft, ik kan me voorstellen dat je het liefst zoveel mogelijk bij Jo wilt zijn, en als je thuis ook genoeg te doen hebt is de beslissing inderdaad lastig!

Tina en Daisy geniet van jullie verlof!! En als je je verveelt; ik heb nog wel wat klusjes!!!

Monalisa ik ben nieuwsgierig, dus heb je een pb gestuurd ;)

De 20 weken echo was goed!! Alles zag er mooi uit, wat een opluchting!!

Mieke25
18 June 2010, 15:03
Ohla wat is hier ineens weer veel geschreven!

Allereerst Billy gefeliciteerd!! Super leuk trouwen met z'n drietjes. Wij hebben het hier met ongeveer 7 weken verteld en toen hadden ze het eigenlijk allemaal al door omdat ik zo ziek was dus een echte surprise was het hier niet meer. Gewoon doen waar jullie je het beste bij voelen. Mijn borsten stonden in het begin ook op ontploffen hoor.

Joyce fijn dat jullie er een ritme in hebben zitten. Hier lukt dat alleen in de voormiddag en daarna is het meestal voorbij omdat hij niet in slaap geraakt of wakker wordt door krampjes ofzo. Ik heb trouwens wel stuwing gehad maar bij mij deed het niet echt pijn.

Goosje ik gun iedereen een vlotte bevalling hoor. Die van mij heeft zo'n 14 uur geduurd en mijn zwangerschap was heel fijn (buiten de misselijkheid en overgeven de eerste 3 maanden). Dus ja, wie zal het zeggen ...

Jo was trouwens 's nachts ook behoorlijk druk in mijn buik en hij slaapt al van 5 weken 's nachts door. Denk dus dat het fabelje is hoor van het ritme in de buik en in real life :mrgreen: .

Tina en Daisy zalig zeg verlof. Het zal zo om zijn hoor, hier vliegen de dagen om. Geniet ervan, doe alles wat je nog wil doen want straks komt het er waarschijnlijk niet meer van. En als de verveling echt toeslaat mag je hier thuis wel komen oefenen hoe het is met baby hoor ;) .

daisyensteven
18 June 2010, 15:14
Ik heb hier wel vanalles te doen, maar ik mag niet en kan ook niet :-(
Zelfs tijdens het aankleden krijg ik al een harde buik en heel veel pijn :-( Ik zal me heel kalm moeten houden om 29/06 te halen denk ik.

Ik ben sinds 13u thuis se. Mijn verlof is begonnen.
Ik lig al op de zetel filmpjes te bekijken en terwijl een beetje op het internet.

Ik ben op zoek naar een leuk smsje om rond te sturen als ons meisje op de wereld is :-) Jullie geen ideetjes?

Tina
18 June 2010, 21:00
Jaaaa! Mijn verlof is ook begonnen! :D Morgen even shoppen voor de ziekenhuistas en verder weet ik nog niet wat ik ga doen! We zien wel, lekker relaxed!
Het afscheid van de kids was wel leuk vanmorgen. Heb het redelijk droog kunnen houden! :D

Daisy, ik ben ook tot november thuis, 1 november... Tenzij de kleine later komt, dan begin ik ook later. Als ik het zo lees kom ik m'n tijd bij jullie wel door, mocht ik me écht extreem gaan vervelen! ;)

Dus de verwachtingen wat betreft het ritme van Jo en Jada zijn niet uitgekomen, dus ik ga ook maar nergens op rekenen.

Monalisa, met dat jullie me inhalen bedoelde ik dat het bij jullie zo snel lijkt te gaan, terwijl het bij mij voor mijn gevoel zo langzaam gaat!

Mieke25
20 June 2010, 08:40
Daisy en Tina heerlijk hé, dat je morgen niet moet gaan werken!

Tina het ritme klopte inderdaad niet maar Jo was wel altijd erg hevig in mijn buik en nu is het ook een hevige baby. Hij ligt geen 5 min. stil :D .

Daisy doe maar lekker rustig aan!

Ik ga nog maar eens kijken. De papa past nu even op Jo maar het is niet echt een succes blijkbaar.

daisyensteven
20 June 2010, 09:51
Gisteren een zalig rustig dagje met mijn ventje gehad en vandaag waarschijnlijk weer.
We zijn wel de enveloppen voor de geboortekaartjes gaan halen gisteren, dus die kan ik opt gemakske beginnen schrijven. Hier thuis staat echt bijna alles klaar, dus we zijn er klaar voor :-)

Een meisje van op mijn prenatale les is gisterenavond bevallen van een Annelien. Dus daar zullen we 1 van de dagen ook eens langs gaan se :-) Jippie nog een baby bewonderen voor onze kleine meid op de wereld gezet wordt :-)

Ik hoop dat het vlug dinsdag is. Dan moeten we weer op controle en zullen we weten hoe alles juist gaat lopen en of het nu echt definitief 29/06 zal zijn voor de keizersnede.
Van mij mag dat wel. Ik heb als ik thuis ben, wel minder pijnen en zo, dus ik denk wel dat ik die 29/06 haal, maar verder zie ik niet echt meer zitten :-) Ik wil ze nu echt wel in mijn armen kunnen houden.

Maar ik geniet momenteel nog wel van elke moment met mijn buikje :-)

daisyensteven
20 June 2010, 09:52
mieke, ik hoop dat dat deel van het ritme klopt dan :-) Die van ons is altijd al heel rustig geweest in de buik.
Maar zowel ik als Steven zijn ook heel rustige mensen. We hebben ons karakterke wel, maar al bij al zijn we vrij rustig :-)

Tina
21 June 2010, 19:43
Dag dames! Babynieuws!!!

Gisteren ben ik bevallen van onze zoon Simon!!! Hij is geboren met 36+2 en woog 2900 gram. Hij doet het geweldig en we zijn vanmiddag thuis gekomen! Ik ben helemaal verliefd!!!

Zaterdagochtend, de eerste dag van mijn verlof, kreeg ik wat kramp in mijn onderbuik. Die krampen bleven de hele dag, af en toe een... Van 21.30 tot 00.00 uur geslapen en daarna kwamen ze steeds regelmatiger, ik zag het echter gewoon als krampen! Rond 5.00 uur heb ik mijn vriend wakker gemaakt en zijn we gaan timen, om de 5 minuten. Toch maar de vk gebeld, ook al wisten we niet zeker of het weeën waren. De krampen waren behoorlijk vervelend, maar niet pijnlijk.
Vk kwam, toucheerde: 9 cm ontsluiting!!!

Ambulance...

Ziekenhuis...

Mijn vliezen werden gebroken en al vrij snel kreeg ik persweeën. Bij de eerste raakte ik even in paniek, ik perste, voelde en dacht: dit past NOOIT! Iedereen sprak me tegen, het kon WEL! En ze hadden gelijk! Om 9.52 uur, na een uur persen (hij was nog niet helemaal ingedaald) was Simon er!!!

Monalisa
21 June 2010, 20:37
WAUW Tina wat een mooi verhaal meid gefeliciteerd met je mooie zoon!!!!
Je bevalling klinkt geweldig.,zo zou ik hem nu ook graag willen!!! Eindelijk iemand die de weeen niet bijster pijnlijk vond!
Heb je een foto van je mooie knul? Oh en lekker klein ook zeg 2900 gram super!!!!!
geniet er lekker van meid!

yvon83
21 June 2010, 20:55
hoi Dames.

Wilde hier ook nog even melden dat ik afgelopen zaterdag bevallen ben van een mooie dochter Myrthe. Ze woog 3960 gram. Mijn veslag staat in het juni forum.

Groetjes Yvonne en Myrthe

Monalisa
21 June 2010, 21:00
gefelciteerd Yvonne met Myrthe : mooie naam!!!veel geluk

Joyce2911
21 June 2010, 21:22
Gefeliciteerd meiden!
@ Yvon: ga je verhaal even lezen in het juni-topic.
@ Tina: ging al gelijk op je hyves spieken voor een foto, maar er staat nog niks.
geniet er van!

Goosje
21 June 2010, 21:27
Wat een nieuws!!!! Gefeliciteerd meiden!!

Tina wat een mooi bevallingsverhaal! En nu kan je heerlijk gaan genieten van je verlof en je zoon Simon, echt een leuke naam trouwens!!!

Yvon ik ga gauw ff spieken bij het juni topic!!

daisyensteven
21 June 2010, 22:24
ooooooh er hangt iets in de lucht denk ik :-) Zoveel babytjes :-)
Een vriendin van mij is ook zaterdag bevallen :-)

Proficiat meiden! Beiden echt een super leuke naam.

en tina, echt zo'n zalig bevallingsverhaald
ik denk dat heel de wereld jaloers op je is :-)

Yvon ik ga ook even je verslagje lezen in het juni forum, ben benieuwd :-)

Billy
21 June 2010, 22:37
Tina en Yvon: Van harte gefeliciteerd!!!! En geniet ervan!!

daisyensteven
21 June 2010, 22:56
Joyce, ik heb misschien een raar vraagje :-)
Wat gebeurd er eigenlijk met je vruchtwater bij een keizersnede? Breken ze dit dan eerst of hoe gaat dat eruit?

Joyce2911
22 June 2010, 08:01
Joyce, ik heb misschien een raar vraagje :-)
Wat gebeurd er eigenlijk met je vruchtwater bij een keizersnede? Breken ze dit dan eerst of hoe gaat dat eruit?

op het moment van snijden wordt het weggezogen...en ze maken je van binnen helemaal schoon.
heb dus niet lang met die grote lappen hoeven lopen uit het kraampakket. je mag trouwens wel
je placenta ook meenemen als je wilt...(sommige willen dat om er een boompje op te planten)
weet niet hoe ze dat in België doen, maar mijn vriend ging met haar mee naar het onderzoekskamertje
bij de kinderarts en daarna kwam ze bij mij terug op de borst terwijl ik gehecht werd.
hebben jullie inmiddels al een datum??

Mieke25
22 June 2010, 09:52
Tina van harte gefeliciteerd! Zo te lezen heb je een super bevalling gehad en je hebt je dus niet verveeld tijdens je verlof ;) . Geniet met volle teugen van Simon.

Yvon gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Myrthe. Ik ga ook even je verhaal lezen nu!

Daisy jij bent nu de volgende hé!!!!!

Gaan we hier trouwens verder blijven kletsen of een topic mama's uit 1983 openen?

Joyce hoe is het met Jada? Heeft ze zich nog omgerold? Leuk hé. Ik heb echt de indruk dat het nu ineens nog sneller gaat, jij ook? Iedere dag leert Jo wel iets bij en nu hij beter slaapt is hij ook steeds opgewekt als hij wakker is.

Mieke25
22 June 2010, 10:02
Yvon best een pittige bevalling geweest zo te lezen. Jammer dat je zo'n last hebt van je knip. Heb ik zelf ook gehad en doet echt wel zeer hé. Moet je niet af en toe een kwartiertje in bad gaan zitten met ontsmetting in ofzo? Geniet van jullie meisje. Hopelijk doet ze het goed met de bijvoeding.

Billy hoe gaat het met jou? Al nieuwe kwaaltjes? En hoe is het met de (.)(.)? Heb je al bijna een maatje meer ondertussen ;) . Ik geniet nog iedere dag van mijn geweldige voorgevel :D gaat nog wat zijn als ik na de bv terug ga naar een kleine b :( .

daisyensteven
22 June 2010, 10:22
die van mij zijn ook 3 cups groter als voor ik zwanger was :-) Ik hoop eigenlijk dat het wel terug een beetje gaat minderen achteraf, want bij ons in de familie zijn die (.)(.) allemaal gebleven, ze zijn niet terug naar hun vorige maatje gegaan...
En dit vind ik nu toch net iets te groot :-)

En idd Yvon, ik heb ook je verslagje gelezen. Ging niet zo vlot zo te lezen... Maar je hebt het toch maar gedaan! Je mag fier zijn op jezelf!

Ik hoop wel dat ik de volgende ben nu :-) Vanavond om half zes is het controle bij de gyn, dus ben benieuwd... Ik laat jullie wel iets weten en dan kunnen jullie mee aftellen met mij.

Joyce, ik zal het straks aan mijn gyn eens vragen hoe ze dat bij ons allemaal doen. Wij krijgen hier wel de baby niet bij ons heb ik al gehoord. Ze gaat met mijn man mee naar de kamer, terwijl ik nog even op recovery moet blijven. Daar heb ik het heel moeilijk mee :-( Dat gaat al onmiddelijk een serieus emotioneel klopje worden denk ik...

Monalisa
22 June 2010, 11:00
Gaan we hier trouwens verder blijven kletsen of een topic mama's uit 1983 openen?
.

ik ben er ook nog........

Mieke25
22 June 2010, 17:47
Monalisa natuurlijk maar ik bedoelde eigenlijk om de babypraat op een ander topic te doen ofzo.

Joyce2911
22 June 2010, 18:08
@ Daisy: je vriend blijft dan toch wel bij de kleine?? hij kan haar dan ook lekker op zn blote borst
leggen. en zodra jij terug bent gaat ze lekker bij jou liggen... ik had in die zin ook een stukje film
gemist vanaf het moment dat ze geboren werd. ik heb haar niet gezien, wist niet wat het was en
hoelaat enzo... maar toen ik de foto's zag vielen de stukjes op hun plek, en ik vond het ook wel
heel bijzonder dat mijn vriend met haar aangelopen kwam. ik wilde ook perse dat hij bij de kleine zou
blijven, was zo bang voor verwisselen. benieuwd naar de datum! :D

@ Mieke: ze laat dagelijks dr kunstjes zien, en ze moet ook echt lachen ervan. ben een poging aan
het doen om het op te nemen, maar iedere keer als ik met de camera in de aanslag sta gaat ze
heel hard huilen :lol: fijn dat Jo het ook goed doet.

heb vandaag babymassage gehad, was echt leuk. ze genoot er ook volop van en ze slaapt er nog
beter van!! nu al bijna 3 uur :shock: das echt uniek, maar wel heel lekker! denk dat ik haar maar
iedere dag ga masseren hahaha

Monalisa
22 June 2010, 18:08
hahaha ja oke ik snap het. maar doe hier ook maar alvast jullie babytaal dan kan ik alvast eraan wennen en misschien alvast iets leren :mrgreen:

Mieke25
22 June 2010, 19:54
Joyce wij hebben maandag babymassage (is al 2 keer uitgesteld geweest). Hopelijk gaat Jo er ook goed van slapen dan. Hier wil het trouwens ook niet lukken om een foto te maken als hij lacht. Als de camera tevoorschijn komt kijkt hij altijd heel serieus naar het toestel maar gelukkig gaat hij dan niet huilen.

Monalisa je went er straks vanzelf aan hoor en iedere baby is anders dus je moet toch zelf uitzoeken wat werkt en wat niet. Ze spreken niet voor niets over een moederinstinct ;) .

Billy
22 June 2010, 21:36
Hier alles oké, nog steeds pijnlijke (.)(.)... Lijkt iets minder te worden, misschien wend het haha :D Verder af en toe wat krampjes onderin m'n buik/rug als ik wat te druk geweest ben. Trekt weer weg als ik even rustig ga zitten. Ben ook ontzettend moe, val op m'n werk bijna in slaap en doe na het avondeten even een kort slaapje :oops: Maar al met al gaat het eigenlijk prima, doe zo nog maar 8 maanden :lol:

daisyensteven
22 June 2010, 23:18
Het is officieel. Tenzij ze vroeger uit zichzelf wil komen, zal haar verjaardag 29/06 zijn :-) We moeten dinsdagmorgend binnen en dan is het afwachten hoe laat het zal gebeuren. Er zijn die dag drie geplande keizersnedes. Ik hoop dat we bij de eerste zijn, want als ik daar nog moet liggen stressen van de zenuwen... Het zal zo al erger worden naarmate het dichter gaat komen.

Maar binnen een week zijn wij rond deze tijd dus al mama en papa... Raar idee toch wel om dat zo zeker te weten :-)

Joyce, idd ik wil ook dat Steven ons meisje gewoon volgt. Met mij hebben ze dan toch nog werk en dan ben ik zeker dat zij toch bij hem is hé :-)

Ik heb vandaag nog 2 kindjes gezien. Ben even langsgeweest bij een vriendin die in april bevallen is. Amaai hij groeit als kool, weegt al 6.5kg en zij is al haar zwangerschapskilo's + 3 extra kilo al kwijt. Ze heeft veel te weinig slaap en Matthias vraagt nog steeds, zowel 'snachts als overdag om de 2 uur eten :-s

En dan zijn we na de controle bij de gyn ook nog even langsgeweest bij een vriendin die zaterdag bevallen is van een meisje, Annelien. Heel mooi kindje :-)

Joyce2911
23 June 2010, 09:27
@ Daisy: dat is ook de verjaardag van mn paps :D mooie datum! hoop dat je ook betijds aan
de beurt bent... wij moesten eerst pas rond 14u, toen moest ik eerder gereed gemaakt worden
en toen kwam er een spoedje tussen, al met al reden we rond 11u richting OK. Spannend hoor!
Nu kun je echt gaan aftellen en naar die datum toe leven... ik vond het wel gek om te weten
hoe en wat. Hoelang moet je in het ziekenhuis blijven als alles goed gaat??
Pittig voor je vriendin dat die kleine nog zoveel komt... hier ook alle kilo's + extra kwijt.

@ Billy: super dat je je goed voelt op wat kleine kwaaltjes na dan... neem lekker je rust, want
er gebeurt nu zoveel in je lichaam. ik heb de eerste tijd ook veel geslapen, lag soms om 19.30
al op bed ;)

daisyensteven
23 June 2010, 09:31
Is idd wel een raar gevoel dat we nu weten dat we zowiezo volgende week mama en papa zijn en hoe dat gaat gebeuren. Wij moeten zowiezo 7 dagen in het ziekenhuis blijven, maar kunnen er ook 10 worden. Dat is afhankelijk van hoe goed of slecht ik genees van de operatie. Hoelang ben jij moeten blijven? Dat weet ik precies al niet meer :-)

Mieke25
23 June 2010, 09:50
Daisy nu is het echt aftellen hé! Spannend of jullie meisje zo lang nog gaat wachten want het kan ook opeens heel snel gaan zoals bij Tina... Hopelijk herstel je snel en anders gewoon hulp vragen als je thuis bent. Heb je een kraamhulp ofzo?

Joyce knap dat je extra kilo's kwijt bent!! Ik weeg ondertussen wel iets meer :oops: . Kan wel voor 3 eten de laatste tijd en doe dat meestal ook met de nodige gevolgen natuurlijk.

Jo ligt hier weer in zijn bedje. Al de tweede keer vandaag dat hij zelf in slaap is gevallen olé! Meestal valt ie in slaap aan de borst en dan schiet hij wakker als ik hem in zijn bedje leg. Ben benieuwd hoe lang hij nu gaat slapen ... zou ondertussen de ramen moeten wassen ofzo maar heb er helemaal geen zin in.

daisyensteven
23 June 2010, 10:37
MIjn ventje blijft 3 weken thuis en mijn mama woont ook vlakbij. Als we het daar nog niet met redden, vragen we misschien wel hulp bij. Ik moet ook zowiezo al 7 dagen in het ziekenhuis blijven hé, dus ik hoop dat ik na die 7 dagen mezelf al wel terug wat kan redden.

En idd het kan heel vlug gaan. Een collega van mij was voor dezelfde dag als ik uitgerekend. Ze was nog aan het werken, want de dokter had helemaal geen aanleiding gegeven dat het misschien vroeger zou komen en ze is vanmorgen om 5uur bevallen.

Amaai Mieke, hij is flink vandaag :-) MIsschien een verandering op til :-)

Joyce2911
23 June 2010, 10:57
@ Daisy: vrijdags is Jada geboren en maandag om 11u waren we thuis. maar ik begreep toen van
Mieke dat zij ook langer moest blijven, terwijl hier is bevallen poliklinisch en sta je binnen een paar
uur weer buiten als alles goed gaat natuurlijk... lekker dat je vriend nog een paar weken vrij heeft.

@ Mieke: wat goed van Jo! Jada valt dus niet op de arm in slaap, hooguit 5 min tijdens de fles.
gaat de bv nog steeds goed??

Tina
23 June 2010, 21:32
Hallo dames,

Even een snel berichtje... Simon doet het geweldig! Hij drinkt goed uit de borst (die overigens op springen staan!!! :shock: ), komt om de drie uur en slaapt daartussen lekker. Zijn gewicht begint al weer wat te stijgen, vanmorgen al 20 gram meer dan gisteren! :D Vandaag begon hij lekker rond te kijken, zo leuk!

Hij heeft alleen wat moeite om zichzelf op temperatuur te houden, vandaag zat hij steeds net onder de 36,5 graden. Te laag dus... Dus nu moeten we kangoeroeën (schrijf je dat zo?): hij alleen in zijn luier bij één van ons op de blote borst onder de deken. Bloedheet voor ons, lekker warm voor hem! In zijn wiegje liggen twee kruiken. Ook krijgt hij na de borst even wat extra voeding uit een cupje. Een extraatje, waar hij niet zoveel moeite voor hoeft te doen. Want het drinken uit de borst kost wel heel veel energie! Hopelijk gaat het morgen beter!

Monalisa
25 June 2010, 16:20
Fijn dat je kereltje het zo goed doet Tina! Moet op en top genieten zijn. :)

daisyensteven
25 June 2010, 21:57
oef ik ben zo blij dat het forum terug werkt!
Ik dacht even dat ik mijn laatste zwangere dagen zonder jullie ging moeten doorbrengen :-) En nee, we zijn niet verslaafd hoor :-)

Ik heb een druk weekje gehad. Ik ben veel op bezoek geweest bij vriendinnen en zo om de tijd te doden tijdens het wachten op dinsdag.
Ook omdat ik me niet zenuwachtig kan maken, als ik me bezig houd :-)

Ik ga wel proberen me vanaf morgen wat rustiger te houden, want ben bang dat ik anders echt doodmoe ga zijn na de ks. En ik wil met of zonder pijn, ten volle kunnen genieten van de eerste momenten met ons meisje.

Tina, kei leuk dat Simon het zo geweldig doet!
Ik kan wel geloven dat het momenteel warm is als je hem zo op temperatuur moet krijgen, maar toch ook wel zalig om hem zo dicht bij je te hebben hé :-)

Tina
26 June 2010, 17:15
Daisy, ik weet niet of ik voor dinsdag nog uitgebreid op het forum ben (best druk, zo'n kleine!), dus ik wil je alvast heeeeeeeeeeel veel sterkte en succes wensen voor tijdens de ks. En natuurlijk heel veel plezier en geluk tijdens de eerste momenten met jullie kleine meisje! Het is écht genieten!!! :D

Simon doet het heel goed, hij blijft mbv een kruik nu goed op temperatuur! :D Hij slaapt lekker, maar begint nu ook af en toe iets wakkerder te worden en lekker te kijken. Hij poept en plast goed. Vóór elke voeding verschonen we hem en tijdens elke voeding begint hij te knetteren! ;) Het enige minpuntje is dat hij een ontstoken oogje heeft, er komt allemaal vies pus uit... Hopelijk is het snel weer over!
We zijn net terug van ons eerste 'buitenavontuur': een kort wandelingetje, maar wel heel leuk! :D

Ik zelf voel me prima! Alleen met douchen moet ik even voorzichtig zijn, dan trekt het af en toe even zwart weg... De hechtingen trokken behoorlijk, maar die zijn vandaag verwijderd en dat beweegt een stuk makkelijker!

daisyensteven
27 June 2010, 10:22
dank u tina :-)

we moeten nog maar 2 keer slapen en dan is het al zover. Geeft toch een beetje een raar gevoel :-) Af en toe ook wel serieus zenuwachtig en paniekerige huilbuien.
Er gaat dan vanalles door mijn hoofd. Schrik voor de operatie, schrik voor de pijn na de operatie, ga ik wel een goeie mama zijn, gaan wij dat wel kunnen, ...

Ik probeer me rustig te houden en er gewoon aan te denken dat we haar binnen 2 dagen gaan kunnen vasthouden :-)

Als ik geen tijd heb of niet in staat ben om online te komen, zal MIeke jullie wel op de hoogte houden, want ik stuur haar zowiezo een sms.

Tina, super dat Simon het zo geweldig doet en dat hij nu toch ongeveer op temperatuur blijft :-) Hij klinkt als een braaf ventje :-)

Mieke25
28 June 2010, 07:03
Daisy heel veel succes morgen. Geniet van jullie meisje en hopelijk herstel je goed.

Tina super dat het zo goed gaat met simon.

Joyce2911
28 June 2010, 11:19
Succes morgen Daisy! Laat het lekker op je afkomen...je weet gewoon niet wat je ervan kan
verwachten. Geniet ervan.

@ Tina: wat fijn dat Simon het goed doet. Kraamhulp is denk ik al weg ofniet??

Mieke25
28 June 2010, 11:58
Daisy fijn dat je op hulp kan rekenen. Laat je maar goed verwennen en niet te snel denken dat je het zelf wel kan. Je moet het daarna ook nog een hele tijd kunnen volhouden zonder hulp hé. En als ze niet snel doorslaapt en je geeft bv ben je al snel gesloopt hoor. Dus gewoon vragen als je iets gedaan wil hebben.

Joyce slaapt Jada vanzelf in in haar bedje? Dat lukt hier maar af en toe. De borstvoeding gaat nog steeds goed, hopelijk kan ik het tot 6 maanden volhouden. Sinds twee weken slaapt Jo wel niet meer door 's nachts en als hij voor het slapen een fles krijgt drinkt hij meer dan ik gekolfd krijg dus misschien heb ik toch niet voldoende melk???? We zullen het wel merken aan zijn gewicht volgende keer met de controle.

Wij zijn trouwens juist terug van de babymassage. Echt een aanrader, de baby's mochten na afloop zelfs in de tummytub. Super leuk al die emmers op een rij en Jo was over het randje van zijn emmer al aan het spieken naar het meisje langs hem. Dat belooft voor de toekomst! En nu ligt hij zalig te slapen.

daisyensteven
28 June 2010, 13:23
ze hebben onze ks een dagje verzet :-(
het zal dus voor woensdag zijn...

Blijkbaar is het een beetje te druk morgen, er zijn buiten mij, nog drie andere geplande keizersnedes.

Leuk is iets anders, want we zijn nu al op van de zenuwen. Van mij mag de tijd nu eventjes echt vliegen.

Mieke25
28 June 2010, 18:09
Daisy wat vervelend zeg, dat hadden ze op voorhand toch ook wel even kunnen nakijken. Jammer dat je geen weëen kan faken hé, anders was dat nog een optie. Nog even doorbijten! Ben nu toch wel benieuwd naar de naam van jullie meisje en de eerste foto's natuurlijk!

daisyensteven
28 June 2010, 21:23
pfff amaai niet! Wij zijn het nu echt wel beu!
Morgen wordt nog een dagje vol stress en ze moeten niet proberen me dat nog eens te lappen, want dan gaan ze toch wel ruzie hebben :-)

Ik zou die weeën wel willen opwekken hoor :-) Maar spijtig genoeg zijn het bijna allemaal fabeltjes hé.

We zijn zo benieuwd naar hoe ze eruit ziet en hoe het gaat zijn om haar te zien en te kunnen vastnemen :-) Het ongeduld wordt groot nu :-)

Mieke25
29 June 2010, 15:56
Daisy veel succes morgen!!! Nog heel even aftellen. Hopelijk kan je vannacht nog een beetje slapen. Van zodra je me iets laat weten zal ik het hier plaatsen.

daisyensteven
29 June 2010, 18:25
het ziekenhuis heeft ons daarstraks gebeld dat we om 10uur moeten binnen komen
de ks zal pas in de namiddag zijn, dus MIeke ik zal je wrslk 's avonds pas een smsje sturen.

Kan je het dan ook op het topic 'uitgerekend in juli' laten weten :-)

Ik weet namelijk nog niet of ik de pc mee ga nemen naar het ziekenhuis en als we dat wel doen, wanneer ik mijn ventje hem ga laten meebrengen.

Momenteel ben ik nog heel rustig en mijn ventje ook :-) Ben benieuwd wat het deze nacht gaat geven. Ik hoop dat ik kan slapen.

Monalisa
29 June 2010, 21:30
hEEL veel succes alvast voor de ks! Ik hoop op een probleemloos snel herstel voor je!

Mieke25
30 June 2010, 06:05
Daisy ik zal het daar ook plaatsen. Geniet van de laatste momenten met je buikje en daarna samen met z'n drie!!

Joyce2911
30 June 2010, 08:50
@ Daisy: weet niet of je het nog leest, maar heel veel succes!! hou het forum in de gaten :D

@ Mieke: Jada valt vanzelf in slaap, bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat ze het bed
in en slaapt binnen 10 a 15 min meestal... heb gister voor de 2de keer babymassage gehad,maar
ze hadden er allemaal geen zin in door de hitte denk ik. vorige week waren de kids allemaal
voorbeeldig hahaha.

Mieke25
30 June 2010, 16:43
Kreeg net een sms van Daisy. Hun dochtertje heet Julie!

Daisy bij deze nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Tina
30 June 2010, 18:09
Daisy, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Julie!!!!!!

Ik hoop dat alles is meegevallen en dat je nu heerlijk van haar aan het genieten bent!

Monalisa
30 June 2010, 19:53
van harte met Julie Daisy! veel liefs

Joyce2911
30 June 2010, 20:10
Gefeliciteerd Daisy en vriend! Geniet van jullie meisje. Hopelijk knap je snel op.

Mieke25
1 July 2010, 16:44
Berichtje van Daisy:

De ks viel kei goe mee. K heb wel veel pijn nu. Hoop dat het morgen al beter gaat zijn. Ze weegt 2910g en is 48 cm. Bv gaat vrij vlot. Ik ben verliefd :D .

Mieke25
1 July 2010, 16:47
Joyce wat goed dat ze zelf in slaap valt. Hoe lang slaapt ze dan? En hoe gaat het 's nachts? Hier niet meer zo goed :( mag er bijna iedere nacht uit nu. Ik leg Jo ook in zijn bed als hij moe is maar dan zet hij het op een schreeuwen hoor. Langer dan 20 min houd ik het nooit vol dus eindigt hij meestal in mijn armen. Hij slaapt gemiddeld 14 uur, 8u 's nachts, twee keer 2u of langer en dan nog wat minislaapjes van 45 min.

Joyce2911
1 July 2010, 17:35
Wat een klein meisje Daisy! Fijn dat de bv goed gaat.

@ Mieke: ow das minder dat de nachten minder goed verlopen.
vandaag ziet ons dagje er als volgt uit.

6u wakker---> tutje
6.30 miepen---> doorgeslapen
7.40 wakker---> eruit
8u fles
9u---> in bed
10.30---> wakker
11.30---> fles
12.30---> in bed geslapen tot 15.30
tussendoor wel n keer wakker, tutje en muziekje aan en verder slapen
16u---> flesje sap
17u---> douchen met papa
17.30---> fles

zo weer naar bed. vandaag is de eerste keer dat we 4 voedingen proberen, maar komt ook doordat
ze nu 3 uur geslapen heeft wat ze normaal echt niet doet. meestal slaapt ze 1,5 uur tussen de
voedingen. s'avonds moeten we haar wakker maken voor de fles en dan laat ze meestal 60cc staan.
nachten gaan in principe super goed, af en toe eruit voor het tutje en muziekje aan en ze slaapt wel
door dan. als ze wakker is dan ritsen we haar los (ze slaapt ingebakerd) en ligt ze 15 a 30 min wakker
te worden in bed. helemaal uitrekken en kletsen enzo, super leuk om te zien :D
heb trouwens een filmpje op mn hyves bij de foto's staan dat Jada haar draaikunsten laat zien!
draait Jo al?? wilt hij dan iedere nacht voeding of kan hij zn slaap niet vatten??

Monalisa
2 July 2010, 07:04
wow Daisy wat een schattig klein meisje!!!! super hee....wat lekker dat je zo verliefd bent ...doe lekker rustig aan en heel veel geluk met zn drietjes!Dit wordt een top zomer :)

Mieke25
2 July 2010, 07:53
Joyce wat gaaf dat filmpje! Jo draait zich al om van 8 weken zoiets en het gaat hier niet meer lang duren voor hij van rug naar buik draait denk ik want hij draait zich al flink op zijn zij. Babbelen doet hij pas echt sinds vorige week. Inderdaad erg leuk! En 4 voedingen, wat een luxe. Ik zit nog steeds op 7, soms 6. Hij wordt 's nachts meestal wakker omdat hij krampen heeft denk ik. We horen hem vaak knallen tot bij ons op de kamer. Dus na het verschonen geef ik m meestal eten omdat ik anders een uur bezig ben voordat hij weer slaapt. Misschien toch nog maar eens met tut proberen...

Schema hier is:
6u eten - relax - gym - box - slapen 45' - aankleden
9u eten - slapen
12u eten - relax - gym - box - slapen (vaak 15 tot 30 min) daarna opnieuw relax - box
15u eten - slapen
18u eten - relax - op schoot bij mama of papa, soms nog 30 min slapen
20u eten - bad - slapen rond 21 -22u
En meestal rond 3u terug wakker. Maar af en toe slaapt hij ook gewoon door tot 6.

Wat voor sap geef je Jada? En wanneer wil je beginnen met groentepap?

Joyce2911
2 July 2010, 09:57
Jada draaide ook al ff, maar kregen het iedere keer niet op film. Ze krijgt dixsap en dan
de smaak appel. paar drupjes maar hoor, mevrouw wilt geen water meer, en vind het
wel belangrijk dat ze wat extra drinkt met deze hitte. officieel is het pas vanaf 4 maanden.
net zoals frruit en groentehap. maar met bv raden ze hier aan dat pas vanaf 6 maanden
te geven, omdat je bv zich aanpast aan de behoefte van het kind.

nou 4 voedingen was niet zo'n succes :lol: na de fles van 17.30 heeft ze 1,5 uur geslapen
wat normaal is voor haar, maar op een gegeven moment was ze te moe en de honger zat er
denk ik ook aan te komen dus was het feest. vandaag gewoon lekker 5. gaat flink warm worden.
heb gister een zwembadje gekocht voor haar, kan ze straks ff afkoelen...

Mieke25
4 July 2010, 07:42
Joyce heeft Jada lekker in het bad gespetterd? Het is nu inderdaad goed opletten dat ze voldoende drinken. Raden ze aan om 4 flessen te geven of moet je ze anders wakker maken voor de fles?

Hier gaat het al weer 2 nachten goed. Jo krijgt zijn laatste voeding nu om 21u30-22u, daarna vult hij zijn broek nog eens goed en gaat slapen. Hij werd dus wss wakker door krampjes. Hopelijk blijft het zo. Gisteren heeft hij ook van 12 tot 15u30 geslapen, ik wist gewoon niet wat ik moest doen, zoveel vrije tijd ineens :D .

Hoe is het met de andere dames?

Monalisa
4 July 2010, 10:37
blij zijn dat ik nu weer een beetje fatsoenlijk kan slapen! Was met die hitte bijna niet te doen, gelukkig gaat het nu al 2 nachten beter. Jammer dat het weer hetzelfde liedje gaat worden halverwege volgende week. En eigenlijk wil ik niet klagen want nu is het eindelijk eens zomer :mrgreen: maar die dikke enkels hoeven van mij nie!!

Joyce2911
4 July 2010, 10:47
@ Mieke: op de bus voeding staat dat ze qua kilo's op 4 flessen mag, maar dat haalt ze niet.
voor de laatste fles moeten we haar meestal wakker maken, maar ze drinkt 'm wel zo goed
als op dus ze zal 'm wel nodig hebben dan. Badje vond ze lekker! Eerst vond ze 't te koud,
dus nog maar wat warm water erbij gedaan... gister hadden we buurt-bbq en aangezien we
hier nog niet zo lang wonen kende we de meeste niet, maar zij ons wel!! Iedereen vroeg of
wij van "die baby waren die zo veel gehuild heeft" "euh ja dat zijn wij" :oops: kon wel door
de grond zakken... verder reageerde ze wel heel positief, zovan "ik vind het niet erg als ik ze
hoor huilen, denk dan alleen, wat fijn het is bij een ander" 1 ging gelijk allerlei medische oorzaken
opsommen, dat was minder. Nu zijn wij die mensen met een jankerd :lol:

Fijn dat Jo het weer zo goed doet, die gebroken nachten zijn het ergste he! Ik slaap als ik geluk
heb 4 uur aan 1 stuk en dan komt ze voor haar tutje...

@ Tina: hebben jullie uiteindelijk gekozen voor katoenen luiers?? Daar was je toen toch allerlei
info over aan het zoeken? Hoe is het met Simon? Veel last van de warmte??

Tina
4 July 2010, 13:55
Nee, het zijn uiteindelijk toch gewone wegwerpluiers geworden. Dan zouden we misschien nog een proefpakket kopen om te kijken hoe het bevalt, maar ik geloof dat ik daar nu al geen interesse meer in heb! ;)

Met Simon gaat het prima! Hij lijkt nog niet veel last van de warmte te hebben, ik vrees juist dat hij er last van gaat krijgen als de temperatuur daalt...
Volgens mij begint hij steeds meer zijn eigen ritme te krijgen wat betreft het drinken... 's Nachts en overdag drinkt hij steeds zo'n 10 minuten aan één borst, dan valt hij als een blok in slaap. 's Avonds wordt hij echter wakker en plakt hij de voedingen van 19.00 uur en 22.00 uur bijna aan elkaar. Hij blijft dan drinken! Als hij los laat hou ik hem even bij me om in slaap te vallen, maar als ik hem in zijn wieg/wagen leg komt hij binnen 10 minuten weer. Hij laat dan echt hongersignalen zien en begint gewoon weer te drinken als ik hem aanleg! :shock: Ik denk dat ze dat bedoelen met 'clusteren', wat denken jullie? Gisternacht heeft hij na zo'n avond zelfs doorgeslapen!!! Ik had m'n wekker gezet, maar hij ging mooi niet wakker worden om 3.00! Een uur geprobeerd, toen maar teruggelegd. Toen ik om 6.30 uur wakker werd moesten we hem nog wakker maken! Het lijkt heerlijk natuurlijk, maar ik vond het toch nog niet zo'n goed idee. Hij heeft alle voedingen gewoon echt nog nodig... Gelukkig kwam hij vannacht wel weer gewoon uit zichzelf!

Wel leuk om te zien dat hij op mij lijkt! Ik heb altijd wat moeite om wakker te worden en dat heeft hij ook! :D Dan begint hij een partij te kreunen en uit te rekken, oogjes open, oogjes weer dicht, beetje bewegen, kreunen, uitrekken, etc... Dat doe ik ook! Haha! :D

Mieke25
4 July 2010, 16:06
Haha Tina, leuk dat je zoon zo op jou lijkt! Dat clusteren had Jo ook. Daardoor sliep hij ook al snel door. Hier zei de vroedvrouw/lacatiekundige dat ik geen wekker moest zetten om 'm te voeden, dat hij vanzelf wel kwam. Maar toen woog Jo wel al over de 4 kg en was bijna 5 weken. Anders eens bellen naar het consultatiebureau? Geloof dat er toch wel 6 uur tussen mag zitten ofzo 's nachts hoor. Als ze maar goed wakker worden i.v.m. bloedsuikerspiegel. Gaat het nog steeds goed met de bv?

Joyce onze achterbuur zei laatst ook dat hij Jo had horen schreeuwen. Niks van aantrekken hoor. Staat je ventje in het weekend niet op voor het tutje? Wij staan meestal om en om op (tenzij voor de voedingen natuurlijk).

Monalisa vervelend zo'n warm weer hé. Denk dat iedereen er nu wel last van heeft. Bv geven is nu ook een groot plakfeest. Stampt jullie ukje al lekker of is het eerder een rustige baby?

Mieke25
4 July 2010, 16:07
Oh en ik heb op facebook foto's gezien van Julie. Een heel mooi kindje!

Tina
4 July 2010, 16:16
Haha Tina, leuk dat je zoon zo op jou lijkt! Dat clusteren had Jo ook. Daardoor sliep hij ook al snel door. Hier zei de vroedvrouw/lacatiekundige dat ik geen wekker moest zetten om 'm te voeden, dat hij vanzelf wel kwam. Maar toen woog Jo wel al over de 4 kg en was bijna 5 weken. Anders eens bellen naar het consultatiebureau? Geloof dat er toch wel 6 uur tussen mag zitten ofzo 's nachts hoor. Als ze maar goed wakker worden i.v.m. bloedsuikerspiegel. Gaat het nog steeds goed met de bv?

Mijn vk zei vorige week nog dat ze 5 uur te lang vond tussen twee voedingen, aangezien hij prematuur is en echt een ukkie. Maar toen clusterde hij nog niet... Morgen komt er iemand van het consultatiebureau voor de intake, dus dan kan ik even wat vragen stellen. Ze neemt ook een weegschaal mee, ik ben erg benieuwd naar zijn gewicht. De bv gaat heel goed, maar ik ben nog wel een beetje onzeker. Je weet natuurlijk niet hoeveel ze precies binnenkrijgen... Hopelijk is hij lekker aangekomen morgen, dan zal ik wat geruster zijn!

Mieke25
4 July 2010, 16:25
Tina spannend! Hopelijk is hij goed aangekomen. Ik ben ook nog steeds onzeker of Jo wel voldoende aankomt hoor. Denk dat ik morgen ook nog maar eens ga wegen. Uiteindelijk zie je niet wat ze drinken aan de borst hé. Hoeveel weegt Simon nu? Al terug boven zijn geboortegewicht?

Joyce2911
4 July 2010, 17:16
@ Tina: als je al ziet hoeveel je was met zo'n ukkie hebt... hier valt het nu mee, maar dat
komt ook omdat ze afgelopen dagen alleen maar in een luier lag, merk het gelijk aan de was :lol:
fijn dat het zo goed gaat met hem!

@ Mieke: ik word altijd wakker van de kleine, mijn vriend niet, kan hem wel wakker maken daarvoor,
maarja dan zijn we allebei wakker, dus schiet niet echt op dan he...

laatste dagen begint de kleine echt te spoken rond deze tijd, nu dus 45 min geslapen en brullen :s

daisyensteven
4 July 2010, 17:28
Hey meisjes,

even snel een bericht van mij

Ik zal het verslagje typen als ik terug thuis ben binnen een paar dagen, want de internet hier in het ziekenhuis is niet zo schitterend.

Het gaat vrij goed met mij, hoewel ik vandaag een emo moeilijk dagje heb. Ik heb wat problemen met de bv gekregen ondertussen, ben heel moe en ons meisje heeft last van krampekes en daar heb ik het ook heel moeilijk mee dat ik haar niet kan helpen.

http://www.facebook.com/album.php?aid=187579&id=721114129&l=0b351fcf95
via deze link kunnen jullie normaal allemaal de foto's zien

tot binnen een paar dagen! x x x

Mieke25
4 July 2010, 21:53
Daisy hopelijk krijg je snel terug meer energie. Die bv vraagt best veel energie hé en dan nog herstellen van de ks da's niet min. Ook vervelend dat Julie zo'n last heeft van krampjes, daar kan je weinig aan doen natuurlijk. Geniet nog van je meisje!

Joyce ik heb vandaag mijn was/strijk gedaan en het viel me ook op dat het zo weinig was. Slaapt Jada met dit warme weer ook ingebakerd? Jo ligt nu gewoon in zijn luier 's nachts. Mijn man wordt ook niet altijd wakker, alleen als Jo luid van zijn oren maakt. Soms wordt hij 's morgens wakker en vraagt hij "heeft Jo doorgeslapen" terwijl ik dan wel ben opgeweest :roll: . Vervelend dat Jada aan het spoken is. Misschien kan ze na de eerste slaapcyclus haar slaap niet opnieuw vinden door de warmte ofzo? Jo slaapt altijd 45 min en wordt dan meestal terug wakker met een glimlach. Nu ligt hij alweer van 19u15 te slapen. Wel fijn maar dan denk ik altijd "hopelijk vannacht ook nog".

Tina
4 July 2010, 22:03
Mieke, ik weet niet wat hij nu weegt. Vorige week maandag is de vk voor het laatst geweest en heeft ze hem gewogen, toen woog hij 2760 gram. Zijn geboortegewicht was 2900 gram. Zelf heb ik wel het idee dat hij groeit, maar morgen weet ik het zeker!

Joyce, het ging inderdaad om het wassen. Die mevrouw die informatie gaf vertelde dat zij de wasmachine elke avond liet spoelen en eens in de twee dagen een was draaide. Toch best wel een gedoe! Ik zit (nu nog) niet aan een was in de twee dagen, gelukkig!

Simon wordt steeds wakkerder en actiever, echt leuk! Vandaag voor het eerst in de box, zowel op zijn rug als op zijn buik, en raadt eens wat meneer (2 weken oud, eigenlijk -2) deed??? Hij tilt gewoon zijn koppie op!!! En dat hield hij wel een paar seconden vol! Ik ben natuurlijk nog niet helemaal thuis in de normale ontwikkeling van een baby, maar dit leek me wel heel snel! Ik ben trots! :D

daisyensteven
5 July 2010, 16:56
Ik heb ook dat probleem met die bv. Je hebt idd geen idee hoeveel ze binnen heeft.
Nu ik hier nog in het ziekenhuis ben, wordt ze elke dag gewogen en dat helpt dan wel. Maar thuis gaat dat idd ook niet zo zijn en dan ga ik me dat ook wel afvragen denk ik.
Ze woog deze morgen 2750g.
Mieke, hoeveel weegt Jo nu? Hoe oud is hij nu juist?

Ik vraag me soms wel af hoe dat nu met de kleertjes zit :-) Gaat ze nu een groeispurtje krijgen of gaat ze klein blijven :-)
Ze heeft wel lange beentjes ons meisje. Ik had haar daarstraks een pijamatje aangedaan van Noukie - maatje 50. Zit overal goed los, maar voor haar beentjes is het net ietske te kort :-) Ze kan haar beentjes niet meer volledig strekken dan. Raar, want het is dan zo'n kleintje :-)

Vandaag gaat het weer wat beter met de bv en sta ik er dus ook weer terug wat positiever tegenover. We zien wel. Ik ga er voorlopig niets over beslissen en het gewoon van dag tot dag nemen.

Maar genieten doen we :-) Ik kan eeuwig naar haar kijken.

Monalisa
5 July 2010, 17:18
lief kindje hebben jullie zeg Daisy!! Lange beentjes idd, viel me ook op, volgens mij zijn jullie ook redelijk lang of niet?

Mieke ons ukje is best wel druk eigenlijk,vooral laat in de avond veel schopjes :D maar de laatste paar dagen ook heel vaak overdag tussendoor. ik vind het wel leuk hoor! Geeft wel een goed gevoel over alles :)

Tina
6 July 2010, 13:48
Ik heb ook dat probleem met die bv. Je hebt idd geen idee hoeveel ze binnen heeft.
Nu ik hier nog in het ziekenhuis ben, wordt ze elke dag gewogen en dat helpt dan wel. Maar thuis gaat dat idd ook niet zo zijn en dan ga ik me dat ook wel afvragen denk ik.
Ze woog deze morgen 2750g.
Mieke, hoeveel weegt Jo nu? Hoe oud is hij nu juist?

Ik vraag me soms wel af hoe dat nu met de kleertjes zit :-) Gaat ze nu een groeispurtje krijgen of gaat ze klein blijven :-)
Ze heeft wel lange beentjes ons meisje. Ik had haar daarstraks een pijamatje aangedaan van Noukie - maatje 50. Zit overal goed los, maar voor haar beentjes is het net ietske te kort :-) Ze kan haar beentjes niet meer volledig strekken dan. Raar, want het is dan zo'n kleintje :-)

Vandaag gaat het weer wat beter met de bv en sta ik er dus ook weer terug wat positiever tegenover. We zien wel. Ik ga er voorlopig niets over beslissen en het gewoon van dag tot dag nemen.

Maar genieten doen we :-) Ik kan eeuwig naar haar kijken.

Mooi he? Ik kan ook naar Simon blijven kijken!!! Hij ligt nu heerlijk in de draagdoek tegen m'n borst te slapen, zo wil ik hem altijd wel houden! M'n vriend denkt dat hij er aan went om veel bij me te zijn en dat hij opgepakt wordt als hij huilt, nu is hij bang dat we straks problemen met Simon krijgen als hij naar z'n eigen kamertje moet... Maar daar denk ik nog maar even niet aan, laat de kleine man nog maar even lekker in mijn armen liggen als hij daar behoefte aan heeft (of ik ;))

Daisy, wordt jij wel goed begeleid met de bv in het ziekenhuis? Ik heb daar niet zo'n geweldige ervaring mee... Ze deden alsof ze me hielpen, maar pakten ondertussen mijn borst en zijn koppie en drukten dat naar elkaar toe. Als ik het dan later alleen moest doen lukte het niet! Ik ben blij dat ik maar één nacht hoefde te blijven. De volgende dag thuis is de kraamhulp even bij me op bed gaan zitten, heeft het goed uitgelegd, voorgedaan en het mij zelf laten doen. Toen had ik (én Simon) het in een half uurtje onder de knie!
Ze pretenderen in het ziekenhuis 'pro-borstvoeding' te zijn, maar ik vind dat dat niet erg tot uiting is gekomen!

Hij woog overigens gisteren bijna 3100 gram!!!!! :D Dus dat is al bijna 200 gram boven zijn geboortegewicht!
En net legde ik hem op zijn buik in de box, ik draaide me even om om iets te pakken en toen ik weer keek lag hij op zijn rug! :shock: Onze kleine man heeft het tempo er goed in zitten! Ook al denk ik wel dat dit per ongeluk ging...

Mieke25
6 July 2010, 18:35
Tina wat goed van Simon zeg! Je melkproductie is dus goed op gang gekomen. Zei ze nog iets over het doorslapen? En over dat oppakken als hij huilt en in de draagdoek bij je houden, dat kan echt geen kwaad. Mijn vroedvrouw zei dat heel mooi "met liefde kan je niet verwennen". Gewoon van genieten, Jo vind het nu ook nog zalig om bij mij in de draagdoek te liggen en niet alleen om te slapen, hij volgt zo alles wat ik doe en als het teveel wordt valt hij vanzelf in slaap.

Daisy die pakjes met voetjes aan zijn naar mijn ervaring snel te klein terwijl gewone broekjes gewoon 3/4 broekjes worden ;) . Jo is nu trouwens 14 weken en weegt 6,140 kg en is 62 cm. Ben vandaag even met hem langs k&g geweest. Fijn hoor, dat je daar zomaar kan binnenspringen om te wegen en meten. Ik had het in het begin ook erg moeilijk met de bv. Volhouden, nu zou ik echt niks anders willen hoor. Het is steeds kant en klaar.

Monalisa wat fijn dat jullie uk zo beweeglijk is. Begint het nog niet te kriebelen met al die babyverhalen?

Monalisa
6 July 2010, 18:39
een beetje wel hoor moet ik je bekennen :D ik kijk ook regelmatig in mn kledingkast met kleertjes en mn spulletjes en het kamertje in wording met het lege ledikantje, en kan idd niet wachten tot het helemaal echt wordt!!!!
Alleen ja.....ik ben echt letterlijk PANISCH benauwd voor die bevalling. Daar heb ik helemaal geen zin. Ik ben ZOOOO bang dat ik het zelfs geen gek idee vind om volledig onder narcose te gaan, wakker te worden, en vervolgens mn kindje naast me in een bedje te zien liggen. :oops: erg he....

Tina
6 July 2010, 20:39
Monalisa, ik denk dat hoe meer jij je druk maakt over de bevalling, hoe moeilijker het straks zal worden. Probeer dus te ontspannen! Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan!!! Maar denk maar aan mijn verhaal, ik had niet eens door dat het begonnen was en toen had ik al 9 cm ontsluiting! Zo kan het dus ook!
Als ik jou was zou ik ook zeker aan je vk aangeven hoe je tegen de bevalling aankijkt, is voor hun ook goed om te weten!

Mieke, de mevrouw van het cb zei dat hij best door zou mogen slapen. Normaal mag het niet ivm het risico op 'stille ondervoeding', maar dat is bij Simon zeker niet het geval! ;)

Mieke25
7 July 2010, 07:05
Monalisa heerlijk hé, ik ging ook iedere dag even kijken in het kamertje. En die bevalling, dat komt echt wel goed. Er zijn al zoveel vrouwen die het gedaan hebben en het valt best mee hoor. Er komt dan een soort oerkracht over je en eens je kindje er is ben je alles direct vergeten. Anders vraag je toch direct pijnstilling? Er zijn zoveel vrouwen die dat doen of ga je thuis bevallen?

Tina fijn dat je hem mag laten doorslapen. Zo krijg jij ook wat extra nachtrust!

Jo slaapt nu ineens weer door. Deze nacht van 20u tot 6u non-stop. Zalig! Hij heeft het duimen nu ook goed onder de knie dus als hij zijn tut kwijt is neemt hij gewoon zijn duim en slaapt verder.

Monalisa
7 July 2010, 13:20
mieke direct pijnstilling doe ik niet, ik wil het eerst zelf proberen. Maar bij ons in het ziekenhuis doen ze zo moeilijk. Bij de bevalling van een vriendin van me heeft ze er een uur lang om gevraagd en ze werd gewoon bijna uitgelachen. uiteindelijk heeft ze dus niks gekregen ook. jaaaa als je er te lang mee wacht dan hoeft het idd ook niet meer.

Mieke25
7 July 2010, 14:15
Monalisa wat vervelend dat ze niet naar jou vriendin hebben geluisterd. Hier was het omgekeerd, ze vroegen op voorhand of ik pijnstilling wou en ze hebben toen toch maar bloed getrokken en een infuus gezet "voor het geval dat". Volgens mij dachten ze dat het me nooit zo zou lukken. Ik was wel al aan het puffen bij 3 cm, niet zozeer van de pijn maar omdat ik daar zelf rustig van werd. Misschien dachten ze daardoor dat ik al veel pijn had ofzo ... Het gaat je heus wel lukken hoor! De bevallingsverhalen hier worden steeds beter dus jullie uk is er gewoon op 2 uur ofzo ;) .

Hier een off dagje. Jo wil niet meer echt slapen (wat wil je met zo'n lange nacht) maar ik ben me toch een pak duizelig en misselijk. Bah bah, ben al aan het twijfelen om een zwangerschapstest te gaan halen want het lijkt net of ik terug zwanger ben en ik heb in het begin nogal geknoeid met die mini-pil. Maar zal wel vals alarm zijn denk ik ...

Goosje
7 July 2010, 21:29
Daisy gefeliciteerd met jullie prachtige meisje Julie, leuke naam zeg!!!

Leuk om te leze hoe jullie allemaal genieten van jullie kleintjes!! Ik kan niet wachten tot het zover is! En ik ben stieken ook wel heel nieuwsgierig naar mijn 'oerkracht' tijdens de bevalling :D

Monalisa
7 July 2010, 21:31
je zal maar uitscheuren :shock:

Goosje
7 July 2010, 21:44
Oeh Mieke spannend zeg!! Misschien maar gewoon een test halen dan weet je het tenminste zeker!!

Monalisa ik probeer me op alles voor te bereiden....niet dat ik me er wat bij voor kan stellen maar ik hou wel rekening met een knip of een scheur en hechtingen :( Maarja...dat zie ik dan wel weer!
Ik ben zo benieuwd naar de kleine en hoe het is om met zn drieën te zijn en ik hoop dat ik de bevalling snel zal vergeten!

Mieke25
8 July 2010, 07:53
Monalisa een collega van mij is op natuurlijke wijze bevallen van een kindje van 5,1 kg. Hoe haar onderkant eruit zag wil ik niet weten maar het gaat dus wel ;) .

Goosje de geboorte zelf is echt heel speciaal om mee te maken en is iets wat ik hoop nooit te vergeten. De pijn van de bevalling ben je snel vergeten hoor, maar dat hoofdje zien verschijnen en daara je kindje mogen vasthouden is echt een super moment. Ik herinner me nog dat de gyn zei "nu moet je kijken want nu komt het". Ik denk dat ik morgen ofzo een test ga halen als ik me zo blijf voelen maar het kan natuurlijk ook gewoon ijzertekort zijn. Ben in ieder geval terug begonnen met mijn vitamines om tekorten aan te vullen. Ik heb toen Jo 6-7 en 8 weken was telkens een beetje bloedverlies gehad en daarna niks meer dus blijft dubbel hé...

Monalisa
9 July 2010, 22:57
ik hoop maar dat het goedkomt bij me. van de ene kant kijk ik er naar uit, van de andere kant ben ik erg bang en durf ik niet pfff. bah wat een dubbel gevoel zeg.

Mieke25
10 July 2010, 11:56
Monalisa als je 40 weken zwanger bent ga je wss blij zijn dat je mag bevallen hoor ;-p

Hier trouwens een trotse mama want Jo heeft zich al een paar keer van rug naar buik gedraaid en is daarna ook lekker op z'n buik in slaap gevallen. En ik had voor de zekerheid toch maar een test gedaan en gelukkig maar 1 streepje. Zou anders wel héél vlug zijn hé. Eerst genieten van deze bengel.

Hoe is het met de rest? Tina en Daisy hoe reageren jullie kindjes op de warmte?

daisyensteven
10 July 2010, 15:00
Hey meisjes,

is toch wat drukker thuis nu met ons meisje :-) Ik raak niet vlug meer op de pc. Ze heeft een beetje last van reflux en krampjes en geraakt dan na haar eten niet gemakkelijk terug in slaap. We moeten er dan toch een hele tijd met bezig zijn. Iemand tips die kunnen helpen? :-)

Ik ben trouwens dinsdag toch maar gestopt met de bv. Het ging me echt totaal niet af. Ik voelde me er niet goed bij en de beslissing nemen was ontzettend zwaar, maar kvoel me nu veel beter.
We zijn nu sinds dinsdag bezig met flesjes en dat gaat goed.

Ons meisje ligt al heel de dag in haar pamper vandaag, want het is veeeel te warm voor haar. En voor ons ook :-)

Julie ligt absoluut niet graag op haar rug. Als ik haar op haar rug leg, zwiert ze gewoon haar smalle lange beentjes de lucht in en laat die naar een kant vallen, zodat haar lichaam meedraait en ze dus op haar zij ligt.

@Monalisa, ik ben 1.73m en mijn man is 1.81m Dus niet echt klein, maar ook niet super groot :-)

Mieke25
10 July 2010, 16:13
Daisy wat fijn dat het goed gaat met flesjes. Je moet gewoon doen waar jij en Julie je het beste bij voelen. Dat weer is echt niet te doen voor die kleintjes hé, groot gelijk dat ze op haar zij gaat liggen. Bij Jo hielp het goed om hem als een aapje op je arm te dragen (hoofd richting elleboog en je hand onder het buikje). Ook sliep/slaapt hij overdag na de voeding op zijn voedingskussen. Hij ligt dan met zijn hoofd een stuk hoger en dat helpt wel goed. En anders een draagdoek?? Hier is dat echt een zegen geweest, zonder was ik zot geworden denk ik. En je hoeft echt niet bang te zijn om ze te verwennen. Ik was daar eerst ook bang voor maar nu de ergste krampjes/reflux voorbij is valt Jo vanzelf in slaap in zijn bed of park. Als hij echt lastig is doe ik hem er nog steeds in (als het warm is wel alleen in zijn pamper). Binnen 2 min. is hij dan stil.

Mieke25
19 July 2010, 08:35
Hoe is het hier met iedereen? Het is hier zoooo stil zeg!

Hier gaat het super goed! Sinds zaterdag kan Jo omrollen van zijn rug naar zijn buik. Nu valt hij ook iedere keer op zijn zij of buik in slaap en ronkt dan heerlijk door! 's Nachts slaapt hij 8 tot 9 uur en overdag nog twee keer 2 tot 3 uur. Dus ik ben super blij en Jo is ook super vrolijk! Eindelijk krijg ik wat gedaan in huis en er blijft nog wat "eigen" tijd over om wat te knutselen/rommelen/... Is ook super goed voor onze relatie want dat heeft toch wel even op een laag pitje gestaan :-p .

Gaat er hier nog iemand op vakantie? Ik zou ook graag gaan maar krijg mijn man toch niet mee. Lekker een weekje niet poetsen, niet koken, ... zucht

Goosje
19 July 2010, 10:58
Het is inderdaad stil hier!!!

Met mij gaat het goed! Morgen alweer 25 weken! Nog een weekje werken en dan lekker vakantie! Wij gaan een week naar zeeland en zijn twee weken thuis. Dan gaan we de babykamer verven en behangen enzo want in augustus komen de meubels! Ik heb ook wel zin om een week weg te gaan, lekker even wat anders aan mn hoofd!!!

Wat fijn dat het goed gaat met Jo, en dat je nu ook wat meer tijd voor jezelf/jullie samen krijgt!! Kan me voorstellen dat de eerste tijd behoorlijk hectisch is.....Jammer dat je je man niet meekrijgt op vakantie....Wil hij niet op vakantie omdat jullie een kleine hebben of houdt hij niet van vakantie??

daisyensteven
19 July 2010, 19:52
Hey meisjes,

Ik ben blij dat hier ook nog eens iets gezegd wordt se :-)

Steven is vandaag de eerste dag terug gaan werken, dus het was mijn eerste dag alleen thuis met Julie. Ik ben enorm moe, want heb tegen Steven gezegd dat als hij moet gaan werken, ik de nachten wel alleen voor mijn rekening neem. Maar de eerste nacht was al direct een heel zware nacht. Ze heeft bijna niet geslapen en mama dus ook niet :-(
Ik hoop dat het deze nacht wat beter gaat.
.
Morgen komen ze weer langs van Kind en Gezin. Ik ben benieuwd hoe hard ons meisje al gegroeid is.

Aan de reeds bevallen dames, vooral Joyce dan misschien omdat zij ook keizersnede had... Vanaf wanneer hebben jullie terug seks gehad?
Misschien een persoonlijke vraag, maar vraag het me af :-)

Goosje, leuk seg de babykamer in orde brengen :-) Als je daarmee bezig zijt, gaat het echt wel vlug ineens :-)

Wij gaan in september een weekje naar de Ardèche in Frankrijk. Ik heb er momenteel nog niet zoveel zin in. We gaan samen met vrienden die ook al een kindje hebben.
Ik heb alleen een beetje bang dat die vriendin te veel gaat moeien met hoe ik wat moet doen met Julie. Zij is namelijk wel zo een beetje iemand die vind dat ze altijd alles beter weet en meestal kan ik daar goed met om en negeer ik dat maar. Maar ik denk dat ik dat niet ga kunnen slikken als het over mijn dochter gaat.
Ik hoop dat het gaat meevallen, maar duurt nog eventjes :-) Eerst nog maar wat genieten van thuis te zijn met mijn kleine meisje.

Monalisa
19 July 2010, 20:18
ik was vreselijk misselijk en duizelig vandaag,ik had net het gevoel of ik een jetlag had bah...waar dat nu weer vandaan kwam.

Leuk Daisy op vakantie!!! En als je vriendin wat zegt, gewoon eerlijk zeggen dat je er een eigen mening over hebt,jij met jouw kindje en zij met het hare, simpel he :P

Mieke wat leuk van Jo! Gaat echt snel he zo'n ontwikkeling! Voor je het weet gaat ie op onderzoek uit in het huis!

Mieke25
20 July 2010, 10:00
Monalisa voel je je vandaag al terug beter? Ander toch maar even bellen want kan mss ook zwangerschapsvergiftiging zijn hé. Ik ben ook benieuwd of Jo nu snel gaat kruipen want hij trekt z'n knietjes ook al onder zijn buik. Maar ja echt kruipen is nog iets heel anders dan alleen op handen en voeten steunen natuurlijk.

Daisy wel laten weten hoeveel ze is bijgekomen hé! Vervelend dat je weer zo'n zware nacht hebt gehad, zeker als je er alleen voor staat! Hou je maar vast aan de gedachte dat het alleen maar beter wordt en probeer 's middags ook terug te gaan liggen. Dat heb ik toen ook gedaan. Jammer dat je een beetje opziet tegen de vakantie. Het lijkt me immers zalig hoor, alleen genieten van jullie meisje en de omgeving! En als die vriendin zelf al een kindje heeft zal ze het wel begrijpen dat ze zich niet moet bemoeien, dat heeft geen enkele mama graag! Oh enne hier terug seks rond 6 weken zoiets, daarvoor moest ik er echt niet aan denken hoor.

Goosje leuke vooruitzichten! En als het kamertje eenmaal klaar is begint het echt dichterbij te komen hé. Ik vond het altijd speciaal om naar het kamertje te gaan kijken en dan te bedenken dat er binnenkort een kleintje in zou slapen. Weten jullie trouwens het geslacht? Mss dat je het al eens vermeld had maar ik vergeet tegenwoordig wel meer :oops:.

Wij hebben gisteren lekker bbq gedaan en Jo ook lekker mee buiten in de wipstoel. Hij vond het zalig! En daarna heeft hij geslapen van 22u tot 8u :-D. Vandaag weer spuitjes dus dat wordt een ander verhaal vrees ik.

daisyensteven
20 July 2010, 12:11
Begint het kruipen al zo vroeg? :-) Je moet het niet te vlug laten gaan hé Mieke ;-)

Kind en gezin is geweest en ons poppemieke heeft een groeispurtje gehad. Ze weegt nu 3400g :-) Ze eet idd ook wel veel, vooral in de voormiddag en 's avonds heeft ze heel veel honger. Ze is dan ook heel veel wakker. Die van K&G zei daarnet dat ze vindt dat Julie al heel alert is. Als ze wakker is, kijkt ze constant in het rond.

Ik heb wel al terug zin in seks eigenlijk :-s Maar meer dan wat frutselen doen we nog niet. Dat durf ik niet... Alles moet tenslotte toch eerst genezen en ik moet pas 18/08 op na controle bij de gyn en krijg dan dus mijn pil.

Idd het is zalig als het kamertje af is :-) Ik ging daar toen ook regelmatig al in mijn schommelstoel zitten dromen van onze kleine meid :-)

Tina
20 July 2010, 12:48
Ah, hier wordt toch nog wat geschreven! Leuk!

Goosje, dit zal wel een moeilijke periode zijn voor jullie... :(
Gelukkig schiet het met deze zwangerschap al behoorlijk op! Voel je je ook weer beter?

Daisy, wat jammer dat Julie je/jullie 's nachts zo bezig houdt... Ging het afgelopen nacht beter? Heb je wel het idee dat de andere voeding (toch?) en de medicijnen hun werk doen, zodat ze minder last heeft van reflux? Heb je haar wiegje ook een beetje schuin staan, zodat de melk niet zo snel terug kan stromen?

Mieke, wat leuk dat Jo zich zo lekker ontwikkelt! Al bijna kruipen, toe maar! Is dit de normale leeftijd dat ze gaan kruipen of is hij er snel bij? Ik kan bijna niet wachten tot Simon ook zo ver is. Ik vind het nu heerlijk om hem lekker bij me te hebben liggen, maar het lijkt me nog leuker als ik straks echt contact met hem heb.

Monalisa, voel jij je weer beter? Zorg goed voor jezelf! Is je bloeddruk goed? Krijg je genoeg ijzer binnen?

Hier gaat alles helemaal prima! Simon is al weer een maand!!! :shock: Het gaat echt snel! (helemaal als je bedenkt dat wij verwacht hadden dat hij nu ongeveer geboren zou worden)

Hij doet het heel goed en de eerste 'vetjes' worden zichtbaar. Erg leuk, want het was zo'n fragiel mannetje. Hij is ook erg tevreden en huilt bijna alleen als hij honger heeft. Wat hij wel veel doet is heel hard persen en daarbij kreunen... Hij loopt dan helemaal rood aan. Ik was bang dat hij verstopping had ofzo, maar heeft hij wel gewone poepluiers. Ik heb al op internet gezocht en daar lees ik dat heel veel prematuurtjes dat hebben, dus ik hoop dat dat het is en dat het dan vanzelf over gaat. Maar het klinkt erg onprettig...

Leggen jullie de kindjes altijd op hun rug te slapen? Ik doe dat normaal gesproken wel, ivm veiligheid. Maar hij valt ook wel eens op zijn buik in slaap in de box en volgens mij vind hij dat heel lekker! En nu ben ik er achter dat als hij krampjes heeft, dat hij er veel minder last van heeft als hij op z'n buik ligt en dan zo vertrokken is... (als ik kramp in m'n buik heb lig ik ook het liefst op m'n buik) Nu twijfel ik of ik hem ook op zijn buik in de wieg ga leggen, maar ik durf niet zo goed door al die enge verhalen over wiegedood enzo... En 's nachts kan ik hem natuurlijk niet zo goed in de gaten houden.

Ah, meneer begint weer te brullen... Etenstijd!

Tina
20 July 2010, 13:14
Oh, vergeet ik te vertellen dat Simon misschien een liesbreuk heeft... :( We moeten straks naar het ziekenhuis voor een echo van zijn zakje... Hoop dat het meevalt!

Multi-tasking! Het went snel! Ik kan nu voeden en typen tegelijk!!! Haha! :-D Maar nu even aandacht voor m'n kind! ;)

Monalisa
20 July 2010, 13:21
aaah Tina wat zielig...hopen maar dat het meevalt!
Ja ik voel me beter, maar ik moet geen fratsen uithalen als bukken en snel weer overeind komen. Volgens mij krijg ik wel genoeg ijzer binnen want ik eet en drink erg gevarrieerd. ik zat idd aan mn bloeddruk te denken. ik moet volgende week toch naar de vk dus ik zal het probleem ff voorleggen en dan hoop ik maar dat het niks ernstigs was. Het kwam zomaar vanuit het niks! maar ja zo hard heen en weer lopen en werken met al die temperaturen is voor een zwangere gewoon slecht geloof ik. ik moet nu al rustig aan gaan doen, dan komt het denk ik allemaal wel goed.

Mieke25
20 July 2010, 15:48
Haha Jo kruipt nog helemaal niet hoor, ik ben benieuwd wanneer hij gaat kruipen :-D. Hij draait zich alleen maar om op zijn buik. Kruipen is rond 7-9 maanden.

Monalisa het lijkt me nu inderdaad geen pretje om zwanger te zijn! Nog geen last van vocht vasthouden enzo? Doe maar lekker rustig aan.

Tina hopelijk krijg je goed nieuws in het ziekenhuis. Moeten ze anders direct opereren of doen ze dat later? Jo slaapt nu ook op zijn buik en blijkbaar slapen ze dan dieper en vaster en is er daardoor meer kans op wiegendood. Fijn dat Simon het zo goed doet en dat de bv goed loopt! Voeden achter de compu lukt mij niet hoor, lijkt me anders wel gemakkelijk.

Daisy fijn dat Julie een groeispurt heeft gehad. Dat veel eten 's morgens en 's avonds is hier ook. Ik dacht altijd dat het bijtanken was voor de nacht... Geen idee of het ook echt zo is hoor! Wel gek dat Julie nu 3,4 kg is en Jo was er al 3,5 bij de geboorte. Ach ja, kan ze lekker lang in die kleine pakjes. Hier zitten ze alweer een hele tijd in een doos :cry:.

Jo woog net 6,4 kg en 62,5 cm lang. Ook weer een dikke prik gekregen en rotax. Hij heeft flink van zijn oren gemaakt hoor. Nu ligt hij weer zalig te pitten dus zal maar even wat in het huishouden doen.

Monalisa
20 July 2010, 16:07
naja als het rond de 30 graden is zoals 2 weken geleden dan krijg ik wel last van olifantenvoetjes ja hihhihi maar nu valt het gelukkig mee. ik knap echt wel op van ff rustig aan doen moet ik zeggen :)

Goosje
20 July 2010, 20:12
Tina hoe is het gegaan in het ziekenhuis?? En Simon is alweer een maand oud, de tijd gaat echt snel!! Gelukkig.....ik kan niet wachten tot het november is!!! Het is inderdaad wel een rare periode, alle meiden die ongeveer tegelijk met mij uitgerekend waren zijn nu bevallen...Maar ik ben heel blij dat ik nu een kleintje in mn buik heb die lekker schopt enzo, dat maakt heel veel goed!!!

Monalisa fijn dat je je weer iets beter voelt!! Het weer zit niet echt mee hè....ik moet ook rustig aan doen hoor...ben blij dat ik volgende week vakantie heb!!

Daisy ik kan inderdaad niet wachten tot het kamertje af is, ik heb zo'n zin om er lekker in te gaan rommelen of gewoon te gaan zitten en bedenken hoe het straks zal zijn.....

Monalisa
21 July 2010, 09:16
voor mij hoeft het nog geen november te zijn hoor.,weer dat bagger weer haha. mar gelukkig zal ik daar weinig van merken als ik lekker in huis zit. en aan de bevalling ben ik geestelijk nog niet helemaal toe, dus ik ga echt in volle teugen goed nog van deze zomer genieten en alles wat daarbij hoort.
volgende week ook lekker vakantie, heb er superveel zin in!!!!

Tina
21 July 2010, 12:32
Gelukkig was alles goed in het ziekenhuis, de echoscopist zag geen afwijkingen! :-D We moeten het wel in de gaten blijven houden, omdat de arts van het cb en de huisarts wel iets voelden... Ik vond het wel heel zielig. Hij kreeg gewoon zo'n echo als wij in de zwangerschap krijgen/kregen, dus incl. die gel. Maar wij krijgen dat op onze buik, bij hem werd dat gewoon in zijn kruis gekwakt... Lekker koud! Dus je kunt ze zijn eerste reactie wel voorstellen: huilen en PLASSEN!

Monalisa, het kan heel goed je bloeddruk zijn. Ik had het ook vaak met opstaan en ook onder de (warme) douche moet je oppassen! Je hebt vast een lage bloeddruk...

Mieke, ik zit niet te voeden achter de pc. Maar ik zit op de bank en de laptop staat er naast, dus met mijn vrije hand kon ik even typen.

ran83
21 July 2010, 12:48
He zie dat er een topic is van 1983 met mama's en zwangeren

Hier ran uit '83 ben sinds november mama van een dochtertje amy.

Gezellig, zal binnenkort even gaan lezen om jullie wat beter te kennen, anders kom ik ook zo halverwege binnenvallen.:-D

daisyensteven
21 July 2010, 13:17
Welkom Ran :-)

Monalisa, toen ik zo ver was als jij genoot ik ook nog volop van mijn zwangerschap hoor :-)
En idd het moet nog geen november zijn, want dan moet ik terug gaan werken :-) Ik geniet nog veel te hard van ons meisje en het thuis zijn.

Monalisa
21 July 2010, 13:30
Hoi Ran! Heb je veel gevolgd dus ik weet nog wel wie je bent! DOet Amy het nog een beetje goed?

Goosje
21 July 2010, 13:55
Hé monalisa ik heb ook ff gevraagd aan de vk wat die duizeligheid nou kan zijn, ik was de afgelopen weken ook een paar keer erg duizelig....Zei zij dat je bleoddruk in het begin steeds daalt, tot 24 weken, dan is hij op zn laagst. In combinatie met de hitte kan dat je wel duizelig maken!! Misschien heb jij daar ook last van gehad?!
Nog twee daagjes meid!!!! pffffff
En over het weer in november probeer ik ook nog niet teveel na te denken.....

Monalisa
21 July 2010, 13:57
ja ik dacht idd al aan een lage bloeddruk, nadat ik 2 glazen jus, 2 koeken en 2 boterhammen had gegeten ging het al iets beter met me, maar bedankt dat je het nog eens gevraagd hebt!!!

ran83
21 July 2010, 14:04
Monalisa dus ik ben beroemd en berucht hihi (grapje hoor) Maar met amy alles super, in het begin een niet prachtige start ivm het huilen van amy, maar na 16 weken ging het helemaal de goede kant op. Het is al een hele dame, en ben supertrots op d'r.

Jij (monalisa) alweer 23 weekjes zwanger, gaat het snel de tijd of niet. Begreep dat je nog volop aan het genieten ben. Dat had ik ook tijdens mijn zwangerschap tot op de laatste dag had ik nog zoiets van "blijf maar zitten"

tina heeft je kindje een echo van de heupjes gehad (sorry heb niet terug gelezen)

Goosje dat is leuk met het kamertje bezig zijn en als het dan af is telkens nog weer dingentjes veranderen. Zo leuk.

Monalisa
21 July 2010, 14:51
ja van mij mag ukkie nog lekker lang blijven zitten ja hihi.ik geniet volop van alles en het leven ook nog, en ik heb ook niet zo'n flinke buik om mee te slepen dus das eigenlijk wel fijn in deze tijd van het jaar!
Hier goed bezig aan de kamer,als het meezit is die deze week klaar.ik hoop het zooooo ontzettend hard! ik heb zin om hem te gaan schoonmaken en inrichten enzo!
oh ja vraagje voor de mama's onder ons: ik weet dat je de kleertjes moet wassen van te voren, geldt dit ook voor de: hydrofiele luiers/washandjes, badcapes,boxkleden, dekentjes en lakentjes van het bedje?
Vast een stomme vraag maar ja ik weet het gewoon niet dus ik vraag het maar :)

Mieke25
21 July 2010, 15:52
ran83 leuk dat je ook meeschrijft! Wat jammer dat je dochter in het begin zo moest huilen. Is het nu wel een flinke? Ben ook wel nieuwschierig naar wat ze al allemaal kan eigenlijk...

Monalisa al echte nestdrang dus :mrgreen:. Ik heb wel alles op voorhand gewassen. Als het in contact komt met de huid kan het uitslag geven. Enne misschien heb je ze al maar je kan geurzakjes tussen de kleertjes leggen dan ruikt alles heerlijk want die neutrale wasmiddelen geven weinig geur. Geniet verder maar lekker van je buikje en je vakantie!!!

Daisy gaan de nachten nog steeds beter? Ik hoop het voor je want het is toch best zwaar alleen hé. Als het beter gaat met Julie en jullie een vast ritme hebben enzo moeten we toch eens afspreken niet? Lijkt me wel leuk.

Tina fijn dat alles er goed uit zag. Wel zielig voor zo'n kleintje natuurlijk! Groot gelijk dat hij heeft teruggeschoten ;-).

Oh onze puk is weer wakker. Hij heeft zo'n last van z'n spuitjes, echt zielig!

Mieke25
21 July 2010, 15:59
Hihi hij wou nog even verder slapen, zalig!

Zijn er trouwens nog dames die een bbq wel zien zitten? Daar is nog ooit sprake van geweest. Ergens eind augustus ofzo? Wil dat gerust hier thuis doen (ik woon in de buurt van eindhoven). Heb nog een lege slaapkamer dus daar kunnen gerust wat reisbedjes in :lol:.

Bikergirl
21 July 2010, 16:28
Aaaahhhh, ik mag me hier ook eindelijk officieel 'melden'!!! Gisteravond een test gedaan en het resultaat is een dikke vette streep!! :)

Vriendlief wil morgenvroeg een nieuwe test doen want hij kan het nog niet helemaal geloven!!

Mieke25
21 July 2010, 16:48
Bikergirl gefeliciteerd! In het begin is het vaak nog moeilijk te bevatten hé, zeker voor de mannen. Hoe voel je je? Geen kwaaltjes?

Bikergirl
21 July 2010, 17:00
Dank je wel!!! Ik geloof het zelf ook nog niet helemaal, maar ben vandaag al wel met vlagen misselijk. Kan dat? lijkt me wel snel, dus dat beloofd nog wat! Maar heb er zo lang op gewacht dat ik 't allemaal voor lief neem!

Hoe gaat 't met jouw? En met de kleine Jo?

daisyensteven
21 July 2010, 17:35
Bikergirl proficiat! Is idd een zalig en tegelijkertijd onwerkelijk gevoel als je zo net weet dat je zwanger bent :-)
Dat lijkt hier allemaal al zo lang geleden, de tijd gaat echt wel super vlug. Een jaar geleden deze maand ben ik gestopt met mijn pil en nu hebben we hier al voor de derde week op rij het geluk van ons klein wondertje bij ons te hebben.

Ik zie die bbq wel zitten :-) Met of zonder onze mannen? :-)

De nachten wisselen hier wat af. De ene nacht gaat het super goed en de andere dan weer wat minder. Ze begint ook meer en meer wakker te zijn overdag.
We zijn nu sinds gisteren even gestopt met de zantac, want ik had het gevoel dat ze meer last had als we haar die medicijnen gaven. Misschien dat het te zwaar is voor haar maagske. We proberen nu even alleen met die anti reflux pap en dan zien we wel.

Als het een zware nacht geweest is, probeer ik overdag wel goed te rusten.
Ik heb nog altijd wat last van mijn ks. Je hebt het litteken en dan heb ik een stuk van mijn buik die nu gevoelloos is. Dat is normaal en kan zijn dat dat zo blijft, maar daar heb ik niet zo echt last van.
Ik heb echter wel last van een stuk van mijn buik boven die gevoelloze strook dat pijn blijft doen. Ik denk dat ik morgen maar eens naar mijn huisarts zal bellen om te vragen of dat normaal is, want een vriendin van mij die ook een ks gehad heeft, had dat niet. Dus nu maak ik me daar wel een beetje zorgen over.

Monalisa
21 July 2010, 19:16
jaaaa Bikergirl eindelijk gefeliciteerd wat leuk!Geniet er lekker van!!!!

ran83
21 July 2010, 19:40
Bikergirl gefeliciteerd en geniet ervan.

Monalisa ik heb alles gewassen, zonder wasverzachter. En daarna het meeste ook nog gestreken, leek zo mooi alles strak gevouwen in de kast :-D

Mieke ja het is een flinke meid al, het groeien gaat zo snel. Ze zit wel precies op het gemiddelde qua lengte en gewicht, maar vindt het al een hele dame. Het echte baby zijn is er zo snel vanaf. Zie dat jou kleine 3 maand is gaat snel hè.

Daisy vervelend dat je je daar zorgen over maakt, idd gewoon even de ha bellen die kan je dan gerust stellen.

Mieke25
21 July 2010, 19:52
Bikergirl hier gaat het super goed. Jo slaapt nu bijna iedere nacht 8-10 uur en doet daarnaast nog een goede middagdut van 2,5 tot 3 uur. Mij hoor je dus niet klagen :-)! Het kan zeker zijn dat je je al misselijk voelt. Ik heb van ongeveer 7 weken tot 12-13 weken iedere dag meerdere keren boven de wc-pot gehangen maar dat ben je achteraf weer snel vergeten.

Daisy leuk dat Julie steeds meer wakker is. Nog even en dan komt die eerste glimlach!! Ik had vorig jaar rond deze tijd een positieve test in handen echt vreemd hé dat het zo snel gaat. Voor die bbq zullen we de mannen dan maar lekker thuis laten? Het zal toch vooral vrouwenpraat worden niet? Lijkt me trouwens ook verstandig om even naar de ha te bellen. Kan nooit geen kwaad hé.

Mijn man heeft een weekje vrij maar hij is tot nu toe al iedere dag weg. Ben juist maar lekker bij mijn ouders gaan eten want koken voor mezelf vind ik niks aan. Het blijft toch lekker mama's kookpotje. Nu ga ik onze zoon weer even animeren zodat hij vanavond lekker slaapt.

daisyensteven
21 July 2010, 20:16
Ik ben maar drie weken misselijk geweest tijdens de eerste drie maanden en heb nooit moeten overgeven.

Lachen doet ze al wel, maar zonder dat ze het beseft denk ik :-) We zijn net een wandelingetje gaan maken, want ze kon weer niet in slaap geraken, weer veel last van de reflux. Ik denk dat ik morgen toch eens naar een osteopate ga bellen. We kunnen het maar proberen hé.

Ja misschien dat we de mannen beter thuislaten :-)

oei, hoe komt het dat hij elke dag weg is Mieke?

Monalisa
21 July 2010, 20:34
hebben jullie dat programma op SBS gezien? Die kraamkliniek in Engeland?>? Kijk dat soort progamma's wordt IK nu bang van? Waarom doen al die wijven zo??? ze schreeuwen en janken alsof ze vanbinnen uitgehold worden met een kartelzaag ofzo!
Ik zie het de laatste tijd veel, mar dan is het enkel bij vrouwen in Engeland of heel jonge meisjes van 16 die zo doen. Als ik hun zie moet je wel echt denken dat het HEL en horror op aarde is. zo als dat programma gaat is zoals ik het mijne voorstel........
terecht
?Hoe denken jullie hierover? Of vinden jullie het maar aanstellerij?

ran83
21 July 2010, 20:42
Monalisa ik keek nooit naar dat soort programma's toen ik zwanger was. Weet je waarom je misschien "bang" bent, voor het onbekende. Je kunt je hier niet op voorbereiden, want je weet niet wat je te wachten staat.

Ik vondt het persoonlijk een hele mooie ervaring en ben dankbaar hem te mogen meemaken. (hoop het nog wel een keer :-D) Je moet eigenlijk gewoon in je achterhoofd houden, elke minuut die je bezig bent met bevallen ben je dichterbij je beeb.

daisyensteven
21 July 2010, 21:12
Ik ben nu bevallen met een ks, maar hoop dat ik bij een tweede kindje gewoon kan bevallen. Ik zou het enorm spijtig vinden, als ik nooit mag meemaken hoe het is om op natuurlijke wijze te bevallen.

Bij ons is er tijdens mijn zwangerschap ook zo'n programma op geweest, tienermoeders. En die bevallingen vielen eigenlijk allemaal wel mee vond ik :-) En daar waren echt heel jonge meisjes bij.

Mieke25
21 July 2010, 22:05
Haha Monalisa je moet je niet spiegelen aan zo'n programma. Ze tonen natuurlijk alleen de spectaculaire beelden. Als het bevallen zo erg was dan kwam er nergens een tweede kleine en zouden er ook geen vrouwen zijn die zonder epidurale bevallen. Ok het is best even pittig maar het is heus wel te doen. Het ergste vond ik de persweeen moeten tegenhouden want je wil persen maar mag niet. Persen op zich is echt een opluchting, dan duw je de pijn weg en daarna heb je je wondertje in je armen en ben je alles vergeten. Nageboorte heb ik zelfs helemaal niks van gevoeld. Moest opnieuw meepersen en moest echt naar de vroedvrouw kijken zo van mag ik stoppen haha.

Daisy op woe avond komt op mtv 16 and pregnant. Heb net een aflevering gekeken. Echt hilarisch, dan stelde tienermoeders niks voor :lol: Mijn man heeft een doe-vakantie. Kajakken, vissen, vliegtuigmeeting, fietsen. Allemaal dingen waarbij Jo moeilijk mee kan, zeker met dit warme weer. Het is zijn eerste vakantie zonder dat er aan ons huis gewerkt moet worden dus laat hem maar genieten. Hij heeft de laatste 5 jaar aan ons huis gemetseld, gevoegd, dak gelegd, vloeren gelegd, plafonds gemaakt,... Vandaag heeft hij in een F16 gezeten, volgens mij een echte jongensdroom niet?

Ran Jo is zelfs al bijna 4 maanden en ik vind het ook al een hele vent. Hij zit iets onder het gemiddelde met zijn lengte en gewicht maar hij hoeft voor mij echt niet langer en dikker hoor ;-). Ging jou bevalling vlot?

ran83
21 July 2010, 22:13
Mieke ik had niet echt een supervlotte bevalling. Heb er 36 uur over gedaan. Vanaf gebroken vliezen achteraf scheurtje in de vruchtzak tot de geboorte, maar zou het zo weer doen :-D

ran83
21 July 2010, 22:13
Trouwens heerlijk dat jo nog wat aan de "kleine" kant is, was amy in het begin ook. Qua lengte zat ze net onder het gemiddelde, ze heeft trouwens nog steeds korte beentjes.

daisyensteven
24 July 2010, 14:39
Ik moet maandag naar het ziekenhuis voor een echo van mijn buikwand. Ik blijf pijn hebben. Ik hoop dat het niets te erg is :-(
En we gaan maandag ook maar eens terug met Julie naar de kinderarts gaan, want de reflux wordt erger ipv beter... De zantac helpt dus niet.

Niemand anders zin in de bbq? Heeft iemand nog iets van Joyce gehoord? is precies al eventjes geleden...

Tina
25 July 2010, 17:03
Mijn vriend heeft vakantie, dus nu kom ik (behalve wat bijlezen) bijna niet aan het forum toe... Volgende week weer meer! ;)

Maar die bbq lijkt mij erg leuk!!! Ik vind het alleen wel heel ver rijden en eigenlijk mag Simon natuurlijk maar 2 uur op een dag in de Maxi-Cosi... (ook al zal één keer wat langer vast niet zo erg zijn) Of ik kan met de trein... Het lijkt me in ieder geval wel heel leuk om jullie allemaal te zien! :D
Zijn er nog meer 83'ers uit Noord-Holland (Haarlem)?

siena
25 July 2010, 19:13
Hi meiden, ik mag ook mee komen kletsen! Ik heb even getwijfeld of ik al mee zal gaan schrijven, omdat ik het nog zo onzeker vind allemaal. We zijn heel gelukkig, maar durven niet te blij te zijn totdat we 'zeker' weten dat het goed zit. Aanstaande vrijdag hebben we de eerste echo bij de gyn. Ik ben dan 6 weken en drie dagen ver. Het was een moeilijk half jaar, maar na wat tegenslagen en onzekerheid is het dan zover!

We denken al wel over namen na, de meidennaam hadden we al langer, de jongensnaam vinden we erg moeilijk. We willen uiteindelijk wel weten wat het is, dus dan weten we ook of we nog meer moeite moeten gaan doen om een leuke jongensnaam te vinden. Alleen onze beste vrienden weten het, want we delen eigenlijk alles met zijn viertjes. Van hen hebben we een tutdoekje (heet dat zo?) en slofjes gekregen met 'I love mama' en 'I love papa'. Dat maakte het wel echt!

Ik hoop dat we vrijdag goed nieuws krijgen en dat we dan echt kunnen gaan genieten. Ben wel veel misselijk (al een week of drie), maar vind het niet erg. Vergeleken met de ernstige acné die ik heb sinds ik gestopt ben met de pil, valt alles mee... Het lijkt me leuk om jullie de komende tijd wat beter te leren 'kennen'; ik zag al wel wat meiden die ik ken uit het zwanger worden 1983-topic: leuk!

Joyce2911
26 July 2010, 09:51
Daar was ik weer! Moest even zoeken waar jullie waren gebleven door het nieuwe forum.

@ de nieuwe zwangere: gefeliciteerd!

He Ran, ben jou al vaker tegen gekomen, leuk dat je hier ook bent nu.

@ Daisy: las dat jij 19 Juli vroeg over seks na de ks, wij hebben pas na 10 weken seks gehad, maar dat kwam
ook wel doordat ik wat langer restjes bloed verloor en doordat Jada zoveel huilde, had ik er niet eens de puf
voor, was allang blij als ik in bed lag en het was stil hahaha

bbq is wel leuk, maar onze friemel slaapt niet echt bij een ander, dus weet niet of dat een succes is??

zag dat het met Jo en Simon ook goed gaat! Julie wat last van krampjes en reflux, zielig is dat he. Wat
voorn voeding heb je voor Julie?? Wij zijn overgestapt toen op de A.R (speciaal voor reflux) en sinds die
tijd gaat het stukken beter...

@hier: gaat het stukken beter! ben inmiddels alweer begonnen met werken, das wel ff zuur, maar als ik er
eenmaal ben dan is het goed. 2 weken terug begonnen met "los" slapen en dat ging best goed, alleen de laatste
2 dagen had ze er weinig zin in dus maar weer ingebakerd. ze hangt een beetje tussen de 4 en 5 voedingen in,
wat af en toe erg zoeken is. gister heeft ze voor het eerst een rijstebloempapje gekregen met lepeltje en ze vond
het wel lekker/leuk. deed dr mond wijd open als ze de lepel aanzag komen hahaha.

ran83
26 July 2010, 10:05
Joyce ja het beginnen met werken is eerst echt even wennen hè. Dus je meisje schommelt een beetje tussen de 4 en 5 voedingen. Ik heb met amy ook telkens geprobeert te overstappen, maar soms merkte ik gewoon dat ze er niet aan toe was en dan wachtte ik nog een paar dagen. Wat leuk dat jada haar mondje open doet voor pap.

siena welkom en kom gezellig kletsen (ik ben hier ook nog niet zolang hoor hihi) Ben benieuwd voor je vrijdag

daisy heel veel succes vandaag in het ziekenhuis en bij de kinderarts. Vervelend voor jullie zeg.

Nou amy wordt al een hele dame en begint steeds meer babbels te krijgen, zo leuk als ze beginnen te babbelen. Ze kan ook al een hele poos alleen zitten in de box heb nog wel een kussentje achter haar en aan de zijkant. De tijd gaat zo snel zeg, nog geen 4 maandjes en dan is ze alweer 1 jaar.

Monalisa
26 July 2010, 10:07
Siena welkom meid!

Joyce2911
26 July 2010, 10:44
@ Ran: werk zelf in de kinderopvang, dus toen ik vorige week het huis uit ging had ik echt zoiets van "lijk wel gek, laat ik m'n eigen
kind achter en ga voor andermans kids zorgen!" maar was wel lekker, en ook wel ff goed voor ons beide...stukje loslaten he.
Gister liet ze 80cc staan van de laatste fles, meestal geef ik in de 4de fles dan minder zodat ze de laatste nagenoeg opdrinkt, maar
was ik gister vergeten en misschien in combi met dat rijstepapje?? we puzzelen wel wat door...
Gaat snel he Ran! Wel leuk dat ze zo gezellig kletst...hier heeft ze dr stem ook ontdekt, krijsen en kraaien van plezier.
Ow en ze kauwt op dr tong, net een koe die aan het herkauwen is hahaha.
Even een vraagje aan jou als ervaren mama ;-) hoevaak moet je de spenen van flessen vervangen??

ran83
26 July 2010, 10:55
Joyce in het begin dan gebruikte ik na 6 weken nieuwe spenen en dan ook een nieuwe fopspeen heb ik tot 6 maand ongeveer gedaan. Nu krijgt amy nog maar 2,5/3 voedingen en dan doe ik er wat langer mee. Ik kook nu ook nog maar eens in de zoveel tijd alle spenen en flessen uit.

Het is soms idd puzzelen met die voedingen en voor een kindje natuurlijk ook heel erg wennen, maar in het begin had ik echt zoiets "hoe red ik me hiermee" en nu wordt ik d'r al heel makkelijk in.

Dat is dan natuurlijk wel heel dubbel, dat je je kindje wegbrengt om vervolgens wel voor andere kindjes te zorgen, maar is ook wel lekker hoor even onder andere kindjes/mensen.

Joyce2911
26 July 2010, 13:05
na 6 weken al...heb 1x nieuwe 2 spenen gehaald omdat die vrij slap voelde, en dr tutjes vervang ik ook regelmatig.
uit de 1 speen krijgt ze alleen water/sap en uit de 3 speen alleen s'avonds bij de laatste fles. zal toch een gaan vervangen
dan hahaha.

heb net heel wat kleren opgeruimd van haar, ze heeft de helft maar aangehad ervan! best zonde eigenlijk, maarja ze groeit
ook zo snel...

ran83
26 July 2010, 13:18
Joyce wat groeien ze snel hè, ik heb van amy nu 1 grote bak op wielen vol met kleren wat niet meer past. En d'r kast hangt nog vol met kleren. In het begin groeide amy niet zo hard en toen ze 6 maand was had ze van sommige broekjes nog maat 56, maar gelukkig beginnen d'r benen te groeien en kan ze al 62/68 aan (de pijpjes wel iets te lang)

Zit jada een beetje op het gemiddelde??

Joyce2911
26 July 2010, 13:47
klein mupke dan zeg. Jada zit nu in 62, maar van sommige merken al 68. broekjes/leggings van 62 zitten vrij strak bij dr
buikje... wat een verschil zeg! gister even op de weegschaal gestaan en ze is rond de 7 kilo nu. 3 weken terug op het CB
was ze 6250 gr en 62 cm.

Joyce2911
26 July 2010, 13:47
ze zit iets boven het gemiddelde volgens het cb

ran83
26 July 2010, 14:19
Joyce dan is ze groter dan wat amy was met die leeftijd was amy 59cm en 5440gram. Gek hè wat er soms verschil in kinderen kan zitten. Ben voor 2 weken terug heengeweest, toen was ze precies 8 maand en 70cm en 8,5 kg.

Ik begin het nu wel steeds leuker te vinden, je kunt meer ondernemen. Fietsen vindt ze ook geweldig en ze zit nu sinds kort in de autostoel, nou 't kijkt dan naar buiten zo leuk. Kan niet wachten tot ze begint te kruipen, want dat wil ze nog niet echt. We hebben laminaat en dan glist ze vaker weg.

daisyensteven
27 July 2010, 10:42
wij zijn gisteren met Julie terug naar de kinderarts geweest. Nu moeten we ze buiten deze pap en 's morgens en 's avonds de zantac, ook nog gaviscon bijgeven na haar eten. Ik hoop dat dat nu eens gaat helpen. Ons meisje heeft gisteren bijna heel de dag geweend, was echt erg.

Deze nacht heeft ze wel goed geslapen. Van 23u tot 5u en van 6u tot 9u. Zalig, ik voel me ook al wat meer uitgeslapen nu.

Ze heeft wel precies een ontstoken oog. Ze traant en komt heel veel 'prut' uit. Mag je daar iets voor geven?

Ons meisje woog gisteren al 3600g, dus ze komt wel goed bij :-)

ran83
27 July 2010, 11:00
Daisy voor het traanoogje kun je het wat schoonmaken met een wattenstaafje en gekookt water, wel het water eerst af laten koelen. Amy heeft het ook gehad en ik deed het dan vaak s'morgens en s'avonds eventjes. Wat vervelend voor jullie meisje zeg, hopelijk gaat dit nu helpen.

Tina
27 July 2010, 15:41
Daisy, Simon had dat ook. Onze kraamhulp liet het ons gewoon met een watje met kraanwater doen. En van buiten naar binnen schoonvegen, dus richting de neus.
Wat vervelend dat Julie zo'n last blijft houden van haar buik! Simon heeft het ook af en toe een beetje en dan heb ik al zo met hem te doen, dus het lijkt me helemaal erg om te zien hoeveel last zij er van heeft...

Simon perst altijd heel hard op zijn ontlasting, het lijkt echt onprettig. Maar de ontlasting is wel dun... Het is zo'n vervelend gezicht als hij met een rood hoofd al kreunend op schoot ligt. En hij laat heel veel windjes! Dus er zal toch wel behoorlijk wat lucht in zijn buik zitten...

Mieke25
27 July 2010, 19:11
Zooo wat hebben jullie ineens weer veel geschreven!

Daisy wat was de uitslag van de echo? Geneest alles goed? Wat jammer dat Julie zoveel last blijft hebben. Heb je de draagdoek al eens geprobeerd? Jo werd dan altijd rustig en als hij dan vast sliep kon ik hem overleggen in zijn bedje. Mss helpt het tegen de reflux omdat ze dan 'recht' hangt. Die traanoogjes heeft Jo ook. Heb het vorige keer gevraagd bij kind en gezin en het moet na 9 maanden over zijn zeiden ze.

Siena gefeliciteerd! Spannend die eerste echo.

Joyce fijn dat Jada het zo goed doet! Super leuk dat ze haar mondje zo goed open doet voor de pap! Jammer dat Jada niet goed slaapt op een ander, leek me wel leuk als je ook kwam.

Ran heb je nu pas je onderschrift veranderd of heb ik er vorige keer over gekeken? Wel leuk! Lijkt me ook super als ze gaan kruipen! Het wordt steeds leuker denk ik dan.

Tina maakt Simon ook zo'n geweldige kakpampers? Jo hangt vaak vol tot halverwege zijn rug. Je kan het bij hem wel niet aan zijn gezicht zien maar je hoort het wel altijd knallen! Hij laat ook veel windjes, vooral als ik iets met prik heb gedronken.

Monalisa met jou nog alles goed? Geen olifantenvoetjes meer?

Onze vent hier doet het super goed. Alleen Zo en Ma was hij wat vervelend. Volgens mij wist hij dat zijn mama zaterddag op stap was geweest tot 3 uur. Pff heb het me achteraf toch beklaagd maar was wel leuk zo met de meiden weg!