PDA

View Full Version : Uitgerekend 1e helft van Augustus 2011 Deel 2

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Tinkerbell79
5 February 2011, 16:11
Hallo dames,

Jullie vorige topic hebben jullie 300 pagina's vol gekletst en dus openen we een nieuw topic.

Veel kletsplezier.

grts Tink

Allegra
5 February 2011, 16:21
Thanx Tinkerbell! :-D

Lin76
5 February 2011, 16:21
En we hebben al een nieuw topic!

Allegra, spaanse kip met knoflooksaus en aardappeltjes met groente uit de oven (als ik het goed onthouden heb) dat klinkt heerlijk!!! Hoe maak je dat?? Dat klinkt als iets wat mijn man helemaal zou zien zitten. Waar haal jij zulke heerlijke recepten toch vandaan? Ik ben helemaal niet zo handig in de keuken. Ben dus wel het type van de zakjes en pakjes simpelweg omdat ik geen idee heb hoe ik dat zelf moet maken. Ik heb een (ex) collega die heel graag kookt en af en toe komen we dan met een paar collega's bij iemand thuis en dan kookt hij. We hebben alweer een nieuwe afspraak staan. Is altijd heel gezellig, en nog lekker eten wat wil je dan nog meer?Nou ja, bij ons is het lasagne vanavond, wel uit een pakje maar smaakt ook goed.

Allegra
5 February 2011, 16:50
Mmmmm lasagna! Ik begin honger te krijgen, tijd voor een sapje met wat snackjes zo!

Dit recept komt uit een Spaans kookboek, mijn man en ik houden allebei van lekker eten en zijn dol op kookboeken, we hebben er onderhand denk ik een stuk of 35... Sommige gebruiken we uiteindelijk nooit en van andere hebben we bijna alles al een keer gemaakt, ik vind het echt heerlijk om door zo'n boek te bladeren en te kijken of we iets kunnen maken.
Dit recept is op zich niet heel moeilijk, ik zal eens kijken of ik het op internet kan vinden...

Allegra
5 February 2011, 16:57
http://www.radionz.co.nz/genre/recipes/chicken-in-garlic-sauce Deze is het. De aardappeltjes doen we gewoon zelf, die moeten een minuut of 35 in de oven met olijfolie er overheen. Mocht je een vertaling nodig hebben, geef maar een gil ;-)

loesm
5 February 2011, 23:33
Goedennacht iedereen (Waarschijnlijk slaapt iedereen al, en dat ga ik zo ook doen). Jawel, ik heb de autorit overleefd.
Het was even 3 uur heen en 3 uur terug rijden met een bestelbus (gelukkig was ik samen met met vader en reden we beide de helft). Maar het was ruim de moeite waard! lang leven marktplaats!!
het kamertje zag eruit alsof het nog nooit was gebruikt, hoewel het al 3 jaar oud was. hebben het dus snel in de bus gezet en nu staat het bij mijn ouders op zolder. Het was wel even van 8 tot 5 op de weg, maar dan heb je wel 700 euro korting hahaha.
Toch redelijk snel verdiend zeg ik zelf!

verder vanavond naar een toneelstuk/musical geweest van het amateurtoneel hier, en nu dan eindelijk thuis.
Ik wilde trouwens vrijdagavond nog posten dat ik gelukkig helemaal geen last heb van hoofdpijn. En wat denk je? loop al vanaf vrijdag 20:00u tot nu met barstende koppijn.
Heb vandaag stiekem op 4 paracetemol geleefd. Weet iemand of dit kwaad kan? Ik heb expres geen brufen genomen, omdat ik weet dat dit niet goed is, maar paracetemol geven ze toch wel vaker aan zwangeren als pijnstiller?

Morgen in me eentje op en neer naar Schiedam voor de verjaardag van mijn schoonzusje. Als ik wakker wordt met hoofdpijn zeg ik af, dat weet ik wel. Ga niet 4 uur autorijden met koppijn!

Pfff en dan zit het '''rustgevende''' weekend er al weer op. Denk dat ik van de week maar een extra dagje vrij inplan om bij te komen van het weekend hahaha.

Tej
6 February 2011, 07:50
Hai meiden!

Voor alle liefhebbers: ik heb recept van mijn babi ketjap in onze hyves gezet! In het forum.. ben benieuwd wie het gaat uitproberen en ik hoor dan graag hoe het gesmaakt heeft! :D

@Loesm: Die 700 euro is dat zeker wel waard!! Fijn joh dat de kamer nog zo mooi is. Was geslaagd dus?
Over het gebruik van pijnstillers: ibuprofen is inderdaad niet goed. Absoluut niet gebruiken tijdens de zwangerschap!! Dit wordt meestal voorgeschreven wanneer het vruchtje bijvoorbeeld niet meer leeft om het uit te scheiden! Echt niet goed dus.
Van paracetamol kun je gewoon gebruiken wat er in de gebruiksaanwijzing staat, 6 per dag maximaal geloof ik. Moet geen kwaad kunnen!

Vandaag weinig gepland. Straks ff de weekbooschappen doen en vanmiddag naar een theatervoorstelling in de schouwburg. En vanavond natuurlijk weer boer zoekt vrouw kijken!!

Allegra
6 February 2011, 09:12
Loes jemig lekker een werkdag op de weg op zaterdag ;-) Maar wel fijn dat het kamertje er helemaal piekfijn uitzag, die heb je mooi binnen! Pfff en vandaag nog naar Schiedam, ik word al moe als ik eraan denk ;-) Oh ja, ik ga vandaag naar Noordwijk, ook zo'n lekkere uithoek, maar daar mag ik wel blijven slapen ;-)

Tej ik heb je geaccepteerd op Hyves! Moest wel ff denken want je hebt dezelfde achternaam als mijn vroegere tandarts dus ik dacht even ??? zeker iemand uit mijn geboortedorp. Maar toen bedacht ik me dat jij het was. Ik heb morgen de tijd om te koken, dus misschien maak ik dan wel babi ketjap, of komende zondag als mijn broertje ook komt eten, die maak ik er ook zeker blij mee. Yum, heb er nu al zin in!

Ik dacht vanmorgen heeeeeel even dat ik iets voelde in mijn buik maar het was echt maar heel licht en rond de boven/zijrand van mijn baarmoeder (voor zover ik dat kan beoordelen). Moest ook naar de wc trouwens dus dat kan het ook nog geweest zijn.
15 weken alweer vandaag :-D Het lijkt idd wel sneller te gaan sinds de 12 weken maar misschien is dat omdat de week weer wat makkelijker door te komen is!

elmo
6 February 2011, 10:43
Yeah!!! Een nieuw topic!
Dat hebben we snel gedaan met z'n allen, ben benieuwd hoeveel we er in totaal vol gaan kletsen!
Vandaag geen plannen hier, lekker relaxte zondag.... Straks even broddjes in de oven, vaste prik op zondag, en vanmiddag even lekker een stuk lopen met hond en jongste dochter, maar even naar de hertjes denk ik... Heerlijk met die wind.
Leuk Loes dat je de babykamer hebt, heerlijk he, al die baby spulletjes, Lin wij halen voor de kids ook altijd veel van marktplaats, en wie had er nu een nieuwe kinderwagen? De kleuren klinken leuk!
Vandaag 15 week! Weer een mijlpaal, meen dat ik het beebje al gevoeld heb!
Maar wacht het nog ff af, tot ik weer een leb=vensteken krijg, haha dan weet ik het zeker!

Fijne dag meiden!

elmo
6 February 2011, 10:50
Nog even ; ik heb op een paar sites ingevuld 1e dag laatste menstruatie, en dan kom ik telkens uit op 3augustus, denken jullie dat het kan dat het ziekenhuis een verkeerde berekening heeft gemaakt?

Sorry dat ik zo zeur hoor... Maar begrijp gewoon niet hoe ze dan aan 31 juli komen, terwijl ze het niet eens op gemeten hebben in het ziekenhuis!

elmo
6 February 2011, 10:55
Nog een keer, Had gisteren ook een mailtje gestuurd naar die vrouw van de verloskundige praktijk en die zei:

Ga maar gewoon van de uitgerekende datum van het ziekenhuis uit, als er niet meer dan een week verschil tussen de uitgerekende datum van de echo en uitgerekende datum volgens de menstruatie ( als die regelmatig is) is mag je van de menstruatie datum uitgaan. Bovendien is een termijn echo het betrouwbaarst tussen de 7 en 14 weken

Dus hou het maar op 31 juli!

Lin76
6 February 2011, 11:17
Bij mij is de verloskundige niet uitgegaan van de eerste dag van de laatste menstruatie. Ik had nl een erg lange cyclus (gem 45 dagen) en daarom een latere eisprong pas op dag 31 van de cyclus. Dus de verloskundige zei vrijwel meteen dat we dan niet konden uitgaan van de eerste dag van de laatste menstruatie (20 okt) maar via de echo dacht ze dat de uitgerekende datum 13 augustus zou zijn (ik had zelf 12 aug uitgerekend) Op de termijnecho morgen zien we of dat juist is.

Straks ook nog maar even erop uit met de jongens, ze worden een beetje ongedurig van het vele binnen zitten.

tweety1982
6 February 2011, 11:26
Even abo aanzet vanaf mobiel reageer vanmiddag kux

Allegra
6 February 2011, 12:51
Vreemd Elmo, maar goed, er zitten maar drie dagen tussen dus zo rond die tijd zal de kleine wel komen...
Leuk, naar de hertjes! Ik moet maar eens gaan uitzoeken of ze dat hier ook hebben in de buurt. Vind hertjes zelf ook erg lief :-D

Ik kan me niet voorstellen dat veel vk's uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie want vanaf dan hangt het er maar net vanaf wanneer je je eisprong hebt en hoe lang daarna de bevruchting plaatsvindt... Gelukkig kwam dat bij mij wel goed overeen met de uiteindelijke uitgerekende datum maar dat zal langniet altijd zo zijn.

Ik denk dat ik een fotootje van mijn kinderwagen ingevoegd heb, vind hem zo mooooooi *glim*

Allegra
6 February 2011, 12:53
Yay gelukt :-D Joepie een nieuw speeltje op het forum, dan doe ik er nog een paar hoor :-D Sorry mensen :-D

Allegra
6 February 2011, 12:54
Haha wat een lol... wat vinden jullie van mijn 'roadkill-tuttle'? Hihi hij is heel lief en zacht hoor, de beeb gaat hem geweldig vinden!

supermama
6 February 2011, 13:02
Allegra, echt een mooie kinderwagen hoor!
En tsja je platgewalste konijntje hihi, hoop maar dat de beeb hem leuk vindt.

Gisteravond had ik steeds het gevoel alsof er een bal in mijn buik zat.
Vannacht steeds buikpijn, Als ik mijn hand iets onder mijn buik legde en hem als het ware ondersteunde was de pijn verdwenen.
Wat zou dit zijn? bandenpijn??

elmo
6 February 2011, 13:10
Allegra leuk!!!
Mooie kinderwagen hoor!
En supermama, ja vast bandenpijn, en zeker als je ondersteuning hebt dat het dan minder is, dus ik denk van wel,
Hier weer terug van de hertjes, jeetje wat een woei, mijn haar staat alle kanten op, maar wel lekker!
Nu maar even een dutje op de bank, heerlijk zo'n vrije luie zondag!

Lin76
6 February 2011, 13:32
Leuke spulletjes Allegra!

Wij zijn even naar de kavel gereden waar we ons nieuwe huis gaan bouwen. De aannemer heeft er al een bord geplaatst!!! En ik ben helemaal vergeten om een foto te maken. Nou ja, dat kan wel een andere keer. De jongens zijn nu even buiten aan het spelen en we hebben even een paar boompjes gesnoeid maar er staat nog wel een flinke woei hoor!

Supermama klinkt inderdaad als bandenpijn. Ik heb er ook af en toe last van.

tweety1982
6 February 2011, 13:35
zoooo een nieuw topic en veeel geklets :D

Elmo: gefeliciteerd met bereiken van de 15 weken :D lekker hoor....en de hertjes die hebben we helaas niet, wel even leuk om daar heen te gaan, zeker met kinderen. Wij hebben hie buffels, daar is zelfs de hond bang voor ;)
Leuk als je de beed al gevoeld zou hebben, kan best hoor met 15 weken, zeker als je al aantal kinderen gehad heb :D

Supermama: zou idd bandenpijn kunnnen zijn, hoest nu met je?

Allegra: wat een mooie kinderwagen en ook en leuk plat konijntje :D:D gaaf hoor. het blijft leuk dingen kopen voor onze ukkis he :D
Jij ook gefeliciteerd met de 15 weken, en voor jou zelfde kan dus je beed geweest zijn

Lin: lekker met de boys weg geweest?

Tej: ohh ik moet weer eens op die Hyves gaan kijken, ik ga jouw recept zeker maken, alleen houd me man er niet van dus moet even kijken wanneer beste uitkomt :D

Loes: hoe ging het vandaag? hoofdpijn gehad? klote zeg
Maar je heb er idd een rei opzitten zeg, maar alles goed gegaan gelukkig en je heb een mooie betaaldbare kamer, daargaat het om:-D

alle: ik ging eerst ook uit van laaste ongi ( 26 okt) maar die werd snel bijgesteld, uit eindelijk zit ik toch nog op die datum. als je maar ongeveer weet meis, maar snap dat je wel gefrusteerd raakt.
Tijd gaat idd heel snel, denk dat het ook rust is wat we nu hebben, we doen nu veel meer dingen betreft de zwangerschap, met 12 weken kon je niets en deed je alles stiekem :D

Hier: vanmorgen onwijsze schoonmaak kick gehad zeg, ramen ( bin en buiten) plantjes geschikt ( andere pot en dooie stuken eraf) alles afgestof enzo.....voorjaars schoonmaakt, had er ineens zin in...neteldrang? ;)
me man in nu weg kijken voor kado voor mij van rond de 600 eur...wauw voel me best schuldig, maar hij wil het echt omdat hij denkt dat ik graa wil hebben....nu heeft hij wel auto gekocht van 5000 dus ja het is ieder wat, maar toch ik hop dat hij goede keuze maakt, ik zou me rot voelen als hj iets koopt wat ik niet heben wil, dan voel i me ongemakkelijk, maar hij zegt bijna 100% zeker te weten, nou we zijn 4 jaar getrouwd dus zal wel goed zijn.
Verder al 5 kaartjes gehad, en wat leuke dingen gekocht voor de baby, twee boekjes bij de V&D voor 1 eur, alleen omdat er foute druk zat...dus op ze kop gedrkt ofzo maar voor voorlezen maakt dat niet uit, gewoon boek omdraaien :D
heb ook rare dromen gehad laaste nachten, maar ja gelukkig komt altijd goed....een droom wil ik wel delen " ik ben getrouwd, en we zijn met sanders ouders weg, ineens vraag ik aan sander hoe het met dat meisje gaat ( onebekend meisje) hij zegt, heel goed, en zegt dat hij van me wil scheiden, omdat i teveel schreeuw en te weinig sex geef ( ik ben idd niet zon HOT girl en kan schreeuwen als iemand me boos maakt)...dus ik overstuur...zijn vader boos maar zijn moeder heel blij...die zei heel trots...leuk nieuwe schoonodchter, en jij bent idd niet goed voor sander" ik zei nou dan krijgt hij zijn kind niet te zien!!! alles was echt in de droom, onze auto stond er, zijn echte ouders, ik belde mijn beste vrienden, en ik was ook echt zwanger
die droom slaat nergens op want kan heel goed vinden met zijn moeder en hij vind niet erg dat ik niet 3 keer per week klaar lig ;) hij waardeerd andere dingen in me...dus was stomme droom:-D

zo heel verhaal :-D

tweety1982
6 February 2011, 13:37
Leuke spulletjes Allegra!

Wij zijn even naar de kavel gereden waar we ons nieuwe huis gaan bouwen. De aannemer heeft er al een bord geplaatst!!! En ik ben helemaal vergeten om een foto te maken. Nou ja, dat kan wel een andere keer. De jongens zijn nu even buiten aan het spelen en we hebben even een paar boompjes gesnoeid maar er staat nog wel een flinke woei hoor!

Supermama klinkt inderdaad als bandenpijn. Ik heb er ook af en toe last van.

Leuk lin :D:D:D

Allegra
6 February 2011, 20:19
Lin wat gaaf, echt leuk om te bedenken dat dat lege kavel straks jouw huis is,

Tweety niks van aantrekken hoot zo'n rottige droom, echt ongelooflijk hoe realistisch die kunnen lijken he!

Hier is nu Noordwijk, we waren te laat om nog naar het strand te gaan, was al donker. Wel heel lekker gegeten en daarna tegen de wind in terug, het waait hier echt nog super hard! Straks lekker slapen, Ben doodmoe van al dat in de trein zitten haha! ALS het kan wil ik morgen even op de kdv s gaan kijken waarvoor ik ingeschreven heb. En verder lekker relaxen als ik weer thus ben.

Liszsa
6 February 2011, 20:55
Even een berichtje voor een ABO! Hier alles prima!

loesm
6 February 2011, 21:57
Goedenaond allemaal!

Ik ben weer terug uit Schiedam.
Toen ik vanmorgen een wakker werd had ik een beetje hoofdpijn. Maar heb me lekker verwend met thee, een maskertje en mijn nagels gedaan.
Toen rstig aan even thee bij mijn ouders gedaan en toen aan de 2 uur naar schiedam begonnen.
Verjaardag was gezellig. Lekker met me neefje gespeeld van 2 :)
toen weer 2 uur terug rijden en nu weer lekker thuis!

@Elmo: ze rekenen niet met de eerste dag van je menstruatie als het goed is. Want de ene keer kan de cyclus 28 en dan weer 27 dagen zijn, dus dat is niet nauwkeurig. Zo kan je het alleen ongeveer berekenen, omdat je niet weet op welke dat de ovulatie en bevruchting precies heeft plaatsgevonden.
Daarom kijken ze met de echo hoe lang je kindje is, waaraan ze kunnen zien hoe oud hij is. En dan weten ze de precieze uitrekendatum. dat zal bij jou dan dus 31 juli zijn.

@Tweetje: Vervelend zeg, die dromen. Ik heb ook een keer gedroomd dat ik mijn man moest helpen met het organiseren van een romantisch diner op het dak van een flatgebouw. Bleek het voor hem en zijn ex te zijn. Ik was ZO boos op hem toen ik wakker werd hahaha.
Rare dingen kan je dromen :)

Ik vind deze periode van zwanger zijn trouwens maar eng, hebben jullie daar ook last van? de eerste 3 maanen was ik misselijk, maar dan voelde ik me wel echt zwanger. Nu heb ik nergens meer last van, maar voel ook de baby nog niet.
Ik voel me helemaal niet meer zwanger... Ik vind het ook zo lang duren tot 22 februari voor ik weer een teken van leven van de baby krijg... Het wordt tijd dat hij gaat groeien en trappen, zodat ik weet dat alles goed is haha. Hebben jullie hier ook last van?
het is opzich wel lekker dat ik helemaal nergens meer last van heb (behalve nu dan een beetje maagzuur, maar heb de hele middag cola met koolzuur gedronken). Maar het is tegenlijkertijd zo eng...
Wat een zeikwijf ben ik ook h...

Ben trouwens ook jaloers op mijn man! Die is met het schip al bijna bij Sint Maarten (woensdag zijn ze er) en leven al in tropische temperaturen... Is natuurlijk in zijn pauze lekker aan het bruin worden (hij wordt al zo snel bruin). En ik wordt helemaal nooit bruin (beetje rossig haar van mezelf), ga ik weer lekker afsteken tegen over hem als ik hem ga opzoeken... grrrrr. 3 jaar geleden zat ik 6 maanden (!!) op curaao, kwam hij me opzoeken na 3 maanden en had mijn gebroken witte kleurtje binnen een dag ingehaald. Daar doe je dan je best voor... Zucht. misschien toen maar zelfbruinende lotion gaan gebruiken?

Miek
7 February 2011, 08:07
Hallo ladies,
Afgelopen weekend heb ik wel met jullie meegelezen maar geen puf gehad om te reageren. Heb vooral veel geslapen, ben zoooo moe.. zo aan het werk valt het trouwens wel mee, maar smorgens en savonds pff er valt weinig lol met mij te beleven dan :)
Maar goed weer 2 vrienden ingelicht over onze zwangerschap, iedereen dolblij :) nu nog steeds alleen de werkgever, hoop dat dat morgen kan dan heb ik een vergadering waarvan ik verwacht dat mijn leidinggevende er ook bij is (mits ze weer beter is).

Ennn... we hebben zaterdag het hartje gehoord met een angelsound!! Zo gaaf haha zo snel, en zo bijzonder. We hadden het hartje ook zo te pakken, was de eerste keer dat dat lukte. Nu heb ik niet echt geduld om dat iedere dag te doen en dan megalang te luisteren maar zo een minuutje vind ik dat wel leuk. En wel een fijne bevestiging ook. Morgen de echo voor de nekplooimeting en dan gelijk maar eens even zien hoever we dan zijn.

Heb onze uk ook afgelopen weekend aangemeld voor kdv, hopelijk horen we daar ook snel wat van. En heb de verzekering gebeld ivm kraamzorg. Ik vind dat ik wel goed bezig ben geweest haha.
welke baby-uitzet lijst gebruiken jullie van internet? Ik vind de verschillen tussen hoeveelheid rompertjes in welke maand en pakjes enzo wel verschillend. Ik wil niet teveel van dezelfde maat, maar te weinig is ook weer niet echt handig. En doen jullie ook lange mouw-rompertjes van mt 50/56 erbij?

@Loesm; ik vind het ook allemaal spannend hoor en ik ben dan nog niet eens de 12 weken door. Maar ik ben eigenlijk nooit misselijk geweest of andere klachtjes gehad, alleen zere borsten. Dus ook geen bevestiging. We hebben alleen nu wel steeds om de anderhalve week echo (termijnecho met 9 wk, pretecho met 10.3 wk, combinatietest met 11.6 wk en controle verloskundige met 13.1 week), nou me dunkt dan moet het toch wel goed zijn?
Zou wel super zijn als je met 15/16 weken je kindje voelt, dan zit daar ook niet zoveel tijd tussen.. en dan weer bevestiging he. Zon zwangerschap is maar een wonder en blijft daarom ook spannend

Gemeen he dat je vriend zo snel bruin wordt en jij niet! Ik heb daar ook altijd zon hekel aan! Ik heb afgestudeerd op Curaao 5 maanden en iedereen die op visite kwam ging bruiner weg dan wij, want ja wij waren de hele dag aan het werk op kantoor en zij lagen de hele dag op het strand.. uiteindelijk kwamen wij natuurlijk wel als bruinst terug want wij hadden langzaamaan meer pigment opgebouwd en de laatste 2 weken ook vakantie maar toch.. het is niet eerlijk

@Allegra; mooie kinderwagen! En wat een geweldig konijn haha waar heb je die vandaan?

@Tweety; dus jij hebt het huis weer helemaal lekker aan kant? Ik heb op aanvulling van wat de schoonmaakster al gedaan had nog het fornuis in de keuken schoongemaakt. Na 2 uur was hij brandschoon haha, wat een ellende! Het zo de pest aan poetsen! Maar ben wel gek op een schoon huis dus zal toch iets moeten doen.

tweety1982
7 February 2011, 08:34
Goedemorgen,

Allegra veel plezier met KDV's kijken als het lukt. je moet ook geluk hebben dat het mag. Bij ons mag het niet alles zit pot dicht, moet er een afspraak gemaakt worden, ivm veiligheid van de kinderen.

Loesm: zo weer overleefd de reis :D goed zo. en die droom van jou is ook raar haha, maf he als je dan smorgens wakker word.
ik ken jou gevoel dat het 2e trmester ook eng is, want je voelt idd niets van de baby, je buik groei nog langzaam, maar je bent wel zwanger. Miss troost jejezelf met het idee dat kindjes na 13 weken heeeeeeeel vaak gezond de 40 weken halen, die gedachte troost mij ook. nog even volhouden meis. heb jij je placenta voorliggen of achter?
Ik ben ook " jaloers" op meiden met een angelsound, maar ik koop hem niet, want dan ga ik elke dag luisteren en das niet goed voor de baby en voor mij ;)

enne jammer dat je vriend zo lekker bruin word en jij niet, nou trouwens sowies dat hij in de zon zit en wij in de kou, kan hij niet wat warmte per email zenden :D

Elmo: ja die engergie had ik ook alleen gisteren, toen ik 12 en 13 weken was was ik dood moe, dus kan ineens omslaan :D
leuk dat je het hartje gehoord heb, wat moet dat heerlijk gevoel zijn geweest. en goed dat je ukkie ingeschreven is in het KDV, ka even duren voor je offerte krijgt hoor, duurt bij mij ook al 3 wk en ik heb al gebeld alles is goed aangekomen, druk he daar ;)

over de uitzetlijst die verwacht ik van me kraamzorg te krijgen :-)

hebben jullie niet dat het best maf idee is, je ukkie zwemt niets vermoedend rond, beseft nog niet veel, maar staat al ingeschreven o KDV, heeft al veel speelgoed en leertjes....en moet nog geboren worden :D hij/zij moest eens weten :D

hebben jullie al een " baby's eerste jaar" boek? ik wacht even tot ik hem evt krijg anders vind ik zonde, en anders koop ik hem vlak na de geboorte.

ik ga nu meverzeering maar even bellen voor een kraampakket :D

Lin76
7 February 2011, 09:19
Loesm ik durf het bijna niet te vragen (zal er wel jaloers van worden) maar hoe warm heeft jou man het daar???? Het mag van mij hier ook wel lente worden en dan meteen een graad of 20 (ben niet zo erg veeleisend).

Miek wat leuk dat je via de angelsound het hartje hebt kunnen vinden. Mijn zusje heeft er eentje dus die mag ik straks lenen. Maar ik ga niet dagelijks luisteren want volgens mij word ik dan gek. Af en toe, maar niet te vaak. Bij de verloskundige krijg je het hartje ook te horen. Vanavond de termijnecho......eindelijk!!! En toch vind ik het ook nog heerlijk dat mijn zwangerschap ons geheimpje nog is. Maar vanaf morgen niet meer. Ik overweeg om een foto van de echo op hyves te zetten van de week (eerst mijn collega's en vriendinnen/vrienden vertellen) dan hoef ik het niet steeds aan iedereen te zeggen hahaha, dan is het binnen een ommezien het hele dorp door. Nou ja, zie nog wel eerst vanavond de echo. Ben heel erg benieuwd!

Ik geloof dat ik wat meer energie ga krijgen, ben niet zo vreselijk futloos meer de afgelopen dagen, hopelijk blijft dat zo. Ik denk er zelfs over om vandaag de ramen buiten eens te lappen want die zijn me toch vies!!

tweety1982
7 February 2011, 09:31
lin wat leuk de termijn echo vndaag, hoelaat? toppie geniet ervan. zie de foto wel komen op hyves ;)
ik vind trouwens moeilijk om te onderscheiden wie jij bent op hyves, mar zag iets in je www en dacht hee das LIN, dus nu heb ik een goed beeld van je in me koppie :D.

Hoest met Zoe?

Fijn he die schoonmaak energie? bij mij was ook wel nodig, ik heb en hond, dus alles moet eigenlijk elke dag gestofzuigd worden...maar de bovenverdieping is nu minder schoon als zou zijn daarvoor. Maar ik wil me gewoon niet druk maken en me man werkt echt heel veel, die arme jongen doet al meer dan hij ooit rust heeft momenteel. dus heb net de slaapkamer even snel opgeruimd en de dweild beneden en dan ga ik weer rustig zitten. Hoop dat vanavond de stofzuiger naar bven an worden gejouwed en dan ga ik de slaapkamer wel even stofzuigen...schaam me soms echt dat huis er minder uit ziet :-).....ik denk dat met een baby stofzuigen helemaal een ramp word....dan word het denk ik meer even vegen, en dan de stofzuiger even snel aan als baby wakker in bedje zit, om hoopje stof op te zuigen, maar dan terwijl de baby slaapt even een bezem er doorheen. en als manlief en ik dan samen thuis zijn, even goed stofzuigen zodat 1 iemand op de babykan passen als die huilt ofzo.

Lin76
7 February 2011, 09:42
Heb pas vanavond om 19 uur de echo dus zal wel pas morgen worden voordat ik een foto kan plaatsen. Ik zal als het lukt nog wel even op het forum komen om te laten weten hoe het was, maar dat lukt niet eerder dan dat de jongens op bed liggen denk ik. Tweety ik ging gewoon stofzuigen als de baby sliep, zo onder de kinderwagen of ledikant (als ze boven lagen 's morgens) door en ze sliepen er allebei gewoon doorheen en soms vielen ze zelfs tijdens het stofzuigen in slaap!! Later deed ik dat niet meer als ze hun middagdutje deden maar in het begin wel gewoon.

butterfly1984
7 February 2011, 10:00
Goedemorgen dames...

Jeetje wat is een bult gekletst dit weekend... ben het hele weekend druk geweest en dus niet op het forum geweest.. heb wel alles braaf gelezen.. maar helaas is alles in een zeef terecht gekomen maar ga mijn best doen...

Miek wat gaaf dat je het hartje gehoord hebt.. en ook zo snel gevonden...

Elmo bij mij konden ze ook niet uitgaan van de laatste menstruatie.. ik heb wel ovutesten gebruikt... maar kwam past op dag 22 met een positieve test... als ik dan uitrekende ben ik op 6 augustus uitgerekend.. maar uit de echo kwam 1 aug...

Hier ook gisteren de kinderwagen maxicosi en de box gekregen.. de complete kinderkamer komt nog... we gaan eerst boven de hele verdieping nieuw laminaatvloer leggen... hebben we van het weekend op gehaald.. wordt waarschijnlijk over 2 weken gelegd...

Hier is de bloeddruk gewoon goed.. dacht dat ik dit keer 70 over 130 had of 120 precies weet ik het niet...

Spannend lin echo....

Hier niet echt een kok trouwens klink wel lekker al jullie recepten.. maar ik ben echt een chaot in de keuken.. echt zo in waar de mosterd nog aan het plafond hang ( en dit is letterlijk haha) mijn vriend moet ook altijd lachen als ik kook heb ik binnen 2 tel de hele keuken op de kop staan. compleet met alle kasten die los staan...

Vandaag weer 15 weken.. het is dat ik vorige week bij de vk het hartje heb gehoord.. weet niet wie het ook alweer zei dat ze deze periode veel enger vinden omdat je je goe voelt maar je merkt nog niks... maar klopt helemaal had precies hetzelfde...

Hier trouwens van het weekend ook flink gepoetst.. heb stofgezogen, stofafgenomen, gedweild (alles begane grond en eerste verdieping) badkamer gepoetst, wasjes gedraaid en gevouwen... en nog wat dingen.. had ook een lekker gevoel toen alles klaars was... zo van heerlijk dat is ook weer een keer goed gebeurt...

tweety1982
7 February 2011, 10:15
Lin: 19 uur ok nou dan lees ik vanavond op tel wel dat alles goed was. :-) Ben bij me schoonouders, maar ga zelf weer heerlijk stampot met spekjes maken, de beeb is gek op spekjes en appelmoes, en mama normaal dus niet, maar nu hmmmmmm
dus de baby kan makkelijk door de sofzuiger heen slapen? ok fijn te weten...ja ik hoor soms ook wel dat je de baby niet teveel moet verwennen tijdens slapen omdat het dan niet slaapt als je eens bij verjaardag bent en de baby wil laten slapen in de wieg...maar dat is dus ook 1 van die manieren :D

butterflij, 15 weken alweer zeg :D gefeliciteerd. zozo je bent flink verwend zeg, mooie grote kado's :D...en jou huisje ook weer lekker schoon :D

Allegra
7 February 2011, 10:54
Ik ben er weer! Effe aan het bijkomen na een slechte nacht slaap en bijna 3 uur onderweg, werd zo beroerd in de trein dat ik dacht dat ik ging overgeven, en durfde niet te eten omdat ik bang was dat dat het erger zou maken. Maar nu ben ik gelukkig weer thuis en voel me een na een half uurtje op de bank en twee liga's een stuk beter gelukkig!

Loes ik heb dat ook hoor, heb vorige week het hartje nog gehoord maar heb echt nog nauwelijks buik en voel verder ook weinig momenteel, best eng! Ik zal blij zijn als ik de baby voel schoppen!
Inderdaad wel erg dat jou vent ergens lekker in de tropen zit en het hier 8 graden is... alhoewel ik moet zeggen, na Noordwijk is het hier in Eindhoven wel heeeeerlijk warm, wat was het daar koud en harde wind! Ik word ook nooit bruin, heb het ook een beetje opgegeven daarmee, maar mijn man is ook binnen no time in elk geval lichtbruin :-S Hopelijk erven onze baby's de huid van onze mannen!

Miek zo idd lekker bezig geweest! Ik vind het maar een heel gedoe wat er allemaal geregeld moet worden hoor!
Het konijntje is van Happy Horse, ze hadden 'm hier bij de Bijenkorf. Vond ik verder niet zo voor babyspullen trouwens, er is niks merkloos en dus betaalbaar, alleen de speelgoedbeesten haha!

Tweety ja leuk he... lijkt me wel wat, zo ergens aankomen en een heel kant-en-klaar leventje binnen stappen!

Ik heb een lijst van de vk, die gebruik ik maar. Ik denk dat ik alleen rompertjes met korte of geen mouw haal in de allerkleinste maatjes (had trouwens de eerste keer dat ik naar de Prenatal ging geen idee welke maat ik moest hebben, dus maar ff gevraagd daar...) en dan t-shirtjes en van die ontzettend schattige overslagvestjes voor eroverheen. Je weet nooit wat je kan verwachten in augustus he, het kan 30 graden zijn maar ook 18... Ik hoop iets ertussenin, dat ik lekker buiten kan zitten met de beeb in de wagen als-ie naar buiten mag!

Ok, laat ik mezelf maar weer eens van de bank rapen en wat dingen gaan doen, hoe sneller ik alles gedaan heb, hoe sneller ik weer op de bank lig ;-)

Zo85
7 February 2011, 12:15
hoi allemaal

ik laat even wat van me horen, heb wel alles gelezen maar het is ook niet allemaal biljven hangen..

Ik heb een toen wij ons in hebben geschreven bij het kraambureau binnen 3 dagen een brief gekregen die moesten we ondertekenen en terug
sturen en daar zat ook een lijst in van hun..

Hier nu dus alle dagen hoofdpijn nu ook weer , en duizelig van mijn bloeddruk denk.
dus niet zo veel op het forum..
verder veel honger, ik eet heel veel brood en lekkers !

Een kennis van ons heeft hebben bij de 20 weken echo te horen gekregen dat er het een en ander niet goed was niertje werkte niet goed en nog een paar dingen
vruchtwater raakte op.. ze moesten beslissen of ze het wilde laten door gaan of niet en ze hebben het toch gedaan vrijdag is ze bevallen van een mooie zoon
en 3 uur later is hij overleden, zulke dingen raken je zeg pfff!!

dus als ik niet elke dag meer kom, komt er gewoon niet van op het moment..

Lucinda
7 February 2011, 13:18
Zo vandaag zijn we alweer 14 weken!
Wat gaat de tijd toch snel.

Gisteren naar mijn neefje geweest. Die had een dochter gekregen.
Wat een schatje.
Konden we al mooi oefenen met 1 kindje vasthouden.
Kan me moeilijk voorstellen hoe het si om er twee vast te houden.

moeten er deze week nog mensen voor een echo?
Ik volgende week

ga wel zaterdag voor een kinderkamer, maxicosi, kinderwagen etc etc kijken. Alles in 1 winkel lekker makkelijk.

Lin76
7 February 2011, 13:19
@Zoe...Wat vreselijk voor die kennis van jullie. Die verhalen raken je inderdaad en misschien nog wel meer omdat je zelf zwanger bent. Vervelend dat je last hebt van duizeligheid en hoofdpijn.

Zo, hier de ramen van buiten gelapt, en vanmorgen de woonkamer stofgezogen en gedweild, een wasje gestreken en opgeruimd. Nu wel moe eigenlijk. Dus nu maar rustig aan. Op tijd eten vanavond want de oudste heeft om 18 uur zwemles. Mijn moeder neemt het daar van me over en dan gaan mijn man en ik met de jongste voor de echo. En dan vertellen we dus vanavond de jongens dat ze een broertje of zusje krijgen......

Morgen komt de makelaar nog even foto's nemen van de zolder. We hebben nog geen kijkers gehad, ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren allemaal.

Miek
7 February 2011, 13:52
@Zoe; wat heftig he! Vrienden van mij hadden hetzelfde; kindje had open ruggetje, dwarsleasie, waterhoofd/ klompvoetjes. Ook de zwangerschap moeten laten afbreken, echt afschuwelijk. Hun kindje heeft een half uur geleefd. Heb toen bij de begrafenis nog afscheid genomen van dat meisje en het was echt al zo'n compleet kindje, je kon gewoon zien op wie het leek. Dat beangstigd ook zo, die 12 weken is spannend, maar het blijft de hele zwangerschap spannend, echt vreselijk.
Met elkaar er veel over praten werkte bij mijn vrienden heel goed (en ook voor mijn eigen verwerking), je nmerkt toch vaak dat mensen doordat ze niet weten wat ze moeten zeggen, maar afstand nemen, terwijl dat nog veel kwetsender is

butterfly1984
7 February 2011, 13:59
Vervelend zoe dat je je zo slecht voelt... maar je zei toch dat het kwam door een te lage bloeddruk... misschien dat een paar dorpjes eten helpt... moest mijn zus ook voor de lage bloeddruk...

Leuk lin vanavond vertellen... hoe oud zijn je kinderen ook alweer??

Zoe wat een verschrikkelijk verhaal... lijkt me echt erg.. heeft ze de hele zwangerschap voldragen dan??

tweety1982
7 February 2011, 14:34
heey,

Allegra: heerlijk he het idee dat je met je baby lekker buiten zit. ik vind ook moeilijk kleertjes schatten, want je kan grote baby krijgen maar ook kleintje:D
Ik denk dat je toch behoefde had aan voedsel en rust, gelukkig gaat het beter nu met je.

Zoe: ohh nee meis wat erg zeg dat ze dat op de 20 weken echo te horen gekregen heeft, dit is echt een nachtmerrie:(:cry: kan me voorstellen dat dit je raakt, doe maar even rustig aan, we zien je vanzelf wel weer meis.
Miek voor jou ook erg zeg! en is het is idd afwachten tot 9 maanden.
Mijn schoonzus zelfde, te dikke nekplooi, bleek alles te hebben, en geen levensvatbaar kindje, ook kindje geboren laten worden, maar als goed is was dit kindje al overleden " gemaakt" om stikkings gevaar uit de weg e gaan. verschrikkelijk.

Lucinda: heerlijk lekker winkelen zaterdag:-D fijn zijn die grote babywinkels he, waar ga je? Burgerhoud is sliedrecht is ook een hele fijne, heeeeeeel groot.
en lief dat je baby heb kunnen vasthouden, gefeliciteerd.

Lin zo weer een drukke dag geweest, jouw energie zal ook wel op zijn, en dan vanavond ook nog weer fotos maken, geniet lekker van je echo en spannend dat je het de kids vertellen gaat:D

nog weekje en dan wintersprt, twee dagen en twee halve dagen werken :D

Lin76
7 February 2011, 14:42
Wat een heerlijk vooruitzicht tweety!

Allegra
7 February 2011, 14:59
Ohh lekker tweety, vakantie voor de boeg! Altijd zo fijn als je kan gaan aftellen!

Zoe jeetje wat heftig zeg, en Miek ook trouwens... Moet er niet aan denken dat me zoiets zou overkomen!

Lin spannend, hebben de jongens nog niks door denk je? En na vanavond kan je het dus ook de rest van de wereld vertellen en hoef je het niet meer te verbergen, joepie!

Lucinda haha jij bent goed aan het oefenen he, eerst die twee nichtjes op bezoek, nu een pasgeboren baby :-D

Hier ben ik weer ietsje fitter, wel de beruchte hoofdpijn maar het echt zieke gevoel is eraf. Ben ook alweer allerlei klusjes aan het doen ondertussen, huishouden gaat gewoon door helaas. Een late avond zal het niet worden in elk geval... Kan me mijn laatste late avond eerlijk gezegd niet herinneren, zelfs met oud en nieuw lagen we er vroeg in haha!
Net bij het kdv geweest, ik ben blij dat ik er een wat beter beeld bij heb. Leuk al die kindertjes! Alles is er op zich prima geregeld, dat had ik natuurlijk ook wel verwacht, maar ik moet zeggen dat ik nog steeds niet echt het idee heb dat dit is wat ik wil... Die kids werden allemaal prima verzorgd hoor maar als ik iets gezelligers kan vinden, doe ik dat.

Zo85
7 February 2011, 16:39
Haar kindje was gewoon voldragen en helemaal normaal en compleet gewoon een gewoon babytje
alles leek goed te zijn tot de 20 weken echo en dat vind ik juist zo eng...
het ging de laatste tijd best wel redelijk en er stonden veel artsen klaar om zonodig te opereren of iets te doen (nijmegen) maar hij is toch overleden..
Hij is geboren met 38 weken. dus echt compleet.

Lin fijn dat je zo hebt gerommeld vandaag!, veel plezier bij de echo !!
Ben ook zo benieuwd hoe iedereen reageert als jullie het vertellen.

Tweety ga jij op vakantie? zelfde plekje als je man is geweest pas?

Miek vreselijk is dat he! ik moet er niet aan denken hoor. hebben ze geen zwangerschap meer gehad erna?

Allegra heb je al een keuze kunnen maken voor een kdv? leuke leidsters?

zo ga lekker mijn huispak aan doen en op de bank liggen.

ik weet niet wie het zei over de dropjes maar weet niet hoeveel ik er mag..

Tej
7 February 2011, 18:23
Hallo allemaal!

@Miek: Leuk een angelsound. Had tegen mn vriend gezegd dat ik er ook wel 1 wilde.. nou die keek me aan... haha vindt vast dat ik al te veel geld uitgeef ofzo.. :)
Leuk dat je morgen een echo hebt!! Altijd spannend :) Hoelaat moet je?
Ja, dat vraag ik me ook af... wat voor uitzetlijst jullie gebruiken! Op internet zijn er heel veel verschillende te vinden en wat je soms leest... dat snap je niet!! Ik heb nu zelf al 5 rompertjes. 4 zonder mouw en 1 met mouw. Daarvan 3 in mt 50 en 2 in mt 56. Denk dat ik nog een paar in 56 koop en dan met mouwtjes erbij. Lange mouwen is denk ik niet nodig? Je kunt altijd wel een vestje ofzo erover aan doen toch?

@Loesm: Ik heb juist dat ik me de afgelopen 2 weken super goed voel. Echt heel happy! En nu heb ik eindelijk het idee dat ik ervan kan genieten aangezien de kritieke weken voorbij zijn.
Fijn dat je weekend goed verlopen is! En ooooh ik ben ook jaloers op je man! haha

@Allegra: Mooie kinderwagen hoor!! :) Wij hebben er gister 1 gekocht!! Een Mutsy 4rider. We hadden stickers van de prenatal met 15% korting. Uiteindelijk bleek dat de prijs niet goed in de computer stond en hadden we ook nog daar eens mazzel mee. Al met al hebben we dus een mooie prijs voor een goeie wagen! Ben er heel blij mee. Dit is m, ook in deze kleur:
940

Ben benieuwd wat je van mn babi ketjap vind. Ik vind het in ieder geval heeerlijik :)

@Lin: op het moment dat ik dit schrijf heb je de echo!! Ben benieuwd hoe het geweest is :)

@Elmo: Bij mij klopte de datum ook niet met mn laatste menstruatie. Ik heb namelijk een cyclus van 35 dagen. Als ze de baby opmeten moet je je daar maar aan vasthouden denk ik.

@Zoe85: Jeetje wat heftig zeg... En wat erg voor die kennis, dat wens je niemand toe! Hopelijk voel je je snel weer wat fitter.

@All: wat zijn jullie aan de schoonmaak geweest! Hier heb ik niet zoveel puf moet ik zeggen. Voel me de laatste dagen eigenlijk weer wat minder fit. Achja, het hoort erbij!

Tej
7 February 2011, 18:40
En oh ja.. wat ik me ook afvraag. Wat leg je allemaal in de kinderwagen? Een lakentje? En een dekentje? Verder niks toch?

Lin76
7 February 2011, 19:48
Echo was goed alles zag er prima uit!! Jongste was mee en begreep het eerst niet zo goed totdat de verloskundige zei....zo gaan we eens even kijken hoe de baby ligt.....zegt ie ineens....baby??????. Hij vond het wel interressant. De verloskundige legde hem uit waar het hoofdje zat en het buikje, de voetjes en de armpjes en toen hij de foto had ging hij dat ook aan mijn man uitleggen, terwijl die er naast zat hahaha. Eenmaal bij mijn ouders om de oudste op te halen was ie eigelijk te moe om het te vertellen en dus hebben wij het maar aan hem gezegd en hij vond het heel leuk. Hij vond het wel erg jammer dat hij niet mee was, hij had de baby ook wel willen zien zei hij. Maar de foto's vond hij wel zeer interressant. Morgen zal ik de foto's wel showen als het lukt. Fijne avond!! Morgen reageer ik weer wat uitgebreider

elmo
7 February 2011, 20:53
Leuk Lin! Die reacties van je kids! Dat zijn toch de belangrijkste he?
Fijn dat alles goed was!!!

Ik ga zo ook lekker douchen en heerlijk mijn bedje in!

Liefs!

loesm
7 February 2011, 21:49
Dag allemaal!

Pff wat een verschikkelijke verhalen allemaal zeg... Moet er niet aan denken. Dan denk je dat je de eerste 3 maanden overleefd hebt, en dan hootr je met 20wk verschikkelijke dingen... Ik hoop dat bij ons allemaal alles goed gaat!

Ik heb vandaag toch maar de angelsound besteld... Vind het allemaal maar lang duren zo tussen die echo's haha. En net nu heb ik de hele tijd het gevoel dat ik de baby voel. Ik heb weer geborrel enzo in mijn buik...
Ik weet niet waar mijn placenta ligt, hebben ze niets over gezegd. Maar ze hoorden met 10 weken al heel makkelijk het hartje gewoon extern, dus hij zal wel achter liggen (?)
Ik hoop dat het de beeb is die ik voel... Zo raar, weet niet wat ik moet voelen. maar het zijn niet me darmen... zou het? Is wel vroeg h, zo bij een 1e...

@Allegra Ik denk dat ik ook die Maxi-Cosi Mura ga bestellen. Een collega van mij was er ook erg enthousiast over. Die Mutsy van Tej vind ik ook erg mooi moet ik zeggen. Lijkt me alleen weinig opbergruimte bij te zitten in vergelijking met die maxi-cosi, of niet?

Oh voor de mensen die het interessant vinden: Bij mijn man was het nu rond de 23 graden. Maar ze moeten nog een paar dagen varen... Wordt alleen maar warmer dus... IK WIL OOK ZOMER!!! grrrrr

Oh, nog even een eerste buikfoto van mij. 14wk4d:

941

T lijkt allemaal nog niet zoveel, maar heb toch mijn uniformbroek al een paar keer groter moeten verstellen (zit gelukkig klittenband in)
Maak vanaf nu iedere week een fotootje om mijn man op de hoogte te houden :)

Lief
7 February 2011, 21:49
meiden damnnn kijken ff drie dagen niet en ineens een nieuw topic geopend en al op pagina 5, moet echt wat vaker de tijd nemen om ff te lezen zeg!!!

Hoe gaat het met iedereen???

Hier goed, hebben vorige week leuke baby kamer gezien weet niet of jullie hem kennen is bij de babydump van merk twf en dan arosa. Ben er helemaal weg van ons hele huis is namelijk bruin en wou niet teveel bruin voor de baby kamer dus dit bruin met wit vond ik de perfecte combo en manlief ook. Dus nu nog de kamer opknappen:)

loesm
8 February 2011, 06:38
@Lief. Die Arosa is inderdaad ook mooi. Wij vonden Turijn mooi en hebben die via marktplaats voor 500 euro op de kop weten te tikken. (bed, commode, kast, matras, wandplankje). Het ziet er allemaal uit alsof het nog nooit is gebruikt.
Misschien voor jou ook een idee om op marktplaats rond te neuzen voordat je het nieuw koopt?

butterfly1984
8 February 2011, 08:13
Goedemorgen dames..

Jeetje zoe wat heftig... dus ze hadden ook nog een kleine beetje hoop toen de kleine werd geboren... volgens mij blijf je dan altijd hopen op een wonder...

Loesm mooi buikje hoor, begint echt al een bultje te komen onder je navel... denk dat het nu ook wel wat sneller gaat.. hier gaat het nu ook in eens snel.. kan mijn buik echt niet meer inhouden... mijn vriend maakt elke keer van die opmerkingen hey hou je buik eens in haha... Maar kan wel dat je de kleine voelt... ze zeggen wel dat het borrelen is he.. ik had vorige week ook even zoiets van is het hem.. maar was s'avonds in eens ontzetten beroerd.. nu twijfel ik of het niet wat anders was... Moet wel zeggen dat ik heel jaloers ben op je man.. maar vandaag krijg ik hier toch ook al een klein beetje lente kriebels met het zonnetje enzo.. en gisteravond toen ik naar huis reed was het nog behoorlijk licht... Krijg altijd zoon energie stoot als ik het gevoel krijg dat het lente wordt hebben jullie dat ook??

LIn wat fijn dat alles goed was... en wat reageerde je zoontje leuk... Gaat je andere zoontje met de 20 weken echo mee??

Wij hebben de kinderwagen van de tante van mijn vriend gekregen.. volgens mij is het een adventure in rood en maxi coxi weet ik niet welk type het is.. Moet zeggen dat alles er nog als nieuw uitziet... Vind het alleen lastig ik vroeg aan haar wat ze er voor hebben wil ( we krijgen namelijk een kinderwagen, maxi cosi, box en de hele babykamer bedje, kast en commode en nog wat losse spulletjes) Maar nu zegd ze wat wil je ervoor geven.... maar ik heb geen flauw idee wat alles heeft gekost... ik wilde eigenlijk niet zo heel veel aan de kinderkamer uit geven (marktplaats kijken enzo) en de kinderwagen is alleen de bak voor het begin waar ze in kunnen liggen.. die andere is helemaal uitgeleefd geeft ze aan.. maar ze wil toch nog even proberen om deze nog schoon te krijgen... Ik zat zelf te denken tussen de 500,00 en 750,00 euro maar wil ze ook niet te kort doen.. maar de moeder van mijn vriend zegd.. zal gewoon zo laag mogelijk beginnen je ziet wel waar je uit komt... Wat zouden jullie bieden?? Volgens mij komt de kinderkamer via hun ook van markplaats af... maar is wel een hele mooie..

Lin76
8 February 2011, 08:21
Zo daar was ik weer. Wat een leuke kinderwagens allemaal. En loesm buikje begint al he? Ik krijg mijn broeken ook niet meer dicht.

Ik was gisteren nog vergeten te zeggen wat mijn jongste nog meer zei. Hij was eerst heel erg verbaasd dat er een baby in mijn buik zat en later zei hij.....ik kan de baby niet horen en ik kan de baby ook niet zien door dat gatje (mijn navel hahahaha) dus toen liet de verloskundige hem het hartje horen en dat vond ie erg interressant. De jongens hadden het er vanmorgen bij het ontbijt al weer over. De oudste zei, wat jij eet eet de baby nu ook he??? Ben erg benieuwd of hij het vandaag op school gaat vertellen.

Zo nu eerst maar eens boven aan de slag want de makelaar komt straks foto's maken van de zolder...

elmo
8 February 2011, 08:51
Butterfly, ik zou idd ook niet zo hoog beginnen! Ik heb ook alles van Mp en als nieuw, heb voor de babykamer 75 euro betaals, incl. hemeltje en beddegoed, en een maxi coso van 50 euro, en ook een box van 50 euro, en het is als nieuw!!!! voor 1 kindje gebruikt allemaal, ook heb ik een kinderwagen met alles er op en eraan voor 60 euro gekocht!
Mischien heb je er wat aan!

Lin leuk he, die verhalen van de kids, hier is de baby ook het dagelijks onderwerp, en vooral aan tafel!
Ik geniet er elke keer weer van!!

Lucinda
8 February 2011, 09:04
tweety wij gaan naar pallen in duitsland. Mijn zus heeft daar haar hele kamer plus ovrige gehaald. Scheelde behoorlijk veel met Nederland.

Krijg echt steeds meer last van dingen. Ben ineens behoorlijk misselijk, zo erg dat ik er niet van kan slapen waardoor ik weer ontzettend moe ben.
Mijn humeur schommelt ook lekker heen en weer.

Ben deze maand 5 cm in omtrek gegroeid!
Wist niet dat het allemaal zo snel gaat.
Voel me nu af en toe al zo dik wat moet dat over een paar maanden zijn. hahahaha

Gelukkig is manlief er lief voor me. Als ik 's nacht onrustig slaap maakt hij me niet wakker maar verhuisd naar de anderen kamer. Voordat ik zwanger was deed hij dat niet. Toen moest ik maar naar de anderen kamer.

Weet iemand trouwens of je ook langer zwangerschapsverlof heb bij een tweeling?
Heb gezocht op internet maar vond niks, zal dan ook wel niet maar misschien heeft iemand daar al eens wat over gehoord.

Lin76
8 February 2011, 09:19
Geen idee eigenlijk Lucinda maar over het algemeen is het aan het einde wel wat zwaarder met een tweelingzwangerschap en draag je ook vaak niet de volledige 40 weken uit. Misschien kom je eerst in de ziektewet wanneer het werken niet meer gaat en ga je dan gewoon 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Ik heb het bij beide zwangerschappen niet gered tot 6 weken voor de verlofdatum (maar ja, werk ook in de zorg) en heb toen herapeutisch gewerkt maar zat dan in de ziektewet en ging dan 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Je kunt er nl ook voor kiezen om 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan maar als je in de ziektewet beland ga je automatisch 6 weken voor die tijd met verlof.

Leuk Butterfly om al die spulletjes uit te zoeken maar moeilijk inderdaad wat je er dan voor geven moet. Ik ben ook niet zo goed in dat soort dingen, mijn man veel meer. Tja, wij hebben alles nog behave de box maar die kunnen we van mijn zusje overnemen

butterfly1984
8 February 2011, 09:23
Ik denk dat wij dan eerst 500 euro gaan bieden en mocht dat niet goed genoeg zijn dat we tot 750 euro willen gaan... moet er nog even rustig over nagaan denken... vind het zo lastig... wil die mensen ook echt niet te kort doen.. maar mij zelf ook niet.. kan het geld straks goed gebruiken.. maar dit zijn volgens mij echt van die dingen waar je familieruzies van krijgt haha...

Lin76
8 February 2011, 09:40
Als je spullen overneemt van een familie lid is dat inderdaad wel wat lastiger dan wanneer je het via MP doet, die mensen ken je dan toch niet en ze hebben vaak wel een vraagprijs staan of je kunt bieden. Maar wel fijn dat je al die spulletjes kunt overnemen, dan heb je meteen alles en een stuk goedkoper dan wanneer je alles nieuw gaat kopen! Hopelijk kom je eruit.

loesm
8 February 2011, 11:20
@Butterfly. Probeer op internet dezelfde spulletje te vinden. En dan naar de staat kijken en of die die jij krijgt beter of slechter is. Misschien kan je dan een inschatting maken van wat je moet bieden.
Ik heb to nu toe babykamer, matras, autostoeltje (geen maxi-cosi) en box voor 540 euro...
Maar heb wel sowieso een dure babykamer.
En inderdaad een lentegevoel vandaag. straks weer lekker op t fietsje naar mijn werk :)

@Lin. Haha, door je navel de baby proberen te zien. geweldig :) Alleen om dat soort dingen wil ik al kinderen :)

butterfly1984
8 February 2011, 11:25
Ik heb al geprobeerd op marktplaats te kijken.. maar ik weet van het meeste het merk en het type niet en dan wordt het vrij lastig...

Maar scheel inderdaad een bult geld.. maar vind gewoon vervelend ze weten best wel wat ze er voor willen hebben.. ze hebben echt al wel een prijs in hun hoofd... waarom het ons zo moeilijk maken haha...

tweety1982
8 February 2011, 11:26
5 cm gegroeid??? jeetje zeg...ik meet ook maar blijf zelfde...krijg wel een rondere buik, maar de omtrek rond me navel ( het dikste stuk) blijft 97 cm....of ik doe fout

hoe snel groeit de rest met een-ling?

butterfly1984
8 February 2011, 13:44
Haha hier is de omtrek ook nog niet groter hoor al is mijn buik ook wel ronder.. komt nog wel...

Miek
8 February 2011, 16:13
Hej ladies, even een kort berichtje want ik heb een kunstnagel afgebroken en krijg om 17.30 een nieuwe :)

Maar zojuist combinatie-test voltooid. Nekplooimeting gehad, was keurig 1,5mm. Kindje was 53,5 mm en ik ben vandaag 12 weken :) Zal zometeen de banner even aanpassen.
Kans op trisomie 21 (down) 1:16776, kans op trisomie 18 1:38892, kans op trisomie 13 1: 122554.
We hebben de vingertjes kunnen tellen, maagje gezien en het blaasje was ook zichtbaar (hoewel ik hem niet zag hoor haha).

Hier dus weer een hele trots papa en mama in wording :)

butterfly1984
8 February 2011, 16:22
Miek wat mooi zeg dat is echt een hele kleine kans.. beter nieuws kun je niet hebben...

tweety1982
8 February 2011, 18:11
Miek heel goed nieuwe meis, wat is trimosie? en waarom staat dat er twee keer in verhaaltje? :-)

en fijn dat ik in omtrek niet de enige ben die niet groeit, idd wat je zegt buik word anders in vorm en groeit meer naar voor maar omtrek zelfde.

Lucinda
8 February 2011, 18:40
grappig dat het zo'n groot verschil is met een eenling en een tweeling wat je groeit in buikomvang.
Ik had wel verwacht dat mijn buik wat sneller zou groeien maar dat er zo'n verschil zou zijn.
Meende vandaag er ook een gevoelt te hebben. De gyn had ook gezegd dat ik ze snel zou voelen omdat ze aan de voorkant van mijn buik zitten maar had niet verwacht nu al. Voelde een heel licht duwtje net alsof je met je tong aan de binnenkant van je mond duwt.
werd er helemaal blij van.

loesm
8 February 2011, 23:48
Gefeliciteerd met de uitslag van de test Miek! Kan me voorstellen dat jullie helemaal in de wolken zijn nu :)

En wat leuk Lucinda! Nu al de kleintjes voelen! Zal dus alleen maar meer worden nu. trappen die kinderen elkaar ook niet op een gegeven moment? ik hoorde dat je als je zwanger bent ook echt pijn kan hebben van het trappen tijdens de zwangerschap.. zelfs iemand waarbij het babietje een rib heeft gekneusd. Hoe zit dat dan bij tweelings onderling? (Sorry, maar daar denk ik opeens over na haha)

Ik heb mijn buikomvang eigenlijk nog niet gemeten. Ga er donderdag (ben ik precies 15 weken) maar mee beginnen hihi.

Ga nu echt mijn bedje in. Als jullie denken: die is laat wakker! Nee hoor, ik was in slaap gevallen op de bank haha

Miek
9 February 2011, 07:34
@Tweety; bij de combinatietest testen ze op 3 chromosoomafwijkingen, trimosie 21, 13 en 18. Trimosie 21 is syndroom van down, trimosie 13 en 18 zijn 2 chromosoomafwijkingen welke niet verenigbaar zijn met leven. Je krijgt dus 3 kans-scores op de 3 afwijkingen.
Een heleboel mensen denken dat de combinatietest alleen voor syndroom van down is maar dat is niet zo.
Wat ik eigenlijk nog iets belangrijker vond dat de kansberekeningen was de dikte van de nekplooi omdat die ook andere ernstige afwijkingen (bijv hart) kan laten zien.

Lin76
9 February 2011, 08:04
Fijn Miek dat de uitslag van de test zo goed was!

Lucinda wat bijzonder om je kindjes al te voelen he? En inderdaad, zullen ze elkaar niet in de weg gaan zitten en evt schoppen?

Hier begint het nieuws zich langzaamaan te verspreiden. Gisteren op werk aan twee andere collega's verteld dus de rest zal nu ook wel snel volgen. Gistermiddag al op het schoolplein mijn nichtje en de vrouw van mijn neef (die er zelf ook 3 hebben) die me feliciteerden en vanmorgen ook al twee, een vriendin van mijn zusje (heeft pas ook de derde gekregen) en een moeder van een meisje die bij de jongste in de klas zit. Zal straks nog een andere vriendin bellen, die kreeg ik gisteren niet te pakken. Maar de jongens hebben het allebei nog niet in de klas verteld! De jongste had dan ook een invaller en dat vind ie helemaal niks. Gistermiddag kwam hij al sip de klas uit en huilend naar me toe dat hij last van keel had en een zeer oor. Volgens mij was hij vooral erg moe dus heb ik hem 's middags maar lekker thuis gehouden. Nu is hij wel weer heen maar omdat zijn eigen juf ziek is was de vervangster er weer en dat vind hij toch maar niks een vreemde juf. Morgen is gelukkig zijn andere vaste juf er en deze juf vind hij erg lief dus zal hij het dan wel weer fijner vinden op school. Vanmiddag zijn ze lekker vrij. Kunnen ze even lekker naar buiten want het zonnetje schijnt weer al is het wel frisjes!

butterfly1984
9 February 2011, 08:15
Lucinda gaaf lijkt me dat als je de kleintje voelt... Dat is eigenlijk pas echt een teken van leven... bij de vk is het ook wel heel mooi echo en hartje luisteren maar is nog niet tastbaar he.. kan net zo goed in iemands anders buik zijn...

Lin kan me voorstellen dat een inval juf helemaal niet leuk is.. ieder juf geeft weer op een andere manier les he.. en kinderen houden vaak wel van een beetje regelmaat..

Hier begint opstipatie ook een beetje te komen... Het gekke is hoe gezonder ik ga leven hoe meer last ik ervan krijg... haha.. Ben een beetje op het snoepen aan het letten.. maar nu ik minder snoep kan ik ook minder naar de wc... maar moet zeggen dat dat eigenlijk altijd al bij mij het geval is... Zodra ik met een dieet begin dan lopen mijn darmen vast... Ga maar eens proberen om wat meer te drinken.. en te beginnen met en lauw glas water s'morgens schijnt ook te helpen..

tweety1982
9 February 2011, 08:50
miek ok thx maar ik kreeg maar 1 kans. kan zijn dat ze niet alles uitgebreid vertellen?

lin wat leuks dat nieuws verspreid, nu komen de felicitaties enzo, jammer van die invaller, en hoest met je zoontjes oor en keel nu?

butterfly jij omschrijft precies zoals ik ook denk...echo is leuk maar lijkt net de buik van iemand anders, pas als je voelt schoppen wrd echt

ik ga zo naar de VK toe, kenismaken, en ik vraag wel of ze ook harte gaat luisteren, zal ze vast doen, want moet daarna weer maand wachten en echo is ook week geleden, ben nu bijna 15 weken dus moet wel iets te horen zijn

hebben jullie kaartjes gehad? ik 5. vond wel jammer, ja ik ben snel sentimenteel ;) dat geen van me vrienden kaartje sturen, heb 4 vriendenwaarvan ik echt zeker weet dat het van twee kanten komt omdat ze me graag willen zien, als ze even niets horen een mail sturen......maar kaartjes denken ze dan niet aan denk ik...vind wel erg jammer.....ben absoluut niet materielitisch, maar emotineel wel :D maar ja miss is kaartjes sturen beetje uit de tijd en dan mensen gewoonweg niet aan dennken een kaart te kopen, jammer :-)

loesm
9 February 2011, 09:53
Hier ziek thuis. werd vanmorgen met enorme hoofdpijn wakker, nu al wel bijna weg, maar blijf vanmiddag lekker ook nog thuis hihi.
Voordeel aan ziek thuis zijn: je bent thuis als je Angelsounds bezorgd wordt!

Gelijk geprobeerd natuurlijk. Wat een makkelijk ding! Had gelijk het hartje te pakken. Helemaal gerust gesteld. Gelukkig maar, anders had ik nog tot 22 feb moeten wachten op een echt teken van leven. (dat geborrel kan net zo goed mijn darmen zijn, ook ik zit een beetje verstopt)
Straks komt mijn broer, die ook maa rlaten horen, en vanavond mijn ouders. Dan nog even deze week een keertje opnemen (zit een pc kabeltje bij) en het geluidje naa rmijn man sturen hihi.
Ik luister niet langer dan een halve minuut. En na vandaag ga ik weer rust geven. Ik wil natuurlijk niet te veel luisteren en de baby beschadigen. Maar het is echt vet cool dat je het zo goed zelf kan horen!!
Bij gematigd gebruik zeker een aanrader!!

Verder vandaag maar de badkamer poetsen, nu ik toch thuis ben haha.
Heerlijk zo een dagje ziek... Doe ik anders echt nooit. Maar ik wil zo min mogelijk pijnstillers innemen, dus dan weet je nooit wanneer de hoofdpijn wegzakt h. En dan loop je er straks een dag mee op je werk...

Lin76
9 February 2011, 10:04
Lekker loesm, gelukkig dat de hoofdpijn al wat is afgezakt.

Tweety mijn zoontje klaagt niet meer over zere keel en oor gelukkig. Ik denk dat hij vooral erg moe was. Deze week en volgende week moeten ze nog naar school en dan hebben ze een weekje vakantie, dan kan hij een beetje bijkomen.

Zo wat vriendinnen op de hoogte gebracht van onze zwangerschap en de een was niet heel verbaasd en een ander viel zowat steil achterover hahahaha, die had het dus totaal niet verwacht. Nu heb ik zo'n beetje iedereen die ik persoonlijk op de hoogte wilde brengen het nieuws verteld, nu nog een 1 collega/vriendin, maar zij heeft in december een zwangerschap van 11 weken moeten afbreken omdat het kindje niet was gegroeid en het er niet goed uitzag, dus dat is best moeilijk al weet ik dat ze wel blij voor me zal zijn. Maar ik vind het toch moeilijk voor haar, ze heeft vanavond ook late dienst dus ik hoop dat ik even een momentje heb om haar op te zoeken en het haar te vertellen. Zie ik wel een beetje tegenop maar ik wil ook niet dat ze het via een ander hoort.

butterfly1984
9 February 2011, 10:22
Lin jeetje dat is wel moeilijk om het dan te vertellen... Gelukkig heb ik die situatie niet gehad... Maar zij is nog niet weer zwanger?

Loes heerlijk toch een lekker dagje vrij... ik wil ook voor hoofdpijn geen pijnstilling nemen... maar zo kom je wel een dagje lekker aan jezelf toe....

Lin76
9 February 2011, 10:59
Nee ze is nog niet weer zwanger, voor zover ik weet dan. Ze zei laatst het eerst even rust te geven. De opgewekte miskraam is nl erg heftig geweest en heeft zelfs tot ziekenhuisopname geleid vanwege het heftige bloedverlies.

butterfly1984
9 February 2011, 11:32
Oh jeetje net of een miskraam niet al erg genoeg is.. krijg je dat er ook nog eens bij...

tweety1982
9 February 2011, 12:29
even zonder te lezen laten weten dat de VK goed was, ijzer was te laag ( 7.2) voor 14 weken zwanger is dat te laag, want hij daald later nog meer.

Hartje was prima aan het kloppen :-)

Lief
9 February 2011, 13:06
@Lief. Die Arosa is inderdaad ook mooi. Wij vonden Turijn mooi en hebben die via marktplaats voor 500 euro op de kop weten te tikken. (bed, commode, kast, matras, wandplankje). Het ziet er allemaal uit alsof het nog nooit is gebruikt.
Misschien voor jou ook een idee om op marktplaats rond te neuzen voordat je het nieuw koopt?

He loesm ik kijk ook zeker op marktplaats maar arosa staat er niet op, ja nu 2 bedjes maar die zijn met bijtsporen en dus niet zo mooi meer en wil het dan in 1 keer alles hebben. We hebben nog ff dus blijf mp in de gaten houden en mocht het er niet opkomen dan toch maar nieuw. Turijn is ook mooi alleen commode te groot voor onze kinder kamer

Lief
9 February 2011, 13:11
zo weer ff bijgelezen verder.
Ik heb vandaag gebeld en afspraak gemaakt voor 20 wkn echo en 15 mrt gaat het gebeuren zoo spannend allemaal:).

Mijn buikje zie je nog niet, omdat ik zelf niet mega slank ben, maar je voelt echt ter grootte van een galia meloen zeg maar een bal op me buik:) word met de week duidelijker. Dinsdag 16 wkn dus ze zeggen dat vanaf dan het groeien een stuk harder gaat.

tweety1982
9 February 2011, 13:14
Lin wat erg zeg van je collega ik snap dat dan moeilijk te zeggen is. Met 11 weken verwacht je niet, dat had ik ook, maar om het zelf af te breken is nog erger zeg :( sterkte daarmee.

Lief wat leuk dat je 20 weken echo gepland staat. 15 maart oei dan snel he :-) leuk zeg!

Lief
9 February 2011, 13:28
he tweety, vind jij dat de wkn ook voorbij vliegen weet nog het moment van proberen en testen en nu al dik 15 wkn zwanger zo bizar snel allemaal

Lin76
9 February 2011, 13:34
Tweety fijn dat je het hartje hebt mogen horen!

Lief ik vind de weken inderdaad ook snel gaan, 15 maart de 20 weken echo dat duurt al helemaal niet zo lang meer!!!

Ik ga zo werken, fijne middag en avond allemaal

Lief
9 February 2011, 13:37
werkse lin!!! en het is 5 weekjes gaat echt snel ja, maar ja ben ook zo nieuwsgierig dus kan aan de ene kant ook nie snel genoeg gaan hahaha

tweety1982
9 February 2011, 13:42
ja snel gaat het he als je eenmaal 14 weken bent, echt toppie daar denk ik ook steeds aan, als ik zat weg ga en weer terug kom ben ik 16 weken, en met verjaardag ben ik precies 20 weken :-)

lekker van genieten meiden, zo spannend wie wat krijgt :-)

Lief
9 February 2011, 13:44
wat leuk met je verjaardag 20wkn:) ik zat het ook uit te rekenen voor me verjaardag en ben tegen die tijd al 27wkn

tweety1982
9 February 2011, 13:50
27 weken is ook mooi toch.:D

Het is niet me verjaardag zelf, maar we vieren het 19 maart, en 20 maart is zondag en dan ben ik 20 weken :-)
dus kan dan nog niet tegen iedereen zeggen 100% wat het word, ( meisje denk iedereen toch al na die speciale echo) maar wel met een dikke buik rond lopen :-)

tweety1982
9 February 2011, 13:51
trouwens ik ga a.s zaterdag week weg, dus ben dan niet online en vanaf nu dus al druk met inpakken enzo, dus als ik wat afwezig ben weet je waarom :-)

Lief
9 February 2011, 13:53
waar ga je heen??

En toch leuk 20wkn bij je verjaardag:)

Ik heb eindelijk een ticker in me handtekening gezet

butterfly1984
9 February 2011, 14:03
Als ik jarig ben dan moet ik nog maar 10 weekjes haha... dus dan ben 30 weken denk ik... ben 15 mei jarig... haha

Ik vind de tijd ook super snel gaan.. ik wil al de hele week eeen afspraken maken voor de 20 weken echo.. maar ik vergeet steeds het blaadje mee te nemen naar mijn werk... zo vervelend... en als ik thuis kom is te laat.. heb mijn moeder maar even op pad gestuurd naar mijn huis zodat ze even kan kijken wat het telefoonnummer is zodat ik straks kan bellen voor een afspraak...

Lief
9 February 2011, 14:06
ik ben 7 mei jarig butterfly grappig zo dicht bij elkaar en denk dat je dan 28 bent want ik ben nu 15wkn en 1 dag en jij een dag langer:).

En jah afspraak maken leukkk kun je er naar uit kijken

tweety1982
9 February 2011, 14:11
leuke banner lief :D:D

wow 30 weken :-)

ik ga naar oostenrijk..maar kan veilig hier plaatsen want wij hebben alarm...dus boefjes die willen inbreken...de politie zit er binnen 1 minuut en alarm is mega hard dus iedereen in de buurt is wakker :-0

plus me schoonouders gaan klussen in huis, dus ik kjan veilig melden

butterfly1984
9 February 2011, 14:17
Heb een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo het is donderdag 17 maart om 1 uur... Nu heb ik inderdaad weer iets om naar uit te kijken haha... nog maar 5 weken en 1 dag te gaan... pff wat klinkt dat lang...

Lief
9 February 2011, 14:17
kijk das een veilige gedachtte:) en wat heerlijk dat er geklust word terwijl je weg bent!!!!

Die banner vond ik zo leuk ook al heeft iedereen hem hahahaha

loesm
9 February 2011, 14:35
Jaaaa het is gelukt!!

Heb het hartje dmv van de Angelsounds opgenomen en het mp3 bestandje naar mijn man gestuurd. het duurt ongeveer 20 seconde. Kan hij toch het hartje van ons babietje horen, daar in de Caribin :)
Had eerst moeite met het hartje vinden grrr, net toen is het op wilde gaan nemen. Maar het is toch een leuk geluidje geworden. net een trein die langsraasd hihi.
Heb even geteld en 144 slagen p/min kom ik op uit.
Nu lees ik weer een bakerspraatje op internet dan 120/140 een jongen is en 140/160 een meisje.
Hmmm nou is 144 beetje dat het allebei de kanten nog op kan h hahaha. Maar goed, misschien toch een meisje?

Lief
9 February 2011, 14:41
wat gaaf loes dat het is gelukt!! Wil jij ook graag een meisje?? hihi

butterfly1984
9 February 2011, 15:41
Wat super dat is pas een leuke mailtje om te krijgen.. haha... heeft hij de kleine al eerder gehoord??

tweety1982
9 February 2011, 15:44
heey das idd leuk zon mailtje krijgen :-)

en die banner....ooit had niemand heb...1 iemand van forum, dus nam ik hem ook...en nu heeft idd bijna iedereen hem :-) ik had hem weggedaan vanwege storing, maar heb ook weer terug hij is zoooo leuk

Zo85
9 February 2011, 17:18
Tweety wat leuk op vakantie gaan jullie samen?
en hoe doen jullie dat met jullie hondje?

Loesm wat mooi dat je het hartje gehoord hebt!!
ik heb dat praatje ook gehoord maar dat gaat toch over laat in de zwangerschap?

vanavond lekker op de bank hangen aangezien ik nu precies 1 week elke dag hoofdpijn heb..
word er niet vrolijk van ..

fijne avond!

Lief
9 February 2011, 17:21
zoe hoofdpijn heb ik ook standaard elke dag, naar is dat he!!

Allegra
9 February 2011, 19:17
Hi meiden!

Ben ik ook weer eens, dat was flink bijlezen zeg, ik was op blz 4 blijven steken.

Wat gaaf dat de eerste twee 20-wekenecho's al gepland staan! Ik ga vrijdagmiddag maar eens even bellen, dan is mijn collega er niet en heb ik ons kantoortje voor mezelf. Vind ik net even iets fijner!

Lief fijn dat jij zo'n fruitbanner hebt, kan ik ook zien hoe groot de kleine is - we hebben een sinaasappel in onze buik... zo voelt het ook wel ongeveer trouwens! Ik heb de omvang niet gemeten maar was altijd heel slank en mijn buik lijkt nu echt enorm. Ik heb ook elke dag het gevoel dat-ie alweer groter is geworden!

Loes wat zal jouw man zitten genieten in de Cariben zeg, lekker in het zonnetje naar het hartje van z'n aanstaande baby luisteren...
De boodschappenmand van de Mura lijkt idd wat groter dan die van de Mutsy (overigens ook een mooie wagen Tej!), zo uit mijn hoofd passen er denk ik 5 melkpakken in. Nog steeds niet megagroot maar ja anders past de kleine nergens meer ;-) Als ik jou was zou ik ff op de website van Kadocus kijken of ze diezelfde aanbieding nog hebben die ik had! Enige nadeel als je autozitje geen M-C is, is dat dat er waarschijnlijk niet op past, maar dat zal je met de meeste wagens hebben.
Hoe is het met de hoofdpijn, weggezakt inmiddels? Leuk is dat he om zo'n dag ziek te zijn en je dan halverwege de dag beter te voelen en dat je je dan helemaaaaal niet schuldig voelt... Ik had dat een paar weken terug ook, en ik vind dat echt verwennerij! Maandag toen ik vrij had trouwens ook, ik ben zo gewend om de hele dag op kantoor te zitten, zo'n hele dag voor jezelf is echt luxe dan!

Lin wat reageerden de jongens lief op hun broertje/zusje! Moest erg lachen om de reactie van de jongste op dat hij naar een baby zat te kijken op het scherm, mijn man vroeg al, wat zit je te lachen? Hebben ze al besproken of ze liever een broertje of een zusje willen? En lekker is het dat iedereen het nu mag weten he!

Tej ik ga de babi ketjap van het weekend maken, manlief was maandag laat thuis dus heb maar iets anders voor mezelf gemaakt.

Ik weet niet meer wie het was van de spullen van de tante, butterfly geloof ik he? Lastig is dat inderdaad als het familie is... Maar wie weet zeg jij 500 euro en zeggen zij dan - oh, maar wij hadden iets van 300 euro verwacht ofzo haha!

Miek dat zijn nog eens goede cijfers zeg! Mijn vk vertelde me ook alleen het risico op Down (1 op 3800), de andere twee trisomieen heeft ze de uitslag niet voor verteld. Ik neem wel aan dat ze dat altijd wel checken, vond het al vaag dat ze er niets over zei...

Ik ben ff een paar dagen niet geweest, was maandag uiteindelijk echt beroerd 's avonds, kotsmisselijk en hoofdpijn. Na het kdv ben ik op de bank in slaap gevallen en een uur later weer wakker geworden omdat de poes keihard naast mijn hoofd zat te spinnen haha! Ik voelde me nog steeds niet veel beter dus ben vroeg naar bed gegaan. Gisteren had ik nog steeds koppijn en golven misselijkheid, was al bang dat ik nu opeens nog ochtendmisselijkheid ging krijgen. Uiteindelijk heb ik 's morgens een paracetamolletje ingenomen, toen ging de hoofdpijn wel weg, en verder de dag uitgezeten en eenmaal thuis weer vroeg naar bed. Gelukkig voel ik me nu weer een stuk fitter! Ik denk toch dat reizen niet zo'n goed idee is momenteel, ik was ook al ziek toen we in december terugkwamen uit Engeland... Voel me net zo'n vrouw uit de boeken van Jane Austen, of Eline Vere, die konden ook nergens tegen haha!
Verder heb ik de afgelopen twee avonden het gevoel gehad dat ik de kleine voelde als ik in bed lag, vanavond weer afwachten, spannend! Ik hoop dat het 'm/haar echt al is!

Zoe nee ben er nog niet uit met het kdv, de plaatsingscoordinator belde gisteren nog, ze kan pas in mei zeggen of er wel of geen plek is voor onze kleine. Voor die tijd wil ik dus afspreken met onze potentiele oppas via vrienden en eventueel naar gastouders kijken. Ik heb bij allebei eigenlijk wel een beter gevoel dan het kdv, ik vrees dat dat hem niet gaat worden...

Zo nu ga ik de afwas eens opruimen, had lekkere Italiaanse gehaktballetjes uit de nieuwe Allerhande vandaag, met pasta en broccoli.

Allegra
9 February 2011, 19:18
Oh ja en op mijn verjaardag heb ik nog 23 weken en 5 dagen te gaan want dat is volgende week :-D Is er ten minste een van ons drietjes in de zomer jarig, mijn man is eind februari aan de beurt.

elmo
9 February 2011, 21:23
Hallo allemaal!
Sjonge veel gekletst weer zeg! Leuk zo'n angelsound, en super dat je datnaar je man kunt sturen!
Hier vandaag een brakke dag, mijn dochtertje van 7 is sinds maandagavond ziek, erge hoge koorts, en ze krijgt er altijd stuipen bij en erg ijlen, dus veel uit bed geweest vannacht en de nacht daarvoor. Heb vanmorgen maar huisarts gebeld, moet haar nu continu op een spiegel van paracetamol houden, zowiezo de eerste 36 uur.
Dus maar zetpillen gehaald vanmorgen, vind ze niet leuk, maar goed mama is de baas!
Dus vandaar, beetje weinig reactie van mijn kant!
Ik moet de 21e weer naar de gyneacoloog, en zal dan ook wel horen,wanneer ik voor de 20 weken echo mag!
Dan zijn we al op de helft!!!
Gaat echt snel!

Vandaag een superlief tuinbroekje in maat 56 gekregen van mijn zusje!
Zo schattig....
Kan je niet voorstellen dat zelfs deze waarschijnlijk nog te groot zal zijn! het blijft een wonder!!
Nou lekker slapen iedereen!

Liefs!

loesm
10 February 2011, 06:47
Jeeejjj 15 weken!!

Mij man vond het geluid helemaal te gek, al dachten ze aan boord dat het het geluid was van motoren van een schip haha. Ik vind het daar ook wel op lijken, of op een trein haha.

@Lief, het maakt mijn eigenlijk niet uit of het een jongen of een meisje wordt. Jongen vind ik ook leuk, heb je van die stoeren kleertjes voor. We weten alleen geen jongensnaam haha.

@Allegra ik zal even op die site gaan kijken voor die aanbieding voor de kinderwagen. Kan je daar ook een kleur kiezen? Ik wil een donkergrijze/zwarte namelijk.
En die autostoel (niet een M-C) die ik heb, die zet ik bij mijn ouders in de auto. Zelf koop ik en M-C haha. Maar goed, een extra autostoeltje is altijd handig toch?

Ik moet nu ff rennen.
Hond moet nog eten en ik moet eigenlijk al weg naar mijn werk haha. Jeeeejjjj lang leven lang in mijn bed liggen :)

Lin76
10 February 2011, 08:08
Allegra wat vervelend dat je een paar dagen niet helemaal fit was. Hopelijk voel je je weer een beetje beter.

Loesm wat leuk dat het je gelukt is de hartslag van je kindje op te nemen en naar je man te sturen!

Elmo beterschap met je dochter!! Onze jongste heeft twee keer een koortsstuip gehad toen hij 2 was, erg beangstigend. Maar mij werd verteld dat ze erover heen groeien, maar jou dochter is al 7 en heeft dat nog bij hoge koorts? Dat is wel akelig zeg, ja dan moet je de paracetamol iedere 4 tot 6 ur geven, ook 's nachts. Kom je dus niet echt aan je rust toe. Hopelijk knapt ze snel weer op!!

Gisteravond kreeg ik van mijn collega (die zelf 22 weken zwanger is) een lief knuffeltje van nijntje (wit/grijs) Toen de jongste hem zag vanmorgen vond ie het meteen erg lief! Zijn lievelingsknuffels is nl precies dezelfde nijntje knuffel maar dan in oranje (met zo'n knuffeldoekje eraan) Ik zei hem dat deze straks voor de baby is. Hij vond het prima want hij vond nl zijn eigen nijn heel erg lief zei hij.

We hadden gisteravond een erg drukke avond en dat merkte ik later toch wel in mijn buik, een erg moe gevoel in mijn buik, rug en benen. Maar toen ik lekker in mijn bed lag was het al snel weer een stuk beter, gewoon erg moe denk ik. Voor mijn collega word het dan ook wel zwaarder als het zo druk is. Gisteravond ook mijn collega die in december een miskraam heeft gehad met 11 weken verteld van mijn zwangerschap en ze vond het erg leuk. Gelukkig gaat het nu weer goed met haar en voelt ze zich goed. Ik wist wel dat ze wel blij voor me zou zijn maar toch vond ik het wel moeilijk om te vertellen. Het is dan net of ineens iedereen om je heen zwanger is. Ik hoop echt dat ze ook snel weer zwanger mag zijn en dat alles dan wel goed gaat.

Vandaag lekker vrij maar doe het denk ik maar een beetje rustig aan, na twee late diensten ben ik toch wel een beetje moe.

elmo
10 February 2011, 08:48
Hee allemaal!
Leuk Lin, van dat knuffeltje!
Het is echt leuk om cadeautjes te krijgen!
Ik had gisteren dus al dat tuinbroekje gekregen van mijn zus, vanmorgen kreeg ik een buikband, zwart van proud mama to be en een zachte speelkubus van delfs blauw!
Erg leuk, wordt erg verwend, heb mijzelf een zwangerschapsketting gekocht van proud mama, met zo'n hartje als belletje, ook erg leuk!
Het schijnt dat als je die na de bevalling bij de baby hangt het rustgevend is, vooral door herkenning van het geluid.
Vannacht een betere nacht gehad, maar ben ook erg moe, vanmiddag zijn de meiden thuis, dus kruip zodra de jongens om 1 uur weg zijn even lekker op de bank, kan ik me nu al op verheugen.
Vandaag en morgen nog vrij en dan weer drie hele dagdiensten, bah, het werken valt me erg zwaar moet ik zeggen, hoeveel werk jij Lin?

Nou dames fijne (werk) dag!

Liefs

butterfly1984
10 February 2011, 08:57
Goedemorgen dames,

Loes wat fijn dat je man het hartje mooi vond...

Lin fijn dat ze toch blij voor je was... En ook fijn dat het weer wat beter met haar gaat...

Elmo wat zijn koortstuipen eigenlijk.. heb er wel eens van gehoord maar nooit eigenlijk geweten wat het precies is... gaat de koorts dan in eens omhoog?? Gaat het vandaag alweer wat beter met haar?? Oppassen dat de rest van de kids niet ook nog eens ziek worden..

Hier heeft de vrouw van mijn baas vorige week de hele week in het ziekenhuis gelegen.. ze had mexicaasegriep en een longonsteking... Het stomme is ze is maandag al naar het ziekenhuis gegaaan en ze zijn er pas vrijdag achtergekomen dat ze mexicaasegriep had.. de hele week bij andere op de kamer gelegen en toen moest z stel op spron in karantene (of hoeschrijf je dat)... maar hele week kon iedereen naar binnen heen en nu moet iedereen in eens mondkapjes op... Je zou toch denken dat ze in een ziekenhuis meteen op mexicaansegriep gaan testen...

Gisteren was mijn zus nog even bij mij op bezoek.. zij is ook zwanger van de tweede... maar zij is al 28 weken.. ben wel en beetje jaloers op haar zij heeft echt een mooi buikje.. draagt alles aan de voorkant en aan de achterkant zie je eigenlijk bijna niks... Moet bij mij nog maar zien ofdat bij mij ook zo mooi wordt... heb heel ander figuur als haar...

Ben blij als het weekend is.. ben een beetje op een werk week van 40 uur is nu toch wel een stuk zwaarder... kan ook echt met moeite uit bed komen s'morgens.. het liefst draai ik me weer om kop onder de dekens ik ben er niet haha.. helaas is de werkelijkheid anders haha...

Lin76
10 February 2011, 09:27
Elmo ik werk 20 uur en dan meest avonddiensten en nu en dan eens een dagdienst.

Miek
10 February 2011, 09:33
@Ik lees verschillende verhalen over de ijzerwaardes in het bloed. Gek dat daar zo verschillend mee omgegaan wordt. Ik heb altijd tussen de 8.5-10 dus ben benieuwd hoe dat straks is met de eerste keer bloedonderzoek, ik zag het iig niet terug op het formulier van de combinatie-test dus moet vast nog een keer.

@tweety; wat lekker dat je een week weggaat, ga je heen voor wintersport? En ga je ook zelf wintersporten?

@loesm; wat leuk dat het gelukt is die opname met de angelsounds. Dat willen wij ook nog een keer doen, maar dat doen we later wel. Is voor je man natuurlijk wel heel bijzonder om op zon afstand het hartje van jullie kindje te mogen horen!

@Allegra; ben je weer een beetje opgeknapt? Wat vervelend dat je je zo ziek hebt gevoeld! En wat spannend met al die buikgevoelens! Zou wel supergaaf zijn als dat het kleintje is! Als je de kleine straks nog beter gaat voelen kun je de gevoelens van nu vast ineens plaatsen :)

@Elmo; wat vervelend dat je dochter zo ziek is geweest! Gaat het nu weer beter?
Wat gaaf zon tuinbroekje! Ik heb dat ook al gezegd tegen mn vriend dat ik dat wil en dan met 1 zon schouderding los laten hangen haha superstoer :)

@Hier gezeik met schoonouders (zij komen daar vanavond pas achter).
Gister waren we bij zwager en schoonzus en ik heb geloof ik wel verteld dat ze in het begin niet enthousiast reageerden op onze zwangerschap omdat ze het te vroeg vonden. Maar vorige week kreeg mn vriend een boekje van Kluun en ik een zwangerschapsagenda en nog een rompertje dus we dachten dat ze het geaccepteerd hadden. Hoor ik dus gister dat het nichtje van mijn vriend tegen mn schoonzus had gezegd ja oom en tante zijn niet zo blij met de zwangerschap he, dat had ze tegen mn moeder gezegd. Dus nu zitten ze hun verklote mening ook nog eens door de hele familie te verspreiden! Rot dan ook op met je schijnheilige kados!
En mn vriend had zn moeder aan de tel di, helemaal blij met de goede uitslagen, zegt ze wat hadden jullie gedaan dan als het niet goed was. Nou verder onderzoeken. Ja en als daar dan uitkwam dat het kindje syndroom van down heeft? Dan zouden we kijken of we kunnen achterhalen hoe ernstig het is en maken we een keuze, het is niet zeker dat we dan de zwangerschap wilden voortzetten maar dan kun je op dat moment pas bepalen. Was ze gaan huilen.
Godsamme we hadden we nieuws en toch weet het ze nog weer zo te draaien alsof we monsters zijn die roekeloos aan een zwangerschap beginnen en als het ons even niet zint dat we het weer afbreken? Ik was zooo kwaad gister! Mn vriend helemaal verdrietig omdat zn moeder zo doet, dus hij gaat daar vanavond heen. Ze hoeft van mij ook niet weer zo schijnheilig te informeren naar de echos op deze manier, dan stikt ze er ook maar in (zo! dat ben ik ook weer kwijt :) )

tweety1982
10 February 2011, 10:30
Heey wat een drukte hier ;)

Zoe: vervelend he die hoofdpijn, maar zal er echt bij horen:-| we gaan op vakantie met broer van sander en vrouw, de hond gaat uiteraard mee:p

Allegra ja het belt idd fijner he als je alleen bent, ben benieuwd wanneer jij mag. jammer dat je je zo slecht voelde, hoest nu met je? Lekker zeg als je de kleine miss al voelt, elke avond weer een verassing, In bed zijn ze wel het meest actief:razz:

elmo wat lief die tuinbroek, schattig he. en beterschap met je dochter, vervelend voor jullie zeg :( sterkte.

loes: 15 weken::D:D jeeee....en over je ziekte dag moet kunnen toch, hoe voel je je nu?

Lin leuk van dat knuffeltje zeg.

miek: vervelend zeg die schoonouders en dat dan zo doorvertellen, geef dan idd niets :( goed dat je het uit hoor meis, las zoiets al keer op BB staat me bij. succes!
nee ik ga zelf niets doen, alleen wandelen en zitten, heeel saai, maar kan niet goed genoeg skiene dus is risco

butterfly1984
10 February 2011, 11:51
Jeetje miek wat vervelend dat ze zo reageren.. is toch niet aan hun wanneer jullie aan kinderen beginnen... Laat ze jullie voor de rest van vrij?? Of bemoeit ze zich wel vaker met dingen...?? Snap ik echt niet.. ze wordt oma dat is toch helemaal geweldig... Wel sneu voor je vriend.. hij wordt er zo een beetje de dupe van... Moet zeggen mijn moeder was vroeger met mijn zus ook wel een beetje zo van.. nou zorg maar eerst dat je alles goed op een rijtje heb... en dan kun je wel een keer aan kinderen beginnen maar dat was meer op financieel gebied... ze was een beetje huiverig of mijn zus het wel kon redden.. eigenlijk vind ik ook niet dat zij zich daar mee mag bemoeien... maar goed nu mijn zus er al een kleine heeft lopen.. is ze helemaal op gedraaid.. ze zei vaak genoeg tegen mij van wanneer beginnen jullie dan financieel loopt alles wel los haha...

Tweety wandelen en zitten kan ook heel rust gevend werken lekker met een goed boek lui in je stoel met een warme chocomelk haha... Of lekker dorpjes afstruinen is toch ook leuk... Maar zit je dan neit veel alleen??

tweety1982
10 February 2011, 11:54
butterfly: me man en zn broer gaan lekker skiene, die kunnen het goed dus die gaan naar boven.....me schoonzus en ik blijven beneden, zij gaat oefenen met skiene en ik ga haar helpen, maar ook gewoon gezelschao houden, evt fotos maken, en samen gewoon lol maken...heb ook de hond dus die ga ik helemaal gek maken :-) begraven in de sneeuw, enzo want ze is echt gek van sneeuw en zand:D word wel leuk....en omdat ik ski kleding aan heb is het minde r koud dan hier in nederland....je hoeft op de piste niet netjes of sexy te zijn, gewoon lekker dik aankleden :D
vraag is alleen of ik me ski broek nog pas, en anders moet ik met natte broek ;)

Zo85
10 February 2011, 12:24
elmo wat leuk die cadeau's !! lief he dat ze dat doen.
beterschap voor je meisie!

Miek wat balen zeg die situatie zo...
het is extra moeilijk omdat het familie is, als het nou buren of vrienden waren had ik gezegd de rambam!
maar dit is dubbel, hoe ziet je vriend het?

Wat wil je vanavond doen er langs gaan of bellen?

Tweety dat klinkt gezellig, heb je een goede band met je schoonzusje?
Leuk at jullie de hond mee nemen, kon zijn dat hij naar je schoonouders ging..
Je zit er toch altijd mee (vind ik) als je huisdieren hebt, kan hij in jullie huisje ook goed alleen blijven
of mag hij mee naar restaurants enz?
Ik ben ook benieuwd of je je broek nog past, zat hij altijd wat ruimer?
Heeft de hond ook ski kleding haha?

Tot nu toe heb ik vandaag geen hoofdpijn, voor het eerst sinds 1 week pfff.
Mijn vk zegt dat de bloeddruk bij iedereen wat anders zegt als jij normaal een hoge had (buiten de zwangerschap) en nu 100/60 is dat voor jou erg laag
maar als je altijd laag zit maar je weet dat niet en je word nu gemeten denk je van oei..

Ze zei ook dat een lage bloeddruk dezelfde klachten geeft als een te hoge hoofdpijn, duizelig enz.
dus bij beide rustig aan doen. en veeeeeel drinken.

Kunnen jullie ook weer zo enorm slapen?
hier kruip ik er s avonds om 9 uur in tot s morgens half 6

nou meiden hier schijnt het zonnetje, ik ga zo heerlijk met mijn hondje naar de markt en miss. bij mijn
schoonmoeder koffie drinken, weet het nog niet.

fijne dag

Lin76
10 February 2011, 12:51
Hier miezert het, geen zonnetje dus. Gelukkig Zoe dat je vandaag effe geen hoofdpijn hebt

Wat vervelend Miek dat fam dan zo reageert. Waarom kunnen ze niet gewoon blij voor jullie zijn?? Jaloezie???

Tweety heerlijk vooruitzicht lekker op vakantie in de sneeuw. Geniet er lekker van!!!

Miek
10 February 2011, 13:52
@Butterfly/ Lin;
Ik weet niet goed wat dat met mijn schoonmoeder is. Het gevoel neigt wat naar afgunst. Zij heeft vroeger nooit gestudeerd, enkel zwart gewerkt en is gestopt met werken toen ze kinderen kreeg. Vervolgens werd ze 6 jaar geleden ziek; MS en zit ze in een rolstoel. Omdat ze nooit gewerkt heeft, geen uitkering/ bijstandsniveau dus ze hebben het niet makkelijk.
Ik heb wel een HBO studie gedaan, zelf een huis gekocht, mn vriend is daarbij in getrokken. We hebben het goed samen, beide een goede/leuke baan, voldoende te besteden en te sparen en zielsgelukkig. Het is net of ze dat niet kan hebben. Ik snap dat het moeilijk voor haar is dat ze meer afhankelijk is geworden, maar ze kan ook heel veel nog wel en ze roept zelf altijd het hardst dat ze niet anders is dan anderen.
Verder is ze ergens in de jaren 50 blijven hangen; kinderen die naar de opvang gaan worden crimineel, als je niet stopt met werken ontvreemd je kind van je en mis je alles in de groei, de vrouw moet stoppen met werken. Als we niet vaker dan 1x in de week langskomen begint ze te mopperen etc etc. Op zich bemoeit ze zich niet cht met ons, maar als je iets verteld is het nooit goed.

Bijvoorbeeld vorige week nog: mn vriend had een gat in zn uniformbroek en een knoop eraf, of zn moeder dat gat even wilde dichtnaaien. Ik was even mee (voor de gezelligheid denk je dan). Zei vroeg en waarom naait Miek dat niet? Dus ik zo.. waarom? Het is toch zijn broek? Ik bovendien kan niet handwerken, ik vind het ook niet leuk. Nou en belachelijk dat ik geen naaimachine had en hoe dat straks dan moest met als de broek van ons kindje kapot was. Dus ik zo.. dan hebben we vast 2 lieve omas die dat wel willen maken, of ik strijk er stof achter (dat kan tegenwoordig) of ik breng het naar de turk of ik gooi het weg.
Nou dat werd dan knap duur grom grom bla bla.. jaaaa gezellig even mee naar je schoonouders..

@Zoe; mijn vriend was er gister verdrietig van dat zijn moeder zo doet achter onze rug om. Hij gaat daar vandaag uit het werk gelijk langs om te praten. Ik ga niet mee, is ook beter want ik scheld haar zo de hele huid verrot en zeg er gelijk bij dat ze der kleinkind dan ook nooit hoeft te bezoeken straks (ik word niet snel kwaad maar als iemand me echt kwaad weet te krijgen is het ook niet snel weer goed). Dus ik ben heel benieuwd. Hij heeft dat een maand of 4 terug ook gedaan en gezegd dat er geen lol aan was om ze te bezoeken omdat zij altijd sacharijnig was en zat te fitten. Toen was het janken natuurlijk, zal nu wel niet anders zijn en dan zielig doen omdat zij niet kan lopen bla bla bla

Ik kan ook enorm slapen ja haha, ben s avonds zooooo moe en dan smorgens kan ik niet geloven dat het alweer ochtend is! Moet ook zeggen dat ik er soms wel 2 keer per nacht uitga omdat ik dan last heb van mn darmen en dan maar even ga plassen om opnieuw mn draait te vinden, dus dat breekt ook wel op

Nog 1 dagje werken en dan lekker weer weekend. Kan ik weer 2 dagen van 12 uur slapen :) Heb voor morgenmiddag een afspraak bij de schoonheidsspecialiste, lekker even ontspannen.

Mijn vriend is trouwens zon schatje zegt ie gister; als ons kindje er straks is dan zijn we helemaal compleet en ik ben nu al zo gelukkig.. .aaaaahhhhhh :)

Lucinda
10 February 2011, 14:44
schoonmoeders hou op. Heb met die van mij ook geen goed band.
Dat mesn kan alleen maar zeuren en haar zin doordrijven. IK doe dus ook niks oegd.
Mijn man moet ook nog steeds dingen van haar doen, bel jje neef mail je oom en als hij het niet doet hangt ze zo vaak aan de telefoon, nee eigenlijk belt ze op en dan moetenwij terug bellen want wij unne gratis bellen en zij moeten het betalen. Ja wat maakt dat nu uit JIJ wilt ons spreken, mijn ouders doen dan niet!
Ze wilt ook heel graag een vaste dag oppassen! Nou ik betaal liever 36 euro voor mijn kids dan 1 dag bij haar, toen mijn nichtjes er een keer waren kwam zij ook, mijn nichtje begint te kleuren op de grond en ze zegt niks!
Nee dat wekt vertrouwen!

aaah frustratues frustraties frustraties.

En moetik zaterdag nog met haar winkelen ook!!!!!!!!!!!!!!!!!! (is er een boek hoe overleef ik mijn schoonmoeder?)

loesm
10 February 2011, 14:58
@Miek,Wat een gedoe met je schoonouders zeg. Ik moest laatst bij mijn schoonouders ook lachen. Zij moesten weg en de neef van mijn man woont daar in huis. Wij waren daar, of ik dan eten klaar kon maken voor hem. Dan lach ik gewoon vriendelijk. Toen ze later wegwaren en de neef kwam thuis (is van mijn leeftijd): "Hoi, je weet waar het eten staat h? of je het zelf even klaar kan maken" Ja kom op zeg. Ik ga geen eten in een vreemd huis maken voor iemand van 27 die daar woont haha.
Maar goed, oude normen en waarden denk ik dan maar :P Ik kan er verder niet boos om worden.
Maar ik snap dat je boos wordt als ze rare opmerkingen maken. Mijn broer en schoonzus zeiden op mijn bruiloft tijdens de ceremonie ook net IETS te hard dat ze het wel vroeg vonden. Of het nou een grapje was weet ik nog steeds niet... (we hadden toen 3,5 jaar iets ofzo)
Wel een lieve vriend heb je zeg :)

@ijzer in je bloed. Ik weet niet meer w het erover had, die een ijzer van 7.2 had. Maar wat gaat de verloskundige daaraan doen? moet je tabletjes slikken? Ik heb zelf mijn bloeduitslagen al gezien via mijn moeder die in het laboratorium werkt, maar krijg de uitslag officieel pas over 2 weken. Ik heb een ijzer van 7.1 Ik weet dat hij tussen de 7.5 en 10 moet zitten, dus ook te laag. Ben benieuwd of zo een beetje te laag al zorgen wekt bij de verloskundige. (Heb mijn hele leven al 7.1....)

@Angelsounds opnemen. http://www.freeaudiorecorder.net/Files/FreeAudioRecorderSetup.exe (http://www.freeaudiorecorder.net/Files/FreeAudioRecorderSetup.exe) Als je op deze link klikt en dat programmaatje gewoon standaard installeerd. Dan kan je heel makkelijk geluidjes opnemen. geoon op record doen. Als je dan op stop klikt, verschijn er op je bureau blad een mp3 bestandje! gratis en voor niets :)

Net een mailtje van mijn man dat hij al honderd keer het hartje beluisterd heeft. De schat :) En dan te bedenken dat hij nog niet eens 2 weken weg is. Lijkt toch veel langer nu ik in verwachting ben...
Ach ja, nog 6,5 week en dan mag ik naar hem toe!! aftellen maar!!! (EN weten we eindelijk of het een jongetje of een meisje wordt!!)

loesm
10 February 2011, 14:59
Oh en moe? nee hoor helemaal geen last van... Had de middag vrij genomen om aan mijn studie te gaan. Maar ben in slaap gevallen op de bank... Dus (3 uur later) toch maar aan de studie dan...

tweety1982
10 February 2011, 15:01
loes ik was met die 7.1 ijzer. mij is streng geadviseerd om rose vice te drinken ferro ( is voor ijzer te kort) en me zwanger vitamines te slikken evt aangevuld met visolie.

dit is omdat je tijdens je zwangerschap nog meer gaat dalen en je dan straks op 6 of 5 zit en dit voor een bevallign te laag is ( als voorbeeld he)

loesm
10 February 2011, 15:09
Okeej, rosevice kopen dus :) En visolie :) Ik wacht nog wel even tot 22 februari. Kijken wat ze tegen mij zeggen!

butterfly1984
10 February 2011, 15:21
Miijn ijzer was wel goed ik had rond de 8 volgens mij....

Jeejte wat een verschrikkelijke verhalen over schoonmoeders haha... hier heb ik wel een leuke schoonmoeder... heb niet zoveel met haar.. totaal anders type maar kan wel goed met haar door n deur... De hele familie van mijn vriend is eigenlijk compleet tegen overgestelde van mijn familie wij zijn heel rustig en afwachtend.. en daar heeft iedereen een grote bek haha... vooral zijn zusje.. kan er soms wel moeilijk tegen.. kan dan niet zo goed voor mezelf op komen... zijn moeder dan weer niet die is weer een stuk zachter.. en zijn broertje is ook weer een stuk rustiger.. maar zijn tante en zusje hebben echt wel haar op de tanden... Heb er nu best wel beetje moeite mee vooral met zijn tante die bemoeid zich overal mee.. en ze bedoeld het allemaal hartstikke goed... maar schiet bij mij soms het verkeerde keelgat in. Vind het gewoon moeilijk straks met de kleine ik ben straks de moeder... en ik bepaal wat gebeurt.. maar ben soms bang dat ze over mij heen gaan lopen.. hun hebbben hele andere normen en waarden bij hun kleine.. wat ik dus absoluut anders wil gaan doen denk ik... Die kleine van hun is 3 en die komt in het weekend best vaak rond 10 uur 9 uur in bed.. en dat wil ik dus straks absoluut niet ik vind regelmaat heel belangerijk.. maar goed mijn vriend zegd dat ik problemen zie die er nog niet eens zijn... en dat ik me nu al opwind om niks.. dus ik hou mijn mond maar heb geen zin in discussies met hem daarover. Is ook niet eerlijk want hij krijgt elke keer de volle laag als ik me irriteer omdat ik mijn bek niet durf open te trekken op het moment dat het gebeurt... Ze zegd ook steeds tegen mij dat ik tuniekjes aan moet trekken dat ik geen spijkerbroeken moet dragen en dat ik strakkere jurkjes moet gaan dragen (zodat mijn buik mooier uitkomt) maar ik wil gewoon dragen wat ik wil dragen bah haha... hier dus ook genoeg frustraties...

En slapen kan ik hier ook wel goed... moet er inderdaad wel 2 keer per nacht uit...

Lin76
10 February 2011, 16:10
Gelukkig heb ik geen problemen met mijn schoonfamilie! Ze zullen zich (net als mijn eigen familie) nooit ongevraagd met ons bemoeien maar staan wel voor ons klaar wanneer dat nodig is, we hebben het echt getroffen wat dat betreft!!

Butterfly, een schoonzus en (schoon) tante die jou zeggen wat je aan moet trekken????? Tjeetje zeg, ik zou de volgende keer express een joggingbroek oid aantrekken als ik daarheen moest!! Wel erg lastig, ik ben zelf ook niet zo iemand die altijd op de voorgrond moet staan, ook het rustige type die zich snel laat overrompelen maar ik laat me niet zeggen wat ik wel of niet moet doen!!

Tweety, alles al ingepakt voor de vakantie???

Pinkymeid
10 February 2011, 16:59
hallo meiden is weer een tijdje geleden dat nog hier ben geweest, hier alles goed volgende week ga ik eens bellen naar men gyn of ze de uitslag van men bloed al heeft van de triple test heb er een goed gevoel bij :) ook maandag weer op de weegschaal moeten staan en was 1 kilo kwijt komt omdat ik ziek geweest ben, jammer genoeg ons prutske niet gezien maarja de 24ste maart weer en dan hopelijk weten we het geslacht hihi, binnen een uurtje onze eerste dansles voor de openingsdans van ons huwelijk

Allegra
10 February 2011, 18:59
Miek jemig zeg wat een gedoe in jouw schoonfamilie! Klinkt een beetje alsof zij graag zou zien dat alles nog steeds was zoals toen zij vroeger kinderen had en dat alle veranderingen sindsdien slecht zijn... Wat sommige dingen betreft kan ik me dat ook wel voorstellen, maar ze moet blij zijn dat jullie je leven goed op orde hebben en dat jullie dingen kunnen regelen zoals jullie dat willen!
Ook hier veel mensen met vervelende schoonouders dus, ik hoor op kantoor de verhalen ook altijd met verbazing aan (schoonouders die niet met hun schoondochter praten vanwege opvoedkundige beslissingen over de kinderen, ok...). Mijn schoonouders zijn echt schatten van mensen, altijd druk in de weer, supergoed gevoel voor humor, ik vind het altijd heerlijk om naar ze toe te gaan! Als ik al iets moet aanmerken, is het dat ze altijd heel vroeg opstaan haha! Maar dat wordt wel relaxed als ze komen logeren als de kleine er is, kunnen zijn hem/haar lekker uit bed halen terwijl wij blijven liggen ;-)

Loes de wagen staat nog in een paar kleuren op de website, kan me niet herinneren of ze eerst een helemaal zwarte hadden (geloof het wel, maar die staat er nu niet meer bij).

Tweety lekker joh beetje rondklooien in de sneeuw met hondje :-D Mijn schoonouders belden net, wat onze plannen zijn voor onze vakantie met hun over een paar maanden, kan ik al echt naar uitkijken. Hopelijk word ik alleen niet weer ziek van het reizen :-S

Ik slaap ook echt als een blok momenteel, ga om 10 uur slapen en word dan rond half 8 weer wakker met het gevoel dat ik best nog vieruur zou kunnen blijven liggen. Nog een dagje en dan is het weer lekker weekend en dan ga ik lekker bijslapen!

Ik ben trouwens weer een stuk beter, ik moet duidelijk echt mijn rust nemen!

Ff gauw de afwas opruimen en haren wassen want over een half uurtje is het tijd voor de Mol! Yay!

loesm
11 February 2011, 06:58
Mijn schoonmoeder is verder wel heel lief hoor. Ze heeft alleen af en toe ideen waar ik niet in geloof :) (zoals dat koken, maar ook dat je met een hoog of laag dragend een jongen of meisje krijgt, gelooft ze heilig in haha)
Verder ben ik bang dat ik zoals jouw schoonzusje bent butterfly haha. Ik dacht even dat je de vrouw van mijn broer was, maar gelukkig begon je toen over een broertje, en heb ik niet hahaha. Mijn hele familie heeft eigenlijk een te grote bek. Ik weet het ook wel van mezelf hoor.
Maar verder zou ik me niet met kleding bemoeien, dus toch niet helemaal hetzelfde ;) Maar denk wel dat mijn schoonzus hetzelfde over onze familie denkt... :S

Gisteen m 2300u belde min man nog vanuit de Caribean trouwens. We hadden een heel leuk gesprek. Vandaag om 1400u komen ze aan op Curacao. Vanavond naar het nieus kijken dus, zal er wel op zijn.
Maar toen ik op hing moest ik opeens heel erg huilen. Ik snap er niets van, heb ik normaal nooit last van. Ik dacht opeens aan dat ik zo graag met hem deze eerste zwangerschap mee wil maken. Ik vind het niet zo leuk dat ik alles alleen moetkopen, uitzoeken en inrichting...
Stom h, dat je door de hormonen opeens heel zielig kan denken haha.
Maar goed, terugbellen naar mijn man kan niet (hij belde met de scheepstelefoon, ze hebben geen mobiel bereik). Dus heb maar een mailtje gestruud. Die heeft hij nog niet gelezen denk ik, want nog geen reactie.
Ze lopen nu ook al 5 uur achter op Nederland. Hij moet tot 4 uur vannacht wachtlopen, dus rond 9 a 10 uur onze zal hij mijn mail pas lezen...
Nu heb ik nergens meer last van trouwens hoor, ik was gewoon een hormoonbom haha.

Ik moet nu rennen, want een vriendin van me gaat 12 augustus trouwen (hoop dat ik er ben) en we gaan haar jurk passen zo.

Groeettjjess!!

butterfly1984
11 February 2011, 08:14
Goedemorgen dames...

Loesm een grote bek vind ik niet erg hoor.. ik wou juist meer op hun lijken.. zodat ik beter voor mezelf op kan komen.. maar de manier waarop zoals het zusje van mijn vriend denkt altijd dat ze gelijk heeft... en dat ze leuk is.. ik vind het gewoon soms vervelend om er bij te zitten als ze haar moeder weer een belachelijk maakt... en zij mag alles maar zodra een ander het doet is het in eens niet goed meer.. beetje jammer...

En zijn tante is eigenlijk een schat van een mens... Ze bedoeld het allemaal hartstikke goed... Het is gewoon dat ik niet weet hoe ik er mee om moet gaan.. zij hebben echt een close familie... en dat hebben wij thuis nooit echt zo gehad.. ook wel close hoor.. heb hele goed band met mijn zussen... maar toch heel anders... zijn tante is bijna een 2e moeder voor mijn vriend... Het is gewoon denk ik meer dat ik mijn grensen niet duidelijk genoeg aan geef... waardoor zij elke keer over mijn grensen heen gaan en ik mij niet prettig voel... Maar de meeste tijd hebben we het hartstikke gezellig met hun... Denk dat het ook wel een beetje mijn zwangerschapshormonen zijn die dit gevoel een beetje aanwakkeren... ben soms een beetje onzeker kan ik dat straks allemaal wel enzo... maar dat hoort er allemaal bij toch...

Tweety wanneer ga je weg??

Loesm.. Haha heel normaal hoor die huilbuien... had ik gisteren ook nog last mijn vriend was een beetje vervelend.. waardoor ik elke keer moest lachen maar vond het eigenlijk helemaal niet leuk dat getreiter... hij maakt soms van elke opmerking die ik maak een grapje terwijl ik soms gewoon nodig heb dat hij serieus is... en dan zegd hij elke keer nee hoor ik heb geen zere neus of iets dergelijks.. maar op het laatst was ik meer om de beurt aan het lachen en aan het huilen haha...
heb je al een mail terug van je man??

Allegra leuk dat je zoon goede band hebt met je schoonouders...

tweety1982
11 February 2011, 08:57
Heey kan niet volgen nu even aangezien druk voor de vakantie, maar wat lees ik moeilijke situaties zeg over schoonouders. Ik heb gelukkig niet...engiste wat ik vervelend vind is dat mijn man vaak bij alles eerst zijn meoder belt voor advies voor hij het met mij bespreekt, voel me dan alsof ik dom ben ofzo...maar voor ons huwelijk was hij dat zo gewend al, dus ja.

ik hoop dat iedereen die moeilijkheden heeft met schoonouders, het beter word straks met een kleintje, want is wel leuk als ze leuk omgang hebben met de oma.

ik vertrek morgen vroeg, vanavond nog even goed inpakken en wassen en dan optijd slapen...maak me wel beetje zorgen of alles in de auto kan, want we gaan met meer mensen.

ik wil jullie mooie week toewensen, en als ik terug kom allemaam nog dikkere buiken :-) dan zijn we bjna allemaal al 16 weken of meer :-)

xxxx

Lin76
11 February 2011, 09:35
Tweety, nogmaals een fijne vakantie meid! Lekker van genieten.

Ik heb Valentijnskaartjes klaarliggen voor mijn ouders, schoonouders en zwager en schoonzus. Namens onze jongens omdat oma's en schoonzus vaak oppassen. Leek me wel een leuk idee. De oudste moest vandaag een postzegel mee want die stuurt dan iets via de post wat hij gemaakt heeft voor Valentijnsdag, hij heeft natuurlijk al deels verklapt wat.

Zo, ik heb de boodschappen weer binnen, nog even een wasje ophangen, wc's moeten eigenlijk even gepoetst, vanmiddag zwemmen met de jongste, eten maken en dan komt vanavond al op tijd de hypotheekadviseur voor het tekenen van de hypotheekofferte. Weer genoeg te doen vandaag dus. Weekend weer late diensten. De weken vliegen echt voorbij vind ik. Alweer 14 weken vandaag!!! Volgende week weer voor controle naar de verloskundige.

butterfly1984
11 February 2011, 13:52
Lin wat een leuk idee die valentijnskaartjes... Gaan er nog mensen speciale dingen doen met valentijn?? hier niet mijn vriend wil daar niet aan mee doen haha.. Hoeft ook niet per see van mij..... We besteden al genoeg tijd aan elkaar haha...

LIn jij hebt wel een druk dagje vandaag!! jij valt vast al een blok in slaap vanavond haha... Ik vind dat de weken ook snel gaan hoor.. maadag alweer 16 weken... voor je het weet lig ik al te puffen...

Allegra
11 February 2011, 17:17
Lin jemig relax... Poeoeoee hoe jij zo veel in een dag krijgt! Lief die Valentijnskaartjes!

Loes ik moet zeggen dat ik niet zo'n last heb van huilbuien, heb dat pas een keer gehad en toen had ik te veel gedaan waardoor ik zoooo misselijk was. Mijn man was echt constant met zijn werk bezig en supergestresst dus dat hielp ook niet. Verder heb ik eigenlijk helemaal niet het idee dat ik me anders gedraag, heb ook niet echt dingen die ik per se moet eten ofzo... Gelukkig begint mijn buik me er steeds meer aan te herinneren dat ik zwanger ben, vandaag voelt-ie echt megagroot! Maar onze (deze week nieuwe) stagiaire had nog niet gezien dat ik zwanger was dus het zal wel niet echt opvallen...

Wij doen niks aan Valentijn, mijn man en ik zijn allebei echt niet romantisch en daarnaast ben ik de 15e jarig en mijn man twee weken later dus dat wordt een beetje erg veel uit eten en cadeautjes geven. Ik denk dat ik de kleine maar iets leuks geef voor Valentijnsdag, die is pas in juli/augustus jarig haha!

Ik heb vanmiddag de afspraak voor mijn 20-wekenecho gemaakt, die staat gepland voor 15 maart. Heb er nu al zin in om de kleine weer te zien en het lijkt me heerlijk om daar weg te gaan en te weten dat alles goed ontwikkeld is aan de baby. En hopelijk weten we dan ook het geslacht, maar dat houden we voor ons...

Getsie het begint hier nu echt te hozen, zo blij dat ik lekker in mijn pyjamabroek op de bank zit en nergens meer heen hoef! :-D

Tej
11 February 2011, 18:53
Hai allemaal!

@Tweety: Een hele fijne vakantie!! (Weet niet of je dit nog leest)

Al die verhalen over schoonmoeders.. klinkt bekend!! Hier dus ook.. De laatste tijd gaat het wel redelijk moet ik zeggen maar ik kan me flink aan haar irriteren!
Hoe alles altijd moet zoals zij het wilt.. en ga zo maar door! Achja.. laat ik me er maar verder niet al te veel over uitweiden haha.

@Loesm: Wat ik me afvroeg.. jij had het over een uniform dragen.. krijg je dan van je werk nieuwe broeken? Of moet je dan je eigen broeken gaan dragen?
Wat leuk dat je vriend naar het hartje heeft kunnen luisteren, speciaal!!

Ik heb net een angelsound opgehaald bij iemand van marktplaats. Voor 15 euro! Net geprobeerd en hij doet het goed!!! Helemaal gaaf.
Net het hartje ook op de computer opgenomen en naar iedereen gemaild haha, erg leuk!

Van de week hebben we een nieuwe auto gekocht, een peugeot 207 station! Mooi ding welke we morgen gaan ophalen.

@Allegra: Ja, we zitten nu met onze buiken net op zo'n randje he? Dat je het net nog niet ziet of dat mensen zich afvragen of je gewoon van jezelf een buikje hebt :)

Ik kan trouwens al goed de baarmoeder voelen, hebben jullie dat ook? Als ik plat lig in bed voel ik het echt overduidelijk, het lijkt ook wel met de dag groter te worden joh!

Oh en gister had ik zo dubbel gelegen.. op deze link: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/251629-genante-momenten-tijdens-zwangerschap-2.html beschrijven veel vrouwen genante momenten tijdens de zwangerschap. Na echt.. de tranen rolden over mn wangen!!! Jullie meoten het maar eens lezen, echt heel leuk.

Nou fijne avond meiden!

supermama
11 February 2011, 20:47
Ik kan mijn baarmoeder helemaal niet voelen. Dat maakt me wat onzeker, aangezien ik overal lees dat iedereen het zo goed kan voelen.
Volgende week vrijdag mag ik weer naar de vk ben altijd wel weer blij als ik even mag, het hartje heb gehoord en weet dat het nog goed zit.

supermama
11 February 2011, 21:05
Tej, ik kan er idd hartelijk om lachen. hihi leuke genante dingen.

Allegra
11 February 2011, 21:20
Tej oh my god wat een verhalen, heb me kapot gelachen, mijn man is opeens heeeeeel blij dat ik (nog) redelijk mezelf ben. Moest zo lachen om die met die gediscrimineerde bruine boterhammen, en die eekhoorn, en die vrouw van wie de tosti's stonden aan te branden en zij zich maar afvragen waarom dat tosti-ijzer zo stonk... Vind 't wel een goed onderwerp, hier al iemand iets raars gehad? Ik moet zeggen dat ik juist voordat ik zwanger was een paar keer hele vage dingen deed - had ik op een gegeven moment mijn schort in de vuilnisbak gegooid, dus mijn man 'Ehm... was het de bedoeling dat je je schort weggooide?'. De meiden hier op het zwangerwordtopic begonnen meteen allemaal al te roepen dat ik wel zwanger zou zijn. Was niet zo...

Ik kan mijn bm trouwens ook al goed voelen, wel handig want als je dan iets denkt te voelen, kun je een beetje vaststellen of het je darmen zijn of niet...

Wat een beroerd weer is het hier zeg, ga zo maar eens lekker in bed liggen onder mijn dekbedje en bedenken hoe fijn het is dat ik in bed lig ;-)

Allegra
11 February 2011, 21:21
Supermama volgens mij is dat niet heel raar hoor, we zitten nu een beetje op het punt dat onze bm boven het schaambot uitkomen, maar op een gegeven moment gaat het echt snel!

Tej
12 February 2011, 07:35
@Supermama: Je hoeft het nog helemaal niet te kunnen voelen hoor! Geen zorgen maken. Fijn volgende week weer naar de vk! Leuk he om dan weer een teken van leven te krijgen van je kleine :)

@Allegra: Jaaa geweldig he die verhalen. Ik lach werkelijk waar de hele tijd in een deuk en toen ik "Ik was aan het afrekenen bij de kruidvat, vraag ik of ik een tasje mocht van de etos." Naaaa je kon me opvegen!! Ik kwam niet meer bij. Of diegene die op de passagiersstoel ging zitten ipv de bestuurdersstoel haha

Hier nog niet echt rare dingen gehad. Zal vast nog wel komen haha

Pinkymeid
12 February 2011, 11:04
goede morgen meiden deze morgen in bed was ik aan men buikje aan het voelen en de rechter kant stak meer omhoog dan de linker kant hebben jullie dat soms ook ik dacht mss wel het kontje of het hoofdje

Lin76
12 February 2011, 13:12
Rustig hier vandaag.

Ik voel mijn baarmoeder ook niet maar ik zoek er ook niet naar, dat laat ik maar aan de verloskundige over. Mag donderdag weer voor controle. Buikje begint al echt te groeien. Binnenkort ook maar eens een buikfoto maken, heb ik nog helemaal niet gedaan.:oops: Moet zeggen dat ik verder ook weinig te melden heb vandaag. Vanavond en morgenavond werken.....

butterfly1984
12 February 2011, 16:11
Goedeavond dames...

Hier een productief dagje gehad... vanmorgen alles gepoetst en gewassen... boodschappen gedaan.. en net even met mijn zus wezen kijken bij een open dag van kinderdagopvang en school... Is anders onderwijs als normaal... hier werken ze vanuit het kind... de kinderen mogen zelf kiezen wat ze willen.. moet zeggen dat het me wel heel erg aanspreekt... alleen de ligging van de school is niet handig... het is zowiezo een stuk fiesten denk 10 min en je moet een drukke straat over... en dat vind ik best eng als je straks de kleine vrij moet laten op een gegeven moment gaan ze toch een keer alleen naar school maar dan vind ik het niet prettig.. dus denk dat het toch een school wordt hier een straat verder op... haha...

Ik weet neit of ik mijn baarmoeder kan voelen.. zou oook niet weten hoe dat voelt... ik laat het ook wel aan de vk over...

Tweety is nu lekker onderweg naar een weekje rust.. ben wel een beetje jaloers kan ook wel een weekje rust gebruiken... hier gaat het werk gewoon verder.. vakantie zit er niet in...

Hier heb ik ook dagen dat ik denk dat mijn buik echt al best rond is.. en dan kan ik de volgende dag op staan en dan denk... waar is ie nou haha... ligt ook wel aan de kleren die ik draag...

Ik ga eens even de genante momenten bekijken waar jullie allemaal zo dubbel om lagen.. hier trouwens nog niet gehad.. gelukkig..

Zo85
13 February 2011, 07:09
goedemorgen meiden

pinkymeid ik heb dat s morgens altijd aan mijn linkerkant dat zijn bij mij mijn darmen.
mijn vk zei dat je je baarmoeder wel een stukje kan voelen (bij meerdere kindjes misschien al hoger) maar de baby
is zo klein je kan een soort kriebel voelen van hem/haar maar meer niet..

Lin Ik ben benieuwd naar je buikfoto, heb je bij je mannen ook foto's gemaakt? want dan kun je vergelijken..
werkse vanavond !! hoop voor je at he tniet druk is.

Butterfly moet je jezelf nog inschrijven op een kdv of sta je aar al ingeschreven?

krijgen er nog meiden een echo deze week?
ik mag woensdag en ik hoop dat ze zien wt het word... zou dat al kunnen met een gewone echo (dan ben ik 15 weken)

fijne dag allemaal

butterfly1984
13 February 2011, 11:50
heb ik van de week al gedaan... krijg nog bericht van met een voorstel van hun kant... ze hebben namelijk 3 verschillende kdv door het hele dorp ik heb voor een op gegeven maar kan ook zijn dat het een andere wordt... we zullen zien...

hier vandaag voor de verandering weer eens een feestje... pfff wij hebben echt veel feestjes de laatste tijd.. en ik vind feestjes al zo leuk NOT!!! maar goed even doorzetten en we hebben het weer gehad... en dan morgen alweer aan het werk.. ook geen zin haha... maar goed ben al aan het aftellen nog 20 weekjes en we hebben verlof.. misschien al wel 2 weekjes eerder maar wil proberen door te gaan tot 4 weken van te voren.. wat gaan jullie eigenlijk doen 4 of 6 weken..

Zo85
13 February 2011, 13:59
mijn baas had het over juli nog werken maar dat kan toch niet worden verplicht??
dat zou betekenen dat ik 8 dagen voor mijn uitgerekende datum thuis ben...
hij vraagt eigenlijk nergens na niet hoeveel ik wil gaan werken of dat ik minder ga werken enz.
jullie bazen wel?

Ik ben vandaag super moe..

Butterfly ja nog z'on 20 weekjes pf wat gaat het nu toch hard!!

Lucinda
13 February 2011, 14:26
goedemiddig

gisteren flink inkopen gedaan voor de kids.
Kinderkamer gekocht (gekregen van oma), maxi-cosi (andere oma) bedtextiel en rand voor bovenaan het bedje (omi) 2 draagzakken (voor mijn verjaardag van oma).
Kids zitten er dus al goed bij. Helaas hadden ze maar 1 duowagen en die was echt lelijk. Binnenkort maar even naar best.

Ben voor de rest ontzettend moe maar dat hoort er nu eenmaal bij. Heb net mijn kleren naar de nieuwe kast gebracht. Zat er alleen maar naar te kijken, kan ik niet meer aan, kan ik niet meer aan. snik snik.

Woensdag weer een echo kan niet wachten.

Allegra
13 February 2011, 15:39
Zoe nee hoor, volgens mij ga je vier weken van tevoren verplicht met verlof en je kunt ervoor kiezen dat zes weken van tevoren te doen, ik weet vrij zeker dat je baas je niet kan dwingen om tot vlak van tevoren te werken!
Ik heb het ook nog niet besproken met mijn baas hoeveel uur ik ga werken, moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje in mijn broek doe daarvoor want ik wil 3 dagen werken waarvan 1 thuis en denk dat ze daar niet mee akkoord gaat. Als argument heb ik dat ze als we het zo doen, iemand anders voor 3 dagen op mijn plek kunnen zetten, ze wou sowieso iemand extra aannemen die hetzelfde werk ging doen als ik omdat ik het een tijd heel druk had. Nu is het even wat minder druk, dus dan lijkt een parttimer erbij in plaats van een fulltimer mij een goed compromis.. En mijn man zei ook, waarom stel je niet voor om het 3 maanden op proef te doen, dan kan je bewijzen dat het werk. Maar ik blijf het eng vinden.... Overigens heeft mijn baas nogal veel aan haar hoofd momenteel dus ze vraagt er zelf niet naar.

Lucinda wat lekker dat je al zoveel in huis hebt! Ik heb gisteren maar weer eens ruzie met manlief gehad omdat hij echt nog helemaal niet bezig is met de babykamer voorbereiden enzo...Heel die kamer staat vol met zijn spullen (van mij ligt er alleen een stapeltje was dat ik nog moet opruimen haha) en ik zie het al gebeuren dat ik straks weer van alles kan gaan doen! Waar ga je heen in Best, zitten daar goede babywinkels? Kan ik misschien ook nog eens gaan kijken als de Babydump hier in Ehv me niet aanstaat ;-)
Enne... Over een jaartje ben je als het goed is alweer een heel eind op weg om wel weer in je kleren te passen!

Tej ik maak vanavond babi ketjap, heb er zoooooo'n zin in! Die ketjap medjo op zich is al lekker ;-)

Hier een heerlijk rustig dagje, man is in Belgie airsoften (de gek stond om 6 uur op om daarheen te rijden, in het weekend! Dan ben je echt niet lekker!) met jongste broertje dus als die straks thuis komen heb ik als het goed is de babi ketjap staan bubbelen. Ik ben lekker tussen een paar klusjes door (heeft er iemand heeeeel goede tips om de oven schoon te krijgen? De onze is heel vet vanbinnen, heb vanochtend gestoomd met een bakje water en citroen en dat hielp wel maar schoonis-ie nog steeds niet) de hele dag al lekker aan het lezen en tv kijken, zalig! Heb nu wat moeite met typen omdat de poes de hele tijd mijn hand kopjes zit te geven en te likken en haar gezicht in mijn gezicht steekt haha! Ik zal haar maar een beetje aaien :-D

Zo85
13 February 2011, 16:22
even snel want ik moet weg

Allegra ik maak de oven schoon met spul van HCG speciaal voor de oven het vliegt eraf!!
maar weet niet of jij dat nu mag gebruiken..

Lucinda wat super leuk al die cadeau's!!

fijne avond allemaal

Allegra
13 February 2011, 17:36
Zoe dat klinkt precies als wat ik zoek, waar kun je het kopen? Als ik het niet mag gebruiken, moet manlief maar de oven poetsen *wat vervelend nou* ;-)

supermama
13 February 2011, 17:42
hey meiden, Zo bij mijn papieren staat zelfs dat ik tussen de 4 en 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof moet!
Dus langer werken it er zo wie zo niet in.

Vandaag weer beetje bloedverlies gehad. heel weinig, enkel bij afvegen en lichtroze, aan het eind van de dag begon het bruinig te worden.
Maak me er wel steeds druk om, maar weet dat het kan.
Vrijdag weer controle bij de vk, hoop dat alles gewoon goed is met onze beeb.

Tej
13 February 2011, 18:05
@Zoe, het is verplicht om sowieso 4 weken voor de uitgerekende datum je zwangerschapsverlof in te gaan. Vast gelegd in de wet! Je baas kan daar dus niet moelijk over gaan doen.

@Allegra: Oooh ik ben echt benieuwd heo je de babi ketjap vindt! Als ik het serveer thuis als we gasten hebben zit iedereen altijd te smullen dus ik hoop jullie ook zo! Heb je het ook met de spitskool en eieren gemaakt?

@Lucinda: Leuk zeg! En wat lief dat je dat allemaal cadeau krijgt! Fijn ook weer een echo van de week.

Gisteren de nieuwe auto gehaald, echt een mooi ding! Was wel grappig, we zaten bij de autogarage, gaat mn telefoon: Uw kinderwagen is binnen! Dus ik: ok mooi, dan komen we hem zo met onze nieuwe grote auto ophalen haha.
Die middag ook even gepast en hij past precies! Ingeklapt met de wielen er nog op.. erg fijn.

Ik heb trouwens al de hele week die kriebeltjes in mn buik, kan niet anders dan dat het de baby is. Echt heel gaaf al :)

Fijne avond meiden, gaan jullie ook boer zoekt vrouw kijken?

Tej
13 February 2011, 18:07
@Supermama: Oeh, ja bloed is altijd btje schrikken he? Ik had gister ook een heeeeeel klein beetje rood in mn slipje. Kan makkelijk.. niezen, hoesten.. Fijn dat je deze week weer naar de vk gaat. Lekker naar het hartje luisteren!

Zo85
14 February 2011, 06:06
Allegra ik bedoel HG http://www.euromaxx.nu/catalog/images/oven_grill_bbq_reiniger.jpg

Bij ons verkopen ze het bij de drogist en bij interatuin..
ze hebben het voor alles alg op tegels, tuinmeubels, doucvhe echt super spul!!

Supermama wat balen zeg van je bloedverlies!!
het zal vast een adertje zijn, maar dan duurt het toch lang tot vrijdag..
Ik heb het ook bij het niezen of hoesten.

Tej wat leuk een nieuwe auto, zal wel even wennen zijn.

ik voel helaas nog niets van de beeb of ik ben er te nuchter voor kan ook..
heb al wel weer 3 dage pijn (1e dag echt helse pijn) aan de linker kant onderin (uitgang darm)
dus wil het daar toch over hebben met mijn vk woensdag..

ik ga nu werken, echt geen zin ben zo moe als wat.

fijne dag allemaal!

butterfly1984
14 February 2011, 08:15
Goedemorgen dames...

Zoe volgens mij is je baas inderdaad verplicht om jou verlof 4 weken van te voren in te laten gaan... en als het echt niet anders kan dan zelfs al vanaf 6 weken... volgens mij mag je daar zelf voor kiezen...

HG dat ga ik ook maar eens proberen.. mijn oven ziet er ook niet echt fris meer eruit.. heb laatst de hele oven gepoetst.. maar ik heb een kerel die kaas broodjes en pizza zo in de oven legd en heb dus alles weer onder kaas liggen hmmm..

Nou Allegra.. mijn vriend is juist tegen overgestelde.. wij willen nog laminaatgaan leggen op de boven verdieping voordat we met de kinderkamer gaan beginnen, maar hij is al heftig al het spul uit de kamer aan het halen en het oude laminaat aan het verwijderen... terwijl mijn vader pas volgende week in het weekend kan haha...

Hier heb ik de beeb ook nog niet gevoeld.. misschien dat ik hem wel heb gevoeld maar leg ik nog niet direct de connectie met de baby... kunnen ook zo maar mijn darmen zijn he haha... Mijn vriend is er heilig van overtuigd dat hij de baby kan horen al hij zijn oor op mijn buik legt.... ik heb nog gezegd misschien dat het mijn darmen wel zijn die je hoort maar nee meneer blijft erbij haha...

Nou de werkweek kan weer beginnen.. maar mijn motivatie is nu al rond het 0 punt.. bah ik ben echt toe aan een weekje vakantie... gelukkig hoef ik nog maar 20 weekjes te werken... woehoe haha...

Ik heb hier ook zo af en toe wat bloed verlies.. maar maak mij er niet druk om.. vaak ik het bij mij ook als we seks hebben gehad.. dus ik weet waar door het komt... als het echt meer wordt of ik krijg er krampen bij dan trek ik wel aan de bel...

Lin76
14 February 2011, 08:19
Supermama wat vervelend dat je toch weer een heel klein beetje bloed verliest, maakt toch onzeker.

Tej leuk een andere auto!! En de nieuwe kinderwagen past er ook nog in!!! Wat wil je nog meer?

Zoe, inderdaad maar eens aan de verloskundige vragen want dat is toch niet de bedoeling dat je er zoveel pijn van hebt. Ik heb ook veel last van mijn darmen en dus soms erg opgeblazen en buikpijn maar niet zo erg dat ik niet meer rechtop kan staan.

Weinig nieuws hier, werkweekend zit er weer op en gelukkig hebben we het niet al te druk gehad. Nu lekker 2 dagen vrij.

Leuk he Allegra zo'n poes die graag wat aandacht wil en er ook voor zorgt dat ze het krijgt!! Wij hebben een zwarte kater en in het weekend als de kids bij ons op bed duiken komt de kat er ook altijd bij, terwijl ie dat anders nooit doet. Vind ie gezellig. Maar later lag ik nog even alleen met de kat en had ik em even geaaid maar mijn hand onder de deken gestopt omdat hij er steeds aan zat te likken. Steekt ie vervolgens zijn natte neusje in mijn gezicht en begint aan mijn gezicht te snuffelen en te duwen. Wou meer aandacht hahaha, totdat ie hoorde dat zijn etensbakje werd gevuld toen moest hij ineens naar beneden.

Vandaag mijn positie spijkerrokje maar eens aangedaan, zit heerlijk zeg, boord is verstelbaar en ik heb em een maatje groter besteld dus ik hoop hem de hele zwangerschap te kunnen dragen en ik denk dat ik deze heel veel aan ga hebben, zit fijn en staat ook nog leuk!!

Pinkymeid
14 February 2011, 10:24
@zoe: ja ik dacht ook al zo iets hihi en is inderdaad nog maar klein ik hoop dat snel 24 maart is want dan weten we ook wat het gaat worden :)

Miek
14 February 2011, 11:46
Hej ladies, allemaal een goed weekend gehad? Ik lees dat sommige de baby al kunnen voelen, wat ontzettend gaaf!! Ik ben helaas nog niet zo ver :( maar morgen alweer op 13 weekjes en vrijdag eerste controle bij de verloskundige en we krijgen dan ook nog een echo (omdat ze dat zelf wel leuk vond omdat je met 9 wk nog zo weinig ziet). Daarna pas weer een echo met 20 weken. moet mijn mannetje er nog even van overtuigen dat we wel willen weten wat het wordt.
Met namen zijn we al wel een heel eind.
verder heb ik lekker rustig aan gedaan dit weekend. Deze week wordt weer een stukje drukker, maar donderdag de 9maanden beurs en vrijdag een weekend weg naar Gent dus wel leuke dingen!

Zo85
14 February 2011, 12:11
wij gaan waarschijnlijk ook naar de 9md beurs vrijdag denk..

ik ben echt moe vandaag en een beetje chago dus heb mijn deken aan gezet en ga zo na het eten lekker even een tukkie doen
en als dat niet lukt gewoon ff liggen en straks voor onze hond naar de dierenwinkel eten halen voor hem..

weten jullie of je atlijd een usb stick mee kan nemen naar de echo ? ik bedoel kan dat ik elk apparaat?
mijn man kan niet mee woensdag en zou het graag tocht thuis willen laten zien..

een vriendin van mij krijgt helemaal geen foto's van de echo zij moet altijd een usb stick mee nemen.
vandaar dat ik op het idee kwam.

butterfly1984
14 February 2011, 12:44
Ik ga zaterdag naar de 9maanden beurs...

Ik heb geen idee wij kunnen geen usb stick mee nemen naar de vk.. krijg ook maar 1 foto.. ten minste de vorige keer wel... je kunt het toch altijd vragen bij de vk?

Wij willen niet weten wat het wordt.. dus voor ons blijft het een verassing... Zijn er meer die niet willen weten wat het wordt???

Pinkymeid
14 February 2011, 14:30
hallo meiden, vanavond lekker uiteten voor valentijn :) heb een leuk bloemstukje gekregen van men vriend echt zo lief :) ik sta al op de ziekenkast voor mij is het werken al afgelopen dus niet meer op kindjes passen jammer vind ik het maar is beter zo zeiden ze.

ik heb soms zo een raar gevoel in men buik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven is een fijn gevoel dat wel :)

Zo85
14 February 2011, 15:02
pinkymeid ziekenkast? ben je nu al thuis?

hier lekker even gelezen en zometeeen lekker rijst met verse boontjes en zelf gemaakte goulash eten mmmmh!

Lin76
14 February 2011, 15:33
Ik zak helemaal in, was ik vanmorgen nog redelijk fit na mijn late diensten, nu is het gedaan met mijn energie en mijn humeur. Eten staat op, straks nog naar zwemles met de oudste en als de kids op bed liggen is de bank voor mij. En lekker vroeg onder de wol denk ik maar.

butterfly1984
14 February 2011, 15:58
Hier is de energie ook helemaal vervlogen...

Vanavond nog even naar een vriendin.. ze had nog wat boeken over zwangerschap... zij is zelf ook zwanger van de tweede... nu 24 weken... Denk dat het niet laat wordt.. wil eigenlijk zowiezo 10 uur in bed liggen...

Hoe staat het bij jullie met de buiken?? Ik heb mijn buik van het weekend op gemeten en val nu in eens cm af haha.. was elke keer 117 en nu 112... Mijn lichaam zal wel een beetje veranderen.. heb ook niet echt het idee dat ik aankom... maar weegschaal doe ik niet haha...

supermama
14 February 2011, 19:14
Butterfly, wij willen ook niet weten wat het wordt. en zaterdag ga ik ook naar de negenmaandenbeurs, ben benieuwd.
Hier vandaag gelukkig geen bloed meer.
Had eergisteren wel heel veel moeite om naar het toilet te gaan, misschien dat er toen een adertje is geknapt.
Ben ook ontzettend aan het hoesten, dus ach wie weet.

Maar wat jullue zeggen, de onzekerheid steekt wel de kop op. Helemaal omdat ik ook wat buikpijn heb, kan het niet helemaal omschrijven. Lijkt of mijn buik heel zwaar is. zucht...

elmo
14 February 2011, 20:14
Hallo allemaal

Wel ,meegelzen van het weekend, maar kon echt de moed niet opbrengen om ook maar iets te schrijven.
Ik heb 3 dagdiensten gehad, gisteren was ik he- le- maal kapot!
Sjonge ik wist niet dat een mens zo moe kon zijn, heb van 19.00 tot 5.30 (toen ging mijn wekker weer) geslapen. Ik was bijna ziek van moeheid.
Nu snotje verkouden! Ik had ook wel graag naar de 9 maanden beurs gewild, maar moet werken, en de kids kwijt en dat gaat gewoon niet lukken.
Jammer!
Wij willen ook niet weten wat het wordt!
Vinden de verrassing veel te leuk!

Nou ga douchen en maar weer op bed, in de hoop dat mijn energie weer terug komt, ben nu gelukkig eerst 3 dagen vrij....

Allegra
14 February 2011, 20:27
Zoe aha HG, daar heb ik idd ook de anti-schimmel-spray voor de badkamer van, dat werkt supergoed! Hebben ze bij Etos geloof ik.

Elmo klinkt alsof je een paar dagen lekker moet uitrusten!!! Slaap ze!

Lin ja gezellig wel he, zo'n kat... behalve als je iets probeert te doen, dan zit zo'n kattenhoofd toch wel in de weg!

Hier net na het werk nog ff een taart gemaakt voor op mijn werk morgen, voor mijn verjaardag. Was eigenlijk net iets te veel want ik voel alles weer een beetje golven om me heen :-S Maar goed, hij is klaar, hopelijk nog eetbaar ook!
Verder niet zo veel spannends hier, vandaag ging lekker snel. Oh ja ik heb weer het idee dat ik wat bubbeltjes in mijn buik voel, baby vond het vast niet leuk dat ik zo druk bezig was!

Lin76
15 February 2011, 08:04
Allegra gefelciteerd met je verjaardag! Fijne dag vandaag

butterfly1984
15 February 2011, 08:04
supermama kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt... heb je het de vk al aangekaart?? wat zegd zij dan?? Misschien dat je er dan wat geruster op wordt...

Jeejte elmo.. jij kunt wel wat bijslaap tijd gebruiken zoals ik lees... hopelijk lukt het je om deze 3 dagen een beetje bij te tanken...

Allegra.. als ik het goed begrijp ben je dan vandaag jarig?? In ieder geval Gefeliciteerd!! En wat voor een taart is het geworden??

Hier nog steeds geen baby gevoel... wacht nog geduldig af haha..

elmo
15 February 2011, 09:37
Allegra! Gefeliciteerd!
Fijne dag!

Tej
15 February 2011, 10:14
Hai meiden,

Allegra: Had je al gefeliciteerd op hyves maar nogmaal: Gefeliciteerd!!! :D

@Supermama: Dat zware gevoel komt door de banden gaan groeien. Las het gister op een site wat over ontwikkeling rond de 15 weken ging. Hoef je je denk ik dus geen zorgen over te maken.

Ik ga zaterdag met mn mams naar de 9 maanden beurs. Mn vriend had er niet echt veel behoefte aan, dan weet ik al dat ie achter me aan gaat sleuren dus dan gezellig met mn mams!

Ik had ook echt nachten achter elkaar slecht geslapen. Uren wakker liggen noem maar op.. en eindelijk vannacht geslapen als een roos!! Heerlijk!

loesm
15 February 2011, 10:51
Allegra: Gefeliciteerd!!

Ben een tijdje niet o het forum geweest, beetje druk gehad het weekend :)
Nu alweer sinds gisterenavond barstende hoofdpijn... Lekker hoor...

had voor valentijn van mijn man een pakket gehad met een chocoladefontein erin. hmmmm lekker!
Jammer alleen dat mijn hond dacht: Dat kan ik ook. En voor Valentijn tussen de middag zijn bench had onder gekotst en gescheten... Ook lekker...

verder gisteren mijn uniform broek op maximaal moeten zetten (kan je verstellen met klittenband). Volgende week kan ik hem dus waarschijnlijk niet meer aan (gaat echt hard). Dan mag ik in mijn eigen kleding naar mijn werk. Jeeejj
Moet ik alleen eerder op om te bedenken wat ik aan moet haha.

Zijn jullie trouwens nog af en toe misselijk? Ik heb opeens dat ik vanuit het niets eventjes op mijn nek moet... vannacht weer.
En daarna dan nergens meer last van. raar toch? Ben donderdag 16 weken. Moet nu toch wel een keer ophouden?

butterfly1984
15 February 2011, 13:14
Sommige mensen houden de hele zwangerschap last van misselijkheid.. maar bij de meeste wordt het na 12 weken wel wat minder...

Ik hoor net van een vriendin van mij als je boven dw 100 kilo uitkomt dat je dan niet meer thuis op de eerste verdieping mag bevallen.. maar dat je dan dus een bed moet regelen in de woonkamer.. hmm ben bang dat ik daar straks wel over heen ga...

Pinkymeid
15 February 2011, 13:53
@zoe: ja werk als kinderverzorgster en in de verzorgingssector in belgie moet je onmiddelijk stoppen

butterfly1984
15 February 2011, 14:19
En waarom is dat pinky??

Pinkymeid
15 February 2011, 14:37
@butterfly: omdat we niet in contact mogen komen met kindjes die ziek zijn zoals de bof enz

Midara
15 February 2011, 14:55
Hallo meiden, kom even gedag zeggen. Weer terug van vakantie. We hebben het heerlijk gehad, maar vind het nu ook wel weer lekker om thuis te zijn. Bijlezen doe ik later even. Hopelijk gaat het goed met iedereen.

Zo85
15 February 2011, 15:22
ff snel een echo berichtje want moet de hond nog uitlaten en koken..

Net een doppler gekocht dus direct thuis geprobeerd kan ik het nergens vinden het hartje wel die van mij zelf gehoord is dit normaal?

word er een beetje http://www.babybrabbel.net/clipart/bang.gif van.

Midara
15 February 2011, 15:38
Zoe, heb het wel vaker gehoord hoor dat het hartje soms niet gevonden wordt. Dat het een beetje oefenen is. Daarom zou het ook niets voor mij zijn. Zou elke keer weer de zenuwen krijgen..

Even een vraagje... vanaf welke week kan je eigenlijk een echo laten doen voor geslachtsbepaling??

butterfly1984
15 February 2011, 15:59
Zoe en dat is nu precies waarom ik niet zo'n apparataan aanschaf ik zou meteen in de stress schieten.. haha.. maar volgens mij komt het inderdaad wel vaker voor dat je het hartje niet kunt vinden... Een vk weet meteen waar hij moet zoeken....

Lin76
15 February 2011, 16:14
Midara, je hoort dat soms met 16 weken al te zien is wat het geslacht wordt maar volgens mij doen de meeste bureau's een geslachtsbepaling vanaf ong 18 weken.

Zo85
15 February 2011, 16:31
ik heb even mijn vk gebeld was toch spreek uur en ze zei dat het idd normaal is dat e het niet kan vinden.
je moet weten waar je zoeken moet (zo vroeg) en je baby moet niet diep in de baarmoeder liggen.

geslachtsbepaling doen ze hier ook vanaf 16 weken.

ga nu echt koken spruitjes mmmh

Allegra
15 February 2011, 17:32
Thanks voor de felicitaties iedereen :-D leuk al die sociale netwerken, ik blijf de hele dag overal nieuwe berichtjes vinden :-D Ik had een limoentaart gemaakt voor op kantoor, met biscuitbodem en wonder boven wonder viel het hele ding niet uit elkaar toen ik hem ging aansnijden ;-) En hij was erg lekker! Verder een weinig spannende dag, mijn bureau was versierd en ik heb van kantoor vandaag een cadeautje gekregen voor mijn zwangerschap (beertje in bedrijfst-shirt haha!). Verder komen cadeautjes bij mij altijd verspreid over een aantal weken, mijn familie komt zondag, van manlief mag ik op vakantie uitzoeken en morgen krijg ik op kantoor nog mijn 'echte' verjaardagscadeau - mijn baas was er niet vandaag, die werkt niet op dinsdag en was bovendien ook vandaag jarig dus dan vindt ze het leuk om samen cadeautjes te doen!

Zoe gelukkig heeft de vk je gerustgesteld! Ik zou ook echt zenuwachtig worden als ik het hartje niet kon vinden, voor mij zou zo'n apparaat ook echt niks zijn!

Loes jemig wat groei jij snel dan zeg! Ik loop nog steeds in mijn gewone broeken en heb nog een klein beetje ruimte over... Kreeg vandaag een zwangerschapsbroek binnen, die past nu rond mijn bovenbenen en kont net dus ik twijfel of ik hem moet terugsturen of niet... hoop niet dat mijn benen en kont erg veel dikker worden anders wordt ik zo'n ding wat vanzelf weer opstaat als je het omduwt haha!
Wat lief een chocofontein, en lekker... maar niet voor honden! Is chocola niet heel slecht voor honden? Zal wel anders had-ie je vast een hoop opruimen bespaard :-S

Midara fijn dat je er weer bent, lekker uitgerust enzo! Ik ben benieuwd hoe Tweety het heeft!

Ik droomde vannacht nog dat ik de geslachtsbepaling had en het was een meisje... In het uitgerekend in juli-topic vertelde iemand dat zij haar (overleden) vader had gevraagd om haar te laten weten wat zij zou krijgen en toen droomde ze dat het een jongetje werd... Dus ik dacht toen, dat moet ik mijn vader ook eens vragen. Ik ben benieuwd of ik deze droom aan hem te danken heb, op mijn verjaardag ook nog... Nou ja, over vier weken weet ik of het klopte!
Voel ook steeds meer plofjes in mijn buik. Ik blijf twijfelen hoor, het is nog zo vroeg, je leest overal dat je het bij de eerste pas rond de 20 weken kunt voelen, maar dit voelt niet echt als darmen. Nou ja, ik hou het in de gaten!

Zo85
15 February 2011, 18:06
Allegra van harte gefeliciteerd !!! hoop dat je een leuke avond hebt.

klinkt lekker limoen taat wat voor lagen had je gedaan?

ik ga binnenkort ook weer beginnen.

Allegra
15 February 2011, 19:27
Het was een hele makkelijke taart - bodem van verkruimelde volkorenbiscuits met boter en een vulling van gecondenseerde melk, eidooiers, limoensap en limoenrasp. Had niet echt fut om iets heel uitgebreids te maken maar ik vind het altijd wel leuk om zelf iets te bakken in plaats van gebak te kopen! Mijn knaller is nog altijd een hele simpele chocoladetaart maar ik wou deze keer iets anders.

Jeeee we hebben net onze vakantie voor april geboekt, weekje naar Sevilla en RyanAir had de prijs voor een van de vluchten zwaar verlaagd vergeleken met de vorige keer dat ik keek :-D

loesm
16 February 2011, 06:39
Goedemorgen allemaal!

@Allegra Gefeliciteerd nogmaals!
En nee ik heb mijn hond geen chocolade gevoerd :) Dat is inderdaad erg slecht en ze kunnen van een beetje zelfd doodgaan. Ik bedoelde meer dat hij zo met poep aan het sproeien was dat hij zelf een chocoladefonteintje leek :)
Gelukkig voelt hij zich nu een stuk beter en is hij weer lekker druk een irritant haha.
Mijn buik is nu inderdaad nu steeds harder aan het groeien. Ik zag op mijn laatste buikfoto dat mijn kont ook wat is gegroeid... Dat is natuurlijk niet de bedoeling... Hier een foto van gisteren.
1052
Hij ziet er nog niet zo dik uit, maar voor mij is dit wel een redelijke buik. En aangezien de uniforum broeken wel een beetje op maat zijn.... Ik loop ook thuis alleen nog maar in zwangerschapsbroeken. Die andere gaan echt niet meer dicht, of zitten niet meer lekker.
Een collega van mijn moeder doet al haar zwangerschapskleding weg. Dus als het goed is krijg ik nog maar :)
Ook heb ik gisteren van de dochter van de buurvrouw van mijn ouders allemaal babykleertjes 50/56 gehad. Haar zoontje is er nu al uitgegroeid en dus heeft ze ze niet meer nodig. Veel kan ook voor een meisje. Ze blijft kleertjes voo rme sparen, ideaal :)

@Zoe: Wat zonde dat je het hartje niet kon vinden... Ik vond het in 1 keer, maar later moest ik er ook wel meer moeite voor doen. Je moet echt helemaal onderin NET boven het schaambot luisteren. Bij mij zit hij ook vaak een beetje aan de zijkant. En geluid op Maximaal zetten, en genoeg gel gebruiken. Ik hoop voor je dat het lukt. Misschien zit je placenta er wel voor, of ligt het kindje inderdaad diep... Dat zou natuurlijk zonde zijn!
Gelukkig zegt de Vk dat het normaal is dat je het niet kan vinden. niets om je druk over te maken dus. Wanneer mag je weer naar de Vk?

Ik moet nu opschieten, moet naar mijn werk :)

Groetjeesszzz

Miek
16 February 2011, 07:50
@zoe; wij hebben thuis een doppler en een angelsound (beide te leen gekregen) en met de doppler kan ik het hartje ook nog niet vinden maar met de angelsound wel. Ligt er maar net aan hoe het kindje ligt en hoe gevoelig het apparaat is denk ik. Maar je moet je er iig niet ongerust om maken want het is puur voor de fun, het kindje is nog zo klein en je buik is dan behoorlijk groot :) dus het is lastig zoeken als je niet precies weet waar je moet zoeken. Bij mij ligt het kindje iets links van het midden en echt net op de grens van het schaambot.

@Allegra; alsnog van harte gefeliciteerd! Ben je goed verwend?
En wauw dat jij nog je eigen broeken past! Ik pas al geen gewone jeans meer vanaf 7 weken (met knoop dicht) maar nu ook echt helemaaaaal niet meer. Mijn darmen zijn zo opgezet!
Lijkt me best wel fijn als je nog gewoon je eigen broeken aankunt, zou ik een stuk meer keus hebben qua kleding.
En sevilla is ook lekker zeg! Wij zijn er afgelopen zomer geweest vanuit de costa del sol een dagje, mooie stad! Bloedheet, dat wel :)

@Butterfly; mijn vriend zegt nog steeds dat hij niet wil weten wat het wordt en ik wil het wel weten dus we moeten nog even in gesprek. Ik denk dat ik vraag bij de 20weken echo of de verloskundige het wil opschrijven en in een gesloten envelop doen zodat we het later samen thuis kunnen openen (kunnen we eerst nog tegen iedereen zeggen die na de 20-wk echo vraagt en weten jullie wat het wordt? In alle eerlijkheid nee zeggen). Maar dat wil ik volgende week eens met vriendlief opnemen wat hij daarvan vindt. Ik vind het allemaal al zo spannend, weet zo veel niet en de bevalling straks is spannend, vind het wel fijn als dat iig het kamertje (assecoires) en wat kleertjes/geboortekaartje/naam definitief gemaakt kunnen worden zonder al die spanning nog van wat wordt het??

@Loesm; je buikje begint inderdaad al mooi te groeien, mooi om te zien1 Ik vind buikfotos maken zelf nog zo lastig nu omdat het vooral mijn darmen zijn die opzetten. Kreeg wel een dikkere kont zei een collega (en bedankt) ik hoop niet dat het te gek wordt, maar zo wel dan hoort het er gewoon bij. Niets aan te doen. Ben nog druk met bodypump & zumba, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik ga morgen met een vriendin naar de 9 maanden beurs. Ga me eens orinteren op kinderwagens. Dan hoef ik straks alleen tegen mn vriend te zeggen deze wordt het haha. Mijn ouders gaan sponsoren voor de kinderwagen dus dat scheelt ongeveer de helft. Ik vind zelf de bugaboo wel erg mooi, maar weet niet of die praktisch is dus moet maar gewoon wat dingen gaan proberen.
Verder hebben we van mijn zwager en schoonzus een advent flessensterilisator gehad met flessen want hun zoontje drinkt alleen uit difrax flessen haha, beter! We hadden van hun ook al een maxi-cosi gehad, dus dat bespaart wel lekker :)
Verder komend weekend naar Gent (eerst vrijdag voor controle naar de verloskundige krijgen we ook weer een echo) met mn ouders/broer/schoonzusje/nichtje. Daar heb ik ook erg veel zin in hoewel ik het altijd vreselijk vindt om mijn katjes te moeten achterlaten. Mn vriends broertje gaat oppassen met zn vriendin in ons huis, dus komt wel goed, maar toch.. ik vind het altijd zo erg als ze me met die grote ogen aankijken en ik dan de deur achter me dicht moet trekken :(

butterfly1984
16 February 2011, 08:15
Goedemorgen dames...

Fijn zoe dat de vk je gerust gesteld heeft... Ik moet zeggen toen de vk bij mij ging kijken.. was het hartje ook heel zachtjes en ze zat helemaal onderin te zoeken...

Die taart klinkt over heerlijk haha ook die chocolade taart klinkt lekker... hier helaas niet echt een bakker haha.. ik kan appeltaart uit pak maar daar blijft het ook bij...

Ik heb ook al bijna 5 weken zwangerschapskleding aan een aantal van mijn broeken past me nog wel maar.. die drukken te erg als ik zit.. en dat vind ik niet zo prettig idee...

Allegra vakantie heerlijk.. ben echt super jaloers haha... hier zit een vakantie er niet meer in... we hebben nog genoeg dure dingen op ons pad...

We hebben ook eindelijks een datum geprikt voor het trouwen we gaan 27 mei trouwen.. heb er nu al zin aan...

Hmm loesm lekker die fontein van je hond... kun je in ieder geval al vast oefenen voor als de kleine er is.. maar denk dat de geur van hondepoep toch nog wat minder aangenaam is...

Lin76
16 February 2011, 09:08
Miek alvast een fijne dag morgen en lekker een weekendje weg!

Butterfly wat leuk dat jullie een trouwdatum hebben geprikt!

Allegra wat heerlijk om er nog even tussenuit te gaan. Ook hier voorlopig geen vakantie. We gaan zondag wel even een dagje weg met de jongens, even wat leuks doen met zijn vieren.

Vanavond en morgenavond werken en dan heerlijk 4 dagen vrij. Morgenochtend naar de verloskundige.

Pinkymeid
16 February 2011, 10:02
Heb gebeld voor de uitslag van de triple test en alles is in orde krijgen een gezond kindje ben super blij

loesm
16 February 2011, 11:15
Geweldig Pinky! gefeliciteerd met de uitslag!

En butterfly, gefeliciteerd met jullie trouwdatum :)

hier ben ik morgen alwer 16 weken. gaat bet hard zo... Ik ga morgen ook maar beginntn met de omvang van mijn buik eens meten. Heb ik jammer genoeg nog helemaal net gedaan, dus weet niet hoe veel ik nou daadwerkelijk ben gegroeid...

Ik moet ook maar weer eens wat meer gaan sporten. Heb nog maar 3 keer hardelopen sinds ik weet da ik zwanger ben haha. Maar volgens mij passen al mijn sportkleding me niet eens meer. toch maar eens proberen. Misschien morgen maar even baantjes trekken in het zwembad...

Zo85
16 February 2011, 12:12
Lin hoe was het?

Pinkymeid wat fijn ik krijg het zo te horen denk

Loesm wat een mooi buikie, ik heb precies hetzelfde haha.
en s avonds is hij nog groter bij jou ook?

Miek veel plezier al zul je er al lang zijn. ahha

ik ga nu naar de vk vind het toch wel weer heel erg spannend na zoveel weken en hoop dat ze
kan zien wat het word...

Zo85
16 February 2011, 14:06
zo ben net terug alleen naar het hartje geluisterd en ze heeft het mij zelf ook geleerd..
ik zat veel te laag te zoeken richting schaamstreek en liezen maar hij zit bijna onder mijn navel.
ik krijg helaas geen echo's meer alleen lusteren en dan 20 weken echo en de rest ook luisteren dus
baal wel een beetje had ons kleinte zo graag willen zien en ook willen weten wat het was..

maar goed mag niet klagen er was hartslag!!!!

Pinkymeid
16 February 2011, 14:43
dank jullie wel meiden :) en ooh zoe das leuk he ik krijg ook niet zoveel echo s moet nu wachten tot 24 maart voor de echo echt lang pfff

supermama
16 February 2011, 16:17
hey meiden, joehoee ik heb de 16 weken vandaag gehaald.
Ik moet vrijdag weer naar de vk. Ga ik even mijn onzekerheid aankaarten, maar ook even mijn buikpijn klachten neerleggen.
Een collega gaf ook al aan dat het volgens haar bandenpijn was. ik denk het zelf ook, het voelt alleen niet prettig.
Butterfly wat leuk een trouwdatum. Heb je al veel geregeld? Of moet je nog veel doen? Vorig jaar zaten wij in het regelen van ons trouwen. Wat een heerlijke tijd hihi!

Ik heb alles van de rest wel gelezen, maar.... niet onthouden.

O trouwens wat mijn buik betreft, volgens mij wordt alles omhoog geduwd. Ik heb vanaf mijn borsten al een flinke buik. lijkt al wel of ik een maand of 6 zwanger ben. Kan ook mijn vet wel zijn hihi, wat een weg zoekt om ergens te gaan zitten.

Tej
16 February 2011, 16:41
Naaa wat ik nou net mee gemaakt heb!!!! Echt ik ben witheet!!

Ik fiets naar huis net, zie ik dat er 2 honden achter meerkoeten aanrennen. Ineens heeft 1 hond een meerkoet te pakket en dat baasje doet gewoon helemaal niks!!!!
Ik roep naar die vent: Vindt u dit normaal?? En fiets boos door.. eenmaal thuis pak ik een doos, omdat ik dacht dat die vent die meerkoet vast zou laten lijden daar en doorlopen, fiets ik terug, zie ik die vent met die honden en die hond heeft nog steeds dat beest in zn bek!!! Ik fiets er naar toe en zeg: Dit meent u niet he? Hij: Wat bedoelt u dit meent u niet? Ik: dit kan toch niet? Uw hond heeft gewoon die meerkoet gepakt en u zegt er helemaal niks van! Hij loopt er nog steeds mee!! Is het dood?
Zegt die man: U heeft helemaal niks gezien, die meerkoet lag al dood vast door een auto aangereden, wilt u m hebben? Dus ik: nee hoor meneer, ik kwam hiet net langsfietsen en heb gezien dat uw hond die meerkoet pakte. Belachelijk!
Ik zag dat die meerkoet inderdaad al dood was en ben toen maar weer naar huis gefietst. Echt zeg, hier kan ik echt niet tegen!!
Grrrrr.....

supermama
16 February 2011, 17:16
jeej barbaar!

Midara
16 February 2011, 18:13
Grrr Tej daar zou ik ook woest van worden..

Tej
16 February 2011, 19:22
Nou.. ik ben hier weer wat afgekoeld. Heb een mail gestuurd naar de dierenbescherming erover.. ze kunnen er vast niks mee maar goed. (Ik ben echt een dierenvriend haha)

@Butterfly en Zoe: Grappig he, dat je denkt dat je baarmoeder nog zo laag zit terwijl ie al stukken hoger zit. Ik had van de week ook dat ik het hartje niet kon vinden, je moet echt precies op 1 stukje zitten wat er goed mee in contact staat. Een paar mm opzij en je hoort het al niet meer.
De ene dag zat ik ook rechts van mn navel en de andere dag links!

@Allegra: En, wat heb je voor cadeautje gekregen van je baas vandaag? Leuk dat je zo verwend bent! En erg leuk dat ze het kantoor ook versieren zeg!
En ooooooh ik wil ook op vakantie!! Wij willen ws in mei nog op vakantie gaan. Eens kijken of ik wat goedkoops kan vinden want wil hier niet veel geld aan kwijt zijn!

@Loesm: ooooh wat een mooie buik!!!

@Miek: Mn vriend wilt eigenlijk ook het geslacht niet weten, maar meer om het voor de rest verborgen te houden. Met de 20 weken echo willen we dus weten wat het wordt maar gaan het dan voor onszelf houden. Weet niet hoe jouw vriend daarover denkt?
Hoe was het op de beurs? Ben benieuwd! Ik ga zaterdag.

@Zoe: Fijn dat je het hartje gehoord hebt! Jammer he dat we voorlopig geen echo meer krijgen. Had het heel leuk gevonden om die verandering te zien!

Wel grappig, volgensmij heeft iedereen zo rond 20 maart de 20 weken echo!

Nou meiden ik ga even bankhangen, fijne avond allemaal!

Allegra
16 February 2011, 19:55
Loes mooie buik! Volgens mij is de mijne ook ongeveer zo maar het is moeilijk beoordelen bij jezelf :-D
Owwww en zo een chocoladefontein... yukkie... Da's het nadeel aan huisdieren (en baby's), dat je de rommel elke keer moet opruimen, bij voorkeur zonder over je nek te gaan :-S

Tej ja hoor wat aso van die vent! Ik weet niet of ik iets had durven zeggen, je weet nooit hoe mensen reageren, maar ik word ook zo boos van dat soort dingen! Ben ook dol op dieren en vind het echt ongelooflijk dat iemand die zelf huisdieren heeft, en dus schijnbaar geen hekel heeft aan dieren, zijn hond zo met een ander dier kan laten omgaan. Volgens mij hebben ze daar van die rubberen kippen voor...
Mijn cadeautjes vandaag op kantoor waren leuk! Ik heb een lekker dik boek gekregen dat ik voor mijn verlof ga laten liggen, en bonnen van de Simon Levelt, waar ik tot drie maanden geleden kind aan huis was maar waar ze onderhand wel zullen denken dat ik verhuisd ben ofzo :-) Gelukkig begin ik thee eindelijk weer lekker te vinden!

Butterfly wat gaaf, in mei trouwen! Gaan jullie het groot vieren? Veel dingen te regelen nog nu dan, maar het is wel heel leuk, een bruiloft organiseren!

Zoe wat fijn dat je nu weet waar je moet zoeken! En wow, dat die kleine al zo hoog zit, dat zal dus vast bij ons allemaal zijn! Als ik wat hoger dan zeg maar het randje van mijn broekje bubbels voel, denk ik dat dat mijn darmen zijn want de vk zei vorige keer dat dat was hoe hoog mijn bm kwam... Maar misschien was dat dus wel gewoon toch de beeb... gaaf!

Miek dat is een goed idee zeg, om het de vk te laten opschrijven! Ik wou het in eerste instantie ook niet weten, maar uiteindelijk laten we de vk wel kijken want wat je al zegt, er is al zo veel spannend aan de nieuwe situatie met de baby, dan is het wel fijn om toch wel iets te weten! Ik zie mezelf al in dat ziekenhuis bed liggen en dat ik nog wel de meisjesnaam weet maar de jongensnaam niet meer en dan is het een jongetje, ofzo.
En jeetje, ga jij nog naar bodypump? Ik heb dat nadat ik positief getest had nog een week gedaan, toen begon het te sneeuwen en kon ik met goed fatsoen niet bij de sportschool komen, en toen was het Kerst, en toen lag er weer sneeuw, en toen was ik 's morgens niet lekker... nou ja, dus ik ben al maanden niet geweest. Ging altijd twee keer per week. Die lerares zal ook wel denken dat ik van de aardbodem verdwenen ben haha!
Oh ja ik vind het ook altijd moeilijk om onze katten achter te laten hoor, die weten meteen dat er stront aan de knikker is als de backpacks weer tevoorschijn komen :-D Vrienden van ons komen ze altijd voeren en die moeten op zolder onder het bed gaan kijken om ze te zien want ze houden niet van 'vreemde' mensen. Vanmorgen waren ze trouwens aan de haal gegaan met het doosje kattensnoepjes (van die Temptations tegen haarballen) dat ik op tafel had laten staan... zucht... ik had al zo'n vermoeden toen ik in de badkamer stond... Ik ga er maar vanuit dat ik voorlopig geen haarballen hoef op te ruimen dan. Het grappige was dat ze nog steeds ook verwachtten dat ik brokjes in hun bakje ging doen. Stelletje sneaky;s.

Supermama en Loes gefeliciteerd met de 16 weken trouwens! We gaan al hard richting de helft he!

Zo85
17 February 2011, 06:08
goedemorgen meiden!

mijn vk vertelde gisteren dat je met je handen een hartje moet maken (duimen en wijsvingers) en dan de topjes van je duim moeten precies
in het midden zitten van je navel en in dat gebied (van het hartje dat je maakt) zit je baarmoeder alle bubbels die je daar buiten voelt zijn je darmen.

mijn bloeddrujk was weer veel te laag 90/45 (weet niet of ik dat al gezegd had) dus nu moet ik z'on 10 dropjes per dag eten, zoute worst, chips
enz. nou dat lukt wel hoor haha! maar vandaar mijn hoofdpijn en duizeligheid telkens..

meiden ik ga nu werken.

werkse allemaal en voro de gene die vrij zijn geniet van de dag het schijnt een mooie dag te worden met een heerlijk zonnetje!!

elmo
17 February 2011, 07:43
Hallo dames!

Daar ben ik ook weer!
Nog steeds niet helemaal lekker, erg verkouden, keelpijn en mijn ogen doen zo zeer!
De hele dag niezen!

Maarrrrrr, ik ga toch naar de 9 maanden beurs, veel geregel, maar gelukt! En heb er toch zin aan! Samen met mijn moeder en twee zussen!
Jippie!!!
Mijn buik is echt duidelijk zichtbaar en mijn baarmoeder zit ongeveer tot op mijn navel! Heel hoog dus, maar het is ons 5e kindje en dan is het normaal!
Mensen kunnen het al duidelijk zien, heb dan ook al vanaf week 7 positie broeken aan...

Verder alles goed?
Lin hoe was het bij de verloskundige? Ik mag maandag weer naar de gyneacoloog!

Liefs

butterfly1984
17 February 2011, 08:26
Goedemorgen dames...

Jeetje tej wat een rot vent.. vind ik echt niet normaal.. dan mensen zo met dieren omgaan...

Zoe jammer dat je geen echo hebt gehad.. maar hartje is ook heel mooi om te luisteren...

Voor ons trouwen heb ik nog niks geregeld erg he... maar we houden ook niet zo groot.. denk dat wij aan het einde van de middag gaan trouwen en dan svonds een klein feestje voor +/- 60 man of zo... Denk wel dat we met de familie overdag gezellig samen gaan eten...

Hier is de hoofdpijn ook begonnen... heb het al de hele week eem klein beetje maar sinds gisteren heel erg... werd er gisteren gewoon beroerd van.. heb maar een paracetamol genomen. vanmorgen de verloskundige maar even gebeld met de of ik paracetamol wel gewoon mag nemen en hoeveel... Volgens haar mag ik er zoveel nemen als op de verpakking staat maar natuurlijk liever zo weinig mogelijk.. maar ze gaf aan dat het waarschijnlijk komt omdat ik niet voldoende drink... ik moet minimiaal 2,5 liter tot 3 liter drinken... dus nu heb ik op mijn bureau maar een kop thee en een extra glas water staan... en denk ook dat ik vandaag ook wat meer beweging ga krijgen van alle tripjes naar het toilet haha...

loesm
17 February 2011, 08:30
Goedemorgen allemaal,

Tej. Wat een rotvent zeg! Ik heb zelf ook een hond, maar als die een dood beest oppakt krijgt hij ook zijn kop. Die vent is niet helemaal normaal denk ik.

Ik ga zo met mijn hondje even naar het pension fietsen. Lekker een paar dagen voor mezelf. Het is een schat van een beest hoor. Alleen een beagle, en in luisteren zijn die toch wat minder haha.
Maar vandaag ga ik met een vriendin naar Alkmaar (terrasjes en lekker eten :P), morgen met schoonzusje naar 9 maanden beurs, en zaterdag weer met mijn ouders winkelen (babyspul en positikleding) in Alkmaar. Dus das niet zo handig met een hond. Moet je oppas regelen enzo. gelukkig hebben ze hier een erg leuk pension en hebben de beesten zelfs vloerverwarming. Omdat mijn hond zo druk is en alles wil slopen wat hij ziet wordt hij ook vaak bij een ander hondje gezet, wat natuurlijk alleen maar gezellig is :) Hij vind het zelfs zo leuk dat als we met uitlaten een medewerker van het pension tegen komen, hij er gelijk heen wil rennen :)
Ik hoop dat mijn kind het net zo leuk gaat vinden op het kinderdagverblijf haha. Dat maakt het een stuk makkelijke wegbrengen.

@Zoe. Mijn buik lijkt savonds ook wel dikker inderdaad. Maar vooral mijn borsten zijn niet meer te houden. Ik had altijd al grote borsten (70E, en dat is heel makkelijk BHs vinden NOT) maar nu is het helemaal erg. Ik had een meegroei bh gekocht en die was ietst e groot, maar nu alweer meer dan mooi gevuld... Ik hoop dat ze na de bevalling en borstvoeding weer krimpen tot orgineel of kleiner... Al ik 70F ofzo krijg dan kan ik helemaal geen BHs meer vinden...
Mijn buik begint trouwens ook al vanaf onder mijn borsten wat dikker te worden, vooral savonds. Ik maak mezelf altijd wijs dat dat je ingewanden zijn die omhoog zijn geschoven. Maar of dat zo is weet ik niet. Kan ook vet zijn. Maar alle plaatjes op internet van hoe je buik er nu ongeveer uitziet die beginnen ook al daar, zou er wel bij horen dus haha.

Vandaag dan ein-de-lijjk 16 weken hihi. Ik zeg dan tegen iedereen 4 maanden, maar eigenlijk is dat een beetje smokkelen. Want een aand is niet altijd 28 dagen natuurlijk. Plus dat d zwangerschap helemaal geen 9 maanden duurt. Maar goed, dat snappen ze toch niet haha.

Ben benieuwd wat mijn vriendin over mijn buik zegt. Zij woont in Amsterdam en ik veel weg doordat ze stewardes is. Heb haar eigenlijk niet meer gezien sinds ikweet daat ik zwanger ben. Alleen over de telefoon gesproken hihi :) Ze heeft het eerste kindje al geclaimed, dan hoeft ze zelf geen kinderen te krijgen zei ze. Volgens mijn wordt het echt zo een suikertante :)

Lin76
17 February 2011, 09:05
Loesm en supoermama alweer 16 weken, gaat nu best snel he? Loesm fijne dagen, klinkt allemaal erg gezellig en fijn dat je je hond met een gerust hart in het pension kan achterlaten.

Zoe ik krijg ook pas met 20 weken weer een echo, verder alleen iedere controle hartje luisteren. Vanmorgen al bij de verloskundige geweest en het hartje weer gehoord. En mijn baarmoeder zit inderdaad ook al ruim boven het schaambeen. Ook hebben we een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, 25 maart. Dat is al over 5 weken! Ik wil heel graag weten wat het wordt, mijn man wil het ook weten volgens mij, heb het hem helemaal niet gevraagd hahaha, ben er gewoon van uit gegaan.

Tej, wat akelig als je zoiets ziet en zo'n eigenaar schijnt dat heel normaal te vinden dat zijn hond zoiets doet. Goed dat je een mail hebt gestuurd naar de dierenbescherming.

Elmo flink ziek (geweest) dus! Beterschap! Wat leuk dat je naar de 9 maanden beurs gaat! ALvast veel plezier. Een collega van mij is gisteren geweest, naar de huishoudbeurs maar kon ze mooi even langs de 9 maanden beurs. Ze heeft zelf geen kinderen maar is echt dol op kids en nu heeft ze twee zwangere collega's en een nichtje dat zwanger is dus die kon niet wachten om schattige baby spulletjes te kijken hahaha. Ik heb vanavond late dienst met haar. Ze zal wel lekker geshopt hebben op de huishoudbeurs denk ik hahaha.

Vanmorgen dus al naar de verloskundige geweest. Bloeddruk was prima en ook mijn bloeduitslagen waren binnen, hb was 8.4! Helemaal goed dus. Ik heb wel last van een droge mond 's morgens en dat herken ik helemaal niet van de vorige zwangerschappen. Moest het maar een beetje in de gaten houden, kan inderdaad van de hormonen komen, vooral in het begin, zolang ik maar niet de hele dag dorst heb of er 's nachts van wakker wordt is het niet verontrustiend. Evt kan met 30 weken mijn suiker geprikt worden als ik opnieuw HB moet prikken. Maar ik denk zelf dat het wel meevalt. Ik heb ook de laatste tijd enorm trek in waterijs hahaha, mijn man vind het heel bijzonder omdat ik de hele dag met een dik vest aanzit omdat ik het steeds koud heb maar ik heb wel trek in waterijs!! En 25 maart dus voor de 20 weken echo. Inmiddels is het nieuws van onze zwangerschap behoorlijk verspreid, ook op mijn werk, niet alleen op mijn eigen afdeling maar wordt nu ook aangesproken door collega's van andere afdelingen.

Hier schijnt het zonnetje ook flink maar het is wel koud! Ik kan niet wachten tot het eindelijk lente wordt en een beetje warmer, dan zal het waterijs wel helemaal niet meer aan te slepen zijn hahahaha.

loesm
17 February 2011, 09:31
Hond zit in het pension :) was weer een heel gevecht op de fiets, maar hij moet het toch een keer leren om netjes mee te rennen haha.
Gelukkig herkenden de mensen van het pension hem nog: "Das toch dat sociale hondje?"
En wordt hij nu bij een puppy van 5 maanden geplaatst.
die mensen zijn een maand weg... Wie zet nou een puppy tijdens de socialisatieperiode een maand in het pension. Nou ja, nu wordt hij opgevoed door een niet luisterende beagle hihi. SUCCES MENSEN!

Nu eventje ontspannen en dan straks met de trein naar Alkmaar!

Lucinda
17 February 2011, 09:55
Zo daar ben ik weer eens.
Gisteren ee echo gehad, was een korte maar ik heb er zoveel dat het me niet zoveel uitmaakt.
Alles is goed me de kids.
Nu heb ik een afspraak staan over 3 - 5 ( dat is de 20 weken echo) en 8 weken, daarna moet ik iedere 2 weken gaan.

Ben erg vermoeid. Droom ook erg veel. Ben nu al 2 nachten wakker geworden met kramp in mijn been.

butterfly wat leuk dat je een datum hebt. Wij zouden eigenlijk ook pas dit jaar trouwen op 24 mei maar door omstandigheden hebben wij het vervroegd.

ga maar eens verder met mijn ict taken al heb ik geen energie en voel me zo moe.

butterfly1984
17 February 2011, 10:51
Hier schijnt het zonnetje ook echt zoon heerlijk lente gevoel.. tot dat je naar buiten gaat... dan slaat de winter weer hard toe haha...

loesm oh wat zielig een hondje een maand in het pension.. waarom neem je dan een hond?? Zeker als je weet dat je binnen 5 maand een maand weggaat!!
ik wil ook heel erg graag een hondje maar helaas hebben wij daar niet de tijd voor...

Lin fijn dat alles goed is... ik heb ook vaak een droge mond.. maar volgens mij moet ik zowiezo al meer gaan drinken haha... gun mezelf er niet echt voldoende tijd voor..

loesm
17 February 2011, 11:54
net 3 buikbanden besteld via buikbanden.com :) 2 met bloemen en eentje met I (hartje) Papa erop :)
Over 5 weken ofzo ga ik naar Curacao naar mijn mannetje, en dan ga ik met die band om de boot opwachten :) vindt hij vast geweldig hihi

Zo85
17 February 2011, 12:30
loesm ja ik snap dat ook niet maar ik zou mijn eigen hondje er ook nooit brengen, ik ben ook wel eens boos op hem hij luisterd op het moment ook niet zo maar
kan hem geen dag missen hoor echt niet.. het is echt ons honde kind haha.
ik moet er niet aan denken dat mijn hondje daar zit in een kennel bij vreemde mensen maar goed iedereen is anders..

ik ga ook niet op vakantie omdat ik dieren heb ik heb er teveel en een papegaai en die kan je gewoon niet alleen laten.

wij gaan waarschijnlijk toch niet naar de 9 md beurs het is 20 euro parkeren en 18 euro per persoon intree dan zouden wij al 60 euro kwijt zijn voor we binnen staan
en dan moeten we nog eten diesel kosten enz. pffffff denk dat we maar iets leuks gaan kopen van dat geld.

meiden ik ga liggen ben moe en straks met mijn hondje lekker naar de markt.

Lin76
17 February 2011, 12:46
We krijgen dinsdag kijkers voor ons huis!!!! Spannend, ben heel erg benieuwd. Het is pas de eerste bezichtiging dus we zullen zien. Maandag maar aan de poets dus!

Zo85
17 February 2011, 12:49
Lin wat spannend, en ze mogen ook overal in kijken he als je inbouw kasten hebt ect..
maar dat is super goed nieuws!! hopelijk word het wat

butterfly1984
17 February 2011, 13:18
Haha zou toch niet goed wezen dat kijkers in alle kasten mogen kijken.. Oke in vaste kasten en de kasten van de keuken.. maar niet in losse kasten... En daarbij de makelaar is er toch altijd bij...

Maar zeker spannend lin... Ik merk altijd als ik mensen bel voor een bez.. hoe spannend ze dat vinden... is altijd leuk om te vertellen nou er is eeen bezichtigingsafspraak gemaakt...

Oh loesm.. nog maar 5 weekjes dat is al snel.. heerlijk naar de zon... leuk idee zoon buik band...

Wij hebben kaartjes gekocht voor de beurs en de trein kosten samen 31,50... als wij met de auto gaan zijn wij denk ik ook wel een stuk duurder uit... maar weet ik ook niet zeker we gaan wel met zijn 4en dan is 20 euro parkeren wel goedkoper...

Allegra
17 February 2011, 17:23
Lin wat spannend!!! Zou mooi zijn als ze meteen bereid zijn de vraagprijs te betalen en je met een bezichtiging klaar zou zijn ;-) Maar da's vast een beetje te optimistisch!
Mooi zo dat alles goed was bij de vk, op naar de 20 weken!

Loes zo drukke dagen voor de deur, leuke dingen allemaal! Moest wel lachen om dat hondje waar jouw hond bij zit, eigen schuld dikke bult als ze straks ook een soort van beagletje in huis hebben, hadden ze hem maar niet zo jong een maand naar het pension moeten brengen! Klinkt trouwens wel fijn, met vloerverwarming, dat heb ik thuis niet eens ;-)

Zoe dat is een handige tip van de vk! Ik heb het even uitgeprobeerd en gevraagd of de kleine me een schop wou geven, maar nee hoor, meneer of mevrouw ligt nu te pitten... Overigens geloof ik dat er nu weer wat beweging in zit. Maar zouden ook mijn darmen kunnen zijn. Moeilijk hoor...

Ik ben blij dat ik niet naar de 9-maandenbeurs kan, moet gewoon werken en zaterdag en zondag heb ik ook al wat en dan is het alweer afgelopen he?

elmo
17 February 2011, 20:02
Loes, wat een leuk idee, spannend de reactie van je man, nog maar 5 weekjes, en dan zie je hem weer!
Lin! Spannend zeg, hopen dat jullie mazzel hebben en hem gelijk bij de eerste bezichtiging verkopen!

9 maanden beurs, ja is idd wel erg duur, parkeren en entree, maar wij gaan met zijn 4 en in een auto, en dan kost het maar 5 euro pp en de benzine delen we ook.
het is voor ons 2,5 uur rijden, wel duur, maar dit is de laatste keer dat ik zwanger ben en ben er nog nooit geweest, en het lijkt me zo leuk!!!!!

Heb een boekje met kortingsbonnen van de wij jonge ouders, stonden allemaal leuke dingen in, heb ook een xxl aankleedkussen gezien, lijkt me wel wat.
Als je googelt op xxl aankleedkussen, kom je er zo bij.

supermama
17 February 2011, 20:45
Wij gaan met z'n drie naar de hhbeurs/negenmaanden beurs. heb treinkaartjes via de hema 14,- en ik heb n dagkaart voor 14,- en 2 kaartjes voor de prijs van n. dus in totaal 25,- pp en dan zijn we heen en weer en binnen. vond het wel meevallen. (tsja tuurlijk kost een hoop geld, maar dan hebben we ook een gezellig dagje uit.)

Morgen weer naar de vk. hartje luisteren en controle. zin in!!!

Zo85
18 February 2011, 06:10
wij hebben gisteren een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling en die hebben we a.s. woensdag dus super spannend!!
bij dit bureau doen ze het vanaf 15 weken.

fijne dag allemaal!

Tej
18 February 2011, 07:33
Hai meiden!

@Lin: ooh wat spannend!! Toen wij de eerste bezichtiging hadden vonden we het ook echt superspannend haha. Weet nog dat die man net gescheiden was en veel moeite had met het verkopen van zijn huis. Dus bij elk ding wat we echt goed schoongemaakt hadden zei die: oh herkenbaar, goed schoongemaakt haha. Echt een beetje flauw maar goed.
Hopelijk gaat dit wat worden!! Hebben jullie het huis scherp geprijsd?

@Loesm: Leuk hoor een paar buikbanden! En je vriend zal het helemaal geweldig vinden denk ik als hij jou ziet met zo'n band om straks!

@Loesm en Zoe: Wat hebben jullie een rare handtekening? Het lijkt wel een screenshot van een website!! Ooooh ik lees nu dat ze eraan werken en dat ze straks weer terug zijn ofzo.. jullie hebben de ticker vast bij dezelfde site :)

Nou vandaag een rustig dagje.. heb lekker een cdtje opgezet.. ff schoonmaken in huis en dan vanmiddag een afspraak met een potentile nieuwe klant! Ben benieuwd..

Fijne dag meiden!

butterfly1984
18 February 2011, 08:06
Goedemorgen dames...

Nou ik heb echt wel zin in de 9 maanden beurs... is voor mij een lekker dagje uit... en de huishoudbeurs vind ik ook altijd super gezellig.. alle kraampjes bekijken en zo.. nadeel is wel dat je niet zoveel mee kunt nemen.. moet ook nog met de trein terug..

Zoe super zeg dat is spannend dat zou betekenen dat jij 1 van de eerst bent wie weet wat ze krijgt.. Hier duurt het nog zoon 23 weken (misschien iets meer/minder) haha voordat ik het weet... wij laten ons verrassen.. al moet ik wel zeggen dat ik nu wel heel erg nieuwsgierig wordt...

Oh tej heerlijk een rustig dagje.. ik wou dat ik dat een keer had... pff heb het idee dat ik in een stroom versnelling zit... lange dagen werken.. in het weekend het huishouden.. pff ben blij dat ik een halve dag rust heb ik de week..

Nou hier is de hoofdpijn na 2 dagen constant een beetje afgezakt.. denk dat de vk wel gelijk had.. en lag het aan het feit dat ik te weinig gedronken heb... ben blij dat het nu beter gaat.. was er soms goed beroerd van.. maar ja we hebben het ervoor over he...

Vind dat de tijd nu echt wel heel snel gaat.. maandag ben ik alweer 17 weken!! klinkt al zo vel 17 weken...

elmo
18 February 2011, 09:08
He Butterfly, weet je ik neem zo'n karretje mee op wieltjes! ideaal, kun je van alles instoppen, en aanhangen, en je krijgt geen zere schouders! nou moet ik rennen, brood halen bij de bakker en eten koken voor vanaaf! Heb straks late dienst!

Fijne dag meiden!

Tej
18 February 2011, 10:13
@Butterfly: Vervelend dat je je zo in een stroomversnelling voelt!! Wel erg fijn dat je hoofpijn wat afzakt. En jeetje jij bent alweer bijna 17 weken!!!

@Zoe: oooh wat spannend dat jullie het a.s. woensdag al weten!! Mag iedereen het weten of houden jullie het voor je?

butterfly1984
18 February 2011, 10:32
Elmo wij hebben van die bonnen van de blokker gehaald dan kun je zoon tas op wielen op halen op de beurs.. idiaal dus we hebben eer voor ieder 1 dus intotaal 4 stuks kunnen we flink shoppen.. maar ja moet natuurlijk ook niet te zwaar worden...

Ga samen met mijn moeder, zus en zusje.. met zus is nu 30 welen zwanger.. ben benieuwd hoelang zij het lopen vol houd.. in ieder geval ben ik wel in voor zo af en toe pauze met koffie en wat lekkers haha...

Lin76
18 February 2011, 11:48
Zoe wat spannend! Hopelijk kunnen ze het zien woensdag.

Dames die naar de 9 maanden beurs gaan veel shop plezier!!

Allegra dat zou wel heel erg mooi zijn dat deze mensen ook meteen ons huis willen kopen maar dat moeten we nog maar even afwachten. Maar goed, ze komen natuurlijk niet kijken als ze geen serieuze belangstelling hebben neem ik aan. Ben dus wel heel benieuwd.

Vandaag erg moe, twee late diensten gehad en nu is de koek op. Vanmiddag slaan we het zwemmen maar over. Nu wel heerlijk 4 dagen vrij. Weer bijtanken voor de volgende 2 late diensten. Vanmorgen even de wekelijkse boodschappen gedaan en natuurlijk weer nieuwe water ijsjes ingeslagen hahaha. Nu verder maar een beetje rustig aan doen vanmiddag. De jongens hebben nu voorjaarsvakantie dus volgende week even geen wekker om 7 uur, scheelt ook weer na de late diensten...

Allegra
18 February 2011, 17:34
Lin hoe is het gegaan met de bezichtiging? Was je thuis of ben je maar even weggegaan? Lekker vier dagen vrij, goed bijtanken hoor!

Zoe wow wat gaaf dat je woensdag al weet dat je krijgt! Ik kan niet wachten tot 15 maart, gelukkig gaat de tijd snel!

Tej lekker een rustig dagje! Ik had er ook zo een, alleen dan op kantoor, dan gaat het zoooooo langzaam!

Elmo weer helemaal fit? Je bent weer lekker op dreef in elk geval!

Butterfly ben benieuwd hoe het op de beurs is! Wel leuk dat je zus ook zwanger is, weet je meteen wat je kan verwachten! Hier nog zo een waarvan de weken voorbij vliegen hoor, fulltime werken en het huishouden en dan is er alweer een week voorbij... Ik probeer wel echt mijn rust te pakken want als ik dat niet doe, voel ik me beroerd...

Hier een leuk weekend voor de boeg, morgen lunchen met twee vriendinnen van mijn studie die ik al heel lang niet heb gezien, dus lekker eten en bijkletsen, en zondag komen mijn moeder en broertjes om onze verjaardagen te vieren. Ik gok dat ik nog wel wat babyspullen zal krijgen! :-D

Lin76
18 February 2011, 18:36
Allegra de bezichtiging is pas dinsdag.

Meiden fijne avond, ik duik vroeg mijn bedje in, ben erg moe en heb hoofdpijn.

Allegra
18 February 2011, 18:53
Oh oeps Lin ik was een beetje te overenthousiast!

Slaap lekker! Ik maak het ook niet laat vanavond, hopelijk slaap ik lekker door tot morgenochtend! Nu kan het nog ;-)

supermama
18 February 2011, 19:40
Vanmiddag de controle gehad bij de vk.
Alles was goed. Het kindje was goed gegroeid, de vk heeft me de rand van mijn baarmoeder laten voelen.
25 maart moet ik weer voor controle.
Kan maandag een afspraak maken voor de 20-weken echo.

Ons kindje is volgens de vk wel een schurk. Hij wil zich niet makkelijk laten horen.
Ze heeft steeds erg veel gel nodig en de nodige tijd om hem te vinden. Maar ze neemt gelukkig wel die tijd!
Ze zei: ik hoop dat hij zich wel goed wil laten zien bij de 20-weken echo. HiHi, hij lijkt nu al op zijn vader. Net zo eigenwijs.

We willen trouwens het geslacht niet weten. Het lijkt me zo;n mooi moment dat wanneer je babytje geboren is, je te horen krijgt het is en ....
Kan niet wachten tot het zo ver is.

Hoe is het bij jullie met namen? Hebben jullie al iets in jullie gedachten?

Zo85
19 February 2011, 07:40
goedemorgen

wij zijn gisteren toch naar de 9 md beurs geweest en 2 hallen van de huishoudbeurs gehad, we kwamen er thuis
achter dat er meer waren maar gelukkig wel de proefhal gehad en heelijke poffertjes op.
Verder hebben wij nog een leuke badcape gekocht van 'Er was eens...' en ik heb een leuke tuniek gekocht bij pren.. (weet niet of ik hier de naam mag noemen)
En een leuk slabbetje laten maken voor mijn schoonzus ze is zondag jarig en dat vonden we wsel leuk om bi het geld te geven.

Hoe vonden jullie het?

Supermama fijn dat jullie echo goed was!

Ik ben woensdag 16 weken en 2 dagen dus als de kleine goed ligt moet ze het kunnen zien want ze doet het dus vanaf 15 weken.
maar ik zeg al als de kleine goed ligt van die van ons is ook erg druk en vliegt van de ene naar de ander kant en draai

nou meiden ik ga douche en boodschappen doen en dan naar het ziekenhuis mijn vader ligt er in..

fijne dag allemaal

Allegra
19 February 2011, 09:11
Zoe mooi zo dat je een lekkere shop- en eetdag hebt gehad! Was je niet kapot achteraf? Alleen al die 9-mnd-beurs lijkt me genoeg om mij te vloeren en dan ook nog twee hallen hhbeurs...

Supermama mooi dat alles goed was! Wij hebben de meisjesnaam al, ik heb een paar jongensnamen die ik mooi vind maar manlief is niet overtuigd. Dat wordt me nog wat want ik vind niet veel jongensnamen mooi. Dus hopen dat het een meisje wordt ;-)

Ik word weer flink getrapt van binnenuit vanochtend, volgens mij wordt onze baby de nieuwe karate-kid :-D

Midara
19 February 2011, 10:03
Klinkt leuk hoor die 9 maanden beurs. Voor de meiden die er nog naartoe gaan veel plezier gewenst. Wij hadden graag gegaan, maar ons weekend was al te druk. Zo even kraamcadeautjes kopen voor een kraamfeest waar ik vanavond heen ga. En daartussendoor zouden we ook nog ven gaan lunchen met mijn ouders.

Oh wat leuk Allegra, dat je de kleine al helemaal voelt.

Lin76
19 February 2011, 10:44
Wat heerlijk dat je de kleine al voelt Allegra!

Manlief is vandaag druk bezig nog wat klusjes af te maken en ik ben hier en daar wat aan het opruimen, straks nog even naar de winkel, vanmiddag even langs mijn zusje, ze heeft nog wat kleding voor me. Morgen een dagje erop uit met de kids. Ben weer een stuk fitter vandaag gelukkig, komt toch door die late diensten dat ik de dag erna zo stuk ga. Is niet anders, ik neem het maar voor lief.

Wij zijn al uit de meisjesnaam, jongens vind ik nu wat moeilijker iets te vinden wat bij de andere twee namen van onze kids past. Meisjesnaam staat al vast. De tweede naam zal dan de naam van mijn zusje zijn. 25 maart zullen we hopelijk weten of we nog een jongensnaam moeten gaan verzinnen of niet. Kan haast niet wachten!

Ben inmiddels overgegaan op meegroeibeha's, mijn eigen worden te klein en aan het einde van de dag deed het me dan nogal zeer. Heb nog wat shirts en twee zomerleggings besteld, ik wil nog graag een leuk zomerjurkje dus daar ga ik binnenkort maar eens voor op pad denk ik. Dan kom ik de lente en zomer wel door. Ik kan haast niet wachten tot het wat warmer wordt, weer lekker wat mooie planten in de tuin, de was lekker naar buiten.........ik ben die kou zat!

Zo85
19 February 2011, 11:06
ik ben niet heel de dag geweest hoor ik ben van half 5 tot 8 uur geweest en moet zeggen die 9 md beurs viel ons tegen en was klein, daar kun je echt niet heel de dag
lopen..

Allegra kun je beschrijven wat je precies voelt als de baby trapt?
iedereen voelt het maar voel je het als kriebel of luchtbel?

muis88
19 February 2011, 13:45
daar was ik weer eens gaat hier inmiddels een stuk beter!! mn buik in ook al aardig aan het groeien, ook ik ben naar de 9maanden beurs geweest vond het echt super leuk!

heb alleen 2 weken geleden van mn werkgever te horen gekregen dat mn contact 13 april niet word verlengt... en waarom geen idee.... echt niet leuk had het laatste tijd al niet makkelijk mn werkgever heeft geen begrip voor dat ik ziek ben en dan krijg je nu dit. en mijn werkgever heeft prive gewoon problemen waar ik de dupe van word heb haar altijd proberen te helpen en als klap op de vuurpeil in onze ex buurman weer aan het stalken overdag. maar dit alles heb ik op aanraden van de arbo arst uit mn hoofd gezet ben momenteel geestelijk arbeids ongeschikt en om dit alles heb je stres en dat heb ik weer stres over dat het niet goed is voor de kleine vraag me echt af waarom dit nu allemaal moet komen kan het even niet meer overzien allemaal pff moest het even kwijt sorry voor mn ego bericht

en het lijkt me zo bijzonder als je eindelijk van bnnen een teken van leven krijgt lijkt me zo een gerust stelling

tweety1982
19 February 2011, 14:50
Heeey
Hoest hier? Ik ga weekend proberen bij te lezen,maar zal niet op alles kunnen reageren,begin weer vanaf hier.
Heb zeker aan jullie gedacht hoor!
Met mij is goed,vakantie was rustig,veel gewandeld en in zon zitten. Inmiddels 16wk zwanger.ga nou veel merken veel plassen en zuur enzo.
Ga snel lezen julie wat ik im auto
Nog niet gelezen
Heb xxxx
Liefs

Verstuurd via telefoon

Allegra
19 February 2011, 17:04
Tweety welkom terug!

Muis wat een gedoe zeg... Klote van je werk, en het irritante met niet verlengen van je contract is dat je baas volgens mij geen reden hoeft te geven. Wel als ze je gewoon ontslaat terwijl je contract nog loopt maar ja, daar heb je nu niks aan. En die buurman van jou, die had toch een gebiedsverbod ofzo? Of is dat alweer afgelopen?
Probeer het allemaal toch van je af te zetten, en maak je niet te druk om de kleine, dat komt wel goed hoor! Wel fijn als je hem/haar straks voelt, dan heb je toch iets meer het idee dat je zelf weet wat er gaande is! Ik hoop dat de komende weken alles weer op z'n pootjes terecht komt voor je!

Zoe het voelt bij mij echt alsof de baby zijn arm of been strekt en dan de bm tegenkomt, best wel flinke trappen... Ik dacht het vorige week ook al te voelen, maar dat was meer alsof lucht in mijn darmen zat, maar dan op een plaats waar geen darmen zaten, en lucht in je darmen verplaatst meestal ook en nu was het alleen een 'plop'. Ik twijfelde eerst wel heel erg of het nou echt de baby was want het is nog zo vroeg, meestal is het pas rond de 20ste week ofzo, dus ik dacht dat ik het me verbeeldde. Maar nu is het zo hard dat ik er echt niet meer omheen kan. Het is ook grappig want het is steeds een minuut of 5 heel druk in mijn buik en dan weer een tijdje niet, en meestal als ik 's avonds op de bank zit, of aan het lunchen ben op kantoor, als ik aan het werk ben, voel ik het niet vaak. Mijn placenta ligt ook achter, dat zal wel wat uitmaken!

Is iedereen al uitgebeursd of gaan er morgen nog mensen? Ik dacht echt dat het supergroot was, wel jammer als het dan tegenvalt. Tot nu toe heb ik eigenlijk maar van een iemand gehoord dat ze veel gekocht had...

Hier een gezellige middag gehad, lekker met een paar meiden geluncht en heerlijk de hele middag zitten kletsen met thee en warme chocola erbij :-D Voel me superrelaxed nu! Straks lekker eten koken en morgen moeten we een beetje bakken en dingen voorbereiden voor als mijn moeder en broertjes komen, heb ik ook echt zin in!

tweety1982
19 February 2011, 17:56
Allegra heerlijk meis dat je zon leuke middag gehad heb :-)

Hoe was het op de beurs meiden?

Zoe: wauw gaaf zeg een geslachtsbpaling, ik ben benieuwd.

Muis: wat kut zeg zowel de buurman als je baas :( denk je dat het zin heeft te vragen naar de reden? gewoon voor je eigen gemoedsrust? Ga je het wel redden meis? ik denk aan je.

hoest met lucinda en de kleintjes? nog groot gegroeid?

ik hoop dat met jullie allemaal goed gaat, gefeliciteerd weer met de nieuwe week :-)

Lieverds ik kan niet op alles reageren wat ik gelezen heb......maar ik heb net als jullie ook dat ik dingen voel op plekken, en denk dat zou kindje kunnen zijn maar twijfel dan weer dat het me darmen zijn. spannend hoor. was wel trots dat ik 1 cm gegroeid ben.

Lin76
19 February 2011, 18:09
Welkom terug Tweety, hebben jullie het leuk gehad?

Muis wat vervelend dat je contract niet wordt verlengd! En begint die ex buurman ook nog es weer! Daar zit je inderdaad niet op te wachten. Hopelijk kun je een beetje de rust vinden die je af en toe nodig hebt.

Wat fijn Allegra dat je zo'n fijne middag hebt gehad!

Ook ik denk soms dat ik wellicht het kleintje voel, heel zachtjes maar mijn darmen kunnen ook erg rommelig zijn dus twijfel of het inderdaad het kindje is. Mijn placenta ligt een beetje bovenin en aan de achterkant van de baarmoeder.

Allegra
19 February 2011, 20:44
Tweety en Lin dat had ik vorige week dus ook, ff afwachten of het snel duidelijker wordt, ik hoop het!

Ben een btje bezorgd over een van de meiden op het zwangerwordtopic waar ik op zit, ze werd maar niet ongesteld en heeft nu een rondje clomid gehad. Toen bleek dat ze overstimulatie had (stonden een heleboel eicellen op het punt om te springen) en mocht ze niet meer onbeschermd klussen, en toen bleek ze toch zwanger te zijn. Zij helemaal blij, maar nu heeft ze zich opeens uitgeschreven :-( Hoop echt dat het niet misgegaan is, want dat zou echt hard aankomen bij haar volgens mij... Hopelijk is ze snel weer terug onder een andere naam en is alles goed...

Zo85
20 February 2011, 11:27
meiden even snel een berichtje van mij...

mijn vader ligt in het ziekenhuis dus voor mij veel gerace.. ik ben enigst kind en dus ook enigst bezoek voor hem.
en het is voor ons best een eindje rijden.
ik ben 2 keer zwanger geweest hiervoor en ik denk door de stress van dat mijn vader in het ziekenhuis lag miskramen gehad
dus doe het nu rustig aan dus zal hier niet zo veel zijn nu..

Tweety fijn dat je weer terug bent!
verder niks gelezen...

Lucinda
20 February 2011, 12:43
hoi dames

ben deze week maar 1 cm in omtrek gegroeid. Mag ook wel eens wat minder zijn, steeds 3 cm.
Voor de rest ben ik nog steeds kapot.
Moet ineens veel vaker spugen, nog niet echt gehad dus dat begint bij mij nu pas.

Ga zo even bij mijn zus op bezoek, als ze thuis zijn.
Ze woont neit ver van mij vandaan dus even op en neer.

Morgen alweer 16 weken, gaat toch snel allemaal.
Nog even en we zitten op de helft.

Ga nog even bijlezen xxx

Pinkymeid
20 February 2011, 15:22
@tweety: welkom terug meid, fijn dat je zo heerlijk heb genoten

@zoe: sterkte met je papa, en doe het maar lekker rustig aan

Tej
20 February 2011, 16:33
Dag meiden!

@Tweety: Welcome back!! Fijn te horen dat je een goeie week gehad hebt.

@Muis: Jeetje wat vervelend dat je contract niet verlengd wordt zeg! En dan ook nog is die buurman die weer aan het stalken is. Hoe zit dat nou met dat verbod? Kan de rechter hem niet weer zoiets opleggen? Wat een vervelende man zeg!

@Allegra: Jeetje dat lijkt me heel gaaf om te voelen zeg! Echt trapjes dus eigenlijk. Hier nog niet zo heel veel gevoel.. af en toe een aantal kriebels bij elkaar!
Leuk dat je zo'n gezellig weekend hebt!

@Zoe: Sterkte met je vader! Hopelijk knapt ie snel op.

Ik vond de beurs gister erg leuk! (Ik vind het sowieso al erg leuk telkens om dingen voor de kleine te bekijken en te doen haha) Wel was het erg druk! Ook nog op de huishoudbeurs gekeken.. nou daar waren we snel weer weg!! Niet normaal hoe druk het was en daardoor ook niet leuk!
Heb een borstkolf gekocht voor een hele mooie prijs en verder nog een badcape.
Net ff met mn schoonzusje de stad in geweest en heb een super leuke slaapzak gekocht!! Ben er helemaal verliefd op :) Kon m niet laten liggen.

Zie hier een foto:1068

En vandaag alweer 16 weken. Het gaat hard nu! Vanochtend heeft iemand van marktplaats een bureaustoel opgehaald en vanavond neemt iemand waarschijnlijk het bureau mee. Kunnen wij lekker in het kamertje aan de slag vanaf 20 weken. Heeeerlijk!

Weten jullie al hoe jullie de muren in de kamer gaan doen? Ik vind het zo moeilijk!

Lin76
20 February 2011, 17:04
Vandaag even een dagje er tussenuit geweest met de jongens. Naar plopsa indoor. Nu hebben ze lekker vakantie en volgens mij is vooral de jongste er erg aan toe, hij is steeds erg moe en snel aangebrand. Hopelijk rust hij de komende week lekker uit, hij was vanmorgen pas om half 9 wakker. Ik zal ze zo nog even lekker badderen en op tijd hun bedje in. Morgen aan de poets want dinsdag hebben we de allereerste bezichtiging! Morgen nog lekker vrij en dan weer twee late diensten.

Zoe sterkte met je vader!

Tej leuk slaapzakje heb je gekocht.

Midara
20 February 2011, 17:50
Zoe veel sterkte met je vader en doe verder maar rustig aan meis!
Tweety, heb je het leuk gehad?
Tej, leuk slaapzakje!
Muis, altijd erg rot als alle ellende tegelijkertijd komt. Pas goed op jezelf hoor.

Op zich een gezellig weekend gehad. Gisteren lekker gelunchd en daarna bij een kraamfesst geweest. Was erg gezellig en weer eens wat familie gezien die ik een tijdje niet gezien had. En vandaag met een groepje vriendinnen lekker bijgekletst. Erg gezellig allemaal. Alleen gisteren ook wat minder goed nieuws gekregen over de gezondheid van mijn vader. En die zorgen blijven wel in je zitten en maken je extra moe..

tweety1982
20 February 2011, 19:28
heey meiden

Lin: het zou voordeel kunnen zijn dat bij ons placenta achter ligt, en jij zou helamaal eerder kunnen herkennen je kindje, spannend hoor :-)
leuk morgen beizichting, en leuk zeg plopsa, zal vast weer gewedige dag geweest zijn.

Allegra: heb je al contact met dat meisje? miss weten iemand hier wie je bedoeld? heeft niemand haar hyves ofzo? Hoop echt dat je contact met haar maakt en het goed gaat met haar.

zoe: jeetje meis, sterkte met je vader, het zit je/jullie niet mee he :( wil je onwijs veel sterkte wensen en succes, en denk idd goed aan jezelf en je gezin ( incl vader he)

Lucinda: haha ja als je steeds 3 cm groeit dan word je klein oliantje, wel mooi hoor :-) je zal vast al mooie buik hebben. Hoe was het bij je zus?

Tej: leuk zeg wat je gekocht heb! leuk dat de beurs zo leuk was, ik heb echt wat gemist helaas. ja gaat snel he alweer 16 weken :D

Midara: jij ook sterkte mt je vader meis, als je er over wil praten gewoon doen he, we zijn er ook voor jou!

hier vandaag ook 16 weken en heerlijk met de babykamer bezig geweest, ik wil morgen wat fotos maken en op hyves zetten en hier ook, de babykamer is nu echt een mooie kamer die er zo goed als klaar uitziet, heerlijk steeds als ik er langsloop, donderdag tapijt halen.
vanmorgen even flink bandenpijn gehad, gemene zeurende steken, na 15 min ofzo was het weg.....vanmiddag DACH ik heel even me kindje gevoeld te hebben, het voelde rechts midden/onder alsof er iets binnen omdriaaide en daarna wat muis stapjes, dus ik heb genoten, ook al weet ik niet of het me kindje is :-) was eigenlijk even niet onzeker meer en dacht, dat is mijn advocado :D

tweety1982
20 February 2011, 19:29
Oja omdat grote fotos hier verwijderd worden heb ik buik foto op me profiel geplaats, dus als je kijken wil kan dat daar, mij vetlaag zit er nog wel omheen, alleen heb idee dat buikfoto van voor aanzicht wel meer ronde vormen krijgt nu :-)

tweety1982
20 February 2011, 20:02
baby kamer :

klik hier voor baby kamer (http://www.mijnalbum.nl/Album=QX73TPMM)

Allegra
20 February 2011, 20:48
Zoe en Midara he wat shit van jullie vaders, zeker in een tijd waar je zo van zou moeten genieten! Ik hoop dat ze allebei snel opknappen, sterkte!

Lin gezellig zo'n dagje met de kids, en gelukkig dat ze nu kunnen bijslapen!!

Tweety wow jij schiet al goed op met het kamertje! Ziet er gezellig uit, die plank voor het badje is heel handig! En hopen dat het idd de kleine was die je voelde, ik heb meerdere keren per dag dat hij/zij wakker wordt en van zich laat horen :-D Erg leuk!
Nog geen nieuws van dat meisje, ze heeft zich ook uitgeschreven dus kan haar niet meer via haar profiel benaderen :-( Haar Hyves hebben we ook niet, en omdat ze zo opeens verdwenen is, zou ik ook niet goed contact met haar durven opnemen, misschien wil ze wel even helemaal weg van het forum. Ik vrees dat het mis gegaan is, maar hoop zo hard van niet... Raar he dat je zo in kan zitten over iemand die je eigenlijk niet kent!

Hier een gezellige middag gehad, veel gedaan in huis maar toen mijn moeder en broertjes hier waren hebben we gewoon lekker zitten kletsen en gegeten en gedronken. De brownies waren erg lekker en het eten ook en we worden altijd hoe langer hoe meliger :-D Mijn moeder had alvast een stapel boeken voor de kleine meegenomen, het dikke boek van Jip en Janneke en Dikkie Dik en Rupsje nooitgenoeg :-D superleuk!

Nu is het tijd om richting bed te gaan, morgen weer een nieuwe werkweek :-( Werkze allemaal!

tweety1982
21 February 2011, 08:12
allegra wat leuk die middag met je ouders, en leuk die boekjes :-)

thx dat je die plank leuk vond van badje, was ook nodig want commode is te hoog voor mij ;)

ik hop echt dat je dat meisje nog te pakken krijgt en dat alles goed met haar is.

Lin76
21 February 2011, 08:13
Tweety je bent inderdaad al een heel eind met het kamertje! Ziet er leuk uit. Wij moeten nog beginnen.

Leuk Allegra die kinderboeken, onze jongens vinden boekjes nog steeds erg leuk, om zelf door te bladeren of om voorgelezen te worden. De oudste kan zelf al goed lezen!

Zo, deze dame gaat aan de poets, de sleutel naar de makelaar brengen, met de oudste naar zwemles enz enz enz enz.........o ja, en natuurlijk genieten van het zonnetje al is het wel erg koud!!

tweety1982
21 February 2011, 08:20
Lin weer lekker druk dagje dus, zonnetje??? waar??
ik ga straks douchenm , eten...rond 13 uur even naar me schoonvader die achter de bar vrijwilligers werk doet in wijkcentrum, daarna oodschappen en dan vind ik wel weer genoeg ;)

butterfly1984
21 February 2011, 08:25
Goedemorgen dames...

Tweety welkom terug.. lekker uitgerust of vakantie...

Allegra wat fijn dat je de kleine al zo goed voelt.. hier heb ik af en toe wel zoiets van zou dit hem/haar zijn.. maar nog steeds niet overtuigd haha...

Muis jeetje meid wat een pech heb je nu weer met je contract.. en die buurman ook nog eens die jullie niet met rust laat vervelend hoor.. hopelijk kun je snel je rust vinden...

Hier ook naar de 9 maanden beurs geweest.. maar het is mij heel erg tegen gevallen... Ten eerste was het reisen met de trein al een ware nachtmerrie haha.. we zijn s'morgen om half 9 vertrokken en waren pas om 12 uur over... Er liepen blijkbaar geen treinen tussen devener en apeldoorn... maar goed netjes omgeleid met de trein en gelukkig niet zo lang in de kou gestaan... Maar terug reis hebben we er gewoon meer als 4 uur overgedaan.. ten eerste werd er al helemaal niet goed aangegeven bij de rai welke trein we moesten pakken... alle plaatsen kwamen ons niet bekend voor van de heen reis haha... maar goed toch op een gegeven moment de goede trein te pakken gekregen handig internet op de mobiel... maar toen had de trein vertraging van 3min waardoor we de aansluiting hebben gemist.. maar toen wij uitstapten stond er op de trein aan de overkant enschede... dus wij oh das helemaal mooi zijn we erin een keer.... maar goed bij apeldoorn.. in eens dit is het eindstation van deze trein er lopen bussen naar deventer... hmm wij al balen... werd er volgens helemaal niet duidelijk aangegeven waar die bussen liepen.. dus wij vragen bij mensen van de ns.. dan moet je gewoon op het busstation zijn... maar daar liepen die bussen helemaal niet alleen delijn bussen.. gelukkig na een half uur dwalen en rond vragen eindelijks de plek gevonden waar de bussen liepen hadden de bussen vertraging... hebben we daar nog eens een half uur gestaan.. maar goed in deventer aangekomen.. had de trein nog weer eens 10 min vertraging... maar toen zagen we in eens op het bordje aan de overkant staan trein naar almelo die en dat maakt voor ons niet zoveel uit.. mijn vader zou ons opkomen halen in hengelo en almelo dat is niet zo heel veel verder... maar bleek de trein verder op al te staan.. en die zou elk moment vertrekken.. dus wij met al onze tassen, dozen rennen rennen... maar we hebben het gehaald iedereen lachte ons al uit in de trein haha... maar goed na 4 en een half uur waren we weer thuis...

Maar goed de 9 maandenbeurs is mij ook erg tegen gevallen.. het was echt veels te druk.. heb eigenlijk bij geen enkel kraampje fatsoenlijk kunnen kijken.. dat was wel een beetje jammer.. we hebben alle dingen gehaald waar we van te voren over na hadden gedacht en wilden hebben.. ER was zelfs nergens plek om even te gaan zitten om even wat te gaan drinken.. dus was behoorlijk kapot.. we zijn ook nog even over de huishoudbeurs gelopen dat was wel leuk ook iets rustiger voor mijn gevoel... maar met al die zware spullen was het wel afzien... Maar was wel een leuk dagje... maar zou er niet gauw weer heen gaan...

Ben vandaag alweer 17 weekjes....!!!

Zoe sterkte meid met je vader... vervelend zeg doe het rustig aan...

Lucinda vervelend dat je je nu steeds zo slecht voelt en zoveel moet spugen.. denk dat het ook wel veel van je lichaam vraagt 2 kindjes in je buik...

Alegra volgens mij heb jij wel een leuk weekend gehad zo te horen.. en leuk die boekjes..

Lin76
21 February 2011, 09:53
Butterfly wat een gedoe met die trein zeg....kan me voorstellen dat je kapot was aan het einde van de dag. Maar dus nog wel wat leuke dingetjes gekocht?

Tweety hier is het stralend weer, de zon schijn volop maar het is wel heel erg koud! Maar de vogeltjes fluiten dus zolang je niet naar buiten hoeft lijkt het bijna lente hahahaha, want als je buiten komt heb je wel je handschoenen en sjaal nodig jammer genoeg.

Zo, even tijd voor koffie en dan even de sleutel wegbrengen en dan weer verder met de schoonmaak. Heb net de badkamer en toilet gedaan, wil boven de stofzuiger er nog even door halen en dan vanmiddag beneden nog even stofzuigen en dweilen. Dan heb ik in elk geval mijn best gedaan om alles netjes te hebben voor de bezichtiging toch? Of maak ik er nu teveel werk van? Nou ja, heb ik in elk geval alles weer lekker fris in huis.

tweety1982
21 February 2011, 10:00
lin meid als jij je lekker bij voelt om de boel netjes te houdem voor mensen, wat ik ook zelfde vind hoor, moet jij dat lekker doen :-) jij moet je er goed bij voelen en ik denk dat die mensen een hele goede indruk krijgen als ik zo lees :-)

en ik moest idd naar buiten voor de hond, maar het is KOUD, maar toevallig zie ik nu een zonnestraal....jaaa daar is ie hoor..dank je wel lin voor sturen :-)

butterfly jeetje zeker gedoe met de trein zeg, kan me voorstellen dat je baalde ik hoor heel veel tegenvallers van de beurs, balen zeg... de jonge gezinnen beurs is rond de tijd dat wij net bevallen zijn, komt ook lekker goed uit ;)

hier nog aan de thee, kan jullie echt de russian earl grey aanraden van lipton, als je houd van citrus vruchten thee, die is SUPER LEKKER.

ik vrees beetje voor aankomde blaasonsteking, ging net plassen en voel het helemaal na...kan niet uitleggen, dit gevoel had ik tot vandaag nooit, maar is herkenbaar voor blaasonsteking, even aankijken, en anders even kuurtje, no probleem.

ander probleem, ja sorry even negatief zijnvandaag ;) wie van jullie heeft (ooit gehad) last van spontane exeem of exstreme jeuk? ik lig nacht wakker van jeuk tussen me tenen ineens sinds een week, ik smeer me rot aan zalf voor exstreem droge voeten, maar dat helpt niet, er zitten geen bultjes ofzo, tis gewoon onwijs aan jeuken...hoop dat de HA hier wat aan kan doen, want ik word knetter GEK ;) ik word sowieso wakker om te plassen en dan voel ik dejeuk...oja en ik droog heel goed af tussen me tenen dmv deppen dus dat is het ook niet.....

elmo
21 February 2011, 10:04
Hallo dames!

BEn ik weer, Ook ik vond de 9 maanden beurs qua grootte tegenvallen, heb wel leuke dingen gekocht.
De huishoudbeurs ben ik ook over geweest vond het erg leuk!

Vanmiddag naar de gyneacoloog. Ook ik voel de baby af en toe. loop heel erg te dubben of ik noet toch wil weten wat er in mijn buikzit jongetje of meisje, manlief wil het niet weten, maar gaat ook nooit mee naar de echo.... (kan niet vanwege zijn werk)
Wil het eigenlijk niet stiekem doen, maar de verleiding is wel erg groot.....
Ik weet natuurlijk ook niet of ik een echo krijg.....

Moet daarna werken, dus zal niet eerder als morgen kunnen vertellen hoe het was bij de gyneacoloog...

tweety1982
21 February 2011, 10:08
elmo veel plezier bij de gyn. Spannend weer he lekker luisteren naar je kindje.

Moet je het stiekem doen als je het weten wil? is het optie om te zeggen tegen je man, ik wil graag weten? of ben je dan bang dat hij het toch uit jou trekt en je het verpest voor hem?
moeilijke keuze is dat even ja, maar volg je hart meid, of je vraagt aan de gyn of hij de uitslag in een envelop doet, en denkt er zelf nog even overna of je die envelop opent ;)
geniet van je dag vandaag...en alweer 17 weken.....voor je het weet staat er straks bij ons allemaal een 2 ipv een 1, nog maar minder dan een maand voor de meesten van ons. echt super....zal eens kijken of er wer een nieuw zwanger forum bij is, november 2011 ? :-)

loesm
21 February 2011, 11:25
Goededag dames,

Na een weekend weg te zijn geweest en veel te hebben bijgelezen ben ik er dan eindelijk weer :)

Heel druk weekend gehad. Nou ja, het begon eigenlijk al op donderdag.
Toen met een vriendin wezen shoppen. leuke kleding bij de Sting gekocht. Niet eens positie kleding, maar het rekt aardig, dus kan het nog wel even aan denk ik haha.
Vrijdag naar de 9 maandenbeurs geweest. Ben ook maar met de trein geweest, aangezien ik 20 euro voor parkeren een beetje teveel van het goede vond. Heb een boxkleed, muziekmobiel en knuffeldobbelseen van Nijntje gekocht :)
Ook veel positiekleding bij de miss etam stand gekocht. Hier hebben ze bij miss etam alleen maa ouwe wijven collectie, maar in die stand hadden ze veel meer!
Zaterdag weer wezen winkelen met mijn ouders. Nieuwe schoenen en ook nog wat zomepositiekleding (of in ieder geval rekbaar) voor als ik straks mijn man ga opzoeken :)
Savonds moest ik opeens weer over mijn nek. volgens mijn moeder komt dat omdat ik teveel doe. Tja, dat heb ik dan zelf niet in de gaten, maar moet het misschien toch wat rustiger aan gaan doen dan normaal haha.

Morgen mag ik eindelijk weer naar de vk :) moet ook even iets navragen. Want er is een knokkelkoorts epidemie (of bijna in ieder geval) op cuacao. En nou helpt dus anti muggen spul met DEET, maar dat mag niet als je zwanger bent... hmmm dat heb ik weer...

Gisteren avond zat dan eindelijk mijn uniform broek te strak... Maar goed, vanmorgen paste hij weer. Op mijn werk zeggen ze: daat eet toch niemand? gewoon zeggen dat het niet meer past en in spijkerbroek gaan!
Aan de ene kant vind ik het wel leuk om niet meer in uniform te hoeven lopen, maar dan moet ik wel iedere ochtend gaan bedenken wat ik aanmoet haha.

Jeetje Tweety, jij bent echt al er met het kamertje. Ik ben nog niet eens begonnen haha. Na curacao ga ik de kamer leghalen, behang eraf en erop en verven enzo :) De muren doe ik denk ik wit en dan 1 muur grijs. maar misschien ook wel mintgroen...

Sterkte met je vader Zoe... Wat rot om dat er nu bij te hebben.

Lin, ik hoop dat je huis gelijk verkoopt. Wij hebben die van ons al 2 jaar te koop staan... Hopelijk loopt het bij jou in de buurt beter!

Ik ga nu weer aant werk. Nog eventjes :)

groetjeszz

muis88
21 February 2011, 12:31
Bedankt voor jullie lieve berichtjes!!!
Ik probeer me nu gewoon op te richten dat ik nog in de ziektewet zit op de kleine leuke dingen doen, kleine dingetjes kopen enz ook al wat grotere dingen, hebben de kamer al uitgezicht!!! joepoe! en weten ook al welke kinder wagen het word de mura 3

betreft de ex buurman het gebieds verbod is inderdaad afgelopen en de politie kan niks doen als hij er alleen maar staat, hij is helaas slim genoeg om niet op mijn terein te komen...

en over het werk ik heb nu het idee dat ik niet terug ga tot mn contract is afgelopen ( dat idee geeft rust)want er zijn dingen gezegt waardoor k met hardkloppingen zit al ik zie dat ze belt van wat nu weer ze heeft prive problemen die ze afreageerd op mij niet leuk, morgen weer naar de arbo arts en dan zien we het wel...

zal zo even link posten daar de kamer

knuf van mij voor iedereen!