PDA

View Full Version : YEEEEEEEEEEEEEEEH Zwanger van onze 2 ICSI poging!!!

snippie
10 March 2010, 07:27
Eindelijk durf ik me hier ook te melden:)
vele hebben mij al gefeliciteerd:)

Ik ben na 2jaar en veel terleurstellingen eindelijk echt Zwanger!!!
Ben zo blij dat de mmm bestaat zonder hun hadden wij nooit echt zwanger kunnen worden!
Wij zijn zwanger geraakt doormiddel van onze 2de ICSI(http://www.youtube.com/watch?v=vGbIL9QWSsM).
dat is bijna het zelfde als ivf alleen dan gaat het bevruchten een stapje verder.

Ik heb zaterdag op de dag dat ik mocht testen van het ziekenhuis duidelijk positief getest!!!
zo'n positieve test heb ik nog nooit gehad!Ze waren vaak erg licht!
Maar nu mag ik dus ECHT zwanger noemen en me banner hopelijk echt laten staan:)!

Vandaag precies 5 weken:)over 2 weken al een echo:)!

KNUF

Stephanie1985
10 March 2010, 07:34
Van harte gefeliciteerd!!!!! Wat mooi dat filmpje! Nu begrijp ik gelijk wat ICSI is.
Geniet er maar lekker van na 2 lange jaren!!! Je hebt het verdient!

La-princesa
10 March 2010, 07:35
Gefeliciteerd he meissie! Het is jullie echt zo gegund!!
Geniet ervan!!

X

snippie
10 March 2010, 07:41
dank je:)!!!

jah ingewikkeld proces he:)
maar eigenlijk het zelfde als IVF

eerst hormonen spuiten zpdat je eitjes kweekt.
die uiteindeljk doormiddel van punctie weg laten halen als ze groot genoeg zijn natuurlijk.
dan laten bevruchten en bij icsi doe ze het dus 1 voor 1 bevruchten.
dus pakken ene eicel en injecteren in die eicel meteen een sperma cel en zo verder tot dat alle eitjes geinjecteerd zijn
en is het afwachten of ze bevrucht worden en goed gaan delen.
is er een goede bevruchting en goed gedeeld krijg je(ik tenminste) de beste terug geplaatst de andere mits ze goed genoeg zijn voor in vriezen worden in gevroren.maar sommige zijn niet goed genoeg voor invriezen maar wel voor terugplaatsing.maar helaas is in mijn ziekenhuis de regel onder de 38 of medisch gezond moet je mag je er maar 1 terug laten plaatsen als gevolg dat de rest vergaat(weg gegooid word zeg maar).
maar ach:) zo zie je je hebt er maar 1 nodig:)

en na die terugplaatsing is het 14dagen wachten tot dta je mag testen(hangt ook weer van het ziekenhuis af)

knuf

Stephanie1985
10 March 2010, 07:45
Ja heb gelijk maar alle filmpjes bekeken op you tube want ik denk at wij misschien in aanmerking komen voor IUI dus dit is wel interessant om dan te zien! Maar wat een wonder is het toch eigenlijk hè?! Je denkt dat doen we wel even maar naar mate de tijd verstrijkt merk je pas wat een wonder het moet zijn om zwanger te raken. Echt super voor je!!!

snippie
10 March 2010, 07:58
Wij hebben gelukkig nooit gedacht dat doen we wel even.
wij hadden meer het zou leuk zijn als ik op me 25 of mama ben of zwanger (ben nu 24 word 1 juli 25) en me man voor zijn 30ste papa(hij is nu 28 word 31maart 29).
verder hadden we niet echt een tijds bestek.
tuurlijk bal je des te langer het duurd.
vandaar dat we na 14maanden ook naar het ziekenhuis waren gegaan.ook op advies van HA omdat we twee jonge gezonde mensen zijn (altans ik ben gronisch vermoeid maar dat noem ik niet ongezond)
toen is het zaad van me man onderzocht en dat bleek eerst ,matig te zijn toen nog een onderzoek en het werd alleen maar slechter(onverklaar baar)
wij kwamen dus al meteen niet in aanmerking voor IUI of IVF we moesten meteen naar ICSI.
Ik hoop dat jij snel weet waar je aan toe bent.

bij ons is het ziekenhuis weze heel snel gegaan.we zijn in mei 2009 naar het ziekenhuis gegaan(waarvan 1 maand niet naar ziekenhuis omdat we op vakantie gingen) en in oktober wisten we eigenlijk al wat het werd en nu in feb zwanger!(waarvan december en januari verplicht rust)

Stephanie1985
10 March 2010, 08:04
Waarom verplicht rust?

snippie
10 March 2010, 08:16
na elke ICSI poging ben je verplicht 1 maand rust te hebben.
dat was dus in decemeber!omdat je lichaam weer even zonder hormonen moet en
het is emtioneel erg zwaar.gewoon om het feit dat je al van te voren weet dat je bevrucht bent wat je normaal dus niet weet.
en n janauri ook rust.we zouden in januari een cryo terug plaatsing hebben(ingevroren bevruchte eicel) maar helaas waren alle cryo's alle 3 niet goed ontdooid(gebuerd vaker).en omdat die cryo anders na eisprong(mijn eigen eisprong) terug geplaats zou worden.
zad ik dus tever in de cyclus dus januari ook rust.

dus vandaar

Stephanie1985
10 March 2010, 08:18
Okay dat klinkt logisch! Nou meis geniet er van!!!! Ik heb weer wat geleerd dus dank daarvoor :mrgreen:

snippie
10 March 2010, 08:21
hihi:)

trouwens bij IUI hoef je geen maand rust hoor.
is alleen bij ivf en ICSI .
behalve cryo terugplaatsing want dat is vaak dus in eigen cyclus zonder hormonen spuiten.
knuf

Stephanie1985
10 March 2010, 08:25
Hihi... nog een leermomentje THNX!!!
Weet niet of het IUI wordt maar denk het wel. Zaad van m'n mannetje is niet super maar ook niet dermate slecht dat wij in aanmerking zouden komen voor ICSI. Ben dus benieuwd! KNUF

snippie
10 March 2010, 08:29
voor ICSI komt nog IVF hoor meissie.
ICSI is idd erg drastis maar heeft ons nu wel een mooi wonder gebracht wat lekker groeid in me buik:)

Ram1988
10 March 2010, 08:33
Lieve snippie, hier dan ook nog even!

Van harte gefeliciteerd lieverd, het is je zoo gegunt!

Stephanie1985
10 March 2010, 08:34
Ja dat is ook waar... :oops:
ICSI heeft je inderdaad een mooi wonder gebracht en dan vergeet je de zware ingreep daar wel een beetje door denk ik.

snippie
10 March 2010, 08:38
Esther dank je meissie:)!!

Stephanie vergeten doen het nog niet hoor staat nog steeds vers in geheugen.
zou wel veranderen na de echo en wie weet iets eerder hoeverder we komen.

KNUF

Tessa23
10 March 2010, 09:02
en ook nog even van mij , Gefeliciteerd en geniet er van je hebt het verdiend!

huisvrouw42
10 March 2010, 09:10
Snippie!!! Ik lees net je berichtje en zit gewoon met tranen in mn ogen op mn werk! Mn collega's zullen wel denken....

GEFELICITEERD!!! het is jullie zo super gegund!!

Ga er lekker van genieten meis!!!!!!!

liefs

snippie
10 March 2010, 09:11
dank jullie wel dames:) :oops:

Monalisa
10 March 2010, 09:13
van harte nog he meissie!!!!! GEWELDIG leefde altijd ZOOOOO ontzettend met jou mee!!
JOEPIEJOEPIE YES YES YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zo leuk ook dat wij tegelijk zwanger zijn, das best bijzonder....heb je nog bijzondere kwaaltjes ofzo?
Nu lekker aftellen naar je eerste echo!!! Spannend moet dat zijn zeg!!!!
Geniet van de aankomende tijd!!! Veel liefs

snippie
10 March 2010, 11:04
van harte nog he meissie!!!!! GEWELDIG leefde altijd ZOOOOO ontzettend met jou mee!!

Zo leuk ook dat wij tegelijk zwanger zijn, das best bijzonder....heb je nog bijzondere kwaaltjes ofzo?

dank je meissie!
jah bijzonder he samen zwanger en wie weet op de zelfde dga uit gereken:)
steken in borsten eventoe last van me tepels misselijkheid onwijs moe
steekjes gerommel in me buik:)!
nee is niet heel moeilijk dat afwachten tot eerste echo.maar dat komt wss omdat ik de wacht weken ook niet moeilijk vond.
(terwijl ik al wist dat er een bevruchting is)

tijd gaat echt snel het is alweer woensdag:)en ach wat is 2weken wachten :oops:

Lucky
10 March 2010, 11:06
Snippie ik wil je vanharte feliciteren met je zwangerschap. Meid het is je gelukt door middel van de mmm. Ow wat zullen jullie blij zijn. Ga ervan genieten want het is ow zo bijzonder.
Ikzelf ga deze maand beginnen met iui.

Liefs Lucky

Monalisa
10 March 2010, 11:43

dank je meissie!
jah bijzonder he samen zwanger en wie weet op de zelfde dga uit gereken:)
steken in borsten eventoe last van me tepels misselijkheid onwijs moe
steekjes gerommel in me buik:)!
nee is niet heel moeilijk dat afwachten tot eerste echo.maar dat komt wss omdat ik de wacht weken ook niet moeilijk vond.
(terwijl ik al wist dat er een bevruchting is)

tijd gaat echt snel het is alweer woensdag:)en ach wat is 2weken wachten :oops:

ik ben best nerveus hoor, ik mag een week na jou :P ik hoop dat het leeft :shock: das alles waar ik nu aan denk. je hoort tegenwoordig ook van die rotverhalen ivm prille zwangerschappen.
ik heb hetzelfde wat kwaaltjes betreft alleen niet misselijk.

snippie
10 March 2010, 12:47
dank je lucky succe smeissie hopelijk bied dit de uitkomst!

monalisa dat klopt lieverd maar er gaam ook veel zwangerschappen goed.
ik wil niemand voor het hoofd stoten!ik weet als geen ander dat het vroeg mis kan gaan(heb zelf 6vmk's gehad)
maar zo moet je het ook bekijken ,je krijgt spijt als je niet nu al een beetje geniet.hoe moeilijk ook
knuf

annemieke1980
10 March 2010, 15:16
Jeetje meis, zwanger na lange jaren! Heel erg gefeliciteerd! Jullie hebben het echt verdient, wat moeten jullie een geduld gehad hebben!

Liefs Annemieke

snippie
10 March 2010, 15:28
jah zeker en het houd niet op :)

poehh ben zo misselijk hihi!

snippie
10 March 2010, 16:11
Dank je jamilah:)!!!
hihi:)

Dina88
13 March 2010, 19:04
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Snippie eindelijk meis, van harte gefeliciteerd, geniet er maar lekker van

snippie
14 March 2010, 09:38
dank je:)

kaka888
14 March 2010, 13:20
Snippie Van Harte gefeliciteerd!!!! Top!!! Geniet ervan!!!!

Groetjes Kaka

jannie
14 March 2010, 13:24
Snippie, gefeliciteerd!! :D :D
Super! Jullie hebben er zo lang op moeten wachten, en eindelijk is het jullie ook gegund!
Wat fijn!! :D