PDA

View Full Version : Uitgerekend 1e helft van Augustus 2011

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Lucinda
11 December 2010, 14:38
broodje was heerlijk.
Zat er behoorlijk vol van.
Had ook even een tukje gedaan want sjerommeke (zo noemen we de spuit) maakt me erg moe.
Al heb ik nu het gevoel dat ik wel weer kan slapen.

Vervelend tweety dat je je ziek voelt.
Doe het maar lekker rustig aan.

Maandag moet ik tot 21 uur oudersgesprekken voeren. Bah daar heb ik nu al geen zin in, zal wel moeten!

tweety1982
11 December 2010, 14:44
snap dat je daar geen zin in heb lucinda. en dan al vroeg beginnen?

weet niet of ziek is, eb last van me oorm nergens trek in, moe en hangerig...miss hoort dat wel bij zwanger zijn, ik weet niet :D

Lin76
11 December 2010, 15:24
Vervelend Tweety dat je je niet lekker voelt, er gaan wel verschillende virusjes rond. Ik heb al bijna twee weken last van een verkoudheid die maar niet over wil en ben daardoor ook erg moe en niet fit. Tenminste ik denk dat de vermoeidheid daar van komt. Hopelijk voel je je snel weer een beetje beter Tweety!

tweety1982
11 December 2010, 15:27
ja het is gewoon moeilijk te zeggen of het hoort bij bijna 7 weken zwanger, of dat het echt een griepje is...kan ook door hormonen komen, want me kop is gloei heet en heb af en toe een gemen steek in me kop.
ach ik ga lekker eten bij een vriend..warm eten smaakt me wel en vooral als ik zelf niet hoef te maken, stom he :-)

fijne avond schatten xxx

Lin76
11 December 2010, 15:31
Heerlijk als je zelf niet hoeft te koken maar toch lekker gaat eten! Geniet ervan en doe maar lekker rustig aan vanavond......

ZoŽ85
11 December 2010, 16:05
hoi allemaal

zo er is flink wat geschreven, tweety ik zit nog in week 5 vandaar miss. dat ongi gevoel.
jij had dat een tijdje terug ook he, ik heb het na gevraagd en weet je wat ze zeiden..
dat het vaak voorkomt bij vrouwen die meerdere miskramen hebben gehad omdat de banden dan
weer snel achter elkaar uitrekken.
ik hoop dat het van de zwangerschap is meis, ook al is het vervelend alles voor die kleine spruit toch!

wij gaan morgen avond uit eten en weet niet zo goed wat ik mag/kan pakken iemand ideeŽn?
dus vandaag (normaal frietdag) maar geen friet, maar spruitjes al la mij haha! met aard. gister hebben
we chinees op en woensdag ook (rijst met balletjes in saus ) dus weinig groente..
en morgen zal er ook wel geb. aard of frietjes zijn.

ik weet niet meer wie het zei volgens mij Lucinda..?
maar ik heb ook al echt een buikie, bij mij zie je ook alles want ik weeg normaal maar 53 kilo.
maar als de echo goed is dan maakt het me ook allemaal niet meer uit.
ik draag voornamelijk lange wolle vesten met een legging, heerlijk dat die in zijn !

Lin voel je je meer anders dan bij de vorige zwangerschappen?
dat vragen ze aan mij ook steeds maar ik weet dat eigenlijk helemaal neit zo gek he.

had net z'on honger heb even 2 slavinken gebakken voor mezelf en heerlijk met knoflooksaus van calve op gesmuld haha!
nu ga ik mijn spruitjes maar eens opzetten in de bouilion en straks koken

eetse allemaal!!

Lin76
11 December 2010, 16:18
Zoe ik weet eigenlijk nog niet of ik me anders voel. voel op het moment nog niet zoveel. Op dit moment zijn mijn borsten wat gevoelig maar daar heb ik tot nu toe nog niet zoveel last van gehad, af en toe eventjes. Ook heb ik nu en dan wat last links/rechts onderin mijn buik, niet pijnlijk maar kleine steekjes, kunnen dat de banden zijn? Gisteravond was mijn buik wel wat opgeblazen.....aangezien het mijn derde zwangerschap is zal dat buikje wel wat eerder komen. Bij de eerste duurde het erg lang voor je het echt kon zien dat ik zwanger was.....toch kon ik het bij de tweede ook nog wel lang verbergen.....

Ben een rollade aan het braden, maak nog een mosterdsoepje erbij en kijk wel wat we er verder bij nemen, ws een lekker sausje misschien wat frietjes. We zien wel. Vanavond lekker languit op de bank.....

elmo
11 December 2010, 16:41
Hallo Allemaal!

Sjonge, wat zijn jullie allemaal actief...
Heb er gewoon geen tijd voor!!Maar goed heb er hier ook 4 rondlopen!
Vandaag bij ons ook patatdag! Jammie!!!
Ik las dat iemand ook mee deed met moedres voor moeders! En diegene (ik weet niet meer wie) kreeg aan het einde van de rit een tas! Leuk!
Ik doe ook mee, maar weet niets van een tas??? Heb wel een kettinkje gekregen, (mocht ook een armband) Ben dan benieuwd of ik ook een tas krijg! Weet iemand dat?

Verder heb ik hier al een week lang ongeloofelijke kiespijn! Ik durf niet naar de tandarts! Maar zoals het nu lijkt moet ik maandag toch maar bellen voor een afspraak!
Weet iemand of je ook een plaatselijke verdoving mag? Tegenwoordig gaat dat met zo'n soort doseerpen!!! Ik durf eigenlijk niet zonder verdoving en vrees dat ik een groot gat heb, net op de rand van mijn tandvlees!
Dat was trouwens elke zwangerschap weer raak! Ze zeggen : elke zwangerschap kost een tand, nou bij mij gaat dat zeker op!!!
Bah wat kun je daar vervelend van zijn! Volgens mij mag je geen paracetamol toch?
Zulke dingen weet ik dus niet meer van mijn vorige zwangerschappen, trouwens de laatste is ook alweer bijna 6 jaar geleden!!!

Liefs!

Allegra
11 December 2010, 16:51
Ouch Lin dat is niet relaxed... Ik wil voor begin volgend jaar weer een afspraak maken met de tandarts, ze wil dat ik twee keer per jaar kom maar dat vergoedt de verzekering niet. Maar je mag best een paracetamolletje pakken hoor, ik heb t even opgezocht in het farmacotherapeutisch kompas, wat apothekers ook gebruiken:

Paracetamol passeert de placenta. Farmacologische effecten: Bij oraal gebruik van paracetamol tijdens de zwangerschap zijn geen schadelijke effecten op de zwangerschap of op de gezondheid van de foetus of pasgeborene aangetoond. Klinische ervaring met de intraveneuze toediening is beperkt. Advies: Kan in therapeutische doses worden gebruikt.

Plaatselijke verdoving mag vast ook wel, alleen met rontgenfoto's moeten ze voorzichtig zijn maar dan krijg je denk ik zo'n loodschort voor je buik

Hier lekker aan het niksen vandaag, was van plan om de stad in te gaan maar in plaats daarvan hebben we Inception gekeken, wat een spannende film!

ik zie dat de meesten van jullie ook geen probleem met vlees eten hebben haha, zoe jeetje slavinken midden op de dag... (al moet ik bekennen dat ik vanmorgen begonnen ben met een glaasje ginger ale in de hoop dat ik me door de gember minder misselijk zou voelen). Manlief is hier bezig met de marinade voor ons lamsvlees uit de oven voor vanavond, yum!!!! Heb er nu al zin in!

Lin76
11 December 2010, 18:36
O elmo wat vervelend zo'n kiespijn te hebben. Inderdaad mag je gewoon paracetamol slikken maar niet meer dan 6 per dag! Als je een afspraak maakt bij de tandarts meld dan even dat je zwanger bent. En volgens mij klopt wat Allegra zegt, een verdoving mag maar wel voorzichtig met rontgenfoto's. Dat is wat mijn tandarts zei toe ik de vorige keer zo'n kiespijn had, wist niet of ik evt zwanger zou kunnen zijn en toen hebben ze voor de zekerheid geen foto's gemaakt.

Lucinda
11 December 2010, 18:48
Hoi dames

Vraagje hebben jullie ook wel eens een scherpe steek net boven je heupbot?
Heb er af en toe een soms in bed en net ook weer 1.
Je maak je dan toch zorgen. MIjn zus heeft een bbz gehad vandaar.

ZoŽ85
11 December 2010, 19:25
ELMO

dit vond ik voor je want ik moet eigenlijk volgende maand naar de kaakchirurg voor mijn verstandskies..

Verdoving: mag wel, maar liever niet

Als het niet per se noodzakelijk is, kun je een verdoving tijdens je zwangerschap beter vermijden.
De verdovende stoffen kunnen via je bloedbaan en de placenta namelijk terechtkomen bij je baby.
De kans daarop is het grootst bij een algehele narcose. Hierdoor raakt je kindje, net als jij, versuft of buiten bewustzijn,
wat schadelijk kan zijn voor zijn ontwikkeling.

Dus als je een kies moet laten vullen terwijl je zwanger bent, kun je beter overleggen of dat tot na de geboorte kan worden uitgesteld.
Vertel je (tand)arts (http://www.babyinfo.nl/advies/verzorging/jijenjelichaam/art_tandarts.asp) in ieder geval altijd dat je zwanger bent als er een bepaalde ingreep moet worden uitgevoerd, waarbij eventueel een verdoving nodig is.

Je (tand)arts kan het beste bepalen of een verdoving in jouw geval noodzakelijk is.
Bij de keuze van het type verdoving kan hij vervolgens rekening houden met je zwangerschap.
Van sommige verdovingsmiddelen is namelijk bekend dat ze schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren kind.

Bij een algehele verdoving bestaat het gevaar dat je kind tijdens de narcose te weinig zuurstof krijgt.
Daarom moet een dergelijke verdoving tijdens je zwangerschap altijd worden uitgevoerd door een ervaren anesthesist.
Ook in dit geval is het dus noodzakelijk, dat je van tevoren aan alle betrokkenen duidelijk maakt dat je zwanger bent.

ZoŽ85
11 December 2010, 19:30
Lucinda

meid bij de laatste keer toen ik zwanger was dachten ze bij mij aan een bbz.
ik moest toen naar huis en toen mocht ik niet meer alleen zijn, ik moest goed op letten op enorme
pijnlijke kramp aan een kant onder in de buik in de liezen (dus boven de heup is te hoog)
als je eileider springt zeiden ze mij dan klap je dubbel van de pijn en dan val je ook flauw van de pijn.
en dat is ook niet af en toe he meid, dat blijft enorm zeer doen, dan heb je meestal bloedverlies ..

dit is mij verteld, ik ben er ook zo bang voor geweest..!
probeer je niet te druk te maken meid ik denk dat dit iets anders is zit het meer aan je zij?
boven de heup richting de zij zou ik eerder denken aan je nier..

Marleen8
11 December 2010, 19:34
Hallo Allemaal!

Sjonge, wat zijn jullie allemaal actief...
Heb er gewoon geen tijd voor!!Maar goed heb er hier ook 4 rondlopen!
Vandaag bij ons ook patatdag! Jammie!!!
Ik las dat iemand ook mee deed met moedres voor moeders! En diegene (ik weet niet meer wie) kreeg aan het einde van de rit een tas! Leuk!
Ik doe ook mee, maar weet niets van een tas??? Heb wel een kettinkje gekregen, (mocht ook een armband) Ben dan benieuwd of ik ook een tas krijg! Weet iemand dat?

Verder heb ik hier al een week lang ongeloofelijke kiespijn! Ik durf niet naar de tandarts! Maar zoals het nu lijkt moet ik maandag toch maar bellen voor een afspraak!
Weet iemand of je ook een plaatselijke verdoving mag? Tegenwoordig gaat dat met zo'n soort doseerpen!!! Ik durf eigenlijk niet zonder verdoving en vrees dat ik een groot gat heb, net op de rand van mijn tandvlees!
Dat was trouwens elke zwangerschap weer raak! Ze zeggen : elke zwangerschap kost een tand, nou bij mij gaat dat zeker op!!!
Bah wat kun je daar vervelend van zijn! Volgens mij mag je geen paracetamol toch?
Zulke dingen weet ik dus niet meer van mijn vorige zwangerschappen, trouwens de laatste is ook alweer bijna 6 jaar geleden!!!

Liefs!

Ha elmo,

Dat ben ik! Ik heb een armband uitgezocht maar de informatrice zei dat omdat ik al zo vroeg begin met urine inzamelen en dus lang mee kan doen (is de planning) dat ik op het eind een luiertas krijg toegestuurd. Heb dus geen idee hoe die eruit ziet maar het is wel leuk ja! Misschien krijg jij er dan ook wel een toch?
Ik heb van m'n kerst kadobon toch ook die luiertas genomen omdat ik 'm zo leuk vind en er geen andere kado's waren die me aanspraken. En je kan 'm ook makkelijk aan de fiets haken. Dit is 'm: http://www.peuteren.nl/baby/dutch_blue_handige_tassen_trendy_mama.php
Als die van de MvM toch handiger is kan ik deze ook als gewone tas gebruiken.
Wat balen trouwens van je kiespijn, oh wat kan je daar vreselijke last van hebben. En maandag wel meteen bellen hoor! Want als t gaat ontsteken of je krijgt er koorts van ben je verder van huis! Ik heb even opgezocht: Goede gebitsverzorging is heel belangrijk, juist in de zwangerschap. Verdoving werkt lokaal en er zijn geen schadelijke gevolgen van bekend. Dit is uit het Zwanger Zap boek van Babyboom.
Veel succes hoor!!

Marleen8
11 December 2010, 19:36
Ohja Zoe als je foto's wilt zien van wat ik maak kan je me wel aanmelden op Hyves als je dat ook hebt??

Groetjes!

ZoŽ85
11 December 2010, 19:52
Ha elmo,

Dat ben ik! Ik heb een armband uitgezocht maar de informatrice zei dat omdat ik al zo vroeg begin met urine inzamelen en dus lang mee kan doen (is de planning) dat ik op het eind een luiertas krijg toegestuurd. Heb dus geen idee hoe die eruit ziet maar het is wel leuk ja! Misschien krijg jij er dan ook wel een toch?
Ik heb van m'n kerst kadobon toch ook die luiertas genomen omdat ik 'm zo leuk vind en er geen andere kado's waren die me aanspraken. En je kan 'm ook makkelijk aan de fiets haken. Dit is 'm: http://www.peuteren.nl/baby/dutch_blue_handige_tassen_trendy_mama.php
Als die van de MvM toch handiger is kan ik deze ook als gewone tas gebruiken.
Wat balen trouwens van je kiespijn, oh wat kan je daar vreselijke last van hebben. En maandag wel meteen bellen hoor! Want als t gaat ontsteken of je krijgt er koorts van ben je verder van huis! Ik heb even opgezocht: Goede gebitsverzorging is heel belangrijk, juist in de zwangerschap. Verdoving werkt lokaal en er zijn geen schadelijke gevolgen van bekend. Dit is uit het Zwanger Zap boek van Babyboom.
Veel succes hoor!!

ik weet ook dat goede gebits verzorging belangrijk is maar ik durf het risico echt niet te nemen.
ik heb gegoogle en ik heb meerdere dingen gevonden waar in staat dat je het niet moet doen of beter
uit kunt stellen tot na de zwangerschap , al is de verdoving bij de tandarts misschien minder sterk als
die bij een kaakchirurg om de kies eruit te snijden..

ik durf het niet te lopen het risico, ik laat wel boren bij de tandarts zonder verdoving maar bij de kaakchirurg nee

ZoŽ85
12 December 2010, 07:57
zo daar ben ik weer, jullie liggen nog lekker te slapen?
ik was er helaas al weer om half 7 uit..
vanavond lekker uit eten, moet even kijken wat ik aantrek want ze mogen
natuurlijk niet mijn buik zien, zal lastig worden..

jullie nog plannen?

Tej
12 December 2010, 08:50
Dag allemaal!

@Zoe: jij ook al zo vroeg wakker? Ik ben de laatste weken ook echt al vroeg op.. kijk dan rond half 6 op de wekker: mag ik er al uit?

@hoop: Van harte gefeliciteerd!! Fijn dat het leven je weer toelacht!!

@tweety: alweer wat beter vandaag?

@Elmo: wauw het lijkt me zo gaaf om een groot gezin te hebben! Hoe is dat? Druk altijd? En heb je nog wel wat tijd voor jezelf? Zeker nu je zwanger bent, heb je dat wel nodig lijkt me?

Hier: heb gister een erg emotionele dag gehad. Kon overal wel om janken.. mooie liedjes op de radio enzo.. pfff.. werd er een btje moe van. Gister weer bloed verloren.. heb is zo troebel dat ik gewoon niet kan geloven dat het goed zit. Heb dan ook weinig hoop meer :(
Ben benieuwd of de verloskunidge morgen gaat zeggen of ik snel een echo kan krijgen. Hoop t wel want deze onzekerheid is echt niet leuk!!
Mn vriend houdt zich er erg aan vast dat het misschien toch goed is.. maar dat kan ik echt niet.. ik wil juist geen hoop hebben omdat het dan alleen maar mee kan vallen.

Gister de boom neergezet, we hebben echt een mooie dit jaar! Vandaag rustig aan.. btje rommelen in huis enzo.

Fijne dag meiden!

ZoŽ85
12 December 2010, 09:07
Tej wat rot zeg dat je weer bloed verliest...
ik vind het dapper van je dat toch je dagelijkse dingen en de boom hebt neergezet,
ik kan mezelf voorstellen dat je eigenlijk maar aan1 ding kan denken meid.
ik zou morgen als ik jou was toch nog even bellen, ik weet niet of er niet nog een in
de buurt zit bij je, misschien kun je even op internet zoeken naar inwendige echo en jou woonplaats..?
bij heel veel vk doen ze tegenwoordig ook inwendig, hier ook.
ennuh dat huilen dat heb ik ook gehad hoor toen ik de gelukkige huisvrouw zat te kijken, heb hem gewoon uitgezet.
dus dat hoort denk bij het zwanger zijn en de hormonen

sterkte meis en ik mijn duimen draaien over uren voor je!!!

Tej
12 December 2010, 09:15
Helaas heeft geen enkele verloskundige in de woonplaats een eigen echoapparaat. Ik zal daarvoor echt naar het ziekenhuis moeten. Morgen belt de verloskundige me en ik hoop dat ze dan een echo voor me kan regelen.

Zoe: zit je al n btje in de zenuwen voor morgen? Spannend joh! Ik weet niet of ik morgen overdag op het forum kan, moet werken, maar ga t wel proberen, ben benieuwd hoe het gegaan is!

ZoŽ85
12 December 2010, 09:45
Tej

jammer is dat zeg, je moet het morgen gewoon zelf voorstellen aan de vk, en zeggen dat je
veel spanning hebt ervan en duidelijkheid wil..

ik ben best zenuwachtig voor morgen je heel erg zelfs, heb gister weer z'on menstruatie gevoel gehad, op internet staat
dat dat er echt bij hoort dus daar ga ik maar vanuit, de een is misselijk en de ander heeft dat..

ik moet morgen om kwart over 2 dus ik weet niet hoe lang het uitloopt, maar laat het daarna wel weten .

Allegra
12 December 2010, 09:57
Hi ladies wat een vroege vogels hier! Ik was ook vroeg wakker (eigenlijk gewoon de halve nacht), de ochtendmisselijkheid heeft hier toegeslagen en begint echt heeeeeel vroeg 's ochtends (zo rond een uur of 3) dus weinig geslapen vannacht. Uiteindelijk heb ik vanaf 8 uur volgens mij nog een beetje geslapen. Ik was van plan om te gaan sporten vanochtend maar dat doe ik mijn lichaam maar even niet aan.

Tej kun je het evt via de huisarts spelen of gewoon rechtstreeks naar de eerste hulp gaan? Ik neem aan dat je vk zo haar redenen heeft om hier zo kalm op te reageren, maar het is voor jou gewoon echt niet relaxed...

Lucinda
12 December 2010, 10:19
Hoi dames

Heb zo slecht geslapen, werd de hele tijd wakker met buikpijn.
Denk dat het komt dat ik gisteren steeds teveel heb gegeten. Iedere keer tot het randje en toen we gisterenavond van mijn zus terug gingen naar huis even langs de M nog een broodje gehaald terwijl ik geen honger had.

Nu gaat het weer iets. Lekker kopje thee gehad, doet wonderen vaak.

Ga zo lekker douchen en dan op naar Limburg, bij oma langs en shoppen in Maastricht.
Mijn man wil graag voor dingen gaan kijken maar niet kopen.
MMH maar voor mama mag er toch wel wat gekocht worden?!?!

spannend zoe dat je morgen mag.
mijn afspraak ik 20 dec en dan pas om 18.20 uur.
Mijn zus vertelde me gisteren dat ze daar een 3d echo-apparaat hebben. Lijkt me wel erg gaaf.
Maar de 20ste is mijn intake dus denk niet dat ze dan al een echo maken.

Lucinda
12 December 2010, 10:22
tej ik las je verhaal net pas.
Wat rot voor je meid.
Is het ook je eerst zwangerschap??

Tej
12 December 2010, 10:22
@Zoe: idd ze zeggen dat een ongi gevoel erbij hoort! Maar als ik zo jouw klachten lees zit het wel goed in je buik hoor!

@Allegra: jeetje wat vervelend voor je zeg, steeds kleine beetjes eten, tegen de misselijkheid, helpt heb ik ergens gelezen.

Denk idd dat ik het via de huisarts ga proberen.. die kunnen volgensmij ook een hcg test doen. Binnen een paar dagen heb je dan de uitslag.

Tej
12 December 2010, 10:23
tej ik las je verhaal net pas.
Wat rot voor je meid.
Is het ook je eerst zwangerschap??

Ja, dit is idd mn eerste zwangerschap. Weet dus totaal niet wat ik moet voelen en denken! Maar kan gewoon niet geloven dat wat er uitkomt goed is... :(

ZoŽ85
12 December 2010, 10:52
Tej ik zou als ik jou was dan he..
of morgen de verloskundige of huisarts even bellen of allbei.
met een bloed test kunnen ze idd ook zien hoever je bent, ik moest dat in het ziekenhuis
om de dag komen om te prikken en bij mij was het bij zo, klein gedeelte van toen:

30 maart bloed geprikt.. hcg 1259 (te weinig voor 7 weken)
1 april bloed geprikt.. hcg 1450 licht gestegen..(veel te weinig gestegen, komt omdat de moederkoek niet gelijk afsterft, vandaar ook vaak nog kwaaltjes)
3 april bloed geprikt hcg licht gedaald , bloed verlies..
5 april miskraam... hcg gedaald

Lucinda
12 December 2010, 10:56
zal idd morgen eisen dat ze je gaan onderzoeken.
Je hebt bloedverlies en je voelt je er behoorlijk rot onder.
bah wat een rot gevoel voor je, leef met je mee.

ZoŽ85
12 December 2010, 11:02
allegra wat vervelend dat je zo beroerd bent, ergens wil je het heel graag maar als je het dan hebt ...

ik had het gister avond toen we naar bed wilde gaan last van mijn buik (beetje vies verhaal) allemaal lucht moest eruit en heb een tijd op het toilet
gezeten en toen ineens kwam het niet eens zo dik gek he.. net of je verstopt zit en dan zo en vanmorgen ook weer.

Lucinda ik krijg spontaan honger en zin in de M van jou verhaal haha!
heel veel plezier meid, en shop ze, anders koop je toch al stiekum een leuke ketting of zo.

ik ben normaal best een uitslaper maar nu ik ben gewoon kei vroeg wakker, en s avonds niet voor uit te branden gek he!

ik ga zo dus heerlijk naar de mac heb mijn man overgehaald om te rijden ff door de drive.
en dan relaxsen moet nog quilten voro de cursus morgen avond en vanavond dus uiteten, weet alleen niet
wat ik mag en kan pakken beetje lastig, soep mag altijd he en dan een snitzel of zo?

elmo
12 December 2010, 11:13
Hoi Allemaal!

Ik had inderdaad ook tegenstrijdige berichten gehoord mbt de tandarts! Maar ik ga morgen echt bellen, niet naar de kaakchirurg hoor....
Gewoon naar de tandarts, en ik durf echt niet zonder verdoving, maar die pijn is niet te harden, heb de halve nacht wakker gelege, en leef zo'n beetje op paracetamol!
Niet meer als mag, maar toch.. lijkt me ook niet gezond! Maar kan dit niet uitstellen tot naa de bevalling, ik verga van de pijn!!!
Ik leg het wel gewoon aan hem voor!!! En dan hoor ik het wel, hij zal wel vaker met dat bijltje hebben gehakt neem ik aan toch???

@ Tej; hee meissie toch, wat een onzekerheid! Hoop toch zo voor je dat de verloskundige morgen wat voor je kan regelen!!!!
Als die onzekerheid maar weg is toch?
Een groot gezin is idd heerlijk!!! Toch wordt deze zwangerschap wel de hekkesluiter! Het is allemaal al lang geleden, dus het is bijna alsof ik voor de 1e keer zwanger ben.
De eerste is geboren toen ik net 19 was, en toen ik 25 was had ik er al 4!!! Nu ik wat ouder ben maak ik het allemaal veel bewuster mee... Het is soms wel druk, maar het geeft ook zoveel voldoening!!! Ik ben ook zo benieuwd wat de kinderen ervan gaan zeggen als ze horen dat er een broertje of zusje bij komt!!!!
Maar goed, het duurt nog veel te lang voor ze!!!

Meiden fijne dag!!!

Liefs!

Allegra
12 December 2010, 11:53
Zoe wat spannend joh, morgen ga je je kleine zien... Het is vast allemaal goed hoor!!!

Elmo jeetje op je 19e al je eerste kindje... jij bent dus zo iemand die altijd al wist dat ze kinderen wilde? Ik wilde vroeger wel altijd moeder worden hoor, maar naarmate ik ouder werd, kreeg ik steeds meer mijn bedenkingen, tot 1,5 jaar geleden ofzo en toen begon ik te denken dat het toch wel heel leuk zou zijn.

Tej ik hoop echt dat je gevoel je geen gelijk gaat geven. De vk lijkt me redelijk rustig onder je verhaal en ik heb van meerdere vrouwen gehoord dat ze bloedverlies hadden en dat het helemaal goed gekomen is, dat zijn op zich wel gunstige dingen...

Zoe ik heb dat af en toe ook hoor, je darmen raken echt enorm van slag van zo'n zwangerschap!

Dat jullie allemaal zo'n zin hebben in McD's zeg, ik vind normaal alleen de frietjes lekker maar heb er nu helemaal geen behoefte aan.

De misselijkheid is overigens uiteindelijk meegevallen vanochtend, ik heb er een paar keer een droge boterham in geduwd en dat lijkt te helpen!

Lin76
12 December 2010, 11:56
Elmo hopelijk kun je snel terecht en kun je van die pijn af worden geholpen, kiespijn is zo akelig, weet er alles van, heb een tijdje terug mijn eerste wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan en vlak daarna moest en een verstandskies uit omdat er een groot gat in zat dus heb mijn portie tandarts wel gehad! En inderdaad, de tandarts zal echt wel weten wat wel en niet mag wanneer je zwanger bent!

Allegra vervelend dat nu misselijkheid de kop op steekt! Meestal beginnen de kwaaltjes zo rond de 6e week pas echt!

Tej wat vervelend meid, bij ons maken de verloskundigen nu zelf de echo's daar ben ik blij om, moet ervoor wel naar een andere plaats maar das niet erg. Hopelijk krijg je morgen toch wat meer duidelijkheid dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Doe onzekerheid is niks.

Wat slapen veel van jullie slecht, wat vervelend zeg! Ik slaap gelukkig goed, lag gisteravond vroeg in mijn bed, was bekaf, maar had ook late dienst gehad de avond ervoor. Vanmorgen om 8 uur werd ik wakker en niet veel later waren onze jongens er ook uit.

Zoe morgen je eerste echo! Hoop dat alles er goed uitziet!

Nog even genieten van een luie zondag, morgenavond weer late dienst en komende week een drukke week. 2 afspraken met finacieel adviseurs voor advies voor een nieuwe hypotheek voor ons evt nieuwe huis, de kinderen hebben donderdag kerstmaaltijd op school waarvoor ik ook iets moet maken, woensdagavond ook werken en denk dat ik woensdag de kerstboom maar eens ga neerzetten. En volgend weekend ook weer avonddiensten. En de zwemlessen niet te vergeten. Maar de kinderen moeten deze week nog naar school en dan hebben ze lekker 2 weken vrij. De tweede week zijn mijn man en ik ook allebei vrij dus dat is wel lekker al moeten er wel wat klusjes gedaan worden om ons huis helemaal voor te bereiden op de verkoop. Genoeg te doen dus maar gelukkig meest leuke dingen....

tweety1982
12 December 2010, 12:02
Heey meiden
weer lekker geklets zie ik,

Zoe: dat ongi gevoel hoef je je idd geen zorgen om te maken, ik had idd ook een hele dag lang.

Lekker eten vandaag? heerlijk krijg er honger van :-)

Elmo: beterschap met de kiespijn, ik had opgezocht dat je 4 paracetemol mag per 24 uur en max een week. maar geen iburfen enzo.. volgens mij hebben de meiden het ook al uitgezocht voor je, maar dan heb je nu dubbel ;) wel even bellen morgen!

marleen: leuke tas.:-)

Tej: meis vervelend zeg dat je de hoop zo bent verloren, wat owijs lief dat je nog zo met ons meeleeft, en ik blijf echt zo hopen dat het wel gewoon goed zit. Leef echt met je mee.

Had gisteren enorme oorpijn en stken in hoofd, nu doet alleen me gezicht nog pijn als ik aanraak verder gaat wel. weet niet wat het was/is.

Allegra: sterkte met de ochtend misselijk, hopelijk gaat niet erger worden. ik heb er niet veel last van, ja smorgens als ik niet optijd eet krijg ik zon eng weeig gevoel maar niet echt kotsmisselijk...

Lin: jeetje wat druk, geniet lekker van de vrije dagen

meiden was kort maar ik moet weg, de oven piept...k spreek je jullie later en wens jullie fijne dag, en voor wie ik vergeet sorry ;)

btje1984
12 December 2010, 12:28
welkom hoop, gefeliciteerd met je zwangerschap!

zijn der hier ook die heel de dag dat ongi gevoel hebben ?
of meer last als je voorover hebt gezeten (dubben met je buik?

jep ik wel in ieder geval. maar het verschilt per dag

ZoŽ85
12 December 2010, 12:53
ik heb het toen ik 4,5 weken was 2 dagen gehad en nu is het begonnen bij 5,5 en vandaag 5,6 ook weer
dus denk dat het te maken heeft met het opschuiven van de week of zo ..
ga zo even liggen anders trek ik het etentje vanavond niet.

ik weet niet of ik vanavond nog online kom en anders morgen nog he.

allegra een droge boterham met niks erop bah! ik ben al geen brood eter hoor liever 2 x warm per dag.
maar goed als het helpt doe je alles toch.

Elmo dat is ook niet uit te houden nee.
dan zit er niets anders op dan bellen!!

bij mijn verstandskies is een jaar geleden een stuk afgebroken en daar had hij een prop ingedaan (tandarts)
en nu 2 weken geleden viel die prop eruit, dus heeft hij er een nieuwe in gedaan maar in januari moest ik terug voor
de halfjaarlijkse controle en dan wil hij een afspraak maken bij de kaakchirurg voor uitgebreide foto en verstandskies eruit
sinds ik reflux heb lossen mijn tanden en kiezen op door het zuur, hier voor heb ik nog nooit niks gehad geen vulling niks
en nu pffffffff alles lost op en breekt af..
maar ik heb dus geen pijn dus probeer het wel uit te stellen.

lekker vooruitzicht Lin een weekie vrij!
ik hoop dat die avond diensten een beetje te doen zijn en dat je overdag bij kunt tanken haha!
ik zou het niet redden denk.

Tweety heb je geen griepje erbij, hier heerst het best!
meid je gaat gewoon al richting de 7e week!!!

btje1984
12 December 2010, 12:55
is idd moeilijk met veel vrouwen op een afdeling. Dan merk je dat het gewoon ook fout kan gaan. bij ons op de afd ben ik dat dna. maar een andere collega van me heeft nog veel meer ellende op dit gebied. Ik ben nu de 4e die zwanger is. en er zijn er bij ons afgelopen half jaar 3 bevallen. We hebben een grote groep en voornamelijk nu vrouwen in de vruchtbare jaren. wel heel gezellig.

tej, meis ik denk aan je. hoop zo dat het toch goed zit. mijn zus heeft tijdens alle 4 haar zwangerschappen gewoon elke maand bloedverlies gehad.

en de McD, tja die hebben wij van de week ook 1x gehaald. heerlijk zo af en toe.

Vind het wel lastig met eten, heb nergens trek in. terwijl ik daar normaal niet zo heel veel last van heb. Gister naar mijn schoonmoeder geweest en voor het eerst geen moeite gehad om mijn mond te houden. miss omdat we hen ook niet steeds teleur willen stellen. maar denk niet dat ik het tot de 12 weken vol houdt.

oh en de tandarts, hoop dat het meevalt voor je meis!

zoe, succes morgen bij de echo!!!

fijne zondag nog meiden, x btje

Allegra
12 December 2010, 14:03
Tweety wat heb je voor lekkers in de oven staan?

Zoe ik hou ook niet echt van brood, doe mij ook maar gewoon een lekkere warme lunch (alleen in tosti's vind ik brood heel lekker, daar heb ik er dus ook al een van op ;-)) Maar het is het snelst om gewoon gauw een boterham te pakken en dat lijkt ook goed te vallen.
Getsie wat een enge tandartsverhalen allemaal!!

Lin wat een drukke week... ik heb ook wel wat kleine dingetjes en ik wil woensdagavond maar eens gaan proberen te bodybalancen maar vergeleken met jouw week is het niks...

Ik ben net begonnen met de kerstboom maar de lampjes willen niet dus ik ben niet tevreden :evil: Ik hou er maar even mee op voordat ik het hele ding naar buiten pleur haha! Te weinig geslapen om geduld voor dat soort dingen te hebben :-D

Ik ga ff een wandelingetje maken, kijken waar de vk precies zit voor vrijdag en een frissen neus halen, en daarna met een potje thee en een boek op de bank.

Tej
12 December 2010, 14:35
Hey meiden,

Bedankt allemaal voor de lieve woorden!

Ga morgen afhankelijk van mn gesprek met de verloskundige de huisarts bellen. Kijken wat zij voor mij kunnen doen. Neem toch aan dat ze ook een inwendig onderzoek kunnen doen?

Nou ik ga ff een lekker bakkie warme chocolademelk maken. De weekboodschappen zijn weer in huis.. pfff is toch ook altijd een vervelende klus haha.

Fijne zondag nog meiden!

ZoŽ85
12 December 2010, 15:54
huisarts kunnen geen inwendige echo doen, die hebben alleen een apparaat voor buiten op de buik, ook niet altijd.
ik zou bij de huisarts zoiezo vragen om een formulier om op hcg te prikken..

ik ga uit eten toedeloe fijne avond!

tweety1982
12 December 2010, 16:35
Heey meiden, ben ik weer even

Zoe: fijne avond met uit eten. waar ga je eten? en ik denk dt gisteren griepje was, nu gaat al beter heb geen steken in me hoofd en oor gehad

Tej: fijn dat je lekker je bodschappen op zondag kan doen, dat kan hier niet. En idd je kan beter HCG prikken of naar gyn, HA kan minder zien. Denk aan je meis.

Allegra: heerlijk een wandeling, en de kerstboom haha..ben je je frustratie kwijt? ik hou ook niet van brood daarom stond er vanmorgen warm stokbrood op menu....ik kijg alle normale dingen sowieso niet door me stro..aardappels, rijst, pasta...allemaal niet lekker nu..was ook hele dag heel licht weeig.

Btje: haha makkelijk dat je geen moeite had met je mond houden :-) en met dat eten heb ik dus ook, gewoon nergens zin in, alleen speciale dingen zoals pizza en subway enzo ;) word een slecht kindje qua eetgewoontes.

Me hond loopt mank op 3 poten, zo zielig, ze blijft zelf gewoon alles zelf doen.
morgen even naar de dokter.
ga zo maar pizza halen, want krijg eten echt niet weg..

en idd bijna 7 weken, overmorgen alweer

xx

Allegra
12 December 2010, 17:04
Smakelijk Zoe!

Tweety lekker warm stokbrood! Ik heb 's avonds wel zin in eten, en rijst en pasta gaan er goed in bij mij. Vanavond maak ik Thaise groene curry, ben benieuwd hoe dat valt.

De wandeling was wel relaxed, de vk bleek wel ietsje verder te zitten dan ik had verwacht, maar met 8 maanden nog steeds wel beloopbaar denk ik ;-) Toen ik terugkwam, was ik alleen doodop dus de rest van de kerstboom mag mijn man doen haha. Ik heb verder alles in huis al gedaan dus nu is het zijn beurt... ;-)

Lief
12 December 2010, 17:42
He meiden,

Een paar dagen niet geweest en nog niet bijgelezen, sorry. Als ik zo ff tijd heb doe ik het nog.

Voor als er nieuwe zwangere dames zijn gefeliciteerd!!!

Tej hoe is het met jou weet je al meer???

Hier alles redelijk onder controle gister lange maar gezellige dag gehad en jeeehhh heb ze nog steeds om de tuin kunnen leiden. De verrassing word zeker groots met de kerst, want ze denken dat ik me mond niet kan houden als ik zwanger ben, maar het gaat heel goed :D

tweety1982
12 December 2010, 18:34
lief: haha wat leuk, nou ben benieuwd hoor hoe ze reageren als je het verteld.

Allegra: groot gelijk meis dat je man het verder mag doen :-)..fijn dat de VK op loopafstand is, lekker hoor. Is ie hier ook wel maar kan ook met de auto, ligt aan weer... denk als je wat verder bent in de zomer dat lopen wel even lekker is.

hier net pizza op, meteen niet meer eng of misselijk dat scheelt echt hele hoop. werd wel weer emo van film kijken. haha

Tej
12 December 2010, 19:43
@Lief: haha leuk he als je ze lekker kunt foppen! Mn schoonzus zit telkens maar te vissen bij ons: en al zwanger? gaan jullie al trouwen? Etc etc. Het zou dan ook het leukste zijn als we het vertellen wanneer niemand het nog door heeft gehad! Hoe gaan jullie het vertellen?

Hier nog niet veel beter.. dit weekend weer bloedverlies gehad.. tis ook troebel en vlokkerig.. heb er weinig vertrouwen in. Morgen belt de verloskundige mij om te vragen hoe het gaat.. vraag dan meteen wanneer ik een echo kan krijgen. Als ze daar moeilijk over gaan doen dan bel ik de huisarts om te vragen voor een hcg meting.
Denk dat de verloskundige de boot een btje afketst omdat ik dus geen pijn en niet heel veel bloedverlies heb.. maar toch.. mn gevoel zegt dat het niet goed zit en ik wil zekerheid! Dit is niks zo.. we zitten hier al het hele weekend in een rollercoaster wat emoties betreft..
Ben vandaag ook duizelig geweest.. vanochtend en net ook weer.. vraag me af waar dat vandaan komt..

@tweety: jeetje, dan kun je weinig eten! Hopelijk gaat dat snel wat beter worden!

Jeej, zo lekker boer zoekt vrouw kijken.. ben benieuwd hoe het dit jaar zal zijn!

Fijne avond meiden, als ik meer weet morgen horen jullie het! Weet alleen niet of dat overdag zal zijn aangezien ik moet werken..

doeg!

Allegra
12 December 2010, 21:09
Lief haha lachen dat ze het nog niet door hebben, wordt een mooi kerstcadeau!

Tweety gek he dat je geen zin hebt in eten, maar dat je je van eten wel lekkerder gaat voelen?

Tej ik duim voor je morgen!

Ik ga naar bed zo, verloren slaap van afgelopen nacht inhalen hoop ik. Ik heb de eerste week dat ik wist dat ik zwanger was ook een paar hcg-zweet-hartkloppingnachten gehad dus hopelijk gaat het deze keer ook over...

Lief
12 December 2010, 23:39
Tej ik kan me voorstellen dat je nu juist zo onzeker bent jeetje zeg, hoop echt dat de vk morgen zegt dat je deze week nog kan komen. En ik hoop dat er een goede afloop komt aan je onzekerheid.
Wij gaan het dus met kerst vertellen en mijn moeder en zus krijgen een fotolijstje met de tekst: Je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik ben geboren, mag ik in dit foto lijstje misschien. En me vader en vriend van me zus krijgen iets met opa en oom erop.
Bij me schoonouders krijgt me schoonmoeder ook zo'n lijstje en me neefje een slab ofzow met grote neef erop:D. We geven hun nie allemaal een kado omdat ze nogal lauw reageren op alles, dus ook niet zoveel zin om er veel moeite in te steken. Mijn ouders daarin tegen gaan volgens mij echt helemaal uit hun dak zo leuk dat ze het vinden.

Ohjaaa snap trouwens niet waarom ze het ochtend misselijkheid noemen, sta namelijk elke avond lekker over me nek te gaan:S

Hopelijk een goede nachtrust voor jou allegra

Lin76
13 December 2010, 09:01
Leuk dat je ze nog zo voor de gek kan houden Lief en leuke manier om het te vertellen met kerst. Vervelend dat je 's avonds zo misselijk bent.

Allegra vannacht een beetje beter geslapen?

ZoŽ85
13 December 2010, 09:03
het is nog rustig hier, ik ben s morgens altijd de eerste haha!
jullie zijn vast allemaal al op t werk.

ik zit hier te zenuwen haha, heb vanacht goed geslapen, wat ik eigenlijk niet verwacht had.
maar was vanmorgen om kwart over 6 wakker en heb geen rust meer in mijn kont, zo zenuwachtig.
en dan duurt het lang tot kwart over 2..

ik ga zo lekker douchen en de boel aan de kant ruimen dan is het misschien wat eerder tijd .

fijne dag vandaag meiden~!!

elmo
13 December 2010, 09:10
Hallo!

Ook hier vroeg op!
Slechte nacht gehad, een van de kinderen buikgriep, dus veel kots ruimen, en ontzettend veel kiespijn! Heb net gebeld, en kan om 9.45 terrecht! Duimen jullie voor me!!! Ik ben zoooooo bang voor die man!!!!
Ben er gewoon van aan de dunne!
Als ik weer terug ben horen jullie meer!!!

Liefs!

tweety1982
13 December 2010, 09:24
Goedemorgen

Tej: sterkte vandaag, en ik vind echt dat je recht heb op een echo of HCG meeting hoor!. Echo is beter en betrouwbaarder.

Lief: vervelend dat je elke avond zo moet spugen, hopelijk word dat minder voor je, das toch niets/ Wel gave ideeen om het zo te vertellen met een foto lijstje...kan je die dingen online bestellen ofzo?

allegra: hopelijk beter geslapen.

Zoe: veel plezier met de echo vandaag, hopelijk kom je de dag beetje door en gaat de tijd snel!

Elmo vervelend zeg , en beterschap met je kindje, vervelend voor jullie allebei. sterkte vandaag!

straks om 13 uur naar de dierenarts met de hond. morgen al weer 7 weken :-)

butterfly1984
13 December 2010, 09:49
Goedemorgen dames,

Het weekend erg druk geweest en niet zoveel tijd gehad om te kijken... nu even alles teruggelezen er is weer lekker veel gekletst...

@zoe spannende dag voor jou vandaag... rond 2uur moest je toch??? ga aan je denken.. laat je vandaag nog weten...

@tej ben benieuwd wat de verloskundige vandaag tegen je zegd...hopelijk kan ze wat voor je regelen die onderzekerheid is toch ook helemaal niks...

Nou hier gaat het avondeten ook niet zo lekker meer.... bij de gedachen aan eten koken draaid mijn maag al om... Heb gewoon nergens zin aan... zo raar... niet dat ik misselijk ben maar als ik aan het eten denk dan draait mijn maag gewoon.... en vooral als ik zelf moet koken tijdens het koken gaat het dan nog wel maar zodra het eten dan klaar is is de trek helemaal weg... alleen brood dat gaat nog wel en fruit ook.. maar is wel lastig weet echt niet wat ik vanavond moet gaan maken.. elke avond pizza en patat is ook niet wat haha... denk dat ik vanavond maar een maaltijdsalade ga maken met kaas en croutons....

Heb ook van het weekend erge last van mijn darmen gehad... ik leek wel een balon... ook veel steken... maar lucht wou er niet uit leek wel of ik verstopt was.... kon ook moeilijk slapen ervan en de volgende morgen was het wel een stukje minder maar heb ook veel op de wc doorgebracht.... had ook veel buikkrampen... maar denk dat dat komt omdat ik zaterdagochtend naar de wc moest in bed en ik dacht blijf nog even liggen daarna hoefde ik niet meer... en toen kreeg ik last.. dus volgende keer ga ik echt meteen naar de wc.... Sorry voor de details haha wat kom ik toch weer met smakelijke verhalen zo op de maandagochtend...

tweety1982
13 December 2010, 09:58
haha butterfly dat geeft toch niet hoort erbij. Hoop voor jou dat je die krampen niet meer gaat krijgen en je wat makkelijker naar de wc kan.

Lin76
13 December 2010, 10:18
Zoe spannend voor je vandaag!

Elmo succes bij de tandarts en beterschap met je zieke kindje....

Butterfly lastig he die darmen, ik herken het ook van mijn eerdere twee zwangerschappen en nu heb ik er ook alweer last van.

Heb vanmorgen ook wat last van een zeurderige buik, zullen ws mijn darmen ook wel zijn.......

elmo
13 December 2010, 10:49
Zo! Heb het eerst weer overleefd. Er was niks te zien. Hij heeft nu een oude vulling vervangen voor een nieuwe, in de hoop dat dat de goede kies was. Er mochten geen foto's gemaakt worden ivm zwangerschap. Nu afwachten, volgens de tandarts kan ik vandaag nog behoorlijk last hebben van napijn, maar morgen moet het toch al heel anders zijn, als dat niet het geval is dan moet ik morgen terug komen, dan pakt hij de volgende kies... In de hoop dat dat hem is...

Ik hoop dat het de goed is, nu eerst maar even op de bank, heb erg slecht geslapen en kan wel een tukje gebruiken. Maar gezellig naast mijn dochter op de bank!! Iedereen sucees vandaag!

Liefs!

tweety1982
13 December 2010, 10:53
Lin sterkte met je buik

elmo sterkte met je tanden paracetemol 100% mag je veilig wel nemen meis xxx

Lin76
13 December 2010, 11:02
Gelukkig elmo....hopelijk is je pijn nu snel weer weg. Lekker tukkie doen met je dochter.....

Lin76
13 December 2010, 11:10
Zoooooo mijn buikje is weer opgelucht :? na twee kopjes koffie moest ik ineens........nuttige info ;-)

ZoŽ85
13 December 2010, 11:23
Elmo wat fijn dat het z'on kleine ingreep verholpen kan worden !
hoop dat je pijn snel weggaat

tweety wat sneu van je hond! zit er niet iets in de kussentjes?
bij die van bij is zijn rechter achter poot kapot van het zout van de weg...
ik zit helaas om de 2 weken bij de dierenarts... allemaal allergieŽn en onze hond is bijna blind aan het worden hij is slecht gaan zien toen hij net 1 was.
echt een zorge hondje!
hoop dat het niets ergs is!
Voel je jezelf nu anders meid?

butterfly weet je wat ik heb ingeslagen noodles echt snel klaar en gaat er bijna altijd in salade er acher aan en klaar
heb je toch iets op

Het eten was niet zo gister avond, ik eet altijd biefstuk en nu een kippensnitzel met champignons en saus nee zout vreselijk!!!
mijn man had lam zou het was een bonk vet maar goed ook weer een ervaring rijker, nooit meer daar!
nu ben ik echt op van de zenuwen, ben net de kerst kaarten met onze hond weg wezen brengen zit nu aan de thee en noodles
en wachten op mijn manneke pfffff wat een stress.

tweety1982
13 December 2010, 11:32
vervelend he dat wachten zoe, snap hoe je je voelt.
mijn valt wel op dat het trekkerige gevoel wat ik in week 6 had ( 5 weken zwanger) en ongi gevoel dat ik dat minder heb, weet niet of dat zo hoort, maar toen ik 5 weken was voelde je het echt goed trekken en ongi gevoel, maar nu stuk minder...hebben jullie dat ook?

ZoŽ85
13 December 2010, 11:34
dat heb ik nu al voor de derder dag tweety echt een ongi gevoel beurs, maar dat hoort erbij dat zegt iedereen.
en ook als je google zoekt krijg je dat het hoort dus maar de een heeft misselijk, de ander niets en de ander ongi gevoel
dus eigenlijk kun je niet vergelijken meid.
ben je al gweeest met je hondje?

tweety1982
13 December 2010, 11:35
ik heb dat ongi gevoel juist niet meer :-) ik wil het juist hebben. maar ja zal wel goed zijn.

nee heb 13.10 een afspraak voor me hondje....

ZoŽ85
13 December 2010, 11:38
dat ongi gevoel heeft met de groei van je baarmoeder te maken en miss. staat die bij jou nu even stil en krijg je het in week 7 weer.
heb ji jhelemaal geen klachten meer?
spannend wat doet hij met zijn poot of juist niet?

Lin76
13 December 2010, 11:38
Succes vanmiddag met je hondje Tweety....

muis88
13 December 2010, 11:54
ben gelukkig niet de enige die dus voornamelijk 's avonds misselijk is, merk wel dat iets eten ook al heb ik echt het idee ga zo overgeven om toch iets te eten dat het soms lukt het te remmen. en vriendlief is zo blij met mn pijnlijke borsten;)

Heb het inmiddels aan ouders en schoonuders verteld had ehet gedicht je : je kunt me nog niet horen of zien maar mag ik straks een keer komen logeren misschien? xxx en dan een klein koffertje met sokjes mutsje en rompertje erin ik heb mn vader nog nooit zo zien stralen en hij bleef maar roepen is dat echt waar?!? echt heel mooi!
Ben zo blij:)

@tweety suc6 met je hond

ZoŽ85
13 December 2010, 12:08
leuk muis dat ze zo reageren en ook een super leuke manier hoe jullie het verteld hebben!

butterfly1984
13 December 2010, 12:11
@muis dat is ook een leuke manier om het vertellen.. ik heb hetzelfde gedichtje gebruikt maar dan met mag ik in dit fotolijstje misschien haha...

Mijn ongi krampen die komen en gaan... de ene dag niks en de andere dag meer... maar soms weet ik ook niet of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder... of beide kan natuurlijk ook

Spannend zoe komt steeds dichter bij...

Wel dubbel inderdaad het eten staat je niet aan maar toch helpt het als je eet... En van die noedels... denk niet dat dat bij mij zo goed valt... heb van de week mie gehad van de chinees en dat viel al helemaal niet goed... ook rijstgerechten die ik normaal zo lekker vind kan ik geen trek in krijgen... nog maar even zoeken wat makkelijk is en gezond.. denk dat het vaker bij mijn moeder eten gaat worden haha...

Lin76
13 December 2010, 12:34
Leuk muis dat je ouders zo enthousiast reageerden!

Zoe....het schiet al op.....

ZoŽ85
13 December 2010, 13:23
meiden ik ga naar het ziekenhuis doeg!

Lin76
13 December 2010, 14:25
Zo, druk gedaan vandaag, vanmorgen de slaapkamers gestoft, gezogen en gedweild, de bedjes van de kids verschoond, toiletten gepoetst, beneden de stofzuiger erdoor, net een paar boodschapjes gedaan, kerstkaarten en kerstzegels gekocht en de benodigdheden voor de te maken kerstbakjes op school voor de jongens gehaald/opgezocht. En dan straks nog werken tot 23:15 uur......nou ja, morgen vrij dan maar de kerstkaarten schrijven en op de bus doen en de bakjes van de jongens vullen met oase. De oudste gaat morgenmiddag een kerstbakje maken en de jongste donderdagmiddag. En dan woensdag de kerstboom maar eens versieren......Kunnen de jongens 's middags hun eigen mini boompje voor op hun kamer versieren. Vinden ze vast leuk. Ik heb zo'n gevoel dat deze week heeeel snel om is...:) Zoveel te doen!

Zoe ben benieuwd naar je echo!!

butterfly1984
13 December 2010, 14:47
nou jij hebt zeker een drukke dag gehad...

Ben ook benieuwd naar de echo van zoe... volgens mij is zij de eerste of niet die een echo krijgt?? Ik weet nog steeds niet wanneer ik hem krijg... weet ik pas 22 december.. hoop snel haha...

muis88
13 December 2010, 15:34
Ik moet donderdag 9.00 naar HA en krijg daar verdere info.

@lin dat is nog eens een productieve dag zeg word al moe als ik er aan denk;) voor mij is donderdag ook weer de poets dag

tweety1982
13 December 2010, 15:57
zoe ik ben benieuwd :D

Lin: rust nu?

ik ben helemaal gestresd moet weer even bijkomen, ik stnd geparkeerd maar kwam er niet meer uit :(

heb wel nieuwe telefoon samsung appollo android toestel

Suusje
13 December 2010, 15:59
Ik zal me even voorstellen... Ik ben Susanne 24 jaar en in verwachting van ons 3e kindje.
Als alles goed is, uitgerekend op 9-8-2011, waarschijnlijk morgen 6 weken.
In juli ben ik ook inverwachting geweest, maar dat is helaas na 5 en een halve week geeÔndigd in een miskraam.
Ik kan op dit moment ook nog niet echt blij zijn, want ik weet hoe het ook kan aflopen.
Ik hoop dat ik er wat meer van kan genieten als ik het hartje heb gehoord en wat op een echo heb gezien.
De 16e deze week moet ik voor het eerst naar de vk en over een weekje heb ik een echo in het zh,omdat het de vorige keer was misgegaan. Dus heel erg spannend!

De rest van de zwangere GEFELICITEERD met jullie zwangerschap!

Groetjes, Susanne

tweety1982
13 December 2010, 16:06
heey suusje welkom hier, kan me voorstellen dat het allemaal wat eng is, maar we loodzen je wel door de tijd heen, wanneer krijg jeje echo?

elmo
13 December 2010, 16:22
He Suusje!

Gefeliciteerd!!!
Leuk man!!! Idd als je eerst die echo maar hebt gehad!!!

Zoe; ben nieuwsgierig!!!!!

ZoŽ85
13 December 2010, 16:43
hoi allemaal

ik ben nu net thuis, de echo was goed in het ziekenhuis daar doen ze niet in zoomen dus we hebben het in het mini baarmoeder gezien en ini mini onsje haha.
maar het was mooi voor net 6 weken en volgende week donderdag moet ik terug en dan moet er hart actie zijn, is die er niet dan is het natuurlijk niet goed
maar dat kan nog niet met 6 weken.
de gynaecoloog zei dat inzoomen erg slecht is voor de vrucht ivbm straling..
dus wij zijn super blij echt een rondje gezien in mijn baarmoeder met een stippie !!!

ennuh ik heb het nog nagevraagd over die menstruatie pijn dat is juist een goed teken !!

ZoŽ85
13 December 2010, 16:47
ik ga nu even brood smeren en eten doen (frietjes bakken hihi) en dan lees ik ff terug

tweety1982
13 December 2010, 16:53
heey meis, het was dus allemaal goed maar je hebt nog geen hartje kunnen zien, jammer, vast volgende week wel :-) fijn.

je ongi pijn hoort er idd bij, alleen op de duur als je tegen de 6,5 week aanloopt kan het heel goed weggaan hoor ik dus van veel meiden die al zover zijn, en ik dus ook.

eet smakelijk meis

butterfly1984
13 December 2010, 16:59
@zoe geweldig meid... wat lijkt me dat leuk om te zien...

@suusje... gefeliciteerd en welkom!!!

@tweety dat ken ik helemaal ben ook zoon held in autorijden.. zou ook in paniek raken als ik er niet uit zou kunnen haha... gelukkig heb ik met de jaren al wel wat ervaring opgedaan en lukt het me steeds beter ergens uit te komen haha... en parkeren zelf ook allleen file parkeren tussen 2 auto's in daar begin ik nog niet aan...

ZoŽ85
13 December 2010, 17:22
weet iemand hoe ik de foto erop kan zetten?

ZoŽ85
13 December 2010, 17:43
242

ZoŽ85
13 December 2010, 17:46
ha ha veel te klein weet niet hoe het moet

243

ZoŽ85
13 December 2010, 17:47
http://www.zwangerworden.nu/images/attach/jpg.gif DSCF8525.jpg (http://www.zwangerworden.nu/attachment.php?attachmentid=243&stc=1&d=1292258693)

je moet hier boven klikken

tweety1982
13 December 2010, 17:51
zoe gave foto leuk zeg!! toch beetje genieten nu he.

Butterfly ja file parkeren en vooruit is een ramp..achter uit is veel fijner. maar het is opgelost :-)

was vanmorgen echt zo depri, zo stom haha....heb je weleens he :-)

elmo
13 December 2010, 17:54
Zoe!! Super!!!
Leuk he? Nu heb je het echt gezien, is het toch wat "echter"
Wij hebben hier het eten al op. bonen met aardappels en een snitzel!
Vond er eerlijk gezegd niks aan... maar goed...

ZoŽ85
13 December 2010, 18:00
thanks meiden voor de reactie's wat heb ik in spanning gezeten haha.
de friet heb ik ook maar amper op echt geen trek in .
paar kleine snacks en beetje sla.

ga zo iets warms aan doen vind het koud.

Wie is er nu het eerst aan de beurt voor een echo?

tweety1982
13 December 2010, 18:00
hmmm snitzel, heerlijk :-)

Tej
13 December 2010, 18:03
Hey meiden,

@Zoe: Jeej wat goed! Je echo was goed :) Nu een goed gevoel zeker? Kan me voorstellen dat je vanochtend behoorlijk zenuwachtig was!

Even snel een berichtje: vanmorgen belde de verloskundige al vroeg, was ik erg blij mee! Ze vroeg hoe het ging, heb verteld van het bloedverlies afgelopen weekend etc. Ze heeft daarna het ziekenhuis gebeld om een echo te regelen.. 5 min later belde ze terug: vrijdag om 10.15 een echo. De kans is er dat er dan nog geen hartactie is.. daar hoef ik me dan geen zorgen om te maken..
Verder kon ze weinig zeggen over hoe of wat...

De dokter heb ik niet meer gebeld.. de echo kan namelijk ook beter uitwijzen hoe het gaat.

Nou ik ga eten koken. Ben er vanavond weer en dan reageer ike ven op de rest!

ZoŽ85
13 December 2010, 18:09
hoe ver ben je dan Tej een vrijdag?

want bij mij nu net 6 weken is er ook nog een hart actie en dat is heel normaal..!

fijn dat ze nu actie onderneemt al duurt het nog lang zeg!!
verder begrijp ik dat ze weinig kan zeggen en vooral niet via de telefoon.

kookse en hoe is het nu het het bloedverlies?

ik ben helemaal blij, al dringt het nog niet helemaal door, het ging snel (de echo) en
ik denk dat dat gevoel pas echt komt als er hart actie is.
maar voor nu helemaal super gelukkig, er zit gewoon een ini mini in mijn buik haha!

ik heb het zo koud, zit al lekker in mijn trainings broek met trui en ochtendjas er over..

tweety1982
13 December 2010, 18:19
tej fijn meid dat je vrijdag terecht kan, weet je eindelijk meer. Ik vraag me ook af hoe ver je dan bent

kus

Lucinda
13 December 2010, 18:27
Hoi Dames

Zit nu nog op school
Begin over 30 minuten weer met de oudergesprekken tot 20.30 uur.
Bah, ben nu zo moe kan eigenlijk geen pap meer zeggen.

Heb net frietjes gehad en heb ontzettende buikpijn.
Eet normaal frietjes van belgie en nu zijn ze van nederland en daar kan mijn buikje niet zo goed tegen.
Hoop dat het snel weg trekt.

Kreeg net van de poetsvrouw een compliment dan mijn hoofd dikker is geworden.
hahaha ja ik ben een beetje aangekomen.
hahaha ze moesten een weten hier.

maar ik ga me maar even voorbereiden.
Kom morgen wel weer even langs

zoe trouwens gave echo kan niet wachten tot ik die van mij krijg
weet alleen niet wanneer eerst nog mijn intake volgende week maandagavond.

tweety1982
13 December 2010, 18:31
haha viese vette holandse patat ook altijd, je darmen zij wat gevoeliger he. even lekker rustig aan doen. sterkte de komende uren vandaag xxx

Tej
13 December 2010, 18:35
Hihi mn mannetje is lekker aan het koken! Had echt geen zin.. hadden ook pizza's in de vriezer liggen dus stelde dat voor maar hij is nu lekker yakitori aan het maken!

Vrijdag ben ik 6 weken en 2 dagen. Het is dus een twijfel gevalletje of er dan hartactie is. Sowieso heb ik dan 22 december ook nog een echo (bij een echobureau). Dan zou er wel al hartactie moeten zijn.

Ben echt ontzettend benieuwd.. ik probeer me er ook niet echt aan vast te houden dat het goed is.. dat kan ik gewoon niet.. Dat zou alleen maar teveel pijn doen als het niet zo is.
Vandaag weer een heel klein beetje bloedverlies gehad.. tis niet echt rood maar meer een beetje bruin. Wel is het troebel.. het is dus niet helder.. weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.. er zitten hele kleine stukjes in zeg maar.. heb zelf het idee dat dat weinig goeds kan betekenen.

@Lucinda: succes vanavond op school! Hopelijk gaat je buikpijn snel over..

@Tweety: hoe is het nu met je hond? Vervelend he als ze wat hebben?

@Elmo: hoe is het met de ziekenboeg? Al wat beter?

Nou ik ga lekker eten dames!

Allegra
13 December 2010, 18:39
Zoe super dat je echo er goed uitzag, en leuk dat je volgende week weer mag joh! Er zit duidelijk een minizoe in jouw buik :-D

Tej fijn dat je vk een echo geregeld heeft, nog een paar daagjes en dan weet je tenminste hoe het zit! Ik blijf duimen :-)

Tweety aaahhh je arme hondje, voelt hij zich al beter?

Elmo gelukkig dat het meeviel met je kies! Ik heb dat ook eens gehad hoor, was al 8 jaar niet bij de tandarts geweest (schijterd!) maar kreeg toen steeds pijn aan dezelfde kies. Ik was al van plan zwanger te worden, dus ik moest van mezelf laten kijken wat het was, het leek me niet zo handig om halverwege een zwangerschap met spoed te moeten worden behandeld. Bleek er niks aan de hand te zijn, blijkbaar doen tanden gewoon wel eens zonder reden pijn :-S

Lin pfffff wat een drukke dag!

Suus welkom, we hopen hier allemaal gezellig met de hele club augustus te halen (tenzij ik toch al in juli uitgerekend ben, dan wacht ik liever niet tot augustus ;-)). Kan me voorstellen dat het voor jou nog een spannende tijd is, je kunt hier in elk geval terecht :-D

Alle dames die 's avonds misselijk zijn: probeer eens of een droge boterham voor je gaat koken helpt! Ik ben de nieuwe grootste fan van boterhammen !!!!! :-o Gisterenochtend hielp het de al aanwezige misselijkheid een beetje af te zwakken en vannacht heb ik dankzij boterhammen 8 uur geslapen!!! Werd om 3 uur wakker omdat ik moest plassen en het welbekende draaierige gevoel begon alweer en ik had ontzettende honger, dus ik heb een boterham naar binnen gestopt. Vervolgens moest mijn man om 7 uur de deur uit, toen voelde ik het weer een beetje opkomen dus nog een halve boterham naar binnen. In de loop van de ochtend voelde ik me niet zo goed als 's middags, maar vergeleken bij de afgelopen drie dagen was het echt prima. Ik ga straks een loflied op de droge boterham schrijven :mrgreen: En nou maar hopen dat het geen toeval was, want ik zet vanavond brood naast mij bedje! Als je mij drie maanden geleden had verteld dat je me voor brood wakker zou kunnen maken, had ik je vierkant uitgelachen maar nu is alles beter dan dat het hcg de hele nacht en ochtend door je aderen giert!!!

Allegra
13 December 2010, 18:44
Zo een heel stel nieuwe berichten sinds ik begon te typen alweer.

Tej mmmmmm lekker yakitori!
Heeft je vk een idee wat het bloed anders zou kunnen zijn? Misschien ben je wel stiekem terwijl je zwanger bent toch een soort van ongi...

Lucinda pfff moet er niet aan denken dat ik nog tot half 9 zou moeten zeg!

Ik ga ook maar eens even eten maken, heb lekkere ovenfrietjes met een kip cordon bleu die ik ook in de oven mik, en sperzieboontjes. Mmmm. Manlief is pas over ruim een uur thuis, daar kan ik niet op wachten hoor!

Pinkymeid
13 December 2010, 19:02
@zoe: ooh meid wat een leuke echo echt super :) ben zo blij voor je en ben er zeker van dat je volgende week het hartje hoort kloppen :) ik mag volgende week woensdag gaan dus echt spannend

Pinkymeid
13 December 2010, 19:05
@tej: ooh meid je niet te druk maken over dat bloed verlies zolang je geen heftige buikpijn hebt en helder rood bloed is er niks aan de hand want dat kan echt nog oud bloed zijn meid

ZoŽ85
13 December 2010, 19:28
lucinda ik heb dus ook friet op en bij mij valt het ook niet lekker, vond ze ook nietlekker smaken ook .
en ik bven ook zo moe pfff ga lekker vroeg naar bed, en mijn gezicht is ook ronder en iedereen valt het nog eens op ook !

Tej mijn schoonmoeder heeft bij alle 3 de kinderen tot de bevalling licht bloedverlies gehad dus het kan zeker!
ik heb ook tot ik de echo zag gedacht daar gaan we straks weer, want het zit niet goed of het is niet goed
ik denk dat je dat gevoel toch niet uit kan schakelen want de angst overheerst.
lekker dat je niet hoeft te koken, doe rustig aan meid!

Tweety hoe is het met je hondje af gelopen, of heb ikd aar over heen gele zen?

Allegra wat zie ik 7 WEKEN ZWANGER JOEHOE SUPER !!!!!
mooie mini he op de echo, begin ook een beetje smoor verlieft te worden hihi.
ik moet er niet aan denken aan dat droge brood, op het moment aan niets eigenlijk, of dat nou
komt omdat ik 6 weken ben ik weet het niet maar voel me vol zitten heel de dag..

Pinkymeid ja mooi he, hoe ver ben jij dan meid?
spannend ook voor jou een dag voor mij wat zullen we samen de zenuwen hebben!!
hoe voel je jezelf?

allegra ik denk dat ik de komende maanden geen friet meer zal eten bah wat word je daar naar van

ZoŽ85
13 December 2010, 19:29
pinkymeid ik zie nu pas dat je net als ik 6 weken bent, dan hoor je volgende week woensdag hart actie te hebben.
want ik moest eigenlijk een week later maandag dus terug maar dat zat vol vandaar donderdag pas, dus maandag
moest er ook al hartactie zijn.

Pinkymeid
13 December 2010, 19:54
@zoe: ja ik mag volgende week woensdag gaan zal erg hard voor je duimen meid :) dan gaan we beiden al een leuk kerstcadeau hebben :) en idd ben ook 6, ng weekjes volgens men banner mss dat het nog wel verschilt maar dat hoor ik woensdag wel van de gyn hoe dat ik me voel, s morgens misselijk en af en toe eens braken (sorry) maar er komt niks uit gelukkig maar, vandaag was men eetlust wat minder net of er een krop in men keel zit dat het tegen houd, af en toe een zeurend gevoel in men onderbuik is vandaag weer begonnen, erg moe, last van men darmen, nog steeds last van men borsten maar is meer een soort spierpijn gevoel men tepels zijn wat minder nu maar dat veranderd van dag tot dag :)

tweety1982
13 December 2010, 19:58
heey meiden

Tej: het is altijd goed als je zelf beetje gereserveerd blijft, dat scheelt weer de teleustelling, als vrijdag gewoon alles goed is kan jij vollop gaan genieten!

allegra: ja tandarts is echt eng ik durf ook niet ;)..grote kans dat wij in juli bevallen ;) meestal durt het niet precies 40 weken :-)
smaakte je eten?

met me hond gaat het wel nu, heeft de anti biotica en pijnstiller gehad en geniet heerlijk van de aandacht die ze krijgt, mag lekker op de bank lichen enzo.....nu zit ze me de hele tijd aan te kijken ;) word er verlgen van.

ik heb een nieuwe foon besteld..kent iemand de samsung galaxy appollo? :-) ikke is blij :-)

allegra 7 WEKEN!! jeee..morgen ga ik je volgen :-)

elmo
13 December 2010, 20:04
Haai Dames!!

Tej, gelukkig mag je voor echo, lijkt me wel een opluchting!!

Hier nog steeds pijn in mijn mond, niet meer zozeer die kies maar meer het tandvlees die bij die kies hoort. Kan nog steeds niet leven zonder paracetamol. Hoop dat als ik een goeie nachtrust heb gehad dat het dan beter is, maar het lijkt wel of het wat ontstoken is of zo, maar voor hetzelfde geld is het beurs van de verdovings spuiten, hoop het laatste dan maar wat ik heb echt geen zin oom nog weer naar de tandarts te moeten!!!

Ik moet zeggen dat ik me vooral moe voel, verder smaakt het eten me niet.... gelukkig geen kwaaltjes van misselijkheid oid...
De ziekenboeg hier gaat redelijk, al is het wel vaak zo, dat als er 1 begint er meerdere volgen... Mijn oudste dochter heeft het ook al gehad. Hoop eigenlijk wel dat ik vannacht eens even lekker door kan slapen, zonder kiespijn of kots te moeten ruimen!

tweety1982
13 December 2010, 20:23
elmo: ja dat hoop ik ook dat je goede nachtrus heb

ik heb zelf onstekingen gehad aantal en kan je wel vertellen....de pijn moet steeds dragelijker worden, dus morgen beter dan vandaag en met best grote stappen....als je ook maar enigzins vermoed dat de pijn erger is of zelfde blijft ga aub meteen naar de tandarts....bij mij is het 1 keer gebeurd dat de pijn zelfde bleef en ik bleef er mee lopen, bleek er wat achter gelven te zijn, en dus onnodig pijn geleden.
met de andere onstekingen was de pijn binnen 3 dagen weg...hou het dus echt goed in de gaten meis ( zei mama ;) )

Allegra
13 December 2010, 20:50
Zoe haha zit je al sinds vanmiddag naar minizoe te staren? :-D

Ik zit idd al op de 7 weken, zelfs ietsje over als je van de 1e dag van m'n laatste ongi uitgaat, dan ben ik donderdag al 8 weken. Ik wacht maar ff af wat er vrijdag uit de echo komt...

Mijn man komt net thuis, die is met zijn collega (vrouw) naar een klant geweest. Ik heb haar een aantal keer ontmoet, niet heel vaak maar 1,5 week heeft ze hier gegeten met haar gezin en ze heeft toen aan me gezien dat ik zwanger was, vroeg ze dus vandaag aan mijn man... Freaky! Ik hoop maar dat ze een beetje helderziend is ofzo en dat niet iedereen het aan me ziet... Manlief bevestigde net dat mijn (.)(.) ook wel zichtbaar groter zijn. Ga ik straks vertellen dat ik zwanger ben, zegt iedereen vast 'ach ja, dat wisten we toch allan' :-(

tweety1982
13 December 2010, 20:57
haha allegra somige mensen hebben daar een sensor voor ;)

Lief
13 December 2010, 21:14
he tej wat fijn dat je vrijdag de echo hebt, dan weet je eindelijk of het goed nieuws is.

Mijn avond misselijkheid is niet alleen meer 's avonds maar nu ook 's ochtend is het boven de pot hang tijd:S

Zoe wat leuk je eerste foto van je kindje:D maakt nie uit dat het klein is toch

tweety1982
13 December 2010, 21:15
vervelend Lief dat je zo veel last heb van misselijkheid. sterkte meid!

Lief
13 December 2010, 21:17
tnx ik vind het vooral naar als ik op me werk moet rennen omdat echt nog niet iedereen het weet

Allegra
13 December 2010, 21:28
Ja vervelend Lief! De misselijkheid begint hier flink toe te slaan nu he!

Elmo hoop dat jouw kids' misselijkheid nu klaar is, en vooral dat je het zelf niet ook krijgt, jij hebt al genoeg om over te geven ;-)

Tweety ja ik schijt echt in mijn broek nu, hoeveel meer mensen hebben diezelfde sensor? Ik bedoel maar, mijn collega's zien me elke dag, die moet het toch ook opvallen? Wil ik niet...
Het is met trouwens op dit forum opgevallen dat echt superveel mensen als de dood zijn voor de tandarts, we hebben daar bij het zwanger worden in juni-topic ook al eens een discussie over gehad. Ik voel me een stuk minder stom ;-)
Eten was lekker btw, thanks! :-D

Lief
13 December 2010, 21:30
die sensor hebben helaas een hoop mensen hoe vaak ik niet te horen krijg dat ze iets aan me zien, niet leuk meer gewoon

elmo
13 December 2010, 21:38
Allegra, wanneer was jouw 1e dag van je laatse ongi dan?

De mijne was 27 oktober!

Hoop idd ook dat het rustig blijft met al die ziektes....
Ben er wel helemaal klaar mee!!

tweety1982
14 December 2010, 07:04
Hoi goedemorgen

nee als je niet wil dat opvalt dan is het idd niet leuk nee. gewoon teveel gegeten ;)

heb vanacht onwijse enge droom gehad, ik had gisteren toch beetje dipje over de echo die zo dichtbij komt, droomde dat ik de echo had, onwijs veel bloed verloor en weer een dood vruchtje had :( ( ik kwam er bij beide miskramen bij de echo pas achter, ik had allen wat bloed verlies eerder) dus ja ik werd meteen doorgestuurd naar artes die me van top tot teen gingen onderzoeken, echt enge droom :(

ZoŽ85
14 December 2010, 07:11
tweety meis, ik heb hiet hier niet gezegd maar dit had ik ook 1 dag voor ik de echo kreeg, durfde gewoon niet meer te gaan slapen.
niet te druk maken!

werkse allemaal !

tweety1982
14 December 2010, 07:17
Nee ik weet het zoe idd dat de droom niets zegt over de echo, maar het blijft enge droom :-) werd wakker en dacht. YES het is een droom haha

werk ze :-)

tweety1982
14 December 2010, 08:12
trouwens vandaag onwijs aan de dunne ;) ben al twee keer naar de wc geweest, zo lucht wel lekker op dat wel haha...maar ff banaantjes eten.

Tej
14 December 2010, 09:21
Goedemorgen meiden!

@Tweety: zo zie je maar.. de een heeft moeite met naar de wc gaan en de ander niet haha. Wat doet een zwangerschap toch rare dingen met je lijf he.
Vervelend van je droom zeg.. ik had 2 weken terug ook zo'n droom. Droomde ik dat ik onwijs veel bloed verloor. Werd wakker en toen was ik er helemaal beduusd van en moest echt ff denken van: was het nou een droom of?

Hier net weer bloed verloren.. bah.. ik ben er zo klaar mee he. Als het dan niet goed is waarom wil het dan niet doorzetten? Ben klaar met deze onzekerheid. Was gisteravond ook echt niet te genieten.. ben maar vroeg naar bed gegaan.

Vandaag een vrije dag.. hoop dat ie een btje snel voorbij gaat!

Lin76
14 December 2010, 09:28
Zo, ben effe een middag/avond aan het werk en moet meteen 4 pagina's bijlezen....hoop dat ik niks vergeet

Suusje welkom en begrijpelijk dat het moeilijk is om blij te zijn als het al eens is misgegaan. Hopelijk mag je snel gaan genieten van een gezonde zwangerschap!

Tweety gelukkig dat het beter gaat met je hondje.....wat vervelend zo te dromen. Toch hoort dromen ook bij het zwanger zijn. Had ik vooral op het laatst ook veel last van. Over dat ik mijn baby liet vallen of ergens vergat mee te nemen

Lief wat vervelend dat je zo misselijk bent!

Allegra droge boterhammen, heeft het weer gewerkt vannacht?

Tej fijn dat je vrijdag mag komen voor een echo. Hopelijk is alles goed en zit je gevoel dat het niet goed kan zijn er dus naast.

Zoe...wat een opluchting dat je al echt wat kan zien he? Geniet er lekker van en hopelijk zie je de volgende keer dat mooie kloppende hartje......

Gisteravond gewerkt en vannacht goed geslapen maar lag er natuurlijk wel laat in door mijn dienst. Vanmorgen ging ik met de jongens op de fiets naar school maar het was spekglad in de woonwijk en mijn oudste zoontje ging onderuit met fiets die arme ziel. Huilen natuurlijk. Gelukkig viel het mee maar toch maar weer naar huis, we waren nog vlakbij huis, en de fiets maar weer binnen gezet en de auto gepakt voordat we allemaal onderuit gingen. Ik had de jongste achterop. Moet er niet aan denken om dan te vallen met de fiets. Gelukkig had de oudste zich niet erg bezeerd. Hij had laatst ook al pech, kreeg zijn vinger tussen de schooldeur en heeft nu nog een blauwe nagel ervan. Mijn schoonmoeder paste op en is voor de zekerheid nog met hem naar de huisarts geweest. Kleine pechvogel. Vanmiddag mag ie een kerstbakje maken op school, hij heeft er helemaal zin in. Ik zal zo de oase even in zijn bakje doen en zijn naam eraan maken. Ga zo de kerstkaarten maar eens schrijven, adresseren en dan kunnen ze op de bus.

Tweety mijn darmen zijn ook zo van de leg, ene moment ben ik vreselijk opgeblazen en kan ik niet naar toilet en vanmorgen was ik het maar zo kwijt. Mijn buik is wel een beetje zeurderig ervan.

Lin76
14 December 2010, 09:30
Lees net je berichtje tej, vervelend dat je weer bloedverlies hebt. Kan me indenken dat de onzekerheid geen positief effect heeft op je humeur.

muis88
14 December 2010, 09:45
tej sterkte

zoe lijkt me zo bijzonder om dat te mogen bekijken

tweety heb ook dat ene moment wel kan en andere moment me een ballon voel

alegra ik ga die boterhammen ook proberen

vanavond komt iemand van mvm langs ben benieuwd wat ik allemaal te horen krijg, verder zijn de klachten nog het zelfde misselijk moe en ook koud daardoor en pijnlijke borsten. maar we weten waar we het voor doen!!

lin gelukkig dat je kleine mannetje zich niet heel erg heeft bezeert, je hebt groot gelijk dat je de auto pakt

elmo
14 December 2010, 09:50
Goedemorgen,

Ook hier erg glad, ben me daar vanmorgen toch onderuit gegaan met mijn jongste dochter!!
Ik tilde haar, want ze mochtverkleed naar school, de juf is jarig...
Nou en we liepen op het paadje naar school, en ja hoor daar ging ik!!!

Nou last van een zere arm! Ik kan daar toch zo van balen!
En tot overmaat van ramp ook ons douche putje nog verstopt!!!
Kan dus niet douchen en ze komen morgen pas om hem te maken!!!
Bah bah bah!

Tej, wat vervelend zeg, je zou zeggen houdt het nou nooit eens op!!!

Liefs!

butterfly1984
14 December 2010, 10:33
Goedemorgen dames...

Tej fijn dat je vrijdag al terecht kunt voor de echo... dan heb je in ieder geval duidelijkheid... als het goed is kun je het bloedverlies misschien wat naast je neer leggen.. neem aan dat die stress ook niet zo goed is voor de kleine... maar ik heb het wel vaker gehoord dat mensen wel gewoon ongi worden tijdens de zwangerschap...

zoe wat een prachtige echo... je ziet echt al duidelijk wat.... ik moet helaas nog even wachten...

als ik van mijn laatste ongi dag uit ga 22 oktober dan ben ik al 7 weken en 5 dagen zwanger... (daar gaat de vk ook van uit) ik liever ook maar als ik kijk naar de ovutesten hou ik toch mijn datum nog wel even aan.. hahah... maar vind dat het wel snel gaan hoor...

Voel me vandaag wat minder beetje last van zuurbrand in mijn maag... wordt er een beetje beroerd van... en dan moest ik ook nog de hele stoep gaan vegen (sneeuw vrijmaken) ben nu echt kapot... lieft ga ik weer naar huis en ga in bed liggen haha... maar ja dat gaat helaas niet...

Was gisteren trouwens een hels ritje naar huis.. sneeuwde echt hard... en ben een paar keer verder gegleden was blij toen ik thuis was.. kon alleen mijn auto niet op de parkeerplaats krijgen gleed elke keer er weer van af.... toen heeft mijn vriend het maar gedaan... was nog wel vet pissig op de buurman die heeft elke keer de nijging om zijn oprit schoonte maken en dan een grote stapel sneeuw voor mijn auto te gooien.. sta ik de volgende dag weer te kijken... maar hij vind dat blijkbaar lollig nou ik niet... vind het doodseng dan moet ik weer flink gas geven om er overheen te komen...

Miek
14 December 2010, 10:44
@ tweety; Je hebt een discussie gestart voor dames uitgeteld in de eerste helft van augustus 2011. Ik ben 24 augustus uitgeteld, heb net gister een positief test gedaan dus heeeeeel pril allemaal. Mag ik hier meepraten? anders moet ik zelf een nieuw topic starten. Misschien kun je de titel veranderen in 'uitgerekend augustus 2011'?

Pinkymeid
14 December 2010, 10:50
http://i51.tinypic.com/34i3br9.jpg

hier even men buikje van 6 weekjes nu

bij buikfoto`s zien jullie hoe men buikje bij 4 weken was

Pinkymeid
14 December 2010, 10:50
@Miek: een hele dikke proficiat met je zwangerschap meid geniet er lekker van :)

Tej
14 December 2010, 10:53
Hey meiden,

Even een kort berichtje want zit er echt helemaal doorheen.
Heb net het gezondheidscentrum gebeld en ik kan vanmiddag om half 3 langs bij de dokter.
Hoop dat ze me dan al meer kunnen vertellen.. heb toch ook het idee dat ik bloedstolsels verlies.

Jullie horen het wel als ik meer weet..

tweety1982
14 December 2010, 10:54
@ tweety; Je hebt een discussie gestart voor dames uitgeteld in de eerste helft van augustus 2011. Ik ben 24 augustus uitgeteld, heb net gister een positief test gedaan dus heeeeeel pril allemaal. Mag ik hier meepraten? anders moet ik zelf een nieuw topic starten. Misschien kun je de titel veranderen in 'uitgerekend augustus 2011'?

heey meid gefeliciteerd. Ik heb idd eerste helft gedaan omdat ik zag dat dat bij andere topics ook gedaan is...dit is gedaan vanwege de drukte.

Het maakt mij niet uit om er 1 aug 2011 topic van te maken, je bent meer dan welkom...maar dat moet ik dan even in de groep gooien.....want er komen er uiteraard nog heleboel bij van eind aug..:-)...sowieso ben je hier welkom he meis..:-) meer dan...maar ligt beetje aan wat iedereen wil of we er een topic van maken van heel aug of dat het in twee-en gesplits word.

dat is niet aan mij :-)

welkom meis en ik hoop daty je een leuke zwangerschap tegemoed gaat :-)

liefs

tweety1982
14 December 2010, 10:56
Hey meiden,

Even een kort berichtje want zit er echt helemaal doorheen.
Heb net het gezondheidscentrum gebeld en ik kan vanmiddag om half 3 langs bij de dokter.
Hoop dat ze me dan al meer kunnen vertellen.. heb toch ook het idee dat ik bloedstolsels verlies.

Jullie horen het wel als ik meer weet..

ohh meis sterkte!! dikke knufff....denk aan je!

Pinkymeid
14 December 2010, 11:00
@tej: heel veel sterkte toegewenst meid ik hoop voor je dat nog alles goed komt

Lin76
14 December 2010, 11:21
Tej heel veel sterkte meid

Pinkymeid leuk dat je alvast wat buikfoto's maakt, heb ik nog niet gedaan al was ik gisteravond zo opgeblazen dat ik wel 4 maanden zwanger leek....

Miek gefeliciteerd!

Elmo vervelend dat je bent gevallen! Das effe schrikken voor jou en je dochter....

tweety1982
14 December 2010, 11:30
Hey even vanuit werk

Elmo wat vervelend zeg dat je uitgegleden bent, gaat het met jou en je meisje?

Butterfly wat een flauwe buurman zeg, vervelend is dat ja parkeren met gladheid.

pink mooie foto...haha avond lijk ik ook heel veel zwanger maar uit eindelijk is het nog veel te zacht om er echt nu al een mooie foto van te krijgen.

Priscilla4
14 December 2010, 11:39
JAH ik word waarschijnlijk een augustus mama!! of september.. net CB test gedaan staat zwanger 2-3 weken!!! maak me nog wel steeds zorgen om dat iets bloed verlies.... maar we zijn zwangerrrrrrrrrrrrrrrrr

tweety1982
14 December 2010, 11:45
JAH ik word waarschijnlijk een augustus mama!! of september.. net CB test gedaan staat zwanger 2-3 weken!!! maak me nog wel steeds zorgen om dat iets bloed verlies.... maar we zijn zwangerrrrrrrrrrrrrrrrr

Heey gefeliciteerd meis!!! ik sprak je ergens over je test, en het is nog steeds pos dus.. toppie!

Lin76
14 December 2010, 11:49
Gefeliciteerd Priscilla....

Priscilla4
14 December 2010, 11:52
dank jullie wel!! kan t nog niet zo goed geloven haha hebben jullie ticker over zwanger aangemaakt nadat je bij ha of vk was geweest? want wil er wel 1 maken maar weet niet waar ik het beste van uit kan gaan

en de foto:

http://94.100.115.69/1182500001-1182550000/1182500401-1182500500/1182500491_5_4wI5.jpeg

tweety1982
14 December 2010, 11:53
jekan de eerste dag van je laaste ongi nemen en daar je banner op maken...stel dat het paar dagen scheelt kom je daar met de echo wel achter. xxx

mooie foto!

Miek
14 December 2010, 12:05
@ tweety; thanx! dan blijf ik hier graag hangen.
Zou graag met anderen willen delen in de klachten en de spanning! Ik denk dat ik volgende week de verpleegkundige bel om te horen wanneer ze me wil zien. Wat is tot nu toe hier gebruikelijk? Eerste echo + intake rond de 8 wk?

@ Tej; Ik heb niet alles teruggelezen maar dat je zo'n zorgen hebt is niet goed. Heel veel sterkte! Hopelijk komt er straks gewoon goed nieuws!

Priscilla4
14 December 2010, 12:10
ha miek gezellig samen hier :D

okeej ik ga even banner maken.. moek jij ook?

tweety1982
14 December 2010, 12:11
miek ja vaak wel volgens mij rond 8 weken de VK intake en meestal een echo. gewoon even bellen. ben benieuwd hoe ver jullie zijn :D

Priscilla4
14 December 2010, 12:13
dank je tweety.. hmm er staat vermoedelijke bevallingsdatum...

Priscilla4
14 December 2010, 12:18
zow nou ik heb vrijdag afspraak staan bij ha... krijg dan informatie en folders enz... bloed verlies kan er dus idd bij horen.. volgens test zou ik nu zo rond de 4 a 5 weken zijn... tickers pas ik idd na echo wel aan!!!

Priscilla4
14 December 2010, 12:19
jeetje ik kan het ook gewoon echt nog niet zo goed geloven... ik had wel gelijk!!! haha vond al dat mn lijf raar deed... en pardoes hups posi test... :D

Miek
14 December 2010, 12:21
@ tweety; 17 nov was de eerste ongesteldheidsdag van mn laatste cyclus. Ovulatietest zei 1 december eisprong. Dus dan morgen 4 weken lijkt me..
Eerste echo gaat nog wel even duren dan ben ik bang :( Maaaaarr.. wel voor mijn verjaardag want dat is op zat de 15e en op 12 jan = dan 8 weken :) Dat ga ik wel voor elkaar proberen te krijgen.

Misschien wel ik toch nog wel deze week hoor, ben nog helemaal hyper :)

Vind het nog heel onwerkelijk. Als ik even twijfel stoot ik even tegen mijn borsten en dan weet ik het weer haha auww :)

tweety1982
14 December 2010, 12:26
miek volgens mijn banner zou je morgen 4 weken zijn dan :-) hieronder jouw banner haha...leuk he :-0 ( haah bedoel niet dat je deze moet nemen hoor meer als voorbeeld hihi)

http://global.thebump.com/tickers/tt840f2.aspx (http://www.thebump.com/?utm_source=ticker&utm_medium=UBB&utm_campaign=tickers)

Priscilla4
14 December 2010, 12:28
tweety kun je die ook voor mij maken?? mijn eerste dag van vorige menstruatie was 22 nov.

tweety1982
14 December 2010, 12:34
tuurlijk meis, alleen als ik de code hier plaats maakt hij er meteen een banner van ;)
http://global.thebump.com/tickers/tt8b90f.aspx (http://www.thebump.com/?utm_source=ticker&utm_medium=UBB&utm_campaign=tickers)

klik even hier>> http://global.thebump.com/tickers/FruitTickerChooseBackground.aspx , en dan kan je zelf alles in vullen en pak dan de ONDERSTE link, even kopieren en in je handteking plaatsen :-)

Priscilla4
14 December 2010, 12:39
tis me al gelukt :) krijg mn achtergrond alleen niet roze :( haha ach.. pfff wat een opwinding hier joh... nou ga zo t huis maar eens soppen want word geen sloddervos mams ;)

tweety1982
14 December 2010, 12:41
haha ben je zo opgewonden ( in enthiosasme bedoel ik he ;) )

even opnieuw naar mijn link, als je dan onder de datum kijk kan je de kleur kiezen...maar deze is ook leuk hoor :D

Priscilla4
14 December 2010, 12:45
jah van enthousiasme.... hmmm wat is miek stil is ze weg??

Priscilla4
14 December 2010, 12:48
ooow bij die ik heb verkleuren alleen de balletjes

tweety1982
14 December 2010, 12:54
ja heb gekeken idd en ligt aan soort banner die je hebt

als je dat fruit heb dan verkleurd hij wel :D heel maf

Priscilla4
14 December 2010, 13:08
haha jah najah ik vind die ik nu heb ook wel grappig... dan maar bruin :S haha
had jij ook in t begin zo'n soort gevoel van wat als het nu fout gaat?
en wanneer vertel ik het aan mensen?
en gaan we het wel redden?

ZoŽ85
14 December 2010, 13:17
pinkymeid wat leuk !!

mijn buik is normaal zo plat als een dubbeltje en nu echt voor mij dik haha!

245 246

tweety1982
14 December 2010, 13:18
weer zo iemand met zon mooi figuur ;) :-) mooie foto hoor, je gaat je buik zo echt mooi zien groeien.

Miek
14 December 2010, 13:19
@ tweety / priscilla: ik ben gewoon aan het werk dus kan niet continue chatten haha. Ik kijk zo nu en dan even en dan zeg ik wat :)

@zoe85; wauw wat een verschil al zeg! als dat de voorbode is, krijg je een mooie bolle toeter straks :)

ZoŽ85
14 December 2010, 13:23
miek ik weet niet waar jij verschil ziet maar ik ben op alle 2 zwanger hoor haha normaal ben ik echt heel plat..
maar vind het wel leuk dat jullie ook een bol buikie zien!
ik weeg normaal 53 kilo dus ik zal het wel van voren krijgen alles.
ik heb geen foto van niet zwanger..

ZoŽ85
14 December 2010, 13:25
ik heb afgesproken om elke week in mijn bikini foto's te maken gister vergeten
prinscilla en miek van harte met jullie zwangerschap, we hopen dat het allemaal goed mag blijven gaan

Tej hoe gaat het met je?

TWEETY WAT ZIE IK JIPPIE 7 WEKEN ALWEER, SUPER MEID !!!!!

ZoŽ85
14 December 2010, 13:27
dankje tweety maar ook ik ben niet tevreden over mijn figuur hoor, iedereen vind wel iets aan zijn lichaam toch haha.
Jij bent ook een hartstikke mooie en lieve meid!!

Priscilla4
14 December 2010, 13:28
@ miek haha okeej hoeven we ons geen zorgen te maken haha
@ Zoe zeker een heel mooi buikje!!!!! en merci!! :D

hoe hebben jullie het de omgeving verteld dat jullie in verwachting waren?? en bij hoeveel weken??

liefs

Lin76
14 December 2010, 13:30
Het leuke van die buikfoto's is wanneer je ze dus zelf ziet, ik vond bij de tweede dat ik op het einde niet eens zo heel erg dik was maar toen ik de foto zag van 9 maand zwanger....tjeemig zeg, wat een buik! Op de foto zag ik pas duidelijk dat ik een stuk dikker was dan bij de eerste op het laatst. Mmmmm dat beloofd wat voor deze derde zwangerschap.....

ZoŽ85
http://www.youtube.com/watch?v=QawdYUNyGpg

z'on mooie tekst!

tweety1982
pris: me schoonouders verteld toen ik pos teste met 4 wk :D

Zoe: jaa 7 weken idd....en ik ben niet zo slank als jij hoor haha....maar geeft niet....wel jammer want je ziet je buik wel minder dan :D

Priscilla4
14 December 2010, 13:33
bedoel je toen je 4 weken zwanger was :O wooow best vroeg!!

mn lief heeft het zn collega dus al verteld hahaha... ik w8 denk ik nog even met vertellen.. al moet ik zeggen dat ik t nu al van de daken wil schreeuwen!!

ZoŽ85
14 December 2010, 13:34
prinscilla ik heb het mijn ouders/schoonouders meteen verteld na dat ik getest heb.
ze wisten toch al dat we ermee bezig waren omdat ik 2 miskramen heb gehad.
en ik heb tijdens mijn miskramen gemerkt dat je er heel veel steun aan hebt
want mijn man is niet z'on prater en je moet het dan toch verwerken...
en de vreugde delen is ook heel leuk he.

ik moet nu elke week naar het ziekenhuis voor echo's dus tja ik moest het ook wel vertellen.
omdat onze hond bijna blind is en die kan daar door moeilijk alleen blijven en dan gaat tie naar mijn schoonmoeder.

Lin76
14 December 2010, 13:34
Inderdaad een erg mooi liedje met een mooie tekst tweety....

Priscilla4
14 December 2010, 13:40
@ zoe

okeej.. jah nu t probleem hier:
mijn moeder heeft denk wel al een vermoeden... mjn vader zou het ook enorm graag willen... en mijn schoonouders ook!!
alleen mijn oma is heel ernstig ziek.. het gaat nu nog redelijk maar ze is opgegeven en we weten niet hoelang ze nog heeft.. ik wil niet dat zij zich zorgen gaat maken... maar wil het wel vertellen.. ik denk dat ik anders vrijdag baby sokjes ga kopen... en ieder 1 roze en 1 blauwe geef omdat we nog niet weten wat het word...

straks misschien toch ook maar ff kadootje kopen voor mn lief.... eten denk maar gewoon even ouderwets bij mams...

Priscilla4
14 December 2010, 13:43
mooi nummer idd... jeetje krijg bij alles een brok in mn keel en tranen in mn ogen :S

elmo
14 December 2010, 13:59
Gefeliciteerd Pricilla en Miek!!!

Tej succes vanmiddag!!!

Hier alles rustig, moet eigenlijk nog van alles doen, maar kan de kracht er niet voor vinden!!
Heb lekker het rijk allleen, alle kindjes naar school! Verder alles goed, alleen een beetje last van mijn arm en elleboog, van de val vanmorgen!
Lekker nog 1 dagje vrij en dan donderdag weer werken!!

Liefs!

ZoŽ85
14 December 2010, 14:02
Elmo de val vanmorgen???
hou lekker maar een keer een relax dag!

Liszsa
14 December 2010, 14:03
Hey ladies,

Hoi Hoi, Ik ben Liszsa, 27 jaar, en ik heb vandaag een positieve zwangerschapstest in handen gekregen! Eigenlijk had ik zondag al een positieve test maar toen was het maar een heel licht streepje, gistermiddag was het streepje al veel donkerder en vandaag hebben we een digitale test van cb gedaan en die gaf binnen 1 min aan: zwanger!!!!

Maare: voor ik doordraaf in mijn enthousiasme, is het oke als ik ook hier meeklets? We kunnen dan idd wel bekijken of het te druk wordt en of het opgesplitst kan worden, maar ik wil heel graag ervaringen delen met jullie!

Even mijn achtergrond: Vorige ronde een vmk gehad. Na 20 weer bloedverlies, geen eisprong dus die ronde. Na 4 dagen ongi geweest te zijn, had ik op dag 12 van mijn cyclus een positieve ovutest in handen. Mijn eitje is op 1 dec. gesprongen! Vandaag is/was dus mijn NOD! Al een paar dagen gevoel dat het raar was, pijn aan borsten en heeeeel moe. Vriendlief wilde echter nog niet testen, vond het ( terrecht) echt te vroeg en er kon nog van alles mis gaan.......Zondag hield ik het echt niet meer en heb hem gesmeekt om me een test te laten doen. Dat was oke! Die gaf dus een hel licht streepje, nou en de rest van het verhaal kennen jullie. Zoals het er nu naar uitziet is de verwachte datum 24 augustus! Dat is dus gelijk met Miek, leuk joh!

Wat willen jullie verder nog van me weten? Vraag maar raak hoor, als ik dan iets meer ingeburgerd raar hier is het allang goed, hihih~!

Ik vind het aan de ene kant wel heel spannend zeker met de gedachte dat het de vorige ronde ook mis is gegaan.....maar dit voelt goed, echt veel beter dan de vorige ronde! Nu ben ik positief, toen niet. Had toen echt vanaf het begin het gevoel dat het niet goed zat, heb ook veel bloedverlies gehad. Toen wij 5 dagen wisten dat we zwanger waren ging het mis......waarschijnlijk is het eerder al mis gegaan want had eerder ook al een flinke bloeding gehad!
Nu heb ik van dit alles allemaal geen last dus ben veel positiever nu!

Nou ladies, ik zal eens stoppen met ratelen want ik draaf een beetje door!

Liefs Liszsa

tweety1982
14 December 2010, 14:07
heey lisza, welkom meis, ik ben aan werk maar wilde je even welkom heten...wat een hoop nieuwe zwangere vandaag erbij :-) leuk hoor.

ZoŽ85
14 December 2010, 14:08
hoi liszsa

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
welkom hier, wij zijn allemaal wel van begin augustus (eerste helft van augustus) maar als je dat niet erg vind zou ik
zeggen klets gezellig mee

ik heb ook 2 miskramen gehad en er zijn er hier meer dus wij helpen je wel door die angst heen meid!

Miek
14 December 2010, 14:11
@prescilla^& lin76; die ticker heb ik ook uitgekozen, maar ik krijg em van mn levensdagen niet online. Hoe werkt dat?
Ik ging eraf uit onder handtekening aanpassen, maar daar mag ik niet meer dan 5 regels gebruiken en ik krijg hem ook niet als afbeelding ingevoegd. Wie helpt?

@Liszsa; welkom! leuk dat je er ook bent. Heb je ook 'last' van kwaaltjes?

Priscilla4
14 December 2010, 14:26
lisza gefeli!! hmmm dat bloedverlies klinkt me bekend in de oren.. maar goed niet de moed laten zakken!! want tis echt heel weinig... alleen maar als ik wat meer pers... haha met gewoon plassen dus niet... denk dat t gewoon innestelen is... ik ben denk ik 29 aug. uitgerekend.. ga vrijdag even langs ha... heb maandag bel afspraak met internist en dinsdag daar een afspraak.. maar best kans dat die vervalt omdat ik dr maandag al telefonisch heb... ik heb 4 dagen voor nod getest en was al snel een lekkere streep... en vandaag met cb die gaf aan zwanger 2-3 weken maar dat is bevruchting dus ben nu 4 a 5 weken zwanger... maar wacht het dus verder af.... jeetje zijn dr al 3 zwangere bij :D gezellig!!

en elmo... gevallen heh bah door de gladheid??

Miek
14 December 2010, 14:26
http://www.babybytes.nl/zwangerschapsticker120/AAAAAA/6600CC/Mijn zwangerschap/08/24/2011.png (http://www.babybytes.nl/zwangerschapsverloop/08/24/2011)

Priscilla4
14 December 2010, 14:27
miek moet je ff de regel tussen je eerste en 2e zin achter mekaar zetten dan kan t wel!!

Miek
14 December 2010, 14:27
hmm ik geloof niet dat het gelukt is om de afbeelding vast in mijn handtekening te plaatsen

butterfly1984
14 December 2010, 14:29
Zo wat een drukte vanmiddag GEZELLIG!!

Alle nieuwen uiteraard welkom en gefeliciteerd!!

Tej veel sterkte vanmiddag... wat gaan ze vanmiddag doen??

@miek je moet denk ik even wat enters weghalen of wat tekst in je handtekening je mag maar 5 regels hebben en volgens mij is een ticker soms al 2...

Miek
14 December 2010, 14:32
Het is me gelukt.. mijn trosje druiven is nu ook in beeld ;)

tweety1982
14 December 2010, 14:33
haha leuk :D

butterfly1984
14 December 2010, 14:34
super haha... maar heb jij nu zo vroeg getest?? dat je nog maar 3 weken en 6 dagen bent?? ik was volgens mij in het begin al over de 4weken toen ik positief teste...

Priscilla4
14 December 2010, 14:36
hahaha wij zijn zo vroeg geweest met testen joh!! ;)

Lin76
14 December 2010, 14:38
Lisza welkom en gefeliciteerd!!

butterfly1984
14 December 2010, 14:42
Ik durfde dat nooit zoon vroege test.. was altijd bang dat hij negatief zou zijn en dan wist ik het nog niet haha...

Priscilla4
14 December 2010, 14:42
t zijn idd net druiven hihi

Priscilla4
14 December 2010, 14:43
haha jah najah had zo enorm t gevoel dat ik zwanger was.. en wou t gewoon bevestigen of ontkrachtigen.. maar heel snel verscheen er al een lekkere streep... niet enorm donker maar duidelijk een streep... dus vandaag getest met cb en zie mn foto

Priscilla4
14 December 2010, 14:44
alleen zeggen ze dat je er 2 weken bij op moet tellen dus dan is t of 4 of 5 weken zwanger.... maar hier staat 3 dus we wachten af haha

butterfly1984
14 December 2010, 14:47
Ja klokt want dat is vanaf de bevruchting maar wanneer was de eerste dag van je laatste ongesteldheid dan?

Priscilla4
14 December 2010, 14:50
22 nov... daarom snap ik t niet zo goed dat die test 2-3 wkn aan geeft...

Priscilla4
14 December 2010, 14:52
vorige maand ook getest maar toen was ie egt nega...

butterfly1984
14 December 2010, 14:58
jah dan klopt jou banner wel... wat klinkt dat dichtbij 22 november bij mij is het 22 oktober de eerste dag geweest van mijn laatste ongi...maar ik heb mijn banner wat korter gezet wij hebben ovulatie testen gebruikt en ik had mijn eisprong pas vrij laat... maar de verloskundie gaat er van uit dat ik 7 weken en 5 dagen ben, maar zeker weten doen we het pas na de echo en die duurt nog wel even denk rond 13 januari hier doen ze pas echo's met 12 weken...

Priscilla4
14 December 2010, 14:59
oke... hoe kan t denk je dat mijn banner en test wat anders zeggen?? of ik maak snel hcg aan dat de test daarom denkt 2-3 weken.... kan dat?? zou niet kunnen dat ik mk heb gehad toch? want dat zou dan vorige ronde geweest zijn en toen had ik nega test gehad dag voor ongi

butterfly1984
14 December 2010, 15:07
Kan wel zijn dat je een hele korte cyclus hebt gehad... want ze gaan uit van een cyclus van 28 dagen dat er bij dag 14 een eispong is en op 28 dagen ben je dan 4 weken zwanger... maar als je op dag 7 of zo al je eisprong hebt gehad dat is een cyclus van ongeveer 21 dagen (is wel erg kort maar komt volgens mij wel voor) dan ben je dus al 5 weken zwanger (cb geeft dan aan 2 a 3 weken)

Priscilla4
14 December 2010, 15:08
ik zou 2 dec. mijn eisprong hebben gehad volgens mn agenda...

Priscilla4
14 December 2010, 15:10
even geteld was dus dag 10 eisprong zou dan dus richting 4 wkn gaan of niet???

butterfly1984
14 December 2010, 15:24
ja volgens mij wel... dus zal wel ongeveer kloppen die cb test...

Miek
14 December 2010, 15:30
@butterfly; ik heb inderdaad vroeg getest. Vanaf 6 dec had ik al klachten, drukkend gevoel in mijn onderbuik, misselijk bij vlagen, zere borsten. Ik had via testjezelf zwangerschapstesten in huis en die kon je gebruiken vanaf 4 dagen voor je volgende NOD. Zondag getest...heeeeeel licht streepje. Maandag getest nog steeds licht maar wel duidelijker. Toen smiddags maar digitaal gedaan. Mijn borsten voelen ook gewoon aan als waterballonnen, echt apart voor zoín korte periode hvg in mijn lijf.
Officieel is morgen mijn NOD.

@Priscilla, misschien dat je lichaam gewoon inderdaad snel hcg-hormoon aanmaakt. Je zult het bij de echo pas zeker weten. Als je eerste ongesteldheidsdag van de vorige cyclus 22 nov was zou je nog niet langer dan 3 weken en 1 dag zwanger kunnen zijn of redeneer ik nu zo vreemd? Op 22 nov was je nog niet zwanger en nu is het 3 weken later, toch?

- ik heb gister mijn beste vriendin verteld van de positieve test en mijn vriend verteld het vandaag aan zijn kameraad (die zijn nu zoín 16 wk zwanger). Over ouders zijn we aan het discussieren. Mijn vader is vandaag jarig dus ik had het wel een leuk kado gevonden, maar ik denk dat het kerst wordt :) en dan de rest pas na de eerste echo als alles goed is of misschien pas na de 12 wk dat weet ik nog niet, ligt er ook aan of je dan al iets kunt zien. Mijn leidinggevende vertel ik ook pas met de rest.

@zow85; haha nou dan is de beeldresolutie van mijn computer niet goed, ik vond dat je op de 2e foto duidelijk een bollere buik had dan op de 1e, maar dan kan dus niet? Blijft toch..dat je buikje al mooi groeit! :)

@elmo; thanx! Ik (en mijn vriend ook) ben er superblij mee! Vind het wel allemaal heel spannend. Ik heb geen idee wat ik moet/kan voelen en hoe het allemaal verder gaat. Het voelt allemaal wel goed dus daar houden we ons dan maar aan vast! Maareh moeder van 4 kinderen en nu in verwachting zie ik? Wat moet het een gezellige drukte zijn bij jullie thuis!

tweety1982
14 December 2010, 15:30
ik wil even ego doen...voel me even niet zo goed...niet qua zwanger zijn hoor, geen zorgen.

iemand in ons gezin is ook zwanger, 5 dagen verder dan ik. maar niemand weet het dus kan met niemand delen. Zij heeft net als ik iets ergs meegemaakt. Zij 1 keer kindje moeten laten weghalen, en ik twee miskramen. We gunnen elkaar dus echt wel alles.
Nu blijkt....haar echo was goed...en ze is zwanger van tweeling.....maar toen ik dit hoorde begon ik helemaal te trillen..en kan wel janken.....niet omdat ik haar niet gun.....maar de angst word voor mij nu zo groot....het zou een ramp zijn als het weer mis zou gaan met mij...dan heeft zij dadelijk 2 kindjes en ik niets.....ik bedoel het niet zo ego als dat het overkomt ;0 maar ineens word de druk zo groot

snappen jullie me? de druk word ineens zo groot....wat als mijn echo niet goed is...hoe vreselijk zou dan zijn als zij er 2 krijgt en ik weer niets.....ik weet dat zij ook nog kirtiek is...maar haar echo was goed...en ik moet dat nog maar bewijzen..

ben ineens zo emo. kan wel janken en ik zit te trillen

waarom voel ik dit zo erg?? waarom??? :(

Priscilla4
14 December 2010, 15:36
tweety meis toch!! maak je geen zorgen bij jou gaat ook alles perfect!!! zeker weten.. en je bent nu emo door de hormonen...

ik heb zelf helemaal geen kwaaltjes behalve.. humeur en emotioneel...
heb ook ineens t gevoel... nee ik kan heel niet zwanger zijn... ik voel niet geen zere boobies niets... alleen nu wel in een vlaag misselijk en last van mijn maag...

tweety... jij bent heerlijk 7 weken al zwanger... en jij krijgt over 6 dagen een echo waar je je spruit op ziet... die in gezonde toestand lekker in mama haar buikje vertoefd!!

Tej
14 December 2010, 15:45
De dokter kon natuurlijk niks betekenen... geen inwendig onderzoek (zou niks uitsluiten zei ze).
Ze heeft nog wel geprobeerd om de echo te versnellen maar dat is ook niet gelukt.

Ik ben de komende dagen even niet op het forum tot ik weet hoe het zit.. ik moet me echt even kalmeren want ik maak mezelf echt helemaal gek.

Lin76
14 December 2010, 15:45
Tweety meid dat zijn echt je hormonen en dat je al twee keer een miskraam hebt gehad. Je klinkt helemaal niet ego. Zo raar is het toch niet dat je ineens twijfelt en onzeker wordt? Meisje nog eventjes en dan heb jij je echo en hopelijk kun je dan geruster zijn.

ZoŽ85
14 December 2010, 15:48
lieve tweety! rustig aan doen hoor, want dit is niet goed voor je kruimel!
ik snap heel goed je angst en dat is eigenlijk niet meer als normaal, zou iedereen hebben hoor!!
voor haar is het wel super zeg!! zij had toch haar kindje moeten weg halen toen dat 20 weken was of bijna??
hangt mij iets van bij..
Ik heb een goed gevoel bij jou hoor meid echt waar!!
Hoe is het met je hondje?

Prinscilla ik ben dus gister naar de gynaecoloog geweest en daar had ik het dus even over klachten,
en zij zei tegen mij dat je zo vroeg (ik 6 weken) helemaal eigenlijk nog geen klachten kan hebben alleen
moe en soms licht misselijk en je borsten kunnen gaan veranderen maar nog niet meer .
ze vertelde mij dat de HCG piek vanaf week 7 KAN beginnen en dat is per vrouw verschillend, dus maak je niet te druk meid.

ik heb me ook van alles in mijn hoofd gehaald echt serieus waar, maar wat heb je er aan het enige wat je daar van krijgt is stress
en dat is heel slecht voor de baby.
dus ik zet nu direct foute gedachten aan de kant want ik wil van dit moment genieten omdat ik NU zwanger ben.

dit moment pakken ze mij niet meer af!

ZoŽ85
14 December 2010, 15:50
meiden weet je wat ik zo raar vind.
eerst trok heel mijn gezicht (normaal wel eens een bultje vooral tijdens menstruatie) glad
en nu krijg ik allemaal pukkeltjes ieuhwwwwww!!!!
mijn man zegt, dat is het een meisje haha
hij had ergens gelezen dat jongens de moeders mooier maken en meisjes niet haha!

Lin76
14 December 2010, 15:52
Ik had bij de eerste ook veel last van pukkeltjes en dat is toch echt een jongetje! Bij de tweede had er veel minder last van en dat is ook een jongetje.

Priscilla4
14 December 2010, 15:53
haha ik heb 1 pukkeltje.... en die trekt al weg dan zouden wij een jongen krijgen... leuk mark zn broer heeft 2 meiden!!
dank je wel zoe dan issut dat ik alleen last heb van misselijk dus goed teken!!
en heb een soort jeuk in mn onderbuik naar mn lies.... wat je zegt is zo.. ik ga niet meet twijfelen maar gewoon genieten!!
alleen sommige verhalen maken je zo bang heh... vanaf wanneer ga je naar vk en gyne??

tej weet niet wat er is want heb nog niet terug gelezen maar enorm veel sterkte meis!!!!!!!

ZoŽ85
14 December 2010, 15:56
Tej

ik begrijp je helemaal meid, ik heb destijds ook afstand genomen van het forum,
kon er niet tegen tegen al die zwangeren..
heel veel sterkte meid.

liefs van mij

Priscilla4
14 December 2010, 15:57
meiden ik doe ff mn ogen dicht ben enorm moe!! tot vanaaf liefss!!!!

Lin76
14 December 2010, 16:02
Wat een drukte hier vanmiddag zeg......

Lin76
14 December 2010, 16:04
Tej heel veel sterkte de komende dagen, kan me voorstellen dat je een beetje afstand nodig hebt totdat je zeker weet of het goed zit of niet.......

butterfly1984
14 December 2010, 16:07
@tweety nou ik begrijp je helemaal wat je bedoeld. En het is helemaal niet ego... Het is gewoon moeilijk om bij een ander te zien wat je zelf ook graag wilt.. heeft niks te maken met gunnen... had ik ook toen ik nog niet zwanger was... als mensen dan zwanger raakten in mijn omgeving was ik ook beetje vanslag... je bent zo bang om alleen over te blijven... maar meid komt helemaal goed met jou... je zit al op de 7 weken nog maar 5 weken en dan is de spannendse periode voorbij...

@tej ik snap je helemaal meid veel sterkte voor de komende dagen... maak jezelf niet te gek... al is dat makkelijker gezegd dan gedaan...

tweety1982
14 December 2010, 16:16
tej: meid doe rustig aan, en ik wens jou zo het beste toe, vind het zo vreselijk dat je dit moet meemaken, kon ik je maar helpen meis, :( ik hoop zo graag je terug te zien met toch een goede echo...en denk tot die tijd alleen aan jou ZELF ok? beloof me dat....lekker de wereld laten gaan.

ik lees later goed bij, ben nog beetje aan trippen ;) maar bedankt voor jullie lieve reacties...ik heb heeel erg last van emo buien, elke dag...vreselijk soms ;)

Miek
14 December 2010, 16:20
@Tweety; ach meis toch! Tuurlijk is dat niet ego! Dat is je eigen angst dat er misschien iets niet goed is en heeft er niets mee te maken dat je de ander niets gunt. Jouw echo is al heel snel en dan zul je zien dat alles goed gaat met jullie ukkie!! Probeer je niet ongerust te maken maar geniet van je eigen zwangerschap!

butterfly1984
14 December 2010, 16:34
Begin nu toch echt wel steeds moeer te raken... een werkdag wordt nu toch wel erg lang pff... wat ik wel niet over heb voor mijn warme bedje nou... maar zit er niet in moet nog een uur werken en vanavond nog bloemschikken gaan een kerststukje maken... vind ik normaal heel leuk maar heb nu bar weinig energie...

Priscilla4
14 December 2010, 17:17
hmmm butter.. nog ff vanaaf lekker vroeg je bed in dan!!!

butterfly1984
14 December 2010, 17:21
Nou ben er bang voor dat wordt wel 11 uur half 12... normaal lig ik al rond 10 uur in bed...

muis88
14 December 2010, 17:22
zijn er meer meiden waar geen enkele bh meer lekker zit heb werkelijk waar iedere naad in mn huid gedrukt staan had gister een van saphh aan en die zit anders echt los en nu stonden de bandjes boven mn borsten er in gedrukt. maar nu al andere bh's te moeten kopen??

ZoŽ85
14 December 2010, 17:24
muis dat heb ik ook alle keren eigenlik ook gehad, je kunt toch 1 goedkope kopen 1 maat groter heb ik ook gedaan.
want dat knellen is ook niks, ik kreeg er steken van!
ik ga even naar mijn vader even koffie drinken miss. tot straks ..

muis88
14 December 2010, 17:26
doet echt auw:( denk dat ik dan maar even bezoek aan de hema ga brengen

Priscilla4
14 December 2010, 17:28
meiden ik word gek van onzekerheid door dat bloedverlies... heb egt geen krampen en zag op internet dat het niet hoeft te wijzen op mk...

Bloeden van de baarmoedermond: de baarmoedermond wordt bedekt met een heel dun laagje huid. Hieronder zitten zeer veel dunne bloedvaatjes. Door je zwangerschap wordt de huid nog dunner en zijn die vaatjes makkelijk te beschadigen. Bovendien wordt de baarmoedermond beter doorbloed, waardoor er bloedverlies kan optreden. Tijdens gemeenschap kan de penis tegen de baarmoedermond aankomen en hier een wondje veroorzaken. Dit is de reden dat het nogal eens voorkomt dat er bloedverlies optreedt na het vrijen, dit is absoluut onschadelijk en betekent niet dat je niet mag vrijen. Maar ook zonder aanwijsbare reden komt het voor dat de baarmoedermond spontaan gaat bloeden. Het bloed is helderrood en dun en er zijn geen buikkrampen.
Innestelingbloeding: als het bevruchtte eitje zich innestelt in de baarmoederwand kan dat vroeg in de zwangerschap wel eens een beetje bloedverlies geven, ook dit is onschuldig. Dit bloedverlies treedt heel vroeg in de zwangerschap op, vaak nog voordat je weer ongesteld had moeten worden of rond de periode dat je ongesteld moest worden. Het komt dan ook regelmatig voor dat vrouwen een paar dagen licht bloedverlies hebben rond de periode dat ze ongesteld hadden moeten worden en dit verwarren met een normale menstruatie. Ze denken dus dat ze niet zwanger zijn. Het bloedverlies is echter veel korter en minder hevig dan bij een normale menstruatie.
Bloedverlies van de rand van de placenta: de randen waar de placenta vast zit aan de baarmoederwand kunnen makkelijk wat bloedverlies geven. Vooral in de jonge zwangerschap komt dit nogal eens voor. Als de baarmoeder gaat groeien wordt de placenta mee omhoog 'getrokken'. Dit kan wat spanning veroorzaken op de rand van de aanhechting en hierdoor kunnen er vaatjes beschadigd worden en wat bloedverlies geven.

word gek van die onzekerheid!!

muis88
14 December 2010, 17:33
Ja die positieve test eerst een hele hoop vreugde en dan de onzekerheid

waar je ook bij stil moet staan is dat het lichaam de keuze maakt en meestal is dat omdat de vrucht dan niet levensvatbaar is(niet dat dat de hele situatie makkelijker maakt dat zeker niet kan me geen voorstelling maken hoe dat moet voelen als dat gebeurt dus begrijp me niet verkeert) eigenlijk beschermd je lichaam je zelf tegen het een en ander

we blijven positief denken en duimen het is opzich al een wonder dat we nu al hier zijn met deze dames want sommige lukt het nooit!

muis88
14 December 2010, 17:34
dus kop op meiden we gaan er voor!

Priscilla4
14 December 2010, 17:35
is ook wel zo.... najah tis 50 / 50 en heb tot nu toe meer vehralen gehoord bij wie het goed is gegaan na bloedingen in zwangerschap dan fout....

muis88
14 December 2010, 17:38
En is snap het wel meid maar alleen de tijd zal het leren en maak je nu niet zo gek dat is helemaal vervelend pak ff goed boek of zo iets en lekker op de bank! zoek beetje afleiding. en als je het echt niet vertrouwd ha bellen

Priscilla4
14 December 2010, 17:41
heb vrijdag een afspraak bij mijn ha
omdat t eerste keer is dus ik krijg info en folders mee... heb mijn ticker even aangepast aangezien iedereen er over viel haha
jah ik wacht het maar af... anders hap bellen om te vragen of die gerust kunnen stellen?

muis88
14 December 2010, 17:45
heb je nog plannen voor vanavond zoek anders iets leuks uit op tv en ga lekker bank hangen

Priscilla4
14 December 2010, 17:46
zit te wachten tot mn lief thuis komt.. denk dat ik zo toch voor de zekerheid de hap even bel... dan ben ik maar een muts....
ga zo ook even een heb honger!!

muis88
14 December 2010, 17:47
je moet doen waar je je goed bij voelt!

Priscilla4
14 December 2010, 17:52
dank je

zie dat jij donderdag naar ha mag :)

Allegra
14 December 2010, 19:20
Dames wat een gekkenhuis hier, ik moest gewoon 12 (!) pagina's bijlezen, potverdorie zeg! :-D Veel gebeurd!

Allereerst Tej wat shit zeg dat je zo in onzekerheid gehouden wordt, ik kan me daar best wel kwaad over maken, kunnen artsen en ziekenhuizen niet eens nadenken hoeveel stress zoiets veroorzaakt? Waarschijnlijk lees je dit niet meer maar ik duim in elk geval voor je dat het vrijdag goed blijkt te zijn!

Tweety heel veel anderen hebben het al gezegd, maar nee, dat is niet ego! Het is gewoon moeilijk als je zelf nog niets weet en het eerder mis is gegaan en als je dan ook nog zo met je neus op de feiten gedrukt wordt terwijl de hormonen door je lichaam gieren... Maar meis, het feit dat die hormonen er zijn is al een goed teken, en over een weekje zie je jouw kleine en over een maand of 7 kunnen jullie beebjes gezellig samen spelen :-)

Nou ik ga mijn lijstje er maar ff bij pakken, toen ik zag hoe ver ik terug moest, dacht ik al wel dat ik het allemaal niet zomaar zou kunnen onthouden ;-)

Allereerst welkom aan de nieuwe dames, drie op een dag erbij, gezellig zeg! We moeten maar ff kijken met z'n hoevelen we zijn aan het eind van uitgerekend in augustus, maar ik vind het prima als jullie nu meekletsen hoor! Ik weet nog dat we hier begonnen met de 1e helft van augustus (is pas een week of twee geleden toch?), toen was het zoo rustig, het is fijn als er meer meiden zijn om mee te kletsen!

Miek volgens mij is de intake bij de vk meestal rond week 8, de echo verschilt - mijn vkpraktijk heeft op de website staan dat ze pas in week 11-14 een eerste echo doen maar ik heb de mijne vrijdag al, met ongeveer 8 weken (ik denk dat mijn ticker niet helemaal klopt, die pas ik aan op basis van wat de vk vrijdag zegt).
Pricilla wel vroeg om het nu al te vertellen! Ik wil het als het kan voor de meeste mensen tot de 12 weken stil houden, mijn moeder en broers zijn zaterdag allemaal bij ons en die wil ik het dan vertellen (aangezien de echo dan geweest is) en we logeren met de kerst bij mijn schoonouders in Engeland dus die moeten we het dan ook wel laten weten.

Elmo de eerste dag van mijn laatste ongi was 21 oktober, bij een cyclus van ongeveer 30 dagen.
Ben je trouwens alweer een heetje bijgekomen? Voorzichtig hoor met al die kindertjes van je en je zwangere buikje ;-)

Lin ook jij voorzichtig, het is echt link als zo'n kleine met zijn fietsje onderuit gaat!!

Hier is het trouwens helemaal niet zo erg, klein beetje sneeuw gisterenavond en hier en daar een heel klein beetje aangevroren maar ik was gelukkig veilig thuis. Merken jullie trouwens ook dat je het heel benauwd krijgt van fietsen? Ik wel.

Muis ik hoop dat de grote boterhammentruc ook voor jou werkt ;-) Ik ben al twee ochtenden misselijkheidvrij.

Tweety mijn darmen zijn ook van slag vandaag, moest gewoon op kantoor, kan ik nooit zo goed maar het was zo aan het borrelen... En ik weet dat ik me gedeeltelijk niet goed voel vanwege mijn darmen dus ben ik toch maar gegaan.

Manlief is nog steeds op kantoor, ik verhonger dus ik MOET nu gaan koken. Ben de hele dag al aan het eten, zo'n honger. Gek genoeg had mijn collega precies hetzelfde en die is beslist niet zwanger. Daar kwam ik weer goed weg mee ;-)

ZoŽ85
14 December 2010, 20:07
ik kan het ook niet meer bij houden...

prinscilla je kunt de hap bellen maar zij kunnen echt niets voor je doen..
als je zo kort zwanger bent kunnen ze nog niets zien en ook niets voor je doen, zit het niet goed dan
komt het er vanzelf af alleen vanaf een week of 7 hangt het er om of het vanzelf komt of dat je gecureteerd moet worden.
ook de huisarts kan niet zeggen over dat bloedverlies meid.

ik weet hoe moeilijk en rot het is maar je kunt niets anders doen dan afwachten...
en elke keer dat jij in de stress schiet is het echt heel slecht voor je ini mini!

hou je taai meid!

ZoŽ85
14 December 2010, 20:09
Miek ben jij de miek die met tweety en mij heeft geschreven in zwanger worden na miskraam?

Lief
14 December 2010, 23:09
Zoowww na dik 10 pagina's ben ik weer bijgelezen:D

Lieve Tej neem tijd voor jezelf en wij duimen allemaal heel erg hard voor je dat het helemaal goedkomt!!!!

Nieuwe meiden Welkom en gefeliciteerd!!!!
Priscilla jeeehhhh je bent hier nu ook gezellig!!!!

Hier gaat het wel ok wel onwijs verkoud ineens, maar al een nacht en ochtend niet over me nek gegaan jehhhh hahaha

ZoŽ85
15 December 2010, 07:13
he lief

ja hier ook, ik nies de hele dag ens morgens zit mijn neus dicht...
ik ben niet misselijk maar heb helemaal geen zin in eten, terwijl ik normaal altijd s morgens
moet eten van de honger... en s avonds ook geen trek in iets..

meiden fijne dag vandaag!
ik vind het echt moeilijk om me te laten zien overal, omdat mijn buikie opvalt, gister bij mijn vader ook,
hij zei je hebt al echt een buikie gekregen, dat is voor mijn vader niet erg dat hij dat ziet maar de
rest van de wereld ziet het waarschijnlijk ook..

tweety1982
15 December 2010, 07:16
Goedemorgen

Zoe de miek die jij bedoeld die bij ons in MK topic zat is allang bevallen schat :-0

Lief: goed zeg dat je niet over je nek gegaan bent, volhouden zo!

Allegra: ja idd het was in begin zoo rustig...toen ik dit topic opende was er niemand ben ik maar gaat mee posten in juli ;) haha nu moet ik twee drukte topics bijhouden net als jij ;)

Muis: bij de hema heb je mee groei BH's volgens mij, ze lijken er groot maar zitten dan wel lekker.

Butterfly: lekker kunnen bijtanken in je bedje?

Priscilla: ik lees over jou bloed verlies, wat vervelend en onzeker, ik snap dat jeje rot voelt hierover, helaas kunnen we er niets van zeggen, maar het kan heeeeel goed gewoon goed gaan hoor, en daarvoor ga ik duimen voor je! en dat je pas vanaf week 7 beetje wat gaat voelen klopt ook, want nu pas doen me borsten zeer, voel ik licht misselijk bij opstaan en onwjs emo buien, daarvoor voelde ik ook weinig tot een week of 6+5. kan heel langzaam ineens dingen bijkomen.

Miek: leuk dat je het verteld heb, en dat zij ook 16 wk zwanger zijn, kan je zo leuk dingen delen en ervaringen vragen.

Bedankt voor jullie liever reacties op mijn angst gisteren. Voelt nu al weer beter hoor...en kijk weer volspoed uit naar me echo over paar daagjes.

dikke knuffff

ZoŽ85
15 December 2010, 07:29
tweety dat weet ik maar al een tijd geleden en het kon zijn dat ze weer ... toch?
er zijn wel meer mensen heel snel.... ik weet dat ze een meisje heeft Britt.

hoe is het met jou kwa klachten tweety honger of juist niet?

ik ga nu naar mijn werk meiden tot vanmiddag!

tweety1982
15 December 2010, 07:57
tweety dat weet ik maar al een tijd geleden en het kon zijn dat ze weer ... toch?
er zijn wel meer mensen heel snel.... ik weet dat ze een meisje heeft Britt.

hoe is het met jou kwa klachten tweety honger of juist niet?

ik ga nu naar mijn werk meiden tot vanmiddag!

oja had zeker gekund ja :-) ja heb wel honger en zit nu ook eng te zijn...maar krijg bijna niets weg :(
werk ze meid!

butterfly1984
15 December 2010, 09:17
Goedmorgen dames,

Ik ben weer helemaal bij getankt... ben een toer onder de douche en naar bed gegaan na het bloemschikken... was echt kapot maar was dan ook al 11 uur geweest... was trouwens wel heel leuk... heb een leuk versierskerstboompje gemaakt... ik wordt er steeds handiger in haha...

@pricilla vervelend meid die onzekerheid.. maar denk ook inderdaad dat er weinig op zit dan wachten... kijk maar naar tej die zit ook al een aantal weken in onzekerheid maar volgens mij heeft zij nu vrijdag een echo....

Ik kan s'morgens wel eten maar avond eten loopt wat moeilijker.... daarom heb ik er gisteren ook maar voor gekozen om een broodje gezond te eten... brood gaat iets makkelijker dan wordt ik namelijk niet eerst beroerd van kookgeuren blech.. haha.. heb eergisteren maar bij mijn ouders gegeten.. krijg ik toch mijn nodige vitamines binnen...

Hier eigenlijk niet zo blij... de tante van mijn vriend heeft het aan een aantal vriendinen van haar verteld... ze dacht dat ze het nu wel kon vertellen.. aangezien mijn vriend van het weekend iets te enthousiast was op de verjaardag van zijn broer en het goede nieuws aan zijn vriend en vriendin heeft verteld... dus toen gaf ik aan dan moet ik mijn vriendinnen ook maar eens gaan bellen want wil niet dat zij het van een ander horen.. maar ja later toch maar op terug gekomen want vind het nog wel erg vroeg om te vertellen... en die vriend van mijn vriend wel aangegeven dat ze het nog even stil moeten houden... maar nu hoor ik dat zij het gewoon al verteld heeft.. vind eigenlijk dat mijn vriendinnen meer recht hebben het eerst te weten dan haar... ben er ook wel een beetje boos over... wordt zo wel verplicht om mijn vriendinnen het te vertellen ga dat dan ook maar eens vandaag doen... straks gaat de roddel het hele dorp al rond haha...

tweety1982
15 December 2010, 09:21
Butterfly: vervelend zeg dat het zo doorgeluld word, helaas gebeurd dat vaker dat mensen iets voorbij praten vervelend hoor.
broodje gezond is ook gezond hoor meis :-) zelf gemaakt?

hmmm

butterfly1984
15 December 2010, 09:29
Ja ik weet ook wel dat het gebeurt... maar als het nou perongelijk gebeurt oke... maar vind het gewoon niet zo leuk dat zij gaat zitten bepalen wanneer wij het aan iedereen gaan vertellen... maar ja is gebeurt.. maakt ook niet meer uit...

En broodje gezond inderdaad zelf gemaakt met kaas, ham, tomaat komkommer stukjes annanas en een mosterd dressing .... hmm dat smaakte me tenminste haha... en daarbij ik zorg ook wel dat ik veel fruit eet dus de kleine die krijgt genoeg vitamines haha...

Hoe voel jij je vanmorgen?? nog steeds een beetje eng??

tweety1982
15 December 2010, 09:33
Heerlijk butterfly zon broodje. en nee ik vind niet dat iemand dat moet beslissen nee :(.

ja voelde me net nog wel beetje eng en kreeg wat steken in me lies (rechts) is nu weer weg en ik zit aan de yogurth drink, heb 1 boterham op en straks nog 1. Heb meer behoefde aan zuivel.

Mijn schoonouders hadden ook verteld aan me schoonzus dat ik zwanger ben, en andersom, dus vonden wij ook niet leuk, mensen verspreken zich echt snel...maar goed. andere kant kan je wel dingen delen met je vriendinnen nu :-)

wie heeft nu de echo binnekort?

Miek
15 December 2010, 09:36
@Allegra; ik zal volgende week de verloskundigepraktijk bij ons in de buurt eens bellen om een afspraak te maken, dan hoor ik het wel. Zou wel heel leuk zijn als het rond 8 weken is, dan weet ik nog voor mijn verjaardag hoe het gaat.
Vind het geweldig om zwanger te zijn, maar het maakt ook wel heel onzeker.

@zoe85; Nee die Miek ben ik niet. Ik heb gelukkig het verdriet van een miskraam niet meegemaakt. Maar ik begrijp dat jij en Tweety dat wel hebben gehad? Wat fijn dat jullie nu beide weer zwanger zijn, maar ook wat ongelofelijk spannend als je het verdriet al hebt meegemaakt.

@butterfly; wat vervelend dat het nu al de ronde doet voordat je daar zelf bewust voor gekozen hebt! Kan me voorstellen dat je niet wilt dat je vriendinnen het via via horen. Maar ook heel vervelend dat je nu niet op jullie moment kunt bepalen wanneer je mensen inlicht! Kan me goed voorstellen dat je pissig bent! Het is toch niet aan een ander om dat voor jullie te bepalen! Nou hoop dat je gauw een oplossing vind waar je je prettig bij voelt.

@tweety; wat gek is dat he dat je al 5 weken een vruchtje/embryo in je hebt zonder dat je daar eigenlijk wat van merkt! Lijkt me wel heerlijk trouwens. Ik heb al anderhalve week klachten. Drukkend gevoel in mijn onderbuik, waterballon-borsten en bij vlagen misselijk. Maar moet ook zeggen dat het ergens ook wel prettig is omdat ik nu steeds denk Ďoh ja ik ben zwangerí, het is ook nog zo onwerkelijk! En als het hier bij blijft, teken ik ervoor!

Vriendlief is vandaag jarig en die heb vanmorgen de negenmaandengids voor mannen gegeven. Mijn broer had die gekregen toen zij hun kindje verwachtten en ik vond dat zoín leuk boekje! Voor hem is het nog veel onwerkelijker, ik voel nog van alles, maar hij ziet (behalve mn borst-groei) niet veranderen en voelt het ook niet, nu kan hij lekker meelezen wat er allemaal gebeurd.

tweety1982
15 December 2010, 09:39
Gefeliciteerd met je vriend. Leuk idee dat boekje :-)

butterfly1984
15 December 2010, 10:03
miek gefeliciteerd met je vriend.. wat staat er allemaal precies in dat boek dan?? is het speciaal voor mannen??

Ik ben ook helemaal gek op zuivel... vooral op yogurtdrink en milk en fruit... en heb elke dag kaas op mijn brood...'en haal elke keer lekkere toetjes... kan ik mezelf echt mee verwennen haha... oh ja en met madarijnen nog steeds haha...

ik moet volgende week met de collega's uiteten.. maar ik zie dat nog niet echt zitten in een restaurant.. hopelijk voel ik me dan s'avonds wat beter... het is ook nog eens zoon schnitsel paradijs waar we heen gaan.. en ik kan al zo slecht tegen de lucht van gebakken vlees blechh....

Miek
15 December 2010, 10:13
@butterfly; ja dat is echt speciaal voor mannen. Per maand staat de ontwikkeling van de baby erin, de emoties van de vrouw en ook de gevoelens van de man. maar ook hoe de man kan ondersteunen en hoe hij om moet gaan met onze vreetkicks etc. Seks en zwangerschap e.d. En er staat iets later in het boekje ook over kindertoeslag/ financien, waar je op moet letten bij een kinderwagen aanschaffen (mannen dingen, wij kijken wel naar de kleur haha) enzo.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-negenmaandengids-voor-mannen/1001004002732641/index.html

Miek
15 December 2010, 10:16
@butterfly; lastig is dat als je niet lekker wordt van etensgeuren.
Ik zie zelf een beetje op tegen kerst. Met mijn schoonfamilie gaan we naar een restaurant met lopend buffet dus daar red ik me wel mee, maar bij mn ouders gaan we altijd gourmetten en dan vooraf een apperatiefje e.d. en ik ben gek op rauwe ham met meloen/brie e.d dus ben bang dat we zoiets als voorgerechtje krijgen en dan kan ik dat niet eten, maar ze weten ook niet dat ik zwanger ben :s.. misschien met der kerstdagen toch maar vertellen, is wel heel vroeg maar anders is het wellicht ook wat ongemakkelijk..

Lin76
15 December 2010, 10:16
Miek gefeliciteerd met je vriend!

Morgen komt de makelaar langs voor het maken van foto's. Dan gaat het echt gebeuren en komt ons huis te koop! Spannend hoor. We zijn druk bezig met een aannemer om al onze wensen op een rij te zetten maar daar zullen we wel wat in moeten gaan snijden anders wordt het echt veel te duur! Heel gepuzzel, gisteravond een financieel adviseur langsgeweest en morgenavond komt er een ander voor een soort second opnion. En 4 januari gaan we weer bij de aannemer langs. Druk hoor allemaal en erg spannend. Ik hoop dat we ons huis een beetje vlot verkopen maar het kan ook gerust een jaar duren! Met de vraagprijs gaan we bewust iets onder de andere te koop staande 2 onder 1 kappers zitten. Hopelijk is dat gunstig voor onze verkoop. Ik vind het ook wel moeilijk dat we straks afscheid nemen van ons alleerste huis samen waar onze jongens allebei geboren zijn! Maar we krijgen er weer heel iets moois voor terug. Meer grond, groter en vrijstaand huis. Ik zou de tijd haast wel een half jaartje vooruit willen zetten! Misschien wordt dit kindje wel in ons nieuwe huis geboren!

Wat zijn we actief hier met zijn allen zeg, we zitten al op 75 pagina's en we moeten nog 8 maanden!! Twwety ben jij nu niet de eerste die een echo heeft?

Lin76
15 December 2010, 10:21
Ik kom met oud en nieuw ws in een wat lastig parket. We zitten het uit bij onze buren (vrienden van ons) met de rest van onze vrienden/kennisen. Daar komen vast wel een paas flesjes rose bij voor de dames en ik neem toch altijd ook wel een glaasje en dat mag ik nu niet dus het zal de dames vast wel opvallen als ik een glaasje rose afsla.....en we hebben het er ooit wel eens over gehad dat wij evt nog wel een derde willen maar dat is al een hele tijd geleden en aangezien we ook bijna een jaar bezig zijn geweest en ook met een nieuw huis bezig zijn denk ik dat de meesten denken dat het niet meer gaat gebeuren nog een derde kindje maar als ik dan de rose afsla op oudejaarsavond.......

Lucinda
15 December 2010, 11:13
zo dames

wat moest ik veel bijlezen
heb nog niet alles gelezen
er waren wat vervelende berichten bij, meiden sterkte

ZoŽ wat grappig dat je vader je buikje al zag.
Die van mij is ook al zichtbaar, draag nu weide kleren om het te verbergen. We lopen ongeveer gelijk qua weken en dagen ik ben vandaag 6 weken en 3 dagen.
Kan helaas geen banner maken want krijg steeds een foutmelding.

Gelukkig nog maar 1 weekje na deze week en dan vakantie.

Pinkymeid
15 December 2010, 11:19
@zoe: hihi ook al een mooi begin buikje meid :) men vriend zegt ook al dat het hard aanvoelt hihi

heeft nog iemand iets van tej gehoord??

Miek
15 December 2010, 11:22
@Lin76; dat heb ik ook. Ik ben ook al gestopt met roken wat opzich al verdacht was maar kon het steeds afschuiven door te zeggen dat we eerst klaar wilden zijn met klussen in huis..
Maar goed met oud en nieuw (en mijn verjaardag half januari) wordt dat lastiger. Ik heb nu gezegd tegen de vrienden dat we oud & nieuw wel bij ons uitzitten dan gooi ik mijn glas snel kinderchampagne of gooi ik een flesje Jillz leeg en doe ik er dubbelfris in ofzo.. maar als je bij anderen zit wordt het wel heel lastig.

Wat nog kan ik dat je zegd dat je heel erg hoofdpijn hebt gehad en dat je net nog een ibuprofen hebt gehad en dat je beter eerst nog niet kunt drinken en dat je later dan wel even kijkt hoe het gaat. Meestal vergeten ze het dan wel of je zegt dan dat je eigenlijk nog steeds wat hoofdpijn hebt? beetje een leugentje om eigen bestwil

muis88
15 December 2010, 11:24
of kuurtje antibiotica tegen blaas ontsteking en alcohol en ab is geen goede combi;)