PDA

View Full Version : help: ervaring met kinderwagens en combinaties???

Raatje2010
10 August 2010, 16:11
in februari verwachten wij ons 1e kindje en we zijn op zoek naar vele spullen waaronder ook een 3 in 1 kinderwagen, dus een kinder, wandel wagen en maxicosi voor in de auto.
Nu zijn er zoveel merken met bijbehorende prijsverschillen, dat ik mij afvroeg of er dames zijn die al ervaring met bepaalde kinderwagens hebben zowel negatief als positief, misschien dat mee kan helpen met de keuze. Alvast bedankt!

Koli
10 August 2010, 16:28
Ik heb een Mutsaerts. Ik vind hem mooi, maar heb spijt dat ik de bugaboo niet heb genomen toen.
Wij hebben veel last gehad met de wielen. Reiswieg ligt niet helemaal horizontaal waardoor baby naar beneden zag.
Maxicosi paste wel goed. En de voetenzak met wol in de winter was echt heerlijk! We gebruiken hem ook bij de 2e. Te duur om een nieuwe aan te schaffen.

Succes bij jullie keuze

_Marieke_
10 August 2010, 17:10
Wij hebben de Stokke Xplory met alles erbij. Nadeel is dat hij erg duur is maar voor ons heeft hij meer voor dan nadelen :D
Hij rijd echt heerlijk en zeker voor lange mensen ( zoals ons ;) ), hij is apart dus je ziet `m niet vaak, hij klapt makkelijk en kleine in ( wat overigens niet iedereen vind ), de maxi cosi past er erg goed op en natuurlijk het hoogte verschil met andere kinderwagens :) Je kindje kan alles goed zien ... Heel veel succes met het aanschaffen van een kinderwagen!

Raatje2010
10 August 2010, 20:55
misschien nog handig te vermelden dat ik en mijn man vrij lang zijn (resp, 1,78m en 1,84m) dus dat leek mij ook belangrijk voor de keuze?

Femke1970
10 August 2010, 21:03
@Raatje: Vrijwel alle moderne kinderwagens hebben tegenwoordig een in hoogte verstelbare duwstang, dus dat hoeft de keuze niet te beperken. Belangrijker is wat je ermee wilt: Wil je er boswandelingen mee maken, moet hij klein opvouwbaar zijn ivm kofferruimte in de auto, hoe zwaar mag hij zijn, wil je een 3- of een 4-wieler, enz...

Koekoek
10 August 2010, 22:22
wij hebben de bugaboo frog. (de 1 na nieuwste)
we vinden hem heerlijk rijden.

maar idd, zoals bovenstaande reacties al aangeven; het is zeer persoonlijk en het ligt er aan wat je ermee wilt..

succes!!!

SelOg
11 August 2010, 08:28
Raatje, ik had een beetje hetzelfde gevoel als wat jij nu hebt. Er is zoveel keus en de prijzen verschillen ook zoveel vanelkaar, dat je niet weet welke kinderwagen je moet kopen. Ik ging toen eens op internet zoeken en inderdaad alleen maar opmerkingen als: het is maar welke kinderwagen jij het fijnst vind rijden...pffff, fijn rijden hoezo dat dan, ze rijden toch allemaal, dacht ik dan? Het enige wat ik wilde was een kinderwagen die een goede prijs/kwaliteit houding had.
Dus we zijn naar de winkel gegaan en hoe stom het ook klinkt, ik ben het nu wel eens met opmerkingen als: het is erg persoonlijk, het is maar wat jij fijn vindt rijden :p. Als je in de winkel een paar van die kinderwagens uitprobeert, dan merk je het verschil al tussen bepaalde merken. Vervolgens is het een selectie van prijs/kwaliteit/stevigheid. Om de veiligheid en kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken, want in Nederland zijn er strenge eisen hiervoor.
Wij zijn voor de maxi-cosi mura 3 gegaan. Reden hiervoor was, dat het er stevig uitzag ( eis van manlief), lekker reed, en dat het niet op een rollator leek zoals de maxi cosi mura 4 ( persoonlijke mening van manlief):mrgreen:. Ook kregen wij gratis de maxi-cosi erbij. Dit was een actie van de Baby-Dump; ik weet niet of de actie nog steeds geldig is.
Succes ermee en geniet van je zwangerschap!

Raatje2010
11 August 2010, 15:59
ik ben er inmiddels uit dat een 4 wieler het handigst is omdat we in de stad wonen. verder een zo'n licht mogelijke dus dan moet je geloof ik aliminium hebben?
en trouwens wat heb je allemaal nog nodig als je een combiwagen hebt, moet je dan nog dekentjes, of iets hebben, ik lees ook iets over voetenzakken???

Koekoek
11 August 2010, 16:18
raatje;
een voetenzak is voor als je kindje in het zitgedeelte zit, met 6 maanden ofzo.

in het wieggedeelte kun je zelf een dekentje leggen. dezelfde als je voor een wiegje gebruikt. soms zit er een dekbedhoesje bij de
kinderwagen, hier kun je een speciaal babydekbedje in doen, maar wat ik heb gedaan is gewoon een babyfleecedeken erin.

Femke1970
11 August 2010, 16:29
Als je de wagen meestal in de stad gebruikt is het handig om een zo klein mogelijke draaicirkel te kunnen maken dus zou ik kijken naar iets me zwenkwielen en idd niet te zwaar. (ideaal in winkels etc.) Gelukkig hebben de meeste wagens dit inmiddels. En qua kwaliteit is het verstandig om te kijken naar een wagen waar zo weinig mogelijk scharnierpunten zitten bij het opvouwen, dus geen vage verbindingen met schroefjes e.d., dit gaat snel stuk. Vaak is dit bij de goedkopere wagens in overvloed aanwezig.
Bij de kinderwagenbakken moet je meestal zelf de dekentjes en lakentjes kopen en hier kun je het formaat van een wiegje voor gebruiken. En bij de meeste wagens is een losse voetenzak voor het zitje verkrijgbaar maar is meestal niet bij de prijs inbegrepen.

Zelf hebben we nu een jong gebruikte Bugaboo Cameleon gekocht. Grote wiegbak, zitje die je zowel naar je toe als van je af kunt plaatsen, heel gemakkelijk een Maxi Cosi op te plaatsen met adapters, klein opvouwbaar, super wendbaar, makkelijk te demonteren. Wel prijzig maar dat heb ik ervoor over omdat hij intensief wordt gebruikt.
Hiervoor heb ik heel lang een Urban Jungle gehad; een driewieler maar ook een super solide wagen. Enige nadelen, hij was nogal groot bij het opvouwen en je kon de wandelwageninzet alleen maar van je af plaatsen. De Urban Jungle (nu Mountain Buggy) was ook prijzig maar ik heb hem nog weer voor een leuk bedrag kunnen verkopen via MP. Hij blijft dus ook, mits je er zuinig op bent geweest, net als de Bugaboo redelijk waardevast.

Juudje81
11 August 2010, 16:58
Wij hebben ons eerst vrijblijven laten adviseren in een grote babywinkel (Babypark).
We hadden een aantal wensen:
- niet te lage bak
- verstelbare duwstang aangezien ik 1.84 m lang ben en mijn vriend 1.91 m, maar onze ouders zijn juist weer 1.76 m lang (en aangezien die gaan oppassen)
- klein opvouwbaar zodat deze in onze hyundai Getz past
- makkelijk bereikbare boodschappenmand

Samen met de verkoopster de wagens langs gelopen en ze heeft ons echt super geadviseerd. Wij hebben vanaf het begin af aan aangegeven dat de Bugaboo voor ons afviel vooral vanwege de prijs. Dat respecteerde ze. We hebben 4 wagens uitgeprobeerd qua lopen (ze was ook zo slim om een pakket folders in de wagenbak te doen, zodat er wat meer gewicht in lag. Daardoor loopt een wagen ook ineens heel anders), in- en uitklappen en ze ook mogen passen achterin de auto. Uiteindelijk kwam er voor ons 1 wagen uit die ons op alle fronten goed bevalt, dus die hebben we uiteindelijk ook gekocht (wel ergens anders ;) )

Ik kan je dus alleen maar adviseren: laat je goed voorlichten. En bedenk voor jezelf wat je zelf echt belangrijk vindt aan een wagen.

Heel veel succes!

Koli
11 August 2010, 17:45
Ohja en bij Babydump in Utrecht kan je ze allemaal testen met verschillende ondergronden.... (kiezeltjes, grind ect.) Dat hebben wij ook gedaan!

Femke1970
11 August 2010, 19:20
En welke wagen is het nu geworden Juudje? Je maakt me wel nieuwsgierig! :confused: ;)

Puck14
11 August 2010, 22:13
Wat een goeie tips allemaal!!
Ik ben nog niet zwanger en we zijn zelfs nog niet begonnen, maar gezien dat echt alles geld kost leek het ons handig om al wat informatie te verzamelen.
Jammer genoeg zijn mijn lief en ik allebei verliefd geworden op de Stokke Xplory. Ik heb alleen in verschillende tests gelezen dat hij nogal schudt..
Dus dat wordt een ritje naar Babydump op dat live uit te testen :-)

mama1988
12 August 2010, 07:33
Wij hebben de Urban Jungle Duo

4 wielen waar onder 2 zwenkwielen die je vast kan zetten
duwstand verlenger kan je er bij kopen zodat als je lang bent er ook normaal achter kan lopen.
hij rijdt ligt ondanks dat die groot is 75 cm breed.

nadeel hij is 110 lang ingeklapt en 75 cm breed dus we hebben een nieuwe auto er voor moeten kopen.

nu extra blij met mijn wagen want ik heb de mogelijk heid om er een zitje voorop te laten zetten dusheb ik straks 3 kids op de wagen zitten.
heb n.l een tweeling van net 1 jaar en ben 32 weken zwanger van de 3de.

suus1
12 August 2010, 07:49
Wij hebben gekozen voor de maxi cosi mura 4.
Hij rijd soepel en kan op alle terreinen prima rijden.
Verder heeft hij een goede stevigheid (wat we bij de bugaboo tegen vonden vallen), en een vrij grote boodschappen mand onderin.
Hij heeft 2 zwenkwielen (kunnen ook vast gezet worden), en natuurlijk kan de maxi cosi autostoel er zonder problemen op.
Het zitje kan ook beide kanten op gezet worden, en kan ook in ligstand (vonden wij ook erg belangrijk).
Het enige nadeel wat we zo hebben kunnen vinden is dat hij vrij zwaar is om te tillen, maar hij kan wel erg klein opgevouwen worden (kleiner dan de mura3).
De verkoper bij babydump vertelde ook dat uit consumenten onderzoeken de maxi cosi mura als beste uit de test kwam omdat de prijs/kwaliteit verhouding er goed is.
Vooral ook erg geschikt als je veel wilt gaan wandelen in bijvoorbeeld bosgebied.

Suc6 met het maken van je keuze!

Anna77
12 August 2010, 08:14
Ah, een onderwerp naar mijn hart! Wij zijn ons ook een beetje aan het orienteren, en hebben vooral de eerste eis dat 'ie wel in de achterbak moet passen (klein autootje). Iemand ideeen? Juudje, welke is het bij jullie geworden?
En natuurlijk moet ie wel goed rijden... Ga eens kijken naar de maxi cosi mura 4!

Die aanbieding bij Babydump, dat je er een maxicosi bij krijgt, die loopt tot eind augustus, maar denken jullie niet dat er in september wel weer een nieuwe (zelfde soort) aanbieding geldt? Net zo voor de babykamers (gratis box erbij)?

Juudje81
12 August 2010, 08:33
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Maxi Cosi Mura. Ik vond de 4 Ūetsje prettiger lopen, mijn vriend de 3. Omdat het verschil zo klein is, maakte het ons verder niet zo uit. Uiteindelijk een erg leuke aanbieding ergens gevonden voor de 3, dus wij hebben die uiteindelijk gekocht. Ben benieuwd straks in de praktijk ;)

De kinderwagenbak is trouwens wel vrij groot en past bij ons niet helemaal in de achterbak. Gelukkig kan de achterbank voor een gedeelte plat, dus komtie daar te staan. Met de wandelwageninzet past de voledige kinderwagen in de achterbak.

Shiley
12 August 2010, 09:01
ook ik ben van mening dat je het zelf moet uitproberen. je mag bij babydump (en waarschijnlijk ook bij andere winkels) de kinderwagens uitproberen, dus gewoon pakken en een rondje rijden. vraag idd hulp met het inklappen of laat iemand van daar je wensen weten en hun passende kinderwagens uitzoeken.
het is echt een keus die je zelf moet maken. zo vind ik 1 van de wagens die hier genoemd word echt niet mooi. is ook een persoonlijke keus, maar wel belangrijk voor jezelf.

de actie van een maxicosi zal haast wel blijven. deze is er al ruim een jaar! en als ze deze vervangen voor een andere actie zal dat ook maar voor die ene actieperiode zijn denk ik. ik heb er gewerkt en bijna altijd zat de maxicosi erbij. let wel.... je krijgt er EEN maxicosi bij. ligt aan de waarde van je kinderwagen. (maxicosi city of de maxicosi cabriofix) nu is de cabriofix de nieuwste en die heeft ook een hogere rand waardoor je kindje beter beschermd ligt. je mag wel, als je die maxicosi city bij je wagen krijgt, de waarde van die maxicosi gebruiken als korting op de maxicosi cabriofix. dus zo heb je toch de mogelijkheid om voor de cabriofix te gaan. (iets waar ik persoonlijk wel voor zou kiezen)

verer heb ik ervaring met verschillende wagens. (heb er wel 5 jaar geleden gewerkt maar weet nog redelijk veel)
de nieuwe mutsy (slider dacht ik) blijkt licht en wendbaar te zijn maar is best groot met inklappen. kindje kan naar je toe kijken en van je af.
de quinny speedi, 3 wiel wagen, soepel en wendbaar, stevig en niet heel zwaar. past best goed in de meeste auto's (word geleverd met fleece dekentje en als t goed is ook met dekbedje)
bugabo cameleon, heb ik nu zelf, super wagen. 4 wielen, stabiel, kindje kan naar je kijken en van je af, grote bak, wendbaar en makkelijk en klein in te klappen. als voordeel, de bak kan ook in elkaar zo kun je deze bijna altijd op je onderstel zetten en kan de klep van de auto gewoon dicht. bij de andere wagens is de bak hard en heb je kans dat die dus niet past.
kleuren zijn makkelijk te wisselen. wij hebben nu zwart met blauw, en mocht er nog een meisje komen dan kopen we er een roze set bij en heb je weer een hele nieuwe wagen.
xadventure, meestal 3 wiel maar is er dacht ik ook in 4 wielen, wat zwaarder en minder wendbaar (naar mijn mening) klapt ook wat groter in dat bijv. de quinny speedi en de bugaboo.
quinny buzz 3 wiel, compact en licht. het harde wieltje aan de voorkant (was 5 jaar geleden zo, misschien nu veranderd) vond ik minder. stuiterd iets. ook heel wendbaar.
er is ook een 4 wieler van maar daar heb ik niet meer mee gewerkt.

jorina
12 August 2010, 09:13
sterker nog mijn zoontje is nu 4 en ook wij hadden de maxicosi gratis bij de babydump dus die actie stopt misschien heel ff om de schijn op te houden maar daarna komt hij gewoon weer terug

Shiley
12 August 2010, 09:22
ja klopt. tussendoor komt er weleens een actie dat je bij de babykamer een textielbon krijgt van een bepaald bedrag (voor t hemeltje/ klamboe, dekentje enz.) en dan heb je bij de kinderwagen een luiertas.
en ze hebben een keer bij een babykamer een babyfoon gedaan. maar de kinderwagen is meestal idd de maxi cosi.

Juudje81
12 August 2010, 10:17
O ja, dat komt er ook nog bij: hoe ziet een kinderwagen eruit ;)
Wij hebben in eerste instantie echt puur naar het praktische aspect gekeken. Aan de hand daarvan hebben we gekozen. En uiterlijk..... zijn weinig wagens die ik echt niet mooi vind. Maar als zo'n wagen het meest praktisch was geweest en betaalbaar.....

Had de Mura om z'n uiterlijk ook niet gekozen (vooral niet met de wandelwageninzet), maar vind m ook niet lelijk. En qua kleur vond ik ook alles wel prima. Zo lang het maar niet fel rose was, dat is de enige kleur die ik iets tť bepalend vind.

Raatje2010
12 August 2010, 10:45
wat een reacties zeg, bedankt allemaal. Ik was eerst gek op de stokke, maar krijg nu het idee dat je alleen het merk betaalt (deze is alleen wel weer goed door te verkopen op bijv. marktplaats)
de Joolz Day vind ik er mooi uitzien en rijdt ook lekker (maar ook duur) en de quinny moet ik nog uitproberen....
de maxi cosi krijg je bij de baby dump er tot eind aug. bij, maar ik denk dat we voor die tijd al een keuze hebben gemaakt want het liefst kopen we alles in 1x in dezelfde zaak (ws de babydump)

mama1988
12 August 2010, 12:18
ik heb heel mijn kinderwagen 2de hands op mp gekocht, ik kocht de kinderwagen bij iemand, en de buggy inzet stof weer bij iemand anders.
ook de reiswiegen had ik bij andere mensen gekocht... zo ook met de voetenzakken en parasol.. ik heb dus mijn compelte kinderwagen bij 5 andere mensen vandaan gehaald... maar ben wel flink goedkoper uit geweest nieuw was het 1500 euro nu ben ik nog geen 400 euro kwijt!:D

Puck14
12 August 2010, 12:41
Voor de mensen die veel reizen onder ons.. Mijn vriendin heeft de Stokke Xplory + maxi cosi cabriofix. Die mag echter niet mee in het vliegtuig. Dan heb je de Pebbles of Cti nodig.
Er zit een sticker onderop die dat aangeeft.
Zij kwam daar achter toen ze op Schiphol stond, erg vervelend!

mama1988
12 August 2010, 19:00
heb je daar ook nog eisen voor? ik wist het wel van de buggy maar van de maxi cosi niet..

Puck14
12 August 2010, 19:06
Tja dat schijnt zo. Ik wil graag de Stokke (die mijn vriendin dus ook heeft) en had een aanbieding gezien met een maxi-cosi erbij. Toen vertelde zij mij dus dat de maxi-cosi die ik op het oog had niet in het vliegtuig mag. Althans, niet op een stoel.

Hier de link naar de site van maxi-cosi met de informatie: http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/content/airplane

Koekoek
12 August 2010, 19:17
maar ik zou echt niet voor mijn baby een speciale stoel reserveren.. die zou ik dan in een draagdoek doen.. als je neerstort helpt die maxicosi toch niks.. ( oeps.. beetje grof..)

groetjes

Puck14
12 August 2010, 19:19
Ik weet het niet, als je 12 uur in vliegtuig zit lijkt op schoot me ook niet ideaal.
Het is alleen maar een tip om aan te geven dat veel maxi-cosi's het vliegtuig niet in mogen.

Bien84
12 August 2010, 19:46
Nog een tip:
Ik heb nu de Mutsy 4Rider. Daarvoor de Quinny Speedi gehad, en daarvoor een Xventure (ofzoiets, hadden we overgenomen van kennissen).

Wij zijn ten eerste best een beetje lang (1,83) en bij de eerste liepen we elke keer tegen de onderste stang aan. Was niet fijn, dus een andere gezocht.
Quinny Speedi geworden dus. Helemaal geweldig vond ik met de reiswieg en Maxicosi helemaal goed. Toen Nyna een half jaar was wilde ze alleen maar zitten en dus in de buggyinzet. Toen kwamen we erachter dat deze niet rechtop genoeg kon! Drama, kind elke keer trekken om maar te kunnen zitten. Daarbij is het zitgedeelte erg breed waardoor ze elke keer opzij hing en dus helemaal scheef zat. Ik vond het geen fijn gevoel i.v.m. het groeien van de rug enzo.
Nu hebben we de Mutsy dus, ik vind hem met de buggy inzet heel fijn! Heb geen ervaring hoe de reiswieg is, maar lijkt mij ook prima.

Toen we de Mutsy kochten, vroegen we even na hoe dat nou kan dat een kindje helemaal scheef in de buggy zit... Antwoord was dat bijna geen 1 kinderwagen met 3 wielen echt rechtop kan zitten, omdat de gewichtsverdeling dan niet goed is. Als we dat eerder hadden geweten, hadden we de Quinny nooit gekocht. Let dus op of de wagen van je keuze echt rechtop kan zitten!
Ook is Quinny erg gevoelig voor kraken en piepen... Vond ik ook niet echt prettig :D
Naja, misschien kunnen jullie er wat mee... Kost echt veel geld om elke keer een andere te kopen, haha...

Shiley
12 August 2010, 22:18
tegenwoordig hebben ze voor de quinny speedi een extra verkleiner zodat je kindje wel rechtop blijft zitten.
waren denk ik meer mensen die dat probleem/ die klacht hadden.

van die maxicosi wist ik ook niet. nooit van gehoord. zal eens gaan lezen.

Jolanda10
13 August 2010, 07:20
Nog een klein tipje van mij erbij, die wij ook van vrienden kregen.
Kijk naar wanneer je kindje geboren word. (welke maand.) Bij veel kinderwagens is de bak uiteindelijk vrij klein. (natuurlijk wel makkelijk om in te klappen en mee te nemen, maar..) Als je je kindje lekker warm in wil pakken, en wil laten liggen, past hij op 't einde van bijv een winter in veel bakken niet meer. Of, hij/zij moet met opgetrokken beentjes liggen. Niet echt ideaal!
De maxi-cosi mura heeft zoals wij geadviseerd zijn de grootste bak.

Succes voor iedereen die nog een kinderwagen aan moet schaffen!

snippie
13 August 2010, 07:32
Wij hebben de xaventura maar zijn daar erg te vreden mee!
en hebben exsprese een 3wiels genomen.
ach zo heeft ieder zijn keuze:)!

suus81
13 August 2010, 08:27
Iedereen heeft weer andere eisen en wensen
Er is zoooooooooveel keus
Succes Raatje ;)

Juudje81
13 August 2010, 08:56
Ach ja, het is iig goed om ideeŽn op te doen qua eisen welke mensen stellen aan een kinderwagen. Voordat wij gingen kijken voor een kinderwagen, had ik over een aantal dingen nog helemaal niet nagedacht. En dan zijn dit soort onderwerpen wel handig. Kan je je eigen eisenlijstje maken a.d.h.v. wat jij belangrijk vindt.

Maar idd: zo veel mensen, zo veel wensen :D

Raatje2010
13 August 2010, 09:29
Wij gaan straks naar de baby dump en we gaan daar is ff rijden met een paar wagens en nog wat adviezen vragen...we neigen nu nog naar de Joolz, dus ben benieuwd wat we uiteindelijk gaan nemen, ik laat het weten!!!
de Bugaboo valt wel af, aangezien ik daar wel heel vaak over heb gehoord dat het niet echt geschikt is voor lange mensen....oja en de stokke, vinden we het handvat toch niet mooi.

Femke1970
13 August 2010, 11:44
Manlief en ik zijn ook niet bepaals klein (1,87 en 1,79) en dat is prima te doen met een Bugaboo hoor. De Cameleon heeft namelijk ook een heel eenvoudige, in hoogte verstelbare duwstangt. Het enige nadeel wat ik zou kunnen bedenken voor wat langere mensen bij de Bugaboo is dat het wiegje vrij laag op het onderstel geplaatst is. Persoonlijk vind ik dat geen bezwaar en juist wel fijn omdat wij de kinderwagen de eerste tijd ook als wiegje bij ons op de slaapkamer zetten. Ik kan vanuit m'n bed zo de wagen inkijken! ;)

Raatje2010
13 August 2010, 16:54
net terug en het is een tatataa ... Joolz geworden. Na wat adviezen ingewonnen te hebben is het toch onze eerst keus geworden. Een goede stevige combi kinderwagen, luchtbanden, grote wieg, erg wendbaar en klein inklapbaar. Zat nog ff te twijfelen over de Stokke , maar die vond ik vrij log rijden en het handvat vind ik niet mooi en is 15 cm langer als je hem inklapt dan de Joolz. De quinny vond ik qua design niet mooi en deze schijnt nog wat te kraken en piepen zei ook de verkoper.
Verder nog een baby kamer gekocht en een mooie box en nog wat fratsen....4 uur later, gesloopt en blut, haha

Raatje2010
20 August 2010, 11:01
deze discussie kan worden gesloten, weet niet hoe dat gebeurt maar voor degene die dat doet, bij deze