PDA

View Full Version : uitgerekend in oktober 2008

Pagina's : 1 2 [3] 4 5

moosje
2 June 2008, 17:06
Aaaaah Saskia, heerlijk 3 weken vakantie! Ik ben daar zoooooo aan toe. Laatste vakantie was sept. vorig jaar en dit jaar gaan we niet. Wel heb ik 3 weken vakantie voor mijn zwangerschapsverlof geplakt zodat ik al half aug. kan stoppen met werken. Komt wel goed uit want dan zitten we midden in de verhuizing. Wil eigenlijk ook wel gewoon ff rust.

hartendiefje
2 June 2008, 18:16
heerlijk saskia 3 weken vakantie.
Ik ben er nu ook echt aan toe.
Ik heb pas in aug vakantie.
3 weken voordat mijn zwangerschapsverlof begint.
6 aug is mijn laatste werkdag.
Ook heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word.
Dus per 1 november heb ik geen baan meer,maar dan zit ik nog volop in de zwangerscahpsverlof.
In januari ga ik wel weer een keer opzoek naar een nieuwe baan.
Ik vind het op dit moment ook helemaal niet erg.
Verder ben ikvandaag weer bij de verlos geweest en alles was ok.
nou wij krijgen visite dus ik ga eindigen

groetjes

Vickypreg
2 June 2008, 18:59
Hartendiefje, wat jammer zeg. Is je zwangerschap de reden?
Ik heb volgende week een weekje vakantie, heerlijk! En dan moet ik ook nog lang wachten tot 26 september. Heb 1 week voor mijn verlof en 2 erna.
Vandaag weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Baarmoeder zat goed hoog, 1 vinger onder navel en baby's hartje klopte goed. Fijn weer.

Wij gaan verder ook niet moosje, volgende week een weekje in nederland maar het is voor het eerst in mijn leven dat we niet in het hoogseizoen gaan. Dus wel ff wennen ja. Maar goed voor je het weet is het zover he!

O ja en over die enkels ,ik hou helemal nog geen vocht vast gelukkig....

jorike
2 June 2008, 19:35
Hallo meiden!
Nou, hier ook geen dikke voeten hoor! Wel dikkere vingers (trouwring is al af :( ) en een dikker hoofd :shock: !

@ Hartendiefje: Dat ken ik...mijn contract loopt af op 1 augustus! Reden: bezuinigingen...ze hadden me er al voor gewaarschuwd toen ik in dienst kwam daar en er nog helemaal geen sprake was van zwanger zijn oid, daarnaast ben ik niet de enige die weg moet. Ik zit er ook niet zo mee...ik moest mijn vakantie uren nog opmaken, gevolg-> nog werken tot 2 juli en dan vrij!!! JOEHOE... Heb ik eindelijk tijd voor de babykamer..dat is echt een ramp! Ik heb de meubeltjes in huis en de verf en de tapijttegels, maar ik kan me er maar niet toe zetten. Heb ik afgelopen weekend het plafond geverfd...moet het nog een keer :shock: . Zonder kerel is het lang zo leuk niet om er mee bezig te zijn! Zijn er vrijwilligers? Hahahaha...

Vickypreg
2 June 2008, 20:11
Jorike, heb je geen familie die kan helpen? Ik ga het zelf echt niet doen, ben er te moe voor en al die verfluchten zijn ook niet echt goed toch? Op waterbasis kan wel hoor, maar laat het mijn ouders wel doen. Die zijn ook wat beter in dat soort dingen dan ik en ja mijn vriend is helemaal geen klusser dus daar verwacht ik verder niet zoveel van behalve sjouw en sleepwerk haha....

cindydc
2 June 2008, 20:20
hoikes

mijn handen en voeten beginnen nu ook stilaan beetje op te zwellen , ik heb ook mijn ringen nie meer aan

de werken aan onze kinderkamer liggen even stil omdat we een tijdelijke loge hebben , maar de muren zijn al geluk geschilderd , nog juist de meubels erin( jaja de kinderkamer hebben we ookal , ze staan bij mn ouders) en dan is ze zo goed als klaar
er moet nog een muurschildering op een van de muren en de gordijntjes moeten er ook nog aan en dan is ze klaar

een buggy hebben we ondertussen ookal , alsook een badje , verzorgingskussen en een relax
ik heb al 3 kledingstukjes ookal weten we nog steeds niet wat het geslacht is

nu woensdag ga ik weer naar de gynecoloog , ik zit ook rond mijn 20 weken nu. Ik voel de baby zo af en toe zeer lichtjes maar echt schoppen of zo doet het nog niet. hopelijk gaat alles goed en krijgen we te zien wat het is
ik heb wel zaterdag 1 keer da baby deftig voelen stompen , het was toen ik wakker werd in het midden van een nachtmerrie , ik was nat van het zweet en mijn gezicht was nat van de tranen , het heeft even geduurd eer ik terug bij mn positieven was , zo'n enge droom. Wss is de baby van mij plotse wakker worden geschrokken.

groetjessss

cindydc
2 June 2008, 20:22
ik zit ook rond mijn 20 weken nu.

correctie 21 weken en 4 dagen volgens de websites ;)

jorike
2 June 2008, 20:26
@ Vicky: Ik heb afgelopen weekend mijn vader gevraagd en mijn zusje, maar iedereen is druk druk druk! Ze komen wel helpen hoor, maar wanneer...hahaha. En ik heb inderdaad verf op waterbasis...is beter voor jou en de kleine...

Saskia15
3 June 2008, 08:23
Goedemorgen,

Mijn contract loopt tot en met december, mijn zwangerschapsverlof loopt ook tot en met december. Ik heb enige tijd geleden al een gesprek gehad met mijn baas en ga er van uit dat het geen probleem is. Mocht het wel een probleem zijn dan zie ik dat dan wel weer. Hartendiefje en Jorike hebben jullie wel recht op een uitkering? dan valt het nog wel mee toch?
Als ik jullie was zou ik dan na je zwangerschapsverlof lekker op je gemak gaan solliciteren. Succes er mee.

Het kluswerk bij ons hebben we samen gedaan, mijn man is een echte klusser en ook ik vind het heel erg leuk om te doen. We hebben alleen de muren geschilderd omdat de rest allemaal nog nieuw was. Meubeltjes staan er inmiddels ook in en zelfs het badje en aankleedkussen hebben we al liggen.

Groeten
Saskia

hartendiefje
3 June 2008, 14:28
ik heb het nagekeken en ik heb gewoon recht op een uitkering.
Gelukkig maar.
En als ik straks uit de zwangerschapsverlof kom ga ik in aller rust solliciteren.
Nee Jorike mijn zwangerschap was niet de reden.
Is maar goed ook anders hadden ze een probleem.
Ik heb mijn examen niet gehaald en omdat ik al twee keer een contract verlenging heb gehad, zou het betekenen dat ik nu een vast contract zou krijgen.
Maar ik ben niet gediplomeerd,vandaar.

Lowietje
4 June 2008, 09:22
Hoi,

ik ben maandag weer bij de VK geweest en heb samen met haar besloten even 2 weken heel rustig aan te gaan doen. Gisteren op het werk geweest en verteld dat ik de komende 2 weken niet kom en daarna zie ik wel weer. Merk dat ik met alles en nog wat druk ben behalve met zwanger zijn en daar word ik niet echt vrolijk van. Heb geloof ik al verteld dat we in een drastische verbouwing zitten en alles bij elkaar werd een beetje te veel.
Vanavond ga ik dan ook naar zwangerschapszwemmen toe voor het eerst, daar heb ik wel zin in en ik heb ook een afspraak gemaakt voor een speciale zwangerschapsmasage op advies van de verlosundige. Die mw die dit geeft heeft een speciale tafel waar je dus op je buik kunt liggen omdat er een uitsparing voor zowel de buik als de borsten is. Heb er nu al zin in.

Ook ik heb mijn ringen al afgedaan, net op tijd, want het koste wat moeite.

Zijn jullie al begonnen met zwangerschapsgym/yoga o.i.d.? Bij mij weten ze de exacte startdatum nog niet, hopelijk gebeurt dat deze maand nog.

Mijn contract loopt tot november maar ik verwacht hier geen problemen mee. Ik ben gevraagd voor deze baan en ook bij het gesprek duidelijk mijn kinderwens kenbaar gemaakt.

Wel vervelend hoor voor jullie. Aan de andere kant zijn er volgens mij op het moment banen zat en komt het ook wel weer goed.

Een fijne dag voor iedereen.

Groetjes,
Lowie

bianca1
4 June 2008, 11:26
Goede keus Lowie, om even wat gas terug te nemen. Probeer lekker te genieten van je zwangerschap. Af en toe een moment voor jezelf is echt nodig. Langzaam maar zeker ga ik zelf ook die wijze raad opvolgen ;)

cindydc
4 June 2008, 11:57
hoikesss

vanmorgen naar de gynecoloog , alles is in orde

ik ben nu iets voorbij de 21 weken zwanger en het kindje is 25 cm groot en weegt 450 gr
alles was goed te zien , de armpjes en handjes , beentjes en voetjes, de schedel met de hersentjes
de maag en darmen , enkel wou het kindje niet laten zien welk geslacht het is

het kindje weet perfect de plaatjes in mijn lichaam om zich te verstoppen , zoals mijn navelstreek , mijn maagstreek en de navelstreng van het kindje.

t voornaamste is dat het gezond is en op schema zit en dat ik momenteel 77 kilo weeg , in totaal van mijn zwangerschap ben ik 4.5 kilo aangekomen , ik moest het wel onder controle houden dat ik niet te veel bijkom want anders wordt het toch moeilijk om ze eraf te krijgen ,
zeker als we een 2e kindje willen en ik de kilo's er nog niet allemaal af heb tegen de volgende zwangerschap

groetjessss vanuit het vochtige belgi
cindy

Saskia15
4 June 2008, 16:43
hallo hallo,

Lowie ik denk inderdaad dat je er goed aan doet om gas terug te nemen, ik doe dat ook. Ik heb het geluk dat ik maar 3 dagen per week werk en dus heb ik 2 dagen voor mezelf. Dan gaat erg veel van mijn aandacht naar mijn hondje en doe ik het huishouden maar ik ga gerust ook lekker even op de bank zitten of zelfs liggen. De avonden zijn ook gewoon rustiger, ik plan minder en lig gewoon eerder op de bank. Ik snap Lowie dat dat met een verbouwing niet makkelijk is maar zou er toch proberen rekening mee te houden. Zwangerschapsmassage is heerlijk denk ik. Ik ga elke vrijdag al naar de masseur en moet zeggen dat het nog steeds goed gaat daar op zijn tafel. Ook als ik op mijn buik lig, ik heb zelfs meer last van mijn borsten dan van mijn buik. :D

Met mijn ringen heb ik nog geen problemen, ben echt helemaal niets bijgekomen buiten mijn buik. in totaal nu bijna 3 kilo en dat vind ik wel meevallen.

Fijne avond
Saskia

moosje
4 June 2008, 19:36
Saskia, wel mevallen... Ik vind dat echt niets!!! Ik ben al meer dan 10 kg aangekomen en heb een buik alsof ik 9 maanden ben :shock: Maar de verloskundige zegt dat ik me daar niets van aan moet trekken. Maak me echter wel een beetje zorgen hoor!

Vickypreg
4 June 2008, 19:51
Moosje, dat is idd wel aardig wat maar je kan er niets aan doen behalve beetje letten op wat je eet maar je mag niet afvallen dus je kunt niet anders toch. Ben nu 2,2 kilo aangekomen maar was al wat aan de zware kant (voor mijn lengte zat ik tegen de grens) en hoop ook dat ik niet te zwaar word maar ja als het zo is dan is het zo. Dan moeten we daarna maar extra hard aan het werk he haha.

Cindy wat fijn dat alles goed was met je kindje!! Heerlijk gevoel lijkt me dat! Ik hoop ook zo dat alles bij ons goed zit, nog 1,5 week wachten.

Klungeltje23
5 June 2008, 06:19
Hoi Saskia,

Ik heb zelf ook al een aflink buikje.De verloskundige heeft tegen mij ook al gezegd dat het niets uitmaakt.
Het is voor jouw kindje zelfs fijn,want het heeft zo genoeg ruimte om zich te bewegen.
Ik zelf ben nu 3 en een halve kilo aangekomen, bij mij zit het echt alleen aan mijn buik en borsten.
Toen ik 12 weken zwanger was vroeg iedereen of het er geen 2 waren of dat ik stiekem niet verder was.
Het hoeft dus weinig te betekenen.

Veel liefs Kim ;)

bianca1
5 June 2008, 06:37
mooie buik hoor kim.

ik moet me bij Moosje aansluiten, de kilo's vliegen er hier ook aan. Vorig jaar ben ik veel afgevallen bijna 30 kilo, nu eet ik weer normaal, weeg hoeveelheden niet meer af, dus einde slanke lijn. Ik zit er niet mee, de kleine groeit erg goed, ik heb veel vruchtwater dus we zien wel waar we eindigen.
Moosje voel jij die kleine al bewegen? Bij jou zat de placenta toch ook aan de voorkant?

Ik voel nog steeds niets :( , tenminste niet het gevoel dat iedereen omschrijft. Wel af en toe kleine steekjes aan de onderkant van mijn buik, maar dat schuif ik op de groei van mijn buik. Gelukkig kan ik mat het doppler apparaat die kleine goed horen, dus dat is een geruststelling. Dinsdag weer een pretecho, dus dan is het bewijs ook weer geleverd.

Saskia15
5 June 2008, 08:31
Saskia, wel mevallen... Ik vind dat echt niets!!! Ik ben al meer dan 10 kg aangekomen en heb een buik alsof ik 9 maanden ben :shock: Maar de verloskundige zegt dat ik me daar niets van aan moet trekken. Maak me echter wel een beetje zorgen hoor!

Ik snap dat jij het vindt meevallen maar ik ben door mijn misselijkheid de eerste weken bijna 5 kilo afgevallen, als ik die er bij tel zit ik ook op 8 kilo. Maar ik ben uiteindelijk maar 3 kilo zwaarder dan op het moment dat ik zwanger raakte. Daar zit het verschil in denk ik. Tevens denk ik ook dat dit voor iedereen anders is net als alle dingen in de zwangerschap. Ik dacht voordat ik zwanger werd altijd dat ik een olifant zou worden omdat ik altijd al een stevige meid ben geweest maar nu blijkt dat dus niet zo te zijn. Alleen mijn borsten en buik voor de rest helemaal nergens aangekomen. Iedereen op zijn eigen manier en inderdaad trek je niets aan van anderen, het gaat om de groei van je kindje!

Liefs Saskia

jorike
5 June 2008, 08:43
Goeiemorgen dames...
Wat een kilo's allemaal! En ik kan meedoen hoor...De laatste keer bij de vk (3 weken geleden) was het al 6 kilo en ik denk dat ik volgende week wel tegen de 10 aanzit! En het kan me nix schelen! Hahaha :D Ik merk nu wel dat ik het ook in mijn lijf (met name de benen) ga voelen. Alles wordt een beetje zwaarder heh.
Mijn cursus zwangerschapsmensendieck begint aanstaande dinsdag en ik heb er enorm veel zin in. Lekker met je houding bezig en met ontspannen, heerlijk! Ik merk zo nu en dan dat als ik niet goed oplet hoe ik loop, ik last krijg van onderin mijn rug (is gewoon vermoeidheid, maar toch). Lijkt me erg leerzaam en het is maar een klein cluppie, dus ook wel gezellig lijkt me.
Die zwangerschapsmassage lijkt me ook lekker zeg..maar eens even kijken of dat hier in de buurt ook gegeven wordt. Zo zonder mannetje moet je wat heh ;) .
Nou, ik ga even lekker werken :? Alleen deze maand nog en dan alleen als het heeeeel erg nodig is (ik heb dan eigenlijk vakantie omdat ik mijn uren op moest nemen). Op die manier krijg ik toch nog betaald, want het liefste had ik gewoon doorgewerkt tot vlak vor de bevalling.
Iedereen een hele fijne dag en tot laterss...

Lowietje
5 June 2008, 10:42
Jorike, voor jou is het inderdaad helemaal balen zo zonder je man in de buurt.

Ik zelf ben van het type eerst zelf doen en als het allemaal echt niet meer lukt dan met heel veel moeite vraag ik eens iets aan iemand. Die instelling moet ik nu maar een beetje loslaten en gewoon proberen zo veel mogelijk te genieten.
Voel me nu ook al een stuk rustiger, gewoon dat de druk weg is. Ik werk ook net als jij Saskia maar 3 dagen maar heb die andere dagen nog steeds het gevoel me te moeten haasten om alles zo te krijgen en te doen als ik het graag wil hebben.
Maar ik heb me voorgenomen alles wat meer op zijn beloop te laten en voor alsnog gaat het goed.

Gisteren voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest, was erg leuk en gezellig. Ik heb in mijn naaste omgeving geen medezwangere, vond het dus erg leuk om wat andere zwangere te ontmoeten. Heerlijk een beetje inspanning en na afloop in het ondiepe lekker thee/koffie drinken en een beetje kletsen. Een aanrader.

Cindy, fijn dat het allemaal goed gaat met de baby. Ook bij ons wou de baby zijn/haar geslacht niet kenbaar maken...... Eind deze maand gaan we het weer proberen. Ben benieuwd.

Groetjes,
Lowie

Lowietje
5 June 2008, 10:43
o ja, het aankomen, ik ben 6 kg aangekomen maar volgens mij zijn dit met name mijn borsten :oops:......haha. Die zijn groter dan mijn buik (helaas, want ik had al niet achteraan gestaan met uitdelen....).

Vickypreg
6 June 2008, 08:11
Meiden ik ga lekker een weekje weg! Ik hoop dat ik het daarna nog kan bijhouden haha. Tot dan!

Diana27
6 June 2008, 11:37
Ik ben van de week bij de VK geweest en verteld over die buikpijn; harde buiken; kan helemaal geen kwaad mits het niet erger wordt na een uur en als het gepaard gaat met bloedverlies moet je meteen aan de bel trekken. Maar een wel teken om het wat rustiger aan te doen.

Maar dat blijft wennen hoor; in de avonduren probeer ik nu maar wat gas terug te nemen door wat minder af te spreken en wat eerder naar bed te gaan maar ik werk gewoon nog 5 dagen in de week als manager op een uitzendbureau en momenteel is de economie weer aan het aantrekken en het is hier giga-druk! Tot overmaat van ramp heeft mijn collega haar baan opgezegd; ze heeft elders een mooie aanbieding gehad en nu zoeken we dus 2 nieuwe collega's! Een fulltimer en een parttimmer, ik heb de hele week gesprekken gehad maar het is flink waardeloos. Door al die stress hier en gedoe ben ik helemaal niet met mijn zwangerschap bezig. En daar baal ik wel van, zo had ik het me niet voorgesteld maargoed ik hoop dat daar binnen een paar weken weer verandering in komt.

Maarja de tijd vliegt voorbij en over 3 maanden heb ik verlof. Morgen komen alle meubeltjes voor de kinderkamer :) Wel leuk kan ik die langzaamaan gaan inrichten.

Ik heb alleen nog geen kleding voor de baby; overal hangt er nu de zomercollectie dus dat schiet niet op.

Iedereen een heel fijn weekend!

cindydc
6 June 2008, 14:47
hoikes

ik ondervind ook wel dat ik regelmatig last heb van harde buiken en besef maar al te goed dat ook ik net zoals vele onder jullie het rustiger moet aan doen

nu bij mij ligt de stress niet bij het werk vermits ik zonder zit ( heb wel een uitkering) maar eerder door het feit dat we hier in huis terug 2 logees hebben , de 2 broers van mijn vriend ( degene waar we net van zijn gaan lopen door te verhuizen , net in de beginne van mijn zwangerschap) wonen tijdelijk bij ons in.

het is hier een wanorde en een rommelboeltje , ik doe meer achter hen kont dan dat ze zelf iets doen , ze helpen me niet in t huishouden terwijl ze ook beide geen werk hebben , de ene zit heelder dagen te niksen en de andere doet wel uitzendjobkes . Mijn vriend zelf die werkt wel en die is al wel es moe s'avonds na zijn uren maar deftig rusten zit er nie meer in. Ze zitten ondertussen 6 weken terug bij ons en het wordt me stilaan teveel

ik heb bijna heel de tijd last van die harde buiken en loop beetje gefrustreerd rond , ook ik geniet niet van mijn zwangerschap zoals het zou horen , lichtpuntje is wel dat ze allebei nog ongeveer een 10 dagen hebben en dan worden ze buiten gekickt , zonder pardon. Zoniet heb ik gezegd tegen mijn vriend trek ik weg , naar mijn ouders , al geluk dat alles in orde is met de baby en dat die er niet echt onder lijdt zoals de mama

groetjes aan iedereen en een leuk weekend gewenst

Saskia15
7 June 2008, 10:20
Vicky een hele fijne week toegewenst en hopelijk heb je lekker weer! Geniet er van.

Diana ik snap jou helemaal, jemig wat vervelend voor je dat je 2 mensen zoekt voor het uitzendbureau, dan is het echt druk daar dat geloof ik. Ik heb zelf 4 jaar gewerkt op een uitzendbureau en weet dus hoe druk het kan zijn als je intern mensen te kort komt. Wel wil ik je toch aanraden: probeer ook rust te nemen, als je straks overwerkt bent is dat helemaal niet goed voor jou en je baby. Kan je je hoofdkantoor niet bellen en vragen of ze iemand van een andere vestiging willen sturen voor een paar uur per week of zo? In ierdergeval veel succes er mee! ik denk aan je.

Cindy wat balen zeg zulke mannen in huis, goed van jou/jullie dat je een ultimatum gesteld hebben. Ik zou in iedergeval regelen dat ze je meehelpen in het huis, het kan toch niet zo zijn dat ze wel bij jullie wonen maar niets doen?? Ook voor jou succes!

Iedereen een heel fijn weekend
Saskia

Klungeltje23
7 June 2008, 10:35
Hoi Twente,

Hoe gaat het met je?
Heb je al een tijdje niet meer gezien hier?
Is alles nog goed?

Of heeft iemand anders nog iets van twente gehoord?

Ik hoop dat alles nog in orde is!

Groetjes Kim

moosje
8 June 2008, 11:19
Nee, ook al een tijdje niets van haar gehoord.

Wij zijn gisteren de babykamer, box en bugaboo wezen bestellen. We zijn naar Kids Factory geweest. Wat een enorm coole winkel. Heb ook een schattig roze slaapzak gekocht. Kan niet wachten tot ik haar dat aan kan tekken! :D Spullen worden pas geleverd in ons nieuwe huis dus ik moet nog 2 mnd geduld hebben :roll: .

moosje
8 June 2008, 11:20
tekken moet natuurlijk tRekken zijn

Saskia15
8 June 2008, 13:42
Fijn he Moosje dat je je eigen bericht niet meer kan aanpassen :P

Wij hebben gister een box via Marktplaats gekocht, maar 10 km van ons vandaan en de box ziet er uit als nieuw. Echt heel mooi, en voor weinig geld. Mijn schoonouders wilden de box graag kado doen maar hebben niet zo veel geld te besteden dus hadden we afgesproken dat we 100 krijgen. Nu kan ik voor die 100 euro nog een leuk boxkleed uitzoeken ook nog. hihi
Trouwens wat een gevaarte in je woonkamer is dat zeg zo een box. Hebben m even in de kamer gehad om te kijken waar we m gaan neerzetten maar nu gaat hij voorlopig toch maar weer naar de zolder.

Heerlijk weer vandaag, zit lekker met de laptop in de tuin te genieten van mijn konijn die losloopt.

Fijne dag
Saskia

jorike
8 June 2008, 13:49
Heej meiden!

Lekker heh dat zonnetje! De een geniet van haar konijn ;) en ik geniet van mijn hondje die het badje niet in durft, hahaha! Ze is nu ruim 9 maanden oud en kent het spelen in water nog niet, dus ik had een opblaasbadje voor in de tuin gekocht voor haar! Lachen joh, al blaffend eromheen rennen omdat ik haar speeltje erin had gegooid! Maar ik kom er wel...inmiddels is ze 1 keer met haar voorpootjes erin gegaan om het speeltje te pakken!! Joehoe!!!
Genietze allemaal! Ik ga even een ijsje eten op de boulevard in Harderwijk! ;)

moosje
8 June 2008, 20:44
Cool een konijn! Ik heb ook altijd konijnen gehad. Maar nu helaas geen ruimte (lees: tuin) voor.

Saskia15
9 June 2008, 08:50
Jorike, buiten mijn konijn heb ik ook nog een hond, 1 van 10 jaar die wij 2 jaar geleden uit het asiel gehaald hebben. (was flink mishandeld) Zoals ik het kan inschatten heeft hij nog nooit gezwommen en dat geeft ook leuke plaatjes bij het water.
Hij loopt er wel in maar bedenkt dan: dit is nat, 1 voorpoot omhoog en heel rustig bijna sluipend loopt hij dan weer het water uit. hihi

Mijn konijn mag als ik thuis ben en in de tuin zit ook lekker loslopen, ze is helemaal weg van mijn hond maar de hond moet niets van mijn konijn hebben en is er zelfs een beetje bang van. Ja ja een hondje uit het asiel met gebuiksaanwijzingen maar het liefste hondje dat er is.

Fijne zonnige dagen
Liefs Saskia

Lowietje
9 June 2008, 09:44
Ook ik heb een konijn en een hond. Heb net een grote ren voor het konijn gekocht en zij/hij?? vind het heerlijk. Onze hond is dol op water, als ik met haar naar het park ga dan moet ze altijd even in de vijver. Gek genoeg zwemt ze niet uit zichzelf maar ze gaat altijd wel even pootje baden en drinken.

Het weer is inderdaad heerlijk op het moment. Ondanks dat ik niet bruin wordt (rood haar, sproeten, lichte huid) heb ik toch voor mijn doen een gezond kleurtje. Heerlijk.

Zijn jullie allemaal al ver met namen?

groetjes,
Lowie

moosje
9 June 2008, 10:14
Bij ons staat de naam al vast. We zeggen het tegen niemand want wie weet veranderen we toch nog van mening maar ik kan dat me gewoon niet voorstellen. Ik noem haar ook al bij naam waardoor mijn vriend en ik ons allebei wel eens hebben versproken in bijzijn van de familie. Gelukkig hadden ze het niet echt in de gaten (althans dat hoop ik).

Saskia15
9 June 2008, 11:28
Lowietje, wij zijn er ook uit. We hebben op vakantie samen beide namen besloten en ik moet eerlijk zeggen dat ging erg makkelijk. Daar ben ik wel blij om.
Dus zowel de jongens als de meisjesnaam staat bij ons vast.

Wanneer gaan jullie voor geboortekaartjes kijken? ik dacht zo na de 28 weken..

hartendiefje
9 June 2008, 14:14
ook wij hebben 2 konijntjes.
ze zijn nu 3 maandjes oud.
Het zijn broer en zus.
Verder hebben we ook nog een parkietje.
Dat is een ontzettende herrieschopper, vooral als zijn eten op is :D

Wij zijn er nog niet helemaal uit met de namen wehebben al wel een paar leuke namen bedacht maar nog niet echt concreets iets.

Over geboortekaarten hebben we nog niet nagedacht, wij zijn nog druk bezig met de voorbereiding voor ons trouwen.(08-08-08)

verder is hier alles goed.
Ik moet vanmiddag weer naar de fysio.
Heb last van bekkeninstabiliteit.
Vandaag op het werk aangegeven dat het niet echt gaat.
Heb nu een eigen stoel en aangepast werk en ik krijg nu regelmatige werktijden.
Mocht het helemaal niet meer gaan dan mag ik naar huis.
maar probeer het zolang mogelijk vol te houden.
01-08-2008 is mijn laatste werkdag.
Dan heb ik 4 weken vakantie en direct aansluitend mijn zwangerschapsverlof.

begin nu langzamerhand met aftellen.
nou ik ga nog even van het lekkere weer genieten

groetjes

Saskia15
9 June 2008, 14:25
Jemig Hartendiefje, wat vervelend voor je van de bekkeninstabiliteit, ik hoop dat de fysio aan gaat slaan en dat je er minder last van zult hebben zodat je 8-8 nog volop kan genieten.
Wel fijn dat je werkgever in iedergeval mee denkt, Succes!!
Wij hebben 8-8 ook een bruiloft, vrienden van ons gaan trouwen, ik verwacht een dezer dagen de uitnodiging in de bus. :D

Groeten Saskia

cindydc
9 June 2008, 15:56
hoi hartendiefje , gefeliciteerd mer jullie huwelijk , mijn vriend en ik hadden ook op die dag ons huwelijk gepland maar doordat ik dan met een serieus buikje ga zitten hebben we het opgeschoven naar volgend jaar 07/07/09 , de dag dat wij 2 jaar koppel zijn

wat de kaartjes betreft , ik heb die laten ontwerpen door mijn mama , zij is enorm creatief op dat gebied en we hebben er dus al een voor een zoon en een voor een dochter , enkel laat de baby niet zien wat het is

ik heb nu ook zo een dopplerding maar het rare is dat we niks horen , mijn hart noch het hartje van het kindje , en het hart van mijne vriend horen we dan wel

onze namen liggen ondertussen ookal vast , ze beginnen allebei met een K ;-)

groetjesssssss

moosje
9 June 2008, 20:47
Over het geboortekaartje ben ik al hard aan het nadenken. Ik wil nl. geen standaard kaartje maar iets speciaals. Dus als jullie nog ideen hebben dan hoor ik die graag! Mijn vriend maakt het allemaal niet zoveel uit. Volgens mij zou hij gewoon helemaal niets versturen. Vindt hij maar gedoe :lol:

jorike
9 June 2008, 23:18
Lieve dames...
Hier staan de namen al even vast! Aangezien ik dat samen met mijn kerel wilde beslissen, zijn we er al op tijd mee begonnen en ik moet zeggen, we waren er ook al snel uit. Beide komen uit de fantasy wereld. De een uit een oude fantasy film, waar we beiden dol op waren en wat mijn moeders lievelingsfilm was en de ander uit een boek van onze favoriete fantasy auteur!

Heerlijk trouwens die 3-0!! HAhaha..ik ben op de kazerne wezen kijken en het was weer gezellig met de mannen :)

Op naar vrijdag!
Weltrusten voor nu...

jorike
9 June 2008, 23:19
Ow ja, over het kaartje...dat weten we ook al een poosje hoe we dat willen!
Ik was over het net aan het surfen en kwam toen zoiets leuks tegen!!! Lekker origineel weer..nu alleen de tekst nog even bedenken, maar dat komt vast goed!

Klungeltje23
10 June 2008, 06:03
Hoi Cindy,

Ik smeer vantevoren altijd een beetje buikbalsem of creme op mijn buik dat geleid heel goed!
Probeer het maar eens.

Voor de rest ...Wij zijn ook nog niet bezig met geboortekaartjes, zullen er binnenkort eens wat meer in verdiepen.

Groetjes Kim

Saskia15
10 June 2008, 11:33
Shit wat warm he, mag niet klagen want ik vind het heerlijk normaalgesproken maar op mijn kantoor is het zo benauwd. Ben er gewoon duizelig van. Vanacht ook slecht geslapen, mijn buik is echt een groeispurt aan het maken, niet normaal wat ik de afgelopen week gegroeid ben. Ik moet er ook echt aan wennen als ik in bed lig/ ga liggen. hihi :lol:
Misschien dat ik daarom ook wel zo duizelig ben, bloedarmoede misschien of ijzer te kort (toch wel handig hoor internet)

Morgen lekker vrij, geen verplichtingen dus dat komt goed, helaas is dan het mooie weer al weer voorbij.

Groeten Saskia

Diana27
10 June 2008, 11:38
Wij hebben ook al een naam; waren het daar heel snel over eens. Ook ben ik al gaan kijken voor geboortekaartjes; er is echt enorm veel keus, ik heb al wel 2000 kaartjes bekeken maar we hebben beide een hele verschillende smaak maar hebben beide ook nog geen 1 kaartje gezien waarvan we denken: JA die is het.

Gisteren hebben ze onze babykamer gebracht; wel 20 dozen en alles moet in elkaar worden gezet :) Maarja tijd zat!

Ik heb ook alle lakentjes gekocht voor het bedje; maar heb niet goed gekeken, ik heb alles voor een wiegje aangeschaft terwijl we een ledikantje hebben; heel snugger van me :?

Voor de rest gaat alles prima alleen op het werk blijft het een drama, maargoed zolang ik me goed voel maken we er maar het beste van!

Diana27
10 June 2008, 11:39
@ Saskia; of een lage bloeddruk? Ik heb een vrij lage bloeddruk en met de warmte ook vaak duizelig, draaierig. Af en toe een dropje of een kopje zoethoutthee en natuurlijk veel water drinken.

Lowietje
10 June 2008, 14:58
wij hebben het een hele tijd geleden al over namen gehad, maar hebben nog geen keus gemaakt. Eind deze maand hebben we een pretecho en hopelijk weten we dan wat het gaat worden, dan hoeven we nog maar 1 naam te bedenken. Voor zowel een jongen als een meisje hebben we al ideeen maar nog geen knopen doorgehakt dus.

Hebben jullie ook zo'n gezonde eetlust gekregen? Ondanks de hitte wat normaal bij mij het gevolg heeft dat ik minder eet, vind ik alles heerlijk.......

groetjes,
Lowie

Saskia15
10 June 2008, 15:07
Hebben jullie ook zo'n gezonde eetlust gekregen? Ondanks de hitte wat normaal bij mij het gevolg heeft dat ik minder eet, vind ik alles heerlijk.......

groetjes,
Lowie

hihi, ik had het er toevallig met mijn collega's over vandaag. Ik heb 2 collega's beide man. De 1 neemt 2 sneetjes brood mee naar zijn werk en de ander 4. Ik zit op dit moment totaal op 8. (is wel verdeeld over de hele dag)
overdag heb ik me toch een honger terwijl ik 's avonds nog steeds minder eet dan voor ik zwanger werd. Ik snoep wel meer moet ik zeggen, eerst nooit door de week, nu lust ik 's avonds wel iets lekkers hoor.
Het zal er ook wel bijhoren denk ik.

Diana bedankt voor de tip, ik drink al heel veel water zit nu al bijna op 1.5 liter vandaag, zal zoethoutthee eens proberen en dropjes

Groeten Saskia

Lowietje
10 June 2008, 19:37
ik ben zo ongeveer verslaafd aan de boterhammen met bruine suiker..... Echt die kan ik gewoon niet weerstaan. Nu ik er aan denk heb ik er al weer zin in om er een te smeren (en op te eten uiteraard....... :mrgreen: )

bianca1
11 June 2008, 06:41
Hallo allemaal,

Gisteren hebben we weer een pretecho gehad, (2d). Die kleine ligt erg diep, tegen mijn ruggegraat aan, dus wil het voelen moet hij/zij ruim 12 cm. omhoog schoppen, en dan nog tegen de placenta( en mijn maag ). Dus het was te begrijpen dat ik nog niets voel. Qua groei ligt het nog ruim een week voor op schema, weegt nu 702 gram en is zeer bewegelijk.
Het was weer erg leuk om te zien, er is nu ook een dvd van gemaakt, dus we kunnen nog 22 minuten terug kijken. Over 8 weken volgt er nog een 3d/4d echo.

Qua eten gaat alles met vlagen, zo vind ik broodjes met brie onweerstaanbaar en de volgende keer wil ik alleen maar bruine boterhammen met pindakaas. Lastig om boodschappen te doen want de helft blijft weer in de kast liggen :lol: .

Nog even en we zitten alweer in ons verlof, gaat nu nog wel erg snel de tijd.

hartendiefje
11 June 2008, 09:50
hallo allemaal

nou ik ben vandaag thuis gebleven van het werk.
ik heb ontzettend last van mijn bekken en moest er niet aan denken omde hele dag staand/zittend te moeten werken.
ik ben zo weer omgekeerd en ben huilend naar bed gegaan.

wat betreft het eten,dat gaat bij mij met vlagen.
's ochtends eet ik een kommetje yoghurt en een beker melk.
om 10 uur 4 boterhammen,om 12 uur weer twee boterhammen, melk en een soms soep of soms rauwkost (ligt er aan wat ze hebben) om15.00 2 stuks fruit.
met als gevolg dat ik 'savonds geen zin in eten heb.
maar ik maak altijd wat klaar en eet het ook wel op.
verder drink ik ontzettend veel water.

30 juni mag ik weer naar de verlos.

gisteren heb ik nog even een paar namen bedacht maar die werden afgekeurd.
zo gaat het de hele tijd bij ons,om gek van te worden,maar gelukkig hebben we nog even.

nou ik ga nog ff weer plat

groetjes

cindydc
11 June 2008, 17:34
ben eigenlijk es benieuwd naar al die namen

zou er iemand ze al prijs durven geven of wachten jullie liever tot na de bevalling ??

Klungeltje23
11 June 2008, 19:47
Hoi Hoi,

Ik herken de eetbuien.Ik heb een lange tijd gehad dat ik elke dag soep moest hebben.Maakte niet uit welke soep, als het maar soep was.daarna waren het worteltjes en komkommer en nu is het krentenbrood met lekker wat boter erop.Datzelfde met vleeswaren.Eerst wilde ik alleen maar boterhamworst, nu is het chocoladepasta.Om gek van te worden.

En hebben jullie ook zoveel last van dat je alles anders wilt.Ik heb heel de badkamer en de keuken verbouwd!!!
En ik had het zelf nog niet eens in de gaten.Mijn man lachte me elke keer uit en zei "ik heb het wel gelezen, maar dat het werkelijk zo was dat geloofde ik niet tot nu"!! Ten gevolgen dat ik nu soms zelf mijn spullen niet terug kan vinden hahah.

Ik voel ons kindje nu dagelijks en daar ben ik erg blij om, want ze hadden tegen me gezegd dat het mogelijk was dat ik het niet snel of veel zou kunnen gaan voelen doordat de placenta vooraan de buik ligt.Het is erg beweeglijk en ik geniet er elke keer weer van.Man lief heeft het nu 1 keer gevoeld, hij had echt twinkels in zijn ogen.

Vandaag de babykamer opgehaald en de schommelstoel, Heerlijk is dat h om ermee bezig te kunnen zijn.Soms denk ik wie had dat een jaar geleden durven denken!

Nou heb eigenlijk nog best veel meer te vertellen, maar wil volgende keer ook nog wat schrijven.
Geniet van elke dag!

Veel liefs Kim

moosje
11 June 2008, 20:45
Nou Kim, die eetbuiten blijven bij jou nog redelijk gezond. Ik heb bijvoorbeeld heel veel zin in slagroom, stroopwafels en chocola. Moet er echt mee uitkijken want ik ben al zo enorm aangekomen :(

Wij weten de naam wel maar ga het toch nog niet verklappen. Dat doe ik echt pas na de geboorte.

Klungeltje23
11 June 2008, 22:20
Hier de namen ook nog geheim!Al ligt het op het puntje van mijn tong, omdat ik ze geweldig vind...

jorike
11 June 2008, 23:13
@ Moosje: hoeveel ben je aangekomen als ik mag vragen... Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik inmiddels 11 kilo (!!!!) ben aangekomen...

En hier blijven de namen ook lekker geheim. Er zijn teveel bekenden die weten dat ik actief ben op dit forum! Truste allemaal...

Klungeltje23
12 June 2008, 06:11
Inderdaad jorikje,

Daar ben ik dus ook bang voor dat ze er dan via het forum achterkomen.

Zijn jullie al zoveel aangekomen dan?
Ik weeg nu 3 kilo zwaarder als toen ik zwanger werd!

Kim

Saskia15
12 June 2008, 08:29
Een hele goede morgen,

Ik ben de laatste week echt aan het groeien, man niet normaal. Ik schreef het al eerder maar ik kan er zelf bijna niet over uit :lol: :lol: Moet echt wennen.. Ik ben de laatste week 3 kilo!!!!! aangekomen en zit nu dus op bijna 6 kilo zwaarder dan toen ik zwanger werd.

Wat betreft de namen, ik doe het toch ook nog maar even niet, vind ze zelf heel erg mooi maar ben veel te bang dat iemand in mijn omgeving het komt te weten.

Moet 25 juni weer naar de verkoskundige, ben benieuwd wat die zegt over het groeien..

Fijne dag
Saskia

cindydc
12 June 2008, 10:30
op het gebied van de namen ben ik dan wel anders , van mij mag zo goed als iedereen weten hoe de namen klinken

t is eerder het geslacht dat ik geheim zou houden als ik t zou weten , enkel mijn ouders ( de drukkers van de geboortekaartjes ;-) ) die zouden het mogen weten , de rest dan niet ,
ik weet dat mijn ouders kunnen zwijgen want ze hebben 4 maanden gezwegen , ik bedoel daarmee in mei hadden we een familiebbq en ik vond dat het ideale moment op het te vertellen , vermits dan toch de hele familie er was.
Ik heb zo een tante die regelmatig vroeg aan mijn ma of ze al iets wist en telkens zei ze nee :) dus echt zwijgen kan ze wel he

mijn moeder had trouwens de richting van de namen al wel verwacht mij kennende. de jongensnaam is van ierse afkomst en voor het meisje moet je em gaan zoeken bij de indianen , ik had ongeveer een 3tal jongens en een 3 tal meisjes namen en mijne vriend was zeer gemakkelijk daarin dus de namen lagen snel vast

wat de eetbuien bereft , ik begin die nu ook te krijgen , de gyne heeft wel gezegd dat ik moet opletten dat ik niet te zwaar wordt omdat ik het er moeilijker af krijg dan een jongere vrouw die slank was voor de zwangerschap. Ach tja t moet dan allemaal maar niet zo lekker zijn

groetjesssss

Saskia15
12 June 2008, 11:29
Ja cindy en wel opletten maar meer ook niet zou ik zeggen. Door alle ongemakken die er al bij komen vind ik dat je af en toe jezelf best mag verwennen met lekkere dingen! Tuurlijk je moet niet alleen chocolade eten maar ook gezonde dingen dat snap ik ook wel..

Saskia

moosje
12 June 2008, 16:33
@Jorike: Ik was twee en een halve week geleden bij de vk al 12 kg aangekomen. Maar ben de afgelopen weken weer verder gegroeid. Ik heb inmiddels ook door dat het niet alleen mijn buik is (wel voornamelijk) want begin een klein onderkinnetje te krijgen :( Ik probeer dus echt op het eten te letten maar is soms zoooo verleidelijk! Ik had een maat 36 voordat ik zwanger werd maar ik ben bang dat ik na de zwangerschap met maat 40 blijf zitten. Ga dan wel weer hard sporten want daar ben ik inmiddels helemaal mee gestopt (zal ook wel aan de extra kg bijdragen). Gelukkig doet mijn vriend gewoon mee met aankomen :lol: Die heeft ook steds meer lekkere trek. Of misschien komt het doordat ik allemaal lekere dingen in huis haal. Nou ja solidair is ie in iedergeval wel ;)

Lowietje
13 June 2008, 08:28
Ik ben het helemaal met je eens Saskia, er is al zoveel waar je op moet letten en rekening mee moet houden (en datd oe ik graag hoor). Ik eet ook zo veel mogelijk gezond en als ik zeker weet dat ik al mijn dagelijkse vitaminen etc binnen heb mag ik van mezelf ook aan mijn lekkere trek toegeven. Is voor mij ook wel een stimulans, eerst gezond en dan het lekkere, weet ik zeker dat ik alles binnen krijg.

Wij zijn er nog niet uit met de namen, maar dat had ik geloof ik al eerder gezegd. Heb wel een paar favorieten maar blijf het moeilijk vinden. Toen ik 6 jaar geleden mijn hond kocht vond ik het al zo moeilijk om een leuke naam te kiezen laat staan voor een kind.

Vandaag is mijn laatste dag van 2 weken rusten en volgende week ga ik weer werken, wel iets minder uren maar wel weer mijn normale dagen. Heb er ook wel weer zin in. En als ik op de kalender kijk hoe lang het nog duurt voor ik zwangerschapsverlof heb gaat het opeens wel heeeeeel erg snel. Hoef nog maar 7 weken te werken (verspreid over 10 weken, zit 3 weken zomervakantie tussen).

Nou ik ga even lekker met de hond wandelen, fijne dag allemaal.

groetjes, Lowie

jorike
13 June 2008, 09:12
@ Moosje: wat ben ik blij dat te horen!! Ik maaktee me al zorgen dat ik de enige was! Hahaha :D Ook ik was maatje inieminie voor de zwangerschap, denk dat dat er ook wel mee te maken heeft dat het er nu zo snel aan komt. Verder snoep ik naar mijn idee niet meer dan dat ik al deed voor de tijd, maar zoals jij ook al zegt, ik sport minder! Ach ja, het hoort erbij en mijn vk heeft alleen maar gezegd dat ik goed groei en veel vruchtwater heb. gewoon doorgaan dus, hihi ;)

Vickypreg
13 June 2008, 13:26
Hey meiden, ik ben er weer! En mooi weer heb ik zeker gehad, wat heerlijk was dat zeg! Zijn drie dagen naar het strand geweest en verder lekker wat rondgekeken, dagje naar texel geweest echt leuk. Op het strand liggen was wat minder want kon niet echt een goede houding vinden in dat zand maar toch leuk geweest.

Namen hebben wij al maar wie weet veranderd het nog, maandag hopen we te weten wat het wordt. Ben best nerveus, als alles maar goed zit...

Saskia15
13 June 2008, 20:36
Vicky fijn dat je het leuk gehad hebt, en ik kan me voorstellen dat op het strand liggen echt lastig is, omdat ik de laatste week zo hard groei was mijn wekelijkse bezoek aan de masseur vanmorgen ook lastiger. Ik heb dan ook afgesproken volgende week nog 1 keer te gaan en daarna pas weer na de bevalling.

Heb bericht gekregen van de zwangerschapsgym, 15 juli ga ik starten. Ben benieuwd

Fijn weekend
Saskia

Lowietje
15 June 2008, 13:17
Ik ben ook zo benieuwd wanneer mijn zwangerschapsyoga gaat beginnen. Zal er morgen eens achter aan bellen.

Hoe gaat het verder met iedereen? Het is een beetje rustig hier.

groetjes,
Lowie

bianca1
16 June 2008, 06:30
Hoi Lowie, hier gaat alles redelijk hoor. Ik merk dat bepaalde dingen wat zwaarder worden, en zo nu en dan wordt ik terug gefloten door mijn lichaam :lol: . Volgende week lekker 1 weekje vrij, dan kan ik weer op adem komen voor de laatste sprint naar mijn verlof.
Het gaat toch wel snel. Helaas heb ik nog geen kleine gevoeld, maar blijf rustig afwachten. Vrijdag weer controle, dan worden de controles al weer om de 3 weken.
Gaat bij jou alles goed?

Saskia15
16 June 2008, 09:26
Wat jammer voor je Bianca dat je je kleine nog niet kan voelen.. Ik voel mijn baby ook nog niet schoppen maar wel de "kriebels" of vlinders of wat dan ook in mijn onderbuik. Is echt wel grappig. Ik hoop voor je dat het snel komt.

Dames ik ga even mijn hart leeg storten, nee zo erg is het niet maar ik zit ergens mee en wil het heel graag delen met jullie.

Voordat ik zwanger werd heb ik altijd gezegd dat ik 3 dagen zou (blijven) werken als ik een kindje heb.. nu dat moment serieuze vormen aan gaat nemen twijfel ik heel erg. Ik werk nu 3 dagen en heb met mijn baas afgesproken dat ik ook gewoon na mijn verlof 3 dagen terug kom. Nu komt het probleem: diep in mijn hart wil ik dat helemaal niet, ik wil heel graag thuis blijven en de zorg voor mijn kindje helemaal zelf doen (samen met mijn man)
Inmiddels loop ik hier al enkele weken mee maar sinds vorige week kan ik aan niets anders meer denken dan dit. Ik heb dit natuurlijk ook met mijn man besproken en hij ziet het niet zo zitten. Dit in verband met de financin...Ik werk 3 dagen maar heb een mega goed salaris, helemaal stoppen zit er financieel niet in, mijn man begint 1 juli bij een nieuwe werkgever en gaat 4 dagen werken om ook 1 dag in de week extra thuis te zijn. Ik pieker me suf naar oplossingen, ik zou 2 dagen kunnen gaan werken of zelf als gastouder thuis opvang kunnen bieden aan andere (werkende) ouders.. Ik kom er niet uit, pff lastig hoor. Iemand nog briljante ideeen buiten het winnen van de staatsloterij?? :D

Groeten Saskia

Klungeltje23
16 June 2008, 12:06
Hoi Saskia,

Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij!
Nu heb ik gelukkig een man die zelf al ouderwets ingesteld is en het heel normaal vind dat ik thuis blijf.
Hij zegt dat hij dan wel meer gaat werken, maar dat wil ik niet!
Ik wil dat hij ook tijd heeft samen met zijn kleintje straks.
Ik stop dus wel helemaal bij mijn oude baas, maar ik ga thuiswerk doen!
Ik kan me pas aanmelden zodra ik bevallen ben, maar het maakt me niet zoveel uit wat ik dan thuis moet gaan doen.Het zal iets worden van telefonie ofzo.
Dat is fijn te combineren, omdat je de aansluiting enz. van het thuiswerkbedrijf krijgt en je dan aan kunt geven hoeveel dagen je wilt thuiswerken!
Je krijgt dan een lijst en daar moet je een bepaald aantal van bellen op een dag.Het is om mensen te informeren voor producten etc.
Het is niet het leukste werk, want ik vind het niet fijn om anderen lastig te vallen door de telefoon.
Maar daartegenover staat dat ik wel wat binnenbreng en thuis ben bij mijn kleintje.
Ik vind het niet slecht verdienen, maar nu heb ik ook geen topsalaris, dus val niet veel achteruit!
Misschien een idee voor je???

Veel liefs en succes, maar luister vooral naar je hart anders werkt het toch niet!!!

Kim

bianca1
16 June 2008, 18:07
Ik zit met hetzelfde probleem. Thuiswerken overweeg ik, maar heb me nog niet verdiept in de financieen. anders gaan we het met ouderschapsverlof proberen te regelen. We willen in ieder geval zelf voor de kleine zorgen. We gaan nu eerst alle mogelijkheden na, met de financiele kanten ervan, en dan nemen we later een beslissing.

Kim, hoe ben jij aan het adres van het thuiswerken gekomen?

moosje
16 June 2008, 18:11
Vergeet niet dat opvang ook heel duur is. Misschien kan je jouw man ook een beetje voor je winnen als je uitrekent hoeveel je er echt financieel op achteruit gaat. En als je inderdaad iets van gastouder wordt voor andere kindjes dan heb je natuurlijk ook weer inkomsten. Maar wel moeilijk hoor!

Vickypreg
16 June 2008, 18:58
He meiden, ik heb de 20weken echo vandaag gehad en alles was helemaal in orde!! Ben echt zo blij! Was zo mooi om te zien allemaal. En we weten ook wat het gaat worden namelijk een jongen! Super leuk!!

Over dat thuiswerken, ik zou ook heel graag volledig thuis willen zitten maar ook wij redden het niet financieel gezien. Helaas, heb ook thuisopvang overwogen maar ga er dan arbeidsomstandigheden flink op achteruit. Je wordt niet doorbetaald in vakanties of met ziektes en als je nog een tweede zou krijgen heb je geen doorbetaald verlof. Vind ik dus wel een groot nadeel. Maar goed je moet maar eens kijken welke opties er nog meer zijn, ik hoor ze graag :D

jorike
16 June 2008, 19:42
@ Vicky: foto foto foto!!

Ik heb al bijna mijn pretecho... 1 juli om precies te zijn! Ik heb er zo'n zin in. Wij willen niet weten wat het wordt, maar om gewoon even dat koppie weer te zien, heerlijk! Ik ga deze keer samen met mijn zusje en oma. Met name mijn oma is zoooo nieuwsgierig naar haar achterkleinkind, hahaha! Die zie ik er nog wel voor aan om het geslacht toch te ontfutselen aan de echoscopiste! MAar daar steken mijn zusje en ij dus lekker een stokje voor!!!

Hier gaat het verder wel ok. Ik voel me in principe goed, alleen tegen de avond heb ik zo'n last van mijn rug dat ik niet meer weet hoe ik moet zitten :shock: Kussentje helpt ook niet, dus dan ga ik maar even een stukje lopen, gek genoeg gaat dat prima...en dan naar bed, ook daar heb ik er geen last van! Dan is het de volgende dag over... Maar goed, daar kan ik wel mee omgaan en wie weet weten ze er op de cursus die ik volg nog iets op!

Ik volg de cursus zwangerschapsmensendieck en kan het iedereen aanraden! Ze gaan je helemaal voorbereiden op de bevalling, lichamelijk zowel als geestelijk. Je traint de spieren die je nodig hebt bij de bevalling en leert die ook te ontspannen. Verder leer je je ademhaling te controleren, niet zozeer het puffen (dat komt vast later, ben nog maar 1 keer geweest!) maar waar je adem haalt. In je borst, buik, rug of zijkant! Zo moeilijk! Maar t schijnt heel handig te zijn als je bv. erg last hebt van je buik tijdens de bevalling dat je dan in je rug adem kan halen of in je borst. Ik vergeet nu ongetwijfeld nog een aantal punten, maar waar het op neer komt is dat ik er erg tevreden mee ben :D

Welke cursus gaan jullie doen?

bianca1
17 June 2008, 06:39
Vickypreg wat fijn dat alles goed is met je kleine knul, doet een mens weer goed om alles te zien nietwaar.

Jorike, ik heb zwangerschapsyoga gevolgd, daar gaan ze ook verder in op de ademhaling en de ontspanning. Door de zomerstop heb ik niet alle lessen kunnen volgen. Maar in juli heb ik nog een zwangerschaps verwen en ontspanningsdag :lol: . Via het kraamcentrum kon ik dit regelen, is ook gericht op de yoga en de verschillende stadia van de bevalling en de ontspanning. Tevens wordt er iets verteld over inbakeren en nog een onderwerp ( ben even kwijt welke :oops: ). ook een heerlijke lunch, fruitbar tussendoor. Ik verheug me er al op.

Saskia15
17 June 2008, 08:01
Dames bedankt voor jullie reakties, ik ben blij dat ik niet de enige ben die het lastig vindt. Gister nog een keer aangesneden bij manlief en hij gaat er ook eens overnadenken. Wel is het bij ons lastig omdat mijn man naast zijn baan ook nog een eigen bedrijf heeft.. is dus toch altijd al druk druk druk. Maar hij gaat meedenken dat is al heel wat. Wat betreft de kosten voor opvang die vallen dan weer mee, mijn kind gaat waarschijnlijk 2 dagen naar opa en oma en die hoeven er niets voor te hebben dus daar win ik niets mee..

Jorike ik ga gewoon zwangerschapsgym doen, ik begin 15 juli dus ik wacht het nog even af. Ook heb ik me opgegeven voor een informatieavond over borstvoeding. Als ik me daar aan waag wil ik het wel zo goed mogelijk voorbereiden..

Groeten
Saskia

Lowietje
17 June 2008, 08:08
Vicky, wat fijn dat alles goed is en gefeliciteerd EEN JONGEN!!! Echt leuk voor jullie.
Wat het werken/niet werken betreft Saskia, ik zelf ben ook bewust 3 dagen gaan werken met het oog op een baby maar heb het geluk dat ik een heel fijn bedrijf heb getroffen waar ik ook thuis kan werken. Ik werk 1 dag op kantoor en 2 dagen thuis. De dagen dat ik thuis werk komt mijn moeder wel omdat ik toch moet werken, maar ik ben er wel en dat geeft mij voor nu in iedergeval een fijn gevoel. Ik heb de luxe dat ik voor het geld niet hoef te werken, maar ik wil dit zelf wel graag. Misschien als de baby er eenmaal is dat ik niet meer wil maar dat zie ik dan wel weer. Lastig hoor, misschien dat inderdaad thuis werken voor jou een optie kan zijn, of iets heel anders dat je misschien een paar avonden gaat werken? En natuurlijk duimen voor die jackpot van 25miljoen...... dan zijn je geldzorgen in iedergeval voorbij.

Met mij gaat alles goed. Ik merk ook lichamelijk dat het allemaal wat zwaarder wordt Bianca. Ik ben gisteren naar Artis geweest en op een gegeven moment kreeg ik enorme steken bij mijn lies. Zal wel door het velen lopen zijn gekomen. Gisteravond toen ik eindelijk in bed lag, was de beebs enorm aan het bewegen, dat was wel weer heel erg leuk. Dit komt nu steeds vaker en duidelijker voor en het is heerlijk om te voelen.

Zo ik ga na 2 weken rust weer beginnen met werken, heb er wel weer zin in. Nog geen hele dagen, maar het begin is er weer.

Fijne dag allemaal.
groetjes,
Lowie

Diana27
17 June 2008, 09:47
Ik had gisteren een enorme rotdag; op mijn werk is mijn tas gestolen met mijn autosleutels, huissleutels, portemonnee en mobiel erin.

Gelukkig is mijn tas teruggevonden plus sleutels en valt de schade enorm mee maar ben wel erg geschrokken omdat mijn tas op 3 meter afstand achter me stond en er iemand langs de achterkant van ons kantoor is binnengeslopen. Was ook best even in paniek, vreesde dat ze mijn auto hadden meegenomen en naar mijn huis waren gereden omdat ook mijn agenda met adres in mijn tas zit maar gelukkig valt het allemaal harstikke mee en is de schade beperkt. Toch had ik gisteren hier allemaal buikpijn van en ik was er niet gerust op :cry: Maar nu gaat het allemaal wel weer :)

Qua 3 dagen werken; heel erg herkenbaar; ik heb hier ook mee gezeten en met mijn man over gehad; die laat het helemaal aan mij over want financieel is het realiseerbaar met onze vaste lasten maar zal ik er wel rekening mee moeten houden dat ik mijn auto misschien wel weg moet doen plus dat we niet meer 2 keer per jaar op vakantie kunnen en af en toe een weekendje weg, mooie spullen kopen. En eerlijk gezegd hecht ik daar ook toch best veel waarde aan. Plus het feit dat als ik een jaar thuis zou zitten ik helemaal uit de branche ben en in de toekomst heel erg moeilijk aan een leuke en passende baan ga komen. Dus heb ik er lang over nagedacht en heb besloten om toch 3 dagen te gaan werken; ik heb heel veel vrije dagen die ik in de eerste paar maanden kan opnemen plus ouderschapsverlof en mocht het echt een ramp zijn en het me enorm tegenvallen dan kan ik altijd nog mijn baan opzeggen.

Saskia15
17 June 2008, 11:35
Vreselijk Diana als je zo in je pricacy wordt aangetast. Ze moeten gewoon van je spullen afblijven toch? Ik kan me voorstellen dat je er van onder de indruk was. Gelukkig valt het achteraf nog redelijk mee..

Saskia15
17 June 2008, 11:43
O ja en al weer vergeten: Vicky ik ben blij dat je 20 weken echo goed was en een jongetje, kei leuk (op z'n Brabands)

Klungeltje23
17 June 2008, 11:54
Wij hebben 7 Juli onze pretecho.Ik kan ook bijna niet wachten tot het zover is!
Ik vond de 20 weken echo al helemaal geweldig, dus ben echt heel bebieuwd naar deze.

Het kleintje schopt hier goed!Soms denk ik dat het door mijn huis heen probeert te trappen hahah zo hard schopt de kleine dan.Vind het echt heerlijk om het te voelen, geeft toch weer even wat meer rust!

groetjes Kim

hartendiefje
17 June 2008, 13:02
hier is alles ook nog prima
werk sinds maandag halve dagen ivm bekkeninstabiliteit.
Moet zeggen dat het wel prettiger werkt zo.
als ik thuis kom ga ik eerst even rustig op de bank zitten en na een uurtje ga ik langzaam aan een beetje huishouding doen,om vervolgens daarna weer lekker te relaxen.
Zaterdag gaan we beginnen met de babykamer.
Alles is verder besteld en de brood nodige dingen zijn ingekocht.
Verder hoef ik me helaas niet echt druk te maken over het probleem van Saskia,aangezien mijn contract niet verlengd word.
Maar het is uiteindelijk wel de bedoeling dat ik straks een paar dagen ga werken.
nou verder heb ik niks meer te melden

groetjes

Lowietje
17 June 2008, 16:46
Dat is balen joh van je bekkeninstabiliteit. Hopelijk kun je er zo door wat rustiger aan mee doen van af komen (of is het zo dat als je dit hebt het je hele zwangerschap zo blijft? geen flauw idee eigenlijk).

jorike
17 June 2008, 17:38
@ Hartendiefje: dat met dat contract ken ik!! Hoe lang moet je nog?

Ik officieel tot 1 augustus. Ben al wel bezig met een sollicitatiegesprek voor een eventueel volgende baan in de BSO. Ik heb er zo'n zin in! Dichter bij huis (ook hier de auto weg, maar dan omdat het onzin is met 2 als ik dichterbij werk ;) ) en ideale werktijden! Ik hoop dat het lukt. Zal jullie op de hoogt houden wanneer ik het gesprek heb enzo...

Hier ga ik dit weekend ook aan de babykamer beginnen. Papa komt helpen met verven en de tapijt tegels leggen. Ik heb er zo'n zin in!!!

Klungeltje23
17 June 2008, 18:31
Hoi Allemaal,

Hebben jullie ook al last van harde buiken?
Ik heb er deze week veel last van, terwijl ik toch niet echt overdreven veel doe!
Vrijdag naar de verloskundige, dan zal ik het er weleens met haar over hebben.

Groetjes Kim

Vickypreg
17 June 2008, 20:01
Vraagje hoe herken je of je bekkeninstabiliteit hebt? Ik heb al best veel last van mijn rug en straalt af en toe ook uit naar mijn rechterbil zeg maar. Werk in de kinderopvang en heb er daar aardig veel last van en kan ook niet goed rust nemen, pas als ik thuis ben en heb gelegen gaat het over.

Jorike, leuk dat je in de BSO gaat solliciteren. Deed je dat hiervoor ook al?

Bedankt voor jullie felicitaties trouwens, lief. Ik vind het echt superleuk dat ik het nu weet, je kunt nu echt meer gaan kijken naar jongensdingen enzo en het voelt gewoon leuk om het te weten.

Hier geen harde buiken denk ik. Soms wel wat last van steken ofzo in mijn onderbuik als ik met name veel doe voor mijn gevoel.

cindydc
17 June 2008, 20:17
hoikes

gefeliciteerd met je zoon vicky

ik had vandaag een energiepiek , ik heb het hele salon verhuisd en alles anders gezet. Nu voel ik het wel aan mijne onderrug en onderbuik alsook mijn voeten doen pijn

voor de rest is alles hier nog steeds goed in orde , eigenlijk niks speciaals te melden

groetjesssss

Diana27
18 June 2008, 10:58
Hier ook alles weer prima. Gelukkig helemaal geen last van kwaaltjes, heel soms een harde buik maar dat komt vaak toch door mezelf.

Babykamer is bijna klaar; alleen nog wat kleine prullen/spullen en natuurlijk alles nog wassen. Maar dat doe ik pas 1 maand van tevoren denk ik. Als het helemaal af is volgende week dan plaats ik wat fotootjes hoor! We moeten alleen nog een kast in elkaar zetten en kijken waar alles gaat komen te staan.

Murley
18 June 2008, 11:24
Hoi Allemaal,

Hebben jullie ook al last van harde buiken?
Ik heb er deze week veel last van, terwijl ik toch niet echt overdreven veel doe!
Vrijdag naar de verloskundige, dan zal ik het er weleens met haar over hebben.

Groetjes Kim

He kim,

Ik heb er ook heel erg last van, zijn gister weer naar de vk geweest. En heb het ook gevraagt, ze was eerst bang voor een blaasontsteking. Maar heb vanmorgen urine heen gebracht, maar die is helemaal in orde. Nu is het dan gewoon een kwestie van rust.
Ik was gister en vandaag lekker vrij, heel rustig aan gedaan. Maar heb er dan ook gewoon last van, ik wordt er een beetje onzeker van....
De verloskundige vertelde dat het op vervroegde weeen kon lijden, dit geeft ook niet veel rust.

Zondag was ook even schrikken moest naar de wc en had wat donkere afscheiding... pppff rood warm ik schrok zo. Maar de dagen erna niks meer. Dit kan dus ook komen door drukte en ik ben de laatste tijd wat verkouden, en ik hoest me gek... dus gelukkigf kon dat geen kwaad.

maar gelukkig zijn er gelukkig meer die hiet last van hebben, dit geeft weer iets meer rust..

iedereen de groetjes...

bianca1
18 June 2008, 14:09
bekkeninstabiliteit, is eigenlijk een oude term. Elke zwangere is bekkeninstabiel anders kan ze niet bevallen ( verweking van je banden agv hormonen). Bekkenpijn kan div. oorzaken hebben, verkeerde houding, overbelasting, verlies van actieve stabiliteit ( je spieren moeten de bekkeninstabiliteit opvangen). Als je veel last blijft houden van lage rug /bekken is het zinvol om een keer langs een bekkenfysiotherapeut te gaan. Die kan beoordelen wat de oorzaak is en een oplossing bieden evt een bekkenband ter ondersteuning en gerichte oefeningen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Hier is alles verder rustig, wel regelmatig harde buiken, ik ben benieuwd wat de huisarts hiervan maakt, vrijdag weer controle.

Klungeltje23
18 June 2008, 14:12
Hoi Murley,

Ik vind het ook onzeker hoor!Ben soms bang dat het inneens toch nog fout kan gaan.
Ik wacht wel even af wat de verloskundige gaat zeggen!
Gelukkig voel ik de kleine goed schoppen en hoop ik elke keer dat het nog een tijdje blijft zitten.
Misschien ook wel wat voor mij ergens een lekker dagje tussendoor vrij nemen.

groetjes Kim

Saskia15
19 June 2008, 08:06
Kim dat is zeker aan te raden (een dagje vrij nemen bedoel ik dan) ik merk dat je dan echt weer even kan opladen en dat je er dan weer beter tegen kan. En 's avonds ook gewoon goed rusthouden. Neem niet te veel hooi op je vork zoals ze dat met een mooi spreekwoord zeggen..

Die bekkeninstabiliteit zal inderdaad wel een verzamelnaam zijn, ik merk dat ik ook meer en meer last krijg van mijn onderrug.
De bekende kwaaltjes komen nu zo langzamerhand bij iedereen wel een beetje opzetten geloof ik.
Wel fijn dat je dat kan delen met elkaar vind ik!

Fijne dag
Saskia

Klungeltje23
19 June 2008, 08:37
Hoi hoi,

Vandaag ben ik lekker even thuis.
Ze komen ons wasmachine maken, dus ben ik verplicht thuis te blijven!
Voor mij heel goed, anders ben ik toch weer de hele dag op pad.
Ik heb nu lekker een paar uurtjes langer kunnen blijven liggen en merk nu al dat dat al een heleboel verschil maakt.Je gaat je onbewust toch altijd haasten voordat je aan het werk moet.

Groetjes Kim

Lowietje
20 June 2008, 08:12
Hoi,

Kim, doet je wasmachine het weer? Heb je lekker de hele dag rustig an kunnen doen?

Ik heb sinds een paar dagen ook last van mijn onderrug. Net even een afspraak bij de fysio gemaakt en ik kan maandagmiddag al terecht. Word een aardige "zwangerschapsweek"komende week. Maandag eerst weer naar de VK, 's middags naar fysio en vrijdags de pretecho. Ben er maar druk mee haha.

Ben ook al begonnen met aftellen, hoef nog maar 6 weken te werken dit jaar, wat een luxe zeg.
Nog 4 weken dan heb ik lekker 3 weken vakantie, dan nog 2 weken werken en dan verlof. De laatste dagen van december vul ik op met vrije dagen en overuren en dan ga ik pas in januari weer aan het werk.

En, ook niet onbelangrijk, heb er namelijk genoeg over lopen zeuren hier, onze badkamer is klaar!!!! Ik kan weer heerlijk douchen en in bad. Wat een genot zeg. Hoef ik 's avonds niet mee overal langs om te douchen.
Komende week gaan ze beginnen met de keuken te slopen, 21 juli wordt de nieuwe keuken geplaats, maar er moet nog een nieuwe vloer gestort worden, plafonds gemaakt worden, en leidingen gelegd worden. Zullen ze ook wel een poosje mee bezig zijn. Maar als dat dan klaar is heb ik weer een prachtig huisje.

Zo ik ga me even aankleden en dan een paar uurtjes werken.

Fijne dag allemaal.

Vickypreg
20 June 2008, 09:11
Wat gaat dat hard dan lowietje, heerlijk zeg!! Ik heb juist mijn vakantiedagen aan mijn verlof geplakt en op dat ene weekje na moet ik nu dus heel lang wachten helaas. Voor mij duurt het dus nog echt 3 maanden....pfff! Maar hoef wel pas weer 9 feb te beginnen dat is dan weer een voordeel!

Heb je geen verwijzing nodig voor de fysio? Ik dacht als ik de volgende keer naar de verloskundige ga dan vraag ik het dan wel. Denk toch echt dat het een soort bekkeninstabiliteit is, pijn in onderrug en naar mijn rechterbil toe het is echt heel vervelend en in mijn werk (kdv) helemaal!

Mijn mannetje heeft gister voor het eerst onze baby gevoelt!! Super leuk natuurlijk! Vanochtend was hij ook zo druk, het voelt steeds harder aan echt grappig. Het is een druk ventje want vanaf 16,5 week heb ik hem al elke dag gevoelt! En meerdere malen ook, heerlijk!

bianca1
20 June 2008, 10:52
Vickypreg je kan direct contact opnemen met een fysiotherapeut, zonder verwijzing van arts of verloskundige. Indien er 1 bij je in de buurt zit zou ik aanraden om naar een bekkenfysiotherapeut te gaan.
succes

Vickypreg
20 June 2008, 11:54
Dank je voor de tip Bianca. Heb het gelijk opgezocht op internet en gebeld, er zit er hier eentje in de buurt dus dat is makkelijk. Ze bellen vanmiddag terug om een afspraak te maken. Ben benieuwd!!

Lowietje
20 June 2008, 15:54
9 februari pas weer beginnen is ook een heerlijk vooruitzicht. Nu nog even volhouden, maar ik vind de tijd zo snel gaan, dus voor je het weet is het zover.

Ik heb vanmorgen ook eerst naar mijn huisarts gebeld om te vragen of je een verwijzing nodig hebt. Is gelukkig niet zo. Hopelijk kun jij ook snel terecht.

Leuk dat je man nou ook de beebs heeft gevoeld. Die van mij is ook zeer nadrukkelijk aanwezig en het gaat steeds harder. Doet gelukkig (nog?) geen zeer, kan er echt intens van genieten.

fijn weekend,
Lowie

Murley
20 June 2008, 15:58
Hoi dames,

Vandaag weer te werk na twee dagen vrij te hebben gehad. De ochtend ging super nergens last van. Maar smiddags na het eten moest ik helemaal krom lopen, echt mn spieren die dan op gaan spelen, en af en toe harde buiken tussen door. Heb ook het iss dat mn babe deze periode een groei spurt doormaakt. Maar de kleine houd geen rekening met mij.

Iedereen zegt wel zo makkelijk meer rust blahh blahh maar hoe moet je dat doen werk nog gewoon full time in een drogist. En ook nog eens een vrij grote dus je legt aardig wat meters af. Merk gewoon hoe later op de dag hoe minder het gaat. Ben ook vandaag lekker eerder opgestapt ik trok het echt niet meer. Aan de ene kant voel ik me echt en zeur...
Ppppff af en toe best wel zwaar hoor...

Hebben andere mensen hier ook last van? Ik vind het zo moeilijk, en het maakt me af en toe ook zo onzeker....

liefs merlin

Lowietje
20 June 2008, 16:10
je bent zeker geen zeur merlin. Goed naar je lichaam luisteren en desnoods in overleg met de VK wat minder uren gaan werken.

Ik heb afgelopen 2 weken helemaal niet gewerkt en voelde me dus ook een "aansteller" maar het verschil was zo duidelijk te merken dat ik blij ben dat ik het heb gedaan.

Het allerbelangrijkste is dat jij je goed voelt, het zwaarste moet nog komen en als je nu al inteert op je reserves wordt het straks helemaal moeilijk (dit is waarmee de VK mij heeft overtuigd echt rustiger aan te gaan doen!!).

Sterkte ermee
Lowie

Vickypreg
20 June 2008, 16:11
@Murley ik weet wat je bedoeld. Ik werk dus in een kdv en moet veel bukken en tillen en trek het ook zowat niet meer. Kan dan wel gaan zitten maar als je je collega in de steek laat voelt dat niet echt prettig. Dus uiteindelijk doe je het dan maar niet met als gevolg dat je bekaf bent aan het eind van de dag en in mijn geval ontzettende rugpijn hebt. Komt ook nog bij dat er nog drie andere zwangere zijn die nergens last van hebben dus dat helpt niet echt mee....

@Lowietje, ik kan volgende week al terecht! Echt fijn. Kijk wel uit naar de 26 weken want dan is het levensvatbaar. Worden jullie ook niet bang van dat soort verhalen als die boularouz of hoe je het schrijft.....vind het allemaal wel beangstigend hoor...

bianca1
20 June 2008, 18:23
Ja dat zijn enge berichten, zijn vrouw was ook 24 weken zwanger, liep gelijk met mij. Zet je toch weer aan het denken.
Gelukkig controle gehad bij de huisarts en alles was goed, luid en duidelijk te horen. Hij vertelde ook, dat ze vanaf 24 weken pogingen gaan doen om vroege weeen etc. te remmen indien nodig. Voor die tijd staan ze machteloos, dus de kans dat ze wat kunnen gaan doen, neemt alleen maar toe in de loop van de weken.
Al hoop ik dat onze kleintjes toch netjes blijven zitten tot het hun tijd is.

Klungeltje23
20 June 2008, 18:55
Lowietje:Ik heb heerlijk kunnen rustig gister, alleen is ons wasmachine nog steeds kaduuk.Ze moeten de moter nog bestellen, dus dat word nog een week aantobben!

Vicky:Nee je hebt geen verwijskaart meer nodig.Mijn verloskundige heeft vandaag toevallig ook gezegd dat ik op zoek moet naar een bekkenfysiotherapeut, dus ga dat maandag ook maar doen.Hoop dat het helpt.

Murley:Ik heb dat ook dat trekken in mijn buik.Was eerst bang dat het harde buiken waren ,maar de verloskundige zegt dat het idd te maken heeft met de groei.En dan is idd rusten het enige wat je kan doen.En dat is voor sommige makkelijker als voor de ander.Ik vond dat ik al een hoop minder deed.Hopelijk is het maar voor even!

Groetjes Kim

moosje
20 June 2008, 19:10
Zo meiden, ik zal weer ff wat van me laten horen. ALles gaat hier nog steeds prima. Alleen enorm lasr van mijn rug soms. Ga nu toch maar aan Cesartherapie beginnen in de hoop dat dit gaat helpen :roll: Ik hoorde trouwens dat je d.m.v. het inmasseren van bepaald soort olie je de kans op inscheuren kan verkleinen. Nou daar ga ik nog wel ff achteraan :D Verder lekker weekend nu. Had ik erg veel behoefte aan! Fijn weekend allemaal!

Saskia15
21 June 2008, 16:18
@Murley ik weet wat je bedoeld. Ik werk dus in een kdv en moet veel bukken en tillen en trek het ook zowat niet meer. Kan dan wel gaan zitten maar als je je collega in de steek laat voelt dat niet echt prettig. Dus uiteindelijk doe je het dan maar niet met als gevolg dat je bekaf bent aan het eind van de dag en in mijn geval ontzettende rugpijn hebt. Komt ook nog bij dat er nog drie andere zwangere zijn die nergens last van hebben dus dat helpt niet echt mee....

Vicky, alle vrouwen zijn anders en alle zwangerschappen zijn ook anders dus ik zou me proberen niets van de andere zwangere (die nergens last van hebben) aantrekken. Ik snap dat je dat wel doet hoor maar ik probeer je er van te overtuigen om aan jezelf te denken!! :D (wat praat dat toch makkelijk tegen een ander he, zelf doen is toch weer net iets lastiger.)

Hier gaat het redelijk, wel wat gebruikelijke kwaaltjes maar ik mag zeker niet klagen, voel mijn baby alleen niet veel, dat vind ik jammer maar ja, woensdag weer naar de verloskundige en dan weer even het hartje horen.

Fijn weekend allemaal
Liefs Saskia

cindydc
22 June 2008, 11:43
@ vicky : iedere zwangere vrouw is inderdaad anders , ikzelf ondervindt dit ook als ik zo hoor bij vriendinnen en familie,(alsook mijn moeder) de meeste hadden nergens last van en een mooie zwangerschap , daarintegen ik heb vanvanalles last

mijn eerste 3 maanden zo ziek als kweet niet wat , de 4 maand niks en nu regelmatig last van een bloesneus , opgezwollen voeten en handen , krampen in mijn linkse lies en sind kort ook regelmatig en veel last van de onderbuik , wss is dit zoals jullie bandenpijn noemen , als ik een wandelingske ga maken , na 5 minuten moet ik al vertragen omdat dan die pijn komt opzetten en tot in mijn benen trekt.

Wat ik ondertussen al wel weet is dat je het beste naar je eigen lichaam luistert en niet helemaal naar de raad van anderen omdat ierder lichaam anders is ( wel de raad van de dokters he) als je lichaam zegt ik wil slapen en je hebt de mogelijkheid om dat te doen , doe het dan gewoon en trek je der niks van aan , je bent immers zwanger en je lichaam ondergaat veel veranderingen.

voor de rest is hier alles oke op dus die buikpijn na , ik voel de kleine regelmatig maar het is nog niet echt stampen dat ik voel , t zijn eerder zachte bewegingen , als mijn vriend zijn hand op mijn buik legt stopt dat , net alsof het kindje tot rust komt onder zijn handen.

2 juli weer naar de gyne , ben es benieuwd of het ditmaal laat zien wat het is want we worden toch wel wat ongeduldig .

en ik ga de eerste zijn die namen prijs geeft ;-) ik heb voor de jongens : kyanu , kyran , kylian en voor de meiskes kyra , kiani en kythana , hehe nu is het aan julllie om de juiste te vinden :p

groetjesssss en nog ne toffe zondag iedereen

bianca1
22 June 2008, 11:54
mooie namen cindy.
Wij zijn er nog niet uit, maar houden je op de hoogte ;)

Saskia15
23 June 2008, 08:23
Jeetje, wat heb ik toch een buikpijn de laatste dagen, werd er vanmorgen gewoon helemaal niet goed van. Hoop dat het een tijdelijk iets is en snel weer voorbij gaat. Krampen, steken ed. Kunnen ook mijn darmen zijn bedenk ik me nu, kan wel erg slecht naar het toilet.
Eindelijk voel ik mijn baby wat regelmatiger, moet zeggen dat het nu ook niet meer helemaal onderaan bij mijn schaambeen is maar iets hoger.. denk dat de baby nu flink groeit..
Woensdag eindelijk weer naar de verloskundige, het hartje luisteren.

Cindy, grappig als je zo die namen achter elkaar ziet, ik denk dat de naam met een k begint niet???? hihi :lol:
Ooooooooo ik zou ook zo graag de namen willen vertellen maar ben zo bang dat het dan uitlekt op 1 of andere manier.
Wel kan ik zeggen dat wij korte namen hebben, zowel de jongens als de meisjes naam.

Groetjes
Saskia

Saskia15
23 June 2008, 08:34
Weet je wat ik me net bedacht (nadat ik mijn vorige berichtje geplaatst had) dat de veranderingen zo snel gaan, hebben jullie dat ook? ik bedoel dan zaterdag ben ik nog een berichtje aan het typen dat het redelijk gaat en ik mijn kindje weinig voel en na dat berichtje heb ik als maar buik (of darm) pijn en voel ik mijn kindje steeds meer..

Het gaat snel en de ene dag beter dan de andere :)

Lowietje
23 June 2008, 09:37
Vind ik ook Saskia, de ontwikkelingen gaan op het moment razend snel. Vorige week en deze week heb ik mijn buik opgemeten en er zat gewoon 5 cm bij in een week!!! En dat komt echt niet alleen van de broodjes met bruine suiker........

Ik ga zo weer naar de VK toe en vanmiddag naar de fysio. Hopelijk kan zij mij wat tips geven voor een goede houding, voel me af en toe net zo'n oud wijf.

groetjes
Lowie

Lowietje
23 June 2008, 17:37
Nou bij de VK was alles weer goed gelukkig. Baby schijnt al een favoriete houding aangenomen te hebben en ligt in de lengte aan de rechterzijkant bij mij. Over 3 weken mag ik weer langs komen.
Vanmiddag ook bij de fysio geweest en een hoop tips gekregen. Ze heeft ook de plek waar ik last van had losgemaakt en over 2 weken ga ik er nog eens heen. Ik ben nog goed stabiel en dat is fijn om te weten.

Bij jullie ook alles goed? volgens mij waren er nog meer die deze week weer naar de VK toe moesten toch?

groetjes,
Lowie

jorike
23 June 2008, 19:40
Hallo medezwangeren!
Nou, bij mij is de kraamzorg net langs geweest voor het intake gesprek. Een half uurtje en ze was weer weg. Aardige dame, alhoewel ze tegen me praatte alsof ik verstandelijk gehandicapt was, hahaha! Ik krijg netjes 49 uur en van mij mag er wel een stagiaire meekomen, gezien de huidige situatie zijn die hard nodig! We zijn ook nog even bij het babykamertje gaan kijken en ze was er helemaal weg van. Ikke trots natuurlijk! Lekker gevoel trouwens, weer een stapje verder...

Hier lijkt het ook steeds sneller te gaan, zo gek. De tijd vliegt! Ik krijg een redelijke buik (potverdikkie nu 12 kilo denk ik :) ) en ook last van mijn rug, maar dat is ook niet zo gek dan. Ik kan me nog goed redden in mijn eentje en voel me verder eigenlijk prima, dus mag niet klagen! Ook het feit dat mijn man nu binnen afzienbare tijd terug is (6 weken en 6 dagen) houdt me op de been!

Verder 1 klein minpuntje... Was ik op marktplaats lekker aan het bieden op een moederfiets van Sparta, eindelijk deal gemaakt en alles was mooi, ik zou alleen nog een datum doorgeven wanneer ik kon...krijg ik een mailtje: Sorry, ik heb besloten de fiets toch nog niet weg te doen!!! Wat vinden jullie daar nou van? Nu kan ik dus weer opnieuw beginnen :( . En ik had me er zo op verheugd weer lekker te kunnen gaan fietsen...

Goed, ik ben weer even klaar met zeuren, hihi. Iedereen hou vol en we spreken elkaar!

Vickypreg
23 June 2008, 20:00
Heb vandaag op m'n werk aangegeven dat het niet goed gaat met m'n rug. Ook gezegd dat ik dus niet meer extra kan en wil werken en daarbij de babygroep ook niet goed aankan mocht ik daar moeten invallen. Hier hadden ze begrip voor en mijn naaste collega heeft heel goed rekening met me gehouden vandaag. Wat niet wegnam dat ik aan het einde van de dag nog wel pijn had maar goed dat voorkom je dus niet verder.

Ik moet 1 juli weer naar de VK, volgende week dus. En donderdag naar de fysio, daar lopen we dus ook gezellig met z'n allen ;)

Kindje schopt verder nog heel goed dat is wel een fijn gevoel hoor!

@Jorike, dat is ook flauw zeg. Snap dat je er van baalt. Zou ook wel zo'n moederfiets willen, tegen die tijd ga ik ook maar eens kijken.

@Lowietje, wat grappig om te weten hoe hij ligt, fijn dat alles goed gaat!

@Saskia, ja de tijd vliegt werkelijk maar het kan me niet snel genoeg gaan haha. Kijk nu echt uit naar het moment dat ik 26 weken ben en dat duurt nog ffies (26juli!)

jorike
23 June 2008, 22:29
@ Vicky: wat leuk, jij naar de vk ik een pretecho op dezelfde dag! Wel heel goed van je dat je op je werk hebt aangegeven dat t gewoon even niet meer gaat! Goed aan jezelf en de kleine denken. Ik heb daar zelf ook moeite mee hoor, ik heb me voor zaterdag as. ook weer beschikbaar gesteld omdat mijn baas omhoog zat :shock: . maar goed, ik ben bijna klaar met werken, dus alles extra is meegenomen, toch?

Inmiddels ben ik met een andere Sparta moederfiets bezig en ik ben er zeer positief over. Ik hou jullie op de hoogte! Weltrusten...

Saskia15
25 June 2008, 11:44
Hallo dames,

Vandaag weer een bezoekje gebracht aan de verloskundige, alles is goed. Ik had een mooie buik zei ze :oops:
Het kindje groeit ook goed, vandaar de pijnen in mijn buik en schaambeen.
Ik heb het hartje weer mogen horen en dat blijft toch elke keer leuk, niet?

Had bij juffrouw ooijevaar 2 buikbanden besteld en die zijn vandaag binnen gekomen, echt heel leuk!

Verder eigenlijk weinig bijzonders, ga zo een heerlijke taart maken voor mijn schoonmoeder die wordt morgen 65 jaar.

Groetjes
Saskia

Lowietje
25 June 2008, 17:52
Heerlijk he om het hartje weer te horen. Fijn dat alles goed gaat Saskia.

Ik heb een buikband bij de prenatal gekocht maar vind het maar een los gevalletje. In mijn beleving moet zo'n band je wat extra steun geven, leek me handig voor lange wandelingen etc.
Geven jouw banden steun? zo ja dan ga ik door ook eens rond kijken (andere tips zijn uiteraard ook welkom).

Ik heb zoooooooo'n zin in vrijdag.

Wat voor een taart ga je maken?

Vickypreg
25 June 2008, 18:39
Fijn dat alles goed was Saskia!!

Ik krijg ook steeds te horen van iedereen, zooo jij groeit goed haha.

Ik heb een buikband van de miss etam (outlet) die zit heerlijk is leuk en maar 2,50!! Heb hem toevallig vandaag aan. Weet overigens niet of het echt meer steun geheeft, het is meer sier volgens mij haha. Ik heb nu zo'n hemd aan van mamalicious die meegroeit met je buik, die zit lekker en geeft veel steun. Bij prenatal kun je hem kopen in meerdere kleuren misschien is dat wat.

Saskia15
26 June 2008, 11:44
Heerlijk he om het hartje weer te horen. Fijn dat alles goed gaat Saskia.

Ik heb een buikband bij de prenatal gekocht maar vind het maar een los gevalletje. In mijn beleving moet zo'n band je wat extra steun geven, leek me handig voor lange wandelingen etc.
Geven jouw banden steun? zo ja dan ga ik door ook eens rond kijken (andere tips zijn uiteraard ook welkom).

Ik heb zoooooooo'n zin in vrijdag.

Wat voor een taart ga je maken?

Mijn buikband is erg lang (of hoog hoe je het wil noemen) en geeft ook wel iets van stevigheid, bij juffrouw ooijevaar kan je ze in verschillende maten bestellen en als je dan een iets kleinere maat besteld dan zit hij vanzelf strakker..
Ik heb dat hemd van mamalicious ook aan gehad Vicky en dat zit inderdaad super fijn, waarom ik het toen niet gekocht heb weet ik eigenlijk ook niet, maar het is echt fijn, als je echt iets voor je buik zoekt Lowietje zou ik die aanschaffen.

Ik heb de taart af en het is een aardbeientaart met marsepein geworden, dat ziet er altijd feestelijk uit. ga m vandaag zelf ook maar even proberen.

Ik ben misschien een zeef (maar heb een excuus: zwanger) maar wat ga je morgen doen? waar je zo'n zin in hebt?
Veel plezier in iedergeval.

Wij hebben een druk weekend voor de boeg, morgen lekker eten met vriendinnen, zaterdag geven we een feestje ter ere van de aankomende verjaardag van mijn man en zondag gaan we naar bobbiaanland. Zal dus zondag wel helemaal op zijn..

Groetjes Saskia

Lowietje
26 June 2008, 15:28
morgen heb ik de pretecho en weet ik hopelijk eindelijk of het een meisje of een jongen is. Ben zo benieuwd. Is ook een 3d echo en dan kan je ook de vorm van het gezichtje al zien.

Wij hebben zaterdag ook een feestje, vieren we alle verjaardagen in 1 en onze eerste trouwdag, zijn a.s. zondag nl 1 jaar getrouwd.

Ik zal eens gaan kijken naar dat hemd van mamalicious waar jullie het over hebben.

groetjes,
Lowie

jorike
26 June 2008, 15:41
@ Lowietje! Spannend!!! Ik heb dinsdag mijn pretecho!! Ik wil de kleine gewoon even zien en de foto's opsturen naar mijn vent. We willen het geslacht niet weten, dus dat is wel weer ff volhouden dan! Heeeeel veel plezier!

Lowietje
26 June 2008, 17:35
Voor jou is het helemaal leuk Jorike, helemaal omdat je man dan ook weer wat heeft om naar uit te kijken. Heb echt bewondering voor je hoor om het merendeel van je zwangerschap zo zonder man te doen!!
Je babykamer heb ik ook bij een ander topic zien staan, erg mooi en leuk zeg. Wij kunnen ook eindelijk aan de slag hiermee na het weekend, hoop dat ik ook snel wat kan laten zien.

Morgen heb ik dus die pretecho, dinsdag zwangerscapsmassage, die dinsdag erop begint zwangerschapsyoga en komt 's middags iemand van de kraamzorg langs voor de intake.

Krijg wel een goed gevulde agenda zo.......

Na de echo gaan we ook verder met namen bedenken, hebben het er tot nog toe 1 x over gehad en wel een paar leuke namen bedacht maar nog niets concreets. Vind het ook best lastig hoor.

Hebben jullie al naar geboortjekaartjes gekeken? Heeft iemand nog leuke sites gevonden hiervoor?

groetjes,
Lowie

hartendiefje
26 June 2008, 17:43
hallo allemaal,

hier is alles nog goed.
Gisteren zijn we met zijn allen (mijn moeder,haar man,mijn broertjes en schoonzus) een dagje weg geweest.
dit i.v.m mijn vader zijn sterfdag.
Dit hebben we eigenlijk elk jaar nog gedaan,zo ook dit jaar.
We zijn naar het omniversum in den haag en naar scheveningen geweest.
heerlijk was dat.
We zijn nu ook eindelijk begonnen aan de kinderkamer.
De inbouwkast is klaar en we kunnen nu beginnen met schilderen.
a.s zaterdag gaan we dan ook beginnen met schilderen en dan kan ik de kast inruimen.
op de meubeltjes moeten we helaas nog wachten maar dat geeft niks,kunnen we lekker rustig aan doen.
We hebben inmiddels ook al een naam bedacht, eentje waar we het eindelijk over eens zijn.
we hadden er al wel een,maar een collega bij mijn vriend op het werk heeft ook een kleine gekregen en die heeft de naam gebruikt die wij wilden, dus zijn we op zoek gegaan naar een andere naam.
verder hebben we ook al een leuk geboortekaartje gevonden, dus dat hebben we ook al.
zo langzamerhand word het wel wat.
nou ik heb weer genoeg getypt voor vandaag.

groetjes

p.s saskia zou jij mij het recept van je taart kunnen geven, het klonk namelijk heerlijk.
p.s lowietje hier een leuke internetsite voor kaartjes http://www.geboortekaartjes.nu

Saskia15
26 June 2008, 18:48
Lowie ik heb al veel sites bekeken wat betreft de geboortekaartjes en ik moet zeggen dat er niet 1 uitspringt met hele aparte of andere kaartjes. De meeste zijn wel een beetje in de dezelfde richting. Maar wel leuke hoor, google maar eens op geboortekaartje en de eerste sites zijn eigenlijk allemaal wel leuk. Ik ben er nog niet uit, wil eigenlijk graag iets aparts maar weet niet goed hoe of wat..

Hartendiefje, leuk he de kinderkamer, het schilderen en al die andere dingen is gewoon leuk om te doen. Wij zijn al zo goed als klaar, nog wat kleine dingen en een tekst voor op de muur..
Ik kan je mijn recept van de taart gerust geven maar het stelt niet zo veel voor, heb een kapsel gebakken (dat is dus gewoon de taart zelf) die heb ik doorgesneden en daarin heb ik aarbeien jam gesmeerd met daarop verse aarbeien. Dan weer het andere deel van de taart en daaroverheen komt botercreme en dan de marsepein, die heb ik versierd met een grote 65 en bloemetjes van marsepein.
Is eigenlijk mij nieuwe hobby aan het worden: taarten bakken. Als je het ook leuk vindt moet je eens kijken op de site:
http://www.deleukstetaarten.nl en dan bij de taartenparade..

Jorike heb even gezocht naar jou kamer en die ziet er inderdaad erg leuk uit. mooie kleur dat groen!
en ik ben het helemaal met Lowie eens dat er best bewondering voor mag zijn dat je het helemaal alleen redt!!

Groeten Saskia

jorike
26 June 2008, 18:52
@ Lowietje: Dank je :D Ik ben ook erg blij met het resultaat tot nu toe!

En wat betreft het kaartje...daar hebben mijn man en ik vandaag de knoop over doorgehakt! Ik was er al snel uit dat ik mijn buik wil laten bellypainten...en dan daar een geboortekaartje van laten maken...en dan nog beslissen welke afbeelding er op de buik komt en dat hebben we vanmiddag besloten! Ik heb hem plaatjes gemaild die me aanstonden en daar hebben we er 1 van gekozen!!! Ik ben helemaal blij! Ik wil de afspraak voor het painten op 14 augustus zetten... Ik hou jullie op de hoogte!

jorike
26 June 2008, 19:02
En nu even heel eerlijk en onder ons: het gaat hier alleen wel erg goed, maar ik begin het nu toch wel zwaar te vinden alleen! En dan niet omdat ik hem mis (ook wel, maar daar an ik mee omgaan!) maar omdat alles zwaarder wordt! Als familie/vrienden ernaar vragen zeg ik dat het goed gaat, omdat ik weet dat ik anders mensen ongerust maak en dat wil ik niet! Het gaat ook goed..alleen is het allemaal wat zwaarder nu! En constant mensen om me heen heb ik geen zin in.... Lastig heh!
Nu doe ik alles gewoon ff een stapje langzamer en maak ik niemand ongerust...

Saskia15
26 June 2008, 21:04
Kan het me helemaal voorstellen Jorike, het is ook allemaal niet niks, en ik vind het ook zwaarder worden en kan dan af en toe tegen manlief zeggen: wil jij nu even stofzuigen of draag jij de wasmand even naar zolder.

Ik zou als ik jou was het inderdaad lekker rustiger doen en "misbruik" maken van de mensen op het moment dat het jou uit komt. Als er toevallig iemand is kan je altijd vragen of ze even iets voor je willen doen.. of misschien 1 of 2 mensen die dicht bij je staan inlichten dat het soms wel zwaarder is en of je ze misschien soms mag bellen, die mensen hoeven toch niet direct ongerust te worden, misschien vinden ze het wel heel fijn dat je ze er in betrekt..

Ik las ergens dat het niet heel erg lang meer duurt voordat je man terug komt, fijn voor je dat je kan aftellen!
Vraag: is daar een afspraak over bij defensie? ik bedoel als je man nou nog een half jaar daar zou moeten zijn mist hij dan de bevalling? of mogen die mannen altijd rond de uitgerekende datum naar huis? (is misschien heel naief van mij)

Even een knuffel op afstand voor jou!
Groeten Saskia

bianca1
26 June 2008, 21:08
Vickypreg er is een verschil tussen buikbanden en bekkenbanden. Buikbanden zijn er vooral voor de sier of om het gewicht van je buik wat op te vangen, zijn losse banden zitten niet zo strak. Bekkenbanden daarin tegen zitten strak om je bekken mbv klitteband sluitingen, en geven je bekken meer steun. Vaak kan je deze ook via de fysiotherapie aanschaffen, anders kunnen ze je wel adviseren welke band je moet nemen, soms vergoed je verzekering deze banden ook.

jorike
26 June 2008, 21:37
@ Saskia: Lekker zo'n knuffel!! Doet goed!
Om even op je vraag terug te komen: mocht je man rond de uitgerekende datum nog weg zijn op uitzending, krijgt hij bij de eerste tekenen van ween verlof en mag hij naar huis. Nu zul je wel begrijpen dat ze dan dus alsnog vaak te laat komen... Laatst hoorde ik een verhaal waarbij de man dus idd te laat zou zijn en toen kreeg ze op medische indicatie een keizersnede. Aangezien die van te voren geplanned wordt, mocht de man op tijd terug!!! Dat lijkt me dan wel erg lekker!!

Ik ben net even lekker wezen zwemmen samen met nog 2 zwanger miepjes. Echt zwemmen was het niet te noemen, maar toch wel lekker even al die kilo's weg onder water! Tot je er weer uit moet heh, hahaha!

Nu ga ik nog even lekker een theetje drinken en dan slapie doen! Tot morgen allemaal en wat fijn dat dit forum er is!!

Lowietje
26 June 2008, 22:45
Jorike, ook van mij een knuffel, je doet het toch maar mooi en op wat voor een tempo je het doet maakt helemaal niets uit!!

Heerlijk is dat zwemmen he, maar inderdaad als je het water uit komt ben je ineens weer heeeeeeel zwaar, valt mij ook altijd weer tegen.

Leuk joh, dat je je buik laat painten, ben heel benieuwd naar het resultaat, laat je dat nog wel zien als je foto's hebt?

Hartendiefje, wat hebben jullie een mooie gewoonten ontwikkeld op de sterfdag van je vader. Je kunt ook thuis bij elkaar gaan zitten sippen, maar iets ondernemen met zijn alle vind ik erg mooi.
Leuk ook dat jullie uit de naam zijn, jammer is dat dan als er net iemand in je directe omgeving dezelfde naam gebruikt als die je gekozen hebt, maar jullie zijn er inmiddels (weer) uit.

Wij gaan er dit weekend eens goed over nadenken en praten. Ben benieuwd waar we op uit gaan komen. Mijn man is nogal van de Hollandse namen en ik vind dat juist weer niet zo heel erg leuk. Maar we komen vast wel tot een mooie tussenweg.

Ik ga nu lekker slapen, laatste nachtje dat ik niet weet of we een meisje of een jongen ga krijgen. Heb het er wel vaak over hier maar heb er ook zo;n zin in.

Groetjes,
Lowie

Klungeltje23
27 June 2008, 06:22
Hoi Hoi,

Lowietje: Wij hebben onze trouwkaarten gekocht bij http://www.lacarte.nl
Daar staan ook heel veel geboorrtekaartjes op.
Wij Zijn heel goed geholpen door deze site,misschien iets voor jou!

Ik heb heel veel last van het trekken van mijn huid op dit moment.
Het zit net zo onder mijn borsten precies in het midden.Het brand soms gewoon.
Hebben jullie dat ook?

Ik ga vandaag naar de thebewinkel..daar hebben ze ook buikbanden voor onder je kleding.
Lijkt me wel verstandig, want de buik groeit met de dag lijkt het wel!

Ik heb vandaag weer vrij...heerlijk!Als het goed is is mijn wasmachine vanmiddag weer klaar voor gebruik.
Zag echt uit naar het weekend...morgen lekker naar de kermis in Goirle...gewoon eventjes ertussenuit!

Ik wens iedereen veel plezier met de pretecho's, wij moeten nog een weekje wachten.

Prettig weekend

Veel liefs Kim

Vickypreg
27 June 2008, 09:30
Leuk dat jullie allemaal al bezig zijn met de kinderkamer. Wij nog niet, wil eigenlijk wachten tot de 26 weken maar willen morgen vast gaan kijken naar behang of verf. Zit zelf beetje aan turqoise te denken maar we zijn er nog niet helemaal uit. Er is zoveel te koop!

Heb dat trekken niet Kim maar misschien komt dat anderen bekend voor??
Ik lek al wat melk 's nachts!! Steeds uit mijn rechterborst en dan zie ik 's ochtends wat plekken opgedroogd in mijn shirt. Grappig wel haha.

Spannend de pretecho vandaag Lowietje!! Ben ook nieuwschierig wat het word bij jou, ga je het dan ook vertellen??

Wij zijn al uit de naam, nu hopen dat niemand in onze omgeving deze ook kiest maar denk dat de kans vrij klein is. Hij staat niet eens in het namenboekje namelijk!

Jorike ik snap goed dat het heel zwaar is, ik laat nu heel veel door mijn vriend doen en jij kan dat niet. Denk dat je best wel eens om hulp kan vragen hoor, dat begrijpt iedereen wel!!

Ben gister naar de fysio geweest maar nog niet veel opgeschoten, niet echt duidelijk wat het nu precies is en heb wel wat oefeningen maar op mijn werk is het nog steeds een ramp. Ik wil gaan proberen om halve dagen te gaan werken want ik trek het echt niet zo. Weet iemand waar je dat kan regelen en of je verloskundige daarin iets kan betekenen?

Lowietje
27 June 2008, 12:15
Vicky, ik werk inmiddels ook minder uren. Heb bij de verloskundige laten weten dat ik het niet meer trok en daarna aan mijn werkgever doorgegeven dat ik op advies van de VK minder moet gaan werken. Zij hebben vervolgens UWV ingeschakeld en die hebben gebeld en daar heb ik aan doorgegeven wat mijn klachten waren. Niemand doet er raar over gelukkig, hoort er nu eenmaal bij. Hopelijk krijg jij het ook snel voor elkaar om wat minder te gaan werken. Ik voel me er goed bij!

Net de pretecho gehad dus en wat heerlijk om te zien zeg. Ik heb mijn man moeten beloven het tegen niemand te zeggen en daar zal ik me dan ook aan houden. Hij wou het nl eigenlijk niet weten.... Compromis gesloten dus.
Maar eerlijk gezegd maakt het mij niets uit wat het is, vond de bevestiging dat alles goed is (ze hebben weer alles nagekeken wat er naar te kijken is) veel fijner en ook dat ik even naar binnen heb mogen gluren. Echt een top moment!!!!

Ik maakte me een beetje zorgen nl, heb niet zo'n enorme buik als wat ik bij jullie op de foto's zie en bij andere zwangeren om me heen. Maar ik heb schijnbaar niet zo veel vruchtwater, wel voldoende, dus niets om me zorgen over te maken. Maar daarom is mijn buik (nog) niet zo groot.

En dat je al melk lekt zeg, het wordt nu zo langzamerhand allemaal wel echt hoor.

Allemaal bedankt voor de tips mbt de geboortekaartjes, ga er van het weekend eens rustig naar kijken.

groetjes,
Lowie

Vickypreg
27 June 2008, 12:28
Lowietje, wat fijn dat alles goed is met je babytje en dat je nu weet wat het is!! Jammer dat je het nog niet kunt delen maar ach straks als het kindje er is mag je het rondschreeuwen toch haha.

Oke ik ga volgende week dinsdag naar de VK dus dan zal ik het wel vragen, hopelijk doen ze niet moeilijk. Hoe heb je het aantal uren bepaalt wat je minder werkt nu??

Lowietje
27 June 2008, 12:34
Ik heb het aantal uren op gevoel bepaald. Ik werk nu van 10 tot 15.00 uur en dat bevalt prima. Jij had het zelf al over 50% werken en als ik jou was zou ik proberen dat met je werkgever voor elkaar te krijgen en dat je na 2 weken nog eens over hebt of dat goed werkt voor jou. Zo niet dan kun je het altijd nog wat bijstellen.

Klungeltje23
27 June 2008, 14:22
Hoi Allemaal,

Ik heb net bij thebe zorgwinkel zo'n ondersteunende buikband gekocht.
Jongens ik weet niet waar ik ben joh..
Ik heb geen last meer van mijn buik echt heel verlichtend voelt het.
Ik heb net boodschappen kunnen doen zonder dat heel mijn buik trok.
Echt heerlijk.Het is wel even wennen, omdat ie wat strakker moet zitten maar ik voel nu al dat het helpt!

Veel liefs Kim

jorike
28 June 2008, 16:05
@ Kim: Dat lijkt me lekker zeg, zo'n band! Was het duur?

@ Lowietje: Wat fijn dat alles goed is!!! En wat knap van je dat je je mond kan houden! Mijn man wil het dus ook absoluut niet weten (makkelijker voor hem nu hij zo ver weg is, moet ik zeggen) en mij maakt het niet zoveel uit, maar ik ben wel nieuwsgierig. We hebben dus samen besloten het niet te willen weten, hahaha! Dinsdag ben ik aan de beurt om 13:00 uur en ik ga samen met mijn oma en zusje! Ik heb er nu al zin in!

Even algemeen: Ik heb een 2e hands moederfiets gekocht via marktplaats!!! Ik ben nu al blij en heb hem nog niet eens in huis, hahaha! Ik ga hem zondag de 6e juli ophalen in Enschede en hoop dat ie achterin mijn auto past, aangezien ik geen trekhaak heb! Het is een Sparta Amazone in creme kleur en er zit een kinderzitje voor met windscherm en fietstassen met buggydrager bij! Zodra ik hem heb, plaats ik een foto!

Verder ga ik samen met een vriendin naar Castlefest in augustus. Ik weet niet of jullie dat kennen, je moet er wel een beetje van houden, maar ik kan haast niet wachten! Hierbij een link naar de site (http://www.castlefest.nl/) , klik gewoon ff op de sfeerimpressie! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Nu ga ik even een tukkie doen, het weer is toch niet zo geweldig en ben druk aan t schoonmaken geweest, dus het mag ;)

Tot snel weer...

moosje
28 June 2008, 18:54
Hi Meiden,
Soms wordt het nu wel ff zwaarder h met zo'n enorme buik :D Gisteren in bed bedacht ik me hoe het moment vlak na de geboorte moet zijn. Dat er dan zo'n heel klein hummeltje is die volledig van jou afhankelijk is en waar jij 100% verantwoordelijk voor bent. Toen moest ik toch wel ff slikken want het was ineens zo echt en dat vond ik best eng. Maar vandaag is ze lekker wakker en het duurt nog maar 1 week tot de pretecho dus dat is allemaal zeer positief :D

Ik wil trouwens zo'n draagzak kopen maar nu hoorde ik dat je dit het beste kan doen als de baby er is vanwege de pasvorm. Maar ik zie mijzelf nou niet lekker allemaal spulletjes gaan shoppen in mijn kraamtijd. Weten jullie hier iets meer van?

jorike
28 June 2008, 19:40
@ Moosje: ja heh, die buik wordt nu wel echt een aanhangsel van een paar kilo!! Hahaha, blij te horen dat ik niet de enige ben!
Ik wil ook graag een draagzak en heb van mijn schoonmama geld gekregen voor een shelter. Maar nu ben ik eens om me heen gaan kijken en lijkt me de babybjrn toch wat duurzamer en beter voor je rug. Nog los van wanneer je er 1 koopt.... Lastig hoor!

Klungeltje23
29 June 2008, 08:53
Hoi Hoi,

Jorike de band koste 37.95 en ik heb er echt ontzettend veel baat bij!Ik zou willen dat ik hem eerder gekocht had.

Wat de draagdoek betreft...ikzelf ga gewoon voor zo'n ouderwetse babydrager.Dus heb me ook niet echt verder vediept in de draagdoeken.Kan hier dus ook niet veel over meepraten.

Ik heb vandaag een spelletje gespeeld met de baby.
Ik drukte op een plaats op mijn buik en de baby schopte dan op die plaats terug, was echt ongelooflijk mooi!Voelde echt contact met de kleine.Mijn man heeft het ook gevoeld en die schrok van de harde schoppen haha.Het was echt een heerlijk moment.

Liefs Kim

moosje
29 June 2008, 09:27
Ha die baby van mij stopt juist met trappen als ik of iemand anders z'n hand op mijn buik legt. Het lijkt net of ze dat juist niet leuk vindt. Ik ga dus meestal liggen op de bank en naar mijn buik kijken. Die gaat dan echt helemaal op en neer. Heel grappig om te zien.

Lowietje
29 June 2008, 20:22
Kim, wat fijn dat je zo veel baat hebt bij die band. Denk dat ik er ook maar eens om ga. Leuk joh, dat je zo'n contact al hebt met de baby. Ik heb vandaag ook gelezen dat het zin kan hebben vanaf de 7e maand al liedjes voor je baby te zingen en als de baby er dan eenmaal is dat ze dan als ze moeten gaan slapen of zo, je hetzelfde liedje kunt zingen en dat ze dat dan herkennen (of je stem?).

Jorike, leuk dat je zusje en oma meegaan dinsdag, dat zullen ze echt heel bijzonder vinden. Ik vond het een hele leuke ervaring, had er wel een hele dag naar kunnen kijken. Ze vroegen mij wel voor ze begonnen stel dat ze iets zien wat niet goed is of ze dat mochten zeggen en aan de VK door mochten geven. Mij overviel die vraag een beetje en heb er dus niet echt over na kunnen denken, maar dan weet je vast dat die vraag kan komen. Ik weet niet of elk buro dat doet, maar voor het geval dat ze het je vragen weet je dat die komen kan. Ik heb ja gezegd en gelukkig was alles goed.

Leuk dat je een moedersfiets hebt gekocht. Ik hoop dat ie in de auto past, zijn best grote en brede fietsen volgens mij.

Grappig ook dat Castlefest, volgens mij heb ik daar op tv ook wel eens wat van gezien.

Gek is dat he Moosje, dat je zo af en toe zo'n angstig gevoel kunt hebben he. Ik heb dat ook al wel gehad. Je leven gaat zo anders worden en ik kan me er nog niet echt een voorstelling bij maken. En net wat jij zegt, en klein hummeltje dat volkomen afhankelijk van je is....

Wij hebben gisteren onze 1e trouwdag (is vandaag) gevierd. Was een erg gezellig feestje. Heb me vandaag ook nog even verbaasd over hoeveel er in een jaar kan veranderen, trouwen, kindje op komst, complete verbouwing.

Zo, ik ga nu lekker mijn bedje opzoeken, was een druk maar gezellig weekend.
groetjes allemaal
Lowie

moosje
29 June 2008, 22:01
Lowie, beetje laat dan maar toch nog gefeliciteerd!

Lowietje
30 June 2008, 07:51
dank je wel :P

Saskia15
30 June 2008, 08:24
Goedemorgen dames,

Nou een heel, heel druk weekend achter de rug en dat kan ik merken ook, jemig ben echt helemaal kapot. Pfff
Vrijdag samen met manlief boodschappen gedaan voor zaterdag en de rest van de week. Ook de partyytent (luxe) opgezet en vast een beetje ingericht. 's avonds met vriendinnetjes Japans gegeten.. Zaterdag moest manlief om 6 uur op en toen was ik ook klaar wakker, hond kwam om half 8 en toen ben ik nog even terug naar bed gegaan maar kon niet meer slapen.
Ik heb drie taarten gebakken en 's middags de tent verder ingericht, lampjes opgehangen staantafels er in, slingers, kaasjes snijden ed.. 's avonds feest gegeven en om 4.30uur naar bed. 8.00 uur gister ging de wekker weer en toen hebben we de hele dag in Bobbejaanland rond gelopen.
Echt super leuke dagen maar dit is/ was eigenlijk echt even te veel voor mij.. ben echt brak vandaag. (maar ja eigen schuld)

Ik ga ook een draagdoek kopen maar koop waarschijnlijk die van minimonkey, die kan je van geboorte tot en met 3/4 jaar gebruiken omdat je deze op veel verschillende kan vastmaken.

Ik wist niet eens van het bestaan van bekkenbanden, bedankt voor de tip, ik heb deze nog niet nosig maar wie weet!!

Jorike, gelukkig dat jou man gewoon op tijd naar huis kan, lijkt me echt vreselijk zoals ik jouw verhaal dat de man te laat is..

Leuk dames dat jullie de baby al zo voelen trappen, ik heb nog steeds niet echt een trappend gevoel, ik voel mijn baby wel maar lichtjes.. Had dit afgelopen woensdag gevraagd aan de verloskundige maar het is geen probleem, over een paar weken kijk ik terug naar dit moment zegt ze, als ik last heb van blauwe ribben ed. :D

Iedereen een hele fijne dag!
Saskia

Saskia15
30 June 2008, 08:25
Ik lieg: niet 4.30 naar bed maar 3.30 (scheelt toch weer een uur)

Sorry!

Klungeltje23
30 June 2008, 08:35
Goedemorgen toekomstige moeders,

Ben nu thuis.Zit in de ziektewet!
Even een tandje terug nemen van alles en kijken wat de rust en de buikband de aankomende week aan de buik doen.

Saskia:Zwaar h nu feestjes geven?Ik had er twee achter elkaar in april en mei en ik vind het toen al heftig.Mijn eigen verjaardag is in augustus, maar ik heb beloten om die niet groots te vieren.
Mensen die willen komen kunnen komen, maar geen groot feest.
Wij zijn hier altijd met ongeveer 60 man, dus zie dat niet echt zitten!
Volgend jaar weer beter.

Lowietje:Idd nog gefeliciteerd met je trouwdag.Raar gevoel is dat h als inneens alles op zijn plek valt.
Het gekke is dat je dat naderhand pas inziet, maar wel een rustgevend gevoel!

Nou meiden ik spreek jullie weer snel

Groetjes Kim

Diana27
30 June 2008, 10:44
Hee allemaal,

Ben weer helemaal bijgelezen, we hadden een weekje vakantie, zijn nog even weggeweest en hebben de babykamer zo goed als klaar nu. Moeten alleen nog wat dingen ophangen; hemeltje en wat accesoires en alles nog wassen maar dat komt nog wel. Maar we zijn blij met het voorlopige resultaat.

http://i19.photobucket.com/albums/b197/vera2525/commode.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b197/vera2525/kast.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b197/vera2525/ledikantje-1.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b197/vera2525/lamp.jpg

Voor de rest gaat hier alles prima; ik voel de baby heel goed schoppen en vorige week zag je het ook gewoon door mijn buik heen. Ik heb een speeltje gekocht, een muziekje, en leg dat 's avonds tegen mijn buik aan; heel truttig, ik weet het :) maar ze reageert daar dus op en dat is wel heel leuk natuurlijk.

Ik ben as weekend jarig; zouden een BBQ geven maar ik heb inmiddels al iedereen gebeld en gezegd dat het dit jaar een borrel en een snackje wordt; ik moet gewoon de hele week werken; kan vrijdag geen vrij krijgen en om zaterdag dat allemaal te moeten doen; dat gaat me niet lukken :) Herkenbaar dus dat jullie dat ook hebben.

Wij hebben volgende week de 3D pretecho! Heeft iemand die hier inmiddels al gehad?

Saskia15
30 June 2008, 11:16
Moooooooooooooooooooooooooooooi, echt helemaal mijn kleur! leuke kamer Diana!

Saskia15
30 June 2008, 11:20
Kim wat vervelend voor je de ziektewet, hoop wel dat je nu meer tot rust komt, erg slim dat je je verjaardag dit jaar iets anders viert. Zullen de mensen ook zeker begrip voor hebben!

Dikke knuffel
Saskia

hartendiefje
30 June 2008, 11:42
hallo

nou ik ben vanochtend weer bij de verlos geweest en alles was goed.
Alles verliep volgens het boekje :D
verder hebben we afgelopen zaterdag de hele kinderkamer geschilderd.
Dat hebben we nu ook klaar en kunnen we beginnen met inrichten.
Het is alleen wachten op de meubeltjes die komen als het goed is eind van de maand.
nog 4 weken werken en dan heb ik vakantie en aansluitend mijn zwangerschapsverlof.
wat een heerlijk vooruit zicht zeg!! ;)
voel de kleine nu ook steeds vaker schoppen en soms ook heel krachtig.
Mijn vriend heeft hem inmiddels ook gevoeld en vondhet heel apart.
ook hebben we inmiddels een naam en een geboortekaartje.
aankomende donderdag kunnen we de kinderwagen ophalen.
die hebben we van mijn schoonouders gekregen.

nou ik ga even op de bank liggen
prettige dag nog

groetjes

bianca1
1 July 2008, 06:44
Mooie kamer Diana, leuk om eral in te staan niet waar, onvoorstelbaar dat straks de kleine daarin ligt.

Kim, ik hoop dat het wat beter gaat, nu je even wat gas terug neemt.
Zelf ook besloten om wat gas terug tenemen. Tijdens het werk gaat het wel, maar s'avonds en s'nachts lig ik wakker van de harde buiken. ook al werk ik maar 2 dagen, het lichaam waarschuwt niet voor niets.Toch vond ik het moeilijk om die beslissing te nemen :oops: .

Saskia, hier zijn de bewegingen van die kleine ook nog niet waarneembaar. Een paar dagen terug dacht ik wat te voelen, maar of dat iets was???????????????. Met het doppler app. hoor ik het hartje nog zeer goed, en mijn buik groeit gestaag door, dus we wachten maar af, misschien als ik iets rustiger ga doen, dat het ook beter wordt.

Klungeltje23
1 July 2008, 09:22
Klopt bianca, ik vond het ook heel moeilijk om toe te geven dat ik NOG minder moest gaan doen.
Terwijl ik toch echt al een zeker 3/4 minder was gaan doen.
Maar het is inderdaad wat je zegt, als je lichaam het aangeeft MOET je er naar luisteren.
En ja ik merk heel erg veel verschil!s'avonds is het nog maar heel lichtjes dat mijn buik harder word en de rest van de dag en nacht heb ik nergens heen last meer van, terwijl ik eerst vanaf de middag harde buiken had!
En dat al na 1 dag rusten!Dus we zullen zien hoe het allemaal verder verloopt.

Over twee weken hebben mijn man en ik vakantie, dus dat is ook weer een prettig uitzicht.
Daarna nog 4 weekjes en dan zwangerschapsverlof.Ik kijk er echt naar uit naar die tijden.

We zijn vollop bezig op de babykamer.Ik zag dat een aantal van jullie al bijna of helemaal klaar waren.
Wij doen ons best, maar denk dat het nog even zal duren voor het echt toonbaar is!Buiten dat lijkt het net
of ik nergens een keuze meer in kan maken en daardoor schiet het al helemaal niet op.
Vooral de kleurencombinaties blijven bij mij steken.Zit er dagenlang over na te denken!
Maar ook dat zal wel goed komen.

Veel liefs Kim

cindydc
1 July 2008, 13:02
Wat een prachtige kinderkamer , die van ons verbleekt erbij , maar ze is wel nog niet helemaal af

mijn vriend en ik doen zowat alles tesamen in t huishouden , hij in zijn korte week en ik in zijn lange week , mooi verdeeld en ik hou het nog redelijk goed vol , soms voel ik het wel in mijn onderrug en onderbuik.
Zoals t voorbije weekend , heb dan wel wat kilometerkes afgelegd ( wel voor t plezier) maar ik heb het gevoeld aan mijn onderbuik, waarschijnlijk is dit die bandenpijn waarover jullie het al gehad hebben , en echt trappen heb ik ook nog nie gevoeld , het zijn lichte bewegingen dat ik voel

Ook hier af en toe zo even dat angstig gevoel van gaan we het wel aankunnen , komen we financieel niet in een put en dergelijke , want ons leven is ook wel veranderd . Zeker nu , ik heb een lief cadeauke gekregen van mijn ventje , een lief klein hondje , het is een cadeauke voor ons 1jarig samen zijn op 7 juli.
Mijn ventje is echter thuis nu , hij is beetje ziek , hopelijk niks ernstig , t is afwachten op het bezoekje van de dokter

en morgen weer naar de gynecoloog , ben es benieuwd of het nu gaat laten zien welk geslacht het is en of alles goed is

Vickypreg
1 July 2008, 13:16
Wat een mooie kamer zeg! Erg leuk met dat lila! Wij hebben afgelopen weekend ons behang besteld en krijgen we waarschijnlijk zaterdag binnen. Wij wachten nog wel even met het behangen e.d., we krijgen het kamertje ook pas eind augustus binnen dus het heeft geen haast. Wij gaan oranje/groen doen. Heb vandaag een aankleedkussen gekocht en wil de hoezen in oranje doen.

Wat is het warm he meiden, pff zweten haha.

Wel fijn om te lezen dat jullie dus ook minder gaan werken, ik zit er best wel mee maar ga het vanavond toch vragen aan de verloskundige.
Wat gaan jullie daarna eigenlijk doen, na het verlof. Blijven werken of stoppen of minder werken? Ik blijf drie dagen werken maar eigenlijk wil ik liever thuisblijven. Dit is financieel niet haalbaar maar nu hoop ik misschien door gastouder te worden toch thuis te kunnen blijven. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Hartendiefje, fijn dat alles weer goed was! Ik ga vanavond dus weer. Wel weer leuk hoor, het is eigenlijk best weinig 1 keer per maand he.

Saskia15
1 July 2008, 14:51
Kim, keuzes maken is en blijft lastig en dan vooral omdat je ook met zijn mening rekening houdt denk ik.. succes

Vickey heel herkenbaar van het thuisblijven en gastouder zijn,heb hier ook al eerder iets over geschreven en ik heb het er inmiddels met meerdere mensen over gehad. Iedereen zegt: Laat het nou even zoals je het gepland had (ik blijf 3 dagen werken) dan kijk je tijdens je verlof even aan hoe je je gaat voelen en dan kan je daarna nog beslissen wat je gaat doen. Heel veel mensen schijnen het werken echt te missen als ze helemaal stoppen. Vooral de contacten met collega's ed. Blijf het heel lastig vinden en ik weet het echt nog niet, daarom heb ik me er nu even bij neergelegd dat ik het niet weet, ik moet na deze week nog 9 weken werken en daarna ga ik met zwangerschapsverlof. Dan ga ik eens heel goed uitzoeken hoe het allemaal in zijn werking gaat met gastouderschap.
Ik hoor heel graag van jou als je meer info hebt!! Succes met de beslissing

Cindy wat voor een hondje heb je gekregen? ben helemaal gek van hondjes. Wij hebben een kruising van een boeren Fox met een Jack Russel (is alleen heel rustig, het tegenovergestelde van een Jack Russel, dit komt omdat we hem uit het asiel gehaald hebben en hij voorheen mishandeld is)

Lieve groeten
Saskia

Lowietje
1 July 2008, 15:20
Wat een super kamer zeg, ziet er prachtig uit. Leuke kleuren ook.
Bianca en Kim, ga je vooral niet schuldig voelen dat je rustig aan moet doen, is helemaal niet nodig. Gewoon lekker wat vaker gaan wandelen, fietsen etc en lekker gaan genieten. Je zult zien dat je je heel snel beter voelt.

Ik ben vanmorgen bij de zwangerschapsmassage geweest, was echt heerlijk, een echte aanrader voor je als je last hebt van stress en lekker bij wilt komen, voel me al de hele dag heerlijk ontspannen. Grappige daarvan is dat de baby steeds drukker wordt, gaat af en toe behoorlijk tekeer.

Zo ik ga even lekker de schaduw opzoeken, even afkoelen, hier op ons thuiskantoortje wordt het behoorlijk warm.

Groetjes,
Lowie

Lowietje
1 July 2008, 15:22
Jorike, hoe was de echo vanmiddag? Hebben jullie ervan genoten? Zijn je oma en zusje helemaal in de wolken?

bianca1
1 July 2008, 15:32
Goeie tip Lowie, ik ga kijken of er hier in de buurt ook zwangerschapsmassage gegeven wordt. De vorige keer las ik het wel dat je er heen ging, maar was het eigenlijk weer vergeten :oops: . Ik ga gelijk googlen

Vickypreg
1 July 2008, 19:43
Alles was weer goed bij de verloskundige. Hartje weer goed gehoord, blijft leuk he. En was goed gegroeit, zit nu twee vingers boven navelhoogte. Heb het ook nagevraagd over het werken maar moet het zelf regelen met leidinggevende en arboarts. Ze vond het wel verstandig om minder te gaan werken. Dus hopelijk kan ik morgen even met de leidinggevende praten en anders donderdag.

@saskia, o ja dat was ook zo dat jij dat ook wilde. Heb een informatiepakketje van een bureau hier in de buurt. Maar op internet kun je ook veel vinden. Het is gemiddeld 3,50 of 4,50 per kind per uur. Maar om dus ongeveer evenveel te verdienen als nu moet ik dan wel 4 dagen minimaal 8 uur 3 kids opvangen. Dat is dus aardig veel. Je krijgt geen vakantiegeld en word niet doorbetaald bij ziekte en vakanties. Zijn wel aardig wat nadelen. GROOT voordeel vind ik wel dat je thuis bent en bij je eigen kindje.
Alleen we moeten wel echt kunnen rondkomen natuurlijk. Als jij iets meer weet of tips hebt hoor ik het graag!

Klungeltje23
1 July 2008, 21:25
Vraagje...Zijn jullie ook in een paar weken tijd zoveel aangekomen?
Tot 3 of 4 weken geleden was er bij mij in totaal nog maar 3 kilo bij.
Nu ben ik ineens in totaal 6,3 kilo aangekomen, gaat wel een beetje snel of valt dat mee?
Hadden jullie ook dat je ineens een snelle gewichtstoename hadden?

Lowietje
1 July 2008, 21:42
Hoi Kim,
Ik ben de afgelopen weken ook behoorlijk veel bij gekomen, een paar weken terug was het nog maar (of al) 5 kg, nu heb ik er al 10 extra...... Misschien houden we wel extra vocht vast met dit warme weer, maar ik ben bang van niet.

jorike
1 July 2008, 22:01
Dames dames dames,
wat kan ik jullie een pretecho aanraden!! Ik heb genoten vandaag! En mijn oma en zusje met mij! Oma plinkte zelfs een traantje weg!! Wat een ontroerend gezicht, je kindje wordt ineens zo tastbaar!
Ons kleintje (geslacht is voor iedereen nog steed onbekend gelukkig!) heeft de oogjes open gehad, geoefend met ademen door vruchtwater naar binnen te 'ademen' (dat is goed voor de longrijping!), geknipoogd, het voetje vastgepakt met het handje, gegaapt!, mij geknuffeld...echt zo geweldig! Hier een paar fotootjes om jullie mee te laten genieten!

Het mooie hoofdje!
http://i220.photobucket.com/albums/dd175/yo-tje/mooikoppie.jpg

Gapie![/color]
http://i220.photobucket.com/albums/dd175/yo-tje/gapie.jpg

Oogjes open!
http://i220.photobucket.com/albums/dd175/yo-tje/oogjesopen.jpg

[color=#0000BF]Zwaai!!
http://i220.photobucket.com/albums/dd175/yo-tje/handje.jpg

En....net zo ontroerd als ik?? Ik heb ook nog 41 minuten film met bewegende beelden en dat is natuurlijk nog veel gaver! Ik ben een hele trotse 'bijna' mama...

jorike
1 July 2008, 22:04
Ow ja,
ons babykamertje, nog niet helemaal af, maar alvast een impressie!

Werk in uitvoering
http://i220.photobucket.com/albums/dd175/yo-tje/voorenna.jpg

Het ledikant
http://i220.photobucket.com/albums/dd175/yo-tje/babykamer2.jpg

bianca1
2 July 2008, 06:31
Jorike wat geweldig, ik kan me voorstellen dat je hartstikke trots/ blij bent. ook je kamertje is erg mooi aan het worden.
Het duurt nog even voor wij de 3d/ 4d echo hebben, helaas zit de vakantie er tussen. De pretecho 2d hebben we wel al gehad, met 21 minuten film, daar ben ik al zo blij mee. De 1e week van augustus hebben we de 3d/ 4d echo ook maken ze dan de 2d echo opnieuw, omdat onze kleine zo diep lag, kwam het niet helder in beeld maar een beetje wzig, dat vond ze zo jammer dat we het pakket opnieuw krijgen :lol: hetgeen we niet erg vinden natuurlijk.

Klungeltje23
2 July 2008, 08:39
Hoi Lowietje,

Ik weet dat er tijden zijn dat je wat meer aankomt als de andere keer, maar ik ben maar 1,55 meter groot en voel me nu soms al net een tuimelaar hahah.
Ik heb het er graag voor over, maar hoop alleen dat het na de bevalling niet al teveel van blijft hangen!
Al heb ik niet het idee dat er verder veel aan mijn lichaam is verandert.Alleen wat meer heup, meer borsten en een flinke buik.Ik moet maar gewoon afwachten ;)

liefs Kim

Diana27
2 July 2008, 08:43
Jorike wat gaaf zeg die foto's! Echt prachtig om te zien gewoon! En het kamertje; ook harstikke mooi.

Ben gister bij de VK geweest en alles was prima, heb wel een enorme groeispurt gemaakt maar zegt ze beter te groot dan te klein he. Tja...

Met mijn gewicht viel het wel mee; 2 weken geleden 6,5 kilo erbij en nu ineens 10 vandaag!!!!!

Op het werk blijft het hier een drama; ik werk nog steeds 40 uur per week, en ik had eindelijk een vervanger gevonden; contract geboden met een maand proeftijd, ze is 2 dagen geweest en alles leek prima te gaan. Nu heeft ze zich vandaag ziekgemeld :cry: en toevallig is het 30 graden vandaag...tja...wat moet je daar weer mee. Ik zit vanmiddag vol met afspraken en loop al achter met mijn werk door haar in te werken maar ik heb besloten om me niet meer druk te maken en alles maar op mijn gemak doen, er zijn belangrijkere dingen op de wereld dan dat stomme werk hier. Nog 2 maanden en dan ga ik met verlof en dan zien ze hier maar....

Klungeltje23
2 July 2008, 08:53
Je hebt groot gelijk diana,
Gewoon alleen op je eigen letten.
Doen wat voor jou goed is en voor je kleintje.
De rest kijkt ook niet naar jou, die denken ook alleen maar aan zichzelf.
Zo denk ik er nu op dit moment ook over!Het is het helemaal niet waard.
Hou je eigen een beetje rustig vandaag, het is veel te warm om je druk te maken.

Veel liefs Kim

Saskia15
2 July 2008, 09:56
Diana volhouden die instelling die je nu hebt, ik kan me zo goed voorstellen hoe het daar is maar probeer het inderdaad naast je neer te leggen. Ik heb echt respect voor je dat je 40 uur blijft werken, ik werk 3 dagen, maandag, dinsdag en donderdag maar dinsdag avond ben ik altijd helemaal gaar. Gelukkig kan ik dan op woensdag bijkomen anders zou ik het echt niet trekken!! Ik denk aan je!!

Jorike wat een mooie foto's, als ik het zo zie wil ik het toch eigenlijk ook wel, zal er nog eens met manlief over spreken.
Ook je kamer is mooi, leuke kleuren en leuke meubeltjes.

En dames wat betreft je gewicht volgens mij hoort je kindje nu ook echt een groeispurt te maken, ik was vorige week bij de verloskundige en die zei het ook tegen mij. Ben nu iets meer dan 8 kilo aangekomen..

Fijne zonnige dag vandaag!

Vickypreg
2 July 2008, 16:18
Jorike wat prachtig zeg!!! Ooh als ik het zo zie zou ik het ook wel willen...maar ja wij hebben besloten het niet te doen dus zal wel niet gebeuren tenzij we het kado krijgen haha.

Ik heb vandaag met mijn leidinggevende gesproken en aangegeven dat ik minder wil werken. Ik moet nu een brief van de fysio zien te krijgen die daarin aangeeft dat het nodig is ivm bekkeninstabiliteit en dan nog met de arbo. Maar heb niet echt bekkeninstabiliteit, alleen het hangt er tegenaan. Dus ben benieuwd wat ze nu gaat doen, hopelijk lukt het wel.

Diana 40 uur is idd veel zeg, pff doe het je niet na! Wel toevallig idd dat ze ziek is met 30 graden, maar ja je kan het niet zo makkelijk controleren he.

jorike
2 July 2008, 18:55
@ Vicky: Meid, doe voorzichtig! Denk aan jezelf, want we zijn er nog niet heh! Ik merk nu dat t allemaal wat zwaarder wordt en bekkeninstabiliteit lijkt me echt heel vervelend!

Nou meiden, kom maar op, wat ga ik krijgen een jongen of een meisje? Wat denken jullie?
Mijn vermoeden gaat uit naar een jongen.

Vickypreg
2 July 2008, 19:13
Hey Jorike, ja ik doe mijn best. Heb nog niet echt bekkeninstabiliteit hoor. Ik dacht het zelf maar het schijnt dat je het dan echt allemaal extreem hebt van wat ik heb. Alleen op m'n werk had ik dat al wel gezegd zodat ik serieus genomen zou worden, dat werkte ook. Alleen moet ik nu van de fysio een verklaring krijgen voor dat terwijl ik het in feite dus niet echt heb volgens de fysio. Dus ben benieuwd haha. Maar dat het fout zit is wel zeker...

Ik denk echt een meid, weet niet waarom! Vaak heeft de moeder het goed met voorgevoel. Ik voelde vanaf 12 weken ineens heel sterk dat het een jongen word en dat is het ook!

jorike
2 July 2008, 19:45
@ Vicky: dan krijgen we vast allebei een ventje!
Zijn jullie al uit de naam?

Vickypreg
2 July 2008, 20:04
Ja wij hebben al een naam!! Erg leuk al zeg ik het zelf haha. Ben benieuwd of iemand hier toevallig dezelfde naam kiest. Jullie?

Saskia15
3 July 2008, 08:02
Jorike, ook ik denk dat je een jongen krijgt, heb even goed naar je pretecho foto's gekeken en dat is mijn gevoel!!

Betreft de namen, als iemand op het forum dezelfde naam zou kiezen zou ik geen probleem vinden, jullie kom ik niet dagelijks tegen op straat of binnen de famillie. Het nichtje van mijn man is 4 weken verder dan ik en als zij nou dezelfde naam zou kiezen dat zou ik wel vervelend vinden en dan zou ik zelfs overwegen om een andere naam te kiezen. We zien haar regelmatig en dat zou gewoon lastig zijn. Maar vooralsnog zijn we er uit en houden we het hier bij.

pffff vanacht al weer zo slecht geslapen met het nadeel dat ik vandaag de hele dag moet werken. Hoop dat ik het volhoud. De pijn in mijn rug, been en bil is echt niet fijn als je 's nachts probeert te slapen en dan ook nog om het uur wakker.. Maar ja het zal er allemaal wel bijhoren denk ik.

Fijne dag dames!
Groetjes
Saskia

jorike
3 July 2008, 08:11
@ Vicky: ik ben ook benieuwd of iemand dezelfde naam zou kiezen! Maar zoals Saskia ook al zegt, het zou mij niet uitmaken! Wij hebben bewust en unaniem voor deze naam gekozen en dat is al heel bijzonder, toch!

@ Saskia: Dat van de slechte slapen ken ik! Alleen komt dat bij mij niet van mijn rug. Vervelend hoor! Hou het in de gaten meid, het wordt alleen maar zwaarder.
Ik heb erg last van mijn vingers 's ochtends :shock: Stijf en tintelig, zal wel vocht zijn oid.

Nou, ik ga zo weer naar de vk, ben benieuwd hoeveel kilo's ik inmiddels ben aangekomen :oops: Laatste keer was het al 11 kilo!!! Ik hou mijn hart vast... Tot laters!

Lowietje
3 July 2008, 10:12
Hoi allemaal,

Jorike, wat een geweldige foto's. Geweldig is dat het zo'n pretecho. Ook ik heb een paar van die mooie foto's en een film op DVD, kan er uren naar kijken.
Ik denk dat je een meisje krijgt. Spannend hoor en knap dat je je nieuwsgierigheid kunt laten voor wat het is. Leuke kamer heb je zeg. Lijkt me zo fijn als je al zo ver bent dat alles zo goed als af is.
En was alles weer goed bij de VK vandaag?

Kim, ook ik ben met name op de door jou genoemde plekken aan. En mijn kont, die is inmiddels net zo dik als mijn buik haha. Ik hoop ook maar dat ik het er straks een beetje af kan krijgen. Maar ik probeer me er zo min mogelijk druk over te maken.

Diana, fijn dat alles goed was bij de VK. Is je vervanger vandaag, nu het geen 30 graden is, wel weer op komen dagen? Vervelend hoor, denk je het allemaal netjes geregeld te hebben laat zij het afweten. Hopelijk is ze er vandaag weer en was ze echt een dagje ziek en kan ze er nu weer vol tegen aan.

Vicky, heb je het briefje van de fysio ingeleverd bij je werkgever? Hopelijk gaan ze er mee akkoord dat je minder gaat werken. Ook als ze er niet mee akkoord gaan kun je je als het echt te veel is gewoon ziek melden hoor. Iedereen zegt het al en het is echt zo, jij en je beebs gaan op dit moment voor alles.

Saskia, ook ik slaap erg beroerd de laatste tijd, vaak wakker, het draaien gaat niet meer zo makkelijk (normaal draaide ik me via de buik om maar dat wil niet meer...). Ik ben ook vaak vroeg wakker en kan dan niet meer slapen. Nu is het 11.15 uur en ben ik eigenlijk al weer zo moe dat ik best een uurtje zou willen slapen...

Voor iedereen een fijne dag,
Lowie

Diana27
3 July 2008, 10:37
Mijn vervanger is er vandaag gelukkig weer dus het inwerkcirus gaat weer verder hier :) Of iemand echt ziek is zul je toch nooit weten; ik kan er verder weinig mee dus laat het maar zo. Intussen ben ik zelf snipverkouden, loop te hoesten en te proesten.

@Jorike; ik denk ook een jongentje bij jullie; maarja ik dacht dus stellig dat wij ook een jongen zouden krijgen, had een heel sterk voorgevoel en dat klopte voor geen meter, haha.

@de rest; iedereen alvast een heel fijn weekend toegewenst!

Saskia15
3 July 2008, 11:43
Je ziet zo met de week verder dat de kwaaltjes ook toenemen, ik ben benieuwd hoe we er bij zitten over 10 weken!!
Wel fijn (tenminste dat vind ik) dat we hier ons hart even kunnen luchten, ik heb heel erg het idee dat andere mensen zo iets hebben van: je bent zwanger dus op een roze wolk.. en soms wil je gewoon even klagen en dat doe ik dus hier.
Sorry meiden dat jullie de pineut zijn maar toch wil ik jullie even daarvoor bedanken!! :D
Trouwens we delen ook leuke dingen zoals de pretecho''s en de baby aankopen.. wij mogen morgen de maxicosi ophalen en gaan dan direct even kijken voor een mooi boxkleed.

Gister tijdens de verjaardag van mijn mannetje (2.01m) weer leuke kleertjes gekregen, als extra..

Groetjes
Saskia

hartendiefje
3 July 2008, 14:58
wij zijn inmiddels ook al uit een naam.
ben ook idd benieuwd of iemand dezelfde naam zal hebben als ons.
we shall see :D
ik had ook heel sterk het gevoel dat ik een jongentje zou krijgen en de echo heeft het bevestigd.
Verder heb ik net het laatste schilderwerk voor de babaykamer afgerond.
Zaterdag word er nog een behangrandje geplakt en word er een gordijnrails opgehangen.
dan is het wachten op de meubeltjes.
Vanavond kunnen we de kinderwagen ophalen.

@jorike hele mooie foto's hoor zowel van de pretecho als van het kamertje.hoe was het bij de vk?ben je nog veel kilo's aangekomen.
bij mij hebben ze niet eens gewogen, dat doen ze hier niet?zelf ben ik nog maar 5 kilo aangekomen, dat vind ik nog redelijk meevallen.

@vicky, ik had helemaal geen briefje van de fysio nodig, alleen een bewijs van de bedrijfsarts was voor mijn werkgever voldoende.

@saskia, je bent niet de enige die slecht slaapt, ik word klokslag 3 uur wakker en dan moet ik naar de wc.
ook heb ik de afgelopen twee nachten weinig tot niet geslapen omdat ik last had van mijn rug en bekken. ik kon daardoor mijn draai niet vinden.
erg lastig allemaal.

Klungeltje23
3 July 2008, 17:05
Hallo meiden,

Ik vind het ook fijn dat ik hier mij ei kwijt kan.Soms vind ik het ook lijken dat als ik wat klaag over te kwaaltijes dat mensen zo denken van,ja dat hoort er nou eenmaal bij h!!
En ik wil al helemaal niet zoveel klagen, omdat ik het er graag voor over heb en allang blij ben dat het zo mag zijn.
Maar eenmaal op sommige punten heb je het gewoon even nodig om te zeuren en dan is het fijn om hier terecht te kunnen bij mensen die het ook meemaken.

Hier staan de namen ook al een tijdje vast.Al twijfel ik zelf ontzettend over de jongens naam.De naam voor een meisje is helemaal geweldig al zeg ik het zelf.ben er helemaal verliefd op, dus hoop dat ik hem mag gebruiken!

Ik heb heel lang gedacht dat het een jongetje zou worden, maar zo rond de 18 weken heb ik een week lang over een meisje gedroomd en dat voelde zo echt dat ik vanaf die tijd niet zeker meer ben en twijfel.
Het zou dus best een meisje kunnen zijn!!!

Wat denken jullie?
Zouden mijn dromen een teken zijn?

Kim

bianca1
3 July 2008, 17:48
Wie weet Kim, je hoort vaker dat dromen zo uitkomen.

Sinds gisteren een beetje geborrel in mijn onderbuik, net boven het schaambot of er een luchtbelletje klapt. Ik hoop zo dat dit de 1e bewegingen zijn van die kleine uk. Met de laatste echo lagen de handjes daar, dus maak ik mezelf maar wijs dat ik dat voel. Als het goed is moet het de komende dagen dan toch sterker worden niet waar.
Vanaf maandag ga ik minder werken, 5 uur per dag, kijken of de harde buiken s'avonds/ s'nachts dan minder worden. Het zuurbranden blijft onverminderd doorgaan, maar dat hoort er ook bij, maar als jullie nog een tip hebben om dit te verminderen GRAAG. Ik heb nu wel kauwtabletten gekregen van de huisarts, maar dat helpt ook maar kort.

Vanaf wanneer moet je eigenlijk alles gewassen hebben? Ik zou graag al beginnen, maar tegen de tijd dat het oktober is moet het dan weer. De kraamzorg komt volgens mij rond de 30 weken voor een intake, zou het handig zijn om vanaf die tijd alles klaar te hebben?

jorike
3 July 2008, 18:03
@ Hartendiefje: laten we het niet over de kilo's hebben!!! Hahaha :D Vooruit, hier komt ie dan: Ik ben inmiddels alles bij elkaar 14 kilo aangekomen... Het meeste zit in mijn buik, maar ik moet bekennen dat mijn achterwerk zowel als mijn benen en gezicht in omvang toe zijn genomen!

Over een uurtje komen mijn 2 zwangere vriendinnetjes hier en gaan we zwemmen, lekker!!! Ow en wat geslacht betreft, er zijn mensen die op een foto waarop het handje het voetje vastpakt denken een piemeltje te zien! Ik weet even niet meer of ik die hier had geplaatst, zal zo even kijken en anders zet ik m er alsnog even neer, kunnen jullie oordelen!

jorike
3 July 2008, 18:13
Nou, daar is ie dan, ik ben benieuwd!

http://i220.photobucket.com/albums/dd175/yo-tje/handjehoudtvoetjevast.jpg

Vickypreg
3 July 2008, 18:49
@lowietje, ja ik krijg een briefje maar ze kon het op dat moment nog niet schrijven want daar had ze geen tijd voor. In elk geval gaat ze het regelen dus ben benieuwd...
Vandaag ging het wel redelijk, zul je altijd zien ;)

@Jorike volgens mij heb je die hier niet geplaatst toch?? Ben benieuwd haha!

@Bianca het zou goed kunnen dat het de baby is. Bij mij werd het ook vrij snel sterker dat gevoel, dus hopelijk ga je dat ook snel ervaren.

Vickypreg
3 July 2008, 18:49
@Jorike, oke in ben overtuigd!! Een jongen haha. Je wilde het niet weten toch? Ik vind het wel duidelijk te zien eigenlijk!

Lowietje
3 July 2008, 20:51
Bianca, ik denk ook echt dat dat gevoel de baby is hoor. Hopelijk wordt het snel duidelijker en kun je er heerlijk van genieten.

Ik ga nog even lekker met de hond wandelen en dan fijn mijn bedje opzoeken, morgen nog een dagje werken en dan lekker weekend. Gaan we eindelijk verder met klussen voor de babykamer.

groetjes,
Lowie

Lowietje
3 July 2008, 20:52
Jorike, ik zie het trouwens niet hoor, maar vond het bij mijn eigen pretecho, terwijl we er duidelijk op gewezen werden wat het geslacht was, nog steeds moeilijk te zien.

Wel spannend zo.

Klungeltje23
3 July 2008, 20:53
Hoi Bianca,

Ik heb laatst een tip gekregen voor maagzuur en dat heeft bij mij een goede werking.
Zorg dat je vanillevla in huis hebt en als je dan last hebt van maagzuur, kun je daar een paar happen van nemen.
Het zoete neemt het zuur weg.Werkt bij mij goed!

Ik denk idd zo vaaf de 30 weken dat dat een mooie tijd is om alles te hebben gewassen.

Zou je hier ook appart wasmiddel voor moeten gebruiken voor die kleintjes???
iets van neutral ofzo? Ik weet niet hoe dat normaal gaat??

Groetjes Kim

bianca1
4 July 2008, 06:41
Bedankt voor je tip Kim, ik ga het zeker uitproberen een hap vla, ik hoop dat het wat helpt.
Wat betreft het wasmiddel, in de prenatal box zat inderdaad een proefpakje Neutral, ook in advertenties zag ik dat sensitive van Ariel wordt geadviseerd, minder belastende stoffen, maar of het alleen verkooppraatjes zijn of dat je er werkelijk rekening mee moet houden ????????????????? Wel las ik dat je geen wasverzachter mag gebruiken, dus iets zou er wel van waar zijn.

Klungeltje23
4 July 2008, 06:50
Oke bedankt bianca,

Ik gebruik zoiezo geen wasverzachter ,omdat ik daar zelf al niet tegen kan dus dat is al een voordeel!
Maar dan weet ik in elk geval weer een beetje meer... ;)

Groetjes Kim

Vickypreg
4 July 2008, 09:16
Ja ik heb ook gelezen dat je het beste iets kunt gebruiken waar de minste stoffen inzitten omdat het kindje nog wel eens allergisch kan reageren of uitslag krijgt van die wasmiddelen. Ik denk dat ik zelf neutral ga halen om alles mee te wassen, maar vraag me af of je dat alleen in het begin doet of later ook nog want vind die wasverzachter altijd zo lekker ruiken :)

Hebben jullie trouwens ook nog wel eens dat ongigevoel onderin je buik? Ik heb dat bij vlagen nog steeds wel, is dat dan nog het oprekken van je banden? Niet heel erg hoor maar heel af en toe voel ik dat.

Was zo leuk vanochtend lag ik in bed en de baby is meestal zo rond 7 uur wakker en hij zat te trappen joh ik zag mijn hele buik op en neer gaan. Echt grappig om te zien. Meestal zit hij heel laag en kan ik het net niet zien omdat ik niet over mijn navel heen naar beneden kan kijken haha. Maar nu zat hij wat hoger te trappen echt leuk.
Kan ook echt een beetje een patroon zien wanneer hij wakker is, met name als ik thuis ben is hij zo rond 7 uur wakker en nu weer, beetje zo om de 3 uur ofzo. Hebben jullie dat ook?

Murley
4 July 2008, 09:47
Ppppfff .... dag Dames.

Even een tijdje uit de roulatie, hier gaat het niet zo... Het begon drie weken terug denk, met aldoor harde buiken. Op het werk aangegeven dat ik wat rustiger aan wilde doen. En jawel gelukkig werkte dat ik voelde me weer prima, kwam svonds ook weer aan dingen toe en ik had veel meer puf voor alles.

Nu een dag of vier vijf terug kreeg ik heel erg last van mn rug, denk goed nu zijn mn andere spieren aan de beurt, ik goed in beweging blijven maar het werd steeds erger.
Na twee nachten niet meer kunnen liggen en met warmte kussens aan de gang te zijn geweest kon ik echt niet meer.

Ik maar naar de dokter, wel heel lief want na mijn verhaal kon ik gelijk komen. Ik dacht zelf eerst nog aan een blaasontsteking maar dit bleek dus niet zo te zijn.

Nu heb ik last van nier stuwing aan een kant.... dat houd in dat die kleine alles aan de kant duwt en mn nieren in de verdrukking komen. Waardoor deze de urine niet goed meer kunnen transporteren. Nu moet ik elke dag mn temperatuur in de gaten houden. Want het kan leiden tot nierbekontsteking...

Nee.. het is even niet mijn week (weken)... God wat kan dat zeer doen, en je wil zo veel mogelijk die kant met rust laten... duss nu doet echt alles zeer ....

Heeft hier iemand ervaring mee..?? Nou ik hou weer op met mn geklaag.... je voelt je af en toe zoooooooon zeur.....

Fijne dag iedereen....

jorike
4 July 2008, 11:17
@ Murley: Ik kan me goed voorstellen dat je je even wat minder voelt! Vervelend hoor dat alles in de verdrukking komt! Klets het hier maar lekker van je af, daar is zo'n forum voor, toch? Ik merk ook dat het wat zwaarder wordt allemaal en heb soms het gevoel alsof ik al een week met griep loop in de spieren... Maar: het is voor een goed doel! Dus, kop op!! Goed op jezelf letten, wie weet gaat het goed en krijg je geen last van je nierbekken! Succes!

cindydc
4 July 2008, 11:32
hoi dames

Het hondje dat ik gekregen heb is een zwart poedeltje van het middelgrote soort , momenteel is hij wel nog klein maar als hij volwassen is , zou hij tussen de 35 en 45 cm schofthoogte zitten. Met onze jongste kat gaat het goed na ongeveer een week , ze beginnen te spelen en elkaar goed te verdragen met de kater die nu 1 jaar is lukt het nog steeds niet , die blijft nu continuu boven , krijgt zelfs zijn eten daar want naar beneden komen durft hij niet.

Mijn vriend heeft een keel- en sinusonsteking , nu enkel te hopen dat ik het ook niet krijg want heb mijn portie verkoudheden gehad in mijn eerste 4 maanden.

Bij de gynecoloog was alles tip top in orde. Enkel is haar machine niet sterk genoeg om doorheen de botten het hartje goed te kunnen bekijken en zijn we dus doorverwezen naar een collega van haar , waar ik ook meteen een 3D echo kan laten maken , ik moet wel nog een afspraak maken. Deze collega gaat wel een volledig onderzoek doen maar voornamelijk op het hartje om zeker te zijn dat er geen gaatjes in zitten of zo. Mijn gynecoloog zag wel de 4 kamertjes en het pompen maar daar blijft het dan ook bij.

Ik heb nu ook last van een instabiel bekken , waardoo mijn onderrug en links been regelmatig pijn doet , het is dus geen bandenpijn. Ik moet veel rusten en alles op mn gemakske doen zodat er geen risico's komen voor de baby vermits die reeds met zijn hoofdje omlaag ligt ( nog niet helemaal verticaal om te bevallen) maar als ik mezelf blijf opjagen en teveel stress onderga kan het wel eens te vroeg afkomen , dus voor mij is de boodschap veel rusten en ontspannen en ik weeg 79 kilo ( weer 2 erbij) alles in totaal ben ik op die 6 maanden zwangerschap 7 kilo aangekomen wat goed is vermits ik zoieso al zwaarlijvig was en volgend de gynecoloog zal ik neit al te veel problemen hebben als het bij 2 kilo per maand blijft

Wat de baby zelfs betreft is alles in orde , hij is nu 30 cm groot en weegt ongeveer een 800gr , trap zachtjes maar is wel actief , hij wil niet laten zien naar zijn hartje want hij draait zich steeds met zijn schouders en rug naar de gynecoloog , vandaar ook de doorverwijzing , niet dat er iets mis is met het hartje maar om 100% zeker te zijn moet ik dus naar die andere gyne. De hersentjes zijn goed ontwikkeld , de maag zit perfeft op zijn plaats en werkt blijkbaar goed , de longetjes komen ook mooi , de oogjes zijn nog niet open geweest denkt de gyne. De ruggegraat is heel mooi toegegroeid en heeft een mooie welving , de armpjes en beentjes zijn ook in proporitie dus met mijn baby is alles volledig in orde

en dames , hij heeft laten zien wat hij is. Duidelijker kon het niet zijn , zelfs mijn vriend zag het heel goed , de gyne zei dat het dus een verscholen jongeske is omdat hij zijn piemeltje steeds wegstak tussen zn beentjes maar nu had hij zijn beentjes wagewijd open en zagen we alle 3 het mannelijk onderdeel zeer goed hangen

We hebben dus een zoontje , mijne vriend is zeer trots en blij , ik daarintegen ben beetje teleurgesteld , ik was al 6 maanden zeker van een dochter , keek enkel naar meiskeskledij en meiskesspullen , noemde de baby zelfs met de meisjesnaam die we hebben en dan zo ineens het bewijs dat het een jongeske is. Nu ik heb nog een 3tal maanden om mezelf op een jongeske te zetten en de baby met zijn jongensnaam te noemen en dergelijke zodat ik geen postnatale depressie krijg. Mijn vriend gaat me hier wel bij helpen heeft hij gezegd zodat ik geen problemen heb met de geboorte.

volgende afpraak is op 4 augustus , 5 weken ertussen omdat de gyne zei dat ze een volgend onderzoek op 30 weken wil hebben , dan begint het echt wel te korten h , want het volgende afspraakje ligt ookal vast en dat is 1 september , dan is het nog een maand en dan zou hij geboren moeten worden , hebben jullie dit gevoel ook dat het nu zo allemaal ineens vlug zal gaan en dat de geboorte er snel zal zijn.

En van zodra ik meer weet van het bijkomend hartonderzoek laat ik jullie meer weten

groetjesssss en tot de volgende
cindy

Lowietje
4 July 2008, 14:15
Vicky, wat leuk dat je al een patroon ontdekt hebt in het ritme van je baby. Ik voel en zie mijn buik ook regelmatig bewegen maar heb er nog geen vast ritme in ontdekt. Vaak voel ik het 's avonds als ik in bed lig, dan ben ik zelf rustig en de beebs niet en verder komt het te pas en te onpas. Gisteren heb ik overdag niets gevoeld en begon me al een beetje zorgen te maken maar gisteravond en vandaag is ie weer nadrukkelijk aanwezig. Vind het zelf ook geweldig om de buik helemaal heen en weer te zien gaan.

A.s. dinsdag heb ik de intake van de kraamhulp, als ik er aan denk zal ik het even vragen van het wasmiddel en wel of geen wasverzachter. Volgens mij is wasverzachter ook niet goed in het begin, maar ik ga het vragen, dan weten we het zeker.

Dat ongi gevoel heb ik ook wel eens. Denk dat het door de druk van de baby komt ofzo, al schiet er dan wel altijd weer even van alles door mij heen.

Murley, je bent zeker geeeeeen zeur hoor, is gewoon echt balen dat je hier last van hebt. Je moet echt gas terug nemen en inderdaad hier gewoon lekker je hart luchten, doen we allemaal en gedeelde smart is halve smart :D.

Cindy, hopelijk heb je snel een afspraak voor de echo en de bevestiging dat alles goed is met het hartje.
Kan me voorstellen dat als je 6 maanden lang zeker denkt te weten dat je een meisje bij je draagt het even omschakelen is dat het een jongetje is. Had je zelf ook liever een meisje gehad dan?

Jammer dat de kater van 1 jaar nog niet naar beneden durft te komen, hopelijk trekt ie snel zijn stoere schoenen aan en worden ook zij dikke vrienden.

Ga je nog naar de fysio toe voor je bekken? Zij kunnen je vast goede tips geven om het zoveel mogelijk te ontlasten zodat het niet erger wordt.

1 van de tips die ik gekregen heb is bij het uittrekken van je broek, sokken etc (en uiteraard ook weer bij het aankleden) te gaan zitten om zo te voorkomen dat je op 1 been staat en uit balans kunt raken, en 3x per dag even 15 minuten gaan liggen om je lichaam goed uit te laten rusten.

Ik ben voor deze week klaar met werken, ga even lekker in het zonnetje zitten. Een heel fijn weekend voor iedereen met hopelijk niet te veel ongemakken.

Groetjes,
Lowie

Diana27
4 July 2008, 15:35
@Cindy; ik wil niet onaardig overkomen hoor maar joh kom op! kop op! Natuurlijk mag je een voorkeur hebben voor een geslacht maar je weet zelf heel goed dat het 50 % kans is en als het dan helaas toch niet je voorkeur is wees daar dan een dagje sip over maar ga niet meteen zitten te denken aan een post-natale depressie omdat het geslacht je tegenvalt.....sorry hoor.....maar zulke dingen weet je toch van te voren. Wees blij dat het tot zover je weet het kindje gewoon gezond is! Ik snap best even je teleurstelling maar ik zat dit wel even met verbazing te lezen :o Een garantie geslacht bestaat nu eenmaal niet en als je daar als een depressie van kan krijgen moet je gewoon niet aan kinderen beginnen.

Sorry voor deze harde woorden maar het is niet slecht bedoeld misschien opent het je ogen wel.... :oops:

Vickypreg
4 July 2008, 17:18
Lowietje, ja leuk is dat he vind het ook erg leuk om te zien.
Heb vandaag weer wat dingetjes gekocht voor de babykamer, alles in oranje. Lampekap, dekentje voor het ledikantje en hoezen voor het aankleedkussen. Verder een extra matrasje voor het campingbedje, vond het wel handig om alvast te hebben.

Ben het eerlijk gezegd wel met Diana eens cindy. Want hoe je het ook went of keert de gezondheid van je kindje is het allerbelangrijkste. Ik snap best dat je even moet omschakelen want als je er al zowat vanuit ging dat het een meid is dan is dat wel even heel anders. Maar het is ook wel een beetje naief natuurlijk, niet lullig bedoelt maar je weet het nooit zeker tot je het zelf ziet. Ik dacht ook sterk aan een jongen bij mezelf en dat werd het ook, maar ben er nooit vanuit gegaan en het maakte me ook niets uit. Probeer het positief in te zien, je kan nu lekker jongeskleertjes kopen en als hij gezond is dat wil je toch het allerliefste!!

Murley wat vervelend dat het niet zo goed gaat, hopelijk kan je overdag ook genoeg rusten omdat je 's nachts zo slecht slaapt. Het is in elk geval goed dat je minder bent gaan werken.

Fijn weekend allemaal meiden, het is weer prachtig weer!!

Klungeltje23
4 July 2008, 17:40
Ben het idd ook met vicky en diana eens dat alleen de gezondheid het belangrijkste is en een depressie is inderdaad wel heel negatief en zwaar overdreven, maar kan me ook wel goed voorstellen dat het een grote teleurstelling is als je instinct je een beetje in de steek heeft gelaten.
Zou het toch ook een ongemakkelijk gevoel vinden als mijn instinct maandenlang iets anders heeft gezegd.
Toch moet je je gelukkig prijzen dat er tenminste een gezond kindje inzit.

Groetjes Kim

cindydc
5 July 2008, 08:32
@ diana , vicky en kim

ik ben niet depressief he , enkel wat teleurgesteld. Ik ben nu eenmaal al heel mijn leven een emotineel persoontje en soms reageer ik wel wat veel.,

Ben ook blij dat we tegenwoordig de tijd de technologie hebben van de echografie zodat ik me helemaal kan omschakelen naar een jongeske voor hij geboren is door kleedjes te kopen , de kamer ietwat anders in te richten en dergelijke . Alsook begin ik zijn naam te gebruiken en blijf ik niet hangen hoor aan die gevoelens.

vroeger bestond deze technologie niet en was die kans op postnatale depressie vele groter doordat je pas bij de geboorte wist wat het was , mijn mama heeft trouwens nooit tijdens haar zwangerschap zo een echomachine gezien ookal kwam het toen in die periode wel op.

de gedachte een een zoon begint trouwens vorm te krijgen . Het is trouwens ook zo dat de gynecoloog reeds 2 keer gedacht had dat ze een meisje had gezien

@ lowietje , ja ik had graag als eerste kindje een dochterke gehad.

Maar inderdaad het is wel degelijk het belangrijkste dat hij een gezonde baby is die netjes op schema zit

groetjesss en een leuk weekend aan allen

Vickypreg
5 July 2008, 09:54
@Cindy, vind t wel knap dat je het duft te zeggen dat je liever een meisje had gewilt. De meesten zeggen dit toch liever niet. Ik denk dat iedere vrouw wel graag een meisje krijgt, op den duur. Ik heb ook altijd gezegd de eerste maakt mij niets uit, maar zou uiteindelijk wel graag een keer meid willen. Dus snap je best wel hoor, alleen vind ik de gezondheid wel belangrijker dan voorkeur voor geslacht. Ik ken ook mensen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen en zoiets kan dan natuurlijk heel verkeerd overkomen. Maar goed onderwerp afgesloten en je hebt idd nu lekker de tijd om aan het idee te wennen.

jorike
5 July 2008, 10:14
Hallo dames,

ik denk dat het er ook voor een deel wel mee te maken heeft waar je je op insteld. En als je al die tijd dacht dat het een meisje zou worden en nu blijkt het een kereltje te zijn, dan is dat even omschakelen.
Wij weten dus niet wat het gaat worden en willen het ook niet echt weten. Ik stel me gewoon in op een kind! HAhaha... En al dat gespeculeer over jongen/meisje vind ik alleen maar leuk! Extra spannend voor tijdens de bevalling straks!

Klungeltje23
5 July 2008, 11:24
Ik zou heel graag ooit en een jongen en een meisje willen hebben.
Ik denk dat er niets mooiers is voor een vrouw om een dochter te krijgen, daar wordt je toch trots van!
Toch zou ik ook graag een jongetje willen, want zeg nou eerlijk ook daar ben je trots op als het dan de naam voort kan dragen.Denk dat dat de trots is van elke papa!En dus daarom oom voor de mama.

Dus ik hoop dat ik ze ooit allebei zal krijgen.

Liefs Kim

Murley
5 July 2008, 12:47
Ik begrijp idd dat je even moet omschakelen, ik had precies hetzelfde ik kon niet anders bedenken en geloven dat we een meisje zouden krijgen. Mn vriend dacht daar aan het begin precies hetzelfde over.
Maar tijdens de nekplooi meting was hij er in eens van overtuigt dat we een jongen zouden krijgen. Hij zag het aan de houding en de manier van bewegen.. Ik kon het niet geloven en was nog steeds overtuigt van een meisje in mn buik.

Maar tijdens de 20 weken echo wilde toch wel heel graag weten wat het zou gaan worden. En je raad het natuurlijk al mn vriend had gelijk. Het wordt een Jongen. Het enigste wat ik kon is heel hard lachen... Wat raar dat je je zo vast kon houden op een meisje, en ik was er ook helemaal van overtuigt... Nu ben ik er al helemaal aan gewend. En ik vind het Geweldig...

Hier gaat het trouwens weer iets beter... alleen heeeeeel erg spierpijn. en af en toe niet meer weten hoe ik moet zitten liggen of staan???

Ik hoorde alleen net wat minder nieuws een vriendin van mij is nu 34 weken en die is net opgenomen in het ziekenhuis met bloedingen.... pppff kreeg kippevel. Ik ga voor haar duimen in het zonnetje........

heel fijn weekend iedereen

Klungeltje23
5 July 2008, 15:40
Hoi Murley,

Heb je nog wat meer gehoord ondertussen van je vriendin?
Kreeg er even een heel raar gevoel bij toen je dat schreef, dus wil graag weten of het toch nog goed gaat?

Groetjes Kim

Murley
5 July 2008, 15:57
Ik heb verder idd nog geen nieuws.. Jullie horen het als ik meer weet...

jorike
5 July 2008, 20:08
Hallo lieve dames,
dit weekend ben ik even lekker weg van huis, logeren bij mijn opa en oma (de ouders van mijn vorig jaar overleden moeder). Opa is 82 en oma 80. Gek toch dat, ook al ben ik nu bijna 29 en zwanger ik me daar nog gewoon lekker kind voel! Oma is nog goed ter been en runt het hele huishouden alleen! Opa heeft een paar infarcten gehad en is op zich wel weer in orde, maar hij zit veel op de bank en helpt oma weinig. Ze heeft hem teveel verwent zegt ze :) . Zo gaat dat bij ons thuis dus niet he! Samen spelen, samen delen ;) .
Wat wil nou het geval...vannacht heb ik voor het eerst een lekkernde borst gehad :shock: ! Er zit een vlek in mijn nachthemd en in het bed! Oma vindt het normaal, ik was wel even in shock, haha.
Goed, dat wilde ik even kwijt!
Fijne avond allemaal en tot morgen!

hartendiefje
6 July 2008, 08:32
gisteren zat ik lekker achterin de tuin toen de kleine begon te schoppen.
ik keek toen naar mijn buik en zag die helemaal omhoog komen tijdens het schoppen.
wat een leuk maar ook een raar gezicht zeg.
Gisterenavond in bed ook weer,mijn vriend heeft het ook gezien.
je had hem moeten zien kijken :shock:

jorike
6 July 2008, 09:37
@ Hartendiefje: Mooi is dat heh! Ik had het vannacht ook in bed. Ik kan ook haast niet wachten op de blik van mijn man als hij het voor het eerst ziet! Geniet er lekker van...

Klungeltje23
6 July 2008, 10:05
Wat een mooie dingen allemaal h.
En het schept allemaal zo'n band met je ventje.
Tenminste hier geniet mijn man ook ontzettend van de zwangerschap en alles eromheen.
En ik geniet dan weer van zijn gezicht en reactie, ze worden er zo lekker zacht van!
Het voelt weer net als toen je verliefd was op elkaar.
In de toekomtst zullen er welleens tijden dat het niet altijd goed gaat en dan zouden we eigenlijk allemaal terug moeten gaan denken aan hoe we ons nu voelen!

Vickypreg
6 July 2008, 10:51
Haha Jorike, wat leuk om te lezen je verhaal. Ik heb het ook al een aantal keer gehad, en wij schelen nog wel vijf weken! En dat op en neer gaan van mijn buik zag ik van de week ook voor het eerst, het is bij mij met name 's ochtends en dan is mijn vriend niet op zijn best ;) dus die heeft het nog niet gezien want het is vaak heel vroeg haha. Moet overigens wel moeilijk voor je zijn dat je je moeder nu moet missen...

jorike
6 July 2008, 11:21
@ Vicky: Soms word het me even teveel..met name als ik moe ben en alleen thuis op de bank zit. Maar meestal weet ik me goed te houden en ga ik door met het idee dat ze me in de gaten houdt van daarboven. Ik wil dat ze trots op me is en daar doe ik mijn best dan ook voor. Laatst bij de pretecho had mijn oma het even te kwaad, logisch ook. 'Had je moeder dit maar mee kunnen maken!' zei ze. Sja, dan breekt je hart wel even weer, maar alles is gezond en met dit kindje leeft mijn moeder ook voort!

Vickypreg
6 July 2008, 12:18
@Jorike, ja kan het me goed voorstellen. Met dit soort momenten mis je je ouders volgens mij het meeste. Je moet wel sterk in je schoenen staan meis om dit alleen te doen en ook nog je moeder te moeten missen. Gelukkig komt je mannetje binnenkort thuis! Kan hij je heerlijk verwennen!!

Lowietje
6 July 2008, 13:06
Jorike, ik heb echt bewondering voor je hoor, hoe positief je in het leven staat en met de hele situatie omgaat!!

Leuk he, zo'n buik die helemaal heen en weer gaat. Echt leuk om te zien en te voelen ook. Ik vind het nu ook zo bijzonder dat als je je hand op je buik legt ik voor mijn gevoel het hele lichaampje erlangs heen voel glijden. Ben zooooo benieuwd hoe hij/zij er toch uit zal zien.

We hebben inmiddels ook een naam bedacht waar we allebei tevreden over zijn. We gaan er nog wel even rustig over na denken, maar ik denk wel dat dit het gaat worden.

Verder zijn we nu eindelijk druk met de babykamer, behang van de muur af, plafond eruit, kasten aan het verplaatsen etc. Wel vermoeiend maar ik ben ook zo blij dat we er nu eindelijk mee aan de gang kunnen. Heeft voor mijn gevoel gewoon te lang geduurd allemaal.

En die lekkende borst, ik ben heel benieuwd of ik daar ook last van ga krijgen. Heb op mijn 16e een borstcorrectie gehad en weet dus niet of ik wel borstvoeding kan geven (hoogst waarschijnlijk niet). Als dat niet gaat dan zal ik ook wel geen lekkende borst krijgen denk ik.

En je hebt helemaal gelijk Kim, als er eens wat dingen niet gaan zo als ze moeten dan moeten we inderdaad aan de gelukkige momenten terug denken. Ben ik helemaal met je eens.

Murley, wat vervelend voor je vriendin, hopelijk komt alles weer goed.

Nou, ik ga weer even verder met klussen etc, tot snel
Lowie

Klungeltje23
6 July 2008, 13:59
Jorike: Lijkt me inderdaad een dubbel gevoel wat je op dit moment moet hebben.
Zeker omdat je nu ook gaat meemaken hoe het moedergevoel is.
Ook voor je oma en opa zal dit heel dubbel zijn, maar denk dat jij haar daar goed doorheen helpt!
Vind het mooi te horen dat je oma en opa er zo mee inleven.

Murley
6 July 2008, 19:40
Ik vind het zelf ook zo appart "het is echt een wonder". En heel bijzonder om dat mee te mogen maken. Sta ik zelf ook elke x bij stil. Ook omdat ik personen rond om me heen heb waarbij het niet of heel moeilijk wordt om zwanger te worden. (mn schoonzusje).

Vandaag lekker naar het zwembad geweest... goed gevoel is dat. Had zo veel last van mn rug tijdens het zwemmen geen last van gehad heerlijk.

Mijn vriendin komt morgen gelukkig weer thuis. ze is 34 weken, en moet nu heeeeeel rustig aan doen. Wel even schrikken hoor...

Fijne week iedereen

Klungeltje23
6 July 2008, 20:04
Hoi Murley,

Fijn om te horen dat het toch nog in orde is met je vriendin.
Het zal even zwaar worden voor haar. maar over een paar weken zal ze zeker zeggen dat ze het er voor over had! ;)

Beel liefs Kim

Lowietje
6 July 2008, 21:35
Murley,
Goed om te lezen dat je vriendin weer naar huis mag morgen. Hopelijk blijft het hier bij en heeft ze over een paar weken een gezond kindje in haar armen.

Lekker is dat zwemmen he, voel me ook altijd zo lekker licht in het water. Totdat je eruit komt, dan voel ik me net zo'n nijlpaard haha.

Klungeltje23
7 July 2008, 06:24
Goedemorgen meiden,

Nog een paar uurtjes dan mogen we weer naar ons kleintje gaan kijken.
Ik ben echt enorm benieuwd en kan haast niet wachten.
Zodadelijk even werken, tenminste proberen na vorige week thuis te zijn geweest!
Jullie horen straks weer van mij.

Groetjes Kim

bianca1
7 July 2008, 06:35
Jorike, ik kan mij voorstellen hoe je je moeder mist, zeker in deze periode. Ik heb mijn vader een aantal jaar geleden verloren, en op sommige momenten heb je inderdaad zo iets van, dit had hij mij moeten maken, wat zou hij dit leuk gevonden hebben. Ik hou me ook vast aan het idee dat hij van bovenaf alles toch kan meemaken.

Kim succes straks, ben benieuwd hoe het met je kleine gaat.

Van de week gaan we kijken voor de geboortekaartjes, vanmiddag even bellen, wanneer we de boeken op kunnen halen. Ben me al druk aan het verdiepen in de teksten :lol: Vanaf vandaag ga ik korter werken, dus ben benieuwd hoe dat gaat.
groetjes

Saskia15
7 July 2008, 07:57
Een hele goede ochtend,

Jullie zijn goed bezig geweest hier, druk met schrijven, dus ik was even druk met lezen vanmorgen.
Wel fijn dat er zo goed gechreven wordt..
Om dan ook maar even te reageren;

Jorike ik heb het al eerder gezegd maar wil het nog even aanhalen: super van je dat je zo positief over de dingen denkt. Het is natuurlijk ook het beste maar dat wil niet zeggen dat het altijd gemakkelijk is. Nog even volhouden!! succes

Murly, goed van je dat je even rust genomen hebt en ik hoop dat het nu alleen maar de goede kant op gaat.

Een lekkende borst heb ik nog geen last van, volgens mij is dat ook verschillend toch? we wachten het maar gewoon af.

Bianca, rustig aan doen. denk aan jezelf en je baby!!

Nou hier eigenlijk geen veranderingen, slaap nog steeds niet goed en zit nu dus ook als een zombie op mijn werk... de baby voel ik goed en inderdaad mijn buik springt soms van links naar rechts (dat is een beetje overdreven maar hij beweegt goed inmiddels) We hebben vrijdag de autostoel (maxicosi) opgehaald, een boxkleed en een babyfoon gekocht. De grootste aankopen zijn nu wel gedaan volgens mij. O nee we moeten nog een andere auto. We hebben onze personenauto verkocht een week of 3 geleden en rijden nu alleen in onze bus (Ford Transit) Helaas zit daar geen achterbank in en dus alleen 2 stoelen.. We moeten dus gaan beslissen wat te doen, een andere bus met dubbele cabine of de bus er uit en dan een personen auto kopen.. Mijn man is niet zo van knopen doorhakken in dit geval dus ik heb gezegd dat hij eind deze maand er uit moet zijn wat het wordt zodat we augustus hebben om iets te kopen..

Nou iedereen een goede dag!
Saskia

Lowietje
7 July 2008, 09:11
Bianca, ik hoop dat het goed bevalt dat minder werken.

Kim, ben benieuwd naar je verhaal straks.

Murley
7 July 2008, 09:32
Zit een beetje is hetzelfde schuitje kim, ga zo ook weer even proberen te werken. Twee uurtjes en kijken hoe het dan de rest van de dag en Nacht gaat. :?:
Gister was ik lekker samen met mn mannetje te zwemmen geweest, heerlijk trouwens. Maar vannacht kon ik alleen maar weer door komen met paracetamol. Op een gegeven moment weet ik gewoon niet meer hoe ik moet liggen. Wat een drama. :(
Meer mensen die daar last van hebben?

Wij zijn hier ook druk bezig met de kaartjes leuk joh... Mag het stiekem hier wel verklappen. Wij doen flessen post, wel toepasselijk he komen van een een eiland. Maar vanmiddag als het goed is komen de flesjes binnen. Alle wat er in moet staat al klaar.... het blauwe zand. Gister heb ik mn ouders erop uitgestuurd om blauwe schelpen te gaan zoeken haha.. :lol: :lol:
Alleen het kaartje maar dat willen we ook zelf gaan maken... moeders is heel creatief daarin, dus no worry....

Fijne dag iedereen.

Lowietje
7 July 2008, 09:53
Leukkkkkk die flessenpost, heb ik ook zien staan op een site!!! Echt heel leuk, en helemaal omdat het van het eiland komt. Wil je bijna vragen mij er een te sturen........... :oops:

Saskia15
7 July 2008, 11:34
Zit een beetje is hetzelfde schuitje kim, ga zo ook weer even proberen te werken. Twee uurtjes en kijken hoe het dan de rest van de dag en Nacht gaat. :?:
Gister was ik lekker samen met mn mannetje te zwemmen geweest, heerlijk trouwens. Maar vannacht kon ik alleen maar weer door komen met paracetamol. Op een gegeven moment weet ik gewoon niet meer hoe ik moet liggen. Wat een drama. :(
Meer mensen die daar last van hebben?

Wij zijn hier ook druk bezig met de kaartjes leuk joh... Mag het stiekem hier wel verklappen. Wij doen flessen post, wel toepasselijk he komen van een een eiland. Maar vanmiddag als het goed is komen de flesjes binnen. Alle wat er in moet staat al klaar.... het blauwe zand. Gister heb ik mn ouders erop uitgestuurd om blauwe schelpen te gaan zoeken haha.. :lol: :lol:
Alleen het kaartje maar dat willen we ook zelf gaan maken... moeders is heel creatief daarin, dus no worry....

Fijne dag iedereen.

Ik slaap ook slecht, het vreemde is dat ik op de bank redelijk goed lig maar zodra ik naar bed gan dan begint het gedonder.
pijn in mijn rug, bil en been. Draaien probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen..

Leuk idee die flessenpost hoor. ik wil ook iets aparts, iets anders dan een gewoon kaartje maar ik kan op dit moment nog niets leuks vinden. Iemand nog leuke ideeen?

Murley
7 July 2008, 12:54
Ja idd, wij wilde ook iets appart. Een kaartje is maar een kaartje .... ;) Maar als je al iets leuks wil dan kost het aardig wat.. Nu heb ik idd flesjes+kurk, raffia en lint besteld... http://www.flessenpost.nl (voor de liefhebbers).en de rest kun je allemaal zelf doen... Gister aan het vogelenzand zefen geweest en blauw gekleurd met een soort inkt. Echt dat baby blauwe geworden (duss helemaal super). en blauwe schelpen erin. Maar goed dat het geen meisje wordt want dat werd echt zeuren om roze schelpjes te vinden :D :D.

Maar goed net weer even gewerkt, en ben het nu echt zat. Ze zeggen toch dat je in deze periode je helemaal SUPER moet voelen.... Nou dat is bij mij ver verdwenen dat SUPER gevoel grr.. haha . Ach donderdag maar weer naar de vk en ben benieuwd wat die ervan gaat zeggen. Die kleine voel ik goed schoppen duss daar maak ik me nog niet zo druk om.... :lol:

groetjes van hier... het winderige eiland

Klungeltje23
7 July 2008, 18:13
Hallo allemaal,

Vandaag hebben we de 4D echo gehad...
Wat een ongelooflijk mooie techniek hebben ze voortaan zeg.
Ik was helemaal ondersteboven toen ik ons kleintje zo duidelijk in beel kreeg, hierdoor wordt het nog alleen maar echter!Even kijken hoe ik foto's erbij kan plaatsen dan kan ik het jullie laten zien.

Groetjes Kim

Murley
7 July 2008, 18:18
@ o ik ben benieuwd kim spannend... leg me het dan ook even uit want ik weet het namelijk ook niet hoe dat moet.... ;)

ook niet hoe ik de (hoe noem je dat) "banner" moet veranderen.... bij je naam bedoel ik :?: :?:
Benniet zo handig :lol:

bianca1
7 July 2008, 18:29
Kim wat een schattige foto, zeker helemaal in de wolken nu.

leuk idee die flessenpost. donderdag kunnen we de voorbeeldboeken voor de geboortekaartjes ophalen, dus van het weekend gaan we ons er verder in verdiepen. Ik ben nu al een beetje aan het kijken naar de gedichtjes.

Het korter werken is tot op heden goed bevallen moet ik toegeven. Nu minder last van mijn buik en benen. Nu hopen dat ik vannacht ook goed slaap. Bedankt voor jullie steun in deze, ik voel me nu minder schuldig de knoop doorgehakt te hebben. Ben benieuwd of ik nog een oproep krijg voor de bedrijfsarts.

Lowietje
7 July 2008, 18:32
Goed zo Bianca.

Ik ben sinds begin juni al minder aan het werk en heb nog geen oproep van de bedrijfarts gekregen.

Hopelijk slaap je vanavond ook goed, dan weet je helemaal zeker dat je er goed aan hebt gedaan.

Kim, ik zie inderdaad een foto bij je naam staan, mooi zeg. Heerlijk is dat he om zo lekker uitgebreid in je buik te kunnen kijken. Vraag me wel eens af wat er over 10 of 50 jaar allemaal mogelijk is...... Kun je waarschijnlijk al gewoon met de baby praten ofzo.

fijne avond allemaal

Klungeltje23
7 July 2008, 18:35
Hoi Murley,

Krijg helaas niet gevonden hoe ik die foto's erop moet zetten.
Maar voor de banner moet je gewoon even naar http://www.lillipie gaan en daar een banner aanmaken.
Als je dat hebt gedaan komen er een aantal codes te staan hiervan moet je de url copieren.
Als je dit gedaan hebt ga je naar mijn account-profiel-wijzig onderschrift en daar plak je die gekopieerde url in.
Opslaan en dan moet je als het goed is een banner te zien krijgen in je vakje.

Groetjes en succes.
Kim

Ps: is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik de foto's van mijn kindje hierop krijg!!!

jorike
7 July 2008, 19:29
@ Ikkemikketje: dat is niet zo heel moeilijk! Je maakt een account aan bij photobucket (er zijn er meer, maar dees gebruik ik) en daar download je de foto's op. Daarna ga je ze bewerken (knop edit) aangezien ze op deze site maximaal 400 bij 400 pixels mogen zijn. En dan pak je de link om ze op een site te kunnen zetten...even proberen welke het is, ik dacht de een na laatste, maar als je op voorbeeld klikt, kun je zien of het de goede is!
Succes en prachtige foto!!!

Vickypreg
7 July 2008, 20:04
@ikkemikketje, je kan het ook gewoon doen via http://www.fotoverkleinen.nl
Wat een schattige foto heb je erbij staan zeg, gaaf!

Ik moet morgen met de arbo bellen en daar zie ik best tegenop. Hoe kan je het het beste brengen dat je minder wil gaan werken? Ik ben bang dat ze me weer teveel willen laten werken ofzo....Heb wel een soort brief van de fysio maar word ik zelf niet veel wijzer van, er staat in elk geval niet duidelijk in dat ik minder moet gaan werken.

jorike
7 July 2008, 20:23
@ Vicky: Ik zou gewoon vertellen hoe je je voelt en waarom je minder wil werken. Vaak nemen arbo artsen liever het zekere voor het onzekere mbt een zwangere ;) Ik wens je in ieder geval veel succes morgen!

Klungeltje23
7 July 2008, 20:43
Vicky: De arbo kan niets doen.Vrouwen in de zwangerschap zijn extra beschermt.
Als je gewoon zegt dat je lichaam aangeeft dat het teveel is, dan moeten ze daar genoegen mee nemen.
Bij mij heeft de verloskundige ook gezegd dat je baas bent over je eigen lichaam en daarnaar moet luisteren.
Ik weet niet wat ju klachten precies zijn, maar als je zegt dat het met die klachten te vermoeiend en te zwaar is om meer te gaan werken dan komt dat wel goed.Maak je maar niet druk.

Groetjes Kim

bianca1
8 July 2008, 06:35
Vicky, ik denk dat het inderdaad het beste is wat de andere al beschreven hebben. Aangeven dat je lichaam aangeeft dat je teveel doet. desnoods aangeven dat je je op de dagen dat je niet werkt beter voelt/ minder klachten hebt. Veel succes in ieder geval.

Ik kan zeker bevestigen dat het in mijn geval veel scheelt om minder te werken, vannacht heerlijk geslapen, zonder pijnlijke buiken/ benen. Mijn werkgever heeft me voor 5 uur per week ziek gemeld, nu maar afwachten of ik van de arbo wat hoor, maar ik heb van meerdere gehoord dat daar meestal geen problemen inzitten

Saskia15
8 July 2008, 07:54
Goedemorgen dames,

Fijn dat jullie er allemaal baat bij hebben door minder te werken. Ik hoop dat jullie zwangerschappen nu beter verlopen.
Is in iedergeval beter voor de baby.
Ik kan morgen weer uitslapen, ben op woensdag altijd vrij :)

Wat betreft de geboortekaartjes, misschien dat ik van de week toch ook maar even bij een drukker langs ga, eens kijken bij de "gewone" kaartjes of daar iets leuks bij zit. Het gedichtje is in iedergeval al klaar, mijn man schudt dat soort dingen gewoon uit zijn mouw. Erg fijn.
Maar als jullie nog een geweldig idee hebben dan hoor ik het graag!

Fijne dag
Groetjes
Saskia

Saskia15
8 July 2008, 07:55
Kim een mooie foto trouwens bij je naam! leuk om te zien :lol:

Vickypreg
8 July 2008, 08:48
Meiden bedankt voor jullie reacties. Heb gebeld en ze wilde me eerst vijf halve dagen laten werken (ik werk nu 3 hele), dat leek mij niet zo'n pretje want dan heb ik dus vijf middagen pijn in mijn rug maar ik moest ook aan mijn werk denken zei ze :o Ik moest mijn leidinggevende bellen en het met haar bespreken wat ze daar het liefste hadden en het komt nu gewoon op 3 halve dagen gelukkig. Ik ga iemand anders aanvullen die ook halve dagen werkt maar het wisselt een beetje per week hoeveel uur dat is. Moet nu wel elke week de arbo bellen om te vertellen hoe het gaat, moeten jullie dat ook? Ze zei ja misschien kan je met therapie op den duur wel weer meer gaan werken, maar volgens mij helpt fysio niet echt als het eenmaal zover is maar goed...
Met de beeb gaat het gelukkig goed, hij schopt heel hard haha.

Saskia15
8 July 2008, 10:44
Vicky ik heb gelukkig niks te maken met de arbodienst maar weet vanuit mijn vorige werk bij een uitzendbureau dat er echt geen richtlijn is. Soms dacht ik bij mensen zorg aub dat die weer aan het werk gaan maar bij anderen was het echt onredelijk wat ze wilden. Het hangt erg af van de persoon die je treft volgens mij. Alleen al die opmerking: je moet ook aan je werk denken.. Ja wat denken ze dan dat je dat niet doet? je kan ook helemaal de ziektewet in gaan hoor.. :twisted: :twisted: natuurlijk denk je aan je werk maar eerst aan jezelf en je baby toch!! Als het economisch slecht gaat op je werk denken ze ook niet aan jou dan vlieg je er ook gewoon uit.. (zoals je ziet wordt ik gewoon boos van dat soort opmerkingen)

Zo dat lucht op... :D

Vickypreg
8 July 2008, 11:19
Haha Saskia, ja dat idee had ik ook hoor. Ik bel toch niet voor niets? En dan af en toe ineens zeggen, maar het gaat erom dat het met jou goed gaat en met je kindje en goed aangeven bla bla. Maar ook steeds die werkgever erbij halen, er was geen pijl op te trekken maar goed. Vooralsnog is het nu wel goed geregeld en heb ik mazzel dat ze bij mijn werk nu makkelijk waren. Het is niet het meest lichte lichamelijke beroep in de kinderopvang en dat zullen zij ook wel begrijpen neem ik aan. Als ik op kantoor had gezeten was het heel anders geweest.

Murley
8 July 2008, 11:33
Nou jeetje idd.... wat een antwoord. Zulke mensen zijn zelf nooit zwanger geweest denk. Tuurlijk denk je eerst aan die kleine en aan jezelf, en dat zouden zulken mensen ook moeten doen. Jijzelf voelt je lichaam het beste aan, toch?...... (ik begrijp wel sommige mensen nemen een loopje met je, en die denken makkelijk aan hun geld op deze manier te kunnen komen).

Hoe gaat dat in zn werk eigenlijk... Ik loop nu ook even thuis vanwegen een nierstuwing. Al een week last van en niet het idee dat het minder wordt. Wel van de week weer even gewerkt maar als ik terug kom slik ik paracetamol en ga plat... en zelf dat lukt niet.. hangen en wurgen is het dan.

Maar nu moet ik donderdag weer naar de vk, en weet al wat die gaat zeggen RUST.... Mooi woord is dat he... grr.
Maar hoe gaat het dan verder, moet je dat zelf regelen of gaat dat via je baas....
Waardoor op dit moment al mn vakantie uren gebruikt worden.....

Vickypreg
8 July 2008, 11:46
@Murley, ik heb het eerst bij de verloskundige gemeld en bij de fysio zelf. Daarna met de leidinggevende overlegd en die heeft weer met P&O gesproken. Toen moest ik zelf de arbo bellen en een verwijsbrief van de fysio hebben.
Je moet hier niet je vakantiedagen voor opgeven hoor, gewoon ziekmelden! Je zit toch niet voor je lol thuis!

moosje
8 July 2008, 11:51
Murley, ik snap je helemaal. Ik ben deze week ook thuis omdat ik heel erg verkouden ben en echt pap in mijn benen heb. Wel ben ik gisterenochtend naar de ha geweest om te vragen wat zij verstandig vond. Gelukkig zei zij dat zij in mijn situatie een paar dagen thuis zou blijven om aan te sterken. Dus dat doe ik nu dan ook. Het erge is dat het op mijn werk heel druk is en ik me daar dus enorm schuldig om voel. Aan de andere kant is mijn baby natuurlijk triljard keer meer belangrijk en ik wil niet dat zij ook maar enigzins moet lijden onder mijn werkdruk. Ik weet ook 100% zeker dat ik ziekerig ben omdat ik veel te veel hooi op mijn vork heb genomen en dat dit dus ook is gekomen door de werkdruk. Maar het meest erge is nog wel dat ik weet dat het werk nu blijft liggen en dat betekent dat als ik terug kom ik het nog zwaarder krijg. Pfff. Nog 5 weken en dan ga ik met zwangerschapsverlof.....

hartendiefje
8 July 2008, 12:06
hallo,

even terug komen op het inmiddels al besproken probleem.
ookik werk sinds begin juni halve dagen.
Ik heb halverwege mei bij de ha aangeklopt met een zere heup en een doofgevoel in mijn bovenbeen.
zij heeft mij direct door gestuurd naar de fysio, sindsdien loop ik bij de fysio.
op advies van haar ben ik naar mijn leidinggevende gegaan.
ook die deed in eerste instantie moeilijk ( personeelsgebrek, werkdruk).
ik heb na twee dagen weer aangegeven dat het niet ging, ook heb ik toen direct maar een afspraak gemaakt bij de arbo.
Daar kon ik een week later terecht.
Die erkende mijn klachten en heeft uitzich zelf gezegd, dat hij er 5 halve dagen van gaat maken. mocht dat niet vol te houden zijn dan moet ik 4 halve dag en 1 verplichte rust dag.
op dit moment werk ik 1 week 5 en 1 week 4 dagen (ik heb een 36 urige werk week, met 1 roostervrije dag)
Het gaat voor als nog goed.
ook heb ik niks meer met de arbo te maken, hij heeft erkend dat ik bekkeninstabiliteit heb en vond het niet nodig om een nieuwe afspraak te maken.
1 augustus is mijn laatste werkdag, dan heb ik 4 weken vakantie en aansluitend direct mijn verlof. 1 november loopt mijn contract af.
ik heb mij voorgenomen om in het nieuwe jaar wel verder te kijken.
op dit moment denk ik eerst aan mijzelf en de kleine die zijn belangrijk.
laten we eerst maar eens een gezond kind op de wereld zetten.
ik ga nu lekker genieten van mijn vrije middag
groetjes

bianca1
8 July 2008, 15:37
wat een gedoe met die arbo. Ik ben benieuwd hoe ze bij mij gaan reageren. Op het werk deden ze er gelukkig niet moeilijk over. Ik kon zelf aangeven wat ik nodig vond, en dit is doorgegeven aan de arbo. Ik wacht maar af. Vicky laat je niet gek maken hoor. jij en je kleine gaan voor het werk hoor.

Lowietje
8 July 2008, 21:14
Nou vandaag intake voor de kraamzorg gehad en een hoop info gekregen.
Wat betreft het wassen raden ze inderdaad aan geen wasverzachter te gebruiken ivm allergie maar daar waren jullie al achter.

Net ook bij de eerste les van zwangerschapsyoga geweest. Vond het erg leuk en kijk uit naar volgende week. Morgenavond weer lekker zwangerschapszwemmen en donderdag een heerlijk dagje vrij.

Fijne avond
Lowie

bianca1
9 July 2008, 06:26
Hoi Lowie, bedankt voor het vragen, hebben ze nog aangegeven vanaf wanneer alles gewassen moet zijn?
Fijn dat de yoga goed bevallen is, het is leuk om met een groepje zwangere bezig te zijn, schept een band niet waar.

Lowietje
9 July 2008, 08:52
wanneer je het wast kwam niet zo nauw vertelde ze mij. Het is vaak je eigen idee dat je het klaar wilt hebben maar ook weer niet te ver van te voren. Schoon is schoon (uiteraard geen jaar van te voren wassen.. :mrgreen: ).

Schept zeker een band als je met allemaal zwangere in een groepje zit. De data's liggen ook erg dicht bij elkaar dus dat is helemaal fijn. Kun je lekker vergelijken en horen hoe het bij een ander gaat.
Kijk nu al weer uit naar volgende week.

fijne dag,
Lowie

Vickypreg
9 July 2008, 09:26
Wat leuk Lowie! Ik heb nog niks gehoord, maar ik val precies tussen de twee groepen in omdat
ik op 1 november ben uitgerekend. Dus voor de november/december groep ben ik al een stuk verder maar voor de september/oktober groep weer niet. Maar ik denk dat het de eerste zal worden want heb dus nog niks gehoord.

Diana27
9 July 2008, 12:47
Zo wat is er weer een hoop getikt, heb alles gelezen hoor maar ben nu alweer vergeten hoe en wat en wie precies :oops: dus ik houd het even kort.

Wij hebben ook de pretecho gehad; was echt prachtig en wonderbaarlijk wat je kan zien.

http://i19.photobucket.com/albums/b197/vera2525/baby3d017-4.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b197/vera2525/baby3d017-4.jpg

Voor de rest hier iets minder; harstikke verkouden en sinds gisteren me toch maar ziekgemeld; ik trok het niet meer dat hoesten met zo'n buik en veel hoofdpijn. Ik wilde morgen weer gaan proberen te werken maar mijn man heeft me dat verboden, hij vindt dat ik iets beter op mezelf moet passen en dat ik deze week maar eens thuis blijf, goed uitrust en uitziek, dus dat doe ik denk ik maar...

Diana27
9 July 2008, 12:48
Zie dat il de foto dubbel heb geplaatst, wilde er deze bij zetten;

http://i19.photobucket.com/albums/b197/vera2525/baby3d007-2.jpg