PDA

View Full Version : Mama's oktober 2010

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12

E82
16 December 2010, 09:04
Rian, heel veel sterkte meis....weet hoe ontzettend moeilijk deze stap is, maar je maakt deze beslissing alleen omdat je heel veel om je paardje geeft. Nogmaals sterkte meis, denk aan je.

kapster1985
16 December 2010, 09:13
@rian heel veel sterkte meid denk aan je is moeilijk hier moet voor te vinden meid maar is beter voor avanti sterkte denk aan je

minimi
16 December 2010, 09:26
@rian... heel heel veel sterkte meid.....
@juff.... hoop dat het niets is en dat alles goed is

hier een goede nacht.. meneer lag om 2045 te slapen en werd pas om 445 wakker... zelf heb ik dus van 2300 tot 445 geslapen.. even lekker... daarna moest ie om 815 eten en om 1015.....

EsRe
16 December 2010, 09:33
Rian; sterkte vandaag... :(

Net met Naomi bij de HA geweest, is geen berg, maar eczeem... (wat een raar woord eigenlijk..) minder dus... we hebben nu een zalfje gekregen om te smeren als ze jeuk heeft. Da's echt zielig als ze jeuk heeft en ze ligt in bed bijvoorbeeld ligt ze de hele tijd met haar hoofdje heen en weer te schuren... gossie... het is gelukkig niet zo erg, maar we moeten het wel goed in de gaten houden dat het geen grote plekken worden.

Nou even snel eten want dat heb ik nog niet gedaan vandaag...

Rian-kippie
16 December 2010, 09:34
@ esre, balen van Naomi's eczeem.. haha is inderdaad een raar woord als je erover nadenkt... hopelijk helpt de zalf!! jeuk is ook niks!

Jolanda10
16 December 2010, 09:48
Goedemorgen,

Als eerst een dikke vette knuffel voor jou Rianne! Heel veel sterkte voor vandaag! Heel knap dat je deze beslissing neemt in het belang van je paard. Een dier kan zich geen beter baasje wensen!!

Hier vannacht goed geslapen, Siem gaat nachten van 5 - 6 uur aan een gesloten maken. Begint ergens op te lijken he!
Net al naar het gemeentehuis geweest om een IDkaartje aan te vragen voor hem, omdat we eind deze maand nog een paar daagjes naar de Belgische kust op vakantie gaan :-)
En, daarna doorgereden naar het CB. Meneer weegt op dit moment 4370 en is 55 cm lang.
Ook even over de voeding gepraat omdat hij zo slecht (nauwelijks!) uit zichzelf poept. Ga nu beginnen aan de omneo (gemengd met de standaard.) Ook wat meer in de fles, en ze vertelde dat als ik een nacht of 3 zou doorbijten met de nachtvoeding. Lees: geen nachtvoeding meer geven, maar hem troosten en in slaap sussen met een tutje en op en neer geloop. Dat het dan wel goed moest komen. Ik ben benieuwd!!
We gaan het gewoon proberen..

@ Esre, 17 april is prima denk ik! :-) Ga het op de kalender schrijven. Vervelend van Naomi en haar eczeem. Zielig zo klein, en dan jeuk hebben!! Hopelijk is het snel over met dit zalfje!!
@ Juff, succes bij de HA! Hopelijk is het niets ergs!
@ Lex, hopelijk ben je eruit gekomen samen met je ventje! Het is moeilijk om in deze tijd ook nog geduld voor elkaar te blijven houden. Ik duim voor jullie dat de kinderarts en medicatie toch snel wat resultaat op gaan leveren! Hou vol!

Vanmiddag moet ik op nacontrole bij de gyn. En dan is dat ook weer afgesloten. Het gaat zo snel allemaal!!
Ohja, gister ben ik onverwacht nog gaan solliciteren bij een nieuwe lunchzaak een paar dorpen verderop. Ik hoor volgende week meer.
En, de sollicitatie van vorige week, daar mag ik een dagje komen proef-werken in januari. Dus, ook dat loopt allemaal maar door..... Eerst nog maar fftjes genieten!

pumi
16 December 2010, 09:54
@Minimi, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Het is misschien niet even leuk om het te zeggen, maar als je het eenmaal gedaan hebt ben je opgelucht
Als dit makkelijker n goedkoper voor je is, lekker doen! En wat een lekkere nacht :)
@Juff, dat is idd laag! Ben benieuwd wat de ha zegt
@Rian, Heel erg veel sterkte meid!
@Esre, aii.. eczeem is heel erg vervelend! Mijn vriend heeft het vroeger ook heel erg gehad, is zelfs met dauwworm geboren. Ik ben dus als de dood dat Romy het ook krijgt,
maar tot nu toe gelukkig nog niet. Hoop voor Naomi dat het snel over is..

Hier weer een goede nacht gehad. Om 22u laatste fles en toen kwam ze om 4.30u weer! Gaat dus steeds beter :D Nu heb ik er weer een beetje vertrouwen in dat ze doorslaapt tegen de tijd dat ik weer moet werken :)
De fysio is net ook al geweest. Met d'r voorkeurshouding gaat het al beter. Ze gaat steeds meer ook op rechts liggen. Alleen nu het slapen overdag nog... Ik ga d'r toch proberen boven in bed te leggen. Ben nu al vanaf 10uur bezig, de meeste tijd heeft ze gehuild, maar nu is het alweer ff stil. De fysio zei dat als ik dit een week volhou, het dan goed zou kunnen dat ze dan weet dat ze moet gaan slapen en dat het dan geen probleem meer zal zijn.
Ze zei ook dat ik het een beetje om kan gooien.. dus slapen-wakker worden-voeden-knuffelen-verschonen-spelen-slapen, want Romy valt na d'r voeding altijd in slaap, dus kan ik d'r met verschonen wakker maken. En waarschijnlijk is ze een kindje wat liever contact met je heeft, ipv met speeltjes.. Want in de box gaat ze meestal huilen, maar ze kan wel 10min tegen je aan "praten" Alleen nu maar hopen dat mijn man ook z'n eigen overal aan houd.. die heeft vanaf morgen vakantie en meestal "verpest" hij dan weer heel het ritme..

pumi
16 December 2010, 09:56
@Jolanda, ik vind dat een raar advies van het cb.. mijn mening is dat je kindje vanzelf wel aangeeft dat het geen behoefte meer heeft aan de nachtvoeding. Romy sliep eerst maar 3uur door, nu al 6 a 7.. maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik sta er alleen van te kijken dat ze dat zeggen...

Jolanda10
16 December 2010, 10:08
@ Pumi, Tja.. zo dacht ik ook altijd.
Maar we zitten nu al aardig lang op dit ritme. En, ze zei dat we die cirkel een keertje moesten doorbreken. Als hij overdag meer voeding krijgt, kan hij 's nachts best zonder.
Hij moet leren, meer in 1 voeding te krijgen en minder vaak te komen. Kan mezelf hier opzich wel in vinden. En zeker, omdat hij goed groeit! :-)

pumi
16 December 2010, 10:14
Ja, als hij al langer in dit ritme zit, is het idd een idee! Ik zou het na weken hetzelfde ritme ook wel doen denk ik.. alleen is dat hier niet aan de orde. Ze gaat met de week langer slapen geloof ik!
Maar ik vind ook dat ze binnenkort toch echt wel wat meer voeding overdag moet krijgen en dan 's nachts gewoon niet meer.. alleen lijkt het me heel erg lastig om helemaal geen nachtvoeding meer te geven. Maar ben heel benieuwd of het gaat werken op die manier.. Anders ga ik het misschien ook is proberen :)
Moet hier ook de voeding overdag weer verhogen, want ze weegt alweer bijna 4kilo en ze krijgt nu 120cc per keer (water + schepjes) en ze mag allang over op de 135cc

SelOg
16 December 2010, 11:08
Hallo dames,

Ik ben al twee daagjes niet geweest, dus reageer niet op iedereen.
Gister heeft Almila haar eerste vaccinatie gehad. Nou een gekrijs dat dat was h! Ze bleef 10 minuten huilen waarna ze in slaap viel. Toen we thuis waren werd ze wakker en ze was nog steeds vrolijk. Nou dacht ik nog, dit gaat goed! Maar na een tijdje begon ze te krijsen en het hield maar niet op!
het CB had gezegd dat ik haar een zetpil mocht geven bij koorts. Ze had geen koorts, maar ze had duidelijk pijn. Dus ik bel het CB op en vraag of ik haar een zetpil mag geven. Zegt die muts: Ja dan moet je je HA bellen want daar mogen wij niet over adviseren aangezien ze jonger is dan 3 maanden. Grrr. HA gebeld en zij zei dat ik haar gewoon een zetpil moest geven als ze pijn had. Echt een stelletje dozen daar!
de volgende keer vraag ik het niet eens maar geef ik dat kind gewoon een zetpil.

@Rian, Sterkte!
@Esre, oh wat erg! arm kind! is er een kans dat dit uit kan breiden naar andere delen van haar lichaampje?
@Jolanda, ook hier heb ik het advies gekregen dat ik nachtvoeding moest afbouwen. Niet in n keer stoppen...beetje raar van het CB hoor.
@Pumi, Ik heb dat nou ook. Als mijn man thuis is, gooit hij heel het ritme van Almila om!

SelOg
16 December 2010, 11:09
Oh ja, 16 april heb ik een bruiloft in Duitsland. Dus ik weet niet zeker of ik er 17 april bij kan zijn

miek4
16 December 2010, 11:10
Rian; heel veel sterkte gewenst!! Dikke knuffel!!
minimi; fijn dat je een goede nacht hebben gehad!
esre; hoop dat het zalfje snel zijn werk mag doen!
jolanda; zeker nog ff genieten hoor!! Maar ik hoop dat je een leuke baan kan vinden!
juff; hoe was het bij de huisarts?

net terug van de tandarts, verstandskies is getrokken en een kies gerepareerd... Hoop dat de napijn mee gaat vallen... Begin nu al wat te voelen, dus ga eens een pijnstiller nemen...

Beer
16 December 2010, 11:18
@Rian, heel veel sterkte vandaag!
@Esre, balen eczeem, maar meestal helpen de zalfjes wel heel erg goed. Mijn zusje heeft er ook in de babytijd veel last van gehad….en de zalf deed wonderen. Hopelijk heeft ze er snel minder jeuk aan!
@Jolanda, heerlijk dat Siem nu wat langer achter elkaar gaat slapen! Siem groeit goed!
@Pumi, hoop dat het nieuwe schema inderdaad zal helpen bij jullie kleintje! Hier wilde onze meid overdag ook echt niet in haar bedje slapen hoor, maar nu ik een vast ritme maak dus slapen, wakker worden, eten, verschonen, spelen met mama, box en weer slapen, gaat ze wel slapen overdag! Nu ligt ze ook heerlijk in haar bedje te slapen!
@Selog, zielig he die prikjes! En een zetpilletje mag inderdaad gewoon bij de pijn. Dat zeiden ze hier wel op het consultatiebureau. Was ze ook alweer goed gegroeid?
@Miek, sterkte met je gebit vandaag! Hopelijk heb je er niet te veel last van! Vorige week zijn voor het eerst in mijn leven ook twee gaatjes bij mij gevuld en ze drong er stevig op aan dat mijn verstandskiezen er echt uit moeten…..nou wacht nog ff hooor…..

Hier weer een goede nacht achter de rug…onze kleine meid slaapt nu minimaal 8 uur achtereen, meestal 9. Wat wel gek is, is dat ze sinds afgelopen vrijdag ineens een heel ander poeppatroon heeft…..eerder had ze elke luier ontlasting maar nu niet meer. Ze heeft vrijdag een flinke luier gehad, vervolgens maandag en nu sinds maandag al niet meer…….kan dat met borstvoeding?? Ze heeft af en toe wel een klein ‘nat’ scheetje in de luier maar dat is ook alles. Hier nu een goed ritme gevonden. Ik merk dat ze het erg fijn vind als ze na het voeden wordt verschoond, nog even op schoot knuffelt en speelt en vervolgens nog even in de box gaat. Daarna kan ik haar gemakkelijker in haar bedje leggen overdag, al is het wel nodig dat we haar inbakeren anders gaat ze echt niet slapen….hoop dat ze dit een beetje volhoudt. Doen jullie overdag het gordijn dicht of laten jullie de kleintjes in het daglicht slapen? Vanavond nog even naar de stad de laatste kerstinkopen doen!

Meiden, hoop dat jullie toch een beetje een fijne dag hebben met dit trieste weer!

loesje80
16 December 2010, 11:22
Goeiemiddag meiden!
@ Miek, ik hoop dat je weinig last krijgt. Stoer hoor, dat je geweest bent!
@ Selog, lekker naar jezelf luisteren hoor (een vriendin had me aangeraden vooraf aan de prikjes sowieso een zetpilletje te tegen, zij is kinderverpleegkundige)
@Rian, Heel veel sterkte meid, en een flinke zakdoek tegen de tranen!
@Esre, onee, eczeem, wat zielig!!! Vooral de jeuk, hopelijk helpt de zalf!
@Jolanda, ik weet dat een vriendin (diezelfde kinderverpleegkundige) vorig jaar ook op die manier haar zoontje heeft laten doorslapen. Wie weet gaat het goed en heb je snel een doorslapend mannetje!
@Pumi, mannen ;-) Maar wat fijn dat het beter gaat met haar voorkeurshouding! En op naar een nieuw ritme (het is wat, het juiste ritme zoeken)

Ik ben vanmorgen met de kleine man even bij het kdv wezen kijken, errug leuk!!! Helaas ben ik nog niet helemaal blij met Gijs zijn ritme. Op advies van het cb krijgt Gijs 6 flessen overdag van 120 ml + schepjes *hij is net geen 5 kilo) en dan nog een nachtvoeding van 120 ml + schepjes. Gister was zijn laatste fles om 22.30 (daar had ik de wekker voor gezet) De kleine man wakker gemaakt, fles gegeven en hij sliep zo, mama lag alleen weer een uur wakker (schrikt vriendlief wakker om 00.00 uur, moet Gijs geen fles... *zucht*) tja, en toen om 3.30 was de kleine man weer wakker En lag na een kwartier weer in bed en sliep, mama lag weer een uur wakker), en om 6.30... Poeh. Gelukkig heb ik van 7.30 tot 8.30 nog gedoezeld en toch om 9 uur de deur uit ;-) Maar ik had om 6.30 wel het idee dat ik 2 keer nachtvoeding had gegeven :-( Gelukkig komen we vanavond rond 10 uur uit en dan zie ik wel weer hoe lang hij slaapt. Eerst hem maar even laten wennen aan echt 6 flessen overdag, dan kan ik daarna wat van zijn nachtvoeding afhalen en overdag geven :-) Straks komt hier ook de fysio, ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Volgens mij heeft Gijs alleen een voorkeurshouding als hij slaapt, maar verder niet in zijn ontwikkeling. We zullen het zien :D
Fijne dag allemaal!

loesje80
16 December 2010, 11:24
@ beer: Wat fijn dat de kleine meid zo lang slaapt! (ben jaloers ;-) ) en het patroon klinkt bekend, hier wakker worden, verschonen, fles, even knuffelen, maar vooral zelf op de bank of in de box spelen (lees zwaaien met zijn armen en schoppen met zijn benen en vooral lachen om zichzelf ;-) ) dan nog een keer verschonen en naar bed. Overdag is zijn gordijntje open.
Veel plezier met kerstshoppen! leuk

minimi
16 December 2010, 11:32
@beer.. met BV zeggen ze dat dat kan ja... hier ook al 2 dagen geen echte poepluier.... maar de dag ervoor geloof ik wel 3 achter elkaar...
@selog... wat een mutsen daar zeg... jammer dat ze zo gekrijst heeft...
@miek4... idd even een pijnstiller voor de ander is uitgewerkt.. help bij mij meestal...
@loesje80.. jammer dat je zelf nog een uurtje wakker ligt...

hier ligt Bjrn weer in bed zonder puckababy maar dat arme manneke kan zijn handjes gewoon niet stil houden... iedere keer gaan de handjes langzaam naar onderen en dan schrikt hij weer... zielig... Net nog even geknuffeld aangezien hij weer aan het huilen was....

Beer
16 December 2010, 11:35
Hier begon ze net te huilen, maar fop erin gedaan en ze is weer stil....hopen dat ik niet te vaak naar boven hoef....hoor haar nu alweer.....maar goed, ze zal er toch aan moeten wennen!

tijgertjuh5
16 December 2010, 12:04
voor de slecht poepende baby's onder ons, orthiflor start helpt echt..!

mn kleine ventje heeft 10 uren geslapen op 70 cc flesvoeding, overdag heb ik er wat meer ingekregen 4 x bijna 200 cc dus fles 5 hoefde hij niet veel meer.
vandaag kom ik denk ik maar op 4 flessen want hij was vanochtend half 9 wakker en heeft net zn 2de fles gehad.
volgend cb moet hij 5 flessen van 165 cc hebben, maar ja als meneer het niet wil en gaat krijsen laat ik het mooi zo.

EsRe
16 December 2010, 12:13
Selog; zielig hoor.. prikjes.. Naomi krijgt ze morgenochtend.. ben erg benieuwd. Gelukkig gaat papa mee (die wil trouwens niks missen) vwb die eczeem, nu blijkt dat ze het ook op haar schaamlipjes heeft. De huisarts vroeg het en toen zei ik ja.. ik dacht dat het van het plassen of de billendoekjes kwam en smeerde er al sudocreme op. maar dat is dus ook de eczeem. Gelukkig heeft ze er daar geen last van, het zijn ook maar hele kleine plekjes daar.
Ik mag de zalf alleen smeren als ze jeuk heeft, zeg maar als een soort van paracetamolletje.. verder gewoon lekker vet houden met de bephanten, dat was goed. We zien het wel! Je moet wel komen hoor 17 april!

Hier heeft madam vanacht ook goed geslapen. Om 23.15u de laatste fles, toen werd ze om 0500u wakker, heb ik snel de speen erin gedaan en toen sliep ze verder tot 0700u.. heerlijk! Daarna slaapt ze ook gewoon weer verder tot de fles van 11oou.. dus alle uren die ze 's avonds niet slaapt die slaapt ze 's ochtends..

Loesje; ik lig hier ook nog lang wakker hoor na de nachtfles, soms wel 2 uur... pfff heel irritant!
Beer; wij hebben luxaflex op de slaapkamer, dus overdag is het automatisch lichter in de slaapkamer. Als ze nou overdag ook nog een keer gaat slapen daar dan komt het goed :mrgreen:
En ik heb op het bv forum gelezen dat sommige bv baby's maar 1xpw poepen, dus volgens mij kan het wel..
Miek; gelukkig, je hebt het overleefd :mrgreen: nu hopen dat je niet zoveel last houdt..

Mijn man is vandaag lekker een dagje vrij, die is aan het gamen, en Naomi kijkt hoe hij het doet.. heel grappig..
Ik ben lekker een grote pan hachee aan het maken. Het regent hier als een gek, lekker weer om binnen te blijven dus

Jolanda10
16 December 2010, 12:19
@ Loesje, ik denk inderdaad dat het wel (kan) werken! Als Siem er echt nog niet aan toe is, dan zullen we dat vanzelf wel gaan merken denk ik! Een hongerhuiltje is hier nog altijd ontroostbaar, behalve met fles dan! Succes met de fysio strakjes!
@ Beer, fijn dat Noa zo goed slaapt 's nachts! :-) Wij laten Siem overdag met de gordijnen open slapen. Wel ingebakerd net als 's nachts. Het lijkt mij logisch dat hij zo een beetje leert wat dag en wat nacht is?? Succes met kerstshoppen! Ik ben bezig om een kerstdiner te bedenken.. maar echt veel inspiratie heb ik nog niet!
@ Miek.. Aah.. was het vandaag tandarts dag! Je hebt het al doorstaan! Hopelijk niet teveel napijn, lekker paracetamolletjes (fr)eten! ;-)
@ Minimi, ben je er al uit wat je met je paard en de stallig gaat doen?? Enn... lekker het dat knuffelen met die kleine mannetjes?!
@ Tijgertjuh! Wow! Dat zijn heerlijke nachten!! En ik denk dat je als moeder het beste weet wat goed is voor je kleine man! (Hoe heet hij ook alweer?)
@ Selog, wij hebben die nachtvoeding dus al van 120 naar 80 afgebouwd de laatste 2 weken, alleen merken we geen verschil van slapen. Vandaar nu dus gewoon even het advies om helemaal niets te geven.. En, wat een gedoe om een zetpilletje ja! Dat konden ze je bij het cb toch ook wel vertellen :-S
Hopelijk kan je de 17e april samen met Almila komen ondanks de bruiloft!

Siem ligt na zijn flesje, en wat gebrabbel in de box lekker in bed te slapen. Ik moet hem om 14.45 helaas weer wakker maken om naar de gyn te gaan. Hopelijk gaat dat een beetje goed, want ik zit dan een beetje met zijn flesjes-tijd! Naja, we zien 't wel!

Gaat er iemand van jullie met kerst zelf koken? Ben benieuwd! Ik ben bezig een kerstmenuutje samen te stellen voor onze beide gezinnen. Vieren we lekker hier kerst, het hele jaar door eten wij vaak genoeg bij onze ouders. En.. ik ben 1e kerstdag jarig, dus op die manier is dat ook gelijk gevierd! :-)

loesje80
16 December 2010, 12:23
Euhm, ik zit met een "probleem" ;-) Gijs drinkt heel snel en misschien moesten we dan maar een andere fles/andere speen. Maar wie weet wat het verschil is van spenen vanaf 0 maanden en die van bijv 3 maanden. Is vanaf 0 maanden juist makkelijker of die van 3 maanden. Van de ene kant, kleine babytjes zuigen nog niet zo hard en zou die speen dus een "groter" gat hebben en dus makkelijker zijn. Van de andere kant is een kindje van 3 maanden oud genoeg om "veel" meer te drinken en dat moet ook in ongeveer 20 minuten lukken en dan zou je dus juist en wat groter gat hebben.. Wie helpt mij?

Jolanda10
16 December 2010, 12:25
@ Loesje, welk merk fles/speen gebruik je?

tijgertjuh5
16 December 2010, 12:30
het aantal gaatjes in de speen verschillen, bij avent speen 1, 1 gat, als je speen 2 hebt 1 groot gat met 2 kleine..ik gebruik speen 2 al een tijdje..ivm de verdikte voeding gaat dit beter..de 3 standen speen gaat te gek, binnen 2 minuten fles leeg en een groot gedeelte in zn nek :-)

E82
16 December 2010, 12:36
Loesje, volgens mij is vanaf 3 maanden het gaatje toch groter, tenminste bij de bibi spenen.
Jolanda, zou dat voor bv ook werken. Probeer hem overdag wel wat meer te laten drinken, zodat hij voldoende heeft om de nacht door te gaan..helaas komt hij nog steeds 1x per nacht. Dat meer leren drinken in 1x lukt nog niet echt.
Wij gaan ook zelf koken met kerst (beide dagen) we maken allemaal iets. Mijn mannetje is kerstavond jarig, ben nog aan het twijfelen of ik het gebak zal maken....of dat ik gewoon kleine soesjes etc haal...kerst is toch al zoveel eten!

karin26
16 December 2010, 12:41
Nou hier vanmorgen naar de kinderchirurg geweest en het is een waterbreuk. Moet vanzelf overgaan. En idd Kapster wij moeten over 3 maanden terug. Dus in maart..
Als we het niet vertrouwen dan mogen we altijd komen...

Nu ga ik op de bank, heb barstende koppijn....

Jolanda10
16 December 2010, 12:42
@ E82, Jou man heeft ook zo'n fijne dag uitgekozen om jarig te zijn dus! ;-) Ik zou idd niet teveel gebak doen! Kleine dingetjes zijn dan vaak net zo lekker, vind ik persoonlijk.
En, ik denk dat het met borstvoeding opzich wel hetzelfde werkt. Ik heb me alleen laten vertellen dat borstvoeding lichter verteerbaar is. Kan me voorstellen dat ze in de nacht dan eerder honger hebben. Weet niet of je af wil bouwen ofzo? Maar anders een flesje flesvoeding geven in de avond? En anders een afgekolfd flesje, zodat je ziet wat hij gedronken heeft voor hij de nacht in gaat??
Ik denk ook maar hardop hoor! :mrgreen:

E82
16 December 2010, 12:51
Jolanda, ik wil nog niet af gaan bouwen in principe. Het gaat nu goed. 's Avonds krijgt hij als laatste voeding een flesje bv...120cc is max wat hij op krijgt (is weinig voor een ventje van ruim 5kg) denk niet dat hij van fv dan meer op kan? Als hij er aan toe is zal hij vanzelf wel door gaan slapen denk ik. Maar onze oudste sliep met 6 weken door, dus we zijn wat verwend wat dat betreft.
Al iets bedacht wat je gaat maken met kerst?

E82
16 December 2010, 12:51
Karin, goed nieuws toch dat het alleen een waterbreukje is. Had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Binnen hoeveel tijd moet dat over zijn?

pumi
16 December 2010, 12:58
@Selog, ahhh wat vervelend dat ze er zo'n last van heeft gehad! En wat een stom gedoe bij het cb! Ze geven wel het advies als ze koorts heeft,
maar als ze pijn heeft mogen ze opeens geen advies meer geven..
@Miek, bah! tandarts is nooit leuk he?! En jij was toch degene die daar al helemaal geen "fan" van was??
@Beer, wij gaan nu hetzelfde ritme ongeveer aanhouden als wat jij hebt. Tot nu toe gaat het slapen al beter dan normaal..
Wij laten overdag de gordijnen open, zodat ze weet dat het dag is. 's nachts is het altijd helemaal donker op haar kamer.
@Loesje, Gijs krijgt nu dus eigenlijk 7voedingen in totaal??? Ik had dat hier ook, maar ben er gewoon 4uur tussen gaan laten en dat gaat best goed.
Alleen vandaag komt 3,5uur beter uit, want dan is vanavond om 22u de laatste en het lijkt dat ze dan beter slaapt, dan wanneer ze 23u de laatste krijgt.
@Minimi, vervelend om te zien he dat ze eigenlijk onrustig zijn door wat ze zelf doen..
@Tijgertjuh, gewoon lekker doen wat jij wil :)
@Esre, aahh wat sneu voor d'r! 't is te hopen dat het daarbij blijft
@Jolanda, wij doen altijd makkelijk (en saai) met kerst: Gourmetten :mrgreen: ik kan ook niet zo goed koken haha
@Karin, gelukkig is het niks ergs, hopelijk gaat het vanzelf over! En je hoofdpijn ook..
@Loesje, Romy drinkt ook vrij snel.. tegenwoordig doet ze er "al" 10/15min over. Ik heb al verschillende spenen geprobeerd (wel allemaal bibi)
De S, te langzaam (verdikte voeding) dan krijgt ze er niks uit, de M, te snel (5min) en nu heb ik de 1-2-3speen en dat gaat wel goed.
Zet 'm dan op stand 1 en dan doet ze er dus zo'n 10/15min over. Is nog vrij snel, maar beter dan eerst.
Heb ook al de Dr. Brown fles geprobeerd met speen1, maar die was ook binnen 5min leeg.
Merk wel dat er hier steeds meer lekker op hun eigen gevoel afgaan! Zo zie je maar dat dat vaak het beste werkt!
Romy ligt nu alweer redelijk lang op bed, alleen word ze elke keer wakker pffff.. dus ben al een keer of 5 naar boven gelopen sinds half1
en nu maakt ze weer allemaal geluidjes! Maar deze keer ga ik volhouden :D

Jolanda10
16 December 2010, 13:04
@ E82, Ik heb een hoop ideeen. Maar dan moet het ook nog een beetje bij elkaar gaan passen ;-)
vlees, vis.. snapje? Vanavond mijn man er maar eens overheen laten lezen.
@ Pumi, haha.. dat doen wij ook vaak hoor, maar wilde dit jaar wat meer doen. We gaan de dagen tussen kerst-oud/nieuw op vakantie, en wilde dan het gourmetset meenemen want ik vind het ook wel erg lekker! :-)

kapster1985
16 December 2010, 13:15
@karin gelulkkig is het een waterbreukje hier moeten we in mei terug komen dan moet het weg zijn zo niet moeten ze er wel wat aan doen dus is maar afwachten maar ik vind het zielig om te zien bij hun is zo groot voor zo n klein mannetje

kapster1985
16 December 2010, 13:19
@e82 een water breukje dat is een klein breukje in de onderbuik waardoo water naar bal zak stroomt en daardoor dikker en froter wordt ziet heel raar uit maar moet binnen een jaar over zijn anders moeten ze het dicht maken davinio heeft dat ook komt best vaak voor zeggenze

minimi
16 December 2010, 13:42
@tijgertjuh5… als hij er goed op slaapt is het toch goed?
@esre…. Gelukkig dat papa ook meegaat…. Zielig dat ze jeuk heeft en hopelijk is het snel verholpen… Leuk dat je mannetje vrij heeft.. hier ook iedere donderdag en zit nu ook te gamen…
@jolanda10… ja ben er wel uit maar ben nog het goede gesprek in het hoofd aan het halen… zaterdag (denk ik) gaan de veulens van mijn zusje en moeder daar ook weg en zal het waarschijnlijk dan zeggen…. Even kijken hoelang ik daar moet blijven maar denk dat ik per 1 januari wel weg kan… dit ook omdat ze op de nieuwe stal de inentingen in januari doen…
Jammer idd dat je hem dan wakker moet maken…
@loesje80.. kan je helaas niet helpen met welk speentje geschikt is…
@e82…. Hier drinkt hij wat hij wilt… hoe zou je er meer in moeten krijgen met BV?
@karin26.. toch nog een beetje positief nieuws…. Maar het blijft niet leuk…
Sterkte met je hoofdpijn.

Hier heeft Bjrn sinds 1200 net 2 x 15 minuten geslapen.. daarna heb ik hem maar naar onderen gehaald.. hij had overigens ook honger…daarna is hij bij mij in slaap gevallen en heb hem nu op de buik op de bank gelegd… zoals hij ook bij mij sliep… en op mijn sjaal zodat hij toch mijn geur nog heeft…

Nadia30
16 December 2010, 13:47
@Pumi; Dat is bij elina ook. Als ik een fles rond half 10 geef heb ik het idee dat ze beter en langer doorslaapt dan wanneer ik haar om 23 uur een fles geef. Dus probeer nu een schema aan te houden zodat ik iedere keer rond half 10 uitkom en om 22 uur in bed ligt. Heb ook gelezen ergens op het internet dat 22 uur de beste tijd is om te slapen. Heeft iets te maken met een diepe slaap. Hier ook elke keer een gehannes met spenen. Wanneer ik standaard fv geef dan gebruik ik gewoon de S speen en wanneer ik de nachtvoeding gebruik dan pak ik de 1-2-3 speen. heb eenn erg lui meisje mbt drinken. Als er weinig uit komt dan maakt het haar niet uit en dan stopt ze er ook eerder mee. Heeft dan ook echt geen zin om te zuigen haha.
@minimi; zielig he dat ze door hun eigen toedoen het nog moeilijker maken..
@Beer; Overdag hier de gordijnen open en snachts/avond pikkedonker. Mijn meisje vind het wel fijn om te slapen met haar gezicht helemaal weggestopt in je armen of deken. Het moet lekker donker zijn. Overdag verder geen problemen daarmee.
@Esre; Ahh germ. Zie het hoofdje al heen en weer gaan vanwege de jeuk. kusje erop!
@Lex; Respect!!! effe volhouden meid. Het wordt beter.

Rian-kippie
16 December 2010, 14:30
hier alweer een uurtje terug.. paard is rustig heengegaan... t voelt allemaal zo tegenstrijdig... maar de vee-arts bevestigde dat we echt de juiste beslissing hebben genomen... soms twijfel je dan zo erg weer...
oh wat moeilijk allemaal...

loesje80
16 December 2010, 14:45
Dikke knuffel Rian! Wel fijn dat de vee-arts beaamde dat jullie de juiste beslissing hebben genomen, maar dat maakt het verdriet niet minder!
Hier oefeningen gehad van de fysio, was helemaal in tranen omdat ik alles zo zielig vind, terwijl Gijs echt nergens last van had en netjes de oefeningen deed :oops: Zal het maar op mijn slaapgebrek gooien!
Lex, had je geen knuffel gegeven, maar jeetje, ik ben na 2,5 maanden elke nacht opstaan al bij niks in tranen, dan wil ik niet weten hoe ver jullie op je tandvlees lopen. Heel veel energie gewenst!!!

Lex
16 December 2010, 14:50
heb nog niet terguggelezen, maar zag wel het stukje door Rian geschreven.
Sterkte meid, dit moet ondraaglijk zijn. x

Hier heeft de test bewezen in het ziekenhuis(volgens de kinderarts) dat de medicatie dat Billie inneemt voor haar reflux, voldoende zou moeten zijn om haar pijn te stillen. Andere opties zijn ook uitgesloten geweest door de harttest en bloed afname en urine afname.

Dus zou de conclusie zijn dat Billie een heel temperamentvol en onrustig kindje is, die het KISS-syndroom heeft. Een osteopaat zou hierbij kunnen helpen maar ze zal altijd wel onrustig zijn. Billie zou haar ongemakken sneller uiten dan andere kinderen en dit doen door te huilen of niet alleen te willen zijn.

Ik ga dus morgen voor de tweede keer naar de osteopaat en bespreek het ginds nog eens.
Ook zei de kinderarts dat het tijd wordt dat we niet meer leven naar haar ritme en zij wel naar het onze. En inderdaad haar ritme maakt me stilletjesaan kapot en kan niet mee langer. Dus bij haar moeten we nu zeker drie dagen twee vaste tijdstippen uitkiezen waarbij we haar na het voeden en verversen ergens neerleggen (vb haar bedje boven) waar we haar niet veel horen zodat we niet in de verleiding komen om haar te halen. En haar daar dan twee drie uren alleen laten ook al huilt ze. Zo zou ze geconditioneerd zijn om niet meer 'zomaar' te huilen en te verwachten dat we er direct zullen zijn. Klinkt logisch maar vooral heel hard.
Dus heb ik besloten om hiermee te wachten tot het weekend zodat we het als koppel kunnen doen, want alleen kan ik dat nu niet aan. Heel het ziekenhuis gebeuren was supervermoeiend. Billie en ik hebben maar twee uren op de 24 geslapen dus nu een kleine pauze en dan dit weekend de arts haar advies opvolgen want anders weet ik het ook niet meer...
Ik check wel nog eens bij de osteopaat...

minimi
16 December 2010, 15:06
@rian... wat heftig meid... fijn dat de DA dat zegt maar je verdriet is er echt niet minder onder..
@lex.. goed hoor dat je wacht en het met z'n 2-en gaat doen.. lijkt me ook erg zwaar...

hier was Bjrn net wakker, luier verschoont en laten eten (heeft heel weinig gegeten) daarna op de speelmat langs me.... toen begon hij te zeuren en heb ik hem bij me genomen.. zag dat zijn oogjes zwaarder werden dus heb hem in bed gelegd.... nu ligt hij nog wel te bewegen maar zegt nog niets.. ben benieuwd.... ligt er nu sinds 1545

karin26
16 December 2010, 15:22
@Rian, meid ik weet hoe het voelt, dus een hele dikke knuffel voor jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

tijgertjuh5
16 December 2010, 15:25
wie had het nu over het boeren? er zou nog een andere manier zijn om je kindje te laten boeren dan alleen over het schouder??ben benieuwd hoe dat gaat

EsRe
16 December 2010, 15:26
Jeetje Lex; 2 tot 3 uur laten huilen... ik zou oordoppen in doen, want ik zou het niet kunnen hoor... Ik hoop dat het helpt en dat de osteopaat nog iets kan doen...

Hier heeft ze vandaag lekker geslapen zeg, wel in de box, maar goed, ze slaapt.. en net ging de fles er ook met een rotgang in zeg, niet normaal!

Rian; knuffel!
Karin; gelukkig dat het een waterbreukje is!

Jolanda10
16 December 2010, 15:30
gebruikt iemand hier nuvaring???

pumi
16 December 2010, 15:38
@Rian, ach meid.. heel erg veel sterkte! Zo'n beslissing nemen is altijd zwaar, ook al weet je dat het het beste is!!! Wel fijn dat ook de vee-arts het met jullie eens is..

@Lex, jij hebt het echt zwaar! Heb echt veel recpect voor je.. Ik word nu al helemaal gek af en toe en heb het niet eens zo zwaar als jij! Mijn neefje heeft ook het KISS-syndroom gehad en is ook geholpen door een osteopaat (of iets in die richting.. in ieder geval iemand die veel ervaring heeft met baby's!) en hij is er veel rustiger door geworden toen. Hoop voor jullie dat de osteopaat er wat aan kan doen. En wel een goed idee van de kinderarts om haar dan te laten huilen.. hoe moeilijk dat ook zal zijn! Ik vind 10min al moeilijk...
Nou meid, echt heel erg veel succes ermee en ik hoop zo voor jullie dat het allemaal de goede kant op zal gaan!

Hier gaat het redelijk goed met slapen.. Ze ligt er net weer vanaf 4uur in en heeft na 20min weer gehuild en net even, maar net heeft ze zichzelf kunnen troosten.
Vind het nu alleen wel vervelend dat het al donker word, als ze maar niet denkt dat het al nacht is!!! Als ze zometeen wakker word, dan mag ze van mij beneden blijven tot ze vanavond weer naar bed gaat. Anders snapt ze er niets meer van denk ik...
Wat is het lastig zeg, een ritme zoeken!!!

Nadia30
16 December 2010, 16:18
@Rian; Sterkte meid!!! pff ik lig al te janken als mijn goudvis dood gaat.
@Lex; Dat wordt zwaar om je kind 2 a 3 uren te laten huilen. Hoop dat je het kan en dat dit meteen resultaat oplevert. Is inbakeren niks bij kinderen met Kiss???
Heb ook goede verhalen gehoord van vrouwen die hun baby's naar een osteopaat brachten. Hoop het zo voor je meid! denk aan je.
@Jolanda10; ja ik en heerlijk!!!! ben blij dat ik geen pil meer slik. Voel m niet zitten en om de drie weken eruit en een stopweek of niet wat je wilt en weer een nieuwe inbrengen. Heb er geen last van. Soms met bedgymnastiek voel ik m wel zitten maar mijn man weer niet.. Advies van mij. Doen! als dat de reden is van je vraag tenminste hahaha

Maj
16 December 2010, 17:02
@ Rian, heel veel sterkte, het is toch niet niks om je dier in te laten slapen...
@ Lex, oh jeetje, dat lijkt me heel heftig. Ik hoop wel dat het advies van de arts ook snel resultaat geeft, heel veel succes!

@ Tijgetje, dat was ik maar ik ga even zoeken of ik op internet een goede beschrijving vind, maar ik vind het echt super handig dat ze niet meer tegen mijn schouder moet!

Maj
16 December 2010, 17:09
nee geen beschrijving op internet. Let op het kan heel eng overkomen hoor!! Maar ik zet haar neer in zitstand, dus billen op mijn bovenbenen en beentjes naar de voorkant. dan pak ik met een hand (natuurlijk de kant waar ze naar zit) haar nekje/kinnetje vast,zodat ik haar kan ondersteunen duim de ene kant en de rest de andere kant zodat je een liggende ) hebt. die je dus onder haar kin schuift, een beetje de tummytub manier maar dan van voren... Op deze manier vallen haar wangetjes zeg maar een beetje over je hand, het kan een akelig gezicht zijn maar Isis vind het prima!

Dan laat ik haar een beetje naar voren zakken zodat ze een beetje dubbel zit en dan wrijf of klop ik haar op haar rugje...
Ik zal dadelijk even vragen of papalief er een foto van wil maken. want ik denk niet dat het heel duidelijk is?

Maj
16 December 2010, 17:13
oh ja en je hand ondersteund ook een beetje de borst van de baby omdat ze er tegenaanleunt.

Jolanda10
16 December 2010, 17:27
@ maj, dat leerde wij ook toen we de eerste 3 dagen in het ziekenhuis waren! Grappig! :-D Bij Siem werkt het wel. Als hij wat moeilijker boert, is dat ook iets dat ik probeer! :-)

tijgertjuh5
16 December 2010, 17:37
heb wel een idee nu maar wacht nog even op de foto :-)

Lex
16 December 2010, 18:15
werkt idd goed :-)

juff
16 December 2010, 18:23
Hey Dames!
Wel geschreven, weinig gereageerd dus dat eerst ff:

@Rian; heel veel sterkte. Het is niet niks om je paard waar je zolang zoveel mee gedeeld en beleeft hebt te moeten laten inslapen. Dikke knuffel!
@Lex; wow meid wat zijn jullie sterk zeg! Ik klaag nu al eens als ik er een keer snachts uit moet en dat is nog niks vergeleken met jullie. Heel veel respect voor jullie vanaf hier en ook voor jou een dikke knuffel! Ik hoop dat het ritme een beetje gaat werken. Al lijkt mij 2 a 3 uur laten huilen ook verschrikkelijk!
@Karin; gelukkig is het ‘maar’ een waterbreukje. Toch wel heel sneu voor je ukje.. heeft hij er last van eigenlijk?
@Esre: aiii jeuk is zoooo naar! Hopelijk helpt de zalf!
@Nadia; slaapt Elina dan ook door als je haar om half 10 de fles geeft? Hier geven we de laatste fles om 11 uur maar dan slaapt ze pas om 12 uur/ half 1 en als ik over ruim 2 weken weer aan het werk moet dan is dat toch echt te laat voor mij! Misschien helpt het dan om haar half 10 de fles te geven..
@Pumi; fijn dat het goed gaat met slapen.. hier is slapen aan het begin van de avond (nu dus) nog altijd drama!
@Maj; ik ben ook erg benieuwd naar de foto!

Nou dat was het wel zo’n beetje geloof ik.. als ik iemand vergeten ben, sorry!

Wij zijn vanochtend naar de ha geweest omdat ik ineens een hele fles terug kreeg, ik schrok ervan! Haar temp was 36.2 en aangezien ze na haar geboorte 4 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen wegens ondertemp heb ik maar meteen gebeld. Ze heeft vanalles geluisterd, gekeken en gevoeld maar niks bijzonders. Ik moest het ff aankijken (zo’n standaard doktersantwoord!). Maar het gaat goed. Helemaal niet meer gespuugd dus ben weer blij!
Ze ligt nu al 30 min te huilen dus ik haal haar zo maar weer op.. dat slapen in bed in de avond blijft een drama, maar we blijven proberen!!

Hebben jullie nog leuke tips wat ik voor Daimy kan vragen van de kerstman? Er wordt naar gevraagd, maar behalve het welterustenmaantje, de super mooie eetstoel (die ik zelf niet mag kopen van mijn vriend want hij vindt hem belachelijk duur) en een nieuwe fotocamera ben ik inspiratieloos.. en dit zijn 2 erg dure cadeaus hmmm

Rian-kippie
16 December 2010, 18:27
nee geen beschrijving op internet. Let op het kan heel eng overkomen hoor!! Maar ik zet haar neer in zitstand, dus billen op mijn bovenbenen en beentjes naar de voorkant. dan pak ik met een hand (natuurlijk de kant waar ze naar zit) haar nekje/kinnetje vast,zodat ik haar kan ondersteunen duim de ene kant en de rest de andere kant zodat je een liggende ) hebt. die je dus onder haar kin schuift, een beetje de tummytub manier maar dan van voren... Op deze manier vallen haar wangetjes zeg maar een beetje over je hand, het kan een akelig gezicht zijn maar Isis vind het prima!

Dan laat ik haar een beetje naar voren zakken zodat ze een beetje dubbel zit en dan wrijf of klop ik haar op haar rugje...
Ik zal dadelijk even vragen of papalief er een foto van wil maken. want ik denk niet dat het heel duidelijk is?

ja zo laat ik Hailey dus ook boeren... want als mevrouw tegen me schouder aanhangt ziet ze te weinig en gaat ze piepen!! mutsie...

Maj
16 December 2010, 18:45
hah hier vind Isis het ook een goed idee, omdat ze dan ook meteen lekker rond kan kijken, vaak laat ik haar nog even zo zitten na de boer, omdat ze dan vol verwondering rond zit te kijken hahaha

De foto komt pas vanavond, bij de laatste keer voeden was vriendlief er niet om een foto te maken en daarna heb ik haar op bed gelegd omdat ze moe was, nu pas weer om 22 uur als het goed is, want tot die tijd ben ik weg naar nagym..

Nadia30
16 December 2010, 19:01
@Juff; Als ik haar om 21:30 een fles geef probeer ik haar om 22:00 in bed te hebben. Meestal gaan wij dan ook meteen slapen en dan valt ze meteen in slaap en soms breng ik haar alleen naar bed, er wordt wel gemopperd maar dat is echt kort. Ze is dan te moe om te protesteren aangezien ik haar wakker maak voor de avondvoeding. Dan wil ze alleen maar verder slapen. Gewoon proberen want ik heb de voeding idd vervoegd ook vanwege het werken straks. 23:00 is echt te laat voor mij om te voeden want dan lig ik pas om 0.00in bed.

pumi
16 December 2010, 19:21
Ik ben ook benieuwd naar de foto! Kan me er wel een beetje een voorstelling van maken, maar weet niet of het wel juist is ;)

Ooowh Romy heeft gewoon geen zin om te slapen geloof ik!!! Ligt net in bed, maar is flink aan het huilen.. normaal doet ze dat nooit!
Dalijk maar weer is naar boven lopen en dan hopen dat ze wl gaat slapen, want moe is ze.. ze viel bij me op schoot in slaap

Jolanda10
16 December 2010, 19:52
@ Juff, ik heb een aantal leuke voorleesboekjes gevraagd aan de sint, spulletjes voor in bad. :-)
Heb je al zo'n active kleed? -> kleed met leuke spiegeltjes, dingetjes om te voelen, geluidjes enz. Kun je in de box leggen of op de grond.. Ook leuk vind ik!
@ Lex, Pff.. je bent er dus voorlopig nog niet vanaf. Goed dat je jezelf nog ff rust geeft, en dan van het weekend gaat starten.
Baker je Billie al in?? Anders is dat misschien wat? Voor Siem geeft het erg veel rust. SUcces!

Hier ligt de kleine man weer op bed. Ik ben fftjes lekker bij vrienden gaan knippen terwijl papa een flesje gaf. Ook wel ff lekker wat anders doen.
Nu ga ik beginnen aan een fotoboekje van Siem zijn geboorte en de eerste weken. Heb ik dat in ieder geval alvast af. En dan ben ik heel erg benieuwd hoe onze nacht eruit gaat zien... hopelijk slaapt de kleine man gewoon lekker door op deze hoeveelheid voeding.
Fijne avond allemaal.

Ohja, Miek ik ben wel benieuwd hoe het met je gaat.. Nog veel pijn?

H83
16 December 2010, 19:54
gebruikt iemand hier nuvaring???

Nee... ik zit te denken aan Mirena... iemand daar ervaring mee??

H83
16 December 2010, 19:55
heb wel een idee nu maar wacht nog even op de foto :-)

Ik ook... snap er geen bal van haha! ;-)

H83
16 December 2010, 20:04
Zo... hallo dames! Daar ben ik weer eens... ;-)
Gisteravond trotse tante geworden van een neefje genaamd Djason! Mijn schoonzusje heeft een zware bevalling gehad, totaal van 20,5 uur, is 2 uur aan het persen geweest zonder resultaat... vacuumpomp werkte niet en toen is het jochie gehaald met een schep (?!)... jochie heeft een mega blauwe plek op z'n hoofd waar vocht onder zit, blauwe plekjes op z'n voorhoofd.. zo zielig!! Maar... lekker jochie hoor! Hij lijkt wel wat op Nad, zelfde wangetjes en neusje...:mrgreen:

@ Lex... ik vind het heftig hoor... wens jullie veel sterkte! Kan je je een beetje vinden in wat de artsen zeggen?
@ Rian, heftige dag voor jou vandaag... dikke knuff!
@ Juff, gelukkig niets ernstigs met je meissie? Toeval; Nad heeft vandaag ook 2 x met een grote golf gespuugd... schork me naar!

pumi
16 December 2010, 20:22
H83, gefeliciteerd!! En uuuhm.. wat is een schep??? Wel sneu van de blauwe plekken.. maar dat trekt nog weg toch ;)

Jolanda10
16 December 2010, 20:49
@ H83, Wil je nog een 2e, binnen nu en niet al te veel jaren...
De ha raadde het mij af. Het geeft redelijk veel hormonen af blijkbaar, en is niet fijn om te plaatsen vertelde ze (ook al ben je net bevallen.)
Natuurlijk heeft iedereen hier een andere mening over.
Ik zelf wilde eigenlijk de pil gaan slikken, maar ik ben op het moment zo verstrooid dat ik bang ben dat ik deze te vaak ga vergeten waardoor ik dan net zo goed niets kan slikken..
Dus, dacht ik aan de nuvaring, ben alleen benieuwd naar ervaringen. (Nadia, thnx! Das al 1 positieve ervaring! :-) )

Lex
16 December 2010, 20:49
Jullie hebben het al vaker gehad over inbakeren. Zijn er bepaalde merken of zo die jullie aanraden en is ze nu niet te oud ervoor om mee te beginnen?
Wij hebben zo een lodger draagzak, daar zit ze ook min of meer vast in, maar das niet om in te slapen natuurlijk...

EsRe
16 December 2010, 21:24
Nee... ik zit te denken aan Mirena... iemand daar ervaring mee??

Ja ikke... fantastisch... nooit meer ongesteld.. heerlijk..
Maar een Mirena plaats je voor meer jaren, dus als je binnen nu en een paar jaar voor een tweede gaat zou ik het niet doen.
Ik heb hem 3 jaar gehad. Er zitten juist heel weinig hormonen in, alleen in het staafje zeg maar. Een pil moet eerst je hele lichaam door, en de mirena geeft een heel klein beetje af, je kunt hem 5 jaar laten zitten en dan moet hij vervangen worden.
Inzetten is wat vervelend, maar het schijnt als je een kind hebt gehad het veel minder is.
Ik was er super blij mee, zou hem zo weer laten zetten, maar wij willen binnen nu en een paar jaar voor een tweede gaan, dus ik ben nu aan de pil, en ik vind het helemaal niks... zoveel hormonen... blegh...

Jolanda10
16 December 2010, 21:31
@Lex kijk eens op www.debakermat.nl (http://www.debakermat.nl)
Ik zweer bij deze manier van inbakeren. Dit is ook het advies van het cb bij ons.
Je rolt je kindje als het ware in 2 doeken, met de armpjes langs het lichaam. Dit geeft het geborgen gevoel van het leventje in de buik. Ook kan een onrustig kindje wat bijv niet in slaap komt, zichzelf niet steeds 'slaan'. Is ook goed voor buikkrampjes enz.
Via de website kan je veel meer info vinden, en dingetjes bestellen. (ook vanuit belgie.) Ik heb er ook besteld en alles netjes geleverd gekregen. Is dus ook betrouwbaar.
Ik denk dat je Billie hier ook echt mee kan helpen.

miek4
16 December 2010, 21:42
Wat hebben jullie weer veel geschreven!! Ga proberen op zoveel mogelijk te reageren...

loesje; ja stoer van mij he! Hier ook weer nieuwe oefeningen van de fysio...
Esre; succes met de prikjes morgen!
jolanda; mijn vriend is niet thuis met kerst. 2e kerst eet ik bij mijn ouders, 1e kerst nog geen idee... Iig dit jaar niet zelf uitgebreid koken... Jammer, want vind koken erg leuk!! Het gaat wel goed op dit moment! Lief dat je het vraagt!! Heb genoeg pijnstilling genomen... fijn he eventjes iets anders doen!!
karin;hoop dat je hoofdpijn gezakt is... Gelukkig geen operatie dan!!
pumi; idd hier degene die al geen fan van de tandarts was... Ben er ook van overtuigd dat je eigen gevoel volgen tav de zorg voor je kindje echt het beste is!
rian; wat een moeilijke dag hebben jullie achter de rug... Sterkte meis!!
lex; respect voor jullie!! Hetgene wat jullie moeten doormaken is niet niks... Ik wens jullie dit weekend veel succes, goed om het samen te doen!! Hoop dat het effect zal hebben!!
juff; fijn dat het weer helemaal goed gaat!!
maj; ben ook benieuwd naar de foto!!
H83; gefeliciteerd met je neefje!! Heftige bevalling!

H83
16 December 2010, 21:44
@Lex kijk eens op www.debakermat.nl (http://www.debakermat.nl)
Ik zweer bij deze manier van inbakeren. Dit is ook het advies van het cb bij ons.
Je rolt je kindje als het ware in 2 doeken, met de armpjes langs het lichaam. Dit geeft het geborgen gevoel van het leventje in de buik. Ook kan een onrustig kindje wat bijv niet in slaap komt, zichzelf niet steeds 'slaan'. Is ook goed voor buikkrampjes enz.
Via de website kan je veel meer info vinden, en dingetjes bestellen. (ook vanuit belgie.) Ik heb er ook besteld en alles netjes geleverd gekregen. Is dus ook betrouwbaar.
Ik denk dat je Billie hier ook echt mee kan helpen.

Hier ook nog een site met veel info (http://www.ikbenmama.nl/alle-inbakersystemen-i-176.html)... ik heb de ErgoCocoon hier aangeschaft voor Nad ;-)

H83
16 December 2010, 21:46
H83, gefeliciteerd!! En uuuhm.. wat is een schep??? Wel sneu van de blauwe plekken.. maar dat trekt nog weg toch ;)

Geen idee... was ik ook wel benieud naar, maar heb dat nog maar even niet gevraagd... en ja blauwe plekken trekken wel weg, maar hij heeft er veel pijn aan en krijgt er om de zoveel uur pcm voor... dat vind ik zo sneu, dat het zo'n pijn doet bij zo'n kleine uk!

miek4
16 December 2010, 21:49
meiden er ging iets mis op de hyves van ons... Ik denk dat er per ongeluk iemand af is gegooid, want er staan nu 30 leden ipv 31. Het liep allemaal vast...
Wil iedereen even kijken of ze er nog op kan.... Zal zelf ook even zoeken of ik kan ontdekken wie ik mis....

H83
16 December 2010, 21:49
Ja ikke... fantastisch... nooit meer ongesteld.. heerlijk..
Maar een Mirena plaats je voor meer jaren, dus als je binnen nu en een paar jaar voor een tweede gaat zou ik het niet doen.
Ik heb hem 3 jaar gehad. Er zitten juist heel weinig hormonen in, alleen in het staafje zeg maar. Een pil moet eerst je hele lichaam door, en de mirena geeft een heel klein beetje af, je kunt hem 5 jaar laten zitten en dan moet hij vervangen worden.
Inzetten is wat vervelend, maar het schijnt als je een kind hebt gehad het veel minder is.
Ik was er super blij mee, zou hem zo weer laten zetten, maar wij willen binnen nu en een paar jaar voor een tweede gaan, dus ik ben nu aan de pil, en ik vind het helemaal niks... zoveel hormonen... blegh...

Dat is ook wat de h.a. tegen mij zei... we zeggen nu dat we hoogstwaarschijnlijk het bij n kindje laten, maar 100% zeker ben ik daar niet van... mijn man echter wel, maar da's een ander verhaal :-)
h.a. zei ook dat als ik een mirena wil een uur van te voren een brufen kan nemen wat helpen kan tegen de pijn van het plaatsen.

Jolanda10
16 December 2010, 21:51
@ Miek, Vervelend dat hij er met kerst niet is. Maar gelukkig heb je Britt lekker bij je en kan je naar je ouders! :-) Hihi, ik zou me ook suf eten aan de paracetamollen hoor! Kan ook geen kwaad nu.
@ H83, gatsie.. zo zielig voor zo'n kleintje ja!! :-(

Zo schattig. Mijn 2 mannen gingen rond 21 uur naar boven samen. En toen ik net ging kijken, lagen ze alle 2 te slapen met de tv aan (voetbal.) hihi.. heb er toch maar ff een foto van gemaakt.
Ik kruip er zo bij. Hopelijk kan ik ook lekker slapen.
Ben nu nog bezig met een fotoboekje maken van de geboorte van Siem. Tjeetje, het lijkt alweer zolang geleden allemaal als ik die foto's terug kijk. En wat is hij al gegroeit! *zucht*

Weltruste allemaal!

Jolanda10
16 December 2010, 21:52
Nog ff snel. H83, je hebt ook iets wat je in je arm plaatst? Dit gebeurd onder verdoving, en is misschien minder vervelend. Weet alleen zo snel niet hoe het heet.
Snap je wat ik bedoel of niet? :-D

H83
16 December 2010, 21:54
Ik kan nog wel op de hyves, en wat een leuke foto's zijn er geplaatst! Ben benieuwd wie wie is.... ;-)!! Hoop dat ik er de volgende x ook bij kan zijn!! Zal dat als een vrij weekend gaan aanvragen!

H83
16 December 2010, 21:55
Nog ff snel. H83, je hebt ook iets wat je in je arm plaatst? Dit gebeurd onder verdoving, en is misschien minder vervelend. Weet alleen zo snel niet hoe het heet.
Snap je wat ik bedoel of niet? :-D

Ja ik begrijp je! :-) Maar dat vond mijn h.a. weer niet zo, als je dan wel voor een 2e kindje wilt gaan moet je "dat ding weer opzoeken" alsdus de h.a..... sja, 't is wat he?! ;-)

miek4
16 December 2010, 22:03
Ben er al achter hoor, na enig speurwerk!! Nadia is verdwenen, heb haar een berichtje gedaan om opnieuw aan te melden... sorry... mijn computer deed een beetje raar....

Jolanda; wat lief 2 mannen slapend in bed....

EsRe
16 December 2010, 22:05
Nou, mijn huisarts moest mijn spiraaltje ook "opzoeken" hoor bij het verwijderen. De vorige HA had de draadjes iets tekort afgeknipt waardoor de beste man (ik was ook voor het eerst bij hem) behoorlijk heeft zitten "graven" zeg maar :mrgreen:

Maj
16 December 2010, 22:22
ieuw graven!!
wij gaan hier aan de condoom, alhoewel ik me momenteel niet helemaal veilig acht, kan zo snel kapot gaan, maar ja ik wil geen hormonen meer in mijn lijf, toen ik stopte met de pil werd ik een stuk lastiger volgens vriendlief en eerlijk gezegd kon ik ook inderdaad een aantal dingen een stuk luchtiger bekijken....

Maj
16 December 2010, 22:45
ik bedoel dat ik toen ik stopte met de pil een stuk minder lastig werd hihi

Maj
16 December 2010, 22:48
Nou daar gaan we dan, met foto’s. kanttekening: ze had al een slaapzakje aan dus de voetjes moet je er even bijdenken haha. De foto’s is van twee keer voeden, de foto’s waar ze wat loddig opstaat is voor het verschonen.
Zet je kindje neer in zitstand, billen op mijn bovenbenen en beentjes naar de voorkant. Met 1 hand (die hand waar ze naartoe zit met haar voorkant) haar kinnetje/nekje/borst vasthouden/ondersteunen door je hand plat tegen haar aan te plaatsen met duim aan de ene kant en de andere vingers aan de andere kant, zodat haar hoofdje er in kan vallen. Je vormt met je vingers een liggende ). Die je onder haar kin schuift, net zoals je haar in de tummytub doet. Zodat haar wangen over je hand vallen.
http://i52.tinypic.com/2pp0dad.jpg[/IMG (http://i52.tinypic.com/2pp0dad.jpg%5b/IMG)]
Je laat het kindje iets naar voren zakken en laat het tegen je hand aan rusten:
[IMG]http://i51.tinypic.com/15x691h.jpg

http://i54.tinypic.com/erd5pt.jpg[/IMG (http://i54.tinypic.com/erd5pt.jpg%5b/IMG)]

En wrijft of klopt op de rug van het kindje.
[IMG]http://i53.tinypic.com/24kz0iv.jpg[/IMG (http://i53.tinypic.com/24kz0iv.jpg%5b/IMG)]

We hopen dat het zo duidelijk is?
Isis heeft met veel plezier model gestaan voor jullie:
[IMG]http://i53.tinypic.com/308i2w2.jpg

Maj
16 December 2010, 22:50
Diegene die gelukt zijn, zijn wel meteen heeeeeel groot!

De code's die het niet doen, kan je wel aanklikken om zo te kijken, hopelijk heb ik het niet te moeilijk gemaakt?

miek4
16 December 2010, 23:26
Hardstikke duidelijk Maj!! Dank je!!

EsRe
17 December 2010, 03:09
Begin een beetje geirriteerd te raken van de nachtvoeding.. Vind het niet erg dat ze komt, maar wel dat ik daarna niet meer in slaap kan komen...
Ben alweer wakker vanaf 2.15u... dat wordt wat als ik straks weer moet werken... Zie ik er ook uit als Wednesday...

minimi
17 December 2010, 07:17
Poehhhhh volgensmij de meeste gehad

@esre… fijn dat ze nog geslapen heeft al is het in de box… slaap is slaap toch?
@pumi.. hier blijft Bjrn ook wel eens beneden en gaat dan weer later naar bed…
@jolanda10… wij gebruiken condooms en verder geen pil meer….
@maj.. ik snap het hoe je het doet… helaas komt er bij Bjrn altijd voeding terug als hij rechtop zit…
@juff… haha voor de kleintjes is toch alles interessant? Nee zou het zo ook niet weten ben zelf ook nooit zo’n held iets te zeggen.
@nadia… ja inderdaad is 2300 laat vooral als je dadelijk weer moet gaan werken…
@pumi.. hier ook altijd 1 maar volgens CB moet je ze dan eigenlijk niet verplaatsen aangezien ze dan weer wakker worden….
@jolanda10… ja inderdaad zo’n active kleed is leuk voor die kindjes nu!!
Zoek zelf nog een speciale en ben dus Marktplaats af aan het struinen en aan het bieden.. haha
@h83… nee geen ervaring met de mirena… gebruik alleen condooms omdat ik het gevoel had dat mijn melkproduktie terug liep van de minipil.. ze zeggen dat het niet kan maar ik had dat gevoel echt….Ach zielig van die mega blauwe plek… Nogmaals gefeliciteerd
@miek.. niet fijn als hij met Kerst weg is….
@jolanda10.. haha fijn als je ze zo ziet liggen he? Inderdaad groeien ze erg snel…
@esre… ik sta er nog op hoor bij Hyves…
@jolanda10… is dat niet de implanon? Of zoiets….
@maj.. haha ik dacht al meer lastig.. dan zou manlief er toch voor moeten zijn… (net of die altijd even makkelijk zijn!!)
@esre… jammer dat je niet meer in slaap komt

Hier een goede nacht.. om 2115 zijn we allemaal gaan slapen (tja vroeg maar goed) om 245 werd hij wakker…. Daarna om 645 dus dat is wel netjes… ik was al opgestaan om met manlief een bakje koffie te drinken… toen heb eten gegeven… schone broek… even geknuffeld en daarna op onder de speelboog gelegd… zo super om te zien… hij heeft een speeltje daar praat hij altijd mee omdat ik voor het speeltje praat… maar owee het speeltje praat niet meer dan kijkt Bjrn hem echt vragend aan van waarom zeg jij niets… daarna ging hij jengelen en heb ik hem bij me genomen.. hij was ook aan het gapen dus heb hem boven in bed gelegd… Nou een paar keer ieuwww auwww en nu lig hij rustig… kijkt af en toe rond en daarna vallen de oogjes weer dicht… ook zie ik hem vaak lachen… zo lief….

loesje80
17 December 2010, 08:37
Begin een beetje geirriteerd te raken van de nachtvoeding.. Vind het niet erg dat ze komt, maar wel dat ik daarna niet meer in slaap kan komen...
Ben alweer wakker vanaf 2.15u... dat wordt wat als ik straks weer moet werken... Zie ik er ook uit als Wednesday...

Ik heb er nog aan gedacht om je te sms-en vannacht toen ik ook wakker lag na de nachtvoeding ;-) Maar ik lag van 4 tot 6 wakker, toen om 6.45 de wekker van vriendlief en om 8 uur de kleine man weer (wat heel netjes was voor de kleine man ;-) ) Die ligt alweer bijna een uur te slapen en mama ligt nog in bed met de laptop. Eigenlijk mama-caf om 10 uur, maar ik ben zo moe... Nog even lekker niks.

H83, gefeliciteerd met je neefje! En vroeg jij nou ook naar de nuvaring? Ik vond het heel handig, al moest ik wel op de kalender zetten wanneer hij erin en eruit moest. Ik voelde hem niet zitten en vriendlief ook niet, ook niet tijdens de bedgymnastiek. Maar pas op met bedgymnastieken, mijn vriend heeft een keer heel goed ringgestoken :lol: :lol: Hij si er nog trots op. Nu zijn we aan de condooms, vind het wel lekker om helemaal hormoon vrij te zijn, gewoon om te zien hoe mijn lichaam weer werkt na de bevalling.
Maj, wat goed uitgelegd! Al boert hier de kleine man meestal heel snel op mijn schouder, maar voor de afwisseling...
Miek, jij dus ook fijn aan de oefeningen... Ik heb gister toch maar een zijligkussen besteld, wie weet zijn we dan nog sneller klaar met de oefeningen. Hij vindt het niet heel vervelend, maar op zijn zij kan hij minder leuk spelen en op zijn buik nog minder... En tijdens het spelen is het dus nu "oefenen"
O, hij vindt het tijd voor actie hoor ik...
O, en ik heb ook de foto's bekeken, Rian heb ik gespot, en volgens mij SeLog ook, maar de rest, leuke meiden en knappe baby's maar wie is wie??? ;-)

karin26
17 December 2010, 08:49
Goedemorgen dames,

Nou wij hebben een goede nacht gehad. Om 22:30 laatste fles en toen kwam meneer pas om 4:45, Heerlijk hoor een paar uurtjes achter elkaar slapen.
Mijn man heeft vanmiddag kerstborrel, en ik mag niet mee :( Maar goed, een vriendinnetje haar man moet er ook heen, dus komt vriendinnetje lekker met haar kleine meid bij mij zitten. Dus ff het cambingbedje klaarzetten voor de kleine meid...

Veel tv kijken zal er wel niet inzitten vanavond, want wij kletsen de uren echt vol hahahahaha. Wij zeggen ook vaak dat we tijd tekort komen als we samen zijn...

@Maj, duidelijke foto's hoor, en wat een prachtig grietje is ze toch. Issis, heeft ook zo'n lekkere bolle toet, dat heeft ruben ook.

kapster1985
17 December 2010, 08:49
alle dames

reageer straks op iedreen want ga straks met mijn ouders en de kids naar de primarkt in luik

@lex ik wens je het weekend heel veel sterkte wat zal het moeilijk zijn om haar zolang te moeten laten huilen maarja als het helpt dan moet het maar he snap best dat je re even doorheen zit ik vind het al moelijk als ik een keer eruit moet al zwaar en al hij een paar keer huilt dus echt veel respect voor jullie meid een hele dikke knuffel
@h83 ik heb de marina gehad wel maar een dik jaar toen zijn we voor een tweede gegaan ik vond hem super fijn echt aan te raden heel weinig hormoon en ik was niet meerr ongi dus ik raad hem aan hoor en vond het echt geen pijn doen met rein zitten
@miek hoe gaat het met de tandpijn
@rian hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen heel veel sterkte met het verlies van avantie

hier ben ik al twee dagen heel veel aan het opzoekn en aan het denken hier een dorp verder gaat een kinderkleding zaak weg en mijn droom is altijd een eigen kinderkleding zaak te hebben nu hebben we besloten om eens te gaan praten met iemand die er verstand van heeft even uitzoeken wat de huur per maand is en het ook rendabel is om te over te enemen is echt een hele leuke zaak maar ook weer een hele moelijke beslissing om te maken ook financieel natuurlijk moeilijk dus

maar ga even strijken ben al klaar met poetsen dus en straks lekker weg

Lex
17 December 2010, 09:06
Lijkt me een superidee Kapster! Ga ervoor als het haalbaar is :-)

Bedankt voor de tips rond het inbakeren, ik heb een puckababy mini besteld, ik zal hem waarschijnlijk maandag krijgen. Hopelijk geraakt ze ervlug aan gewend en lukt het bij haar!
Vandaag naar de osteopaat voor de tweede keer om 16u30, hopelijk haalt ook dit wat uit.

@Rian, hoe gaat het met je, je hebt waarschijnlijk geen makkelijke nacht gehad...

Fijne vrijdag iedereen dikke zoen!

Jolanda10
17 December 2010, 09:23
Goedemorgen,

Jaja, Siem heeft van 23.30 tot 06.30 in zijn bedje gelegen. Niet alle uurtjes slapend,maar wel heel veel ervan :-) Na 4.30 ben ik er een aantal keer uit geweest om een tutje te geven, en een keertje even met hem gelopen. Ben best wel trots! :-)
Daarna had hij mega veel honger, en was boos toen de fles weer op was :-D :mrgreen: Klein melkmonster!
Toen heeft papa hem opnieuw ingebakerd en weer op bed gelegt. Ik hoor nu net wat uh en ah :-) Dus ga zo kijken, want dan mag hij weer een flesje.
Hopelijk gaat het vannacht nog wat beter...

@ Esre, ik werd er ook gek van hoor, die nachten. Zeker de laatste week was ik zelf klaarwakker! En mijn man... die slaapt hoe dan ook overal doorheen! :-S Best wel frustrerend.
En als je dan aan werken denkt, helemaal!
@ Loesje, succes met spelend oefenen. Hopelijk heeft Gijs er wat aan! En, ook aan dat kussen. Lijkt me best moeilijk zo'n voorkeurshouding, je moet er toch steeds mee bezig zijn.
@ Lex, goedzo :-) Ik hoop voor je dat het gaat helpen!! En, succes voor vanmiddag.
@ Kapster, spannend! Lijkt me ook erg leuk.. Maar, idd wel een hele stap, ook financieel en dan 2 van die kleine ukkies.. Denk er goed over na..

Gister ging het hier over gourmetten, en ik denk dat ik mijn mannetje daar maar eens mee ga verrassen voor vanavond. Heb er zo'n zin in ineens :-D
En we hoeven lekker niets vanavond en morgen overdag, dus.. waarom niet dacht ik toen ik vannacht wakker lag. (Tja,is het toch nog ergens goed voor?)

Ik ga er 1 uit bed halen.

Ohja, het is maar goed dat we dinsdag al gedate hebben hoor. Nu is er hier weer sneeuw in overvloed!!

tijgertjuh5
17 December 2010, 09:35
bedankt voor de foto's, ik ga het voortaan nu ook zo doen..
hier heeft weer iemand geslapen van 21.00 t/m 07.00..dacht doe hem eens wat eerder op bed maar hij houd vast aan zn 10 uren..

pumi
17 December 2010, 09:37
@Miek, wat vervelend dat je vriend niet thuis is met kerst
@Jolanda, gek is dat he? Gaat zo snel.. ik kijk regelmatig de foto's terug en dan is ze echt mini! En lekker hoor gourmetten :D
@Maj, ik ben ook bang dat 't condoom kapot gaat ofzo haha ik slik wel alweer de pil, maar ik vertrouw 'm nog niet helemaal..
en de foto's zijn helemaal duidelijk :D ga ik het zo is proberen, kijken of dat makkelijker gaat
@Esre, da's niks als je daarna niet meer kan slapen! Geen idee wat je eraan kunt doen..
@Minimi, haha wat grappig dat hij zich dan afvraagt waarom het beestje niet meer praat!
@Loesje, ik heb ook zo'n zijlig kussen, maar Romy draait gewoon d'r hoofd naar de andere kant hahaha Helpt dus niet echt veel..
Misschien moet ik het toch wel wat vaker gebruiken overdag in bed
@Karin, kerstborrel dus alleen voor personeel.. Op mijn werk is het ook vanavond, maar ik ga niet.. hou ik niet zo van! Is meer zuipen dan gezellig
wat drinken (krijg je als je in de bouw werkt ;))
@Kapster, als dat is wat je altijd hebt gewilt en het kan.. DOEN!
@Lex, succes bij de osteopaat hopelijk helpt het!

Hier weer een goede nacht.. Er komt steeds meer regelmaat in! Ze word 's nachts wel elke keer rond 4uur half5 wakker en dan is ze rond half8/8uur weer wakker
Maandag weer naar de osteopaat, hoop dat ze daarna een ng betere nacht maakt dan vorige keer haha
Het slapen overdag gaat best goed. Ze heeft vanmorgen nog wel even in de kinderwagenbak gelegen omdat ze in slaap viel op schoot en ik moest ff eten..
Daarna werd ze wakker en hebben we ff gespeelt. Nu ligt ze vanaf 10uur op bed, net werd ze weer even wakker, maar tut ingedaan en ze is weer stil.
Ze ligt wel elke keer op de verkeerde kant te slapen grrr! Maar als ik d'r hoofd draai word ze wakker en als ik d'r hoofdje draai als ze wakker is, dan werkt het ook neit
Moet straks toch echt even dat zijligkussen in d'r bedje leggen!

E82
17 December 2010, 09:51
Goedemorgen, reageer straks wat uitgebreider. Ze komen de nieuwe vaatwasser vandaag brengen en ik wil eerst de tegels en de vloer etc ff schoonmaken. Nu is alles van de kant af dus heb ik de kans.
Rian hoe is het met je, heb je een beetje kunnen slapen vannacht?
Voorkeurshouding lijkt me inderdaad lastig, moet je toch steeds op letten en oefenen.
Kapster, ben benieuwd wat je keuze wordt...als het financieel kan en het is je droom....ervoor gaan!

Nou, ik ga gauw weer verder aan de poets, nu slaapt de kleine dus snel even gebruik van maken. En dan vanaf straks niet meer afwassen, maar lekker alles weer in de vaatwasser!!

loesje80
17 December 2010, 10:04
@ Lex, ik hoop dat de osteopaat en het inbakeren gaat helpen, jullie hebben zo wat slaap verdiend!!!
@ Jolanda, jeetje wat goed van Siem!!!
@E82, wat fijn, een nieuwe vaatwasser.
@ Kapster, wat spannend, een eigen zaak!!! Ik hoop dat het financiel haalbaar is
@ Karin, heerlijk bijbeppen met een vriendin is wrsch net zo leuk als de kerstborrel. Al kan ik me voorstellen dat het niet echt leuk is dat je sowieso niet mag komen...
@ Pumi, hier heeft draaien van het hoofdje ook geen zin. Als ik het doe als hij slaapt draait hij hem in z'n slaap binnen een paar minuten terug... Mannen :razz:
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe niet heel erg bezig was met zijn voorkeurshouding hoor, ook omdat ze bij het cb vonden dat hij het goed doet en zich nog steeds heel symmetrisch lijkt te ontwikkelen. De fysio komt volgende week alleen nog even kijken of de oefeningen helpen en als dat zo is, zijn we er al weer klaar mee :-) Maar goed, met zo'n zijligkussen, ligt hij veilig en hij slaapt nog best veel ;-) dus dan maar fijn op zijn zij

Lex
17 December 2010, 10:12
Billie ligt nu al een veertigtal minuten te huilen in haar box, wat te doen... Moet ik doorbijten of haar troosten?
Ik begin morgen met hetgene de arts aanraadde, dus dit is een voorproefje zucht

tijgertjuh5
17 December 2010, 10:20
hihi die nieuwe methode voor het boeren na de voeding heeft hier een andere werking..hij vloog bijna omhoog van mn schoot door al de windjes die vrijkwamen..:-)

tijgertjuh5
17 December 2010, 10:22
doe wat je zelf denkt dat goed is..40 minuten is al wel heel wat..

Lex
17 December 2010, 10:27
ik heb ze nu opgepakt pff

H83
17 December 2010, 10:29
ik heb ze nu opgepakt pff

Lieverd.. dat had ik ook gedaan... en ik zou m'n dochter ook niet zo lang kunnen laten huilen... zeker geen uren...

tijgertjuh5
17 December 2010, 10:33
ik geef je groot gelijk..ik houd het hier nog geen eens 15 minuten vol..misschien dat ze op den duur door heeft dat huilen geen zin meer heeft, in ieder geval niet zo lang..

loesje80
17 December 2010, 10:39
Lieve Lex, wat is het toch ontzettend zwaar bij jullie! En 40 minuten laten huilen kan ik ook niet hoor. Mij was verteld dat kindjes soms een kwartier nodig hebben en toen ik dat bij Gijs testte, bleek dat zo te zijn (12 minuten heb ik echt zo hard mijn best moeten doen niet naar hem toe te gaan :oops:) maar sinds die keer weet ik dat 15 minuten soms echt nodig zijn. Maar als het langer duurt ga ik hem ook halen hoor. Dus ik vind je echt heeeeeel goed bezig met 40 minuten laten huilen. Hopelijk hebben jullie morgen steun aan elkaar om Billie te laten huilen. Meid, heel veel energie gestuurd vanuit hier!!!

minimi
17 December 2010, 10:52
@kapster.. spannend zo'n eigen zaakje.. hoop dat het wat word... zou willen dat ik mijn eigen woning aan kon houden dan zou ik thuis ook wat kunnen doen... zit bedrijfsbestemming op... maar helaas...
@pumi... hier ook 1tje... bed is al omgedraaid maar vind hem nu ongeveer gelijk liggen op beide kanten... zal hem zo weer eens gaan draaien.... O hoeft niet meer heeft hij zelf al gedaan... haha scheelt me ritje naar boven (ook weer goed voor de lijn)
@e82.. succes met je vaatwasser... hier heeft manlief de droger stuk gemaakt dus mag die hem straks uit elkaar draaien.. heb eigenlijk geen zin een nieuwe te kopen....
@loesje... zolang hij het goed doet volgens CB en je zelf geen twijfels hebt is het toch goed...
@lex... respect hoor.. ik kan hem niet eens 5 minuten laten huilen.. gelukkig is dat al 4x niet nodig geweest...

hier idd al 4 x goedgegaan met de regelmaat.... eten, knuffelen, verschonen, spelen en knuffelen... daarna naar bed... hij pikt het zowaar....
Hij red het maar zo'n 45 minuten om wakker te blijven...

EsRe
17 December 2010, 10:59
Zo, hier zitten de eerste prikjes erin! Ging heel goed, ze heeft maar heel even gehuild, en mama had eigenlijk nergens last van :D
We waren wel te laat op het cb want er ligt hier een berg sneeuw! Niet normaal! Het is nu even droog, maar daarstraks zag je helemaal niks zo hard sneeuwde het!

En dan nu de tussenstand :D

Geb.gew; 3760 gram
Gew. nu; 5760 gram
Precies 2 kilo zwaarder... tjeetje!

Geb.lengte; 49cm
Lengte nu; 59cm

Ben helemaal trots op mijn lekkere meisje, ze groeit netjes met de lijn mee, zit boven de gemiddelde lijn, maar dat was wel te verwachten met zulke ouders ;)
Ze ligt nu lekker wakker in de box zichzelf te vermaken en lijkt nog nergens last van te hebben.

Nou, ik ga even aan de was, tot later!!

Rian-kippie
17 December 2010, 11:23
hoi dames, ik meld me even... lief dat jullie zo aan me denken... ik voel me errug Kut met hoofletter K!! ik heb als een blok geslapen, was totaal naar de filistijnen na al het huilen van gister en had een kop die bijna uit elkaar knalde dus ben samen met Hailey om half 9 naar bed gegaan... en dan word je wakker en besef je met een schok weer wat er gisteren is gebeurd... met als gevolg; juistem.. weer janken... oh wat ben ik een jankerd geworden sinds ik mama ben zeg!! pfff

anyway, ff reageren... lex, respect... je bikkelt je er goed doorheen hoor!!
@ maj, ja zo laat ik Hailey dus ook boeren... maar die hoef ik niet meer te ondersteunen... die zit gewoon vanzelf rechtop, hou alleen me hand wel voor der en achter der voor als ze haar evenwicht verliest!
@ esre, klote dat je niet meer in slaap kan komen dan... enne wouw precies 2 kilo al gegroeid!!

over anti-conceptie.. wij willen eigenlijk al snel een 2e.. waarschijnlijk als Hailey een maand of 10/11 is dat we er weer voor gaan... dus ik ben lekker niet aan de pil, we gebruiken een condoom... en ik houd mijn cyclus netjes bij, zodat ik straks als ik weer een beetje inzicht heb zo nu en dan dat condoom wel weg durf te laten net voor en net na mijn ongesteldheid... zo hebben wij van de week lekker zonder condoom gesekst, was s'morgens nog ongesteld en s'middag niet meer, dus svonds wel gegokt...:mrgreen:

tis wel een risico natuurlijk... maar ik zou er nu niet zo'n moeite mee hebben als ik iets eerder dan gepland zwanger zou raken.. dat is dan maar zo! ik ga ervanuit dat ik nog niet direct na me ongesteldheid al een eisprong zou hebben...

als we uit gebigt zijn dan laat ik ook een spiraal zetten.. lijkt me ideaal!!

karin26
17 December 2010, 11:41
@Lex, diep respect voor jou. Tis jammer dat ik niet naar je toe kan komen, anders had ik je ff voor een paar uurtjes weggestuurd en had ik wel bij Billie gezeten. Maar je doet het kei goed, en Billie mag in haar handjes knijpen met zo'n mama als jij. Dus een hele dikke digi knuffel voor jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@Tijgertjuh, Hahahaha ik zie het al helemaal voor me, een baby die opstijgt hahahahhaa.

@Esre een lekker meisje dus van jou. Ook al dik 2 kilo aangekomen, Ruben ook,
Start gewicht Ruben: 4370
Nu 6890
Lengte bij geboorte: 52cm
Nu 60.50

@Rian, jeetje meid, ik snap dat je heel wat afhuilt. Veel sterkte ermee.

@Hier, het sneeuwt volop, maar dochterlief wilt NIET naar buiten hahhaha. Ze zegt: Sneeuw is koud hahahahahaha

pumi
17 December 2010, 12:43
@Lex, meid.. 40minuten is heel lang! Ik zou haar ook bij me genomen hebben hoor!
@Minimi, Hier ook 1 die maar 45min wakker kan blijven. Alleen als ze in bed ligt word ze steeds wakker.. ik word er gek van!!!
Soms na 30min, maar ook vaak om de 10min
@Esre, die groeit goed :D
@Rian, heel normaal dat je huilt.. lekker laten gaan!
@Karin, haha je zou toch denken dat kinderen sneeuw leuk vinden he?!

Hoelang slapen jullie kleintjes aan een stuk overdag??? Romy ligt echt elk half uur of elke 10 minuten te huilen!
Ik snap er niks van.. ze is doodmoe, maar wil echt niet slapen ofzo??? En ik hou het elke keer vol om pas na 10min naar dr toe te gaan en daarna slaapt ze dan wel weer ff. Snap gewoon niet waardoor ze steeds wakker word!

Jolanda10
17 December 2010, 12:47
@ Pumi, ik dacht dat je gisteren typte dat romy al meer in een fles mocht krijgen..
Misschien is ze gewoon niet helemaal voldaan?? Het is het proberen waard om haar wat meer aan te bieden in een fles, en misschien dat ze dan wel goed in slaap valt??

Ik ga men mannetje lekker masseren en badderen. :-)

pumi
17 December 2010, 12:55
Hmm.. nog niet echt aan gedacht dat dat het probleem zou kunnen zijn.. kan het natuurlijk altijd proberen :)

Jolanda10
17 December 2010, 13:22
Hmm.. nog niet echt aan gedacht dat dat het probleem zou kunnen zijn.. kan het natuurlijk altijd proberen :)

hoop dat t werkt ;-)

SelOg
17 December 2010, 13:23
@Esre, och God! Die arme poeperd toch!!!Zijn ze niet bang dat de eczeem kan uitbreiden? Naar wat ik weet is eczeem besmettelijk. Fijn dat d eprikjes goed zijn gegeaan. En wat een finke baby hebben jullie al! Almila weegt echt 4720 gram en is volgens het CB maar 1 cm gegroeid de afgelopen maand, maar dat geloof ik niet aangezien ze bijna maatje 62 past. Ze hebben ook al gezegd dat ze niet echt naar de lemgte kijken :S
@H83. gefeliciteerd met je neefje! Uhm schep????
@Maj, hihi het lijkt net of je Isis zit te kelen :D
@kapster, wow, spannend! Een eigen zaakje is wel heel leuk!
@Miek, rot dat je vriend niet thuis zal zijn met kerst!
@Lex, 40 minuten vind ik normaal gesproken lang voor Almila, maar je hebt zelf al aangegeven dat je haar van de dokter mocht laten huilen, omdat ze waarschijnlijk zal blijven huilen. Maar als jij er niet tegen kan moet je haar gewoon oppakken. Oh. je hebt het al gedaan :)
@Loesje. helemaal mee eens. Soms hebben ze echt 15 minuten nodig om in slaapte komen
@Pumi, ze slaapt ook al in een inbakerdoek h? Dus daar kan het niet aan liggen...Misschien dat je haar op bed legt terwijl ze niet moe is? Dan slaapt Almila ook best slecht vind ik.

Hier zullen we het hele weekend kraambezoek hebben. Pfff, ik heb er zo geen zin in.

Rian-kippie
17 December 2010, 13:40
@ Selog, sterkte met je vele bezoek dan :mrgreen:

ik was dat op een gegeven moment ook wel zat!

juff
17 December 2010, 14:06
Iemand vroeg laatst voor een roze kerstmuts.. Nou bij de intratuin!!!
Zit hier in het caf ff te voeden. Lees: mijn moeder voedt haar.. En hier dus roze kerstmutsen en blauw enzo

loesje80
17 December 2010, 14:21
Poeh, wat te doen als het buiten zo wit is, uitzending gemist kijken... :lol: Tienermoeders Belgi, een 14 jarig meisje dat bijna gaat bevallen :shock: Wat ben ik dan toch blij dat ik 2 keer zou oud ben :oops:

H83
17 December 2010, 14:23
Poeh, wat te doen als het buiten zo wit is, uitzending gemist kijken... :lol: Tienermoeders Belgi, een 14 jarig meisje dat bijna gaat bevallen :shock: Wat ben ik dan toch blij dat ik 2 keer zou oud ben :oops:

Heb van de week deze uitzending 's avonds gezien... sjongejonge zeg! Toen ik 14 was.... was ik daar nog niet mee bezig!

Rian-kippie
17 December 2010, 14:26
pfff had ik kunnen zijn!! ik was op me 14e voor t eerst zwanger joh

loesje80
17 December 2010, 14:33
Wat heftig Rian, sta je wel nog steeds achter de keuze dat je toen de zwangerschap hebt afgebroken? Ik geloof dat ik op mijn 15de pas voor het eerste heb gezoend :oops:

H83
17 December 2010, 14:58
Zoenen wel eerder maar ook pas op m'n 15e gaan "verder kijken".... ;-)

minimi
17 December 2010, 15:05
idd poeh met 14 jaar.... heb wel vaker gekeken naar 16 and pregnant.... ik was pas 18 ...:-?

pumi
17 December 2010, 15:09
waar komt dat programma op???

Rian-kippie
17 December 2010, 15:13
sbs 6,

ja ik sta nog steeds volledig achter die keuze!!! ik was zelf nog een kind...

Brabants Boerinneke
17 December 2010, 16:35
Wat een baggerweer he!
Tjonge, vriendlief belde net, hij komt ws vanavond niet meer thuis, gaat het niet eens proberen door al die sneeuw. Hij heeft er vandaag al 7,5 uur over gedaan om alleen naar Amsterdam te komen, waar hij vandaag moest zijn. En zeker aangezien het er nu zo heftig is, pakt ie maar beter een hotel hoor!

@ Lex: als ik het goed heb gelezen en onthouden, hebben jullie vast een lastig/ mogelijk heftig weekend voor de boeg.. alvast heel veel sterkte van hieruit!
@ Rian: btje laat, maar voor jou ook nog sterkte gewenst!
Fijn om te lezen trouwens dat de meeste (volgens mij zelfs alle) kleintjes hier goed groeien. Lekker hoor!
@ Karin: grappig dat Janneke de sneeuw zo koud vindt. Ik dacht dat alle kleintjes zo graag in de sneeuw speelden ;-)
@ SelOg: als deze sneeuw blijft aanhouden komt jouw visite vast niet opdagen :-D Of wonen ze heel dichtbij?

Ik zag jullie ook praten over anticonceptie.. ik ben hier toch maar weer aan de pil gegaan. Alles wat je zelf in moet brengen of wat in je lichaam zit, vind ik ook niks. En condooms nog minder. We zijn tijdens de bedgymnastiek namelijk wel eens een condoom kwijtgeraakt.. 3 x raden waar die was verdwenen... t was dat vriendlief zulke lange slanke vingers heeft, anders zag ik mezelf al op de operatietafel liggen ;-) (of is dit nu te veel informatie :-D)

Vandaag voor t eerst met Hannah op het kdv geweest. Dan wordt het allemaal toch wel erg realistisch hoor. Dinsdag over een week mag ze een ochtendje komen wennen en de week daarna starten we al! Tjee!!

Ow enne gisteren was vriendlief eindelijk een keer een dagje thuis. Dus mama hier heeft er lekker van geprofiteerd en is naar de kapper geweest en meteen ook maar even gaan shoppen. Gaat toch allemaal net wat makkelijker zonder baby/ maxicosi/ kinderwagen/ verschoningstas etc :-D Kon me natuurlijk niet inhouden, dus Hannah ziet er met de Kerst in elk geval piekfijn uit!

miek4
17 December 2010, 16:50
Hey meiden heb ff bijgelezen, maar zal later pas ff reageren...
Ga eerst eten!!
Napijn van de verstandskies valt gelukkig reuze mee!!

Brabants Boerinneke
17 December 2010, 16:51
@ Miek4: eet smakelijk dan en fijn dat je napijn zo meevalt!

Maj
17 December 2010, 18:20
oh fijn miek dat je napijn meevalt!! wij gaan ook ff eten, beetje laat maar toch haha

miek4
17 December 2010, 18:21
bb; ja het is me zo meegevallen!!!

't is rustig hier.... iedereen heerlijk weekend aan het houden!!
Lex; meis veel succes en sterkte dit weekend... Hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben...
Rian; hoe is het met je??
maj; boeren was hier geen succes... ha ha, het werd gillen!!

miek4
17 December 2010, 18:21
Maj; eet smakelijk!!

pumi
17 December 2010, 18:40
dat zittend boeren werkt hier heel goed!!! Ze boert meteen.. doet ze anders nooit :D en geloof dat ze het ook wel leuk vind om rond te kijken..
ben er trouwens ook achter gekomen dat het steeds wakker worden vooral krampjes zijn :(
hopelijk kan de osteopaat er maandag iets aan doen... maar we gaan wel sowieso d'r voeding verhogen! Want dat heeft ze wel nodig denk ik!

Jolanda10
17 December 2010, 18:55
Zoo,.. buik weer helemaal vol! Hebben lekker zitten gourmetten samen, terwijl Siem boven in zijn bedje sliep.
Toen ik bijna klaar was met alles weer opruimen, werd hij wakker.
Papa flesje gegeven, en daarna hebben we hem lekker dik ingepakt om een ronde te gaan wandelen. (Zijn bijna een uur weg geweest.. wat een heerlijk weertje.)
De hond ook weer zijn energie kwijt.. was nodig want die was al de hele dag door het huis aan het stuiteren met zijn bal.
Nu ga ik lekker bankhangen met een heerlijk glaasje wijn. :-)

@ BB, lekker die tijd voor jezelf he! Ik ga woensdag ffies lekker naar de schoonheidsspecialiste. En, wat vervelend dat je vriend zolang naar A'dam heeft gereden en nu dus ook niet thuis komt.. Je had nog zo gehoopt dat jullie samen naar het kdv konden toch?? (Of zit ik er nu langs?)
@ Pumi. Fijn dat ze zo goed boert op de manier die Maj hier heeft uigelegd. Misschien worden de krampjes minder als ze meer voeding krijgt? Dat idee had ik hier namelijk wel.
@ Miek, fijn dat je zo weinig last hebt nu! Heb je je voor niks zo druk gemaakt ;-)

Fijne avond allemaal!

miek4
17 December 2010, 19:14
jolanda; klinkt als een heerlijk avondje!!

E82
17 December 2010, 19:24
Jolanda, lekker hoor...heb ook wel weer zin in een glaasje wijn. Dadelijk eerst kolven en dan misschien een glaasje. Tegen de tijd dat hij dan weer komt om te eten is die wijn er wel weer uit toch??

Wat een weertje, manlief heeft er echt lang over gedaan om thuis te komen vanuit Utrecht ( niet zo erg als bij jouw man BB!) Ik had geen auto, oudste moest van kdv gehaald worden en ze kwamen de vaatwasser brengen (waren ook laat door het weer). Wat is het dan fijn dat er opa's en oma's zijn, die ook nog in de buurt wonen en meteen in de auto springen om mee te helpen.

Miek, fijn dat het meevalt nu na je verstandskiezen!
Pumi, hier eentje die het ook leuk vindt om te zitten en te kijken, alleen vergeet hij dan te boeren geloof ik.
Lex, heel veel sterkte van het weekend, hopelijk snapt jullie meisje snel wat de bedoeling is.

EsRe
17 December 2010, 19:28
Hebben jullie dat ook wel eens; dat je naar je uk aan het kijken bent terwijl hij/zij slaapt, of lief naar je kijkt en dat je dan kan janken van geluk?
Ikke wel.. ben zo verschrikkelijk gelukkig dat ik gewoon eng van mezelf wordt...

oops beetje emo momentje denk ik.. ben vanacht voor het eerst alleen met Naomi. Mijn man heeft een kerstdiner van zijn werk en gaat daarna met collega's stappen en blijft bij een collega pitten. Naomi ligt lekker naast mij op de bank wakker te zijn. Ze heeft vanmiddag denk ik genoeg geslapen..

nou ik ga tvoh kijken.. tot later!

jorina
17 December 2010, 19:47
hier behoorlijk afgeknapt op de spullen van kruidvat
de luiers lekken als een gek heb bij pampers nog nooit lekkage gehad en nu in 3 dgn al 2 x en keer 1x de stront overal en vanmiddag heel broekkie nat terwijl hij die luier 2 uurtjes om had
en de voeding vind ik ook een drama want ze noemen het voeding voor spugen maar bij thomas zijn we weer van voor af aan begonnen die kotst weer alles onder
dus morgen gewoon weer aan de dure produkten dan maar een paar euro meer maar dan wel kwaliteit

lex moeilijk hoor je kindje zo lang laten huilen
ik laat ruben soms echt wel eens ff gaan maar niet 2 tot 3 uur dat gaat me echt te ver
misschien is het een idee om de achterkant van het bedje omhoog te zetten want dan stroomt het niet zo terug en dan mag het echt wel een cm of 15/20 zijn hoor zij moet wel echt een beetje schuin liggen
en na de voeding niet meteen neerleggen maar bijv even in de wipstoel zodat het wel kan zakken
nu geef jij bv dus beetje moeilijk maar bij fles rechtop voeden

miek4
17 December 2010, 19:49
E82; volgens mij kan dat wel hoor!! Ik geef geen bv, morgen gaan we op visite, dus ga dan ook weer lekker een wijntje drinken!!
Esre; oh dat heb ik ook!! Ik jank zowieso makkelijk de laatste tijd... Afgelopen week lag ik samen met ons meisje 's ochtends in bed tv te kijken. Beetje zappen omdat er echt niks was.... Kom ik op een aflevering van ziekenhuis in Maastricht neonatologie afdeling... Had ik beter niet kunnen kijken... Ik heb 3 kwartier liggen janken.... Het stel wat werd gevolgd kreeg een kindje, maar moesten ook weer afscheid nemen...

Brabants Boerinneke
17 December 2010, 19:49
Yes, EsRe, hier ook gisteren nog. Ons meisje zat op mn schoot zo heerlijk te kletsen en breeduit te lachen.. wowie wat een gevoel. En toen dacht ik: aha, zo had ik dus van tevoren bedacht dat ik me zou voelen, direct na de bevalling. Ok we zijn nu 9 weken verder, maar gelukkig is het gevoel wel gekomen :). Heerlijk toch! Geniet ook lekker van Naomi!

@ E82: ja hulptroepen dichtbij is zeker fijn met dit weer. Ik ben ook blij, dat mijn zusje sinds kort zo dichtbij woont, hoef ik met dit weer ook niet pers voor boodschappen met Hannah op pad.

@ Jolanda: ja, je had het helemaal goed.. ik had heel graag met mn mannetje erbij naar het kdv gegaan. Helaas zat dat er niet in, tja, kan gebeuren met zijn werk. Ik ben wel blij, dat ze erg hun best gaan doen dat ie met Kerst wel thuis is. Jij alvast een fijne verjaardag dan! Ook een bijzondere dag om jarig te zijn!

@ Maj: nog lekker gegeten? Trouwens, nog bedankt voor de tip met het boeren. Hannah wil ook altijd meteen zitten na het eten, anders begint ze te gillen. En deze lijkt ook heel goed te werken, mooi toch!

Hier ga ik nog kijken of ik een stukje van de HP-film mee kan krijgen, voordat ik op de bank in slaap val (of Hannah me wakker huilt ;-) )

H83
17 December 2010, 19:56
Hebben jullie dat ook wel eens; dat je naar je uk aan het kijken bent terwijl hij/zij slaapt, of lief naar je kijkt en dat je dan kan janken van geluk?
Ikke wel.. ben zo verschrikkelijk gelukkig dat ik gewoon eng van mezelf wordt...

oops beetje emo momentje denk ik.. ben vanacht voor het eerst alleen met Naomi. Mijn man heeft een kerstdiner van zijn werk en gaat daarna met collega's stappen en blijft bij een collega pitten. Naomi ligt lekker naast mij op de bank wakker te zijn. Ze heeft vanmiddag denk ik genoeg geslapen..

nou ik ga tvoh kijken.. tot later!

Ja hoor EsRe, heel herkenbaar... ;-) Enne... succes vannacht!
Ik kijk ook lekker tvoh!

miek4
17 December 2010, 19:59
jorina; welk nummer v luiers v kruidvat heb je?? Ik heb nu nr 3 en ben er tevreden over!! Geen lekkages...
bb; ik had ook vantevoren gedacht dat ik me na de bevalling zo zou voelen... Zoals velen omschrijven; het moment dat het kindje bij je wordt gelegd als het wordt geboren... Bij ons werd het een keizersnee en gelijk 6 dagen op de kinderafdeling. Ik merk achteraf dat ik de eerste week eigenlijk niet echt leuk heb gevonden...

jorina
17 December 2010, 20:18
heb nr 2
maak ze voor overdag iig wel gewoon op maar voor s'nachts ga ik gewoon alvast weer naar de pampers

minimi
17 December 2010, 20:42
@esre.. hier ook zo'n momenten hoor... vooral als ik naar zijn wiegje loop als hij net wakker is... dan zeg ik goedemorgen of goedeavond en dan lacht ie... zo lief.... krijg dan ook echt tranen in mijn ogen... had dit nooit verwacht... De zorgen die ik van te voren had zijn echt weg... heerlijk om met z'n 3-en te zijn..
@jorina... niet fijn dat ze lekken...

hier ook TVOH aan het kijken in bed.. hoe goed het de hele dag ging zo minder gaat het nu.. hij wil niet slapen maar is zo moe.. is al 4 uur wakker... toen straks heeft ie 1 uurtje in zijn bedje rond gekeken... terwijl manlief en ik de droger aan het maken waren... Gelukkig doet hij het weer.. was volgensmij de thermische beveiliging...

miek4
17 December 2010, 20:55
jorina; bij nummer 2 had ik dat dus ook!! Wat een kl*te dingen, ook meerdere lekkages gehad... Heb nu voor het eerst een pak nr 3 gekocht is voor 4-9 kg en vind deze wel goed!
minimi; jammer dat hij niet wil slapen... huilt hij dan ook continu??

minimi
17 December 2010, 21:00
@miek4... nee meer zo'n zeurend huiltje eventjes en stopt dan weer... hij is gewoon oververmoeid... nu vallen af en toe zijn oogjes al dicht...

miek4
17 December 2010, 21:10
Dat doet Britt ook vaak... zo heel zeurend en dan half slapen/half wakker... Hoop dat ie snel lekker slaapt!

kapster1985
17 December 2010, 22:17
hallo dames zal eens even gaan bij lezen en reageren
@minimi dan hebben jullieen goede nacht gehad hopen vannacht weer en leuk dat hij al begint te brabbelen tegen die boog
@karin fijn dat jullie ook een goede nacht hebben gehad veel plezier met je vriendin vanavond
@lex hoop dat het inbakeren gaat helpen en is moeilijk je kindje zolang laten huilen echt respect voor jullie hoe je er mee om gaat
@jolanda fijn dat siem zo goed heeft geslapen hoop dat het gourmetten gesmaakt heeft
@tijgertjuh fijn dat hij zolang slaapt 10 uur echt netjes
@pumi fijn dat jullie ook een goede nacht hebben gehad
@e82 fijn dat je weer een vaatwasser hebt een winkel is altijd mijn droom geweest maar inderdaad moeten we nu eerst met iemand
gaan praten die er verstand van heeft en met die mensen zelf over de huur enzo want ja moet wel haalbaar zijn met wat je verkoopt
moet er wel iets aan over kunnen houden anders heeft het geen zin in deze tijd met 2 kinderen
@loesje fijn dat het met zijn voorkeurshouding beter gaat kyano heeft dat ook gehad zie je nu niks meer van
@lex na 40 min had ik haar ook opgepakt knap van jullie
@minimi ja zou het heel leuk vinden maar kun jij je eigenhuis niet aanhouden gaan jullie weg waar jullie nu wonen dan
@esre ze is goed gegroeid he jullie meisje
@rian sterkte snap best dat je heel wat afhuilt is ook niet niks dit meid dikke knuffel
@karin ruben groeit ook hard he ook een flinke kerel
@pumi hier slaapt davinio meestal zo drie uurtjes achter elkaar
@selog sterkte met je kraambezoek
@bb dat is minder dat je man vandag niet thuis komt hopelijk morgen wel
@miek fijn dat de tandpijn mee valt
@jolanda fijn dat jullie en lekkere avond hebben gehad
@esre dat heb ik ook succes vannacht alleen ik ben niet meer anders gewend dan snachts alleen te slapen heerlijk hahaha
@minimi jammer dat hij niet wil gaan slapen

zo dames ben weer een beetje bij hier net terug van een leuke dag winkelen in ,luik wel vermoeiend met 2 kids moet ik zeggen davinio wou niet slapen vandaag maar
nu ligt hij eindelijk in bed en kyano ook heb weer genoeg gekocht voor armen mannen hebben ook niks zien er met kerst weer netjes uit er lag daar een leuke winkel
met burberry kleding vind het geweldig maar heb dit keer daar maar niks gekocht maar ohzo leuk heb er wel al een paar dingen van echt super leuk
maar ik ga nu stoppen ga ook mijn bedje opzoeken morgen gaan we met kyano met de vrachtwagen mee rijden s avonds in de lichtjes tocht in reusel allemaal slaap
lekker

Rian-kippie
17 December 2010, 22:28
@ Jorina, ik heb juist met pampers snel lekkage... vele malen sneller als met kruidvat... toch voor elk kind verschillend dan denk... ook voelt de pamper s'morgens vochtig aan aan de buitenkant, en kruidvat goed droog!

@ miek, fijn dat de napijn meevalt!!

@ esre... heel herkenbaar.. ik ben ook echt een jankert geworden!!!

H83
17 December 2010, 23:00
@ Jorina, ik heb juist met pampers snel lekkage... vele malen sneller als met kruidvat... toch voor elk kind verschillend dan denk... ook voelt de pamper s'morgens vochtig aan aan de buitenkant, en kruidvat goed droog!

Dat viel mij ook al een paar keer op, dat de luier 's morgens wat klammig aanvoelt...

Lex
18 December 2010, 06:26
@BB, leuk kerstshoppen ook iets voor jezelf gekocht?
@de pil, ik heb nog geen sex gehad, weinig zin, maar anders start ik met de minipil en erna weer de gewone denk ik.
@SelOg, ik zou het hele weekend visite ook ontzien hoor. Dan kan je verder niet eens iets anders plannen. Hopelijk zal dit het laatste weekend worden :-)
@H83, proficiat, hij zal er een leuke tante bijhebben :-)
@Miek, hoe gaat het nu met je tanden? Nog pijn?
@Pumi, heb je nu al de voeding verhoogd? En?
@Jolanda, genoten van je heerlijk avondje?
@E82, je moet rekenen dat het ongeveer drie uur duurt per glas alcohol eer het verwerkt is. :-)
@Jorina, het bedje is al verhoogd en ik voed haar in de rugbyhouding, dus redelijk rechtop, maar bedankt om mee te denken hoor!! X
@Kapster, ja moet leuk zijn shoppen met de kleintjes maar toch ook we heel vermoeiend he

Hier gisteren geweest naar de osteopaat. Nog altijd veel spierspanningen, maar ze heeft er denk ik wel deugd van om te gaan. Er was vannacht waarempel 8u tussen de voeding waw! En we hebben zes uur kunnen slapen aan een stuk. Voor ons een allereerste keer! Hopelijk gebeurt dit nu af en toe eens!
Overlegd met de osteopaat en met dat Billie maar nog juist behandeld is stelt ze voor om het laten huilen uit te stellen.

We zullen het dit weekend zo doen: We zullen haar nu laten wennen aan haar kamertje (ze sliep tot nu toe in haar eigen bedje bij ons op de kamer). Ook overdag zullen we haar trachten te leggen boven in haar kamertje om te slapen. Voorheen was het beneden in de box of in de zetel bij ons, maar dat was een ramp. Om haar te laten wennen aan het slapen overdag in haar kamertje, zullen we bij haar blijven in de kamer tot ze inslaapt en dan als ze huilt haar niet direct uit haar bedje laten maar er wel bij blijven zodat ze weet dat we er zijn. De osteo zei ook dat bovenop haar onrust het een angstig kindje is en nabijheid heel belangrijk zal zijn om haar eraan te laten wennen. Klinkt wel logisch.
Het is een eerste loslaten, haar laten slapen in eigen kamer. Maar zal wel het beste voor haar zijn zeker...

Eenmaal we de vierde behandeling van de osteo achter de rug hebben, zal ze misschien ook al minder onrustig zijn en kunnen we dan zien of het laten huilen nog nodig is. Volgende week de derde keer naar osteo.

Iemand ervaring met bachbloesemtherapie?
De osteo schreef Billie twee soorten voor (drupelvorm). En tegen allerlei angsten en n voor geboortetrauma. We krijgen ze maandag binnen. Het schijnt bij huilbaby's goed te werken... We zullen zien. Alle beetjes helpen...

Fijn weekend allen!! X

karin26
18 December 2010, 08:17
Jeetje Lex, dat was zeker wel lekker h?? Ff een paar uurtjes slapen??
De kleine van een vriendin van me kreeg ook bach bloesem, en bij hun had het veel geholpen. Hij werd van een huilkindje een vrolijk kindje en kon toen ook ineens veel meer. Dus ik hoop dat jullie dat ook zo zullen ondervinden.

@Hier, gisteren was vriendinnetje er, hun dochtertje was op een gegeven moment helemaal moe en miste haar mama (die was de papa's aan het ophalen) maar ze was vergeten haar pyama en luiers hier te laten. Dus ik kon de kleine meid niet alvast omkleden. Pff die kleine heeft dik een uur bij mij op schoot gehuild. En ik maar liedjes zingen. Janneke was erg lief voor haar en pakte een doekje om haar traantjes te drogen.
Nou eindelijk waren ze weer thuis en hebben we de kleine nog even op bed gelegd, en ze was zoooo moe dat ze gelijk in slaap viel.
Janneke ook naar bed en toen was er rust in de keet...

Zo Ruben flesje geven, die heeft het afgelopen nacht weer goed gedaan.Om 23uur laatste fles en om 4:30 de 1ste. Super netjes dus...

kapster1985
18 December 2010, 08:27
@lex lekker dat jullie eens 6 uurtjes hebben kunnen slapen hoop echt dat de osteopaat goed helpt bij billie fijn weekend
@karin fijn dat jullie ook een goede nacht hebben gehad

hier ook een goede nacht gehad om 21.00 laaste fles en toen kwam hij om 6.45 weer dus heel netjes en nu slaapt hij nog steeds ga zo even poetsen man ligt in bed maar staat 12 uur op dan aankleden en spullen pakken want gaan straks met de varchtwagen weg naar een lichtjes optocht in reusel met kyano en davinio gaat voor het eerst logeren bij opa en oma ben benieuwd

H83
18 December 2010, 10:07
Lex, eerlijk gezegd klinkt mij het advies van de osteo veel beter in de oren dan het advies van de artsen... heerlijk dat je zo lekker hebt kunnen slapen!

H83
18 December 2010, 10:07
Hier alles ok, een rustig weekend voor de boeg! Fijne dag allemaal!

miek4
18 December 2010, 10:23
Hey meiden!
Er ligt hier zo ontzettend veel sneeuw, dat heb ik echt jaren niet gezien... Dringend advies om niet de weg op te gaan met de auto! Maar goed, wij hebben een drukke dag voor de boeg, maar we kunnen overal lopend naar toe met de wagen!!
Zal waarschijnlijk niet meer hier komen vandaag denk ik...
Fijne dag allemaal!! Morgen ga ik weer eens lezen wat jullie allemaal hebben gekletst!!

Lex
18 December 2010, 11:23
geniet van je dagje Miek :)

Rian-kippie
18 December 2010, 11:34
@ lex, klinkt als een goed advies... ik hoop echt voor je dat het gaat werken..

hier vanmorgen al om 8 uur in de duinen met de hond! wow wat mooi... maar ow wat kut is het voor de rest die pleuressneeuw...

ik heb trouwens even een poging gedaan tot namen bij de foto's te zetten van de meeting op hyves.... misschien leuk voor degene die er niet waren!! maarem... misschien heb ik het niet helemaal goed onthouden...

H83
18 December 2010, 12:02
Leuk Rian, ik ga even looken! :-)

pumi
18 December 2010, 13:05
sinds ik de voeding heb verhoogd gaat het wat beter (zo lijkt het..) ze heeft net een uur geslapen aan een stuk!
en net lag ze weer 10min in bed rond te kijken, dat doet ze nooit...

zal straks als ik tijd heb bijlezen en reageren!!!

E82
18 December 2010, 13:27
Miek, fijne dag.
Pumi, fijn dat het beter gaat nu.
Lex...lekker even kunnen slapen, hadden jullie ook echt wel nodig. Hopelijk zet het zo door.

Hier dadelijk nog kraambezoek....
Weinig sneeuw tot nu toe. Maar ze voorspellen voor vanavond/vannacht nog een pak, ben benieuwd.
Rian lekker met de hond naar de duinen geweest? Die zal de sneeuw wel mooi vinden ook?

juff
18 December 2010, 13:58
@Jolanda; tnx voor de kersttip.. heb het speelkleed op het lijstje gezet J
@Jorina; hier geen last van lekkende kruidvatluiers.. we hebben dan ook nog steeds de ‘gratis’ new born luiers (mijn moeder was een beetje doorgeslagen) en ze passen nog prima. Als die op zijn gaan we maar meteen naar nummer 3 en slaan we de lekkende 2 wel over hihi
@BB; ik had het gevoel ook niet meteen hoor.. pas na een paar weken, maar nu ben ik helemaal verliefd op mijn meisje ;-)
@Esre; herkenbaar hoor die momenten!
@Kapster; Dat zou Kyano wel helemaal geweldig vinden, in de vrachtwagen.. Have fun!!
@Lex; ooooooh wat heerlijk voor jullie ze, 6 uur slaap wow!! Ik ken de bachbloesemtherapie niet dus kan je niet helpen sorry! Maar als ik zo lees wat Karin erover schrijft hoop ik dat het voor jullie ook zo zou gaan!
@Karin; wat is jou Janneke toch een lieverd!
@Rian; goed idee van de namen! Ik zat er naar te kijken en kon jou eruit halen en Jolanda, maar de rest??? Ben wel benieuwd J

Onze buren zijn vanmorgen om 10 uur begonnen met het huis te verbouwen (of zoals vriendlief het noemt: de buurman is de buurvrouw aan het verbouwen (is een giga chagerijnig mens die nog geen hallo kan zeggen)). We kunnen Daimy niet in haar bedje leggen want het gaat echt heel hard. Nu ligt ze dus lekker in haar box te pitten!

Ik ben woensdag ongesteld geworden, wat het ik dat niet gemist zeg! Ik zat te vloeken op de wc haha.

Mijn vriend heeft gister zijn tattoo van Daimy gezet.. zal zo ff een foto plaatsen! Hij is mooooi!!
Vanavond hebben we een verjaardag van een vriend, alleen hij viert het in een verwarmde tent in de tuin. Aangezien Daimy niet goed slaapt savonds (pas vanaf 12 uur) gaat ze voor het eerst uit logeren bij opa en oma. Ik denk dat ik haar jankend achter laat.. ik vind het maar niks!
Zag jullie het een (hele) tijd geleden ook hebben over geboortekaartjes.. zal die van ons ook eens plaatsen op onze hyves J
Verder de kerstinkopen al gedaan vanmorgen dus onder onze prachtige kerstboom liggen veel cadeautjes en ik zie mijn naam er ook tussen liggen :-D ooooooh wat ben ik niet goed in wachten!!

Trouwens vanmorgen kwam mijn schoonvader hier en jaja we krijgen een bloom fresco eetstoel van hun jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!

juff
18 December 2010, 14:01
Hij zit op de binnenkant van zijn rechter bovenarm
http://i52.tinypic.com/sbslqq.jpg

Nadia30
18 December 2010, 16:19
@Juff; Stoer hoor die tattoo van je vriend. Fijn dat ze door de verbouwing van je buren heen slaapt. Is toch altijd afwachten. En gefeli met je bloom stoel. Zo gaaf!! die wil ik ook maar vind m principieel te duur om zelf te kopen :-?.
@Karin; zo lief dat je dochter Janneke de traantjes met de doekje wil deppen.
@BB; Toevallig vandaag ineens zo'n moment met mijn dochter. Vandaag toch het eerste traantje weggepinkt toen ze zo lief lachte tijdens het voeden.:oops:
Haha cool dat je man goed ringgevangen heeft haha moeten we ook maar eens proberen:oops:

Nou vandaag maar een moeilijk dagje met Elina. Wil gewoon niet slapen. Ligt nu weer net op bed en het is na 10 minuten zeurend huilen eindelijk stil. pff Ben er echt moe van. Ben dit ook niet gewend van haar. Sorry dat ik nu zo verwend overkom dames met huilende baby's.
Ben benieuwd.Voor de rest is ze wel vrolijk maar slapen ho maar! zou het te maken hebben omdat ze over dagen drie maanden is en dus minder slaap nodig heeft???
@Lex; Hier een digitale knuffel. Echt respect hoor. Kan het niet vaak genoeg zeggen. Hoor mij hier al zeuren als ze een dagje huilt. Hoop dat de therapie gaat werken. Heb wat gegoogled over het kiss syndroom. Echt heftig hoor! en het is vooral voor je kleintje zielig. Die kunnen er helemaal niets aan doen. Kus en knuffel!!

jorina
18 December 2010, 16:48
inmiddels weer gewoon trouw terug naar de AR voeding van nutrilon en de oude vertrouwde pampers mt 2
is overigens niet voor het eerst hoor dat het tegen valt heb toen met thomas ook heel wat merken geprobeerd maar kwam toch steeds weer terug bij pampers

vandaag ook weer de AR voeding en nog niet een keer spugen dus weer helemaal blij ga toch maandag maar ff te wegen

lex graag gedaan hoor
misschien flesje afkolven en dan johannesbroodpitmeel toevoegen en kijken hoe dat bevalt
ik hoop voor je dat de methodes van de osteo gaan werken
ik heb er geen ervaring mee

Rian-kippie
18 December 2010, 17:01
@ juff, mooie tattoo!! ik ben ook aan het orienteren... ik wil Hailey's naam op m'n onderarm.. buitenkant... maar wil er iets bij en weet nog niet wat...

volgende keer moeten we maar niet vergeten wat meer foto's te maken op de meeting hahaha

Noor
18 December 2010, 17:07
Even een snelle reactie, ben niet helemaal fit... ook weer ongesteld geworden vanmorgen (de tweede keer al), dus kan de lol op, NOT! :(

Heb nog wat namen bijgevoegd op de foto op hyves en idd volgende keer een foto van de hele groep, wel zo leuk...

Vanavond nog een verjaardag, maar neem eerst even wat paracetamol. Mijn hoofd werkt niet echt mee vandaag, zucht! Later meer meiden.

Goed weekend! :-D

juff
18 December 2010, 17:56
@Rian; mn vriend wou er ook wat bij maar een vlinder of ster of de datum vonden we lijken alsof ze er niet meer was.. Toen dachten we een afdruk van haar handje maar dan zou je alleen de lijnen krijgen en haar handje is nog te klein om op ware grootte te tattooeren.. We konden ook nog een foto van haar handje maken en het als foto tattoeren maar goed uiteindelijk heeft hij dus hiervoor gekozen.. Ook super mooi!
@Noor; fijne avond met paracetamol!

Nou ik ben de hele avond al aan het snotteren en we hebben haar nog niet eens weg gebracht.. Zitten nu in de auto naar mijn ouders voor Daimy's eerste nachtje logeren.. Bah vind het maar niks om haar te moeten missen! Had niet gedacht dat het me zo zwaar zou vallen! Denk dat ik morgen om 8 uur naast mijn bed sta om haar op te halen haha

Fijne avond allemaal!!

pumi
18 December 2010, 18:40
@Juff, hele mooie tattoo en een super mooi geboortekaartje zag ik op je hyves! Ben benieuwd hoe je het 1e nachtje zonder Daimy gaat ervaren..

Romy heeft vooral 's avonds tussen 5 en 8 last van krampjes.. word er gek van! En 't is zo sneu voor d'r.. maar als 't goed is gaat het over!
Ze was trouwens afgevallen :( dus nu ff kijken of het verhogen van de voeding helpt! Ik schrok er best van, al was het maar heel weinig.. Ga maandag toch ff wegen bij 't cb voor de zekerheid! En als ze dan wr is afgevallen ga ik ff vragen wat ik moet doen.. We zijn wel van 7 naar 6voedingen gegaan, misschien ligt het daaraan

En mijn mannetje heeft vanmiddag een "nieuwe" auto gehaald :D eindelijk een goede auto! ben er zo blij mee hihi

Rian-kippie
18 December 2010, 19:41
@ noor, oh bah jij bent ook al weer aan de 2e mestruatie begonnen... ik heb hem alweer een paar dagen achter de rug... gelukkig niet zo hevig als de eerste keer!!

gelukkig nu maar 4 dagen ook..

@ juff, ja misschien moet ik t ook maar gewoon bij der naam laten... ik ben er nog niet overuit...
@ pumi, gadsie, afvallen is meestal niet goed!!! hopelijk komt ze nu snel weer aan...

Jolanda10
18 December 2010, 20:36
Hoihoi,

Zo, eindelijk staat de kerstboom hier. Heb er vorige week behoorlijk ruzie mee gehad, dat ik hem weer in een hoekje in de schuur had 'gegooit'.
Men ventje heeft vandaag ff geholpen, en voila! Het is gelukt! :-D
Verder hebben we beneden samen lekker gepoetst, en alvast een hoop boodschappen gedaan voor het kerstdiner. Aankomende week alle verse dingetjes nog, en dan kunnen we beginnen met het voorbereiden.
Morgen nog zo'n lekker dagje dat niks moet! Oh, wat is dat heerlijk zeg!

@ Pumi, vervelend zeg, dat romy afgevallen was! Maar het verklaard misschien wel waarom ze huilde? honger, honger... Hopelijk helpt de voeding verhogen dus! (Mag ik vragen hoeveel ze weegt en hoeveel voeding ze krijgt?)
@ Juff, mooi zo'n tattoo. Ik zou het alleen nooit durven. Denk ook niet dat het bij me past. Maar kan het wel waarderen bij andere mensen.
@ Kapster, hoe vond je het in Reusel? De vrachtwagens komen bij ons voor langs.. je was dus heel dicht bij mij thuis. :-D Lees het alleen nu pas.

Ik ga nog ff een rondje lopen met de hond, Siem nog een flesje geven en dan lekker me bedje in.

Fijne avond allemaal nog!
OHja, en geen dank voor de tip. Siem vind het nu al erg leuk dat kleed.
Vorige week brachten wij Siem ook voor het eerst weg, ik heb ook wel wat traantjes gelaten hoor. Toen ik afleiding had later was er niets aan de hand, maar was super blij toen ik hem weer op kon gaan halen! :-D
@ Noor, beterschap! Hier ook weer ongesteld geweest.. wat was dat toch fijn aan zwanger zijn he!!?? :-D

Rian-kippie
18 December 2010, 20:50
hellup, hebben jullie de buienradar al gezien?!?!? we sneeuwen in hoor!!! wat een ellende!!! ik wil geen sneeuw meer....

La-princesa
18 December 2010, 21:40
Juff: Ik ben zo jaloers!! Ik wil de bloom fresco ook zooooo graag!! Maar jaa net iets te duur…
ESre: Ik heb dat ook! Kan elke dag wel janken.. Maar in plaats daarvan grijp ik mn kleine ventje vast en knuffel ik hem net zo lang totdat hij begint te piepen..hahah ik hoor hem al; mam t is genoeg nu! Hihi
Pumi: afgevallen, ik zou ook schrikken. Ik hoop dat het verhogen van de voedingen helpt!
Lex: Wat ben jij sterk zeg! Je kindje 40 min laten huilen, poeh is heel zwaar! Heeel veel succes en sterkte gewenst!

Hier: Elijano slaapt steeds beter, sloeg hij zichzelf vaak wakker doet hij dit nu steeds minder. We merken trouwens dat hij heel lang door slaapt als hij op zn buikje ligt. Alleen dat kunnen we snachts niet doen.. zo jammer. Sinds eergisteren drukt hij met zn handje op zn boxmuziekdoos!! Ik ben zo trots:D:D
Ik ben helaas gister ongesteld geworden, balen zeg! Ik had gehoopt dat zolang als ik bv gaf niet ongesteld zou worden…maar helaas! Dat was ook de rede dat ik nog niet weer aan de pil was begonnen, maar ga die nu toch maar ophalen.

karin26
19 December 2010, 08:12
Goedemorgen meiden!!!!!!!!!!!!

Jeetje mina wat een sneeuw is er gevallen zeg!!!!!!!!!!!!!! We zouden bij mijn vriendinnetje op kraamvisite gaan, maar manlief rijdt nu liever niet.
Dus ik bel zo helaas af. Hier is zelfs de straat helemaal wit, ben benieuwd wanneer ze met de sneeuwschuivers komen.

Straks gaan we een wandeling maken en Ruben gaat voor het eerst in de draagzak. Met die sneeuw loopt mijn kinderwagen vast...

Rian-kippie
19 December 2010, 08:34
men.. kom net me nest uit... ligt hier zeker 30 cm witte ellende!!! gadverdamme!!!

pumi
19 December 2010, 09:22
@Jolanda, ze weegt nu bijna 4kilo en ze krijgt nu 6x 135cc
Werkt het trouwens 's nachts, geen voeding meer geven??
@La-princesa, erg he dat ongesteld zijn??
@Karin, met dit weer rijd ik ook niet graag.. en ik baal ervan dat ik niet met de kinderwagen weg kan! 't kind is al dagen niet meer buiten geweest door dit klote weer! Ik durf niet zo goed lopend weg met d'r, dalijk val ik!
@Rian, hier ligt ook een berg.. BAH!

Vannacht werd Romy om 3uur wakker, heb d'r tut ingedaan en ze sliep lekker door tot 4.10u :) Ik vind alleen dat ze onderhand wel langer mag slapen haha

EsRe
19 December 2010, 10:04
Goedemorgen!!

Juff; hier ook jaloers, ik vind de bloom ook zo mooi! en zo duur... maar zou wel helemaal bij ons interieur passen... mooie tattoo ook!
Karin; het is hier ook winterwonderland, ik zie op het fietsenhok toch zeker 20cm liggen... en mijn kinderwagen gaat het ook niet trekken door de sneeuw denk ik. Ik wil heel graag naar de kerstmarkt in de stad, maar dan wel samen met man en kind, alleen vind ik niet leuk.. naja.. zometeen maar eens kijken..

Gisterenmiddag hadden we een kinderverjaardag met hoe kan het ook anders veel rennende en schreeuwende kinderen. Naomi heeft een paar uur bij mij op schoot gezeten, rug tegen buik, en alleen maar zitten kijken, en op een gegeven moment viel ze op schoot in slaap... 's avonds thuis merkten wij wel dat ze er heel onrustig door was geworden, huilen enz... nu was er op de verjaardag ook een baby van een maand ouder en die wordt ingebakerd, dus de moederheeft mij zitten vertellen hoe het werkt en wat voor uitwerking het heeft. Dus toen Naomi gisterenavond zo onrustig was heb ik haar in een hydrofiele luier gewikkeld, en ze is warempel in slaap gevallen. Vanmorgen precies hetzelfde, ze wrijft in haar oogjes, ik wikkel haar in de doek en leg haar in bed, ze heeft nog eventjes een beetje gemekkert in bed, maar niet huilen en krijsen wat ze normaal op bed doet, en ze slaapt nu!! fantastisch... ik ben benieuwd hoe lang ze nu slaapt. Mijn schoonzus heeft nog een bakerdoek thuis liggen die ga ik vanmiddag ophalen.. ik hoop echt dat dit werkt voor haar en ze nu lekker kan slapen overdag!

minimi
19 December 2010, 10:16
@kapster.. helaas heeft mijn man vast werk in venray en is het gewoon te ver.. Huis staat in Posterholt… Daar heb ik ook 3 jaar gewoond….
@lex.. hier geen ervaring met bachbloesem
@miek4.. hier ligt ook aardig wat sneeuw zeg….
@juff.. ik ben weer van de ongi af gelukkig.. heb het ook zo niet gemist….
Even spieken naar de foto…. Hoop dat de nacht meegevallen is en dat het een leuke verjaardag was…. Mooie tattoo….
@nadia…. Haha hier ook al moeite als hij 10 minuten huilt…
@jorina.. fijn dat ie met de AR voeding niet spuugt…
@rian.. hier ook de naam al maar wil er ook graag iets bij….
@noor.. hoop dat je je wat beter voelt…
@pumi.. dat is niet fijn dat ze afgevallen is…. Hoop dat het morgen meevalt bij het CB wegen…
@la-princesa.. hier ook BV en ook ongi geworden…
@karin26.. ik wilde ook naar stal maar ga lekker niet met dit weer…. Bah….
@esre.. jammer dat ze er zo onrustig door worden he? Hopelijk werk de bakerdoek… en fijn dat je schoonzus hem heeft…

Hier een redelijke nacht… om 2330 en 430 daarna om 800 en 1030… maar goed… is een beetje uit zijn ritme… heb hem voor het eerst in de zijslaper liggen omdat hij toch weer een voorkeurskantje heeft… poeh vind het zo lastig… Meestal is dat toch zo’n 3 maanden dat je daar echt op moet letten?
Verder had ie gisteren ook moeite om in slaap te komen.. om 19 uur bij me genomen en om 2145 in bed gelegd… Barstte echt van de koppijn en werd er zelfs misselijk van…. En dan net een kindje wat niet in slaap komt… poehhhhh.
Verder gisteren toch de stal opgezegd en per 15 januari gaan we over…. En de man van stal wil haar zelfs brengen.. helemaal top aangezien we geen auto en trailer daar voor hebben… de veulens zijn vanmorgen gegaan… wilde eigenlijk gaan kijken maar alleen de autobaan was goed zei mijn zusje dus ben niet gegaan…

H83
19 December 2010, 10:34
He EsRe, dat is super toch!!
Sinds ik Nad in de ErgoCocoon leg, slaapt ze ook een stuk makkelijker in... erg fijn!!

Wat een sneeuw is er gevallen he, het schijnt dat het hier nog wel meevalt (overijssel), mijn schoonzus is met d'r gezin op vakantie in zeeland... het lijkt daar wel oostenrijk als ik het geloven mag...

Vanmiddag proberen we op kraamvisite te gaan bij mij broer... ben benieuwd of we er door komen!

Fijne zondag!

EsRe
19 December 2010, 10:37
Hmm, maar een uurtje geslapen... maar tch, ze is lekker ingeslapen en heeft een tukje gedaan..!

tijgertjuh5
19 December 2010, 12:08
hier geen sneeuw :-( in friesland

EsRe
19 December 2010, 12:24
En ze slaapt alweer, zonder te mekkeren... wow... dit had ik eerder moeten doen!

Tijgertjuh; hier teveel sneeuw!

jorina
19 December 2010, 13:02
hier een hele berg fantastisch mooie witte sneeuw
ben er gek op vind het alleen niet leuk dat je zo aan huis gekluisterd bent
want ik wil wel de weg op maar mag niet van vriendlief :mrgreen: ik vind het wel heerlijk om lekker lang te lopen door de lekker frisse koude lucht
we hebben hier bij het gemeentehuis grasheuvels die u dus echt sneeuwbergen zijn dus net heeft jan gesleet met thomas van de berg af

La-princesa
19 December 2010, 13:15
Goedemiddag alweer!
Esre; zijn ze op een feestje zo rustig zijn ze er toch van slag door he.. Ik merk t hier ook met de kleine man.. Gelukkig werkt t inbakeren met de doeken! Hier werkt t niet echt, meneer slaat zn handjes er toch uit.

En ook hier in almere een laag sneeuw..
En ik durf nu ook niet naar buiten te gaan met die kleine in een draagzak, veel te bang dat ik samen met hem val. Ben zoizo geen fan van een draagzak..vind de houding onnatuurlijk..

Rian-kippie
19 December 2010, 13:26
@ esre, wat een uitvinding he?! super dat het bij Naomi goed werkt...

Lex
19 December 2010, 13:48
Hier proberen we ook vanaf dinsdag het inbakeren met de puckababy, als dat niet lukt koop ik een strakkere versie.

La-princesa
19 December 2010, 13:52
Ik hoop dat t werkt Lex!!

SelOg
19 December 2010, 14:57
Hallooo!!

Ook hier een dikke pak sneeuw. Het kraambezoek heeft afgebeld gelukkig. Ik wou eigenlijk naar de kerstmarkt gaan vandaag, maar m'n man die wilde zich er niet aan wagen aangezien de brienenoordbrug spekglad schijnt te zijn :(

@Esre, fijn dat Naomi beter slaapt! Ik zei het je toch :D ik ga me wagen aan de inbakerdoek; kijken of ze daar 's nachts beter van slaapt

SelOg
19 December 2010, 15:05
Oh ja dames van de meeting: ik zag een enkeling foto's maken. Stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht want ik had ook mijn fototoestel bij. Ik heb helaas geen Hyves meer (deed er niet veel mee). Zou degene die foto's heeft gemaakt een paar naar me willen emailen?ik pb mijn emailadres wel.

EsRe
19 December 2010, 15:10
Wow, ze ligt nu al 3 uur te slapen!!! Ben net gewoon even gaan kijken of ze nog wel leeft :mrgreen: ze ligt nog helemaal strak ingepakt... Ik ga op zoek naar een strakke bakerdoek!!

Ben helemaal blij!

Lex
19 December 2010, 16:09
goed zo esre!!

minimi
19 December 2010, 16:22
@esre.. fijn dat het goed werkt.. hier is het vandaag een ramp.... Bjrn is erg moe maar wil niet in zijn eigen wiegje... vanmorgen uit ellende (en weer beginnende hoofdpijn) hem op het kussen langs me gelegd.... toen sliep hij gewoon 3 uur... snap er niets van.. vrijdag ging het super.. net in badje gedaan dus hoop dat ie zo weer gaat slapen.. ligt wel in zijn eigen bedje... misschien heeft het te maken met het licht... ik weet het niet... morgen weer de rust en regelmaat terug aangezien we gisteren bijna de hele dag weg waren...

Jolanda10
19 December 2010, 16:51
Esre, tipje:
www.debakermat.nl (http://www.debakermat.nl)
Kan je gelijk een boekje erbij bestellen, met alle tips en trucs! :-) Krijg je netjes alles thuis gestuurd na ong 2 werkdagen.
Ook zijn de bakerdoeken echt heerlijk! Mag je op 60 graden wassen (dus bestand tegen ongelukjes met poepluiers! :-D)
En ook sterk genoeg, en warm genoeg. Je moet met inbakeren namelijk oppassen dat je je kindje niet te warm weg legt. Naja, bekijk de website maar eens.

Hier vanochtend vroeg al aangewandeld met al men lieverdjes! Heerlijk door die sneeuw. Lekker frisse neus gehaald en uiteindelijk aan de thee bij men schoonouders weer warm geworden.
Vanmiddag weer terug gewandeld en net zijn men zusje en haar vriend een spelletje komen spelen. (Helaas niet met een leuke afloop, omdat men zusje niet bepaald tegen haar verlies kon! Pfff..) Nu fftjes bijlezen hier, en dalijk nog wat strijken.
Kan maar alvast gebeurd zijn, want volgende week heb ik het mega druk!

@ Lex, ben benieuwd of Billie hier rustig van gaat worden :-)
@ Pumi, de nachten gaan steeds wat beter. Afgelopen nacht heeft Siem van 23.30 tot 5.30 geslapen. Niet slecht toch? Overdag is het ook een erg tevreden mannetje, lacht veel..
Dus, ik denk wel dat we hier uiteindelijk een goed resultaat mee krijgen.
@Minimi, misschien is Bjorn een mannetje wat gewoon erg gevoelig is voor prikkels? En is hij doordat hij gisteren niet thuis in de rustige omgeving was, vandaag een beetje van slag?
@ Jorina, lekker ja, die frisse lucht buiten!! En wat leuk he, dat sleeen! :-D Ik zag hier ook veel kindjes vooruit getrokken worden door paps en mams.
@ Selog, BB heeft de foto's gemaakt.

Zo, ik ben weer bij! Dus, ga me wagen aan de strijkwas.
Fijne avond

tijgertjuh5
19 December 2010, 16:56
jullie zijn bijna allemaal aan het inbakeren lees ik..ik heb ook een erg onrustig zoontje..heb hem snachts een slaapzak aan en zijn armpjes beperk ik met een hydrofiele luier dit werkt perfect..

Rian-kippie
19 December 2010, 18:56
Hailey ligt in een gewone gewatteerde slaapzak.. maar ik kan eigenlijk niet met jullie meepraten... ze is gewoon super makkelijk...

Jolanda10
19 December 2010, 18:57
@ Rian, lucky you! :-)

Pff, wat een sneeuw zeg! Ik vind het maar niks dat mijn mannetje morgenochtend moet gaan werken. (45 min heen, en weer 45 min terug met de auto!) :-S

Noor
19 December 2010, 19:08
Hier ligt Noor ook in een wat dikkere slaapzak, zonder mouwen overigens die ondingen heb ik er afgeritst. Inbakeren doen we hier niet aan, is ook niet nodig trouwens.

Verder gaat hier weer alles redelijk goed. De hoofdpijn is gelukkig weg gebleven vandaag en de ongesteldheidskrampen zijn me redelijk bespaard gebleven. Ook mijn verkoudheid is bijna over, dus... het gaat de goede kant op! :-D

@Jolanda10, tja... hier ook een mannetje die moet werken. Het is maar een half uurtje, maar dat is eigenlijk al te lang in mijn ogen. Zegt ie doodleuk dat hij ook nog een bezoek moet afleggen bij het Dolfinarium (ongeveer een uur rijden). Nou... dat verzet hij maar, hahaha.... Ondertussen sneeuwt het hier ook alweer even, dus ben erg benieuwd hoeveel er nog bij komt?
@Minini, hopelijk gaat het morgen met Bjrn een stuk beter.
@EsRe, stom is dat he, dat je gaat kijken of ze nog wel leeft... Hier ook wel eens gehad toen Noor al ruim 9 uur aan het doorslapen was 's nachts. Ik schrok 's morgens wakker en moest het gewoon even checken. :-?
@SelOg, ik weet dat de mama van Hannah foto's heeft gemaakt. Ook ik had mijn camera mee, maar ik ben nogal lui met foto's maken. Wanneer ik zie dat een ander een camera mee heeft, laat ik hem liever in de mijn tas zitten. :? :-D
@Lex, ik hoop met de meiden mee dat Billie er rustiger van wordt...

Nou, straks weer even Boer zoekt vrouw kijken... Hopen dat Noor er niet doorheen huilt, zoals vorige week. Heb toen de helft niet verstaan, hahaha.....

Fijne avond meiden!

Rian-kippie
19 December 2010, 19:14
nou zeg... Hailey huilt, ze wil niet slapen... dat maak ik nou nooit mee!

La-princesa
19 December 2010, 19:18
Achh.. misschien heeft ze dr dag niet.. of hebben babies dat niet?? Ze zal zo wel in slaap vallen.:)

La-princesa
19 December 2010, 19:28
Noor ik heb helemaal geen ongesteldheidskrampen.. Best vreemd want voor mn zwangerschap kon ik 3 dagen niets! Niet lopen, niet staan, werken was een ramp! En toen het nu begon dacht ik dat ik nog een of andere na bloeding had of dat er iets met mn hechtingen was..
T schijnt in mn familie te zitten, mn tante had t zelfde en viel zelfs flauw, haar werd toen door de dokter verteld dat t helemaal kon veranderen nadat ze kinderen had gekregen..
Ben er heeeeeel blij mee!

Elijano gaat vanaf vandaag in zn eigen bed slapen. Ben benieuwd hoe dat gaat. We hebben hem net voor t eerst erin gelegd en hij is nu aan t gillen. Hoop dat hij zo alsnog gaat slapen!

Rian-kippie
19 December 2010, 19:33
lekker toch dat het zo veranderd is... mijn ongesteldheid is hetzelfde als vor de zwangerschap.. alleen de eerste was wat heviger wat betreft hoeveelheid bloed...

enne mevrouw slaapt al hoor haha ze was vast in de war!

EsRe
19 December 2010, 19:44
Wow.... ik ben echt verbijsterd!!
Net flesje gegeven, doek eromheen, wakker op bed gelegd, en ze is ZONDER TE HUILEN in slaap gevallen... sta echt met mijn bek vol tanden en vraag me nog steeds af wanneer ze nou begint met huilen zo... bizar...

Ik was trouwens de eerste keer heel licht ongesteld, en nu had ik er geen zin in, dus slik de pil lekker een maandje door!

La-princesa
19 December 2010, 20:00
Gelijk heb je Esre!! Want wie heeft die ongesteldheid nou gemist..??!!
Hhaha, Fijn dat Naomi zo snel in slaap valt.. misschien ga ik mijn ventje zo ook maar inbinden:p want in zn eigen bedje slapen was geen succes!

pumi
19 December 2010, 20:04
wat een klote weer zeg, bah!!!
We waren vanmiddag naar mn zus gereden, zonder problemen.. toen ff naar huis en daarna naar schoonmoeder en daar lekker blijven eten! Alleen moesten we net door die sneeuw naar huis.. was z blij dat we thuis waren :D vind het maar niks met Romy in dit weer rijden..
Alleen is ze nu wel uit d'r ritme geloof ik.. net op bed gelegd maar niks anders dan brullen! Ze is vandaag wel erg lief geweest, alleen maar geslapen.
Ik zit er ook steeds meer aan te denken om toch aan het inbakeren te gaan.. heb al op marktplaats gekeken voor een pacco inbakerdoek, scheelt veel qua prijs en ik was 'm een keer en hij is schoon! Misschien dat ze dan overdag wat rustiger is.. maar morgen eerst is kijken wat de osteopaat doet!
Ga nu weer een poging wagen om dr op bed te leggen!

La-princesa
19 December 2010, 20:09
Ik baker Elijano gewoon in zo een moltondoek deden ze in t ziekenhuis ook!

EsRe
19 December 2010, 20:24
Ik heb Naomi nu ook nog gewoon in een hydrofiele luier liggen, en dan het dekentje er ook nog strak overheen.. gaat prima.

La-princesa
19 December 2010, 20:41
Nouu... Hij heeft eerst nog een kwartier gehuild.. bleek dat hij nog honger had..pff.. Maar volgens mij slaapt hij nu!! Voor het eerst in zn eigen bedje!!:D:D:D
Kan ik eindelijk mn vent weer knuffelen vanacht..:D hopelijk..:p

Rian-kippie
19 December 2010, 20:42
lekker hoor esre, naomi is wel een meisje wat die geborgenheid echt nodig heeft dan..

kapster1985
19 December 2010, 20:53
goede avond dames
@juff mooie tattoo van je man
@karin wat een lief dochterje heb je traantjes weg vegen
@pumi dat is minder dat romy is afgevallen
@jolanda het was heel leuk in reusel kyano vond het geweldig leuke dorpen leuk dat je daar woond heb ik je mischien zien staan haha
@la princesa waarom kunnen jullie hem niet s nachts ook op zijn buik laten slapen doet davinio al vanaf de geboorten en dat gaat goed
@minimi dan heb je vlakbij mij gewoont woon in sint odilienberg staat jullie huis daar nog steeds te koop dan
en fijn dat jullie een redelijke nacht hebben gehad
@esre fijn dat het inbakeren helpt bij haar

hier gisteren een hele leuken maar lange dag gehad met kyano vin 2.00 uur tot 02.30 waten we weer thuis kyano vond het geweldig
met de grote vrachtwagen van papa mee en allemaal de lichtjes en davinio had zich goed gedragen bij opa en oma en wij hebben dus
vanmorgen lekker lang geslapen tot 11uur maar miste davinio wel vond er niks aan om hem weg te brenegen vandaag
bij mijn ouders gaan eten maar was bijna niet te rijden zo gkad en zoveel sneeuw is ergevallen en mijn mannetje moet ook morgen avond
weer gaan werken en die zit dus echt 12 uur op de weg hopen dat het dan niet meer zoveel sneeuw ligt vind ik niks
kyano ligt lekker in bed davinio ook krijgt zo de laaste fles en dan wij ook lekker naar bed toe.
fijne avond dames
iemand vroeg nog kersttips voor de kleintjes de gloei worm van fischer price is echt geweldig

La-princesa
19 December 2010, 21:14
Kapster dat mag toch niet? Volgens mij is het ons afgeraden wegens wiegendood, een baby kan met zn gezicht in t matras draaien en niet meer terug en dus stikken..

miek4
19 December 2010, 21:29
hallo meiden!!
Heb 2 hele drukke, maar leuke dagen gehad... Niet bijgelezen, dat ga ik morgenavond proberen te doen...
Mijn neefje is aan het logeren, dus heb ff wat minder tijd voor hier!!

kapster1985
19 December 2010, 22:15
@la princesa wij hebben een speciaal topmatras dat us speciaal voor buikslapers en daar ook het speciale hoeslaken op daar. Kun je met je mond opliggenen gewoon adem halen is echt fijn voor buikslappers .
Aerosleep heet het

H83
19 December 2010, 22:24
Ik heb ook van de aerosleep gehoord (ze adviseerden ons deze zelfs bij BabyDump...) maar dan nog... ik vind het veel te eng... maar ieder zijn mening hoor, begrijp me niet verkeerd ;-)

SelOg
20 December 2010, 02:33
Het is nu nacht en ik zit een kind te voeden...ben jaloers op alle doorslapende kindjes

EsRe
20 December 2010, 04:17
SelOg; ik ook jaloers! Hier is het ook etenstijd... Ze had zich losgewurmt uit de doek en dus zwaaiende armpjes...

minimi
20 December 2010, 07:48
@rian... echt fijn dat het helpt bij Hailey.... Hopelijk heeft ze voor de rest goed geslapen...
@noor... hier ook veel minder pijn met de ongi.... hopelijk blijft dat zo....
@esre... fijn dat het zo goed gaat....
@pumi.... jammer dat ze zo aan het brullen is... Hier ook eentje die volgensmij snel uit zijn ritme is... poeh vandaag opnieuw beginnen.....
@la-princesa.. hier krijg Bjrn van het vele huilen honger... Hoop dat ie goed door heeft geslapen...
@kapster... helaas staat het nog steeds te koop... Al bijna 3 jaar. en ben ook al in januari 3 jaar weg bij mijn ex... poeh... wil ervanaf want wil nog minder gaan werken:-D
ik zou het ook niets vinden om met dat weer te moeten werken en de hele dienst op de weg te moeten zijn hoor!!
@selog.. haha ik ben ook jaloers... hier ook zo'n nacht:?

hier een redelijke nacht (althans voel me nog redelijk)
Gistern is bjrn eindelijk om 1730 in slaap gevallen tot 2200... daarna om 230-430-800...
dus wel goed te doen maar hoop dat dit over 3 weken toch anders is aangezien ik dan weer gewoon moet werken.... Kan me niet indenken dat ik dan om 6 uur op kan staan...
Hier ligt hij nu weer in zijn bedje... ogen vallen dicht en af en toe gaan ze weer open... haha kunnen we weer aan dat ritme gaan werken....

Gisteren was schoonmoeder hier en haar heb ik Bjrn bewust niet gegeven... hij was sowieso al wat van slag en zag ook dat ze een koortslip had....

Ben trouwens nog blij dat ik niet weg hoef... poeh wat een weertje buiten zeg....:shock:

Hier ligt Bjrn trouwens weer in zijn puckababy... die zijslaper is nog geen succes omdat hij zo blijft maaien met zijn handjes en ze dus niet tegelijk mag gebruiken... Hier ook voor zijn eigen bedje een aerosleep... zou hem ook niet zo snel op zijn buikje leggen.. Hij huilt trouwens al met tummytime.... vind het zo moeilijk want hij moet toch echt zijn nekspiertjes oefenen.... iemand tips??:oops:

Rian-kippie
20 December 2010, 08:32
ik heb dan geen buikslaper, maar als een baby liever op zijn buik slaapt dat moet het maar!! als je zelf niet op de je buik kan slapen terwijl je dat zo graag doet ben je ook niet blij en slaap je onrustiger toch?

baby's kunnen ook aan wiegendood sterven als ze op de rug liggen...

ik ben er misschien wel erg nuchter in hoor...

jorina
20 December 2010, 08:37
minimi even een rol onder zijn armpjes leggen
bijv een handdoek ofzo heel vaak gaat dat koppie dan automatisch omhoog
je moet er wel bij blijven want als ze moe worden leggen ze hem ook zo weer neer

karin26
20 December 2010, 08:51
@Rian, ik ben het met je eens hoor. Ik ben daar ook erg nuchter in.

@Esre, wat fijn dat Naomi nu lekkerder slaapt, wat een rust dan h??? Heb net even foto's zitten bekijken op je hyves, maar een lekker ding is ze hoor!!!
Ruben doet spontaan lachen als hij de foto ziet... En dat is dus echt waar. Ik probeer er vandaag een foto van te maken hahahahaha.

@Hier, ohhhh wat kan ik toch genieten van mijn kinderen. Ruben is een heerlijk joch die nu eindelijk een beetje regemaat gaat krijgen. En wat kan hij lachen. Ik smelt aan alle kanten. En janneke ook, die is zoooo gek met haar broertje.. En als ik haar dan samen met hem zie dan smelt ik echt aan alle kanten. Ben al een paar keer ff weggelopen en wat traantjes weggepinkt....

Vandaag alleen ff boodschappen doen en daarna samen met janneke en manlief een sneeuwpop maken. Ik heb zo'n setje voor een sneeuwpop. Daar zitten twee knopen in, een das, een muts en een pijp hahahahaha. Dus dat gaan we eens even doen. Manlief moet namelijk ons terrein schoon maken en dan gooit hij alle sneeuw op een grote bult. Dat wordt dan zijn lijf. En hoeven we alleen maar een hoofd te rollen hahahahaha.

Lex
20 December 2010, 08:51
beh ik ook goeie matras wel prijzig :)

tijgertjuh5
20 December 2010, 08:52
minimi--> welke oefeningen doe je nu? inderdaad handdoek oprollen en onder zijn borst leggen, hier hielp alleen al een spuugdoekje oprollen..je kunt zijn bovenlijfje ook op je bovenbeen leggen en de rest op de bank, wel in de buikligging natuurlijk..je kunt ook zelf op de bank gaan zitten, je kindje tegen je aan, dus gezicht naar gezicht en dat jij dan wat achterover gaat leunen op die manier moeten ze ook hun hoofdje wat optillen..ik had dit probleem ook met mn zoontje en het is nu goed hij vind het nu zelfs leuk in het begin werd hij woest als we gingen oefenen..ik oefenen elke dag 5 minuten voor de voeding en als ik met hem speel dan ligt hij op mn bovenbeen en bank..dit doet hij nu lachend..

Lex
20 December 2010, 09:00
@minimi is het een piep of mini? wat zijn je ervaringen. Ik heb een mini besteld komt waarschijnlijk vandaag nog aan.
Ik heb haar zojuist in een lodger ingebakerd, niet loeistrak. We zullen zien of ze in slaap geraakt, protesteert...
Nu is ze nog aan het kijken aan haar mobile. Ze geraakte niet in slaap in haar draagzak en bij mij op de arm ook niet dus was ik het beu en dacht ik, waarom probeer ik het niet zoals Esre. :-)

@Pumi, moest de puckababy niet helpen en het mag van de vroedvrouw dan koop ik een pacco! X

Lex
20 December 2010, 09:01
O ja Billie weegt 5,300 kg maar de mini is vanaf 5,5kg maakt niets uit zeker?

jorina
20 December 2010, 09:02
ik hoorde trouwens op cb dat je wel 3 kwartier per dag met ze moet oefenen
nou daar kom ik echt niet aan hoor misschien 20 min want meestal als hij beneden is dan heeft hij net gegeten en met een reflux kindje is het niet zo verstandig om herm meteen op zijn buik te leggen na de voeding word zo'n vieze boel :razz:
maar vaak tussen 2 en 5 is hij wel goed wakker en dan oefen ik wel ff maar dan heeft hij het gauw gezien hoor hij houd het echt nog geen 3 kwartier vol

minimi
20 December 2010, 09:15
@jorina.. dat heb ik inderdaad ook gedaan.. helpt wel beter...
@karin26... veel plezier met de sneeuwpop maken...
@tijgertjuh5... ja bij mij op de borst doet hij het eigenlijk heel veel... maar meende dat het vaak plat op de buik ook moest kunnen vandaar!!
ik zal de andere tip met op mijn been leggen eens proberen want iedere keer als hij plat ligt gaat hij alleen op zijn knuisje zuigen....
@lex... wij hebben nog de piep vanaf het begin af aan... hij kan nog wel bewegen maar als hij los slaapt vallen zijn handjes naar achteren (als hij inslaapt) en daardoor schrikt hij dan weer wakker.... Ga denk ik ook nog even kijken voor het vervolg want gisteren los slapen was niet zo'n succes.....
@jorina... daar kom ik echt niet aan aan die 45 minuten en vooral niet als je overdag onderweg bent... poeh toch maar echt meer gaan oefenen...

hier weer 1 die onrustiger slaapt.. net was hij wakker maar zijn oogjes vallen de hele tijd dicht.. ligt net geen 2 uurtjes in bed.... maar even kijken...

Lex
20 December 2010, 09:25
update: ze ligt nu al een twintig min ingebakerd in de lodger en ze zeurt wat maar krijst niet... Ik ga haar haar tuutje geven als ze weent maar pas om de 4 min. Dus nu huilt ze en tel ik vier min af en ga dan. Een techniek van uz gent. Ik hoop dat het werkt maar niet teveel verwachten van dag 1 he

EsRe
20 December 2010, 09:50
Karin; ik moet zelf ook om haar lachen ;) heb toevallig dit weekend met mijn telefoon een filmpje opgenomen dat ze aan het poepen is, echt die geluiden en dat bekkie dat ze trekt, ik lig elke keer dat ik het kijk in een scheur!

Lex; Alle begin is moeilijk, hoop dat het goed gaat en dat Billie straks lekker gaat slapen! Hier heeft Naomi duidelijk behoefte aan hele strakke inbakering, ze kan haar armen nu helemaal niet meer bewegen en ze slaapt weer lekker!

EsRe
20 December 2010, 09:51
Vraagje; zien jullie bij mijn berichtjes nu een foto van Naomi staan? heb een foto als profielfoto ingesteld maar zie hem zelf niet....

Noor
20 December 2010, 09:52
Vraagje; zien jullie bij mijn berichtjes nu een foto van Naomi staan? heb een foto als profielfoto ingesteld maar zie hem zelf niet....

Niet echt nee.... :(

Lex
20 December 2010, 09:54
nee esre...

Lex
20 December 2010, 10:14
ok deze ronde niet gelukt, is niet ingeslapen. Volgende ronde na voeding probeer ik opnieuw dezelfde methode. Inderdaad alle begin is moeilijk, maar deze keer probeer ik echt te volharden en omdat ik om de vier min kom piepen weet ze ook dat ik er ben h...

EsRe
20 December 2010, 10:18
Jeej... gelukt!

Lex
20 December 2010, 10:54
o zo koddig! ja nu zie ik je pic :-)

Jolanda10
20 December 2010, 11:20
Hello!
Zo, ik heb het gevoel dat ik er al een hele dag op heb zitten. Heb al zoveel gedaan :-D
Misschien zo toch maar ff een uurtje liggen. :-S

Siem heeft vannacht zijn record geslapen! Hij kreeg om 22.30 de fles, en sliep om 23.30, tot.. jawel 5.30uur. Dus: 6 uurtjes geslapen, en 7 uurtjes tussen zijn voeding. Niet slecht al zeg ik het zelf. Als hij zo doorgaat, komen we er wel :-D

@ Esre, jep het is gelukt, leuke foto! :-D Fijn dat je er achter bent dat naomi dat inbakeren fijn vind. Wat een rust geeft dat he?
Wij hebben er nu een ritueeltje aangehangen. (Tip van het cb.) Altijd op dezelfde plaats inbakeren, zodat hij weet dat ie gaat slapen.
Wij doen: Eten, spelen, moe = naar boven. Schone luier, inbakeren, muziekje aan, en dan slapen :-)
@ Lex, goedzo, volhouden! Tis niet gek dat ze dit na 1xtje proberen niet begrijpt!

Ik ga nog even verder met mijn grote pan nasi klaarzetten voor vanavond. Hoef ik daar alvast niet meer naar om te kijken!

H83
20 December 2010, 11:23
ik heb dan geen buikslaper, maar als een baby liever op zijn buik slaapt dat moet het maar!! als je zelf niet op de je buik kan slapen terwijl je dat zo graag doet ben je ook niet blij en slaap je onrustiger toch?

baby's kunnen ook aan wiegendood sterven als ze op de rug liggen...

ik ben er misschien wel erg nuchter in hoor...

Op de buik met een normale matras lijkt me die kan wel groter...

pumi
20 December 2010, 11:42
Ik werd vroeger ook op me buik gelegd met slapen... maar ik zelf zou het ook niet aandurven denk ik!

Hier gisteravond om 22u laatste fles gegeven, was ze nog hele tijd aan het piepen erna.. om 23u gaan kijken begint ze gewoon heel de tijd te lachen :D was zo schattig!!! Uiteindelijk sliep ze rond half12 geloof ik.. en wr om 3uur wakker pfff! Heb het kunnen rekken tot 4uur, snap er niks van.. die word gewoon wakker om wakker te zijn geloof ik!

Net nog naar de osteopaat geweest en d'r buikje is al een stuk zachter dan vorige keer, dus dat is goed! Ben benieuwd hoe ze er deze keer op gaat reageren. Hoop dat ze weer zo goed slaapt als vorige keer haha

@Jolanda, gaat de goede kant op he?! Hier slaapt Romy wel 6uur achter elkaar,maar ik geef haar voeding eerder omdat ik dat straks ook wil als ik ga werken.. zie het dan niet zitten om dat pas om 12uur ofzo te doen..

Heb verder nog niets bijgelezen en denk ook dat ik er geen tijd voor heb! We gaan zo even naar 't cb om te wegen!

Lex
20 December 2010, 11:45
tweede ronde gestart om 12uO5 na twee keer te gaan ligt ze nu ingebakerd in slaap alleen tien minuten o mijn god!! Zou het werken... Het is de allereerste keer dat ze op alleen inslaapt!!!! :-D
Nu niet te vroeg victorie kraaien maar het is een begin he meiden! X

Lex
20 December 2010, 12:16
ok nu weent ze terug, heeft toch een kwartier geslapen

Noor
20 December 2010, 12:23
Klinkt goed Lex, heb vertrouwen dat het goed gaat. Even heerlijk tijd voor jezelf! :-D
EsRe, nu doet hij het inderdaad, leuke foto hoor!! Ze heeft zo'n leuk koppie! :mrgreen:
Pumi, ook hier wil ik de tijd naar voren trekken. De laatste voeding het liefst rond 22.30 - 23.00 uur en dan straks wakker maken om ongeveer 6.00 - 6.30 uur, ivm werk. Heb er zo geen zin in, maar we zullen wel moeten!
Jolanda, fijn dat Siem zo goed heeft geslapen, yes! Dat gaat de goede kant op!

Hier ligt het dametje ook alweer te slapen. Vannacht weer 9,5 uur achtereen geslapen (:oops:) en straks even in badje geweest. Flesje gehad en nu dus helemaal moe.
Kan ik mooi even de hond uit laten en kijken of ik wat konijnenhokken kan doen. Ben alleen bang dat alles vastgevroren zit. Misschien alleen wat nieuw stro erin dus maar! ;)

Verder vandaag helemaal niets op de planning. Woensdag pas weer, dan mag ik eindelijk weer eens naar de kapper. :mrgreen: En mag Noor 's middags weer naar het CB. Volgens mij krijgt ze dan ook haar tweede lichting prikjes. Deze keer gaat papa ook mee, ben benieuwd of hij het droog kan houden, haha... Hij heeft het niet zo op spuiten en kan slecht tegen een verdrietige dochter.

Verder heb ik besloten dat ik voorlopig niet meer aan de pil ga. Ik heb enkele weken terug de (borstvoedings)pil ik huis gehaald, maar ga niet beginnen, het voelt toch niet goed! De hormonen komen toch in de moedermelk terecht, ook al is het maar heel weinig. Dat wil ik gewoon niet. Verder is er een wens voor een tweede kindje. Nu nog niet, maar tussendoor ga ik niet aan de pil of wat dan ook. Voorlopig dus maar met condoom!

Noor
20 December 2010, 12:26
ok nu weent ze terug, heeft toch een kwartier geslapen

Jammer, maar toch een kwartier geslapen. Wanneer ze niet al te hysterisch huilt en nog een vermoedheidshuiltje heeft, zou ik haar nog even laten liggen. Misschien is ze toch nog moe en valt ze straks wel weer in slaap?

Succes in elk geval Lex. En het kwartiertje en zelf in slaap vallen is alweer een hele mijlpaal!!! Joehoeee.... Het gaat jullie echt lukken! Knuffel!

juff
20 December 2010, 12:34
@Kapster; tnx voor de kersttip.. ga eens kijken naar de gloei worm ;-)
@Esre; fijn zeg dat het inbakeren zo helpt bij Naomi!
@Minimi; ik had mijn uk ook niet gegeven aan iemand met een koortslip hoor!
@Tijgetjuh; hoe beperk je de armpjes met een hydrofiele luier dan? Kan me er geen voorstelling bij maken
@Pumi; ik heb hier nog een puckababy liggen die ik een week gebruikt heb.. hij is wel niet zo strak als de pacco maar toch je kunt hem zo overnemen! Fijn dat haar buikje al wat zachter was.. gaat de goede kant op dus!
@Karin; wat lief hoe jij je kindjes beschrijft!
@Lex; ik hoop dat deze manier werkt.. als jij haar 40 min kunt laten huilen dan is 4 min een eitje toch ;-) Jaaaaa 10 minuten al! Dat is een super begin.. hoop dat ze inmiddels nog steeds slaapt!! Nou een kwartier is toch een kwartier waarin ze ook nog eens zelf in slaap is gekomen. super!!
@jolanda; wow lekker zeg, die Siem komt er wel ;-)

Nou zaterdag haar eerste nachtje uit logeren.. heb wat traantjes weggepinkt, maar op de verjaardag was het super gezellig en de mixjes waren ook heerlijk! Uiteindelijk na iets teveel mixjes besloten nog naar de discotheek te gaan die sinds sept weer open is en waar ik dus hoogzwanger rond liep met de opening hihi.. ooooh wat heb ik me daar vermaakt zeg! Het was heerlijk om weer ff lekker goed te stappen met vrienden, gewoon ff wat anders zijn dan mama en poetsvrouw..
Toen ik eenmaal in bed lag was ik helemaal vertrokken! Om 1300 schrok ik wakker! Toen snel gedoucht en een paracetamol genomen want mijn hoofd knalde bijna uit elkaar en toen snel ons meisje opgehaald.. wat was het heerlijk om haar weer vast te hebben! Had haar echt super gemist! Maar alles was goed gegaan, ze had bijna alleen maar geslapen!
Toen door naar mijn opa die nog altijd in het ziekenhuis ligt. Hij wandelt alweer rond, dus het gaat de goede kant op! Hij mag misschien woensdag/donderdag naar huis. Zou fijn zijn nog voor de kerst.. hij heeft sinterklaas ook al in het ziekenhuis gevierd dus met kerst wil hij graag bij zijn familie zijn!

Oh en om 4 uur krijgt Daimy haar eerste prikjes! Las hier dat ik moet zorgen dat ik zetpillen in huis heb voor als ze koorts krijgt?
Vind het loei-spannend!

minimi
20 December 2010, 12:48
@lex.. jammer dat het maar een kwartiertje was.. hopelijk slaap ze snel weer in...
@noor.. hier 1 week de minipil geslikt maar voelde me er ook niet meer goed bij.. dus ook condooms... had het gevoel dat mijn melkproduktie terug liep....
@juff... fijn dat het met opa alweer beter gaat.. en lekker uitgeweest dus...

hier heeft Bjrn weer 2 uurtjes geslapen en is nu wakker aan het worden. Toch 3 uurtjes tussen de voedingen... Gaat weer goed dus vandaag...

Rian-kippie
20 December 2010, 12:53
@lex, t begin is er!! hou vol!!!

H83
20 December 2010, 13:22
Dames, ik heb even een vraagje; ik heb voor Nad een gewatteerde slaapzak van HEMA, maar doen jullie je kindjes aan qua kleding als ze een slaapzak aankrijgen?
Nad wurmt zich namelijk steeds vaker omhoog en onder de dekens vandaan...

Brabants Boerinneke
20 December 2010, 13:29
Hihi, heb net jullie commentaren een beetje zitten lezen op de foto's op Hyves van onze meeting :-D
Ik had toch al van tevoren gewaarschuwd dat je aan mij niet 's werelds beste fotograaf hebt. Volgende keer mogen er wat mij betreft zeker door anderen ook meer foto's worden gemaakt hoor! Oja, zal meteen het voorstel van die datum even gaan noteren.
En SelOg; je vroeg naar de foto's; je hebt pb van mij!

Verder niet zoveel hier te vertellen eigenlijk. Hannah is erg met haar stem aan het oefenen, kleine kletskous die ze er is. Ook als ze midden in de nacht wakker wordt en niet eens pers direct papa/ mama of eten nodig heeft, begint ze met het oefenen van haar stem. Papa slaapt daar prima doorheen, maar mama ligt vanaf dat moment natuurlijk klaarwakker (vannacht 4.15u) ;-)
Ze maakt wel echt de grappigste geluidjes hoor en begint ook wat te variren met volume, zo grappig. Soms schrikt ze gewoon van haar eigen geluid.

@ Lex: wat goed, dat het eerste begin er is, nu Billie voor het eerst alleen in slaap gekomen is. Ik heb ook veel goede dingen gehoord over inbakeren enzo, hoop echt dat het voor jullie een uitkomst gaat zijn!

Tjonge, ik heb trouwens nou alweer het idee dat het bijna donker begint te worden. Gelukkig hebben we morgen weer de kortste dag van het jaar en wordt het vanaf dan weer alleen maar lichter... ben toch wel meer een zomermens merk ik zo! Ik word er ook zo lui van, dat donkere winterweer *geeuw* :)

Brabants Boerinneke
20 December 2010, 13:33
H83: Hannah heeft ook een gewatteerde slaapzak, met mouwtjes. In haar slaapzakje blijft ze wel goed liggen, moet ik zeggen. Als ze alleen kleertjes aan heeft, wurmt ze zich ook makkelijker omhoog. Maar haar slaapzakje doen we alleen 's nachts aan, omdat het dan nogal koud wordt op haar kamertje (rond 16 graden). Daarom heeft ze dan nog een rompertje aan en daarover heen nog een dun pyjamajasje. De beentjes zijn bloot in het slaapzakje, aangezien die toch altijd ook nog bedekt zijn door het dekentje.
Ik was eerst bang, dat ze het snel te warm zou krijgen, maar onze Hannah heeft het liever wat warmer dan koud, hebben we gemerkt.

pumi
20 December 2010, 13:40
@Lex, gaat de goede kant op! Al is het maar even, het begin is gemaakt!
@Juff, ik heb nu van het cb een pacco inbakerdoek te leen. Zit nu in de was, dus morgen ga ik er overdag mee beginnen..
kijken of het iets is voor d'r! Al zei die vrouw daar wel dat het kon zijn dat ze de onrust misschien naar de nacht doorschuift! Als dat zo is, stop ik er meteen mee haha
@BB, leuk is dat he, die geluidjes??
@H83, ik zou het niet weten.. vraag ik me ook af! Wil Romy nu ook een slaapzak aandoen, maar die heeft het niet zo snel koud en op haar kamer is 't altijd 21graden. Dus ze heeft een pyjama aan en dan doe ik denk ik d'r slaapzakje aan en meer niet. Een deken erover lijkt me zo warm??

Net dus bij 't cb geweest en ze was toch gegroeit! Ze weegt nu 4045gram :mrgreen: en qua voeding is het goed zo!
Pfff en nu huilt ze weer, dus ga weer ff na dr toe

EsRe
20 December 2010, 13:45
H83; Als Noami een gewatteerde slaapzak aanheeft (met gewatteerde mouwen) dan heeft ze daaronder alleen een romper. eroverheen dan nog lakentje/dekentje, als het een slaapzak zonder mouwen is dan alleen een pyama jasje en romper. Het is best warm op de slaapkamer omdat wij er natuurlijk met zijn drieen liggen en het niet zo heel groot is.

Noor
20 December 2010, 13:48
Hier draagt Noor ook een slaapzak 's nachts. De mouwen heb ik er wel afgeritst, ondingen! Daaronder draagt ze gewone kleding en heeft ook nog een dekentje op. Het lijkt misschien heel erg warm, maar dat is het dus niet. Volgens mij heeft mevrouwtje het prima zo.

Trouwens haar kamertje is rond de 19 - 20 graden 's nachts.

Noor
20 December 2010, 13:49
Wel grappig dat ik jullie over een pyama hoor. Die heeft Noor nog helemaal niet! :oops: Trek haar alleen een wat dunner broekje aan, that's it. Kan best door voor een pyama broek, haha....

SelOg
20 December 2010, 15:09
Hmmm, pyama en uitkleden? Dat doe ik niet...Ik doe haar in haar gewone kleren op bed leggen. Haar kleren gaan toch niet langer dan een dag mee.
Ook ik gebruik een slaapzak mt mouwen, want mijn meisje heeft het altijd koud lijkt het. ook haar kamertje is wat kouder dan de rest van het huis. En de mouwtjes van de slaapzak zorgen er voor dat ze wat minder met haar armpjes zwaait.
zometeen even een inbakerdoek halen. Ik heb geen idee of ze het bij prenatal verkopen, maar ik ga even kijken

kapster1985
20 December 2010, 15:18
@minimi dat is minder dat het huis al zolang te koop staat maar is een moelijke tijd nu he hoop dat het toch nog snel verkoopt
uur werk je nu nog dan
@rian ik ben daar ook nuchter in dan zegggen ze ze mogen niet op de rug kunnen ze stikken in de melk dan moeten ze op de buik ik ben
er ook makkelijk in hij slaapt beter op zijn buik dus dan maar op zijn buik kan echt niks gebeuren met de aerosleep
@karin leuk als je dochter zo doet met hem ik smelt ook als kyano bij hem zit of zijn tut geeft geweldig ben benieuwd
hoe de sneeuwpop is geworden
@lex hoop dat het gaat helpen bij billie
@jolanda fijn dat siem zo goed heeft geslapen
@pumi hoop voor je dat ze nu weer zoveel slappt fijn dat de osteopaat al wat heeft geholpen en minder dat je vannacht
niet veel hebt geslapen
@lex jammer dat het maar 15min was
@esre wat een mooi kindje heb je

hier een goede nacht gehad davinio on 22.30 fles en heeft toen geslapen tot 6 uur en toen weer tot 9.00 en toen weer
van 11.00 tot 14.45 en slaapt nu ook en kyano slkaapt ook en manlief slaapt ook lekker gezellig hier
vandaagmaar eens een potje gehaald voo kyano hadden al een speciale wc bril maar daar wil hij niet op is koud aan zijn
kondje zegt hij dan hahaha hier ook dunne kleertjes en slappzak en dekendje menneer heeft het graag warm.

Lex
20 December 2010, 15:39
@Juff, ik hoop mee met jou dat je grootvader ook voor kerst het ziekenhuis gezond en wel uit mag! Fijn dat het leuk was in de discotheek! Wij moesten paracetamolsiroop kopen als ze koorts zou doen. Omdat het beter zou zijn voor baby's? Wel best niet toedienen ter preventie alleen als ze echt koorts doen zeiden ze me. Want anders werkt het koortsverlagend middel de vaccinaties wat tegen. Nu ja het ene bureau zegt n iets het ander wat anders...

@Minimi, blij dat het wat vlot vandaag!

Hier heeft ze dan niet meer geslapen, maar het is dan ook het begin van die rust en regelmaat, vraag verder raad morgen aan de vroedvrouw.

Fijne dag en avond verder!! X

H83
20 December 2010, 15:40
Thanks voor jullie input dames!

Jolanda10
20 December 2010, 16:52
*zucht* Ff een chago moment hier!
Mijn man is nog steeds niet thuis van zijn werk. Terwijl hij er (normaal gesproken dan toch!) rond 16.30uur zou zijn..
Ik had afgesproken om wat vrienden te knippen, en moest Siem dus meenemen. (Hij heeft zich voorbeeldig gedragen en alleen maar geslapen!) Niet echt makkelijk..
En, ik moet zo om 18.30uur weer weg. :-( Hopelijk is hij er dan wel, al ziet er dat niet naar uit!
Alstie dan thuis is, moet ie vanavond weer naar een vergadering. Gezellig he? Op de 1 of andere manier kan ik dat nu ff niet zo goed hebben. :-(
Nouja, we zien 't wel..

Sorry, moest ff klagen :oops:

Lex
20 December 2010, 16:54
zeker te begrijpen hoor Jolanda!

Rian-kippie
20 December 2010, 17:08
Dames, ik heb even een vraagje; ik heb voor Nad een gewatteerde slaapzak van HEMA, maar doen jullie je kindjes aan qua kleding als ze een slaapzak aankrijgen?
Nad wurmt zich namelijk steeds vaker omhoog en onder de dekens vandaan...

hier alleen een romper eronder, en dan onder een dekentje met laken... is warm zat! en mevrouw Hailey is een koukleum hoor..

tijgertjuh5
20 December 2010, 17:08
@ jorina--> ik heb ook een reflux kindje, daarom oefen ik ook met hem voor de voeding en meestal een half uur na de tijd ook nog wel eens..dit gaat goed..en het komt vanzelf goed ook al oefen je maar een paar minuten..

@ minimi --> mijn zoontje zuigt ook op zn handjes maar als ik hem even help dan snapt hij het wel, probeer het maar eens over je been, als hij sterk genoeg is dan doet hij het dan ook wel.

@ juff--> je hebt de hydrofiele doek, deze vouw je dubbel zodat je een driehoek krijgt..deze leg je onder je kindje, de punten kun je zo om de armpjes doen en onder je kindje vastleggen..als het niet duidelijk is kan ik er foto's van maken of dat iemand anders het misschien beter uit kan leggen.

ik doe mijn zoontje wel een slaapzak aan, een lekkere dikke en een dunne pyjama eronder..en beperk dus zijn armpjes dus geen koude handjes hier..