PDA

View Full Version : Zwanger zijn van je tweede kindje.

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12

Vickypreg
7 September 2010, 09:18
@Amy, ik weet niet waarom je banner niet meetelt misschien moet je die van zwangerschapspagina.nl proberen?
@Femke, pff dat klinkt idd heftig zeg. Moet er niet aan denken. Snap heel goed dat je dat van te voren wil bespreken en daar zullen ze vast naar luisteren.

Pff de afgelopen 2 dagen wil m'n zoontje totaal niet luisteren, dat maakt het wel extra zwaar. Ik tel ook echt de dagen af tot mijn verlof nu.

Pixxie
7 September 2010, 09:40
Amy, dr was laatst ook iemand wiens banner van lilypie niet meetelde, ik heb er nooit last van, raar hoor!

Het nadeel van duowagens achter elkaar vind ik dat er overal buggy wielen onder zitten, daar kom ik hier de sneeuw niet mee door. De duowagen die wij op het oog hebben past echt net door de voordeur! Ik ging eerst ook voor de Phil&Teds maar de recenties die ik daar over gelezen heb hebben me er van weerhouden, plus dat ie niet te gebruiken valt vanaf de geboorte van Pukkie.

Hier ook al beginnend last van mn bekken, vreselijk! Bij Liam zat ik met 20 weken al bij huis, hoop dit keer het echt langer vol te kunnen houden!

patricia76
7 September 2010, 10:01
IK heb gelukkig niet thuis hoeven blijven door mijn bekken maar de laast 5 weken was echt zo dat ik bijna niet kon lopen. Ik zie er best beetje (veel) tegen op dat het straks terug komt.
Ik kon niet lopen maar ook niet fietsen had de handen ook heel dik zodat ik bijna niks meer vast kon houden, Ach ja je moet er iets voor over hebben (en dat heb ik hoor)

Vickypreg
7 September 2010, 10:57
@Patricia, tuurlijk we hebben het er allemaal voor over! Dubbel en dwars! Maar dat maakt het nog niet altijd even gemakkelijk, elke dag pijn hebben is geen pretje natuurlijk. En er zijn natuurlijk ook nog vrouwen die nooit wat hebben.

@Pixxie, hoop het ook niet voor je! Met 20 weken thuis zitten bij de eerste is al wel vroeg dus denk dat je er wel rekening mee moet houden. Ik kreeg bij de eerste echt klachten rond de 18 weken en heb uiteindelijk ook in 100% in de ziektewet gezeten maar moest wel op mijn werk komen (arbo therapeutisch). Nu zit ik nog minder in de ziektewet maar het gaat net aan....ik tel de weken echt af. En het scheelde enorm dat ik 6 weken zomervakantie had. Waar woon je eigenlijk?

Femkes
7 September 2010, 11:19
Hi,

Hebben/ hadden jullie ook dat je buik al veel sneller zichtbaar werd? Ik ben nu 5,5 weken en ik krijg mijn broek serieus al niet meer dicht. Ik loop weer in de positiekleding van mijn eerste. Wat als gevolg heeft dat de nadruk natuurlijk op mijn buik wordt gelegd. Het is dus wel al redelijk zichtbaar. Ik kan het niet lang verborgen houden. Ik ga het dus snel vertellen.

Liefs!

amy-baby
7 September 2010, 11:40
ja ik had dat met ongeveer 8 weken, maar jou kindje is ook pas 7 maanden, dus het kan zijn dat je buik nu veel sneller weer gaat opzetten. wanneer heb je een echo?

Femkes
7 September 2010, 11:55
Ik heb 11 okt. mijn eerste echo, met 10 weken zwangerschap.....nog heeeel lang wachten dus ;). Dat is ook meteen de intake bij de vk, dus tot die tijd maar afwachten.

amy-baby
7 September 2010, 12:05
oh dat is inderdaad nog ff wachten. Wij hadden met 7 weken een echo, vandaar...konden we het daarna vertellen.

Snow
7 September 2010, 13:43
amy-baby: welke kinderwagen hebben jullie? ivm met dat planke en zitje..?

amy-baby
7 September 2010, 13:58
@regenboog; een quinny speedi, maar als het goed is is dit zitje wat wij hebben geschikt voor bijna alle kinderwagens.

Femkes
7 September 2010, 14:26
@ amy-baby: wat voor zitje hebben jullie dan? Wij hebben een Mutsy, het zou wel handig zijn als daar ook een zitje op kan.....ben je in 1x klaar!

amy-baby
7 September 2010, 14:34
wij hebben deze, alleen voor € 45,- via marktplaats gekocht.

http://www.debabykraam.nl/nl/tags/meerijdplankje (http://www.debabykraam.nl/nl/tags/meerijdplankje/)

patricia76
7 September 2010, 14:44
mijn dochter is dan al 4 we vinden dat ze zelf wel kan lopen(kan ze ook wel) dus we kopen geen plankje en ook geen kinderwagen extra, voor hele lange afstanden hebben we nog wel en buggy.

amy-baby
7 September 2010, 14:53
ja 4 jaar zou ik ook niet zo heel snel meer wat kopen. En wij gaan er ook vanuit als we op vakantie gaan of zo of lange stukken gaan lopen of iets, dan zijn we vaak met z;n 2-en en dan doet de ene de kinderwagen en de andere de buggy.

Pixxie
7 September 2010, 15:27
Nou, mocht ik indd weer vroeg bij huis te komen zitten ga ik echt regelen dat ik wat administratie op mn werk kan doen, anders word ik gek! Liam gaat straks ook naar de kdv, dus dan ga ik me me wel vervelen..

Mijn buikkie groeit ook trouwens, maar ik heb nog wel mn gewone kleding aan :)

E82
7 September 2010, 17:07
wij hebben het geluk twee onderstellen te hebben (zo kunnen regelen bij leverancier!) dus met 2en kunnen we zoiezo gaan wandelen. Als ik alleen ergens naar toe moet....wordt het denk ik toch een plankje.

Ik had deze zwangerschap ook al snel positiekleding aan hoor...en inmiddels, als ik naar m'n buik kijk nu, denk ik niet dat ik nog snel in bikini rond zal lopen straks!!

Pixxie
7 September 2010, 21:42
Heb zaterdag 1 positiebroek binnen gekregen maar die is echt nog te slobberig, heb mn leggings aan (met tuniek of jurk natuurlijk) of gewoon mn slobberbroek als ik bij huis ben :) Spijkerbroek zitten niet prettig meer.

Femkes
8 September 2010, 08:17
Hey,

Mijn handen zijn ook weer zo lekker opgezet. Ik heb mijn trouwring maar weer afgedaan haha. Het is nog niemand opgevallen gelukkig.

Dat zitje lijkt me echt superhandig....Ik ga toch eerst daar maar eens naar kijken voordat ik een hele nieuwe wagen aanschaf. Wat denken jullie: kan een kind van 16 maanden daar goed op zitten of niet?

Liefs!

amy-baby
8 September 2010, 08:20
16 maanden is wel heel jong nog hoor. Onze dochter liep met 15 maanden, dus met 16 maanden kon ze nog geen stuk lopen. Zo'n zitje is handig als ze wel een stukje kunnen lopen en dan weer een stukje zitten. Als mijn kindjes zo jong zouden zijn zou ik denk ik toch gaan voor een duowagen, maar dat is mijn mening.

Femkes
8 September 2010, 08:21
hhhmm, nou bedankt voor het advies. Dan ga ik misschien toch maar kijken naar een duowagen....

Liefs!

amy-baby
8 September 2010, 08:34
ja ik weet het ook niet zo goed, kan alleen aangeven wat ik denk ik zou doen. Hoop niet dat je het vervelend vindt.

Syl
8 September 2010, 08:36
Ik zou ook voor een duowagen gaan Femke,

Voor het zelfde geldt loopt je eerste dan pas net of zo, je weet het maar niet. keuzes keuzes..altijd lastig ;)

E82
8 September 2010, 09:18
Femkes, ik zou ook even kijken hoe ver je oudste dan is. Mijn zoontje liep met 15 maanden, is met de geboorte van zijn broertje of zusje ook pas 19 maanden, maar we gaan de winter in dan, dus denk niet dat ik dan hele afstanden ga lopen. Dus ik ga zelf tegen het voorjaar eens bekijken hoe en wat en of ik iets aan ga schaffen. Want dan is zoonlief zowat 2 jaar en zou hij best een eindje moeten kunnen lopen.

Net weer controle bij vk gehad, had nu waarneemster, een van mijn 2 vk is ook zwanger (week na mij uitgeteld) Dus weer even wennen aan een nieuw gezicht. Maar goed, alles was ok verder, bloeddruk goed, ukkie ligt een klein beetje in m'n bekken, maar nog niet vast.
Volgende week nog liggingsecho...hoewel zij (en ik) er wel zeker van zijn dat koppie omlaag ligt!

Syl
8 September 2010, 09:24
sowieso denk ik dat je blij bent als je je kindje nog even in de buggy kan zetten, heb ik met tygo nu nog, Als hij niet luistert moet hij toch echt nog even de buggy in hoor!

patricia76
8 September 2010, 10:20
Bij HA geweest en die vind toch dat ik naar de Gyno moet. IVM met de bloeddruk en de laaste bevalling bij me dochter is genoeg reden om door te verwijzen.
Direct gebeld 19 sept Echo en 6 okt afpraak gynocoloog zelf. Spannend.
Ik heb toch nog een CB gekocht en getest ik wou het in schrift zien maar duidelijk ZWANGER! 2-3 weken dus zit helemaal geod ben ook niet meer bang voor de test van MvM dat komt dan ook wel goed die komt vanmiddag. Word allemaa wel heel echt zo http://www.zwangerworden.nu/threads/5691-Uitgerekend-in-Mei-2011!/images/smilies/icon_e_smile.gifhttp://www.zwangerworden.nu/threads/5691-Uitgerekend-in-Mei-2011!/images/smilies/icon_e_smile.gifhttp://www.zwangerworden.nu/threads/5691-Uitgerekend-in-Mei-2011!/images/smilies/icon_e_smile.gif

Syl
8 September 2010, 10:27
Gefeliciteerd Patricia!

Femkes
8 September 2010, 10:38
Hey,

Bedankt voor alle adviezen. Helemaal niet vervelend. Juist niet, anders vroeg ik er toch ook niet om ;). Ik heb geen idee hoe het straks zal gaan lopen, dan is wat ervaringsdeskundigheid toch wel heel handig.

Bedankt allemaal.

Ik merk met name nu in de ochtend dat het wel zwaarder is als je er al 1 hebt....ze is om 7 uur wakker (heel gezellig natuurlijk), terwijl ik dan echt nog het gevoel heb dat het midden in de nacht is. Ik voed haar dan in bed en dan liggen we samen nog wel even een half uurtje in bed, maar dat is zeker geen slapen. Dat is ogen uit prikken, haren trekken en oppassen dat ze er niet aan de andere kant uitvalt.....Ook heel gezellig hoor!

Liefs!

amy-baby
8 September 2010, 11:24
@femkes; geef je nog borstvoeding? jeetje om 7 uur. Onze dochter slaapt vaak uit, en heeft de afgelopen 4 weken thuis geweest, dus niet naar de oppas (was met vakantie) en sliep ze tot half 10 's ochtends echt een verademing, helemaal omdat ik al 34 weken zwanger was. Nu komt ze weer rond 8 uur, en dat is voor ons best vroeg...haha...erg he? Hopelijk is onze tygo ook zo'n slaapkop, maar zul je zien dat hij heel vroeg komt, maar goed geeft niet. altijd ook wel prettig om de gezichtjes te zien in de ochtend.

@hier; nou fietsje voor lisa opgehaald, hij is van gazelle, en ziet er nog blinkend nieuw uit, wauw....manlief heeft hem nog even schoongemaakt en de wieltjes en alles erop gemaakt, dan pak ik hem straks ff in. Als ze straks terug is van de oppas mag ze hem uitpakken. Ben heel benieuwd of z ehet wat vindt.

Groetjes amy

Femkes
8 September 2010, 12:04
Hey,

Ja ik geef nog 2x per dag borstvoeding. Ja, om 7 uur is ze wakker...soms half acht, maar dan houdt het wel op hoor! Ze gaat dan ook nog 2 uur 's middags naar bed. Dat is ook wel lekker...

Liefs

Vickypreg
8 September 2010, 13:09
Femkes, hier ook geen uitslaper hoor. En die begint meteen: beneden broodje eten te roepen haha. Maar ga vaak nog wel ff met hem in ons bed wat tv kijken is toch wel relaxed. En wat betreft die duowagen, ik zou het idd gezien de leeftijd van dan je jongste wel doen. Mijn schoonzus had 18 maanden tussen de jongste en oudste en die gebruikt hem nog steeds (oudste is nu 2,5). Ook al kan je kleine al lopen dan nog niet hele afstanden. Die van mij is 2 straks maar ik twijfel er zelfs nog over en soms is het ook onhandig als je kleine overal heen kan lopen en jij er weer achteraan moet.

Patricia, dan krijg je vroeg een echo dan ben je nog maar 5 a 6 weken toch? Wel fijn hoor!

Heb sinds gister een pijnlijke buik, denk zelf dat het mijn baarmoeder is die pijn doet maar weet niet waarvan. Ik voel de kleine gleukkig wel goed hoor dus maak me verder niet echt zorgen maar het is toch raar en vervelend. Het is met name als ik voorover buig ofzo.

patricia76
8 September 2010, 13:17
Nee ik ben dan 7.5 week op 29 september ik hou een boek bij vanavond het moment dat ik zwanger was van mijn dochter en tuurlijk even in gekeken daar in staat dat vorige keer heb ik mijn eertse echo met 5,5 week al gehad klopte toen geen hartje 2 weken later 7.5 week heb ik weer een echo gehad toen was alles goed.
Ook heb ik nog een echo met 10 weken gehad en met 13 weken dus. Vind wel mooi hoor 7,5 weken week of alles goed is :) Hoop ik

Vickypreg
8 September 2010, 13:35
O sorry ik dacht dat je 19 september schreef vandaar! Is zeker lekker, ik vond het zo lang duren in het begin tot die eerste echo.

Limi
8 September 2010, 15:07
hee dames, ik heb vandaag echo gehad en alles was goed, ben nu 12 weken en 5 dagen! eindelijk mag ik genieten van me zelf!!! yeah!!

Syl
8 September 2010, 15:13
Wat fijn voor je limi dat alles goed is! geniet ze!

Vickypreg
8 September 2010, 15:14
@Limi, wat geweldig!! Super!! Lekker genieten nu inderdaad! Fijn dat alles nu lekker meezit he! Ben je nu iets eerder uitgerekend?

amy-baby
8 September 2010, 15:37
@limi; super zeg, ja ik begon toen ook echt te genieten, blijft toch altijd ff spannend he? maar goed de eerste 3 maanden zitten er weer op. Gefeliciteerd meid!!!

groetjes Amy

Vickypreg
8 September 2010, 15:39
@Amy, Tygo is nog steeds 1 week en 1 dag ;-)

Femkes
8 September 2010, 16:23
@limi: heerlijk. Ik hoop dat ook snel te kunnen melden. Maar ik geniet nu ook al hoor...al weten nog niet veel mensen het.

Groetjes!

Klungeltje23
8 September 2010, 16:50
Limi:Wat een goed nieuws...je mag zeker gaan genieten nu!:-D

amy-baby
8 September 2010, 18:18
kan iemand mij in detail uitleggen hoe ik mijn banner er goed op krijgt, want het is niet leuk als de leeftijd van me ventje stil blijft staan....:cry:

Vickypreg
8 September 2010, 18:23
Amy, ik denk dat je het wel goed gedaan hebt maar de banner zelf gewoon niet goed werkt. Probeer die van zwangerschapspagina.nl even. Je moet in elk geval de BB code voor forums gebruiken.

amy-baby
8 September 2010, 18:33
ja volgens mij gaat het nu goed, heb er nu van beide kindjes 1tje...nu maar hopen dat hij wel doortelt.

Vickypreg
8 September 2010, 20:51
Ja ziet er goed uit in elk geval! Leuk!

Femkes
9 September 2010, 10:46
Hey,

Vannacht echt een zeer zware nacht gehad. Mijn dochter was een beetje ziek en ging dus niet slapen....Ze is tot 4 uur aan het huilen geweest. Heel zielig. Uiteindelijk ging om 7 uur weer de wekker...pfff. Dat is wel een beetje veel van het goede. Ze heeft niet echt koorts, maar haar neus zit wel verstopt.....

Liefs!

amy-baby
9 September 2010, 12:04
@femkes; ach wat zielig, ja dan slaap je haast niet. Hopelijk knapt ze snel op, maarja...het weer zit ook niet mee he? daaar begint iedereen van te proesten.

Groetjes amy

E82
9 September 2010, 14:24
Ja dat weer, echt herfst. Niks verlof met een boekje in het zonnetje....!!
Hier ook eentje verkouden hoor, maar met zo'n pompje om het neusje schoon te maken slapen we 's nachts vrij aardig.
Kon je vanmiddag mee een dutje doen Femkes? Dat probeer ik nu wel elke dag hoor.

Vickypreg
9 September 2010, 19:45
Hier is het de hele dag prachtig weer geweest! Bizar! Heb zelfs de was buiten gehangen en we hebben de hele middag buiten gezeten/gespeeld in de zon!

patricia76
10 September 2010, 07:00
Hallo

Ik heb een vraagje aan jullie wanneer gaan/hebben jullie het andere kindje verteld dat die een broertje/zusje kreeg/krijgt?

amy-baby
10 September 2010, 07:15
@patricia; toen ik de eerste 3 maanden gepasseerd was. Ook mijn neefje en nichtje (van me zus) hebben we het daarna pas verteld, want kinderen vertellen het heel snel he? en je moet het ook uitleggen als het niet goed is gegaan, en dat begrijpen ze heel vaak niet.
Wij hebben onze dochter destijds een truitje aan gedaan met ik krijg een broertje of zusje en dat liet ze heel trots zien...

groetjes amy

Femkes
10 September 2010, 07:23
Hey,

Ja uiteindelijk is het gisteren nog wel mooi weer geworden. Ze is nog wel wat opgeknapt. Ik heb wat babyneusspray gehaald en het gaat ietsje beter. Vannacht een paar keer wakker geweest, maar ging makkelijk weer slapen. Wij hoeven het niet te vertellen, want dat snapt ze nog niet. Maar als ik dat wel had moeten doen had ik idd even gewacht. Ik ken iemand die het redelijk vroeg had verteld en waarbij het misging. De oudste was ontroostbaar........dat valt niet uit te leggen.

Succes!

suus81
10 September 2010, 08:06
Wij hebben het verteld nadat we een goede echo (bij ruim 9 weken) hadden gehad
Maar Nikki is natuurlijk ook al bijna 6 en die ving echt wel dingen op tijdens gesprekken.

patricia76
10 September 2010, 08:10
JA mijn dochter is nu ook 3,5 jaar en niet dom, denk dat we de echo zeker afwachten als dan alles goed is, willen we het denk ik vertellen, wil het ook wel graag met haar delen hoor, maar zeker niet te vroeg al het mis gaat snap ze er denk ik idd helemaal niks van.

amy-baby
10 September 2010, 08:18
ja 6 jaar is helemaal een leeftijd dat ze het begrijpen inderdaad. Maar ik sta er echt van te kijken hoe jong ze zijn en al zoveel begrijpen. Onze dochter is 2 jaar (van juni) maar begrijpt precies wat er gebeurde, en nu ook met haar broertje. Kinderen hebben vaak meer door denk ik dan wij soms denken (hmmm...vreemde zin..haha)

E82
10 September 2010, 08:21
Ons zoontje snapt er ook nog niet veel van, denk dat ik ook zou wachten tot na de echo dat je weet dat alles goed is.

Hier uk net weggebracht naar kdv. Dadelijk zijn kamertje even poetsen en een wasje strijken. En de rest van de dag??? Beetje raar om zo thuis te zitten alleen. Wil wel vanalles doen, er is ook vanalles te doen nog, maar morgen ook al familiedag dus denk dat het verstandiger is om me even rustig te houden vandaag.

suus81
10 September 2010, 08:24
Dat denk ik ook hoor amy, ze kunnen wel niet alles verwoorden, maar snappen doen ze heel veel

amy-baby
10 September 2010, 08:30
@E82; ja doe dan maar rustig aan hoor, anders kan je morgen niets, en....het wordt morgen prachtig weer.

@suus; nou onze dochter begon ook in ene keer echt te praten met dingen "als de baby eruit is"...haha.. "mama baby in de buik" en "samen met boertje (geen broertje..) bumba kijken"...

@hier; manlief nog ff laten slapen want die was vannacht met ons jochie in de weer, die had krampjes. Zodirect maar met de kindjes papa wakker maken.

karin26
10 September 2010, 08:48
Hey meiden, eindelijk ben ik 37 weken dus de kleine man mag officieel komen hahahahaahahah.

Wij hebben Janneke een truitje aangetrokken op haar verjaardag met: IK WORD GROTE ZUS...
Voor dat iedereen het in de gaten had hahahahaha.

Janneke hebben we ook niet vaak meegenomen naar het ziekenhuis. Als we haar dan vertellen dat we baby gaan kijken dan snapt en ziet ze er niks van. Ik denk dat het bij een vk praktijk leuker wordt aangepakt voor een grotere broer of zus.
In het ziekenhuis vertellen ze niet veel tegen de kindertjes.. Maar ach ze weet dondersgoed dat er een baby bij mama in de buik zit en ook dat het een boertje wordt zo noemt ze het hahahahahaah.

Nou ik ga even rondje lopen, kan namelijk niet lang op de stoel zitten,...

E82
10 September 2010, 09:05
Amy, ik had het weerbericht nog niet gezien, maar hopelijk klopt het voor hier ook! We zijn namelijk veel buiten morgen.

Karin, 37 weken alweer...
Denk dat voor de kleintjes inderdaad bij een vk leuker is, tenminste bij ons betrekken ze ons zoontje er wel bij, hoe klein hij ook is. Mag mee op de tafel zitten als ik daar lig en dan buik voelen, hartje luisteren etc. Hij snapt het niet, maar vindt het wel grappig!

karin26
10 September 2010, 09:08
Nou dat wordt bij ons dus echt niet gedaan hoor. Pfff en daar baal ik wel van.
Maar we hebben thuis een dokterskoffertje en dan mag ze zogenaamd mijn buik luisteren enzo hahahaahah.

E82
10 September 2010, 09:13
ja, zo kun je haar er zelf ook goed bij betrekken, maar eigenlijk toch maar raar dat ze het in het zhuis zo slecht doen. Terwijl ze er toch dagelijks mee te maken krijgen, broertjes en zusjes!

suus81
10 September 2010, 10:35
Ik heb de volgende afspraak bij vk zo gepland dat mn dochter eens mee kan gaan, ben benieuwd

Vickypreg
10 September 2010, 12:04
Ik weet eigenlijk niet meer hoe we het verteld hebben of wanneer. We hadden het er wel gewoon over waar hij bij was, hij was nog zo klein en begrijpt er nu niet zoveel van al kan hij wel zeggen zusje en weet hij dat er een baby in mijn buik ziet. Hij zegt kaboem kaboem (het hartje) en heeft het ook zien en voelen bewegen dat leek hij wel door te hebben. Ik betrek hem er nu steeds meer bij en verte een beetje wat er gaat gebeuren. Ze begrijpen idd meer dan je denkt.
Onze VK betrekt hem er wel bij. Maar hij gaat ook gerust daar zelf spelen dat vind hij het leukste haha.

@Karin, heerlijk 37 weken! Ik nu 31 precies!

Femkes
10 September 2010, 15:44
Hi,

Het lijkt me leuk om het met je eerste te kunnen delen. De mijne is nu nog te jong daarvoor en dat vind ik weleens jammer (deze zwangerschap kwam ook een stuk vlotter dan we hadden gedacht). Maar: ik geniet er nog steeds van hoor.

Liefs!

patricia76
11 September 2010, 10:26
Soms gaat alles sneller dan verwacht :)
Had ik ook bij mijn eerste zwangerschap we dachten dit gaat wel ff duren jaren lang pil gebruik en trager zaad van mijn vriend, maar niks was minder waar binnen een maand was ik zwanger :)

Femkes
12 September 2010, 08:53
haha,

Ja zoiets was het ook bij ons. Was je nu ook weer lekker snel? Bij de eerste had ik eerst 2 miskramen en het duurde maanden. We dachten nu: laten we eens kijken waar het lot ons brengt en ik was idd binnen 1 maand al zwanger. Onze omgeving was ook perplex..naar iedereen vond het erg leuk voor ons....

Liefs

Vickypreg
12 September 2010, 09:30
Ja zoiets verwacht je ook niet idd. Wij hebben er bij beide evenlang over gedaan :-)

@Karin, hoest met jou? Hou je het nog een beetje vol?

@Amy, gaat het goed?

@E82, bij jou gaat het ook hard he ik wordt steeds ongeduldiger haha.

Vandaag zei m'n zoontje, baby uit haha. En hallo baby en hij ging mijn buik kusjes geven en aaien. Zo schattig.

Het is rustig hier!

E82
12 September 2010, 10:49
Wat valt het weer zo weer tegen na een dagje als gister. We hebben een hele leuke familiedag gehad en de hele dag buiten geweest, heerlijk!
Vicky, ja ik vind het nu ook wel hard gaan, nog 2 weekjes en dan mag hij/zij van mij gerust komen. Ben er wel klaar voor.

Jullie hebben ook al kindjes op het kdv...wat doen jullie dadelijk met trakteren? Dacht daar vanmorgen aan, er zitten nog zo'n kleintjes bij dat iets met muisjes me niet zo geschikt lijkt. Maar vind het wel leuk om iets te doen!???

amy-baby
12 September 2010, 11:05
Mijn dochter gaat naar een gastouder, dus geen idee....maar anders zou ik iets zacht doen met blauw of roze of zo....

Vickypreg
12 September 2010, 19:58
@E82, waarom doe je niet soepstengels met een kaartje eraan van ...is geboren zoiets??

Klungeltje23
12 September 2010, 20:47
E82:Ik weet niet of je handig bent, maar je zou een leuk doosje kunnen maken in de kleur van het geslacht en deze vullen met liga etc.

Syl
12 September 2010, 20:48
poeh ja dat is nog een lastige...verantwoord trakteren en dan roze of blauw..

ik weet niet of het bestaat, vast wel. Roze of blauwe muffinpapiertjes en daar een kleine lekkernij in. Lijkt dan op een petit fourtje. Rozijntjes bijv. Neem aan dat de kindjes het dna wel op het kdv opeten.
Of iets lekkers en dat in een blauwe of roze servet verpakken. strikje erom met een kaartje en klaar.

Doen jullie trouwens aan geboortebedankjes?

Koli
12 September 2010, 20:51
Of soepstengels dopen in glazuur met een kleurtje :D

Pixxie
12 September 2010, 20:51
Hier nog eentje die errug snel zwanger werd ;) Na 2 rondes was het al raak! :D

Traktaties.. Van die zachte spekken in blauw of roze? Of indd iets verantwoorders met liga, rozijntjes, fruit o.i.d...

Wij hebben het gisteren wereldkundig gemaakt, erg leuk! :D Alle zussen en zusjes (8 stuks) reageerden super blij. Kregen 2 reacties van: Nu alweer? Nah, vind ik zo stom, houd dat lekker voor je dacht ik toen..

Pixxie
12 September 2010, 20:53
Geboorte bedankjes? Anderen bedanken omdat je een kind heb gebaard?

Koli
12 September 2010, 20:58
:lol: ik heb er ook nooit van gehoord... Ze krijgen toch beschuit? hahaaha

Syl
12 September 2010, 20:58
hahhahaha nee hoor, voor de belangstelling die ze tonen voor je kindje?
Waar ik vandaan kom is het heel gebruikelijk. Net als een huwelijksbedankje.

Pixxie
12 September 2010, 21:03
Syl, haha okee ja een huwelijksbedankje ken ik wel, maar geboortebedankjes vind ik een beetje vreemd, je stuurt kaartjes, deelt beschuit uit aan je bezoek en dan vind ik het wel weer mooi geweest :)

:lol: :lol: :lol: Heb hier wel dikke lol erom trouwens :lol:

Syl
12 September 2010, 21:05
Google er maar eens op!
Hoezo moet je er om lachen? Niet dat ik beledigd ben ofzo hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig :D

Syl
12 September 2010, 21:06
maar, als je het goed bekijkt, dat is met een huwelijk ook, dan stuur je een kaart, ze komen naar je feest, ze eten en drinken zich een slag in de rondte en als ze naar huis gaan krijgen ze een bedankje ;)

patricia76
13 September 2010, 07:04
Ik heb bij mijn eerste dochtertje wel bedankjes gedaan, een klein doosje met de tekst bedankt en daar zatten 2 zuiker hartjes in
Iedereen vond het heel leuk. Je bedankt hen voor hun komt en de kadootjes die ze mee neme voor de baby , ik was in mijn familie ook de eerste die het deed hoor en ik denk dat we met de tweede wel wat bedenken.

E82
13 September 2010, 09:13
goedemorgen,
bedankt voor de tips voor het trakteren op het kdv, weet nog niet wat ik ga doen, maar heb in ieder geval wel weer wat ideeën!
Geboortebedankjes doen we hier ook niet trouwens.

Pixxie, leuk dat je goede reacties hebt gehad! Hier waren sommige in eerste instantie een beetje verbaast dat we zo snel weer voor een 2e gingen, maar daarna waren ze ook erg enthousiast. En het blijft onze eigen keuze hè...trouwens, voor hetzelfde geld had het veel langer geduurd, je weet nooit hoe snel dat het lukt!

Pixxie
13 September 2010, 09:22
E82, ja hier dus hetzelfde, vooral de familie van mn vriend reageerden zo. Zn oma vroeg zelfs of het gepland was!? Nah dat vond ik wel ff raar hoor, maar goed. Er zit straks 1 jaar en 10 maanden tussen.

Pixxie
13 September 2010, 09:24
Syl, ik moest niet lachen om de geboortebedankjes zelf hoor! :) Meer om de reacties die erna kwamen, vond het gewoon grappig :D Ik zit nu ineens te bedenken dat mijn vriendin en haar kennis (beiden Braziliaans) ook van die bedankjes hadden! De 1 had een koelkast magneet met de naam van haar dochter erop en de ander een geurkussentje met de naam erop. Als je veel bezoek krijgt is het wel leuk om de gasten bij vertrek een kleinigheidje aan te bieden inderdaad, daar zit wel wat in :) Maar dan zouden ze het een kraambezoek-bedankje moeten noemen :lol:

E82
13 September 2010, 09:30
Pixxie, hier zit er dadelijk een jaar en 9 maanden tussen. Ik vind het prima hoor, drukker wordt het altijd ongeacht hoe oud je oudste kindje is. En dicht op elkaar of juist wat er tussen, het heeft beide voor en nadelen denk ik.

Ik vond met het huwelijk de bedankjes uitzoeken al zo lastig...heb zelf wat dingen gekregen die ergens in de kast belanden en waar je dus niks mee doet, dat vond ik dan weer zonde. Voor geboorte zou ik het zo helemaal niet weten, maar heb me er dan ook niet in verdiept.

Ik ga vast een stukje van de badkamer uitdoen. Zoontje is bij opa en oma vandaag, ik ga daar straks ook eten. Maar eerst een dagje voor mezelf dus!

amy-baby
13 September 2010, 09:54
@syl; ik ken het ook geboortebedankjes. Maar wij hebben het niet gedaan hoor. Ik vond alles al duur genoeg.

@E82; ben heel benieuwd wat je gaat trakteren.

@pixxie; gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb juist liever dat ze me in het gezicht zeggen dat ze het snel vinden, dan dat ze het denken en met andere erover hebben. Daarnaast is het onze keuze toch. Mijn baas vond het ook snel terwijl mijn dochter nu 2 jaar en 3 maanden zit (dit is toch de standaard volgens mij...haha), dus het is voor iedereen verschillend. Ik heb het ook weleens gevraagd hoor of ze bewust zo'n korte tijd er tussen laten, ook op dit forum (terwijl ik ook 2 kindjes heb), ik vind het vreemd dat iemand er door beledigd is. Het kan namelijk ook zo zijn, dat het niet gepland was toch? maar goed veel meer vrouwen zeggen dat ze het vreemd vinden hoor zo'n reactie, vandaar dat ik het even vraag aan jou.

@hier; een mindere nacht....pff...Tygo besloot om 3 uur heel erg te spugen, dus weer omkleden, en daarna was hij heel onrustig. Nu ligt hij lekker te slapen, of wakker te zijn, maar neit te huilen. Aangezien jullie allemaal al een kindje hebben, weten jullie dit? ik weet het niet meer, vergeet je zo snel. Tygo krijgt om de 3 uur een voeding en s avonds rond half 12 krijgt hij ook, dan laten we hem in de nacht komen, maar ook dan komt hij nog om de 3 uur, hoe krijg ik het voor elkaar dat hij de nacht ietsje langer doorslaapt al is het maar tot 4 of 5 uur..... ik weet dat neit meer, onze dochter sliep met 6 weken al helemaal door, en met 2 weken had ik ook de voeding van rond 3 uur eraf, en pas om 5 uur.

Groetjes Amy

Syl
13 September 2010, 09:58
Wij hebben het toen heel simpel gehouden. Van die ienieminie sokjes bij de hema gekocht en bij de jamin blauwe en witte snoephartjes, die in cellefaan in het sokje met een strikje en naamkaartje erom. klaar en zag er heel leuk uit!
En helemaal niet duur!

Pixxie
13 September 2010, 10:22
Amy, ik was niet zo zeer beledigd maar ik vind persoonlijk dat mensen zulke opmerkingen maar voor zich moeten houden, het kwam er echt lullig uit namelijk. Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven maar ik vond het en ongepast moment.

E82
13 September 2010, 10:30
Amy, dat vergeet je inderdaad vluh he, hoe het bij je oudste ging! Hier sliep mijn zoontje ook bij 6 weken al helemaal door. Volgens mij moest ik overdag om de 3 uur voeden en dan kwam hij 's nachts steeds wat later omdat hij overdag al voldoende binnen had. Maar ja...helaas is het per kindje anders wanneer ze doorslapen!
Hoe vindt je het tot nu toe met twee kindjes? Goed te plannen allemaal?

Ik vind het ook niet erg als iemand vraagt of het wel gepland was zo dicht op elkaar. Maar als ze het meteen zeggen als je gaat vertellen dat je zwanger bent....dat komt dan wel een beetje lullig over, was bij mij tenminste zo. Terwijl als ze het na een paar maanden eens vragen...dat maakt toch verschil, kan dat niet zo goed uitleggen.

Vickypreg
13 September 2010, 10:40
Pixxie, ik ben het wel met je eens. Je verteld heel blij dat je zwanger bent en dan meteen: was het gepland? Raar! Het is ieder zijn eigen keuze vind ik. Ik snap best dat als je zelf er langer tussen wil laten je er anders over denkt, wij hebben er straks 2 jaar tussen zitten maar het had ook minder kunnen zijn (we zijn eerder begonnen natuurlijk) en ik moet zeggen dat we geen enkele reactie hebben gehad van was het gepland. Mijn oma zei alleen: nou dan zal je het wel druk krijgen....vond ik ook apart.

Ik ben zelf eerder een voorstander van lekker dicht op elkaar dan ver van elkaar af, maar dat is meer omdat ik er een bepaald beeld bij heb en vind ook dat iedereen dat zelf moet weten. Bovendien kan je het niet altijd van te voren voorspellen, soms lukt het gewoon niet eerder of gebeurd er iets waardoor je er zoveel jaar tussen laat of moet laten.

@Amy, 2 weken oud en om de 3 uur komen is normaal. Wij lieten Dani ook gewoon komen en ik denk dat hij om de 3 uur kwam. Later liet hij er 's nachts uit zichzelf wel 4/5 uur tussen maar ik weet niet of dat al met 2 weken was. Je kunt er denk ik niet zoveel aan doen, hij is nog zo klein.

@Syl, wij doen ook geen geboortebedankjes vind het eigenlijk een beetje onzin. Het komt wel leuk over maar weet niet meer wie het zei, het beland vaak in de kast of prullenbak en jij hebt er dan veel werk en geld in zitten.
Ik vind het met een huwelijk nog wat anders (al krijg je die ook niet altijd) want daar geef je vaak best veel geld aan uit zeker als je daggast bent.

Mijn zoontje is ook al bij oma en ik moet zo weer aan het werk. Nog 3 weekjes....(9 halve dagen). Ik tel echt af nu, ben er helemaal klaar mee haha.

amy-baby
13 September 2010, 12:36
Ik ga het aan niemand meer vragen of het gepland is of dat het snel is achter elkaar, want aan jullie reacties te lezen kan het toch wel kwetsend overkomen, en dat is nooit mijn bedoeling. Ik heb het laatst ook nog aan iemand gevraagd op het forum, maar ze reageerde er gewoon op, dus zal wel goed geweest zijn.

@vickypreg; dat je oma zegt dat je het wel druk gaat krijgen, die heb ik ook al vaak gehoord hoor, maarja...het is wel zo..haha...maar het is misschien niet leuk als dat de eerste reactie is als je net verteld dat je zwanger bent. Dat Tygo nog niet langer tussen de voeding laat zitten is goed hoor, en hij is inderdaad pas 2 weekjes dus hoeft ook niet, vroeg me alleen af wanneer dat was. Toen we lisa uit het ziekenhuis kregen was ze 2,5 week oud, en liet toen 5 uur tussen de voeding. ik weet dus niet of dat vanzelf is gegaan in het ziekenhuis of dat ze iets hebben gedaan??? of veranderd hebben, vandaar mijn vraag.

Het maakt voor mij denk ik ook niet uit of er een jaar tussen je kindjes zit of 3 jaar, pittig is eht toch wel. Het is gewoon druk, maar dat geeft niets, ik wilde ook dat er niet teveel leeftijdsverschil tussen zat. Ook bij mij zou het korter geweest zijn, als het in ene keer was gelukt, nu was het binnen 5 maanden.
Nou ik plof ff op de bank, beide kindjes liggen op bed....

Groetjes amy

Syl
13 September 2010, 12:53
Ik krijg al niet zo een leuke reacties en dan ben ik nog geeneens zwanger. Wij hebben wel aan mensen verteld dat we een tweede willen en we doen er verder ook niet geheimzinnig over.
Maar omdat onze tygo heel druk kan zijn, zijn er wel mensen die al eens gezegd hebben: zou je wel aan een tweede beginnen? De eerste heb je al je handen vol aan, dat soort opmerkingen. Ook omdat ik fibromyalgie heb. Ik snap mensen wel, ze zeggen het uit bezorgdheid voor mij maar pijnlijk is het wel.
Gelukkig maak ik me er nu niet meer druk om. Mensen moeten maar vinden wat ze vinden, ik ben degene die de keuzes voor mijn eigen leven moet maken...

amy-baby
13 September 2010, 13:09
@syl; nou die opmerkingen heb ik dus ook naar me hoofd gekregen, en dat vind ik wel heel kwetsend, want het is echt net of dat ik het niet zou redden met 2 kindjes. Dat maakt mij wel onzeker. Gelukkig heeft het mij er niet van weerhouden, en brengt tygo juist een beetje rust bij mij t.o.v. lisa.

groetjes amy

Pixxie
13 September 2010, 14:52
Vraagje: welk formaat deken/dekbed hebben jullie kroost in hun ledikant/juniorbed?

Pixxie
13 September 2010, 14:57
Amy, ik geloof dat Liam met 2 weken zo om de 3-4 uur kwam, en met een maand of 2 sliep hij 5 of 6 uur achter elkaar. Maarja, elk kindje is verschillend.. :)

amy-baby
13 September 2010, 14:57
Onze dochter heeft een peuterbedje en heeft daarbij een peuterdekbedje. 120 x 150 of zo, ik weet het eigenlijk niet zo, hebben we bij de prenatal gekocht, en de overtrekjes gewoon bij de hema.

Groetjes amy

amy-baby
13 September 2010, 14:59
ja tuurlijk is elk kindje anders, maar aangezien we dit bij onze dochter niet hebben meegemaakt omdat ze in het ziekenhuis lag, vraag me het af....
hij heeft zojuist weer zijn bedje weer helemaal ondergespuugd, wordt er een beetje moedeloos van.

Pixxie
13 September 2010, 14:59
Ja dat formaat zoek ik dus ook, maar kan het nog nergens vinden :S Hopelijk hebben ze die bij de Ikea. Hij heeft er nu 1 van 80x100 cm maar kan geen lekker nestje maken zeg maar, dus wil een grotere kopen :)

amy-baby
13 September 2010, 15:04
Bij de prenatal gekocht. Wel een 4-seizoenen hebben wij gekocht. was wel prijzig maar die hebben we zelf ook. De dekbedovertrekken zijn goedkoper bij de hema.
Maar ligt jullie kindje al onder een dekbedje dan? Wij hebben onze dochter pas bij 1 jaar en 9 maanden zoiets eronder gedaan, of nog iets later zelfs. Maar goed sommige kindjes (zoals een vriend van ons zijn kindje) sliep al met 1 jaar onder een dekbedje en sliep veel beter.

groetjes Amy

Pixxie
13 September 2010, 15:08
Amy, Liam kreeg al een dekbedje over toen hij pasgeboren was, hier weten ze niet beter omdat het warmer en behagelijker is (aldus hun). Hij heeft een winter en een zomerdekbedje en zonder slaapt hij niet, hij bouwt altijd een lekker nestje. Hij slaapt trouwens ook al vanaf 3 maand op zn buik, ik ben een onverantwoorde mama ;)

Femkes
13 September 2010, 17:41
Hoihoi,

Hier weer even een berichtje van mij. Bij mij was het ook zeer snel op de eerste dat ik weer zwanger ben. Zij was 7 maanden. Ik was wel bang voor negatieve reacties, maar eigenlijk viel het mij heel erg mee....Ik weet dat bij een collega, die had er 3 maanden tussen zitten (kinderen schelen dus precies 1 jaar), er wel negatieve reacties waren. De meesten zeiden gefeliciteerd en daarna: zo dat is snel. Maar in de trant van dat ze het helemaal niet hadden verwacht en niet veroordelend.

Toen onze dochter net geboren was kwam zij zelf om de 3 uur, ook in de nacht. Na een maand of 2 werd dat 4 uur en in de nacht 5. Later werd dat om de 4 uur en in de nacht doorslapen. Ik deed dan wel de voeding die zijn 's nachts normaal had nog extra 's avonds. Zij had dus om een uur of 7, 10 en 12 uur voeding. Daar sliep ze lekker op door. Ik haalde haar daarvoor uit haar bed. Ik wachtte niet totdat zij zelf kwam.

Succes!

Klungeltje23
13 September 2010, 18:14
Pixxie:Dana heeft een peuterbed, maar een een persoons dekbedje.Ik heb deze bij Ikea gekocht en die zijn heerlijk.Ze hebben daar ook het peuterformaat hoor!
Dana heeft pas sinds deze week een dekbedje, maar had het al veel eerder moeten doen want ze vind het super.

amy-baby
13 September 2010, 18:26
@femkes; oh volgens mij heb ik het aan jou gevraagd op het forum of het bewust zo snel op elkaar was.....Sorry hoor hier net dat ik mensen daar heel erg mee kan kwetsen, maar dat is niet mijn bedoeling...:oops::cry:
Persoonlijk vind ik 3 maanden wel heeeeel snel hoor, maarja het kan gebeuren he?

Groetjes amy

Vickypreg
13 September 2010, 19:10
@Amy, je mag zoiets wel vragen ik vind het eerder kwetsend als het familie is of als dat de eerste reactie is terwijl het helemaal zo snel nog niet is. Als iemand na 3 maanden alweer zwanger is vind ik de reactie wel logischer....ik denk dat niemand dat plant zo snel namelijk.
Over dat het drukker is dat verwacht ik idd ook wel, maar ik vond het gewoon een rare reactie. Ik vertel haar dat ik zwanger ben en dat is het enige wat ze zegt. Ik stond met mijn mond vol tanden. Daarna zegt ze doodleuk, ik zal wel duimen voor een meisje dan ben je daarna klaar........na ja zeg!

@Pixxie, wij hebben net als Amy een peuterdekbedje gekocht bij de prenatal vier seizoenen en het viel me nog best mee in prijs. WIj hebben hem met korting voor 42 euro gekocht. Hij ligt er nog niet onder, ik wacht nog even tot het echt kouder is maar vraag me af of hij er wel onder blijft liggen want nu heeft hij alleen het overtrek en daar gaat hij al bovenuit.

@Kim, hoe is het met je? Je hebt nu geen banner van deze zwangerschap, hoe ver ben je nu?

amy-baby
13 September 2010, 19:47
@vickypreg; nou die reactie vind ik ook belachelijk hoor. En helemaal dat ze zegt dat ze hoopt dat het een meisje wordt, en dan de reden, misschien wil je wel meer kinderen, dat weet zij toch niet. Tja mensen denken helaas toch wel wat ze willen, ach maar proberen om er boven te staan.
Oja lisa ligt ook heel vaak boven het dekbedje hoor, maar wij kijken s nachts altijd ff en dekken haar weer toe. Ze gaat als z enet in bed ligt wel echt bijna met haar hoofd eronder, dat vind ze fijn...maar ze woelt heel erg, dus dan ligt ze er boven. ben wel blij met de 4 seizoenen.

Ohhh tygo wordt weer wakker. hij wil niet echt slapen na 19.00 uur, beetje aan het mopperen en huilen....

groetjes amy

Vickypreg
13 September 2010, 20:11
@Amy, ja ik ook maar verder kreeg ik alleen maar positieve reacties hoor. Mijn oma is een aparte af en toe haha. Hopelijk spuugt ie vanavond niet weer ales onder, vervelend is dat. Wij hadden standaard een spuugdoekje onder dani zijn hoofd liggen en haalden dat dan weg als het vies was zodat we niet constant hoefden te verschonen. Hij heeft ook altijd veel gespuugd en ik bleef wassen. Kleding soms 3 setjes op een dag, boxkleed e.d. pff.

Man ik kijk er zo naar uit dat ze er strakjes is, het lijkt nog wel erger dan toen bij Dani haha. Heb er gewoon echt zin in, weet ook wel dat het ook zwaar is maar kan gewoon zowat niet wachten ik tel de dagen echt af.

Karin hoe is het met je?? gaat het wel goed?

Syl
13 September 2010, 21:58
Amy heb je een katoenen luier onder zijn hoofdje liggen? dat is misschien ook handig zodat vje niet midden in de nacht het wiegje hoeft te verschonen maar alleen de luier...deden wij altijd met tygo en dat bleek wel zo handig!

Syl
13 September 2010, 22:02
pixxie bij de leenbakker krijg je ze ook, daar heb ik het gekocht. geen 4 seizoenen maar het is dan hier op de slaapkamers niet koud in de winter.

Mijn man zegt altijd, meningen als poepertjes ( hij zegt dan iets wat ik niet zo netjes vind ;) ) iedereen heeft er een en ik moet zeggen dat die gedachte wel helpt ;)

Femkes
14 September 2010, 07:35
Hey,

Amy: ik weet niet meer of jij het gevraagd hebt. Ik heb inderdaad die vraag wel vaker gekregen (nou ja: iets van 2x op het forum, prive niet). Ik denk dat het kwetsend is als dat het enige is dat je zegt. Niet gefeliciteerd en hoe lang al? maar echt alleen: jeetje dat is snel. Net zoals bij Vickypreg. Dat is echt heel naar. Mijn collega zei ook dat niemand gefeliciteerd zei, maar alleen maar: nu al?? Ze heeft in het team gezegd dat ze dat naar vond, dus ik denk dat mijn teamgenoten het nu niet meer zullen doen ;).

Mijn dochter heeft sinds zij vorige week ziek is geweest echt problemen met slapen. Ze slaapt nu al 2 nachten pas om 11 uur. Heel vervelend. Dat is nieuw voor mij. nog tips iemand?

Liefs!

Vickypreg
14 September 2010, 08:32
@Syl, ik had ook altijd een katoenen luier onder zijn hoofd maar dat vond ik zelf ook heel onhandig om die hele lap eruit te halen en weer een nieuwe eromheen te leggen. Bovendien moet de kleine daar het bed voor uit. Als je een spuugdoekje bovenop die luier legt hoef je alleen het spuugduukje even weg te halen want in de meeste gevallen kwam het (bij ons dan) alleen daarop en niet op zijn kleding. En ander moest ik hem alsnog omkleden.

@Femkes, heb eigenlijk geen tips voor je. Probeer het met wandelen eens ofzoiets. Wij hebben ook wel eens van die avonden gehad dat hij ineens niet wilde slapen en helemaal overstuur was. Mijn vriend ging dan vaak een stuk lopen en dat hielp altijd eigenlijk. Hij is ook wel eens 's ochtends om 6 uur gaan wandelen haha.

Syl
14 September 2010, 08:52
Dat is ook een goede Vicky! Maar als je niets doet moet beebje er zowiezo uit voor een schoon bedje ;) Maar zelf ben ik niet zo kapot van losse lappen in het bedje van die kleintjes. Maar dat is ook maar een idee hoor..

Femkes, heb je iets anders gedaan dan anders toen je dochter ziek was? Dan heb je kans dat ze daaraan gewend is nu en haar dat wel goed bevalt ;) echt tips heb ik niet. Ik keek altijd naar wat de behoefte van Tygo was.
Ik ging er altijd van uit dat als hij in slaap gewiegd wilde wordne, ik dat beter kon doen dan hem een half uur laten huilen ofzo. Maar goed, dat is maar een voorbeeld en iedereen moet doen wat zij vindt dat de moet doen

Vickypreg
14 September 2010, 08:56
Syl, ik ben ook niet van losse doekjes maar stopte hem dan aan 1 kant een beetje in. En als ze zo klein zijn draaien ze natuurlijk nog niet uit zichzelf dat scheelt weer.

Syl
14 September 2010, 08:58
Karin hoe is het met vjou? Je bent zo stil....

Syl
14 September 2010, 08:59
Dat is zo Vicky. Ik geloof dat wij in het hele begin, de eerste paar weken ook zo een doekje erbij legden. Je vergeet die dingen zo snel vind ik!
Hier staat een echte jongenspeuter naast me die vliegtuigen wil kijken op youtube... iets van zijn papa ;)

karin26
14 September 2010, 09:00
goedemorgen dames, hier nog bib.

Het gaat alleen een stuk slechter met lopen. Gister de puf niet gehad om achter de comp te kruipen, want manlief was voor het eerst weer een hele dag weg.

Morgen weer naar de gyn...

@Syl idd ieder doet het op zijn of haar manier om een kindje te troosten of juist niet.
Wij hadden met Janneke eigenlijk nooit problemen totdat ze 9 maanden was. En toen deden we op een dag de slaapzak uit en was het goed.
Janneke was/is erg makkelijk w.d.b.

Nu ook dan wilt ze niet slapen, maar ondertussen loopt ze naar boven en kan ik de tanden poetsen etc. Zodra ze de pyama aanheeft gaat ze op bed liggen. En dan stug volhouden dat ze NIET naar bed gaat haahhaahahahah.
En zodra je beneden bent is het rustig boven...

Syl
14 September 2010, 09:05
Hey daar ben je! Balen meid dat je zo een last hebt! ik hoop voor je dat de laatste weken snel gaan!

Ik moet wel bij Tygo blijven zitten tegenwoordig tot hij slaapt. Ik moet het eigenlijk afleren maar daar ben ik nog niet helemaal aan toe in die zin dat ik de moed nog niet kan opbrengen hem ook te laten huilen tot hij slaapt of zo.
Nu gaan we wel vaker 5 minuten weg en daarna weer naar hem toe en dat gaat goed.

Vickypreg
14 September 2010, 09:08
@Karin, zag net op je andere topic dat je door je enkel gegaan was met traplopen. Kan Janneke niet zelf naar beneden lopen? Ik heb het Dani speciaal aangeleerd want ik kan hem echt niet meer naar beneden tillen dat is echt gevaarlijk. Wij hebben een open trap en hij houdt zich goed vast aan de spijlen en ik loop dan voor hem dat gaat heel goed.
Wat betreft het indalen dat kan toch ook nog tijdens de bevalling gebeuren bij een 2de?

Pixxie
14 September 2010, 10:23
Karin, ook nog door je enkel gegaan? Jakkes he, het zit je ook niet mee! :( Hopelijk laat beeb niet lang meer op zich wachten :)

Syl, ik woon niet in Nederland dus de Leen Bakker en Prenatal gaan niet op voor mij, haha.

Ik moet Liam altijd toedekken tot zn oortjes, dan schommelt ie even, pakt zn knuffel en valt ie zo in slaap, echt heel schattig. Verder ook nooit echt grote problemen gehad. Hij moet wel zn slaapzak aan, anders slaapt ie niet op een 1 of andere rare manier.

Vickypreg
14 September 2010, 10:36
Dani gaat nu steeds kletsen in bed. Hij heeft hele verhalen en dat kan zo een uur duren. Maar hij valt wel altijd zelf in slaap. Wij zijn wat het slapen betreft altijd heel strak geweest en moet zeggen dat dat meestal goed werkt. Hij heeft wel vaker gehad dat hij huilde in zijn slaap en dan moeten we wel naar hem toe, maar we haalden hem er zelden uit. Hij komt zelfs nu hij een peuterbed heeft niet zelf uit zijn bed, hij gaat zitten kletsen en wacht tot wij komen. Best handig haha.

Syl
14 September 2010, 10:46
En heeeeel schattig vicky ;) Lief is dat he!

E82
14 September 2010, 10:54
zo, eindelijk even tijd voor de comp. Zoontje is niet helemaal fit, super verkouden, beetje verhoging (38.0)Wil niet veel anders dan wat tegen me aanhangen. Heb hem nu toch nog maar even naar bedje gebracht.

Vannacht zat hier heel de regio zonder stroom..jeetje wat is het dan donker in huis zeg. Manlief eerst een zaklampje gaan halen voordat ik ging plassen!! Vond het niet geweldig hoor, stel dat de bevalling dan begint...je hebt geen licht, geen telefoon (alleen mobiel, maar zelfs die had slecht bereik)...ben blij dat nu alles het weer doet.

Bij een 2e kindje kan het inderdaad zo zijn dat die pas in gaat dalen tijdens de bevalling, is geen probleem vertelde de vk. Alleen moet je dan blijven liggen als je vliezen breken toch?

Syl, ik heb pas ook een tijdje bij mij zoontje moeten blijven totdat hij ging slapen, was toen hij naar zijn nieuwe kamer ging. Hij pakte dan mijn vinger vast en viel zo in slaap. Inmiddels gaat het weer gewoon zonder dat we daar blijven. Zijn periodes denk ik!

Vickypreg
14 September 2010, 11:07
@E82, als er veranderingen zijn vind ik ook wel dat je daar extra aandacht aan mag besteden zoals een nieuwe kamer e.d. dan is het helemaal niet erg om even erbij te blijven want hij moet ook vertrouwen krijgen natuurlijk. Maar op een gegeven moment moet je het idd wel afbouwen, anders blijf je bezig en ze moeten ook leren zelf in slaap te vallen vind ik. Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.

Lastig geen stroom hebben zeg, dan is alles ook echt donker idd. Gek hoor.

En volgens mij moet je idd gaan liggen als je vliezen breken en de kleine is nog niet ingedaald.

karin26
14 September 2010, 11:09
@Vicky, ja hoor Janneke kan heeeeel goed traplopen. Maar ik ga altijd achterwaarts naar beneden. En dan hou ik 1 handje vast dus heb haar per ongeluk mee naar beneden getrokken vandaar.

Pfff ben in een keer misselijk. Ik hoop zoooo dat de kleine man deze week komt. Ik geniet ontzettend hoor, van al die bewegingen in mijn buik. Maar ik kan me niet meer herrinneren wanneer ik kon lopen zonder pijn. Dus ik wil dat graag terug.

Zo lekker lunchen. Janneke is al voor zichzelf begonnen met smeren hahahaahah. Smeerkaas op een cracker. Waar je een kind al blij mee kan maken..

Oja, Janneke komt ook echt haar bedje niet uit. Gaat zitten zingen en kletsen, maar als het te lang duurt gaat ze huilen hahahaahahah

Femkes
14 September 2010, 12:28
Hey,

bedankt voor alle tips...het klopt inderdaad dat ik haar uiteindelijk om 4 uur 's nachts tussen ons in heb gelegd. Dat beviel waarschijnlijk wel goed. Nu wil ze niet meer in haar eigen bed denk ik..;0

Moet dus gewoon maar vol blijven houden.

@karin: sterkte en dat het idd maar snel mag komen!

Liefs!

Vickypreg
14 September 2010, 16:53
@Karin, ja precies zo loop ik ook altijd naar beneden met hem. Vervelend hoor en met je bekken is helemaal lastig. Mijn Vk zei dat het kan zijn dat als de baby is ingedaald dat het dan minder pijn kan gaan doen doordat het dan stabieler wordt maar ja...

Ben best moe nu en dat weer is ook niks. Heb met een vriendin afgesproken straks en is heel gezellig maar heb er nu nog ff geen zin in als ik zo naar buiten kijk en heb ook een beetje last van mijn buik nu beetje ongigevoel en af en toe beetje trekkerig.

Klungeltje23
14 September 2010, 16:59
Grappig vicky:Ik heb dat ook alleen ik ben nog maar 7,5 week zwanger hahah!
Nog eventjes volhouden meid...nog een maandje dan MAG het misschien al zover zijn!

Vickypreg
14 September 2010, 17:39
Hihi Kim, in het begin heb je idd vaak hetzelfde als op het einde!

Hoe zat of zit het trouwens met jullie borsten, lekken die al of niet? Bij mijn zoontje lekte het al vanaf 20 weken en nu....niets!! Ik had bij hem ook mega pijnlijke borsten in het begin en dat had en heb ik nu ook niet.

E82
15 September 2010, 08:43
Goedemorgen,
zonnetje schijnt nu in ieder geval, dat voelt al een stuk prettiger dan die regen hè!!
Gister liggingsecho gehad, leuk om je uk zo weer te zien. Alles was ok, hoofdje naar beneden, nog ruimte genoeg om lekker te bewegen. Echoscopiste zei dat uk al een bos haartjes op het hoofdje had! Nageltjes etc kon ze al zien...dus in principe zou het geboren mogen worden, weegt nu ongeveer 2600gr, geen kleintje dus.

Vicky, ik heb bij beide zwangerschappen geen lekkende borsten gehad (tenminste tot nu toe nog niet) begin nu wel weer af en toe zo'n zeurderig gevoel erin te krijgen...dus die zullen zich ook wel voor aan het bereiden zijn.

Deze week de enveloppen voor de kaartjes schrijven en dan ben ik er een heel eind klaar voor!

Hoe is het met jullie vandaag?

Femkes
15 September 2010, 08:47
Hey,

Leuk zo'n echo. Ik kijk ook erg uit naar mijn eerste......Ik heb in mijn eerste zwangerschap geen last gehad van lekkende borsten. Ik geef nu nog borstvoeding dus ik denk dat dat gewoon door blijft lopen. Dat mijn borsten dus niet opnieuw hoeven 'af te stellen'. Ik weet niet of ik doorga tot na de geboorte van de tweede hoor....

E82
15 September 2010, 08:53
Femkes, ik vind 7 maanden bv al knap hoor. Ik heb twee keer een borstontsteking gehad...de 2e keer na 6 maanden en toen was ik echt zo ontzettend ziek, dat ik maar gestopt ben met bv geven. Maar ga er nu opnieuw weer voor hoor.

karin26
15 September 2010, 08:58
Wat een heerlijk weertje is het vandaag.
Janneke is op het kdv en ze was erg goed gemutst vandaag hahahahaah.
Ook blijft ze daar eten want wij moeten pas eind van de middag in het zkh zijn. En dat loopt altijd erg uit.

Hier de hele dag steken en scheuren in mijn buik. Net of ik behoorlijk spierpijn heb. vanmiddag maar ff vragen wat de opties nu voor mij zijn.

Nu ga ik lekker weer borduren....

E82
15 September 2010, 09:17
Karin, geniet van het dagje voor jezelf. En alvast succes straks in het zhuis!!

Pixxie
15 September 2010, 10:04
Ik begin hem hier te knijpen, heb de laatste dagen echt al dusdanig last van mn bekken dat ik bang ben om weer vroegtijdig bij huis te komen zitten. 20 september moet ik bij de huisarts zijn, dan wil ik dus doorverwezen worden naar de fysiotherapeut. Ik had niet verwacht om er zo vroeg al last van te kunnen krijgen :(

Femkes
15 September 2010, 14:02
Hey,

Dat is wel heel snel pixxie. Wat raar, hoe kan dat? Verandert er nu al zoveel in je lichaam? dat slapper worden van gewrichten ed?

E82
15 September 2010, 14:59
Pixxie, ik hoop dat je toch nog een tijdje vooruit kan. Zit er een gespecialiseerde fysio bij je in de buurt?

Pixxie
15 September 2010, 15:47
Geen idee, volgens mij is dit een standaard fysio zeg maar, zal het wel horen a.s. maandag.

Femkes, tsja hoe het kan, ik heb geen idee! Gewrichten worden niet slapper, maar de banden eromheen, haha :lol:

E82
15 September 2010, 17:55
Pixxie, als je er zo vroeg echt al zoveel last van hebt zou ik vragen naar een verwijzing voor een bekkenfysiotherapeut. Die zijn hier helemaal in gespecialisserd, bij gewone fysio krijg je ook wel oefeningen, maar is toch anders.

karin26
15 September 2010, 18:17
Nou dames, hier ff een ego berichtje.
Gelukkig zag de gyn ook in dat ik zo niet verder kan en a.s vrijdag word ik gebeld dan krijg ik de datum door voor een ks...
Pfff ben helemaal opgelucht. Ik moest ook nog aan de ctg omdat de kleine de laatste twee dagen niet zo actief was. Maar dat heeft hij goed gemaakt hoor. Hij was de hele tijd aan het schoppen enzo hahahahaha

E82
15 September 2010, 19:19
Karin, ze luisteren eindelijk naar je! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Vrijdag weet je dus wanneer je ukkie geboren gaat worden (als hij niet vanzelf eerder komt natuurlijk!) Spannend. Nog even volhouden!

Vickypreg
15 September 2010, 20:06
@Karin, wat heerlijk voor je meis!! Spannend ook wel he! Laat het gauw weten hier he!

@Pixxie, je kunt gewoon zelf een fysio bellen daar heb je geen verwijzing voor nodig. Op internet kun je wel wat vinden over bekkenfysiotherapeuten bij jou in de buurt. Ik heb ook zelf gebeld dat kan tegenwoordig gewoon.

Ik had vandaag de echo van de niertjes en alles was gelukkig normaal!! Hele mooie foto's meegekregen, je zag het zo duidelijk!

http://img299.imageshack.us/img299/6853/dsc5437k.jpg (http://img299.imageshack.us/i/dsc5437k.jpg/)

Hier zie je het gezichtje heel goed met 1 handje voor het rechteroogje (vanaf ons gezien).

karin26
15 September 2010, 20:33
Ik wil het hier wel vertellen, maar het mag absoluut NIET op hyves. Want alleen mijn ouders krijgen de datum door omdat Janneke bij hun gaat slapen.
Dat vind ik wel fijn hoor. De dag voordat we naar het ziekenhuis gaan halen mijn ouders Janneke op. Zo hoeft ze niet door te krijgen met gehaast enzo.
En kan ze gewoon lekker genieten van een paar daagjes opa en oma. En natuurlijk komt ze gelijk als de kleine man en ik op zaal liggen. Heb ook al een mooi cadeautje voor haar gekocht. Die komt in het bedje van de kleine man te liggen. Zo krijgt ze een cadeautje van haar kleine broertje.
Mijn man gaat deze week ff met haar een cadeautje kopen voor haar broertje.

Ik kan niet wachten tot vrijdag, maar nu is er iig een flinke last van mijn schouders gevallen.

Ik ga nu lekker naar bed. Ben kei kapot, want heb mijn middagslaapje moeten missen en morgen ook. Want we moeten eerst om half tien op het kdv zijn i.v.m een gesprekje over Janneke en om vijf voor een moet ik voor de laatste keer naar de fysio. Tenminste ik denk laatste keer hahahahaahaha

karin26
15 September 2010, 20:49
Oja vicky wat een prachtige foto zeg!!!!!!!!!!!!! Erg mooi hoor. Ik heb ze helaas niet zo duidelijk :(

E82
16 September 2010, 09:31
Vicky erg mooie foto! Wij hadden nu met de liggingsecho ook nog hele duidelijke foto's van het gezichtje. Weet alleen nog niet hoe ik die eerst in moet scannen en dan hier op moet zetten, dus kan ze nog niet met jullie delen!

Verder wel een goede nacht gehad, even wennen weer zo'n bed op klossen, eruit is erg makkelijk zo, maar erin klimmen kost iets meer moeite!
Ben in ieder geval redelijk uitgerust wakker geworden, dus vandaag eens kijken wat we gedaan krijgen!

Pixxie
16 September 2010, 10:25
Vicky, ik woon niet in Nederland, hier gaat dat dus anders.

E82, ik zal maandag vragen wat de opties zijn, als het zo doorgaat ben ik bang dat ik me over een paar weken al met krukken moet gaan verplaatsen en dat wil ik echt niet.

Karin, he wat fijn dat je nu wat duidelijkheid krijgt en het einde in zicht is! Hopelijk loopt alles voorspoedig en heb je snel je mooie gezonde zoon in je armen :)

Vickypreg
16 September 2010, 12:14
@E82, mijn scanner deed het niet dus heb gewoon foto van de foto genomen. Heb je een opstapje? Die gebruikte ik bij Dani ook om in bed te komen, anders lukte het nooit. Mijn bed staat straks namelijk op frisdrankkratten en die zijn nog hoger dan wat zou moeten maar het kon niet anders.

@Pixxie, ja sorry dat vergeet ik steeds. Maar dat zou idd wel erg vervelend zijn zeg, wel verstandig om dan op tijd in te grijpen.

Vickypreg
17 September 2010, 10:44
@Kim, hoe laat heb je vandaag je echo?? Ik zag je www staan dus dnek dat het daarover gaat?!

E82
17 September 2010, 12:08
Karin, als ik het goed heb krijg jij vandaag te horen wanneer je uk geboren gaat worden toch?? Weet je al wat meer of zit je nog in spanning??

Hier al het een en ander gedaan vanmorgen, wilde ineens wat dingen afhebben!
Bedden verschoont, zhuiskoffertje ingepakt, was gestreken, wat boodschappen gedaan etc. Nu zo lekker even op bed, mannetje is naar het kdv dus kan ik mooi even rusten, is het ook echt weer voor nu!

Hoe is het verder met iedereen?
Amy, worden de nachten al wat beter?
En Kim een echo vandaag?? SPannend

Klungeltje23
17 September 2010, 13:35
Lieve meiden...ik kom net van het ziekenhuis af en mag met volle trots zeggen dat ons nieuwe kindje het heel goed doet. Ik ben nu 8 weken en 3 dagen zwanger volgens schatting, maar de uitgerekende datum zeggen ze echt pas over 2 weken met de termijnecho. Het kindje is goed gegroeid en het hartje klopt stevig. hier ff een fotootje ;)

http://i324.photobucket.com/albums/k358/ikkemikketje/85week.jpg

E82
17 September 2010, 13:46
Kim wat goed!! Dat zal al een hele opluchting zijn voor je!! Kun je al een beetje meer geloven dat er echt weer een beebje in je buik aan het groeien is? En over 2 weken weer een echo?

Klungeltje23
17 September 2010, 13:48
Ja met mijn achtergrond word ik nu heel streng in de gaten gehouden.Er zullen dus nog vele echo's en onderzoeken volgen.
We proberen positief te zijn. xxxxxxxx

E82
17 September 2010, 13:52
Snap ik, maar ook wel weer fijn dat ze het extra in de gaten houden toch? Maar wel elke keer weer heel erg spannend. Maar voor nu is het gewoon allemaal goed en kun je er ook van proberen te genieten.

Vickypreg
17 September 2010, 15:04
Kim wat geweldig!!! Hartstikke fijn en op naar de volgende goede echo dan! Wel prettig dat ze het idd zo goed in de gaten houden nu hoor, alles beter dan die onzekerheid.

@E82, lekker dan zo'n dagje he. Dat heb ik eigenlijk nooit, doe alles 's avonds. Maar boodschappen doen kan ik echt niet meer, duurt me veel te lang en krijg dan zoveel pijn. Mijn vriend gaat altijd samen met mijn zoontje op vrijdagavond. Af en toe als ik de moed heb ga ik even naar hema of zoiets dergelijks maar het is echt een drama om dat te doen. Ik ga sowieso niet meer samen met mijn zoontje, dus op woensdag als mijn vriend ook thuis is ga ik dan soms. Of we gaan samen.

E82
17 September 2010, 15:34
Vicky, lang lopen kan ik ook niet meer hoor. Is vooral balen voor de hond! Maar vanmorgen belde de vk of ik maandag met de controle urine mee kon brengen (toch nog een test op de gbs bacterie) dus ik moest wel even naar de apotheek van die potjes halen. Auto voor de deur kunnen zetten, daarna 300meter verder gereden met de auto en even door de kruidvat. Voor m'n zoontje even wat shirtjes gehaald met lange mouwen, die hij onder een t-shirt kan nu. Heb nog zoveel shirtjes liggen met korte mouw die hij nog niet veel aan gehad heeft....en nu kan hij ze toch nog even dragen.

Merk aan m'n bekken wel dat ik meer dan genoeg gedaan heb vandaag hoor. Misschien vanavond maar eens op bed tv kijken, altijd lekker!

Femkes
17 September 2010, 15:39
Hoihoi,

Zo hier gaat het weer goed. Gisteren om 9 uur naar bed gegaan. Heerlijk geslapen tot 7 u vanmorgen. En toen de kleine weg was naar opa en oma zelfs nog even een uurtje mn bed in gedoken.......heerlijk!

Vanmorgen met opstaan bruin bloedverlies. Ik de HA gebeld en die wilde me (gelukkig) meteen zien. Mijn baarmoedermond bleek dicht en alles was 'rustig' dus waarschijnlijk een innestellingsbloeding. Was even schrikken, maar daarna ook niets meer verloren.....

Vanavond een verjaardag van mijn schoonvader. Ben eigenlijk echt alweer kapot van vandaag werken. Nouja, het zal hopelijk snel voorbij zijn....

Liefs!

Vickypreg
17 September 2010, 15:58
Ooh femkes dat is vervelend, gelukkig zag het er goed uit.
E82, ja precies zo gaat het bij mij ook ongeveer. Echte grote boodschappen doen lukt gewoon niet.

Mama's van meisjes, zijn maillotjes handig in het begin? Het leek mij zo handig om onder een iets dunner broekje te doen en onder jurkjes ed uiteraard. Is dat zo of juist niet?

karin26
18 September 2010, 07:25
@Vicky, ik vond het wel handig. Maar in het begin (kon ook niet anders want ze lag in het zkh) gewoon sokjes en een broekje, of een broekje waar al voetjes aanzitten.

Nou hier heeft gisteren de gyn gebeld. Ik dacht voor de datum, maar het was om te bevestigen dat het staflid accoord gegaan is met een geplande ks. Dus de datum horen we dinsdag en anders wordt ik gebeld.
Baal wel dat het pas vanaf volgende week vrijdag kan, dan ben ik 39 weken. Ik hoopte eigenlijk deze week al.

Maar goed, we hebben de naam van de kleine man al laten drukken in plakletters voor op het geboorte bord. Dat is woensdag klaar. Vandaag het bord maar eens schoonmaken.

Nu eerst even naar de super, dochterlief en ik gaan morgen samen een appeltaart maken want we krijgen vrienden op bezoek. Heb er wel zin in hoor. Heb weinig vrienden gezien sinds ik thuis zit. Hun zijn eigenlijk de enige die vaak even belde. En mijn man en haar man werken ook vaak samen dus mijn man werd vaak gevraagd hoe het met mij gaat..

Nou tot strakkies!!!!!!!!!

amy-baby
18 September 2010, 08:12
@kim; super goed dat de echo goed was zeg. Ik begrijp dat het voor jullie geen makkelijke zwangerschap wordt, maar ik hoop van harte dat je er toch een beetje van kan genieten. Jullie giel waakt over deze baby. Dikke knuffel!

@dat jullie nog boodschappen doen, mijn man deed dat. Tillen met die zware tassen zat er niet meer in voor mij. Nu kan ik wel weer heerlijk zelf de boodschappen doen....:-D

@femkes; jeetje meid dat was vast even goed schrikken, maar bruin bloedverlies kan altijd wel dus geen zorgen maken. Zolang het geen rood bloed en krampen zijn, gaat het gewoon goed. Wanneer heb je de echo?

@vickypreg; lisa had ook vaak maillotjes aan. Echt in de winter, als het zo koud is, deed ik er ook weleens een maillot onder inderdaad. Ook onder een rokje zo'n dikke maillot.

groetjes Amy

amy-baby
18 September 2010, 08:16
ohja wij hebben gisteren onze "nieuwe" auto opgehaald (nou hij is niet nieuw hoor, maar wel een andere). Er staan nu 3 autos voor de deur, maar hopelijk wordt er zo 1 verkocht.
We hebben zo'n grote chrysler voyager gekocht..hihi...echt 4 luxe stoelen dus onze kindjes hebben allebei zo'n echte grote stoel, en op de achterbank nog 3 plekken dus voor 7 personen..haha.. En nee we willen niet meer kindjes, maar lekker ruim is heerlijk.....Hebben we het echt getroffen met die auto.

Femkes
18 September 2010, 08:33
Goedemorgen,

Ik ben zelf mama van een meisje. Ik vind maillots wel handig. Die sokjes ben je de hele tijd kwijt en anders krijgt ze toch koude voetjes.

@amy:gefeliciteerd met je nieuwe auto!! Wel stoer hoor!

@Karin26: Heel veel sterkte met afwachten en ik hoop voor je dat die ks snel komt! Zelf heb ik ook een ks gehad en dat beviel me prima moet ik zeggen! Zou zo weer voor een volgende ks gaan. Het revalideren duurt wel ietsje langer.

Liefs!

E82
18 September 2010, 08:48
Vicky, ik heb geen meisje, maar vind die maillotjes er wel altijd super schattig uitzien, en inderdaad geen gehannes met sokjes die steeds uit gaan!
Karin, jammer dat je nu nog niet weet wanneer je ks krijgt...ze vragen veel van je geduld zo hè!
Amy, klinkt goed die auto, gefeliciteerd ermee!

Hier vandaag een rustig dagje denk ik. Manlief is een ochtend extra werken, als het goed is tussen de middag wel weer thuis. Vanmiddag even verjaardag van buurjongetje. En dan vanavond...of lekker niksen, of een keertje wiien weer met zusje en vriend! Is eigenlijk ook wel leuk om te doen!

Vickypreg
18 September 2010, 14:36
@Karin, vervelend dat het dan toch nog een week duurt. Aan de andere kant gaat het ook best snel, misschien heb je hem vrijdag meteen al wel?! Spannend allemaal hoor!

Heb wel aardig wat malloitjes gevonden in maat 62/68, vallen die dingen klein of niet? Anders gebruik ik die meteen namelijk. Ik kon bij zeeman niks kleiners vinden trouwens, waar halen jullie ze altijd? Hema?

@Amy, leuk een nieuwe auto! Geniet er lekker van!

Femkes
18 September 2010, 16:28
Hoi,

Een jaar geleden kon je ze bij H&M en Prenatal kopen. Maar die collecties veranderen zo snel.....ik denk dat je een maatje te groot niet eens zo heel erg merkt, maar ze vallen niet klein. Mijn dochter heeft nu maat 74 en ze past nog steeds haar H&M maillotje van maatje 62......Het prettige aan die dingen is dat ze elastisch zijn. Je kunt het allicht proberen en anders komt het vanzelf wel, toch?

Sterkte!

Vickypreg
18 September 2010, 16:41
Femke, ja ik moet het ook maar ondervinden hihi. Ik merk dat ik nu al erg nesteldrang krijg, ben alles aan het wassen en inruimen en wil het allemaal gewoon af hebben.

E82
18 September 2010, 17:19
Vicky, dat had ik van de week ook, Ineens ook heel sterk het gevoel dat uk niet tot de 40 weken blijft zitten! Dus ik heb zo'n beetje alles klaar nu!

Vanavond wordt het toch een avondje wiien. Meteen wat lekkers gehaald vanmiddag, we zijn dinsdag 3 jaar getrouwd dus maken we er vanavond maar vast wat gezelligs van (dinsdag hebben we ook eerst een verjaardag nog).

Fijne avond allemaal

Femkes
19 September 2010, 09:03
Hoi,

Nou gewoon aan toegeven is mijn ervaring. Ik had het ook bij mijn eerste. Iedereen zei: je hebt toch nog genoeg tijd, rustig aan. Maar ik wist zeker dat ik NU klaar moest zijn. En ja hoor, met 35 weken werd ik opgenomen in het zhuis en met 36 weken: taaadaaaa.......mijn dochter. Ik blij dat ik alles toch af had....

Succes met de laatste loodjes!

Liefs!

Vickypreg
19 September 2010, 13:44
Haha ja daarom, iedereen heeft daar wel opmerkingen over maar als je dat gevoel hebt gewoon doen toch. Ik heb dat nu sterker dan bij mij zoontje trouwens zou het wat zeggen haha? Hij kwam niet uit zichzelf, ben toen ingeleid met 41+4 dus wie weet komt ze nu wel uit zichzelf. Hoop het zo. Vind het overigens heerlijk om lekker te snuffelen in die kamer, kan wel elke keer die kasten optrekken om te kijken :-)

suus81
19 September 2010, 15:33
Vraag me nu al een tijdje wat af....
Ben van Nikki poliklinisch in het zh bevallen, daar hebben ze mijn vliezen gebroken (en eigenlijk verder ook niet op gelet hoe)
maar hoe doen ze dat thuis?? Neem niet aan dat ze die hele plens op je bed laten vallen of wel?

Femkes
19 September 2010, 19:00
Hoi,

Volgens mij hebben ze daar wel iets voor. Ze gebruiken volgens mij heel veel doeken......Maar misschien kun je even naar de badkamer lopen ofzo...?? Geen idee hoor, ben in het zhuis bevallen.

Heeft hier trouwens iemand ervaring met zwanger worden (en met name bevallen) na een ks? Ik ben 6 mnd na mijn ks weer zwanger geworden. Moet/mag ik nu weer een ks of niet?

Liefs!

Vickypreg
19 September 2010, 19:46
@Femke, ja volgens mij mag je normaal gesproken na een keizersnede niet binnen 1 jaar zwanger worden. Dus ik denk dat je sowieso weer een ks zal moeten doordat de wond/hechtingen nog zo vers zijn. Maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen hoor.

@Suus, als je thuis bevalt heb je een po van de thuiszorg winkel nodig. Misschien houden ze die er wel onder. Maar een plens had ik niet hoor toen mijn vliezen doorgeprikt werden, het was maar heel weinig en er komt ook nog wat mee als de kleine geboren wordt.

Tinkerbell79
19 September 2010, 19:49
Ik kwam toevallig even hier en zag jouw vraag Femkes. Na een ks hoef je niet weer een ks te krijgen. Je bent wel verplicht om in het ziekenhuis te bevallen.

gr Tink

Femkes
19 September 2010, 20:36
Hoi,

@Tinkerbell79: ja, ik wist idd dat ik weer in het zhuis moest bevallen (echt geen enkel probleem wat mij betreft). Ik vroeg me af of ik zo kort na mijn ks 'gewoon' mag bevallen.......Ik zou het namelijk ook geen probleem vinden als ik weer een ks zou moeten. Mijn eerste bevalling is nogal vervelend geweest (48 uur en uiteindelijk ks). Ik weet dat ze daar nogal moeilijk over doen als daar geen reden voor is. Vandaar mijn vraag eigenlijk.....

@Vickypreg: Waar heb jij maillotjes vandaan? Ik wilde nieuwe kopen, maar ik heb me rotgezocht....

Liefs!

karin26
19 September 2010, 22:14
@Femkes, de gyn raadde mij aan om pas na anderhalf jaar weer aan een tweede te beginnen omdat het risico dat door de snelle groei van je buik je litteken kan verweken en kan scheuren. Ook MOET je in het zkh bevallen en een 1ste ks geeft geen garantie voor een 2de ks. Dat ligt eraan waarom de 1ste met een ks is gehaald.
Ik krijg nu ook een ks weer, maar dat komt door mijn 1ste bevalling en ze willen bij mij geen enkel risico lopen.

Ook inleiden is heel slecht als je al een keertje een ks hebt gehad. Daar zit een stofje in dat ook je littiken in je baarmoeder kan verweken. Ik zeg duidelijk KAN want het hoeft niet.
Ik zou als ik jou was gelijk bij een gyn gaan lopen en niet bij een vk. Omdat je vlug zwanger bent na de 1ste.... Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Nu duik ik mijn bedje in, mijn buik doet pijn en heb steken bij mijn ribben. Dus ik hoop vannacht toch op een goede nacht, iig beter dan afgelopen nacht :mrgreen:

E82
20 September 2010, 08:08
Goedemorgen,
Zometeen controle bij de vk weer. Moet urine meebrengen...nou dat is nog een heel kwarwei hoor. Ben er vannacht al verschillende keren uitgemoeten, dus ik hoefde vanmorgen al niet veel te plassen en dan zie je ook nog eens niet wat je doet met die dikke buik ervoor.....hopelijk is het goed zo en anders proberen we het morgen maar weer opnieuw.

Karin, hoe was je nacht? Hopelijk beter dan de vorige.
Vliezen zijn bij mij ook in zhuis gebroken, kwam best wel wat vruchtwater trouwens. Mij is ook verteld dat je thuis die ondersteek moet hebben zodat de vk er de placenta in kan doen na de geboorte. Dus ik heb geen idee wat ze met het vruchtwater doen.

Femkes
20 September 2010, 08:39
Hoi,

@Karin: bedankt voor de info. Tegen mij is gezegd dat ik een half jaar moest wachten. Ik heb inderdaad een medische indicatie om weer bij de gyn te komen, maar dat duurt nog 3 weken......dus vandaar dat ik dacht dat jullie misschien wel antwoord hadden. Ik heb wel meteen aan de telefoon gevraagd of deze zwangerschap 'kwaad' kon, maar het was allemaal nog gewoon goed en ik hoefde pas met 10 weken op controle te komen. Later zal het idd wel wat meer worden. Maar 10 weken.....dat duurt nog lang ;). Ik ben zo verschrikkelijk nieuwsgierig!

Liefs!

karin26
20 September 2010, 09:18
Nou de nacht was hier weer beroerd, het enige positieve was dat ik geen maagzuur had hahahaahaha. Maar moest wel onm de 2 uur plassen. En dat is een hels karwei hahahahaha.

Nu ga ik ff boodschappen doen...

Vickypreg
20 September 2010, 10:53
@Femkes, maillotjes heb ik nu van de zeeman. Heeft Hema ze niet? En wat betreft je bevalling, gewoon bespreken. Karin26 had ook een helse bevalling en uiteindelijk een keizersnede en nu mag ze er ook weer een dus alles is bespreekbaar. En ik weet van een vriendin haar zus heeft een beetje hetzelfde meegemaakt en mag nu ook een keizersnede.

@E82, waarom moet je urine meenemen? O dat is zeker voor die test? Ik moet vanavond ook naar de VK, ben benieuwd!!

Hebben jullie ook wel eens een schop van je kindje tegen je buik gehad? Ik ben dan altijd zo bang dat het kwaad kan, mijn zoontje heeft vandaag ook weer na ja meer tegen mijn buik gestoten maar voel dat wel. Voel het kindje overigens wel bewegen hoor maar vind het gewoon zo'n eng idee.

karin26
20 September 2010, 10:56
Och Janneke heeft per ongeluk zo vaak haar voetje op mijn buik gezet en soms best hard., Maar de kleine man reageert daar behoorlijk op dus dan is naar mijn mening alles weer goed hahahahaha.

Vandaag met haar foto´s bekeken van haar bevalling en nu zegt ze iedere keer: Mama ziekenhuis baby halen?????
Dus nu maar even goed uitleggen dat het nog even duurt hahahaahah

Vickypreg
20 September 2010, 11:07
@karin, schattig dat ze zo meeleven he. Maar het gaat niet heel lang meer duren, hopelijk uiterlijk vrijdag voor je!! Morgen hoor je het he? Ja kan je nagaan die 2de kindjes hebben in de buik al minder rust en straks er buiten ook. Wat wordt een 1ste dan verwent he haha.

Mijn zoontje zei ook, baby uit? Ik zei nee dat duurt nog heel lang haha. Hij is nauturlijk nog een stuk jonger en begrijpt het veel minder maar toch.

Vickypreg
20 September 2010, 19:29
Ben net weer bij de VK geweest, alles goed en baby is al een beetje ingedaald maar kan er ook nog zo weer uitschieten. BIBI (bewegelijk in bekkeningang) schreef ze op. En verder goede bloeddruk. Zit nu op 28cm hoogte en 2/3NX. Baby ligt goed, hoofdje beneden.
4 okt weer!

E82
21 September 2010, 07:55
Vicky, fijn dat alles weer goed was. Hier is uk nog niet ingedaald, zit zelfs nog niet de hele tijd met hoofdje een beetje in het bekken. Dus mochten de vliezen breken moet ik gaan liggen vk meteen bellen. Ach ja, m'n zoontje is ook pas bij 38w ingedaald. Dus het kan nog en zo niet is ook niet erg bij een 2e.

Vannacht een goede nacht gehad hier. Vandaag 3 jaar getrouwd, vanmiddag willen we naar de kinderboerderij met ons zoontje. Benieuwd wat hij daar van vindt!

Femkes
21 September 2010, 09:07
Hoihoi,

Spannend hoor, alle dames die zo een beetje op het eind lopen. Ik ben erg benieuwd wie wanneer gaat en hoe de verhalen straks zullen zijn. Ik ben ook benieuwd hoe jullie het vinden om straks voor 2 te zorgen ipv 1.

Mijn dochter zet zich als ze bij me in bed ligt ook af tegen mijn buik idd. Nu maakt dat natuurlijk nog helemaal niet uit, maar ik dacht wel: hoe is dat straks? Ik denk eigenlijk dat het geen kwaad kan en dat het meer je eigen idee is. Bij mijn eerste was er in een winkel ook een heel stom kind (echt heel stom) dat zomaar ineens in mijn buik sloeg. Ik schrok er behoorlijk van, maar eigenlijk toen ik daarna de druk voelde van het echo-apparaat (de mevrouw was nogal hardhandig) was die groter dan de klap van dat kind. En mijn dochter heeft er echt niets aan overgehouden!!

Sterkte!
Fem

Vickypreg
21 September 2010, 10:34
@E82, leuk de kinderboerderij! Mijn zoontje vind dat ook helemaal leuk! De eerste keer dat we gingen was hij 10 maanden volgens mij maar toen hij 14 maanden was begon hij het echt pas leuk te vinden. Als ze lopen is het nog leuker kunnen ze lekker rondscharrelen en de beestjes aaien. Wij zijn pas ook nog geweest, echt een leuk uitje en je hoeft niet eens zo lang te gaan. Gefeliciteerd met jullie trouwdag!!

@femkes, ja spannend he ik ben ook benieuwd. Maar we liggen allemaal toch wel zo'n 6 weken van elkaar af. Karin loopt 6 weken op mij voor en E82, 3,5 week. Volgens mij is de rest minder ver of al bevallen.

@Amy, hoest bij jou thuis? Beetje je draai gevonden zo met 2 kleintjes? En ben je zelf ook weer op de been?

@Karin, gaat het goed bij jou en heb je al gehoord wanneer de ks gaat gebeuren?

De VK zei gister tegen mij nog, ga maar uit van 41 weken....pff ik hoop het nu echt niet eigenlijk. Tuurlijk gezondheid van de kleine staat voorop, als ze gezond en wel ter wereld komt maakt het me niet uit maar hoop eigenlijk wel dat ik nu iets eerder mag bevallen dan 41 weken.

patricia76
21 September 2010, 10:54
@vicky welk week was je bevallen van de eerste dan?

Ik was bij de eerste ook 41+2 of wel 9 dagen over tijd lange zit, maar je krijgt er was moois voor terug

Vickypreg
21 September 2010, 10:58
Patricia, ik ben toen met 41+4 ingeleid omdat ik al 3 nachten heftige voorweeen had waardoor ik niet sliep. Lag 's nachts in bad van de pijn. En toen huilend de Vk gebeld omdat ik het echt niet meer trok, was al 2 keer gestript (met 40 weken en precies 41 weken) en mocht toen ingeleid worden. Heb nog 1 nacht thuis geslapen met een slaappil maar dat werkte ook niet en de nacht voor de bevalling nog met morfine in het ziekenhuis geslapen dat hielp wel iets. Had al 3cm ontsluiting toen ik ingeleid werd dus wat dat betreft hadden die voorweeen wel zin gehad jammer dat he zo lang duurde. En ook tijdens de inleiding schoot de bevalling niet op, bleef toen alweer hangen op 6 cm en dat zeker 6 uur lang. Waarschijnlijk is dat al die tijd het probleem al geweest, mijn weeen werden niet krachtig genoeg om genoeg ontsluiting te krijgen. Gelukkig is het uitiendleijk allemaal goed gekomen en ja je krijgt er zeker wat moois voor terug.

Femkes
21 September 2010, 11:02
Hoi,

Pff vickypreg, wat een verhaal zeg!! Ik hoop voor je dat je deze keer een vlotte bevalling hebt (een uurtje of 4-5?) en dat je met 39 weken ofzo bevalt. Dat heb je wel verdiend. Eigenlijk raar dat ze je zo lang laten aanmodderen voordat ze je gaan inleiden vind ik. 41 weken is lang genoeg, daar kun je gewoon meteen beginnen natuurlijk.....

Nou sterkte meid!

Liefs!

Vickypreg
21 September 2010, 11:06
@Femkes, ja als het tegen die tijd weer zo loopt wil ik ook echt niet over de 41 weken heen eigenlijk...maar ach het kan altijd erger he.

patricia76
21 September 2010, 12:38
Ze hebben er bij mij nooit overgehad of ik misschien keer gestript of in geleid moets worden helemaal niks. Gewoon weer na huis alles goed ga maar weer na huis, moet wel om de 2 dagen bij de gyne komen. We zien wel er is nog nooit een kind blijven zitten na mijn weten.

Femkes
21 September 2010, 14:51
hahaha, nee zeg. Zou wat zijn. Loop je over 2 jaar nog. Bij mijn eerste was ik wel heel bang voor een placenta die zou opdrogen en het kind nog niet geboren zou worden........Ze kwam met 36 weken dus dat zat wel goed. Maar daar ga ik me tegen die tijd vast wel weer druk om maken................

Volgens mij is er nu een onderzoek bekend gemaakt waarin 1 van de resultaten was dat medici zwangere vrouwen te lang (over 40 weken) laten doorlopen. Dat is niet bevorderlijk voor de moeder en voor de baby maakt het niet uit of het nu 39 of 41 weken is.......

Naja....sterkte!

Liefs

E82
21 September 2010, 16:20
hier weer terug van de kinderboerderij! Helemaal een geslaagde middag, was super mooi weer ook! Konijnen waren wel veruit de favoriet! Daarna nog een ijsje gaan eten en nu net weer thuis.

Mijn zoontje is geboren met 39w5d. Dus ik hoop ook deze keer niet over die 40 weken heen te gaan. Helemaal omdat ik nu echt veel meer last heb van m'n bekken. Maar goed, hebben we niet in de hand hè!
Femkes met 36w, is dat zoiezo nog een week in het zhuis verblijven dan?? Of afhankelijk van hoe je kindje het doet?

karin26
21 September 2010, 19:05
Nou 9 dagen is nog niks hahahahahaah. Ben er 16 dagen overheen gegaan bij de eerste. Maarre iedere dag langer is er een teveel, dus was net een grapje dat het niks is hoor.
Nu nog bib. Maar ik word woensdag 29-9 opgenomen en op donderdag 30-9 is de sectio. Dus 1 dag eerder dan uitgerekend. En ik vind dat helemaal prima. Nu kan ik de laatste week bewust genieten van onze mooie meid en de rust die ik nu nog heb hahahaahah. Alleen het is natuurlijk nog wel een weekje met veel pijn en maagzuur. Maar dat kan ik nog wel aan.

Nu ga ik gtst kijken.... Doei!!

amy-baby
21 September 2010, 19:14
@karin; en wat als het nu al begint, dan ga je natuurlijk bevallen? ik dacht trouwens dat ze met 39 weken een KS zouden doen?

Vickypreg
21 September 2010, 19:36
@karin, vind het ook best laat nog maar goed je hebt in elk geval iets om naar uit te kijken nu. En wie weet begint het wel eerder dan zullen ze het vast sowieso eerder halen.

@Patricia, ik denk dat als de zwangerschap gewoon verloopt ze dat ook allemaal gewoon op z'n beloop laten. Maar ik had zoveel last van voorweeen dat ze bij mij dus wel geprobeerd hebben de bevalling op te wekken maar dat werkte alleen maar averechts want de voorweeen werden alleen maar erger en het zette maar niet door.

@Femkes, dat onderzoek heb ik ook van gehoord maar ja als ze daar geen gebruik van maken in de VK dan schiet het niet op. Wat zouden we daarmee kunnen doen he?

karin26
21 September 2010, 21:15
@Amy, nee de afspraak was eigenlijk om als er met 39,5 week nog niks was dat er dan een ks gepland zou worden in de dagen erna. Dus ik ben erg blij dat het volgende week al is. Mocht ik morgenochtend nou mijn vliezen hebben gebroken dan moet ik gelijk bellen en wordt het sowieso een ks. Maar mocht ik nu weeen krijgen, dan moet ik ook gelijk bellen en komen en dan gaan we kijken of ik ontsluiting heb. Zolang mijn vliezen dan niet gebroken zijn gaan we proberen het op een normale manier te krijgen. maar ik word niet ingeleid en krijg ook geen wee opwekkers.

Maar ik denk niet dat deze eerder komt hoor haahhaahaha. Hij lag wel heeeeel diep in het bekken, maar dat was geen garantie zei de gyn....

maha
22 September 2010, 07:54
Goedemorden dames!
iK kom ook weer eens even neuzen! Zie dat er weer een paar nieuwe zwangeren bij zijn...gefeliciteerd dames!

@Karin...spannend meid! Nog heel even te gaan! Ga je in de gaten houden!
@Vickey....begint voor jou nu ook op te schieten, hoe voel je je verder?
@Amy..hoe gaat het met jou? EN met Tygo! Lisa inmiddels een beetje gewend aan haar nieuwe broertje?

Hier gaat alles super! Net 2 weekjes op vakantie naar geweest naar Zuid Frankrijk.....en het is super gegaan! Wat heb ik toch een schatjes van kindjes! Maxx heeft 2 wk in het zwembad gezeten...en Faye heeft lekker in haar wagen liggen slapen...en papa en mama zijn weer helemaal bij gekomen!
Onze kleine meid slaap inmiddels heerlijk door! Ze krijgt om 19 uur haar laatste voeding en slaapt rond 19.30 en wordt dan tegen een uurtje of 8 weer wakker! Heerlijk hoor!
1 Oktober gaat ze beginnen op het kdv....wel spannend hoor! Moet zelf 4 oktober weer werken! Moet zeggen dat ik daar wel behoorlijk veel zin in heb! Lekker weer in het normale ritme! Heb gister met de leidster afgesproken dat Faye haar eerste voeding daar krijgt! Ze spuugt nogal veel en als ze direct na haar voeding vervoerd moet worden wordt dat er natuurlijk niet beter van! Kan ze gewoon lekker in haar wipper daar uitbuiken! Ben wel benieuwd hoe hard ze gaat schreeuwen als ze niet direct haar fles krijgt als ze wakker wordt!...ach ja...na een paar x is ze er vast aan gewend!

Lieve dames heel veel succes met jullie zwangerschappen....en het is echt genieten hoor 2 van die moppies!

Liefs Maha

amy-baby
22 September 2010, 08:04
@karin; nou goede afspraken dus, goed zo. Heb je ook rust nu toch. en het duurt niet lang meer. Jij krijgt dan een sectio als onze vent een maandje is...hihi..

@maha; gezellig dat je er weer bent. Wat een heerlijke vakantie meid, wat fijn voor je. En je meisje nu al doorslapen van meer dan 12 uur. Lisa sliep met 6 weken door van 23.00 uur tot 06.00 uur en pas met 4 maanden die 12 uur...Dacht ook altijd dat het te vroeg was, zolang zonder voeding, maar dat zal wel meevallen. Wel heerlijk hoor. Tygo schreeuwt ook gelijk om de fles, en spuugt ook veel, maar nu met Johannesbroodpitmeel heel af en toe nog een klein beetje, maar niet meer zoveel als het begin, toen hele golven. Lekker weer aan het werk, ik denk dat ik het straks ook wel weer lekker vindt hoor. Beetje ritme weer, en niet alleen maar baby's/kinderen verzorgen.

@hier; ik spring onder de douche want we gaan zo naar de dierentuin met z'n 4-tjes..hihi...

Groetjes Amy

karin26
22 September 2010, 08:11
@Amy geniet ze vandaag. Het wordt heerlijk weer!!!!!!!!

@Maha, lekker hoor zo´n vakantie!!!!!!!!!!! En wat goed dat jullie kleine meid al zo goed doorslaapt!!!!!!

Nou kom ik er net achter dat manlief vertrokken is ZONDER mobieltje. Bah, ik weet dat we een datum hebben, maar de kleine man kan natuurlijk ook zo komen. En dan vind ik het niks als ik mijn man niet kan bereiken. Gelukkig is hij rond een uur of 11 weer thuis...

amy-baby
22 September 2010, 08:17
@karin; ohh dat is inderdaad niet fijn, maar goed 11 uur is zo, en je zoontje zou wel heeeeel snel zijn als hij dat haalt...haha...
Ja wordt mooi weer, maar het is hier nog heel mistig, dus hopelijk breekt die zon zo door.

Syl
22 September 2010, 08:35
Karin ik moet even om je lachen..Je man zijn mobieltje vergeten!!! wat ernstig in deze tijd. Ik snap je heel goed. Maar ik moet wel even om je lachen..
Volgens mij is je man niet alleen met jou getrouwd ;) (maar ook met zijn werk..)
Ik denk aan je meis! en ik hoop dat je je mannetje snel in je armen hebt! Even een dikke knuffel voor jou!

karin26
22 September 2010, 08:46
Oh mijn man is nu met zijn moeder en haar hond naar de dierenarts. Dus hij zal het wel vergeten zijn hahahahaa.
Hij blijft nu lekker deze week en volgende week bij mij in de buurt hahahahaah..

maha
22 September 2010, 08:57
@ Amy, fijn dat de johannesbroodpitmeel zo goed helpt voor Tygo......Faye ging er echt enorm van poepen...wel 10 tot 12 x per dag! Ben er dus weer mee gestopt! En ja is ook wel snel die 12 uur! Maar als ze meer voeding nodig zal hebben zal ze echt wel eerder komen! Vind het wel goed zo! Maxx ging idd ook pas met 4 mnd die 12 uur maken! Ach ja ieder kindje is anders!!!

Femkes
22 September 2010, 12:38
Hoi,

Pff bij mij is de misselijkheid toegeslagen zeg......Niet normaal. Ik vraag me af of ik vergeten was hoe erg het de eerste keer was of dat ik nu gewoon nog veel misselijker ben. Ik heb weleens gehoord dat het erger wordt naarmate je lichaam meer zwschappen heeft meegemaakt......Ik ben er echt nu al klaar mee en ik moet ws nog wel ff (vorige keer tot 16 weken).

Met 36 weken hoefde mijn dochter niet per se in het zhuis te blijven. Zij deed alles goed en mocht in principe naar huis. Ik had alleen hoge bloeddruk en een keizersnee gehad, dus ik moest blijven....We zijn nog 3 dagen in het zhuis gebleven.

Net op kraambezoek bij een collega geweest....zooo lief. Heb er alweer helemaal zin in!!
Liefss

Vickypreg
22 September 2010, 12:58
@Maha, wat heerlijk zo'n vakantie!! Leuk met die kleintjes, heb je niet wat leuke foto's die je op deh yve kan zetten? Jij bent toch ook lid van de hyve? Hier gaat het redelijk, lichamelijk heb ik het zwaar en ben wel moe maar verder loopt het gelukkig prima! De kleine groeit lekker en ik begin echt uit te kijken naar dat ze er is hoor, tel de dagen af!
@Amy, veel plezier in de dierentuin hier is het schitterend weer! Knap trouwens dat je dat alweer kan, ik was met 3 weken nog niet zo mobiel volgens mij.
@Karin, ja ik snap je gevoel wel hoor ik wil ook niet dat hij onbereikbaar is straks.
@Femkes, oooh wat naar is dat! Ik heb dat niet gehad maar kan me best voorstellen dat het ellendig is als je zo misselijk bent. Grappig dat je zo kan genieten van zo'n kraambezoek he en je eigen kleine is ook nog maar 8 maandjes hihi. Dat vind ik al klein :-)

E82
22 September 2010, 14:11
Femkes, vervelend dat je nu zo misselijk geworden bent. Hopelijk houdt het niet zo lang aan als de vorige keer!
Amy, hoe i shet in de dierentuin, dat je dat alweer vol kan houden zeg!!Lekker genieten. Jij had op het eind toch ook zoveel pijn in je bekken etc? Heb je daar met de bevalling nog last van gehad? Ik weet sommige momenten gewoon echt ff niet hoe ik moet gaan staan/hangen/liggen zeg maar! Hoop dat het beter gaat als kleine in wil dalen.
Vicky, ook een beetje aan het genieten van het mooie weer? Ik heb net een ander half uur op bed gelegen. Nu is manlief volgens mij met ons zoontje naar het speeltuintje, zie ze tenminste nergens!

Ga ik maar vast alleen buiten zitten!

Femkes
22 September 2010, 15:09
Hoi,

Ik vind het inderdaad ook knap dat je nu al de dierentuin gaat Amy. Het schijnt met een 2e makkelijker te zijn om weg te gaan, maar voor je eigen lichaam is het best zwaar denk ik.......Maar wel leuk voor je eerste natuurlijk!!

E82: heb je je man en kind nog gevonden? Zal vast wel goed zijn gekomen denk ik? Heb je ook fysiotherapie? Dat schijnt wel iets te helpen. Zeker zo op het eind lijkt het me wel prettig....

sterkte!

E82
22 September 2010, 18:34
Femkes, nee heb geen fysiotherapie....ben zelf fysio!!Dus de oefeningen die ken ik wel, en manlief heeft het masseren al een tijd geleden geleerd!!:-D
Man en zoon waren inderdaad naar het speeltuintje hier aan het einde van de straat...lekker genoten van het mooie weer!

Leuke dag gehad Amy? Welke dierentuin zijn jullie geweest?

amy-baby
22 September 2010, 21:15
hey meiden, was ik weer. Grappig ik vergeet heel vaak dat ik pas 3.5 week geleden bevallen ben, maar het is prima gegaan hoor, tja...ik was wel heel moe hoor, en kreeg een beetje pijn in mijn rug, maar dat was meer omdat we heel lang hebben gelopen daar. waren er rond 11.30 en rond 16.00 uur gingen we weer weg...:-D Tygo heeft de hele dag geslapen, alleen ff voor zijn flesje eruit. We hadden gewoon de wandelwagen voor hem meegenomen. Lisa sliep in de auto al, maarja die had ook 's middags niet geslapen en bijna alles zelf gelopen, hadden de buggy mee, maar wilde ze maar af en toe in.
Oh iemand vroeg of ik geen bekkenpijn had. Niet echt maar ik had gewoon continu pijn in de buik en kon haast niet lopen van de pijn, maar niet alleen specifiek bekkenpijn. Deze pijntjes waren zo goed als verdwenen een week na de bevalling. Merkte wel dat ik een week na de bevalling nog moeite had met traplopen etc... maar dat moet je zo min mogelijk doen. Wat bij mij volgens mij ook geholpen heeft is dat ik in mijn kraamweek echt 3 a 4 dagen in bed heb gelegen. Na die dagen af en toe naar beneden maar de hele kraamweek ben ik tussen de middag 2 uurtjes gaan slapen, dus dat is echt een aanrader, ook al kan je weer wat neit doen, genieten!!

@femkes;wat vervelend dat je zo misselijk bent zeg. Hopelijk gaat het snel over. Toch een jochie...hihi (denk ik). wil je het trouwens weten wat jullie gaan krijgen?

@hier; ik ben harstikke moe dus ik duik me bedje in vannacht de kleine man weer een flesje geven....

Groetjes Amy

Vickypreg
23 September 2010, 13:00
@Amy, knap hoor! Wel fijn dat je geen bekkenklachten had want ik denk dat je anders niet zo snel weer op de been geweest was. Ik weet dat ik na Dani zijn geboorte 1 week lang bedrust gehouden heb/moest zelfs. Mocht geen trappenlopen, wist niet eens hoe het er beneden uitzag met alle versiering. Toen ben ik wel weer ''s avonds enzo naar beneden gegaan en 1 rondje om het blok gaan lopen. Maar pittig was het wel. Ik hoop dat ik nu wat sneller van de klachten af ben na de bevalling eigenlijk maar goed we zien het wel.

wat een lekker weer he, hebben vanochtend lekker in de tuin gezeten en Dani heeft zich goed vermaakt in de zandbak en met duplo op het kleed. We hebben een driewieler gekocht eigenlijk voor zijn verjaardag maar gister al even uitgetest haha. En ben nu serieus bezig met zindelijkheidstraining, al gaat het lastig want hij plast zoveel terwijl hij op het potje ook al zoveel plast. Het scheelt in elk geval dat hij met poepen al zindelijk is.

Nog 1 weekje werken, 3 halve dagen heerlijk! Ik kijk er echt naar uit. Ik denk dat ik cake trakteerd et slagroom en muisjes op mijn laatste werkdagje en chocolade en een kaart voor de collega's. Ze zijn met iets bezig voor mij, ben erg nieuwschierg wordt daar altijd zo nerveus van haha.

Pixxie
23 September 2010, 13:58
Vickypreg, nu al zindelijk??? Dat is echt vroeg ofniet? Wel makkelijk natuurlijk. Lekker nog maar even werken en dan al verlof, hoeveel weken heb je in totaal?

Vandaag naar de ha geweest, paar onderzoekjes gedaan en dat was allemaal prima. Volgens hem ben ik 17 april uitgerekend maar dat klopt echt niet, dus houd mooi mn eigen datum aan, zullen het wel zien met de echo in november welke datum klopt :)

Vickypreg
23 September 2010, 17:54
@Pixxie, ja dat is best vroeg maar met plassen dus nog niet. Komt ook omdat hij al vanaf 7 maanden op het potje gaat en dus niet beter weet. Poep houdt hij echt op tot op het potje.
Krijg je pas in november een echo? Je bent nu al 10 weken? Dat is toch wel erg laat dan of niet?

Fiemo
23 September 2010, 20:04
Karin, ik zit een beetje mee te lezen maar ben niet zwanger van een 2e kindje.. Ik zit naar jouw onderschrift te kijken van je dochter en volgens mij moet zij ook op 5 februari jarig zijn,toch? Pip, mijn dochter is 5 februari dit jaar geboren. Leuke datum dus hahaha...

Nog gefeliciteerd allemaal met jullie 2e zwangerschap en succes met de laatste loodjes!

karin26
23 September 2010, 20:52
@Fiemo, ja idd Janneke is ook van 5-02 mooie datum he???

@Hier, mijn ouders hebben Janneke meegenomen om daar te slapen, zodat ik morgen wat uit kan slapen. Vond het wel moeilijk om haar nu weg te laten gaan. Maar mijn ouders zorgen kei goed voor haar. Morgen gaan we haar weer op halen.
Misschien is het de goden verzoeken en begint het vanaaf uit zichzelf. Dan hoef ik mij geen zorgen te maken om Janneke... Nu ga ik proberen om lekker te slapen

amy-baby
24 September 2010, 08:04
jeetje karin je bent gewoon 39 weken....Vind het zo gek idee, dat we eerst op het forum zaten van ons eerste kindje, en ik ben al bevallen nu van de 2e en jij ook bijna....Blijf het bijzonder vinden...hihi...

Fiemo
24 September 2010, 08:18
hahahahah mijn vriend ziet net iets 'grappigs' als Pip Jip had geheten dan was het Jip en Janneke geweest.. ik ben een beetje moe dus wordt een beetje flauw.

Veel succes deze week.. gaat nu hard!

E82
24 September 2010, 08:39
Pixxie, als je nu 10 weken bent zou je toch binnenkort echo verwachten??
Karin hoe heeft je meisje het gedaan bij opa en oma vannacht? Zelf ook lekker kunnen slapen?
Vicky, ik blijft het toch knap vinden dat je uk al op het potje gaat hoor. Ik probeer het hier elke avond voordat we in de douche gaan (dan plast hij normaal altijd) maar hij ziet dat zitten op het potje echt nog niet zitten hoor. Hoe zijn jullie hiermee begonnen??

Heb uk met de fiets naar kdv gebracht...pfff, is echt niet heel ver fietsen maar ben doodop na dat ritje! Lekker even zitten met een kopje koffie. Vanmiddag komt mams mee poetsen. Wil van te voren zelf vast even wat opruimen. Dus daar gaan we dadelijk aan beginnen als ik weer uitgerust ben.

Fijne dag vandaag allemaal

karin26
24 September 2010, 08:52
@Amy, Ja leuk he??? We kennen elkaar eigenlijk al best lang zo door het forum.. En idd het blijft speciaal hoor..

@E82, Nou als ik had geweten dat het zo zou gaan onweren dan was ze niet meegegaan. Ze heeft het erg moeilijk gehad en is uiteindelijk tussen mijn ouders in beland. Op een gegeven moment had ze zelfs gezegd dat Opa papa moest gaan bellen.

Nu gaan ze tussen de middag natuurlijk wel proberen haar op bed te leggen. En wij gaan iets eerder naar hun toe, mocht het dan ook niet meer lukken dan kan ze in de auto nog lekker slapen..
Maar voel me behoorlijk schuldig naar haar toe,,,,

Syl
24 September 2010, 09:58
Lieverd voel je nou niet schuldig! Deze dingen gebeuren! Je kunt al moeder niet overal op bedacht zijn, je bent geen robot meid! Je had even rust nodig en Janneke is lekker bij opa en oma. En dat het nou niet zo fijn was door het onweer kun jij echt niets aan doen! Geef die schuld maar aan de weergoden. Geef janneke dalijk gewoon een lekkere knuffel en dan is het weer ok.
Het is natuurlijk heel vervelend dat ze geen goede nacht heeft gehad en tuurlijk vind je dat als moeder niet leuk. Maar schuldig voelen is nergens voor nodig!
Janneke moet er straks ook aan wennen dat je niet alleen haar mama bent. En dat je niet alleen maar tijd voor haar hebt, maar dat legt zich wel.
Hoe voel je je voor de rest karin> trek je het allemaal nog een beetje? Heb het gevoel dat je een beetje in een rollercoaster zit met je zelf..
Dikke knuf voor jou!

Ik vind het ook super dat we nog steeds met elkaar kletsen, al zeker drie jaar lang!

Femkes
24 September 2010, 10:02
Goedemorgen,

Hoe is het met iedereen?

@Karin: al bevallen? Het wordt nu spannend!!

Nee, ik wil niet weten wat het wordt. Maar bij mijn eerste was ik ook misselijk (maar niet zo erg) en het was een meisje......dus zelf denk ik eigenlijk ook weer een meisje. Maar ik weet het niet. Tijdens mijn gehele eerste zwangerschap was ik ervan overtuigd dat het een jongetje was en ik bleek er ook naast te zitten, dus misschien nu ook wel....

Vanmorgen met het opruimen van de boodschappen mijn maaginhoud eruit gegooid...blegh. Ik moest sperziebonen uit de koelkast halen van een paar dagen oud......dat ging echt niet goed!! Ik voel me echt op dit moment dag in dag uit heel erg naar, misselijk en ook nergens energie voor. Ik denk erover om me een tijd ziek te melden op mijn werk, alleen weten mijn managers het nog niet. Dus dan moet ik het eerst vertellen en dan me ziekmelden.....

Weet iemand of het mogelijk is om 'iets' tegen misselijkheid te krijgen?

Liefs!

E82
24 September 2010, 10:21
Hey Femkes, als je veel last hebt van de misselijkheid dat kun je van de huisarts daar wel iets tegen krijgen. Wat ik ook gehoord heb is dat bepaalde accupunctuur goed schijnt te helpen. Heb ik zelf geen ervaring mee hoor. Maar hoorde van mensen die daarna gewoon een stuk minder misselijk waren!
Het is voor een goed doel en het hoort erbij, maar vervelend blijft het.

Karin, vervelend dat Janneke veel last van het onweer gehad heeft. Kun jij niks aan doen hoor, straks gewoon ff extra knuffelen inderdaad. Gelukkig is mijn zoontje tot nu toe nog nooit wakker geworden van onweer.

Zo, hier net de bedden afgehaald, wc in badkamer uitgedaan en vast twee muren bij de douche. Wasmachine draait, maar ik heb het wel weer even gehad!

karin26
24 September 2010, 11:23
Ik weet ook wel dat ik er niks aan kan doen. Maar toch onbewust kreeg ik het gevoel dat ik haar weggestopt had voor mijn eigen rust.

Nee nog niet bevallen. Maar a.s woensdag wordt ik sowieso opgenomen en donderdag wordt de kleine man gehaald. Dus nog maar 6 dagen.

@Syl, je ik kan soms mijn emoties ff niet meer de baas, en dan komt gelijk dat onzekere weer naar boven. Ik jank nu ook meer dan normaal. Echt om alles. Gisteravond bijv omdat ik een kopje tijdens het afdrogen liet vallen. Huppakee gelijk dikke tranen enz. Mijn man die snapte het niet helemaal en stond er een beetje bij te kijken.

Maar goed, ik heb vanmorgen tot half tien in mijn bed gelegen. En dat deed wel goed, maar je dan hoor je dat dochterlief het minder heeft gehad en dan nkomen de tranen weer.

Nu gaan we boodschappen doen en daarna dochterlief weer ophalen..

Femkes
24 September 2010, 11:31
Oh Karin, wat vervelend. Nou gelukkig idd nog maar 6 dagen. Of misschien wel eerder.......als ik je tekenen zo zie.....overal om huilen, moe. Zo begon het bij mij ook en die avond braken mijn vliezen. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn bij jou.....maar je hebt in ieder geval de zekerheid dat je nog maar 6 dagen hoeft... Sterkte!!

@E82: bedankt voor de tip. Ik ga eens op internet kijken naar acupunctuur bij mij in de buurt. Dit kan volgens mij in ieder geval geen kwaad....

Liefs!

Vickypreg
24 September 2010, 13:07
@E82, bij ons is het gewoon omdat het gewoonte is, mijn zoontje weet niet beter dan dat hij op het potje gaat en dat scheelt een hoop. Hoe later je begint hoe moeilijker. Als ze baby zijn poepen ze en plassen ze op het potje zonder dat ze dat door hebben maar worden er wel mee bekend gemaakt.

@Karin, snap je gevoel goed hoor ik zou hetzelfde hebben gehad. Maar je moet ook beseffen dat het voor haar ook beter is als jij nu eve goed uitrust. Hoor mij praten, ik breng mijn zoontje ook niet gemakkelijk weg, maar moet het misschien straks ook wat vaker doen. Het wordt gewoon steeds zwaarder.

@femkes, hopelijk is dat niet bij iedereenzo met dat moe zijn en snel huilen want dan beval ik veel te vroeg ;-) Alhoewel ik niet altijd huil hoor, maar zou het soms wel kunnen. Vervelend hoor dat je zo misselijk bent, maar idd heb gehoord dat acapunctuur kan helpen.

Femkes
24 September 2010, 15:24
Hoihoi,

Ben aan het kijken naar acupunctuur, maar het is wel een dure hobby. Eens kijken of het door mijn verzekering wordt vergoed.

@ Vickypreg: haha, ja dat is waar. Ik zit zelf ook bijna overal om te huilen............Tja, rare jongens die hormonen. Maar meer het gevoel dat ik echt niemand op bezoek wilde en zelfs de deur niet opendeed voor mensen die langskwamen. Het was een beetje teveel. Maar die avond begon het dus........Ik ben benieuwd hoe het met Karin gaat......Misschien ook wel vandaag of morgen....;)

Liefs!

E82
24 September 2010, 15:39
Femkes, als je iemand hebt die aangesloten is bij ....ff naam kwijt....dan zitten in de meeste verzekeringen wel vergoedingen, of in ieder geval een groot gedeelte ervan. Zal dan onder alternatieve geneeswijze vallen denk ik.

Ik ben hier wel sneller chaggie als anders en reageer wel feller, maar geen waterlanders!!Dus hoop niet dat die de bevalling aankondigen, want dan kan ik nog wel een tijdje wachten!!'

Mam is net weer weg....pfff, die heeft er een poetstempo in zitten, niet bij te houden gewoon. En als je haar hoort en ziet...dan lijkt het wel of mijn huis echt super smerig is en er nooit goed gepoetst wordt....naj ja, zij is er ook wel heel erg nauw aan!

Nu zoontje weer halen op kdv, dan eten en vanavond lekker lui op de bank, heb ik wel verdiend vind ik.
Weten jullie nog leuke sintcadeautjes voor een 1,5 jarige??

Vickypreg
24 September 2010, 20:25
@E82, sintkado's eh er zijn er zoveel wat dacht je van dingen van Little people? En leuke autotjes, puzzels...misschien krijtjes/potlootjes.

susieq12
24 September 2010, 21:06
femkes je hebt ook lollys, moet je maar ff googlen....

Ladies hoe anders is dat nou een tweede zwangerschap??

Okay ben weer weg.....

amy-baby
24 September 2010, 21:41
hey meiden,

@karin; ik snap wel dat je je schuldig voelt, maar moet je niet doen. En dat van dat huilen..hihi...heel herkenbaar joh. Je wist ook niet dat het zo zou gaan onweren toch? en opa en oma knuffelen haar dan ook goed hoor, en je hebt je rust nu echt ff nodig. Waarschijnlijk heb je haar vandaag dubbel zo geknuffeld..hihi..

@femkes; wat vervelend dat je zo misselijk bent zeg. Die lolly's had ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook gekocht via internet. bellypops of zo....dacht ik...ff googlen. Ik heb ze uiteindelijk nooit genomen want het was redelijk te doen.

@E82; jeetje al bezig met sint? maar niet heel overbodig. ik vind altijd dat je langzaam wat kadootjes kan kopen, anders meot je alles in 1 maand kopen en is het zooo duur Meestal doen we ook wat onder de kerstboom, dus dubbel op. Ik vind dat kruidvat ook vaak leuke kadootjes heeft.

@susieq12; mijn 2e zwangerschap leek in het begin heel erg op de 1e, maar deze zwangerschap bleef de misselijkheid ietsje langer, niet heftiger hoor. Ik bleef slanker bij de 2e, en had minder last van hormonen. Ik moet ook zeggen dat de eerste een meisje is, en de 2e is een jongen, of het nu komt doordat je lichaam al gewend is aan een zwangerschap of omdat ik de 2e keer een jongen was, geen idee. ik was een week na de bevalling mijn zwangerschapskilo's alweer kwijt, en bij mijn dochter duurde het allemaal wat langer...

Groetjes Amy

E82
25 September 2010, 11:42
Amy, ja ben al een lijstje aan het maken voor Sint...opa en oma vroegen er al om en ook peetoom/peettante. Dus....kan maar vast wat verzinnen dan hè. Ga zoiezo ook een setje kleertjes vragen, niet alleen maar speelgoed. Heb zitten denken aan een slee voor de winter...maar ben er nog niet uit of dat dan een houten moet worden (vind ik zelf mooi) of dat voor zo'n uk een plastic geschikter is?

Ga m'n was maar eens binnen halen,het wordt hier zo donker...

Femkes
25 September 2010, 13:07
Goedemorgen,

Nou hier weer mijn ontbijt eruit vanmorgen........

Hmm die lollys zal ik ook eens googelen. Wie weet. Sintkadootjes zou ik eerlijk gezegd echt niet weten. Ik vind het zoiezo al moeilijk voor verjaardagen sint/kerst ed. Maar kleertjes vind ik erg hard gaan, dus die zou je idd kunnen vragen.

@E82: Dat gevoel ken ik idd. Mijn schoonmoeder kan ook zo flink poetsen. Ik vind het dan nog wat genanter omdat ik het voor hun toch altijd wel netjes wil hebben. Dat is voor je eigen moeder toch ook weer anders. Maar aan de andere kant: wel lekker dat het maar gedaan is, of niet?

Liefs!

Vickypreg
25 September 2010, 16:00
@Femkes, bah dat spugen is ook niks he. Hopelijk is het snel minder.

@E82, ben ook al met een lijstje bezig maar komt ook omdat m'n zoontje ook in nov jarig is en ik ben uitgerekend dus kan er maar beter vroeg mee zijn. Duplo is trouwens ook altijd leuk om te vragen. En je kunt idd ook kleertjes, pyama's en sokken vragen. Zo'n kleintje heeft helemaal nog niet door wat sint inhoud en hoeveel en wat hij krijgt. Alles is leuk.

@Susieq, denk je ook aan een 2de? Ik vind de zwangerschap wel zwaarder omdat ik nu bv veel last heb van mijn bekken en ik nog een peuter rond heb lopen die niet altijd goed luisterd. Dus kan je daar toch weer achteraan en dat vergt wel veel van je lichaam. Maar het is ook super leuk natuurlijk, net als bij de eerste spannend en verheug je je er weer op dat de kleine er straks is. Het blijft toch een wonder he.

E82
25 September 2010, 18:15
Vicky, duplo is ook leuk ja, en ik heb ook waskrijtjes op zijn lijstje gezet. Hij weet inderdaad nog niet waar het om gaat, is vooral het idee voor opa en oma. En ik vind het altijd wel een gezellige tijd.

Femkes, ja een schoon opgeruimd huis is altijd fijn. Ben blij met de hulp van mam hoor! Kan het zelf niet allemaal zo goed meer bijhouden nu en inderdaad liever m'n eigen moeder dan m'n schoonmoeder. Dat is nou eenmaal toch anders.

Vickypreg
25 September 2010, 19:44
@E82, ja ik vind het ook zo gezellig. Nu ook weer vroeg donker en lekker kaarsjes aan. Straks in januari ben ik er helemaal klaar mee haha en nu geniet ik er weer van. Grappig is dat. Vond het ook wel lekker toen ik bevallen was die donkerte, lekker in ons bedje bijkomen hihi.

We hebben vandaag nog wat dingetjes in de babykamer opghangen, nu alleen nog vitrage en dan is het wel klaar. Ben nog wel op zoek naar leuke lijstjes voor aan de muur.

E82
26 September 2010, 08:46
Vicky, inderdaad, woensdag komt de schoorsteenveger...dus vanaf dan mag de open haard weer aan (moet het eerst nog wel wat afkoelen!)
Zelf lijstjes maken is ook leuk, heb ik gedaan > canvas doek tegen het raam gehouden en er de tekening op overgetrokken en dan schilderen maar.

Vannacht had ons zoontje koorts....nu heeft hij nog niet goed gegeten, maar hij babbelt en speelt weer zo'n best. Dus weet ook niet wat het geweest is, hopelijk niet weer een griepje onder de leden!

Vickypreg
26 September 2010, 12:33
@E82, hier ook zo'n rare avond/nacht. Ons zoontje wilde niet slapen en was helemaal over zijn toeren. Hij leek pijn teh ebben maar als je een bumba filmpje opzette was het ineens over. En elke keer proberen weer in bed en dan begon hij na een half uur weer helemaal over zijn toeren te huilen. Uiteindelijk toch een zetpil gegeven, wisten het op een gegeven moment echt niet meer en hij huilt nooit zo. Toen is hij toch gaan slapen maar he twas inmiddels al 2400!!
Misschien krijgt hij zijn laatste kiezen nu ofzo, weet het ook niet. En ik kan het bijna niet zien want hij laat niet toe dat ik in zin mondje voel.
Je bent morgen alweer 37 weken!! Heerlijk!

E82
26 September 2010, 19:31
Zou kunnen dat het van de kiesjes is. Hier is weinig te ontdekken in het mondje trouwens nu. Vandaag verder weinig gegeten, maar geen koorts ofzo meer. Hij is straks om kwart over 7 ook meteen in slaap gevallen. Dus ik hoop op een rustige nacht deze keer. Dat zal me dadelijk met beeb wel weer tegenvallen hoor die nachtvoedingen!
Gister dus door die koorts ook om 22.00u huilen, om 23.30u huilen om 2.30 huilen....nou dan kom je 's morgens wel gebroken je bed uit!

Morgen 37 weken....van mij mag hij/zij komen!! (morgen na de cursus dan toch!)
Vicky, jij je laatste dagen op het werk of niet deze week?

Nou, ik verhuis naar de bank, t is wel zat geweest voor vandaag. Fijne zondagavond allemaal nog.

Femkes
27 September 2010, 12:52
Hoihoi,

Zitten jullie al met de open haard aan? Das snel.....lijkt me wel gezellig. Kun je dat hebben met je zwangerschap? Ik kreeg het de vorige keer echt spaans benauwd ervan.
Zielig hoor die zieke kinderen. Daar valt zo weinig aan te doen (en zelf ben je idd ook gesloopt na zo'n nacht). Hopen dat het snel beter gaat.

Heeft iemand nog niets van Karin gehoord? Zou ze niet serieus aan het bevallen zijn? Het zat er denk ik wel echt heel dichtbij.....

Liefs!

amy-baby
27 September 2010, 14:42
ja meestal meldt karin zich wel., ik zal eens op de hyves kijken want daar had ik haar ook nog niet gezien.

Syl
27 September 2010, 14:55
Ik had vanmorgen ook al eens gekeken op haar hyves maar daar nog niets te zien, wat natuurlijk wel alweer verandert kan zijn natuurlijk!

karin26
27 September 2010, 15:45
hier bib :mrgreen:

Tis wel al vanaf zaterdag aan het rommelen. Mijn ouders zijn gister hier geweest en blijven slapen. Gisteren naar het ziekenhuis geweest. Wel af en toe weeen maar geen ontsluiting. Toch is mijn baarmoedermond helemaal verweekt dus was het een kwestie van afwachten. Nou ik blijf krampen houden die komen en gaan maar tis nog niet te heftig. Vliezen zijn ook nog niet gebroken. Dus ben bang dat onze kleine man mij een beetje aan het pesten is. Nou Bad news voor hem, ze gaan hem donderdag toch halen hahahahahaha.

Nou ik ben weer weg, vind het een beetje ongezellig voor mijn moeder als ik de hele tijd achter de comp zit. Maar ik probeer mij morgen en woensdag morgen nog te melden en dan moet ik maar zien of ik internet in het zkh heb.... Enne vanaf donderdag hyves maar in de gaten houden... Ik vraag mijn broer of hij het erop wil zetten. Dus de naam e.d. mogen jullie hier dan gewoon vermelden voor degene die ik niet op hyves heb..
Super lief dat jullie aan mij denken hoor!!!!!!!!!!!!!!

Dikke knuf van mij....

Femkes
27 September 2010, 18:23
Wauw Karin,

Nou heeel veel sterkte!! In ieder geval tot donderdag en misschien wel eerder. Zet 'm op!!

Liefs Fem

Syl
27 September 2010, 18:39
Spannend karin! ik denk aan je meis!!!!

Vickypreg
27 September 2010, 18:57
@E82, slopend idd zulke nachten. Daar zie ik ook wel tegenop maar het hoort erbij in het begin. Idd nog maar 2 halve dagen werken, spannend wel want woendsag is het afscheid en zie daar wel tegenop. Ik hoorde dat andere collega's zelfs nog terug komen, een andere collega neemt definitief afscheid dus het is voor ons samen.

@Karin, spannend meis!! Hopelijk zet het gauw door en anders donderdag!! Heel veel succes!

Hier wat meer duizelig en voel me soms ineens heel erg slap. Terwijl ik goed en veel eet dus daar ligt het niet aan, maar je voelt je er zo naar door he. Heb ook het idee dat ze nog verder aan het indalen is, voel steeds zo'n druk op m'n bekken/schaambeen.

Femkes
28 September 2010, 08:09
Goedemorgen,

@ vickypreg: Wat naar, dat herken ik wel van mijn vorige zwschap. Ik dacht ook dat ik genoeg at, maar bij de dietiste kreeg ik een dieet voor zwangere vrouwen en toen moest ik ineens een hele hoop meer gaan eten......Misschien het proberen waard (gewoon brood en dat soort dingen).

Hier nog hetzelfde. Zeer misselijk, ik heb de bellypops besteld over internet. Ik ben zeer benieuwd wat die gaan doen. het lijken me namelijk normale lollys. Met suiker en glucose en citroenzuur en een smaakje. Ik laat het wel weten.....

Liefs!

karin26
28 September 2010, 08:13
hier ff een vlugge melding. BIB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ben ik weer weg hahahaahahaha

E82
28 September 2010, 08:54
Femkes, ik ken die lolly's niet, maar ben benieuwd of ze werken. Is te hopen voor je!

Vicky, raar om zo afscheid te nemen hè, maar dadelijk eenmaal thuis is het toch wel fijn hoor. Ik heb het werk ook echt wel los moeten laten, vind dat altijd lastig. Zeker als ik op dat moment wat patiënten heb die pas een operatie ofzo gehad hebben...dan kan ik de verdere revalidatie niet mee doen, vind ik dan jammer. Maar goed collega's kunnen dat ook! Ben gister even op het werk geweest, begreep wel dat het ontzetten druk was...
Maar goed, jij dadelijk gewoon lekker genieten van je verlof!

Femkes
28 September 2010, 10:25
Hoihoi,

Vinden jullie het moeilijk om weg te gaan van je werk? Ik heb daar de vorige keer helemaal naartoe gewerkt. Maar ik geef opvoedingsondersteuning, dus ik heb op het laatst steeds minder nieuwe dingen opgepakt en zo ging het weggaan best makkelijk!

Nou succes met afsluiten en als je straks bevallen bent, denk je er volgens mij helemaal niet meer aan.....

Liefs!

E82
28 September 2010, 15:44
Femkes, toen ik eenmaal thuis was was het al bijn agoed wat werk betreft hoor. Had inderdaad de laatste weken gewoon ook al minder nieuwe patiënten aangenomen!

Hier vanmiddag geïnformeerd voor zo'n meerijdplankje voor onze kinderwagen..kost gewoon bijna 80 euro...slik, dat had ik nou ook weer niet verwacht.

Femkes
28 September 2010, 16:08
Oh echt? Ik had ook gedacht iets van een tientje ofzo.......tss afzetters. Ja, de B van baby komt erin voor. Dus de prijs wordt 3x zo hoog.....grrr!

even een medische vraag: ik voel me echt heel naar. Nu heb ik in mijn vorige zwschap bij 34 weken een te hoge bloeddruk gehad. Dit kan pas vanaf ongeveer week 20, maar ik voel me eigenlijk precies zo. Ik vroeg me dus af of er meer zijn die dit hebben meegemaakt en of de hoge bloeddruk terugkwam voor de 20e week...?? Snap je? Ja, ik denk dat ik maar gewoon contact moet opnemen met de HA of zhuis. Maar die zijn nu dicht, dus vandaar mijn vraag.

Liefs!

amy-baby
28 September 2010, 16:27
@E82; ik heb zo'n meerijdplankje gekocht waar je ook op kan zitten, die heb ik 2e hands op marktplaats gekocht, heb € 40,- betaald....

@femkes; je hebt toch ook een spoednummer van het ziekenhuis dat je kan bellen? Ik zou anders gewoon bellen hoor, als je je echt niet goed voelt, en anders morgen gelijk. Ik heb geen idee wat het kan zijn joh, maar misschien omdat je ook moet spugen dat je je gewoon niet zo lekker voelt. Hopelijk gaat het snel beter met je.

Groetjes Amy

maha
28 September 2010, 16:31
Ik heb ook zo'n meerijdplankje gekocht via marktplaats!! Niet een waar je op kan zitten....heb er 10 E voor betaald! Is hier een erg groot succes overigens! Maxx noemt het zijn step! EN gaat er echt heel braaf opstaan! Hoewel hij de laatste tijd veel mee gaat op zijn fiets! Hij kan ineens heel goed fietsen...ideaal!!!

Succes meiden met jullie zwangerschap en alle bijbehorende kwaaltjes! Valt niet mee als je al zo'n ukkie rond hebt lopen!

Liefs maha

amy-baby
28 September 2010, 17:42
@maha; maxx fiets al zelf? Wij hebben voor Lisa ook een fiets gekocht, maar ze kan nog niet echt fietsen. Hebben jullie met hem geoefend? Waarschijnlijk kan lisa het als de sneeuw ligt...haha

maha
28 September 2010, 18:57
@Amy....ja maxx fietst zelf! Had ineens door hoe het moest! Haha zo schattig en hij heeft er echt heel veel plezier in!!!! Denk dat ie op de creche ook stiekem geoefend heeft!