PDA

View Full Version : Uitgerekend in december 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13

puttenaar
11 August 2010, 19:10
Dank je wel meiden...
In het april topic ben ik eigenlijk niet zo heel veel te vinden.. heb eigenlijk nog niet wat met het topic...
Maar als ik de echo heb gehad, laat ik het hier ook wel even weten!!

Hi hi en groeien als een tiet!! Hoop niet dat je tiet zo hard groeit als je buik!!

verw8 b-schuttertje
11 August 2010, 21:14
Nou, die zijn ook een heel end op weg. Inmiddels 3 cups ophoog! :-o Vind het wel ff genoeg zo... ;)

Leuk dat je het hier ff laat weten, komt vast goed!

poohtje
12 August 2010, 12:43
Puttenaar van harte meis, super nieuws!!

pickwick
12 August 2010, 20:33
Heb al een tijdje niet veel laten horen, maar lees wel nog steeds mee hoor. Wat fijn Puttenaar dat je weer zwanger bent! Ik hoop van harte voor je dat het nu wel goed zal gaan en dat je alleen maar goede echo's zult krijgen!

@Ca, als het goed is heb je nu de echo gehad? Ik ben erg benieuwd waar jullie nu voor hebben gekozen?
Ik herken de onzekerheid/ tweestrijd helemaal. Wij zitten in hetzelfde schuitje. As maandag is de echo en we hebben nog steeds niet besloten. Mijn man hoeft het niet perse te weten, ik neig toch naar wel. Maar ook met nog enige twijfel, omdat ik de spanning bij de geboorte ook wel leuk vind. Bij onze eerste wisten wij het ook niet, wilden we toen ook 100% niet. We hebben wel toen de hele zwangerschap gedacht dat het een jongen was en dat klopte! Nu heb ik het gevoel dat het een meisje is, maar ik weet niet of ik nog 20 weken kan wachten op de 'uitslag'. Wij zitten een beetje met hetzelfde: we hebben alle jongenskleertjes nog bewaard en de vraag is nu hebben we die nog nodig of moeten we voor rose gaan kijken ;) Natuurlijk kan dat ook na de geboorte nog, maar ik vind het nog zo lang wachten!

We hebben nu afgesproken dat we de echoscopiste eerst alle onderzoeken laten doen. Daarna kiezen we daar ter plekke of we het wel of niet willen weten. Ik houd heel erg in mijn achterhoofd dat een gezond kindje het belangrijkst is en het geslacht niet uitmaakt. Mocht er nu iets mis zijn dan maakt het geslacht ons waarschijnlijk helemaal niet meer uit en hopen we vooral dat er niets ernstigs zal zijn met het kindje. Misschien dat we bij een goede uitslag wat eerder neigen naar het vragen van het geslacht aan de vk. Maar dat gaan we dus pas beslissen tijdens de echo, haha... Die spanning is ook wel leuk!

Verder gaat alles goed gelukkig. Ben deze week aan mijn nieuwe baan begonnen en heb er veel zin in. Gelukkig geen negatieve reacties gehad op mijn zwangerschap. wel zijn er wat mannen die er wat minder blij mee zijn. Die laten wel weten dat ze het vervangen van mijn uren niet zo leuk vinden. Vooral niet omdat ik met de Kerstweek en Oud- en nieuwdagen niet ben. En al die dagen moet er wel gewerkt worden. Ik had met Kerst moeten werken volgens het rooster, maar ja nu moet iemand anders dat dus doen. De vrouwen reageren gelukkig wat meegaander. T is niet zo dat ik expres met de Kerst weg ben!

Peach
12 August 2010, 21:15
Pickwick, ben benieuwd waar jullie voor gaan kiezen maandag.

Als ik je een tip mag geven: houdt het spannend. Vandaag hebben wij ook een aardige verrassing gekregen namelijk. Tijdens de pretecho (25 weken +1 dag) bleek namelijk dat we een JONGEN verwachten, terwijl er tijdens de 20 weken gezegd werd dat we een MEISJE zouden krijgen. Nu hebben we dus behoorlijk wat roze kleertjes liggen die we niet gaan gebruiken. Achteraf hadden we beter het geslacht niet kunnen weten misschien. Of toch zo veel mogelijk neutrale kleerties kopen totdat de kleine geboren is.

Als iemand interesse heeft in een flinke stapel meisjeskleding, stuur me dan een pb'tje, want anders zetten we het op marktplaats.

Dodo
12 August 2010, 21:29
Peach, weet niet hoe ik een PB stuur, maar ik heb evt wel interesse! Ik heb nu 2 echo's gehoord dat het een meid is. En mijn gevoel zegt het ook, dus ik durf het wel aan!

Femke1970
12 August 2010, 21:31
*ff inbreken*
@Peach: Wat een ongelooflijk verhaal zeg! Had de echoscopiste bij de 20 weken-echo nog twijfel over het geslacht of dacht ze zeker te weten dat het een meisje was? Of liet jullie kindje het toen niet goed genoeg zien? Als je nagaat dat zo'n 20 weken-echo best lang duurt en dat vaak met zo'n 99% zekerheid wordt gegeven wbt het geslacht, dan is dit wel raar.
Wat zal dat vandaag een verrassing voor jullie zijn geweest; zijn jullie de 'schrik' alweer een beetje te boven? Toch maar beter nu er achter komen als pas bij de geboorte, dan had je misschien inmiddels nog veel meer meisjesspullen gekocht! Maar een jongen is ook hartstikke leuk toch?
Wij willen ook graag weten wat het wordt en ik geloof dat ik na jouw ervaring bij onze 20 weken-echo nog wel even met nadruk ga vragen of ze het echt goed gezien heeft!
Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap verder, hopelijk zonder nog meer verrassingen...;)

Mila
12 August 2010, 21:45
puttenaar, gefeliciteerd!

peach, ik schrik er ook wel van zeg.. stel dat ze het bij mij ook fout hebben?! ik ga voor de zekerheid het nog maar een keer navragen a.s. woensdag bij de pretecho

Peach
13 August 2010, 07:29
Zou ik zeker doen Sylvia, zeker in 3d is het geslacht goed te zien. Het is echt bizar dat een gynaecoloog de plank mis slaat, zijn geslacht was zo duidelijk te zien.

Afgelopen nacht weinig geslapen, het bleef maar door mijn hoofd spoken. Was toch ook wel een beetje verdrietig gisteravond, omdat ik voor mijn gevoel afscheid moest nemen van een dochter, stom eigenlijk. Nu voelt het een beetje alsof ik een kater heb of zo.

Best remedie is om zo snel mogelijk jongsspullen te gaan kopen en ons daarop te richten. Gelukkig hadden we het kamertje nog niet roze geverfd, stond voor morgen op de planning.

Peach
13 August 2010, 07:40
Dodo, ik heb je een pb'tje gestuurd, maar kan deze niet terug vinden als zijnde verstuurd.

Mila
13 August 2010, 07:42
peach, nee dat is helemaal niet stom, maar heel logisch dat je "afscheid" moet nemen.. je hebt al die tijd gedacht een dochter te krijgen en nu ineens blijkt het een zoon te worden, dan moet je ook omschakelen.. ik zou hetzelfde hebben hoor!!

Dodo
13 August 2010, 07:49
Dodo, ik heb je een pb'tje gestuurd, maar kan deze niet terug vinden als zijnde verstuurd.

Hoi Peach, ik heb hem wel ontvangen en net reply gestuurd!

jersey
13 August 2010, 09:52
Wat goed dat je nog een pretecho heb laten maken Peach. Wat een mooie stunt zeg! Dat is wel even schrikken en nu het omschakelen. Ik kan het heel goed begrijpen dat je daar moeite mee hebt. Gelukkig dat je het kamertje nog niet roze heb geschilderd.

Janne26
13 August 2010, 21:04
Puttenaar: proficiat met je zwangerschap!! Hopelijk gaat alles goed :D

Peach: jeetje, dat lijkt me echt bizar. Dat is ook een van de redene dat wij het niet willen weten. Wij kennen nu al 2 gezinnen waar ze een meisje verwachtte en waar uiteindelijk een jongetje uitkwam. Heb je alles roze, familie had al roze versiering ingekocht en dan zie je opeens een piemeltje ;)
Maar het belangrijkste is, dat je kindje gezond is en gelukkig mag worden. Hoe was de echo verder? Heb je er toch van kunnen genieten??

Dodo
14 August 2010, 09:03
De eerste maanden gaat ons kleintje in een wieg slapen. Mijn moeder is nu begonnen met het bekleden van de wieg. Het is net een sprookje!!! Het is straks net een prinsesje! De voering is van roomkleurig satijn en de hemel is roomkleurig met borduursel. Als ie klaar is zal ik een foto laten zien!

kim82
14 August 2010, 09:32
he meiden

Ja dat was eigenlijk ook een vraag van mij aan jullie: leggen jullie het kindje de eerste tijd (zo ja , hoelang?) in een wiegje ? of direct in het ledikantje?
Ik heb er weinig verstand van....

Peach
14 August 2010, 10:41
Die van ons gaat gelijk in zijn eigen bedje en in zijn eigen kamertje. Wij slapen in de kamer daarnaast, dus we zijn zo bij hem als er iets is.

Janneke: de rest v/d echo is een beetje aan me voorbij gegaan eerlijk gezegd, maar gelukkig hadden we een dvd meegekregen en hebben we die later terug gekeken.
Echt mooi hoor die beelden, geen spijt van.

Mila
14 August 2010, 11:13
bij ons gaan ze ook gelijk in het ledikantje op hun eigen kamer, 2 wiegjes passen niet bij ons op de slaapkamer ;)

pickwick
14 August 2010, 13:50
@ Peach, jeetje dat is even schrikken. Ik moet er eerlijk gezegd ook wel een beetje om lachen, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is wel een mooi verhaal voor later! ;) Maar het is natuurlijk wel logisch dat je echt even om moet schakelen en er verdriet van hebt. Maar dat komt echt weer helemaal goed, zeker als straks je zoontje gezond in jullie armen ligt!
Wel weer een reden om niet naar het geslacht te vragen voor ons!
Laten we nu eerst maar hopen dat alles goed is. We hebben al een gezonde zoon en op de een of andere manier ben ik nu toch wat huiveriger: zou het nu weer allemaal goed gaan? Ik ben sinds de geboorte van ons zoontje echt veel bezorgder dan vroeger. Maar dat hoor je van veel ouders.

Wij zijn vandaag voor behang gaan kijken. Wel wat gezien, we houden het in ieder geval neutraal met grijs en zilver en wit. Maar het is wel moeilijk hoor, er is zoveel keus!

@ Kim; net als bij ons zoontje blijft de baby de eerste maand in onze familiewieg (waar ik zelf ook in heb geslapen) op onze kamer. Met borstvoeding geven is dit zo relaxed! Na ongeveer een maand gaat de baby dan in zijn eigen kamertje in het ledikantje. Zo heb je zelf 's nachts weer wat meer rust. Maar iedereen moet gewoon doen wat haar het beste/ fijnste lijkt.

Nou ik laat begin volgende week nog even weten hoe de echo was! Maar mochten we toch het geslacht weten dan houden we dat ook hier wel geheim ;)

Groetjes

Dodo
14 August 2010, 14:31
Onze kleine gaat ongeveer drie maanden in de wieg en dan naar het ledikantje. Denken we tenminste. Heb er geen ervaring mee, maar zodra ze teveel gaat bewegen denk ik dat ik het ledikantje veiliger vind!

poohtje
14 August 2010, 17:25
Onze kids gaan meteen in het ledikantje op hun eigen kamertje. We hebben 2 matjes van nanny care overgenomen van kennis wel prettig idee. Lekker veilig vonden we.

Janne26
15 August 2010, 12:03
Ons kindje gaat ook meteen in een eigen ledikantje op een eigen kamertje. Het staat allemaal al klaar :D
Nog wat kleine dingetjes aanschaffen en dan laat die kleine maar komen ;)

Sinds een paar dagen wel wat last van m'n bekken, tenminste dat denk ik. ALs ik veel heb gelopen dan kom ik opeens niet meer vooruit door de stekende pijn in mijn lies, heup en bil. Jeetje!!

Maar gisteren heeft mijn vriend voor het eerst ook ons kindje gevoeld, wat een geweldige ervaring is dat zeg :D

Dodo
15 August 2010, 12:53
Mijn man heeft het imiddels ook gevoeld. Dat was wel een heel speciaal moment! En vandaag mijn moeder. De kleine wilde goed laten voelen hoe hard ze kan schoppen. Erg leuk!

hanse
15 August 2010, 14:46
hier komt ons kleintje ook eerst in een wiegje te liggen, het is ondertussen een familiewieg geworden, hoelang het er in blijft liggen ligt aan de grote van ons ukkie, moet natuurlijk nog wel passen.
probeer de eerste tijd snachts bij ons op de kamer en overdag eigen kamer, scheelt mij snachts weer lopen.

hier afgelopen week veel last gehad gehad van harde buiken, vrijdag ziekenhuis gebeld en even extra controle gehad,gelukkig was/is alles goed, harde buiken zijn nog niet weg maar als het hier bij blijft is het te vol brengen.

Ca
15 August 2010, 18:26
Hallo allemaal!
Beetje late reactie, maar de 20 weken echo was super! Het geslacht weten we niet! Maar wel denken we allebei dat we het toch weten....grappig he?
Durf en wil het alleen niet vragen voor zekerheid...die spanning tot aan de bevalling lijkt me toch wat leuker!
Hier kan ik de bewegingen van de baby ook al vanaf de buitenkant zien! Echt heel leuk!
@Tes: ja wij gaan ook naar de vk-praktijk in Bethesda. Maar die dokter van Goor zegt me niks, kan het zijn dat dat een gyn. is? Mijn 1e bevalling is geleid door Linda Hoeksema geloof ik of Hoekstra. Vond ik erg plezierige vrouw!
Zelf wil ik graag thuis bevallen als dit medisch mogelijk is. De 1e van ons is ook lekker thuis geboren en dat beviel ons allebei erg goed!

De baby gaat bij ons gelijk naar de eigen kamer in het ledikantje. Kamer naast ons is dat, dus je bent er snel genoeg. Bij onze dochter hadden we haar een keer bij ons op de kamer gelegd, maar ik kan je vertellen dat dit niet relaxed slaapt! Je hoort werkelijkwaar elke ademhaling en zuchtje enz... Dus voor de rust hadden we haar ook lekker in haar eigen bed gelegd. De baby idem.

Groetjes Ca

Dodo
15 August 2010, 19:53
In de boeken staat dat de kleine rond deze tijd bijna de hele dag slaapt. Nou, die van mij dus niet! Die is de hele dag voelbaar actief.

jersey
15 August 2010, 20:49
Zo zie je maar Dodo. Eerst voelde je kindje niet bewegen en nu je het ontdekt hebt, voel je het steeds. Leuk he!

Janne26
16 August 2010, 07:55
Maken jullie je ook zo'n zorgen als je je kindje een dag wat minder goed voelt? Zaterdag was die van ons super actief, maar sinds gisterochtend tot aan nu heb hem/haar nauwelijk nog gevoeld....

pickwick
16 August 2010, 08:23
Vanmorgen de 20 wekenecho gehad, alles was goed! Ik vond de echoscopist wel wat gehaast. We hadden om 8 uur een afspraak en waren er om 5 voor 8. Mijn man ging toen dus nog even plassen en toen werd ik al geroepen. Ik zei nog dat mijn man even plassen was, maar moest toch al meelopen. Ik lag al op de bank toen mijn man ons gevonden had. Die was nogal verbaasd (ik ook natuurlijk). En binnen 10 minuten stond ik al weer op de gang! Nou ja, ze was verder wel aardig hoor, maar ik vond het wel allemaal snel gaan. OP het eind vroeg ze nog of we nog specifieke vragen hadden. Ik zei toen dat we heel erg twijfelden over of we het geslacht wilden weten, maar toen zei ze zelf al: de baby lag er niet goed voor, dus ik heb het ook niet duidelijk kunnen zien. Haha... Dus toen hadden we zoiets van... nou dan was dat de bedoeling en zullen we gewoon tot de bevalling af moeten wachten! Dus we weten nu nog niks, maar ik vind het eigenlijk ook niet zo erg, houden we de spanning erin!

Groetjes!

Ca
16 August 2010, 09:39
@Dodo: fijn dat je je kindje nu zo goed voelt! Wat een heerlijk gevoel he? Dat je nu zelf kunt "checken" of het goed gaat met je ukkie!
@Pickwick: Wat rot zeg dat het zo gehaast ging...Bij mij duurde het bij beide kids bijna half uur... Heb je wel foto's meegekregen dan? En kon ze alles dan heeel makkelijk vinden dan ofzo? Bij ons duurde het best wel even voordat ze haar dingen kon onderzoeken: hoofdomtrek, hazelip, open rug, ruggewervels tellen enz, nieren, hart, navelstreng, vingers en teentjes, beenbot opmeten enz. Lijkt mij erg snel hoor 10 minuten.

Misschien rare vraag maar wordt het bij jullie tijdens het "sporten" ook wat lastig? Ik krijg steken in mijn buik...
Wel een goed excuus om niet al te veel te hoeven doen haha! ;)

Groetjes Ca

kim82
16 August 2010, 09:55
he pickwick.. dat hadden wij ook. Ik had ook het gevoel dat die vrouw erg gehaast was, niet prettig !!!
Maar gelukkig was alles dus goed :-) jeeej

kindje slapen? welnee :p de afgelopen 2 dagen is het juist enorm actief !! Eerst voelde ik het kindje steeds smorgens heel vroeg en savonds rond 23:30 uur.
Nu echt om 10 - 12 - 15 - 18 - 20 - 22 uur ...... echt niet normaal meer whaha.
Ik maak mij niet druk als ik het kindje minder voel... want dan zal het wel aan het slapen zijn... moet immers goed groeien.
Als ik het kindje een dag NIET zou voelen, zou ik em wel knijpen.....

Mila
16 August 2010, 10:43
iemand heeft zich aangemeld voor de hyves en de naam begint met een T. is dat iemand van hier? anders accepteer ik diegene namelijk niet ;)

Janne26
16 August 2010, 13:00
Pickwick, fijn dat de echo goed was!! Wel vreemd inderdaad ja, dat jullie na 10 minuten alweer buiten stonden. Bij ons duurde de echo 25 minuten!!
Maar het belangrijkste is goed nieuws, en dat heb je :D

Dodo
16 August 2010, 13:47
Bij ons duurde de echo ook ruim een half uur en we moesten nog een keer terug voor twee dingen die ze niet goed genoeg kon zien. Ook dat duurde weer een half uur. Ik vind het wel erg snel hoor in 10 minuten. Zeker als je ziet wat ze allemaal moeten controleren. Bij ons sloegen ze ook allerlei foto's op in ons dossier. Maar misschien werkte jullie baby goed mee en was het allemaal goed zichtbaar?

@Jersey, ik ben idd heel erg blij dat ik het nu steeds voel. Het is zo'n veilig idee om iedere keer de bevestiging te krijgen van haar!

Kan me best voorstellen dat het eng is om het kindje een dag niet te voelen. Toch schijnt dat heel normaal te zijn. In deze periode slapen ze het grootste gedeelte van de dag. Ik kan mijn kleine trouwens ook een beetje wakker maken door te duwen tegen de buik. Daar reageert ze ook op door terug te schoppen. Zal wel een pittige tante worden!
En direct na het eten rustig gaan zitten werkt ook goed. Dan wordt ze ook meteen actief!

Janne26
16 August 2010, 15:53
Inderdaad Dodo, je kindje voelen is echt geweldig. Had ik vanmorgen dat berichtje hier getypt, wordt ik inmiddels bijna gek van die kleine ;) Wil maar niet ophouden, zodra ik ff ga zitten begint hij of zij.
Mijn vriend is helemaal trots dat ie het nu ook kan voelen!! Zo leuk!!!

Fijn trouwens ook dat het hier met iedereen zo goed gaat :D

Vandaag hier wel beetje rare dag. Eigenlijk zou ik vandaag weer beginnen met werken, na mijn vakantie. Maar doordat ze dus mijn contract niet hebben verlengt zit ik dus nog thuis....zo vaag.
Heb over 2 weken wel een afspraak op mijn 'oude' werk, om het nog eens te bespreken, want het zit mij niet lekker allemaal. Ook heb ik 3 hele lieve (ex-) collega's achter me staan die ook een goed woordje zullen doen voor me. Dus wie weet... ;)

Dodo
16 August 2010, 16:28
Balen Janne, dat het zo gelopen is. Eigenlijk is het ook wel heel raar dat ze een contract beëindigen omdat je zwanger bent. Ook al mogen ze dat doen, dan nog is het raar. Vooral als je gewoon goed heb gefunctioneerd!

Ik prijs mezelf gelukkig met mijn baas die zelf zegt dat ik rustig aan moet doen. Op warme dagen zegt hij zelfs tijdens vergaderingen dat ik genoeg moet drinken!
En dat terwijl ik vorig jaar toen hij begon met zijn functie totaal niet met hem overweg kon! Ik dacht dat hij geen vrouwen met kinderwens op zijn afdeling wilde. Hij had wat uitspraken gedaan die dat beeld bij mij hadden gewekt. Na mijn 1e miskraam heb ik er met hem alsnog over gesproken. Toen vond hij het zo naar dat ik hem verkeerd begrepen had. Vanaf die dag kan ik het een stuk beter met hem vinden!

poohtje
16 August 2010, 16:50
nou niemand met een T volgens mij sylvia.
Fijn dat de echo's allemaal goed waren idd die haast is wel jammer

pickwick
16 August 2010, 20:54
Het kindje lag inderdaad denk goed voor de onderzoeken. De meeste van de hier genoemde dingen heeft ze ook inderdaad genoemd, maar ik heb haar niet over de nieren gehoord, ook hebben we geen vingertjes en teentejes geteld ofzo. Later op de weg naar huis terug bedacht ik me ineens dat ze dat bij ons zoontje wel hadden gedaan. Ik heb gelukkig wel twee fotootjes meegekregen van het hoofdje en 1 met een beentje. Maar dat ging wel heel snel tussendoor. De eerste van het hoofdje maakte ze meteen op het begin en de andere helemaal op het eind. Gelukkig staan daar tijden bij en er zit dus 11 minuten verschil tussen dus die 10 minuten kloppen wel. Nou ja we zijn zo blij dat alles goed was dat het nu ook niet meer uitmaakt ;)

@Janne ik hoop dat het goed komt met je baan. Ik weet hoe het is om ineens thuis te zitten, is me helaas al drie keer overkomen, ook bij mijn eerste zwangerschap.

Peach
17 August 2010, 15:19
Pickwick: 10 minuten is idd razend snel voor een 20 weken echo. Als je een ontevreden gevoel hebt, kun je dat natuurlijk wel aangeven.

Wij krijgen gelukkig een nieuwe "20 weken" echo aangeboden, omdat de gyn destijds gehaast was en bovendien het verkeerde geslacht doorgegeven had. Voor onze geruststelling (als hij niet gezien heeft dat het een jongen is, wat heeft hij dan nog meer gemist?) mogen we vrijdag voor een echo. Deze hele zaak zit ons toch niet lekker, dus we willen er graag even over praten in de verloskundige praktijk. De gyn viel in voor de vk die normaal de echo's doet, de 12 weken echo was veel beter en mooier. We hebben zelf de 20 weken echo gefilmd en willen dit filmpje graag voorleggen aan de vk die de 12 weken echo bij ons gedaan heeft. Wij willen graag zijn mening; zou hij ook een meisje gezegd hebben? Heeft de gyn alles wel goed bekeken?
We hebben alle kleertjes en roze spullen gedocumenteerd en opgeborgen in een doos, om te verkopen. Hopelijk kunnen we na vrijdag dit een beetje afsluiten en ons volledig richten op onze zoon. Ik vind het nog steeds wel moeilijk allemaal hoor.

Janne ik hoop dat alles goed komt op je werk, zal voor je duimen.

Onze zoon is af en toe ook heel erg actief. Gisteren voelde ik hem de hele dag door bewegen en schoppen. Dat was wel lekker, want dat slaapt hij 's nachts tenminste. Meestal is hij namelijk superactief als ik wil slapen en schopt hij me net op het moment dat ik bijna in slaap val. Als mijn vriend zijn oor op mijn buik legt, krijgt hij gelijk een schop tegen zijn oor, echt grappig. Het is soms wel vervelend als hij dicht op mijn blaas gaat liggen, dan plas ik bijna in mijn broek. Dan kun je hem echt goed voelen; hoofdje, kontje en voetjes. Ik kan zo zijn voetjes pakken... Voetje was ongeveer 4,27 cm groot tijdens de echo, is toch niet te geloven.

verw8 b-schuttertje
17 August 2010, 18:20
Peach, dat jij het voetje zo kan beetpakken!
Ik kan niet eens onderscheid maken van wat ik voel! Ja geplop, maar of het een hand, voet, rug is..... geeeeeen idee!

Dodo
17 August 2010, 18:30
@Peach, fijn dat je nog een nieuwe echo krijgt! Toch hoor ik het wel vaker dat ze zich vergissen in het geslacht. Fijn dat ze het in ieder geval ontdekt hebben voordat je alles roze hebt geverfd!

Dodo
17 August 2010, 18:31
Onze kleine is trouwens ook erg actief de hele dag. Vandaag tijdens een vergadering liet ze steeds even weten dat ze wakker was. Vinden jullie dat ook zo speciaal? Is iedereen aan het vergaderen en heb ik even een privé momentje met onze kleine!

Ca
17 August 2010, 19:33
@Dodo: Haha, ja dat ken ik. Onze uk is ook heeeel veel wakker en schopt en doet dan aardig in mijn buik! Maar ja, niemand die het ziet, maar alleen jijzelf geniet en glimlacht erom!
Ik betrap me er wel eens op dat ik dan stiekem even moet lachen...Wat zullen de mensen dan wel niet denken haha!!
Groetjes Ca

Janne26
17 August 2010, 20:07
Ja, heerlijk dat getrap in je buik. Ik moet dan ook lachen af en toe en wil het dan tegen iemand zeggen, maar dat kan niet altijd.

Zijn jullie al bezig met doopnamen, peetoom en -tante, voor op het geboortekaartje??
Hier zojuist een hele discussie daarover gehad ....... niet echt gezellig.
Ik krijg af en toe opeens zo'n stressmoment en ga dan lopen denken wat we allemaal nog moeten regelen! pff..had ik net dus even terwijl vriendlief er niet op zat te wachten, denk ik.

hanse
17 August 2010, 21:14
hier heb ik de tekst voor de geboortekaartjes al klaar liggen, we maken ze namelijk zelf, zo hoeft manlief straks alleen nog de datum, tijd lengte en gewicht in te voeren en dan printen. alleen nog even de voorkant maken als het ons lukt wat ik graag wil hebben, maar ja heb er ook nog even de tijd voor

Peach
17 August 2010, 21:25
We hebben al een lijstje met leuke namen, nu nog de allerleukste kiezen. We hebben ook al leuke geboortekaartjes gezien.

Het is echt grappig als je de bewegingen ook aan de buitenkant kunt zien.

Dodo
17 August 2010, 21:32
Wij moeten kaartje nog uitzoeken. Naam is keuze uit twee en doopnamen zijn van onze beide moeders. Peettante 'gebruik' kennen we niet, dus hoeven we ook niet over na te denken

jersey
17 August 2010, 21:37
Knap hoor dat je het onderscheid kan maken tussen een voetje, hoofd en billen. Ik kan wel het ruggetje voelen, maar dat is het dan ook wel en dan ben ik iets verder dan jullie (begin november). Van de week had ik geloof ik de vingertjes of teentjes te pakken. Daar schrok ik wel van.
Heerlijk hoor die onderonsjes, maar die bewegingen kunnen anderen ook zien. Moet je maar eens opletten bij een schopje, dan plopt je hele buik mee, net zoals een trampoline. Een paar weken terug zag ik een voetje uit mijn buik steken. Dat is echt een raar gezicht.

Peach en ..... bereid je maar voor op het kamertje Megane. Vandaag gebracht en de chauffeur zei dat het een van de zwaarste meubeltjes was. Mijn vriend is de hele avond al bezig met het in elkaar zetten van de hoge kast. Er zijn veel onderdelen en de beschrijving is niet altijd even duidelijk. Het is wel mooi afgewerkt. 4 dozen voor de kast, 3 voor de commode en 2 voor het bedje geloof ik.

sanb
17 August 2010, 23:22
Hoi

Ook weer even een berichtje van mij!
Fijn dat iedereen iedereen het nu begint te voelen. Bij mij eigenlijk precies met 20 weken.
De ene dag is het erg druk in mn buik, en de andere dag (vandaag) maar een keer of 4 gevoeld.

Mijn man zag zondag zelfs mn buik bewegen (even los van het ademhalen) Voelen lukt helaas niet want dan houdt onze kleine zich stil..

Op de 20 weken echo zag ze dat de beentjes een week voor op schema lagen (wij zijn zelf ook lang) en het viel buiten de marge, maar gezien de lengte van ons beiden maakte ze zich geen zorgen. maatje 56 en hoger dus voor mij

14 september start ik met een cursus gezond en fit rondom de bevalling. erg benieuwd
die dag toevallig ook weer op controle bij gyn

Oja zijn er trouwens meer mensen die een injectie moeten hebben ivm rhesus negatief? wat houd dat precies in?

p.s. kamertje basic white van coming kids besteld
en teutonia lambda kinderwagen in duitsland!

groejts

Peach
18 August 2010, 09:36
Zo jersey, dan heb ik straks idd een hele kamer vol. We hebben ook nog eens 2 kasten besteld. Binnen een paar uur staan ze op de stoep met alle spullen, ben gewoon een beetje nerveus, hihi. Staat alles bij jullie inmiddels al? Tevreden?
Mijn broer komt zaterdag helpen met de meubels, want ik mag niet helpen van mijn vriend (te zwaar). Ik zal wel voor het eten zorgen dan, doe ik tenminste nog iets.

Janne26
18 August 2010, 13:44
Aaaah....wat leuk dat de babykamertjes worden geleverd. Geniet er lekker van joh!!
Wij hebben 'm bij IKEA gekocht en staat er dus al een week of 2. De eerste nacht daarna kon ik helemaal niet slapen, ging steeds ff op dat kamertje kijken. We hebben er ook een soort van poef/zitzak en daar ga ik dan af en toe op zitten. Al ben ik bang dat ik er over een tijdje niet meer uit kan komen nu mijn buik zo aan het groeien is.

jersey
18 August 2010, 14:51
Nou nee, het kamertje is nog niet klaar. De hoge kast heeft een heleboel onderdelen. Dat wordt een leuke dag voor jullie zaterdag. Het opruimen van het piepschuim en karton is ook wel te doen. Ik geloof dat ik al vier vuilniszakken met piepschuim heb en dat is alleen al van de hoge kast.

Peach
18 August 2010, 16:44
Spullen zijn geleverd; alleen al 15 dozen voor de meubeltjes. Onze woonkamer staat behoorlijk vol met spullen, straks ff een foto van maken. Het voelt een beetje als Sinterklaasavond.

Dodo
18 August 2010, 17:39
Sterkte meiden! Ik was al blij dat de commode in z'n geheel werd geleverd. En bedje staat nog op zolder vanwege de wieg die we eerst gaan gebruiken.

poohtje
18 August 2010, 18:46
ja leuk hoor alles in elkaar zetten. Ik loop ook regelmatig het kamertje in om daar ff lekker te zitten en genieten van al dat moois hihi.

pickwick
18 August 2010, 20:03
Hihi, leuk hoor dat jullie allemaal al zo druk bezig zijn met de kamertjes! Wij zijn nu bezig met het behang. Waarschijnlijk gaan we dat morgen bestellen. Verder zijn we wel al naar twee babyzaken geweest, maar nog geen kamertje besteld. Wel een leuke gezien de Malmo white van Babypark, maar die vinden we toch te duur. Die Basic White van coming kids vonden we ook erg leuk. Binnenkort maar eens de knoop doorhakken. We twijfelen namelijk ook nog wel over Marktplaats. Maar de mooie kamertjes zijn nog best wel duur. Zo wordt er dik 500 euro geboden op een kamertje wat nieuw 800 euro kost :-? Dan koop ik het liever nieuw! Maar ik krijg nu wel meer kriebels door jullie verhalen en heb zin om het kamertje snel te gaan kiezen, want je hebt soms nog lange levertijd ook.

Ik voel het kindje ook flink bewegen (nu ruim drie weken), je ziet nog niet heel duidelijk van buitenaf wat. Hooguit wat plopjes, maar geen golven. Maar ik ben pas 20 weken en 5 dagen. Mijn man heeft 1 keer licht iets gevoeld, maar meestal stopt het kindje zodra hij zijn hand op mijn buik legt.

Peach fijn dat je een extra echo krijgt! Ben benieuwd of het dan een jongen blijft, want anders weet je helemaal niet meer waar je aan toe bent! Ook al kunnen ze je nooit 100% zekerheid geven over het geslacht he, hou daar dus rekening mee! Maar wel fijn van je vk!

sanb
18 August 2010, 20:35
Hoi

@ Pickwick
Ons kamertje (basic white) is besteld bij babydump
Kan pas in week 42 geleverd worden, dus ik zou niet te lang meer wachten.
volgens mij was die van ons 699 en dan 100 euro uitzoekkorting en een box twv 139 (maar die hebben wij omgeruild voor een autostoel) de prijs is van ledikant en van commode. Kast vond ik zowieso te duur (650 euro of zoiets) Als je de kortingen eraf halt dan valt het nog mee (ong 460 euro) Ik zou dan ook voor nieuw gaan

Groetjes

jersey
18 August 2010, 22:04
Wij zijn ook voor nieuw gegaan. Op MP worden de kamers inderdaad voor 500 euro en meer gevraagd. Althans degene die wij willen hebben. Voor een paar honderd euro meer, kregen we ook nog een gratis box erbij.

Staan alle spullen bij jou in de woonkamer Peach? Bij mij bracht de chauffeur het naar de 1e verdieping. Dit hadden we al bij de winkel gevraagd. De kast, commode en ledikant is klaar. Het is groter dan je denkt en het is zwaar, dus houd daar rekening mee.
Morgen rijd ik naar de stort om het karton en piepschuim weg te brengen. Ik hoop dat het allemaal in mijn auto past.

hanse
19 August 2010, 08:31
wij hebben de babykamer hier al helemaal gereed, had alles natuurlijk al van mijn andere kids, en een andere kleurtje doet wonderen, met dankaan mijn schoonvader, wel leuk om te zien/lezen hoe jullie er mee bezig zijn om alles uit te zoeken hoe je het hebben wil

Ca
19 August 2010, 09:21
Idd, wat leuk om alle klus verhalen zo te lezen, en het is ook een fijn gevoel om er mee bezig te zijn of om het al klaar te hebben! Dan kan er eindelijk begonnen worden met alle kleertjes wassen vanaf maar 50 tot 62! Dekentjes, lakentjes, doekjes en noem alles maar op. Dat vond ik pas leuk! Al die kleine kleertjes aan mijn waslijn haha! Super!
Hier zal dat allemaal nog wel even duren, er moet namelijk nog een kamer gemaakt worden ( was nu een oud vervallen opberghok zonder raam enz. ) dan gaat onze meid daarheen en komt de baby op de al klare kamer te liggen, die is dichterbij onze slaapkamer das wel zo makkelijk!

Gister erg veel last gehad van mijn bekken, soms zakte ik gewoon door mijn benen...Kent iemand dit? Of heeft iemand er iets op? Volgens mij moest je dan gewoon toch lekker gaan bewegen dus kleine wandeling ofzo...Maar aangezien ik in een winkel werk, loop ik genoeg dacht ik!;)

Groetjes Ca
Owh ja, voor degene waarbij het kindje rustig wordt als papa de hand op de buik legt: Misschien komt dit omdat de vader de hand er iets te stevig op legt? Mijn ervaring is hoe losser de hand, hoe meer beweging! Succes!

Janne26
19 August 2010, 10:16
Ca: Ik begin mijn bekken ook steeds meer te voelen. Een zeurende/stekende pijn in de lies/heupen/lage rug. Bij mij helpt het als ik even rustig ga zitten. Lopen kan ik dan ff echt bijna niet meer.
Mijn moeder wil dat ik de verloskundige bel.....maar ik wil het zelf nog even aankijken

Peach
19 August 2010, 18:38
Jersey: alle spullen staan in de woonkamer, omdat het anders boven te vol wordt, zodoende hebben we boven meer ruimte om te knutselen. Bovendien was die man die het spul bezorgde alleen...

We zitten toch weer te twijfelen om de kamer alsnog te verven. We willen kijken hoe het staat met meubeltjes erin, misschien is dat ook wel leuk. Een wit structuurbehangetje met witte meubels is een beetje saai ben ik bang, maar we zullen zien.
Een babykamer moet in mijn gedachten op zijn minst een babykleur hebben, anders is het gelijk zo volwassen.

Ik heb het af en toe heel erg benauwd, kennen jullie dat? Het voelt alsof mijn longen fijn geduwd worden, terwijl de kleine niet er tegenaan zit of zo. Het komt waarschijnlijk ook omdat ik weer last heb van een harde buik denk ik.

Gisteravond eerste les van de cursus Samen Bevallen, was erg leuk. We zijn met 6 stellen in totaal, best wel gezellig. Toen de docente hoorde dat ik zoveel last had van harde buiken en vermoeidheid adviseerde ze me om echt de rem op het werken te zetten.
Zo doorgaan was slecht voor mij en de baby. Volgens haar moest de vk ingrijpen en anders zat ik bij de verkeerde vk. Morgen gaan we naar de vk voor de echo, kunnen we gelijk aandringen op hulp. Ik heb gewoon zelf het idee dat mijn lichaam het allemaal niet meer aankan in dit tempo. Vandaag weer helemaal uitgeput, harde buik, benauwd en mijn benen willen niet meer. Ik was blij dat die vrouw begrip had voor mij, want ik voelde me echt een aansteller.

poohtje
19 August 2010, 21:19
Dat benauwde gevoel heb ik ook wel eens, ik vind dat toch altijd wel een beetje eng op dat moment.
Ik zou witte meubeltjes ook niet in een wit kamertje zetten maar goed dat ben ik, je kan het ook heel leuk opfleuren door gekleurde lakentjes, hemeltje etc. Wij hebben paars met groen, echt super leuk geworden al zeg ik het zelf hah.

Mila
19 August 2010, 21:34
wij krijgen grijs, wit, zilver en dan de kleur in spulletjes van het geslacht ;) maar die foto's zal ik alleen op "onze" hyves laten zien

hanse
19 August 2010, 22:16
ik heb de foto's ook alleen zichtbaar gemaakt voor "onze hyves", anders kan men de indruk krijgen van wat het wordt en dat is niet de bedoeling.
we hebben wel gebruik gemaakt van gekleurd behang en hebben de commode een kleur gegeven, was wit tijdens het gebruik van mijn andere kinderen en wilde nu wel wat anders met mijn huidige man, alleen wilden we er niet te veel geld aan uitgeven omdat ik alles bewaard heb na de scheiding met mijn ex.

hanse
20 August 2010, 08:02
Naam..............uitgerekende datum.........kindje.....leeftijd........ Jongen/Meisje
Peach.............24-11-2010..................1e kindje.........29.........Meisje
Tal.................1-12-2010..................1e kindje..........30
hanse.............1-12-2010..................4e kindje..........36.........geheim
verw8 b-s.......2-12-2010..................1e kindje..........28.........Onbekend
Tes.................8-12-2010................1e kindje............33........Geheim
Poohtje............9-12-2010................1e en 2e kindje...29.........Geheim
Meis88..............9-12-2010...............1e kindje...........22........Meisje
Sylvia22...........10-12-2010..............1e en 2e kindje...24........Geheim
Marissi........... 14-12-2010................1e kindje..........22
Marieke84.........15-12-2010...............1e kindje.........26
Sanb............... 16-12-2010................1e kindje........31.........verassing!
Dodo............... 15-12-2010................1e kindje........38.........Meisje
Miesje84...........18-12-2010.................1e kindje........25
Janne26............21-12-2010.................1e kindje........26........Onbekend
1983.................24-12-2010................1e kindje.........26
Kim82................25-12-2010................1e kindje.........27
Ca....................28-12-2010................2e kindje.......23.........Onbekend
Do86................29-12-2010.................1e kindje.........23
Esh...............30-12-2010...............1e kindje .............21 .......Verassing!
Pickwick............31-12-2010................2e kindje.........29

ik heb hem weer even op gezocht

hanse
20 August 2010, 08:03
Week 33
16-8.....Pickwick...............2e ECHO (20 weken)
18-8.....Do86...................2e ECHO (20 weken)
18-8.....Poohtje................Controle gyn + echo (24wkn)

week 34
25-8....hanse...................controle gyn 9.50 uur, 9de echo

week 35
31-8.....Janne26...............controle vk 20.00u

week 36
6-9....hanse....................pretecho 10.00

week 37
14-9.....hanse.................30 week echo (ivm verstandelijk gehandicapte zus)

week 39
1-10.....Tes....................3D echo (30 weken)

en deze ook weer even

Janne26
20 August 2010, 08:13
Wij hebben het kamertje behangen met een gestreept (wit/grijs) behang. De meubeltjes zijn ook allemaal wit, maar dat hebben we opgefleurt met rood en oranje spulletjes, zoals mandjes, knuffeltjes en de kleur komt terug in overtrek van aankleedkussen en lakentje. Als ik zeg tegen iemand: oranje en rood. Dan kijken ze alsof je gek bent. hahaha....maar wij vinden het erg mooi. Voor een jongen vind ik het stoer en voor een meisje weer lief! Achja...zo heeft ieder zijn eigen smaak en mening ;) en dat is maar goed ook

Mila
20 August 2010, 10:21
week 34

week 35

week 36

week 37
14-9.....hanse.................30 week echo (ivm verstandelijk gehandicapte zus)

week 39

pickwick
20 August 2010, 12:03
Wij kiezen ook voor wit, zilver en een klein beetje zwart voor het kamertje. Met witte meubeltjes. En dan straks met of rose of blauwe accesoires! Ik ga zo het behang bestellen. Het is van de serie sweet dreams van coming kids. Daar heb je ook lampen, lakentjes etc van, dus dat is wel leuk!
Het enige is dat ik al een aantal keer bij een behangzaak hier in het dorp ben geweest om het uit te zoeken. Maar nu zag ik dat je het op internet met 20% korting kunt bestellen! Dat zou bijna 40 euro schelen voor alleen het behang! Maar ik vind dat dan weer zo lullig en straks durf ik niet meer langs die winkel te lopen haha... Het blijft hier een dorp en ze kennen mijn ouders ook. Wat zouden jullie doen?

Vanmiddag ga ik ook het oude baheng eraf halen, vind ik zo'n rotklus, maar ja het moet gebeuren!

Groetjes

verw8 b-schuttertje
20 August 2010, 12:46
Naam..............uitgerekende datum.........kindje.....leeftijd........ Jongen/Meisje
Peach.............24-11-2010..................1e kindje.........29.........Meisje
hanse.............1-12-2010..................4e kindje..........36.........geheim
verw8 b-s.......2-12-2010..................1e kindje..........29.........Onbekend
Tes.................8-12-2010................1e kindje............33........Geheim
Meis88..............9-12-2010...............1e kindje...........22........Meisje
Sanb............... 16-12-2010................1e kindje........31.........verassing!
Dodo............... 15-12-2010................1e kindje........38.........Meisje
Janne26............21-12-2010.................1e kindje........26........Onbekend
Ca....................28-12-2010................2e kindje.......23.........Onbekend
Esh...............30-12-2010...............1e kindje .............21 .......Verassing!

ff aangepast, ben weer een jaartje ouder ;)

Janne26
20 August 2010, 16:09
@pickwick: ja, hahaha...ik woon ook in zo'n dorp waar iedereen je kent en alles van je weet enzo ;)
Maar ik zou het gewoon via internet bestellen hoor. Als de mensen van die winkel dan gaan 'klagen' dan kun je toch gewoon eerlijk zeggen dat het 40 euro scheelt! Ik weet het, ik zou het ook lastig vinden, maar in dit geval aan je eigen portemonee denken hoor :D Veel plezier met bestellen ;)

Dodo
20 August 2010, 17:28
week 34

week 35

week 36
11-9...dodo.....................pretecho 13.00 uur (3D)

week 37

week 39

Peach
20 August 2010, 21:29
Peach.............24-11-2010..................1e kindje.........29.........Jongen
verw8 b-s.......2-12-2010..................1e kindje..........29.........Onbekend

Heb van onze dochter maar een zoon gemaakt in het lijstje.

Peach
20 August 2010, 21:30
http://i35.tinypic.com/23tdmo.jpg

http://i33.tinypic.com/2ykjos8.jpg

Foto's bij 25 weken en 4 dagen.

Janne26
21 August 2010, 08:33
Mooi foto's peach. Leuk zo'n buikband. Ik heb er al een tijdje eentje hier in de kast liggen, maar ik vind 'm zo raar staan bij mij.
Hij is veel te lang, terwijl mijn buik toch al aardig groot is als ik 'm vergelijk met die van jou.
Maarja.....
Voel je je verder ook goed? Bij jou gaat het echt hard nu, alweer 26 weken!! WOW!!

Ca
21 August 2010, 11:40
Peach.............24-11-2010..................1e kindje.........29.........Jongen
Ca....................28-12-2010................2e kindje.........24.........Onbekend ( voor als nog..haha)

Ook ik was een jaartje ouder geworden...schaam schaam schaam....

week 34
24-8....Ca.......................Controle VK 8.50 uur

week 35

week 36

week 37

week 39

Ca
21 August 2010, 11:43
Peach: wat een leuke foto!!! Ik zal eens proberen of ik mijn buik er ook op kan krijgen....

Benauwdheid ken ik ook, terwijl ook mijn ukkie niet bovenin mijn buik zit. Heb dat wel in combinatie met een harde buik. Misschien toch te veel doen?
Zal het zelf dinsdag eens navragen bij de VK...wie weet heeft die nog tips of advies.

Wij doen de kamer gewoon weer met witte meubels en 1 appel-groene muur. De rest van de muren zijn ook wit. De kleur laten we verder ook beetje uitkomen met groene assecoires, wel zo makkelijk en heel leuk om uit te zoeken!

Groetjes Ca

Ca
21 August 2010, 11:53
Hoe kan ik een foto hier invoegen dan eigenlijk?

kim82
21 August 2010, 13:40
Naam............Uitgerekende datum.........Kindje.....leeftijd........ Jongen/Meisje

Peach..............24-11-2010......................1e kindje.........29.........Jongen
Tal..................1-12-2010........................1e kindje..........30........
hanse..............1-12-2010........................4e kindje..........36........geheim
verw8 b-s.........2-12-2010........................1e kindje..........29.........Onbeend
Tes.................8-12-2010.......................1e kindje............33........Geheim
Poohtje.............9-12-2010......................1e en 2e kindje...29.........Geheim
Meis88..............9-12-2010.....................1e kindje.............22........Meisje
Sylvia22...........10-12-2010....................1e en 2e kindje.....24........Geheim
Marissi............ 14-12-2010.....................1e kindje..............22
Marieke84.........15-12-2010....................1e kindje...............26
Sanb............... 16-12-2010....................1e kindje............31.........verassing!
Dodo............... 15-12-2010....................1e kindje............38.........Meisje
Miesje84...........18-12-2010.....................1e kindje............25
Janne26............21-12-2010.....................1e kindje............26........Onbekend
1983.................24-12-2010....................1e kindje............26
Kim82................25-12-2010.....................1e kindje.........28...... Geheimpje
Ca....................28-12-2010.....................2e kindje.........23.........Onbekend
Do86................29-12-2010......................1e kindje.........23
Esh...............30-12-2010........................1e kindje ..........21 .......Verassing!
Pickwick............31-12-2010.....................2e kindje..........29

zo ook even mijn leeftijd aangepast :)

Peach
21 August 2010, 14:51
Bescheiden is niet zo erg, als het kindje maar goed groeit. Hij voelt af en toe wel zwaar, terwijl dat aan de buitenkant niet te zien is.

Die buikbanden zijn erg leuk, ook al vind ik mijn buik er eigenlijk een beetje te klein voor. Die van buikbanden.com zijn best wel groot,
kan ze tot onder mijn armen optrekken.

Vandaag druk bezig met de babykamer. Wat een enorme berg afval zeg! Gelukkig zijn ze nu al een groot deel aan het afvoeren.
Het hele huis ligt vol met piepschuim.
Ben echt benieuwd hoe het straks staat allemaal.

Mila
21 August 2010, 15:28
ben benieuwd naar de foto's van de babykamer peach, ook omdat wij dezelfde kamer hebben ;)
hier ligt de vloer (zonder plinten nog) erin en dan maandag de meubels :)

Peach
21 August 2010, 21:57
Reken maar op een hoop afval, echt niet normaal. Alleen het piepschuim had ik al een halve rol vuilniszakken voor nodig.

1 deur v/d kast was niet goed; het gat waar het scharnier ingedrukt moet worden was niet diep genoeg. Maandag Babydump weer bellen, want ook de beloofde gratis beer zat er niet bij. Even navragen of we het roze waskassen mogen omruilen voor een blauwe.
De meubels zijn erg leuk, alleen niet altijd goed afgewerkt. Die glas in lood raampjes zijn slordig afgewerkt; de zwarte strepen die over het ruitje lopen zitten scheef en zijn soms niet netjes langs de randen geplakt (is gewoon tape).
Morgen alles een plekje geven, schoonmaken etc. Als alles op zijn plek staat, zal ik een foto maken.

jersey
21 August 2010, 22:46
Leuk hoor Peach. En inderdaad een hoop afval. Maandag of dinsdag rijd ik nog een keer naar de stort, want dan ben ik toch vrij. Wij laten de meubeltjes nog even luchten, want het stinkt nog wel.

hanse
22 August 2010, 07:29
leuk om te lezen dat de kamertjes zo allemaal vorm beginnen te krijgen bij jullie. al ben ik wel "blij" dat ik het hier klaar heb, dat ik me op andere dingen kan richten, ik wil nog andere dingen in huis afgewerkt hebben, zoals de overloop en de douche en kan me daar nu op richten en oja de schuur moet ook een flinke opruimbeurt hebben.

hier gister een kies laten trekken, de pijn was niet te harden en de tandarts stelde me voor de keus, wortelkanaalbehandeling met twijfel of de kies het zou redden, omdat het al een zwakke kies was of direct eruit, was de keus voor mij makkelijk gemaakt dan maar eruit
had en heb nu nog wel napijn eraan, maar een stuk minder pijn dan wat ik gister had toen die er nog in zat gelukkig.

Dodo
22 August 2010, 10:22
Zag bij anderen hier ook de ticker voor het aftellen naar het verlof! Is wel lekker om dat af te tellen!

jersey
22 August 2010, 12:06
Hoe heb je de meubels schoongemaakt Peach. Volgens mij mag je niet teveel water gebruiken. Ik dacht aan een licht vochtig zoekje zonder enig schoonmaakmiddel, maar als je nog tips hebt, dan houd ik me gaag aanbevolen.

Wanneer ga je met verlof? Want ik zie dat je in november bent uitgerekend.

Veel plezier Sylvia met de meubels. Je weet wat voor afval je kunt verwachten. Succes alvast! Voor de rest een heel mooi kamertje. Die klusjes waar je aan gaat beginnen, die heb ik grotendeels al gedaan. Dat kon ik makkelijk doen, omdat ik 6 weken vakantie had en het kamertje was nog niet binnen. Wel rustig aan doen.

Dodo, het gaat nu wel opschieten. Over 6 a 7 weken, mag ik met verlof. Een klein beetje opbouwen en vervolgens is het gelijk afbouwen. Ik heb wel even zin om te werken. Al is het om die lieve gezichtjes te zien.

Hanse, wat vervelend. Goed dat je naar de tandarts bent gegaan. Ontstekingen in je mond zijn niet goed, maar als ik het zo lees komt het wel goed.

pickwick
22 August 2010, 20:23
Oh, voor een aantal van jullie is het verlof echt al dichtbij! Lekker hoor. Ik heb pas over drie maanden verlof! Ik ben voriige week met mijn nieuwe baan begonnen. Heb het hardstikke naar mijn zin, maar ik vind het wel heel erg vermoeiend. Ben echt helemaal gesloopt na zo'n dag en moet dan echt even een uurtje slapen en daarna weer vroeg naar bed! Je krijgt zoveel nieuwe dingen en mensen te leren kennen. eigenlijk niet het beste moment om tijdens een zwangerschap een nieuwe baan te beginnen. Maar goed nu heb ik na mijn zwangerschapsverlof nog gewoon een contract en bij mijn oude baan had ik weg gemoeten, dus het is wel beter!

Mooi buikje Peach! Ik ken het, mijn buikje is nog kleiner dan de jouwe (ben ook wel een maand minder ver), maar vaak wordt er vergeten dat je wel al het gewicht meedraagt! Ik merk wel dat ik veel last van mijn onderrug heb, misschien juist omdat het zo naar binnen ligt.
Trouwens als je echt niet tevreden bent met het kamertje moet je gewoon met Babydump bellen hoor. Als de strepen echt slordig zijn afgewerkt heb je recht op een nieuwe. Als je het niet zo erg vindt kun je het gewoon zo houden natuurlijk!

@Hanse, mocht de tandarts dan wel een verdoving gebruiken? Wel vervelend dat je kies eruit moest, maar goed hopelijk gaat de pijn nu snel weg!

Peach
22 August 2010, 21:19
Jersey, ik heb de meubeltjes nog niet schoongemaakt. De deurtjes moeten nog afgesteld worden en alles moet nog een plekje krijgen. Waarschijnlijk dan de boel even afstoffen (zit ook nog piepschuim aan geloof ik) en dan afdoen met een vochtige doek. Lijkt me dat je gewoon huishoudelijk moet kunnen reinigen. Voordat we de spulletjes gaan opbergen moet het eerst niet zo "nieuw" meer ruiken. Wanneer ben jij uitgerekend eigenlijk? Mijn laatste werkdag is 13 okt, mijn verlof gaat 2 weekjes later pas in (4 weken ervoor) en dan pas per 1 maart weer aan de slag.

Pickwick, fijn dat je het naar je zin hebt bij je nieuwe werkgever. De eerste periode is echt vermoeiend, helemaal als je zwanger bent. Denk wel aan jezelf!

Ik ga morgen Babydump weer bellen; ze moeten maar andere deurtjes komen brengen. Kunnen we gelijk de gratis beer meenemen die ze niet geleverd hebben. Ik had laatst ook nog beddengoed via internet besteld, dat ging vervolgens mis. Geen orderbevestiging, maar wel geld afgeschreven. Uiteindelijk vrijdag toch geleverd en uiteraard ontbreekt er weer wat en hebben ze geen bon meegestuurd. Ik word echt zooo moe van dit soort dingen.

hanse
23 August 2010, 06:15
de verdoving en ev een foto met loodschot voor, is minder gevaarlijk voor het kleintje dan de ontsteking die er zit in de kies vertelde de tandarts mij, en ik had nu de keus eruit laten halen of wortelkanaal behandeling, dacht eruit dan is maar 1 keer verdoving en anders nog 1 of 2 keer verdoving en daar had ik dan weer geen zin in, de napijn wordt met de dag minder, omdat de tandarts best wel kracht heeft moeten gebruiken om hem eruit te krijgen, maar ja dit is beter te verdragen dan de pijn die ik eraan had.

peach, ik hoop dat alles goed komt met de spulletjes van babydump, maar denk het wel toch?

Ca
23 August 2010, 09:20
Wie kan me vertellen hoe ik een foto kan invoegen? Kom er zelf niet uit....HELP!!!!

Janne26
23 August 2010, 09:25
Ca: dat kan via http://tinypic.com/ je foto uploaden en dan de link die je krijgt hier plakken.
Succes! ben benieuwd naar je foto ;)

Janne26
23 August 2010, 09:34
Bij mij hebben ze het trekken van een kies uitgesteld tot na de zwangerschap. Zo blijkt maar weer dat elke tandarts er anders over denkt. Ik moet over 2 weken wel weer op controle en krijg er nu al de zenuwen van. Ik denk dat ik een gaatje heb :( en ik ben als de dood voor de tandarts!! haha....

Zjuist ook een hele tijd met baby dump aan de telefoon gehangen! pff...we zouden bij de wandelwagen een gratis reistas krijgen, maarja....als je er zelf niet over begint, dan zullen zij er ook niet aan 'denken' hè ;) maar het is geregeld! :D

jersey
23 August 2010, 09:55
Als ik het zo lees, dan gaat er heel wat mis bij de levering van Babydump. Bij ons kwamen ze met twee matrassen aan terwijl we er een hadden besteld. Voor de rest klopte het wel. Toen we de spullen kochtte hebben we heel goed opgelet, wat we er allemaal extra bijkregen.

Tussendoor zijn we naar de Babydump nog langsgegaan, omdat de kinderwagen elders goedkoper was. Maar dan kregen de spullen die er extra bij kregen (autostoel, speeltje e.d.) er niet bij, dus hebben we het zo gelaten.

Gisteren nog wat babyspullen bij familie opgehaald: o.a. flesjes, flessenwarmer, wipstoeltje, wat speelgoed, lakentjes, slaapzakken, zwangerschapskleding, twee badjes met standaard, twee kruiken. Scheelt een hoop geld en het zag er goed uit.

Mila
23 August 2010, 09:59
de babydump komt hier vanmiddag, dus ben benieuwd.. tot nu toe gaan problemen gehad met de babydump en een nette service gehad ook de bestelling via internet ging erg goed en snel.
hopelijk vergeten ze geen spullen straks.. ik heb liever dat ze spullen teveel leveren dan breng ik dat zo weer terug, ga er binnenkort toch weer heen om de laatste spulletjes te halen

Ca
23 August 2010, 10:07
http://i37.tinypic.com/33l1mas.jpg

Ca
23 August 2010, 10:10
haha nou het is gelukt, maar wel een mega foto hahaha

http://i36.tinypic.com/20k41tu.jpg

Ca
23 August 2010, 10:11
deze is beter! haha, thanx voor de tip Janne!

Ca
23 August 2010, 10:11
Dit is trouwens met 21 weken en 5 dagen

Mila
23 August 2010, 10:12
ca, mooie buik zeg!

Ca
23 August 2010, 10:14
Thanx! Buik is nu ook dikker dan met de 1e! Super trots!

Janne26
23 August 2010, 10:57
Mooie buik Ca, flink ook als ik 'm vergelijk met die van mij ;)

Gisteren weer op de weegschaal gestaan. Mijn gewicht blijft aan het schommelen. IN het begin 3 kilo afgevallen, toen weer 4 erbij, dus totaal 1 bijgekomen en nu zit ik pas op 2,5kg erbij. Ik kom steeds wat bij, maar val dan ook weer wat af. Zo blijft het een beetje aan het schommelen. Moet ik me nu zorgen gaan maken? Ik ben van mezelf niet erg slank, dus op zich zal ik genoeg reserves hebben maar kan het geen kwaad voor het kindje???? Weet iemand dit?

Mila
23 August 2010, 11:21
nee het gewicht is heleemaal neit erg.. mijn gyn. zegt altijd: hoe meer je aankomt, hoe meer er afmoet na de bevalling! de baby pakt wat hij/zij nodig heeft!

Janne26
23 August 2010, 12:22
Dan ga ik gewoon onthouden wat jouw gyn. zegt ;) Bedankt!

Bij jullie ook zo slecht weer?? Ging er net even opuit voor een boodschap en kreeg een lekkere windhoos en stortbui over me heen!

Peach
23 August 2010, 16:10
Mooie buik Ca!

Net Babydump gebeld; nu ben ik weer helemaal geïrriteerd. We krijgen nieuwe deurtjes voor de kasten, nu maar hopen dat deze wel mooi afgewerkt zijn. Worden pas over 4 a 5 weken geleverd!! Zit ik al die tijd met lelijke deurtjes en 1 kast met 1 deur erin.
Ik vind het echt schandalig dat ze ons zo lang laten wachten, zij hebben het toch verprutst. Ze kunnen er geen spoed achter zetten, idioten. Had gehoopt om de kamer voor 30 weken af te hebben...

Hoorde ook een klacht van een collega van mij over Babydump. Zij woonde op 1 hoog en had gevraagd de spullen bij aflevering op de 1e te zetten. Hadden ze dus de spullen onderaan de trap gezet, want ja die vent was maar alleen en ging echt die spullen niet naar boven sjouwen. Toen ze belde zeiden ze dat ze de volgende dag iemand zouden sturen, wat betekende dat ze de spullen een nacht buiten moest laten staan. Uiteindelijk hebben ze zelf alles maar naar boven gebracht geloof ik.

Ik ga dus echt niks meer in die zaak kopen.

Sylvia en Jersey, ik hoop dat het spul bij jullie beter afgewerkt is. Zal zo proberen een foto te plaatsen, dan kunnen jullie het zien.

Peach
23 August 2010, 16:18
http://i38.tinypic.com/qnsay8.jpg
2 deurtjes kast

http://i34.tinypic.com/64p99g.jpg
linker deur

http://i36.tinypic.com/2wh3yfl.jpg
rechter deur

2 verschillende kleuren en scheef geplakt. Ik vind dit echt niet mooi, maar misschien ben ik wel een zeikerd.

poohtje
23 August 2010, 17:33
Het is idd wel echt heel erg scheef en kleur klopt echt niet.
Wij hebben hele goede ervaring met babydump maar goed slechte zijn er ook altijd natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat je geirriteerd bent.
Mooie buik hoor Ca.

Ca
23 August 2010, 18:07
Wat een appart deurtje idd! Jammer dat het dan niet allemaal in 1 keer goed gaat...
Iedereen thanx voor de complimentjes van mijn buikje!
Morgen moet ik voor controle naar de VK en we gaan dan toch maar vragen wat het wordt, aangezien mijn man het echt heeeeeeel graag wil weten! Hij kan er niet over ophouden bij wijze van! Dus ik ga ook maar overstag ;)
Wel houden we het voor iedereen verder geheim, dus hier zal niks veranderen haha

Groetjes Ca

Dodo
23 August 2010, 18:14
Gisteren zag ik aan de buitenkant van mijn buik dat de kleine bezig was. Wat een leuk gezicht is dat! Verder is mijn buik minder groot dan wat ik hier zie op de foto's. En qua gewicht gaat het heel erg goed, kom nauwelijks aan. Ook bij mij wordt gezegd dat de baby wel pakt wat ze nodig heeft. Zolang je maar niet bewust lijnt is er niet zoveel aan de hand.

Ca
23 August 2010, 18:18
Precies, gewicht zegt niets hoor! Denk ook dat het niet goed is om tussentijds thuis ook op de weegschaal te gaan staan. Gewicht controleren ze wel bij de controles van de VK. En de kleine pakt wat hij/zij nodig heeft en dan kom jij pas...Dus zorgen maken over de groei van je uk omdat je zelf niet echt aankomt is niet nodig.

Janne26
24 August 2010, 08:58
Ik ga me er ook niet meer druk om maken....mag juist blij zijn dat ik niet veel aankom. Mijn moeder kwam tijdens haar zwangerschappen rond de 20 kg aan!! Dat hoeft dan ook weer niet.

Peach: inderdaad jammer van dat deurtje, ik zou dat ook niet accepteren hoor! Dus ik vind je echt geen zeikerd ;)
Jammer dat het bij de baby-dump zo gaat. Wij zijn er nu 3x geweest en steeds als wij om info of iets dergelijks vragen krijgen we hetzelfde antwoord. 'O, even kijken...ja....ik heb net vakantie gehad dus moet het even navragen bij een collega'. Of er is altijd een collega ziek die net over dat gedeelte gaat ofzo.... Zo irritant, die smoesjes! Maar goed....als we straks alle spulletjes hebben en onze kleintjes zijn er, dan zijn we dit al lang weer vergeten en is het uiteindelijk allemaal goed gekomen :D

Mila
24 August 2010, 09:12
bij ons is gisteren alles geleverd en alles was compleet en in goede staat, dus ik ben erg tevreden over de baby-dump ;)

Ca
24 August 2010, 09:20
Goedemorgen allemaal!
Hier vanmorgen weer op controle geweest bij de VK. Alles was goed, baarmoeder al 1 vinger boven de navel!
Wel heb ik aangekaart van die harde buiken en pijn in bekken/heup. Dit zijn beide dingen om in de gaten te houden, want waarschijnlijk doe je dan gewoonweg teveel! Die harde buiken kan ook te maken hebben met blaasontsteking, dus 1 deze dagen maar even urine inleveren.
De vrouw bij wie ik op controle was had ook de 20 weken echo gedaan, en dus kwam dat mooi uit, want mijn man wilde toch echt weten wat het werd. Dus dat ook maar even gevraagd! Wel houden we het voor iedereen verder geheim...

Fijn dat er ook goede verhalen over baby-dump zijn! Is al vervelend genoeg als het fout gaat namelijk...

Groetjes Ca

Ca
24 August 2010, 09:23
week 34
24-8....Ca.......................Controle VK 8.50 uur

week 35

week 36

week 37

week 38
21-09...Ca......................Controle VK om 9 uur

week 39

Ca
24 August 2010, 09:24
Naam............Uitgerekende datum.........Kindje.....leeftijd........ Jongen/Meisje

Peach..............24-11-2010......................1e kindje.........29.........Jongen
Tal..................1-12-2010........................1e kindje..........30........
hanse..............1-12-2010........................4e kindje..........36........geheim
verw8 b-s.........2-12-2010........................1e kindje..........29.........Onbeend
Tes.................8-12-2010.......................1e kindje............33........Geheim
Poohtje.............9-12-2010......................1e en 2e kindje...29.........Geheim
Meis88..............9-12-2010.....................1e kindje.............22........Meisje
Sylvia22...........10-12-2010....................1e en 2e kindje.....24........Geheim
Sanb............... 16-12-2010....................1e kindje............31.........verassing!
Dodo............... 15-12-2010....................1e kindje............38.........Meisje
Janne26............21-12-2010.....................1e kindje............26........Onbekend
Kim82................25-12-2010.....................1e kindje.........28...... Geheimpje
Ca....................28-12-2010.....................2e kindje.........23.........Bij ons bekend, maar geheimpje!!!
Esh...............30-12-2010........................1e kindje ..........21 .......Verassing!

Ca
24 August 2010, 09:25

Ca....................28-12-2010.....................2e kindje.........24.........Bij ons bekend, maar geheimpje!!!

Leeftijd was niet goed, zomaar weer jaartje jonger geworden haha!! ;)

Janne26
24 August 2010, 10:05
Ca, fijn dat weer alles goed was bij de controle :D
Inderdaad fijn dat het ook goed kan gaan bij baby-dump....waarschijnlijk zijn wij dan gewoon net de pechvogels. ;)

Dodo
24 August 2010, 15:42
Heb geen ervaring met BabyDump, maar zou er na de verhalen hier ook niet meer naar toe gaan.

Zag vandaag mijn baas na 3 weken vakantie (van hem) en hij zei dat mijn buik minder dik was dan voor zijn vakantie. Dat betekent dat mijn kleine goed aan mijn vetreserves is begonnen! Fijn zo'n dochter die je helpt met 'afvallen'! Scheelt weer na de bevalling straks.

Merk wel dat ruim 40 uur werken me een beetje zwaar begint te vallen. Ben wel erg moe na een dag werken. Vandaag maar iets eerder naar huis gegaan.

Mila
24 August 2010, 16:12
afvallen tijdens de zwangerschap mag niet hoor! is schadelijk voor het kind. je hoeft niet veel aan te komen, maar eet wel gezond en regelmatig!

Dodo
24 August 2010, 16:43
Ik kan er niets aan doen dat ik afval. Ik eet drie maaltijden per dag en fruit en yoghurt. Maar ik snoep niet en 's avonds na het avondeten heb ik geen honger meer. Dus eet minder dan hiervoor, maar nog steeds voldoende.
En dus kom ik niets aan. De baby groeit, de weegschaal niet!
VK zegt dat dat geen kwaad kan.

Mila
24 August 2010, 16:47
als je maar gewoon eet kan ik het idd geen kwaad :)

Peach
24 August 2010, 20:05
Fijn dat het ook goed kan gaan bij Babydump. Wij balen nu ontzettend dat we 4 tot 5 weken moeten wachten op die deurtjes. Dan ga je je kasten toch ook niet indelen?

pickwick
24 August 2010, 20:12
Hier gelukkig alleen maar goede ervaringen met Babydump. Ook vaak flinke kortingen kunnen regelen! Enige is dat ik de telefonische bereikbaarheid slecht vind, maar op mail reageren ze binnen 24 uur. Maar je hebt natuurlijk altijd verschillende verhalen. denk dat er overal wel iets mis gaat.

@ Ca, oh dus je weet nu het geslacht! Had je van te voren al een gevoel? en klopte het?

@Dodo 40 uur werken is inderdaad wel veel als je zwanger bent. Blijf je dat straks ook doen? Als je het niet trekt inderdaad aan de bel trekken hoor!

Wat een buien hier en wind trouwens! Net een boompje bij de buren omgewaaid en in onze thuis ligt ook alles om. Zelfs de deksel van de zandbak is er af gewaaid!

Ik krijg hier ineens de zenuwen dat er eens wat moet gaan gebeuren. We hebben wel het behang besteld nu, maar het oude behang moet er nog steeds af. En een kamertje is ook nog niet besteld. Gelukkig hebben we nog wel wat spullen van ons zoontje (dus maxicosi, box etc. hoeven we niet meer te kopen) Ook kreeg ik vannacht ineens de zenuwen of ik twee kinderen wel aan kan! Haha. Ons zoontje is erg aandacht vragerig en eenkennig, dus ben zo bang dat hij het helemaal niet leuk vind om er straks een broertje of zesje bij te hebben. In november wordt hij 2, dus het is ook nog niet echt uit te leggen. Als ik zeg dat er een baby in mijn buik zit zegt hij alleen maar navel. (op zijn manier dan) Even later gaat ie op mijn buik dansen, dus hij snapt er natuurlijk echt niets van! Nou ja, het komt vast goed. En we hebben nog 4 maanden om ons voor te bereiden op de komst van de kleine!

Zijn er al meiden die geboortekaartjes hebben uitgezocht? Ik wil dat begin oktober doen, omdat er dan vaak nieuwe kaartjes uit zijn. Ook moeten we maar eens namen gaan kiezen!! Voor een meisje hebben we wel al twee leuke namen, maar voor een jongen weet ik het echt niet! De naam die we vorige keer als tweede keus hadden vind ik nu niets meer.

hanse
25 August 2010, 07:29
wij maken de kaartjes zelf hier, heb de teksten voor het kaartje al klaar en bijna alle enveloppen bedrukt, straks als we de het idee voor de voorkant binnen hebben ga ik daar mee aan de slag en kan manlief na de geboorte de kaarten uitprinten met de aangepaste gegevens en klaar is het

hier straks controlen om 10 voor 10 bij de gyn, gaan dan direct door naar de hammerbrinkdagen in den ham bij ons in de buiurt, lekker een rustig dagje van maken, na 2 dagen volledig beursdagen te hebben gedraaid van half 1 tot half 11 en dan nog anderhalf weekje voor de 3/4d echo heb er wel zin in

Janne26
25 August 2010, 09:03
Ik was van plan om vandaag de drukker te bellen over geboortekaartjes. Ik weet dus helemaal niet hoe dat in z'n werk gaat! Ik heb geprobeerd om ze zelf te maken, maar ben al een paar weken inspiratieloos :S
Heeft een drukker ook voorbeelden in een map ofzo waar je uit kan kiezen? Iemand ervaring??

pickwick
25 August 2010, 12:20
@ Janne,

De meeste drukkers hebben inderdaad kaartenboeken! Heel veel ook vaak. Meestal kun je uit een boek of 15 a 20 kiezen. Bij onze eerste heb ik eerst even een aantal boeken bekeken bij de drukker en uiteindelijk heb ik 2 boeken even op zicht mee naar huis genomen. Zo kon mijn man ook gelijk kijken welke hij leuk vondt. Volgens mij gaat het meestal zo. Daarna kun je een proefdruk laten maken.

Je kan ook op internet zoeken en dan kun je vaak ook voorbeeldkaarten thuis laten bezorgen (meestal max 2 of 3)

Veel plezier ermee! Ik vind het erg leuk om een kaartje uit te zoeken! Vorige keer hadden we een unisex kaartje. Dit keer kiezen we misschien voor een rose en blauwe. (bij onze drukker mag je er dan 1 aanuleren, maar dit kan niet overal)

Janne26
25 August 2010, 12:24
Pickwick, dank je voor de info!! Ik zal eens gaan bellen naar de drukker hier bij ons in het dorp. :D

Tes
25 August 2010, 17:53
Eind september wordt ons kamertje geleverd en wij hebben besloten om alles ook door Babydump in elkaar te laten zetten. En dan op mijn allerliefst vragen of ze ook het verpakkingsmateriaal weer mee willen nemen...
Wij hebben één muur van het kamertje donkerbruin gesausd en de andere zijn wit. De meubeltjes zijn ook bruin en wit (de Turijn van de Babydump) En dan gaan we het nog met wat accessoires aankleden die eerst maar in de grote kist verdwijnen, omdat mijn man het geslacht van ons kindje niet wil weten.

Pickwick, als mijn man zijn hand op mijn buik legt, stopt ons kindje ook met schoppen. Ik zei al dat hij nu al een rustgevende invloed heeft, hihihi
Wij hebben al wel wat boeken met geboortekaartjes in huis gehad en al wat foto´s gemaakt welke we wel leuk vonden, maar we gaan toch nog verder kijken, zijn er nog niet uit.

Ca, haha, kreeg inderdaad ineens een megabuik in beeld! Maar mooi hoor!! Je hebt ook helemaal geen striae van de eerste zwangerschap, of wel?
Werk je trouwens in een winkel in Hoogeveen? Ik kan dan wel een keertje komen “buurten”, ik woon zelf in Zuidwolde.

Janne, ik ben zelf ook niet slank van mezelf en ben nu in totaal ook nog maar 3 kilo aangekomen. Ik zou me er niet druk om maken hoor, de verloskundige was bij mij heel tevreden juist. Wat heeft jouw verloskundige er dan van gezegd?

Wij gaan morgenochtend naar Ameland voor een lang weekend ... hoop dat het weer wat beter wordt, maar de vooruitzichten zijn slecht. Echt balen! Maar goed, ik kom er al zolang ik me kan herinneren, dus is het toch wel lekker om heen te gaan.

Dodo
25 August 2010, 21:05
@Pickwick, ik ga na mijn verlof 32 uur werken. Neem eerst 1 dag per week vakantie op (heb nog veel dagen over van vorig jaar en dit jaar) en daarna ga ik ouderschapsverlof opnemen. Maar het 1e jaar nog volledig betaald worden is toch wel lekker.
En mijn man en ik overwegen nog om beide 36 uur te gaan werken. De ene week 4 dagen, de andere week 5 dagen. Dan zijn we allebei 1 dag per 2 weken thuis. Ik moet minimaal 4 dagen blijven werken om mijn functie te houden en wil dat eerst wel proberen. Als het me niet bevalt kan ik het daarna altijd nog wijzigen en een andere functie overwegen.

Dodo
25 August 2010, 21:43
http://i37.tinypic.com/2yv2jgk.jpg

Dodo
25 August 2010, 21:44
Oeps, beetje groot! Is de 1e keer dat ik een foto plak....

Maar dit is dus onze wieg.

Janne26
26 August 2010, 09:08
Tes, mijn verloskundige zei er verder niet veel over, maar vroeg wel of ik voldoende en gezond at.
Ik moest juist blij zijn dat ik niet veel aankwam, hahaha....dus dat doen we dan maar. Mijn vriend is trouwens wel goed aangekomen sinds ik zwanger ben ;) Alles wat ik in het begin niet lustte of op kreeg schoof ik op zijn bord en dan at hij dat op :D daar zien we nu het resultaat van!

Gisteren van een collega van mijn vriend allemaal spulletjes voor de baby gekregen. Zo leuk, al die spulletjes in huis halen.
Gisteravond nog wat spulletjes bij prenatal gehaald. Vannacht lag ik te dromen over ons babytje. Dromen jullie ook altijd over hetzelfde kindje? Ik ben benieuwd of hij/zij er straks ook echt zo uitziet!

Ca
26 August 2010, 09:14
@Dodo: haha datzelfde had ik ook idd met een foto invoegen! Krijg je zo'n mega foto!! Maar mooie wieg hoor!

@Tes: Ja, werk idd in Hoogeveen! Jij woont in Zuidwolde?

Zo had ik gisteren toch in 1 keer een zere buik! Niet normaal! Knoeter hard met vlaagen en linksboven in erge soort steek ofzo...Kon niet normaal meer lopen..
Dus toch maar even VK gebeld. Steek linksboven was waarschijnlijk voetje die onder mijn ribben zat te porren ;) en na een lekkere warme douche trok eindelijk de harde buiken ook weer weg. Duurde wel vanaf half 4 tot 8 uur ofzo! En dan wordt je ondanks dat het een 2e zwangerschap is toch nog steeds wel beetje onzeker haha.
Maar had zowieso al het advies gekregen van de VK om het rustiger aan te doen, blijkbaar deed ik het gisteren dus toch nog niet rustig genoeg!
Vandaag gaat het alweer beter, maar heb me wel voorgenomen om deze vrije dag ook heerlijk rustig aan te doen, dus niet stofzuigen enz. alleen even paar wasjes draaien en ophangen...In de hoop dat het morgen met werken weer goed/beter gaat!

Groetjes Ca

Ca
26 August 2010, 09:15
owh ja, @Janne: Afvallen is niet zo heel erg, als je maar niet gaat lijnen ofzo! Maar zodra je gewoon normaal eet enz. en je valt dan wat af, is er niks aan de hand hoor;)
Maar dat had je VK ook al gezegd las ik....hihi

hanse
26 August 2010, 09:46
dodo een mooi wiegje hoor

controle gister was goed, alleen had een wat lage bloeddruk 125/55, maar daar maak ik me nog niet zo druk om, ben ong 5 kilo gegroeid nu, kindje deed het goed, had een klein hoofdje vergeleken met de weken zwangerschap. zelf 26 week, hoofdje werd geschat op 24 week en 3 dg en beentje op 26 week en 1 dag, hoef ik niet zo veel moeite te doen om het hoofdje eruit te krijgen straks:-D

hanse
26 August 2010, 09:50
week 35

week 36

week 37

week 38
24-09....Hanse...............controle gyn 10.15

week 39

Janne26
26 August 2010, 10:55
Ik ga zeker niet lijnen! heb ik nog nooit gedaan trouwens ;) Vind het wel best zo!

Ca: wat vervelend van die harde buiken. Heb het zelf gelukkig (nog) niet gehad.
Inderdaad vanaag dan maar rustig aan doen. Hopelijk dat dat helpt!

Janne26
27 August 2010, 08:48
Hoi meiden, wat een rust hier. Allemaal weggespoelt met de regen? ;)

Ik heb even een vraagje, want mijn vriend en ik hebben even advies nodig van mensen in dezelfde situatie :) hihi...
Elk jaar na carnaval gaan we een weekendje weg met een aantal vrienden. In 2011 dus ook weer! Maar nu zitten we met het volgende. Die kleine van ons 'mag' (ze zeiden: liever niet) mee. Snap ik op zich wel, maar baal er wel goed van! En vind het toch eigenlijk niet leuk. Maar ik weet dus niet wat ik zal doen. Mijn vriend gaat sowieso mee, maar ik zit ook nog eens met het feit dat ik borstvoeding wil gaan geven. Ik kan dan toch niet die kleine zomaar een weekend bij opa & oma dumpen?????
whaaaaa......... grr...ben echt beetje teleurgesteld in onze vrienden nu :( Misschien ga ik gewoon 1 dagje op en neer, samen ons kleine hummeltje, want die kan ik dan toch nog niet missen ;)

maar wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor de reacties!

Babii
27 August 2010, 17:45
Berichtje van Sylvia:

Meiden, Sylvia laat voorlopig even niks van haar horen! Ik ben me dood en echt doodgeschrokken net, want ze heeft ontsluiting en wordt met spoed overgeplaatst.

Meiden, brand allemaal een kaarsje voor haar, ze zit wel aan de weeënremmer!

Lieve, lieve Syl, wat vind ik dit ontzettend vreselijk voor je!!!!!! Ik heb er geen woorden voor lieverd, maar ik blijf kaarsjes branden voor je, hoop dat de weeënremmers helpen!!!

Peach
27 August 2010, 18:11
Ow, wat erg! Lieve Sylvia, blijf hoop houden dat het goed komt. Veel heel sterkte!
Dikke knuffel.

Ca
27 August 2010, 19:00
@Sylvia: Ik zal ook voor je duimen, hopen dat alles goed komt meid!

Nu ben ik de naam vergeten van degene die met dat weekend weg zat met die "vrienden".
In ieder geval wilde ik dit zeggen: Als ik jou was ging ik idd of niet mee ( das wel zo rustig voor jou EN het kindje ) of op en neer rijden. Wel beetje raar hoor dat je niet mee mag met de kleine...Hebben ze ook gezegd waarom ze het niet willen?

Groetjes Ca

hanse
27 August 2010, 20:13
sylvia is naar ziekenhuis in amsterdam overgeplaatst

Peach
27 August 2010, 20:30
Hopen dat alles goed komt dan. Ze had al 1 cm ontsluiting geloof ik. Van dit soort berichten word je wel een beetje bang, het kan ons allemaal overkomen.

Dodo, heb je mijn mail nog ontvangen over de babyspullen? Als je geen interesse hebt, dan moet je het gewoon zeggen hoor! Dan plaatsen we wel een advertentie op internet.

hanse
27 August 2010, 21:57
las net op andere forum dat de weeenremmers lijken aan te slaan bij sylvia en hoop dat het zo mag blijven

Janne26
28 August 2010, 08:59
Jeetje, wat een verhaal zeg. Sylvia heel veel sterkte en ik zal ook zeker een kaarsje voor je branden!!
Hopelijk gaat op dit moment alles weer de betere kant op!

Dodo
28 August 2010, 09:22
@Peach, ik heb je mailtje ontvangen, maar wilde het nog even met mijn man bespreken. Hij was deze week in België voor zijn werk. Vandaag kijken we er samen even naar en dan laat ik het uiterlijk morgen weten, goed?

Dodo
28 August 2010, 09:23
@Sylvia, heel veel sterkte! Ik ga een kaarsje voor je branden!

Dodo
28 August 2010, 09:24
@Janne, wat raar dat ze van je vragen om zonder je kleine te gaan. Dan is ze nog zo klein om al een weekend uit logeren te gaan. Ik zou ook niet gaan. En ik denk dat mijn man in die situatie zou zeggen dat hij ook niet ging. Of met z'n drietjes of niet!

Mila
28 August 2010, 10:07
sorry meiden, dat ik nu misschien even niet reageer op anderen, maar dit is ook een mooie uitlaatklep!

de nacht goed doorgekomen, net weer weeenremmers gehad en dat gaat nog goed. ik mag nu wel douchen op een stoel en als de zuster of mijn vriend er bij is!
waarschijnlijk wordt ik vanavond overgeplaatst naar zaal en dat zal beteken dat mijn vriend hier niet kan slapen, maar de verpleegster gaat zo contact leggen met het ronald mac donalds huis om te kijken of hij daar te recht kan en anders gaan we voor hem een hotel hier in de buurt regelen, want naar huis is geen optie i.v.m. de afstand..
het is zwaar om te weten dat de baby's geboren zullen worden, maar we weten niet wanneer.. het kan vanavond maar ook pas over 2 weken en dat vreet, was nooit bang voor de bevalling, maar nu pfff ben er gewoon misselijk van en krijg geen hap eten door mijn keel.
Het is al bekend dat het een natuurlijke bevalling wordt, sowieso voor baby 1 en als we geluk hebben ook voor baby 2, anders wordt het een natuurlijke bevalling en een keizersnee.
het gewicht van de baby's is ongeveer (geschat gewicht natuurlijk): 700 en 860 gram

Nina28
28 August 2010, 10:13
Sylvia, leef zoooo ontzettend met je mee! Heel veel sterkte meid en ik hoop dat ze nog zeker 2 weekjes blijven zitten.... Denk aan je en blijf kaarsjes branden. Wat vervelend dat je niet op een eenpersoons kamer kan blijven met je vriend... Alsof het niet al zwaar genoeg is...

Peach
28 August 2010, 10:29
Sylvia, heel veel sterkte. Hopen dat de kleintjes nog even bij mama blijven wonen. Probeer toch wat te eten hoor, ook al staat je hoofd daar niet naar.

Dodo: is goed hoor. Ik voreg me alleen af of de mail aangekomen was, aangezien ik de laatste tijd nogal wat problemen heb met het versturen van foto's. Neem de tijd, ik weet nu dat alles goed aangekomen is.

jersey
28 August 2010, 11:22
Syvia, ik wens jullie heel vee sterkte en ik hoop dat de kleintjes nog even in je buik blijven. Fijn dat de weeenremmers al iets geholpen heeft.

pickwick
28 August 2010, 18:47
Jeetje Sylvia, ik schrik me rot! Ik zal voor je bidden dat het goed gaat met je kleintjes en dat je ze nog lang bij je mag dragen. Hoe langer hoe beter! En wat naar dat je man niet bij je op de kamer mag, hopelijk heeft het Ronald mcdonald huis een plekje!
Ik hoop dat de weeeremmers goed aan zullen slaan. Om je een beetje hoop te geven (maar ik begrijp dat iedere situatie anders is): ik ken vrouwen die soms wel 8 weken met een enkele cm ontsluiting hebben gelegen. Ondanks dat dat voor jou geen pretje is (want vooral in bed liggen) is dat voor je kindjes natuurlijk wel het beste. Heel veel sterkte in ieder geval en blijf hoop houden dat alles goed komt!

@ Dodo (geloof ik). Wat een vervelende vrienden zeg dat je niet mee mag met je baby! Jullie zijn zeker de eerste met een kindje in de vriendengroep? Ik vind het nogal egoistisch van ze! Ik zou mijn baby die eerste tijd ook nog niet een heel weekend achter laten hoor! En met bv wordt het al helemaal een probleem! Het is toch een vakantie, geen festivalweekend ofzo?! Ik zou niet gaan, maar vind dat je vriend dan ook solidair moet zijn en ook niet moet gaan.

Even een vraag. Ik heb sinds deze week enorme jeuk, met kleine rode bultjes op mijn buik en tussen mijn borsten en op mijn benen. Ik word er helemaal gek van en heb het nooit eerder gehad, dus het komt denk door de zwangerschap. Herkent iemand van jullie dit en weten jullie wat je er aan kunt doen?

Groetjes Pickwick

Ca
29 August 2010, 11:33
@Pickwick: dit moet je even melden aan de VK, want dit kan door de zwangerschap komen!
@Sylvia: Ik zal ook voor je duimen dat de baby's zo lang mogelijk blijven zitten! Elke week extra is mooier meegenomen! Wel fijn dat de weeenremmers enigszins hun werk doen!

Tes
29 August 2010, 21:19
Dodo, wat een ontzettend lief wiegje!!!

Ca, ja ik woon in Zuidwolde, heb zelfs nog 2 jaar in Hoogeveen gewoond (in de Schelde).

Janne, als mijn vrienden zouden aangeven dat ze liever niet hebben dat ons kindje mee zou gaan, en ik zou nog borstvoeding geven, dan zou ik hen gewoon voor de keus stellen... of samen met het kindje, of helemaal niet.
Je kindje kan niet zonder voeding, dus willen ze je er graag bij hebben, kunnen ze er toch ook rekening mee houden dat ze een package-deal krijgen? In het ergste geval doe je niet overal aan mee.

Pickwick, als die bultjes aanhouden, zou ik er inderdaad even naar laten kijken. Ik heb er zelf geen last van, maar het kan zijn dat je een allergie ergens voor hebt gekregen.

Janne26
30 August 2010, 07:54
Hey Meiden, allemaal weer super bedankt voor de reacties. Gelukkig denken jullie er hetzelfde over als ik. Helaas wil mijn vriend wel gaan :( en om een discussie te voorkomen heb ik maar gezegd dat ie moet doen wat ie zelf wil. Maar wie weet verandert ie nog van gedachten als de kleine er is!! Achja....die vriendengroep, we zijn inderdaad de eerste die een kindje krijgen. 1 stelletje reageerde heel erg leuk, de rest zei er niet veel van en er was zelfs iemand die zei: goh...ik ben nog helemaal niet toe aan een kindje in de vriendengroep. Erg hè? Ik ben bij hun in de groep gekomen doordat ik mijn vriend leerde kennen. Ik zie ze ook niet echt als mijn vrienden hoor, zonder mijn vriend had ik ze niet gekend. Ik ben ook wat ouder dan de andere meiden en een klik is nu na 6 jaar nog niet ;) hahaha....maar ik kan er niet mee zitten hoor.

Iemand nog iets van Sylvia gehoord? Ik moet toch wel vaak aan d'r denken zeg. jeetje...je zult het maar meemaken, had ons kunnen overkomen! :(

Janne26
30 August 2010, 07:56
pfff.....als het goed is krijg ik vandaag echt te horen of ik bij mijn huidige werkgever mag blijven of niet....
Duimen jullie voor me ;) Want ik ben nogal zenuwachtig...

Ca
30 August 2010, 09:35
@Janne: Ach dat kan gebeuren idd, dat je geen klik hebt met die "vrienden". Persoonlijk vind ik het wel beetje raar van je vriend dat hij dan wel heen gaat. Misschien vind hij het ook wel moeilijk en wil hij zijn vrienden niet afvallen. Wie weet denkt hij er straks anders over, maar je vrienden staan niet op nummer 1 natuurlijk he?!;)
Denk dat je ook best wel eerlijk mag zijn naar die vrienden toe...
Let maar op: als de rest van het clubje ook zover is dat ze een kids beginnen o.i.d. dan zal hun eigen mening ook drastisch veranderen! Ken dit zelf namelijk ook! haha
Groetjes Ca

hanse
30 August 2010, 11:42
hier een stukje van sylvia even gecopieerd van andere forum:

goedemorgen, hier heerlijk geslapen, maar vanmorgen veel bloed verloren en buikpijn, dus gelijk aan de ctg om te kijken of er weeenact. is maar dat is er niet.. dus nu wachten op de arts, pfff wat is dit zenuwslopend zeg..

gisteravond hebben we informatie gehad over te vroeg geboren kindjes en zelfs foto's gezien, maar als ik dan een foto zie van een kindje van 800 gram, dat viel me best nog mee..

zo de arts is geweest en ik heb nu een zware zetpil met weeenremmers en hierna gaan we door met de weeenremmers die ik normaal ook heb..
we gaan zo lang mogelijk door met weeenremmers.

wel heeft de arts ons gevraagd om na te denken wat mijn vriend en ik willen wat er gaat gebeuren als 1 van de 2 kindjes in nood is, of we dan willen dat we een spoedkeizersnee willen en ook dus het andere kindje gehaald gaat worden, want die kun je natuurlijk niet laten zitten of dat we dan niet ingrijpen en kijken hoe het zich verder ontwikkeld omdat ze nu allebei gewoon teveel risico's hebben als ze geboren worden. dus kortom willen we dan gaan proberen om 2 kindjes geboren te laten worden en hopen dat ze het gaan redden en geen schade oplopen, of laten we ze zitten met het risico dat 1 kindje overlijd in de buik en de ander zich dan wel goed ontwikkeld ... NOU HOE MOET IK NU ZO'N KEUZE GAAN MAKEN?? DAT KUN JE TOCH NIET VAN IEMAND VERWACHTEN!!

en later nog een stukje van sylvia

vandaag of morgen hebben we een gesprek met de kinderarts en dan krijgen we nog meer van zulke vragen..
verder is het ook logisch dat hij het nu vraagt en niet straks als er wat aan de hand is en wij op dat moment een keus moeten maken.

verder krijgen mijn vriend en ik een rondleiding op de afdeling neonatologie, mijn vriend wil zich kunnen voorbereiden!

zijn we met z'n allen weer op de hoogte

Mila
30 August 2010, 11:52
dank je wel hanse voor het kopieren ;) ik vergeet gewoon weg om overal te reageren

Janne26
30 August 2010, 13:49
Hanse, bedankt! Zo blijven wij toch nog op de hoogte...

hanse
30 August 2010, 13:59
is een kleine moeite hoor.

Janne26
30 August 2010, 14:37
je doet het toch maar, omdat wij te lui zijn om op dat andere forum te kijken ;)

Dodo
30 August 2010, 16:30
@Sylvia, we leven hier met je mee hoor! En voel je niet schuldig omdat je niet op alle gesprekken vertelt hoe het gaat! Je kindjes zijn nu het allerbelangrijkste!

Peach
30 August 2010, 18:57
Syl, moeilijke keuzes waar jullie voor staan. Zo te lezen worden jullie in ieder geval wel goed opgevangen en geïnformeerd. Ik vind je echt supersterk hoor Syl, respect!

puttenaar
30 August 2010, 20:36
Jeetje syl wat schrikken... ik kwam weer eens kijken omdat ik vandaag de echo heb gehad en dan lees ik dat je in het ziekenhuis ligt!!
Ik wil je echt heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.. Het zijn echt moeilijke vragen die je voorgeschoteld krijg zeg..
Hopelijk blijven jullie kleintjes nog een poosje zitten.. ik ga echt voor je duimen!!

Vind het raar om na zo rot bericht te hebben gelezen, mijn verhaal te doen. Maarja ik doe het toch maar...
Vandaag hebben we gelukkig een kloppend hartje gezien, dus wij zijn helemaal gelukkig!!!
20 sept. hebben we weer een echo!!

Peach
30 August 2010, 20:50
Wat leuk om te horen puttenaar, gefeliciteerd! Geniet er maar van, is een heerlijk gevoel.

Snow
30 August 2010, 21:49
Vind het raar om na zo rot bericht te hebben gelezen, mijn verhaal te doen. Maarja ik doe het toch maar...
Vandaag hebben we gelukkig een kloppend hartje gezien, dus wij zijn helemaal gelukkig!!!
20 sept. hebben we weer een echo!!

gelukkig lees ik hier wat van je!!! we waren in het 'april topic' benieuwd naar je! gefeliciteerd!

Babii
31 August 2010, 15:51
Update Sylvia:

Ze is bevallen van haar tweeling! De vraag absoluut niks op hyves te zetten!!!

Tot nu toe gaat alles goed met de kids!!!

pickwick
31 August 2010, 15:58
Oh jeetje, dat is nog meer schrikken! Laten we hopen dat de kindjes sterk genoeg zijn en het beiden zonder problemen zullen overleven! Ga dr bijna van huilen zeg!

Het is zo dubbel, want aan de ene kant wil je Sylvia feliciteren, maar aan de andere kant is alles nog zo onzeker!
Babii, mag ik vragen hoe de kindjes heten? Of misschien wil Sylvia dat hier zelf een keer kwijt, ook al heeft ze nu genoeg zorgen aan haar hoofd natuurlijk!

Sylvia heel veel sterkte de komende tijd, ik duim en leef ontzettend met je mee!
Mijn zus werkt op de neonatologie en gelukkig zijn er kindjes die een vroeggeboorte voor de 26 weken ook overleven, maar hoe dan ook zal het een heel spannend tijd zijn voor jullie de komende maanden!

Babii
31 August 2010, 18:44
Update Sylvia:

Tot nu toe gaat alles goed met haar kindjes! Er is enorm veel hectiek momenteel, dus ze probeert vanavond online te komen voor het verhaal. Ze heeft 2 prachtige namen voor haar kindjes, maar die verteld ze zelf.

Nogmaals: ze probeert vanavond online te komen!

En moest doorgeven dat de kindjes erg mooi zijn, alleen dat zie je nog niet door alle slangen!

Peach
31 August 2010, 20:37
Syl, als je dit leest: ik hoop dat alles goed gaat en blijft gaan met jullie allemaal. Is de bevalling goed verlopen?

Ben erg benieuwd naar jouw kleintjes, het zijn vast prachtige minimensjes. Ik blijf aan jullie denken.

Sterkte en een hele dikke knuffel,

Peach

Dodo
31 August 2010, 20:41
Sylvia, ik ga kaarsjes branden voor je kleintjes!

Janne26
31 August 2010, 20:47
week 35

week 36

week 37

week 38
24-09....Hanse...............controle gyn 10.15

week 39
30-09.....Janne26.............controle VK 9.10u

week 41
11-10.....Janne26.............Echo (30 weken, groeiecho)

Janne26
31 August 2010, 20:54
Sylvia: veel sterkte met je kindjes!! Hopelijk gaat het straks allemaal de goede kant op. Ik duim voor jullie en denk er veel aan.

Vanavond controle gehad bij de vk. Alles was op zich goed, maar uit de uitslag van de 20 weken echo kwam dat ons kindje wat klein is. Pff....ga me nu opeens enorm zorgen maken. We krijgen nu met 30 weken nog een echo en extra controles om de groei in de gaten te houden. Mijn vriend en ik zijn allebei niet klein! Dus ons kindje zou ook niet zo klein moeten zijn eigenlijk....maar voor de rest was alles prima in orde, dus zal wel goed komen (hoop ik)

Peach
31 August 2010, 21:24
Komt vast wel goed Janne, klein wil niet zeggen niet gezond toch? In tussentijd kan de kleine nog een groeispurt maken, dus maak je niet te veel zorgen.

kim82
31 August 2010, 21:32
sylvia !!!!!!!!! jeeeetje wat is dit snel gegaan zeg !
Ten eerste gefeliciteerd met je kleintjes... ik zal zo voor jullie duimen dat alles helemaal goed blijft gaan!!!!!!!!

xxxx

hanse
1 September 2010, 06:41
heb het verhaal van sylvia even gecopieerd van een andere forum:

vannacht veel wakker en veel naar de w.c. het bloeden werd heftiger en af en toe krampjes, maar we dachten allemaal dat dat kwam door de zetpil van de avond ervoor. 's ochtends ging het erg goed en rond 13.00 uur kwamen de krampen steeds vaker en twijfelde, want dacht dat het mijn darmen waren!
om 13.30 toch maar mijn vriend gebeld en gezegd dat hij moest komen omdat ik me niet zo lekker voelde en ik wilde dat hij bij mij was, hij moet toch nog een uur rijden.
om 13.45 de verpleegkundige geroepen omdat ik het toch neit meer helemaal vertrouwde en het steeds pijnlijk werd, daarbij had ik ook continu pijn (maar dacht tot nog steeds dat ik gewoon moest poepen en dat het mijn darmen waren) eerst kwam ik dus aan de CTG en hierop was niet heel veel te zien, af en toe een harde buik, maar meer ook niet. ze ging overleggen en kwam terug met de mededeling dat we een echo zouden gaan maken (mijn vriend was er nog niet)
Tijdens de echo bleek de baarmoedermond nog steeds 1,2 cm te zijn. Op die tafel riep ik ineens dat ik ging poepen en dat ik het niet op kon houden en moest ook gewoon puffen..ze gelijk toucheren en bleek ik al ruim 4 cm ontsluiting te hebben.. gelukkig kwam mijn vriend eraan.
Ze wilden nog proberen om de weeen te remmen en kreeg gelijk weer een infuus en voor de zekerheid werd ik al wel naar de verloskamer gebracht. 5 min. later bleek ik al 10 cm ontsluiting te hebben, ondanks de weeenremmers! achteraf had ik dus al die tijd al een soort van persdrang/persweeen en waren die krampen die nacht en ochtend dus al weeen (maar zo voelde ze niet)..
de hele verloskamer vol met artsen enz.. en toen mocht ik voorzichtig meepersen en na 2 x persen was Nyna er. daarna zakte de weeen af en wilde ze eerst proberen om Tess te laten zitten, maar haar hartslag daalde en ze moet eruit. De arts ging met zijn hele hand naar binnen om haar te pakken en hij zei: persen!!!!! ik had geen eens drang om te persen, dus met 1 lange ruk persen was Tess eruit in stuit.. Tess had een wat moeilijkere start, maar het ging snel beter met haar.

nu doen ze het beide goed.. ze ademen zelf en Nyna heeft al gepoept en geplast.

hanse
1 September 2010, 06:47
dit is de laatste update van sylvia:

Nyna en Tess hebben beide een goede en stabiele nacht gehad ben trots op mijn meiden!

we hebben allebei heerlijk geslapen.. we waren ook zo moe.
het is dat ik wakker werd gemaakt om te kolven anders sliep ik nog lekker nu http://www.zwangerworden.nu/threads/5685-Jonge-meiden-die-mama-willen-worden-deel-6/images/smilies/icon_e_wink.gif

straks na het ontbijt even douchen en dan weer snel bij de meiden kijken..

sylvia gefeliciteerd met je dochters en fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad alle 4, jullie zijn doorzetters alle 4

Peach
1 September 2010, 09:09
Sylvia gefeliciteerd met je meiden, echt blij om te horen dat ze het zo goed doen. Zelfstandig ademenen en zelfs al poepen en plassen is een heel goed teken lijkt me.

Je hebt 2 sterke meiden op de wereld gezet, daar mag je zeker trots op zijn.

Dikke knuf voor jullie

Janne26
1 September 2010, 11:15
Sylvia, natuurlijk moet ik je ook feleciteren met de geboorte van jullie dochtertjes. Wat fijn dat het goed met ze gaat :D En dat ze poepen en plassen is een goed teken, dat werkt dus allemaal al!! Wauw....wat een sterke meiden, maar wat wil je, met zo'n sterke moeder.
Ik wens jullie al geluk toe!

puttenaar
1 September 2010, 12:34
Wow sylvia!!! Gefeliciteerd!!! Zo te lezen gaat het goed met jullie meiden!! Wat een leuke namen..
Geniet er lekker van..

Tes
1 September 2010, 12:54
Syl, ook hier van harte gefeliciteerd!!! Hele mooie foto's ook op het andere forum!!!

Puttenaar, jij ook gefeliciteerd met je goede echo! Het was vast een geruststelling om het hartje te horen!

Janne, ik zou me nu nog niet te druk gaan maken hoor. Ik geloof ook wat Peach zegt, dat het kindje nog een groeispurt kan maken!

Ik duik zo ff m'n bed in... ik pas drie dagen op mijn nichtje van 1,5 jaar en die besloot vannacht maar eens wakker te worden van half 4 tot 4 en daarna weer om 6 uur. Zij ligt er nu een uurtje in, dus ik ga er ook even gebruik van maken.

Janne26
1 September 2010, 15:01
Lekker slapen, Tes. Heerlijk 's middags ff plat ;)

Ik kom net bij de arbo-arts vandaan. Hij adviseert me om de rest van de zwangerschap niet meer het werk te doen wat ik deed.
Ik heb net alles op alles gezet om nog een kans te krijgen bij mijn vorige werkgever en heb het net voor elkaar om daar morgen op gesprek te mogen komen. Nu dus dit advies, omdat ik toch wat vocht vasthoud, bloeddruk aan de hoge kant is en ons kindje dus een groeiachterstand heeft. Aan de ene kant wel fijn, dat iemand mij begrijpt, maar aan de andere kant ben ik nu ook verdrietig :(
Sorry, moest m'n verhaal hier even kwijt....

Dodo
1 September 2010, 18:06
Sylvia, gefeliciteerd! Wat fijn dat de 1e nacht zo goed is gegaan! Ik krijg er rillingen van als ik je verhaal lees!

Ca
1 September 2010, 18:28
@Sylvia: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je 2 meiden! Fijn dat alles enigzins goed gaat daar! Heel veel geluk en succes de komende tijd!

pickwick
1 September 2010, 20:54
@ Sylvia, van harte met jullie twee dochters! En wat zijn ze sterk zeg! Mooie namen ook!
Hou ons hier op de hoogte als het je lukt, want iedereen leeft enorm met jullie mee!

@Janne; kan me voorstellen dat je nu echt even in een dip zit. Maar geloof me: jou gezondheid en die van je kindje gaan voor alles! Ook en zeker voor een baan! Hoe moeilijk het ook is, wees morgen op het gesprek heel eerlijk en als je (oude) baas de situatie niet accepteert blijf dan sterk en weet dat hij dan fout zit en jij niet! Geloof me ik heb inmiddels zoveel meegemaakt met banen en het is toch altijd weer goed gekomen! Er zijn nog honderden andere banen, maar jou kindje is zo uniek! Als je hem/ haar straks in je armen hebt denk je echt: waarom heb ik me zo rot gevoeld alleen maar om een baan! En echt waar die leuke baan komt echt nog wel! Kies nu lekker voor jezelf en je kindje! Je kunt je hele leven nog werken!

Hier verder alles nog goed. De jeuk en bultjes zijn gelukkig minder. En ik heb mentholpoeder gekocht wat lekker verkoelt. Verder ben ik echt superblij met mijn nieuwe baan!
Mijn zwangerschap verloopt voorspoedig tot nu toe. Moet wel zeggen dat ik wel blij ben als ik de 26 of 28 weken voorbij ben. Vannacht toch een soort paniekaanval ofzo gehad. Dacht ineens dat ik weeen had en dat mijn kindje geboren ging worden, maar echt nog te klein was (bijna 23 wk) en ze niks meer konden doen. Ik denk toch dat het verhaal van Sylvia me erg aangegrepen heeft. Ik had denk een nachtmerrie gehad. Pas in de loop van de ochtend kwam ik weer helemaal tot rust. Zo stom!

hanse
1 September 2010, 21:27
update van sylvia

Vanmiddag gesprek gehad met de kinderarts en dat viel wel zwaar ondanks dat de meiden het goed doen.. het begint nu pas allemaal bij mij te landen wat we hebben meegemaakt in de afgelopen week. Nyna doet het super. Tess doet het ook super, maar heeft het wel wat zwaarder dan Nyna. Tess heeft een kleine hersenbloeding gehad (wat niet ernstig is), want het is al 2 dagen niet gegroeid en als het morgen weer niet gegroeid is, dan is het te verwaarlozen en richt het geen schade aan.. zoals de bloeding nu is, richt het ook geen schade aan, want het zit op een "goede" plek.
Verder hebben ze beide dus last van dat ze soms vergeten te ademen en Tess heeft dit iets meer dan Nyna.
de overlevingskansen van beide meiden zijn volgens de arts gestegen van 30 a 40% naar 70 a 80 %, dus dit is erg goed nieuws, alleen is dat zo moeilijk te bevatten als je die twee kleine hummeltjes zo ziet liggen daar!
verder in het gesprek gehad over de complicaties en risico's die er op kunnen treden en ze verwachten ook zeker nog wel complicaties, maar dat is volgens hun ook "normaal".. kortom een goed, duidelijk maar heftig gesprek!! maandag hebben mijn vriend en ik ook een gesprek met de medisch maatschappelijk werkster.

en het ziekenhuisleven hier gaat door, naast mij ligt die vrouw van de keizersnee (zonder kind http://www.zwangerworden.nu/threads/5685-Jonge-meiden-die-mama-willen-worden-deel-6/images/smilies/icon_e_wink.gif) en ze kreeg net te horen dat haar zoontje Down heeft, dus pfff ben blij als ik hier morgen weg kan met al die nare verhalen enz..

Janne26
2 September 2010, 07:17
Pickwick: bedankt voor je lieve reactie. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk!! Ik heb in het verleden ook al veel meegemaakt met banen en bazen! Ben daardoor wat onzeker geworden wat betreft werken. Natuurlijk gaat ons kindje voor alles!! Nou is het ook zo dat ik niet echt lekker lig bij mijn schoonouders. En hun reactie was al van: "Ik zou toch proberen te blijven werken, hoor". En "Ik snap het niet! Ik had bij mijn zwangerschappen nergens last van", aldus schoonmoeder :( Nee, natuurlijk had zij nergens last van!! zij zat gewoon thuis en werkte niet als woonbegeleider!!! Grrr..... Laatst durfde ze nog te zeggen dat ze zich zorgen maakte. Dus ik dacht: wauw! Ze heeft toch gevoel en emotie in d'r koppie. Maar ze maakte zich geen zorgen om mij hoor. Nee!! Ze maakt zich dus zorgen om mijn vriend omdat ze dacht dat hij nu ook voor mij zou moeten werken. Ik kon haar wel schoppen, slaan en krabben! We wonen al 4 jaar samen, krijgen samen een kindje en het gaat super goed tussen ons. Kan ze dan niet blij voor ons zijn? Ik denk dat ze jaloers is, want ze heeft ook nog een dochter van 30 die laatst heeft verteld dat ze geen kinderen wilt. Maar daar kan ik toch niks aan doen!

Sorry, meiden. Ik moest ff m'n verhaal kwijt, heb vandaag volgens mij echt een rotdag. Dadelijk naar de tandarts, wat ik al doodeng vind (hihi) en dan daarna naar m'n baas. Ben benieuwd! Hoop dat je gelijk hebt, Pickwick. Dat het allemaal goed komt.
In ieder geval ga ik nu echt proberen te genieten van de zwangerschap en hopelijk kan ons kindje dan beter groeien....

Dodo
2 September 2010, 09:01
Oei Janne, schoonmoeders...... Ik hoor soms verhalen van vriendinnen! Gelukkig is de mijne niet zo!

Dodo
2 September 2010, 09:01
Op welk onderwerp schrijft Sylvia trouwens zelf?

Tes
2 September 2010, 12:57
Dodo, maar dan wel deel 6... straks zit je deel 1 t/m 5 door te spitten, hahaha! En Syl schrijft ook op de Hyves van de december 2010 mama's, maar daar moet je je dan even voor aanmelden bij haar.

Janne, goed om te lezen dat je wel voelt dat je kindje belangrijker is dan je werk, ik weet dat een hele hoop toch een soort van schuldgevoel krijgen als ze niet kunnen/mogen werken, maar dat kan na het verlof altijd nog. Hoe ging je gesprek met je vorige werkgever?
En wat een verhaal van je schoonouders zeg! Hoe reageert je vriend hierop? Want het lijkt mij voor hem dan ook geen ideale situatie.
En klopt het dat ik je een tijdje op Hyves gemist heb? (zo niet, dan ligt het natuurlijk aan de vergeetachtigheid door de hormonen, hahaha!)

Dodo
2 September 2010, 15:24
Wat is ook alweer de Hyves pagina??? Dan ga ik me alsnog aanmelden.

Janne26
2 September 2010, 15:43
Tes: ja, dat van hyves klopt. Ik kon het allemaal niet meer volgen. Ging de verhalen van hier en daar door elkaar halen, dus ik lees daar wel af en toe mee, maar reageren lukt me niet. hahaha....
Maar ik heb een heel fijn gesprek gehad bij mijn 'vorige' werkgever. Mijn leidinggevende is een vrouw, zelf heeft ze ook een wat lastige zwangerschap achter de rug. En dat scheelt wel denk ik. Ik ga nu mijn rust nemen en blijf t/m mijn zwangerschapsverlof in de zw. Ik krijg dus gewoon door betaald via het UWV. Ik mag daarna weer terug naar het team waar ik altijd heb gewerkt :D Ben er zo blij mee. Eind januari/begin februari neemt ze contact met mij op of ik met haar en dan gaan we kijken voor hoeveel uur ik een contract kan en wil krijgen. Ik voel me nu een stuk rustiger en heb het idee nu echt van mijn zwangerschap te kunnen genieten. Ben nog wel bang voor de reactie van mijn schoonfamilie, maar gelukkig heb een hele lieve vriend achter me staan.

Zo zie je maar: alles komt goed. En mijn moeder zegt altijd: Een mens lijdt het meest om het lijden dat hij vreest. En ze had nog gelijk ook ;)

Peach
2 September 2010, 16:29
Gelukkig dat het goed gekomen is Janne, misschien heb je nu inderdaad wat meer rust in je hoofd. En ja (schoon)familie, soms heb je er even geen behoefte aan..
Van de zwangerschap genieten is iets wat ik eigenlijk ook te weinig doe, door het altijd maar werken en moe zijn van het werken.
Nog 1 dagje en dan ben ik lekker 2 weekjes vrij, echt heerlijk. Jammer dat mijn vriend moet werken, maar wie weet kunnen we nog een lang weekendje weg samen.
Hopelijk binnenkort de babykamer verder afmaken, nu staan alleen de meubeltjes er nog maar in. Het is best lastig om iets leuks te vinden om op te hangen of neer te zetten, hebben jullie nog tips?
Leuke kinderlampjes zijn ook zeldzaam, of heel erg duur.

jersey
2 September 2010, 19:01
Bij de ikea hebben ze leuke kinderlampen, die niet zo duur zijn. Wij hebben de lamp genomen met wolkjes. Staat heel leuk en is niet te druk en dat voor 20 euro.

Janne26
3 September 2010, 06:26
Ja, die hebben wij ook. Een leuk lampje voor ergens op te zetten in de vorm van een ei. Ik vond 'm erg leuk, mijn vriend moest er smakelijk om lachen...... Bij Leen Bakker heb ik ook wat leuke lampen gezien, voor niet al te veel geld.

Janne26
3 September 2010, 06:28
Peach: bedankt voor je reactie :)
En jij bijna lekker 2 weekjes vrij! Heerlijk joh!! Probeer dan ook echt te genieten van je zwangerschap, je bent ook al zo'n eind op weg!

Ik voel me echt sinds gisteren een stuk beter! :-D

Janne26
3 September 2010, 16:08
Wat een rust! Zijn jullie al weekend aan het houden?? ;)

Dodo
3 September 2010, 16:49
Ja, had vandaag een dagje thuis werken gepland. Heerlijk, af en toe even rustig onderuit zakken op de bank! Ze schopt nogal tegen mijn litteken en da's best pijnlijk aan het worden.

Morgen vrijgezellenfeest van mijn oudere zus en volgende week bruiloft. Heb een super leuk jurkje gekocht! Het is een beetje een chique feest en ze willen de daggasten graag in tenue de ville. Had mooie avondjurk geschikt voor zwangere buik, maar blijkbaar niet voor mijn buik! Dus moest ik alsnog op pad! Nu dus gewoon leuk jurkje met vestje en ketting gekocht. Leuk setje!

kim82
5 September 2010, 18:16
he meiden
hebben jullie ook zo'n last van voorhoofd- hoofdpijn? en achter je ogen etc? Ik de laatste 4 a 5 dagen wel.. wordt er niet goed van :(
En ik kan ook heeeeel moeilijk plassen .. jullie ook? dan ga je naar de wc en is het drup drup of... gewoon niets !
En neej, ik heb geen blaasontsteking.
Ben even benieuwd of jullie dit ook zo ervaren.

Janne26
6 September 2010, 08:37
Hey Kim. Die hoofdpijn heb ik niet, maar dat plassen herken ik wel. Volgens de verloskundige komt dat doordat je kindje dan op je blaas drukt. Je hebt dan het gevoel te moeten plassen, terwijl dat niet zo is. Je gaat dus denken dat je niet KUNT plassen, maar eigenlijk hoef je niet te plassen ;) Fijn hè?! Ik ren ook af en toe naar de wc omdat ik dan denk nodig te moeten en dan zit je daar...drup drup....en dat was het dan... hoort erbij, zullen we dan maar zeggen hè.

Ca
6 September 2010, 09:53
@kim: wat de verloskundige mij adviseerde was dat ik tijdens het plassen, als je denkt dat je uitgeplast bent, dat je dan je bekken even een paar keer moet kantelen...Is heel charmant haha maar vaak komt er dan toch nog wat urine uit. Dit komt idd omdat je kindje dat tegen je blaas zit te drukken, waardoor je je blaas niet goed kan legen.
Dit hoofdpijn ken ik niet eerlijk gezegd...Drink je wel voldoende over de hele dag? Als ik soms te weinig drink krijg ik wel eens "gewone" hoofdpijn...

Wat is het hier trouwens rustig! Waar is iedereen gebleven? Zitten jullie soms ergens anders te kwebbelen haha;)?

Groetjes Ca

verw8 b-schuttertje
6 September 2010, 11:34
Hier ben ik ook weer een keer :)
Er wordt misschien wat meer op Hyves gekletst, waarom voegen jullie je niet gezellig toe!

Janne fijn dat je nu wat meer rust hebt omtrent werk. Wat jammer van je schoonmoeder! Ene oor in andere oor uit!

Dodo hoe was het vrijgezellenfeest?

Hier gaat alles goed. Ik groei hard!
Ben net terug van een lekker weekje madeira! Gek idee de laatste vakantie met zn 2! Woensdag mag ik weer beginnen en heb daar zoooo niet geen zin in! Maar goed nog 8 weekjes tot aan mn verlof... countdown!
Babykamer zijn we ook al een eind mee op geschoten. Nu de laatste puntjes op de i en het is af! Het wordt zo leuk! :D

Verder ben ik aan het balen omdat mijn zwangerschapsbegeleiding wrsch pas vanaf week 30 ingaat. Terwijl normaal gesproken je tussen de 24 en 28 weken al van start gaat. Zit ik strax zeker in een januariclub tot mijn 40e week te gymmen! En dat terwijl ik me toch voor de 24e week heb opgegeven. Beetje jammer! Probeer nu hard een andere fysiotherapeut te bereiken in de hoop deze week nog ergens te kunnen beginnen... maar ben er bang voor :( ARGHHHH!

Suzanne, ik zie dat jij zo'n leuke ticker hebt: aftellen tot aan je verlof. Hoe kom je daaraan? Heb gister ook wat geprobeerd maar geeeeeeen idee!

Nou, ik ga ff met doggie het bos in.
Fijne dag!

Peach
6 September 2010, 11:47
Ca en Dodo, kom ook gezellig kletsen op hyves. Het is afgeschermd, dus alleen de leden hebben toegang.Volgens mij moet je dan aan Sylvia vragen of ze je wil toevoegen.

Het plassen is niet zo'n probleem bij mij, ik moet best wel vaak en gelukkig is het dan ook wel de moeite om te gaan. Goed blijven drinken is belangrijk. Ik heb soms het idee dat ik meer
op de wc zit, dan op mijn werkplek. De baby ligt vaak laag en duwt op mijn blaas en dan moet ik soms echt rennen!

vwbs:dat gymmen is dat puur bewegingen oefenen of ook puffen? Wij doen de cursus Samen Bevallen en dan wordt er aan het einde van elke les ook weer gepuft (met partner). Ik moet
mezelf echt dwingen om mee te doen, want ik vind het zoooo suf allemaal. Ik wil ook niet onvoorbereid de bevalling in gaan, dus ik moet gewoon even doorbijten.

Kun je trouwens niet op mijn ticker klikken? Dan word je gelijk doorgestuurd naar de juiste pagina volgens mij.

Zo maar eens gaan strijken, doe ik tenminste nog iets nuttigs. Je wordt lui als je vakantie hebt.

verw8 b-schuttertje
6 September 2010, 12:50
@ Peach, ff gekopieerd, de zwangerschapsbegeleiding houdt het volgende in:
In een groep van ongeveer tien vrouwen die rond dezelfde datum gaan bevallen, worden ademhalings- en ontspanningsoefeningen gedaan en tevens oefeningen voor een goede beheersing van buik- en bekkenbodemspieren. Tevens komen praktische zaken rond de bevalling en de kraamperiode aan bod.
(Tijdens de bijeenkomsten na de bevalling worden specifieke lichamelijke oefeningen gedaan om weer helemaal in vorm en conditie te komen.)

Heb Carint er ook achteraan laten bellen. Benieuwd of ik zo dadelijk wat hoor....

Zal es kijken of het me lukt met de ticker.

Geniet van je vakantie! Die van mij is alweer om:cry:

Ca
6 September 2010, 18:05
Nou dit geloven jullie niet, maar ik heb dus geen hyves haha!
Heb het eerder wel gehad, maar vond het zo suf, dat stomme gekrabbel met mensen die je nooit spreekt...
Dan denk ik, bel dan gewoon ofzo snap je?
Maar misschien dat ik ooit nog wel weer eens een account aanmaak...we'll see...

Groetjes Ca

Dodo
6 September 2010, 18:38
Ik wil me wel aanmelden voor de Hyves, maar ik weet de groep niet meer....

hanse
6 September 2010, 18:38
hier vandaag de 3/4d echo gehad, helemaal geweldig, ukkie was wel dwars, lag steeds met handje over hoofd in of ging met gezichtje in de moederkoek liggen. ,aar toch nog 41 foto's op usb stick mee gekregen en 17 min film, hebben er van genoten, samen met schoonouders geweest, hebben het van hun gekregen namelijk

Dodo
6 September 2010, 19:32
Hanse, wat is dat gaaf hè? Wij zijn vrijdag ook aan de beurt!

Moest vanavond naar zwangerschapsgym, maar was te laat van mijn werk en had nog niet gegeten. Dus maar even overgeslagen. Had een druk weekend achter de rug! Dus nu maar even kalmpjes aan.
Vrijgezellenfeest van mijn zus was leuk. We hebben een lelijke eendenrace gedaan. Ik ben alleen stiekem met mijn eigen auto meegereden, want ik zag 3,5 uur hobbelen in een eend met mijn groeiende buik niet zo zitten. Maar het was super gezellig en onderweg hebben we nog een picknick gehad. De mannen waren paintballen in een oude gevangenis en kwamen er bont en blauw vandaan, hahaha! We hebben met z'n allen gegeten en toen lekker naar huis. Ik merk wel dat ik mijn conditie niet meer zo goed heb hoor! Was er echt moe van.

Morgenavond heb ik de 1e infoavond van de thuiszorg. Hoort bij de actieve cursus die ik doe. Ben benieuwd. Ben niet zo van het puffen oefenen in een klasje..... Maar goed, we'll see. De lessen worden in ieder geval gegeven door dezelfde vrouw als de sportlessen en dat is wel een pittige tante! Dus het valt best wel mee!

Woensdag lekker een dagje naar de Zwaluwhoeve met mijn zus en vrijdag gaat ze trouwen. Ik werk deze week dus maar 3 dagen, wat een genot! Al verplaatst al het werk zich nu naar die 3 dagen en daardoor was ik vandaag pas om 19 uur thuis en vanochtend toch al om 9 uur begonnen!

Tes
6 September 2010, 21:06
Janne, wat fijn dat je zo´n goed gesprek hebt gehad, dat ze zo meelevend zijn! Ook mooi dat je nu lekker onbezorgd kan genieten van je zwangerschap! En over je schoonouders geen zorgen maken hoor! Het gaat erom dat je vriend achter je staat en dat je je prettig voelt met jezelf! Mensen die het anderen moeilijk maken of rot doen, zitten vaak zelf niet lekker in hun vel, dus ik zou proberen het naast je neer te leggen. Straks heb je een mooi wondertje in je armen.

Peach, geniet van je verlof!

Dodo, de Hyves-site heet december mama's forum 2010 (http://decemberforum2010.hyves.nl/). Je moet dan wel ff je forumnaam vermelden, anders laat Syl je niet toe.
Veel plezier met de bruiloft van je zus en lekker genieten in de Zwaluwhoeve woensdag!

Ca, er zitten 15 van het forum op Hyves, daar wordt wel aardig gekletst, maar ik denk dat iedereen met het mooie weer van het afgelopen weekend toch meer de buitenlucht heeft opgezocht, dat het daarom wat rustiger was.

Verw8 b-schuttertje, je kan gewoon naar www.mijnticker.nl (http://www.mijnticker.nl/) gaan, dan naar de bevallingsdatumtickers gaan en bij stap drie (type 2 bevallingsdatum aftellen) de datum van je zwangerschapsverlof invullen en daaronder (bij stel datum in) invullen: mijn zwangerschapsverlof.

Ca
7 September 2010, 08:54
@Tes: ja dat zou ook goed kunnen idd, met het mooie weer!
Trouwens jij hebt zo'n ticker van dat verlof, maar weet jij nu al wanneer je met verlof gaat dan? Ik moet nog even zien hoe het gaat. Als ik gewoon zonder ziektemelding kan blijven werken werk ik tot 4 weken voor tijd door. Als ik al voor gedeelte in ziektewet kom omdat de dagen te lang zijn o.i.d. dan ben ik verplicht om er met 6 weken voor tijd uit te gaan. Dus hoe zit dat bij jou als ik vragen mag? En natuurlijk bij de rest? Heeft iedereen daar al over nagedacht of al geregeld?

Nu heb ik nog zo'n heeeeeele "stomme" vraag maybe: Aangezien ik van de 2e zwanger ben en van de 1e alles neutraal had ingeslagen ( rompers, kleertjes maat 50, 56 en beetje 62... ) heb ik nog een vraag: De 1e is geboren in juli....dus heb ik allemaal korte mouwen rompers...zou ik nu echt allemaal nieuwe rompers moeten kopen met lange mouwen? Wat vinden jullie? De baby moet het natuurlijk niet koud hebben, maar ja...'t Is misschien ook wel weer zonde....HELP???

Groetjes Ca

Ca
7 September 2010, 08:57
Nog een heerlijk verhaaltje....hihi...schaam schaam schaam....
Gisteren wilden wij op bed gaan en uk lag helemaal laag tegen mijn blaas aan te schoppen. Heel leuk want we konden alle bewegingen mooi zien van buitenaf! Maar dat is maar de helft wat je ziet want de rest voel ik alleen maar binnenin zeg maar. Dus ik maak aanstalte om naar de badkamer te lopen...schopt de baby loei hard....tegen mijn blaas...Gevolg? NATTE BROEK! haha ;)
Ik moest wel lachen en mijn man zat me zo raar aan te kijken, volgens mij kon hij het zich niet voorstellen haha!

Maar goed...hebben waarschijnlijk wel meer van ons clubje denk ik?

Peach
7 September 2010, 09:12
Wel een herkenbaar verhaal hoor ca, het is mij (nog) niet overkomen gelukkig. Mijn kleintje schopt ook vaak tegen mijn blaas en er komt een keer dat ik het ook niet droog ga houden.

Wij hebben ook rompertjes met korte mouwen en zelfs zonder mouwen, als je je kindje goed warm aankleedt is dat geen probleem lijkt me.

Ca
7 September 2010, 09:16
Ik heb al even gekeken op de site van Prenatal, maar daar heb je 9 van de 10 keer rompers met korte mouw. Die heb ik dus allemaal nog in huis ( ergens in dozen verstopt;) )
Nou, ik laat het eerst maar even..Als ik afspraak heb met iemand van kraambureau dan zal ik het voor de ckerheid even navragen...
Ik denk idd ook, dat als je er dan lekker een shirt of trui overheen doet en als het echt koud is of je twijfelt lekker een omslag doek of vest dan moet het toch goed zijn?

hanse
7 September 2010, 09:25
ik heb hier ook rompertjes met korte mouw en geen mouwtjes, er komt nog wat kleding overheen dus en vaak is het in huis dan wel warmer vanwege de baby of ze liggen in een omslagdoek dus warm hebben ze het wel, ik vond met lange mouwtjes best wel lastig om aan te trekken bij die kleintjes vandaar dat ik voor deze rompertjes gekozen heb, want heb er wel een paar liggen van mijn andere kinderen maar die bleven vaak onder in de la liggen.

een blaas drukker ken ikhier ook wel, maar kan het allemaal dan nog wel redelijk goed ophouden, af en toe wat druppeltjes maar ja dat is slimste dan nog niet

Janne26
7 September 2010, 09:30
Ca: ik heb ook een aantal rompertjes gekregen met korte mouw en sommige met lange mouw. Ik weet verder ook niet hoe het zit. In de 7e maand komen ze van de kraamzorg hier kijken of we alles in orde hebben, dus zal het dan wel horen.

Dat verhaaltje van het plassen herken ik heel goed! hihihi.....ik was bij mijn moeder toen het gebeurde en had een witte broek aan, zo erg!! Maar gelukkig konden we er allebei heel hard om lachen en was ik met de auto zo thuis om me op te frissen. Ik heb nu altijd een inlegkruisje in en ga altijd even naar de wc voordat ik de deur uit ga. We hebben het er allemaal voor over hè ;)

Tes: bedankt voor je lieve reactie. Het lukt me heel goed om nu niks van m'n schoonouders aan te trekken. Mijn ouders zijn super trots op me dat ik deze beslissing heb genomen. En hierbij voel ik me gewoon het beste en ik wil het beste voor mijn kind.

En sjah...hyves....ik ben wel lid van dat clubje, maar ik kan dat allemaal niet volgen daar hahaha.....ga iedereen door elkaar halen en reageren op berichten lukt dan haast niet. Ik ben dus meer hier actief dan daar.

Ca
7 September 2010, 09:30
Fijn om toch te lezen dat ik niet de enigste ben die rompers met korte mouw of geen mouw wil gaan gebruiken. Was al bang dat ik alles weer nieuw moest kopen...
Bij mij waren het eerst ook een paar druppels, gisteren was het voor het eerst dat ik echt schone kleren aan moest trekken haha...

Janne26
7 September 2010, 09:40
Gewoon lekker om lachen hahaha....
Als ik moeten niesen, dan verlies ik ook wel eens wat. En mijn vriend ligt dan helemaal dubbel van het lachen.
Want het gaat dan zo van: ha-ha-ha-hatsjie....oeps...en dan ren ik naar boven. :D

Janne26
7 September 2010, 10:01
Vandaag trouwens alweer 25 weken zeg!!
Vinden jullie het ook snel gaan? Ik weet nog dat ik hier thuis zat te bibberen met een positieve test :D

Shiley
7 September 2010, 10:03
ca, mijn zoontje is eind december vorig jaar geboren en ik had ook rompertjes zonder mouw en met korte mouw. daaroverheen doe je toch iets met lange mouwen. had volgens mij niet eens rompers met lange mouwen in huis.

Peach
7 September 2010, 15:51
Ja, gaat snel allemaal, morgen alweer 29 weken. Ik merk dat nu echt kan genieten van de zwangerschap, omdat ik 2 weekjes vrij ben.
Vind mijn buik nu eindelijk ook mooi worden, kijk vaak in de spiegel. Ik was altijd wel een beetje jaloers op die mooie ronde buikjes en heb ik zelf eentje.

Misschien hebben we over een weekje of 10 wel ons mannetje in onze armen liggen, raar idee.

sanb
7 September 2010, 18:05
Hoi

tijdje niet geweest maar wat raar om te lezen dat iemand van "ons" draadje al bevallen is maar ik ben erg blij om te lezen dat het goed gaat met Sylvia en de meisjes!!

Hier gaat het goed al ben ik wel supermoe. Ik slaap nu smiddags ook wel 2 uur.
Volgende week weer naar de gyn. Dan begint ook mijn zwangerschapscursus. Ik was eerst ingedeeld voor 3 november maar dat vond ik veel te laat (35weken)

ook is kraamzorg al geweest. Krijg 16 uur meer kraamzorg ivm m'n ziekte maar per saldo krijg ik de normale dagen omdat ik toch 2 dagen in het ziekenhuis moet blijven en die dagen gaan er weer vanaf.

pickwick
7 September 2010, 21:10
Ik heb ook nog veel unisex rompertjes liggen van de eerste. Die is ook in de winter geboren en ik had toen wel wat lange mouwen rompertjes. Maar ik moet zeggen dat ik die weinig aan heb gedaan, want als je dan een shirtje erover wilt doen is dat een heel gedoe. Ik vond wel de overslagrompertjes het prettigst! Die hoeven niet over het hoofdje te worden getrokken. Dus voor degenen die nog moeten shoppen?!

Ik meld me bewust niet aan bij hyves, omdat ik al zoveel bij moet houden, hihi... Maar ik merk ook wel dat het hier soms erg rustig is :( Hoe gaat het inmiddels met Sylvia en de meisjes? Ik heb al een paar dagen niets meer gelezen hier. Hopelijk gaat alles goed!

Het urineverlies, tja, ik ben sinds mijn vorige zwangerschap al een soort van incontinent. Met niezen, inspannen, hardlopen, ik hou het bijna nooit droog. Heel irritant. Heb al allerlei bekkenoefeningen gedaan, maar het helpt niet. Ik heb gelukkig nog geen last gehad van de baby die tegen mijn blaas schopt. Onlangs was ik naar een festivalletje en toen heb ik gewoon een inlegkruisje in gedaan, omdat ik nogal mee kan springen op bepaalde nummers ;)
Ik ben bij mijn vorige bevalling tot bijna aan mijn urinebuis uitgescheurd (sorry voor degene die dit liever niet horen) en ik denk dat dit er toch mee te maken heeft gehad. Heb namelijk weken pijn gehad bij het plassen en kon alleen tijdens het douchen plassen. Zodra ik water hoorde lopen ging het fout. Echt heel genant, maar gelukkig is dat wel over gegaan na ongeveer een maand. Ik heb besloten na deze bevalling snel naar een urinoloog te gaan als het nu weer zo erg wordt. En uiteraard hoop ik dit keer niet uit te scheuren :shock:. Ik heb tijdens de bevalling volgens mij een stuk of tien keer gegild dat ik niet uit wilde scheuren en daardoor heeft het hoofdje heel lang gestaan. Ik hield het eindje onbewust tegen, omdat ik voelde dat het niet zou gaan passen. Pas toen de vk zei dat de hartslag van de baby verzwakte heb ik voluit geperst en werd ons zoontje geboren. Maar helaas wel met een flinke inscheuring die ik ook volledig heb gevoeld. Nog even niet aan denken maar. Wil jullie niet bang maken! En gebeurt gelukkig ook niet bij iedereen.

Leuk hoor dat jullie naar zwangerschapscursussen gaan. Is best wel gezellig en je moet de lol dr maar gewoon van inzien! Ik zie de meeste meiden van ons groepje nog steeds, ondanks dat ik altijd heb gezegd dat ik dat niet zou doen! Maar we waren allemaal tussen de 20 en 30 en allemaal het eerste kindje, dus dat schepte toch wel een band.
Dit keer ga ik alleen zwangerschapszwemmen. Gewoon lekker blijven bewegen. Die puflessen weet ik nog wel ;)

Hoop niet dat ik meiden heb afgeschrikt met mijn verhaal, is niet de bedoeling!

Bij ons is er nog steeds niets gebeurd aan de babyslaapkamer. Behang is er nog steeds niet helemaal af. Ook hebben we nog steeds geen kamertje besteld. Ik begin me er nu toch wel druk om te maken hoor. Omdat ik in de weekenden nu vaak werk en mijn man door de week komen we er gewoon niet aan toe. Ons zoontje heeft de hele dag aandacht nodig en als hij slaapt kunnen we geen herrie maken, want de babykamer ligt naast zijn kamertje. Als ik dan jullie verhalen lees word ik helemaal bang. Zijn er nog meer meiden die niet aan het babykamertje zijn begonnen?

Wat een epistel zeg, hihi...

kim82
7 September 2010, 23:05
he meiden

JA kom gezellig op hyves erbij :-) Heel erg gezellig daar hoor.. daar wordt in tegenstelling tot hier wel elke dag veel geschreven... oke,. soms even een dagje wat minder.. maar over het algemeen wel veel.
Ook leuk dat je daar een foto bij de namen ziet.. dan krijg je wat meer een beeld van iemand.
Ik houd daar iedereen nu een beetje uit elkaar.. hier op het forum echt niet eigenlijk.

Fijn om te lezen dat meerdere meiden dat "REN-NAAR-DE-WC-EN-DAN-...._NIKS-probleem kennen...
Ik drink wel voldoende, dus daar komt de hoofdpijn niet vandaan denk ik. Mijn bloeddruk was 130/70 dus ook goed. HB ook goed.
Dus.. geen idee waar hoofdpijn vandaan komt. Wat is jullie bloeddruk?
Hier nog geen urine-verlies-problemen trouwens.. maar ik zit ook pas in de 24e week...

Tes
8 September 2010, 16:05
@ Ca, ik heb aangegeven dat ik vier weken voor de uitgerekende datum wil stoppen. Aangezien ik een administratieve baan heb en dus voornamelijk zittend werk heb, moet dat volgens mij lukken. Verder heb ik ook nog geen klachten waardoor ik eerder zou moeten stoppen, of waardoor ik in de ZW zou komen, maar je hebt wel gelijk hoor, als ik toch in de ZW zou komen (je weet het maar nooit), moet ik ook 6 weken van tevoren met verlof.
Maar dat ligt i.i.g. niet in de planning.
Ik zou overigens niet ineens allemaal rompertjes met lange mouwen gaan kopen, want je doet er toch ook een truitje overheen? En ´s nachts kan je ook een warm pyjamaatje met lange mouwen aandoen toch?
Lachen trouwens van je natte broek!!! Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar heb wel dat ik ineens heel nodig naar de wc moet en dan net op tijd ben (voor dat kleine beetje. grmpf). Voor het geval dat, heb ik nu altijd wel een inlegkruisje in!

@ Janne, tijd gaat inderdaad snel he??? Ik ben vandaag 27 weken en ik moet ook zeggen dat de laatste 5 weken mijn buik ook enorm gegroeid is! Maandag was ik aan het koken, schoof ineens de pan naar voren op het fornuis doordat ik met mijn buik er tegenaan duwde, was wel een rare gewaarwording, hahaha!

@ Peach, jij gaat ook al snel met verlof zeg!!! Na je vakantie nog maar 2-3 weekjes werken, of niet?

@ Sanb, haha, dat zou wat zijn als je pas 3 november zou beginnen met je zwangerschapscursus en je een paar weken te vroeg zou bevallen! Wel een beetje vreemd dat ze daar geen rekening mee houden.

@ Kim, dat heb ik ook, omdat je degenen op Hyves met de echte naam kent, is het hier op het forum weer wat lastiger! Of het moeten makkelijke namen zijn, zoals die van jou, hahaha!
Mijn bloeddruk is de laatste 3 maanden steeds rond de 120/60. Vrij laag voor mijn doen, maar ik heb er geen last van. Heeeel af en toe beetje duizelig, maar heb de tip gekregen om dan wat zoute dropjes te eten en dat werkt wel (slaan we ook niet af natuurlijk, hihi)

Ca
8 September 2010, 18:38
@Pickwick: Hier al wel een begin gemaakt met kamertje, maar nog lang niet klaar... Was een oud opberghok, zonder raam, kachel enz. Nu is alles gestript en staat het frame voor de wanden en plafond. Dakraam moet er nog in, vloer nog vlak gemaakt en nieuwe platen op ( anders kraakt het zo..is een oud huis;) )Dus ik denk dat je niet de enigste bent die nog niet lekker op schiet met een kamertje. Trouwens dat kamertje waar we nu dus beetje mee bezig zijn wordt de kamer van onze dochter, zodat de baby dichterbij onze kamer ligt. Dus eigenlijk is die kamer wel klaar, maar kan er niet eerder mee bezig qua inrichten en opfleuren voordat de oudste in de andere kamer is!
Heb met mijn man de afspraak dat het voor de 30e week van de zwangerschap klaar moet zijn, omdat ik graag zelf alle baby spulletjes klaar wil maken ( wassen, strijken, kledingkast in richten en noem alles maar op. ) Ook wil ik niet te lang wachten, omdat je maar nooit weet of je het uberhaupt nog kan aan het eind van de zwangerschap.

Lang verhaal, maar je bent dus niet de enigste!

@Tes: Aha, ja dan snap ik het...Eigenlijk hetzelfde als hier dus, met die weken. Planning is 4 weken voor tijd eruit, maar je weet maar nooit.

@Kim: Mijn bloeddruk is 100/67 , 108/68 , 95/58 , en laatste keer was die 115/68.
Soms wel ietsje pietsje duizelig als ik 's nachts uit bed wil om te plassen. Moet dan even rustig blijven zitten paar tellen voordat ik in de benen stap. Anders zie ik sterretjes hihi!

Groetjes Ca

Dodo
9 September 2010, 18:32
Bij ons staat commode en wieg al klaar! Heerlijk omdat het zo wat tastbaarder wordt voor mijn man.

Ik wil proberen tot 8 november door te werken, dus zo'n ruime 5 weken van tevoren met verlof. Ik heb een drukke baan van 40+ uur en daarom vindt mijn VK het beter dat ik niet pas met 4 weken ga. Ze zegt dat ik beter herstel na de bevalling als ik er niet zo goed uitgerust in ga.

Mijn bloeddruk is steeds redelijk laag, zo'n 100-70. Vanochtend bij de VK 120-70, maar dat is voor mijn doen hoog. De kleine is steeds wel de hele dag erg druk als de VK een beetje hard gevoeld heeft.
Ik heb een nep navel (na buikwandcorrectie) dus dat is een beetje lastig inschatten.

Gisteren op de Zwaluwhoeve geweest. Was erg relaxed! Maar tijdens de lichaamspakking dacht de kleine dat het haar speeltijd was. Moest wel lachen, maar slaperige gevoel was wel over helaas!

Dodo
9 September 2010, 18:34
@Peach, ik wil de spulletjes wel graag hebben! Dus als je ze nog niet verkocht hebt.....

kim82
9 September 2010, 19:51
ah heerlijk zwaluwhoeve :-) houd je het nu ook minder lang vol in de sauna?
ik ga na mijn zwangerschap weer.. mag nu niet.

O jullie bloeddrukken zijn idd wel goed laag.. dan is 130/75 alweer hoog... hmm
morgen echo/controle ziekenhuis.. ukkie weer even zien.

Peach
9 September 2010, 19:54
@Dodo: ik heb de spullen nog niet verkocht, dus als je ze wilt overnemen graag. Wij zijn blij dat iemand anders er nog plezier van heeft tenminste. Wij wonen in Zoetermeer, dus ik weet niet wanneer jullie in de gelegenheid zijn...
Op zich heeft het verder geen haast, dus als je paar over een paar weken kunt, is dat ook prima.

Wij gaan volgende week een midweekje naar Center Parcs, zal de laatste vakantie met z'n 2-en zijn. We hebben een huisje in Flevoland gehuurd, dus als iemand nog leuke tips heeft voor een dagje uit in Flevoland...

Tes
10 September 2010, 09:24
@ Ca: ga jij ook 28 september naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis?

Dodo
11 September 2010, 14:15
@Kim: Ik ben de sauna zelf niet in geweest. Ben geen reguliere saunaganger dus ik mag nu ook niet. Maar mijn zus wel en ik lig dan heerlijk in het zwembad, in de zon of heb een behandeling!

@Peach: Flevoland is voor mij wel een stuk dichterbij. Ik woon bij Apeldoorn. Dus mocht het eventueel te combineren zijn dat ik het daar ergens kom halen, heel graag! Anders moet ik even wachten tot mijn man weer een afspraak heeft in jouw omgeving. Ook geen probleem!

Vandaag 3D echo gehad. Was erg leuk! Maar helaas wilde onze kleine haar gezichtje niet goed laten zien. We mogen nog een keer terug komen begin oktober. Ze ligt nog steeds erg laag. Vanmiddag met haar gezicht bijna in mijn blaas! Daardoor is ze niet makkelijk te filmen.

Gisteren bruiloft van mijn zus gehad. Was super leuk maar erg vermoeiend. Ben nu de hele dag al moe. En door de band gisteravond was de kleine nog tot diep in de nacht beweeglijk. Was een beetje over gestimuleerd. Dus veel slaap heb ik niet gehad vannacht. Vanavond dus lekker vroeg naar bed!

Ca
11 September 2010, 18:51
@Tes: Nee ik ga niet heen. De voorlinchting wordt gaat voornamelijk over pijnbestrijding en het bevallen in het ziekenhuis incl. rondleiding. Aangezien ik thuis wil bevallen en dus geen pijnbestrijding ofzo en dus ook niet naar ziekenhuis...weet ik niet zo goed wat ik daar dan moet. Misschien moet ik toch hals over kop toch naar ziekenhuis, maar dat zien we dan wel weer....De 1e is zonder problemen in 5 uurtjes thuis bevallen, gerekend vanaf de 1e wee die ik moest weg zuchten/ademhaling moest aanpassen. Dus reken niet op een lange bevalling ofzo...omdat je vaak hoort dat een 2e makkelijker en soms sneller kan gaan. Misschien niet goed van me hoor, maar ik ga er beetje vanuit dat het dus wel iets sneller zou kunnen gaan, maar verwacht ook geen problemen...

Ga wel naar een voorlichtingsavond voor borstvoeding aangezien dit bij de 1e moeizaam verliep. Dit kwam achteraf gezien door spruw, dus mijn tepels gingen stuk en ze wilde niet meer aanhappen zeg maar. Daarom wil ik er nu wat meer voorbereid op zijn ofzo, dat je het misschien sneller kunt herkennen als het neigt fout te gaan ofzo. Maar dit is pas in november ergens ( opgegeven via Icare, wel gratis! )

Hier erg veel last van mijn bekken, vooral als ik stil zit en dan in de benen wil gaan. Heel lastig...
Ook last van veel harde buiken...denk dat ik dat toch echt zou moeten melden aan de VK tijdens de controle over een ruime week.

Groetjes Ca

Peach
12 September 2010, 22:13
Dodo, het gaat niet lukken om de babyspullen nog mee te nemen richting Flevoland We hebben waarschijnlijk al een auto vol met spullen...

Dodo
13 September 2010, 16:14
@Peach, oké, dan vraag ik mijn man wanneer hij een afspraak in jullie buurt heeft. En anders maken we er toch maar een dagje zee van met de hond!

Tes
14 September 2010, 19:06
Ca, bedankt voor de tip van de borstvoedingscursus. Heb me hiervoor ook aangemeld.
Groetjes!

hanse
14 September 2010, 20:26
hier vandaag de 30 week echo gehad ivm gehandicapte zus, de hersentjes werden nog even extra gecontroleerd en alles zag er goed uit gelukkig, liep alleen wat achter qua groei, maar dat was niet zo erg. moest zelf wel wat rustiger aan doen ivm de harde buiken die ik regelmatig heb. maar verder mogen we niet klagen. geslacht is nog steeds hetzelfde is ook nog even naar gekeken, wilde toch even zeker weten.

Janne26
15 September 2010, 08:55
Hey hanse, wat fijn dat alles goed is!! :D

sanb
16 September 2010, 13:07
Hoi

Ik ben ook bij de gyn geweest! ook hier alles goed. mn eigen gyn luistert altijd naar het hartje maar deze had de gewoonte om te kijken en dus heb ik ons kleintje nog even weer bewonderd via het scherm

ook sinds deze week zwangerschapscursus. Het begint nu allemaal spannend te worden

p.s. nog een tip. volgende week 25% korting bij prenatal (woensdag t/m zaterdag) Ik wilde 2 flesjes kopen (difrax) maar nu wacht ik nog even tot volgende week want dat scheelt toch wel

Janne26
16 September 2010, 14:39
Bedankt voor de tip sanb!! :D

En wat fijn dat alles weer goed was bij de gyn. En weer lekker jullie kleintje bewondert, heerlijk toch!!

pickwick
16 September 2010, 17:35
Hoi Sanb,

Zijn dat de mama mazzeldagen bij Prenatal?
Geldt het voor alles? Want wij hebben nog best een waslijst, waaronder een babykamertje!

Hier verder alles goed. Krijg wel alleen steeds meer last van mijn onderrug. Soms kan ik mijn zoontje niet eens normaal meer tillen en als ik gewerkt heb lig ik 's avonds plat op de bank!

Gister wel een heel naar verhaal gehoord. De buurvrouw van mijn ouders is haar kindje van de week verloren. Ze was al 7.5 maand zwanger. De placenta had losgelaten. Ik krijg daar echt de bibbers van hoor. Je weet dat het kan gebeuren, maar als het dan zo dichtbij is schrik je er toch enorm van.
Ik sta er deze zwangerschap zoiezo veel minder onbezorgd in als vorige keer. Maar ik moet er maar niet te lang bij stil staan!

Groetjes!

sanb
16 September 2010, 22:13
ja ik had gevraagd en korting gold alleen niet voor boeken zei ze.... anders nog even voor de zekerheid bellen, want kan natuurlijk behoorlijk schelen op een babykamer

Janne26
17 September 2010, 08:33
Jeetje Pickwick, wat een verhaal. Daar moeten wij inderdaad niet teveel bij stilstaan en lekker van onze zwangerschap genieten!
Ons kindje was vannacht weer lekker hyper :| dus weer weinig geslapen vannacht....maar zolang ons kindje nog zo druk is, denk ik maar dat het nog goed met hem/haar gaat :)

hanse
17 September 2010, 09:47
hier ook een kleintje wat druk wordt als mams het rustig aan wil doen hihi, heb nog wel regelmatig last van de harde buiken maar probeer het wel rustiger aan te doen al is dat niet altijd even gemakkelijk.

pickwick het is geen fijn verhaal om te lezen, maar we gaan toch mooi uit met elkaar van het positieve toch? dat alles goed mag gaan en blijven gaan met ons en onze ukkies

pickwick
17 September 2010, 16:04
Bij mij is die kleine ook vooral 's nachts actief. Heb al een paar dagen slecht geslapen daardoor. Maar het geeft inderdaad ook een rus in je hoofd, dat je weet dat alles goed is!

Ik ben vandaag even langs Prenatal geweest, om te kijken wat ik allemaal wil hebben. Ook even gelijk gevraagd van de mazzeldagen. Helaas is de korting niet zo hoog als eerder verteld hier. Op wagens en attributen en maxicosistoeltjes etc krijg je 15% korting. En op de rest 20%. Scheelt toch uiteindelijk wel, maar omdat Prenatal toch vaak iets duurder is als bijv. Babydump is het dus niet zo heel gunstig als het klinkt ;) Wel krijg je de eerste avond 25% korting op positiekleding, maar dat heb ik niet meer nodig.
Op de babykamers wist ze niet hoe hoog de korting is. We gaan nu trouwens toch wel meer twijfelen of we niet tweedehands moeten gaan. Ook omdat de levertijden vaak 8-10 weken zijn. Dan ben ik dus al 37 weken en dan moet ik nog het kamertje gaan inrichten! Dat zie ik niet zo zitten eigenlijk! En mijn oudste is met 37.0 weken geboren, dus dan zou ik misschien zelfs te laat zijn als dat nu weer zo is! Dus we moeten echt snel een beslissing nemen! Het is zo jammer dat de kamertjes nieuw zo duur zijn!

Het is best stil hier. Op hyves is het zeker een stuk gezelliger?

Groetjes Pickwick

Janne26
17 September 2010, 16:13
Hey Pickwick. Wij vonden de nieuwe kamertjes ook zo duur. Dus wij zijn ook gaan kijken voor 2dehands. Maar tot onze verbazing vonden wij een super leuk kamertje (onze mening) bij Ikea voor weinig geld! Je neemt het meteen mee naar huis, dus geen sprake van levertijd. Misschien dat dat een tip is?
Voor 340euro hadden wij een ledikant met matras e.d., commode en kast!! En ook nog eens helemaal onze smaak.
Het is allemaal al duur genoeg toch?

Wel moeten wij nog de 'kleine dingetjes' allemaal aanschaffen. Maar een baby-uitzet lijst kan zo verschillen van elkaar!!
Op de één staat 6 hydrofiele luiers en op de ander staat 16!! ?? :?

Tes
17 September 2010, 21:40
Hanse, fijn dat je echo zo goed was!

Pickwick, wat een naar verhaal zeg... maar weet je... het kan altijd verkeerd gaan, ook na de geboorte nog. Dus inderdaad gewoon van het positieve blijven uitgaan! Je kan natuurlijk altijd meeleven met de personen die zoiets meemaken, maar je altijd nog zorgen gaan maken op het moment dat het om je eigen kind gaat.
Wist je trouwens dat het echt slecht voor je is als je nu nog zwaar gaat tillen?? Niet alleen voor je rug, maar ook voor je buik. Ik snap dat je er niet aan ontkomt omdat het je eigen zoontje is, maar ik zou het wel zo min mogelijk doen.

Op Hyves valt het ook wel mee met de drukte, er wordt wel elke dag geschreven, maar het is misschien even een rustige periode.

Zijn jullie er trouwens al uit qua namen?

poohtje
18 September 2010, 08:42
op hyves is het idd rustiger dan eerder. Vind ik ook niet zo erg als ik heel eerlijk ben want het ging wel heel snel en kon het moeilijk bijlezen

Dodo
18 September 2010, 11:21
Wij zijn er inmiddels uit met de naam. Doopnamen wisten we al eerder, ze wordt vernoemd naar onze beide moeders. Maar ook de roepnaam is nu door ons allebei als mooiste bestempeld. Ze krijgt mijn achternaam en die is lang, dus we hebben een korte voornaam gekozen. We noemen haar nu ook al een tijdje zo om er aan te wennen en het echt zeker te weten.

Doe dit weekend rustig aan. Heb deze week veel te veel gewerkt. Net met de hond naar het water geweest om haar te laten zwemmen, nu even boodschappen doen en dan vanmiddag ook nog even mijn voorruit laten vervangen. En tussendoor lig ik alleen maar op de bank...... met hond. Manlief is naar Zandvoort met een vriend.

Afgelopen woensdag meegelopen in een modeshow voor aparte kleren. Speciaal voor lange mensen, dikke mensen, rolstoelers maar ook voor zwangeren. En het zwangere model had afgezegd, dus ben ik ingevallen. Was best leuk!