PDA

View Full Version : Jonge meiden die mama willen worden deel 8

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13

jorina
27 March 2011, 22:19
dat vond ik ook wel moeilijk de gedachte dat het de laatste keer zou zijn
nou heeft de aanloop naar het echt blijvend zwanger zijn wel ff geduurd dus heb wel ff kunnen wennen aan het idee
ik zal niet zeggen dat ik van thomas niet genoten heb of minder maar nu met ruben geniet ik wel anders en ben me er heel erg bewust van dat het met alles de laatste keer is
( zeg nooit nooit maar de kans dat ik me bedenk is groter dan dat jan dat doet )

vruchtje
28 March 2011, 12:28
Hey Ladies,

Iedereen een goed weekend gehad?

Wat de huizen hier betreft is het zo verschillend. ons huisje was echt een koopje. maar mijn vriend heeft dit huis ook al een hele poos geleden gekocht. toen waren de prijzen nog niet zo gigantisch hoog.
Maar is inmiddels alwel met 30.000 gestegen. dus als we zouden verhuizen houden wij nog wel een mooi centje aan over.

Wij hadden gister onverwacht een uitnodiging gekregen voor een kickboksgala.. lekker als VIP onbeperkt eten en drinken en mooi dicht bij de ring.
Vriendlief natuurlijk met allemaal zakenlui en sporters aan de praat over eventuele samenwerking etc. Helaas was de enigste dames partij die er zou zijn niet op komen dagen.
beetje jammer! Maar was wel erg gezellig! wist eigenlijk niet wat ik ervan moest verwachten, maar is iig leuker dan op tv!

vruchtje
28 March 2011, 13:05
Limi.. nog 4 nachtjes tot de test!

Joya
28 March 2011, 13:12
mila ik sluit me helemaal bij de andere dames aan dat jij je absoluut niet schuldig hoeft te voelen hoor!! ik vind het ook weleens lekker als ik ff tijd voor mezelf heb als j slaapt.. ff wat me time.. heerlijk hoor!! en ik kan heel goed begrijpen dat jij je buik mist.. ik heb een zwangerschap van 42 weken en 1 dag gehad uiteindelijk en de laatste 6/7 weken waren enorm zwaar.. ik had ook een mega buik en toch mis ik mn buik enorm hoor!!

Limi super nieuws meis!! en nu op naar vrijdag!! spannend!! wat zegt je gevoel??

ik heb altijd gezegd dat ik 3 of 4 kids wil.. wil graag een groot gezin :D heerlijk :D

ff voor de dames met mama fiets.. welke fiets hebben jullie??

ik heb de nania autostoel.. was maar 60 euro en voldoet aan alle europese veiligheidsvoorschriften!! vriendlief heeft de maxicosi axxis.. heel goed ding.. net iets luxer dan de tobi.. deze kan je een kwartslag draaien zodat je makkelijker in en uit de auto kan doen.. heel handig als je veel kortere afstanden rijdt bijvoorbeeld..

Esh
28 March 2011, 14:33
Heeeee meiden!!

Las dat jullie het over sinterklaaskindjes hebben gehad. Wij hebben een sinterklaaskindje! Heeft zn voor - en nadelen toch ....

Mila, herkenbaar.
Absoluut petje af hoe jullie je redderen met 2 van die kleine boeven. Ik vind 1tje icm werk, sociaalleven, huishouden etcetcetc af en toe al een hele organisatie.
Wat je zegt van dat genieten herken ik ook. Soms betrap ik mezelf erop dat ik meer 'de boel draaiende' aan het houden ben als dat ik echt geniet. De tijd gaat zo snel .....
Het zwanger zijn mis ik aan de ene kant ook heeeel erg, de bevalling is zo plots gekomen .. (voor jou ook) had me nog helemaal niet voorbereid of 'afscheid' kunnen nemen van mn buikkie. Ik heb 2 vriendinnen die zwanger zijn, als ik dan hun buikjes zie .... *zucht*
Moet nog oppassen dat ik niet te snel weer zwanger word ... manlief heeft weer de babykriebels geloof ik.

Limi, heb je stiekem al een beetje zenuwen? Spannend meis ...

en verder ....... ben ik het helemaal vergeten!

Oja, JJJ ... we zijn zo beniehieeeuwt. Geef die kleine eens een duwtje ;)

vruchtje
28 March 2011, 14:50
Wat Esh zegt .. vind het knap hoor met twee kindjes tegelijk.
Als ik soms om heen kijk dat er vrouwen zijn die al diep zuchten als ze over de drukte met 1 kind praten en jij hebt er gewoon 2 van die kleine hummeltjes!
dubbel zoveel voeden, dubbel zoveel vieze luiers, dubbel gehuil als er iets aan de hand is.

Respect meid!

Lunanoa
28 March 2011, 15:58
Ik heb de Spuch Elegance

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.marktplaza.nl/images/1/43/moederfietsen-van-Sparta-Puch-met-hoge-korting-13922943.jpg&imgrefurl=http://fiets.marktplaza.nl/damesfietsen/moederfietsen-van-Sparta-Puch-met-hoge-korting-13922943.htm&usg=__jRHggQUrsOQSNXEXeqjHEz4lNWQ=&h=264&w=330&sz=18&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=LEmD3QB1SIrmaM:&tbnh=127&tbnw=159&ei=4KGQTcG4LMHUtAbbvfX-CQ&prev=/images%3Fq%3Dsparta%2Belegance%26um%3D1%26hl%3Dnl% 26sa%3DN%26biw%3D1419%26bih%3D715%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=655&oei=4KGQTcG4LMHUtAbbvfX-CQ&page=1&ndsp=28&ved=1t:429,r:4,s:0&tx=113&ty=31

prima ding voor een prima prijs ;)

www.fietsenwinkel.nl (http://www.fietsenwinkel.nl)

vruchtje
28 March 2011, 16:28
oo wat een mooie luun!

Lunanoa
28 March 2011, 20:05
Uh Puch elegance. Ik typte Spuch hahahahahahahaha.

Zalmrose. Nooit kiezen, want dan wil jullie vriend er niet mee fietsen hahahahahaha. Das hier iig het geval.

Ik heb de fiets een aantal jaar geleden kado gekregen van mijn oma & opa. Ze vond het belangrijk dat ik een goede fiets had. Heb toen deze fiets met oog op de toekomst uitgezocht :D
Hij was maar 500 euro toentertijd. Maar zie dat je ze nu wel voor 400 euro kunt krijgen :D
Heb het Yepp zitje & die is ook ťrg mooi :D

Liminous
29 March 2011, 07:44
Hoi ladies,

Laatste dagen niet echt actief geweest maar volgens mij heb ik ook niet zo heel veel gemist? Zag gesprekken over mama fietsen en tobi dingen? Wat dat ook moge zijn :P
Dames, hoe is het met jullie?

Hier gaat t met ups en downs.. Eigenlijk ben ik er van overtuigd dat ik ongesteld ga worden. Heb al aan paar dagen zulke erge krampen, dat kan gewoon niet goed zijn. Ook heb ik last van mn onderrug, iets wat ik altijd heb in de aanloop naar mn NOD..

Maar buiten mijn gevoel om hou ik wel hoop.. Peet is er nog steeds van overtuigd dus we gaan het zien.. Nog 3 dagen te gaan!

Nien
29 March 2011, 08:46
Hoi meiden,

hoe gaat het met jullie? Fijn weekend gehad?

Sorry ik lees alles nog wel even terug en dan reageer ik wel !!
mijn ongi is helaas weer doorgezet, nu maar weer op naar ronde 16..
baal er echt heel erg van had zo'n goede hoop deze ronde.
Raar dat je lichaam je zo voor de gek kan houden, dit had ik al door..
maar dat ie dat blijft doen had ik niet zo erg gedacht !!

vruchtje
29 March 2011, 09:06
Goedemorgen!

Limi, het ging inderdaad over mama fietsen, tobi's (autostoeltje), huizen ed. Niet heel erg spannend haha.
balen dat er wel tekens zijn van een evt. ongi, maar je weet maar nooit natuurlijk... hopelijk heeft Peet gelijK! :)

Nien, het is echt zo balen he. zo raar dat je lichaam je zo voor de gek kan houden.
hopelijk kun je de moed er nog een klein beetje inhouden.

Dikke knuff voor jullie allebei!

vruchtje
29 March 2011, 15:39
het is hier aardig uitgestorven.. JOEHOE... hoe... hoe... hoe..

Puk1985
29 March 2011, 16:15
Joehoeeee :D. Veel te lekker weer om op het forum te zitten denk ik ;).
Ik kom net terug van het tuincentrum. Gezellig paastakken in huis zetten :).

Prinses88
29 March 2011, 18:14
Puk, heb je een leuke vakantie gehad? Geen botbreuken.. :p

Nien, wat balen meid.. Echt vervelend hoe je lichaam je soms in de war kan maken! Hoop dat deze ronde dan meer geluk brengt.. Mocht dat niet zo zijn wat gaan jullie dan doen?

Limi, ik duim nog steeds voor je.. Hoop dat het meevalt en dat die krampen er gewoon bij horen omdat je lichaam zo hard aan het werk is..

Hier doodop dus reageer verder even niet.. Ga lekker vroeg naar bed haha!! ;)

VickyS
29 March 2011, 18:34
prinses, ik zie dat je zwanger bent.. had ik je al gefeliciteerd? :oops: weet het echt niet meer haha slecht he?! hoe voel je je? en hoe gaat het met je rug?

Puk1985
29 March 2011, 18:34
Gelijk heb je Prinses, lekker je bedje in.

Ik ben nog helemaal heel :). Wel een paar keer goed gevallen, maarja dat hoort bij je eerste keer skien haha.

vruchtje
29 March 2011, 18:49
puk, laat de paashaas dus maar komen :P ik zie trouwens net dat jij al 2 maanden op je ongi wacht.. pfff wat een tijd zeg!
geen blauwe plekken over gehouden van het skieŽn? heb nog nooit op ski's gestaan en ik denk ook niet dat dat echt mijn ding is.
Heb in december nog op de schaatsen gestaan en ben flink onderuit gegaan (op mijn stuit) en heb daar best lang last van gehad. dus dat hoef de komende winter ook niet meer :P

jorina
29 March 2011, 19:36
limi keep up de positive thinking !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

het gaat goed komen
krampen is niet meteen een teken van ongi want het hoort ook bij het prille begin van een zwangerschap

Prinses88
29 March 2011, 19:40
Limi, ik had eerst ook heftige krampen.. Nu eigenlijk niks meer, zo nu en dan een steekje! ;)

Vicky, geen idee.. Maar dankje! Voel me goed, heb alleen veel last van mn rug.. Is wat een combinatie van omstandigheden, hoort natuurlijk ook bij een zwangerschap! En ik mag onder behandeling blijven bij de osteopaat dus ik vind het prima zo.. :D Hoe is 't met jou en Rens?

Puk, dat klopt.. Maar mooi dat je het leuk hebt gehad!!

Lunanoa
29 March 2011, 19:51
Dames, Jmylove is vandaag bevallen van een gezonde dochter!

Puk1985
29 March 2011, 19:51
Ja klopt vruchtje :(. Ik zeg paashaas kom maar op... en breng gelijk een mandje vruchtbare eitjes mee ;).

Oei vallen met schaatsen is pijnlijk. Vallen met skien vond ik wel meevallen. Lag elke keer met mijn kont in zachte sneeuw ;). In het begin was ik wel een beetje angstig, maar eigenlijk moet je je gewoon goed ontspannen, dan valt het allemaal wel mee.

Limi ik duim voor je meid. Jullie zijn aan de beurt nu!

Puk1985
29 March 2011, 19:52
Woehoe J-mylove GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter!

Hopelijk heb je een goede bevalling gehad.

Prinses88
29 March 2011, 19:54
Wauw!!! Gefeliciteerd met de geboorte van je kleine meid Jmylove.. :D

maymar
29 March 2011, 19:56
JAAAAAAAAAAAAAAAA J_Mylove eindelijk meis!!! Ben benieuwd hoe et gegaan is!! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter :mrgreen:

vruchtje
29 March 2011, 20:04
Wow J_mylove.. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje! ..:)

Liminous
29 March 2011, 21:47
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JJJJ, gefeliciteerd! Ohhh ben heel erg benieuwd naar je verhaal!

Ik hoop dat de onderzoeken naar het buikje goed zijn gegaan en dat er geen gekke dingen uit gekomen zijn.

Lekker genieten met je gezinnetje!

Liminous
29 March 2011, 21:47
Hihi Jorien, wat ben je ook een schat! Ik doe mn best ;) Geen bloed is nog moed he :p

Hoe is het met de andere ladies ?

jorina
30 March 2011, 07:15
inderdaad limi zolang er niets bloed is er moed nog 2 daagjes meid dan zijn jullie uit de spanning

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ wauw van harte gefeliciteerd met een prachtige mooie gezonde dochter en klein zusje
wacht met smart op je verhaal

Nien
30 March 2011, 08:48
Jmylove, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!!!! geniet ervan meiss!!

vruchtje
30 March 2011, 09:38
Goedemorgen allemaal..

vanmorgen even 2 uurtjes werken en dan heerlijk vrij!
Tot nu toe schijnt de zon hier, maar ze hadden het ook over regen en onweer.. hoop dat het een verkeerde voorspelling was!

Nien
30 March 2011, 09:53
Goedemorgen vruchtje,

lekker hoor zo'n kort dagje! ik moet tot 1 daarna ben ik ook vrij gelukkig..
hihi alleen zit helaas het weer hier ook niet mee nee. Regen en onweer laten we het niet hopen!!

vruchtje
30 March 2011, 10:00
Eigenlijk was ik vandaag zelfs vrij geweest, maar bij mijn collega komt de kraamhulp alvast op visite voor inspectie in het huis.
Kijken wat er bv nog moet komen of wat er anders moet zei hij.

Nien
30 March 2011, 10:08
Oooh zo, dus dan moet je even die tijd voor je collega invallen !!
ach het weer is somber dus niet zoveel te doen :razz:

Puk1985
30 March 2011, 11:01
Oh heerlijk hier komt het zonnetje door de wolken heen. Jammer dat ik binnen zit :(.
Is het bij jullie ook alweer lekker weer?

vruchtje
30 March 2011, 11:54
Het zonnetje schijnt nu volop! Volgens ons weerstation is het in de zon 29.3graden hahah bikini aan zou ik zeggen haha

VickyS
30 March 2011, 14:48
jmylove, gefeliciteerd!!!

@prinses, hier gaat alles goed hoor! moet maandag alweer aan het werk :-( terug naar het "normale" leven.. ach, ga het 24/7 bij mijn ventje zijn wel missen maar heb er best zin in..

Prinses88
30 March 2011, 18:53
Vicky, dus weer aan het werk.. Wat gaat dat snel zeg! Maar het is ook wel lekker om weer iets te doen, en daarnaast lekker genieten van je kleine vent.. ;)

Nien
30 March 2011, 19:54
Goedenavond meiden,

ook hier niet veel gemerkt van het weer, nou ja weet wel dat de zon niet scheen.

@vicky, het zal wel weer even wennen zijn lijkt me !! maar zoals prinses ook al zegt, wel weer heerlijk om iets te doen naast je ventje knuffelen :-)

hier, niet echt in de mood. Vanavond gebeld door mijn moeder, mijn hond heeft een herseninfarct gehad. Morgen gaat de hond weer naar de dierenarts en dan horen we meer. Ik hoop dat ze aansterkt en dat ze nog even mee kan gaan ! Ze is al wel oud hoor maar wil haar echt niet kwijt :-(

Tanja85
31 March 2011, 06:32
Oh, wat erg van je hond Nien! Je houd zoveel van zo'n beesje :-) ik hoop op goed nieuws voor je!!

Oh ik moet dit even kwijt:

Oh, ik voel me zo jaloers!
Gisteren op een verjaardag weer de zwangere vriendin gezien van m'n neefje (hij is even oud als ik) en ze is nu 6 maanden zwanger. Ze heeft zooooooooooo'n mooie buik! Oh, zucht, hoe lang zal dat duren voor dat voor mij is weggelegd? Als het meteen raak was geweest was ik nu ook al 4 maanden .... * zucht *
Ik vind het heel vervelend van mezelf dat ik me zo stikjaloers voel, zo ben ik helemaal niet!

Nogmaals, * zucht *.

jorina
31 March 2011, 07:23
misschien zou je eens een rondje moeten gaan lezen in de iui/ivf/isci topics
want er zijn er genoeg die al 6 jaar bezig zijn voor een kindje
als je daar eens leest laat je misschien de opmerking "als het meteen raak was in de eerste ronde" weg
je doet daar een hoop mensen verdriet mee en ik vind het behoorlijk naief als je nagaat dat de gemiddelde vrouw er een jaar over doet om gezond zwanger te worden

sorry maar dat moest ik ff kwijt kan niet zo goed tegen dat soort opmerkingen ze worden zo makkelijk geplaatst maar er word niet over nagedacht

jorina
31 March 2011, 07:33
GOEDEMORGEN !!!!!!!

prinses hoe is het dan met de kleine frummel :-D
voel je je nog altijd goed of beginnen de kwalen nu wel een beetje te arriveren ?

nien erg vervelend van je hond het is toch deel van de fam en als ze dan wegvallen is erg verdrietig
wij hebben toen onze hond ( hebben ze een week na mijn geboorte gekocht en is helaas maar 7 geworden ) verloren aan de ziekte van weil die zouden we in laten slapen maar die heeft alleen de wachtkamer van de dierenarts bereikt toen mijn vader naar binnen geroepen werd was hij al overleden en 1 die stootte altijd zijn neus tegen de grond of zijn hoofd tegen de la tijdens het niezen ( was altijd erg grappig totdat heet bloeden niet meer stopte) die had ineens een bloedneus wat niet meer stopte omdat hij geen witte bloedlichaampjes meer aanmaakte waardoor het bloed niet meer stolde we hebben hem na 3 weken in laten slapen want hij werd steeds zieker en hield niets meer binnen
nu hebben mijn ouders ook weer 2 honden 2 x cocker spaniel waarvan ze beide ook alweer oud zijn maar voor de rest gelukkig nog wel gezond

Puk1985
31 March 2011, 07:54
Oh Nien wat erg van jullie hondje. Je gaat je zo hechten aan zo'n beestje. Sterkte meid!
Moet er niet aan denken dat er iets met mijn hond aan de hand zou zijn.
Ongeveer 2 jaar geleden hebben mijn ouders hun hond in moeten laten slapen (de hond waar ik mee opgegroeid ben). Heel het gezin was erbij en allemaal huilen.
Heb me echt nog een lange tijd vervelend gevoeld :(.

Nien
31 March 2011, 08:12
Goedemorgen lieve meiden !

@jorina, dat klopt het is echt een deel van de familie. Ze is nu gewoon al 14 jaar bij ons en zonder haar zou het zo stil zijn ! Die diertjes geven je zoveel liefde, is gewoon niet te beschrijven ! Ooh jeetje wat zielig van de hondjes.. wat erg !! helaas is het soms ook beter om ze in te slapen slapen, het is gewoon nog zieliger als ze met pijn leven. Zo denken wij er ook over! aah en ze hebben nu weer twee, te gek ! cocker spaniels zijn zulke schattige honden!

@puk, dat hechten echt hoor, ik vind het al moeilijk om de hond in de hondenpension te doen. Ik heb van mezelf een kat die tijdelijk bij mijn moeder woont, echt een maatje van de hond geworden ! en net als de hond is de kat gewoon echt mijn kindje.. ! ook maak je met de hond gewoon zoveel mee, ze voelt je ook gewoon zo goed aan ! Ik denk dat ik me ook wel nog lang echt k*t ga voelen..

De hond gaat vanmiddag nog een keer naar de dierenarts voor controle alleen heeft de hond helaas vannacht weer een herseninfarct gehad. Mijn moeder is hierna beneden gaan slapen.. ze zei dat de hond echt zo zielig keek, dat dit gewoon echt niet te doen is. Ze gaat vanmiddag bespreken met de dierenarts wat het beste is..

Esh
31 March 2011, 11:31
Naaaja, andere topic dus blijkbaar gesloten ..... beantwoord ik je berichtje hier even Mila.

Ik geef nog steeds alleen borstvoeding.

Hier is het nu juist dikker, echt hele hele vieze luiers. Stinken zo enorm, Bah.
De eiwitten herken je aan witte/gele klontjes zegmaar. Dat heeft ze ook altijd wel een beetje gehad, maar nu is het af en toe een luier met alleen maar klonten.
Ik ga zo toch maar even bellen....

Babii
31 March 2011, 11:33
Naaaja, andere topic dus blijkbaar gesloten ..... beantwoord ik je berichtje hier even Mila.

Ik geef nog steeds alleen borstvoeding.

Hier is het nu juist dikker, echt hele hele vieze luiers. Stinken zo enorm, Bah.
De eiwitten herken je aan witte/gele klontjes zegmaar. Dat heeft ze ook altijd wel een beetje gehad, maar nu is het af en toe een luier met alleen maar klonten.
Ik ga zo toch maar even bellen....

Moet je even lezen Esh wat daarvan de reden is :mrgreen:. Die reden staat er duidelijk in vermeld.

Liefs

Esh
31 March 2011, 11:35
Babii, oo dat heb ik ook gelezen hoor ...
Vandaar dat ik mijn berichtje ook in dit topic post, is de bedoeling toch?

Babii
31 March 2011, 11:36
Hihi, je mag zelf weten waar je hem post meis :).

Ik vatte je reactie meer op als: NOU JA :p (verkeerd opgevat dus :p).

jorina
31 March 2011, 11:51
esh is het geen tandenpoep
ruikt het zuur
doet het zeer ( krijgt ze rode billetjes)
extra veel kwijlen
knuistjes kauwen

dan is er waarschijnlijk wel ergens een tand onderweg :-D

Mila
31 March 2011, 12:21
de poep van Tess ruikt ook heel appart en is dun en bijna elke luier vol... veel kwijlen idd... maar 3,5 maand is toch veels te vroeg?

Mila
31 March 2011, 12:22
mag je trouwens dan wel topic openen voor alleen meiden van 1975 en alleen meiden uit het midden van het land enz..??? daar voelen anderen zich dan toch ook niet welkom?

het is gewoon een vraag hoor :) bedoel er niets mee, wil het gewoon even weten, vooral wat het verschil dan is?

Esh
31 March 2011, 12:23
Jorina, zuur .. mm dat niet echt volgens mij. Het stinkt gewoon gruwelijk naar ei. Heb ook al even zitten denken of ik niet iets anders heb gegeten ofzo de afgelopen tijd. Maar nee!
Waarschijnlijk dan tandenpoep, al jou andere 'aanwijzingen' kloppen.
Ik hou het even in de gaten ..

Esh
31 March 2011, 12:23
de poep van Tess ruikt ook heel appart en is dun en bijna elke luier vol... veel kwijlen idd... maar 3,5 maand is toch veels te vroeg?

Ik had zelf met 3 maanden al 2 tanden in mn mond ;)

Mila
31 March 2011, 12:34
ja dat is waar! ok duidelijk ;)

Mila
31 March 2011, 12:47
hahaha nee ik zit nog steeds in pyjama, heb echt nergens zin in!! ben ook onwijs moe..

Tanja85
31 March 2011, 12:59
misschien zou je eens een rondje moeten gaan lezen in de iui/ivf/isci topics
want er zijn er genoeg die al 6 jaar bezig zijn voor een kindje
als je daar eens leest laat je misschien de opmerking "als het meteen raak was in de eerste ronde" weg
je doet daar een hoop mensen verdriet mee en ik vind het behoorlijk naief als je nagaat dat de gemiddelde vrouw er een jaar over doet om gezond zwanger te worden

sorry maar dat moest ik ff kwijt kan niet zo goed tegen dat soort opmerkingen ze worden zo makkelijk geplaatst maar er word niet over nagedacht

doe niet zo vervelend.

Ik denk dat iedereen wel eens mijmerd van: als het toen en toen was gelukt, dan was ik nu zo ver. Verder geen bedoelingen mee. Dat moet je echt wel kunnen zeggen. Pfff .... Meer is het niet hoor jorina, doe niet zo onaardig zeg..... even relax zeg. Heb je je dag niet ofzo?

Tanja85
31 March 2011, 13:14
Jees ...
wat een ophef.

Als ik me een beetje jaloers heb gevoeld op een feestje om dat m'n neefje daar met zijn 6-maanden zwangere vriendin was, en dat ik dat gewoon een beetje aan het mijmeren was van gos, ik had misschien wel 4 maanden zwanger kunnen zijn en dan zouden we lekker samen zwanger zijn etc. Dat is toch een gedachte die niet heel onnatuurlijk is?
En ik snap ook niet dat je dit soort gedachtenspinsels niet mag delen binnen een forum.

Ik ben nog helemaal niet zo lang bezig -dat gevoel heb ik ook totaal niet. Maar je moet op een forum ook goed kunnen begrijpen dat andere in een andere fase zitten en de boel anders beleven als jij. Dus als ik met mijn 4 maanden in een forum meeklets, maar ook mensen die misschien al een jaar of 2 jaar of weet ik veel bezig zijn, iedereen mag toch zeker wel een beetje kletsen over wat haar bezig houd?

Ik snap die heftige reacties gewoon niet, ik heb gewoon totaal niets gepost met verkeerde bedoelingen, alleen verteld wat me bezig houd.
Jullie reageren wel zo heftig!
Ik heb namelijk datzelfde verhaaltje ook gepost op andere topics waar ik wel eens kom en daar reageerde iedereen wel heel leuk. Veel haakte er zelfs op i dat het heel herkenbaar voor ze was.

Laten we alsjeblieft iedereen in z'n waarde, iedereen mag toch zeker wel kletsen over wat haar bezig houdt?

Jees ... ik ben gewoon overdonderd .... wat een kort lontje :-(

Babii
31 March 2011, 13:22
Beste Tanja,

Ik ben het geheel met Jamilah eens! Wat jij zegt kan eigenlijk niet door de beugel en Jorina heeft helaas heel erg gelijk.

Toevallig ben ik ťťn van de vele meiden, die niet natuurlijk zwanger kan raken. Ik ben ondertussen al bijna 3 jaar bezig, waarvan 2 jaar in de medische molen. Die 3 jaar zijn vreselijke jaren en maanden geweest, met veel pijn en ellende en helaas ook wat zwangerschappen (die vroegtijdig) zijn afgebroken door mijn lieftallige lichaam.

Als je net een maand bezig bent of 4 maanden, dan is dat echt nog niks. Het gemiddelde is dat een vrouw binnen 12 maanden zwanger raakt, maar het is ook het gemiddelde voor het ontpillen, zeker als je een mirena e/o prikpil hebt gehad. Je lichaam is dan geheel van slag en moet geheel ontpillen e.d.

Ik vind het prima dat je jouw mening geeft, maar deze kan wel een stukje beschaafder! Het is helaas de harde waarheid dat 4 maanden nog niks is, in vergelijking wat sommige meiden meemaken, meiden zoals ik. En wat Jorina dan zegt is de harde realiteit, ze wil je alleen even tot inzicht laten komen, dat dit dus tot de mogelijkheden behoort en je eigenlijk “nog” niks te klagen hebt.

En een beetje mopperen is ook niet erg, maar het is eigenlijk niet reŽel, ik vind dat je nog niet eens zou mogen mopperen, ik vind dat alleen ik (en vele meiden die dit meemaken) dat mag/mogen.

Iemand die bijna 3 jaar bezig is, zonder enig resultaat. Iemand die zich vol moet proppen met medicatie, om de dag in het ziekenhuis zit voor inwendige echo’s, de onzekerheid bij zich draagt, iemand die puncties moet ondergaan en elke dag een injectie in haar lijf moet zetten, iemand die leeft in een rollercoaster van emoties door alle stress, pijn, ellende en verdriet en bovenal alle hormonen die worden ingespoten.

Iemand dus dus bijna 3 jaar bezig is, zonder resultaat. Nee, ik zou mogen klagen, mensen die een maand of 4 maanden bezig zijn niet, want echt meis, het kan ruim 12 mnd duren voordat het raak is.

Ik zou het dan net als Jamilah erg op prijs stellen als je een respectvolle reactie geeft richting Jorina, want ze heeft meer dan 1000% gelijk! En ja elke maand duurt er 1 te lang en ja dat is een teleurstelling, maar het is wel erg naÔef wat er nu gebeurd en zeker hoe je reactie aan Jorina wordt geuit.

Tanja85
31 March 2011, 13:26
Maar ik heb totaal niet het gevoel dat ik zal lang bezig ben, dat maakt wel duidelijk dat ze mijn berichtje dus gigantisch verkeerd begrepen heeft, en jij ook kennelijk.
Naja, ik hou het er maar op dat een geschreven berichtje niet altijd zo overkomt als je het bedoeld, van beiden kanten waarschijnlijk.

Mijn beste vriendinnetje is inmiddels alweer ruim 2 jaar bezig, ook helemaal die medische molen in, dus ik begrijp heel goed hoe het kan zijn. Met haar kan ik er super fijn over praten, en zei begrijpt ook mijn gevoelens. Zij kan er met mij over praten hoe frustrerend en moeilijk het voor haar nu is, maar ik kan ook met haar kletsen over mijn onzekerheden in mijn nog prille fase van het zwanger worden. Je moet berichtjes ook gewoon kunnen lezen zonder het op je zelf te betrekken, iedereen zit in een hele andere beleving.

Mila
31 March 2011, 13:30
mooi gesproken babii!

helaas was ik er ook zo een waarbij het ruim 2 jaar heeft geduurd en veel ziekenhuis bezoeken verder en helaas was dat niet alles... maar nu heb ik 2 prachtmeiden..
het komt ooit goed, maar 4 maanden stelt nog geen drol voor..

Free
31 March 2011, 13:34
Dames. krijg een beetje de kriebels van deze 'strijd'.... We weten allemaal, wanneer je graag een kindje wilt, elke maand er 1 te lang is...

En ik snap heel goed dat het jullie verdriet doet dat iemand die net bezig is zoiets zegt!!!!

Wil het voor niemand opnemen! En ook niemand voor t hoofd stoten maar zullen we gewoon weer over iets anders verder gaan???

Iemand nog plannen voor vandaag???

Tanja85
31 March 2011, 13:35
En daar ben ik het ook helemaal mee eens :-)
4 maanden stelt echt geen drol voor.

Kennelijk wordt ik dus echt giga verkeerd begrepen.

Ik heb het gewoon net in een verkeerde topic gepost, ligt erg gevoelig hier. Mijn excuses daarvoor. Ik zit hier kennelijk niet op mijn plek, ik trek me wel terug.
Veel geluk iedereen!

Tanja85
31 March 2011, 13:43
Sorry, ik tek me toch eventjes terug, ik ben helemaal van de wap door de reacties .... ben echt even helemaal overdonderd .....
ik had nooit verwacht dat is zo misbegrepen kon worden.
Naja, mijn excuses, ik heb niemand willen kwetsen. Ik voel me hier niet op mijn plek, dus ik wens iedereen veel geluk. En wie weet, kom ik nog eens ooit een keertje spieken hier :-)

Babii
31 March 2011, 13:47
Nee, maar vindt wel dat men moet letten op wat ze schrijven en hoe ze het schrijven. Zeker zinnen in de trand van: heb je, je dag niet ofzo?

@ Mayella, je hoeft het ook voor niemand op te nemen.

Dit waren berichten vanuit het beheer en toevallig zit daar iemand in die in de MMM zit en dus ook even reageerde.

Wij snappen ook wel dat elke maand er 1 teveel is, maar het ging om de manier waarop er dingen werden geschreven.

Misschien waren ze niet zo bedoeld, maar het stond er letterlijk. Vandaar dat er even werd ingesprongen, maar Tanja bedoelde het vast niet zo, dus wellicht de volgende keer net iets anders het e.e.a. omschrijven :mrgreen:.

vruchtje
31 March 2011, 14:10
Wat een vrolijke boel hier zeg...kuch ;-)

Nien, hoe gaat het nu met de hond? inmiddels alweer bij de DA geweest? ach meissie...knuff!

Mmhh poepluiers.. heerlijk hihi :-D
Zijn die anders als het kind tandjes krijgt?

Vandaag nog niet erg veel uitgevoerd. nog steeds gerommel en getrek in mijn buik..
gister tijdens het sporten zelf even goed misselijk geweest.
En wat een vreselijk weer hier zeg! regen, regen, wind..
Vanavond nieuwe aflevering van Generatie 2010 kijken. :-D

jorina
31 March 2011, 14:13
mila er zijn zelfs kindjes die met tanden geboren worden
er is een gemiddelde leeftijd die ze er aan koppelen tussen de 5 en 9 maanden maar ieder kindje bewandeld zijn eigen pad kan dus heel goed dat er al wat onderweg is maar verkijk je er niet op want het kan vanaf eerste luier nog wel 6 weken duren voor er echt iets zichtbaar is

jorina
31 March 2011, 14:17
vruchtje als de kindjes tanden krijgen is zijn de luiers extra zuur door alle extra speeksel zie aangemaakt word bij het krijgen van tandjes
wat kan resulteren in veranderen van structuur en geur maar ook gaan de billetjes er helemaal stuk van

grootmoeders recept tegen pijnlijke billetjes :
eitje scheiden ( eidooier uit eiwit )
en dan de billetjes insmeren met eiwit die helpt niet tegen de kloven op de billen maar het beschermd de billetjes s'nacht wel tegen de zure urine en poep waardoor voorkomen word dat ze nog meer stuk gaan

Mila
31 March 2011, 14:45
Tess spuugt ook af en toe zuur uit..
maar bijna 4 poepluiers op en dag wat ook dun is hoort er dus bij.. en het rijkt idd ook anders

Mila
31 March 2011, 14:45
idd maizena dat heb ik ook in huis ;) kreeg ik als tip mee uit het ziekenhuis, alleen in het ziekenhuis mogen ze dat niett gebruiken i.v.m. wormen..
na openen mag je de maizena ook niet langer bewaren dan een maand.

Mila
31 March 2011, 15:35
nee idd kost niets

Prinses88
31 March 2011, 16:27
Ik haak maar weer even in op dit moment! :mrgreen:
Zal mijn bescheiden mening maar achterwege laten om geen dingen meer op te rakelen..

Jamilah, dankje! :D Hoe is 't met jou en je mooie ventje?

Jorina, niet meer klachtenvrij helaas.. Gaat verder prima, maar die misselijkheid is even niet te harden! Gister had ik een jongentje uit de klas die de hele wc had ondergepoept, kon ik dus opruimen.. Geloof dat ik wel een half uur ben bezig geweest omdat ik er zo bij stond te kokhalzen! Brrr.. Hoe is 't verder met jou?

Nien, hoe is 't met je hondje? Weet hoe vervelend het is meid.. Je hecht je echt aan een dier, ik heb ook staan janken als een klein kind toen mn katten overleden.. Beide beestjes zijn 18 jaar geworden, maar je bent er mee opgegroeid..

Liminous
31 March 2011, 16:47
Ohh Nien, wat vreselijk voor je hondje! Lijkt me echt pijnlijk om je beessie na zoveel tijd te moeten missen!

Ik wou ook van mijn kant een opmerking plaatsen over de ‘discussie’ maar heb besloten mijn mening toch maar voor me te houden :D
(De situatie doet me overigens denken aan een bepaald iemand :P )

Vruchtje, spannend hoor! Nog een paar daagjes en dan weet je of het gelukt is J

Mila, moet je bij vroeggeboorte de ontwikkeling aanhouden vanaf de dag waarop je eigenlijk uitgerekend was? Grappig, dat wist ik helemaal niet. In mijn beleving zijn jou kindjes alweer bijna een jaar! Haha, maar in werkelijkheid dus pas 3,5 maand..

Prinses wat balen van je misselijkheid! Hopelijk trekt het gauw weer weg!

Hier is t game over.. Wordt normaal altijd ongi op 12 of 13 DPO.. Gisteren was 12 DPO en heb ik er een testje tegenaan gegooid.. Witter dan wit!
Die balletjes houden dus blijkbaar toch mn ongi tegen.. Ben nu voor mijn doen 1-2 dagen overtijd..
Morgen nog wel de officiŽle bloedtest maar daar ga ik dus al helemaal niet meer van uit..

Nien
31 March 2011, 17:05
@vruchtje, de hond is bij de dierenarts geweest, het gaat iets beter. Ze heeft medicijnen gekregen. De huisarts sprak erover dat ze vanmiddag misschien wel een hersenbloeding heeft gehad. Maar het gaat wel iets beter dus we blijven positief !! en wat een weer he, bah word er depri van!

@prinses, uhuu daarom doet het ook zo'n pijn.. nou ja ook als mijn kat komt te overlijden (is 2 jaar) dan zou ik er nog echt depri van kunnen worden !! maar als het goed is gaat het beter met de hond.. kan niet wachten tot volgende week dan kan ik haar weer knuffelen !!
en wat balen zeg die misselijkheid, bah dat lijkt me dus ook niets ! Hopen dat het snel overgaat!

@limi, kan der ook niet missen :-( .. hoop dat ze het nog even een jaartje volhoudt dat we nog van haar kunnen genieten! maar oooooh meisss wat balen een negatest :-( .. bah !!

Prinses88
31 March 2011, 17:31
Limi, balen van je test zeg! Ben benieuwd wat de bloedtest morgen zegt.. Had je het gevoel zelf ook?

Nien, ja precies! Hopen dat ze weer wat opknapt.. Heb van nog iemand op het forum ook al es zoiets gehoord en die hond is weer helemaal opgeknapt, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit! ;) Hopen dat dat ook geldt voor jouw hond..

Mila
31 March 2011, 17:42
limi, balen zeg! ben ook benieuw naar de bloedtest morgen.

Liminous
31 March 2011, 17:46
Ik denk dat de bloedtest ook aangeeft negatief.. Anders had ie gisteren toch al wel positief moeten zijn lijkt me.. En ja, ik had zelf het gevoel al.. Tenminste, ik heb al paar dagen ongi krampen en ook wel een paar hele heftige.. Kan nooit goed zijn als je wel zwanger zou zijn lijkt me ;)

Babii
31 March 2011, 18:47
Het is ook de bedoeling dat iedereen haar mening nu voor zich houdt! Het is geen discussie, er werd iemand aangesproken door het beheer op haar schrijven.

Verder is er niks aan de hand ;). Dus laten we het gezellig houden en niet continu schrijven: ik hou me mening maar voor me (dat is dus de bedoeling ook whahahahah).

Babii
31 March 2011, 18:48
Ik denk dat de bloedtest ook aangeeft negatief.. Anders had ie gisteren toch al wel positief moeten zijn lijkt me.. En ja, ik had zelf het gevoel al.. Tenminste, ik heb al paar dagen ongi krampen en ook wel een paar hele heftige.. Kan nooit goed zijn als je wel zwanger zou zijn lijkt me ;)

Eindelijk iemand die weet hoe ik me voel ;). Die ernstige krampen heb ik ook na evt. terugplaatsingen. En mensen bleven maar zeggen: dat kan, het kan, het kan raak zijn, het zegt niks. Nou bij mij dus wel, ik voel het altijd direct.

Ik hoop onwijs erg dat het alsnog raak is..... Heb jij een TP vanaf je punctie gehad? Dus 3 dagen na punctie (vers embryo)? Of heb je een cryo gehad?

Esh
31 March 2011, 18:52
hahahaha babii af en toe moet ik zo lachen om jou ...
*door het beheer op haar schrijven* - zit je nog op het werk misschien? :P

af en toe kan het hier zo lekker krampachtig he .. regeltje dit, regeltje dat.

Nou meiden, ik heb het rijk voor me alleen. Kleine in bed, man naar de sportschool .. helemaal zin in een avondje ouderwets kletsen ;)

Babii
31 March 2011, 18:54
@ Esh, als er geen regels zijn, loopt het geheel uit de hand op het forum. Op z'n groot forum moeten er helaas wel regels zijn!

Nee zit niet op het werk, ben allaaaaaaannngggg weer thuis :mrgreen:.

Babii
31 March 2011, 18:56
Ehm, moest nog achteraan: maar dat weet je wel (miss amy, pals :lol:).

Esh
31 March 2011, 18:57
Is ook zeker zo hoor meis, maar sooooms moet daar ook eens vanaf geweken kunnen worden natuurlijk. Sommige dingen zijn gevoelskwesties.

Hoe is het op je werk trouwens? Je was van baan veranderd toch? Wat doe je nu voor werk? Leuk dat je dr weer eventjes bent joh!

Esh
31 March 2011, 18:58
Ehm, moest nog achteraan: maar dat weet je wel (miss amy, pals :lol:).

hahaha die vergeten wij hier noooooit meer :p

Babii
31 March 2011, 19:03
Ik ben nu Interim Professional op secretariŽle basis ;). Helaas soms een opdracht die ver beneden mijn niveau ligt, maar je kan je zo wel enorm ontwikkelen, omdat je bij diverse opdrachtgevers binnenkomt, een kijkje in de keuken neemt en iedere keer weer een andere secretariŽle functie hebt. Heb dus een vaste werkgever en vervul tijdelijke interim opdrachten. Is er geen werk, krijg ik gewoon doorbetaald (is dus geen uitzendbureau), want heb en een vast contract (althans jaar :p) en een maandsalaris, ook al is er geen werk.

O ja, van sommige dingen moet er geweken worden, dat is zo! Maar niet als iemand z'n toon aanslaat naar andere meiden. De manier waarop iets werd verteld kon niet door de beugel en dan moeten wij helaas als boeman weer ingrijpen, wij zijn helaas altijd degene die daarop worden aangekeken haha. Maar nogmaals: gesloten onderwerp :p.

En nu verlaat ik het topic weer, want schrijf eigenlijk nooit meer mee @ forum, maar lees voornamelijk (i'll be watching you all :lol:).

Spreek jou wel op msn, hyves o.i.d.

Lunanoa
31 March 2011, 19:42
Vond het ook niet zo'n slimme opmerking van Tanja. Maar ze is in dat opzicht nog wat "naief" misschien. Ze komt net kijken dus ik snap het van haar kant ook wel.
Begrijp ook dat het anderen in het verkeerde keelgat schiet.
Al die wegen die de meesten hebben moeten bewandelen voor een gezond kind of die nog niet eens zwanger zijn.... Dat doet pijn, zo'n opmerking.

Esh: Zulke stront heeft Owen ook een periode gehad. Volgens mijn moeder een virus in de darmen maar volgens de huisarts niks aan het handje hahahaha.Herken dat echt, die rotte eieren lucht... BAH

Puk1985
31 March 2011, 19:48
Heerlijke verhalen over poepluiers ;). Ben benieuwd hoe ik dat allemaal ga vinden later...:).

Net terug van hardlopen en heb me ineens ongi krampen. Zou het dan eindelijk zover zijn. Gek contrast eigenlijk... de een hoop dat de ongesteldheid weg blijft en ik zou een gat in de lucht springen na 2 maanden...

Hoe gaat het hardlopen bij jou Luun? Nog actief met Evi (zo heette het toch?)

Lunanoa
31 March 2011, 19:57
Hopelijk wordt je snel ongesteld! Niks aan dat je neit van start kan gaan he.
Ik heb altijd cyclessen gehad van rond de 6 Š 7 weken. Dus het kan goedkomen hoor :p Hopelijk zet het door & kunnen jullie van start ;)

Hardlopen gaat hier kut. Les 1 gehad & nooit weer.
Deze week ook neit gefitnesst omdat Dirk 7 dagen achterelkaar werkte & vervolgens vrij was op mijn werkdagen... Dus zie hem alleen na het werk, dus dan maar even niet sporten. Ga zo ook meteen weer de bank op van mn kerel genieten :D

Nien
31 March 2011, 20:00
@prinses, oooh dat is fijn om te horen! we blyven lekker positief en we gaan er vanuit dat alles goed komt met de hond. Hihi, bel morgen mijn mama weer even op om te horen hoe het vannacht is gegaan !

Nien
31 March 2011, 20:01
@lun, genietse meiss !!
haha manlief vindt dat ik um te weinig aandacht geef denk ik :razz:
heb de laatste tyd niet zoveel zin meer, hahaha probeerde hy vanmiddag heel zielig te zeggen..
zyn er nu weer mensen over de vloer, vanavond wordt het weer niets hahah

Lunanoa
31 March 2011, 20:06
Ja wij hebben elkaar al 10 dagen niet getroffen whahahahahaha. Soms 's ochtends even.
Dus ik moet even inhalen :p

Ons sexleven was trouwens na 8 maanden babysex al dramatisch & tot Owen ong. 5 Š 6 maanden was.
Er is dus hoop ;)

Nien
31 March 2011, 20:09
@lun, wowwww dus dat wordt de marathon? hahah :-)
pfff erg he, hahah ach misschien komt het nog wel ja
myn zin is in ieder geval ver te zoeken :razz:
ga liever gewoon chillen op de bank en als ik in bed lig lekker slapen!

jorina
31 March 2011, 20:12
hoe werkt dat met maizena dan moet je daar een papje van maken ?

hoe meer grootmoeders trucjes hoe beter toch :mrgreen:

Lunanoa
31 March 2011, 20:19
Wat is er met maizena?

Nu ga ik ECHT. Laptop dicht, ajuu :p

Puk1985
31 March 2011, 20:20
@ Nien... hup die vent van je aandacth gaan geven, hahaha. Die mannen zijn gelijk zielig het zonder aandacht ;).

@ Luna.... kijk er is gelukkig nog hoop met die cyclussen. Dat is ook zeker lang 6/7 weken. Dan heb jij zeker wel ovulatietesten gebruikt?

Het hardlopen ging super goed vandaag. We moeten wel want over 10 dagen lopen we de 5 km. Die start voor de marathon van Rotterdam. Vet cool, finishen op de Coolsingel wiehoeeee!

Lunanoa
31 March 2011, 20:22
Jajoh zonder ovutesten lukt het echt niet met zo'n onregelmatige lange cycles. Dan moet je 8 weken nonstop neuken whahahahahahhahaha.

Puk1985
31 March 2011, 20:27
Hahaah dan ben je helemaal beurs van onderen ;)

Mila
31 March 2011, 21:40
hahahaha wat een verhalen hier weer ;)
wij hebben bijna 2 jaar lang zwanger word sex gehad, nou niet bepaalt leuk en iedereen zegt nu: tja als je kinderen hebt is de sex ook weg en stiekem lach ik dan heel hard van binnen en knik ik maar ;) maar de sex is hier nu beter dan ooit en dat terwijl we 2 baby;s hebben en moe zijn hahahahaha dus geen zorgen mensen, het komt goed

jorina
1 April 2011, 07:22
WHAHAHAHAA wat kun je dan weer genieten van sex he mila
ik ben blij dat wij dat nooit gehad hebben want ondanks de 2 miskramen wist ik altijd wel dat ik binnen een poep en een scheet zwanger was
alleen was het steeds niet blijvend

jamilah tja die smeerboel was ik toch al gewend met mijn eiwit :mrgreen:
maar gewoon droog dus ik ga het een keer proberen
ik vind het nog altijd super hoor wat je doet ondanks de klachten blijf je rennen voor dat kleine mannetje ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen voor zover dat nog gaat

8 wken non stop dan denk ik dat een bevalling wel makkelijk word want dan heb je volgens mij een totaal ruptuur :razz:

Nien
1 April 2011, 07:45
Goedemorgen meiden,

@puk, hahaha echt he ! nou hij had geen geluk gisteren. We lagen gisteren pas half 12 in bed dus ik was meteen ko, was ook superbenauwd haha. Vandaag heeft hij ook geen geluk, druk avondje, verjaardag enzo. Haha aah hij is best zielig.

@lun, hahah pfff zo ik wou net zeggen 8 weken achter elkaar.. nou haha zou dan echt gewoon voor de eerste maanden .. misschien half jaar kapot zijn !

@mila, hahaha precies, daarna is dat moeten eraf :razz: en dan kunnen we er weer tegenaan ! hahah hoop het wel, vind sex nu echt moeten hahaha !

VickyS
1 April 2011, 10:26
he Lun, gaan jullie binnenkort voor een brusje?? wat leuk zeg!

@prinses: jep maandag weer aan het werk.. ach ja, het normale leven weer oppakken he. heb Rens gisteren al even naar oma gebracht en een paar uurtjes alleen de stad in geweest (moest nodig nieuwe kleren, mijn oude passen nog niet, loop nog in mijn zw. kleding... :oops:) maar miste hem al super.. dat wordt nog wat volgende week.

jij al flink misselijk geweest lees ik, tja poep opruimen is nu ook niet echt mijn ding ;-)

Nien
1 April 2011, 10:32
@vicky, oooh maandag weer beginnen, nog even genieten van het weekend dus !!
en aah dat zou wel even moeilijk zijn ja lijkt me in het begin.. :-(
maar als je terugg bent van werk kan je weer lekker knuffelen!!

VickyS
1 April 2011, 10:48
ja idd.. begon vorige week spontaan te janken.. ik wou echt niet aan het werk, maar ik zou voor 32 uur terug gaan, ik heb nu geregeld dat ik 28 uur ga werken, scheelt toch weer 4 uurtjes hahaha en vind het nu wel goed! het zal zeker moeilijk zijn maar voor je het weet ben je weer helemaal gewend denk ik (hoop ik)

Nien
1 April 2011, 10:50
Dat lijkt me ook echt moeilijk gewoon..
je bent dag en nacht met Rens en in een keer moet je hem een paar uur missen..
maar wel fijn dat je hebt kunnen regelen dat je 4 uur minder kan werken !
precies zijn toch weer vier uurtjes, en als je je daar fijner bij voelt moet je dat sowieso gewoon doen!
bouw het rustig op meis

Liminous
1 April 2011, 13:20
Helaas............ :(

maymar
1 April 2011, 14:13
heb je al terug gesmst lieverd maar nogmaal een dikke knuffel!!!!

vruchtje
1 April 2011, 14:14
@ Vicky: Lijkt mij ook wel ontzettend zwaar dat je opeens je kleine vent achter moet laten. Er zullen inderdaad ook vast wat traantjes biggelen. Geniet lekker van het weekend! Het wordt iig prachtig weer!

@ Nien: hoe is het met je? ga je nog naar je moeder toe?

@ Prinses: Dus nu begint het misselijk zijn.. de hele dag door of alleen bij zulke "heerlijke" momenten?

en natuurlijk Limi, wat ontzettend K*t dit. Had je dus al meteen gelijk met de urinetest. :-( weet je al meer wanneer de volgende poging plaats vind?

Liminous
1 April 2011, 16:19
Ik moet verplicht een maand rust houden om mn lichaam te laten herstellen na alle hormonen en punctie.. Als mn ongi een beetje meewerkt mogen we in Mei weer verder met de cryo's..
Ze weten nog niet of dit in mn eigen cyclus gaat gebeuren of dat ik weer hormonen moet nemen. Dit vanwege de PCO.. Moet iig Pregnyl spuiten, dit is bij iedereen gelijk.. Ik hoop maar dat dat het enige is want anders moet ik ook na iedere cryo ronde een maand rust nemen en dat wil ik niet..

Net op t wc papiertje ook al wat roze/bruin dus mn ongi is in aantocht :( Een heel gek idee dat ons ''frummeltje'' nu mn lichaam gaat verlaten. Had zo gehoopt dat hij/zij nog 8 maand zou blijven zitten :(

Ik trek me even terug, moet even een manier vinden om hier mee om te gaan en me weer op te laden voor de volgende poging.

Fijn weekend!

jorina
1 April 2011, 16:22
oooooooooo lieve limi wat ontzettend kut meid
maaar vol goede moed door met de volgende prachtige cryo positief blijven denken
want het gaat echt wel lukken
hele dikke knuffel meid

jorina
1 April 2011, 16:24
och lieverd neem alle rust en laad je goed op voor de volgende poging
ik hoop voor je dat het in je eigen cyclus mag ik hoor daar toch altijd goede verhalen over en we hebben sinds 2 maanden zelf zo'n succes verhaal in de familie
meissie jank maar ff lekker bij elkaar uit

xx

Prinses88
1 April 2011, 17:13
Limi, he gadver! Had het zo gehoopt voor jullie.. Rustig aan, en we gaan duimen voor de volgende ronde! Knuffel..

Nien, hoe is het gegaan met het hondje?

Vruchtje, heb het 's ochtends heel erg.. En de rest van de dag als ik niet op tijd iets eet en bij van die heerlijke luchtjes! ;)

Jamilah, wat gaat dat snel zeg! Is hij alweer bijna 2 jaar.. Knap dat je het allemaal maar even doet, weet hoe vervelend pijn is!

En toen wist ik niet meer wat er gezegd is.. Begint het nu al, vergeet echt de meest stomme dingen! :? Dat wordt nog wat haha..
Ga nu maar op de bank hangen, vriendlief is heerlijk aan het koken!

vruchtje
2 April 2011, 11:25
Goedemorgen...euhm middag! haha

Prinses, maar het blijft tot nu toe alleen bij misselijk zijn en niet overgeven. dat scheelt wel. Overgeven vind ik echt verschikkelijk!
haha lichte zwangerschapsdementie is in aantocht haha..

Prinses88
2 April 2011, 12:44
Ik slik alles weg, vertik het om over te geven want kan daar niet tegen.. Doet zo zeer in je keel! Maar het wordt steeds erger hoor, heb alleen wat crackers gehad en verder komt er niks binnen.. Ben echt zo slap! :?

Heeft iemand ervaring met Okugest?

Storm1987
2 April 2011, 13:20
Ik vind het echt belachelijk dat het oude topic gesloten moest worden. Dit gaat echt 3x nergens meer over.
De oude garde van jonge meiden die mama willen worden, moeten nu dus verplicht tussen de jonge meiden die nog geen mama zijn gaan zitten. En ik heb niks tegen die meiden hoor, absoluut niet.
Maar het slaat gewoon nergens op, dat wij als jonge mama's nu in dit topic moeten praten. Ik wilde mama worden en ben mama geworden, maar meot toch nog in dit topic blijven.

Weet je, zoek het uit met dit forum. Ik heb het nu zooo gehad. Wat mij betreft, Babii, verwijder je mijn account. Ik vind die regeltjes hier zo onwijs krom en ben het dan ook totaal niet eens met het beheer en zijn regeltjes. Gadverdamme.

Meiden.... Lunanoa, Jorina, Ess, Mila en alle andere uit het andere topic, ik spreek jullie wel via hyves.
En meiden van dit topic, aan jullie ligt het niet hoor! Maar wat hebben jullie aan de meiden die alleen maar over hun kindjes praten? Mijn zoontje is een jaar. Het is 2 jaar geleden dat ik hier lid werd om zwanger te worden. Die achterlijke en kromme regels. Ik weet niet wie dit verzint maar het gaat helemaal nergens over.

Ik ben weg hier en nu voorgoed !!

vruchtje
2 April 2011, 14:04
Prinses, bij misselijkheid gebruik ik Domperidon is te krijgen in drank, zetpillen en tabletjes.
Alleen er is weinig bekend over het gebruik bij zwangerschap. (zo staat in de bijsluiter)
Met Okugest heb ik helaas geen ervaring.
Las ook dat Gemberthee helpt tegen misselijkheid, maar dan moet je gember wel lekker vinden uiteraard haha anders werkt het denk ik averechts bij de geur alleen al :-p

Prinses88
2 April 2011, 14:18
Bah, ik lust geen gember.. Tenminste, niet zo! Als het ergens doorheen zit is het geen probleem dus die lol gaat niet op.. :p

Zie dat jij bijna kunt testen, al een vermoeden?

vruchtje
2 April 2011, 14:28
Ik vind Gember ook echt vies.. alleen de geur al..brrrr cola zonder prik helpt toch ook? of was het alleen tegen diaree? mhh haha
ik heb het vermoeden dat hij negatief gaat testen (met wel de hoop op positief)
was de afgelopen dagen alleen maar emotioneel, had lichte krampjes en vandaag opeens alles weg!

Prinses88
2 April 2011, 14:31
Haha, dus jij houdt er ook niet van!

Hmm, spannend dus! Wil je dit weekend nog gaan testen of wacht je tot je je NOD hebt gehad?

vruchtje
2 April 2011, 14:34
Nee vind het ook niet lekker haha..

Ja ik het liefst wachten tot dinsdag.
Meestal voel ik een dag van te voren wel een Ongi aankomen.
heb daarom ook nog geen in huis liggen.. anders ga ik stiekem toch testen. haha

Nog een kleine 3 week en je mag naar de VK! :-D

Prinses88
2 April 2011, 14:46
Dan zou ik ook geen in huis halen! Ik had in huis en heb 2 dagen voor NOD getest, was ook direct positief.. Vaak zegt je gevoel wel genoeg! Was bij mij deze keer ook echt anders dan voorheen.. ;)
Ben benieuwd!

Ja, we kunnen niet wachten!! Ben 2 dagen daarna jarig en dan willen we het graag gaan vertellen.. Dus hoop dat alles goed is!

vruchtje
2 April 2011, 15:06
Wat een bijzonder verjaardagscadeau dan..
Ben zo benieuwd naar de reacties van je ouders, omdat je al vertelde dat je moeder liever zou hebben dat je wat zou wachten ermee..(eerst geld verdienen etc)
Maar zullen alsnog erg leuk zijn denk ik :) bijzonder toch zo een eerste kleinkind.

Prinses88
2 April 2011, 15:19
Mn schoonouders zitten er al op te wachten, bij elk bezoek vragen ze er alweer na.. We hebben gezegd dat wij voorlopig nog niet aan kinderen beginnen, maar ze moesten eens weten! :p
Mijn ouders zeggen inderdaad wel dat ze liever hebben dat ik nog even wacht, maar ze zullen wel erg blij zijn hoor.. Voor hun wordt het dan het eerste kleinkind! Heb van mn ouders al een kinderwagen gekregen en die staat nu ook bij hun, mn moeder staat er al steeds achter hahaha..

Lunanoa
2 April 2011, 20:05
Limi: Gedver meid! Sterkte! Wat ontzťttend kut voor jullie. Knuffel!

Princes: Balen dat je misselijk bent. Regelmatig eten helpt het beste. Meteen als je wakker wordt een cracker, ik vond dat goor, at altijd Evergreen koekjes.
Maar wees blij dat het bij misselijkheid blijft! Hopelijk geen gekots.
Hier tot week 16 nonstop boven de plee gehangen, 8 kg lichter etc. etc. Emafasena gehad, ook in zetpil vorm omdat de pilvorm niet binnen bleef. Hielp hier niet.
Als je echt erg overgeeft & niks binnen houdt kun je vragen naar Emafasena of Pimperan bij de huisarts.
Maar voor gewoon misselijkheid zou ik niet aan de medicijnen beginnen.

De verse gemberthee heeft hier niet geholpen en is goor :p
Die polsbandjes helpen ook niet.....

vruchtje
2 April 2011, 20:12
Polsbandjes? Haha tegen het misselijk zijn? Nog nooit van gehoord...

J_mylove
2 April 2011, 20:18
Hallooooootjes :mrgreen:

Lunanoa
2 April 2011, 20:19
Ja met een drukpunt op je pols, helpt bij zwangerschapsmisselijkheid & reisziekte.. ZEGGEN ZE :p
Nou ik kotste evenveel mhoehahaha

Lunanoa
2 April 2011, 20:19
HEEEEEEEEEEEEY JJJJJJ
Hoeisset met jullie mooie meid? :D
En met jouuuj ?

Doe je verhaal
I love bevallingsverhalen!

J_mylove
2 April 2011, 20:24
Hier alles prima!!!!!! Met de kleine meid ook, gaat helemaal super. Zoooooo genieten...! En ben helemaal verliefd op haar, zo lekker wijs al.... van die mooie grote ogen.. zucht...
haha. Echt weer een kersverse mama he ;)

Ik heb nu wat last van stuwing maar verder eigenlijk nergens last van. Voel me echt top en doe bijna alles alweer, alleen het huishouden laat ik lekker aan de kraamzorg over ;)
Zal zo ff m'n bevalling in 't kort typen!

J_mylove
2 April 2011, 20:30
29-03-2011

07.45 uur: We melden ons op de verloskamers. Er komt een verpleegkundige naar ons toe die verteld dat we een plekje hebben op de Zwangerenafdeling; dus worden we naar een andere afdeling gebracht.

08.30 uur: Een verpleegkundige van de Zwangerenafdeling komt een intakegesprek doen en verteld ons dat ik tabletten ga krijgen om de ontsluiting op te wekken (Primen). Wanneer ik vertel dat ik vorige week al 3 cm ontsluiting heb en de afspraak was dat ik vandaag meteen ‘doorgeleid’ zou worden, kijkt ze ons verbaasd aan; van die afspraak is bij haar niets bekend, dus ‘dat zal wel niet’. Ik vraag om een gynaecoloog om mijn ontsluiting te laten controleren.

10.00 uur: Eindelijk is daar een gynaecoloog, met een co-assistent. De Co mag eerst even voelen, autsj, die moet nog veel leren. Daarna de gyn, en ja hoor, 4 cm ontsluiting. Geen tabletten nodig dus, er kan doorgeleid worden!
Helaas blijken de verloskamers vol te liggen en moet ik wachten tot er ťťn vrij is.

10.50 uur: Ik kan eindelijk naar de verloskamer! Om 11.00 uur komt de dienstdoende verloskundige mijn vliezen breken en een elektrode op het hoofdje van de kleine plaatsen. Ook krijg ik nog een elektrode ingebracht om de sterkte van de weeŽn te controleren, zodat ik niet constant CTG banden om mijn buik hoef.
Er wordt een infuus geprikt om weeenopwekkers te geven.
De verloskundige geeft aan dat ik niet gek hoef te kijken als ik om 13.00 uur nog steeds 4 cm heb, omdat een ingeleide bevalling vaak even moet opstarten. We spreken af dat ze om 15.00 uur even komt kijken.
Om 11.10 uur is alles klaar en kan het beginnen… het infuus staat op de laagste stand (0,3) en ik heb wat harde buiken die wat pijnlijker zijn dan normaal. Ik lees nog lekker even een krantje, maar dat wordt na 10 minuten toch wel erg oncomfortabel. Ineens komen de weeŽn die weggepuft moeten worden. Het infuus wordt een standje hoger gezet (0,6).

12.00 uur: De weeŽn zijn nu echt enorm heftig, ik krijg ze bijna niet weggepuft en tussendoor zit er geen rustpauze tussen. De verloskundige komt toch even kijken en besluit dat het infuus terug moet naar 0,3, omdat mijn lichaam behalve gesimuleerde weeŽn ook ineens krachtige weeŽn van zichzelf aanmaakt en dat is teveel van het goede.
Meteen wordt de ontsluiting gecontroleerd: 5 cm. Omdat ze tijdens een wee toucheert kan ze er meteen 6 cm van maken.

12.15 uur: Ik ben ineens enorm misselijk. Gauw een bakje laten halen en ja hoor, flink overgeven (is niet prettig tijdens de weeŽn). Meteen daarna begin ik al lichte persdrang te krijgen… dat kan toch nu nog niet?

12.50 uur: Ik houd het echt niet meer, heb echt persdrang. Ik moet van de verloskundige zuchten om de weeŽn weg te krijgen, en ze roept de verloskundige. Die komt meteen; 9 cm ontsluiting!

13.00 uur: Ik mag heel zachtjes meepersen als het ťcht niet meer lukt om de wee weg te zuchten. Ondertussen wordt alles snel klaargemaakt voor het persen.

13.10 uur: Eindelijk mag ik meepersen. Ik lig op mijn linkerzij en de verloskundige vraagt of ik zo wil blijven liggen; prima, vind het een lekkere houding en de kleine heeft het goed naar de zin.
Om 13.15 uur is het hoofdje bijna geboren maar schiet net weer terug… Om 13.16 uur kan de verloskundige het hoofdje pakken en dan blijkt de kleine meid met haar schouders vast te zitten. Jammer, nu scheur ik toch een stukje uit, anders was ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Om 13.17 uur is ze er: !!!! Ze is prachtig en laat meteen goed van zich horen.

Kinderarts onderzoekt haar meteen en de apgarscores zijn prima. Na het onderzoek mag ik haar nog 5 minuutjes vasthouden en daarna gaat ze naar de IC voor controle.

Al met al een bevalling die super heftig was en waarvan ik regelmatig dacht; als er een raam open kon sprong ik er bij deze meteen uit http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif
Maar.. wel in 2 uurtjes ‘gepiept’. Van 11.10 uur – 13.10 uur ontsluitingsweeen en daarna 7 minuten geperst..

Jammer genoeg kwamen er daarna nog wel hectische uurtjes achteraan, door de mega snelle bevalling trok mijn baarmoeder niet samen. Hierdoor verloor ik in 5 minuten tijd 700 ml bloed, gutste zo van het bed af. Meteen zwaar infuus gekregen en na een uur begon de baarmoeder eindelijk samen te trekken. Hoefde net op het randje niet naar de OK.
Ben tijdens het bloedverlies op de verloskamer door 2 verloskundigen inwendig gecontroleerd of het de baarmoederwand was die zo bloedde, vond het geen pretje. Hoorde dat dat normaal gesproken ook een klusje voor de OK was, onder narcose… vandaar dat ik ze wel kon slaan, haha.

Heb verder 3 hechtingen inwendig en 2 uitwendig, en volgens mij 1 zigzag in de oude knip van J. z’n geboorte, daar zat een schaafwond en ze vond hem de vorige keer niet netjes gehecht…
Nergens last meer van gehad, hechtingen voel ik niet en van het bloedverlies ook totaal geen last!

J_mylove
2 April 2011, 20:31
Oeiiii, heel verhaal hahahah

Lunanoa
2 April 2011, 20:40
aaaaaah kippevel. Ik hou van bevallingsverhalen.
Wat heerrrrlijk zo snel! Maar wel superheavy zeg!
Zelf in 4,5 uren bevallen ( ook met 3 cm gestart ) en dat was al ontzťttend heftig. Die weeŽn zijn dan gewoon HEEL krachtig waardoor je ook snel ontsluiting hebt.
Aan de andere kant: Ben je er snel vanaf :D
Dat kotsen had ik ook idd... Echt niet prettig nee :| Hier de hele bevalling gekotst.. Drinken - kotsen -drinken - kotsen etc. etc. mhoehahahahahhahaa

Wat heerlijk om te horen dat het zo goed met jullie gaat :D WAUW!
Fijn dat het van onderen ook zo goed zit! Heerlijk zeg!
Dan hecht het vast mooi :D

Schorpioentje87
2 April 2011, 20:50
Heb niet bijgelezen. Gaat me ook niet meer lukken. Kost me echt teveel tijd. Dus haak nu weer in. Wel het bevallingsverhaal gelezen van JJJ. NEt zoals Luun ben ik gek pp bevallingsverhalen.Het kriebelt dan allemaal zoooo. Heavy bevalling maar wel lekker snel!! Geniet van je meisje. Het is echt een dropje. En heerlijk dat gevoel van liefde als ze net geboren is he. Net alsof ze er altijd al is geweest, het voelt meteen zo onwijs vertrouwd!

Mila
2 April 2011, 20:53
jjjjj, wat mooi om te lezen..
ik heb zelf een bevalling gehad van een half uur.. en dat is erg kort maar dat half uurtje was zoooo zwaar!
dus als ik dat 2 uur moest volhouden pfff petje af..
het is gewoon zwaar als je in zo'n korte tijd volledige ontsluiting krijgt, want dat betekend dat je in zo'n korte tijd ook heftige pijn hebt omdat voor elkaar te krijgen.

Hoe was de controle op de I.c. afgelopen?
wat een mooi meisje is het trouwens en een super mooie naam!

Lunanoa
2 April 2011, 20:59
Ik vind de naam ook prŠchtig :D
Geen Eva ;) hahahahaha

J_mylove
2 April 2011, 21:05
Thanx!! Ben zelf ook helemaal weg van haar naam (uiteraard :mrgreen:) en het past ook zo bij haar...
Controle op de IC was helemaal goed, ze is gewoon een kerngezonde baby qua vitale functies en controles. Gelukkig!!!! Ze heeft een echo, foto, MRI en CT-scan gehad en daar hebben ze het plekje wel op gezien maar ze weten nog steeds niet wat het is. We hebben volgende week een belafspraak met de kinderchirurg en daar horen we hopelijk al wat meer, daarna maken we een afspraak om de foto's e.d. te bekijken. Is dus nog ff afwachten.... maar gelukkig doet ze alles goed!

Lunanoa
2 April 2011, 21:08
Wat fijn dat alles goed gaat!

Gek dat ze wel een vlekje zien, maar niet weten wat het is...
Hopelijk gewoon loos alarm.

Ik wou je maandag nog succes wensen voor het inleiden en voor ik het wist was het al dinsdagmiddag & was ze al geboren :$

J_mylove
2 April 2011, 21:09
Ja hopelijk is het uiteindelijk toch niets, of in ieder geval niets ernstigs!!

Haha ja, ging wel snel ja!! Voor we het wisten was ze er al.... heel bizar!

Lunanoa
2 April 2011, 21:16
Wat heerlijk. Je doet mijn eierstokken rinkelen.
Aardbeving in Friesland.......

Schorpioentje87
2 April 2011, 21:19
whaha rinkel de rinkel:mrgreen: Ik vind het ook een hele leuke naam!

Lunanoa
2 April 2011, 21:22
Past ook wel heel leuk bij Nica vind ik :D

Schorpioentje87
2 April 2011, 21:47
Ja dat zou idd een leuke combi zijn:)

Mila
2 April 2011, 22:46
ik had de naam zonder laatste letter op mijn lijstje staan (snappie?)

Schorpioentje87
3 April 2011, 08:06
Ook leuk! Ik snap;)

Lunanoa
3 April 2011, 08:19
Ik snap 'm ook haha. Die is ook ťrg leuk!

Prinses88
3 April 2011, 08:33
Wauw Jmylove!! Wat een heftige bevalling.. Maar wat super dat de kleine meid het zo goed doet.. En jij voelt je ook weer goed! Heerlijk genieten.. :D

Ik kan niet wachten haha! Moet nog een hele tijd wachten..

Lun, ik lag vanmorgen met japanse mix in bed! Hele vieze combi was dat, maar het heeft wel geholpen.. Maar nu ben ik alweer misselijk! Dus zal weer even iets eten.. Ben niet gewend dat ik zo weinig kan eten want was echt een volvraat!

Lunanoa
3 April 2011, 08:36
Je moet zoveel mogelijk kleine dingetjes nemen. Dan ben je de misselijkheid voor ;) Ook standaart iets in je tas stoppen, voor als je onderweg bent!

Prinses88
3 April 2011, 08:37
Ik zal er aan denken! ;) Gister heeft mn vriend van alles meegenomen uit de winkel dus dat moet lukken..

jorina
3 April 2011, 10:08
JJJJJJJ heftig zeg zo snel maar je hebt inderdaad een prachtig klein meisje op de wereld gezet en inderdaad een mooie naam

hier gister uitgebreid de kinderbijslag er doorheen gejaagd voor de mannen dus die zijn weer helemaal voorzien van nieuwe garderobes :mrgreen:

jorina
3 April 2011, 10:11
oja die polsbandjes heten seabands en zijn verkrijgbaar bij de drogist en hoewel ze bij luun niet werkte werkte ze bij mij wel het is dus absoluut wel het proberen waard

Prinses88
3 April 2011, 10:19
Zijn die bij elke drogist te verkrijgen? Had er nog nooit van gehoord..

jorina
3 April 2011, 11:21
weet niet of ze bij elke drogist verkrijgbaar zijn maar volgens mij wel bij veel gewoon ff vragen bij de kassa en als ze raar kijken vraag om de armbandjes tegen reisziekte en zwangerschapsmisselijkheid misschien dat ze het dan wel snappen
maar nogmaals het is geen garantie dat ze werken maar bij mij deden ze dat wel

Prinses88
3 April 2011, 11:38
Ik zal es kijken als het zo erg blijft! ;)

Bati
3 April 2011, 17:40
@ Limi: heel veel sterkte meid!!!!!!

Lunanoa
3 April 2011, 19:33
Het werkt met drukpunten op je pols, wat de misselijkheid over moet doen.
Wat fijn dat het bij jouw wel werkte Jorien!

Ik zou zeggen, heb ze nog wel liggen je mag ze hebben.. Maar door de verhuizing zou ik niet weten waar. Sorry :p

sharon_
3 April 2011, 22:58
Ik vind het echt belachelijk dat het oude topic gesloten moest worden. Dit gaat echt 3x nergens meer over.
De oude garde van jonge meiden die mama willen worden, moeten nu dus verplicht tussen de jonge meiden die nog geen mama zijn gaan zitten. En ik heb niks tegen die meiden hoor, absoluut niet.
Maar het slaat gewoon nergens op, dat wij als jonge mama's nu in dit topic moeten praten. Ik wilde mama worden en ben mama geworden, maar meot toch nog in dit topic blijven.

Weet je, zoek het uit met dit forum. Ik heb het nu zooo gehad. Wat mij betreft, Babii, verwijder je mijn account. Ik vind die regeltjes hier zo onwijs krom en ben het dan ook totaal niet eens met het beheer en zijn regeltjes. Gadverdamme.

Meiden.... Lunanoa, Jorina, Ess, Mila en alle andere uit het andere topic, ik spreek jullie wel via hyves.
En meiden van dit topic, aan jullie ligt het niet hoor! Maar wat hebben jullie aan de meiden die alleen maar over hun kindjes praten? Mijn zoontje is een jaar. Het is 2 jaar geleden dat ik hier lid werd om zwanger te worden. Die achterlijke en kromme regels. Ik weet niet wie dit verzint maar het gaat helemaal nergens over.

Ik ben weg hier en nu voorgoed !!

Nou zo denk ik er dus ook over Storm!! Tis ook echt belachelijk.. Daarom zit ik hier toch nog amper op, heb wel een ander leuk forum gevonden waar gelukkig veel meer mag! Belachelijk dat je je eigen clubje niet mag hebben hier! Een forum is voor iedereen word er gezegt, ja dan ook voor meiden die zelf een bepaald groepje willen spreken, ook dat moet kunnen!!

Esh
4 April 2011, 08:54
Prinses, bij mij werkte de bandjes ook. Of het zat tussen mn oren, kan ook, maar kan me niet schelen .. het hielp!
Ze hadden ze hier bij de etos.

JJJ, wat een mooi meisje zeg. En idd een hele mooie naam. Heavy bevallingsverhaal, gelukkig is het weer achter de rug.

Heb ik trouwens ooit mijn verhaal gedaan?
Heeft 46 uur geduurt, vond het op dat moment verschrikkelijk ... maar vind het geweldig om er op terug te kijken. Echt onwijs bijzonder.

Mila
4 April 2011, 09:42
nee esh, vertel je verhaal :)

Lunanoa
4 April 2011, 10:56
Alsof jullie veel meespraken in het oude garde forum :p Maakt toch niet zoveel uit?
Maar iedereen is vrij in zijn mening en keuze! :)

Esh: VERTEL

vruchtje
4 April 2011, 12:26
Heey,

J_mylove een snelle bevalling maar wel zwaar.. en meteen alweer helemaal fit! Goed man! :)
ben wel benieuwd naar de naam haha.. het is geen eva dat heb ik al begrepen..haha

Esh, vertel :)

Prinses, hoe ging het vanmorgen bij het opstaan?

Mila, had jij je verhaal ook al eens hier ergens geplaatst? want dan ga ik natuurlijk even zoeken hihi

Hier is het rustig..haha.. volgens mij ticker kan ik vandaag testen, maar hou het op morgen vroeg. Mijn daadwerkelijke NOD.
voel nog geen mogelijke ongi. maar wat niet is...

Mila
4 April 2011, 12:35
ja maar of dat terug te vinden is weet ik niet, zal hem wel even kopieeren en plakken

Mila
4 April 2011, 12:36
's maandags had ik bloedverlies, dus wij naar het ziekenhuis. We zijn gelijk onderzocht, maar er was niets te vinden, dus werd ik weer naar huis gestuurd.
Op woensdag bloedde ik nog steeds, dus wij weer terug, daar kreeg ik te horen dat ze weer niets konden vinden, maar dat ik moest gaan rusten en als ik krampen kreeg moest ik terug komen. Nou alsof het zo moest zijn,kreeg ik die zelfde dag al krampen, maar heel af en toe en ik zocht er niks achter. Woensdagnacht werd ik rond 3.00 wakker van de krampen en ik kon er ook niet meer van slapen, ze bleven maar komen. Donderdagochtend heb ik een lijstje bijgehouden met de tijden van de krampen/weeen. Ze kwamen toch wel erg regelmatig, namelijk om de 3 a 4 min. Toen ik het lijstje aan mijn vriend liet zijn, belde hij gelijk het ziekenhuis en we moesten langs komen ( ik was 24,6 weken zwanger). Toen ze daar ons lijstje zagen werd ik gelijk opgenomen . Mijn baarmoedermond was 3,5 cm (terwijl het de hele zwangerschap 5 cm was) Toen ik eenmaal op bed lag, leek het beter te gaan met de krampen. Ik heb zelfs heerlijk geslapen die nacht.
Vrijdag ochtend vroeg ging het ook erg goed en rond 13.00 uur 's middags kwamen de weeen terug en ging het eigenlijk zelfs redelijk snel. Tijdens de weeen kon ik op een gegeven moment niet eens meer stil liggen en praten,dus toch maar op de bel gedrukt en ik heb toen gevraagd om een paracetamol, deze gekregen, maar het werkte niet.. nog een gevraagd en ook deze werkte niet. Toen ik dat aangaf bij de gyn. die langs kwam ging ineens alles in snelvaart. Er werd een echo gemaakt en daarop was mijn baarmondermond nog verder verweekt en bleek ik nog maar een baarmoedermond van 1,5 cm te hebben. Dat vond ik nog niet zo erg, totdat ze ging toucheren en ik 1 cm ontsluiting bleek te hebben..Mijn vriend en ik keken elkaar aan met allebei de angst in onze ogen! Ik begon te huilen en er werd ons van alles verteld. Ik werd aangesloten aan de weeenremmers en ik kreeg een spuit voor de longrijping van de meiden.
Tevens werd me verteld dat ze op dat moment aan het bellen waren met Utrecht omdat ik hier niet kon blijven i.v.m. vroeggeboorte.
Alles leek vol te liggen behalve Amsterdam het AMC. Binnen nu en 10 min. zou de ambulance komen en zou ik weggaan.
We zijn met gillende sirens naar amsterdam gegaan (ben nog nooit zo snel in a'dam geweest).
Eenmaal in a'dam aangekomen ben ik gelijk de verloskamer ingereden en daar zou ik 24 uur moeten blijven ter observatie.
De weeenremmers leken aan te slaan, want de weeen waren over. Via een echo hebben we gekeken en met de kindjes was alles goed en via toucheren hebben we gekeken en ik had nog steeds 1 cm ontsluiting, dus dat was gelukkig niet meer geworden.
De volgende dag werd mij verteld dat ik naar zaal zou gaan, maar ik voelde maar daar zo niet fijn in dat enorme ziekenhuis, waar niemand tijd voor je heeft!! dus ik vroeg of ze naar Utrecht of Zwolle konden bellen (liefst Zwolle) of er vandaag wel plek was. Gelukkig was er plek in zwolle en ik zou binnen een uur opgehaald worden door de ambulance. Ik kreeg toen ook even te horen dat het maar goed was ook, want de NICU (IC voor prematuren) lag vol, dus als de bevalling door zou zetten dan zou ik alsnog tijdens de bevalling weg moeten.
In Zwolle mijn 2e spuit gekregen voor de longrijping. Tot maandag ging het goed met de weeenremmers.
Op maandag kreeg ik weer krampen, dus hebben ze mij de zwaarste weeenremmers gegeven in de vorm van een zetpil. (deze mag je niet veel hebben, want deze weeenremmers leggen de niertjes van de baby tijdelijk stil). Maandag op dinsdagnacht moest ik wel 4x naar de w.c., ik wist niet wat me overkwam en ik had ook weer krampen, maar ik dacht dat het kwam door die zetpil die de darmen zou stimuleren (maar achteraf had ik gewoon weeen)..
Mijn vriend sliep die nacht voor het eerst een nachtje thuis in zutphen. dinsdagochtend gingen die weeen weer door en ze werden ook steeds pijnlijker en ze kwamen steeds vaker. Toch maar mijn vriend gebeld en gevraagd of hij NU wilde komen, want ik voelde me niet lekker. Na een half uur ook maar de zuster geroepen en zij zou gaan overleggen met de gyneacoloog. Niet veel later werd ik opgehaald voor een echo (mijn vriend was er nog niet) eenmaal in die echokamer, kwamen de persweeen al.
Op de echo zagen ze dat de baarmoedermond volledig was verstreken en ze zegt oh dit dacht ik al, toen ik haar vroeg wat ze bedoelde zei ze: we gaan je even toucheren..tot ze tegen de verpleegkundige die erbij was zei: ga maar bellen!!! ik zei wat bellen: ze zegt je hebt 4 cm ontsluiting en persweeen! Toen raakte ik even in paniek (er was ons vlak daarvoor verteld dat de meisjes een overlevingskans hadden van 30%) en kon ik ook niet meer goed die weeen wegpuffen, dus heb "gezellig" samen met de verpleegkundige zitten puffen.
Toen kwam gelukkig mijn vriend binnen die nog van niets wist! Ik werd gelijk weer aangesloten aan de weeenremmers (wilde ze toch nog even proberen) en ik werd naar de verloskamer gereden. Ik mocht niet toegeven aan de persdrang, want alle artsen moesten nog opgeroepn worden!
In de verloskamer mocht ik nog niet meepersen en moest ik die wegpuffen.. dus mijn vriend zat achteraf heel schattig met me mee te puffen.
Tot ineens (voor mij op dat moment vanuit het niets) een gyn. mij aan het toucheren was en ik bleek al 10 cm insluiting te hebben, dit in 5 min tijd! De vliezen braken en toen kreeg ik groen licht en mocht ik mee gaan persen, oh wat is dat dan fijn zeg!! na 3 x persen was Nyna er, een klein huiltje volgde en ze werd gelijk meegenomen. (er was ons verteld,dat als ze met de baby terug kwamen en op mijn borst werd gelegd we dan afscheid zouden moeten gaan nemen) dus we hoopten zo dat ze niet met haar terug kwamen! de weeen namen af en ze wilden bij mij de uitgestelde procedure doen (Tess laten zitten en de navelstreng zo hoog mogelijk afknippen), maar toen ging de hartslag van Tess omlaag en moest ze ook gelijk komen, maar ik had geen weeen meer en Tess lag in stuit (er werd verteld dat ze in mijn zwangerschapsstadium geen keizersnee deden, dus ze moest er hoe dan ook op de normale manier eruit)
Hij ging met zijn hele hand naar binnen en brak de vliezen en pakte Tess vast. Er werd mij verteld dat ik in 1 lange ruk moest gaan persen zonder adem te happen!! (en dit zonder persweeen).. Na een diepe hap lucht en 1 lange pers is Tess eruit getrokken door de gyn. Tess was even stil, maar huilde daarna ook even.
Tess leek het wat moeilijker te hebben, maar toen kwam Nyna al binnengereden in de couv. om naar beneden te gaan en heb ik even kunnen kijken.
Daarna kwam de kinderarts met zijn hoofd om de deur om zijn duim op te steken dat het met Tess ook goed ging en toen pas kon ik gerust adem halen.
Tess werd ook weggereden nadat ik even heb kunnen kijken en mijn vriend ging mee met de kinderen en dan lig je daar net bevallen, je vriend is met de meisjes mee en jij ligt daar in angst af te wachten of ze het zullen overleven....

vruchtje
4 April 2011, 12:52
Mila, wow.. Dat was ook heftig zeg! Hebben ze het de hele tijd goed gedaan de twee dames?
en wat waren ze ook klein zeg. als ik al kijk hoeveel ze bij de geboorte wogen. nog geen kilo..
Tess had het dus moeilijker, maar ze is nu toch mooi zwaarder dan Nyna. :-)

Lunanoa
4 April 2011, 14:49
Krijg wederom tranen in mijn ogen als ik het lees... En dis al de zoveelste keer dat ik het lees.. Heftig hoor!

Prinses88
4 April 2011, 16:12
Esh, heb jouw verhaal nog niet gelezen! Ben erg benieuwd.. En zal es kijken bij de etos! ;)

Mila, krijg er gewoon weer kippevel van.. Zo heftig! Maar zo bijzonder dat ze het gewoon nu zo goed doen, als je ziet waar ze vandaan kwamen dan kun je echt wel zeggen dat het 2 grote wondertjes zijn..

Lun, haha.. Ik kan ze zelf ook wel halen, het is het proberen waard!

Vruchtje, dus spannend voor jou.. Ben benieuwd, hoop het natuurlijk voor je! Was bij het opstaan wederom misselijk, hele dag wel wat geweest maar ben braaf steeds iets gaan eten..

vruchtje
4 April 2011, 16:41
Goedzo prinses haha heel braaf :-P wel goed dat je het een beetje onder controle kan houden natuurlijk. Al iemand een vermoeden dat je zwanger bent? buiten je eigen familie om?

hier inderdaad erg spannend.. morgenvroeg rond 8uur weet ik meer haha

Prinses88
4 April 2011, 16:43
Vruchtje, onze families weten nog van niets! ;) We houden het stil tot na de 1ste echo.. Maar heb het idee dat mensen wel wat zien want mn buik is enorm opgezet! Probeer het wel wat te verbloemen maar houdt er niet altijd rekening mee..

Spannend, ik lees het dan morgenmiddag wel want ben om 8.00u al op stage!

Lunanoa
4 April 2011, 16:46
Ga je morgenochtend testen? :D

vruchtje
4 April 2011, 16:51
Pff knap hoor dat jij het nog zolang kan stilhouden.. maar nog even en jullie ouders mogen het weten.
Stel mocht het zo zijn dat ik een positieve test heb, dan denk ik wel dat ik het al wel mijn moeder zou vertellen en mijn beste vriendin.
Ik kan zoiets niet stil houden.. ze weten trouwens ook allebei dat wij bezig zijn voor een kindje.

Lunanoa
4 April 2011, 16:52
Ja onze oudes wisten het ook dezelfde dag & mijn vriendinnen ook mhoehahahahaha

vruchtje
4 April 2011, 16:54
Ja! Ik zal vanavond even een schoon bekertje op de wc zetten en de test op ons nachtkastje haha.
ga ik morgenvroeg met een bakkie pis naar ons bedje. haha
Helaas moet ik om hal10 alweer naar het werk dan.. :-(

Prinses88
4 April 2011, 16:57
Hahaha, nou bij ons weet niemand dat we bezig waren.. Leuke verassing! :D Wilden het graag met mn verjaardag vertellen en als de echo goed is dan gaat dat ook gebeuren! Ben erg benieuwd naar de reacties..

Vruchtje, spannend!!!

Nien
4 April 2011, 17:35
hoi meiden,

wat hebben jullie veel bijgekletst ! sorry ben van het weekend niet op het forum geweest,
was erg druk, veel stress, moe ! en heb verder eigenlijk ook weer eens goed van manlief genoten,
of nou ja van elkaar genoten! was ook wel eens tijd, samen uit eten geweest en lekker met elkaar de dag doorgebracht !
met de hond gaat het beter !! medicijnen slaan gelukkig aan, wel had ze de dag erna nog twee hersenbloedingen gehad.
nu gaat het goed !ben er superblij om!!

hoe gaat het met jullie??
knuf

Prinses88
4 April 2011, 17:44
Nien, wat fijn dat het goed gaat met de hond! ;) En jullie even lekker tijd voor elkaar gehad, heerlijk toch.. Heb je zo nu en dan ook echt even nodig!

Nien
4 April 2011, 18:02
prinses, ben er ook superblij mee !! heerlijk!
maar jaa echt, hadden we allang niet gedaan,
altijd met vrienden dus was echt goed !

maymar
4 April 2011, 18:28
heeeyyy meiden,

Sorry ben op et moment niet echt actief... lees wel elke dag bij maar heb geen puf om wat te schrijven... ben zo lusteloos op et moment bleghhh.

Maargoed ik ben inmiddels alweer ongi geworden :( begin dit keer zelfs al op 9 DPO en op 10 DPO 's morgens was et volop aanwezig en heb nu al voor de 3de dag pijn in mn buik :shock: kon vanmiddag niet eens meer lopen van de pijn in mn buik pfoehhhh en was ook zwaar opgezet!!

Mila ik lees nog altijd vol bewondering en respect je bevallingsverhaal.... die 2 meiden worden met de dag mooier :D

Nien fijn dat je ff lekker wat samen met je mannetje heb gedaan! hopelijk blijft et goed gaan met je hondje!!

Luna heb je nog steeds zulke lange cyclussen dan?? spannend hoor nog een paar maandjes en dan voor een brusje :D Geweldige foto's ook elke keer van Owen op hyves

Prinses wat leuk binnenkort vertellen dat jullie zwanger zijn :D hopelijk verraad je buikje het niet nog voordat jullie een echo hebben gehad ;) wel balen van de misselijkheid.... heb je de okugest al geprobeert?

J_mylove dus toch ingeleid?? de bevalling is idd vrij snel gegaan das wel fijn alleen wat minder van de weeŽnstorm :shock: ben erg benieuwd naar de naam van je kleine meisje!!

Esh ben ook erg benieuwd naar jou bevallingsverhaal!! Mooie foto trouwens van je gezinnetje op hyves :D ik ben er nog steeds niet achter hoe jullie meissie heet ben erg benieuwd ;)

Vruchtje spannend meis!! zal voor je duimen dattie positief is!!

En verder ben ik alles alweer kwijt...

Ik zal hier vandeweek maar weer de gyn bellen want moest een nieuwe afspraak maken als ik weer ongi werd na de HSG en et dus niet gelukt was.... hopelijk kunnen ze iets doen aan mijn vrij korte LF.... der zijn al diverse notities van gemaakt en mn bloed is ervoor getest en daar kwam niks vreemds uit maar ze vinden et wel wat aan de korte kant.... Kzal hoogst waarschijnlijk wel te horen krijgen dat we et nog een jaar zelf proberen.... een half jaar ken ik misschien nog mee leven maar een heel jaar vind ik wel zwaar worden en als ze niks willen doen aan de korte LF ga ik wel naar een ander ziekenhuis....

Esh
4 April 2011, 18:34
Ik moet voor mn bevallingsverhaal even een keer gaan zitten , vind ht zelf ook wel īleukī het op papier te hebben.
Ga ik deze week ng doen! Miss moeten jullie me dr nog een keer aan helpen herinneren hoor.

Maymar .. ik zal dr naam wel even sturen;)

ga zo verder reageren .. even de keuken opruimen.

Lunanoa
4 April 2011, 20:14
Geen idee hoe mijn cyclessen zijn. Dat wachten we af.. Daarom de teller maar rond de 50 gezet mhoehahahaha.

Maymar: Wat raar dat ze jullie niet helpen! Gedver.. Hopelijk nemen ze je serieus & anders idd naar een ander ziekenhuis!
Anders Babii even vragen, die heeft volgens mij aardig wat kennis wbt ziekenhuizen!

Nien: Stappen jullie nu naar de huisarts?

Puk1985
4 April 2011, 20:18
Jeetje Mila wat een heftig verhaal zeg. Heb het met een brok in mijn keel zitten lezen! Gelukkig dat het nu zo goed gaat met jullie meiden.

Kom maar op Esh met je verhaal. Vind het altijd mooi om te lezen.

Luun, jij gaat dus ook alvast je cyclus in de gaten houden. Ik hoop voor je dat ze deze keer wat korter zijn.

Ehm verder wel bijgelezen, maar de helft alweer vergeten.

Vruchtje ga ij nou morgen testen? Ik duim voor je!

Puk1985
4 April 2011, 20:21
Maymar natuurlijk duim ik ook voor jullie!

J-mylove gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Je bent zeker aan het genieten van je mooie kids :). Ik ben wel nieuwsgierig naar haar naam ;).

maymar
4 April 2011, 20:28
whuahahah oeps is ook zo je gebruikte de nuvaring!! Maar gebruik je die nu niet meer dan??
Mja ga denk ik ff rondbellen met ziekenhuizen wanneer hun echt niet verder willen helpen

Lunanoa
4 April 2011, 20:35
Wij sexen zonder anticonceptie :$

Maar plannen niet bewust ofzo... Eens kijken wat het lot met ons voorheeft mhoehahahahahahaha

snippie
4 April 2011, 20:44
ik seks ook zonder anticonceptie

jorina
4 April 2011, 20:46
ik hoop dat het lot jullie beide gunstig mag treffen want jullie hebben lang genoeg moeten wachten op jullie lieve mooie ventjes

Lunanoa
4 April 2011, 20:46
Okť spannend. Maar jij mag toch niet zwanger raken het eerste naar ivm de keizersnede ?

Lunanoa
4 April 2011, 20:47
Eerste jaar bedoel ik :p

Lunanoa
4 April 2011, 20:48
O jorientje het mag nog wel even wachten hoor, geen probleem :p
We gaan pas serieus bezig rond juli denk ik. Het zou augustus.. Maar ik krabbel wat terug geloof ik :p

Puk1985
4 April 2011, 20:53
Toch wel spannend hoor Luun ;)

jorina
4 April 2011, 20:53
nee nee nee nee niet terug krabbelen :razz:

nee hoor rustig aan meid maar als het zo is is het toch niet erg ofzo ?

Lunanoa
4 April 2011, 20:57
whahaha nee dan is het niet erg, want anders was ik wel aan de anticonceptie gebleven mhoehahahahahaha

snippie
4 April 2011, 21:16
Eerste jaar bedoel ik :p

nope is een uitzondering gemaakt geien onze voorgeschiedennis

snippie
4 April 2011, 21:19
kans is sowieso echt nihiel bij ons gezien er de laatste keer bijna geen zaad meer over was.
en de kans dat de goede bevrucht wordt is ook klein.
vandaar die 6vmk's bij 5weken

Lunanoa
5 April 2011, 07:23
Ja inderdaad.
Wel fijn dat het wel nu mag dan!
Kunnen jullie niet al zaad laten invriezen? Zodat, als het slechter wordt of niks meer is, dat je nog iets hebt ?

vruchtje
5 April 2011, 07:38
Helaas geen positieve test. :-(

Lunanoa
5 April 2011, 07:43
ahhh kuttttt :(

Puk1985
5 April 2011, 08:31
Oh balen Vruchtje! Ben je erg verdrietig? Of had je er al een beetje rekening mee gehouden?

vruchtje
5 April 2011, 08:38
Nou weet je ik dacht al dat het niet zo was, maar je doet de test toch in de hoop dat het wel zo zou zijn.
En als er dan een streepje te weinig verschijnt slik je toch even heel hard.
Maar dat weten jullie natuurlijk ook :-)

Baal wel als een stekker. Als ik nou thuis was gebleven was ik zeker in tranen uitgebarsten.

Schorpioentje87
5 April 2011, 08:45
Balen vruchtje! Is idd altijd een flinke klap:(

Lunanoa
5 April 2011, 08:50
Elke maand is verdrietig als het niet zo is :( Je mag best even janken hoor!
Deed ik ook altijd! Logisch, je wilt het zo graag...

Owen ging vandaag voor het eerst voor mijn neus staan! Vet cool! Hij had het al eerder bij mijn moeder gedaan & deed het ook wel als hij bij ons op de bank zat, maar nu helemaal zelf een paar meter verderop zegmaar.
En zijn eerste tandje is door :D Het tweede tandje staat op knappen.
Vanmiddag krijgt hij zijn 11-maanden prikken bij het consultatiebureau. Ben benieuwd. Moet volgens mij 15 uur dus dan kan hij daarna mooi met een zetpil op bed zijn roes uitslapen.

vruchtje
5 April 2011, 08:56
uhu..

ooh wat leuk!!! ook helemaal los? of moet hij zich nog wel echt optrekken?
Heeft owen veel last van tandjes krijgen of niet?
Nog even en hij rent door het huis :-)

Lunanoa
5 April 2011, 09:04
Ja echt zelf optrekken :P
Hij gaat op zijn knietjes zitten dan zet hij zijn handen neer & dan gaat hij staan :D

Nou hij is een paar dagen jengelig geweest & een paar keer hysterisch wakker geworden 's nachts maar meestal viel hij dan wel weer in slaap.
Gisteravond was ie wel HEEL verdrietig & heb ik hem er een zetpilletje voor gegeven. Hij krijgt ook VSM chamodent druppeltjes misschien dat, dat helpt ? Ik weet het niet...
Geen koorts of zure spuitluiers dus het valt me mee. Maar hij is niet vrolijk & zeurt wel heel de dag dus das minder. Maar het doet ook zeer die rottandjes...
het valt mij mee nu. Maar wieweet wordt het erger!

snippie
5 April 2011, 09:05
Ja inderdaad.
Wel fijn dat het wel nu mag dan!
Kunnen jullie niet al zaad laten invriezen? Zodat, als het slechter wordt of niks meer is, dat je nog iets hebt ?

nee daar is het te slecht voor:(!
dus kun je na gaan

snippie
5 April 2011, 09:05
balen vruchtje:(!

snippie
5 April 2011, 09:07
lun wat goed zeg van je kleine boef!!!
wel minder dat hij zo last heeft van zijn tandjes

Lunanoa
5 April 2011, 09:09
Oh wat balen zeg Snippie :(
Wanneer gaan jullie weer voor ICSI dan ?

Lunanoa
5 April 2011, 09:11
Ja ben best wel trots :$ Als ik me bedenk dat hij eigenlijk nog maar 9 maanden is als hij op een "normale" tijd was geboren zegmaar...
Was bang dat hij zich slecht zou ontwikkelen door de vroeggeboorte, maar dat valt hardstikke mee. Hij doet gewoon mee zoals ieder normaal kind zegmaar :p

Vanmiddag naar het CB. Ben benieuwd hoe hij is gegroeid. Was vorige keer 71 cm en 8035 gram. We zullen zien :D

snippie
5 April 2011, 09:16
fijn hoor lun:)!

we gaan pas volgend jaar weer voor ICSI.
maar moeten eerst zijn zaad nog laten testen want wie weet kan ICSI niet meer

Lunanoa
5 April 2011, 09:24
Nee inderdaad. Spannend hoor.
Zou je het met voldoening kunnen afsluiten als een tweede kindje neit meer mogelijk is ? Of zou het toch erg aan je knagen denk je ?

snippie
5 April 2011, 09:26
Nee inderdaad. Spannend hoor.
Zou je het met voldoening kunnen afsluiten als een tweede kindje neit meer mogelijk is ? Of zou het toch erg aan je knagen denk je ?

ja dat zullen we wel kunnen want we zijn al heel blij met deze vent! waar we al zoveel moeite voor hebben moeten doen.
het zou voor mijn man moeilijker zijn

Esh
5 April 2011, 09:49
Vruchtje, he jammer dat de test negatief was. Vol goeie moed verder!!!
Lun, allemaal dingetjes om nůg trotser op je ventje te zijn .... kanjer!
Wij seksen ook zonder iets ... Šls we al seks hebben, hahaha.

Ons meisje is zooooon moeilijke slaper, vooral overdag nu. Heeft iemand tips? ;)

snippie
5 April 2011, 09:50
is haar kamertje weldonker genoeg?

Lunanoa
5 April 2011, 11:19
Owen slaapt in een kamer zonder gordijn dus het is daar altijd licht mhoehaha.

de drie R's.
Vooral die ritme....
Elke dag hetzelfde doen. Dat ze er aan wennen & weten waar ze aan toe zijn.
Een standaart procedure bij het slapen gaan.

Inbakeren hielp hier, daar niet toch ?

Een knuffeldoekje?
Muziekje?

Hier had ik altijd een dramatische slaper die eerste maanden. Maar nu geen probleem.

Moeilijk te herinneren wat wij altijd deden...

Lunanoa
5 April 2011, 11:19
Oja onze oplossing was:

BUIKSLAPEN

vruchtje
5 April 2011, 11:46
Even een vraagje.

was net even op babybytes aan het kijken en ik zie daar dames die vandaag konden testen en
ook nog niet ongi zijn. mocht het raak zijn dan zou je toch nu al een positieve test moeten hebben? Of lig ik daar nu verkeerd?

snippie
5 April 2011, 11:47
Lun dat kan verschillen per kind he.
sommige kids kunnen niet in licht slapen.
Giovanni kan zowel in ligt als donker slapen.
maar slaapt nu gewoon met rol gordijn naar beneden en gaat prima hij is niet verward of het nou dag is ja of nee.

dit is ongeveer schema van giovanni:

om half 9 verschonen,slaapzak ana houden voeden en daarna weer naar bed.
om 11uur slaapzak uit ,verschonen ,omkleden en fruithap en daarna lekker spelen.
om 12uur uur weer naar bed!slaapzak aan .knuffeltjes bij hem!
om 1uur slaapzak uit verschonen en voeden en dan spelen.
rond half 3 weer slapen in slaapzak, knuffels bij hem!
rond 5uur slaapzak uit,verschonen groenten spelen en dan rond 6uur weer naar bed!slaapzak aan
om rond 7uur slaapzak uit.verschonen,pyama aan en voeden spelen en om 8uur weer naar bed!
en rond 10uur verschonen,slaapzak aan houden en voeden en meteen weer naar bed.
en muziekje aan die 5min afspeelt is ook een projector.
en hij slaapt meestal al voor het liedje afgelopen is.

alle keren heeft hij zijn knuffels en krijgt hij kusjes van mij.

snippie
5 April 2011, 11:50
vruchtje weet je zeker wanneer je ei is geweest?
en het kan ook zijn dat het wat later ingenesteld is

Mila
5 April 2011, 12:00
even snel (moet zo weg)...
hier overdag ook gordijnen open en 'snachts gordijnen dicht.. dag en nachtritme aanleren ging op deze manier heel goed.. ze sliepen na 7 weken al door.

snippie
5 April 2011, 12:04
zo heb ik eerst ook dag en nacht ritme aan gekleerd ,maar nu maakt het hem dus niks meer uit.of ik ze nou open of dicht doe.
hij heeft nu het ritme door.maarjah hij is natuurlijk ook wel wat ouder.
morgen alweer 5maanden.

mila lieverd alles goed?

snippie
5 April 2011, 12:05
giovanni heeft verduisteringsgordijn en normale gordijnen :)! maar die gordijnen zijn voor de sier:)!
zo ga de kleine maar plukken moet om 2uur weg! en moet hem nog voeden:)!

Lunanoa
5 April 2011, 12:23
Vruchtje: Je kan negatief testen omdat je HCG nog te laag is. Het gebeurd wel eens maar niet vaak. Maar geen bloed geeft moed;)

Hier ook inderdaad de slaapzak aan. Dan heeft hij vaak meteen door dat 'ie op bed gaat.
Hier is het s' middags nog al eens verschillend. Hij ligt nu alweer omdat hij niet te genieten is & daar heb ik echt geen zin in, dan maar op bed...
Normaal ligt hij pas 3 Š 4 uur. Maar als hij nu al zo is.. Pfoei... We moeten om 14:30 naar het consultatiebureau & heb geen zin om daar met een jankkind te zitten :$
leek me wel lekker om hem na de prikken in bed te gooien maar helaas.... Dan nu maar.

Ja ieder kind is anders.
Wij moeten gewoon nog rolgordijnen kopen. Zag dat ze bij Leenbakker in de aanbieding waren nu.

Mijn autostoel is ook net binnen :D Heb antraciet-blauw gekozen. Hij is wel mooi...

Ahh issie me een partij hysterisch. Een zetpil erin gedrukt...

snippie
5 April 2011, 12:33
wij hebben rol gordijn vam=n 80euro vind dat best duur maar goed.

dat heb ik soms ook hoor als je niet te genieten hebt ga je maar naar bed simpel zad.
vaak valt hij dan binnen enkele tellen in slaap.

succes bij cb straks

snippie
5 April 2011, 12:35
hihi je gebruikt volgens mij makkelijk die zetpillen he

Lunanoa
5 April 2011, 12:36
Nee ik gebruik nooit zetpillen.
Normaal alleen bij koorts of bij de prikken.

Nu dus deze week 2 gebruikt omdat hij zo'n pijn heeft van die tanden.

snippie
5 April 2011, 12:43
Nee ik gebruik nooit zetpillen.
Normaal alleen bij koorts of bij de prikken.

Nu dus deze week 2 gebruikt omdat hij zo'n pijn heeft van die tanden.

ohhh sorry .
ik gebruik eigenlijk ook alleen bij koorts.
bij prikken allen dus als hij koorts heeft

snippie
5 April 2011, 12:44
vervelend he die tandjes:(! vind dat zo zielig

snippie
5 April 2011, 12:45
zo ik ga ervandoor oppas staat zo voor de deur..
kleine ligt nog te drinken hihi.
en ik moet zo werken.

nogmaals succes bij cb.

jorina
5 April 2011, 15:04
luun de kiesjes zijn het ergst
maar als hij al nu niet heel erg veel last heeft van de tanden op wat humeurig gedrag na valt het alles mee
ik weet nog wel bij thomas dat die echt de wonden op zijn billetjes had door de zure poep ben nu bij ruben ook preventief altijd de billetjes aan het insmeren om maar die narigheid tegen te gaan want das echt zielig
volgends mij komt er nog niets door bij ruben maar zodra de ellende begint ben je eigenlijk al te laat

vruchtje
5 April 2011, 15:41
Luun, nou dan hou ik het gewoon op niet zwanger en test ook niet nog een keer.. ik ben nooit iemand die bij een heel klein percentage hoort haha
wel jammer dat ik dan uitgerekend nu geen ongi krampen had. de vorige keer hoefde ik niet eens te testen pfff... haha

volgens mijn moeder had ik weinig last van het krijgen van mijn tandjes en kiezen. maar was zowiezo een Łber vrolijk kind.
Ik huilde eigenlijk nooit. alleen als ik te weinig aandacht kreeg haha

vruchtje
5 April 2011, 16:23
nou de ovu testen zijn besteld en ook meteen zwtestjes erbij... nu kan het toch niet mis gaan :-p

Prinses88
5 April 2011, 16:30
Vruchtje, balen zeg!

Lun, hoe ging het bij het cb?!

Ik ga leren voor mn toets morgen, ben kapot.. Ben benieuwd of ik al die stof er in kan krijgen! Leuk, voor de klas staan en leren.. Is echt geen doen!

Lunanoa
5 April 2011, 17:13
Vruchtje: Dat zegt niks :p Dirk was een huilbaby mhoehaha. Gelukkig Owen niet.
Normaal een supermakkelijk kind maar de laatste weken iets minder :p
Je kunt best zwanger zijn. Als je het over 2 dagen nog niet bent zou ik weer testen....

Prikjes zitten er weer in & hij was netjes 300 gram gegroeid deze maand en een halve cm.

Ik schrok me net de pleures.
Vertel ik net leuk dat Owen zelf gaat staan, let ik 1 moment niet op omdat ik in de keuken sta, zit meneer op de vierde traptree :|

Ah jorina is echt zielig :( Zulke kids heb ik ook wel op het KDV, die moeten gewoon naar dokter voor een zalfje.
Bepanthen werkt altijd super vind ik. Vaseline houdt het vocht ook af... Maar je zult er vast en zeker goede zalf voor hebben. Hopelijk valt het bij Ruben mee!

Owen ligt al op bed. Wou amper eten, heeft een bakje appelmoes op en een toetje & een halfuur later een halve papfles.
Hij huilde alleen maar die arme jongen. Zetpilletje erin & hopelijk op naar een lange nacht :D

Lunanoa
5 April 2011, 17:14
Lang slapen bedoel ik dan he :P
Geen lange nacht in de zin van, lang bezig zijn met de draak hihiihhihi

snippie
5 April 2011, 20:17
ahhh wat zielig lun.hopelijk slaapt hij idd goed.
fijn dat verder alles goed was en hij goed gegroeid is:)!

jorina
6 April 2011, 07:28
aaaaaaa luun geef die mooie lieve owen maar een dikke knuffel
ik gebruik altijd sudocreme ze zeggen dat het de beste is en persoonlijk vind ik dat ook maar iedereen vind weer wat anders prettig
neem aan dat ze allebei wel goed zijn maar die sudo krijg je overal gratis bij dus eer ik daar doorheen ben heeft ruben al zijn tandjes wel :razz:

vruchtje
6 April 2011, 07:40
Ja hoor daar is aangekondigd mijn ongi. Kan ik een nieuwe ticker zetten. Heb dus toch een vrij regelmatige cyclus..:-D

Nien
6 April 2011, 07:58
Hoi meiden!

Wat hebben jullie weer veel afgekletst, hihi ..
ben alweer een aantal dagen niet op het forum geweest !
heb het zo druk gehad !
ook heb ik nog niet echt met manlief gepraat over de ha,
we waren de laatste week zo druk dat we niet echt tijd hadden om hierover te praten.
Even afwachten nog ! ik ga vandaag weer beginnen met testen,
hopen dat mijn ei weer op cd13 komt, lekkere korte cyclus !!

@vruchtje, op naar de volgende ronde!

vruchtje
6 April 2011, 08:55
nu even goed : GOEDEMORGEN!! :-D

Nien, veelste druk weer jij..verder gaat het wel goed:-)
zoiets bespreken is natuurlijk ook niet iets wat je
zo even tussendoor doet.
Inderdaad even doen als je de rust weer hebt.

Ben ook aan het denken om naast de ovu testen straks
te tempen. wie weet wat dat terweeg brengt.

Wat gaan jullie vandaag allemaal doen? :-D

Nien
6 April 2011, 09:10
@vruchtje, hoii meis ! haha echt he, heel erg ! vandaag weer zo'n dag denk ik,
gelukkig maar een halve dag vandaag ! de leerlingen zijn net zo druk haha !
maar precies, daarom dus moet even kijken wanneer het het beste uikomt,
kijk wel eventjes !!
ik begin vandaag met ovutesten, ben benieuwd ! mag nu al niet meer plassen,
shit moet echt nodig hahaha :-) !
ik ga niet veel doen, halve dag.. daarna naar huis strijken bah ! en jij?
en ook een klein beetje genieten van het weer, het wordt heel warm zeggen ze !

J_mylove
6 April 2011, 09:17
Goeiemorgen :)

Ik ga lekker knuffelen met mijn ukkies vandaag :mrgreen: en ff naar Ikea vanmiddag denk ik.
Zou toch lekker weer worden? Hier ziet het er niet echt lekker uit hoor...

Nien
6 April 2011, 09:20
@J_mylove, veeel plezier meiss ! geniet ervan!
maar klopt, volgens my wel, hier schynt de zon al hihi

J_mylove
6 April 2011, 09:21
Hier geen zon te zien!! Jammer hoor, 't is helemaal grijs buiten. Maar wel redelijk warm volgens mij, 13 graden. Nouja zie wel! Hopelijk straks lekker zonnetje!

vruchtje
6 April 2011, 09:25
ja klopt ze hebben weer mooi weer beloofd. maar hier nog niets te bekennen.
Ben al blij dat het droog blijft.
Ik moet "werken" haha.. zit nu op een krukje achter het bureau. Mijn collega heeft gister tijdens
de vergadering mijn stoel gemold... dus hoop dat hij straks even een nieuwe langs brengt.. dit zit een beetje hard.
Verder moet ik poster uitdraaien en een canvas doek drukken. jeeeuj!
Morgen werken tot 16.00uur en dan half6 op de trein richting het oosten van het land.. :-D
Even weekendje paleis mama! haha

J_mylove
6 April 2011, 09:30
Lekker een weekendje bij je moeder!! Geniet er maar van.

Ik ga maar ff douchen, haha loop in m'n ochtendjas nog steeds. Mag natuurlijk als kraamvrouw :mrgreen::mrgreen:
Beide ukkies slapen heerlijk dus heb nu lekker uitgebreid de tijd.

Werkse!

vruchtje
6 April 2011, 09:31
J-mylove, oeh lekker knuffelen.. ruikt je meissie ook nog steeds zo lekker naar baby? hihi pasgeboren babies ruiken zoooo heerlijk!

jorina
6 April 2011, 10:39
das niet alleen pas geboren baby's hoor ze verkopen dat luchtje ook in een flesje :mrgreen:
ze noemen het .................................................. . zwitsal :razz::razz:

zeg JJ doe jij eens een beetje kalm aan zeg je kleine meid is net een week en jij loopt alweer te hobbelen bij ikea :mrgreen:

nee hoor meid lekker van genieten dat je al zo mobiel bent dat kunnen niet veel kraamvouwen zeggen na een week

Nien
6 April 2011, 10:52
hahahaha.. ZWITSAL !
een vriend van manlief heeft een geurtje.. ZWITSAL ! hahaha

vruchtje
6 April 2011, 11:08
hahaha.. nee bedoel niet zwitsal haha.. dat heb ik zelf ook in een flesje als ik even behoefde heb aan dat geurtje haha

Ze ruiken zowiezo al zo lekker.
Mijn neefje rook heel zoet vlak na zijn geboorte.

J_mylove
6 April 2011, 11:18
Vruchtje, dat lekkere zoete luchtje na de geboorte komt van het vruchtwater :) Ruikt inderdaad heerlijk. Maar is er nu wel vanaf hoor na een paar keer lekker in badje, dus nu ruikt de kleine meid heerlijk naar Zwitsal!! Moet dan steeds ff ruiken, hahahaha

Jorina, ik doe inderdaad al weer aardig wat maar voel me ook echt super goed! 's Avonds ben ik dan wel vaak gesloopt hoor, maar van binnen zitten word ik ook niet vrolijk. Dus dan af en toe maar lekker de hort op en 's avonds wat vroeger m'n bed in.

Eerste hele doorslaapnachtje gehad! De kleine meid kwam om 22.45u en daarna pas om 6.30u, hoe relaxed is dat ;)

Mila
6 April 2011, 11:39
jjj, oh heerlijk zeg dat je zo'n goede nacht hebt gehad.
Hoe bevalt het om nu 2 kleine kids te hebben? Hoe reageert je kleine jongen op zijn zusje?

Prinses88
6 April 2011, 11:56
Jmylove, oh wat heerlijk dat de kleine meid je lekker laat slapen!! Heerlijk van genieten.. Veel plezier voor als je naar de ikea gaat!

Vruchtje, leuk even naar je moeder! Kan ik ook altijd van genieten, zijn we weer even kind haha..

Nien, dus je bent erg druk.. Wat zei je vriend toen je over de ha begon? Is het duidelijk wanneer jullie de stap naar de ha gaan zetten.. Eerst nog maar even je ei spotten en proberen en dan kun je altijd nog gaan natuurlijk!

Ohhhhh zwitsal, lekker!!! :D Kan niet wachten om die flesjes straks te kopen hahaha.. Heb het ook wel voor mij haar gehad, werd zo lekker zacht ervan..

J_mylove
6 April 2011, 11:57
Mila, ik vind het echt helemaal geweldig, 2 van die kleintjes! Ze reageren ook echt op elkaar. J. komt iedere keer kijken als ik bezig ben met de kleine meid, hij kijkt bij het in bad doen, als ze huilt gaat hij naar haar toe.... helemaal leuk om te zien.
J. heeft even gehad dat hij uit haar flesje wilde drinken, haar speentje wilde, in haar wiegje wilde slapen... allemaal een beetje toegelaten en nu is de 'lol' er voor hem vanaf en vind hij alles normaal. Verder goed opletten dat hij ook zijn ťťn op ťťn aandacht krijgt, zodat hij niet jaloers hoeft te worden. Maar 't gaat hier allemaal super!!

Mila
6 April 2011, 12:02
super zeg dat J. het zo goed doet.. leuk om te zien dan zeker!