PDA

View Full Version : Uitgerekend april 2011 Deel 3

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12]

Pixxie
10 December 2010, 10:34
Snow, ga dat indd vandaag regelen. Maar kreeg net te horen dat ze het formulier nog steeds niet heeft kunnen vinden.. Het lijkt erop dat alleen mn daadwerkelijk gewerkte uren zijn uitbetaald en de uren dat ik ziek was gewoon zijn ''vergeten''. Mn baas vind dat hij dit niet hoeft te betalen namelijk..

Snow
10 December 2010, 10:35
pff Pixxie. daar wordt je toch moedeloos van .. :(

vlinder82
10 December 2010, 10:45
@1981 veel plezier vandaag met de pretecho, leuk zeg :)!! En goed als je dan minder gaat werken, hoop dat je je dan wat beter zal gaan voelen..

@daantje wat ontzettend vervelend hoe je je voelt en hoe je alles ervaart! Ja, je hoofd en gevoel gaan helaas niet altijd samen.. Misschien is het dan idd goed om na te denken wat je nu wil, als het niet gaat dan gaat het niet, je moet er zelf niet aan onderdoor gaan! Jij en kindje staan nu op nummer n, wel fijn dat je vriend zo lief vor je is.. Sterkte meis, lijkt me veen niet gemakkelijk!

@snow lekker shoopen is dat dan he, via mp :) koopje!!

@pixxie dat meen je toch niet dat je baas die ueren die je ziek was niet uit heeft betaald *zucht* jeetje, je zou nog eens gek worden van die man@!!

Hier moe, alweer wat huishoudelijke dingetjes gedaan want krijg staks visite en ik wist niet precies hoelaat ze kwamen dus was optijd uit bed!
Dit weekend gezellig de kerstsfeer in huis halen, jkertsboom opzetten. vind het zoo gezellig!

Mijntje
10 December 2010, 10:48
Daantje; zit het even tegen meis? Valt ook niet mee allemaal, helemaal niet als je zulke hoge eisen aan jezelf stelt.

Misschien wijze raad voor je; mijn vk zei afgelopen maandag dat je beter nu iets kan gaan afbouwen (1 dag in de week alvast een invaljuf ofzo?) ipv maar doorgaan en doorgaan. Het resultaat is volgens de vk dat veel vrouwen dan opeens de stekker eruit trekken. Dan stop je inderdaad over 4 weken helemaal. Je kunt het nu nog rustig afbouwen en toch van de kindjes genieten. Je zult zien als er een felxibel afbouwplan voor je wordt gemaakt je je ook minder druk maakt. Hoe minder je op je werk bent, hoe minder je ook in contact bent met de ouders..

1981; goede beslissing van je! Vaak geeft het alleen al in je kop rust als je zo'n besluit hebt genomen. Ik heb ook met mijn manager afgesproken dat ik 3 wekelijkse meetingen niet meer hoef bij te wonen, hierdoor heb ik de mogelijkheid om af en toe een uurtje eerder naar huis te gaan als ik het zwaar vind. En mijn opvloger wordt sneller ingezet zodat ik het wat sneller kan afbouwen. Ik ga het ook echt niet volhouden 100% tot het einde.

Heb je verder trouwens nog aan je omgeving HA/VK laten weten dat je je af en toe zo rot voelt? Het is goed om iedereen te laten weten dat je af en toe met dat soort gevoelens speelt. Ook de kraamzorg inlichten, na de bevalling kan het namelijk nog weleens heftiger voelen ;).

Ik heb deze week weer zo'n week dat ik het gevoel heb alsof mijn keel wordt dichtgeknepen en mij afvraag waarom ik er in godsnaam weer aan begonnen ben en dat ik het eigenlijk niet wil. Diep in mijn hartje weet ik dat ik het wel wil, want anders hadden we er niet weer voor gekozen uiteraard, maar als je door de hormonen zulke dingen voelt is dat knap verwarrend!

Liefdevol; jeetje, het kan natuurlijk zo zijn dat ze er wel 1 vinden. De collega waar ik een tijd terug over vertelde had ook een poliep op zijn darm. Die hebben ze laatst weggehaald en hij kreeg het goede nieuws dat hij geen chemo hoeft, er was verder niks meer aanwezig. Wel een zware operatie gehad, maar nu schoon! Ik hoop dat het voor jullie nog meer meevalt!!

Pixxie; probeer rustig aan te doen! Stofzuigen is echt funest voor je bekken en rug!! Als manlief dat nou even van je overneemt?

Pixxie
10 December 2010, 11:08
Mijn baas doet niet de administratie, zn vrouw kloot dr een beetje mee aan en hij heeft zn zoveelste nieuwe accountant. Ik smste zn vrouw of ze een bepaald formulier wat ik moet invullen eindelijk gevonden had, nee dat had ze niet, en volgens haar had de accountant me wel genoeg uitbetaald. Tsja, dat de helft van mn salaris ontbreekt is blijkbaar bijzaak. Aaargh! Ik kom gewoon geen steek verder, echt duidelijke antwoorden en hulp van de NAV (UWV) krijg ik ook niet, stelletje onkundige lui daar. Vriendlief wacht ook al 2-3 maanden op zn salaris wat hun moeten uitbetalen toen hij 40% was ziekgemeld. (Kreeg nu net telefoon dat ze het formulier eindelijk gevonden heeft)

Mijntje, he wat balen dat je niet lekker in je vel zit deze week. Knuf voor jou! Dit weekend is je man gewoon thuis toch? Hopelijk kan je dan weer een beetje op adem kopen, het is ook niet niks zo. Stofzuigen wil opzich nog wel, maar dweilen is nu echt zijn pakkie an, dan ga ik door de grond.

Vlinder, veel plezier met de kerstversiering e.d.! Ik ben al een beetje begonnen, maar ga het zondag helemaal af maken, dan komt de boom er ook in.

1981, veel plezier met de echo vandaag!

annie84
10 December 2010, 11:49
hallo dames

de 20wkn was goed!! alles erop en eraan. helemaal gezond voor zover ze het nu konden zien
maar wat een chagerijnig wijf zeg.. sorry hoor... maar wij waren daar netjes op tijd ( dachten we ) want op onze kaart , agenda en telefoon stond 09.00uur zegt ze heel chagerijnig dat ze ons half 9 al had verwacht...
ze heeft het onderzoek dan ook echt snel afgehandeld. legde niks duidelijk uit. dus was binnen kwartiertje klaar...
maar goed het is nog steeds een jongen haha en helemaal gezond dus dat is het belangrijkte

maar zal ik het toch nog even bij de verloskundige melden dat ze het zo afhandelde? nu hebben we gelukkig een echo tussendoor gehad ( omdat ze het hartje niet konden vinden ) en 2 weken geleden een pretecho maar ik kan me voorstellen dat als mensen met 12 weken de laatste echo hebben gehad het dan wel fijn is als er de tijd voor wordt genomen

1981 succes met de echo vandaag!

groetjes

annemarie

Snow
10 December 2010, 11:54
annemarie; ik zou dat wel even melden. is gewoon belachelijkijk; 20 weken echo in 15 minuten. bij ons duurde hij 50 minuten. fijn dat alles goed is en fieuw; nog steeds een jongen :D

pixxie; ooh ze heeft het gevonden, valt al weer mee ..

mijntje; hmm dus gaat ook niet zo lekker met jou .. knuf!

Dreampje
10 December 2010, 11:56
Nou Annie, dat vind ik eigenlijk ronduit schandalig te noemen, wat als ze nu iets niet heeft kunnen vinden, bij ons lag het kindje zo apart dat ze tot vier keer toe opnieuw ging zoeken naar de kleine hersenen voor het openruggetje checken.... Zeker omdat dit duidelijk niet jouw fout is geweest...

Wij hadden vorige week ook een afspraak, en die had ik juist na de lunch gepland zodat we op tijd aan de beurt zouden zijn zodat manlief (die werkt wisseldiensten, en moest om half drie de deur weer uit) op tijd naar zijn werk kon. Liep het dus uit, heb er wat van gezegd, ze bood haar excuses aan en heeft juist alle tijd voor ons genomen ondanks de uitloop van tijd...ze wilde gewoon alles goed gecheckt hebben, en dat zei ze dan ook, dat ze door zou gaan tot ze zeker wist dat ze het goed te zien had gekregen...en dat vond ik wel netjes....

hve
10 December 2010, 13:07
Net terug van shoppen in New castle. Bij ijmuiden zei me schoonma waar we naar toe gingen. erg gaaf! alleen de heen reis was minder windkracht 8 gehad. veel overgegeven die nacht en wat een herrie met dat geklots van dat water.
Gister lekker gewinkeld met zeebenen. de terug reis ging goed. heerlijk geslapen.
nu nog beetje zeebenen. was een hele belevenis maar ga voortaan liever met de auto of vliegtuig weg

vlinder82
10 December 2010, 14:00
@mijntje wat vervelend zeg dat je je zo voelt.. Ik hoop dat je er met iemand over kan praten en hier natuurlijk lekker je verhaal vertellen!! Sterkte meis...

@pixxie wat en gezeik dan met het uitbetalen daar als je ziek bent, belachelijk dat je daar zlang op moet wachten!

@annie allereerst fijn dat de echo helemaal goed was maar wat belachelijk dat ze zo deed dan, zou ik ook melding van maken bij de vk want dat is niet netjes!! Je kan er juist heel onzeker van worden op dat moment! Bij ons vertelde ze alles en het duurde langer dan een half uur..

@hve erg lief dat uitstapje met je schoonmoeder alleen ik ken het een bootreis, ik kan daar ok totaal niet tegen! Dan volgende keer maar een uittapje met auto of vliegtuig.. Nog wel leuke dingen gescoord??

Hier net bezoek gehad, weer helemaal verwend met kleertjes voor onze uk :) erg leuk!! Oh, ik moet zeggen dat het mij nu niet snel genoeg kan gaan, heb zo'n behoefte om alles helemaal klaar te maken en te wassen enzo maar jhoud me nog even in anders kan ik later nog een keer! Hebben meer van jullie dit :)??

hve
10 December 2010, 16:56
Vlinder@ ik heb een leuk jasje voor de baby rose met knorretje.Zo lief!
En kerstkaarten, puzzel voor rachel,puzzel voor baby(houten). Voor mezelf ketting en armband en nog een aantal kadootjes. kleren shoppen ging nu niet. dat maar van de zomer!

vwz
10 December 2010, 17:34
anni jeetje wat raar zou het zeker melden

vklinder leuk he al die kadotjes vind het ook geweldig! Hoeveel pakjes ana kleding of rompertjes hebben jullie, ps bedankt voor de maten!!

pixxie ik zou er gek van worde dat kan toch niet?

Mijntje hoe bedoel je je keel dichtgeknepen. Lichamelijk of geestelijk en waarvoor heb ik iets gemist?

Pixxie
10 December 2010, 18:14
Nou.. Ik heb mn urenlijst en loonstrookje gekregen, ze zijn (schrik niet) 31 uren vergeten uit te betalen! Das toch te ziek voor woorden? Maandag word het geregeld en dan mag ik voor ze hopen dat het volgende week alsnog word uitbetaald.

Vanavond lekker pannenkoeken gegeten, kan er gewoon van genieten hoe Liam er dan in zit te smullen :D

Dreampje
10 December 2010, 20:06
Nou Pixxie, dat is nogal niet niks, das voor jou meer als de helft volgens mij....Daar mogen ze wel snel mee over de brug komen...

Oee lekker pannekoeken, kennen ze dat van origine daar ook? Of is dat weer iets echt NL's??

Pixxie
10 December 2010, 20:14
Dreampje, jaa pannenkoeken eten ze hier ook wel, maar dan eigenlijk alleen met blauwebessenjam. Wij eten ze gewoon met stroop, poedersuiker etc. Vandaag weer eens spekpannekoeken voor vriendlief gemaakt. Het is inderdaad meer dan de helft van mijn uren. Na elke werkdag moeten we ze invullen op een tabel. We krijgen namelijk toeslag voor uren gewerkt na 21:00, 24:00, 1:00 uur en in het weekend na 14:00 uur. Ze heeft me dus alleen de toeslagen uitbetaald en niet mn gewone uurloon. Echt zo dom!

Dreampje
10 December 2010, 20:46
Auch, das best wel een l*llig foutje dan...

ok, nou ja, lang leve de stroop en poedersuiker!!!

manu
10 December 2010, 21:17
Mmm, spekpannekoeken, krijg er gelijk zin in! Toch weer een keertje maken.

daantje
11 December 2010, 09:21
Dames, dank voor de lieve woorden. Gister wel weer een pima dagje gehad met de kids. Was gezellig en ze waren heel lief. De een na de ander geeft kusjes op m'n buik, zegt de baby gedag, vraagt hoe groot ze nu is of neemt een tekening voor haar mee. Gister kreeg ze haar eerste kerstkaart, haha. Hij was niet voor mij, maar echt voor de baby :-) Schatjes zijn het!

@Mijntje: Bij jou gaat het dus ook niet zo lekker nu. Flink k*t. Goede tip dat afbouwen. M'n directrice belt maandag met de arbo om een afspraak te maken om te gaan kijken hoe we het allemaal gaan doen. Misschien ga ik wel naar 2 dagen werken oid. Halve dagen gaat erg lastig in het onderwijs. Lukt het bij om langzaam aan wat over te dragen? Lijkt me zo lastig.
@pixxie: pannenkoeken!!! Hmm, ben ik dol op. Manlief niet, maar ik kan er geen genoeg van krijgen. Pannenkoeken met kaas, met stroop, met suiker. Ow, veel te lekker! Manlief gaat zo de hele dag naar de squahs voor clubkampioenschappen, dus wie weet verwen ik mezelf straks wel met een pannenkoek :-) Stom gedoe op je werk zeg. Hadden zeker gehoopt dat je het niet zou merken ofzo...
@Vlinder: rare echodame. Wij zijn ook een minuut of 40/45 binnen geweest. Toen we al klaar stonden om te vertrekken moest ik weer even gaan liggen want ze dacht dat ze wat vergeten was. Prima! Hoe heeft ze bij jullie alles in 15 min kunnen bekijken? Heb je ook een brief meegekregen waar alle info voor je vk op staat?

Ik had nog veel meer in m'n hoofd om op te reageren, maar ben het weer vergeten. Excuzes voor de dames die ik vergeten ben!

Snow
11 December 2010, 17:02
hve; wauw, New Castle, gaaf! jammer dat je zo ziek was door de boot :(.

vlinder; ik heb dat soms ook, dat ik enorm zin heb om alles klaar te maken .. let maar op; met 35 weken krijg je dat nog veel erger :D

vwz: alsjeblieft voor de maten. ik heb 10 truitjes [4 wit] , 4 vestjes (2 voor binnen, 2 voor buiten als jasje) en 8 broekjes. [ 3 echte jongens broekjes, rest nog van Femke; wit]

daantje: fijn dat het gisteren gezellig was met de kids. welke groep heb je eigenlijk? ik dacht 5 ?

Snow
11 December 2010, 17:04
pixxie; haha dus je uurloon niet betaald, maar de toeslagen wel.. stelletje oelewappers! hoe waren de pannenkoeken?

Hier; vandaag werd er een enorme kerstboom op ons plein neergezet. die wordt speciaal gekocht, versierd met lampen, slingers en kerstballen.. (met een hoogwerker, hij is namelijk ongeveer 20 meter hoog)
hapje en drankje erbij.. en ik heb pannenkoeken gebakken met 2 anderen. was gezellig!

net even naar de stad geweest; sjaal voor F gekocht en een lekkere oliebol!

fijne avond allemaal

daantje
11 December 2010, 17:21
Snow: hmm oliebollen! Heerlijk dat het daar weer tijd voor is! Ik heb groep 2, 3, 4. Lekker van alles wat, haha.
Bij ons is er ook een kerstboom voor neergezet. Buurman was in een lollige bui en heeft er een versierd en al op het grasveld voor ons rijtje neergezet. Er zitten nog lampjes in ook! Ziet er gezellig uit hoor. Keek gisteravond wel even raar op toen ik thuis kwam. Toen was ie nog niet versierd en het was donker. Ik dacht echt even dat ik verkeerd zag. Manlief had dat gelukkig ook, haha.

Heb nog een leuke site gevonden voor inspiratie voor kamertjes:
http://www.babybytes.nl/babykamers

Ik heb er wat leuke dingen afgehaald en plaatjes van opgeslagen :-) Ik ga denk ik op de rood met stippen en streepjes toer :-D Zo schattig!

Snow
11 December 2010, 18:39
daantje; leuk van de buurman :D 2,3,4? tegelijk? lijkt me weleens lastig qua differentiatie of niet? en poef; alle toetsen etc van de cito .. allemaal anders. respect!
leuk; rood met stippen en streepjes

Lehh
11 December 2010, 19:40
Heeey meiden ik lees nog wel de hele tijd mee hoor maar ben niet zo heel erg reageerderig zeg maar hihi maar tis weer ff tijd dak wat van me laat horen! Jullie kletsen lekker door he hihi! We gaan alweer richting topic deel 4! Hier gaat t goed, vollop aan t genieten van mijn zwangerschap en de kleine druktemaker in mijn buik! Ik vind het zo leuk dat het een meisje is! Vandaag lekker met een vriendin wezen shoppen en voor t eerst weer lekker dingen voor mezelf gekocht ipv alleen voor de baby! Heb een lekker warm vest, een bolero (babyroze) zie je me buik goed, een shirtje, nog een leuk positieshirtje voor maar 7 euro bij de H&M en een lijstje voor de echofoto gekocht! Wat kan je toch gelukkig worden van shoppen!

En ik werd ook nog gebeld door Lingerie voor 2. Had me daar een tijdje trug voor aangemeld, ze zochten zwangere modellen en dan kon je een verwendag winnen. Ik was het eigenlijk al vergeten, maar werd gebeld door iemand van hen en ze vertelde mij dat ik tussen de geselecteerde vrouwen zat en vroeg mij of ik volgende week kon komen voor een lunch! Whoeeeeieieie spannenddd!!!! K ga me extra goed verzorgen deze week zodat ik er dan toppie uitzie! Al word ik niet gekozen, toch leuk een gratis lunch met andere zwangere vrouwen toch?

Nou helemaal happy dus, mijn dag kan niet meer stuk! Fijn weekend allemaal nog!

hve
12 December 2010, 08:24
Lehh@ wat gaaf! leuk hoor geniet ervan. en toch hoop ik dat je wel uitgekozen wordt hoor!

Liefdevol@ ik kreeg het shoppen van me schoonma nog voor me verjaardag.Dus manlief mocht niet mee. die heeft lekker aangetut met rachel.

Snow
12 December 2010, 09:01
ik vertelde 2 weken geleden toch dat er op zaterdagavond hier een jongen was overleden ( en 5 gewond) .. ?

gisterenavond weer een ongeluk. 2 minuten verderop.. een taxi busje in botsing met een personen auto. in de taxi zaten allemaal jongeren (van het uitgaan) .. 1 jongeren overleden, 6 (zwaar) gewond..

Mijntje
12 December 2010, 09:49
He getsie snow, erg he als het jongeren betreft. Hoop geen bekenden voor je.

Wat leuk Lehh, wel zeggen he als je ergens in komt te staan. Ik had me bij Milan voor zoiets opgegeven en wat toen ook geselecteerd, ben er met een smoes onderuit gekomen haha, ik durfde toch niet. Held op sokken hier...

Vwz; met keel dichtgeknepen bedoel ik dat het mij allemaal heel erg benauwd. Ik ben door invloed van de hormonen altijd een beetje labiel :D. Gister werd ik 30 en ik heb eerst heel zielig in mijn eentje zitten huilen, voel me ff zo rot. Trok het allemaal niet meer.

Ik moet denk ik toch gaan toegeven dat het allemaal te zwaar is, lichamelijk, maar ook psychisch. Alles bij elkaar begint zijn tol te eisen merk ik. Manlief deze week voor het laatst weg, hopen dat het daarna wat opklaart hier.

Uiteindelijk wel een leuke verjaardag gehad. Ik heb gebowld met mijn zussen, aanhang en ouders en beste vriendin. Mijn lievelingsvermaak! Heel gezellig gehad, daarna lekker de kerstboom mooigemaakt. WAT IS HIJ WEER GROOT!!! Wij vergissen ons er ieder jaar weer in haha.. Nu moet de poef van de bank af, anders past het allemaal niet haha.

Daantje; goed dat er naar gekeken wordt door je directrice. Ik moet even kijken hoe het bij mij gaat. Ik geef duidelijk aan wat ik nodig denk te hebben en mocht het toch niet mogelijk zijn dan loopt mijn werkgever de kans dat ik er in 1x de stekker uittrek. Maar tot nu toe gaat het wel. Buiten dat het werk is, is het voor mij ook een grooot stuk voldoening in de week. Ik weet niet of ik er gekukkig van wordt om helemaal te stoppen.

vlinder82
12 December 2010, 12:06
@pixxie 31 uren niet uitbetaald?! Dat zijn er best veel, hopen dat je het alsnog snel krijgt!

@snow mooi zo'n grote jkertsboom op het plein en gezellig pannekoeken gegeten, klinkt heel leuk :)

@lehh oh wat spannend zeg!! Ben benieuwd of je uitgekozen wordt ach, en anders een leuke lunch met zn allen; altijd leuk :)

@mijntje wel goed op jezelf letten he; het zwnger zijn is ook niet niks, dat merk ik nu ok wel!! Fijn dat je het gisteravnd wel leuk hebt gehad met bowlen!

zon84
12 December 2010, 12:13
Ben er weer eens achter dat ik geen geheimen kan bewaren....
Heb me gisterenavond bij vrienden van ons versproken.
Ik zei op een gegeven moment "zij" en vervolgens viel ik helemaal stil en werd ik knalrood...
Dus.... baaaaal ik ontzettend. Helemaal niet erg dat ze het weten want het zijn goede vrienden en weet zeker dat ze hun mond houden maar ben gewoon boos op mezelf dat ik me nu al verklets.. en moet nog zooooooo lang!!!!

Dreampje
12 December 2010, 12:37
Lastig is dat he Zon, ik heb dat ook hoor, ik zeg het geslacht alleen, tegen mijn man en ouders, maar je moet toch altijd opletten dat er niemand in de buurt is die dat dan weer horen kan....

Spring
12 December 2010, 12:39
Hoi meiden! Ben ik weer even. Echt te druk om jullie bij te kunnen houden, maar heb zoveel mogelijk bij gelezen, dus eerst even reageren:

Pixxie: leuk, vliegtickets geboekt :-D Wat spannend met je moeder, heel veel sterkte. Het lijkt mij ook heel moeilijk om op zo’n moment zoveel afstand tussen jullie te hebben.. Hoe is het nu met haar?
Als je buik naar voren groeit, maakt het volgens mij niet uit dat je baarmoeder niet veel hoger komt: ze meten de cm vanaf je schaambeen/begin baarmoeder tot de bovenkant en dat plus 2 is ong de weken dacht ik.
Irritant dat gedoe met je salaris :-( Gelukkig wordt het snel gecorrigeerd. Wat een muts.
Mijn kerstplannen: veel familiebezoek, lekker eten, cadeautjes geven en krijgen.. Helemaal zin in!

Liefdevol: vervelend dat je je zo slecht blijft voelen. Wel heel goed van je om hulp te zoeken. Wat naar van je vriend, hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid en valt het mee. Die onzekerheid is vast killing… Sterkte.

Swase: hopelijk geen hoofdpijn meer nu en niet meer ziek? Ik voel ons meisje ook soms recht onder mijn navel, grappig gevoel h? :-D Inderdaad logisch dat je gaat merken dat je zwanger bent, maar toch is het een vreemd gevoel dat je lichaam ineens minder aankan vind ik. Lekker je rust nemen, ook op je werk, als je dat nodig hebt. Daar heeft hij vast begrip voor, zeker als jullie al 11 jaar samenwerken (wauw!) Bloedarmoede zou kunnen, komt rond deze tijd veel voor. Peilvruchten, noten en andere ijzerrijke voeding eten helpt dan! Leuk dat jullie bijna de sleutel krijgen, wel nog veel werk voor de boeg zo te lezen.

Ampie: vervelend dat X zo vaak overgeeft. Hopelijk is er niks mis. Lees daarna dat het een parasiet is, is dat goed te behandelen? Die longetje lijken me ook zwaar zeg. Hopelijk is dat ook te behandelen.
Hoe is het nu met je buik en de pijnen? En het bloedstolsel?
Veel plezier in Tenerife, gaaf zeg!

Snow: kan het zijn dat je baarmoeder zoveel hoger ligt omdat het een tweede zwangerschap is? Gelukkig kan het in elk geval geen kwaad. Vraag me wel af welke kant je dan de komende 16 weken opgroeit ;-) Ik ga denk ik als eerste een cake maken als ik bevallen ben en van het beslag snoepen :-D Heftig, weer zo'n zwaar ongeluk :-(

Dreampje: he jakkes, wat naar zo’n droom :-( Ik was inderdaad even terug, maar heb soms echt te weinig tijd. Komende week weer heel druk en dan vier dagen werken en daarna 1,5 week vrij dus dan heb ik gelukkig weer meer tijd om alles bij te houden, want ik mis jullie wel! ;-)

Mijntje: grappig dat bij jou de baby ook vaak naar onderen trapt: bij mij ook. Vaak echt op mijn blaas of gewoon omlaag/richting organen ofzo. Heel vreemd gevoel, niet echt fijn inderdaad. Pff, drukke tijden voor jou. Hopelijk kan je snel wat taken afschuiven. Denk om jezelf meis.

Daantje: leuk dat jullie meisje zo goed luistert :-D Hopelijk snel van je blaasontsteking af.

Vlinder: leuk, weer tante worden. Gezellig, samen zwanger. Ik heb ook super veel zin om haar vast te houden en te knuffelen. Gelukkig gaat de tijd best snel. Nu wassen heeft vast nog niet veel zin inderdaad, nog even geduld met je nesteldrang ;-)

Vwz: vervelend die bloedingen, maar gelukkig niks ernstigs.

1981: slim om vast minder te gaan werken, hopelijk geeft het je rust en voel je je snel weer wat beter.

Zon: irritant dat je je versproken hebt, is ook wel heel moeilijk voor je te houden. Ik heb al een paar keer bijna de naam gezegd... OEPS! Gelukkig nog niet gebeurd, zou ik ook echt van balen.

Annie: gefeliciteerd met de goede echo! Ik zou er zeker wat van zeggen, zo was het wel echt een haastklus, moet niet kunnen!

Mirre: hoe gaat het met jou? Ook weinig tijd? Misschien heb je wel tijd om af en toe te laten weten hoe het met je gaat, zonder dat je meteen alles hoeft terug te lezen en reageren, want dat kost natuurlijk veel meer energie en tijd... Hopelijk gaat alles goed met je.

Zie dat de meisjes inmiddels een voorsprong hebben genomen qua aantallen. Iedereen gefeliciteerd die nu weet of de wolk roze of blauw is ;-)

Hier alles prima. Druk dus, maar voel me heel goed. Soms wat moe en ook af en toe wat duizelig, maar op tijd naar bed en wat extra eten helpt goed. Ons meisje schopt nu elke dag verschillende keren voelbaar en ook steeds harder, echt heel gezellig :-D Gisteren schopte ze ook tegen mijn vriends wang toen hij wilde luisteren op mijn buik, hij vond het helemaal geweldig, haha :-D Vanmiddag de kerstboom halen en dan versieren, heb ik super veel zin in. Komende week dus een drukke week weer op het werk en a.s. donderdag de eerste zwangerschapsgym. Ben echt heel benieuwd, hopelijk zijn er leuke vrouwen bij en hopelijk ook wat jongere meiden. Over iets minder dan twee weken fijn 1,5 week vrij, daar heb ik ook super veel zin in. Nu druk bezig met het stucen van de kamer en dat wordt volgende week waarschijnlijk afgemaakt en dan in onze vakantie gezellig schilderen en daarna met de meubels aan de slag. Allemaal leuke vooruitzichten dus.
Pas allemaal goed op jullie zelf en hopelijk heb ik snel weer meer tijd om hier te zijn...

Pixxie
12 December 2010, 13:15
Snow, klinkt erg gezellig zo samen buiten met de boom bezig en pannenkoeken bakken!

Zon, haha wat balen meid! Mja, kan gebeuren joh! Is ook de reden waarom wij het geeneens proberen om het voor ons zelf te houden, ik kan dat echt niet.

Mijntje, dikke knuf voor jou meid! Ga je je verjaardag verder helemaal niet vieren dan?

Gisteren een leuke avond gehad. De heenreis met de boot was wel pittig, maar werd gelukkig niet ziek. Noors kerstvoer zal ik nooit gek op worden, maar ze hadden gelukkig ook wat salade e.d. en vooral heerlijke desserts haha! Om half 1 waren we weer terug en toen was Liam ook wakker geworden, dus die opgehaald, thuis in zn bedje gelegd en niet weer eerder gehoord dan 10 uur vanochtend, heerlijk!

Vandaag weer wat familiefrustraties... Vriendlief belde zn moeder op of ze hem ff een lift kon geven naar het dorp zodat hij onze auto kon ophalen, maar ze had het weer eens te druk in het huis van dr vriend. Vervolgend vroeg hij of ze misschien wist hoe het met onze babyspullen staat die zn zusje vorige week al zou terugbrengen, maar kreeg daar ook een antwoord op dat we dat zelf moeten vragen. Jaa duhh, maar die muts reageert niet op mailtjes en smsjes en de telefoon neemt ze niet op als we bellen! Bleghh

daantje
12 December 2010, 17:05
@Snow: Ja, ik heb 2, 3, 4 tegelijk. Ze zitten kwa leeftijd ingedeeld (dus 5 tm 9 jarigen nu), maar het niveau loopt diverser uiteen. Ik heb bv kids die rekenen op begin 3, maar ook halverwege 6…. Daarnaast geven we Engels, Spaans (de laatste gelukkig een vakleerkracht!), ict, filosofie, kookles e.d. Ik geef les op een school voor hoogbegaafde kids, vandaar. Is best zwaar en kost veel voorbereiding. Maar die ouders…. Pfff die spannen de kroon!
He gats, weer een ongeluk! Wat naar!
@Mijntje: Leuk dat je bent wezen bowlen! Ik moet altijd wel erg lachen en die ballen zijn zo zwaar. Bowlen op de Wii gaat veel gemakkelijker ;-)
Ik denk dat ik minder dagen ga werken. Dit weekend weer veel last gehad van harde buiken en dat zet me toch wel aan het denken dat het zo gewoon niet kan. Thuis zitten vind ik eigenlijk niet echt wat moet ik je zeggen, dus de hele week thuis gaat hem echt niet worden hoor!
@Zon: Oelwapper! ;-) Tja.. ik ken mezelf, dat kan ik ook niet, daarom hebben wij het ook meteen verteld. Ik denk dat als je had doorgekletst niemand het had gehoord. En anders had je daarna gewoon er weer een paar keer hij doorheen geroepen.
@Lin: heerlijk he dat je vriend haar nu ook kan voelen J
@Pixxie: he vervelend gedoe met je schoonfam! Hoop dat je snel je spulletjes weer hebt.

Morgen weer werken. Bah, geen zin, maar ook wel weer gezellig met de kids. Beetje dubbel dus. Dit weekend echt lekker gedaan waar ik zin in had. Gisteravond lekker uiteten geweest. We wilden nog wat gaan drinken daarna, maar kreeg harde buiken, dus zijn we maar in de trein naar huis gestapt. Vandaag ook elke keer harde buiken en krampen. Vervelend. Ben maar wat heen en weer gaan lopen en heb de boom neergezet voor wat afleiding. Ook een lekker soepje gemaakt en wat bij de buurvrouw gebracht die zo dol is op soep J
Ik zit al heel de dag ongeduldig te wachten tot m’n moeder eens reageert op de mail of dat ze de telefoon opneemt. Ik heb haar wat dingetjes gestuurd en wil vragen of zij dat kan maken voor op de babykamer. Hele leuke kussentjes en dingetjes voor op de lakentjes. Ben benieuwd.

daantje
12 December 2010, 17:07
Vandaag trouwens ook gehoord dat in het huis wat al een tijdje leeg staat hier in de straat mensen komen wonen die ook in april een kleintje verwachten :-) Helemaal leuk! De vierde 2011 baby al hier in de straat! In 2010 zijn er ook al 7 geboren. Vruchtbaar straatje he?

MissBlond
12 December 2010, 18:59
Hoi!!

Jaja, het is echt zo, maar ik ben weer even op de site!

Zag net trouwens ergens een lijstje met wie welk geslacht gaat krijgen..
Ik heb inmiddels anderhalve week geleden ook de 20 weken echo gehad, alles was goed!!!!!!!!
Hoofdje en buik waren iets bovengemiddeld. Weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn.
Rest allemaal gemiddeld.

Maar, wij hebben in ieder geval aangegeven dat we niet willen weten wat het gaat worden, dus de gele kleur in de lijst staat zo goed! Haha.

Ook las ik van een aantal van jullie hoeveel jullie zijn aangekomen in de afgelopen weken.

Bij mij is het waarschijnlijk zo rond de 5 kilo. Erg netjes vind ik zelf, ben bijna 25 weken.
De weegschaal van de verloskudige gaf ineens (nadat iemand dat ding weer even had gecontroleerd) bij iedereen 3 kilo meer aan.
Dat zou betekenen dat ik nu 7.5 kilo ben aangekomen.
Van de verloskundige moet ik die 3 kilo er dus afhalen, omdat dat volgens haar niet klopt.
Ik vind het prima!

Ook voel ik het goed bewegen. Soms zelfs al tegen mijn ribben aan. Hebben jullie dat ook??
De afgelopen weken heeft het trouwens ook een groeispurt gemaakt.... Ow jee, zal het dan een 8 ponder gaan worden??
Manlief is behoorlijk groot, dus ik vrees met grote vreze, haha.

Ik zal proberen weer regelmatig even mee te kleppen!

Enne, ik ben nog steeds de eerste als uitgerekende datum geloof ik? 1-04??
Ach, we zien wel...

xx

vwz
12 December 2010, 19:59
mijntje wat rot voor je. Gelukkig heb je genoeg vrienden die er een leuke dga van hebben gemaakt voor je toch. Alsnog van harte gefeliciteerd. Weet je je moet er gewoon even doorheen, die extra druk op je lichaam, je ventje weg, het 30ers dilemma ha ha komt goed. Gewoon hier even uit brullen hoor als je dat nodig hebt. knuffel

liefdevol
12 December 2010, 20:12
heyy meiden, zijn er meer die last hebben van vocht vasthouden? ik heb dit nog nooit gehad voor deze zwangerschap maar toen wij op sicilie waren had ik al dikke enkels, warmte ws! nu heb ik erge zere voeten en ja hoor, allemaal vocht. kon mijn laarzen niet aankrijgen, dat wordt nog wat dan......heeft iemand ervaring en tips? behalve voeten omhoog, koud/warme baden, zoutloos (bah!)

ik zal zo even terug lezen maar weet niet of ik eraan toe kom te reageren hoor.....iig een knuf voor iedereen en hoop dat het iedereen goed gaat

Pixxie
12 December 2010, 20:40
Liefdevol, ik heb geen ervaring met vocht vasthouden. Misschien volgende week even de vk bellen als het zo erg blijft? Lijkt me wel onwijs vervelend!

MissBlond, ik heb ons meisje ook al vrij hoog gevoeld, dus denk dat het op een 1 of andere manier wel mogelijk is.

Zo, de kerstboom staat. Jemig, was helemaal kapot daarna. Maar we hebben weer een mooi boompie :D

liefdevol
12 December 2010, 20:51
ja eerst maar ff afwachten maar mag niet hopen dat dit zo blijft hoor. had het al wel in benen en enkels maar die voeten pffffftttt, kan moeilijk op slippers gaan lopen hahahaha. als het te lang duurt bel ik idd vk wel ff

liefdevol
12 December 2010, 20:52
wij hebben de kerstboom ook opgezet vanmiddag, gezellig weer......hoe vindt je kleine mannetje dat?

Pixxie
12 December 2010, 21:05
Die lag te slapen toen ik hem heb opgezet ;) Dus die ziet hem morgenochtend, ben heel benieuwd :D De andere kerstverlichting in huis vind ie helemaal geweldig, dus de boom zal vast in de smaak vallen!

liefdevol
12 December 2010, 21:24
oh spannend dus, ben heel benieuwd. hij ziet er mooi uit hoor zag ik op hyves

sorrie jongens, ik ga niet meer reageren op de afgelopen dagen. tot snel weer. truste voor allemaal en een fijne week maar weer.morgen krijgt mijn oudtste haar nieuwe beugel, een blokjesbeugel. dat blok wat ze had kon ze er tenminste nog uithalen maar ja, deze niet. spannend

Mijntje
13 December 2010, 08:05
Allemaal dank voor de knuffels :)

Liefdevol; wat vervelend dat je nu al zoveel vocht vasthoudt. Ik merk wel dat ik vocht vast hou, dat heb ik hiervoor ook nooit gehad. Nu staan iedere avond mijn sokken afgetekend boven mijn enkels haha.

Mijntje
13 December 2010, 08:12
Owja mijlpaal vandaag snow!!

Onze baby's zijn levensvatbaar (doen ze wel niet veel mee in Nederland, maar officieel is het zo :))

Snow
13 December 2010, 09:03
mijntje; er is toevallig net voor het weekend in het ZH bij mijn schoonzus een baby van 24 weken geboren. pff.. laat die van ons maar even zitten!

daantje: knap hoor, dat je dat kunt; het werken op zo'n school met allerlei verschillende leeftijden en niveaus.

pixxie; wat vindt Liam van de boom met lichtjes?

hier; echt een *** nacht gehad. kleine druk aan het schoppen .. niet kunnen slapen.. sliep ik net; Femke wakker.
zucht.. straks nog maar even op de bank.

Mijntje
13 December 2010, 09:34
Dat is wel lekker aan F haar leeftijd, dan kun je nog het middag slaapje meepakken. Heerlijk!

Pixxie
13 December 2010, 09:35
Goedemorgen!

Nou Liam vind de boom helemaal geweldig. Vriendlief had hem uit bed gehaald en hij stond er gewoon bij te grijnzen. 2 uurtjes later kwam ie erachter dat tegen de ballen aanslaan ook wel een leuk spelletje is, en dat de lampjes heet worden haha.

Snow, balen van je slechte nacht! Straks maar ff bijslapen als F ook slaapt.

Vandaag 22 weken, jeej! :)

Mijntje
13 December 2010, 09:35
Je hebt wel lang verlof... als de baby nu geboren wordt. Maar nee, laat inderdaad maar even zitten!

vlinder82
13 December 2010, 10:05
@zon ja, snapt wel dat je baalt!! Ik moet zeggen dat dat bij ons wel goed gaat gelukkig.. Ach, als zij hun mond houden.. Hopen dat je je dan niet weer verspreekt!

@lin wle om jezelf denken he?! Maar ja, je lichaam geeft vanzelf aan als het niet meer lukt.. Nog even bikkelen voor jou dus en dan lekker 1,5 week vakantie, heerlijk!! En alemaal leuke vooruitzichten voor jou; erg leuk om dan met het kamertje bezig te gaan :) Leuk he; kerstboom opzetten, hij staat hier sinds vrijdag,m vind het helemaal gezellig!! Succes deze week meid, ik hoop dat de zw.gym leuk is en er een paar leuke meiden inzitten!

@pixxie luxe man, dat liam zolang slaapt, heerlijk tot 10 uur!! En bah, weer gezeik met je schoonfam, word je ook gek van!! Wat raar dat je schoonzusje haar tel. niet opneemt en niet op jullie reageerd, erg lullig!!

@daantje goed dat je even om jezlef gedacht hebt en even gedaan waar jij behoefte aan hebt! Heb je ook nodig.. Heel veel succes vandaag, ik hoop voor je dat je het volhoud..

@liefdevol ik heb er ook geen ervaring mee met het vocht vasthouden, vervelend dat je dat nu al hebt!!

@snow vervelend zo'n nacht als je slecht slaapt, hoop dat je z nog even de rust kan vinden om je ogen dicht te doen!!

@mijntje ik dacht dat een bebytje met 26 weken levensvatbaar was maar nu dus al, geeft wel een fijn gevoel moet ik zeggen!!

Sinds vorige week voel ik ons mannetje echt dagelijks wel een paar keer, vooral 's avonds rustig op de bank of in bed!! Ik merk wel dat ik hem het meest voel als ik lekker ontspannen ben.. Vriendlief heeft m vorige week (eindelijk ;)) ook een paar keer gevoeld.. Nu ben ik snotverkouden, nou ja, beter nu dan met de kerstvakantie denk ik dan maar!!

Pixxie
13 December 2010, 10:15
Vlinder, ja Liam is echt een langslaper. Dit was wel extreem trouwens, maar hij sliep zaterdagavond ook pas om half 9 en dan rond half 1 nog een poosje wakker geweest. Vandaag was het 7:15 uur ;) Balen dat je zo verkouden bent zeg, niks aan!

Ik geloof dat ze algemene grens van levensvatbaarheid inderdaad 27 weken is, maar het is ook per ziekenhuis verschillend.

Swase
13 December 2010, 10:32
Heej meiden!

Ik heb het hele weekend verstek laten gaan. Druk gehad en toch nog zieker geworden ook, bah. Vrijdag ging het wel dus met goede moed aan de zaterdag begonnen, behang gescoord voor de babykamer en onze slaapkamer (zo gaaf, allebei 1 wand behangen), gezellig dagje samen met m'n vriend. Maar 's avonds voelde ik me steeds slechter worden en het snot bleef er maar uit lopen.. Toch nog naar een verjaardag gegaan, zit je daar te snotteren. En gisteren ook niet fit, wel uitgeslapen en vol goede moed even naar buiten gegaan maar m'n lichaam was zo moe, was blij dat ik op de bank zat. En nu nogsteeds enorm verkouden, vol hoofd, niet fit, bah. Dus toch nog maar niet gaan werken vandaag. Vannacht ook niet lekker geslapen maar dan vanmorgen nog wel een paar uurtjes extra gepakt. Ik ga zo eens kijken of ik er iets tegen kan vinden want morgen wil ik echt perse weer gaan werken, anders loop ik echt teveel achter. En wil ook een goed hoestdrankje, ik had er een van VSM, nou dat heeft voor geen meter geholpen.

Wat een saai bericht zeg... Heb ons mannetje wel veel gevoeld de afgelopen dagen en m'n vriend ook, dat is dan weer positief! :-)
O ja, heb vrijdag ook nog bloed laten prikken op wellicht bloedarmoede, ben benieuwd.

Jullie zijn gezellig in de kerstsferen zeg, zo leuk! Ik verheug me er al op dat volgend jaar samen met ons ventje te vieren! Wij doen er niks aan dit jaar, zitten hier tussen de verhuisdozen en het nieuwe huis is er straks nog niet klaar voor. We gaan wel leuke dingen doen met kerst: kerstavond diner bij m'n schoonouders, 1e kerst bij mijn moeder en haar vriend en 2e kerst gourmetten bij vrienden. Dus wij schuiven lekker overal aan!

Liefdevol, vervelend dat je al last heb van vocht vasthouden zeg. Hoop voor je dat het wegtrekt anders heb je er wel heel lang last van joh. Vervelend is dat.
Snow, ik zag het gisteren op het nieuws van die jongen, echt verschrikkelijk zeg..
Verder ben ik het even kwijt, sorry meiden..

In elk geval iedereen weer een goede (werk)week toegewenst! Nog maar even en dan is het kerst en hebben velen van ons even lekker vrije dagen dacht ik. Heerlijk he. Kijk ik ook naar uit. En dat ik me beter voel natuurlijk..

Snow
13 December 2010, 10:53
pixxie; haha de kerstballen nog heel? leuk dat hij hem mooi vindt! gefeli met je 22 weken!

vlinder; leuk dat je de kleine man zoveel voelt! en ook dat papa hem heeft voelen schoppen!! succes met je verkoudheid.

swase; he bah, beterschap!

in R'dam redden ze kindjes vanaf 24 weken. In Zwolle vanaf 25 weken en in kleine streekziekenhuizen vanaf 27/28 weken.
(er zullen vast nog meer steden zijn.. Maastricht etc weet ik niet)

vlinder82
13 December 2010, 11:28
@pixxie het is wel lekker dat ie zo af en toe wat langer slaapt, voor jou nu ook wel fijn! Ja verkouden zijn is niks aan, voel je je vaak ook zo half..

@swase balen dat je je zo min voelt, ja, je kan er niet veel aan doen! Ik slik nu elke dag wat viatmines (wel voor zwangeren hoor ;)) en maak elke dag verse sinasappelsap en smootie dus probeer wat extra vitamientjes binnen te krijgen! En met kerst lekker aanschuiven; heerlijk toch!! Ik zie er ook erg naaruit volgend jaar met een kleintje erbij..

@snow ja, wat pixxie al zei het zal per zh wel verschillend zijn! Laat ons kleintje nog maar een paar maandjes zitten, heerlijk veilig en warm bij mama :) Iedereen zegt nu ook tegen mij dat het straks vanaf jan. wel heel snel gaat, kennen de moeders onder ons dit? Ik hoor juist vaak dat de laatste weken langzaam gaan!

Ik heb trouwens erg last van mn heupen denk ik want het straalt ook door naar mn knien.. Vooral als ik te lang loop en 's nachts word ik wakker vd pijn, waarschijnlijk omdat ik er te lang op lig.. Maar vind een voedingskussen echt en uitkomst, slaap er al weken mee en kan dr gewoon niet meer zonder ;) haha

Swase
13 December 2010, 12:22
Nou, voel me niet echt top maar heb me voorgenomen dat dit m'n laatste ziektedagje is hoor, ben het zo beu! Morgen trek ik me met m'n vriend Kleenex terug op kantoor. M'n baas is als het goed is de hele dag weg dus dan kan ik mooi bijwerken.

Ik neem ook extra vitaminen maar tegen dit virusje waren ze even niet bestand denk ik..

Ik vind het nu eigenlijk al heel snel gaan maar heb het idee dat het vanaf januari nog sneller zal gaan ja. Zeker ook voor mezelf, dan zijn we verhuisd, is alles nieuw, zijn we bezig met de inrichting enzo, de tijd zal wel vliegen. Genieten nog maar van de tijd die we nog hebben!

Ik heb eind van de middag bijeenkomst van m'n zwangerclubje. De verloskundige komt vertellen over de bevalling. Wil ik toch niet missen eigenlijk en is hier om de hoek dus ga mezelf daar toch maar naar toe hijsen denk ik.

vlinder82
13 December 2010, 12:31
@swase ja maar als je ziek bent ben je ziek he?! Als je denkt dat het lukt om te werken moet je het doen :)
Ja, sanp dt je vanmiddag naar die bijeenkomst wilt, is wel erg interessant! Wij gaan ook nog na zo'n bijeenkomst over bevallen en hebben dr ook nog n over borstvoeing! Ja, jullie hebben nog genoeg te doien straks! Ons kamertje is eigenlijk al zo goed als klaar, alleen nog wat leuke tierelantijntjes ophangen en neerzetten..

Swase
13 December 2010, 13:17
Ook wel heerlijk hoor Vlinder al een eind zijn met alles, dat geeft juist weer rust. Is ook helemaal niks mis mee! ;-)

Snow
13 December 2010, 13:19
Ik denk juist dat het vanaf januari langzaam gaat.

Nu was het sinterklaas, straks kerst en oud& nieuw.. en dan in januari en febr opeens niks.. om nog maar te spreken van maart; dan duurt het voor mij nog ongeveer 4 weken.. ik was het vorige keer niet echt zat, maar dacht wel vanaf 37 weken: nu KAN het komen..

vlinder; rot dat je last hebt van je heupen :(

swase; haha met je vriend kleenex :D .. balen dat je nog niet beter bent!! vandaag kalm aan en als het morgen niet gaat; ziek = ziek

Pixxie
13 December 2010, 13:35
Brrr, dat bericht over het kinderdagverblijf in A'dam, word er gewoon beroerd van..

Swase, balen dat je je nog niet top voelt, maar zoals Snow ze, ziek=ziek. Je hebt ook nog een verhuizing voor de boeg en je bent zwanger. Vraag niet teveel van je lijf, want dan krijg je later de rekening.

Ik wil heel graag met de kamer bezig, maar het word waarschijnlijk januari. Normaal is vriendlief vrij tussen kerst en oud&nieuw, maar dit keer valt kerst in het weekend, balen! Vind het onwijs irritant dat ik zo van hem afhankelijk ben, wil hem ook niet steeds aan zn kop zeuren als ie net een dag gewerkt heeft, of nog een dag moet werken.. We zijn er ook nog niet helemaal overuit wbt de indeling van de kamers.

Pixxie
13 December 2010, 13:36
Vlinder, vervelend dat je last krijgt van je heupen en knieeen. Ik heb het vandaag ook weer, blegh! Mijn voedingskussen heb ik uitgeleend aan schoonzusje I, dus is nog de vraag of ik die uberhaupt terug krijg... Bij Liam lag ik met 3 extra kussens in bed, haha!

Snow
13 December 2010, 14:21
pixxie; jammer dat je nog niet kunt beginnen..

hier is het soms ook wel vaag.. dan laat ik een foto zien van toen F net geboren was en zeg ik: 'kijk kan hoe klein, dat hebben we straks weer'

en dan zegt hij: 'ik moet er nog niet aan denken' .

hij ziet erg tegen de drukte op. Nou moet ik zeggen dat het de vorige keer ook *** met peren was de tijd na de bevalling. ( 2 weken bijkomen van de bevalling, ik viel steeds (bijna) flauw.. en toen kreeg ik galsteenaanvallen.. Femke was 5,5 week toen ik werd geopereerd en hij er dus even alleen voor stond. de tijd daarna was ik echt wat depressief en zag niks meer zitten..)
Ik hoop dat het deze keer anders zal zijn!!!

en het kamertje.. tja.. als we daaraan beginnen, dan komt het allemaal zo dichtbij.. terwijl het voor hem nog lang duurt en het nog wel langer mag duren ;)

Hij is er ontzettend blij mee hoor!! Maar hij heeft nu even wat vrouwen ook weleens hebben tijdens de zw.schap: 'kan ik die bevalling wel aan, kan ik wel een kindje grootbrengen, hoe moet het allemaal..'

Mijntje
13 December 2010, 14:26
Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik het vorige keren hebt ervaren, bij Milan ging het in ieder geval wel veel sneller dan met Madelief. Bij de tweede tel ej niet meer iedere dag af. Dat doe ik nu wel weer meer. Ik vind het altijd wel gestaag verder gaan, maar als je dan terugkijkt lijkt het hele snel. Dat ik nu o ver de helft ben vind ik weer heel snel gegaan, maar voor dat ik er was..... haha

Pixxie
13 December 2010, 14:35
Soms vliegt het me wel aan wbt de kamer en spullen, ''krijgen we alles wel op tijd af???'' maar als ik dan gewoon de weken ga tellen hebben we nog tijd zat ;)

Snow, dat zijn niet echt leuke dingen om te horen of wel? Ik snap dat de kraamperiode van F alles behalve perfect was, maar dat is geweest dus nu vol frisse moed er tegenaan toch?

Snow
13 December 2010, 14:40
ik merk ook dat hij het nu sinds een paar dagen heeft hoor.. hij is volgens mij ook wel 'bang' voor de laatste loodjes. omdat de gynaecoloog zo duidelijk heeft gezegd dat het geen raar idee zou zijn als ik op een gegeven moment opgenomen moet worden om tot de bevalling aan het infuus te gaan..
Hoe moet dat met Femke etc.. (hij werkt int onderwijs en kan niet zomaar vakantiedagen opnemen ofzo. ouderschapsverlof heeft hij wel, maar dat zijn 4 dagen per jaar en die wil hij met de bevalling pas opnemen..) Maar goed, ik heb zoiets: 'misschien gaat alles wel goed en blijf ik lekker tot het einde thuis!'

vlinder82
13 December 2010, 14:41
@snow ja, zo dacht ik ook!! Dan heb je de leuke, gezellige tijd gehad en het weer is dan ook koud enzo.. Ook niet raar dat je man zo af en toe zo even denkt, helemaal met de ervaring die hij dan heeft!! Ik hoop ook voor jullie dat het straks beter zal verlopem, helaas hebben we het niet voor het zeggen he?!

@pixxie ja, vervelend dat je afgankelijk van hem bent, das jammer!! Nou ja, voor je het weet is het ook januari en kun je ook los :) Ja, ik heb heupdyplasie (schrijf ik dat zo goed??) dus zal eens opzoeken of het daar mee te maken kan hebben!

Ik moet wel zeggen dat ik nu best heel erg tegen de bevalling op begin te zien, eigenlijk meer psychisch dan lichamelijk!! Of ik het wel aankan enzo en net overstuur raak.. Heel normaal denk ik om dat af en toe te denken... Ik heb veel bij mn zussen gevraagd over hun bevalling maar daar is geen peil op te trekken, zo anders bij ze allemaal!

Snow
13 December 2010, 14:41
.. over tijd: jij hebt nog 14 weken.. en ik nog 12 weken.. als je het met 36 weken klaar wilt hebben .. inderdaad tijd zat :D

maar het is zo leuk om er mee bezig te zijn he!

Pixxie
13 December 2010, 14:48
Vlinder, volgens mij moet er nog een S tussen ;) Maar het zal niet raar zijn dat je nu tijdens je zwangerschap er meer last van hebt toch? Heb je er doorgaans ook pijn van?

Tsja, bevallen... Ik stond er heel nuchter tegenover. De gedachte dat miljoenen vrouwen me voor zijn gegaan hielp mij om met beide benen om de grond te blijven staan. Het is 1 van de meest normale natuurlijke gebeurtenissen. Ik heb het losgelaten en alles over me heen laten komen. Natuurlijk zijn er dingen die ik achteraf anders had gewild, maar Liam is er en dat is het belangrijkste, daar doe je uiteindelijk allemaal om. Ik heb ook geroepen: ik kan niet meer, en ik wil niet meer. Maar puntje bij paaltje hebben je verrekte weinig keus als je 10 cm ontsluiting hebt :lol: Ik was ook zo'n cliche geval dat ik meteen alles vergeten was toen Liam op mn buik lag, alles kon me gestolen worden. Heb de dagen erna erg veel pijn aan mn stuitje en hechtingen gehad, maar ik voelde me zo onoverwinnelijk en was apetrots op mezelf, ''ik heb een kind op de wereld gezet, wie doet me nu wat''.

Snow
13 December 2010, 14:50
vlinder; ik vond de bevalling 'psychisch' heel mooi. ik weet nog dat mijn moeder zei: 'moet je kijken wat voor mooi weer het is' .. ik keek naar buiten, de zon scheen en kreeg echt zo'n heerlijk gevoel van binnen.. 'ons kindje komt vandaag ter wereld, joehoe!'
en als je de foto's ziet die zijn gemaakt toen ze 1 sec op mijn buik lach. zo'n grote grijns op mijn gezicht :D
en ja, lichamelijk doet het wel zeer.. maar ik heb wel ervaren zoals veel vrouwen zeggen: als je denkt dat je niet meer kunt, is het kindje er bijna.

Snow
13 December 2010, 14:51
vlinder; ik zal de foto even op hyves zetten hihi..

Swase
13 December 2010, 14:59
Goh, ik ben echt benieuwd hoe wij het ervaren gaan allemaal. Mijn vriend vind het super en kan niet wachten, komt ook wel doordat in juni zijn 1e nichtje is geboren, hij is er helemaal gek mee. Maar wordt sowieso een grote verandering in ons leven natuurlijk.

Wel te begrijpen Snow dat hij er nu een beetje tegenop ziet. Als ik lees hoe het bij F is gegaan kan ik het me ook wel voorstellen. Maar dat zal idd wel een fase zijn, komt vast goed. Krijgen wij misschien ook nog wel zo tegen het eind..

Nou, ik heb gedoucht en ga zo naar de verloskundigenles, ben benieuwd. Misschien heb ik vannacht wel angstdromen! Hoop dat ik niet de hele ruimte continue ondernies..

vlinder82
13 December 2010, 15:01
@pixxie ja, is ook goed om zo te denken.. Mooi, hoe je er nu zo over praat!! Had je in het begin niet heel erg de behoefte om samen te zijn? met zn 3 en bedoel ik??

@snow fijn ook jou verhaal te horen, geeft me weer moed :)

Pixxie
13 December 2010, 15:23
Vlinder, ja dat had ik zeker. Toen ik gehecht was, Liam lekker aangekleed e.d. is vriendlief de familie gaan bellen op de gang, maar werd weer terug geroepen door mij haha. Toen hij 's avonds naar huis ging vond ik dat ook echt niet leuk, maar hij was natuurlijk ook gesloopt en moest nog een uur rijden. Die 4 dagen in het ziekenhuis waren voor mij wel ontspannend, maar was liever thuis geweest samen met vriendlief. Dit keer gaan de maxicosi meteen in de auto, en gaan we na de hielprik lekker naar huis!

Snow, haha ja zo'n foto heb ik ook :D

vlinder82
13 December 2010, 15:46
@pixxie ik ben van plan om thuis te beginnen met de bevalling en mocht het niet gaan ben ik met zo'n 7 min. in het zh! het lijkt mij ook heerlijk om lekker thuis te zijn, in je eigen vertrouwde, warme omgeving, maar je hebt het natuurlijk niet altijd voor het zeggen!!

Even een huishoudelijke mededeling nog ;) als je aanvullend verzekerd bent kun je veel, waaronder ook zwangerschapsmassages vergoed krijgen, ik heb voor morgen een afspraak en word heerrlijk een uur gemasseerd en krijg het allemaal vergoed! Misschien iets om even na te kijken, want wie wil er nou niet gratis een lekkere massage :)!!

Snow
13 December 2010, 20:50
hier mijn foto van vandaag:

24 weken zwanger van ons tweede ukkie ( de laatste foto; in het klein ziet hij er raar uit.. komt doordat ik hem kleiner heb gemaakt.. maar als je erop klikt zie je het goed!)

http://www.mijnalbum.nl/Album=RQACBMDG

Pixxie
13 December 2010, 21:09
aaah leuk Snow! Begint echt een serieus buikkie te worden nu :D Die van mij zich heel laag vind ik..

Snow
13 December 2010, 21:17
ik zat idd naar de foto op hyves te kijken.. en jij hebt echt zo'n laag bolletje!!!

Snow
13 December 2010, 21:18
maar wel mooi en vooral lief hihi

liefdevol
14 December 2010, 09:30
goeiemorgen, ben ik ook weer eens....

mijntje dus jij houdt ook vocht vast? ja idd die sokken had ik al een tijdje in mijn enkel staan haha. maar die voeten vindt ik echt ellendig hoor. doet zeer! heb nu al zere voeten en dag begint net. het voelt alsof ik heeeeeeel lang heb gelopen.......vk wilde toch ff bloedprikken omdat ik ook steeds zo'n dorst heb maar suikerspiegel is normaal. gewoon domme pech en maar zoveel mogelijk omhoog met voeten en wisselbaden. oh en zoutloos is achterhaald, dat hoeft tegenwoordig niet meer!ik dacht dat bay's hier levensvatbaar zijn met 28 weken?
swase wat rot voor je, voel je je al wat beter?

snow wat rot dat het bij f zo vervelend ging allemaal. ik hoop dat het nu vele malen beter gaat en dat je vriend zich ook snel weer happy voelt. dit is voor nioemand leuk

pixxie akelig he dat in amsterdam. wordt er beroerd van

ik denk ook dat het nu redelijk snel gaat door alle feestdagen, straks niks bijzonders mee hihi. alhoewel ik nog uit kan kijken naar 29 januari, dan hebben we een 3d pretecho. helemaal leuk!

ik vindt de bevalling erg spannend maar niet meer eng, tot nu toe hihi. ik heb het heel positief ervaren en het is gewoon geweldig als je zelf je kindje op de werled kunt zetten. tuurlijk kieteld het niet maar dit ben je echt vergeten zodra je je kindje in de armen houdt. ik zou het vreselijk vinden als ik onverhoopt een keizersnee zou moeten

snow wat een mooie buik al zeg, heerlijk he

gister heeft mijn oudste haar beugel gekregen, viel haar erg mee. weet niet hoe het vannacht en vanmorgen is gegaan want ze zit bij haar vader. maar goed, dit heeft ze weer gehad! ik zal zo naar de kapper, heerlijk even. en dan maar weer verder aftellen naar woensdag en donderdag. woensdag gaat ie naar het ziekenhuis en donderdag wordt ie geholpen. bibber..

vlinder82
14 December 2010, 09:51
@snow mooi buikje heb je!! Je ziet echt een duidelijk verschil met 2 weken geleden.. Moet wel zeggen dat jou buik er verder strals uitziet, erg mooi :)

@liefdevol alleen maar fijn dat je de bevaling niet meer eng vind, ja je weet ook een beetje hoe het gaat natuurlijk! Even lekker naar de kapper; heerlijk is dat he?! Even jezelf mooi laten maken en verstand op nul! Oh en morgen je man naar het zh, spannend zeg, ik wil jullie in ieder geval heel veel sterkte wensen!!

Wat is het rustig geweest hier gisteravond.. Ik heb voor zaterdag nog een pretecho staan, weer even spieken :)!!

Snow
14 December 2010, 10:19
liefdevol: veel plezier bij de kapper. spannend de operatie donderdag.. succes!

vlinder: leuk; zaterdag een pretecho!

hier; vanmorgen kon ik bijna niet lopen van de pijn in mijn bovenbuik en onderbuik.. ( nieren en urinewegen denk ik) . + ontzettende hoofdpijn waardoor ik misselijk werd. ik moest echt huilen van de pijn. 2 paracetamol genomen en de medicijnen voor mijn nier.
Nu nog erg veel pijn. zo maar eens temperatuur opnemen.. ik mag geen koorts krijgen, dat is gevaarlijk omdat die nier dus niet goed werkt en de boel sneller onstoken kan raken.
blegh.. gelukkig is manlief thuis.

vlinder82
14 December 2010, 10:39
@snow ah bah zeg. zoveel pijn!! Echt heel erg naar.. Ik hoop voor je dat je geen koorts hebt/krijgt! Wel fijn dat manlief thuis is, kun je je in ieder geval neergeven. Heel veel sterkte, ik hoop voor je dat de pijn snel weg is, dikke knuffel van hier...

Mijntje
14 December 2010, 11:42
Dan heb je altijd nog zorgverlof ;). Zo'n situatie kies je niet voor.

Swase
14 December 2010, 11:43
Hi ladies,

Er wordt niet meer zoveel gekletst zeg..!

Snow, mooi word je buik zeg, hij komt nu steeds dichterbij ons! Hoe voel je je nu meid, hopelijk wat beter?
Liefdevol, spannende dagen voor jullie zeg, sterkte voor jou en je ventje.
Vlinder, het is zeker spannend die bevalling en wij weten ook niet wat we kunnen verwachten. Maar we kunnen het, ik heb het net als Pixxie, zoveel vrouwen zijn ons voorgegaan, dan kunnen wij het op de een of andere manier ook. Al zal het niet prettig zijn nee.. Gisteren een verloskundigenles gehad bij de zwangerschapscursus. Ze heeft veel over de bevalling verteld. Ik vond het prettig om te horen, weet je een beetje wat je kan verwachten. Al ga ik het tegen die tijd allemaal nog eens opzoeken hoor, het was wel heel veel informatie!

Hier: vanmorgen de laatste voorschouw gehad voor we volgende week donderdag de sleutel krijgen. Paar kleine puntjes maar verder helemaal in orde, nog even en we kunnen echt aan de slag! Ik werd wel even niet goed daar zeg, moest gewoon even gaan zitten, duizelig en het zweet brak me uit. Maar na wat frisse lucht en even zitten ging het gelukkig weer. En nu inmiddels weer op het werk. Voel me niet super maar kan mezelf aardig nuttig maken. Eerst alles van de afgelopen dagen aan het wegwerken. Baas is er niet dus dat kan mooi. Hopelijk morgen weer wat beter.

vlinder82
14 December 2010, 11:53
@swase heerlijk dat jullie donderdag de sleutel krijgen, kunnen jullie helemaal los! Wel omjezelf denken he en optijd je rust pakken.. Succes op t werk, misschien wel fijn dat je baas er niet is, kun je rustig verder!

Ik ben bezig geweest met het ger. partnerschap, eindelijk een gemeente in de buurt gevonden waar nog plaats is op maandagochtend, want dan is het gratis! Mn ouders nog even gevraagd en die gaan kijken of ze 14 feb. kunnen, vond ik dan wel een leuke dag om te doen :)

Mijntje
14 December 2010, 11:58
Sorry, mijn reactie was voor snow bedoelt. Als jij in het ziekenhuis komt te liggen, kan je vriend zorgverlof opnemen.

Kortdurend zorgverlof

Wat is kortdurend zorgverlof?

Een ziek kind, zieke partner of ouder heeft soms (extra) verzorging nodig. U hoeft daar niet altijd een vrije dag voor op te nemen. Op grond van de Wet arbeid en zorg hebt u namelijk recht op (deels) betaald kortdurend zorgverlof voor deze personen. Voorwaarde is dat de zorg echt nodig is en dat u de aangewezen persoon bent om de zieke te verzorgen, en niet bijvoorbeeld uw partner. Uw werkgever mag u vragen om aan te tonen dat het verlof noodzakelijk is. Hij kan zorgverlof alleen weigeren als dit ernstige problemen zou opleveren voor de organisatie.

Kortdurend zorgverlof en uw inkomen
Kortdurend zorgverlof wordt meestal gedeeltelijk doorbetaald. In de wet staat dat uw werkgever ten minste 70% van uw loon moet betalen, en minstens het minimumloon.
In de cao (of een regeling die met het medezeggenschapsorgaan is overeengekomen) kan van de wettelijke zorgverlofregeling worden afgeweken. Dat kan ook betekenen dat uw werkgever uw loon helemaal niet doorbetaalt. Ook het aantal zorgverlofdagen kan anders zijn.

Aanvraag, begin en einde van kortdurend zorgverlof
U mag in een jaar tijd maximaal twee keer uw werktijd per week als kortdurend zorgverlof opnemen. Het begin van dit jaar wordt gerekend vanaf de eerste verlofdag.

Voorbeeld
Werkt u 32 uur per week, dan hebt u recht op maximaal (2x32=) 64 uur zorgverlof per jaar.

U meldt vooraf aan uw werkgever dat u verlof wilt opnemen, en legt uit waarvoor. Soms is het niet mogelijk om dit vooraf te doen, maar dan moet u uw werkgever op de hoogte stellen zo gauw dat kan.

Uw werkgever mag dagen waarop u kortdurend zorgverlof hebt opgenomen, niet bestempelen als vakantiedagen. Het is echter mogelijk dat er in de cao in uw nadeel wordt afgeweken van deze regel. Maar dan houdt u in ieder geval recht op het wettelijk aantal vakantiedagen; viermaal het aantal uur dat u werkt per week.

Pixxie
14 December 2010, 13:04
Hier ben ik ook weer :)

Vanochtend ff snel snel (tis 3 kwartier rijden en dr lag sneeuw ;)) boodschappen gedaan en nieuwe winterschoenen voor Liam gekocht. Hij was op de terugweg erg vervelend in de auto, en 5 minuten voor we thuis waren viel ie natuurlijk in slaap. Thuis overlegd in zn bedje, maar 10 minuten later horen we hem kletsen, bleek ie een enorme stinkerd te hebben. Dus verschoont, broodje gegeten e.d en weer in bed gelegd en nog is hij het er niet mee eens. Ik heb steeds harde buiken en heb gewoon mn dag niet vandaag, blegh! Heb nog wel een lief setje kleertjes voor de baby gekocht. Een spijkerlegging in maatje 62 (met kontzakjes ;)) en een heel leuk geblokt blousje erop in het groenig met lila.

Snow, je man zou inderdaad recht moeten hebben op zorgverlof. Mijn zus heeft dit kunnen gebruiken toen mn neefje van 2 zijn been gebroken had en tot aan zn lies in het gips zat. Hij kon toen niet naar de kdv namelijk.

Mijntje, hoe issie nu met jou?

Vlinder, lekker die massage vanavond! :D

Liefdevol, donderdag word er een bioptie gedaan nog? Ik ben het ff kwijt..

Snow
14 December 2010, 13:21
mijntje; thanx. ik was even in de war met 'kraamverlof' wat hij toen had. Hij krijgt 2 dagen bevallingsverlof + binnen 2 weken na de bevalling heeft hij recht op 4 dagen kraamverlof.
Zorgverlof heeft hij maximaal 8 dagen in het jaar hebben we bekeken in de CAO van het onderwijs. Hij is 1 dag in de week vrij, dus zou hij 2 volle weken thuis kunnen zijn met Femke.
Geeft toch een stukje rust!

pixxie; slaapt hij al? leuk; winterschoenen voor Liam en lieve kleertjes voor jullie meisje. balen van de harde buiken.. knuf!

swase; het komt echt dichtbij nu, jullie huis; leuk! naar dat je even niet lekker werd..! succes met werken

vlinder; leuk! geregistreerd partnerschap en helemaal op 14 febr :D!

hier; het gaat iets beter. Heb een tijd in bed gelegen.. en heb net wat gegeten. Nu lekker op de bank.

Pixxie
14 December 2010, 13:26
Dit zijn Liams nieuwe boots: http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/barn/infants/73261/52569/detail.do

Snow, hij slaapt nu inderdaad, heb mn mp3 maar opgezet, werd helemaal kriegel van zn gemopper...

vlinder82
14 December 2010, 13:31
@pixxie balen dat je je dag vandaag niet hebt, hopelijk gaat het snel beter!! Nou, hopen dat Liam nog even wil slapen dan, zal je net zien; ben je net bijna thuis en valt ie wel in slaap! Wat leuk een spijkerlegging voor jullie kleine meis, helemaal stoer :)
En leuke boots voor de man!!

@snow maar lekker relaxen nu op de bank dan!! Fijn dat er wel een mogelijkheid is dat je man dan evt 2 weken thuis kan zijn, goed om dat nu eens uit te zoeken!!

Pixxie
14 December 2010, 13:42
Vlinder, mn muziektherpie begint al te helpen ;) Moet soms gewoon ff herrie om de kop hebben zoals mn vader altijd zegt, dus lekker met de oordoppies in hier ;) Zal zo wel ff fotootje maken van de kleertjes :)

vlinder82
14 December 2010, 13:50
@pixxie ik ken dat hoor met muziek, heerlijk even om te luisteren.. Kun je even tot jezelf komen! Leuk een fotootje van de kleertjes :)

Zo, ik heb net een buiband besteld met steepjescode erop en de tekst: ' houdbaar tot 09 april 2011' vind hem wel grappig :) Ze belden net en hij wordt nu gemaakt en vandaag ook nog opgestuurd dus hopen dat tnt niet weer veel staakt deze week..

Pixxie
14 December 2010, 13:53
http://s984.photobucket.com/albums/ae327/zwelgje87/?action=view&current=P1030415.jpg

Had eerst een superschattig fleecepakje in handen, maar das een beetje zielig voor in de zomer ;)

vlinder82
14 December 2010, 14:06
ERG leuk pixxie, die kleertjes!! En ja fleece is erg lekker voor kleintjes maar in de zomer idd wat te warm ;)

Pixxie
14 December 2010, 14:12
Ik vond zomerkleren shoppen voor Liam zo leuk :D Lekkere stoere shorts enzo! Ben benieuwd of er nog wat van gaat passen volgend jaar..

Ben niet vooruit te branden vandaag zeg, het is hier erg mistig buiten dus daar krijg je ook niet echt energie van. En ik mis mn mams, normaal hebben we veel contact maar ze is gisteren weer opgenomen voor onderzoeken, dus tis echt wachten op een smsje enzo.

vlinder82
14 December 2010, 14:39
Oh wat vervelend.. Ja, kan me voorstellen dat je je mams dan mist!! Hopen dat je snel iets van dr hoort, je zit dan zover weg en voelt je ook zo machteloos he?!
Ik heb ook helemaal geen energie vandaag, heb net even gestofzuigd maar daar laat ik het even bij.. Straks koken en dan vanavond even een uurtje onspannen met de massage...

Mijntje
14 December 2010, 18:32
Hier gaat het nog steeds mwa, ben echt mega emotioneel, kan om alles wel huilen en alles voelt te zwaar. Naja nog even de tanden op elkaar. Het wordt vast beter in januari. Ik ben altijd wel wat gevoeliger in december.

vwz
14 December 2010, 18:35
vlinder is het echt bij welke zorgverzekeraar zit jij?

Pixxie
14 December 2010, 18:37
Mijntje, wat rot dat je je zo voelt :( Vergeet die stomme hormonen niet, want ik ben ook snel emotioneel op het moment. Zijn je kids een beetje lief voor je? Knuf voor jou!

Mijntje
14 December 2010, 19:03
We zijn een stelletje huilebalken :). Kindjes zijn lief, gelukkig :)

Mooi buikje heb je trouwens Pixxie en jij ook Snow!

Leuke kleertjes ook Pixxie; ik sta de hele tijd met van alles in mijn handen, maar leg het dan toch weer terug.. Heb vanmiddag wel een schattig pakje gehad van een collega. Heel lief!

Mijntje
14 December 2010, 19:04
Had trouwens een babyfoon met camerafunctie besteld (als het goed is wordt die zo geleverd) alleen na het lezen van alle reviews stuur ik hem meteen weer terug haha. Toch maar 1 zonder camera.

Pixxie
14 December 2010, 19:35
Hahahaha, hoe dan toch 1 zonder camera? Ik heb een heel standaard ding van Philips/Avent, doet zn werk perfect. Mn zus liet net zien wat zij en mn andere zus voor Pukkie hebben gekocht, heel lief setje van Ducky Beau in paars met grijs :D

Mijntje
14 December 2010, 19:40
Die met camera (verschillende gelezen) hebben maar bereik Tot 50 meter en met tot 50 meter haalt het soms zelfs niet van de ene naar de andere slaapkamer.. Daarbij gaat hij alleen aan als de baby geluid maakt, dat hoef ik dna niet op de camera te zien, moet er dan toch heen haha. En geen terugpraatfunctie, ook niet handig.

Dus nu een gewone met 300 meter bereik (kan ik de kindjes van school halen).

Pixxie
14 December 2010, 19:42
Dan wonen jullie wel heel dicht bij school, das handig! :D Ik snap die camerafunctie niet zo.. Als ie huilt ga je toch gewoon kijken wat er is...?

MissBlond
14 December 2010, 19:42
Hoi!
Weer even een berichtje van deze kant.
Lees net weer even wat treug, niet alles hoor, is gewoon niet bij te houden.

Wat weten trouwens veel van jullie wat het gaat worden...
Diep in mijn hart had ik het ook wel willen weten, maar man-lief niet.
Dus hebben we maar gezegd dat we het niet willen weten.

Ben dan zo onwijs bang dat het vruchtwater is, maar heb al 2 keer een test gehad en die wijst er niet op dat het vruchtwater is.
Zal wel soort incontinent zijn, of veel afscheiding. Heeft iemand van jullie dit ook????

MissBlond
14 December 2010, 19:44
Ow, mijn verhaal mist een stuk...
Ik verlies dus vocht, voel het soms gewoon lopen als ik ga staan ofzo...

Mijntje
14 December 2010, 19:49
Het leek mij gewoon leuk om stiekem naar je baby te kijken als het ligt te slapen, maar zoals je zegt; als het huilt ga je er naar toe, dus dan hoeft die camera niet aan

Hmm vreemd Missblond, de vk heeft al een test gedaan ofzo? Ik verlies wel urine, maar dat voel ik heel duidelijk, als ik nies, hoest, lach etc als ik maar een beetje moet plassen, dan is het raak haha. Maar zoals ik zei, ik voel heel duidelijk dat dat mijn plas is. Qua afscheiding heb ik af en toe wel wat meer, maar dat is weer niet zo dun dat je het voelt lopen.

Raar verhaal, hou het maar goed in de gaten, straks is het wel je vruchtwater en heb ej kans op infecties!!

Mijntje
14 December 2010, 19:51
Owja, de school is hier 50 meter vandaan, echt super makkelijk!

Snow
14 December 2010, 19:51
hier; nog wel veel pijn.. iets minder dan vanmorgen. al 6 paracetamol op en 3 keer medicijn voor nier.. ik mag dus voor vannacht nog 2 paracetamol.
morgen ga ik de VK even bellen. Ik hoop dat het vannacht beter gaat .. blegh

iedereen die last heeft van huilbuien en zich *** voelt; knuf!!!

MissBlond
14 December 2010, 19:53
Ja, gek he??
het is niet zo dat het de hele dag 'doorloopt' ofzo.
Volgens de VK is dit bij vruchtwater wel een beetje het geval.
Ik heb inderdaad twee keer een test gehad.
De eerste keer met een soort van wattenstaafje, is alweer iets van 8 weken geleden.
Vorige week kreeg ik twee soort inlegkruisjes mee, die moest ik gebruiken en als het dan groen of blauw zou worden, was het hoogstwaarschijnlijk vruchtwater.
Dit was dus niet zo.

Ik hou het zeker in de gaten ja!
Over twee weken weer terug, ga ik er gewoon weer over beginnen.

Mijntje
14 December 2010, 19:56
Heb je het al zo lang, raar haha. Toen bij Madelief mijn vruchtwater was gebroken (met 39 weken en 3 dagen) was het waarschijnlijk een piepklein scheurtje aan de zijkant, dat liep echt niet uit zichzelf, alleen als ik druk zetten, zoals met plassen, dan verloor ik vocht, dus het hoeft niet wat de vk zegt.

Bij Milan was het echt flleettssjjj, duidelijk mijn vruchtwater haha.

Mijntje
14 December 2010, 19:58
Arme Snow; jij verdient pas een KNUF, zoveel pijn en dan geen huilebalk zijn, dan verdien je pas respect. Ik zit hier maar een beetje te miepen, maar mag niet klagen naast jou.

MissBlond
Ach ja, die VK's kunnen het inderdaad ook verkeerd hebben, maar omdat die twee tests niets uitwijzen, moet ik me denk niet al te druk maken.
Ik moet van haar wel blijven letten op de geur etc. Nou, heerlijk.......... Haha.

Pixxie
MissBlond, ik heb vrij veel last van afscheiding en als ik het dan voel lopen denk ik soms ook: shit tis toch geen vruchtwater? Dit waarschijnlijk omdat ik weet hoe het voelt, bij Liam braken de vliezen met 39 weken. Als je het niet vertrouwt, gewoon weer laten checken.

Mijntje, wij hebben de kamers op dezelfde verdieping zitten als de woonkamer ;) ik sliep de eerste maanden ook met de babyfoon naast mn bed terwijl Liam in de kamer naast ons slaapt, haha!

Snow, balen dat je zo'n minne dag hebt zeg!

Pixxie
14 December 2010, 20:01
Heb je het al zo lang, raar haha. Toen bij Madelief mijn vruchtwater was gebroken (met 39 weken en 3 dagen) was het waarschijnlijk een piepklein scheurtje aan de zijkant, dat liep echt niet uit zichzelf, alleen als ik druk zetten, zoals met plassen, dan verloor ik vocht, dus het hoeft niet wat de vk zegt.

Bij Milan was het echt flleettssjjj, duidelijk mijn vruchtwater haha.

Wat jij bij Milan had, had ik dus ook bij Liam. Ik zei altijd dat het niet daadwerkelijk op de grond kletst als je vliezen breken, haha nou daar stond ik met mn goeie gedrag :lol:

Mijntje
14 December 2010, 20:01
lekker met je neus erin Missblond hahahaha. terwijl als het afscheiding is, dit ook behoorlijk reukloos is toch? Toen bij Madelief dat het een beetje lekte was ik ook steeds aan het ruiken haha. Zwangere mutsen

Mijntje
14 December 2010, 20:02
Ik lag bij Milan is bed, kreeg een harde buik en fletssjj; bed nat haha

Mijntje
14 December 2010, 20:03
Nou, ik ga lekker snoozen, tot morgen X

Liefdevol; hoe het met jou eigenlijk?

MissBlond
14 December 2010, 20:04
Haha, ik zit dus ook steeds te 'neuzen'.
gebruik in ieder geval wel een inlegkruis, want ik vind een natte plek in mijn onderbroek zo goor.

Vruchtwater moet heel zoet ruiken geloof ik en heeft soms 'vlokken'.
Afscheiding kan zuur ruiken geloof ik.

Maarre, 'gelukkig' hebben meer meiden er last van.

Mijntje
14 December 2010, 20:07
Ik voel me echt een oude doos (toepasselijk..) met mijn urineverlies. Hoop heel erg dat het na de zwangerschap weer over gaat. Ik ben ook erg benieuwd hoe het verloopt tot 40 weken. Als ik het nu al niet kan ophouden met hoesten :(

Pixxie
14 December 2010, 20:08
Ik moest om half 6 's ochtends plassen, kruip weer terug in bed, en toen voelde ik wat lopen, toen drupte het alleen wat, ik terug naar de wc om te kijken of het helder was, toen mn vriend wakker gemaakt, terug naar de badkamer en ineens FLATS! Toen konden we dweilen hahaha!

Mijntje, slaap lekker!

Pixxie
14 December 2010, 20:09
Ik voel me echt een oude doos (toepasselijk..) met mijn urineverlies. Hoop heel erg dat het na de zwangerschap weer over gaat. Ik ben ook erg benieuwd hoe het verloopt tot 40 weken. Als ik het nu al niet kan ophouden met hoesten :(

Ik ben 23 en heb er ook last van, als ik moet niezen moet ik echt mn benen over elkaar slaan, maar als ik de nies niet voel aan komen gaat het ook mis..

Mijntje
15 December 2010, 08:26
Ik ben nu al 3 weken snotverkouden met de bijbehorende niesaanvallen en hoetsbuien haha, ik kan de deur niet uit zonder dat mijn blaas helemaal leeg is, anders heb ik echt een probleem.

Ik weiger om naa de winkel te gaan en Tena lady te kopen :evil: hahaha. Zal er toch aan moeten ben ik bang

Dreampje
15 December 2010, 09:18
Ooo, meiden, dit klinkt allemaal zo bekend, ik heb ook meer witverlies gedurende de dag, en als ik 's morgens mijn bed uitkom, en ik ben nog niet naar de wc geweest, en ik moet per ongeluk niesen, is het ook een natte boel bij mij hoor...ach ja het hoort erbij!! Ergens vind ik het toch ook weer prettig, is voor mij altijd weer een bevestiging van het feit dat het nog goed gaat allemaal... Of is dat raar?

Grrr, ik moet de hondjes hier gaan uitlaten en het regent pijpenstelen...blegh!

vlinder82
15 December 2010, 09:38
@vwz ik zit bij univ, maar als je aanvullend verzekerd bent wordt het vergoed vanuit de 'aternatievbe geneeswijze' dus zou je daar moeten kijken hoeveel je vergoed krijgt of tot welk bedrag.. Je moet dat wel een therapeutische massage hebben en ze moeten wel aangesloten zijn bij een bepaald iets maar dat is op internet heel gemakkelijk te vinden! Ik had ook gewoon een onspanningsmassage en het was echt heerlijk!!

@mijntje vervelend dat je zo emo bent!! Wel fijn at de kids lief zijn.. Ik wilde ook een babyfoon met camera maar asl ik jou zo hoor moet ik er nog maar even over nadenken want die dingen die jij op een babyfoon wil, wil ik ook en dacht dat die erop zaten! Had me er nog niet in verdiept...

@snow jij leeft dus echt even op paracetamol, ik hoop zo vor je dat het snel weer beter gaat!! Hopelijk heb je een beetje goede nacht gehad?

@missblond wat vervelend zeg dat je lekt.. Het kan ook zijn dat het urine is heb ik weleens gehoord dat dat kan! Als het aan blijft houden idd nog een keer melden en evt testen!

@dreampje succes met de hond uitlaten, hier is het stralend weer met zonnetje erbij!!

Wat vervelend pixxie en mijntje dat jullie last hebben van urineverlies.. Ik heb daar gelukkig geen last van, lijkt me niet zo prettig! En over dat vruchtwater; moet wel lachen toen ik dat las, ben benieuwd hoe het hier gaat, vriendlief zei al; overal waar jij straks zit leg je maar een matje neer, voor hetzelfde zit je lekker op de bank, haha..

Oh, wat was die massage gister lekker!! Ik mocht iggen op een warm watermatje en werd echt van top tot teen gemasseerd, behalve mn buik, daar voelde ik me niet prettig bij dus dat heeft ie overgeslagen!
En jaaa, gister buikband besteld en die is nu binnnen, leuk leuk.. Zo even naar mn therapeut en daarna nog even door naar het winkelcentrum, nog even wat dingetjes halen..

Pixxie
15 December 2010, 09:51
Vlinder, klinkt heerlijk zeg die massage! Heb jij niet dat het gaat broeien als je een buikband om hebt? Al die lagen stof, ik heb dan een hemdje aan, shirt met lange mouwen en buikband, en dan ook nog dat extra stuk aan mn mamabroek word best warm ;) Haha overal een matje neerleggen :lol: wij hadden onze auto nog niet zolang toen ik ging gevallen en mn vriend had 4 grote handdoeken op de stoel gelegd, haha!

Dreampje, je maakt me nieuwschierig met je www, maar volgens mij weet ik het al. Je gaat eerder stoppen met werken?

Pixxie
15 December 2010, 09:55
Aaargh, net gebeld voor afspraak bij de vk, kan 5 januari pas terrecht! Moest met 24 weken heen, maar nu dus 1,5 week later. Ze werkt namelijk niet tussen kerst en oud&nieuw...

Swase
15 December 2010, 10:05
Hoi hoi,

nou, ik verlies geen urine geloof ik maar heb wel duidelijk meer afscheiding hoor, dat voel ik soms ook echt zitten. Maar ik kan gelukkig nog af met mini inlegkruisjes.
Ik heb nog helemaal niet stilgestaan bij een babyfoon eigenlijk, is toch wel fijn denk ik he, we gaan als we verhuisd zijn nog een keer naar Babydump voor de wat grotere dingen als een box enzo, denk dat dat dan ook maar op het lijstje moet.

Vlinder, klinkt goed die massage, lijkt me heerlijk!

Ik voel me weer wat beter worden. Alleen vanmorgen weer last van duizeligheid/niet lekker. Ik merkte dat ik meer moeite had op de fiets, moest echt even bijkomen toen ik op het werk was (is 5 minuten fietsen..). Zal ook nog wel de verkoudheid zijn maar ik merk toch dat m'n lichaam nu echt wat minder kan. En misschien toch de bloedarmoede, hoop dat de uitslag snel binnen is, dan weet ik iets.
Nu knap ik gelukkig weer op, ben nog wel stokdoof zeg, irritant is dat!

Dreampje
15 December 2010, 10:59
Dreampje, je maakt me nieuwschierig met je www, maar volgens mij weet ik het al. Je gaat eerder stoppen met werken?

Nou ook op mijn werk loopt het al enige tijd niet lekker, eigenlijk al vanaf het moment dat ik zwanger ben, ik kreeg tweewekelijkse evaluatie gesprekken en het was vanaf het begin al duidelijk dat ze op zoek waren naar een manier om mij weg te krijgen terwijl ik een vast contract had, voor mij was duidelijk dat 1 collega dit allemaal klaarspeelde, en twee weken geleden was wel duidelijk dat de situatie niet houdbaar meer was, en dat het er toch wel inzat dat ik vanaf mijn verlof niet meer terug zou komen en een afvloeiingsregeling zou krijgen, nu moest ik maar beslissen hoe of ik dat in het vat wilde gieten.
Nu had ik dus gister weer een gesprek, en door al het gedoe, niets meer kunnen zeggen e.d., heb ik besloten het dan maar lekker in mijn straatje in te passen, want als hun het niet eerlijk kunnen spelen kan ik het ook, dus heb het op harde buiken gespeeld, en dat ik dan wel 31 december als laatste werkdag wil en dat ik dan met stille trom wil vertrekken, want ik wil ook wel gewoon genieten van mijn zwangerschap en de baby die komen gaat en niet constant stressen om mijn werk....
Dus heb wel overdreven, maar ik ben er ook wel klaar mee, dit speelt al vanaf augustus, en iedereen op het werk mag kletsen en niks doen, en ik moet mijn mond houden en het liefst iedereens werk doen, nou daar pas ik voor...
Nu hebben ze toegegeven dat harde buiken zeker niet goed was voor mij, of de baby, en dat ook zij dit niet wilden en dat dan inderdaad 31 december mijn laatste werkdag is, en dan regelen hun mijn verlof en ik krijg een afvloeiingsregeling, wat wel inhoud dat ik op zoek moet naar een andere baan, maar dat zie ik dan in januari wel weer...

Maar aangezien ik nog een paar verre collega's (andere vestigingen) op hyves heb, wil ik het nog even niet aan de grote klok hangen zeg maar, dat komt nog wel....

Snow
15 December 2010, 11:16
over vliezen gebroken: met 39 weken en 5 dagen; ik lag te slapen en hoorde iets van een knap weet ik nog.. en toen allemaal warmte tussen mijn benen.. een hele plens!

mijntje; vervelend van je urineverlies. ik had het vanaf 34 weken ofzo bij F .. gelukkig was het een tijdje na de bevalling weer over.

vlinder; fijn dat je zo hebt genoten van de massage! klinkt lekker ontspannend! leuk dat de buikband binnen is!

pixxie; nog lang wachten tot de VK dus .. jammer? ik vind de VK niet zoveel aan. hartje luisteren kan ik thuis ook.. en ze doen altijd zo snel snel snel..
hoe lang duurt een bezoek bij jou? en doen ze dan ook; bloeddruk/gewicht en harttonen?

swase; hopelijk is de uitslag snel binnen of je bloedarmoeder hebt, naar van je duizeligheid.

dreampje; wat een rotsituatie op je werk. goed dat je vanaf 31 dec niet meer gaat! wat is een afvloeiingsregeling..? sorry, ben nogal een leek op dat gebied. bedoel je dat je per januari 2012 een nieuwe baan moet zoeken..?

Hier: het gata ietsje beter. geen koorts gekregen gelukkig. vanmorgen weer 2 paracetamol en tablet genomen.. en nu maar kijken hoe lang deze werken. gisteren wilde ik na 2 uur het liefste al weer wat nemen, nu ben ik 3 uur verder en gaat het nog wel.
VK kan niks doen. als ik vind dat het echt niet langer kan, moet ik naar het ZH .. en als ik koorts krijg eerst naar huisarts voor anti-biotica.
Ik blijf liever thuis.. nog even volhouden; morgen is manlief vrij en vrijdag nog werken (kan Femke naar oppas als nodig) en dan heeft manlief 2 weken kerstvakantie!

Ik hoop dat ik door rust niet veel pijn heb.. en gewoon kerst en oud&nieuw lekker kan vieren. Maar goed, als ik zo'n pijn had gehouden als gisteren had ik wel naar het Zh gegaan hoor.. ik had gisteren zoiets van: 'al breng je me onder narcose.. als die pijn maar weg is!'

Pixxie
15 December 2010, 11:26
Snow, ik heb het idee dat mn baarmoeder niet genoeg groeit in de hoogte en dat ik wat vocht vasthoud in mn enkels, moeten nog wat papieren ondertekenen enzo, dus wou gewoon volgende week heen ipv over 3 weken. Maar ze was echt kortaf aan de telefoon. Ik moest maar naar de huisarts gaan als ik vragen had!

Net de badkamer schoongemaakt... Jemug wat heb ik daar toch een hekel aan! Alles doet nu zeer :(

Snow
15 December 2010, 11:32
oh, dan is het wel balen als je daarvoor heen wilde en dat ze zo kortaf deed :(!

Dreampje
15 December 2010, 11:38
Een afvloeiingsregeling is dat ik zeg maar een smak geld mee krijg voor de jaren dat ik dienst ben geweest, en niet van het 1 op het andere moment op straat sta zonder iets... En nee, ik krijg gewoon mijn verlof nog via hun uitbetaald, dus tot ergens in juli, alleen ik kan in januari wel al langs uitzendbureau's en eens gaan kijken wat ik dan wil gaan doen vanaf ergens juli...

Pixxie
15 December 2010, 11:43
Ik maak me geen grote zorgen hoor, want ik voel dr steeds vaker en duidelijker, maar wou het gewoon even door haar laten checken..

Swase
15 December 2010, 12:19
Nou Dreampje, is nogal wat zeg. Pffff, ik zou er niet aan moeten denken dat mij zoiets zou overkomen. Vind het knap hoe je ermee om gaat en zo voor jezelf en jullie kindje kiest. Gelukkig heb je dan nog wel even om wat anders te zoeken maar toch, dat soort dingen gebeuren dus gewoon, bah.

Over verloskundigenbezoek: ik vind het ook maar minimaal. Ze geven niet echt veel informatie. Wegen, hartje luisteren, bloeddruk controleren en dat was het eigenlijk. Dan ben je zelf aan de beurt om klachten of vragen te melden. M'n moeder zei nog dat er vroeger meer gecontroleerd werd zoals je suiker en eventueel bloedarmoede bijvoorbeeld. Zelf leg je niet altijd de link met hoe je je voelt en dat er iets kan zijn, je weet immers nergens van! Nu heb ik gebeld omdat m'n moeder het eigenlijk zei en toen zij de vk, ja dat zou wel kunnen laat maar even checken. Ik ben absoluut geen alles was vroeger beter type maar wat dit betreft is wat meer informatie niet verkeerd denk ik.

Wat rot Pixxie dat je pas in januari heen kunt, snap dat je nu even zou willen. Wel fijn dat je haar zo voelt. Ik voel 'm ook steeds vaker en beter, echt leuk!

Snow, hoop voor je dat het wat rust geeft de komende weken als je man lekker thuis is en je fijn van de feestdagen kan genieten met je gezin en dierbaren. Zhuis zou toch wel erg zijn zo met kerst. Zet 'm op meid! Vind het trouwens toch al knap hoe je je erdoorheen slaat zo hoor, chapeau!

Ik ga ff boodschappen doen. Wat moeten we vanavond nou weer eens eten...??

Mijntje
15 December 2010, 12:33
He bah Dreampje, wat vervelend. Enne je had het niet eens op harde buiken hoeven gooien. Als zwangere zit je sowieso niet op dit soort onzin te wachten, daar is iedere bedrijfsarts/verloskundige het mee eens lijkt me. Stress is nooit goed voor de baby!

Snow; wat kunnen ze in het ziekenhuis meer voor je doen dan thuis, behalve eventueel andere pijnmedicatie? Lijkt me toch, dat als dat het enige is dat het ook thuis kan? Ik weet niet hoe jij er tegenover staat? Zoals ik al zei, diep respect voor je! Niet leuk zoveel pijn. Sterkte meis, is je mannetje wel een beetje lief?

Vlinder; wat lekker je massage. Ik las in mijn polis dat ik zelfs zwangerschapgym of yoga vergoedt krijg. Ga het alleen niet doen dit keer. Geen zin om nog een verplichting te hebben. Zo voelt alles tegenwoordig, wat normaal ontspanning zou moeten zijn ervaar ik nu als inspanning. Het liefste wil ik helemaal niks!

Pixxie; dan ga je toch even langs de huisarts, die is breder opgeleid dan je vk hoor. Die kan zo zeggen of je baarmoeder op de juiste hoogte is. Vind het wel apart dat het bij jullie zo anders werkt, qua wachttijden etc. Nu alvast een afspraak maken voor de volgende keer na januari?

Swase; mijn moeder en schoonmoeder vertellen juist dat je alleen 1x naar de huisarts ging om te vertellen dat je zwanger was en voor de rest moest je het maar uitzoeken. Verschillen ze zoveel in leeftijd? Hier zijn ze 64 en 62. Ben je alweer een beetje opgeknapt? Of nog steeds aan het snotteren. Ik slik heel braaf Vitamine C time-release, 800% van mijn aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Nu ben ik 3 weken snipverkouden, maar ziek wordt ik niet. Denk door de vitamine C, maar nu krijg ik bijna zo'n gevoel, was ik maar een week ziek en daarna weer beter, dit gekwakkel is k**.

Hier nog steeds hetzelfde; normaal ben ik heel flexibel en begripvol, nu ben ik stijf en snauw ik haha. Verder kan ik op ieder moment huilen. Doe ik niet trouwens, misschien zou ik het even lekker moeten laten gaan, wie weet lucht het op.

X

Pixxie
15 December 2010, 12:38
Mn moeder komt wrs niet op de Hoge Urgentie :( Jakkes, net weer aardig wat tranen gelaten. Gisteravond was het ook al raak, kan verrekte weinig hebben op het moment. Vanochtend toen Liam sliep de badkamer schoongemaakt, met gevolg dat alles nu weer pijn doet. Dat werkt ook niet echt mee aan mn humeur.

Swase, ik maak vanavond nasi :) Hier word bloeddruk, gewicht, hartslag (van de baby) en Hb bij elke controle gedaan. Hebben controles met 12, 24, 28, 32, 36, 38 en 40 weken. Vragen beantwoorden is niet echt haar hobby, en als ik klachten heb is haar standaard antwoord: dat hoort erbij. Dus ik zie er ook niet echt naar uit ;)

Swase
15 December 2010, 12:41
Mijntje, mijn moeder is 56, misschien kan dat er mee te maken hebben? Nou ja, er zijn ook een hoop dingen fijner nu zoals de echo's bijvoorbeeld, vroeger moest je echt maar afwachten.
Ik let ook heel erg op vitamines de laatste tijd maar had het misschien wat eerder moeten doen..! Ik snotter niet meer zo gelukkig, voel me nog wel vol in m'n hoofd maar dit wordt langzaamaan minder. Komt wel weer goed met me! Merk wel dat ik me steeds zwangerder voel en daardoor minder kan, dat is wel even wennen af en toe. Maar niet gek ook natuurlijk, ons kind is bezig zich te ontwikkelen in m'n buik!!

Mmmm, dat boodschappen doen wordt na het werk ben ik bang, er is niemand over vanmiddag om de telefoon te bemannen! Stop ik gewoon lekker om half 5!

Pixxie
15 December 2010, 12:42
Ik heb hier het zwangerschapsdagboek e.d. van mn mams liggen, zal het eens opzoeken. Geloof dat ze ook om de 4 weken heen ging (23 jaar geleden dus).

Mijntje, ik moet morgen met Liam naar het cb en ga dan ook ff vragen of de huisarts tijd voor me heeft (zit allemaal in hetzelfde gebouw).

Snow
15 December 2010, 13:02
mijntje; er zijn nog 3 opties betreft de pijn:
1; medicijn die alles extreem laat ontspannen in je lichaam. dus ook je hartslag. ze willen je dan kort opnemen om te kijken hoe dat gaat.
2; medicijn via infuus.
3; nierbekkencatheter..

het gaat in de volgorde zoals hier staat, dus de eerste optie zal zijn 1/2 dagen (?) ziekenhuis om te kijken of dat ene medicijn werkt..

thanx voor jullie lieve reacties!!!

Snow
15 December 2010, 13:03
* bij dat nierbekkencatheter is er kans op vroeggeboorte. dat stellen ze zo lang mogelijk uit. het liefste bijvoorbeeld met 34 weken pas, zodat je niet te lang daar hoeft te liggen en de kansen bij eventuele geboorte goed zijn voor het kindje

- reageer straks op de rest .. mijn mams belde dat ze onverwachts even langskomt. superlief!-

daantje
15 December 2010, 13:20
@vlinder: Heerlijk zo’n massage zeg!
@Snow: wat een mooi buikje! Valt reuze mee voor een tweede volgens mij! Hoe is het nu met je?
@liefdevol: morgen wordt je mannetje geholpen! Spannend! Veel sterkte!
@pixxie: het wat balen van je mams. Blijft ze nu op de gewone lijst staan? Hoe lang duurt dat dan ongeveer?

Hier nog zo’n emo-zwangere! Gister weer de volle lading van ouders op m’n werk gekregen. Ze hebben me echt gekwetst door dingen te zeggen die echt niet kloppen. Ze speelden het heel persoonlijk en intimiderend. Heel naar. Kwam aardig over m’n toeren thuis. Vanmorgen gesprek gehad met iemand van het bestuur en heb me voor de komende 2 dagen ziek gemeld. Dan heb ik 2 weken kerstvakantie en daarna denk ik ook dat ik niet terug zal keren. Misschien andere dingen op school, maar niet meer voor die klas. De kids vind ik leuk en lief hoor, maar die reacties van een paar ouders trek ik niet meer. Ik heb me nu lang genoeg de grond in laten trappen. Ze zijn mijn grens vierkant overgegaan.
Vannacht echt een k*t nacht hierdoor gehad met harde buiken al om. Net met de vk aan de lijn gehangen. Moest het echt rustiger aan gaan doen en evt m’n urine nogmaals laten controleren op blaasontsteking. Het weekend had ik ook van die harde buiken, dus wie weet is het een combi van die blaas en de stress. Als de harde buiken met regelmaat komen moet ik gelijk bellen. Maar pff, 6 a7 in 4 uur tijd is voor mij aardig regelmatig…. Wat zal zij dan bedoelen?

Lehh
15 December 2010, 14:53
Grappig, ben een paar daagjes niet geweest, lees dat jullie allemaal last hebben van meer afscheiding en ik zat daar vanochtend nog overte klagen hihi! Idd ook lekker in de weer met inlegkruisjes...maargoed! Hoort erbij! :)

Denken jullie dat een babyfoon ook nodig is als je in een appartement woont? En dus gelijkvloers?

Hier gaat alles goed! K voel ons meisje echt superveel! :-D M'n placenta ligt voor een groot deel aan de achterkant dus voel alles erg goed, soms denk ik: is het wel normaal zoveel beweging? :shock: Haha! Gisteravond met mn vriend naar een voorlichtingsavond in t
ziekenhuis geweest! Was wel interressant, maar ook amateuristisch in elkaar gezet vond ik. Heb maar 3 dingen gehoord die ik niet wist en de presentatie werd zo saai ongeinterresseerd gedaan! Maargoed mn vriend en ik moesten er ook wel weer
om lachen dus t was ook wel leuk :twisted: De wc's op de verlosafdeling stonken trouwens enorrmmmm naar zeik, lekker fijn gevoel...maar ok..:?

Vandaag lekker behang uitgekozen met mn schoonmoeder! Roze met witte ruitjes, helemaal nice! Nu mijn vader lief aankijken om me nog 1 x te helpen, want mn vriend heeft 2 linkerhanden hihi! K hoop dat ie snel tijd heeft :oops:

Mijntje
15 December 2010, 15:10
Ik slaap ook op dezelfde verdieping, maar vond zelf de babyfoon heel prettig hoor, zo hoor je veel eerderw anneer je baby wakker is, ipv dat je pas wakker wordt al ze huilen. Ze geven al veel eerde aan dat ze bv. honger hebben.

Daantje; goed zo meid! lekker rust. Mag ik trouwens vragen wat die ouders dan zeggen? Ik ben natuurlijk zelf moeder van schoolgaande kinderen en ik kan mij eerlijk gezegd geen voorstelling maken van wat ouders tegen een leerkracht kunnen maken wat zo overkomt.

Snow; ik snap het, eerst dus in ieder geval 1,2 dagen. Kan je mamsie dan niet die 2 dagen langskomen om alles een beetje op te vangen? Heb je al vrouwen gevonden die hetzelfde hadden, zodat je je een beetje kunt voorbereiden op wat gaat komen? Want kan dit ook nog eens in de weg zitten bij de bevalling, dat de pijn echt ondragelijk is?

Swase; het is hier inderdaad erg veranderd laatste jaren. Bij Madelief was ik onverwachts zwanger en wist ik niet wanneer ik bevrucht was, dat is de enige reden geweest waardoor ik een echo kreeg. Als je precies wist wanneer ej bevrucht was, dan kreeg je geen echo. En dan hebben we ht pas over 7 jaar geleden

vlinder82
15 December 2010, 15:31
@pixxie ik heb een hemdje aan en daarover een jurkje en dan de buikband, bij een spijkerbroek zou ik het ook niet zo doen, dan wordt het me ook teveel van het goede, haha.. Ik laat de badkamer door mn vroend doen, helemaal de douche en het bad uitschrobben, de lichte dingen doe ik zelf...
Balen zeg dat je moeder niet op de hoge urgentielijst komt, loigisch dat je daar verdrietig om bent, jammer dat je dan niet even bij haar kan zij he; al is het maar heel even voor een knuffel..

@swase wel rustig aan jij he?! Je lichaam geeft het niet voor niks aan... Hopen dat je snel de uitslag krijgt, weet je ook waar je aantoe bent!

@daantje balen zeg dat die ouders zo doen, lekker kortzochtig waarschijnlijk en hun kind(eren) zijn alles! Goed dat je voor jezelf kiest in deze situatie, lekker vakantie en bijkomen en dan kun je daarna altijd nog zien.. 6a7 harde buiken?? Dat zijn er erg veel, wel om denken he?! En als je twijfelt gewoon vk bellen, als je te vaak harde buiken hebt die komen en gaan kan dat de ween opwekken..

@lehh heerlijk dat je je meisje zoveel voelt, mijn placenta ligt voor maar ik voel hem ook vaak dat ik soms denk; wil je niet even rusten of slapen;)?? Hopen dat je schoonvader snel tijd heeft, als je eenmaal behang gekocht hebt wil je het ook op de kamer hebben, haha,

@dreampje jahoor, een leugentje om eigen bestwil mag soms!! In jou geval overdrijven dan maar wel een hele vervelende situatie, voor jezelf kiezen!!

@snow ik vind het echt allemaal zo sneu voor je!! Echt niet fijn dat het zo gaat en je pijn hebt! Wel fijn dat je man straks lekker 2 weekjes thuis is, geeft jou ook wat meer rust!

@mijntje ja, jezelf even laten gaan is misschien wel even goed voor je en lucht misschien op!! Echt vervelend dat je je zo voelt terwijl je eigenlijk wilt genieten!

Zo, er is vanmiddag best wat gekletst :) Ik heb even geshopt en zonet het ger. partnerschap geregeld en staat vast op 14 feb!! Moeten alleen nog beslissen hoe e het allemaal willen dus daar moeten we het nog maar even over hebben!!
Nou, ik zal gaan koken, moet ook nog in de oven dus ik ben voor mijn doen al laat, maar wou even bijlezen :) snapt vriendlief ook wel ;) haha,..

Pixxie
15 December 2010, 18:30
Daantje, goed dat je voor jezelf hebt gekozen! Maar vreselijk zeg zulke ouders, zijn het elke keer dezelfde die zo tekeer gaan? Hopelijk kan je de komende tijd lekker tot rust komen en krijg je geen harde buiken meer.

Lehh, klinkt erg leuk dat behangetje! Ik ben het met Mijntje eens wbt de babyfoon. Ik had hem ook naast mn bed staan zodat ik Liam al eerder hoorde dan dat ie echt overstuur was. Dat vind ik namelijk onnodig bij die kleintjes.

Snow, gezellig dat je mams even langs kwam :) Ook fijn vooruitzich dat je man straks 2 weken thuis is, kan jij ff een tandje terug wbt de verzoring van F enzo.

Ik weet zo niet meer wie het vroeg over mn moeder. Ze staat nu 3 jaar op de wachtlijst, en dat is lang. Ze heeft het loodzwaar met de onderzoeken gehad, uitslagen waren bedroevend, maar nog niet slecht genoeg. Klinkt misschien positief, maar mn moeder word het wachten een beetje zat.

Vanmiddag met Liam ff bij mn schoonzus geweest op de thee. Buiten op de paadjes was het echt spekglad. Liam gleed alle kanten op, dus die moest ik optillen en dan zelf proberen zonder botbreuken naar beneden te lopen, aaaargh. Was echt niet leuk!

vlinder82
15 December 2010, 18:44
@pixxie nee, als het glad is is het helemaal niet leuk, niks aan!! en dan loop jij met je kleintje en je dikke buik, voorzichtig hoor!! Jeetje en je moeder al 3 jaar op de wachtlijst, dan is nogal een tijd...

Pixxie
15 December 2010, 18:50
Mn schoonmoeder had ons dus gereden, en ze zegt: oh kijk uit het is glad op de oprit. Dus ik til Liam uit de auto, woppa daar ging ie al en daarna ging ik zelf bijna. Dus ik dacht dat ze de auto uit zou komen om Liam naar beneden te tillen zodat ik via het hek naar beneden kon (oprit loopt schuin), maar ze bleef gewoon in de auto zitten! Keert ze om, en stopt ze voor de deur en vraagt: ben je veilig beneden gekomen? Ik dacht: ja hoor, en niet dankzij jou! :evil:

vwz
15 December 2010, 18:57
wha pixx ik zou gek van haar zijn geworden!!

Daantje bah bah maar wat doe je eraan?

Snow wat rot dat je je zo voeld, ik weet wel dat wij ons straks na die bevalling heel goed gaan realiseren hoe prettig het lichaam aan voeld zonder klein wondertje in je!!

MIjntje hoe oud ben je eigenlijk 7j geleden al je kleintje, of is dat een hele brutale vraag? Kan me herinneren dat we het ooit ergens vermeld hebben.

Vlinder even over ger. partnerschap, dat willen wij ook. Hoe gata dat precies in zijn werk dan?

Even iets anders ik heb via 1 van de banners hieronder een zwangerschapspiercing besteld, prima netjes in huis, maar ik begrijp dat korter knippen nog niet helemaal, dan hou je toch geen schroef draad meer over, of ben ik nu gek?
Iemand ervaring mee?

vwz
15 December 2010, 18:58
vlinder hoe werkt dat ger. partnerschap eig??

Pixxie
15 December 2010, 20:03
Ik ben verliefd! Op een wipstoel :D Ik wil de Nuna Leaf in de kleur Dawn hebben :D Ze verkopen hem natuurlijk niet in Noorwegen, dus bestel hem wel uit Nederland, haha :D

Snow
15 December 2010, 21:01
pixxie; wat enorm balen dat je moeder niet op de urgentielijst komt. dan zou je toch denken: 'hoe erg moet het zijn voor je daar op mag komen? :('.

daantje: grr dus weer gezeik met ouders. goed dat je nu morgen en vrijdag vrij bent en dan idd lekker kerstvakantie. goed idee om daarna andere werkzaamheden op school te doen, zonder verantwoordelijkheid richting betreffende ouders. Ik denk dat de VK bedoeld met regelmaar 'elke 6 minuten een harde buik.. en dan 1 uur lang ofzo' Ik had er bij Femke vrij veel en nu rond 20 weken had ik er ook opeens veel.. ( zo'n 30-40 op een dag)

lehh: leuk behang zo te horen.

mijntje; echt naar dat je je soms zo kut voelt en moet huilen.. nogmaale een knuf! mijn moeder werkt trouwens volledig.. in het onderwijs, dus zij kan niet zomaar langskomen. ze had vandaag toevallig een dag vrij .. dan kan mijn man beter vrij nemen dan zij als moeder :D. Ik heb wel op internet gezocht.. maar dat doe ik niet zoveel meer, het heet hydrofronese.. en als je daar dus op zoekt krijg je ook horrorverhalen .. houd ik niet zo van!

vlinder; wat heb je gegeten? overschotel? lasagne ofzo? en cool dat het is gelukt voor 14 febr!

vwz: geen idee van de piercing.

Snow
15 December 2010, 22:38
ben ik nog een keer.. ik baal zo ..!

ik dacht; nog even douchen/scheren en dan mijn bedje in.

ik benen en oksels geschoren.. wil ik mijn onderkant scheren.. lukt het aan de rechterkant nauwelijks.. dus ik denk: 'vaag'.

ik een spiegel erbij.. schrik ik me rot: een enorme bobbel en mijn buitenste en binnen schaamlip helemaal tegen elkaar zo dik..! als ik eraan voelde,
was het een soort knikker .. :(

ik had al paar dagen steeds een beetje stekend gevoel als ik ging zitten of opstond.. onderaan zeg maa,r dus dacht; 'een spier ofzo..'
maar dat is dit dus..

ik kan wel janken.. morgenvroeg maar de huisarts bellen.. moet je het laten zien enzv, gatsie..

Dreampje
16 December 2010, 05:35
Snow, wat vervelend zeg, ja en laten zien zit je ook niet op te wachten, sterkte meis, hou ons op de hoogte, ik denk aan je!!

Mijntje
16 December 2010, 07:58
Nee Snow; echte horror verhalen zit je niet op te wachten! Had gehoopt voor je dat het juist wat positiefs zou zijn :(. En vandaag dus weer naar de dokter, ben benieuwd wat het is die bobbel. Liesbreuk zit hoger toch? Het zit je allemaal niet mee he vrouw! Knuf knuf knuf knuf :)

Vwz, helemaal geen brutale vraag haha, ik ben afgelopen zaterdag 30 geworden. Ik was 23 dat Madelief geboren werd en 25 dat Milan kwam. Madelief kwam als verrassing, de rest was gepland :). Ik ben nog steeds gelukkig getrouwd met dezelfde man. Owja, hier ook geen ervaring met piercings.

Pixxie; lekker weer met je schoonmams, zo mis je je eigen mams alleen maar meer als ze zo stom doet. Hoe kan het eigenlijk dat je vriend zo leuk is, als de rest van de familie ietwat verknipt is :D

Gister weer even lekker met mijn mannetje gebeld, mijn hart gelucht. Ik heb nu voor mezelf besloten dat ik het tot 1 januari aankijk met mijn gesteldheid. Nu is het eigenlijk ook geen reeele situatie met manlief 5 weken weg. Ik kan mij voorstellen dat ik me alweer een stuk beter voel als hij thuis is. Als ik mij 1 januari nog zo voel, dan ga ik mijn werk gewoon al afbouwen. Officieel spreek je van een depressie als je je langer dan 2 weken zo rot voelt, is nu al een week zo. Moet trouwens ook zeggen dat mijn zware verkoudheid ook niet mee helpt. Voel me als een dweil!

liefdevol
16 December 2010, 08:05
hallo allemaal,

ben vreselijk ego maar heb wel alles gelezen hoor. ik heb alleen niet veel tijd/zin om te reageren. ik ga zo weer naar het ziekenhuis, vriend is gister opgenomen. hij wordt als het goed is om 13.00 geholpen en de inhgreep duurt 2 uren....heel spannend. ben erg zenuwachtig en gespannen, hij helemaal uiteraard. ik hou jullie op de hoogte

dikke tut

ps snow heel veel sterkte meid, het zit je zeker niet mee! weer ff schrikken zo'n bult, jeetje.....

Snow
16 December 2010, 08:23
liefdevol: enorm veel succes vandaag!!! ik denk aan je!

mijntje; het is misschien idd geen reeele situatie.. je staat er helemaal alleen voor met de kids.. je hebt geen tijd voor jezelf over denk ik?!
Wel verstandig om in de gaten te houden.. en mocht het 1 januari nog zo zijn is het wel beter denk ik om af te bouwen..! fijn dat je even lekker met je man hebt kunnen bellen! wanneer komt hij thuis?

heb maar gelijk om 8 uur de dokter gebeld en kon om half 9 komen. Hij heeft gekeken en denkt dat het een spatader is met zwelling. Ik ga het de volgende keer gewoon voor de zekerheid nog een keer aan de Vk vragen. Hoop alleen dat de zwelling wat weggaat, want nu doet het eigenlijk best zeer. Na de bevalling moet het weer weg gaan.. ach; duurt nog maar 16 weken.. :(

Mijntje
16 December 2010, 08:41
Hahaha, arme Snow. Kunnen ze er ook weer eens helemaal niks mee. Ik zou gewoon nu je VK al bellen, waarom wachten?

Liefdevol, heel veel sterkte!! Hoe zijn je meisjes er onder en zijn zoontje? Beseffen die een beetje wat het kan betekenen? Ik hoop dat ze ondanks het oude littekenweefsel een goed beeld kunnen krijgen en dat de uitkomst positief mag zijn. Hele dikke KUS!!!!!

vlinder82
16 December 2010, 09:14
@pixxie wat belachelijk van je schoonmoeder!! Dan help je toch even...

@vwz over ger.partnerschap; kun je gewoon bij de gemeente regelen.. Je kan zelf weten of je dadwerkelijk alleen de papieren worden ondertekend (met getuige erbij dan..) of dat je ook og een speech wil.. En wil je ringen of niet?? Je oet er wel om denken dat je min. 2weken vantevoren in ondertrouw moet.. Eigenlijk is het hetze;fde als trouwen, dus als je daar niet heel veel mee hebt zou je dat ook gewoon kunnen doen., het is eigenlijk dan meer een gevoelskwestie zeg maar..

@snow jeetje, dat is enorm schrikken zeg als je dan in n keer zo'n bult voelt :( Ja, ik zou voor de zekerheid ook nog een keer aan de vk vragen.. A bah, het zit je niet mee!! Mar ja, om nog tot het eind vd zwangerschap met die bult te lopen, helemaal omdat ie pijn doet is ook niet alles en dan is 16 weken erg lang!

@mijntje ja, het lijkt me ook ngal wat als je vriend zolang weg is, zou er niet tegen kunnen! Mara echt rot dat je je zo voelt, je hebt toch ook af en toe gesprekken met een therapeut??

@liefdevol logisch dat je hoofd er even niet naar staat te reageren, ik vind het alleen maar fijn dat je even een berichtje achterlaat met hoe het met je gaat! Jeetje, spannend en slopend zo hoor, heel, heel veel sterkte! Hele dikke knuf voor jullie...

Hier niet zoveel spannends te melden eigenlijk.. Lekker uitgeslapen maar blijf gewoon moe.

Swase
16 December 2010, 10:42
Hai meiskes,

Liefdevol heel veel sterkte voor jou en je gezin, helemaal niet ego hoor, kan me heel goed voorstellen dat jullie nu echt even alleen met jullie zelf bezig zijn. Heeeeel veel sterkte!

Snow, jeetje het zit jou ook niet mee zeg, nu dit weer. En gewoon de vk bellen hoor voor een second opinion, doen waar jij je prettig bij voelt. Hoop dat het snel slinkt.

Mijntje, jij zal zeker bijkomen als je vent straks lekker thuis is zeg, wat heb je het druk zeg, petje af hoor hoe je het nu doet. Denk dat als hij thuis is je weer heel anders tegen dingen aan zal kijken. Hoop voor je dat het helpt. En anders: aan jezelf denken. Dat geldt eigenlijk voor iedereen toch.

Verder ben ik het even kwijt.. Alleen dat verhaal over je schoonmoeder Pixxie... Dat ze gewoon blijft zitten, aaarrrgghff! Kan me ook heel goed voorstellen dat je je mama mist..

Hier gaat het weer een beetje beter hoor, verkoudheid wordt minder en vanmorgen ook niet zo duizelig geweest gelukkig. Ik merk wel dat m'n lichaam steeds meer van me vraagt, steeds zwangerder is, hebben jullie dat ook? Ik was weer bekaf toen ik hier aankwam vanmorgen.. Oud wijf! ;-)

En hoe is het met jullie buiken? Die van mij groeit weer van de week heb ik het idee, hij steekt eruit zeg! Mag nu wel beetje stoppen vind ik eigenlijk.. Maar dat is niet goed he.. Denk dat het nu wel steeds beetje zwaarder gaat worden allemaal.

vlinder82
16 December 2010, 11:10
@swase ik ken dat wel hoor, je moet gewoon echt om jezelf denken en een stapje terug doen al is dat soms best moeilijk.. Je wil wel maar je lichaam laat het afweten! Ik heb de luxe dat ik veel mn rust kan pakken en alles in een rustig tempo kan doen, petje af voor de meiden die wel werken of nog een kleintje rond hebben lopen!

Pixxie
16 December 2010, 11:17
Hee meiden,

Liefdevol, vind het ook vrij logisch dat je ff geen zin hebt om op ons te reageren meid ;) Dikke knuffel van ons! Ik zet aan je!

Snow, he jakkes wat een gedoe weer. Vind ook dat je indd maar gewoon naar de vk moet gaan ermee, 16 weken lang een pijnlijke bobbel lijkt me beetje onnodig toch?

Mijntje, fijn dat je ff met manlief hebt kunnen kletsen. Als je je al zo rot voelt en hij zo ver weg, nee dat is niks, moet er ook niet aan denken! Hahahaha, moest erg lachen om je opmerking over mn schoonfamilie. Vriendlief heeft altijd zn eigen pad getrokken, denk dat hij daarom wel leuk is :D :D

Swase, die buik word alleen maar groter en dat is vrij normaal ;) Ook dat je nu begint te merken dat simpele dingen een hoop energie kosten. Ik ben bijv. met Liam naar het cb geweest vanochtend, en daarna helemaal kapot! Vind ik ook nergens op slaan, maar je doet er zo weinig aan.

Pixxie
16 December 2010, 14:20
Wat een rust hier...

Liefdevol's lief ligt nu als het goed is op de uitslaapzaal... Spannend hoor!

Pixxie
16 December 2010, 14:55
Ik verveeeeeeel me! Liam slaapt, en ik moet het ff rustig aan doen vandaag van vriendlief.. Hij noemde me gisteren oma pinguin, de schat..

Maarem, wie heeft er zin in een meeting in februari? En leuke ideetjes?

daantje
16 December 2010, 14:59
@Snow: pffff, 30-40! Dat is veel!!! Valt 6 a 7 wel mee. Nu nog steeds last van? Hoop et niet voor je! He gats, naar de dokter lees ik nu! Ben ook niet zo fan van om uit de kleren te gaan van onderen. Rare plek voor een spatader zeg. Knuf voor jou!
@vlinder: mooie dag 14 feb! Mijn zus is op die dag getrouwd en er hingen allemaal hartjes ballonnen door de stad. Ze dacht dat wij dat geregeld hadden, haha.
@liefdevol: Hoe is de ingreep gegaan? Hoop dat het meeviel.
@mijntje: goed dat je met je man gebeld hebt en een datum gesteld hebt. Hou je je wel aan die datum? Ik stel mezelf ook altijd een datum, maar als het eenmaal zover is dan denk ik altijd: ach het valt wel mee en schuif de boel weer op…
Vannacht gelukkig beter geslapen. Wel wat harde buiken tussen door. Ben begonnen met opschrijven wanneer ik er last van heb. Kijken of me dat wat inzicht kan geven.Neem de laatste tijd (1,5 week) ook m'n temperatuur op ivm die mogelijke blaasontsteking. Vreemde is dat ik met 2 verschillende thermometers elke keer rond de 35.5 uitkom. De een is een oor-thermometer en de ander (heb ik gekocht omdat ik dacht dat die ander het niet goed deed) een digitale. Ik doe hem in m'n mond, want van achteren vind ik niet zo fijn. Moet er dan wat bij optellen. Geloof een halve graad ofzo. Maar dan kom ik nog maar op 36 uit... Vanmorgen voor het eerst op 37. Maarja, heb ik dan nu verhoging of niet? Iemand ervaring mee?

Pixxie
16 December 2010, 15:03
Daantje, mmm raar dat je temp zo laag is! Heb hier geen ervaring mee, maar mn vriend heeft het tegenovergestelde. Die heeft standaard een lichaamstempratuur van 38 graden. Denk dat je het even een paar dagen moet aanzien, en dan met 1 dezelfde thermometer.

vlinder82
16 December 2010, 15:14
@pixxie en goed luisteren naarje vriend he; lekker rusten!! En oma pinguin, haha, wel een leuk bedachte naam :) Maar eh.. Ik ben wel in voor een uitje in februari; ideen heb ik op dit moment even niet...

@daantje ik heb ook gen idee, moet ook zeggen dat ik mezelf nooit tempratuur alleen als ik vermoed dat ik koorst heb!

Oh, ik ben moe.. Ben even lekker gtst aan het kijken, loop zoveel afleveringen achter!!

Pixxie
16 December 2010, 15:15
Vlinder, wij kunnen sowieso meeten! Wonen dan zo dicht bij elkaar :D

vlinder82
16 December 2010, 15:18
Ja inderdaad, 20 min. in de auto of zoiets :)

Mijntje
16 December 2010, 16:16
Ik meet mijzelf altijd braaf als ik denk dat ik koorts heb en dan wel rectaal (om het een mooi woord te geven). Ik vind het altijd een goede grens om mij wel/niet ziek te melden. Als ik echt koorts heb, dan voel ik me minder schuldig.

Dus Daantje; hup die thermometer in je achterste :D. Wen er maar aan, want straks doet de kraamverpleegkundige dat iedere dag haha.

Vlinder; ja klets met een psycholoog, alleen heb pas 7 jan weer een afspraak, daar moet je ook altijd lang op wachten.

Swase; dikkiedik :D haha. Ik begrijp wat je bedoelt, maar in deze tijd is het wel normaal. Je groeit nu een periode even heel erg hard, op het einde merk je daar weer minder van, dan ben je toch al dik en gaat het wat gestager. En jouw buik groeit volgens mij ook heel erg naar voren, dan lijkt je buik ook groter. Zoals je bij Snow bijna niks ziet, die groeit waarschijnlijk heel erg in de breedte en zie je minder snel (sorry snow haha)

liefdevol
16 December 2010, 17:08
yeahhhhhhhhhhhh goed nieuws, er is niks gevonden bij mijn vriend. ws ging het om een slijmprop maar alles is schoon en hij is zelfs alweer thuis. meiden, ik ben de gelukkigste vrouw op aarde op dit moment. bedankt voor jullie medeleven en ik kom snel weer meekletsen hoor. nu bijkomen en nog even druk

dikke tut

Mijntje
16 December 2010, 17:11
Waaauuuuwwww liefdevol wat super!!! Jullie gaan vast een feestje vieren nu, wat een schrik is het geweest

vlinder82
16 December 2010, 17:14
@mijntje ja, 7 januari duurt nog wel een tijdje!! Wel lang als je wel de behoefte hebt om te praten.. Hoe vak heb je die gesprekken dan? Ik 1 keer per 2 weken..

@liefdevol jaaaaa, wat super zeg!! En hij is ook al lekker weer thuis, heerlijk meis, maar lekker genieten nu met zn twee!!

Mijntje
16 December 2010, 17:27
Ik had een intake gehad en de week daarna de vervolgafspraak, die moest ik verzetten en toen werd het meteen 7 jan. Geen idee hoeveel gesprekken ik dan ga hebben.

Zo even de kindjes ophalen, ze hebben kerstdiner gehad op school. Daarna ze naar opa en oma brengen zodat ik morgen Errg vroeg naar mijn werk kan, wil het liefst om 07:30 beginnen. We hebben om 09:00 een board meeting, dan kan ik alles rustig klaarzetten :)

Pixxie
16 December 2010, 17:32
Liefdevol, hier nogmaals: whooeehooeee!!!!! Super blij voor jullie!

Liam wou niet eten.. Liam kan zelf op de bank klimmen sinds kort en zit daar dus nu weer televisie te kijken, zucht... Ben vandaag niet zo consequent ;)

vlinder82
16 December 2010, 17:35
@mijntje balen dan dat je dan zolang moet wachten.. Nou, dan sterkte morgen, jeetje 07.30 op je werk beginnen!! Hoelaat moet je er dan wel niet uit?? Sterkte en succes...

@pixxie nou ja, een niet-consequente moet een keer kunnen toch? Als het niet te vaak gebeurd..

Pixxie
16 December 2010, 17:45
Vlinder, precies ;) Als hij met zn eten begint te gooien haal ik zn bord weg. Normaal gesproken moet ie dan aan tafel blijven zitten tot wij klaar zijn met eten, maar het smaakte mij vandaag ook niet zo, dus ach.

Numeria
16 December 2010, 18:38
Liefdevol, wat een geweldig nieuws!!!!!!!!!!!!!Helemaal top.

daantje
16 December 2010, 18:51
@Liefdevol: top! Heerlijk gevoel denk ik zo!
@Pixxie: Hoop niet dat je ziek wordt of misschien had je vandaag wel gewoon niet zo lekker gekookt ;-)
@Mijntje: had ergens de tip gelezen om een oorthermometer in huis te hebben. Die gaan ze vast niet rectaal gebruiken, grinnik. Voor de kleine haal ik dan wel een digitale. En die digitale die ik in huis heb, leg ik wel ergens ver weg... In het ziekenhuis gebruiken ze toch ook een oor-thermometer?

Op school hebben ze nu kerstdiner. Raar gevoel om nu thuis te zijn. Kerstdiner is altijd zo gezellig! Alle kinderen zitten aan een hele lange tafel in de gang, gezellig de hele school bij elkaar (oke zijn er maar 64).
Had m'n eigen kerstmaaltijd hier: groentestampot... Had het nog nooit op, maar zag een zakje bij de AH. Er zitten allerlei groenten in (spruitjes, wortels, prei, kool e.d.) en die moet je even stampen met aardappels. Was nog best lekker. Ben helemaal geen fan van spruitjes, maar dit smaakte wel.

Mijntje
16 December 2010, 19:03
Lekker Daantje, inderdaad raar voor je om er niet bij te zijn. Milan (4,5) moest huilen dat ik hem kwam ophalen van het kerstdiner... "het was ook zo spannend, want het was mijn eerste keer".. hahaha softie :D. Ben benieuwd of hij ook zo reageert op zijn echte "eerste keer" ;).

Vlinder, ik neem om 07:00 de bus, dus 06:15 op, valt mee :)

Ik heb de hele tijd een rotgevoel (jaaa dat wisten we al), maar dit is een ander rotgevoel. Mannetje moet morgen van Gorinchem naar Edam rijden en ik heb de hele tijd het gevoel dat ik afscheid moet nemen alsof er iets ernstigs staat te gebeuren. Nou is het ook nog rotweer morgen, bah! Je kunt jezelf echt gek maken met dat soort gedachtes. Kan door dat soort gedachtes meteen huilen, hebben jullie dat ook?

Swase
16 December 2010, 19:04
Jippie Liefdevol wat een goed nieuws!!!! Ben blij voor jullie. Geniet er lekker van joh.

Ik zal zo nog eens een recente foto plaatsen, kunnen jullie oordelen over m'n dikkie dik buik!

Daantje, snap ik dat het gek is om thuis te zijn zeg, nu weer even niet zo leuk dan. Wij hebben gezondigd vandaag, pizza gegeten! M'n vriend is met een vriend naar een theatervoorstelling dus kwam wel goed uit even makkelijk en snel. En nu zit ik dus heerlijk op de bank te doen waar ik zin in heb en te kijken wat ik wil. Overal waar ik kijk staan verhuisdozen, ik bof maar met m'n vriend, hij heeft echt 2/3 al ingepakt de schat! Ik ben al aan het aftellen: nog een maand!

http://img255.imageshack.us/img255/9812/23wekena.jpg (http://img255.imageshack.us/i/23wekena.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ik zie net dat het steeds winterser gaat worden de komende dagen en morgenmiddag/avond met name in Zeeland en Brabant.. En ik ga morgen met twee vriendinnetjes naar een concert van Clouseau (oude tijden herleven ;-)) in Antwerpen... Hoop dat het niet te erg wordt, we gaan geen risico's nemen natuurlijk.

Ff GTST kijken!

Swase
16 December 2010, 19:06
Aaaah Mijntje, jezelf niet gek maken hoor meis! Vertrouwen moet je hebben, voor je het weet zit ie weer lekker bij jou en jullie kindjes op de bank. Maar niet heel vreemd hoor, dat soort gedachten hebben we denk ik allemaal weleens..

Haha, zijn 1e keer, gelukkig duurt het nog even hoor!

Mijntje
16 December 2010, 19:07
Je hebt een perfecte buik voor de duur van je zwangerschap, zo zie ik er ook uit (alleen iets dikkere billen dan :D)

Swase
16 December 2010, 19:08
Gelukkig... Maar die billen vallen nog tegen in het echt hoor, staan er nu net goed op denk ik! :-)

Swase
16 December 2010, 19:09
En we zijn nog even oud ook!

Mijntje
16 December 2010, 19:10
Je zei toch dat je 1.60 was? Dat zie je ook helemaal niet op de foto, je lijkt veel langer

Swase
16 December 2010, 19:12
Haha, nu lig ik echt in een deuk, iedereen vind mij juist altijd zo'n kleintje! Ben echt niet langer hoor!

Pixxie
16 December 2010, 19:15
Errug mooi Swase!!!! Aaaah Clouseau, geweldig! Ik heb een cd hier, die draai ik alleen als vriendlief weg is. Lekker meezingen en swingen met Liam :D

Mijntje, ik ken dat onheilspellende gevoel, heel vervelend maar nergens voor nodig.

daantje
16 December 2010, 19:15
Swase: mooie buik! Dat praatje dat je bij een jongen rondom draagt klopt bij jou van geen kanten :-) Zet mijn foto er morgen weer eens op.

daantje
16 December 2010, 19:16
Mijntje: wat een naar gevoel is dat! Snel aan iets leuks denken hoor. Is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb dat ook wel eens. Vaak helpt het om dan lekker met iets anders aan de slag te gaan. Boekje lezen, soppen, op het forum lekker kletsen e.d.

Pixxie
16 December 2010, 19:17
Oh, en als we de billen contest gaan doen, hoed je dan maar, want die win ik met vlag en wimpel! :D

Mijntje
16 December 2010, 19:18
Swase; even grote buik, zelfde functie, zelfde leeftijd, alleen qua lengte liggen we toch echt mijlenver uit elkaar haha. Ik ben namelijk 1.82...

Mijntje
16 December 2010, 19:19
ik wil niet zo ver gaan dat ik mijn bilomvang hier ga plaatsen Pixxie, maar ik ben toch bang dat ik het ga winnen... In februari kunnen we live me(e)ten

Pixxie
16 December 2010, 19:20
ik wil niet zo ver gaan dat ik mijn bilomvang hier ga plaatsen Pixxie, maar ik ben toch bang dat ik het ga winnen... In februari kunnen we live me(e)ten

Hahahahahahahaha

Swase
16 December 2010, 19:22
Haha Mijntje da's waar ook, ook nog dezelfde baan! Maar scheelt wel een paar cm ja!

Pixxie, ja leuk he Clouseau. Hoop dat het goed gaat komen en dat ze veel oude nummers spelen! M'n vriend vind het nu al niks met het weer dat ze voorspellen.. Maar ik wil er wel erg graag nog even tussenuit met m'n twee lieve vriendinnetjes. Kan ons ventje ook lekker swingen ;-)

Haha, eigenlijk moeten we nu allemaal foto's van onze billen plaatsen..
Nee hoor, doe mij nog maar meer buikfoto's, altijd leuk om te kijken!

Mijntje
16 December 2010, 19:24
Bij mij heb ik een heel duidelijk seintje als ik ietwat te zwaar wordt (nu logisch), dan schuren de binnenkanten van mijn bovenbenen tegen elkaar, als ik op mijn streefgewicht zit, dan heb ik dat niet

Snow
16 December 2010, 19:41
vlinder; balen dat je zo moe blijft :(

swase; het wordt idd allemaal wat zwaarder nu.. ik merk ook dat ik weer sneller moe ben dan paar weken terug. fijn dat de verkoudheid minder is en dat je vanmorgen niet duizelig was!

pixxie; is Liam goedgekeurd door het CB? :D .. en ik meld me aan voor een meeting in febr!

daantje; ik zou het toch rectaal doen.. geef toch duidelijker beeld. ook al die je het maar 2x.

mijntje; tjonge, duurt lang tot 7 januari wachten op weer een gesprek. en wat naar dat je die gedachte heb.. ik heb het ook tijden heel sterk. dan moet (!) mijn man bellen als hij ergens is aangekomen etc.. gelukkig snapt hij dat wel.. Ik heb het vooral als ik weer iets gehoord heb van een ongeluk of iemand die is overleden.

liefdevol: supernieuws!!! ooooh heerlijk!

swase; mooie buik zeg!!!!

hier; vanmiddag lekker even geslapen. Femke was naar KDV. ook nog even naar de stad geweest. ik kreeg gisteren 20 euro van mijn moeder in mijn handen gedrukt toen ze wegging: 'koop maar iets leuks voor Femke voor de kerst' .. zo lief! dus heb een paars rokje met soort bolletjes erop & een zwart vestje gekocht. daaronder komt dan een witte maillot en zilveren laarsjes..

vwz
16 December 2010, 19:41
ah liefdevol wat fijn!
Snow wel een opluchting voor je denk ik, al is het natuurlijk nog wel vervelend voor je

iedereen veel plezier ik ga leker op de bank filpje kijken

liefdevol
16 December 2010, 21:11
whahaha de billentest.........nou believe me hoor maar ik sta echt op nr 1 hoor!! geloof me nou maar gewoon, tis nl echt waar hahaha. ik herken dat wel ja, bovenbenen tegen elkaar aan schuren pfffffft, niet best! nah ja, na de zwangerschap gaan we hard werken om het er weer af te krijgen hihi.

ja super nieuws he, ben zo verschrikkelijk blij dat het goed was allemaal. gelukkig heeft hij ook geen pijn gehad van dit alles dus dat scheelt ook.

snow hoe is het nu met jou?

enneh voor iedereen die ik ben vergeten, een hele dikke knuf

vlinder82
17 December 2010, 08:28
@daantje ach, af en toe wat nieuws met eten uitproberen is ook wel lekker :) En toch wel jammer dan dat je er niet bij was gisteravond op school, maar goed dat je voor jezelf hebt gekozen hoor!

@mijntje wat ontzettend vervelend dat je die gedachten hebt, kan me heel gied voorstellen dat je dat moeilijk los kan laten en je er verdrietig van wordt!! Sterkte, dit voelen is niet leuk...

@swase jeetje, jij hebt echt een mooi buikje!! Mooi alleen voren; mag je trots op zijn! En naar clouseau; wat leuk zeg., heel veel plezier!!

@snow wat lief van je moeder!! Dus even iets leuks voor F gekocht, ziet ze er met kerst dus helemaal nieuw e flitsend uit :)

Zo, hier alweer even wakker en verder niet heel veel nieuws! Oh ja, morgen hebben we weer een pretecho :) laatste keer dat we ons mannetje helemaal in beeld zulen krijgen.. De volgende echo is dan echt pas weeer met 36 weken..

Pixxie
17 December 2010, 08:51
Goedemorgen :)

Vlinder, leuk nog een echo! 3d?

Liefdevol, goed geslapen vannacht? Vriendlief nog steeds pijnvrij?

Mijntje, ik heb vanochtend nog aan je gedacht ;) Liam werd namelijk om 6 uur ff wakker hahaha! Ik klom toen mn bed uit en dacht, blehh dit is echt onmenselijk, haha! (Ben niet zo'n ochtendmens ;)).

Snow, we willen natuurlijk wel ff een foto van Femke in dr kerstoutfit! Lief van je mams :)

Ik had 2 dagen terug een www geplaatst op hyves, over een wipstoeltje die ik graag wil hebben... Wat een heisa erom zeg!

vlinder82
17 December 2010, 09:01
@pixxie nee, gewoon 2D, 3D is hier erg duur, betaal ik 85 euro en dat vind ik een beetje te gek!! Ach, even spieken is en blijft leuk :)
Maar hoezo een heisa om het wipstoeltje wat jullie willen?? Ik heb even gekeken, erg mooi ding is het maar wel duur..

Snow
17 December 2010, 09:15
pixxie; ik zag het al over je wipstoel.. ik dacht; ik zeg niks :D! is toch vet cool die stoel.. en wat the fu** dat hij duur is. een ander koopt een auto of een dure kinderwagen! Ik vind hem echt leuk!!! Ik heb er ook 1 van eigenlijk 100 euro .. zo 1 die muziekjes heeft en heen en weer gaat ( kostte die dag 50 euro, maar anders hadden we hem ook ewild hoor)

vlinder; leuk morgen een pretecho!!! en je zegt 'dan pas weer met 36 weken' .. daar heb je al geluk mee haha. dat hebben we hier niet! is dat de liggingsecho?

ik zal een foto maken met kerst van Femke ;)!

hier; wel aardig geslapen. kan alleen moeilijk omdraaien door die stomme bult op schaamlip.. ( staat ook beetje vreemd nu ik dit schrijf) .. maar dat komt ook wel weer goed aan; dan ben ik extra bewust dat ik draai en ik mag niet teveel op rechts liggen voor mijn nier :D!

Jaaaah om 16:00 uur komt manlief thuis en heeft hij 2 weken kerstvakantie!!! met F haar nieuwe kamer bezig! in jan/febr met de kleine man zijn kamer

fijne dag allemaal

Pixxie
17 December 2010, 09:24
Ik zie ons meisje pas rond de 40 weken hahah!

Vlinder, ga je naar dat echobureau in je woonplaats? Die vond ik indd ook erg prijzig.. Het wipstoeltje die ik wil is 160 euro, en sommige mensen moeten daar op reageren en hun mening erover geven ipv gewoon leuk reageren, beetje idioot allemaal.

daantje
17 December 2010, 09:28
Snow: lief van je moeder! Ben heel benieuwd naar F's outfit. Kan je niet alvast een foto maken van de kleertjes?

Pixxie: hmm, heb het hele gebeuren rondom de wipstoel gemist. Mensen vonden hem te duur ofzo? Lekker kopen wat jij mooi vindt! Wie moet er nou tegen aan kijken, jij toch?

Hmm, schurende boven benen... Tja, ik heb van die lekkere stevige bovenbenen die dat helaas altijd doen :oops: Maakt niet uit hoeveel ik sport of aan een dieet ben, ze blijven er zitten. M'n taille daarentegen wordt dan almaar smaller. Voel me nu wel echt dik met een dikker wordende buik. Maar goed dat ik weet dat ons meisje erin groeit en lekker van zich laat voelen. Vannacht lag ik weer een tijdje wakker en zei in gedachten tegen haar dat ze gisteravond en vannacht nog niet van zich had laten voelen. Nog geen minuut later begon het getrappel. Heerlijke dame :-D

Swase
17 December 2010, 09:29
Morning girls!

Nou, er ligt hier sneeuw, zoveel heb ik geloof ik nog niet gezien.. Ben nog nooit op wintersport geweest dus ben wel redelijk snel onder de indruk! ;-) Maar stond toch echt bijna tot m'n knieen in de sneeuw vanmorgen.
Prachtig, maar ook wel balen want vanavond concert Clouseau in Antwerpen en ik weet niet wat te doen. Voor vanavond wordt nog meer sneeuw afgegeven en m'n vriend wil niet dat ik ga rijden geloof ik. Hij brengt ons nog liever geloof ik en gaat dan naar de bios ofzo. Vind ik ook nogal wat. Moet eens kijken hoe de dag vordert en wat de vriendinnetjes ervan vinden..

Vlinder, leuk nog een echo! Wij hebben er ook nog 1 staan voor 6 januari, een pretecho in 3 en 4d, ben zo benieuwd. Maar verder niets meer hoor, dan moeten we wachten tot ie er echt is.

Snow, balen dat je last hebt van de bult.. Hoop dat ie snel slinkt zeg, echt niet fijn lijkt me.

Meiden, het is bijna weekend en ik voel me weer lekker, heerlijk!!

daantje
17 December 2010, 09:30
pixxie: ah lees het net. Vast pakken die rare reacties, over je schouder gooien, je schouders vervolgens ophalen en verder dromen over je mooie wipper!

Ik wil graag een 3d echo, maar manlief hoeft niet zo. Vraag het gewoon voor m'n verjaardag, haha. Hier ook geen liggingsecho met 36 weken. Denk dat ze het voelen oid. Bij een vriendin van me ligt de kleine in een stuit. Ze doet nu aan aan moxa-therapie. Dat is met accupunctuur om te kijken of de kleine wil draaien. Er worden daar hele goede resultaten mee geboekt! Deze week heeft ze een echo om te kijken of hun ventje gedraaid is. Hoop het zo voor ze!

daantje
17 December 2010, 09:34
Tot aan je knieen? :shock: Hier ligt ook wel sneeuw, maar volgens mij niet zoveel. Kijk net uit het raam en zie iemand tot aan zijn enkels in de sneeuw lopen. Het blijft hier overigens wel doorgaan met sneeuwen. Moet zo nog naar het dorp om wat dingetjes te halen. Ben al snel geneigd om met de auto te gaan, maar manlief belde dat het echt spekglad is.... Als hij dat zegt dan moet het wel heel glad zijn.
Wow, het sneeuwt hier echt heeeeeel hard! Het sneeuwt dat het giet zeg maar.

vlinder82
17 December 2010, 09:46
@snow heb jij geen echo dan et 36 weken?? Ik dacht dat dat standaard was.. Ja, het is idd een liggingsecho! Balen dat je zoveel last hebt van die bult, appart dat ze daar dan ook niks voor kunnen doen! Heerlijk dat je man straks lekker 2 weken vakantie heeft, lekker genieten met elkaar en een beetje klussen..

@pixxie oh ja, ik ken dat.. Belachelijk toch, het is jullie keuze en laat mensen daar blij om zijn, jullie weten heus ook wel dat ie heel duur is! En het is jullie geld, daar heeft een ander geen inzicht in.. Jammer dan he, zulke reacties, kan ik ook altijd best pissig over zijn! Ja, we gaan naar die in mn woonplaats, er is hier eigenlijk geen andere in de buurt helaas..

@daantje heerlijk dat ze dan tch begon te trappen, geeft je dan wel weer een lekker gevoel he?! Hier sneeuwt het helemaal niet, weer ziet er (nog) vrij rustig uit!

@swase wel heel lief van je vriend... Ja, zou tocvh jammer zijn dat het over moest gaan?! Als het geen doen is met het weer is het ook niet fijn rijden, hoelang is het eigenlijk normaal rijen voor jullie naar Antwerpen? Hier ligt wel sneeuw maar niet ontzettend veel maar volgens mij heeft het in het midden vh land en het zuiden ook harder gesneeuwd dan hier.

Ja, we hebben hier een liggingsecho met 36 weken.. Bij mijn moeder lagen er ook 2 kinderen in de stuit dus hoop niet dat dat bij mij zo is want hoorde van de week op zw.gym dat als je een stuit hebt en het draaien evt niet lukt mag je het met een kleine kindje nog natuurlijk proberen maar als je placenta voor ligt (zoals bij mij) dan wordt het een keizersnee!!

Pixxie
17 December 2010, 09:47
Daantje, dat zijn vast die sneeuwbuien die gisteren hier waren ;)

daantje
17 December 2010, 10:02
Vlinder: wil je niet bang maken, maar is het niet zo dat als je placenta voor ligt, je sowieso een keizersnede moet? Dat zeiden ze tegen mij tenminste. Hoewel, moet wel alles erbij zeggen: als je baarmoeder voor je baarmoedermond ligt en deze niet wat hoger gaat liggen, moet je met een keizersnede bevallen. Geen idee voor wanneer die dan hoger zou moeten liggen en hoe dat dan gaat. Dacht dat placenta vast lag?

Pixxie: had je die niet de andere kant op kunnen blazen dan? Het blijft echt maar doorgaan! De buuf had net haar paadje mooi schoon, maar het ligt alweer helemaal vol!

daantje
17 December 2010, 10:05
meiden, wat vinden jullie van dit behang? Onze muren zijn gestuuct met van die bobbeltjes, dus wil er niet overheen behangen, maar wil met 2 vierkante panelen gaan werken en aan de muur hangen.

http://www.123kinderbehang.nl/a-12404397/lieveheersbeestje-rood/casadeco-farandole-panorama-11278121

Swase
17 December 2010, 10:08
Volgens mij heb je ze echt deze kant opgestuurd Pixxie! Nu komt de zon door, ben benieuwd wat het derest van de dag gaat doen. Net met de meiden afgesproken dat we om 15.00 uur beslissen. Kunnen we even kijken wat de verwachting voor vanavond is, want we moeten ook nog terug natuurlijk! Normaal is het ruim een half uur rijden maar dat gaat sowieso langer worden. We shall see. Moet wel veilig zijn natuurlijk.

daantje
17 December 2010, 10:18
Hier nog een link waar hij beter op te zien is:
http://www.verfenwand.nl/farandole/93-3474.aspx

Het gaat om het plaatje rechtsonderin (met dat meisje met de lieveheersbeestjes paraplu)

Mijntje
17 December 2010, 10:41
Ik ben alweer thuis, heb de buikgriep van mijn dochter overgenomen :( hele nacht overgegeven. Was wel even naar mijn werk om alles af te ronden, maar mag nu lekker mijn bedje in :).

Swase; ik hoop voor je dat je kunt gaan, opzich als je voorzichtig doet? En anders brengt je mannetje jullie toch, is zijn mannelijke ego ook weer gestreeld. Maarre sneeuw tot aan de knieen hebben we hier geen last van in de warme randstad. Wel gaaf om te zien!

Daantje,vlinder; Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, ik kan gewoon normaal bevallen. Het zou niet kunnen als hij voor de baarmoedermond ligt. Wat de vk vertelde is dat de placenta nu ook nog wat laag aan de voorkant bij mij ligt, maar doordat je buik groeit komt de placenta meer omhoog, omdat hij vast zit ;).

Geen idee watvoor extra risico's eraan een stuitbevalling kleven als de placenta voor ligt, Vlinder, leg eens uit :D

Tssjaaa hoor Pixxie, hebben ze nu weer wat te zeiken over een duur wippertje. Als jij het geld hebt en dat er graag voor over hebt, wie zijn zij dan om daar iets over te zeggen. Wat een gezwam zeg!

Mijntje
17 December 2010, 10:44
Owja, daantje, leuk behang! Wat ik ga doen (tip voor jou als je niet de hele muur daarmee wilt), is houten planken tegen de wand schroeven tot de helft met een radnje om wat spulletjes op te zetten en daarboven behangen. Beetje dit idee, maar dan wel wit geschilderd. Ik wil dan rood/wit stippeltjes behang er boven
http://www.steigerhout4homeandgarden.nl/diverse/lambrisering.jpg

vlinder82
17 December 2010, 11:01
@daantje misschien wel, dat weet ik niet maar dan hadden ze me dat neem ik aan wel vermeld?? Ik moet maandag naar de vk dus zal eens even vragen.. Ik had mijn moeder net ook aan de telefoon en die zei dat namelijk ook.. Nou ja, we wachten af, ik hoop van niet!!
Ik vind het behang wel leuk, heel schattig!!

@mijntje jeetje balen zeg dat je de buikgriep hebt!! Is vaak heel besmettelijk he?! Hoop dat je er gauw weer vanaf bent, heel veel beterschap.. Ja, over stuitbevalling en dat de placenta voor ligt heb ik geen idee, de vrouw die zw.gym geeft zei het ik zal zo eens even googlen en navragen..

Snow
17 December 2010, 11:05
mijntje; he jakkes buikgriep :(! beterschap! dat ziet er echt superleuk uit denk ik! mijn neefje heeft ook 1 houten wand.. maar dan tot bovenaan dacht ik!

daantje; leuk behang.. en dat doe je dan op een paneel en hang je op?

swase; zoveel sneeuw? hier wel een goede laag, maar niet zoveel. en tja.. rijden met veel sneeuw en eventuele gladheid. wat zeggen je vriendinnen?

vlinder: hier geen liggingsecho. ik denk misschien wel dat ik nog een keer een echo krijg ivm met mijn nier.. maar anders krijg je met 12 en 20 en dat is het.

daantje
17 December 2010, 11:07
Leuk idee mijntje! Ik wilde eerst ook rood behang met stippeltjes en ruitjes, maar manlief is het daar niet zo mee eens. Er zijn hele leuke dingen te koop met stipjes en ruitjes!
Veel beterschap. Bah, buikgriep! Hoop dat je er snel vanaf bent. heb wel eens gehoord dat je dan cola moet drinken, maar of je daar nu zo'n behoefte aan hebt?

Dames, er staat weer een nieuwe buikfoto online. Staat in m'n album. De nieuwste is de tweede foto, dus even doorklikken.
Het sneeuwen is hier nog een klein beetje, dus ik ga even bikkelen door de sneeuw. Moet echt nog wat dingen halen.

daantje
17 December 2010, 11:08
Ja, wil eerst rood behang op het paneel en dan een kleiner vierkant met dat behang van die link er overheen. Denk dat ik 2 panelen wil ophangen. Nu nog kijken of het uit te voeren is... Een tip trouwens: op marktplaats staan ook rollen behang te koop. Helaas niet hetgeen ik wil hebben, maar misschien voor jullie :-)

daantje
17 December 2010, 11:09
ben dol op marktplaats, haha

Snow
17 December 2010, 11:14
me too :D!

heb net zelf ook weer kleertjes verkocht.. ik denk niet dat ons ventje blij is met roze jurkjes ;) .. dus verkoop ik ze maar haha

je ziet het al goed joh, je buik, voor een eerste! Mooi!

Swase
17 December 2010, 11:16
Wat een mooi bescheiden buikje Daantje! Gaat bij mij wel wat harder.

Nou, inmiddels komt de zon goed door. Als er nou geen nieuwe sneeuw meer bij komt gaat het misschien wel goedkomen..!

Swase
17 December 2010, 11:17
Bij mij is't ook de eerste maar m'n buik is toch wel minimaal 2 keer zo groot..!

vlinder82
17 December 2010, 11:28
@snow okay, ik dacht dat die liggingsecho standaard was maar dan bof ik dit keer dus!

@daantje hier nog iemand die dol is op marktplaats :) lekker sneupen voor leuke spulletjes vanuit je luie stoel en dat voor een heel leuk prijsje :) Enne, mooie bescheiden buikje, dan is die van mij toch ook echt boller en groter..

Ik heb even gegoogled en je leest verschillende verhalen over als je placenta voor ligt.. De meeste gyneacologen gaan dan met een stuitligging niet proberen te draaien omdat de kans bestaat dat je placenta dan scheurt! Wat ik dus lees dat de meesten dan een keizersnede moeten.. Nou ja, ik vraag maandag wel aan de vk. Vind dat soort dingenw el fijn om van te voren te weten!

Pixxie
17 December 2010, 13:08
Daantje, super leuk behang! Echt lief :D

Mijntje, vind die lamberisering echt heel gaaf... Ga dat onthouden voor Liam's stoere jongenskamer. Beterschap meid, stomme buikgriep ook. Hopelijk ben je er snel weer vanaf!

Swase, hoop dat jullie alsnog kunnen gaan!

Vlinder, met placenta voor bedoel je tegen de buikwand aan toch? Bij de echo leek mijn placenta ook vrij laag aan de voorkant te liggen, maar hij ligt dus gewoon voor. Nu ben ik er nog niet helemaal op en top gerust om, ga dat ook noemen bij de vk en anders laat ik in NL een pretecho maken als ze me hier niet willen doorsturen. Bij mn schoonmoeder is de placenta losgelaten met 36 weken en dat is toen helemaal verkeerd afgelopen.

Pixxie
17 December 2010, 13:08
Ik heb die www trouwens verwijderd, ging helemaal nergens meer over zeg.

Pixxie
17 December 2010, 13:19
Shit, Mijntje volgens mij heb ik je net per ongeluk uit mn vriendelijst gegooid :( ik klikte op een andere naam..

daantje
17 December 2010, 13:37
@Pixxie: jeetje! Wat naar! Hoe kan dat ding loslaten dan? Hoe komen ze daar achter? Kunnen ze er dan nog wat aan doen? Mijn placenta ligt ook voor, maar erg hoog. Geen probleem dus. Tenminste, dat zeiden ze met 14 weken en laatst met de 20 weken echo weer. Ga daar dus maar vanuit.

Pff, ben hier 1,5 uur weggeweest naar het dorp en dat voor alleen een collegeblok en inpakpapier die ik vandaag waarschijnlijk niet eens nodig ga hebben! Normaal gesproken doe ik daar een half uurtje over. Oke, ik loop niet meer zo hard als eerst, maar het was echt een geglibber hier!
Vanmiddag en vanavond afscheid van een collega, maar heb net gebeld dat ik waarschijnlijk niet kom. Vind het heel jammer want we gingen echt leuke dingen doen (ze gaat een half jaar op reis en we zouden dus het Ik hou van Holland spel gaan doen, karaoke omdat ze altijd zingt en vanavond lekker eten bij de tapas). Baal, baal, baal! Wel blij dat ik er vanmorgen al niet door hoefde om te werken.

En het sneeuwt hier vervolgens weer heel hard... Nu moet ik straks nog uit om eten te halen... Hopen dat het zo weer even stopt of ik laat manlief straks wel gaan.

Isja
17 December 2010, 13:43
Hey Dames!

Tijdje geleden dat ik wat geschreven heb maar wel meegelezen hoor!! Heb nu lekker vakantie en weer wat meer tijd om mee te schrijven hier:D

Maar tjongejonge wat een sneeuw zeg!! En het is sneeuwt hier op het moment weer dat het giet ;)

Hier gaat het verder allemaal goed, kan echt lekker genieten van het zwanger zijn:d Heerlijk dat geschop in mijn buik en als ik 's avonds in bed lig en mn buik zie bewegen. is zo grappig!!!

Volgens mij krijg ik geen liggingsecho met 36 weken, niet dat ik weet iig. Zal het volgende week eens vragen dan heb ik controle.r

Hoop dat jullie allemaal niet te veel last hebben van de sneeuw en er net zo van kunnen genieten als dat ik doe:D

Groetjes

Pixxie
17 December 2010, 13:45
Daantje, ik zou indd je man lekker eten laten halen ;) :D Balen dat je er vanavond niet uit kan. Er is nooit echt een duidelijk oorzaak gevonden waardoor het gebeurd is, maar ik weet wel dat mijn schoonmoeder bijvoorbeeld erg veel aan het sjouwen was enzo, ze waren bezig met de verhuizing naar Noorwegen, ze was ''ook al'' 39/40 toen het gebeurde, nja zeg het maar.

daantje
17 December 2010, 13:52
:shock:Ik stop hier accuut met sjouwen!:shock: Buurtjes zeggen elke keer al: dat hoort een zwangere niet meer te doen hoor en komen al aanvliegen om de boodschappen aan te pakken. Ik heb dan zoiets van ach, kom, ik ben niet invalidde ofzo! Toch maar wat minder sjouwwerk doen dus.

daantje
17 December 2010, 13:53
Jee, Pixxie. Zat net bij het aantal berichten te kijken en was verbaasd dat ik er al 900 heb, maar jij zit al op ruim 5000! Kletstante! ;-)

daantje
17 December 2010, 13:54
Hoop voor Ampie dat zij beter weer heeft....

Pixxie
17 December 2010, 13:55
Daantje, ik til zoonlief ook nog regelmatig, en die weegt ook 11 kilo ;) Ja he ik zit hier ook al 2,5 jaar! :lol:

Isja, gezellig dat je mee komt kletsen weer :D

daantje
17 December 2010, 13:55
even online gekeken en zie dat het daar zo'n 23 graden is! Wat een bofferd! (en wat een tegenvaller als ze straks terugkomt!)

daantje
17 December 2010, 13:57
:cry:Had net m'n straatje mooi schoon, nu ligt ie weer helemaal vol met sneeuw:evil:
Staat hier een mooie grote levensgrote sneeuwpop voor de deur. De buurkids zijn even bezig geweest. Ik had rond Sinterklaastijd commentaar dat ze er geen hadden gemaakt. Nu staat ie hier pal voor de deur, haha.

liefdevol
17 December 2010, 14:38
wat een sneeuwverhalen, hier eigenlijk bijna niks hoor. een wit laagje op de straten en spekglad, daar houdt het wel mee op. hopelijk blijft het zo en gaat het warm water regenen

mijntje, alweer wat opgeknapt? niks aan hoor buikgriep. cola helpt wel tegen misselijkheid,.....

pixxie wat dom dat ze zo'n ophef maken over een wipstoeltje. tis toch iets wat jij wilt? ik hoef hem ook niet maar dat wil niet zeggen dat ik hem jou niet gun. wij hebben een hoop gekregen dus dat scheelt alweer enorm......

wie hebben er nog meer een pretecho? wij hebben hem pas 29 januari (3D/4D), dan ben ik 27 weken. nog niet gedaan bij de meiden maar dit is de laatste dus leek me wel heel bijzonder

oh ik dacht dat ik alles wel kon onthouden maar niet dus. degene die ik nu oversla, sorrie!! snow hoe is het nou?

Pixxie
17 December 2010, 15:29
Jeetje, we zitten alweer bijna op de 300 pagina's!

Hier een sjaggerijnig mannetje uit bed gehaald vanmiddag. Naar buiten geweest maar dat was was niet zo geslaagd. Ikke buikpijn van al dat gehannes met schoenen en skipak enzo, pfff. Nu zittie met wat chippies en drinken voor de televisie..

Kan het kloppen dat je van chocolade maagzuur krijgt o.i.d.?

Liefdevol, als ik een pretecho ga laten maken is dat in februari.

Mijntje
17 December 2010, 15:37
Cola helpt goed tegen het doden van bacterien! Dus ook voor buikgriep, maarrr ik heb zo'n enorme kast van maagzuur, als ik nu cola drink verbrandt mijn slokdarm terplekke denk ik. Vannacht moet ik dan die zure zooi overgeven, echt zo pijnlijk. Nu drink ik maa af en toe een glaasje melk om slokdarm goedgezind te zijn. En volgens mij krijg je van Chocola ook wel last inderdaad

daantje
17 December 2010, 15:45
appelsap heb ik ook wel eens gehoord mijntje!

Pixxie
17 December 2010, 15:48
Als wij ziek waren kregen we thuis indd altijd appelsap en sultana's haha! Ik heb voor mijn doen veel chocolade gehad vandaag en dat merk ik nu dus, blegh.

Melk drinken is dan indd slimmer Mijntje, dat drinkt vriendlief ook altijd als ie last van maagzuur heeft.

Mijntje
17 December 2010, 15:49
Alles waar fruitzuren of andere zuren inzitten mijdt ik nu even. Sowieso wil mijn maag nog niet echt.

Manntje is nu onderweg vanaf Gorinchem, 30 km file naar Utrecht, 20 km file naar Amsterdam, ring van Amsterdam 31 km file beide kanten op... Ze staan als 3/4 uur stil op dezelfde plek. Zou ik hem nog voor middernacht in mijn armen kunnen houden? :D

Mijntje
17 December 2010, 15:51
Owja Swase; ik weet niet hoe het nu bij jullie is, maar hier is het echt megaglad, kon niet harder dan 30 rijden. Wat hebben jullie uiteindelijk besloten?

Pixxie
17 December 2010, 16:01
Ik hoop dattie snel en heelhuids thuis komt Mijntje!

Kennisje van mij woont op Spitsbergen, en vertelde me vandaag dat ze ook zwanger is van de 2e! Zo grappig :D Haar dochter is nu 6 maanden zag ik net en ze is in juli uitgerekend, oef die krijgt het druk! ;)

Mijntje
17 December 2010, 16:01
Zal even de moderator er op wijzen dat we een deel 4 nodig hebben ;)

Swase
17 December 2010, 16:27
Nou meiskes, ik ben nog thuis hoor. We hebben besloten om niet te gaan. Er wordt nog best een pak verwacht hier in de omgeving vanavond, we zien het niet zitten om te gaan. De terugreis zou dan weleens klote kunnen worden vannacht. En m'n vriendin die zou rijden vind het ook extra spannend omdat ik niet alleen ben. Heel lief natuurlijk en laten we maar verstandig zijn maar ook wel weer balen hoor. Dit zou het enige leuke geweest zijn dat ik had gehad.. Ga nooit meer eens uit ofzo, had me erop verheugd. Maar goed, het is niet anders.
Net boodschappen gedaan en troostijs in huis gehaald en dan maar the voice kijken vanavond.

Het is was met de sneeuw zeg, Mijntje jouw ventje treft het ook niet zeg, hoop voor je dat ie snel thuis is.

liefdevol
17 December 2010, 16:38
oeh mijntje wat spannend zeg, jakkes. ik hoop dat ie snel thuis is hoor.mijn buurmeisje was met school op skivakantie en zou vanmorgen om 10.00 ongeveer thuiszijn. ze staan nu nog steeds vast in duitsland. chauffeur werd vervangen, althans dat was de bedoeli8ng, wegens rijtijden maar nieuwe chauffeur kreeg een ongeluk toen hij ow was naar de bus. nu is de oude chauffeur toch maar doorgereden. haar ouders wachten ook in spanning tot ze thuiszijn

ja chocolade krijg ik heel veel zuur van

mij oma heeft een kerstoptreden met hun koor en daar ga ik altijd even heen. heb er totaal geen zin in, ben moe. maar ja ze doet wel heel veel voor ons dus ik laat me toch ff zien. hier is het te doen buiten gelukkig, anders was ik ook niet gegaan hoor. wat ontzettend sneu swase, jammer hoor. snap dat je hier dan erg naar uitkijkt. nu maar genieten op de bank

vlinder82
17 December 2010, 17:08
@pixxie ja, ik had je www nog even gelezen maar goed dat je hem weg hebt gegooid, haha.. Moet je ook niet aan denken dat je placenta loslaat, hopen dat het bij ons allemaal goed mag gaan! Ik ga de vk dus maandag even vragen hoe het dan precies zit met de placenta die voorligt, kan wel speculeren en googlen maar ik kan het beter gewoon vragen!

@daantje niks aan he, dat het zo glad is, vind het ook niet fijn om zo naar buitten te gaan! Balen dat je het feestje dan moet missen, klinkt erg gezellig ook asl ik je zo hoor.. Ik doe nog wel zelf mn boodcshappen en zet de tassen zo van het karretje inde auto maar ik laat het mn vriend naar huis brengen, ik vind het ook al een tijdje niet meer fijn voelen als ik te zwaar til dus dat besteed ik ook uit!

@isja heerlijk vakantie, lekker van genieten meis!! Ik vind het ook heerlijk dat getrappel in mn buik :)

@liefdevol ik heb morgen de pretecho, met 24 weken dus :) Toch veel plezier met het kerstoptreden van je oma, wel lief dat je ondanks je zo moe bent even heengaat! En morgen heb je het weer gehad en ben je blij dat je even je gezicht hebt laten zien!

@mijntje wat balen dat je man vaststaat!! Je ziet natuurlijk enorm naar hem uit, frustrerend dat het dan zo lang duurt!

@swase erg balen zeg dat jullie leuke uitje niet doorgaat, je hebt er natuurlijk ook enorm naar uit gezien! Maar wel een verstandige beslissing! Dan heb je ook wel een vak ijs verdiend ;) vanavond dan maar onderuitgezakt op de bank..

Zo, hier echt de halve middag aan de telefoon gehangen.. eerst een zwangere vriendin, ja dan ben je ook zo 1,5 uur verder daarna nog met een tante.. Wel gezellig maar was zelfs het eten helemaal vergeten dus toen maar capucijnres met spek, heb ik altijd wel in huis en is ook wel lekker :) Nu totaal uitgeblust op de bank, ben zooo moe!!

Babii
17 December 2010, 17:27
Nieuw topic:

http://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6395-Uitgerekend-april-2011-Deel-4