PDA

View Full Version : November 2010 mama's

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13

Vickypreg
11 January 2011, 21:39
@Steffi, ze kunnen nu natuurlijk nog niet echt spelen maar tegen hem praten vinden ze al heel leuk en een knisperdingetje ofzo en een mobiel af en toe aanzetten sommige kinderen raken heel snel overprikkeld dus daar moet je goed naar kijken. Als hij begint te huilen moet je stoppen.

Vickypreg
12 January 2011, 08:36
Goedemorgen allemaal!! Hier wederom een goede nacht, gelukkig. Ze ligt nu alweer te slapen vanaf 830, geen koorts gehad en geen last meer van d'r prikjes sinds die zetpil. Ik ben gisteravond lekker even naar een vriendin geweest was erg gezellig. Nu zijn vriend en zoontje even zwemmen en kan ik even de was doen, computeren enzovoort.

jersey
12 January 2011, 08:57
Hier ook lekker geslapen en vroeg op. Vanochtend de laatste traktaties gemaakt, want ik moest vanmorgen naar de AH, omdat de Marsmallows opwaren. Straks met de auto naar school en dan naar opa en oma. Vanmiddag heb ik cursus. Dus dat wordt een lange dag. Ik ben nu al moe.

Monalisa
12 January 2011, 09:15
@ Goosje ja ik heb die kaart gebruikt, had toch nog 3.00 euro korting op alles!:mrgreen:

@ Steffi domme vragen bestaan niet hoor :) Als jij nou iets niet weet betekend niet dat je dom bent toch?

@ Jersey veel plezier vandaag!

@ hier nou Jeremy slaapt weer lekker, hij was wel al vroeg vanmorgen, na de fles van 22.50 kwam hij om 7.50 al. vroeger dan ik gewend ben maar geeft niet.Heb hem lekker gewassen en aangekleed en gevoed ( nadat hij HELEMAAL onder de poep zat haha heb al bijna weer een wasmachine vol das echt niet normaal pffff) en om 10.50 geef ik hem zijn tweede fles en dan pas weer om 15.00 en de laatste weer na de 3 uur das perfect!kan ik ook eens een keertje voor half 12 naar bed haha.

Tinesje86
12 January 2011, 10:18
goedemorgen!

@ steffi: zoals al is gezegd, spelen is bij ook gewoon zingen, praten, kroelen op schoot, mobiel aanzetten boven zn box. En zo'n speelmat kan je altijd even proberen en kijken hoe hij erop reageert.
@ snippie: hopelijk is vandaag je mannetje weer helemaal de oude!!!! En ik til inderdaad ook vanaf het moment dat ik hem aanleg. Ach ja, die mannen hebben een heel andere logica. Vind ook altijd dat mn vent soms zo makkelijk denk van : joh laat lekker slapen ; maar ja hij is niet degene die er 's nachts uit hoeft! Hij kan gewoon slapen, dus hem interesseert het neit veel hoe ik uit kom met de voedingen. Vind dat hij daar te weinig over mee denkt.
@ monalisa: heerlijk geshopt dus voor de kleine man. Maar welke maat heb je dan besteld? Alvast spullen voor het voorjaar of voor nu? Ik vind het lastig om in te schatten welke maat hij misschien in de lente heeft.
@ jersey: druk dagje voor de boeg. Maar heel veel succes en plezier!

@ hier: goed, had weer een ander ritme vanacht. Maar ja tis niet anders. Maar opeens kwam hij om 6 uur, luier verschoond en viel gelukkig weer in slaap dus gelijk terug gelegd maar hij sliep maar tot 7 uur helaas.
Maar mn schoonmoeder kwam vanochtend om hem te badderen, dus om 9.30 gebadderd, 10 uur voeding en na 1 borst lag hij in coma. Dus sindsdien ligt hij al heerlijk te slapen. Kon ik rustig koffie leuten met mn schoonmoeder en nu lekker laptoppen.
Denk dat ik vandaag vrij weinig ga doen. Het is toch geen lekker weer. Denk even de boodschappen halen en de rest van de middag lekker warm binnen zitten.

snippie
12 January 2011, 10:43
Goede morgen dames

vicky wat fijn zeg dat evi geen last meer heeft.
Leuk even gezellig bij een vriendin.
en lekker nu even rommelen in huis:)!geniet meid.

monalisa hihi dat je dat vroeg noemt.maarjah voor jouw is dat vroeg.
hihi lekker he dat poepen hihi!
Fijn dat het nu werkt met de voeding.

@ Tinesje balen dat hij al om 7uur weer kwam.dat komt denk ik omdat hij misschien een langere nacht heeft gemaakt en dus eigenlijk uit gerust is.
na de eerste voeding slaapt giovanni vaak ook niet meer 3uur.
Fijn dat hij zo heerlijk ligt te slapen nu

@hier goede nacht gehad.helaas werd de kleine weer wakker door man lief!
hij lag namelijk echt nog heerlijk te slapen!baal daar zo van ,maar het is niet anders.kijk als manlief maar even in de badkamer moet zijn.
nee man lief is een half uur in de bad kamer en dat is net te lang om dan weer in slaap te vallen.
maar hij was er dus om half 7 uiteindelijk:)!
hem gevoed en toen heeft hij nog geslapen tot kwart over 9 toen ben ik snel gaan douche en zijn we samen boodschappen gaan doen.begon wel een beetje te regenen dus flink door gestapt.hij was heerlijk zoet en na het boodschappen doen gevoed en nu ligt hij denk 3kwart te slapen:)!
Hij is wel vrolijker dan gisteren en hij heeft het gillen lijkt wel ontdekt begint hij steeds meer te doen hihi!
maar hij had vanmorgen nog wel 37.5 weet het niet hoor zou nu toch niet meer van de prikjes kunnen zijn?noujah even inde gaten blijven houden.
nu even relaxen en vanmiddag komt er een collega op bezoek.
Morgen ochtend weer druk!dan heb ik gesprek op me werk.Ben blij als morgen voorbij is eindelijk dan weer een ochtend relaxen!

Vickypreg
12 January 2011, 11:56
@Snippie, ze kunnen 1-2 dagen last hebben van de prikjes. Dus zou vandaag ff afwachten. En kan je man niet in het toilet scheren e.d. dat scheelt misschien? Die van mij gaat altijd dat soort dingen beneden doen zodat het geen lawaai maakt boven. Of heb je geen toilet apart? Het regent hier idd ook ja! Succes morgen dan, vervelend dat soort gesprekken he helemaal tijdens je verlof. Kon dat niet later?
@Tinesje, jamemr dat hij weer een ander ritme had maar dat hou je wel even met bv denk ik. Vind het wel echt goed dat je ermeed oorgaat! Heb je verder nergens last van, kloven e.d?
@Monalisa, haha voor mij is dat uitslapen die tijd! Maar ik heb haar vanochtend ook zelf wakker gemaakt om 730 fles gegeven anders vind ik het te lang vanaf 22.10 en dan loopt je dag ook zo lastig qua tijden dan komen we vanavond weer niet goed uit.
@hier, gister trouwens nog kleding van de bijenkorf gekregen die ik besteld had zoooo leuk!! het is echt rotweer, kijk zo uit naar de zomer!!

Monalisa
12 January 2011, 12:11
Vickypreg klopt, daarom hoop ik dat dit schema een blijvende is, is ook beter voor als ik straks weer aan het werk ga.

wow Jersey vrij tot april??! das pas lang,,,lekker hoor!!!!!!!!

Tinesje ik heb maat 74 besteld,dan dragen die kleintjes toch nog lange mouwen, dus heb een polo en een shirt met lange mouwen, en 2 t shirts met korte mouwen...en daar kan altijd nog een gebreid vest op en die heb ik toevallig ook nog hangen:-D
tegen de tijd dat het maart / april is bestel ik nog wat rompers en pyama;s ( broekjes heb ik al eens gekregen van iemand, allemaal spijkerbroekjes en 1 trainingsbroekje dus dat scheelt alweer :P ) en dan kan onze vent weer ff vooruit:mrgreen: maar ik vind het gewoon leuk als hij er leuk bijloopt!:oops:

snippie
12 January 2011, 12:11
vicky daar hangt geen spiegel.maar heb wel een toilet apart gelukkig wel anders zouden we midden in de nacht door zijn kamer moeten om te plassen.
maar me man is piet lut! moet altijd eerst geschoren zijn voordat hij gaat douche.
Nee kon niet later want ze gaat ook nog op vakantie:(!maarjah dan is het tenminste besproken.wil echt vast laten zetten dat ik in de vakanties alleen ochtend diensten kan draaien! en max 2 dagen werk.en alleen om de maandag en donderdag.op maandag kan hij dan naar me schoonmoeder.
denk dta ik hem dan zondag avond al breng!(moet namelijk al om 7uur beginnen dan) en op donderdag me man!dan hoeven we niet in de vakanties een oppas te hebben:)!scheelt ook weer:)!

maar wat leuk die kleding:)

Monalisa
12 January 2011, 12:12
oh ja en heb ook nog een gifgroene polo met korte mouwen besteld....draagt zijn papa ook dus dat vind ik wel leuk hihi

snippie
12 January 2011, 12:13
@hier wil ik juist later de voeding.maar ik hoef ook pas om half 3 te beginnen.maar ga nu ook maar vroeger doen.
want me man maakt hem toch wakker en vind het zielig want hij wil eigenlijk langer slapen

Monalisa
12 January 2011, 12:31
lekker zeg half 3 beginnen. Maar ja ik ben weer rond 2 uur klaar :)

snippie
12 January 2011, 12:47
jah lekker,maar dat komt omdat ik op een buitenschoolse opvang werk.

en in de vakanties zou ik dan van 7 tot 1 moeten werken ook goed te doen.

Tinesje86
12 January 2011, 13:03
@ monalisa: leuk he je ventje van top tot teen hip aankleden. Je bent trots op je ventje, dus dan er ook leuk uitzien toch haha!
@ vickypreg: nope heb verder nergens last van. Had alleen in de 2e week tepelkloven tot bloedens toe, maar nu gaat het zo makkelijk. Hup aanleggen en 10-15 min later klaar haha. Heb altijd voeding bij me op de juiste temp. Ik voed ook overal, doe daar ook neit moeilijk over ofzo.
@ snippie: nou meis, dan maar aftellen naar vrijdagochtend kan je weer lekker relaxen.

@ hier: volgens mij is Lars niet helemaal in zn hum. Hij was gisteren al behoorlijk pieperig en vandaag nog steeds. Maar zit ook telkens aan zn neusje te wrijven of zn gezicht/ neus in mn kleding aan het wroeten enzo. En niks is goed. Hij sliep van 10 tot 11.45 en ligt weer sinds 13 uur weer te slapen. Misschien komt er een verkoudheidje aan ofzo, kan dat bij die kleintjes?

snippie
12 January 2011, 15:47
@Tinesje wat naar dat hij niet in zijn hum is.
kleintjes kunnen verkouden zijn even in de gaten houden anders even zout oplossing kopen

Monalisa
12 January 2011, 17:17
Of het is een sprongetje dat kan ook nog :)

snippie
12 January 2011, 17:37
gaan ze dan ook met hun neusjes aan hun kleertjes zitten!

snippie
12 January 2011, 18:07
ik zit hier het oei ik groei boek te lezen en onze kleine man zit duidelijk in een sprongetje.
zo herkenbaar sommige dingen:) en zijn gedrag!

Tinesje86
12 January 2011, 19:44
denk niet dat het een sprongetje is... kon heel goed aan hem zien dat hij zich niet lekker voelde. Net getempt en was 37.6, dus gelijk even halve zetpil gegeven en hij slaapt nu. Hij was zo huilerig, rode wangetjes en waterige oogjes. Best zielig... hopelijk voelt hij zich morgen beter!

snippie
12 January 2011, 20:14
ahh wat zielig Tenisje!hopelijk knapt hij snel op.

hoelang duurt een sprongetje eigenlijk gemiddeld?

Goosje
12 January 2011, 20:44
Hallo!

Tinesje wat zielig voor Lars! Hoop dat het zetpilletje helpt en hij een beetje opknapt. Een verkoudheid is geen ramp, maar het zou vervelend zijn als hij echt ziek wordt....Heeft hij wel een lang stuk geslapen vannacht tot 6 uur?

Jersey is het allemaal een beetje meegevallen vandaag?

Snippie succes morgen op je werk! Wat vervelend dat de kleine steeds wakker wordt van je man...Sil ook van mn vriend, maar meestal valt hij wel weer in slaap gelukkig! Wel handig dat oei ik groei boek hè!! Ik kijk er ook regelmatig in als Sil onrustig is, meestal kan ik er wel wat nuttigs uithalen of ben ik in ieder geval weer een beetje gerustgesteld!
Ik weet niet precies hoe lang een sprongetje duurt, volgens mij kan het 1 of 2 dagen, maar ook een week zijn. Er staat in het boek wel zo'n schema geloof ik, en de ene keer hebben ze er meer last van dan de andere.

Vandaag bij de kinderopvang geweest voor een kennismaking en rondleiding, was wel leuk! Volgende week een paar uurtjes wennen en die week daarop ook weer, ik vind het echt superspannend....ik hoop dat hij een beetje wil slapen daar....

Vicky ik heb ook heel veel zin in de zomer, ben die kou en wind en regen enz zóó zat.....En ook leuk om lekker voor zomerkleding te kijken, niet alleen voor mezelf maar ook voor de kleine!!

snippie
12 January 2011, 20:49
Goosje wat fijn dat de intake goed ging/logisch dat je het spannend vind!
ik moet nog steeds de oppas bellen,maar stel het steeds uit ook omdat ik het spannend vind hihi!

Ik heb alleen het oude boek :( kwam ik pas later achter weet niet of iemand mij van het nieuwe boek dat schema kan op sturen.(foto maken en dan even pben?)
knuf

Goosje
12 January 2011, 21:01
Snippie ik heb je het schema opgestuurd, als het niet goed leesbaar is laat maar ff weten, dan kijk ik of ik hem groter kan maken!

snippie
12 January 2011, 21:06
dank je wel goosje:)!
ik heb de oude versie 8sprongen in plaats van 10 sprongen

snippie
12 January 2011, 21:07
het komt wel veel over een maar is toch duidelijker geschreven het nieuwe

jersey
12 January 2011, 22:23
Hier een leuke en drukke dag gehad. Ik was ongeveer 10 over 11 op school. Maar voordat je helemaal klaar bent, dan ben je wel even bezig (10.00 uur Benthe wakker gemaakt en aangekleed, de meeste spullen had ik al ingeladen). En dan wil je net het ene jurkje aantrekken, maar dat dan weer niet leuk genoeg, omdat het weer te groot is (wel een gedoe die jurkjes aantrekken, maar daar hebben jullie bijna allemaal geen last van, haha). Dus dan maar uiteindelijk een leuk truitje en broekje aangetrokken.
Op school heeft Benthe weer ontzettend genoten. Ze zit dan op schoot en is dan op haar manier lekker aan het rondkijken. Er staan wel 10 kinderen (kleuters) rond haar heen, die zitten aan de handen en hoofd, maar zij vindt het allemaal prima. Na schooltijd even nog bewonderd door de moeders en daarna hop naar opa en oma. Daar gelijk de fles gekregen van oma, zodat ik een broodje kon eten en heb haar daarna rond 13.00 uur naar bed gebracht en heeft daar tot 15.15 uur op bed gelegen en heel eventjes op de speelmat gehuild. Eenmaal op schoot bij oma ging het weer goed. Benthe heeft ook nog bij haar nichtje van 2 op schoot gezeten en dit was ook prima. Het nichtje vindt Benthe helemaal geweldig.
Gelukkig was duurde de cursus niet zo heel erg lang, dus half 4 weer bij opa en oma. Nog een klein flesje gedronken, zodat ze thuis een grote fles kon drinken, want anders heb ik het probleem dat ze thuis niet wil slapen. En het is ruim half uurtje rijden, dus dat kon ook prima.
Om half 5 richting huis en toen hoorde ik een bericht dat ze een lijk hadden gevonden richting Utrecht. Dus ze adviseerde mensen via de A1 of A28 om te rijden, maar op de andere snelwegen waren er ook lange files. Dus binnendoor via Hilversum naar huis gereden en uiteindelijk heb ik er vijf kwartier gedaan om thuis te komen.
Benthe gelijk nog kort gespeeld, maar omdat het allemaal zo uit was gelopen, moest ze toch wel op tijd drinken anders heeft ze weer te weinig. Van slapen kwam er natuurlijk niets van terecht, dus heef ze een tijdje op het grote bed gelegen en dit ging goed. Zo heeft ze toch nog een beetje uitgerust, maar slapen heeft ze weinig gedaan. Om 21.15 weer naar beneden meegenomen en tot 22.00 gespeeld (eerst samen tv kijken op schoot en een half uur in de box). Weer een voeding en daarna hupsakee naar bed. Dit was weer een eitje.

Het lijkt wel alsof klok kan kijken. Ze zit gewoon te wachten dat het 22.00 uur is, want dan is het echt bedtijd.

Morgen de auto naar de garage brengen. Benthe gaat dan naar mijn zus en zwager. Dat wordt weer een gezellig dagje.

Sorry, voor het lange verhaal.

Hier nog een vraag. Bij het voeden laat Benthe windjes, een soort knalletjes. En soms komt er melk uit haar mond als een tijdje niet heeft gedronken. Ze spuugt naar mij idee weinig, heel soms een golfje en hoef vrijwel nooit haar kleertjes om te wisselen om die reden. Ze kan best wel last hebben van darmkrampjes, maar ik merk niets aan haar. Ze huilt niet overdreven of doordringend en overstrekt zich niet (of ik herken het niet), maar ze maakt op mij geen ongelukkig indruk en ze is tevreden.
Soms wil ze niet slapen en dan gaat ze huilen. Soms doordringend, maar is ze getroost als je eenmaal de trap oploopt of als je naar kijkt of praat. Als echt last van darmkrampjes heeft, zal ze naar mij idee toch doorhuilen?
Moet ik dit nou op het cb navragen? Ik heb het idee dat mijn vriend sneller zorgen maakt dan ik. Mijn schoonouders gaven aan dat ze spuugde en haar hoorde knetteren en misschien heeft ze hetzelfde als haar nichtje (die heeft reflex gehad). Ja dan word ik onzeker, terwijl ik helemaal niet onzeker ben. Ik doe van alles met haar (school, stad, supermarkt, autorijden) en dat gaat prima. Of ben ik nou te nuchter en misschien te laks om dingen te signaleren?

meissie24
13 January 2011, 09:12
Goedemorgen allemaal,

Ik heb eindelijk weer een dag om bij te lezen en ter reageren. Ik hoop dat ik vanaf nu weer wat meer aanwezig kan zijn hier. Ben nu een uur bezig geweest om vanaf pagina 7 tot 1 terug te lezen. Fijn te lezen dat het met alle kindje goed gaat en dat ze allemaal goed slapen.
@ tinesje, gefelicteerd met de doop van je zoontje. En het maakt echt niet uit dat je op 7 voedingen zit, is volgens mij best nog netjes.

Zijn er al weer mensen aan het werk? En wie geven er nog borstvoeding?

Met yoeri gaat het heel erg goed. Het is een vrolijk ventje en valt tegenwoordig snel in slaap. Maandag durfde ik eindelijk de stap te nemen om naar babyzwemmen te gaan. Kom ik daar zijn we de enige. Dus ging hier niet door, dus maar even met z'n 2en 20 minutjes gezwommen. Hij keek een beetje beduusd en durfde niet te lachen en niet te huilen. Volgende week gaan we gewoon lekker weer.
@ snippie, jij zit op 5 voedingen toch? Geef je als laatste nog altijd flesvoeding? Volgens mij wel toch?

Ik wil Yoeri graag in het ritme krijgen van 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00.
Hij slaapt de avonden steeds erg goed, als ik hem om 23.00 wakker maar voor de borstvoeding wordt hij nu om 04.00-05.00 weer wakker. Dus kom ik steeds op 6 voedingen uit. Laat ik hem vanaf 19.00 gewoon slapen komt hij ook om 04.00 uur, ik kom dan op 5 voedingen uit. Het lukt yoeri dus hoe dan ook niet om tot 07.00 uur door te slapen. Dit deed hij eerst wel.
Weten jullie nog oplossingen? wat doen jullie en lijkt jullie beter. Wel of niet wakker maken s aovnds voor een voeding?

x

Monalisa
13 January 2011, 09:19
Meissie wij maken hem gewoon wakker hoor daar is niks mis mee. Ons schema is nu 8.00- 12.00- 16.00- 19.00- 22.00. kan af en toe een kwartier uitlopen maar dat kan best.

meissie24
13 January 2011, 09:52
@ Monalisa, jouw kleine slaapt dan door tot 08.00 uur, dat is wel lekker. Maar jij geeft flesvoeding toch he... Weet niet of dat veel uitmaakt. Hoop dat yoeri dat ook snel gaat doen zeg van 22.00 tot 08.00 uur slapen, heerlijk zeg. Ik dacht dat dat te lang was toen yoeri dat een paar dagen deed, dus maakten wij hem eerder wakker, omdat wij anders op minder dag 5 voedingen uitkwamen. Maar dat is wel handig met de fles om het dan om de 3 uur te gaan doen.. Die tijden die jij hebt zijn echt ideaal......

Tinesje86
13 January 2011, 10:26
Goedemorgen!!

@ meissie: wat fijn om weet wat van je lezen en dat eigenlijk alles goed gaat. Ik geef ook nog volledig borstvoeding en Lars slaapt ook nog niet door hoor. De tijden verschillen vaak per dag, maar de laatste tijd maak ik hem rond 22.30 uur wakker voor de late voeding. Dan slaapt hij tot 4 uur. En dan komt hij om 7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00 en dan dus 22.30 uur.
@ goosje: je vroeg of hij gisternacht tot 6 uur had geslapen. nee, was het maar waar! haha, hij kwam om 4.00, 6.00 uur en om 7.00 uur!!! Best vermoeiend! Spannend he om volgende week de kleine weg te brengen. Ik moet Lars dinsdagochtend voor een wenmoment wegbrengen. Super spannend!!!
@ jersey: aan je verhaal te lezen heeft ze geen reflex. Als de voeding met grote bogen er echt uitschiet dan moet je gaan zorgen maken. Hier heeft lars ook lange tijd terug gegeven, dat ik zelfs zn shirt paar keer per dag moest verwisselen incl. romper. Maar zolang hij niet afviel en verder tevreden was hoefde ik mij geen zorgen te maken.... Geef je toevallig nu meer cc voeding? Of andere voeding? dat kan ook van invloed zijn hé?! En maak jij je toch zorgen, gewoon het CB bellen. Daar zijn ze voor.

@ hier: lars is totaal niet lekker. Sinds gistermiddag huilt hij continu, zonder pauzes. Hij wilt niet lachen, niet vast gepakt worden, niet in de box, niet op schoot...... Gister dus 37,6 en dat was na de zetpil gedaald. Toen om 22.30 voeding gegeven, toen kwam hij weer om 4.00 uur. Om 6 uur werd hij weer krijsend wakker, luier verschoond en terug gelegd maar hij heeft toen keihard liggen huilen. Om 7 uur weer voeding gegeven, maar daarna bleef hij jammeren en niets was goed. Om 10 uur weer een voeding, toen viel hij kort in slaap tot 10.45 uur, maar is sindsdien weer erg huilerig. Snap er helemaa niets van. Hij heeft nu geen verhoging, maar hij blijft huilen. Dit vreet echt even energie om continue een huilend kind bij je te hebben. Hij is echt even een totaal ander kind, heel vreemd.

En baal ook onwijs van het weer. nog steeds regen hiero!!! Door al die sneeuw en nu regen zijn er echt nog weinig momenten geweest dat ik lekker met de kleine kon wandelen!!!! Zo jammer... Terwijl het juist zo fijn is voor zo'n kleintje om lekker buiten te zijn, ook voor mama.

Vickypreg
13 January 2011, 10:54
@Tinesje, je kunt beter geen zetpil geven als de kleine verhoging krijgt. Hij krijgt het namelijk niet voor niets, dit is om evt ziekteverwekkers te doden. En als hij daadwerkelijk koorts had gekregen dat weet je nu niet, weet je dat er echt iets aan de hand is en kun je de huisarts bellen. Maar goed als er echt wat is komt het ook vanzelf wel, maar verkouden kunnen ze zeker worden maar daar krijg je geen koorts van. Evi is al weken verkouden en heeft echt snotneuzen echt sneu is dat. Hoe is het nu met Lars gegaan??

O ik zie net daqt je wat geschreven hebt, het lijkt er idd op dat hij echt niet lekker is. Maar misschien kun je de huisarts even bellen?

@meissie, hier mag je pas babyzwemmen vanaf 4 maanden. Vanaf 3 wordt aangeraden pas te beginnen ivm het snelle afkoelen en de ziektekiemen die in zo'n zwembad ronhangen in het water. Het maakt wel uit of je flesvoeding geeft idd, daar slapen ze gewoon sneller van door (alhoiewel dat bij mijn zoontje niks uitmaakte) omdat het beter verzadigd en bv is licht verteerdbaar.

@hier moet ff verder schrijf later meer.

meissie24
13 January 2011, 11:26
@ tinesje, balen dat hij zoveel huilt, klinkt wel als een sprongetje. Hopelijk zal het vandaag wat beter gaan.

Hier wordt aangeraden te gaan babyzwemmen als hij 3 maanden is inderdaad. Maar ik had zoiets van hij heeft inentingen gehad en is bijna 3 maand, dus ik vond dat t wel kon.. En hier zit bijna tot geen chloor in het water.

x

Tinesje86
13 January 2011, 11:43
@ vickypreg; hmm goede tip. Mocht hij vandaag weer verhoging krijgen dan kijk ik het eerst nog even aan om te kijken of het nog meer gaat stijgen.
Zat gisteravond ook onwijs te twijfelen daarmee, maar ja hij was zo uit z'n doen en aan het huilen. De zetpil zorgde er wel voor dat hij kalmeerde en eindelijk ging slapen.

Heb m net een klein half uurtje geleden weer slapend gekregen en in zn bedje gelegd. Hopelijk slaapt hij nu even een paar uurtjes!!!! Ik had m gewoon in de houdgreep bij me genomen en gewiegd. Net zolang totdat hij eindelijk in slaap viel. Het was zo nu en dan keihard huilen, dan jammeren en dan opeens stil..... Ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat!

Monalisa
13 January 2011, 11:46
Tinesje wat erg he...wij hebben dat ook een keer gehad met Jeremy maar ook weer niet zo erg als dat jij het beschrijft...misschien idd even de huisarts bellen? Ik zou er ook moedeloos van worden!

Meissie hij slaapt niet vanaf 10 uur hoor haha hij ligt op zijn minst om 11 uur in bed.we beginnen met de fles zo rond 10 uur of kwart over 10. dus laten we zeggen dat hij na 11-en slaapt en dan tot de volgende morgen 8.00. maar even goed lekker ja!

Hebben jullie trouwens ook weleens dat na het poepen van de kleintjes de ontlasting bij de luier er langs achter uitkomt? ik doe de luier echt strak vast maar elke morgen gaat het dwars door zijn romper heen en kan ik hem weer helemaal gaan verschonen? Misschien een maat luier groter nodig? Wat voor maat luiers hebben jullie kids?hier maat 2 maar denk dat ik 3 al nodig heb..
Hier heeft de kleine ook weer verhoging vadaag.37.4. zal wel komen omdat iedereen hir verkouden is geweest.Gelukkig kan hij nog wel lachen en eet hij gewoon goed. Nu ligt hij weer lekker te slapen.

Rotweer he!!!!!!!! we hebben alweer een laagje water in de kelder staan en het tuintje van een buurman staat blank :? Ik ga mooi lekker nergens heen hoor!

Tinesje86
13 January 2011, 11:58
@ monalisa: het is inderdaad verschrikkelijk weer. Niks aan!!!
Ik kijk het vanmiddag nog even aan. Als hij weer verhoging heeft en hij blijft zo huilen dan ga ik denk ik bellen. Want het is gewoon zielig voor het kereltje.

Wat de maat luiers betreft, ik zit in nr 2! Maar die zijn nog erg ruim voor Lars, want de plakkers moet ik over elkaar doen om het sluitend te krijgen. Bij Lars komt de poep ook wel eens via de rug omhoog, maar ik heb juist het idee dat het komt dat ze nog te ruim zijn! Ook rondom zn beentjes sluit het nog niet echt aan waardoor het vaak daar ook langs loopt. Heel vies allemaal, en inderdaad daardoor moet je telkens de kleine helemaal schoon poetsen. Dus zitten ze niet ook nog te ruim bij jeremy?

Vickypreg
13 January 2011, 12:13
@Tinesje, hoeveel woog lars ook alweer? Evi zat tot voor kort ook nog in maat 1 maar die gingen krap dicht nu. Ze zit nu in 2 van pampers en die zitten perfect. En kan me voorstellen dat je het ook niet meer wist hoor, maar dat de zetpil heeft geholpen geeft ook wel aan dat hij wel iets onder de leden heeft want bij een sprongetje helpt dat vast niet ;-)
@Monalisa, dat hoort erbij nu valt hetbij Evi mee die heeft eigenlijk pas 2 keer een vieze romper gehad maar het kan juist idd komen omdat de luier te groot is maar dan alsnog kan je het ijna niet voorkomen het komtgewoon vaak voor in het begin. Wat gebruik je voor luiers?
@Jersey, ze heeft geen reflux die windjes laat evi ook heel vaak en dat is heel normaal is gewoon alle lucht die ze niet uitgeboert heeft. En kleine beetjes voeding laten lopen is ook normaal, het maagklepje sluit de eerste 3 maanden niet zo goed waardoor dit gebeurd. Pas als ze extreem gaan spugen en er steeds voeding omhoog komt in het mondje ( je hoort constant slikken) dan kan het reflux zijn. Evi heeft van het laatste wel last gehad maar nu met de nutriton gaat het stukken beter. Is Benthe 's avonds ook altijd wakker??
@hier, gisteravond evi ook hele avond op geweest en ze valt altijd tegen de laatste voedng ineens in slaap. Ze lag al op ons bed maar was daar dus in slaap gevallen en wij uiteindelijk ernaast oeps!! Ik schrok om 23 uur wakker en toen snel nog een voeding gegeven, ze was wel onrustig tegen 6 uur maar weer in slaap gevallen en om 730 heb ik haar alsnog uit bed gehaald om te geven. Heeft toen weer geslapen van 830 tot 10 ongeveer en toen lekker beneden gespeeld en toen wel om 1045 een voeding gegeven en nu slaapt ze alweer vanaf uurtje of 11.15.

hanse
13 January 2011, 12:20
ik lees regelmatig met jullie mee, maar klets mee met de dec mamma's, maar hoeveel cc krijgen jullie kleintjes nu dan? ik geef afgekolfde bv en daar krijgt ze nu 5 keer 130 cc van en dat blijft er in, meer voeding gaat er dan weer uit.

Tinesje86
13 January 2011, 12:25
@ vickypreg: lars weegt 5,7 kilo. Dus volgens de verpakking van Pampers moet 2 juist goed zijn toch?! En nu gaan die plakkers dus wel een klein stukje over elkaar en bij de beentjes zit het nog wat ruim... maar goed daar groeit ie vanzelf in!
Denk idd dat hij iets onder de leden heeft, want de zetpil deed wel even wonderen. Gelukkig slaapt hij nu een uurtje....

Wel lekker dat die dame van jou zo'n slaapkoppie is hoor.... heerlijk!!!!

Tinesje86
13 January 2011, 12:28
@ hanse: die van mij drinkt krap 100 cc als ik de bv afkolf. Maar ik zit ook nog op 7 voedingen per dag, elke 3 uur behalve 's nachts. Dan laat hij er 5 a 6 uur tussen. Hij is dus van de kleine hoeveelheden.

Friend
13 January 2011, 12:29
Hier gisteren ook een vieze romper door het poepen, ze zat helemaal onder.
Ik heb nu maat 2 van Pampers, maar ik vind Pampers persoonlijk helemaal niets, dus ga weer over naar de Kruidvat als deze op zijn.

Vannacht heeft de kleine dame weer een keertje doorgeslapen van 23:30 tot 6:30 alleen slaap ik dan zo slecht.

Vickypreg
13 January 2011, 12:32
O ik vind pamper juist echt top bij die kleintjes, ik vind die andere altijd zo stug. Maat 2 is tot 6kg geloof ik, maar je merkt het vanzelf wel of ze te klein zijn dan gaan ze gewoon niet gemakkelijk meer aan of ze lekken 's nachts door bijvoorbeeld. Maar mijn ervaring is dat je niet echt naar de kilo's moet kijken, vaak moest ik al veel eerder over naar een grotere maat zeker als ze wat ouder worden. Op een gegeven oment zit er heel veel overlap in het aantal kilo's en welke maat je nodig hebt.

Tinesje86
13 January 2011, 12:32
@ friend: hoe komt het dat je dan zo slecht slaapt?

Friend
13 January 2011, 13:07
@ Tinesje: ik word dan toch wakker op het moment dat zij ongeveer wakker zou worden 's nachts en dan vind ik het vreemd dat ze niet komt en blijf ik dus malen of alles wel in orde is :oops:

Goosje
13 January 2011, 14:26
Friend dat had ik eerder ook, Sliep lekker door maar ik werd rond de 'oude' voedingstijd wakker en ging liggen malen! Dat duurt even maar op een gegeven moment krijg je het vertrouwen dat je meisje lekker ligt te slapen en slaap je zelf ook gewoon lekker door hoor!!

Tinesje wat vervelend voor Lars zeg, en ook voor jou....Hij zal vast iets onder de leden hebben, zetpillen helpen niet bij sprongetjes inderdaad haha! Maar ik kan me voorstellen dat het erg veel energie kost en frustrerend is om je mannetje zo te zien...Erg jammer dat het weer niet meewerkt en je niet lekker een eind kan wandelen! Ik ben laatst ook even een avondje alleen weg geweest toen Sil erg onrustig was, ik trok het ff niet meer....

Monalisa wij hebben pampers, maat 2, die zitten prima. Sil is nu denk ik 5750gr ongeveer en 61 cm ofzo. Ik moet ook nog de plakkers over elkaar heen doen. Héél soms heeft hij een vieze romper bij zn beentjes of zn rug, maar dat is echt maar 2 keer voorgekomen ofzo. Ik heb nu een pak van de c1000 staan, ook maat twee, ben benieuwd hoe die zitten. Ik koop ze trouwens altijd in de aanbieding.

Jersey ik heb ook weleens aan reflux gedacht bij Sil, verborgen reflux dan want hij spuugt haast nooit. Maar ik denk dan dat hij veel meer zou moeten huilen, als je hem plat neerlegt bijvoorbeeld. Sil laat ook regelmatig scheetjes. Vertrouw op je eigen gevoel, als je twijfelt of er misschien iets niet goed is schakel dan hulp in, maar laat je niet in onzekerheid brengen door anderen. Jij weet het altijd het beste als mama!!! (makkelijk gezegd hè.....)

Snippie hoe gaat het met Giovanni?

Goosje
13 January 2011, 14:31
Hoe vaak temperaturen jullie je kleintjes eigenlijk? Ik doe het haast nooit, alleen als hij echt niet lekker is of als ik denk dat hij misschien koorts heeft. Doen jullie het nog standaard elke dag ofzo?

Ik heb trouwens met mezelf afgesproken dat ik vanaf volgende week baantjes ga zwemmen in het zwembad! Ben benieuwd. Ik heb ook nog iets anders stoms, ik rook al een paar jaar niet meer maar heb de laatste tijd zo vaak ineens weer zin in een sigaret....

snippie
13 January 2011, 14:47
Wow wat hebben jullie veel geschreven!

ga maar eens terug lezen en met twee schermen op beantwoorden.

@meissie fijn weer van je te horen en fijn dat het goed gaat.Ik zou hem niet wakker maken als het toch niet uitmaakt voor de voeding.
Giovanni krijgt idd 5voedingen 4 keer aanleggen en 1 keer kv .maar heel soms 6voedingen dan dus 5keer aan leggen en 1keer fles.
ik ga ook niet meer proberen de laatste voeding bv te doen het bevalt zowel giovanni als mij en me man hoe het nu gaat en doe het al weken,dus ga nu
niet plots weer veranderen.
Dta door slapen komt vanzelf meid.wss heeft hij het nu gewoon extra nodig.vandaag is het schema half 7,half 12(hij wilde niet eerder hihi),half 4 4uur en dan om half 8,8uur en dan dus rond hlaf 11 /11uur weer.maar kan ook anders lopen hoor.kijk nu slaapt hij nog.maar kan zo over zijn.

@Tinesje wat vervelend dat Lars niet lekker in zijn vel zit! kan me goed voorstellen dat je moe bent.
hopelijk gaat het snel weer beter.
klote weer is het! hier is het gelukkig wel droog vanaf 10uur vanmorgen maar dan nog!ik wil ook zon

@jersey ik denk zoals de andere meiden al zeiden dat ze idd geen reflux heeft.Giovanni geeft soms ook terug alleen als hij teveel heeft gehad.hij laat namelijk de borst tegenwoordig niet meer uit zich zelf los.en blijft dan dus door drinken terwijl hij genoeg heeft gehad.

@hanse Giovanni krijgt als we onderweg zijn ruim 150 afgekolfde voeding. en drinkt dit met gemak op.maar hij is ook groter he.

@Monalisa vervelend dat de kleine ook verhoging heeft:(!hopelijk stijgt het niet.
gelukkig is hij verder wel vrolijk.Giovanni zit al een tijdje op maat 3.
heeft naar hele even op twee gezeten.we hebben zelfs al 4 in huis!

@vicky wat heerlijk dat ze zo slaapt:)

@friend ik had dat eerst ook en nu nog soms door de weeks! omdat me man hem vaak wakker maakt.dan ga ik liggen luisteren en wachten.moet ik helemaal niet doen maar gaat van zelf.

@goosje lekker hoor baantjes trekken!Ik ga binnen kort denk ook maar weer eens zwemmen.
met giovanni gaat het al stukke beter.heeft weer normale temp rond 36.8 en 37.0

@hier vanmorgen met een vrolijke Giovanni met de bus naar me werk geweest:)!
ging goed en onder het gesprek was hij ook vrolijk en rustig.Mijn manager vond hem zo lief hihi en al een behoorlijke knul:)
ze is zo blij voor mijn man en mij(ze weet hoe we zwanger zijn geraakt).
verder hebben we afgesproken dat ik dinsdag 15feb begin.Ik had me zelf verrekend.Ik had eigenlijk 7feb moeten beginnen als ik er 2 weken achter mijn officiele verlof aan plakte.Nou kwam het mooi uit dat ik nog steeds ruim een week over had dus heb die er nu ook aan vast geplakt en nu dus pas 15beginnen dan hoef ik die week maar 2 dagen in plaats van 3! en zit er ook even rust tussen aan gezien ik altijd op woensdag vrij ben. en die week erop is het vakantie en dan werk ik ook maar 2 dagen!en dan ook iets er tussen:).ze denken dus goed mee.
en in eerste instantie ga ik gewoon 3middagen werken ,maar gaat het na 2 maanden nog niet ga ik naar twee dagen:)!
goed he!ze zijn dus erg mee denkend.
zo nu ga ik de kleine man zo maar eens wakker maken hihi!hoorde hem net heel even maar hij slaapt alweer.
het gaat stukke beter met hem

steffi1987
13 January 2011, 14:48
ik doe al pampers nr3 aan en hij woog 2weken geleden 5kg want dat was zo strak aan zijn billekes :-s nu is het wat ruim maar beter te ruim dan te klein...
onze Shane sliep terug van 23.30-9.00u het is een droom van een jongen...ik laat hem slapen hoor dat kan géén kwaad zegt het kind & gezin..

http://www.zwangerschapspagina.nl/extra/banner/2/3/10/231110/Shane/baby.png (http://www.zwangerschapspagina.nl)

Friend
13 January 2011, 15:02
Dus wel herkenbaar dat "overbezorgde" gevoel :oops:
Ondanks dat wij een sensormatje onder haar matras hebben liggen (kregen we vergoed via onze zorgverzekering, dus altijd doen).

Ik heb trouwens iets nieuws "ontdekt", ik ga haar inbakeren.
's Nachts gaat het goed met slapen, maar zo rond de middag en verder huilt ze echt veel en je ziet gewoon dat ze doodversleten is, maar slapen, ho maar.
Ja, bij ons slaapt ze wel, maar dat is geen oplossing.
Ik heb het nu eventjes uitgetest met haar wikkeldeken en heb haar op bed gelegd bovenop haar dekentje met een speen en ze was zo vertrokken, wat een verademing :D
Ik hoop dat het met de inbakerdoeken ook zo gaat werken.

Tinesje86
13 January 2011, 15:06
@ goosje: goed voornemen hoor!!! Heel sportief om te gaan zwemmen! En over dat tempen, ik doe dat ook niet elke dag. Nu doe ik het een paar keer per dag omdat hij zo uit zn hum is, dus wil ik het goed in de gaten houden. Maar anders doe ik het niet hoor. Ze zijn nu op een leeftijd dat ze al aardig goed hun lichaamstemp onder controle hebben.
@ snippie: wat fijn dat vanochtend alles goed ging met de kleine man. Maar ook heerlijk idee dat ze op je werk met je meedenken. Dat is straks een goed begin.
@ steffie: wow wat heb jij een schone slaper zeg! Heerlijk dat shane zo lang slaapt, ideaal joh!
@ friend: misschien helpt het als je even om een hoekje kijkt bij de kleine en je dan ziet dat alles goed is, dat je sneller in slaap valt? Dan ben je gerust gesteld, en als je dat een paar keer hebt gezien slaap je misschien door?!

@ hier: lars werd om 14 uur wakker, toen gevoed en daarna was hij eindelijk eventjes vrolijk! hehe, zoals ik hem ken. Na het spelen zn vestje aangedaan en in de wagen even boodschapjes gehaald. Het miezerde nog steeds, maar had behoefte aan frisse lucht en er even uit te gaan.
Nu ligt ie weer vrolijk in de box te spartelen naar het nijntje mobiel. Hopelijk blijft hij zo de hele avond....

Tinesje86
13 January 2011, 15:08
@ steffie: het blijft als moeder zijn altijd uitproberen hé?! Nou het zou perfect zijn als die inbakerdoeken helpen en ze daardoor inderdaad goed slaapt.

Ik gebruik hier zo'n kussen dat Lars op zn zij ligt. Dat is zo'n speciaal kussentje in de rug maar ook eentje bij zn buik dat hij niet kan omrollen. Hierdoor slaapt hij heel rustig en kan hij ook niet omhoog kruipen 's nachts. En voorkomt een plat achterhoofdje hihi....

snippie
13 January 2011, 15:27
lekker hoor steffi

Vickypreg
13 January 2011, 18:34
@Goosje ik temp al niet meer vanaf de kraamweek. Dat hoefde niet meer zei ze want ze hield zichzelf altijd constant op temp. En heb haar pas weer getempt toen ze buikgriep had en eersgister na de prikjes. Je voelt zelf wel aan als je het nodig vind, zoals bij Tinesje dan zou ik het ook weer vaker doen.

@TInesje, fijn dat hij weer in z'n hummetje was, je weet sosm echt niet wat er is he.

@Friend, misschien kun je de puckababy eens proberen volgens mij is dat een speciale en veilige inbakerdoek wat makkelijker is dan losse dingetjes en veiliger ook. Ik ken het niet heb nooit ingebakerd maar sommige kinderenh beben er idd baat bij.

meissie24
13 January 2011, 18:54
@ snippie; maak jij giovanni ook wakker dan om 23.00 uur s avonds? Of komt hij uitzichzelf. Ik heb yoeri nu net op bed gelegd, omdat hij moe was. Hoop dat hij uit zichzelf wakker wordt rond 11 uur, maar ik kan er vanuit gaan dat hij toch 4 uur doorslaapt. Het nadeel is dan wel weer dat hij vanacht uitgeslapen is...

x

Vickypreg
13 January 2011, 18:56
@Meissie ik zou hem dan ook wakker maken is voor jezelf ook wel zo lekker. WIj doen het nu ook maar dan al om 22 uur dat redt ze tot de ochtend namelijk. En dan kunnen wij er ook lekker op tijd in.

meissie24
13 January 2011, 19:00
ja ik heb eignelijk ook liever rond 21.30, 22 uur. Wij slapen ook altijd op tijd. We moeten dus nu steeds lang opblijven

x

Tinesje86
13 January 2011, 19:15
Hmm.... ik zag aan Lars dat ie zich nog steeds niet goed voelt. Rode wangen en waterige ogen.... ook geen trek in eten. Dus ik temp hem net, heeft ie 37,8.
Ik maak hem om 22.30 uur wakker om voeding te geven en om te tempen. Ik geef hem nu geen zetpil, even afwachten wat zijn temperatuur gaat doen.

Goosje
13 January 2011, 19:18
Ja dat probleem krijgen wij nu ook een beetje, eerder had Sil 's avonds altijd op tijd honger en zat er krap 3 uur tussen, dus kreeg hij op tijd zn laatste voeding. Nu laat hij er de laatste avonden toch wel wat langer tussen zitten. Maar als ik straks weer werk wil ik toch wel een beetje op tijd gaan slapen, dus ik denk dat wij hem dan ook gewoon om 22.00u wakker gaan maken als het moet. Dan haalt hij het ook wel tot de volgende ochtend.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd tot hoe lang hij zal doorslapen als we hem niet wakker maken voor de laatste voeding, maar durf het niet te proberen. Ben bang dat hij dan midden in de nacht komt. En als hij het wel redt tot de volgende ochtend heeft hij maar vier voedingen gehad en dat is nog een beetje te weinig denk ik.
Vicky weet jij op welke leeftijd ze ongeveer de klok rond kunnen gaan slapen?

O dus jullie tempen ook niet standaard, ik doe dat ook sinds de kraamweek niet meer. Alleen als ik denk dat hij niet lekker is of toen hij prikjes had gehad.

Goosje
13 January 2011, 19:32
Ach wat zielig Tinesje! Ik hoop dat de temperatuur straks een beetje is gezakt. Misschien zal hij vannacht lekker slapen, dat scheelt vaak ook een stuk en kan hij een beetje bijtanken(en jij ook)! En anders gewoon ff de huisarts bellen als je je zorgen blijft maken!

leike
13 January 2011, 20:04
hallo meiden

@tinesje: ach gossie...vervelend dat ie nog wat verhoging heeft. Drinkt hij wel goed? Wel fijn dat hij vanmiddag toch nog vrolijk was. Hopelijk krijgt hij geen koorts
@steffie: lekker zeg dat shane zo heerlijk doorslaapt. kom jij ook lekker aan je rust toe.
@meissie: ik zou m ook wakker maken. En idd misschien rond een uur of 22 dan, kun jij ook lekker op tijd je bed in.
@friend: hopelijk helpt het inbakeren. Succes!
@goosje: idd gewoon dadelijk wakker maken hoor als je moet gaan werken. Als Sil toch goed de nacht slaapt, slaapt ie dan ook wel door

@hier: ben echt zo jaloers op die lekkere nachten van jullie. Hier helaas nog steeds nachtvoedingen. Moet ons mannetje echt wakker maken op 23.00 uur voor zn laatste voeding maar dan slaapt ie op zn hoogst door tot 3-4 uur. Toevallig afgelopen nacht tot half 6 maar toen was ik ook 3 kwartier later met de laatste avond voeding.
als ik straks ga werken hoop ik dat ie soms wel door gaat slapen hoor want anders ga ik dat niet redden icm 4 dagen werken.
Verder gaat t hier prima. Huub heeft wat last gehad van zn darmpjes de laatste dagen en poepte wat minder goed maar dat gaat gelukkig beter
En over dat tempen, ik doe dat wel nog af en toe. Toevallig vandaag ook en toen had ie 37,5....??? Maar hij was verder wel goed vrolijk en zo en een aantal uren later was t gewoon weer 37.0... dus zal wel niks zijn geweest.

Liefs

snippie
13 January 2011, 21:10
@leike kan me voorstellen dat je jaloers bent.
hopelijk slapat hij straks idd door als je weer aan het werk moet,anders wordt het wel zwaar denk ik.

oja over dat tempen ik temp normaal ook niet hoor.tempte de afgelopen dagen door de prikjes.

snippie
13 January 2011, 21:12
@ snippie; maak jij giovanni ook wakker dan om 23.00 uur s avonds? Of komt hij uitzichzelf. Ik heb yoeri nu net op bed gelegd, omdat hij moe was. Hoop dat hij uit zichzelf wakker wordt rond 11 uur, maar ik kan er vanuit gaan dat hij toch 4 uur doorslaapt. Het nadeel is dan wel weer dat hij vanacht uitgeslapen is...

x

ik maak hem soms wakker.maar hij wordt soms ook zelf wakker want wij moeten door zijn kamer om tanden te poetsen.
hoop voor je dat hij om 11uur wakker word.

snippie
13 January 2011, 21:18
Tinesje wat naar dat lars nog steeds niet lekker is:(!
hopelijk stijgt zijn temp niet nog meer.

Goosje ze mogen nog niet op 4voedingen.Giovanni is al aardig groot en zwaar en moet ook nog op 5 voedingen blijven.
ik durf het ook niet uit te proberen om hem te laten slapen.
terwijl hij soms echt nog diep slaapt.maar wil idd ook niet dat hij midden in de nacht komt.

jersey
13 January 2011, 22:23
Tinesje, ach wat zielig dat Lars niet lekker is. Geef hem maar een dikke knuffel van mij en Benthe.

Meissie, ik sluit mij bij de anderen aan, dus ook wakker maken rond 22.00 uur zodat je bijtijds naar bed kan. Eerst deed ik haar in 23.00 uur of later naar bed, maar omdat ze het echt niet meer uithield ben ik haar eerder eten gaan geven en dan merk ik het vanzelf wel wanneer ze komt. Tot nu is het altijd goed gegaan. Soms ligt ze er eerder dan 21.30 uur in. Ze slaapt dan tot dezelfde tijd door of ik maak haar wakker. Doe ik haar later naar bed bijv. 24.00 uur, dan komt ze om 5.00 uur. Dus probeer het maar uit.

Temperaturen doe ik af en toe. Als Benthe erg jengelig is, niet goed drinkt, huilt en ik weet niet waarom, er ziekjes uit ziet of erg warm/koud aanvoelt, dan doe ik haar temperaturen.

Benthe heeft nu maatje 2 van Pampers. Ze groeit hard dus ik denk dat ze maatje 3 wel nodig heeft. Ik heb nog wel een voorraadje in maat 2 liggen. Ik vind de Pampers erg fijn en gisteren was toch wel het bewijs. Benthe was tijdens het eten aan het poepen en de luier zat goed vol met poep. Daarnaast ook nog met plas, want door de files heeft ze de Pamper 5 uur lang gedragen. Met de Etos luier was de luier direct na de voeding doordrenkt en liep het erzo uit, waardoor haar broek ook onder zat.
Overdag gebruik ik maat 2 met de blauw/groene (verschillende beesten/kindjes) rand en voor de nachten extra dry maat 2 met de gele (olifantjes) rand.

Dank je wel voor je reacties. Ik zelf ben niet overbezorgd en Benthe is een makkelijke baby die weinig huilt en snel tevreden is, dus maak ik me niet zo druk om de windjes en het spugen. Maar het kwam meer door mijn vriend en zijn ouders. Mijn vriend is soms een beetje overbezorgd (gek he, in de tijdschriften lees ik altijd dat moeders dit hebben).
Vanmiddag is ze bij mijn zus geweest. Zowel mijn zus als zwager gaven aan dat ze een makkelijke baby was. Ze heeft amper gehuild en zagen geen bijzonderheden.
Ik heb ook het idee dat zij heel anders met Benthe omgaan dan mijn schoonouders. Bijv. als ze huilt, dan troosten ze door op een positieve manier te praten, terwijl de ouders van mijn vriend stt roepen, betuttelen, of cynische opmerkingen maken. Dit herken ik ook bij mijn vriend terug en dat is lastig.

Vandaag de auto naar de garage gebracht en is weer helemaal goed gekeurd. Een aantal kleinigheidjes. Wel moet ik weer terugkomen, omdat ze wat roestplekken hadden gevonden, maar dat valt onder de garantie.
Lekker in Zeist geshopt. Bij de V&D en Prenatal hebben ze kleertjes in de uitverkoop. Ik heb bij de V&D een truitje, broekje en een jurkje gekocht en dat voor 9 euro. Dat is nog goedkoper dan de Hema of een B-merkenwinkel.

Verder heb ik nog een slaapzak gekocht bij de Prenatal.
Slapen ze bij jullie met de mouwtjes aan? Ik vind het een ramp om die armpjes erin te wurmen. Ik heb dan een hysterisch kind, dus zij slaapt zonder. Daaronder heeft ze haar kleertjes aan en een dekentje bij de voeten. In de kamer is het ca. 18/19 graden, maar dat is overal in huis. Ook als de kachel uit staat. Wordt het lager, dan springt de kachel weer aan. Of moet ik dan de kachel nog lager zetten? Alleen is het dan voor ons minder aangenaam (ik had gelezen dat het bij jullie 15 tot 17 graden op het kamertje is.

Weltrusten. Morgen een rustdagje.

jacq
14 January 2011, 07:53
hey ladies,

Daar ben ik ook weer een keertje, afgelopen week al een paar keer een poging gedaan om te lezen/schrijven maar dan had iemand anders zin in aandacht :) Die ligt nu lekker te slapen dus zit nu eerst eens achter de pc met mijn ontbijtje!

Gelukkig is onze computer gemaakt en zijn alle bestanden bewaard gebleven, heb natuurlijk alle foto's gelijk om een cd en memorystick gezet dus heb ze nu op 3 plaatsen opgeslagen.

verder een drukke week achter de rug, veel afspraken etc. maar vandaag lekker niks op het programma, moet verplicht thuis blijven wachten op de nieuwe wasmachine.

Volgens mij heeft Milan nu ook een ritme te pakken krijgt nu s'avonds om 21.00/21.30 de laatste fles en slaapt dan door tot 6.00/7.00. Ben daar echt super blij mee natuurlijk! Hoop dat dit zo door gaat. Krijgt 5/6 voedingen per dag. Hij heeft wel begin van de avond weer erg veel last van krampjes echt zo zielig. Had net een week de infacol afgebouwd en het ging super. Ben dus nu maar weer begonnen en geef hem ook wat rooibosthee in zijn fles melk. Iemand nog een goede tip?

zo nu even bijlezen en reageren

jacq
14 January 2011, 08:09
@ monalisa, ook al fan van de H&M begrijp ik! Ik heb nog een babykortingscode krijg je op 1 artikel 50% korting. Er zijn vast wel liefhebbers code is 8843

@ Tinesje wat lekker dat de borstvoeding zo goed gaat bij jou. soms mis ik het wel een beetje hoor! vond het toch wel heel erg speciaal om te doen.

@ goosje, volgens mij gaan we dat allemaal heel spannend vinden om onze baby's naar de opvang te brengen. Wij hebben Milan nog geen een keer bij iemand gebracht. We hebben een etentje cadeau gehad incl. avond oppassen en die mailen maar iedere keer wanneer we nu willen gaan eten want ze willen zo graag oppassen. Mijn man enik willen allebei nog niet erg he hahaha

@ Jersey, zo dat was inderdaad een druk dagje, maar wel erg leuk!
Milan heeft veel last van krampjes, hij is dan echt niet te troosten. Hij blijft dan de hele tijd keihard huilen. Als de scheetjes dan minder worden en zijn buik weer zachter aan voelt dan is hij wel te troosten en stopt hij met huilen.
Dus denk niet dat Benthe echt darmkrampjes heeft.

@ meissie24, leuk dat je er ook weer bent, mij lukt het soms ook niet hoor om te lezen en schrijven. Het moederschap is soms harstikke druk! Ik heb vandaag mij laatste dag zwangerschapsverlof maar heb nog 2 weken vakantie dus moet 1 februari weer beginnen.
En ik geef geen borstvoeding meer.
Ik heb ook een aantal weken gehad dat hij mar om 4.00 bleef komen. Maakt niet uit hoe laat hij de fles kreeg hij kwam gewoonom 4.00 en ineens slaapt hij door.

Monalisa
14 January 2011, 10:02
hahahah nou hardstikke bedankt, ik heb er net dankbaar gebruik van gemaakt!lekker weer wat kleertjes besteld voor mn ventje en zijn eerste jasje!Dat was het duurst dus daar ging ook de korting vanaf.Thanks!:mrgreen:

Friend
14 January 2011, 11:16
@ Tinesje: wat sneu dat Lars nog steeds niet lekker is of gaat het nu weer wat beter?

@ jacq: gelukkig zijn je foto's bewaard gebleven :)

@ jersey: wat fijn dat Benthe zo'n makkelijke dame is :D

@ leike: mijn meisje slaapt ook nog niet door hoor, misschien over een paar weken ;)

@ Vicky: ik heb de Pacco Piccolo besteld, die wordt ook aangeraden door het cb, dus ik ga er vanuit dat het een goeie is :)

Ik heb het dus gisteren met haar wikkeldeken uitgetest en het werkt prima.
Alleen in de wikkeldeken wurmt ze haar armen weer vrij.
Ik hoop dat ze door die doeken straks ook niet meer tegen de spijlen van haar ledikant aankruipt.
Iedere keer als ze wakker wordt ligt ze zo en dat is niet echt comfortabel natuurlijk.
Ze heeft volgens mij nu ook regeldagen, want ze komt sneller om voeding en vannacht zelfs twee keer en dat heeft ze nog niet gedaan sinds haar geboorte.

Vandaag de controle afspraak bij de VK gehad.
Geen bijzonderheden en alles gaat prima, dus daar ben ik klaar.
Maandag naar de gynaecoloog om een spiraaltje te laten zetten en dan is dat ook weer gebeurd :)

jacq
14 January 2011, 11:19
was nog niet klaar :(

@ tinesje, echt niet leuk he als je kleintje zich niet lekker voelt!
IK ben ook aan het balen van het weer, is echt helemaal niks aan. Van mij mag het vandaag nog lente worden.

en toen kwam Milan tussendoor.......en nu weer verder

@ goosje, ik temp Milan alleen als ik denk dat hij koorts zou kunnen hebben. Of als hij erg koud aanvoelt.

@ leike, wanneer moet je weer beginnen met werken? Milan heeft nu net 3 nachten achter elkaar doorgeslapen en normaal gesproken zou ik maandag a.s weer moeten beginnen. Gelukkig heb ik nog 2 weken vakantie :-D

@ monalisa, heb je dat jasje gekocht wat aan 2 kanten draagbaar is? die met licht bruin en de andere kant geruit?

Monalisa
14 January 2011, 11:41
ja die ja :mrgreen:

jacq
14 January 2011, 11:47
die heb ik ook gekocht vond hem zo leuk, heb ook de gympies er bij gedaan. want een stoere binkies zullen onze mannetje zijn :-D

Monalisa
14 January 2011, 12:19
ja nou idd he!:-D

jersey
14 January 2011, 12:22
Goedemiddag allemaal. Vannacht weer heerlijk geslapen en vanochtend lekker uitgeslapen tot 11.00 uur. Hierna getut en tegen 12 uur kreeg Benthe weer de fles. Ze ligt nu heerlijk een uur in bed te slapen, al hoorde ik haar daarnet kreunen. We houden een rustig dagje vandaag. Misschien dat ik nog even weg ga om boodschappen te doen en/of cadeautje kopen.
Het weer is wel erg slecht. Misschien dat ik een stuk om rij om in Bilthoven boodschappen te doen, want daar hebben ze een ondergrondse parkeergarage en een deel van het winkelcentrum is overdekt.

Vickypreg
14 January 2011, 12:43
Goeiemiddag!!

@Jaq, fijn dat alles gered is dat zou toch echt zonde zijn als je alles kwijt geweest was. Ik zou aanraden een externe harde schijf te kopen, daar kan ontzettend veel op en dan heb je meteen een goede backup. Bovendien kan je hem zelfs als je op vakantie gaat ofzo even ergens anders onderbrengen voor de zekerheid.
@Friend, die ken ik niet maar idd dat zal ook prima zijn. Ik heb nu net weer de combisleepr gebruik en ja hoor ze ging meteen slapen, dat is dan wel een slaapzak met lange mouwen maar omdat ze daarin haar armpjes ook niet naar haar gezicht krijg is ze veel rustiger. Ik denk dus dat ik dit maar blijf doen al is hij nog veel te groot heb het onderste deel onder de matras gestopt.
@Monalisa, kan je hier geen foto neerzetten van wat je hebt gekocht? Ben wel benieuwd!
@Jersey wow dat is lekekr zeg!!
@hier, goed nachtje gehad en vanochtend rustig gehad heb voor het eerst weer een fles zonder nutriton geprobeerd maar vond het geen succes. Ze drinkt echt veel slechter dan, het gaat haar gewoon veel te snel en ze liet ook nog eens 30 staan.

Tinesje86
14 January 2011, 12:50
Goedemiddag allemaal!

@ jersey: volgens mij woon je vlak bij me in de buurt!!! Want als je shopt in zeist, daar woon ik 10 minuten vandaag hihi! Wilde gisteren daar ook even naar de prenatal en V&D, maar omdat Lars ziekjes was, ben ik niet gegaan. Anders waren we elkaar wellicht tegen gekomen zonder dat we het in de gaten zou hebben gehad hahaha.
@ jacq: wat fijn dat al je foto's zijn gered! Heel slim om het nu op verschillende locaties op te slaan!! Dit gebeurt je geen 2e keer haha! En wat heerlijk zeg dat Milan doorslaapt!!!!! Wat een luxe. En ja, de borstvoeding gaat hier super goed. Ben er inderdaad blij mee...hopelijk kan ik het straks ook met mn werk combineren.
@ leike: het is balen dat de kleine nog niet doorslaapt. Maar je bent niet de enige. lars slaapt ook nog niet door, het is een kwestie van geduld helaas. Ik vind het ook niks, maar het is voor het goede doel.
@ friend: wat fijn dat de controle bij de vk goed is verlopen. En maandag dus je spiraaltje, hopelijk gaat dat ook goed en zit het in 1 keer!!! Ben je daar ook weer vanaf hihi!
@ snippie: lekker aan het genieten van je rustige dagje??? Na al die drukke ochtenden en dagen van de week?!

@ hier: gelukkig was de temp om 23 uur weer gezakt. Snap niet zo goed waarom die opeens 2 avonden ietsjes was gestegen en dan weer daalt. Hij was gisteravond ook weer opeens erg overstuur en keihard huilen. Hij heeft wel goed geslapen!!
Om 23 uur voeding gegeven, toen 5.00, 9.00 en nu net om 13.00 uur. Dus er zit nu cker 4 uur tussen, vind dat wel fijn. Vanochtend was zijn temp ook goed en was hij ook vrolijk. Dus ben bij vriendinnetje en haar dochtertje op de koffie geweest. Daar gaf hij wel opeens een soort noodkreet en huilde kort erg heftig. We schrokken er allebij van, maar het was ook weer zo over. Misschien toch zn darmen ofzo?! Heb het nog nooit meegemaakt. Ben ook blij dat hij goed sliep, eerst kwam hij om 3-4 uur en nu 'pas' om 5 uur, das toch weer een uurtje winst haha. En na de voeding van 9 uur sliep hij tot 10.15 uur terwijl hij nooit daarna ging slapen. Al met al erg positief vandaag. Hopelijk blijft het zo en heeft hij vanavond niet weer een lichte verhoging.

Eind van de middag komen collega's van mn man op visite. Heb er best zin in. En vanavond naar mn vriendinnetje, even shoppen en drankje doen in zeist. Even een avondje uit voor mama, hihi!

Vickypreg
14 January 2011, 12:53
Weet niet meer wie het vroeg maar klokje rond slapen duurt nog wel even, volgens mij pas als ze 1 voeding mogen laten vallen en dat is dus rond de 5/6 maanden als er een vaste voeding voor in de plaats komt.
En jersey vroeg het geloof ik over het slapen en de verwarming, kan je de radiator niet uitdraaien op haar kamer? Dat kan bij ons wel dan koelt het wat meer af tot 17 graden ongeveer. Nu is het 19 zie ik, 20 in mijn zoontjes kamer terwijl daar niets aan staat maar het hangt ook wel af van de plek waar je babyfoon staat.

Vickypreg
14 January 2011, 12:55
@Tinesje, haha ik ben woensdag in amersfoort wezen shoppen!!

Vickypreg
14 January 2011, 12:57
Hier staat het ook in over het slapen, bij 5/6 maanden dus klokje rond: http://www.allesoverkinderen.nl/ne_ontwikkeling.htm#maand6

Tinesje86
14 January 2011, 13:29
@ vickypreg; het is zo heerlijk om jou hier in het forum te hebben!!!! jij voorziet ons van zoveel tips, trucs en informatie!! Ideaal zo'n ervaren mama!!

snippie
14 January 2011, 13:35
Goede middag!,

jersey heerlijk dat benthe zo makkelijk is.lekker is dat he.
dan heb je ook veel tijd voor je zelf.
lekker hoor dat je geshopt hebt en 9euro voordat geld is echt niks

Giovanni slaapt in slaapzak zonder mauwen.en op zijn kamertje is het ongeveer 18 graden en in de rest van het huis 20.
ik draai namelijk zijn verwarming minder open.
en in de rest van het huis staat de verwarming gewoon vol open.
bij ons als het minder dan 20 is slaat hij idd aan.

jacq fijn dat milan ook een ritme te pakken heeft.
zielig van die krampjes zeg!maar meer kan je niet doen wat je doet.
jah misschien met zijn beentjes zijn buikje masseren.
fijn dat je de foto's hebt.ik heb ze van de week allemaal op stikje gezet,
jacq dank je wel voor de code:)!
ik ga zo meteen even kijken hihi!

@friend wat fijn dat alles goed was bij de vk!
spannend maandag spiraal ben benieuwd hoe dat bevalt.
en fijn dat de wikkeldoeken lijken te helpen.vervelend van die regendagen,maar dat stopt van zelf wel.
geef jij trouwens bv?

@vicky jammer dat het zonder niet gaat,maar dan maar met dan ben jij en is zei ook te vreden.

@Tinesje fijn dat de koorts gedaald is.hopelijk blijft het zo.vervelend van die noodkreet zou wss idd zijn darmen geweest zijn.
Fijn dat hij iets langer heeft door geslapen.binnen kort komt hij later denk ik.
Veel plezier met die collega's en vriendin:) leuk hoor meid:)!geniet er van!

@hier goede nacht gehad .meneertje lied pas echt van zich horen 8over acht!
ben daar erg blij om.zou hij door hebben dat hij gewoon door kan slapen als man lief gaat douche:)! hij was toen wel even half wakker want hoorde hem brabbelen maar een paar tellen later sliep hij al weer.
Daarna heeft hij vanaf half 10 tot kwart voor 12 geslapen:)! en nu ligt hij al vanaf 1uur te slapen:).Hij zou tussen nu en 4uur wel wakker worden denk ik.
vandaag verder ook rustig dagje.man lief moet wel werken vandaag want hij was maandag vrij! maar gelukkig is hij volgende week vrijdag wel weer lekker vrij dan hebben we 3daagjes met zij drieen:)!en het weekend van 29jan gaan we een weekendje Amersfoort:)!met zijn tweeën!dan gaat de kleine bij me schoonouders slapen!wel spannend maar heb er ook zin in
Vanavond komt er wel iemand van de kerk praten over van alles weten niet waar over is via me schoonmoeder gegaan.Die vrouw drong zich een beetje op zei me schoonmoeder.

meissie24
14 January 2011, 13:43
@Jacq, dat is ook toevallig. Mijn verlof eindigd ook vandaag. Moest vandaag 1,5 uur op cursus. Nu voor 1,5 week vakantie en moet de 26ste echt beginnen.

Yoeri sliep gisteravond van 19.30 uur tot 23.00 (wakker gemaakt) en kwam daarna om 03.00 uur weer. Niet leuk dus, hoop dat dit 12 weken sprong is. En dat ie straks weer doorslaapt.

x

snippie
14 January 2011, 13:49
meissie hoop het ook voor je.maar kan ook even iets anders zijn.

Giovanni heeft nog steeds last van de 8weken sprong!hij gaat huilen zodra hij in zijn wieg wordt gelegd!
eerst best wel vermoeiend ,maar nu laat ik hem maar en is hij snel stil.

snippie
14 January 2011, 13:51
mijn verlof eindig officieel 21 jan dus volgende week.maar heb er 3 weken en 1 dag aan vast geplakt:)

Goosje
14 January 2011, 14:05
Vicky ik vroeg het van het klokje rond slapen, ik denk ik vraag het maar aan jou als ervaren mama:-D Bedankt voor het antwoord en de link! Fijn dat je weer een lekkere nacht hebt gehad! Jammer dat het nog niet goed gaat zonder nutriton, is dat iets waar ze vanzelf waarschijnlijk overheen groeit?

Tinesje fijn dat het weer beter gaat met Lars!! En nu lekker 4 uur tussen de voedingen, en afgelopen nacht zelfs 6 uur. Dat is wel een soort van doorslapen hoor!

Snippie fijn dat Giovanni gewoon lekker heeft doorgeslapen vanmorgen. Ik denk dat het er aan ligt hoe diep hij slaapt als je man in de douche is. Als hij licht slaapt wordt hij helaas wakker van de geluiden, maar als hij lekker diep slaapt dan blijft hij ook slapen! Wat hier trouwens goed helpt is een muziekje op de babyfoon aan als we hem in bed leggen, hij moet sinds we dat doen echt een stuk minder hard en lang huilen!

Jacq wat fijn dat Milan zo lekker doorslaapt!!

Meissie wat vervelend...ik hoop ook dat het een sprongetjes is...Ik begin ook de 26ste...Ben ook een beetje bang dat de kleine net tegen die tijd last heeft van zn sprongetje, en hij krijgt dan ook zn tweede prikjes....Niet zo handig gepland allemaal!

Hier vannacht een goede nacht gehad, Sil was gisteravond ineens erg onrustig en liet dus weer krap 3 uur tussen de laatste voeding. Hij had volgens mij ook last van zn buikje, heeft een aantal keer gepoept gisteravond. Dus om 21.45 maar de fles gegeven, maar vanochtend lag hij toch om 8uur nog lekker te pitten! Heb hem om 7 uur wel ff gehoord maar hij is weer verder gaan slapen! Wel fijn dat ik dat weet voor als ik straks ga werken, dan maak ik hem, als het nodig is gewoon uiterlijk 22.00u wakker voor zn laatste voeding!

Goosje
14 January 2011, 14:19
Hoe sterk zijn jullie kindjes met hun nekjes? Sil kan zn hoofd al goed optillen en heen en weer kijken, maar hij 'slingert' nog wel met zn nekje, en dan ineens geeft hij je zowat een kopstoot! Hebben jullie kleintjes hier al helemaal de controle over?

snippie
14 January 2011, 14:22
@Goosje fijn dat jij ook een fijne nacht hebt gehad..
blijf het zielig vinden die krampjes!
lekker shema zo idd.

ik denk idd dat het ligt aan ofd hij diep slaapt.
muziekje helpt bij hem niet.
dit is puur wat hoort bij het sprongetje gaan huilen als hij in bed ligt,.
maar dan nog is het maar 5min! dus mag niet klagen

snippie
14 January 2011, 14:23
Hoe sterk zijn jullie kindjes met hun nekjes? Sil kan zn hoofd al goed optillen en heen en weer kijken, maar hij 'slingert' nog wel met zn nekje, en dan ineens geeft hij je zowat een kopstoot! Hebben jullie kleintjes hier al helemaal de controle over?

Giovanni slingert steeds minder met zijn hoofdje alleen als hij moe is dan krijg ik kop stoot maar gaat steeds beter:).
optillen en heen en weer kijken kon hij al een tijdje maar dat komt ook omdat hij bij de geboorte al erg sterk was,

Monalisa
14 January 2011, 14:32
@ Goosje dat slingeren is hier ook nog hoor hihihi:-D maar over het algemeen kan hij hem al heel goed overeind houden.hij lacht ook al naar zijn beestjes aan het playgymrekje :) Hij wordt met de dag leuker!

Goosje
14 January 2011, 14:36
5 min valt inderdaad mee!! Hoop dat hij na de sprong weer lekker rustig inslaapt! En even in slaap huilen doen volgens mij veel baby's, is ook niet erg...ik heb er wel altijd moeite mee, hij is dan zo vrolijk beneden en lacht zo lief als ik hem in bed leg...en ik vind het zo zielig dat ik hem dan aan het huilen 'maak' door weg te gaan, maarja...het moet nu eenmaal!

Sil slingert ook meer als hij moe is, dan moet ik echt uitkijken anders staan mn voortanden in zn hoofd of heb ik een tand door mn lip:shock:

Goosje
14 January 2011, 14:38
Leuk hè Monalisa!! Vooral nu je steeds meer contact krijgt en dat lachen met dat tandvleesmondje is ook zó schattig! Is Jeremy ook al echt een mannetje geworden? Ik vind Sil helemaal geen lief klein babytje meer....aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant ook superleuk dat het echt een grote vent aan het worden is!

Im76
14 January 2011, 14:44
Heee ladies,

Daar ben ik weer eens een keertje...zo irritant dat ik er gewoon niet elke dag even aan toe kom om hier gezellig te kletsen....

Hoe is het met jullie allemaal? Jeetje wat slapen veel kleintjes al goed door zeg!! Kunnen jullie niet eens even babbelen met Stijn pffff....Die heeft dat toch nog niet helemaal door...En smiddags slapen daar heeft meneer helemaal een hekel aan..Niet zo erg maar op het einde van de dag zit ik met een krijsend kind omdat hij oververmoeid is...Vanochtend heeft hij om half 6 een fles gehad en vanaf die tijd tot half 2 vanmiddag heeft hij welgeteld 1 uur in het totaal geslapen..Dat is toch weinig of zie ik dat verkeerd? Nu ligt hij ook even te slapen, hij ging net ook even helemaal uit zijn doen om niets, hij stopte zelfs met ademhalen voordat hij begon te krijsen...Arm manneke...Misschien moet toch de voeding omhoog, ik weet het niet..Hij valt tegenwoordig ook niet meer direct in slaap na zijn fles..
Denk dat ik ook maar eens ga kijken voor een slaapzak ofzo, meneer is zo druk met zn armen dat hij zich zelf steeds wakker mept...

Even een vraagje voor diegene die helemaal op de KV zitten hoeveel geven jullie nu jullie kleintjes?
Stijn zit nu op 5 flessen van 150cc water met 5 scheppen..we hebben hem van de week op onze weegschaal mee gewogen en toen woog hij toch al wel 5,5 kilo..zou ik die voeding gewoon op kunnen hogen of moet ik dat eerst overleggen met CB?

Liefs en sorry dat ik weer even niet geweest ben!!

steffi1987
14 January 2011, 14:51
Shane deed vandaag zo raar en moest hoesten & niezen, ik mat zijn temperatuur en dat was 37.5G wat zou ik doen? Huisarts al bellen of gewoon ff in de gaten houden?
Ik hoop dat hij toch mijn zware verkoudheid niet zal over hebben.. :-(

Goosje
14 January 2011, 14:52
Im fijn wat van je te horen! Toen Sil 5,5 kilo was hebben we de voeding ook opgehoogd naar 5x180cc + 6 schepjes. Dit drinkt hij niet altijd helemaal op maar vaak wel. Sil was toen 8 weken ongeveer, ik weet niet meer precies hoe oud Stijn is? Vervelend dat hij niet goed wil slapen maar wel moe is....Misschien is een slaapzak inderdaad een goed idee, of een slaapzak van puckababy, waar hij gedeeltelijk vastligt met zn armpjes. Dit hielp in het begin best goed bij Sil. Hij slaapt ook slechter overdag, in 'blokjes' van een uurtje, maar als we hem laten liggen (hij ligt dan wel een poosje te jengelen) plakt hij er nog een blokje, of soms twee aan vast, met als gevolg dat hij dus in totaal wel genoeg slaapt! Misschien heb je er wat aan....

Im76
14 January 2011, 15:04
@ Goosje: Hoe gaat het met jou en met Sil?? Doet hij het goed?
Ja ik probeer elke dag te komen, maar die kleine smurf die laat het helaas niet echt toe..of ik laat het zelf niet toe haha...
Mag ik vragen toen je Sil 5 x 180 gaf hoeveel uurtjes hij daar in de nacht op sliep? Stijn is vandaag precies 8 weken :-) vanavond om 20.33 om precies te zijn haha..
Ik loop ook nog een beetje met de voedingstijden te klungelen..we geven hem nu gewoon op vaste tijden eten, maar dat moeten we gaan aanpassen.. Ik geef nu om 8.30 en 13.30 en 18.30 en 23.30 en tussen 04.30 en 05.30.. beetje afhankelijk. in de nacht komt hij soms eerder soms later...Alleen die fles van 8.30 vind ik eigenlijk veel te dicht op die fles van 5.30 zitten. Geef jij Sil op vaste tijden eten?? Misschien moet ik van het weekend gewoon eens uittesten hoelaat hij weer komt als ik hem die fles niet geef. ik moet hem ook altijd wakker maken om 23.30, heel soms wordt hij zelf wakker.

Dan ga ik misschien idd maar eens kijken voor zo'n slaapzak..Hoeveel uurtjes dienen die kleintjes zo'n beetje te slapen op een dag?

Sil slaapt dus ook in blokjes hi...die kleine smurf doet dat hier ook..Nu ligt hij gelukkig nog even te slapen, was ook wel te verwachten. Hij was al contineu aan het gapen..

@ Steffie ik zou het gewoon even aankijken. Stijn heeft die temp ook wel eens, maar zakt vaak wel weer...

Is het bij jullie in de slaapkamer van de kleintjes ook warm.. volgens de babyfoon is het er 22 graden, maar de verwarming staat uit, heb bewust nu de zon niet schijnt de gordijnen helemaal open maar het koelt niet af.. ja soms 21 graden...Ik leg hem gewoon met zn normale kleertje in bed lees= jongingbroekje, rompertje shirtje en sokjes..zou ik beter iets uit kunnen doen denken jullie? Vind het soms zo eng...vanochtend haalde ik hem er uit en was hij ook wel een beetje klammig...

Sorry van mijn vraagjes...voel me af en toe zo onzeker..

Liefs

snippie
14 January 2011, 15:10
@goosje giovanni huilt zich sowieso altijd in slaap doet hij al vanaf dat hij 3 weken is of zo.
maar dat gaan huilen zodra hij in zijn wieg wordt gelegd deed hij normaal nooit.het was altijd eerst nog breeduit lachen en een beetje spelen en nu begin hij al zodra hij maar heel even zijn matras aan raakt.maar heb gelezen dat dat hoort bij een sprong.
ik vond het eerst ook moeilijk maar het hoort er nou eenmaal bij bij hem dus heb er nu vreden mee weet dat ,dat gewoon zijn manier is van het verwerken van het spelen.maar ken het gevoel meid.

@monalisa heerlijk he dat contact.en het word idd met de dag leuker.

vind het alleen zo jammer dat het zo snel gaat.Gisteren kreeg ik ook de opmerking dat giovanni al echt kind ,kind is zeg maar geen baby baby meer.en dat terwijl hij ruim 2 maanden is vind het soms wel jammer dat hij eigenlijk nooit qua lengte en grote enzo echt baby,baby is geweest.maar goed hou daar door niet minder van me mannetje hoor.

@ Im meissie fijn weer wat van je te horen en echt meid dat komt vast wel weer dat je hier kunt komen kletsen,

balen zeg dat stijn overdag zo slecht slaapt:(!1uutje lijkt mij ook weinig ik weet niet hoe hij is/als hij verder vrolijk is!

Im76
14 January 2011, 15:21
@ Snippie:
Hoe is tie??
Hihi ja ik hoop het wel, maar vandaag lukte het me ik dacht ja eerste eens even kijken hoe het met alle dames gaat en met alles kleintjes hi....Vind het altijd wel gezellig om even lekker te kletsen zo!

Het ene moment is Stijn gezellig het andere moment is het alleen maar huilen geblazen of miemen..En als hij echt te weinig slaapt gaat hij op het einde van de dag helemaal over de flos! Hij is nu ook aan het miemen, net weer even speentje gegeven en het slaapt weer..Soms is het wel vervelend, dan wil hij alleen maar op schoot zitten/liggen en nergens anders..Af en toe wel even spelen in de box maar daar is hij ook vrij snel klaar mee eigenlijk..in het wippertje het zelfde. En zijn bedje in de middag is ook drama haha...Nu ligt hij in de kinderwagen te slapen...

Hebben jullie trouwens ook dat ze af en toe zo wat de ogen uit hun hoofd krabben. Jeetje stijn gaat af en toe met zijn vinger en nagels in zijn ogen zitten, dat ik bang ben dat hij er straks nog wat aan over houdt haha..Zal wel mee vallen maar toch..

Moet wel even zijn oogje na laten kijken, al een paar dagen is zijn oogwit aan de binnenkant van zijn oog rood..niet vuurrood maar wel lichtelijk geirriteerd ofzo...misschien een soort van ontsteking ofzo geen idee...

liefs im

snippie
14 January 2011, 16:14
im dat is vervelend he!dan is hij zo moe en kan hij gewoon niet meer slapen.
dat heeft giovanni ook soms.ik heb dan soms de neiging meer te gaan huilen.gelukkig komt het het hier niet heel
vaak voor.

Jah soms zitten er krasjes vlak bij zijn oogjes.knip je zijn nageltjes?
dan is het risco wat minder.

ohh das zielig rode oogjes misschien ligt ontstoken oogjes.idd maar even laten na kijken meid

@hier alles goed hoor:)!ga steeds vaker met de kleine alleen oppad.
volgende week woensdag ga ik wss een dagje naar me zus met de kleine.

op het moment heeft de kleine niet zo heel veel zin om te slapen.
hij is weer te lang op gebleven na de voeding.ga hem dus toch maar 1 keer per dag voor de voeding er uit halen dan met hem spelen.
en dan voeden en dan kan hij na de voeding naar bed.want nu heeft het duidelijk weer te lang geduurd. want hij ligt nu bijna een half uur te miepen in bed.
en weet zeker dat hij moe is.niet zo handig want vanavond krijgen we bezoek van de kerk en meestal als hij zo in slaap valt dan is het de hele avond korte slaapjes.maarjah is niet anders.slaapt hij over een kwart nog niet haal ik hem er maar even uit.

Goosje
14 January 2011, 16:32
Im hier zit er overdag 4 uur tussen de voedingen. Ik probeer de volgende tijden aan te houden; 7-8uur, 11-12uur, 15-16uur, 19-20uur en 22-23uur. Zo rond die tijden krijgt hij een voeding en is hij ruim een uur wakker. Alleen 's morgens en 's avonds leg ik hem bijna direct na de voeding in bed. Volgens mij is het heel verschillend hoeveeel de kleintjes slapen op een dag, de een heeft meer slaap nodig dan de ander. Maar zolang ze goed gestemd zijn als ze wakker zijn hebben ze genoeg slaap denk ik!
Volgens mij is het best warm op jullie kamertje...Bij Sil is het meestal rond de 18 graden, overdag ligt hij in zn kleertjes en 's nachts in een romper +slaapzak. Het kan best dat Stijn het misschien iets te warm heeft?
Ik ben ook regelematig onzeker hoor...dan lees ik hier ff en stel mn vragen en dat is vaak een hele geruststelling!!

Snippie ik vind het soms ook jammer, dan zie ik zo'n lief klein poppetje en dan lijkt Sil wel een reus!! Maar ben enorm trots op mn kerel hoor!!! Zo'n kleintje krijgen we misschien ooit nog wel weer:)

Friend
14 January 2011, 16:45
Ik lees toch bij meerdere dames hier dat de kleintjes 's middags moeilijker slapen en dan 's avonds overstuur zijn omdat ze oververmoeid zijn.
Vandaar dat ik nu ga inbakeren.
Heb het vandaag weer met de wikkeldeken moeten doen en het werkt iedere keer weer.
Ze is een stuk rustiger en ze lacht veel meer, heerlijk :D

@ snippie: ik geef inderdaad borstvoeding en dat op verzoek.
Het cb had me het advies gegeven om er minstens twee uur tussen te laten zitten voor een volgende voeding, maar dat is volgens mijn zus onzin (zij is leidster geweest bij La Leche League) en nu zei de VK vanochtend ook dat ik haar gewoon moet aanleggen.
Ze zit nu ook in haar regeldagen, dus komt ze sowieso wat vaker.

Over de stabiliteit van het nekje, ze kan haar hoofd al aardig stabiel houden en zelfs optillen als ze op haar buik ligt.
Dat kon ze al heel erg snel, maar iedereen zegt ook dat ze verschrikkelijk sterk is.

Als ik een foto op de gezamelijke Hyves zet, dan kan toch niemand anders deze bekijken?
Dan zal ik er wel even eentje opzetten ;)

snippie
14 January 2011, 17:12
Friend wat raar de het cb dat gezegd heeft.
kijk het is dat giovanni echt om de 3 a 4 uur komt maar anders zou hij ook gewoon krijgen hoor.
van bv kunnen ze niet teveel krijgen.
gewoon lekker aan leggen hoor.
nee die kan niemand anders bekijken:)!
jouw dame dus ook al zo strek:)!

Friend
14 January 2011, 17:14
Dan zal ik er eens even één of meerdere spammen ;)

Friend
14 January 2011, 17:16
Gelukt, dus voor wie nieuwsgierig is ;) :D

Goosje
14 January 2011, 17:24
Friend goed idee dat inbakeren! Vaak werkt dat wel heel goed. Wij wikkelden Sil ook in het begin vast met zn armpjes in een hydrofielluier, daarna heb ik de puckababy piep gekocht. Dat werkte ook wel goed, Sil is ook wild met zn armpjes. Ik heb er nu ook nog wel eens aan gedacht maar ga er toch maar niet meer aan beginnen, hij slaapt soms onrustig maar op zich is het wel te doen en ik heb niet het idee dat hij oververmoeid is. Ik ben ook een beetje bang dat hij er aan gaat wennen of gaat draaien, dan mag het geloof ik niet meer. Dus dan zou ik het weer moeten afbouwen...
Heb je de doeken al ontvangen? Zijn ze fijn? Ga je haar bij elk slaapje inbakeren?

Ik zou haar trouwens ook gewoon aanleggen hoor! Zeker met regeldagen! Ik vind het altijd zo zielig om de voedingstijden te moeten 'rekken', met flesvoeding is dat lastig, ik kan er niet elke keer een fles inploppen maar als hij echt ontroostbaar ik krijgt hij gewoon lekker een flesje!

Friend
14 January 2011, 17:30
Dat zou ik geloof ik ook doen hoor Goosje, want om je kindje zo te laten huilen doet een moederhart geen goed :(

Ik heb de Pacco inbakerdoek nog niet ontvangen, dus vandaag maar weer met haar wikkeldeken.
Als ze inderdaad gaan draaien en sowieso voordat ze 6 maanden zijn, moet je het inbakeren weer af gaan leren.
Op dit moment denk ik dat ik iig de middag- en avondslaapjes ga inbakeren en 's nachts en 's ochtends kijk ik wel even, omdat ze dan in principe gewoon goed slaapt, al ligt ze wel iedere keer tegen die spijlen aan.
Wij hebben ook een Nannycare (sensormatje) onder haar matras, dus als ze 20 seconden niet zou bewegen of haar adem inhoudt, dan gaat er een alarm af ;)

Goosje
14 January 2011, 17:39
O dat is wel een fijn idee!! Ben benieuwd hoe de pacco doek jullie gaat bevallen!

Monalisa
14 January 2011, 18:39
Hier slaapt Jeremy gelukkig wel goed in de middag.Best veel ook. En in de nacht zo'n 9 uur:mrgreen: Maar het kan altijd nog veranderen he..

Vickypreg
14 January 2011, 19:52
@Tinesje, thanx vind het ook leuk om tips te geven hoor!
@Im, heb je een vast ritueeltje? Het kan eraan liggen dat hij te overprikkeld is en daardoor niet slaapt, 1 uur is wel erg weinig zeker als het niet aan 1 stuk is. Ze horen nog wel veel te slapen hoor maar het wisselt hier ook wel eens. Maar ze kan gerust 2 uur achter elkaar slapen. Zeker 's ochtends nog. Maar 's avonds wil ze nooit op een of andere manier, dan is ze dus ook lang wakker maar ze maakt 's nachts dan wel een lange ruk gelukkig.
En die temp dat kan eraan liggen hoe je je babyfoon hebt staan want bij mijn zoontje was het vandaag zonder verwarming en had de kamer gelucht( Hele ochtend raam open gehad) 20 graden. ZIjn babyfoon staat best hoog. In Evi haar kamer was het 19 graden met verwarming en die staat lager dus het klopt ook niet altijd je moet eigenlijk meten op de hoogte van waar de kleine ligt. Maar zweten mogen ze niet dus als hij klammig was gewoon iets minder aan doen.
@Friend, ik ga zo ff kijken leuk!

Weet niet meer wie het vroeg maar Evi heeft ook nog zo'n gammel nekje ;-) Ze kan hem heel goed draaien, ook wel iets omhoog houden en als je haar tegen je aan houdt kan ze goed heen en weer en ook een tijdje stabiel maar soms ineens naar voren of achter gaan dus moet altijd opletten. Vanaf 3 maanden wordt dat sterker.

snippie
14 January 2011, 20:26
Friend meid wat een lief en knap kindje is dat zeg:)!

@hier vanavond een helemaal over stuur mannetje!
had hem ui eindelijk aan gelegd en daarna terug gelegd helemaal huilen!
toen bij ons genomen alles was goed.toen om 8uur nogmaals aan gelegd en nu slaapt het mannetje:)!
hij kon ook weer lachen toen ik hem in bed legde.
weet niet wat het was maar denk opeens heel veel honger.want hij heeft dus in totaal een uur aan de borst gezeten. wel met pauze maar toch!

Friend
14 January 2011, 20:36
Dankjewel dames voor de lieve reacties op de foto's :D ben ook supertrots!

@ snippie: wat sneu dat Giovanni zo overstuur was, maar gelukkig heb je hem weer tevreden gekregen :)

@ Vicky: dat herken ik wel hoor over dat nekje, soms moet je echt oppassen of ze klapt achterover of je krijgt een kopstoot :lol:

@ Goosje: ik laat het meteen weten of hij bevalt.

@ Monalisa: heerlijk dat Jeremy zo lekker slaapt :)

steffi1987
14 January 2011, 20:54
@im76 ik heb het ook soms moeilijk met die temperaturen s'nachts...als ik dat dan lees op de videofoon...22G sla ik in paniek en ga ik de chauffage gaan uitdoen als het 2uurtjes later dan 18G is en dan maak ik me zorgen als dat niet te weinig is,...:-)

snippie
14 January 2011, 20:57
@Friend is zeker ook iets om trots op te zijn meid!

jah hij werd gelukkig wel rustig bij me.vond het zo zielig.hij had zo;n verdriet traantjes biegelde over zijn wangetjes.
nou dat doet moeder hart erg zeer.ben dus ook blij dat ik hem rustig heb kunnen krijgen en nog een lachje heb gekregen.

jersey
14 January 2011, 21:03
Wat is er weer een hoop bijgeschreven. Ik had vanmiddag al een deel gelezen. Ik heb een kladblok gepakt en bij iedereen wat geschreven, want anders moet ik steeds terugkijken.

Jacq, wat fijn dat je bestanden niet verloren zijn gegaan. Heel verstandig dat je op verschillende plekken heb opgeslagen.

Vicky, jammer dat het voeden zonder Nutrilon niet goed gaat, maar wat doe je er dan in? Heb je een ander merk? Als de Nutrilon goed bevalt, zou ik hier mee verder gaan. Wij gebruiken ook de Nutrilon en dat gaat goed.
Evi heeft toch spruw gehad? Wat kan je hier tegen doen? Volgens mij had je ook hier een foto van, zou ik die mogen bekijken? Benthe heeft nog steeds een witte aanslag ook na een paar uur, maar ze heeft er geen last van. Ik weet nou niet of het van de melk is of iets anders. Heb je nog bij het cb gevraagd over die vlekjes en wat zeiden ze?

Snippie, ik zie dat ik hetzelfde doe wat betreft de slaapzak. Bij ons is het ook zo warm en Giovanni slaapt best goed. De babyfoon staat bij het raam en de kachel en op de commode, dus dat kan het misschien wel zijn. De kachel staat verder op 1 in de rest van het is het hoger. Aangezien wij een grote kamer hebben en een open trap en niet direct de zon hebben, is het koeler in huis, dus slaat de verwarming sneller aan.
Benthe heeft vandaag ook gehuild bij het slapen gaan. 5 minuten heel hard en dan slaapt ze.

Friend, fijn dat de controle bij de vk goed is. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw schatje. Stuur maar een pbtje. Ik doe er verder niets mee.

Goosje, Benthe geeft ook opstoten, m.n. als ze moe is en vooral na het drinken. Als ze op haar buik ligt, dan kan haar hoofd behoorlijk goed omhoog houden. Dat doe ze ook als ik haar in mijn armen heb. Ze kijkt dan lekker rond.

Im, wat gezellig dat je weer mee komt kletsen. Geeft helemaal niets dat je er niet aan toe komt, we zijn allemaal druk. Leuk om bij te lezen hoe het met de anderen gaat en fijn dat anderen hun ervaringen beschrijven.
Sinds Benthe in een slaapzak slaapt, gaat het slapen stukken beter. Bij de Prenatal hebben ze verschillende maten. Ook de wat kleinere maatjes zoals 70 en 80, want die zijn moeilijk te krijgen. Benthe is bijna 6 kilo (maandag weet ik het zeker) en krijgt 2/3 x 150 en/of 2/3 180. Omdat ze bij de eerste en de laatste voeding vrijwel direct gaat slapen, geef ik iets minder, dus 150cc. Bij de 2 t/m 4 voeding geef ik 180. Soms drinkt ze het helemaal op. Benthe drinkt sinds gisteren weer uit speen 2, want ze liet steeds meer voeding staan. Het drinken gaat nu beter. Ze drinkt goed, maar niet meer zo snel als eerst, dus ongeveer 10-20 minuten. Ik houd ongeveer dezelfde tijden als jou aan.

Monalisa, leuk he dat Jeremy zo groeit. Je gaat zien dat hij steeds meer kan. Benthe is wel een schattig poppetje, maar wel Hollandswelvarend. Ze is lekker mollig en heeft spekbeentjes.

Tinesje, volgende donderdag maar ik weer naar Zeist. Ze belde vandaag al dat ik voor volgende week kon komen, terwijl ze zeiden dat ze pas over twee weken zouden bellen. Ik krijg dan een leenauto mee en dan mag ik vrijdag weer naar Zeist. Het is op de Dwarslaan, alleen moet ik nog uitzoeken waar dat precies is.
Het zou dan erg toevallig zijn als we elkaar zouden tegen komen. Ik hoop dat Lars snel opknapt.

Hier een relaxte dag gehad. Benthe heeft heel veel geslapen vandaag. Zeker moe van alle indrukken van de afgelopen week. Volgens mij heeft ze nog nooit zo lang geslapen, behalve in het hele begin dan. Na de 1e voeding 3,5 uur geslapen, 2e voeding 2 uur geslapen, 3e voeding bijna 3 uur, 4e voeding tot nu alweer 2 uur. Vanmiddag toch maar bij onze AH boodschappen gedaan. In de stromende regen en dan met maxicosi en twee tassen, hupsakee de auto in. Dat ging heel goed!
Wel handig hoor die rijdende mandjes. Je loopt dan met de maxicosi op het onderstel en met het mandje er achteraan in de winkel. Is het mandje vol, dan naar de kassa. Zo kun je nooit te veel kopen. Alleen moet je wel vaker naar de supermarkt!
Ik heb de smaak helemaal te pakken! Ik heb mijn gewone leventje al aardig op de rit en doe de dingen die ik normaal ook deed. Misschien zelfs meer. Alleen doe ik het nu alleen met een kleintje erbij. En dat huilen dat maakt me niets uit. Misschien dat ik morgen Benthe voor 2,50 op de foto laat zetten. Ze hebben daar een en of andere actie, dat ze speciaal kleine kinderen fotograferen.
Verder heb ik weer een filmpje van Benthe gemaakt. Eerst het brabbelen in de box en nu op de speelmat. Aan zo'n boog hangt een vliegertje van stof en dan ga ik met de staart over haar gezichtje heen. Dit vindt ze leuk. Nu probeert ze de staart te pakken en trekt eraan. Dat heb ik dus gefilmd. Erg leuk om te zien die ontwikkelingen.

Oh jee, het is toch weer een heel verhaal geworden.

jersey
14 January 2011, 21:12
Steffie, als je in het nekje voelt dat hij kleffig aanvoelt, dan heeft hij het warm. Het is ook lastig met de temperatuur. Ik dacht dat ze ongeveer met 3 maanden of misschien zelfs al eerder hun temperatuur een beetje zelf kunnen regelen. Ze zijn althans niet zo gevoelig als ze zo klein zijn.

Snippie, wat zielig. Maar Giovanni is snel te troosten en dat is goed. Je bouwt nu een band op en jij leert je kindje herkennen en hij jou. Dit heeft ook te maken met de veilige hechting die in de eerste 6-8 maanden erg belangrijk zijn. Als je kindje wat groter is en jij gaat de kamer uit, dan zal het gaan huilen, maar is ook snel te troosten of stopt. Dit is goed. Een kind dat niet veilig is gehecht, blijft juist overstuur of huilt helemaal niet en doet onverschillig.

Ik vind dat we een gezellig clubbie hebben en het is ook een vast clubbie waar iedereen toch wel meepraat.

snippie
14 January 2011, 21:28
Jersey wat heerlijk dat het zo goed gaat en je oude leventje op pakt.
ik word zelf ook steeds makkelijker.netals dat ik gisteren heerlijk met de bus naar het werk ben geweest.

Ben inderdaad blij dat hij snel te troosten is door mij.geeft echt een goed gevoel.en zo weet hij ook dat hij veilig is bij mij omdat ik naar hem luister zeg maar.
hij heeft verdriet en ik reageer daar op positieve manier op,dat is fijn van een kindje.

jah vind ik ook:)!wie weet kunnen en we ooit als meiden dat leuk vinden ergens gaan meeten

Im76
14 January 2011, 21:49
He Ladies:
@ Snippie: Knip jij de nageltjes van Giovanni? ik kreeg namelijk te horen van de vk en kraamzorg dat ik ze alleen maar mocht vijlen
met een papieren vijltje..Dat probeer ik wel conseqent te doen, maar ik vergeet het ook nog wel eens. En ik moet zeggen als Stijn wakker is
lukt het ook niet echt makkelijk haha..Doe het meestal als hij eventjes in de bak slaapt, dan kan ik het snel tussen door doen zonder dat hij wakker wordt.
helaas zijn die opties er steeds minder, want zo vaak slaapt hij niet meer beneden in de bak haha.
Erg he die krasjes enz. Moet zeggen dat Stijn niet zo heel vaak krasjes heeft, maar als tie wakker is is hij soms zo druk met zijn armen en handen en dan gaan die
handen met nagels door zijn ogen heen..dat ik denk, jeetje laat je ze wel heel je moet er nog 80 jaar mee doen haha..
Ja ik weet niet of het echt onstoken is, het is met vlagen dat die kant rood is. vandaag was zijn oogje op het einde van dag ook troebel en we zagen er ook wel een haartje ofzo in zitten..
maar even in de gaten houden. Heb niet het idee dat hij er zelf last van heeft, hij zit niet bewust met zijn handen in zijn ogen, maar weet ook niet of baby's dat al doen..
Maandag moeten we toch naar het CB dan vraag ik wel gelijk even of ze naar zijn oogje willen kijken.
Hij heeft het soms ook aan zijn andere oog, misschien hoort het gewoon bij hem..Ben alleen zo bang dat er straks iets mis met zijn ogen ofzo zeker omdat hij er zo in zit met zn nagels..
Ik zal me vast drukker maken dan nodig, maar toch.
Fijn dat je al steeds meer met de kleine op pad gaat alleen..!!! Gaat dat allemaal goed? Heb jij nog veel last van je wond of gaat het steeds beter?

@ Goosje:
Dat is wel netjes om de vier uur voeden..Komt Sil dan niet midden in de nacht voor een voeding?
Meestal wordt stijn ook een uur van te voren wakker in de ochtend, maar dat verschilt nogal hoelaat hij in de nacht zijn voeding heeft gehad. Vanochtend heeft hij na zijn fles van half 6 helemaal
niet meer geslapen helaas. Wij geven Stijn hier om de 5 uur een fles en daar reageerd hij heel goed op, ben alleen bang omdat we juist om de 5 uur doen en 1 keer 4 uur dat hij daardoor niet langer gaat slapen in de nacht
er zitten natuurlijk maar 24 uur in een dag en die tijd krijgt hij precies gevoed. misschien moet ik toch de tijden eens gaan aanpassen dan. Dat zal ik sowieso moeten doen als we de voeding gaan ophogen denk ik.
18 graden is idd wel een hele mooie temperatuur. Ik denk ook dat het te warm is, maar ik zou niet weten hoe ik het kan laten afkoelen helaas. Als de zon op dat kamertje staat loopt het helemaal snel op. we willen van de zomer
ook van die rolluiken gaan plaatsen zodat het koeler blijft voor hem. Helaas slaapt hij aan de warmste kant in het huis.
Ik denk dat ik gewoon morgen ga kijken voor een slaapzak en hem dan gewoon in een rompertje er in leg, dat is misschien wel beter en misschien gaat hij daardoor ook wel beter slapen in de nacht.
Kan ik gewoon elke slaapzak gebruiken dat jullie weten? wil heel even bij prenatal kijken?
Erg he die onzekerheid af en toe! Ik heb dat ook. Mijn man wordt er af en toe gek van. Die heeft zoiets van je doet het allemaal prima. Maar ik ben bang als ik wat hoor kraken bij Stijn dat ik hem pijn doen hi...
ach ja, alles is de eerste keer, laten we het daar maar ophouden haha..
@ Monalisa wat heerlijk dat Jeremy al zolang door slaapt..ik ben jaloers haha..
@ Vickypreg:
Ja we hebben inderdaad een vast ritueel zodat hij maar ook wij er aan wennen wat zijn tijden zijn. Moet zeggen dat Stijn ook altijd wel rustig is en niet schreeuwt om zijn fles, behalve in de nacht. Maar dan laten we hem
ook gewoon komen en meestal is dat na 5 uur of 6 uur slapen. Stijn is nu wel rustiger sinds we vaste tijden hebben ipv dat hij zich laat horen wanneer hij honger heeft.
Zelf vond ik 1 uur slapen ook wel erg weinig! Gelukkig heeft hij vanmiddag nog even bijna 2 uur geslapen.
Wel vervelend dat Evy in de avond niet wil slapen. Moet zeggen dat Stijn na zijn fles van half 7 rond 7 uur half 8 als een blok in slaap valt, dan slaapt hij tot half 12 dan krijgt hij weer een fles en slaapt dan tot half 5 of half 6 en soms slaapt hij
daarna nog 2 uurtjes, alleen vanochtend niet..dus opzich maakt hij natuurlijk wel aardig wat uurtjes als ik het zo bekijk..
Raar he van die temperaturen af en toe, zeker als je de hele ochtend gelucht hebt!
Hier staat de babyfoon in het ledikantje, dus hij meet de temperatuur daar om heen..Ik ga morgen maar gewoon een slaapzakje kopen denk ik. Leggen jullie bij een slaapzakje nog wel een lakentje er over heen, of alleen de slaapzak??
@ Jersey: Hoe is het met je? O wat leuk dat je Benthe gefilmd hebt. Altijd leuk omdat soort dingen terug te kijken he. Ik doe dat regelmatig. Dan zit ik ook foto's te bekijken en bedenk me dan ook dat het allemaal
zo snel gaat en dat ze met de dag veranderen en nieuwe dingen leren!
Dank je wel voor je tip over de slaapzak, ik ga proberen of ik morgen even bij de prenatal kan komen. We krijgen in de middag visite dus een beetje afhankelijk hoelaat Stijn wakker wordt haha..en hoelaat we gedoucht zijn.
Hou jij ook vaste tijden aan om Benthe te voeden?
Goed om te horen dat je je ritme steeds meer hebt gevonden! Dat is ook wel belangrijk hi! Ik moet daar nog wel een beetje aan werken hi..

@ Hier: een heerlijk avondje gehad! Vanavond stijn lekker op het gemak in bad gedaan, zijn flesje gegeven en hij ligt nu heerlijk te slapen in de kinderwagen dat wel haha...beetje slecht van ons..vanaf volgende week moet hij ook gewoon in de avond zijn bedje in in de avond.
maar vind het zo sneu, anders ziet mijn man stijn maar amper. Die komt thuis van werk dan krijgt stijn zijn fles om half 7 en gaat slapen, dus mijn mannetje ziet hem misschien drie kwartier wakker...Vind het ook wel gezellig dat hij beneden ligt, maar ja het moet geen gewoonte worden
anders wil hij straks helemaal niet meer slapen in zijn eigen bedje.. Zal misschien wel meevallen, want na zijn flesje om half 12 valt hij gewoon in slaap in zijn eigen bedje hi..
A.s Maandag moeten we naar het Cb voor de eerste prikjes :-(, wel sneu. Hebben jullie nog tips of dingen waar ik rekening mee moet houden als hij zijn prikjes krijgt? ik heb in ieder geval al paracetamol gehaald voor hem dus die heb ik alvast in huis!
Vanavond hebben we lekker uitgebreid gekookt en een wijntje gedaan :-) iets te diep in het glaasje gekeken ahah...ach ja soms moet dat ook kunnen niet waar!!
Ik ga gauw even de was regelen en even tv kijken hi..
Slaap lekker alvast ladies...

snippie
14 January 2011, 22:07
@Im Ahhh maandag zijn eerste prikjes hopelijk is hij er niet ziek van!dat is eigenlijk naast de para waar je rekening mee moet houden en misschien een nat was handje om de pijn van de prikjes te verzachten.
hej meis wat een eerlijke avond heb je zeg:)!
Straks idd laten wennen in eigen bedje te laten slapen,want het kan zijn dat hij toch ergens gewent is geraakt dat hij voor de laatste voeding niet naar bed hoeft.

Ik knip idd Giovanni's nageltjes!mij is dat toen ook verteld maar dat was allen voor in het begin,nu zijn de nageltjes sterk genoeg.daarbij is hij morgen al 10weken.ze rade het af omdat je anders per ongeluk in zijn vinger kunt knippen!dat was wat ze me vertelde maar ach volg je gevoel meid!

Naar buiten gaan gaat steeds makkelijker heb bijna geen last meer van de wond als ik getild heb!moet namelijk altijd de wagen in delen naar beneden tillen en weer naar boven.
Ben nog wel snel moe.maarjah dat is sowieso mijn zwakke punt.dus zou wel
Zo blijven denk Ik.

Fijne avond nog.
Liefs

jersey
14 January 2011, 22:17
Nageltjes kun je ook afscheuren of afbijten (dat klinkt eng!). Wat Snippie zegt, knippen kan ook en dat hebben wij ook gedaan met als gevolg dat vingertje. Onze eerste EHBO ervaring hebben we al gehad.

Fijn dat je een lekker avond heb gehad Im. Jammer is dat, is dat je vriend de kleine maar weinig ziet. In het weekend kan hij een hoop goed maken, daar is het weekend voor.

Fijn Snippie dat bij het tillen je de wond haast niet meer voelt. Ik ben ook nog vaak moe, dus dat zal wel een tijdje aanhouden wat je al zegt.

Ik ga Benthe de laatste voeding geven en ga haar wakker maken. Sinds half 8/kwart voor 8 heeft ze dus aan een stuk doorgeslapen.

Weltrusten!

snippie
15 January 2011, 10:42
Goede morgen dames ,
@hier een lekkere nacht gehad kleine kwam om half8
Daarna heeft hij nog tot half 11geslapen dus wel lekker!
Net lekker met hem gespeeld en daarna zelf gaan douche en nu ligt hij te drinken
Dus na de voeding kan hij lekker naar bed:)!
Oja heb hem gisteren om half12wakker moeten maken dus hij heeft nog heerlijk geslapen na zijn overstuur heid.

Monalisa
15 January 2011, 10:45
we gingen om half 1 naar bed en we hebben allemaal geslapen tot 10.30!!!!!:-o:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Nou mijn weekend kan niet meer stuk.straks 2 verjaardagen dus kan mn energie wel gebruiken!:-D

Gaan jullie dames nog wat leuks doen van het weekend?

Im om de 5 uur voeden? wow knap, dat redden we hier niet haha.

Friend ik kan geen foto's zien?

Jersey lekker toch spekbeentjes? Die heeft Jeremy ook hihihihi

snippie
15 January 2011, 10:52
Zo dat zijn nog eens tijden monalisa!!heerlijk hoor meid !
Dat gaat deze kleine man nog lang niet doen.
Giovanni heeft ook heerlijke spek beentjes hihi!

Friend
15 January 2011, 11:03
@ Monalisa: ze staan toch echt op de gezamelijke hyves hoor, 4 stuks.
Snippie en Vicky hebben ze al gezien en commentaar gegeven ;)

Friend
15 January 2011, 11:07
Mijn man en ik kregen trouwens daarnet een heel lachsalvo :D
Ze is ineens een heel ander meisje...heerlijk :)

snippie
15 January 2011, 11:58
Friend wat leuk!

jersey
15 January 2011, 12:14
Vanochtend kwam Benthe om 6 uur. Beetje eigen schuld, want als we haar om 22.00 uur hadden wakker gemaakt, dan had ze misschien beter doorgeslapen. Maar gisteren was de tijd er tussendoor zo groot, dus hebben we haar langer door laten slapen. Vanochtend had ze 80 cc gedronken en daarnet om 11.30 uur ???, want ze spuugde er heel wat uit. Wij allebei schone kleren, ze heeft geen koorts, maar wel lekker geslapen. Ze begint een beetje te piepen, dan heeft ze toch weer anderhalf uur op bed gelegen.
Straks cadeaus kopen, morgen een verjaardag.

Leuk Friend dat lachsalvo. Ik ben ook benieuwd hoe Benthe lacht. Dit doet ze, maar nog zonder geluid.

Lekker hoor Monalisa, dat uitslapen. Gaat wel goed de laatste tijd.

Friend
15 January 2011, 13:30
Dat was bij ons ook nog zonder geluid hoor jersey ;)
Meer een glimlachsalvo dan :lol:

Tinesje86
15 January 2011, 13:41
wow, weer een hoop geschreven!!

@ im: meis, leuk om weer wat van je te horen! En om te 5 uur voeden, dat je dat redt joh? Ik ziet hier net krap op 3 a 4 uur, maar das borstvoeding. En jij hebt 's nachts dus ook nog een voeding, hier ook hoor!
@ monalisa; jeetje, wat een heerlijke nacht heb je gehad. Kan begrijpen dat je weekend niet meer stuk kan. Ik ga aankomende nacht eindelijk lekker slapen, want mn vent doet vanacht de nachtvoeding!!!
@ friend: ik ga ook maar eens kijken op de hyves, ben wel benieuwd hihi naar je foto's!
@ jersey: grappig om te lezen dat je de auto op de dwarsweg moet brengen, je hebt dus schade??? En je rijdt een ford???? Lekker dat je al je eigen leventje oppakt!! Je raakt er steeds meer gewend aan het meenemen van een kleintje en hoe dat op te lossen in de supermarkt. In de AH hebben ze binnen (tenminste wel bij ons) 2 winkelwagens staan met daarop speciaal een plateau voor je maxicosi. Die kan je op die plateau zetten en dan nog een veiligheidsgespje aan vast maken. ideaal, heb je gewoon een normale winkelwagen voor je boodschapjes.Dus hoef je ook niet te prutsen om je maxicosi in het zitje te proppen van de normale winkelwagens.
@ snippie: fijn dat giovanni weer helemaal is bijgekomen na gisteravond! Erg hé als ze zo huilen, verschrikkelijk vind ik dat.

@ hier: gisteren lars om 23 uur gegeven en hij kwam om 5 uur. Maar werd opeens om 715 wakker en keihard huilen, met dikke tranen. Je zag aan de beentjes dat hij onwijs krampjes had, heel zielig. Een klein halfuurtje heeft hij hard gehuild maar viel gelukkig weer in slaap tot 9.15, dus best een fijne nacht gehad.
Heb heerlijk met m gedoucht en daarna viel hij weer in slaap tot 12.30, gevoed en lekker gewandeld en viel weer in slaap en slaapt nu nog. Gaat ie lekker uitgerust mee naar mn ouders vanmiddag, daar gaan we even eten omdat ze 2 weekjes op vakantie gaan!
Gisteren heeft Lars van de collega van mn man een hele stoere loopauto gekregen, zo'n retro zilveren auto. Echt super tof, en ook een campingbedje. Das ook altijd handig om te hebben!!!
Nou, ga weer verder genieten van mn weekend!!!! Iedereen goed weekend!

snippie
15 January 2011, 13:54
@jersey gaat het nu beter met Benthe spuugt ze niet meer?

@Tinesje je nachten worden beter zo te lezen.
wat zielig zeg van die krampjes.
heerlijk is dat het even douche met de kleine
leuke auto trouwens!!!zag hem op hyves gaaf hoor:)!
veel plezier bij je ouders meid geniet er van.

Vickypreg
15 January 2011, 14:33
@Jersey, je hebt ook slaapzakjes maat 50/56 bij de Hema ik heb er daar 2 van.
@Im, kleine slaapzakjes heb je dus ook en daar doe je dan idd nog wel een dekentje en lakentje over want adners is het te koud. Ik heb dus de combisleeper daar hoeft dat allemaal niet bij dat is een complete vierseizoenen slaapzak van 0-12 maanden en het voordeel is dus dat je kleine nooit onder de dekentjes kan raken en het neemt makkelijk mee (hij kan zelfs in de maxi cosi want er zit een uitsparing in voor de gordel).
@Tinesje, ik wilde precies hetzelfde zeggen tegen jersey over die karretjes. Meot zeggen dat ik ze nooit gebruikt heb maar ze zijn wel handig ja. Als ze kunnen zitten kunnen ze gewoon lekker in het gewone kaartje voorin is erg gezellig. Maar met 2 kindjes weer niet natuurlijk :-)
@hier, vanochtend bij m'n oma geweest maar haar moeten wakker maken toen ze in de maxi cosi ging vondh et welsneu hoor. Vind dat eht een nadeel als je ergens heen moet, je verstoord meteen hun ritme. Ze ligt nu lekker te slapen, ze heeft gisternacht ook voor eht eerst in de combisleepr in de wieg gelegen en dat ging prima. Ik vouw nu gewoon steeds het onderste gedeelte onder het matrasje zodat ze er niet in kan zakken.

snippie
15 January 2011, 15:16
Vicky wat fijn dat ook goed ging in de wieg met combi sleeper.
jah vervelend is dat he,dat je dan hun ritme verstoord.maarjah anders kan je nooit weg.

jersey
15 January 2011, 15:19
Wij zijn weer terug. Ik heb Benthe daarnet om half 4 150cc gegeven en dat heeft ze helemaal opgedronken en niet meer gespuugd. Alleen wil ze niet slapen. Heeft daarnet wel in de maxicosi een beetje geslapen. Maar is nog aan het huilen van protest.

Die stoeltjes van de AH heb ik gezien. Alleen moet je bij ons net het geluk hebben of zo'n karretje vrij is. Je moet haar dan wel twee keer uit het stoeltje halen en erin zitten. En ik denk dat ze er niet in slaapt. Nu hoef ik alleen het onderstel op te klikken en rijdt zo de supermarkt in en weer uit.

Ja, mijn auto heeft roestschade. Gelukkig valt dit onder de garantie, dus een extra service van Ford. Alleen ben ik mijn auto wel twee dagen kwijt, maar krijg een leenauto.

Vickypreg
15 January 2011, 15:30
@Snippie ja dat klopt daarom doe ik het ook wel maar het is voor die kleintjes soms wel sneu al dat gezeul. Maar zeslapen nu natuurlijk nog zoveel dat je bijna niet anders kunt.

snippie
15 January 2011, 15:45
@vicky vind het ook zo sneu hoor.daarom probeer ik vaak ook niet teveel in een week te plannen.
en als ik boodschappen doe vaak dan gelijk veel zodat er sowieso 1 dag tussen zit.
wij doen namelijk nooit boodschappen voor een hele week.

@jersey hopelijk gaat ze snel slapen

jersey
15 January 2011, 22:16
Hier prima dagje gehad. Benthe slaapt op het moment heel goed, maar drinkt weer wat minder. Misschien heeft ze een soort sprongetje betreft het drinken. Ik blijf haar voorlopig 4 x 150 en 1 x 180 cc geven of misschien weer terug naar 5 x 150 cc. Verder lekker relaxt dagje gehad.

snippie
16 January 2011, 09:22
Goede morgen dames!!!

Hoe is het hier?
wat een rust zeg! iedereen lekker aan het genieten van jullie weekend?

@jersey fijn dat je gisteren weer een fijne dag hebt gehad.

@hier alles goed gisteren om kwart voor 11 /1uur laatste voeding en vanmorgen om 8uur was hij er pas weer.Nu ligt hij weer te slapen vanaf kwart voor 9!
zou zo wel wakker worden.Dan mag hij in bad en dan gaan we denken we nog even langs me schoonouders.Het is hier mooi weer.
nou dames fijne dag nog!

Im76
16 January 2011, 10:57
Hello ladies,
Goedemorgen, hoe gaat het met jullie??
Lekker weekend aan het vieren...Ben ondertussen even aan het teruglezen en aan het reageren op iedereen hi....

@ Snippie: Ja zeilig maandag zijn eerste prikjes. Gelukkig gaat mijn man ook mee, wil het niet alleen doen hi....Hopelijk wordt
hij er niet ziek van! We wachten het maar gewoon af...Hopelijk valt het allemaal mee.
Wat fijn om te horen dat je steeds minder pijn hebt en dat je je leventje al weer aardig hebt ingericht. Dat is ook wel prettig!
Dat is best zwaar als je die kinderwagen in delen steeds op een neer moet tillen. Vind dat ding hier al zwaar op om te tillen haha...Respect hoor!! Die onderstellen
zijn altijd vrij zwaar van zo'n kinderwagen!
Hoe is het eigenlijk met die bult in je buik? Is die al helemaal weg?
Dat snelle moe zijn herken ik wel. Dat heb ik ook helaas! De pijn is gelukkig wel ver te zoeken. Als ik echt te veel doe, dan merk ik het wel.
Dan trekt het onderin mijn buik of bij mijn buik zelf, dat is wel wat minder eigenlijk. Maar ja, het is ook allemaal niet zo heel raar, het heeft toch nog wel even tijd
nodig voordat we helemaal pijn vrij zijn denk ik..

@ Jersey: Helaas kan ik de nageltjes niet afbijten, ik heb een blokjes beugel als ik dan probeer zijn nageltjes af te buien, heb ik de helft van zijn vinger te pakken ;-)
Ik probeer het bij te houden met vijlen, maar denk dat ik van de week gewoon eens ga proberen te knippen. Maar dan wel als hij slaapt. Ik zie het al helemaal voor me dat ik zijn vinger knip!..

@ Monalisa: Jeetje wat heeft Jeremy toch heerlijk tijden met slapen, om een half 1 een fles en allemaal wakker worden om 10.30...dat wil ik ook hahah...
Ja netjes he om de 5 uur voeden overdag..Meneer geeft zelfs niet eens een kik.....het is dat ik de tijd in de gaten houdt haha...ja de fles van half 2 liet hij zich meestal wel horen trouwen..maar de
rest van de dag niet..

@ Tinesje: Hoe is het met je meid? Hoe gaat het met Lars? Ja fijn he om de 5 uur voeden hi, ben er ook wel blij mee haha..Maar we zijn het nu wel aan het aanpassen.
Ja helaas hier ook nog steeds een nachtvoeding, al hoe wel meneer komt steeds vaker al tegen half 6 of iets later, dus het valt alwel mee gelukkig.
Wat goed dat je nog steeds borstvoeding geeft!! Kolf je ook zodat je man ook kan voeden of doe je het allemaal in je uppie?
Hoe was het bij je ouders gister?? Hebben jullie het leuk gehad?
Ik heb je auto gezien op je hyves, echt super leuk!!!

@ Vickypreg: Thanks voor de tips over de slaapzakjes...We zijn gister even naar de prenatal geweest en hebben een normaal slaapzakje gekocht..
Zit alleen te twijfelen of ik er echt zijn dekentje nog over heen moet doen. Meneer is al heel warm van zich zelf. heeft ook nooit met kruik hoeven slapen en in zijn kamertje is het ook 21 graden vaak,
vanavond maar eens even uittesten. Zijn slaapzakjes hangt nog te drogen ahah..

@ Hier gaat alles zijn gangetje..
Gister een druk dagje geweest..Eerst even weesten winkelen in de stad..uiteraard even kleertjes gekocht haha..ben gister bij de name-it winkelen goed geslaagd. 3 halen 1 betalen haha...kijk dat is nog eens leuk shoppen haha..
dus hebben even wat dingen 62/68 ingeslagen. maatje 56 begint toch wel te klein te worden. Althans sommige dingen wel.
Gistermiddag nog visite gehad, en gister avond ook nog en toen veel te laat het bed ingedoken haha...
We hebben hier de laatste voeding nu opgehoogd naar 180 cc met 6 schepjes, moet zeggen dat het nu wel steeds beter gaat..meneer wordt alleen om half 6 wakker omdat hij dan een flinke plasluier heeft, en als je hem dan terug legt slaapt hij niet meer
gister hebben we hem dus meegenomen naar ons bed en heeft hij nog geslapen tot 8 uur, ben wel drie kwartier met zijn speentje bezig geweest haha..maar goed hij heeft dus 8 uur lang zonder eten gedaan.
Worden jullie kleintjes niet wakker dat hun broek te vol zit? meneer vind het natte broek helemaal niets haha..groot gelijk zou ik ook niet fijn vinden, maar jammer dat hij daarna niet in zijn eigen bedje verder slaapt. Deze ochtend hebben we hem ook weer bij ons neergelegd en dan slaapt hij nog wel eventjes verder.
Nu moeten we alleen de voedingstijden weer gaan aanpassen haha..even kijken hoe ik ze nu ga inrichten, want half 1 snachts de laatste fles vind ik toch wel iets te laat worden..
Gaan jullie vandaag nog wat leuks doen...
Liefs Im

snippie
16 January 2011, 11:31
@Im meid wat fijn dat het allemaal goed gaat!
Wel druk gehad gisteren zo te zien.
Vandaag dus bij komen.
GeZellig de kleine even bij jullie in bed:)!
Om goed uit te komen kan je misschien wat minder tijd tussen de voeding laten?
Zo krijgt Giovanni na 8uur om de 3uur vandaag!anders ben ik idd laat nog bezig.

Die bobbel op me buik is nog steeds te het zelfde maar dat komt omdat ik nog geen buik spier oefeningen durf te doen .
Eerst maar meer wennen aan het in delen die wagen naar beneden tedoen.
Fijn dat jij ook bijna geen pijn meer hebt.vervelend hè die vermoeid heid.ze zeggen niks voor niets dat je eigenlijk 9maanden moet ontzwangeren!en nu hebben wij ook nog eens een ks gehad.
Wel fijn dat jij er ook lekker op uit gaat:)!lekker geshopt dus.

Vickypreg
16 January 2011, 12:33
@Jersey, hier heeft Evi voor het eerst 180cc gedronken gisteravond!! Dat was al een hele prestatie haha. Zij drinkt nu eindelijk wat beter gelukkig. Het was gister 4 keer 150cc en 1 keer 180 dus.
@Im, fijn dat je geslaagd bent! Heb je met lange mouwen gekocht of zonder? Een dun dekentje en lakentje moet je meestal toch nog wel erover heen doen maar je hebt ook hele dikke gewatteerde slaapzakken en daar hoeft het misschien niet bij. Evi vind het soms wel vervelend als ze een natte luier heeft maar niet als ze slaapt.
@Snippie, lekker een beetje uitgeslapen dus. Ik doe nu schuine buikspieroefeningen, ik moet mijn buikspieren (alleen de schuine en ver onderin) trainen om mijn bekken te ondersteunen dus doe het nu elke dag. Dat mag wel (mijn buikspieren staan ook uit elkaar nog).
@hier, 22 uur laatste voeding en 745 pas weer maar ze was moe ging slapen daarna en werd weer rond 930 wakker en was om 1015 niet meer stil te krijgen dus toen maar weer een fles erin terwijl er dus pas 2,5 uur tussen zat! Dat is echt nooit meer gebeurd maar ze heeft hem helemaal opgedronken uiteindelijk en ging daarna lekker slapen en ligt er nu nog in. We gaan nu ff soepje eten en als m'n zoontje straks wakker is naar m'n broertje en schoonzusje op visite.

Bij wie slapen de kindjes trouwens ook nog op de kamer??

snippie
16 January 2011, 12:44
@vicky jij ook lekker nachtje dus.
hopelijk gebeurd het niet vaker dat ze zo;n honger heeft,maar kan goed komen omdat ze een lange nacht heeft gehad hoor.
Ik moet ook echt me buik spieren gaan doen,maar durf het dus niet zo goed.dus ga binnen kort maar naar de fysio daarvoor.
mijn buik spieren staan echt ver uit elkaar ruim 5 cm!dus durf het eigenlijk niet zelf te doen.
maar ik trains ze dus nog niet omdat ik ook dus een paar keer per week dat onder stel van boven naar beneden til en andersom dus dat ook wat vergt van me lichaam en wil dat wel kunnen blijven doen

slaapt evi bij jullie op de slaap kamer?vind je dat niet vervelend met al die geluiden die ze maakt?

Goosje
16 January 2011, 13:12
Hallo!! Allemaal lekker aan het genieten van jullie weekend?

Snippie wat goed dat je naar de fysio gaat voor je spieren! Die heeft vast goed en veilige oefeningen, heel belangrijk! Ik las ergens dat je na een ks een jaar niet zwanger mag worden? Ik had dat nog nooit eerder gehoord? Ik geloof toch dat jullie misschien al eerder aan een tweede zouden willen beginnen?

Im echt knap dat Stijn er vijf uur tussen kan houden! Hier is het overdag 4 uur, veel langer red hij echt niet! 's avonds vaak nog korter maar 's nachts hebben we geen voeding meer. Ik hoop dat het slaapzakje een beetje helpt! Wij hebben die met auto's van de prenatal, hij ziet er zo lief in uit!! Ik las dat je de voedingstijden aan wilt passen? Op welke tijden wil je gaan voeden? Ik hoop dat Stijn steeds beter gaat doorslapen, dat zou wel lekker zijn!! Succes morgen met de prikjes, fijn dat je man ook mee gaat!

Monalisa heb je vandaag weer zo lekker uit kunnen slapen?

Tinesje is Lars weer helemaal de oude?

Vicky vervelend is dat hè, als je ze ergens voor uit bed moet halen...Ik kan daar ook altijd van balen, het hele ritme weer naar de knoppen...Gelukkig wordt Sil er zelf nooit zo heel vervelend van! Maar ik vind het gewoon zielig als ik hem uit zn bedje moet plukken omdat we zo nodig weg moeten. Maar soms kan het ook niet anders....
Wat fijn dat het drinken zo goed gaat! Gebruik je de nutriton nog? Hier slaapt de kleine al sinds na de kraamweek op zn eigen kamer...

Jersey vervelend dat Benthe wat slechter drinkt...laat ze veel staan? Hier drinkt de kleine soms ook slecht, hij zit dan alleen maar om zich heen te kijken en te wurmen op schoot. Veel te druk met zichzelf en alles om hem heen waardoor hij slecht drinkt!

Hier gisteren een drukke dag gehad, 's middags een feestje en 's avonds het huis vol vrienden, was wel erg gezellig! De kleine heeft het goed gedaan, 's middags lekker even in de kinderwagen geslapen, hij was waarschijnlijk kapot van al die indrukken! Vannacht lekker doorgeslapen en vanmorgen om 7.45 maar wakker gemaakt. Met veel moeite want wij lagen en om 3 uur in vannacht....Dus daarna gelijk weer in bed gelegd waar hij weer lekker heeft geslapen tot 11.30! Verder vandaag maar lekker een rustig dagje, misschien straks nog even naar buiten want het is wel mooi weer!!

snippie
16 January 2011, 15:07
@goosje gezellig druk dagje gehad gisteren fijn dat sil het goed deed!
lekker rustig dagje meid.

ja we wilden al met 6 maanden beginnen.maar helaas mag dat niet.
we balen daar flink van!maar het is niet anders.wss blijft het dus maar bij 1 voor ons.maardat zien we dan wel weer.willen in mei wel al zijn zaad
laten contr

Goosje
16 January 2011, 15:31
Ja ik wist dat ook niet Snippie. Kan het me ook wel voorstellen omdat je lichaam natuurlijk echt de tijd nodig heeft om te herstellen. Waarom blijft het dan misschien toch bij 1 voor jullie? Maakt een half jaar langer wachten veel uit voor jullie? Komen jullie straks weer in aanmerking voor icsi of moeten jullie dan weer door de hele molen? (sorry als je mn vragen misschien vervelend vind hoor:oops:)

snippie
16 January 2011, 15:42
@goosje dat kan aardig wat uitmaken.omdat mijn zaad onbegrepen snel achter uit gaat.
Elke keer dat het getest was,was het stukke minder en er bestaat een grote kans dat hij over een jaar dus geen
Leven zaad meer heeft.
Wij komen automatisch in aan merking voor icsi.dus willen wij er weer voor gaan dan naar het ziekenhuis,zaad
Laten controleren en dan hormonen spuiten enzo.
Geeft niet hoor die vragen!ben er open in .

Goosje
16 January 2011, 15:46
Ok, ja dan is het wel vervelend dat je een jaar moet wachten....Hopen op goed nieuws in mei in ieder geval en in de tussentijd super genieten van Giovanni!!!!

snippie
16 January 2011, 17:30
Genieten van de kleine mam doen we zeker! We zijn namelijk al zo gezegend dat het gelukt is! Er zijn zat stellen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen.

Monalisa
16 January 2011, 19:20
Helemaal gelijk Snippie! Dus jullie gaan in mei al voor een tweede proberen?

Hier: ik schaam me dood.Jeremy is ZOOON slaapkop.we hadden gister 2 feestjes. dus omdat we uitgeslapen hadden kwamen we met de flessen al nie uit.dus hij had gisteravond na de fles van 18.45 al honger,2 uur later.,die fles ( 20.41 u ) hebben we dus maar gegeven.Toen kwamen we thuis om 00.30 en hebben we hem in bed gelegd. ik heb hem heel vroeg in de ochtend nog wel horen brabbelen en geluidjes horen maken maar ik was ZO gaar dat ik alleen dacht: oh wat schattig, en draaide me om. Wordt ik toch wakker om 11.18 en meneer slaapt gewoon NOG :-o:shock: HELE dikke plasluier maar een glimlach van hier tot tokio maar niet vragen om eten.jeetje........vandaag kwam hij dus al 2 keer na 2.5 uur al voor eten omdat hij natuurlijk nu helemaal ontregeld is.nu ga ik maar de wekker zetten voortaan hoor ik voel me nu ZO schuldig!!!:oops::?
nu heeft hij ook laten staan dat snap ik niet en zuigt hij de laatste 2 dagen op zijn handjes steeds en eten wil hij niet meer en de speen ook niet maar wel op zijn hand zuigen zelfs als hij slaapt!
Nou dit was weer een heel verhaal. Hebben jullie allemaal een beetje een leuk weekend gehad?

jersey
16 January 2011, 19:33
Kun je het zaad dan nu niet alvast in laten vriezen als de kwaliteit toch zo hard achteruit gaat, Snippie? Of kan dit niet bij ISCI?

Fijn dat je een leuk gezellig weekend hebt gehad Goosje. Zo is het weekend wel sneller voorbij.

Wat goed dat Evi zo goed heeft gedronken. Volgens is Evi een lief klein poppetje vergelijken met Benthe. Benthe is toch wel een stuk groter en lekker mollig. Ze staat ook op de site van Logder. Evi heb ik ook gezien. Alleen staat op 10 december. Ik vind dat prima en ga er niet moeilijk over doen. Vind het wel grappig, want op die datum ben ik jarig.

Ik vind het niet echt erg dat Benthe minder drinkt. Ze krijgt toch genoeg. Vandaag heeft ze steeds 150 cc gedronken, dus ik dacht dan doe ik bij de vierde wel 180 cc. Maar dit kreeg en ze niet op en heeft ook gespuugd. Dus straks weer 150 cc. Het drinken uit speen 2 gaat goed. En ze slaapt overdag veel beter. Minstens een half uur spelen of activiteiten doen zoals op visite gaan voor het drinken gaat goed. Bij het naar bed gaan moet ze soms huilen, maar slaapt dan wel langer dan eerst (zo'n anderhalf uur/twee uur).

Rond zes uur weer terug van een verjaardag van haar nichtje. Verder een relaxte dag gehad! Morgen krijgt ze haar eerste prikje.

Hoe kan nou hieronder zo'n banner plaatsen? Ik heb de instructies gelezen en ik heb een link van de banner, maar kan het niet plaatsen en ik snap er niets van.

Vickypreg
16 January 2011, 20:22
@Snippie, oik wilde idd hetzelfde vragen als Jersey of je het niet kunt laten invriezen? En misschien kun je het nog eens navragen of het echt wel ee njaar moet zijn of eerder mag want ik heb gehoord dat de adviezen hierover wel eens wisselen. Sommigen mochten al na een half jaar zwanger worden en als je jullie sitiuatie uitlegd zullen ze er misschien wat duidelijker over zijn. Ik vind het overigens niet erg dat ze bij ons slaapt, alleen 's nachts, je kunt namelijk dan gemakkelijk een speentje geven als het nodig is en hoef je er niet meteen uit. Dat bevalt me wel haha. Ik wordt niet echt wakker van allerlei geluidjes alleen als ze dus de speen wil.
@Jersey, leuk ik heb ook ff gekeken en zag ze er idd allebei bij staan. Wel gek dat ze er 10dec van gemaakt hebben bij jou. Succes morgen! Uitleg over de banner kan snippie misschien geven ik weet het ff zo niet.
@Monalisa, haha ik heb dat bij m'n zoontje ook wel eens gehad dat ik het gewoon vergat maar nooit zo lang hoor. Ach kan gebeuren en als hij echt honger had liet ie heus wel van zich horen!
@Goosje, ik gebruik de nutriton nog ja ik heb het zonder geprobeerd maar dat ging niet zo denderen ze drinkt dan veel slechter omdat het gewoon te snel gaat. Zo dat was wel pittig om 3 uur erin en vroeg weer op he. Ik doe dat eigenlijk nooit, ben gewoon te moe en ben niet zo'n laat opblijver. Met oud en nieuw heb ik het voor het eerst sinds tijden laat gemaakt en dat was 2 uur haha.

jersey
16 January 2011, 20:42
Oh nu snap ik het! Nutriton, daar zit toch Johannesbrood in. Ik dacht Nutrilon, een letter verschil.

Gelukkig heeft Benthe geen speen nodig als ze gaat slapen. Slechts een enkele keer komt het voor. Dus ik hoef er alleen uit als ze wil eten. Ik hoop dat ze morgen weer een uurtje later wakker wordt. Dan wordt ze ongeveer tegelijkertijd met de wekker wakker. Dit weekend kwam ze steeds om 6.00 uur. Maar ze heeft daarna wel lekker geslapen, dus ik kon ook nog een beetje uitslapen.

snippie
16 January 2011, 21:03
@monalisa wat een slaap kop zeg hihi!
zuigen op hand is ook een teken van handjes ondekken.

nee we gaan niet in mei al beginnen.want mag een jaar niet zw worden.
we gaan alleen in mei zijn zaad laten testen dan weten we in ieder geval hoe het er voor staat.\

@jersey en vicky dat invriezen heeft geen nut bij mijn mans zaad.het is zo slecht dat het zaad niet ten goede doet.
dus helaas geen optie voor ons.

@jersey hoop voor je ook dat ze een uurtje later komt.

over de banner moet je naar instellingen hand tekening wijzigen en daar dan je code van de banner plaatsen.

snippie
16 January 2011, 21:08
615

snippie
16 January 2011, 21:09
als je er op klikt word hij groter.
je moet de code voor forums hebben

Im76
16 January 2011, 22:31
Hello Ladies,
Alles goed? Hebben jullie een lekkere zondag gehad?
@ Snippie:
Vervelend dat die bobbel nog in je buik zit. Komt dat ook door je buikspieren enz?
Moet je er nog een keertje voor terug komen?
Ook gewoon op het gemak doen hoor, elke keer die kinderwagen in delen naar beneden en naar boven sjouwen kost al genoeg energie!
Buikspieroefeningen kost ook aardig wat energie. Ik zelf heb ook nog geen buikspieroefeningen gedaan. Mogen we eigenlijk alwel weer gewoon sporten
en alle oefeningen doen? De Gyn heeft daar bij mij niets over gezegd en zelf ben ik het eigenlijk helemaal vergeten te vragen.
Ik vind die vermoeidheid echt vervelend. Vroeger kon ik vroeg opstaan, laat naar bed maakte niet uit. Maar merk nu toch wel dat ik er steeds meer moeite mee heb.
Zeker als Stijn dan nog ook nog eens dag veel huilt en veel energie van je vraagt, dan ben ik echt bekaf op het einde van de rit! Maar ach, wat je al zegt het is 9 maanden op en 9 maanden af.
dus ik neem er de tijd ook maar gewoon voor.
We hebben gister inderdaad een iets te druk dagje gehad eigenlijk pfff...maar ja niets aan te doen we hebben het zelf zo gepland haha..nou ja eigenlijk mijn man en niet ik haha....maar ok.
Dat shoppen voor die kleine vind ik zo heerlijk om te doen haha..moet eigenlijk voor mezelf ook broeken en truien hebben, maar kijk steeds weer eerst voor Stijn ipv mezelf hi..
Wel netjes om de drie uur de voeding. Geef je nu nog volledig borstvoeding? Wanneer wil je overgaan tot fv?
We hebben vandaag de voeding ingekort, we geven nu om de 4 uur en vanmiddag heeft hij 1 voeding na 3,5 uur gekregen. Dan krijgt hij zometeen om 23.30 de laatste fles en dan komt hij hopelijk pas rond 7 uur..
Ik wil vanaf morgen vanaf 7 uur gaan voeden, dus 7-11-3-7-en dan weer 23.00 en dan naar bed. Ik hoop alleen dat stijn een keer niet wakker gaat worden van zijn luier, maar helaas haha..
Morgen is zijn slaapzak droog en dan slaapt hij misschien ook wel beter en vaster..

@ Vickypreg: He meis, jeetje dan heeft Evi het goed volgehouden, laatste fles om 22 uur en dan pas weer 7.45 dat is niet verkeerd.
Appart dat Evi na 2,5 uur ineens kwam, maar ze heeft het blijkbaar toch nodig gehad. Is ze de rest van de dag wel gewoon netjes om de normale tijden gekomen?
Was het leuk vandaag bij je broertje?
Ik heb er eentje gekocht met lange mouwen, maar die kan je er wel vanaf ritsen. Het is wel een gewatteerde, maar niet super dik. Er hingen nog dikkere hi maar ook dunnere..
We hebben zo'n seizoenendekentje, en daar gebruiken we er nu 1tje van maar die slaan we dubbel. Als we ze alle twee op het bedje deden konden we het dekentje niet makkelijk in het bedje stoppen.
Maar ik denk als hij morgen zijn slaapzakje aankrijgt, dat we dan gewoon een enkel dekentje gebruiken niet meer dubbelvouwen en zijn lakentje. Waarschijnlijk laat hij zich wel horen als hij het te koud heeft.
Maar met 1 dekentje morgen + slaapzakje ligt hij bijna gelijk met wat hij nu heeft. Kan ik hem dan wel het beste alleen met rompertje in zijn slaapzakje leggen denk je?
Sorry van de vragen, maar ben er niet zo in thuis nog hi...
Stijn slaapt niet meer bij ons op de kamer. We hebben hem na 1 maand op zijn eigen kamertje gelegd. Moet zeggen dat hij zelf veel rustiger is gaan slapen. Toen hij bij ons lag, miemde hij veel meer voor zijn speentje enz
als dat hij op zn eigen kamertje ligt. We leggen hem wel vaak in de ochtend meestal in het weekend even lekker bij ons in bed hi..heerlijk knuffelen met het mannetje..
@ snippie: heeft de gyn gezegd dat je spieren zover uit elkaar staan? bij mij is dat echt allemaal niet gecontroleerd..hopelijk is bij mij dan alles wel ok..heb echt werkelijk geen idee.

@ Goosje: Goed om te horen dat de kleine het gister goed heeft gedaan met alle visite. Kan me best voorstellen dat hij als een blok in slaap is gevallen in de wagen..Al die indrukken die hij opdoet met de visite, kost aardig wat energie vaak.
JE hebt wel nette tijden met voeden hoor, dat Sil zolang lekker kan slapen...heerlijk zeg!! Heeft Sil nooit als er visite is geweest dat hij tijdens de visite heel moeilijk of niet wil slapen?
Ik was ook erg verbaasd dat stijn er 5 uur tussen kan laten, meneer is nogal hongerig vanaf het begin. Maar het ging elke keer goed.
We geven nu de laatste voeding dan 180cc met 6 scheppen. Ik wil vanaf nu de volgende tijden gaan voeden. 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 en de laatste fles om 23.00. en dan hopelijk pas weer om 07 uur. Alleen wordt meneer eigenlijk standaard na 6 uur slaap wakker
omdat zijn luier te vol zit. dus ben benieuwd of het gaat lukken haha...Vanaf vandaag zijn we dus ook om de 4 uurtjes gaan voeden anders kom ik maar op 4 flessen als ik om de 5 uur ga voeden.
Die met auto's heb ik volgens mij wel gezien, is dat een dunnere slaapzak? Ik heb een wat dikkere met een draakje er op hi, zag er zo schattig uit. Dat was ook de enige met het kleinste maatje hi..
Ga deze morgen uit proberen morgen bij hem, ben benieuwd. Al hoe wel eerst morgen maar kijken hoe hij reageerd om zijn prikjes. misschien slaapt hij wel helemaal niet!
Heeft Sil veel last gehad van de prikjes?
@ Snippie: Irritant is dat he dat we pas na 1 jaar weer zwanger mogen worden. Althans voor mij is het niet zo'n hele grote issue, maar kan me voorstellen dat het voor jullie best wel vervelend is.
Wellicht dat je Gyn er toch nog anders over gaat denken. Ik heb van sommige vrouwen ook wel gehoord dat ze na een half jar zwanger mochten worden en werden gewoon goed in de gaten gehouden door de gyn.
Zelf willen wij ook direct volgend jaar aan nummer 2 beginnen eigenlijk. wil er niet te veel leeftijd verschil in hebben eigenlijk.
@ Monalisa: hi jeetje wat heb jij een heerlijke slaapkop als manneke hi....Ach ja kan gebeuren toch!
Als hij echt honger zou hebben, had je Jeremy wel gehoord denk ik zo! Althans als hier meneer honger heeft, dan hoor je hem echt wel haha..een babyfoon is niet nodig haha..
@ hier alles goed...vandaag lekker een stuk gewandeld met zn drieetjes...de was helemaal weggewerkt want overdag kom ik er niet aan toen, aangezien meneer niet wil slapen. En we hebben we 2 katten en ik durf stijn niet alleen te laten met die twee beesten.
Vanavond onverwacht visite gehad dat was wel gezellig en nu ga ik ons mannetje maar wakker maken, schone broek geven, flesje geven en dan heerlijk slapen hopelijk haha...
Ladies ik ga er gauw van tussen anders is het weer veel te laat voor me en kom ik weer niet uit met de voedingstijden morgen hahah...
Weltrusen allemaal!!

jersey
16 January 2011, 22:46
Ik krijg steeds ongeldig bestand. Geen idee wat ik fout doe.

Laatst heb ik een slaapzak gekocht bij de Prenatal. Met allemaal beestjes en teksten erop. Die met het draakje heb ik niet gezien en ze hadden best veel in verschillende maten, m.n. voor meisjes. De collectie kan per filiaal dus sterk verschillen. Benthe slaapt in een winterslaapzak met een dubbelgevouwen dekentje erover heen. De mouwen heb ik afgeritst en slaapt in een rompertje met een pyamapakje.
Goed Im dat je het schema aanhoudt. Zo vind je een eigen lijn in. Vanaf de kerst zijn we er mee begonnen, maar vanaf januari gaat het goed en heb me de draai in gevonden. Ik wens je een fijne nacht, hopelijk slaapt hij meer dan 6 uur achter elkaar.

Hoe doen jullie je buikspieroefeningen? Hoeveel keer op een dag en hoeveel keer? En doe jullie het met enige variatie?

jersey
16 January 2011, 23:10
Ik ben al iets verder gekomen. De handtekening zit in mijn profiel, maar ik 'm niet uploaden. Hij geeft dan ongeldig bestand aan. Wat ik ook doe. Ik morgen, maandag dus wel verder. Ik ga nu lekker slapen. Trusten!

Monalisa
17 January 2011, 08:23
Hier slaapt Jeremy sinds thuiskomst al in zijn eigen kamertje.Bevalt prima!
gister weer verlaat kraambezoek gehad!Jeremy is weer heerlijk verwend!Hij heeft een blouse met stropdasje eraan gehad en een nette broek voor volgende maand/maand daarop en voor het voorjaar ook een leuk setje.en nog een kubus met een belletje erin en een beertje.Superlief!Mijn collega's komen woensdag naar de uk kijken en dan krijg ik ook mijn kraamcadeau nog,en eind januari/begin februari komen er ook nog kennissen en familie.Leuk man!
Hebben jullie eigenlijk nog veel bezoek of valt het mee?

jersey
17 January 2011, 09:16
Goedemorgen.
Daarnet waarschijnlijk ongesteld geworden. Voelde vanochtend licht buikpijn, dat houdt meestal een paar dagen aan en dan word ik het. Dus ik kom net uit bed, trek schoon ondergoed aan en kleed me aan. Ik ga even naar boven om de was in de wasmachine te doen. Kom ik naar beneden en ga even plassen. Zie ik ineens dat ik ongesteld ben geworden. Dus kan ik weer een schoon broekje aantrekken. Nu weet ik dat het gewoon weer allemaal werkt, dan heb ik ongeveer twee weken geleden een eisprong gehad.

Zo Monalisa, Jeremy is flink verwend. Leuk hoor een blouse met babystropdasje.
Ik krijg ook nog steeds kraamvisite. Morgen komt een ex-collega die hier ook in de wijk woont, vrijdagavond vrienden en vrijdagpochtend mijn nichtje maar die moet ik afbellen want ik moet mij auto ophalen en dat was ik vergeten.
Ik krijg nog o.a. visite van een vriendin, een nicht, nog een paar ex-collega's en dan ben ik er wel doorheen.

Tinesje86
17 January 2011, 10:37
Goedemorgen dames!

@ monalisa: wow, wat kan jouw kereltje slapen zeg!!! Jeetje mina.... echt een record aan uren achtereen slapen hihi! Leuk dat je nog kraamvisite hebt, hier ook nog steeds. Afgelopen vrijdag kwamen de collega's van mn man en as. woensdag komt nog iemand van de zwangerschapsyoga langs. Dat is volgens mij de laatste visite, en dan ben ik er ook wel klaar mee haha.
@ jersey: het is je gelukt met je bannen! jeej!!!! Ik doe (nog) geen buikspieren. Heel stom, maar vond het aan het begin nog te eng om te doen. Ik heb ook 6 weken gevloeid dus daardoor ook lange tijd mee gewacht. Wil het wel gaan oppakken. Ik heb zo'n yogabal en wil daarmee een paar oefeningen gaan doen. Gewoon 1 keer per dag een paar buikspieroefeningen. Balen dat jij je auto 2 dagen kwijt bent, wel lekker dat je een leenauto krijgt. Wanneer moest jij Benthe wegbrengen naar het KDV om te wennen? Deze week toch ook?!
@ snippie: nou meis, hopelijk heb je dan in mei toch nog enig positief bericht dat het zaad iets minder achteruit is gegaan dan vorig jaar. Het zou een heel groot wonder zijn als jullie toch een 2e kindje zouden kunnen krijgen. Maar zoals je zegt, jullie zijn al gezegend met een pracht ventje!!!!!
@ im: ik kolf wel, maar dat is om een voorraad op te bouwen als Lars ergens ter oppas is of straks voor het KDV. eigenlijk doe ik het voeden alleen. En bij mn ouders was het wel gezellig, maar lars was nog steeds niet helemaal lekker. Dus dat was vervelend, we zijn maar kort geweest en toen snel weer naar huis helaas. Ik hoop dat de tijden vanaf 7.00 wat beter voor je werken, want pas om 00.30 naar bed is wel erg laat hé?! Dat zou ik niet volhouden joh, je hebt wel je slaap nodig!! Zeker omdat jij ook nog met een nachtvoeding zit!

@ hier: ik blijf aanrommelen met Lars. Hij heeft opeens zo veel last van extreme buikkrampjes. Je ziet gewoon dat hij pijn heeft, zelfs voor een windje huilt hij keihard. Geen idee hoe dat opeens komt, want probeer juist op te letten met mn voedingen dat het niet te heftig is voor hem. Gisteren bij mn schoonouders begon ik opeens te huilen toen ze vroegen hoet het nu ging. Ik vind het zo zielig voor Lars dat hij gewoon neit lekker in zn vel zit en pijn heeft, maar het is ook zo vermoeiend dat gehuil. Zelfs in zn slaap huilt hij soms keihard van een kramp/ pijn. Maar heel gek, gisteravond en vanochtend heeft hij weer nergens last van. Heeft hij een volle luier voor elkaar gekregen zonder te huilen. En was hij ook weer even de oude.
Dus vandaag maar weer aankijken hoe het gaat, hopelijk gaat het vanaf nu gewoon goed en is het kereltje gewoon weer opgeknapt.

Morgenochtend moet ik hem naar het KDV brengen, zie er best tegenop. Krijg er buikpijn van als ik eraan denk. Dus ik ga die uurtjes maar bij mn schoonmoeder zitten, voor een beetje afleiding.

Ik ga maar weer even aan de berg was beginnen!!!! Poeh he, met zo'n kleintje is de wasmand in no-time nok vol!!!

snippie
17 January 2011, 11:01
Goede morgen dames,

@Im succes vandaag met de prikjes hopelijk is hij er niet ziek van.
De gyn heeft dat inderdaad verteld hoever ze uit elkaar staan.
hihi ik ken dat ga je shoppen voor je zelf kom je met kleding voor de kleine aan.
Ik geef geen volledige bv ik geef al een tijdje de laatste voeding kv zodat hij beter zou gaan slapen(bij ons heeft het geholpen)
de rest geef ik bv! ik weet nog niet wanneer ik geen bv meer wil geven.ik denk sowieso nog tot dat hij 4 maanden is en dan stop ik er denk ik mee.
maarjah wie weet stop ik eerder of ga er langer door.moet sowieso kijken of ik straks de energie er nog voor heb als ik weer ga werken.dus sowieso nog 4 weken.

@jersey ik zie dat het gelukt is:)!
Fijn dat je ongi bent geworden dan weet je idd dat alles weer werkt hihi.
@Monalisa wta leuk al dat bezoek en verwennerij.Ik krijg niet zoveel bezoek meer.het is heel erg verspreid.maar vind het lekker rustig zo hihi!

@Tinesje balen dat je blijft aan rommelen.hopelijk heeft hij straks niet meer veel last van de krampen.
Spannend zeg morgen naar het KDV snap dat je het spannend vind.
veel succes met de was hihi!

@hier gisteren avond weer een over stuur jongetje:(!man lief heeft hem toen in slaap gewicht en heeft daarna nog 1,5uur geslapen tot dat ik hem wakker maakte voor de laatste fles.daar lied hij plot 60 staan! heeft hij nog nooit gedaan.
Gelukkig heeft hij vannacht wel goed geslapen.
Vanmorgen met hem boodschappen weze doen en nu ligt hij in zijn bed je!hoop dat hij even goed slaapt.om half 2 weer volgende voeding.

Tinesje86
17 January 2011, 11:21
@ snippie: misschien heeft ie last van een sprongetje??? Gisteren ben ik weer gaan lezen in Oei ik Groei en dan rond de 12 weken krijgen ze weer een sprong hé?! Dan laten ze eten staan, huileriger en veel behoefte aan hun moeder??? Volgens het schema gaan de tekenen nu langzaamaan beginnen, zo mid 10 a 11 weken?!
Wel zielig hé als ze zo overstuur zijn! Ik vind het best moeilijk daarmee om te gaan. Ik ga dan zelf ook bijna huilen!

snippie
17 January 2011, 11:38
@Tenisje daar heeft jij dan helaas al een week last van:(!
huilen wanneer ik hem in de wieg leg en nu dus heel weinig slapen overdag.
hij was net ook alweer wakker en helemaal boos.heb hem dus even getroost en weer terug gelegd.
wordt hij weer helemaal boos.maar heb hem maar even laten gaan.nu is hij weer rustig.
ik dacht dat hij nog langzaam in de 8weken sprong zat!gata hij nu al weer naar de 3maanden sprong!

snippie
17 January 2011, 11:39
peoh dan is hij er niet uit geweest! hoop daarna wel wat meer rust te hebben want dan duurd het ongeveer een 3weken bij hem!
kan zeggen erg vermoeiend voor mij

jersey
17 January 2011, 11:45
Ja, het is gelukt. Het was nog een hele studie, maar toen ik vanochtend keek, zag dat ie ineens erop stond. Mooi zo, want anders is het zo kaal.

Tinesje, wat vervelend dat Lars blijft rommelen. Het is soms zo moeilijk te achterhalen wat ze willen en als ze zo heftig huilen en dan niet meer te stoppen zijn, dan is dit extra zo zielig.

Wat gek dat Giovanni ineens zijn drinken laat staan. Ik heb dit ook met Benthe gehad en het gebeurde steeds vaker. Slaapt hij nu ook langer door op de dag?

Even de laatste spulletjes inpakken en klaarzetten voor vertrek. We gaan dan weer op pad naar het cb. Ik hoop dat Benthe gaat slapen, want dan gaat het allemaal wat gemakkelijker.

snippie
17 January 2011, 11:48
Nee want hij krijgt ook gewoon nog bv .
alleen de laatste fles is kv

Tinesje86
17 January 2011, 11:57
@ snippie: vervelend meis dat hij telkens zo overstuur is als hij naar bedje moet! Is het alleen wanneer hij in zn ledikantje wordt gelegd? Of ook gewoon overdag meer huilen? Wel jammer dat hij overdag dus nu niet goed slaapt, maar misschien heeft hij nu minder slaap nodig? Kan ook hé?
Hier is het juist andersom. Eerst sliep lars heel weinig overdag, en nu slaapt hij lange blokken achter elkaar met korte pauzes dat hij wakker is.

En ik heb even zitten googlen, maar ben een beetje huiverig dat meneer een koemelkallergie krijgt/ heeft. Want zn ontlasting is anders, veel krampjes, waterige ogen, soms beetje dikkige rode oogjes, veel huilen,..... misschien duidt dit op een allergie ofzo? iemand kennis/ ervaring van koemelkallergie?

snippie
17 January 2011, 12:03
@ snippie: vervelend meis dat hij telkens zo overstuur is als hij naar bedje moet! Is het alleen wanneer hij in zn ledikantje wordt gelegd? Of ook gewoon overdag meer huilen? Wel jammer dat hij overdag dus nu niet goed slaapt, maar misschien heeft hij nu minder slaap nodig? Kan ook hé?
Hier is het juist andersom. Eerst sliep lars heel weinig overdag, en nu slaapt hij lange blokken achter elkaar met korte pauzes dat hij wakker is.

En ik heb even zitten googlen, maar ben een beetje huiverig dat meneer een koemelkallergie krijgt/ heeft. Want zn ontlasting is anders, veel krampjes, waterige ogen, soms beetje dikkige rode oogjes, veel huilen,..... misschien duidt dit op een allergie ofzo? iemand kennis/ ervaring van koemelkallergie?

ik hoop dat lars geen koemelk allergie heeft .
als je het niet vertrouwd langs ha gaan meid.

Giovanni huilt alleen als hij dus in zijn bedje gelegd word en als hij wakker word.
maar hij slaapt sinds gisteren dus veel minder!en wordt dan helemaal boos als je hem niet meteen er uit haalt.
vanmorgen leek het even beter te gaan.maar niks is minder waar:(!
nu is hij gelukkig alweer een tijdje stil.maar hij zou zo wel weer komen want dan is het etens tijd.
20min slapen vind erg weinig hoor.en hij blijft maar gapen dus minder slaap kan het niet zijn.

snippie
17 January 2011, 12:03
hij gaapt vaak al als hij klaar is met drinken en dan niet 1 keer maar paar keer achter elkaar.

snippie
17 January 2011, 12:06
gisteren trouwens heerlijk online geshopt hihi:)!
2shirtjes en 1 broekje en bij baby dump een badzitje:)!

jersey
17 January 2011, 12:15
Hoe lang speel je met Giovanni? En wat doe je dan precies?

Krijgt lars nog bv of kv?

Benthe slaapt nu en ik ben nog steeds op de ipad. Moet nog de spulletjes doen. Ach het is niet zoveel werk en kijk zo nu n dan tussendoor eat jullie geschreven.

Vickypreg
17 January 2011, 12:18
@Im, ik zou gewoon kleertjes/pyamatje aandoen dat moet wel kunnen met dit koude weer. Hoe warmer het buiten is hoe minder maar ik deed altijd een pyama aan 's nachts. In de zomer met korte mouwen en korte broek en dan een dun slaapzakje van katoen. Maar nu heeft Evi zelfs in de combisleepr ook gewoon malloitje,lange broek, shirt en romper met korte mouwen omdat het nu buiten ook iets warmer is. Als het weer vriest ook een romper met lange mouwen eronder. Je kunt in het nekje voelen hoe warm ze het hebben, is het zweterig dan iets uitdoen.
Toen het zo warm was afgelopen zomer lag m'n zoontje alleen in luier in zijn bed en nog had hij het heet (toen we op vakantie waren in een caravan).

@Tinesje, wat sneu zeg. Mischien kan je je voeding eens aanpassen (wat je zelf eet) om te kijken of dat helpt? En anders eens de HA vragen want misschien heeft hij wel koemelkallergie (via jou).

@Snippie wat naar dat hij zo overstuur was, evi heeft het ook wel eens uit het niets terwijl het geen voedingstijd is ofzo.

@Jersey, je banner is gelukt mooi hoor! Ik ben vorige week, week gelegen precies weer ongesteld geworden blegh vind er niks aan/ Maar had het goed aangevoeld, heb zelfs m'n ei weer 'gevoeld' ik merkte het aan het slijm en het klopte precies. Mijn ongi heeft nu wel een week geduurd het is vandaag eindelijk zo goed als over. Heb wel met vlage erge buikpijn gehad.

@hier, wederom evi wakker gemaakt om 730 voor de voeding en daarna om 1045 weer gehad. Ze heeft vanochtend ook weer geslapen vanaf 815 en nu ligt ze ook alweer vanaf 12 uur te slapen. Ze heeft daarvoor een tijd in de box gelegen en lachen dat ze doet naar alles wat ze ziet. Zo schattig om te zien!

Monalisa
17 January 2011, 12:23
Hier laat Jeremy ook eten staan, en heeft ook behoefte aan contact en vind het soms ook niet leuk in de box! Hij lijkt dat 11 weken sprongetje nu pas te hebben dan:?

Zielig zeg Tinesje!ik heb dat zelf ook dat het af en toe zo zielig dat ik ook bijna mee zou huilen:( Maar voor het eerst naar kdv spannend....moet je alweer bijna werken dan?

Friend
17 January 2011, 12:25
Dames, ik heb een heel ander kind gekregen :D
Ik kan dat inbakeren echt aan iedereen aanraden, waarvan de baby ineens meer is gaan huilen overdag.
Het is misschien een raar gezicht en het lijkt zielig, maar ze slaapt heerlijk en is echt uitgerust.
Ze is veel vrolijker en heeft een uitgerust gezichtje en ze kan zichzelf nu ook een tijdje vermaken in de box zonder meteen te gaan huilen.
Ik heb haar daarnet weggelegd en ze heeft geeneens gehuild toen ik de deur dichttrok.
Ik moet zeggen dat mijn man en ik nu ook uitgeruster zijn :)

Verder ben ik vandaag in het ziekenhuis geweest en heb mijn spiraaltje.
Daar voel je nu echt werkelijk niets van als je die moet laten plaatsen, althans ik niet.
De kleine dame is al die tijd stil geweest en daarna heb ik nog wat boodschapjes gedaan en heeft zij alleen maar geslapen.

Haar regeldagen zijn weer voorbij, want ze slaapt langer tussen de voedingen door.
Eigenlijk heeft ze er dit keer erg weinig last van gehad, maar dat komt misschien omdat ik nu gewoon echt op verzoek heb gevoed en niet heb geluisterd naar het cb over die twee uur ertussen laten.

snippie
17 January 2011, 12:35
jersey ik doe van alles met hem.en hoelang ik speel hangt er vanaf soms speel ik helemaal niet met hem,want dan is hij al meteen moe.
maar ik lees hem voor vind hij leuk,zing voor hem,leg hem in de box,knuffel met hem,dans soms met hem,kietel hem soms ,fiets bewegingen met zijn voetjes.
soort van kieke boe spelen.doe dus van alles met hem.en dat soms kwart tiertje half uur.
waarom?

@ vicky wat heerlijk dat ze zo lekker geslapen heeft en nu ook weer zo heerlijk slaapt.
lief is dat he slapen

@Friend fijn dat het inbakeren helpt bij haar.
fijn dat het zetten van spiraal geen pijn deed.
fijn dat de regel dagen weer voor bij zijn,

dat inbakeren gaat hier denk niet helpen hij raakt dan zo over stuur.
ga het eerst maar weer proberen met zijn armpjes in de slaap zak te doen.
misschien dat helpt.

@hier heeft hij toch nog even 3kwart geslapen:)! net hoorde ik hem weer.
dus ga hem maar even er uit halen.

jersey
17 January 2011, 12:38
Fijn dat het zo goed gaat Friend. Inbakenen is niet erg en kindjes kunnen dit juist fijn vinden. Vroeger paste ik op een jongetje en die werd ook ingebakerd. Die moeder heeft ook een boek geschreven overbabymassage en deed dit ook in de praktijk.

Benthe gaat niet naar het kdv. Vorige week heeft opa/oma en mijn zus voor het eerst opgepast. Beide keren ging het goed, dus ik heb de volste vertrouwen dat het wel goed komt. Omdat ik werk vlak in de buurt bij opa en oma gaat ze daar twee in de week heen.

Monalisa, waarom wil Jeremy niet de box in? Laat je hem alleen liggen of probeer je hem eerst te vermaken, zodat hij het daarna alleen kan. Je kunt ook een speelkleed met van die beestjes of wipstoeltje gebruiken. Hij is nu ruim drie maanden. Misschien kun je hem op een zacht kleed leggen en een bal naar hem toerollen. Ik zag dat iemand van mijn cursus dit deed en ik vond het wel een leuk gezicht. Misschien dat je dit kunt proberen.

jersey
17 January 2011, 12:44
Snippie, ik weet wel dat je veel met Giovanni speelt. Maar ik was benieuwd wat je allemaal doet. Ik merk aan Benthe als ze op haar speelmat ligt dat ze de beestjes kan pakken en is heel erg bezig met pakken en er tegen aan slaan. Dit kost veel energie. Als ze begint te piepen leidt ik haar af met speen, praten en dan gaat ze weer verder. Zo kan ik het aardig uitrekken zonder dat zij er erg in heeft. Na het drinken dan weinig problemen. Maar het kan zijn darhij in een fase zit dat hij even anders doet dan normaal.

jersey
17 January 2011, 12:55
Wij zijn er klaar voor. Tot later.

snippie
17 January 2011, 13:02
@jersey ik heb het idee juist er veel met hem gespeeld word wat echt wel leuk vind deste slechter hij slaapt.
dat is zo jammer:(,

fijne middag meid

Monalisa
17 January 2011, 14:15
Nou Jeremy pakt nog niks en slaat ook nergens tegenaan:? Als ik boven de box kom kijken om wat dingetjes voor hem neer te leggen kijkt hij liever naar mij dan dat hij aandacht aan de dingetjes in de box geeft..

snippie
17 January 2011, 14:19
Monalisa Giovanni pakt ook nog niet bewust hoor.hij slaat wel tegen dingen maar of dat nou bewust is denk het niet/.

snippie
17 January 2011, 14:25
hij lacht wel veel naar dingen.Giovanni vind de tv eigenlijk het leuks hihi

jersey
17 January 2011, 16:02
Ben weer terug. Benthe is weer flink gegroeid. Ze is nu 58 cm lang en weegt 5900 kg.
Ze was bij het cb huilerig. Had haar uit gekleed en ze wilde slapen, maar dat lukte niet echt. De prikjes waren vervelend waardoor ze moest huilen. Eenmaal aangekleed in maxicosi ging goed. Daarnet de fles gehad en nu weer in bed, maar sinds een paar minuten huilt ze. Even aankijken hoe het gaat.

Benthe kijkt naar haar vliegertje en probeert dan met haar vingertjes te pakken. Heel fasinerend hoe ze dat met haar duim en wijsvinger dat doet. Alleen heeft ze het niet onder controle en dan zwaait ze met haar handje. De beestjes heb ik extra laag hangen, zodat ze goed kan zien en kan aanraken. De speeltjes zijn erg licht en wegen vrijwel niets. Ook de poppetjes van woezel en pip die we bij de maxicosi heeft gekregen, zijn een groot succes. Deze zijn ook zo licht en kun je ook met klitteband ergens bevestigen.

snippie
17 January 2011, 16:08
Jersey wat fijn zeg dat ze zo gegroeid is:)!
zielig he die prikkejes hopelijk slaapt ze snel.

leuk hoor dat ze dat doet:)!Giovanni heeft vooral veel zware dingen in zijn box liggen.
hij heeft tegenwordig wel steeds vaker mijn bril te pakken hihi!en laat dan haast niet los

Goosje
17 January 2011, 16:09
Snippie vervelend dat Giovanni een beetje onrustig blijft....Ik denk dat het wel een soort sprongetje is, ook al is het misschien niet de 'goede' week. Ik denk dat we die weken niet al te letterlijk moeten nemen. Als je het idee hebt dat hij van veel spelen alleen maar slechter gaat slapen is hij misschien gewoon overprikkeld? Als hij niet wil slapen kan je hem misschien bij je dragen in de draagdoek of lekker met hem wandelen? Dan heeft hij toch aandacht maar krijgt hij ook rust! Succes, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn!!

Tinesje wat zielig dat Lars zoveel buikkrampjes heeft...Ik heb geen verstand van koemelkallergie...Spannend zeg morgen wennen op het kdv! Hoe lang moet hij erheen? Hoeveel dagen gaat hij er straks heen?

Im hoe is het gegaan met slapen? Helpt de slaapzak een beetje? Lukt het om je aan de nieuwe voedingstijden te houden? Sil is ook wel eens erg onrustig als er bezoek is, we laten hem dan ook niet zo lang huilen in zn bedje als hij dan niet wil slapen. Dan halen we hem naar beneden en dan is het vaak weer goed! Ik ben blij dat de nachten altijd (ff afkloppen) goed gaan, dan kan ik er overdag ook wat beter tegen! En anders vlucht ik soms gewoon ff het huis uit als mn vriend thuis is, ook al voel ik me dan meestal erg lullig....

Jersey leuk hoor je banner!!

Friend fijn dat het inbakeren zo goed werkt!! Gelukkig dat het plaatsen van je spiraaltje mee is gevallen! Zouden jullie ooit een tweede erbij willen?

Hier heb ik het idee dat Sil ook een beetje onrustig is, hij moet ineens weer harder en langer huilen als hij in zn bedje wordt gelegd. Vanmorgen was ik met hem bij mn schoonouders geweest, toen ik thuiskwam heb ik hem in zn bed gelegd maar hij wilde niet slapen, terwijl hij nog maar heel kort had geslapen in de maxicosi. Dus ben maar met hem gaan lopen....Toen heeft hij nog lekker even geslapen in de wandelwagen. Daarna de fles en even gespeeld. Hij is echt enorm geïnteresseerd in zn voetjes ineens!! Heb hem zn sokjes uitgedaan en hij lag toch te spartelen op schoot!! Hij kan ook zn rammelaar vasthouden, dat vind hij ook wel leuk! Maar toen ik hem in bed legde was het weer huilen....
Ik heb gisteren een hele leuke zwembroek besteld bij de v&d! En ook nog wat andere kleertjes! Bij ons in de buurt hebben ze geen leuke kinderkledingwinkels dus ik shop veel via internet!!

Goosje
17 January 2011, 16:16
Jersey vervelend hè die prikjes...kon je het zelf een beetje droog houden? Ik hoop dat ze er niet al te veel last van gaat krijgen! Fijn dat ze zo goed gegroeid is!

snippie
17 January 2011, 16:19
@ Goosje sil dus ook een beetje onrustig vandaag.
wat lief zeg dat hij zijn voetjes zo leuk vind:)! dat is leuk dat staat ook in het oei ik groei boek:)!
Jij ook lekker geshopt via internet leuk is dat he!

in een draagzak vind hij helemaal niks.denk dat zich op gesloten voelt of zo.
Hij is inderdaad heel snel over prikkelt.hij is ook onwijs druk! als hij iets leuk vind.
kan dan geen moment stil zitten of liggen ,altijd druk heen en weer aan het zwaaien met zijn armpjes.
hij wil dingen gewoon te graag.

Goosje
17 January 2011, 16:25
Herkenbaar Snippie, dat heeft Sil ook. Hij vind veel dingen leuk, is heel druk met zn armpjes en beentjes en vind het best om bij iedereen te op schoot te zitten! Maar tegelijkertijd is hij volgens mij snel overprikkeld en slaapt daardoor slecht...
Ja klopt, ik las het ook in dat boek! Soms staan er dingen in die je met je kindje kunt oefenen/spelen waar ik zelf helemaal niet aan gedacht heb, wel handig!!

snippie
17 January 2011, 16:32
Herkenbaar Snippie, dat heeft Sil ook. Hij vind veel dingen leuk, is heel druk met zn armpjes en beentjes en vind het best om bij iedereen te op schoot te zitten! Maar tegelijkertijd is hij volgens mij snel overprikkeld en slaapt daardoor slecht...
Ja klopt, ik las het ook in dat boek! Soms staan er dingen in die je met je kindje kunt oefenen/spelen waar ik zelf helemaal niet aan gedacht heb, wel handig!!

Erg herkenbaar meis! giovanni vind het inderdaad ook best bij iedereen op schoot maar inderdaad onder tussen.
ik kijk ook steeds wat we kunnen oefenen pak steeds het boek er bij:)!

Goosje
17 January 2011, 16:54
Ja grappig hè, iedereen vindt hem altijd zo alert en lief! Maar ondertussen...... haha!!!!! Maarja, die vervelende uurtjes maken zij natuurlijk niet mee! Ach ja....zolang het niet elke dag de hele dag is, vind het hem nog steeds een geweldig ventje:-D

snippie
17 January 2011, 17:09
Goosje dat wordt tegen ons ook altijd gezegd .
maar idd aventoe mag hihi

Vickypreg
17 January 2011, 17:50
@TInesje, na ik schreef dat ik dacht aan koemelkallergie schrijf jij hetzelfde. Volgens mij hadden we tegelijk gereageerd ofzo want mijn bericht stond er veel later toen zag ik dat jullie ook gereageerd hadden en jij dat schreef.
@Jersey wow wat is je meisje goed gegroeit zeg!!! Zit ze boven het gemiddelde? Ze was kleiner dan Evi en is nu veeeel groter haha.
@Monalisa komt vanzelf. Maar Evi doet het ook wel een beetje, ze zoekt en kijkt rond en beweegt tegen de speeltjes al dan niet per ongeluk. Ze is er wel in geinterreseerd en lacht ernaar en is er druk mee. grijpen echt gericht komt pas later, vanaf 3/4 maand. En vergeet niet dat Jeremy te vroeg geboren is dat kan nogal wat uitmaken in de ontwikkeling en bovendien is ieder kind anders he.
@het gaat hier echt goed met drinken ze drinkt nu alles op (150) dus dat is wel erg prettig en bovendien is ook het spugen verleden tijd lijkt wel.

snippie
17 January 2011, 17:53
@vicky meid wat fijn dat het spugen tot verleden tijd lijkt te behoren!

Monalisa
17 January 2011, 18:33
hij lacht wel veel naar dingen.Giovanni vind de tv eigenlijk het leuks hihi

Jeremy lacht ook veel naar knuffeltjes enzo. Maar alleen als je hem ervoor zet.

snippie
17 January 2011, 18:50
Jeremy lacht ook veel naar knuffeltjes enzo. Maar alleen als je hem ervoor zet.
meis dat komt echt wel dat hij uit zich zelf er naar lacht. en wat vicky zegt ieder kind ontwikkeld zich anders

Monalisa
17 January 2011, 18:59
ja das waar maar af en toe hoor ik van babies van 1.5 maand die doen van alles wat Jeremy nog helemaal niet doet en hij is al ruim 3 maanden. Dat vind ik soms wel jammer....

jersey
17 January 2011, 19:05
Fijn dat Evi het zo goed doet. Volgens mij waren ze even groot toch bij de geboorte of was Evi 1 cm groter? Volgens mij was Evi wel zwaarder, maar ook ongeveer hetzelfde. Benthe groeit sinds de fv zo goed. Ben ik langer door gegaan met bv dan zal ze waarschijnlijk ongeveer net zo groot als Evi zijn. Ik dacht dat ze qua gewicht en lengte boven het gemiddelde zat, maar zit er prima tussen, ook hoe ze groeit. Haar hoofdomtrek is wel iets kleiner, maar ook gemiddeld, dus daar hoef ik me geen zorgen maken.

Goosje, ik heb het droog kunnen houden. Ik weet dat het zielig is, maar daar heeft Benthe niets aan als ik ook verdrietig ben. Ik doe er dan ook vrij nuchter over en heb het weleens eerder meegemaakt. Zo'n 10 jaar geleden heb ik stage gelopen/gewerkt op de kinderafdeling van een ziekenhuis. Als pedagogisch medewerker probeer je de kinderen af te leiden als ze vervelende onderzoeken krijgen. Dat is pas erg! Tja, ik zie het wel. Het is wel zielig als Benthe er ziek onder wordt, maar dan probeer ik er ook zoveel mogelijk rustig te blijven. Ik ben wel blij dat ik alleen ben gegaan, want vriendlief maakt zich hier veel drukker om.

Snippie, hahaha ik zie het al voor me dat Giovanni jouw bril af pakt en dan je filmpje op hyves.

Monalisa, onze kleintjes kunnen nog niet zover zien, ja vlakken en de televisie. Als je kleine lichte beestjes heb, die kun je dan voor het gezichtje houden of net erboven als hij ligt. Misschien dat je de zintuigen stimuleetr.
Zoals vandaag had ik een leuk spelletje bedacht. We moesten toch wachten met uitkleden, dus heel langzaam met mijn gezicht naar Benthe's gezicht en boe roepen tegen haar neusje. Ze maakte dan steeds een geluidjes terug. Erg leuk die interactie. Ook het kietelen met zachte, dunne kleine dingetjes vindt ze erg leuk.

snippie
17 January 2011, 19:13
@jersey lekker druk mannetje he:)! dat zie je wel op hyves hihi!

ik ben daar eigenlijk ook nuchter onder.moest ook niet huilen toen giovanni prikjes kreeg.
hij heeft in het ziekenhuis toen ook veel prikken gekregen omdat hij zo groot was moesten ze zijn bloed in de gaten houden

Tinesje86
17 January 2011, 19:23
@ monalisa: ik moet 31 januari beginnen met werken! Dus over 2 weken zit mn verlof jammer genoeg erop!
@ goosje: lars gaat 1 dag in de week naar het kdv, 1 dag naar mn schoonmoeder en 1 dag is mn man thuis.
@ jersey; hoe is het met benthe???? slaapt ze gewoon lekker nu? Hoop voor je dat ze geen last heeft van de prikjes en gewoon goed gaat slapen vanacht.
@ vickypreg: gek, kennelijk deden we dan idd tegelijk posten ofzo! Vandaag dacht ik, goh het gaat goed met lars. Maar rond uurtje of 4, hij lag vrolijk te spelen in de box en opeens keihard huilen van de krampen. Even later had hij een volle broek. Zo gek dat hij daar zo hard van moet huilen... en tja die koemelkallergie, weet het allemaal niet meer. Morgen bel ik gewoon even de cb om te horen wat zij ervan vinden. Want hij heeft verder niet echt uitslag of luchtweg problemen. En daarmee gaat het vaak gepaard.

@ hier: vanmiddag was lars weer flink van de rel. Het ging super goed, was met hem zelfs de stad ingeweest, maar rond uurtje of 4 ging het opeens niet goed. Hij speelde vrolijk in de box en opeens begint hij te piepen en te huilen! Nou hij was even ontroostbaar en even later dus een vieze luier. Hebben julile kleintjes dat ook? Dat ze hard moeten huilen voor een poepluier? Tijdens het eten ging het ook niet lekker met hem, hij bleef ontroostbaar! Dus na het eten heerlijk relaxed in een warm badje gedaan, ingesmeerd met Zwitsal Goede Nacht, gevoed en slaapt nu als een blok. Morgen ga ik toch het cb bellen om te vragen wat ik hiermee aan moet.

snippie
17 January 2011, 19:47
@Tinesje wat zielig dat hij weer zo hard moest huilen door het poepen.
zielig is dat he die pijntjes!fijn dat hij nu slaapt als een blok!
ben benieuwd wat het cb er over wilt vertellen

Giovanni moet soms ook flink huilen door een poep luier.

Goosje
17 January 2011, 20:08
Jersey goed dat je het hebt droog gehouden! Ik had toch wel een beetje tranen in mn ogen toen die naalden naar binnen gingen, en dan die kleine pleistertjes....En ik was natuurlijk een beetje emotioneel door de gedachte; 1e kindje, 1e prikjes, zo bijzonder allemaal!! Heb dat nog steeds wel hoor, samen met mn vriend. Bij het eerste lachje, eerste geluidje zitten we met tranen in onze ogen!! Watjes haha!
Ben je nog steeds pedagogisch medewerker? Ik heb SPH gedaan.

Tinesje ik ben benieuwd wat het cb zegt. Hij had eerder toch niet zoveel last van krampjes en zn ontlasting of niet? Er is niks veranderd aan je voeding hè? Bij Sil hadden ze het ook over een koemelkallergie misschien, omdat hij veel uitslag in zn gezicht had. Maar volgens mij heeft hij dat niet, verder heeft hij geen klachten.
Hier dezelfde verdeling qua oppas, moet de 26ste weer werken....

meissie24
17 January 2011, 20:10
@monalisa, Yoeri is vooral heel sociaal. Hij kijkt nog niet naar speeltjes om. Soms houd ik ze voor zijn gezicht, maar hij kijkt er gewoon naast.

@ Tinesje, hoop dat Lars geenkoemelkallergie heeft hoor, ben benieuwd wat het cb gaat zeggen. Yoeri huilt ook af en toe nog als hij moet poepen..

Morgen krijgt Yoeri zijn 2de prikjes, spannend dus.

x

snippie
17 January 2011, 20:23
meissie veel succes bij het cb. wow al weer 2de prikje.maarjah nog even en hij is alweer 3 maanden.

Vickypreg
17 January 2011, 20:34
@Tinesje, Evi huilt niet maar wordt wel onrustig meestal als ze moet poepen je ziet haar dan echt persen. Meestal is het tijdens een fles en dan merk ik dat ze minder goed gaat drinken en onrustig wordt. Als ik haar dan omhoog hou dan gaat het beter en dan komt het er sneller uit. Wel naar dat hij zo overstuur is. WIj hebben net ook een tijd met Evi rongelopen die was ook helemaal over d'r toeren en waarom??? Nu ligt ze eindelijk stil bij m'n vriend maar het lijkt wel of er steeds wat voeding terug omhoog komt.

@meissie succes!

@Goosje, ik moet ook niet zo snel huilen maar vind het wel sneu hoor.

jersey
17 January 2011, 20:47
Goosje, ik heb ook SPH (en daarvoor SPW), maar vond steeds geen baan, dus heb ik deeltijd PABO. Nu sta ik voor de klas en geef les aan groep 1-2. Wel grappig dat een aantal van ons in hetzelfde wereldje werkt. Buitenschoolse en peuterspeelzaal heb ik ook nog gedaan. Wat doe je nu Goosje?

Benthe huilt nooit bij een poepluier. Ze wordt rood, blik op oneindig en gaat dan persen met geluiden. Soms erg komisch om te zien.

Mijn verlof stopt per 3 februari. Hierna neem ik betaald ouderschapsverlof op. Op vrijdag 15 april mag ik weer beginnen, maar ik ga nog overleggen met school. Want het is raar om op vrijdag te beginnen en dan weer volgende week woensdag. Gelukkig hoef ik niet op de 13e te beginnen, want dan heb ik cursus. De eerste werkdag en dan gelijk cursus is ook niet prettig.

Leuk dat je even mee komt kletsen Meissie. Morgen het 2e prikje alweer, wat gaat het allemaal snel.

Wat zielig dat Lars zo moet huilen bij een poepluier. Kun je niets is van babymassage dat schijnt ook te helpen tegen darmkrampjes. Goed dat je contact opneemt met het cb.

Vanmiddag rond half 5 thuis en Benthe de fles gegeven. Ze lag toen in bed, maar wilde niet slapen. Dus heb ik haar mee naar beneden meegenomen en met slaapzak in de box gelegd. Benthe keek tussen de spijlen door tv en ik ging koken. Tijdens het eten in de kinderwagen gelegen, maar niet echt geslapen om haar naar boven te brengen vond ik onzin, want ze moest bijna alweer voor de volgende fles. Deze fles goed opgedronken en de temperatuur opgemeten (37,4) en in bed gelegd. In het begin niet echt geslapen en huilen, dus speen ingedaan en muziekje van de babyfoon aangezet. Ik denk dat toch wel anderhalf uur heeft geslapen. Straks haal ik haar uit bed, even temperaturen en dan het laatste flesje. Ik zie wel hoe de nacht verloopt.
Ze ligt nu in een dunner slaapzakje met dekentjes erover heen. Verder een rompertje met korte mouwen en truitje met broekje aan.

jersey
17 January 2011, 20:51
Evi , dat teruglopen van de voeding tijdens het poepen doet Benthe ook. Volgens mij zit het dan halverwege de slokdarm of net in het maagje en door het persen maken ze zich toch druk door inspanning.
Bij het cb vertelde ze dat het klepje nog niet volledig sluit of ontwikkeld is. Als je ze te veel melk geeft (ik denk niet dat het bij Evi het geval is), gaan ze juist spugen. Daarom ben ik iets teruggegaan in de voeding, want dat idee had ik zelf ook al.

jacq
17 January 2011, 20:54
@ Goosje, ik vind Milan ook geen kleine baby meer. Vind het soms wel jammer hoor dat dat hele kleine er van af is. Maar wat je zegt ook heel leuke dat het stoere, grote mannetjes worden! :-D

@ Im, heel begrijpelijk hoor dat je soms niet aan het forum toe komt. Heb dat zelf ook voor dat ik het soms door heb is het al weer eind van de middag en is het al weer tijd om te gaan koken. Wel heel leuk om te horen hoe het met jou en Stijn gaat!

volgens mij mag je de voeding gewoon ophogen hoor, hier geeft Milan zelf aan als hij niet genoeg heeft aan een fles van 150+5 scheppen. Hij is dan erg ontevreden en blijft huilen als ik dan 30+1 schep bij maak is het goed en gaat hij vrolijk lachen of rustig slapen.

leuk he om in het weekend met ze drietjes rustig wakker te worden. Wij leggen Milan s'ochtends ook vaak tussen ons in.

Is het goed gegaan vandaag met de spuitjes?

@ snippie, raakt Giovanni niet overstuur met het in slaap huilen? Ik probeer het ook af en toe met Milan maar als ik hem door laat huilen dan gaat hij steeds harder huilen en als ik hem gelijk weer even zijn speen geef dan val thij vaak direct in slaap.
Huilt hij lang om in slaap te komen?

Ik vind het wel leuk hoor om een keertje te meeten! We schrijven nu al zolang met elkaar!

leuk je filmpjes op hyves

@ friend, fijn dat het inbakeren helpt! erg leuk hoor de foto's van jou meissie op hyves.

over de slaapzakjes, bij de zeeman hebben ze ook slaapzakken. Ik heb ze zelf en vind ze erg prettig. Ze hebben wel alleen maar mouwloze.

goed hoor dat je naar je gevoel hebt geluisterd om gewoon op verzoek te geven met de regeldagen. Dan moet je misschien wel 1 of 2 keer meer voeden per dag maar je loopt tenminste niet met een huilend kind rond.

@ Jersey, fijn dat je, je leventje weer helemaal hebt opgepakt. Ik vind het soms nog maar lastig om alles te combineren. De dagen vliegen echt voorbij.

@monalisa, wow kan me voorstellen dat dat lekker was tot 10.30 uur slapen!!! Dat wil ik ook wel :wink:
WIj moeten nog best veel bezoek krijgen, aantal keer is een afspraak afgezegd omdat ze ziek waren en die moeten dus allemaal nog komen denk nog zo'n 10 bezoekjes. Had gehoopt dat ze allemaal geweest waren zodra ik weer ga werken maar dat gaat denk ik niet lukken omdat ik over 2 weken al weer ga beginnen.:(

@ tinesje, die auto is echt super stoer! leuk hoor dat jullie die gehad hebben.
Wat vervelend dat het met lars nog steeds niet lekker gaat. Kan me goed voorstellen dat je zelf ook even moest huilen. Had dat toevallig gisterenavond ook van de vermoeidheid.

Fijn boek om te lezen he "oei ik groei" vind er veel handige dingen in staan. Heb het bij de bieb gehaald maar denk dat ik het nu toch wel even zelf ga aanschaffen.

Als je een vermoeden hebt van allergie, zou ik zeker bij de HA langs gaan. MIlna moet vaak eind van de middag en begin van de avond huilen hij laat dan veel windjes dus denk dat hij dan krampjes heeft. Als hij moet poepen huilt hij niet, dat vliegt gewoon zijn luier in. Hijhuilt niet een sals hij een volle poepbroek heeft hahaha

@ vicky, fijn dat Evi beter gaat drinken. jij had ook een lekker nachtje gehad! Milan heeft dat soms ook heeft hij goed gedronken en 2 uur later huilt hij al weer van de honger. :confused: snap er dan niks van en rekken heeft dan geen zin tenzij ik een uur lang met een krijsend kind wil zitten.
Milan slaapt sinds 1 week op zijn eigen kamertje wij slapen nu beter en Milan ook. Heb gisteren het wiegje uit elkaar gehaald, echt zo'n emo momentje :cry:

hier een fijn weekend gehad! zaterdag lekker wezen shoppen en zondag in huis gerommeld en vooral veel genoten van de tijd met ze drietjes. Milan heeft wel ineens weer besloten dat hij s'nachts weer honger heeft dus hier is het hele ritme weer in de war. vandaag even contact gehad met het CB omdat hij soms zo ontevreden blijft na een fles en heb dus nu al 2 dagen gehad dat ik bijna over 1 liter heen ging. Ga nu dus nu de avondvoeding een fles maken voor hongerige baby's. Hopelijk gaat Milan hier ook weer op doorslapen :mrgreen:

Vandaag Heeft Milan voor het eerst een speeltje vast gehouden en mee rond gezwaaid. Hij hield al wel vaker wat vast maar kon het dan nog niet optillen en nu dus wel echt heel leuk. Vandaag oook vrolijk aan het slaan naar meneer de uil ( speelkleed met beestje van de fabeltjeskrant erboven) En een lol dat hij had.

jacq
17 January 2011, 20:57
nog wat vergeten heeft iemand tips voor een droog hoofdhuidje? We hebben de droogheid op de rest van lichaam aardig onder controle met balneum badolie en creme. Ik smeer hem 3 keer per dag helemaal in, als ik het een keer vergeet is het al weer helemaal rood van droogheid. Maar zijn hoofdhuid lukt dus niet om de huidschilfertjes weg te krijgen.

jersey
17 January 2011, 21:30
Leuk Jacq dat je mee komt buurten.
Ik gebruik droog huidje van zwitsel voor schrale huid. Misschien dat je dat kunt proberen.

Bij ons gaan ze een theehuis in een groot park met grote speeltuin openen. Redelijk dichtbij het station/bus en is centraal in het land gelegen. Ik weet niet of het wat is, maar als het straks mooier weer is, dan kan ik daar kijken of dat wat is.

De slaapzakjes bij Zeeman zijn in de aanbieding (mouwloos), ook pyamapakjes voor 4 euro. De pampers zijn ook weer in de aanbieding.

snippie
17 January 2011, 22:10
Jaqc wat leuk dat hij vandaag voor eert wat vast gepakt heeft!

Giovanni huild maar max10min en valt dan in slaap!dus nee hij huild zich zelf niet over stuur.
Cb zei dat het normaal is sommige baby's hebben dat nodig.
Dank je over die filmpjes hihi:)

jersey
17 January 2011, 22:32
Daarnet Benthe wakker gemaakt voor een fles. Zat van 'nee' te schudden in haar slaap. Nu heeft 37,6, dus na het voeden een zetpilletje erin gedaan. Dat ging niet zo makkelijk, want het floepte er steeds uit met die bewegende beentje en zo glad pilletje, dus tijdens het inbrengen floepte hij eruit, omgekeerd tussen haar benen. Zeg vriendlief, zo hoor je geen prilletje in te doen. Ja, duhh dat weet ik ook wel dat je bij de rond, gladde kant moet inbrengen (net zoals een tampon), maar als ik het niet de kans krijg om het uit te leggen.

Bente was al half tijdens de fles aan het slapen, geen boertje, en sliep al gelijk in haar slaapzakje. Ik hoop dat ze de nacht doorslaapt en morgen er geen last van heeft.

jersey
18 January 2011, 06:52
Goedemorgen, de nacht zijn we goed doorgekomen. Benthe heeft al die tijd lekker geslapen en zoals vanouds rond 7.15 uur wakker gemaakt. Temperaturen vond ze niet fijn, gaat dan zielig piepend huilen. Temp was precies 37, maar weet niet precies of het klopt, omdat ze moest plassen (deed ze gisteren ook). Bij de volgende verschoning, voor de zekerheid weer temperaturen.

snippie
18 January 2011, 07:32
Goede morgen!
@Jersey fijn dat het beter lijkt te gaan met Benthe !
Hopelijk blijft het zo!

@hier ligt de kleine man nog steeds te slapen!
Onee hihi ik hoor hem nu!
Knuf

Monalisa
18 January 2011, 08:19
goeiemorgen! Hier was de kleine huilerig in zijn slaap en vanmorgen hoorde ik hem wel om 8.10 maar toen ik zijn kamer in kwam lag hij helemaal in coma nog en wilde zijn ogen niet open doen :-D Heb hem gewoon mee genomen naar beneden en de fles gegeven en direct daarna weer terug in bed gelegd.Hij moest lachen naar zijn Nijntje dus heb hem maar gelaten en nu slaapt hij denk ik weer.

jacq
18 January 2011, 08:34
@ jersey, de haartjes worden zo vet als ik wat op zijn hoofdje smeer. Het CB zei me om olijfolie erop te smeren. word echt een vette boel. Moet ik er de hele dag aan denken om wat onder zijn hoofd te houden anders zit alles eronder.
Wat is voor jou centraal in het land? Ik woon helemaal in het zuiden 15min. van de duitse grens en 10 min. van de belgische grens, dus moet zo wie zo een eind reizen.

Fijn dat Benthe weer lekker heeft geslapen!

Ik vind die slaapzakken van de zeeman echt fijn en voor die prijs kan je er ook nog wat extra nemen hier moet er regelmatig 1 in de was.

ik ben slaapzakken gaan gebruiken omdat Milan naar boven kroop in bed. Nou met de slaapzak krijgt meneer het ook voor elkaar hoor :-D maar nu blijft hij gelukkig warm. zonder slaapzak was hij dan echt ijskoud.

@ snippie, hij had al wel vaker wat vastgepakt, geeft me altijd de sokken aan met aankleden hahaha echt zo'n grappig gezicht als hij zijn sokken vast houd.
10 min. huilen is goed te doen. Ik heb het ook geprobeerd maar hij gaat alleen maar harder huilen

Helaas Milan heeft vannacht niet doorgeslapen, ondanks dat hij om 22.15 een fles van 195 opdronk was gewoon om 3.10 weer wakker huilend van de honger. Soms denk ik dat hij een lintworm heeft :wink:. Na het flesje was hij super vrolijk, toch gelijk in bed gelegd heb hem nog een half uurtje horen brabbelen en toen heeft hij geslapen tot 8.15 dus heb zelf ook lekker wat kunnen slapen. En nu ligt milan weer lekker te slapen.
Ben benieuwd als we eind van de week de avondfles helemaal met poeder voor hongerige baby's hebben of hij dan wel door gaat slapen. Moet het per schepje afbouwen en opbouwen.

vraag voor de dames die tijdens de zwangerschap last hadden van bekken en rug, hoe staat het nu bij jullie met de klachten. Ik vind dat mijn rugpijn maar slecht over gaat. Heb ook veel last van mijn stuitje. ben wel bang dat als ik dadelijk weer ga werken het weer veel erger word. Ik heb trouwens ook een SPW opleiding gedaan.

Ik ga snel even douchen voordat Milan weer wakker word

meissie24
18 January 2011, 08:51
Yoeri gisteren wakker gemaakt om 23.00 uur, maar daarna kwam hij mooi weer om 03.00 uur. Het doorslapen is zo ineens helemaal gebeurd. Ik weet echt niet wat ik nu anders doe. Als we hem tot 23 uur wakker houden, slaapt hij wel door, maar dat lijkt me niet echt een goede oplossing.. Zo maar even overleggen met het cb.

Ik heb ook sph gedaan en werk in de gehandicaptenzorg. Wel op zoek naar een andere baan, omdat er een vreselijke sfeer hangt op t werk. Heel veel collega's hebben tijdens mijn verlof al een andere baan gekregen of zijn nog aan het solliciteren.

xx

jacq
18 January 2011, 09:06
Heeft hij misschien last van een sprongetje! In het boek oei ik groei staat dat baby's die door slapen dan ineens weer voor een nachtvoeding komen. Ik snap het soms ook niet hoor, vorige week kreeg Milan om 21.00 de fles en sliep toen door tot 6.00 en nu krijgt hij tussen 22.00 en 22.30 de laatste en dan is hij om 3.00 wakker :confused:

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg, heb echt een hele leuke functie en heb weinig te maken met mijn collega's. Werk als thuisondersteuner bij gezinnen met een kind die een verstandleijke beperking hebben. Vind het echt lekker om zo zelfstandig te werken. Heb ook op woongroepen gewerkt maar vaak is er dan zo'n groepje in een team die denken dat ze de "baas" zijn en alles wel regelen.

jersey
18 January 2011, 09:41
Als ik Benthe om 23.00 uur de fles geef, dan slaapt zij ook maar door tot 5.00 of 6.00 uur. Doe ik haar eerder naar bed 22.00 uur, dan moet ik haar zelfs om 7.00 uur wakker maken. Dus zij gaat mooi eerder naar bed. Op het cb heb ik gevraagd hoe lang ze mogen slapen. Daar zeiden ze dat kindje van ongeveer 2 maanden hooguit 8 uur doorslapen, maar dat veel kinderen niet doen. Waarop ik weer zei de mijne slaapt nog langer door. Omdat ze goed op gewicht is, is het niet erg als zij langer doorslaapt.

Hier slaapt Benthe nog steeds. Ik ga haar tussen 11.00 -12.00 uur wakker maken, want dan is dan is het weer 4 uur geleden dat ze de fles heeft gehad.

Goosje
18 January 2011, 10:06
Meissie succes met de prikjes vandaag! Vervelend dat hij ineens niet meer doorslaapt....kom je wel uit met de voedingen dan? (weet ff niet meer of je borstvoeding geeft) Als Sil ineens niet meer gaat doorslapen dan mag hij eigenlijk niet eens een fles, hij krijgt nu al 5x 180cc+6 schepjes:(

Wat leuk, veel meiden met spw/sph. Ik werk in de psychiatrie, erg leuk!
Willen jullie misschien een meeting gaan doen? Lijkt mij ook wel leuk maar is volgens mij wel lastig te organiseren....volgens mij wonen we nogal verspreid door het land, maar we kunnen het proberen!!! Ik vind het niet zo erg om en stukkie te rijden, als mn tomtom een beetje meewerkt...

Jacq ik heb ook geregeld last van mn rug. Volgens mij komt het ook door het verkeerde tillen van de kleine, als ik heb uit zn wiegje of wandelwagen haal voel ik gewoon dat ik verkeerd til en merk ik het in mn onderrug....Van mn bekken heb ik geen last. Misschien langs de huisarts voor je klachten? Je hebt er in je zwangerschap ook veel last van gehad hè, zou wel vervelend zijn als je straks als je gaat werken last blijft houden....
Sil heeft ook een hele droge huid op zn hoofd en gezichtje, ik heb nog niks gevonden wat het beter maakt....Ik smeer er in ieder geval geen producten op mn heel veel parfum of alcohol, dat droogt het alleen maar meer uit volgens mij.

Vanmorgen de kleine weer wakker moeten maken om 8uur, ik vind dat altijd zo'n schattig moment. Hij gaat zich eerst helemaal op zn gemakje uitrekken, met zn ogen nog dicht. Dan til ik hem eruit en kruipt hij zo lekker tegen je aan, geweldig!!! En dan ga ik hem verschonen en dan gaat hij héél zielig huilen omdat hij honger heeft, dat doet hij alleen 's morgens, dan heeft hij waarschijnlijk zo'n lege buik!!

Sil hoeft niet te huilen als hij moet poepen, hij laat een scheetje en zn hele broek zit vol!! Hij slaapt er ook zo doorheen!

Monalisa maak je Jeremy nu toch maar op tijd wakker 's morgens?

Jersey bij ons op het cb zeiden ze ook max 8 uur doorslapen, ik hou me daar ook niet helemaal aan hoor! Zolang ze alert zijn als je ze wakker maakt is er volgens mij niks aan de hand. Als je ze nog maar geen 12 uur ofzo laat doorslapen, dan kan hier toch niet anders kom ik totaal niet uit met de voedingstijden!

snippie
18 January 2011, 10:30
@jacq wat leuk zeg dta de kleine zijn eigen sokken vast pakt hihi.
Giovanni krijgt voeding voor hongerige baby's:)! dus 6 scheppen ongerige baby.
Wat leuk dat jij ook spw hebt gedaan.Ik ook en heb ook nog O.A gedaan.

@meissie kan idd sprongetje zijn maar kan ook gewoon even een terug val zijn of regel dagen wie zou het zeggen.
wat vervelend dat er een nare sfeer hangt op je werk.
hopelijk vind je snel iets nieuws.

@Goosje soms moet je dan uitzondering maken hoor.je kan je kindje niet laten verhongeren toch?!Dan maar 6 voedingen.als het maar niet elke dag gebeurt.
en dan idd even je voeding aan passen dus de hoeveelheid.
Lief is dat he als je ze wakker maakt.Ik maag Giovanni niet wakker smorgens maar dat komt omdat ik straks ook niet al vroeg op moet.
alleen soms in de vakanties.dan zou ik hem wel wakker moeten maken 1keertje want de andere keer kolf ik dan af zodat me man de fles kan maken zodra de kleine wakker word.

@jersey idd als ze gewoon goed gewicht hebben dan kan het en jij weet zelf hoe je kind is.
giovanni wordt echt wel wakker als hij honger heeft.dat hoor je luid en duidelijk hihi!

@hier kleine man om half 9 dus uit bed gehaald en nu ligt hij alweer vanaf kwart voor 10 te slapen.
ik ben na het voeden zelf onder de douche gedoken en daarna ook weer me bed in gegaan,
ben er om 11uur uit komen rollen!

Goosje
18 January 2011, 10:35
Hebben jullie eigenlijk thuis ook de babyfoon aan? Hier hebben we hem altijd aanstaan overdag maar dan hoor ik echt elk piepje....Op zich vind ik dat niet zo erg, dan kan ik een beetje ontdekken of er een bepaald systeem of regelmaat inzit. Maar als hij dan een dag veel zeurt wordt ik er wel een beetje gek van....Als ik hem niet aan heb hoor ik de kleine pas als hij echt huilt, dat vind ik ook weer zo vervelend! Hoe doen jullie dit?
Wat een k*weer zeg....dacht misschien vanmiddag nog even wandelen of winkelen, maar daar heb ik echt geen zin in met die regen!

snippie
18 January 2011, 11:07
@goosje ik heb de babyfoon alleen overdag aanstaan. geeft mij meer rust.want als ik ga kijken in zijn kamertje heb ik kans hem wakker te maken.
ook heb ik het geluid uit staan.zo zie ik aan de lichtjes of hij wakker is jah of nee .vertrouw ik het niet kan ik het geluid weer aan doen hihi!
vies weer he!

@hier vanmorgen oppas gebeld.donderdag komt ze nog even gezellig langs om naar dekleine man te kijken.(als hij wakker is)
want ze gaat dan voor een week op vakantie.
donderdag maken we meteen een wen afspraak spannend hoor.
en net eindelijk gebeld omme klossen en ruggen steun op te laten halen.

heb zin in morgen:)! dan ga ik een dagje naar me zus!met de kleine

meissie24
18 January 2011, 11:52
ZO yoeri heeft zijn prikjes weer gehad. Volgens het cb ligt het opeens niet meer doorslapen door oud en nieuw. Ze had veel kindjes gehad die opeens sinds oud en nieuw veel slechter slapen..
Ze heeft nog wel gezegd dat kindjes 12 uur kunnen slapen, met wel een voeding van 23 uur ertussen. Ze mocht geen advies geven over het wel of niet wakker maken om 23 uur..

jersey
18 January 2011, 11:58
Het was wel even zoeken, maar heb het lijstje aangepast.

Shane..........4 weken............4620 gram......56 cm.......140cc
Huub...........4 weken............4220 gram.......54,5 cm.....bv
Evi...............1 maand............4200 gram......52,5cm......120cc
Giovanni.....1 maand ,1dg.......5905 gram......60cm.........bv en 180 cc kv 5x (waar van 1 keer kv 180cc water)
Jeremy.......2 maand................5640 gram......58,5.........180 cc
Lars...........2 maand.................5870 gram.......59cm.........bv
Yoeri.........2 maand..................4980 gram........57 cm.......bv....(120 cc)
Sil…………….2 maand…………......5550 gram………60 cm……..5x 180cc
Milan........2 maand..............4650 gram......56 cm......120/150 cc ( 750-900 cc )
Benthe......2 maand, 1 wk.........5900gram........58 cm........5 x 150 cc (ca. 750 cc)

Jacq, ik bedoel droog huidje voor een schrale huid en niet op het hoofdhuid (lag half te slapen ofzo). Ik denk dat olie beter voor de hoofdhuid is. Ik doe het heel af en toe. Wel door ik lotion door de haartjes van Benthe, dan is het beter te kammen als haar zo statisch is.

Daarnet was de temp. 37,3 en nu ligt ze weer lekker te slapen. Het wordt met de dag leuker. Ze heeft een rammelaar beetgehouden en ging ermee zwaaien (ding is onderhand groter dan haar hoofd) en met papa door de telefoon gesproken, op haar manier dan. Verder is ze tot nu toe vrolijk, wel iets meer pieperig. Hopen dat het zo blijft.

jersey
18 January 2011, 12:01
De babyfoon staat hier wel aan, maar eigenlijk hebben we het niet nodig, omdat we een open trap hebben hoor je haar heel goed. Ik gebruik de babyfoon meer voor het muziekje als ze gaat slapen of als de tv aanstaat en ik weet niet zeker of ze huilt, dan kijk ik naar de babyfoon. In de slaapkamer gebruik 't niet. Bij mijn schoonouders hebben ze de trap in de gang. Daar moet je echt wel de babyfoon aanhebben, want anders hoor je haar niet.

snippie
18 January 2011, 12:29
@meissie was hij goed gegroeid?
en fijn dat de prikjes er weer op zitten.

@jersey wat leuk zeg allemaal.kan je mij vertellen hoe je dat haar leert?
al die dingen hihi

snippie
18 January 2011, 12:37
Giovanni.....2 maand,1wk .....7930 gram......64cm........ 4x.bv en 1x180 cc kv
Yoeri.........2 maand..................4980 gram........57 cm.......bv....(120 cc)
Milan........2 maand..............4650 gram......56 cm......120/150 cc ( 750-900 cc )
Benthe......2 maand, 1 wk.........5900gram........58 cm........5 x 150 cc (ca. 750 cc)

snippie
18 January 2011, 12:37
Poeh giovanni springt er wel heel erg uit zeg:S!

Friend
18 January 2011, 13:03
Giovanni.....1 maand ,1dg.......5905 gram......60cm.........bv en 180 cc kv 5x (waar van 1 keer kv 180cc water)
E................1 maand, 6 dg.........3940 gram.......52,2 cm.....bv

Dit lijstje had ik nog niet gezien dus heb mezelf er maar even bijgezet.
Heb ons meisje voor het gemak maar even E. genoemd ;)
Dit zijn de gegevens van de laatste keer cb en dat was 6 januari, dus ik weet niet hoeveel ze nu weegt, etc.

Ik las dat een aantal dames SPW en SPH gedaan hebben.
Ik heb zelf de PABO gedaan en ben dus eigenlijk juf, maar ben daar wegens omstandigheden mee gestopt.
Misschien pak ik het later nog een keertje op, wie weet :)

Friend
18 January 2011, 13:04
E................1 maand, 6 dg..........3940 gram.......52.2 cm.....bv

Heb de laatste er maar eventjes bijgepakt van snippie ;)

Tinesje86
18 January 2011, 13:16
goedemiddag!!!

Nou, vanochtend de kleine man weg gebracht naar het KDV om te laten wennen. Vond dat best moeilijk, in de auto kwamen de tranen. Was zo gek om thuis te zijn, zo stil... dus bij mn schoonmoeder de tijd uitgezeten.
Helaas ging het niet geweldig met Lars, hij had daar 2x kleine 40 minuutjes geslapen en veel gehuild. Drinken wilde hij niet, krap 20 cc! Dus toen ik kwam huilde hij erg hard. Dus met een hongerige en huilende baby naar huis gesjeesd en gelijk aangelegd. Maar ontdertussen kwam er ook weer een volle luier, dus het was en-en waarom hij zo huilde. Volgende week moet ik hem weer brengen om te laten wennen...

Van het CB moet ik eerst naar de huisarts alles even laten controleren om medische aspecten uit te sluiten. Mocht dat allemaal goed zijn, dan het CB weer bellen. Want ze hebben nl het vermoeden dat hij een koemelkallergie heeft. Want vanochtend had meneer opeens vlekken in zn gezicht, één oog dik en rood. Al is dat inmiddels ook weer weggetrokken. Pas morgen kan ik de ha bellen voor een afspraak en dan weer even afwachten. Als daar dus niets uitkomt dan moet ik mijn voeding drastisch gaan aanpassen, maar weet niet of ik dat zie zitten. Misschien dat ik dan sowieso kies voor speciale flesvoeding.... maar goed we zullen afwachten.
Het gekke is dat ik niks anders ben gaan eten, volg geen dieet, eet vrij normale dingen (aard.vlees.groente) en hij alleen in zn eerste 2 weken last had van darmkrampen. En nu opeens laat hij flinke windjes, boeren, heftig huilen voor een poepluier maar ook vor een windje en dan ook nog opeens een rood dik oog.

snippie
18 January 2011, 13:16
Friend werk je helemaal niet meer?
ik wilde eerst ook de Pabo doen maar ben heel slecht in rekenen dus vond dat dan zonde van me tijd en geld.
ik hoop zelf ooit als onderwijs assistent aan het werk te kunnen.zijn prima tijden voor als de kleine op school zit

snippie
18 January 2011, 13:20
Tinesje wat vervelend meid dat het wennen niet zo ging!
hopelijk is het volgende week beter.
Is hij trouwens wel al vaker alleen zonder jouw geweest?ik bedoel dat iemand even oppaste?

ik ben benieuwd wat de HA zegt!over dat oog wat valt mij dat op zeg!!!
giovanni heeft sinds gisteren ook een dikker oogje en het traand:S!
ook maar even in de gaten houden

jacq
18 January 2011, 13:21
@ Goosje, ik hem de babyfoon overdag aan. Als ik bezig ben heb ik het geluid aan en als ik tv aan het kijken ben of zo dan staat het geluid uit. Ik kan het dan aan de lampjes zien.
hier is het ook al zo verschrikkelijk weer!

@ monalisa, heb net de kleertjes van H&M binnen gekregen. Het jasje is zo leuk!!! de bijpassende gympies zijn ook erg schattig.

@ snippie, alvast veel plezier morgen bij je zus.

@ meissie24, vind dat wel vreemd dat dat aan oud en nieuw zou liggen dat veel kindjes niet meer door slapen?! nog nooit zo 'n vreemde oorzaak gehoord.

@ Jersey, fijn dat jij het lijstje hebt opgezocht, als goed is, is er ook een lijstje met wie wanneer weer gaat werken niet echt een leuk onderwerp natuurlijk.
had voor zijnhuisje verschillende cremes geprobeerd en heb nu de balneum creme en die werkt super. misschien toch maar even langs de huisarts met zijn hoofdhuid.
Luek he dat ze steeds meer gaan ondernemen.

@ friend. doe je nu wel wat anders of ga je fulltime mama zijn?

Milan bleef lekker slapen tot 11.30 uur fles gegeven dronk 150 cc op. viel in mijn armen in slaap dus weer in bed gelegd. Werd om 13.20 weer wakker keihard huilen, wilde geen speen niet mijn pink kon hem niet getroost krijgen uiteindleijk even een flessespeen in zijn mondje en ja hoor dat was meneer had gewoon weer honger :-o :confused: heeft dus om 13.30 weer een fels van 135 leeg gedronken. Hoop dat hij nu heeeeeeeeeel lang blijft slapen anders komen we weer in de knoei met maximale hoeveelheid per dag zit nu namelijk al weer op 525 cc.......

Friend
18 January 2011, 13:25
Ik werk inderdaad helemaal niet meer.
Dat zou wel fijn zijn als dat kon snippie.

@ Tinesje: ik kan me voorstellen dat als het een koemelkallergie is, je het niet ziet zitten om door te gaan met borstvoeding.
Ik moet nu ook vanalles laten in mijn voeding en ik vind dat best nog wel lastig en zij heeft alleen nog maar die darmkrampen en voor zover ik weet geen allergie.
Overigens gaat dat stukken beter nu, ze heeft alleen nog last van babyacné (zo noemen ze het bij het CB).

Vanavond weer naar Yoga, is me prima bevallen vorige week :D
Ik doe dat al 10 jaar en nog steeds met veel plezier.
Vorige week heeft E. afgekolfde melk gekregen, maar ik heb besloten om voor die ene keer in de week een keer kunstvoeding te geven.
Dat afkolven vind ik zo'n gedoe en we hebben het zondag geprobeerd en ze drinkt het heerlijk op, geen problemen :)

Oja...over de babyfoon, die staat hier eigenlijk altijd uit.
Het is hier erg gehorig, dus hoor haar al vrij snel.
Soms doe ik hem aan om naar haar te luisteren als ze in bed nog wat ligt te brabbelen, zo leuk :)
Ze "praat" nu sinds een tijdje ook terug en glimlachen dat ze dan doet :D

Tinesje86
18 January 2011, 13:27
@ snippie: ik heb lars al wel eens naar mn schoonouders of mn eigen ouders gebracht voor een ochtendje. En daar pakte hij de fles prima... Maar goed, dit zijn natuurlijk totaal vreemde en hij is natuurlijk ook niet in z'n hum momenteel. Dus het is een opstapeling van prikkels en veranderingen voor hem.

@ goosje: ik heb de babyfoon overdag ook aan. Maar dat is meer omdat ik hem anders niet hoor als ik beneden zit.

@ jersey: waar gaan ze dat theehuis met speeltuin bouwen??? klinkt goed namelijk!

@ jacq: wat heerlijk dat je kleertjes binnen zijn gekomen! Altijd leuk om je pakketje binnen te krijgen. En wat vervelend dat Milan zo'n droge huid heeft.... met olie badderen al geprobeerd? Dus insmeren met olie en dan pas badderen? Droogt zn huidje minder uit.

@ meissie: hoe is het met yoeri? Hoeveel is hij gegroeid?! En idd gek verhaal over dat oud&nieuw zeg.

snippie
18 January 2011, 13:31
Jaqc naar zeg misschien regel dagje?

Friend aan de ene kant wel lekker thuis zitten.
ook al ben ik straks erg blij weer aan het werk te gaan.eerst wilde ik ook stoppen met werken maar nu niet meer.
maar misschien kom ik daar straks weer op terug hoor.

heerlijk yoga:)! lekker ontspannend!

snippie
18 January 2011, 13:33
@Tinesje daar heb je gelijk in meid.dat het allemaal vreemd en andere prikkels is enzo.
slaapt hij nu lekker?

Tinesje86
18 January 2011, 13:36
@ friend: jij hebt je voeding moeten aanpassen vanwege de darmkrampjes? Wat laat jij dan nu vooral staan?

Tinesje86
18 January 2011, 13:36
@ snippie; ja lars slaapt nu. Na een klein poosje jammeren eindelijk in slaap gevallen gelukkig. Hopelijk tankt hij even bij!

snippie
18 January 2011, 13:39
@Tinesje wat fijn dat hij nu slaapt.
knuf

Goosje
18 January 2011, 14:04
Tinesje wat rot dat het wennen nog niet zo goed ging, hoe lang is hij er geweest? Het is natuurlijk ook een opeenstapeling wat je zegt....Hij was de afgelopen dagen al niet lekker en dan ook nog eens in zo'n vreemde en drukke omgeving. Kan me wel voorstellen dat hij van slag was! Maar wel erg vervelend want je hoort natuurlijk het liefst dat hij goed heeft geslapen en naar iedereen zat te lachen....Maar dat komt vast wel meid!!! Ik hoop dat jullie er gauw achter komen of het koemelkallergie of wat anders is, zodat je ermee aan de slag kunt! Wel vervelend om misschien je eigen voeding helemaal aan te moeten passen, of misschien overstappen naar flesvoeding. Lastige keuze lijkt me....

Meissie ik ben het wel met Jacq eens, ik twijfel of het wel aan oud en nieuw ligt. Volgens mij hoor je wel vaker dat kindjes ineens niet meer doorslapen tegen de tijd dat de moeder weer gaat werken. Dus zo rond de 12 weken. Misschien is het een combinatie van verschillende dingen, oud & nieuw, sprongetje enz. Maar ik denk wel dat het tijdelijk is hoor! Hij kan het wel dus het komt vanzelf weer terug!

Friend wat een lekker klein poppetje heb je! Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig naar haar naam, heb je ff een pb'tje gestuurd!

Ik heb vandaag het geluid van de babyfoon uitgezet, dat geeft me toch wat meer rust! Ik zie de lampjes wel en als hij echt huilt gaat er een soort piep af. Sil slaapt overdag onrustig en is tussendoor altijd een poosje wakker, hij ligt dan te jengelen (half slapend met zn ogen dicht) en valt na een tijdje weer in slaap. Als ik het geluid aan heb ga ik toch zitten luisteren en hoop ik elke keer dat hij slaapt, als hij dan ineens weer jengelt baal ik zo....Dus geluid uit is denk ik beter....
Sil had net zn rammelring vast in zn ene hand en schoof hem over zn andere hand als een armband, toen zat hij vast hahaha!!! Hij is er nu al handiger mee dan gisteren, hij pakte hem ook van zn ene hand in zn andere. Waarschijnlijk per ongeluk maar toch:-D
Ik heb mn bestelling van de v&d binnen, stoere gympies en een geweldige zwembroek! Geen ballenknijper! Ook nog een tshirt en een bloesje, maar dat valt wel een beetje groot uit...Ben normaal niet zo van de bloesjes maar deze is wel stoer.

Friend
18 January 2011, 14:10
@ friend: jij hebt je voeding moeten aanpassen vanwege de darmkrampjes? Wat laat jij dan nu vooral staan?

Ik moest alle melkproducten laten staan.
Dat zijn er wel erg veel, dus ik laat de vanzelfsprekende dingen staan, zoals melk, vla en dat soort dingen.
Boter doe ik wel gewoon op mijn brood hoor ;)
Verder eet ik geen gekruide dingen meer en chocolade laat ik staan (dat is dan zo erg nog niet, meteen goed voor de lijn haha).
Citrusvruchten eet ik ook niet meer, dus eet nu bananen en peren, etc.
Het scheelt wel heb ik gemerkt en vandaag vind ik haar pukkeltjes ook minder, dus daar werkt het waarschijnlijk ook wel voor.

Ik wil proberen minstens een half jaar borstvoeding te geven en daarna kijk ik verder hoe het gaat.
Ik vind het belangrijk dat ik straks weer een beetje mijn eigen ding kan doen en mijn lichaam langzamerhand weer van mezelf wordt ;)

snippie
18 January 2011, 14:13
@Friend Giovanni kan ook niet tegen chocola ik merk wanneer ik teveel chocola op heb.altans voor hem teveel.dan krijgt hij erge krampen.
als ik niet zou gaan werken zou ik denk ook ongeveer ene half jaar bv willen geven.maar ach we zien het wel

snippie
18 January 2011, 14:17
@Goosje dat geeft meer rust he het geluid uit! ik heb ook het geluid uit hoor!
alleen als ik kook of zo heb ik het geluid aan.of als man lief lekker ligt te slapen.zodat ik optijd bij hem ben voordat hij man lief wakker huild.
wat leuk dat hij het rammelding nu goed vast pakt.wat leuk dat je bestelling binnen hebt!
ik heb helaas mijn H &M bestelling nog niet binnen ,maarjah pas zondag besteld.
dan maar voor morgen iets anders leuks aan doen hihi!
heb nog kleertjes zat die ik wil dat hij nu aan doet anders past hij het niet meer hihi!

meissie24
18 January 2011, 14:27
@ tinesje: Kan me voorstellen dat je moest huilen dat toen je de kleine moest wegbrengen vanmorgen.. En lijkt me ook niet echt leuk dat hij zo huilt als je hem weer moet ophalen.
Hopelijk gaat t de volgende keer beter!

Vond ook wel vreemd het verhaal van oud en nieuw. T zou kunnen natuurlijk. Yoeri is nu een beetje lamlendig. Net voeding gegeven, maar viel binnen 15min al weer in slaap. Maar gelijk weer in bed gedaan. Hij keek mij ook recht aan heel erg lang en viel toen heel langzaam in slaap.
Hierbij het lijstje met nieuwe gewicht etc. van Yoeri.

Yoeri.........2 maand, 3 wk.........5290 gram........59 cm.......bv....(120 cc)
E................1 maand, 6 dg..........3940 gram.......52.2 cm.....bv

snippie
18 January 2011, 14:40
hij is lekker gegroeid meissie

Tinesje86
18 January 2011, 14:42
jammer genoeg is boefje al weer wakker. Net typte ik dat hij heerlijk sliep, nu is al 45 min wakker! Veel huilen weer.... blij als ik morgen bij ha terecht kan. Dit heeft lang genoeg geduurd.

@ friend: het liefste wil ik de borstvoeding door laten gaan. Maar moet ook mn eigen gezondheid in de gaten houden. Heb nl al moeite om op gewicht te blijven. Dus wordt mij aangeraden bijvoorbeeld juist een toetje te eten, roomboter ipv gewonen boter, dat soort dingen. Want weeg niet zo veel, ben bang als ik zo'n koemelkdieet moet gaan doen dat ik juist verder ga afvallen! En ik heb juist vetten nodig voor de bv....
@ goosje: lars is van 9 tot 12.30 daar geweest. Het inderdaad niet leuk om te horen dat het niet goed ging en daarom vlg week weer moet laten wennen. Momenteel vreet het aan me dat het niet lekker gaat met lars, dat hij zich niet lekker voelt, veel huilt, dan ook nog van andere moet horen dat het niet goed ging..... en dat tegen het einde van mn verlof!!!!! Het ging juist allemaal best lekker maar nu opeens totaal niet en over 2 weken moet ik weer aan de slag!

Goosje
18 January 2011, 14:45
Meissie dan zal hij vast lekker slapen!! Misschien gaat hij vanaf nu, na zn prikjes, weer doorslapen, dat zou fijn zijn! Yoeri is ook een lange smalle hè? Sil ook wel een beetje, nouja aan zn onderkin op sommige foto's te zien is hij niet heel smal maar hij is ook niet dik!

Snippie jammer is dat hè, dat ze er soms zo gauw uitgroeien! Sommige leuke truitjes of broeken heeft hij heel weinig aangehad en dan was het alweer te klein....

Ik heb trouwens nu luiers van de c1000, maar die koop ik niet meer. Sil had nu al een paar keer een natte romper, en ze ruiken ook raar als hij erin geplast heeft. Naar nat karton ofzo, ik weet niet....Zag dat de pampers weer in de aanbieding zijn dus die ga ik van de week maar ff inslaan.
Hij pieste trouwens vanmorgen zn hele slaapzak onder, lekkerrrrrr!

Friend
18 January 2011, 14:49
@ Tinesje: kan het misschien zijn dat jij zo tegen het feit opziet dat je weer gaat werken dat Lars dit bewust of onbewust aanvoelt?
Ik weet het niet hoor en het is al zo vervelend dat hij ook wat andere klachten erbij krijgt.
Soms zou je echt willen dat er een handleiding bestond voor je eigen baby, maar vaak is het maar proberen wat helpt.
Ik ben blij voor je dat je morgen bij de huisarts terecht kunt en ik hoop dat deze je echt kan helpen.
Als het een koemelkallergie is en jij zoveel moet laten terwijl dat eigenlijk niet kan zoals je zelf aangeeft, dan zou ik goed na gaan denken over de borstvoeding hoor.
Het moet niet ten koste gaan van je eigen gezondheid, hoe moeilijk het misschien ook is om te stoppen.
Kijk eens hoever je al bent gekomen met de bv, hartstikke knap toch en je mannetje heeft daardoor wel veel goeie bouwstoffen binnen gekregen en die zitten er ook genoeg in kunstvoeding tegenwoordig hoor!

Goosje
18 January 2011, 14:50
Tinesje vervelend is dat hè.....volgens mij hoor je het vaker hoor, ik schreef het ook al aan Meissie, dat kindjes tegen het einde van je verlof opeens onrustiger worden. Net of ze dat aanvoelen, of ook in combinatie met een sprongetje ofzo. Maar bij Lars lijkt het natuurlijk ook een andere oorzaak te hebben, als ik lees wat de klachten van koemelkallergie kunnen zijn komt er best veel overeen hè?! Zou wel balen zijn, maar ook fijn als je weet wat het is, dan kan je vanaf daar weer verder. Ik hoop dat de rust gauw terugkeert bij jullie zodat Lars weer lekker in zn velletje zit en jij uitgerust aan je werk kan beginnen! Wie weet gaat de volgende wendag een stuk beter, dat zou volgens mij al een hele grote opluchting zijn!

snippie
18 January 2011, 14:51
@ Tinesje wat zielig zeg:(hoop zo dat de ha jullie kan helpen.

@Goosje ja erg jammer.sommige kleertje heeft hij zelfs nooit aan gekund of maar 1 keer zo jammer!
cb zei dat de kans groot is dat hij met 3 maanden al 68 heeft! poeh zeg echt balen.dat hij zo hard gaat.
maarjah niks aan te doen.het blijft een lekkerding hihi!

snippie
18 January 2011, 14:52
oja heb geen problemen met luiers van de c1000 maar weet niet welke maat hij heeft?

Friend
18 January 2011, 14:54
Het is zeker een lekker ding snippie, ik vind die foto's op de Hyves zo leuk :D

Ik heb vandaag voor het eerst een 62 romper geprobeerd, maar die is nog steeds te groot.
Ik moet zeggen dat dit ook niet echt leuk is hoor, want ik heb zoveel leuke dingen gekregen in maat 62 en het lijkt wel alsof ze nog maar net in maatje 56 past.
Al zijn de rompertjes met maat 50/56 weer te klein aan het worden.
Echt onhandig, want het is net alsof ze tussen twee maten inzit ofzo...herkent iemand dit?