PDA

View Full Version : Forum clubje mama's 2009!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

french
4 January 2010, 20:41
Janneke gewoon even de tijd geven en even nader tot elkaar komen weer mss.
Kunnen jullie je andere huizen niet verkopen, omdat jullie met 3 huizen zitten ?
Ik heb geen last met het fourm vandaag, mss eerst je stukje even kopieren en dan pas plaatsen

Limi
4 January 2010, 20:42
jenta heb je me huissie gezien, dan haal ik ze er weer af

Saar80
4 January 2010, 20:51
@Jenta, Thor wordt natuurlijk eind mei alweer 1 jaar als ik dan ergens in okt/nov zwanger zou worden dan is Thor ruim 2 jaar voordat de 2e er is....prima wat mij betreft want dan kan ie iig lopen! Twee kids die niet kunnen lopen lijkt me extra heavy! En in jouw geval is het ook weer anders....jij bent meteen een jaar vrij na de bevalling, lekker hoor! Maar das hier natuurlijk anders met die schamele 16 weken! Dus heb dan alweer een jaar gewerkt voor ik weer zwanger wordt...(waarschijnlijk dan he?!)

@Malou, haha das idd het voordeel van weer zwanger zijn dan gaat die rol vanzelf weg! maar idd moet ik daarna weer aan de slag! Of weer snel een derde keer zwanger worden... ;) Kan ik het nog flink uitstellen! Balen dat Jesse zo van streek is...denk echt dat het een sprongetje is, dan kun je je echt wanhopig voelen soms!

Van de ene kant heel mooi dat Jesse zo rustig wordt bij jou, mooi idee dat hij je als moeder cht nodig heeft lijkt me. Van de andere kant ook weer lastig omdat andere hem niet stil kunnen krijgen. Hoe moeilijk het ook is, ik zou wel blijven proberen om Jesse af en toe eens bij je vriend of je sm te laten. Ook al huilt hij. Je kan er nu eenmaal niet altijd voor hem zijn! Al snap ik heel goed als je dat niet over je hart kan verkrijgen hoor....hijs nog zo klein!

@Janneke, drie huizen? Pffff.....n een eigen bedrijf, dat legt behoorlijk wat financile druk op je relatie! Dan ook nog al die zorgen om Joy.....niet makkelijk denk ik! Denk dat het verstandig is dat je eerst de balans weer vind in alles. Jullie hebben het samen ook niet al te makkelijk gehad de laatste tijd toch? Miss beter om eerst die rust terug te krijgen en dan verder te zien....je hebt geen haast toch? Als je nou 39 zou zijn.... ;) Maar snap je kriebels wel hoor! Ik zou er nu ook niet voor kiezen al meteen een 2e te krijgen, wil eerst de balans tussen kind, relatie, familie, vrienden en werk weer een beetje goed krijgen!

@French, nee helaas, schoentje niet gevonden meer. Zal wel ergens weggewaaid zijn...manlief had meteen nieuwe gekocht maar die passen m miss nog maar een week of wat want zijn behoorlijk klein haha!

Saar80
4 January 2010, 20:57
@Limi, heb de fotos van je huis gezien, rg mooi! Maar wat ik me dan toch afvraag....waar laat je alle rotzooi? Hebben jullie geen prullen? Kranten? Tijdschriften? Speelgoed (in de box??), dvds, boeken, (kerst)kaarten, of andere rotzooi...? Ik probeer zoveel mogelijk zooi in kasten te proppen maar er staat altijd wel wt al zijn het maar theelichten of fotolijstjes of zoiets.....

Limi
4 January 2010, 21:01
@Limi, heb de fotos van je huis gezien, rg mooi! Maar wat ik me dan toch afvraag....waar laat je alle rotzooi? Hebben jullie geen prullen? Kranten? Tijdschriften? Speelgoed (in de box??), dvds, boeken, (kerst)kaarten, of andere rotzooi...? Ik probeer zoveel mogelijk zooi in kasten te proppen maar er staat altijd wel wt al zijn het maar theelichten of fotolijstjes of zoiets.....
hahaha
als mijn meissie naar bed gaat leg ik vaak dr speelgoed in de la onder de box, maar meestal ligt er wel speelgoed,
ik heb kastje naast me bank met tijdschriften en kranten etc
dvd zitten onder de tv in een kast
in de gang ondat de trap hebben we een kastje met speelgoed
de foto's zijn van voor kerst
en ik hou totaal niet van rotzooi en losse dingen... alleen schaaltjes etc! Ik ruim me huis 2x per dag op!

xxx

Limi
4 January 2010, 21:20
Wauw Limi, 2 x per dag je huis opruimen??? :mrgreen:
Je mag hier ook wel komen hoor, denk dat je handen dan gaan jeuken hahha.. ;)
sorry zit in mijn karakter! 's ochtends als ik wakker wordt, en als mijn meissie in bed ligt! Ik vind heerlijk een opgeruimd huis!

Limi
4 January 2010, 21:32
Oh ja, ben druk bezig met foto's op mijn hyves aan het zetten, ook van Ben Assa zijn nieuwe coupe ;) , voor de nieuwsgierigen haha

Limi: Ik vind een opgeruimd huis ook fijn hoor, maar lukt me gewoon niet om dat ook nog te doen momenteel haha..
Jij hebt je ziekte er ook bij natuurlijk!

Ik sta er wel echt om bekend! Ach als ik het lekker vind, wie heeft er last van!

french
4 January 2010, 21:36
Opruimfreak haha :mrgreen:
Ik wil het wel altijd netjes hebben, maar lukt lang niet altijd helaas...

Limi
4 January 2010, 21:45
hier ook niet hoor, al ben ik bang dat wat voor mij rotzooi is, is voor ander netjes! net hoe je het bekijkt natuurlijk!
mijn meissie mag hier wel alles hoor, overdag ligt de vloer bezaaid met haar spullen, en zo hoort het ook!

xxx

Limi
4 January 2010, 21:51
als mensen zich er maar thuis voelen hihi!
ik heb soms wel is zin bij andere op te ruimen, maar omdat ik gewerkt heb als interieurstylist, heb ik wel geleerd dat je andere mensen ook in 'hun' huis moet laten leven hihi! Ik heb zat dingen ingericht, niet naar mijn smaak, maar wel heel mooi haha!

Limi
4 January 2010, 21:57
Nou, het klinkt wel als een heel gaaf beroep. Ik wilde vroeger trouwens etaleur worden, maar toch voor iets anders gekozen haha..
het behoort bij mij ook tot het verleden, ben nu secretaresse, beter te combinere met kids!

french
4 January 2010, 22:01
hier ook niet hoor, al ben ik bang dat wat voor mij rotzooi is, is voor ander netjes! net hoe je het bekijkt natuurlijk!
mijn meissie mag hier wel alles hoor, overdag ligt de vloer bezaaid met haar spullen, en zo hoort het ook!

xxx

Idd, gelukkig mag ze wel spelen ;)
Maar 's avonds wordt hier ook het speelgoed allemaal weer netjes opgeruimd.

Pixxie
4 January 2010, 22:06
@Limi, erg mooi huis! Wou dezelfde vraag stellen als Saar, haha! Ik ben absoluut geen opruimtype terwijl ik geniet van ons huis als het opgeruimd is :geek: Heb juist graag rommeltjes om me heen, voelt huiselijk. Een schoon huis vind ik het meest belangrijk. Ik zal morgen ook eens wat plaatjes op hyves zetten :)

@Jamilah, ga zo meteen de foto's kijken! Mn pc heeft beetje kuren vandaag, erg traag.

@Janneke, jeetje meis, dat is nogal een druk inderdaad. Maar ik begrijp je gevoel wel. Ik hoop dat jullie snel de balans weer vinden en realistische plannen voor de toekomst kunnen maken, inclusief een brusje voor Joy! Zoals al eerder werd gevraagd hier, 3 huizen?

Sanel
4 January 2010, 22:11
Het is hier meestal ook netjes. Het is bij mij al een bende als er folders op de tafel liggen. Ik zeg altijd maar in een huis moet geleefd worden. En dat is hier ook te zien.Ik heb echt niet meer alle tijd van de wereld nu dat Fenna meer wakker is en ik ook nog werk. Fenna gooit alles door het huis maar ik ruim het 's avonds altijd op. En onze troep gaat dan ook weg voor het slapen gaan.

french
4 January 2010, 22:14
Sanel heb je eigenlijk nog gefietst met Fenna ??
Door deze verhalen krijg ik een mega zin in opruimen haha. Morgen maar eens aan de slag gaan hier.
Even alles omgooien hier in huis haha

Sanel
4 January 2010, 22:18
Jamilah
Ik ga even de nieuwe coupe van je mannetje bekijken!!!.

Hihihi nee French veel te koud zeg!! En ik heb nog niet alle benodigdheden voor het stoeltje!!!
Ik heb vandaag de kasten en de koelkast uitgesopt!!!

french
4 January 2010, 22:19
French: Haha, morgenochtend word het hier ook weer keurig in orde gemaakt ;)..Al ruim ik ook altijd voor ik ga slapen alle rotzooi op. Speelgoed altijd in de box en het kleed opgevouwen. Afwas naar de keuken, enz.

Door je schoonmaakster denk ik ;)
Ik ruim 's avonds ook alles op, aanrecht schoon etc en afwas weg.
Maar liggen gewoon overal rommel dingetjes zeg maar, en dat moet even uitgzeocht worden
en weg gewerkt.

Pixxie
4 January 2010, 22:21
En Sanel, voel je je zwanger?? :mrgreen:

Ik krijg weer een partij last van mn arm :( Ik heb de Quervain in mn linkerpols. Is een hele poos goed gegaan, maar Liam krijgt duidelijk meer gewicht in zn kontje.

Haha hier ook al French, morgen alles lekker opruimen, foto's ophangen e.d. :)

french
4 January 2010, 22:22
Hihihi nee French veel te koud zeg!! En ik heb nog niet alle benodigdheden voor het stoeltje!!!

Wat ben je nog nodig dan een dikke slaapzak voor op de fiets :D :mrgreen: :D

Sanel
4 January 2010, 22:23

Ik krijg weer een partij last van mn arm :( Ik heb de Quervain in mn linkerpols. Is een hele poos goed gegaan, maar Liam krijgt duidelijk meer gewicht in zn kontje.

Hahaha nee nog geen tekenen van zwanger zijn. Ik moet nog evne geduld hebben.

Hihihi Liam wordt ook al lekker zwaar in het tillen. Ik heb het hier ook weleens in me rug.

Sanel
4 January 2010, 22:24
Ik heb vandaag al zoveel gedaan....mag ik morgen overslaan? ;)
Moet trouwens ook naar het cb met Fenna.

french
4 January 2010, 22:24

Quervain wat is dat ?
Hihi iedereen morgen weer een schoon huisje !

Sanel
4 January 2010, 22:25

Wat ben je nog nodig dan een dikke slaapzak voor op de fiets :D :mrgreen: :D

Windscherm en voetensteuntjes!!!! Grapjas!!

french
4 January 2010, 22:27
Ja Sanel je hebt morgen een rust dagje ;)

Succes op CB morgen !

french
4 January 2010, 22:27
Jamilah dan ben je niet de enige :mrgreen:

Pixxie
4 January 2010, 22:28
Gaat in rap tempo zo!

De Quervain (frans geloof ik) is een ontsteking aan de peesschede in de duim als ik het goed heb. 5 jaar geleden heb ik mn pols gebroken tijdens snowboarden en heb toen een universele spalk gekregen die ik 8 weken moest dragen, en dat is waarschijnlijk de boosdoener geweest. Mijn daaropvolgende banen was ook niet echt bevordelijk voor herstel.

Niet fanatiek geklust deze ronde Sanel?

Pixxie
4 January 2010, 22:30
:lol: stelletje lolbroeken hier!

Fietsen is nu wel koud hoor!! Ik had Liam op oudjaarsavond in de draagzak, in zn winterpak, maar na 3 kwartier voelde hij helemaal koud aan (nek, beentjes enzo) dus ben beetje voorzichtiger geworden..

french
4 January 2010, 22:30
Oke duidelijk Jenta, lijkt me pijnlijk !
Niets aan te doen...? Of alleen pijnstillers ofzo.

Pixxie
4 January 2010, 22:32
Njah de eerste is een ontstekingsremmende zalf waar ik uitslag van krijg (je moet t afdekken met plastic en verband, broei broei broei). De 2e is een injectie en de 3e mogelijkheid is een operatie. En op die laatste 2 zit ik niet te wachten...

Alle kindjes braaf gaan slapen vanavond?

Limi
4 January 2010, 22:32
jeetje dames, wat een kletskousen!

ik had er ook nog nooit van gehoord jenta!
wij hebben de box en het bedje nu naar beneden, pfff wat een getil, maar goed alles voor de veiligheid!

fietsen lijkt me zo leuk, maar idd erg koud, en mijn meissie kan nog niet zelf gaan zitten!

ik ga slapen, slaap lekker xxx

french
4 January 2010, 22:34
Limi ik denk bed en box naar beneden :? maar je bedoelt de bodem :mrgreen:

Jenta oke dus weinig aan te doen of over gaan tot operatie dus.

Sanel
4 January 2010, 22:35
Vervelend Jenta!!! Ik heb ook een gescheurde pees in me schouder gehad vanwege een brommer ongeluk. Werd aangereden en ben een paar meter verder geland op me schouder. Heb er nog vaak last van.
We hebben wel actief geklust hoor maar ik had me ei iets eerder als gepland. Althans dat denk ik.

Pixxie
4 January 2010, 22:37
French, ja denk dat ik er wel even mee langs de dokter ga, want tis geen pretje.

Limi, haha ik dacht ook dat jullie alles naar de woonkamer hadden verhuist :lol: Trekt ze zich ook al op dan? Liam had het vandaag in zn bol. Ik trek hem op tot zitten en hij trekt zich op tot staan! Met zn iebel wiebel Elvis beentjes :lol:

Limi
4 January 2010, 22:42
nee ze trekt zich niet op, maar kan wel blijven zitten in de box, en op de hoogste stand steekt ze er dan bovenuit, en kan ze de bovenkant vastpakken, dat vond ik eng!

Pixxie
4 January 2010, 22:44
nee ze trekt zich niet op, maar kan wel blijven zitten in de box, en op de hoogste stand steekt ze er dan bovenuit, en kan ze de bovenkant vastpakken, dat vond ik eng!

Kan ik me voorstellen! Ik wou de boxbodem ook al naar beneden zetten, maar dat vond vriendlief idioot vroeg, haha.

Pixxie
5 January 2010, 08:33
Goedemorgen!

Iedereen al druk in huis bezig? :lol: Ik ben er net een half uur uit, mocht weer uitslapen van Liam :mrgreen: Ben nu alleen wel erg duf, gisteren nog te lang liggen lezen..

french
5 January 2010, 08:36
Goedemorgen !

@Jamilah kruipt Ben-Aissa al rond, wat goed zeg !! Niek kruipt alleen nog maar om zijn as. Hij
komt nog niet echt vooruit of achteruit.

@Jenta spannend boek ;)

Pixxie
5 January 2010, 08:55
French, de omnibus van Shopaholic :D

Liam ligt in de box te worstelen, wil zich steeds omdraaien, maar komt dan halverwege vast te zitten en begint dan te mopperen :lol:

pluis
5 January 2010, 09:09
goeiemorgen

Hier alweer een mannetje wakker vannacht. Had heel erge honger en wilde niet alleen liggen.
Dus heeft vanaf 23.30 weer bij ons op de kamer geslapen. Denk toch combinatie bij papa en mama willen zijn en tandjes.
Mag levi wel aan een touwtje doen met zijn gekruip. haaha :mrgreen: Die zit echt overal tussen de stoelen, onder de stoelen, enz. Als levi zit naast de tafel, kan hij zich op trekken. Maar hij kan wel zitten maar wil niet zitten. Wil alleen maar kruipen en ligt het liefste op zijn buik. Zelfs als ie slaapt hihi.
@jenta
duf konijntje :mrgreen: Hoop dat je arm snel beter is. Een vriendin van mij heeft het ook. Die heeft een brace ervoor gekregen.
@limi
Ik zag je mooie foto s op hyves. Wat kan je smurfie al mooi zitten.
@sanel
Levi zit nu ook niet op de fiets. Veels te koud. :D
@jamilah
Haha je word mooi druk met zo n klein wiebelgatje dat door de kamer racet. Zal de nieuwe coupe van ben-aissa eens bekijken. Moest gisteren verplicht slapen en toen mocht ik niet meer kijken ;) Je weet wel hoe dat gaat. haha :mrgreen:

pluis
5 January 2010, 09:12
ehhhhhhh ben een beetje blond jamilah :D :mrgreen: :D
Die foto s had ik al gezien. Haha had ik van gezegd dat het van die mooie foto s waren. Zag alleen niet dat zijn haar er al af was hahaa dom dom dom hhihi :mrgreen: Tijd voor bril :geek: (maar die heb ik al :mrgreen: )

Pixxie
5 January 2010, 09:21
Haha ja de haartjes van Ben Aissa blijven mooi plat liggen, denk dat ze bij Liam rechtovereind gaan staan :lol:

Denk dat Liam aan Levi heeft gefluisterd (telepatisch) dat op je buik slapen heel erg fijn is! :D

Heb inderdaad ook een brace gehad, maar dat is een tijdelijke oplossing waardoor je die pees alleen maar lui maakt.

french
5 January 2010, 09:57
Ik ken het boek niet Jenta.
Hier druk aan de schoonmaak, heb Niek zijn kamertje helemaal uitgesopt al.
Nu onze kamer en badkamer nog :mrgreen:

Sanel
5 January 2010, 10:46
Hier ook toch maar wat gedaan. Kon het niet laten. Ik moet 3 dagen werken vanaf morgen dus dan gebeurd er ook niet veel.

@pluis
Ik heb nog helemaal niet gefietst. Ik heb vanmorgen wel groen licht gekregen van het cb(niet dat ik het nodig had). Ze zag Fenna zo mooi zitten en vroeg of we al gefietst hadden. Nou niet met dit weer natuurlijk. ;)

@jenta
Fenna haar pluk op haar kruin blijft ook altijd omhoog staan. Vooral met dit weer. Dan is het lekker statisch. Ik doe eigenlijk ook nooit iets in haar haar omdat ze anders van die vette haren krijgt.

Vanmorgen naar het cb geweest en Fenna was aardig gegroeid zeg. 67cm en 8680 gram!! Pff klein spekkie!! ;) Voor de rest ging alles goed en deden wij het ook goed met eten enzo.

Janneke
5 January 2010, 11:11
Jeetje, wat is er veel gekletst!!

we hebben helaas ngo drie huizen, eentje van mij in Adam, eentej van mijn vriend in Anna Paulowna en die van osn samen in Almere, de eerste twee moeten dus verkocht worden maar lukt dus maar niet, vandaar...

Sanel, nog geen rode duivels dus?

Jamilah, ga zo even naar je hyves kijken meis!

Limi
5 January 2010, 11:15
Hier nog niks opgeruimd, was ook niet echt nodig ;) maar lukt ook niet echt, met mijn zonnestraalje vandaag, ze heeft last van onweer denk ik hahahahaha!
Ik moet nog wel de kerstboom weghalen!

xxxies

Saar80
5 January 2010, 11:15
Kletstantes! Weet je hoeveel paginas er geschreven zijn gisteravond....pffff! Ga proberen te antwoorden maar hoop dat het lukt!

@Limi, knap dat je je huis zo opgeruimd kan houden. Ik probeer het wel maar heb zowiezo nog wel vanalles op de kasten en tafels staan, theelichtjes, kandelaars, fotos, dvds enzo....en dan dat speelgoed he? Wil daar tzt een kist of id voor aanschaffen...

@Jamilah, ik wilde vroeger ook etaleur worden :D maar is er ook niet van gekomen. Trouwens erg gaaf die korte coupe van Ben Assa!

@Sanel, fijn dat alles goed was bij het cb! Enne wat een verschil zeg qua lengte vooral met Thor! Denk dat Thor echt helemaal bovenaan de groeicurve zit en Fenna helemaal eronder..? 68 cm! Haha! Dat was Thor geloof ik met een maand of 4!

Thor werd vanmorgen voor het eerst pas na 8 uur wakker (voor t eerst in een aantal weken!) De laatste tijd is ie steeds al om 6:30 uur wakker en ligt dan een uur te huilen totdat ie de eerste fles krijgt. Vanmorgen heeft ie zn mama dus lekker laten uitslapen! Hij heeft knalrode wangen en zn billen zijn ook heel rood. ook nu last van dunne drap in zn luiers....duidelijk last van zn tandje dus! Al is ie overdag wel lekker vrolijk!

Heb jullie poetswoede een beetje overgenomen haha. Heb al een was gedraaid en een kinderstoel in elkaar gezet ;) (nou ja, met hulp van manlief). Heb er eentje besteld met zo'n tuigje dan kan Thor beter blijven zitten en is toch makkelijker met eten!

Pixxie
5 January 2010, 11:16
Hier last van luiheid... :oops: Liam ligt gevoederd en gebadderd te slapen, en ik zit nog steeds met mn luie gat achter de pc te niksen. Ben opzoek naar leuke maar vooral goedkope shirtjes, rompers en pyjama's voor Liam die ik niet direct hoef te betalen. Nu ik het hier zo schrijf klinkt het wel een beetje raar :lol: Maar we zitten beetje krap bij kas, en Liam krap in de kleertjes, dus fijn als we het eind deze maand kunnen betalen...

Sanel, fijn dat Fenna weer is goed gekeurd, maar is ze niet te zwaar dan? (Niet lullig bedoeld, wil niemand beledigen). Jammer dat het nu te koud is om te fietsen, hopelijk word het snel weer wat warmer :) Ik doe ook nooit iets in Liam's haar, moet ik hem elke dag in bad doen. (Nu gaat ie om de dag).

Janneke, hmm lastig dat jullie die huizen niet kwijtraken, wat een kostenpost zo. Hoe heeft Joy zich vannacht gedragen?

Limi
5 January 2010, 11:21
Ik doe altijd haarlotion in mijn meissie dr haar, en beetje baby gel! En haar haar is nooit vet? Ze gaat om de dag in bad?

Pixxie
5 January 2010, 11:25
Ik doe altijd haarlotion in mijn meissie dr haar, en beetje baby gel! En haar haar is nooit vet? Ze gaat om de dag in bad?

Krijg je dan niet van die restjes gel in haar haartjes? Vriendlief wou met kerst gewone gel in Liam's haar doen (zo'n groente pot met gele smurrie van 1,50 euro :lol:) maar dat vond ik niet zo'n strak plan.

Sanel
5 January 2010, 11:27
@janneke
Anna Paulowna is hier zon kwartier van mij af!!! Grappig!!
En nee nog geen rode duivels.

@jenta
Nee voor haar leeftijd is ze niet te dik. Ze is alleen wat te klein. Dat is het eerder. Mag je gerust vragen hoor. Fenna is gewoon een spekkie!!! Ze was klein maar vrij zwaar met de geboorte.

@saar
Vergeet je niet waar Fenna vandaag kwam? Ze was met de geboorte ook maar 46/47cm. Dus qua curve is het wel stijgens. En ik vind het wel lief zon kleintje. Heeft wel wat. Is het meteen niet zo groot!!

@limi
Fenna krijg er van die vette plukken van. En ze gaat ook om de dag in bad!!! ;)

Limi
5 January 2010, 11:28

Krijg je dan niet van die restjes gel in haar haartjes? Vriendlief wou met kerst gewone gel in Liam's haar doen (zo'n groente pot met gele smurrie van 1,50 euro :lol:) maar dat vond ik niet zo'n strak plan.
nee ik heb wel speciala baby gel he, van zwitsal goede morgen geloof ik! En dat is echt super spul! Zonder gel is haar haar zo slap, dan zit het niet, vind ik haha!

Pixxie
5 January 2010, 11:33
En bedankt hea Jamilah ;) :D Ik zat net even te tellen, Liam heeft 6 shirtjes in mt 74. Ik vind dat weinig, of ben ik nu verwend? Broekjes maat 68 past ie nog wel. Denk dat ie de 70cm nu wel voorbij is, en ik gok zo'n 7700 gram. 4 weken terug was hij 68,5 cm en 7315 gram.

Ik ga ook eens opzoek naar babygel :) Liam heeft ook zo'n pluizig bosje haar, wel lekker zacht :D

Limi
5 January 2010, 11:36
jeetje ik ben gewoon al 2,5 jaar lid van dit forum zie ik ineens hahahaha

Tinkerbell79
5 January 2010, 11:36
Das al lang Limi, wauwie wat leuk!!!

Limi
5 January 2010, 11:38
Het lijkt me wel genoeg Jenta? Ik zal eerlijk zijn, ik heb wel veel meer hahaha!
Maar ik heb natuurlijk, shirtjes, rokjes, tuniekjes, jurkjes, broeken, leggings, vestjes... hahahaha
Ik gok zo 10 shirtjes, 5 jurkjes, 6 rokjes, 2 broeken, 4 tuniekjes, 7 leggings en 6 vestjes
zo iets haha

en dan nog mijn voorraad maatje 80 voor het voorjaar nog hahahaha

Limi
5 January 2010, 11:39
Das al lang Limi, wauwie wat leuk!!!
hihi dank je! helemaal leuk is het niet, toen waren we al aan proberen voor een baby en de zwangerschap lukte in juli 2008! Maar achteraf is dat niet meer zo heel erg hahaha!
Maar ineens zag ik het, en dacht ik, wowwww was dat alweer in 2007! hahaha

Tinkerbell79
5 January 2010, 11:45
Dat is idd minder leuk ja!
maar idd achteraf gezien allemaal prima toch?

Ik moet mijn eerste jaar nog halen, hahahhaa

Limi
5 January 2010, 11:50

Jawel, enige wat heel verdrietig is, is dat sommige meiden uit dat forum nog steeds hopen/wachten op een wondertje, heel oneerijk! Maar goed.. dat was even mijn gedachte ;)

Hahaha, voor je het weet is het zover, en heb je een jubileum! haha!

Tinkerbell79
5 January 2010, 11:55
Al 2,5 jaar bezig om een kindje te mogen krijgen? das idd zo oneerlijk zeg, helemaal niet leuk!! hoop dat diegene(n) snel zwanger worden!!!

Limi
5 January 2010, 12:00
Ja die onder andere, en nog 3 (ik weet niet in hoeverre ze het op prijs stellen als ik hun naam noem), ik heb nogsteeds contact met ze!
Gelukkig een hoop wel zwanger of een kindje, zoals:
doremi, kiekeboe, meissie, iuno, stiertje, marleen1983, bloemke, elle, ilonana, zonnetje, mijs, hmm zal vast iemand vergeten hahaha!

Limi
5 January 2010, 12:13
T s idd erg oneerlijk dat sommigen zolang moeten wachten op een eigen wondertje...Hoop ook dat voor hun dit jaar ook het geluk te voorschijin komt!
ja idd! Daar duimen we voor! Jij kent denk aantal van die meiden wel he?

Limi
5 January 2010, 12:19
ja, ik ken idd een aantal van die meiden wel uit het topic lijstjes en grafiekjes. Was laatst trouwens ook stomverbaasd te lezen dat Bloemke zwanger was (ondertussen al bevallen), maar was zo blij voor haar!
Ja gaaf he! En dat geeft ook moed voor de rest, dat wonderen dus de wereld nog niet uit zien, en dat geduld dus wel beloond kan worden!

Janneke
5 January 2010, 12:19
ja, wat dat betreft mogen we ons echt gelukkig prijzen hoor meiden!!!

Limi
5 January 2010, 12:27
zo is dat Janneke, een echt wonder!

pluis
5 January 2010, 12:47
Dat iedereen die graag een kindje wil er een mag krijgen ;)
Voornemen voor het nieuwe jaar 2010

haha jamilah je bent 10 dagen langer van de partij dan mij. Alleen ook met tig meer berichies.
Maar ja als je je hele zwangerschap moet kotsen en misselijk word van de pc dan schiet het kletsen ook niet op. haha
heb dus nog wat in te halen.

Ja jenta denk dat ze elkaar nageaapt hebben hihi

leeuwinnetje
5 January 2010, 12:50

Jawel, enige wat heel verdrietig is, is dat sommige meiden uit dat forum nog steeds hopen/wachten op een wondertje, heel oneerijk! Maar goed.. dat was even mijn gedachte ;)

Hahaha, voor je het weet is het zover, en heb je een jubileum! haha!

Limi: dan ben je idd al lang lid, gefeliciteerd!! :)
En het is idd zo oneerlijk, dat sommige mensen zo lang moeten wachter op hun wondertje en bij sommige lukt het helemaal nooit!! :cry:

leeuwinnetje
5 January 2010, 12:51
oeps 3 keer gepost :oops:
Was een beetje ongeduldig! ;)

Pixxie
5 January 2010, 13:02
Zo even een boterhammetje eten en dan weer aan de poets! Ben inmiddels begonnen dus, haha.

@Limi, gefeliciteerd met je 2,5 jaar rondhangen hier, haha. Pfff ja het is zo oneerlijk dat sommigen zo verrekte lang moeten wachten, dat raakt me echt.

@Jamilah, hmm het probleem is dat ik niet elke week in de stad kom. We hebben hier in t dorp 1 kledingwinkel.. Met kleding waar Liam nooit in te zien zal zijn! :lol:

pluis
5 January 2010, 13:10
haha jenta dacht dat ik in een klein gat woonde, maar valt nog mee hhihihihi
Heb vorige week veel mooie truitjes en shirtjes bij prenatal gehaald. was opruiming dus kon wat meer shoppen haha

pluis
5 January 2010, 13:29
YEAHHH LEVI IS NET UIT ZICHZELF GAAN STAAN
hiep hoi
krijg er helemaal zo n emo momentje van :cry:
Was heel gaaf
foto zet ik nu op hyve
ben helemaal happy. moest het even kwijt

Sanel
5 January 2010, 13:32
hiep hoi
Was heel gaaf
foto zet ik nu op hyve

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!Wat goed!!!!

pluis
5 January 2010, 13:42
thanks ben helemaal happy :D
heb wel foto s op hyves gezet, maar je kunt alleen zien als ie al staat.
Zal wel fillempie nog maken

Pixxie
5 January 2010, 14:19
hiep hoi
Was heel gaaf
foto zet ik nu op hyve

Wooeeehhoooeee!!!!!

Saar80
5 January 2010, 14:25
@Janneke, staan die oude twee huizen nu leeg dan...? Kun je ze niet verhuren? Vind het knap dat je drie hypotheken kan betalen zeg! Dat je dat red! Mag ik vragen waarom jullie dan eigenlijk een huis samen hebben gekocht als je die andere twee nog niet verkocht had...?

@Sanel, tuurlijk was Fenna bij de geboorte natuurlijk al een stuk kleiner....maar is gewoon zo'n groot verschil met Thor. Maar ja das met zo'n beetje alle babys hier ;) Maar denk dat het over het algemeen toch meer uitzondering dan regel is dat een baby van een dikke 7.5 maand nog in maat 68 past!

@Jenta, bij b.v. de HenM hoef je toch niet meteen te betalen? Kun je acceptgiro krijgen en dan betaal je gewoon pas eind van de maand....je krijgt altijd eerst een herinnering voordat ze echt kosten gaan berekenen...(niet dat ik uit eigen ervaring spreek hoor haha ;) ) Denk dat Thor iets van ehm....15 shirtjes/truitjes in maat 74 heeft? Miss wat meer zelfs...?

@Limi, das wel lang zeg pfffff! Maar als je terug kijkt.....tijd gaat snel zeg!
Herken veel namen die je noemt wel. Fijn dat die allemaal zwanger zijn of een klein wondertje al hebben! Soms is het z oneerlijk! Je gunt het iedereen z!

@Pluis, YEAHHHH!!! Wat superknap van Levi! Kan me voorstellen dat je trots bent hoor! Helemaal terecht!

Limi
5 January 2010, 14:31
WAT GOED VAN LEVI!!!! TROTS!!

@saar, mijn meissie past makkelijk nog in maatje 68???

Tinkerbell79
5 January 2010, 14:36
Pluis, wat goed van Levi, wauwie!!!!!!

pluis
5 January 2010, 14:38
Levi past nog in een paar dingen ven 68 maar meeste is hier 74. Maar is nog wel te breed

Pixxie
5 January 2010, 14:42
Saar, bedankt voor de tip! Heb 4 shirts, 3 rompers en een muts voor mezelf besteld :D

Saar80
5 January 2010, 14:59
@Jenta, las het even verkeerd....leek net alsof je alles voor jezelf had besteld....maar leek me vreemd dat je rompers voor jezelf had besteld hihi! Rompers heb ik een stuk of....20? In maat 74/80. Ben nu langzaam alles van maat 68 aan het opruimen. Heb alleen nog wat broeken liggen en een enkel shirt.

@Limi, geloof dat jouw meisje ook niet heel groot is toch? Maar dacht dat babys rond de 7/8/9 maanden toch meestal wel in maat 74 zitten....? Of heb ik het nu helemaal verkeerd...sorry dan! Ik heb ook geen "normaal" exemplaar thuis haha. Thor heeft qua lengte maat 74 maar qua breedte eigenlijk 68....dus vaak zakken de broeken van zn kont ;)

Pixxie
5 January 2010, 15:04
Liam past shirts maat 68 nog wel, maar sommige zijn echt krap en dat vind ik niet mooi. Broekjes maat 74 zijn hem nog veeeels te groot. Hij heeft zelfs een broekje mt 62 liggen die hij nog past. Ik ga maat 62 nu opruimen, maar eerst even een lege doos vinden, haha! Hij heeft net vorige week 2 rompers van de Hema gekregen van mn zus, maat 74/80, alleen de mouwen zijn wat lang maar verder zitten ze goed! Klinkt alleen zo groot, maat 74/80..

Janneke
5 January 2010, 15:50
Pluis, wat een heerlijk moment voor trotse mama, hih! Lijkt me ook helemaal geweldig!

Saar, we hebben het huis in de goede tijd gekocht, ik heb appartement in amsterdam en we gingen er vanuit dat dat heeeel snel zou gaan maar toen klapte de markt in...die van mijn vriend stond al bijna jaar te koop, dat zou ongeveer de periode zijn dat nodig was om te verkopene n toen klapte dus ook de markt in..vandaar..En het is heel heftig financieel gezien, gelukkig springen mijn ouders daar waar nodig bij

Janneke
5 January 2010, 16:06
Sanel, ja dat wist ik al dat jullie uit dezelfde regionen komen, merk het ook aan jouw taalgebruik af en toie, biujv ik ga te kermissen ;) Mijn vriend beweert dat dat toch echt goed nederlands is, hahaha

Janneke
5 January 2010, 16:06
en dit was erg goed taalgebruik van mij, moet zijn af en toe en bijv

leeuwinnetje
5 January 2010, 16:26
oeps 3 keer gepost :oops:
Was een beetje ongeduldig! ;)

Gelukkig dan maar dat ik wat extra knopjes bezit ;) :mrgreen:

Thanx: dat is zeker handig!! :)

leeuwinnetje
5 January 2010, 16:28
Pluis, Wat super goed van levi, kan me voorstellen dat je supertrots bent!!!

french
5 January 2010, 18:23
Wat een hoop gekletst zeg !!!!
Iedereen tijd over, ik vandaag dus niet :mrgreen:

@Saar je doet net of Thor zn reus is, wist je wel dat Niek groter is ondertussen ;)
Die woog met 6 maanden namelijk 8440 gram ;) En was 73 cm.
Dis hier dan ook geen gewoon exemplaar in huis :| terwijl Niek mooi op de lijnen mee gaat van CB.
M.u.v lengte dan, daar gaat hij iets te hard mee.

@Pluis yeah wat goed zeg van Levi !!!!!! Hij is lekker vlot met alles zeg !

@Jenta nog geslaagd met kleertjes. Ik heb van shirtjes altijd wel een stuk of 15-20 in 1 maat :oops:
Maar komt mss ook omdat ik werk, soms kom ik gewoon niet aan de was toe of gewoon even geen zin.
En dan zou ik aan 5 shirtjes echt niet genoeg hebben. Aangezien hij al 2x per dag vaak een schoon shirtje aan
krijgt.

Ik gebruik elke dag gel in Niek zijn haartjes anders is het een pluizebol met een afrokapsel hihi.
gebruik ook die van zwitsal en geen vette haartjes.

Limi
5 January 2010, 18:30
Wat een hoop gekletst zeg !!!!
Iedereen tijd over, ik vandaag dus niet :mrgreen:

@Saar je doet net of Thor zn reus is, wist je wel dat Niek groter is ondertussen ;)
Die woog met 6 maanden namelijk 8440 gram ;) En was 73 cm.
Dis hier dan ook geen gewoon exemplaar in huis :| terwijl Niek mooi op de lijnen mee gaat van CB.
M.u.v lengte dan, daar gaat hij iets te hard mee.

@Pluis yeah wat goed zeg van Levi !!!!!! Hij is lekker vlot met alles zeg !

@Jenta nog geslaagd met kleertjes. Ik heb van shirtjes altijd wel een stuk of 15-20 in 1 maat :oops:
Maar komt mss ook omdat ik werk, soms kom ik gewoon niet aan de was toe of gewoon even geen zin.
En dan zou ik aan 5 shirtjes echt niet genoeg hebben. Aangezien hij al 2x per dag vaak een schoon shirtje aan
krijgt.

Ik gebruik elke dag gel in Niek zijn haartjes anders is het een pluizebol met een afrokapsel hihi.
gebruik ook die van zwitsal en geen vette haartjes.
15-20 hahahaha!!! Ik heb nog ff geteld net, ik heb er ook een 'ietsjes' meer als wat ik vanmiddag heb opgeschreven! Maar ik heb ook jurkjes etc in grotere maten, dan zet ik er elastiek in, zo kan het wat langer mee! haha

french
5 January 2010, 18:33
[color=#FF00BF]
krijgt.

color]
15-20 hahahaha!!! Ik heb nog ff geteld net, ik heb er ook een 'ietsjes' meer als wat ik vanmiddag heb opgeschreven! Maar ik heb ook jurkjes etc in grotere maten, dan zet ik er elastiek in, zo kan het wat langer mee! haha

Ik zal morgen ook nog eens tellen, want nu hangt maatje 74 en 80 in de kast en dat zijn er wel heel veel samen :mrgreen:
Ach ja gemak dient de mens h !

Limi
5 January 2010, 18:37
[color=#FF00BF]
krijgt.

color]

Ik zal morgen ook nog eens tellen, want nu hangt maatje 74 en 80 in de kast en dat zijn er wel heel veel samen :mrgreen:
Ach ja gemak dient de mens h !
ja en er is tegenwoordig ook zoveel leuks voor die kids haha!

french
5 January 2010, 18:40
Ja idd zoveel leuke dingen !!
Al heb je voor meisjes toch nog meer leuke dingen vind ik.
Volgende moet maar een meisje zijn haha :mrgreen:

Limi
5 January 2010, 18:44
Ja idd zoveel leuke dingen !!
Al heb je voor meisjes toch nog meer leuke dingen vind ik.
Volgende moet maar een meisje zijn haha :mrgreen:
jaaa alleen slecht voor je portomonee, vooral met die lastige smaak van mij

french
5 January 2010, 18:46
Ach ja je weet waar je het aan uit geeft dan toch !
Krijgt er wat leuks voor terug ;)

Limi
5 January 2010, 18:51
ik zou trouwens graag ook wel een jongetje willen hahah

french
5 January 2010, 18:58
Ik zou een meisje wel heel leuk vinden, maar aan de andere kant een jongen ook wel
weer heel leuk. Dus eigenlijk maakt het me helemaal niks uit.
Bij een volgende zwangerschap zou ik het ook niet willen weten van te voren.
Terwijl we het bij Niek wel wisten.

Limi
5 January 2010, 19:33
Ik zou een meisje wel heel leuk vinden, maar aan de andere kant een jongen ook wel
weer heel leuk. Dus eigenlijk maakt het me helemaal niks uit.
Bij een volgende zwangerschap zou ik het ook niet willen weten van te voren.
Terwijl we het bij Niek wel wisten.
Daar hebben wij het ook wel is over, niet willen weten! Ik zou overigens meisje ook weer super gaaf vinden haha

Malou
5 January 2010, 19:51
Stelletje kletsmiepen :shock: :shock: :shock:
Ben een dik kwartier al aan t bijlezen is t niet langer! :lol:

Poging tot reageren ;)

Jenta, geslaagd voor kleertjes? En waar bestel je dat dan? Hier in NL of gewoon daar in Noorwegen?
Is het geen idee om je familie hier in NL gewoon zo nu en dan wat kleertjes te laten kopen en die op te sturen?

Pluisje, wat goed dat Levi zelf is gaan staan!! Superleuk :D

Jamilah, ben wel benieuwd naar dat korte koppie :d
Dacht dat ik jou trouwens ook op hyves had, maar niet dus, ben echt een zeef aan t worden geloof ik :lol:

Limi, gefeliciteerd met je zo lang lid zijn ;)

Janneke, kan me voorstellen dat drie huizen hebben een flinke druk op jullie schouders legt.
En mensen roepen in hun boosheid toch vaak dingen die ze niet menen, maar helaas kunnen deze wel hard en raak aankomen ;)
Zorg ondanks de last die op jullie schouders ligt, dat je toch tijd samen kunt hebben, even tot jullie zelf kunnen komen, even tijd voor elkaar, want dat is zo belangrijk.

Ik hoop voor jullie dat de 2 huizen snel verkocht raken!

Sanel, spannend dus of het wel of niet raak is! Hoop het voor jullie!

De rest ben ik echt kwijt.
Ja las iets over schoonhouden en opruimen.

Hier moet ik eigenlijk wel iedere dag een keer door het huis. Soms zelfs wel 2 x de vloer, maar dan doe ik het met de swiffer naar de bijkeuken en zuig het dan de volgende ochtend weer op.
We hebben een grote hond die verhaart voor 2 :lol: en 5 katten, dus als ik s'ochtends wakker ben en Jesse heeft zn fles gehad en gaat nog even weer naar bed, dan ga ik onder stofzuigen en alles even lekker fris afnemen.

Dan doe ik s'middags zodra mn vriend wakker is en Jesse mee naar beneden neemt boven alles stofzuigen en afnemen.

Soms kom ik er ook niet aan toe, dan haal ik in ieder geval ff een doek over alles waar de katten komen, en de swiffer door de kamer en pak ik alles de volgende dag extra goed.

Straks als Jesse gaat kruipen en doen wil ik alles gewoon lekker fris hebben, want ik kom ook wel eens bij mensen waar de kleintjes dus gewoon door het honden en katten haar kruipen en dat vind ik vies.
Vind het al vies genoeg dat er soms een haar van de hond of katten op Jesse's kleertjes zit ofzo, maar ja je ontkomt er niet aan met huisdiertjes ;)
Onze pup die over een paar week komt heeft wel lang haar, maar haart als t goed is minder dan onze grote kortharige hond.
Dat scheelt dan weer :lol: ;)

Over een tweede kindje.
Mn vriend riep toen ik net zwanger was van Jesse gelijk al, we gaan wel voor een 2e hoor!
En toen ik net bevallen was vertelde hij trots dat we nog graag een kindje willen over een jaar of 2/3.
Op dat moment had ik zoiets van: Heel leuk, zou t schitterend vinden, maar die bevalling, pfff!
Nu denk ik er anders over, en lijkt het me prachtig om een broertje of zusje voor Jesse te mogen gaan krijgen, het liefst heb ik er dan een jaar of 2 a 3 tussen, dan kan Jesse lopen en is de leeftijd er tussen ook niet te groot, we zullen zien wat de toekomst brengt ;)
Heb niet echt een voorkeur voor een jongen of een meisje. Meisje zou leuk zijn, maar een jongen net zo, dus ik laat me dan verrassen :)

french
5 January 2010, 19:55
Haha Malou wel regelmatig even lezen hier anders ben je de draad kwijt ;)
Tjee 5 katten, wij hebben de 3 en dat vind ik al meer dan genoeg.
En ook nog een hond, druk boeltje bij jullie !
Heb je raskatten ?

Sanel
5 January 2010, 20:12
Ik heb ook geen voorkeur voor wat de volgende wordt. Ik vindt allebei leuk maar ik weet wel dat ik het wel weer wil weten wat het wordt want ik heb nogal moeite met jongensnamen verzinnen. Was met de vorige ook al zo. Hahahaha. Eerst maar eens zwanger worden.

@janneke
Hahahaha te kermissen is echt wel een werkwoord!! Nee hoor. Dus je mannetje ging vaak naar de polderse kermis. Geinig hoor. Die kermis was altijd tegelijk met hier.

Malou
5 January 2010, 20:29
Ik was gisteren eerder offline dan anders omdat mn vriend een avondje vrij was, maar dan nog! :lol: Meer dan 10 pagina's volplempen op 1 avondje na 20:00!!! Jullie hebben echt veel geschreven gisteravond :lol:

En ja t is een gezellige boel hier ;) 5 katten en een hond, pup over een paar week n een paard ;)

Nope, zijn geen raskatten.
Een dikke rode kater, waar wel siamees of heilige birmaanbloed in zit, want de mensen hadden hun siameze en HBkater los in huis bij de "gewone"poes maar op een paar grijze haren na en zn aparte ogen, is daar niets van te zien ;)

Een grijze kater, waar iets van pers met neus bij in zit waarschijnlijk, heeft voor bij zn borst ietsiepietsie langer haar.

Dan broer en zus, zwart en lapjes, kinderen van een verwilderde aan komen lopen kat die bij mn schoonouders op de boerderij rondzwierf

En onze jongste rode telg van plusminus 6,5 maand die aan is komen lopen.

De hond, een kalf, grote zwitserse sennen en een Fries paard.
En over goed 3 week komt Roxy hier, een dwergkeespup van nu 6 week ;)

Limi
5 January 2010, 21:39
Dat zijn een hoop dieren! hihi!
Ik ben gek op beesten, maar niet hier thuis! Ik ben daar ook te netjes voor, en vind het idd niet hyginisch met mijn meissie erbij! We hebben nog wel een rat...

Malou
5 January 2010, 22:01
Haha Limi, een tamme of een ongewenste rat ;)

Ik ga zo ook naar bed.
Zal de hond er ff snel uitlaten, Jesse's fles klaarmaken, en dan duik ik ook onder de wol ;)

Limi
5 January 2010, 22:09
een tamme althans dat schijnt de bedoeling te zijn hahaha!

pluis
6 January 2010, 07:19
haha is ie niet zo tam? Vriendin van mij had er 2. 2 heel lieverds. ze gaven zelfs een kusje hihi

Hier weer lekker geslapen. Levi is lief gaan slapen en werd om 4.45 wakker.
Beetje vroeg maar beter dan 6x eruit. Heeft ook lekker op zijn eigen kamer geslapen.

Wij hadden een beestenboel. +-75 duiven, 2 katten, hamster en een cavia.
Nu helemaal niets meer. We zijn beestenloos. Als levi straks groter is nemen we een hond. Dat wilden we altijd al maar aangezien we eerder allebei fulltime werkten, niet gedaan.
Alleen nu nog uitzoeken welk ras. Zijn we nog niet over uit. Alleen dat het een kleine niet zo n harige hond moet zijn.
We hebben altijd jachthonden gehad maar die vind ik net wat te groot voor hier in huis.

Pixxie
6 January 2010, 07:26
Goedemorgen!

Het is hier koud. Het is hier -9. En ik heb geen handschoenen! Wel een trui met lange mouwen gelukkig. Ik ga Liam zo wakker maken voor zn flesje, aankleden en dan aan de wandel. Net de katten naar buiten gedaan, kanonne, wat een kou! Lang niet meegemaakt.

Wat betreft huisdieren, wij hebben 2 katten. Ik word gek van het haar, maar door dagelijks stofzuigen en de katten naar buiten, word het al een stuk minder van. Vanaf dat ik geboren ben heb ik altijd minstens 1 huisdier gehad. Dat hoort gewoon bij mij :D

pluis
6 January 2010, 07:30
haaha jenta gekkie. Heb je geen handschoenen hihi.
gaaf hoor liams tandje. heb net ff je foto bewonderd

Pixxie
6 January 2010, 07:31
Pluis, een teckel is ook een jachthond :D Of een Beagle..

Malou, ik bestel het via hm.com en dan de Noorse variant zeg maar. Mn zus stuurt nog wel eens wat op voor Liam, de rest van mn familie is beetje gierig.

pluis
6 January 2010, 07:44
nieuwe variant jamilah? Wij hebben bruine beer in het blauwe huis hihihi :D Heb jij de blauwe in het bruine huis?(beetje melig)

Net al weer druk geweest. Heb mijn haren even geverfd. Had er weinig zin aan. Blij dat het weer klaar is.

french
6 January 2010, 09:01
Wij hadden bij mijn ouders ook altijd een kat, en een konijn.
Nu dus 3 katten en dat vind ik meer dan genoeg, ben al lang blij dat ze soms naar buiten gaan.
Nu met dat koude weer zijn ze veel binnen en zo vervelend als de pest soms :mrgreen:

Niek was vannacht weer aan het spoken, is meer regel geworden dan uitzondering.
Dus we nemen het maar voor lief. Zal er wel bij horen dan denk ik..

@Jenta lekker koud dus bij jullie, vannacht was het hier ook -6 ofzo. Dus ook lekker frips.
En toch eens op zoek gaan naar handschoenen ;)

@Pluis lekker vroeg zeg je haren verven. Ik moet 's ochtends altijd even op gang komen.
Eerst even relaxen haha.En Levi een betere nacht gemaakt dus !!

Janneke
6 January 2010, 09:39
Goedemorgen,

Jamilah, ook zo'n ATWT fan?heerlijek serie he? ze gaan er mee stoppen geloof ik, :cry:

Pluis, ander kleurtje erin of even opfrisbeurtje?

Jenta, das koud inderdaad, hier trouwerns ook -5 voor nederlandse begrippen erg koud!

French, vermoeiend he? Wat zou de reden daar nou van zijn he dat die kleintjes het opeens in hun hoofdje halen wakker te worden snachts?

Joy laat steeds meer haar erg pittige karaktertje zien, als haar iets niet zint dan zet ze het op een gillen. Hebben gisteren besloten haar toch soms maar te laten huilen (beginnen met max 5 minuten) en dan wel in buurt blijven en zeggen dat we haar niet in steek laten maar denk dat we haar toch moeten laten merken dat ze niet altijd op elk moment haar zin kan krijgen. Ze laat dit ook bij gastouder zien. Denk dat als we dat nu niet doen, het alleen maar erger wordt!

Trouwens, vannacht redelijk doorgeslapen, twee keer maar wakker geweest met klein huiltje, trots!!

Het hoesten en rochelen en soms piepen en hijgen is nog steeds niet over dus maandag maar weer bespreken als ik bij ka zit...

Janneke
6 January 2010, 09:40
trouwens iedereen bedankt voor de leuke en lieve reactie op ons lachebekkie! ;)

Saar80
6 January 2010, 10:17
@French, haha, weet wel dat Niek ook geen klein mannetje is maar qua gemiddeld kind is Thor (en Niek dus ook) geen kleintje maar dus wel groot....Hebben ze bij jullie al voorspeld hoe groot hij gaat worden (als ie zo door blijft gaan...?) Bij ons zeiden ze dat ie over de 2 meter zou worden...Ach ja, prima! Het is een jongen en lange mannen zijn mooi ;-)

@Jamilah, ik zou ook graag een dochter hebben hoor bij de 2e. Maar idd je hebt het niet voor het zeggen! Lijkt me we super om jurkjes en rokjes te kunnen shoppen :-)

Moet me ook even afreageren hoor! Grrrr! Mn man had Thor vanmorgen naar het kdv gebracht en kreeg te horen of het goed was als de wijkverpleegkundige naar Thor zou kijken smiddags....Ze vond namelijk dat hij wat slap was in de spieren....??!!! Slaat echt nergens op zeg! Is weer dat zelfde mens als de vorige keer die precies volgens het boekje werkt! Thor is helemaal niet slap in zn spieren, trekt zichzelf op vanuit liggen aan onze vingers en in de benen zit enorm veel kracht! Pfff....even boos!

french
6 January 2010, 10:19
Janneke weet niet waar het aan ligt, mss even een periode ofzo.
Joy dus al een eigen willetje haha, hoe klein ze ook zijn ;)

Niek was gisteren mega baldadig zeg, echte streken al !
Moest er wel om lachen.
Hij was overal op aan het slaan met zijn speelgoed, niet willen eten gewoon mijn hand weg duwen
en zijn mondje niet open doen. Alleen maar willen staan en niet zitten. Op de commode steeds omdraaien,
heel handig met een poepluier :D . Zijn sokken niet aan willen en dan heel erg wroeten met zijn voetjes zodat ik de sokken niet aan kreeg :mrgreen:

Ik denk dat laten huilen wel kan, als ze maar niet overstuur is. Je moet gewoon zover gaan als je zelf denkt te kunnen gaan.
En het is wel goed dat ze leren dat je ze niet meteen oppakt. Als Niek wakker is laat ik hem heel vaak nog even liggen.
Hij is dan aan het brabbelen enzo, moet ook maar leren dat ik niet de bij de 1e kik naast zijn bedje sta dan.

Balen dat ze nog zo vol zit zeg, toch nog last van het RS virus dus. Wil het met de pufjes een beetje lukken ?

french
6 January 2010, 10:24
@Saar volgens mij ligt Niek mooi op de lijn. Heb niet het idee dat ik zn "afwijkend" kind heb hoor.
Alleen met lengte dus ietsje langer. Maar idd wij zijn ook lang.
Hoe kan je dat laten uitrekenen dan hoe lang ze worden ?
Hebben wij nog niet gedaan, maar manlief is 1.96. Dus zo lang zal Niek dan ook wel worden vrees ik.
Ik vind lang wel mooi idd, maar hoeft van mij niet boven de 2m. Ik vond dat zelf ook vreselijk namelijk
om lang te zijn in mijn pubertijd. Maar goed we wachten het wel af en als hij wel te lang zou worden dan
gaan we wel naar een arts met hem. Heb een neef die is 2.13 ofzo. En die heeft echt mega veel problemen overal
mee. Alle kleren te klein enzo. En met werken alles te laag, nou ja zo kunnen we nog wel even door gaan ;)

Komen ze dan zo op het KDV langs terwijl je er zelf niet bij bent ?
Dat zou ik niet willen zeg. Kun je het KDV niet bellen dat je van gedachte bent veranderd en er liever zelf
bij wil zijn ! En als alles goed is met Thor zal dat ook wel blijken toch, snap niet zo goed waarom ze dat op een KDV doen ?

Janneke
6 January 2010, 10:57
Saar, inderdaad hoe komt zo'n begeleidster erbij om dit te initieren???

French, als joy echt overstuur is (en er echt iets is), dan laat ik haar dus echt niet liggen! wel kan ze snel overstuur raken omdat ze haar zin niet krijgt dus het is even bekijken per situatie natuurlijk, vind dit ook wel een hele uitdagingm, nu begint voor mijn geveol ecvht een beetje het opvoeden!

Ja, de pufjes doen hun werk wel, baal er alleen van dat ik ze na een maand nog nodig heb...

Janneke
6 January 2010, 10:58
French, van wie heeft Neik dat pittige? ;)

Saar80
6 January 2010, 11:07
@French, zijn er bij jullie nog meer kids in de buurt dan die zo lang zijn? Thor is naast andere babys echt wel erg groot. Was met 6 maanden dus 73.3. Over 2 weken moeten we er weer heen....ben benieuwd! Hij loopt qua lengte dus volgens de bovenste curve maar qua gewicht mooi gemiddeld.

Nou, vind het op zich niet zo erg als een wvk naar Thor kijkt hoor, ik baal alleen van die kdvleidster! Ze doet zo irritant! Alsof ze alles maar weet! Denk dat zij gewoon "vergeet" dat Thor pas 7.5 maand is door zn lengte, voor zijn leeftijd doet ie het gewoon goed naar mijn mening en heb nog nooit iets op het cb gehoord over "zogenaamde slappe spieren". Ben vooral kwaad omdat ik me afvraag waar ze dat op baseerd!

Oh ja, enne French, lekker zo'n opstandig mannetje ;) Kun je je lol op :mrgreen:

Pixxie
6 January 2010, 11:18
Hoi!

Hier een afgepeigerde maar trotse mama! Liam is nu 71 cm, en maar liefst 8125 gram!!!! Stond er echt van te kijken joh, haha! Alleen die stomme helseyster: hij heeft koude voetjes, kleed je hem wel warm genoeg aan? Elke keer begint ze er weer over :evil: Dis ik som op: Liam heeft een romper met lange mouw, maillot, spijkerbroek, sweater en slofjes aan. Plus een fleecemuts en zn winterpak, dan in de voetenzak met een extra dekentje. Maar nee, ik moet maar wollen rompers voor hem kopen, die krengen zijn 15 euro per stuk!! Grrrrr... En ze was gevallen met kerst, pols gekneusd, nou heel drama verhaal kreeg ik te horen, alsof ik daar op zit te wachten! De dokterscontrole bij de ha was wel ''leuk''. Hij zei: oh ik ben blij dat hij eindelijk wat zwaarder word. Dus ik vraag of Liam te licht was, ja dat vond hij wel. Dat heeft die stomme muts me nooit verteld! Maar goed, mn mannetje is helemaal gezond verklaart en moet doorgaan met voeden zoals ik het nu doe.

@Saar, kan je de leidinggevende op de kdv niet aanspreken hierover? Ik zou het niet accepteren namelijk dat iemand zulke dingen op eigen houtje doet en zegt.

@French, dat gedraai begint hier ook al. Met name het tegenwerken tijdens mijn verwoede pogingen om hem zn maillot aan te trekken vind meneer hilarisch. :lol:

Saar80
6 January 2010, 11:35
@Jenta, wat een dom mens @ het cb zeg! Wordt je moe van! Enne, Liam goed gegroeid dus! Is ook geen kleintje meer! Scheelt maar 2 cm met Thor toen die 6 maanden was!

french
6 January 2010, 11:53
Janneke denk dat Niek dat van manlief heeft dat pittige. Die was ook zeer baldadig volgen mijn sm
toen hij klein was. Dus beloofd nog wat ;)
Ja na een aantal weken puffen zou je denken dat het wel beter moeten gaan, ben benieuwd wat de ka
zegt.

Saar ik ken geen baby's van Niek zijn leeftijd eigenlijk, wel 1 van een vriendin die is een maandje jonger.
Maar die is ook groot dan mss... Maar ik zie Niek niet als groot, ook omdat hij met zijn gewicht onder de bovenste lijn zit, lijkt me wat afwijkend als ze erboven zitten. En met zijn lengte zat hij de laatste keer precies op de bovenste lijn.
Is maar net je kijk erop mss.
Niek wordt wel vaak ouder geschat door zijn bos haar.
En mss dat de begeleider idd Thor teveel vergelijkt met andere kids die even groot zijn.

Jenta lekker gegroeid dus de kleine man !! En als je zelf weet dat je hem warm aankleed dan lekker zo laten zou ik zeggen. Trek je hem de volgende keer een extra paar sokken aan :mrgreen:

Malou
6 January 2010, 12:22
Jesse probeert de speeltjes van zn wipstoel te pakken :D
Af en toe een toevalstreffer dat hij zn raakt, maar hij probeert er ook bij te komen door zichzelf alle kanten op te draaien in de wipstoel :lol: Zo schattig!

Pixxie
6 January 2010, 12:25
Liam word inderdaad echt al een (klein) jongentje! De huisarts vond dat ie nog wel wat meer vetjes mocht krijgen. Hij zit nu net onder de dikke lijn qua gewicht, en zn lengte zit er iets boven. Ohja, en ik moet hem dagelijks insmeren met creme. De ha wou me meteen hydrocortison voorschrijven, vond ik niet nodig. Dus even een tube lekkere zalf ophalen. Ik heb wel zwitsal creme enzo, maar daar krijgt ie na een poosje uitslag van.

Malou
6 January 2010, 12:31
Is de creme die French (toch??) en ik gebruiken? Die cerobablanogwat? :lol:
Jesse had ook giga uitslag, maar het gaat nu echt super met deze creme.
Heeft heel soms nog droge plekjes, maar even smeren en dan is ook dat beter.

Janneke
6 January 2010, 12:32
Jenta, toch wel fijn gevoel dat Liam nu wat aan het aan "dikken" is, lekker vetjes ontwikkelen en spekkies, van die heerlijke op armen en beentjes, hihi

Joy weegt nu 7100gram en is 67 cm.Volgens mij is dat ook wel wat langer dan gemiddeld, toch?

Oh ja, zo schattig, Joy geichelt nu ook echt, zo lief geluidje is dat, dan smelt ik echt!

Janneke
6 January 2010, 12:33
uh dat moet giechelt zijn

Pixxie
6 January 2010, 12:49
Janneke, volgens het lijstje die ik heb is dit met 6 maanden het gemiddelde voor meisjes: 7700 gram en 66 cm. Voor jongens is dit 8000 gram en 67,5 cm.

Malou, ik heb geen idee of het dezelfde zalf is. Hydrocortison is best troep geloof ik..

Malou
6 January 2010, 12:54
Zo klinkt het wel in ieder geval :lol:

Dat wat ik heb voor Jesse is een creme op vaselinebasis met nog iets, wel vet, maar niet zoals gewone vaseline zeg maar.
Ideaal spul.
Zal eens terugzoeken hoe t heet.
Voor Jesse werkt t super en die heeft echt een supergevoelige huid.

Meneertje ligt trouwens te slapen in de wipstoel.
Misschien dat hij daarom s'middags ook wel huilerig kan zijn?
Hij wil dan meestal niet slapen in de box of in de wipstoel terwijl hij wel moe is, en nu ligt hij heerlijk te koesen :)

Pixxie
6 January 2010, 12:59
Malou, breng je Jesse 's middags niet naar bed dan? Liam ligt ook in bed, maar is het er niet helemaal mee eens :lol:

Heb net beetje babyolie in zn haartjes gedaan en dan beetje hanekammetje naar voren, echt super stoer en schattig :D Hij heeft zn koppie weer aardig opengekrabt :(

Malou
6 January 2010, 13:06
Jesse doet (nu al! :lol:) het zelfde als Liam ;)
Die is klaarwakker als ik hem dan in bed leg, en brult alles aan elkaar.

In de box wil hij dan ook niet slapen, en ook niet in de wipstoel (behalve nu dan ;) ) of in zn reiswieg, alleen maar bij mama.

Pixxie
6 January 2010, 13:11
Wat heb je toch een verwend kind Malou :lol: ;) Hebben we hier ook heel lang gehad, drama met slapen. Komt vanzelf meid! Slapen in de wipstoel ziet er wel errrrug schattig uit :D

Janneke
6 January 2010, 13:16
Jenta, Joy is dan ook nog geen 6 maanden he ;) maar vind dat ze de scahde goed aan het inhalen is na die periode van veel te weinig drinken! Komt helemaal goed!

janini22
6 January 2010, 13:17
Hoi Hoi!!
Ik voeg me hier ook even toe als dat goed is :)

Ik ben Janine en heb een dochterje van bijna 8 maanden nu.
Die slaapprobleempjes heeft zij gelukkig niet, heb haar vanaf dag 1 in eigen bedje gedaan en wakker in bed gedaan.
Nu wanneer ik haar niet op tijd in bed doe gaat ze een beetje mekkerbekken ;)

Zij heeft echter wel de laatste 2 weken een soort van frustatie "aanvallen".

Het lijkt alsof ze een heleboel wil doen maar dat het nog niet lukt allemaal en wanneer je haar wil helpen wordt ze heel boos en gaat ze met haar armpjes slaan hihi...

Allemaal fases! :D

Saar80
6 January 2010, 13:20
@Janini, leuk dat je mee komt kletsen! Enne gefeliciteerd, zie dat je alweer zwanger bent..???!! Bewust? Komen de kindjes mooi dicht op elkaar....maar lijkt me wel zwaar hoor! Jouw dochter is een dikke week ouder als mijn zoon.

Nu even druk op het werk! Schrijf vanavond meer!

Pixxie
6 January 2010, 13:24
Janini, welkom! En wauw, alweer zwanger! Gefeliciteerd! Ben wel nieuwschierig hoe je meisje heet :mrgreen:

Janneke, na aanleiding van je msn naam dat ik het gemiddelde voor 6 maanden gaf :lol:

french
6 January 2010, 13:25
Malou crematogrol zalf heet het ;)

Janini welkom hier, ik leg Niek ook altijd wakker in bed. En soms wel eens moeilijk geweest tijdens
sprongetjes. Maar meestal valt hij zo in slaap. Moppert dan nog wat en dan is hij vertrokken.
Bij anderen die oppassen nog wel eens moeilijk. Dan protesteert hij wel.
En leuk alweer een kleintje op komst ! Voel je je goed verder ?

janini22
6 January 2010, 13:30
Saar en Jenta Thnx!

Mijn dochter heet Jendayi.
Deze zwangerschap was trouwens niet echt bewust, maar we hebben de natuur een beetje zijn gang laten gaan.
(ik was niet aan de pil.. "voor t zingen de kerk uit", maar toch alsnog snel zwanger).. sorry voor dit verhaaltje hihi..

Het lijkt mij ook wel zwaar hoor, maar ik ga er vanuit dat het me allemaal wel gaat lukken.. het zal voor Jendayi vast wel ff wennen zijn, maar ze is nog jong.
Ben zelf ook heel benieuwd hoe dat gaat lopen!!!

Hey french, das lang geleden!! :) Hoe gaat het met jou??
Ja precies, dat doet Jen ook wanneer iemand anders haar in bed doet..
ff mekkeren en dat valt ze in slaap :D

Ik voel me nog best goed! Weinig kwaaltjes, behalve best moe.. :)

Pixxie
6 January 2010, 13:40
Jendayi, hoe spreken we dat uit? :oops: :lol: Maar het zal allemaal wel loslopen met 2 kids! Leuk dat je komt meekletsen in ieder geval :)

Janneke
6 January 2010, 13:44
Jenta, ja is ook al over twee weken maar wat gewicht betreft kan ze nog wel 200-300 graam aankomen natuurlijk ;)

Janini, kan me je nog herinneren van onze zwangerschappen, je bent er lekker volt bij inderdaad! Fijn dat je je goed voelt!

Ik leg joy ook wakker erin en gaat meestal goed, soms een keer even flink huilen maar dan even vasthouden en later weer in bed en dan prima! Wel maakt ze van die moppergeluidjes als ze haar speentje in heeft, oleee, olee, olee..zo klinkt het! Moet er erg om lachen!

french
6 January 2010, 13:47
Hey french, das lang geleden!! :) Hoe gaat het met jou??
Ja precies, dat doet Jen ook wanneer iemand anders haar in bed doet..
ff mekkeren en dat valt ze in slaap :D

Ik voel me nog best goed! Weinig kwaaltjes, behalve best moe.. :)

Ik moest even denken maar we hebben geklept in mei/juni of in het nieuwe forum ??
Weet het effe niet meer haha.
Maar hier alles goed hoor, Niek is alweer 8 maandjes ook. Gaat snel h met die kleintjes.

Gelukkig geen last van overgeven etc.. moeheid is ook een vervelende kwaal en dan nog een
kleintje erbij natuurlijk.

janini22
6 January 2010, 13:57
We hebben inderdaad tijdens onze zwangerschappen gekletst :)

Het gaat o zo snel... pff.. maar goed hoort erbij elke keer leren ze weer nieuwe dingen is ook heel leuk!
Tot nu toe hou ik het allemaal heel goed vol, hoop dit te kunnen vasthouden!

french
6 January 2010, 14:01
Hoop het ook voor je, maar als je op het laatst loopt kan je kleine meid mss ook al wel lopen.
In ieder geval kruipen en dat scheelt al een stuk dan denk ik.
O ja in zwangerschap geklets, mijn geheugen is soms zn zeef haha.
Je naam kwam me dan wel heel bekend voor maar weet dan niet precies meer waar ik met je heb geklets ;)

Saar80
6 January 2010, 14:10
@Janini, korten jullie de naam af naar Jen? Geloof dat wij ook al eens gekletst hebben in een topic...??

@French, via deze link kan je de lengte van je kind berekenen:

http://www.ouders.nl/mfaq03.htm

(even scrollen en dan de lengte van de ouders invullen)

Janneke
6 January 2010, 14:13
Sanel, spannend!!!!!!!!!!!!
Ja, Polderse kermis is vaste prik elk jaar, afgelopen jaar (voor hem) helaas niet want toen beviel ik maar zelfs vakanties mogen dan niet gepland worden hoor ;)

janini22
6 January 2010, 14:13
Exact waar weet ik ook niet meer hahaha.. maar ik ken je naam nog wel!

Ik ben wel een tijdje lang offline geweest, heel af en toe wel gekeken, maar dan was ik al lang niet meer op de hoogte van iedereen enzo, dsu dan maar weer offline :D

@Saar.. Jaa nu je het zegt ja!!!
Ik kort haar naam af naar Jen wanneer ik over haar typ, maar we noemen haar ook vaak doudou.
(mijn vriend is half afrikaans, en doudou staat voor schatje :))

french
6 January 2010, 14:14
Thanks Saar ik heb het even ingevuld.
Niek kan 2.01 worden, met een plus of min van 9 cm.
Dus max. 2.10 m

Waar kwam je bij Thor op ?

Janneke
6 January 2010, 14:15
Saar, had dat ding ook al gezien, Joy wordt 180cm (of max -9), das ook een behoorlijk eind!
En Thor?

Saar80
6 January 2010, 14:21
Nou, als ik onze echte lengte invul wordt Thor 198.5 met +/- 9cm. Maar doordat ik groeiremmers heb gekregen zou ik eigenlijk langer zijn. Als ik die lengte aanhou zou Thor 207.5 (+/- 9cm) worden.
Behoorlijk lang dus! Maar goed, we zullen zien hoe het gaat lopen! Heb wel gelezen dat de groei remmen bij jongens alles behalve makkelijk is. Bij meiden is dat toch handiger! Maar voorlopig is daar nog geen sprake van, eerst maar een kijken hoe het zich ontwikkeld!

@Janini, geloof dat we idd in het zwangerworden topic hebben gekletst maanden geleden! (vorig jaar of jaar ervoor!).

french
6 January 2010, 14:24
Je hebt groeiremmers gehad Saar, hoe lang zou je anders worden en hoe lang ben je nu ?
Waarom is het bij jongens moeilijker ?

Limi
6 January 2010, 15:28
hoii dames,

Jenta, zoo Liam goed gegroeid, ze vonden hem te dun?? Lekker dan, mijn meissie is nogsteeds 7,5 kilo.. Begin me er steeds meer zorgen over te maken, ze lijkt ook niet aan te komen.

Ik denk dat iedereen kind zijn eigen lengte crert, geloof niet zo in die sommetjes hahahaha.. Ik ben 1.73 en manlief 1.77 dus we zullen zien. Mijn meissie loopt qua lengte keurig gemiddeld dacht ik!

Janini, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Pixxie
6 January 2010, 17:29
Limi, wat en hoeveel krijgt je meisje per dag te eten dan?

Volgens dat rekensommetje word Liam 1,88 +/- 9 cm. Ik ben 1.69m en vriendlief 1.85m.

french
6 January 2010, 17:35
Limi begrijp dat je je er zorgen over maakt, maar je meisje eet gewoon wat minder.
Je hebt ook dikke en dunne mensen toch !
Als ze het verder goed doet allemaal zou ik me er niet te druk over maken.
Maar begrijp als je het zelf aan gaat dat dat wat makkelijk gezegd is natuurlijk.

french
6 January 2010, 17:41
Ga vanavond even schaatsen met manlief, voor het eerst in 11 jaar weer ofzo.
Hoop dat ik het nog kan, en niks breek. Ben nogal omhandig :mrgreen:

Limi
6 January 2010, 17:43
Veel plezier met schaatsen French!

Je hebt ook wel gelijk hoor! Maar ik kan het gevoel gewoon niet uitshakelen, manlief ziet het ook, ze veranderd de laatste tijd totaal niet. Hij zei ook, moet ze niet is aankomen?

Ze krijgt momenteel 1x papfles 180cc, 1x fles 150cc, 1x fles 180cc (van alle flessen blijft er wat staan), half fruitpotje, 3/4 groentehap en beetje yoghurt. Tussendoor nog wat roosvicee, en koekje, maar met koekje speelt ze meer.

Pixxie
6 January 2010, 17:43
Ga vanavond even schaatsen met manlief, voor het eerst in 11 jaar weer ofzo.
Hoop dat ik het nog kan, en niks breek. Ben nogal omhandig :mrgreen:

Aaaaah leuk! Natuur of kunstijs?

roosje
6 January 2010, 19:11
@Limi: mijn meisje is ook niet zwaar hoor! Ze woog met de 7,5 mnd controle op het cb nog net geen 7,5 kg en was toen 70 cm lang. Inmiddels zal ze wel iets zwaarder geworden zijn, maar ze gaan nu minder hard groeien h?! (ze kunnen niet eeuwig minimaal 100gr. per week blijven groeien ;) )
Hier op het cb vinden ze mijn meisje prima, niet te dik, maar ook niet te dun ofzo. Qua gewicht zit ze net onder het gemiddelde en qua lengte net erboven. Zolang ze gewoon actief is en vrolijk zou ik me geen zorgen maken. Er zijn tegenwoordig al zoveel kinderen/tieners met overgewicht dat ik blij ben dat ze een 'mooi figuurtje' heeft en er zit heus wel wat vet aan haar lijfje.
Bij twijfel gewoon even je huisarts of het cb raadplegen, daar zijn ze voor!

Liefs Roos

Limi
6 January 2010, 19:17
@Limi: mijn meisje is ook niet zwaar hoor! Ze woog met de 7,5 mnd controle op het cb nog net geen 7,5 kg en was toen 70 cm lang. Inmiddels zal ze wel iets zwaarder geworden zijn, maar ze gaan nu minder hard groeien h?! (ze kunnen niet eeuwig minimaal 100gr. per week blijven groeien ;) )
Hier op het cb vinden ze mijn meisje prima, niet te dik, maar ook niet te dun ofzo. Qua gewicht zit ze net onder het gemiddelde en qua lengte net erboven. Zolang ze gewoon actief is en vrolijk zou ik me geen zorgen maken. Er zijn tegenwoordig al zoveel kinderen/tieners met overgewicht dat ik blij ben dat ze een 'mooi figuurtje' heeft en er zit heus wel wat vet aan haar lijfje.
Bij twijfel gewoon even je huisarts of het cb raadplegen, daar zijn ze voor!

Liefs Roos
Dank je wel! Ze woog idd de laatste keer nog geen 7,5 kilo, toen was ze 7mnd! En geloof 70 cm, dus die meiden gaan dan gelijk op! Hoeveel denk je dat jou meissie nu weegt? Op onze weegschaal hier thuis weegt ze nogsteeds hetzelfde als paar weken terug! Misschien is het inderdaad wel normaal rond deze leeftijd!

Saar80
6 January 2010, 19:19
@Limi, hoezo geloof je niet zo in die rekensommetjes...? Denk dat het toch logisch is dat lengte erfelijk is...? Dus als je twee ouders van 1.90cm hebt zal het kind echt niet zo snel bij de 1.60cm blijven hangen! Of denk je wel...?

@French, ik ben nu 1.87cm en mn man 1.88cm. Als ik die groeiremmers niet gehad had dan was ik waarschijnlijk 2.05cm geworden....niet echt fijn voor een vrouw! Bij een jongen is het lastiger de groei te remmen omdat ze bij meiden hormonen kunnen geven waardoor ze eerder ongesteld worden en het de groei remt. Dat kan bij jongens niet. Heb eens ergens gelezen dat er ook veel minder onderzoek naar het remmen van de groei bij jongens is gedaan, dus ook geen echte cijfers van gelukte zaken zeg maar. Geloof dat je bij jongens met injecties kunt gaan werken (waar dus geen bewezen resultaat van is) en anders is er alleen een of andere been/knie operatie mogelijk ofzo....niet echt "eenvoudige" opties dus....

Limi
6 January 2010, 19:22
@Limi, hoezo geloof je niet zo in die rekensommetjes...? Denk dat het toch logisch is dat lengte erfelijk is...? Dus als je twee ouders van 1.90cm hebt zal het kind echt niet zo snel bij de 1.60cm blijven hangen! Of denk je wel...?

@French, ik ben nu 1.87cm en mn man 1.88cm. Als ik die groeiremmers niet gehad had dan was ik waarschijnlijk 2.05cm geworden....niet echt fijn voor een vrouw! Bij een jongen is het lastiger de groei te remmen omdat ze bij meiden hormonen kunnen geven waardoor ze eerder ongesteld worden en het de groei remt. Dat kan bij jongens niet. Heb eens ergens gelezen dat er ook veel minder onderzoek naar het remmen van de groei bij jongens is gedaan, dus ook geen echte cijfers van gelukte zaken zeg maar. Geloof dat je bij jongens met injecties kunt gaan werken (waar dus geen bewezen resultaat van is) en anders is er alleen een of andere been/knie operatie mogelijk ofzo....niet echt "eenvoudige" opties dus....
Ik denk dat wel, ik ben 1.73, mijn zus 1.60 mijn broer 1.96 en broertje 1.72 allemaal uitgegroeid. Manlief zijn broer is 1.99 en manlief dus 1.77... Ik zie er niet echt iets erfelijks in. Geloof gerust wel dat het beetje bepaald wordt, maar ik zie het niet zo?

Saar80
6 January 2010, 19:22
@French, hier wat info over groeiremming:

Welke mogelijkheden van groeiremming zijn er?
Een hormoonbehandeling voor meisjes bestaat uit het dagelijks slikken van twee tot zes oestrogeentabletten (oestrogeen is een vrouwelijk hormoon). Deze behandeling duurt n tot tweenhalf jaar. Om te komen tot een regelmatige menstruatie dient er daarnaast bijvoorbeeld eens per maand gedurende enkele dagen een ongesteldheidsmedicijngeslikt te worden.

Een hormoonbehandeling voor jongens bestaat uit n testosteroninjecties (testosteron is een mannelijk hormoon) per twee weken. De behandeling duurt n tot twee jaar. De resultaten op de eindlengte zijn veelal beperkt doordat er vaak te laat met de behandeling begonnen wordt.
Een hormoonbehandeling voor jongens kan ook uitgevoerd worden met testosterontabletten, waarmee op jonge leeftijd gestart dient te worden. Onderzoek naar het aantal centimeters dat deze jongens door het slikken van het mannelijk hormoon minder groeien zijn nog niet beschikbaar.

Bij een epifysiodese worden de groeischijven rond de knien operatief beschadigd, waardoor de groei in de benen stopt. Het kind wordt voor deze kleine operatie enkele dagen opgenomen in het ziekenhuis. Omdat een hormoonbehandeling bij meisjes effectiever is dan bij jongens, wordt deze operatie bij meisjes nauwelijks uitgevoerd.

Hierdoor zijn alleen de resultaten van een epifysiodese bij jongens bekend, namelijk een winst van gemiddeld 5,5 cm. In het AZG (Academisch Ziekenhuis Groningen) wordt gebruik gemaakt van een techniek waarbij geen gips nodig is en de littekens klein zijn. Een opname van enkele dagen - en misschien in de toekomst een dagbehandeling - is realistisch. Na drie maanden kan het kind weer overal aan mee doen.

Een derde mogelijkheid is het gebruik van groeihormoonremmende medicijnen. Deze behandeling is bij zowel jongens als meisjes nog experimenteel.

Sanel
6 January 2010, 19:23
Limi
Elke kindje is weer anders joh!!! Ze komt echt wel hoor!!! Fenna is veel te klein en is vergelijking met haar lengte is ze eigenlijk te zwaar. Ik krijg er ook al meer opmerkingen over. Zo van: slagroomkind en ze krijgt niet te kort!! Ik wordt er ondertussen een beetje moe van. De volgende keer is diegene de lul!!! Ik weet het ook wel maar ik vindt haar mooi!!! En het cb maakt zich niet druk.
Je smurf is echt prachtig!!! Ga lekker genieten want voor je het weet veranderd ze weer!!! Knuffie!!

Janneke
Wij gaan dus nooit naar de Polderse kermis. Valt tegelijk met hier. Dus ook wij plannen geen vakantie dan!!!
Het is zeker spannend. Alleen kan ik pas vrijdag testen. Mijn banner beweert morgen maar ik weet niet anders als vrijdag.

Jenta
Lekker gegroeid is Liam weer!! Super!!! En laat dat wijf maar lekker zeiken zeg!! Wat denkt ze wel niet zeg. Volgende keer zou ik een korte broek heen gaan!! ;)

Saar
Eigenlijk vindt ik het persoonlijk een beetje irritant worden dat je aldoor roept dat Thor zo groot is en dat niemand hem kan inhalen. Het is toch geen wedstrijd? Om heel eerlijk te zijn vindt ik grote baby's niet mooi. Een baby hoort in mijn ogen klein te zijn. Maar dat is mijn mening.

roosje
6 January 2010, 19:27
Volgens die site word mijn meisje 181,5 cm (+/- 9 cm), dus ook geen kleintje hier. Wij zijn zelf ook redelijk lang: 1.75 en 1.92
Dus dat is dan te verwachten.

Na meer dan 2 uur geprotesteerd te hebben slaapt mijn meisje nu eindelijk! Ze bleef maar brullen (klonk redelijk overstuur) Dus ik (meerdere keren) naar boven met wat melk, misschien had ze honger, nee dus, beker werd resoluut geweigerd.
Uiteindelijk ben ik toen met het licht op de hal aan in haar deuropening gaan staan, zodat ze me kon zien. Heb haar verder niet aangekeken of iets gezegd, heb daar alleen maar gestaan.Toen werd ze rustig, gelukkig! Na een tijdje (10 min. ofzo) heel zachtjes weggeslopen en het licht op de hal maar aangelaten. Hoorde haar via de bf nog brabbelen. Na 30-45 min. sliep ze eindelijk, dus heb toen het licht maar uitgedaan. Geen idee wat het probleem nu was....
Volgens het cb boekje zou het kunnen dat ze door gaat krijgen dat ze alleen is en daarom dus gaat huilen. Ben benieuwd, dat beloofd nog wat dan....

Roos

Limi
6 January 2010, 19:34
Volgens die site word mijn meisje 181,5 cm (+/- 9 cm), dus ook geen kleintje hier. Wij zijn zelf ook redelijk lang: 1.75 en 1.92
Dus dat is dan te verwachten.

Na meer dan 2 uur geprotesteerd te hebben slaapt mijn meisje nu eindelijk! Ze bleef maar brullen (klonk redelijk overstuur) Dus ik (meerdere keren) naar boven met wat melk, misschien had ze honger, nee dus, beker werd resoluut geweigerd.
Uiteindelijk ben ik toen met het licht op de hal aan in haar deuropening gaan staan, zodat ze me kon zien. Heb haar verder niet aangekeken of iets gezegd, heb daar alleen maar gestaan.Toen werd ze rustig, gelukkig! Na een tijdje (10 min. ofzo) heel zachtjes weggeslopen en het licht op de hal maar aangelaten. Hoorde haar via de bf nog brabbelen. Na 30-45 min. sliep ze eindelijk, dus heb toen het licht maar uitgedaan. Geen idee wat het probleem nu was....
Volgens het cb boekje zou het kunnen dat ze door gaat krijgen dat ze alleen is en daarom dus gaat huilen. Ben benieuwd, dat beloofd nog wat dan....

Roos
Heel herkenbaar Roos! ik denk weer een ontwikkeling denk ik!

Saar80
6 January 2010, 19:50
Sorry hoor Sanel maar vind het niet echt eerlijk wat je nu schrijft. Ben in staat een heel valse opmerking te maken maar die laat ik om de lieve vrede maar even achter wege. Ik probeer er iig echt geen wedstrijd van te maken hoor. Het is gewoon een feit dat Thor een groot kind is, veel groter dan gemiddeld. Zoals je weet was ie met de geboorte al enorm en dat komt vooral vanwege mijn lengte en de groeiremmers waarschijnlijk. Thor past bij ons, bij mij. Een piepkleine baby zou niet bij ons passen. En ieder kind is zichzelf en weet ook wel dat het geen wedstrijd is. Vind het een beetje jammer dat je nu gaat zeggen dat babys klein moeten zijn. Alsof je dat in de hand hebt! Net zo min als dat je in de hand hebt of een kind gezond/knap/kaal is....beetje unfair!

Saar80
6 January 2010, 19:52
@Roosje, fijn dat je meisje eindelijk slaapt! Miss heeft het idd te maken met de ontwikkeling....ze krijgt nu natuurlijk steeds meer in de gaten!

Sanel
6 January 2010, 19:57
Ik vindt dat jij er van de week een beetje de spot mee dreef dat Fenna nog zon klein was. Hahaha wat een verschil waren jouw woorden. Heb je enig idee dat ik er misschien mee zit dat Fenna niet hard groeit? Dat is pas niet eerlijk.Fenna groeit niet hard en jij loop maar te roepen dat ie zo groot is. Enig dat sommige mensen daar onzeker over kunnen worden? Dat is mijn insteek hier achter. Mijn meisje krijgt als zoveel opmerkingen naar hoofd geslingerd en dan kom jij ook nog even met zon opmerking. Dat was voor mij even de druppel!! Dus we is er nou niet eerlijk?

Janneke
6 January 2010, 20:03
Sanel, volgens mij is het meer dat Saar zich er druk om maakt dat Thor zo groot is omdat Saar vroeger zelf groeiremmers heeft gehad en misschien eerder angstig is dat het bij thor ook moet...het viel mij ook op dat saar het er vaak over heeft en aangezien ze vertelde over de groeiremmers bij haar zelf, kreeg ik het idee dat ze zich er wel beetje zorgen om maakt bij htor..misschien heb ik het helemaal fout hoor, zou zo maar kunnen, is lastig om dat te bepalen als je alleen forum hebt...

enne...denk veel aan je sanel....vind het zo spannend!laat ej wel meteen horen als je getest hebt?
polderse kermis is heilig hier~!dit jaar zal ik er ook aan moeten geloven..en ja, eigenlijk is het gewoon heel veel zuipen, hahaha

janini22
6 January 2010, 20:04
Dank je wel Jamilah!

Jen is trouwens ook aan de grote kant geweest steeds en ben vanochtend bij het consultatiebureau geweest en nu zakt dat alweer een beetje af als je naar die groeicurve kijkt.

Weet je ze zijn nog zo jong, nog niets is bepaald en het kan nog alle kanten uit.
Zolang het allemaal binnen de grenzen blijft zou ik me niet al te druk maken (is voor mij ook wel makkelijk zeggen want Jen heeft tot nu toe nog geen dingen waar ik me zorgen over maak)..
Maar je eigen kind is toch altijd het mooiste toch, klein, groot, dik dun.. het is je eigen wondertje!;)

Janneke
6 January 2010, 20:06
Limi, meis, begrijp je volkomen! maar jouw meisje is zooo mooi en vind op de foto's dat alles echt klopt aan haar, denk echt dat ze gewoon geen grote eter is, misschien was jij dat vroeger ook niet? of je vriend>

Sanel, ook van jou heel goed te begrijpen, gewoon omdat je je toch ergens zorgen maakt...maar jouw meissie is op en top gezond volgens mij hoor, ze gaat als een speer in haar ontwikkeling, denk dat ze echt punten scoort hoor, zo snel als zij gaat!!

Limi
6 January 2010, 20:11
Limi, meis, begrijp je volkomen! maar jouw meisje is zooo mooi en vind op de foto's dat alles echt klopt aan haar, denk echt dat ze gewoon geen grote eter is, misschien was jij dat vroeger ook niet? of je vriend>

Sanel, ook van jou heel goed te begrijpen, gewoon omdat je je toch ergens zorgen maakt...maar jouw meissie is op en top gezond volgens mij hoor, ze gaat als een speer in haar ontwikkeling, denk dat ze echt punten scoort hoor, zo snel als zij gaat!!
lief van je! Manlief was extra licht en klein! Maar vooral licht! nu nogsteeds, 58 kilo is ie! :shock: :o

french
6 January 2010, 20:37
Nou schaatsen was hier drama zeg, kwam 20 meter vooruit en de rest heeft manlief me de baan over moeten slepen.
Nogal zwakke enkels en dat ondervond ik nu weer even :mrgreen:
Dus ik ga NOOIT weer schaatsen. De kinderen schaatsen me in rap tempo voorbij haha :D

Ik begrijp de commotie wel een beetje rond de groei, zo vind ik het ook niet leuk dat Saar Thor zo groot noemt. Maar
dat is omdat ik me dan aangesproken voel op Niek.
Niek is nu nog groter namelijk en ik vind hem niet abnormaal. Zo komt het dan wel een beetje
over...... maar goed daar hebben we het al over gehad vandaag saar ;) Is net je kijk erop mss.
Maar ieder kindje is uniek en we kunnen niet allemaal hetzelfde zijn. Je hebt al volwassen mensen ook groot, dik, dun,
lang, kort etc...

Jamilah toch van het spiraaltje mss, weet hoe klote dat is zeg !
Bij mij zit er nu eindelijk de laatste 2/3 maanden een beetje regelmaat in gelukkig.
Staat ook in de bijsluiter, heb je die meegekregen ?
Je kunt het eerste halfjaar last hebben van doorbraakbloedingen en schijnen toch wel heel
veel vrouwen te hebben. Al hoor je die verhalen bijna nooit dus ;)

french
6 January 2010, 20:39
O ja Saar thanks voor de info van die groeiremmers, lijkt me allemaal nogal
heftig voor een paar cm niet !
Moeten we ter zijne tijd maar zien hoe hard hij groeit.
Jij was dan ook lang geworden zeg, maar goed dat ze het geremd hebben idd.
Want als vrouw zo lang worden, lijkt me echt geen pretje zeg.

Saar80
6 January 2010, 21:02
@Janneke, je hebt gelijk hoor! Zoals Sanel zich zorgen maakt over het klein zijn van Fenna maak ik me zorgen om het groot zijn van Thor. Ik wt namelijk uit ervaring hoe vervelend het kan zijn. Nu is Thor een jongen en zal hij het anders ervaren als ik als kind heb gedaan maar het is cht niet leuk om je hele leven altijd en overal bovenuit te steken! Nu is het bij meisjes dus ook "makkelijker" onder controle te houden dan bij jongens zoals je miss net hebt gelezen in het stukje over groeiremmen. Dat baart me toch een beetje zorgen....vind het geen fijn idee als Thor 2.10/2.20 zou worden!

@Jamilah, weet natuurlijk ook niet of dat rekenprogramma klopt hoor...en kan in een mensenleven een hoop veranderen maar het zit natuurlijk voor een deel in de genen of iemand lang wordt of niet. Mijn vader is 2 meter dus niet zo gek dat ik niet klein ben. Mijn man is zelf als kind pas laat de hoogte in gegaan, die was vroeger ook niet heel groot. Bij mij zijn ze op een gegeven moment de botjes in mn hand gaan tellen, daardoor kunnen ze heel goed inschatten hoe groot je wordt en dus ook of je moet ingrijpen. Doordat ik het zelf heb meegemaakt ben ik dus extra bezorgd!

@Sanel, het was absoluut niet mijn bedoeling de spot met Fenna te drijven. Denk dat ik er ook wel een smiley neer heb gezeg? Of anders zou die er moeten hebben gestaan. Wilde alleen maar aangeven dat Fenna en Thor twee uitersten zijn en bedoel daar niks verkeerds mee! Zoals ik ook al aan Janneke schrijf is het helemaal niet vreemd dat jij je zorgen maakt om Fenna haar groei, ik maak me ook zorgen om Thor zn groei, de n te klein de ander te groot we maken ons allebei druk om hetzelfde....Oftewel was echt niet mn bedoeling om je boos/onzeker te maken ofzo!

@French, mijn bewoordingen over het feit dat Thor "te groot" is komen dus ook voort uit mijn eigen ervaring/onzekerheid/bezorgdheid. Ik weet dat Niek en Thor qua lengte niet veel schelen maar het komt miss omdat ik hier vooral veel vergelijkingsmateriaal heb van kindjes die klein(er) zijn. Zo is een dochtertje van een goede vriendin al dik 20 maanden en scheelt miss maar 3 cm met Thor....Tja dan ga ik m al gauw als "te" groot bestempelen. Maar miss moet ik daar mee ophouden. We weten nou wel dat ie groot is. Klaar.

Wat betreft die info. Toen ik daarover aan het lezen was vond ik dat dus ook onzin. Als blijkt dat Thor rond de 2 meter of 2.05 zal worden ga ik me ook niet druk maken. Als het echt tegen de 2.20cm zou gaan lopen dan zou ik die dingen pas gaan overwegen....maar liever niet! Injecties en knieschijven breken lijken me nou niet echt opties voor een kerngezond kindje....

french
6 January 2010, 21:08
[color=#BF40BF
@French, mijn bewoordingen over het feit dat Thor "te groot" is komen dus ook voort uit mijn eigen ervaring/onzekerheid/bezorgdheid. Ik weet dat Niek en Thor qua lengte niet veel schelen maar het komt miss omdat ik hier vooral veel vergelijkingsmateriaal heb van kindjes die klein(er) zijn. Zo is een dochtertje van een goede vriendin al dik 20 maanden en scheelt miss maar 3 cm met Thor....Tja dan ga ik m al gauw als "te" groot bestempelen. Maar miss moet ik daar mee ophouden. We weten nou wel dat ie groot is. Klaar.

Wat betreft die info. Toen ik daarover aan het lezen was vond ik dat dus ook onzin. Als blijkt dat Thor rond de 2 meter of 2.05 zal worden ga ik me ook niet druk maken. Als het echt tegen de 2.20cm zou gaan lopen dan zou ik die dingen pas gaan overwegen....maar liever niet! Injecties en knieschijven breken lijken me nou niet echt opties voor een kerngezond kindje....[/color]

Ik denk dat je dat dus juist verkeerd ziet nu, en Thor helemaal geen groot kind meer is ;)
Tenminste dat is zoals ik Niek zie, en die is nog weer wat zwaarder dan Thor met 6 maanden was (toen Niek ook 6 maanden was)
Dat doelde ik meer op ;)

Net wat je zegt als het idd 2.20 zou zijn dan ga je zulk soort dingen overwegen.
Maar niet als ze 2m worden.
Klinkt allemaal nogal heftig zeg knieschijven breken enzo.

Sanel
6 January 2010, 21:17
Jamilah
He jakkie hoofdpijn. Heb ik ook al een tijdje. Ik hoop niet ongi te worden zeg.... ;)

Saar
Dan heb ik je verkeerd begrepen waarschijnlijk.Maar zo kwam het een beetje over.Ik dacht eerst ik laat het waaien maar toen las ik weer verhalen over hoe groot de kindjes waren en toen plofte er iets hier. Hormonen.... :? . Maar zorgen maken is gezond. Maar ik denk dat we het gewoon los moeten laten. Zand erover dan maar?

Saar80
6 January 2010, 21:19
@French, ok dan snappen we elkaar weer....hihi! Beetje verwarrend allemaal... :D Maar vond al die maatregelen ook nogal heavy, das niet iets wat je "uit voorzorg" zou doen. Daarom is het bij een meisje wat makkelijker. Pillen slikken is toch wat eenvoudiger als injecties of knieschijven breken...vooral als er ook nog eens geen garanties zijn!

Saar80
6 January 2010, 21:20
@Sanel, zand erover (of sneeuw als er bij jullie nog wat ligt ;) ) ! Denk idd dat we elkaar verkeerd hebben begrepen, iets lezen kan al snel verkeerd worden opgevat. Bedoelde het allemaal niet verkeerd iig!

french
6 January 2010, 21:25
Sneeuw erover dan maar haha :mrgreen:
Soms toch lastig dat typen, komt anders over soms dan je bedoelt denk ik.

Niemand gelezen van mijn schaatsactie haha.

Saar80
6 January 2010, 21:29
@French, wel gelezen maar nog niet gereageerd.....Balen zeg! Niet zo goed plan dan...Wat voor schaatsen had je? Ik vind die ijshockeyschaatsen altijd wel fijn omdat je dan je enkel meer steun geeft! Heb 2 jaar geleden voor het laatst geschaatst maar ging me ook niet zo goed af.... :(

french
6 January 2010, 21:36
Ik heb noren, en dan geen steun bij de enkels natuurlijk.
Maar skeeleren kan ik ook niet vanwege mijn enkels, dus had het ook kunnen verwachten
dat ik door mijn enkels zou zakken natuurlijk :|

Slaap lekker Jamilah, hopelijk morgen opstaan zonder kopzeerte !

Janneke
7 January 2010, 06:34
Bah zeg, ik heb weer eens vette hoofdpijn...

En ook zo'n domper, was ik gister eindelijk een dag niet ongi en vandaag ook de hele dag nog niks, ga ik naar de wc net en wat denk je??? ja hoor, we bloeden weer gezellig! :evil:

grappig, ze zeggen toch dat je op gegeven moment zelfde cyclus aanneemt als je met elkaar omgaat, blijkbaar geldt dat ook voor forum dan! ;)

Janneke
7 January 2010, 06:39
Hoop dat het weer beter gaat jamilah....die k...hoofdpijn van je ...dikke kus van mij

french, das ook jammer, had je er zo veel zin in dat schaatsen. Je hebt het in ieder geval geprobeerd! dan maar de kids en paps toejuichen aan de zijkant! ;)

Sanle, jij gaat op mijn verjaardag testen! ;)

Pixxie
7 January 2010, 08:57
@French, hahaha moest wel een beetje lachen om je schaats verhaal :oops: Balen dat je enkels niet meer werkten! Over een paar jaar staat Niek op zn dubbelijzers achter een oude stoel, ook leuk! :D

@Sanel, ik hoop niet dat het meningsverschil over de afgelopen pagina's door een die opmerking van mij komt (over Fenna? Ze scheelt geeneens zo gek veel met Liam, dus ik houd mn mond dicht, hahaha! :mrgreen:

@Limi, mijn hele jeugd (nu nog steeds eigenlijk) ben ik een slechte eter geweest. Ik had gewoon niet veel nodig. Elke keer met avondeten dat mijn vader zei: eet nou eens wat meer! Op mijn 14e ben ik op die opmerking in janken uitgebarsten, was er zo zat van! Ik heb altijd een gezond gewicht gehad, maar moet mij bij anderen nog steeds verantwoorden om mijn kleine porties. Dus ik denk dat jouw meissie net als mij gewoon niet veel nodig heeft. Ze is gezond en gelukkig en daar draait het allemaal om toch?

@Jamilah, balen dat je alweer ongi bent zeg! :( Wel fijn dat je nog even weer hebt kunnen slapen vanochtend.

Liam heeft tot 9 uur geslapen, maar zn fles niet helemaal leeg gedronken. Ligt nu heel druk en vrolijk te doen op de vloer. Elke keer als ik me omdraai en hem aankijk krijgt ie een enorme grijns en spleetoogjes, zooo schattig!!! :mrgreen:

french
7 January 2010, 11:28
Nou eindelijk heeft Niek weer een goede nacht gemaakt hier zeg !
Hij was 1x rond 1.00uur wakker en daarna pas om 9.00uur zeg !

Jamilah gelukkig hoofdpijn over dus ! Mss komt het wel van de spiraal ook de hormonen bedoel ik.
Had in het begin ook merg veel hoofdpijn, dat ik soms dacht zal het van de spiraal komen mss.
Ben benieuwd of de foto's mooi zijn geworden !

Jenta Leuk h als ze je zo aankijken, doet Niek nu ook heel vaak.
Met spelen even opkijken naar papa of mama en dan breeduit lachen, zo lief !

Janneke ben je morgen jarig ? Mijn zusje ook das toevallig ;)

En ik ga Niek zeker leren schaatsen, al zal ik niet mee schaatsen haha :mrgreen:
Moet manlief maar doen dan !

Pixxie
7 January 2010, 12:32
Kreeg vandaag post van Nestle, informatiepakketje over babyvoeding enzo. In Noorwegen is met 6 maanden dit het schema:

Ontbijt: melk
Tussendoortje: melk en fruit
Lunch: melk, pap en fruit
Avondeten: melk, groente
'savonds: melk en pap

Nu snap ik ook waarom Noorse babies over het algemeen erg rond zijn zeg.. Dit krijg ik er nooit allemaal in bij Liam!

french
7 January 2010, 12:46
Ja wat een hoop melk nog idd, maar met bv maakt het niet uit natuurlijk.
Mss gaan ze daarvan uit ?
Met fv is hier vanaf 6 maanden 3 flessen.

Pixxie
7 January 2010, 12:53
Ja wat een hoop melk nog idd, maar met bv maakt het niet uit natuurlijk.
Mss gaan ze daarvan uit ?
Met fv is hier vanaf 6 maanden 3 flessen.

Ja dr staat borstvoeding/flesvoeding. Terwijl op de verpakking van de flesvoeding staat dat hij nu 4 of 3 flessen per dag moet krijgen. Maarn eigenlijk moet er nu dus 1 fles gaf, hoe heb jij dat toen bij Niek gedaan? Liam word namelijk standaard rond 21:00 uur wakker van de honger..

En die speciale toetjes, is dat Yogolino??

Sanel
7 January 2010, 12:56
Jenta
Welke opmerking? Dat heb ik even gemist denk ik.En wat een schema zeg. Niet normaal zeg!!

Pixxie
7 January 2010, 13:01
Jenta
Welke opmerking? Dat heb ik even gemist denk ik.En wat een schema zeg. Niet normaal zeg!!

Ik vroeg of Fenna niet te zwaar was, en daarachter dat ik dit niet lullig bedoelde en hoopte dat ik je niet beledigde ;)

Sanel
7 January 2010, 13:08
O die opmerking. Nee joh!!! Ik zei toen al dat het een speklappie was!!! ;)
Ze moet gewoon even een fles Pokon drinken. Misschien dat ze dan gaat groeien. ;)

pluis
7 January 2010, 13:40
haha pas maar op dat er dan geen bloemetjes gaan groeien uit fenna s oren :mrgreen: :D

Pixxie
7 January 2010, 13:45
Hahahahahahahaha :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Mn zus zei ook altijd dat ik stiekem Pokon door Liam's fles gooide omdat ie ook vrij lang is, haha, njah wie weet helpt het! :D

We hebben hier een bevroren leiding :evil: Kon Liam dus niet in bad doen vandaag, dus maar lekker gewassen en gemasseerd.

french
7 January 2010, 13:52
Jenta ik heb bij Niek zijn warme hap eerst gegeven rond 16.30 en daarachteraan een half flesje.
Hoe meer hij ging eten, des te minder fles gegeven. En op een gegeven moment wou hij niet meer.
Dus toen die fles gestopt. Niek krijgt om 19.30 nog een bordje pap. Dus die fles hoef je er nog niet
af te halen.
Toetjes volgens mij idd yogolino van Nestle.
Maar Niek krijgt nu volle yoghurt met een scheutje roosvicee. Vind ie veel lekkerder en is ook een
stuk goedkoper ;)
Bevroren leidingen zeg, das balen. Hebben jullie dat vaker met vorst dan ?

Sanel haha Pokon, heb je ook een stopmiddel voor groeien hihi. Onkruidverdelger whhhaaaa :?

french
7 January 2010, 14:04
Whow :shock: hoor net op het nieuws dat het -16 kan worden vannacht.
Brrrr, maar even een extra dekentje op bij Niek.
En morgen flink krabben denk ik, moet morgen weer vroeg werken namelijk.

Pixxie
7 January 2010, 14:10
Aaahh bij jullie ook lekker fris dus! Het is hier nu -11 geloof ik. Dus dat is vorst al voorbij. De eerste keer dat we bevroren leidingen hebben, maar we wonen hier nu ook net een jaar en 2 mnd.

Liam krijgt rond 16:00 uur groente en daarna rond 17:00 uur 200cc melk. En om 21:00 uur een papfles.

@French, misschien verstandig om toch even de verwarming aan te zetten op Niek zijn kamer? Doen we bij Liam ook en als wij naar bed gaan zetten we hem uit.

french
7 January 2010, 16:39
Jenta het is nu nog 19 graden op zijn kamertje, dus warm genoeg nog.
Zijn kamertje wordt nooit heel koud, dus dat scheelt alweer.
Irri zeg bevroren leidingen, heb je helemaal geen water in huis nu ?

Jamilah die 3 flessen gaf Cb als richtlijn, en aangezien Niek gewoon geen fles meer wou
naar zijn warme hap (heel potje) ben ik er gewoon mee gestopt. Hij krijgt nu rond 17.00uur
zijn warme hap en dan om 19.30 een bordje pap (dat is in plaats van de fles) Dus zoals ik
al zei die avondfles hoeft er nog niet vanaf ;) Gaat om de fles rond 16.00/17.00 die
je weg moet gaan laten.

Niek krijgt ook nog erg weinig melk over de dag, maar dat is omdat hij gewoon die flessen zat is denk ik.
Hij krijgt 's ochtends 180cc, s'middags 100cc en voor het slapen een bordje pap met 150cc opvolgmelk.
En 's ochtends een half potje fruit, 's middags 100cc roosvicee en een rijstwafel of soepstengel.

Limi
7 January 2010, 17:43
Hallo dames,

mijn meissie krijgt ook 3 flessen hoor, nou ja 2,5 ofzo!
net als wat French zegt idd! Op een gegeven moment heeft hij/zij hem niet meer nodig, dat merk je gewoon! Ik heb ook de middagfles (van 16u) veranderd in avondeten om half 5.

xxx

Limi
7 January 2010, 17:44
net als wat FRENCH zegt :cry: grrrrrrrrrrrrrrrr

Saar80
7 January 2010, 17:58
@Jenta, waar is dat schema op gebaseerd dan? Op de fv fabrikant...? Want lijkt me ook een beetje overdreven (vooral 2 keer pap!). Savonds lijkt het me f pap f melk...beide krijg je er denk ik niet in...? En als je pap met een lepel wilt geven moet je m eerst wakker maken (tenminste als het om de laatste voeding gaat) in de kinderstoel zetten, pap geven, dan eruit halen, fles geven en dan alles weer schoon maken en in bed leggen...ben je een uur bezig zeg! Dank je de koekoek ;)
Oh ja, en babys kunnen ook gewoon yoghurt/kwark als toetje eten, je hoeft echt niet speciale babytoetjes te kopen (zit vaak ook een boel suiker in ook nog!).

@Jamilah, alle fotos gekocht? Dan heb je een fotogeniek kind of een heel goede fotograaf haha! Dat pakket bij ons destijds vond ik echt heel prijzig! Zou ze nooit allemaal genomen hebben....maar er zaten ook niet echt leuke bij....

@Limi, haha ging je weer de fout in.... ;)

Thor had vannacht bedacht dat ie wel weer een uur kon gaan jengelen....lekker dan! Heb uiteindelijk om 3 uur een flesje gegeven maar dronk ie maar 100cc van (laatste fles had ie ook maar 120cc gedronken ofzo). Rest van de dag is ie lekker vrolijk geweest. Voor het eerst een klein rijstwafeltje geprobeerd vandaag, vond ie niet super maar ook niet heel vies...

Pixxie
7 January 2010, 18:06
Hahahahah foei Limi!!!! :lol:

Ik ga Liam vanaf nu ook een heel potje geven met groente. Die lust ie namelijk al te graag. Dan valt ie fles van 17 uur vanzelf weg en verschuift die van 21 naar 20:00 uur :D Zo heb ik het goed bekeken ofniet? Liam is nog erg gek op zn flessies, drinkt met smaak!

Saar, de vraag over de yoghurt vroeg ik omdat ik alleen een plaatje van Yogolino zag voor 10 mnd+. Liam krijgt vanillie yoghurt of gewone yoghurt met een scheutje roosvicee. Ik vind dat zulke dure onzin, die speciale toetjes. Maar dit schema was indd van Nestle die ook de fv produceerd. De Noorse eetgewoontes zijn ook anders dan in NL, hier hebben ze 4 maaltijden. De lunch rond 12 uur, dan rond 16:00 uur middageten (warm) en rond 20:00 uur eten ze een kleine broodmaaltijd. Vandaar de pap voor de avond. Maar ik ga me dus echt niet houden aan dat schema! Wij eten zelf ook gewoon op Nederlandse tijden.

Jamilah, nou ik ben benieuwd naar de foto's!

Limi
7 January 2010, 18:14
Klinkt goed Jenta! Ik geef ook gewone yoghurt, soms met wat fruit, soms met wat roosvicee, maar meestal gewoon zo, heerlijk vindt ze dat!

Ik doe het zo:
8.30 180 cc papfles
10.00 half fruithapje
12.00 150 cc fles
16.30 groentehapje en yoghurt
18.00 180 cc fles

Klinkt goed wat je in gedachte hebt!

Jamilah, ik ben ook benieuwd naar de foto's!

Pixxie
7 January 2010, 18:17
Limi, gaat ze na die laatste fles meteen naar bed, en slaapt ze dan de hele nacht?

Limi
7 January 2010, 18:18
Limi, gaat ze na die laatste fles meteen naar bed, en slaapt ze dan de hele nacht?
Ja ze gaat rond kwart over 6 naar bed, tot uur of half 9 volgende ochtend, ik weet het slaapkoppie! Maar je kan natuurlijk ook laatste fles om 19.00/20.00

Pixxie
7 January 2010, 18:21
Ja ze gaat rond kwart over 6 naar bed, tot uur of half 9 volgende ochtend, ik weet het slaapkoppie! Maar je kan natuurlijk ook laatste fles om 19.00/20.00

Nou heerlijk toch!!! Dat houd ook in dat ze voldoende krijgt over de hele dag wat betreft eten. We houden Liam altijd wakker tot 19:00 uur, met moeite soms, en dan word hij zelf meestal wakker rond 20:30 uur, krijgt ie papfles en direct weer naar bed.

Kreeg net te horen dat mn schoonmoeder weer thuis is. Ze zou gisteren naar Engeland gaan waar mn schoonzusje nu woont, maar ze vlucht werd elke keer geannuleerd vanwege de sneeuw. Lekker knullig!

Sanel
7 January 2010, 18:31
Fenna drinkt ook nog maar 2,5 fles. Tussen de middag drinkt ze nog zon 100/120 cc. Dus ik denk dat ie straks weg valt.

Jenta
Tjeempie idd 2x pap. Dan kan ik me voorstellen dat de kindjes daar idd erg groot zijn!!! ;)

Hmmm nog geen ongi te bekennen hier.... :?

janini22
7 January 2010, 18:35
Jen krijgt ook inderdaad 2 x 'pap'.
"s ochtends 7 uur een ochtend papje en savonds 7 uur krijgt ze brood gedompeld in de melk, omdat ze de laatste tijd niet meer doorslaapt, maagje te leeg...

En dan nog om half 4 fles melk 200 ml.
(uiteraard ook warme hap, @ 12 uur)

Limi
7 January 2010, 18:36
Fenna drinkt ook nog maar 2,5 fles. Tussen de middag drinkt ze nog zon 100/120 cc. Dus ik denk dat ie straks weg valt.

Jenta
Tjeempie idd 2x pap. Dan kan ik me voorstellen dat de kindjes daar idd erg groot zijn!!! ;)

duim duim duim :lol: ;)

Sanel
7 January 2010, 18:40

Jenta

duim duim duim :lol: ;)

;)

Pixxie
7 January 2010, 18:43
Aaah Sanel je houd het wel spannend! Wanneer ga je een eventuele test doen?

Ik doe net een geweldige ontdekking. Ik ben een grote Uggs fan, maar heb nooit de echte kunnen veroorloven. Maar. Als ik ze in Amerkia bestel en betaal met dr Noorse kroon zijn ze in verkouding stukken goedkoper!! :D Nu nog ff 2 maand wachten, haha :lol:

Sanel
7 January 2010, 18:45
Jenta
Slim bedacht!! Ik vindt ze ook achterlijk duur.
Waarschijnlijk doe ik van het weekend een test ofzo. De vorige keer met Fenna testte ik pas 4 dagen na NOD positief.

Limi
7 January 2010, 18:46
Aaah Sanel je houd het wel spannend! Wanneer ga je een eventuele test doen?

Ik doe net een geweldige ontdekking. Ik ben een grote Uggs fan, maar heb nooit de echte kunnen veroorloven. Maar. Als ik ze in Amerkia bestel en betaal met dr Noorse kroon zijn ze in verkouding stukken goedkoper!! :D Nu nog ff 2 maand wachten, haha :lol:
hahaha! ik heb ook uggs, ook voor mijn meissie!
mijn oude werk had een bedrijf in australi en daarvandaan kwam 1x per maand een boot naar hier, mijn collega's daar shopte dan voor me, en gaven ze mee aan de boot! Uggs kosten daar 40 euro! haha

Pixxie
7 January 2010, 18:50
Wauw dat is gaaf Limi! Ik dacht al gezien te hebben dat je meissie Uggs had, zwarte ofniet? Die wil ik ook voor Liam doen. Ben dan voor ons beiden zo'n 120 euro kwijt omgerekend :mrgreen: :mrgreen:

Limi
7 January 2010, 18:55
Wauw dat is gaaf Limi! Ik dacht al gezien te hebben dat je meissie Uggs had, zwarte ofniet? Die wil ik ook voor Liam doen. Ben dan voor ons beiden zo'n 120 euro kwijt omgerekend :mrgreen: :mrgreen:
Ja zwarte! Mijn schoonzusje heeft ze laatst gewoon in ned. via internet besteld, en toen kostte ze 39 euro! Misschien dat een idee? Die vrouw staat ook op marktplaats

Pixxie
7 January 2010, 19:01
Ja zwarte! Mijn schoonzusje heeft ze laatst gewoon in ned. via internet besteld, en toen kostte ze 39 euro! Misschien dat een idee? Die vrouw staat ook op marktplaats

Ik bedoelde 120 euro voor een paar Classics voor mij en iniminie Uggs voor Liam ;)

Brrrr, heb het zo koud! Hebben nu een kacheltje aanstaan die niet zoveel stroom vreet maar hij geeft ook nie zoveel warmte af :(

Of bedoel je dat je schoonzus ze in volwassen maat besteld heeft en er maar 39 euro voor betaald heeft?

Janneke
7 January 2010, 19:02
sanel, wat super spannend en wat knap dat je kan wachten zeg!!!

Ik krijg echt helemaal de kriebels als ik jullie zo hoor over wat jullie kids allemaal al eten, pffff. Joy zit sinds paar dagen op 4 flessen en fruit en groente vindt ze echt nog niks...diksap lukt een beetje maar ook daarbij trekt ze vies gezicht...

Jenta, het is nu dus gewoon kouder in ned dan bij jou! Wat klote van die leidingen zeg

jamilah, gaaf zeg die fotos! en blij dat je hoofdpijn weg is!

Saar, hoe gaat het nu met rapley?

Limi, schattig die kleine uggs zege n geen geld!

french, dat wordt zeker krabben voor je , bizar he dat het zo koud wordt! heb dat nog nooit meegemaakt hoor!

french
7 January 2010, 19:02
Jenta denk een goed schema wat je in gedachten hebt, gewoon maar proberen zou ik zeggen.

Sanel hier wordt ook flink geduimd :mrgreen: .

En Limi of moet ik zeggen ..... foei !!!! :D

Limi
7 January 2010, 19:05
Janneke, komt wel... mijn meissie at op die leeftijd echt niet hoor! Diksap gaf ik toen niet, gewoon water, en nu beetje roosvicee!

Janneke
7 January 2010, 19:48
Limi, tenks...

Moet maandag naar de ka met Joy, chekcen hoe het gaat met haar benauwdheid...en woensdag scan van hoofdje en daarna helmpje opmeten als het goed is...

janini22
7 January 2010, 20:03
Oh nieuwtje;

Mijn dochter heeft d'r 1e tandje :D.. Jeej ,leuk!
Boven! (meestal komt onder eerst toch? )

Weinig last ervan gehad, gelukkig!

Malou
7 January 2010, 20:08
Pfff weer zoveel geschreven!
Normaal lees ik overdag als t lukt ook wel wat bij, maar wij hebben vandaag een slee gekocht en zijn bij mn schoonouders door t land wezen banjeren met de hond en Jesse op de slee in de maxi :D
Heerlijk!
Schoonmoeders ging met de arreslee en paard te rijden, en ons eigen paardje heeft zich buiten ook ff flink uitgeleefd :D

En nu dus megaveel bijlezen :shock:

Sanel, spannend! Ben benieuwd!

Jenta, hier in NL hebben ze van die dingen tegenwoordig die je bv in de paardenstallen om de leidingen kan doen zodat ze niet bevriezen, hebben jullie dat daar niet?
Zou wel makkelijk zijn voor jullie, heb je t al wat warmer in huis?

Saar80
7 January 2010, 20:39
@Janini, meestal komt eerste tandje beneden idd, maar ja kan verschillen per kindje of course! Gefeliciteerd iig! Thor had zn eerste tandje op 29 dec. Dus toen ie net een weekje 7 maanden was. Ben benieuwd wanneer de tweede zich aankondigd want heeft nog wel verschijnselen (drapluiers, rode wangen en rode billen).

@Jenta, ik vroeg me al af hoe het zat met die yoghurt. Ik wordt echt moedeloos als ik in de supermarkt tussen de babyhapjes kijk zeg overal is suiker (of zoetstoffen!) aan toegevoegd, liga, papjes, toetjes, koekjes.....niet normaal! En dat zou dan speciaal voor babys zijn...? Ik wil proberen suiker zoveel en zolang mogelijk te vermijden. Ben daar miss een beetje "panisch" in maar ben van mening dat zolang hij het niet kent hij het ook niet kan missen (en er niet aan kan wennen). Dus geef m nu gewoon normale kwark zonder toevoeging van iets. Hij vind het best lekker!

@Janneke, met Rapley gaat het steeds beter. Thanks voor het vragen. Hij heeft steeds meer door dat ie ook cht kan eten ipv alleen maar spelen met wat er voor hem ligt. Erg leuk dus!

@Malou, klinkt als een leuke middag zo in de sneeuw! Wat vond Jesse ervan?

@Sanel, succes! Spannend hoor....Zou wel wat zijn meteen de eerste ronde raak!

Oh enne, uggs....die vind ik dus cht lelijk.... :oops: Sorry! Kan er niks aan doen, ze zullen vast hrlijk zitten!

janini22
7 January 2010, 20:42
thanks Saar! Jij ook gefeliciteerd hihi.. :)
Ja ben benieuwd, mijn tante zeggertje is nu 8,5 maand en die heeft al 6 tanden, die is snel met heel veel dingen btw.
Nou heb ik ook wel eens gehoord dat er babies worden geboren met tandjes, dat lijkt me wel een gek gezicht..!

Malou
7 January 2010, 20:44
Janini, dat kan ik me echt niet voorstellen, dat een baby geboren word met tandjes!
Dat zal idd wel erg apart zijn? Zou t waar zijn? Of een fabel? Ik durf t je niet te zeggen?

Als ik kijk hoe koostandloos alle babys hier zijn, kan ik het me echt niet voorstellen ;)

Saar, Jesse vond t allemaal wel interessant, maar begon te piepen en boos te worden als we stil bleven staan.
Ik wil best sleeen, maar dan blijven jullie wel lopen zal hij wel gedacht hebben :lol:
En na een tijdje viel hij lekker in slaap :D

Tinkerbell79
7 January 2010, 20:49
Sanel, spannend zeg! Knap dat je kunt wachten met testen, ik duim voor je lieverd!!!! :)

Uggs...hm ja die vind ik dus ook vreselijk lelijk, hihih. Gelukkig dat niet iedereen dezelfde smaak heeft he?

janini, spannend, je dochter haar eerste tandje...Hoe voelt ze zich??

Saar80
7 January 2010, 20:55
@Malou, haha heeft ie dat in de kinderwagen ook?? Dat ie perse wil dat je doorloopt...? Moet trouwens steeds opletten dat ik "ie/hij" typ naar jou want een vriendin heeft een dochtertje wat ook Jesse heet (tja...) en ben dus nu gewend dat die naam voor meisjes is terwijl ik m veel vaker voor jongens hoor! Dus als ik een keer de fout in ga...weet je waar het doorkomt!

@Janini, heb dat ook wel eens gehoord van babys die geboren worden met tandjes...lijkt me niet zo fijn als je bv geeft haha!

@Jamilah, ahhhh, arme Ben Assa! Vind dat zo sneu als ze gaan kokhalzen....of als ze een heel vies gezicht trekken...maar stiekum ook wel weer lief :oops:

janini22
7 January 2010, 20:56
Ja lijkt mij ook een heel gek gezicht, maar het is niet de eerste keer dat ik het heb gehoord.
Nu toevallig zeiden ze het gister bij het consultatiebureau nog toen we et over de tandjes hadden..

Idd Saar, daar gaan je tepels hahaha

Voor de grap ff gegoogled, baby met 7 tandjes! hihihi
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/161 ... anden.html (http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/16198/Baby_geboren_met_mond_vol_tanden.html)

Tinkerbell, ze heeft eigenlijk de normale verschijnselen, uitslag op wangetjes en billetjes en heeeeeeel veeeeeeel kwijlen hihihi. En de luier niet te vergeten, sinds een hele lange tijd zat haar heel rug weer eens onder de poepoe.. hihihi
Maar ze jammert niet ofzo dus gaat best goed ;)

Limi
7 January 2010, 20:57
duim duim duim voor sanel!

Jamilah, dat kokhalzen doet mijn meissie ook, heel erg!!! Bloemkool met kaas bevalt hier ook goed!

Saar, ik geef ook niet te veel suiker, af en toe roosvicee, en af en toe een koekje, ik denk dat een beetje suiker ook niet verkeerd is, maar als toetje doe ik idd gewoon yoghurt!

Malou
7 January 2010, 20:58
Jamilah :lol: De arme stakkerd :lol: Had je een filmpje van moeten maken joh :lol:

Enne bloemkool en broccoli met kaas is ook veel lekkerder dan dat goedje met die koolvis ;) Geef ik hem helemaal gelijk in!

Saar, grappig dat zij de naam voor een meisje hebben :D Heb ik nog niet eerder gehoord! Het word idd vaker voor jongens gebruikt. Spreek je het ook echt uit als Jesse dan?

En jazekers heeft hij dat ook met de kinderwagen ;)
Als we ergens zijn, zoals vorige week op een ruilbeurs, en ik sta stil, dan word ie boos en gaat brullen.
Zodra ik lopen ga is t klaar (of hij moet al echt een humeur hebben ;) dan gaat ie lekker door :lol:), soms valt ie ook wel in slaap en als ik dan even stop dan is hij gelijk wakker en zie je de lip alweer richting neus vertrekken voor een potje pruilen :lol:

Malou
7 January 2010, 21:09
Onvoorstelbaar eigenlijk he, zo klein en dan al zo mopperen omdat we stil staan.

Zal wat worden straks in de auto :lol:
Ik mag graag rijden zo hard als dat mag, zijn er dan van die dodo's die bv 60 gaan rijden waar je 80 mag dan wil ik nog wel eens mopperen.
Wedden dat Jesse over een paar jaar ook meemoppert?

Mijn buuv had t trouwens rap afgeleerd, die schold altijd als mensen niet normaal reden, maar vergat dat haar zoontje alles goed opnam :lol:
Dus op een gegeven moment ga ik met haar te boodschappen doen en zou ze beginnen te schelden, horen we vanaf de achterbank: Otzak, oorrijje :lol: Om te gieeeeeren!! :D:D

Sanel
7 January 2010, 21:10
Janini
Super dat ze een tandje heeft!!!1
Fenna heeft er al twee en ik vindt het ook zo schattig. Maar wel de onderste 2. Ze was 5 maanden dat de eerste kwam.

Jamilah
Oei dat was schrikken. Nog maar geen stukjes voor Ben Assa. Fenna eet sinds een week nu potjes van 8 maanden en dat gaat goed.

Sanel
7 January 2010, 21:12
O Malou wat herkenbaar!!! Ik kan ook aardig mopperen in de auto.Ik hoop niet dat Fenna veel opslaat zeg!!! :?
Ik zie het al voor me.

Trouwens Fenna had ook weer wat nieuws van middag. Ze kan als ze op mijn been zit zichzelf tot staan optrekken aan de achterkant van de bank. :shock:

janini22
7 January 2010, 21:15
Hey Sanel!

Fenna was er mooi op tijd bij dus met tandjes!
En knap zeg dat ze zich al optrekt, das toch ook al best snel of niet dan.
Jen kan wel al goed staan en zich vasthouden, maar zichzelf optrekken nog niet hoor!

Ow en over die potjes, jen wil er niets van hebben die 8+ potjes.
Ze houdt niet van stukjes in dr eten hihihi, tuttebol :P

Malou
7 January 2010, 21:19
Straks heeft iedereen filmpjes op de hyves van mopperende scheldende kids :lol: dankzij t goede voorbeeld van de mama's :lol:

En wat goed van Fenna Sanel :D!

Moest trouwens wel lachen om mn vriend zn nichtjes.

Die leren natuurlijk van alles op school en toen met oud en nieuw de zonnescherm in de fik vloog zei de jongste van 3.
K*T! Kijk!
En ik schoot dus prompt in de lach en heb me gelijk omgedraaid zodat ze t niet zien zou, maar zo zie je maar wat kinderen van anderen en ouders overnemen ;)

Echte boefjes zijn die meiden.
Laatst zat mn vriend zn pake in zn luie stoel achterover.
De jongste van de meiden loopt er langs, ziet de afstandsbediening en drukt op de knop voor verder omlaag niet wetend wat dat zou doen.
Dus Pake schiet overend, al mopperend van schrik en zei dat ze er mee op moest houden.
Reactie: Fijn toegeknepen oogjes, een tong uit de mond met de woorden STOMMERD! En ze drukte de knop nog eens in waardoor pake nog verder achterover in de stoel kwam te liggen en nog harder ging mopperen en toen ging ze snel naar de keuken naar beppe :lol:

susieq12
7 January 2010, 21:19
hihi malou.....

Sanel
7 January 2010, 21:23
janini
Ik weet niet goed of het snel is.Maar Fenna is met alles wel vrij snel. Dat zeiden ze op het cb ook. Alleen groeien doet ze niet. Hahhaha. Komt wel hoor die stukjes. Ik merkte aan Fenna dat ze wilde kauwen.Ze bijt echt op alles. En de potjes van 6 maanden werden niet meer gewaardeerd. Dus heb ik de 8 maanden eens geprobeerd en dat gaat super.Gelukkig lust ze alles.

Malou
Hahaha allemaal filmpjes van mopperende kindjes.

Jamilah
Pisvlek!!!Hahaha kan ie niet wat anders verzinnen?

janini22
7 January 2010, 21:25
hahahah Jamilah, dat zou niet zo mooi zijn zeg! :P
Ik heb ook nog wel eens de neiging om wat te roepen. Moet me ook maar gaan instellen op sencurering :P

Sanel, ja op cb zeiden ze zelfs dat jen snel was, dan moet fenna helemaal snel zijn hahaha :)
Ik heb ze idd ook maar even laten liggen want ze spuugt et er gewoon weer uit. Wacht wel tot ze dan gaat kauwen op alles haha

Sanel
7 January 2010, 21:45
Super toch Jamilah dat ie lekker aan het kruipen is!!! Fenna maakt daar helemaal geen aanstalten om te gaan kruipen.Ik denk zelfs dat ze het overslaat. Het gaat ook niet makkelijk voor vanwege die broek.Haar benen staan heel wijd en ze krijgt haar knieen er niet goed onder. We moet haar helpen en goed oefenen van het cb. Ik maak er geen sport van hoor. Ik verwacht dat ze sneller loopt dan kruipt.

janini22
7 January 2010, 21:46
Jeeetje Ben is ook echt snel!!
Volgens mij is Jen niet eens zo snel die doet het naar mijn idee gewoon op dr gemakje.
Ze kruipt ook nog niet hoor.
Zitten kan ze pas goed sinds afgelopen week, voorheen viel ze heeel langzaam weer op als je haar neerzette hihihi.

Maar met brabbelen is ze wel vlot! Papa, mama, au, ai, dadag en bah :)

Sanel
7 January 2010, 21:54
Dat is idd snel Jamilah. Ik was niet zo snel geloof ik. Nou ja normaal.Geloof met een jaar dacht ik.
Ik verwacht wel dat ze loopt als onze volgende er is.

janini22
7 January 2010, 21:55
*drumgeroffel* hihihi

janini22
7 January 2010, 21:56
GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gheheheheheh

janini22
7 January 2010, 22:01
Ooowh i didn't Know, ik ging er ff zomaar vanuit dat het zijn 2e naam was, dom!
Sorry!!!

Ben Assa, ik vind het een mooie naam ook nog :)

Sanel
7 January 2010, 22:02
GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gheheheheheh

Dank je dank je!!!!!

Sanel
7 January 2010, 22:07
he Sanel, dit is toch niet weer een grapje van je he?????

Nee natuurlijk niet!!! Daar maak ik geen grapjes over. Ben ik zon grapjas dan!!! ;)
Nee ik heb afgelopen week 2 vroege testen van Clearblue gedaan en daar was elke een lichte streep te zien.
Vandaag en normale wat niet voor NOD gedaan kan worden en zelfs die gaf al een lichte streep aan. En morgen pas NOD. Met Fenna had ik dat pas met 2/3 dagen na NOD. Dus stiekem ga ik er toch een beetje van uit. Ik heb nog een digitale van Clearblue besteld bij Amanda en dan weet ik het zeker maar ik kon het niet meer voor me houden.Ik was zo stom verbaasd dat het in 1x lukte!!

janini22
7 January 2010, 22:08
Waar komt die naam vandaan dan? Mooie betekenis!
Mijn dochter heet Jendayi wat betekent: geef dank.

Ik heb ook geen hyves meer Jamilah..
Heb hem laastst verwijderd, ik hield hem niet meer bij enz. Maar misschien ga ik 1tje maken zonder zoveel mensen, voor je het weet heb je een lijst vol mensen die je eigenlijk niet eens kent he...

Maar zodra ik 1 heb laat ik het weten!

janini22
7 January 2010, 22:10
Heeft 1 van jullie trouwens ook ervaring met die test van clearblue waarop je kunt zien hoe ver je bent??

Sanel
7 January 2010, 22:14
Heeft 1 van jullie trouwens ook ervaring met die test van clearblue waarop je kunt zien hoe ver je bent??

Nee nog niet. Ik heb er 1 besteld. Morgen komt ie binnen en ik denk dat ik hem zaterdag ga gebruiken.

Sanel
7 January 2010, 22:17
Jamilah
Jij bedoelt die nieuwe van OB? Die zijn goed. Hoe heten ze ook alweer? Ik heb ze hier ook staan.
Kunnen wel weer in de prullenbak!! Hoop ik dan. ;)

janini22
7 January 2010, 22:17
Oh spannend, laat je me ff weten hoe die is Sanel, misschien haal ik em ook nog ff.
Gewoon om nog maar een keertje te bevestigen hihih..

Jamilah: ja die hyves vervuiling gaat snel heheh, en de reden dat ik ermee gestopt ben is omdat eigenlijk je hele hebben en houden op internet te zien is. Is heel leuk maar aan de andere kant ook wel een beetje beangstigend..

Ja gek is dat dan he!
Ik heb het nu weer dat ik het zoooo heerlijk vind dat ik niet meer ongesteld word voorlopig! (als het goed mag gaan natuurlijk).

Grappig, ben je zelf ook moslima of dat niet?
Oh en ik stuur je wel even in een pb een foto van mijn dochter :)

Sanel
7 January 2010, 22:21
Oh spannend, laat je me ff weten hoe die is Sanel, misschien haal ik em ook nog ff.
Gewoon om nog maar een keertje te bevestigen hihih..

Jamilah: ja die hyves vervuiling gaat snel heheh, en de reden dat ik ermee gestopt ben is omdat eigenlijk je hele hebben en houden op internet te zien is. Is heel leuk maar aan de andere kant ook wel een beetje beangstigend..

Ja gek is dat dan he!
Ik heb het nu weer dat ik het zoooo heerlijk vind dat ik niet meer ongesteld word voorlopig! (als het goed mag gaan natuurlijk).

Grappig, ben je zelf ook moslima of dat niet?
Oh en ik stuur je wel even in een pb een foto van mijn dochter :)

Is goed. Mag ik ook een foto zien?

janini22
7 January 2010, 22:31
Heb em jullie beide gestuurd! :)

Dank je wel Jamilah! :)
Mijn vriend zijn moeder is ook NL en zijn vader is afrikaans.
Maar wanneer je hem zal vragen wat hij is, zal hij zonder aarzelen zeggen; afrikaan.
Hij voelt zich niet zo nederlands..

Maar hij verwacht ook geen moslima dingen van mij hoor, doe ik ook niet. Daar ben ik veel te eigenwijs en zelfstandig voor.
Niet dat moslima's dat niet zijn maar ik ben opgevoed met het idee dat vrouwen gelijk zijn met mannen..

janini22
7 January 2010, 22:42
grappig, hier echt idemdito!
Hij wilde echt teruggaan naar zijn land om daar een eigen bedrijfje te gaan beginnen en ik heb nog heel even getwijfeld, maar uiteindelijk ook nee gezegd.
We ain't going nowhere! haha