PDA

View Full Version : Uitgerekend februari 2011 deel 2

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

pukemuk
7 December 2010, 09:34
@ adnil : wat een knapperd!!

Fijne dag iedereen ga ook weer aan de slag!

suus81
7 December 2010, 10:11
Wat een gave duidelijke 3D echo adnil!!

pusta was bij haar moeder daarna naar de camping, ondertussen weer thuis (als ik facebook goed gelezen heb tenminste)

adniL
7 December 2010, 10:28
dank jullie wel allemaal! ben ook vet trots op ons kleine wondertje.. dat die nog maar een paar weekjes lekker door mag groeien in mijn buikje en dan straks helemaal rond en gezond (na een beetje makkelijke bevalling) ter wereld mag komen.. :D

Anna77
7 December 2010, 10:29
Brrr, de camping... Is het daar niet te koud voor?? Misschien heb ik te weinig camping ervaring daarvoor! ;)

rasje85
7 December 2010, 11:32
@ adnil
Nog steeds niet gezien wat het word ;-)

mamakip
7 December 2010, 21:50
@Anna, lief dat je het vraagt :) Mijn suiker ging de hele tijd heel goed, maar is nu toch wel wat ontregeld. Dit is ook de periode dat er hormonen in je lichaam vrij komen die je natuurlijk insuline tegenwerken (en ook zwangerschapsdiabetes veroorzaakt), daardoor merk ik wel dat mijn suiker vaak wat aan de hoge kant is en ik dus meer insuline moet gaan spuiten. Ach ja, het is niet anders!

Anna77
8 December 2010, 07:55
Mamakip, vervelend! Maar gelukkig kan je het goed in de gaten houden en met de insuline onder controle. Nog even volhouden!!

suus81
8 December 2010, 07:59
Heeft je diabetes verder nog invloed op wanneer je gaat/moet bevallen?

adniL
8 December 2010, 10:36
anna.. ik ook geen camping ervaring maar lijkt me ook maar niets met dit weer.. ben dan toch blij met tochtvrij baksteen verwarmd nestje haha..

rasje.. nope nog steeds niet gezien.. :D

mama.. fijn dat je het onder controle kan houden zover.. scheelt wel dat je dan toch al ervaring hebt met diabeet zijn. maar moet je dan nou ook nog gewoon in je buik prikken? lijkt mij dat die huid beetje strak staat toch?

mamakip
8 December 2010, 21:45
@suus, ja ik zal met 38 weken ingeleid worden. Dat is inderdaad een consequentie van (zwangerschaps)diabetes. Als je geen insuline hoeft te gebruiken doen ze het geloof ik niet altijd, maar in mijn geval dus wel. Mijn datum is dus wel 22 februari, maar in het echt zal ik een paar van jullie nog wel inhalen, hahahaha :D

@adniL, ja ik prik ook in de buik! Staat inderdaad lekker strak en kan het goed zien ;-) De bovenkant althans ;-) Maar ik hoef geen plooitje te maken van huid ofzo, dus dat scheelt , dat zou wel lastig kunnen zijn.

leeuw
9 December 2010, 08:11
Hoi

Gisteren weer goed gekeurd bij de verloskundige. Nu 7kg aangekomen. Bloeddruk was ook nog stteds goed (69/110). Moet nu om de 2 weken terug komen. Mijn buik word al aardig dik nu. Alles zit aan de voorkant. Van achteren zie je niet dat ik zwanger ben.
Verder heb ik dinsdag mijn anti-d spuit gehad. Wat een venijnige prik was dat. Gelukkig spoten ze langzaam en hadden ze het verwarmt. Daardoor deed het iets minder zeer.

Nog maar 5 weken en 1 dag tot mijn verlof. En tussen kerst en nieuw lekker vrij. Dus nog maar 4 weken en 1 dag werken.

@mamakip inleiden lijkt mij erg heftig, maar ook dat zal wel goed komen. Dus je zal er ook wel een aantal van ons voorbij gaan. Ik moet gewoon braaf wachten tot de baby vanzelf komt. Succes met je suiker.

Salos
9 December 2010, 08:53
Hye dames,

zo dat is even geleden dat ik hier wat geschreven heb. Ik heb wel gezellig altijd meegelezen hoor. Op het werk heb ik het vaak te druk om even wat te schrijven, maar vandaag werk ik thuis, dus kan ik makkelijker even tijd maken om wat te schrijven.

Hier gaat ook alles goed! Bijna 30 weken alweer, tjee wat vliegt de tijd.
Vandaag mijn laatste dag voor het weekend. Dan nog 1,5 week en dan 1,5 week vakantie, fijn.
In januari nog maar 3 weekjes werken als ik het kan volhouden, dan stop ik dus 4 weken van te voren. Dus eigenlijk hoef ik nog maar 4 weken en 2 dagen te werken, owww stiekem aftellen!! DOen jullie dat ook?

@ Leeuw ik moet volgende week ook weer gekeurd worden, en moet nu 1 x per 3 weken, maar na volgende week 1 x per 2 weken.

@ mamakip: Heftig inleiden... hopelijk dient de kleine zichzelf gewoon 2 weekjes eerder.

Ik droom ook gewoon dat die van ons 2 weken te vroeg gaat komen, maar tja heb je niet in de hand. Voor het zelfde geld blijft onze beeb gewoon 2 weken langer zitten. Neeeeee daar moet ik niet aan denken, dan pas in maart bevallen, hihih.

Pff jullie zijn netjes aangekomen hoor. Ik al ruim 11 kilo. Alleen vraagt iedereen zich af waar het zit. Ik ben erg lang, dus heb veel lichaam om het te verspreiden. Hopelijk gaat het na de zwangerschap er weer makkelijk af.

Ik werk vandaag thuis, want de spullen van de babydump komen, jaaa. De box, de wandelwagen, maxicosie, badset, wipstoel enz. enz.
Het babykamertje is nu bijna klaar. Morgen ga ik gordijnen uitzoeken en een rolgordijn, en van het weekend gaat mijn man de lamp ophangen.
Dan is het klaar... zo leuk. Ik heb van het weekend stiekem het bedje enzo al opgemaakt, maakt het weer een beetje echter.

Mijn yoga is inmiddels ook gebonnen, leuk leuk.

adniL
9 December 2010, 10:26
Wat leuk dat de spulletjes allemaal binnenkomen.. hier staat ook gewoon een opgedekt bedje klaar hoor... hij is nog wel te hoog opgedekt maar ziet er toch leuker uit met laken en dekentje ipv een leeg bedje.
Gaat allemaal snel nu hey.. en 11 kilo is toch ook nog wel te doen? hier ook +9/10 gewoon vertrouwen erin hebben dat het straks allemaal als sneeuw voor de zon verdwijnt haha..

hier ook weer geodgekeurd gister en door naar de 2 weken controle.. ijzer was 8.4 bloeddruk 130/70 en de kleine ligt los in de bekken.. dus alles helemaal prima..

Salos
9 December 2010, 11:42
@ Adnil, ja hoor dat wil nog wel hoor, maar het gaat wel hard. Ooit (lang geleden) ben ik 19 kilo afgevallen en de laatste jaren woog ik altijd tussen de 70 en 75 kilo. Door alle miskramen, hormonen (emotie eten) was het de laatste tijd wel 80 kilo en daar baalde ik al van. En nu met deze zwangerschap ga ik sinds jaren weer over de 90 kilo.... owww als ik maar geen 100 kilo haal haha. Het geeft helemaal niet. Ik weet dat het na de zwagnerschap gewoon weer lekker moet gaan sporten, zoals ik voor de zwangerschaps ook deed, dan ben ik ook wel redelijk snel weer wat kwijt (tenmiste dat was eerder altijd zo). Het is voor een goed doel. En alles voor dit mooie kleine wondertje in mijn buik!! Ik ben gewoon verliefd op de kleine ding in mijn buik.
Ik kan haast niet wachten totdat het zover is, oww! Smelt, haha. Lekker sentimenteel hť!

Ach en hopelijk huppel ik van het zomer weer in mijn favo spijkerbroek en kan ik mijn ouder kleding weer aan (maat 38/40). Daar gaan we voor. Gewoon lekker veel aan de wandel met onze kleine. En nu geen zorgen meer maken over mijn gewicht, maar lekker genieten van de kleine!

Ben ook steeds nieuwschieriger wat het van geslacht heeft... een lief meisje of een stoer ventje!
Echt knap Adnil dat jij je ook met de 3D echt hebt weten in te houden. Ik heb bewust gekozen om dat niet te doen, want dan waren we bang dat we ons niet konden inhouden!

Vandaag kan ik niet echt fijn thuiswerken. Ben absoluut niet productief. Hopelijk straks weer haha

suus81
9 December 2010, 13:29
Hahahahahahaha nee ik snap ook niet dat jullie je in kunnen houden.
Ik moest en zou echt wel weten of het een jongen of een meisje was

Fijn dat iedereen weer door de keuring is.
Lekker adnil dat de kleine al los in je bekken ligt, geeft je weer wat meer ruimte
Ik begin nu toch wel af en toe hinder te ondervinden van mn buik. Het lukt allemaal nog wel, maar net even wat moeilijker

adniL
9 December 2010, 13:58
Ben vooral blij dat het al in de goede richting ligt haha.. niet dat het straks nog gedraaid moet worden ofzo of ks omdat het verkeerd om ligt..
en voor ons is het heel makkelijk om ons in te houden omdat er niets in te houden valt.. haha.. ik snap dat het raar klinkt voor een hoop mensen maar mijn vriend en ik zijn soms gewoon een beetje eigenaardig in bepaalde opzichten. :D
We hebben voordat ze aan de echo begon verteld dat we het niet wisten en dat ook zo wilden houden en aan het einde van de echo wist de echoscopiste het zelf ook niet dus kon ze niets "veraden" en toen ze in de buurt kwam van het geslacht (om bovenbeen op te meten) deed ze de kleurtjes van het bloed aanzetten zodat als de kleine zou draaien je nog niets zou kunnen zien. Dus dat was wel fijn dat daar zo goed rekening mee werd gehouden..

hier ook niet echt productieve dag.. vooral bezig met mensen rondcommanderen geloof ik :D is ook weleens fijn..

Anna77
9 December 2010, 15:10
Gefeliciteerd goedgekeurden! Jemig wat gaat het toch hard. En ja, ik ben ook echt aan het aftellen tot ik stop met werken! En ook al 9/10 kg erbij en dat vind ik prima zolang ik en baby ons goed voelen! :) Alleen dat iemand me lieflijk (tenminste dat denk ik) 'dikke' noemde ging me toch echt te ver, dat heb ik wel duidelijk gemaakt geloof ik! ;)
Waar wij nu voor moeten oppassen is dat we de naam niet verraden. Thuis noemen we haar gewoon bij naam, dus zou zomaar kunnen dat we dat per ongeluk weleens verspreken.... Nog maar 2 maanden! (ofzo).

mamakip
9 December 2010, 21:31
Hier inmiddels ook al 10 kilo hoor, het gaat zo hard de laatste tijd!

Het zou inderdaad leuk zijn als ik voor de 38 weken al spontaan beval, en niet hoef te worden ingeleid, maar ik ga er zeker niet op rekenen... Vorige keer zat ik met 38 weken echt nog potdicht!

suus81
10 December 2010, 09:00
Dat heb je idd helaas niet zelf in de hand.
Ik hoop zelf zo rond de 40 weken te bevallen... aangezien Pat maar een week vrij is en Nikki daarna ook gewoon naar school moet, zal die kleine toch mee moeten naar buiten. Heb haar dan liever iets later zodat ze beter in staat is om zichzelf op temperatuur te houden.... en anders gaan we gewoon met kruiken in de weer.

Anna77
10 December 2010, 10:19
Ik heb het geluk dat mijn man twee weken vrij kan nemen, zodra de bevalling zich aandoet! Luxe hoor!
Mamakip, ik ga voor je duimen voor een natuurlijke bevalling op 37 weken en een paar dagen! :)
En Suus, voor jou gewoon precies op 40 weken. Wanneer kwam Nikki?

Raatje2010
10 December 2010, 12:03
hier 11 kilo alweer, heb al een aardige buik hoor
maandag weer naar de vk, dan zal ze nog wel terugkomen op de uitslag van de suikertest.
nog 4 dagen werken en dan VRIJ....heb er zo'n zin in...

de kerstboom staat inmiddels al, dus dat ziet er weer gezellie uit

nou fijn weekend allemaal

suus81
10 December 2010, 13:20
Nikki kwam met 39+5
Hoop deze ook zo rond die tijd, maar heb zelf het gevoel overtijd te gaan lopen (mn moeder en zusje ook allebei bij de 2e, alhoewel dat natuurlijk niks zegt)

Ik ga van het weekend ook de kerstboom neerzetten. Hopen dat Daisy de ballen dit jaar een beetje wil laten hangen. De mooie en speciale ballen gaan in ieder geval een beetje bovenin.
Voor een jonge kat blijft het natuurlijk erg aantrekkelijk zo'n boom vol met ballen waar je tegen aan kan slaan :D

Pusta
10 December 2010, 22:38
Hoi allemaal,

sorry dat ik zo lang niks heb laten horen. Suus jij had het goed begrepen. Ik ben een week in tilburg geweest bij mijn moeder omdat mijn oma elk moment kan overlijden en ik mijn moeder wat wilde steunen. Vorig weekend was het sinterklaasviering op de camping en moest mijn vriend de muziek regelen (die is vaste dj in de campingkroeg). Alles was prachtig wit op de camping. Het was binnen niet koud. Hahaha moest zelf mijn pyama uit doen zo warm en de kachel stond pas halve kracht. We hebben een grote toercaravan van 8,5 meter lang en die is erg goed geÔsoleerd. Er hangt een grote voortent aan, maar die moeten we voor de zomer vervangen voor een nieuwe want die overleeft het nu echt niet meer. We hebben de tent dit keer dus niet gebruikt om te eten. 31 december gaan we trouwens weer, dan moet ie draaien met oud op nieuw en dat is daar altijd kei gezellig. Komen dertig mensen nu al dus word nog aardig druk. Twee jaar geleden hebben we oud op nieuw in de vrieskou buiten op ons plein gevierd met mijn broer en zijn vriendin. Toen hadden we een grote vuurton en oude meubels om op te stoken. Op een gegeven moment was zelfs een t shirt nog te warm. Na twaalven kwamen er een hele hoop buren met hapjes en drankjes en waren we spontaan met 17 mensen, dat was het gezelligste oud op nieuw tot nu toe.
Ik lees hier dat iedereen nog steeds word goedgekeurd, dat is super nieuws. Ik schrok even omdat ik dacht dat adniL al bevallen wat omdat iemand zei dat het een snoopie was. Gelukkig bleek het om een 3d echo foto te gaan, ik dacht echt even dat de kleine er al uit was.
Met mijn laatste controle heb ik gevragen of de suikertest standaard onderzoek was, of alleen als ze een vermoeden hadden. Want een vriendin bij dezelfde gyn had die test met 24 weken en ik was al 29 weken en nog niet gehad. Het was standaard en dus hebben ze mij alsnog getest en mijn suiker was iets te hoog. Moest ik afgelopen woensdag dus terug voor een vervolg onderzoek en daarvoor moest ik nuchter binnen zijn en namen ze 4 keer bloed af. De eerste keer met een vingerprikje en toen brachten ze een naaldje in mijn arm met een dopje erop zodat ze daar elk uur daarna bloed uit konden aftappen. Na de eerste keer prikken moest ik een suikerdrankje 100cc suiker drinken. En dan dus drie uur wachten en elk uur laten aftappen. Bah. Het eerste uur was ik super misselijk, had er met de vorige test al last van (toen was het drankje de helft minder sterk). Ben de rest van de dag vrij misselijk geweest. Vandaag mocht ik bellen voor de uitslag. Omdat het druk was zouden ze me na de consultaties terugbellen, maar heb niks meer gehoord. Voor de rest gaat het op de gewone kwaaltjes na best goed. Begin erg bol te worden en krijg nu veel last van mijn rug. Ik slaap slechter dan slecht omdat ik het op mijn rug te benauwd heb en mijn heupen zeer doen als ik op mijn zij lig en mijn armen ook nog steeds gaan tintelen dan.
Ik hoop dat het hier verder met iedereen goed gaat, jullie kunnen nu ook echt aftellen tot jullie verlof!

suus81
11 December 2010, 07:48
Hoe is het nu met je oma Pusta??
Zware tijd hoor, heftig! Veel sterkte

Hopelijk is de uitslag van je suiker ook goed Pusta.

mamakip
11 December 2010, 10:54
Hoi Pusta, zware tijd met je oma lijkt me dat. Klinkt wel alsof het leuk was op de camping!

Die zware suikertest heb ik dus ook gehad (meeste mensen krijgen de lichte variant met 50 of 75 gram suiker), goor is dat he. Ik werd ook flink misselijk. Ik heb hem deze zwangerschap al helemaal aan het begin gehad, en laatst wilden ze hem me weer aansmeren (omdat het standaard is), maar dat leek me nogal onbenullig als al bekend is dat ik diabetes heb. "Ja mevrouw, u heeft zwangerschapsdiabetes", ja bedankt dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen ;) Dus dat hoefde gelukkig uiteindelijk niet!

Hopelijk heb je een goede uitslag.

Ik heb vandaag zo'n last van mijn rug, gister waarschijnlijk niet goed achter de naaimachine gezeten (te ingespannen).. Irritant hoor. Meestal trekt het na een nachtje wel weg maar nu dus niet. Ik zal nog kijken of ik een foto van het zomerjurkje kan posten (die was al af, gister een zomerhoedje bij gemaakt, maar die is niet heel goed gelukt)

Geniet van je weekend, allemaal!

mamakip
11 December 2010, 10:55
@Pusta, wel goed van dat dopje trouwens, bij mij gingen ze elk uur gewoon opnieuw aanprikken!

Pusta
11 December 2010, 22:26
mamakip dat lijkt me nog erger, bovendien krijg ik met bloed prikken altijd last van hyperventilatie en dat is geen pretje. Met dat dopje had ik het daardoor alleen maar toen ze dat dopje plaatsten, het eerste uur dus, mede omdat ik ook nog een spuit moest krijgen voor mijn bloedgroep, de tweede al sinds ik zwanger ben.
Op de dood van mijn oma zitten we al lang te wachten, elke keer denken we dat het niet lang meer duurt, maar haar hart is het enige dat sterk is.

suus81
12 December 2010, 08:32
Bij mijn opa zaten we er idd ook een hele tijd al op "te wachten"
Zijn lichaam was op, maar hij bleef er maar tegen vechten...heeft hij zo lang vol gehouden.

Zo de kerstboom maar eens neerzetten. Nikki vraagt er al de hele tijd om. Misschien daarna nog even ergens heen. Nikki en ik hebben het rijk vandaag weer alleen

mamakip
12 December 2010, 10:43
Geen idee of dit lukt, maar ik probeer nu een foto te plaatsen van het zomerjurkje dat ik gemaakt heb!

mamakip
12 December 2010, 10:45
@pusta, ik moet zo vaak bloed laten prikken, ga eens vragen of dat dopje voor mij ook geen optie is...

Zo'n overlijden kan dan toch opeens nog onverwacht komen ook al hou je er al heel lang rekening mee, gek is dat...

Salos
12 December 2010, 13:42
@ Pusta: sterkte met je oma! Vaak komt het soms dan toch ineens heel onverwacht.

@ mamakip: wat een schattig jurkje! Echt super lief.

Zo hier is de babykamer af, op het gordijnen en rolgordijn na. DIe zijn besteld, dus nog 3 weken daarop wachten en dan is alles af. Fijn.
Ik zal snel eens een paar foto's op hyves plaatsen :-)

Ik mag donderdag weer voor de keuring en ook bloedprikken voor de suiker en dan gelijk HB prikken! E dan om de twee weken inderdaad.
Het gaat nu wel snel hoor.

Vanavond lekker uit eten en dan naar de FIlm "haar naam was Sarah". Ik ben gek op lezen en heb het boek deze keer niet gelezen. Dan vind ik wel jammer, maar goed we zullen wel zien. IK hoor goede verhalen over de film. Iemand hier al geweest?

Fijne zondag allemaal.

suus81
12 December 2010, 14:01
Jaaa wat een leuk jurkje mamakip! Wat goed dat je dat kan

De film heb ik nog niet gezien Salos, het boek wel gelezen en wat echt geweldig.
Je zit (tenminste als ze de film net zo opgebouwd hebben als het boek) wel echt in spanning straks in de bios
Het komt er steeds maar niet van om te gaan met een vriendin.

Raatje2010
12 December 2010, 14:40
Ik heb haar naam is sarah al gezien en ik vond hem net zo goed als het boek wat niet vaak voorkomt!
vond hem alleen wel wat minder " pakkend" dan het boek
veel kijk " plezier"

Salos
13 December 2010, 08:11
Even snel een reactie voor mij, voordat mijn werkdag weer lekker begint...

Heerlijk gegeten gisteravond en heerlijk uitgebuikt in de filmzaal van de bios. Wat een mooie film zeg! Heel aangrijpend. Misschien helpen de hormonen ook wel mee, maar er is toch een traantje over mijn wangen gegaan! Normaal ben ik vrij nuchter, maar de hele zwangerschap ben ik al zo sentimenteel als 't maar kan. Manlief moet er om lachen. Komt wel weer goed schatje! haha. Grapjas.

Verder een heerlijk weekend gehad vol gezellige dingen.
Nog 1 weekje en 2 dagen werken en dan vakantie!!!

Fijne dag allemaal dames.

suus81
13 December 2010, 08:52
:D Salos
Vroeger moest ik ook altijd lachen om mn moeder als ze om een film zat te huilen
Sinds mn zwangerschap/bevalling van Nikki heb ik het zelf ook........ is nooit meer weggegaan
Ik ga denk ik in de kerstvakantie naar die film

Anna77
13 December 2010, 09:07
Goedemorgen dames!

Pusta, succes met je oma! En fijn dat het zo lekker warm is op de camping... ;) Hoop dat de uitslag van de suikertest goed is!

Mamakip, wat een beeldig jurkje! Dat doe ik je echt niet na...

Salos, komt me bekend voor die tranen. Ik ben normaal gesproken ook best nuchter, maar nu veel sneller in tranen. Wat goed dat de babykamer af is!

Ik heb dit weekend de kasten ingeruimd in de babykamer. Moet nu nog wel alles gaan wassen, maar het is wel fijn dat alles nu een plekje heeft. Goh, ik kijk echt zo uit naar mijn verlof. Lekker een beetje tutten in huis, wasjes doen, opruimen en verder niet zoveel. Beetje de babyuitzet kopen volgens de lijstjes. Wij moeten ook nog rolgordijnen, dat gaan we binnenkort doen. Maar voorlopig slaapt ze toch eerst bij ons op de kamer, dus dat geeft niet als dat nog niet helemaal af is. Een kinderwagen, dat heeft nog wel wat prioriteit. Die kopen we via marktplaats, we hebben er nu eentje op het oog, dus dat komt ook wel goed nog voor die tijd. Geen wachttijd, he, via marktplaats, dat scheelt! ;)
Fijne week iedereen!

Anna77
13 December 2010, 09:08
Suus, we blijven dus zo emotioneel??!! Ach, kan ook geen kwaad. Zolang ik die vergeetachtigheid maar kwijtraak, dat is af en toe wel best vervelend!

Salos
13 December 2010, 11:14
jaaaa ik hoop ook dat ik die vergetenheid ook weer kwijtraak en gewoon weer mezelf wordt. Nu moet ik alles opgeschrijven. Ik had geen agenda nodig (ik heb hem wel, en schreef ook alles erin, maar wist alles uit mijn hoofd wat wij wanneer hadden en wie wanneer jarig is enzo). Maar nu..... tsss. Mijn man zegt al tegen mij: als jij op je werk zo bent als thuis, kan je je werk volgens mij niet goed doen, hahah.
Ik schrijf alles op, mijn ditale agenda op het werk staat vol en geeltjes hangen en plakken op mijn bureau en scherm, zodat ik niets vergeet. Mijn baas is nog steeds blij met mij, want afgelopen week had ik een goed beoordelingsgesprek en een flinke salarisverhoging, dus ik ben weer blij. Gelukkig niet voor niets hard gewerkt afgelopen jaar! haha.

suus81
13 December 2010, 11:36
Suus, we blijven dus zo emotioneel??!! Ach, kan ook geen kwaad. Zolang ik die vergeetachtigheid maar kwijtraak, dat is af en toe wel best vervelend!

Ik wel, maar weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie straks zal zijn ;)

Lekker Salos een salarisverhoging!!!! Super!

Anna77
13 December 2010, 13:57
Salos, gefeliciteerd! Werkt blijkbaar goed inderdaad, de post-its! ;) Ik heb ook nog een beoordelingsgesprek voor mijn verlof, ben benieuwd!

Suus, bedoel je de emoties of de vergeetachtigheid? ;)

suus81
13 December 2010, 14:03
Nee, de emotie is gebleven
de vergeetachtigheid gelukkig niet

Anna77
13 December 2010, 14:58
Gelukkig maar! :) Hoe is de kerstboom geworden?

Raatje2010
13 December 2010, 15:32
vandaag weer bij de VK geweest
bloeddruk was goed, alleen de baby loopt nu 2 weken voor, dus ik moet zaterdag voor een groei echo om te kijken hoe of wat.
Ik vind het best spannend, want hij moet er straks ook nog uit!!!
Iemand ervaring met te grote of te lange babys? En waar kan het door komen, bij mij in ieder geval niet door suiker, want dat was goed.......

Anna77
13 December 2010, 15:40
Hoe heeft ze dat bepaald Raatje? Naar mijn weten laten ze je dan gewoon niet te lang doorlopen, maar wordt er eerder besloten om in te leiden (bij mamakip vanwege diabetes al met 38 weken). Kan me voorstellen dat dat spannend is! Succes alvast zaterdag! En probeer je niet te druk te maken, volgens mij komt dit regelmatig voor hoor! Bespreek het als het echt zo is gewoon goed met de VK/gyn.

suus81
13 December 2010, 16:24
Denk dat ze aan de buitenkant gevoeld hebben, ben benieuwd wat de groeiecho zegt
Bij mij dachten ze aan de buitenkant ook een grote baby te voelen, maar op de groeiecho was dus niks aan de hand
Denk ook dat ze het eerder gaan halen/inleiden als het gewoon een grote baby is

kerstboom is gelukt
http://img209.imageshack.us/img209/940/camerai.jpg (http://img209.imageshack.us/i/camerai.jpg/)
als het dan toch een neppe boom is, dan maar goed nep ;)

Raatje2010
13 December 2010, 16:35
wow wat een mooie kerstboom :-)
ja ze heeft gevoeld en opgemeten....
ach gelukkig is het zo weer zaterdag, ben benieuwd...
ps ik ben zelf 1.78 en man 1.84, zelf ben ik met 8 maanden geboren en was toen al 51 cm en geloof 3,5 kilo

suus81
13 December 2010, 16:38
Wauw bij 8 mnd al zo groot... misschien is het erfelijk.
ze zullen het wel in de gaten houden dan neem ik aan

Raatje2010
13 December 2010, 17:49
ja alleen dat van mezelf had ik nog niet gezegd uhm...
nog 3 dagen en dan VVVVrrrIIIJJJ

Pickle
13 December 2010, 20:05
Hey dames... hier weer even een berichtje van mij, tussen alle bedrijvigheid door ;-). Pff, kan niet wachten tot we verhuisd zijn, we krijgen als het goed is de sleutel eind v d week maar we zitten nu al in de zooi en de stress. Daarnaast heb ik bijna ondragelijk veel last van mijn rug en gisteren veel harde buiken, vannacht nauwelijks geslapen. Ik zit er dus even goed doorheen... gelukkig morgen naar de fysio om eventjes overleg te plegen over mijn rug en 's avonds naar de VK en 24 december consult bij de gyn, ben bang dat thuis bevallen 'm niet weer gaat worden. Bah. Sorry voor mijn ego berichtje!!!

Vicky 84
13 December 2010, 20:36
Hey meiden,
Ahhhh heb problemen met de site, sinds del 2 uit is heb ik geen e-mail meer gekregen en nu was ik heel verhaal aan het typen was alles weg :twisted::twisted::twisted:.

Heb even wat bijgelezen gelukkig gaat het bij iedereen alles goed.
Hier sinds vandaag veel last van harde buiken, kan door sanning komen hoop ik.
Ben ook heel erg vergeetachtig.

@ Suus supper vette kerstboom :).
Heb afgelopen zaterdag die van ons ook maar neergezet.

Groetjes

Pusta
13 December 2010, 23:34
Ik heb hier donderdag de kerstboom gezet. Tim hem van zolder laten halen want is veel te zwaar. Uren bezig geweest om hem op te tuigen, maar het resultaat mag er weer zijn.
De uitslag van mijn suiker was niet helemaal goed. 1 van de waardes was iets verhoogd. Moet as vrijdag naar een dietist en dan krijg ik te horen wat ik moet doen om dat onder controle te krijgen. Zou wel een voordeel zijn als ze bij mij de kleine dan ook eerder laten komen... Dat dieet lijkt me een ramp, maar ja, wat moet dat moet zal ik maar zeggen.
Erg mooi jurkje mamakip!
Pickle lastig hoor al die drukte en rommel nu zo rond de verhuizing. Het kan helaas niet anders, maar toch vind ik het knap van je, maar pas je wel goed op jezelf?
Wat leuk dat jullie nu ook allemaal bijna verlof of vrij hebben, dan word het gezellig druk hier.
Met mijn oma is het nog hetzelfde.

Anna77
14 December 2010, 08:02
Pusta, succes met je dieet. Ik dacht dat dat wel meeviel, gewoon een beetje oppassen met suikers en regelmatig wat eten. Maar misschien heb ik het mis!

Raatje, in ieder geval kan je je kleintje nog even zien zaterdag, ook leuk toch? En wie weet valt het mee.

Pickle, zorg je wel een beetje goed voor jezelf? Niet alles hoeft tegelijk he?

Vicky, jij ook oppassen met de harde buiken he? Het hoort er wel bij, maar teveel is een teken dat je wat rustiger aan moet doen!

Suus, wat een prachtige kerstboom. Inderdaad, als je dan een nepperd neemt, dan maar meteen goed! :)

Vicky 84
14 December 2010, 12:48
Deze week nog 2 dagen werken en volgende week 2 dagen werken en dat was het :D :D

Anna77
14 December 2010, 13:43
Zo, weer terug van controle en tweede groeiecho. Ze ligt helemaal op schema, en nog steeds netjes met haar hoofdje naar beneden! :)
Nu even een middagje werken, dan deze week nog 2 dagen en volgende week 5 en dan ben ik ook klaar! :)

Vicky 84
14 December 2010, 13:44
hey anna,
fijn om te horen dat alles goed gaat:D

mamakip
14 December 2010, 19:03
Wat heerlijk moet dat zijn, nog maar zo kort werken :D Ik moet nog ruim 3 weken en dat valt op zich ook nog best mee vind ik zelf :D

ook bedankt voor de complimenten over het jurkje :-)

Pusta
15 December 2010, 12:30
Ik zit al vanaf begin september thuis en nu nog bijna 2 maanden tot de kleine er is... Had verwacht het snel beu te zijn, maar als ik heel eerlijk ben vind ik het heerlijk. Had het ook niet zo naar mijn zin op het werk, dus dat zal ook wel meehelpen. Ik hoop dat dat dieet wat mee valt, ik heb er geen idee van... Vrijdag weet ik het!
Eindelijk weer eens een buikfoto gemaakt. Had er 4 weken geleden ook een gemaakt, maar die heeft tim per ongeluk gewist voor ik hem op de pc had staan helaas.
252

Vicky 84
15 December 2010, 12:52
Hey pusta.
gaat goed met je buikje :).

Anna77
15 December 2010, 13:02
Mooi buikje Pusta!

suus81
15 December 2010, 13:24
Buikje groeit mooi door pusta!
Ben benieuwd naar je dieet

Mooi dat de kleine het helemaal goed doet Anna!
Ik loop de dagen nu ook echt af te tellen
Ben zo slecht in opstaan de laatste tijd

Anna77
15 December 2010, 13:28
Ja, daar heb ik ook de meeste moeite mee, het opstaan. Dan heb ik het gevoel alsof het midden in de nacht is....

Raatje2010
15 December 2010, 14:25
zo morgen mn laatste werkdag.......pfff.......eindelijk!

de baby schopt inmiddels aardig wat , krijg steeds volgens mij een knietje ofzo

zaterdag dan de groeiecho en ik hoop maar dat het allemaal mee valt

zojuist wat kerstinkopen gedaan, maar na een uurtje shoppen kan mn rug het niet meer aan helaas

ik slaap overigens heerlijk, alleen manlief niet vanwege mn gesnurk, haha

suus81
15 December 2010, 14:57
hahahahaha raatje, kan hij ook al een beetje wennen aan de gebroken nachten :)
Lekker joh, morgen je laatste werkdag!!!!!!!!!!!

Raatje2010
15 December 2010, 15:00
hihi ja dat zei ik ook al, moeder natuur regelt nu al alles, haha

ja zeker lekker hoor, ik heb ook al steeds het gevoel gehad dat de baby eerder komt, dus ben lekker 8 weken vante voren al vrij.

Anna77
15 December 2010, 15:13
Groot gelijk Raatje, gewoon je gevoel volgen! En succes nog even dan met werken!

lona
15 December 2010, 19:03
Hey meiden, ik lees hier zo af en toe eens mee.
Ik had even een vraagje...is er ook iemand die ook best wel last heeft van jeuk op de buik,rug of andere plekken op het lichaam?
Ik lees het eigenlijk nergens....

groetjes lona

Raatje2010
15 December 2010, 20:34
@Lona, ja hoor hier ook af en toe jeuk met name op mn buik, soms ook benen, maar gelukkig niet zodanig dat ik er gek van wordt. Hoort er gewoon allemaal bij ;-)

Anna77
16 December 2010, 08:35
Raatje, succes vandaag met je laatste werkdag!!!

Hier vandaag functioneringsgesprekken houden. Dat is leuk, maar ook best spannend, beetje stress. Nou ja, zo lang het bij een beetje blijft... En dan komende week nog mijn eigen functioneringsgesprek, en dan ben ik er ooo bijna klaar mee, met dat werken! :)

Lona, ik heb weinig last van jeuk, maar heb inderdaad gelezen dat het erbij hoort. Lekker smeren, zodat je huid soepel blijft? Ik heb een hele droge huid, dus smeer me een ongeluk. ;)

suus81
16 December 2010, 09:23
Lona, het kan er inderdaad gewoon bij horen
Heb je het al aangegeven bij je vk?
De moeder van een vriendje van Nikki had het heel erg en is daarom ook ingeleid (maar zo'n erge jeuk had ook een naam)
Ik heb vooral af en toe last op mn benen van jeuk... echt een droge huid, had ik eerder nooit (of het komt door de kou en de snijdende wind)

Spannend Anna functioneringsgesprekken

Ik hoef alleen nog maar dinsdag te werken, dan ben ik er voorlopig ook klaar mee. WHIEEEEEEEEEHOEEEEEEE!
Vanmiddag naar de vk toe en vanavond kerstdiner bij Nikki op school. Deze keer mag ik helpen in de klas. Wel leuk want ben er eigenlijk nog nooit bij geweest.

lona
16 December 2010, 11:13
hey meiden, bedankt voor de reacties.
@suus, ja ik heb gelezen dat als je er extreem last van hebt dat het kan zijn dat het iets met je lever is geloof ik.
Maar mijn vk weet ervan en het is niet echt extreem ofzo hoor.

Hoe verloopt jullie zwangerschap verder? nog meer kwaaltjes of valt het wel mee?
Ik ben vooral erg moe...

Pusta
16 December 2010, 11:46
Hier ook vaak heel veel last van jeuk op mijn buik en borsten. Om gek van te worden. Ik ben wel moe, maar meer omdat ik slecht slaap, verder doe ik niet zo veel meer. Ja hier thuis het huishouden en alles grote schoonmaak voor de baby er is. Maar als ik veel doe krijg ik last van mijn buik en rug en moet ik weer even gaan zitten! Ik kan trouwens niet meer zitten zonder kussen in de rug op de bank, want dan krijg ik het benauwd. Die kleine ligt al tegen mijn longen aan volgens mij... En mijn buik veranderd regelmatig van vrom, dan voel ik de kleine ergens uit steken. Als ik er dan tegen druk gaat hij/zij verliggen.

suus81
16 December 2010, 12:51
huh waarom staan we bij het algemene gedeelte van zwanger zijn??

Ik ook vooral moe door het slechte slapen. Word echt meerdere keren per nacht wakker.
Gisteren lag ze me echt pijn te doen.. aan de ene kant tegen mn ribben aan te duwen en aan de andere kant tegen mn bekken..... had er op een echo grappig uit gezien denk ik ;)
Oooooooo en gisteren voelde Nikki ook de hik... ze lag helemaal dubbel

Anna77
16 December 2010, 13:26
Ja, vreemd, dat we nu bij algemeen horen. Zal wel foutje zijn denk ik...

Ik ben ook veel moe, moet het echt rustiger aan gaan doen binnenkort.
Suus, hoe voelt de hik? Af en toe voel ik wel ritmische schokjes zeg maar, duurt tot wel 10 minuten. Is dat de hik?

lona
16 December 2010, 13:31
ja, echt heel goed slaap ik ook niet, wisselt erg per nacht, maar overdag slaap ik meestal ook nog even en lig dan nog op tijd in bed!

Anna77
16 December 2010, 13:34
Oh.... kan niet wachten tot de dutjes overdag! :)

suus81
16 December 2010, 14:48
Ja idd, die ritmische schokjes zijn hikjes

Ik ben ook weer door de keuring, hoef pas over 3 weken weer terug te komen.
Alles verloopt (op de vermoeidheid na) helemaal goed.
Ik slaap dus ook wel eens overdag.. heerlijk!!! Echt een aanrader straks Anna!!

Anna77
16 December 2010, 15:05
Gefeliciteerd Suus!
Ik had al even gegoogled, ik voel dat met name 's avonds in bed! Maakte me een beetje zorgen, maar fijn dat ik nu weet dat het de hik is!

Ik was het wel van plan hoor, straks lekker dutjes doen, heerlijk! In het begin van mijn zwangerschap heb ik dat ook regelmatig gedaan, was toen ook vaak erg moe.

lona
16 December 2010, 18:22
@suus, over 3 weken pas weer? moet je niet vaker nu?

suus81
16 December 2010, 19:43
Ja, 6 januari hoef ik pas weer terug
Dan dus 35 weken.... zal daarna wel vaker moeten neem ik aan
Zie dan ook de laatste vk die ik nog niet heb gezien

lona
16 December 2010, 19:56
goh, ik dacht dat jij al wel om de 2 weken ging nu....nou ja, Super dat alles goed gaat in ieder geval!!:-D

Vicky 84
16 December 2010, 20:28
hey,
hier gaat het slapen best goed maar dan wel links. Heb ook zo nu en dan jeuk maar het is niet zo erg.
Brandend maagzuur is wel supper K**:(.
Vandaag bij vk geweest alles gaat nos steeds volgens boekje :).
Moet nog klossen halen en over 2 weken echo laten maken :).

Pusta
16 December 2010, 20:36
Ik mag maandag weer naar de gyn en morgen naar de dietist. Soms heb ik echt vrij snelle schokjes, bijna trillingen, is dat ook nog de hik? Ik vrees er namelijk soms echt voor dat de kleine epileptie of zo heeft. Sorry vind het echt belachelijk, maar word er nogal onzeker van... Nadat ik het de eerste keer voelde en het echt een trilling was heel snel, en ik ernaar vroeg bij de gyn zei hij dat het soort stuipjes waren en dat baby's die ook nog wel eens hebben als ze pasgeboren zijn. Maar ik heb dat best vaak...

Raatje2010
16 December 2010, 20:51
IK HOEF NIET MEER TE WERKEN ;-)

zo ik ben klaar, tijd voor mezelf, was wel gek om zo op t werk weg te lopen met het idee dat je een half jaar niet terugkomt...nog wel leuke cadeautjes gehad dus dat was wel lief

heb nu een flinke verkoudheid, dus duik mn bedje in

lona
16 December 2010, 21:35
@pusta, ik zou het dan gewoon weer even aangeven maandag bij de gyn als je er zo over inzit. Ikzelf herken het niet zo, maar om jezelf gerust te stellen zou ik het toch gewoon nogmaals vragen.

@raatje, lekker!! komende tijd lekker rustig aandoen en geniet nog even lekker van die rust!!

ik krijg nog 2 extra echo's om de groei goed te kunnen bepalen, eerste is woensdag en dan ook weer naar de vk.
S'avonds hebben we een info avond over ziekenhuisbevalling en een rondleiding.

suus81
16 December 2010, 21:46
Oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee lekker raatje!!!!!!!!!
Geniet er van!

Vandaag bij Nikki op school geholpen bij het kerstdiner, ben er nu voor aan het boeten (maar leuk was het wel)
Zo'n lieve foto van Nikki en Finn gemaakt
Zal hem eens op hyves zetten, kan moelijk Finn hier op het forum gooien ;)

rasje85
17 December 2010, 11:51
hello lady'ss
oh het is al bijna zover he ;-)
hier nog 2 daagjes werken, kan niet wachten!!!!
lijkt ook wel dan of die laatste dagen ineens mega zwaar zijn haha

mamakip
17 December 2010, 13:15
Wat heeeeerlijk, raatje!!!!

Ik heb gister ook weer controle gehad. Kleine ligt een klein beetje voor qua groei, maar niets verontrustends. En ze ligt al keurig met haar hoofdje omlaag, daar ben ik heel blij om!!! Want mijn zoon lag dus in stuit. Nu maar hopen dat ze zo blijft liggen!!! want in mijn geval zou stuitligging bijna zeker keizersnede betekenen.

Over 3 weken terugkomen...

suus81
17 December 2010, 13:53
Wat een sneeuw he?!
Ik eet vanavond wel kerstpakket i.p.v. door de sneeuw naar de winkel ploeteren

Hoop dat de kleine lekker zo blijft liggen mamakip! Super dat het verder nog steeds goed gaat

lona
17 December 2010, 14:51
en het sneeuwt hier weer.......

lona
17 December 2010, 14:52
hoi mamakip, zie dat wij ongeveer gelijk lopen met zwangerschap wat betreft aantal weken. leuk!
Hopen dat de kleine zo blijft liggen inderdaad!!

Vicky 84
17 December 2010, 18:08
hey mamakip hopen dat de kleine zo blijf liggen.
hier ook zat sneeuw :(. Is wel leuk als je thuis kan blijven maar moest vanmorgen op de fiets naar mijn werk was wel supper eng.

Vicky 84
17 December 2010, 18:09
hey rasje hier ook nog 2 dagen werken. Kan niet wachten :D.

suus81
17 December 2010, 18:29
Ik alleen nog dinsdag
HEEEEEEERLIJK!!!!

Hmmmmm ze verwachten dat er vanavond hier 20 cm sneeuw ligt
Morgen ochtend maar even lopend boodschappen doen

Pusta
17 December 2010, 22:22
Hoi allemaal!
Mamakip houd je kleintje in de houdgreep, zodat ze blijft liggen!
Hier ligt ook sneeuw, vanaochtend nog niet zo veel, maar inmiddels ook makkelijk 5 cm.
Ik ben bij de dietiste geweest en het viel inderdaad erg mee gelukkig met mijn zwangerschapsdiabetes. Omdat het zo'n lichte afwijking is en ik al zover ben, verwacht ze niet dat het erger zal worden. Moet me wel aan een dieet houden. Geen suikers. Bij suikers uit fruit altijd een zuivelproduct erbij nuttigen en 3 maaltijden en 3 tussendoortjes op een dag met steeds zeker 2 uur ertussen. Dus zeker 4 uur tussen twee hoofdmaaltijden. Een tussendoortje bestaat uit een zuivelproduct en een stuk fruit. Ik moet veel groente eten en mag wel gewoon aardappelen en brood, maar van pasta ook minder dan ik gewend ben, dus aanvullen met groente. Geen frisdrank, geen fruitsappen, niet te veel thee of koffie. Geen soep met veel vermicelli, etc. Zal best lastig worden voor zo'n snoepkont als ik, maar het is niet zo lang meer...

Pusta
17 December 2010, 22:23
o ja en mag eigenlijk niet meer bijkomen of afvallen, en moet dus twee keer per week op die enge weegschaal gaan staan...

suus81
18 December 2010, 09:23
Klinkt mij toch niet heel eenvoudig Pusta, succes!
Vooral dat niet aankomen lijkt me moeilijk, juist nu groeit die kleine toch veel?

Ik ga nu snel naar de winkel... berg boodschappen halen, daarna mag het van mij gaan sneeuwen

Raatje2010
18 December 2010, 09:36
sterkte ermee pusta maar het is idd gelukkig niet zo lang meer
ik moet half 1 voor de groei echo.........

pukemuk
18 December 2010, 09:37
Ook weer even een berichtje van mij. Afgelopen week zo druk gehad met werken dat ik 's avonds helemaal kapot was en alleen maar wilde liggen. Maar nog 3,5 dag werken en dan verlof!
Vorige week weer naar de vk geweest en ook helemaal goed gekeurd, baby was nog niet ingedaald maar dat voel ik ook wel aan mijn zielige ribben, die hebben het zwaar te verduren :( auw auw. Volgende week weer naar de vk en een liggings echo maken en was het wel heel duidelijk dat hij er wel goed voor lag, maar voor de zekerheid doen ze toch nog een echo, kan ik nog lekker een keer naar mijn kanjer kijken voordat ik hem vast kan houden.

@ Pusta vind het ook niet zo eenvoudig klinken je moet toch bij alles wat je wilt eten nadenken. Zou voor mijn lastig zijn heb regelmatig dat iets pak, vooral nu met al die kerst chocolaatjes enzo.

Ga ook zo naar de winkel glibberen , mijn moeder is zondag jarig en moet nog een cadeautje halen. Ga gelukkig met de auto.

Meiden die al verlof hebben geniet er lekker van!!!

mamakip
18 December 2010, 10:42
thanks ladies, inderdaad hopen dat ik haar weet vast te houden in hoofdligging :-) Maar ik weet nu in ieder geval dat ze het kan (die zoon van mij ging geen enkele keer uit zichzelf in hoofdligging liggen).

Poeh, Pusta, jouw dieet klinkt eigenlijk nog strenger (en een beetje anders) dan die van mij! Succes er mee en volhouden! Waarom mag je eigenlijk ook niet zoveel thee? En zuivel bij fruit is dat om het suiker te neutraliseren ofzo? (dat advies ken ik ook niet namelijk, maar ja, iedereen doet het anders denk ik!) Moet je je suiker zelf bijhouden?

mamakip
18 December 2010, 10:43
@pukemuk, succes met naar buiten gaan!
ik ben gister de hele dag binnen gebleven! Vandaag heb ik eigenlijk een verjaardag, maar de jarige twijfelt of ze het door moet laten gaan... Maar wil sowieso een kerstboom gaan kopen vandaag dus moet er wel aan geloven ;-)

suus81
18 December 2010, 10:50
Ben toch maar lopend naar de winkel gegaan, zowel weg als fietspad niet schoon
dus alleen maar het nodige gehaald, glibber ik morgen wel weer
Dacht dat er een ernstig ongeluk was gebeurd bij de winkels, allemaal politie en brandweer, maar er blijkt brand te zijn in de parkeergarage onder de winkels
de huizen zijn ontruimt maar de winkels gewoon open.. ook vaag eigenlijk nu ik er over nadenk

Succes met het kopen van een kerstboom mamakip... nou ja meer succes met het mee naar huis nemen

suus81
18 December 2010, 10:52
oooooooo zie het al... het is 1 parkeergarage meer naar achteren dus niet die onder de winkels... vandaar

mamakip
18 December 2010, 11:08
Ja, ik las daar al iets over, Suus, over die brand!

en die kerstboom mag mijn lieftallige partner helemaal alleen tillen, hahahahahaha :D

suus81
18 December 2010, 11:35
hahahahaha gelijk heb je :D

Mn schoonvader heeft hier eergisteren een fiets neer gezet voor me... slot er op... sleutels door de brievenbus
maar waar heb ik nu die sleutels gelaten??????????
aaaaaaaaaaaaaaaaarghhh kan ze niet meer vinden en weet ook echt niet wat ik er mee heb gedaan
weet dat ik ze in mn jaszak heb gedaan en dacht hmmm misschien gaan ze er wel uitvallen (maar heb ik ze toen ergens neergelegd of zijn ze toch uit mn zak gevallen...)

mamakip
18 December 2010, 12:36
dat is nou echte zwangerschapsdementie, heb ik ook, heel herkenbaar ;-)
Je hebt ze vast op een heel slimme plek neergelegd!

Pusta
18 December 2010, 15:18
hahaha zwangerschapsdementie idd heel lastig, ik kan er ook over mee praten. Liet steeds de sleutel op mijn scooter zitten als ik thuis kwam, tot mijn ventje hem er een keer heeft afgehaald en in zijn auto heeft gelegd om me te laten zweten. Heb hem nu dus aan mijn sleutelbos hangen, dan kan ik het huis niet binnen als ik mijn sleutels vergeet. Maar rij met dit weer toch niet op de scooter.
Wat houd jou dieet in dan mamakip?
Het is niet zo moeilijk hoor kan een voorbeeld geven van vandaag. Mag gewoon niet snoepen tussendoor en koolhydraatrijke producten offruit en zuivel niet veranderen omdat die invloed hebben op mijn suiker en er moet minstens twee uur tussen de eetmomenten zitten.
9.u: 2 volkoren boterhammen met een beetje boter en vlees of kaas en kop thee.
11u: 2 mandarijntjes en een beker magere melk
13u: 150 gram frietjes (mag ik af en toe nog) een beetje stoofvlees en 150 gram sla (dat is erg veeel) en magere yoghurt en een kop thee
16u: 1 appel en een beker magere melk
18u: 3 volkoren boterhammen met een beetje boter en vlees of kaas, 150 gram sla/komkommer en een kop thee
21u: 1 appel en een beker magere melk

Tussendoor drink ik alleen water. Eventueel mag ik ipv de laatste snack een klein koekje/stukje chocolade 1 of 2 keer per week. Maar dat is dan 1 mercireepje, of 2/3 sultanakoekje bijvoorbeeld, dus niet echt de moeite... Mag wel eens extra kaas/groente/noten/worst op een feestje bijvoorbeeld...

mamakip
18 December 2010, 18:30
@Pusta, at jij altijd je warme maaltijd al 's middags?
Voor de rest lijkt het er globaal wel op hoor, inderdaad je maaltijden goed spreiden en koolhydraten beperken.
En ook nog eens op vetten enzo letten, pffff
Inderdaad op feestjes lekker aan de kaas, olijven of noten. Ook lekker! :-)

Raatje2010
18 December 2010, 18:36
nou de groeiecho was goed, alles was binnen de lijnen, wel aan de bovenkant dus het wordt wel een lange, maar dat zit ook wel in de familie
wel leuk om hem weer te zien, hij lag te gapen, haha.

mamakip
18 December 2010, 19:12
Fijn dat alles goed was, Raatje! inderdaad, als je zelf lang bent, kan je verwachten dat je kleine dat ook is!

suus81
18 December 2010, 19:13
Super raatje!!

adniL
18 December 2010, 20:15
raatje goed bezig!

pusta succes met je dieet!

mamakip
19 December 2010, 09:49
Heeft een van jullie eigenlijk al gevraagd of we weer terug mogen naar het zwanger worden onderdeel? Is toch maar raar dat we hier staan ;) Ik kan er wel even een berichtje over sturen!

Pickle
19 December 2010, 10:15
Zo, alweer 31 weekjes vandaag... het wordt echt met de dag spannender (en zwaarder ;-)).

Raatje, fijn dat de groei echo goed was! En leuk dat je de kleine nog even hebt kunnen zien :-)

Mamakip & Pusta, succes met jullie dieet. Is wel te doen toch? En het is voor een heel goed doel gelukkig...

De dames die nu verlof hebben of dat snel krijgen: geniet ervan :-D.

Hier hebben we vrijdag de sleutel gekregen van ons nieuwe stekkie, alleen de woningbouw moet nog van alles doen (oa keuken opnieuw stucen) en daar moeten we nog even op wachten voordat we vloeren kunnen leggen en daadwerkelijk kunnen verhuizen. Gelukkig is er in de tussentijd nog genoeg te doen ;-). Alle plafonds moeten dubbel worden gesausd en de muren waarschijnlijk ook ivm rookschade, de kozijnen geschuurd en geverfd en heel veel schoongemaakt. Manlief en mijn ouders zijn dit weekend daar druk mee bezig, morgen komen mijn schoonouders en zwager om te helpen. Ik ben ondertussen aan het oppassen op de hondjes die compleet gestresst zijn en gelukkig vandaag worden opgehaald voor een weekje logeren. Zal wel stil worden zonder die viervoeters...

Gisteren door alle stress oefen-weeŽn gehad (denk ik... ritmische krampen en steken en voortdurend harde buiken?) dus ik mag nu echt niets meer doen. Morgen maar even de vk bellen en vragen of ze nog ontspanning-tips heeft. Vrijdag een consult bij de gyn over al dan niet in het zkh bevallen, wordt erg spannend.

Twee weekjes geleden hadden we buikfoto's laten maken bij Bell Photo bij de V&D (zat een bon bij de 'Wij' dacht ik om dat te laten doen), die hebben we vrijdag tussen de bedrijven door ook nog bekeken en de gratis foto opgehaald. De kwaliteit was niet zo super en ze deden een beetje moeilijk over foto's op een ander formaat bestellen. Uiteindelijk hebben we 1 foto nabesteld op formaat 20x30cm maar duurt zo'n 4-5 weken voordat 'ie binnen is. Ach... het was leuk om een keer te proberen en toch een leuke actie!

Hier ligt een flinke laag sneeuw... toch wel heel mooi maar die gladheid... brrr...

suus81
19 December 2010, 10:50
jeuj mamakip! We zijn weer terug

Lekker pickle, eindelijk de sleutel!!! Fijn dat jullie familie zo goed helpt!
Zelf inderdaad rustig aan doen, zoveel harde buiken nu is niet goed

Die sneeuw is wel mooi, maar pffffff zo irritant als je ergens heen wilt gaan
Als het goed is komt Pat vandaag op tijd thuis en gaat hij nog even sleeen met Nikki... anders moet ik de sneeuw door en haar onder aan de heuvel tegen houden
Vorig jaar ben ik zelf doorgegleden zo het riet en water/ijs in :geek::rolleyes::???:

pukemuk
19 December 2010, 11:46
Gefeliciteerd pickle!!! Eindelijk de sleutel zal wel een opluchting zijn! Nog even (laten) klussen en dan lekker in jullie nieuwe stekkie!.

Lijikt me nu niet zo'n goed plan Suus om het water in te gaan beetje fris ;) Laat Pat maar achter de slee aangaan :-D

Ga zo even lekker met de hond in de snee wandelen vindt hij helemaal geweldig. Mijn mannetje gaat mee dat ik hem vast hou zodat ik niet onderuit ga. Fijn he zo'n straat waar niet gestrooid wordt.....

Straks misschien even naar de stad om naar het glazen huis te gaan maar zal wel erg druk zijn...

Fijne dag allemaal

Anna77
19 December 2010, 18:23
Dames goedenavond! Ik was even weg, ik heb het druk gehad! Ben afgestudeerd vrijdag, dus hele dag feest en gisteren overdag voor familie, 's avonds nog een ander feestje. Gelukkig heeft iedereen ons kunnen bereiken met die sneeuw. Was leuk! Vandaag lekker uitgerust, en dan deze week nog 5 dagen werken en klaar! :)

Raatje, gefeli met de goede groeiecho, vast een hele geruststelling!
Pickle, gefeli met de sleutel, spannend! Maar wel voorzichtig, die kleine moet nog even wachten!

Zo te lezen gaat het verder wel goed met iedereen, gelukkig!

lona
19 December 2010, 18:55
@ Anna, jij ook gefeliciteerd dat je bent afgestudeerd!!

suus81
19 December 2010, 20:01
Gefeliciteerd Anna!!!
Waar ben je op afgestudeerd???
Succes met je laatste weekje

Pusta
19 December 2010, 20:56
Hoi allemaal,

ik at de laatste tijd zowiezo meestal 's middags warm. Omdat mijn ventje wat wil afvallen en denkt dat het helpt. Volgens de dietist is het geen enkel probleem als ik soms 's middags of soms 's avonds warm eet. Heb nu twee dieetdagen erop zitten en het gaat best goed. Alleen af en toe nogal snel gepikeerd en een (heftige) woordenwisseling met Tim. Hij heeft een heel laag niveau van tolerantie en ergert zijn eigen nogal snel. Bijvoorbeeld als ik te snel kauw, buiten adem ben, zit te tikken met breipennen, zit te tikken op de pc en dat vind hij zelf ook lastig zegt hij, maar hij kan er niets aan doen. Maar ja, intussen loop ik daardoor wel constant op mijn tenen, kauw erg langzaam, ben nu naar boven gegaan zodat ik met een gerust hart op de pc kan en kan breien. Ik voel me daardoor constant afgewezen, maak me druk dat hij niet genoeg om me geeft en ben jaloers op de papegaai. Omdat die veel meer herrie maakt dan ik; maar dat is anders, zegt ie. Bovendien zat hij constant te zeuren over mijn lekkere trek en vond hij die diabetes dus eigenlijk het bewijs dat hij gelijk had. Nu ik hem heb uitgelegd dat iemand die niet snoept het net zo goed kan hebben, komt hij er niet op terug. Hij vindt dat drie plakjes kipfilet tussen twee sneden brood te veel is (terwijl ik daar niet op hoef te letten) en hij denkt dat jus van vlees door mijn aardappelen minder gezond is dan een witte saus uit een pakje. Inmiddels spring ik dus al uit mijn vel als hij nog maar iets durft te vragen en heb ik vandaag al twee keer enorm moeten huilen omdat ik zo onzeker word van zijn kritiek steeds. Alsof hij niet van me houd. Heb hem dit allemaal ook vertelt hoor en nu probeert hij weer zich in te houden, hij zit er ook mee zegt hij, maar ja, intussen zitten we er wel mee. Sorry hoor voor mijn geklaag, maar moest het echt even kwijt. Vraag me echt af hoe het straks moet als de kleine er is. Hij komt ook helemaal niet uit zichzelf aan mijn buik of zo, gisteren liet ik hem voelen waar het hoofdje lag en toen bleek dat hij het eng vond, bang om de kleine pijn te doen. Had misschien ook wel hoge verwachtingen van het samen zwanger zijn, maar nu denk ik even erg negatief over de toekomst. Ik kan niet de rest van mijn leven op mijn tenen blijven lopen en weet echt even niet hoe we dit moeten oplossen. Ik hoop dat die kleine straks genoeg afleiding geeft voor hem om minder op mij te gaan letten en zich dus minder te gaan ergeren.
Genoeg geklaagd. Anna gefeliciteerd met je afstuderen!
Pickle gefeliciteerd met je sleutel. En goed luisteren naar je lichaam, dat geeft duidelijk aan dat je te veel doet. Aan de stress kun je helaas niet veel doen denk ik, buiten eventueel ontspanningsoefeningen...
Hier ligt ook een heel dik pak sneeuw en het sneeuwt nog steeds flink. Morgen mogen we weer naar de gyn naar ons kleintje kijken. En daar gaat Tim wel altijd mee naar toe.

mamakip
19 December 2010, 22:17
Jeetje, Pusta, dat klinkt ingewikkeld allemaal! Vervelend dat je zo op je tenen moet lopen, meestal zijn het juist de mannen van zwangere vrouwen die op hun tenen moeten lopen (door de hormonen van zwangere vrouwen) en niet andersom! Echt lastig. Ik hoop dat jullie er uit komen samen!

Anna77
20 December 2010, 09:35
Dank je wel dames voor de felicitaties! Ik heb een MBA (bedrijfskunde zeg maar) gedaan, dit was eigenlijk zelfs al mijn tweede studie. En een mooi getimede zwangerschap dus, zo net na de studie (deels tijdens)! ;)

Pusta, kan me voorstellen dat dat af en toe echt niet leuk is. Wie weet verandert tim wel na de bevalling, dan wordt het voor hem ineens ook echt. Is toch heel anders voor hem dan voor jou nu nog. Sterkte! Ook met je dieet, want dat is ook niet niks!

Pickle
20 December 2010, 09:57
Anna, gefeliciteerd met het afstuderen :-D!

Pusta: lastig hoor! Ik herken wel veel van je situatie, bij ons wil dit ook nog wel eens voorkomen en meestal heeft dat met spanningen te maken. Het belangrijkste is om te blijven praten, en vooral ook te zeggen dat je je onzeker/afgewezen voelt. Mannen hebben dat soort dingen niet altijd door ;-). Ik moet mijn Peter ook vaak dingen vertellen waarvan ik denk 'dat heb je zelf toch ook door/kan je zelf toch ook wel bedenken ?!' maar meestal komt het voor hem dan als complete verrassing. Ook bezorgdheid kan zich soms raar uiten, Peter wordt dan bijvoorbeeld heel betuttelend, iets waar ik totaal niet tegen kan, en dan is het weer dikke ruzie. Nu bedenk ik mij meestal dat hij het met de beste bedoelingen doet (dat is ook zo) en dan erger ik mij er minder snel aan. Voor veel mannen is een zwangerschap ook gewoon eng, de veranderingen zijn eng en de verantwoordelijkheden al helemaal. Dat hebben wij vrouwen niet altijd zo door... En door onze hormonen wordt alles ook uitvergroot (tenminste, bij mij wel ;-)). Ik wil je situatie niet bagatelliseren hoor, ik probeer alleen een beetje te relativeren, daarbij van mijn eigen situatie uitgaande. Communicatie is en blijft altijd de sleutel. Maar dat betekent niet dat het niet heel vervelend en vermoeiend is hoe het nu gaat...

lona
20 December 2010, 10:44
@pusta, was het voor de zwangerschap ook al zo tussen jullie dan? Want je leest wel veel over dat wij zwangere vrouwen in de laatste weken sowieso erg kunnen gaan twijfelen over de toekomst....
Als je dan dit soort situaties hebt, kan ik me voorstellen dat dat het versterkt.
Ik ben zelf ook niet helemaal zoals ik was voor de zwangerschap. eerder emotioneel of geergerd om kleine dingen die me eerder niks interesseerde. Gelukkig heeft Bjorn hier wel begrip voor en praten we veel en hij is gelukkig wel erg betrokken bij mijn zwangerschap. Het komt vast wel goed Pusta, als je er maar wel met elkaar over kunt praten.
Elke man, maar ook elke vrouw, gaat hier anders en op zijn eigen manier mee om...

Raatje2010
20 December 2010, 11:31
@anna gefeliciteerd meid!Het was idd een hele geruststelling dat alles okay is
@pusta, ik vroeg mij idd ook al af, of het voor de zwangerschap ook zo was. Zo niet dan heeft hij misschien ook een beetje last van spanning voor de toekomst?
zeker wel blijven praten en de dingen aangeven. en maar even niet teveel overal op in gaan denk ik...laat hem maar...wel erg vervelend

ik ben nu alleen thuis en heb net de geboortetekst bedacht (nou ja beetje ook van internet dan), ben nu een lijstje met alle adressen aan het maken en tussendoor de laatste dingetjes bij de baby dump aan het bestellen...druk druk ;-)

Laura1982
20 December 2010, 11:46
Een zwangerschap en het krijgen van een kind stelt je relatie af en toe erg op de proef. En kan hier soms een grote druk op leggen, je kind gaat immers altijd voor. Ik zelf vind het nog een grotere beproeving dan de eerste vakantie samen of gaan samenwonen. Je bent, ook als de kleine er eenmaal is, soms heel onzeker en moe. Van alles wat er veranderd is, maar ook het gevoel of je het allemaal wel goed doet en in het begin krijg je ook niet altijd genoeg nachtrust. Genoeg ingrediŽnten voor heerlijke woordenwisselingen (om niets).
Bij mijn eerste zwangerschap was het mi vooral de spanning van het zwanger zijn en een kindje krijgen, waardoor kleine irritaties soms groter werden gemaakt dan nodig. Nou ben ik sowieso niet echt een goede combinatie met hormonen, dus mijn vriend heeft aardig wat te voorduren. ;)
Tijdens deze zwangerschap is de spanning eigenlijk erger dan bij de eerste. Ik weet nu wel een beetje wat me te wachten staat, maar dadelijk ineens de zorg voor twee. Hoe gaan we dat allemaal doen?
Het leuke vond ik dat in de kraamweek vooral de man overal bij betrokken wordt. Jij ligt lekker op bed, bij te komen van de bevalling, en je man/vriend wordt de eerste paar dagen meer betrokken bij de zorg van de baby. Hierdoor bouwt hij ook zekerheid op in de zorg voor de baby. (natuurlijk afhankelijk van hoe goed je zelf op de been bent)

Ik denk dat het goed is om met je je vriend/man te praten Poesta.
Zeg wat je voelt en bespreek je onzekerheden, wie weet heeft hij niet eens door hoe jij je erbij voelt.

suus81
20 December 2010, 18:06
Ik herken Pat af en toe ook wel in je verhaal pusta, maar ik zeg er dan wel gewoon wat van als het me echt dwars zit
Weet je al hoe hij er tegen aan kijkt straks vader te zijn?
Ik weet dat Pat echt op ziet tegen de hele kleine baby tijd. De verzorging zal dan ook echt grotendeels op mij gaan vallen. Wel fijn om van te voren te weten, loop ik me daar straks niet aan te ergeren....zodra ze groter is, neemt hij vanzelf meer zorg op zich.

De sleuteltjes zijn weer terecht... zijn voor de deur hier dus toch uit mn zak gevallen. Nikki was vandaag in de sneeuw aan het spelen en ze heeft ze onder de sneeuw gevonden... whieehoe

mamakip
20 December 2010, 21:52
@suus, wat goed van Nikki!!!!
en yes na mijn tweede klachtmailtje heb ik nu ook eindelijk mijn afhaalbon voor de Blije Doos :-)))

Anna77
21 December 2010, 07:25
Raatje, goed bestede eerste verlofdagen dus! ;) Wij zijn er bijna uit met het geboortekaartje. En kan niet wachten tot mijn verlof, maar moet wel oppassen niet teveel te willen doen... Ik bedenk elke dag wel weer iets nieuws dat ik wel zal doen in mijn verlof... Gelukkig is mijn geheugen niet zo best, dus meer dan de helft ben ik natuurlijk allang vergeten! :)

Pusta, ik hoop dat het fijn is om te lezen dat iedereen wat strubbelingen ervaart. Het is natuurlijk ook een hele (spannende maar ook enge) gebeurtenis en daarmee een flinke relatietest.

Suus, wat een goede dochter heb je toch! :)

Mamakip, veel plezier met de blije doos, voorzichtig met ophalen! Hier sneeuwt het alweer...

Zo, aan de slag zometeen, voor de 3-na-laatste dag! Gisteren ook een fijn gesprek gehad met mijn baas, ik krijg alle steun van hem om ook na mijn verlof goede omstandigheden te creeeren om de combinatie werk/mama zijn zo plezierig mogelijk te maken! Dat geeft een goed gevoel om zo met verlof te gaan! :)

leeuw
21 December 2010, 08:10
Hoi Allemaal,

Gisteren weer bij de VK geweest. Weer goedgekeurd. Ze zei zelfs al dat de baby al een beetje in het bekken zat. Maar hij/zij zat nog niet vast. Maar de kans op een stuit is nu wel vrijwel uitgesloten. De baby heeft goed door dat ie eerst met het hoofd moet komen. Mooi dus. Over 2 weken weer terug. Lees hier wel dat we niet allemaal dezelfde frequentie van de controles hebben. Geen idee waarom dat is. Dacht dat het landelijk gereld was wanneer je controles moet krijgen.

@iedereen: Hier is het af en toe ook een beproeving voor de relatie. Ben af en toe niet de gezelligste om mee te vertoeven. Vooral als ik moe ben. Maar ook heb ik moeite om te accepteren dat ik niet meer alles kan wat ik wil. En dus mijn dingen die ik doe moet kiezen. En ze gaan zeker niet op het tempo dat ik wil. Dat leverd bij mij best wel frustratie op. En die reageer ik dan soms weer af op vriend lief. Maar hij is zo lief voor me. Hij maakt elke dag mijn auto sneeuw en ijs vrij zodat ik dat zelf niet hoef te doen. :)

Verder nog 3 weken werken deze week. Vanaf vrijdag tot na nieuwjaar vrij. En dan nog 2 weekjes werken. En dna verlof. Op mijn werk is gelukkig alles goed geregeld. Mijn opvolgster is nu aan de slag. Ik leg haar de dingen uit, maar zij doet alles. Dus kan langzaam afbouwen. En verder heb ik mijn werk voor na mijn verlof ook geregeld. Ik ga een leuk project doen voor 3 a 4 dagen per week. Dus dat past mooi in de 28 uur die ik ga werken. Het is wel op een andere locatie als waar ik nu zit. Dus moet nog wel even uitvinden of ze daar een kolfkamer hebben.

Allemaal succes met de laatste loodjes voor degene die nog werken. En voor de anderen geniet van jullie verlof.

Vicky 84
21 December 2010, 14:36
Hey meiden,
@pusta: wel rot zo. Hebben het hier een beetje andersom maar dat komt door spanning en ruzie met mijn moeder. Hopelijk als straks de kleine er is dat bij jullie alles goed komt.

Hier nog 1 dag werken morgen en dan ben ik klaar :D. Vanavond 3D echo die krijg ik van mijn mannetje voor kerst :D. Kan niet wachten.
Vrijdag geregestreerdpartnerschap en daarna lekker genieten van rus :D. Als het lukt.
Heb ook een afspraak voor ligging echo 5 jan.
En 3 jan gaan wij foto's maken van mijn dikken buik, heb al een heel lange tijd geleden met mijn ex collega afgesproken om bij hem in de stdio foto's te laten maken.

Verder mag ik niet klagen.

Tot snel groetjes

Raatje2010
21 December 2010, 16:21
hier zit vrije dag nummer 2 er al weer op. Jammer dat het zulk weer is, dus ik zit eigenlijk alleen nog binnen, gaaaap
verder voel ik de kleine een stuk minder bewegen en heb ik soms het gevoel als ik zit dat er in mn bovenbuik een harde bal zit, dat zal dan wel een harde buik zijn?

kraamzorg belde net dat ze de 11e langs komen, 4 weken van te voren, nou ben benieuwd

verder zin in de feestdagen moet alleen nog op pakjes jacht en boodschappen inslaan

suus81
21 December 2010, 18:21
Hier zit mn laatste werkdag er op.
Ben daarna maar kerstinkopen gaan doen en gelukkig bijna klaar!!!!!!
Nog een broek nodig voor mn neefje om het setje compleet te maken en nog iets voor mn zwager.

De vliezen van mn schoonzusje zijn vanmiddag gebroken, dus die kleine zal vandaag of morgen wel komen
Leuk!! Ben zo benieuwd

adniL
21 December 2010, 22:02
hey suus, wanneer was ze uitgerekend?
Spannend... hopen dat alles goed gaat, maar dat zal wel toch?

@raatje.. hier ook al 2 dagen in huis door die sch**tsneeuw! heb ik echt helemaal niets mee! toch jammer van de eerste dagen verlof maar wel fijn dat ik hierdoor niet naar het werk hoef te rijden..

@pusta.. balen dat je zo op je tenen moet lopen thuis.. is helemaal niet goed voor jou en de kleine. Hopen dat erover praten helpt en anders dat het zich straks oplost als de kleine er is. Doe vooral rustig aan...

@ pinky lekker aan het laten knutselen.. doe vooral zelf rustig aan en luister naar je lichaam!

@ alle goedgekeurde.. Goed bezig!

hier morgen weer naar de vk.. mijn zus gaat mee deze keer dus die komt morgen ook gezellig deze kant op. Hopen dat het weer een beetje mee wil werken zodat het voor haar te doen is onderweg.
Morgen ook de kerstkadootjes kopen voor het kerstspel zondag hopen dat ik wat kan vinden :S

lona
22 December 2010, 08:43
@leeuw ik heb precies hetzelfde wat betreft het plannen van dingen, wil soms nog te veel wat niet meer kan. Het moet allemaal op een lager tempo!! Bjorn maakt ook altijd de auto sneeuwvrij als hij er is.:-D

@ vicky, wij gaan 5 januari ook voor geregistreerd partnerschap.:-D

hier: vandaag een groeiecho dan naar de vk, daarna zwangerschapsbegeleiding bij de haptonoom en vanavond cursus bevalling en rondleiding bij de verloskamers ziekenhuis!!
DRUK dus, maar wel leuk!!

lona
22 December 2010, 08:44
@suus, lekker gaan genieten!!!

suus81
22 December 2010, 08:56
Ze is de 31e uitgerekend, dus nu bijna 39 weken

Lona, veel plezier met alle dingen
Linda, leuk dat je zusje meegaat morgen

Wij gaan zo sleeen, daarna de laatste kerstinkopen doen en dan hopelijk langs mn schoonzusje

pukemuk
22 December 2010, 09:26
@ Pusta wat verevelend dat je zo op je tenen moet lopen. Misschien vindt Tim alle veranderingen wel wat eng omdat het nu wel allemaal erg dichtbij komt. zwanger zijn en alle veranderingen is voor een vrouw toch anders als voor een man heb ik gemerkt. Maar blijf samen praten dat is wel belangrijk. Sterkte ermee

@ Suus en al tante geworden? spannend hoor

@ Vicky Hoe was de 3d echo? Bijzonder he om je kindje zo al te kunnen zien.

Moet zo ook weer naar de vk ben benieuwd of hij al een beetje is ingedaald. En ze wilde bevalling gaan bespreken..... Ben benieuwd
Nog 2 dagen werken en dan verlof!!!

Raatje2010
22 December 2010, 09:48
de bevalling bespreken, hmm kan beter na de feestdagen ;-)
het lijkt wel of mijn hersens overuren draaien, zit aan van alles te denken, vanacht bedacht ik me ineens, oja er moet ook een telefoonnummer op het geboortekaartje...
10x wakker geworden....pffffff

@suus jij bent volgens mij wel lekker actief nog he elke dag, als ik het allemaal zo lees. ik ben soms niet vooruit te branden.....

suus81
22 December 2010, 09:57
Mn schoonzusje is nu op weg naar het zh
De weeŽn willen maar niet komen, dus ze gaan haar even een handje helpen
Jammer, had haar na zo'n moeizame zwangerschap toch op zn minst een makkelijke bevalling gegunt

Mwah actief actief... een heel stuk minder actief dan normaal hoor
en ik slaap op de dag stiekem nog wel eens een uurtje ;)

Anna77
22 December 2010, 10:01
Hier nog 3 dagen werken tot mijn verlof!!! Jeej!

Suus, spannend van je schoonzusje, hoop dat het nu vlot en makkelijk gaat.

Ik kijk uit naar de dutjes overdag! :)

Raatje2010
22 December 2010, 10:46
ja gister voor het eerst zo'n middag dutje gedaan, 2 uur later werd ik wakker........
fijn hoor dat iedereen zn verlof in zicht komt.......

rasje85
22 December 2010, 13:26
jeuj hier ok verlof begonnen. Vandaag eerste dagje.
Vanmorgen naar VK geweest, maar ze twijfelde nog steeds over de ligging. Dus ben benieuwd de 30e met de echo.
Verder lekker naar de stad geweest en mezelf goed laten verwennen bij de kapper. (hihi 13e maand is binnen ;-))
Nu maar lekker op de bank ploffen, filmpje kijken, hebben film 1 besteld dus zal me niet vervelend :p

adniL
22 December 2010, 13:26
suus hopen dat als ze eenmaal bezig is het wel voorspoedig gaat!

hier ook geprobeert overdag uurtje te liggen maar dat resulteert bij mij altijd in slapeloze nacht.. dus geen succes zolang ik er 's nachts nog niet uit hoef voor ons kleintje..
het voordeel is wel dat ik door het werk ook wel aardig snel gewent raak aan rare tijden werken dus ik denk dat dat wel goed ga komen straks.
zo naar de stad om kerstkadootjes te kopen :S pfff.. nog weinig zin in.. eerst maar wachten tot mn zus er is. das toch gezelliger met zn 2e.

Vicky 84
22 December 2010, 14:05
:-D:-D:-D zo mijn laatste werkdag zit er op :-D:-D:-D.
3D echo wat supper was ook heel erg goed gelukt.
Placenta aan achterkant, veel vruchtwater en dunnebuikwand resultaat supper duidelijke foto's. Heb ze op hyves staan.
Nu even naar pedicure morgen mijn nagels doen en lekker genieten :-D:-D:-D.

Groetjes

Vicky 84
22 December 2010, 14:09
@ lona supper leuk dat is wel fijn als alle goed geregeld is voor de kleine komt

suus81
22 December 2010, 14:26
Dat hoop ik ook adnil
Iedere keer als mn telefoon gaat denk ik dat het Pat is met nieuws, maar ben blijkbaar gewoon populair vandaag :p

Je echo's zijn echt super Vicky! Had ze vanochtend bekeken inderdaad.

Raatje2010
22 December 2010, 15:15
ik heb allemaal series gedwoload dus die ga ik de komende weken lekker kijken (denk nog steeds dat de baby wel wat eerder komt, dus ben benieuwd)
vandaag een starters pakket met flesjes binnen gekregen en zo'n piepstok om de klamboe aan op te hangen.
geboorte kaartje zijn we ook uit, dus hopenlijk ontvangen we daar volgende week een concept van.
adressen zijn ook al geschreven...dus we liggen lekker op schema :-)
vanavond een poging wagen voor de kerstcadeautjes en morgen maar de supermarkt in, pfff zal wel druk zijn

lona
22 December 2010, 17:48
Vandaag voor de groeiecho geweest. Hij zit iets onder het gemiddelde en om te voorkomen dat het straks te klein is, mag ik nu al niet meer aan het werk en zit dus nu in de ziektewet tot aan mijn verlof.

Pusta
22 December 2010, 17:58
Hoi allemaal,

wat lief al jullie reacties op mijn verhaal. Heb het er die dag een paar keer over gehad, ook nog de dag erna toen het wat gezakt was. Tim zit er zelf ook heel erg mee, maar heeft dat altijd al gehad. Als er andere mensen bij zijn dan heeft hij er gelukkig niet zo'n last van omdat er dan meer drukte is. Voor de zwangerschap was het ook al wel eens zo, maar ja, toen werkte ik fulltime en was hij ook regelmatig alleen thuis om tot rust te komen. Nu ben ik altijd thuis als hij eens vrij heeft en dat levert soms frustraties op. De laatste paar dagen gingen al beter, maandag was mijn moeder hier en moesten we naar het ziekenhuis, dus is zowiezo anders. Hij vind het hele zwanger zijn en de naderende bevalling en daarmee baby ook wel erg spannend allemaal denk ik, maar praat niet zo over zijn gevoelens. We 'schrokken' wel allemaal toen de gyn vertelde dat onze kleine nu 1945 gram woog en al 43 cm was. Dat is echt al groot en bijna klaar om eruit te komen. Maar volgens de echo perfect op schema, die komt uit op een uitgerekende datum van 10 februari. 10 januari moeten we weer terug. De kleine lag al met zijn hoofdje naar beneden, maar kan nog draaien, dus moet niet te vroeg juichen. Volgens de gyn had hij/zij al haar op zijn/haar hoofd. Hoe ze dat kon zien met een gewonen echo weet ik niet, maar we krijgen dus geen kale baby :D. Gisteren zijn we heel de dag op pad geweest, zijn motorrijbewijs gaan halen bij de gemeente en ons kindje laten erkennen. Verder kerstinkopen gedaan, bij zijn apo en oma gaan eten en stukken gaan halen voor de auto in het cafe bij een maat van hem. Was allemaal gezellig, maar had echt ontzettende rug pijn. Gelukkig ging hij vrij snel mee naar huis toen hij merkte dat het niet ging met mij en hij kwam ook nog even vragen hoe het ging toen ik al even in bed lag te lezen. Belangstelling tonen is ook niet zijn strekste kant, dus was daar erg blij mee. Nu is hij heel de dag op de camping iemand helpen met stroom aanleggen en wat rommel opruimen bij onze caravan. Morgen en overmorgen moet hij de hele dag werken dus kunnen we ook weer even tot rust komen. De feestdagen zijn volgepland dus dan zitten we ook niet op elkaars lip... Ach als die baby er uit is, is er afleiding genoeg zou ik zo zeggen, dan heeft hij vast minder tijd om zich te ergeren, hahaha. Ik kan er gelukkig weer om lachen.
Fijn te lezen dat er bij een hoop mensen nu ook het verlof is begonnen of in elk geval kunnen aftellen! En dat alle baby's en as mama's weer zijn goedgekeurd!
Hier vandaag voor het eerst veel zin om te snoepen sinds het dieet. Maar heb toen mezelf op cola light getrakteerd en ben zoetjes gaan halen voor in de thee, zodat ik toch iets zoets binnen heb en ben al een heel eind door de dag heen nu. In totaal ben ik nu 10 kilo aangekomen volgens de gyn en dat moet dus zo blijven. Ik zal dus mijn best maar blijven doen!
Iedereen veel plannen gemaakt met de feestdagen?
Kerstavond gaan we als tim thuis is uit zijn werk naar mijn schoonouders om te eten, de dag erop gaan we naar tilburg (mijn moeder en jan) om te bowlingen (ik kijken) en gourmetten, tweede kerstdag gaan we terug naar huis en moet tim de nacht gaan werken. 27 dec moet hij ook de nacht werken 28-31 december komen mijn broer en zijn vriendin naar ons om de laatste klussen hier in huis te doen, 31 december vertrekken we met zijn 4tjes naar de camping om oud op nieuw te vieren. 1 januari rijden we terug naar huis, 2 januari komen mijn schoonouders en de opa en oma van tim hier eten, 3-4 januari rijden we naar tilburg om de laatste babyspullen op te halen en gaat tim laminaat leggen op zolder. Misschien dat ik dan nog een paar dagen in tilburg blijf om tot rust te komen, maar dat moet ik nog everleggen met tim. Mijn oma leeft nog steeds en heeft dus een sterk hart. Verder is er niet veel meer van over, ze eet nauwelijks en slaapt bijna de hele dag...

suus81
22 December 2010, 19:40
Fijn dat jullie goed gepraat hebben Pusta! Het is voor een man denk ik ook allemaal enger dan voor een vrouw. Wij voelen alles, een man staat eigenlijk machteloos langs de lijn.
Bij Nikki konden ze ook al zien dat ze haartjes had op de echo. En ze werd idd geboren met spierwitte haartjes :D

Ik ga zo de tas inpakken. Nikki en ik gaan morgen al naar mn moeder, Pat komt een dag later. We vieren daar kerstavond met mijn familie (Mn oma, moeder, zusje met aanhang, ooms, tantes, neefjes, nichtjes). Iedereen blijft slapen, 1e kerstdag ontbijt en daarna vertrekken we naar Pats ouders... daar kerst vieren, 2e kerstdag ook (maar we slapen dan wel gewoon thuis... ze wonen nl ook in Amsterdam)

Ook natuurlijk nog tussendoor naar mn schoonzusje die nog steeds niet bevallen is... de ontsluiting schiet niet echt op. Rond 5 uur had ze pas 4 cm ontsluiting.

Nu eerst nog even snel wat wasjes draaien en drogen voordat de tas helemaal ingepakt kan worden. Cadeautjes zijn wel al allemaal ingepakt :D

suus81
22 December 2010, 19:42
Lona goed rusten dus!
Lekker je mannetje aan het werk zetten zodat jullie kleintje goed kan groeien :D
Krijgen jullie een jongetje omdat je hij zegt???

suus81
23 December 2010, 08:37
Ze is iets voor 4en eindelijk bevallen van een meisje!!!!!!
Leuk zometeen 2 nichtjes zo dicht op elkaar :)
Nik en ik gaan zo even meiden shoppen (dat lukt ons wel ;) :p)

Anna77
23 December 2010, 08:45
Succes met shoppen Suus en gefeliciteerd!!! Inderdaad leuk, twee nichtjes van dezelfde leeftijd!

Lona, rustig aan doen, dan komt het vast helemaal goed!

Hier de eennalaatste dag werken. :) Denk alleen dat ik niet alles afkrijg deze week, dus misschien volgende week nog even een dagje terug voor laatste afronding. Dat is beter dan dat ik nu enorm moet stressen om alles af te krijgen...

lona
23 December 2010, 09:23
@suus, Ja, we krijgen een jongen. En ik doe lekker rustig aan...heb nu alle tijd!:)

lona
23 December 2010, 09:24
@Anna, EN daarna ECHT met verlof gaan he? wel lekker uitrusten!!

suus81
23 December 2010, 09:34
Leuk Lona
Volgens mij trekt het dan weer aardig recht met meiden en jongens hier

Pusta
23 December 2010, 10:07
Hoi hoi,

Lona een kleine achterstand kan nog best ingehaald worden hoor denk ik, als je echt je rust neemt! En ach als ik voor mezelf zou spreken, ik zou een kleine babytje denk ik leuker vinden dan dat hij meteen zo groot is (denk ik, maar straks heb ik een kleintje en word ik daar misschien weer te voorzichtig mee)
Suus jij hebt de kerstdagen ook lekker vol! En gefeliciteerd met je nichtje!
Ik las net dat de eerste baby uit het januari topic is geboren! Twee dagen geleden. met andere woorden, wat komt het voor ons nu ook al vrij snel dichtbij zeg!
Anna niet te veel hooi op je vork nemen, ik denk idd dat je dan beter een dagje extra kunt nemen dan je te overhaasten op het laatst!
Ik ga even naar de winkel schuifelen, moet brood, boter en fruit en eten voor vanavond halen voor mezelf, maar heb nog geen idee wat ik wil eten. Het op gewicht blijven lijkt tot nu toe super te gaan, hang al de hele week tussen de 82,4 en 82,7 op de weegschaal voor het ontbijt. De kans is best groot dat ons kleintje ook een wiitekop word. Want tim en ik zijn beiden blond, als kinderen waren wij alletwee wittekopjes, maar bij de geboorte had ik toch ietsje donkerder haar denk ik. Als die van ons zwart haar heeft dan zou tim om uitleg vragen vrees ik, hahaha

lona
23 December 2010, 10:19
@suus, vergeet ik je helemaal te feliciteren met je nichtje!! GEFELICITEERD!

@ pusta, ja voor ons hoeft het ook niet te groot, maar zeker ook niet TE klein, dus vanaf nu wat meer met de beentjes omhoog.

mamakip
23 December 2010, 10:43
Ik ben best jaloers op al die meiden die nu al met verlof gaan!!! Maar ja, die moeten dan waarschijnlijk ook weer eerder beginnen he ;-)) Ik begin pas 16 mei weer :-)

en @suus, gefeliciteerd!!!

@Lona, doe rustig aan! Lekker genieten van je rust en niet teveel zorgen maken!
Bij mij is het risico juist groot voor een grote baby in verband met de diabetes. Soms zijn suikerbaby's wel 9 pond! Maar mijn zoon was een keurige ruim 7 pond hoor, heel gemiddeld dus. Was ik wel blij mee hoor, ik was ook al bang voor een reus, die zijn eerste kleertjes niet zou passen, hihihihi. Nou laten we zeggen, TE groot en TE klein is allebei niet fijn, maar zolang het een beetje rond het gemiddelde is, is ideaal!

@pusta, heel veel pasgeboren baby's hebben donker nesthaar. Dat valt na een paar weken uit. Je vriend hoeft dus niet gelijk om uitleg te gaan vragen ;-) Wij waren ook allebei blonde baby's. Onze zoon werd met donker haar geboren na een week of 7 werd hij langzaamaan helemaal kaal en nu is hij een blonde god ;-)) Al gaat het langzaam aan een beetje richting donkerblond, dus daar zal hij wel op uitkomen.

Raatje2010
23 December 2010, 10:47
@mamakip, ik begin 30 mei pas weer, en ben al heerlijk met verlpf ;-)
heb er ook nog vakantie voor en na geplakt hoor, en bevalt tot nu toe goed

@ suus gefeliciteerd!!!

mamakip
23 December 2010, 11:05
@Raatje; wat gemeen!!!! ;-)
Nee hoor, is je van harte gegund! Geniet er van!

Pusta
23 December 2010, 13:17
Hahaha ik ben al vanaf begin september thuis (okť had liever geen bloeding gehad en doorgewerkt, maar niets aan te doen, als alles goed was gegaan had ik zowiezo 9 november mijn laatste dag gehad, want met mijn werk moeten we verplicht stoppen met 6 maanden zwangerschap omdat het zo zwaar werk is). Houd wel in dat ik na de bevalling maar 9 weken heb eigenlijk. Maar ga daar 2 weken vakantie aan plakken en een maand fulltime ouderschapsverlof en kom dan toch uit op 15 weken na ongeveer. Daarna neem ik dan nog vier maanden deeltijd ouderschapsverlof en dan pas pas ik mijn contract aan naar 18 uur of als ik tegen die tijd ander minder zwaar werk heb gevonden, dan ga ik voor 24 uur aan de slag.
Een te grote of te kleine baby is geen van beiden leuk idd. Dus laten we hopen dat we allemaal een gemiddelde baby krijgen en vooral een gezonde baby!

Raatje2010
23 December 2010, 13:38
@pusta, nee de reden van thuis zitten moet wel " leuk"zijn, maar ja het loopt zoals het moet lopen
ik wilde eerst ook tot 4 weken doorlopen, maar ik had zo'n last van mn rug en bekken + dat ik het een leuke periode vond om te stoppen zo voor de feestdagen. na 30 mei, ga ik nog 3 dagen werken ipv 4, dat kan dan nog 44 weken geloof ik...

ons kleintje is dus wel wat aan de grote kant, maar hij valt wel binnen de curves dus ik neem aan dat dat wel okay is. ik ga vlgde week wel met de vk bespreken dat ik niet tot 42 weken door wil blijven lopen, want 8 pond vind ik al heavy genoeg...(schatting van de man die de echo vorige week deed)

Pusta
23 December 2010, 13:52
Dat kan ik mee voorstellen hoor Raatje. Ik ga volgende keer eens wat meer info vragen over de bevalling en hoe dat hier werkt, wanneer ik moet bellen/komen etc. Hier in BelgiŽ bevalt eigenlijk iedereen in het ziekenhuis en pakt de gyn het kindje aan. Ik weet dat er hier zo'n bad is om onder water te bevallen, dat lijkt me prettig. Ik weet niet of ze een baarkruk hebben hier. En ik kan absoluut niet op mijn rug liggen op het moment want dan krijg ik het benauwd en ga ik hyperventileren, dus moeten we eens bespreken wat de mogelijkheden zijn. Erg spannend en nieuw allemaal. Ik moet zowiezo 4 of 5 dagen in het ziekenhuis blijven, dat is heel normaal hier in BelgiŽ. We hebben geen kraamhulp want dat is hier niet zo standaard als in NL. Wel krijgt tim 10 vrije dagen wat met zijn onregelmatige diensten en lange dagen inhoud dat hij zeker 3 weken thuis is. Ik hoop dat de kraamvisite voor een groot deel al in het ziekenhuis komt, dan zit ik thuis niet met alle rommel. Binnenkort eens flessen cava gaan inslaan en frisdrank zodat we de visite van drinken kunnen voorzien en evnetueel nog wat hapjes. Misschien toch maar beschuit met muisjes ook doen? Dat doen ze hier in BelgiŽ niet, hier zijn het suikerbonen als bedankje...

Anna77
23 December 2010, 14:19
Inderdaad, verlof moet wel leuk zijn en niet dat je door medische redenen thuis moet blijven!

Pusta, wat fijn dat tim 10 dagen vrij krijgt, kunnen ze nog wat van leren hier in NL! Ik zou wel beschuit met muisjes doen, vind dat zo'n leuk gebruik! Maar moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik hoop dat onze eerste kraamvisite een beetje komt als de kraamzorg er is, dat scheelt vast een hoop!
Wat betreft de bevalling, ik ben benieuwd hoe het ons allemaal zal vergaan! Snel en makkelijk natuurlijk! ;) Op mijn rug liggen vind ik ook niet meer zo'n feest. Mij lijkt zo'n baarkruk wel wat, maar wie weet wil ik wel iets heel anders als het zover is. We zien wel...

lona
23 December 2010, 14:52
@pusta, ik weet het niet zeker hoor, maar na de bevalling hoor je toch sowieso verplicht 10 weken te hebben? Volgens mij is dat zo vastgesteld...maar je woont in Belgie begrijp ik? dus ik weet niet of het daar ook geld....

ik ben ook nog vrij tot aan 19 mei ongeveer, zitten 2 weekjes vakantie bij.
Ondanks dat ik het niet erg vind vrij te zijn, had ik het liever goed afgerond hoor! Nu moet ik verplicht rusten om ons kindje te laten groeien en ik ben normaal al zo'n bezig bijtje! nu doe ik het wel hoor, maar dat het dus vanwege zo'n risico is omdat ik anders in het ziekenhuis verplicht moet gaan rusten, daar zat ik niet geheel op te wachten.

Raatje2010
23 December 2010, 15:17
beschuit met muisjes is wel leuk en de kraamvisite mag komen als ik weer ff thuis ben, behalven naaste familie natuurlijk
hier in NL sta je na 6 uur weer buiten hoor (als alles goed gaat) met je baby en als het mee zit komt dan wel de kraamzorg meteen.
heb geen idee hoe ik wil bevallen, gewoon half zittend in bed ofzo???

Pickle
23 December 2010, 16:45
Wat een mooie echo's kwamen hier weer voorbij!

De feestdagen komen er nu wel hard aan en dan is het alweer 2011... en al heel snel februari ;-). Pff, gaat echt hard zo!

Succes met de laatste dagen werken voor degenen die nog moeten!!!

Pusta
23 December 2010, 18:08
Hier in belgiŽ heb je na de bevalling minimaal 9 weken. Je hebt normaal 15 weken en kunt dan maximaal 6 weken van te voren en minimaal 1 week van te voren met verlof gaan, de overige weken krijg je daarna. Als ik borstvoeding zou kunnen geven krijg ik er van mijn werk 2 weken bij, maar dat gaat niet na mijn borstverkleining.
Ik ben ook wel benieuwd hoe bij ons de bevallingen zullen verlopen en hoe al die prachtige baby's er straks buiten de buik uit zullen zien. Vast allemaal prachtige baby's.

lona
23 December 2010, 18:25
ah ok, dan is het daar anders geregeld inderdaad.

mamakip
23 December 2010, 18:32
Lekker dat zoveel van jullie er een vakantie aan vast plakken. Ik heb alleen een week vakantie vooraf genomen. Dan 16 mei weer aan de slag, maar ik hoop wel in juli alweer op vakantie te gaan, dus dan is de eerste vakantie weer snel in zicht :)

Het begint nou toch wel allemaal dichtbij te komen he.. :)

Hier trouwens ook wel een beetje feeststemming: laatste werkdag voor mijn kerstvakantie: nu lekker een weekje vrij!!!

Pusta
23 December 2010, 19:23
ik heb geloof ik zowiezo 6-7 weken vakantie volgend jaar. Als ik daarnasst nog extra uurtjes werk, wat op mijn huidige werk eigenlijk altijd gebeurd krijg ik voor die uren ook weer vakantie, denk dat was afgelopen jaar ook twee weken extra, dus heb ik met 2 weken vakantie minder nog genoeg vakantie over. Tenminste zo zou het moeten zijn, maar ja, het is nog niet helemaal duidelijk hoe het hier werkt mbt vakanties. Je krijgt hier vakantie over hetgene je het jaar daarvoor gewerkt hebt. In 2009 ben ik in oktober naar belgie verhuisd en daar dus gaan werken. Daardoor had ik maar een ruime week vakantie in 2010, met compensatiedagen werden dat twee weken en door overuren dus 4 weken. Heb nu ik zo vroeg moest stoppen zelfs een week over die ze uit moeten betalen. Weet alleen nu niet of ik nu volgend jaar minder vakantie heb omdat ik al vanaf begin september thuis zit. Zal in januari wel eens bellen met de loondienst en alles eens uitzoeken, ook mbt ouderschapsverlof ed.

Pusta
23 December 2010, 19:24
zalig trouwens mamakip een weekje vrij, geniet ervan!

pukemuk
23 December 2010, 19:48
Joehoe ik heb ook verlof!!! :-D:-D:-D Ben er ook wel aan toe merk ik wordt toch wel steeds zwaarder
vandaag ook de liggings echo gehad en onze kanjer is weer helemaal goed gekeurd.
Wel grappig eerst paste hij makkelijk op het scherm en nu alleen maar in delen wat gaat het toch snel.
Mijn vriendin belde vanochtend ook een beetje geschrokken op ze hebben besloten dat ze haar babytje dinsdag gaan halen. Ze wist dat het kon maar ze was toch een beetje overdonderd. Maandag nog even een laatste foto van ons maken samen met een dikke buik

@ Suus Gefeliciteerd met je nichtje! Flink geshopt?

@ Pusta De champagne staat hier ook al klaar ;)

Anna77
23 December 2010, 20:24
Mmm, een glaasje champagne, ook wel trek in! :)
Fijn dat je bent goedgekeurd pukemuk en geniet van je verlof!

Pusta
23 December 2010, 21:21
pukemuk geniet van je verlof, fijn dat je bent goedgekeurd. Waarom gaan ze je vriendin inleiden? Heb ik dat gemist?

pukemuk
24 December 2010, 09:39
ze is opgenomen met een te hoge bloeddruk en die krijgen ze niet omlaag. De enigste manier zeg maar om haar beter te maken is om de baby te halen want ze begint nu wel meer last van haar bloeddruk te krijgen.

Wat een weertje he hier ligt denk ik wel zeker 10 cm sneeuw. denk dat ik zo maar mijn ski's onderbind om de kerst boodschappen te halen. Ben gisteren al onderuit gegaan dus let nu wel dubbel op!

Anna77
24 December 2010, 09:43
Oeh, oppassen pukemuk!
Hier is helemaal geen sneeuw gevallen... Maar desondanks ook wel glad!

Hoeveel weken is je vriendin pukemuk?

Jeej, laatste dagje!

lona
24 December 2010, 11:13
nou, hier is ook veel sneeuw gevallen en het sneeuwt nog!

Pusta
24 December 2010, 13:24
Hier is vannacht een klein laagje bijgesneeuwd, maar lag nog een dik pak, denk dat hier meer dan 15cm ligt. Ik ben ook al twee keer gevallen. Eťn keer van een afstapje en een keer toen ik op de schuine stoeprand mijn voet neerzette. Twee keer op dezelfde knie, helemaal geschaafd was hij, nu is het gelukkig ver genezen. Met de eerste keer vallen had ik van de schrik een dik uur harde buiken...
Pukemuk balen hoor voor je vriendin die hoge bloeddruk, maar dan kunnen ze hem/haar inderdaad beter halen. Had je je geen pijn gedaan met het vallen?
Anna ik tel mee af voor je tot aan je verlof hoor! Je zult er ook wel aan toe zijn inmiddels!

Pusta
24 December 2010, 17:03
Ik zie net dat de 2e januari baby is geboren!

mamakip
25 December 2010, 08:18
Wow, nou onze baby's blijven nog wel even zitten toch! Zou me een hoedje schrikken ;-)

Fijne dagen gewenst allemaal!

Raatje2010
25 December 2010, 10:04
Merry -X-Mas

rasje85
25 December 2010, 10:15
Hier ligt 14 cm ;-) met de meetlat even gemeten haha....
Iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst!!!
Vind het wel een raar idee dat dit de laatste kerst met zijn 2 is haha....
Zijn er dames die blaasontsteking hebben gehad hier tijdens de zwangerschap?
Ik denk namelijk dat ik dat heb. Heb niet echt pijn, maar een heel raar gevoel en moet heel vaak hele kleine plasjes doen.......

mamakip
25 December 2010, 10:18
@rasje, ik heb het zelf nooit gehad, maar heb wel begrepen dat je er tijdens je zwangerschap vatbaarder voor bent! Sterkte ermee, hopelijk heb je er niet teveel last van!

rasje85
25 December 2010, 10:18
Deze ook maar even boven water getoverd voordat hij straks helemaal kwijt is haha

Pukemuk.............1 februari 2011..........1e kindje.........Jongen
Rasje85...............1 februari 2011..........1e kindje........ Jongen
Vicky...................4 februari 2011..........1e kindje........Meisje
Laura1982............4 februari 2011..........2e kindje........Wij weten het!
Dotcom................6 februari 2011..........1e kindje........Meisje
Anna....................7 februari 2011..........1e kindje........Meisje
Suus....................8 februari 2011..........2e kindje........Meisje
Pusta...................9 februari 2011..........1e kindje........Verrassing!
Leeuw.................11 februari 2011..........1e kindje....... Verrassing!
raatje2010...........12 februari 2011..........1e kindje........Jongen
melissa...............12 februari 2011..........1e kindje........Jongen
Fidelma...............13 februari 2011..........1e kindje........Verrassing!
Adnil...................14 februari 2011..........1e Kindje........Verrassing!
Billy....................15 februari 2011..........1e kindje........Verrassing!
MG1981..............19 februari 2011..........1e kindje........Meisje
Pickle..................20 februari 2011.........1e kindje.........Verrassing!
Salos..................20 februari 2011..........1e kindje.........Verrassing!
Bibi84.................21 februari 2011..........1e kindje.........Verrassing!
Mamakip.............22 februari 2011..........2e kindje.........Meisje
Snoopy81............25 februari 2011..........1e kindje.........Jongen
Gloeiworm...........25 februari 2011..........1e kindje.........Meisje

Pusta
25 December 2010, 10:42
ze mogen idd nog wel even blijven zitten, maar komt wel steeds dichterbij nu voor ons! Over drieenhalve week is het al normaal dat ik kan bevallen. Voor sommige onder ons is dat over twee weken al zover.
Blaasontsteking heb ik met 14 weken gehad. Ik had een branderig gevoel bij het plassen een paar dagen, maar tegen de tijd dat ze er op gingen testen had ik al een paar dagen geen klachten meer, maar bleek ik het toch te hebben. Als je denkt blaasontsteking te hebben zou ik voor de zekerheid maandag een plasje binnen brengen. Zo'n ontsteking moet wel met antibiotica behandeld worden namelijk. succes.
Voor iedereen fijne kerstdagen!

Anna77
25 December 2010, 11:21
Fijne kerst iedereen!!!

Rasje, ik heb wel vaker een blaasontsteking gehad, maar nog niet tijdens de zwangerschap. Ik had dan buikpijn, veel aandrang om te plassen en pijn bij het plassen (aan het einde van een plas). Maar zou best kunnen dat het nu anders voelt tijdens een zwangerschap. Ik moet de laatste tijd ook veel vaker plassen, heb echt soms beetje stekerig gevoel in mijn buik, maar ik dacht dat dat misschien komt omdat ze langzaamaan aan het indalen is?
Maargoed, als je last hebt en blijft houden gewoon even plasje inleveren!

Inderdaad, dat onze beebs nog maar even mogen blijven zitten!!

Billy
25 December 2010, 12:38
HŤ meiden! Fijne kerst allemaal!

Heb bijna drie dagen zitten bijlezen haha :-)

Hier is 22 cm sneeuw gevallen! Ziet er wel heel mooi uit zo met kerst.
Ons beebje ligt goed op groeischema en is hartstikke druk in m'n buik! Nog 2 weekjes werken en dan heb ik ook eindelijk verlof. Heerlijk!

Geniet van je dikke buik met de feestdagen!

lona
25 December 2010, 19:28
Pukemuk.............1 februari 2011..........1e kindje.........Jongen
Rasje85...............1 februari 2011..........1e kindje........ Jongen
Vicky...................4 februari 2011..........1e kindje........Meisje
Laura1982............4 februari 2011..........2e kindje........Wij weten het!
Dotcom................6 februari 2011..........1e kindje........Meisje
Anna....................7 februari 2011..........1e kindje........Meisje
Suus....................8 februari 2011..........2e kindje........Meisje
Pusta...................9 februari 2011..........1e kindje........Verrassing!
Leeuw.................11 februari 2011..........1e kindje....... Verrassing!
raatje2010...........12 februari 2011..........1e kindje........Jongen
melissa...............12 februari 2011..........1e kindje........Jongen
Fidelma...............13 februari 2011..........1e kindje........Verrassing!
Adnil...................14 februari 2011..........1e Kindje........Verrassing!
Billy....................15 februari 2011..........1e kindje........Verrassing!
MG1981..............19 februari 2011..........1e kindje........Meisje
Pickle..................20 februari 2011.........1e kindje.........Verrassing!
Salos..................20 februari 2011..........1e kindje.........Verrassing!
Bibi84.................21 februari 2011..........1e kindje.........Verrassing!
Mamakip.............22 februari 2011..........2e kindje.........Meisje
Lona...................24 februari 2011..........1e kindje.........Jongen
Snoopy81............25 februari 2011..........1e kindje.........Jongen
Gloeiworm...........25 februari 2011..........1e kindje.........Meisje

Heb mezelf even toegevoegd!

mamakip
26 December 2010, 07:53
Leuk dat het lijstje er weer even bij is geplaatst.
Ben benieuwd wie de eerste zal zijn en wie de laatste! Aangezien ik bij 38 weken moet worden ingeleid zal ik wel wat voordringen, hahaha, ik kom dan op 8 februari uit, maar ik weet niet of ze echt precies bij 38 weken gaan inleiden of het even aanzien (vorige keer beviel ik bij 38w5d omdat het ook nog even op gang moest komen)

Hopelijk hebben jullie een leuke, veilige (door het weer) 1e kerstdag gehad en veel plezier met de 2e kerstdag!!

suus81
26 December 2010, 10:48
Iedereen ook (nog) fijne feestdagen!

Gisteren bij mn schoonzusje langs gegaan met de kleertjes :) Zo lief en klein zijn de kleine pas geborenen altijd. Ze lag nog op de medium care omdat ze een veeeeeel te lage bloedsuikerspiegel had (na de geboorte en dag daarna) en ze waren even bang voor een infectie (wat gelukkig niet het geval was) Ze is sinds gisteren van het infuus af.
Ze mag als alles goed blijft gaan vanmiddag naar huis. Hoop het voor ze. Zijn ze in ieder geval 1 kerstdag toch nog lekker thuis met zn 3tjes.

Ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk geslapen vannacht. Echt tot 8:45. Nikki was blijkbaar ook moe :)
Heb de laatste dagen wel echt te veel gedaan. Krijg echt last van mn stuitje (schijnt ook met je bekken te maken te hebben) dus ga lekker rustig aan doen de komende dagen (zeg ik nu.... is alleen niet mn sterkste punt) Nik gaat een paar dagen bij mn moeder logeren nog en Pat de laatste dingen in huis doen (qua verfen en vloer enzo)

suus81
26 December 2010, 10:52
Jaaaaaaaaaaaaa in december worden over het algemeen de eerste januari babies geboren.... en in januari waarschijnlijk al de eerste februari babies.
Jij gaat dus al over een week of 6,5 bevallen mamakip... jeetje wat vliegt de tijd voorbij

Ik heb een heerlijk rituals pakket gekregen met kerst.. dus ga even lekker douchen en smeren
Iedereen nog een fijne dag!

lona
26 December 2010, 11:13
@suus, toch proberen het wat rustiger aan te doen meid!! wel lekker uitgerust aan je bevalling beginnen straks!!

Pickle
27 December 2010, 09:24
Hey dames! Ik hoop dat iedereen een fijne en ontspannende kerst heeft gehad :-D.

Hiero schiet het op met de verhuizing, donderdag gaan we over. Krijg alleen wel de kriebels van schoonmoeders en vaders die zeggen dat 'de babykamer geen prioriteit heeft'. Umm... die heeft voor mij de eerste prioriteit ;-). Gelukkig is manlief het met mij eens en hij is de grote baas tijdens het klussen, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we de kamer donderdag eindelijk kunnen indelen. Vandaag wordt 'ie in ieder geval geverfd en dan morgen of overmorgen de vloer erin, yippie!

Vrijdag van de gyn het groene licht gekregen om thuis te mogen bevallen onder begeleiding van vk, dus ik ben helemaal blij. Gisteren in bad bij mijn ouders een oefen- of indalingswee gehad, echt zo'n eentje die ik weg moest puffen. Was wel even schrikken maar ook wel apart.

Het komt nu echt dichterbij he...

pukemuk
27 December 2010, 09:36
Goedemorgen iedereen,
Zo met kerst een tijd gehad moest even flink wat bijlezen. Hoop dat iedereen een leuke kerst heeft gehad. Onze kleine man is al flink verwent met die dagen. Wel echt leuk.

@ Anne mijn vriendin is 36 weken 5dagen als de baby gaan halen, maar ze heeft al eerder 2 spuiten gehad om de longetjes te rijpen.

@ Pusta Nee heb me gelukkig een pijn gedaan toen ik viel. Was gelukkig niet alleen en kon met mijn hand voorkomen dat ik op mijn buik viel.

@ Pickle Snap goed dat de baby kamer je prioriteit heeft! Dat zou ik ook als eerst af willen hebben denk ik hoor.

We hebben ook nog een meevallertje gehad. Vrijdag belde ze van de geboorte kaartjes dat ze iets vergeten waren door te rekenen aan ons, maar omdat het hun fout was en de factuur al betaald is wordt het niet meer doorgerekend aan ons :-D

Vandaag mijn eerste dagje verlof. Vanochtend lekker uitgeslapen, was wel nodig. Ga zo even lekker thuis rommelen en nog even op bezoek bij mijn vriendin.

Raatje2010
27 December 2010, 10:26
zo iedereen de dagen weer overleefd ;-)
ik ben nog steeds lekker verkouden en het gaat ook niet weg, erg irritant
vandaag maar ff een rustig dagje thuis.
Nou de kinderkamer is bij ons al af hoor, is toch wel fijn, je weet nooit wanneer je gaat bevallen en het kan er maar beter allemaal al staan
wij gaan vandaag aan de rest van de spulletjes beginnen, box, kinderwagen en Bloom kinderstoel dat zit nog allemaal ingepakt

lona
27 December 2010, 11:04
@pickle, inderdaad! tuurlijk moet die kinderkamer wel af zijn....gelukkig kan je man dat mooi aansturen!!:-D

suus81
27 December 2010, 11:24
Ja, de kinderkamer zou ook mijn prioriteit hebben ;)

Pat heeft gisteren de kinect gekocht voor de xbox met een 1 of ander fitness programma... staan ook speciale oefeningen op voor na de bevalling

MG1981
27 December 2010, 19:25
He dames,

Sorry dat ik er niet zo vaak ben heb er niet echt de puf meer voor en de tijd niet.
De kamer schiet al op van de week gaan we de meubels halen.
Want januari hebben we er geen tijd voor want dan zit mijn manneke in brabant (asten dacht ik).
De kans bestaat dat hij dus van daar uit naar apeldoorn moet rijden om bij de bevalling te zijn.
Ik bel hem dus zodra de weeŽn beginnen zodat hij er hopelijk op tijd kan zijn.
Mijn manneke denkt dat ik een week eerder beval.
We zullen zien.
Hier vandaag last van duizeligheid en kortademig ben op eerder naar huis gegaan.
Had op een moment 101/55 beetje laag.
A.s donderdag heb ik weer VK controle en gaan ze mijn suiker en ijzer meten.
Ik las al dat mamakip eerder bevalt omdat ze word ingeleid.
Ben ook wel benieuwd wie er als eerst bevalt.
Mijn hele huis is op orde en schoon dankzij de hulp van mijn schoonma.
Wij krijgen de bugaboo van mijn schoonzus + de box van mijn neefjes dus die blijven in de familie.
Ik heb al mijn 1e babywasjes gepleegd en gestreken.
Wat lief en zo klein.... kan niet wachten om het de kleine aan te laten trekken hahaha!
De bewegingen in de buik zal ik zeker missen maar verlang er ook wel naar de kleine meid vast te houden hoor.
Ook ben ik lekker de pineut met mijn tanden en krijg 13 januari een wortelkanaal behandeling....
Hebben de meiden een goede kerst gehad?
Hier de 1e wel de 2e vaag, zag mijn zus voor het eerst in ? 2 jaar?? en mijn broertje heb ik niet gezien die bleef boven en bleef daar.
Het contact met mijn ouders is goed alleen mijn zus en broertje niet maar daar zit ik ook niet op te wachten.
Aangezien mijn zus niet voor haarzelf kan zorgen willen wij niet dat ze op de kleine gaat passen en we vertrouwen de kleine al helemaal niet bij mijn broertje.
Maar goed dat zal allemaal wel goed komen.

Meiden mocht ik heier voor het eind van het jaar niet meer geweest zijn wens ik degene met binnenkort verlof veel rust en geniet ervan en natuurlijk een super gezond en gelukkig 2011!!

Liefs Michelle

Pusta
27 December 2010, 19:54
Hoi allemaal,

hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad. Bi ons is alles goed, gezellig en rustig verlopen. Vandaag alle schoonmaakachterstand inlopen, maar dat lukt niet zo goed. Morgen tegen de middag verwacht ik mijn broer en schoonzus en die blijven tot de 31e. Wil alles dan netjes hebben ook omdat het er dan niet echt meer van zal komen. Moet eigenlijk nog alles van boven naar beneden stoffen, stofzuigen en dweilen maar ben nu al zo moe. Tim kwam uit de nachtdienst, moest nog bij iemand langs om een auto te maken en ze kwamen nog een auto brengen om te maken. Hij heeft hier thuis dus alleen nog maar de bestekkist in een kast gezet en moest net weer gaan werken. Hij heeft wel een paar uur achter de pc en tv gezeten en ik maar doorploeteren. Sta ik me eigen eigenlijk op te vreten en heb al een paar keer gezegd dat ik nog zoveel moet doen, krijg ik nog te horen dat ik ook niet vrolijk ben. Ik snap wel dat als hij de nachten moet werken dat hij dan ook moe is, maar hij vraagt steeds heb je dit/dat al gedaan? En dan voel ik me weer opgejaagd. Ik ben inmiddels 1 kilo afgevallen in anderhalve week tijd, wat dus niet mocht. Vanmorgen dus de dietiste gebeld en nu moet ik vetter/extra vlees en kaas beleg op mijn brood doen. Tim informeert er nog heel netjes naar, maar neemt hij wel de kaas mee naar het werk terwijl hij geen brood eet normaal en ik geen boodschappen mocht gaan doen vandaag. Laat hij voor mij 2 plakjes kipfilet over voor 4 sneetjes brood. Dus nu zal er morgen vast nog meer gewicht af zijn. Ach hij bedoelt het allemaal niet slecht, maar intussen ben ik daardoor soms niet te genieten tegenover hem, wat nog aangewakkerd wordt door mijn hormonen... Sorry hoor voor mijn geklaag. Tijdens de kerstdagen was hij juist heel lief en gezellig en hij toont al meer belangstelling en heeft eerste kerstdag bijna heel de dag aan mijn buik gezeten nadat de kleine even heel mijn familie had laten zien hoe overdreven actief hij/zij kan bewegen.
Zal hem zo maar even een smsje sturen om me te verontschuldigen voor mijn chagrijnige gedrag naar hem toe. Had hem ook gewoon om hulp kunnen vragen namelijk. Blijkbaar snappen mannen het niet als je zegt dat je te veel moet doen ;). Denk dat ik de rest van het werk toch een deel uitstel tot morgen ochtend.

Bibi84
27 December 2010, 20:14
GRR, had ik net een heel verhaal getypt, krijg ik een foutmelding en ben ik alles kwijt, fijn!!

Maargoed, ik post ook maar eens even weer een berichtje! Iedereen al een beetje aan het aftellen? het gaat nu wel hard he...

Hier gaat alles nog zn gangetje. Mijn rug(bijna-hernia?) speelt de laatste weken wel steeds meer op, dus dat is balen! ben 2 weken geleden door de vk doorgestuurd naar de gynaecoloog, zodat die eens even kon bekijken hoe hij over mijn bevalling denkt. Gynaecoloog liet er niet veel over los, volgens hem moest ik eerst even langs de neuroloog. Heb daar ondertussen een afspraak voor ontvangen. 18 januari pas.... Gynaecoloog heeft geprobeerd de afspraak te vervroegen maar dat is helaas niet gelukt! Gyn. heeft ook nog een echo gemaakt om te controleren of het kindje goed groeit en genoeg vruchtwater had. Dat was allemaal goed. Ook heeft hij mijn bloeddruk gemeten. Deze vond hij wat aan de hoge kant. Het zit ook een beetje bij ons in de familie en de verloskundige vind het niet echt schokkend, maar goed wel goed om in de gaten te houden. Ook urine ingeleverd vorige week (eiwitten in urine i.c.m. hoge bloeddruk kan een zwangerschapsvergifitiging worden...) dit was gelukkig ook goed. Wel was de bloeddruk nog aan de hoge kant en moet ik over 2 weken weer voor controle.

Vanmiddag weer voor controle bij de verloskundige geweest. Ook daar was op zich alles goed, alleen had ik suiker in de urine, dus stuurde ze me voor de zekerheid maar weeeeeeer eens door naar het ziekenhuis voor een GTT-test. Denk dat ik het direct morgen maar doe, dan ben ik er vanaf. Prikken, suikerdrankje drinken, uur wachten en weer prikken... bah! Ik weet dat een aantal van jullie hier ervaring mee hebben. Is het drankje een beetje te drinken of niet? oeh, hou daar helemaal niet van he? bah!! weet liever wat me te wachten staat. of dat ik weet dat ik in het uur ertussen een reep chocola ofzo mag opeten, haha! nouja, ook dit doen we maar weer voor een goed doel dus maar ff over me heen laten komen. Ws valt het allemaal heel erg mee, maargoed..het moet wel even weer gebeuren!

Het kamertje is bijna klaar en is erg naar onze wens! We moeten alleen nog wat accessoires e.d. aangezien we de kleuren wit, zilver en antraciet gebruiken willen we er nog even ene knalkleur bij in doen, ws. rood! dus nog ff op zoek naar wat dingetjes!

suus81
27 December 2010, 21:08
Leuk jullie weer te lezen meiden!
Het drankje vond ik niet echt lekker bibi84, maar het was weg te krijgen. In het tussen liggende uur moest ik nuchter blijven

Ik ben die vent van mij op het moment ook even meer dan zat... pfffff
gratis op te halen
hij verwacht dat ik alles nog steeds kan doen..... maar helaas voor hem.. mn bekken werkt niet meer mee
een uurtje iets doen en ik heb al pijn. Echt flink balen, maar ja zo lang hoef ik ook niet meer

Bibi84
27 December 2010, 21:48
@Suus81; thnax voor je reactie! hmm...en is dat drankje veel? waar moet ik aan denken qua smaak? oh bah zeg...en dat je dan niet even een mentosje ofzo erna mag nemen...hmm! naja, we zien wel!

Hoe waren jouw uitslagen?

Pickle
28 December 2010, 09:17
De babykamer is geschilderd :-D. Kleur is erg mooi geworden! Hopelijk gaat mijn schoonmoeder vandaag klein stukje muur behangen, dan zijn de muren helemaal af (muur is al wel voorbehandeld, dus het is zo gebeurd) en vandaag en morgen gaan ze laminaat leggen, dus dan ligt dat er ook in :-D. Onze slaapkamer is in ieder geval al helemaal klaar, mijn moeder neemt morgen het wiegje mee om er alvast in te zetten, dan kunnen we gelijk kijken of 'ie moet worden opgehangen (het is een hangwieg, maar we hebben ook een driepoot ervoor).

Pusta en Suus; succes met jullie mannen! Lastig he, dat je alles moet zeggen... ik las net stukje van Pusta's verhaal aan manlief voor ("Blijkbaar snappen mannen het niet als je zegt dat je te veel moet doen") en toen zei hij: 'inderdaad, je moet dat soort dingen letterlijk tegen ons zeggen'. Zelf nadenken is een beetje moeilijk schijnbaar ;-). Ik hoop dat je schoonmaakwerk is afgekomen Pusta, heb je anders hulp van familie of vrienden die je kan inschakelen? Suus, helpt een bekkenband of iets dergelijks een beetje? Lijkt me wel extra lastig, als je al een kleine hebt rondlopen... hoewel jouw kleine meid al aardig zelfstandig is, of niet?

Bibi: succes met de suikertest! Ik heb ook ooit zoiets moeten doen (niet voor de zwangerschap) en echt lekker is het niet, maar het is ook niet onoverkomelijk vies. Ik hoop dat de uitslag goed is!

suus81
28 December 2010, 09:33
1 bekertje moest ik drinken... ik vond het best wel veel want had me voorbereid op een bodempje suikerwater
maar de uitslag was gelukkig goed

Leuk pickle, schiet dus al lekker op bij jullie!!

Bij Nikki's zwangerschap kon ik tot het laatst gewoon alles, denk dat ie dat gewoon weer verwacht. Hij zit ook niet lekker in zn vel op dit moment en reageert dat lekker af op mij.
Nik is inderdaad al vrij zelfstandig, dus daar heb ik geen "last" van.

Zo even langs ikea met mn moeder Nikki's bed halen en daarna gaat ze een paar dagen daar logeren.

Anna77
28 December 2010, 10:28
Zo dames, goedemorgen! Ik ben heerlijk aan t genieten van mijn verlof, ben net pas uit bed! :) Had ik ook even nodig, twee van die feestdagen is toch niet niks...
Gisteren naar de VK, weer helemaal goedgekeurd. Ze ligt nog netjes met het hoofdje naar beneden maar nog niet ingedaald. Was ook goed te voelen hoe ze ligt, ze heeft het ons ook laten voelen.

MG, maar goed dat ze je even gaan testen, wie weet komen ze erachter waarom je zo moe bent. Hoop dat het snel beter gaat!
Raatje, succes met de verkoudheid!
Suus, is je schoonzusje al thuis? Oh, ik kan ook niet wachten totdat we onze kleine babietjes ontmoeten!! Lijkt me zo geweldig!
Pickle wat fijn dat jullie al zo snel gaan verhuizen en dat je thuis mag bevallen! Heel fijn dat je mag bevallen waar jij graag wilt! En dan ook nog even de babykamer af! Bij ons is 'ie ook bijna af, maar was nog niet echt nodig, want ze slaapt toch de eerste tijd bij ons op de kamer. Ik wil haar niet te ver weg van ons hebben! :)

Fijne dag nog iedereen, op naar 2011! (en op naar het moederschap!)

Anna77
28 December 2010, 10:35
Oh, ik zie dat ik de helft van jullie verhalen gemist heb... Blijkbaar de laatste pagina nog niet bijgelezen! :?

Bibi, hoop dat het allemaal meevalt, bij mij was het 250 ml, was een beetje zurig (citroenig). En hoop dat de uitslag goed is! En dan ook nog naar de neuroloog, succes hoor!!

Pusta, hier hebben we ook wel wat vaker wat ruzietjes. We lopen allebei op het laatst van de zwangerschap zullen we maar zeggen, is voor allebei wat zwaar aan het worden!

Suus, nog even volhouden en Pat maar gewoon duidelijk aangeven hoe en wat!!

Pickle, klinkt goed, de hangwieg, dat is vast een fijn wiegje voor de baby. Gaat helemaal goed dus!!

OK, nou voor de tweede keer, fijne dag iedereen en op naar 2011!

suus81
28 December 2010, 10:58
Ik adem in en adem uit met Pat. Hij is nu een paar dagen naar zn beste vriend. Die vriend die laatst getrouwd was in die circustent (weet niet of ik dat verteld had) maar die vrouw wilt nu al scheiden. Pat is nu daar dr Phill spelen, zn vriend zit er helemaal doorheen... nou ja misschien ontstresst ie dan wat en ik vind de rust wel even prima.

De uitverkoop is begonnen... zo niet goed... kleding (vooral voor de meiden) is ineens zo aantrekkelijk om te kopen
Ik heb net bij de wehkamp ook voor mezelf maar een nieuw setje zwangerschapskleding gekocht. Raak een beetje uitgekeken op de 2 setjes die ik heb
Pat heeft ook een zooi nieuwe kleding dus die wil ik daar voorlopig niet meer over horen :D

pukemuk
28 December 2010, 12:04
Het is wat met die mannen. Moet tegen die van mij ook letterlijk zeggen wat hij moet doen hoor anders "ziet" hij het ook niet. Dus echt letterlijk: Kun je even stofzuigen en ook even onder het bed haha. Maar als ik het vraag doet hij het ook, dus heb geleerd gewoon vragen anders irriteer ik me alleen maar :-D

Heb net de intake van de kraamzorg gehad en alles was in orde en aanwezig. Moest alleen mijn koffer voor het ziekenhuis inpakken en voeding voor de kleine halen. Nog even bedenken wat er allemaal mee moet naar het ziekenhuis.

Had vanochtend ook nog een teleurgestelde vriendin aan de telefoon. Ze zou vandaag ingeleid worden maar de verloskamers zijn vol.... Dus nu is het weer afwachten. Ze aalde echt was helemaal ingesteld op: vandaag gaat het gebeuren...Maar helaas ze moet nog geduld hebben.

Pickle: Dat gaat de goede kant op in jullie huis!

Anna: Heb gisteren ook de wieg in elkaar gezet. Ons manneke komt de eerste tijd ook bij ons op de kamer. Lekker bij mama in de buurt

Suus: Misschien wel even lekker dat Pat er een paar daagjes niet is en Nikki gaat logeren, even wat tijd voor jezelf.

adniL
28 December 2010, 12:26
hey dame's daar ben ik weereens.. heb wel meegelezen maar niet gereageerd..
had 2e kerstdag om 0730 de verloskundige op de thee..
was naar de wc geweest en lag allemaal bloed in de pot, had ook hele harde buik iedere keer dus ze kwam even controleren.
Alles zit gelukkig nog helemaal dicht.. maar mijn lichaam was al wel helemaal aan het klaarstomen voor de bevalling.
moet nu dus verplicht rust houden (en daar ben ik zo slecht in, helemaal omdat ik verder nergens last van heb) Slaap ook heel slecht nu omdat ik overdag dus echt helemaal niets meer probeer te doen. Ben nu dus wel helemaal kapot maar wil niet nou uurtje slapen want ben bang dat ik dan vannacht weer heel de nacht wakker lig :S
maarja wel geschrokken natuurlijk zondag dus inderdaad maar even rustig aan.

Ben blij dat ik niet die "problemen" heb met mijn vriend... Sterkte met jullie mannen!

hier trouwens nog nieuwste buikfoto.. http://www.mijnalbum.nl/Album=Q3MUJFBT had beetje gespanne buik tijdens het maken maar dat mag de pret niet drukken.
De kleine ligt dus al helemaal onderin.. zou je niet zeggen als je de foto ziet.. maar tis toch echt zo :D

mamakip
28 December 2010, 12:49
@Bibi, de hoeveelheid die je moet drinken is afhankelijk van welke test je moet doen, de 50gr gtt (dan dus 50 gram), de 75gr gtt of de 100gr gtt. Ik was de gelukkige van de 100grams gtt, en dan gaat dat drankje je aardig tegenstaan. Het smaakt erg zoet, alsof je suikerwater drinkt (dat is het in feite natuurlijk ook). Je mag er na geen mentos. Ik heb die test ook een keer moeten doen toen ik net zwanger was en toen werd ik wel misselijk, maar dat kwam vooral door de hoeveelheid (hopelijk hoef jij niet ook de 100gr test!) . De andere keren is het goed gegaan. Ja, echt lekker is het niet, maar je overleeft het wel :-)

mamakip
28 December 2010, 12:55
@adniL, mooie buik hoor! Ik bekeek eerst de bovenste foto en dacht dus al, hoe kan je buik nog zo klein zijn :D
wel schrikken van dat bloed! maar wie weet komt jouw baby al wel met 37 weken ofzo, als je lichaam nu al zo bezig is..! spannend!

adniL
28 December 2010, 13:12
met 37 weken vind ik helemaal prima.. dan mag ik in ieder geval lekker thuis bevallen :D
maar nu moet t kleintje nog maar even blijven zitten hoor..
en als je inderdaad alleen de bovenste foto ziet dan is er weinig te zien haha.. vind het altijd wel grappig om de verschillen te zien... zitten echt 2 groeispurten in de foto's en dan zie je dat het weer even rustig is.. :D

Bibi84
28 December 2010, 14:11
Ik heb het inderdaad overleefd, maar helaas...ik mag maandag weer! De 1e keer was het 5,6 en de 2e keer 7,4 (mag 7,2 zijn) grrrrr!!

moet nu maandag om 8 uur er weer zijn, nuchter en dan 75 gram, vandaag was het 50! HEt was vandaag maar goed dta ik van te voren toch nog wat heb gegeten, maar maandag dus nuchter EN 75 gram EN 2 uur er tussen wachten! BAH BAH BAH!

Zie er erg tegen op en ben vandaag niet in mijn sas.. waarom heb ik al die ellende??? Alle onderzoeken die ik moet doen zijn niet goed. Ik weet dat er vele ergere dingen zijn, maar is bij mij alleen die rug dan nog niet voldoende? Pff, de hormonen spelen flink op, sorry!

Anna77
28 December 2010, 15:11
Oh, Bibi, even volhouden meid!!! Nog maar 55 dagen te gaan! En lekker laten gaan hoor, even stoom afblazen is toch lekker! Daarna voel je je vast weer beter!

adniL, dat is schrikken zeg! Goed rust houden hoor! Gelukkig dat alles nog goed is en mooi buikje zeg! Zal eens kijken of ik een mooie foto kan plaatsen, ik heb echt zo'n rond buikje, nou ja buik. :)

pukemuk, kan me voorstellen dat dat erg vervelend is voor je vriendin! Gelukkig ben jij door de 'keuring' van kraamzorg heen!

Suus, inderdaad misschien even lekker dat Pat er niet is. Misschien ook goed voor hem, hoe naar ook, bij anderen gaat het helemaal mis, wellicht kan hij jou en jullie gezin daardoor extra waarderen! Wel echt rot zeg, net getrouwd en dan al willen scheiden, waarom ben je dan getrouwd? Dan moet je toch al flinke twijfels hebben gehad??

Mamakip, hoe is het met jou?

Raatje2010
28 December 2010, 15:46
@adnil jeetje zeg dat is schrikken, maar gelukkig is alles goed enne beschaafd buikje hoor ;-)
@bibi tja we hebben het niet in de hand he, probeer je er niet al te druk om te maken...hopenlijk valt het allemaal mee
@iedereen ik ben blij dat ik ook geen problemen of onbegrip met manlief heb, hij help prima mee in het huishouden en houdt me goed in de gaten. We zijn dan ook wel bijna 14 jaar samen, dus wie weet speelt dat ook mee. In iedere relatie is wel eens wat denk ik dan maar voor jullie meiden die wel af en toe ff mannetje zat zijn, maar wel gewoon je blijven uiten en wie weet is hij zelf ook een beetje bang voor wat er allemaal gaat komen?

Ik ben weer door de VK goedgekeurd. Hij is nog steeds 2 weken te groot en voorlopig hebben ze het niet over eerder inleiden...
had wel wat eiwit in de urine, maar volgens haar kwam dat doordat er nu wat meer afscheiding vrij komt?
over 2 weken de liggingsecho, maar ze voelde dat hij nu al een beetje is ingedaald.

suus81
28 December 2010, 16:01
Oei Adnil, dat is inderdaad flink schrikken. Goed dat je nu rustig aan doet!

Balen bibi dat de testresultaten niet goed waren. Kreeg jij een vingerprikje dat je de uitslag direct had?

Anna, als het goed is mocht mn schoonzusje 2e kerstdag in de middag naar huis. Heb haar verder nog niet gesproken, laat haar even lekker bijkomen. Vooral die ruptuur en bekken maken het nog erg lastig.

Heb je niet te veel in maatje 50 gekocht raatje? Lange man dus als hij 2 weken voorloopt.

Pat was wel heel blij dat ik tenminste zei als me wat dwars zat. Dat deed de vrouw van zn vriend niet... dus wat dat betreft ;)
Hij heeft ook gewoon de laatste tijd te veel gewerkt, te veel andere dingen ook nog aan zn hoofd... dus snap zn buien wel... zijn alleen zo vervelend :p
Over het algemeen heb ik geen klagen hoor. Alleen op het moment

Raatje2010
28 December 2010, 16:31
@suus ach een beetje klagen hoort erbij ;-)
nee ik heb maar 1 ding in maat 50 ofzo alles is maat 56 en groter, ook voordat we dit wisten had ik al een vermoeden dat het geen klein ventje zou worden, haha

pfffff word gek van dat maagzuur btw

lona
28 December 2010, 16:47
Poeh! Had gister nog gekeken, maar wat is er al weer veel bijgeschreven!!Zal wel komen omdat er nu veel verlof hebben, dus meer tijd! :-DAangezien mijn geheugen mij ook wat in de steek laat, ben ik bang dat ik niet overal op kan reageren...haha

Ik heb gelukkig ook een man die zelf wel ziet wat er moet gebeuren en mij juist heel veel steunt nu en mij op de bank plaatst!!haha!! Maar zo was hij ook al voor we samen waren, dus dat scheelt.

@Adnil, jeetje, wel even schrikken, maar dus echt goed rust houden nu!! Nog even lekker laten zitten en groeien!!

@bibi, vervelend dat je weer terugmoet en dat voor die 0,2 te hoog!:-?

@suus, misschien helpt dat inderdaad. Even rust voor jullie beiden.

Ik denk dat ik wel wat reacties ben vergeten, maar weet het even niet meer!:oops:

Nog een weekje en dan gaan Bjorn en ik voor geregistreerd partnerschap en hebben we weer een echo en afspraak bij de vk. kijken of het wel goed groeit. Ik hoop het maar, want zit niet te wachten om verplicht in het ziekenhuis te moeten rusten....

mamakip
29 December 2010, 09:28
@Bibi, inderdaad balen zeg, maar sowieso was je waarde gelukkig maar een klein beetje te hoog (bij mij was het destijds alle 4 de waardes, flink te hoog... maar goed, er was in ieder geval geen twijfel over de diagnose ;-)) Hopelijk blijf je maandag binnen de streefwaardes!

Hier gaat alles goed. Gister was mijn vriend jarig, 40 geworden, hahahaha :-) Geen groot feest, maar ik had een pizzaoventje voor hem gekocht en we hebben lekker pizza's gemaakt (inclusief deeg enzo) en gegeten.

rasje85
29 December 2010, 10:36
hello lady's
Vandaag komt hier de kraamzorg op bezoek, ben benieuwd. Morgen liggings echo, hopelijk is hij nu gedraaid en ligt hij braaf met zijn hoofdje naar beneden.
Hier ook bloedverlies gehad 2 dagen geleden en behoorlijke buikkrampen sindsdien.
Verder gaat het wel goed, probeer beetje rustig aan te doen alleen mijn mannetje heeft ook vakantie, dus zijn we nogal veel op pad.
Hier geen problemen met de man, die zegt steeds dat ik dingen niet mag doen haha....

Raatje2010
29 December 2010, 12:26
hier net terug van de huisarts, heb een neusspray voor mn oor, zit vocht en luchtbelletjes in en ik heb maagzuur remmers, want s nachts is het soms niet te houden.
Raar vind ik wel dat op beide bijsluiters staat dat er voldoende aanwijzingen zijn dat het wel of niet schadelijk is bij de zwangerschap...vind het altijd maar eng, maar ja de HA zal wel weten wat hij voorschrijft.

verder vandaag van een zwangere vriendin te horen gekregen dat ze weer in een depressie zit. de vorige keer (2 jaar geleden) heeft ze een jaar een postnatale depressie gehad dus ze zat nu al aan de anti depressiva, maar het gaat helemaal niet goed. 17 januari krijgt ze een keizersnee....wel sneu...

suus81
29 December 2010, 16:42
Vandaag een heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk rustige Suus dag
Geen verplichtingen, geen verwachtingen :D
Had eigenlijk veel meer willen doen, maar ik dacht wanneer ben ik nou weer eens een dag helemaal alleen thuis?! Dus heb het er lekker van genomen en tot nu toe alleen nog maar Nikki's nieuwe bed in elkaar gezet.
Zo maar eens douchen en naar de winkel eten en drinken halen (lekker dingen die ik heerlijk vind en Pat en Nik niet :) )

Anna77
29 December 2010, 17:50
Dat is ook niet niks doen, Suus, een bed in elkaar zetten! :)

Raatje succes met het maagzuur, ik heb er meestal 's middags en 's avonds last van, maar als ik naar bed ga is het meestal over.
Wat een ellende voor die vriendin! Zwanger zijn en moeder worden zou juist zo'n mooie tijd moeten zijn, ik hoop dat het snel beter gaat!

Lona, meestal zeggen ze dat kindjes sneller gaan groeien als mama het rustig aan gaat doen, dus dat komt vast helemaal goed!

Mamakip, dat klinkt als een prima verjaardag, lijkt me heerlijk zelfgebakken pizza (ok, heb ook gewoon honger nu!)

Ik heb vanmiddag een heerlijk dutje gedaan! Mmmmm, daar kan ik wel aan wennen. Vanochtend een mooi nieuw dekbedovertrek gekocht, nu hebben we er 3, we hadden net een nieuw (groter!) dekbed gekocht.

lona
29 December 2010, 19:07
@suus, dat is inderdaad niet echt rustig aan doen een bed in elkaar zetten! Erin gaan liggen daarintegen.....zzzzzzzz

suus81
29 December 2010, 19:25
hahahaha nee het is niet niks doen, maar had de hele bovenste verdieping willen schoonmaken en nikki's bed en badkamermeubels in elkaar willen zetten
dus alleen het bed is heeeeeeeel rustig aan gedaan :D

pukemuk
30 December 2010, 09:43
Jippie ik mag dadelijk op kraambezoek!! Mijn vriendin is vanochtend bevallen van een gezonde zoon!! Ben echt zo benieuwd!

Raatje Ja dat maagzuur is echt zo verevelend he, heb er ook soms flink last van. Maar kan het meestal nog af met rennies en melk.

Anna77
30 December 2010, 10:17
Veel plezier Pukemuk! Is vast heel leuk, zo'n pasgeborene! :) Kan niet wachten! Nou ja, ze mag nog wel even blijven zitten hoor, ik vind het wel lekker nu, even relaxen thuis! Maar niet te ver over de uitgerekende datum, dat lijkt me wel fijn. Op een gegeven moment zal ik die kwaaltjes ook wel zat zijn. Heb niet veel last, maar begin het wel te merken. Maagzuur, opgezwollen enkels, rugpijn, zo enorm vaak plassen......

lona
30 December 2010, 12:18
@ suus, hahaha ja als je het zo bekijkt dan heb je rustig aangedaan!:razz: Slimmerik!!

@pukemuk, veel plezier!

@rasje, en? hoe ligt ie??

Hier: Ik vind het natuurlijk wel lekker dat ik niet meer hoef te werken, maar verveel me soms dood!! Daarbij is mijn mannetje vrachtwagenchauffeur en nu al een paar dagen achtereen niet thuis.
Kan ook weinig doen omdat ik dan weer last krijg van mijn schaambeen en dan wordt het lopen er niet prettiger op. Maar ja, dan maar lekker op het forum bijlezen telkens!!

suus81
30 December 2010, 12:35
Leuk pukemuk, veel plezier!!!
Ik ga denk ik van de week weer eens langs bij mn schoonzusje met Nikki. In het ziekenhuis mochten we haar nog niet aanraken, maar ondertussen is ze thuis en mag het wel :D

Ik had gedacht dat ik me zou vervelen, maar vind het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Gisteren de deur ook helemaal niet uit gegaan, heb zelfs mn eten laten bezorgen :p
Pat komt vandaag weer terug en Nik morgen... maandag begint ook het gewone leven weer, dan is Nikki's vakantie al weer voorbij :( echt snel gegaan

suus81
30 December 2010, 16:13
ahh morgen gaan we dus weer lekker babysnuffelen
we vieren oud en nieuw met mn schoonouders bij mn schoonzusje :) (en zwager en beeb natuurlijk ;) )

pukemuk
30 December 2010, 18:59
Aah het is echt zo'n schatje!! Zo'n klein knap mannetje! Kan nu helemaal niet wachen tot we onze kanjer vast kunnen houden, maar laat hem nog maar even lekker bij mij zitten.

Vind het ook wel lekker om thuis te zijn, kan er alleen niet zo goed tegen dat ik niet meer zoveel kan als normaal. Vandaag ook weer teveel gedaan en manlief heeft verplichte bank rust gegeven en de stofzuiger uit mijn handen gepakt. Daar lig ik nu nog lekker terwijl hij lekker aan het koken is. Het ruikt in ieder geval lekker ben benieuwd wat ik zo op mijn bordje krijg :-D

adniL
30 December 2010, 19:49
ik ben zo blij dat mijn mannetje eigenlijk altijd kook haha..
meestal is donderdag friet dag alleen hij had gister heel lief boodschappen gedaan en dat was allemaal maar houdbaar tot vandaag dus hij moest het wel vandaag klaarmaken. Nu eten we zaterdag frietjes. morgen bij mijn schoonvader eten en oud/nieuw vieren dus ook daar slapen.. Zwagertje en zn vriendin rijden ook met ons mee, vind ik beetje jammer want het is er altijd gezelliger zonder hun maarja.. Maar weer afwachten..

Geniet allemaal nog van de laatste uren in 2010 voor je het weet is het 2011 en hebben we allemaal een lief klein babytje bij ons liggen..

rasje85
30 December 2010, 20:08
Nou de baby is gedraaid hoor, alsof hij het wist haha.
Hij is ngo niet ingedaalt en heeft nog genoeg ruimte, dus hopen dat hij niet terugdraaid.
Vond het wel een saaie echo, want kon vrijwel niets meer herkennen omdat hij zo groot is nu haha
Verder heeft hij normale grootte, dus ben weer helemaal happy!

rasje85
30 December 2010, 20:09
ohwja, hij heeft een grote bos haar hihi

mamakip
30 December 2010, 21:20
hihihi, klinkt goed rasje!! :-)

Fijne jaarwisseling allemaal, alvast!
Ik ga denk ik maar vroeg slapen vandaag, energie sparen voor morgen. En voel me vandaag erg moe en niet lekker, vriend is ook nog eens weg vanavond, dus moest alles vandaag alleen doen met onze zoon. En gister iets te laat er in, en dan merk je gewoon wel dat dat er inhakt nu. Welterusten dus :-)

Raatje2010
30 December 2010, 22:33
ik duik ook zo mn bedje in en mrg hou ik maar een middag dutje anders ga ik 0000 niet halen ;-)
heb trwns de laatste paar dagen echt veel last van harde buiken, althans dat denk ik, het voelt als samentrekking in mn bovenbuik en dat laat dan weer los...

nou meiden alvast een fijne jaarwisseling!

pukemuk
31 December 2010, 09:38
Rasje: Fijn dat hij is gedraaid luistert nu al goed naar zijn mama ;) Ik vond het ook maar een onduidelijike echo het was dat ze zeiden wat wat was anders had ik het ook niet herkent.

Raatje: dat middag dutje klinkt goed anders hou ik het ook niet vol denk ik tot 00:00 :-D

Gisteravond ruim 1,5 uur een soort van menstruatie krampen gehad in mijn onderbuik en onze kleine was goed aan het bewegen denk (hoop) dat hij weer wat is ingedaald.

Alvast een hele fijne jaarwisseling allemaal!!

suus81
31 December 2010, 10:33
Fijn dat hij gedraait is rasje!!!!
Leuk een bos haar, sla de gel dus maar alvast in...kan hij direct stekeltjes hahahahahaha

Ik ga vandaag ook nog ergens een keertje slapen, anders red ik 12 uur ook niet
Eerst nog even Nik dr kamer helemaal afmaken, ze komt zo thuis en is dus helemaal benieuwd.

Koken vinden wij beide niet leuk om te doen. Alhoewel Pat er steeds meer plezier in krijgt. Het is maar goed dat Nikki er is, dus er moet gewoon goed gekookt worden. Meestal kook ik, Pat is vaak gewoon te laat thuis (aangezien Nikki ook altijd weer op tijd in bed moet liggen omdat ze de volgende dag naar school moet) en schuift dan gewoon mee aan.

Iedereen een hele fijne jaarwisseling!!!

adniL
31 December 2010, 14:08
Fijne dag allemaal en een goed gezond 2011

pas op met vuurwerk :D

mamakip
31 December 2010, 18:26
Veel plezier allemaal vanavond, lekker rustig aan doen :-D

Raatje2010
31 December 2010, 19:05
gaap, ja een fijne avond he en op een mooi en gezond 2011 !

mamakip
1 January 2011, 08:38
Happy newyear allemaal en dat we met zijn allen maar een stel prachtige baby's zullen krijgen in (januari/) februari (/maart)!!

Billy
1 January 2011, 09:02
Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Dit jaar gaan we mama worden!! :-)
Heeft iedereen het een beetje volgehouden tot 0.00u? ;-) Ik ben lekker om 01.00u gaan slapen! Hoop dat beebje niet bang was van het vuurwerk en de harde muziek :-?

lona
1 January 2011, 10:14
Iedereen GELUKKIG NIEUWJAAR!!! Wij hebben het nog maar net volgehouden tot 0.00 uur, maar lagen er ook snel in daarna.
Lekker rustig avondje gehad met zijn tweetjes!!

suus81
1 January 2011, 10:26
Iedereen gelukkig nieuw jaar!!

Volgens mij heb ik aardig als zombie op de bank gezeten op een gegeven moment, maar het was wel gezellig.
Heb nog even mogen oefenen op mn nichtje... ging de luier verschonen naast me op de bank... ging me allemaal nog wel goed af... plast ze me helemaal onder :D
Daarna kreeg ze nog wat lachstuipjes, net alsof ze het grappig vond :p
Nou ja kon ik ook direct weer oefenen hoe dat aan- en uitkleden ging bij die kleintjes
We waren pas om 3 uur thuis. Om 8:45 stond mn blaas op springen. Ben nu nog steeds moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Vanmiddag maar even lekker slapen

pukemuk
1 January 2011, 11:01
Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Dit wordt het jaar dat we eindelijke onze baby's in onze armen kunnen houden. Het aftellen is begonnen!

Raatje2010
1 January 2011, 12:43
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
hier vol gehouden tot 0130 :-)

rasje85
1 January 2011, 13:52
Iedereen de beste wensen en dat de 2011 baby's maar snel makkelijk en gezond ter wereld mogen komen. Mijn oudjaar was niet zo leuk want heb met koorts op bed gelegen. Koorts is nu gezakt gelukkig alleen nog erg last van keelpijn blergh...