PDA

View Full Version : uitgerekend november 2010 deel 2

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

snippie
14 July 2010, 11:16
Dames hier kunnen we weer gezellig door kletsen!

snippie
14 July 2010, 11:22
Joy idd verschillen zijn erg groot he!
ik weet niet wat je betaald per maand!
als je het in pb wilt zetten is het ook goed hoor.

ik ga nu even slapen

joy-12
14 July 2010, 11:25
125 euro betaal ik in de maand en jij? ik hoor het wel hier of in een pbtje

Nina28
14 July 2010, 12:39
Nou dames, jullie hebben er weer behoorlijk op los gekletst.... deel 2 alweer van november 2010! Op naar deel 3 :wink:
Ik zat net eens in mijn agenda te bladeresn en ik hoef nog maar 8 weken te werken als ik mijn vakantie niet meet tel! :o Dat schiet toch behoorlijk op. Moet ook bekennen dat ik daar ook echt wel heel erg naar uit kijk...

joy-12
14 July 2010, 12:43
Hey nina, ja deel 2 is begonnen, we gaan vast voor november nog wel deel 3 halen:-D
Ik heb ook ff geteld en ik hoef (met de vakantie eraf) ook nog maar 9 weken te werken, hierna nog 2 weken dan 3 weken vankantie en dan nog maar 7 weken.

Wanneer ga jij met verlof?

Friend
14 July 2010, 12:47
Zo, ik heb het ook weer gevonden :)

snippie
14 July 2010, 12:49
ohh heerlijk nina:)!
ik hoef sowiezo nog maar 8 weken:)! en heel
misschien dus nog maar 4weken !hihi

joy ik betaal 153 euro

Nina28
14 July 2010, 12:54
Lekker he Joy... kijk jij er ook zo enorm naar uit of toch wel beangstigend?

Officieel ga ik 18 oktober met verlof, maar ik neem nog 2 weken daarvoor vakantie op, dus 4 oktober
Ik moet volgende week nog werken en dan 2 weken vakantie dan weer 1 week werken en dan nog een week vrij....
Ik krijg wel heel erge last van mijn rug, dus het is nog de vraag of ik niet al eerder (partime) in de ziektewet ga.

Nina28
14 July 2010, 12:55
Hoezo misschien nog maar 4 weken Snippie?

snippie
14 July 2010, 12:59
Ik mag na de zomer vakantie zeer waarschijnlijk niet meer smiddags werken.
Ik werk op een buitenschoolse opvang.
en officieel zou 9sep me laatste werkdag zijn!(das inc 3weken vakantie vooraf)
knuf

snippie
14 July 2010, 13:01
nu is het zomer vakantie in mijn regio dus werk ik 2ochtende per week.
maar zodra de scholen dus weer beginnen en das over 4 weken.
dan mag ik niet meer smiddags werken!omdat ik het nu al niet meer vol houd.
ik heb mijn middag slaap hard nodig en dat kan niet als ik smiddags moet werken
dus vk heeft aan gegeven dan maar ziek te melden!

Nina28
14 July 2010, 13:05
en ja... buitenschoolse opvang is natuurlijk alleen 's middags! Lekker toch...Nou dan gaat het nu wel heel hard ineens toch?

joy-12
14 July 2010, 13:06
Friend, welkom in deel 2:-D

Dat scheelt toch best een hoop op jaarbasis snippie, gek he dat dat zo verschillend overal kan zijn.

Ik kijk er heel eerlijk gezegd wel heel erg naar uit, ik wil nu ook al wel met verlof lekker frobelen in huis:-D
Ik ga 8 oktober met verlof (6 weken van te voren)

joy-12
14 July 2010, 13:07
Mijn geheugen laat me momenteel erg in de steek maar wie verzon dat ook alweer vanmorgen over de november hyves?

snippie
14 July 2010, 13:09
en ja... buitenschoolse opvang is natuurlijk alleen 's middags! Lekker toch...Nou dan gaat het nu wel heel hard ineens toch?

nou had het liever anders gezien hoor!
ik ben niet iemand die zich makkelijk ziek meld.
was liever na de zomer vakantie nog terug gekomen.
en het enge is ik heb alles was ze nu zegt ooit aan het begin van de zwangerschap al geroepen
knuf

snippie
14 July 2010, 13:13
heb even terug gekeken en dat was jacq

snippie
14 July 2010, 13:15
mijn officieel verlof zou 30sep in gaan met 3 weken van te voren nog vakantie is dus 9sep:)!
tjah vind het anders zonde van me uren.

nemen mensen na hun verlof nog uren op?

joy-12
14 July 2010, 13:33
Thanks snippie voor het terug zoeken.

Ik neem idd na mijn zwangerschapsverlof nog 2 weken verlof extra van mijn uren die ik van dit jaar over ga houden, dus i.p.v. 31 januari (schatting he) begin ik weer op 14 februari.

Nina28
14 July 2010, 13:35
Snippie, snap dat je het liever anders had gezien, maar goed dat je naar je lichaam luistert en in de ziektewet gaat... Ik ben ook niet iemand die zich snel ziek meld, maar als dat beter is voor de ukkies en voor ons zelf dan moet het maar!

Ik ga 6 weken vooraf met verlof maar neem nog 2 weken vakantie op dus 8 weken van te voren en na m'n verlof neem ik ook nog 2 of 3 weken vakantie op aangezien ik al jaren structureel weken over hou aan het einde van het jaar, die neem ik dus mooi mee naar volgend jaar!

snippie
14 July 2010, 13:54
Snippie, snap dat je het liever anders had gezien, maar goed dat je naar je lichaam luistert en in de ziektewet gaat... Ik ben ook niet iemand die zich snel ziek meld, maar als dat beter is voor de ukkies en voor ons zelf dan moet het maar!

Ik ga 6 weken vooraf met verlof maar neem nog 2 weken vakantie op dus 8 weken van te voren en na m'n verlof neem ik ook nog 2 of 3 weken vakantie op aangezien ik al jaren structureel weken over hou aan het einde van het jaar, die neem ik dus mooi mee naar volgend jaar!

nou het is dat de verloskundige het zei hoor.anders ga ik gewoon door.
maar moet het natuurlijk nog met me werk over hebben.
doe ik over 2 weken denk ik even.
ohh das wel relaxed dat je dat kan.
ik mag per jaar maar 1 week mee nemen.
dus moest ze wel op maken nu.hou ook altijd over.maar die komen wel op:)!ik neem dan gewoon extra vrij:)!
ik maak snel over uren waar door ik vaak veelste veel over uren heb.vleden jaar 2 weken teveel over.moest verplicht met kerst vrij.niet erg hoor hihi

snippie
14 July 2010, 13:56
eerst wilde ik er ook na nemen.
maar omdat ik het zelf niet prettig vind zo lang van werk weg te blijven heb toch niet er na genomen.

joy-12
14 July 2010, 13:59
He vervelend hoor verplicht vrij nemen met de kerst, dit jaar zijn wij allemaal vrij met de kerst en vieren we voor het eerst kerst met onze kindjes.

Monalisa
14 July 2010, 14:35
vervelend vrij met kerst??? ECH NIE :P:P ik heb mn fles wijn al besteld hihi.
Voor wie vroeg wat BM was: BAARMOEDER
2 CM boven navel is dat normaal was mijn vraag??

Snippie denk je omdat je kindje zo groot is eerder of anders moet bevallen?
nog 1 week werken en dan 3 vrij! daarna nog 5 weken en dan valt baan nummer 1 al af!!! YES!

joy-12
14 July 2010, 15:00
Monalisa, das wel normaal hoor 2cm boven je navel dan draag je het kindje hoog, dat zei mijn vk van de week tegen mij omdat ik dat ook heb en ik ben nu 22 weken en normaal zit je bm dan rond je navel.

Nee daarom juist, heus niet vervelend vrij met de kerst, en mijn man is dan ook verplicht 2 weken vrij (bouwbedrijf) dus zijn we lekker tot 1 januari met zijn 3tjes, nu al zin in!!

snippie
14 July 2010, 15:04
nee niet vervelend hihi!

monalisa dat is mij al verteld dat ik dan eerder moet bevallen.
als dus uit de groei echo precies het zelfde komt als uit de 20weken echo moet ik eerder bevallen.
dat is door de vk verteld allemaal gisteren.
zijn dus niet mijn plannen hihi!
mijn man is niet verplicht vrij.

Nina28
14 July 2010, 15:38
Mijn baarmoeder zit ook al ruim boven m'n navel, komt bij mij waarschijnelijk omdat het er 2 zijn...
Ik mag normaal gesproken max. 2 weken vakantie meenemen naar volgend jaar. Maar ik heb de kans nooit gekregen om aan het einde van het jaar vakantie op te nemen, dat kwam qua werk gewoon niet uit, ik wilde wel maar kon niet. Vandaar dat ik nog heel veel weken heb staan... komt nu goed uit!

Leuk he dat we dit jaar Kerst met onze kindjes vieren! Meteen een goede reden om niet te lang mij ouders en schoonouders te blijven zoals normaal van ons verwacht wordt. Vind het wel zo fijn om dan met de kindjes thuis te zijn!
En ik heb de rose-champgne ook al in huis hoor!! Voor na de bevalling uiteraard en een flesje voor kerst! Of gewoon wanneer ik er zin in heb na de zwangerschap... hihi

Tinesje86
14 July 2010, 15:48
wow, deel 2 al weer van dit topic! We kletsen zo aardig wat af haha!

Ik denk dat ik de enige ben , of één van de weinige, die geen vakantie opneemt rondom dr verlof en ook pas 4 weken voor mn uitgerekende datum verlof opneem.
Mijn laatste werkweek is dus de laatste week van september en begin weer laatste week januari. Ik ga wel afbouwen vanaf augustus door van 5 dgn naar 4 dgn te gaan.
Helaas is het met mijn werk niet mogelijk om heel lang weg te blijven, das natuurlijk ook weer positief dat hij niet zonder me kan haha!

Ik vind het ook super fijn om met alle feestdagen lekker thuis te zijn. Heerlijk!!!!! Beetje aanrommelen, kerstboom versieren en wijn drinken hihi! Mis mn glaasje wijn zo nu en dan wel hoor. Helemaal met dit mooie weer, zou een koud glaasje rosé er wel in gaan hihi! Maar het is voor het goede doel!

Wat is het trouwens weer warm vandaag! Wordt er zo slaperig van, maar kan moeilijk onder werktijd gaan tukken hihi! Nu in afwachting van het slechte weer die weer op komst is!

Goosje
14 July 2010, 15:54
haha Monalisa ik heb gisteren precies hetzelfde gegeten als jij!! Spinazie leek me wel een goed idee, beetje mn ijzer aanvullen!! Volgens mij is 2 cm boven je navel heel mooi hoor!

Tinesje ik heb de laatste weken ook een beetje last van mn hormonen, soms wordt alles ineens teveel en dan moet ik gewoon ff janken...

Nina fijn dat de echo goed was!!!!

Volgende week weer naar de vk, ik ben benieuwd hoe hoog mn baarmoeder zit. Ik voel soms de kleine vrij hoog in mn buik. Zal ook even vragen of ik zelf kan leren voelen waar de kleine ligt, lijkt me leuk!!! De afgelopen dagen is hij/zij echt druk aan het schoppen joh!! En hard! Ik zie echt mn buik bewegen en dat had ik eerder niet, zo'n leuk gezicht!!!!

Ik moet nog 1 week werken, dan 3 weken vakantie, 5 weken werken en dan verlof!!!! Ik ga 6 weken van tevoren met verlof en plak er dan twee weken vakantie achteraan. Ik vind het ook super om dit jaar alle feestdagen thuis te zijn, ik werk in de ggz dus altijd kerst óf oud en nieuw....

leike
14 July 2010, 15:58
hoi hoi

wow...idd deel 2 alweer. Gaat zo snel. en alweer zoveel gekletst.
Ik ben vorige week begonnen met zwangerschapszwemmen, echt heerlijk_
En ik wil gaan beginnen met zwangerschapsyoga.

Verder heb ik eind augustus 2 weekjes vakantie en werk ook door tot 4 weken voor de uitgerekende datum. Werk nu nog 40 uur. Hoop dat ik dat vol kan houden, wellicht met een uurtje extra rusten 's middags.

Mijn baarmoeder lag bij de vorige controle (3 weken geleden) al ter hoogte van mn navel. Moet volgende week weer, dus ben benieuwd.
Hoe is t weer bij jullie. Ben blij dat we op t werk airco hebben, anders is t hier in Lmburg niet uit te houden. Maar begint nu donkerder te worden buiten, dus verwacht straks wel regen en zo. Hoop dat t niet zo heftig wordt als afgelopen maandag

Liefs

Monalisa
14 July 2010, 17:11
hier is het al flink aan het hozen Leike. vind het wel lekker ff een verfrissend buitje tussendoor

snippie
14 July 2010, 17:17
hier gaat het ook flink te keer:)!

dames even voor de duidelijkheid krijg geen groei echo omdat mijn baarmoeder hoog ligt he.
dit is combi met wat er te zien was op de 20weken echo:)!
knuf

jacq
14 July 2010, 17:56
de hyves is in de maak dit is de link http://mama2beinnovember.hyves.nl/

je krijgt toegang als je antwoord kan geven op de geheime vraag vraag is; wat is het geboortejaar van jacq
antwoord 1981

de inhoud is alleen zichtbaar voor leden

snippie
14 July 2010, 18:12
heb me aan gemeld:D!

Tinesje86
14 July 2010, 18:47
me 2! je hebt al 2 leden jacq!! haha

Vickypreg
14 July 2010, 19:41
Ben vandaag naar de VK gewees en mijn baarmoeder ligt precies op schema, precies op navelhoogte. Grappige is dat het met mijn zoontje met deze termijn al navelhoogte +2 was en hij was ook bovengemiddeld. Nu is het een meisje en kennelijk groeit zij heel anders, leuk dat verschil.

Snippie, ik ben maar 1.60m maar onddanks dat hij boven het gemiddelde was heb ik nog ver overtijd moeten lopen. Ben pas ingeleid op eigen verzoek met 41 weken en 4dgn!

Monalisa, wij doen vanaf 4 maanden al babyzwemmen en dat is echt super. Ons zoontje is ook heel vrij in het water en springt er zo in. Hij zwemt ook echt een beetje, hij trappelt in het water (met bandjes). Het is heel goed voor de motoriek zeggen ze.

Friend
14 July 2010, 19:48
Naam---------> leeftijd--> aantal weken ---> 20 wkn echo---------> geslacht

Meissie24------> 24 ----->19wk 3dgn------> 11 juni 15.00 uur-----> blijft geheim voor anderen.
Monalisa ------> 27 -----> 18 wk4dgn------> 14 juni 13.00 uur-----> blijft geheim voor anderen.
Jacq-----------> 28 -----> 20wk2dgn------> 17 juni 8:30 uur------> blijft ook voor ons een verrassing
angelique------> 26 -----> 22wk 4dgn------> 17 juni--------------> meisje
Goosje---------> 26 -----> 20wk3dgn------> 18 juni 9.30 uur------> blijft ook voor ons een verrassing
Vickypreg------> 27 -----> 19wk5dgn-------> 23 juni 12.30 uur----> een meisje
snippie --------> 24 -----> 19wk6dgn-------> 23juni 8.30uur-------> een zoontje
Tinesje86------> 24 -----> 21wk3dgn-------> 24 juni--------------> een zoontje
S. ------------> 20 -----> 17 weken -------> 28 Juni 12.00 uur----> een meisje
Princesse------> 23 -----> 22wk2dgn -------> 28 juni 18.00 uur----> een meisje
babyangel-----> 30 ------> 22w 1dgn-------> 29 juni--------------> een jongetje
Leike----------> 28 ------> 20wk5dgn------> 6 juli 8:30 uur--------> blijft ook voor ons een verrassing
Joy-12---------> 28 -----> 20wk 4dgn-----> 6 juli 8.30 uur--------> een zoontje
hanse----------> 36 -----> 17 weken------> 6 juli 11.00 uur-------> blijft geheim voor anderen
Steffi1987------> 23 -----> 21 weken------> 7 juli 17.45u----------> een zoontje
Minoes---------> 38 -----> 19 weken ------> 9 juli----------------->
Nina28---------> 28 -----> 20wk 3dgn-----> 12 juli 8.45 uur--------> een zoontje en een dochtertje
Friend----------> 32 -----> 20wk 5dgn-----> 15 juli 19:30 uur------>

Ik heb het lijstje weer even hierheen gekopieerd en geprobeerd het iets overzichtelijker te maken :)
Ik ben de laatste en dat is morgen :-D

Nina28
14 July 2010, 19:59
inderdaad Friend, aan jou de eer om af te sluiten? Heel veel succes en plezier morgen!! Wil je het geslacht weten en ga je het dan ook met ons delen? Hoe laat heb je morgen?

Friend
14 July 2010, 20:01
Dankjewel Nina :)

Wij willen het wel weten, maar ik weet nog niet of ik het hier bekend ga maken, je weet namelijk nooit wie er meeleest :oops:
We gaan pas 's avonds om half 8, dus ik moet nog even zenuwen morgen.

Nina28
14 July 2010, 20:10
Dat wordt een lange dag voor jou morgen.... ja je hebt gelijk je weet nooit wie er mee leest! Een PB misschien? Ben gewoon erg nieuwsgierig.
In ieder geval good luck!!!

Friend
14 July 2010, 20:15
:lol: Inderdaad nieuwsgierig :lol:

Geeft niet hoor, ben ik ook altijd ;)
Misschien in een pb, wie weet!

steffi1987
14 July 2010, 20:33
Ik durf zo hard niet duwen om mijn baarmoeder op te zoeken langs mijn navel, ik weet 1 iets en dat is dat die kleine héél actief is van me, is dat van iedereen zo? :-D

snippie
14 July 2010, 21:22
Vickey ohh oké nou jah.ik zou dan niet normaal kunnen bevallen en ik wil het liefst geen kijzer snee
Dus ach.kan er ook niks aan doen dat de vk zegt dat ik eerder geholpen word .

Steffi mijn ventje is ook heel druk !heel golf slagbad is me buik:)!zo leuk!

Friend succes morgen!!

Amber hoe was Jouw echo eigenlijk?

Nou dames ik gaat slapen!

Tot morgen!

snippie
14 July 2010, 21:25
Oja mijn kindje komt nu boven de bovenste lijn.

Je hebt onder lijn midden lijn das gemiddelde en je hebt nog eens boven lijn.en daar zit hij nog boven.

Monalisa
14 July 2010, 21:53
pbtje zou leuk zijn friend, stuur ik er gelijk een terug, volgens mij wist jij het van mij ook nog niet. Veel plezier en succes alvast bij je echo!

Monalisa
14 July 2010, 21:55
oh ja snippie die van ons kwam boven de middenlijn uit,denk dus dat jouw kindje groter is dan de mijne :P

snippie
15 July 2010, 05:11
jah ons kindje is erg groot!
snap je nu waarom ik een groei echo krijg hihi!
hij komt namelijk echt boven de bovenste lijn uit.

friend succes vandaag.

Ik ga zo naar me werk!
knuf

Monalisa
15 July 2010, 08:03
wow Snippie wat ben je vroeg...werkze vandaag! Ik ben eindelijk een dagje vrij en ben net wakker.
gister zo iets mafs....ineens wilde ik in slaap vallen met mn handen op mn buik omdat ukje weer schopte ( das altijd zo als ik wil slapen :P ) en toen verlegde het zichzelf volgens mij want toen voelde ik een heel deel van het lijfje langs mn hand schuiven!!!!wow was best griezelig ik schrok er wel van en haalde mn handen van mn buik af hihi. ik geloof dat ik schopjes leuker vind hihi

joy-12
15 July 2010, 08:05
Monalisa, ik weet ook niet of het bij jullie een jongen of meisje gaat worden, wil je dat delen in een pbtje?
Volgens mij heeft minoes het lijstje ook nog niet ingevuld.

Friend alvast heel veel plezier/succes vanavond met de echo

joy-12
15 July 2010, 08:07
Ik voel het ook regelmatig onder mijn hand doorzwemmen, ik vind het wel een leuk gevoel.
Het leukste vind ik dat ik het zie aan de buitenkant.
Sander (mijn man) heeft gister met een kleine toeter (mini vuvuzela haha) geluisterd op mijn buik en hij kon de hartslag horen en een dof geluid als hij schopte, dat was echt super leuk.

Monalisa
15 July 2010, 08:10
aaaah wat leuk dat dat kan met zo'n toeter!!!! Pb komt eraan Joy!! hier eerst een buikfoto van mij met 23 weekies!

http://i739.photobucket.com/albums/xx40/Monalisa_060/zwanger016.jpg en?

joy-12
15 July 2010, 08:20
Monalisa, wat een prachtig buikje heb je zeg.
Het schijnt ook gewoon met een lege toiletrol te kunnen haha

Monalisa
15 July 2010, 08:21
Hahahahahahahhahaha

Nina28
15 July 2010, 08:40
Mooi buikje Monalisa!!!!!

Minoes
15 July 2010, 09:02

Meissie24------> 24 ----->19wk 3dgn------> 11 juni 15.00 uur-----> blijft geheim voor anderen.
Monalisa ------> 27 -----> 18 wk4dgn------> 14 juni 13.00 uur-----> blijft geheim voor anderen.
Jacq-----------> 28 -----> 20wk2dgn------> 17 juni 8:30 uur------> blijft ook voor ons een verrassing
Goosje---------> 26 -----> 20wk3dgn------> 18 juni 9.30 uur------> blijft ook voor ons een verrassing
Leike----------> 28 ------> 20wk5dgn------> 6 juli 8:30 uur--------> blijft ook voor ons een verrassing
hanse----------> 36 -----> 17 weken------> 6 juli 11.00 uur-------> blijft geheim voor anderen
Steffi1987------> 23 -----> 21 weken------> 7 juli 17.45u----------> een zoontje
Minoes---------> 38 -----> 19 weken ------> 9 juli-----------------> blijft geheim
Nina28---------> 28 -----> 20wk 3dgn-----> 12 juli 8.45 uur--------> een zoontje en een dochtertje

Minoes
15 July 2010, 09:03
Monalisa: Mooi klein buikje nog, hoor! :-D

Minoes
15 July 2010, 09:05
Friend: Veel succes, vandaag! En geniet er ook maar lekker van, je kleintje bekijken. :mrgreen:

jacq
15 July 2010, 09:21

Jacq-----------> 29 -----> 20wk2dgn------> 17 juni 8:30 uur------> blijft ook voor ons een verrassing
Minoes---------> 38 -----> 19 weken ------> 9 juli-----------------> blijft geheim

ben jarig geweest, het laatste jaartje onder de dertig

Monalisa
15 July 2010, 09:28
nog gefeliciteerd!

joy-12
15 July 2010, 10:09
Ja ik ben ook net 29 geworden, laatste jaartje en dan op naar de 30-ers

Monalisa
15 July 2010, 10:13
oh daar moet ik nog ff niet aan denken, 30 worden hihi

joy-12
15 July 2010, 10:13
Jacq, ik heb Samantha en Angelique ook uitgenodigd voor de november hyves, die staan bij mij in de hyves lijst.

joy-12
15 July 2010, 10:15
Als we het er over hebben, hey mona

Tinesje86
15 July 2010, 10:53
@ monalisa: mooi buikje hoor!!! Hij begint nu toch echt te komen!!
@ friend: héél veel succes vandaag met wachten en veel plezier met de echo!

Zo langzaam aan gaat de november hyves zich vullen! gezellig.
Inmiddels kijk ik al uit naar het weekend.....:-D

Monalisa
15 July 2010, 12:00
haaaa hallo Jolien!

dankjewel Tinesje!

Nina28
15 July 2010, 13:21
Zijn er meer mensen hier die nu pas last krijgen van misselijkheid? Ik heb tot deze week helemaal geen last gehad van misselijkheid, maar nu voel ik me zo beroerd??? Heb deze week al 2 x boven de pot gehangen en ben echt mijn tijd uit aan het zitten op het werk. Voor de BBQ voor straks heb ik me al afgemeld... Heb zo nog een afspraak staan en dan ga ik naar huis!
Eerst dacht ik dat ik misschien iets verkeerds gegeten had, maar het is nu al 4 dagen zo...
Ben benieuwd of jullie dat misschien ook hebben?

joy-12
15 July 2010, 13:36
Nina er heerst wel buikgriep, misschien heb je daar wel wat last van zou dat kunnen?

snippie
15 July 2010, 13:55
monalisa mooi buikje:) het begint nu hart te gaan:D!

nina het kan ook zijn dat je door een groei speurd missleijk bent!
dat heb ik namelijk dat ik dan misselijker ben!
knuf

Friend
15 July 2010, 14:01
Monalisa, wat een mooi buikje :)

Nina, vervelend dat je je zo voelt, misschien inderdaad een buikgriepje?

Dankjewel voor de succes wensen voor vanavond :)
Ik houd me momenteel lekker bezig in huis, dus hoef ik er nog niet zo bij stil te staan.
Straks zullen de zenuwen wel op gaan spelen.

Vickypreg
15 July 2010, 19:19
Friend, hoe was het???! Hopelijk alles goed!

Probeer al de hele tijd een buikfoto te plaatsen, heb nu maar een topic op de hyves geopend :-) Mijn internet doet moeilijk, modem is stuk gegaan door het onweer en nu met een alternatieve maar die werkt ook niet helemaal goed dus kan niks uploaden. Via de mail gaat het wel maar daar kan ik niks mee hier helaas.

Nina, wij hebben na elkaar allemaal ook soort buikgriep gehad dus idd miscshien toevallig een griepje.

Friend
15 July 2010, 19:57
Alles was helemaal perfect, kan echt niet beter :-D
De kleine zit met alles precies in het midden en doet het echt geweldig.
Verder was ook alles helemaal goed, dus wij zijn ontzettende trotse, blije ouders :-D
We weten overigens wat het is en als jullie het willen weten dan mag je me pb-en ;)

Friend
15 July 2010, 20:00

Meissie24------> 24 ----->19wk 3dgn------> 11 juni 15.00 uur-----> blijft geheim voor anderen
Monalisa ------> 27 -----> 18 wk4dgn------> 14 juni 13.00 uur-----> blijft geheim voor anderen
Jacq-----------> 29 -----> 20wk2dgn------> 17 juni 8:30 uur------> blijft ook voor ons een verrassing
angelique------> 26 -----> 22wk 4dgn------> 17 juni--------------> een meisje
Joy-12---------> 29 -----> 20wk 4dgn-----> 6 juli 8.30 uur--------> een zoontje
Friend----------> 32 -----> 20wk 5dgn-----> 15 juli 19:30 uur------> blijft geheim voor anderen

snippie
15 July 2010, 20:03
Friend wat fijn:D! dat hij of zij perfect is:)!

Nina28
15 July 2010, 20:14
@ Friend: fijn dat alles goed was, ik ga je zo een pb sturen....

Buikgriepje zou inderdaad best wel eens kunnen. Heb zelfs vandaag op m'n werk boven de pot gehangen....:oops: toen werd het echt tijd om naar huis te gaan.
Zo, nu ga ik eens alle echo-foto's inscannen, want het is inmiddels een behoorlijke verzameling!:-D

Goosje
15 July 2010, 20:41
Friend gefeliciteerd!! Fijn zeg!
Op zich hebben we best een klein lijstje in november volgens mij, 18 meiden :-D. Vind ik juist wel fijn, lekker overzichtelijk!!

Monalisa mooie buik zeg! Je kan het echt goed zien nu, je bent wel mooi slank hoor!! Ben benieuwd hoe groot die toeter nog gaat worden!

Nina rot zeg van die misselijkheid, bij mij lijkt het de laatste avonden ook iets meer, maar overgeven doe ik gelukkig niet. Misschien zijn die twee van jou ook een beetje tegen je maag aan het drukken? en ben je daarom misselijk....Sterkte!

Friend
15 July 2010, 22:20
http://i792.photobucket.com/albums/yy203/anmatava/Echo/Liefje.jpg

Dit was eigenlijk de mooiste echo die erbij zat :)

Friend
15 July 2010, 22:21
Bedankt voor de felicitaties, we zijn zo gelukkig :D

joy-12
16 July 2010, 07:51
Hey Friend, wat fijn dat alles goed is lekker van genieten en wat een mooie echo.
Pbtje komt eraan ;)

Goosje
16 July 2010, 08:11
Mooi Friend! Heb jij ook de placenta aan de voorkant liggen of zie ik dat verkeerd?

Tinesje86
16 July 2010, 08:30
Friend: van harte gefelicteerd! En mooie schattige echo! Zo lief!

Nina, hoop dat je snel wat beter voelt meis!! Vervelend zeg die misselijkheid. Houd goed in de gaten dat door het overgeven niet te veel afvalt.

Snippie: lees ik het goed dat je vandaag heerlijk naar de efteling gaat?! Leuk man!

@ Goosje: het lijstje is inderdaad niet super lang maar wel lekker verspreid over de maand november. Ben heel benieuwd straks hoe het allemaal met ons gaat.

Ik ga me hier nog door een werkdag ploeteren helaas. Maar dan eindelijk weekend. We hebben besloten morgen op pad te gaan om weer wat babyspullen te gaan kopen. Dus heb nu al zin om me helemaal uit te leven haha.

leike
16 July 2010, 09:57
hallo meiden

Keek net ff op onze november-hyves en zag bij de aangemelde leden helaas ook iemand staan die niet op ons forum thuis hoort
Ze komt via mijn hyves erop, en ik weet niet hoe we haar eraf krijgen. Ik vind niet dat zij erbij hoort..........
Heeft iemand enig idee hoe ik (of wij) dit kunnen oplossen? Ben niet zo handig met hyves....

joy-12
16 July 2010, 10:09
Leike, hoe heet ze dan? dan kijk ik wel even, ik zal gelijk met Jacqueline overleggen of er ook andere aanstaande mama's zich aan kunnen melden, ik vind het op zich geen probleem

jacq
16 July 2010, 11:36
Hoi Leike en Joy12,

mij maakt het niet heel erg vele uit of er ook andere meiden zich aanmelden. Ik vind het wel jammer dat dan het persoonlijke en een stukje privacy dan weg is. Nu klets je daar met meiden die je al een paar maanden kent van dit forumen dat voelt voor mij persoonlijk anders dan dat er nog eens 100 " vreemden bij komen" ben benieuwd naar de meningen van anderen hierover.

Leike als je het prettiger vind dat die persoon weg word gehaald kan ik degene verwijderen. moet je me wel even doorgeven wie het is.

joy-12
16 July 2010, 11:41
Misschien idd ff handig om te weten wat anderen hiervan vinden, en om dan een beslissing te maken.
Thanks!

meissie24
16 July 2010, 11:41
Wat is het adres van de hyves-site. Het is inderdaad niet zo leuk als er anderen op zitten.

meissie24
16 July 2010, 11:45
Wat is het adres van de hyves?
Ik vindt het ook jammer als er dan anderen op zitten...

meissie24
16 July 2010, 11:52
Heb het al gevonden, ik werd automatisch naar de eerste pagina gestuurd, moest er dus nog 2 weer helemaal doorlezen.
Er zijn ook wat mensen jarig geweest he laatste dagen, ikke ook.
Iedereen gefeliciteerd!

Vickypreg
16 July 2010, 11:57
Ik ben ook voor een besloten forum alleen voor ons, gaat toch ook om je privacy idd.

Friend, wat heerlijk dat alles goed was zeg!! Ben benieuwd, zal ej ff een pbsturen :-)

http://img189.imageshack.us/img189/5448/dsc5186g.jpg (http://img189.imageshack.us/i/dsc5186g.jpg/)
Dit is mijn buik met 22 weken en6 dagen (gister gemaakt). Hopelijk doet hij het want het werkt nu wat anders dan normaal volgens mij.

leike
16 July 2010, 12:07
hoi hoiIk zou t idd fijn vinden als zij verwijderd zou worden. Het gaat om t meisje Bianca. Vind t ook leuker als deze hyves een beetje voor ons blijft. Ik weet ook niet of ik mn eigen hyves iets kan instellen waardoor mensen niet kunnen doorklikken op onze paginaWant nu staat hij in mijn lijstje erbij...heeft iemand hier verstand van?Dus jacq, als je haar zou willen verwijderen......graag :D...alvast bedankt

Nina28
16 July 2010, 12:30
Ik zag Bianca ook staan en vroeg me af wat haar nickname zou zijn...
Had ze geen toestemming nodig dan om lid te kunnen worden. Dat zou wat mijn betreft al verschil uitmaken...
Maar een besloten hyve vind ik ook fijner! Moeten we op onze eige hyvepagina iets instellen zodat anderen er niet op kunnen dan?? Daar weet ik ook niets vanaf...

Friend
16 July 2010, 12:36
Wat een prachtige buik Vicky :)
Ik heb me nog niet aangemeld voor de hyve, maar als ik het wel doe dan zou ook ik liever een besloten hyve hebben ;)

Tinesje86
16 July 2010, 12:39
Ik ben het met iedereen eens, liever besloten hyves dan dat iedereen er zo maar op kan.
Maar ik dacht dat je toch die vraag moest antwoorden alvorens je lid kan worden? Dus kennelijk wist die persoon dat... of het was op te zoeken :) Dus moet de vraag moeilijker. Want waarschijnlijk kan je via jouw prive hyves lezen jacq dat je van 1981 bent.

joy-12
16 July 2010, 12:45
Iedereen is het er dus over eens dat het een prive hyves moet blijven, dus dan gaan we dat ook gewoon doen.

joy-12
16 July 2010, 12:48
Ze is verwijderd.

leike
16 July 2010, 12:51
dank je wel joy-12 :DWeet jij trouwens hoe we die hyves prive kunnen krijgen? ALs ik iets daarvoor moet instellen op mn eigen pagina, dan hoor ik t welHeb echt totaal geen verstand van hyves :DWant onze pagina staat gewoon op mijn pagina tussen nog een paar andere openbare pagina's waar ik lid van ben.Liefs

Nina28
16 July 2010, 13:04
Dank je Joy!

joy-12
16 July 2010, 13:24
Graag gedaan.
Leike, het kan wel kloppen dat het gewoon tussen je andere openbare pagina's staat, maar als iemand die er niet lid van is op klikt kan hij niks van die site zien, dus het is prive het staat alleen wel in je eigen lijst.

Friend
16 July 2010, 13:28
Joy, ik ben nog geen lid en kan wel alle mensen zien die lid zijn hoor ;)
Dit moet je ook uit kunnen zetten op de één of andere manier en het is ook mogelijk om de hyve helemaal besloten te maken, zodat ook je vrienden hem niet tussen al je andere hyves ziet staan.
Vraag me alleen niet hoe dit werkt, ik weet alleen dat dit wel kan, want ik ken nog een andere besloten hyve van dit zwanger forum ;)

jacq
16 July 2010, 13:36
ik zal alles op prive zetten en alleen met toestemming van beheerder kan je nog lid worden. dus niet meer met de vraag

Minoes
16 July 2010, 13:37
Ingewikkeld dat privé op hyves zitten! Daarom zitten we toch hier met z'n allen?
Lekker privé met of zonder nickname? :-D

joy-12
16 July 2010, 13:43
Jacqueline ik heb de instelling ; wie mag lid worden; veranderd in, alleen na toestemming dus jou vraag weg gehaald anders kunnen vreemden lid worden.

@de rest ,als het goed is is het nu onzichtbaar voor anderen, check dat ff en laat me weten of het goed is zo.

joy-12
16 July 2010, 13:44
hij hoeft toch niet helemaal onzichtbaar te zijn, zolang mensen er niks op kunnen lezen is het toch goed?

Friend
16 July 2010, 13:55
Nu is hij inderdaad helemaal besloten zoals ik het kan zien ;)
Persoonlijk vind ik het fijn als het echt helemaal besloten is, omdat ik niet wil dat vriendjes uit mijn hyves kunnen zien dat ik lid ben van die hyves.
Even uitzoekwerk en ze weten precies van welk forum het vandaan komt en je zag hoe makkelijk het was voor een "buitenstaander" om lid te worden ;)
Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening hoor en ik kan zeker niet voor iedereen praten!

Friend
16 July 2010, 13:56
Ik ben trouwens degene die zich net heeft aangemeld ;)

joy-12
16 July 2010, 13:59
Dan is het zo mooi opgelost;)
Ik heb je toegevoegd:-D

jacq
16 July 2010, 14:15
het is inderdaad helemaal prive nu.

@ minous de hyves is wel iets meer prive dan hier ondanks de nicknames, hier kan iedereen lezen wat je schrijft en je foto's kan ook iedereen zien.
vind het ook wel leuk om op hyves eens te zien hoe iedereen eruit ziet nu we al een tijdje met elkaar kletsen.

en in november is het denk ik ook wel leuk als je al snel kan zien dat iemand bevallen is

Monalisa
16 July 2010, 14:25
en idd alleen de meiden van het november forum, zit ook niet op vreemde meiden te wachten die er niks in te zoeken hebben dus wat dat betreft ben ik zeker voor prive!!!!

joy-12
16 July 2010, 14:32
Geregeld hoor monalisa ;)

snippie
16 July 2010, 16:37
Hoi meiden was ik weer even hihi !zit nu in de trein op weg naar huis!
Was een gezellige maat vermoeiende dag!
Was namelijk al om 5uur wakker!kon niet meer slapen!

Over dat Hyves privé ben het er mee eens hoor.

Vickey mooie buik!!
Gaat hard zeg!

Friend mooie echo

Knuf

Monalisa
16 July 2010, 17:02
ik kon om 6.18 niet meer slapen.,irritant is dat he....dus ik dacht ja daaag ik ga er nog nie uit. dus ik dommel in. en toen ik weer terug wakker werd was ik nog gaarder!!! pfff had ik nou maar direct opgestaan haha.
mijn beste vriendin is bevallen van een zoon ZO leuk! ik ga zondag op kraamvisite.heb gelijk een leuk pakje gekocht net.het kereltje was 3955 gram dus wel een flinke volgens mij!

snippie
16 July 2010, 17:11
Ik ben helaas altijd zo vroeg wakker eb vaak slaap ik door tor 7uur!
Heb ik al voor de zwangerschap !in het weekend ben ik vaak om half8 al uit bed.
Maakt niet uit om hoelaat ik ben gaan slapen.

Sowiezo zat ik vanmorgen om kwrt voor 8al op de fiets:)!
Waren om 10uur in de Efteling en zijn pas om4uur weg gegaan!

Maar wat leuk!welke maat heb je gekocht voor de kleine ?

Knuffel

Vickypreg
16 July 2010, 19:21
Monalisa, wat leuk gefeliciteerd! Hoe heet hij? Mijn zoontje was 4210 gram dus dan valt dat nog mee haha.
snippie was het leuk? Wij waren er toen om 9.30 en zijn tot 18.05 gebleven haha, alles eruit halen wat erin zit ;-) Was wel gebroken hoor, kon het haast niet volhouden maar met die kleine was het zo leuk!
Ben ook wel weer benieuwd naar jouw buik trouwens, wanneer komt je nieuwe foto?

Monalisa
16 July 2010, 20:13
hij heet Tyler leuk he?
Snippie ik heb maat 68 genomen, dan kan ze er ff mee doen ;)

snippie
16 July 2010, 20:18
Monalisa, wat leuk gefeliciteerd! Hoe heet hij? Mijn zoontje was 4210 gram dus dan valt dat nog mee haha.
snippie was het leuk? Wij waren er toen om 9.30 en zijn tot 18.05 gebleven haha, alles eruit halen wat erin zit ;-) Was wel gebroken hoor, kon het haast niet volhouden maar met die kleine was het zo leuk!
Ben ook wel weer benieuwd naar jouw buik trouwens, wanneer komt je nieuwe foto?

nou als ik niet zwanger zou zijnm zouden we langer blijven!
we gaan normaal pas bij sluiting weg.
park ging pas om 10.uur open vandaag hihi
heb vleden week nog een g\foto geplaatst hoor hihi.
ik maak eens in de 2weken a 4 weken een foto:)

snippie
16 July 2010, 20:18
hij heet Tyler leuk he?
Snippie ik heb maat 68 genomen, dan kan ze er ff mee doen ;)

mooi:)!
ik heb voor ons kindje ook meren deel 62/68
we dachten namelijk al dat het een groot kindje zou worden na de 20weken echo

Monalisa
16 July 2010, 20:51
ik heb ook wat 50/56...vooral voor de eerste 2 weken, ben benieuwd of ik daar wat aan ga hebben toch......

snippie
16 July 2010, 20:56
Heb alleen een paar rompertjes in die maat.de rest niet.vk zegt ook dat ik beter een grote maat kan kopen.
Ze gaat er eigenlijk al bijna van uit dat het ook een 8ponder word netals mijn man.Weet dat het niet altijd wat zegt maar aan gezien baby nu al die kant op nijgt .

Knuf

snippie
16 July 2010, 21:01
Ik ga trouwens slapen hihi!lange dag geweest!anders wordt het morgen zeker over geven!

Slaap lekker allemaal
Knuf

Monalisa
16 July 2010, 21:17
oh nee.....ben nu wel bang dat ik bijna niks van de kleertjes aan kan geven wat ik gehaald heb.........het meeste van pakjes en zo is 56...62-68 heb ik ook wel veel maar meer in de vorm van sokbroekjes, pyamaatjes en truitjes.-boxpakjes.de eerste 3 pakjes om mee uit het ziekenhuis te nemen met mutsjes enzo erbij zijn allemaal 56......

steffi1987
17 July 2010, 07:22
Ik verwar met al die maatjes, ik roep altijd de hulp van mijn mama erbij,...weet je wat ik veel heb de laatste tijd? Hebben jullie dat ook nl. vocht dat je verliest via de tepels?

snippie
17 July 2010, 07:40
Dat heb ik al een paar welen steffie tot nu toe alleen snachts.
Monalisa je kan vast wel dat die pakjes aan hoor!jouw kindje is minder groot dan mijn kindje !echt geloof me.

Kus

snippie
17 July 2010, 07:42
En daarbij je kindje kan makkelijk een box pakje. Aan als het uit het
Ziekenhuis komt.

Knuf

steffi1987
17 July 2010, 07:52
@ snippie: van mij overdag & 's nachts

jacq
17 July 2010, 07:53
@ snippie, fin dat je een leuke dag hebt gehad, dat je dat hebt volgehouden zeg.
ik kan eind van de middag bijna niet meer lopen omdat mijn voeten dan zo dik zijn. Kan alleen nog maar mijn birkenstocks slippers aan.
moet jij nog steeds regelmatig overgeven? Ik gelukkig niet meer, heb ook sinds 2 weken de medicijnen tegen de misselijkheid niet meer nodig.

@ mona lisa, mijn beste vriendin heeft met haar zoontje tot ongeveer 4 maanden maat 56 ( de eerste maand zelfs maat 50 ) gehad. en hun kindje was ongeveer 3500 gram bij de geboorte. Ik had eerst voornamelijk maat 62, maar heb nu dus ook wat pakjes 50 en 56 gekocht.

@steffi1987, heb ik nog geen last van vocht uit de tepels, lijkt me wel erg lastig. vooral als het overdag is, kan je al voor de geboorte aan de zoogcompressen

snippie
17 July 2010, 08:14
we hebben heel veel gezeten dat scheelde hoor.
het was niet heel druk dus konden achter elkaar in dingen.

ik slik die medicatie al een tijd je niet meer.ze hielpen op een geven moment niet meer werd er alleen beroerder van.
en wanneer ik een drukke dag heb moet ik helaas idd weer over geven:(!
geef sowiezo nog elke week over!

ik heb 2pakjes van 56 en de rest dus groter

Tinesje86
17 July 2010, 09:50
Wow, zijn we nou echt van die klets tantes hahaha. We maken het ons lekker druk, hyves checken én t forum checken! Gezellig :)

@ snippie: wat heerlijk om te lezen dat jullie gisteren een fijne dag hebben gehad. Beetje goed kunnen slapen?
@ monalisa: je zit goed hoor met de maten. Je moet gewoon een basis setje hebben van een paar maatjes. En geloof me, voor de rest krijg je allemaal kleding als mensen op kraamvisite komen. Dus je hoeft je niet druk te maken.
@ hier: wij gaan zo op pad om te gaan shoppen. Toch maar vast beginnen met de baby-uitzet. Weet nog niet of we naar Babypark gaan of naar een ander. Heb er in ieder geval zin in. Nu gaan we er toch eindelijk mee beginnen hihi!

Ohw trouwens, over 4 weken heb ik een bruiloft van een vriendinnetje. Ben daggast.... maar het is best een chique bruiloft en heb nog géén idee wat ik moet aandoen en waar ik goed zou kunnen slagen. Hebben jullie tips voor nette/ chique positiekleding. Dus geen standaard tuniekjes of jurkjes, maar net ietsjes aparter. Snappen jullie wat ik bedoel?

Nina28
17 July 2010, 11:31
Snap precies wat je bedoelt Tinesje... Heb over 2 weken bruiloft van een vriendin (ook daggast) en nog geen geschikte outfit kunnen vinden.... Als ik iets zie laat ik het je weten... En in augustus heb ik een bruiloft van een andere vriendin dat wordt dus dezelfde outfit... ga niet weer wat nieuws kopen...

Heel veel plezier met het shoppen van de baby uitzet!

Vickypreg
17 July 2010, 12:11
Haha toevallig, ik heb hetzelfde probleem. Heb 3 sept een bruiloft, ook daggast maar moet ook nog iets hebben. Vind het eigenlijk best zonde voor die ene dag iets te kopen terwijl ik dan nog maar 10 max 12 weken moet...

Wat betreft kleertjes, mijn zoontje was flink maar heeft zeker een maand nog in maat 56 gezeten (50 was niet nodig). Hij was al53cm bij de geboorte maar spuugde veel en ik versleet 3 stuks aan kleding op een dag! Ik had dus veel nodig en heb zelfs nog bij moeten kopen. In de wintermaanden kun je veel over elkaar heen doen maar ik zou wel aanraden toch zeker 6 stuks van maat 56 in shirtjes en broekjes te kopen. Je krijg ook veel, maar ik kreeg voornamelijk grote maten en tja ik had toch ook echt die kleinere nodig want alleen maat 62 was toen echt nog wel te groot. Maar ieder moet doen wat hij prettig vind natuurlijk!
Pyama gebruikte ik toen nog niet, pas vanaf maat 62. Ze slapen de hele dag door zowat dus een pyama was niet echt nodig, vooral als je lekkere zachte kleertjes aan doet niet. Maar vond het op een gegeven moment wel lekker om wat anders aan te doen met de nacht.

Friend
17 July 2010, 12:33
Hahaha, wat een toeval, ik heb 3 september ook een bruiloft, maar dan alleen 's avonds gelukkig ;)

Kleertjes, ja, die heb ik er nog niet veel aangeschaft.
Daar gaan we binnenkort wel mee starten.
Heb veel van mijn zus gekregen in verschillende maten, maar ik vind het nog wel moeilijk hoor.
Op die lijst staat weer dit en op die lijst weer dat...ga mijn eigen gevoel er maar een beetje in volgen en de ervaringen van anderen ;)

Vickypreg
17 July 2010, 12:46
Zo is dat Friend! Weet je er zijn zoveel digen te koop maar soms merk je pas tijdens het gebruik wat je zelf prettig vind. Mijn vriend vond die boxpakjes bv helemaal niks, moest alles weer uit voor het verschonen van de luier en zo makkelijk ging dat niet haha. En van die overslag dingetjes hebben we ook nooit gebruikt.
Trouwens navelbandjes staan op veel kraamlijsten maar die worden ook niet meer gebruikt.

Friend
17 July 2010, 13:29
Dat is nu inderdaad de tweede keer dat iemand tegen me zegt dat je die overslagtruitjes niet gebruikt, bij de Babydump en nu zeg jij het ook.
Die ga ik dus niet aanschaffen, want dat vind ik dan zonde.
Navelbandjes heb ik van mijn zus gekregen, dus dat kost me niets en als ze ze niet nodig hebben gooi ik die gewoon weg ;)
Ik vind het wel makkelijk hoor de ervaring van anderen, dus kom maar op :)
Mocht ik het later toch willen hebben, kan ik het altijd nog aanschaffen toch.

Tinesje86
17 July 2010, 13:42
Zo flinke euro's armer en maar een paar babyspulletjes rijker haha!
We hebben vanochtend alles voor de badverzorging aangeschaft en starterset flessen, flessenwarmer, hemeltje en wat losse spulletjes. Je bent gelijk een paar honderd euries lichter! Ben trouwens helemaal fan van het merk cottonbaby, vind dat echt helemaal het einde. Dus ga me helemaal op dat merk uitleven hihi!

We zitten met zn allen dus in de bruiloften!!! Gezellig. Wil inderdaad wel iets aanschaffen wat ik daarna ook makkelijk kan dragen, anders is het zonde. Maar heb hekel aan uitverkoop, omdat dan alles door elkaar hangt, mijn maat er niet meer is, en vaak is het één grote bende in een winkel. Vind het dan altijd lastig om écht iets leuks te vinden!!! Dus wordt nog een uitdaging, gelukkig heb ik de tijd tot 20 augustus!

snippie
17 July 2010, 16:57
Goede middag dames,

Tenisje geslaagd dus leuk is dat hè dingen voor de kleine kopen!

Meiden met een bruiloft hopelijk vinden jullie snel jullie outfit:D!

Over de kleding maatjes.ik krijg juist allemaal kleine maatjes tot nu toe dus hoef me geen zorgen te maken dat ik straks geen 56 heb.daarbij heb nog tijd zad om te shoppen:)!

@hier leuke decoratie stickers gekocht voor de babykamer en een leuke zelf klevende band:)!van winnie THE phoo :D!
Binnen kort dus even daar mee aan de slag:)!
Verven hoefde sowieso al niet dus dat echt fijn:)!

Monalisa
18 July 2010, 09:23
Lekker weer geshopt hoor dames super!
Ik heb ook een bruiloft in oktober!!! dus dat wordt ook ff kijken wat ik aan ga trekken hoor, al wordt het wel een simpele
en eenvoudige bruiloft...maar ik wil er wel leuk uitzien natuurlijk..dus ff kijken tegen die tijd en wat voor weer het is enzo.
4 weken ongeveer is het voor mn uitgerekende datum dus das ook wel spannend!

Vickypreg
18 July 2010, 20:17
Ben vandaag een beetje begonnen met behang afschuren in de babykamer hihi. Heerlijk om er even mee bezig te zijn. Het is nu nog niet heel warm daar dat scheelt, toch al bijna een hele muur gedaan.
Op de muur wil ik structuurverf doen van Histor in de kleur verliefd (roze dus) en dan glitters erover. Onze muur is niet zo mooi dus vandaar de structuurverf. Heb het gezien op een site waar allemaal mensen foto's van hun babykamer op hadden staan, zag er zo leuk uit.

Qua spulletjes heb ik natuurlijk niet zoveel nodig, maar uiteraard zal ik wel het nodige kopen in roze ipv blauw haha. Ledikantdekentje en lakentjes bijvoorbeeld. Badje,tummy tub e.d. heb ik allemaal nog. Sterker nog het badje gebruiken wij nog steeds, in ons grote bad dat scheelt een hoop water en hij zit er gewoon in past makkelijk.

Straks allemaal onze foto's van de kamertjes op de hyves plaatsen, ben erg benieuwd wat iedereen strakjes heeft!

snippie
18 July 2010, 21:16
Vickey wat leuk heerlijk hè een beetje tutten!

Hier heeft de kleine me ribben bijna gevonden!!nog even en hij trapt tegen me ribben aan!!

Morgen heb heerlijk nog lekker vrij!!!

Knuf

snippie
18 July 2010, 21:17
oja vickey welke site?vind het wel leuk om een beetje te gluren:d

Monalisa
18 July 2010, 21:47
ik kan ook nie wachten tot het kamertje hier klaar is :D dan kan ik lekker gaan schoonmaken en inrichten.misschien toch wel de aankomende week dat de kamer klaar mag zijn. Ik hoop het zo!!!!!!!

Friend
18 July 2010, 22:34
Ik heb vandaag ene heerlijke verjaardag gehad met vrienden en familie :D
We hebben lekker gebarbecued en sommigen hebben nog even gezwommen in het zwembad....heerlijk :D

snippie
19 July 2010, 06:32
Friend meid nog Gefeliciteerd!!!wat fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad
Knuffel!!

jacq
19 July 2010, 08:45
@ iedereen die een outfit voor een bruiloft zoekt
Ik heb ook een bruiloft gehad tijdens mijn zwangerschap,had een jurkje gekocht bij DIDI,
Het liep vanonde rmijn borsten wijd uit dus mijn buik paste er prima in. had een paar weken geleden weer een bruiloft enheb datzelfde jurkje aangedaan en het paste nog steeds goed.
volgend jaar kan ik het ook weer aan , als ik niet meer zwanger ben.

@ friend nog gefeliciteerd en fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad!

leuk dat iedereen druk met de kamertjes is, eind deze week worden onze meubeltjes geleverd. het schilderwerk is klaar. Heb het weekend schilderijtjes gemaakt ( foto's staan op hyves ) nu nog een mobil maken met schelpen, visjes en zeesterren.

Ben ook bezig met het geboortekaartje, vind de prijzen bij een drukker echt hoog. We hebben ruim 100 kaartjes nodig ( grote familie ) Ik ga ze waarschijnlijk zelf maken. Dan ben ik maar zo'n 90 euro aan materiaal kwijt i.p.v. 300 euro voor kaartjes bij een drukker.

Goosje
19 July 2010, 09:43
Hebben jullie allemaal een goed weekend gehad??

Friend nog gefiliciteerd!!

Snippie ik heb 's avonds ook last van mn ribben, of in ieder geval het voelt een beetje benauwd aan. Bukken is dan een rotgevoel, ik had gister gewoon moeite met de bandjes van mn schoenen haha!! Terwijl mn buik nog niet eens zo dik is, maar wel propvol waarschijnlijk!!

Wij gaan volgende week beginnen met het kamertje, de meubels komen in augustus. Verf en behang hebben we al. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat worden!! We houden het wel vrij neutraal, veel wit met grijs. Ik had daar wat foto's van gezien op babybytes en dat vond ik erg mooi!

Wat een bruiloften allemaal! Leuk zeg, maar wel lastig wat je aanmoet... Gelukkig hangt er ook in de 'gewone' winkels vrij veel wat je aankan als je zwanger bent. Veel dingen zijn vrij lang of wijduitlopend. Maar als jullie tegen die tijd een hele grote buik hebben....Succes met shoppen!!
Zijn jullie zelf eigenlijk getrouwd?? Wij niet, we zijn ruim 7 jaar samen maar we gaan niet trouwen. Volgende week even naar het gemeentehuis om de kleine te erkennen!!

Goosje
19 July 2010, 09:45
Jacq jij bent wel creatief volgens mij!! Ik heb ook al even op internet gekeken naar kaartjes, wat veel keuze zeg!!! Leuk idee om ze zelf te maken! Dat zou bij mij niet zo'n succes worden helaas....haha

snippie
19 July 2010, 11:45
Goosje ik bedoel dat de kleine hoog aan het trappen is.
Mijn buik zit al een tijdje in de weg met schoenen aan doen.
En met gewoon zitten zit ik al een beetje met benen wijd!
Het hoofdje zit namelijk bij me schaambod erg irri dus!

Ik ben ruim 2jaar terug getrouwd.
Niet omdat het handig is maar gewoon omdat we het leuk vonden/vinden.
Ben getrouwd met alles er op en eraan:)!daarna lekker 13dagen op huwelijks reis geweest naar Curacao !

Jacq creatief hoor:)!

Liefs

Friend
19 July 2010, 11:55
Dankjewel voor de felicitaties dames :D

Ik ben ruim 4 jaar getrouwd en we zijn ruim 8 jaar samen :D
Ik ben 6 jaar ouder dan mijn man...doe ik goed hè :lol:

Tinesje86
19 July 2010, 12:34
Hello ladies!

Snippie; vervelend dat je de kleine al bij je ribben voelt!! Lijkt me totaal niet prettig.
En die buik kan inderdaad al lekker in de weg zitten. Probeerde mn teennagels te lakken, maar dat kost ff moeite zeg!

Goosje: hmm, de Didi daar had ik nog niet aan gedacht. Wist niet dat zij ook positiekleding hebben. Ga ik maar eens gluren!!!!

Friend: nog van Harte Gefeliciteerd!!!!

Jacq: wat super dat je zelf al je geboortekaartjes gaat maken!!! Gisteren met manlief door de boeken gebladerd, en er was er gelijk één die we beiden mooi vonden. Dus dat is best snel gegaan. Ga ook nog wel online kijken, maar denk dat de keuze wel gemaakt is hihi! Nu nog een naam verzinnen......

Ik ben inmiddels 3 jaar getrouwd en nu 7 jaar samen. Net als Snippie was het een bruiloft met alles erop en eraan. Wij zijn toen naar de Malediven geweest op honeymoon. Ohw, en mn man is 4 jaar ouder dan ik.

snippie
19 July 2010, 13:18
Mijn man is 4jaar en 3maanden ouder.

Tot nu toe doet het nog geen pijn maar dat gaat vast wel
Komen. Knuf

joy-12
19 July 2010, 14:21
Hai ladies, alles goed met iedereen.
Ik heb af en toe ook al last met bukken en ik heb ook nog niet zo'n grote buik maar ja er zit toch wel een kindje in, en ook last van de ribben, maar dat komt omdat ik het hoog draag en dus mijn organen in elkaar gedrukt worden.
Ik ben nu ruim 1 maand getrouwd haha

joy-12
19 July 2010, 14:22
Oh ja en mijn man is 4 jaar en 9 maanden ouder dan ik.
Friend, goed geregeld en nog gefeliciteerd.

leike
19 July 2010, 15:34
he meiden

ff een ego berichtje van mij.heb nog niet terug gelezen. Vanochtend na t opstaan bloedverlies gehad. Toch naar t werk gegaan. Voelde ukje gelukkig wel bewegen.
om 9 uur VK gebeld, ze vond t toch fijner als ik even langs kwam want bloedverlies bleef aanhouden. Bij VK gelukkig een goed hartje gehoord en bloeddruk en buik waren ook goed.
Toch ook even naar gynaecoloog doorgestuurd. Daar echo gehad, ook inwendig. Dit zag er prima uit. Ukje lag goed op groei en placenta lag niet voor de opening.
Ook uitstrijkje genomen en toen begon het weer behoorlijk sterk te bloeden. Dus uitstrijkje op kweek, net als urine ivm verhoogde witte bloedcellen.
Nu dus een hele week plat.....en dus echt plat.Mag alleen op voor de wc en de douche en verder niks. Das ff wennen asl je gewend bent 40 uur te werken :D
Als t bloeden morgen niet over is moet ik weer terug naar t ziekenhuis. Zag er verder niet verontrustend uit maar moet toch voorzichtig zijn. Dus dan maar ff rust....
Ben allang blij dat t met ukje goed gaat. Nu dus maar ff afwachten........

Sorry voor mijn ego-berichtje, zal snel weer reageren op alles wat jullie zeggen

Liefs

Monalisa
19 July 2010, 17:35
oh Leike meid wat vervelend dat bloedverlies. ik hoop dat het snel ophoudt.
ik heb het niet makkelijk gehad vandaag op mn werk.ineens een misselijkheidsaanval en een jet lag gevoel alles ging op en neer en ik voelde me duizelig. het kostte me moeite niet over te geven....wat dat dan weer waS???zou het ijzer zijn ofzo? Mn vriendin dacht dat ik last had van de warmte, maar ik werk de laatste tijd wel vaker in de warmte dus dat is het volgens mij echt niet.
gister ook al flink het zuur gehad. ik voel me nog steeds bagger dus denk dat ik morgen thuis blijf. denk dat ik flauw val anders met ook nog 30 graden en dat kan ik me dus echt niet permitteren.

Mijn vriend en ik zijn in oktober 7 jaar samen, nog niet getrouwd. Ik wacht al een tijdje op een aanzoek eigenlijjk hihi.Hij vond trouwen nooit echt zo'n must...maar nu dacht ie er wel meer over na!
ik wil ook gewoon straks een gezin zijn, ik wil erbij horen dus ook van achteren hetzelfde heten als mijn kindje en vriend.

Vickypreg
19 July 2010, 20:01
Leike, jeetje wat zal je geschrokken zijn zeg. Gelukkig ziet alles er goed uit, maar leuk is het niet. sterkte meis!

Monalisa, wij hebben geregistreerd partnerschap en dus ook dezelfde achternaam. Het is precies hetzelfde als trouwen namelijk, enige verschil is dat je het kindje nog moet erkennen wat we inmiddels weer gedaan hebben.
Wij zijn in sept 7 jaar samen en houden de optie van trouwen nog open, als beide kleintjes wat groter zijn misschien...

Leuk die geboortekaartjes he, wij hadden met ons zoontje een concertticket als kaartje. Heel orgineel en kregen zoveel leuke reacties dat was enorm leuk. Hij staat op deze site: www.babygrafix.nl (http://www.babygrafix.nl) en ze kwamen uit Belgie.
Weet nu nog niet wat we gaan doen, hebben nog ff gelukkig :-)

Monalisa
19 July 2010, 21:44
wij willen echt trouwen, partnerschap hadden we het al eerder over gehad maar dat wil hij niet, hij wil trouwen,dus dan maar geduldig wachten op het aanzoek hihi

snippie
20 July 2010, 05:04
Goede morgen dames!!!Jahjah weer vroeg dag!weer werken tot 13uur!

Leike meid wat naar zeg!gelukkig alles goed met de kleine!

Trouwen was ook geen must voor mij hoor.ik vond het altijd wel een leuk idee
Maar het kwam wanneer het kwam en kwam het niet ook goed.
Maar hij ging op zijn knieën hoor:)!
We hadden het welmzo tussen neus en lippen als grapje over trouwen gehad.maar had niet aan zien komen dat ik gevraagd werd:)!
Hij had helemaal een weekend georganiseerd!

We zijn nu ruim5jaar samen !

Ik heb alleen de naam van me man aan genomen.
Me meisjes naam staat alleen nog op mijn id en paspoort!voor de rest staat
Staat enkel alleen me mans naam op papieren.
Heb zo mijn redenen om mijn meisjes naam te laten vervallen.

jacq
20 July 2010, 08:13
@ Tinesje86 tja de namen daar zijn wij ook nog niet uit. Ik was trouwens degene die dat jurkje had gekocht bij DIDI. het was geen positiekleding maar liep gewoon wijd uit vanonder de borsten dus kon ik het gewoon dragen.

@ Leike, jeetje wat rot. hoop dat het snel over is. Wel een geruststelling dat met d ebaby alles goed was.

Wij zijn in augustus 9 jaar bij elkaar. hebben nu bijna 4 jaar een geregistreerd partnerschap. Hebben dit gedaan toen we een huis hebben gekocht. Wij willen ook nog gaan trouwen, maar ben nog aan het wachten op een super romantisch aanzoek :-D

leike
20 July 2010, 08:30
he dames

Dank je wel voor jullie medeleven. Gaat nu wel wat beter. Alleen nog een beetje oud bloedverlies dus hoop dat t ergste voorbij is. Volgende week maandag moet ik terug naar de gynaecoloog, en dan ben ik benieuwd wat ik dan nog mag. Hoop wel dat ik weer mag gaan werken. ben niet zo'n stil-zitter :D

Ik ben dik anderhalf jaar geleden getrouwd en mijn man en ik zijn al ruim 10 jaar bij elkaar. leuk detail: ik heb mijn man ten huwelijk gevraagd :D niet omdat hij t niet wilde wilde vragen maar t heeft mij altijd leuk geleken om t standaard patroon te doorbreken :D
Fijne dag allemaal.

Liefs

Monalisa
20 July 2010, 08:56
hahah wat grappig!!! Maar ja ik wil zelf zo graag gevraagd worden.,dus ik ga dat niet doen :P maar wel origineel van je!!! Zei hij ja? :P

Minoes
20 July 2010, 10:01
Hoihoi allemaal,

Ben ik ook even weer. Wij zijn druk bezig ons huisje weer een
beetje mooi te maken. Alle vertrekken worden tegelijk aangepakt.
Pfffffft, wel warm hoor met zo'n weertje erbij. :-D Het schiet nog
niet erg op. Stapje voor stapje komen we dichterbij ...

Van mij mag het einde al wel in zicht komen zodat we alleen
nog maar hoeven te wachten op de kleine ...

Verder gaat het hier goed. De babe is nog steeds druk in de weer.
Zwemt nu gelukkig af ten toe ook eens weg van m,n blaas. Joepie.
Dan kan ik me eindelijk een beetje normaal voortbewegen. :mrgreen:

Zo ... nu maar weer verder aan de slag hier, leuk!

Fijne dag vandaag,
Minoes

Tinesje86
20 July 2010, 11:28
@ leike: wat heftig joh! Kan begrijpen dat van 40 uur werken naar volledig bedrust wel even wennen is. Hoop dat de bloedingen snel stoppen en dat alles goed mag blijven gaan!

@ vickeypreg: wat kewl zo'n concertkaartje als geboortekaart. Wat grappig joh! Moet je maar opkomen.

@ monalisa: zo te zien moet jij je dus ook even rustig houden! Want flauwvallen is niet goed.

@ snippie: jeetje, wat vroeg dag voor jou zeg!!! Poeh, op dat tijdstip draai ik me nog even lekker om!

@ hier: voel me echt top deze week. Geen last van de warmte, geen klachten (behalve mn been, maar dat wilt gewoon niet minderen), ben lekker fit en niet moe. Kan de hele wereld aan! haha, kan best morgen weer totaal anders zijn. Maar toch, de afgelopen dagen gaat het lekker en houden mn horrormonen zich ook even koest. Dat scheelt een hoop hihi.
Gelukkig werk ik vandaag vanuit mn eigen koele woonkamer, omdat we een grote systeem storing hebben op kantoor. Dus dan maar vanuit thuis werken, heel vervelend ;)
Ladies, succes met het weer vandaag!

Monalisa
20 July 2010, 11:38
ben me nu ook rustig aan het houden. ik ben vandaag en morgen thuis, en donderdag en vrijdag werk ik weer, maar ga het wel rustig houden. daarna lekker 3 weken vakantie!!!

Vickypreg
20 July 2010, 11:57
@Monalisa, misschien is je bloeddruk heel laag. In dit deel van de zwangerschap is hij op z'n laagst zeggen ze, daar kan je wel last van hebben.
@Tinesje, lekker zeg thuis werken! Alhoewel ik nu op zolder zit en me rot zweet, ga zo gauw weer naar beneden haha.
@Minoes, kan me voorsteln dat je wil dat het gauw af is. Duurt lang he zo'n verbouwing. die kleine van mij trapte gister keihard op m'n blaas, schrok ervan zo hard ging het.
@Snippie, bijna klaar met werken! Lekker!
Hier een drukke nacht gehad, zoontje had ergens last van en huilde veel dus we waren pas laat gaan slapen en tussendoor ook veel wakker. En natuurlijk ook weer vroeg op, uitslapen is er niet meer bij.

snippie
20 July 2010, 14:39
zo dames was ik weer!!!
ben na het werk meteen gaan slapen!
nu lekker wakker:)!en lekker genieten.

heb wel last van me buik.kan komen omdat de kleine zo bewegelijk is of krijg weer een groei speurt!
zou me striemen eens in de gaten houden hihi:)!
had er zondag al twee bij:)

snippie
20 July 2010, 14:41
Monalisa goed dat je vandaag en morgen vrij bent!
let je wel goed op je zelf?
je lichaam geeft nu ook duidelijk aan dat je te veel doet.

vickey oh wat vervelend meid:( \knuf

Monalisa
20 July 2010, 15:12
ja Snippie ga nu echt op mezelf letten,voor mezelf en voor mn hummel. ik denk idd dat ik teveel doe. Kleintje is ook lekker druk, maar niet zo extreem als in het begin. voel het af en toe ook nog draaien in mn buik en dan is het net of het vacuum trekt soms hihi.Nu leg ik elke avond mn handen op mn buik om te proberen of het weer bij mn hand wil komen liggen maar het is nu nie meer gebeurd helaas. WOu het zo graag nog eens voelen.Misschien nog ff geduld hebben maar ik blijf het nu proberen.volgende week naar de vk, dan leg ik het allemaal eens voor. Misschien kan ze dan wat dingetjes voor me controleren.Kan ze trouwens aan je buik voelen hoe het ligt? Na de laatste echo lag het in een stuit maar ik weet niet hoe ze nu kan weten of het goed ligt...
Over 2 weken pretecho!!! Heb er al helemaal zin in zeg!!!!!!!!!!!

snippie
20 July 2010, 15:30
Goed zo meissie!!!goed aan e zelf en je hummeltje denken!

Jah vk kan voelen hoe je baby ligt !zo weet ik dt de mijne nog steeds
Met zijn hoofdje naar beneden licht.
Ben je na je 20weken niet meer naar de vk geweest ?
Je hebt kans dat jij ook nog een extra echo krijgt!voor de ligging !
Ohh leuk een 3D echo:)!kan je weer naar de kleine gluren.

Knuffel

Monalisa
20 July 2010, 16:20
jaaa. ben alleen wel benieuwd of je er ook nog foto's bij krijgt. ik weet een dvd maar zou foto's erbij ook zo leuk vinden.

snippie
20 July 2010, 16:50
Vaak krijg je ook echo foto,'s mee hoor bij een 3D !
Heb nog nooit gehoort dat je dat niet krijgt!
Knuf

leike
20 July 2010, 17:06
he meiden

@monalisa: zekers zei hij ja!Heb hem op vakantie in frankrijk gevraagd, toen we in ons kleine tentje zaten, omdat t buiten enorm hard regende. Geef niet veel om alle poespas erom heen en wilde dan ook geen echte verlovingsringen, maar wilde wel iets hebben om hem te geven. Dus heb ik bij de Wibra 2 ringetjes gekocht...:D

Leuk zeg dat je een pretecho laat maken. Zijn er nog meer meiden die dit laten doen? Wij denk ik niet, voegt voor mij niet veel toe.
Heb trouwens bij de gynaecoloog in t ziekenhuis weer een erg leuke foto mee gekregen. En mn ouders hebben een foto van mn 20 weken echo laten vergroten
en ingelijst. Staat nu op mn nachtkastje naast mn bed.

Moet eerlijk zeggen dat t niks doen me echt zo enorm verveeld op dit moment,. Ik weet dat t voor mijn eigen bestwil is, en dat van de kleine. maar ik hoop wel dat ik volgende week gewoon weer mag gaan werken. Want moet er niet aan denken zo de laatste maanden te moeten doorbrengen.

Hoe is jullie dag geweest? Niet te veel last gehad van de warmte? Hebben al meiden last van vocht vasthouden? Ik gelukkig nog niet.

Fijne avond en tot snel

Liefs

snippie
20 July 2010, 17:30
Leike kan ik goed Begrijpen hoor dat je verveeld!

Nee heb geen last an vocht verlies.en ook niet zo van de warmte:)!

Mijn man had een verrassings weeknd gepland!hij had een thema kamer geboekt in het Efteling hotel.we zijn eerst de Efteling in gegaan!daarna weer terug naar het hotel en toen heeft hij met kaarsjes een hart op de vloer gemaakt (onder tussen zad ik met mijn ogen dicht op bed) en toen mocht ik ze open doen en zad hij op zijn knieën !
Ik wist er echt helemaal niks van en had het niet verwacht!ook niet toen we in het hotel aan kwamen.

Goosje
20 July 2010, 19:25
Leuk allemaal die huwelijksaanzoeken!! Als mijn vriend me zou vragen zou ik geen nee zeggen, maar ik vind het ook prima om niet te trouwen. We hebben een samenlevingscontract. Wat ik wel jammer vind is dat ik straks niet dezelfde achternaam heb als mijn vriend en kind, maar misschien dat daar wel wat op te verzinnen valt.

Leike heftig zeg!! Kan me voorstellen dat het moeilijk is je aan het niks doen te houden....Ik hoop dat je gauw opknapt!! En jijzelf en de kleine zijn nu het allerbelangrijkste hè!! Sterkte!

Monalisa fijn dat jij ook vakantie hebt! Kan je ook lekker rustig aan doen!! Ik ben ook benieuwd of ik zelf kan voelen hoe de kleine bij mij ligt, morgen moet ik naar de vk, zal het eens vragen!

Vickypreg
20 July 2010, 20:35
Snippie, wat super romantisch dat aanzoek zeg!!
Bij onze vk voelen ze nu trouwens nog niet hoe het ligt, dat komt denk ik de volgende keer pas. De kleine lag bij mij met haar hoofdje beneden tijdens de 20 weken echo maar dat veranderd nu nog heel erg natuurlijk. Mijn zoontje heeft overigens wel tot 35 weken echt in stuit gelegen en draaide gelukkig op het laatste moment nog.

Leike, ik vind vooral de nachten onwijs warm en wat dat betreft ben ik blij als het herfst is haha. En trouwens sowieso, dan schiet het lekker op ;-)

Monalisa
20 July 2010, 21:20
Goosje waarom zou je nee zeggen? Ieder zijn keus natuurlijk dus daar ben je vrij in.
Kun je je samenlevingscontract niet omzetten in geregistreerd partnerschap? Dan heb je wel dezelfde achternaam en hoef je niet te trouwen..

@Vicky ik geniet nog met volle teugen van de zomer, de herfst hou ik niet van. en ik wil de dag plukken en van mij hoeft het dus allemaal niet zo snel te gaan hihihi.

snippie
20 July 2010, 21:45
Snippie, wat super romantisch dat aanzoek zeg!!
Bij onze vk voelen ze nu trouwens nog niet hoe het ligt, dat komt denk ik de volgende keer pas. De kleine lag bij mij met haar hoofdje beneden tijdens de 20 weken echo maar dat veranderd nu nog heel erg natuurlijk. Mijn zoontje heeft overigens wel tot 35 weken echt in stuit gelegen en draaide gelukkig op het laatste moment nog.

Leike, ik vind vooral de nachten onwijs warm en wat dat betreft ben ik blij als het herfst is haha. En trouwens sowieso, dan schiet het lekker op ;-)

Jah romantisch hè hihi!
Mijn kindje ligt tot nu toe alle echo,'s met hoofde naar beneden:).
Ik ben Zo blij met onze airco in de slaapkamer en woonkamer :)!heerlijk slapen.

Knuf

joy-12
21 July 2010, 07:55
Goedemorgen.....ik heb een hoop gemist zo te lezen.

Leike, wat ontzettend vervelend en dat op bed liggen zou ook niks voor mij zijn, maar nog ff doorbijten meid, wanneer moet je weer terugkomen?

Snippie, leuk aanzoek zeg erg bijzonder.
Wij zijn vorige maand getrouwd en hij heeft me in Frankrijk ten huwelijk gevraagd, zonder romantiek maar toch vond ik het bijzonder want hij is al een keer getrouwd geweest dus had niet echt verwacht dat hij het nog eens zou willen.

Kinderkamer is er bij ons ook en staat in dozen te wachten om uitgepakt te worden, volgende week hebben we vakantie en gaan er dan mee bezig.
Wij gaan wel een 3d echo laten maken, vind het leuk om nog een keer te kijken naar de kleine man en we vinden het leuk voor later.

snippie
21 July 2010, 08:04
Goede morgen dames!

joy heerlijk dat je bijna vakantie hebt:)!

wij doen geen 3d echo .krijg toch nog een extra echo dus:)!

hier weer slecht geslapen.heb nog steeds veel last van me buik:S!

joy-12
21 July 2010, 08:10
Wel leuk als je extra echo's hebt.....die hebben wij niet en ik vind die overbrugging van de 20 weken echo tot de geboorte best lang en we vinden het leuk.
snippie, wat vervelend dat je nog zo'n last hebt van je buik, kan best een groeispurt zijn.

Monalisa
21 July 2010, 08:11
das vervelend Snippie,ik heb goed geslapen, maar vroeg wakker omdat mn onderrug dan weer loopt te zeuren bah.met moeite op mn zij gegaan en dan ukje weer schoppen weet je wel. ik dacht na ja dan sta ik maar op ook...
heb een ijzersmaak in mn mond dus maar ff snel een bakje koffie om het weg te spoelen. Fijne dag ladies!

snippie
21 July 2010, 08:14
jah dit is al de 2de nacht!als het niet minder wordt bel ik denk vrijdag de vk.
heb maar 3 uurtjes geslapen:(

Friend
21 July 2010, 08:15
Ik heb gisteren toevallig een afspraak gemaakt voor een 3D/4D echo :)
Het verschilt wel erg per bureau wat je erbij krijgt, dus ik zou daar zeker nog even navraag naar doen Monalisa.
Bij die van mij zit een DVD opname met geluid en uitleg over alles en een CD-rom met alle foto's en daarnaast krijg ik nog 4 kleurenfoto's op echt fotopapier.

snippie
21 July 2010, 08:16
Wel leuk als je extra echo's hebt.....die hebben wij niet en ik vind die overbrugging van de 20 weken echo tot de geboorte best lang en we vinden het leuk.
snippie, wat vervelend dat je nog zo'n last hebt van je buik, kan best een groeispurt zijn.

ik krijg extra echo vanwege dat het kindje zeer wss te groot is dus van daar.
jah even in de gaten houden wss idd groei speurd en hij is al niet aan de kleine kant;)

joy-12
21 July 2010, 08:50
Monalisa, ik zou het idd voor de zekerheid ff navragen, ik krijg voor een bepaald bedrag de dvd plus de kleurenfoto's, maar bij sommige krijg je alleen de dvd of een andere combinatie.
Snippie, dan is het denk ik ook vrijwel zeker dat het eerder geboren gaat worden of niet?

Tinesje86
21 July 2010, 08:52
goodmorning

@ monalisa: goed dat je naar je lichaam luistert en gister en vandaag dus even vrij af hebt genomen. Dan nog 2 daagjes en ben je heerlijk 3 weken vrij. Lekker hoor!
@ snippie: wat vervelend dat je zo slecht slaapt en dat je zo'n last hebt van je buik....
@ joy: nice, de spullen van je kinderkamer zijn binnen. Heerlijk volgende week inrichten dus.

Ik ga ook een 3d-echo maken. Mn vader en moeder geven ons dat cadeau en ze willen dat graag een keer mee maken omdat ze dat vroeger niet hadden. Vandaag ga ik een afspraak inplannen.
En slaap ook slecht, komt door de warmte maar ook door de kuitkrampen die ik 's nachts heb. Die doen echt verschrikkelijk pijn en komen een paar keer per nacht. Erg vervelend, maar zo'n typisch zwangerschapskwaaltje.
Ik zag op mn hyves dat ik de 'mama-to-be-in-november' hyves niet meer in mn lijst had. Hoe kan dat nou? Moet ik me opnieuw aanmelden?

Friend
21 July 2010, 09:01
Hij staat bij mij ook niet in de lijst met hyves op mijn profielpagina en wellicht komt dit omdat hij nu helemaal besloten is, zo kunnen jouw vrienden hem ook niet zien ;)
Als je bovenin op Netwerken klikt en dan Hyves, dan zie je hem wel staan bij je besloten Hyves ;) daar vind ik hem altijd.

snippie
21 July 2010, 09:05
joy:jah is vrij wel zeker dat hij met 38 a 39 weken gehaald word.
ook omdat mijn man bij de geboorte 8pond en 3ons was. en 54 cm!
dus wss word dat ons kindje ook
knuf

Minoes
21 July 2010, 09:14
Vickypreg: Ja, soms drukt of trapt babe opeens zo fel in mijn blaas
dat ik denk bijna in mijn broek te plassen. :mrgreen:

Snippie: Wauw! ... als mijn man me toch eens zo zou verrassen!...
Het slapen wil hier ook nog steeds niet op de normale manier. Veel
buikpijn en rugpijn ook, heel vervelend. Heb er allemaal extra
kussens bij voor extra ondersteuning en rol mezelf uit bed. :-D

Wij willen ook graag een pret-echo laten doen, ik zit alleen nog wel
in de twijfelstand qua wanneer we dit het beste kunnen doen. Heeft
iemand hier iets over gehoord? Ik word deze week teruggebeld, ben
zeer benieuwd! ...

snippie
21 July 2010, 09:17
nou slaap normaal redelijk goed voor mij doen alleen nu dus door me buikpijn niet.maar goed we slaan ons er door.
vanmiddag maar weer bij slapen

Friend
21 July 2010, 09:21
Minoes, de meeste bureau's raden aan een pretecho te laten maken tussen de 24 en 30 weken, het liefste iets meer richting de 30 weken.
Dan krijg je niet het hele kindje meer op de foto, maar dan krijg je wel de mooiste beelden.
Wij gaan 8 september, dat is in mijn man zijn vakantie en dan ben ik 28 weken en 4 dagen ;)

joy-12
21 July 2010, 09:22
Minoes, bij mij is gezegd dat de 3d echo het mooiste is als je het tussen de 25 en 30e week laat doen, daarna word hij te groot om helemaal op beeld te krijgen en daarvoor is hij nog te klein en te iel.

Tinesje, er is het 1 en ander aangepast, dus opnieuw lid worden en dan zal ik je ff toevoegen.

Friend
21 July 2010, 09:23
Mijn verloskundige heeft overigens afgelopen donderdag ook een 3D foto gemaakt van onze kleine en ze zei erbij dat dit meer voor het leuke was, omdat het kindje nog te mager is eigenlijk.
Je kon wel heel goed zien dat het met het handje naast het gezicht lag en die foto hebben we ook meegekregen :)

Monalisa
21 July 2010, 09:32
ik ga hem met 25 weken laten doen :)

joy-12
21 July 2010, 09:35
Dat zei die mevrouw ook dat het idd dan nog iets te mager is, zei raad ook aan om het te doen rond de 27e week.
Zo'n foto hebben wij ook met het handje voor het gezicht, die staat ook wel in het forum echt zo lief

Minoes
21 July 2010, 09:43
Bedankt voor de info, allemaal. Hopelijk hebben ze nog een plekje voor ons.
Het lijkt me zo leuk, ook voor de babe zelf, voor later ...

Monalisa
21 July 2010, 11:01
die van mij is rond 26 weken lichamelijk dan haha dus ik durf het wel aan

Goosje
21 July 2010, 13:04
Hallo allemaal!!
Ik ben weer terug van de vk, alles was goed!! De kleine lag met zn hoofd naar boven en zn kont beneden, was lekker aan het trappen! Hartje klopte weer mooi!!

Ik lees dat sommigen van jullie ook last hebben van je buik met slapen, ik heb het vaak als ik wakker wordt, een soort van steken/ongi gevoel onderin. als ik dan opsta trekt het weg...

Wij krijgen volgens mij ook nog een echo rond de 34/36 weken, de liggingsecho, is dat niet standaard??

snippie
21 July 2010, 13:58
goosje wat fijn zeg.

niet elke vk doet dat hoor.zo'n liggings echo.

ik heb de hele dag door last van me buik.dus ligt niet aan het slapen.
daarbij heb het niet altijd.alleen bij groeispeurd.maar kan nu ook zijn omdat de kleine me beurst aan het schoppen is.
hij is bijna de hele dag druk.

leike
21 July 2010, 14:09
@goosje: fijn dat alles goed was bij de controle. Onze kleine ligt ook met t kontje naar beneden en hoofdje schuin naar boven, dus een beetje overdwars :D

Heb ook bij t slapen en opstaan soms last van mn buik. Lig ook liever op mn rechterzij dan op mn linker. Stop allerlei kussens tussen mn benen en onder mn buik, ligt een stuk beter.
Leuk al die 3D echo's binnenkort....ben erg benieuwd naar de foto's
Zal trouwens snel een keer uitzoeken hoe ik zelf mn foto's hier of op hyves kan zetten. kan mn ventje vast bij helpen, is zo'n computer-nerd :D

Verder gaat t hier redelijk. Word t liggen alleen een beetje moe. Wordt je zo stijf van! Gelukkig is t bloeden helemaal gestopt, dus dat is een goed teken.
En t leuke van zo rustig zijn, is dat ik de kleine nu dus echt vaak en veel voel.

Fijne dag nog

Liefs

snippie
21 July 2010, 14:14
ohh das dan een voordeel leike:)

en gelukkig is het bloeden gestopt.

joy-12
21 July 2010, 14:21
Wat fijn dat het bloeden gestopt is Leike.

Wat is eigenlijk een liggingsecho? die doen ze bij ons niet maar ik ga er toch eens naar vragen.

joy-12
21 July 2010, 14:23
Ik ben er al achter.......wat je allemaal wel niet op internet kan zoeken.

Tinesje86
21 July 2010, 15:01
@ leike: super dat het bloeden is gestopt. En zo zie je maar, elk nadeel heeft z'n voordeel. Juist door jouw rust en plat liggen heeft de kleine alle tijd en ruimte om te gaan spartelen! hihi.
@ friend: bedankt voor de tip wat betreft hyves! Heb m weer gevonden! Merci.
@ Minoes: bij t echo bureau waar ik heen ga, raadde ze aan tussen de 25 en 28 weken. Dan krijgt de kleine onderhuids vetvorming en krijgt het zo'n lief bol gezichtje. Maar ze wilde wel liever voor mn 28e week, dan erna.

Ik heb geen idee of bij vk ook een liggingsecho doet. Tot nu toe zit ie links in mn buik, hoofd boven en kont en benen onderin. Ik kan m ook super goed voelen met mn handen. Dan voel ik zo het bolletje van z'n hoofd of zn benen/voetjes. :)

joy-12
21 July 2010, 15:15
Tinesje, wat leuk zeg dat je al voelt waar het hoofdje ligt of de voetjes, merk je dat vanzelf als het zover is of moet je zelf een beetje op onderzoek uit.

joy-12
21 July 2010, 15:16
Die van mij zit namelijk overal en ik kan nog geen onderscheid maken of hij nou met zijn voetjes trapt of zijn handjes

Monalisa
21 July 2010, 15:22
ik voel ook het verschil niet echt tussen de voetjes en het hoofdje, maar ben wel benieuwd naar de ligging. hopelijk kunnen ze me bij de pretecho zeggen hoe het ligt. aangezien het een echo voor de lol is vraag ik me wel af of ze daar naar kijken.....
ik had ook al eerder naar een groei-echo gevraagd maar ik hoefde die niet te laten doen volgens de vk, waarom zou ik niet weten. Ik hoor er juist zoveel over zo rond de 35e week....na ja we zien het wel.

Tinesje86
21 July 2010, 15:22
@ joy: gewoon lichtjes voelen. En dan ga je vanzelf onderscheidt maken. Komt ook door de bewegingen. Rechts onderin zijn duidelijk trapjes van voeten. Links bovenin voel ik juist goed zijn lichaam en hoofd bewegen. Door de harde bolle vorm kan het niet anders zijn dan z'n hoofd die net iets hoger ligt bij mn navel. Dus gewoon in de gaten houden, als je iets voelt even je handen erbij leggen om te voelen.

snippie
21 July 2010, 15:24
kan ook onder schijt maken.
de mijne ligt altijd met zijn hoofd beneden.
vandaag zit hij vooral aan de rechter kant!
soms in het midden en dan weer rechts..maar dus altijd hoofde naar beneden

Monalisa
21 July 2010, 15:24
hm zo jij het zegt Tinesje....ligt de mijne volgens mij nog steeds met de voetjes naar beneden...voel daar alsmaar trapjes en een soort luchtbelletjes boven mn blaas, net of het vacuum trekt ofzo heel raar hihi

Tinesje86
21 July 2010, 15:27
@ monalisa: kan heel goed hoor. De plopjes of zachte tikken (soms ook héél hard en krachtig) zijn bij mij rechts onderin en voor mij duidelijk een teken dat z'n voeten daar dan liggen te trappen.
Het andere gevoel, het verschuiven van die bolling zit mij mn navel. Daar voel ik ook nooit plopjes ofzo of krachtige uithalen. Dat is meer een soort ballonetje wat langs m'n wand aait ofzo.

snippie
21 July 2010, 15:27
ik voel ook het verschil niet echt tussen de voetjes en het hoofdje, maar ben wel benieuwd naar de ligging. hopelijk kunnen ze me bij de pretecho zeggen hoe het ligt. aangezien het een echo voor de lol is vraag ik me wel af of ze daar naar kijken.....
ik had ook al eerder naar een groei-echo gevraagd maar ik hoefde die niet te laten doen volgens de vk, waarom zou ik niet weten. Ik hoor er juist zoveel over zo rond de 35e week....na ja we zien het wel.

bij mij keken ze met 14 weken was ook gewoon echo bureau erg uit gebreid hoor.
vertelde alles.lieten alles zien.ook vingertjes tellen en zo.
groei echo moet vaak alleen als hij meer dan een week verschild of aan de kleine kant is.
ik krijg ook groei echo omdat er van mij van vroeger niks bekend is

Monalisa
21 July 2010, 15:29
kan ook onder schijt maken.

Sorry moest ik om lachen hihihi

snippie
21 July 2010, 15:32
oh schrijf ik iets verkeerds

joy-12
21 July 2010, 15:32
Ik weet wel wanneer hij links of rechts ligt, en met mijn handen voel ik ook heel veel ook als hij eronder door zwemt (dat is zo leuk) ik weet dan niet of het zijn hoofdje is als dat wel zo is ligt hij met zijn hoofdje naar boven en zijn voetjes onderin.
Oh dat bewegen is zoooooo leuk.

snippie
21 July 2010, 15:37
waarom moet je lachen monalisa!

Tinesje86
21 July 2010, 15:42
snippie: je hebt een kleine mix-up gemaakt met de t en de d. In plaats van onderscheid, schrijf jij onder schijt. Oftewel, dat je iemand zit onder te kakken......

snippie
21 July 2010, 15:44
snippie: je hebt een kleine mix-up gemaakt met de t en de d. In plaats van onderscheid, schrijf jij onder schijt. Oftewel, dat je iemand zit onder te kakken......

tjah dat heb ik wel vaker en daarbij heb ik zware dyslexie
dus zou er wel vaker spel fouten zitten

Tinesje86
21 July 2010, 15:44
maar goed, ik typ ook honderd dingen fout! maar het zorgt er juist voor dat je leuke versprekingen krijgt!

snippie
21 July 2010, 15:46
staat dan wel grappig idd.
maar zie dat verschil dus helaas niet:(

Tinesje86
joh, snippie. Maakt helemaal niets uit. Wat ik zeg, door de snelheid van het typen maak ik vaak ook tig foutjes. En al helemaal door het gebruik van afkortingen, smsen etc wordt mn spelling er niet beter op.
Maar ik dacht inderdaad al dat je dyslexie hebt, zag ik aan sommige foutjes. Maar das totaal geen probleem.

joy-12
Ik moet trouwens nog ff iets kwijt.

Ik kan de laatste tijd echt om het minste of geringst huilen, wij hebben een badje in de tuin en nou deed ik net alsof ik de kat erin wou zetten, die verzette zich dus en er kwam een nageltje op het badje, dus je raad het al een klein gaatje in het badje, je kunt er nog prima inzitten alleen die bovenrand is nu slap en plakken heeft geen zin, maar op het moment dat het gebeurde zei mijn man alleen maar, pas nou toch ook op wat je doet, nou ik barstte echt in tranen uit.
Is dit herkenbaar? vast wel maar ik vind het best vervelend.

snippie
21 July 2010, 15:48
joy nee herken dat huilen niet.
maar hoor het wel vaker.zijn de hormonen meis

Tinesje86
21 July 2010, 15:49
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa super herkenbaar joy!!!!
HORRORMONEN.... ik was helemaal geen huilebalk (behalve rondom mn menstruatie) maar nu ben ik al ontroerd door de kleinste dingen.
Zie ik opeens een baby in ene reclame dan versmelt ik, bij dat programma van sbs over die bevalling laat ik een traan bij de bevalling, bij Teen moms van MTV lig ik ook te grienen..... maar ook bij een kleine tegenslag (dus zoiets als met dat badje) kunnen opeens de tranen gaan rollen. Heel vreemd.

snippie
21 July 2010, 15:50
joh, snippie. Maakt helemaal niets uit. Wat ik zeg, door de snelheid van het typen maak ik vaak ook tig foutjes. En al helemaal door het gebruik van afkortingen, smsen etc wordt mn spelling er niet beter op.
Maar ik dacht inderdaad al dat je dyslexie hebt, zag ik aan sommige foutjes. Maar das totaal geen probleem.

ik wil niet alles daar op schuiven hoor.
soms zit ik ook achter me tel en die maakt dan zelf er woorden van.
want kan als ik goed me best doe fout loos typen

Tinesje86
21 July 2010, 15:52
ik wil niet alles daar op schuiven hoor.
soms zit ik ook achter me tel en die maakt dan zelf er woorden van.
want kan als ik goed me best doe fout loos typen

dat snap ik ff niet..... wat bedoel je precies?

Tinesje86
21 July 2010, 15:53
ohw je bedoelt dat je telefoon bij smsje zelf woorden maakt.... I see.
Haha, blond kan ik weer niets aan doen ;)

joy-12
21 July 2010, 15:54
Mijn man stond me ook raar aan te kijken toen ik in huilen uitbarste.......hij zei nou zo erg was het toch niet, hij schrok ervan hahaha

snippie
21 July 2010, 15:55
ohw je bedoelt dat je telefoon bij smsje zelf woorden maakt.... I see.
Haha, blond kan ik weer niets aan doen ;)

jah dat bedoel ik maar heb internet op me tel.
dus zit heel vaak op het forum met me tel:)

Tinesje86
21 July 2010, 15:56
heerlijk hé die hormonen! Kan zo genieten van die herkenbare verhalen hier op het forum (I love it) Dan besef je weer dat we allemaal bijna hetzelfde meemaken.

snippie
21 July 2010, 15:56
Mijn man stond me ook raar aan te kijken toen ik in huilen uitbarste.......hij zei nou zo erg was het toch niet, hij schrok ervan hahaha

nou kan gebeuren en zou vaker voor komen.
dus staat hem wat te wachten

joy-12
21 July 2010, 15:58
Tja hormonen ze gieren door je lijf..............ladies fijne avond ik ga lekker naar huis.

Tinesje86
21 July 2010, 15:59
me 2, ga er een eind aan breien wat betreft werk... Lekker op de bank ploffen vanavond!

snippie
21 July 2010, 16:07
ik was lekker vrij de hele dag.
fijne avond dames:)!

vanavond weer optijd naar bed!!!
want moet morgen weer vroeg op.
maar hoef dna maar toto half11

Monalisa
21 July 2010, 16:09
snippie dat wist ik niet, ik dacht dat je een gewoon typfoutje had gemaakt. sorry

Monalisa
21 July 2010, 16:13
Dat had ik ook dat janken!!!Vanmiddag ook bij MTV toen dat kindje werd afgestaan,man ik HAD het niet meer!!!! Of bij een simpel lief fotootje van moeder en baby die naar elkaar lachen en een mooi liedje erbij...........BRULLLLENNNNNNNNNNN

snippie
21 July 2010, 16:20
snippie dat wist ik niet, ik dacht dat je een gewoon typfoutje had gemaakt. sorry

op zich is het ook een typ fout.alleen zie ik dat dus niet.
kon je ook niet weten meissie.vroeg het me alleen af.
nu snap je ook waarom ik vroeg waarom je lachte want zag de fout echt niet

Monalisa
21 July 2010, 18:17
jaa idd :P hihi.Dacht echt van : huh? oh God heb ik weer!
haha

Monalisa
21 July 2010, 19:34
hebben jullie dat programma op SBS gezien? Die kraamkliniek in Engeland?>? Kijk dat soort progamma's wordt IK nu bang van? Waarom doen al die wijven zo??? ze schreeuwen en janken alsof ze vanbinnen uitgehold worden met een kartelzaag ofzo!
Ik zie het de laatste tijd veel, mar dan is het enkel bij vrouwen in Engeland of heel jonge meisjes van 16 die zo doen. Als ik hun zie moet je wel echt denken dat het HEL en horror op aarde is. zo als dat programma gaat is zoals ik het mijne voorstel........
terecht
?Hoe denken jullie hierover? Of vinden jullie het maar aanstellerij?

Vickypreg
21 July 2010, 19:47
haha Monalisa, idd ik weet dat vrouwen in NL ook wel zo kunnen zijn hoor. maar ik was niet zo gelukkig. Behalve tijdenshet persen en na 1 uur persen geloof ik wel dat ik iets harder geluid maakte ;-) maar volgens mijn vriend viel het erg mee (ik kon ze op de gang van een kamer verder horen!)

Enne voor de slecht slapende vrouwen als tip: koop een voedingskussen! Die kan je straks natuurlijk ook gebruiken en nu lekker tussen je benen legen, slaapt heerlijk!

Monalisa
21 July 2010, 19:57
maar waarom gillen ze dan zo? Hebben ze echt pijn?? Is het kracht zetten? Dat wil ik wel eens weten! Of hebben ze zo'n extreem lage pijngrens?ik weet dat iedere bevalling anders is maar als ik dat soort programma's zie durf ik al niet meer

Tinesje86
21 July 2010, 21:28
@ monalisa: ik vond deze aflevering juist best meevallen in vergelijking met afleveringen 1 en 2. Persoonlijk (heb ik ook op hyves gezet) vind ik het zo nu en dan een beetje erg overdreven die vrouwen. Maar aan de andere kant, verwacht ik ook niet dat je in alle stilte en kalmte een kind ter wereld kan zetten.
Mn yoga instructrice legde van de week uit, middels oefeningen, dat je baarmoeder in verband staat met je mond! Ook je mond is een kringspier. En zei zegt dat we van veel buitenlandse vrouwen kunnen leren (tot op zekere hoogte) die hun mond tijdens het persen wijd open hebben staan en het even uitkrijssen. Want zei zegt: een gesloten mond is een gesloten baarmoedermond.... tja kan er nog niet over oordelen natuurlijk. Maar ze liet ons oefeningen doen waardoor je echt het verschil merkte, dus dat vond ik wel bijzonder!

joy-12
22 July 2010, 07:50
Het was me weer een aflevering gister, maar deze viel idd wel mee, en een bevalling is zeker niet makkelijk en zal heus pijn doen maar het moet er toch uit.
Monalisa, gewoon niet naar kijken als je je er niet prettig bij voelt.
Ik heb ook weleens op tv gehoord dat als je schreeuwt tijdens een wee dat dat slecht is voor je baby dan daalt zijn hartslag, dat vind ik best een eng idee omdat de meeste vrouwen wel herrie maken

jacq
22 July 2010, 07:56
Dat snel emotioneel zijn, is heel herkenbaar en heel irritant. Ik heb Na zo'n "bui" soms echt zoiets van waarom ben ik nou eigenlijk zo overstuur.

Begin steeds meer lichamelijke klachten te krijgen, vooral pijn in mijn rug is op sommige dagen erg extreem.
Was voor mijn vakantie hiervoor naar de bedrijfsarts geweest en afgesproken dat ik 1 functie ( heb 2 functies) zou laten vervallen omdat dat te zwaar was. Ik zou dan die 6 uurtjes therapeutish op kantoor gaan werken. Nu hebben ze bij mijn andere functie bedacht dat ik die 6 uur ook wel in die functie kan uitvoeren, maar merk dat dat ook te zwaar word.

Ik begeleid/verzorg kinderen met een verstandelijke en /of lichamelijke beperking in de thuissituatie Vanmiddag toch maar weer even kenbaar gaan maken.

Heb alleen niet zoveel zin in gedoe.
Vorige week maakte mjin teamhoofd nog een rare opmerking, ik ging met haar lunchen en onderweg naar de bedrijfskantine zie ik dat mijn voeten ook erg pijnlijk worden door het vocht wat ik vast houdt. O zegt ze dat is raar, ik had een vriendin die had dat pas de laatste paar weken dat is wel vreemd dat jij dat nu al hebt. Hoe kan dat dan dat jij dat nu al hebt?

Uh ja weet ik veel, ik verzin dat toch niet, kan alleen nog maar birckenstock slippers aan alle andere schoenen en slippers komt ik niet meer in

jacq
22 July 2010, 07:56
helemaal vergeten,

leike hoe is het met jou vandaag?

Tinesje86
22 July 2010, 08:05
hm, van dat schreeuwen dat de harstlag kan dalen is nieuw voor me. Tja, voor alles is wat te zeggen.
Ik zie het wel :) haha, geen idee hoe het straks gaat en hoe ik erop reageer. Doe op dat moment gewoon wat ik het fijnst vind.

Jacq: vervelend dat je zo'n opmerking krijgt. Maar misschien bedoeld ze het niet zo? En opgezwollen voeten is gewoon helaas een kwaaltje wat erbij hoort. Goed je benen omhoog en flink water drinken! En als die functie te zwaar voor je is, gewoon wat van zeggen hoor!

joy-12
22 July 2010, 08:16
Voor mensen die straks last krijgen van vocht in de benen, compressiekousen schijnen te werken.
Idd Leike, hoe is het met je vandaag? weet je al wat meer, of wanneer je terug moet komen.

snippie
22 July 2010, 10:22
Vickey tanx voor de tip.alleen is dat bij mij niet de reden van slecht slapen.
slaap namelijk al met voedings kussen:)!al van 10weken!maar wellicht kan het voor andere helpen!

ik ga zo de herhaling van de aflevering van gisteren kijken op sbs:)

jacq wat een vervelend.mensen hebben soms niet door dat elk mens verschillend is.

leike hoe is het?

joy ik zou het onthouden.heb er nu gelukkig nog geen last van.geen vocht vast houding dus

leike
22 July 2010, 10:23
he meiden

Hier gaat t prima. Bloeden is helemaal gestopt, ook geen oud bloed meer sinds gisteren. Dus dat gaat goed. Alleen t op de bank hangen gaat me nu echt wel vervelen.
Moet volgende week maandag terug naar de gynaecoloog. Dan hoor ik daar wel wat er verder gedaan wordt en of er nog iets uit de onderzoeken van urine en uitstrijkje is gekomen. Ik hoop wel dat ik weer mag gaan werken, al is t dan maar part-time. mis mn werk en t contact met mn patienten wel.
Nu dus nog een paar dagen rust houden en dan zien we dan wel weer verder.

Liefs

Vickypreg
22 July 2010, 12:41
Leike, fijn dat alles goed is zeg! Wat een opluchting.

Monalisa, komt echt door de pijn ja dat schreeuwen....maar heb wel gemerkt dat het in het buitenland meer gedaan wordt (van tv dan). Ik wordt er ook wel extra aan herinnerd door zo'n tv programma, gister ook weer. Vooral tijdens het persen, zo herkenbaar. Ik kan het eigenlijk beter niet kijken, maar ja het trekt toch he.

Het behang is hier nu helemaal van de muren en van de week ff kijken voor de verf en radiatorbekleding.

Nina28
22 July 2010, 13:39
Zo daar ben ik ook weer eens....kostte even wat tijd om bij te lezen.
Wat ik er van onthouden heb:
Leike: gelukkig is het bloeden helemaal gestopt en is alles goed met je kleintje! Kan me voorstellen dat je je behoorlijk verveelt...

Ik kijk niet naar bevallingen op TV. Is misschien m'n hoofd in het zand steken, maar ik word er een beetje bang van. Ik zie het dan wel... Soms denk ik fijn dat het misschien een keizersnede wordt, maar da's natuurlijk ook onzin, want da's daarna gigantisch afzien heb ik bij een vriendin wel gezien...

Voedingskussen heb ik ook, ik kan er helemaal niets mee en slaap er niet beter door...

Stom he dat mensen je klachten niet serieus nemen en ze wegpraten door te zeggen dat dat pas op het einde van een zwangerschap kan... zo irritant. Qua groei ben ik te vergelijken met iemand die nu 28 weken zwanger is en daar horen dan ook die klachten bij. Maar sowieso... iedereen is anders en de een heeft meer klachten dan de ander, of eerder, of heftiger.

Ga proberen weer iets vaker te kijken hier, want kan het niet meer zo goed volgen en ben nu weer vergeten wat er de afgelopen pagina's geschreven is....

snippie
22 July 2010, 13:51
leike fijn dat het beter gaat!

hej nin heb je ook buikfoto's?

knuf

Monalisa
22 July 2010, 14:20
nou doe mij maar een ks. soms denk ik dat echt hoor. Ik heb geen zin om te gaan liggen huilen en gillen en niet meer weten waar ik het heb van de pijn. dan maar een herstel, maar dan heb ik tenminste wel mn kindje al. ik wil gewoon die erge pijn niet. ik kan veel hebben, maar als ik ook zo moet schreeuwen en huilen en dan prikken ze me maar lek hoor!

joy-12
22 July 2010, 14:30
Ik kan ook heel erg op zien tegen de pijn, maar ja het moet er toch uit dus ik laat het maar over me heen komen, maar nu ik zwanger ben komt wel vaak het besef van oh jee hoeveel pijn doet het wel niet in godsnaam, maar toch vind ik die programma's leuk om te kijken, misschien leer je er nog iets van (alsof je dat op dat moment onthoud of gaat gebruiken) haha

snippie
22 July 2010, 14:30
nou doe mij maar een ks. soms denk ik dat echt hoor. Ik heb geen zin om te gaan liggen huilen en gillen en niet meer weten waar ik het heb van de pijn. dan maar een herstel, maar dan heb ik tenminste wel mn kindje al. ik wil gewoon die erge pijn niet. ik kan veel hebben, maar als ik ook zo moet schreeuwen en huilen en dan prikken ze me maar lek hoor!

ik heb de keus of in geleid worden met 38 a 39 weken!
of ks!nou wil het toch het liefst natuurlijk proberen.