PDA

View Full Version : Uitgerekend in augustus 2010!

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

tweety1982
25 December 2009, 10:27
jeetje klote zeg die verhalen :( sterkte meiden.

hadden jullie bij ongeweer 5 a 6 weken ook zo last van darmen, krampjes enzo alsof je nodig grote boodschap moet doen, en wel gevoelige borsten maar nog niet heel erg gespannen?

huisvrouw42
25 December 2009, 13:13
@mama2be, thanks.. Ik hoop dat je gevoel goed zit!! Haha

@iniminnie, wat vervelend, hoop dat het niets ergs is.. Maar als het stopt en je hebt geen bloed verloren zal het wel niets zijn, gewoon je baarmoeder die zich aant voorbereiden is ofzo..

HIer alles goed, gisteravond had ik een heel klein beetje oud bloed met afvegen, maar verder nergens last meer van gehad.. Ben wel elke keer bang dat ik weer ga bloeden, maar heb geen krampen en voel me verder goed.. Wel nog met vlagen misselijk en zere borsten, dus blijven hopen dat alles goed zit!

Ga nu ff aan het eten beginnen voor vanavond.. Familie en schoonfamilie komen eten..

Zei net nog tegen mn man dat ik het wel lastig vind om mn mond te houden. Hij zegt, dan vertellen we het gewoon.. Ik: ja, vertellen we dat ze misschien opa en oma worden maar dat we het niet zeker weten omdat ik af en toe bloed verlies.. ook niet echt een leuke manier..
DUs we wachten toch maar tot na de eerste echo!

liefs

Ynni
26 December 2009, 07:12
Echt een paar dagen kotsvrij! Zelfs niet eens misselijk! En dat met de feestdagen... Wel moet ik zometeen beginnen met de voorbereidingen voor het kerstmaal van vanavond en om nou met mn slaaphoofd boven een pan knoflook en ui te hangen...hmmm kwete het niet...Maar ik voel me wel goed dus ja waarom dan ook niet!
Maar wel vreemd dat je kwaaltjes zo kunnen schommelen! Eerst voel je je hondsberoerd en loop je de hele dag misselijk rond en een paar dagen later heb je nergens last van! Bizar...

loisamanda
26 December 2009, 07:17
@Ynni,geniet er van,zo met de feestdagen!
Hier is de misselijkheid idd wat minder als voorheen,alleen wat minder trek...
Gisteren gewogen en zonder dat ik door de misselijkheid heb moeten kosten,toch 2 kilo afgevallen...nu 53kilo
Wel zegt mijn vriend dat ik toch een klein buikje heb hoor,wat wel een rede was op heerlijk te shoppen naar een jurkje waar het minder opviel :D

Fijne 2de kerstdag allemaal.

jannie
26 December 2009, 11:06
Fijne kerst allemaal!! :D

@mickey: mooi dat je ze niet gezien hebt! knap op zich! blijft grappig!

Gister een hele gezellige dag gehad bij mijn zusje en haar vriend, en mijn ouders waren er ook. Joep vond het ook allemaal heel leuk en gelukkig ging hij gewoon slapen 's middags, dus hij hield het prima vol. 's Avonds op zijn bedtijd zijn we terug gaan rijden, en daarna toen we thuis kwamen, werd hij wel even wakker, maar daarna sliep hij weer gewoon verder in zijn eigen bedje. Ben trots op onze zoon! Niet ideaal natuurlijk, om hem dan weer wakker te maken, maar doen we eigenlijk nooit - anders zouden we blijven slapen, maar dat was een beetje onhandig met tweede kerstdag.

Vanochtend voor het eerst misselijk geweest, maar zonder over te geven gelukkig. Later zakte het wel weer. Was eigenlijk wel opgelucht dat er nu eens een keer iets gebeurde.. Nu nog grotere tieten.. ;)

Vanmiddag naar mijn schoonzusje. Ook gezellig, met in totaal drie kleintjes. Daar hebben we een soort kant-en-klaar kerstdiner; mijn schoonvader heeft dat gekregen als dank voor zijn vrijwilligerswerk. Ben benieuwd. Wordt wel rood vlees enz. & wijn ontwijken zonder dat het opvalt - dat kon nog wel eens lastig worden..

Veel plezier vandaag!!

Trixie07
26 December 2009, 11:21
Allereerst bedankt voor het warme welkom en de felicitaties!
En sterkte voor de mensen met de vervelende verhalen... :cry:

Ik ben nu 6 weken (en 1 dag hihi) zwanger.
Heb vrijwel nergens last van, behalve n zeurderige 'pijn' in mijn onderbuik soms voelt het ook als spierpijn.
En ik ben zelfs al n heel klein beetje gegroeid!
Heb me aangemeld voor moeders voor moeders en zojuist ook bij de verloskundige.
Dus ben benieuwd!!

Liefs en fijne feestdagen nog!

huisvrouw42
26 December 2009, 12:40
Trixie, gefeliciteerd!!

Hier alles nog steeds goed gelukkig, geen bloedverlies meer gehad.. Gisteravond met de familie gegeten en was erg misselijk, dus weinig kunnen eten, maar het is niet opgevallen.. Vanmiddag gourmetten met schoonfamilie.. hoop dat ik nu niet zo misselijk word..

Ik heb smorgens alleen misselijk als ik niets heb gegeten, of te weinig, maar na de middag krijg ik meer van de misselijke vlagen... maar goed, als dat het ergste is dan overleven we dat ook wel!! Heb er alles voor over!!!

Ga nu nog ff bankhangen voordat we weggaan.. Ben echt zo moe laatste tijd! Gister lag ik ook al om kwart voor 9 op bed! En normaal ga ik pas na 11 uur, maar hou t gewoon niet meer wakker! andere daar ook last van??

liefs

Ynni
26 December 2009, 12:49
hihi ja huisvrouw ik ga met mn zoon al gelijk slapen! Hij gaat om 20h naar boven. Meestal zit ik dan al te snurken dus ga ik ook maar gelijk ;)

MeLu
26 December 2009, 13:34
Merry X-Mass all :)

Nootje38
26 December 2009, 13:44
meiden en jullie manneke,s & kids fijne dagen kanjers.. en ik lees hier en daar dat er wat bloedverlies is... dit wil idd niet altijd betekenen dat het fout zit meiden.. kan door zo veel dingen komen...
sex oa flinke hoestbui.. hardere ontlasting.. ik heb 2 kids, een jongen en een meisje van bijde bloedverlies gehad... waarbij bij de oudste met stolsels en al.. nu 2 grote kinders 14 jaar en 8 jaar

knuffie,ssss van ons allemaal hier..

tweety1982
26 December 2009, 21:11
heey meiden fijn dat jullie mindermisselijk zijn :)

is jullie temp nog steeds super hoog?
ik zelf zit nog in afwachting of ik zwanger ben...maar mijn temp is wel weer 36.28..das hoogste punt VOOR de eisprong..dus niet super hoog maar ook niet laag. Nu hoorde ik dat bij de 6 weken zwanger sowieso de temp weer wat daalt..of in iedergeval als je zwanger ben de temp wer wat daalt. merken jullie dat?

troetelbeertje85
26 December 2009, 22:01
hoihoi

als alles goed gaat ben ik 31 aug uitgerekend...

dus word erg spannend

heb vandaag op 2de kerst dag positief getest..

super kado voor ons

xxx

sabine1980
27 December 2009, 08:07
Gefeliciteerd troetelbeetje!!! Nog net het augustus forum haha
Hier alles nog steeds goed, niet misselijk, geen rare dingen. Dus mag niet klagen.
En vandaag lekker naar Berlijn tot en met woensdag! Kan allemaal niet beter! :D

troetelbeertje85
27 December 2009, 08:29
ik heb ook niet echt veel klachten

alleen hele erge zere borsten en heel minimaal misselijk...
hoop dat het zo blijft hihi dan mag ik niet klagen toch

xxx

loisamanda
27 December 2009, 08:30
Gefeliciteerd troetelbeetje!!! Nog net het augustus forum haha
Hier alles nog steeds goed, niet misselijk, geen rare dingen. Dus mag niet klagen.
En vandaag lekker naar Berlijn tot en met woensdag! Kan allemaal niet beter! :D

Troetelbeertje gefeliciteerd!!
Sabine,have fun!

Hier is het heerlijk goumetten bij mijn oma toch goed afgelopen had best wel trek en kon zonder dat het opviel m'n vlees lekker doorbakken :mrgreen:
Was niet misselijk ofzo,oma en opa hadden natuurlijk ook meer oog voor hun achter klein dochter,dus kon kleine beetjes gaan eten.
Mijn dochter heeft zelf haar vlees ect zitten bakken,vond het wel eng,maar we zaten met 4 volwassen om haar heen en mijn dochter vond het maar wat leuk; zelf koken!

Goed,ga straks nog ff op de koffie bij familie,en heerlijk schaatsen in de uithof en dan maar weer eens richting Zeeland,bij onze katten kijken...

troetelbeertje85
27 December 2009, 08:37
ik vraag me wat af

als ik het laat uitrekenen op internet dan zegt die dat ik 4 september ben uitgerekend en als ik het op me menstruatie kalender laat doen die zegt 31 aug...beetje vreemd of niet???

ik zie wel wat het is hahahaha
vind het allebei wel leuk...

xxx sam

Ynni
27 December 2009, 08:41
Troetelbeertje gefeliciteerd! Volgens de gyn ben ik op de 1e van augustus uitgerekend, en dan jij de laatste! Is toch wel speciaal!
Geniet van je zwangerschap!

Hier misselijk en toch onwijs veel zin in chocolade, terwijl ik normaal geen chocolade lust! :shock:

Ynni
27 December 2009, 08:42
Wat je kan proberen is de 1e dag van je laatste menstruatie pakken en daar 40 weken bij op tellen. Dan zit je ook opj uitgerekende datum. Tenminste zo doen ze dat bij de vk...

huisvrouw42
27 December 2009, 08:47
troetelbeertje, gefeliciteerd!!
Ik heb ook gewoon op internet berekend... Moet toch maar altijd je eerste echo afwachten of de berekening klopt, kan altijd nog wat verschillen! Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie??

Hier alles goed, nog maar 9 dagen tot mn eerste echo met 7 weken.. vind het zo spannend!

vandaag nog planne? Of iedereen bijkomen van de kerst?? Ik ga straks ff shoppen, wat nieuwe kleren halen... niet te veel, want als het goed is pas ik ze over een paar maanden niet meer! Haha

liefs

jannie
27 December 2009, 11:04
Troetelbeertje, gefeliciteerd!! leuk kerstkado! wat de datum betreft: die weet je idd pas echt na de eerste echo, de termijnecho. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik er toen een week 'bij', omdat ik minder ver was dan bij de eerste berekening. Dus het kan nog best verschillen!

@loisamanda: goed dat je lekker kon gourmetten! en goed dat je dochter het ook zo leuk vond!

Gister een heerlijk kerstdiner bij mijn schoonzusje gehad. Ik heb alleen de hertenbiefstuk van het hoofdgerecht hoeven te mijden, en dat viel niet eens zo op omdat ik een heeeeele rode had gekregen, en toen gooide ik het daarop. En omdat we veel gangen hadden, at bijv. mijn schoonzusje ook niet meer heel veel van dat vlees. En met de wijn deed ik alsof - als iedereen dan even de kamer uit was, goot ik mijn glas snel een beetje leger in één van de andere glazen. :mrgreen: Alleen mijn zwager had het volgens mij allemaal in de gaten, want die zat echt zo te kijken... nou ja, dan heeft hij goed opgelet! :)

Wij doen het vandaag ook rustig aan, want voor Joep zijn het ook drukke dagen geweest. Vanmiddag even bij een vriendin langs en een dvd halen voor vanavond, en verder niks. En Joep weer een beetje bij laten komen en goed op tijd laten slapen steeds (hij slaapt overdag nog 2x). Hij heeft het wel geweldig gedaan de twee kerstdagen, en hij vond het ook echt heel leuk! :D

Ik ben ook erg moe 's avonds en ga zo vroeg mogelijk naar bed!

marij
27 December 2009, 11:07
he meiden..nou hier is kerst afgelopen in het ziekenhuis.
had vanacht zo veel pijn dat ik niks meer kon.me moeder heeft de huisartsenpost
gebeld en moest met spoed komen.
man lief en moeder lief mij geholpen in me kleren en zo in de auto gezet en hop naar het ziekenhuis.
daar allemaal onderzoeken gehad.inwendig bloed en urine.
baarmoeder en eierstokken waren goed.baby nouja reist korrel. haha ook allemaal goed.
ze waren bang dat ik een buitenbaarmoeder zwangerschap had.
ze hebben wel wat onstekings cellen gevonden maar waar vandaan is niet bekend.
heb voor de zekerheid wel medicatie gekregen en spul om als ik niet kan poepen om er in te doen.(ppfff)
om zo me darmen op gang te houden en de spanning te voorkomen.
naar een paar uur weer naar huis en de pijn was gelukkig gezat.

nu gaat het wel iets beter...ben gewoon heel blij dat er met de kleine spruit niks mis is.
als ik dit nu weer krijg in de zelfde mate dan moet ik toch terug komen om te kijken of ze niet iets over het hoofd hebben gezien.

hoe is het met iedereen,allemaal een leuke kerst gehad.

liefs marije

jannie
27 December 2009, 11:28
Marij, wat heftig!!! Maar gelukkig dat het toch allemaal goed was!
Maar dat was dus niet een hele fijne tweede kerstdag!
Doe het maar lekker rustig aan, daar moet je vast even van bijkomen!
Sterkte meis!

innieminnie
27 December 2009, 16:39
Hoi Marij.
Hebben ze niet gezegd waar het dan vandaan zou kunnen komen? (stress, spanning, te hard gewerkt?) Ik heb ook zulke buikkrampen maar geen bloedverlies. Gister kroop ik weer over de vloer en het zakt weer na 20 min. Ik vind het maar vreemd. ( ik maak me nu overigens niet druk dat het fout gaat maar ik vind de pijn niet om te harden) Ik zou haast beginnen te denken dat er een 3 ling inzit waardoor de boel nu heel veel plaats moet gaan maken haha. (mag ik toch hopen van niet.

marij
27 December 2009, 17:29
hoi hoi

ze weten niet waar het vandaan komt.kan van je baarmoeder maar ook van je darmen.
of een samenwerking van.
ze konden me daar geen antwoord op geven.
dat vind ik echt balen.wil gewoon weten wat er was en nu af en toe nog is.
maar als ik jou zo hoor dan hebben wij het zelfde,ben dus niet te enige.dat is wel fijn.
ze hebben me al verteld dat het geen mk kan zijn alles in me baarmoeder is goed dus een aanleiding daarvoor.
verlies ook geen bloed.
ik hoop dat het vanavond niet terug komt..ben er wel bang voor..de pijn is echt niet te harden..ben niet zo piepert maar
dit gun in me vijand niet eens.

meiden fijne avond.

liefs

Joya
27 December 2009, 18:36
jeetje marij wat vervelend dat je kerst zo is afgelopen maar gelukkig is alles goed met de kleine uk.
ik begin nu toch wel echt last te krijgen van mijn borsten.. als ik 's nachts omdraai dan wordt ik al wakker omdat het pijn doet..
nu vraag ik me af of ik dan beter een meegroei bh kan kopen en of ik die dan 's nachts aan kan houden.. nja morgen maar eens kijken bij livera ofzo..
hoe is het verder hier meiden??

Joya
27 December 2009, 18:40
oja en troetelbeertje gefeliciteerd!!!!!! wat goed dat jij je ook hier komt aansluiten :D weer 1tje van het 1985 topic!!

Ynni
27 December 2009, 19:55
Vandaag de hele dag al super gaar. Heb dus heerlijk een hele dag in bed gelegen met tv en een boek. Mn lief is me zelfs een bammetje op bed komen brengen zoooooo lief!

shandrani
27 December 2009, 20:04
Ik heb wel al een meegroei BH aan en 's nachts ook al aan! Ik heb hem bij de Hema gekocht, 10 euro en zit perfect! Misschien een tip!

Verder iedereen leuke dagen gehad? Hier eerste dag met mijn familie eten, bij ons thuis. 's middags een dut gedaan en toen kon ik goed volhouden! Tweede dag kwamen schoonouders even een bakkie doen. Ook gezellig! Verder niet zoveel gedaan!

Jeetje Marij.....wat een gedoe, hopelijk heb je vanaf nu geen last meer van de pijnen...wel vervelend zo in het ziekenhuis belanden op kerstdag...sterkte meid!

loisamanda
27 December 2009, 20:15
Marij,wat vreselijk naar om precies met deze dagen in het ziekenhuis aan te komen,gelukkig was/is er niks met jullie kleine uk aan de hand en wat enorm lief dat er 2 mensen naast je stonden!

Wat leuk om iedereen zo te horen hoe we de kerst dagen zijn rond gekomen,zoveel gelijkenissen overal heerlijk om te lezen dat je met veel dingen echt niet de enige bent!

Ik merk trouwens al wel dat de vermoeidheid iets wat afneemt,houd het wat langer vol s'avonds.
De borsten pijn is nog wel enorm!
Zijn trouwens ook vreselijk gegroeid,heb normaal een A-tje,en zit nu al op een C !!
Heb toevallig vanmiddag nieuwe BH's gekocht!
Ben ook geslaagd voor 2 nieuwe jeans,wederom wat groter,had een 34 en nu een 36...
T is allemaal voor een goed doel :mrgreen:

Fijne avond allemaal!

huisvrouw42
28 December 2009, 07:28
@Marij, wat vervelend! nu maar hopen dat het niet meer terugkomt..

@Ynni, das ook weleens lekker, heel de dag niets doen!

Ik ben heel de week al voor 9 uur naar bed gegaan, terwijl het normaal pas na 11 uur is.. Hou het gewoon niet meer wakker!! Vond mn mannetje wel gezellig met kerst! Haha.. nee hoor, hij begrijpt het wel...

Nog maar 8 dagen tot de echo.. ben echt aant aftellen..

Verder nog nieuwtjes?? er zijn er toch volgende week nog meer die een eerste echo krijgen??

Liefs

loisamanda
28 December 2009, 07:56
@Marij, wat vervelend! nu maar hopen dat het niet meer terugkomt..

@Ynni, das ook weleens lekker, heel de dag niets doen!

Ik ben heel de week al voor 9 uur naar bed gegaan, terwijl het normaal pas na 11 uur is.. Hou het gewoon niet meer wakker!! Vond mn mannetje wel gezellig met kerst! Haha.. nee hoor, hij begrijpt het wel...

Nog maar 8 dagen tot de echo.. ben echt aant aftellen..

Verder nog nieuwtjes?? er zijn er toch volgende week nog meer die een eerste echo krijgen??

Liefs

@Huisvrouw, ik heb met 6 weken mijn eerste echo al gehad deze was wel inwendig maar er was toen al een prachtig knipperend hartje te zien!
Vorige week heb ik ook een echo gehad,en we konden toen echt veel meer zien,begin van de armpjes en beentjes en heb het zelfs zien bewegen...
8 januari heb ik weer een echo,ben nu al weer mega benieuwd.

Sinds gisteren avond weer wat meer buik krampen en nu vanochtend weer misselijk... :cry:

kimmiek
28 December 2009, 08:11
Het was even spannend vorige week. We waren vorige week zaterdag aan het schilderen en ik moest even naar de bouwmarkt voor kwasten. Toen ik daar liep, kreeg ik echt onwijs kramp in mijn buik en toen ik thuis kwam, voelde ik het bloed langs mijn benen stromen (sorry voor deze omschrijving, maar zo was het). Ik de huisartsenpost gebeld en we moesten naar het ZH voor een echo.
Helemaal in de stress dus en ontzettend aan het huilen. Toen de echo gemaakt werd bij de gyn., vertelde hij dat we er maar vanuit moesten gaan dat het een miskraam was, en dat ik het vruchtje een deze dagen kon verliezen!! We hadden maar 5 procent kans dat het nog zou leven/in mijn buik zat. Wat een vreselijk nieuws.... Echt, ik was ontroostbaar, maar had wel in mijn achterhoofd dat als je een MK krijgt, dat het niet goed was en dat het goed is dat de natuur het dan zelf afstoot (hoe moeilijk dit ook is hoor.. vreselijk).

We moesten voor woensdag een afspraak maken voor een controle echo in het ziekenhuis bij de poli gyneacologie.. Wij daar om 13.50 uur heen (nachten niet geslapen en heel erg gehuild), met de gedachte dat we niets op de echo te zien kregen (een leeg vruchtzakje oid). De gyn. (een andere als zaterdag) had ons dossier gelezen en had er een hard hoofd in dat het inderdaad goed zat en wilde eigenlijk gelijk een echo maken, om ons uit die spanning te halen. Toen hij het echoapparaat had ingebracht, wilde hij eerst zelf even kijken.. Owwwww, wat erg!! Nog langer wachten.. Toen zoomde hij in en tot zijn grote verbazing zag hij (en wij dus ook) iets heeeeel snel knipperen....... Een soort van knipperlichtje.. Dat was het hartje!!!! WOWWWWWWWWWWWWWWWWW, wat waren we blij! Ik heb echt zooo onwijs liggen janken daar in die stoel, van blijdschap en van alle spanning die eruit kwam! De gyn. vertelde dat er een soort van wonder gebeurd was...! Echt ongelofelijk! Wat een blijdschap!! De gyn. vertelde ook dat als het hartje klopt, het bijna niet mis meer kan gaan (normaal gesproken is het 15% in de eerste 3 mnd, maar omdat het hartje klopt, is dit gezakt naar 1-2%).

De bloeding heeft te maken gehad met de innesteling waarschijnlijk. De gyn. kon zien dat er (oud) bloed in mijn baarmoeder zat en dat dat eruit is gekomen... Dat heeft ook die kram gegeven.

Dus zo zie je maar, dat het niet altijd negatief hoeft te zijn..
We zijn zooo blij! We moeten 13 januari terug voor een controle echo.

Wat een verhaal he?? Maar het was onze mooiste Kerst ever................!!

ladymama
28 December 2009, 08:30
Eindelijk weer eens een reactie van mij!

Kimmie wat een shocking verhaal zeg! Echt een wondertje dat kindje van jullie! Wat geweldig dat het toch allemaal goed zit!

Zelf hebben wij vorige week woensdag de echo gehad. Ik was toen precies 8 weken en 4 dagen zoals ik ook al dacht. Ben dus wel net uitgerekend op 31 juli, maar vind het leuker om hier bij augustus mee te kletsen, omdat de juli-meiden allemaal zoveel verder zijn. Onze echo was ook super. Het kindje was goed beweeglijk en het hartje klopte prachtig. Wat een opluchting zeg! Helaas ben ik nog steeds regelmatig misselijk, maar heb gelukkig emesafene van de huisarts gekregen. Sinds een paar dagen ga ik het vandaag weer een keer zonder proberen. Heb nu toch lekker vakantie dus kan zo m'n bed in duiken als ik me rot voel.

Fijne dag allemaal!

liefs lady

kimmiek
28 December 2009, 09:06
Ik ben woensdag 8 weken en ben uitgerekend op 11 augustus 2010..
Het is wel apart, we hebben in augustus verkering gekregen, ben in augustus ten huwelijk gevraagd een jaar later zijn we in augustus getrouwd, nu krijgen we in augustus een kindje!! Ben zo happy!!!!!!!

huisvrouw42
28 December 2009, 09:40
@loisamanda, waarom heb jij zoveel echo's? is hier een reden voor? Wel fijn dat alles goed is met de kleine en dat je al wat hebt zien bewegen!!

@kimmie, wat een verhaal zeg! maar wel een super kerstkado!

Ik heb ook in augustus verkering gekregen, ook getrouwd (beide 17-8) en nu rond 22-8 uitgerekend, misschien komt het wel een paar dagen eerder, op onze trouwdag!! haha

liefs

Sweetangel
28 December 2009, 10:16
Dag iedereen..

Wat een zenuwslopende verhalen van sommige, maar goed dat het goed is afgelopen. Hier moest ik werken met de kerst.. Merk nu wel dat het soms pittig is, dat ik erg moe ben. En die misselijkheid, pfffff. Dan moeten we op m'n werk soms zelf eten koken :shock:
Ik heb zoveel zin in de echo op 11 januari, wil gewoon die bevestiging. Heb weinig redenen om te denken dat het niet goed is, maar toch.....
Het is allemaal nog best wennen :D

MeLu
28 December 2009, 10:26
Wat een verhaal Kimmie!

Ben blij dat het toch goed is afgelopen voor jullie :D!

Hier alles rustig, voel me prima! Vandaag 8 weken en 6 dagen. Mn buikje begint te komen :) Soms btje misselijk, met name als ik een lege maag heb, en rond 16uur kak ik altijd even in.
Leuke kerst gehad, uiteten was wat minder want ik mocht bijna niks hebben haha! Geen carpaccio geen biefstuk enz. Dus ik deed het met tomatensoep en kip haha! Maar wel een lekker chocolade dessert :P!

Mn moeder is de hele wereld aan het vertellen dat ze oma word haha! Erg leuk!

Hoe is jullie kerst geweest? Op naar Oud en Nieuw!

Liefs MeL

innieminnie
28 December 2009, 10:41
Heb vanacht weer zo afgezien. Buikpijn, krampen enz. Omdat dit nu al een tijd aanhoud heb ik maar gebeld. Ik maak me nog steeds geen zorgen maar ik wil van die pijn af. Ik moet vanmiddag naar het zkh voor een echo.

huisvrouw42
28 December 2009, 10:50
@Melu, leuk dat je moeder zo trots is, dat ze het aan iedereen verteld!!

@inniminnie, dat is minder, dat het nog steeds aanhoud.. Hoop dat het meevalt en dat alles goed is op de echo! Laat je nog wat weten vanmiddag? Hoelaat moet je naar het zkh?

Liefs

enjoy
28 December 2009, 11:05
Wat een verhalen weer allemaal hier! Gelukkig is het bij jou Kimmiek heeeel erg meegevallen!
Dan verwacht je inderdaad niet meer dat het goed zit.

Hier hebben we het aan onze ouders en schoonouders verteld met de kerst, was zoooo leuk!! :D
Iedereen moest huilen.. ;)

Voordat we het aan de rest van de familie en vrienden gaan vertellen wil ik nog even wachten tot na de echo van 7 januari.

debje25
28 December 2009, 11:08
hallo dames,

ik kom mij hier ook melden.
ben 15 aug uitgerekend. nu 7 weken en 1 dag in verwachting.
12 jan heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. ben dan 9 weken en 2 dagen.
daarna kan ik een afspraak maken in het ziekenhuis voor een echo.
weten jullie misschien hoe snel je aan de beurt bent in het ziekenhuis. of heb je pas met 12 weken een echo?

groetjes debje

ladymama
28 December 2009, 11:25
hee Debje, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier! Hoe voel je je?

Hoe snel je in het ziekenhuis terecht kunt voor een echo, verschilt misschien ook wel per ziekenhuis. Waarom kan je nu niet alvast bellen voor een afspraak? Daar hoef je toch niet mee
te wachten tot na je intake bij de vk? Dan heb je je afspraak tenminste alvast staan. Dan kan je meteen vragen of de echo ook met tien of 11 weken al kan. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen....

jannie
28 December 2009, 11:26
Hee debje, welkom en gefeliciteerd! :D
Mijn eerste echo heb ik met tien weken; op 6 januari. Vanmiddag ga ik voor het eerst naar de vk voor het intake-gesprek, maar ik heb al wel een afspraak gemaakt voor een echo. Misschien kun je dat ook doen. Van de vk krijg je wel een formulier mee (zo gaat dat bij ons tenminste), maar voor het maken van een afspraak hoef je alleen maar te zeggen hoe lang je zwanger bent en nog enkele gegevens doorgeven. Ik wist al wel hoe het werkte - de vorige keer dat ik zwanger was, ben ik eerst naar de vk geweest en heb ik daarna een echo-afspraak gemaakt voor de termijnecho, maar die was ook met 10 weken.

Jeetje, ik zag alweer een september-forum!! Dan zijn wij al best weer een poosje zwanger! :mrgreen:

@kimmie: wat een heftig verhaal, maar wat fijn dat nu toch alles goed is!!

@innieminnie: hoe was het in het ziekenhuis? kan me goed voorstellen dat je wil dat ze er goed naar kijken, want het klinkt wel als heeeeel pijnlijk.

Vanmiddag dus voor het eerst naar de vk! Joep mag gezellig mee, dus de tas vol met speeltjes en boekjes staat al in de auto.
Ga wel even vragen of het wel goed is dat mijn borsten nog steeds niet veranderd zijn. Komt dat doordat ik nog niet zo lang geleden best lang borstvoeding heb gegeven??? Mickey, hoe is dat nu bij jou?

snippie
28 December 2009, 11:32
Even inbreken hoor!
Als je naar het ziekenhuis moet voor een echo!dus niet naar Vk of echo centrum.
Kan je al een echo met 7weken krijgen!
Liefs

shandrani
28 December 2009, 11:49
@ Debje gefeliciteerd en welkom hier!
@ Jannie, veel plezier bij de VK vanmiddag
@ Kimmiek wat een verhaal zeg! jeetje dat is echt een wondertje in je buik!
@ Marij succes in het zkh, hopelijk komt er iets uit waardoor de pijnklachten komen en kan er iets aan gedaan worden.

Ik mag morgen naar de Vk en morgen over een week voor de echo. Heeft hier iemand katten? Mijn kat gedraagt zich vreemd....nu ik zwanger ben hangt ze ineens meer naar mijn man en ontwijkt ze me. Ze komt niet meer bij mij op schoot liggen. Wel bij mijn voeten op de bank en naast me in bed, gek beest! Heeft iemand hier ervaringen mee?
Meiden....fijne dag vandaag!
Gr Shandrani

shandrani
28 December 2009, 11:51
Sorry :oops:
Marij moest innieminie zijn
@ innieminiie succes in het zkh vandaag!

Mickey
28 December 2009, 12:17
@Jannie,
Ik heb ook nog steeds geen last van mijn borsten. Ik denk dat het echt te maken heeft met het feit dat ik eerst al 9mnd zwanger ben geweest, toen 7 mnd BV gegeven en toen binnen enkele weken zwanger. Deze prille zwangerschap valt denk ik in het "niets" bij wat er in de voorafgaande periode allemaal is gebeurd met je borsten. Maar weet het ook niet hoor, maar weet wel dat ik echt zwanger ben en een kloppend hartje heb gezien! Dat neemt veel zorgen weg.
Ik ben de afgelopen week echt ZOOO moe. Ik ben om een uur of 4 echt helemaal totalloss. Verder wordt ik ineens regelmatig erg misselijk. Dit heb ik bij Sam nooit gehad. Ik hoef nu maar aan eten te denken en ja hoor...ik voel het al opkomen. Dan snel wat eten, dan is het meestal wel over.
Heb nu gelukkig vakantie, maar vraag me af hoe het gaat als ik 6 januari weer moet gaan werken.
Veel succes bij de VK, al is het alleen maar de intake....toch leuk.

@debje, van harte gefeliciteerd! En Welkom natuurlijk.
@innieminie, succes vandaag!

@marije, hoe gaat het nu?

Tine31
28 December 2009, 14:06
Sow wat een verhalen weer zeg.
geweldig om telezen dat de hoop al bijna vervlogen is en dat dan toch alles goed is.
wat een wonder he maar gelukkig t kan dus wel.
voor de nieuwe zwangeren,gefeliciteerd!!
oh spannend inieminie,ben zeer benieuwd!
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor een echo.krijg m op 14 jan gelijk al om 8.30u
ik ben dan 7,4 weken.
zooo spannend weer.
maar mn gevoel zit opzich goed.niet dat dat helpt maar bij de 1e en 2e miskraam had ik dat gevoel niet.
ben nu ook me vlagen misselijk vooral eind van de middag heb ik last van.
en wat gevoelige borsten vooral de linker,apart!

innieminnie
28 December 2009, 14:36
Nou ben net terug. Alles is goed. Aan de eierstokken was niks te zien. (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Er zat een keurig zwart rondje in de baarmoeder. Verder was er nog niks te zien. (inwendige echo). Ook inwendig onderzoek gehad en dat was ook prima. Ik mag nu zonodig aan de paracetamol mocht ik last hebben. Maar waar die pijn nu vandaan komt wisten ze ook niet. Dus ik wacht maar af en ga verder met een vreemde pijn. (volgens echo ben ik 5 weken en een paar dagen)
Grt

huisvrouw42
28 December 2009, 15:10
@Tine, nog een paar weekjes en dan heb je zekerheid...

@inniminnie, gelukkig was de echo goed, alleen wel vervelend dat ze geen oorzaak aan kunnen geven..

Ik heb ook de VK gebeld.. heb 18-1 de intake en dan 22-1 de eerste echo via VK, met 9.5 week ivm die eerdere MK. (heb met 7 weken ook al een echo bij een echo praktijk maar die is niet via VK)

Nog even geduld dus...

Ben vandaag zo misselijk, heb vanmiddag al 4x overgegeven.. Hoop niet dat dit elke dag zo is! Tot nu toe wel af en toe misselijk geweest maar niet over hoeven geven...

liefs

jannie
28 December 2009, 16:16
@huisvrouw: hopelijk ben je snel wat minder misselijk! 4x overgeven is niet niks!

@innieminnie: het was idd fijn geweest als ze hadden kunnen zeggen waardoor het komt! maar wel goed om te weten dat alles op zich in orde is.

@tine31: volgens mij is het belangrijk dat je gevoel zegt dat het goed zit! :)

@mickey: je hebt gelijk. Dat m'n / onze borsten 'niks' doen is heel normaal, omdat ik nog tot in september bv heb gegeven. De vk zei dat m'n borsten op dit moment, 'na alles wat ze mee hebben gemaakt'( :? ) , nog ongevoelig zijn voor de zwangerschapshormonen. Ze hoort het vaker dat borsten dan niet groeien of veranderen. Dat komt dan later in de zwangerschap. Heb wel kans dat m'n borsten snel melk gaan lekken ofzo, maar dat zien we dan wel weer. Heb de zoogkompressen nog in huis! ;)
Blijft dus over dat ik bijna niet merk dat ik zwanger ben - ben een of twee keer een beetje misselijk geweest en ben meer moe dan anders, verder niks. Maar daar moest ik maar lekker van genieten, zei ze. Heeft ze natuurlijk gelijk in, ben al wel gerustgesteld door haar borstenverhaal. :lol:

Bij de vk was dus alles goed. Wat heel leuk was, was dat m'n intake was met de vk die Joep ook op de wereld heeft gezet (ze hebben een praktijk met z'n drieën)!! Vond ik leuk om haar weer te zien, en zij vond het leuk om Joep zo groot terug te zien. :)
Ze stelde ook nog voor om te proberen naar het hartje te luisteren, maar ze zei meteen dat de kans echt klein was dat we het al konden vinden met de doptone. Dus wilde ik het niet, omdat ik weet dat ik me dan toch onzeker voel als we het hartje niet hadden gehoord. In de auto had ik een beetje spijt :roll: - was natuurlijk superblij geweest als we het hartje hadden kunnen horen, maar toen ik thuis kwam, had ik er toch wel vrede mee. En 6 januari heb ik de echo, dat duurt niet meer heel lang tenslotte.

Het is wel moeilijk te zeggen hoe lang ik nu precies zwanger ben - tussen 7 weken en 5 dagen en 8 weken en 5 dagen, omdat ik nog geen complete normale cyclus heb gehad sinds m'n vorige zwangerschap en maar één keer ongi ben geweest. Moet uit de echo blijken. De datum ligt tussen 4 en 10 augustus, dus hou nog maar even 7 aan, ligt mooi in het midden!

@shandrani: jij veel plezier bij de vk morgen! heb geen katten, dus kan er niks over zeggen!

Joya
28 December 2009, 16:29
@kimmiek jeetje wat een verhaal meis. gelukkig is alles goed met de kleine :D da's tenslotte het belangrijkste nu toch!
@innieminnie wat fijn dat de echo goed was!

ik heb nu wel heel veel last van mijn borsten.. als ik 's avonds mijn bh uitdoe dan doen ze vooral pijn dus ik ga toch morgen maar een meegroei bh kopen.. dan kan ik die 's nachts aanhouden.. verder ben ik veel misselijk maar ik hoef niet over te geven.. wel de hele dag honger en misselijk zijn en honger hebben gaat toch niet zo goed samen want ik lust ook bijna niks meer nu.. zelfs met drinken ben ik heel moeilijk geworden.. eerder dronk ik bijna alles wel en dan vooral chocomel en koffie maar dat hoef ik nu echt niet meer.. ik drink nu het liefste water of verse jus.. terwijl ik eerst nooit water dronk :P

huisvrouw42
28 December 2009, 18:00
Hoi!!

Nou, hier alles weer goed.. Net wat gegeten en de ergste misselijkheid is weer weg..

Ik heb 1 collega (man) waar ik wel veel mee om ga.. Hij zit ook naast me op de afdeling.. Toen vorige week zei hij ineens "volgens mij ben je zwanger". Ik een beetje lachen enzo, maar later toen ik vergadering had hem gesmst om te zeggen dat het wel echt zo was.. hij reageerde niet echt. vond ik een beetje raar..

Nu heeft hij deze week vrij, en hadden sms contact. zei dat ik me wel erg misselijk voelde vandaag enzo, smst hij ineens "is het echt zo dan, dacht dat je een geintje maakte! Super leuk, gefeliciteerd!"

Haha, zo grappig!! hij houdt het gelukking nog wel ff voor zich..

Heb na al dat overgeven wel een beetje irri gevoel in mn buik, maar ja, gaat wel weer over...

Nog nieuwtjes?? Oh, wilde net mn onderschrift bewerken en toen kreeg ik elke keer de melding dat de afbeelding (ticker) maar 100 pixels mag zijn! Heb altijd deze tickers gehad maar dien doen het dus niet meer! Toch apart!

Liefs

Ladyfrog
28 December 2009, 18:23
Ik zit op de rand augustus of september denk ik. Vandaag getest,dus een goeie 4 weken zwanger nu. Helaas hier pas een echo bij 12 weken.......dus nog even spannend.

huisvrouw42
28 December 2009, 19:38
ladyfrog, gefeliciteerd!! Als je nu 4 weken bent ben je waarschijnlijk in september uitgerekend,, maar je kan natuurlijk gewoon meekletsen hier! Gezellig!!

liefs

Joya
28 December 2009, 19:39
gefeliciteerd ladyfrog!

debje25
28 December 2009, 19:42
ga morgen dan maar eens het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor een echo.
ben benieuwd wanneer ik dan aan de beurt ben.
verder voel ik mij redelijk. met vlagen misselijk, zere borsten, en erg moe.
ach ja dat hoort er allemaal bij

debje25
28 December 2009, 19:42
ga morgen dan maar eens het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor een echo.
ben benieuwd wanneer ik dan aan de beurt ben.
verder voel ik mij redelijk. met vlagen misselijk, zere borsten, en erg moe.
ach ja dat hoort er allemaal bij

huisvrouw42
28 December 2009, 19:44
debje, hoever ben jij nu??

Ik heb volgende week met 7 weken mn eerste echo.. ben zo benieuwd! maar heb nu wel het gevoel dat het goed zit, anders dan vorige keer..

Ik ben echt nog steeds zo misselijk! Zo erg als het vandaag is is het nog niet eerder geweest.. hopelijk word het nog wel een beetje minder.. heb eigenlijk trek maar ook het gevoel dat ik moet overgeven, dus weet niet wat ik nu moet doen eigenlijk..

Ga maar weer lekker vroeg naar bed denk ik..

liefs

Joya
28 December 2009, 19:48
@huisvrouw dat heb ik ook.. honger maar tegelijk misselijk en het gevoel dat ik moet overgeven.. dat heb ik gelukkig nog niet gedaan.. ook zijn er maar een paar dingen waarvan ik de gedachte eraan kan verdragen zeg maar.. bij sommige dingen wordt ik al misselijk als ik eraan denk..

huisvrouw42
28 December 2009, 19:56
@mama2be, ik heb precies hetzelfde! Alleen heb ik vandaag al wel een paar keer overgegeven/.. bij mij is het in de middag en avond erger dan overdag.. en als ik sommige dingen ruik word ik ook misselijk. drop of chocola bijvoorbeeld!

maar goed, als alles maar goed gaat van binnen vind ik dat helemaal niet erg.. moeten we er maar voor over hebben..

hebben jullie trouwens al een gevoel wat het gaat worden en willen jullie dat weten.
Met de vorige miskraam dacht ik vanaf het begin dat het een jongetje geweest zou zijn.. nu voel ik me heel anders en denk ook vanaf dag 1 na de test dat het een meisje is. heb ook al die testen gedaan op internet en die zeggen ook allemaal meisje! Ik wil het denk wel weten zodra het kan.. maakt mij echt niet uit wat het word, maar toch wel handig om te weten!

liefs

Joya
28 December 2009, 20:00
da's wel vervelend dat je ook overgegeven hebt.. maar idd we moeten het er maar voor over hebben ;)
ik heb niet echt een voorkeur en ik weet ook niet of ik het wil weten.. mijn vriend zei laatst dat hij het niet wil weten met de 20 weken echo maar misschien denkt hij daar tegen die tijd anders over.. aan de ene kant wil ik het wel weten want het is wel leuk om wat kleuren aan te passen op het kamertje en de kleertjes enzo.. maar aan de andere kant is het ook wel leuk als het een verassing is :D

huisvrouw42
28 December 2009, 20:05
heeft allebei zn voordelen.. ik weet het ook nog niet zeker..

Duik lekker mn bedje in, morge weer werken!

liefs

Joya
28 December 2009, 20:06
slaap lekker huisvrouw en werkse morgen

shandrani
28 December 2009, 20:16
@ huisvrouw, welke testen heb je dan gedaan op Internet?

Wij willen allebei wel heel graag weten wat het gaat worden...dus dat is makkelijk, geen discussie.

Wel balen dat julie tegelijkertijd misselijk zijn en honger hebben. Kan het me niet helemaal voorstellen hoor...Ik heb alleen bij een lege maag zo'n misselijk weeeig gevoel...nadat ik weer wat gegeten heb ik dat weer weg! Hmmmm...somcsdenk ik weleens, moet ik niet meer voelen?
Ik ga zo slapen...ben wel ontzettend moe, moet volgende week maandag weer werken en ik werk fulltime, ben benieuwd hoe ik dat ga trekken, maar ja eerst morgen maar zien!
Gr Shandrani

Joya
28 December 2009, 20:21
ja dat ken ik.. ik werk ook fulltime en dan ook nog onregelmatig.. moet zeggen dat het vroeg opstaan wel zwaar is hoor.. maar beter dan late dienst want 's avonds ben ik zo moe..

ladymama
28 December 2009, 20:26
Nou meiden, die misselijkheid is wel heel herkenbaar, hoor.

Ik kan ook misselijk worden van alleen het denken aan bepaald voedsel. Verder word ik soms ook misselijk van parfum en deo enzo. Ik ruik echt alles. Vreselijk is dat! Wat bij mij het beste werkt is regelmatig kleine porties eten. Qua warme maaltijd kan ik maar weinig op, ik zit heel snel vol. Maar ik heb dan ook snel weer trek. En dan moet ik wel zo snel mogelijk wat eten, anders moet ik echt overgeven. Maar dan moet ik nog bedenken waar ik dan zin in heb. Vaak wordt het een cracker of rijstwafel ofzo. Ik vind het ontzettend irritant en hoop dat het gauw over is. Ik heb nu vakantie, maar als je aan het werk bent, is dat wel heel zwaar, hoor! Respect voor de meiden die ook nog eens full-time moeten werken!

Ik lees hier weleens over meiden die graag wat meer willen merken van hun zwangerschap. Nou ik zou zeggen 'geniet ervan dat je geen klachten hebt!'. Ik snap wel dat je bijna graag misselijk wilt zijn om zeker te weten dat je zwanger bent, maar als je dan misselijk bent, wil je er graag weer vanaf!

Ik heb trouwens een echo gehad met 8 en halve week. Weet iemand of ik dan met 12 weken nog een x een echo krijg?

Fijne avond!

liefs lady

shandrani
28 December 2009, 20:30
oei...geen idee of je dan nog een echo krijgt, wat heeft degene gezegd bij je echo?
Ik heb mezelf al voorgenomen als ik na mijn eerste echo niet weer een echo krijg dat ik dan een 2d pretecho wil met 12 weken, tenzij niet nodig. Gewoon om voor mezelf met 12 weken zeker te zijn dat het nog goed zit en ik dan uit de gevarenzone ben...

Tine31
28 December 2009, 20:51
hoi meiden,

ik lees allemaal verhalen over misselijk en overgeven,t is niet leuk maar wel een herkenbaar punt wat betreft zwanger zijn.
dus huisvrouw miss is dit t teken voor jou dat t goed zit,ik denk van wel!
daar in tegen maakt t mij meer onzeker,want ik ben niet erg misselijk ja af en toe maar overgeven doe ik niet en verdere klachten heb ik ook niet.
had een paar dagen echt een zeurende buik maar dat is nu ook niet meer.
denk steeds dat er van onder iets druppelt,dan ga ik kijken en is er gelukkig niks tezien.
was ik vanmiddag nog zo over goed gevoel,zo onzeker en angstig ben ik nu.
wil blij zijn maar ben zo bang dat er op de echo de 14e weer niks tezien is.
pfff wat een gedoe.
kan ik niet gaan slapen en de 14e pas wakker worden hahaha
sorrie meiden maar moest even mn verhaal kwijt.

Ynni
29 December 2009, 06:32
Hey Tine ik snap je reactie heel erg goed! Tot aan de eerste echo had ik dat gevoel ook! Maar na die eerste echo verandert dat hoor!
Ik moet wel zeggen dat er een aantal berichten terug (sorry ik weet niet meer van wie) gezegd is dat de kans dat het mis gaat minder is als je een hartje ziet kloppen. Das een hele geruststellende gedachte. Voor mij zeg het niet zo heel veel (zie onderschrift) en wacht ik liever de 16 wekengrens af.
Zooooo eng! Op 8 april verloor ik ronin met 13 weken, op 8 augustus verloor ik yoeri met 14 weken en nu komt 8 februari eraan met 15 weken...TE BIZAR...
En inderdaad wat dat betreft zou ik het liefste in een soort coma liggen totdat die datum voorbij is!

Ladyfrog
29 December 2009, 07:14
Hoi allemaal,

Ja ik kom hier maar mee kletsen. Wij krijgen hier pas met 12 weken een echo,dus voorlopig weet ik nog precies wanneer ik uitgerekend ben. Ook al is t de 2de ik vind t toch weer heel erg spannend. Vooral t lange wachten tot de 12 weken. Vorige zwangerschap ben ik zowat 9 maanden ziek geweest,dus ik hoop er deze keer beter van af te komen.

loisamanda
29 December 2009, 07:40
Jeetje,wat een verhalen weer.

@Huisvrouw,de rede waarom ik meer echo's heb al normaal heeft zoiezo al te maken met de eerdere 2 miskramen
en onze tante is onze VK,dus zij zegt zelf ook al dat er voor de fun meer echo's bij mij worden gemaakt :D

debje25
29 December 2009, 09:10
nu op dit moment 7 weken en 2 dagen.
heb contact gehad met de verloskundige en hun raden mij aan om rond de 12 weken de eerste echo te doen.
een echo met 8 weken kunnen ze nog niet alles zien, met 12 weken kunnen ze zien of het goed is.
plus dat maar 2 echo's vergoed worden.
26 jan een afspraak staan voor de eerste echo. ben dan 11 weken en 2 dagen.
en nu kijken of mijn vriend vrij kan krijgen van zijn werk.

troetelbeertje85
29 December 2009, 09:14
hoi dames..

ik kom ook bij jullie kletsen want zit tussen de maand 8 en 9 in hahahah
ben toch 31 aug uitgerekent..
maar weet het pas zeker na me eerste bezoek aan de vk..

dus kom lekker in 2 topics kletsen

xxx sam

jannie
29 December 2009, 10:05
@ynni: je zult zien dat het nu goed gaat!!

@tine: hopelijk komt het goede gevoel snel weer terug!

@shandrani: wij willen ook graag weten met de 20-weken-echo of het een jongen of een meisje is. De vorige keer wisten we ook dat het een jongetje ging worden. Ik zou het heel leuk vinden als het nu een meisje is. Voor Joep is een broertje misschien wel leuker. Hoop in elk geval dat het een gezond kindje is, dat is het belangrijkst.

Oh, tijd om fruit te gaan eten, er wordt iemand ongeduldig! Wordt een peer vandaag denk ik!

Tot later!

huisvrouw42
29 December 2009, 11:03
Hallo dames..

Hoe is het hier??

Debje, echo rond 12 weken is inderdaad normaal, maar omdat ik eerder een MK heb gehad laat ik eerder een echo maken...

Ik moet nog 1 week wachten tot de eerste echo.. vind het heel spannend, zeker na het bloedverlies van vorige week...

Ben zo onwijs misselijk sinds gister ochtend. Nu nog steeds. Net op het randje van wel/niet overgeven. heb gelukkig vanmorgen nog niet overgegeven maar in de middag wordt het meestal nog wat erger, dus hoop dat ik straks alles binnen hou.

Ook doen mijn borsten zeer, ben super moe, en als ik de trap oploop doen mijn benen pijn en ben ik gelijk buiten adem!

Maar goed, gaat vast wel weer een keer over!

debje25
29 December 2009, 11:21
ik wacht rustig af tot 26 jan. en dan hopen dat we goed nieuws krijgen met de echo.
ben ook sinds afgelopen weekend met vlagen misselijk. verschrikkelijk is dat. als ik misselijk word neem ik nu elke keer een klein bekertje goedenmorgen drink ontbijt. er zit fruit in en vezels, en het is nog lekker ook.
dan zit er weer wat in mijn maag en zakt de misselijkheid ook weer af.
en wat mijn borsten betreft, die zijn erg gevoelig en zijn de laatste week behoorlijk gegroeid.
en vooral heel erg moe. kan de hele dag wel slapen.
maar dat gaat helaas niet met mijn werk. dus 's avonds lekker optijd naar bed.

chicca
29 December 2009, 11:38
hey meiden,
Wat een ontwikkelingen allemaal hier.
Sterkte voor alle meiden bij wie het niet helemaal goed gaat!

@ shandrani mijn katten zijn juist iets aanhankelijker. maar kan het me ook verbeelden. ;)
hoe was het bij de verloskundige?

iedereen een heel goed 2010 toegewenst!!

liefs

Mickey
29 December 2009, 11:45
even over het aantal echo's...
bij onze VK word er niet zo precies gekeken naar het aantal echo's.
Normaal krijg je bij de intake, rond 9 wkn, de eerste echo. Dan bij 12 wkn nogmaals. De 20wkn echo is in een speciaal centrum.
Verder echo-en ze regelmatig na de 20 wkn om te kijken hoe het kindje ligt en om wat over de grootte te kunnen zeggen.
Ik heb bij mijn eerdere zwangerschap een echo gehad bij 7wkn, 11wkn, 20wkn, 22wkn, 26wkn, 29wkn, 37wkn.
En ook dit keer dus al bij 5.5wkn, 6.5wkn en er staan er nog 2 gepland voor 8wkn en 11wkn.
Ik denk dus echt dat het per VK-praktijk anders is, en zeker ook afhankelijk of ze zelf een echoapparaat hebben. Want ik begrijp van andere hier dat dat niet vanzelfsprekend is?

@jannie, wij wisten ook bij Sam dat we een zoontje kregen. En ook nu willen we het weer weten.
Ik zou dit graag ook erg graag een meisje willen, maar idd voor Sam lijkt het mij gewoon ontzettend leuk als hij een broertje krijgt, vooral om er niet al te veel leeftijdverschil tussen zit (wat we ondermeer voor Sam hebben gedaan). En wij erg achteraf wonen...ik zie Sam daar wel met een broertje hutten bouwen enzo.
Maarja...wat je al zegt...een gezond kind is het allllleeer belangrijkste, en alles is even welkom, begrijp me niet verkeerd.

Joya
29 December 2009, 13:34
ik heb mijn eerste echo (volgens de berekening van de vk) als ik 10 weken en 6 dagen ben.. volgens mijn berekening via internet zou ik dan 11 weken en 2 dagen zijn.. maar ik hoor bij de echo wel hoever ik precies ben..
ook iets fijns.. ga ik net naar livera voor een meegroei bh gaan die dingen maar tot 85E :? ik moet dus 80F hebben want die cup van die 85E was te klein.. maar vind het wel raar want mijn borsten zijn nog niet gegroeid.. wel erg pijnlijk en vandaar dat ik een meegroei bh wil omdat ik die 's nachts ook aan kan houden.. zegt die verkoopster je kan ook bij prenatal kijken.. maar ik wil nog niet naar prenatal want als ik al die dingetjes daar zie koop ik die halve winkel leeg ;)

innieminnie
29 December 2009, 14:52
Iemand ervaring met middelen die je kan gebruiken bij krampen?(geen darmkrampen maar baarmoederkrampen) Bv een soort thee of zoiets? Gisteravond dacht ik dat ik doodging en kroop weer over de vloer door het huis heen. Gezellig als dat zo door gaat.

Joya
29 December 2009, 15:00
ik kan je hierbij niet helpen maar je zou de vk kunnen bellen.. of je ha.. misschien dat die iets hebben..
wel heel vervelend dat je er zo'n last van hebt..
succes

innieminnie
29 December 2009, 15:02
Daar heb ik onderzoeken en een echo bij gehad maar voor de rest zeggen ze alleen neem maar max 8 paracetemollen in per dag. En aangezien ik dat dus niet ga doen hoop ik dat misschien iemand hier ervaring heeft met homeopathie?

Joya
29 December 2009, 15:04
nee kan me voorstellen dat je dat niet wilt.. ik loop al dagen met hoofdpijn maar ik wil helemaal geen paracetamol innemen.. dus kan me voorstellen dat je dan al helemaal geen 8 stuks per dag in gaat nemen..
ik zal eens rondvragen voor je.. misschien dat iemand wat weet..

huisvrouw42
29 December 2009, 16:18
Hallo dames,

Ik weet helaas ook niets tegen krampen voor je.. Echt vervelend dat je er nog steeds zo'n last van hebt!

hier gaat t wel.. Moe van t werken en nog steeds zo onzeker of alles wel goed zit.. Maar ja, volgende week dinsdag echo, dus nog even geduld, hoe moeilijk het ook is.. kan echt nergens anders aan denken, wordt er gek van..

Eigenlijk wil ik voor een echo bellen, voor deze week, maar dan ben ik pas 6 weken en een paar dagen en bang dat ze dan het hartje nog niet zien, dus dat ik me alleen maar drukker ga maken.. kan ik beter wachten tot dinsdag, dan ben ik 7 weken (minimaal denk ik)

moet nog ff werken tot 6 uur en dan lekker op de bank hangen denk ik.. nog 2 dagen werken en dan weer 3 daagjes vrij.. ff lekker bijkomen...

Verder nog nieuwtjes hier??

liefs

marij
29 December 2009, 17:21
hier nog 1 die ga van de pijn..ook hier weet niemand waardoor het komt en wat ik er aan kan doen.
heb het ook overdag een paar keer en in de nacht..zo veel pijn.

dit had ik ook bij me dochter maar ik neem wel paracetelmol..niet meer als 4..
het is echt niet uit te houden.kruik enz enz.. helpen ook niet echt meer.

ben vandaag ook weer moeizaam door de dag gekomen..morgen moet ik weer de hele dag werken maar zie er echt tegenop.
het liefst meld ik me ziek dat ik even tot rust kan komen.ben zo moe van de pijn.

vind het wel prettig dat ik niet de enige ben.
meid als jij iets weet tegen de pijn al verlicht het maar een beetje hoor ik het graag van je.

xxx

Ladyfrog
29 December 2009, 17:37
Vervelend die pijn,heb ook wel last van een soort van krampen...,maar dat zijn volgens mij mee mijn darmen. WIj krijgen pas bij 12 weken een echo....dan valt 7 weken nog wel mee huisvrouw42. Al snap ik je gevoel helemaal.....ik was de vorige keer ook zo onzeker als wat en nu gaat t nog,maar weet wel dat t nog lang duurt voor ik 12 weken ben.

troetelbeertje85
29 December 2009, 18:59
heyhey

misschien dat kamille thee helpt???

ik heb niet zo last van me buik maar wel me darmen en het helpt wel een beetje..
of warme kruik op je buik..
hoop dat er niks aan de hand is dat je zo last heb van krampen..

xxx

shandrani
29 December 2009, 19:04
Hoi meiden
Nou ben vandaag bij de VK geweest! Heb een hele hoop info gekregen en er is heel wat verteld. Verder weet ik eigenlijk nog niets....nog 1 week en dan heb ik de echo (kwart voor negen in de avond) en heb over 4 weken weer een afspraak bij de VK. Ben benieuwd...nog steeds wel onzeker maar het is ook wel weer heel gek om bij de VK te zitten samen met mijn man, hihi!
ps heb vandaag voor het eerst maar wat kleding gekocht, bij mijn schoonouders in de buurt hebben ze een miss etam outlet en heb 6 dingen gescoord voor 25 euro. HIHI! Twee zwangerschapsbroeken, 2 leggings, 2 truitjes...leuk zo goedkoop shoppen!
Meiden die krampen hebben....ik heb werkelijk geen idee wat je er tegen kunt doen. Je zou even op Internet kunnen kijken bij VSM of anders bij de serie van Dhr Hoog (weet niet zeker of ze zo heette...heb lang geleden bij een drogisterij gewerkt) of ze daar beschrijvingen hebben van alle producten en welke waarvoor te gebruiken is.

Dumpy
29 December 2009, 19:52
@huisvrouw42: wat ontzettend rot voor je dat overgeven/misselijkheid! Vind mijn eigen misselijkheid al zo ontzettend naar. Heb je geen emesafene gekregen van de huisarts? Ik weet niet echt of het bij mij helpt, want de misselijkheid is ook variabel.

Voor alle misselijken: bij mij helpt inderdaad ook zoiets als Hero Fruitdrinkontbijt, een bekertje, rustig opdrinken. Daarna heb ik dan wel weer wat zin in een beschuitje jam o.i.d. Vanmorgen ontdekt dat ik geroosterd brood met jam ook veel beter kan verdragen dan gewoon brood! Daar moet ik soms ook bijna van kokhalzen. Maar brood is voor mijn darmen wel beter dan alleen een beschuitje.
Qua drinken is het ook lastig, soms lukt een heel klein beetje koffie, meestal lust ik het liefst vruchtensappen overdag en appelsap is mijn favoriete drankje geworden! Een appel ergens in de ochtend doet nu ook wonderen terwijl ik die meestal met tegenzin at (maar voor de vitaminen). Als ik voor mijn dochter een fruithap maak, neem ik nu zelf ook vaak een appel en voel ik me veel beter in mijn maag.
Verder heb ik van bijna alle geuren last, bijna alles maakt me misselijk. Als ik buiten de deur ben gaat het vaak wel beter, net of het thuis veel erger is. Alle luchtjes zijn vies.

Ik heb vandaag trouwens toch een echo gehad. Heb al een week of 4 bruinrode afscheiding/beetje bloed, maar maakte me daar niet druk om. Wel sinds gisteren het gevoel dat mijn baarmoeder trekt, alsof het begin van harde buiken (die had ik vorig jaar later in de zwangerschap extreem met als gevolg een vroeggeboorte bij 34 weken). Ik belde daar over op, want ik zag de bui al hangen: moet ik nu al rustig aan doen, met werk, zorgen voor de kleine, en dat nog 7 maanden volhouden.....
De VK zei dat ik langs kon komen, we zagen een kloppend hartje, heel blij dus. Bloedverlies is niet erg. Harde buiken gevoel is de groeipijn van de baarmoeder. Er is niets aan te doen. Waarschijnlijk krijg ik deze zwangerschap wel nog eerder klachten dan vorige zwangerschap. Ik hoop toch wel dat ik het kindje nu langer kan uitdragen, des noods ten koste van heel wat andere dingen. Blijft wel spannend.

enjoy
29 December 2009, 20:24
Voor de krampen kunnen jullie ook venkelthee gebruiken, dat werkt echt.
Dit middel wordt altijd bij krampen ingezet, ook bij baby's.
Je mag dit middel inzetten bij de zwangerschap, heb ik geleerd met m'n drogistenopleiding.

Mickey
29 December 2009, 20:52
@enjoy, ik denk dat veel meiden je dankbaar zijn voor een "homepatische" oplossing. Ik heb het veel gedronken tijdens BV maar kan het mss ook nu gebruiken, niet dat ik erg veel last heb, maar af toe een beetje "rommelig". Alsof ik ongi moet worden. Ik had dit bij Sam ook, zo ongeveer de eerste 16 wkn. Toen was het over en kwam pas weer enkele uren voor de bevalling begon :D

innieminnie
29 December 2009, 21:39
Ik ga morgen gelijk naar de winkel voor venkelthee. Bedankt voor je advies. Mocht het werken dan laat ik het zeker weten. Ik zit nu al 4 uur lang op de bank een kramp tegen te houden met een gloeiend hete kruik. Hij zet niet door maar als ik omhoog ga begint het al weer te jengelen dus ik ben benieuwd naar de venkelthee. Jammer dat de appie nu niet open is hihi.
Grt

kimmiek
30 December 2009, 06:28
Ja, misschien dat dat helpt, die venkelthee!!

Ik heb vandaag een spijkerbroek aan, die nu wel een beetje strak begint te zitten.. Jeetje.. Ik merkte het vanochtend al.
Ik ben vandaag precies 8 weekjes! We moeten a.s. dinsdag voor een termijn echo, maar ik heb er al een gehad (vorige week woensdag) en daar hebben we het hartje zien kloppen! Echt zooo gaaf!! Het was net een heel klein knipperlichtje. En het was ook al echt een soort van kindje met een heel groot hoofd en een soort staartje.. Hahaha, heel grappig!

Wanneer zijn jullie allemaal uitgerekend? Ik volgens de gyn. op 11 augustus 2010.

Ynni
30 December 2009, 09:01
Nou dames bij mij is de misselijkheid er al een beetj vanaf aan het gaan... dus of dit nou een goed teken is...
Tis alleen als ik een tijdje niets gegeten heb dat ik een misselijk gevoel krijg... Verder wel pijn in mn buik maar goed dat schuif ik op mn darmen. Gisteren had ik zelfs helemaal geen pijn in mn buik!
Als ik dat dan bij jullie lees vind ik dat toch wel eng hoor. Al had ik bij de vorige nog wel last van mn buik toen het fout ging dus dat zegt dan ook weer helemaal niets. Kortom ik zit mezelf weer helemaal gek te maken! Ik word niet goed van mezelf!

Monalisa
30 December 2009, 09:03
niet doen meissie...

Ynni
30 December 2009, 09:07
Sja Mona ik wou dak een knopje had om aan en uit te zetten ;) Ben bijna in staat om de vk te bellen om te vragen of het normaal is dat ik nu al over mn 'piek' van misselijkheid heen ben...

Monalisa
30 December 2009, 09:22
ik snap jou ook wel, het liefst zou je je hele zwangerschap lekker kotsen dan weet je bijna zeker dat het goed zit, het kan je bevestiging geven en als je bijna nergens last van hebt ben je bang dat het niet goed zit maar dat hoeft zeker niet zo te zijn!!!!
Sommigen beginnen met misselijkheid en dan gaat dat na 8 weken weg anderen zijn de volledige 9 maanden misselijk en anderen weer helemaal niet.
Maar alles zit prima bij jou schattie!!!!!!!!!!!!

Ynni
30 December 2009, 09:24
Ik kom bij jou uithuilen als het nie zo is... En dan sleep ik mn dolce gusto wel mee naar jou!

Nootje38
30 December 2009, 09:54
Hey meiden ik ken ynni heel goed begrijpen haar angsten.. ze was tenslotte tot 2 keer to door de gevaren sone heen.. en ik denk voor ouders die dit hebben meegemaakt.. een volgende zwangerschap ook niet meer zo zal zijn als dat je de eerste keer zwanger ben.. omdat het het gevoel zo donders ken,
Ook ik zal mijn zwangerschappen nie meer zo ervaren als bij me eerste 2..
maar ynni meisi mag jij altijd de verlos bellen meis om je ff gerust te stellen..? en mischien een echo,...

kan maar 1 ding zeggen... meiden heb vertrouwen in je lichaam en jullie ukkie... en dat we allemaal in 2010 een mooi wondertje in onze armen mogen sluiten...

knuff

en yn wijfie we trekken je er allemaal door heen... geld natuurlijk ook voor de andere mams hier..

Ynni
30 December 2009, 10:09
Dank je nootje...
Ik mag altijd bellen naar de vk maar ik doe dat niet graag want eigenlijk is het niets bedrijgends. Ik bedoel ik heb geen bloederlies en geen krampen. Dus als een vreemde mij zou horen dan zouden ze denken dat ik paranoia ben (ben ik ook ;) ) en dat ik me dan niet zo aan moet stellen en lekker moet gaan genieten van de zwangerschap! Dus vind ik het eigenlijk ook wel weer belachelijk om te bellen... Misschien dat dat wel veranderd als ik het voel bewegen of eindelijk dat hartje eens kan horen met mn doppler!

daphne87
30 December 2009, 10:14
wat leuk Ynni, op mijn verjaardag ben je uitgerekend, ik op 23 augustus 2010 uitgerekend :D

Ynni
30 December 2009, 10:22
Das ook toevallig! Naja hopen dat ik dan ook echt aan het persen ben :D

Nootje38
30 December 2009, 10:26
ynni wat een ander zegt.. of denk.. moet jij denken boeien... tis jou kindje en van je manneke, en het betreft nog altijd jou lijf.. en daar was je het vertrouwen in kwijt.. en die moet je terug winnen
dan heb je angsten.. en dat wil je delen oa samen met je ventje.. en over praten.. met mede ouders..
en zo krijg je weer het vertrouwen terug..
en paranoja nee meisje dat ben je dus never niet he... 2 kids op deze weken verliesen.. is gewoon heel angstig dat het weer gebeurt. maar meis wat ik ook al zij... voor ons zal een zwangerschap anders zijn. als dat je voor de eerste keer zwanger ben... vaak word je als zeur gezien. door degene die het niet mee hebben gemaakt meis.. omdat ze niet weten wat er door je heen gaat... ze kunnen wel een voorstelling maken..
Maar het is heel fijn om je angsten te delen.. met ouders die het mee hebben gemaakt. of met ouders die een steun voor je zijn en het niet mee hebben gemaakt.. mensen die zeggen ga genieten en niet zeuren.. lap het aan je laars meis dat is zo makkelijk gezegt.... en nog een paar weken meid.. dan ga je het leven idd voelen.. en dat geeft ook een hele gerust stelling hoor meis dat is zeker waar...
en als jij denk ik moet de verlos bellen.. doen zijn ze voor meisi... stress en angst is niet goed voor jou je manneke en de kleine... :lol: zo :)
en je 3 boefie,s daar boven.. die zien je liever blij, lache.. trots.. want hoe je het nu went of keer meid.. je bent mams van nu 4 kids 2 engeltjes en piep kleine sterretje en dan deze die aan de wandel is.. en als alles goed gaat in aug jullie lekker gek te gaan maken... en een ouder hart zal nooit haar kids verlaten..

knuff meid en weet dat je hier ten alle tijden je ei kwijt ken he... knuff

Nootje38
30 December 2009, 10:26
Lol hahaa ik ben trouwens ook een augustus mama hahhaaa alleen word mijn knul 26 ste 15 jaar hahhaa

Nootje38
30 December 2009, 10:28
en ynni je hebt je echo gehad trouwens zie ik op mijn meisje,s verjaardag 23 dec...

Ynni
30 December 2009, 10:29
ow nootje ik hoop het allemaal zo! ben gelijk aan het brulle nu!
En ja die echo is mikke he!

daphne87
30 December 2009, 10:49
hee Ynni heb jij al je echo gehad, ik krijg die de 26 januari, dan ben ik dacht ik 9 weken is dat niet vroeg voor een echo?

Monalisa
30 December 2009, 10:58
nou ik snap idd niet wat er door Ynni heengaat, kan me er WEL een voorstelling van maken, maar heb het niet meegemaakt dus ja ik zal me mond wel houden.
ik maak me alleen zorgen omdat ze zo druk doet en das nooit goed natuurlijk, alleen snap ik erg goed wat een angst het met je mee moet brengen als je al 2 keer zoon groot verdriet heb gehad.
Ynni je kan het aan je laars lappen als ik zeg dat je een beetje rustig aan moet doen, maar ik bedoel het alleen maar goed!!!!!!!!!!!!!!!! ;) ;)
Meissie die Dolce Gusto komt in augustus helemaal goed ;) :) En tot die tijd blijft ie lekker staan waar die is!afgesproken?
Zie je volgende week dan ga ik weer een lekker bakje voor je zetten. En uithuilen bij mij mag altijd waar het ook voor is!
KNUFFFF

Ynni
30 December 2009, 11:05
Dank je Mona daar hou ik je an ej! ;) En ik luister ech wel braaf hou me echt gedeist nou or! ;) Knuffie terug!!

Daphne 9 weken is normaal hoor om een echo te krijgen. De ene vk doet het eerder dan de ander maar de eerste zit tussen de 8e en de 12e week.

daphne87
30 December 2009, 11:08
oow oke gelukkig maar, ik denk straks krijg ik niks te zien op die echo omdat het veel te vroeg is, zijn jullie ook allemaal zwanger zonder misselijk te zijn ik heb echt nergens last van, alleen vanochtend extreme buikpijn gehad!

Ynni
30 December 2009, 11:14
Op 9 weken krijg je al een prachtig plaatje te zien or! Met als het goed is een mooi hartje wat je ziet knipperen en heel misschien beweegt je ukkie ook al ;)
En hier zitten behoorlijk wat meiden met kramp in de buik dus ook daarin ben je geen uitzondering! :D
En niet iedereen is even misselijk wat soms erg voor ongerustheid kan zorgen (zoals ik dus). Ook kan het zijn dat je nog misselijk gaat worden. De ene dag is dat meer dan de ander.
Maar het kan ook zijn dat je helemaal niet misselijk bent. De vk zegt dan altijd dat je daar dan maar lekker van moet genieten ;)

daphne87
30 December 2009, 11:18
ja Ynni, zoiets had ik al gevonden op google ja, hahaha wil nooit te ongerust zijn, maarja uit nieuwsgierigheid ga je toch overal een antwoord op zoeken, dus ja indd, maar genieten van het niet misselijk zijn

Maar die pijn vanochtend in mijn buik jeeeeeeetje wat was dat erg zeg, moest gewoon huilen en was echt bang!
Denk wel dat ik daarvoor de vk ga bellen voor alle zekerheid!

Nootje38
30 December 2009, 11:21
nou ik snap idd niet wat er door Ynni heengaat, kan me er WEL een voorstelling van maken, maar heb het niet meegemaakt dus ja ik zal me mond wel houden.
ik maak me alleen zorgen omdat ze zo druk doet en das nooit goed natuurlijk, alleen snap ik erg goed wat een angst het met je mee moet brengen als je al 2 keer zoon groot verdriet heb gehad.
Ynni je kan het aan je laars lappen als ik zeg dat je een beetje rustig aan moet doen, maar ik bedoel het alleen maar goed!!!!!!!!!!!!!!!! ;) ;)
Meissie die Dolce Gusto komt in augustus helemaal goed ;) :) En tot die tijd blijft ie lekker staan waar die is!afgesproken?
Zie je volgende week dan ga ik weer een lekker bakje voor je zetten. En uithuilen bij mij mag altijd waar het ook voor is!
KNUFFFF

mupke niet zo hoog op de kast en voel je niet aangevallen troela lees nou mijn stukie is heel goed...
dit staat er ook
(of met ouders die een steun voor je zijn en het niet mee hebben gemaakt..)

Ynni
30 December 2009, 11:31
ja Ynni, zoiets had ik al gevonden op google ja, hahaha wil nooit te ongerust zijn, maarja uit nieuwsgierigheid ga je toch overal een antwoord op zoeken, dus ja indd, maar genieten van het niet misselijk zijn

Maar die pijn vanochtend in mijn buik jeeeeeeetje wat was dat erg zeg, moest gewoon huilen en was echt bang!
Denk wel dat ik daarvoor de vk ga bellen voor alle zekerheid!

Als je de vk wil bellen voor geruststelling moet je dat zeker doen meid! Ik hoop dat je dan daarna gewoon weer lekker kan genieten. ;)

Hihi Nootje Mona bedoelt het goed hoor! ;) Bedankt lieve meiden voor de steun! Jullie zijn schatties!!!!

daphne87
30 December 2009, 11:33
dankje ynni voor je berichten, ga ik zeker ff doen vandaag, jullie fijne dag allemaal!
Ik ga maar eens wat doen :D, nu ik nog steeds niet misselijk ben hihi

Mickey
30 December 2009, 11:42
@Ynni,
Ook ik heb voor mijn zoontje Sam een MK gehad, met 8wkn. Daardoor heb ik de zwangerschap van Sam heel anders beleefd. Ik was continu bezig met het feit of hij nog leefde, natuurlijk zoiezo de eerste 3mnd. Toen heb ik een doptone gehuurd totdat ik mijn mannetje voelde bewegen. Bij een teken van leven (oftewel het hartje horen of later een beweging voelen) gaf me dat telkens 1uurtje rust en dan begon de angst weer. Echt niet normaal hoe ik daardoor 9mnd lang door was geobsedeerd. Zelfs tegen het einde begon ik te twijfelen aan de "kracht" van de bewegingen, het werd steeds maar minder waardoor ik begon te denken dat het kindje zich niet meer "lekker" voelde en elk moment kon komen te overlijden. Dus echt waar...ik heb 9mnd zoveel onzekerheid gehad, dat ik eigenlijk (achteraf gezien) vergeten ben ervan te genieten. Daar heb ik nu enorm spijt van. Sam is best een prikkelgevoelig mannetje. Hij heeft bijvb de eerste 6mnd in een bakerzak moeten slapen, sliep overdag heel slecht (hooguit 2 a 3 uurtjes per dag, hij was een paar weken oud!), snel paniekerig en als we even een boodschapje gingen doen (op een tijdstip wat hem het gunstigste uitkwam) was hij 1 tot 2 dagen van slag. Ik denk dat dit te maken kan hebben met mijn "stress-volle" zwangerschap. Het gaat gelukkig nu een stuk beter met hem. We kunnen 1x per dag weg, op een goed uit gekozen tijdstip zonder dat hij daardoor van slag is.

Ik heb me echt voorgenomen om tijdens deze zwangerschap echt te genieten, meer relaxed probeer te zijn. Ik weet het, je kan geen knop om zetten, maar gewoon denken HET ZIT GOED!!!!! KLAAR! En genieten, lekker over babietjes lezen, kleertjes kijken, nadenken over een kamertje, en al dat soort dingentjes.

Wat misschien helpt, een zwangerschapsdagboek bijhouden? Is erg leuk om te doen en vooral ook voor later leuk om terug te lezen. Ik heb dat bij Sam dus ook gedaan, nu lees ik dus de dingen terug die ik toen dacht toen ik ook zo lang zwanger was als ik nu zwanger ben. Ik merk dat ik wel "relaxter" ben hoor.

Heel veel succes!!!

Mickey
30 December 2009, 11:43
@daphne,
Ik heb een echo gehad met 6wkn+5dgn, die was uitwendig(!) dus gewoon via de buik en je kon al heel goed een mooi hartje zien kloppen, je zag de foetus en een dooierzakje. Dus maak je daar geen zorgen over.

huisvrouw42
30 December 2009, 11:45
Hallo dames..

Wat een verhalen weer!

Fijn voor de meiden die niet misselijk zijn! En geen zorgen maken dus... (best lastig hoor, ik weet het!)

Hier alles goed, gisteren weer heel vroeg gaan slapen en vandaag een stuk minder misselijk.. af en toe nog een vlaagje maar niet zo dat ik over moet geven.. Ik denk dan inderdaad ook wel eens "als alles nog maar goed zit daarbinnen", maar ja, je kan alleen maar afwachten.. Nog 6 dagen tot de eerste echo! Zo spannend!!

Vind het echt wel moeilijk om mn mond te houden tegen iedereen... Maar als de eerste echo goed is ga ik het de ouders enzo vertellen... Maar toch eerst nog ff zekerheid..

liefs

daphne87
30 December 2009, 11:48
oke, nou ik kan me mond niet houden hoor heb me ouders al verteld bij 5 weken en me zus en beste vriend, ja bij mij kan niet anders ben gestopt met roken drink geen alcohol meer en geen redbull, nou dat valt ook niet op he ahaha iedereen had me door tjaaaa en dan heb ik pas 26januari mijn eerste echo

Ynni
30 December 2009, 11:52
Dank je Mickey voor de opbeurende woorden. Het is een week goed gegaan. En in het begin had ik echt het gevoel dat het goed zat. Dat heb ik af en toe wel weer maar nu overheerst het tegenovergestelde weer even. Echt een dipje denk ik. Ik raak ook snel in paniek. Ik weet dat het slecht is voor de kleine en probeer dan ook vaak gewoon maar te genieten. Veel kun je er toch niets aan doen. Als het fout gaat hou je dat toch niet tegen. Maar als ik naar babykleertjes ga kijken of plannen maak voor een babykamer of wat dan ook dan is het als de goden verzoeken dat gevoel... Bij ons in huis is het dan ook net alsof er niets aan de hand is. Ik praat er maar heel weinig over. En mn buik die al aardig aan het opblazen is verstop ik zorgvuldig.
Ik durf dus niet te genieten...Misschien over een paar weken tot die tijd probeer ik gewoon zo weinig mogelijk aan de zwangerschap te denken.

janini22
30 December 2009, 12:27
Ik ben van de partij!
19-08-2010 uitgerekend.. spannend weer!

mara31
30 December 2009, 13:04
Hallo allemaal,

Tijd geleden dat ik wat achtergelaten heb, had namelijk ook erg veel last van mijn buik en voelde me zo rot dat ik niet eens de fut had om achter de computer te gaan! Nu gaat het sinds een weekje eigenlijk veel beter, zomaar opeens van de een op andere dag waren mijn darmen weer 'rustig'. Het is nog steeds niet super, maar de krampen zijn verdwenen.

Herken dus ook heel erg de zorgen die je hebt als de kwaaltjes opeens weg zijn! Heel stom, ik hoopte zo dat het over zou gaan, maar toen het over was had ik zoiets van: klopt dat wel???

Maar oke, twee dagen later kwam daarvoor in de plaats last van geurtjes, maagzuur en soms misselijk, dus dat stelde me weer een beetje gerust....

Toen ik zo'n buikpijn had heb ik ook heel veel venkelthee gedronken, even voor iedereen die het gaat uitproberen: je hebt het van zonatura en pickwick, ik vind de eerste veel beter werken dan de tweede! En bij mij werkte een warme pittenzak beter dan een kruik?

Gisteren voor het eerst bij de vk gweest, tja, was niet zoveel nieuws, goede bloeddruk en ijzergehalte, verder kunnen ze nog niet zoveel... Wel verwijsbrief gekregen voor termijnecho, dus daar g aik naar uitkijken!!! Zo ven bellen!

Lang verhaal weer...

janini22
30 December 2009, 13:13
Hoi Mara!

Misschien iets om je gerust te stellen; vorig jaar in mijn zwangerschap had ik de ergste krampen..! ( ik heb trouwens ook last van PDS)

Vooral de eerst weeken tot aan een week of 14 zeker.. maar alles is goeg gegaan hoor.
Het hoeft niet altijd rottigheid te betekenen!
Altijd wel iets in je achterhoofd houden dat het kan gebeuren, maar probeer te ontspannen en ervan te genieten..

Laten we er vanuit gaan dat er een gezonde bengel op de wereld zal komen! :)

mara31
30 December 2009, 13:41
Hoi Janini!

Nou, probeer er ook zoveel mogelijk van te genieten, klinkt raar maar ondanks alle kwaaltjes, voel ik me goed (zelfs als ik me ontzettend brak voel), dus hoop dat dat goede gevoel komt doordat het goed zit.... Vind het wel spannend hoor, bij mijn zus is het vorig jaar mis gegaan rond deze periode.... maar heeft nu een gezond zoontje dus weet dat het goed kan gaan.

Wat ontzettend leuk, zo weinig leeftijdverschil tussen je kids! Heb je daar bewust voor gekozen? Het lijkt mij nl wel leuk! Maar moet nog eerst de eerste krijgen :D

innieminnie
30 December 2009, 15:36
Nou ik ben vandaag naar de reform winkel geweest en heb venkelthee van jacob hooi gekocht en ze adviseerden mij om magnesium te gaan slikken. Als het werkt laat ik het zeker weten!

janini22
30 December 2009, 15:50
@Mara,
als je instinct zegt dat het goed zit zou ik daar lekker op vertrouwen..! :)
Ff door de 13 weken heen!

Ik had deze zwangerschap nog niet nu gepland, ik widle eigenlijk eind 2010 wel weer zwanger worden ,maar we hebben natuur een beetje op zijn beloop laten gaan, dus we wisten ook wel dat het kon gebeuren..
Maar we zijn wel erg blij ermee hoor, al zal het vast een zware periode worden, omdat me dochter dan ook nog zo jong is..
Ren ik achter 2 kindjes aan ;-)

Maar komt wel goed, geloof ik wel in :)

marij
30 December 2009, 16:04
he meiden....

moest vanmiddag toch naar het ziekenhuis om alles weer na te laten kijken.
en alles is gelukkig goed morgen nog even uitslagen van me bloed maar verwacht niet echt iets raars.

en nu het leuk heb ons kleine spruitje gezien met hartje en al...ech zoooooo leuk..
daar is alles goed mee en helemaal zoals het hoort...ben helemaal in de wolken..haha

20 jan krijg ik bij de vk een echo maar weet nu al dat het er zit en alles goed is.

nieuw meiden welkom.

Mickey
30 December 2009, 16:18
@janini,
Welkom hier, en natuurlijk gefeliciteerd!!!
Ook ik ben nu zwanger van de 2e en weinig leeftijdsverschil tussen de 2 zometeen.
Mijn zoontje Sam zal 1 jaar en 5 mnd zijn als ik uitgerekend ben. Bij ons was het wel gepland, had alleen niet helemaal verwacht dat het ook zo snel zou gaan. Heb 7mnd BV gegeven en ben maar 1 keer ongi geweest.
Vind het helemaal leuk dat er dadelijk zo weinig leeftijdsverschil tussen zit. Ik denk ook wel dat het zwaar zal zijn, maar ja...je krijgt er ook heel veel voor terug.
Volgens mij zijn er hier geen meiden die al ervaring hebben met de kindjes zo kort opelkaar. (of vergis ik me toch).
Ik kan er evt een topicje voor openen en kijken of er wel "ervaren" moeders zijn met tips?

Ynni
30 December 2009, 16:20
geen ervaring die van mij is 8...

Mickey
30 December 2009, 16:25
ben m'n zoontje nu eten aant geven, ik word daar zo misselijk van.....bleeeehhh (ik kan gewoon niet voelen of het te heet is met mijn toch!)

Joya
30 December 2009, 16:25
janini welkom hier en gefeliciteerd!!

ik heb vandaag weinig last van de kwaaltjes.. wel af en toe een beetje misselijk en erg moe maar verder valt het wel mee.. ik hoop maar dat dat niet erg is dat ik er minder last van heb.. ik maak me ook nog steeds erg druk overal om.. moet nog 3 weken wachten tot de echo.. ik hoop maar dat de tijd een beetje snel gaat..

Ynni
30 December 2009, 16:28
Mama2b ik snap wat je bedoelt! Bij mij gaat het ook op en neer. Ik moet nog 2 weken en 2 dagen wachten voor de volgende echo... Dan ben ik 11 weken en 6 dagen. Ik hoop dat dan de stress er een beetje af is!

huisvrouw42
30 December 2009, 16:55
@marij, wat leuk dat je een echo hebt gehad en dat alles goed was! We lopen als het goed is precies tegelijk.. ik heb dinsdag een echo.. ben zo benieuwd of alles goed zit! hopen maar...

voor de nieuwe meiden, welkom hier!

hier was de misselijkheid vanmorgen een stuk minder, zeg maar bijna weg, maar kwam vanmiddag weer aardig terug! Nu gaat het wel maar met vlagen echt aardig misselijk.. zo raar, heb ik de vorige keer dat ik zwanger was heb ik helemaal geen last van misselijkheid gehad! maar goed, alle zwangerschappen verschillen idd!

liefs

enjoy
30 December 2009, 17:52
Hier is het misselijk worden ook erg wisselend. Heb er over het algemeen toch weinig last van gelukkig!
M'n zus was met 6 weken al kei ziek t/m week 17 en ik zit nu al over de 8 weken en pas 1 keer echt over moeten geven dus van mij mag het zo blijven! :D

Nog een tip van mij voor de meiden die misselijk zijn:
Je mag de Gember tabletten gebruiken van Vitotaal (gewoon bij de betere drogist te krijgen)
en die venkelthee tegen de krampen mag je gebruiken, maar drink het alleen als je er echt last van hebt dus niet teveel kopjes op een dag.
Toch wel handig als je daar zelf alles al over weet.
Mijn zus heeft nu een kleintje sinds 2 maanden en die belt mij ook elke keer als ze hulp nodig heeft. ;)

Dus hebben jullie nog vragen, stel ze gerust!

janini22
30 December 2009, 18:11
Ik heb gelukkig nog helemaal nergens last van! Ja een opvlieger zo nu en dan.. (afkloppen hihihi)

In de zwangerschap van me dochter MOEST ik sochtends melk drinken.
Melk was het enige wat mij hielp tegen misselijkheid.. :)

Heb wel alvast melk aangeschaft ervoor hahaha, normaal drink ik het nooit!

Dumpy
30 December 2009, 18:41
ben m'n zoontje nu eten aant geven, ik word daar zo misselijk van.....bleeeehhh (ik kan gewoon niet voelen of het te heet is met mijn toch!)
Mickey je kunt ook met je lippen proeven, dat doe ik nu ook, die zijn heel gevoelig en als het écht veel te heet is, dan zie je ook de damp wel. Ik doe dat nu op deze manier en kan zo mijn neus/smaak ontwijken :lol:

Tja dit is het moeilijkste van de dag he dat warm eten geven aan je kleintje!!
Fruit gaat prima, ik eet dan graag een hapje mee ;)

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mama's die kindjes kort op elkaar hebben, ik zie er nu soms best zwaar tegenop, heb nu al vreselijk veel rugpijn...

chicca
30 December 2009, 18:46
hier heeft de misselijkheid ook zijn kop op gestoken helaas.
savonds ook echt uitgeput. liefst alleen maar lekker op de bank liggen met een kleedje
en dan lekker vroeg naar bed.
Morgen intake bij de vk. Ben benieuwd.

hoest bij jullie?

Joya
30 December 2009, 18:51
moe.. ik val bijna in slaap achter de computer hahaha.. en hele droge lenzen weer.. ga ze maar weer eens uit doen en dan de bril maar weer op.. krijg zo waarschijnlijk even visite.. moet dus ff de MvM bus weg halen op het toilet hahaha :mrgreen:

chicca
30 December 2009, 18:57
ik ga tegenwoordig alleen nog maar boven naar de toilet aangezien ik die bussen daar maar neer heb gezet.
Ik had trouwens nog een vraagje over mvm.
Hier is donderdag ophaal dag en nou zijn ze vorige week niet geweest(dus ook geen cadeau gekregen :( )
dus ben benieuwd of ze nou morgen wel komen. Ik ben nu wel door me flessen heen.
en het zal toch geen 3 weken houdbaar zijn?

Joya
30 December 2009, 19:02
ik zou het niet durven zeggen.. waarom zijn ze niet geweest dan??
ik heb geen boven.. dus ook geen toilet boven (ja kan wel naar mijn bovenburen gaan maar weet niet of die daar zo blij mee zijn hahahaha) ;)

chicca
30 December 2009, 19:07
hahaha dat denk ik niet nee.

24 december niet geweest.
morgen maar weer even afwachten!

Joya
30 December 2009, 19:09
ja wel raar dat ze niet geweest zijn.. bij mij zijn ze nu 2x geweest....

huisvrouw42
30 December 2009, 20:04
Hoi!

Hier alles goed.. misselijk is weer wat minder hier.. nu meer een hongergevoel..

Ik heb me niet opgegeven voor MvM. Ik werk fulltime en heb daarnaast ook nog wat andere bezigheden in de avonduren (lesgeven) waardoor ik vrij weinig thuis ben, en dus moeilijk alles kan verzamelen! Had het wel graag gedaan maar gaat gewoon niet lukken denk ik...

liefs

Tine31
30 December 2009, 22:01
Ik lees nog meer verhalen van meiden die af en toe onzeker zijn.
gelukkig dan ben ik niet de enige.
ik denk soms dat er weer niks zit.krijg dat dan niet uit mn gedachten en voel me dan zo onzeker..pfff!!
probeer mezelf ook tebeschermen tegen slecht nieuws dus probeer er niet teveel aan tedenken...maarja ondertussen al 100x de babykamer ingericht in mn hoofd.
heb t nu ook een paar vriendinnetjes verteld...die zijn heel positief en is echt fijn.maar ik blijf realistisch.
moeders voor moeders doe ik denk ik deze x niet aan mee.
heb t van de zomer voor mijn gevoel 6 weken voor jan lul gedaan.
hier komen ze t niet halen dus moest ik iedere week met de auto naar een ander dorp om t weg tebrengen.alleen dat al vond ik niks.en als ik t zou doen dan echt pas na de echo.
eerst zekerheid dan zie ik verder.

huisvrouw42
31 December 2009, 06:57
@tine, je bent inderdaad niet de enige hoor!! Heb er ook echt erg veel last van, die onzekerheid.. gelukkig krijg ik as dinsdag al een echo dus dan weet ik iets meer!

liefs

huisvrouw42
31 December 2009, 07:05
hallo dames..

Hier nog ff een vraagje voor diegene die al wat verder zijn dan ik.. heb jullie ook wat langer zo's ongi gevoel, ja, weet niet echt hoe ik het moet beschrijven, maar een "raar" gevoel in mn onderbuik, gehad?

Ik heb het af en toe nog steeds, vooral als ik wat langer zit.. Doet geen pijn of zo, maar gewoon een zeurend gevoel...

liefs

loisamanda
31 December 2009, 07:09
Goedemorgen,
de laatste dag van 2009!
Ik heb net het een en ander bij gelezen,veel verhalen leuke maar ook minder leuke!

De angst,stress dat het mis gaat is hier ook zeker aanwezig
niet alleen doordat ik al 2 MK heb doorstaan mijn vorige zwangerschap was ik 14,misbruikt en dit niet mogen en kunnen vertellen...
tot op de nacht dat mijn dochter geboren werd.Ik heb nu dan wel een fantastische dochter,en mega lieve vriend die heel goed is voor mijn dochter,een echte 'pappa'.
Maar ik blijf steeds denken aan die zwangerschap,helemaal alleen moeten doen.
Hoop zo dat deze goed gaat,....

De roze wolk waar ik over gelezen heb,daar zit ik totaal niet op,
Heb wel zere borsten,de ene dag meer misselijk dan de andere maar of ik me zwanger voel?!?!?! nee...
Zelfs na 2 echo's nog niet..
We willen het vanavond gaan vertellen,mensen die dicht bij ons staan die zijn dan gezellig hier...
Misschien dat als ik er met wat mensen over kan praten,ik me beter ga voelen.

Wat een verhaal weer,maar moest het even kwijt,

huisvrouw42
31 December 2009, 07:32
@loisamanda, wat een verhaal zeg! Gelukkig heb je nu een lieve vriend die er voor jou en je dochter is.. En als je het iedereen gaat vertellen wordt het vast allemaal wat echter.. zoals mn man altijd zegt "alles komt goed, schatje"!

Ga proberen er van te genieten, ook al valt dat niet altijd mee!

liefs

Dumpy
31 December 2009, 07:58
hallo dames..

Hier nog ff een vraagje voor diegene die al wat verder zijn dan ik.. heb jullie ook wat langer zo's ongi gevoel, ja, weet niet echt hoe ik het moet beschrijven, maar een "raar" gevoel in mn onderbuik, gehad?

Ik heb het af en toe nog steeds, vooral als ik wat langer zit.. Doet geen pijn of zo, maar gewoon een zeurend gevoel...

liefs
Kan heel goed hoor, heb ik af en toe ook nog wel. Je voelt je baarmoeder, die is wat in beweging/groeit omdat het vruchtje daarin zit te groeien. Niks bijzonders hoor, hoort erbij!
Fijn dat je minder misseijk bent, is het zomaar overgegaan?

chicca
31 December 2009, 08:21
@ huisvrouwtje: ik heb ook al de hele zwangerschap(die hele 8 weken ;) ) krampjes
onder in me buik. ze zijn er niet altijd en voelen minder pijnlijk als menstruatiekrampen,maar
zijn wel aanwezig.
Wordt er soms ook onzeker van. Ga het zo ook nog even navragen bij de vk.
Ik durf ook nog niet echt te genieten. hoop na de echo wel.

jeetje loiamanda, heftig allemaal! gelukkig gaat het nu goed met je!

debje25
31 December 2009, 08:58
heb net een afspraak gemaakt bij een pretecho bureau.
ik ben pas 26 jan aan de beurt voor de eerste termijn echo, en vind het moeilijk om nog zolang te moeten wachten. en je krijgt maar 2 echo's vergoed. de 12 en 20 weken echo. tenzij je een medische indicatie krijgt van de verloskundige.
Ik wil graag weten of het hartje klopt.
Er gister met mijn vriend over gehad en hij zei als je dat graag wilt dan moet je dan doen.
Ben maandag 4 jan aan de beurt, een korte echo met 4 foto's. ben zo benieuwd.

allemaal een fijne jaarwisseling gewenst.

groetjes debje

Beebie_Wish
31 December 2009, 09:15
Wat raar dat bij jou/jullie maar 2 echo´s vergoed worden. Bij ons worden ze gewoon vergoed.

marij
31 December 2009, 09:40
hallo..

dat gevoel in je onderbuik is gewoon.
wil iedereen een super jaarwisseling wensen.en wees voorzichtig met vuurwerk..

ik ga zo naar me moeder met mijn fam. ben jammer genoeg zo ziek als een hond maar hoop dat het vanavond iets gezakt is.
ppfff kon ik me maar aansluiten bij de gene die al wat minder misselijk zijn..

voor straks een hele fijne avond.

liefs

debje25
31 December 2009, 09:48
vind het ook raar dat er maar 2 echo's vergoed worden.
Heb zelfs gister de zorgverzekering gebeld. ben volledig aanvullend verzekerd. maar toch 2 echo's worden vergoed.
Tenzij dat je voorgaand een miskraam heb gehad of een medische indicatie hebt, dan kan de verloskundige je doorsturen naar een ziekenhuis en dan word de echo wel vergoed.

huisvrouw42
31 December 2009, 10:00
Ik laat ook bij een echo bureau extra echo's maken.. iig met 7 weken, en misschien tussendoor ook nog wel ff, zodat mn ma ofzo een keer meekan!

Bij dat echo bureau zeiden ze dat deze gewoon vergoed worden.. vorig jaar heb ik er 4 gehad, toen met de MA, en deze heb ik ook niet betaald..

Maar goed, volgens mij is een echo ook nog geen 50 euro, dus voor dat geld zou ik gewoon extra laten maken..

Ik moet 5-1, dan ben ik 7 weken en 2 dagen...

Liefs

Ladyfrog
31 December 2009, 10:11
Wij krijgen hier ook maar 2 echo's. Bij 12 weken en bij 20 weken. Alleen als er iets niet goed is,of bijvoorbeeld een liggingsecho of groeiecho krijg je extra. Onze vk's maken zelf geen echo,daar moeten we ergens anders voor naar toe. Wel jammer,maar niks aan t doen. Vind e verschillen toch zo groot. Bij de ene vk krijg je bij 8 weken al een echo en bij de andere pas bij 12 weken. Ik weet van mijn vorige zwangerschap dat ik dat enorm lange weken vond. Zo lang voor je zeker wist dat er iets zat. Maar goed,we gaan er maar vanuit dat alles goed is en lekker aan t groeien is daar binnen.
Ben nog niet misselijk,maar wie weet komt dat nog wel.

shandrani
31 December 2009, 12:13
Hoi meiden
Ik krijg dinsdag een echo en ben dan bijna 9 weken, maar voel me nu ook erg onzeker hoor, zit er wel iets gaat regelmatig door mijn hoofd heen en aan de andere kant ben ik idd ook al met de babykamer in mijn hoofd bezig! Het enige waar ik van baal is dat mijn darmproblemen nu weer heel erg de kop op steken...dat betekent dus voor mij dat ik binnen bereik van een toilet moet blijven....grrr en dat had ik nou net allemaal onder controle, maar ja het is voor een goed doel!
Dat over de echo's ga ik toch maar eens opzoeken bij de zorgverzekering..ben eigenlijk wel benieuwd, ga er vanuit dat ik vaker echo's ga krijgen omdat mijn oma en moeder allebei vleesbomen hebben gehad die meegroeide....dus wellicht een kans dat ik het ook heb en dat wil ik echt goed laten controleren. Want bij mijn moeder en oma zaten de vleesbomen in de weg....dus mijn moeder heeft twee keizersnedes gehad....alles goed aangegeven bij de VK en ook nogmaals bij de echo as dinsdag...ben benieuwd!
Iedereen een hele fijne jaarwisseling toegewenst en we drinken er een (alcoholvrij, hihi!) op een goed en gezond 2010!
Gr Shandrani

sabine1980
31 December 2009, 12:20
Jeetje, wat moest ik bijlezen, na een paar dagen Berlijn.
Maar goed, hier is alles nog steeds prima, nog steeds weinig honger en af en toe met eten kokhalsneigingen, maar hou het nog allemaal binnen (kan ook erg moeilijk overgeven, doe ik eigenlijk nooit)
Ik heb ook last van af en toe steken in mijn onderbuik, zal het groeien van de baarmoeder wel zijn, niks om druk over te maken.
Mijn echo is volgende week, op 7 januari, heb er echt zin in! En erg spannend natuurlijk.
Wij willen niet weten wat het wordt, blijft het een verassing :P (al is mijn familie hier niet blij mee, die willen het het liefste wel weten haha)
Ik werk full-time en doe wel mee met MvM, ieder beetje helpt, maar bij ons wordt het ook opgehaald bij de deur, dus kost niet zoveel moeite.
Op het werk eet ik kleine porties en dat hou ik eigenlijk goed vol.
Ook de moeheid valt mee, alleen in Berlijn was ik 's avonds echt wel kapot.
Ik ben ook bezig met een zwangerschapsdagboek, dat is zo leuk! Ook om weer terug te lezen.

marij
31 December 2009, 15:18
hallo rond de 10 weken 20 weken en 37 weken krijg je een echo.
deze zijn er voor om alles in de gate te houden.
dit word normaal vergoed.

alle echo's die je daarbuiten doet zonder medice indicatie moet je uit je zelf of een deel betalen.

pret echo's zijn altijd voor je eige rekening.

jannie
31 December 2009, 16:03
@sabine: wat hebben jullie gedaan in Berlijn? Was het leuk?

@loisamanda: leuk, om het vanavond te vertellen!! ga je het gewoon zeggen, of heb je een bepaald moment uitgekozen? Veel plezier!!

mijn eerste echo is 6 januari, dus over minder dan een week!

heeeeeel veeel plezier allemaal vanavond!! en het beste voornemen voor 2010: in augustus gaan we allemaal een gezond kindje op de wereld zetten!!

Joya
31 December 2009, 16:07
heeeeeel veeel plezier allemaal vanavond!! en het beste voornemen voor 2010: in augustus gaan we allemaal een gezond kindje op de wereld zetten!!

jaaaaa dat gaan we zeker doen :D :D kan nu al bijna niet wachten tot het augustus is en we ons wondertje vast kunnen houden ;) maar eerst genieten van de zwangerschap!!

liefje2
31 December 2009, 16:16
hoi meiden

eindelijk naar ruim een jaar proberen ben ik in blijde verwachting. Ik ben uitgerekend op 13 augustus. Ik heb gisteren mijn 1e echo gehad en zag het hartje kloppen....heel fijn om te zien er valt echt een last van je schouders af. Hopelijk kan ik me gezellig bij jullie voegen.

Fijne jaarwisseling allemaal

liefs

Joya
31 December 2009, 16:19
liefje gefeliciteerd! mag ik vragen waarom je al zo vroeg een echo hebt gehad??

jannie
31 December 2009, 16:30
liefje, gefeliciteerd! :D
jij hebt vanavond dus een fijne avond, nu je het hartje hebt zien kloppen, wat goed!

troetelbeertje85
31 December 2009, 23:31
Gelukkig nieuw jaar allemaal..
en hoop dat het voor iedereen een vruchtbaar jaar is...

xxx

jannie
1 January 2010, 10:00
goedemorgen in 2010!
was het leuk gisteren bij jullie allemaal?
loisamanda, hoe was het?

Wij hebben het gezellig gehad bij vrienden van ons. Joep was mee, en die ging heerlijk slapen in zijn campingbedje, nadat hij gezellig met de hond en de andere kinderen, die een stuk ouder zijn, gespeeld had. Hij sliep door het ergste vuurwerk heen, maar om 1 uur werd hij toch wakker. Goede reden dus om op dat moment naar huis te gaan, vond het zelf ook helemaal best. En Joep ging thuis gelukkig weer gewoon lekker verder slapen. Hadden we niet eerder gedaan, is natuurlijk ook niet ideaal om hem weer uit bed te halen, maar op zich ging het goed.
Heb alsof gedaan met de champagne om 12 uur :) , want we hebben het nog niet verteld. Ben je wel lekker fris, zo zonder alcohol op 1 januari! 8-)

Vandaag doen we het lekker rustig aan. Mijn vriend moet werken, en Joep en ik gaan een beetje aanrommelen!

Ladyfrog
1 January 2010, 10:02
Wij krijgen hier maar 2 echo's. Alleen als t echt nodig is rond de 37 weken nog een. Maar goed,blijkbaar zijn er toch wel hele grote verschillen. Gisteren waren we op een feest met wel 4 zwangeren....alleen van ons weet nog niemand het!

innieminnie
1 January 2010, 19:00
Wat is het rustig vandaag? Iedereen aan het bijkomen van de oudejaarsavond. Ik moest vanmorgen gewoon weer om 7 uur werken. Dat was minder. Ik heb het gevoel dat ik ziek ga worden. Heb het in mn keel, zwaar hoofd en iedere keer steenkoud. Ook de pijn word er niet minder op. Ik snap er werkelijk niks van. Ik zou er heel wat voor doen om 1 dag geen pijn te hebben en dus gewoon blij te kunnen zijn. Ik vind er tot nu toe geen barst aan. Ik zit nu ook al volop aan de paracetamol maar dat helpt maar even. En dan begint het gezeur, kramp en pijn weer. Bah!

loisamanda
2 January 2010, 08:50
Goedemorgen!

Iedereen een gezellig,mooi en natuurlijk een gezond 2010!

We hebben onze zwangerschap verteld, :D
Mijn schoonmoeder is zwanger geworden,doordat ze allebei een beetje te veel van een drankje hadden gedronken,
Wij hebben dus dat drankje (op het toilet) in kleine glaasjes geschonken,en uitgedeeld onder het motto een toost omdat we 9 weken zwanger zijn!.

Ik heb toen gelijk alle gezichten eens bekeken,in een woord geweldig!
Iedereen heel erg verbaasd,maar heel heel heel erg blij!
Iedereen vind het zo leuk voor ons,en voor onze dochter dat zij een grote zus mag worden :mrgreen:
16-01 is mijn zusje jarig,dan gaan we het persoonlijk aan mijn ouders vertellen.

Heb ook op oudejaarsavond mijn verjaardag cadeautjes gehad,hele mooie wit gouden oorbellen,van mijn schoonouders.
Met een of anders speciale steentjes erin,(ik wil denk het prijskaartje niet weten) :oops:
Maandag is eigenlijk mijn verjaardag,maar doe er niet heel veel aan krijg waarschijnlijk een aantal vriendinnen op visite dus haal maar wel gebak hihi.

Nou iedereen veel plezier de komende week met de echo's
Liefs

Ladyfrog
2 January 2010, 09:27
Hier gisteren een rot dag gehad. 's Morgens om 11 uur ineens bloedverlies en krampen. Nou,ja verlies t waren wat bloed strepen op t wcpapiertje zeg maar. Dit een aantal keren. Krampen bleven wel,maar heb ook nogal last van mijn darmen. Maar t voelde ook als ongi. Heel gek allemaal. 's Middags moesten we naar de HAP met onze dochter (al vanaf maandagavond ziek-koorts etc en dit ging niet over),tegen de HA verteld daar en die zei,ja dat is een miskraam. Bloed hield wel op,maar krampen bleven. Ik maakte me ontzettend druk en zenuwachtg. Mijn ouders kwamen ons nieuwjaar wensen en toen heb ik t huilend verteld. Ben zo bang.....,bloeden is wel gestopt en pijn is weg,alleen darmkrampen nu,maar ben echt bang. Maandag gelijk de VK bellen en dan horen we t wel verder. Ik hoop echt dat t een innestelingsbloeding was,maar je weet t nooit. Misschien een voorbode dat t niet goed gaat........... :cry: :cry: :cry:

jannie
2 January 2010, 15:07
@ladyfrog:
hoop voor je dat de krampen wegblijven, en dat er niks aan de hand is! het hoeft geen miskraam te zijn, het kan ook nog allemaal gewoon in orde zijn! ik zou wel idd ook de vk bellen maandag..

@loisamanda: dat klinkt leuk! wat was dat voor spannend drankje??

innieminnie
2 January 2010, 17:10
Hou moed erin he ladyfrog! Zolang het niet doorzet lijkt het mij geen miskraam. En je ziet dat krampen ook niet alles zeggen wat ik leef er iedere dag mee (en dan bedoel ik niet even een ongi achtig gevoel maar heeeeeeel heftig). Ik duim voor je dat alles goed zit. Ik heb zelf met de 5 weken al wel een echo gehad en daar bleek dat alles goed zat.

Ladyfrog
2 January 2010, 17:19
Innieminnie: heb je al met een reden zo vroeg een echo gehad? Onze VK hebben zelf geen apparaat,moet ergens anders naar toe dan. Dat is wel een nadeel.

innieminnie
2 January 2010, 17:56
ja ze dachten dat ik een buiten baarmoederlijke zwangerschap had en werd doorgestuurd naar het zkh om daar een echo te laten maken. Daarop was te zien dat het gwoon op zn plek zat en dus niet in de eierstokken. Die vreselijke krampen hadden ze ook geen verklaring voor dus moet maar aan de paracetamol. Laat ik wel zeggen dat ik geen druppel bloed verlies heb dus ik maak me ook geen zorgen maar die pijn is ondraaglijk en niet menselijk. Ik ga maandag opnieuw bellen want ik wil zo niet door.

marij
2 January 2010, 19:09
he innieminnie,

wij hebben het zelfde..ik ben al 2keer in het zienkenhuis geweest.
ook bij mij kunnen ze het niet platsen.
ik heb van me moeder een pittenzak gekregen die kan je en de magnetron warm maken en venkelthee.dat help wel.
ik neem als ik het voel op komen 2 paracetemols.maar niet meer als 4 per dag.

ik wil niet te vroeg juigen maar het word hier wel minder.
ik heb dit ook bij mijn dochter gehad en het was ook in 1 keer weg.
meid ik leef met je mee.heb ook zo veel pijn maar hou moed.
het gaat over.geloof me.

liefs marij

marij
2 January 2010, 19:11
oeps meiden allemaal een super 2010.

Lunanoa
2 January 2010, 19:14
Lees heel toevallig even op het augustus forum! Ten eerste van harte allemaal met jullie zwangerschap!

Zou het niet kunnen dat jullie en cyste bij jullie eierstokken hebben?
Toen ik met 6 weken een echo kreeg, was een cyste te zien, dit was het "hulsje" waar mijn eitje uitgeknapt is.
Ze vertelde als die cyste bleef groeien, dat je eierstok kan "omklappen" en dat veroorzaakt een helse pijn!

Misschien is er wel heel goed naar gekeken met de echo, maar wou het toch even melden.

Het kan ook bandenpijn zijn. Heb dat nu nl. zelf & dat is ook een hélse pijn. Alsof er een mes in je buik wordt gestoken.

Goodluck ladies! Hoop dat jullie er snel vanaf zijn!

x

marij
2 January 2010, 19:28
Lees heel toevallig even op het augustus forum! Ten eerste van harte allemaal met jullie zwangerschap!

Zou het niet kunnen dat jullie en cyste bij jullie eierstokken hebben?
Toen ik met 6 weken een echo kreeg, was een cyste te zien, dit was het "hulsje" waar mijn eitje uitgeknapt is.
Ze vertelde als die cyste bleef groeien, dat je eierstok kan "omklappen" en dat veroorzaakt een helse pijn!

Misschien is er wel heel goed naar gekeken met de echo, maar wou het toch even melden.

Het kan ook bandenpijn zijn. Heb dat nu nl. zelf & dat is ook een hélse pijn. Alsof er een mes in je buik wordt gestoken.

Goodluck ladies! Hoop dat jullie er snel vanaf zijn!

x

he hallo bedankt voor je reactie..maar daar hebbeb ze bij al naar gekeken.en alles is goed.
ze konden geen aanleiding vinden dat het aan de kleine of eierstokken lagen.dat was allemaal goed.
het kunnen de darmen zijn of een samen hang van je baarmoeder die uitzet tegen je darmen en als je daar wat
gevoelig voor bent dan kan je er zo op reageren

fijne avond

innieminnie
2 January 2010, 19:42
Voor zover ik weet zijn de eierstokken nagekeken op de echo. Ze bleef maar inwendig draaien om alles goed in beeld te krijgen. Ik weet het niet zeker maar anders zouden ze dat toch wel gezegd hebben. Ook lijkt het me dat je dan continu pijn moet hebben. Ik heb steeds aanvallen van 20 minuten. Helaas is het voor mij dan te laat om paracetamol in te nemen eer dat dat 30 minuten duurt voordat dat in je bloed is opgenomen. Ook heb ik nu het gevoel dat al mn eten boven in mn keel zit waardoor ik moet overgeven als ik een paracetamol moet innemen. Heb vanmorgen heel de keuken onder gespuugd tijdens het innemen van de foliumzuur.

innieminnie
2 January 2010, 19:47
Marij: ja venkelthee lijkt wel wat te helpen. Ik heb dit dan ook gelijk in huis gehaald. Ook slik ik magnesium. Dit neem ik voordat ik ga werken. Tijdens mn werk heb ik geen krampen (magnesium verlicht menstruatiekrampen en het lijkt ook echt te werken maar niet de hele dag). Naar mijn weten mag je daar maar 1 tablet per dag van innemen. Ik ga van de week contact met ha opnemen of ik er 2 van mag innemen. Ik heb geprobeerd de tablet te breken in 2 stukken zodat ik smorgens en savonds wat kon innemen maar dat is niet sterk genoeg waardoor ik toch de hele dag krampen heb. Ik hoop zo dat het snel over is.

MeLu
2 January 2010, 19:57
Heey Meiden!

Happy new year :) Hebben jullie leuke feestdagen gehad?
Ik ben bij vrienden geweest, en was bijna als enige nuchter haha! Ze hadden voor mij kinder champagne gehaald, dat was wel leuk :D!

Mijn buik groeit gewoon nu al.. Is dat normaal? Ik zie hm nu bijna dagelijks groeien.. Draag ook geen spijkerbroeken meer, die zitten me niet meer.. Gelukkig heeft H&M leuke dingen voor op een legging ;)
Soms denk ik wel eens dat ik een 2ling ga krijgen.. Was op de 1e echo nog niet te zien namelijk en het zit veel in de familie.

1 feb 2e echo dan weet ik dat meer en kan ik ook mn baby kamer bestellen :) Ik ben al aan het kijken vind het echt leuk :D!

Hoe gaat het met jullie? Allemaal al leuke echo's gehad? Of voor sommige gaat dat natuurlijk deze maand komen.. Goodluck :)

Liefs MeL

kimmiek
2 January 2010, 20:44
Hoi MeLu,

Ik ben nu bijna 9 weken zwanger en heb het idee dat ik ook al een klein buikje krijg... Een klein bolletje. Ik heb wel wat echo's gehad, en het is er maar één (of er moet er nog een verstopt zitten ;) )... Maar ik vind het zo snel al! Eén spijkerbroek zit al niet meer lekker, dus die trek ik ook al niet meer aan...

Zou dat al de beeb zijn, of zijn het mijn darmen die opspelen ofzo? Ik heb verder geen last van mijn darmen... Ik weet wel dat je darmen omhoog gaan om ruimte te maken voor de beeb, maar dan krijg je toch geen buikje?

Ik moet maandag weer voor een echo. We hebben vorige week en die week daarvoor het hartje zien kloppen! Echt helemaal geweldig!! Wat een wonder is het toch, dat zwanger zijn!!

Mickey
2 January 2010, 20:45
Allemaal een onwijs goed 2010 gewenst!
Ik lees hier van een aantal meiden met ontzettend veel pijn. Kan niet anders zeggen: KOM OP! Je moet hierdoorheen, ik hoop dat het na de eerste 3mnd wat beter gaat.

@MeLu,
ik merk eigenlijk nog niks aan mijn buik, terwijl ik had verwacht bij een 2e het wel al snel te kunnen zien, of merken aan mijn broeken, maar nee..nog niks. Maakt me natuurlijk ook wel weer onzeker, maar de vermoeidheid (echt de hele dag ben ik zo moe) bevestigd toch een beetje dat het wel goed moet zitten.
Voor de meeste komen nu de echo's eraan. Ik trap maandag af (denk dat ik de eerste ben tenminste) om 9.20 bij de VK.
Het is weliswaar mijn 3e echo al, maar toch...blijft spannend hoor de eerste 3 mnd.

MeLu
2 January 2010, 20:59
Ik ben van mezelf heel slank, heb vroeger altijd intensief geturnt en had zo goed als een platte buik..

Ik zal even een foto plaatsen:

http://foto-uploaden.nl/img/7/jyf2gn3.jpg
Dit was 28-12. Toen was ik dus 8 weken en 6 dagen.

Ja je darmen enzo moeten ruimte maken en je baarmoeder groeit.. baby is nog maar 3 cm ong.

liefje2
2 January 2010, 21:53
hey meiden

gewoon zomaar een echo om te kijken of het goed zat of er echt een vruchtje in zat en om te kijken of er een hartje klopte. Dit doen ze gewoon bij ons...niks bijzonders. Over 4 weken krijg ik de termijnecho.

Ladyfrog balen meid hopelijk valt het mee en is het wat anders..Duim voor je.

Ik ben zo blij dat ik bijna geen symptomen heb...pijnlijke borsten, banden pijn, moe en snel vol van het eten. Merk ook wel dat als ik het ergens te warm vind heel snel licht in mijn hoofd word en dan gevoel dat ik echt nokkie ga.....moet dan snel naar buiten...nu 2 x gehad hoort eer vast bij door al die hormonen. Was ook zo'n beetje als enigste nuchter met oud en nieuw hahahahahaha geweldig om de rest te zien haha

iedereen een super 2010 gewenst

liefs

huisvrouw42
3 January 2010, 07:10
@ladyfrog, wat ontzettend vervelend!! Ik hoop dat inmiddels de krampen ook op zijn gehouden en dat alles gewoon goed gaat!

Ik heb ook last van krampjes af en toe, maar dat zijn volgens mij mn darmen voor het grootste gedeelte! Het ergste ongi gevoel in mn buik is wel weg nu, af en toe nog ff..

Maakte me van de week ook wel zorgen.. had overdag bijna geen kwaaltjes meer.. mn borsten deden minder zeer, en ik was niet misselijk meer.. maar toen eind vna de middag, begin van de avond, begon het weer! Volgens mij wordt het bij mij minder als ik een goede nachtrust heb gehad en gewoon heel de dag rustig aan doe.. als ik moet werken begint het rond een uur of 11, maar als ik vrij ben en lekker een bankhang dag heb, komt het pas rond 5 uur..

Nou ja, we wachten het allemaal maar af.. Nog maar 2 dagen tot de echo.. hoop zo dat alles goed is en dat het bloedverlies 1.5 week geleden niks ernstigs was....

Oh ja, nog de beste wensen allemaal! En dat we met 8 maanden maar een mooi en gezond kindje bij ons mogen hebben!!

liefs

sabine1980
3 January 2010, 08:17
Iedereen een gelukkig nieuwjaar!!!
Wij zijn lekker een paar dagen naar Berlijn geweest om nog eens met z'n tweetjes weg te gaan, gewoon even genieten.
Hier zit de spijkerbroek ook al wat strakker haha. Bij iedereen is dat ook verschillend, de één heeft al snel een buikje, de ander nog lang niet.
Gewoon lekker van genieten!
Voor degene die zich niet zo goed voelt, beterschap. Het is voor een goed doel!
Wij hebben donderdag onze 1e echo, ben zo nieuwsgierig, dan kunnen we ook eindelijk iedereen vertellen, daar heb ik ook wel zin in!

loisamanda
3 January 2010, 08:29
He,

Hier ben ik vanmorgen best geschrokken,en nog steeds beetje misschien beetje erg bang.
Gisteren avond,heb ik gemeenschap gehad met mijn vriend,en vanmorgen een beetje rozig bij het afvegen. :o
Verder een beetje verzwaard gevoel heel laag in mijn buik....niet pijnlijk ofzo.
Borsten doen nog steeds wel zeer,weten jullie of ik mezelf helemaal gek maak met wat er nu allemaal door mijn hoofd spookt,of is het gewoon onschuldig...

chicca
3 January 2010, 08:59
ze zeggen dat je wel vaker last kan hebben van bloedverlies na
gemeenschap. Ik heb er geen ervaring mee.
maar denk dat als het niet doorzet en je geen krampen krijgt je je
niet al te druk hoeft te maken.

iedereen een goed 2010 allemaal.
Op naar augustus!

MeLu
3 January 2010, 09:56
Ja een kleine bloeding na sex is heel normaal.. Je moet het zien als een soort bloedneus heb ik gelezen..
Dit kan ook gebeuren na een nies of hoestbui.

Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw :D!

Hier is het helemaal wit, denk wel 15 cm.

Ladyfrog
3 January 2010, 10:14
Geen krampen meer of bloed.......dus we hebben weer moed. Morgen de vk bellen en dan horen we wel meer. Verwacht eerlijk gezegd niet dat we al sneller een echo krijgen nu.

huisvrouw42
3 January 2010, 10:21
hoi ladyfrog..

Ik heb 1.5 week geleden ook een klein beetje bloedverlies gehad.. geen last gehad van krampen ofzo.. VK wilde bij mij geen echo makn, zolang het bloeden niet doorzet ofzo kan het nog alle kanten op dus moest maar afwachten..

Hierna geen bloedverlies meer gehad maar dinsdag een echo, zelf geregeld bij het echobureau buiten VK om.. wil toch wat zekerheid!

Er zijn meer bureaus waar dat kan, dus als de VK het niet doet kun je daar altijd terecht!

Ben vandaag weer wat misselijker dan gister,, niet zo erg dat ik moet overgeven maar gewoon een misselijk gevoel in mn buik...

zijn jullie 's avonds ook zo moe en 's morgens toch vroeg wakker?? heb al een paar keer gehad dat ik om 5 uur al klaar wakker lag! En als ik de trap oploop ben ik gelijk buiten adem!

liefs

innieminnie
3 January 2010, 10:55
Gelukkig dat heb bloeden bij jullie is gestopt. Is voor jullie zelf ook een zekerder gevoel. Ja ik ben ook zo vroeg wakker. Ook rond 5 uur. Heb vanacht voor het eerst geen krampen gehad en vanmorgen niet. Maar ik vrees dat ik dan straks de dubbele dosis ga krijgen.

Suus85
3 January 2010, 11:16
Voor iedereen nog een gelukkig nieuwjaar!
Ik ontwaak ook weer eens, beetje laat dus maar alsnog :mrgreen:

Hier gaat het redelijk.
In mijn buik voel ik niet zoveel meer wat ik voorheen eigenlijk continu (bij wijze van) 9 weken lang wel voelde.
Dat is best eng.... een dag of 5 inmiddels en probeer daar niet teveel aan te denken. (Ja, goede hoop houden).
Mijn borsten beginnen nu een beetje 'te doen' zoals ik hier lees bij velen al in de eerste weken.
Gespannen en erg pijnlijk. Voorheen had ik dat alleen als ik er zelf vrij hard op drukte.
Af en toe wat vlagen van misselijkheid maar dat stelt eigenlijk weinig voor.

Wel ben ik sinds een dag of 4 snotverkouden! Nu heb ik er keelpijn en bijna/net niet koorts bij sinds gisteravond.
Iets waar ik helemaal niet op zit te wachten maarja... wat doe je er aan. Weinig.

Hier sneeuwt het behoorlijk!
Woon in Den Helder en daar is tot nu toe nog maar weinig gevallen.
Ik denk nu sinds eergister eindelijk iets van 10 a 15cm!!! Toch erg gaaf (nadat iedereen het er vorige week zo over had) :P

Ynni
3 January 2010, 14:32
Iedereen HAPPY NEWYEAR!!!
Dat het voor iedereen een zorgeloos, vruchtbaar en gelukkig jaar mag zijn met heeeeeel veel babies!!!

Hier behoorlijk wat steken in mn buik. Naja een beetje aan de zijkant van het midden dan. Verder zijn de klachten al weer een beetje op zn beloop geloof ik. Al doen mn borsten nog wel ongelooflijk veel zeer en als ik niets eet hang ik geheid boven de pot. Ook moet ik nog om de haverklap naar de wc. Ze zijn vast heel erg blij met mij bij mvm.
Zoooo bizar dat ik de 10 wekengrens al weer gepasseerd ben! Het ging wel supersnel! Maar goed dat zal vast met de feestdagen te maken hebben en de hele organisatie eromheen... :D

kimmiek
3 January 2010, 15:24
Morgenavond heb ik ook een echo, mijn 3e al geloof ik, maar het blijft spannend... Ik ben nu 8 weken en 4 dagen, het begint nu eindelijk een btje op te schieten!!
Die soort menstruatiepijn heb ik ook met vlagen. En dan heb ik ook een soort drukkend gevoel onder in mijn buik... Dat zal er allemaal wel bij horen, ik probeer me er maar niet tw druk over te maken!

shandrani
3 January 2010, 15:50
Iedereeen de beste wensen voor 2010~

Zijn er meiden die een combinatietest overwegen?

huisvrouw42
3 January 2010, 15:59
@shandrani, geen idee, ik heb er iig nog niet over nagedacht... Eerst maar de eerste echo afwachten of alles goed is, dan ga ik alles verder bekijken...

Hier alles goed, net met manlief al een beetje op internet zitten surfen en ideeen opgedaan voor kamertjes!! zo leuk!!

ben vandaag weer een stuk misselijker dan gisteren, maar ja, dan gaan we er maar van uit dat die kleine het goed maakt daarbinnen!!

liefs

enjoy
3 January 2010, 16:15
Gelukkig nieuwjaar allemaal!! :D

Ik ben morgen 9 weken en mag nog steeds niet echt klagen, alleen m'n borsten doen megapijn en zijn al een stuk gegroeid!
M'n kleren kan ik allemaal nog aan, heb al wel een klein bultje... ;)
M'n misselijkheid valt mee alleen heb ik echt helemaal geen honger elke dag. Eet nu nog minder dan voor m'n zwangerschap. Terwijl jezelf juist zou denken dat je nu meer zou eten met zo'n kleintje.
Ik ben wel gruwelijk moe elke dag en heb dan ook rond een uur of 4 een dip en zou dan het liefst even gaan liggen en een tukkie doen, maar ja dat lukt niet als je moet werken.
Slaap erg veel nu. Lage rugpijn is ook niet echt prettig, moet met dingen tillen echt opletten.

Komende donderdag de 1e echo! Ben zo benieuwd! Heb er echt zin in. Daarna mag iedereen het weten.

MeLu
3 January 2010, 16:24
Iedereeen de beste wensen voor 2010~

Zijn er meiden die een combinatietest overwegen?

Ja ik twijfel daar over.. Ik moest bij mn 1e echo bloedprikken, maar daar kan k niet zo goed tegen. En bij een combi test moet je weer bloedprikken.. Ik hou niet zo van dokter onderzoeken enz. En ik val in de catogorie die de minste kans heeft.

Mijn vriend wilt het liever wel, hij wilt liever geen kindje met down omdat je hele leven dan in 1 klap veranderd en je je hele leven bijna zorg hebt voor je kind. Ik snap hem wel, en tuurlijk heb ik het liever ook niet. Maar voor mij is alles welkom, het is en blijft toch jouw kind.

marij
3 January 2010, 16:27
ik heb als ik met me man vrij na die tijd veel pijn in me onderbuik.en al helamaal als ik klaarkom.
ik heb nu ook geen zin meer en ben bang voor de pijn.
hebben er meer last van en wat doen jullie eraan.

goede tip innieminie om magneesum te slikken.haal ik morgen gelijk.
en venkelthee ik heb nu druppels waar venkel in zit maar die helpen niet echt heel erg goed.
hier was overal venkelthee uitverkocht of ze allemaal krampen hadden hahaha.
hoop dat ze het morgen binnen hebben.

morgen begint hier weer het normale leven..vind het wel ff lekker..als die feestdagen eten..pppfff ben het goed zat..

lig hier nu lekker op de bank..voelde me vandaag weer niet lekker..hoop dat het snel wat minder word.

fijne avond meiden.

jannie
3 January 2010, 16:38
@shandrani: de vorige keer hebben we wel een combinatietest gedaan, en ik denk dat we dat dit keer ook gaan doen. Maar, zoals huisvrouw zegt, wacht ik eerst de 1e echo af, die is woensdag, spannend!! :?

@ynni: jaaa, al 10 weken!! Jij bent natuurlijk zo ongeveer het verst!

@suus: hier helemaal geen sneeuw.. gisterochtend lag er een dun laagje, maar dat was 's middags al weer weg. Nou ja, wel ok als ik morgenochtend naar m'n werk moet. Hoop wel dat we kunnen gaan schaatsen!!

De vk had gezegd dat er, door de bv van de vorige keer, al melk uit mijn borsten zou kunnen komen. En ja hoor, als ik erin knijp, komt er al een druppeltje. :o Niet meer in knijpen dus! Ze zijn nog niet groter of anders, maar blijkbaar is dat dus normaal.

Vanochtend schrokken we om 09:20 wakker doordat Joep geluid begon te maken in zijn bed. Hij is nooit vroeg wakker, meestal rond 08:30, maar nu had hij dus heeeel lang uitgeslapen. 8-) En nu ik vakantie heb, is hij al een poosje onze wekker. Maar ja, zo rust ik wel lekker uit!

Morgen begint school weer! Heb er wel zin in, maar ik had meer dingen voor willen bereiden dan ik gedaan heb... Maar ja, ben wel lekker uitgerust, dat is ook belangrijk!

Joya
3 January 2010, 20:54
meiden allemaal de beste wensen voor 2010!! dat er maar veel mooie babytjes geboren mogen worden :D
over de combinatietest hebben wij het wel gehad.. ik twijfel.. mijn vriend wil het wel doen.. ik wil het aan de ene kant wel want de kans is altijd aanwezig en je krijgt een extra echo.. maar aan de andere kant denk ik dan weer van niet want stel dat er een "hoge" kans is dan is het nog niet zeker of het zo is en een vruchtwaterpunctie of vlokkentest wil ik sowieso niet want dat vind ik teveel risico.. ik wil natuurlijk wel echt genieten van mijn zwangerschap en ik ben bang dat ik dat dan niet meer kan..

Joya
3 January 2010, 20:54
oja en ik moet het ook al voor de 1e echo doorgeven dus ik kan de 1e echo niet afwachten..

loisamanda
4 January 2010, 05:43
Goodmorning!!

Volgens mij is dit DE week van de vele echo's :D
Dat we maar veel mooie plaatjes mogen hebben.

Vandaag gaat alles weer beginnen,school werken ect!
En net wanneer alles weer de deur uit is, is het mijn verjaardag!
Krijg vanmiddag het een en ander aan vriendinnen op de visite,wordt vast gezellig.
Aanstaande vrijdag mogen mijn mannetje en ik weer even een blik werpen op onze kleine uk,ben zo benieuwd weer.
Onze dochter weet het ook al,al is het wat vroeg maar we hebben een heel geduldig kind,ze weet hoe lang ze er moet wachten
Heb vanmorgen een boekje voor haar besteld die zij zelf kan lezen,over het krijgen van een broertje of een zusje.
Heel ver ergens heb ik het vermoeden dat het een jongetje wordt?!?! hebben meerdere dat ook al?

Mickey
4 January 2010, 07:52
@Marije, over dat pijn in je onderbuik na een orgasme....dat hoort er echt bij! Dus niet ongerust erover zijn. Ik heb dat ook gehad bij mijn zoontje, ongeveer de eerste 3 maanden. Daarna was het weg, rond de 25e week werden het vnl harde buiken. En dan ook echt KNOEPHARD, alsof er een voetbal in zat.
Dus toen vond ik het echt vervelend worden.
Nu bij deze zwangerschap heb ik er wel veeeeel minder last van. Ik voel wel ietsje, maar echt niks vergeleken bij de krampen die ik bij mijn zoontje had.

Je kunt er ook eens op googlen, je zult lezen dat het meer voorkomt.
Succes.

MeLu
4 January 2010, 10:14
Gefeliciteerd met je verjaardag Loisamanda!

En alle meiden die één dezer dagen hun 1e echo hebben, heel veel succes!! Ik duim voor jullie!

huisvrouw42
4 January 2010, 10:33
Hoi!!

@loisamanda, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ik heb morgen mn eerste echo! Vind het zo spannend!! Als de echo goed is gaan we het de ouders vertellen...

De eerste hebben vandaag toch al een echo? Succes, en laat ff weten hoe het was!!

liefs

Mickey
4 January 2010, 11:15
Jaaah....hier een heel mooi plaatje gehad vandaag! Ik heb zelfs al even het hartje mogen luisteren!
Nu heb ik officieel de intake gehad, de officiële zwangerschapskaart (rode band formulier) gekregen. Het is echt!!!
De grootte van het kindje is precies zoals was verwacht.

Het minder goede nieuws, ben zojuist met mijn zoontje naar de HA geweest, hij hoest enorm en is goed verkouden en is echt goed ziek. Het bleek dat hij oorontsteking heeft en een beginnende longontsteking :shock: .
Hij is nog nooit ziek geweest, dus ja,...dacht gewoon dit is zijn eerste verkoudheidje...hoort erbij toch...maar misschien ben ik wel gewoon te laat naar de HA gegaan :(
Hij heeft nu een AB kuurtje, hopelijk is hij binnen een dag of 3 weer een beetje hersteld. Echt zoo zielig, zo'n hulpeloos ziek mannetje.

Maar ik ga vandaag ff goed poetsen in huis, de kraamzorg inlichten en ook de babydozen aanvragen :D . En ook nog even goed nadenken over de combinatietest.
Enne...oja.....eens echt gaan genieten van de zwangerschap!

debje25
4 January 2010, 11:18
vandaag 8 weken en 1 dag.
heb vanmorgen mijn eerste echo gehad. in 1 woord, geweldig :D .
zo apart dat er een klein mensje in jou zit.
de echo zag er goed uit.
er waar ik helemaal blij mee ben is dat het hartje klopt. 158 slagen per minuut.
kan niet wachten om vanavond de foto's te laten zien aan mijn vriend.

MeLu
4 January 2010, 11:27
Gefeliciteerd Meiden met het goede nieuws :) Nu lekker gaan genieten ;)

@Mickey vervelend voor je zoontje, hopelijk komt hij er snel boven op :)

kimmiek
4 January 2010, 11:29
Ja, zo'n echo is echt geweldig!! Een heel snel knipperlichtje......
Mooi he?!

Als het goed is, kunnen wij onze beeb vanavond weer bewonderen. Ben echt zooooo benieuwd.
Is het gegroeid? Klopt het hartje nog, dat soort (stomme) vragen heb ik allemaal. Stom he? Ik maak me er best zorgen om... Elke keer is weer spannend.
We gaan maar uit van het positieve.. Morgen ga ik het dan ook vertellen op mijn werk. We hebben eind deze week overleg over de organisatiestructuur (gaat over veranderingen op onze afdeling, nieuwe indelingen in werk, dat soort dingen), dus ik moet het wel in de groep gooien. Ik ga natuurlijk minder werken, dus daar zal best over gediscussieerd gaan worden. De gyn. zei de vorige keer dat als het hartje klopt, er bijna niks meer fout kan gaan (1-2%).. dus daar gaan we maar vanuit. Positive thinking ;)

Mijn hele familie weet het al (ooms, tantes etc.), gaat als een lopend vuurtje zeg maar altijd dat soort dingen.. Dus tja... Waarom zou ik het mijn werk dan niet vertellen? Of denken jullie hier anders over?

En zouden jullie wel of geen combinatietest willen uitvoeren? Ik niet.. als het kind het Down syndroom blijkt te hebben, dan heeft dit zo moeten zijn... Ik zal er niet minder van gaan houden hoor! Het is dan net zo welkom als een 'normaal' kind...

huisvrouw42
4 January 2010, 11:34
Meiden met een mooie, goeie echo, SUPER!! Ben echt heel blij voor jullie!! Dat wij mogen volgen deze week!!

liefs

loisamanda
4 January 2010, 11:53
Jaaah....hier een heel mooi plaatje gehad vandaag! Ik heb zelfs al even het hartje mogen luisteren!
Nu heb ik officieel de intake gehad, de officiële zwangerschapskaart (rode band formulier) gekregen. Het is echt!!!
De grootte van het kindje is precies zoals was verwacht.

Het minder goede nieuws, ben zojuist met mijn zoontje naar de HA geweest, hij hoest enorm en is goed verkouden en is echt goed ziek. Het bleek dat hij oorontsteking heeft en een beginnende longontsteking :shock: .
Hij is nog nooit ziek geweest, dus ja,...dacht gewoon dit is zijn eerste verkoudheidje...hoort erbij toch...maar misschien ben ik wel gewoon te laat naar de HA gegaan :(
Hij heeft nu een AB kuurtje, hopelijk is hij binnen een dag of 3 weer een beetje hersteld. Echt zoo zielig, zo'n hulpeloos ziek mannetje.

Maar ik ga vandaag ff goed poetsen in huis, de kraamzorg inlichten en ook de babydozen aanvragen :D . En ook nog even goed nadenken over de combinatietest.
Enne...oja.....eens echt gaan genieten van de zwangerschap!

He meid!
Top dat de echo zo goed was,goed begin van het nieuwe jaar.
Geniet er nu maar van!!!!

Heel veel sterkte met je zoontje,meestal werkt een AB kuurtje snel vooral bij kleintjes.

Tine31
4 January 2010, 11:58
hoi meiden,
alllereerst allemaal de beste wensen voor 2010!!
dat t een schitterend jaar voor jullie mag worden.
ik lees leuke berichten over goeie echo's,geweldig!!
het echte genieten kan beginnen!!
ik ben een paar dagen heel positief geweest had echt goed gevoel maar vandaag
heb ik wat bruinig spul bij afvegen.
t hoeft niks tebetekenen maar mijn radars staan weer stijf overeind.
ik heb de 14e mn eerste echo....kan echt niet wachten!!

MeLu
4 January 2010, 12:04
hoi meiden,

Bruin is niet erg, rood wel als het langer als 1 a 2 dagen rood blijft.
Misschien door een hoest of niesbui, of sex? Krijgt je baarmoeder een soort bloedneus van zeggen ze..

Hoop dat het snel de 14e is voor je ;)

Tine31
4 January 2010, 12:22
hoi meiden,

Misschien door een hoest of niesbui, of sex? Krijgt je baarmoeder een soort bloedneus van zeggen ze..

Ja ik weet t...
bij mn zoontje had ik t ook en dat ging goed.
van de zomer nergens last van dat was toch fout.
nov begon gelijk met helder rood tevloeien.
achjaa je weet t toch niet....maar die onzekerheid is zo waardeloos.

MeLu
4 January 2010, 12:39
hoi meiden,

Ja ik weet t...
bij mn zoontje had ik t ook en dat ging goed.
van de zomer nergens last van dat was toch fout.
nov begon gelijk met helder rood tevloeien.
achjaa je weet t toch niet....maar die onzekerheid is zo waardeloos.

Ja idd! Na je echo als je ziet dat alles goed zit zal er een last van je schouders vallen ;)
Ik heb nog helemaal geen bloedverlies gehad (afkloppen) Maar ik denk dat ik me ook kapot zou schrikken als ik het zou zien hoor! Schiet toch meteen van alles door je hoofd..

Het is natuurlijk makkelijk gezegd dat het vast niks is, maar krijg het maar eens uit je hoofd ;)

sabine1980
4 January 2010, 14:31
wat fijn die goede echo's!!! Ik kan niet wachten tot donderdag.
En wij denken dat we geen combinatietest gaan uitvoeren, het kost nog aardig wat geld, en dan weet je of je misschien kans van 1 op 500 of 1000 hebt, en dan, dan weet je nog niks. We houden toch wel van het kindje en als het syndroom van down heeft, dan kunnen we dat ook wel aan. En we gaan gewoon uit van het positieve!!!! Hier gelukkig alles nog goed, geen last ergens van, nog steeds niet misselijk, alleen een beetje moe 's avonds, maar ik mag niet klagen!!! Geniet lekker van de zwangerschap.
Vanochtend intake gesprek gehad bij de verloskundige en bloed laten prikken in het ziekenhuis (8 buisjes vol, wat veel zeg haha)
Zo leuk allemaal!

MeLu
4 January 2010, 14:37
wat fijn die goede echo's!!! Ik kan niet wachten tot donderdag.
En wij denken dat we geen combinatietest gaan uitvoeren, het kost nog aardig wat geld, en dan weet je of je misschien kans van 1 op 500 of 1000 hebt, en dan, dan weet je nog niks. We houden toch wel van het kindje en als het syndroom van down heeft, dan kunnen we dat ook wel aan. En we gaan gewoon uit van het positieve!!!! Hier gelukkig alles nog goed, geen last ergens van, nog steeds niet misselijk, alleen een beetje moe 's avonds, maar ik mag niet klagen!!! Geniet lekker van de zwangerschap.
Vanochtend intake gesprek gehad bij de verloskundige en bloed laten prikken in het ziekenhuis (8 buisjes vol, wat veel zeg haha)
Zo leuk allemaal!

Wow 8? Ik hoefde er gelukkig maar 1. En ik ging toen al van mn stokkie, laat staan 8 haha! Oooh ik kan daar zo slecht tegen hihi! :oops:

jannie
4 January 2010, 16:23
@loisamanda, gefeliciteerd!! :D Nog leuke kadootjes gekregen?

Fijn, al die goede echo's!!! Wij mogen woensdag! Vind het zo spannend!

@Mickey, fijn dat weer alles goed was! Vervelend dat Sam ziek is.. maar je kon toch ook niet echt weten dat er een longontsteking aan zat te komen terwijl het leek alsof hij alleen heel verkouden was..
Bij Joep ging het heel snel toen hij AB had voor zijn oor, na een dag ging het al een stuk beter - hopelijk is dat bij jullie ook zo!

@sabine: ik moest ook 6 buisjes bloed laten prikken, en nog volle buisjes ook. Ging nog bijna van mijn stokje. Duurde ook heel lang, en hij deed het niet heel handig zeg maar. Moest na afloop nog een kwartier in de wachtkamer zitten om weer een beetje bij te komen. Maar ja, heb het er natuurlijk voor over! ;)

Joya
4 January 2010, 16:32
meiden nu allemaal al de echo.. ik moet nog wachten tot de 20e :? dan ben ik rond de 11 weken.. vind het wel lang duren nu hoor.. nog 2 weken en 2 dagen..
ik heb de intake bij de vk al wel gehad.. moest toen ook bloed prikken had 5 buisjes.. maar de stagiaire die prikte had de naald te diep dus had ik een hele bult op mijn arm en helemaal blauw haha.. vind het nu wel eng als ik dus weer bloed moet prikken..

Mickey
4 January 2010, 16:37
@mama2b, als het goed is hoef je nog maar 1x bloed te prikken, ergens rond de 30e week.

Joya
4 January 2010, 17:10
oh maak me blij :P
ja en bij de combinatietest.. ik twijfel nog of we dat doen hoor maar als we dat doen dan moet het ook toch.. of kunnen ze dat met het bloed wat al afgenomen is??

Joya
4 January 2010, 17:16
oja loisamanda gefeliciteerd met je verjaardag :D maak er nog een leuke avond van :D

xx

Mickey
4 January 2010, 20:24
ja met de combinatietest moet het ook nog een keer....helaas.
Ik twijfel ook nog heel erg over de combinatietest. Ik had eerst zoiets van Ja....maar na de intake vandaag bij de VK denk ik weer eerder Nee. Ik ben eigenlijk pas 26, de kans op een syndroom van down is daardoor al een stuk minder.
Verder worden (op mijn leeftijd), 70% van de down gevallen echt ontdekt bij de combinatietest (omdat mijn leeftijd er dus voor zorgt dat het risico minder groot is en dus niet zo snel in aanmerking kom voor vervolgonderzoek als je na de combinatietest een verhoogde kans blijkt te hebben).

Maar ja...we hebben nu 1 gezond kindje.....we willen er mede ook voor hem, graag een broertje of zusje bij. Ik denk alleen dat een down-kindje juist heel veel zorg en aandacht zal vragen, en we daardoor dit niet meer of veel minder kunnen geven aan Sam. Dat wil ik hem dan eigenlijk niet aandoen.
We hebben bij Sam geen combinatietest gedaan, ook niet overwogen. Maar nu speelt ook zijn leven een hele belangrijke rol bij onze keuze.
We hebben nog 2-3 weekjes om erover na te denken.

Mickey
4 January 2010, 20:30
WOEHOE!!! Dat was net mijn 100e berichtje....en ben gepromoveerd tot babbelaar!! :D

(ennee...voor degene die al 1000-en berichtjes hebben gepost....lach me niet uit ;) )

enjoy
4 January 2010, 20:45
Ik denk dat wij niet de combinatietest gaan doen. Een goed betrouwbaar antwoord dat uit zo'n test komt is als je ouder bent dan ong. 36 jaar. Ik ben zelf ook pas 28.

Donderdag de echo en ga morgen bloed laten prikken in 't ziekenhuis.
Aftellen dus... :D
Hoop zo dat alles goed is!

loisamanda
5 January 2010, 06:05
He allemaal,

Ik heb nog een geweldige verjaardag gehad,was lekker druk in huis en we zijn s'avonds met vrienden gaan eten.
Was wel erg druk maar heb een top dag gehad :)

Vanochtend moet ik gaan bloedprikken,heb daar zo'n hekel aan.....
Ben er nu al bang voor,...
Ik hoop dat ze goed doet prikken het vlug voorbij gaat en ik snel weer thuis ben!

Ynni
5 January 2010, 07:15
Dames met goede echo's proficiat!! Lekker genieten nou :D

Ik moet nog even wachten op de volgende echo. Maar ben al wel aan het aftellen ;) Nog 10 dagen, en nog 9 dagen tot aan de verloskundige...
Ik heb zelf een doppler en probeer steeds (naja max 2 x per week dan) of ik het hartje al kan horen maar helaas...
Wat ik ook vreemd vind... Ukkie's hartje klopte 191x per minuut. Maar bij de meeste ligt dat lager... Moet ik mij nu zorgen gaan maken?

sabine1980
5 January 2010, 07:41
Nou, die 8 buisjes bloed waren zo gevuld, en de prik was ook helemaal niet erg (en ik ben aardig bang voor spuiten)
Stond in 5 minuten weer buiten en nergens last van gehad!
@Ynni: Ik weet niet wat normaal is met hartslagen, maar als je zorgen moest maken hadden ze dat toch wel gezegd?
En anders bel je even met de verloskundige, dat mag altijd!
Denk niet dat het een probleem is hoor, maar ik ben natuurlijk maar een leek.

Nootje38
5 January 2010, 07:45
WOEHOE!!! Dat was net mijn 100e berichtje....en ben gepromoveerd tot babbelaar!! :D

(ennee...voor degene die al 1000-en berichtjes hebben gepost....lach me niet uit ;) )

lol ik zit al door de 500 dus valt nog wel mee. je tikt zo aardig wat weg lol

MeLu
5 January 2010, 08:06
Hey Meiden

Hoe gaat het vndg?

Nog echo's en bloedprikken gehad vndg? Ben benieuwd naar de verhalen :)!

Ik ben vndg voor het eerst een slechte dag.. Stapte vanochtend de trein in om te gaan werken en het was ontzetten druk (scholen zijn natuurlijk weer begonnen). Ik was al niet lekker maar meestal trekt het wel weg.. Nou niet dus.. Ik moest overstappen naar een nog drukkere trein.. Wat een drama, had gewoon het idee dat ik ging kotsen (ik kots echt nooit).
Op het laatste moment ben ik gauw uitgestapt en nu zit ik weer lekker thuis.. Ben moe snotterig btje pijn recht in mn onderbuik en lies, btje maagzuur en misselijk....!! Dus ga lekker mn bedje in met een lekkere warme kruik!

Goodluck with the echo's vandaag :)

loisamanda
5 January 2010, 08:22
Joehoe!

Heb het bloedprikken overleefd.
Ze had 3 buisjes nodig,nu lees ik dat er bij sommige 5 tot 8 nodig waren?
Heeft ze bij mij dan niet te weinig afgenomen?
Het is al eens eerder gebeurt,dat ze bij mijn dochter te weinig had afgenomen...

Het was wel mega druk!! was er om 08.20 en liep pas weer om 09.00 naar buiten.
Nou ja,ben benieuwd wat de dag vandaag zal brengen,vanmorgen niet eens misselijk geweest :shock:

Beebie_Wish
5 January 2010, 08:51
Bij mij hadden ze 5 buisjes bloed nodig...En benieuwd hoeveel ze binnenkort (over 2weken) nodig hebben want moet dan weer bloedprikken, voor de suikergehalte oid...En zo´n drankje te drinken gelukkig dat mn mannetje met me mee wilt gaan en we het op zijn vrije dag zullen doen.

Suus85
5 January 2010, 09:36
Zo ik ben me daar een potje snotverkouden :o getver!
Ik had zaterdag en zondag ook wat keelpijn maar dat heeft gelukkig niet doorgezet.
Heb alleen een wat trekkend gevoel in mijn banden en voel verder niets meer rondom mijn buik/baarmoeder.
Nog 6 dagen dan weer een echo, kan iemand de tijd even doorskippen :lol:

Het hagelt hier nu heel hard! De sneeuw (er lag wel 15cm) is zo goed als verdwenen, best jammer want ik vond het erg mooi!

Als de echo volgende week in orde is ga ik het aan iedereen vertellen.
Met mijn dikke darmen-buik kom ik er niet meer onderuit, haast hopeloos zo mensen te ontwijken haha.
Maar eerder durf ik het echt niet te vertellen hihi, schijterdje hoor.

kimmiek
5 January 2010, 11:03
Ik heb het net wereldkundig gemaakt! Ben nu 9 weken zwanger en kon het niet meer voor me houden! De gyn. vertelde gisteravond dat als je de 9 weken hebt 'gehaald', dat je er vanuit moet gaan dat het goed gaat/zit..

De echo zag er super uit, hartje klopte en het groeit echt goed! Het is al echt een mensje aan het worden, hahaha!

jannie
5 January 2010, 11:16
Spannend, nog meer echo's geweest? Wij zijn morgen!

Mickey de babbelaar!! :lol:

@kimmiek: leuk, hoe reageerde iedereen??

Wij gaan wel voor de combinatietest. Ik ben 33, en net wat Mickey zegt: het zou ook een mega-verandering in het leven van Joep zijn als zijn broertje / zusje Down zou hebben. De vorige keer hebben we het trouwens ook gedaan. Maar ik zou niet weten wat we doen als we op een verhoogd risico uitkomen..
Mijn schoonzusje heeft een vlokkentest gehad, die had een verhoogd risico, maar daarna wilde het 'gaatje' in de baarmoeder niet goed helen. Kwam waarschijnlijk niet alleen daardoor, want de hele zwangerschap ging al niet soepel, maar haar kindje werd geboren met 27 weken, en haar leven heeft aan een zijden draadje gehangen. Ze is nu anderhalf, maar is nog steeds vaak heel ziek...
Mmm, ga daar maar verder over nadenken na de combinatietest, mocht dat nodig zijn.. :|

huisvrouw42
5 January 2010, 11:34
Hallo dames!

Ik heb over 2.5 uur mn eerste echo met 7 weken!! vind het zo spannend!!

En over die combitest, ik ga dat niet laten doen.. ik ben pas 24, en het is onze eerste, dus mocht het iets mankeren gaan we er gewoon het beste van maken!

Zo fijn dat iedereen goeie echo's heeft!

Als die van ons straks goed is gaan we het onze ouders en broertjes vertellen.. ben zo benieuwd, en gespannen ook wel eigelijk!!

liefs

sabine1980
5 January 2010, 11:46
Denk dat ik 8 buisjes bloed had, omdat ik nooit eerder bloed heb laten afnemen.
Weet ook niet waar ze allemaal voor waren, voor bloedgroep bepaling, en geslachtsziekte, hiv, ik weet het allemaal niet, maar zal wel.
Het was ook maar 1 prik, waar de 8 buisjes steeds aan werden gezet, dus niks bijzonders.
Mijn echo is overmorgen (gelukkig al om 9 uur 's ochtends) kan niet wachten!!!!
En dan maken wij het wereldkundig, al weten de familie en beste vrienden het al even. Ben blij dat het straks overal bekend is!

Hedwig88
5 January 2010, 11:58
Hallo Dames,

Bij ons is het ook in augustus zover spannend! :D
21 augustus om precies te zijn...
Ik wist helemaal niet dat dit topic erwas hoorde het van jannie!
ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan, aangezien ik een schildklier afwijking heb :S
hoe is het met jullie allemaal?

kimmiek
5 January 2010, 12:12
@ Jannie: iedereen was heeeel enthousiast en blij! We hebben donderdag een overleg over het verandertraject op het werk (heeft te maken met het aannemen van extra personeel, andere werkzaamheden bla bla) op onze afdeling. En aangezien ik ook minder ga werken als de kleine er is, moest ik het wel in de groep gooien voor donderdag. Dit zou dan meegenomen worden...
Het is misschien aan de vroege kant, maar ik dacht 9 weken is ook al bijna 2,5 maand!!!!!!! Toch?

kimmiek
5 January 2010, 12:13
Hedwig88: das leuk! Dat is onze trouwdag, de 21e! Stiekem hoop ik dat onze kleine dan ook komt.. haha
Ik ben de 11e uitgerekend...

huisvrouw42
5 January 2010, 12:22
Hoi!!

Ik ben waarschijnlijk op 22-8 uitgerekend en de 17e is onze trouwdag!! Zou wel een mooi kado zijn natuurlijk! haha

Nog maar 1.5 uur tot de echo! ben echt aant aftellen nu...

liefs

liefje2
5 January 2010, 12:54
jeetje wat hebben jullie allemaal veel bloed moeten geven. IK hoefde maar 1 buisje......Toen nog ee druppel want toen werd mijn ijzergehalte gecontroleerd. Die was goed. Moet volgende keer nog urine inleveren want dan kijken ze naar eiwitten etc....

Afgelopen weekend is het eten niet zo goed gevallen dus goed ziek van geweest. Gisteren naar huis gegaan en vandaag ook nog thuis om een beetje op te knappen en aan te sterken. morgen sowieso vrij dus das wel lekker.

Wij laten ook geen combitest doen. We hebben geen verhoogd risico (ben 27) en de vk zei ook als je bijv 1op 200 zou krijgen dan heb je geen prettige zwangerschap meer, want het kan dan nog steeds beide kanten uitgaan..Daar heeft ze ook wel gelijk in.

Over 3 weken termijn echo. Ik ga het volgende week ofzo vertellen op mijn werk....we zijn nu eerst vrienden nog aan het inlichten. Familie weet het allemaal al.....

liefs

MeLu
5 January 2010, 14:02
jeetje wat hebben jullie allemaal veel bloed moeten geven. IK hoefde maar 1 buisje......Toen nog ee druppel want toen werd mijn ijzergehalte gecontroleerd. Die was goed. Moet volgende keer nog urine inleveren want dan kijken ze naar eiwitten etc....

Afgelopen weekend is het eten niet zo goed gevallen dus goed ziek van geweest. Gisteren naar huis gegaan en vandaag ook nog thuis om een beetje op te knappen en aan te sterken. morgen sowieso vrij dus das wel lekker.

Wij laten ook geen combitest doen. We hebben geen verhoogd risico (ben 27) en de vk zei ook als je bijv 1op 200 zou krijgen dan heb je geen prettige zwangerschap meer, want het kan dan nog steeds beide kanten uitgaan..Daar heeft ze ook wel gelijk in.

Over 3 weken termijn echo. Ik ga het volgende week ofzo vertellen op mijn werk....we zijn nu eerst vrienden nog aan het inlichten. Familie weet het allemaal al.....

liefs

Ik had hetzelfde ook maar 1 buisje en een btje voor ijzer gehalte.. Verder werd mijn bloedruk gemeten en dat was het..
Ik ben 23 ook geen risico groep dus doe ook geen combitest hoor denk ik..

Mickey
5 January 2010, 14:06
wilde even kijken of huisvrouw al was gespot hier....ben benieuwd naar de echo?

sabine1980
5 January 2010, 14:35
Ja, ben ook benieuwd!!!!

Mickey
5 January 2010, 14:48
Is het een idee om maar weer s een lijstje te maken van ons!
We hebben al een x een lijstje gehad, maar vele zijn niet meer actief, dus misschien is het handig dat we een nieuwe lijst maken en dat je jezelf op de lijst zet als je de termijnecho hebt gehad of te wel de juiste uitgerekende datum al weet.

Naam:---------------Leeftijd:------Uitgerekend:------Hoeveelste kindje:
Mickey 26 jaar 14 augustus 2e kind