PDA

View Full Version : Uitgerekend Oktober 2010!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24

Daphne1002
8 June 2010, 07:54
Wat een leuke foto's van de echo's en de buiken zeg!! :D :D

Onze kleine was gisteren echt heel erg actief.. ik deed het namelijk wat rustiger aan ;) Hadden een stampvol weekend gehad, en als ik heel druk bezig ben, dan voel ik het kindje vaak minder ;) Dus gisteren heb ik bij wijze van een rustdag gehouden.. nou dat heb ik geweten :lol:

Mijn vriend is zo vreselijk druk met zijn werk, dat we steeds niet toekomen aan het plannen van bijvoorbeeld een pretecho. We moeten ook de opvang nog regelen, maar dat doen we alleen als zijn ouders geen twee dagen op willen passen. Je raadt het vast al: dat moeten we nog met zijn ouders overleggen :P Gelukkig heeft vriendlief donderdag en vrijdag vrij, heerlijk! Dan gaan we dit soort dingen regelen. En vrijdag gaan we de box ophalen. Die zet ik direct in de huiskamer hoor 8-) Vind het veel te leuk! haha!

Bij de Prénatal is trouwens SALE, hoera! Heb voor nog geen 35 euro allemaal leuke spulletjes gekocht zoals twee badcapes, 12 kledinghangers, 6 hydrofiele monddoekjes, twee aankleedkussenhoezen, een lakenhoes enn.. volgens mij was dat het. Viel me erg mee ;) Dus misschien wel een tip voor de dames hier.

Verder weinig nieuws...

Las dat iemand minder wilde werken. Dat zou ik inderdaad ook overleggen met je VK en dan op je werk vertellen. Dan sta je namelijk wat sterker ;) Wel vervelend als je je druk moet maken om je werk. Ik heb last van mijn collega's, die totaal geen inlevingsvermogen hebben, dus ik begrijp hoe vervelend het is!

Jolanda10
8 June 2010, 08:01
Goedemorgen;

Suuzje en H83; wat een lenige babys zeg. Grappig om te zien.. Hihi..
@ Maj; ik zou daar heel slecht tegen kunnen zeg. Ook al zit die vrouw misschien niet fout. Hoeft ze nog niet zo te doen tegen je. Uiteindelijk kom je wel bij haar een cursus volgen die je betaald!! Ga je volgende week wel? Of heb je het gehad? :-D
@ Pumi; goed naar je lichaam luisteren hoor. 40 uur werken per weerk is niet nix nu je lichaam het nog zo druk heeft met andere dingen! Op tijd aan de bel trekken bij je vk, en daarna ook op je werk!
@ Loesje; hoe was de pufclub? :-D
@ Lex; Inderdaad kletskousen! :-D Vind het wel gezellig! :-)
@ Suuzje en rian; zo'n gemiddelde baby lijkt me ook erg fijn. Niks om je zorgen te maken :-D

Wij mogen om 17.50 uur weer op controle bij de vk. Eventjes luisteren naar onze uk. Altijd wel leuk toch!
Volgende week de 20 weken echo.. :-) Heb er zin in!!

Ga zo ff shoppen met men schoonmoeder. Ze vind 't altijd fijn als ik me mening geef over haar kleding. En ik vind ;t wel leuk! :-D

Fijne dag allemaal!

Daphne1002
8 June 2010, 08:03
@Jolanda: een leuke dag voor de boeg dus :D Eerst lekker shoppen en dan naar een controle. Geniet er maar lekker van :D

Jolanda10
8 June 2010, 08:05
@Jolanda: een leuke dag voor de boeg dus :D Eerst lekker shoppen en dan naar een controle. Geniet er maar lekker van :D

Ja toch? Kon slechter :-D Als het zonnetje nu nog even tevoorschijn komt ipv die grote regendruppels ;-)

Rian-kippie
8 June 2010, 08:13
goeiemorgen ladies!

ja joh 500 pagina's alweer!! wat kleppen we veel!!!

ja ik heb inderdaad echt wel een zwanger buik!! en sta nog steeds in de min wat betreft de kilo's! -4 om precies te zijn... dus ik kom wel aan nu.... maar goed, ik doe niks en eet volop hihi.... dus t zal wel hardgaan.... en ik houd ook nogal wat vocht vast! maar ach... ik maak m er niet druk om!

zo even een paar uurtjes kantoorwerk doen! is weer is wat anders he...

Daphne1002
8 June 2010, 08:17

Ja toch? Kon slechter :-D Als het zonnetje nu nog even tevoorschijn komt ipv die grote regendruppels ;-)

Ow hier schijnt de zon nog heerlijk! (Noorden van het land). Komt vast goed hoor :D

E82
8 June 2010, 08:32
Hier in brabant regent het ook!
Maar mijn humeur kan niet meer stuk! Gister de 20 weken echo gehad en alles was goed!! Ukje woog bijna 400gr :) En het was weer zo mooi om te zien, zo duidelijk die armpjes/handjes en beentje etc....helemaal verliefd. We hadden de echo in het zhuis ivm voorgeschiedenis van mijn moeder. Ach, alles werd extra nagekeken, rugje, hersentjes, buikje, hartje etcetc. Groei is ook goed, 21 weken klopt met de metingen.
Nu kunnen we aan het shoppen....wilde ik mee wachten totdat deze echo goed was!

Het geslacht hebben we maar niet naar gevraagd, ook zelf niet kunnen zien trouwens. Kunnen we het ook niet per ongeluk verklappen. Altijd goed, jongen of meisje!

Zal eens terug gaan lezen wat er gister allemaal gekletst is, toen niet veel achter de pc gezeten!
Fijne dag alvast

Daphne1002
8 June 2010, 08:34
@E82: wat een geweldig nieuws!!! Kan me voorstellen dat je helemaal in je nopjes bent :D Ook al regent het pijpestelen ;)

Ik was na de goede 20 weken echo (vorige week maandag) ook helemaal hyper haha!

H83
8 June 2010, 08:40
Goedemorgen meiden, het is hier ook bewolkt en ziet er naar uit dat het zo kan gan regenen.. niks aan! Deze week mag van mij qua weersvoorspelling zo voorbij gaan.... geef mij maar de zon!! :D

Vandaag een rustig dagje in de planning, gisteravond 2,5 uur staan strijken (ja... er lag een berg als de Mount Everest en ik ben nog niet klaar....) en dat was ook al geen goede zet, net als de boodschappen.... vraag me wel eens af waarom ik geen rem heb.... :roll:
Maar goed, ik wil die kamer leeg hebben zodat we met de babaykamer kunnen beginnen... geduld is een schone zaak maar..... ppff! :o

Fijne dag allemaal!

Daphne1002
8 June 2010, 08:56
@H83: zooo herkenbaar! :D Het is gewoon een prettig idee dat je kindje straks direct op zijn of haar kamertje terecht kan :D

Onze kamer is al klaar. Maar dat was 'ie eigenlijk al enige tijd. Hoefden het alleen in te richten ;)

E82
8 June 2010, 09:10
H83, lastig hè om rustig aan te moeten doen!! Ik herken dat wel hoor. En als je nog een uk rond hebt debberen kun je om bepaalde dingen gewoon niet heen. En als je zwanger bent ben je niet ziek hè! (op het misselijk na in het begin dan!!). Hoe vaak ga je nog naar de fysio? En helpt het iets?

Daphne1002: nee maakt inderdaad vandaag niet uit of het de hele dag pijpestelen regent!! Heel veel energie vandaag!

H83
8 June 2010, 09:17
Op mijn werk kan ik het prima, en is het ook niet anders omdat ik aangepast werk doe, maar thuis valt he me soms toch tegen... je denkt gauw nog even dit, nog even dat en voor je het weet..... nou ja, jullie snappen het wel! :lol:

Lex
8 June 2010, 10:12
Vandaag komt eindelijk de herstelman van de huurbaas om een nieuwe pomp te steken voor de verwarminsinstallatie en we hebben ook te kampen me wat vocht langs één muur sinds een week of twee. Wat oude kranen en als het hevig regent, regent het lichtjes binnen langs een paar spleetjes in de badkamer. Wat allemaal niet zou mogen, maar we moeten nogal achter de kont van onze huurbaas zitten eer die er iets wil aan doen. Het is een oud huis en voordien vonden we dit wel best met ons tweetjes, maar nu moet wel alles in orde zijn voor het kindje komt!! Ik hoop dat het geen weerbarstige klusjesman is die er goedkoop vanaf zal willen geraken. Heb er geen geduld voor! Grrrr.
NU ja, ik hoop dat alles vlotjes verloopt vannamiddag!
Iedereen een prettige dag! Hier is het bewolkt met af en toe wat zon. Maar warm genoeg hoor!
Weer niet goed geslapen, maar dat hoort erbij.
XX :)

Suuzje
8 June 2010, 10:29
H83, dat is ook een gave foto zeg!!! :D

E82, super zeg! Gefeliciteerd! :D

Wat een muts Maj! Ik zou ook uit mijn vel springen! En dan ga je nog twijfelen aan jezelf ook!

Bah die regen... :( En ik moet er straks even uit, op de scooter... bleh! Ons internet wordt vandaag geinstalleerd in het pandje, dus daar moet ik wel even bij zijn. Alleen geen idee wanneer die man komt, kunnen ze niet aangeven bij KPN. :| Fijn, kan je daar de hele dag op wachten. Maar goed, ben allang blij dat we aangesloten worden! Volgens buienradar is het strakjes weer droog, dus ik hou mijn vingers gekruist!

Florence26
8 June 2010, 11:05
Hallo dames!

Ik heb gisteren een echo gehad voor de geslachtsbepaling en we weten wat het word!
Het word een meisje!! We vinden het heel leuk.
Het zag er allemaal goed uit, de baby groeit goed en er waren 4 hartkamers, de niertjes zagen er goed uit, de maag zat vol en en de blaas was leeg, dus ze had waarschijnlijk net geplast.
Opgelucht dat alles goed was en met een paar mooie echo foto's zijn we blij naar huis gegaan.

Veel succes allemaal met jullie zwangerschap!

Gr. Florence.

http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-6YXJ7MOH.jpg

SelOg
8 June 2010, 12:04
Hallo Dames!

Ik meld me ook weer even.
Manlief heeft in het weekend in de babykamer geklust. Hij moest ook freezen. Mijn God, ik was vergeten wat voor rommel freezen opleverde! Dus zondagmiddag hebben we samen het huis van top tot teen schoongemaakt.Vind het nog steeds niet schoon, maar dat is dan ff pech hebben, want ik word te snel moe tegenwoordig.

@Suuzje, wat een gave foto!
@H83, Jouw kindje haalt allerlei trucjes uit in jouw buik. superleuke echo!
@Pumi, had je bellypaint al gezien , maar had nog niet gereageerd. Leuke tekening!!
@E82, gefeliciteerd met je goede echo
@Florence26, Gefeliciteerd met jullie dochter

Lex
8 June 2010, 12:09
Florence proficiat met jullie dochter! :)
Hier wachtend op de klusjeman, kom er nerveus van, brr

Rian-kippie
8 June 2010, 12:48
weer een meissie!!! gefeliciteerd florence!

hier een steeds actiever wordend meisje vanbinnen.... bewegingen worden steeds vaker echte schopjes!!
mag ook wel... volgens de echo was ze nu zo'n 30 cm en 670 gram!!

vanmorgen even gewerkt... wel weer ff lekker eruit geweest! zo op visite bij me nicht en der kleine meid!

Lex
8 June 2010, 12:51
Hier heeft mijn ventje zich serieus kwaad moeten maken. Want de huisbaas ging weeral niets doen aan de werken. Alleen maar twee kraantjes vervangen en de grote werken laten.
Maar nu zullen ze dus toch de pomp vervangen, wanneer is de vraag. En kijken voor het lek in de badkamer, dit nog vandaag.
Dat deze dag maar gauw voorbij is, die stress is overbodig!
Groetjes!

Suuzje
8 June 2010, 13:01
Aaaarggggh Lex, wat irritant!!!! :x

Meiden, even een vraagje. Ik wil graag een mini cooper gaan kopen en we hebben een Maxicosi mura 4 gekocht (nog niet in huis). Ik heb me een ongeluk gegoogled en de afmetingen van de kofferbak van de mini gevonden en ook de afmetingen van het onderstel van de Mura op alle manieren ingeklapt. Nu gaat het onderstel, zonder de wielen gelukkig passen in de kofferbak! Maar dan heb ik natuurlijk ook nog de reiswieg en later het zitje los. Nu vroeg ik me af of je deze op de achterbank mag vervoeren (wel goed vastgesnoerd in de gordel) naast het maxicosi autozitje. Weet iemand dat? :? Zo ja zou alles precies gaan passen in de Mini! Joehoeeee!!! :D

J.D.
8 June 2010, 13:21
@loesje, je kunt goed zien hoor, dat je zwanger bent. Mooie foto!
@H83, gefeliciteerd nog met de 20wkn! leuke foto! kan me helemaal voorstellen dat je zo snel mogelijk met de babykamer wilt beginnen!
@Jolanda, handige constructie, nu kan de schilder zo aan de slag :D Ja wat zijn we kletskousen he. veel plezier bij vk vandaag!
@Suuzje, wat een prachtige foto!! ik kan je geen antwoord geven of het mag, ik denk van wel.
@Lex, lekker gerelaxt met je ventje gister? hoop dat de klusjesman net werk verricht.
@pumi, fijn dat de stucadoor eerder komt, is toch leuk als de babykamer eerder af is :D
@Maj, dank je, jullie ook succes met de babykamer, moeten jullie nog veel doen? goh wat een gedoe met die tijden, nee zou ook niet betalen voor die les.
@Daphne, lekker geshopt, goed hoor!
@E82, gefeliciteerd met de goede 20wkn echo!
@Florence, gefeliciteerd een dochter!
@SelOg, ach w.s. ga je het de komende weken steeds niet schoon vinden in huis ;) hoeveel je ook poetst ;) haha
@Rian, wat leuk dat je je meisje steeds vaker/beter gaat voelen, fijn gevoel is dat he? lekker genieten!!

Ik doe al heel erg rustig aan, ook met de babykamer ;) en daarbij als de kamer behangvrij is ben ik daar klaar, de rest doet manlief en mijn moeder komt behangen :D
Na vannacht heerlijk geslapen te hebben, ben ik er vanmorgen ook nog maar even ingedoken en ben zo door mijn wekker heen geslapen tot vanmiddag :$ Nahja vind het eigenlijk wel heel erg lekker, alleen ben ik nu nog altijd moe, haha :$

Geniet allemaal van jullie dag!

H83
8 June 2010, 14:36
Zal ik dan ook stiekem vertellen wat het worden gaat.............................................. :D

Wij krijgen ook een MEISJE!!!!

J.D.
8 June 2010, 14:43
@H83,

Gefeliciteerd met jullie meisje!!

Lex
8 June 2010, 15:05
Proficiat H83!!!
Waar is het lijstje? Benieuwd hoe het nu is verdeeld.
@Suuzje, ik kan je niet verder helpen, sorry.

hier zijn de kranen vervangen. Maar de pomp hebben ze niet vervangen, hij zei dat hij een stukje roest gevonden heeft wat de oorzaak KAN zijn. NU ja, ik hoop dat ik ze dan niet in september moet terugroepen een maand voor de bevalling om tot de conclusie te komen dat ze de warmtepomp alsnog moeten vervangen. Ik mag er niet aan denken dat onze hummel in de koude komt te zitten.
Vervang gewoon die klotepomp, GGRRRRRRRR.
Het lek is ook nog niet hersteld, ze gingen het dak op en kwamen tot de conclusie dat het veel werk ging zijn en dat gingen ze melden aan hun baas voor een nieuwe afspraak. Wat haat ik toch dat uistellen!! We wachten al een paar maand.
Nu ja, sorry voor dit berichtje moest eens ventileren! :)

J.D.
8 June 2010, 15:31
hier zijn de kranen vervangen. Maar de pomp hebben ze niet vervangen, hij zei dat hij een stukje roest gevonden heeft wat de oorzaak KAN zijn. NU ja, ik hoop dat ik ze dan niet in september moet terugroepen een maand voor de bevalling om tot de conclusie te komen dat ze de warmtepomp alsnog moeten vervangen. Ik mag er niet aan denken dat onze hummel in de koude komt te zitten.
Vervang gewoon die klotepomp, GGRRRRRRRR.
Het lek is ook nog niet hersteld, ze gingen het dak op en kwamen tot de conclusie dat het veel werk ging zijn en dat gingen ze melden aan hun baas voor een nieuwe afspraak. Wat haat ik toch dat uistellen!! We wachten al een paar maand.
Nu ja, sorry voor dit berichtje moest eens ventileren! :)

Gossie, wat een gedoe, gewoon je poot stijf houden en zorgen dat ze optijd terug komen.
Jullie betalen toch gewoon huur, of kun je nu ook minder huur overmaken door achterstallig onderhoud? Ventileer jij maar lekker hoor!

Zo het komt echt met bakken uit de hemel zetten hier!!!!!

Suuzje
8 June 2010, 16:01
Jeetje, wat een hoop meiden erbij! Gefeliciteerd!!! :D

Oh Lex, wat onwijs irritant. Kan me heel goed voorstellen dat je je erover opwind! Zou ik ook zeker doen.. en al die hormonen helpen ook niet echt... :x

Oei... het wordt hier ook wel heel donker...
Ben net terug uit ons werkpandje, heb een uurtje schoongemaakt en wat opgeruimd. Ben er moe van! :roll: Morgen gaan we waarschijnlijk alles over verhuizen. Wel spannend hoor! KPN man kwam natuurlijk vanmorgen toen het op zijn hardst regende... :( Dus zeiknat kwam ik aan. En vanmiddag een heerlijk zonnetje! :? En nu is het me toch donker... ik vind het wel altijd lekker onweer. En dan het liefst als ik in bed lig! :lol:

loesje80
8 June 2010, 17:25
Moest 62 pagina's terug... Dus hoop dat dit de meest up-to-date was ;-) En zo niet, dan zullen wat mensen hem toch (weer) moeten aanvullen, hahahahaha. Jammer dat je hem niet ergens aan het topic kan plakken, hahahahah.
Ik geloof dat er toch nog steeds meer meiden zijn....

Wie?........................................Wannee r?.................Wat is het??

Rian-kippie................…............26 september............meisje
J.D. ..........................................29 september............baby
Anmiek........................................1 oktober................ baby
Karin26.......................................1 oktober................jongen
wendela......................................2 oktober...............meisje
Brabants Boerinneke....................4 oktober.................meisje
Natascha1982.............................4 oktober.................jongen?
suusdemuus (suzanna).................4 oktober ...............jongen
EsRe...........................................5 oktober...............meisje
Maj.............................................6 oktober...............meisje
SelOg.........................................7 oktober................meisje
Juff.............................................7 oktober................meisje
Nadia30.....................................7 oktober................meisje
Jorina.........................................7 oktober................baby
Lex..............................................8 oktober...............meisje
Beer...........................................8 oktober................baby
miek4.........................................9 oktober................meisje
Loesje........................................9 oktober................jongen
Suuzje.....................................13 oktober................jongen
Noor........................................13 oktober................baby
Maarttje..................................15 oktober................baby
Sam81.....................................16 oktober...............jongen
Nan...........................................17 oktober..............baby
Labratje (marije)......................18 oktober..............baby
sannie1978....................... .......20 oktober..............2 meiden
E82...........................................18 oktober...............baby
Pumi.........................................21 oktober...............meisje
Marcellas.................................22 oktober.............. baby
Jolanda10................................23 oktober...............baby
Eef82.......................................23 oktober...............baby
Susanne.a...............................24 oktober................jongen
H83.........................................25 oktober................meisje
Princesse.................................26 oktober...............baby
Manon1983.............................27 oktober................baby
Minimi.....................................27 oktober................jongen
Art.........................................28 oktober................baby
Angelique................................29 oktober................baby
La-princesa..............................29 oktober...............baby
Florance26...............................?? oktober................meisje

Lex
8 June 2010, 17:46
ja hoor een stuk meer meisjes! Kom op jongens! :)

EsRe
8 June 2010, 18:34
Hallo Dames,

Hier nog even een berichtje uit het zonnige Toscane....
Hier alles heel goed, maar heb me een beetje verkeken op Toscane zeg, alle leuke plaatsjes liggen op heuvels, en ik merk dat mijn lichaam dat niet zo goed meer trekt, veel last van heupen en bilspieren, en steken onderin mijn buik, dus we hebben gewoon een doe dagje en een rust dagje met elkaar afgewisseld...

Ons meisje is inmiddels van naam veranderd van Reggie naar Bobbelientje... jeetje wat een gebobbel heb ik af en toe in mijn buik zeg, lijkt wel of ze dan met haar billen ligt te draaien ofzo, het is zo grappig :D

Mijn man vind overigens alles leuk, wil altijd voelen, en wil ook alles met zijn tweeen doen, er mag niemand mee naar echo's, naar controle's, er mag niemand bij de bevalling zijn (behalve de mensen die erbij moeten zijn natuurlijk) Dit is iets van ons tweetjes, en daar genieten we beiden enorm van.

Overigens hebben wij behalve de kinderwagen nog helemaal niks gekocht verder, daar moeten we dus echt mee aan de slag als we terug komen van vakantie. Ik heb nog wel de commode van mijzelf van vroeger, die gaan we opknappen, de rest moeten we nog kopen, ik heb echt nog niks :o

Hier trouwens gisteren weer een jaartje ouder geworden, lekker uit eten geweest met mijn lief, en mooie bloemen gehad.
Ik ga trouwens niet naar gym of yoga of weet ik veel wat, dat is helemaal niks voor mij, misschien dat ik later wat ga zwemmen, maar verder niks hoor.

Nou, ik ga me klaar maken om weer lekker ui eten te gaan, morgen nog een dagje en dan gaan we donderdacg ochtend weer naar huis rijden.

Groetjes EsRe

H83
8 June 2010, 18:37
Wat leuk dat het lijstje weer up to date is! Ik had er al wel nagekeken.... maar zoals gewoonlijk versprong alles weer bij mij en heb ik het verder weer laten wezen voor wat het was.... en er niet meer aangedacht... haha! :D

Opa en Oma weten nu ook dat ze voor de tweede keer een kleindochter krijgen, mijn schoonzus heeft ook een meisje, zij wordt ik sept. 5 en wil heeeel graag een nichtje.... hihi! Heeft ze geluk! :D

pumi
8 June 2010, 19:50
weer meiden erbij :D ze zijn idd in de meerderheid!

esre, nog gefeliciteerd! wel fijn dat jullie allebei alles samen willen doen! mij maakt het qua echo's niet zoveel uit, vond het alleen belangrijk dat de 1e met zn 2en was, voor de rest maakt het me niet zoveel uit
met de 20wk echo is mn schoonmoeder meegegaan en misschien vragen we mijn moeder mee naar de 3d echo

lex, kan me goed voorstellen dat je geirriteerd bent!!!

suuzje, die mensen komen altijd op de momenten dat je het NIET wil.. jammer genoeg heb je daar nooit invloed op!!!

Hier is ons dametje vrij rustig vandaag.. wilde mn vriend (eindelijk!) eens voelen, beweegt ze niet haha
ach, dat komt nog wel.. tijd zat!
heb me toch raar gedroomd vannacht.. ik droom de laatste dagen steeds vaker over de baby, heel apart!
vannacht droomde ik dat ze nu al geboren was met 20 weken en dat ze niet eens in het zkh moest blijven, maar helemaal gezond was.. vreemde was wel dat we bij mn moeder woonden & wij als kersverse ouders gingen elke avond weg zodat mn moeder op moest passen :roll: vorige keer droomde ik dat we door een of ander raar groot kraan-achtig ding van een brug gegooit werden en dat ik alleen aan de baby in mn buik dacht!
is toch raar als je wakker word haha

morgen weer op controle :D en dus ook weer hartje luisteren! altijd leuk, ook al kan ik het zelf thuis ook horen.. bij de vk is het toch anders vind ik! ga het dan dus ook over mn moe-heid hebben.. vannacht zo goed geslapen aan een stuk door & toch weer helemaal gebroken, dus ff vragen hoe zij erover denkt en dan daarna ff op mn werk overleggen..
zal mn baas nite blij mee zijn maar daar heb ik niks mee te maken! vorige keer dat ik last had van mn buik zei de vk ook dat ik me gewoon ziek moest melden als ik dat nodig vond, dus daar hou ik me ook zeker aan!

pff heel verhaal weer was neit mn bedoeling haha

Lex
8 June 2010, 20:30
hihi Suuzje, ja dat zijn wel zwangerschapsdromen, he!
Have fun met de controle morgen!!

Brabants Boerinneke
8 June 2010, 21:23
Hallo dames,

hier net terug van de eerste keer zwangerschapsgym. Ik doe "Zwanger&Fit", dat is zeg maar 30-45 min. bewegen en daarna nog 15-30 minuten thema. Het begon al gelijk goed; het eerste thema was weeën ;)
Dan denk je dat je toch al een eindje op weg bent met je ruim 23 weken zwanger :D , sta ik daar ineens tussen allemaal meiden/ vrouwen die voor het merendeel de 30 weken al ruim gepasseerd zijn. Zelfs een aantal die al 39 weken waren! Poe hé!
Maar ik ben wel blij, dat ik hiervoor gekozen heb. Gewoon sporten was toch niet lekker meer en ik vind het ook wel leuk om wat andere zwangere vrouwen "live" te zien en spreken.

Rustig aan doen was toch ook wel het thema van de avond, zeker met warm weer. Schijnbaar kan ook je vruchtwater wat "opwarmen", maar koelt dat niet zo snel af, als wijzelf (??). Tenminste, dat werd mij vanavond verteld.
Dus Esre: goed naar jezelf luisteren in Toscane :) ! Wel genieten en nog gefeliciteerd met je verjaardag! O en trouwens, wij zijn ook nog niet zo ver met de aanschaf van alles. Ik vind het knap dat veel dames hier al een heel eind zijn, met babykamers ed. Maar wij beginnen nu pas een beetje door te krijgen, wat en hoe we het willen. Ach ja, komt vanzelf goed...

Oja en trouwens; leuk nieuws van hier; gisteren heeft ook mijn vriend voor het eerst de baby gevoeld. Gaaf!

En Loesje nog bedankt voor de moeite van het terugzoeken (van het lijstje). Oktober lijkt toch echt een damesmaand te gaan worden. En als al die dames (maar ook heren uiteraard) net zo goed worden in kletsen als de moeders hier... :lol:

Slaap lekker voor straks en morgen iedereen (hopelijk) uitgerust weer op...

pumi
8 June 2010, 21:46
fijn om te horen dat die cursus zwanger&fit bevalt :D ik ga die ook doen! ik begin geloof ik de eerste week augustus pas..
eerder kon niet, dan was het weer te vroeg en was ik misschien nog niet bevallen als de "terug-kom-dag" plaatsvind

Daphne1002
9 June 2010, 07:33
@Florence en H83: gefeliciteerd met jullie meisje!! :D

@Pumi: ik droom ook steeds heel vreemd haha! Vanacht droomde ik dat mijn hele buik heen en weer schudde, omdat de baby zo wild was. Hoogstwaarschijnlijk was de kleine ook lekker druk en dat vertaalt zich dan in zo'n droom ;)

Ik begin het kindje ook steeds krachtiger te voelen en mijn buik gaat steeds een beetje meer in de weg zitten. Als ik staand mijn sokken aan wil doen (dan moet je dus je been optillen én bukken tegelijk), dan voelt dat niet zo lekker meer... En als ik de paarden omwissel van weide (dan moet je een heel stuk lopen) dan voel ik me soms net een waggelende eend :?

Gisteren ben ik met mijn schoonzusje naar Sex and the City II geweest! Had deel 1 al gezien en die vond ik een beetje flauw. Deel 2 is wel echt leuk! Is een aanrader!! :D
We kregen ook nog cadeautjes: een heeeeeeel lief setje voor de baby (een super vrolijk broekje met bijbehorend shirt, sokken en zo'n tut). Zijn we helemaal blij mee!!

@Brabants Boerinneke: wat fijn dat die cursus zo goed bevalt! Ik ga nu maar even zoeken ;) Want wil ook graag wat doen. Lijkt me super leuk!

miek4
9 June 2010, 07:43
Hoi meiden,
wat is er weer veel geschreven!!! Even geen tijd om te reageren, want moet zo weg...
Maar dat ga ik zeker later deze dag nog doen!!
Jammer genoeg is mijn mannetje net weer voor een week vertrokken, dus even niet zo happy...
Even over de hyves, we hebben 3 leden welke zich nog niet hebben voorgesteld, willen jullie dat even doen!?
Ik wil er namelijk zeker van zijn dat iedereen hier van het forum is.
Een bekende van mij had zich namelijk aangemeld en gelukkig zag ik dat!!
Check ook allemaal even in de ledenlijst of je er geen "ongewenste" gasten tussen ziet!!
Fijne dag allemaal!!

Brabants Boerinneke
9 June 2010, 07:56
Goeiemorgen allemaal,

@daphne1002: ja, SATC2 is echt leuk hé! Je moet er wel een liefhebber van zijn, denk ik, anders wordt de film vast al gauw iets te lang. Maar ik heb vorige week ook enorm genoten. Ze draaiden de film bij ons zonder pauze. En dan is 2,5 uur best lang!! Ik moest zóóó nodig plassen, maar ben tot het einde blijven zitten. Wilde heel graag alles zien :)

@Pumi: op Hyves heb ik volgens mij gezien, dat wij in dezelfde plaats wonen, toch? Dat zou dan betekenen dat we ook op dezelfde plek de "Zwanger&Fit" cursus gaan doen, of niet? Op welke dag ga jij? Zou wel grappig zijn!
Ow ja, trouwens gisteren bij de cursus bleek al in het begin, dat het toilet verstopt was. Aargh! En er was maar 1 toilet! Das niet grappig met 15 (hoog)zwangere vrouwen!!

Goed, hier weer aan de slag, iedereen ook een fijne dag!

Daphne1002
9 June 2010, 08:08
@Brabants Boerinneke: je moet idd van het genre houden :D Anders blijft het flauw haha! Ik moest vooral lachen om de Nanny zonder BH en de blik van Mister Big toen ze al springend naast hem stond met die kids. Was echt heel komisch :lol:

Wij hadden wel pauze, maar ik hoefde niet te plassen (wonderlijk genoeg!). Heb lekker wat zoute popcorn gehaald... hmmmmmmm!!

Weet je welke film mij erg mooi lijkt? Leap year! Hier de traiker: http://www.traileraddict.com/trailer/leap-year/trailer

Jolanda10
9 June 2010, 08:18
Hoi allemaal,

Leuk, ik ga die cursus ook doen BrabantsBoerinneke :-D Kan half juli starten..
Ben wel benieuwd hoe ik het ga vinden.
Gister bij de vk over de bevalling enzo gepraat. Lucht wel op dat ik een beetje advies van hun heb gekregen. Verder was me baarmoeder ontzettend goed gegroeit, en was het kindje meteen gevonden. Mooi hartje gehoord. Toch altijd weer fijn!! :-)
Wel weer wat teveel gedaan gister. Van 10 tot 2 geshopt. Lijkt, me niets geks, maar dat vond de baby blijkbaar wel.
Was erg blij dat ik in men bedje lag, en ik had het bij de vk ook aangegeven dat 't echt best wel pijn deed. Dit moest over zijn als ik vanochtend wakker word, en anders bellen.
Voel het nog steeds, wel in lichtere mate... Maar durf niet goed te bellen..
Even afwachten nog maar..

Daphne1002
9 June 2010, 08:19
@Jolanda: wat doet er precies pijn? Je buik?

Bij twijfel gewoon bellen hoor, ze zijn er om je te helpen ;)

Rian-kippie
9 June 2010, 08:29
mogge dames...

ik ga geen pufclub of iets in die geest doen! ik laat het wel over me heen komen!

wilde wel yoga doen, maar dat startte al 3 weken terug... en toen had ik daar net even geen centen voor helaas..

wanneer zou de zon weer gaan schijnen?? tis hier nu al vanaf zondag grauw, benauwd en regen....

Jolanda10
9 June 2010, 08:31
@Jolanda: wat doet er precies pijn? Je buik?

Bij twijfel gewoon bellen hoor, ze zijn er om je te helpen ;)

Ik ben vorige week zondag gevallen. (op me billen.) Sinds toen heb ik het zowiezo erg in me rug. En zoals eigenlijk altijd als je valt, flink wat spierpijn.
Dezelfde avond heb ik onze uk nog gevoeld. Dus zag verder geen reden om de vk te bellen. Gister zei ze nog, dat ik dat gerust had mogen doen.
Nadat ik gister heb geshopt, veel gelopen dus. Steeds steken onder in me buik. Kan 't niet echt goed omschrijven. Als ik op me buik druk is me baarmoeder wat gevoelig, dat merkte de vk gister al op. Kan komen doordat het kindje aan het groeien is, en dus de baarmoeder ook. En ook omdat ik teveel gedaan heb.

loesje80
9 June 2010, 08:34
Rustig aan doen was toch ook wel het thema van de avond, zeker met warm weer. Schijnbaar kan ook je vruchtwater wat "opwarmen", maar koelt dat niet zo snel af, als wijzelf (??). Tenminste, dat werd mij vanavond verteld...

Een vloeistof warmt langzamer op, dan een vaste stof, maar houdt die warmte ook langer vast. Dus vruchtwater warmt wat langzamer op dan jijzelf (daarom kan de sauna ook wel enzo) maar als het dan een paar dagen lekker warm is, dan heeft het de tijd om op te warmen. Als het daarna kouder wordt, koel jij als persoon wel af, maar het water doet dat veel langzamer (net als de zee en het strand, het zand wordt heel snel warm, maar is 's avonds ook snel weer koud, de zee warmt heel langzaam op, maar is in september nog lekker warm) --> Sorry, moest het even opschrijven, beroepsmatig ;-) (geef aardrijkskunde op een gymnasium ;) )

Nu even pauze, en dan weer lesgeven!

Rian-kippie
9 June 2010, 08:37
Rustig aan doen was toch ook wel het thema van de avond, zeker met warm weer. Schijnbaar kan ook je vruchtwater wat "opwarmen", maar koelt dat niet zo snel af, als wijzelf (??). Tenminste, dat werd mij vanavond verteld...

Een vloeistof warmt langzamer op, dan een vaste stof, maar houdt die warmte ook langer vast. Dus vruchtwater warmt wat langzamer op dan jijzelf (daarom kan de sauna ook wel enzo) maar als het dan een paar dagen lekker warm is, dan heeft het de tijd om op te warmen. Als het daarna kouder wordt, koel jij als persoon wel af, maar het water doet dat veel langzamer (net als de zee en het strand, het zand wordt heel snel warm, maar is 's avonds ook snel weer koud, de zee warmt heel langzaam op, maar is in september nog lekker warm) --> Sorry, moest het even opschrijven, beroepsmatig ;-) (geef aardrijkskunde op een gymnasium ;) )

Nu even pauze, en dan weer lesgeven!

weer wat geleerd!!

EsRe
9 June 2010, 09:03
@ Jolanda,

Die steken dat heb ik ook, net alsof je heel hard gerend hebt en dan van die steken in je zij krijgt, maar dat had ik nu links en rechts. Is volgens mij gewoon dat we teveel gelopen hebben, ik had het ook telkens als ik een heuvel op gelopen had.

Lex
9 June 2010, 09:05
Vanochtend naar de fitness, deze namiddag receptie voor twee eerste communiekantjes op mijn werk om 15u. Zal weer raar doen om al die gastjes terug te zien.
O ja, ik heb een park plus matras geregeld tweedehands die normaal 380 euro kostte en nu krijg ik die voor 135 euro. Is heel goed onderhouden. Yipie!
Groetjes!

Jolanda10
9 June 2010, 09:24
@ Jolanda,

Die steken dat heb ik ook, net alsof je heel hard gerend hebt en dan van die steken in je zij krijgt, maar dat had ik nu links en rechts. Is volgens mij gewoon dat we teveel gelopen hebben, ik had het ook telkens als ik een heuvel op gelopen had.

Ja zoiets EsRe.. Heel vervelend gevoel! :S
Toch maar rustig aan doen dus ;-)

J.D.
9 June 2010, 12:15
@Suuzje, als jullie pandje helemaal klaar is, kunnen jullie dan beginnen aan de babykamer?
@EsRe, leuk he die bewegingen van je kleine meisje! mijn man en ik doen trouwens ook alles met zijn 2en, heerlijk hoor! en nog gefeliciteerd met je verjaardag!
@pumi, haha je bent goed aan het dromen, vandaag veel plezier bij de vk!
@Brabants Boerinneke, haha ja dan is 23 weken niks, lol. leuk dat je vriend de kleine heeft kunnen voelen!
@Jolanda, gewoon bellen als je denkt dat het niet gaat, daar zijn ze voor.

Hier gister een heerlijke slaapdag gehad, zoals ik al vermelde was ik gister ochtend terug gaan slapen tot in de middag. Toen gister mijn mannetje moe uit zijn werk kwam, zijn we samen naar bed gegaan en heb ik nog 2 uurtjes geslapen en dan gewoon s'avonds tot vanmorgen weer. Ben nog altijd wel moe, maar heb er zo van genoten :D
Wilde vandaag mijn schoonmoeder verrassen met tekenen in de polder ofzo (ze schilderd, tekent, etc.), maar de regen laat het niet toe, dus maar even uitstellen.
Zo even boodschappen doen en dan het laatste restje van de muur afhalen (had het even gelaten voor wat het was).

Jolanda10
9 June 2010, 12:23
Net toch maar gebeld.. Lig al de hele dag op de bank/bed.. of zit op een stoel.
Buik is met vlagen behoorlijk hard, en die stekende pijn onderin verdwijnt maar niet.

Moest me urine laten testen bij de ha. Omdat het een blaasontsteking kan zijn. (ook al heb ik geen pijn bij het plassen.)
Als dit uitgesloten is, en de pijn is er nog steeds. Komt ze langs, omdat er ook groeiweeeen kunnen ontstaan. Dit is natuurlijk niet goed.

Wish me luck!
(lekkere klagerd ben ik overigens.. Sorry! :S)

Lex
9 June 2010, 12:24
goh J.D., iK zou graag jouw heerlijke slaapdagen overnemen, ik snak ernaar!

Hier doe ik momenteel het meeste werk aan de babyzaken, maar ben dan ook het meeste thuis. Ventje heeft in de zomervakantie drie-vier weken vakantie en zal dan ook wel meer kunnen doen.

@Jolanda, veel luck!! :)

Hoe is de stemming geweest bij jullie?
Wij hebben stemming nu zondag.
Groetjes!

Maj
9 June 2010, 13:02
@ Daphne, wauw lekker geshopt bij de prenatal! Fijn dat je je beeb beter voelt, ik had ook een beetje minder het idee dat ik de beeb voelde, maar nu voelde ik haar gisteren ook een stuk beter, een vriendin van mij opperde dat het best kan dat ik nu aan enige beweging gewend begin te raken en er dus niet meer zo op let…
@ Jolanda, ja dat zij vond dat ze gelijk had, vond ik ook niet zo geweldig, vriendlief vroeg ook al of ik wel nog zou gaan, maar ja wil toch wel in beweging blijven, en tja om weer een andere te zoeken…
@ Lex , balen zeg dat het zo lastig is met die gebreken aan jullie huis!! Misschien kan je toch nu al checken op een wat koelere dag of de verwarming het doet?
@ Florence26, gefeliciteerd met jullie dochter!
@ suuzje, zonder kind mag je alles gewoon vervoeren hoor! Met kind, dan moet het in de auto in de maxicosi met gordel. Fijn zeg dat het kan!!
@ jd, haha de kamer, we moeten nog veel doen, dus ik ben benieuwd, elke keer komt er ook wat bij, nou ja we zullen zien!!
@ H83, waauw Gefeliciteerd met jullie dochter!
@ Esre, gefeliciteerd met je verjaardag, wij hebben naast de kamer en de kinderwagen ook nog niets aangeschaft, ik wil eerst de kamer op orde hebben zodat ik overzicht heb haha.
@ miek, ,kan je aangeven wie het zijn, dan kunnen diegene reageren? Ik zie geen bekenden van mij in de lijst in ieder geval.
@ loesje, bedankt voor de uitleg!
Gisteren een uur onze beeb kunnen bekijken!! Bij de hogeschool hier in de buurt, hadden ze exames echoscopie, en ik had me al even geleden opgegeven, Nu mocht ik dus komen en heb ik mijn schoonzusje meegevraagd, het was echt wel leuk! Ik kan nu zeggen dat er twee studentes zijn geslaagd voor hun opleiding om mijn buik/beeb hahah

Eerst ging de lerares kijken of alles goed te zien was en te meten, waarschijnlijk ook een snelle voorcontrole, zodat ze ziet of er niets abnormaals te zien was. Beeb liet alles goed zien! Dus we mochten klaar gaan liggen voor de studentes. De eerste vertelde ook veel aan mij, dus dat was wel leuk! Alles was helemaal prima! De tweede was ook goed, en daarna mocht ik na een uur van de tafel af, phoe, dat was een leuke maar ook wel lange lig hoor! Tijdens een van de exames, zei de lerares nog, als het kindje zo beweeglijk is, dan kan je beter het beeld stil zetten hahaha, oke dan weten we dan ook weer. Wat ook heel leuk was (vond ik) dat beeb echt begon te reageren op de druk die toch op de buik wordt uitgeoefend, dus dan zag ik haar op het beeldscherm bewegen en voelde ik tegelijkertijd een schopje oid.
Op het einde nog even een brutale vraag gesteld of ik mocht weten wat het geslacht was, dat was geen punt (ze had wel liever gehad dat ik dat vooraf had gevraagd) het was een meisje, dat zag ze heel snel! Doordat ik zag dat ze schopte en het voelde, heb ik nu wel echt het gevoel dat wat ik op het beeldscherm allemaal zag ook echt in mijn buik zit!

Oh ja enige dagen geleden heeft vriendlief de beeb ook gevoeld, nu begon hij gisteren ermee om de beeb al met denaam aan te spreken die we hebben gesproken, en ook als we het over haar hadden, ik heb toch maar gezegd dat ik dat niet wil. dadelijk verspreek ik me nog tegen iemand!

J.D.
9 June 2010, 14:48
@Jolanda, good luck!
@Maj, komt best goed ;) en klinkt leuk die echo van een uur ;)

Lex
9 June 2010, 16:24
@Maj, zijn we van plan om te doen eenmaal we terug brandstof hebben aangekocht. Zo leuk zeg die uurecho en proficiat met jullie meisje! :D Leuk dat ze zo beweeglijk is.

Hier is de receptie achter de rug, was best wel druk. En is niet zo makkelijk om terug afscheid van de gastjes te nemen...
Vanavond wat relaxen en ik hoop eindelijk eens op een goede nachtrust. Ik probeer nu sinds een week voor het slapengaan een 'warme' douche te nemen met kneipp lavendel relaxdouche. Maar helpt niet echt.
Iemand tips, please!

Groetjes :)

Jolanda10
9 June 2010, 16:51
Zoo, daar ben ik weer!
Even flink geschrokken omdat de vk mijn klachten behoorlijk serieus nam.
Heb vanmiddag uiteindelijk toch even gebeld om te vragen wat normaal was. Hoeveel pijn en hoelang dat mocht duren.
Uiteindelijk heb ik me urine naar de ha moeten bregen voor controle op een blaasontsteking. Daar kan je blijkbaar erg buikpijn van krijgen ook al heb je geen pijn bij het plassen.
Zo gezegt, zo gedaan. Helaas kreeg ik daar een raar antwoord. Mijn plas was niet schoon. Ik moest morgenochtend maar terug komen met ochtendurine, dan konden ze weer testen.
Terug thuis, weer de vk gebeld, en mijn verhaal gedaan. Ze vond dit vreemd. Juist een niet schoon plasje kan duiden op bijv, blaasontsteking.
Dus ze kwam even langs om te kijken, en te voelen. Oke! Fijn! :-)
Binnen 10 min was ze bij me thuis. Ben op bed gaan liggen, en als eerst even geluisterd naar onze kleine uk. Die was erg actief, veel geschop te horen op de echo. Toen nog even inwendig aan de baarmoeder mond gevoeld of er evt al wat ontsluiting zou plaats vinden. Dit was gelukkig!! niet het geval.
Ze wilde graag dat ik even langs het ziekenhuis ging, om ook daar mijn urine te laten testen. Mocht daar ook niets uit komen, dan konden ze gelijk verder onderzoeken wat het dan wel zou zijn. Nouja, oke. Schrok ervan, maar ook dat komt goed. Ben naar het ziekenhuis gereden en gelukkig kon mijn mannetje rond die tijd ook gaan op zijn werk, om met me mee te gaan.
Daar aangekomen, mocht ik gelijk weer een plasje doen, wat dan opgestuurd werd naar het labratorium, en in ongeveer een half uur uitslag zou geven. Blaasontsteking, of toch niet.
Ondertussen zoude we een gynecoloog aan bed krijgen die wat metingen zou doen op een echo. Meteen werd ook verteld dat als er geen duidelijke oorzaak gevonden zou worden, of wat raars gevonden zou worden. Ik me voor moest bereiden op een opname. WOW! een opname... daar was ik niet echt op voorbereid. Tranen in me ogen natuurlijk.. :cry: Gelukkig hadden we een lieve verpleegkundige, die vertelde dat het normaal was dat ik daarvan schrok. en dat het allemaal nog mee kon vallen.

Jolanda10
9 June 2010, 16:58
>>> vervolg;
Gelukkig hebben we niet lang hoeven wachten op de gyn. Een lieve man die wat vragen voor me had. En daarna goed had uitgelegd wat de bedoeling verder was. Hij heeft eerst gevoeld op me buik. Daarna een uitwendige echo gemaakt om te kijken hoe het kindje beweegd, en of er voldoende hartactiviteit is. Gelukkig was dat het geval. Onze uk was ontzettend aan het bewegen. Daarna volgende een inwendige echo om te kijken naar de baarmoeder mond, of deze nog hard is, of dat er wat ontsluiting aan het komen is. En.. Of hij nog lang genoeg is. Dit kan anders wijzen op een aankomende vroeggeboorte. Gelukkig zag het er beide goed uit.
Ook heeft hij even gekeken naar de moederkoek, dit ivm de val van afgelopen zondag. Ook daar was verder niets aan te zien. (Als je valt kan er een bloeduitstorting te zien zijn bijv.)
Gelukkig maar!
Nu nog even op de uitslag van de urine wachten. En ook daar was niets in te zien. Er is dus eigenlijk geen hele duidelijke reden waar ik zo'n pijn door heb. Waarschijnlijk door de groeiende baarmoeder. Dat alles wat gevoeliger is, waardoor ik harde buiken krijg. Dat resulteerd dan weer in verschikkelijke bandenpijn. Die je ook goed onderin voelt.
Voorlopig rustig aan. Geen lange wandelingen of andere intensieve dingen.. En, mocht er geen einde aan komen, weer contacten met de vk.

Ben benieuwd!! Ben voor nu weer even gerustgesteld. :-)

J.D.
9 June 2010, 17:29
@Lex, ow hoop voor je dat je snel goed kan slapen. Ik heb zo snel even geen tips bij de hand.
@Jolanda, kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar wat fijn dat ze je zo serieus nemen! Goed dat ze niks "erg" konden vinden, rustig aan doen! Knuffel!!

Hier vanmiddag dan eindelijk contact opgenomen met de fysio (gespecialiseerd in bekken), heb het nu al zolang uitgesteld. Kan gelukkig vrijdag al terecht en wat een leuke vrouw! de pijn hier wordt alsmaar erger en ik kan bijna niks meer. Als ik ook maar iets doe, dan heb ik gelijk veel pijn, dus blij dat ik zo snel terecht kan!
Verder gaat het hier goed, vandaag alweer 24 weken zwanger! wat gaat de tijd toch hard he!

Maj
9 June 2010, 17:32
@ jolanda, dat zou schrikken zijn geweest! Hopelijk is de pijn snel wat minder..

@ j.d. hopelijk scheelt het dadelijk dat je tips krijgt van de fysio..

@ lex, nee geen tips om te slapen, ik leg vaak mijn hoofd neer en wordt weer wakker van de wekker...

minimi
9 June 2010, 18:04
@Florence en H83: gefeliciteerd met jullie meisje!!
@Jolanda10: dat is inderdaad even schrikken..... heb laatst ook ochtendurine ingeleverd ivm vaker plassen. Waren ze telefonisch niet bereikbaar dus ik maar gewoon heengereden met de ochtendurine van 6 uur 's morgens. Kwam ik daar om 9:15 vroeg ze van hoelaat de urine was. Ik van zo rond 6 uur. O dat is wel lang het mag eigenlijk niet ouder zijn dan 1 uur :?
ik vroeg haar hoe ik dat dan moest doen als zwangere.... Ik moet iedere morgen om 6 uur op en haal het dan nog net tot op de wc :( Maar goed ze zouden het testen en als het te testen was hoefde ik niet terug..... Maar alles was in orde...
Nu morgen maar weer even bellen heb weer last van iets anders in die omgeving :oops:

Vandaag trouwens 20 weken..... Wat gaat de tijd snel...
Morgen van 10 tot 12 uur examen en vrijdag om 10 uur eindelijk de 20 weken echo... Weer eens naar het ukkie kijken... ;)

Rian-kippie
9 June 2010, 18:23
inderdaad erg schrikken jolanda.... maar gelukkig maakt de kleine het goed en lijkt er weinig aan de hand... hopelijk trekt de pijn ook weer snel weg!!

Lex
9 June 2010, 18:27
ze zorgen ginds wel goed voor je Jolanda! Doe het maar rustig aan.

SelOg
9 June 2010, 19:30
Jemig Jolanda, dat is even schrikken geweest! Ben blij dat alles in orde is met jou én de baby.
Minimi gefeliciteerd met je 20 weken!!!
Maj, wat gaaf dat je lekker een uur naar je baby mocht kijken!!!
J.D. hoop dat het snel beter zal gaan met je bekken!

Ik heb ook weer een buikfoto geplaatst op de website. Mijn buik is in twee weken flink gegroeid!!!Morgen 23 weken zwanger :D

SelOg
9 June 2010, 19:44
Oh dames nog iets! ben zo blij!!!! De kinderopvang die mijn baby heeft geweigerd omdat ze geen plek hadden, heeft me gisteren gebeld en gezegd dat ze nu wel plek hebben per 1 januai 2011!Jippieeeeeeeeeee :D :D

Jolanda10
9 June 2010, 19:53
Lief jullie reacties!! :-) THNX!
Heb net lekker in bad gelegen. Ff tot rust komen.. Lekker boekje erbij en ff aan wat anders denken!
Doet wel goed, eerlijk gezegt.
Hopelijk kan ik vannacht lekker slapen, wil morgen eigelijk per-see naar een crematie.

@ minimi; gek he, van die urine :S Op 't ziekenhuis gaat het wat dat betreft net wat makkelijker. En.. Gefeliciteerd met de 20 weken!
@ Lex; hopelijk kan je lekker slapen vannacht. Heb het ook een aantal weken gehad (ook door de hond) en dat sloopt je!! Misschien kan je van die avondmelange thee nemen? Warm bad of douche wil vaak ook helpen. Kopje warme melk? Boekje lezen voor je gaat slapen??
@ J.D. fijn dat je zo snel terecht kan! Heb vandaag weer eens gehoord hoe goed je naar je lichaam moet luisteren! Dus... ;-) Pas goed op jezelf! Niet meer doen dan je kan!
@ SelOg, mooie foto weer! En, je bent inderdaad duidelijk gegroeit! Leuk he? :-D En, fijn dat de kinderopvang toch plek heeft! :-) Toch wel fijn als dat jullie voorkeur heeft!!

miek4
9 June 2010, 20:29
Hey meiden! Moe van het werk, dus ff snel reageren en dan languit op de bank.... Morgen weer een drukke dag...

Heb net op hyves een berichtje gedaan, lees ff allemaal!! Dank u :lol:

jolanda; wat een schrik zeg... Gelukkig hebben ze je heel serieus genomen en lijkt alles gewoon in orde!!
Selog; wat fijn dat de kinderopvang toch door kan gaan!!! Wij hebben ook alles rond, we gaan naar een particuliere opvang.
minimi; akelig die klachten... ik heb ook een tijdje ermee gesukkeld... nu lijkt alles weer oke!
JD; ik hoop dat ze je snel van de pijn af kunnen helpen of in ieder geval het draaglijk kunnen maken voor je...
Lex:... slapen, dat gaat hier momenteel goed, maar heb vorige week ook heel veel wakker gelegen... Helaas geen tips voor je die bij mij hebben gewerkt...

H83
9 June 2010, 20:39
Het meiden, ik lig in bed, ben vreselijk moe, chagarijnig, jankerig.... alles.... bah!
Morgen weer een dag.... hopelijk een betere... :(

Dat was/is zeker schrikken Jolanda, fijn dat alles zo goed is onderzocht en dat het goed is met jou en de uk!

Tot later meiden.... ;)

Suuzje
9 June 2010, 22:25
Even snel een berichtje voordat ik naar bed ga (val bijna in slaap hierzo...)

Jolanda! Wat een heftig verhaal! Kan me voorstellen dat je bent geschrokken... fijn dat ze je zo serieus nemen (misschien voor je gevoel even té ;) ) en gelukkig is alles goed! Sterkte wel met je bandenpijn... dat is ook geen pretje!

H83... slaap lekker en ik hoop op een betere dag voor je morgen! Knuffel!

Miek, ik ga je berichtje morgen lezen! :D

Lex, hoop dat je lekker slaapt vannacht! Lekker slapen is toch wel heel belangrijk! Ontspan je wel genoeg 's avonds? En een lekker warme douche helpt inderdaad vaak wel. Misschien nog wat ontspannends lezen in bed? :?

Jullie zijn allemaal wel netjes wezen stemmen vandaag toch! ;)

We zijn vandaag samen druk geweest in ons werkpandje, ik heb alles schoongemaakt, gedweild, gezogen etc etc... ik ben echt helemaal stuk nu! Maar het ziet er echt fijn uit nu! Alles is zoveel lekkerder als het schoon is en je eigen spullen er staan! Morgen weer verder met de rest hier inpakken en een beetje werken. En een beetje rustig aan doen, ik heb nu echt enorme last van mijn rug! Laag onderin wat uitstraalt naar mijn rug. :( Ik ben er nu wel achter dat dat echt een teken is dat ik teveel heb gedaan. :roll:

En als de kamer thuis echt leeg is, kunnen we van het weekend onze slaapkamer daarheen verhuizen*én kunnen we aan de babykamer gaan beginnen! :D Vandaag ook mooie verf gekocht; "zee" uit de vt wonen collectie, heel mooi vind ik zelf! :D Kan niet wachten om met de muur te gaan beginnen. Joehoe!!! :D

J.D.
10 June 2010, 04:50
@Lex, heb je een beetje een goede nacht gehad meis?
@Jolanda, hoe gaat het vandaag met jou? Hoop dat je je een stuk beter voelt.
@minimi, nog gefeliciteerd met de 20wkn! Succes met de 20wkn echo!
@SelOg, gefeliciteerd met je 23 weken! en je kunt idd de groei mooi zien :D Fijn dat jullie baby is geaccepteerd door kdv :D
@miek, succes met je drukke dag.
@H83, hoop dat je je vandaag beter voelt!
@Suuzje, hard aan het werk geweest, leuk om dan het resultaat te zien he!

Hier eindelijk al het behang van de muren af ;) ben zo blij :D:D
Ik wens jullie allen een fijne dag, met hopelijk veel zonuren!

Jolanda10
10 June 2010, 07:03
Goedemorgen,

Zo ben weer een beetje van de schrik bekomen. Als je zelf denkt dat je een buikpijn hebt, en er dan zo mee omgegaan word.. Pff..
Heb heerlijk geslapen :-) Lekker gedoucht al, en zit nu aan me ontbijtje.
Ga zo met me man naar een crematie. Ben blij dat ik kan gaan!!

@ H83; Hmm.. balen zo'n dag! Hopelijk heb je lekker geslapen, en begint je dag vandaag beter!
@ J.D. JEEEJ! eindelijk het behang eraf :-D Nu kan het leuke werk gaan beginnen, toch?
@ Suuzje, fijn dat alles schoon is in jullie werkpandje! Heerlijk gevoel geef dat altijd! Fijn voor jou dat je eindelijk kan beginnen aan alle grote verhuizingen! :-D
@ Miek; rustig aan doen met die kleine in je buik he! ;-) Weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan. En.. voor mij staan er allemaal 'onbekende' in de lijst van hyves.. Niemand uit directe omgeving. Prima dus!!

Fijne dag allemaal! xxx

Daphne1002
10 June 2010, 07:53
@Jolanda: jeetje wat een verhaal! Kan je me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Ben blij dat het waarschijnlijk om groeipijnen gaat, dan doet je lijf het dus prima ;)

Ik had gisteren ook last van mijn buik... aan de zijkant. Volgens mij zijn dit ook groeipijnen. Ik doen het dan ook rustig aan. Als ik wat bewogen heb, dan gaat het beter, maar een fikse wandeling lijkt me niet verstandig.

Nou ik zal zo even douchen en dan lekker op pad :D Fijne dag allemaal!

Maj
10 June 2010, 09:55
@ selog, fijn zeg dat de kinderopvang van je keuze toch door kan gaan!

@ Lex, nee ik kan je echt niet helpen met slapen, schreef ik gisteren nog dat ik nergens problemen mee had, heb ik vannacht de hele nacht wakker gelegen zucht..

Waarschijnlijk ga ik vanaf begin juli 100 procent de ziektewet in, omdat er dan geen stagiaire meer langs mij kan staan omdat die dan klaar zijn en omdat men verwacht dat ik het niet zo lang vol kan houden....

Misschien moet ik me er gewoon bij neerleggen dat het niet anders is, maar momenteel heb ik er nog even moeite mee, wil nog niet ziek zijn hahaha

Gelukkig heb ik wel lieve collega's vandaag weer heeft er een benoemd dat ze in ieder geval zeker weet dat ik er de kantjes niet vanaf loop en dat het niet aan mijn instelling ligt. phoe hey dat valt dan in ieder geval mee, daar ben ik dan toch bang voor he, stom eigenlijk...

E82
10 June 2010, 10:06
Zo, net anderhalf uur thuis zitten werken aan de voorbereidingen voor een oefengroep op de praktijk. Wel lekker om zo thuis af en toe eens wat te kunnen doen.
En Maj....het blijft fijn als ze bevestigen dat je er de kantjes niet vanaf loopt. Heb ik ook hoor, daarom doe ik regelmatig thuis wat extra voor het werk, zodat ze ook weten dat het niet aan inzet ligt als het niet gaat!

Nu begint hier het zonnetje er wat door te komen....dadelijk lekker naar buiten. Hoewel ze wel erg benauwd weer geven voor vandaag.....

Eef82
10 June 2010, 13:07
Ha dames!

Ook hier een goede 20-wekenecho achter de rug!
Prachtig om alles zo uitgebreid te zien en ontzettend blij dat er helemaal geen rare dingen te zien waren.
En dat voor een ingevroren embryo'tje! We zijn weer opgelucht en super trots op onze ukkepuk!!
Heb vandaag dan ook trots rondgelopen met mijn I love my baby t-shirt, hihi!

Gelijk weer aan het shoppen geslagen; een leuk vestje van Lief!, een polo'tje (lekker kak, haha) en vier rompertjes. Ook hebben we een wiegje voor in de slapenkamer gekocht; eentje van karton die binnen 1 minuut in en uit elkaar te zetten is. Super wijs en heel makkelijk mee te nemen! Verder heb ik vandaag zowaar een (slim fit) positiespijkerbroek gevonden! Helemaal blij mee. En ik heb nu ook een voedingskussen aangeschaft, voor tijdens het slapen. Leuk leuk leuk!!

En H83; heb je vandaag een betere dag?

Suuzje; heerlijk om zo bezig te zijn met jullie pandje en babykamer!
Doe je wel een beetje rustig aan?

J.D.; ik ga je volgen: vandaag maar es beginnen met behang afhalen!
Maar doe ook een beetje rustig aan jij!

Jeetje Jolanda; dat was zeker schrikken!
Maar fijn dat ze alles heel serieus nemen. Nu weet je zeker dat er niks mis is!

Selog; wat super van de kinderopvang! Dat is toch fijn!!
Mijn man zei gister dat er nog een nieuwe bij ons in de buurt is die nog kids aannemen. Morgen opendag dus we gaan zeker even langs, want we hebben nog geen plekje ergens anders (staan wel op wachtlijsten, maar dat redden we niet per 1 januari)

Maj; kan me voorstellen hoor, dat je het balen vindt als je binnenkort de ziektewet in moet!
Maar fijn dat je collega's opmerken dat het niet aan jouw instelling ligt!

E82: zon???? Waar woon jij dan ;) . Hier geen zon te bekennen helaas.
Maar goed, binnen genoeg te doen en morgen moet ik - omdat ik vandaag vrij ben - gewoon werken... Hopelijk zaterdag weer zon!

Minimi: gefeliciteerd met de 20 weken! Heel veel succes vrijdag!

J.D.
10 June 2010, 13:18
@Jolanda, voor mij zit nu het werk er even op. Schuren en schilderen doet mijn mannetje en mijn moeder behangt. Dus straks inrichten :D:D
Sterkte op de crematie!
@Maj, fijn dat ze met je meedenken op het werk, lastig om een stap terug te moeten doen, maar goed alles voor de kleine!
@Eef, gefeliciteerd met de goede 20wkn echo! En je hebt goed geshopt ;) Ik hoop dat het behang er bij jullie beter/sneller af zal gaan, dan bij ons :D

suusdemuus
10 June 2010, 17:14
hey meiden

ik heb iets geks ontdekt (haha ik weer hoor)
nu ben ik 4 oktober uitgerekend en dus 23 weken en 3 dagen zwanger.
Maar in al mijn banners zoals op hyves enzo staat 25 weken en 3 dagen hoe kan dit nou.
Dan moet je je uitgerekende datum invullen en dan telt ie vanzelf waarom komt het overal uit op 25 weken en 3 dagen terwijl ik 23 weken en 3 dagen ben ik snap er niks meer van en het zit me de hele dag al in me hoofd ????????????????????????????????????
We zijn nu week 23 en dat vond ik ook altijd wle makkelijk rekenen zo dus volgens mij rekenen die banners iets verkeerd of niet?
Nou ik hoor het wel

Groetjes Suus

J.D.
10 June 2010, 17:42
hey meiden

ik heb iets geks ontdekt (haha ik weer hoor)
nu ben ik 4 oktober uitgerekend en dus 23 weken en 3 dagen zwanger.
Maar in al mijn banners zoals op hyves enzo staat 25 weken en 3 dagen hoe kan dit nou.
Dan moet je je uitgerekende datum invullen en dan telt ie vanzelf waarom komt het overal uit op 25 weken en 3 dagen terwijl ik 23 weken en 3 dagen ben ik snap er niks meer van en het zit me de hele dag al in me hoofd ????????????????????????????????????
We zijn nu week 23 en dat vond ik ook altijd wle makkelijk rekenen zo dus volgens mij rekenen die banners iets verkeerd of niet?
Nou ik hoor het wel

Groetjes Suus

Heey Suus, is idd wel raar, je zit er niet naast hoor! de banners dan wel! :D

Lex
10 June 2010, 19:11
Hey lieverds!

@Suusdemuus, jij bent juist hoor! misschien eens de banners vernieuwen of zo? Verder alles goed met je?
@J.D. zo leuk het inrichten gedeelte vind ik het fijnste om te doen!
@Eef, blij te lezen dat alles in orde was met de beeb! Proficiat! Shop till you drop hihi, succes op de opendeur!
@Maj, blij te lezen dat ze goed genoeg beseffen op je werk dat je je uiterste best doet. Het is idd wel wennen hoor het uit handen geven...
@H83, vandaag al wat beter met je? Saai hé zo'n k*dag.
@Suuzje, jij bent ook weer een bezige bij! Verder alles goed met je? Geen kwaaltjes?
@SeLog, wat een geluk van de opvang zeg, super!! Das al een grote opluchting, hé.

Hier deze nacht maar geslapen tot 3u40, ik kon er wel bij wenen, ik word op zo'n moment er ook nerveus van. Vandaag moeten babysitten op mijn twee kleine neefjes en ben stikkapot. Maar ik hoop vannacht op een betere nacht.
Iedereen een fijne avond!! :)

H83
10 June 2010, 20:11
Dag dames, ik heb vandaag wel een wat betere dag, maar ben nog wel moe.... ga ook niet veel meer doen en optijd mijn bedje in!

Tot later! Dan lees ik ook weer helemaal bij.... ;-)

suusdemuus
10 June 2010, 20:25
nou idd ik dacht al ;) en lex met mij gaat het goed hoor alleen maakt me buik een groeispurt momenteel en ben ik echt ontzettend moe... Maar s,nachts rond 3 a 4 uur weer wakker en da kom ik weer moeilijk in slaap. Voel me zo langzamerhand een olifantje hihi en het lopen gaat soms ook minder maar verder alles oke.
Zo heb ik weer last van een oer nesteldrang en zo doe ik gewoon ( :oops: echt dagen ) omdat ik te moe ben of er geen zin in heb daarin tegen als ik weer last heb van me drang hihi dan doe ik ook alles in 1 x goed. Nou ik ga me bedje in fijne avond girls.

Liefs Suus

J.D.
11 June 2010, 04:25
@Lex, kan me voorstellen dat je er wel om kunt houden, wordt je wakker van de kleine? van de pijn? of gewoon wakker, wakker? Hoop echt dat je deze nacht goed hebt kunnen slapen!!
@H83, verstandig!

Vandaag naar de fysio en ik ben zo blij!! kan als de wekker gaat, amper mijn bed uit, net alsof ik overreden ben van onder! :oops: :oops:
Zak ook zo vaak door mijn benen op een dag dat dat niet zo veilig meer voelt. Dus helemaal happy dat ik al zo snel terecht kon. Ben benieuwd!

Geloof trouwens dat ze het weekend mooier weer verwachten, iets koeler, maar wel zon!

Jolanda10
11 June 2010, 08:21
Goedemorgen!

Sinds de hyves is het hier een stukje rustiger geworden.. :-D Of ben ik de enige die dat merkt?
Hier eindelijk lekker opgestaan. Geen last van me buik op dit moment. Zit gelijk vol energie, en weet dat ik die een beetje over vandaag moet gaan spreiden :-D Vanavond lekker uiteten voor de trouwdag van paps en mams. Heb er zin in!

@ J.D; succes bij de fysio! Hopelijk heb je snel resulataat!
@ Suus; Haha, nu al een olifantje ja? En je moet nog zolang ;-) Wel gek van die banners, het is me eigenlijk nooit opgevallen.
@ H83; Fijn dat je al een wat betere dag hebt. Die moeheid daar heeft denk ik iedereen wel last van. Toch een vervelend kwaaltje als je 't wat drukker hebt! Af en toe lekker aan toegeven! Voel je je een stuk beter!
@ Lex.. Damn! Weer zo slecht geslapen? Hmm.. Vervelend hoor! Heb je ergens last van? Of is het net als J.d. al vroeg, ben je gewoon ineens klaarwakker?

Natascha1982
11 June 2010, 08:36
Goedemorgen!!! Hier mijn eerste vakantiedag!! Kon het niet laten sorry voor degene die nog moeten werken. J.D. ik hoop voor je dat het werkt, laat je het weten, heb hetzelfde gevoel als jij sinds 3 of 4 dagen en das niet fijn!!

Iedereen een fijne dag toegewenst!!

miek4
11 June 2010, 08:45
Goedemorgen meiden!!! Wat een triest weer is het vandaag....
Heb een vrije dag, dus wil eigenlijk vanmiddag de stad eens in om zo maar lekker te shoppen!!!
Dat is echt lang geleden!!

Jolanda10
11 June 2010, 08:50
Goedemorgen meiden!!! Wat een triest weer is het vandaag....
Heb een vrije dag, dus wil eigenlijk vanmiddag de stad eens in om zo maar lekker te shoppen!!!
Dat is echt lang geleden!!

Prima shop weertje! :-) Niet teveel met zware tassen sjouwen hoor :-D

La-princesa
11 June 2010, 08:56
Heey dames! Dat is weer een lange tijd geleden voor mij!

Suus ik denk dat je banner anders loopt omdat die van een standaard cyclus loopt. Als een langere of kortere cyclus hebt gehad heeft dat invloed op je uitgerekende datum.
Dat had ik dus ook! En als dat t niet is weet ik t ook niet meer!!

Hier:
Ik ben sinds gister zo goed als geslaagd!! Ben zo blij nu kan ik me helemaal richten op ons kindje!
Over 2 weken weet ik de definitieve uitslag! Nog even spannend dus! Verder voel ik me prima! Voel de baby vaker en steviger en dan voel ik me zo speciaal! Zo een trotse mama!

Fijne dag! Reageer snel weer meer! Heb jullie wel een beetje gemist!

Lex
11 June 2010, 09:01
Geniet van het shoppen Miek! Heb er ook zin in. Maar zal voor morgen zijn.
J.D., succes bij de fysio, hopelijk helpt het!
hier toch wat beter geslapen, maar nog erg moe.
Inslapen valt me gewoon niet makkelijk en 'sanchts moet ik dan naar het toilet!let er nochtans op om niet veel te drinken 'savonds). En na het tripje naar de badkamer, kan ik de slaap gewoon niet vatten. Brr

Straks naar de fitness en dan wat relaxen, heb weinig energie. Ventje heeft gisterenavond het park in elkaar gezet. Mooi hoor! Ben echt blij dat er hier beneden al wat staat om naar te kijken. Geeft een goed gevoel!
Fijne dag nog dames! :)

Vandaag 23 weken!! :D

Rian-kippie
11 June 2010, 10:46
hey dames!

ik heb gister mijn buik voor het eerst zien bewegen!! zo grappig... ook heb ik ons meissie zitten plagen door met 2 vingers in me buik te duwen op een hard stukje (denk haar kop of kont hihi) toen ging ze terug zitten duwen!! zo grappig...

J.D.
11 June 2010, 12:00
Heey meiden,

Hier weer terug van de fysio! Wat ben ik blij dat ik geweest ben. Ze vond alleen wel dat voor 24 weken zwangerschap, mijn bekken wel heel erg waren, ze vroeg gelijk of ik hormonen heb gehad (dit heb ik gehad om zwanger te worden), ze zegt niet dat dat een bijkomende reden moet zijn, maar dat het wel een mogelijkheid zou zijn, waarom het al zover gevorderd is.
Ook mijn bekkenbodem is niet goed, daarom steeds zo een pijn daar beneden :oops:
Ze heeft me tips gegeven en gezegd dat ik echt heel rustig aan moet doen, met veel breaks.
Ook begon ze over een bekkenband, maar dat ze het eerst zonder wilde proberen, maar achteraf gezien vond ze het toch wel nodig eigenlijk. Dan heb je nog verschillende en wordt het w.s. de band met gelijk een ondersteunende buikband.
Ze wilt dat ik vaak langs kom, dus woensdag en vrijdag weer terug!

Nou, dat was mijn ego berichtje :D

Lex
11 June 2010, 12:07
moet idd wel een opluchting zijn J.D., blij dat het wordt aangepakt. En idd rustig aan doen en jezelf wat sparen.

H83
11 June 2010, 12:54
Hoi meiden! Dagje rust heeft me goed gedaan! Moeheid is beter maar de pijn gelukkig ok!!
Vanavond gaat mijn man beginnen in de babykamer, er moeten eerst sleuven gevreest worden, dan de muren voorstrijken en volgende week komt een vriend de muren glad maken, en zit nu namelijk spak op en dat vind niet meer mooi, en het is niet praktisch.
Dan kunnen we de banen gaat uitmeten; een brede en een smallere baan horizontaal op 2 muren.
Eergisteren heb ik piepschuimletters (naam) besteld en die maken we in de brede baan. Ook vinyl stickers besteld, 3 vogeltjes, die komen ook op de muur, de bij de naam en 1 op de hoek van het ledikantje.... ik heb het helemaal in m'n hoofd zitten, haha!
Ben ook aal aan de slag met geboortekaartjes (mooi op tijd, i know ;-) ), een kennisje van mij ontwerpt en maakt ook een ontwerp voor ons! Helemaal leuk!
Verder niet veel bijzonders te melden.... ben weer helemaal bijgetypt!

@ J.D., wat goed en fijn dat er zo goed actie ondernomen wordt!
@ Rian, wat grappig! Lijkt me gaaf omdat zo te zien en te voelen hoor! Bij worden de schopjes/bewegingen wel iets meer, maar nog altijd niet veel... komt vanzelf!
@ Lex, balen hoor... dat slechte slapen, ik herken het! Gefeliciteerd met je 23 weken!
@ La-princesa, wat fijn! Zo goed als geslaagd, heerlijk joh!
@ Miek, Shopse!

karin26
11 June 2010, 13:30
Hey Meiden, hier ben ik ook weer eens. Ik heb alles gelezen maar niks onthouden eigenlijk :oops:
Maar daar staat mijn hoofd niet echt na ook.
Mijn vader is gisteren opgenomen in het ziekenhuis. Zijn kransslagader zit dicht. Hij wordt gedotterd, gecatheriseerd en hij krijgt iets in de ader om het te verweiden.
Zometeen ga ik naar mijn moeder. En ik blijf daar ook slapen.

Maj
11 June 2010, 13:36
@ karin, heel veel beterschap met je vader, en natuurlijk veel sterkte voor jou en je familie, het lijkt me behoorlijk schrikken als je zoiets te horen krijgt.

Anmiek
11 June 2010, 14:06
Ha meiden,

@.J.D. Fijn dat je zo'n goede fysio hebt, succes met de pijn lijkt mij erg vervelend voor je!
@ Karin sterkte met alle zorgen rondom je Vader
@ Miek heb je lekker geshopt?
@H83 Super vanaaf de baby kamer starten geniet ervan!
@ Rian Leuk he om de kleine niet alleen te voelen bewegen maar ook te zien!
@Lex lekker gesport!

Hier weer een reis dag achter de rug, morgen hebben we groot feest en diploma uitreiking van ons jaar studeren in Engeland. Toch besloten om het weekend maar in Engeland door te brengen ( waar we net gearriveerd zijn)
Helaas moet mijn man nog 3 weken zomerschool doen in Engeland dus ik mag zondag in mijn uppie naar huis!
Miek jij hebt dat vaker dat je je man moet missen.... alle tips zijn welkom. Heb er geen zin in 3 weekies alleen te zijn!

Verder ook nog geen huizen nieuws dus nog steeds woonachtig bij mijn ouders. Mijn zwangerschap gaat bijna als een tijdbom aan voelen!! Wel een hele welkome tijdbom!!

Nou meiden fijne dag en tot snels

SelOg
11 June 2010, 14:27
Karin, beterschap met je vader!!!Hopelijk komt hij er snel bovenop.
Rian, leuk he als je kan spelen met de baby? :D
H83, succes met het vrezen/frezen en de rommel daarna. Ik mocht het van het weekend opruimen.
Miek4, shop ze!!!

Ik vond de baby gisteravond in bed erg vervelend. Meestal begint ze met schoppen als ik lig en dat gaat een paar minuutjes door, maar gisteren blééf ze maar schoppen; een uur lang!!!Ik was moe, wilde slapen, maar dan kreeg dan weer een stomp van d'r. Door het constante geschop van haar kreeg ik last van mijn banden. Ik was bijna in tranen door de frustratie! Uiteindelijk heb ik mijn man wakker gemaakt en gevraagd of hij zijn hand op mijn buik wilde leggen. Daar werd ze uiteindelijk rustig van en kon ik eindelijk slapen. Ik heb daardoor ook de hele nacht doorgeslapen. Was zó moe!

J.D.
11 June 2010, 15:50
@H83, het zit echt helemaal goed in je hoofd!! haha, hopelijk kun je snel beginnen. En ach wat is te vroeg met een geboortekaartje?
@Karin, sterkte met je vader! Fijn voor jou en je moeder, dat je daar blijft slapen.
@Anmiek, gossie wat een gereis en wat balen dat je straks je man 3 weken moet missen! En nog altijd geen woning, lijkt me ook niet leuk! Knuffel!!
@SelOg, ow meissie, kan me voorstellen dat je in tranen was, gelukkig heeft jouw man ook het rustige effect ;)

Hier een ontzettende tegenvaller. Ik had vorige week een kapstokje/kledinghanger besteld tegelijk met het behang, kreeg toen een mail dat ze die kledinghanger niet meer verkochten, maar nog wel andere, dus een andere erbij besteld. Kreeg een mail dat het behang na een week (gister) binnen zou zijn en dus vandaag bij ons afgeleverd zou worden (ongeveer). Krijg ik nu net een mail, dat ze het behang niet kunnen leveren!! Dus een hele week voor niets gewacht!! Nou heb maar gemailt dat ik die kledinghanger ook niet meer hoef hoor en gewoon mijn geld terug wil. Maar ach, gaan we weer op zoektocht :D :D :D :D

Lex
11 June 2010, 16:06
wat frustrerend J.D., zo ongeorganiseerd dat sommige bedrijven kunnen zijn.
@Karin, veel moed voor je vader en jij en de familie hè!
@SeLog, ik hoop voor jou dat je vannacht een betere nacht hebt hoor!

@Annemiek, ja hoor goed gesport, vandaag 6 kilometer op de crosstrainer gelopen, ook flink bergop gewandeld en mijn spieroefeningen afgewerkt.
Ik ben benieuwd hoe lang ik nog zo fit kan zijn! :D

Groetjes! :)

Anmiek
11 June 2010, 16:24
Fijn lex dat je nog zo actief kan zijn
J.d. wat balen zeg, wat voor behang had je besteld. Ik heb vorige week het behang van LIEF birds on the robe gekocht. onwijs schattig. grappig we hebben al wel behang maar nog geen huis :o

Succes met het vinden van ander leuk behang!

Jolanda10
11 June 2010, 16:48
Hey meiden,

@ J.D. Dat is irritant! Maargoed, als je je geld terug krijgt is er nog niet heel veel aan de hand. Alleen een week voor niks gewacht.
@ Karin, tjeetje, dat is niet niks! Sterkte met je vader!
@ Anmiek, ojee, 3 weekjes zonder je mannetje. Plan leuke dingetjes voor jezelf in NL! En.. zorg dat jullie contact kunnen hebben.. I-net? Kaartjes, sms enz. :-) Wel zo fijn vond ik toen mijn mannetje weg was.
@ Maj, hoe is het?
@ H83; Klinkt leuk wat je in je gedachten hebt! :-D Geloof dat je er zin in hebt :-)
@Miek; flink geshopt??

Ik heb weer even aan mijn moeheid toegegeven vanmiddag. Fftjes een uurtje geslapen. Nu ff met men hondje spelen :-) Ze doet 't zo goed! Helemaal fit ook weer!!
Dalijk douche, en dan naar paps en mams. Die zijn vandaag 28 jaar getrouwd, en gaan dan lekker uiteten..

Fijne avond allemaal.

pumi
11 June 2010, 18:55
hey meiden

heb ff een paar pagina's bijgelezen, maar niet alles.. ben nog steeds TE moe!
Jolanda, fijn dat ze je serieus hebben genomen en dat je op controle kon komen.. gelukkig is alles goed!
brabants boerinneke, idd dan hebben we die cursus denk ik op dezelfde locatie! is in de hb waar ik heen ga :D al duurt het nog even voor ik mag.. wist niet eens dat we allebei in breda wonen haha
voor de rest alles kwijt :oops:

woensdag naar de vk geweest, alles was weer in orde! ben 0,5 kg aangekomen hihi en in totaal 2kg.. waarvan eerst 1,5kg afgevallen, gaat de goede kant op zei ze & als het zo doorgaat ben ik misschien na de bevalling wel afgevallen zei ze :D zou super zijn! maar we zien het wel.. nog een lange tijd te gaan voordat dat zover is..
heb ook verteld dat ik erg moe ben, volgens haar moet het overgaan na de 20weken ze heeft geadviseerd dat ik floradix ga drinken, heb het gister gehaald BAH! zo smerig!!! maar het is voor een goed doel ;) als het goed is werkt het na ongeveer 2weken, als ik over 4weken terug kom en het is nog niet verbeterd, dan moet ik weer bloedprikken
ze vond ook dat mn suiker met 12weken aan de hoge kant was, de andere vk heeft om de 1 of andere reden hier niets mee gedaan.. ze ging het overleggen met haar & als ze het nodig vond dat ik op suiker gecontroleerd werd, zou ze bellen
heb niets gehoord dus dan zit het goed :D het kon ook komen omdat ik misschien net ervoor had gegeten, maar dat weet ik niet meer hoor!
ben blij dat voor de rest alles goed was, baarmoeder was mooi gegroeid & hartje klonk weer mooi! hoop alleen dat die vermoeidheid weg gaat.. pffff

J.D.
11 June 2010, 21:58
@Lex, fijn toch dat je nog zo fit bent!
@Anmiek, kon nergens een voorbeeld van je behang vinden, klonk zo schattig!
@Jolanda, gefeliciteerd met je ouders! Hoop dat je lekker uit eten bent geweest.
@Pumi, fijn dat alles weer goed was en wel zo goed dat ze even kijken naar je suiker. De moeheid zit hier ook hoor (kan de hele dag slapen) en ben toch echt al de 24 weken gepasseerd. Hoop natuurlijk voor jou dat je er snel van af bent, hopelijk helpt dat vieze spul :P

Hier goed nieuws, we zijn vanavond even naar de bouwmarkt gereden en hebben daar de behangboeken doorgenomen en jaaaaaa we hebben het behang besteld. Als het in Nederland op voorraad is dan is het er binnen een week, anders moet het uit Frankrijk komen en duurt het 2 weken (net voor mijn moeder komt), dus we zijn weer helemaal blij!! Daarna zijn we gezellig samen pannenkoeken wezen eten en daarna doorgereden voor een lekker softijsje...hmmmm.....

Ik wens jullie allen nog een fijne avond en een super goede nachtrust toe, maar vooral een heel prettig weekend!!

H83
11 June 2010, 22:03
Oh meiden.... ik heb de eerste opzet van ons kaartje gezien...... :D :D :D He-le-maal mooi!! YESSSS!! :lol:

J.D.
11 June 2010, 22:15
Oh meiden.... ik heb de eerste opzet van ons kaartje gezien...... :D :D :D He-le-maal mooi!! YESSSS!! :lol:

Toppie (Y) :D

miek4
11 June 2010, 22:33
hey meiden! Ik heb maar 1 uurtje kunnen shoppen, want mijn ouders kwam onverwachts... Niet veel kunnen kopen dus.... Maar ik was blij met hun bezoek!!!
Heb net weer iemand op hyves geweigerd, geen actief lid op dit forum.
Er staan nog 2 meiden op die zich niet hebben voorgesteld, ik ga ze zo beiden verwijderen. Heb ze via hyves al een pbtje gestuurd. Als deze meiden dus toch hier komen; SORRY!!! Maar stuur mij dan even een priveberichtje wie je bent en meldt je alsnog aan. Vanaf nu zullen we dan niemand meer toelaten die zich niet vantevoren bekend heeft gemaakt!! We hebben nu 25 leden, welke allemaal van dit forum komen!!

miek4
11 June 2010, 22:48
H83; wat geweldig!!Hoop dat het helemaal naar jullie wens is!?
JD; hoop voor jullie dat het behand op voorraad is!
pumi; dat wil ik ook....na de bevalling afgevallen zijn!! Maar dat zit er vast niet in, zit al op +8 :oops:
karin; veel sterkte gewenst!!
Jolanda; was het etentje gezellig?
Lex; respect voor je fitheid!!
selog; hoop dat je een betere nacht hebt en nu al heerlijk ligt te slapen!

Vraagje; ik wil iets voor mijn vriend kopen voor vaderdag, iemand een leuk origineel idee??
Vind het zo moeilijk....

miek4
12 June 2010, 08:36
Goedemorgen dames!! Het weer is hier vreemd... Wel wat zon, maar er komt een rare donkere lucht aan...
Hoop zo dat het droog blijft, heb gewoon geen zin in regen!!!
Nog leuke plannen voor het weekend??
Ik hoop erop dat mijn vriend misschien even naar huis komt, hij ligt met het schip in de buurt en het lijkt niet zo heel druk te zijn vandaag.... Please :!: :!:

H83
12 June 2010, 08:44
Goedemorgen meiden! Heerlijk geslapen, alleen in de ochtend naar gedroomd.... idiote dromen kan een mens hebben zeg!
Kaartje is bijna helamaal naar wens, ik ben nog al een pietje precies en wil graag wat verschillende dingen zien, gelukkig kan dat allemaal!!
Vandaag niet zo heel veel in de planning en ik wil ook eigenlijk proberen om thuis te zijn want de piepschuimletters die ik besteld heb van de week kunnen vandaag bezorgt worden! :D

@ Miek, ik hoop dat je vriend even lekker thuis kan komen!

Fijne dag allemaal!

Jolanda10
12 June 2010, 09:04
Goedemorgen,

Zo, gister lekker gegeten! Heb er echt van genoten! Alles was zo lekker :-)
Zag toen ik thuis kwam een berichtje dat de schilders vandaag om 7:30 graag wilde gaan beginnen. :shock: Dus, vroeg ons bedje uit! En echt 't hele huis is nu al een puinhoop! Gisteren alles voor niks gepoetst ;-)

@ H83; Leuk dat je kaartje al zover klaar is! Wij weten nog niet precies wat we willen.. Vind 't best wel moeilijk!
@ Miek; en? komt je ventje fftjes naar huis? Ik heb overigens de pretecho kado gedaan voor a.s. zondag.. (ofja, dat ga ik doen.) Echoburo heeft een leuke tegoedbon gestuurd. Misschien iets waar papa gek op is? (hobby? die hij straks met jullie kleine samen kan doen?)
@ J.D. Fijn dat je weer behang hebt gevonden op je zin! :-) Hopen dat het er binnen een weekje is :-D
@ Pumi; Fijn dat de controle goed was! :-) En van dat suiker. Het is een klein iets om dat ff te laten controleren. En als je 't zelf fijn vind dat te weten zou ik het gewoon aanvragen! :-) Hoef je je ook nergens zorgen om te maken! heb overigens nog nooit gehoord van dat floradix drankje. Zorgt dat dat je minder moe word? Ik ben overigens nog steeds niets aangekomen. Ofja.. was 4,5 kilo afgevallen in de eerste weken, en nu staat dat nog steeds op - 1 kilo. Ben benieuwd hoe dat na de zwangerschap gaat. Zou wel een leuke bijkomstigheid zijn als er niets extra vanaf zou moeten..

Lex
12 June 2010, 09:33
Hey ladies!
Vandaag lekker gaan shoppen naar de ikea.
Fijn weekend dames!! :D
Oja, ik was gisterenavond laat aan het lezen in bed en plots ging mijn boek omhoog die rustte op mijn buikje. Zo cool! :D

maarttje
12 June 2010, 09:33
Hallo Dames,

Tja het is even geleden. Natuurlijk heel veel excuses, maar ja geen 1 is natuurlijk goed genoeg. ;)
De laatste pagina's net even snel doorgelezen en gelukkig gaat het goed met iedereen........
Dat is heel fijn om te lezen. Hier gaat ook alles goed, mooie en goede 20 weken echo gehad.
Net als vele van jullie.......

Ik beloof niet dat ik weer veel ga schrijven, maar zal proberen bij te blijven met lezen.

Groetjes en een goed weekend

Lex
12 June 2010, 10:32
Maartje, zie juist dat we voor dezelfde datum uitgerekend zijn. :) Blij te lezen dat je echo goed verliep!

art
12 June 2010, 17:08
Meiden, even een kort berichtje van mij. Vandaag mijn 20 weken echo gehad. We krijgen een jongen!! Ondanks dat ik in het begin dacht dat het een meisje zou worden en ik sterk het gevoel kreeg dat het een jongen zou zijn, moeti k erg omschakelen. Maar natuurlijk super happy en happy dat alles ok is! Wie kan mij op de lijst aanpassen?

loesje80
12 June 2010, 17:39
Gefeliciteerd Art!!! En gelukkig heb je nog even om aan het idee te wennen ;-)
Fijn weekend meiden! Hier gaat alles prima, slaap goed, ben niet moe, geen last van de warmte, ben geloof ik nog steeds klachten-vrij... Alleen nog steeds een heel beschaafd buikje, maar voor mijn gevoel wel zwaar, maar ach... dat valt niet onder klachten :lol:

Wie?........................................Wannee r?.................Wat is het??

Rian-kippie................…............26 september............meisje
J.D. ..........................................29 september............baby
Anmiek........................................1 oktober................ baby
Karin26.......................................1 oktober................jongen
wendela......................................2 oktober...............meisje
Brabants Boerinneke....................4 oktober.................meisje
Natascha1982.............................4 oktober.................jongen?
suusdemuus (suzanna).................4 oktober ...............jongen
EsRe...........................................5 oktober...............meisje
Maj.............................................6 oktober...............meisje
SelOg.........................................7 oktober................meisje
Juff.............................................7 oktober................meisje
Nadia30.....................................7 oktober................meisje
Jorina.........................................7 oktober................baby
Lex..............................................8 oktober...............meisje
Beer...........................................8 oktober................baby
miek4.........................................9 oktober................meisje
Loesje........................................9 oktober................jongen
Suuzje.....................................13 oktober................jongen
Noor........................................13 oktober................baby
Maarttje..................................15 oktober................baby
Sam81.....................................16 oktober...............jongen
Nan...........................................17 oktober..............baby
Labratje (marije)......................18 oktober..............baby
sannie1978....................... .......20 oktober..............2 meiden
E82...........................................18 oktober...............baby
Pumi.........................................21 oktober...............meisje
Marcellas.................................22 oktober.............. baby
Jolanda10................................23 oktober...............baby
Eef82.......................................23 oktober...............baby
Susanne.a...............................24 oktober................jongen
H83.........................................25 oktober................meisje
Princesse.................................26 oktober...............baby
Manon1983.............................27 oktober................baby
Minimi.....................................27 oktober................jongen
Art.........................................28 oktober................jongen
Angelique................................29 oktober................baby
La-princesa..............................29 oktober...............baby
Florance26...............................?? oktober................meisje

art
12 June 2010, 18:08
Aah lief dat je het meteen hebt aangepast! Dank je wel!

Lekker toch dat je klachten vrij bent? Maar kan mij wel voorstellen dat je graag een buikie wil zien. Maar alles op zn tijd toch?

Fijn weekend allemaal!

pumi
13 June 2010, 09:00
goedemorgen!
nou, ik kan echt niet meer uitslapen... Was om 8uur al wakker :shock: en gister ook al!
Kan ik alvast wennen denk ik haha

@jolanda het schijnt idd dat dat floradix de vermoeidheid verminderd, het werkt na ong 2weken, dus ben benieuwd!
fijn he als je huis zo'n puinhoop is! mijn vriend gaat vandaag aan de gang hier in de woonkamer & dinsdag de stucadoor in de babykamer, dus ik ga de komende dagen niks poetsen!
@loesje, wees blij dat je nergens last van hebt, kun je er lekker van genieten! en tsja.. de kilo's krijg je er gratis bij he?! ;)
@lex, wat leuk dat je boek opeens omhoog ging! ik voel het helaas alleen zelf... aan de buitenkant nog niks van te voelen, maar dat komt vast wel de komende weken
@h83, fijn dat het kaartje al bijna naar wens is! wij hebben die van ons gister besteld, volgende week kunnen we de enveloppen al ophalen! er zijn nog wat dingetjes waarvan ze moesten kijken of het ook kon zoals wij willen, dat horen we dus volgende week!
en ik moet het lettertype nog doorgeven.. was het briefje vergeten mee te nemen waar dat op stond :oops:
zo word het allemaal wel echt vind ik!
@miek, ik ben niet zo creatief, dus kan je niet helpen aan een origineel kado!
ik ga lekker niks geven voor vaderdag, want ben dan zelf jarig :P

Lex
13 June 2010, 09:27
goeiemorgen dames!

Vandaag in België vaderdag, aangezien ik geen vader meer heb, vieren we het bij de vader van mijn vriend. Een beetje rijkeluizen waar ik me niet altijd even op mijn gemak bij voel maar zal wel meevallen denk ik. Mijn ventje zijn zussen (waar ik super mee overeen kom) zullen er ook zijn.
Eerst binnen een uurtje gaan stemmen voor kamer en senaat hier in België. Wat een warboeltje maken de politici er hier toch telkens van.

Iedereen een fijne zondag :D

H83
13 June 2010, 10:48
Goedemorgen! 't mag hier wel wat zonniger.... flink frisser dan de afgelopen dagen, getsie!
Proefdruk van ons kaartje wordt besteld, ben zo ontzettend benieuwd!! :D :D
Ben er helemaal blij mee, 't is echt een kaartje wat bij mij/ons past!!

Verder weinig te melden, moet me een beetje rustig houden vandaag, krijg weer wat meer last van m'n SI gewrichten, 't gaat echt op en af zeg...

Fijne zondag allemaal!

miek4
13 June 2010, 11:00
Hier een druk schoppend meisje in mijn buik... Volgens mij is ze echt gedraaid van de week en ligt ze niet meer in stuit. Het schoppen zit nu veel hoger en aan de zijkant... Zie af en toe mijn buik bewegen, echt heel leuk!!
Het vaderdag cadeau blijft dus een dilemma hier... ha ha.
Heb wel bij de action 2 roze blikken gekocht met gips, 1 voor een hand afdruk en 1 voor een voetafdruk. Echt heel leuk, voor maar 4 euro. Zijn samen verpakt in een cadeauverpakking.... (ze hebben ze ook in het blauw hoor!!)

minimi
13 June 2010, 11:28
@miek4.... inderdaad heb ze gisteren ook gekocht... Inderdaad in blauw ;)

Hier was alles perfect met de 20 weken echo... Gelukkig en het is nog steeds een jongetje..... Kleintje zwaait al naar jullie
http://i409.photobucket.com/albums/pp175/xxmayleexx/11-06-201020wekenechoa.jpg

Fijne dag allemaal...........

Suuzje
13 June 2010, 12:20
Hoi allemaal! Even een kort berichtje hierzo, alles gaat prima! We zijn alleen onwijs druk met verschillende projecten, dus ik heb weinig tijd om te reageren! :oops: We zijn druk bezig met alles op orde te krijgen in onze werkruimte (internet heeft stroringen... aaaarggghhh! En dat heb ik als grafisch vormgever écht nodig!) kost toch meer tijd dan gedacht! Gister begonnen met de lege kamer thuis, beetje opknappen, bijschilderen en we zijn nu ons bed aan het verhuizen. Het is zo'n bende! Ik ben het eigenlijk wel even zat nu... :oops: En vanmiddag naar een verjaardag. Even fijn op mijn kont zitten! :lol: Ik heb laatst een superleuk groot plat hart gekocht van grijs steen wat gebruikt kan worden als krijtbord. Zo leuk! Ik ga daar strakjes zijn naam en geboortegegevens op zetten en ophangen in het kamertje.

Ik heb wel meegelezen verder! Fijn dat alles goed gaat met iedereen, alleen maar goede echo's, echt geweldig! En vele al fijn bezig met het kamertje! Anmiek, ik hoop dat je snel een ruimte voor jullie zelf vinden! Kan me goed voorstellen dat nu bij je ouders wonen niet fijn is! En veel zijn al druk met het kaartje! Leuk is dat hé! Die van ons is ook al af... (al 1,5 maand... ahum :oops: ) dus ja ach, wat is vroeg. Ik ben erg benieuwd naar al jullie kaartjes! Maar daar moet ik denk ik nog even tot oktober mee wachten, niet? ;)

We hebben het ook voor elkaar dat we over twee weken de kinderwagen geleverd krijgen, dan kunnen we en proefritje met de mini gaan maken. Ik hoop zo dat het een beetje past! :D Ik wil hem echt heel graag! Nu maar hopen dat ie niet verkocht wordt de komende twee weken... kan moeilijk vragen of hij hem reserveert. :roll:

In ieder geval Karin, sterkte met je vader! X

Art, ik moest ook aan het idee wennen. ;) Gelukkig ging dat heel erg snel! Kan me nu niet meer voorstellen dat onze Bopsie een meisje zou zijn! :D

En Lex, succes met stemmen! Hoop dat het wat beter gaat met de politiek hierna in België... :?

Oooohhh en die gipsafsdrukken, die ga ik ook kopen! Zo leuk! Mijn moeder heeft ze ook van ons drieën gemaakt vroeger. :D

Hmmm kort is mijn berichtje ook niet geworden... :lol:

Sam81
13 June 2010, 13:01
hey allemaal, ben nu nog op vakantie maar weer valt tegen vandaag, ik heb al even niet gereageerd, maar lees wel steeds mee. Ik lees dat het met iedereen goed gaat, hier ook ok gisteren was ik 22 weken zwanger, buikje groeit, slapen gaat alleen maar slechter!! Bandenpijn, dinsdag zijn we thuis en dan bel ik de gyn even!

Suuzje, ik heb ook een mini en een quinny paste in de kofferbak, alleen moet de hoedeplank eraf. Welke heb jij in gedachte?

Ik ga ook een kaartje uitzoeken wanneer we weer thuis zijn, moet volgende week maandag pas werken! En de boxkleed die ik wil van bambam is op verschillende sites uitverkocht, nu echt in winkels gaan zoeken. Daarnaast leuke mandjes en prulletjes gekocht bij zara kids home in spanje, nog bedenken hoe ik het mee ga nemen maar vond ze leuk ;-)

Volgende week zet ik de foto van de kamer wel even online.

Nogmaals excuus voor het niet reageren ...

H83
13 June 2010, 13:02
[quote="Suuzje"] Ik heb laatst een superleuk groot plat hart gekocht van grijs steen wat gebruikt kan worden als krijtbord. Zo leuk! Ik ga daar strakjes zijn naam en geboortegegevens op zetten en ophangen in het kamertje.

[quote]

Wat gaaf! Hier ben ik al zooo lang naar op zoek.... mag ik zo vrij zijn om te vragen waar jij 'm gekocht hebt?? :D

H83
13 June 2010, 13:04
Ik ga ook een kaartje uitzoeken wanneer we weer thuis zijn, moet volgende week maandag pas werken! En de boxkleed die ik wil van bambam is op verschillende sites uitverkocht, nu echt in winkels gaan zoeken. Daarnaast leuke mandjes en prulletjes gekocht bij zara kids home in spanje, nog bedenken hoe ik het mee ga nemen maar vond ze leuk ;-)

Oh.... dat klinkt ook al zo leuk!!! :D

H83
13 June 2010, 13:06
Hier zijn trouwens de piepschuimletters gisteren ook bezorgt, in het lettertype Cooper Black, de naam komt in dit zelfde lettertype terug op het geboorte kaartje...
Hoop dat het worden gaat zoals ik 't in m'n hoof heb! Wil de letters wit verven met heeeeeel iets een glitter, zodat het wat sprankeld... zal nog even duren voordat ik daarmee aan de slag ga.

La-princesa
13 June 2010, 15:33
Minimi wat een mooie foto!!

En ik zie overal leuke ideetjes tevoorschijn komen, voor de kamer en t kaartje.

Ik heb zelf een kaartje bedacht en ik denk dat ik hem ook zelf ga maken..
Denk niet dat de drukkerij dat wilt. Hahaha

Ik hoop dat de link t doet, dan kunnen jullie hem ook zien. Op de plaats waar de foto is komt een foto van onze uk en aan de zijkant van t kaartje komt zijn naam.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 35-780.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/13/1276429335-780.jpg)

E82
13 June 2010, 15:58
Leuk kaartje la princesa! Wij hebben onze trouwkaart ook zelf gemaakt en de drukkerij af laten drukken. Deden ze helemaal niet moeilijk over.
Ik zal me toch ook eens bezig gaan houden met het kaartje....wat ik niet mooi vind weet ik wel, maar nu nog welke het wel gaat worden.

Hier vanmiddag een verjaardag gehad, mensen zaten buiten dus was blij dat ik een bodywarmer aan had. En verder een lekker rustig dagje. Morgen weer werken.....en het voetbal natuurlijk.....gaan jullie de wedstrijd allemaal kijken?

La-princesa
13 June 2010, 16:11
Ooh okee!! Nou dan ga ik toch even langs! Het is een raar formaat en er zitten vouwen in en er zit een sterretje in!
Haha hoop dat t lukt. T zou natuurlijk zoveel makkelijker zijn!

pumi
13 June 2010, 16:20
la-princesa, leuk kaartje! je kan idd gewoon met je eigen idee naar een drukker gaan hoor! dan kijken zij of het kan ja/nee

vandaag heb ik de box geschuurd :D die kan dus ook geverft worden, is het enige wat we niet nieuw hebben geloof ik!
deze week word wel rommelig hier denk ik.. stucadoor die komt, vriend is overal mee bezig om voor te bereiden op het schilderen..
zie er nu al tegenop! ik kan echt niet tegen rommel...
moet zo nog ff afstoffen want heb de box binnen geschuurd haha had geen zin om m buiten te zetten! eigenwijs... :P

ik ga (helaas) morgen niet de wedstrijd kijken.. ga gewoon werken
had wel vrij kunnen nemen, maar ben vrijdag ook al vrij en anders werd het zoveel.. heb wel mn buikband met "hup holland hup" klaar liggen :D

Jolanda10
13 June 2010, 17:23
Hoi meiden,

Fijn dat er weer goede echo's zijn geweest!

@ minimi; leuke foto :-D
@ Suuzje; wat een drukte. Maar, het zijn wel allemaal dingen die zichtbaar mooi worden, beetje eer van je werk krijg je dan wel :-) Klinkt gaaf dat hart! Heb er ook al eens na gekeken, dus ben benieuwd naar het antwoord op de vraag van H83.
@ H83; spannend het geboortekaartje. Pff, ik vind het echt heel moeilijk! Heb hier nu wat voorbeelden van de drukker, maar zit eigenlijk niets bij wat ik echt gaaf vind! :S Dus, hopelijk krijg ik binnenkort ineens heel veel inspiratie :-D
Die piepschuimletters met glitters enz.. ben benieuwd! Mogen we een fotootje zien als 't af is?
@ La princesa, leuk dat je zelf aan de slag bent gegaan met het kaartje! Altijd origineel dan! :-)
@ Sam; jammer van het weer! De rest van de week wel goed geweest?
@ Pumi; heerlijk he? Die rommel. BAH, ook niks voor mij! Helaas is 't hier ook nog wel ff feest. Schilders zijn buiten bezig. Bleh! Ben blij als het klaar is! Lekker de vitrage ook gelijk wassen. Alles van de kant. En dan kan 't daarna lekker bijhouden.. :-) Wel fijn als strakjes alles weer mooi is he?
Ik moet morgen ook ff 'werken' onder de wedstrijd.

Fijne avond allemaal. Ik duik op tijd me bedje in.
Heb vandaag niet veel gedaan (wezen kijken bij de carnavalsvereniging waar we lid van zijn. die deden mee aan 6kamp. Altijd wel leuk, maar ook vermoeiend dat staan..) Alweer 21 weken.. en morgenavond de 20 weken echo.. Ben zo benieuwd of alles goed is. Ben er al de hele dag mee bezig in men hoofd..

Rian-kippie
13 June 2010, 17:43
ben ik weer even dames!

vanmiddag dachten we even een wandelingtje te gaan maken in een groot duin gebied vlakbij... verdwaald!! 1,5 uur gelopen... dat was dus echt veel te ver... hond vond het wel lekker gelukkig! nu maar rusten, vanavond in vroeg in bad en daarna naar bed!

vandaag alweer 25 weken!! gaat opschieten!

EsRe
13 June 2010, 18:59
Ha Dames,

Daar ben ik weer, terug van weg geweest.... morgen weer werken, blegh... niet zoveel zin in!
Verder gisteren op pas geweest voor baby spullen, en ik ga zo op internet even een bestelling eruit knallen, en dan hebben we de grote dingen compleet, dan alleen nog alle kleine dingetjes zoals kruiken, boxkleed e.d.

Verder met mij alles goed, merk wel dat na veel lopen (vandaag ook weer 3 1/2 uur gewinkeld dat mijn heupen en rug het minder leuk vinden, voor de rest voel ik me prima!
Ben op vakantie in 2 weken 4 :shock: :shock: kilo aangekomen, de teller staat nu op +5,5kg... nog netjes, maar de afgelopen dagen lijkt het wel of ik de hele dag honger heb.... dus lekker en gezond eten zeg maar.

Nou, ik ga nu ook weer eten (beetje laat) maar wel lekker!
Tot later!

pumi
13 June 2010, 19:25
@jolanda, het is altijd ff vervelend maar wel lekker als alles dan weer af is :D
is idd lekker alles opgeruimd! is makkelijker bijhouden he?!
@rian-kippie jeeeeeeeeetje! dat is lang.. :shock: ik vind het al gauw lang hoor haha ben echt NIET sportief :oops:
wel vervelend dat jullie verdwaald waren!!!
Esre, fijne vakantie gehad? valt altijd tegen he weer werken?!
heb je nog wat dingetjes gekocht? of kijk je in de winkel en bestel je via internet??

Pfff ik ben helemaal op! ga lekker douchen en bankhangen, op tijd naar bed!
geloof dat iedereen daaraan toe is haha

Suuzje
13 June 2010, 21:12
Suuzje, ik heb ook een mini en een quinny paste in de kofferbak, alleen moet de hoedeplank eraf. Welke heb jij in gedachte?

Aaaahhhhhh!!! Iemand met een Mini! :D Welk quinny model heb je gekozen? (Er zijn meerdere modellen toch?) En heb je hem ingeklapt met of zonder wielen? Dan kan ik even kijken wat de afmetingen zijn, ingeklapt en wel, en deze vergelijken met de Mura 4. Wij hebben dus de Maxicosi Mura 4 uitgekozen. :D
Ik loop hem al helemaal te knijpen dat die Mini de komende twee weken aan iemand anders verkocht wordt! :roll:

Suuzje
13 June 2010, 21:24
Ik heb laatst een superleuk groot plat hart gekocht van grijs steen wat gebruikt kan worden als krijtbord. Zo leuk! Ik ga daar strakjes zijn naam en geboortegegevens op zetten en ophangen in het kamertje.

Wat gaaf! Hier ben ik al zooo lang naar op zoek.... mag ik zo vrij zijn om te vragen waar jij 'm gekocht hebt?? :D
Euuuh, nou in een klein winkeltje hier in Soest. Maar er hangt een merkje aan; "Its About Romi" Amsterdam. Ik heb er even voor je op gegoogled; op hun site itsaboutromi kan je hun verkoopadressen vinden, maar ik vond ook meteen een webwinkel die ze verkoopt; bibinteriors en dan zoeken op "Decohart polystone L". Deze is 40 cm (is behoorlijk groot) maar je hebt ook een grotere versie.
http://i50.tinypic.com/affuva.jpg

Ik heb er trouwens ook 3 kleintjes van gekocht voor aan de knopjes van de kast enzo te hangen! :D

Suuzje
13 June 2010, 21:29
Minimi wat een mooie foto!!

En ik zie overal leuke ideetjes tevoorschijn komen, voor de kamer en t kaartje.

Ik heb zelf een kaartje bedacht en ik denk dat ik hem ook zelf ga maken..
Denk niet dat de drukkerij dat wilt. Hahaha

Ik hoop dat de link t doet, dan kunnen jullie hem ook zien. Op de plaats waar de foto is komt een foto van onze uk en aan de zijkant van t kaartje komt zijn naam.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 35-780.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/13/1276429335-780.jpg)

Heel erg leuk zeg!!! :D Je kan gewoon naar een drukkerij/digiprint gaan en vragen of ze het voor je kunnen maken. Waarschijnlijk dat je wel zelf het omslagje eromheen moet lijmen/vouwen straks, maar ze kunnen wel de foto en de tekst voor je drukken op mooi papier. En het omslagje. Ik zou gewoon even langsgaan en vragen wat de mogelijkheden zijn! ;)

Suuzje
13 June 2010, 21:43
Esre, ik weet niet of het aan je vakantie ligt hoor! Het schijnt dat je na de 20 weken aanzienlijk meer gaan aankomen. ;) Ik geloof dat als je een normale BMI hebt, het heel gezond is als je rond de 12 kilo aankomt. Waarvan je ongeveer 25% daarvan (+3 kilo) aankomt voor de 20 weken, 50% (+6 kilo) tussen de 20 en 30 weken en de laatste 25% (+3 kilo) tussen de 30 en 36 weken. Dus als je nu op +5 zit, lig je mooi op schema toch! :lol:

Niet dat ik er enorm mee bezig ben hoor! ;) Maar ik was laatst even benieuwd wat nou gezond/normaal is. Het zou natuurlijk super zijn als ik dat een beetje zou kunnen aanhouden! :D Ik zat met mijn BMI op 24, dus nét binnen het randje, en ik weeg nu 75 kg, dus +4 van mijn startgewicht. Maar ik ben pas begonnen met wegen met 8 weken, dus misschien smokkel ik wel. ;)

We hebben vandaag de slaapkamer af gemaakt! Bed staat erin, gordijnen hangen, dus 1 ruimte is weer netjes en begaanbaar. Pfffffffffft! Alleen nog wat lijstjes ophangen enzo... maar dat stelt niet zoveel voor. ;) Komende week de overloop en babykamer maar eens opruimen en schoonmaken. Een hoop dingen moeten een nieuw plekje krijgen (vind ik altijd lastig) dus daar ben ik vast nog even zoet mee. En morgen onze eerste werkdag in de nieuwe werkruimte! Spannend! :D Hoop dat het internet het wel doet dan. :?

H83
13 June 2010, 21:47
Euuuh, nou in een klein winkeltje hier in Soest. Maar er hangt een merkje aan; "Its About Romi" Amsterdam. Ik heb er even voor je op gegoogled; op hun site itsaboutromi kan je hun verkoopadressen vinden, maar ik vond ook meteen een webwinkel die ze verkoopt; bibinteriors en dan zoeken op "Decohart polystone L". Deze is 40 cm (is behoorlijk groot) maar je hebt ook een grotere versie.
http://i50.tinypic.com/affuva.jpg

Ik heb er trouwens ook 3 kleintjes van gekocht voor aan de knopjes van de kast enzo te hangen! :D

Helemaal leuk!! Onze lampen in de woonkamer zijn ook van dit merk, wat grappig!
Dank voor de link, ik ga op zoek.... :D Je hebt zo veel verschillende soorten, ik vind ook niet zo heel veel mooi.... :oops: :lo: Deze wel dus!!l

Suuzje
13 June 2010, 21:51
Ja helemaal mee eens! Ik ben ook zo kieskeurig! :lol:
Je hebt ze bijvoorbeeld ook als memobord, beetje blokker-achtig, maar die zijn lang zo leuk niet! ;)

H83
13 June 2010, 21:57
Hier in de buurt zit ook een winkel wat dit merk verkoopt... maar eens even gaan kijken dan! :D

Suuzje
13 June 2010, 22:11
Helemaal leuk, succes! :D

H83
13 June 2010, 22:14
Thanks! :D

En op de vraag terugkomend (weet niet meer van wie) of ik een foto'tje laat zien als alles af is... dat kan pas na de geboorte want eerder hangen/plakken we de letters niet aan de wand.... ;)

Sam81
13 June 2010, 22:27
Suuzje, wanneer het kleine tasje wat eraan zit eraf is hoeft er geen wiel af en anders moet ik een wiel eraf halen maar bij de quinny buzz 3 black edition is dat met een druk op de knop! Ik hoop dat hijniet verkocht is, hij rijdt ontzettend fijn ;-)

suusdemuus
14 June 2010, 06:35
hallo dames,

Gister een heftige dag gehad emotioneel want ineens stond de vader van me kindje die ik al 20 weken niet gezien heb voorme deur. Meneer is sinds een paar weken bij zijn ex weg heeft een huisje appartementje en wil papa zijn :o :o :o
Al die tijd heb ik alles alleen moeten doen was me leven heerlijk rustig heb ik het de eerste 16 weken supermoeilijk gehad en daar is ie weer. ik ben behoorlijk van slag want ook me gevoel is er weer en dat wil ik niet. Ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen ik heb met hem gepraat ik heb alles kunnen zeggen wat ik al die tijd wou zeggen en heb de hele nacht ervan wakker gelegen. ik heb ook gezegd wat denk je wel niet zei is weg en nu ben ik er weer zo werkt dat niet dat begreep ie ook en dat wou die ook niet maar zei die ik heb elke dag aan jou en de baby gedacht ik zei daar heb ik niks aan. Hij wil ook geen relatie en het een tijd rustig aan doen nu die zijn huisje heeft maar hij hoopt wel betrokken te worden bij de laatste maanden van me zwnagerschap . Ik heb gezegd dat ik erover na zal denken maar meiden ik weet niet wat ik moet ik kan er verder ook met niemand over praten daarom vertel ik me verhaal hier en hoop dat je jullie raad of advies hebben. Ik dacht verdorie dat al me gevoel weg was voor hem en wou op dit moment echt dat ie me nooit meer gebeld had.

Liefs suus

Jolanda10
14 June 2010, 06:53
Goedemorgen allemaal,

Iedereen een fijn weekend gehad?

@ Suuzje, thnx voor de link! Ga ff snuffelen :-D
@ H83, natuurlijk snap ik dat dat pas na de geboorte kan! Haha, anders heb je de naam alsnog verklapt!
@ Pumi; Ja, idd.. Lekker makkelijk bijhouden daarna! Gelukkig hebben beide aanstaande oma's hun hulp aangeboden. Wel makkelijk! :-) (En stiekem ook wel goed voor me denk ik ;-) )
@ Suusdemuus; Tjee.. wat een gedoe! Snap dat je van slag bent!
Maar, niemand kan voor jou de keuze maken! Ik denk dat je op je eigen gevoel af moet gaan. Ik weet niet wat jullie geschiedenis is. (Jullie zijn uit elkaar gegaan doordat hij terug ging naar zijn ex? of was er meer? ) Volg je hart..

Vandaag de 20 weken echo.. Jeeej.. Heb er zin in! Eerst ff voetbal kijken :-) Beetje boodschappen doen.. En dan is 't zover!

Liefs xx

La-princesa
14 June 2010, 07:00
Jeetje suus! Dat was zeker even schrikken. Ik zou je graag willen helpen, maar heb geen idee. Ik denk dat t fijn is om er iemand bij te hebben, maar niet op deze manier. En je bent al zo ver gekomen, je kan t prima verder in je eentje..
Wat zegt je verstand? Als je zegt dat je t moeilijk vind om hem te vertrouwen moet je t niet doen. T laatste wat je nu nodig hebt is stress. Zoek voor jou de minst stressvolle situatie!
Ja makkelijker gezegt dan gedaan! Toch mn best gedaan om je een beetje te helpen.
Heeeel veel succes meid!

La-princesa
14 June 2010, 07:03
Jolanda have fun met de echo vandaag! En met voetbal natuurlijk ook! Wie o wie gaat er winnen:p

Jolanda10
14 June 2010, 07:07
Jolanda have fun met de echo vandaag! En met voetbal natuurlijk ook! Wie o wie gaat er winnen:p

Thnx! Ga jij ook kijken?
Tja, wie gaat er winnen? Hopelijk NL? :-D

suusdemuus
14 June 2010, 07:10
Hey jolanda

ja moeilijk he en nee er is nooit meer geweest hij ging terug naar zijn ex verdernooit ruzie stress ellende dat maakt het zo moeilijk

xxx suus

jorina
14 June 2010, 08:13
jeetje wat een moeilijke opgave zeg ik kan inderdaad niet zeggen wat jij moet doen
maar ik zou hem er wel bij betrekken tot op zekere hoogte
ik zou hem wel op de hoogte houden van hoe het gaat maar mee naar controles nee echt niet dan had ie maar eerder na moeten denken
en wat betreft het kindje ik zou hem wel betrekken voor het kindje het is toch fijn om een vader te hebben al is hij niet iedere dag om je heen
maar zou daar zeker wel regels aan vast maken en bevallen die hem niet dan is de keus gauw gemaakt

maar nogmaals dit is mijn mening en dit is (denk ik )hoe ik het gedaan zou hebben
maar ik weet verder niet hoe de situatie is

hier voor de rest alles nog helemaal goed naast wat rugklachten en last met de ribben eigenlijk een voorbeeldige zwangerschap
merk wel dat het zwaarder is doordat je al een ventje hebt lopen maar gelukkig is die groot genoeg om zelf wat te laten doen

H83
14 June 2010, 08:17
Goedemorgen meiden, ik ga zo weer even werken, vanmiddag voetbal kijken.... vind er anders geen klap an, maar nu NL moet... toch maar kijken!

@ suusdemuus, ik kan je geen concreet advies geven, volg je gevoel, dat is altijd het beste, al is dat nu nog zo ingewikkeld. Ik wens je in ieder geval veel sterkte met de hele situatie!!

Fijne dag allemaal!

loesje80
14 June 2010, 08:20
Jeetje suusdemuus, wat een verhaal "opeens".
Ik kan me voorstellen dat je heel erg in de war bent van het geheel. En wat je zou kunnen doen/moet doen... Het enige wat ik zou proberen is op je gevoel te vertrouwen. :? En als je dat voor jezelf duidelijk hebt, inderdaad kijken op welke manier je dat duidelijk kan maken aan de hand van bepaalde regels. Maar tja, jeetje meid!!! Wat een gedoe allemaal!! En wat ook al eerder is gezegd, je hebt het tot nu toe super gedaan meid!!! Deze verwarring los je denk ik ook op! Waarschijnlijk niet vandaag, maar je komt eruit hoor.

@ Jolanda: Veel plezier met het voetbal kijken en natuurlijk, op naar een goede echo :D

Hier vanmorgen onze hummel laten erkennen en nu krijgt hij echt de achternaam van vriendlief 8-) Verder lessen voorbereiden met het raam open. Als er dan een goal is, dan hoor ik het wel en kan ik even de herhaling kijken. :lol: Heb er vrij weinig mee... Alleen omdat ik een poule op mijn werk heb ingevuld, hahahahahahahahahahah

Rian-kippie
14 June 2010, 08:28
tja suus.... das zeker een klote situatie.... jij denkt er eindelijk vanaf te zijn, wil hij opeens papa spelen!! ergens heeft hij er natuurlijk recht op, maar jij schiet er nu geen kloot mee op!! laat het eerst rustig op je inwerken, en volg dan je hart en gevoel!

miek4
14 June 2010, 09:05
Dames, mijn computer gaat weg voor reparatie!!! :cry: :cry:
Hoop er snel weer te zijn!!!

Lex
14 June 2010, 09:18
iedereen die kijkt naar het voetbal, succes! Hop Nederland hihi (voetbal is niet echt voor mij)
@Suusdemuus, amai wat verwarrend allemaal. Ik denk dat je vooral op je verstand en intuitie moet vertrouwen...
@Miek, tot gauw!
@Jolanda succes en geniet van de echo!
@Loesje, ik zal mijn ventje dat ook laten doen gauw, weeral iets om niet meer aan te denken dan.

hier even op de weegschaal gestaan :o :shock: :? 10 kilo aangekomen sinds begin van zwangerschap. Ik weeg nu 71,5, ervoor 61,5 (1m72) Ben nu 23 weken en 3d ver.
Ik versta het echt niet hoor, ga drie keer in een week intensief gaan sporten en zeur alleen maar in het weekend eens.

Nu ja, mijn zus en moeder verdikten telkens ongeveer 30 kilo! Dat wil ik echt niet hoor... Zou het vocht zijn? Hormonaal?

Groetjes

Lex
14 June 2010, 09:28
Hier viel het al bij al wel mee gisteren. Al liet schoonvader wel duidelijk merken welke naam zijn voorkeur wegdraagt. De rest van de namen vond hij 'minderwaardig'. Kan je je het inbeelden, BAH :x
Heb nu minder zin om zijn voorkeursnaam te gebruiken. Alhoewel het wel één van mijn favoriete namen is... Wat denken jullie?
Hij was trots om te verkondigen dat hij veel geld zou geven en daardoor mee wil gaan om de cadeaus uit te kiezen. Voor iemand die rijk is, is geld gemakkelijk te geven, maar tijd en aandacht voor de hummel zal wel wat anders zijn denk ik...
Ik hoef zijn geld niet, maar is natuurlijk wel beter voor onze portemonnee... Brrrr

Groetjes!

Suuzje
14 June 2010, 09:33
Suuzje, wanneer het kleine tasje wat eraan zit eraf is hoeft er geen wiel af en anders moet ik een wiel eraf halen maar bij de quinny buzz 3 black edition is dat met een druk op de knop! Ik hoop dat hij niet verkocht is, hij rijdt ontzettend fijn ;-)

Sam, super bedankt! :D Volgens het internet is jouw Quinny ingeklapt 20 x 60 x 80 cm en mijn Mura 22 x 55 x 76 cm. En de Mini 30 x 56 x 84 tot de hoedenplank. Dus ik denk dat dat helemaal gaat passen!!! :D Je maakt me helemaal blij! ;) Ik heb besloten om vandaag maar de dealer te bellen om een proefrit te maken komende zaterdag en dan kunnen we de koop onder voorbehoud al maken wat mij betreft. En dan krijgen we die vrijdag erna de kinderwagen, die nemen we dan die zaterdag mee als we de auto definitief gaan kopen. Dat moet toch wel kunnen toch?! ;)

Suuzje
14 June 2010, 09:38
Jeetje Lex, wat ontzettend irritant van je schoonvader!!! Kan me voorstellen dat je nu juist gaat twijfelen aan die naam! Maar als je die naam zelf heel mooi vind zou ik het wel gewoon doen. En hem lekker in de waan laten dat het door hem komt. (NOT!) En ja... ik snap ook je gevoel dat je zijn geld niet hoeft op die manier. :( Wil hij écht mee om dingen uit te zoeken? Hmmmm als ik jou zo hoor zal dat ook een grote irritatie worden... ik zie het al voor me, alles wat jij leuk vind, vind hij dan weer niet goed genoeg. Maar ik snap ook wel dat dat wel goed is voor je portemonnee! Gaat het om dingen zoals de kinderwagen enzo? Daar kan je misschien wel je eigen voorkeur doordrukken, aangezien jij ermee moet lopen! Ja toch? Maar wel heel lastig hoor! Succes...

Suuzje
14 June 2010, 09:51
Suus... wat een moeilijke situatie! Zo te horen is bij jou het gevoel er nog, maar het vertrouwen is natuurlijk helemaal weg na zo'n actie. Ik heb je verhaal toen gelezen... was het niet zo dat hij "out of the blue" is vertrokken en bij zijn ex is gaan wonen? Hadden jullie verder een fijne relatie? Wat ik dan zo raar aan hem vind, is dat hij zomaar alles heeft laten vallen voor zijn ex... en nu heeft zijn ex hem weer de deur uit gezet? Of heeft hij er zelf een punt achter gezet? Dat verschil zou ik wel belangrijk vinden denk ik. Dat je niet zijn tweede keus bent... En wat de baby betreft, misschien dat je hem er wel bij kan betrekken, maar van een afstand. En dan kijken waar het heen leid. Moeilijk hoor meid! Maar boven alles, niets doen waar je geen goed gevoel bij hebt! Je hebt je zo goed erdoorheen geslagen de afgelopen tijd!!!

Jolanda10
14 June 2010, 10:17
Zooo, boodschapjes gedaan.
Voel me de laatste week zo moe! Bah! Echt heel erg futloos! Heb nergens zin in, en het liefst lig ik de hele dag op bed.. (val ook steeds in slaap als ik er aan toe geef.. )
Herkennen jullie dit?

Suuzje
14 June 2010, 10:21
Ja, dat heb ik ook wel. Ik voel me af en toe net een bejaarde! :lol: Nou ja, echt om te lachen vind ik het niet. Bukken en dingen tillen gaat helemaal niet zo lekker. En nu helemaal nu we aan het verhuizen zijn, uitpakken is niet echt een fijne bezigheid. :(

loesje80
14 June 2010, 10:24
Nee :oops: Voel me zelfs een stuk beter dan menig collega die echt wel toe is aan vakantie :oops: Maar goed, ik weet ook dat ik heel erg toe leef naar volgende week, dan heb ik een hele rustige werkweek (dan is de helft van mijn klassen op kamp :lol: ) zal je zien dat ik dan crash ;-)
Maar ik zou er, als je de tijd er voor hebt, er gewoon lekker aan toegeven. Als je lichaam zegt moe dan doet het dan vast niet voor niks. Een kindje laten groeien kost veel energie!!! Daarom slapen baby's ook graag zoveel ;-)

Lex
14 June 2010, 10:26
Bij mij gaat het van dag tot dag, meestal heb ik veel energie maar in opstootjes Ik ben wel altijd heel moe tegen de avond en slaap dan ook niet ondanks het werk. Maar hoort erbij.
Bedankt Suuzje voor je begrip! :) :D Doet deugd!

suusdemuus
14 June 2010, 10:28
Suus... wat een moeilijke situatie! Zo te horen is bij jou het gevoel er nog, maar het vertrouwen is natuurlijk helemaal weg na zo'n actie. Ik heb je verhaal toen gelezen... was het niet zo dat hij "out of the blue" is vertrokken en bij zijn ex is gaan wonen? Hadden jullie verder een fijne relatie? Wat ik dan zo raar aan hem vind, is dat hij zomaar alles heeft laten vallen voor zijn ex... en nu heeft zijn ex hem weer de deur uit gezet? Of heeft hij er zelf een punt achter gezet? Dat verschil zou ik wel belangrijk vinden denk ik. Dat je niet zijn tweede keus bent... En wat de baby betreft, misschien dat je hem er wel bij kan betrekken, maar van een afstand. En dan kijken waar het heen leid. Moeilijk hoor meid! Maar boven alles, niets doen waar je geen goed gevoel bij hebt! Je hebt je zo goed erdoorheen geslagen de afgelopen tijd!!!

Hij is bij haar weggegaan niet andersom zei maakte hem maar verwijten over de baby en dat ie geen contact met me mocht zoeken al vind ik dat een zwak excuus. En ja we hadden een fijne relatie dat maakt het zo moeilijk want ik weet hoe die is cq kan zijn.Me hart zou hem zo terugnemen maar me verstand zegt wat anders dus denk dat ik voor het eerst in me leven voor me verstandige keus ga en wil die betrokken zijn prima maar dan moet het van zijn kant komen ik ga hem niet op de hoogte houden het is zijn belang ik heb het al lang genoeg alleen gedaan nu dus red het ook zonder hem heus wel.

Liefs Suus

Jolanda10
14 June 2010, 10:29
Echt heel erg ja! Misschien is het ook wel omdat ik tijd heb om moe te zijn zeg maar. Ik moet niet veel, maar wil het wel.. (Snapje? Beetje vaag misschien.) Als ik 's ochtends wakker word heb ik een uurtje wat energie en daarna is het ineens klaar! Ga zo idd maar weer liggen. Hopelijk voel ik me daarna weer wat fitter.

@ Suuzje, fijn he? bukken en sjouwen is ook niet meer voor mij weggelegt. Voel het gelijk in me buik, rug en benen. Maar toch gewoon vol blijven houden ;-)
@ Loesje, wat fijn dat je je zo goed voelt! Ben maar blij! :-D

loesje80
14 June 2010, 10:35
dus denk dat ik voor het eerst in me leven voor me verstandige keus ga en wil die betrokken zijn prima maar dan moet het van zijn kant komen ik ga hem niet op de hoogte houden het is zijn belang ik heb het al lang genoeg alleen gedaan nu dus red het ook zonder hem heus wel. Liefs Suus

Ik denk dat dit een hele goede is suus én ik weet zeker dat je het ook redt zonder hem!!!

@ Lex, wat kunnen schoonouders toch opeens denken dat ze, als ze geld hebben, invloed hebben... Bah, wat vervelend! Je wil inderdaad dat ze gewoon graag bij het kindje zijn! En als ze jullie wat kado willen doen, prima, maar dan wel graag wat jullie willen...

@ Jolanda, ik ben bang dat ik dat dus ook ga krijgen over 5 weken, dan heb ik echt vakantie. Heb al bedacht dat ik dan maar een uurtje moet gaan wandelen en gaan zwemmen. Dan blijf ik actief en denkt mijn lichaam niet: Joepie, ik heb vakantie ;)

H83
14 June 2010, 11:26
@ Lex, die kilo's kan je echt niet tegenhouden, je groeit helemaal nu gewoon meer. Vruchtwater e.d., 't is bij iedereen anderds.
En wat een vreslijk irritante schoonvader heb je, bah! Kan je je BAH gevoel helemaal voorstellen!

@ Jolanda10, ik voel me net zo moe, helemaal als ik een dag nagenoeg niets gedaan heb... getsie, niks aan he?Zegt mijn teamledinggevende vandaag ook nog dat ik er zo moe uitzie... haha! Lekker dan.... ;)

SelOg
14 June 2010, 12:23
Hallo meiden!!

Iedereen een fijn weekend gehad? Wij zijn bezig geweest in de babykamer. En ja! Het behangen is klaar. Het is supermooi geworden! Ik was eerst bang dat het té rozig zou worden, maar niets is minder waar. Dus ik heb besloten dat als ik wil ook voor een roze klamboe kan gaan :D Binnekort zal ik een foto van de kamer maken en plaatsen op de website.

Er is hier veel bijgeschreven! Blijkbaar is iedereen erg druk met van alles.

@Suusdemuus, jemig wat een situatie!!! Ik kan me voorstellen dat je helemaal in de war bent. Ik zou zeggen denk goed na en geef JEZELF vooral de tijd om beslissingen te nemen en laat je niet pushen door je (ex) vriend.
@Lex, ik heb precies hetzelfde als jij! Ik sport nog steeds ( niet zo intensief als jij), ik loop elke dag minstens een half uur, eet gezond en probeer niet teveel te snoepen, maar ondanks dat ben ik volgens mij ook zo'n 8 kilo aangekomen. Het heeft niets met je eet- en sport gedrag te maken, maar meer met je bouw denk ik. Ik zie er verder ook redelijk slank uit, behalve dat mijn buik uitpuilt haha.
Hé, en wat irritant van je schoonvader! Maar ik zou mezelf er niet van weerhouden om de naam die zijn voorkeur heeft niet te geven aan mijn kind. Daar heb je alleen jezelf mee. En wat betreft die cadeaus, als hij het geld kan missen en hij wil een paar dingen kopen voor de baby, zou ik het hem vooral laten doen! Scheelt jou straks weer geld.
@Jolanda, Succes met je 20-weken echo!!! En ja, ik had ongeveer twee weken terug een periode, waarin ik zóóó moe was dat ik 's ochtend mijn ogen niet eens kon openen en alleen maar wilde liggen en slapen. Maar gelukkig is dat overgegaan. Hopelijk zal dit bij jou ook het geval zijn.
@Art, gefeliciteerd met jullie zoon

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd nogal emotioneel ben. Ik kan om het minste wat mijn man zegt in tranen uitbarsten, minutenlang erom huilen en er een echte drama van maken hahaha. Wel erg eigenlijk, maar ik heb het niet in de hand :oops:
En oh ja, mijn buik maakt een groeispurt! Ik had mijn moeder en mijn zusjes vorige week zaterdag voor het laatst gezien. Vrijdag ging ik weer langs, zegt mijn zusje: Zo, jij bent gegroeid!!! :D :D En ik zei: jaaaa, vind je het gek?! Ze weegt nu ook een halve kilo haha

Lex
14 June 2010, 12:40
Het emotioneel zijn SeLog is misschien wat ambetant voor onze ventjes, maar zeker niet erg ;)
We hebben wel een beeb in ons buikje zitten en daar moeten zij maar mee omgaan nè :D
Bedankt voor de peptalk :)

Maj
14 June 2010, 13:40
@ Jolanda, veel plezier met de 20 weken echo, hopelijk zijn je zorgen voor niets geweest!
@ Rian, dat is nu ook mijn nachtmerrie, nu verdwaalt raken of ergens vast, zodat ik niets kan doen om mijn heupen te ontzien, houd maar goed rust, misschien is de pijn daar mee in te perken?
@ Esre, je weet dat je bij rust meer groeit he? Als ik 2 dagen rust heb (niet werken en rustig aandoen) dan zie ik mijn buik gewoon groeien!
@Suuzje wat mooi, knap hoor dat je dat soort dingen al helemaal ziet en aanschaft, bij ons is de kinderkamer nu echt een bouwval, ze staan nog niet niet buiten haha, nu begint het opbouwen hoop ik en dan pas kan ik gaan verzinnen hoe ik het wil haha.
succes met je eerste werkdag op de nieuwe locatie.
Wauw goed nieuws, een proefrit in een mini!!
haha, hier gaat bukken wel hoor, maar dat omhoogkomen!!! phoe hey, hier ook steeds meer gebreken…
@ suusdemuus, wat raar! en wat vervelend, dit kan je er naar mijn idee niet bij hebben, kies voor wat jij wil meid!! je hebt nu de kant jouw grenzen aan te geven, doe wat jouw het beste lijkt!

J.D.
14 June 2010, 13:59
@miek, is je vriend zaterdag nog even naar huis gekomen? leuk he zo een druktemakertje in je buik :D
@H83, ben je helemaal blij met je letters?
@maarttje, gefeliciteerd met de goede 20wkn echo!
@art, gefeliciteerd een zoon!!
@pumi, haha hoop dat je snel uit de rommel bent.
@Lex, ik snap dat 10kg even schrikken is, maar of je nu veel sport of niet, het komt zoals het komt. Maak je niet druk, w.s. met je het ook zo weer kwijt na de zwangerschap.
En tja, geld trekken is voor sommige makkelijker dan liefde geven en volg je gevoel kwa naam!
@minimi, wat een prachtige foto!
@Suuzje, fijn dat jullie een proefritje met de mini kunnen maken en de maxi cosi :D Kun je er geen optie opnemen trouwens?
@Sam, hoop dat het weer inmiddels weer een stuk beter is!
@La-princesa, leuk kaartje!
@E82, nee kijk niet naar de wedstrijd, lees de uitslag wel :P
@Jolanda, succes vanavond met de 20wkn echo!! Ja, de vermoeidheid is hier sinds een paar weken ook weer terug, zou hele dagen kunnen slapen.
@Rian, balen dat jullie de weg kwijt waren en dat je daardoor langer moest lopen.
@EsRe, fijn he dat je alle hoofdzaken nu gekocht hebt. 3,5 uur winkelen, haha vind het normaal al niks zolang winkelen, maar nu zou ik dat niet meer kunnen hoor.
@loesje, wat leuk dat jullie de erkenning hebben geregeld :D
@Selog, wat goed dat jullie behangen hebben! en super dat het naar wens is! enne ja hormonen, laat de tranen maar stromen :D
@suusdemuus, ow meis! wat moeilijk allemaal, denk je het eindelijk weer op de rit te hebben, heb je hem weer! Ik kan alleen maar zeggen, volg je eigen gevoel. Ik zou hem ook niet met open armen ontvangen, maar snap dat je nog voor hem voelt. Bedenk voor jezelf of je met hem de laatste speciale maanden zwangerschap wilt delen.
Probeer voor jezelf op te komen, want stress is niet goed! Knuff!!

Zow, was hier een weekenddrukte zeg! maar ben weer helemaal bij :D
Hier een fijn weekend gehad, veel kunnen doen in de babykamer en huishouding, scheelt weer voor deze week. Als ik kijk wat ik nog mag doen op een dag :o :o
Zaterdag nog gezellig bij schoonouders geweest, trouwfoto's tonen en gister hebben we ze dan eindelijk besteld, uren kijkplezier voor ons straks, zoveel zijn het er :D

Lex
14 June 2010, 14:15
Blij te lezen J.D. dat de trouwfoto's super zijn ,maar had niet anders verwacht :D

Jolanda10
14 June 2010, 14:24
Een overwinning voor NL :-) Hebben ze geluk bij gehad naar mijn mening!!
Echt goed voetbal was nergens te bekennen.

Ik heb ondertussen een lekker vers soepje gemaakt. Ga nu lekker douche, samen eten, en dan kunnen we ons klaarmaken om te gaan naar de echo.. Whiii.. Spannend!

xxx

H83
14 June 2010, 14:55
Jolanda, veel plezier met de 20 wk echo!! :D

Nadia30
14 June 2010, 17:52
Hey dames,

Zooo :o wat kunnen jullie kletsen zeg hahaha..
Heb een hoop gelezen en het is moeilijk om op iedereen te reageren.
Wil alleen Suusdemuus een hart onder de riem steken.
Moeilijke situatie is het. Je bent nu ook zwanger dus emotioneel is het voor jou 2 keer zo zwaar.
Ik kan niet zeggen wat je moet doen, zelf ben ik een enorme intiutievolger en zou ik mijn gevoel volgen. Alleen is het ook verstandig om je verstand hierbij ook te gebruiken. Ik zou alle voors en tegens naast elkaar leggen en kijken of het opnieuw aangaan van de relatie meer voordelen heeft dan nadelen. Dat zou ik doen maar ja iedereen is anders en dit is echt wat je zelf moet doen, denk ook aan je andere kinderen en wat zij ervan zullen vinden?
Succes lieverd!

Zojuist een controle in het zkh gehad, alles was goed lag lekker in een stuit.
Hoofdje was opgemeten en daar kwam 21 weken uit :( je schrikt daar wel van maar volgens de arts zegt dat helemaal niets. Moest gewoon 23 weken aanhouden.
Kan het zo zijn dat de meting niet zo nauwkeurig is?? je gaat echt piekeren als een gek haha.
Maar alles was verder ok.

Voor de rest zit ik thuis met 2 gebroken middenvoetbeentjes :cry:
Geen idee dat er iets gebroken is. Had pijn nadat ik terug was van vakantie maar dacht meer aan dat het door het vele lopen kwam en dat dacht de huisarts ook. Maar bleef pijn houden en ben dus doorverwezen naar de Podotherapeut en die heeft gezegd dat het een marsfractuur is. Zo wordt dat genoemd een typisch legerkwaaltje ivm het vele marcheren :?
Nou heb ik krukken gelukkig geen gips want dat mocht niet vanwege de zwangerschap en trombosegevaar.
Nou komende zes weken rust houden. Pff ben benieuwd of ik het vol houd
kan nl niet stilzitten :oops:
Hopelijk gaat het met de rest alles goed!
Zwanger ze nog :D

minimi
14 June 2010, 18:45
@nadia.... bij ons kleintje was het bovenbeentje iets kleiner als gemiddeld voor zijn leeftijd.. .zal denk ik niet veel uitmaken hoor..... zal wel allemaal bijgroeien

@suusdemuus: Is inderdaad zo'n lastige situatie.... ik zou je niet echt raad kunnen geven ...... Ben zelf ook niet zo goed in die situaties.....

@Jolanda10: hoop dat de echo goed was....

Hier vanmiddag op het werk de wedstrijd gekeken... wel voor eigen tijd maar daarna weer aan het werk. lekker tussen door een hapje en een drankje gekregen en de kleine was ook al aardig aan het voetballen :shock: Hij was vandaag weer eens erg druk....

pumi
14 June 2010, 18:53
@Nadia, je moet je over die meting niet druk maken... alleen de eerste weken groeien baby's gelijkop, daarna zie je verschil tussen kleinere en grotere baby's
ons ukkie is ook aan de "kleine" kant, met 20+1dg hadden ze dr hoofdje gemeten en die kwam uit op 19+4dg
ik & mn vriend zijn allebei niet groot, dus verwacht ook geen grote baby, als het echt een achterstand zou worden, dan houden ze dat goed in de gaten hoor!
@jolanda, hoe was de echo?
@suusdemuus, wat een vervelende situatie! ik zou ook goed naar je gevoel luisteren.. ik zou hem er wel bij betrekken als hij dat zelf aangeeft! succes en sterkte ermee!
@lex, vervelend zo'n schoonvader... en wat betreft die naam, als jullie hem mooi vinden gewoon doen! en ik zou idd die kado's gewoon aannemen (als het naar je zin is...) scheelt jou weer geld en hij is blij dat je het aanneemt
@loesje, heerlijk dat je nergens last van hebt! geniet er maar van & leuk dat de erkenning nu geregeld is, wij gaan vrijdag :D
@selog, dat emotioneel zijn hoort er soms bij.. is wel vervelend (denk ik..) vooral voor je vriend, vaak weten mannen niet goed wat ze ermee moeten...
@minime, een kleine voetballer in je buik?! hihi

ook hier erg moe, probeer er wel aan toe te geven sinds de vk dat gezegd heeft! heb dus vant weekend ook heerlijk smiddags op de bank liggen slapen! en gister om 10uur naar bed gegaan
Vanmiddag had ik toch maar vrij genomen vanwege de voetbal :D had ook een super leuke buikband gekocht "Hup holland hup" hihi kreeg echt leuke reacties.. verder hou ik niet van voetbal, maar zon wk is toch wel leuk

Jolanda10
14 June 2010, 20:21
Hoi allemaal,

Heb niet bijgelezen.. Maar wilde wel fftjes laten weten dat onze 20 weken echo alleen maar leuk was!
Alles was oke! Ze kon niets afwijkends vinden.. Gelukkig!! :-)
We hadden een hele lieve vrouw, die lekker uitleg gaf bij alles wat ze zag.
Uiteindelijk heeft ze op een briefje geschreven wat het geslacht is, en in een eveloppe gestopt.
Als we dus niet meer kunnen wachten, dan kunnen we altijd spieken! hihi.. Ben benieuwd hoelang we het vol houden!

Fijne avond allemaal, wij gaan saampjes nagenieten ;-)

Suuzje
14 June 2010, 21:04
Geweldig Jolanda! Jeetje, wat spannend! Ik zou écht niet kunnen wachten! :D

H83
14 June 2010, 21:09
Wat fijn dat alles goed was, Jolanda!!
Ik mag morgen weer voor controle... zin in, 't hartje weer horen!! ;)

Daphne1002
15 June 2010, 06:43
@Suus: wat een heftige situatie!! :shock: Ik vind het eerlijk gezegd wel wat egoïstisch van je exvriend om je eerst in de steek te laten en vervolgens zich weer aan te bieden als papa. Als zwangere vrouw heb je gewoon last van hormonen en dat soort dingen en dan ben je al druk genoeg met je zelf. Dan is het, vind ik, van hem fout om je steeds van streek te maken.

Heeft hij het kindje ook erkend? Want als dat niet het geval is, heeft hij geen poot om op te staan namelijk. Ik zou er nog even over nadenken wat ik zou doen als ik jou was.. je gaat sowieso al een heftige periode tegemoet (denk aan de kraamtijd en de eerste maanden van je baby) en dan is het wel fijn als de rest stabiel is ;)

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst!!

@Jolanda: wat een goed nieuws! Ooeeeh ik zou mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen hoor.. :D Vind het heel knap van je!

Nou ik heb niet zoveel bijgelezen.. hebben een mega druk weekend achter de rug en gisteren hebben we beiden de hele dag gewerkt. Vandaag vrij ;) Heerlijk! Vanmiddag controle bij de VK, daar kijk ik wel naar uit.

Daphne1002
15 June 2010, 06:45
Ow ja, nog even een vraag tussendoor:

ik zit erover na te denken om een professionele fotoshoot te laten doen van mijn zwangere buik + toebehoren ( :lol: ) Maarr... heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik zit te denken aan een artistieke foto die je op een groot canvas-doek kan laten drukken. Maar dan wil ik niet dat je heel goed kan zien dat ik het ben.. anders durf ik het aan niemand te tonen whaha!

Jolanda10
15 June 2010, 06:48
Goedemorgen..

Tot nu toe is de enveloppe nog steeds dicht.. Maar, het is moeilijk :D Gelukkig vind mijn mannetje dat ook, dus wie weet, vanmiddag als hij thuis komt :D
Ik ga zo weer een poging wagen om mijn abbonement van me mobiel te verlengen. Al 2x voor weggeweest, en steeds niet de telefoon op voorraad die ik wil hebben! :evil:
Ook nog ff wat andere kleine dingen shoppen met men mams. :-)

Fijne dag allemaal! :-)

@ H83; veel plezier bij de controle. altijd fijn om je uk fftjes te horen :-)
@ Daphne, ook voor jou, veel plezier bij de vk! :-) Lekker ff bij komen op je vrije dagje!

Jolanda10
15 June 2010, 06:50
Ow ja, nog even een vraag tussendoor:

ik zit erover na te denken om een professionele fotoshoot te laten doen van mijn zwangere buik + toebehoren ( :lol: ) Maarr... heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik zit te denken aan een artistieke foto die je op een groot canvas-doek kan laten drukken. Maar dan wil ik niet dat je heel goed kan zien dat ik het ben.. anders durf ik het aan niemand te tonen whaha!

Grappig, ik heb vorige week ook een offerte aangevraagd :-D
Ik vond dit idee (met dat wit/licht/schaduw) heel mooi! :-) http://www.fotodezign.nl/frame.php?itemId=178104
Het lijkt mij een mooie herrinering aan je zwangerschap!
Mijn moeder heeft bijv, maar 1 foto met dikke buik.. En ik ben er zelf ook slecht in om een fotomomentje te plannen! (Heb er nog maar een paar gemaakt met dikke buik, en vind ze niet eens mooi! :-D)

Daphne1002
15 June 2010, 06:51
@Jolanda: thanks!

Je bent wel van het shoppen he? :D Leuk!! Haha! Ik moet ook nog shoppen, want ik heb geen geschikte zwangerschapsshirtjes meer.. of ja, heb 2 goede, maar dat is natuurlijk te weinig 8-)

Daphne1002
15 June 2010, 06:53
@Jolanda: jaa zoiets!! Dat ze mooi met het licht werken en het geheel wat mysterieus kunnen maken ;) Stylish én chique!

Jolanda10
15 June 2010, 06:53
@Jolanda: thanks!

Je bent wel van het shoppen he? :D Leuk!! Haha! Ik moet ook nog shoppen, want ik heb geen geschikte zwangerschapsshirtjes meer.. of ja, heb 2 goede, maar dat is natuurlijk te weinig 8-)

Oeps, die link is niet helemaal goed. Wel de goede website, maar niet de foto die ik bedoel..
Naja.. Klik maar een beetje. :-D
Ik vind 't altijd wel gezellig om te gaan shoppen idd! (Ben op dit moment werkloos, heel vervelend gelopen nadat ik vertelde dat ik zwanger ben. Dus heb ook alle tijd ervoor :oops: )

suusdemuus
15 June 2010, 07:21
[quote="Daphne1002"]@Suus: wat een heftige situatie!! :shock: Ik vind het eerlijk gezegd wel wat egoïstisch van je exvriend om je eerst in de steek te laten en vervolgens zich weer aan te bieden als papa. Als zwangere vrouw heb je gewoon last van hormonen en dat soort dingen en dan ben je al druk genoeg met je zelf. Dan is het, vind ik, van hem fout om je steeds van streek te maken.

Heeft hij het kindje ook erkend? Want als dat niet het geval is, heeft hij geen poot om op te staan namelijk. Ik zou er nog even over nadenken wat ik zou doen als ik jou was.. je gaat sowieso al een heftige periode tegemoet (denk aan de kraamtijd en de eerste maanden van je baby) en dan is het wel fijn als de rest stabiel is ;)

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst!!

hey daphne

nee hij heeft het niet erkend en heb gister weer met hem gesproken ik heb gezegd dat ie zich bewijzen moet en dat erkennen ook later wel kan na de geboorte de baby komt op mijn naam en dat begreep ie helemaal. Verder ben ik wat van de schrik bekomen het is even wennen dat ie nu wel zo bezorgt is ik heb nu zo iets van we zien welhoe het gaat ik ben niet bij hem terug heb geen relatie meer met hem en ook ik weet niet hoe de toekomst lopen gaat maar op dit moment voelt het wel als een verlichting. Ik kan eindelijk gaan zwangerschapszwemmen hij past 1 avond in de week op op me andere kids en die vinden dat maar wat leuk. Verder heeft ie de baby gevoeld en gaat ie voor het eerst mee naar de echo volgende week dus ik zie wel

liefs suus

Suuzje
15 June 2010, 10:11
Ik zal het je nog sterker vertellen, ook al heeft een man zijn baby erkent én daarna aangegeven, heeft hij juridisch nog geen poot om op te staan. Ik dacht dat je als je al deze stappen doorlopen had je als man dezelfde rechten als vrouw hebt, maar niet dus. De vrouw kan bijvoorbeeld zo naar het buitenland verhuizen zonder dat de man daar wat over te zeggen heeft. Maar hij moet juridisch wel alimentatie betalen! Krom hé. Je moet dus als man dan ook nog voogdij aanvragen voor het kindje! Dan heb je gelijke rechten als een getrouwde man. Maar de man kan wel via een rechter voogdij aanvragen zonder toestemming van de vrouw als het kind door hem erkent en aangegeven is. (Ik weet dit allemaal omdat de broer van mijn man nu in dit proces zit. :( )

Suuzje
15 June 2010, 10:29
Ik zit een beetje te twijfelen of we wel een (3D) echo willen of niet... :? Mijn moeder vroeg al in het begin of ze een keer mee mocht naar een echo en ik vind het heel leuk dat ze zo betrokken is en wil dat ook wel graag doorzetten. Alleen al onze echo's tot nu toe (behalve de geslachtsbepaling) waren medische echo's en mocht er dus maar 1 persoon mee. En écht niet dat mijn man zijn plekje afstaat! :lol: (Wil ik ook absoluut niet hoor!) En de geslachtsbepaling vonden we zo spannend dat we dat echt met zijn tweeën wilden doen. Maar al met al hebben we nu dus al 6 echo's gehad! Als ik eerlijk ben vind ik het eigenlijk wel best zo, waarschijnlijk hadden we er niet eens over nagedacht als mijn moeder niet had meegewild. Daarbij kost een 3D pretecho ook weer 100 euro... :| en een 2D echo 65 euro... We dachten eerst dan doen we een 3D echo, die is dan weer anders, maar we weten niet zo goed of we dat wel echt leuk zullen vinden. Ik vind de voorbeeldjes soms best wel eng om te zien en ik vind het ook wel leuk dat ik nog niet weet hoe hij eruit ziet. Maar ik wil ook mijn moeder niet teleurstellen! Wat zouden jullie doen?

Lex
15 June 2010, 11:36
Misschien nog even wachten, misschien komt nog het gevoel dat je het alsnog wilt. Als je ma per se wilt, vraag dan of ze misschien de helft kan betalen want is wel kostelijk hé...

De klusjesmannen zijn hopelijk niet meer nodig hier. Ik ga wat rusten en dan gaan fitnessen.
Gisteren had ik een ongelofelijke huilbui. Ik ben dan ook versleten en krijg veel te weinig slaap. Ik was gisteren te vermoeid en begon plots ongecontroleerd te wenen, het duurde zeker een halfuur. Het deed eigenlijk wel deugd hoor. Zal wel mijn laatste niet zijn. Hormonen gecombineerd met oververmoeidheid = geen weg weten met jezelf. Dat weet ik nu. ;)
Groetjes!

J.D.
15 June 2010, 13:57
@Jolanda, gefeliciteerd met de goede 20wkn echo! spannend dat het antwoord op het geslacht in een enveloppe zit ;)
@Suuzje, allereerst zou ik jullie aanraden te kijken naar wat jullie willen, willen jullie de 3d echo? zo niet, dan niet doen. Wil je nog een 2d echo doen? doe je dat dan voor jezelf of voor je moeder? Ik snap dat je moeder het leuk vind om mee te gaan naar een echo, maar als jij/jullie zoiets hebben van liever niet, dan niet doen, de baby is er snel genoeg, dan kan ze hem nog zovaak zien.
@Lex, hormonen, hormonen en nog eens hormonen, maar als het huilen oplucht, gewoon de tranen lekker laten stromen.

Hier bezig met rommelen/schoonmaken in huis, zo erg dat ik het rustig aan moet doen. Iedere keer iets doen, rusten, iets doen.
Ben altijd zo eentje die in 1x doorgaat tot alles klaar is, nu moet ik iedere keer opnieuw opstarten. Ben dus iedere keer in gevecht met mezelf.
Nahja, misschien wel een goede les :D

SelOg
15 June 2010, 14:31
@J.D. heb ik ook hoor. Ik ben er ook eentje die gewoon doorgaat totdat alles af is, maar ook bij mij lukt het niet meer. Ik doe nu een verdieping stofzuigen, rust ff uit en ga dan door met de andere verdieping.
@Jolanda, oh gaan jullie dit volhouden? Ik weet dat ik er allang in had gekeken :mrgreen: Succes!!!
@Suuzje, 3D echo heet voor niets een pretecho. Persoonlijk vind ik zo'n echo heel mooi en ik heb ook dvd opnames van andere mensen bekeken. Het lijkt me geweldig om later samen met mijn kind naar deze beelden te kijken. Maar ja, dat is mijn mening en als jij het niet nodig vindt, moet je het ook niet doen. De kosten die eraan verbonden zijn, zijn ook niet laag. Wij gaan 110 pleuro's betalen.
@Lex, dikke knuffel voor jou! Ik weet hoe je je voelt!

Gisteren wezen sporten. Ik merk dat ik echt vermoeid ben van een uurtje sporten. Volgens mijn man heb ik de hele nacht lopen snurken haha :mrgreen: Lex, doe jij nog spieroefeningen? En hoeveel kilo pak je dan?
Oh dames, ik hoor net dat de HM afgeprijsd is!

Brabants Boerinneke
15 June 2010, 14:42
Hallo dames,

Hier een erg druk maar gezellig weekend achter de rug.
Vriendlief was jarig, met als gevolg dat we echt het hele weekend doorlopend allerlei bezoek en logees hadden.
Toch wel vermoeiend hoor! En inderdaad als je dan toch ook beetje bezig wilt blijven in je huishouden…
En ik lees dat sommigen van jullie, net als ik, ook echt minder goed slapen de laatste tijd. Dan breekt zo’n weekend je toch wel op!
Dus nu maar weer gewoon de hele week proberen door te komen, al werkend *gaap* ;)
Wat wel heel schattig was trouwens.. op zondag was het zoontje van vrienden bij ons (14 maanden oud) en het buurmeisje (10 maanden). Echt zo leuk om die twee dan met elkaar te zien! Wij hebben nog heel weinig kleine kinderen in onze omgeving, dus dit was echt een ‘first’. Vriendlief gelijk met de camera in de weer, om alle “ah en oh” momenten vast te leggen. Lief!

Verder wel alles goed met jullie?
Ik lees toevallig net op de laatste bladzijde nog iets over de 2D/ 3D echo.
Suuzje, ook mijn moeder (en schoonmoeder) willen heel graag bij een echo zijn. Voor onszelf hoeft het niet zo heel erg. Wij hebben daarom gezegd, dat ze maar met elkaar moeten beslissen, of ze het de moeite (en dus ook het geld) waard vinden. Ze mogen het ons best cadeau geven, maar wij gaan het niet zelf inplannen. Dus we zien het wel.

Goed, ik ga hier nog weer even proberen een tijdje wakker te blijven :D

Groetjes!

jorina
15 June 2010, 15:03
suusje je moet ff verder shoppen want ik heb
een 2d echo laten maken met 17 weken ook omdat mijn moeder mee wilde en dat kostte geen 65 euro
maar 30 euro
in een ziekenhuis is het vaak wel duurder bij ons in het ziekenhuis kost het ook 65 euro maar de onafhankelijke zijn echt niet zo duur hoor

Lex
15 June 2010, 15:39
@SeLog, ik doe nog altijd spieroefeningen. Mijn fitnesscentrum is gerund door een kinesiste. Ik mag (en jij dus ook) één toestel niet doen en dat is degene die je buikspieren oprekt. Die, die je moet naar beneden trekken met je armen, met gestrekte rug. Daarmee rek je de buikspieren uit en het middenrif wat een soort van breuk tijdens de zwangerschap kan veroorzaken omdat die specifieke spieren veranderen. Dus die moet je wel vermijden.
Verder wel opletten met de buikspiertoestellen (degene die je met je armen naar je benen toe trekt). Iets minder nemen van gewicht en minder reeksen doen. Verder ook een beetje opletten met het trainen van de binnenste spieren van je benen. Niet te veel gewicht nemen en niet te breed doen.
Bij ons zijn het toestellen van life fitness, dus ik hoop dat je weet welke ik bedoel.
Verder doe ik de rest van de oefeningen gewoon zoals voorheen.
Ik let wel op, maar zolang het kan, zeker doen meid! Go for it!
Mijn kinesiste zei dat vanaf zeven maanden weer een paar oefeningen wegvallen. Ik laat dan wel weten welke, moest je dan nog sporten natuurlijk.
Is idd wel vermoeiend! :)
Groetjes! x

SelOg
15 June 2010, 15:53
Wat?! Doe jij nog buikspieroefeningen?! ( weet welk toestel je bedoelt) Ik mocht niet meer van de begeleiders! Hun argument was dat de verloskundige er toch wat van zou zeggen en zou eisen dat ik er onmiddelijk mee zou stoppen. Dus ben ik gestopt met mijn buikspieren, toen ik twee maanden zwanger was. Grrr :(
Oh, bedankt voor de tip over de verboden oefening. Grappig, want juist die oefening wilde ik gisteren gaan doen, omdat ik vond dat mijn armen wat slapper waren geworden. Heb het maar niet gedaan omdat ik te moe was van het fietsen en lopen.
By the way, mijn achternichtje zweert bij het fietsen. Volgens haar heeft ze zo'n makkelijke bevalling gehad ( 1e kind) omdat ze zoveel heeft gefietst. Ik neem haar advies maar aan. Wie weet, helpt het echt :D

Lex
15 June 2010, 16:06
thx voor de fietstip! Ik ga veel op de crosstrainer om te lopen, maar dat zal straks ook wat minder moeten. Zal dan zeker de fiets regelmatig met een bezoekje vereren :D

De andere toestellen voor armspieren mogen wel nog, vb. degene waarbij je de armen naar beneden duwt of vooruit duwt. Ik train mijn armen ook, wil niet dat die slapper worden hihi.
Ik moet volgende week voor een echo, zal zeker checken met de gyn voor die buikspieroefeningen. je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben. Mijn kine zei vanaf zeven maanden ermee stoppen. Maar de gyn zal het nog beter weten. Dacht al zoiets...

Maj
15 June 2010, 16:39
@ Jolanda, fijn dat je 20 wk echo prima was! Ooh dat zou voor mij de kat op het spek binden zijn, het geslacht op een briefje, dat had ik anders ook gewild, maar bij nader inzien is het gewoon weten ook wel erg leuk!
@ Daphne, geen ervaring maar ik loop ook met die plannen rond, als iemand een adres heeft en weet wanneer je dit het beste kan doen, dan zou ik het ook graag weten.
@ Jolanda, dat is in reusel, dat valt voor mij ook nog wel te doen haha. Ik ga daar ook even informeren
@ suuzje, lekker doen waar jij zin in hebt, helaas voor je moeder, maar als jij het genoeg vind, dan zou ik het laten als ik jou was. Ik vind persoonlijk die voorbeelden van 3d ook eng hahaha, maar wij gaan er toch een laten maken, bij ons kost dat 80 euro en mijn moeder gaat mee, vriendlief natuurlijk en nog een vriendinnetje van mij, deze mensen hebben aangegeven erbij te willen zijn, maar als ik er geen meer had laten maken was het ook goed geweest.
Nou dames, ik heb wel steeds op jullie gereageerd, maar zelf weinig van me laten horen, heb het stiekem best wel druk ookal werk ik alweer wat minder.

Vanaf begin juli ga ik waarschijnlijk geheel de ziektewet in, ik hoop dat ik het als een vakantie kan zien en er ook een beetje van kan genieten.

Afgelopen zaterdag was ik om 4.30u snachts ineens vriendlief kwijt, liep ik naar beneden, lag ie op de bank te maffen, haha ik had zo hard gesnurkt!!
Gisteravond naar de zwangerschapsyoga gegaan, ze kwam er nog op terug, dat ze het zo vervelend voor me vond etc en ik heb heeeeeerlijk genoten, heerlijk ontspannen maar toch ook wel wat spieroefeningen gedaan, heeeeerlijk!
Vanavond ga ik met mijn schoonzusje naar een collega van haar om naar babyspullen te kijken die die vrouw wegdoet, volgens mijn schoonzusje allemaal su

Maj
15 June 2010, 16:39
oeps het is er afgevallen haha

de laatste zin is:

Vanavond ga ik met mijn schoonzusje naar een collega van haar om naar babyspullen te kijken die die vrouw wegdoet, volgens mijn schoonzusje allemaal superduur en leuk spul, ik ben benieuwd!

Jolanda10
15 June 2010, 16:52
@ Maj; ja, idd reusel :-) Lekker dichtbij :D
Ze vraagt voor 1 tot 1,5 uut fotograferen 75 euro geloof ik. Bijbestellingen zijn natuurlijk voor eigen rekening, en voor een jpg bestand betaal je 25 euro per foto. Ze maakt ook hele gave doeken. (3 luiken bijv.)
Kijk maar eens ;-)
Fijn dat de yoga uiteindelijk toch lekker ontspannend was!! En, veel plezier met het uitzoeken van de spulletjes!

De enveloppe is nog steeds dicht nu.. Maar, er word over gepraat :D
Ga zo ff wat vrienden knippen, toch wel lekker dat ik zo beetje bezig kan blijven :-)

Fijne avond!

E82
15 June 2010, 17:32
@Lex, rechte buikspieren inderdaad al vroeg mee stoppen om die te trainen, die gaan namelijk van elkaar af en als je ze dan traint krijg je zo'n 3hoekig buikje (is de binnenkant van de buik die dan naar buiten komt) Schuine buikspieren mag je nog wel wat langer mee doorgaan.
Vind het knap dat je nog zo actief kunt sporten hoor. Als ik zie hoe ver ik mijn conditie al kan zoeken, terwijl ik toch ook altijd fanatiek bezig was!! En sneller last van m'n bekken nu ook.

H83
15 June 2010, 17:46
Dag meiden, ik ben vanmorgen op co geweest bij de vk, alles was goed. Ben wederom 3,5 kg gegroeit, nu in 4 weken tijd... totaal nu 9 kilo...
Leuk om het hartje weer gehoord te hebben, doordat de palcenta laag zit gaat dat altijd samen met mijn eigen hartslag, maar daar had de vk wat op gevonden en opeens hoorde ik de hartslag van ons mensje alleen! Mooi!

Verder niet zo veel te melden, de stucadoor komt zo, totaal geen zin in want ik ben moe en wil het liefst in bed gaan liggen... ;)
Fijne avond verder!

marcellas
15 June 2010, 17:53
Dames!

Ik heb niet terug gelezen maar toch even snel een berichtje...

Vanmorgen dan eindelijk de 20-weken echo gehad. Wat was ik zenuwachtig!
Maar alles was helemaal goed. Precies op schema. Het lag eerst niet goed maar zodra de verloskundige dit zei begon het kindje en lag het goed. Het luistert nu al goed. Haha!
En....het is een meisje!!!! Haha! Echt een meisjesmaand,oktober. Vriendlief moet nog even wennen aan het idee... :D

Fijne avond nog!

Lex
15 June 2010, 18:15
@Marcellas, proficiat met je dochter!!
@H83,fijn dat je de beebs hartslag kon horen :)
@E!é, bedankt voor de tip :)
@Jolanda spannend zeg, ik zou het niet kunnen laten!
@Maj, have fun!

Hier ga ik gauw naar mijn bed, ben hondsmoe.
Tot morgen! :)

pumi
15 June 2010, 19:17
@Marcellas gefeliciteerd!!!
@jolanda, knap dat je je nog in kunt houden.. ik had allang gekeken!

Pff hier een jankdag gehad bah! vanmorgen beetje heel erg boos geworden (om niks...) en daarom mn telefoon kapot gegooit :x dat had ik toevallig in mn handen en kon me niet meer inhouden.. heel mn beeldscherm kapot!
Maar wilde 'm al wel verkopen.. dat gaat nu niet meer, maar heb meteen een nieuwe besteld :D
Kwam ik thuis, begon ik weer :? heb echt mn dag niet.. heb ook veel gehuild, gelukkig heb ik een hele lieve vriend!

Ik wil ook een fotoshoot laten maken, maar vind het erg duur! Heb mooie gezien, maar die kosten 200euro :shock:
Mijn zus heeft tijdens haar zwangerschap ook hele mooie simpele fotos laten maken bij iemand thuis.. 35 euro haha
Denk dat ik dat ga laten doen, vind 200 euro toch wel veel... en dan willen we ook nog de 3d echo!

Mijn moeder gaat mee met onze 3d echo, mn schoonmoeder hebben we meegenomen naar de 20weken echo, hier mag je max. 2 begeleiders meenemen...
En we vonden het wel zo eerlijk om ze allebei een keer mee te nemen
Weet niet meer wie erover begon, maar ik zou alleen een 3d echo laten doen als jullie het zelf willen, niet omdat je moeder/schoonmoeder zo graag mee wil!

Vandaag is de stucadoor dus niet geweest.. hij had het verkeerd in mn agenda gezet :x daar werd ik dus zo kwaad om vanmorgen, hij zou 8uur komen, ik moest werken & moest dus haasten.. VOOR NIKS!!!
maar hij komt morgen... merk echt dat ik zulke dingen nu helemaal niet kan hebben.. pfff hormonen :|

Anmiek
15 June 2010, 20:39
Whaaaaaaaaaaa
we hebben heel misschien woonruimte!!!!
Ben helemaal heppie! Het is niet helemaal ideaal wat we in gedachten hadden maar een mooi app met 1 slaapkamer
dan moet de kleine maar gezellig bij ons komen slapen :P

Moest ik even kwijt.

suusdemuus
15 June 2010, 22:35
Anmiek alvast voorzichtig gefeliciteerd
Heerlijk jullie eigen plekje.

Ik heb morgenvroeg om 9.30uur een 3d/4d echo
zal proberen de echo op de pc te krijgen morgen

Verder gaat het hier goed en wat me ex betreft
tot nog toe doet ie zijn best en is ie erg belangstellend en wil alles wel voor me doen
alleen ben ik wat terughoudend. Ik heb zoiets van ik heb het nu al die tijd alleen gedaan
en zo zal het voorlopig ook blijven gaan ik zit verder lekker in me vel en heb geen zin meer in stress en teleurstellingen al vind ik het stiekum wel leuk al die belangstelling ;) . Dus als ie weer eens smst krijgt ie ook netjes antwoord terug en hij is hier nu een paar keer geweest
heeft even wat klusjes bekeken die nog gedaan moeten worden :oops: dus voor de bevalling is me huis eindelijk ook mooi hoop ik maar.
Morgenmiddag komtook de vrouw van de kraamzorg en heb vandaag me kraampakket opgehaald bij de ziekenfonds. Groei de laatste dagen ook behoorlijk en mijn zoontje is flink wakker steeds vooral als ik autorij :shock: Nou dit was het weer even ik ga nu lekker (althans dat probeer ik) slapen. Morgen weer een bericht van mij.

Liefs Suus

E82
16 June 2010, 08:14
Goedemorgen allemaal,
Pas net 9 uur en ik ben nu al weer ontzettend moe...pff, volgende week f ijzer laten prikken denk ik.

Suus, fijn dat je zo goed in je vel zit en dat het nu ook wel goed lijkt te lopen. Dat je wat terughoudend bent lijkt me niet meer dan normaal!

Anmiek, dat zou super zijn een plekje voor jullie zelf, wanneer horen jullie meer?

Marcellas, proficiat met de goede echo...en een meisje!!

Pumi, hopelijk vandaag een betere dag!

Ik ga gewoon nog even lekker niks doen denk ik, wat foldertjes lezen ofzo. Vanmiddag weer werken...

loesje80
16 June 2010, 08:21
Ook weer even een berichtje van mij,
lees wel mee hoor! Maar ja, bleef niet zoveel ;-) Dus zelf weinig te melden...

@E82, wat vervelend dat je zo moe bent! Vertstandig om bloed te laten prikken!
@ Marcellas, wat super dat de echo goed was én.... Nog een meisje in oktober!!! :D Gefeliciteerd!
@ Annemieke, wat heerlijk dat jullie wrsch woonruimte hebben. En in het begin met z'n alle op 1 kamer.. Het is wel jullie appartement ipv bij mensen in, toch? :-)
@ Pumi, tja, hormonen, niks aan te doen! maar hopelijk vandaag wat minder tranen.
@ Suus, wat fijn dat het nu een beetje gaat zoals je zelf prettig vindt. En zo stap voor stap, dag voor dag... Je kan toch niet voorspellen hoe het gaat lopen. Maar fijn dat je lekker in je vel zit en dit een goede optie is.
@ H83, wat fijn van de hartslag!
@ Jolanda, wat knap dat de envelop nog steeds dicht is, toch? 8-)
@ mai, hoe was het spulletjes-kijken?
@ Lex, jeetje wta een gesport :D Ik ga in mijn zomervakantie lekker vaak wandelen en zwemmen, maar echt fitnessen heb ik ook nooit echt leuk gevonden :oops:

Fijne dag allemaal!

Rian-kippie
16 June 2010, 08:42
hier even een paar dagen niet gereageerd... geen zin denk... zit niet heel lekker in mijn vel... baal ervan dat mijn lichaam zo weinig kan... en maak me dan zorgen om straks! hoe zal het gaan met gaan als de kleine meid er eenmaal is...
allemaal vragen waar ik nu toch geen antwoord op kan geven dus ik heb er ook niets aan om ze te stellen...

ben ook alweer 2 avonden aan het overgeven geweest.... dacht dat het toch echt over was!! niet dus...

pfff ff een een dipje!

E82
16 June 2010, 09:10
Rian, klinkt ook niet echt super...nu weer overgeven, bah! Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Heb je veel last van je bekken ook nog?

Volgens mij heb ik een klein voetballertje in m'n buik....jeetje, die blijft aan het trappelen! Je ziet aan de buitenkant ook steeds een klein bultje op m'n buik komen dan. Uk is duidelijk aanwezig dus! :D

Ik wandel maar eens op m'n gemakje naar de groenteboer, heb ik m'n beweging ook weer gehad en het kijkt heel erg mooi buiten nu.

Jolanda10
16 June 2010, 09:22
Goedemorgen,

@ Pumi, bah, zo'n dag is niet leuk! Hopelijk vandaag een betere dag! (Met nieuwe telefoon! :D)
@ Anmiek; Wauw, dat zou heel mooi zijn! Hopelijk word het ook echt wat voor jullie, zodat je toch nog een aantal weken hebt om alles in orde te maken!! :-) Succes!
@ Suusdemuus. veel plezier met de 3D/4D echo! (Gaat je ex mee?) Fijn dat je geen stress hebt om hoe de situatie nu is! Houden zo!!
@ E82, gek he? Die moeheid? Ik dacht dat het na de 20 weken allemaal mee moest vallen zoals iedereen zegt. Maar ik voel er ook niets van. Als ik een half uurtje wakker ben, kan ik zo weer terug me bed in :oops: Dus, probeer maar bezig te blijven!
@ Loesje, zeker mooi dat we de enveloppe dicht kunnen houden! Boven al me verwachtingen :D
@ Rian, bah! Jij ook al zo'n rotdagen! Overgeven is helemaal niet leuk! :S Hopelijk is het ook voor jou zo voorbij! Laat dat lekkere weertje maar weer komen, dan voelt iedereen zich beter!

Hier alles goed, wel moe.. maar dat is standaard laatste week.
De schilders hebben boven al 2 kamers klaar (de hele voorkant.) dus daar kan ik vandaag op me gemakje aan de slag. Men moeder komt fftjes helpen strakjes. Wel fijn :-)
Had zo gehoopt dat men mannetje a.s. zaterdag begon met verven van de babykamer. Maar, helaas zijn ouders doen weer een beroep op hem :-( (Op de 1 of andere manier hebben ze hem altijd nodig als hij eindelijk eens een keer verder niets moet :roll: ) Heb de laatste dagen een beetje me buik vol van hun.. Ze zijn op sommige dingen zo aan het pushen. (bijv. wat voor 'n auto we moeten kopen, hoe we de babykamer in moeten delen, welke dingen we beter zelf kunnen kopen ipv lenen. enz!) Ik wil me eigen keuzes maken! BAH! Ook vallen ze daarin steeds mijn ouders af, die gewoon rustig afwachten tot ze horen wat ze evt. kunnen doen.
Zouden het mijn hormonen zijn? :oops:

Noor
16 June 2010, 09:45
Goedemorgen meiden, hier ook weer een bericht van mij. Lees uiteraard altijd heel trouw mee, maar het is de laatste tijd zoooo druk dat ik aan weinig dingen toe kom. Laatste dingen aan het afronden voor mijn studie, maar dat valt qua tijd en wat er nog moet gebeuren altijd weer zo tegen. Verder van de week ook weer even een dipje gehad. Het is net of de hormonen weer wat meer in actie gaan komen, want ik hoorde er ook al meer meiden over. Het mannetje was chaggie, ik uiteindelijk ook, en dan bekruipt me zo''n onzeker gevoel. Kan het niet wegstoppen, maar het voelt zo erg. Heb een flink potje zitten janken, toen hij een sms vanaf het werk stuurde met: niet vergeten dat ik wel heel veel van je hou. Tja... precies raak, zullen we maar zeggen. We hebben het even goed uitgepraat samen, maar ja... wat valt er te bepraten. Eigenlijk was er weinig bijzonders, maar het is net of alles zoveel zwaarder valt. Mijn enige conclusie: hormonen! :|Gelukkig kunnen we er achteraf ook wel weer om lachen.

Rian, gaat niet echt goed zo te horen, balen meid. Het is niet erg dat er zoveel vragen zijn, maar het is wel erg vervelend dat de antwoorden niet te vinden zijn. Neem je rust en probeer de leuke dingen te doen die je wilt doen. Hopen dat je snel weer wat beter in je vel komt te zitten.

E82, leuk hè zo'n voetballertje... :D Ik kan hier ook heerlijk van genieten. De kleine is zo actief, echt heel erg leuk. Merk dat mijn man het ook steeds beter gaat voelen, doet me goed. Hopen trouwens dat je vermoeidheid snel wat dragelijker wordt. Helemaal niet verkeerd om het ijzer van de week dus nog weer te laten testen. Heb je hier vaker schommelingen mee gehad?

Suusdemuus, wat een dagen weer achter de rug voor je zeg. De situatie is al verre van makkelijk en wanneer je net denkt alles redelijk op de rit te hebben, krijg je dit. Maar, zo te horen weet je nu heel goed hoe je het aan moet pakken en volgens mij doe je het fantastisch. Je geeft hem wel de kans, maar je bent sterk genoeg om voor jezelf en de kleine te kiezen. Mijn complimenten, want ik weet ook echt niet hoe ik in die situatie zou reageren.

Maj, heb je wat leuke spulletjes kunnen vinden, tussen het super spul. ;) Toch altijd handig wanneer je even in zo'n voorraadje mag kijken en de leuke dingetjes mag gaan uitzoeken.

En een aantal meiden ook nog steeds de enveloppe dicht gehouden. Spannend joh, het is binnen handbereik, dus heel erg verleidelijk! Knap van jullie. Is het wel de bedoeling om uiteindelijk te kijken wanneer de verleiding echt te groot wordt? Of is het puur voor de check wanneer de kleine geboren is? Of ze het goed hadden voorspeld?

Nou, ik ga weer even wat doen voor de studie. Tot later....
Groeten Noor

Lex
16 June 2010, 10:14
Vandaag terug in zombiemodus, maar heb mezelf voorgenomen om toch het één en ander te doen.
Deze middag gaan lunchen met twee van mijn favoriete colleg's. heb ze al een tijdje niet alleen kunnen hebben om te praten, dus zal wel eens leuk zijn, denk ik. Ze hebben een stafpositie, maar we zitten op hetzelfde niveau om overeen te komen en das heel leuk.

De kinderkamer is eindelijk helemaal geverfd en ben blij dat ik er een groot aandeel in heb gehad :) Nu de verfspetters opruimen en eens kuisen en dan langzaamaan gaan inrichten. Dan kunnen we ook beginnen aan de transformatie in de veranda die de kinderkamer beneden wordt, met het park in, een commode, zeteltjes voor mensen die op bezoek komen, nieuw kleur aan de muren. Dus nog heel wat werk, maar toffe projecten! :D

@Rian, hou moed meid!
@Annemiek, super hoor, ik hoop dat de deal doorgaat!! Duim duim!!
Ik ga me nu klaarmaken om te gaan lunchen

See ya! X

E82
16 June 2010, 10:24
Jolanda10, hoe was je relatie met je schoonouders voordat je zwanger was? Ik herken er wel veel in hoor. Maar ben inmiddels zover dat ik lekker mijn eigen keuzes maak (samen met manlief dan hè!) en als ze het daar dan niet mee eens zijn...tja, sorry maar het is echt ons leven.
Schoonmoeder vond het ook wel moeilijk dat zij geen dag op ging passen en mijn moeder wel. Maar ook dat is een gevoel, haar normen en waarden en opvattingen zijn zoveel anders dan die van ons en dan daarbij is dat huis echt niet babyproef (en willen ze ook niet veranderen) dus... Soms maak je nou eenmaal keuzes die anderen niet leuk vinden. Ik probeer in ieder geval mijn gevoel te volgen.
Willen jullie de enveloppe echt dicht proberen te laten tot de geboorte? Ben heel benieuwd of jullie dat volhouden, zou mij dus echt niet lukken!

Noor: wil het wel lukken met de laatste dingen voor je studie? Wat ben je aan het studeren trouwens?
Leuk dat onze mannen ukkie ook kunnen voelen hè, mijn mannetje is dan ook echt helemaal trots! Ik heb trouwens eigenlijk normaal weinig schommelingen in ijzer, maar ben wel een vegetariër. Dus misschien ook maar vit B12 even laten prikken, als dat te laag is kun je ook moe worden.

Lex, veel plezier met de lunch.

Ik ga nog even buiten spelen met me zoontje, het is nu zo'n mooi weer.

Maj
16 June 2010, 11:16
Hoi hoi,

wat erg ik ben alweer vergeten wat ik gelezen heb, ff denken

@ de dames die last hebben van de hormonen, sterkte, veel last heb ik niet maar ook ik had vandaag het idee dat ik weer ging overgeven, gelukkig zakte het na een half uur...

Het kleding uitzoeken was erg leuk en gezellig, sommige dingen heb ik voor niets gekregen, andere heb ik geld voor betaald, al met al een flinke voorraad in kunnen slaan met behoorlijke merken voor naar mijn idee weinig geld!

SelOg
16 June 2010, 15:28
Hallo allemaal,

Vanochtend bij de VK geweest. Ik moet mijn bloedsuiker laten testen, want mijn baarmoeder was groter dan gemiddeld vond ze. Ze zei dat ik naar verwachting 17-18 kilo'in totaal aan zou komen :shock: :shock: :shock:
Verder even naar het hartje van mijn meisje geluisterd, kon haar ook horen schoppen :)

@Anmiek, gefeliciteerd met je huisje! Is wel fijn dta jullie je eigen stekkie hebben voordat de beeb komt
@Rian, dikke knuffel voor jou! Balen dat je weer aan het overgeven ben!
@Jolanda, irritant van je schoonouders. Maar zou me lekker niet druk om hun maken!! Je hebt al genoeg dingen aan je hoofd.
@Noor, sterkte met de hormonen!!!

loesje80
16 June 2010, 15:39
@ Rian, wat naar allemaal! Overgeven, onzekerheid over je lichaam... Maar na de bevalling zouden je bekken het toch weer beter moeten gaan doen? En je redt het echt met jullie hummel hoor. Die slaapt toch vooral in het begin, dan slaap/rust jij lekker mee. Kan je lichaam zich opladen zodat je al je mama/vrouw zaken goed kan regelen! Hele dikke knuffel
@ Jolanda, tja, schoonouders... Helaas mag je die er niet bij uitkiezen. Toch apart dat wij zulke leuke/lieve partners hebben en dat daar dan toch hele andere ouders bij zitten ;-) Maar zoals al eerder gezegd, probeer vooral jullie plan door te zetten. Het is jullie kindje!!!
@ Noor, sterkte met de hormonen!!! Na de bevalling nog maar 9 maanden ontzwangeren ;)
@ SelOg, ik hoop dat je bloedsuiker goed is! En ach, 18/19 kilo, straks met je kleine schat denk je daar vast niet aan en het gaat er vast weer af!

Lex
16 June 2010, 16:12
@SeLog, dat valt heus nog mee hoor, vind ik. Hoeveel ben je tot nog toe bijgekomen, als ik vragen mag?
Zowel mijn zus als moeder kwamen telkens meer als 27 kilo bij.
Mijn moeder is mager zoals ik was, dus was van de hormonen.
Ik wil echt maar maximum 20 kilo bijkomen. Maar daar kies je niet voor natuurlijk. :)
Kan het kwaad dat je baarmoeder groter is dan het gemiddelde?

Groetjes!

pumi
16 June 2010, 17:24
@annemiek, fijn dat jullie waarschijnlijk een eigen woonruimte krijgen :D
@rian-kippie, vervelend dat overgeven.. hopelijk blijft het daarbij en voel je je snel wat beter! ik heb ook last van veeeeeeeeeel vragen.. hoe moet ik dit doen, hoe gaat dat, kan ik het wel, wat als... pff om gek van te worden! maar je hebt er niets aan.. het moet straks allemaal vanzelf gaan!
@selog, ben benieuwd of dat je baarmoeder idd groter is.. en wat als dat zo is??
@maj, fijn dat je weer wat spullen hebt gekocht/gekregen :D altijd leuk!
@noor, succes met je studie!

vandaag een goede dag :D nou ja, bijna.. mn baas kwam weer met een stomme vraag!
als ik terug kom van mn verlof ga ik op woensdagochtend werken.. maar ja dan is mn collega ook vrij en ja als ik er niet ben moet de telefoon toch opgenomen worden door iemand (terwijl de receptioniste ook kan zeggen dat ik er de volgende dag weer ben..) en ik word maar 3 tot 6keer per dag gebeld.. en mn collega gaat dat niet overnemen als ik terug ben, dan krijg ik al mn taken terug!!! (alleen mn baas snapt dat niet omdat ie niet weet wat we de hele dag doen! hij voelt zich te goed ofzo...)
en zn vraag was of ik dan smiddags kon komen ipv smorgens :x heb meteen gezegd dat ik dat niet doe, wat heb ik aan een ochtend vrij? en ik heb de dagen al opgegeven aan de opvang! hij zo ooowh.. oke dan zouden we het zoals we hadden afgesproken, maar ik kan het dan niet loslaten kan er zo boos om blijven! BAHH!!! maar heb besloten me er niet te druk om te (proberen te) maken

en het goede nieuws, wat heeeeeeel mn dag goed maakt :D de stucadoor is begonnen :D:D:D het word eindelijk een kamertje, ben zooo blij met eigenlijk zoiets stoms haha maar kan me eindelijk op de inrichting gaan storten :D ben helemaal happy!

J.D.
16 June 2010, 18:26
@Anmiek, Ow ik duim zo voor jullie!!
@SelOg, geloof dat 17-18kg niet raar is hoor, om aan te komen tijdens een zwangerschap. Goed dat ze je extra controleren op suiker.

Sorry, heb wel alles gelezen, maar ben het allemaal weer kwijt.

Hier vandaag weer fysio gehad, veel tips en een massage (dat was wel even fijn). Verder blijft ze zeggen dat voor het aantal weken zwangerschap ik erg slechte bekken/bekkenbodem heb en ik nog rustiger moet doen. Had verteld dat ik had gesopt en ze zegt dat dat echt niet goed is (en mijn tempo was al zo laag) ze zegt dan ben je nu wel voor een maand klaar he (ahhhh een maand, nou dat is wel lang hoor) Maar nog meer rusten dan he.
Daarna even bij mijn schoonmoeder op de thee gegaan en zijn we even de markt overgegaan (leuke babykleertjes gekregen van mijn schoonmoeder) en nu zegt mijn lichaam stop, dus ga zo maar voor de buis liggen.

En verder ben ik vandaag 25 weken en nog altijd happy zwanger :D:D

Anmiek
16 June 2010, 20:30
Ha lieve meiden,

Bedankt meiden voor alle lieve reacties, helaas is het app helemaal niks...
het was een omgebouwde eensgezinswoning waar we dan op de 2e verdieping woonruimte hadden
onder ons zouden dan 3 jongens wonen waar we altijd langs moeten!
Met mijn lichamelijke toestand waarin ik moeilijk kan traplopen is het dus geen optie helaas!

Kortom zit er even helemaal doorheen en nu zit mijn mannetje ook nog in engeland en ik hier. AAAHHH

Hopelijk wordt ik straks weer wat socialer op het forum maar heb nu om heel eerlijk te zijn even genoeg aan mijzelf.

Liefs Anmiek

H83
16 June 2010, 21:34
Dag meiden, de stukadoor is hier net weg, bah... ben de rommel nu al helemaal zat zeg.... :shock: De muren van de babykamer zijn mooi glad geworden, nu drogen met die hap, haha! Dan kunnen ze in de voorstrijk en gesaust worden.... zal blij zijn als dat allemaal klaar is zeg! ;)

Verder wederom niet zo veel te vertellen, ben wat moe en slaap slecht, komt ook omdar de deur van de slaapkamer eruit is omdat de stukadoor ook op onze slaapkamer een wandje glad heeft gemaakt...
Morgen evaluatie op get werk, 't is verplicht he.... daarna vergadering en lekker vrij, genieten van het mooie weer!!

Tot laten, fijne avond allemaal!

Jolanda10
17 June 2010, 07:15
Goedemorgen,

Weer een nieuwe dag.. Vind het allemaal zo snel voorbij vliegen!
Hier gisteren laat naar bed, en nu vroeg wakker.. Waarschijnlijk dus even een middagdutje doen vandaag! :D
Eind van de dag hebben we een receptie voor mijn vader, die is 25 jaar in dienst bij zijn baas. Een hele prestatie vind ik zelf! :D
En.. gelukkig, vanavond komen de schilders nog even een rondje maken of alles oke is.. En dan zijn ze klaar! Jeej! :-) Eindelijk kan ik de bende weer op gaan ruimen!!

@H83; Is je stukadoor helemaal klaar nu? Of komt hij morgen weer rommel maken? Hopelijk kan je vanmiddag lekker in het zonnetje genieten!
@Anmiek; ik snap dat je er ff doorheen zit! Wat een tegenvaller!! :S En dan nog je mannetje zover weg! BAH! Blijf wel hoop houden, en intensief zoeken naar woonruimte, ergens moet toch wel een mooi plekje voor jullie zijn!!!
@JD Alweer 25 weken. Pfoe, de tijd vliegt! Wel gaaf he! Voelt je mannetje de baby ook al goed? Pas goed op jezelf, en luister naar je fysio! ;-)
@Pumi; gelukkig, je dag was wat beter dan die hiervoor! Ik had ook altijd een dubbel gevoel als me baas zoiets aan me kwam vragen. Vind het wel heel goed van je dat je gezegt hebt dat je het niet wil!! Anders zou je nu al meteen toe gaan geven! En zeker als er eerst toestemming voor is gegeven, heb je er recht op vind ik! :-) Wat voor werk doe je eigenlijk?
@ Loesje, Ik heb gelukkig lang niet altijd een probleem met me schoonouders. Maar ze bemoeien zich gewoon met heel veel dingen. En wij zijn erg goed in staat om zelf die beslissingen te maken! Maargoed, daar komen ze wel achter ;-) Wat dat betreft ben ik echt een bitch, het gaat op mijn/onze manier! :D:D
@ Selog, oh, even schrikken. Die suikertest stelt niet veel voor. Alleen ben je een hele ochtend/middag zoet, omdat je 2x geprikt moet worden. Wat zou er gebeuren als je baarmoeder groter is dan normaal? Kan dat kwaad voor het kindje?? Succes in ieder geval! (En hopelijk kom je niet aan de 17/18 kilo, klinkt niet leuk in ieder geval! Maar.. het is voor een goed doel?!?!)
@ E82, We willen het idd proberen dicht te houden.. Maar niet om de controle hoor! Gewoon zoiets van.. mochten we ons vandaag bedenken, kunnen we het alsnog weten :D Wel goed van je dat je zo duidelijk je eigen keuzes gemaakt hebt, ook al gaan deze tenkoste van een ander (o.a. je schoonouders.) Ik kan er helaas met mijn man niet altijd even goed over praten. Hij is enig kind, en zal het ook 9 van de 10 keer voor zijn ouders opnemen als ik mijn mening geef. Snap het wel, maar het is niet makkelijk. Hopelijk worden ze naarmate de zwangerschap verder gaat, weer wat braver ;-)
@ Rian; voel je je alweer wat beter?

Ik ga aan me ontbijtje beginnen!

Maj
17 June 2010, 08:17
@ Jolanda, balen zeg dat je vriend 0f man? het opneemt voor je schoonouders, hier is het in ieder geval zo dat mijn vriend het vaak met me eens is als er iets misloopt met mijn schoonfamilie...

Gisteren had ik gelezen dat je vanaf 24 weken met een wc rolletje het hartje van het kindje kan horen en heb ik het vriend (onder lichte dwang) laten proberen. Helaas vond hij het allemaal niet zo super speciaal, maar heel ver weg kon ie het horen, ik vond het heel leuk, helaas ben ik niet zo lenig dat ik het zelf kan horen hahahaha.

Rian-kippie
17 June 2010, 08:49
me bui is alweer wat gezakt... ik heb nou eenmaal een lichaam wat zwak is (door de guillain barre) en nu met die bekken er ook nog bij... pff t valt me gewoon erg zwaar allemaal...

maar goed, komt straks vast op zijn pootjes terecht!! we hopen maar dat onze kleine snel de nachten overgaat hihi

E82
17 June 2010, 08:59
Goedemorgen allemaal,

Leuk nieuws hier vandaag....mijn schoonzusje is ook weer zwanger! Hebben net echo gehad (8,5wk ivm eerdere mk) en ik heb intussen op hun dochtertje gepast. Januari gaat daar als het goed is weer een kleine geboren worden. Ze zagen nu in ieder geval al duidelijk een hartje etc. :D

Moet ik alleen wel zelf achter een badje etc aan, want dat zou ik anders van hen lenen!!

Jolanda10
17 June 2010, 09:07
Goedemorgen allemaal,

Leuk nieuws hier vandaag....mijn schoonzusje is ook weer zwanger! Hebben net echo gehad (8,5wk ivm eerdere mk) en ik heb intussen op hun dochtertje gepast. Januari gaat daar als het goed is weer een kleine geboren worden. Ze zagen nu in ieder geval al duidelijk een hartje etc. :D

Moet ik alleen wel zelf achter een badje etc aan, want dat zou ik anders van hen lenen!!

Gefeliciteerd, dan word je weer tante! Leuk hoor!! :-) Lijkt me reuze leuk voor de kindjes ook, om lekker dicht bij elkaar te zitten met leeftijd!

E82
17 June 2010, 09:28
thanx, ja kunnen ze straks lekker samen spelen. Haar oudste (meisje) en mijn zoontje schelen 4 maanden, en dadelijk onze 2e en hun 2e schelen ongeveer 3 maanden! Hopelijk kunnen ze dan met z'n 4en lekker vooruit!

Heb op mp al een mooi badsetje gezien. Wil ook nog graag een wiegje voor bij ons op de kamer, maar daar is een stuk moeilijker aan te komen (of je betaald de hoofdprijs!)

J.D.
17 June 2010, 09:36
@Anmiek, balen zeg! maar er komt vast snel een huisje voor jullie 3tjes!!
@H83, fijn dat de muren nu glad zijn en hopelijk ben je nu dan ook snel uit de rotzooi.
@Jolanda, fijn dat de schilders als het goed is klaar zijn! ja tijd gaat snel he!! Mijn mannetje voelt de baby helemaal niet!! de bewegingen zijn met het blote oog goed waar te nemen, mijn buik gaat de hele dag op en neer, maar zogauw mijn mannetje zijn hand erop legt, NIKS! haha, ben benieuwd hoelang hij/zij verstoppertje gaat spelen voor papa ;)
@Maj, grappig ik las gister precies hetzelfde, maar v.a. 25 weken. Leuk dat het mogelijk is he :D
@Rian, gelukkig voel je je al iets beter, komt allemaal goed!
@E82, gefeliciteerd, je wordt dus weer tante :D Haha, nah kun je weer lekker (online)shoppen voor badspulletjes ;)

Vandaag worden de foto-afdrukken geleverd, dus vanavond druk druk druk, maar eerst naar de vk om half 6 :D

SelOg
17 June 2010, 11:46
Hallo!!!

Lekker weertje vandaag. Ik ga vanavond uit eten met mijn collega's. gezellig!

@ Pumi, mijn baarmoeder is al groter dan dat het met 24 weken zou moeten zijn. De VK wil (zwangerschaps) suiker uitsluiten. Vandaar dat ik volgende week 3 keer op één dag geprikt mag worden ( ik haat naalden). Gevolgend van Zwangerschapsdiabetes kunnen zijn:
• groot kind
• minder rijping van de longen
• veel vruchtwater
• vroeggeboorte
• te lage bloedglucose bij de baby na de geboorte

@Anmiek, jammer van het huisje!
@Maj, ook ik las dat het pas vanaf 25 weken kon. Maar als jij zegt dat het met 24 weken ook al te horen is, dan gaan we dat vanavond nog uitproberen!!!
@J.D., grappig dat doet mijn baby ook :) Maar ze begint al een beetje te wennen aan haar papa, want mijn man kon haar gisteren duidelijk voelen.
@E82, gefeliciteerd met je schoonzusje

Lex
17 June 2010, 11:48
@J.D. geniet van je bezoekje bij de vk!
@Annemiek, das wel jammer, hopelijk vind je gauw iets!
@E82, proficiat met je nichtje of neefje!

Hier naar de fitness en dan nog wat klusjes opknappen.
Slapen jullie goed met een voedingskussen? Ik heb moeite met op mijn linkerzijde te slapen. Ik slaap nog altijd op mijn rug. Tips?

Groetjes!

Jolanda10
17 June 2010, 12:07
@J.D. geniet van je bezoekje bij de vk!
@Annemiek, das wel jammer, hopelijk vind je gauw iets!
@E82, proficiat met je nichtje of neefje!

Hier naar de fitness en dan nog wat klusjes opknappen.
Slapen jullie goed met een voedingskussen? Ik heb moeite met op mijn linkerzijde te slapen. Ik slaap nog altijd op mijn rug. Tips?

Groetjes!

Ik slaap regelmatig met mijn voedingskussen. Leg ik dan in me rug, en de andere kant van het kussen tussen mijn benen geklemt :-) Ligt heerlijk! Word alleen dan 's nachts ooit wakker dat het niet helemaal goed meer lig, doordat ik toch wilde draaien wat natuurlijk niet kan dan.. :D Het proberen waard zou ik zeggen
Succes! En veel plezier met fitnessen!

Lex
17 June 2010, 12:13
zal ik eens proberen thx!

Suuzje
17 June 2010, 14:27
SelOg, brrrr naalden... dat is niet leuk! Ik hoop dat alles goed is!
E82, wat leuk! Gefeliciteerd! Oh en ze hebben bij de babydump 20% korting op alle badsetjes! :D
Anmiek, wat onwijs balen van het appartement... :(

Mijn man voelt onze Bopsie al vrij lang, al vanaf een week of 18 geloof ik. Hij is schijnbaar al erg aanwezig! ;) Hij komt ook echt naar zijn hand toe als hij zijn hand op mijn buik leg. Zo schattig!

Ik kan helemaal niet meer op mijn rug slapen... helaas. Ik heb als ik even op mijn rug lig, meteen last van mijn onderrug (bij die kuiltjes) dus moet wel op links of rechts gaan liggen. Maar ik heb nog geen voedingskussen ofzo. Maar ik moet ook wel bekennen dat ik voorheen ook altijd op een van beide zijdes of op mijn rug sliep, dus heel erg veel verschil is er gelukkig nog niet.

Wat ik ook heb, is dat als ik een van mijn benen optil om bijvoorbeeld schoenen, sokken of een broek aan te trekken, ik een soort spierpijn voel bij mijn (denk dat dat het is) schaambot. Niet echt heel fijn gevoel... :| Maar gelukkig meestal ook niet heel pijnlijk. Mijn banden voel ik wel behoorlijk als ik even lichamelijk wat gedaan heb! Ben nu toch wel blij dat ik zittend werk doe, scheelt toch weer, ik zal namelijk best lang door moeten blijven werken... ;)

Verder ben ik druk aan het werk... vandaag alleen, want mijn man is naar zijn vaste klus toe. Saaaaaiiii... ik had ook wat kleertjes op marktplaats gekocht, erg leuk! Ik ben ze nu aan het wassen en ze hangen zo lief buiten aan de waslijn! :D Ik ga zometeen maar even thuis weer wat opruimen boven in de kamer en de overloop. Echt een megaklus! Maar het schiet nu al wat op. ;) Kan niet wachten tot ik de kamer leeg heb en we de muur kunnen schilderen! Ik ben zo benieuwd hoe de kleur (zee van vtwonen) gaat staan!

J.D.
17 June 2010, 14:51
@SelOg, zeker grappig, maar wil het toch wel delen hoor. Voel de kleine al vanaf 14 weken en nu vind ik het wel tijd dat hij ook mag meegenieten ;)
@Lex, ik slaap voor mijn bekken met een kussen (geen voedingskussen). Ik kan sowieso niet op mijn rug/buik meer slapen, dus is zijligging de enige oplossing. Zou zeggen gewoon proberen wat voor jou het beste werkt.
@Suuzje, ja die van mij is ook erg bewegelijk al vanaf het begin (krijg het ook iedere keer tehoren van de vk ;) ) en mijn buik beweegt behoorlijk de hele dag door, maar het is zo eigenwijs dat het gelijk stil ligt zogauw papa zijn hand op mijn buik legt :D
En de pijn die je bij je schaambot voelt, kan heel goed met je bekken te maken hebben, gewoon voorzichtig dus.

Zow, net 2 uur met mijn vader bijgekletst aan de telefoon :D haha (erg gezellig).
Ben nog altijd aan het wachten op de foto's ze mogen nu wel eens gaan opschieten, want wil nog boodschappen doen en moet vanavond natuurlijk naar de vk. Maar we wachten rustig af.
Mijn mannetje heeft trouwens eergister en gister het plafond van de babykamer gewit en vandaag is de kachel aan de beurt ;) Ja het wordt wel iets :D

Rian-kippie
17 June 2010, 15:47
over prikken gesproken... ik moest vanmorgen bloed laten prikken...

nou weet ik dat ik moeizaam te prikken ben, en heb ook nog eens de schurft aan prikken... ga regelmatig tegen de vlakte ook!

nou 3 keer geprikt, binnekant elleboog, andere arm ook en op me hand... geen druppel bloed! mijn adres slaan dicht...

dus morgen weer een poging pffff

J.D.
17 June 2010, 15:55
over prikken gesproken... ik moest vanmorgen bloed laten prikken...

nou weet ik dat ik moeizaam te prikken ben, en heb ook nog eens de schurft aan prikken... ga regelmatig tegen de vlakte ook!

nou 3 keer geprikt, binnekant elleboog, andere arm ook en op me hand... geen druppel bloed! mijn adres slaan dicht...

dus morgen weer een poging pffff

Balen. I
k vind prikken nooit zo erg, maar kan het helaas niet van je overnemen.
Hoop zo dat het morgen gewoon lukt voor je!

La-princesa
17 June 2010, 17:13
Mijn baarmoeder is ook groter dan normaal, hij ligt nu op 24 weken en ik ben 21 weken zwanger. Maar verloskundige zei dat t niet erg was en dat t komt omdat de baby nu een groeispurt heeft...
Lekker veel ruimte voor de beeb dus!

Aanradertje: de film The backup plan van jennifer lopez! Zo leuk!! Gaat over een zwangere vrouw (via donorsperma) en dan komt ze de liefde van dr leven tegen. Moeten jullie zien!!

J.D.
18 June 2010, 05:24
Goede morgen meiden!

Gister naar de vk geweest en alles was weer helemaal goed :D Hartje luisteren blijft een lastig iets, omdat de kleine blijft wegzwemmen ;)
Ook ik moet een afspraak maken bij het ziekenhuis om me te laten testen op zwangerschapssuiker (dit was wel al in de intake bekend gemaakt). Gelukkig maakt prikken mij niet heel veel uit.
En er werd me verteld, dat ik nog verschillende groeiecho's ga krijgen, gewoon voor de zekerheid :D want alles is in orde, nah altijd leuk om mijn kindje te mogen zien :D

Ik wens jullie allen een fijne dag!

H83
18 June 2010, 09:19
Goedemorgen! Zo... het weer is behoorlijk omgedraaid, bij jullie ook? 't Is helemaal gewolkt en een stuk frisser.... niet lekker in de tuin zitten vandaag dus.

@ J.D. Fijn dat alles goed was, en extra co is nooit weg, toch?
@ Rian, succes met prikken vandaag!

Fijne dag allemaal!

Lex
18 June 2010, 09:51
J.D., blij te lezen dat alles goed verliep!

vandaag 24 weken! :D
volgende week vrijdag naar de echo! dan post ik weer een buikfoto.
Vandaag poetsen, fitness en dan 'savonds naar mijn zus, is haar verjaardag vandaag, ze wordt 28.
@SeLog, heb je je geamuseerd met je collega's gisteren?

Groetjes en een fijne dag vandaag meiden! :D

SelOg
18 June 2010, 11:00
@Lex, was zeker gezellig. We hebben heel wat afgelachen.
@ La-Princesa, The back-up plan heb ik ook gezien. Inderdaad een leuke film voor zwangere vrouwen. :)
@Suuzje, bedankt voor de tip over de badsetjes. Ik moet dat ook nog kopen

Mijn man heeft gisteren geprobeerd om met een wc rol het hartje te beluisteren. Maar hij hoorde niets. Dus besloot hij om door de wc-rol met de baby te praten. Nou, ons prinsesje reageerde meteen met een schop en daarna waren die twee niet meer te houden. Hij praatte onzin (papa is veel liever dan mama :? ) en zij schopte terug. Zo leuk om te zien!!! Ook leuk om te voelen dat ze zich tegen de hand van mijn man nestelde; dat deed ze anders nooit! Ik denk dat ze zijn hand & stem nu Herkent :)

pumi
18 June 2010, 11:22
hey meiden,
wat leuk dat jullie mannen het ook allemaal kunnen voelen! de mijne nog niet helaas... maar dat komt nog wel ;)
Pff heb al veel gedaan vandaag.. boodschappen (in mn eentje!!!) maar moest wel langs verschillende winkels...
ben vant weekend jarig, dus moest veel hebben en das niet fijn in je eentje sjouwen... maar het is me gelukt! ga zo wel ff liggen, ben gebroken!
En dan wachten tot ze mn telefoon komen brengen :D en daarna moeten we naar de gemeente voor de erkenning, en daarna nog naar de drukker.. vanavond maar rustig aan doen denk ik!
morgenochtend komt mn zus weer een bellypaint doen :D en daarna voetbal kijken met mn visite!

hier is het trouwens ook saai weer... bewolkt & best koud... :(

verder ben ik alles weer vergeten :oops:
fijn weekend!

J.D.
18 June 2010, 11:32
@H83, nee hoor laat de echo's maar komen! Nee vandaag niet in de tuin zitten hoor, brrrr!
@Lex, 24 weken! gefeliciteerd met je zus.
@SelOg, leuk dat ze zo op elkaar reageren :D
@pumi, klinkt wel allemaal leuk, wat er nog op de planning staat. erkenning, drukker, bellypaint ;) Dus ik wens je vandaag heel veel plezier!

Zow had uurtje geleden telefoon gekregen van mijn man, de auto is weer goedgekeurd! Nou, dat is toch leuk nieuws :D
Mijn schoonvader is nu onderweg naar hier om de auto te wisselen, ik heb nu de zijne.
Ow heerlijk weer een jaartje vooruit!

Rian-kippie
18 June 2010, 12:44
ja hoor!! vanmorgen 4 keer geprikt... maar de laatste keer had ik weer bloed hihi... dus voorlopig ben ik er weer klaar mee..

Jolanda10
18 June 2010, 13:28
Hey meiden,

Hier weer een lekker actief dagje, gelukkig lukt dat af en toe ook nog :D
Vanochtend mijn schoonmoeder mooi gemaakt, make up en haar haar gedaan. Ze hebben vandaag de hele dag een bruiloft, waar wij vanavond fftjes naar de receptie mogen :-) Daarna bij hun op 't bedrijf de telefoon aangenomen. En ff over de markt gelopen voor wat vers eten enzo :-)
Aangezien de schilders vanavond hun eind rondje gaan maken, (ff alles controleren) kan er hier in huis eindelijk weer gepoetst worden. :-) Heb afgelopen week met mijn moeder samen de badkamer en kantoortje al gedaan. Nu is beneden aan de beurt. Het is vies. BAH! :D
Ondertussen staat het eten al lekker te pruttelen :-)

@ Rian; gelukkig maar dat je nog bloed hebt.. Haha.. Wel vervelend hoor, zovaak voordat het raak is! Zou niets voor mij zijn :oops:
@ J.D. altijd fijn als je auto weer door mag he? Had ik met mijn vorige auto ook altijd.. zou die het halen, of niet? :D Fijn dat de controle weer oke was :-) en die extra echo's zijn alleen maar leuk, en goed natuurlijk dat ze het kindje zo in de gaten houden
@ Pumi; goed bezig! Ff lekker rusten zal wel fijn zijn nu! :-) Alvast veel plezier met je verjaardag, voodat ik dat ga vergeten.
@ Selog; wat gaaf dat jullie meisje zo reageerd op papa. Bij ons gebeurd er steeds heel erg weinig als papa wil voelen en luisteren :-( Gisteren een muziek knuffeltje gekocht wat de baby zal gaan herkennen.. Ben benieuwd!
@ Gefeliciteerd, 24 weken alweer :-) En, ook gefeliciteerd met je zus :D
@ H83; hier ook zo'n stom weer! Bewolkt, en somber! ook best wel koud!! zal het weekend niet veel beter worden als ik de voorspellingen bekijk. :-(
@ La princesa, thnx voor de tip! Wil binnenkort nog naar de bios :D

Zo, heb ik mijn rust momentje weer gehad, en ben weer bijgelezen. :-) Ga ik weer verder met poetsen..

Rian-kippie
18 June 2010, 13:38
@ jolanda... vroeger had ik heel veel moeite met bloed prikken.... ging echt tegen de vlakte... maar ik kan er nu gewoon naar kijken!

Jolanda10
18 June 2010, 13:43
@ jolanda... vroeger had ik heel veel moeite met bloed prikken.... ging echt tegen de vlakte... maar ik kan er nu gewoon naar kijken!

Knap :-) Geloof wel als je het vaak hebt ondergaan dat het steeds minder voorsteld..
Ik heb overigens nog maar 1x bloed moeten laten prikken. Aan het begin van de zwangerschap. (en daarna de glucose test.) maar verder niets, jullie wel??

Rian-kippie
18 June 2010, 13:45

Knap :-) Geloof wel als je het vaak hebt ondergaan dat het steeds minder voorsteld..
Ik heb overigens nog maar 1x bloed moeten laten prikken. Aan het begin van de zwangerschap. (en daarna de glucose test.) maar verder niets, jullie wel??

bedoel je in je hele leven?? ow ik ben helemaal lekgeprikt.... maar dat heb je als je 3 maanden in het ziekenhuis gaat liggen met een zeldzame ziekte...

in de zwangerschap is dit de 2e keer... standaard controle!

Jolanda10
18 June 2010, 13:50
[quote="Rian-kippie":2k40cs83]@ jolanda... vroeger had ik heel veel moeite met bloed prikken.... ging echt tegen de vlakte... maar ik kan er nu gewoon naar kijken!

bedoel je in je hele leven?? ow ik ben helemaal lekgeprikt.... maar dat heb je als je 3 maanden in het ziekenhuis gaat liggen met een zeldzame ziekte...

in de zwangerschap is dit de 2e keer... standaard controle![/quote:2k40cs83]

Ja, idd, in je hele leven. En zeker als je idd net als jij 3 maanden in 't ziekenhuis ligt.. Raak je er vast aan gewend.
jij bent een aantal weken verder dan ik, dus.. die controle zal ik binnenkort ook wel weer krijgen dan :-)

Noor
18 June 2010, 14:52
Wat een gezellig 'onder onsje' meiden! :D

Hier is eindelijk het weekend begonnen. Deze week zoveel gewerk dat ik wel eens op tijd naar huis mocht.
Ik weet ook niet meer wie het vroeg, maar ik ben nog mijn onderwijsbevoegdheid aan het halen. Ben wel al 6 jaar werkzaam in het onderwijs en kan het ook echt wel, maar de werkgever wilde toch graag dat ik even het papiertje ging halen. Nou ja even.... pffff... viel wel tegen een bijna fulltime baan combineren met een studie. Maar goed, we zijn er bijna!!!!

Lex, gefeliciteerd met je 24 weken en natuurlijk ook met je zus! ;)
Rian, fijn dat het bloed nu geregeld is, een derde keer weer terug zou helemaal niets zijn, toch. Hopen dat de uitslagen ook goed zijn straks.
Jolanda, fijne en gezellige receptie gewenst vanavond.
SelOg, super zo'n 'gesprek' tussen vader en dochter, echt leuk... Ik zie de aanstaande papa in dit huis dat dus nog echt niet doen, hahaha....

Voor iedereen verder nog een leuke namiddag en avond gewenst en hopelijk morgen wat beter weer. Ga BBQ'en, dus we kunnen wel wat zon gebruiken... ;)

Doei doei...