PDA

View Full Version : uitgerekend november 2011

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

shadey
27 February 2011, 00:49
Haay meiden!
Vandaag 2 posi testen in handen gehad! En kan dus zeggen dat ik zwanger ben!
Heel onwerkelijk nog! De eerste was vrij licht, daarna dus nog n digi van cb gedaan
En daar stond duidelijk zwanger!
Zal even kort wat over mezelf vertellen, ik ben 24, nu ruim 5 jaar samen met mn vriend,
En sinds november 2010 gestopt met de pil! Is vrij snel gegaan dus, had ik echt niet verwacht!
Maar we zijn heeel erg gelukkig :)
Mn eerste dag van mn laatste ongi was 30 jan, daarvoor n cyclus van 39 dagen, nu posi
Getest op dag 28!! Voelde me gewoon raar en anders, vandaar zo vroeg getest!

Hoop dat er snel meiden komen die zich bij dit topic kunnen aanmelden!

snippie
27 February 2011, 06:23
Wow november alweer!!!
Wat gaat de tijd snel!!!!
Mijn zoontje is van 6nov 2010
Gefeliciteerd geniet er van!

Mar22
27 February 2011, 10:02
Sluit me helemaal aan bij Snippie "November alweer!!!" Time Flies!

Geniet van je zwangerschap en hopelijk zullen er snel meer dames volgen hier met goed nieuws !

shadey
27 February 2011, 10:23
Dank jullie wel!
Snippie: de berekening die ik nu zelf via internet heb gedaan, geeft aan 6 november ;) toevallig!

Goosje
27 February 2011, 13:24
Wat leuk! Alweer een november 2011 topic!!!

Shadey gefeliciteerd, en ik hoop dat er veel meiden zijn die zich hier morgen aansluiten!!
Geniet van je zwangerschap en straks van jullie kleine wondertje!!

Liefs Goosje, november 2010 mama!!

Vickypreg
27 February 2011, 14:36
Wauw gefeliciteerd en ik weet uit ervaring, nov is een mooie maand!! Ik heb 2 nov kindjes van 2008 en 2010!! Wat gaat het hard zeg jeetje!

Puck14
27 February 2011, 14:58
Ik ziet stiekem al een week te spieken of er een uitgerekend in november 2011 topic is gestart, en nu is er eentje!!
@Shadey: van harte gefeliciteerd meid! En dat het maar een heerlijke zwangerschap mag zijn.
Ik moet nog een paar dagen wachten maar ik hoop enorm dat ik me aan het eind van de week bij je kan aansluiten :-)

kruimeltje
27 February 2011, 15:02
@ Shadey, GEFELICITEERD!!!

Ik kom me (voorzichtig) bij je aansluiten.
Vanmorgen ook positief getest :D
1178

Zal ook even kort over mezelf vertellen.
Ik ben dus Kruimeltje, 38 jaar en in mei kennen mijn man elkaar 10 jaar en zijn we 6 jaar getrouwd.
We hebben nog geen kinderen. In december 2009 heb ik mijn mirenaspiraal laten verwijderen waarna we eind maart 2010 ZWANGER testten.
Helaas ging die zwangerschap mis begin mei en heb ik een curettage gehad. Daarna veel problemen gehad met uitblijven van menstruaties en lichte menstruaties.

In december 2010 werd bij onderzoeken het vermoeden uitgesproken dat ik verklevingen had overgehouden aan de curettage.
Eind januari ben ik voor een hysteroscopie (kijkoperatie in de baarmoeder) naar het ziekenhuis geweest. Daar zijn de verklevingen weggehaald en we mochten er meteen weer voor gaan van de gyneacoloog. En zie hier het resultaat :D
Mijn eisprong was op valentijnsdag (volgens mij) en mijn vermoedelijke uitgerekende datum is dan dus 7 november.

Ik ben aan de ene kant erg blij dat het zo snel na de scopie weer raak is maar aan de andere kant ook wel (been beetje) bang dat het nog een keer mis gaat.

pinkcloud
27 February 2011, 15:08
november alweer!
meiden, van harte gefeliciteerd!
Hopelijk kunnen jullie genieten van een onbezorgde zwangerschap!

Tinesje86
27 February 2011, 15:18
wow shady enn kruimeltje: VAN HARTE!!!
kreeg kippenvel toen ik las dat er een topic november 2011 is gemaakt!!! Ook ik, net zoals goosje, vickypreg en snippie, ben een november 2010 mama. Ik was op 1 nvoember uitgerekend en ben 5 november bevallen!!!

Heel veel succes van deze geweldige tijd. Het is spannend, mooi, emotioneel, vermoeiend maar bovenal een wonderlijke periode!!!

Mutsie
27 February 2011, 16:14
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap meiden!!!! De tijd gaat zo snel..
Voor je het weet is het bijna zover, al kan je je dat nu bijna niet voorstellen!!

Beebie25
27 February 2011, 17:32
kruimeltje: wat geweldig meid dat je weer zwanger bent:D heerlijk...probeer ervan te genieten ookal is dat misschien moeilijk;) het is een wondertje dat het weer is gelukt dus je geduld is beloond....de komende weken zullen moeilijk en mooi zijn en ik wens je heel veel succes met deze zwangerschap, ik duim voor je!!

shadey
27 February 2011, 18:25
@kruimeltje: welkom hier!! Gefeliciteerd!
Al het nodige meegemaakt dus, hoop voor je dat het deze keer goed gaat! Positief blijven! :)

@puck: duimen draaien dat je je over n paar dagen aan kan sluiten :)

Leuk zeg al de november 2010 mama's! Haha zal wel heel snel gegaan zijn voor jullie ja! Bedankt
Voor de felicitaties!

jersey
27 February 2011, 20:05
Van harte gefeliciteerd dames en alweer een november 2011 topic.

Kruimetje wat leuk dat je in november bent uitgerekend. Ik was 6 november uitgerekend en Benthe kwam op 10 november. Ik hoop dat het deze keer goed gaat.

Heel bijzonder om het allemaal te ervaren. Geniet vooral van het zwanger zijn.

riannetje
27 February 2011, 21:41
Wow alweer november 2011!! Mijn dochter is een november 2009 kindje ( 12 nov)

Veel succes dames en geniet van de zwangerschap!

tweety1982
28 February 2011, 06:15
Heee nov 2011, gaat snel zeg! Gefeliciteerd shady, en kruimel jij ook toppie zeg goed te lezen

Geniet ervan meiden

Liefs

kruimeltje
28 February 2011, 06:29
Dank jullie wel voor alle felicitaties.
Het voelt af en toe nog wel erg onwerkelijk hoor.

En elke keer als ik naar de wc ga maar weer kijken of het papiertje echt wit blijft.

@ Tweety, jij alweer 17 weken. Gaat snel zeg!
Hoe voel je je nu? Wat heerlijk dat het deze keer wel goed gaat.
Dat heb je ook wel verdiend na zoveel pech!

@ Jersey, ik ben geloof ik op 7 november uitgerekend.
Als je de 40 weken regel aanhoudt, precies 1 dag voor mijn zusjes verjaardag en 5 dagen na de verjaardag van mijn man.

tweety1982
28 February 2011, 06:46
Heee kruimel logisch dat onwerkelijk lijkt jij heb ook nodige op je bord gahad.je hebt het oo echt goed vrrdiend, hopelijk beval je nu wel in
Nov 11
Ja 17wk maar nog onwijs onzeker ga vandaag vk bellen of ik langs mag komen hartje horen anders dopler koPen.

Liefs vanaf me mobiel(in bed :) )

kruimeltje
28 February 2011, 06:55
@ Tweety, voor jou misschien wel een goed plan om zo'n doppler te kopen.
Snap dat je onzeker blijft ... maar je bent echt door de risicoperiode heen hoor.
Probeer er wel van te genieten!

Beebie25
28 February 2011, 08:43
Ik heb met 16 weken ook een doppler gekocht en dat heeft me een hoop zekerheid gebracht op onzekere momenten, heerlijk vind ik het!!
Dus zeker een aanrader als je erg onzeker bent.

Janne26
28 February 2011, 09:28
wauw!! Alweer een november 2011 topic!! Wat gaat dat snel.
Ik ben zelf een december 2010 moedertje hihihi...

Meiden, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Lekker gaan genieten en hopen dat alles naar wens gaat verlopen.
Kruimeltje, jou ken ik nog van een ander topic. Wat geweldig dat je nu weer positief hebt getest.
Wauw....krijg er gewoon kippenvel van :D

tweety1982
28 February 2011, 09:43
kruimel ja ik mag vandaag bij de VK terecht om 13 uur, even hartje luisteren. Ondertussen blijf ik zoeken voor een leuke aanbieding voor de angelsound dpler op marktplaats. Maar ja als ik nu controlle krijgt en die is goed, en 9 maart weer, en 28 maart weer ( dan ben ik 21 weken) als goed is beweegt de baby daarna al, dan vind ik 30 eur beetje duur voor dolper ;)

maar weer ontopic kruimel ik ben SUPER blij voor je zeg! ik las niet meer zo mee op miskraam forum, ook omdat ik eng vond die meiden die WEER mk kregen :( maar leef wel met jullie mee, en wat moet jij je geweldig voelen zeg.....ik blijf dit topic meelezen dus jou ook volgen. en ik wil je gewoon horen in nov 2011 dat je bevallen bent ok?
xxx

kruimeltje
28 February 2011, 11:31
@ Tweety, dat is ook hetgene wat ik het allerliefste wil.
Ik ga er mijn uiterste best voor doen (voor zover ik daar zelf invloed op heb).

ran83
28 February 2011, 11:33
WOW zeg alweer een november 2011, iedereen gefeliciteerd....

ik zelf ben een mama van november 2009 en dan besef je hoe snel alles gaat

Monalisa
28 February 2011, 12:52
zozo vorig jaar testte IK posi 1 dag na de verjaardag van mijn vriend op 8 maart. Uitgerekend 11 november 2010 maar het is de 14e oktober geworden :P Maar meiden super dat jullie zwanger zijn en geniet er lekker van!!! De tijd vliegt en het is voorbij voor je er erg in hebt! LIEFS!!!

tweety1982
28 February 2011, 13:37
@ Tweety, dat is ook hetgene wat ik het allerliefste wil.
Ik ga er mijn uiterste best voor doen (voor zover ik daar zelf invloed op heb).

komt goed meis....xxxx

Friend
28 February 2011, 13:55
Iedereen ontzettend gefeliciteerd en ik hoop dat er nog veel dames bij mogen komen :-D
En kruimeltje, wat fijn dat het gelukt is en volgens mij rond dezelfde tijd of niet?

Wat gaat de tijd toch snel :-o
Ik had 23 maart 2010 een positieve test in handen en onze kleine dame is 30 november 2010 geboren :)

kruimeltje
28 February 2011, 16:18
@ Friend, een maandje eerder dan de vorig keer. Toen testte ik eind maart positief.

Bambi80
28 February 2011, 21:11
hoi,
ik mag me waarschijnlijk ook melden hier. een positieve kv test, cb plus test en etos test maar alleen de cb digital met conceptieindictor bleef nog negatief. Misschien toch net iets te weinig opgepikt later op de dag.
Morgenochtend nog eens een test er tegenaan.
Ik ben dan denk 7 november uitgerekent. want volgens mij heb ik net als kruimeltje op 14 febr. een eisprong gehad.

iedereen van harte.
Ik hoop dat ik morgen hier kan komen met een bevestiging.

kruimeltje
28 February 2011, 21:26
@ Mariekepiek, mogen we je dan alvast voorzichtig feliciteren?
Jij zat toch bij mijn zusje (boba80) in een topic hier op het forum?

Bambi80
28 February 2011, 21:31
http://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6800-2-foto-s

ja klopt kruimelte. En boba zit ook bij mij op mijn hyves.

shadey
28 February 2011, 21:55
Wat leuk zeg, weer eentje erbij! Na 3 andere posi testen, komt de cb morgen ook wel!!
Nu dus met zn 3e allemaal tegerlijkertijd :d heb mijn ei ong 13 of 14 feb gehad! Dus valentijnsdag
Is voor ons alle 3 n goede dag geweest! ;)

Hoe gaat t nu met jullie? Beseffen jullie het al? Ik nog niet echt hoor.. Moet afentoe nog ff naar de
Testen kijken.. Heel apart allemaal.. Zo leuk!
Hebben jullie al last van kwaaltjes of iets? Ik eigenlijk niet, alleen me buik wat soort steekjes enz afentoe.

kruimeltje
28 February 2011, 22:04
@ Shadey, ik ben al een paar dagen superblond/verstrooid en ik las net dat Mariekepiek daar ook al last van had.
Verder iets vollere borsten en al ongeveer een week een beetje licht spierpijnachtig gevoel in mijn bovenarmen (geen idee of dat er ook iets mee te maken heeft). Ook sterkere reuk en sommige dingen beginnen al anders te smaken. En soms een beetje raar gevoel (lichte steekjes) onder in mijn buik.
Hoort er allemaal bij volgens mij.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ons clubje een beetje gaat groeien. Zullen we ook een lijstje maken?

Naam: ................ Leeftijd .. kindje ..... uitgerekende datum ... volgende afspraak
Kruimeltje .................37.......1e kindje ...7 november 2011...........8 maart controle gyn (i.v.m. hysteroscopie)
Shadey ....................??.......?e kindje ....7 november 2011...........
Mariekepiek................??.......2e kindje ...7 november 2011...........

shadey
28 February 2011, 22:26
Naam: ................ Leeftijd .. kindje ..... uitgerekende datum ... volgende afspraak
Kruimeltje .................37.......1e kindje ...7 november 2011...........8 maart controle gyn (i.v.m. hysteroscopie)
Shadey ....................24.......1e kindje ....6 november 2011............hoor ik deze week.
Mariekepiek................??.......2e kindje ...7 november 2011...........

shadey
28 February 2011, 22:33
Ik heb dus ook zo n soort gevoel in mn bovenarmen, kan me alleen niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft,

Zit nu n klein beetje te twijfelen over hoe lang ik nu zwanger ben, de eerste ronde duurde 32 dagen,
De 2e ronde duurde 39 dagen, duurde vrij lang dus (ik had altijd n regelmatige cyclus) en heb toen ook
N testje gedaan waar ik 1 had met n heeeeeel licht streepje, je moest echt zoeken hoor. De rest was ook negatief
Had toen dezelfde
Buikpijn als nu, en toen werd ik ongesteld..
Nu heb ik dus op dag 28 al (veel te vroeg dus) positief getest.. Ook met de digitale van cb,
Terwijl ik toch veel lees, dat ie later bij n hoger hcg gehalte pas positief geeft..
Snappen jullie wat ik bedoel?
Ik zou binnen 5 dagen terug gebelt worden door de VK, voor n afspraak van n intakegesprek. Denk dat
Ik het wel even vertel dan.

kruimeltje
28 February 2011, 23:17
Bijzonder dat jij ook die spierpijn in je bovenarmen hebt.
Ik denk dat jij een kortere cyclus hebt gehad deze ronde.
Dan zul je ook wel ongeveer gelijk met mij en Marieke uitgerekend bent.

Bambi80
1 March 2011, 08:44
heeh, hier een moe gevoel in mijn armen en krijg al minder eetlust 's ochtends. Kost me wel wat moeite om wat te eten. Beginnen met een sapje werkt het beste. En gigalast van mijn darmen en die vergeetachtigheid en domme acties. Ik hoop maar niet dat ik deze keer weer zo verschrikkelijk ga overgeven. De vorige zwangerschap heb ik de eerste 20 weken 5 x in het ziekenhuis gelegen en heb ik eigenlijk tot het einde toe elke dag gespuugd. Ik heb natuurlijk nog een klein mannetje rondlopen...Hoop wel dat ik voor hem kan blijven zorgen. En verder ga ik 10 juni trouwen en daarna op vakantie. Dus deze keer wil ik niet ziek zijn:(:)

Bambi80
1 March 2011, 09:05
Shadey ....................24.......1e kindje ....6 november 2011............hoor ik deze week.
Mariekepiek................31.......2e kindje ...7 november 2011...........???

kruimeltje
1 March 2011, 09:24
@ Mariekepiek, gefeliciteerd met jullie aankomende huwelijk.
Ben je al ver met de voorbereidingen?

Hoop voor je dat deze zwangerschap wat minder zwaar is.
Grappig dat jij ook al zo'n moe gevoel in je armen hebt.

Zou dat dan echt een zwangerschapskwaaltje zijn?

kruimeltje
1 March 2011, 09:28
Naam: .......... Leeftijd .. kindje ..... uitgerekende datum ... volgende afspraak
Shadey ..............24.......1e kindje ...6 november 2011............hoor ik deze week.
Kruimeltje ...........37.......1e kindje ...7 november 2011............8 maart controle gyn (i.v.m. hysteroscopie)
Mariekepiek.........31.......2e kindje ...7 november 2011............???

Even proberen of ik het lijstje wat netter onder elkaar krijg.
Door die stomme reclames past het niet steeds op 1 regel :(

Bambi80
1 March 2011, 09:51
die armen is vermoeidheid denk ik. ben al best moe ook. en vannacht echt slecht geslapen. ik werd wakker van de warmte en kon niet meer in slaap komen. deze week de sleutel van een nieuw huis, klussen verhuizen, gisteren jarig met als cadeau een positieve test. het is even veel spannends in een keer.

heb net de verloskundige gebeld om te vragen wanneer ik mag komen omdat ik bang ben weer ziek te worden.
Misschien dat ik 25 maart mag komen.

Bambi80
1 March 2011, 11:20
Naam: .......... Leeftijd .. kindje ..... uitgerekende datum ... volgende afspraak
Shadey ..............24.......1e kindje ...6 november 2011............hoor ik deze week.
Kruimeltje ...........37.......1e kindje ...7 november 2011............8 maart controle gyn (i.v.m. hysteroscopie)
Mariekepiek.........31.......2e kindje ...7 november 2011............29 maart

shadey
1 March 2011, 13:53
Mariekepiek: gefeliciteerd met het aankomende huwelijk!
En gefeliciteerd met t nieuwe huis en je verjaardag! Leuk hoor, wel veel allemaal in een keer ja!

Hoop voor je dat deze zwangerschap wat beter verloopt dat je niet zo ziek bent.

kruimeltje
1 March 2011, 15:07
@ Marieke, inderdaad veel in een keer zeg.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
En ook nog een nieuw huis ... Leuk hoor, maar wel druk natuurlijk.

Mag je eerder naar de verloskundige als je weer zo'n last krijgt van misselijkheid?

Bambi80
1 March 2011, 15:41
ik heb nu in ieder geval 29 maart een afspraak staan. Ze wilde me eigenlijk later hebben, maar ja.... 8 weken en 1 dag ben ik dan dus je zou wel wat moeten kunnen zien. Als ik voor die tijd erg ziek word, trek ik wel eerder aan de bel. Ik kwam nog lage dosering medicijnen tegen voor misselijkheid. Die houdbaar zijn tot 3-2011 dus die verlopen deze maand. Kan ik evt. gebruiken dus. Maar ik overleg liever wel eerst even natuurlijk.
heb wel echt al moeite met eten. jullie ook?

tweety1982
1 March 2011, 15:42
Heey mariekepiek zat ik met jou niet een keer in lijstjes en grafiekjes ofzo?

gaaf dat je weer zwanger bent. gefeliciteerd meis!

Bambi80
1 March 2011, 16:06
ja klopt tweety! haha! dankje.
jij ook nog gefeliciteerd!

tweety1982
1 March 2011, 16:09
:D dank je wel :-) het is eindelijk gelukt :-)...enne juist de maand dat ik niet tempte he ;)

shadey
1 March 2011, 16:39
wat fijn dat je al eerder kan! kan nie wachten tot de eerste afspraak! ;)
heb je al last van je misselijkheid dan? nee toch? hoop voor je dat het weg blijft..

kruimeltje
1 March 2011, 17:45
Ik heb nog niet echt last met eten. Wel dat het soms zomaar opeens tegenstaat.
Dan eet ik gewoon iets minder. Of ik probeer iets anders waar ik wel zin in heb.

Bambi80
1 March 2011, 17:49
en de digitale zonder conceptieindicator zegt nu ook zwanger....nou dan zit het wel goed he? wel een inieminie beetje bruinverlies.

Moortje
1 March 2011, 18:23
Hey hey,

Joepie! :D Ik mag me hier ook melden :D Vanochtend positief getest met een kruitvat test (2 voor 5 euro). Het resultaat was écht GELIJK zichtbaar en de streep is
even dik/donker als de controlestreep!

Morgenochtend testen clear blue om te kijken wat die aangeeft.. :D

Zal me vanavond/morgen eens even inlezen in jullie en reageren!

shadey
1 March 2011, 18:29
heb veel trek in dingen, maar zodra ik het dan ga eten, heb ik na 2 happen al geen trek meer..

Mariekepiep: dan moet het wel goed zitten! Kheb ondertussen al 3 van die testen gedaan omdat ik het niet kan geloven haha.

Moortje: gefeliciteerd!! En welkom! Wat een heerlijk gevoel he?!

kruimeltje
1 March 2011, 19:09
Moortje gefeliciteerd!!!

Ik moet zo even naar mijn moeder.
Ze belde of ik even ergens mee wilde hebben.
We willen nog niets vertellen ... zal wel lastig zijn om niets te zeggen, maar ik ga gewoon mijn best doen.

Bambi80
1 March 2011, 19:18
gefeliciteerd moortje,

ik wilde net zeggen dat het rustig was hier. want er moeten er meer bij hier:)

shadey
1 March 2011, 19:31
Mogen idd nog meer meiden bijkomen! :d

Ik heb het wel al aan familie en beste vrienden verteld, we konden het echt niet voor ons houden
En als het fout gaat wil ik er ook met hun over kunnen praten

Moortje
1 March 2011, 19:39
Daar ben ik weer ;) Zal even kort wat over mezelf vertellen..

Ben 23 jaar, getrouwd en nu in ronde 4 zwanger geworden!! We zitten midden in de chaos.
Paar weken geleden ons huisje verkocht en we zitten nu tijdelijk bij m'n ouders in tot ons nieuwe huis klaar is :D
Het is nu dus heeeel lastig om m'n mond tegen m'n ouders te houden! Daarom gaan we het waarschijnlijk maar snel vertellen :D

@ Shadey:
Gefeliciteerd! Maar gelijk een digitale test gedaan? :D Ik heb er vanmiddag ook 1 gekocht en ga die morgenochtend nog doen!

@ Puck:
Dat zou geweldig zijn!! Nog 4 dagen wachten?

@ Kruimeltje:
Wat een nare voorgeschiedenis, maar wat is het daarna snel gegaan joh! :D Begrijpelijk dat je bang bent dat het weer misgaat! Maar daar gaan we maar niet van uit.. ik duim voor je!

Wat is eigenlijk een doppler? Daar had tweety het over.. Ik heb er nog nooit van gehoord.. ;)

@ Mariekepiek:
Dus al 3 positieve testen in handen? Dan zal het vast wel goed zijn!! Ik ben er al van uitgegaan na 1 positieve test.
Schijnt dat die met zo'n indicator het beste met ochtendurine werkt.. Heb ik al meer verhalen van gelezen, daarom doe ik die ook maar morgenochtend, terwijl ik hem nu al doen wel ;)
O ik lees nu ook net dat die inmiddels ook positief nieuws aangeeft :D

En wat vervelend dat je in je vorige zwangerschap zo misselijk bent geweest! Dat is echt niet fijn en zeker nu niet nu je nog een lief klein zoontje hebt! Ik hoop dat het je bespaard blijft.. Wel balen dat je nu al last hebt met eten!

En ik lees dat jullie ook net de sleutel hebben van jullie nieuwe huis? Kunnen we elkaar de hand geven :D

Ik kan het ook echt nog niet bevatten! Meiden er groeit gewoon een groot klein wonder in ons!! :D Hoe gaaf?!?

Heb al een paar dagen last van gevoelige borsten en steken in m'n buik/liezen (voornamelijk als ik te hard overeind kom of erg beweeg..) En last van m'n onderrug... maar qua eten merk ik nog niets!

Moortje
1 March 2011, 20:23
Wanneer gaan jullie trouwens de verloskundige bellen??

shadey
1 March 2011, 20:36
Mariekepiek heb je blog nog even gelezen. Best heftige tijd geweest.. Had je nu wel besloten om voor n 2e te gaan? Of heb je het gewoon op zn beloop gelaten?

Moortje ik heb meteen gebelt, en word volgende week terug gebelt voor het eerste intakegesprek
Moest wel me gegevens enz invullen op hun site.

Bambi80
1 March 2011, 20:45
heeh moortje, ook gefeliciteerd met jullie nieuwe huis dan. Wanneer kunnen jullie erin? Morgen krijgen wij de sleutel en dan klussen en van het weekend verhuizen. Ik heb van het weekend ook geen internet. Dus dan ben ik dus even niet.

Ik heb de verloskundige al gebeld. Tja, is wel erg vroeg, maar ik wilde gewoon wel een beetje vlot voor een echo ingepland zijn zodatik weet of het een gezonde zwangerschap is. Anders wil ik geen dag te lang ziek zijn, als ik dat al word.

Bambi80
1 March 2011, 20:54
Mariekepiek heb je blog nog even gelezen. Best heftige tijd geweest.. Had je nu wel besloten om voor n 2e te gaan? Of heb je het gewoon op zn beloop gelaten?

Moortje ik heb meteen gebelt, en word volgende week terug gebelt voor het eerste intakegesprek
Moest wel me gegevens enz invullen op hun site.

ik wilde altijd al een tweede, misschien zelfs een derde. We zouden na de bruiloft ook de condooms aan de kant gooien. Nu hebben we die 1x niet gebruikt en was mijn cyclus ineens korter en mijn eisprong dus eerder (had eerst een spiraal maar dat beviel niet). 2 dagen na de onbeschermde vrijpartij dacht ik al te voelen dat ik een eisprong had. Ik had namelijk de hele dag al kramp en 's avonds eventjes wat helder rood bloed. Dus ja en nee bewuste keuze, want de dag na het geklus van ons, vroeg ik aan mijn partner waarom hij eigenlijk niet aan een condoom had gedacht en toen zei hij dat als het raak zou zijn hij het prima zou vinden omdat het welkom is. Maar dat is dus qua gevoel, want praktisch is het niet. De dag dat we onbeschermd gevreeen hebben, hebben we dus beiden ons intuitie gevolgd en niets gebruikt. Ik denk dat het de bedoeling was zo. Als ik er bewust voor gegaan was, had ik me misschien van tevoren teveel zorgen gemaakt over zwanger worden en ziek zijn en was het door de stress misschien wel niet eens gelukt.
misschien wazig....maar ik ben er van overtuigd dat dit echt zo hoort te lopen. En het bijzondere is ook nog dat ik vorige week droomde dat ik de kinderkamer binnen kwam en daar 2 jongetjes in hun bedjes zag staan wachten op mij. Ze leken erg op elkaar en er zat weinig leeftijdsverschil tussen. Het kleinste jongetje, had wel donkerder haar, was fijner gebouwd en had een fellere blik in zijn ogen. Heel apart. Dus ik denk dat ik een jongetje in wording in mijn buik bij mij draag.

shadey
1 March 2011, 21:07
Wat apart zeg zo n droom, nog voordat je wist dat je zwanger was.
Kan me ook heel goed voorstellen, dat je het gevoel heb dat het zo hoort te zijn. Na 1x onbeschermd vrijen, en dan ook je eisprong nog te vroeg.
Heel bijzonder.

Moortje
1 March 2011, 21:55
@ Mariek:
Wij hebben bijna 3 weken geleden de sleutel gehad en hopen over ongeveer 5/6 weken over te gaan! :D Alles moet nog gebeuren. Is een nieuwbouwhuis..
Gaan jullie nog verder met klussen als jullie er dan in wonen? Of heb je geluk dat er niet zoveel hoeft te gebeuren?

Ik heb ook even je blog gelezen! Erg heftig joh! Een hele zwangerschap spugen.. bleh.. dat wens je niemand toe! Is echt te hopen dat het nu allemaal anders
mag gaan!

En wat bijzonder van je droom zeg!! Hoor je wel vaker he? Dat mensen ineens een levensechte droom krijgen, terwijl ze nog niet weten dat ze zwanger zijn..
Dan heeft het inderdaad zo moeten zijn.. in 1x raak.. Wat bijzonder! En ik ben nu erg benieuwd of het weer een jochie gaat worden :D

Ik dacht altijd dat ik een meisje zou krijgen, maar nu ik weet dat ik zwanger ben merk ik dat ik ook heel erg ga letten op jongensnamen.. en dat ik ook vaker een
jochie voor me zie.. Ben benieuwd! Heb nu nog geen flauw idee ;)

Nou, ik ga lekker slapen!

Tot morgen :d

kruimeltje
1 March 2011, 22:45
@ Shadey, de eerste keer hadden wij het ook al heel snel verteld maar mijn schoonmoeder wil het nu pas na 3 maanden weten, anders voelt ze zich zo rot als het mis gaat (ja ze spoort niet helemaal).
En mijn man wil het nu ook langer geheim houden. Dus ik doe heel erge mijn best om nergens iets te zeggen.
Alleen mijn zusje en zwager weten het.

@ Moortje, een doppler is zo'n apparaatje als de verloskundige ook gebruikt om het hartje van de baby te kunnen horen.
Ik weet nog niet wanneer ik een verloskundige ga bellen.
Ik heb toch volgende week al een afspraak staan in het ziekenhuis.
Dat is nog de nacontrole van de kijkoperatie die ik heb gehad.
En waarschijnlijk wil de gyn. mij ook nog een keer terugzien omdat ik natuurlijk een voorgeschiedenis heb.

@ Marieke, dat gaat dan snel met je huisje.
Morgen de sleutel en dan 2 dagen klussen en dan al verhuizen?
Is het zeker al bijna helemaal naar jullie zin.
Bijzonder hoor die droom over twee zoontjes.

Hier vanavond bij mijn moeder geweest, maar netjes niets gezegd.
Ik ben helemaal trots op mezelf. Mijn moeder had het al over helpen met uitbreken van de keuken want ze krijgt half april een nieuwe keuken.
Dus toen was het wel lastig ... ik heb maar even niets toegezegd en gezegd dat we tegen die tijd wel even kijken wie er kan helpen.

kruimeltje
2 March 2011, 07:25
Pfff, vannacht echt slecht geslapen. Werd rond half 3 wakker van pijn in mijn onderbuik.
Niet echt heel erge pijn en ook geen krampen. Meer het gevoel alsof er hete kolen in mijn baarmoeder zaten ofzo.
Ik weet dat ik het tijdens mijn vorige zwangerschap ook heb gehad, alleen toen wel een week later.
Zou het iets met groeien te maken kunnen hebben?

shadey
2 March 2011, 07:59
Kan me idd goed voorstellen dat je nog even niks zegt, wouden wij eigenlijk ook,
Maar vind dat veel te moeilijk. Haha
Succes met nog even je mond te houden ;) lijkt me heel moeilijk ;)

En dat hete kolen gevoel.. Geen idee wat dat zou kunnen zijn, miss idd iets met de groei? Of de ruimte die er gemaakt word ofz?

shadey
2 March 2011, 08:03
Ik had trouwens gister avond jeuk aan mn tepels, heel irritant haha ga daar maar is krabben ;)
Nu ook pijn aan mn rechterborst, kan alleen nie echt zeggen of het mn borst zelf is en/of daaronder.
Vandaag werken, weet bijna zeker dat ze het gaan merken, omdat ik ben gestopt met roken (had ik ook veel eerder moeten doen natuurlijk)
En omdat ik geen red bull drink, normaal wel, en na t werk drinken we vaak 1 borreltje en dat kan nu dus ook niet.
Dus moet goed gaan acteren vandaag haha

kruimeltje
2 March 2011, 08:43
Ik ben hier heel erg bang dat het weer mis gaat.
Vanmorgen nog een keer die CB met indicator gedaan en die zei nog wel ZWANGER 1-2.
Ik vraag me alleen heel erg af of dat niet ondertussen Zwanger 2-3 had moeten zijn.

Misschien maak ik me wel zorgen om niets hoor ... maar ben gewoon echt bang.

tweety1982
2 March 2011, 08:50
lieve kruimel ik snap jou onzekerheid maar al te goed, alleen die indicator zit er soms ook naast he, dus kan best dat er 1-2 staat maar je wel al 3 bent, HCG groeit bij jou miss iets minder snel.
En anders even VK bellen en het voorlegen miss als zij het zelfde zegt dat het je gerust stelt. Ik snap je zo goed en hoop echt dat je onzekerheid snel weggenomen word lieve meid

kruimeltje
2 March 2011, 09:01
Ik denk dat ik straks even ziekenhuis ga bellen.
Ik heb a.s. dinsdag controle (v.d. hysteroscopie) bij de gyn.
Misschien wil hij wel alvast bloed laten prikken ter bevestiging.

tweety1982
2 March 2011, 09:03
ja idd dat kan je doen ja, dan voel jij je ook weer wat beter straks, die uitslagen zijn er heel snel van HCG

Moortje
2 March 2011, 09:04
@ Kruimeltje:
Ah meid, dat is niet te hopen!! Net wat Tweety zegt: de indicator geeft niet altijd het goede weer he? Het blijft toch maar een 'simpel apparaatje'!
Je hebt gelukkig nog geen krampen en geen bloed. Een dikke knuffel!!
Moeilijk he? Je voelt zo veel en je kunt het niet thuis brengen; heb ik ook!

Mieke25
2 March 2011, 09:26
Hallo dames,

Mag ik me hier ook aansluiten? Ik was ook al even aan het spieken of er nog geen nov. topic was. Even over mezelf: ik ben 27 en heb al een zoontje van 11 maanden. Ik heb 21 januari een miskraam gehad en daarna niet meer terug ongi geworden. Ik vermoed dat ik in nov uitgerekend zal zijn maar dat kan misschien ook nog eind okt worden, geen idee.

Andere dames gefeliciteerd met de zwangerschap!! Ik lees vanavond even vanaf het begin, ben oppasmoeder en moet nu dringend aan het eten van de kids beginnen :lol:

Moortje
2 March 2011, 09:32
Ha Mieke:
Welkom! :D Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad! En tegelijkertijd: wat gaaf dat je weer zwanger bent!! :D
En leuk... een kereltje van 11 maanden :D

Ben benieuwd hoe lang je straks zwanger blijkt te zijn! Zal leuk zijn als je straks langer bent dan je zelf denkt..

Bambi80
2 March 2011, 10:28
heeh,
kruimel, wat rot die onzekerheid. Ik snap dat je bang bent. Ik heb af en toe ook steken en een raar gevoel in mijn buik en ben dan bang dat het verkeerd gaat. Geen idee wat normaal is. Hopelijk zijn we snel aanbeland bij trimester 2, zodat we kunnen genieten. en hopelijk kun je een bloedonderzoek krijgen, zodat je ziet of de HCG opbouw goed is. De indicator test zou ik niet van op aan gaan op dat qua opbouw goed is.

Hier nacht 2 slecht geslapen. pffff....vandaag de sleutel van de nieuwe woning en het is prachtig weer voor zoiets leuks. Ik en mijn partner zijn even allebei gestresst door alle gebeurtenissen deze week. Zijn geen kleine dingen. Verder gaat het wel aardig....Ik werd fit vaker en later op de ochtend voel ik me even megamoe en zit ik tegen misselijk aan maar niet erg ofzo. Gewoon geen honger hebben.

en Mieke gefeliciteerd!! wanneer ga je bellen voor een termijnecho? jij hebt dan een maart/april 2010 baby?

kruimeltje
2 March 2011, 12:54
@ Mieke gefeliciteerd.
Weet je wel zeker dat dit nieuwe zwangerschapshormonen zijn?
En geen oude hormonen van de miskraam die je gehad hebt?

@ Marieke, Ik heb net even het weblog van mijn zusje zitten nakijken en die had op vier weken en 1 dag zwanger van een tweeling ook gewoon "Zwanger 1-2" op te test staan. Waarschijnlijk druk gemaakt om niets dus.
Straks inderdaad ook even het ziekenhuis bellen.
Kan pas na 14.00 uur bellen voor medische vragen.
Vanmorgen zat ik in een vergadering, dus toen kon ik niet bellen.
Net wel weer last van alle geurtjes in het bedrijfsrestaurant.
Dus het zal wel goed zitten.
Zou inderdaad blij zijn als de eerste 12/13 weken achter de rug zijn.

devika
2 March 2011, 15:21
hier vandaag ook een test gedaan. ik ben ZWANGER!!!
de rest van de meiden hier ook gefeliciteerd met jullie positieve zwangerschapstest!

kruimeltje
2 March 2011, 15:32
@ Devika, gefeliciteerd meis!
Volgens mij waren we vorige keer ook ongeveer gelijk zwanger.
Jij was toch ook uitgerekend in december? Of in januari?

Moortje
2 March 2011, 15:35
@ Devika:
GEFELICITEERD! :D Leuk hey!
Ik zie in je banner dat je een kindje verloren bent? Heftig zeg!!

devika
2 March 2011, 15:44
@ Kruimeltje, waw! geweldig dat we weer samen zwanger zijn! ja de vorige keer was ik eind december/begin jan.uit gerekend.
hopelijk gaat het deze keer beter. voelt wel nog heel onwerkelijk aan hoor..

@ Moortje, dank je wel voor de felicitatie's. ^^
en ja..tis idd heftig...hopelijk was dat ook de 1e en laatste keer dat ik een kindje moet afstaan..

snippie
2 March 2011, 15:49
Ik ben hier heel erg bang dat het weer mis gaat.
Vanmorgen nog een keer die CB met indicator gedaan en die zei nog wel ZWANGER 1-2.
Ik vraag me alleen heel erg af of dat niet ondertussen Zwanger 2-3 had moeten zijn.

Misschien maak ik me wel zorgen om niets hoor ... maar ben gewoon echt bang.

Meis het kan best zijn dat de innesteling/bevruchting later is geweest en je nu pas rond de 4 weken zit.
en iedereen maakt verschillend HCG aan!
mijn ziekenhuis was ook niet heel erg blij dat ik de indi had gedaan toen der tijd.bij mij gaf hij eerst ook minder aan terwijl ik ook al 4weken en 3dagen was(op echo bleek 4weken en 2dagen) maar hij gaf ook 1-2 aan! dus ik ziekenhuis gebeld en uitleg gevraagd.
en hun legde dus uit dat hij hcg meet en dat per persoon anders is.
een week later heb ik nog eens de test gedaan en ga wel het goede aantal weken aan.
en zie mijn banner.
meid snap dat je onzeker hier van wordt ,maar hoop dat mijn verhaal je een beetje helpt.

snippie
2 March 2011, 15:50
devika meid gefeliciteerd!!!

amore84
2 March 2011, 17:42
Hoi Dames,

Als jullie het goed vinden dan kom ik me ook hierbij voegen.
ik moest vandaag ongesteld worden en dat gebeurde maar niet, dus had toen ik thuis kwam een test gedaan van de kruidvat. en deze was positief!!
daarna nog een digitale en deze zei Zwanger, 1 a 2 weken.

Ik kan niet wachten om het mijn man te vertellen als deze straks thuiskomt!!
Wij zijn eind juni gestopt met condooms, in juli getrouwd en dit is de allereerste positieve test sindsdien

Mieke25
2 March 2011, 17:43
Devika gefeliciteerd!

Kruimeltje ik heb 2 weken na de mk een test gedaan en die was negatief. Eerste bloedname bij de ha was 9 dus super pril, enkele dagen later was het 131 dus lijkt me niet dat het nog van de mk is. Verder heb ik ook een innestelingsbloeding gehad, net zoals toen ik zwanger was van Jo. Nu dus maar duimen dat het goed blijft gaan. En ik zou me niet teveel aantrekken van die test, hij was toch positief en afhankelijk van het tijdstip van de dag en hoeveel je drinkt kan zo'n test verschillen. Probeer positief te blijven, deze keer gaat het gewoon goed!!

Mariekepiek Jo is inderdaad van eind maart. Leuk hé, de kids zo kort op elkaar, kunnen ze straks fijn samen spelen. Ik heb hier nu een oppaskindje van 6 maand en het is zo leuk om ze samen bezig te zien (alleen is Jo soms nog wat te hevig). Ik hoop voor je dat je deze keer niet zo ziek gaat zijn want lijkt me echt heftig als je nog zo'n kleintje hebt rondkruipen. En maf zeg zo'n droom, ben benieuwd of het inderdaad ook een jongentje zal worden.

Ik ga eind deze week bellen voor een afspraak eind maart, als alles dan goed is kunnen we het nieuws vertellen met Jo zijn eerste verjaardag. Wanneer willen jullie het vertellen of hebben jullie het al verteld? Ik vind het altijd leuk om de reacties te lezen hihi.

kruimeltje
2 March 2011, 18:06
@ Devika, laten we inderdaad hopen dat het bij ons allebei beter gaat deze keer.
Ik vind het ook erg onwerkelijk hoor. Vorige keer was ik gewoon vanaf het begin heel erg blij, nu overheerst de angst meer dan de blijdschap.
A.s. dinsdag heb ik nog een controle bij de gyn. Ik hoop dat ik er daarna iets meer in kan gaan geloven.

@ Snippie, dank je wel voor je berichtje.
Ik zal proberen me niet te veel zorgen te maken.

@ Amore, welkom bij de club en gefeliciteerd met je zwangerschap.

@ Mieke, fijn dat ze het met een bloedtest hebben bevestigd.
Ik heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld of ze een bloedtest wilden doen, maar dat was niet nodig zeiden ze.
Nu moet ik dus echt tot dinsdag wachten voordat ik ietsje meer zekerheid heb.
Ik denk dat ik het pas als ik een echo met een sterk kloppend hartje heb gezien ga vertellen aan de familie enzo.
Ze zullen niet heel verbaast zijn want ze weten dat we nog steeds hard aan het proberen zijn na de miskraam van vorig jaar mei.

Moortje
3 March 2011, 16:28
@ Amore:
Wat super hey! Gefeliciteerd! :D En hoe reageerde je man? :D

tweety1982
3 March 2011, 16:30
Heey Devika jij ook weer zwanger,w at super zeg!!

wij zaten samen in utgerekend jan 2010 maar ging helaas mis voor ons, en nu ben jij ook weer zwanger, super!! hopelijk gaat het beter nu meis.

leuk zoveel "bekende"hier zien, gaat de goede kant op :D...bijna kerstkindjes.

Geniet ervan meis ( dat geld voor iedereen ook voor adora hoor :D )

Moortje
3 March 2011, 16:31
@ Mieke:
Wij gaan het denk ik komend weekend al aan mijn ouders vertellen.. We wonen nu tijdelijk bij ze in huis, omdat ons oude huis verkocht is en ons nieuwe huis nog niet klaar is..
En ik ben al niet zo goed in m'n mond houden en zeker niet met dit nieuws, terwijl we dag en nacht hier zijn..

Is ook niet praktisch... ik moet nu de testen, de mama capsules etc. verstoppen ;) Ben zoooo benieuwd!! Volgens mij gaan die een gat in de lucht springen! Ze hebben het er
al steeds over.. Zeker nu we een nieuw huis gaan inrichten laten ze erg vaak zinnen vallen als 'dat kan dat straks de babykamer worden, dan kan daar straks de box staan, leuk
dat de buren ook een baby hebben, want.. ' Haha..

En jullie? Na de echo?

Moortje
3 March 2011, 16:32
@ Tweety;
Ik zie dat jij de baby begint te voelen? Lijkt me super! En wat fijn dat het nu goed mocht gaan na 2 miskramen! Volgens mij ben je dan dubbel zo dankbaar!

tweety1982
3 March 2011, 16:34
moortje ja ik kan iet vergelijken hoe is als je in 1 keer goed zwanger ben, maar ik ben idd echt super dankbaar, en hou nu al zoveel van me kindje in me buik.

Hoop dat jullie ook allemaal zover mogen komen, want het is echt geweldig!! het idee van een kindje van 20 cm in je buik die je af en toe voelt :D

devika
3 March 2011, 17:21
Dank je wel Tweety! Jij zit ook bijna op de helft zie ik! Heerlijk!
Ja ook wij zaten samen in een vorige topic.
Ja ik hoop dat et deze keer goed gaat. Ben wel af en toe nog paniekerig hoor. Moet er ook aan wennen.

@ Amora, gefeliciteerd meid!
Gezellig kletsen hier!

kruimeltje
3 March 2011, 20:36
Meiden, hier toch heel bang dat het echt mis gaat.
Het zwangergevoel dat ik had was vandaag echt helemaal weg.
Borsten zijn weer soepel enzo ... en net ook een beetje bloed bij het afvegen. :-(

Moortje
3 March 2011, 20:42
@ Kruimeltje:
Ah meid!! Wat moet jij je rot voelen! Wat moet ik zeggen? Ik kan alleen hopen en bidden dat het toch goed mag gaan!!

shadey
3 March 2011, 21:43
Kruimeltje: aah nee meid.. Hoe moeilijk het ook is probeer positief te blijven denken.
Dat het zwangerschapsgevoel even weg is hoeft toch nog niets te beteken? En dat je borsten
Weer wat slapper zijn ook niet.. Mijne waren vanmorgen ook hard en zijn nu ook weer zacht..
Oh ik hoop echt dat het goed blijft gaan, kan je niet toch alsnog de dokter of het ziekenhuis morgen even bellen?
Of miss de verloskundige?
Ik weet niet of je die al gesproken had? Maar n vriendin van mij had 2 weken terug ook posi getest en wist niet of ze nu 1 of 2 maanden was. Dus had ze de VK gebeld, en gezegd dat ze niet wist hoe ver ze was. Toen kon ze meteen de dag erna terecht voor n echo.
Dus miss kun je dat proberen??
Ik roep ook maar wat.

Ik reageer via mn telefoon, en kan dan alleen laatste 10 berichten terug lezen.
Dus als ik wat mis sorry!

Zag dat er nieuwe meiden bij waren! 2? Als ik me niet vergis? Welkom! En gefeliciteerd!!

@moortje lijkt me lastig ja alles verstoppen ;)
Wel leuk dat ze er al zo mee bezig zijn en zoveel hints geven ;)

Hier gaat t goed! Ene keer last van me buik, andere keer niet. Vind t nog zo onwerkelijk!
Ben ook best wel bang dat t miss fout gaat.. Maar die angst zal je altijd houden natuurlijk.
Kan niet wachten op de eerste echo! Dat ik 100% zeker weet dat er iets zit!
Heb wel al 5 testen gedaan whaha kon t gewoon nie geloven ;)
Maar je wil toch ook graag iets zien zitten natuurlijk

kruimeltje
3 March 2011, 21:47
@ Shadey, ik denk dat een VK of gyn ook niet veel kan doen.
In zo'n vroeg stadium kun je hooguit een zwangerschapsring zien en dan moet je wel een goed/geavanceerd echo-apparaat hebben.
Mijn man is ook pas morgenavond weer thuis en ik durf/wil liever niet alleen voor een echo.
En a.s. dinsdag hebben we al een afspraak staan bij de gyn. Dan kan mijn man ook mee ... dus daar wacht ik wel op.

shadey
3 March 2011, 21:52
Zij was dus ook nog maar 4 weken, en je zag gewoon n stipje, maar t is voor je gemoedsrust toch meer dat je iig weet dat er iets zit. Zo bedoelde ik het meer.
Maar kan me wel voorstellen dat je liever niet alleen gaat.
Pff moeilijk hoor..

Bambi80
3 March 2011, 22:06
heeh,
gefeliciteerd devika!! hoop dat je nu een goede gezonde baby mag krijgen en wel kunt genieten ondanks het verlies van je 1ste kindje.

Kruimeltje...ik hoop dat je je niet te druk maakt, want echt iets bloed zonder kramp is niet erg. Komt echt heel vaak voor. En de meeste voelen zich rond deze tijd sowieso nog niet zwanger. Het is nog kort. knuffel!!1

amore84
4 March 2011, 12:27
@kruimeltje en devika . dankjewel! jullie ook gefeliciteerd!

@moortje. mijn man was helemaal verbaast in het begin, omdat ik niets gezegd had dat ik ging testen. we waren aan het avondeten en na afloop had ik een cadeautje voor hem. was een rompertje met "i love dad" ingepakt.

@kruimeltje. hoe is het nu? is het bloeden gestopt?

amore84
4 March 2011, 12:29
Amore84.............26.......1e kindje...11 november 2011...........? (nog niet gebeld)

tweety1982
4 March 2011, 12:29
kruimel, breek even in, wat de test betreft die niet donkerder word.

Ik teste op mijn NOD avond licht postief...3 dagen later teste ik weer een nog steeds was de test licht, leek dus niets veranderd....en zie resultaat ;)

dus wat die test betreft kan het heel goed he.

Ik volg je meis en duim voor je het is je zooo gegund!

shadey
4 March 2011, 15:11
Sorry meiden, even n ego berichtje..
Begon op mn werk te bloeden net, ben huilend naar huis gegaan..
Ik ben zoo bang op t moment..
T zijn maar n paar druppeltjes.. Maar weet echt nie wat ik nu moet denken

Bambi80
4 March 2011, 15:32
heb je ook krampen shady? anders kan het ook prima onschuldig zijn.
kruimel hoe gaat het nu?

shadey
4 March 2011, 15:47
Nee gaan krampen. Tis nu ook bruin bloed..
Hoop echt dat t onschuldig is.. Afwachten.. En juist dat vind ik zo moeilijk..

Hoe gaat t nu bij jou ja kruimel?

Bambi80
4 March 2011, 15:51
ooow ik denk dat het niet erg is. gewoon wat innestelingsbloed en oud bloed. Veel felrood bloed met evt. stolsel en krampen erbij is niet goed zeggen ze.

shadey
4 March 2011, 15:56
Nee gaan krampen. Tis nu ook bruin bloed..
Hoop echt dat t onschuldig is.. Afwachten.. En juist dat vind ik zo moeilijk..

Hoe gaat t nu bij jou ja kruimel?

vero
4 March 2011, 15:58
Hey meiden.
Ook ik breek even in.
Ten eerste gefeliciteerd!!!

Voor de meiden met licht bloedverlies. Ik heb tot nu toe ook 2x bloedverlies echt rood bloed en dan was het echt wel redelijk wat om maar zo te zeggen. In het ziekenhuis hebben ze mij verteld dat 10% van de gezonde zwangerschappen bloedverlies heeft zonder aanwijsbare reden.
Nu heb ik soms ook nog heel licht met afvegen bloedverlies heel erg licht maar dat komt doordat ik ook bloedverdunners moet slikken voor m'n zwangerschap en daardoor eerder bloed.
Ook is het natuurlijk zo dat alles nu beter doorbloed is he dat je daardoor ook eerder wat verlies kan hebben.
Ik hoop dat ik jullie wat gerust heb kunnen stellen en ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie in november allemaal hele mooie kindjes in jullie armen hebben.

Moortje
4 March 2011, 16:49
@ Shadey:
Meid, dat is even schrikken zeg! Ik kijk mezelf ook steeds of ik niet bloed afveeg.. maar wat er ook al gezegd is: het komt vaker voor en zolang het niet
gepaard gaat met krampen is er (meestal) niks aan de hand!
Ik denk aan je! En hoop dat het snel stopt en je weer kunt genieten!

Volgens mij is iedereen wel bang.. ik denk ook bij krampen gelijk van: 'het gaat toch wel goed?' Maar dan denk ik ook gelijk: dat hebben zoveel mensen en juist
als ik me nu heel druk ga maken, wordt het er in ieder geval niet beter op..

En hoe gaat het met kruimel??

Moortje
4 March 2011, 17:06
@ Shadey:
Dit kwam ik net op internet tegen:

Soms kun je wat bloed verliezen in het begin van je zwangerschap. In de meeste gevallen is dat onschuldig. Doordat je baarmoedermond nu extra sterk doorbloed is, knapt er wel eens een klein bloedvaatje waardoor je een paar druppels bloed verliest of wat gekleurde afscheiding hebt. Komt dit regelmatig voor, ga dan even naar je verloskundige of huisarts. Een wondje aan de baarmoedermond kan bijvoorbeeld de oorzaak zijn.

cyn87
4 March 2011, 18:25
goede avond!

allereerst gefeliciteerd iedereen!
ook ik mag me hierbij toevoegen.
vorig jaar zat ik ook in november.. ben helaas in oktober ons ventje verloren.
nu totaal onverwacht weer zwanger. en gek genoeg een week eerder uitgerekend dan ons engeltje.
zit nu op 5 weken en 2 dagen.
worden spannende maanden. maar we gaan ervoor.

kruimeltje
4 March 2011, 19:35
Het bloeden leek gestopt, maar vanmiddag en nu net weer een paar keer echt helder rood bloed met een beetje slijm.
Het is niet veel hoor. Mijn inlegkruisje blijft nagenoeg schoon, maar als ik met mijn vinger voel is mijn vingertop wel echt rood.

Ik ben er dus niet gerust op en denk dat het echt fout gaat hier. Ik weet ook niet of na de kijkoperatie van eind januari mijn baarmoederslijmvlies alweer voldoende hersteld en dik was om een vruchtje te kunnen laten innestellen omdat ik pas a.s. dinsdag mijn controlle-afspraak heb.

Mieke25
4 March 2011, 21:21
Kruimeltje vervelend zeg dat bloedverlies. Hopelijk is het inderdaad onschuldig en stopt het snel. Heb je wel nog zwangerschapskwaaltjes?

Cyn gefeliciteerd en dat je nu onverwacht terug zwanger bent heeft dan waarschijnlijk zo moeten zijn. Lijkt me nu wel een heftige periode voor jullie niet?

Shady bruin bloedverlies kan duiden op een innesteling. Ik heb op 4/5 weken ook wat bruin bloed verloren en eerlijk gezegd was ik er deze keer zelfs blij mee want bij Jo had ik het ook en meestal wil dat zeggen dat ukje zich lekker aan het settelen is in je baarmoeder. Hopelijk stopt het snel, die onzekerheid is killing hé.

Mieke25
4 March 2011, 21:26
Amore nog gefeliciteerd, we hadden vorige keer ongeveer gelijk gepost en had je berichtje nog niet gelezen.

Moortje spannend hoe ze gaan reageren. Hoe wil je het vertellen? Wel uitgebreid verslag doen hé.

Hier de laatste dagen héél moe en gevoelige boobs. Alleen kan het moe komen doordat ik pas terug ben begonnen met werken en de boobs omdat ik pas gestopt ben met borstvoeding. Zo, nu ga ik eens proberen een banner aan te maken.

Mieke25
4 March 2011, 21:27
Kruimeltje ik had je vorige berichtjes niet gelezen i.v.m. de zwangerschapskwaaltjes. Duim voor je dat het goed gaat!

Mieke25
4 March 2011, 21:38
Mieke25 ........27.......1e kindje ...1 november 2011? ....... nog bellen
Amore84.............26.......1e kindje...11 november 2011...........? (nog niet gebeld)

Mieke25
4 March 2011, 21:40
Mieke25 ...........27.......2e kindje ...1 november 2011? ....... nog bellen

:oops: Zo krijg ik wel een hele pagina vol :oops:

vero
5 March 2011, 08:19
@ Kruimeltje
Ik breek weer ff in bij jullie. toen ik met 9 weken bloedverlies had het ik ook ongeveer zoals jij nu beschrijft.
Ook met slijm en met afvegen en in inlegkruisje helemaal niks meer maar als ik ging voelen had ik ook rood bloed.
En bij was er ook niks aan de hand. Hoop dat het bloeden snel stopt. Hou er wel rekening mee dat er waarschijnlijk nog oud bloed uitkomt.

Moortje
5 March 2011, 10:32
@ Kruimeltje:
Spannend hoor! Maar meid, je hoort echt vaak van bloedverlies en je hebt toch nog geen krampen?! Ik hou hoop hoor!!

Verder ben ik benieuwd wat jullie vinden van een inwendige echo?? Het lijkt me echt vreselijk en ik schiet nu al in de kramp bij het idee.. En nu zeggen er heel veel
mensen 'Een verloskundige ziet het zo vaak... het doet niet zeer.. je vergeet alles als je je ukkie in beeld ziet..'
Maar toch, het lijkt mij echt vreselijk!

Mieke25
5 March 2011, 11:34
Moortje ik heb vorige keer ook een inwendige echo gehad. Stelt niet veel voor hoor. En anders een rok of jurkje aandoen? Doe ik meestal wel bij die onderzoeken, dan hoef je niet helemaal 'bloot' door het kamertje te lopen. Wil je een vroege echo laten maken dan? Want vanaf 8-9 weken kunnen ze ook veel zien uitwendig.

Hier een zalig rustige zaterdagochtend. Kleine uk slaapt al sinds 9u30, heb mijn was gesorteerd en al een deel van de strijk gedaan. Vanmiddag nog boodschappen doen en dan morgen carnaval vieren!

Moortje
5 March 2011, 11:40
@ Mieke:
Ja, dat is in ieder geval een goeie tip! Nou, ik was het niet van plan! Ik moet nog bellen voor een afspraak, maar wil daar nog even een weekje mee wachten..
En dan is het natuurlijk even afwachten wanneer ik terecht kan voor een intake en volgens mij moet ik ook ergens anders een echo laten maken.. Maar ik
weet niet wanneer je daar al terecht kunt! Misschien kan het pas vanaf 10 weken ofzo en dan is het toch altijd uitwendig?

Maar ik dacht van: straks bel ik en kan ik ook bij het echocentrum bijna gelijk terecht en dan ben ik een week of 7/8/9 en dan loop ik natuurlijk het risico om
een inwendige echo te krijgen..

Heerlijk dat je kleine nog slaapt! Kun je lekker even wat doen he?

Mieke25
5 March 2011, 11:57
Moortje ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar hier doen ze normaal de eerste echo op 12 weken. Ik ben zelf ook aan het twijfelen om te bellen. Mag wel vroeger i.v.m. miskraam vorige keer maar ben bang om dan het hartje te zien kloppen en dat het daarna toch nog mis gaat. En de 12 weken vond ik vorige keer ook de mooiste, dan past uk helemaal op het echoscherm.

kruimeltje
5 March 2011, 21:09
Bloeden zet hier toch echt door. Het is nog niet heel erg heftig maar wel zoveel dat een inlegkruisje niet meer voldoende is en er zitten ook kleine stolseltjes bij. http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_verdrietig.gif
Het lijkt mij dus wel een echte miskraam. Ik heb er ook wel wat buikkrampen bij. Nog niet heel hevig, maar dat kan nog komen natuurlijk.

Gelukkig is manlief weer thuis. We proberen positief te blijven ... dat het in ieder geval weer een keer gelukt is om zwanger te worden. Ook beter dat het dan nu vanzelf misgaat dan dat we er met 8-9 weken met een echo achter komen en een curettage nodig hebben enzo.

Ik wil nu wel echt dinsdag aan die gyn vragen of hij mijn volgende cyclus wil volgen met echo's om te kijken of mijn BMS goed aangroeit. Ik ben namelijk heel bang dat daar het probleem is en ik vraag me nu ook elke keer af of dat wel weer goed kan komen. We zijn nu dus als sinds mei "nutteloos" bezig voor mijn gevoel. Want als mijn baarmoederslijmvlies niet dik genoeg is, is er toch geen kans op een gezonde zwangerschap.

shadey
5 March 2011, 21:28
Bedankt voor reacties meiden, tis nog steeds hetzelfde hier:
Vn8 helemaal geen bloed, vandaag op inlegkruisje afentoe n drupje bruin bloed,
En bij afvegen wel wat bruin bloed. Verder geen pijn.
Vind het wel heel moeilijk om rustig te blijven!

@kruimeltje: pff meid, moeilijk he!
Hoop dat de gyn je goed kan helpen dinsdag, je weet ook nog niet 100% zeker dat het fout is natuurlijk.. Hoop dat je dinsdag echt duidelijkheid hebt, en hij je dan evt verder kan onderzoeken.

Mieke25
5 March 2011, 21:47
Shadey zo lang het oud bloed is en je geen buikpijn hebt zou ik me niet teveel zorgen maken (is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan hé). Anders even bellen naar de verloskundige? Misschien mag je dan vroeger een echo.

Kruimeltje veel sterkte! Hoop dat je een goede gyn. hebt en dat je goede begeleiding krijgt. Misschien kunnen ze ook de groei van je eitjes volgen zodat je meer kans hebt zwanger te worden? Dat je al twee keer zwanger was is wel een teken dat je vruchtbaar bent dus jullie gaan zeker trotse ouders worden, hopelijk heel snel!

jersey
5 March 2011, 23:06
Kruimeltje, niet meer weer. Ik hoop dat het geen miskraam is en dat je dinsdag meer duidelijkheid hebt. Heel veel sterkte.

Shadey, jij ook sterkte, ik hoop dat die rare kleurtjes maar wegblijven.

Met 9 weken kun je een uitwendige echo krijgen. Bij mij was er een knipperend lichtje te zien. Met 10 weken (uitwendig) zie je het kindje bewegen. Met 12 weken is het kindje een stuk groter. Je blaas moet dan wel goed gevuld zijn.

amore84
6 March 2011, 10:41
@cyn 87. gefeliciteerd meid!!!

@kruimeltje. wat zal jij je rot voelen nu! bloed het nog steeds? ik hoop natuurlijk voor je dat het toch nog goed zit. je moest dinsdag naar de vk toch?

@shadey. als het alleen bruin bloed is, dan betekend het niets. dat is oud bloed!

Sorry dat ik een paar dagen niets van me heb laten horen. ik had behoorlijk de griep te pakken. ben er wel een beetje bang voor dat dat ten koste gaat van de kleine.. nu maar hopen dat her gewoon doorgroeid en er geen last van heeft

kruimeltje
6 March 2011, 11:14
@ Shadey, de zwangerschapstest (goedkope streepjestest van de kruidvat) was vanmorgen negatief.
Dus weet wel zeker dat het echt helemaal mis is. Nu alleen hopen dat het er allemaal vanzelf uit is gekomen en dat ik niet nog een keer een curettage hoef.

@ Mieke, Ik denk dat het niet direct nodig is om de eitjes te volgen. Die groeien netjes volgens mij.
Heb elke maand keurig positieve ovu-testen en een tempstijging.
Probleem ligt bij mij meer bij de innesteling en het baarmoederslijmvlies volgens mij.

@ Jersey, ik weet nu wel zeker dat het mis is. ZW-test negatief vanmorgen.

@ Amore, dinsdag afspraak bij de gyneacoloog.

montvrij
6 March 2011, 11:19
Hallo Dames,

Nou vorige week donderdag een test gedaan en zwanger !!! uitgerekend w.s rond 2 november. zal even wat over me zelf vertellen. Ben annemiek en ben 32 jaar na ruim 13 jaar samen met mijn man en 5 jaar getrouwd te zijn en 10 jaar te proberen om zwanger te worden ben ik voor de 4 keer zwanger. de andere drie zwangerschappen zijn uitgelopen in miskramen. van 6, 4 en 13 weken. Ik vindt het dus allemaal nog heel spannend maar moet zeggen dat ik me nu beter voel dan de andere drie.
Bij elk pijntje of dingetje denk ik ojee. Hoop dat ik wat aan jullie op het forum heb. Moet nu 16 maart naar het erasmus voor een echo en dan elke twee weken onder controle. dat geeft wel een beetje rust.

amore84
6 March 2011, 18:27
@montvrij. gefelicteerd! ik kan me goed voorstellen dat dit behoorlijk spannend voor jullie is!
wel netjes dat ze je nu regelmatig in de gaten houden in het ziekenhuis.
was er een reden waarom de vorige zwangerschappen een miskraam werden of weten ze dat niet?

Mieke25
6 March 2011, 21:00
Montvrij gefeliciteerd! Jammer dat de vorige zwangerschappen mis zijn gelopen. Wel fijn dat je zwangerschap goed wordt opgevolgd. Ik duim met jullie mee dat alles goed verloopt deze keer.

Kruimeltje ik had niet aan ovu-testen gedacht, dat is inderdaad wel handig. Hoe is het ondertussen met je? Is het vloeien heviger geworden of gestopt? Jammer dat de test negatief aangaf maar langs de andere kant heb je dan misschien snel weer een eisprong en dus nieuwe kansen. Die testen van kv zijn trouwens echt super gevoelig, die van mij gaf al positief aan bij hcg 9! Kon helemaal niet volgens de ha.

kruimeltje
6 March 2011, 21:22
@ Mieke, vloeien is alweer gestopt.
Ik vind wel dat ik erg kort en weinig heb gevloeid.
Dat moet ik dinsdag ook maar even aan de gyn doorgeven.

Vanavond wat op de website van Freya zitten lezen en daar stond meer info over medicijnen om de opbouw van het baarmoederslijmvlies te stimuleren na het weghalen van verklevingen. Die info neem ik ook maar even mee naar de gyn dinsdag. Misschien mag ik die medicijnen dan ook wel.

shadey
6 March 2011, 23:40
Vandaag de hele dag hetzelfde gebleven, afentoe n paar drupjes bruin bloed.
Net vrij veel helder rood bloed..
Denk dat het mis is gegaan... Pff
Ik ga morgenochtend meteen verloskundige bellen, hoop echt dat ik daar terecht kan zsm.
Wat voel ik me rot zeg..
Sorry voor ego berichtje..

riannetje
7 March 2011, 00:16
Vandaag de hele dag hetzelfde gebleven, afentoe n paar drupjes bruin bloed.
Net vrij veel helder rood bloed..
Denk dat het mis is gegaan... Pff
Ik ga morgenochtend meteen verloskundige bellen, hoop echt dat ik daar terecht kan zsm.
Wat voel ik me rot zeg..
Sorry voor ego berichtje..

*breek even in*

Je moet weten dat dit absoluut GEEN ego bericht is! Sterkte meid!!

*breek weer uit*

Moortje
7 March 2011, 08:42
@ Kruimeltje:
Meid, wat erg voor je!! Weet ook niet zo goed wat ik zeggen moet.. En als ik je onderschrift zie krijg ik helemaal kippevel. Ik hoop dat het snel weer raak mag zijn
en dat je dan een gezond kindje op de wereld mag zetten!
Sterkte bij de gynaecoloog en hopelijk nemen ze je serieus en gaan ze kijken waar het aan ligt..

@Shadey:
Hoe gaat het inmiddels??? En heb je er ook krampen bij? Ik ben benieuwd wat de verloskundige zegt! Wat moet dit spannend zijn voor je! Ik hoop dat je straks hier
een positief berichtje neer mag zeggen.. en net wat Riannetje ook al zegt: natuurlijk is dit geen ego berichtje! We moeten er juist op deze momenten voor elkaar zijn!!

@ de nieuweling (sorry ben je naam vergeten en kan ook geen pagina terug kijken want dan is m'n berichtje weg ;))
Van harte gefeliciteerd!! Wat geweldig dat je weer zwanger bent en wat zul je tegelijkertijd je adem inhouden en hopen dat het deze keer wel goed mag gaan! Pfff...
al 10 jaar bezig en 3 miskramen. Erg heftig zeg!!

troetelbeer
7 March 2011, 09:32
November 2011 alweer jeetje wat gaat het snel.
Ik ben zelf een Novemer 2010 mama mijn zoontje is geboren op 16 November 2010.

Tegen alle dames wil ik zeggen geniet ervan het is zo`n mooie ervaring.

Toothfairy
7 March 2011, 09:49
1277

Hallo lieve meiden, dit was mijn verrassing van gister...Wat denken jullie??
Ik durf nog niet blij te zijn want zit nog 5 dagen voor mijn NOD...Ik wacht nog tot het weekend en dan hoop ik dat ik me bij jullie aan mag sluiten :)

@Shadey en Kruimeltje, wat heftig om jullie verhalen te lezen, ik duim voor jullie meiden!!

amore84
7 March 2011, 10:09
@Tootfairy.
alvast een voorzichtige gefeliciteerd. het zullen 5 spannende dagen voor jou worden!! ik duim voor je

@shadey
ik zeg het ook maar even, dat was echt geen ego bericht!
heb je inmiddels de verloskundige al gebeld? ben benieuwd wat ze gezegd hebben.
in ieder geval sterkte meid, het zal niet makkelijk zijn nu

amore84
7 March 2011, 10:10
ohw en toothfairy. dat is een kruidvat test toch? daarbij is een streep echt een streep!
en ben je dus echt zwanger. nu maar hopen dat je baby zich weet vast te houden

Moortje
7 March 2011, 10:27
@ Toothfairy:
Ook vast van mijn kant een voorzichtige felicitatie! Nog een paar dagen wachten en dan hopen dat de streep dikker is geworden! :D

@ Amore en Toothfairy:
Helaas heeft iemand op dit forum wel met een kruitvattest vals positief getest! Die had ook een licht streepje en bleek niet zwanger te zijn en werd ook pas
een paar weken later ongesteld... dus het was ook niet dat ze toch in verwachting was, maar dat het een paar dagen later misging..

Niet om je hoop de grond in te drukken hoor!! Het komt inderdaad bijna niet voor dat er met die testen negatief wordt getest, maar het kan dus wel :( Maar daar
gaan we in jouw geval maar niet van uit!

Toothfairy
7 March 2011, 10:48
Ik wacht gewoon rustig af...voorlopig ga ik nog maar nergens vanuit dan kan het alleen maar meevallen, ben nog nooit 1 dag overtijd geweest dus als ik dit weekend niet ongi wordt dan zal het wel goedzitten..;)

Moortje
7 March 2011, 10:51
@ Toothfairy:
Het zou ontzettend gaaf zijn joh!! Ik duim voor je! Ik zie dat je in ronde 8 zit? En heb je altijd netjes precies een cyclus van 28 dagen gehad? Dat is wel fijn zeg!

Mieke25
7 March 2011, 14:32
Toothfairy spannend! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook op dag 23 positief getest met zo'n test. Dat je ongi maar lekker 9 maand wegblijft.

Shadey hoe is het ondertussen? Verlies je ook stolsel en heb je buik/rugpijn? Anders kan het nog alle beide kanten op. Ik heb zelf ook een miskraam gehad en vorige en deze zwangerschap ook bloedverlies dus begrijp heel goed hoe je je voelt. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Veel sterkte ondertussen.

Mieke25
7 March 2011, 14:36
Hoe gaat het met de andere zwangere dames? Nog geen kwaaltjes? Ik ben de laatste dagen super misselijk, bijna de hele dag door en gisterennamiddag ook heerlijk op de zetel in slaap gevallen. Bij Jo heb ik van 6-7 weken tot 13 weken dagelijks meerdere keren boven de wc-pot gehangen. Langs de ene kant hoop ik dat het deze keer niet zo erg zal zijn, langs de andere kant liever kotsmisselijk boven de pot dan dat het weer mis gaat natuurlijk. En gisteren ook weer enkele sliertjes oud bloed bij de afscheiding maar ben er redelijk gerust in omdat ik dat vorige keer ook had.

shadey
7 March 2011, 14:44
ondertussen de VK gesproken, ze zegt dat ik er rekening mee moet houden dat het een miskraam is, het lijkt nu erg op n menstruatie, en heb ook wel buikpijn en laag in me rug, dat heb ik ook bij n menstruatie.
het bloeden is ook nog vrij veel..
ze kan het niet zien op n echo zegt ze, door het bloed, dus dan is er nog niet veel te zien.
het is dus toch mis gegaan.
ik moet nu over 2 weken nog n test doen, om te kijken wat die zegt.
ik ga straks nog even n test doen om te kijken wat die aan geeft. waarschijnlijk nog gewoon zwanger, omdat de hormonen nog gewoon in mn lichaam zitten.
maar even kijken of die al lichter is geworden.
voel me best wel rot..

Moortje
7 March 2011, 14:49
@ Shadey:
Dat je je best wel rot voelt, zal nog wel heel zacht uitgedrukt zijn?? Meid, wat erg! * Een dikke knuffel!! * Ik leef met je mee!
Laat je nog weten wat de test straks aangeeft??

Mieke25
7 March 2011, 14:50
shadey klinkt inderdaad niet goed. Veel sterkte en ik hoop dat je net als mij de volgende ronde terug zwanger mag zijn. Er is ook een topic zwanger worden na mk. Daar heb ik vorige keer ook veel aan gehad, je kan er vragen stellen of gewoon je verhaal delen met meiden die hetzelfde hebben meegemaakt.

Moortje
7 March 2011, 14:52
@ Miek:
Wat vervelend trouwens dat je zo misselijk bent!! Maar inderdaad liever dat, dan dat het misgaat!!

Ik merk dat m'n eten soms omhoog komt, dat ik veel eerder flauw ben, dat ik zin heb in andere dingen en verder nog steeds zere tepels/borsten, maar als dat alles is?! :D

shadey
7 March 2011, 15:38
Dank je wel meiden!
Ja het rot voelen is zacht uitgedrukt.. Weet dat het heel pril was enz. Maar toch voelt het zwaar kut. Het ene moment kan ik alleen maar huilen, het andere moment voel ik me vrij rustig..
Zolang ik niet ga zitten gaat t wel, dus ben van alles aant doen in huis.
Nou ja het is niet zonder rede mis gegaan..
De test gaf nog steeds positief aan, nog steeds gespannen grotere borsten en n opgezwollen buik, maar dat zal wel gewoon door de hormonen komen die nog in mn lichaam zitten..

Probeer gewoon positief te blijven, weet iig dat ik zwanger kan worden, en je schijnt na n miskraam extra vruchtbaar te zijn. Dus laten we t hopen!
Bedankt voor jullie lieve reacties meiden!

montvrij
7 March 2011, 18:03
dank je wel !! vindt alles spannend !!!
Ze konden niet zeggen waarom het allemaal fout is gegaan helaas. Zijn door heel de mallemolen WEER heen geweest in het erasmus en alles was bij ons beiden goed !!
En hoe is het met jullie ???

Moortje
7 March 2011, 19:41
@ Shadey:
Heb je ook nog steeds krampen? Wel vervelend dat je nog van die zwangerschapsklachten hebt! Zit er toch niet nog een heel klein kansje dat het toch er nog zit?
Maar ja, aan de andere kant.. klachten blijven inderdaad soms nog wel een paar dagen en een positieve test ook..

@ Montvrij:
Heb ik een berichtje gemist? Heb nog even naar boven gescrold, maar kan niks vinden.. Of heb je per ongeluk je berichtje bij het verkeerde forum neergezet? Of lees
ik gewoon niet goed? ;)

kruimeltje
7 March 2011, 19:42
@ Shadey, o nee meid wat naar. Heel veel sterkte!

@ Toothfairy, ik ben een van de dames die al een aantal keer "vals positief" heeft getest met die KV-testjes.
Hij is zoooo gevoelig dat je daardoor nog wel eens per ongeluk vals positief kunt testen.
Ik vind en noem mezelf pas zwanger als ik een positieve digitale test heb van Clear Blue.

Hier morgen dus naar de gyn.
Ben benieuwd wat hij voor me kan doen.

Moortje
7 March 2011, 19:46
@ Kruimeltje:
Jij dus ook al? Testte je dan al voor je NOD positief?

Ben iedereen benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden! Hoe laat heb je een afspraak?

kruimeltje
7 March 2011, 19:53
@ Moortje, ja was wel meestal voor mijn NOD dat ik daarmee positief testte.
Misschien waren het ook wel heeeele vroege miskramen hoor dat er wel een bevruchting heeft plaatsgevonden maar dat het daarna toch heel vroeg al mis ging.

Ik heb morgenochtend om 9.00 uur een afspraak.
Daarna werken dus ik denk dat ik pas morgenavond hier kan laten weten hoe het was.

Moortje
7 March 2011, 19:57
@ Kruimeltje:
Ja, dat weet je dan niet he? Dan zou het misschien zonder testen 'gewoon' een ongesteldheid zijn geweest..

Gelukkig heb je al wel vroeg een afspraak; hoe je er niet een hele dag op te wachten! Ik ben erg benieuwd en vind het heel spannend voor je! Succes/sterkte hey!
En hopelijk kun je morgen nog je aandacht op je werk erbij houden; zal niet meevallen!

kruimeltje
8 March 2011, 12:30
Ik zou nog even mijn verslag doen van vanmorgen ... daarna ga ik jullie verlaten denk ik, want het is best moeilijk/confronterend om steeds te zien hoever ik had kunnen zijn. Ik hoop dat jullie allemaal een gezonde zwangerschap mogen hebben met veel mooie gezonde kindjes in november.

Nou weer terug van de gyn. Ik had om 9.00 uur een afspraak maar was toch pas om half 10 aan de beurt.
Liep allemaal uit i.v.m. verbouwingen hij had nu een tijdelijke kamer waar hij vanmorgen voor het eerst zet.
Lekker handig (niet dus). En dat wachten vind ik altijd al zo erg. Zie je al die vrouwen met die mooie dikke buiken lopen enzo. Lekker confronterend.

Binnen vroeg hij gelijk hoe het gegaan was na de hysteroscopie, dus ik heb alles verteld ook van de zwangerschap en de vroege miskraam.
Dat het mis is gegaan vond hij natuurlijk ook jammer maar dat ik wel direct zwanger was vond hij een goed teken.
Hij heeft ook alles nog een keer uitgelegd, wat hij tegen was gekomen bij de scopie en hoe dat allemaal werkt.
Dat ik niet zo veel bloed was verloren bij de miskraam vond hij niet direct verontrustend. Het was natuurlijk ook nog in een vroeg stadium dat het mis ging.
Volgens de gyn kun je pas een positieve zwangerschapstest hebben als het vruchtje gaat innestelen, dus die positieve test was voor hem een teken dat mijn bms dik genoeg was.
Dat het mis is gegaan was volgens hem gewoon domme pech, waarschijnlijk gewoon iets niet goed gegaan in de delingen. Dat is namelijk bijna altijd de oorzaak van een miskraam volgens hem.
Hij zei ook dat gemiddeld 1 op de 6 zwangerschappen mis gaat en als je richting 38 gaat zijn dat er zelfs 1 op 5 / 1 op 4 volgens hem.

Ik heb ook nog gevraag waarom ik geen hormonen heb gehad na de scopie omdat ik op internet had gelezen dat dat vaak wel gedaan wordt.
Hij heeft uitgelegd dat dat inderdaad vaak gedaan wordt (ook door hem) als de verklevingen verderop in de baarmoeder zaten maar dat dat bij mij echt niet nodig was omdat de verklevingen bij mij aan het begin van de baarmoeder zaten.
Ook heeft hij nog een echo gemaakt om te kijken hoe mijn baarmoeder er van binnen uitzag. Hij was mooi schoon, dus geen zwangerschapsresten achtergebleven (gelukkig).
Mijn baarmoederslijmvlies was alweer langzaam aan het opbouwen. Ik moet de volgende 2 menstruaties goed in de gaten houden of die weer ongeveer normaal zijn (zoals voor de curettage).

In mei gaan we nog lekker 2 weken op vakantie en na die vakantie belt hij om te vragen hoe het gaat.
Blijven mijn menstruaties licht dan wil hij daarna weer een scopie doen om te kijken hoe de baarmoeder er dan van binnen uit ziet.
We mogen wel blijven proberen maar hij zei ook dat het misschien goed is om even een pauze te nemen omdat het emotioneel zo zwaar is.
Maar voor mij voelt een pauze nemen als emotioneel nog zwaarder ... dus dat zie ik niet zo zitten.
Dus met manlief afgesproken dat we lekker doorgaan met "oefenen" en dat als het de komende 2 ronden niet gelukt is, we dan in de vakantie wel even pauze nemen zodat ik wel lekker onbezorgd kan gaan duiken als het dan nog niet gelukt is.

Ik vind het wel heel moeilijk om weer vertrouwen in mijn lichaam te krijgen, maar hij zei echt dat mijn baarmoeder er goed uitzag op de echo en dat hij ook alweer aangroeiend slijmvlies zag op de goede plek.
En die positieve clear blue test was volgens hem het bewijs dat mijn baarmoederslijmvlies voldoende was om te kunnen innestelen.
Laten we daar dan maar aan vast houden. Volgende week maar weer de ovu-testjes uit de la halen om te kijken wanneer mijn eisprong is.

Beebie25
8 March 2011, 13:38
* breek in *

Jeetje kruimeltje....wat heftig allemaal...heel veel sterkte meid...wel fijn dat alles er verder goed uitzag!

* Breek uit *

shadey
8 March 2011, 18:33
Kruimeltje, veel sterkte meid!
Gelukkig zag t er verder wel goed uit. Hoop dat je snel opnieuw zwanger mag worden en dat alles goed gaat!
Veel plezier vast op je vakantie!

Voor alle andere meiden, ik ga dit topic ook verlaten helaas.. Hoop dat ik snel naar n nieuw zwanger zijn topic kan. Meiden geniet van jullie zwangerschap! Hoop echt dat jullie zwangerschap goed verloopt!

kruimeltje
8 March 2011, 18:47
Ik ga hier ook stoppen met schrijven en lezen.
Meiden ... het ga jullie goed allemaal!

Toothfairy
8 March 2011, 18:53
Kruimeltje en Shadey, sterkte voor de toekomst meiden! Hopelijk voor jullie beide snel raak!

Ik negeer intussen alle symptomen en wacht nog tot zaterdag voordat ik opnieuw test...dus nog even spannend..

Moortje
8 March 2011, 19:19
@ Kruimeltje:
Meid, wat een heftige dag! Gelukkig dat je helemaal schoon van binnen bent en dat er weer goede hoop is op een zwangerschap! Je baarmoederslijmvlies is dus ook dik
genoeg...

@ Shadey:
Hoe gaat het met jou meid? Ook nu definitief een miskraam? Heb je nog een keer opnieuw getest? Jij ook sterkte hey!

Meiden, hopelijk gelijk de volgende ronde raak... erg jammer dat we om deze reden afscheid van jullie moeten gaan nemen! Sterkte en hopelijk zie ik jullie verschijnen
in het topic uitgerekend december!

Moortje
8 March 2011, 19:21
@ Toothfairy:
Zo, jij hebt veel geduld! Als ik jou was zou ik al eerder testen :D Je hcg bouwt zich heel gauw op, dus volgens mij zou je als je morgen gaat testen
al verschil moeten zien! Maar ik zal je niet opjagen ;)

riannetje
8 March 2011, 19:43
*breek even in*

@ Shadey en kruimeltje: heel veel sterkte dames!! ( ik weet wat jullie nu door maken helaas) Knuf van mij!

*breek weer uit*

Bambi80
8 March 2011, 22:26
heeh meiden,
ben even uit de lucht geweest door de verhuizing..
wat erg om te lezen dat jullie een miskraam hebben gehad, shadey en kruimeltje. Hopelijk echt heeeeeeeeeeeel snel blijvend zwanger.

hier gaat het wel goed. Voel me niet echt beroerd. Verder ben ik even afgemat. Zo moe van alles en mijn zoontje is ook echt ziek.

Mieke25
9 March 2011, 08:33
Kruimeltje en Shadey ik begrijp heel goed dat jullie het nu even moeilijk hebben om hier te lezen. Laten jullie wel nog wat horen als jullie terug zwanger zijn? Hopelijk is dat al heel snel! Veel sterkte bij het verwerken van de miskraam, pas als je het zelf hebt meegemaakt begrijp je hoe heftig zo'n gebeurtenis is. Dikke knuffel!

Toothfairy ik ben wel nieuwschierig ... welke symptomen?? Ik vind het ook knap dat je tot zaterdag kan wachten met testen.

Mariekepiek ben je alweer een beetje gesetteld? Veel beterschap voor de kleine man. En fijn dat je je (nog) niet beroerd voelt. Wanneer begon het vorige keer bij jou? Hier wordt het precies elke dag een beetje erger. Hoop maar dat ik deze keer de wc niet zo vaak van dichtbij zal zien!

Bambi80
9 March 2011, 08:47
heeh,
nou de kleine man houdt nog steeds niets binnen. Duurt wel lang zo. Gelukkig geen koorts meer.
Vorige keer was ik echt heel erg aan het spugen bij 5 weken en 6 dagen. Maar 3 dagen ervoor ongeveer had ik ook, dat ik al echt even moest liggen vanwege de misselijkheid. Ik ben blij met iedere dag dat het langer duurt voor ik misselijk word, want dan is het misschien minder erg als de vorige keer.Ben ook wel weer positief dat ik het deze keer helemaal niet hoef te krijgen.
Ik hoop ook echt dat jij niet zo ziek gaat worden, want dat is echt zo rot en zeker als je al een kindje hebt lopen. Had jij ook hyperemesis en in het ziekenhuis gelegen de vorige keer?

amore84
9 March 2011, 09:51
Goedemorgen dames

@shadey en kruimeltje. *knuffelt jullie allebei*. succes met alles meiden. en ik hoop dat jullie weer heel erg snel zwanger mogen raken!!

@Mariekepiek. ik had je verhaaltje op je pagina even gelezen, maar dat lijkt me echt erg als je zo misselijk bent! hoop voor je dat je van deze zwangerschap wel goed kunt genieten!

@Meike25, jij begint al een beetje last van misselijkheid te krijgen nu?

Sorry dat ik hier niet veel geweest ben de afgelopen 2 dagen, mijn vader is zondag opgenomen in het ziekenhuis (ontstoken nierbekken) en het ziekenhuis is een stuk rijden, dus ik breng eigenlijk mijn hele dag door in het teken van daarheen gaan.
maar als het goed is, mag hij morgen weer naar huis, ze krijgen vandaag de uitslagen van de tests

Bambi80
9 March 2011, 10:34
heeh amore, wat rot van je vader. Heel veel beterschap. Hoop dat ie snel weer naar huis mag. ik heb ook een keer nierbekkenontsteking gehad, maar hoefde gelukkig niet naar het ziekenhuis omdat mijn nier het nog wel goed deed.

zit te wachten tot de huisarts terug belt over Joost.

Bambi80
9 March 2011, 10:36

zijn we werkelijk nog maar de enige 3???? dat is ook niet leuk!!!

Moortje
9 March 2011, 10:43
Nee Mariekepiek, vergeet je mij? Snifsnif ;) Haha.. zal m'n naam er even bij zetten!

Moortje.............23........1e kindje....4 november 2011.........nog niet gebeld

@ Amore:
Rot hey! Heeft je vader veel pijn? Zou fijn zijn als hij vandaag weer naar huis mag! Voor hem en voor jou!

@ Mariekepiek:
Vervelend dat je zoontje ziek is? Overgeven etc? Zo zielig als ze zo klein zijn!! Fijn dat jij nog niet zo misselijk bent! Is echt voor je te hopen dat het deze
zwangerschap uitblijft!

devika
9 March 2011, 11:01
ik doe ook mee!

Moortje.............23........1e kindje....4 november 2011.........nog niet gebeld
Devika...............29........2e kindje....9 november 2011(?)...........?

devika
9 March 2011, 11:03
@shadey en kruimeltje

Vind het zo verschrikkelijk wat jullie is overkomen….helaas weet ook ik hoe jullie je voelen.
Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd. En niet opgeven! Weer gauw proberen om zwanger te worden!
Ik hoop zo dat jullie heel gauw weer zwanger worden!
Veel liefs,
devika

amore84
9 March 2011, 12:11
Mieke25 ...........27.........2e kindje ...1 november 2011? ........ nog bellen
Moortje.............23........1e kindje.....4 november 2011...........nog niet gebeld
Mariekepiek........31........2e kindje ....7 november 2011...........29 maart
Devika...............29........2e kindje.....9 november 2011(?)...........?
Amore84............26........1e kindje....11 november 2011..............?

Ik heb het even in de goede volgorde gezet :)
ik hoop wel dat er nog meer komen hoor! maar dat zal wel denk ik

@moortje. hij heeft niet zo heel veel pijn, maar hij krijgt ook de hele dag door pijnstillers daar natuurlijk. een maand geleden is hij geopereerd aan nierstenen en het kan eigenlijk niet dat hij na een maand ineens een ontsteking krijgt.. daarom zijn alle onderzoeken nu zo uitgebreid. ik ga er dadelijk weer even heen.

montvrij
9 March 2011, 12:55
@moortje : Vergeet mij er ook niet bij te zetten ben volgens de test rond 2 november uitgerekend en heb 16 maart een afspraak in het ziekenhuis. Het is me eerste kindje

montvrij
9 March 2011, 12:59
@ moortje : nee je hebt niks gemist maar ben nieuw hier en wist nog niet hoe het allemaal werkte !! Maar alles zit volgens mij nog goed en heb gelukkig nog geen bloedingen gehad zoals bij de vorige miskramen.

Bambi80
9 March 2011, 16:06
Montvrij...........??...........1e kindje?...2 november..................16 maart
Moortje.............23........1e kindje.....4 november 2011...........nog niet gebeld

montvrij
9 March 2011, 16:58
@ marikepiek: Dank je wel dat je mij er ook bijgezet hebt!! ben nu 32 .

@ alle andere meiden: veel plezier met jullie zwangerschappen !!

montvrij
9 March 2011, 16:59
Montvrij...........32...........1e kindje...2 november 2011.............16 maart

Toothfairy
9 March 2011, 18:34
@Moortje en Mieke25, ik kon het toch niet laten om vanacht nog een keer te testen...haha en de streep was een stuk donkerder idd, dus......:D
Ik wacht nog met mezelf in het lijstje zetten tot zaterdag, want dan geloof ik het pas echt hoor...heel onwerkelijk allemaal..
@Mariekepiek, dat is heftig zeg vanaf de 5e week al ziek bij je vorige..pff, tot hoelang houdt dat dan aan ongeveer??
@Amore84, sterkte met je vader, hopelijk mag hij morgen lekker naar huis toe!
@Devika, ik heb jou verhaal gelezen in een ander topic en kreeg werkelijk tranen en kippevel..Wat hoop ik voor je dat alles nu goed gaat en dat je toch kan genieten van alles, maar wat zul jij een zwangerschap anders ervaren dan ons..

jorina
10 March 2011, 08:31
mariekepiek wat zie ik nu een 2de op komst wat leuk meid van harte gefeliciteerd

natuurlijk ook aan de rest :)

Bambi80
10 March 2011, 08:58
dankje Jorina!!
hoe is het met de rest?
zijn er nog nieuwe zwanger?:( hopelijk wel.

hier gaat het wel redelijk.
Gistermiddag even een paar uur gaan liggen, want ik voelde me naar. Maar de vermoeidheid kwam er denk even uit. 's ochtends bij het op staan heb ik het wel zuur, maar als ik gegeten heb gaat het wel. Eind van de ochtend voel ik me meestal ook even rot.
Ik ben echt aan het duimen nu.....Hoe dichter ik bij de termijn kom dat ik de vorige zwangerschap ziek werd, hoe zenuwachtiger ik word. Dat wil ik niet, maar ja....wat doe je eraan.

erykah
10 March 2011, 10:58
***************breek even in *************

Alle zwangeren van harte gefeliciteerd!

@mariekepiek Ik las toevallig dat jij ook HG gehad hebt. Hier nog iemand :( Ik ben nu 8 weken zwanger van de 2de. De keus om voor een 2de te gaan viel zwaar. En had nu het gevoel ik doe het nog wel even een 2de keer, en begon dan ook erg positief. Ik lig nu alweer 3 weken in bed/op de bank. En hou weer helemaal niets binnen. Gisteren over de hele dag 1 glas limonde (dat verdraag ik het best) en als ik daar wel van moet spugen is het niet verschrikkelijk vies. (sorry voor de details) Ik kan helemaal niets meer ben alweer zo zwak. Kan niet eens voor mijn dochter zorgen wat ik nog het allerergste vind. Die is nu bij mijn ouders als mijn vriend aan het werk is. Maar wou even laten weten dat ik het erg knap van je vind dat je zo snel al voor een 2de gekozen hebt. Vond mezelf al snel ;) Hoop voor je dat je een goeie zwangerschap hebt.

****************Breek weer uit **************

Sabrina1984
10 March 2011, 11:54
Hoi Meiden, ik geloof dat ik me hier ook mag melden. Ben nog een beetje van slag, was eigenlijk nog niet van plan te testen, maar kon toch niet wachten. Heb net de digitale test van clearblue gedaan en geeft aan Zwanger 1-2!!!

montvrij
10 March 2011, 13:30
@Sabrina1984: Gfeliciteerd met je prille zwangerschap !! Dus zou betekenen dat je tussen de 4 en 5 weken ben. Is dit je 1ste kindje???

Moortje
10 March 2011, 14:14
@ Sabrina:
Oh, wat gaaf!! Je kunt het zeker nog totaal niet beseffen?? Als de ClearB 1-2 weken aangeeft, dan ben je volgens mij 3-4 weken zwanger! Hij gaf bij mij namelijk
2-3 weken aan en ik was toen tussen de 4-5 weken zwanger!

Bambi80
10 March 2011, 14:55
***************breek even in *************

Alle zwangeren van harte gefeliciteerd!

@mariekepiek Ik las toevallig dat jij ook HG gehad hebt. Hier nog iemand :( Ik ben nu 8 weken zwanger van de 2de. De keus om voor een 2de te gaan viel zwaar. En had nu het gevoel ik doe het nog wel even een 2de keer, en begon dan ook erg positief. Ik lig nu alweer 3 weken in bed/op de bank. En hou weer helemaal niets binnen. Gisteren over de hele dag 1 glas limonde (dat verdraag ik het best) en als ik daar wel van moet spugen is het niet verschrikkelijk vies. (sorry voor de details) Ik kan helemaal niets meer ben alweer zo zwak. Kan niet eens voor mijn dochter zorgen wat ik nog het allerergste vind. Die is nu bij mijn ouders als mijn vriend aan het werk is. Maar wou even laten weten dat ik het erg knap van je vind dat je zo snel al voor een 2de gekozen hebt. Vond mezelf al snel ;) Hoop voor je dat je een goeie zwangerschap hebt.

****************Breek weer uit **************

hoi,
wij hebben niet bewust de keuze gemaakt om nu al voor een tweede te gaan voor nu. We wilden eigenlijk nog wachten. En eigenlijk ben ik blij dat het zo gelopen is, want die keuze is zwaar ja. Voor een tweede zwangerschap gaan terwijl je weet wat je mogelijk te wachten staat. Gelukkig voel ik me nog goed nu. Ik hoop dat dat zo blijft. Wel af en toe wat slap, maar dat mag geen naam hebben. Zodra ik wel zou gaan spugen, ga ik gelijk aan de primperan. Ik hoop dat ik dan zo lang mogelijk het zelf kan redden en voor Joost kan zorgen, want dat lijkt mij ook het ergste aan alles om dat niet zelf te kunnen doen. Ik zou mezelf dan, volkomen onterecht, schuldig voelen richting hem. Heb je wel al medicatie tegen de HG. Primperan hielp bij mij goed. En verder kun je nog veel info vinden op http://steunpunthg.nl en http://www.zwangerenmisselijk.nl/ . Sterkte. Je mag me altijd PB'en.

Bambi80
10 March 2011, 14:57
Gefeliciteerd Sabrina!!!

erykah
10 March 2011, 15:22
hoi,
wij hebben niet bewust de keuze gemaakt om nu al voor een tweede te gaan voor nu. We wilden eigenlijk nog wachten. En eigenlijk ben ik blij dat het zo gelopen is, want die keuze is zwaar ja. Voor een tweede zwangerschap gaan terwijl je weet wat je mogelijk te wachten staat. Gelukkig voel ik me nog goed nu. Ik hoop dat dat zo blijft. Wel af en toe wat slap, maar dat mag geen naam hebben. Zodra ik wel zou gaan spugen, ga ik gelijk aan de primperan. Ik hoop dat ik dan zo lang mogelijk het zelf kan redden en voor Joost kan zorgen, want dat lijkt mij ook het ergste aan alles om dat niet zelf te kunnen doen. Ik zou mezelf dan, volkomen onterecht, schuldig voelen richting hem. Heb je wel al medicatie tegen de HG. Primperan hielp bij mij goed. En verder kun je nog veel info vinden op http://steunpunthg.nl en http://www.zwangerenmisselijk.nl/ . Sterkte. Je mag me altijd PB'en.

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap al van alles geprobeerd. Emasefene, cyclizine, seabands en acupunctuur. Niets heeft geholpen. Heb nu cyclizine zetpillen maar daar doe ik ook niet echt iets op. Ben de afgelopen 3 weken al een aantal keren bij de huisarts geweest en ook bij de gynaecoloog heb ik het al duidelijk aangegeven. Maar ze kunnen er verder weinig mee. Ik zit nu gewoon te wachten tot ik uitgedroogd ben en opgenomen word. Ik hoop voor jouw dat je zo "goed" blijft voelen. Bij mij begon het nu met 5,5 week dat ik echt dagelijks moest spugen en dan ging het in de loop van de dag beter en kon ik savonds wel een broodje of wat fruit eten. En nu sinds een paar dagen dat ik helemaal niks meer binnen hou.

Mieke25
10 March 2011, 15:43
Sabrina gefeliciteerd! Eerste kindje denk ik?? Wat zei je vriend/man? Leuk hé

Erykah balen dat je zo ziek bent! Veel beterschap. Lijkt me erg zwaar als je ook nog een kleine uk hebt rondlopen.

Mariekepiek hier geen hg (denk ik toch niet). Ik heb vorige keer van week 6-7 tot 13 alle dagen moeten spugen, ben toen zo'n 6-7 kg afgevallen.

Maria 29
10 March 2011, 15:51
Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Na twee jaar proberen en onderzoeken in het ziekenhuis ben ik heel onverwachts zwanger gworden.
Ik mag mij dus aansluiten voor november.
Ben nu 6 weken zwanger en mag volgende week al komen voor een echo.
Ik vind het super spannend en ben echt super blij!

natjemenk
10 March 2011, 15:51
Hallo,

Ik lees al een aantal dagen mee, en ik hoop dat ik me bij jullie aan mag sluiten.

Mijn naam is Nathalie en ik ben ook in november uitgerekend 1 november om precies te zijn.

amore84
10 March 2011, 17:51
wow het loopt vlot ineens!! wat leuk!!

@sabrina1984. gefeliciteerd!! kun je het inmiddels al een beetje beseffen? ik kan het zelf ook nog niet helemaal geloven en ik ben al een week overtijd nu haha

@Maria29. gefeliciteerd! dat is lekker snel voor je 1e echo. maar dat lijkt me alleen maar fijn! en totaal onverwachts zwanger? waren de uitslagen van de onderzoeken eigenlijk negatief dan?

@natjemenk. gefeliciteerd :D en je hoeft niet te hopen dat je je hier mag aansluiten, iedereen die uitgerekend is in november mag dat hoor! daar zijn we hier voor. om elkaar te steunen en te helpen door de zwangerschap heen. weet je al lang dat je zwanger bent? of pas net erachter gekomen?

amore84
10 March 2011, 17:54
Montvrij...........32...........1e kindje...2 november 2011.............16 maart

Dames, dit is de lijst, Als jullie willen kunnen jullie jezelf erbij zetten

Sabrina1984
10 March 2011, 18:17
Hoi meiden, bedankt voor jullie felicitaties!
Ik had de test ingepakt voor mijn mannetje, hij kwam vanmiddag even eten tussen zijn werk door (hij is zelfstandige) en toen ik de deur hoorde kreeg ik een smile op mijn gezicht, ik dacht hoe moet ik dit nu verbergen. Toen hij zijn schoenen uitdeed zij ik; Ik heb iets voor je! En gaf het pakje. Hij kijkt me aan en zegt; Ben je zwanger? Dus ik omhels hem en moet huilen. Hij was echt blij en verbaasd tegelijk, hij vroeg weet je het zeker? Dus ik zeg, dan moet je het pakje maar open maken! en toen liet ik nog even in de gebruiksaanwijzing zien hoe het eruit moet zien als je niet zwanger bent! Haha wel grappig eigenlijk als ik daar nu over nadenk.

We hebben er best een hele tijd over gedaan, dus misschien is het daarom ook wel zo ongelofelijk onwerkelijk! In totaal 19 rondes. We hadden net besloten na deze ronde eens een afspraak bij de ha te gaan plannen en nu ben ik zwanger van ons eerste kindje!

@Maria: Jullie waren dus ook een hele poos bezig, bijzonder he dat het toch gelukt is! Van harte gefeliciteerd meid! Geniet er van!!!

@Natjemenk: Gefeliciteerd!!!

natjemenk
10 March 2011, 18:20
Natjemenk.........24.........1e kindje.....1 november 2011............4 april om 9 uur!

@ Amore: ik ben in januari gestopt met de pil en in ronde 1 was het meteen raak! was/ben door de dolle heen. dus als het goed is zit ik nu in mijn 6e week!
Klachten heb ik niet echt wel ontzettend moe in de middag en 1x per dag zo'n ongelofelijke ongi pijn maar met een kwartier gaat dat weer weg. Misselijkheid komt bij mij omdat ik geen eetlust heb. dus halverwege de dag kan ik misselijk zijn maar met kleine beetjes eten gaat dat weer goed.

Sabrina1984
10 March 2011, 18:20
[/B]Mieke25 ...........27.........2e kindje ...1 november 2011? ........ nog bellen
Sabrina1984.......26........1e kindje.....16 november 2011.............?

Sabrina1984
10 March 2011, 18:22
Natjemenk.........24.........1e kindje.....1 november 2011............4 april om 9 uur

Sorry Natjemenk je was me net voor, maar heb het even verbeterd! En op volgorde gezet!

natjemenk
10 March 2011, 18:22
@sabrina: jij ook gefeliciteerd. leuke manier om het zo bekent te maken! ik heb mijn vriend het boek "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" gegeven.

Sabrina1984
10 March 2011, 18:23
@Amore: Zou wel bijzonder zijn als het op jou uitgerekende datum wordt geboren 11-11-11!

natjemenk
10 March 2011, 18:23
haha zover had ik het nog niet eens gezien dank je wel!

Moortje
10 March 2011, 18:52
@ Marina:
Wat gaaf! Als je eigenlijk de hoop hebt opgegeven dan is het extra bijzonder! En fijn dat je al zo snel een echo krijgt!

@ Natjemenk:
Welkom hier en super dat jij je hier ook mag aansluiten! :D |En helemaal super natuurlijk dat het in ronde 1 raak was! Je hoopt er natuurlijk op, maar
je verwacht er dan nog niet zo veel van!

@ Amore:
En inderdaad, wat een gave bevaldatum :D En die van Netjemenk is ook leuk 1-11-2011 :D

@ Sabrina:
Ah, wat leuk! Haha.. ik ken het helemaal.. dan krijg je echt zo'n glimlach van oor tot oor die je niet verbergen kunt ;)

amore84
10 March 2011, 19:28
@sabrina. wel bijzonder dat net de ronde waarna je naar de dokter wilt, zwanger bent.
misschien dat je het dan toch min of meer los had gelaten.
en super leuk hoe je het verteld had.. ik heb toen mijn man thuis kwam om te eten echt de hele maaltijd mijn glimlach in moeten houden en daarna had ik hem een cadeautje gegeven als toetje. een rompertje met "i love dad"
ben er nu nog trots op dat ik mijn big smile in kon houden haha! ik begon wel meteen te huilen toen hij het wist :P

@natjemenk. wow in ronde 1 al! dan zal het wel helemaal raar zijn om te beseffen dat je zwanger bent.

ik denk dat mijn uitgerekende datum nog wel aangepast word als ik bij de verloskundige ben geweest, volgens mij klopt het bij niemand echt precies. maar voor nu vind ik het ook wel grappig. zou wel leuk zijn als hij/zij dan geboren zou worden :D

zazu
10 March 2011, 21:26
Breekt in ** dames, gefeliciteerd allemaal!! Ik hoop dat ik me snel mag aansluiten!! ** breekt uit

zazu
10 March 2011, 21:27
@Maria 29 Gefeliciteerd!! Mag ik vragen of je in januari nog een kijkoperatie hebt gehad? Heeft dit uiteindelijk geholpen voor je zwangerschap?

Bambi80
11 March 2011, 07:47
goedemorgen.
erykah, is nog wel de moeite om primperan om metaclopramide te proberen. Bij mij kwam het spugen er ook nog wel doorheen, maar de scherpe kantjes gingen er wel af en ik kon me daarmee wel een aantal keren uit het ziekenhuis houden. Je hebt altijd wel een drempel nodig van medicatie in je bloed wil het werken en je moet ook echt niet alleen slikken als je misselijk bent. Maar echt die 3x per dag 20 mg.
Het lijkt me echt ook zo erg om niet zelf voor je kind te kunnen zorgen.

Hier vanochtend iets misselijker als daarvoor maar na het ontbijt gaat het wel weer goed.

Leutje1982
11 March 2011, 09:04
Hallo dames,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met de zwangerschappen! en voor de genen die heel misselijk zijn, ik hoop dat jullie jesnel beter voelen!
Ik mag me hier ook aansluiten...totaal onverwachts zijn wij zwanger van ons 2e kindje! ons eerste kindje(een prachtig kereltje) is net 6 maanden oud...
Ik heb geen idee wanneer ik ben uitgerekend welke datum...want ben nog maar 1 keer ongesteld geweest na de bevalling..
31 maart moet ik voor echo(dan zou ik ongeveer 8 weken zijn denk de vk) dus dan kunnen we het precies zien...ik zal uitgerekend zijn tussen de 7e en de 13e ofzo?? hahah..het is nog zo onwerkelijk..wat een geweldig gelukje!!!(wij noemen het absoluut geen ongelukje!! we wouden graag een 2e..komt alleen ietsie sneller haha)

Liefs

Sabrina1984
11 March 2011, 09:09
Van harte Leutje!! Wat een mooi verhaal zeg!!! Heel bijzonder, gefeliciteerd!!!
Jij hebt al een afspraak gemaakt lees ik. Wanneer is gebruikelijk om te bellen? En moet je dan naar de huisarts bellen of gelijk de vk (voor mij de eerste keer ;-))
Geniet van jullie geweldige gelukje!!!

Liefs

Leutje1982
11 March 2011, 09:14
@sabrina: je kunt gewoon direct de verloskundige bellen! je krijgt dan waarschijnlijk een echo rond de 10 weken zwangerschap!
Ik ben de eerste keer eerst naar de huisarts gegaan maar dat is neit nodig haha wist ik toen ook niet! gewoon een verloskundige uitzoeken en bellen!!! zo leuk!! Hoe voel je je??

Ik krijg met 8 weken een echo en met 12 weken omdat ons eerste kindje 5 weken te vroeg zou zijn maar er waren twijfels over de berekeningen dus we gaan 2 echos maken en deze vergelijken iom de vk! zo hopen we het beter te weten als vorige keer!!

Sabrina1984
11 March 2011, 09:29
@Leutje: Ok dat scheelt weer, ik zat al te denken de huisarts is in principe alleen degene die je doorverwijst (vroeger niet, want onze oude huisarts heeft de bevallingen van mijn moeder gedaan, mijn zus en ik zijn met behulp van hem ter wereld gebracht ;-)) Maar tegenwoordig heb je dus geen verwijzing meer nodig! Kan ik dan gelijk al bellen, of is het beter om nog even te wachten tot 6 weken ofzo?
Ik voel me goed, een beetje volle en pijnlijke borsten en een gek gevoel de hele tijd onderin mijn buik. Alsof ik de hele tijd mijn baarmoeder voel (dat was trouwens ook een signaal voor mij om te gaan testen). Hoe voel jij je? Best kort na je bevalling zwanger, was je vorige zwangerschap en bevalling goed verlopen? Vaak zeggen ze toch 9 mnd op 9 mnd af, dat is niet helemaal gelukt bij jou ;-) maar super leuk dat jullie kleintjes straks zo dicht bij elkaar zitten qua leeftijd!!!

natjemenk
11 March 2011, 12:15
@ sabrina: gelijk even bellen afspraak heb je dan al gelijk! even je sofi nummer bij de hand en de datum van je laatste ongi.
dokter heb ik gebeld voor in het dossier, en ook de apotheek voor de medicatie

devika
11 March 2011, 12:21
@Moortje en Mieke25, ik kon het toch niet laten om vanacht nog een keer te testen...haha en de streep was een stuk donkerder idd, dus......:D
Ik wacht nog met mezelf in het lijstje zetten tot zaterdag, want dan geloof ik het pas echt hoor...heel onwerkelijk allemaal..
@Mariekepiek, dat is heftig zeg vanaf de 5e week al ziek bij je vorige..pff, tot hoelang houdt dat dan aan ongeveer??
@Amore84, sterkte met je vader, hopelijk mag hij morgen lekker naar huis toe!
@Devika, ik heb jou verhaal gelezen in een ander topic en kreeg werkelijk tranen en kippevel..Wat hoop ik voor je dat alles nu goed gaat en dat je toch kan genieten van alles, maar wat zul jij een zwangerschap anders ervaren dan ons..

dank je wel Toothfairy! ja wij hopen ook zodat het deze keer goed gaat. en ook voor de rest van de zwangere dames hier, dat zij allemaal een onbezorgde tijd mogen hebben.
en voor jou hoop ik dat je heel gauw hier terug komt met heel goed nieuws! ik zie dat je nog een paar dagen tot testen heb. spannend!

devika
11 March 2011, 12:22
de rest van de nieuwe meiden hier, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! ^^

Leutje1982
11 March 2011, 18:02
ik ben echt blond...maar hoe krijg ik zo n leuke ticker onderaan?? ik wil dat ook! hahahaha! ik snap er niks van waar ik dat moet doen...ooooo wat voel ik me blond en verstrooid..haha

natjemenk
11 March 2011, 18:14
je gaat naar een site waar je een ticker kunt maken, daar zie je dan een code die (wel de BB code gebruiken) die kopieer je en je gaat dan bij instellingen je handtekening wijzigen, daar plak je die code weer in. ff checken bij voorbeeld handtekening dan zie je het hoe het op het forum te zien is. en dan gebruiken maar.

amore84
11 March 2011, 18:37
@leutje1982. gefeliciteerd!!! wat een geluk dat je al zo snel in verwachting bent van de tweede. ik ben benieuwd hoe ver je nu precies bent!

@sabrina. ik was toevallig bij de huisarts toen ik 2 dagen overtijd was, omdat ik heel grieperig was en wou weten of ik gewoon paracetamols mocht enzo. en toen zei hij dat hij graag wou hebben dat ik bij 6 weken nog een keer terug kwam met mijn man. vooral omdat het mijn 1e zwangerschap is. dan kon hij een verhaaltje doen en wat dingen uitleggen.
ik denk dat je dat gewoon moet doen als je dat zelf fijn zou vinden.
en anders gewoon de verloskundige bellen. op de site van de verloskundige die ik ga kiezen staat dat je met 7 weken ongeveer moet bellen

vj
12 March 2011, 09:08
iedereen gefeliciteerd!!
Ik heb vanmorgen heel licht pos getest dus ik houd het nog even spannend!

Leutje1982
12 March 2011, 09:42
@vj..spannend!!!! In elk geval al gefeliciteerd!!

Bambi80
12 March 2011, 10:45
heeh vj, zou leuk zijn als je erbij komt. Ik heb nog met jou gekletst in het gestopt met anticonceptie sept. 2008 forum. maar nog 5 dagen tot je nod zie ik?

natjemenk
12 March 2011, 13:03
om 0000 uur rijd de brand weer door de straat staat er een huis inbrand, vlammen uit het dak, mijn vriend die roept me uit bed om het uit het raam te bekijken! sta te vlug op wordt een partijtje misselijk maar wat erg zeg! echt vreselijk geziht. het huis (tussenwoning) is onbewoonbaar.
vannacht konden we ook niet in slaap komen door het gebrom van de brandweerwagen. ik heb weer een kwartier kramp gehad. echt een hevige ongikramp. ik dacht echt letterlijk dat het mis ging, maar ik heb geen bloedverlies, vind het wel eng hoor! soms denk ik dan was ik maar aan het kotsen dan dit het geeft onzekerheid. als je zulke dingen op zoekt op internet, lees je van buiten baarmoederlijke zwangerschappen tot miskramen zonder bleodverlies, maar je leest ook dat het in mijn leeftijdscategorie maar voor 10-20% kans heeft dat het mis gaat dus eigenlijk grotere kans dat het goed gaat, er zit in de familie niet dat mensen miskramen enz krijgen... wat vinden jullie.. maandag bellen na de VK? ik vind het niet leuk. heb het nu al een aantal weken. het kan onschuldig zijn of bandenpijn. ik maak mezelf gewoon gek!

@ VJ welkom en alvast een beetje gefeliciteerd!

vj
12 March 2011, 13:04
ja grappig he! ik had nog niet een hele regelmatige cyclus dus ik weet niet precies wanneer mijn nod is! vanaf dag 12 flink geklust haha.
mariekepiek je bent er vlot bij met de tweede! er staat zijn verrast, was het niet helemaal in de planning?

Ik geef nog borstvoeding en als ik idd zwanger ben stop ik in april:(

vlindertje1983
12 March 2011, 13:51
sorry zat net bij een verkeerd topic! mag ik me dan hier aansluiten?

Bambi80
12 March 2011, 13:52
heeh natje...wat naar van dat huis dat afgebrand is. Moet je echt niet aan denken.
Als ik druk ben geweest en minder rust gepakt heb, heb ik ook krampen onder in mijn buik. Maar bel aanders evdn met de verloskundige ter gerustelling. Het kan vanalles zijn...darmen, banden, te druk.

VJ...waarom stoppen met bv? hoeft niet toch? kan toch makkelijk samen? of wil je dat zelf niet? Was inderdaad nog niet helemaal de planning om zwanger te worden. haha. maar wel heel leuk

en nu even lekker tegenstrijdig....ik heb gewoon even zin om zwanger te zijn. Een kindje krijgen, vind ik echt fantastisch. Echt een wondertje. Maar dat zwanger zijn. Bluh!! ik voel me net een oud wijf. Gelukkig nog niet zo misselijk en het is gewoon even veel met de verhuizing en de bruiloft op komst en Joost afgelopen week ziek geweest. Ben er moe van en zit niet zo lekker in mijn vel. En dat zie ik wat er nog allemaal moet gebeuren hier in huis en ik kan gewoon niet meer doen als ik aan energie heb en ik ben ook gewoon echt chagerijnig.

Bambi80
12 March 2011, 13:53
sorry zat net bij een verkeerd topic! mag ik me dan hier aansluiten?

tuurlijk mag dat! van harte.

vlindertje1983
12 March 2011, 13:59
dank je wel :-)
Ik heb vanmorgen positief getest deze was heel duidelijk!
Voelt een beetje raar nog hahahaha

amore84
12 March 2011, 16:10
@natjemenk, dat zal wel even schrikken zijn geweest! is het met die mensen wel allemaal goed? buiten de emotionele schade dan? en die ongi krampen daar heb ik al vaker mensen over gehoord. als je je er onzeker door voelt moet je gewoon bellen hoor!

@vlindertje. gefeliciteerd! het is wel vlug al in de 2e ronde. besef je het zelf al een beetje?

@vj. alvast een voorzichtige gefeliciteerd

vlindertje1983
12 March 2011, 17:32
amore84: dank je wel :) nee besef het helemaal nog niet echt! ben zo bang dat als ik morgen test dat ie gewoon opeens niet zwanger aan geeft!

Vickypreg
12 March 2011, 20:52
Wow het is best gek te beseffen dat ik precies een jaar geleden ook een positieve test in handen had ( was 1 week overtijd al wist ik dat toen niet, ik dacht dat het mij NOD was haha)!
Alle nieuwe zwangeren van harte gefeliciteerd, het is zo prachtig allemaal (ik heb 2 kindjes van november, 12-11-08 en 10-11-10)!

vj
12 March 2011, 20:54
vlindertje super zeg! gefeliciteerd!! snel zwanger zie ik! fijn zeg!

natjemenk dat zal wel even schrikken zijn idd! dan zou ik ook niet kunnen slapen!
Als je twijfelt over pijn zou ik maandag gewoon de vk bellen. Of het moet heel erg zijn miss even dehuisarts morgen?

mariekepiek, ik wil stoppen met de bv omdat mijn man het geen fijn idee vind als er straks 2 kids bv krijgen! dan wordt de oudste jaloers en dan wil ze straks ook heel de dag!
Lijkt me idd best pittig nu hoogzwanger en er nog een rondlopen die ook nog klein is.
Gaan jullie zelf trouwen?

vj
12 March 2011, 20:56
vickypreg wat leuk zeg dat je 2 nov kindjes hebt! wij hebben al een van oktober! maar als ik (weer) overtijd zou lopen wordt het december.
Morgenochtend ga ik weer testen want ik had een mega vaag streepje vanmorgen!

Prinses88
13 March 2011, 08:23
Goedemorgen!

Mag ik me hier ook aansluiten? Had vanmorgen een positieve test.. :D

Leutje1982
13 March 2011, 09:12
@prinses88, gefeliciteerd!!!! voel je je goed verder?
@vlindertje, gefeliciteerd!!!! voel jij je ook goed verder?

Hier wat last van mijn onderbuik..wat zeurderig..geen idee wat het is...anderen ook last van??

Vanavond nog weer werken...ben niet vooruit te branden!! ghaha!

Prinses88
13 March 2011, 09:16
Dankje Leutje! Jij ook nog gefeliciteerd.. :D Voel me verder prima, heb alleen wel al last van misselijkheid en veel steekjes in de buik.. Heb dat al een week dus als het er niet is dan zal ik wel ongerust worden haha!

Alle andere meiden ook nog gefeliciteerd!!

Prinses88
13 March 2011, 09:18
Natjemenk.........24.........1e kindje.....1 november 2011............4 april om 9 uur
Prinses88...........22........1e kindje.....22 november 2011.............?

vlindertje1983
13 March 2011, 09:50
Prinses88...........22........1e kindje.....22 november 2011.............?
Vlindertje1983....27.........1e kindje.....21 november 2011.............?

vlindertje1983
13 March 2011, 09:53
@Leutje1982, Ik voel me opzich wel goed! begin nu alleen wel meer mijn buik te voel (lichten ongiklachten en steekjes) en wat duizelig voor de rest mag ik nog niet klagen.

@Prinses88, welkom leuk hier weer verder met je te kletsen.

vlindertje1983
13 March 2011, 09:55
@ vj, nou ik mag inderdaad echt niet klagen had het zo snel ook nog niet verwacht! en dat voor de eerste keer ben super blij

Prinses88
13 March 2011, 09:56
Gezellig Vlindertje! We kennen elkaar natuurlijk al van het andere topic, dus extra leuk..

Zie dat ik hier de jongste ben haha..

vlindertje1983
13 March 2011, 09:58
gezellie :-) ja zag het inderdaad staan in het lijstje hahahah.

Prinses88
13 March 2011, 10:09
Ach, nog een maandje en dan ben ik alweer 23! ;)

vlindertje1983
13 March 2011, 10:13
hahaha het schiet al op! ik beval als goed is op mijn 28 ste. niemand schat me die leeft hoor iedereen denk altijd dat ik rond de 21-23 ben :-( dus leeftijd maak niet veel uit haahahahha

Prinses88
13 March 2011, 10:16
Ik beval net als mijn moeder van mij destijds op 23 jarige leeftijd! :D Maar wordt ook altijd jonger geschat dan ik ben, nu is het soms vervelend maar later is het natuurlijk wel een compliment..

vlindertje1983
13 March 2011, 10:21
hahaha ik moet wel ff lachen nu! nu kletsen van het ene forum in het andere hahahah.
Ja het komt echt omdat ik vrij klein ben kom net niet om de 1.60
Nou als ik 50 ben zou ik er inderdaad ook blij mee zijn!
Heb je trouwens al vitamines?

Prinses88
13 March 2011, 10:30
Haha, we lopen nu inderdaad van de ene naar de andere.. Blijf daar ook kletsen want wil de andere meiden wel blijven volgen! ;)
Ik ben absoluut niet klein, 1,75 maar toch schatten ze me jonger.. Zal wel komen door mn uiterlijk! Ach, als we 50 zijn dan vinden we het maar wat mooi..
Moet morgen even mama vitamines halen, heb nu nog foliumzuur maar die is ook bijna op!

vlindertje1983
13 March 2011, 10:37
ja uiteraard zal leuk zijn als die meiden ook snel zwanger zijn! dat wil ik ook niet missen.
Ik heb gister snel maar van Davitamon mama vitamines totaal gekocht met visolie, dit zijn capsules anders krijg ik die dingen echt niet weg :-) en ik slik nog extra foliumzuur van AOV er naast

Prinses88
13 March 2011, 10:41
Ben heel benieuwd of ze ook snel zullen volgen!
Proeft dat niet naar visolie? Ik zat zelf te denken aan Puur Mama van VSM, daar zit ook alles in dus dan hoef je geen extra foliumzuur meer te nemen.. Heb zelf geen moeite met pillen doorslikken dus dat zal wel goed komen hoop ik!

vlindertje1983
13 March 2011, 10:44
ik heb vanmorgen de eerste pil ingenomen maar proef nog geen visje!
Er zit ook foliumzuur in maar wil voorlopig nog extra nemen want dat is altijd beter.

Prinses88
13 March 2011, 10:46
Ik heb geen idee hoeveel foliumzuur je per dag moet hebben.. Zal het zo es even opzoeken!
En daarna mezelf nuttig maken want ben weer veel te lui.. Zo komt het huis nooit aan kant.. ;)

vlindertje1983
13 March 2011, 10:52
ja ik heb nu 5.000 mcg ja is veel maar inieder gavl genoeg hahhah ik werk met AOV dus dat zit wel goed ;)
Ik ga er ook van tussen moet ook maar een nodig stofzuigen en wassen!

Prinses88
13 March 2011, 10:54
Succes met huishouden, wij gaan ook aan de slag! ;)

vlindertje1983
13 March 2011, 10:57
jullie ook suc6

Toothfairy
13 March 2011, 11:51
Nou meiden hierbij mijn 1dag overtijd foto....:-D
1350

Zoals sommige al wisten heb ik vorig week zondag al positief getest..en na een week vol spanning is het alleen maar duidelijker geworden gelukkig...dus ik sluit me graag bij jullie aan, zal even iets over mezelf vertellen..wel zo leuk misschien..
Ik ben 29 jr, vriendlief 34 en sinds aug 2010 gestopt, in ronde 8 zwanger geworden (dat waren niet altijd leuke maanden...maar dat zullen jullie wel weten...)
Verder werk ik als mondhygiëniste en hebben we 4 honden...gezellige boel dus...:-D

Alle zwangere van harte gefeliciteerd, ga zo even teruglezen en mezelf in het lijstje zetten natuurlijk...jeuuujjjjjj..haha

Prinses88
13 March 2011, 11:53
Gefeliciteerd Toothfairy!! Wat super.. Jij testte dus ook vroeg positief.. Ik zit nu op 2 dagen voor NOD, en hij is goed positief!