PDA

View Full Version : Trotse mama's van februari 2011

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Mickey129
4 May 2011, 21:07
Hoi,

Ik breek even in hoor! Ben officieus een februari 2011 moeder (uitgerekend op 5 feb, maar zoonlief uiteindelijk geboren op 24 januari). Ik las jullie verhalen over afplattingen. Mijn zoontje had ook een enorm plat achterhoofd, omdat hij voornamelijk heerlijk lui op zijn rug ligt. Ik heb een kussen gekocht met een gat erin, speciaal voor afplattingen. Zo kunnen kindjes op hun rug liggen, zonder dat er veel druk op het achterhoofd komt. CB raadt het af (uiteraard, want: wat niet?), maar het werkt echt fantastisch. Na één week zagen we al flinke verbetering. Ik gebruik hem wel overal, wipper, maxicosi, box en bed. Toen we met 8 weken op het CB waren, hadden ze het over fysio en evt. een helmpje voor "cosmetische correctie", toen we met 12 weken weer kwamen, zeiden ze niet eens meer iets over zijn achterhoofd! Zo snel verbeterde het dus. Ik heb ze verteld dat ik het kussen gebruik. Mijn huisarts vond het zelfs een briljant iets.

In elk geval is het misschien voor een aantal van jullie het proberen waard......

Het is het Babymoov Lovenest kussen. Als je het intikt bij Google afbeeldingen, kun je zien hoe het eruit ziet en kom je vanzelf op een site waar je het kunt bestellen. Echt, het werkt! In elk geval bij ons zoontje. En geloof me, zijn achterhoofd was echt heel erg plat! Het is nog niet helemaal weggetrokken, maar ik gebruik het kussen ook nog steeds.

Groetjes,
Mick

marleen
4 May 2011, 21:18
rasje. Wat rot dat yvo ook nog steeds verkouden is.
Moet hij op zijn zij slapen ivm afgeplat hoofdje?
Heb je al eens geprobeerd om hem op zijn buik te laten slapen of vind je dat eng?

Fidelma
4 May 2011, 21:32
Hallo dames, lang geleden dat ik me hier gemeld heb :) Druuuuuuuuuuuuuuk! En dan hoef ik nog niet eens te werken... ;) Nog 1 week en dan zijn we over de krampjes en sprongetjesgrens heen ;) (=12 weken)
@Raatje Wij hebben Ava veel gedragen de eerste paar weken (nu ah afbouwen) in een rekbare doek. Ik heb nu, daar ze wat groter is, voor het gemak (knopen in de auto alvorens boodschappen te gaan doen blijf ik lastig vinden) ook een Bondolino draagzak gekocht. Deze spreidt de beentjes ook. Zo zijn er meer van dit soort draagzakken (Marsupimi, Manduca etc) te verkrijgen, bijv bij http://www.slingomama.nl/
Anyway, ik ken ook zat kinderen die in een babybjorn zijn rondgesjouwd en die lijken er niets aan over te hebben gehouden ;) Net als dat nu met draagdoeken de komma/banaanhouding weer wordt afgeraden terwijl er hele generaties kinderen in hun eerste weken zo gedragen zijn... Het valt me sowieso op dat er op gebied van kinderen en gezondheid veel tegenstrijdige adviezen/ standpunten zijn welke allen onderbouwd kunnen worden met resultaten uit wetenschappelijke onderzoek.
Ik ben hier tegenaan gelopen bij vaccinaties, behandeling van spruw, wel/geen paracetamol bij koorts, ergonomisch dragen...pfffff...

Ik hoop weer wat vaker mee te kunnen kletsen, ik lees iig weer mee :) Liefs!

adniL
4 May 2011, 21:39
Welcome back Fidelma..
wel leuk druk geweest de afgelopen tijd?

Fidelma
4 May 2011, 22:41
Hi Adnil! Wel leuk druk hoor... Ava was (wordt steeds minder) wel een veeleisende dame... ;) Ik heb me iig niet verveeld ... Mara heb in het begin ook veel afspraken gehad met vrienden en kenissen, dat ben ik nu een beetje ah afbouwen... Scheelt een hoop tijd ;)

Raatje2010
5 May 2011, 07:22
ik ga is ff kijken welke draagdoeken er allemaal zijn,die babybjorn klinkt niet echt goed en handig....

mamakip
5 May 2011, 07:42
Siena had het prima gedaan op het kdv! Vandaag mag ze weer komen wennen...
wat het huilen betreft, ze is altijd makkelijk te troosten door haar op te pakken, maar omdat ik ook nog een zoon heb kan ik niet altijd voor haar klaar staan. maar haar zo horen huilen vind ik zo naar, dus dat levert soms wat frustratie op (ook bij mijn zoon die toch wat aandacht moet missen zo). De laatste tijd slaapt ze 's nachts heerlijk door in ieder geval!

Wij moesten ook op de afplatting letten, maar niet zoals bij Mickey op de achterkant maar op de zijkant. Ik zelf zie de afplatting eigenlijk niet, maar ik merk nu ook dat ze uit zichzelf nu vaak ook op haar niet-voorkeurskant ligt dus ik denk dat het wel goed gaat.

marleen
5 May 2011, 13:57
mamakip. Fijn dat het goed gaat met de voorkeurshouding!

Hier supernacht gehad! Oudste was logeren. Milan 10uur laatste fles gehad. Melde zich om half 2 alweer. Heb speentje gedaan. 2 min later nog een keer. En toen was het stil tot half 6. Wat heerlijk! Is de 1e x! Vind het niet zo erg dat ik er dan een paar x uitmoet voor het speentje. Kvind voeding veel vermoeiender. Gaan het vanacht weer proberen. Hopen dat het lukt!

Fijne dag allemaal!
Gaan jullie nog bevrijdingsdag vieren?

snoopy81
5 May 2011, 15:27
Hoi,

Ik breek even in hoor! Ben officieus een februari 2011 moeder (uitgerekend op 5 feb, maar zoonlief uiteindelijk geboren op 24 januari). Ik las jullie verhalen over afplattingen. Mijn zoontje had ook een enorm plat achterhoofd, omdat hij voornamelijk heerlijk lui op zijn rug ligt. Ik heb een kussen gekocht met een gat erin, speciaal voor afplattingen. Zo kunnen kindjes op hun rug liggen, zonder dat er veel druk op het achterhoofd komt. CB raadt het af (uiteraard, want: wat niet?), maar het werkt echt fantastisch. Na één week zagen we al flinke verbetering. Ik gebruik hem wel overal, wipper, maxicosi, box en bed. Toen we met 8 weken op het CB waren, hadden ze het over fysio en evt. een helmpje voor "cosmetische correctie", toen we met 12 weken weer kwamen, zeiden ze niet eens meer iets over zijn achterhoofd! Zo snel verbeterde het dus. Ik heb ze verteld dat ik het kussen gebruik. Mijn huisarts vond het zelfs een briljant iets.

In elk geval is het misschien voor een aantal van jullie het proberen waard......

Het is het Babymoov Lovenest kussen. Als je het intikt bij Google afbeeldingen, kun je zien hoe het eruit ziet en kom je vanzelf op een site waar je het kunt bestellen. Echt, het werkt! In elk geval bij ons zoontje. En geloof me, zijn achterhoofd was echt heel erg plat! Het is nog niet helemaal weggetrokken, maar ik gebruik het kussen ook nog steeds.

Groetjes,
Mick

@Mick, Teun heeft een afplatting aan zijn rechterkant, heb het kussen op internet bekeken maar is volgens mij meer bedoeld tegen afplatting aan de achterkant. Klopt dat?

MG1981
6 May 2011, 09:23
He dames,

Hier gaat het redelijk alana zit op 5 x 180cc want met 150 cc komt ze vaker en nu dus niet.
Hier geen afplatting van het hoofd omdat ze geen voorkeur heeft.
Wel slaapt ze nu in een trappelzak want ze ligt de halve nacht bloot omdat ze heel levendig met der beentjes is.
Gister condoleance gehad van janno's oma en vandaag (waar ik niet heen kan vanwege alana) crematie.
Ik word straks na de crematie opgehaald door mn schoonouders om mee te gaan naar familie waar iedereen bij een komt.
Kan janno's familie van zn moeders kant de kleine ook een x zien.
En ik word gek van de hormonen ben er heel geirriteerd en agressief door natuurlijk niet naar mn kind maar helaas wel naar mn man want die
kan echt het bloed onder mn nagels vandaan halen.
Terwijl ik hem zo vaak gezegd heb let erop ik heb last van die scheit hormonen.
Dus kijk uit wat je zegt....
Maar jah later is het allemaal weer goed maar echt ik moet gauw weer aan t werk en mn eigen tjd hebben.
Ben super blij met mn dochter maar ben ook blij als ik weer kan werken.
Het leukste vind ik de vrolijke uurtjes dat lachen en reageren op je stem.
En telkens als ze verschoond word (maakt niet uit waar ze ligt) word ze helemaal vrolijk en gaat ze brabbelen.
Zo ook in frankrijk toen we haar verschoonde in een restaurant waar ze een speciale kamer hadden voor de baby
2228222922302231

Soms krijg ik gewoon tranen in mn ogen van geluk als de kleine schat zo blij en bezig is...heerlijk.
Kan niet wachten tot ze gaat schater lachen.
En ben nog steeds ongi hoe lang kan zoiets duren he?
Ben t nou wel zat ....

Ik heb de draagdoek nog niet gebruikt omdat ze in t begin er niet in wou.
En hij lijkt me ook niet fijn als je in huis bezig bent want je moet oppassen als je voor over wil buigen of zo.
Maar goed het is wel fijn als je hem hebt mocht hij van pas komen.
Ze zal zo wel komen voor de fles en vannacht heeft ze ook van 23u tot 6:30 geslapen heerlijk....
Alleen na de fles is het ff aftasten want ze wil niet altijd slapen en anders vraagt ze je gehele aandacht anders is t huilen dus is het soms afscheperen wat we doen.

Maar ben super gek met mn meid
2232

Vicky 84
6 May 2011, 10:01
Hey dames,

Zo daar ben ik dan weer. Het is weer een tijdje geleden. Heb net even goed bij gelezen. Ben al 3 weken aan het werk maar het valt nog steeds zwaar, wil graag thuis zijn bij mijn kleine meid. Norah doet het supper goed ze heef haar handjes ontdekt lekker handig bij het fles geven, ze slaat de hele tijd fles uit mijn handen :D. Ze heeft ook haar speelgoed vast. Norah is een hele blije baby maar ook super makkelijk kan overal mee naartoe nemen en oppas is er ook blij mee. Rond 7 uur word zij altijd wakker en licht lekker te kletsen.

Heb gelezen over een draagzak of een draagdoek. ik heb zelf van babybjorn draagzak wel de luxe uitvoering met een steun in de rug. Het is wel duur maar ik wil niks anders dan een draagzak. Maar als je niet weet wat je wilt moet je met je kleine naar een baby winkel gaan en uitproberen dan weet je ook meteen wat fijn is. Het is heel erg pesoonlijk en ik denk niet dat babybjorn draagzakken niet goed zijn anders werrden ze niet verkocht. Je moet natuurlijk niet de hele dag mee rond gaan lopen maar dat is ook met maxicosi die mag je ook maar 2 uur achter elkaar gebruiken.

OOO dames zondag moederdag en voor sommige van ons 1e moederdag. Heb er wel zin in.

Nou ga even verder straks komt nog kraambezoek en moet nog nar de winkel, morgen weer werken BAH.

groetjes

Raatje2010
6 May 2011, 10:22
@mg hier ook nog last van hormononen hoo. ik ben normaal van mezelf al redelijk licht ontvlambaar, maar nu nog sneller. ik kan niks hebben, kan ook nog niet goed tegen drukte als er visite is en er veel door elkaar wordt gepraat.

tja 1e moederdag, denk dat we er niets aan doen, maar het is wel een leuk idee voor t eerst mama :-)

Sami krijgt zn laatste flesje om 2300 en dan weer rond 0630/0700 alleen na zn flesje zijn we meestal nog wel minimaal 30 minuten aan het kletsen, lachen en knuffelen dus eerdat we liggen is het wel 0000..............

werken.......tja moet er nog steeds niet aan denken...........

marleen
6 May 2011, 12:13
mg. Wat rot van die hormonen!! Super fotos zeg!
Ik was 1e x 2wkn ongesteld. 2e x 10dgn. Ga vandaag of morgen weer ongesteld worden. Hopelijk dan wat korter.

Vicky wat rot dat je het werken zo zwaar valt en je graag bij je meisssie wil zijn. Hoev3l uur werk je? En heb je de mogelijkheid om minder te gaan werken?

Raatje. Hou je het nog vol om de laatste fles zo laat te doen? Wanneer moet je weer aan t werk?

Hier een topnacht gehad! 2e dag al! Half tien laatste fles gedaan (ik ben duidelijk geen avondmens). Half 11 erin. 3x tussendoor speentje gedaan. Geslapen tot half 7. Toen pas fles. Jahoe!! Geef nu pas de vlgnd fles. Milan lag nog te slapen, net maar ff wakker gemaakt, duurde wel erg lang.
Ik geef nu wel 210 met 7 schepjes, want zit nu op 4 a 5 flessen.en hij spuugd door zijn reflux er ook nog aardig wat uit.
Hier draagzak fan. Vind doek eng omdat ik er ook mee op de fiets wil. En nog een zoontje heb van net 2 waar ik soms flink achterna moet rennen of moet ingrijpen.

Vlgnde wk nog verlof. Dan weer werken. Heb er mega veel zin in! Werk 20uur. Maar heb maar 2 middagen oppas nodig.
Morgen lekker uiteten met manlief. Kids logeren bij oma. Denk na die tijd ook nog ff stappen.
Zödag nr dierenpark nordhorn. Met kids en mijn ouders.

Jullie nog leuke plannen?

Pickle
6 May 2011, 12:50
Ik ben ook geen draagdoek fundamentalist, maar vind ze wel erg handig :-). Ik heb nu zelfs een draagdoek voor onder de douche/in het zwembad :-D. Het is voor mij binnenshuis een uitkomst, omdat ik grote kleine Elin niet altijd kan vasthouden ivm mijn reuma, en een draagdoek biedt dan echt uitkomst. In huis kan je inderdaad niet alles doen (hoewel de was doen mij nog wel lukt, en de wasmachine staat op de grond), maar dat zal je met een zak of buidel ook hebben. Buitenshuis ligt het aan de gelegenheid, hond uitlaten het liefst met de draagdoek, boodschappen het liefst met de wagen (wagen fungeert ook een beetje als rollator voor mij). Bij een drukke gelegenheid of in het OV het liefst ook de draagdoek, dan blijft ze rustiger en lekker dicht bij mij (vooral in zo'n hobbelende bus...). Een draagdoek reduceert ook de prikkels van buiten, wat je kind wel rustiger houdt. In zo'n Babybjorn kunnen ze zich niet afwenden als ze teveel prikkels krijgen, in een draagdoek wel.

Het is inderdaad persoonlijke voorkeur wat je het prettigst vind, maar om nou te zeggen dat als ze slecht zijn ze niet zouden worden gekocht vind ik persoonlijk wel heel naïef, er wordt immers zoveel verkocht wat slecht voor je of voor je kind is, als er maar geld kan worden verdiend. Er is een alternatief dat beter is voor de heupjes en het ruggetje van de kleine en dat is de Manduca drager, daar zitten ze ook in een gespreide zit in.

Elin haar voorkeurshouding is bijna weg, we hebben nu de spulletjes van de box aan 1 kant gezet om de spieren aan de andere kant een beetje te versterken. Wat hier ook helpt is dat ze als ze bij mij in bed slaapt tegen de voorkeurshouding in ligt, ik denk dat ze daardoor is gaan beseffen dat ze ook de andere kant op kan liggen ;-).

Ik kan niet wachten tot zondag! Haha, kwam dinsdag thuis van het zwemmen, vond door het hele huis blauwe verf en Elin had een blauw voetje, dus ben benieuwd wat voor crea bea's manlief heeft gedaan ;-).

rasje85
6 May 2011, 14:29
@ Marleen. Yvo wil niet op zijn buik slapen, die raakt helemaal in paniek dan. Yvo was naar kdv geweest en toen kreeg ik ook Moederdag cadeautje mee. Toen ging ik yvo in bad doen en daar kwam ook een groen voetje te voorschijn haha. Bij het nagelsknippen zat er rood onder zijn nagels dus ik heb ook al het vermoeden wat het is hihi. @ Vicky hier hetzelfde ik wil ook liever zelf met mijn kleintje tutten. Denk dat het ook erg lang duurt voor ik het echt gewend ben

Fidelma
6 May 2011, 18:53
@Raatje Ik bedenk me net, nav Vicky's post, dat je als je draagdoeken / draagzakken wil testen je ook contact kunt opnemen met een lokale draagdoekconsulent. Ed en ik hebben dit indertijd ook gedaan (draagdoek consulente een avondje voor demo's op bezoek gehad) en hebben naar aanleiding daarvan gekozen voor een draagdoek ipv een draagzak (omdat je het gewicht beter kon verdelen, plus het zit veel strakker en dichter tegen je aan- wij vonden het tegen onze verwachting in prettiger, we hadden echt gedacht voor een drager te kiezen) Plus ze kan je meteen leren knopen ;) Anyway, ze nam een hele partij dingen mee, doeken maar ook dragers...
http://www.draagdoekconsulenten.nl/

Raatje2010
6 May 2011, 21:51
@fidelma, super ik ga meteen op de site kijken! bedankt.
oha ja vandaag de renault megane estate gt bestelt :-)

mamakip
6 May 2011, 22:43
Over moederdag gesproken, ik krijg een mooi voetafdrukje van mijn dochter, tijdens de wendagen op het kdv gemaakt!!! <3
Moest hem zelf mee naar huis nemen dus heb hem al gezien :D Erg leuk! Nu nog benieuwd wat mijn zoon heeft geknutseld :D

adniL
7 May 2011, 21:40
Mijn vriend is het vergeten.. :(

gloeiworm
7 May 2011, 22:22
ik hbe manlief verboden er iets aan te doen, commerciële onzin

mamakip
8 May 2011, 00:13
Commerciele dingen zijn inderdaad niet nodig, maar een zelfgeknuteld iets en een ontbijtje zijn welkom morgenochtend :D

marleen
8 May 2011, 05:43
pickle.ik wist helemaal niet dat er draagdoeken bestonden voor onder de douche. Maar wat fijn dat het zo'n uitkomst bied voor jou!! En fijn dat elins voorkeurshouding zo goed als weg is!

Rasje. Ik ben benieuwd wat voor iets roods en groens yvo voor je heeft gemaakt!

Raatje. Wanneer kunnen jullie de auto ophalen?

Mamakip. Hoe oud is je zoon? Ben erg benieuwd wat hij gemaakt heeft!

Adnil. Oh strafpunten voor je vriend. Ik hoop dat je in ieder geval wel ontbijt op bed krijgt!
!

Vraagje. Milan word al 3 nachten achter elkaar nat wakker. 22.30 nieuwe luier en laatste fles. Nu half 5 zeiknat wakker geworden. Romper, truitje en broek doorweekt. Ik gebruik pampers baby dry maat 2.
Iemand nog tips???

Super fijne moederdag allemaal! X

Laura1982
8 May 2011, 07:22
@marleen pampers nr3 gebruiken. Gewoon een maatje groter absorbeerd ook weer meer. Iris draagt ze al een paar weken.

suus81
8 May 2011, 08:19
Ik heb ook een draagdoek voor onder de douche/zwembad. Van een vriendin gehad. Heb hem nog niet gebruikt, wellicht over een paar weken als we naar CP gaan.

Hier heb ik van Nikki een geknutseld fotolijstje gehad met een foto van haar er in een rieten mandje met bloemetjes (die laatste had ik al gezien, want moet ik water geven ;) )

marleen
8 May 2011, 12:44
laura. Thnx voor de tip. Kga ze madag gelijk halen!!

Ik ben mega verwend! Heb ontbijt op bed gekregen. 2 haarbandjes, geurtje van calvin klein en geurtje van christina aquilera. Laatste ruikt echt naar wc spray, maar nino had hem uitgekozen, vond het doosje zo mooi volgens papa

rasje85
8 May 2011, 16:36
Hier een kaartje gehad met foto van yvo en 2 voetafdrukken haha. Op de achterkant nog handje maar dat is beetje mislukt haha. Verder een armbandje met bedeltjes en foto's van yvo eraan

Raatje2010
8 May 2011, 17:35
@marleen, dat heb je goed voor elkaar :-)
hier niks, zelf alleen ff naar mn moeder geweest dus heb wel een half dagje voor mezelf gehad, meteen ff de stad in geweest en geshopt ;-)

Pickle
8 May 2011, 18:39
Gloeiworm, daar heb je ook wel gelijk in, het is natuurlijk deels ook commerciële onzin, maar deels is het ook wel heeeeel leuk :-D. De eerste keer al helemaal.

Ik kreeg vanochtend een voetafdruk van Elin samen met een voetafdruk van Peet met een berichtje van beiden dat ze mij zo'n lieve mama vinden en nog een berichtje van Elin alleen; 'Bedankt voor alle lekkere melk', haha!!! En daarna ontbijt op bed op een bordje voor de allerliefste mama van Blond :-D. Dus ook helemaal verwend dacht ik zo!

adniL
8 May 2011, 19:14
Ik vind het ook commerciële onzin maar een 1e vind ik dan toch anders.
Maar hiet helemaal niets zelfs geen ontbijt op bed, maar we hebben hem verplaats naar een later moment als het beter uitkomt..
Maar fijn dat er wel zoveel mama's verwent zijn...

snoopy81
8 May 2011, 19:42
hier ook geen moederdag, had het wel leuk gevonden maar ja we zitten midden in een verbouwing. Geld is op en manlief is een beetje op. Dus gezelligheid was ook ver te zoeken. Teun krijst de hele buurt bij elkaar pfff hij slaapt zo slecht overdag leek een tijdje beter te gaan maar nu is het niet meer huilen maar gillen grrr....
Ben blij dat ik morgen weer aan het werk mag, even weg uit deze sleur (sorry meiden, bedoel het niet ondankbaar...)

snoopy81
8 May 2011, 19:56
hihi heb mezelf maar een bosje bloemen gegeven ;)

marleen
9 May 2011, 04:46
vieze vuile stomme luier!!! Om half 4 weer kats nat wakker.. Morgen gelijk maat 3 halen!

@snoopy. Wat heftig dat teun zoveel huilt. Doen hij dat snachts ook?
En dan die verbouwing erbij, hoe lang denk je nog dat ze bezig zijn?

Anna77
9 May 2011, 07:07
Snoopy, waren het mooie bloemen? Ik fleur zelf ook altijd helemaal op van mooie bloemen! Vervelend idd dat Teun zo huilt, hoop dat het snel beter is!

Marleen, succes met maatje 3, helpt vast wel!

Hier vanochtend om 4:45 gewekt door onze dochter, dus ben er daarna maar meteen uitgegaan, en nu dus al aan het werk. Lekker vroeg begin zeg maar!

adniL
9 May 2011, 08:18
Snoopy gelukkig niet herkenbaar maar zeker wel begrijpelijk dat je lekker wilt gaan werken. Ik zou zeggen geniet ervan!

marleen
9 May 2011, 08:24
ana. Wat knap dat je eruit bent gebleven! Heb je het hele huis al schoon??

Adnil, hoe is het met jou en ayden??

Anna77
9 May 2011, 08:44
Hihi, werk bedoelde ik naar werk, het huis schoonmaken zit er niet echt meer in de laatste tijd... ;)

suus81
9 May 2011, 08:46
Yana slaapt nu al 2 dagen weer tot 8 uur .... mag ze best zo volhouden, al kom ik dan wel redelijk moeilijk uit met de flessen... voor 4 flessen heb ik dan net te veel uren op een dag en voor 5 flessen net de weinig. En gewoon rond moeilijke tijden i.v.m. Nikki's schooltijden
Wat een luxe klaag eigenlijk.

mamakip
9 May 2011, 10:42
Hihihi pickle, ik moest wel lachen om dat 'bedankt voor de lekkere melk' :D

@snoopy ik begrijp je gevoel wel een beetje hoor, als het huilen maar door blijft gaan is dat gewoon echt niet leuk. Hier wordt dus ook redelijk veel gehuild, alleen vasthouden helpt dan maar dat kan gewoon niet altijd. Met name niet als mijn zoon ook thuis is (zoals vandaag, die vannacht erg moest huilen vannacht zodat ik niet weg mocht en uiteindelijk maar in zijn kamer 'gekampeerd' heb, maar dat is een ander verhaal). Ik vreesde voor het kinderdagverblijf, want daar kunnen ze haar ook niet de hele dag vasthouden natuurlijk, maar daar hebben ze zo'n elektrische schommelstoel en dat werkt heel goed! Ik wil nu eigenlijk ook zo'n schommelstoel kopen (maar zit een beetje krap dus mag niet al te duur zijn...)

mamakip
9 May 2011, 10:43
succes voor de dames die vandaag weer aan de slag moeten! ik nog anderhalve weekje te gaan..

adniL
9 May 2011, 11:44
Mamakip marktplaats?

Hier alles goed vrihdag weer gewogen en ze zit nu.op 5295gr dus dat stijgt nogsteeds, verder huilt ze gelukkig niet zoveel alleen eigenlijk als er echt wat is en als ze moe is/ gaat slapen en niet wil haha..
Ik moet de 30e weer gaan werken en dus echt geen zin in! Maar helaas het zal wel moeten..
Fijne dag allemaal vandaag!

Salos
9 May 2011, 13:17
@ Snoopy, wat naar dat Teun zoveel huilt. Hopelijk snel verbetering.
@ Marleen: succes met maatje 3. Stan heeft dat nu ook aan, maar dan gaat er wel eens wat langs, omdat het volgends mij te groot is, maar hij al wel 6 kilo weegt... haha. Hopelijk nu geen natte nachten meer.

Hier moet ik sinds donderdag mijn manneke wakker maken rond de klok van 8.00 uur. Om 21.30 uur krijgt hij de laatste fles en dan gewoon doorslapen tot 8.00 uur. tjee wat een luxe.
Vanaf vandaag krijgt hij een pyama aan, haha zo schattig!

Ik ga nu even snel wat eten voorbereiden voor vanavond, wat was wegwerken en dan mijn ventje wakker maken voor de fles! Tot snel.

Raatje2010
9 May 2011, 15:31
sami krijgt nu zn laatste fles rond 2300 en dan om 0700, overdag zo na 3,5 a 4 uurtjes en hij krijgt 150+5
sinds 2 dagen doe ik de laatste fles wel 180+6 want vlgs mij weegt ie inmiddels wel 6 kilo...

hij huilt zichzelf wel meer in slaap dan eerst, maar misschien is dat het bekende sprongetje met 11 weken?

marleen
9 May 2011, 16:58
adnil. Fijn dat ayden zo tevreden is en weinig huilt. Ik hoop dat je voor de 30e een ommekeer krijgt, en t werken niet meer zo erg vind!

Salos.dus stan ook al een flinke kerel! Maat 3 past perfect. Milan heeft hele dikke billen. Als tie vanacht weer nat is dan ga ik zelfs maatje 4 al proberen. Als dat te groot is dan past het over een paar weken wel. Wat slaapt stan goed zeg! Wat heerlijk!

Raatje. Volgens mij irt normaal dat ze zich nu in slaap huilen, jammeren. Komt omdat ze de dag steeds bewuster gaan meemaken. En steeds meer kunnen en willen.

Hier aant genieten van het mooie weer en de kids. Madag weer beginnen. Dus nu drukke planning in de huishouding en leuke dingen doen met de kids! Ben er echt aan toe om aan het werk te gaan. Maar ik zit dan ook al bijna een half jaar thuis door de zwangerschap.

Raatje2010
9 May 2011, 21:34
@marleen, ik merk idd dat ie wat meer bewust is van dingen, zo is hij ineens gek op een bepaalde knuffel en gaat ie huilen als ie m niet heeft...vind de ontwikkeling best snel gaan.
de 18e alweer zn 2e inenting en ik hoop dat het weer meevalt.

snoopy81
9 May 2011, 23:01
hey meiden heb de wijkverpleegkundige aan de telefoon gehad en zij gaf aan dat ik het niet meer alleen op moet lossen omdat ik echt alles al geprobeerd heb. Teun wordt steeds hysterischer en ik voel me soms zo'n slechte moeder. Vanavond heb ik de knoop dus doorgehakt en de yuniolijn gebeld (jeugdzorg bij ons in de achterhoek), zij gaf aan dat ik morgen de huisarts moet bellen en Teun na moet laten kijken, zij denkt misschien aan een verborgen reflux of allergie. Voet bij stuk houden zei ze, en me niet laten afschepen met een 'huilbaby'.
Jullie horen morgen meer...

adniL
9 May 2011, 23:12
Snoopy succes!

marleen
10 May 2011, 08:04
snoopy! Wat goed van je dat je doorgepakt en gebeld hebt! Hoop dat huisarts er voor zorgt dat je gauw bij kinderarts terecht kan!!
Succes lieve meid!

Thnx voor de luier maatje 3 tip! Milan droog!!! Vanacht 6uur achter elkaar geslapen1

Oja. Ik ben nu alweer ongesteld! Is de 3e keer. Kword er gek van!

Anna77
10 May 2011, 08:27
Snoopy, wat goed dat je hebt gebeld en naar de HA gaat! Hoop dat het snel verbetering geeft, voor jullie beide!

Marleen, fijn dat maatje 3 heeft geholpen! Hier waren we al een tijd aan maatje 3, ik had laatst alleen nog maatje 4, en die past ze ook al prima. Volgens mij is ze ook al ruim 6,5 kg. Misschien morgen eens even gaan wegen bij het weeguurtje van het kdv.
En succes met de ongesteldheid, vervelend zeg!

Hier een blij kind na 2 moeilijkere dagen. Misschien het 12 weken sprongetje, regeldagen ofzo. Is in ieder geval weer over nu!
Fijne dag iedereen!

leeuw
10 May 2011, 09:41
Hier heeft Thijmen denk ik ook last van een sprongetje of regeldagen. Hij huilt weer meer dan voorheen in de avonduren. Hoop dat het snel voorbij is. Verder is hij de rest van de dag een lachebekje. Zelf tijdens het drinken van de fles moet er gelachen en gekletst worden. Alleen werkt dat niet zo . Met verslikken tot gevolg. Gelukkig was Thijmen dar snel achter. Dus nu werkt hij eerst de fles naar buiten en gaat dan lachen en kletsen. Dus de fles geven duurt nu iets langer. Moet er zelf altijd wel erg mee lachen. Daardoor gaat hij nog meer lachen.

Met de pampers zitten we hier ook op maat 3. Denk dat hij nu richting de 6 kilo gaat. Op 23 mei krijgt hij zijn volgende prikje. Dan zal ik wel eens zien. Hij is in elk geval tevreden met de hoeveelheid FV die hij krijgt. 4*180 en 1*150. Die Osteopaat heeft echt goed geholpen.

Volgende week dinsdag weer beginnen met werken. Op zich heb ik er wel zin in. Zeker nu het weer toch wat minder lijkt te worden. We boffen wel met het weer tijdens ons verlof. Weinig regen gehad.

@Snoopy. Succes vandaag bij de huisarts.

Vicky 84
10 May 2011, 10:13
Dag meiden,
Lees hier dat het wel wisselend was met Moederdag. Ik heb een bedeltje gehad voor mijn armbandje en in mijn bedeltje zat een briefje, dat ik aller liefste mama ben van hele wereld en dat ze van mij houden. Was wel supper lief. Verder eigenlijk niet echt veel gedaan op bezoek geweest bij ouders en schoonouders.
2347deze bedeltje had ik gehad :D2348deze had ik van peettante gehad voor geboorte van Norah, 2349deze heb ik van mijn man gehad toen Norah was geboren en op de achterkant staat haar naam, 2350en deze had ik ook gehadvan mijn man maar dan wel in het roze maar die hebben ze niet meer.

Had Norah gisteren laatste fles gegeven om 20.00 en ze had door geslapen tot 7.00, ooo wat was dat even lekker op tijd naar bed :D.

Salos
10 May 2011, 12:03
@ Snoopy: Succes bij de huisarts. EN je moet echt niet denken dat je een slechte moeder bent hoor, want je doet het vast harstikke goed! Hopelijk komen ze er snel achter waar Teun last van heeft, en heb jij je rustige ventje snel weer terug.

@ Vicky: dat is lekker vroeg. Maar hoeveel voeding (aantal flessen) krijgt Norah dan? Ik heb het idee dat Stan die laatste fles er wel vanaf kan, want ik moet hem altijd wakker maken om 22.30 uur.... en dan slaapt hij weer tot 7.00 of 8.00 uur (tenminste afgelopen week).

@ iedereen: Vanaf wanneer mag je eigenlijk die laatste fles eraf doen?

Hier lekker Stan zijn kamertje weer schoon gemaakt, Stan in bad gedaan, badkamer gepoetst en een ovenschotel gemaakt!
Straks lekker wandelen met mijn ventje.

Ik moet 23 mei weer aan de slag, dus nog 1,5 week.... pfff is zo snel gegaan, maar wel weer zin om aan de slag te gaan hoor!
Gisteren even koffie gedronken bij mijn collega's met Stan!

Verder geen nieuws, Stan lacht heel veel momenteel en is super goed te pas. Ik ben benieuwd naar het sprongetje met 12 weken.
Oja en hij rolt zich al bijna om. Hij gaat de benen in de lucht gooien en dan ligt hij ineens op zijn zij. Dan rolt hij weer terug op zijn rug.... Dus ik durf hem niet alleen te laten liggen... wat een binck!!

Tot snel.

mamakip
10 May 2011, 12:20
@snoopy, hopelijk kunnen ze je verder helpen maar is er niks ernstigs aan de hand.

@salos, volgens mij wel vroeg om te rollen toch? Siena maakte gisteren ook een schijnbeweging naar de zijkant, maar het zette niet door :D

Er wordt wel veel gelachen, gisteren lachte ze zo breeduit naar haar broer, zo leuk om te zien :-)

snoopy81
10 May 2011, 13:26
hey allemaal, vanmorgen bij de HA geweest. Zij denkt in de eerste instantie ook aan een verborgen reflux, hij krijgt nu medicijnen tegen de maagzuur. In principe moet het huilen nu minder worden zoniet dan kijken ze weer verder. Heb in iedergeval de afspraak voor volgende week al staan. Het fijne is dat mijn HA op de huilbabypoli als assistent gewerkt heeft. Afwachten dus komende week.

@salos, goed hoor van jullie mannetje! Drinkt hij de fles van 22.30 wel leeg? Meestal geven ze zelf aan dat ze de fles niet meer willen hebben (drinken niet meer of drukken de speen eruit) dan kan je de fles weglaten. Meestal is dit pas rond de 4/5 maanden volgens mij, maar ja ieder kind is verschillend. Ik zou zelf wachten zodra je rijstebloem mag gaan gebruiken (ca 4 maanden), dan kan je dat in de fles van 19.00 uur (of wanneer je die ook geeft) doen en heeft hij lekker een vol buikje waar hij heerlijk op kan slapen.

Raatje2010
10 May 2011, 16:17
@leeuw, ik herken het hoor, het lachen tijdens de fles,ik schiet dan zelf ook in de lach, waardoor sami nog harder moet lachen en dat schiet idd niet op haha, ik kijk hem nu tijdens de fles maar niet meer aan :-)

sami heeft trwns nog steeds in beide ogen een soort waasje zitten is dat normaal, hij ziet wel gewoon goed, want hij volgt alles, maar het ziet er zo gek uit.

oh ja en volgens mij mag je een fles minder gaan geven als ze vast voedsel gaan proberen...

marleen
10 May 2011, 16:54
snoopy. Welke medicatie heb je gekregen?

snoopy81
10 May 2011, 18:17
@marleen, We hebben nu Zantac gekregen, hoop dat het helpt (en dat het dus een verborgen reflux is). Anders moeten we verder kijken...

Vicky 84
10 May 2011, 19:17
@ salos: ik geef 4 flessen. om 8.00, om 12.00, om 16.00 en 20.00 a 20.30 en dat was het. Norah liet de laatste tijd bij elke voeding 30 a 40 cc staan en bij de laatste fles iets minder dan de helft, ik moest haar ook de laatste tijd wakker maken voor de laatste fles en ik was ongeveer 45 min bezig om haar eten te geven en dan liet ze nog eten staan. Over 2 weken mag zij aan rijstebloem als laatste fles.

Zo om 16.00 uur Norah eten gegeven rond 17.00 lekker in bad gedaan en daarna lekker naar bed.

zo nu lekker even genieten van de avond om 20.00 laatste fles en dan hebben we lekker tijd voor elkaar ( is wel lang geleden )
O ja vanaf 4 maanden mogen ze ook fruithapje, kan niet wachten :D.

Groetjes

marleen
10 May 2011, 19:54
snoopy. Milan heeft net als mijn 1e ook reflux. Wij herkende het al snel bij milan en zijn nu al weken aan de medicatie. Zantac doet bij mijn kindjes niks. (is wel de 1e stap bij behandeling van reflux.) milan krijgt nexium (is stap 2) en zowel bij milan als mijn oudste toen die tijd werkt dat geweldig!
Dus mocht je na een paar dgn geen verschil hebben, vraag dan om nexium.
Succes meid. Ik weet hoe hartverscheurend de kindjes huilen bij dit. Dikke knuf

rasje85
10 May 2011, 21:03
@ snoopy hopen dat het snel beter gaat meid! Niet aan jezelf twijfelen, baby huilt niet voor niets dus goed dat je hulp hebt gezocht. Hier alles goed. Yvo heeft zijn 12 weken sprong al gehad en hij is nu zo vrolijk en happy. Vind het nu steeds moeilijker om hem weg te brengen omdat hij steeds leuker word. Gister probeerde hij overeind te komen. Het gaat echt zoooo veel te snel. Hij blijft alleen erg hongerig. Na 3 uur wil hij al voeding en 's nachts ook. Dus vanavond beginnen we mij rijstebloem in zijn laatste flesje.

Vicky 84
10 May 2011, 21:13
@ rasje: mijn schoonzus heeft allebei haar kindjes tot zeker 3 maanden 's nachts eten gegeven en de zus van mijn buurvrouw heeft tot half jaar nacht voeding gegeven. Het is per kind verschillend.

Vicky 84
10 May 2011, 21:14
@ snoopy: heel veel succes met je kleine. xxx

Pickle
10 May 2011, 21:36
O ja vanaf 4 maanden mogen ze ook fruithapje, kan niet wachten :D.

Is dat met KV anders dan? Met BV is het vanaf 6 maanden omdat de darmpjes het daarvoor nog niet goed aankunnen.

Ik ben mij op het moment aan het verdiepen in de Rapley methode, erg interessant! Duurt gelukkig nog wel even voor ze 6 maanden is (alhoewel... als ik zie hoe snel het nu al gaat!)

Elin heeft zich 2 weekjes geleden ook omgerold, 2 keer en daarna niet meer.

Snoopy, succes ermee!!!! Ik vond de 6 weken dat Elin continu heeft gehuild vanwege de krampjes al heftig genoeg, pff, zou er ook helemaal gestresst van worden! Ik weet zeker dat het niet aan jou als mama ligt, niet aan jezelf twijfelen meid! Hopen dat de medicatie helpt.

Vraagje aan iedereen: heeft de kleine al een favoriet speeltje of iets dergelijks en zoja, wat is dat dan? Hier is de Nijntje tuimelaar erg favoriet. Ben benieuwd wat de andere februari kids leuk vinden!

Vicky 84
10 May 2011, 21:44
@ pickle: heb een boekje binnen gehad over voedingen en stond in dat het vanaf 4 maanden mag beginnen maar zeker niet eerder. Ik weet niet hoe het werkt met bv. Vanaf 4 maanden mag je ook blijkbaar ook fruit hapje geven. Ik ga volgende week donderdag naar kb en zal wel na vragen.

Wij waren met moederdag bij mijn schoonmoeder op bezoek geweest en mijn schonzus had daar haar kleine. Hij zat helemaal vol met rode bultjes en ze wist niet wat het was. Vandaag uitslag van hat bloed onderzoek zesdekinderzikte. Nu maar ik me heel erg zorgen om Norah, het is een heel erg besmetelijke ziekte.

Over speelgoed: Norah is helemaal weg van haar mobiel. Daarna haar roze draak en paar weken geleden had ze haar rammelaar zelf vast boven haar hoofd.

groetjes

Pickle
10 May 2011, 22:13
Och Vicky, dat is schrikken! Heel logisch dat je je zorgen maakt... duimen maar dat Norah het niet heeft gekregen dan! Ik duim met je mee!!

rasje85
10 May 2011, 22:14
@ Vicky ik vind ook geen probleem om 's nachts voeding te geven maar hij krijgt al teveel voeding omdat hij zo hongerig is. Heb ook al water tussendoor geprobeerd maar helpt ook niet. Probeer nu met 1 schepje rijstebloem of hij dan iets langer verzadigd is. Dus nog geen volledige papfles omdat hij nog geen 4 maanden is natuurlijk

snoopy81
10 May 2011, 22:23
@rasje, heb je al voeding voor hongerige baby's geprobeerd. Dat werkte bij Teun wel heel goed bij de laatste voeding!

snoopy81
10 May 2011, 22:29
@allen, bedankt voor jullie fijne woorden. We zullen zien hoe het gaat lopen..

@Pickle, het cb adviseert bijvoeding ook pas met 6 maanden ivm. darmpjes. Maar de arts zei wel als je het toch doet, begin dan met de groentehapjes ipv. fruit. Fruit is zuurder namelijk.
De arts zei dat je wel met 4 maanden de rijstebloem kan gebruiken om zo de darmpjes rustig aan vaster voeding te laten wennen.
Speeltje vindt Teun de babygym het leukst, die zet ik dan boven de wipstoel en hij kan zich hier ca 20 minuten mee vermaken. Is druk aan het brabbelen en lachten!

@Vicky, jeetje hopelijk blijft Norah bespaard.... Zal voor je duimen!

Vicky 84
10 May 2011, 23:08
aaahhhhh ik weet het niet meer hoe het zit met het eten hoor het wel op cb als het zo ver is.

Heb net huisartsenpost gebeld. 5e ziekte kunnen kinderen pas vanaf 4 jaar krijgen en 6e vanaf 6 maanden.

@ rasje: je kunt altijd proberen om eten te geven voor hongerige baby's, en ik weet niet hoeveel cc je nu geeft maar je kunt altijd iets meer eten geven kan zijn dat hij te kort komt.

groetjes en truste

Raatje2010
11 May 2011, 08:08
hier was het lievelingsspeeltje tot voor kort de woezel en pip muziekmobiel
nu is het een blauwe olifant met allerlei toeters en bellen...

suus81
11 May 2011, 09:22
Ik dacht ook dat het vanaf 6 maanden werd aangeraden en dan juist beginnen met groente

Even gekeken in het boekje van het cb
In het cb boekje staat vanaf 6 maanden:
1 keer 2 a 3 eetlepels geprakt fruit of groente
indien gewenst: 1 keer pap van rijstebloem met opvolgmelk
daarna groente uitbereiden met aardappel of gemalen rijst
korstje of stukjes lichtbruin brood

Er zijn veel mensen die al bij 4 maanden beginnen.. het staat ook op de potjes in de winkel.

Hier is een vosje van de ikea helemaal hot. Als je aan de staart trekt komt er muziek uit. Ik ga eens even kijken wat ik nog meer aan speelgoed heb eigenlijk.. had het allemaal nog in de boxtas zitten.

rasje85
11 May 2011, 09:30
@ snoopy en Vicky. Hij krijgt al voeding voor hongerige baby's haha. 5x 200 en 's nachts 120. Dus is eigenlijk al 120 teveel. Bij cb zeiden ze dat ik tussendoor water moest geven maar dat wil hij niet en heb al extra water in fles gedaan maar dat vult natuurlijk niet meer..... Bij nutrilon kreeg ik advies om fles dikker te maken, dus ben benieuwd of het helpt. Vanacht iig niet haha. Vicky hoe is het met norah? Niet ziek hoop ik. Snoopy hoe is het met Teun?

Anna77
11 May 2011, 09:56
Goedemorgen dames!

Hier geen echt favoriet speeltje nog, alles wat ze vast kan pakken vindt ze leuk. De woezel en pip muziekmobiel is helemaal geweldig, daar kan ze een hele tijd zoet mee zijn. En we hebben een fabeltjeskrantspeelkussen, dan ligt ze onder die figuurtjes die ze dan pakt. Vindt ze ook helemaal geweldig.

Ingewikkeld met die hapjes zeg! Voorlopig nog maar gewoon borstvoeding dan! :) Ze drinkt nu gelukkig wel goed uit een fles, dus dat scheelt, kan ik haar met een gerust hart achterlaten.
Wat is rijstebloem? Is dat iets dat je alleen bij fv geeft of kan je dat ook bij bv bijmengen als je het uit een flesje geeft? Om de darmpjes al te laten wennen aan vast voedsel? Of ook om de honger te stillen? Vanaf wanneer geef je dat dan?

pukemuk
11 May 2011, 10:27
Hi meiden, kom ook weer even reageren, heb wel meegelezen maar geen tijd gehad om te reageren. Ik ben alweer ruim 2 weken aan het werk was wel even wennen hoor. Maar begin nu een ritme erin te vinden. Fijn om te lezen dat onze kindjes het zo goed doen. Hoop dat bij Teun de medicijnen helpen snoopy!!

Met Sem gaat het helemaal goed!! Het is zo'n lief, vrolijk en makkelijk mannetje. Sinds vorige week slaapt hij vanaf 20.30 door tot 8.00. Moest hem gisteren zelfs om 8.30 wakker maken omdat ik moest werken slaapkoppie dat het is.
Ben wel sinds 2 weken met hem bij de fyschio voor zijn lichte voorkeurshouding en omdat zijn nekje niet zo sterk is, komt waarschijnlijk door de ks.
Verder zijn we met pasen een lang weekend weg geweest naar de ardennen en dat ging helemaal super, dus deze week gaan we een vakantie boeken voor aug. Lekker even weg met z'n 3-tjes.

Nou meiden hoop dat ik weer wat meer tijd heb om te reageren, waarschijnlijk wel zijn een aanbouw aan het plaatsen, dus overdag veel thuis met een hoop werklui

fijne dag allemaal!!

mamakip
11 May 2011, 10:53
Ik heb inderdaad ook begrepen dat je beter pas kan gaan bijvoeden vanaf 6 maanden. Vanaf 4 maanden kan het misschien niet echt kwaad, maar volgens mij is wachten beter voor de darmpjes. Ik wacht in ieder geval braaf tot 6 maanden. Denk dat ik dan begin met geprakte banaan. Iemand had het over Rapley, ik vind dat ook wel interessant, maar daarbij schijnt kokhalzen normaal te zijn en dat gaat toch een beetje tegen mijn gevoel in. Misschien ga ik het wel proberen, maar als ze gaat kokken hou ik er denk ik gelijk weer mee op.

Hier nog geen favoriet speeltje, al vindt ze de speelmat wel leuk om op te liggen en kijkt ze dan haar ogen uit. Maar ze kijkt het liefst naar mensen. Ook als ik niet naar haar kijk (bijvoorbeeld aan het koken ben) en ik draai me om is ze me vaak aan het aankijken :-)

vandaag heeft ze haar laatste wendag, eigenlijk een volledige dag. Voel me toch wel een beetje leeg nu, ik denk dat ik maar even iets leuks moet gaan doen (shoppen ofzo :D)

O ja, die rijstebloem vraag ik me ook af hoe dat moet als je borstvoeding geeft. Moet je het dan achterwege laten of bij gekolfde melk doen? Zal het wel eens navragen op het cb, bij mijn zoon was ik na 7 weken al gestopt met de borstvoeding.

Ik merk ook dat ik regelmatig vergeet vit D en K te geven, moet ik echt even wat beter aan denken dat ik dat dagelijks doe!

melissa_schreuders
11 May 2011, 10:58
@ salos quintin doet het ook eerst de beentjes de lucht in en dan draait hij op zijn zij.

wat speelgoed betreft is hij helemaal gek van zijn dobbelsteen want daar zit een belletje in en dat vindt hij helemaal geweldig.
en wat voeding betreft quintin krijgt 5x 150cc hij krijgt ook voeding voor hongerige babys.
de laatste tijd eet quintin maar 2 of 3 flessen en dan heeft hij al genoeg.
quintin 22:00a22:30 zijn laatste voeding en slaapt dan door tot ongeveer 10:00 in de ochtend.
verder is het een heel tevreden mannetje en lacht heel veel.
dalijk naar het weeguurtje van het cb want ik ben wel benieuwd hoeveel hij weegt want hij drinkt heel weinig en hij spuugt ook veel en ik doe er al nutriton doorheen en toch blijft hij spugen.

nou fijne dag allemaal en de dames die al weer werken veel plezier.

Raatje2010
11 May 2011, 11:04
ik kan niet wachten om met de groente en fruit hapjes te beginnen, als het met 4 mnd mag dan ga ik het wel proberen. las laatst iemand die begon al met 3 maanden
sinds vandaag geven we sami 5*180 +6 want hij schreeuwde het elke keer uit vd honger en denk dat hij nu wel tegen de 6 kilo weegt...

MG1981
11 May 2011, 11:55
Wow ik heb echt het idee dat ik met alana vet achter loop als ik jullie zo lees en dan ben ik nog niet eens als laatste bevallen...
Hier geen favo speeltje ze pakt nog niet echt wat op gevoel wel haar speen touwtje maar niet echt serieus.
Wat is rijstebloem???
Ik ga over op voeding van etos scheelt de helft en een nicht van mij is er goed over te spreken dus langzaam ff over stappen.
18 mei moet alana weer naar cb en 19 mei moet ik beginnen met werk gelukkig half dagje.
Alana maakt heel af en toe een beweging om proberen te draaien.
Op der buik liggen wil ze niet (je weet die oefening die je moet doen) want ze begint gelijk de jammeren.
Vannacht heeft ze der laatst voeding om 23:00 gehad en kwam ze pas weer om half 8.
Maar ze huilde niet eens in bed ze was aan het lachen en brabbelen wat ze normaal nooit doet dus keek wel ff raar op.

IK heb niks gehad voor moederdag, verjaardag vergeet mn man ook wat te geven dus doen we hier gewoon niet aan dat soort dingen.
Mn vent is daar niet zo'n held in.
Jammer genoeg.
Ik heb nu bumblies luier nr 3 omdat ze bijna op de 6kg zit.
mt 56 past echt niet meer dus die is opgeruimd.
Hier nog steeds niet een ritme al is het wel dat ze vaak om 6u komt s'morgens en dat komt straks goed uit met werk en opstaan.

Mn moeder heeft het idee dat alana links handig word aangezien ze veel met die hand doet.

Alana heeft der handjes nu wel meer open maar is meer bezig ze naar der geziht te brengen dan een speeltje te pakken , ze heeft dus geen favo maar is er nog niet mee bezig.

Gister 2 x op visite geweest en vandaag weer morgen krijg ik zelf visite en vanaf volgende week gaat ze naar de oppas toe.

PS: hoe is het met norah afgelopen???

rasje85
11 May 2011, 13:35
Yvo zijn favo speeltje is knuffelblok van Nijntje. Zitten ringen aan en een spiegeltje op en een belletje in. Hij steekt echt zijn arm al helemaal door de ring heen en tilt hem dan op haha. Verder pakt hij alles wat in zijn vizier ligt. En het mobiel is ook nog steeds zijn grootste vriend. Nog niet gezien dat yvo zich probeert te draaien. Hij probeert wel recht overeind te komen en dan gaat hij helemaal zweten van de inspanning. Wat slapen jullie baby's allemaal lekker door. Yvo heeft al een maand niet meer doorgeslapen. Baal er echt van want ben helemaal kappot met werk erbij. Rijstebloem kan je vanaf ongeveer 4 maanden aan je kindje geven als soort papje in de overgang naar vast voedsel. Omdat de voeding dan dikker word vult het ook beter. Op verpakking staat alleen hoe je het moet mengen met kunstvoeding dus weet niet hoe het met borstvoeding gaat.

suus81
11 May 2011, 13:47
Hier ook nog geen poging tot draaien hoor, wel net als Yvo zitten...ze komt echt al hoog. Het was niet erg als ze het zelf deed, mocht het haar alleen niet te lang laten doen.
Zie haar eerder van buik naar rug draaien dan ondersom. Ze ligt wel heel graag op haar buik. Houdt het ook heel lang vol

MG1981
11 May 2011, 17:41
Hier komt alana wel steeds meer met het hoofdje naar voren en als ze op de knieen bij mij op schoot ligt zeg maar jij met je knieen steunend op tafel en dan trek je haar iets omhoog en de rest doet ze zelf.
Best grappig dat ze dat al doet.

Raatje2010
11 May 2011, 18:34
sami vliegt zn hele bed door en probeert zich al dagen om te draaien, hij krijgt alleen zn hoofd niet mee...haha
soms valt hij dan erg ongelukkig in slaap, qua houding bedoel ik, net een scene uit een horror film...

Pickle
11 May 2011, 18:50
Aaah Sami! Ik kan mij er iets bij voorstellen... Elin is ook nogal bewegelijk in haar wiegje ;-).

De mobiel is hier trouwens ook een grote favoriet, heb laatst via Marktplaats een heel gave van Winnie the Pooh op de kop getikt :-D.

Wat betreft de voeding... zoals ik al zei, ik moet mij er nog in verdiepen... heb het boek 'Van borst tot boterham' gekocht van Stefan Kleintjes, schijnt heel goed te zijn. Krijg 'm als het goed is deze week nog thuis :-D. Waar ik absoluut niet op af zou gaan is wat er op de potjes of in reclame 'info' foldertjes staat, want fabrikanten hebben er alleen maar baat bij als je zo vroeg mogelijk begint, meer inkomsten voor hen. Het enige wat ik tot nu toe weet is dat je bij bv een beschermend laagje over de darmen hebt en dat bijvoeding dat aantast, en daarom liever niet voor 6 maanden. Ook rijstebloem valt onder bijvoeding in dit geval. Maar goed, dat telt dus alleen voor bijvoeding.

Bij Rapley laat je de kleine met de pot mee eten, dus niet pureren ed. Dat kokhalzen werkt daarbij als een natuurlijke reflex, want als de kleine het niet goed kan weg krijgen, gaat ze kokhalzen om te voorkomen dat het eten verder gaat en ze er in kan stikken. In die zin is het juist alles behalve tegen-natuurlijk, maar het lijkt mij ook niet zo fijn als mama... Ach, het duurt nog even voor ze zes maandjes is gelukkig ;-).

Ik las laatst iets over het CB en dat ze je zo onzeker kunnen maken... en lees vaak 'volgens het CB dit of dat', wil eigenlijk iedereen op het hart drukken om vooral je moederinstinct te volgen en niet vast te klampen aan wat het CB zegt, dat zijn vaak richtlijnen en/of meningen, niet perse de harde waarheid of hoe je het móet doen. Dat is trouwens geen commentaar op wie dan ook hoor, maar elk kind is anders en als mama ken je je eigen kind het beste... Heb vertrouwen in je eigen kunnen!!! Dat wil ik eigenlijk gewoon alle mama's hier op het hart drukken (en moet het ook vaak tegen mijzelf zeggen, haha).

Pickle
11 May 2011, 18:51
Ooops... 'dat telt dus alleen voor bijvoeding' moest natuurlijk borstvoeding ipv bijvoeding zijn.

rasje85
12 May 2011, 07:33
Yoehoe yvo werd om 7 uur wakker. I love rijstebloem haha. Maar niet te hard juichen natuurlijk ;-)

Anna77
12 May 2011, 08:56
Fijn Rasje! Hier juist een kindje dat vannacht elke 3 uur kwam...... En nu natuurlijk langer blijft slapen.... Pfff... Misschien door alle indrukken op het kdv ofzo, dat ze weer graag vaak bij mama wilde zijn? Nou ja. De dagen ervoor sliep ze tot 5:30-6:30, dus dat komt vast wel weer terug!

Pickle, wat een mooi onderschrift! ;) Hanna had in het begin een shirtje waarop stond 'I love' en dan een afbeelding van een flesje en een speen. Toen zei ik nog: daar moeten gewoon twee borsten staan! Maar geloof niet dat die tshirts bij de prenatal bestaan. Hihihi
En idd wat je zegt, ik probeer ook maar zoveel mogelijk op mijn gevoel af te gaan. Wij kennen onze kindjes het beste!

adniL
12 May 2011, 09:27
Heb wel slabbertje ergens gezien met fuck de fles geef mij maar echte tieten,maar die is dan meteen weer zo grof..
Hier alles goed, Ayden gaat zo paaruurtjes wennen bij kdv. Ben benieuwd..

Pickle
12 May 2011, 09:39
Wij noemen Elin het booby monster ;-). Gelukkig heeft ze nu die bezeten blik niet meer als ze drinkt, die was namelijk echt erg! Ze is er nu achter dat het echt alleen voor haar is en het er altijd is ;-).

Oh, en kijk hier eens...
http://www.borstvoedingwebshop.nl/nl/

:-D

suus81
12 May 2011, 09:43
Mn zusje heeft bij beide kids rapley gebruikt
Ze krijgen aan het begin weinig binnen, maar ze eten wel echt alles... zijn echt gewend aan die pure smaak
Dat kokken vind ik ook eng. Volgens mn zusje verschilt dat ook per kind (haar oudste deed dat best vaak, jongste zo goed als nooit). Ze kunnen ook pas dingen eten tegen de tijd dat ze het kunnen pakken... een erwtje bv kan pas als als ze de pincetgreep onder de knie hebben en tegen die tijd zouden ze er ook niet meer in kunnen stikken (zo had ik het begrepen van haar, maar heb me er dus niet in verdiept)
Voordeel is wel dat er altijd wat te eten is voor ze, waar je ook bent... ze kunnen gewoon van jouw bord wat eten.. komkommer, tomaat.......

Pickle
12 May 2011, 09:46
Suus, bedankt voor die info en ervaring :-D!

MG1981
12 May 2011, 10:24
Volgende week is mn meis alweer 12wk oud en krijgt haar 2e prikje.
Ik denk dat ik gewoon flesvoeding blijf geven tot 6mnd en dan tussen door wat ander voeding ik zie wel.

Moet ook nog onderzoek doen naar rijstebloem want heb nog steeds een idee wat het is, voel me soms met dingen echt een dombo hahaha.
Ik ga ook over op kruidvat voeding dat blijkt bijna hetzelfde als nutrilon te zijn en heb goede referencies gelezen op t internet.
n het scheelt de helft in kosten.
Vannacht sliep mn meis van 23:30 tot 8:00 hole!!

suus81
12 May 2011, 10:29
Wil me er ook nog in gaan verdiepen, maar heb nog 3 maanden de tijd.
Ik was er wel bij toen de jongste van mn zusje voor het eerst wat te eten kreeg. Was wel leuk om te zien.
hij kreeg banaan... maakte hij zelf tot moes met zn handen, maar likte het ook wel af. Die avond heeft hij een wortel gekregen, ging ook goed.
Denk dat ik een combinatie ga proberen. Pat vind rapley helemaal niks, maar ik zie toch wel veel voordelen bij de kinderen van mn zusje (op al het geknoei na ;) maar mn nichtje is nu 2,5 en eet echt al netjes met bestek)

Vicky 84
12 May 2011, 13:39
Hallo,

Met Norah gaat het goed de 5e kinderziekte kunnen ze pas krijgen vanaf 3 jaar en 6e vanaf 6 maanden, dus gelukkig niks aan de hand. Norah doet het heel erg goed met 4 fles voedingen. Ze slaap de nachten vanaf ongeveer 21.00 uur tot 7.00 a 8.00 uur door. Vandaag heb ik haar om 12.00 uur wakker gemaakt voor het eten en na nog geen uur spelen was ze aan het gapen dus heb haar net ik kinderwagen gelegd en buiten gezet, lekker in het frisse lucht slapen.
Heb pas een mp3 cd gemaakr voor haar met baby muziek er op ze reageerd op alle geluidjes die ze hoort in het muziek :D. Als ik haar aan armpjes vast pak en lagzaam omhoog doe dan houd ze haar hoofd goed omhoog.
O wat gaat de tijd snel, nog geen 4 maanden geleden was ik aan het schrijven dat ik ween had en nu is ze lekker aan het kwebbelen en rond aan het kijken, kan haar hoofdje goed recht houden en probeerd al haar fles vast te houden.

Ga zo eten maken moet vanavond werken, baal er wel van om 20.00 uur is de laatste fles en ik ben pas om 21.30 thuis.
o had gelezen dat potjes vanaf 4 maanden is maar advies vanaf 6 maanden, ik denk dat ik voor 4 maanden ga.

groetjes

Vicky 84
12 May 2011, 13:43
@ MG: rijstebloem is een papje en die doe je door de voeding die je nu geeft. Het is wel diek en je kunt dan ook het beste 1-2-3 speen gebruiken. Het is om baby te laten wennen aan vaste voedsel.

Vicky 84
12 May 2011, 13:44
Tot vier maanden geef je je kindje alleen borst (http://babyinfo.nl/advies/voeding/borstvoeding/index.asp)- of flesvoeding (http://babyinfo.nl/advies/voeding/flesvoeding/index.asp). Vanaf vier maanden kun je een start maken met het geven van bijvoeding. Beter is te wachten tot zes maanden in verband met de ontwikkeling van de darmpjes van je kleine en de kans op ontwikkeling van allergieën.

Je kindje leert nieuwe smaken kennen en ontdekt de structuur van vast voedsel. Pap of een eerste fruithapje is nog eens wat anders dan het drinken van melk: zijn mondje en tong moeten heel andere spierbewegingen maken. Daarnaast levert bijvoeding een belangrijke bijdrage aan de voedingsbehoefte van je kindje.

De eerste hapjes: pap, fruit en maaltijden
Rijstebloem is meestal het eerste stapje om te wennen aan vaste voeding: het is licht verteerbaar en glutenvrij. Vaak wordt begonnen met enkele schepjes rijstebloem toe te voegen aan de fles. Later leert je kindje van een lepeltje te eten en kun je rijstebloem van een bordje geven.

Naast rijstebloem kan ook worden gestart met het geven van fruit of groente. Je kunt fruit en maaltijden zelf bereiden. Je moet dan apart koken voor je kindje, omdat je rekening moet houden met zijn ontwikkeling en behoefte. Je kunt ook bijvoeding uit een potje geven; de kwaliteit van potjesvoeding is minstens zo goed als zelfgemaakte voeding.

Je kunt het beste beginnen met één soort fruit of groente. Je kindje kan dan langzaam wennen aan nieuwe, milde smaken. Reageert je kindje goed, dan kun je een andere smaak of een combinatie van meerdere smaken geven.

Kijk uit met zout! Te veel zout kan namelijk schadelijk zijn voor de nieren van je kindje. Het algemene advies is dan ook om tot de leeftijd van één jaar je kindje geen zout te geven. Het toevoegen van suiker aan bijvoeding zorgt ervoor dat je kindje onnodig went aan een zoete smaak. Bovendien is suiker schadelijk voor de tanden.

Bijvoeden vanaf zes maanden
Vanaf zes maanden kun je behalve groente ook vlees geven. Door het eten van vlees went je kindje aan een complete maaltijd. Vanaf zeven maanden mag pap, gemaakt van rijstebloem, worden vervangen door pap die iets meer vezels en ook gluten mag bevatten. Je kunt nu dus kiezen: pap met tarwe, rogge, haver of gerst.

Bijvoeden vanaf acht maanden
De structuur van de maaltijden en het fruit voor baby's vanaf acht maanden is niet zo heel fijn meer. Ze bevatten kleine, zachte stukjes, die de kauwontwikkeling van je kindje stimuleren. Je kindje groeit hard in deze periode en heeft veel energie en voedingsstoffen nodig.

Drinken
Het is belangrijk dat je kind elke dag voldoende drinkt. Met plassen, transpireren en ademen gaat veel vocht verloren en dit verlies moet worden aangevuld. Een groot deel van het vocht krijgt je kindje binnen door borst- of flesvoeding. Daarnaast kun je (gekookt en afgekoeld) water, ongezoet vruchtensap, kant-en-klare drinkjes of slappe thee geven. Belangrijk is dat aan de drankjes geen suiker is toegevoegd.

Anna77
12 May 2011, 14:11
Dat wordt een heel avontuur, die eerste hapjes! Hihihi

Pickle, wat een leuke site, misschien maar eens een leuk shirtje bestellen. Hanna was ook een echte vreetwolf in het begin, niet normaal. Zo ongeduldig en hongerig dat ik daardoor ook tepelkloven kreeg. Nu gaat het beter, nu lijkt het juist weer alsof ze wat meer 'speelt' af en toe met de borst. Nou ja, ze drinkt genoeg, volgens mij gaat ze al richting 6,5 kg.

Pickle
12 May 2011, 14:52
Vicky, wat is de bron van die info?

adniL
12 May 2011, 15:08
Zo moeder en kind weer tevreden thuis..
wat een dramaqueen was het daar zeg. Het was rond etenstijd (10:30) dat ze er heen ging en ik had dus flesje meegenomen. Nou mooi niet dat mevrouw ging drinken/eten nou dacht ik het kan aan mij liggen dat ik hem geef (is nog nooit een probleem geweest maar toch) dus ik haar aan de leidster gegeven (met engelengeduld) maar nee hoor mevrouw wil wel heel hard huilen (en stiekem af en toe een slokje) maar verder ho maar. Nouja dan de melk nog beetje warmer maken (hij was vrij koud) boertje laten, beetje om zich heen kijken wilde ze dan weer wel. Mama nog een keer proberen de fles te geven maar nee, echt niet. Nou dan niet. Dan zal ze wel geen honger hebben. Mama wel gewoon weggegaan (11:30) wat de bedoeling was en gezegd dat ze de fles nog maar een keer moesten proberen als ik weg was omdat ze het wel kan. Ik even bij schoonmoeder koffie drinken (moet mezelf toch 2 uur bezig houden en heb echt geen zin om naar de winkel te gaan.) Om 13:30 er weer naartoe en toen werd mevrouw net wakker in het wipstoeltje. Ze had inderdaad niet meer gegeven maar wel lekker zitten "spelen" en dus ook nog even wat geslapen. Ook had mevrouw lekker haar luier vol gepoept dus die heeft de leidster nog even netjes verschoont en toen konde (toch wel) een tevreden kindje en moeder weer gezellig naar huis. Daar dronk ze natuurlijk wel heel veel (maar dat kon ook makkelijk, had natuurlijk flink volle borsten) En nu ligt ze lekker tevreden te tukken in dr bedje. Ze vonden het een heel mooi lief schattig meisje (ben ik het natuurlijk helemaal mee eens) En we snapte allebei niet waar ze last van had toen ze de fles niet wilde maar daar zullen we nooit achter komen, misschien dat de poep dwars zat, misschien was het even allemaal teveel. We zullen er nooit achter komen. Ik weet in ieder geval zeker dat het helemaal goed komen als ik straks weer moet gaan werken.

hier trouwens nog niet verdiept in bijvoeden of wat dan ook.. heb ik nog ruim de tijd voor..

Raatje2010
12 May 2011, 20:15
sami heeft vandaag 2 keer waterige diaree gehad en slaapt meer dan normaal, moet je daar nog iets mee, of nog even een dagje aankijken
verder eet hij wel goed en plast ook gewoon normaal...

adniL
12 May 2011, 20:32
verhoging???
zoniet dan nog dagje aankijken en af en toe temp controleren..
bij verhoging even bellen..

suus81
13 May 2011, 10:14
Idd goed in de gaten houden. Ook de hoeveelheid vocht die hij binnen krijgt. Als hij aan het in de middag nog zo is zou ik wel even je huisarts bellen... daarna ben je afhankelijk van de huisartenpost

Ik heb gisteren de flessen opgehoogd naar 150+5. Ze was na de 120 niet meer tevreden...... nu weer een blije Yana na de fles
Straks weer naar Wageningen mn zusje helpen. Ze gaan dit weekend verhuizen. Dan een weekendje geen Wageningen en het weekend daarna is mn moeder weer jarig.... dus weer er heen.... dan weer een weekend niet... het weekend daarna de auto van mn moeder ophalen om op vakantie te gaan... ze heeft een citroen picasso (past lekker veel in hahahaha) daarna wil ik Wageningen voorlopig niet meer zien ;)

adniL
13 May 2011, 10:22
hahaha... ook gewoon daar gaan wonen joh.. haha..
waar ga je heen op vakantie??

adniL
13 May 2011, 10:23
ik vind trouwens wel dat je nikki warm hebt ingepakt (ticker) en schaatsen vind ik ook knap of hebben jullie een ijsbaan in de buurt haha.. LOL

suus81
13 May 2011, 10:33
hahahahahaha ja dacht is lekker warm :p ze schaatst wel in de lucht he?!... is het best wel fris zo tussen die wolken

maar schaatsen kan ze al een tijdje, vind ze erg leuk. Jaap Edenbaan is niet zo gek ver weg en ook op natuurijs hebben we wel geschaatst 2 winters geleden.

We gaan naar port zelande. Lekker makkelijk gedaan deze keer met ontbijt en avond buffet. Te slecht, maar te lekker. De hele week niet koken... paar pakjes en blikjes drinken mee en we hoeven ook niet af te wassen.

adniL
13 May 2011, 10:35
hahaha lekker lui zoals vakantie hoor te zijn!

suus81
13 May 2011, 10:53
Ja heerlijk, heb er zin in!

Zo ik heb mn meiden uit de lucht gehaald hoor... al is het wel knap, kruipen en schaatsen tussen de wolken ;)

Raatje2010
13 May 2011, 13:26
heb vanochtend naar de ha gebeld, assistente gaf aan dat 2 a 3 x per dag dunne ontslasting niet onder diarree valt...dus ff in de gaten houden...hij hadom 0600 een diarreeluier maar verder vandaag nog niks...

verder de laaste dagen weer veel nachtmerries, althans ik slaap nog niet eens echt diep en krijg dan vage dromen, het lijken een soort angstdromen, angst dat er iets vervelends gebeurt....hmm...misschien de bevalling nog niet helemaal verwerkt....

zie ook zoooooooooo tegen werken op, echt niet normaal....mn ouders passen 3 dagen op, dus een veilige vertouwde omgeving en toch vind ik het echt erg moeilijk......zucht.......:-(

mamakip
13 May 2011, 13:40
@Raatje, ik heb ook van die vervelende dromen. Had ik tijdens mijn zwangerschap ook al. Het zou natuurlijk best kunnen komen door het vervelende gevoel dat je hebt omdat je weer moet gaan werken. Dat is het bij mij wel, denk ik.

Anna77
13 May 2011, 13:45
Raatje, wat vervelend dat je zo opziet tegen werken. Wanneer weer? Misschien valt het wel reuze mee! En anders gewoon rustig aan beginnen? En dan ook nog vervelende dromen... Ik hoop dat het snel weer over is! Hier ook weer af en toe van die dromen dat ik denk dat ze nog naast me ligt met alle gevaar van dien, maar allang weer in bedje. Denk dat dat komt doordat ze nu 2 nachten weer om de 3 uur komt, dan slaap ik lichter en ben ik moeier... :(

Suus, mooie onderschriften hoor! :) En alvast fijne vakantie, klinkt heerlijk!

adniL, fijn dat Ayden het zo goed deed op het kdv! Flesjes drinken bij vreemden in een vreemde omgeving is vast gewoon even wennen. Maar wel lekker dat het goed ging! Was hier ook een hele opluchting. Maar had er van tevoren ook zelf al een goed gevoel bij dus wegbrengen was geen drama, denk dat dat voor een kindje ook helpt. Lijkt nu juist wel of ze ons hier af en toe wat saai vindt, er gebeurt hier natuurlijk niet zoveel als op een kdv!

suus81
13 May 2011, 14:04
Ik ben met mn oude werk gestopt. Pat en ik net weer bij elkaar, dan niet nog de stress erbij die twee ochtenden in de week dat hij voor Yana moet zorgen.... dat is me dat beetje geld niet waard. Ik wil wel kijken voor ander werk (3 dagen in de week), passende bij de studie die ik ga doen. Volgende week vrijdag is er open dag bij de kinderdagverblijven hier, dus dan gaan we een rondje maken om te kijken waar we Yana gaan inschrijven. Voorlopig doe ik nog wel de overblijf bij Nikki op school bij de kleuters, Yana gaat altijd gezellig mee .

mamakip
13 May 2011, 14:12
Fijn dat alles weer helemaal goed gaat met Pat, Suus :-)
Wat voor studie ga je doen?

Raatje2010
13 May 2011, 18:04
@mamakip, gelukkig ben ik niet de enige, maak me denk gewoon veel zorgen, onbewust hoor want ik ben verder nergens mee bezig en ben gewoon vrolijk enzo
@anna 6 juni moet ik weer gaan werken, voor 3 dagen per week en dat gedurende een jaar, dan een half jaar 4 dagen (anders moet ik mn ouderschapsgeld terugbetalen) en dan 3 vast 3 dagen.

Pusta
13 May 2011, 18:08
Zo ben ik weer is weer even geleden. Ik heb de potjes eten al op de plank staan, kan niet wachten met de eerste fruit en groentehapjes, word hopelijk hylarisch!
Lisa zit nog steeds netjes op 4 flessen van 180+6 per dag om 8,12, 16, en 20 uur ongeveer, als ze rond etenstijd nog slaapt dan wacht ik gewoon tot ze wakker wordt, is meestal maar een half uurtje later. Komt ze 's morgens echt te vroeg 7 uur dan laat ik haar na het aankleden nog een half uurtje spelen in de box. Ze is sinds maandag met tussenpozes heel erg huileig, dacht eerst dat het een sprongetje was, maar het krijsen klonk echt of ze pijn had en ben gisteren toen ik ze weer niet kon troosten naar de huisarts gegaan. Die denkt dat ze al tandjes gaat krijgen en ook zit er vocht/zwelling achter haar trommelvliezen waardoor er soms druk op haar oortjes komt te staan en dat kan die huilbuien (pijn) dan veroorzaken. heb nu druppeltjes gekregen die ik elke avond 1 in elk neusgat moet doen tegen de zwelling. Ook heb ik zetpillen van paracetamol gekregen voor als ze weer zo'n pijn lijkt te hebben. De nachten gaan behoorlijk wisselend, moet de ene nacht maar 1 keer het tutje terug gaan stoppen de andere nacht word ze wel 5 keer wakker, maar eten doet ze gelukkig al twee weken niet, al heb ik ze maandag opdinsdag nacht een half flesje gegeven omdat ze toen elk uur, drie kwartier wakker werd vanaf twaalf uur, hoopte dat ze dan in elk gevaal nog iets langer in slaap zou vallen dan zo gebroken, maar helaas.
Vandaag gaat het tot nu toe erg goed, toen we van de winkel naar huis wilden rijden leek ze weer zo'n pijn aanval te krijgen, maar gelukkig werd ze na 5 minuutjes autorijden stil en viel ze in slaap.
Ik moet zaterdag de 21e weer beginnen en heb er echt geen zin in. Vertrouw de opvang volledig, heb ook geen moeite om haar achter te laten, of tim is er en anders zorgt mijn schoonvader ervoor, maar gewoon het werken staat me tegen. Zit al vanaf september thuis en mis het niet. KOmt omdat meer dan de helft van de leuke collega's ander werk heeft gevonden en de minder leuke collega's zijn helaas allemaal gebleven. Bovendien ben ik erachter gekomen dat er een hoop collega's achterbaks doen en daar hou ik niet van. In je gezicht aardig doen en een praatje maken etc, en dan later zeggen tegen een vriendin//collaga van mij dat ze me niet moeten. Nou er zijn 11 van de 40 collega's die mee hebben uitgelegd voor en cadeautje voor Lisa, zegt dat genoeg?
Lisa is fan van een knufelhondje van playgro. Allerlei felle kleurtjes, verschillende stofjes en knisper delen en een tril functie, maar die vind ze maar raar.
Probeer deze week toch nog effe heel het huis een keer gepoetst te hebben want straks heb ik het nog drukker natuurlijk. Vandaag is de keuken al opgeruimd en alle ramen beneden gewassen langs binnen en buiten. Vanmorgen kon ik niks doen want moest ik naar de fysio (ik mag eindelijk weer het hardlopen op gaan bouwen) en naar de winkel met schoonvader voor een verjaardagscadeau voor Tim. Het cadeau van vorig jaar kan ik toch nooit evenaren, toen is op zijn verjaardag Lisa verwekt :). Nu een digitaalfotolijstje waar je ook filmpjes mee kunt afspelen. Was nog een heel gedoe om er stiekem voor te gaan. Tim was wel werken, maar moesten met 1 van zijn auto's want in die van schoonpa kan Lisa niet mee. Maar de auto die tim hier had staan zat ver zonder gas, dus moesten we nog tanken van schoonvaders rekening (niet te veel want dan zou hij dat ook weer zien :)) en natuurlijk moest de auto weer precies hetzelfde geparkeerd worden bij thuis komst.
Fijn suus dat alles weer goed gaat met jou en Pat!
Hier is Lisa ook aan de dunne, maar eigenlijk maar heel zelden meer dan drie volle luiers per dag,k wel al flinke periode dun, volgens HA is dat ook een teken van de aankomende tandjes, evenals haar gekwijl. Was er hier nu ook al iemand van wie de kleine tandjes (ging) krijgen?

Pickle
13 May 2011, 19:46
Yep Pusta, hier ook tandjes... is zelfs al een paar weekjes bezig. Volgens mij zijn we nu de ergste pijn voorbij. Een ijskoud speentje wil nog wel helpen, we hebben chamodent (homeopatisch) geprobeerd, dat gaf wel wat verlichting maar niet afdoende. Nu hebben we Dentinox (dacht ik... weet zo precieze naam ff niet meer), dat is echt pijnstillend en dat werkt super! Maar ja, zit wel een flinke pijnstiller in, dus ik gebruik het liever niet.

snoopy81
13 May 2011, 22:04
Zo eerste werkweek achter de rug, het was heerlijk weer terug te zijn. Kreeg lieve reacties van de kinderen! Teun heeft het bij mijn moeder en schoonmoeder goed gedaan, mijn moeder merkt al echt verschil nu Teun Zantac krijgt. Hij rustiger, vrolijker, slaapt meer! Tja, daar weet ik niets van natuurlijk da's nadeel dat ik net na de start van de medicijnen ben gaan werken.
Alleen gilde hij het uit straks toen ik hem naar bed wilde brengen, ik heb in de afgelopen weken veel hysterisch gehuil gehoord maar dit... ik schrok me rot. Ik dacht als dit aanhoud stap ik in de auto en neem hem mee naar de dokter! Uiteindelijk werd hij rustig en hoorde zijn darmen te keer gaan en was hij flink scheetjes aan het laten. En daarna was het nog flink gillen. Gewone darmkrampjes waren het niet, want die periode heb ik ook al met hem meegemaakt. Daarna werd hij weer wat rustiger en doodmoe, toen heb ik hem in bed gelegd en is hij in slaap gevallen.

melissa_schreuders
14 May 2011, 09:45
hier nog geen tandjes maar wel veel kwijlen en ook aan de diarree en ook meer slapen als normaal.
en soms licht hij echt te krijsen als of hij pijn heeft en dan geef ik hem een paracetamol en dan is hij gelijk een heel stuk rustiger en vrolijker.
hier nog steeds het probleem van maar 2 of 3 flessen van 150+5 willen drinken maar hij komt er goed van aan.
quintin weegt nu 5230 gram.
ik ga zo ff lekker douchen met quintin en dan gezellig met me mams en met quintin gezellig naar de markt.

melissa_schreuders
14 May 2011, 09:46
sorry maar het lukt me niet om een ticker bij me profiel te plaatsen.

adniL
14 May 2011, 10:06
Hey Melissa.dat Kansas via instellingen en Dan handtekening wijzigen.
En voor een ticker moet je gewoon op een ticker klikken Dan kom je op zo'n website..

melissa_schreuders
14 May 2011, 10:10
@ adnil bedankt ga het weer proberen.

Pusta
14 May 2011, 18:17
wat is het rustig hier..
Heb jij teun helemaal niet gezien dan afgelopen week met werken snoopy? Of alleen maar heel weinig. Naar hoor dat ze zo krijsen dat ze echt pijn lijken te hebben, ik weet hoe het is!
Pickle zijn er bij jou meid al tandjes zichtbaar dan? Want ik zie er niet veel aan, maar de dokter zal wel weten wat ie zegt. Gewoon speentje ff in de vriezer leggen neem ik aan dan? Ik heb hier alleen zetpillen als pijnstilling meegekregen, maar de dokter denkt dat de pijn nu komt doordat ze oorpijn krijgt als gevolg van het tandjes krijgen. Via de buis van eustagius (geen idee hoe je het schrijft) staat de mond in verbinding met het oor, in die buis zit een zwelling door vocht als reactie op de tandjes, daardoor komt er soms druk op haar oortjes en heeft ze dus ineens oorpijn. Heb daarom neusdruppels gekregen en omdat de neusholte ook in verbinding staat met die buis zou die zwelling daardoor minder moeten worden. Ze is nog wel wat hangerig en minder vrolijk, maar het echte krijsen heb ik gisterenochtend voor het laatst gehad en dan maar heel kort. Tim had met 4 maanden al zijn eerste tandje dus zit waarschijnlijk in de genen hier.

adniL
14 May 2011, 19:05
@ melissa je pakt de verkeerde url..

je moet forumsignatures: pseudohtml, ubbcode and bb code. hebben
Dan moet je die url die je dan krijgt plakken in je handtekening vak en als het goed is krijg je hem dan wel

succes!

marleen
14 May 2011, 20:39
hai allemaal.
Hier behoorlijke dip gehad. Kben het thuiszitten zo spuugzat. Gistren uitbarsting gehad en voel me nu al stukken beter.
Kmag madag weer aan het werk. Jahoe.

Met milan gaat het goed. Wel paar x per dag even mega schreeuwen door de reflux, maar na half uurtje ist dan gelukkig weer over.
Geef hem nu 4x 210met 7 scheppen.
Volgenf week weer cb. Ben benieuwd hoe hij gegroeid is.

Zelf hard aan het werken om mijn oude figuur terug te krijgen. Moet nog 2 kilo, maar buikkie moet nog strakker. Flink sporten en buikspieroefeningen....

Vind wel dat de tijd echt vliegt!!

Fijne avond allemaal

adniL
14 May 2011, 20:49
Goed bezig! En wat Fijne dat je maandag Alweer mag beginnen nu je het zo beu bent thuis.
Mijn buikspieren zijn nog niet aangesloten dus mag ze nog niet trainen. Nog maandje wachten en Dan rustig beginnen met de schuine.. :s

marleen
14 May 2011, 21:12
adnil. Wat bedoel je met niet aangesloten? En hoe weet je dat?

melissa_schreuders
14 May 2011, 22:06
@ adnil bedankt voor de uitleg hoop dat het nu wel is gelukt

melissa_schreuders
14 May 2011, 22:12
weer niet gelukt ik krijg het echt niet voor elkaar

melissa_schreuders
14 May 2011, 22:17
het is eindelijk gelukt:-D.

hier gaat alles goed ik denk dat quintin bezig is met zijn tandjes want hij kwijlt heel erg en heeft ook diarree en soms ook ineens heel hard gillen echt zon gil van dat het ergens pijn doet.
ik zelf hd ook al met 4 maanden me eerste tandjes dus misschien is dat het ook wel bij quintin.

Raatje2010
14 May 2011, 22:29
heb ff zitten meelezen met de tickers, ff kijken of ie is gelukt.............

Raatje2010
14 May 2011, 22:31
jippie gelukt

adniL
14 May 2011, 22:50
@marleen, Dat zei de vk en ze heeft het mijn ook laten voelen. Op je rug liggen iets omhoog komen waardoor je buikspieren water spannen en Dan voelen tussen je navel en schaambod. Daar voelen Ik wel de randen van mijn spieren maar dust ook.nog geultje ertussen. Dat moet minder Dan een vinger zijn voor Ik ze weer mag gaan trainen.

Wat een leuke nieuwe tickers allemaal! ;)

melissa_schreuders
14 May 2011, 23:01
haha ja zeg dat wel allemaal leuke nieuwe tickers.

leeuw
15 May 2011, 10:06
Eens kijken of het mij nu ook eindelijk lukt met de handtekening. Heb het al vaker geprobeerd maar het is me nog nooit gelukt.

leeuw
15 May 2011, 10:08
Mooi zo het is me ook gelukt. Bedankt voor de aanwijzigingen.

Moet dinsdag weer beginnen met werken. Heb er wel zin in. Zeker nu het weer wat slechter is geworden. We hebben toch allemaal geboft met het weer tijdens ons verlof.

Raatje2010
15 May 2011, 10:33
ja we hebben zeker mooi weer gehad!
vandaag visite en mrg ook, dinsdag weer eens lekker wandelen als het droog is en woensdag naar het CB voor de inentingen.Verder gaat alles super goed, Sami slaapt ook wat beter overdag en is gek op spelen, alleen soms doet ie zo druk dan lijkt het alsof ie zo zn box uitvliegt haha
gister voor het eerst echt een paar uur op visite geweest en dat ging best goed, hij zat wat rond te kijken en te spelen, wel even gehuild maar dat hoort er denk ik bij...

Raatje2010
15 May 2011, 21:59
@allemaal: wie o wie heeft een leuke tip voor een mini vakantie in nederland/belgie? gewoon voor een dag of 4,5 kindvriendelijk en ontspannen??? oh ja en betaalbaar ;-)
we willen graag met zn 3tjes weg, maar ik vind het een beetje lastig kiezen, strand, bos, zwembad, center parcs, hotel etc........

mamakip
15 May 2011, 22:41
Ik zou ergens een huisje huren... toen mijn zoontje 2 maanden was ben ik een weekend naar Schiermonnikoog geweest, erg leuk. In een klein (goedkoop) gehuurd huisje en dan lekker een beetje fietsen (dat mag eigenlijk nog niet met 2 maanden, maar dat wisten wij toen nog niet :-X, maar vanaf 3 maanden mag het wel, in de maxi cosi). Ben ook een keer in Zeeland geweest op zo'n roompotpark. Zaten we in een heel goedkoop huisje, maar dat was eigenlijk wel iets te simpel (zo'n plastic chalet, zeg maar). Misschien heb je nog wel ergens zo'n Center Parcs bon? Met zo'n jonge gezinnen korting, misschien is dat wat?

mamakip
15 May 2011, 22:42
O ja, had nog een schommelstoeltje gekocht via martkplaats, vandaag opgehaald, maar vandaag had ze toch zo'n huildag dat niets hielp... (behalve de borst, dus ik was even levende speen vandaag ;-/ nu slaapt ze)

Pusta
16 May 2011, 14:15
haha levende speen! Goed gevonden.
Wat betreft vakanties heb ik geen idee. Wij gaan al weer een hele poos geregeld een weekend naar de camping. In een tourcaravan (vanaf volgend weekend stacaravan hebben een nieuwe grotere gekocht). We hebben daar gewoon stromend water, warm en koud en een magnetron en alles dubbel van baby uitzet voor op de camping (box, kinderwagen, wipstoel, aankleedkussen, badje, speelgoed, etc) dus dat lukt prima. Zijn dan veel buiten met haar, terrasje pikken bij de kantine etc. Warm de flessen gewoon in de kantine op dan. Slapen doet ze in het campingbed of de reiswieg en op de camping altijd beter dan thuis. De caravan naast ons is van mijn schoonouders waar ze af en toe logeert zodat papa en mama samen naar de kantine kunnen 's avonds. Ze mag in de kantine trouwens ook achter in hun woning liggen, maar dat vind ik zelf minder fijn ook al kan ik gaan kijken zodra ik wil. Lisa is gelukkig heel makkelijk daarin, kan overal mee naar toe en slaap overal even snel.
Na een aantal mindere nachten was vannacht super vanaf half negen tot half acht, alleen om half vier even wakker geworden en haar tutje moeten geven. Ze was me toen alleen zo aan aan het kijken dat ik dacht, die gaat echt niet meer slapen. Dus beneden een flesje warm water gehaald en een potje voeding, maar toen ik boven kwam was het stil. Alles voor de deur gezet en dacht kruip ik voor 5 minuten in bed. Maar ze werd dus pas uren later weer wakker!

Pickle
16 May 2011, 15:57
Ik zou ergens een huisje huren... toen mijn zoontje 2 maanden was ben ik een weekend naar Schiermonnikoog geweest, erg leuk. In een klein (goedkoop) gehuurd huisje en dan lekker een beetje fietsen (dat mag eigenlijk nog niet met 2 maanden, maar dat wisten wij toen nog niet :-X, maar vanaf 3 maanden mag het wel, in de maxi cosi).

Oef, dat wist ik ook niet! Ik gebruik 'm al vanaf 6 weken... hoezo mag dat eigenlijk niet? Het hobbelt nauwelijks (ik heb zo'n bakbeest van een elektrische fiets met mega-vering, haha dat kind zit er luxer in dan in de auto ;-)). Hmm... gelukkig heb ik er alleen een paar ritjes naar de binnenstad mee gedaan van 5 minuutjes.

Hier vanochtend wezen babyzwemmen, zo leuk :-D.

Pusta
16 May 2011, 19:27
ik neem ze mee in de fietskar met een 'babyschaal' die geschikt is voor baby's van 0-9 maanden. Ze vind het helemaal geweldig en zit of rond te kijken of ze valt in slaap. Zo zijn we al een paar keer naar Nederland gefietst 5km ongeveer). Zou er nooit zijn opgekomen eigenlijk om de maxicosi achterop te zetten. Wist niet dat dat kon of mocht. En zo kan er weinig gebeuren zoals ik ze nu meeneem, behalve dat de kar ergens achter blijft hangen, hij is breder dan mijn fiets namelijk, dus ben erg voorzichtig...

marleen
16 May 2011, 19:51
hai!
Ik fiets met milan in de draagzak. Word wel afgeraden maar kheb ook nog een zoontje van 2 en ik wil niet de hele zomer voor elk wisse wasje de auto pakken.

Vandaag 1e werkdag! Was echt super leuk! Dodag weer!

Ik hoop dat jullie het werken straks ook mee valt!

adniL
16 May 2011, 21:06
hoi hoi,

hier geen fiets dus of te voet of toch maar met de auto..
vooral veel te voet allleen als het regent dus niet haha..

vandaag even koffie drinken bij mijn nieuwe werk en op de terugweg langs mijn oude werk. ik moest plassen en Ayden eten dus even op mijn oude werk een lege ruimte gevonden die op slot kon en daar even lekker gezeten met zn 2e.
ze had op mijn nieuwe werk dr broek flink vol gepoept en ik was de luiertas vergeten (Dom dom dom) dus maar even onderweg een etos gezocht en daar pampers en doekjes gekocht. in de hema even verschoont WARM! maar gelukkig zat alles nog in de luier :D:D
op de terugweg lekker langs de mac aangezien vriendje weekje weg is.. geen zin in boodschappen/koken.. dus even een eet locatie zoeken voor de rest van de week haha

mamakip
16 May 2011, 21:16
Over de baby op de fiets, ik denk dat het met trillingen te maken heeft. Maar ik kan het op internet ook nergens vinden, die richtlijn van 3 maanden. Weet ook niet hoe ik er achter kwam, ik denk misschien bij de fietskar met babyschelp die we later kochten?? Maar goed, zo belangrijk zal het wel niet zijn als ik het nu nergens terug kan vinden en mijn zoon heeft er ook niets aan over gehouden ;)

mamakip
16 May 2011, 21:17
Fijn dat je werkdag leuk was, marleen! Ik moet woensdag weer, blugghhh

marleen
16 May 2011, 22:13
mamakip. Jij dus geen zin om weer aan het werk te gaan? Ik hoop echt dat het je mee valt en dat je een leuke dag hebt. Hoeveel uur ga je nu werken?

mamakip
16 May 2011, 22:19
32 uur.... ik zou wel minder willen maar dan redden we het financieel niet (vriend studeert)

marleen
17 May 2011, 08:16
mamakip. Oef dat is een rotsituatie. En 32uur is idd erg veel. Ik hoop dat je vriend gauw klaar is met de studie, en dat je dan zoveel of zo weinig kan werken als je wilt!
Heb je wel werk wat je leuk vind?
Toi toi toi voor jou voor woensdag!

Anna77
17 May 2011, 08:33
Goedemorgen dames! Nog even en we zijn allemaal weer aan t werk! Succes allemaal. Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk om weer te werken! Ik werk 32 uur, en dat vind ik prima. Maargoed, ieder zo zn eigen ding. Ik heb ergens gelezen dat onderzoek uitwees dat het voor het kind niet uitmaakt hoeveel een mama werkt, als de mama maar gelukkig is, want dat voelt een kindje blijkbaar.

melissa_schreuders
17 May 2011, 10:53
goede morgen dames,

ik ga in september weer me studie oppakken.
financieel hebben we het gelukkig goed.
ik heb zlef een uitkering en me vriend die werkt 40 uur in de week.
hier gaat alles verder goed.
quitin die spuugd nog steeds heel veel.
ook bijt hij op me vinger als ik me vinger in zijn mondje stop ook kauwt hij op zijn duim en op zijn speen.
ook kwijlt hij heel veel en begint soms echt heel hard te gillen.
in bad vindt hij maar niks zodra ik hem in bad doe is het gillen dus ik neem hem al heel lang mee onder douche en dat vindt hij geweldig.
30 mei krijgt zijn 2e prikjes bij de eerste was het even huilen toen hij ze kreeg daarna sliep hij dus ik hoop dat het deze keer ook zo gaat.

mamakip
17 May 2011, 12:16
Ik vind 32 uur werken niet eens heel erg, maar ik vind het nu gewoon erg moeilijk mijn kleine meisje alleen te laten. Maar ik weet ook dat het snel genoeg weer went en ik vind mijn werk in principe wel leuk (al zou ik dichterbij willen werken). Lijkt me heerlijk als het voor de financieen niet hoeft, Melissa. Wat ga je studeren?

Het schommelstoeltje is hier toch wel een succes hoor! Handig voor de avond tijdens de drukke uurtjes!

rasje85
17 May 2011, 12:27
Grrr mag ik even klagen. Mijn moeder heeft yvo al 1,5 maand niet gezien en in totaal pas 4x. Laatste 2x ben ik naar haar toe gegaan. Nu belde ik haar op om te vragen of ze nog een x naar yvo kwam kijken (vind dat je dit eigenlijk niet eens zou moeten vragen maar goed) zegt ze doodleuk ja maar wij gaan over 2 weken een maand naar Kroatië dus dat word dan na de vakantie pas want heb het nu druk met voorbereiden..... :-s. Ik zeg ohw volgens mij huilt yvo ik moet ophangen....... Ik snap dat echt niet hoor

marleen
17 May 2011, 12:35
rasje. Jeetje meid. Jij hebt alle recht om te klagen! Is echt niet normaal hoor. Ik hoop dat je moeder gauw inziet hoe leuk en vooral wat een voorrecht het is om oma te mogen zijn. Sterkte meid!

MG1981
17 May 2011, 13:09
@rasje ik ken je situatie en vind idd raar van haar maar jah ze weet niet wat ze mist.

Hier over 2 dagen aan het werk gelukkig een halve dag en vrijdag een hele.
Ik ga 26 uur werken.
Hoop dat we het redden financieel, ben al over op kruidvat voeding en dat gaat goed, en koop bumblies luiers en die doen het ook goed.
Zeeman helpt me goedkoop aan kleren dus jah zo komen we er wel.
Heb afgelopen zaterdag op de markt 2 zomer trappelzakken voor € 3,50 gekocht.
Lekker dun voor van de zomer.
Ga ook nog kijken voor een schommelstoel via marktplaats denk ik en anders leen ik hem van een vriendin.
Gister ff een box naar oppas gebracht in de transporter (verlengde versie dus lang) werd veel bekeken door mannelijk schoon.
Hahaha die zien niet zo vaak een jong ding in zo'n auto met xenon lichten erin......
Voelde me wel heerlijk hahaha....
Zo mijn meis naar de oppas brengen en dus ff lekker de middag voor mezelf.

MG1981
17 May 2011, 13:10
o ja en ze slaapteen aantal dagen van 19u tot 23:00 en van 23:30 tot 07:30 heerlijk!!!!

melissa_schreuders
17 May 2011, 13:30
@ mamkip ik ga bedrijfsadministratie studeren

mamakip
17 May 2011, 13:37
bah rasje, dat klinkt inderdaad niet leuk :-(
veel succes met je studie melissa, hopelijk is het leuk!

Die kleine dame van mij kan slapen trouwens...!! Heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik haar 's ochtends maar wakker maak omdat ik vind dat ze al te lang niet heeft gegeten. Om 10:30 ofzo!! Of dat ze de hele middag slaapt :D

Raatje2010
17 May 2011, 14:06
@rasje, dat is idd balen, zelf ben ik vrij hard en als mensen (maar ja het gaat hier wel om je moeder) geen interesse hebben blijven ze maar weg.....

sami slaapt al een paar weken van 1930-2230 en van 2330-0630 dat vind ik een prima ritme ook als ik straks weer ga werken..........wat al over 2 weken is, ahhhhhhhhh, zucht.......

mamakip
17 May 2011, 15:00
Ohhh Raatje, nog 2 weken vrij, wat heerlijk ;-)
Ik snap het wel hoor, het komt snel dichtbij, maar gewoon nog even lekker van genieten!

Vicky 84
17 May 2011, 15:46
@ raatje: wij gaan nu voor de 2e keer naar ameland. Lekker genieten van zee, bossen en zeker rust. Wij zitten op park Boomhiemke er is daar van alles te doen en je kunt voor niet al te duur een huisje huuren. Vorig jar hadden wij een appartemand gehuurd ook niet al te duur. Het beste kun je dan via google kijken voor huisjes op ameland en niet via reisbureau. O ja het overtocht met auto is wel aan de dure kant.

Vicky 84
17 May 2011, 15:48
@ rasje: wat vervelend van jou moeder. heb hier zelfde probleem alleen mijn moeder zit te zeiken dat wij bij haar langs moetten komen maar hier komen ho maar. Ze woont 10 min met de auto van ons vandaan en heeft 2 auto's voor de deur en dan nog zeiken

Vicky 84
17 May 2011, 15:54
Nou hier gaat alles goed. Norah slaapt al 2 weken goed door van 8 tot 8 dus lekker avonden voor ons. Het is wel rot als ik het gewerkt dan zie kik haar even en dan is het eten en naar bed ben wel blij dat ik haar de eerst fles ook geef. Zijn gisteren begonnen met rijstebloem doet ze heel erg goed op en vandaag rond uur of 6 gaan we eerste groente hapje proberen. Heb worte gehaald.
Ga zo even Norah wakker maken en fles geven er komt vandaag iemend langs voor om te praten voor rolluiken. Norah's kamer is achter en dat is bij ons op het zuiden dus in de zomer is het heel erg warm dus gaan we rolluiken kopen en dan is het ook gelijk goed donker op haar kamer en hoef ik geen gordijnen op te hangen.

Groetjes

Raatje2010
17 May 2011, 16:41
Bedankt voor de tips mbt vakantie, ik ga is ff neuzen.
en wat een gedoe met die moeders, pfff....mijn ouders komen 2x per week langs en ik ga ook zo nu en dan eens daarnaar toe. mn schoonmoeder komt 1x per week, dus aan aanloop geen gebrek............

leeuw
17 May 2011, 18:00
@rasje dat is wel erg van je moeder. Mijn moeder moet bijna een uur rijden en staat bijna elke week wel op de stoep.

Vandaag weer begonnen met werken. Viel mee. Heel de dag bezig geweest om alles weer goed neer te zetten. Hadden interne verhuizing tijdens mijn verlof. Verder mail gelezen en bijgekletst met iedereen. Morgen weer bij komen. Dan heb ik weer vrij. Ga 28 uur werken. woensdag vrij en maandag 1/2 dag van huis. Rest op kantoor. Denk dat ik dat wel goed ga vinden.

Las ook over kleren van de zeeman. Ik heb daar de rompers met lange mouwen ook van. Die passen beter dan de rompers met lange mouwen van de hema. Daar zijn de mouwen te lang van. We hebben een lange dunne met korte armen dus blijkbaar. Klinkt alfof hij een beetje vreemde verhuodingen heeft zo :)

Maandag weer inenten. De 2de prikjes. Ben benieuwd hoe lang hij nu is en hoeveel hij weegt. Denk wel over de 6 kilo nu. Zal dan ook eens vragen mbt de voeding. Overal staat dat als ze meer dan 6kg zijn ze dan maar 4*180ml puls 6 schepjes mogen. Maar ik zie het nog niet zitten een fles te schrappen.

adniL
17 May 2011, 21:12
Hallo,
Hier vandaag 2e inentingen gehad van die k*th**r van een arts (sorry voor mijn engels) maar hebben er geen anders woord voor. Is buitenlandse vrouwen die niet Goed nederlands spreekt en dat Vind Ik echt zo slecht op zo'n functie. En zijn is dust ook niet zo goed in prikken zetten want vorige keer had ze nergens last van en nu heeft ze verhoging! Dus even paracetamolletje gezet en over half uurtje weer Dr temp controlen.
Zo Dan ga Ik nu even lekker kopje thee drinken en bijlezen :)
Fijne avond allemaal!

adniL
17 May 2011, 21:14
Mijn nederlands is ook niet heel Goed lees Ik...
Fijn zo'n toetsenbord die zelf nadenkt (zit op mijn telefoon)

snoopy81
17 May 2011, 21:47
Oh lieve meiden ik ben zo blij!! Teun heeft nu een week Zantac en het is een heel ander mannetje (postieve zin dan he!) Huilt haast niet meer, slaapt meteen in 's avonds. En wonder boven wonder hij slaapt veel meer! Eerst sliep hij overdag ongeveer 4 uurtjes nu is hij maar 4 uurtjes wakker hihi... Hij ligt heerlijk in de box zonder te huilen, vermaakt zich prima en ik kan zelfs zowel de beneden als bovenverdieping schoonmaken (was eerst onmogelijk zonder dat hij begon te huilen). Ook schrikt hij niet meer zoveel en kan zich ook ontspannen als ik hem vast heb, voorheen was het een plank die maar bleef strekken.
Ik geniet enorm! Wauw!

@rasje, jee juist van je moeder zou je toch meer verwachten...

Pusta
17 May 2011, 22:00
haha Adnil, dat heb je eens mooi duidelijk gezegd! Hoop wel dat der koorts snel zakt. Zouden er verschillen zitten in belgische of nederlandse vaccins? Want hoier zeiden ze dat er maar heel zelden een bijwerking optreed. Heb vorige keer ook helemaal geen problemen ondervonden... Ik mag morgen weer met Lisa. Wel leuk zo allemaal rond dezelfde periode. Ben ook heel benieuwd wat ze nu weegt is toch weer ruim 4 weken geleden. Toen net 5 kilo denk nu toch wel al een kilo of 6.
Lisa doet het heel wisselend, de ene nacht word ze 1 keer wakker en slaapt ze van 20.30 tot uurtje of vier en dan na tutje tot half acht acht uur. De andere nacht word ze vanaf uur of 3 elk uur wakker. Echt niet leuk, ga dan weer denken zal ik nu een flesje of niet? Als ik dan met warm water en poeder boven kom is het stil en ja dan een uur later is mijn water weer afgekoeld en is het nog maar een paar uurtjes naar de ochtend... Vandaag dus geprobeerd om 5 flessen (180+6) in 12 uur te proppen dus elke 3 uur eten, ze hoefde de flessen niet leeg te drinken want spuugt dan toch weer beetje terug laatste dagen). Ben benieuwd hoe dat gaat. Om 8 uur had ze hem helemaal leeg (12 uur geleden dus is logisch) om elf uur liet ze 50cc staan, om 2 uur liet ze 10cc staan om 17 uur gaf tim de fles (eet zoiezo minder oplettend en goed bij een ander) en liet ze 125cc!!! staan en om 10 voor 20 had ze mega honger natuurlijk, binnen no time fles leeg en dus ben ik nog wat bij gaan maken en heeft ze nog eens 50cc meer gedronken, dus 250cc totaal en niets terug gespuugd. Ben benieuwd wat zo'n giga fles doet voor de nachtrust... Anders krijgt ze morgen gewoon elke 4 uur 180cc en dan de eerste en laatste fles 1 schepje extra...
Rasje echt super vervelend van je moeder meid! Mijn moeder staat hier ook niet elke week op de stoep hoor, maar die woont 60 km verderop en durft geen auto te rijden buiten de stad. Dus komt met de trein en is anderhalf uur onderweg. 1 keer per 3 weken komt ze toch zeker wel en dan blijft ze 1 of 2 nachtjes slapen. Maar nu is ze door vakantie ook al een maand niet geweest voor ze weer komt (volgende week maandag tot woensdag). Begrijp heel goed hoe moeilijk het moet zijn om zoiets moois niet te kunnen delen met je eigen moeder! Mijne komt graag en toont wel belangstelling, maar ik zou haar ook graag meer zien. Schoonmoeder belt geregeld en zien we vaak op de camping, ook komen we elkaar hier wel eens tegen bij de winkels. Schoonvader is de vaste oppas dus die ziet haar nog vaker.
Tim was in het begin wel zo dat hij vanalles deed met Lisa, maar de vorige maand bijna niet. Vond dat erg moeilijk, maar sinds deze week is ie weer geïnteresseerd in zijn dochter. Ga nu ook weer hardlopen en dan blijft hij maar even thuis om voor Lisa te zorgen. Moet zaterdag beginnen met werken en dan zal hij zoiezo geregeld een hele of halve dag voor Lisa moeten zorgen. Dan zal het nog iets evenwichtiger worden denk ik de zorgverdeling.
Nog ff leuk nieuws. Kreeg vanavond haar eerste hardop lach te horen. Echt een meiden giebel en ik lag helemaal in een deuk! Ze stond op mijn buik terwijl ik op mijn rug lag en ik liet haar voorover zakken om te neuzen neuzen en dan weer terug gaan staan. En ze moest toch ineens giebelen. Ik toen ik uitgelachen was nog eens doen en weer moest ze zo lachen! Nou dat spelletje hou ik er natuurlijk in!

Pickle
17 May 2011, 22:24
Ooh Rasje wat erg! Hier moeten zowel moeder als schoonmoeder 45 minuten rijden maar zijn hier minstens 1x per week, ze zouden het liefst elke dag komen ;-).

Hier kunnen we gelukkig rondkomen van mijn wajong uitkering en manlief zijn stage-vergoeding. Het is niet veel, maar door zuinig en bewust te leven is het heel goed te doen. Manlief werkt 3 dagen, na de zomervakantie wordt dat, afhankelijk van de vacatures, of full-time of in ieder geval 4 dagen, dus flink wat uurtjes erbij en een normaal loon. Ach, we hebben geen dure hobby's (manlief heeft motorrijden op non-actief moeten zetten) en gaan nauwelijks uit eten of naar de bios oid, maar toch voelen we ons hartstikke rijk met zo'n mooi meisje en alle tijd die we met haar door kunnen brengen. Had ik wel kunnen werken, dan waren we 50/50 gaan werken, dus dat er wel altijd iemand thuis zou zijn, en dan maar even sappelen.

rasje85
18 May 2011, 08:15
Tnx voor jullie reacties. Het ergste is nog dat zij en de vriend niet werken en dus heel de dag niets te doen hebben hè, maar goed niet teveel over nadenken dat zijn ze niet waard. Hier heeft fysio een meting gemaakt van yvo zijn hoofd ivm afplatting en over 3 weken nog een x en dan bekijken of een helmpje noodzakelijk is. Hoofdje word alleen maar platter dus ik vrees ervoor.

Anna77
18 May 2011, 09:14
Rasje, wat vervelend zeg. Proberen idd om niet teveel over na te denken, hoe moeilijk ook. Je kan je wellicht troosten met de gedachte dat jij dat nooit zal doen later, de band die jij met Yvo hebt is vele malen sterker! Ik hoop dat de afplatting minder wordt. Is het aan 1 kant of in het midden? Ben benieuwd hoe Hanna het doet, voorkeurshouding wordt wel minder, maar achterkant van het hoofdje is wel een beetje plat. Maar misschien hoort dat wel...

Pusta, de eerste schaterlach, wat leuk!!!! Hier wel een kleine schatering af en toe, maar een echte schaterlach moet nog komen.

Snoopy, wat een geweldig nieuws van Teun! Lekker genieten van je mooie kindje!!!

adniL, hoop dat de verhoging snel weer is gezakt! Hanna moet volgende week weer. Had er vorige keer wel last van. Heb je nog Tujababy gebruikt? Misschien ga ik dat ook maar even kopen vant weekend.

Leeuw, hier precies zo hoor: rompers van de Zeeman passen perfect (maat 68 inmiddels!), die van de Hema zitten ook goed, alleen zijn die mouwen veeeeel te lang. Ik dacht ook dat ze dan misschien korte armpjes heeft, maar volgens mij valt het mee dus als ik niet de enige ben die er 'last' van heeft... :)

Vandaag weer een dagje 'rust', Hanna is naar kdv. Straks denk ik een uurtje bijslapen, want hier heeft dame haar ritme omgegooid lijkt het wel. Overdag veel slapen en veel tijd tussen de voedingen, 's nachts om de 3 uur! Pfff, en dan vandaag de 3e dag werken op rij voor mij... Gelukkig vandaag maar een half dagje, vanmiddag even een dutje doen....

suus81
18 May 2011, 09:38
Jammer van je moeder rasje, Yvo is zoooooooooooooooo leuk... haar gemis!

Heerlijk snoopy! Fijn dat het zo goed werkt!

Adnil, hier zei de arts de ze de tweede keer vaak heftiger reageren op de prikken omdat er al wat anti-stoffen in het lichaam zijn en het lichaam zich dus meer verzet. Ik vertelde nl heel blij dat ze de eerste keer nergens last van had gehad en toen vertelde ze dat zij vaak de boosdoener was.

Ik hou juist van de strech rompers van de hema. Yana is erg smalletjes en die vallen erg mooi bij haar. Ze heeft toevallig een 62-68 aan van de zeeman en die lubbert echt aan alle kanten (maar het is wel een leuke romper, dus dat nemen we voor lief ;) )

Yana brabbelt de hele dag door, zo grappig! Een enkele keer eens een lachje met geluid, maar echt schaterlachen nog niet.
Ze slaapt ook goed door! Heerlijk!
Zo nu even naar Yana want ze roept om aandacht

leeuw
18 May 2011, 11:06
@ Anna, heb ook alleen de rompers met lange mouwe van de zeeman. Dan is de lengte van de mouw tenminste goed. Die zonder mouwen heb ik gewoon van hema. Want afgezien van de lengte van de mouwen passen die goed.

Verder heeft Thijmen nu weer moeilijke avonden. Ging het net goed met slapen nu wil hij weer niet slapen tussen 20 en 22. Alleen maar huilen en bij ons zijn. Had hij vorige week ook een paar dagen. Toch nog het sprongetje?? Mar dan in 2 delen.

@Rasje hoop dat het goed komt met de afplatting van het hoofdje en dat hij geen helmpje hoeft.

Anna77
18 May 2011, 11:20
Leeuw, zou best kunnen dat het nog het sprongetje is, volgens mij kan dat in delen komen of soms wat langer duren. Volgens mij was/is dat hier ook zo. Sinds een paar dagen kan Hanna (bijna) omrollen. In ieder geval heeft ze door dat ze niet perse op 1 plek hoeft te blijven liggen, maar dat ze zelf kan bewegen. Heel leuk om te zien, dat deed ze namelijk ook terwijl ik haar de borst aanbood, alsof ze tegen me op aan het klimmen was, maar dan natuurlijk heel klungelig. Hihihi!Hoop maar dat Thijmen snel weer over het sprongetje heen is!

Ja, die van de hema zijn zeker fijn, die stretch rompers. Heb ik tenminste niet zo'n ruzie om het over haar hoofdje te krijgen. Sommige kleertjes hebben zulke kleine openingen, dat het wel lijkt alsof ze een buitenproportioneel groot hoofd heeft....

Suus, heeft Yana haar 2e prikjes al gehad? En idd wel last dan dit keer?

Raatje2010
18 May 2011, 13:01
zo hier ook over een uurtje naar het cb voor de 2e inenting, was niet zo blij om te lezen dat de bijwerkingen nu erger kunnen zijn. ga maar alvast paracetamol halen.
ik ben ook erg benieuwd hoeveel sami nu weegt ik denk net 6 kilo , lengte zal wel rond de 64cm zijn....hij draagt maat 62, alleen van broeken kan hij nog 56 aan, ik merk ook dat alle merken weer anders vallen, pff dat is soms wel irritant.
sinds gister heeft sami een speen met 3 gaatjes, dat eet een stuk makkelijk, die met 2 deed hij bijna een half uur over, met alle frustraties van dien.

ik heb nog steeds ook erg last van nachtmerries, vanacht weer 1 heftige, als ik daar een film van zou maken zou het de beste horror film van het jaar zijn!!!

suus81
18 May 2011, 13:08
Yana heeft haar tweede prikjes inderdaad al gehad. Ze reageerde deze keer wel anders, maar niet ziekig gelukkig. De volgende keer is na onze vakantie en dan pas weer bij 11 maanden.
Ben wel benieuwd hoe groot en zwaar jullie kindjes nu zijn en hoe Yana daar nu tussen zit. Ze was ooit het ukkiepukkie. Ze was met 3mnd 60cm en 4795 gr

suus81
18 May 2011, 13:10
Poe wat een verschil met Nikki, Nik was 63 cm en 7465gr :o bij 3 mnd

leeuw
18 May 2011, 13:47
Maandag zal ik de gegevens van Thijmen weer neerzetten als ik bij het CB ben geweest. Hij was met 2mnd 60cm en 5245gr. Dus denk dat hij nu wel of 6kg is of iets meer en ongeveer 63cm. Hij draag t in elk geval nu ook maat 62. En ja dat scheelt per merk idd. Hoop trouwens dat hij niet te erg gaat reageren. Lees hier dat de reactie erger kan zijn.

@raatje als jij even laat weten hoe groot Sami is en hoe zwaar. Dan weet ik waar ik maandag op kan rekenen :) :). Ze lopen tot nu toe gelijk, kijken of dat nog steeds zo is.

O ja en wie weet wanneer ik weer nieuwe bh's kan gaan kopen? Ben nu 4 weken geleden gaan afbouwen met de BV en heb sinds een dikke week niet meer gekolfd. Wanneer kan ik ervan uit gaan dat het formaat zo blijft zo als het is. Ik heb nu een allegaartje en wil graag nieuwe. En mijn bh's van voor de zwangerschap passen niet meer (nog steeds niet). Zou ik een cup maat groter blijven?

marleen
18 May 2011, 14:27
leeuw . Je cupmaat is ook erg afhankelijk van je gewicht. Ik had altijd een e-cup en woog 68 kilo. Na de 1e ben ik afgevallen na 52 kilo. Had toen c cup. Nu bijna opt ouf gewicht. Borsten d cup.

Iedereen sterkte met prikjes en bij het cb.
Wij volgende week weer. Milan mega gegroeid. Geboren met 3190 gram. Maat 44 was nog haast te groot. Nu 12 wkn en zit in maat 74.

Mijn 1e was ook al gauw onwijs groot. Was met een half jaar al 10kilo.

Milan mega goed geslapen vanacht.. Heb hem kwart over 8 wakker gemaakt voor fles.
Laatste fles krijgt hij nu om half 9. Is dan echt op. En zo heeft mama ook weer meer tijd om met papa te knuffelen!

gloeiworm
18 May 2011, 14:44
jildau moet morgen ook were naar het cb, ik denk dat ze wat minder gegroeid si, ze is een week aan het spugen en diarree geweest...
ben weer begonnen met werken en vind het heerlijk, jildau doet het goed op kdv.
favoriete speeltje is nu echt de babygym.

gloeiworm
18 May 2011, 14:45
oh en zit nu te wachten op ons nieuwe neefje. schoonzus was afgelopen zondag uitgerekend

Raatje2010
18 May 2011, 16:11
@ Leeuw en anderen natuurlijk, Sami is 65 cm en weegt 6090gr. Hij heeft zn 2e prikjes gehad en moest weer erg huilen. hopenlijk heeft hij er niet teveel last van
Ik ben ook aan het afvallen al 2 kilo in een week dus daar ben ik wel blij om. Nog 2 kilo en dan zit ik op mn oude gewicht. qua cupmaat zit ik nu op 85D maar dat zal hopenlijk naar de 80D gaan en wellicht naar een 80c maar dan moet ik nog wel erg afvallen. ik hoop zo 8 kilo totaal....phoe...

adniL
18 May 2011, 17:40
Ff kort.
Koorts Gezakt Gister dust ze heeft wel nog lekker geslapen vannacht. Vanochtend veel last van Dr beentje dust nog een zetpil gegeven. En daarna ging het beter. Had nu ook weer tujababy druppels gebruikt en ook die creme voor blauwe plekken maar Helaas nu dust wel uit Dr hum door die prikjes. .

Pusta
18 May 2011, 23:08
pfff ons Lisa was perfect gemiddeld, maar toch een stukje kleiner en soms ook lichter dan jullie kindjes. Maar ze doet het erg goed zeggen ze dus ga me geen zorgen maken. Lisa was vandaag met 3 maanden en 1 dag 5740 gram en 59 cm. En ik vind haar al groot, hahaha ze is de kortste van allemaal hier. Ze huilde heel hard na haar prikje, en was moeilijker te troosten dan vorige keer, maar was ook erg moe nu. Na het aankleden was ze wel weer stil en verder heeft ze weer nergens last van. Pleister er al afgedaan, want daar zie ik altijd tegenop, maar vond ze oké. Ligt nu al ruim anderhalf uur te slapen, was iets later naar bed gegaan vandaag omdat ze bij thuiskomst pas in slaap viel en pas om 20 uur wakker werd. Dan nog badje, knuffelen en flesje en toen was ze nog niet moe. Heeft ook nog ff een poepluier geproduceert voor het eerst in weken 's avonds, dus dat is er ook weer uit... Schoonmoeder was trouwens mee gegaan naar kind en gezin, tim is onze nieuwe caracan aan het plaatsen en aansluiten met zijn vader dus kwam zijn moeder ff op bezoek, had ik meteen vervoer. Volgens de arts van kind en gezin was er geen zwelling meer achter haar trommelvliezen, dus dat is fijn. En ik heb toesteming om de eerste en laatste fles 7 schepjes en 210 te geven en de middelste twee 180 en 6 schepjes.

Pickle
19 May 2011, 08:43
Pusta, ik zou mij niets aantrekken van gemiddeldes als ik jou was, zolang ze maar vrolijk en gezond is, is er niets aan de hand. Ik heb een reus van een kind, en ach, ze doet het hartstikke goed, dus dat ze bovengemiddeld is maakt mij dan ook niets uit.

Raatje2010
19 May 2011, 08:55
sami heeft geen last gehad van zn prikjes, geen verhoging of duf etc.
hij is lekker vrolijk, de cbarts noemde hem "vrij bewegelijk", haha zeg maar rustig druk!

mamakip
19 May 2011, 10:16
Nou ik heb mijn eerste werkdag weer overleefd (tenauwernood). Vandaag de 2e ;)
Wij gaan vanmiddag ook voor de 2e prikjes. Ben ook benieuwd wat ze weegt!

Laura1982
19 May 2011, 11:15
Hier weer eens een berichtje van mij, is al weer even geleden geloof ik. Heb al die tijd wel meegelezen.

Vorige week is Iris weer helemaal goedgekeurd bij het CB, ze was toen 3 maanden en 8 dagen en woog 5680 en is 61 cm. Voldoende gegroeid en netjes rond het gemiddelde. voor mij wel een geruststelling, want Iris is niet zo'n geweldige drinker. Ze zit nog steeds op 5 flessen van 150 cc + 5 en die drinkt ze maar 2 á 3 keer per dag ook echt leeg. De arts op het CB zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, ze groeit goed en genoeg is genoeg. Moet zeker niet aan gaan dringen om te drinken.
Het slapen gaat over het algemeen goed meestal rond 21.00 de laatste fles en dan ergens tussen 6 en 7 weer. Afgelopen week wel twee keer 's nacht honger!? Ik heb soms wel het idee dat ze wel behoefte heeft aan meer voeding, maar dat ze gewoon niet zo veel in een keer op kan.
Vorige week ook de kleine kleertjes opgeruimd (maat 50/56) *zucht wat gaat dat snel*. Broekjes van maat 62 zijn vaak nog wel wat aan de grote kant, maar maat 56 is weer te kort. Het wordt in ieder geval weer tijd voor hogere temperaturen. ik heb nog een aantal leuke zomerjurkjes in maat 62 en die moet ze natuurlijk nog wel gedragen hebben voordat ze niet meer passen ;-)

Vandaag de laatste dag van mijn derde werkweek alweer. moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Iris doet het goed op het KDV en ik vind de combinatie prima zo. 3 dagen werken en 2 dagen met de kids thuis. Heb het idee dat ik nu ook meer kan genieten van het thuis zijn en de kids dan toen ik met verlof was. Iris doet het erg goed op het KDV, is een tevreden meisje.
Ze moet wel continu wat te zien hebben en zit liever wat rechterop dan dat ze in de box ligt. Ze pakt nu al gericht dingen vast en stopt dit dan in haar mond. Ook lacht ze heel veel, zo schattig!! Ze kletst ook heel veel en maakt al bewust geluidjes terug.

Iris gaat voortaan ook samen met haar grote broer in het grote bad. Zo'n babybadje blijft toch altijd een gedoe vind ik en zo krijgen mama en papa geen lamme arm meer. Ze ligt dan in zo'n speciaal babyzitje. Rick wil dan graag mee helpen met Iris wassen en Iris zit dan de hele tijd heel schattig naar hem te lachen *smelt*

Zo jullie zijn weer op de hoogte, nu snel aan het werk.....

rasje85
19 May 2011, 11:15
Zo hier ook 2e prikjes achter de rug. Wat kan een baby toch boos worden zeg haha. Yvo is 64 cm en weegt 7125 gram haha. Net een zetpil gegeven hopen dat hij niet ziekjes word

Anna77
19 May 2011, 11:44
Wat fijn weer al die goedgekeurde en goed groeiende babys! Wij moeten volgende week vrijdag pas, ik ben benieuwd hoe zwaar en lang Hanna is! Gister even met en zonder op de weegschaal, ongeveer 7 kg. Maarja, dat is natuurlijk wel een beetje grof... Gewoon even geduld hebben dan maar!

En mamakip ook je eerste werkdag overleefd, goed hoor!
Laura, wat grappig wat je schrijft over rechtopzitten enzo, hier precies hetzelfde! Liggen is niet leuk, in je armen al helemaal niet, zitten wil ze! Rechtop, zelf haar hoofd rechthouden! En dan lekker wijs de wereld inkijken. Hahaha!

Pusta
19 May 2011, 11:48
wat een verschil he in geiwchten en lengtes bij sommige van onze kinderen. Ach ons Lisa was maar 48cm en 3245gram bij de geboorte. Terwijl ze haar anderhalve week voor de bevalling al op 3600gram hadden geschat. Ik had dus verwacht er een rond de 4 kilo uit te moeten persen en kreeg zo'n schattig klein hummeltje. Is dan toch al 2,5 kilo en 11 cm gegroeid!
Laura je niet druk maken hoor, Iris krijgt niet veel minder binnen dan Lisa. Lisa kreeg tot gisteren 4x180+6. Jou iris drinkt een fles extra, en komt dus op ongeveer evenveel uit. En al was dat niet zo, als ze goed groeien en bijkomen is het goed. Wat je er meer instopt dan ze wil komt er toch weer terug uit en vaak nog meer ook. Baby's kunnen nog heel goed zelf aangeven wat ze nodig hebben! Fijn dat je nu meer waarde hecht aan de dagen thuis nu je weer werkt. Ik heb geen zin om te werken, maar gewoon omdat het werk niet leuk is. Zal het best wel fijn vinden om even niet meer alleen mama te zijn.
Rasje erg he, hoe boos die kleintjes kunnen worden. Ik had Lisa wel eens vaker zo boos en verdrietig gezien. Maar mijn schoonmoeder leek er een stuk meer moeite mee te hebben dan ik! Hahaha.

snoopy81
19 May 2011, 11:49
@pusta, Teun was met de controle (3 maanden) ook nog maar 59 cm over twee weken weer ben benieuwd. Heb nu het idee dat hij nu meer in de lengte groeit dan in de breedte.

Pusta
19 May 2011, 11:50
mamakip fijn dat je de eerste werkdag overleeft hebt! Hopen dat dat steeds makkelijker gaat! Ons Lisa is bij der Moee en Vokke of bij haar papa als ik ben gaan werken, dus heb daar ook geen problemen mee, want ze heeft het dan altijd naar haar zin!

snoopy81
19 May 2011, 11:52
Hey meiden misschien leuk om bij te houden:

Naam geboortegewicht/lengte 1 maand 2 maanden 3 maanden Voeding
Teun 2905/49 3705/50 4880/54 6330/59 4x 180+6 en 1x 150+5

snoopy81
19 May 2011, 11:54
Hmm met puntjes zal overzichterlijker zijn hihi

Naam............ geboortegewicht/lengte.......... 1 maand....... 2 maanden ..........3 maanden......... Voeding
Teun............ 2905/49.......... 3705/50....... 4880/54 .......... 6330/59......... 4x 180+6 en 1x 150+5

snoopy81
19 May 2011, 11:54
ben niet zo goed in schema's zie ik al wel ;)

Anna77
19 May 2011, 12:03
Naam............ geboortegewicht/lengte.......... 1 maand....... 2 maanden ..........3 maanden......... Voeding
Teun............ 2905/49.......... 3705/50....... 4880/54 .......... 6330/59......... 4x 180+6 en 1x 150+5
Hanna........... 3065/?........... 4245/?......... 5730/60 .......... 27mei!........... BV

Anna77
19 May 2011, 12:06
Heb het lijstje aangevuld, leuk idee snoopy! Bij ons zijn de bezoekjes aan het cb niet echt bij 1/2/3 maanden, volgende week gaan we en dan is ze al 3,5 maand. Maar ben wel regelmatig wezen wegen dus de getallen tot 2 maanden kloppen wel. En hier in het ziekenhuis hebben ze de lengte bij geboorte niet gemeten, dus tja...

mamakip
19 May 2011, 12:17
Ik zal hem vanmiddag na het wegen ook invullen :)

Thanks, pusta, het viel echt niet mee! Maar Siena heeft het gelukkig wel prima naar haar zin gehad op het kdv.
Ben vandaag ook aan het werk, maar thuis. Ze is nu ook op het kdv, maar dat voelt gewoon veel dichterbij (is het ook, einde van de straat ;-)) dus als ik wil ben ik er zo, en dat is een gerust idee!)

mamakip
19 May 2011, 12:34
Misschien ook een goed idee om onze eigen naam in het overzicht te zetten? Want ik weet niet van alle kinderen bij wie ze horen...
Dus bijvoorbeeld:
Hanna (Anna77)

??
geboortedatum zou ook leuk zijn, maar denk dat dat niet past.

gloeiworm
19 May 2011, 12:48
ik geef wel gewoon ene update, die lijstjes vind ik niet zo leuk ;)
jildau is 59,5 cm en weegt 5550 gram, ze is 3 maand en 2 dagen nu. heeft haar 3e prikjes gehad (heeft de 1e al met 1 maand gehad ivm kinkhoest in de omgeving) ze slaapt nu en wordt soms wakker met ene jengeltje, niet helemaal zichzelf dus
cb loopt hier altijd wel erg uit, heel iritant vind ik dat ( rustig ene half uur later zeg maar)

snoopy81
19 May 2011, 12:50
Naam........................geboortedatum/gewicht/lengte....1 mnd....... 2 mnd .....3 mnd........4 mnd.........Voeding
Teun (snoopy81)..........1 februari/2905/49..........................3705/50.....4880/54 .....6330/59.....30 mei...........4x 180+6 en 1x 150+5
Hanna (anna77)...........3065/?..........................................4245/?.......5730/60 .....27mei!..........................BV

Pusta
19 May 2011, 17:50
Leuk idee!

Naam........................geboortedatum/gewicht/lengte....1 mnd....... 2 mnd .....3 mnd........4 mnd.........Voeding
Teun (snoopy81)..........1 februari/2905/49....................3705/50.....4880/54 .....6330/59.....30 mei...........4x 180+6 en 1x 150+5
Hanna (anna77)...........3065/?....................................4245/?.......5730/60 .....27mei!..........................BV
Lisa (Pusta).................3245/48cm..............................4130/53,5...5010/56.....5730/59.....16.06........2x 180+6 en 2x 210+7

adniL
19 May 2011, 21:27
Zit op mijn tel.dust doen latr even invullen..
Wel leuk idee!

mamakip
19 May 2011, 22:17
Naam........................geboortedatum/gewicht/lengte....1 mnd.......... 2 mnd ..........3 mnd........4 mnd.........Voeding

Teun (snoopy81).....1 februari/2905/49......................3705/50......4880/54 .....6330/59.....30 mei......4x 180+6 en 1x 150+5
Hanna (anna77).......3065/?.........................................4245/?.........5730/60 .....27mei!..........................BV
Lisa (Pusta)..............3245/48cm.................................4130/53,5...5010/56......5730/59.....16.06........2x 180+6 en 2x 210+7
Siena (mamakip)......14 februari/3880/?.....................4775/57.......5552/58.....6160/62........................BV

mamakip
19 May 2011, 22:19
Goh, wat een verschillen he. Teun vrij licht begonnen en goed aangekomen, Hanna een goede sprong gemaakt ook en Siena als zwaarste begonnenmaar nu niet meer.

adniL
19 May 2011, 23:39
Mamakip hoeveel voedingen?

adniL
19 May 2011, 23:42
En anna ook natuurlijk :)
Want dat kunnen wij al bvmama's er natuurlijk wel bij zetten. Ben wel benieuwd daarnaar nl.. :)

mamakip
20 May 2011, 00:09
@adnil Ik voed op verzoek, in de praktijk is het 5 a 6 voedingen per dag. Soms ook maar 4, maar dan ben ik met een voeding soms zo lang bezig dat het meer op 2 voedingen lijkt :D

Anna77
20 May 2011, 08:02
Is hier ook niet zoveel over te zeggen, ook ik voed op verzoek. Gister was het 5:30, 10:15, 14:30, 18:30, 21:30, dus 5 voedingen. Maar dat is wel nieuw, voorheen was het zeker 6, soms 7 voedingen. Ik hoop wel dat ze dit nieuwe schema volhoudt! ;)

Raatje2010
20 May 2011, 11:11
Naam........................geboortedatum/gewicht/lengte....1 mnd.......... 2 mnd ..........3 mnd........4 mnd.........Voeding

Teun (snoopy81)..... 1 februari/2905/49......................3705/50...... 4880/54 .....6330/59..... 30 mei...... 4x 180+6 en 1x 150+5
Hanna (anna77)....... 3065/?......................................4245/?......... 5730/60 .....27mei!..........................BV
Lisa (Pusta).............. 3245/48cm................................4130/53,5... 5010/56......5730/59.....16.06........ 2x 180+6 en 2x 210+7
Siena (mamakip)...... 14 februari/3880/?.....................4775/57....... 5552/58..... 6160/62.......................BV
Sami (raatje2010).... 18 februari/3825/54.................. 4830/57.5.....5270/60.7....6090/65......29.06........ 5x 180+6

Pusta
20 May 2011, 14:29
sami is tot nu toe de langste en Teun de zwaarste :D Lisa de lichtste en samen met Teun de kleinste! Grappig om te lezen en zien zo.
Heb niet zo veel te melden. Ons meisje heeft het gelukkig nog eens goed gedaan vannacht. Werd alleen om 23 en om 4.30 even wakker omdat ze haar tutje wilde, daarna pas vanmorgen om kwart voor acht toen ik mijn kamerdeur opendeed. Ik lag weer eens te denken dat ze misschien was gestikt of zo, echt vreselijk! Hebben jullie dat ook? Zit dan al te bedenken wie er zouden komen op haar begrafenis en zo. Echt niet normaal vind ik dat ik daar zo ver over nadenk en beangstigend ook!

Pusta
20 May 2011, 14:45
ow ja nog iets, ik denk dat die babykleertjes gewoon niet tegen de droger kunnen, want als Lisa de kleinste en lichtste is tot nu toe, waarom moet ik nu dan al alle boxpakjes/pyama's/rompers maatje 62 opruimen? Past hier alleen nog maar soepeltjes in 62/68 van kleren en romper alleen 62/68 als ze groot uitvallen. Meeste is echt al een volledige 68... Wil geen te strak zittende kleren, dus misschien ruim ik eerder op dan jullie, of zijn er meer die al in deze maat zitten?

snoopy81
20 May 2011, 17:52
@pusta, ik denk dat die nachtmerries er zijn om onbewust je zorg te verwerken. Denk maar aan peutertjes die nachtmerries hebben, die verwerken indrukken ook 's nachts en worden huilen/schreeuwend wakker.
Leuk is het zeker niet maar probeer je niet ongerust te maken...
Wat betreft de kleertjes, ik merk dat ik ook veel kleertjes na een keer wassen ineens niet meer prettig zitten. Alleen de name-it blijven mooi, dat is iets stretch. Die katoenen worden steeds kleiner haha...

Raatje2010
20 May 2011, 20:37
@pusta, herkenbaar hoor, bij mij schieten af en toe ook de gekste gedachten door mijn hoofd, het is soms ook allemaal te mooi om waar te zijn maar ja het is waar, dus maar gewoon genieten he!!!

marleen
20 May 2011, 21:05
pusta. Milan zit nu al in maat 74. Hou ook niet van strakke kleding bij hem

suus81
20 May 2011, 21:59
Yana is niet meer de kleinste met haar 60 cm, wel de lichtste met 4795 gr ( bij 3 mnd, misschien heeft ze ondertussen wel al de 5 kilo gehaald)
Zal morgen even proberen het in het schema te zetten, lukt me nu even niet. Ze krijgt 5 flessen 150~5

De kleren gaan hier nooit in droger. Broeken 56 zijn vaak net aan of te kort, maar 62 zakt nog te erg af. Shirtjes 62 gaat over het algemeen wel goed.

MG1981
20 May 2011, 22:12
He meiden,

Lees gauw weer ff bij moet nog 2blz lezen.

Alana is afgelopen woensdag naar cb geweest
ze is nu 60,7cm en weegt 5700gr.
Der spier in der nekje aan de linkerkant is iets te stijf en moeten die dus aansterken.
En we moeten meer oefeningen doen met der op der buik leggen.
Gister eerste werkdag en vandaag de langste werkdag wel wennen maar beviel wel.
Heb een klein foto boekje met foto's van alana en men bladerd hem graag door krijg veel felicitaties en vragen.
En hele leuke reacties.
Ik weeg nu 65kg en ben dus vanaf mn 40wk zwangerschap 10 kilo kwijt.

Dus van 73 naar 75,6 naar 65kg.
En heb er niks voor hoeven doen.
Maandag gaan ik naar Ayden en Adnil toe.
Heb er zin in.

Gastouderopvang gaat goed en het klikt goed ook met de oppas van dinsdag.
Moet wel wennen aan de tijden.
Ik ga er om 6u uit en haal alana om 7u.
En om 7:45 gaan we de deur uit.
Ze slaapt nog steeds heerlijk de nacht door.
Haar 2e zet prikjes is redelijk verlopen omdat ik haar van te voren al een zetpil had gegeven.
Een aanrader!!!
Onze meid is in 1mnd tijd 3cm gegroeid!! :-0
Weet dus zeker dat ik gauw uit maatje 62 ben.

Hoop volgende maand een tattoo te laten zetten.
2620

Alana's der naam in arabisch.
Weet alleen nog niet waar ik hem wil hebben.
Heb er al 2 en wil deze toch op een aparte orginele plek.
Pols ofzo.
Iemand een idee??

xxxx

MG1981
20 May 2011, 22:18

Teun (snoopy81)..... 1 februari/2905/49......................3705/50...... 4880/54 .....6330/59..... 30 mei...... 4x 180+6 en 1x 150+5
Hanna (anna77)....... 3065/?......................................4245/?......... 5730/60 .....27mei!..........................BV
Lisa (Pusta).............. 3245/48cm................................4130/53,5... 5010/56......5730/59.....16.06........ 2x 180+6 en 2x 210+7
Siena (mamakip)...... 14 februari/3880/?.....................4775/57....... 5552/58..... 6160/62.......................BV
Sami (raatje2010).... 18 februari/3825/54.................. 4830/57.5.....5270/60.7....6090/65......29.06........ 5x 180+6
Alana (MG1981)........23 februari/3375/51...................3990/55........4905/57,2....5700/60,7....23.06........5x 180+6

Raatje2010
20 May 2011, 22:23
@mg vanwaar de naam in het arabisch? leuk hoor!
enkel vind ik altijd wel een mooie plek of achterin je nek.

MG1981
20 May 2011, 22:27
@raatje,

Heb er al 1 op mn enkel en 1 op mn rechterbil.
Nek lijkt me pijnlijk maar idd mooi.
Hij komt in t arabisch omdat ik niet van de namen op mn lichaam ben en zo weet alleen ik wat er staat.
En omdat ik dat gewoon een mooie taal vind.
Kan het alleen niet uitspreken hahaha!!!

Vicky 84
21 May 2011, 09:36
Hey meiden,

Even snel bij gelezen. Norah heeft haar prikjes afgelopen do gehad en nu pas weer over half jaar :D. Ze doet het supper goed ze is nu 61.8 cm en weegt 6320gr.
Afgelopen ma waren wij begonnen met rijstebloem bij laatste fles te geven. Dinsdag avond voor het eerst worteltje op en het was heel goed gegaan ze doet heel erg goed met mond open doen en slikken. Dus al 2 dagen wortel op en al 2 dagen fruithapje en dat gaat ook heel erg goed. Heb het ook op cb verteld en ze vonden dat we het goed doen. Zij komt goed aan en als ze goed haar mond open doet en alles goed door slikt dan mag ze verder gaan met hapjes.
TIP voor iedereen maak een filmpje van eerste hapjes ooooo zo leuk. Wij hebben het ook gedaan.

Nou heb zelf een rot week gehad. Hoorde afgelopen zondag dat mijn tante was overleden was 51 jaar oud :(. Gisteren begrafenis gehad. Afgelopen do vas ik mijn hond aan het uitlaten en hij rende een grasveld op waar het niet mag en ik riep hem terug en toen stond een ambtenaar voor mijn neus. Ja mevrouw uw krijgt van mij een bekeuring. Ik was heel erg boos en dat ben ik nog steeds. Ik ruim altijd poep van mijn hond op ik betal netjes honden bel. ik heb hem altijd aan de lijn, en nu rent hij het grasveldje op en dan krijg ik een bekeuring. En het is een duur geintje € 100,-. Het gaat nergens over. Waar gaat het allemaal naar toe. Ga straks een bezwaar tekennen en als ze daar niks mee doen dan ga ik naar mijn rechtsbijstand. Er wonen zat honden bij ons in de buurt en bijna niemand ruimt de poep op en dan zijn de ambtenaren nergens te bekennen.

Ga zo even poetsen vanavond verjaardag. Ook allemaal zo dubbel. Gisteren begravenis en vandaag verjaardag, maar ja hoe hard het ook klinkt mijn tante heeft haar rust gevonden en ons leven gaat door.

tot snel xxx

Raatje2010
21 May 2011, 11:34
@mg
weet je zeker dat de naam goed gespeld is?

marleen
22 May 2011, 08:04
vicky. Belachelijk van die bekeuring!

Mg vind tattoo op onderste ribben in je zij ook erg mooi!!

Hier tot. Milan al een week de laatste fles om half 9. Slaapt dan tot half 8. Wel dan 2x speentje doen. Wat een genot!!

Raatje2010
22 May 2011, 11:11
sami wil sinds een paar dagen niet meer goed eten. hij gaat raar doen, speen uitspugen etc.
we hebben al andere spenen geprobeerd, gestopt met johannesbrood maar niks helpt, hij laat 5x per dag minimaal 40 cc staan van de 180, iemand een idee wat er kan zijn?

leeuw
22 May 2011, 11:53
Raatje geen idee, maar het klinkt als gedrag dat Thijmen op dit moment ook vertoont. Hij doet ook weer moeilijk tussen de enerlaatste en laatste voeding. Die hebben we gisteren maar al om 20.30 gegeven ipv 22u.
Wat me wel is opgevallen op de FV pakken is dat ze tussen 5 en 6 kg 5*180 plus 6 schepjes advisren en bij meer de 6kg maar 4*180 plus 6 schepjes. Zouden ze dit weten en hun vraag aan passen??? Ik moet morgen naar het CB voor de prikken en ga het even navragen.

snoopy81
22 May 2011, 12:02
@vicky, gecondoleerd met het verlies van je tante.... En wat een naaistreek van de ambtenaar, kan mij je boosheid goed voorstellen!

snoopy81
22 May 2011, 12:04
Sinds dit weekend begonnen met rijstebloem door de voeding te doen. Kan Teun rustig aan wennen voordat we hem groentehapje gaan geven. Ben wel benieuwd.
Volgend weekend gaan we overhuizen, dus wordt een rommelig weekje. Heb er wel heel veel zin in om nu naar ons nieuwe huisje te gaan!

marleen
22 May 2011, 12:16
raatje. Kan het niet zo zijn dat sami nog geen honger genoeg heeft. Milan heeft dat paar wkn terug ook gehad. Kben toen van 5x 180 naar 4x 210 gegaan. Vanaf dat moment alle flessen leeg en tussendoor een veel tevredener manneke! Sterkte daar!

Net milan zijn 1e fruithapje gedaan. Gelijk half potje leeg. Vandaag alweer 3 maanden. Jee wat vliegt de tijd!

Raatje2010
22 May 2011, 19:12
overleggen jullie die veranderingen qua voeding met het cb of beslis je dat gewoon zelf...vind het moeilijk om te weten waar ik goed aan doe. de fles van zojuist heeft hij wel weer helemaal op, die van daarvoor weer 60 cc laten staan???
misschien morgen eens 4 flessen proberen?

vanacht weer een onwijze rotdroom gehad,word er echt gek van, overdag nergens last van en s nachts de rotste dingen die de revue passeren......

adniL
22 May 2011, 22:18
Raatje gewoon je eigen gevoel volgen.. Hier door drukte van de week en autorijden ook een voeding.gemist van Ayden en zelf kwam ze ook niet dus Ipv 5 had ze 1x 4 voedingen maar ze heeft er niet minder om geslapen hoor. Dus gewoon een kwestie van uitproberen en dan niet 1 dag natuurlijk maar 2 dagen achter elkaar of langer natuurlijk als het goedgaat. Het cb volgt toch alleen maar het boekje terwijl ieder kind andrs is.. En als je kleintje het er niet mee eens is.laat hij het vanzelf merken. Waarschijnlijk was de fles nu wel leeg omdat hij vorige.fles.zoveel had laten staan. Ik zou.even proberen wat Snoopy (?) zei..
Succes!

adniL
22 May 2011, 22:20
Ow her was marleen :)
En Ayden krijgt trouwens nog gewoon 5 voedingen maar hoor.die.4 was echt uitzondering.

gloeiworm
22 May 2011, 22:31
jildau heeft er de ene dag 4 de andere 5 maar net wat ze zelf aangeeft (soort van voeden op verzoek)
krijg net sms dat mijn schoonzusje bezig is met bevallen, hoop voor haar dat het snel gaat, ben benieuwd naar de naam van mijn neefje :)

Anna77
23 May 2011, 08:07
Spannend gloeiworm!

Zo te lezen hebben wij nog wel veel voedingen, meestal toch nog wel 6, soms 5. Maar misschien dat dat te maken heeft met bv op verzoek.
Raatje, succes met de voedingen, ik zou ook eens wat anders proberen zoals wordt voorgesteld.

Hanna is voor het eerst verkouden, zo zielig! Arm kind! Maar het valt mee hoeveel last ze ervan heeft, ze is vooral gefrustreerd als ze daardoor niet goed lang achter elkaar kan drinken. En nu is mama ook verkouden geworden... Lekker....
Fijne week weer iedereen!

suus81
23 May 2011, 09:05
Spannend gloeiworm!
Ik zit soms op 4 voedingen, meestal op 5
Ligt er net aan hoe laat ze wakker wordt en hoe haar dag verder verloopt
Vandaag worden het er denk ik 4

gloeiworm
23 May 2011, 09:39
jaaaah neefke lucas is geboren, 8 pond en alles goed gegaan
ach arme anna , sneu hoor

Anna77
23 May 2011, 10:29
Gefeliciteerd gloeiworm!

Raatje2010
23 May 2011, 12:31
gloeiworm gefeliciteerd

heb het cb ff gebeld, ze gaf aan dat we al 1x per dag met rijstebloempap mogen beginnen
fles terug naar 150cc en evt 1 fles minder...tja.....daar kan je alle kanten mee op, haha....

rasje85
23 May 2011, 13:20
hoi hoi, ik ben beetje radeloos.
Yvo heeft donderdag prikjes gehad, zetpil gegeven, heel de dag heeft hij geen last gehad en was hij gewoon vrolijk. Vrijdags ook niets aan de hand, alleen s avonds begon hij te jammeren en wilde niet naar bed toe. S nachts moesten we 7x eruit omdat hij steeds wakker werd en lag te huilen, geen idee waarom. Zaterdag overdag ging het ook wel goed. Hij sliep ook wel normaal overdags, maar s avonds weer precies hetzelfde. Huilen en wederom heel de nacht ieder uur eruit gekunnen omdat hij lag te huilen. Gister was hij overdag ook ontroostbaar. En echt krijsen, alsof hij krampen had, maar hij trok niet op zoals hij normaal bij krampjes deed. s avonds weer het zelfde, huilen, huilen, huilen en vanacht ook weer veel wakker.
Hij heeft geen koorts gehad of verhoging.
Komt iemand dit bekend voor? Ik ben bang dat hij ergens last van heeft, maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Vanmorgen kon hij wel weer wat lachen gelukkig, maar maak me toch beetje zorgen. Denk dat ik morgen misschien maar huisarts bel als hij vanacht weer zo slecht slaapt.

MG1981
23 May 2011, 14:47
@mg
weet je zeker dat de naam goed gespeld is?

Ik heb t 3x gecheckt op internet dus ga er vanuit van wel.
Hoezo?

Anna77
23 May 2011, 15:10
Raatje, dus eigenlijk gewoon op je eigen gevoel afgaan dus.... Succes!

Rasje, wat vervelend zeg, arme Yvo!! Wij moeten vrijdag pas voor de tweede prikjes, maar als je twijfelt zou ik gewoon de HA bellen hoor! Sterkte, ik hoop dat het over is nu!

leeuw
23 May 2011, 15:19

Thijmen (Leeuw).... 18 februari/3260/53.................. 4430/56.5.....5245/60....6170/64.5......29.06........ 5x 180+6
Alana (MG1981)........23 februari/3375/51...................3990/55........4905/57,2....5700/60,7....23.06........5x 180+6

leeuw
23 May 2011, 15:22
O volgens mij heb ik het lijstje eene beetje om zeep geholpen. Weet iemand hoe het weer goed komt te staan?

In elk geval Thijmen is weer goedgekeurd. Groeit goed. 6170gr en 64,5cm. Het kan volgens het CB zijn dat er soms wat voeding blijft staan. Over gaan naar 4 voedingen is risico waarschijnlijk gaat dat een paar dagen goed en pikt hij het dan niet meer. Vaak kan je pas naar 4 voedingen toe als je ook bijvoeding geeft die iets voorstld. Dus niet 1 of 2 hapjes volgens het CB hier. Ook rijstebloem valt in dit geval onder bijvoeding. Maar merkt wel dat ze niet zo strak aan de 6 maanden vast houden maar vooral kijken naar de behoefte van het kind. Dus we zien wel wanneer we er iets bij gaan geven.

@rasje wat vervelend
@gloeiworm gefeliciteerd

leeuw
23 May 2011, 15:24

Thijmen (Leeuw).... 18 februari/3260/53.................. 4430/56.5.....5245/60....6170/64.5......29.06........ 5x 180+6

leeuw
23 May 2011, 15:26
Dat ziet er beter uit. Krijg alleen Thijmen niet niet vetgedrukt???? O ja en wat betreft het laten staan van flesvoeding. Dat werkt eigenlijk ook een beetje op vraag en aanbod. Alleen wij zien hoeveel er over blijft. Bij BV heb je geen idee wat er gedronken is dus dat kan de ene keer meer of minder zijn dan de andere. Zo lang je kindje maar gelukkig dan is het goed.

suus81
23 May 2011, 17:45
Yana is wel echt heel licht als ik zo dit lijstje zie
Ze volgde wel haar lijn, dus geen klacht gehad van de arts
Ik ga hem eens proberen in te vullen vanavond als ik terug ben van de avond 4-daagse

Raatje2010
23 May 2011, 18:14
@leeuw, sami is nog steeds de langste haha
nou sami is een beetje van slag hij slaapt ook veel onrustiger en huilt meer, geen idee wat er aan de hand is, maar ja het gaat ook wel weer over denk ik zo
had daarnet een fles van 150cc gegeven werd ie helemaal panisch, dus nog maar 60cc erachter aan, hij bleef drinken, was de schade aan het inhalen geloof ik.
nog 2 weekjes vrij en dan gaan we weer echt aan het werk...jakkie...eerst dit weekend nog mn verjaardag vieren en sami gaat volgende week een dagje proefdraaien bij mn ouders.

Raatje2010
23 May 2011, 18:16
@leeuw, nou sami mag van het cb dus nu al aan de rijstepap, dus ga morgen maar eens een pakje kopen ben benieuwd.
en idd met bv weet je ook niet wat een baby binnenkrijgt, dus tja waar maak ik me druk om eigenlijk...

MG1981
23 May 2011, 19:00
Zo weer gezellig ff bij Adnil en Ayden op visite geweest.
En weet ook waar ik mn tattoo zet op de binnenkant pols...pijn of geen pijn!

2674Alana en Ayden26752 vriendinnentjes bij elkaar.

Alana heeft vandaag wel een zeurdag gister ook al.

@rasje hoe gaat het nou met jou en yvo??
Hopelijk aan de betere hand.
Sterkte meid.

Raatje2010
23 May 2011, 22:37
@mg ik weet het niet zeker maar vlgs mij is de LA niet helemaal juist geschreven.officieel moeten onder een naam ook 2 puntjes. maar goed als het het zeker weet.... ik beheers het arabisch ook niet super maar ik heb de La nog niet eerder zo geschreven zien worden. google maar eens op bijv. La tifa dan zie je hoede la geschreven staat......wil je niet aan het twijfelen brengen hoor, maar voordat je zoiets defenitiefs laat zetten ;-)

Raatje2010
23 May 2011, 22:38
oh ja hier ook al 2 zeurdagen hoor haha

Anna77
24 May 2011, 08:54
MG en adniL, wat een schatjes!!!!