PDA

View Full Version : Uitgerekend Oktober 2010!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

miek4
24 March 2010, 21:30
Ben ik weer :D

Gelukkig is er niks ergs aan de hand, blijkt dat ik heel erg uitgescheurd ben van achteren en dat geeft zoveel bloedverlies :o
Maar we zijn heel erg geschrokken en gelukkig zijn we nu helemaal gerust gesteld.

Maar we hebben natuurlijk de prachtige echo gehad!
Wat kan zo een kindje snel groeien zeg!
We kregen papieren mee voor de 20weken echo, dus kan daar volgende week een afspraak voor maken, halverwege mei.
Ook nog wat bloed afgetapt en toen zijn we lekker frietjes gaan eten.
Over 4 weken weer terug naar vk, maar dan geen echo meer.

Ik zal morgen alles lezen en reageren, heb het niet meer gedaan :oops:

Liefs,
J.D.

Ben blij met dit goede nieuws JD!! Gelukkig maar...

Juff; gefeliciteerd met je geweldige echo!! 12 cm bij 12 wk kan niet hoor!!! Bij ons was het 4,6 cm en dat stond gelijk aan 11 wk en 3 dgn. Weet niet wat het wel is wat daar stond, maar iig niet de cm van jullie mooie kindje...

Ik ga zo lekker slapen... Tot morgen!

juff
24 March 2010, 21:32
Hahaha oke, ik vond het al erg groot :-) volgende keer maar eens vragen wat het wel is :D

Rian-kippie.......................24..........26 september......18 feb, 1 mrt, 23 mrt vk
J.D. ................................24 ........29 september......12-feb 9-mrt-24-mrt
Anmiek............................23 ........1 oktober.............23-feb 16 mrt
wendela...........................29 ........1 oktober........... 24-feb, 11mrt intake vk, 25 mrt 12wkn echo
Karin26............................29..........1 oktober............8 maart gyn
Brabants Boerinneke............27 .........3 oktober...........3-mrt 10-mrt
Natascha1982...................27...........4 oktober...........25 mrt vk + echo
suusdemuus (suzanna)........28 ...........4 oktober........... wekelijkse echo,s
EsRe................................31..........5 oktober............8 maart intake VK
Maj.................................27 ..........6 oktober............25 mrt, echo
SelOg..............................25...........7 oktober.............02 april gyn 4e echo- 07 april VK
Juff...............................22...........7 oktobeer...........2 mrt - 24 mrt - 22 april (3e echo)
Nadia30...........................30 .........7 oktober..............22 mrt (2e controle) 30 mrt (nekplooimeting)
Lex..................................26..........8 oktober..............29 april (derde echo)
Beer................................21..........8 oktober.............11 maart (2e echo)
miek4..............................28 .........9 oktober..........8 april vk hartje luisteren. 6e echo: rond 16/17 wk geslachtsbep.
Loesje.............................29...........9 oktober..........26-4 controle VK + 31-5 20W-echo
Jorina..............................27 ..........11 oktober.........16-feb- 9 mrt- 29 mrt
Suuzje............................29...........12 oktober.......... 2 april echo nekplooimeting + 2e afspraak VK
Noor................................29 ........13 oktober............25-mrt 1e echo
Maarttje..........................29..........15 oktober............9 april 2e afspraak VK
Nan.................................25..........17 oktober..........31 maart termijnecho
Labratje (marije).................26..........18 oktober..........31 maart intake vk
sannie1978.......................31 .........20 oktober..........30 maart 4e echo
E82................................27............2 2 oktober.........30 maart intake vk
Sam81............................28............23 oktober..........2 april intake + echo gyn
Susanne.a........................30...........24 oktober..........12 apr (12w echo)
H83................................26 ..........25 oktober.........30 mrt is termijnecho/eerste echo
Princesse..........................23..........26 oktober..........3 mrt - 25 mrt
Manon1983.......................26..........27 oktober............16 mrt vk, 29 maart 1ste echo, 12 april vk
Minimi..............................25...........2 7 oktober..........23 maar vk echo
Emma1980........................29...........29 oktober..........19 maart naar de VK, 1e echo 8 april
Angelique.........................26............29 oktober..........09 mrt- 06-04 echo plus vk
La-princesa......................19............29 oktober............12 maart eerste echo, 16 maart intake VK
Jolanda10.......................23............ 31 oktober..........2 maart - 17 maart - 13 april

J.D.
24 March 2010, 21:33
Hey dames!!
Pff wat wordt er hier veel geschreven zeg! Ik ben een paar dagen super druk en ziek geweest en voor ik bijgelezen was :shock:
Maar ff een update van mij:
Vandaag hadden we onze 2e echo, de 12 weken echo :)
Er kwam uit dat ik 11 weken en 6 dagen zwanger was en dat klopte helemaal met wat ze de vorige keer zeiden..
Het kindje was heel erg beweeglijk, zo grappig om te zien.. mijn vriend en ik moesten echt lachen want ik en mijn broer zijn allebei ook erg druk :D dus dit vonden wij niet heel vreemd haha
Ik heb ook gevraagd of ik het hartje mocht horen en dat mocht.. heel bijzonder zeg!!
De vk die we nu hadden was een jonge meid.. en die was veel leuker aardiger vrolijker enthousiaster en spontanter dan de chagerijnige niet-enthousiaste oude vrouw die we de vorige keer hadden dus dit was dubbel zo leuk!
Ze wou per se een mooie foto van het hoofdje.. daar heeft ze een hele tijd voor gezeten want de baby was zo aan het bewegen dat ze het hoofdje er niet mooi op kreeg, maar we hebben hem.. zo leuk!
Ik was wel heel zenuwachtig, omdat ik 4 dagen buikgriep had gehad (tenminste ik denk dat het buikgriep was), ik at alleen af en toe fruit, maar alles wat ik at en dronk kwam en van boven en onder weer uit.. was dus bang dat het kindje niet zou kunnen groeien.. maar hier heeft de vk me vanaf geholpen want de baby pakte wel wat het nodig had zei ze.. hele geruststelling dus!
Nou het is een heel verhaal geworden.. maar ik ben ook zo blij.. morgen zijn ook dé 12 weken om dus mijn dag kan niet meer stuk, behalve dan dat ik mijn vriend heb aangestoken met de buikgriep en ik hem nu moet verzorgen :lol:
Een fijne avond nog en voor degenen die morgen hun echo hebben...geniet ervan!
Trouwens de vorige keer stond er bij de foto van de echo (8wkn) 6 cm en nu (12 wkn) staat er 12 cm.. betekent dat dat het kindje nu al 12 cm is :o is dat niet wat groot? of betekent dit iets anders??

Gefeliciteerd met de goede echo en bijna de 12 weken!!
12 cm kan idd niet kloppen, zal wel iets anders betekenen.
Zorg goed voor jezelf en je ukkie, maar nu natuurlijk ook voor je ventje!

J.D.
24 March 2010, 21:34
@Miek, lief van je!

Slaap lekker!

juff
24 March 2010, 21:37
Hey dames!!
Pff wat wordt er hier veel geschreven zeg! Ik ben een paar dagen super druk en ziek geweest en voor ik bijgelezen was :shock:
Maar ff een update van mij:
Vandaag hadden we onze 2e echo, de 12 weken echo :)
Er kwam uit dat ik 11 weken en 6 dagen zwanger was en dat klopte helemaal met wat ze de vorige keer zeiden..
Het kindje was heel erg beweeglijk, zo grappig om te zien.. mijn vriend en ik moesten echt lachen want ik en mijn broer zijn allebei ook erg druk :D dus dit vonden wij niet heel vreemd haha
Ik heb ook gevraagd of ik het hartje mocht horen en dat mocht.. heel bijzonder zeg!!
De vk die we nu hadden was een jonge meid.. en die was veel leuker aardiger vrolijker enthousiaster en spontanter dan de chagerijnige niet-enthousiaste oude vrouw die we de vorige keer hadden dus dit was dubbel zo leuk!
Ze wou per se een mooie foto van het hoofdje.. daar heeft ze een hele tijd voor gezeten want de baby was zo aan het bewegen dat ze het hoofdje er niet mooi op kreeg, maar we hebben hem.. zo leuk!
Ik was wel heel zenuwachtig, omdat ik 4 dagen buikgriep had gehad (tenminste ik denk dat het buikgriep was), ik at alleen af en toe fruit, maar alles wat ik at en dronk kwam en van boven en onder weer uit.. was dus bang dat het kindje niet zou kunnen groeien.. maar hier heeft de vk me vanaf geholpen want de baby pakte wel wat het nodig had zei ze.. hele geruststelling dus!
Nou het is een heel verhaal geworden.. maar ik ben ook zo blij.. morgen zijn ook dé 12 weken om dus mijn dag kan niet meer stuk, behalve dan dat ik mijn vriend heb aangestoken met de buikgriep en ik hem nu moet verzorgen :lol:
Een fijne avond nog en voor degenen die morgen hun echo hebben...geniet ervan!
Trouwens de vorige keer stond er bij de foto van de echo (8wkn) 6 cm en nu (12 wkn) staat er 12 cm.. betekent dat dat het kindje nu al 12 cm is :o is dat niet wat groot? of betekent dit iets anders??

Gefeliciteerd met de goede echo en bijna de 12 weken!!
12 cm kan idd niet kloppen, zal wel iets anders betekenen.
Zorg goed voor jezelf en je ukkie, maar nu natuurlijk ook voor je ventje!

Dankje, jij ook gefeliciteerd met je goede echo!
Ik ga extra goed voor mijn vriend zorgen.. hij is zo lief voor mij geweest toen ik ziek was.. nu is het mijn beurt ;)

J.D.
24 March 2010, 21:40
Rian-kippie.......................24..........26 september......18 feb, 1 mrt, 23 mrt vk
J.D. ................................24 ........29 september......12-feb 9-mrt-24-mrt 22-apr vk
Anmiek............................23 ........1 oktober.............23-feb 16 mrt
wendela...........................29 ........1 oktober........... 24-feb, 11mrt intake vk, 25 mrt 12wkn echo
Natascha1982...................27...........4 oktober...........25 mrt vk + echo
suusdemuus (suzanna)........28 ...........4 oktober........... wekelijkse echo,s
EsRe................................31..........5 oktober............8 maart intake VK
Maj.................................27 ..........6 oktober............25 mrt, echo
SelOg..............................25...........7 oktober.............02 april gyn 4e echo- 07 april VK
Juff...............................22...........7 oktobeer...........2 mrt - 24 mrt - 22 april (3e echo)
Nadia30...........................30 .........7 oktober..............22 mrt (2e controle) 30 mrt (nekplooimeting)
Lex..................................26..........8 oktober..............29 april (derde echo)
Beer................................21..........8 oktober.............11 maart (2e echo)
miek4..............................28 .........9 oktober..........8 april vk hartje luisteren. 6e echo: rond 16/17 wk geslachtsbep.
Loesje.............................29...........9 oktober..........26-4 controle VK + 31-5 20W-echo
Jorina..............................27 ..........11 oktober.........16-feb- 9 mrt- 29 mrt
Suuzje............................29...........12 oktober.......... 2 april echo nekplooimeting + 2e afspraak VK
Noor................................29 ........13 oktober............25-mrt 1e echo
Maarttje..........................29..........15 oktober............9 april 2e afspraak VK
Nan.................................25..........17 oktober..........31 maart termijnecho
Labratje (marije).................26..........18 oktober..........31 maart intake vk
sannie1978.......................31 .........20 oktober..........30 maart 4e echo
E82................................27............2 2 oktober.........30 maart intake vk
Sam81............................28............23 oktober..........2 april intake + echo gyn
Susanne.a........................30...........24 oktober..........12 apr (12w echo)
H83................................26 ..........25 oktober.........30 mrt is termijnecho/eerste echo
Princesse..........................23..........26 oktober..........3 mrt - 25 mrt
Manon1983.......................26..........27 oktober............16 mrt vk, 29 maart 1ste echo, 12 april vk
Minimi..............................25...........2 7 oktober..........23 maar vk echo
Emma1980........................29...........29 oktober..........19 maart naar de VK, 1e echo 8 april
Angelique.........................26............29 oktober..........09 mrt- 06-04 echo plus vk
La-princesa......................19............29 oktober............12 maart eerste echo, 16 maart intake VK
Jolanda10.......................23............ 31 oktober..........2 maart - 17 maart - 13 april

miek4
25 March 2010, 07:22
Het zonnetje schijnt hier al weer heerlijk!!
Jammer dat ik om 13 uur moet werken.... Maar daarna heb ik 3 hele dagen vrij!!!
Hopen dat het weer zich dan ook van zijn goede kant laat zien... Als ik de vooruitzichten net
eens bekeek dan vrees ik het ergste...
Fijne dag allemaal! Tot vanavond...

E82
25 March 2010, 08:03
goedemorgen!
hmmm, als de voorspellingen minder zijn gaan we vandaag nog maar extra genieten. Het kijkt alweer zo mooi nu!

Weet niet meer wie er gister vroeg naar iets voor maagzuur, een beetje vanillevla werkt ook.

Vandaag weer meiden met een echo...spannend!

Ga even een wasje buiten hangen.
Fijne dag allemaal weer.

Beebie_Wish
25 March 2010, 08:21
***Breek ff hier in dames***

Zag iets over vanille vla ... Bij mij heeft dit in het begin ook enorm goed geholpen omdat ik ook absoluut nooit geen rennie aan wil raken of in wil nemen, ik hoef die rotzooii niet !! Dus zat ik aan de vanille vla alleen toen ik de 30 weken in ging werd de maagzuur heftiger en heftiger en ik als nog steeds enorme eigenwijs wil nog steeds geen rennie, dus dan moet ik het er maar ook van nemen om mezelf zoet te houden en niet te zeuren over de maagzuur, wel neem ik dan s´avonds en eventueel oook s´middags schaaltje vanille vla en dan is het voor goed en wel 6 uurtjes weg, maar ben er tevreden mee klaag verder over niks heb een goede zwangerschap met relatief weinig klachten ;)

H83
25 March 2010, 08:24
Goedemorgen dames! Hier gaat het k*t... om het even zo te zeggen. Huisarts weer gebeld en moet nu echt paracetamol gaan slikken wat ik nog niet deed... :oops: mag hopen dat het wat verlichting gaat geven.
't Is mooi weer hier, wellicht moet ik er eens even op uit gaan, even wat afleiding.... :D
Fijne dag allemaal!

E82
25 March 2010, 08:27
H83, zoveel last van je rug/bekken?? Vervelend is dat hè. Ben je al bij fysio geweest?
Je zou kunnen vragen of je een ondersteunende bekkenband om mag doen, alleen moet je die dan niet de hele dag dragen, alleen als je veel last hebt, of als je bijv "veel" moet doen! En daarnaast oefeningen blijven doen.
Succes meis....probeer lekker te genieten van het mooie weer vandaag nog.

loesje80
25 March 2010, 09:10
Alvast te voorbereiding voor aankomend weekend, de klok moet weer verzet worden :D
Okee, het is een link geworden, want met maar 400 pixels is hij als plaatje niet meer leesbaar: http://i39.tinypic.com/out6yb.jpg

jorina
25 March 2010, 09:53
is goed loesje zal hem zaterdag ff aan de andere kant hangen :lol:

J.D.
25 March 2010, 12:23
@H83, ow wat naar dat je je zo k*t voelt, ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen!

Hier gaat het vandaag goed, het weer is stralend en mijn mannetje is al op weg naar huis, we gaan vanmiddag om 15:30 uur in ondertrouw! Ik weet dat het niet meer is dan een handtekening zetten, maar we zijn dan toch weer een stapje dichter bij het JA-woord.

Nou, ik wens iedereen een hele fijne dag en meiden met een echo heel veel succes en plezier!

Liefs en een knuffel,
J.D.

E82
25 March 2010, 12:29
J.D veel plezier straks, gaan jullie daarna ook samen nog wat leuks doen? Uit eten ofzo?
Een mooie dag om in ondertrouw te gaan! Het is inderdaad maar een handtekening, maar hoort er wel bij, en dan is het toch weer echter!!
Fijne middag.

Ik zit heerlijk buiten! Vanmorgen binnen wat gepoetst, en nu lekker buiten in het zonnetje. Van mij mag het zo voorlopig wel blijven hoor!
Heb vandaag verder tot nu toe ook een goede dag. Vanmorgen niet duizelig met opstaan gelukkig.

SelOg
25 March 2010, 13:54
J.D. gefeliciteerd meid. Ondertrouw vond ik net zo spannend!

Volgens de officiele berekeningen ben ik vandaag 12 weken :) (op basis van mijn eerste menstruatiedag)
Volgens mijn berekening en de berekening van mijn gynaecoloog ben ik morgen pas 12 weken.

Lex
25 March 2010, 13:55
hey meiden, ik ben aant passen op mijn metekindje. Zit nu in zijn bedje. Wat ben ik versleten zeg. Nog drie en een halfuur te gaan. Verlang tot ik in mijn bed mag kruipen! Groetjes!
Beterschap H83!
Proficiat J.D.!

Anmiek
25 March 2010, 14:45
Haai meiden

H 83 Succes meid, hopelijk voel je je snel weer beter

J.D. Gefeliciteerd met de echo, hopelijk is het rectale bloedverlies nu weer verholpen! Vervelend lijkt mij day, heb je er niet veel pijn aan?
Geniet van deze speciale dag, ik vond het 3 jaartjes terug toch wel bijzonder in ondertrouw gaan.! Moet je ook je achternaam bepalen? moest ik wel toen! Geniet ervan!!

Gisteren een heerlijke dag gehad, lekker wezen shoppen in een nieuw shoppingcentre in bristol!
Mijn eerste positie kleding gekocht. Ik moest er wel aan wennen om bij de positiekleding te kijken, had echt nog zo iets van ahum is dit voor mij bedoeld.... maar toch ook wel weer heeeeeel leuk.
Vandaag proberen om een afspraak bij de VK in Nederland te maken omdat we volgende week voor een weekje in NL zijn! Kijk ik super naar uit dan gaan we ook familie en vrienden op de hoogte brengen. Mag ook wel ben dan 14 weken.
Mijn zus en ik hebben een taart bij de Hema laten maken met een foto van ons samen met daaronder de tekst WIJ ZIJN ZWANGER dat zorgt dan voor een "dubbele" verassing bij de koffie met Pasen.

Fijne dag allemaal

Anmiek
25 March 2010, 14:46
J.D. gefeliciteerd meid. Ondertrouw vond ik net zo spannend!

Volgens de officiele berekeningen ben ik vandaag 12 weken :) (op basis van mijn eerste menstruatiedag)
Volgens mijn berekening en de berekening van mijn gynaecoloog ben ik morgen pas 12 weken.

Gefeliciteerd meid met het behalen van deze mijlpaal!! Geniet ervan

suusdemuus
25 March 2010, 15:07
JD gefeliciteerd meid met je ondertrouw en goede echo nog...

liefs suus

Noor
25 March 2010, 17:16
Eindelijk hebben we onze kleine uk gezien en het was fantastisch!!!

Een prachtig klein kindje en zo beweeglijk! Word nog emotioneel als ik er aan denk!

Wat is dit mooi!!! :D

Ben nu 11 weken en uitgerekend op 14 oktober...

Zit echt op een mega roze (of blauwe ;) ) wolk!

Noor
25 March 2010, 17:38
En nu ik ons kindje ook echt gezien heb, weet ik het in ene... het wordt een jongen!

Denk ik.... ;)

Anmiek
25 March 2010, 17:42
Ha Noor,
Dat is super zo'n mooie echo, bijzonder he....
Ik had mijn eerste echo ook met 11 wkn en 4 dgn, kon je het echt al goed zien he?!

Grappig dat je denkt dat het een jongen wordt, na onze echo zeiden mijn man en ik
waarom weten we niet maar wij denken dat het een meisje wordt.

We zullen het zien in oktober, willen jullie het van te voren weten??

Groetjes

Princesse
25 March 2010, 18:44
Hallo meiden,

We zijn terug van de vk, nou niet net want ik was aan de telefoon. Ik heb mijn ouders het goede nieuws gegeven en een beetje gekletst ook met mijn schoonzus die wist het al vanaf het begin. Mijn schoonouders kon ik helaas niet bereiken.
Ik heb dus weer een echo gehad, ik was echt zenuwachtig dit keer.

Mijn baby maakt het nog steeds goed, we konden zijn hartje zien en alle ledematen. Jij begon echt te bewegen en te zweven alsof hij zwemde was dus echt mooi om te zien. Mijn man werd ook echt zenuwachtig toen hij het zag. Toen we thuis kwamen wilde hij dus meteen het goede nieuws geven aan iedereen. Ze heeft wel de bevaldatum op 30 okt verzet dus 4 dagen later dan eerst. Maar ik denk eigenlijk dat het fout zit, volgens mij is het echt 27 okt, omdat ik anders een dikke positieve test heb gehad op maar 8 dpo en dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ze hebben ook mijn testresultaten gegeven, alles was goed behalve dat ik niet immuun was tegen rodehond, die prik had ik dus jaren geleden overgeslagen, die gaan ze alsnog doen als ik ben bevallen.

wendela
25 March 2010, 18:51
Hey Meiden,
Hier ook een mooie echo gehad vanmiddag :D , kindje was erg druk aan het bewegen hahah,
was ook moeilijk om er een mooie foto van te maken, uitendelijk toch gelukt, maar hij/zij lag op de kop hahah.
Verder duidelijk te zien dat alles erop en eraan zit, was ook al druk met z'n handjes bezig.
De uitgekende datum is 1 dag opgeschoven, 2 oktober.

Liefs Wen.

miek4
25 March 2010, 19:15
JD; gefeliciteerd met je ondertrouw!

Wendela, princesse en noor; gefeliciteerd met jullie goede echo! Ga lekker ervan genieten meiden!

Anmiek; ben benieuwd naar de "paas"reacties!!

E82
25 March 2010, 19:19
Wat een goede berichten vandaag!! Fijn, die goede echo's, lekker genieten!

Ik heb straks de site van de vk eens zitten lezen en zoals ik het nu lees gaan ze bij de eerste intake ook proberen het hartje te luisteren (als je dan tenminste min 10 weken bent!) Ik mag er dinsdag naar toe en dan ben ik dus 10w4d....dus misschien krijgen we dan toch wel hartje te horen, hoop echt dat ze het dan kan vinden, zal al een hele opluchting zijn!

Allemaal kunnen genieten van het mooie weer vandaag? Ik ben de hele middag buiten geweest, rond 3 uur regende het een klein beetje, maar dat was eigenlijk de moeite niet waard. Lekker hoor, morgen weer een hele dag werken, dus weer veel binnen. Huispatiënten kan ik op de fiets naar toe....als het droog is dan toch!

Hele fijne avond allemaal. Ik ga lekker dubbele aflevering the mentalist kijken!

Natascha1982
25 March 2010, 20:33
JD gefeliciteerd!!

Hier weer een echo gehad 12 weken en 3 dagen, precies op schema, alles zat er op en eraan en het bewoog goed, vond zijn/haar duim erg lekker!!! Hellemaal happy nu.

Verder heel veel goede echo's vandaag, allemaal gefeliciteerd!!!

J.D.
25 March 2010, 21:16
@SelOg, vandaag of morgen, ach..gewoon gefeliciteerd met de 12 weken!!

@Lex, ohjee ik hoop dat je het toch overleefd hem met je metekindje.

@Anmiek, ik heb dus helemaal geen pijn, maar kreeg een zalf tegen de pijn, nahja gewoon zorgen voor een goede stoelgang.
Het is ook wel bijzonder de stap naar het huwelijk toe, ja idd achternaam bepaling ook.
Leuk hoor zwangerschapskleding!
En wat een leuk idee van jou en je zus!

@Noor, blijf maar lekker op de onbekende kleur wolk zitten, gefeliciteerd met de goede echo!
Waarom denk je een jongen?

@Princesse, gefeliciteerd met de goede echo! Ja of de datums kloppen blijft altijd lastig.
Ze zeggen dat als er niet veel verschil zit kwa datum, het niet zo uitmaakt.
Misschien had je gewoon heel veel hcg?
Het kan ook best zijn dat je tijdens je volgende echo toch weer vooruit wordt geschoven.
Hier loop ik ook altijd 3 dagen voor (al vanaf het begin) toch houden we de datum aan, omdat de baby meestal niet op de aangegeven datum komt :D

@Wendela, gefeliciteerd met je goede echo! Leuk is het he, kijken naar je kindje!

@E82, Hoop voor je dat ze even naar het hartje gaan luisteren. Moet zeggen dat ik het hartje nog niet heb gehoord ?, beetje jammer, maar ach kindje doet het goed.

@Natascha, gefeliciteerd met je goede echo!
Bedankt voor de felicitatie's!

Nou, vandaag in ondertrouw, de dame die dat deed, kende we (vriendin van schoonzus), dus wel zo makkelijk.
Allebei hebben we onze handtekening gezet :D Dus de officiële stap is gezet.
Toen we buiten kwamen, sprong mijn schoonmoeder vanachter een muurtje tevoorschijn met een bloemstuk en babykleertjes :D Erg leuk, toen snel langs de bakker en bij mijn schoonmoeder en daarna schoonzus wat gedronken. Daar aan mijn neefje verteld dat we een kindje krijgen (hij is 6 jaar), hij zegt dat we een jongetje gaan krijgen, mijn zus zegt dat ook. Nahja over ongeveer 6 maanden zullen we het weten.
Toen hebben we een lekkere schotel gehaald en zijn lekker naar huis gegaan.
Net belde mijn moeder op dat ze bloemen had laten bezorgen vanmorgen, nou niet dus, de poging is gedaan toen wij er net niet waren (laat dus). Kan ik die morgen gaan afhalen (als het niet die van mijn ouders is, zou zomaar kunnen dat ze van oma zijn). En mijn moeder zei: morgen komt er een pakje met babykleertjes van ons en je zus. Leuk!

Maar genoeg over mezelf, hoe is het met jullie?

Liefs en een knuffel,
J.D.

Brabants Boerinneke
26 March 2010, 06:50
Goedemorgen dames,

nog één dagje werken en het is weer weekend!
Afgelopen week niet zoveel tijd gehad om bij te lezen, of mee te schrijven met jullie hier.

Gelukkig lees ik over een aantal goede echo's, nou daar kan ik me ook weer bij aansluiten. Gisteren hadden wij de derde en voorlopig laatste echo. En de baby was gewoon alweer verdubbeld in aantal centimeters ten opzichte van 2 weken geleden! Ga zo door ;) !
We hebben gisteren de nekplooimeting gehad. Schijnbaar moet dat altijd met een uitwendige echo. Gelukkig kon ze onze kleine meteen goed meten, want eerder 's ochtends had ze bij een ander stel er wel 3 kwartier over gedaan om de meting te doen (dat kan dus maar vanuit 1 positie en als je kleintje dan de hele tijd niet stil ligt, tja, dan kan het dus even duren).
Daarna heb ik heerlijk onverantwoord gespijbeld en geshopt voor mijn eerste positiekleding. Vriendlief ging gewillig mee (hij was dus ook echt in een goede bui ;) ), en ik moest wel lachen om zijn opmerking: "de meeste zwangere vrouwen zijn toch tussen de pakweg 20 en 35, waarom maken ze zwangerschapskleding dan voor oudere vrouwen?" We hebben dus nog niet de goede winkels gevonden denk ik :) Uiteindelijk ben ik toch met een rokje en een zeeer comfortabele broek thuisgekomen.

Ik had gedacht het lijstje te moeten aanpassen, maar op basis van gisteren is de uitgerekende datum nog steeds 3 (of heel misschien) 4 oktober. Dus we laten m nog maar gewoon even staan. En inmiddels ben ook ik daarmee de 12 wekengrens ruim gepasseerd. Begin me zowaar ook weer steeds beter te voelen!!

Ik wens iedereen een fijne dag toe en ook alvast een fijn weekend,

groetjes uit Brabant

J.D.
26 March 2010, 06:58
@Branbants Boerinneke,

Leuk om weer wat van je te horen.
Wat fijn dat de nekplooimeting goed te doen was en dat jullie kleintje steeds een stukje groter wordt!
Gefeliciteerd met het passeren van de 12 weken!

@Meiden, goede morgen en eigenlijk hopen op een goede dag voor iedereen, zonder al te veel klachtjes en pijntjes!
Voor de meiden die vandaag een echo hebben, veel plezier en succes!

Sam81
26 March 2010, 07:16
er wordt hier veel geschreven wanneer je een paar daagjes niet gelezen hebt.. ;-)

maar iedereen die de 12-weken grens is gepasseerd gefeliciteerd en ook voor degene die een goede echo hebben gehad! Ik moet nog een week wachten dan heb ik mijn echo met 10 weken en 6 dagen.. Buikje groeit en broeken gaan niet meer dicht (of met elastiekje) ga volgende week na de echo shoppen moet al om 09.15 in het ziekenhuis zijn dus dan hebben we de hele middag --> lekker lunchen en shoppen..

Schijnt dat ze bij de kidsfactory redelijke moderne en jongere kleding hebben voor mama's to be.. Vond het merk mamalicious ook heel leuk.. Ik moet alleen een broek vinden die me past nu heb ik er al moeite mee omdat vaak de kleinste maat nog te groot is dus ben benieuwd.. anders worden het leggings...

JD; gefeliciteerd! Zo te lezen heb je genoten van je dag! Dat hoort ook zo!

miek4
26 March 2010, 07:36
E82; hopen dat ze het hartje gaan luisteren en dus ook kunnen vinden!

Natascha en brabants boerinneke: gefeliciteerd met jullie goede echo's!!

JD; klinkt als een leuke dag! Leuk he die cadeautjes....

Sam81; leuk vooruitzicht; echo en een dagje shoppen!!

Ik ben nu 3 dagen vrij! Geen zon, maar nog wel droog gelukkig...
Fijne dag iedereen en ik ben benieuwd naar de volgende goede echo-berichten!!

Jolanda10
26 March 2010, 08:08
Hoi Allemaal,

Fijn al die goede berichten!
Geniet er maar lekker van!!!!

Hier alles oke, voel me prima.. Wat ik me vanochtend af vroeg toen ik mijn foliumzuur innam.
Doen jullie dat nog? Of slikken jullie andere vitamine?
En,.. er was hier laatst iemand die het had over hooikoorts tabletjes.. Weet je al wat je wel in mag nemen?
Heb er zelf namelijk ook erg veel last van (nu nog niet, maar normaal rond deze tijd begint dat wel.)

Fijne dag allemaal!
Wij gaan vanavond en morgen babyshoppen + hopen op mooie zwangerschapskleding!

J.D.
26 March 2010, 08:45
Hoi Allemaal,

Fijn al die goede berichten!
Geniet er maar lekker van!!!!

Hier alles oke, voel me prima.. Wat ik me vanochtend af vroeg toen ik mijn foliumzuur innam.
Doen jullie dat nog? Of slikken jullie andere vitamine?
En,.. er was hier laatst iemand die het had over hooikoorts tabletjes.. Weet je al wat je wel in mag nemen?
Heb er zelf namelijk ook erg veel last van (nu nog niet, maar normaal rond deze tijd begint dat wel.)

Fijne dag allemaal!
Wij gaan vanavond en morgen babyshoppen + hopen op mooie zwangerschapskleding!

Heey!
Foliumzuur hoeft idd niet meer, ik ben meer dan 2 jaar geleden begonnen met foliumzuur en sinds ik zwanger ben heb ik zwangerschapsvitamine waar foliumzuur in zit, blijf dit dan ook lekker slikken, kan geen kwaad!
Dus de keuze is aan jezelf wat je wilt.
Hooikoortstabletten weet ik niks vanaf.

Veel plezier met babyshoppen vandaag, zow leuk!

Maj
26 March 2010, 08:58
@ Jd, he wat vervelend een rectale bloeding, fijn dat het niets ernstigs is, alhoewel, jeetje uitscheuren??? Wel goed dat je een mooie echo had!! Wat een heerlijke dag moet jij gehad hebben om in ondertrouw te gaan. En wat een lieve familie, dat ze er allemaal aan gedacht hebben en je overstelpt hebben met bloemen en cadeautjes.
@ Noor, spannend zeg!!Wat fijn, een mooie echo, fijn ook dat je nu weet dat het een jongen wordt hahaha ;-)
@ Miek, ik snap dat jij je grens bij 14 weken hebt gelegd. Ik ben het vergeten of weet het niet meer, jij hebt bij 13 weken nog een mk gehad, had je toen je kindje al gezien en het hartje ook al gezien?Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik het vraag?
@ Juf, ik denk wel dat 12 cm wel heel groot is, ik begreep gisteren dat onze 5,5 cm wel normaal was..

@h83, wat balen dat het zo slecht met je gaat, hopelijk is het snel minder.
@ loesje, haha hij is leuk!
@ wendela en princess, gefeliciteerd met de mooie echo!
@ brabants boerinneke, leuk zeg een goede echo! Ja inderdaad sommige zwangerschapskleding kan heel oudbollig overkomen,,, helaas.
@ Jolanda, ik heb van de verloskundige begrepen dat het niet meer hoeft foliumzuur na de 10 weken, maar als het in de vitamines zit die je slikt ivm je zwangerschap( die eigenlijk niet nodig zijn als je gewoon gezond en gevarieerd eet) dan kan je ze gewoon doorslikken.

Wauw allemaal mensen die kleding zijn gaan kopen en babydingen zijn gaan shoppen, hier hebben we eigenlijk nog niets gekocht (op een paar kleine dingetjes na) en ik ben bang dat kleding nogal even gaat duren, mijn broeken worden alleen maar groter hahaha.
Gisteren hebben wij ook een erg mooie echo gehad, mijn eerste uitwendige, sjonge jonge wat duwde die man hard op mijn buik! Had er s avonds nog last van. Ukje bewoog flink en ik heb behoorlijk moeten lachen om de rare beweging die hij maakte, het leek steeds of hij hikte. Maar gelukkig lag hij ook af en toe stil, dus konden er mooie foto;s van gemaakt worden. Heb alleen nog steeds het hartje niet gehoord, ben helemaal vergeten te vragen…

Lex
26 March 2010, 09:06
joepieeeee ik ben twaalf weken!!!! blij!
meiden met de goede echo's: proficiat!

Anmiek
26 March 2010, 10:03
joepieeeee ik ben twaalf weken!!!! blij!
meiden met de goede echo's: proficiat!
Fantastisch gefeliciteerd

H83
26 March 2010, 10:50
Goedemorgen, straks naar de fysio.... ben benieuwd! 't Gaat nog niet heel erg lekker hier, maar heb wel het idee dat het iets beter is als gisteren en eergisteren... rust doet dus ook goed?!

Fijne dag allemaal!

Lex
26 March 2010, 11:52
content te horen dat het al wat beter gaat H83!

miek4
26 March 2010, 13:29
Maj; mag je gerust vragen hoor! Ja, wij hadden ons kindje al gezien met alles erop en eraan... In de 13e week ging het mis, dus vandaag mijn grens op 14 weken! En gefeliciteerd met je goede echo!

h83; fijn dat je je vandaag beter voelt!

Lex; 12 weken! Gefeliciteerd!

Maj
26 March 2010, 14:17
@ H83, tja dat is toch wel bekend dat rust goed is voor bekkenproblemen... hopelijk kan je het ook nemen.

@ meik, ja het lijkt me altijd een moeilijke vraag over dat soort onderwerpen.

Mijn nichtje heeft laten weten wat ze er voor wil hebben voor het kamertje, 350 euro, niet veel in eerste instantie maar ik denk niet dat wij het gaan doen, de manier waarop en dat het al 2 jaar bij ons staat, voelt het niet fijn om het nu voor dat bedrag te moeten kopen....

Lex
26 March 2010, 14:50
gelijk heb je Maj, als het niet goed aanvoelt, laten die handel!

Jolanda10
26 March 2010, 14:56
@ H83, tja dat is toch wel bekend dat rust goed is voor bekkenproblemen... hopelijk kan je het ook nemen.

@ meik, ja het lijkt me altijd een moeilijke vraag over dat soort onderwerpen.

Mijn nichtje heeft laten weten wat ze er voor wil hebben voor het kamertje, 350 euro, niet veel in eerste instantie maar ik denk niet dat wij het gaan doen, de manier waarop en dat het al 2 jaar bij ons staat, voelt het niet fijn om het nu voor dat bedrag te moeten kopen....

Zou het ook echt niet doen!
Als je een beetje rondsnuffeld heb je ook leuke nieuwe!! kamertje voor misschien 200 eur meer.
Oke, je bent wat meer kwijt, maar hebt dan wel wat nieuws en iets wat helemaal bij jullie past waarschijnlijk!

Ik weet dat foliumzuur na 8 wkn niet meer nodig is, maar t voelt wel fijn!
Heb ik ook na een frietje niet gelijk een schuldgevoel dat ik niet genoeg vitamientjes op heb :$

J.D.
26 March 2010, 15:40
@Maj, gefeliciteerd met je goede echo! Beetje jammer dat hij je pijn heeft gedaan, is toch niet de bedoeling.
Ow € 350,- euro vind ik wel een hoop, voor iets wat al 2,5 ongebruikt bij jullie thuis staat. Dus stalling op zolder is gratis? maar zogauw je je kindje erin legt ben je € 350,- kwijt. Hmm

@Lex, gefeliciteerd met de 12 weken!

@H83, gelukkig gaat het al iets beter met je, rustig aan!

@Rian, ben benieuwd hoe het met je gaat? Het is zo stil vanaf jou kant. Heb je veel pijn door de bekkeninstabiliteit?

Vandaag hele dag gewacht op een pakketje en het was het wachten waard!
Mijn ouders, zusjes en zus hebben een doos vol met kleertjes, knuffel, sokjes opgestuurd :D Helemaal leuk! Voel me op en top zwanger!

Mijn schoonzus heeft de bloemen opgehaald, die gister bezorgd waren, toen wij er niet waren voor onze ondertrouw, dus helemaal blij, hoefde ik er zelf niet meer uit.
Net mijn mannetje gebeld en die is over een klein uurtje al thuis en dan gaan we samen boodschappen doen!

E82
26 March 2010, 17:46
Maj, ik zou het geloof ik ook niet doen, eigenlijk gewoon uit principe al niet!

H83, hoe was het bij de fysio, kun je er iets mee? Hopelijk wordt de pijn snel minder. Blijf goed naar je eigen lichaam luisteren hoor.

J.D wat een lieve fam hebben jullie. Zal zeker een hele mooie dag geweest zijn gister, en het weer werkte ook helemaal mee!

Ik slik trouwens ook van die vitamine speciaal voor zwangeren. Zeker omdat ik vegetarisch ben en in de groente en fruit zit tegenwoordig lang niet meer zoveel aan vitamine etc als vroeger...ze moeten steeds sneller groeien en mooi blijven etc, en dat gaat ten koste van de vitamine etc. En ik krijg die pillen ook goed weg, dus..

Vandaag een drukke dag gehad, maar wel goed doorgekomen. Uk heeft verjaardag op kdv gevierd, zo schattig en hij heeft zo genoten, geweldig!
Volgende week misschien maar eens kijken of ze voor onze nieuwe uk ook een plekje hebben daar volgend jaar.
Hier nog even wat opruimen en dan lekker op de bank.
Fijne avond allemaal.

Rian-kippie
26 March 2010, 18:45
hey dames!

hier even bericht uit katwijk!

heb het druk gehad en problemen met internet... dus niet veel online geweest!
vanmiddag flink positiekleding ingeslagen!! helemaal leuk... verder inderdaad erg veel last van me bekken... ziet ernaar uit dat ik misschie al voor de 20 zal moeten stoppen met werken!! ondanks de oefeningen en rustiger aan doen, blijft het erger worden!!

misselijkheid is nog steeds aanwezig, maar alleen sávonds en overdag met vlagen ... en dat terwijl ik zondag alweer 14 weken ben!! inmiddels 10 kilo kwijt, maar buik groeit goed door!!

verder weinig te melden!!

ohja, morgen babyshoppen!!!! babykamer, box, kinderstoel bij de babydump!! heb er zin in...

verder iedereen, het beste en een een super weekend!! we komen zolangzaam aan de kritieke fase allemaal door...

groetjes Rian

H83
26 March 2010, 18:55
H83, hoe was het bij de fysio, kun je er iets mee? Hopelijk wordt de pijn snel minder. Blijf goed naar je eigen lichaam luisteren hoor.

Het was opzich best goed, er zaten een aantal wervels ook niet op hun plek, nu dus wel. Heb bepaalde bewegingen en oefeningen moeten doen en dat was geen pretje.... nu ook weer veel pijn hoor.
Moet nu een oefening doen om mijn bekkenbodem te leren aanspannen voordat ik een beweging (zoals omdraaien in bed) ga doen. Dat viel nog niet mee, haha! Je denkt dat je dat zo even doet maar da's echt niet zo... :D Maar goed, daar is het ook een oefening voor toch?!
Volgende week weer heen en dat heeft ze meer oefeningen voor me.
Moest het qua werken wel goed rustig aan doen, des te meer profijt heb ik er later in m'n zwangerschap van. Ik moet vanaf volgende week vervangende werkzaamheden op mijn werk gaan doen wat inhoud dat ik achter de pc kom te zitten. Dit wilde mijn teamleidster voor 5 dagen van 6 uur doen..... daar heb ik vriendelijk voor gepast, 3 dagen om en om lijkt mij eerst meer dna genoeg en dat vond de fysio ook, en dan nog op gelijde van pijn. Ben benieuwd wat ze daar volgende week op te zeggen hebben... ;)

lion
26 March 2010, 20:29
hey meiden, af en toe kijk ik even hier om te zien hoe het met jullie gaat. lees dat jd in ondertrouw is gegaan gister. wanneer ga je trouwen, heb niet alles gelezen... leuk hoor!!! ook zoiets bijzonders, zeker nu hè. wat lief dat je zo verwend bent met al die cadeautjes en bloemen.
wat balen zeg dames nu al last van bekkenklachten hebben. zo vroeg in de zwangerschap, ik had er zelf na de 20 ste week last van. ben ook op een gegeven moment voor 50% de ziektewet in gegaan. ik zie dat jullie naar de fysio gaan, ik ben zelf bij een osteopaat onder behandeling geweest en heb daar echt heel veel baat bij gehad. misschien een tip nog vppr als je het idee hebt dat het niet genoeg helpt. goed op jezelf passen hoor, want je/ jullie hebben nog een eind te gaan en je gaat zwaarder worden. het is echt belangrijk een goede balans te vinden voor jezelf tussen in en ontspanning. Succes!
leuk hè om te gaan shoppen. shoppen voor jezelf, leuk die positiekleding uitzoeken! en shoppen voor de kleine, oh er is zoveel en het is ook allemaal zo leuk!!! hihi, je kunt wel blijven kopen vind ik als je in zo'n babyzaak rondloopt!
nou meiden, fijn weekend! geniet van jullie groeiende buikjes en de lente die zich van de week al heeft laten zien!

Maj
26 March 2010, 20:52
fijn dat jullie allemaal zo reageren, enneuh JD ik vond het eigenlijk ook veel geld voor wat al 2 jr bij ons op zolder stond, maar durfde het niet te zeggen...(dan lijk ik meteen zo een pin dacht ik hahaha). En inderdaad uit principe niet, gelukkig is vriendlief principieler dan ik en die is nu al flink op zoek naar andere leuke kamertjes.. Die had ook al nieuwe gevonden voor 500 euro.

EsRe
26 March 2010, 21:54
Hallo Dames,

allereerst gefeliciteerd voor de dames die de magische grens gepasseerd zijn, en voor degenen die weer een goede echo hebben gehad!!

Hier alles goed, beetje moe na een drukke week, maar ach... morgen open huis (ons appartement staat te koop) ben benieuwd of er uberhaupt mensen komen kijken :?

Verder lees ik dat een hoop meiden al lekker aan het shoppen zijn, nou ben ik misschien wel de enige, maar het kan me allemaal nog niet echt boeien. Kamertje, wagen enz... ik heb me er nog niet in verdiept. Zelfs toen ik vorige week zaterdag in de stad bij de hennes langs babykleertjes liep, ik heb geeneens gekeken.... is dat raar? Ik ben er nog niet zo mee bezig denk ik, maar heb zo'n vermoeden dat dat straks wel gaat komen! :)

Nu lekker naar bedje...

miek4
27 March 2010, 07:42
Goedemorgen allemaal! Fijn weekend gewenst!
Ik heb nog niet veel in de planning, beetje relaxen denk ik....

Beer
27 March 2010, 07:50
Vandaag 12 weken zwanger!!!!!! :D

Hoe is het met iedereen hier? Leuke plannen voor het weekend?

Liefs Beer

H83
27 March 2010, 08:19
Goedemorgen! Fijn weekend allemaal! Hiet geen wilde plannen, lekker rustig aan doen.

Maj
27 March 2010, 09:23
goedemorgen dames,

@ beer, gefeliciteerd met je magische grens!

hier tja plannen, ik moet het hele weekeinde werken, dus veel plannen zijn er niet, vriendlief is op het logeerweekeinde, dus die is er ook niet...

Lex
27 March 2010, 10:35
Hier eens gaan naar een stad in de namiddag en de 'savonds wat rusten. Vriend zal lekkere zelfgemaakte pasta maken vanavond.
Zondag zal normaalgezien wat chillen zijn.
Groetjes en beer gefeliciteerd met de grens!!

loesje80
27 March 2010, 11:02
Vandaag 12 weken zwanger!!!!!! :D

Hoe is het met iedereen hier? Leuke plannen voor het weekend?

Liefs Beer

Ik ook :D (Net als Miek4!)
Ik ga lekker een dagje naar Den Bosch. Eerst bijkletsen met een vriendin en dan eten met mijn zusje. Ik denk dat ik die vriendin eens meetrek op zoek naar iets dat positie-kleding heet. Nog niet echt nodig, maar rokjes en broeken passen toch steeds minder goed...

Fijn weekend allemaal!

sannie1978
27 March 2010, 14:19
Hallo ladies,

alles goed met iedereen? Ik heb even bijgelezen en zag dat vele van jullie de magische grens al hebben gehaald....gefeliciteerd! Voor mij duurt het helaas nog even. Heb gister wel de angelsound besteld en kreeg 'm net al bezorgd....was een verrassing voor mn man. Die is helaas aan het werk en ik kon mezelf niet bedwingen en heb m gelijk ff getest :oops: .....en ja binnen een een tiental seconden had ik ze allebei al te pakken!! Het is een echt een aanrader hoor zo'n ding. Er zit zelfs een snoertje bij dat je m aan kan sluiten op je laptop en het op kan slaan. Had gelezen dat iemand hier een vader of schoonvader in het buitenland had zitten en het op een originele manier wilde vertellen...is natuurlijk geweldig om de hartslag van je kleintje op te nemen en deze op te sturen!
Zijn er al meiden die al een aantal kilo's zijn aangekomen? Ik wel....ondanks mn misselijke buien ben ik al zo'n 3 kilo aangekomen.....heb ook al een flinke buik....dus ben benieuwd hoe ik er straks uit kom te zien...ben maar 1.60m dus dan ben je al gauw zo'n klein dik propje :lol:
Fijn weekend allemaal!

EsRe
27 March 2010, 17:30
@ Sannie; Leuk he, die angelsounds, ik vind het ook fantastisch. Lekker luisteren waneer je wil.
Ik vind het vooral prettig omdat ik nu eigenlijk niet zoveel meer voel, geen echte kwaaltjes meer, en dan ga ik soms toch een klein beetje twijfelen, en met dit ding kan ik lekker luiteren naar mijn locomotiefje...!

Hier rustige dag gehad. Heel veel geslapen, en open huizen dag gehad. We hebben toch nog 3 kijkers gehad, maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet al teveel van, maar je weet maar nooit.

Man komt zo terug van stukje op de motor rijden en dan gaan we samen boodschappen doen en lekker pannekoeken bakken, jammie... nu al zin in.

Ik ben nog een kilo lichter dan ik begon, dus dat is op zich wel mooi!

Fijn weekend allemaal!

Lex
27 March 2010, 17:44
eerst was ik een kilo lichter en nu twee en ene half kilo verdikt. Nu weeg ik 64 ipv 61,5. Meet 1,72. Dus valt goed mee.

wendela
27 March 2010, 17:48
Sannie,
Echt leuk he een angelsound, ik heb hem van een vriedin geleend, we hebben het van de week ook meteen geprobeerd, het duurde ff maar uiteindelijk hebben we het hartje gehoord :D

Vandaag ben ik 13 weken, nu gaat het best wel snel moet ik zeggen, helaas ben ik nog steeds misselijk, vandaag heb ik de hele dag hoofdpijn gehad, bah, durf ook niet zo goed wat te nemen!! Hebben hier meer meiden last van? En nemen jullie er iets voor?

xxx

Noor
27 March 2010, 18:00
Vandaag ben ik 13 weken, nu gaat het best wel snel moet ik zeggen, helaas ben ik nog steeds misselijk, vandaag heb ik de hele dag hoofdpijn gehad, bah, durf ook niet zo goed wat te nemen!! Hebben hier meer meiden last van? En nemen jullie er iets voor?
Hier ook met regelmaat hoofdpijn, als het echt niet meer leuk is neem ik een paracetamol, eentje mag. Niet dat het heel veel werkt, maar alle beetjes zijn soms meegenomen. In het begin had ik ook migraine aanvallen, terwijl ik die voorheen nooit heb gehad. Die aanvallen zijn nu gelukkig wel over!

Vandaag de hele dag voor mijn hobby op pad geweest. En van mijn hobby vrienden ook al wat cadeautjes gekregen, geweldig! Geeft je echt een heerlijk zwanger en speciaal gevoel! Nu ook na de goede echo meer mensen ingelicht... Het gaat steeds echter worden meiden! :D

jorina
27 March 2010, 18:25
na een week van een zeer naar onzeker gevoel heb ik vanmorgen
toch een echo bureau gebeld en gelukkig snapte ze mijn onzekerheid en mocht ik nog ff tussendoor komen
en daar zag ik een zeer mooi gezond zeer druk bewegend klein kindje
met een mooie hartslag van 158

en ben volgens de echo 12+2 dus zal de banner ff aanpassen :D

SelOg
27 March 2010, 21:23
Happy Saturday!

Allereerst, de dames met een goede echo én de dames die de 12 weken hebben bereikt, allen gefeliciteerd!!!

@Maj, 350 euro vind ik best veel. doe er 200 euro bovenop en je hebt een gloednieuwe en degelijke babykamer.
@jorina, blij dat alles goed gaat!
@Sannie1978, ik ben ook al aangekomen. Ik maak me over mijn gewicht geen zorgen meer.

Hier alles goed. Alleen is het bloeden en de pijn aan mijn baarmoeder weer begonnen. Het bloed is niet helderrood gelukkig, maar het blijft vervelend. Het is begonnen nadat ik me heb laten overhalen om samen met manlief naar de stad te gaan. Blijkbaar moet ik niet al teveel lopen :( We gaan over 2 weken een weekje op vakantie waarbij we ook excursies hebben geboekt. Ik zie er nu al tegenop :(

Positiekledig vind ik nogal moeilijk, al heb ik al een schattig jurkje voor de zomermaanden van mamalicious gekocht. Gelukkig is de mode van 2010 jurkjes en tuniekjes, dus de kleren die ik in de kast heb hangen, daar kan ik nog even mee vooruit :)
Binnenkort heb ik een beurs en ik zit er nu al over in wat ik dan aan moet doen. Ik heb geen zin om iets nieuws voor die paar dagen aan te schaffen, maar aan de andere kant moet ik er ook degelijk bij lopen ( iedereen is in pak). Iemand ervaring/ enig idee wat ik aan kan doen????

Rian-kippie
28 March 2010, 09:11
hoi dames!!

gister zijn we bij de babydump geslaagd voor een prachtige babykamer!!! ben er helemaal blij mee... we kregen er een box bij en de kinderstoel hebben we ook maar meteen uitgezocht, die krijgen we van mijn oma!

voor de geinteresseerden: http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1 (http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.baby-dump.nl/shop/producten/big/236_dallasK259.jpg&imgrefurl=http://www.baby-dump.nl/index.php%3Fpage%3Dproduct%26doel%3Dproduct%26id%3 D236%26groep_id%3D2%26merk%3D37%26m%3D37&usg=__Nbp1uuliUkS6r0rMakGd7mIVImI=&h=360&w=530&sz=50&hl=nl&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=PQLh_R5lsdZyTM:&tbnh=90&tbnw=132&prev=/images%3Fq%3Ddallas%2Bbabykamer%26um%3D1%26hl%3Dnl %26sa%3DN%26rlz%3D1W1TSEA_nlNL346NL346%26tbs%3Disc h:1)

voor de meiden die ook van plan zijn de babykamer te kopen bij de babydump, ga maar snel want er is momenteel een vrij lange levertijd!! ik krijg de boel pas half juni bezorgd!! ben dan 25 weken dus nog wel op tijd, maar had het toch graag eerder willen hebben...

vandaag 14 weken!! voelt heerlijk, buikje groeit goed, ik krimp nog steeds! zit nu op -10 kilo... maar goed, ik had een reserve dus ik kan het missen... ik ben 1.80 woog 95 kilo (wel goed verdeeld hoor haha) de meeste mensen waren altijd stomverbaasd als ik ze vertelde hoeveel ik woog!

verder niets bijzonders te melden, vandaag een lekker rtustig dagje doen!!

H83
28 March 2010, 09:46
Goedemorgen dames!

Wat een gave kamer, Rian! Wij gaan hoogstwaarschijnlijk naar BabyDump voor een kamer :D ik vind deze namelijk wel erg mooi!
Babykamer Atlanta (http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.baby-dump.nl/shop/producten/big/5512_atlanta.JPG&imgrefurl=http://www.baby-dump.nl/index.php%3Fpage%3Dproduct%26id%3D5512%26groep_id% 3D2%26merk%3D37%26m%3D37&usg=__g8CkBHf2IsPW7g9xUyuApyL1jII=&h=360&w=530&sz=44&hl=nl&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=_A2r5PCWQMfmuM:&tbnh=90&tbnw=132&prev=/images%3Fq%3Datlanta%2Bbabykamer%26um%3D1%26hl%3Dn l%26sa%3DG%26rlz%3D1W1TSEA_nlNL346NL346%26tbs%3Dis ch:1)

Verder gaat het hier zo z'n gangetje, morgen voor het eerst weer werken. Aangepaste werkzaamheden wat betekend achter de pc, ik ben benieuwd!

Rian-kippie
28 March 2010, 09:50
hey H83, die vonden wij ook erg mooi, maar is hoogglans, en ik vond het matte toch mooier...

maar zoals ik als zei, ga snel hoor, want er is lange levertijd!

Jolanda10
28 March 2010, 09:51
Hoi Allemaal,

Leuk dat je de babykamer gekocht hebt Rianne! :D
Wij zijn van de week ook bij babydump geweest, en gisteren bij babypark in Kesteren.
Tjeetje, dat is groot zeg.. Wist niet waar ik moest beginnen.
We hebben onze kinderwagen ook uitgezocht, maxi cosi mura 4, en dan in het zwart :-)
Babykamer weten we nog niet, maar dat komt wel.

Lekker weertje hier, ga vanmiddag lekker voetbal kijken..

Fijne zondag allemaal! xx

H83
28 March 2010, 10:06
hey H83, die vonden wij ook erg mooi, maar is hoogglans, en ik vond het matte toch mooier...

Wat grappig! Ik ben juist wel van de hoogglans, maar wil 'm ook eerst in het echt zien hoor! ;)
En bedankt voor je tip, dinsdag echo... woensdag babykamer bestellen?? :lol: :lol:

Rian-kippie
28 March 2010, 11:54

Wat grappig! Ik ben juist wel van de hoogglans, maar wil 'm ook eerst in het echt zien hoor! ;)
En bedankt voor je tip, dinsdag echo... woensdag babykamer bestellen?? :lol: :lol:

haha ja zou ik doen als ik jouw was!!

ik vind hoogglans meestal ook wel mooi, maar als het jongetje zou zijn weer niet... de kledingkast denk ik ook wel te blijven gebruiken naderhand!!

kinderwagen hebben we al staan!! maxi cosi mura 3, in het bruin! helemaal blij mee..

Lex
28 March 2010, 12:34
Ik hoop dat ik de kinderwagen van mij zus kan gebruiken, scheelt me weer veel geld. Zo niet, ben ik wel niet van plan op 400 euro uit te geven hoor, pff.
Hier is alles ok, voel me redelijk goed, jullie?
Ik verlang al naar mijn derde echo ook al is die pas op 29 april.
Iedereen een fijne zondag!

E82
28 March 2010, 13:33
Zo, heb ik eindelijk ook weer even tijd om achter de pc wat bij te lezen!
Wat hebben jullie al lekker geshopt zeg!! Leuk hè, al die babydingen kijken, en dan kom je er ook meteen achter hoeveel je eigenlijk wel niet nodig hebt!

Hier een druk weekend gehad tot nu toe. Vrijdagavond voor het eerst over moeten geven :( had m'n zoontje op de arm omdat die zijn laatste fles leeg aan het drinken was toen ik begon te kokhalzen....moest vlug naar de wc...zoontje mee (manlief was niet thuis!!) Beetje knuddige situatie dus! Sindsdien nog wel misselijk geweest, maar gelukkig niet meer over hoeven te geven...bleh wat heb ik daar een hekel aan!

Ik ben nu denk ik een kilo bijgekomen (verjaardagen gehad ook!!)

Zometeen nog even op pad, heb een draagdoek gekocht, kunnen we vanmiddag ophalen. Via mp gekocht, kun je prima uitwassen die dingen ook.

Fijne zondag nog, dat mooie weer is hier trouwens nu ver te zoeken, het regent.

brenda1978
28 March 2010, 13:49
Hallo dames..
Hier nog een oktober mama..
had me al voorgesteld maar zal het hier ook even snel doen
Ben dus brenda 31 jaar OUD alweer haha... :roll: heb een zoontje van 5.. oftewel een echte dennis the menace....
Zijn nu 10 weken zwanger... Morgen de termyn echo dus dat is wel spannend
2 weken geleden hebben we frummel al wel gezien bij de VK...alive&kicking dus hopenlijk doettie het morgen nog net zo goed!

kwa babykamer... hebben we nu nog niets voor, vind het zelf ook nog zo kort... maar gelukkig hebben we alles bewaard van de eerste keer... dus badje.. box...wiegje... etc dus dat scheeld weer...
kleertjes kopen we natuurlijk nieuw..alleen rompertjes en wat pyjamatjes hebben we weer gewassen... alleen me zoontje heeft ze eventjes aangehad en zijn alle nog zo goed als nieuw dus zonde om alles opnieuw te kopen....

fyne zondag dames.. ondanks de regen!

Lex
28 March 2010, 13:57
Welkom brenda!
Hier is het weer ook grijs.

minimi
28 March 2010, 16:10
Welkom...

Weer een paar die de magische grens bereikt hebben. Ik weet niet waar de mijne ligt... Misschien op 27 april bij mijn 2de echo :)
Had van mams een doppler gekregen voor het luisteren naar het hartje en vandaag eindelijk gevonden. Jeeeeeh gaat dat hard :shock:

Verder voel ik me erg goed... helemaal geen kwaaltjes... ja wat meer honger.
Verder doe ik niet meer zoveel vandaag... Gisteren naar de babydump geweest en alleen een magnetronsterilisator gekocht en thee met een broodje gehad... daarna nog doorgereden naar Babypark in Kesteren...

J.D.
28 March 2010, 16:27
@E82, ik hoop dat ze bij het kdv, gewoon plek hebben voor uk nr. 2 :D
Hoop dat je nu niet meer misselijk bent.

@lion, wij gaan trouwen op 27 mei :D, dus iets minder dan 2 maandjes ;)
Hoe is het met jou en met Elin?

@Maj, veel plezier met het kijken naar kamertjes ;)

@Esre, komt vast vanzelf dat gevoel! Ben benieuwd of je openhuis nog een suc6 was.
Ah 3 kijkers lees ik, ben benieuwd of er ook iemand geinterresseerd is.

@Beer,loesje, nog gefeliciteerd met het bereiken van de 12 weken!

@Miek, de 12 weken bereikt, zal je feliciteren als je de 14 weken hebt bereikt en je voor je eigen gevoel veilig zit!

@sannie, leuk dat je je kleintjes hebt gehoord en voor je het weet heb ook jij de 12 weken grens bereikt.

@wendela, jammer dat je gister zo een hoofdpijn had, ik hoop dat het vandaag weg is. Iets nemen moet geen kwaad kunnen, maar ik zou het ook niet zo snel doen.

@Noor, wat is je hobby? Wat lief dat ze je verwend hebben met cadeautjes.

@jorina, wat fijn dat de echo goed was, misschien ben je nu wat gerustgestelder!

@SelOg, Ahh kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je wederom bloed verliest, maar misschien heeft je lichaam idd gewoon veel rust nodig.
Lastig als je allemaal excursies geboekt hebt, je kunt eens aan je vk vragen hoe je dat het beste kunt aanpakken.

@Rian, mooie kamer! en lief van je oma :D

@Jolanda, wij gaan ook naar babypark Kesteren, is 5 minuten rijden voor ons :D Is zeker een groot, maar ohzo leuk. Wij gaan daar onze kinderwagen kopen w.s. hij is trouwens daar nu in de aanbieding he ;)

@brendy, welkom hier en nog gefeliciteerd! Fijn hoor dat je alles nog hebt, wel zo handig.

Ben weer helemaal bij :D
Hier een rustig weekendje en dat is wel fijn.
Wij zouden vrijdagavond naar Babypark in Kesteren gaan, maar zijn toch niet gegaan, dus we zullen vd week wel gaan, zeker nu de kinderwagen van onze keuze in de aanbieding is :D
En omdat zoals ik al zei: het voor ons 5 minuten rijden is, is het wel zo makkelijk en ze hebben zoveel!!
Fijne zondag nog!

Lex
28 March 2010, 16:43
hey meiden, een vraagje. We zijn van plan om nog een reisje te maken eind juli. kan ik dan nog vliegen? Hebben jullie tips waarnaartoe?

J.D.
28 March 2010, 17:17
hey meiden, een vraagje. We zijn van plan om nog een reisje te maken eind juli. kan ik dan nog vliegen? Hebben jullie tips waarnaartoe?

Heey zelf zou ik het niet weten, online kwam ik dit tegen:
http://vakantie.paginablog.nl/vakantie/ ... iegen.html (http://vakantie.paginablog.nl/vakantie/2007/10/zwanger_en_vliegen.html)

Ik weet van een nicht van ons, dat ze geloof ik nog vloog met 7 maanden zwangerschap.
Ik zou doen waar je jezelf goed bij voelt en het gewoon nog even navragen bij je vk.

E82
28 March 2010, 17:56
vliegmaatschappij heeft hier zelf ook regels voor geloof ik, vanaf een xaantal weken mag je bij hen niet meer meevliegen.
Zou het verder ook gewoon bij vk navragen. Hoe je je tegen die tijd voelt en hoe je vooruit kunt is ook niet te zeggen nu. Maar nog even lekker genieten saampjes is wel heel erg fijn.

Dat misselijk zijn komt hier nu echt in hevige vlagen voorbij....dacht dat ik dat wel bijna gehad had. Vorige zwangerschap had ik hier helemaal niet zoveel last van (gelukkig)
Dinsdag vk...begint nu toch wel een beetje spannend te worden eigenlijk.

Wat handig dat je zo dicht bij een babywinkel woont J.D, als de kinderwagen nu in de aanbieding is dan scheelt dat toch ook weer, mooi meegenomen!

Emma1980
28 March 2010, 17:57
Ehhh, naar Bora Bora??? Haha, heb een film gezien dat gemaakt is in Bora Bora, zag er wel heel erg mooi uit!! ;)
Maar nee, ik persoonlijk zou denk ik zelf in juli toch niet al te ver meer willen gaan vliegen, paar uurtjes hooguit en niet naar een te warme land met zo'n dikke buik... Maar dat is voor iedereen heel persoonlijk, maar vraag maar aan de VK wat verstandig is of zo?? Ik heb geen idee.

Lekker aan het shoppen al, lees ik... Ik waag me daar nog niet aan, maar ik ben ook nog maar pas 9 weken, nog eventjes afwachten, kan over een maandje altijd nog en ik hoop wat dingen van mijn zus te kunnen overkopen, ik ga geen babykamer van 999 euro kopen?? :| Vind ik zelf wat te veel geld... Maar natuurlijk ook weer voor iedereen persoonlijk.

Jee J.D. wat hou jij het goed bij van iedereen, complimentjes ;) Ik zelf ben wat te 'ongeduldig' om alles rustig te lezen en te kunnen onthouden en overal op te reageren...

Wel leuk van die dopler (of hoe het ook heet, moet ik straks effe teruglezen) alleen kunnen wij beiden dat helaas niet horen, dus we wachten de echo rustig af...

Nieuws van hier: Ben zo vreselijk misselijk geweest de afgelopen dagen, vandaag is het voor het eerst dat ik me wat beter voel en eten binnen kan houden. Vanaf dinsdagavond moest ik alles wat ik at en dronk overgeven. Dat ging zo door tot donderdag, en toen heb ik zetpillen tegen braken gekregen, en nu gaat het weer wat beter, nog wel flauw van de honger... Ik ben in een paar dagen 4,5 kilo afgevallen dat is wel erg veel, was me ook erg zorgen aan het maken of de baby genoeg te eten en drinken kreeg. Maar kon net gelukkig aardappelpuree met bloemkool eten... Ben benieuwd hoe het de komende dagen verder gaat, heb die pillen maar tot vandaag... Anders maar weer bij de huisarts langs.... pfff ellende, heb me bijna een week moeten ziekmelden op het werk...

SelOg
28 March 2010, 17:59
@J.D. thanks voor de link. Lachen die Dimitri :)
Ik moet deze week weer op controle bij de gyn. Ik ben al van plan om het te vragen. Ik hoop niet dat ze het zullen afraden :shock:

@Lex, van wat ik weet mag je vliegen tot de zevende maand. Daarna nemen ze je niet mee. Misschien een idee om begin juli te gaan?

@Esre,succes met de verkoop van je appartement.

Dames even een algemene vraag. Ik zit sinds ik zwanger ben onder de puisten. Mijn gezicht borsten en zelfs mijn schouders. Gek word ik er van! Als ik naar buiten ga, moet ik make-up op doen. Zo erg vind ik het!
Wie heeft hier ook last van? En heeft iemand nog tips?

Emma1980
28 March 2010, 18:30
Angelsound was het dus... :)

@SelOg, vervelend! Ik heb er geen last van. Weet niet wat je wilt horen?
Ik zou zeggen, accepteer het eventjes, blijf ervanaf, geen make up erop doen, lijkt me meer kwaad dan goed te kunnen... Je bent zwanger, daar hoort het bij, iedereen snapt dat, niemand vindt dat erg, alleen jij vindt dat vervelend, dat snap ik...
Tenzij ze het nog niet weten, en je het nog even wilt verbergen?

Rian-kippie
28 March 2010, 20:05
selog, ik heb ook zo'n last van puisten... rug, borst en gezicht, alles zit onder!! maar ik smeer er niets op, t word er bij mij alleen maar erger van... helaas valt hier weinig aan te veranderen dan je huid goed schoon houden!!

net naar de bios geweest, the book of eli! goeie film..

brenda1978
28 March 2010, 20:08
Thanks lady's! :mrgreen:

Oh de bios..ben ik daar al lang niet meer geweest, wel jammer vond het altijd wel leuk maar vriendjelief die download alles, op zich wel makkelijk..maar avondje bios is tog wel heel gezellig... :)

Maj
28 March 2010, 22:12
@ sannie, leuk joh dat je je twee kindjes al gehoord hebt! Is inderdaad wel een leuke manier om het te vertellen.
@ Esre , fijn dat je toch 3 kijkers hebt, hebben jullie ook al een ander huis gekocht of ga je dit eerst proberen te verkopen en dan verder kijken?
@ de meiden die misselijk zijn, ik kreeg van de buurvrouw een goede tip, ik had het zelf nooit bedacht omdat het eigenlijk de grootste rotzooi is, maar cola helpt tegen de misselijkheid… (natuurlijk schaad overdaad, maar het is het proberen waard!) Het hielp mij wel vandaag…
@ jorina, fijn dat je een echo hebt gehad, heb je deze zelf moeten betalen, en dan vraag ik maar meteen wat zoiets dan kost?
@ rian, wat een mooie kamer!! Wauw!
@ H83 die is ook erg mooi! Wij zijn nu ook op jacht naar een mooie babykamer, heb een mooie gezien maar de showroom is in zwolle, best ver voor ons. Nu gaan we zaterdag naar de babydump kijken en 2e paasdag misschien naar zwolle..
@ E82, lijkt me inderdaad een rare situatie, boven de pot hangen met je kind nog in je armen…
@ brenda, welkom.
@ jd, tja nu heeft vriendlief het er alleen moeilijk mee, want die moet het nieuws brengen…. Ben benieuwd. Maar we hebben al een stel leuke kamertjes gezien..
@ Lex, elke vliegtuigmaatschappij heeft zijn eigen grens (en voorwaarden) in wanneer het volgens hen nog mag. Persoonlijk zou ik het niet te ver doen, je moet geloof ik ook een doktersverklaring kunnen overleggen om te mogen vliegen als je al wat verder bent (dat heb ik gehoord in ieder geval) stel dat je nu boekt en dadelijk om een of andere reden die verklaring niet krijgt dat je helemaal gezond bent, dan hang je, dan moet je gaan annuleren als de maatschappij je niet mee wil nemen..
@ emma 1980, dat is inderdaad wel ellende ja, hopelijk is het snel weer over.
@ selog, sinds dat wij bezig zijn met zwanger worden, sta ik onder de puisten, helaas is er weinig aan te doen, er zijn aller lei middeltjes op de markt, maar ik heb er nog geen gevonden die helpt, het enige wat bij mij wat verbetering geeft is juist geen makeup opdoen, dan sluit je je porieen af en raken ze (bij mij tenminste) alleen maar heftiger ontstoken (wat dus een puist wordt). Maar ja, helaas meid, had je liever geholpen. Het enige is dat je je nu goed kan laten verwennen door een goede schoonheidsspecialist, dan kan het minder worden…

Hier gaat het redelijk, ik heb het idee minder misselijk te zijn , hopelijk blijft dat doorgaan en ben ik er vanaf (even op hout kloppen) Nu ben ik gewoon met vlagen misselijk, dat vind ik beter te doen dan de hele dag door...

Rian-kippie
29 March 2010, 07:17
hej maj!

cola drink ik al sinds t begin van de zwangerschap, ene ker helpt het prima andere keer niet hoor!

enne thanx voor t compliment!! ben er ook erg blij mee... nu het lange wachten :o

groetjes rian

H83
29 March 2010, 07:39
Goedemorgen dames! Vandaag mijn eerste werkdag op "kantoor" ben benieuwd zeg!
Ik kom een beetje brakjes uit bed, heb slecht geslapen omdat ik een zere rug had... we zullen zien hoe de dag verlopen gaat! ;)

Fijne maandag allemaal!

EsRe
29 March 2010, 07:48
@ Maj en E82(of H83, ik haal jullie altijd door elkaar :shock: )

Wij hebben idd 3 kijkers gehad, maar daarvan was er maar eentje echt serieus op zoek, en die had ook een hele lijst waar ze ging kijken, dus de kans dat dat echt wat wordt is dan erg klein.

We hebben nu een 2 kamer appartement, op zich wel heel ruim, alle kamers groot, maar nu maar 1 slaapkamer. Daarom voorlopig ook geen babykamer voor ons, want ukkie komt dus bij ons slapen voorlopig. We hebben ook nog niets anders gekocht, want wij hebben geen trek in dubbele lasten mocht ons huisje niet verkocht worden, zonde van het geld, en ukkie wordt ook wel groot zonder babykamer lijkt me....

@ Selog; ik had ook heel erg veel last van puistjes, maar dat is nu een stuk minder. Ik had zelf het idee dat het door het foliumzuur kwam, dat gebruik ik nu niet meer en het is gelijk een stuk minder. Maar goed, het is vooral een ormonale kwestie denk ik. Er gebeurt nu natuurlijk zoveel met je hormonen, en daar is dan weer niks tegen te doen helaas... :(

@ Emma1980; waarom kun je de dopler niet horen?

nou, ik ga maar wat doen... hebben jullie ook zo'n last van dat uur verschil? heb gelijk slecht geslapen en kom niet op gang vandaag!

Groetjes EsRe

Jolanda10
29 March 2010, 07:55
Wat een verhalen weer na een weekendje :D
Gezellig hoor!

@ Brenda; welkom!
@ Selog; Ik heb het ook gehad.. Ben een keertje eerder terug gegaan naar de schoonheidsspecialiste, ze heeft me huid goed gereinigd, maskertje gedaan, en 1tje meegegeven.. Heb er nu weinig last nog van :-)
Misschien kan je het proberen??
@ JD; ja volgens mij wel ja.. De wagen waar in ieder geval dik 150 euro goedkoper bij babypark dan bij bijv. prenatal.... wel de moeite om een keer op en neer te rijden toch :D
@H83; succes met je kantoorwerkdag! Hopelijk voel je je wat beter als je daar eenmaal aankomt en lekker op je gemak kan doen!

Ik heb afgelopen weekend een hoop gelopen, en heb sindsdien last van trekkende pijn naar mijn billen en bovenbeen/liezen.. Af en toe ook mijn onderrug.. Behoorlijk irritant! Als ik nu op wil staan uit stoel of bank lijk ik wel een vrouw van 80+ :shock:
Zou ik gewoon wat teveel gedaan hebben? Vind het best wel een raar gevoel, en omdat het ook niet weg trekt maak ik me er wel wat zorgen om... :|

Sam81
29 March 2010, 08:09
Iedereen die een goede echo of de 12 weken grens is gepasseerd! GEFELICITEERD!!

@brenda; Welkom!

@selog; ik heb hier ook last van.. maar goed blijven schoonhouden enzo en dan gaat het vanzelf weer weg.. denk maar zo dat het voor een geod doel is..

@emma; bora bora lijkt me inderdaad ook mooi, wij gaan voor curacao, we willen nog een keer een verre reis maken, straks gaan we toch naar spanje - marbella omdat mijn schoonouders daar een huisje hebben en aangezien ze 5 keinkinderen hebben staat er al vanalles...

@esre, ik hoop inderdaad dat de kijkers die geweest zijn, positief reageren en een bod plaatsen,,, ik duim!

Afgelopen vrijdag was ik bijna thuis, 2 straten voordat ik thuis was kreeg ik een ongeluk, ben achterop iemand anders gereden.. Zo hard reed ik niet maar die andere auto was een stuk groter dan mijn mini.. Mijn neus een beetje gekneusd.. verder als het goed is niets.. maar mijn veiligheidsriem had ik om en die kwam heel hard zo om mijn buik.. die gyn gebeld maar moest afwachten als ik ging bloeden dan pas contact opnemen en voorlopig wachten tot vrijdag mijn echo.. Ben wel afgelopen dagen minder misselijk geweest en weet niet of het een verband heeft.. veel rugpijn en pijn in mijn lies en steken in mijn buik..

We krijgen de kinderwagen van mijn schoonouders, had de Quinny Buzz in zwart/wit uitgekozen..

jorina
29 March 2010, 09:35
selog ik heb er ook best wel last van
ik ga 1x in de 4 weken naar de schoonheidsspecialiste (wat dan toevallig mijn zusje is )
en ik ben begonnen met produkten van clinique ik kan namelijk bijna nergens tegen als het gaat om huid produkten maar clinique is een feest alleen een beetje duur
verkrijgbaar bij douglas en als je daar verder vraagt en zegt dat je zwanger bent helpen ze je meteen aan de juiste produkten
zoals creme met factor e.d.

maj ja die echo moest ik zelf betalen het was ook bij een onafhankelijk echobureau maar het koste bij ons 30 euro maar heb er ook al een paar gezien van 35 euro al met al niet erg duur dus ik kreeg ook meteen 5 foto's mee
je moet alleen wel goed aangeven dat het een termijn echo betreft en geen 3d want dan ben je meer kwijt
weet niet waar je in de buurt woont maar die in purmerend is wel er goed en een super aardige vrouw
ik mocht namelijk op zaterdag middag komen terwijl ze al dicht was want ze werkte maar tot 12 uur op zaterdag

Lex
29 March 2010, 09:41
bedankt voor de tips meiden!
@Sam: wat een schrik zeg! Alles zal heus wel ok zijn. Succes met de echo vrijdag!
als je uitslag hebt, zeker geen make up gebruiken, maakt het alleen maar erger. En telkens je gezicht 's ochtends en 'savonds reinigen ook al heb je geen make up opgedaan. Clinique is idd supergoed! Clarins ook.
Groetjes! x

jorina
29 March 2010, 09:46
ook hier nog ff de nieuwe kleine koorn :D

http://i787.photobucket.com/albums/yy159/jorina_photos/Scannen0002-1.jpg

Rian-kippie
29 March 2010, 10:19
op 10 april hebben we onze geslachtbepalende echo!!! ben zooo benieuwd..

Rian-kippie
29 March 2010, 10:22
op 11 mei de 20 weken echo!! maar meteen alles vastgelegd!!

loesje80
29 March 2010, 10:40
Wat een mooie echo Jorina, en vandaag dus weer eentje? :D
En Rian ook alweer 2 echo's in het vooruitschiet! Al een voorgevoel wat het gaat worden?
Ik mag pas 26 april weer op controle bij de VK (hartje luisteren :-) ) en pas 31 mei de 20 weken echo (ben dan 21w+2d) dus ik wacht geduldig tot ik onze kruimel weer mag zien 8-)

Rian-kippie
29 March 2010, 10:46
toen ik net zwanger was, was ik er heilig van overtuigd dat we een jongen zouden krijgen... later is dat compleet omgeslagen in een meisje... nu weer een jongen dus euh nee, ik weet het echt niet!!

enne alle conceptiekalenders, en chinese horoscopen zeggen een jongen... maar goed... we zullen zien of die kloppen!!

J.D.
29 March 2010, 12:40
@E82, ja zeker erg handig dichtbij wonen :D

@Emma, ook niet zo fijn dat je zoveel moet overgeven en ook al zoveel bent afgevallen. Hoop dat het nu beter gaat ook zonder de pillen.

@SelOg, ik had het niet eens gelezen van Dimitri, maar zkr wel grappig.
Lastig he al die puistjes, hormonen, hormonen en nog eens hormonen :)

@Maj, lijkt me ook lastig om het te brengen, maar het is wel het beste. Je kunt/mag toch gewoon vriendelijk weigeren of zeggen dat je inmiddels al een ander kinderkamertje op het oog hebt?

@H83, ik hoop dat het goed gaat op "kantoor".

@Esre, krijgt je kleintje niks van hoor, bij jullie op de kamer slapen.

@Jolanda, ja ben eens gaan rekenen, als je de wagen met alles erop en eraan koopt dan is hij € 111,- goedkoper dan babymax en babydump. (geloof ook veel verschil met prenatal). dus onderstel, bak en maxicosi autostoeltje.

@Sam, dubbele schrik, eerst de schrik van de klap en toen van oh er zit een baby in mijn buik. Ik hoop dat het gewoon allemaal nog goed gaat, maar geloof dat je nog geen bloed bent verloren toch?

@jorina, wat een prachtige echo!

@Rian, 10 april is niet zo heel ver meer, spannend hoor! 11 mei schiet trouwens ook al erg op :D Ik mag woensdag gaan bellen voor de datum van de 20 weken echo ;)

Zow, het weekend is echt om gevlogen, jammer maar helaas.
Iedereen die vandaag een echo heeft veel plezier!
Fijne dag iedereen :D

Emma1980
29 March 2010, 13:26
Goedemiddag!!
Hopelijk gaat het nu de goede kant op, vandaag de 1e dag zonder pillen, maar ik heb er wel de schrik in zitten nu, ik heb vanochtend wel nieuwe gehaald bij de huisarts. Maar ik wacht nu eerst even af of het weer beter gaat zonder de pillen. Geen idee hoe lang het duurt voor ze uitgewerkt zijn, zal het denk ik pas morgen of zo merken... duim duim duim... dan hopelijk donderdag weer kunnen werken.

Oei Sam, dat is wel schrikken, maar ik geloof dat het babytje echt veilig en stevig in de placenta zit hoor, die kan wel tegen een stootje! Maar hou het toch maar effe goed in de gaten.

Een mooie echo zag ik voorbij komen!!!!! Ikke nog.... 10 nachtjes... gaat snel, gelukkig is het ook nog Pasen dit weekend, dus gaat wel snel voorbij die tijd.

Esre: omdat ik niet kan horen namelijk. Dus ja jammer he, dus maar geduldig afwachten tot de echo. Dan kan ik hem/haar zien :)

Maj
29 March 2010, 16:31
@ esre, hopelijk raken jullie hk, het toch snel kwijt en inderdaad ik denk dat een kindje ook wel groot wordt zonder babykamertje..
@ sam81, he wat balen zo een ongeluk. Persoonlijk denk ik niet dat het zo vroeg al kwaad kan? Met 10 weken komt je baarmoeder toch nog niet boven je schaambeen uit? En is je baarmoeder ook niet echt helemaal gevuld? Misschien kan ie nog wel een stootje hebben?
@Jorina, helaas ik woon niet direct bij Purmerend, maar ik geloof dat er ook hier een in de buurt is, heb wel hogere prijzen gehoord trouwens… Even nog eens navragen.

Hier is heb ik het afgelopen weekeinde echt minder last van misselijkheid gehad, maar helaas vandaag was het weer terug, gelukkig wel minder dan daarvoor...

jorina
29 March 2010, 17:11
vandaag alweer een heel mooi klein kindje gezien
de nekplooimeting was helemaal goed
had een zeer kleine kans maar het blijft een kansberekening he
maar toch altijd fijn om te weten

maj ja er zijn er ook met hogere prijzen
want ik zag vandaag de prijzen voor een pretecho uit het ziekenhuis en die waren 30 euro duurder
dan waar ik geweest ben

E82
29 March 2010, 19:02
Jorina gefeliciteerd met de goede echo weer! Leuk om je kleintje weer te zien!
Het is inderdaad een kansberekening, maar als die kans heeeel klein is ben je toch een stuk geruster denk ik!

Emma, ik zal mee voor je duimen dat je vanaf nu toch het meeste binnen kunt houden ;)

Hier heb ik wel wat last van het uur tijdsverschil. Vanmorgen was ik echt nog supermoe met opstaan, en heb rond etenstijd nog geen honger. Maar wel erg fijn dat het nu 's avonds langer licht is weer!
Morgenvroeg intake bij de vk! Gelukkig meteen om half 9 al. Ben zo benieuwd of ze hartje gaan proberen te luisteren.

H83, hoe is je eerste "kantoor"werkdag je bevallen? Kun je dan wel voldoende afwisselen wat betreft houding? Want te lang zitten is nou ook weer niet zo geweldig voor je rug. Ben heel benieuwd hoe het is gegaan.

Ga m'n kleren eens verwisselen voor iets makkelijkers denk ik en dan wordt het een lekker tv avondje. Als het goed is met Grey's etc.

minimi
29 March 2010, 19:17
Hey,

weer een paar met mooie echos... gelukkig maar...
wij hebben net besloten de combinatietest ook te doen ondanks dat we hem zelf moeten betalen....
Mijn vriend wil het graag dus dan doen we dat maar.... ;) Heb volgens de boekjes 1-2 op 1000 kans. Mijn oudere zus (alleen zelfde moeder) heeft een kindje met down en vriendlief wil weten of ik verhoogd kans heb....
Goed morgen maar even het ziekenhuis bellen voor bloed te prikken :( Vind het niet zo prettig... Zit onder de piercings maar naalden en ik het roladeren :?

H83
29 March 2010, 19:19
H83, hoe is je eerste "kantoor"werkdag je bevallen? Kun je dan wel voldoende afwisselen wat betreft houding? Want te lang zitten is nou ook weer niet zo geweldig voor je rug. Ben heel benieuwd hoe het is gegaan.

Om heel eerlijk te zijn viel het me best een beetje tegen. Ik ben het ook niet gewend natuurlijk en met een half uur had ik al barstende hoofdpijn.... Ik ben uiteindelijk om 14:00 naar huis gegaan, was helemaal op gewoon.
Ben ieder half uur even een stukje gaan lopen of poosje gaan staan en dat moest dan ook echt wel. Woendag weer... ben benieuwd hoe het dan gaat! ;)
Lief dat jullie er naar vragen trouwens! :)

Maj
29 March 2010, 20:16
@ MInimi, als je zus een kindje met down heeft, kom jij dan niet ivm genetische redenen in aanmerking voor een nekplooimeting? wij krijgen al een uitgebreidde echo omdat de zus van vriendlief een hartpatient is, dat is toch net zo verweg?

@ H83, balen dat het wat minder goed verliep vandaag, hopelijk gaat het volgende keer beter.

minimi
29 March 2010, 21:14
@Maj..... Hij zou de niet erfelijke vorm hebben...

Sam81
30 March 2010, 07:45
@JD, nee heb geen bloed verloren, maar voel me deze week wel minder misselijk.. maar goed.. vrijdag weten we het.. dan heb ik de echo..

@emma jou echo duurt ook niet lang meer.. lijkt me zo leuk om de baby te zien..

@maj, na het lezen van jou bericht over de kinderkamermeubelen heb ik voor de zekerheid ook aan mijn schoonzus gevraagd om ze er echt niets voor wil hebben.. heb het geluk dat ze zei nee, vind het leuk dat jullie kindje erin gaat liggen en het heeft voor haar een sentimentele waarde om hem niet te verkopen... en zei er gelijk bij omdat ik zei dat ik grijs/wit en kleuraccenten wilde gebruiken dat ze nog een grijs tapijtje had en grijze stoel.. Maar ik vind dat je wel gewoon kunt zeggen dat je het niet wilt en dat je nieuwe meubeltjes wilt kopen of iets dergelijks.. en dat ze zoveel vragen terwijl het bij jou zo lang heeft gestaan.. snap ik niet..

@jorina; gefeliciteerd met de goede echo!!

@minimi, wij gaan ook een combinatietest doen ookal moeten we hem zelf betalen en wij zitten niet in de risicogroep of hebben niemand met down in de familie maar we willen het gewoon weten..
Prikken vind ik ook niet zo fijn, moet het maandelijks doen voor mijn schildklier omdat die in de gaten gehouden moet worden.

@H83, inderdaad balen dat het niet zo lekker ging, inderdaad woensdag weer een dagje..

En voor degene die vandaag of deze week een echo hebben succes!!!

het is weer een hele verhaal geworden, nu snel aan het werk ;-)

miek4
30 March 2010, 07:46
Goedemorgen meiden!

H83; pittig dagje voor je geweest, hoop dat het woensdag wat beter gaat!

E82; jij hebt nu intake bij de vk, ben benieuwd!

Jorina; gefeliciteerd met de mooie echo!!

Maj; toch weer misselijk dus... Hoop dat dat snel gaat verminderen!

Emma; hoop dat het goed blijft gaan zonder pillen!

Sam; wat zal jij geschrokken zijn! Hoop dat het goed gaat met jou en je kleintje en je vrijdag een prachtige echo hebt!

Rian; 10 april al!! Wow spannend!! Ik ga van de week een afspraak maken... Ben zo benieuwd! De kosten voor een korte echo met geslachtsbepaling zijn hier 25 euro. Ga jij vertellen wat het wordt? Wij houden het voor onszelf!

Fijne dag allemaal, ik moet vanmiddag paar uurtjes gaan werken... Lees vanavond weer wel bij!

Jolanda10
30 March 2010, 09:09
Goedemorgen allemaal,

Pfft, hier fftjes een dipje!
Gisterenmiddag bij de huisarts geweest omdat ik zo'n pijn in mijn onderbuik, heupen en onderrug had..
Hij heeft flink aan me lopen trekken en duwen, en is bang voor beginnende bekkeninstabiliteit :-(
Had zo gehoopt daar geen last van te krijgen.
Ben nu 10 wkn zwanger en hij wil dat ik de komende week goed rust, niet teveel dingen achter elkaar doe, en zo moet ik het even aankijken.
Anders toch met fysio beginnen :-(
Vannacht wel 20x wakker geweest omdat ik op geen enkele manier lekker kan liggen.. :|

H83
30 March 2010, 09:20
Goedemorgen dames! Vanavond is DE avond.... we krijgen onze eerste echo!!!! Spannend hoor! :D

@ Jolanda, balen zeg! Helaas weet ik precies hoe je je nu voelt... ben ook 10 weken zwanger nu. Balen is het zeker, maar goed rust houden nu!

Fijne dag allemaal!

Lex
30 March 2010, 09:38
das niet niks Jolanda! Rustig aan hé!
hier ga ik ga lunchen met mijn schoonzus die ook meter van het kindje zal zijn. Ze is echt betrokken en superenthousiast wat ik echt fijn vind!
Groetjes!

E82
30 March 2010, 10:15
Weer terug van de vk! Hele vragenlijst doorlopen, al stond het meeste nog wel goed in de computer van de vorige zwangerschap.
En ze gingen proberen hartje te luisteren!! Er was vandaag een student, die eerst proberen, maar kon niks vinden als mijn hartslag! Toen vk zelf en die hoorde het meteen....zó mooi!! Niet lang want toen zwom de kleine weer dieper weg en konden ze hem/haar niet terugvinden!

Net thuis meteen afspraak gemaakt voor de 1e echo, 8 april! Duurt dus op zich niet zo heel lang meer. Ben dan bijna 12 weken en dan hebben we als het goed is wel een duidelijk beeld. Ben benieuwd. Dan daar ook meteen bloedprikken.

Helemaal blij vandaag dus....bevestiging gehad dat er echt een ukje in mijn buik leeft! Met de echo kijken of alles er op en aan zit. Vk zei er nu ook bij dat als je nu hartje hebt gehoord dat kans dat het nog fout gaat erg klein is (garantie geven ze natuurlijk nooit!) Dus maar eens voorzichtig echt genieten!

H83, succes vanavond met je echo!!

Lex
30 March 2010, 11:13
blij te horen dat alles fijn verliep E82!
Zwellen jullie buiken ook al?

SelOg
30 March 2010, 11:25
Goedemiddag allemaal,

@Lex: ik weet niet wat er dit weekend is gebeurd, maar mijn buik is nu duidelijk te zien en ik kan het ook niet meer inhouden. Ik moet eigenlijk nog een buikfoto laten maken door mijn man. Zal hem eens aan het werk zetten.

@Sam81: Dat was schrikken zeker! Pas goed op jezelf en je baby natuurlijk.

@Jolanda, Ik hoop voor je dat het geen bekkeninstabiliteit is! Succes!!!

Hier alles hetzelfde. Hard aan het werk. Maandag op kantoor verteld dat ik zwanger ben. Kreeg als eerste een lauwe reactie van: ja het was te duidelijk, we wisten het al. ipv he, wat leuk gefeliciteerd :? Gelukkig was degene die deze reactie gaf iemand waarvan ik weet dat ze een communicatieprobleem heeft en weleens andere onzin eruit floept. De rest heeft gelukig superleuk gereageerd.

love my girl
30 March 2010, 12:44
Lieve meiden,

Hoe is het met jullie??hopelijk zijn er geen nare berichten meer verschenen hier, maar ik kan het gewoon niet bijhouden en ik wil gewoon graag op iedereen reageren dus ik hou me afzijdig. Ik wil jullie allemaal wel een hele mooie gezonde zwangerschap toewensen zonder problemen!!

Bij mij word het allemaal steeds zwaarder dat is ook een beetje een reden dat ik niet meer mee kom praten ik heb ook gewoon te weinig tijd om alles goed te kunnen volgen, maar ik zal zeker af en toe nog eens komen spieken want ik ben wel nieuwschierig!!;)

(met de beeb is trouwens gewoon alles goed)

Liefs knuffels en xxx

J.D.
30 March 2010, 12:59
@Emma, Nog maar 9 nachtjes ;)

@E82, wat goed dat je het hartje even hebt gehoord! 8 april is al bijna, leuk hoor!

@minimi, lastig als je niet zo van het prikken bent, maar het is voor het goede doel, moet je maar denken.

@Sam, lief van je schoonzus!

@Miek, spannend hoor een geslachtsbepalende echo, € 25,- euro valt mee om je kleine hummeltje weer te mogen zien :D

@Jolanda, erg zeg! rustig aan en wie weet gaat het dan beter.

@H83, owww spannend!! succes vanavond!

@Lex, leuk dat je zo goed met je schoonzus kunt.

@SelOg, kan me voorstellen dat deze reactie een beetje een domper is, maar gelukkig heeft de rest wel leuk gereageerd. Fijn he, je mond niet meer te hoeven houden?

@lovemygirl, leuk dat je nog even reageerd, blij te horen dat alles goed is met je beeb, jammer dat het zo zwaar voor jou is, knuffel!

Hier gaat het goed! Eigenlijk weinig tot niks te melden :D
Ja ik baal wel een beetje, ik heb dus nog nooit de hartslag van de kleine mogen horen bij de vk (heb er ook niet naar gevraagd eigenlijk, omdat ik wel een extra echo kreeg).
Nahja, over 3 weken weer afspraak vk, zonder echo dus dan zullen ze wel gaan luisteren en anders vraag ik het echt even.

Fijne dag meiden!

Emma1980
30 March 2010, 13:29
Ja, nog 9 nachtjes tot de 1e echo he, en E82 ook, we tellen samen af ;-) Dan pas weet ik eigenlijk echt of er echt wat goeds in mijn buikje zit. Ik ben positief :) , maar tegelijk ook realistisch :?: , je weet maar nooit...?

J.D. volgende keer gewoon vragen om het hartje te gaan luisteren.
Lex, heb een buikje, maar ja altijd al :| Maar kan hem nou minder goed inhouden.

Hier gaat het weer beter. Vanaf zondag iedere dag beter, vandaag weer aan boterhammen begonnen. Heerlijk!! Ben de beschuitjes wel zat. En vanavond eens proberen een behoorlijk maaltijd te eten. Morgen ben ik lekker vrij, en donderdag ga ik denk ik weer werken. Zit te dubben of ik het zal vertellen of niet. Gewoon geen zin om allerlei smoesjes over mijn ziekte te vezinnen... Wat denken jullie...??

Denken jullie al na over namen? Ik soms een beetje, en mijn vriend vindt alles best... tssss!! ;-) Maar ik denk dat hij er over een paar maanden wel serieuzer over gaat nadenken. Emma vind ik leuk, maar is momenteel te populair, zit ze straks met Emma's in de klas... Gek, ik denk meer aan meisjesnamen dan jongensnamen :mrgreen:

E82
30 March 2010, 14:31
Hey Emma, das waar ook jij hebt ook 8 april de echo, hoe laat mag je?? Ik om 15.00u, moet ik overdag dus nog even afleiding zoeken!
Fijn dat een gewone boterham weer goed gaat, kan me voorstellen dat je wel weer wat anders wil dan alleen beschuit.

Ik heb het op het werk wel al een tijd geleden verteld (heb dan ook maar 2 collega's) vind het fijn dat ze het weten, hoef ik geen excuses te verzinnen etc. Snappen ze gewoon als het een dag minder gaat. En de belangstelling vind ik ook wel leuk.

Namen zijn we al zo goed als over uit ;) vroeg hè!

J.D gewoon vragen bij vk hoor, of je hartje mag horen volgende keer. Hier doen ze dan nu elke afspraak! Zo mooi zo'n sterk, snel kloppend hartje, echt anders dan je eigen hartslag!

M'n oude buurmeisje komt met m'n zoontje spelen, school is nu uit, dus ze zal er zo wel aankomen.

SelOg
30 March 2010, 14:35
@Emma1980 over namen voeren we nog steeds oorlog met mijn man :D We zijn er niet over uit en ik denk ook niet dat we het eens zullen worden tot aan de bevalling haha

@ J.D: geen zorgen meid, ik heb ook nog nooit het hartje van mijn schatje gehoord. Ik hoop het volgende week wel te kunnen.

Ik heb zojuist ongelooflijk #@%&* nieuws ontvangen. Het KDV dat mijn eerste keus is, zit tot 1 juni 2011 vol! VOL! en ik dacht dat ik wel vroeg was met mijn 8 weken!

Lex
30 March 2010, 14:56
jammer selog dat het kdv al vol zit, is erg he!
Ja mijn buik is ook zo opgezwollen. Ik had niet echt een buikje dus nu valt het echt al op. De buikbanden zijn in zicht! Ik zal zeker allicht moeten gaan shoppen om zwangerschapsbroeken!
@J.D.: zeker vragen!
@Emma: ik denk ook meer aan meisjesnamen dan aan mannetjesnamen, vind het ook makkelijker, misschien een voorbode? Ik heb voor een meisje: Anna, Kirsten, Ella, Elin en Billie en voor een jongen Finn. Op meer kan ik niet komen :)
Hey love my girl, blij te horen dat alles goed gaat met de baby!
hier terug van het uiten met schoonzus. Was weer leuk! Toen ik thuis arriveerde, merkte ik dat ik mezelf had buitengesloten. Een geluk dat mijn vriend niet te ver werkt en naar huis kon komen om me binnen te laten anders zat ik voor mijn deur tot 21u45. Hij moet nl nog na zijn werk naar de les. Een geluk!
Groetjes!

jorina
30 March 2010, 14:58
http://i787.photobucket.com/albums/yy159/jorina_photos/P1000540-1.jpg

als we het dan toch over buiken hebben :D
ik zit al ff in de zwangerschapskleding

sannie1978
30 March 2010, 15:05
@JD Inderdaad gewoon om vragen....een brutaal mens heeft de halve wereld.

@Selog Jammere reacties ertussen hou je volgens mij toch....bij mij vragen ze iedere keer of ik er wel blij mee ben als ik zeg dat het er 2 zijn......duhhhh natuurlijk zijn we blij met 2 wondertjes!

Voor de rest ben ik de andere verhalen alweer kwijt....sorry!

Wij hebben vandaag weer een mooie echo gehad....ze lagen allebei goed op schema en waren echt druk aan het springen en zwaaien :D . Over 13 dagen mogen we alweer.....moet wel zeggen dat ik dit erg fijn vindt. In de zwangerschap van Colin* mochten we maar 1x in de maand en ik vond het erg lang duren iedere keer...en als het dan zover was maakte ze ook nog niet eens iedere keer een echo. Vind het erg fijn dat de controle nu zo streng is.

sannie1978
30 March 2010, 15:09
Zoooooo Jorina wat een buik al......mooi hoor! Dat valt echt niet meer te verbergen hihihiihih.

Ik vind de jongensnamen ook erg moeilijk....meisjesnaam is een makkie. Ik ben van de engelse namen...en dan het liefst niet te lang en het moet natuurlijk bij Colin* passen.

Rian-kippie
30 March 2010, 15:11
sodemieters jorina!! jij hebt echt al een grote buik!!! stelt die van mij niets bij voor... gaaf hoor...

enne weet nie meer wie het vroeg maare nee wij gaan het geslacht niet geheim houden... dat kan ik toch niet!! de naam wel...

verder ben ik nu van 10 uur zw naar 16 uur zw gegaan.... mijn bekken gaan met de dag meer pijn doen, en heb geen zittend beroep in de zorg.... dus werk nu nog maar 12 uur per week... maar geef het nog een maand dan zit ik waarschijnlijk volledig in de ziektewet!
ik baal er echt van... nu is mijn buik nog niet eens zwaar... wat als die zwaarder word...

maart goed, we zien wel... blijf stug oefeningen doen maar...

SelOg
30 March 2010, 15:44
Rian beterschap!

Ook wij gaan het geslacht niet geheim houden. Mijn zusjes vermoorden me als ik het niet zeg. En buiten dat kan ik het ook niet voor me houden. Is veels te leuk nieuws! De naam van de baby wordt wel een verassing.

minimi
30 March 2010, 16:17
wij houden het geslacht ook niet geheim... Heb zitten luisteren naar het hartje gisteren en zat rond de 165 hartslagen per minuut....
Namen zijn we al klaar mee ;) Gelukkig waren we het snel eens... Die houden we wel geheim.

inderdaad wat een buikje Jorina. Mijne zie je nu iets beter maar dat is ook omdat ik hem niet meer zo angstvallig inhoud al doe ik dat op het werk wel weer..... :)

Anmiek
30 March 2010, 16:47
Ha Meiden,

Sorry dat ik een poosje niets van mij heb laten horen, maar het internet is errug sloom de afgelopen week.

Jorina wat een mooi buikje zeg, de mijne lijkt aardig op die van jou! ik zal kijken of ik ook een fotootje kan sturen.
Gefeliciteerd meiden met alle goede echo's, wat schiet dat op zeg voor sommige is het al over 2/3 wkn en dan weten ze wat het wordt! Leuk hoor... ik ben benieuwd.
Rian balen zeg dat je zo'n last van je bekken hebt.

En ik zag een paar hele gave baby kamers voorbij komen, ik hoorde ook wat over babypark kesteren, is het de moeite waard om daar naar toe te gaan, het is dichtbij een van onze opa's en oma's en aangezien we volgende week eindelijk het nieuws gaan vertellen dacht ik dat we anders wel langs het babypark kunnen rijden.

Nog 2 nachtjes en dan gaan we voor een weekje naar nederland kijk er zo naar uit, lijkt mij super om eindelijk het nieuws te vertellen. Ik heb ook maar een afspraak gemaakt met een nederlandse verloskundige omdat ze hier in engeland toch wat dingen anders doen.
Ik hoop dan ook dat ze even naar het hartje gaan luisteren :)

Nou meiden fijne avond

Noor
30 March 2010, 17:13
Wat bestaan er toch lieve mensen op de wereld...

Vandaag ontving ik via de post van mijn beste vriendin en haar ouders twee prachtige cadeautjes...

Een mutsje en een 9 maanden dagboek van Marianne Amelink.... De schatten, vanavond maar eens even bellen! ;)

Noor
30 March 2010, 17:19
Aankomend weekend gaan wij ook shoppen, mijn buikje is nog niet zo groot als de jouwe Jorina (prachtig trouwens ;) ), maar mijn kleding begint toch ook behoorlijk te knellen. Het zit 's avonds echt niet meer lekker.

Van mijn zus heb ik wel wat kleding gekregen, maar ze is wat slanker dan dat ik ben en sommige dingen zijn de mode wel gepasseerd. Thuis geen probleem, maar op het werk niet echt heel erg 'praktisch' met al die puberende leerlingen.

Misschien tweede paasdag ook nog even voor een babykamer kijken. Struin het internet wel af, maar zag dat er ook best goedkopere kamers nieuw te vinden zijn. Omdat het een eerste kindje is, wil ik best iets nieuws hebben, maar ga er geen bakken geld uitgeven. Al weet ik niet of ik in de winkel zo ook nog denk wanneer we wat moois zien..... :? :D

Zal binnenkort mijn buikje ook eens op de foto zien te krijgen. Bijna de 12 weken gepasseerd. Wel af en toe wat krampjes, maar dat is ook niet vreemd. Het groeit.... Joehoe!... :mrgreen:

Fijne avond nog meiden...

suusdemuus
30 March 2010, 17:44
Hallo Dames,

Nou vandaag weer een mooie echo gehad en ipv 13w1d kwam de echo uit op 13 weken en 2 dagen hihi dat was voor het eerst de baby is nu 7,5 cm me baarmoeder lag gekanteld waardoor ik ook erge bandenpijn heb. Verder was me bloedruk wat te laag maar niet verontrustend wel ben ik heel erg moe vandaar dat ik niet zo heel veel reageer. Op 21 april heb ik een geslachtsbepalende echo heb dr helemaal zin in....
Verder gaat het hier goed hoor.

Liefs suus

J.D.
30 March 2010, 17:50
@Emma, ga ik ook doen hoor volgende keer wil ik het hartje horen!
Blijven de boterhammen binnen? ik hoop het.
Wij hebben eigenlijk al heel lang de meisjes naam (kan natuurlijk altijd nog veranderen), jongens naam is iets lastiger. Wij hadden heel veel leuke meisjes namen en jongens wisten we echt niet, dat begint nu stil aan wel te komen.

@E82, kan me voorstellen als je met zo weinig collega's bent, je het snel verteld, zeker ook zo leuk om te delen.

@SelOg, maak me niet zoveel zorgen, mijn kindje springt levendig op de echo's (denk niet dat je die zorgen bedoelde eigenlijk), maar als ik bij de vk terug kom, ben ik inmiddels al 17 weken, dus dan wil ik het ook echt wel horen! Ik hoop voor jou dat je volgende week mag luisteren.
Huh balen van je kdv, raar he dat alles zo snel volzit. Je moet eigenlijk al regelen alvorens je zwanger bent, heel raar!

@Lex, handig hoor jezelf buiten sluiten, haha, mazzel dat je vriend vlakbij werkt.

@jorina, prachtige buik!

@sannie, fijn dat de echo weer goed was en nog fijner dat je over 13 dagen alweer mag. Geniet er maar lekker van dat je je hummeltjes vaak mag zien.

@Rian, Balen dat je zo een last hebt van je bekken, rustig aan meid!

@Anmiek, Ben blij dat je er weer bent :D Babypark Kesteren is zeker een aanrader, helemaal als je er toch in de buurt bent.
Leuk hoor nog 2 dagen en dan gewoon in Nederland! Eindelijk het goede nieuws vertellen.

@Noor, wat lief van je vriendin en haar ouders!

@suusdemuus, gefeliciteerd met je goede echo en 1 dag vooruit ;)
Minder dan een maandje en dan weet je of het een jongen of meisje zal zijn!!

Hier zijn vandaag de trouwkaarten bezorgd! Dus kan ik lekker enveloppen gaan schrijven :D Morgen even trouwzegels halen en dan de bus op.
Zow leuk! 2010 is echt super speciaal :D

Lex
30 March 2010, 18:06
@Jorina, mooi buikje!
@J.D., ik kan me wel inbeelden dat je blij bent!
Mijn familie weet mijn favoriete (tot nu toe) namen voor het kindje. Ik ben echt hondsmoe, slechte nacht gehad. Nu nog wachten tot ventje van les thuiskomt rond 21u30.
@Suusdemuus, proficiat met de goede echo!
@Noor, ja hehe kan me wel voorstellen met die pubers dat je wat moet opletten met wat je draagt. ;)
Verlang om de andere foto's te zien van de buikjes van degenen die het willen tonen. Ik heb echt moeite met foto's te uploaden... Ik zal dan ook eens mijn buikje trekken. Maar eerlijk gezegd moet ik echt wennen aan het verdikken. Ben altijd al me heel bewust geweest van mijn lichaam en sport hierom ook veel, nu pik ik het herop. Ik weet dat het eenmaal zo is, maar die klik voor het verdikken moet echt nog komen... Is 2,5 kg niet al veel voor het eerste trimester?

E82
30 March 2010, 18:45
Goed om weer meerdere goede verhalen te lezen. H83 vanavond nog de echo....ben benieuwd!

Het geslacht gaan we trouwens wel geheim houden voor de fam. We zijn er nu ook nog niet uit of we het zelf wel willen weten, maar zo wel, dan zeggen we dat dus verder niet tegen anderen. Dat kan ik wel geheim houden, vind ik wel leuk juist!

Wat ik me net nog afvroeg, houden jullie iets van een dagboek ofzo bij van de zwangerschap?
Ik heb dat de vorige zwangerschap wel gedaan, schreef niet dagelijks, maar zoiezo na elke controle en als er iets speciaals was ofzo. Heb net maar eens een stuk opgeschreven van tot nu toe...inclusief het hartje horen vanmorgen dus!
Leuk om later nog eens terug te lezen denk ik, of dan aan de kids zelf te geven.

Buik is hier vooral 's avonds ook echt niet meer te verbergen. Ben alleen donderdag jarig, weet nog echt niet wat ik aan moet trekken om het toch nog een beetje te verhullen....de week erna pas echo en die willen we toch wel afwachten voordat we fam verder in gaan lichten.

Sannie, weet je eigenlijk al of het een een of twee eiige tweeling is?? Kan me niet meer herinneren het gelezen te hebben in ieder geval en nu moet ik dan zoveel blz terugzoeken! ;)

sannie1978
30 March 2010, 19:42
@JD leuk dat je je trouwkaarten binnen hebt....komt nu wel heel dichtbij he! Het is voor jullie wel een jaar om u tegen te zeggen! Schrijf ze.

@E82 Ik hou geen dagboek bij maar maak wel iedere 2 weken een buikfoto. Heb ik bij Colin* ook gedaan en daar ben ik achteraf heel erg blij mee. Onze tweeling is voor 95% twee-eiig....dus het kan alle kanten opgaan qua geslacht.

Ga nu lekker bank hangen en hopen dat ik mn ogen nog even open kan houden.

Noor
30 March 2010, 20:11
Ik vroeg me eigenlijk wat af...

Tijdens onze echo vertelde de verloskundige dat ons kindje 4,35 cm groot was. Dat zou overeenkomen met 11 weken zwangerschap. Nu kom ik in 'de boeken' en op internet tegen dat de kindjes veel groter worden gemeten.

Nu maak ik me geen zorgen, want het zat goed werd ons verteld, maar hoe groot waren jullie ukkies en op welke leeftijd?

miek4
30 March 2010, 20:25
Ik vroeg me eigenlijk wat af...

Tijdens onze echo vertelde de verloskundige dat ons kindje 4,35 cm groot was. Dat zou overeenkomen met 11 weken zwangerschap. Nu kom ik in 'de boeken' en op internet tegen dat de kindjes veel groter worden gemeten.

Nu maak ik me geen zorgen, want het zat goed werd ons verteld, maar hoe groot waren jullie ukkies en op welke leeftijd?

4,46 cm wat overeenkwam met 11 wk en 3 dgn... Maak je geen zorgen!! Het is gewoon prima!

Noor
30 March 2010, 20:28
Maak me ook geen zorgen hoor Miek4, maar kan me voorstellen dat er dus wel mensen zijn die onzeker worden als ze zoiets lezen.

miek4
30 March 2010, 20:32
Geweldige foto Jorina!!
Nou, ik heb ook weer een poging gedaan tot buikfoto's:

Deze foto was ik 10 wk en 2 dgn
http://i43.tinypic.com/2wphw91.jpg

Deze foto's zijn van vandaag, 12 wk en 3 dgn
http://i43.tinypic.com/1z20kea.jpg
http://i43.tinypic.com/2u8ci1h.jpg

SelOg
30 March 2010, 20:52
Goedenavond dames,

Alles goed hier? Ik zie dat er sinds de middag druk is geschreven.

@Miek & Jorina, die buiken van jullie, Superschattig!

@ Noor, ik heb een echo gehad met precies 11 weken en mijn schatje was ook precies 4.35 cm groot :) Volgens internet moeten baby's aan het eind van de tien weken 4,5 cm zijn. 4,35 cm komt goed overeen met 4,5 cm, denk je niet? ;)

@J.D. ik bedoelde idd niet die bezorgdheid :) he leuk van je trouwkaarten! Succes met het schrijven!

E82, ik heb geloof het dagboek van mevrouw Amelink (weet haar voornaam niet, heb écht last van zwangerschapsdementie) en daar probeer ik elke week wat in te schrijven. Ik moet ook eens beginnen met het maken van buikfoto's.

@Suusdemuus, gefeliciteerd met je goede echo.

Ik moet ook kijken naar zwangerschapsbroeken. Mijn broeken zitten niet meer lekker :(

Maj
30 March 2010, 21:51
@ minimi, nu werk ik met downers maar ik heb nog niet eerder gehoord dat er ook niet erfelijke vormen waren??? Dat is nieuw voor me. Maar ja ik ben geen arts of verpleegkundige.
@ Sam81, we hebben vandaag tegen de vriend van mijn nicht verteld dat we het niet willen hebben, ben benieuwd hoe het afloopt… Fijn dat je schoonzus er zo tegen aan kijkt, maar inderdaad je kan het er maar beter over gehad hebben, geld is een lelijk iets.
@ jolanda 10, balen zeg, hopelijk kan je het met rust en fysio wat verbeteren.
@ E82, fijn dat je het hartje gehoord hebt, tegen mij zeiden ze dat ook bij de 8 weken, als je het hartje hoort dan is de kans alweer kleiner dat het mis gaat..
@ Lex, ik heb ook het idee dat het allemaal wat meer wordt mijn buik, maar ik zit ook behoorlijk goed te kijken hahaha. Morgen ben ik alweer 13 weken dus het mag ook wel ondertussen( zei vriendlief)
@ selog, fijn dat je ook leuke reacties hebt gekregen!! Balen zeg dat je kdv al vol zit, nu jij er iets over zegt bedenk ik me dat ik ons aanvraagformulier nog in moet vullen, snel doen dadelijk, als ik het niet vergeet.
@Jd, ook ik baal, ik heb het hartje ook nog nooit gehoord, de vk wilde het nog niet doen en bij de echo ben ik het vergeten te vragen, grrrr wel hartje gezien, maar het horen kloppen pfff dat zou ik toch wel heel graag willen. Leuk zeg, jij hebt dit jaar inderdaad wel veel leuks in het vooruitzicht.
@ emma1980, ik weet de meisjesnamen al, maar jongensnamen vind ik erg moeilijk! Wil jij je kindje dan naar jezelf vernoemen of is het juist daarom je nickname?
@ jorina, dat is ook al een behoorlijk buikje zeg! Jij zal het niet lang geheim hebben kunnen houden.
@ Rian-kippie, dat is inderdaad behoorlijk balen zeg!
@ suusdemuus, fijn zeg een goede echo, en een dagje meer erbij!
@ Noor, dat had ik laatst nu ook, maar ik denk dat het wel goed zal zitten, vond het inderdaad ook wel wat raar.
@ Miek, wauw dat is ook een behoorlijke buik! Dan moet ik nog wel even hahah.

minimi
30 March 2010, 22:22
@maj.... Schrok even van je bericht en heb het even nagezocht.... Maar goed 16 april krijgen we eerst de nekplooimeting en dan de bloedtest dus dan horen we het wel....
Dit is de link: http://www.erfelijkheid.nl/zena/down.php

en over de babykamer. ik had het ook niet gedaan.... Ben benieuwd wat ze ervan zeggen

@miek... inderdaad wat een buik zeg.... ;)

minimi
30 March 2010, 22:30
Dit is trouwens mijn buik nu... veel meer inhouden kan ik niet meer... Niet meer te strakke shirts aantrekken naar het werk.
Wil ze op mijn verjaardag 15 april vertellen dat ik zwanger ben... Dan ben ik ook 12 weken en in de 13e week... Dan moet ook de bevestiging naar P&O voor de bevaldatum....
http://i409.photobucket.com/albums/pp175/xxmayleexx/P1070095a.jpg

J.D.
31 March 2010, 04:53
Goede morgen!!

@Lex, hoop dat je je vandaag iets minder moe voelt. En dat je snel kan wennen aan het "verdikken".

@sannie, zeker een super jaar. Dat hij mij ten huwelijk vroeg was al een knaller, maar dat ik nog geen 3 weken later zwanger bleek was helemaal top!
Groeit je buikje nu ook goed? er groeien er toch 2! hihi

@Miek, zow jij had met 10 weken al een goeie buik, maar nu helemaal. Prachtig!

@Maj, ow zeker balen! wanneer heb je weer een afspraak staan? Hoop dat ze dan gewoon even luisteren!

@minimi, nou het buikje gaat echt groeien! super zeg. Dus nog iets meer dan 2 weken en dan hoef je je mond niet meer te houden, heerlijk!

Ik wens iedereen een fijne dag :D
En voor de meiden met een echo vandaag, veel plezier en succes!

H83
31 March 2010, 07:43
Goedemorgen, mooie buikjes dames!! :D
Gisteravond de echo gehad, en alles was goed, een erg beweeglijk kindje! Super om te zien, handje voor de mond en schoppen met de beentjes..... bijzonder hoor!
Nu moet ik opschieten, ben bijna te laat op m'n werk... ;)

Lex
31 March 2010, 09:06
H83: blij te lezen dat het een goeie echo was!
Minime: waw das bijna geen buik, die van mij is al wat groter.
Hoe posten jullie foto's? x

Anmiek
31 March 2010, 09:31
Ha Meiden,

@ Noor: Leuk zeg aankomend weekend shoppen… ik moest er best aan wennen op opeens naar positiekleding te kijken, had echt zoiets van ahum is dat voor mij.
Misschien hebben ze op tweede paasdag nog wel leuke aanbiedimngen ook voor babykamers, hopelijk vinden jullie wat leuks.
@ Suusdemuus Super zeg weer een mooie echo, klinkt goed hoor 7,5 cm!
Wel balen dat je zo;n last heb van bandenpijn, denk maar zo dat het wel eenn goed teken is dat de kleinde de ruimte nodig heeft om te groeien!
@J.D. Bedankt voor je tip over babypark kesteren, ga er zeker maar eens een kijkje nemen dan. Leuk zeg dat je kaarten er zijn… helemaal naar wens geworden? Begint het echt allemaal op te schieten he…
Ben een beetje nieuwsgierig hoor, maar hoe ben je ten huwelijk gevraagd????
@Lex Hopelijk voel je je toch een beetje oke na je vermoeide nacht.
Ik kan me goed voorstellen dat je moet wennen aan het dicker worden. Ik kijk e rook naar uit dat het echt een bolle zwangerschapsbuik waar het nu nog een beetje vragend is, ahum te veel gegeten de laatste tijd of zwanger???
@E 82, Ik hou het boekje 9 maanden van Anna geddes bij, errug leuk.
Fijne dag donderdag success met het verbergen.
@ Sannie, leuk weer wat van je te horen, ik blijf het wel heel bijzonder vinden dat je nog zoveel verdriet nu mag genieten van twee wondertjes in je buik echt heel bijzonder. Is het extra zwaar, of gaat ie nog wel?
@Miek4 WAUW mooie buik zeg, daar valt niet meer om heen te kijken! Super
@ Selog hopelijk vind je snel leuke broeken
@Maj Knap hoor dat je gezegd heb dat je de babykamer niet wilde hebben lijkt mij toch best spannend om te zeggen
@ Minime dat buikje bij jou begint ook echt te komen… Leuk idee om het te vertellen op je verjaardag
@ H 83 Super zeg een mooie echo Helemaal top lekker van genieten
@ Lex er zijn sites waar je het kan doen, er staat sowieso een duidelijke uitleg bij het forum buikfoto’s

Hier alles oke, lekker een relaxte ochtend gehad, strakjes naar de fysio en daar krijg ik te horen of ik bekkeninstabiliteit heb of niet dus meiden even duimemn voor mij!!
Verder gaan we vast een beetje inpakken en dan morgen heerlijk naar nedrland ik heb toch al weken zin in een broodje kroket die ga ik het weekend dan ook zeker ergens scoren!
Zal wel niet veel mee kletsen deze week maar denk sowieso aan jullie

Liefs Anmiek

jorina
31 March 2010, 10:11
misschien een diepvriestas meenemen
anmiek kun je een hele lading meenemen naar Engeland
en als je dan toch bezig bent meteen ff lading frikandellen :D

wow miek jij hebt ook al een schappelijke buik daar kun je zeker niet meer omheen

loesje80
31 March 2010, 10:21
Jeetje wat een buiken!!! Ik geloof dat ik meer in de categorie van minimi val en ik ben 2 weken verder, hahahah. Zal zo even kijken of ik van een ander topic de foto van jatten ;-)

Wat fijn dat er weer veel vrolijk nieuws is, babykamers (nog niks mee gedaan), babynamen (heb een lijstje, maar nog geen idee), goede echo's (ik mag pas 31 mei weer) meiden die al bijna gaan horen wat het wordt (willen het niet weten, dus ook geen extra echo ;-) ) en hier schijnt de zon!!!

loesje80
31 March 2010, 10:23
http://i39.tinypic.com/vzc8df.jpg
Dit was zondag, met 12 weken en 1 dag
Ach ja, alles wat er nu niet aankomt hoeft er ook niet af ;-)

Emma1980
31 March 2010, 10:38
Een hele goede morgen allemaal!
Sjonge wat zijn hier weer veel berichtjes en mooie buikfoto's langs gekomen. Ik zit ook steeds vaker over mijn buikje te aaien en naar mijn buikje te kijken of ik wat zie... maar had van mezelf al een beetje een buikje, dus echt verschil zie ik niet, alleen wel dat ik het minder kan inhouden.

Enne ik las hier bij iemand (sory weet al niet meer bij wie) iets over KDV die vol zou zitten. Ik weet er het fijne ook niet van hoor, maarre ze zeggen overal dat het vol zit / dat er lange wachtlijsten zijn, maar bij hoeveel KDV denk je dat men zich inschrijft?? Voor de zekerheid maar eventjes bij 3, 4 of zelfs 5? Dus wat ik zelf denk is dat het reuze meevalt met die wachtlijsten, die krimpen sneller dan je denkt? Dus geef de moed niet op, misschien kun je toch terecht bij de KDV die je wilt, gewoon inschrijven (ja, zie je, weer eentje erbij op de wachtlijst... ;) )

Wij kunnen gelukkig bij schoonma terecht (zelf gastouder). Maar moet even nadenken in hoeverre we dat willen, ik denk niet altijd, want wil ook sociale contacten opbouwen hier in de omgeving, wij wonen nu hier bijna een jaar en het is zo moeilijk om mensen te leren kennen, we werken ook allebei niet echt in de buurt.

Maj, ik ga mijn kindje echt niet naar mezelf vernoemen hoor, dus ;)

Allemaal succes bij de fysio/ met de echo/ etc...

jorina
31 March 2010, 10:41
haha loesje
ik heb wel zo'n buik maar ben nog niet aangekomen
terwijl ik bij thomas aan het einde 36 kilo was aangekomen
dus let nu bijzonder goed op wat ik eet en tot nu toen ben ik alleen nog maar onsjes kwijt geraakt en dat zonder te lijnen want eet voor de rest wel gewoon goed

en bij jouw is het toch ook al een beetje zichtbaar
ik begon bij thomas ook pas te groeien na 16 weken en dat heb ik dubbel en dwars ingehaald
dus wat niet is kan nog komen ik hoop alleen geen 36 kilo voor je want dat is niet grappig

en dat van de kdv is wel waar vooral in de grote steden
gewoon inschrijven en afwachten en dan net als alle andere ouders je kansen verspreiden

nan
31 March 2010, 11:39
Meiden, wat een buiken!!! :o
Nu kan je zoiets eindelijk eens zeggen zonder mensen te beledigen he? ;)
Ook hier de eerste positiekleding aangetrokken hoor, broeken zitten nu echt niet meer!

Ben een tijdje niet geweest, maar was erg beroerd en moe; net een vaatdoek... arm mannetje.. ;)
Maar vanmorgen een hele mooie echo gehad dus dat wilde ik toch graag even delen!
Onze uk was geheel volgens het boekje gegroeid; ik was nu 11 weken en 3 dagen en de kleine alweer 4,85 cm!
Een hele show gaf hij weg voor de camera, we hebben erg gelachen. Zo leuk dat je nu echt al een minimensje kan zien!

Anmiek; heel veel plezier in Nederland en geniet van de kroketten! ;)
Voor de rest: een fijne dag vandaag!

SelOg
31 March 2010, 11:42
Goedemiddag Dames,

Jep, ik woon in een grote stad en ik heb me bij verschillende KDV's ingeschreven. Ik had alleen niet verwacht dat ik geweigerd zou worden. Ik hem me met 8 weken ingeschreven! Hoeveel eerder had ik me dan moeten inschrijven, vraag ik me dan af. Ik heb gisteren het vrouwtje van het KDV opgebeld en een beetje doorgezeurd. Zij zei dat ik een plaatsje zou krijgen, mocht er iemand weigeren. Máár, de personen die zich hebben aangemeld hebben allemaal al een kind op het KDV, dus de kans was erg klein :( Nou ja pech dan. Ik kijk of ik bij een andere KDV terecht kan.

@Emma1980, het is idd moeilijk om sociale contacten te leggen als beide partners werken. Ik hoop dat als de baby er is, ik wat meer mensen in de buurt zal leren kennen. Wat het ook bij ons is: de buren groeten elkaar niet, spreken elkaar niet, er kan amper een goedemorgen of hallo er vanaf. Ik geloof dat dat het nadeel is van het wonen in een grote stad. Ik ben het niet gewend, want ik kom uit een stad/buurt waar het wel normaal is om elkaar te groeten.

@Nan gefeliciteerd met je echo. Mooi is dat he als je het kindje ziet bewegen :)

J.D.
31 March 2010, 13:31
@H83, wat fijn dat de echo goed was!

@Anmiek, de kaarten zijn helemaal naar wens! Ja gaat erg hard nu!
Ik ben ten huwelijk gevraagd op 31 december 2009 om 23:59 uur, dus net voor het vuurwerk losbarste en 2010 kon beginnen! Erg speciaal :D meneer ging netjes op zijn knietjes ;)
Duim, duim,duim, hoop dat je geen bekkeninstabiliteit hebt!

@loesje, ik ken natuurlijk je "eigen" buikje niet, maar ik zie toch echt wel een bobbel!

@nan, gefeliciteerd met je goede echo! hoop dat je je inmiddels minder beroerd voelt.

Hier gaat het nu weer goed, maar heb vanmorgen paar keer over moeten geven :shock: , maar ben wel van mijn misselijkheid af nu :D
Waait het bij jullie trouwens ook zo hard?

Rian-kippie
31 March 2010, 13:40
hey dames,

gefeliciteerd met de goede echo's! en wow wat een buiken al... zal ook maar weer eens een foto maken!!

vandaag besloten dat ik de laatste keer paard gereden heb... mijn bekken kunnen het echt niet meer aan!!

gisteravond weer even het hartje opgezocht met de angelsound!! we hadden hem nu sneller gevonden dan vorige week!! echt wel snel hoor die hartslag...

verder ben ik nu aan het werk tot 9 uur... vanaf deze week nog maar 12 uur per week...

verder weinig te melden eigenlijk!!

Groetjes rian

suusdemuus
31 March 2010, 14:15
@jd dat had ik vanmorgen ook overgeven niet misselijk ofzo en wat buikpijn onderin voel me echt niet fit vandaag pppffffffff en nu zo moeeeeeeee

sannie1978
31 March 2010, 14:16
@Anmiek Heb me vooral de eerste weken een beetje afzijdig gehouden omdat ik niet te enthousiast over mn zwangerschap wilde worden voor het geval het in het begin al fout zou gaan. Maar na 4 mooie echo's begin ik vertrouwen in die 2 kleine smurfen te krijgen en begin ik er eindelijk van te genieten! Weet ook zeker dat Colin* vanaf een wolk of een ster meekijkt en over zn broertjes/zusjes waakt!
Maar wat fijn dat je weer lekker naar Nederland komt (ondanks dat het weer hier echt niet lekker is op het moment....stormt, is koud en nat) maar.....de kroketten en frietjes oorlog zijn hier om je vingers bij op te eten :lol:.
Hoop dat je goed bericht hebt gehad van je fysio en dat je geen bekkeninstabiliteit hebt. Suc6 met pakken en alvast welkom terug!

Leuk al die buikfoto's hier.....heb geen idee hoe jullie het voor elkaar krijgen maar erg leuk om te zien.

@Rian Vind dat je het nog lang vol hebt gehouden om paard te blijven rijden....zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik direct gestopt....weet wel dat het geen kwaad kan maar dat is echt iets psychisch van mij (is net als sex trouwens). Is voor je bekken misschien ook maar beter dat je ermee stopt.

J.D.
31 March 2010, 14:33
J.D. ................................24 ........29 september......12-feb 9-mrt-24-mrt 22-apr vk/10-mei 20 weken echo!

Even snel een berichtje van hier, heb net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo en ik mag 10 mei!

E82
31 March 2010, 15:43
Even snel ook van hier een berichtje. Zit ziek thuis vandaag ;) Voel me ontzettend beroerd, alles wat ik eet kom er of boven of onder weer uit. Vanmorgen al 2 uur geslapen en nu vanmiddag ook weer.
Hoop maar dat het van de zwangerschap is en dat het morgen weer beter gaat (verjaardag).

Zag al een aantal mooie buikfoto's voorbij komen, zal mijn mannetje ook eens aan de slag zetten als ik me weer wat beter voel!

Ga weer lekker terug op de bank.

Jolanda10
31 March 2010, 15:58
Wauwie, wat een buikkies zeg! Gaaf! :D
Bij mij zie je nog niet erg veel. voel het wel... :?:

Sinds ik wat rustig aan doe, en niet alles meer achter elkaar doe (dus eerst stoffen, dan stofzuigen, en daarna pas dweilen..) gaat het een stukkie beter. Voel een stuk minder die zeurende pijn op mijn heupen :-)
Hopelijk blijft dit zo.

Anmiek, leuk man naar NL. Als jij zo over een kroketje praat krijg ik er ook zin in.. Haha.
Wij mogen vanovond lekker bij mijn ouders eten. Wat een luxe he! :D

Iedereen een fijne avond, hopelijk zonder al te veel misselijke buien.

Jolanda10
31 March 2010, 15:59
Even snel ook van hier een berichtje. Zit ziek thuis vandaag ;) Voel me ontzettend beroerd, alles wat ik eet kom er of boven of onder weer uit. Vanmorgen al 2 uur geslapen en nu vanmiddag ook weer.
Hoop maar dat het van de zwangerschap is en dat het morgen weer beter gaat (verjaardag).

Zag al een aantal mooie buikfoto's voorbij komen, zal mijn mannetje ook eens aan de slag zetten als ik me weer wat beter voel!

Ga weer lekker terug op de bank.

Beterschap!

H83
31 March 2010, 16:34
Goedemiddag dames! Vanmorgen 2 uurtjes vervangende werkzaamheden gedaan, en dat was meer dan genoeg. Daarna even koffie wezen drinken op m'n eigen afdeling, wel gezellig!
Moet de hele tijd nog aan de echo denken... zo bijzonder vind ik het! :D

Fijne avond verder!!

Maj
31 March 2010, 16:39
@ minimi, het was zeker niet mijn bedoeling om je te laten schrikken, heb ik weer wat nieuws geleerd, ik wist niet beter dat down altijd erfelijk kon zijn. Nu blijkt dat dus niet zo te zijn, maar ik zou inderdaad ook liever een nekplooimeting hebben in jullie geval…
@ Jd, pas over een paar weken, dus ik moet nog lang wachten, helaas…
@ Anmiek, nou ik heb de taak om het te zeggen overgedragen aan vriendlief, want ik durfde het niet hahaha. Geniet ervan, van Nederland en van je broodje kroket.
@ Emma, ik dacht het al niet, met maar toch het zou zomaar kunnen.
@ Nan, fijn zeg een mooie echo met een hele show.

Voor de zieken, beterschap...
Over de buiken, ik zie wel dat mijn buik verandert, maar ik ben zo afgevallen de afgelopen weken dat ik niet weet hoe het eruit zou moeten zien hahaha

@JD ja het waait hier ook hard, en het regent en de zon schijnt, geen peil op te trekken.

Lex
31 March 2010, 17:00
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6V3I66IC.jpg

Lex
31 March 2010, 17:01
hier zie je mijn buikje bij 12w en 5d
Wat denken jullie?

Lex
31 March 2010, 17:04
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M7PRPMSK.jpg

en dit is mijn buikje voor de zwangerschap :)

J.D.
31 March 2010, 18:00
@E82, beterschap, hopen dat je morgen weer beter bent.

@Jolanda, gelukkig dat het zo wat beter met je gaat en wat heerlijk dat je niet hoeft te koken.

@H83, blijf maar lekker veel aan je echo denken :D

@Lex, ook jouw buikje is aan het groeien!

En nou ga ik rennen we gaan vanavond naar Javier Guzman, dus moet even haast gaan maken :D

minimi
31 March 2010, 18:06
@Maj.... geeft niets ;) 16 april mag ik voor de nekplooimeting en de bloedtest... Ben benieuwd. Mijn moeder gaat mee

@Lex.... inderdaad begint ook al te groeien... Ben blij dat die van mij niet zo heel hard groeit..... Zien ze het niet zo snel :)
Maar is wel een leuke bevestiging...

@Rian-kippie.... ik ben direct al gestopt... Kweet niet waarom maar denk dat ik binnenkort weer eens ga proberen. Al is het alleen maar stappen... Gelukkig komt mijn paardje iedere dag op de wei en heeft ze loopmogelijkheden genoeg...

@E82.... ik hoop dat je je morgen weer iets beter voelt... zou wel zo leuk zijn toch??

@H83..... Echo's zijn ook heel bijzonder....

@J.D..... Veel plezie bij Javier Guzman....

Vandaag wilde ik het hartje laten horen aan mijn zusje en moeder maar de spruit liet zich niet horen.... Net nog even geprobeerd en had hem/haar gevonden... Zat hoger als verwacht en heb het even opgenomen met de telefoon en doorgestuurd :D
Hebben vandaag een leuk uitje gehad met z'n drieën helemaal naar Rotterdam... Zuslief wilde naar een outlet voor paarden spullen..

Daarbij hou ik wel een 9 maanden dagboek bij. Deze heb ik gelijk in het begin van mijn moeder gekregen en heb hem gisteren helemaal ingevuld aangezien ik vorige week zeker weet hoe oud de baby is.......

lion
31 March 2010, 18:13
J.D., spannend!! voor je het weet is het 27 mei meid! hoe gaan jullie het vieren? zouden jullie al trouwen of zijn de plannen vervroegd omdat je zwanger bent? ik ben vorig jaar in augustus getrouwd, met een mooie dikke buik dus al :D en vond het errug bijzonder om te trouwen terwijl ik zwanger was. benieuwd naar het hoe en wat...
hier alles goed, elin heeft alleen erg last van het doorkomen van tandjes. er is er al eentje door, een mijlpaal hier dus weer. ;) en wou wat ander voedsel gaan introduceren omdat ze immers al vijf maanden is, maar dat is nog geen succes. ze heeft een paar keer 's avonds rijstebloem door de melk gehad maar heeft dus giga last van darmkrampjes. ga dus nog maar even wachten tot ze 6 maanden is.
hoe gaat het verder? lekker zwanger?
verder lees ik dat er druk naar kamertjes gekeken wordt etc. leuk hoor! het uitzoeken is helemaal leuk, en het kamertje klaarmaken, en als dan de meubeltjes er in staan ga je lekker het kamertje in en dromen over hoe het zal zijn als die kleine ukkepuk in het wiegje/ledikantje ligt. maar dat duurt nog eventjes... hoewel, voordat je het weet zijn die negen maanden voorbij hoor. :D

Brabants Boerinneke
31 March 2010, 19:35
Hallo allemaal,

leuk dat jullie allemaal zo veel schrijven.
Beterschap aan de misselijken en zieken onder ons.

En wow voor de meiden met mooie buiken. Echt heel mooi zeg. Daar wordt zo te zien al flink positiemode geshopt :) .
Snap het helemaal H83, dat je de hele tijd aan je echo moet denken! Is ook zo bijzonder!
En JD; jij was er vanochtend al vroeg bij? En dan ook nog naar Javier Guzman vanavond? Druk dagje!

Hier zijn we net terug van de verloskundige. Deze had gelukkig allemaal goed nieuws voor ons, toch weer een opluchting.
De uitslag van de nekplooimeting was een kans van 1:19.000 op een kindje met het syndroom van Down. Verder ook alle bloedwaarden netjes en ik ben op het moment zelfs 1,5 kilo afgevallen (niet dat dat op het totaal zoveel uitmaakt, maar toch ;) ).
Verder hebben we vandaag voor het eerst het hartje van ons kindje gehoord, ook bij de verloskundige. Dus al met al een heel geslaagde avond.

Voor mn gevoel kan ik nu echt lekker allemaal dingen gaan regelen. Weet niet meer wie het schreef, maar bedankt voor de tip om toch op tijd te gaan kijken naar babykamers, wagens etc ivm levertijd. Daar had ik nog niet echt bij stilgestaan en volgens mij als je eenmaal iets hebt uitgezocht, dan wil je het toch ook wel lekker graag snel bij je hebben.

Iedereen nog een fijne avond!

J.D.
31 March 2010, 22:58
@minimi, zul je altijd zien dat je dan net het hartje niet kunt vinden, wel leuk dat ze het op die manier nog hebben kunnen horen.

@lion, ja 27 mei is niet zo ver weg meer, het trouwen staat los van het krijgen van een kind, tot zover, wilde niet pas gevraagd worden als ik al zwanger was.
Nu waren we wel al 2 jaar bezig met het "verwekken" van een kindje. En nu viel het zo dat hij mij vroeg en iets minder dan 3 weken daarna ontdekten we dat we zwanger waren :D
We gaat trouwen, dan met een select groepje eten en daarna een receptie/feestje van ongeveer 3 uurtjes (lang zat) Ben dan 22 weken zwanger, vind het wel speciaal!
Ow leuk, tandjes, idd weer een mijlpaal! voor Elin iets minder :(
Lastig als ze last krijgt van der darmpjes, idd misschien beter even te wachten nog met ander voedsel.
Verder gaat het hier goed, gewoon lekker zwanger!

@Brabants Boerinneke, ben meestal wel vroeg hoor, maak altijd de koelbox van mijn mannetje en dan idd vanavond nog uit geweest en voel me eigenlijk niet super moe nu :D
Fijn dat alles goed is met de kleine! Gefeliciteerd! En lijkt me erg bijzonder het hartje te horen.

We zijn dus vanavond naar Javier Guzman geweest, het was leuk, maar sta niet gelijk te springen om ook naar zijn volgende show te willen gaan. Hij had veel sterkte dingen, maar erg schreeuwerig en deprimerend, haha.
Maar, ik ga mijn ogen maar eens sluiten, lig al lekker op bed, morgen gaat de wekker alweer voor 5 uur.
Truste iedereen!

H83
1 April 2010, 08:15
Goedemorgen allemaal! Hoe is het met iedereen??

Ik heb niet zo'n lekkere nacht achter de rug, begin 's nacht nu ook meer pijn te krijgen, wordt wakker als ik me omdraai... vrijdag weer fysio... we zullen wel zien hoe het verder gaat.
Gister goed gesprek met mijn teamleidster gehad, de eerste 2 weken ga ik 2 x 2 uur pc werk doen, daarna even een uurtje op mijn eigen afdeling voor de gezelligheid aanwezig zijn. Dat bevalt me wel moet ik zeggen. Ik heb het verhaal wat de verloskundige mij vertelde gezegd en nu leek de boodschap wat duidelijker.... nu zei mijn teamleidster zelf dat ik van vervangende werkzaamheden natuurlijk niet nog minder moest worden.
Oops... weer een heel verhaal... maar 't tikt ook zo weg hier... ;)

Een fijne dag allemaal! Succes, sterkte, beterschap of plezier als je dat kan gebruiken!

Rian-kippie
1 April 2010, 11:00
goedemorgen allemaal!

hier al een paar dagen hoofdpijn, zo ook vandaag weer... paracetamol helpt helaas niet.. en iets sterkers mag natuurlijk niet!! zal wel aan de hormonen liggen denk ik!

vanmorgen een onwijs leuk setje opgehaald... boxkleed, muziekhart, hoofdbeschermer en speelgoedzak!! allemaal in zwart wit, zo leuk!! via marktplaats.. heb bedacht dat ik de kinderkamer ook in zwart/wit in ga richten... en dan met paarse of turqoise accentkleuren... heb er al helemaal zin in!!

balen h83 dat je nu ook s'nachts last hebt... hoop dat het snel minder zal worden!

ik heb nu 3 dagen vrij, en heb aardig wat te doen in die paar dagen, maar.. alles rustig aan en is stappen!! net een wasje opgehangen en de volgende zit erin.. straks even om boodschapjes en dan morgen weer iets doen!

hoef alleen de paasdagen te werken, ik zie erg op naar dinsdag... dan ga ik tot mijn grote spijt mijn kat naar het asiel brengen... hij is al ruim 4 jaar onzindelijk en piest waar het hem uitkomt... nu heb ik daar altijd aardig mee kunnen leven, maar nu er een kleine op komst is hebben we toch de keuze gemaakt hem weg te doen!! hoe moeilijk ik het ook vind... het is verder een lieve kat... maar een beetje gestoord! hij is ook doof, en heeft nog meer rare dingen... ik zie het straks niet zitten dat mijn kleine door de pies heen kruipt!

dus we verwennen hem nu nog maar even goed!

SelOg
1 April 2010, 11:38
Goedemiddag dames!

@ Rian, jammer van je kat. Moet een moeiijke beslissing zijn, denk ik.

@H83, Wat erg van je pijn. Dikke knuffel voor jou

@ Jolanda10, Ik ben schoonmaakziek en als ik ga schoonmaken moet alles gebeuren en het liefst op één dag, zodat ik daarna kan genieten van een schoon huisje. Na de recente gebeurtenissen ben ik daar van afgestapt en nu doe ik helemaal niets meer :D Mijn mannetje kookt ( voor zover hij dat kan) en mijn familie was zo lief om te komen schoonmaken.

Hier alles goed. Morgen moet ik naar de gynaecoloog voor controle. Ik ben dan 13 weken. Spannend weer!
Volgens internet is het geslacht van de baby al aangemaakt. iemand enig idee of het geslacht al op de echo te zien zal zijn? Wil het zó graag weten. Ook ik wil een 3D echo, maar wel na de 20ste week.

Ik heb trouwens ergens gelezen dat je het hartje van de baby ook kan horen dmv een toiletrolletje op je buik te plaatsen.Broodje aap of zou het echt waar zijn?

J.D.
1 April 2010, 13:55
@H83, jammer dat je niet zo een goede nacht hebt gehad, maar fijn dat ze het op je werk nu wel een beetje begrijpen.

@Rian, denk dat het idd aan de hormonen of iets dergelijks ligt, want hier ook al dagen hoofdpijn en hoorde er al meerdere, hoop dat het snel wegtrekt voor je.
Leuk dat setje! en het idee van de kleuren van de kamer!
Kan me voorstellen dat je opziet tegen dinsdag! sterkte!

@SelOg, wat prettig dat je morgen een echo hebt, het zou niet mogelijk moeten zijn om het geslacht van het kindje al te zien. Je moet toch echt nog eventjes geduld hebben denk ik.
Enne probeer het zou ik zeggen met een toiletrolletje ;) Vertel je wel even de uitslag :D

@Anmiek, hoop dat je een goede reis hebt (gehad) en veel plezier met vertellen samen met je zus :D

Wat een prachtig weertje vandaag niet waar?
Tja, verder niets te vertellen, ik heb de catalogus binnen van babypark ga maar eens bladeren denk ik.
Fijne dag allemaal!

J.D.
1 April 2010, 14:03
Ik heb trouwens ergens gelezen dat je het hartje van de baby ook kan horen dmv een toiletrolletje op je buik te plaatsen.Broodje aap of zou het echt waar zijn?

En owja, weet niet of je het vandaag hebt gelezen, maar je weet dat het 1 april is he :P

SelOg
1 April 2010, 14:25
Grapjas:mrgreen:

Gelukkig is de info veel ouder dan vandaag.

Ik merk aan mezelf dat de hormonen in volle vaart terugkomen. Ik ben prikkelbaar ( leidt tot ruzies met mijn man) en heb weer last van onverklaarbare huilbuien. Bij een romantische film heb ik het niet meer en stromen de tranen over mijn wangen. Hebben jullie hier ook last van?

jorina
1 April 2010, 14:29
het schijnt inderdaad te kunnen maar dan wel verder in de zwangerschap

miek4
1 April 2010, 14:43
Ben net even 2 uurtjes thuis van mijn werk, straks weer beginnen...
Mijn vriend is weer voor 1 wk vertrokken helaas...
Hier alles rustig, over 1 wk weer naar de vk, als het goed is gaan ze het hartje luisteren!!
Ga nu maar eens een flinke wandeling met de hond maken....Fijne dag nog!
Tot vanavond... Dan heb ik tijd om weer even bij te lezen en te reageren...

marcellas
1 April 2010, 17:38
Ja!! Vandaag echo gehad en ik ben helemaal in de wolken! Pas nu besef ik het echt.

Hier doen ze voor de 12 weken een inwendige echo. Ik dacht dat ik zelf 11 weken en 5 dagen was maar uit de echo bleek dat ik een weekje vroeger ben.

Maar wat een fantastische ervaring! Na een paar minuten begon het schatje te draaien en bewegen met armpjes en beentjes! Zo mooi! Het hartje klopte goed! Dus ik ben nu helemaal rustig en kan vandaag echt genieten!

Heb het vandaag aan de kinderen in mijn klas verteld en die dachten in eerste instantie dat het een 1 april grap was! Haha! Ik kon niet langer wachten! De kinderen vonden het uiteindelijk na het zien van de echofoto fantastisch!!

J.D.
1 April 2010, 18:18
@miek, balen dat je vriend weer weg is voor een week, is hij dan wel bij je echo van volgende week?

@marcellas, gefeliciteerd met de goede echo, ja logisch dat de kinderen dachten dat het een 1 april grap was, die zijn helemaal bezig met 1 april :P

Ik kreeg net een telefoontje, de trouwringen zijn binnen, dus morgen nog een keertje meten en als ze goed zijn graveren en meenemen :D
Daarna hopelijk nog tijd over voor babypark, aangezien we daar naar toe zouden gaan, we gaan het zien.
Ik ben er vandoor, kom misschien vanavond nog even loeren, anders morgen weer.

Fijne avond!

Lex
1 April 2010, 18:54
@Miek: ik kan me voorstellen dat je hem mist! Wat doet hij van werk dan? heb je een drukke week?
Groetjes! Morgen 13 weken! :)

Nadia30
1 April 2010, 18:56
30 maart de nekplooimeting gehad! Oh moest zo plassen haha maar het kwam goed uit want de echoscopiste vroeg nl of ik wat had gespaard in mijn blaas. Jeps!! plas bijna in mijn broek!!!! En eindelijk weer mijn ukkie in beeld, hij/zij lag lekker op zijn buik te slapen. Voor de echo was het de perfecte positie om de nekplooi te meten. Volgens de Echoscopiste was hij/zij heel gewillig. Vroeger als baby en nu nog steeds mijn favoriets slaapstand, op mijn buik...lijkt nu al op mij!! Gelukkig was het allemaal goed, nekplooi was minder dan een mm. het was prachtig zoals mevr de echoscopiste zei! :D

Lex
1 April 2010, 19:29
Blij te horen Nadia :)

Suuzje
1 April 2010, 20:15
Hey meiden! Daar ben ik ook weer! :D Het was geweldig in NY! Wel 2 dagen regen gehad, dat was wat minder, maar ook twee dagen helder en zon. Op het empire state building geweest (strak blauw, mooi zicht!), vrijheidsbeeld bezocht (gaaf!), brooklyn bridge over gelopen (wauw wat een uitzicht!) en natuurlijk lekker geshopt! :D Oh wat is de baby Gap toch een onwijs leuke winkel! Zo stom dat ie niet in NL te vinden is! :x Ik heb me een beetje uitgeleefd... paar rompertjes gekocht die voor m/j kunnen en ook wat echt meisje en echt jongetje. :oops: Maar goed, een van de twee wordt gewoon een kadootje! ;) Helemaal leuk. Vanochtend zijn we hier geland, ik heb nog wel een beetje een jetlag hoor! Vanmiddag wel even een dutje gedaan. Vliegen vond ik best wel spannend, zwanger en wel, maar het ging allemaal prima. Gelukkig.

Morgenochtend om half 9 de 12 weken echo en nekplooimeting in het zkh. Best spannend weer! Ik hoop dat alles oke is. Het voelt in ieder geval goed, dus ik ga er maar gewoon van uit. En dan even bloedprikken. 's middags naar de VK, hartje luisteren. Drukke dag morgen! :D Ennn ik ben de 12 weken voorbij! Jooooooeeehhhoooe!

Wat een mooie berichten hier allemaal! Goede echo's, hele mooie uitslagen van de nekplooimeting! Super zeg! Ik hoop dat mijne morgen ook zo mooi is. ;) Ik moest even wat pagina's bijlezen :shock:, nu ga ik weer actief meelezen en reageren. Het is nu een beetje veel. Haha! Wat een mooie buikfoto's al zeg! Ik zal ook eens eentje van mijne maken morgen. Mijne lijkt een beetje op die van jou Lex. ;) Ik vind het wel leuk, een beetje buigroei al, alhoewel ik het nu nog een beetje vroeg vind om strakke dingen aan te trekken, dan lijk ik alleen nog maar dik. :lol:

Ik moet wel zeggen dat ik me sinds een week veel beter voel, eten gaat veel beter en ik heb meer trek. Was wel zo fijn in NY, lekker uit eten. Misselijk ben ik ook bijna niet meer, alleen als ik honger heb en te lang heb gewacht meten eten.

Emma1980
1 April 2010, 20:41
Hey meiden, effe geen puf om te reageren op de berichtjes. Vandaag zo'n zware dag gehad op het werk, was de hele dag alleen maar misselijk... Was blij dat het 5 uur was... Hoop dat dat nou niet lang meer gaat duren met de misselijkheid. Gelukkig nog maar 1 dagje en dan lang paasweekend!

Fijne paasdagen! :)

miek4
1 April 2010, 20:48
Hier is het weekend net begonnen!!! YES!

Emma; jij ook een fijne pasen! Hoop dat je jezelf snel wat beter gaat voelen!

Suuzje; fijn om te horen dat je het zo leuk hebt gehad! Heel veel plezier morgen!

Nadia; geweldig nieuws! Geniet er van!

Lex; mijn vriend vaart, hij is een week thuis en een week weg... Heb nu een aantal dagen vrij,maar moet nog zoveel doen...

JD; nee mijn vriend kan volgende week niet mee naar de vk, maar ik krijg geen echo dan... Alleen hartje luisteren. Vk doet hier zelf geen echo... Veel plezier bij het babypark!!!

Marcellas; Gefeliciteerd met je goede echo!!!

J.D.
2 April 2010, 05:11
@Lex, jeej 13 weken alweer!

@Nadia, Gefeliciteerd met de prachtige nekplooimeting en wat leuk dat er nu al herkenning is :D

@Suuzje, Welkom terug uit NY, jetlag al weg? Jammer van de 2 dagen regen, maar zie dat jullie een hoop hebben gedaan, leuk!
12 weken voorbij! jeej, en vandaag dus echo, nekplooimeting en hartje luisteren, wat leuk! Succes en veel plezier!

@Emma, hoop dat je je snel beter gaat voelen!

@Miek, fijn weekend! Owkee dus geen echo, maar wel leuk hartje luisteren :D

Zit nu heerlijk met mijn laptop op bed, ga zo nog even kijken of ik nog wat kan slapen.
Ben alweer misselijk :(, maar ach is voor het goede doel.
Ik hoop op mooi weer vandaag!!!!

Een hele fijne dag vandaag en met hoop ik mooie, goede, leuke echo's!

miek4
2 April 2010, 07:36
Goedemorgen dames!
Hier schijnt de zon, maar las net dat de middag regen zal gaan brengen...
Iedereen met een echo vandaag; veel plezier!!
En natuurlijk voor iedereen een fijne dag gewenst!

H83
2 April 2010, 08:05
Goedemorgen dames! Hier is het ook nog zonnig, mag van mij zo blijven hoor! ;)
Vanmiddag weer naar de fysio, ben benieuwd.

Fijne goede vrijdag allemaal!

zon84
2 April 2010, 08:47
Hier gaat het slecht..
had vanaf dinsdag avond bloedverlies en gisteren te horen gekregen dat het hartje niet meer klopt!
Moet nu tot dinsdag afwachten in de hoop dat het vruchtje zelf los komt, anders moet ik naar t ziekenhuis voor een curatage... lijkt me helemaal verschrikkelijk!!!!!!!!
Ben nu nog erg bezig met het lichamelijke aspect: het vruchtje moet er uit!
Denk dat daarna pas de geestelijke klap komt... tis al zn gedoe geweest met mn onregelmatige cyclussen om al zwanger te worden! en nu moeten we afscheid gaan nemen van alle verwachtingen en dromen die we de afgelopen weken hebben opgebouwd...!
Life sometimes sucks.....

loesje80
2 April 2010, 09:10
Jeetje wat een heftig nieuws!!!
Ik hoop dat je lichaam het vruchtje zelf afstoot en dat je niet de curretage hoeft waar je zo tegenop ziet. En heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet en Ik hoop dat je de verwachtingen en dromen die zo drastisch zijn veranderd een plaatsje kan geven.
Heel veel sterkte!!!

Lex
2 April 2010, 09:19
Jeetje Zon, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik wens je veel sterkte en een dikke knuf hoor!
...
@Suuz: chic om te lezen dat het zo leuk was in the big city! Leuk te horen dat je buikje gelijk opgaat met die van mij :)
en nu ben ik 13 weken joepie :D
Klinkt nu wel wat erg na het slechte nieuws, maar kon het toch niet laten sorry :oops:

jorina
2 April 2010, 09:23
J.D. ................................24 ........29 september......12-feb 9-mrt-24-mrt 22-apr vk/10-mei 20 weken echo!
Jorina..............................27 ..........7 oktober.........16-feb- 9 mrt- 29 mrt- 20 apr vk

zo heb ff mezelf verplaatst naar boven want ben een paar dgn eerder uitgerekend :D

Noor
2 April 2010, 09:59
Joehoe... gisteren de 12 weken grens bereikt! :mrgreen:

Vandaag wel wat meer soort van spierpijn krampen onderin mijn buik. Nu heb ik gisteren wel heel veel gelopen voor het werk, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

karin26
2 April 2010, 10:11
Hallo meiden ik ben er ook weer ff. We zijn nu druk aan het poetsten. Ramen gezeemd, de oven schoon gemaakt, mijn man is nu aan het stofzuigen. Ik ga zo dweilen, de wc nog een grote beurt. Bed van janneke verschonen en ons bed. Heerlijk weer een fris huisje. Ik ben vandaag alweer 14 weken, jeetje wat gaat het snel zeg!!!! Woensdag weer een echo.

@Suuz, super dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad in NY. Ben helemaal niet jaloers hoor :mrgreen:

@Zon, jeetje wat een ontzettend k#t nieuws zeg, ik hoop voor je dat het vruchtje via de normale weg komt. Veel sterkte hiermee!!!

@Alll, ik probeer wat vaker te komen en te reageren...

Morgen samen met dochterlief de paaseieren schilderen en dan kan mijn man ze zondagmorgen gaan verstoppelen..

Fijne pasen allemaal!!!!!!!!!!

Rian-kippie
2 April 2010, 10:21
jeetje zon, klote nieuws... sterkte!

hier echt een super luie dag... heb op de bank liggen hangen film kijken die ik van de week voor de helft gemist heb wegens slaapperikelen...

mannetje is een half daggie aan het werk, hond mee dus ff rust om me heen... zo maar ff rustig aan wat actie ondernemen in huis! wil ook even mijn kledingkast uitzoeken... alles wat ik niet meer aankan bovenin, en alle zwangerschapskleding en dingen die ik nog wel aan kan op de handige plaatsen... tis nu echt een zooitje omdat ik iedere keer alles van onderaf de stapel heb geplukt hahah word er geen wijs meer uit!

nog 2 daagjes en dan ben ik alweer 15 weken... volgende week zaterdag de geslachtsbepaling! ben zooo benieuwd...

volgens babybytes zou ik nu 2-4,5 kilo zijn aangekomen.... euh ik zit nog steeds op -10! maar goed... dat scheelt weer voor later!

meiden, fijne dag!

Rian-kippie
2 April 2010, 11:34
Rian-kippie.......................24..........26 september......10 april, geslachtsbepaling, 11 mei 20wk echo
Jorina..............................27 ..........7 oktober.........16-feb- 9 mrt- 29 mrt- 20 apr vk

zo heb ook me datums even aangepast!

J.D.
2 April 2010, 13:01
zon, ow meis wat erg! ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hopen dat je het een plekje kunt geven.

@miek, schijnt de zon daar nog? hier wel!

@Noor, gefeliciteerd met het bereiken van de 12 weken, lekker is dat he?

@Karin, zo lekker als je huisje weer heerlijk fris is! Leuk samen met je dochter eieren schilderen en dan zondag heerlijk gaan zoeken :D Wat vind je dochter ervan dat ze een broertje/zusje gaat krijgen?

lion
2 April 2010, 13:20
zon, meis jeetje wat een k-nieuws. ik hoop voor je dat je lichaam het zelf afstoot en dat je niet naar de gynaecoloog hoeft. heel veel sterkte om dit een plekje te geven.

j-d, leuk ik zie dat je 29 september uitgerekend bent. op mijn verjaardag! haha, er zijn maar heel weinig meiden die uiteindelijk bevallen op de uitgerekende datum maar toch, wel leuk! wat bijzonder dat jullie bruiloft zo samenvalt met jouw zwangerschap, zeker omdat je al twee jaar bezig was. dat heeft zo moeten zijn hè. bijzonder hè om met je zwangere buik in het huwelijksbootje te stappen. ik denk ook dat het wel voldoende is ja wat je schrijft over jullie trouwdag. ik was zelf dan nog wat verder in mijn zwangerschap toen wij trouwden en helemaal kapot 's nachts en de dag erna en de dag daarna. geniet van je zwangerschap en de voorbereidingen voor je huwelijk!

J.D.
2 April 2010, 13:37
j-d, leuk ik zie dat je 29 september uitgerekend bent. op mijn verjaardag! haha, er zijn maar heel weinig meiden die uiteindelijk bevallen op de uitgerekende datum maar toch, wel leuk! wat bijzonder dat jullie bruiloft zo samenvalt met jouw zwangerschap, zeker omdat je al twee jaar bezig was. dat heeft zo moeten zijn hè. bijzonder hè om met je zwangere buik in het huwelijksbootje te stappen. ik denk ook dat het wel voldoende is ja wat je schrijft over jullie trouwdag. ik was zelf dan nog wat verder in mijn zwangerschap toen wij trouwden en helemaal kapot 's nachts en de dag erna en de dag daarna. geniet van je zwangerschap en de voorbereidingen voor je huwelijk!

Ow wat leuk op jouw verjaardag :D Nou wie weet ;)
Het is zeker heel erg bijzonder om zwanger te gaan trouwen, jij trouwde dus ook zwanger, wanneer ben je getrouwd? Ow was je er dagen kapot van :o Zijn jullie na het trouwen nog weggegaan (iets van een huwelijksreisje)?
Ik ben zeker erg aan het genieten van zowel de trouwerij als het kleine ukkie :D
Jij natuurlijk erg aan het genieten van de kleine Elin :)

miek4
2 April 2010, 14:43
Zon; ik wil je heel veel sterkte toewensen!! Als je evt vragen hebt over curretage ed, stuur met gerust een pbtje... Het is vreselijk om af te moeten wachten op deze manier... Ik moest vorig jaar ook 5 dagen wachten, daarna cytotec en alsnog curretage de dag erna.... Pas goed op jezelf!!

JD; de zon is hier weg :x ...

Rian; heerlijk he, zo'n luie dag.... Geniet er van!

Karin; nesteldrang?? ha ha... Ik moet ook nog van alles doen hier... bleh geen zin...

Noor; gefeliciteerd met de 12 weken grens!

Jolanda10
2 April 2010, 14:50
Hoi Allemaal,

@ Zon; Sjee wat een nieuws zeg!
Hoever was je in de zwangerschap? En had je al een echo gehad? Heel veel sterkte, en ik hoop voor je dat je geen curretage hoeft te ondergaan.

@ de rest; gelukkig allemaal mooie berichten.. Jullie zijn allemaal alweer een stukje verder dan ik. Wat scheelt dat toch als je begin of eind okt uitgerekend bent :D
Zal ook blij zijn als ik de 12 weken voorbij ben..

Heb vandaag echt een hele lamme dag! Ben heel moe, en heb helemaal niks gedaan eigenlijk :oops: Net dus ook maar fftjes geslapen.
Verder is mijn baas nog steeds een beetje belachelijk aan het doen, en daar kan ik me ook goed boos om maken. (Heb van afgelopen maand nog steeds geen salaris ontvangen :ugeek: )

Hebben jullie leuke plannen met pasen?
Liefs xx

miek4
2 April 2010, 15:03
miek4..............................28 .........9 oktober..........8 april vk hartje luisteren. 6e echo: 23 april geslachtsbepaling

Heb net een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling!! Nog 3 weekjes...

loesje80
2 April 2010, 15:11
@ Miek, nog maar 3 weekjes... Dat gaat snel!!! Mag je er al voluit voor gaan, volop geniet van je zwangerschap of wacht je nog een weekje? Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, dat jij 23 april al voor je 6de echo mag... Ik mag 31 mei voor mijn 2de :shock: Ach ja, verschil moet er wezen en je eerste echo's waren niet voor de lol.

Ik lig met griep in bed, nou ja, tot net. Nu verveel ik me toch wel een beetje. Dus nu even op en zo weer lekker terug. 2 neefjes (van 8 & 11) zouden komen logeren, maar die heb ik maar afgezegd. Wel jammer... Maar uitzieken leek mij (en mijn oom trouwens ook) verstandiger :D

Fijna paasdagen allemaal!

Suuzje
2 April 2010, 16:02
Zon... wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte en en hele dikke knuffel.

J.D.
2 April 2010, 16:08
@miek, Ow jammer nou, hier nog altijd zon! lekker warm :D
Ow nog 3 weekjes! dat schiet al op!, spannend hoor.

@Jolanda, soms een dag niksen is toch heerlijk? moet kunnen hoor.
Lullig van je baas en nog altijd erg kinderachtig, hoeveel dagen loop je nu achter kwa loonstorting? Zucht!
Geen plannen met pasen hier, tot dusver dan ;)
Jij?

@loesje, snap je gevoel wel, als jezelf nog maar 1 echo hebt gehad, en 31 mei is ook niet erg dichtbij. Ondertussen maar veel dromen van je kindje :D
Beterschap en idd beter voor je neefjes en voor jou, als dat logeren een ander keertje is.

Nou, net terug van de supermarkt, wat een drukte!!!! Echt heel erg.
Maar heb nu alles in huis, dus hoef geen boodschappen meer te gaan doen, jeej!!
Vanavond nog wel trouwringen ophalen en dan even babyparken!! zo een zin in!!
Nu nog even snel alle boodschappen opruimen en wachten tot mijn mannetje thuis komt.

miek4
2 April 2010, 16:11
Loesje; die echo over 3 weken hebben we zelf aangevraagd hoor, kan jij ook doen als je dat zou willen! Kost hier 25 euro...

loesje80
2 April 2010, 16:15
Weet ik hoor... Maar ik vind het op deze manier nog wel prima. 26 april weer hartje luisteren en zo lang ik geen echo heb, kan ik ook niet vragen wat het word. Denk zelf nl dat het een meisje wordt, maar bedacht opeens dat ik me daar niet te veel op moest focussen, want stel dat het dan toch een jongetje is :o En eigenlijk wil ik pas echt bij de bevalling erachter komen. Dus om mezelf niet in verleiding te brengen.... :D
Ik hoop voor jou dat de komende 3 weken snel gaan! Heb je zelf een voorgevoel?

minimi
2 April 2010, 16:19
@zon84.... wat verschrikkelijk zeg :cry: Sterkte meid en hoop voor je dat het zijn natuurlijke gang gaat....

@de rest... heb weer wat bijgelezen maar ben vandaag erg moe.....

Suuzje
2 April 2010, 16:31
Vanochtend de 3e echo gehad!!! :D Hij/zij was enorm beweeglijk, koppeltje aan het duiken, echt geweldig om te zien! Het duurde wel even eer ze de nekplooi goed in beeld had, maar dat vonden we niet zo erg. :mrgreen: Hij/zij was mooi gegroeid, zoals ik dacht precies 12 weken en 2 dagen vandaag. De nekplooi was super, maar 0,9 mm! Oh wat ben ik enorm opgelucht!!! Daarna meteen even bloed geprikt, voor de combitest en gewone controle in 1x.

Vanmiddag om 12 uur naar de VK geweest en het hartje gehoord. Zo grappig, ze zat veel te laag. Dat wisten we omdat we zelf natuurlijk ook al een paar keer hebben geluisterd. :lol: Maar we hebben maar niks gezegd, weet niet precies waarom, maar het voelde wat ongepast anders ofzo. Haha! Over de streptokokken B van mijn blaasontsteking heb ik niks engs gehoord, dus dat viel allang mee! Heel fijn.

En komende week maar vast een afspraak maken voor de 20 weken echo. Wat zouden jullie kiezen? In het ziekenhuis of in het screeningscentrum? Voordeel aan de laatste is dat ze een scherm op de muur hebben, lekker groot. Maar zou het ziekenhuis "beter" zijn? En ik wil ook graag een geslachtsbepaling! Ook maar even voor rondshoppen. :mrgreen:

Even een van de foto's showen hoor! ;)
We zijn nu al heeeeeel trots. :oops:

http://i43.tinypic.com/2aeo488.jpg

J.D.
2 April 2010, 16:43
@Suuzje, Prachtige echo! Gefeliciteerd. Ziekenhuis of screeningscentrum, bij ons zit het screeningscentrum in het ziekenhuis, die zijn aan elkaar gekoppeld, dus beide hier :D
Geniet lekker na van alle gebeurtenissen vandaag.

Hier ben ik beetje grrrrrrrr, bedenk me opeens dat het vandaag goede vrijdag is en babypark sloot al om 17:00 uur :(
En de juwelier neemt niet op, dus weet niet of ze wel of niet open zijn, kan er niks over vinden, gister aan de telefoon hebben ze er niks over gezegd.
Nou, wordt dus niet babyshoppen, grrrrrrrr

Noor
2 April 2010, 16:54
Wij zijn vanmorgen een klein beetje wezen shoppen. Voelde me niet echt helemaal top, maar moest een positiebroek hebben. Uiteindelijk zijn we er met twee naar huis gegaan en heb ik een soort tuniekje meegenomen. Erg leuk!

Daarnaast onze eerste dingen ook voor onze uk gekocht, rustig begonnen met 2 rompertjes... Zo leuk ook om te zien dat mijn man actief aan het zoeken was naar een mooie.... Zwijmel! :D Uiteraard zijn we naar huis gegaan met een rompertje met de tekst, papa is de aller, aller, allerliefste.... :mrgreen:

Jammer JD dat het geen babyshoppen wordt... Heb je een keer tijd, zit het gewoon vroeg dicht. Al snap ik ook wel dat de mensen met dit soort dagen ook beperkte openingstijden hebben. Maar goed, het blijft wel balen!

Suuzje, wat een mooie foto! Geweldig om je kleintje te zien, ook al is het voor de derde keer, het blijft bijzonder!

Lex
2 April 2010, 17:04
@Suuzje: proficiat en wat een mooie echo! Ik weet niet wat beter is, hier heb je zo'n centra minder of toch niet dat ik weet. Bij ons is geslachtsbepaling ook inclusief het bezoek bij de gyneacologe. Ik ga nu op 29 april voor de derde echo en dan zal ik bijna 17 weken zijn. Dan kijkt ze zowiezo voor het geslacht. Groetjes! x

lion
2 April 2010, 17:38
[/quote]
Ow wat leuk op jouw verjaardag :D Nou wie weet ;)
Het is zeker heel erg bijzonder om zwanger te gaan trouwen, jij trouwde dus ook zwanger, wanneer ben je getrouwd? Ow was je er dagen kapot van :o Zijn jullie na het trouwen nog weggegaan (iets van een huwelijksreisje)?
Ik ben zeker erg aan het genieten van zowel de trouwerij als het kleine ukkie :D
Jij natuurlijk erg aan het genieten van de kleine Elin :)[/quote]

hihi, ja ik was behoorlijk gesloopt na de trouwerij ja. wij zijn 27 augustus getrouwd, dus drie maanden later nog. het was nog 6/7 weken voordat ik uitgerekend was. grappig, ook de 27ste :D . we zijn daarna niet meer weggegaan, onze huwelijksreis hebben we toen ik juni al gemaakt. zijn vorig jaar juni nog naar griekenland op vakantie geweest. heerlijk, laatste vakantie met z'n tweetjes en toch al met z'n drietjes. hier zeker aan het genieten van die kleine meid. het gaat hard! maar wel leuk!

miek4
2 April 2010, 18:56
Suuzje; geweldige echo!! Hoe groot ik jullie kindje nu? En geweldig dat de nekplooi goed was!

Lex; dus jullie zijn ook nieuwschierig naar het geslacht!?

Noor; leuk he shoppen!! Ik ben bezig voor de babykamer....

JD; kan me voorstellen dat je een beetje grrrrr bent... Dat is echt niet leuk....

Loesje; dat is idd beter als je het niet wilt weten!!! Ik heb tot nu toe geen sterk voorgevoel.... Ik denk toch het meest aan een jongetje... Maar ja, ik weet t eigenlijk gewoon niet.... Maar ben zo nieuwschierig!!

Over 3 weken dus naar het echocentrum voor geslachtsbepaling en bij 20 wk naar het ziekenhuis voor een echo. Moet deze nog afspreken, zal dus over een week of 7 zijn!!!

Verder zit ik momenteel in bed met mijn laptop en een zak chips :oops: ...
Het ergste is; ik ben van plan om hem echt helemaal leeg te eten.... ha ha

Suuzje
2 April 2010, 23:03
Haha Miek, heeeeerlijk. Gewoon lekker doen! ;)

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ons kleintje is nu, volgens de echo 57,2 mm groot. Al twee keer zo groot als toen met 9 weken! Wat gaat dat hard... Uitgerekende datum is toch 13 oktober, ze heeft hem nog een keer gemeten en ze kwam nu uit op precies 12 weken en 2 dagen. Wat ik al dacht! De vorige keer zat er toch een stukje been bij het meten. ;)

JD, ik snap dat je baalt!!! Heb je je er zo op verheugd... gaat het niet door! Is ie misschien open op 2e paasdag?

Lex, wat fijn dat de geslachtsbepaling meteen door de Gyn gedaan wordt! Helemaal super zeg. Ik denk dat ik ook in België ga wonen. :mrgreen:

Noor, heerlijk zeg lekker shoppen! :D

Daphne1002
3 April 2010, 08:47
Goedemorgen :D

Wat fijn dat het hier zo goed gaat!

Ik ga vandaag kijken voor een leuke nieuwe broek.. mijn buik groeit als kool! Heb het ook op mijn werk verteld en een collega vertelde dat ze al dacht dat mijn buik groeit haha! Best grappig :D

Hebben jullie ook al nieuwe kleren aan moeten schaffen?

zon84
3 April 2010, 08:50
even een up-date..
Gistermiddag dacht ik mn vruchtje verloren te zijn... ergens opgelucht in de hoop dat het vloeien en de pijn dan ook minder zou worden.
Van de verloskundige moest ik naar de echoafdeling om te kijken of het echt weg was....; helaas niet dus! t was een stuk placenta :cry:
1 1/2 uur later lag ik op de ok... de gyn wilde me niet naar huis sturen naar 4 dagen bloedverlies en krampen. Ook omdat mn laatse menstruatie al 11 weken geleden was dacht ze niet dat het vanzelf nog zou gebeuren.
Ondertussen weer thuis....ergens opgelucht dat de keuze om te curreteren voor mij is gemaakt!
Nu een paar maanden even helemaal niks.....

H83
3 April 2010, 09:01
Heel veel sterkte zon84!
Hoe lang was je eigenlijk zwanger... kon het zo gauw niet terug vinden...

Rian-kippie
3 April 2010, 09:03
Zon, sterkte meis... je weet nu in ieder geval wel dat alles schoon is voor een nieuwe start zodra jullie daaraan toe zijn!

enne ja daphne ik heb vorige week 3 positiejurkjes en tuniekjes gekocht voor de zomer, met leggings en wat shirtjes.. ik had al een spijkerrokje gekocht en een aantal dingen geleend van vriendinnen, dus ik kan die zomer wel door, met me dikke buik!! heb er helemaal zin in...

morgen alweer 15 weken! tijd gaat toch wel snel... volgende week de geslachtsbepaling al!! hopelijk kunnen ze het zien!

hier lekker nog een dagje rustig aan doen... morgen en overmorgen weer werken, dus moet me energie sparen!

Daphne1002
3 April 2010, 09:04
@Zon: heel veel sterkte de komende tijd!!

H83
3 April 2010, 09:04
Goedemorgen dames, hier een rustige dag.

Gisteren naar de fysio geweest... dat was wel goed natuurlijk, maar voor mijzelf niet zo geweldig. Bij een test op te kijken hoe hoog je scoort scoorde ik 25 van de 30 punten. Die test deed ze om mijzelf te laten inzien hoe "erg" mijn klachten eigenlijk zijn. Ik moet me vanaf nu echt anders gaan gedragen en er moet een knop om, ander kom ik op bed te liggen was haar boodschap...
Een hele lijst meegekregen waarop staat hoe als je dingen moet gaan doen, en oefeningen om de bekkenbodem aan te spannen etc....

Fijne dag allemaal!

E82
3 April 2010, 09:19
Goedemorgen allemaal,

Zon, wat een verdrietig nieuws. Fijn dat je zelf de keuze niet hebt hoeven maken voor een curretage. Nu is wel alles schoon en kan het echte verwerken beginnen. Heel veel sterkte.

Heb even wat terug moeten lezen hoor, jarig geweest en een drukke werkdag daarachteraan, boodschappen doen voor pasen (en de winkels waren ook hier allemaal vroeg dicht) maar goed, nu hier nog even wat poetsen en dan zijn we weer bij.
Gelukkig ook veel goede berichten gelezen, goede nekplooimetingen, mooie echo's!!
Nog minder dan een week nu en dan heb ik ook mijn eerste echo.... :D Begin okt of eind okt uitgeteld zijn scheelt zo dan best veel!

Wij mogen hier trouwens ook kiezen voor de 20wkn echo zhuis of screeningscentrum. Vorige keer zhuis en daar wordt echt heel uitgebreid gekeken naar hartje, hersentjes, bloedvaten etc. Alleen krijg je geen fotootje mee, das wel jammer.
We weten deze keer nog niet goed wat we gaan doen, maar goed we hebben dan ook nog even de tijd om na te denken.

Verder lijkt de misselijkheid hier weer even toe te nemen in plaats van af te nemen. Wanneer werd dat bij jullie minder??

Lex
3 April 2010, 09:36
Bij mij werd het minder rond week 12. Maar ben nog altijd veel moe.
Ja, ik ben zeker benieuwd naar het geslacht en mijn omgeving mag het dan ook onmiddelijk weten. Zelfs de naam als we die dan zeker weten.
Groetjes en een fijn weekend! :)

Suuzje
3 April 2010, 10:17
even een up-date..
Gistermiddag dacht ik mn vruchtje verloren te zijn... ergens opgelucht in de hoop dat het vloeien en de pijn dan ook minder zou worden.
Van de verloskundige moest ik naar de echoafdeling om te kijken of het echt weg was....; helaas niet dus! t was een stuk placenta :cry:
1 1/2 uur later lag ik op de ok... de gyn wilde me niet naar huis sturen naar 4 dagen bloedverlies en krampen. Ook omdat mn laatse menstruatie al 11 weken geleden was dacht ze niet dat het vanzelf nog zou gebeuren.
Ondertussen weer thuis....ergens opgelucht dat de keuze om te curreteren voor mij is gemaakt!
Nu een paar maanden even helemaal niks.....

Zon, heel erg veel sterkte... wat je zegt, het is wel "fijn" dat je nu de keuze zelf niet hoefde te maken en dat je niet zoveel tijd hebt gehad om na te denken over de curettage. Dat wachten toen voor de curettage vond ik wel heel zwaar, ik vond het zo eng. Goed van je dat je nu even tijd voor jezelf neemt om alles een plekje te geven. Ik vond het zelf allemaal best zwaar en heel heftig. Gelukkig slijt het gevoel wel, maar het duurt wel even... veel liefs en een hele dikke knuffel!!!

Nadia30
3 April 2010, 12:27
Zon, lieverd toch!

Inderdaad fijn voor je dat je niet zelf had hoeven kiezen. Vind het verschrikkelijk voor je!
Hoop nu dat je het voor jezelf snel een plekje mag geven nu het helemaal schoon is. Neem de tijd meid en begin daarna vol goede moed aan een nieuwe positieve ronde. Kus

Hier voor de rest lekker rustig aan, zit op de bank met een kopje warme thee, plakjes peperkoek en de laptop. Manlief en opa zijn de vloer boven aan het leggen, het schiet gelukkig al op, nog even en dan kan ik ook aan de babykamer beginnen. Heb er echt zin in! Natuurlijk volop aan het googlen qua stijl, kleur. Toch wel moeilijk zeg. Wil het neutraal houden omdat ik nu zeg niet te willen weten haha :? zal waarschijnlijk wel veranderen op het moment dat de gyn zou vragen of ik het wil weten, uhmm :geek: doe maar hihih.
Gisteren gaan shoppen voor positiekleding, vond het echt teleurstellend. Kon helemaal niks leuks vinden naar mijn smaak zelfs niet bij de H&M. Had verwacht dat ze daar wel veel keus zouden hebben, niet dus. Uiteindelijk bij de C&A terecht gekomen en twee broeken gekocht, Niks paste goed :shock: ben zo dik geworden haah Werd er helemaal depri van. En dan moet ik nog 6 maanden pffff mijn heupen en benen zijn wat dikker en breder geworden, moest echt naar maten kijken boven de 40 :shock: nadeel is weer dat de broeken rond de middel weer veel te groot zijn..Had het helemaal gehad, volgende keer proberen ergens online te bestellen en als het niet past terug sturen, heb echt een hekel aan winkelen. Ben waarschijnlijk één van de weinige vrouwen die het zegt :geek:

Lex
3 April 2010, 12:46
Zeker te verstaan Nadia, als je met goede moed begint te winkelen en dan niets vind. Pfff dan is er niets aan! Bij mij moet het rap gaan het winkelen. Misschien vandaag eens kijken om een paar broeken.
Weet er iemand wat je mag innemen als je zit met een hoest?
Groetjes xxx

jorina
3 April 2010, 13:03
Nadia zwangerschap kleding is altijd ruim rond de heupen
er zitten aan de binnenkant van je broekband elastieken die je aan kunt trekken en vast kunt zetten met een knoopje zodat ze rond de heupen wel goed passen
maar voor de rest vind ik ook dat deze keer de zwangerschap kleding erg tegen valt heb bij hennes wel wat lekker shirts gehaald die gewoon neutraal zijn want die van de hennes zijn erg goed die ik toen bij thomas zijn zwangerschap gekocht heb die draag ik nog en die droeg ik ook dat ik niet zwanger was want het zijn gewoon lekkere shirts en niet zo duur

de spijkerbroeken van mamalicious zitten er goed trouwens daar heb ik er nu 2 van een skinny en een gewone want die gaan wel aardig mee qua mode en voor de rest vind ik noppies wel leuk maar erg prijzig

Maj
3 April 2010, 13:16
@ Marcellas, haha dat zou wel een echte 1 april grap zijn, gelukkig vinden ze het allemaal heel leuk!
@ Nadia, fijn dat die nekplooimeting zo goed ging en dat het een mooie uitslag is.
@ Suuzje, welkom thuis! Fijn dat je beter kan eten, bij mij gaat het op en af nu, had gisteren en vandaag niet zo een fantastische dag. Gefeliciteerd met je mooie echo. Kan je kiezen, waar je je echo wil laten maken? Ik geloof niet dat wij dat kunnen, bij ons is er maar 1 waar men het doet, ziekenhuis is geloof ik alleen voor noodgevallen en als je onder controle van de gyn staat.
@ zon 84, wat verschrikkelijk, heel veel sterkte, hoe ver was je?
@ Rian, ik ben wel heel benieuwd wat het geslacht is, het gaat wel snel zo he!
@Miek, wauw ook al een afspraak voor geslachtsbepaling!
@ Loesje, balen zeg ziek, maar inderdaad uitzieken is beter.
@ Jd, dat is behoorlijk balen ja, als ze dicht zijn, ik vergeet het ook altijd, helaas gaat het in mijn werk niet op, eerder stoppen met werken omdat er feestdagen zijn, maar inderdaad van de andere kant, snap ik wel dat ze sluiten.
@ Daphne, ik zou eigenlijk nieuwe kleding aan moeten schaffen, namelijk een of twee maten kleiner, maar ja, dat heeft denk ik niet zoveel nut, vanaf nu moet ik gaan groeien…
@H83, het is natuurlijk goed dat ze zo een test doen om het jou te laten zien, maar het komt vast wel even hard aan, succes met je lijst, heb je ook oefeningen gekregen om het toch nog een beetje te versterken allemaal? (ik bedoel je bekken dan he)

As dinsdag heb ik een afspraak met de vk, dan ga ik voor het eerst het hartje horen! MIjn moeder gaat mee, want vriendlief kan niet terugkomen van zijn werk op die tijd.En natuurlijk wilde mijn moeder erg graag mee

Rian-kippie
3 April 2010, 13:40
het grootste gedeelte van de positiekleding die ik gekocht heb komt bij prenatal vandaan... we gaan de zomer in, dus heb gekozen voor veel jurkjes en tuniekjes met leggings... heb 1 lange broek van de miss etam en een spijkerrokje.. en had nog wat lange mouwen jurkjes van vriendinnen geleend voor nu! tis gewoon nog hartstikken koud nu natuurlijk...

J.D.
3 April 2010, 14:18
@Noor, ik snap het ook wel van de winkels, gewoon erg dom van mij :D Maar baalde wel ;)
Haha, leuk he babyshoppen :D

@lion, ja jij was erg laat nog in je zwangerschap :D Was de trouwerij al gepland voor je zwanger raakte ;) Idd ook de 27ste leuk!

@miek, ik ken dat gevoel, chippiesssss!

@Suuzje, nee zeker niet op 2de paasdag, babypark zit in een erg gelovige gemeente (net als ik :D ) ze hebben zelfs op zondag hun website uit de lucht, snap je hem ;)
Maar, volgende week herkansing :D
Ja, wat groeit zo een kleintje hard he! Zow leuk.

@Daphne, hoop dat je geslaagd bent voor een nieuwe lekker zittende broek.

@Zon, snap je opluchting, ook al is het een hele stap. Ik wens jullie zoveel sterkte toe! Knuffel!!!!

@Rian, ik ga voor je duimen dat ze het geslacht kunnen zien :D

@H83, goed dat ze je de ernst doet inzien, hoe moeilijk ook, denk aan je eigen lichaam!

@E82, gefeliciteerd nog met je verjaardag!!
Jeej, eindelijk je echo! ben benieuwd wat nu de uitgerekende datum gaat worden.
Ow en mijn misselijkheid was maar heel even in het begin en is weer begonnen met 14 weken :(
Hoop dat jij er nu helemaal klaar mee bent!

@Lex, ga je de naam dan al bekend maken? Spannend hoor!
Je kunt het beste anta-flu nemen.

@Nadia, hier nog eentje die het geen liefhebber is van winkelen! Maar je hebt iig 2 broeken, succes met verder kijken.
Haha, wij willen het geslacht ook niet weten en dat gevoel wordt steeds sterker doordat mijn familie het wel graag wilt weten :P

@Maj, ow dinsdag hartje luisteren leuk, jammer dat je vriend niet mee kan, maar a.s. oma vindt het vast super!

Zow, hier een uitermate lui dagje, vanmorgen paar uurtjes wakker geweest en toen weer in slaap gevallen tot tegen 12en, toen ben ik heerlijk in bed gebleven met een dvdtje ;)
Ik ga zo lekker douchen en dan richting mijn schoonouders
Ik wens iedereen een fijne dag en natuurlijk een heerlijk paasweekend!

lion
3 April 2010, 15:58
@j.d. nee onze trouwerij was niet gepland voor de zwangerschap. ik vond in eerste instantie het kopen van ons huis eigenlijk net zo'n verbintenis. dus voor ons hoefde het niet zo. totdat ik zwanger raakte, toen wou ik eigenlijk wel getrouwd zijn voordat ons kindje zou komen. ik had het gevoel dat ik me dan meer als een gezin zou voelen en wou absoluut dezelfde naam als mijn kindje dragen. nou kun je dat anders ook wel regelen geloof ik, maar toen hebben we ervoor gekozen om te trouwen. ik vond het wel grappig hoe je gevoel en kijk dan kan veranderen door de komst van zo'n kleintje.

@zon, jeetje meid wat heftig hoor. het overkomt je dan ook allemaal maar hè, maar achteraf misschien wel goed dat je zelf de beslissing niet hoefde te nemen, maar dat er nu voor je besloten werd. sterkte hoor om dit een plekje te geven en veel succes voor de toekomst.

volgens mij had ik ook positiekleding via positiekleding.com gekocht. ook merkkleding die veel goedkoper was dan in de winkel. ik zal nog wel eens kijken of het die site was of een andere. misschien handig voor jullie ook en voordelig!

lion
3 April 2010, 16:05
hmm, dat was toch niet de site die ik bedoelde. als ik hem nog kan vinden schrijf ik 'm nog wel even op.

Lex
3 April 2010, 17:43
en J.D. was het leuk bij de schoonouders?
Hier zit ik met een grote hoest, heel droog. Ik hoop dat het snel overgaat. Wat is anta flu? Nog tips voor een zware hoest?
Viks smeren mag toch hé?

miek4
3 April 2010, 17:50
Lex; er zijn hoestdrankjes die je mag nemen tijdens je zwangerschap, kan je gewoon bij de drogist vragen. Maar... Denk dat nu alles dicht is ivm pasen!?

JD; die chips is dus helemaal op gegaan...

Maj; jij mag dus dinsdag gaan luisteren! Ik mag donderdag!!

Zwangerschapskleding kan ik dus niet vinden... Al flink rondgekeken, maar echt niet mijn smaak...
Ben benieuwd hoe lang ik me nog in gewone shirts kan proppen...

Suuzje
3 April 2010, 19:45
Ik heb nog wel een leuke tip voor positiekleding! Vanmiddag zijn we even naar de kidsfactory in Amsterdam (er is er ook een in Breda) geweest en daar hebben ze ook een hele hoek met positiekleding. Van vrij duur tot prima betaalbaar (mamalicious, noppies, queen mum). Ik heb een mooie broek gekocht én een basis setje in het zwart; longsleeve truitje, wikkelvestje met lange mouw, legging en een mouwloos jurkje. Helemaal goed! Ik ben er superblij mee, en ik ben ook érg kieskeurig voor kleding!

Ja Lex, viks is geen probleem! ;)

Ik heb al een poosje last van mijn onderrug. Meestal 's avonds als ik lig (en overeind moet komen). 's Ochtends is het dan weer weg. En als ik lang loop (zoals in NY). De VK zei dat als het erger wordt ik even naar de fysiotherapeut kan gaan. Hmmmm ik hoop dat het niet iets is wat doorzet in dat bekkengebeuren... :(

H83
3 April 2010, 21:13
Ik heb inderdaad oefeningen meegekregen om mijn bekkenbodem te versterken.
Het belangrijkste is dat ik leer om eerst mijn bekkenbodemspieren aan te spannen voor ik een beweging maak.

Ik heb trouwens helemaal nog niet gekeken naar positiekleding... ben ik de enige?? :oops: :D

miek4
4 April 2010, 07:38
Goede morgen meiden!
Hier is het weinig weer om paaseieren te zoeken ;) ...
Het is erg donker, hoop iig dat het droog blijft, want dan ga ik met een vriendin naar de boulevard naar een paasmarkt.
Fijne dag allemaal!

Emma1980
4 April 2010, 08:23
Ik heb trouwens helemaal nog niet gekeken naar positiekleding... ben ik de enige?? :oops: :D

Neej, ikke ook nog niet hoor.
En ook nog helemaal niks van baby spulletjes gekocht.
Wij zijn ook pas van eind oktober, hihi... Ik moet eerst even een goed echo zien, voor ik van alles ga kopen hoor. Ik heb donderdag de 1e echo... Reuze spannend! En daarna zal het allemaal wel komen denk ik!! ;) Pas nu nog eventjes wel overal in, ben benieuwd hoe lang nog.

Rian-kippie
4 April 2010, 11:09
vandaag 15 weken!!! woehoe!!!

lekker paastontbijtje op... voor zover als het ging dan... en straks werken van 3 tot 11... laatste keer een lange dienst!

Suuzje
4 April 2010, 12:25
Wow Rian, 15 weken!!! :shock:

Wat een *&$# weer hé... :(
Beetje jammer, ik wilde eigenlijk graag in de tuin gaan snoeien. Alles groeit nu écht de pan uit!

Vanochtend ook even een buikfoto gemaakt, mét mijn nieuwe zwarte setje aan (helemaal leuk! :D ).
12 weken en 4 dagen. Ik hou 'm niet in zeg maar, dus hij valt op de foto wat groter uit vind ik zelf. ;)

http://i42.tinypic.com/295b6ug.jpg

H83
4 April 2010, 12:27
Mooie foto, Suuzje!

Fijne paasdagen allemaal!

Suuzje
4 April 2010, 12:28
:D

Jullie allemaal ook fijne paasdagen!

jorina
4 April 2010, 12:43
ik ga van de week ook maar ff bij kidsfactory amsterdam kijken
ben ik toen met thomas ook wel eens geweest en das inderdaad erg leuk

jorina
4 April 2010, 12:43
oje en natuurlijk

fijne paasdagen :D

wendela
4 April 2010, 13:32
Suuzje, wat een mooi buikje, en leuke kleren!!!
Ik ga volgende week positie kleding halen, buikje groeit nog niet echt, nu wel een jurkje aan en zie toch wel een klein bolletje :D .

Verder ben ik helaas nog steeds misselijk, ik had het idee dat het minder werd, maar vanmorgen weer boven de pot gehangen, maar het is al veel minder dan wat het was, dus hopelijk nog een paar weekjes!!! Verder voel ik me helemaal toppie :D

Fijne paasdagen allemaal!!!

xxx

Lex
4 April 2010, 14:29
proficiat Rian met de 15 weken, gaat een vaart zeg!
Prachtig mooi buikje Suuz :D echt waar!
Hier ziek, een zware bronchitis en sinusitis. Lichte verhoging van 37,7. Kan dit de foetus schaden?? Ik ben echt mottig, brrr. Heb nu van de apotheek Stodal gekregen, is een homeopathische hoestsiroop. En wat dafalghan. Ik hoop dat het gauw beter gaat!
Groeten en een fijn Pasen iedereen :)

E82
4 April 2010, 15:45
Beterschap Lex! Lichte koorts kan geen kwaad voor de beeb! Hopelijk is het snel over.

Ziet er goed uit Suuzje, leuke kleren!Mijn buik vormt een beetje raar eigenlijk, onderaan klein beetje verdikt en dan tussen maag en onder in ineens veel dikker, zal nog wel van de darmen zijn die een plekje aan het zoeken zijn??

Echt geen paasweertje zo hè, maar de voorspellingen voor volgende week zijn hoopvol!

Ik ga ook pas na de echo echt shoppen, ben wel blij dat ik nog positiekleding in huis had, want zit echt wel veel prettiger. Nog een paar dagen en dan hoef ik het niet meer te verbergen!!! :D

Al veel paaseitjes gevonden vandaag??

art
4 April 2010, 15:47
Dag meiden,

Ik heb lang niks van me laten horen. Maar lees wel mee. Maar er is zoveel info dat ik soms niet weet waar ik moet beginnen!

Allereerst, Zon echt vreselijk nieuws. Ik hoop dat je het snel een plekje kan geven....

Verder zie ik dat er veel meiden over de 12 weken zijn!! Ik wil ook!!!! Haha. In mijn banner staat dat ik morgen 11 weken ben, maar dat is donderdag pas. Kan niet wachten totdat ik ook zo ver ben als jullie!!

Ik wens iedereen in ieder geval een fijne zwangerschap tegemoet. En zal vast nog wel wat posten hier. :)

Groetjes!