PDA

View Full Version : Voor de "oudere garde" clubje zwanger worden 2008

Pagina's : 1 2 [3] 4 5

jannie
14 April 2008, 21:11
Frummel, wat naar!!!! Ik wens je ook veel sterkte...
Ik moest vanochtend ook nog aan je denken, toen ik naar m'n werk ging.
Goed uithuilen idd en hopelijk is het snel achter de rug.

Iuno
15 April 2008, 00:29
H, verdorie Frummel! :cry:
Dacht, kijk nog ff snel hier, in de hoop op gooed nieuws en dan dit...

Maar kan het me hl goed voorstellen dat je nu zo snel mogelijk weer verder wilt, hoor!
Hoop dat de medische wereld en je lichaam snel verder kunnen helpen! *knuddel*

Meissie
15 April 2008, 08:19
@ Frummel: Wat balen voor je zeg! Heel erg goed dat je het snel wilt afsluiten. Goed dat de verloskundige daar werk van heeft gemaakt. Je moet nu vooral doen, wat goed voelt. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte hiermee.

@Iedereen: Hier is het dag 45 en ik ben nog niet ongesteld. Heb toch wel heel sterk het gevoel dat de :twisted: :twisted: :twisted: in aantocht zijn. En daar heb ik zooooo geen zin in! Verwacht donderdag ongesteld te worden.

Iedereen een fijne dag vandaag!

Kiekeboe
15 April 2008, 08:59
Bah Meissie ongezellig. Aan de andere kant kun je dan wel eindelijk verder na al die weken.

Hier ook nog geen ongi. Mijn temp is wel gezakt naar 36,48 graden. Een testje wagen heeft nu geen zin toch? Ga het anders maar gewoon weer afwachten en ondertussen aan de knuffel. Blijf het een gekke ongi vinden en hoop volgende keer weer op een 'normale' of niet natuurlijk.

Doremi beetje afstand nemen vind ik heel begrijpelijk hoor, maar vond het toch ook wel leuk weer even van je te hore, Succes met wachten weer.

Baby ook al op het wachtbankje? Angelina hoe is het bij jou gegaan?
Frumme nogmaals heel veel sterkte meid. We denken aan je.

baby
15 April 2008, 09:10
Kiekeboe nee nog niet we kunnen knuffelen deze week nog en dan gaan we op de wachtbank.
Ik hoop voor jou dat je straks duidelijk heb.
Ik duim voor je en natuurlijk ook voor de andere dames.

jannie
15 April 2008, 20:28
Gisteren heb ik een test gekocht en getest, en ik ben zwanger!!! Hoera!! :D :D :D

Vrijdag gebeurde er niks, en de rest van het weekend dus ook niet. Ik merkte niks, behalve dat m'n borsten erg gevoelig waren; dat had ik hier ook al gemeld.
Maandag vond ik dat ik wel lang genoeg had gewacht en heb ik getest, en er stond een groot, dik kruis! :lol:
We hebben er acht rondes voor nodig gehad, nadat ik in augustus met de pil stopte. Nu ben ik erg blij dat het gelukt is, en ik vind het ook nog wel een beetje eng. Maar ik ben vooral blij!

Ik hoop dat jullie allemaal ook snel zwanger zijn!!
Liefs!

Bloemetje81
15 April 2008, 21:38
Hallo...
Ik zit vaker o het andere forumonderwerp,maar lees af en toe wel mee hier .

Ik wilde Frummel even heel veel sterkte wensen, wat een ontzettende teleurstelling zeg !!!
Ik leef met je mee, en hoop dat de ingreep mee valt, succes !

En zo staan verdriet en blijdschap weer heel dicht bijelkaar, Gefeliciteerd Janneke !

Groetjes Bloemetje

baby
15 April 2008, 21:54
Jannie gefelicteerd en geniet van je zwangerschap

ultra
15 April 2008, 21:56
H Jannie,

Lang genoeg op gewacht! Heel veel geluk met de zwangerschap! Geniet er lekker van. Gefeliciteerd!!

Ben hier misselijk en moe en ik hou die stomme puistjes maar. Af en toe steken in m'n onderbuik. Vrijdag testen, spannend!!

@ frummel, moest ook nog aan je denken vandaag. Hou je taai meid. Heeeel veel liefs!

Elisa20
15 April 2008, 23:13
Jannie, gefeliciteerd!! Geniet ervan!!

Frummel heel veel sterkte!!

Kiekeboe
16 April 2008, 00:37
Wat goed gezegd. Blijdschap en verdriet zo dicht bij elkaar.

Jannie allereerst van harte meid. Ik had al zo'n voorgevoel maar wilde je geen false hoop geven. Gevoelige borsten zijn wel het meest opvallend. Wat heerlijk voor je dat het dan eindelijk zover is. Geeft ons ook wel goede moed, ik was een tijdje erg op zoek naar iemand die eindelijk eens positief zou testen na de welbekende 6 maanden. Fijn dat jij dat mag zijn. Ik wens je heel veel succes en plezier in je zwangerschap. Kom je hier af en toe nog meekletsen.

Lieve Frummel hoe is het met jou? Ik kan me heel goed voorstellen dat het forum nu het laatste is waar je zin in hebt. Weet dat we aan je denken en dat we je strakjes weer met open armen gaan ontvangen.

En Wannie-B wat enorm balen dit zeg!! Wie doet dit nou, een beetje lopen stoken, lekkere vriend zeg. Vind het wel laag hoor. Balen dat je mannetje boos op je is. En wie verwacht nou dat een vent hierop gaat zitten lezen :roll: Vind het echt enorm jammer dat je weggaat en hoop dat je ons onder een andere naam komt vergezellen (als je man daar vrede mee heeft). Laat ons dan even via PB weten dat jij het bent. Ook jou zullen we met open armen ontvangen. Voor nu echt jammer dat we je moeten missen. Heel veel succes met die medische klungels en ik hoop dat je heel snel zwanger mag raken. Alle goeds en graag tot horens! Liefs en dikke knuffel.

bloemke
16 April 2008, 06:56
wAnnie-B wat een k#@*t "vriend" zeg. Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt. En mischien zien we je wel terug onder een andere naam. Heel veel sterkte en succes met het zwanger worden.

Jannie van harte gefeliciteerd en geniet ervan.

En voor de rest een hele dikke knuffel en alle duimen die jullie maar kunnen wensen. Maar laten jullie er wel een paar voor mij over ;) . Ik zit namelijk ook te wachten :lol: .

Meissie
16 April 2008, 08:51
@ jannie: Gefeliciteerd!!! Geniet van deze heerlijke tijd!

@ Frummel: Wil je even laten weten dat ik ook aan je denk. Hoop dat het goed met je gaat.

@ Wannie-B: Wat een 'vriend'! Ik geloof dat ik zo iemand gelijk uit mijn adressenbestand en hoofd zou verwijderen. Lekker discreet persoon! En ik hoop dat hij deze reactie ook leest en aan je man doorverteld!
Misschien kan jij je man ervan overtuigen dat het voor jou een uitlaatklep is om op dit forum te schrijven en dat iedereen hier heel persoonlijke dingen schrijft. De goede maar ook de slechte dingen. Zo kan je worden voorzien van goede adviezen, zonder dat je er met bekenden over praat. Hoop je toch terug te zien onder jouw eigen naam en als dat echt niet meer kan, dan onder een andere naam. Wens je in ieder geval veel sterkte en geluk de komende tijd met zwanger worden en eikels van een 'vrienden' op hun nummer te zetten.

@iedereen: Ben nog niet ongesteld, maar heb het gevoel dat het er wel aan zit te komen. Zal vandaag of morgen wel het geval zijn. Als ik het morgen onverwacht niet ben, dan gooi ik er wel even een testje tegenaan.
Tot morgen!

Iuno
16 April 2008, 09:05
@ Jannie
Gefeliciteerd meid! Idd goed om te horen dat er weer eens iemand n 6 maanden positief heeft mogen testen!

@Wannie-b
Dat vind ik dus geen vriend, zo een laffe streek! Zelfs als je op een forum je echte naam gebruikt, kent in principe nog niemand je! En idd, wie verwacht er nou dat een man op een zwangerschapsforum gaat rondsnuffelen. Heeft ie niets beters te doen, ofzo?! Of is hij net zo met zwanger raken bezig als wij 8-) ...
Snap best dat je nu al je berichtjes wilt laten verwijderen, maar bedenk dat alle stukjes die anderen van jouw hebben gequote wl zullen blijven staan en dan dus niet lles van je van dit forum zal verdwijnen...

Overigens vraag ik me af hoe hij opgekomen is dat jij onder je pseudoniem schuilt. Enige mogelijkheid is dat hij dit hele forum grondig aan het afstruinen was en daarbij op een berichtje van jou is gestuit waar je naam onder stond (en die staat volgens mij niet eens onder al je berichtjes). Buiten dat ik het al heel vreemd (en ongezond) vind voor een man om een zwangerschapsforum (voor vrouwen) z grondig te doorspitten, vind ik het idd ng vreemder en vooral zeer ongepast dat hij vervolgens doelgericht l jouw berichtjes gaat zitten lezen en als klap op de vuurpijl alles aan jouw vent gaat zitten 'doorl*llen'! En dat jouw vent het niet kan relativeren snap ik overigens ook niet helemaal... Ik bedoel, goed wij weten nu allemaal dat jullie problemen hebben zwanger te raken, maar niemand hier kent jullie verder persoonlijk, dus buiten de n of andere verrukte vriend/kennis die zo onbeschoft is op deze manier in jullie priv-leven binnen te dringen, zijn jij en vent nog steeds 'anoniem' hier!

Bah, ik kook er helemaal van, dat er zlke mensen zjn is n, maar dat ze zich ook nog 'een vriend' noemen... :x
Hoop dat je mannetje tch lukt het allemaal wat beter te relativeren en zijn boosheid op die vermeende 'vriend' gaat richten, i.p.v. op jou! *knuddel*

ultra
16 April 2008, 13:22
Bloemke, hier komt je heeeele dikke knuffel, speciaal voor jou!!

Wannie, wat een eikel is die gozer. Hopelijk snapt je mannetje snel dat je dit forum wel nodig had. Ik weet niet of hij een vriendin heeft, maar hoe is hij anders op dit forum gekomen....?

Nog even te gaan tot het testen. Misselijk en koud, maar vandaag een druppeltje verlies en krampen... :twisted: :twisted: ?? Heb er vanmorgen een test tegenaan gegooid. Stom, want dat kon nog niet. Natuurlijk negatief. Maar ik voel me zo zwanger :?

ultra
16 April 2008, 14:11
Brandend maagzuur van hier tot tokio, dit kan toch niet? FF afwachten of het doorzet, voelt wel zo :cry:

baby
16 April 2008, 14:14
Wannie-b wat een verhaal zeg.Wat een klote vent zeg die vriend.Hij mag zijn eigen niet als vriend noemen vind ik.Ik vind t echt niet netjes van hem hoor.Ik hoop dat je vriend je straks snapt waarom je hier bent en dat hij dan maar eens heel boos op die vriend moet zijn.Ik hoop dat je op t forum blijft als is t met je eigen naam of onder een andere naam.Maar laat t dan wel even weten dat jij t bent.Ik wens je heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

Vickypreg
16 April 2008, 18:16
Angelina, wat vervelend meis....ik hoop dat jullie er snel weer uitkomen want dat is het niet waard allemaal. Je hart luchten is heel belangrijk, dat je er mee zit is begrijpelijk toch. En ja het is een soort dagboek dit, dat het internet is kan wel zo zijn maar dit is toch enigzins prive.
Ik wens je in elk geval veel sterkte met dit alles!!

Frummel ook ik denk veel aan je, vind het zo naar voor je. Nogmaals sterkte meis!!

Frummel
16 April 2008, 20:18
Een berichtje, speciaal voor alle meelezers:

Wie dit ook leest, ik hoop dat een ieder beseft hoeveel dit forum voor velen van ons betekent. Anoniem of niet, niemand komt hier om iemand "af te fakkelen". Vooral op dit precieze onderwerp, zitten er maar weinig die het tot nu toe voor de wind is gegaan wat betreft hun kinderwens.

Dat is niet makkelijk. Niet voor de vrouw, niet voor de partner, niet voor de omgeving die probeert mee te leven (want, hoe doe je dat?). Het is een hele stap om problemen omtrent vruchtbaarheid naar buiten te brengen. Je bent op zo'n moment, man of vrouw, zo kwetsbaar. Het gaat om zaken die we zelf totaal niet in de hand hebben en bovenal: op tv, in de stad, bij "een ander", zo vanzelfsprekend zijn of lijken. Toen ik in ronde 5 zwanger was, vroegen sommigen: "Goh, was het de eerste keer raak?" Ik weet hoe het mijn vriend kwetst om te zeggen van niet en heb geantwoord van wel. Niet zomaar zwanger kunnen worden of je uk verliezen, voelt echt als een soort van falen, hoeveel experts je ook vertellen dat je het zelf niet in de hand hebt kunnen hebben. Hier kan ik wel eerlijk zijn.

Trek een willekeurig ander forum open en de spelfouten en rare uitspraken vliegen je om je oren. Lees hier nog maar eens goed. Een groepje intelligente vrouwen, die prima weten waar ze mee bezig zijn. Elkaar proberen te steunen, waar ze dat niet van de omgeving kunnen, durven of mogen verwachten. En daarmee ook juist je relatie en omgeving ontlasten, doordat je het juist door hier te ventileren, thuis ook een keer ergens anders over kunt hebben. Maar ook tips van elkaar krijgen. Even dat steuntje in je rug, om zeker te weten dat je in het ziekenhuis om een andere gynaecoloog mag vragen. Even horen dat je af en toe gewoon een assistente over de balie moet trekken om serieus genomen te worden. Maar soms ook luchtiger hoor. Het was Angelina die met een hele serie tips ervoor zorgde dat ik na weken eindelijk een keer het toilet normaal kon gebruiken. Voor wie het niet heeft meegemaakt, een kleinigheid, maar reken maar dat het mij opluchtte ;) Toch ook weer iets, waar je in je omgeving dan weer niet naar durft te vragen.

Vrienden, kennisen die denken hier iemand te herkennen: we kunnen jullie steun echt wel gebruiken. Helaas is het forum niet prive, dus - hoe handig het ook zou zijn - verbieden kunnen we het meelezen niet. Als je hier meeleest, is als je dat uit oprechte interesse doet, een manier om enigszins te begrijpen wat wij doormaken. Maar ga voorzichtig om met de informatie. Probeer er dan eventueel voorzichtig met de persoon die schrijft over te praten en als ze dat niet blijkt te willen, accepteer dat dan alsjeblieft. Ik denk namelijk dat ik een van de weinigen ben wiens vriend weet dat ik hier mijn steun vindt. En ook dat heeft tijd gekost. En ook hij hoeft het hele verhaal dat hij hier dagelijks thuis meemaakt, niet via een ander nog eens terug te horen. Doe hem dat niet aan, want vriend of niet, ik lust je rauw.

Renske

baby
16 April 2008, 20:40
Wannie-b ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat t gauw weer goed gaat met jou en je vriend.Een dikke knuffel voor jou.

Renske Ik sluit me aan bij jou verhaal.
Ja mijn a.s. man weet er ook van dat ik hier op t forum zit en me steun haal bij jullie.
Hij is hier erg blij mee voor mij.

Dames ik duim voor jullie en een dikke knuffel.

doremi
16 April 2008, 21:51
Renske, mooi gezegd!!!!! Bravo!!!!!!! Applaus!!!!!!!!!!!! (Knuffel voor jou, heb veel aan je gedacht...)
Angelina, ik sluit me totaal bij Rens aan..... Ik vind het wel echt ontzettend rot voor je dat het zo is gelopen!!! Ik hoop dat je hier ondanks alles, toch kunt blijven komen (onder andere naam of niet) dat het goedkomt met je vriend en de andere vriend....... En dat je hier dus geen problemen aan overhoudt puur en alleen omdat je je gevoel wil delen.

doremi
16 April 2008, 21:53
Vannie gefeliciteerd meid!!! Ik sluit me aan bij Kiekeboe...ben ook blij dat iemand die al wat langer bezig was, nu toch zwanger is!

Meissie en Ultra, spannend he, voor mij ook (voor wie nog meer????). Andere dames, duim voor ons!!!!!

doremi
16 April 2008, 21:55
En Bloemke natuurlijk, bijna vergeten! Duim ook voor jou!!!! Wel gezellig hoor, met zovelen in de wachtdagen.....

ultra
16 April 2008, 22:17
Vandaag bij een vriendin geweest. Ze is 9 weken zwanger, leuk he. Hadden we haast samen zwanger geweest. 't is nog geheim van 'r. Moet steeds denken aan mezelf, ik was bijna 8 weken, maar ging het toch nog niet zeggen hoor.

Mooi gesproken frummel.

De tijd kan me niet snel genoeg gaan.

Frummel
16 April 2008, 22:22
Doremi: Fijn weer een post van je te lezen...ben altijd erg benieuwd hoe het met je gaat. Ik duim voor jou, Bloemke, Ultra en Meissie!!! Het zou zo mooi zijn! Jannie: ik had je al een pb-tje gestuurd, maar nogmaals: gefeliciteerd en GENIET ervan! Ultra: ik hoop echt dat je dadelijk alsnog samen met je vriendin zwanger bent!

En ook echt alle andere meiden: ontzettend bedankt voor alle lieve boodschappen die jullie voor me hebben achter gelaten. Ik heb gewoon meegelezen en het waren echt stuk voor stuk lieve berichtjes.

Hier gaat het weer beter. De medicijnen hebben hun werk gedaan en het is me zeker niet tegengevallen. Heb waarschijnlijk ook heel veel geluk gehad. Na ca. 6,5 uur begon ik te vloeien en kreeg ik krampen (nog wel te doen, maar ik heb gehoord dat dat niet voor iedereen geldt). Enkele uren later kwam het eruit. Daarna namen de krampen direct af en vannacht heb ik goed geslapen. Vandaag was emotioneel nog moeilijk. Mijn vriend wilde het graag begraven en hoewel het misschien wat luguber klinkt, zag ik daar ook wel wat in. We hebben de mooiste bloemetjes uitgezocht bij een bloemenwinkel en daar een mini-bosje van laten maken. Een heel lief kaartje eraan en daar heb ik een gedichtje op geschreven:

Je begon als een wonder
En moest groeien tot een bengeltje
Het is al vroeg niet goed gegaan
Nu ben je ons lieve engeltje.

Het bloemstukje hebben we op een mooi plekje gelegd op een plaats die voor ons nu heel bijzonder is. Ik ben heel blij met de keuze die we gemaakt hebben. Met het feit dat we het zelf gedaan hebben en bovenal met mijn vriend. Het heeft ons als stel echt dichter bij elkaar gebracht en ik ben hem nog meer gaan waarderen voor wie en hoe hij is.

Al met al een goede afsluiting dus en ik heb nu echt een opgelucht gevoel. Het gevoel dat we de wereld weer aankunnen.

Morgenavond hebben we een laatste echo, maar ik heb er vertrouwen in dat het echt goed zit nu en we groen licht krijgen het opnieuw te proberen. Ik vloei nog amper en als morgen alles inderdaad goed blijkt, wil ik vrijdag ook weer aan het werk.

Nogmaals ontzettend bedankt!

doremi
16 April 2008, 22:31
Frummel wat mooi! Ik denk dat het heel goed meehelp aan de verwerking ervan om het te begraven en er een ritueeltje van te maken. Wat fijn dat jullie dat wel zo goed samen kunnen delen..... Nogmaals heel veel sterkte en als je iets kwijt wil, ik zal er altijd zijn.........

Ultra, ik sluit me aan bij Frummel, hoop dat jullie alsnog samen zwanger kunnen zijn.....

In mijn omgeving zijn ook een aantal vrouwen bezig en op de een of andere manier wil ik toch echt graag zelf het eerst aan de beurt zijn..... Vandaag ook weer bij familie van mijn lief, twee van die kleine wonders van een paar weken oud, ik kan echt niet wachten!!! Nou ja, wij allemaal niet h?

doremi
16 April 2008, 22:32
Je begon als een wonder
En moest groeien tot een bengeltje
Het is al vroeg niet goed gegaan
Nu ben je ons lieve engeltje.

Wat een prachtig gedichtje trouwens!!!!!

baby
16 April 2008, 22:35
Frummel Ja dat was echt een goed idee van je vriend.Gelukkig maar dat jullie nog meer naar elkaar gegroeide zijn.Ik hoop echt voor je dat je morgenavond groen ligt krijgt.Ik duim voor je.O ja wat een mooi gedichtje.

Frummel
17 April 2008, 09:46
Dank je Baby en Doremi. Denk het zelf ook, het gaat echt alweer een stuk beter!

Kiekeboe
17 April 2008, 09:59
Lieve Frummel, wat hebben jullie dat mooi gedaan. Ik denk ook dat het jullie helpt dit verlies een mooi plekje te geven en zeker fijn dat jullie er voor elkaar kunnen zijn in deze moeilijke tijd. Ben blij dat je weer frisse moed hebt om er voor te gaan en hoop uiteraard dat jullie gauw weer zwanger mogen raken. Prachtig gedichtje ook. Heel veel sterkte en vooral succes met knuffelen.

Wow wat een hoop NOD's te komende dagen. Ben aan het duimen als een bezetende voor julle dat er maar weer wat goed nieuws bij mag komen.

Hier was de temp zodanig gezakt dat ik me er eindelijk bij neer heb kunnen leggen dat ronde 8 geen succes was en we hard aan de slag konden in ronde 9.

Wannie-B denk aan je hoop dat het gauw beter met je gaat en ook met jullie.

ultra
17 April 2008, 11:14
H frummel, dat heb je mooi gedaan zeg. Nu even laten rusten, aan denken en als je er aan toe bent een nieuwe start maken. Prachtig gedichtje, trouwens.

Wannie, ik hoop dat je f een andere plek vindt om te ventileren, f (liever nog) ruimte ziet om hier te blijven. Ik denk in ieder geval aan je.

Wordt hier gek van het wachten. Ik wil ook de eerste zijn, maar ja, dat gaat niet meer lukken. Het lijkt wel of iedereen al zwanger is in mijn omgeving. Gisteren dacht ik dat de :evil: kwamen, maar vandaag twijfel ik weer. Ga denk ik zaterdag pas testen. Was tenslotte gisteren ook negatief. zucht... Ben blij om te weten dat er nog veel meer in dezelfde dagen zitten! Hopenlijk snel voor ons allemaal goed nieuws!!

Vickypreg
17 April 2008, 11:15
Frummel jeetje meis, de tranen biggelen over mijn wangenh ier. Ik heb veel aan je gedacht en hoe moeilijk dit voor jullie moet zijn. Wat een prachtig gedichtje zeg. Ik hoop echt dat je heel snel weer mag genieten van een zwangerschap en het dan goed zal gaan.
Ik vind ook je reactie op angelina d'r verhaal top, heel mooi omschreven. Mijn vriend weet ook dat ik op dit forum mijn hart lucht en hij vind het prima, hij moet er wel eens om lachen dat ik ALWEER op het forum zit maar het maakt hem niks uit.

Ultra wat moet dat ook voor jou moeilijk zijn om je vriendin zwanger te zien, terwijl jij bijna net zover was anders.....helaas mocht het niet zo zijn en ben je natuurlijk blij voor haar maar je had het graag willen delen denk ik.

Meiden ik hoop jullie allemaal echt snel op het forum zwanger zijn (terug) te zien, een dikke knuffel voor jullie!!

Frummel
17 April 2008, 20:06
Nou, knap K**. Net naar ziekenhuis geweest. Het is er dus nog niet helemaal uit.

Ben zooooooooooooooooo kwaad.

doremi
17 April 2008, 20:20
Ow, Frummel wat Kl*t#!!!!!!!!!!!! :cry: :x
Wat nu, krijg je nu alsnog een curretage? Echt rot voor je meis, knuffel!

Frummel
17 April 2008, 20:23
Doremi: Nee, ze heeft een nieuwe ronde Misoprostol voorgeschreven en daar ben ik zelf wel blij mee. Is me niet tegengevallen. Hoe gaat het met jou op de wachtbank? Had nog een berichtje voor je achtergelaten op je log, je moet maar eens lezen bij je kamertje :)

btw. ik kan geen priveberichten versturen. Ze blijven in de outbox hangen. Doe ik iets verkeerd?

jannie
17 April 2008, 20:36
Frummel, ik kreeg er ook tranen van in mijn ogen, van je gedichtje. Ik las het net. Heel mooi ook, dat jullie er samen een plekje aan hebben gegeven.

Je verhaal voor meelezers met foute bedoelingen is helemaal terecht! Ik ben het er van harte mee eens!

En stom dat het er nog niet uit is!!!! Je portie had je nou toch al wel gehad. Sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jannie
17 April 2008, 20:39
Dank jullie wel voor alle felicitaties! Ben er een beetje beduusd van, was ook nog niet zo heel lang op dit forum actief.

Voor iedereen die aan het wachten is: veel sterkte, en hopelijk is het snel voor jullie allemaal raak!

Iuno
17 April 2008, 20:47
Meissie en Ultra, spannend he, voor mij ook (voor wie nog meer????). Andere dames, duim voor ons!!!!!

Als het goed is wordt ik tussen 5 en 10 dagen uit mijn lijden verlost. :lol:
Hebben wel niet zoveel geklust deze keer, maar wl de 2 dagen vr m'n ei (volgens FF) en die 2x toch ook maar eens braaf met een kussen onder m'n 'poep' gelegen, want wie weet... 8-)
Maar durf niet meer te hopen, elke maand weer hopen en dan die teleurstelling als de :twisted: :twisted: :twisted: tch weer komen, wordt op den duur gewoon t vermoeiend. Ga er dus maar weer vanuit dat het niks is geworden. Mochten de :twisted: :twisted: :twisted: onverhoopt tch uitblijven, zal ik rond dag 35 gaan testen... ;)

@ Frummel
Wat een mooi gedicht zeg! Kreeg er gewoon tranen van in m'n ogen, zo mooi! (maar ben ook nog steeds wel een beetje een 'emo-doos' op dit vlak :roll: ). Balen dat toch niet alles weg blijkt te zijn... :( Hoop toch dat de nasleep beperkt zal blijven en jullie gauw weer aan de slag kunnen! *knuddel*

Mijn man weet overigens ook dat ik hier lees en schrijf. Hij vond het eerst wel een beetje raar dat ik over behoorlijk private dingen schrijf, maar toen ik hem uitlegde dat iedereen dat hier doet, vond ie het wel weer goed. :lol:
Mede door dit forum heeft mijn man zelfs meer interesse gekregen voor de vrouwelijke cyclus en het 'zwanger worden gedoe', waardoor we er nu echt smen mee bezig zijn (wat onze relatie weer ten goede komt), i.p.v. dat hij 'zijn zaad op bepaalde dagen ter beschikking stelt' en het verder wel merkt 'als het wat geworden is'... :D

@ Kiekeboe
Maar ronde 9 is ook een super ronde om zwanger te raken hoor! ;)
(Wij zitten nu in ronde 9 ;))

Iuno
17 April 2008, 20:49
btw. ik kan geen priveberichten versturen. Ze blijven in de outbox hangen. Doe ik iets verkeerd?

Volgens mij verdwijnen ze pas uit je outbox, zodra ze door de ontvanger geopend worden, dacht ik tenminste...

doremi
17 April 2008, 21:18
Doremi: Nee, ze heeft een nieuwe ronde Misoprostol voorgeschreven en daar ben ik zelf wel blij mee. Is me niet tegengevallen. Hoe gaat het met jou op de wachtbank? Had nog een berichtje voor je achtergelaten op je log, je moet maar eens lezen bij je kamertje :)

ow, dat is dan nog wel prettig, dat je dat gewoon met pillen kan.....

Ja, ik had je berichtje gelezen, komen altijd in mijn mail als er nieuw berichtje wordt achtergelaten, leuk dat je op mijn log hebt gekeken en nog leuker dat je een berichtje hebt achtergelaten!!!!
Mooi is dat kamertje h? Kneuterig truttig hip....

Nou meis, hoop dat je het nu snel achter je kan laten! Knuffel weer!

Als het goed is wordt ik tussen 5 en 10 dagen uit mijn lijden verlost.
Hebben wel niet zoveel geklust deze keer, maar wl de 2 dagen vr m'n ei (volgens FF) en die 2x toch ook maar eens braaf met een kussen onder m'n 'poep' gelegen, want wie weet...
Maar durf niet meer te hopen, elke maand weer hopen en dan die teleurstelling als de tch weer komen, wordt op den duur gewoon t vermoeiend. Ga er dus maar weer vanuit dat het niks is geworden. Mochten de onverhoopt tch uitblijven, zal ik rond dag 35 gaan testen...

Zucht, ja heel herkenbaar, bang om te hopen..... ik ga er ook vanuit dat het weer niet raak is, maar ondertussen...... Ik ga eventueel zondag testen.....
Hoop voor je dat het raak is, ik zal voor jou ook vast gaan duimen.

baby
17 April 2008, 22:52
Frummel wat kl"te zeg!!Ik hoop voor je dat je straks er van af bent.Ik wens je nog sterkte toe.

Iuno
18 April 2008, 07:54
Hoop voor je dat het raak is, ik zal voor jou ook vast gaan duimen.

Thnx! Wordt ook al voor jou geduimd hier. ;)

En Frummel... hoe istie nu...? *knuddel*

Heb by the way nog een hele off-topic vraag, die heel dringend is. Vind hem naar om zomaar ergens te stellen, maar zit er erg mee en jullie ken ik tenminste een beetje... :) Ik lig nl nogal in de clinch met het IBG vanwege het terugbetalen van mijn studieschuld.

Ik moet sinds 1 jan. 2008 terugbetalen, maar omdat wij het vastgestelde bedrag niet toemoetbaar voor ons vonden, hebben wij draagkrachtmeting aangevraagd. Die viel dus ng veel hoger uit dan het vastgestelde bedrag :o . Na correspondentie heen en weer, ben ik er nu achter dat de IBG f terugbetalers met een buitenlands inkomen (zoals wij)sterk benadeelt, f gewoon lle terugbetalers uitknijpt! [-(

De IBG beweert nl dat zij een correctie op het buitenlands bruto inkomen toepast (a.d.h.v. de wet op de inkomensbelasting o.i.d.) en dat dat bedrag dan te vergelijken is met het nederlands verzamelinkomen/belastbaar inkomen. Bij inkomen uit arbeid, betekent dit 12% van het bruto buitenlands inkomen, met een max. van ca 1.600 euro.

Nu vraag ik mij echter af of bij een nederlands inkomen het verschil tussen het bruto inkomen en het verzamelinkomen/belastbaar inkomen dan ook 12% is, met een max. van ca 1.600 euro... Als dit zo is, vind ik dit heel onredelijk van de IBG en als dit net zo is (wat ik vermoed, want kan me gewoon net voorstellen dat iemand met een nederlands bruto inkomen (uit arbeid, dus niet met eigen bedrijf) van ca 14.000 euro of meer een belastbaar inkomen heeft van dus 1.600 euro minder (bij 14.000 bruto dus ca 12.400 belastbaar en bij 30.000 bruto dus ca 28.400 belastbaar)

Mijn vraag dus of jullie zo lief zouden willen zijn om voor mij na te gaan of bij jullie/jullie partner in 2006 idd 12% verschil zit tussen het bruto inkomen en het verzamelinkomen/belastbaar inkomen (terug te vinden op de belastingteruggave), met een max. van ca 1.600 euro (alleen dus bij werknemers, niet bij eigen bedrijf).

Het is erg dringend, want moet het bezwaarschrift eigenlijk vandaag nog de deur uitdoen! Zouden jullie me hier a.j.b. mee kunnen helpen? *kijkt heel smekend* :)

Elle
18 April 2008, 08:30
iuno,
ben je rechtsbijstand verzekerd?
Dan zou ik het meteen daar neer leggen.
Ook kun je bellen naar de jurofoon. (gewoon intoetsen bij google.)
Succes ermee.

Frummel, ik heb zo met je te doen meid.
Ik hoop voor je dat alles snel goed komt.
Misschien kun je een echo aanvragen voor als je net gebloed hebt, dan kunnen ze zien of het leeg is. Heb ik toen ook gehad.
Veel sterkte en ik geef je een dikke knuf!

Iuno
18 April 2008, 10:01
iuno,
ben je rechtsbijstand verzekerd?
Dan zou ik het meteen daar neer leggen.
Ook kun je bellen naar de jurofoon. (gewoon intoetsen bij google.)
Succes ermee.

Wij hebben wel een rechtsbijstandverzekering, maar natuurlijk een oostenrijkse en vraag me af of die hier iets mee kunnen...

zal iig eens naar de jurofoon googlen! (maar eerst ff zoonlief uit bed halen en ontbijten! :) )

Frummel
18 April 2008, 11:18
Iuno: Het komt weer goed met ons hoor! Wat een toestand zeg met IBG. Ik heb geen idee hoe het hier precies zit met belastbaar inkomen (wilde op mijn jaaropgaaf kijken, maar die kan ik zo snel niet vinden, t huishouden is er de laatste dagen ook wat bij ingeschoten, niets ligt meer op zijn plek). Misschien is het een idee even te bellen met de belastingdienst, ik weet het niet hoor, maar mogelijk kunnen ze je verder op weg helpen. Het is wel april, dus vermoedelijk hang je eerst een half uur in de wacht.

Elle: Dank je wel voor je (goede!) tip. We hebben een aardig nachtelijk avontuur achter de rug en ik hoop dat ik nu dan wel alles heb verloren. Dit keer ging het overigens veel sneller met minder pijn. Ik heb na je berichtje meteen met het ziekenhuis gebeld. Ze heeft even e.e.a. uitgezocht en belde terug met een afspraak voor vanmiddag 14:50! Dat scheelt me gewoon een heel weekend afwachten. Kus!!! Hoe gaat het met jou???

Baby: Hoe gaat het met jou?
Doremi: De laatste dagen voor jou, nog eventjes volhouden...ik duim nog steeds voor je!

Lowiena
18 April 2008, 11:40
Iuno,

Het belastbaar inkomen is verzamelinkomen wijkt af van het brutoinkomen. Maar dat heeft onder andere met alle overig inkomensafhankelijk dingen te maken, zoals eigen woning, spaargeld etc. En het verschil is bij ons 14,6 %.
Hoop je hier wat mee hebt.
Neem aan dat je het inkomen van je partner ook mee hebt laten tellen.

Mijn studieschuld heeft mijn man met zijn spaargeld afgelost omdat de te betalen rente zo hoog was en de te ontvangen voor hem zo laag. Ik heb dus nooit een draagkrachtmeting gedaan. Weet dus verder ook niet hoe dat zit.

Succes

Iuno
18 April 2008, 12:31
Hoi Lowiena,

Thnx, jouw antwoord helpt me zker verder! Wij hadden mijn schuld in 2007 in principe wel al voor iig ca de helft kunnen afbetalen, maar dit had dan betekend dat wij een woning hadden moeten huren, i.p.v. hadden kunnen kopen, waardoor de mogelijkheid ooit een huis (met tuin :) ) o.i.d. te kunnen kopen gelijk tot nul zou zijn gereduceerd (moeten nu nog maar zien dat we daarvoor over max. 8 jaar - dan is ons 3-kamer appartementje (hopelijk :) ) te klein geworden voor ons gezinnetje - al genoeg aan eigenmiddelen bij elkaar hebben geschraapt)...

Het belastbaar inkomen is idd hetzelfde als het verzamelinkomen. De IBG kon/wilde mij echter maar niet vertellen wt voor dingen er van het bruto inkomen afgetrokken worden om aan dit verzamel-/belastbaar inkomen te komen. Voor zover ik weet (op internet gezocht) gaat het om o.a. de SV-premie en (normaal gesproken) dingen als reiskostenvergoeding en idd evt. hypotheek (hadden wij in 2006 nog niet).

Wat de IBG dus eigenlijk zegt, is dat k bij een nederlands inkomen dus max. 1.600 euro verschil zit tussen het bruto inkomen en het belastbaar inkomen. Buiten het feit dat ik dat dus sterk betwijfel - en wat jij bevestigt! - blijft het zowieso een oneerlijke berekening, want ook als er bij een nederlands bruto inkomen idd maar max. 1.600 euro zou worden afgetrokken om aan het belastbaar inkomen te komen, betekent dit dat je bij een evenhoog buitenlands bruto inkomen (iig in het geval van een Oostenrijks inkomen) op een veel lager belastbaar inkomen uitkomt en zo automatisch ook op een veel lager besteedbaar inkomen! Zo houden wij maandelijks netto maar iets meer dan de helft (!) van het bruto salaris (incl. reiskostenvergoeding) van mijn man over... Alleen doordat hij altijd een aardige kerstbonus krijgt van bijna 1 maand salaris(waar je ook weer o.a. belasting over moet betalen :roll: ), komen we nog op een redelijk bedrag uit om van te leven.

Overigens is het ook stom dat, als wij de alleenverdienerheffingskorting (waar wij sinds 2007 recht op hebben, hier in Oostenrijk) jaarlijks via de belastingteruggave terugvragen, de IBG dit in principe niet mee zou tellen (staat dan niet bij het bruto inkomen), maar als we dit maandelijks via het loonstrookje laten uitbetalen, weer wel (wordt dan immers bij het bruto inkomen geteld)...

Eigenlijk word ik (en mijn man ook) zo dus dubbel gepakt. Onze draagkracht is dus eigenlijk volgens de IBG grter dan bij een evenhoog nederlands bruto inkomen (en krijgen wij een hogere maandtermijn voorgeschreven), maar tegelijkertijd ligt ons besteedbaar inkomen lger dan het besteedbaar inkomen bij een evenhoog nederlands bruto inkomen.
Langleve de redelijkheid van de IBG!!! :roll: Je zou er bijna voor (terug) naar Nederland verhuizen! :lol:

Nou, de bezwaarbrief neemt in mijn hoofd al steeds meer vorm aan (wil het wel gelijk ff goed doen), dus ze zullen bij de IBG weten dat ze het met een afgestudeerde te doen hebben, hoor! 8-) :lol:

*wordt vervolgt* :)

Elle
18 April 2008, 12:39
Frummel, fijn om te horen.
Ik hoop dat het allemaal in orde is en je snel weer de leegte op mag vullen.
Maar...
Probeer het eerst wat te verwerken en neem de tijd.
Ik dacht in het begin...ach, het was nog zo klein etc. Maar later komt toch de klap.
Hoeveel weken je ook bent, het is altijd zo moeilijk. Je hormonen draaien op volle toeren en het is niet niks.
Hier gaat alles erg goed, ben nu ondertussen bijna 19 weken en kan het soms nog bijna niet bevatten... (ben soms nog bang het kwijt te raken)
Maar! Zo zie je maar, we zijn ook een jaar lang aan het sukkelen geweest met veel ellende, een miskraam etc en dan toch ben ik nu al bijna op de helft.
Liefs en een dikke knuf!

Frummel
18 April 2008, 13:34
Iuno: Je wil niet terug naar Nederland :) Ik heb zelf een groot deel van mijn leven in het buitenland gewoond. Mijn ouders zitten nog steeds (of beter: alweer) in het buitenland. Ben wel een beetje teruggekomen op mijn opmerkingen over de zorg. Ik ben ook wel in het buitenland geholpen en vergeleek dit steeds met Nederland. In eerste instantie was ik niet over de Nederlandse zorg te spreken. Hier krijg je zorg als je assertief genoeg bent vriendelijk aan te geven dat je het nodig hebt. In het buitenland zodra je je portemonnee trekt. Bij nader inzien, weet ik niet wat beter is. Ik heb nog geen papier hoeven ondertekenen dat ik de arts niet zal aanklagen als zaken niet naar wens verlopen en mijn zorgpas gaat overal zonder problemen over de balie, zonder dat ik voorschotten hoef te doen op rekeningen. Het scheelt ook, dat ik nu een andere huisarts heb (een vrouwelijke!), waar ik meer vertrouwen in heb. Hoe het in Oostenrijk zit, weet ik overigens niet, behalve dat je er heerlijk kunt skien :) Wat is eigenlijk de reden dat jullie naar Oostenrijk zijn verhuisd?

Elle: Oooh en ik gun het je ook zo na zo'n moeilijke periode. Ik ben zo blij voor je zwangerschap nu goed verloopt!!! De angst kan ik me goed voorstellen. Voel je je kleintje al? Ik kan me indenken dat die bevestiging straks heerlijk voor je is. Ik krijg goede zorg, niet alleen lichamelijk. Ik wilde zelf alweer aan het werk, maar toen ik dat vertelde zei de gynaecologe dat ik echt even de tijd moest nemen alles te laten bezinken. Daar ben ik haar echt heel dankbaar voor, omdat ik anders echt geen dag langer thuis durf te blijven dan lichamelijk noodzakelijk. Zo bang dat ik me dan "aanstel". Nu ga ik op haar advies, mits alles goed is, donderdag weer aan het werk. Als we groen licht krijgen, willen we eigenlijk ook meteen door voor een volgende ronde. We hebben we al ovulatietesten besteld, ze vielen vanochtend door de brievenbus en dat voelde goed aan.

Sta jij nu trouwens onder begeleiding van een verloskundige of een gynaecoloog?

Heel veel liefs, voor iedereen.

Meissie
18 April 2008, 13:59
hallo allemaal!

@Frummel: Je klinkt erg postief. Vind dat je er goed mee omgaat en een waardig afscheid hebt genomen.

@Iuno: Man wat ingewikkeld allemaal!!! Hoop dat je het goed op kunt lossen.

@Iedereen: Inmiddels is het dag 48 van mijn cyclus en nog geen menstruatie. Ik heb woensdag een test gedaan en die was negatief. Ik voel me ook niet zwanger of zo. Ik word wel hopeloos van die enorm lange cyclus. Volgende week schoolreis. Zul je zien; moet ik uitgerekend dan ongesteld worden. Afw88 maar!

Iuno
18 April 2008, 14:20
Iuno: Je wil niet terug naar Nederland :) Ik heb zelf een groot deel van mijn leven in het buitenland gewoond. Mijn ouders zitten nog steeds (of beter: alweer) in het buitenland. Ben wel een beetje teruggekomen op mijn opmerkingen over de zorg. Ik ben ook wel in het buitenland geholpen en vergeleek dit steeds met Nederland. In eerste instantie was ik niet over de Nederlandse zorg te spreken. Hier krijg je zorg als je assertief genoeg bent vriendelijk aan te geven dat je het nodig hebt. In het buitenland zodra je je portemonnee trekt. Bij nader inzien, weet ik niet wat beter is. Ik heb nog geen papier hoeven ondertekenen dat ik de arts niet zal aanklagen als zaken niet naar wens verlopen en mijn zorgpas gaat overal zonder problemen over de balie, zonder dat ik voorschotten hoef te doen op rekeningen. Het scheelt ook, dat ik nu een andere huisarts heb (een vrouwelijke!), waar ik meer vertrouwen in heb. Hoe het in Oostenrijk zit, weet ik overigens niet, behalve dat je er heerlijk kunt skien :) Wat is eigenlijk de reden dat jullie naar Oostenrijk zijn verhuisd?

Buiten dat (toevallig?) de huisartsen hier in de buurt allemaal vreselijke knuppels zijn, ben ik hier eigenlijk best te spreken over de zorg. Maar ook hier moet je trouwens behoorlijk assertief zijn, wil je in het ziekenhuis krijgen wat je wilt! Maar nu ik dat weet en me inmiddels ook nog wat beter in de taal kan redden, gaat dat een evt. volgende keer (die vast nog wel eens zal komen) helemaal goed komen. 8-) Valt me hier alleen beetje tegen dat je gigantisch veel aan ziektefondspremie (SV-premie) betaald en daarnaast nog een goede ongevallenverzekering nodig hebt, wil je zeker zijn dat je bij een ongeluk (zeker in je vrije tijd) niet op jezelf neerkomt. Ik ben weliswaar gratis ziektekostenverzekerd (is standaard totdat je jongste kind 2,5 jaar is, of je (weer) gaat werken, net wat eerder is), maar bij een ongeluk zouden ik en ons zoontje dus nauwelijks verzekerd zijn, kwam ik vorig jaar achter (alleen acute zorg betaald het ziekenfonds dan , dacht ik, evt. langdurige behandeling/zorg/therapie iig niet). Da's wel minder, maar je kunt niet alles hebben h. ;)
De reden waarom ik 'gemigreerd' ben, is dat mijn man een Oostenrijker is, die zijn vaderland nog maar n keer verlaten had toen we elkaar leerden kennen en wel naar nt over de grens in Duitsland. Had het hem dus nit aan kunnen doen te vragen naar Nederland te komen voor mij (is ook niet bepaald een talenwonder :lol: ). Bovendien heb ik op de basisschool altijd al gebrult dat ik later in een land met bergen zou gaan wonen. 8-)

@ Elle
Bij ons begint de 12-maanden-grens ook langzaam maar zeker in zicht te komen. Hoop dat ik jou dus binnenkort achterna mag gaan! Enne... 19 weken... voel je beeb al goed?

@ meissie
Jeetje, alweer dag 48... schiet cht niet op zo, met van die lange cycli! *knuddel*
Hoop dat je al vr je schoolreis de :twisted: :twisted: :twisted: hebt gehad, of nog beter natuurlijk: alsng een positieve test...!

Frummel
18 April 2008, 15:37
Nou meiden:
Goed nieuws. Komen net terug van het ziekenhuis en alles is nu in orde. En...het allermooiste cadeautje voor mijn 29e verjaardag aanstaande maandag: We hoeven niet te wachten om het opnieuw te kunnen proberen. Baarmoeder en eierstokken zagen er op de echo prima uit.

Elle: bedankt, we hebben nu heerlijk voor het weekend deze fantastische uitslag!

baby
18 April 2008, 15:41
Frummel met mij gaat t goed.We zitten weer op de wachtbank.
Maar hoe is t met jou?
Ik hoop voor je dat je gauw weer mag beginnen en dat je dan ga weer zwanger mag zijn en dat dan alles goed gaat.

Dames ik duim voor jullie en een dikke knuffel.

Vickypreg
18 April 2008, 16:11
Frummel, wat fijn dat alles schoon is en je weer opnieuw kunt beginnen. Ik vind het knap van je dat je er zo positief in staat en er weer voor gaat. Duimen dat het snel weer raak is!!

ultra
18 April 2008, 16:56
Nog geen zwangeren? Er zitten er veel te wachten nu. Zit met spanning te wachten...

Bij mij nu drie dagen een druppeltje bloed, meer niet. Normaal gesproken menstrueer ik veel heftiger. Zou dat komen door de miskraam? Voel me nog steeds misselijk en heb veel brandend maagzuur. Heb ik normaal nooit. Zal ik maandag testen of niet? Ik weet het niet hoor.
Ga een (drank)weekendje weg. Ga ik nu wel of niet drinken... Wat een dilemma's.

H Frum, je klinkt positief.
Denk veel aan Wannie, balen zeg. Vraag me af hoe het ooit kan dat hij hier terecht gekomen is met een inlog...

Doremi, alles ok, nog geen nieuws?
Bloemke, al een plekje gevonden om te ventileren?

Denk aan jullie allemaal hoor.

Greez,
Annie

Vickypreg
18 April 2008, 18:12
Ultra, spannend hoor. Ik had ook een keer twee drupjes bloed en toen zette het twee dagen later pas echt goed door. Misschien komt het idd door de miskraam maar misschien is het wel gewoon raak. Ik hoop het voor je!!
Enne kijk even op het clubje die langer dan een jaar bezig is dan kan je wat lezen over Wannie!!

WishU
18 April 2008, 18:47
Ultra:
Drank weekend of niet: Het is natuurlijk het beste om tijdens je (eventuele) zwangerschap geen alcohol te drinken, maar bekijk het van deze kant: hoeveel meiden weten eerst niet dat ze zwanger zijn (en de eerste maand hebben gefeest) Ik heb zelf de eerste week na mijn ei ook een 4 wijntjes gedronken, daar ga ik echt niet van wakker liggen hoor.

Bij mijn eerste bezoek aan de huisarts heb ik patienteninformatie meegekregen wat allemaal wel en niet mag en bij alcohol staat hooguit 1 glas alcohol per dag. Daar stond ik wel even van te kijken, want ik wil nu geen druppel meer aanraken!

Ik zou gewoon lekker een drankje doen, maar... wel met mate! Uiteindelijk is voorkomen toch altijd beter dan genezen.

Prettig weekend!

Elisa20
18 April 2008, 18:49
Heey dames,

Hoe doen jullie het met alcohol in de maand? Ik heb morgen met voetbal een feest (we kunnen morgen kampioen worden als we winnen) :D alleen hoe doe ik dat nou met de drankjes? Hoeveel mag je ongeveer drinken? Of drinken jullie helemaal geen alcohol in de maand?

Elisa20
18 April 2008, 18:52
wishu je bent me al voor ;)
1 glas alcohol dus..

WishU
18 April 2008, 19:02
Als ik jou was dan zou ik dat ene glas ook maar laten staan voor de zekerheid, want 1 glas smaakt mij altijd naar meer...

Weet je iedereen moet dit lekker zelf weten. Vroeger wisten ze half niet zo veel als nu en daar zijn ook allemaal gezonde kids uit voort gegroeid.

Je moet gewoon in acht nemen dat het de kans op eventuele afwijkingen verhoogt, het wil niet meteen zeggen dat je kindje dan een afwijking krijgt.

Iuno
18 April 2008, 19:10
Nou meiden:
Goed nieuws. Komen net terug van het ziekenhuis en alles is nu in orde. En...het allermooiste cadeautje voor mijn 29e verjaardag aanstaande maandag: We hoeven niet te wachten om het opnieuw te kunnen proberen. Baarmoeder en eierstokken zagen er op de echo prima uit.

H, super meid! Ik zou zeggen: go for it! :)

Iuno
18 April 2008, 19:17
Je moet gewoon in acht nemen dat het de kans op eventuele afwijkingen verhoogt, het wil niet meteen zeggen dat je kindje dan een afwijking krijgt.

Ik drink zowieso niet (verdraag geen alcohol en lust het (gelukkig) ook niet, maakt het lekker makkelijk te weigeren), rook niet en eet gezond en gevarieerd en tch is ons zoontje te vroeg n met (gelukkig niet zo'n erge) afwijking geboren...

Zou me er dus niet l te druk over maken en gewoon genieten hoor, zolang het maar met de bekende 'mate' is! :D

bloemke
18 April 2008, 19:24
Nog geen zwangeren? Er zitten er veel te wachten nu. Zit met spanning te wachten...

Doremi, alles ok, nog geen nieuws?
Bloemke, al een plekje gevonden om te ventileren?

Denk aan jullie allemaal hoor.

Greez,
Annie

Ventileren? Ik? Ik weet niet wat je bedoelt.

Hier is het nog rustig. Gewoon afwachten.

Voor iedereen een dikke knuffel en duim van mij.

doremi
18 April 2008, 20:04
H meiden, nog geen nieuws dus? Nou ja, dat is vast een goed teken.... Hier ook nog geen nieuws, maar ik ga altijd maar van het slechtste uit (tja zelfbescherming, ik ben niet zo'n positief ingesteld iemand wat dit soort dingen betreft...)
Ik duim gewoon door hoor, totdat er nieuws is (haha, en dan is er vast weer iemand voor wie ik kan duimen..)

Frummel :) , voor jou wel goed nieuws, gelukkig! Nu kun je weer verder.... dat is wel fijn.

Wat betreft het alcohol-verhaal......eerlijk gezegd snap ik het probleem niet zo goed, als je weet dat het beter is om geen alcohol te drinken, waarom zou je dat dan toch doen? Ik hou ook van een (of twee of vijf of meer) glaasje(s) , maar ik zorg er gewoon voor dat ik die drink in de eerste twee weken, de week daarna nog misschien als uitzondering een keer 1 glaasje, maar verder niet. Tuurlijk, als je niet weet dat je zwanger bent, kan het gebeuren, maar dan is het een soort ongelukje, nu doe je het willens en wetens........ en waarom (vanwege andere mensen, of om jezelf een avondje lekker te voelen, of omdat het lekker is, zijn die dingen echt zo belangrijk)? Nou ja, goed, zo denk ik erover, wil hier niemand mee beledigen ofzo, maar misschien is het iets om over na te denken (waarom?).

Liefs doremi

doremi
18 April 2008, 20:08
Dit staat op http://www.voedingscentrum.nl

Alcohol en zwangerschap
Alcohol heeft invloed op de vruchtbaarheid en op het ongeboren kind. Daarom wordt aangeraden vanaf het moment dat een zwangerschap wordt gewenst en gedurende de zwangerschap geen alcohol te drinken. Ook toekomstige vaders doen er goed aan alcohol te laten staan totdat hun partner daadwerkelijk zwanger is.

Er is volgens de Gezondheidsraad geen veilige ondergrens waarvan met zekerheid kan worden gezegd dat er geen negatief effect is op de vruchtbaarheid en het ongeboren kind. Daarom is de veiligste optie: niet drinken.

Vruchtbaarheid

Er zijn aanwijzingen dat het gebruik van alcohol kan leiden tot verminderde vruchtbaarheid bij de vrouw en het risico op een miskraam kan verhogen. Het risico op deze negatieve effecten neemt mogelijk ook toe door alcoholgebruik van de man. De kans op deze negatieve effecten lijkt te stijgen naarmate het alcoholgebruik groter is.

Zwangerschap

Alcohol kan op elk moment van de zwangerschap negatieve effecten veroorzaken. De risicos en de ernst van de negatieve effecten nemen toe naarmate het gemiddelde alcoholgebruik hoger is en naarmate er per gelegenheid meer alcoholische consumpties worden gedronken. Iedere vermindering van het gebruik van alcohol tijdens de zwangerschap verlaagt het risico. Tijdens de zwangerschap gaat alcohol via de placenta over van de moeder naar het kind. De alcoholconcentratie in het kind is gelijk aan die in het bloed van de moeder. Gebruik van alcohol tijdens de zwangerschap vergroot de kans op miskramen, vroeggeboorte en een laag geboortegewicht. Ook kan er een negatieve invloed van uitgaan op de latere ontwikkeling van het kind.

Vrouwen die zwaar drinken tijdens een zwangerschap hebben een verhoogde kans op een kind met het foetaal alcohol syndroom (FAS). Dit syndroom wordt gekenmerkt door groeiachterstand van het kind, specifieke afwijkingen in het gezicht, afwijkingen aan het centraal zenuwstelsel en het hart en misvormingen van de ledematen. Het risico neemt toe vanaf zes glazen per dag.

Elisa20
18 April 2008, 20:22
@Doremi
Ben het helemaal met je eens dat als je zwanger bent dat je niet moet gaan drinken.
Maar ik drink nu al bijna een jaar nauwelijks meer alcohol omdat ik zwanger probeer te raken, dan moet een keertje toch wel kunnen? Heb ook niet het gevoel dat ik nu zwanger ben maar als ik wel ga drinken en blijkt over een week dat ik toch zwanger ben dan zou ik me wel enorm schuldig voelen..pff zal maar niet gaan drinken morgen ;)

doremi
18 April 2008, 20:30
@Doremi
Ben het helemaal met je eens dat als je zwanger bent dat je niet moet gaan drinken.
Maar ik drink nu al bijna een jaar nauwelijks meer alcohol omdat ik zwanger probeer te raken, dan moet een keertje toch wel kunnen? Heb ook niet het gevoel dat ik nu zwanger ben maar als ik wel ga drinken en blijkt over een week dat ik toch zwanger ben dan zou ik me wel enorm schuldig voelen..pff zal maar niet gaan drinken morgen ;)

Ja, ik denk er hetzelfde over, heb ook af en toe zoiets van, ik ben al zoooo lang nauwelijks aan het drinken.... maar idd, het idee dat er straks iets mis is en dat je je leven lang zult denken, wat als..... Want je doet het terwijl je weet dat je het beter niet kan doen..... Nogmaals, ik zou het bij de eerste twee weken houden en anders hoogstens 1 glaasje....

Frummel
18 April 2008, 21:02
Ik rookte wel, maar ik ben nog voor mijn zwangerschap gestopt. Een fan van alcohol ben ik gelukkig niet. Ik drink niet veel en al helemaal niet in periode waarin ik vruchtbaar dan wel zwanger zou kunnen zijn. Toen we woensdag dachten dat alles eruit was, heb ik wel een bruinbiertje gedronken en gerookt. :oops: :oops: Schaam me diep om het hier neer te pennen en nu trouwens ook voor onze woonkamer. Heel het huis en stinkt ernaar en ik ruik het zelfs in het wasgoed dat twee verdieping hoger heeft gehangen. Vreselijke gewoonte.

Doe verder wel braaf vitamientjes slikken en gezond eten. Hoewel ik deze week trouwens niet veel honger heb. Ben nu al meer afgevallen dan ik was aangekomen (van 52 naar 54 kilo in 8 weken tijd, waren vooral mijn darmen). In enkele dagen tijd is mijn buikomvang (darmen dus!) drastisch geslonken en is mijn bh-inhoud gehalveerd (was er net helemaal aan gewend en vond het zooooo stoer dat ik eindelijk iets van decollete had!)

Bloemke, Elisa, Wishu: leuk jullie weer te zien! Hoe gaat het met jullie?

baby
18 April 2008, 22:00
Ik drink geen alcohol em ik rook niet dus ik heb er geen probleem.Ik vind als je heb besloten dat je een kindje wil dat je dan geen alcohol meer moet nemen en ook niet roken.Maar dat is mijn mening.

bloemke
19 April 2008, 08:30
Nou dames, Hier is vanmorgen getest en hij was negatief.
Was negatief, na een minuut maar ik keek nog een keer op de test na een half uur en toen stond er een heel licht kruisje en dat geeft genoeg redenen om als ik echt niet ongi wordt maandag nogmaals te testen.

Voor iedereen een dikke knuffel en sorry dat jullie nog langer op mij moeten wachten :lol: .

doremi
19 April 2008, 08:33
Wat maak je het weer spannend Bloemke! Ik heb (tegen beter weten in) ook getest, maar helemaal noppes nada... :( Ik zal dus gewoon geduld moeten hebben en wachten tot de duivels komen.....

baby
19 April 2008, 09:14
Bloemke spannend zeg.Ik zal heel hard voor je duimen.
Doremi Ik zeg zo altijd geen bloed geeft moet.Ik zal voor jou ook hard duimen.
Voor de andere dames duim ik natuurlijk ook en een dikke knuffel.

Kiekeboe
19 April 2008, 10:30
Hee girls, hier weer een berihtje van mij. Word een beetje moe op het wachtbankje net als jullie. Ga van de week wel even bloedprikken want duizeligheid blijft te lang aanhouden.
Wel spannende dagen hier lees ik. Licht kruisje zet je toch wel aan het denken he Bloemke, nog even hoop houden. Duim voor je maandag.

Doremi misschien was jij ook gewoon nog iets te vroeg met testen...drama he dat wachten.

Ultra nog geen nieuws? Ook voor jou spannende dagen. Hoop dat de symptomen gewoon verklaarbaar zijn uit e huidige zwangerschap :lol:.

Frummel goed te horen dat alles goed is gegaan en jullie nu weer volop aan de klus kunnen. Zet 'm op en maak gebruik van al die HCG hormonen in je lijf. Hoop dat het jullie weer gauw mag lukken.

Iuno, ook ik heb niet veel kaas gegeten van dat belastinggebeuren, maar weet wel dat de IBG je soms in de maling neemt en jij voor de kosten mag opdraaien. Heb het ook eens gehad met mijn OV. Was gaan vragen hoe lang ik 'm na mijn afstuderen mocht houden. Was tot half augustus dus daar gebruik van gemaakt. Lever ik m netjes in half augustus. Krijg ik een half jaar later een brief dat ik 800 EURO :o moet terugbetalen omda ik mijn OV te lang in bezit heb gehad. Heb ook een stevig bezwaarschrift gestuurd en mijn gelijk gekregen :).

Fleur, goed je weer te zien en te horen dat alles weer is uitgepraat.

Iuno
19 April 2008, 12:12
Spannend Bloemke! *duim* *duim*

@ Kiekeboe

Heb mijn vraag inmiddels op meerdere 'plekken' op het internet gedeponeerd, maar tot nu toe helaas nog weinig (bruikbare) reacties gekregen... :(
Ben er inmiddels wel achter dat de IBG k bij nederlandse studenten al niet echt redelijk is, maar voel me nog steeds dubbel genomen!

Zijn er hier echt niet meer mensen die eventjes op hun belastingteruggave formuliertje zouden kunnen kijken en mij melden hoeveel procent het belastbaar inkomen is van het bruto inkomen (of gewoon 12% van het bruto inkomen nemen en ff melden of dat hoger, lager, of gelijk is aan het aangegeven belastbaar inkomen/verzamelinkomen kan ook ;) )... *trekt smekend pruillipje* Zou mij cht onwijs helpen! PB-en mag natuurlijk ook (gegevens blijven streng vertrouwelijk)! :)

Frummel
19 April 2008, 12:38
Bloemke: Wow, zo'n uitslag maakt het voor jou wel heel spannend nu! Ik duim voor je.
Doremi: Echt balen...*knuf*
Kiekeboe, Ultra, Baby: Balen hoor, die wachtbank...duim ook voor jullie!

doremi
19 April 2008, 23:38
Ronde 9 is hier aangebroken :( :( :(

Kiekeboe
20 April 2008, 11:51
Verdorie Doremi, wat balen weer voor je meis :(.
Leef met je mee en geef je een hele dikke knuffel.

bloemke
20 April 2008, 14:34
Ik ga met doremi mee ook hier is de volgende ronde aangebroken. Maar dan ronde 12.

Ik voelde me eigenlijk best wel zwanger en met die test gister was dat gevoel nog iets sterker geworden. Maar gister middag ben ik licht gaan vloeien. Dus helaas op naar de volgende poging.

Frummel
20 April 2008, 16:26
Doremi, kiekeboe: *dikke knuffel*

Frummel
20 April 2008, 16:27
Ik bedoeld niet kiekeboe (hoewel die ook best een dikke knuffel verdient!), maar Bloemke natuurlijk:

Dikke knuffel!

Meissie
20 April 2008, 18:21
Hallo allemaal!

Even terugkomend op het alcohol-verhaal. Ik drink in principe ook niet, omdat ik zwanger wil worden. Bij mijn dochter ook niet gedaan. Toen hebben we een maand niet geprobeerd, omdat het een feestmaand was en ik kon dan gezellig meedrinken. Uitgerekend die maand raakte ik zwanger. En geloof me; ik heb het niet bij een beetje alcohol gelaten. Ik heb mij daar de hele zwangerschap naar over gemaakt. Gelukkig is onze dochter gezond, maar als dat niet zo was geweest, kun je je voorstellen hoe schuldig ik mij zou voelen.

Bloemke en Doremi: balen meiden! Ik hoop dat jullie deze ronde meer geluk hebben.

Frummel: Fijn dat alles eruit is. Ik wens je veel succes de volgende ronde en een leuke verjaardag.

Hier is het inmiddels dag 50 en nog steeds niet ongesteld. Morgen schoolreis en het maandverband en de raketten zijn ingepakt hoor! Nu maar hopen dat ik het niet nodig heb. Mocht ik donderdag nog niet ongesteld zijn, dan gooi ik er weer een testje tegenaan. (Tegen beter weten in!! Hoewel mijn man denkt dat ik zwanger ben, want ik zou onredelijk zijn en mijn gedrag zou anders zijn. PFFFFFTTT Mannen!!)

ultra
20 April 2008, 19:37
H Bloemke, met ventileren bedoelde ik dat je vorige keer zei dat je niet meer je verhaal hier zo goed kwijt kon, omdat je de mensen miste waar je eerst wat intenser contact mee had. Gewoon interesse vraagje hoor, verder niks.

Heb een mooie discussie op gang gebracht met de alcohol. Dacht nl ben ik nu wel of niet ongesteld? Anders drink ik gewoon een borrel mee. De 36 vrienden waar ik mee was zijn gewend dat ik ook stevig doordrink op een gewone gezellige feestavond. Zou een beetje raar zijn als ik nu alles weiger, maar dat is natuurlijk geen maatstaf, dat snap ik ook wel. Vrijdag de aangeboden biertjes aangepakt en doorgeschoven naar m'n mannetje en gezorgd dat ik lang m'n sappie vast hield, dan krijg je ook niets aangeboden. Bovendien lijkt een sappie in een plastic bekertje net op wijn in een plastic bekertje, dus het is niemand opgevallen. Zaterdag was ik wel gewoon echt ongesteld, dus 2 rostjes kon wel vond ik. Ik zit toch in de eerste twee weken. Drink verder eigenlijk nooit meer een glaasje.

Hopenlijk meer geluk in de volgende ronde...
:(

Kiekeboe
20 April 2008, 20:48
Ultra en Bloemke, jullie ook al...dikke knuffel meiden. Echt balen kan niet anders zeggen.
Bloemke is het helemaal doorgezet, omdat je zei licht vloeien?

Frummel jij ook een hele dikke (verjaardags)knuffel alvast. Veel plezier morgen.
Hoop dat je een fijne dag hebt.

Meissie, ik hoop dat je mannetje toch wel gelijk heeft ;).

Ik ben totaal geen alcoholdrinker al vind ik het soms wel gezellig. De laatste maanden niet meer gedronken na de vermoedelijke eisprong. Kan zeker zonder maar af en toe is het wel gezellig en ook wel lekker.

Kiekeboe
20 April 2008, 20:50
Hoe doen julllie het trouwens met koffie, dat lust ik nl. wel graag en drink zo'n 2 tot 3 kopjes op mijn werk, kan dit kwaad? Ik heb ergens anders op het forum gelezen dat het eigenlijk niet goed is vanwege de caffeine. Zijn jullie hier ook mee gestopt? Dat zou mijn collega's wel opvallen als ik mijn vaste 3 kopjes koffie ineens laat staan :?.

bloemke
21 April 2008, 09:39
Kiekeboo ik weet niet hoe het zit met koffie ik vindt het zowiezo smerig :lol:

Hier even een up date van mij.
We gaan dus de mmm in donderdag moeten we om 8.10 bij de huisarts zijn voor begin onderzoek en voor een doorverwijzing naar de fertiliteitsarts/gyn. En ik krijg meteen mijn eerste uitstrijkje. Ja mijn eerste bij de vorige(30) was ik nog "onbevlekt" zullen we maar zeggen :lol: . Ik had gister even een K*T dag maar nu gaat het wel weer.

Voor iedereen een dikke knuffel en alle goeds in de volgende ronde.

Athena
21 April 2008, 11:57
Op 30j pas een eerste uitstrijkje? Bij ons (belgie) is het eerder van toepassing dat er jaarlijks een uitstrijkje gedaan wordt vanaf je sex. actief bent (kwestie van tijdig bvb baarmoederhalskanker enzo op te sporen)

Ik ben vanmorgen ook weer langs de gyn moeten gaan voor bloedafname (hormonen controleren) en een echo. Men eitje zit klaar aan de rechterkant :mrgreen: en is nu ongeveer 18,5 mm groot. Vanmiddag moet ik ff trugbellen ivm de uitslag vh bloedonderzoek en dan gaat de gyn wellicht zeggen ; morgen of overmorgen mannetje potje vullen, naar het labo laten "uitwassen", en dan moeten we naar de gyn die dan het goede overgebleven zaad gaat opspuiten.

heb zelfs een voorschrift meegekregen voor een soort hormonen om het afsterven vh eitje ofzo tegen te gaan (had niet veel tijd meer om meer uitleg te vragen), maar dat is maar een worst case scenario :? .

Hoop alleen dat ze op men nieuwe baan geen problemen gaan geven mocht, werk er nog maar een goeie week en half :| en het is niet van men gewoonte om dan meteen ook verlof te vragen , maar ja we zien wel, een kans op een kleintje gaat voor 8-) :geek:

Frummel
21 April 2008, 13:25
Kiekeboe: Ik was echt koffie verslaafd, maar heb het vanaf het moment voor ik zwanger werd, zo goed als laten staan. Veel dagen 1/2 kopje en soms zelfs helemaal geen koffie gedronken. In het begin was dat wel lastig, maar ja, voor een goed doel he. Hoorde deze week trouwens van een vriendin dat al had ik nog gerookt, gedronken en koffie genomen, mijn kansen niet zo heel veel anders hadden gelegen (ze heeft een tijd specialisatie gynaecologie gevolgd). Het is niet zo dat het geen invloed heeft, maar dit wordt wel vaak overschat. (hehe - Mijn moeder rookte ook en dronk koffie bij het leven voordat ze eenmaal wist dat ze zwanger was. Ben zelf drie dagen te vroeg met een tangverlossing en zuurstofgebrek gehaald en....mankeer vooralsnog niks). Maar goed...voor mezelf: ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Bloemke: Fijn dat je in ieder geval terecht kunt. Ik stuur je nog eventjes een PB.

Athena: Kan me voorstellen dat je werk even op een tweede plaats komt. Hoop maar dat het allemaal succesvol verloopt, dat zou wel een prachtig kadootje zijn.

veel liefs,
Frummel

Athena
21 April 2008, 14:46
Werk heeft bij mij altijd op een 2e plaats gestaan, belangrijkste vind ik nog steeds het gezin (of het maken daarvan :D ). Ik kan toch geen werk houden, denk dat ik ondertussen aan baan nr 20 ofzo bezig ben.

Dus kan het me eigenlijk niet al te veel meer bommen of ze het graag hebben dat ik zwanger wordt of verlof ervoor neem. Zo goed betalen ze hier nu ook weer niet hihihi. Men mannelijke collega's die doen hier overuren tegen de sterren op maar de ene woont nog thuis bij de ouders dus heeft niemand om voor te zorgen/thuis te zijn. Ben eerder vh principe dat ik liever voor men mannetje & ev. kindjes zorg dan dat ik een carriere achterna ga :roll: (ieder zen ding natuurlijk) sinds men 19e

Kiekeboe
21 April 2008, 17:48
Ja ik denk dat ik zodra ik zwanger blijf wel echt ga stoppen en tot die tijd zo min mogelijk nemen. Is het zo dat de vrucht de eerste weken geen "schade" ondervind omdat er nog geen bloedband bestaat? Maar knap hoor Frummel, ik zou het risico ook niet willen nemen als het zover is maar als je een stevige koffiedrinker bent dan lijkt het me toch wel pittig. Ja mijn moeder rookte de hele zwangerschap en een vriendin van mij nam ook tijdens de zwangerschap gewoon heel veel koffie (8 kopjes per dag ofzo). Ik zou er geen prettig gevoel bij hebben.

Ik heb nog noooit :oops: een uitstrijkje gehad. Is dat raar? Ik ben nu 28 maar nooit aanleiding toe gezien om e.e.a. te controleren. Heb alleen na mijn operatie aan mijn blindendarm te horen gekregen dat alles eileiders e.d. mooi intact waren gebleven.

Voor mij geldt dat inmiddels ook hoor baan op de 2e plaats. Wilde wel altijd mijn school afmaken en een goede startersbaan. Nu is het 'gezin' het allerbelangrijkste.

Succes Athena met de uitslag!

moosje
21 April 2008, 19:27
Hi Kiekeboe,

Je kan wel koffie drinken als je zwanger bent. Maar er zit vanwege de caffene een maximum aan van (ik dacht) 3 of 4 koppen per dag. Dit geldt trouwens ook voor THEE. Thene is ook niet heel goed voor de baby dus ook daar maar 4 koppen van!!!

Frummel
21 April 2008, 19:31
Het enige wat ik moeilijk vond te laten staan, was haring. Daar had ik zo'n trek in en ik wist gewoon niet zeker of ik het mocht hebben. Achteraf hoorde ik van de verloskundige dat dit wel mag, omdat haring na vangst direct onder de 18 graden, wordt ingevroren. Zelfs vacuumvis mag wel (dus de beruchte gerookte zalm), mits je deze eerste goed verhit. Dus bijvoorbeeld door de pasta is geen probleem. Het klopt trouwens wat Moosje zegt, het is niet zo dat koffie niet mag, maar boven het maximum loop je een iets verhoogd risico, je moet daarvoor je cola, koffie en thee gebruik bij elkaar optellen. Kijk anders ook eens op de site van het voedingscentrum, daar staat e.e.a. goed uitgelegd.

Ik ben 29, heb ook nog nooit een uitstrijkje gehad. Vorig jaar vertelde een collega dat ze drie maanden na haar 29 verjaardag haar eerste oproep kreeg. Ben benieuwd...

Athena
21 April 2008, 20:59
morgen is het zover.. men ei staat op springen :mrgreen: :D Morgennamiddag moeten we om 15u in het labo zijn voor het zaadonderzoek van men mannetje (verse portie meenemen dus :mrgreen: :P ), waaruit de goeie zaadjes worden genomen - dus we moeten daar blijven wachten en 'de overschot' meenemen en zo snel mogelijk bij de gyn binnenspringen.

Goh , ik hoop echt dat er nog genoeg goeie overblijven :oops: . De gyn zei ook dat ik me niet te veel zorgen moest maken, dat er maar eentje nodig is. Oh ja men slijm"bedje" lag ook al klaar :mrgreen: , ik zo 'huh :? , blijkt dus het slijmlaagje te zijn waarop het eicelletje zich zou kunnen gaan nestelen indien bevrucht, dat zag er ook uitstekend uit.

ik weet 1 ding : morgen zit ik de hele dag op hete kolen :D , alleen k*t dat ik nog een halve dag moet werken hihihi

Ik heb nog noooit een uitstrijkje gehad. Is dat raar? Ik ben nu 28 maar nooit aanleiding toe gezien om e.e.a. te controleren. Heb alleen na mijn operatie aan mijn blindendarm te horen gekregen dat alles eileiders e.d. mooi intact waren gebleven.

mja ik weet niet precies hoe het juist zit in Nederland of wat daar de gewoontes zijn, maar hier hebben de HA altijd aangeraden (en gepusht ook zo'n beetje) om jaarlijks een uitstrijkje te nemen (kwestie van volksgezondheid neem ik aan) van zodra je sexueel actief bent, ook als je x aantal jaren de pil neemt. Veel dokters schrijven je bvb de pil voor een gans jaar maar als je daarna nog een voorschrift wil moet je een uitstrijkje (je kan ook naar andere dokters lopen zoals ik gedaan heb :oops: om een uitstrijkje te vermijden). Maar ben toch blij geweest dat ik het laten doen want ik had onrustige cellen en moest meteen afspraak maken bij gyn. in ziekenhuis voor behandeling. Men HA toen vertelde me dat er een meisje van 28 onlangs pas voor het eerst dat liet doen, en daardoor hadden ze baarmoederhalskanker ontdekt en weet ik veel wat nog : met als resultaat dat ze alles moest laten weghalen (baarmoeder, eierstokken, alles) en geen kindjes meer kon krijgen. Gewoon omdat ze geen zin had in een onderzoekje dat maar 1 minuut duurt :shock:

Lowiena
22 April 2008, 08:04
Wilde even zeggen dat mijn eerste uitstrijkje rond mijn 30ste verjaardag was. In Nederland krijg tussen je 30 en 60 ste elke 5 jaar een vergoed uitstrijkje. Bij klachten kan het ook eerder/vaker. Zonder klachten moet je het zelf betalen.

Athene succes bij de gyn, zal voor je duimen dat het negenmaanden blijft zitten ;)

Wat cafene betreft moet je proberen niet meer dan 300 mg cafene per dag binnen te krijgen. Dus cola, thee, koffie, chocolademelk
Een overzicht (gemiddeld genomen is afhakelijk van het merk en zetwijze):
Kopje koffie (125 ml)...............85 mg
Kopje thee (125 ml)...............45 mg
Glas chocolademelk (150 ml).....30 mg
Glas cola (150 ml).....................5-35 mg

Je kunt dus rustig 3 koppen koffie, 1 kop thee drinken. Bij meer cafene stijgt de kans op miskramen en laag geboortegewicht.

Iuno
22 April 2008, 14:12
Hallo dames,

Eindelijk weer es tijd gevonden hier bij te lezen en te schrijven!
Probleem met de IBG is overigens opgelost: ze blijken bij iedereen zo - naar mijn idee - onredelijk te zijn. Hakt er bij ons alleen extra in, omdat ons inkomen inmiddels langzaam gedaald is n er een kind bij is gekomen (t.o.v. de situatie waar de IBG vanuit gaat). Alleen doordat wij in de veronderstelling waren dat het oostenrijks verzamelinkomen wel niet zo heel erg zou afwijken van het nederlands verzamelinkomen (en - zonder de uitspitterij die ik de afgelopen dagen heb uitgevoerd - ook nergens aanwijzingen hiervoor hadden gevonden) en daardoor bij nze berekeningen al op een heel redelijk maandbedrag :D uitkwamen, hadden we besloten de draagkrachtmeting af te wachten en evt. volgend jaar verlegging van het peiljaar aan te vragen, zodat we dan iig alle loonstrookjes zouden hebben. Aangezien mijn man geen vast aantal uren werkt, moet ik nu gigantisch gaan lopen schatten. Schat ik te laag, zullen we begin 2009 het te weinig betaalde alsnog moeten terugbetalen, maar schat ik te hoog, vrees ik dat de IBG niets gaat verekenen... moeilijk, moeilijk...
Maar ach, we zullen het vast wel overleven! :lol: En al dit gedoe leidt me iig wel een beetje af van het 'zwanger worden'. 8-) (NOD is morgen of anders donderdag, denk ik ;) ).

Ik heb overigens ook nog nooit een uitstrijkje gehad. Had er wel eentje moeten hebben op m'n 19e, wilde ik een vervolgrecept voor de pil krijgen, maar lag wat lastig omdat ik toen net op kamers woonde, dus heb ik het vervolgrecept uiteindelijk toch gewoon z gekregen. Moest wel beloven alsnog eens een uitstrijkje te laten maken, maar verdween toen een aantal keren achter elkaar voor een paar maanden naar het buitenland, dus is er uiteindelijk nooit van gekomen. :oops:
Geen idee of je er hier in Oostenrijk ook een oproep toe krijgt... Heb wel een oproep gekregen voor een 'gratis voorzorgs onderzoek'. Zal ik aug./sept. heen gaan (is hier maar 1 arts bij wie ik zoiets wil laten doen en die is tot die tijd 'volgeboekt').

@ Kiekeboe & Bloemke: *knuddel* Hoop dat de volgende ronde jullie wr flink overtijd zullen zijn, maar dan om een andere reden... ;)

Verder ben ik vergeten wat er allemaal geschreven is... :oops:

Kiekeboe
22 April 2008, 23:22
Iuno, ik ben nog niet ongesteld ;).
Ik heb wel een hele rare cyclus en laatste maand geen echte ongi gehad.
Nu verwacht ik m of deze week of volgende week of over 2 weken :?.

Ik heb gelezendat er vroeger ook uitstijkjes werden gedaan bij vrouwen vanaf de 25-jarige leeftijd, maar de leeftijdsgrens is opgehoogd naar 30 jaar omdat er bij de vrouwen van
25-30 vrijwel nooit iets werd gevonden. Ik wacht mijn termijn van 1 jaar af, dan zullen er sowieso onderzoeken gedaan moeten worden. Ik hoop eerlijk gezegd dat het niet zover zal komen.

Iuno fijn dat je uit het IBG gebeuren bent. Succes deze week!

Bedankt voor de uitleg Lowiena, dan kan ik voorlopig nog een kopje koffie blijven drinken.

Athena hoop dat alles goed is gegaan vanmiddag.

Frummel hoe was je verjaardag? Nog een beetje van kunnen genieten?

Baby, Doremi hoe is het met jullie?

baby
22 April 2008, 23:25
Kiekeboe met mij is t goed.Ik voel me ook goed.Ik denk dat ik wel ongi ga worden.Maar ja we zien t wel.Hoe is t met jou??

Kiekeboe
22 April 2008, 23:46
Ja wel goed hoor. Heb vandaag bloed laten prikken voor mijn duizelingen. Ben benieuwd wat daaruit komt. Verder niet veel bijzonderheden. Ik heb geen idee wanneer ik mijn NOD kan verwachten, we zien wel. Daarna wil ik met persona beginnen. Zie verder geen aanleiding om te testen, heb alleen nog last van de puistjes en vermoeidheid. Succes deze week, hoop dat de ongi uitblijft...

Iuno
23 April 2008, 08:13
Heb vandaag bloed laten prikken voor mijn duizelingen. Ben benieuwd wat daaruit komt. Verder niet veel bijzonderheden. Ik heb geen idee wanneer ik mijn NOD kan verwachten, we zien wel.

Daarvoor mijn *knuddel*. ;)
Probeer zelf nu ook steeds te berekenen wanneer m'n NOD zal zijn. Mijn cyclusduur is echter over het algemeen 26 of 31 dagen is en mijn lf 11 of 14 dagen. Schiet dus niet echt op, maar ik kan in principe na de eisprong wl zeggen het moet de dag worden, f anders de. Lijkt me vreselijk als je echt werkelijk geen idee hebt wanneer je NOD in principe zou moeten zijn...

Hier overigens vannochtend nog steeds hele hoge temp. NOD zou dus in principe morgen zijn, maar afgelopen 2 cycli is m'n temp. 1 2 voor NOD met toch wel minstens 0.2 naar beneden gegaan, dus ga er maar vanuit dat dat dan morgen/overmorgen gaat gebeuren en dan zaterdag :twisted: :twisted: :twisted: .
Maar zulke hoge temp. als nu heb ik nog nooit (blijvend) gehad. Zou dat komen doordat het ook 's nachts buiten warmer begint te worden...?

ultra
23 April 2008, 08:42
Rond m'n ei stop ik met koffie drinken. Heb ergens gelezen dat er laatst weer een onderzoek geweest is dat geen koffie het beste is. Dat las ik overigens na m'n mk. Ik drink dan ook geen cola meer en alleen zoethout of rooibosthee. Misschien overdreven, maar ik dacht vorige mk dat het misschien daar toch mee verband had, omdat ik de dag ervoor 3 kopjes koffie op had. Waarschijnlijk flauwekul, maar het is een gevoelskwestie, dus ik doe het maar gewoon zo.

Ze zullen voor die duizelingen wel kijken naar je Hb, misschien krijg je wat ijzertabletjes. Heb je er nog veel last van?

Had gisteren ineens heel veel bloedverlies. Weer wat nieuws. Volgens mij had ik dat vroeger ook, maar ik kan me het niet zo goed meer herinneren, want ik was 16 toen ik met de pil begon.

Een uitstrijkje is echt pas geindiceerd als je 30 wordt. Sowieso als je klachten hebt doen ze het eerder. Dat is de Nederlandse norm, maar als huisarts kun je daar van afwijken.

Kiekeboe en Baby, duim voor jullie.... Frummel al een beetje rust gevonden?
Athena, spannend of het allemaal goed zal gaan!!

Athena
23 April 2008, 08:43
Goeiemorgen dames, het is er gisteren niet meer van gekomen om nog te surfen. Gisterennamiddag naar het labo geweest, na 'wassing' zaad terug mee en dan meteen naar de gyn gereden.

Daar nog ff moeten blijven wachten tot hij klaar was met een andere patient en dan meteen de tafel op voor inseminatie. Ging allemaal perfect en we mochten achteraf ff onder de microscoop kijken naar enkele zaadjes :mrgreen: :mrgreen: was wel kicken om die dingetjes te zien bewegen. Na die wassing waren men mannetjes zaadjes ook van betere kwaliteit - zaten er anders teveel van slechte tussen. Dus ben best wel trots dat het toch mss nog zal lukken.

we blijven er allebei nuchter in dat het deze keer waarschijnlijk niet zal pakken maar heb goeie moed. Na de inseminatie ben ik meteen gestopt met roken en heb vanmorgen ook al hormonen moeten inbrengen om een ev. miskraam te verhinderen.. zo 3x per dag fieuw :twisted:

Mocht ik niet ongi worden eind volgende week (zoals normaal gepland) dan moet ik binnen 2 wk bloed laten nemen om te checken of ik zwanger ben of niet ..

Frummel
23 April 2008, 10:15
Hey Ultra:
Ik begrijp je twijfel wel en moet mezelf ook steeds toespreken. Bedenk vanalles waarmee ik dit had kunnen voorkomen.
MAAR:
Het zijn echt niet die drie kopjes koffie geweest, noch al die dingen waar ik zelf aan twijfel. Onderzoeken zeggen sowieso dat MEER DAN 3 kopjes koffie een verhoogd risico met zich meebrengt. Je hebt er drie gedronken, niet meer. Trouwens de kans dat het zelfs met meer koffie daaraan heeft gelegen, is nog steeds zo goed als uitgesloten. In bijna alle gevallen is het, en dit weet je zelf ook, een aanlegfout. Geen troost voor je verdriet, ik weet het. Maar je moet jezelf niet kwellen met gedachten dat het jouw schuld zou zijn.

Het ging vorige week heel goed. Werd mooi bezig gehouden door bezoeken en afspraken in het ziekenhuis en het gevoel dat het eruit moest en ik het afsluiten moest. De lichamelijk pijn was zelfs op een bepaalde manier prettig. De echte emotionele klap kwam dit weekend pas. Hormonen over de emmer, temperatuur over de emmer. Inmiddels gaat het wel weer. Ben aan het schoonmaken, klussen en verven geslagen (kozijnen, muur, vanalles). Vandaag nog wat verven en mogelijk de tuin in (heb zaadjes gekocht die de grond nog in moeten voor een gezellig border).

Morgen weer werken en daar zie ik toch wel tegenop. Drie mannelijke collega's die het wel weten, maar vermoedelijk het hele gebeuren negeren. Er is wel gemaild met de vraag hoe het ging. Maar op het antwoord dat het nog niet goed ging, heb ik nooit meer iets terug ontvangen. Dat is dan toch niet wat ze willen horen. Maar goed, dan moeten ze het ook niet vragen. Dan de opmerkingen van "die en die heeft wel drie miskramen gehad en nu een gezond kindje", daar moet ik ook eventjes niet aan denken. Het is ook nooit goed ;)

Nou ja, het zal wel goedkomen, na de eerste dag is het ergste weer voorbij, zullen we maar denken.

Athena: Ooohw...ik hoop zo voor je dat het gelukt is! Ga voor je duimen...

ultra
23 April 2008, 11:49
H frummel, ik kwel mezelf niet hoor. Maar ik wil (stel dat het de volgende keer weer mis gaat) voorkomen dat ik ga denken dat het toch aan de koffie lag. Psychisch hoor, haha, dat weet ik. Maar dat geeft niet. Drink sowieso veel rooibosthee, dus het maakt ook niet uit.
Heerlijk zonnetje he meid, lekker de tijd om je huis aan kant te maken en je zaadjes te planten. Heerlijk!

Zit lekker buiten in het zonnetje te kanen van een stuk zeeuws spek wat ik net vers bij de slager gekocht heb, heeeeerlijk! Ook aardbeitjes ingeslagen, de zomer is begonnen.

Vakantieboeken gehaald voor griekenland. We willen in oktober gaan, moet toch geen probleem zijn als ik zwanger ben? Ga voor 1 mei boeken, dan hebben we nog vroegboekkorting.

Athena
23 April 2008, 12:05
leuke plannen Ultra, ;) zal je vast en zeker deugd doen.

ik was vorig wknd ook al boekjes gaan halen voor Spanje en Egypte enzo. Zal alleen wat moeten wachten want zo'n reisje Egypte kost een 1250 per persoon :oops: :( bah

Frummel
23 April 2008, 14:02
Mooie plannen Ultra! We gaan half mei een weekendje naar de Ardennen. Heel veel zin in.

hehe...Egypte klinkt duur. Wij wilden misschien later dit jaar naar Maleisie, maar hebben het omgegooid ivm de zwangerschap. Als het zwanger worden nu opnieuw een paar maanden op zich laat wachten, zet bedenk ik me misschien wel weer, moet ik wel op tijd mijn inentingen halen, want ik weet niet zeker wat er nog geldig is trouwens... :P

Knap trouwens, Athena dat je gestopt bent met roken!

....en nou moet ik echt iets zinnigs gaan doen!

spreek jullie,
Frummel

ultra
23 April 2008, 18:54
Heb opgezocht dat tot 32 weken je gewoon kunt vliegen.
Nou da's mooi. Dat wordt dus gewoon oktober.

Bah, wou dat ik al zwanger was.

doremi
23 April 2008, 22:09
H meiden, ik leef nog! Was toch weer even behoorlijk verdrietig van die ongi, bah bah!

Bloemke, beetje laat, maar dikke knuffel!!! Hoe gaat het nu met je?

Wat hebben jullie allemaal leuke plannen! Ik heb volgende week vakantie..... Heb wel paar leuke afspraken, maar ga niet echt weg ofzo.... Eind mei gaan we een paar dagen naar Texel, broer van lief gaat trouwen daar en heeft voor de hele week huisjes gehuurd voor beste vrienden en familie.... Helaas moet ik gewoon werken de hele week, maar kan nog wel op zaterdag en zondag blijven.

Frummel, heel veel sterkte op je werk morgen, ik zal aan je denken.....

Athena, ik hoop ook voor je dat het gelukt zijn, zou toch helemaal geweldig zijn, hoef je al dat gedoe niet nog een keer. Duim duim duim!

Kiekeboe, Iuno en Baby, ik ben heel hard aan het duimen!!!! Ik vergeet vast weer iemand....sorry!

ultra
23 April 2008, 23:38
altijd balen, doremi. Gelukkig zitten we in hetzelfde schuitje en kun je hier gewoon ff lekker brullen.

greez,

Iuno
24 April 2008, 07:18
H frummel, ik kwel mezelf niet hoor. Maar ik wil (stel dat het de volgende keer weer mis gaat) voorkomen dat ik ga denken dat het toch aan de koffie lag. Psychisch hoor, haha, dat weet ik. Maar dat geeft niet.

Bij mij precies zo! De kans dat de afwijking van ons zoontje idd door de val is gekomen die ik aan het begin van m'n zwangerschap tijdens m'n werk (kinderskilerares :D ) heb gemaakt, is hl klein, maar indien ik straks weer eens skiles ga geven en erachterkom dat ik zwanger ben, zal ik er gelijk mee stoppen, gewoon, voor de extra zekerheid! :) Is denk ik ook een heel natuurlijk iets, dat je je bij een volgende keer een beetje gaat 'indekken' as het ware... ;)

@ doremi
Maar hoop dat je toch ook wel weer zin hebt in de volgende ronde (weer lekker klussen 'voor het goede doel'). :D

Hier vannochtend wr een extreem hoge temp., terwijl ik niet ziek ben ofzo. Slaap wel minder lekker de laatste dagen (IBG, bedankt! :geek: ), dus misschien dat het daar aan ligt? Nou ja, al het geregel is nu voorbij en heb me voorgenomen tot m'n ongi alleen nog 's ochtends achter de computer te kruipen voor m'n grafiekjes en om ff hier te 'babbelen'. Als de :twisted: :twisted: :twisted: er zijn, wil ik ff een maandje helemaal 'abschalten'. :) Dus geen thermometer meer, echt weinig op de computer en alleen nog een keer ovu-tests als m'n moeder er die dagen niet net toevallig is (wil die zo gauw mogelijk 'op' hebben)...
Nou ja, hopen maar dat morgen m'n temp. dan naar naar beneden gaat, anders ga ik straks nog denken dat ik misschien tch wel zwanger ben. :? :D

baby
24 April 2008, 07:36
Even een kort berichtje van mij.Met mij gaat alles goed.Ik ben niet zoveel hier geweest.Maar dat komt dat ik nu druk ben met de bruidloft.

Maar dames ik denk aan jullie.
Ik duim voor jullie en een dikke knuffel.

Meissie
24 April 2008, 09:51
Hallo allemaal!

Frummel: sterkte vandaag meid!

Hier is inmiddels dag 54 aangebroken. Ik heb een zere keel, zere ogen, zere rug en volgens mij een blaasontsteking of zo. De schoolreis heeft mij echt gesloopt. Ik ben kapot. Inderdaad niet ongesteld geworden tijdens de schoolreis. Begin inmiddels mijn geduld te verliezen. Ik heb liever dat ik dan gewoon ongesteld word. Ik heb geen testen meer in huis. Zal er vanmiddag weer een paar halen. Dan kan ik morgenvroeg voor de zekerheid testen. Ik was op schoolreis aan het twijfelen, maar nu denk ik weer dat ik toch niet zwanger ben. Morgenvroeg iig weer zekerheid.

Groeten Meissie!

sporty
24 April 2008, 13:15
hey meiden ben er weer ff ik staak vandaag haha heb geen zin in te poetsen of zo.... heb ook niet veel gedaan vandaag (is niks voor mij) ga strax naar buiten als de kleine wakker is.

hoe is het hier???? heb niet alles gelezen maar lees iest over koffie 4 koppen per dag kan geen kwaat en je kan beter groene thee drinken hoor dat heeft invloed op je cyc en vruchtbaarheid.

baby
24 April 2008, 17:36
Meissie balen dat je nu nog niks weet.Ik hoop voor je dat gauw duidelijkheid krijg.Ik duim voor je.

Voor de rest van dames ik duim ook voor jullie en een dikke knuffel.

Frummel
24 April 2008, 19:27
Doremi, Meissie: het denken heeft geholpen ;) Vandaag prima gewerkt en het viel alles mee. Geen nare opmerkingen, kon gewoon lekker m'n ding doen. Heel prima...dus heb weer zin in morgen. Heb er weer helemaal energie van gekregen.

Ja....Iuno, zo'n kindje zit zo goed beschermd en overal wordt gezegd: "kan geen kwaad", "kan het niet aan liggen", maar je blijft toch overal spoken zien. Was echt supervoorzichtig met alles (zowel dingen doen, als eten) en dan nog... En na de volgende succesvolle ronde wordt het waarschijnlijk nog erger :)

Hoop zo dat het meteen weer raak is, maar zou wel een hele roze wereld zijn dan!

Doremi: Snap het helemaal hoor, duurt nu ook echt allemaal te lang, het lijkt niet bepaald eerlijk verdeeld! Hele dikke knuffel en hier mag je altijd even stoom afblazen!

Meissie en Baby: hoop dat jullie snel positief testen!

nou, wij gaan hier lekker eten, overschotel moet nu wel gaar zijn!

liefs,
Frummel

Iuno
24 April 2008, 19:30
Fijn dat je zo lekker je gang kon gaan op je werk, zonder nare/rare opmerkingen, Frummel!

Hier net zeurderig gevoel in m'n rug gekregen. :twisted: :twisted: :twisted: zullen zich dus idd overmorgen, of misschien zelfs al morgen aandienen...

Kiekeboe
24 April 2008, 23:22
Ja Doremi het is nu wel zo'n beetje genoeg geweest he?! Heb ook iedere keer weer zo'n domper en moet mezelf weer over de helling tillen en het weer positief gaan zien. Die helling wordt alleen steeds hoger :roll: .
Wel lekker voor je volgende week vrij, lekker klussen dan maar.
Leuk zeg dat weekje Texel, kon je echt niets met je werk regelen? Nou in ieder geval een paar daagjes dat is al super.

Baby, jeuj dat gaat opschieten. volgende week al :). Nou en binnenkort nog je NOD, zou toch het beste huwelijkcadeau ooit zijn! Hoop het voor je ;).

Frummel fijn dat je eerste werkdag goed beviel en er geen goedbedoelde maar volledig misplaatste 'mannen' opmerkingen werden gemaakt. Vind je erg sterk in het hele proces. Hoop echt voor je dat het weer snel raak is.

Meissie wat een drama voor je zeg!! Niet normaal meer. Succes met je test morgen, hoop dat je eindelijk uit die onzekerheid komt.

Iuno, hoop dat er nog niets verloren is...spannend!

Ik heb sinds gisteren last van heel veel moeten plassen. Ga elk half uur en niet dat ik nu veel drink, eerder minder. Als ik naar het toilet ben geweest voel ik even later weer drang om te gaan. En het is geen blaasontsteking die voel ik feilloos aan, omdat ik die al een keer of 20 heb gehad. Raar he?
Vanmorgen was mijn temp voor mijn doen ook nog eens hoog, 36,95, heb volgens mij nog niet eerder zo'n hoge temperatuur gehad. Verder ben ik nu niet ongesteld na 3 weken dus hoop eigenlijk dat ik weer terug ga naar mijn oorspronkelijke 28 dagen zodat ik weer een beetje weet hoe mijn cyclus in elkaar steekt. Zover mijn update...ga nu gauw slapen heb morgen een sollicitatiegesprek. Ciao!

ultra
24 April 2008, 23:42
H Kiekeboe, heel veel succes morgen.
Baby, veel plezier de komende week, nog even de laatste voorbereidingen... dan lekker genieten!

Frummel, we gaan er gewoon weer voor he?

M'n zwangere vriendin heeft vandaag ook een miskraam (10 wkn) gekregen. Had steeds al veel last van bloedverlies. Zielig, voel het wel goed aan nu. Heb maar gezegd dat we gelijk hadden gelopen anders, misschien troost het haar een beetje. Balen zeg.

Sterkte Iuno daar op het wachtbankje, duim voor je.

Nou meissie, hoop dat het alsnog een positieve test wordt. Spannend zeg. Anders snel naar een nieuwe ronde, want dit duurt lang!

Zelf nog steeds ongesteld. pffff... Nu al 7 dagen.

De rest ook een dikke knuffel!!

Iuno
25 April 2008, 07:53
Mogge meiden! :D

@ Kiekeboe
Succes met je sollicitatie!
Hoop dat je 'verschijnselen' aanblijven houden! ;)

@ ultra
Da's wel extra dubbel, dat die vriendin uiteindelijk toch ook een mk heeft gekregen... :(
Kunnen jullie elkaar wel goed steunen en straks alsng samen zwanger zijn. ;)

@ baby
Alles al helemaal rond voor de bruiloft? En al lekker zenuwachtig? :lol:

Hier nog steeds met vlagen last van m'n rug en ook m'n darmen zijn sinds gisteravond behoorlijk in de weer (heb ik normaal alleen als het slecht gaat met m'n darmen, maar nu gaat het juist al een tijd goed)... :|
Vannochtend er weliswaar uit geweest (manlief kon geen sokken vinden 8-) ), maar daarna nog goed een uur gelegen en kort geslapen, maar geloof dat dat niet van invloed is geweest op m'n temp. Zat nog steeds nt boven de 37, dus denk niet dat het vandaag wordt. Is wel goed, want moet straks nog met de trein boodschappen gaan doen en ben dan algauw een paar uur weg. Zit er niet op te wachten dn opeens ongesteld te worden (neem wel wat mee, voor de zekerheid ;) )!

baby
25 April 2008, 08:47
Ja dames t schiet nu op voor ons.We hebben alles geregeld.Ik ben nog niet zenuwachtig.Ik hoop t ook dat ik niet ongi wordt.Ik ben wel benieuwde.Maar probeer zo min mogelijk ermee bezig zijn.
Kiekeboe succes vandaag.
Meissie succes met testen
En voor de rest van dames ik duim voor jullie en een dikke knuffel.

Meissie
25 April 2008, 09:23
Hallo allemaal!

@Frummel: Wat fijn dat je het leuk gehad hebt op je werk. Dat geeft dan inderdaad energie om door te gaan!

@Baby: De grote dag is nu wel heel dichtbij! Hoop voor je dat de voorbereidingen allemaal soepel verlopen.

@Kiekeboe: Succes vandaag met je sollicitatie!

@Ultra: Wat kan het leven soms toch oneerlijk zijn he? Ik hoop dat je je vriendin goed kan steunen en dat ze snel uit het dal komt.

@iedereen: Hier is inmiddels dag 55 aangebroken. Nog steeds niet ongesteld. Ik ga straks even naar de dokter met mijn urine. Even laten controleren op een blaasontsteking. Ben er vrijwel zeker van dat ik het heb. Ik heb gisterenmiddag even getest en hij gaf niet zwanger aan. Zit te bedenken dat ik misschien weer even een maand of twee weer aan de pil ga. Dan heb ik daarna iig weer kortere cycli. Wat denken jullie? Is het een verstandig idee of niet??

Groeten Meissie

Iuno
25 April 2008, 12:20
Het is gaan hoooooooooooooooozen hier en inmiddels miezerd het, dus heb maar besloten het boodschappies doen naar maandag te verschuiven 8-) . Kan ik mooi hier nog ff rondneuzen (zoonlief slaapt). :)

Hier is inmiddels dag 55 aangebroken. Nog steeds niet ongesteld. Ik ga straks even naar de dokter met mijn urine. Even laten controleren op een blaasontsteking. Ben er vrijwel zeker van dat ik het heb. Ik heb gisterenmiddag even getest en hij gaf niet zwanger aan. Zit te bedenken dat ik misschien weer even een maand of twee weer aan de pil ga. Dan heb ik daarna iig weer kortere cycli. Wat denken jullie? Is het een verstandig idee of niet??

En... wat zei de dokter....?
Als het geen blaasontsteking is en geen zwangerschap, is het misschien idd verstandig weer even aan de pil te gaan (als dat je cyclus zo mooi reguleert).

Iuno
25 April 2008, 12:25
Heb ff m'n banner aangepast op lf 14...

baby
25 April 2008, 13:20
Meissie ja t schiet nu op.Alles is geregeld en alles loopt soepel.
Succes bij de dokter.Anders moet je t even aan de dokter vragen.Want ik weet niet wat verstandig is.

Iuno
25 April 2008, 13:47
En sporty... inmiddels wl al gepoetst? :lol:

Frummel
25 April 2008, 21:32
Iuno: ik hoop het niet voor je...

Kiekeboe: Ik weet niet of ik zo sterk ben... Het is misgegaan, zoals in 10-15% van de zwangerschappen gebeurd, maar het was wel al in ronde 5 gelukt. Ik heb veel steun gehad, ook van degenen van wie ik het het minst had verwacht (vrienden die het wisten, maar ook van hr, hr van mijn vriend, zelfs mijn zusje met wie ik helemaal niet zo'n fantastische band heb).

Ik denk dat ik het dan misschien zelfs iets makkelijker heb, dan veel van jullie. Als ik dan lees: ronde 9, ronde 12...en daar wordt naar mijn idee toch makkelijker over gedaan ("volgende keer beter", "volgende ronde lukt het vast wel") dan wanneer het lukt en onverhoopt misgaat.

Ik denk dus eerder dat ik jullie heel erg sterk vind...ik vond de vierde ronde al aardig teleurstellend en zie nu alweer op tegen die vreselijke wachtperiode, terwijl mijn ei zich nog volledig verborgen houdt achter positieve HCG testjes (jup, ze denken nog steeds dat ik zwanger ben - haha) .

Meissie: Succes bij de huisarts! Hoop geen blaasontsteking (auw!).

En Ultra: Bovenstaand betekent ook dat wij er natuurlijk weer voor gaan...balen trouwens dat het niet weer meteen raak was voor je, was toch wel leuk geweest. Heb Lowiena gevraagd voor mij weer met ronde 1 te beginnen...klinkt wel lekker positief vond ikzelf. (Soms moet je jezelf gewoon een beetje voor de gek houden!).

Doremie, Baby, hoe gaat het?

Bloemke, waar ben je?

Iemand ooit nog iets van Merel, Mili en San gehoord? Mis ze nog steeds wel een beetje!

Liefs,
Frummel!

baby
25 April 2008, 21:59
Frummel met mij gaat t goed.We zijn nog niet ongi.Dus t is weer spannend.
Gelukkig maar dat t met je weer een beetje beter gaat en dat alles is goed gaan op je werk.

Frummel
25 April 2008, 22:09
baby: Ik zie dat je je banner op je langste cyclus hebt gezet. Dan wordt het inderdaad spannend! Heb je al durven testen? Wel raar iedereen test voor 2 streepjes en ik zit hier om de 3 dagen te testen voor 1 streepje :)

Moet maar weer eens een poging wagen :)

baby
25 April 2008, 22:27
Ja dat heb ik express gedaan.Ik heb nog niet durven te testen.Want ik ben bang dat ik een negatieve test in me handen heb.Misschien denk ik er morgen weer anders over.

Iuno
26 April 2008, 07:47
Ja dat heb ik express gedaan.Ik heb nog niet durven te testen.Want ik ben bang dat ik een negatieve test in me handen heb.Misschien denk ik er morgen weer anders over.

H Baby,

Ik heb mijn banner wel op de meest waarschijnlijke cyclusduur gezet, maar ga verder voor de zekerheid van m'n langste 'normale' cyclus uit (32 dagen). Dan zou m'n NOD dus dinsdag zijn.
Zullen we anders afspreken, dat als de :twisted: :twisted: :twisted: bij ons allebei wegblijven, we 'samen' eind komende week gaan testen? :)

bloemke
26 April 2008, 08:49
Frummel hier ben ik :lol:
Even te druk gehad om te reageren. Sorry.
Ik heb nog niet terug gelezen maar zag ineens bij frummel staan van bloemke waar ben je dus bij deze meteen gereageerd.
Ik ben donderdag naar de dokter geweest en die heeft ons door gestuurd naar de gyn en ons naar huis gestuurd met een pak formulieren. Ik moet maandag bloed laten prikken. Dus wij zitten nu midden in de MMM. En hopenlijk kunnen ze iets voor ons doen.

Iuno en Baby succes met wachten en hopenlijk een positieve test.

Frummel wat vervelend dat je hcg waardes nog zeggen dat je zwanger bent. Ik hoop dat je ei toch ertussen door komt en wie weet ben je al in ronde 1 meteen weer zwanger.
Ik heb ookniets meer van deze dames gehoord zal zo eens zoeken hoelang ze al niet online geweest zijn.

Meisie ik weet niet of het helpt mischien weet de dokter raak en ik hoop dat je niet een blaas ontsteking hebt. Alhoewel mijn baas had wel een blaasontsteking en was ook zwanger en dat wist ze toen nog niet.

Zo dat was even wat ik meteen terug kon lezen ik probeer het nu weer bij te houden.

bloemke
26 April 2008, 09:21
Ik kan san niet vinden alleen berichtjes van 2006. Maar heten ze niet sam? Want Sam is wel terug en ze heeft bij Alweer ruim een jaar bezig wat geschreven.
En Merel en Mili hebben zich even terug getrokken en wat afstand genomen dit stond in ieder geval in Mili haar laatste berichtje. Volgens de banner van Mili zit ze tegen haar nod aan.

Mili als je dit leest heel veel succes met testen en ik hoop op een positieve.

Meissie
26 April 2008, 11:19
@Bloemke: Was het niet san- ??

@Baby: Volgende week ga je toch trouwen? Dan zou ik niet tot dan wachten met testen. Of het is een enorme teleurstelling als het niet zo is en als je wel zwanger bent, ben je met je gedachten alleen maar daarbij. Ik zou zeker weten eerder testen. De keus is uiteindelijk aan jou, maar dit was mijn goedbedoelde advies.

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Ik heb een blaasontsteking en een keelontsteking. Aangezien ik niet in Nederland woon, kan ik voor vragen over mijn cyclus niet naar een gewone huisarts. Ik moet daarvoor naar een soort Gynaecoloog.
Bij de huisarts puur bloed gepiest. Au! Au!Au! Het voelt alsof mijn keel dichhtgeknepen wordt. Ik ben op het moment zo onwijs klaar met mijn lichaam! Wil er iemand ruilen???
Maar er was toch ook een lichtpuntje vandaag. Ben eindelijk ongesteld geworden. Dit was dus een cyclus van 54 dagen!
Dus als een ander 12x per jaar kans heeft op een zwangerschap, heb ik er nog geen 7x per jaar kans op. Dat is wel een domper. Ik hoop alleen dat de volgende cyclus niet nog langer zal gaan duren. Ik ga er deze ronde gewoon weer voor. ik ga uit van een cyclus van 54 dagen met wat speling ervoor en wat speling erna.

Meissie
26 April 2008, 11:19
@Bloemke: Was het niet san- ??

@Baby: Volgende week ga je toch trouwen? Dan zou ik niet tot dan wachten met testen. Of het is een enorme teleurstelling als het niet zo is en als je wel zwanger bent, ben je met je gedachten alleen maar daarbij. Ik zou zeker weten eerder testen. De keus is uiteindelijk aan jou, maar dit was mijn goedbedoelde advies.

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Ik heb een blaasontsteking en een keelontsteking. Aangezien ik niet in Nederland woon, kan ik voor vragen over mijn cyclus niet naar een gewone huisarts. Ik moet daarvoor naar een soort Gynaecoloog.
Bij de huisarts puur bloed gepiest. Au! Au!Au! Het voelt alsof mijn keel dichhtgeknepen wordt. Ik ben op het moment zo onwijs klaar met mijn lichaam! Wil er iemand ruilen???
Maar er was toch ook een lichtpuntje vandaag. Ben eindelijk ongesteld geworden. Dit was dus een cyclus van 54 dagen!
Dus als een ander 12x per jaar kans heeft op een zwangerschap, heb ik er nog geen 7x per jaar kans op. Dat is wel een domper. Ik hoop alleen dat de volgende cyclus niet nog langer zal gaan duren. Ik ga er deze ronde gewoon weer voor. ik ga uit van een cyclus van 54 dagen met wat speling ervoor en wat speling erna.

Meissie
26 April 2008, 11:20
Oeps sorry! Per ongeluk twee keer bevestigd!

bloemke
26 April 2008, 12:03
Je hebt helemaal gelijk het was san-.

Kiekeboe
26 April 2008, 12:09
Oh Meissie wat vervelend allemaal. Dat is zeker een domper voor je.
Had je de dokter nog gevraagd of het zin heeft om een paar maanden de pil te slikken? Wel fijn dat je eindelijk deze ronde af kunt sluiten en vol goede moed de volgende in kunt gaan. Heel veel sterkte met alle kwalen.

Baby, ben het wel met Meissie eens, tijdens je bruiloft wil je niet met de teleurstelling van een negatieve test geconfronteerd worden en als het postitief is dan is dat ook nooit te vroeg om te weten. Ook hoop ik voor je dat je niet ongesteld bent op je huwelijksnacht, liefst de komende 9 maanden niet meer!

Bloemke heel veel succes in de MMM is weer een hele stap, hoop dat ze gauw iets voor jullie kunnen betekenen.

Ja Frummel als je het zo bekijkt zijn we hier eigenlijk allemaal kanjers! Blijf wel bij de mening dat je trots op jezelf mag zijn :).

Ik ben de babyboomafleveringen van vorig jaar aan het bekijken. Wel leuk om te zien, heb het vorig jaar helemaal gemist. Verder blijft mijn temperatuur hoog en heb ik persona-staafjes besteld voor als ik weer ongi ben.

Fijn weekend allemaal!

sporty
26 April 2008, 12:51
wie is er nu langer bezig als 2 jaar?

Elisa20
26 April 2008, 14:13
Heey dames ik ben nog niet ongi! begin nu toch wel een beetje hoop te krijgen, ik ga morgen testen....hoop zo dat het raak is! :D

doremi
26 April 2008, 15:17
H Meiden,
Ik kreeg helemaal geen berichtjes meer in mijn mail, dus dacht dat het rustig was... Maar jullie hebben echt heel veel gekletst!!!

Eerst even dit: Frummel, ik was helemaal ontroerd door je berichtje.... :D :cry: Zooooo lief.... Maar ik sluit me aan bij Kiekeboe, ik vind echt dat je het heel goed doet, je mag inderdaad best trots zijn. En als je ooit nog iets kwijt wilt over de mk, dan mag dat hier altijd!

Verder, dank jullie wel dat jullie me missen als ik er niet ben, is heel fijn :D :D

Kiekeboe, klinkt als zwanger zijn, de hele tijd plassen! Ik ben weer aan het duimen! Ik vind het fijn dat je het gevoel zo goed herkent....soms voel ik me een beetje een "aansteller", zoveel meiden die nog langer bezig zijn. Maar het wordt inderdaad wel elke ronde erger, elke ronde wordt de teleurstelling groter, en daarmee ook de angst dat het nooit gaat lukken.....
Leuk h, Babyboom? Moest iedere keer zo huilen.... wat een herkenning.

Elisa, wat spannend meis, hoop het zo voor je! Jij bent ook al zo lang bezig, ik gun het je echt! Duim duim duim.

Baby, voor jou hoop ik op het mooiste huwelijkscadeau ooit!

Bloemke, wat dapper van je dat je de mmm in bent gegaan. Hoop dat je gewoon heel snel zwanger bent en liefst op de "normale" manier, maar als het anders moet, dan maar anders. In ieder geval snel! :)

Meissie, heel veel beterschap, is echt niet leuk om zo ziek te zijn en je zo kl*t# te voelen.

Van Merel heb ik nooit meer iets gehoord, is na haar miskraam plotseling verdwenen :cry: San had een inbraak en heeft daarna via Dollie afscheid genomen, ik vermoed dat haar account is gekraakt of zoiets, ze kon hier om redenen die ze niet wilde noemen, niet meer komen. Milli heeft inderdaad afstand genomen. Ik heb nog contact met haar via pb-tjes en via mijn weblog. Het is idd nu spannend voor haar. Ze heeft mij gevraagd het door te geven als iemand zwanger is, ik heb haar ook verteld over jouw miskraam Frummel. Op die manier blijft ze jullie toch een beetje volgen.

Iuno, voor jou wordt het ook spannend, ik duim weer voor je meis!

Meiden, vergeef me als ik iets of iemand vergeet... het was zooooo veel om te lezen.

Met mij gaat het verder weer goed.... weer de volgende ronde in, lekker klussen :D En ik heb vakantie en daar was ik echt aan toe!!! Mijn leerlingen zijn schatten (meestal) maar ze vreten je energie (krijg je ook af en toe wel terug hoor)!

Liefs en een dikke knuffel, doremi

ultra
26 April 2008, 17:43
Hoi Dames,

Ik neem ff een break. Ben even niet meer op t forum, heb het idee dat ik er veel te veel mee bezig ben.
Ik wacht het gewoon lekker rustig af, nu even zonder forum.

Tot later!

Duim en knuffel voor iedereen!!

baby
26 April 2008, 18:46
Iuno ja dat kan.Maar ik test dan donderdag.Want vrijdag ga ik trouwen.

Bloemke dank je wel.

Meissie ja dat klopt.Ja ik snap je.T is goed bedoelde.Balen zeg dat je ongi geworden.Maar aan de andere kant weet je ook weer waar je aantoe bent.

Kiekeboe ja ik hoop t ook niet.Maar we zien t wel.

Doremi Ja ik hoop t ook.zal wel leuk zijn.

Ultra veel succes met alles en hoop voor je dat t gauw raak is.

sporty
26 April 2008, 19:47
baby sta er wel bij stil dat het misschieb je trouwdag kan verpesten als het neg is he.

Iuno
27 April 2008, 07:32
Iuno ja dat kan.Maar ik test dan donderdag.Want vrijdag ga ik trouwen.

Had ik helemaal niet op gelet... :oops:

Dan denk ik dat je misschien zelfs beter kunt wachten met testen tot n je bruiloft...
Weet niet hoor, maar volgens mij maakt het niet uit of je 1 2 dagen vr of op je bruiloft test. In alle 3 de gevallen zal het de beleving van je bruiloft benvloeden..., denk ik.
Als je er vlak voor negatief test, loop je misschien je hele bruiloft te denken, oh oh, als ik maar niet ongi wordt! En als je er vlak voor positief test, zal je misschien je hele bruiloft op moet letten dat je je mond niet voorbij praat... :)

Ik kan overigens ook best tot zaterdag, zondag, of zelfs maandag wachten, hoor. ;)

@ ultra
Hoop dat je 'break' je wat rust en positieve energie brengt!

@ Elisa
En...en...?!

@ sporty
Ik geloof dat er hier niemand is die al langer dan 2 jaar bezig is...

@ Meissie
Balen dat je ziek bent :( . Maar je cyclus wordt misschien vanzelf weer korter over een tijdje...?!
Waar woon je dan? Hier (Oostenrijk) ga je voor zulk soort dingen ook niet naar de ha, maar ook direct naar een soort van gynaecoloog (Frauen Arzt). Verloskundigen kennen ze hier overigens wel (Hebamme), maar voor echo's en onderzoek tijdens de zwangerschap kan je hier volgens mij ook alleen naar de FA...

Verder iedereen die het nodig heeft een *knuddel*!

Hier blijft het spannend. Zeurderige gevoel in m'n rug was gisterochtend alweer weg en vannochtend was m'n temp. nog steeds 37... Snap d'r niks meer van, nou ja, vandaag nog maar ff afwachten... :roll:

sporty
27 April 2008, 10:00
fijn want ik heb ook op een ander forum gezten en binne 2 jaar was heel het forum zwanger dus er is hoop meiden!!!!!

Kiekeboe
27 April 2008, 12:05
Baby je moet doen waar je zelf het prettigst bij voelt maar hoop dat je besluit op geen enkele manier een schaduw kan werpen op jullie dag. Veel succes!!

Iuno het wordt wel heel erg spannend voor je meid. Ik duim hard voor je mee.

Ja Doremi, ik herken zeker dat gevoel van 'aanstellen' maar denk dat je dat hier niet hoeft te voelen, juist hier niet. In mijn directe omgeving merk ik soms dat het geduld er niet altijd is maar hier zitten we allemaal in hetzelfde schuitje en begrijpen we wat de ander doormaakt. Daarom ben ik ook zo blij met jullie :D.
Ja babyboom is ge-wel-dig vind het echt heel leuk. Ga er misschien zo nog eentje aanzetten als ik niet naar buiten ga. Het weertje lokt ook.

Het vaak moeten plassen heeft bij mij 'helaas' maar 2 dagen aangehouden. Temperatuur blijft boven de 37 graden echt erg hoog voor mijn doen. Denk ergens deze week mijn NOD te hebben. Mijn mannetje ging met zijn familie naar Beverwijk, maar had geen zin om mee te gaan. 1. vanwege het mooie weer en 2. omdat ze voor allemaal baby- en kinderspulletjes gaan kijken :?. Ben ik even niet zo voor in de stemming. Meiden, geniet van deze zonnige zondag!

Iuno
27 April 2008, 12:08
Ehhh... :oops: baby...., meiden....

Zat er toch wel erg mee dat m'n temp. zo gek hoog n stabiel blijft en zag er tegenop vanmiddag uit voorzorg met een tampon buiten rond te lopen banjeren 8-). Zat erg te twijfelen niet tch alvast een testje te wagen, maar las toen ergens dat iemand na een positieve zwangerschapstest, voor de 'zekerheid' ook nog maar eens een ovu-test had gedaan (had ze toch nog liggen en die schijnen ook te reageren als je zwanger bent), dus dacht, ach ovu-tests kosten niet zoveel en heb toch nog 4 liggen, terwijl ik er in principe maar 3 nodig heb om m'n ei te vinden...

Dus 2 uurtjes m'n plas opgehouden en net ff getest; jullie raden het vast al... :(

http://i7.photobucket.com/albums/y256/loisb/ovu-test27april.jpg

Hardstikke positief, na nog geen 2 minuten al! :lol: :o

Dus f ik ga binnen 48 uur ng een ei krijgen (maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk ;) ), of ik denk dat ik toch al vr komend weekend maar eens een zs-test (heb er nog 1 thuis liggen) ga doen... :roll:

Ter vergelijking, m'n tests van CD 12 t.m. 16 en apart vandaag, CD 31 (15 dpo):

http://i7.photobucket.com/albums/y256/loisb/ovu-testsapril.jpg

Heb ze niet erg schrep kunnen krijgen, maar dit was ca 10 min. na de test en zoals je ziet is de streep zelfs ng donkerder dan op CD 14 en 15!

Hoewel ik er inmiddels niet zo erg meer in geloof dat de :twisted: :twisted: :twisted: vandaag gaan komen, wacht ik iig nog wel tot dinsdag af (CD 33) met verder testen. Maar ik ga het pas echt geloven als ik met een zs-test dan k positief test hoor!

Kiekeboe
27 April 2008, 12:22
Oh Iuno....nu is het helemaal niet meer te houden...
Snap het niet helemaal met de ovu-test maar blijkbaar reageert deze positief bij
zowel ei als zwangerschap. Nou gezien jou cyclus lijkt dat eerste onwaarschijnlijk.
Hoop zo dat je straks positief test!! Succes met de zenuwen. Duimen gaat nog een hogere versnelling in ;).

Kiekeboe
27 April 2008, 12:25
Iuno, even voor mijn idee; hoe hoog is jouw temperatuur en hoe lang is deze al stabiel?

Iuno
27 April 2008, 12:48
Iuno, even voor mijn idee; hoe hoog is jouw temperatuur en hoe lang is deze al stabiel?

Hij is nu al sinds 6 dagen echt nagenoeg rond de 37C (scheelt steeds maar paar hondertsten - meet trouwens oraal ;) )

Heb net overigens de posi ovu-test van net op FF ingevuld, verschuift ie m'n ei opeens van dag 16 naar dag 14, haal ik het testresultaat weer weg, zet ie em weer terug op dag 16... :|

Was m'n ei dus gelijk op de dag van de 1e posi ovu-test (dag 14), zou ik nu dus al op 17 dpo zitten...
Misschien toch maar morgenochtend al testen, word nu wel errug nieuwsgierig... :D

Iuno
27 April 2008, 12:50
Oh Iuno....nu is het helemaal niet meer te houden...
Snap het niet helemaal met de ovu-test maar blijkbaar reageert deze positief bij
zowel ei als zwangerschap. Nou gezien jou cyclus lijkt dat eerste onwaarschijnlijk.
Hoop zo dat je straks positief test!! Succes met de zenuwen. Duimen gaat nog een hogere versnelling in ;).

Ja, dat had ik ook al vaker gelezen en aangezien ik er nog 4 had liggen, terwijl ik er in pricipe maar 3 nodig heb om m'n ei te vinden, dacht ik, ach, waarom niet! :D Heb ook nog wel een zs-test liggen, maar die heeft tegen de 10 euro gekost en moet natuurlijk eigenlijk met ochtendurine, dus die wou ik nog ff sparen. ;)

Meissie
27 April 2008, 12:55
@Iuno: Ik geloof dat we je mogen feliciteren, meid! Dat zou toch geweldig zijn! Dat je het geduld hebt om tot dinsdag te wachten.... Ik woon trouwens in een land waar alles precies hetzelfde werkt als bij jou. Maar de komende ronde wil ik het toch nog gewoon allemaal zonder artsen doen. Ik verwacht mijn ei ergens rond 4 juni. (Belachelijk zo ver als dat klinkt)

@Kiekeboe: Voel ik het goed aan dat je ook een beetje de zenuwen hebt?? Volgens mij denk jij ook zwanger te kunnen zijn of niet? Ik hoop het in ieder geval voor je. Zet hem op!

@Ultra: Respect voor je beslissing, maar ik vind het wel jammer. Laat zo af en toe nog even wat van je horen (rond je NOD).

@Baby: Al de zenuwen???

@Iedereen: Ben nog steeds niet beter. Na drie dagen op bed liggen, ga ik vandaag maar eens van het weer genieten!

Kiekeboe
27 April 2008, 12:56
Jaaa Iuno morgenochtend testen ;). Ben ook heeel erg benieuwd nu!!
Bij mij is mijn temperatuur nu 4 dagen achtereen rond de 37 graden.
Is eigenlijk de eerste keer dat ik het zo achter elkaar meet. Hoop dat het aanhoudt.

sporty
27 April 2008, 13:01
ovulatie testen zijn onbertrouwbaar als je zwanger bent.
kunnen ze ook rare uitslagen geven

Kiekeboe
27 April 2008, 13:05
Nou Meissie...je zit er niet ver naast. Ik heb de laatste tijd allemaal van die rare dingen (zoals altijd :P) maar ook weer niets dat het zo concreet maakt dat ik echt DURF te hopen. Ik heb veel moeten plassen, heb veel puistjes, ben erg moe, last van duizelingen, hoge temperatuur etc, maar geen misselijkheid of pijnlijke borsten :(.
Aan de andere kant is heel mijn cyclus ontregeld dus is het niet zo gek dat mijn lichaam volgt ;). Hoop deze week meer te weten te komen.

Meissie wat balen zeg dat je zo ziek bent geweest, fijn dat je eindelijk naar buiten kunt en van het weer kunt genieten. Jij ook weer veel succes in deze ronde en hoop dat ie wat korter mag zijn.

Iuno
27 April 2008, 13:09
Heb net ff gegoogled en het blijkt dat het HCG-hormoon en het LH tot dezelfde 'familie' behoren (hebben dezelfde receptoren), vandaar dat een ovulatietest k op HCG reageert...

Kiekeboe... Ik duim iig alvast voor je!

@ sporty
Het zijn en blijven natuurlijk ovulatietests, geen zwangerschapstest...
Maar over het algemeen schijnt de uitslag dus wl te kloppen (bij positieve test zwanger), dus dit, in combinatie met m'n idioot hoogbljvende temp. en nog steeds niet opgedraafde :twisted: :twisted: :twisted:, is voor mij aanleiding genoeg eindelijk 'oprechte' hoop te hebben en er morgen of overmorgen (wanneer ik het aandurf ;) ) er een zs-testje tegenaan te gooien en pas als deze k positief uitslaat, ga ik het cht geloven, hoor! ;)

Frummel
27 April 2008, 13:37
@Kiekeboe: ik duim voor je...en eh...bedankt, vond je reactie zo lief.

@Doremi: Hetzelfde als voor Kiekeboe. Ja, ik wist dat wel van Mili, San en Merel...maar hoopte dat ze stiekem toch nog wel eens (terug) zouden komen. Helaas. Wel fijn dat je nog contact hebt met Mili. Wens haar maar veel geluk en het is prima dat je dat verteld hebt. Fijn dat je zegt dat ik het er nog wel over mag hebben. Nu gaat het (erg) goed, heb het ook vreselijk druk met allerlei klusjes in huis, visite, afspraken, etc. Dat doet me goed, merk ik.

@Meissie: Inderdaad, dat heb ik me vaker bedacht, met name toen iemand vroeg: "met hoeveel rondes hoor je dan tot de oudere garde?" Voor de een duurt drie rondes een half jaar, bij mij net geen drie maanden. In ieder geval heel veel beterschap toegewenst!

@Ultra: Succes meis, zie dat je ei er binnenkort weer aankomt!

@Sporty: Dat geeft wel weer hoop hoor, dat iedereen op het andere forum binnen 2 jaar zwanger was...Wil niet te negatief overkomen en vind het bericht zeker bemoedigend....maar 2 jaar is wel LANG! :D

@Iuno: Het klopt helemaal van de zwangerschaps/ ovulatietest! Ik doe nu eens per 4 dagen een HCG en om de dag een ovutest. Dit omdat voor mij alleen de combinatie negatieve HCG en positieve ovutest betekent dat ik ovuleer! Toen nu toe zijn alle ovutests zwaar positief! De laatste HCG (eergisteren), was super super licht positief, terwijl ik al vier uur had opgehouden, mijn ovutest was nog steeds hartstikke positief. Ze lijken dus nog heel gevoelig ook (of het was toch mijn ei - dus voor de zekerheid maar geklust :))

En als ik je foto's bekijk...mijn ovutest was toen ik ovuleerde lichter positief dan nu er HCG in mijn urine zit. Wel een beetje dezelfde verhoudingen als bij jou. Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je aan het duimen! Ga je nog niet feliciteren, want het is niet voor niets geen zwangerschapstest, maar hoop dit morgen wel te mogen doen!

Iedereen op wie ik niet heb gereageerd: Dikke knuffel!

Liefs,
Frummel

Iuno
27 April 2008, 13:39
ovulatie testen zijn onbertrouwbaar als je zwanger bent.
kunnen ze ook rare uitslagen geven

'Speciaal' voor jou dan toch maar nu alvast de gok gewaagd (had toevallig toch 2 uur niets gedronken)... ;)

en...

http://i7.photobucket.com/albums/y256/loisb/27april2008.jpg

:D :D :D

Kiekeboe
27 April 2008, 13:50
Ehm...Iuno was dat wel een zwangerschapstest (ken deze niet :?)
Mogen we je dan nu echt feliciteren :?: :?: :?:

Elisa20
27 April 2008, 13:53
Dames ik ben weer ongi geworden dus op naar ronde 11 :(

@Iuno, gefeliciteerd met je zwangerschap!! geniet er lekker van!!

Kiekeboe
27 April 2008, 13:55
He verdorie Elisa, wat enorm balen meid :(.
Dikke knuffel van mij.

Kiekeboe
27 April 2008, 14:05
Dus toch he!! Dacht het al, wat super voor je Iuno.
Heerlijk zwanger!! Geniet er lekker van :lol: :lol: :lol: .

Iuno
27 April 2008, 14:09
@ Elisa
Balen meid, maar eens komt ook jouw dag, echt waar! *knuddel*

Ja hoor, is een chte zwangerschapstest ;) .
Is van het merk 'Prlude'. De standaard zwangerschapstest (vanaf 11 dagen na bevruchting) die je hier in de apotheek kan kopen. Heeft bijna 10 euro gekost, dus mag het wel betrouwbaar zijn ook! :lol:
Heb hem al eens eerder gebruikt, toen ik dacht misschien weleens zwanger te kunnen zijn, maar kreeg toen alleen een streep in het controlevenster. :)

WishU
27 April 2008, 14:42
@Elisa
Balen meid!
Geniet van het lekkere weer en probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn (weet het is makkelijker gezegd dan gedaan) zelfs tijdens het klussen is het belangrijk om heel ontspannen te zijn, maar dat hoef ik je na 10 rondes natuurlijk niet meer uit te leggen...

@kiekeboe
Nog maar drie dagen zie ik?
Spannend meid ik zal voor je duimen!

@Iuno
heb een beetje snel gelezen wat er voorgevallen is, snap niet zo goed waarom je vandaag eerst een ovutest hebt gedaan?!
En zoals velen graag willen weten... Kunnen we je nu feliciteren?

jannie
27 April 2008, 15:00
Iuno, gefeliciteerd!! Super! :D
Nu is het zeker, na deze zwangerschapstest!
Geniet ervan!

Iuno
27 April 2008, 15:48
@Iuno
heb een beetje snel gelezen wat er voorgevallen is, snap niet zo goed waarom je vandaag eerst een ovutest hebt gedaan?!
En zoals velen graag willen weten... Kunnen we je nu feliciteren?

Omdat vandaag mijn NOD zou zijn en ik eigenlijk pas na 1 week overtijd wou testen.
Had eigenlijk willen gaan wandelen vanmiddag (maar zoonlief heeft het uiteindelijk verslapen :roll: ) en zag ertegenop evt. onderweg (in het bos) door de :twisted: :twisted: :twisted: overvallen te worden. Kan er echter niet tegen langer een tampon in te hebben, terwijl ik niet ongi ben (gaat dan na een tijdje zeer doen).
Omdat zs-test best wel duur zijn (hier rond de 10 euro), ovu-tests ook HCG blijken op te pikken en ik toch nog genoeg ovu-tests had liggen, dacht ik 'dan alvast maar es kijken of de duiveltjes niet tch in aantocht zijn', vandaar eerst die ovu-test. Had eigenlijk met zs-test nog een paar dagen willen wachten, maar omdat m'n temp. ook al 6 dagen idioot hoog n stabiel is, toch 's middags maar een testje gewaagd. Dat is het verhaal. :D

In principe kan ik dus wel al gefeliciteerd worden :) , maar ga pas cht blij zijn, als de :twisted: :twisted: :twisted: komende week k nog weg blijven.

baby
27 April 2008, 16:26
Sporty me trouwdag wordt niet zo maar verpest hoor.Want ik ga er eigenlijk van uit dat ik gewoon ongi word.Maar lief dat je t zegt.

Iuno gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.

Kiekeboe Ik kijk wel wanneer ik test.Misschien doe ik t wel gewoon donderdag.Want ik ga er eigenlijk van uit dat ik ongi word.

Meissie ik ben niet zenwachtig.Misschien op de dag zelf.Maar we zien t wel.

Elisa20 balen zeg.Ik hoop voor je dat de voglende ronde raak is.

Voor de rest van de dames ik duim voor jullie en een dikke knuffel.

WishU
27 April 2008, 17:07
@ Iuno
Bedankt voor je uitleg enneh... van harte dan maar meid!
Vanaf het moment dat ik een ZT had gedaan (3 dagen na mijn NOD) ben ik daarna geen tel bang geweest dat :twisted: nog langs zou komen, blijf gewoon positief en ga lekker genieten!

@baby
ik wens je een hele mooie dag toe zonder :twisted: en daarna een positieve ZT!

bianca1
27 April 2008, 17:38
Iuno gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan

Fleur de Lys
27 April 2008, 17:41
lieve meiden

ik moest ruim een week wachten met overtijd zijn voor ik durfde te testen (te vaak teleurgesteld met negatieve testen bij overtijd...) maar vanmorgen knalde die blauwe + er toch echt binnen een paar seconden al vanaf...!!

ik was dus op wintersport gegaan met 2 dikke pakken libresse, zonder echtgenoot, en die heb ik halverwege de week maar vast gebeld dat ik maar niet ongesteld werd. We waren het er samen over eens dat we niet moesten gaan hopen, zeker niet na zijn slechte uitslag, dus wachten tot ik thuis was.
Toen we net hadden gehoord van zijn slechte zwemmers had ik bijna alle testen in huis meteen in de prullenbak gemikt, maar ik ben nu toch blij dat ik dat niet gedaan heb...

Iuno, gaan we voor een kerstkindje?! ;)

Groetjes, Fleur

Iuno
27 April 2008, 17:48
[quote="Frummel@Iuno: Het klopt helemaal van de zwangerschaps/ ovulatietest! Ik doe nu eens per 4 dagen een HCG en om de dag een ovutest. Dit omdat voor mij alleen de combinatie negatieve HCG en positieve ovutest betekent dat ik ovuleer! Toen nu toe zijn alle ovutests zwaar positief! De laatste HCG (eergisteren), was super super licht positief, terwijl ik al vier uur had opgehouden, mijn ovutest was nog steeds hartstikke positief. Ze lijken dus nog heel gevoelig ook (of het was toch mijn ei - dus voor de zekerheid maar geklust :)) [/quote]

Ben nog wat botel ;), dus sorry...
Had nog op jou willen reageren: Hoop dat de HCG bij jou gauw uit je lijf is en daarna snel weer terug. :)

Voel me nu overigens al weer wat zekerder. Bij deze test moet je binnen 5 min. het resultaat aflezen. Bij mij zag je al meteen een 2e streep verschijnen en dat met 'middagurine'! Bovendien heeft FF m'n ei op dag 14 gezet (i.p.v. dag 16), wat zou betekenen dat ik vandaag eigenlijk 'al' 2 dagen overtijd ben.
Na narekenen, heb ik de vorige keer met ca 5 weken getest - vet positief, maar met ochtendurine -, maar ben toen door de gyn. een weekje 'terug gezet', dus dat zou betekenen dat ik toen eigenlijk ook met ca 4 weken getest heb...
En net als toen, zal het nu vast ook allemaal wel goedkomen. ;)

@ Fleur
Jij ook gefeliciteerd dan!
Aangezien ikzelf 2 weken 'te vroeg' ben geboren en ons zoontje zelfs spontaan 5 weken eerder kwam, heb ik zo'n vermoeden dat we deze keer ook niet 'op tijd' gaan zijn - dus hier iig idd grote kans op een kerstkindje. :lol:
Maar hoeft van mij trouwens niet weer 5 weken eerder te zijn, hoor! ;)

Iuno
27 April 2008, 17:52
ik moest ruim een week wachten met overtijd zijn voor ik durfde te testen (te vaak teleurgesteld met negatieve testen bij overtijd...) maar vanmorgen knalde die blauwe + er toch echt binnen een paar seconden al vanaf...!!

Ik wou overigens ook wachten tot 1 week na NOD (heb ik 1e keer ook gedaan, iig, dat dacht ik dus :) ).
Maar heb nu 3 cycli getempt en 2 cycli ook ovu-tests gebruikt. Aangezien m'n temp. nu al 6 dagen op 37 bleef hangen (anders maar een enkel keertje 37, meestal tussen 36.6 en 36.8) en ik de vorige keer dus - achteraf gezien, hield toen alles niet zo precies bij - blijkbaar toch ook al vroeger positief getest had, had ik het er nu toch maar al op gewaagd...

baby
27 April 2008, 18:21
Wishu Ja dank je wel.Ik hoop t ook dat ik niet onig ben op die dag.

Fleur gefeliciteerd en geniet van de zwangerschap.

Kiekeboe
27 April 2008, 18:53
Wat een heerlijke dag he! 2 dames die al langer bezig zijn in 1 klap ineens zwanger.
Nogmaals van harte meiden, vind het helemaal geweldig voor jullie.
Geniet er lekker van!!

ps. hadden jullie al zwangerschapsverschijnselen naast de hoge temperatuur waardoor je dacht dat het nu echt wel eens raak zou kunnen zijn?

Voor jou gaan we heel hard duimen dat in ieder geval die rode monsters op je trouwdag uitblijven, Baby!

Iuno
27 April 2008, 20:08
ps. hadden jullie al zwangerschapsverschijnselen naast de hoge temperatuur waardoor je dacht dat het nu echt wel eens raak zou kunnen zijn?

Nee hoor, helemaal niet. Dacht tot gisteren zelfs dat ze cht nog wel zouden komen... ;)

Had alleen n gek voorval, gisterochtend. Zag bij een bekende 'ineens' een aardig buikje (was me eerst niet opgevallen, omdat ze een ruime jas aan had, die eerst nog dicht geritst was). Baalde al toen ik het opmerkte, omdat ik dacht dat ik het er wel weer moeilijk mee zou hebben (zij wel, ik niet...), maar was zelf verbaast te merken dat ik helemaal geen jaloursie voelde, maar alleen een heel speciaal, niet te omschrijven gevoel...
Maar of dat nu echt aanvoelen was... :|

Was bij mij verder toch echt alleen de aanhoudende extreem hoge temp. en het uitblijven van de :twisted: :twisted: :twisted: ...

doremi
27 April 2008, 20:31
Iuno, hartelijk gefeliciteerd!!!!! Hetzelfde voor jou Fleur!!!!

Heerlijk zeg, dit nieuws!!!!!

doremi
27 April 2008, 20:37
Elisa, een hele dikke knuffel voor jou, ik vind het echt zoooooo rot voor je!!! Ik weet precies hoe je je voelt, al moet het voor jou nog iets erger zijn......

Ik was zelf net uit mijn dipje van vorige week. Lekker naar Stevie Ann geweest donderdag, en toen vakantie en nu dat mooie weer. Heerlijk! En nu vertelt mijn beste vriendin dat ze zwanger is..... in ronde 3. Ik wil wel blij zijn, echt, maar het enige wat ik voel zijn tranen en jaloezie...... En op het terras ook allemaal zwangere meiden.... En hier ook (sorry, ik gun het jullie echt wel, dat is het echt niet!!!!! Ik ben ook oprecht blij voor jullie, misschien nog wel blijer dan voor mijn vriendin hoe stom en kinderachtig dat ook klinkt), het lijkt wel besmettelijk, alleen niet bij mij........... Desalniettemin, hoop ik voor jou Kiekeboe, dat het inderdaad besmettelijk is!! Sorry, dames, ik ben weer helemaal terug in mijn dipje, het was net iets teveel....

Elisa20
27 April 2008, 21:10
Bedankt voor de lieve reactie's :)
Zat er wel ff helemaal doorheen erger dan andere maanden..begin de hoop een beetje op te geven. Mijn vriend gaat binnenkort afspraak maken bij de huisarts om test en ik ga deze maand beginnen met temperaturen.

baby
27 April 2008, 21:16
Kiekeboe ja ik hoop t ook.Lief van je dat je gaat duimen daarvoor.Ik duim ook voor jou.

Iuno
27 April 2008, 21:25
En nu vertelt mijn beste vriendin dat ze zwanger is..... in ronde 3. Ik wil wel blij zijn, echt, maar het enige wat ik voel zijn tranen en jaloezie...... En op het terras ook allemaal zwangere meiden.... En hier ook (sorry, ik gun het jullie echt wel, dat is het echt niet!!!!! Ik ben ook oprecht blij voor jullie, misschien nog wel blijer dan voor mijn vriendin hoe stom en kinderachtig dat ook klinkt), het lijkt wel besmettelijk, alleen niet bij mij........... Desalniettemin, hoop ik voor jou Kiekeboe, dat het inderdaad besmettelijk is!! Sorry, dames, ik ben weer helemaal terug in mijn dipje, het was net iets teveel....

Als het helpt...

De eerste keer hebben we 5 maanden nodig gehad om zwanger te raken. Is achteraf gezien nog een wonder geweest, aangezien ik nogal ziek was en bijna nooit puf had om te klussen.
Deze keer wilde ik het gelijk goed aanpakken (had ook meer energie ;) ), dus hebben we gelijk al elke ronde heel regelmatig geklust. Tijdens ronde 8 was ik dat 'verplichte' klussen (hub voelde het overigens totaal niet als verplichting, mannen :lol: ) opeens stront zat. Ronde 9 dus weer lekker weinig geklust, alleen m.b.v. ovu-test geprobeerd beetje te richten. Ook 'voor de gein' op de 2 dagen van m'n pos. ovu-test (hebben uiteindelijk alleen die 2 dagen rond m'n ei geklust, verder nog 2x ver ervoor en 2x ver erna) na afloop nog een poosje met 2 gebalde vuisten onder m'n gat gelegen (had geen extra kussen bij de hand ;) ). Weet niet wt het nu precies is geweest, maar het heeft gewerkt!

Misschien wat als jullie ook eens jullie 'klus-strategie' radicaal omgooien?

Dikke *knuddel* voor iedereen hier die het gebruiken kan!

Kiekeboe
27 April 2008, 23:40
Oh lieve Doremi, meid wat vreselijk dat je je weer zo verdrietig voelt.
Ik leef zo met je mee. En ik probeer de zwangerschappen van Iuno en Fleur ook
als iets positiefs voor ons te zien. Beide dames waren ook heel lang bezig en het kan dus wel. Allebei voor het jaar. Heb er vertrouwen in dat het ons ook mag lukken. Wij zijn vast niet imuun voor al die rondvliegende hormonen en hcg-tjes. Hele dikke knuffel en als je wil balen, huilen en mopperen dan mag dat hier ook altijd. Snap het wel hoor als ze in je directe omgeving ook achter elkaar door komen met het 'blijde' nieuws zakt de moed je soms in de schoenen. Ik wilde vandaag ook niet mee vrolijk voor baby en kinderspulletjes kijken. Hoop dat we gauw aangestoken worden met het virus. Hoop dat je nog wel een beetje kunt genieten van je welverdiende vakantie.

Iuno hoop dat mijn temperatuur ook zo hoog wil blijven, nu dus pas 4 dagen getempt dus weet niet hoe lang hij hoog is, verwacht van de week wel meer te weten. Bedankt voor de tip over het klussen. Wij doen het ook niet meer zo verplicht als eerdere rondes. Manlief had in tegenstelling als bij jou ineens geen puf voor de verplichte keren. Met meer spontaniteit gaat het beter, hij weet niet altijd precies wanneer ik mijn ei ongeveer heb (ikzelf ook niet altijd), dus ervaart dan geen druk.

Elisa wat enorm balen he iedere keer weer die tegenslag. Ik ga vanaf volgende maand ook beginnen met tempen. Veel succes hoop dat je er baat bij hebt en niet de MMM in hoeft.

Frummel
28 April 2008, 07:28
Iuno: Nu kan ik nog steeds niet opmaken uit je tekst, of ik heb eroverheen gelezen, heb je nu de echte test al gedaan?????
Fleur: Had al bij "januari" een berichtje achtergelaten, maar nogmaals: gefeliciteerd, wat een wonder!

Doremi: *Knuffel*. Binnen een jaar wordt 80% zwanger. En niet alleen dat, maar zwanger van een gezond kindje. Mijn MA telt daarbij dus nog niet eens mee. Van de 20% die overblijft, lukt het 50% nog binnen het volgende jaar. Ik denk niet dat het veel helpt tegen het gevoel van "zij wel!", maar misschien geeft het je, zodra het een beetje beter gaat, straks wat hoop. Oh ja...en hoezeer ik het anderen toch gun, ik heb die momenten ook hoor. Niet eens zozeer hier hoor...

Van de week zaten we bij Ikea. Zit daar in het rokersgedeelte (smokkel nu ik toch zeker weten niet zwanger ben nogal eens een sigaretje, dus ja :oops: zat er zelf ook), maar zit daar dus een moeder, twee kids, zeker 5 maanden zwanger en partner (te roken). En ik weet, niet aan mij om over te oordelen. Maar dan word ik dus wel echt jaloers...ben zelf voor conceptie gestopt en heb zo mijn best gedaan alles zo goed mogelijk te doen...

GRRRRR!

bloemke
28 April 2008, 07:54
Frummel op blz 69 staat de test afgebeeld.
Is ook om te grrrrrrrrr hoor je brengt je kindje in gevaar.

Iuno en Fleur heel hartelijk gefeliciteerd en geniet ervan!!!!!!!!!!!!!!!!!

Elisa een knuffel voor jou.
Ook voor jou doremi een dikke knuffel.

Baby alvast een fijne dag toegewenst en alvast van harte gefeliciteerd.

Hier is het rustig Heb spierpijn gister in de voortuin een stuk stoep gelegd en wat planten geplant was net iets te veel voor mijn rug. Dadelijk naar het ziekenhuis om bloed te prikken. We weten nu wanneer we naar de gyn moeten/mogen. Dat is op 19 mei vindt het nu al spannend.

Iuno
28 April 2008, 07:58
Iuno: Nu kan ik nog steeds niet opmaken uit je tekst, of ik heb eroverheen gelezen, heb je nu de echte test al gedaan?????

Zie pag. 70 ;)

Ja hoor, is een chte zwangerschapstest ;) .
Is van het merk 'Prlude'. De standaard zwangerschapstest (vanaf 11 dagen na bevruchting) die je hier in de apotheek kan kopen. Heeft bijna 10 euro gekost, dus mag het wel betrouwbaar zijn ook! :lol:
Heb hem al eens eerder gebruikt, toen ik dacht misschien weleens zwanger te kunnen zijn, maar kreeg toen alleen een streep in het controlevenster. :)[/quote]

Iuno
28 April 2008, 08:09
@ frummel
Snap het ook nooit, hoor. Dat volwassenen er voor kiezen hun eigen lichaam te verpesten, is n, maar dat het ze onverschillig laat dat ze zo k het lichaam van hun kinderen verpesten... :x

Maar zie je helaas met meer dingen, dat ouders vaak gewoon niet aan hun kinderen denken, hoor! Kleine kinderen hebben b.v. vl gevoeligere ogen dan volwassenen. Laatst zagen we bij het skin weer eens familie met klein kind (jaar of 4-5) op de piste onderweg: pa en ma zonnebril op, kind helemaal niets! :shock: Lekker met die reflexie door de sneeuw... Dan denk ik: als je zlf een zonnebril opzet, omdat je anders na max. een paar dagen last krijgt van gigantisch brandende ogen, dan kan je er - lijkt mij - toch wel vanuit gaan dat je kind, zonder bril, k last van de ogen krijgt...?!
Misschien kunnen veel ouders zich tegenwoordig niet meer in hun kind inleven, omdat ze te moe/gestresst zijn van hun 'eigen' leventje (vind het zowieso al stom dat kinderen tegenwoordig vaak 'iets voor d'rbij' zijn :| )...

Meissie
28 April 2008, 08:10
@Iuno en Fleur: Gefeliciteerd!!! Of op zijn Oostenrijks: Gratuliere und schnell eine hebamme suchen!

Wij zijn vast niet imuun voor al die rondvliegende hormonen en hcg-tjes.

@iedereen: Nou met mijn weerstand moet ik het virus toch zo een keer oplopen! HIHIHI
Dag 4 van mijn spiksplinternieuwe cyclus. Mijn humeur schijnt weer wat beter haar best te doen en ik heb zin aan deze nieuwe ronde. Misschien dat ik toch ook eens ga proberen met ovutests. Maar wanneer zal ik beginnen? Iemand een goede tip voor mij?
Elisa en Doremi: Meiden we komen allemaal een keer aan de beurt. De volgende ronde zijn jullie aan de beurt (als het aan mij ligt)!

Groeten Meissie

baby
28 April 2008, 08:38
Bloemke ja dank je wel.Dat zal wel lukken denk ik.Ik hoop dat we een beetje mooi weer hebben.

Iuno
28 April 2008, 08:39
@Iuno en Fleur: Gefeliciteerd!!! Of op zijn Oostenrijks: Gratuliere und schnell eine hebamme suchen!

Hehe, ik ga gelijk naar de gyn. hoor. ;) Heb ik de vorige keer ook gedaan (wist toen nog dat ze hier ook Hebammes (soort verloskundigen) hadden 8-) ) en gezien mijn voorgeschiedenis, mogen ze dit keer zelfs lekker extra controles gaan uitvoeren! :lol: Vorige keer heb ik pas met bijna 7 maanden contact opgenomen met een 'verloskundige', i.v.m. zwangerschapsgymnastiek. Waren toen nog te weinig zwangeren voor een cursus (landelijk gebied, h :roll: ), maar zou later nog nt een keer of 2 bij een cursus mee kunnen pikken... niet dus (meneertje was 't blijkbaar al eerder zat :) ).

Misschien dat ik toch ook eens ga proberen met ovutests. Maar wanneer zal ik beginnen? Iemand een goede tip voor mij?

Als je naar de site van een ovu-testmerk gaat (b.v. MatCare of CB), staan daar over het algemeen al tabellen met op welke dag je moet beginnen bij welke cyclus lengte. Ook bij de beschrijving van de testen zelf, staan deze tabellen overigens nog een keer. Geloof dat je bij een cyclus van 38 dagen of meer op dag 20 ofzo moet beginnen. Bij zo'n lange cyclus, zul je dus iig 2x heel veel testen nodig hebben. Als je je ei eenmaal 2 keer gevonden hebt en deze blijkt rond dezelfde dag te zijn geweest, kun je daarna (indien nog nodig ;) ) bij een 'laat ei' pas later beginnen met testen.
Anders zou je ook eerst eens 2 3 cycli kunnen tempen, om je eisprong een beetje in te kunnen schatten...

Succes!

sporty
28 April 2008, 08:57
Iuno voel me vereerd dat je speciaal gestest heb voor mij haha
gefeliciteerd meid.. genietten nu hoor na de 1e 3 maanden gaat het supper snel.

ja 2 jaar is lang maar beter laat dan nooit toch? ik heb zelf 15 maanden moetten wachten en ik was al 1.5 jaar gestopt met de prikpil

blijf hoop houden.

en ga na 1 jaar proberen naar de huisarts als je het gevoel heb dat je onder cpntrole staat geef ook een rustig gevoel

dus konigingen dag wordt supper feedtelijk daar hihi

doremi
28 April 2008, 11:37
:D Jullie zijn allemaal zo lief!!!!!!!!!!!!

http://www.natuurlandschap.nl/Do/knuffel3.jpg

Frummel
28 April 2008, 11:52
Bloemke :oops: Iuno: In dat geval: gefeliciteerd! Helemaal gaaf en eh..geniet ervan!
Meissie: Dat staat inderdaad in de bijsluiter. Kan wel zijn dat je inderdaad met een langere cyclus meer testen nodig hebt. Heb zelf nu ook een multipack gekocht :)

Lowiena
28 April 2008, 11:55
Voor jullie

Aangepast op 28-04 11:43

April
NOD --> naam --> ronde --> leeftijd --> hoeveelste kindje aanmeld datum

30 -4 --> Baby....................... --> ronde 5 --> 25 --> 1 e kindje 23-6-2007 **
30 -4 --> Kiekeboe................. --> ronde 9 --> 28 --> 1 e kindje 30-12-2007 **
Mei maak ons blij
18 -5 --> Ultra....................... --> ronde 4 --> 27 --> 1 e kindje 4-2-2008 **
20 -5 --> Doremi.................... --> ronde 9 --> 29 --> 1 e kindje 7-10-2008 **
24 -5 --> Bloemke.................. --> ronde 12 --> 34 --> 1 e kindje 20-12-2007 **
25 -5 --> Elisa20.................... --> ronde 11 --> ??? --> ?? e kindje 27-10-2007 **

Juni zomer in zicht, geef ons allen een wicht
16 -6 --> Meissie................... --> ronde 4 --> 27 --> 2 e kindje 24-1-2008 **

ZWANGER Uitgerekend in
`'december 2008 Wishu...................... --> ronde 6 --> 30 --> 1 e kindje 19-10-2007 **
`'december 2008 jannie...................... --> ronde 8 --> ??? --> 1 e kindje 23-3-2008 **
`'januari 2009 Fleur de Lys.................. --> ronde 12 --> 31 --> 1 e kindje 16-8-2008 **
`'januari 2009 Iuno....................... --> ronde 9 --> 28 --> 2 e kindje 3-2-2008 **

Wij nemen even pauze (van het forum), voor onze eigen best wil.
Pauze ... Myrthe.................... --> ......... ... ... 35 2-1-2007
23 -4 --> San-....................... --> ronde 5 --> 29 --> 1 e kindje 2-11-2007 **
28 -4 --> Mili....................... --> ronde 6 --> 22 --> 1 e kindje 30-9-2007 **
??? -4 --> Catarina(linny).......... --> ronde 6 --> 24 --> 1 e kindje 12-11-2007 **
??? ?? --> Merel..................... --> ronde 2?/11? --> ??? --> 1 e kindje 9-11-2007 **
Van de volgende dames is de NOD nog onbekend
??? ?? --> angi(angelique).......... --> ronde 2 --> ??? --> ?? e kindje 14-3-2008 **

Kiekeboe
28 April 2008, 15:38
Lowiena bedankt weer voor het fijne overzicht :lol:.

Bloemke wat spannend naar de gyn, voor het eerst toch? op zich wel lekker snel. Ben benieuwd en hoop dat ze jullie snel (op weg) kunnen helpen.

Doremi jij bent ook een schat. Vind het niet fijn je zo verdrietig te zien.

Meissie misschien zou je de persona willen overwegen ook op marktplaats te vinden. Zeker omdat je dan altijd ovu-testen hebt en relatief wat goedkoper uit bent. Clear blue viel mij erg tegen in prijs al zijn ze op e-condooms wel goedkoper te krijgen dan bij de drogist en matcare is ook een goedkoper merk. Misschien is het wat voor je. Volgens mij stond op de ovu-testen dat het alleen kan bij een cyclus tot 35 dagen of inderdaad een dubbel pak aanschaffen. Succes met je besluit.

Snap het ook niet hoor Frummel mijn moeder heeft het ook gedaan en een schoonzus van mij ook. Ja ik zou het risico echt niet willen nemen.

Even een vraagje, vanmorgen was mijn temp 36.92 tov 37.02 gisteren dus iets gedaald. Is hiermee de daling ingezet of hoeft dit niet en is zo'n kleine schommeling nog geen reden tot teleurstelling?

Fleur de Lys
28 April 2008, 16:28
Kiekeboe nog geen zorgen maken hoor!
36.9 is nog steeds hoog! Hoewel je op basis van je temp eigenlijk niks kunt zeggen.
Ik bleef meestal nog 2 dagen nadat mijn ongi had ingezet nog hoog, daarna echt kelderen naar 36.3.
Weet niet hoe dit bij andere meiden is?

Groetjes, Fleur

Fleur de Lys
28 April 2008, 16:46
Van de week zaten we bij Ikea. Zit daar in het rokersgedeelte (smokkel nu ik toch zeker weten niet zwanger ben nogal eens een sigaretje, dus ja :oops: zat er zelf ook), maar zit daar dus een moeder, twee kids, zeker 5 maanden zwanger en partner (te roken). En ik weet, niet aan mij om over te oordelen. Maar dan word ik dus wel echt jaloers...ben zelf voor conceptie gestopt en heb zo mijn best gedaan alles zo goed mogelijk te doen...

GRRRRR!

hey Frummel,
ik zal niet meteen met het dikke vingertje gaan lopen zwaaien... of toch wel!
Roken vermindert je vruchtbaarheid! En meis, je zei pasgeleden zelf nog dat het in je bloed giert van de hCG want je testen blijven positief, dat betekent dat je supervruchtbaar bent! Meeste meiden raken behoorlijk snel na een miskraam weer zwanger, dus kop op! Je weet dat het bij jullie kan, toch?

En om meteen mijn gedrag als moraalridder wat af te zwakken: ik heb het met wijn... Toen wij afgelopen maand te horen kregen heb ik echt liters weggedronken (niet dagelijks hoor, maar wel makkelijk 2 glazen per dag), zelfs tot afgelopen week op vakantie (ja duh, Frankrijk, dat moest, denk ik dan...) toen ik wist dat ik overtijd was (voor de verandering... :| ) lekker kaasjes en wijn gedronken. En Jagermeister als we van de piste kwamen... lekker!!!! Maar nu ik gisteren een positieve test in handen heb gehad stop ik meteen. Ik ga het daar heel, heel moeilijk mee krijgen.....

@doremi: ik zou je zo graag een hele hele dikke knuffel willen geven want ik weet van mijn ronde 9, toen werd er nog gezegd dat dat een "magische" ronde was, dus hoopte ik nog even extra. Dat eerste half jaar voorbij, waarin iedereen lijkt zwanger te worden, dat tweede half jaar in wat toch wat moeizamer is, en nu mocht ik uiteindelijk in ronde 13 tranen in mijn ogen van geluk krijgen. Jouw tijd komt ook hoor, echt echt echt!!!
Maak jij ronde 9 weer magisch? ;)

@baby... waar is baby?? Het is toch vandaag je NOD?? Of ben je lekker bezig met voorbereiden van je huwelijk?! Spannend hoor!!

Groetjes, Fleur

Fleur de Lys
28 April 2008, 16:51
Wat een heerlijke dag he! 2 dames die al langer bezig zijn in 1 klap ineens zwanger.
Nogmaals van harte meiden, vind het helemaal geweldig voor jullie.
Geniet er lekker van!!

Ik sluit me bij Iuno aan. Drukkend gevoel in de onderbuik is het enige wat aanhoudt en ik had krampjes die naar mijn idee duidden en duiden (let op tt / vt ) op op elk moment duivels. Bij nader inzien heb ik ook lekker extra last van constipatie en dat is op elke website na te lezen als zwangerschapskwaal.
Verder niet misselijk, geen gevoelige borsten, niet vaker plassen, niets.
Thermometer had ik in de wilgen gegooid toen we hoorden van de slechte zwemmers van manlief, ben op vakantie gegaan zonder. Ik wist ook nog van mijn vorige vakantie dat ik door alle sneeuwadrenaline een volkomen onbetrouwbare tempcurve kreeg.
Maar, voor de nieuwsgierigheid vanmorgen toch nog even gemeten: 37.3. Zo hoog nooit gezeten... maar nou denk ik ook dat er meer meespeelt want ik geloof dat ik een virusje heb: vreselijke keelpijn, moeilijk praten en slikken, hoesten (af en toe blijf ik erin...) dus daar kan die temp ook hoog van zijn... ik ga hem wel in de gaten houden nu, vind het wel interessant, maar ik moet oppassen dat ik niet paranoia wordt als ie ineens zakt....!

doremi
28 April 2008, 16:53
"Fleur" en Kiekeboe, had ik al gezegd hoe blij ik met jullie (en alle andere meiden hier) was???? :D :D

http://www.natuurlandschap.nl/Do/sb137.gif

baby
28 April 2008, 18:05
Fleur ja dat klopt.Ik ben vandaag ongi geworden.Ik ben eigenlijk wel blij dat ik ongi ben.Want als t goed is dan ben ik er vrijdag er weer vanaf.Nee ik was niet bezig met t huwelijk.Ik was werken.

Frummel
28 April 2008, 20:25
Fleur: :oops:

sporty
28 April 2008, 20:42
baby ik duim voor mooi weer op je bruiloft

baby
28 April 2008, 20:44
Dank je wel Sporty.Ik hoop t ook dat t mooi weer is.

Iuno
28 April 2008, 21:22
Even een vraagje, vanmorgen was mijn temp 36.92 tov 37.02 gisteren dus iets gedaald. Is hiermee de daling ingezet of hoeft dit niet en is zo'n kleine schommeling nog geen reden tot teleurstelling?

Heb je op exact dezelfde tijd gemeten, of ietsje eerder?
Als je ietsje eerder hebt gemeten, scheelt het algauw een beetje. Heb je op exact dezelfde tijd gemeten, is er nog niets aan de hand hoor! Lijkt veel als je de getallen zo ziet, maar het gaat uiteindelijk maar om 1 tiende. Over het algemeen zegt het pas iets als je temp. opeens 0.2 of meer daalt.

Zo, hoop je weer wat gerust gesteld te hebben. ;)

@ baby
*knuddel* :(
Maar wel fijn dat het op je bruiloft dan weer weg is. Nu alleen nog een heerlijk zonnetje erbij! :D

@ "Fleur"
Ronde 9 was voor ons dit keer toevallig idd 'magisch' :D
Ze zeggen dat ronde 5 ook zo'n 'magische' ronde is (was vorige keer 'toevallig' in ronde 5 zwanger)

Rondes 13 en 15 staan trouwens eveneens bekend als erg 'magisch', dus dames...!

Meissie
29 April 2008, 08:42
Goedemorgen allemaal!

@Baby: Balen dat je toch ongi bent geworden, meid. Maar nu gewoon lekker van de grote dag gaan genieten. De weersvoospellingen zijn oke.

@Doremi: Gaat het al weer wat beter?

@Kiekeboe: SPANNEND!!!!! Houd ons op de hoogte! Ben heel benieuwd hoe het gaat.

@Frummel: Je hebt een cyclus van 42 dagen ingevuld. Klopt dat wel? Is jouw cyclus niet korter?

@Iuno: En kan je het al geloven????

@Iedereen: Ik denk dat ik het inderdaad eens ga proberen met ovutesten. Wel balen, want ik wil dat eigenlijk niet. Maar ik kan er nu geen pijl op trekken. En dat tempen maakt me enorm zenuwachtig op de een of andere manier. Dus we gaan maar eens wat pakken inslaan en ermee beginnen op dag 25 of zo. Nu ga ik wachten op het mooie weer.

Iuno
29 April 2008, 09:00
@Iuno: En kan je het al geloven????

@Iedereen: Ik denk dat ik het inderdaad eens ga proberen met ovutesten. Wel balen, want ik wil dat eigenlijk niet. Maar ik kan er nu geen pijl op trekken. En dat tempen maakt me enorm zenuwachtig op de een of andere manier. Dus we gaan maar eens wat pakken inslaan en ermee beginnen op dag 25 of zo. Nu ga ik wachten op het mooie weer.

Geloven doe ik het wel :D , enige wat me nog een beetje zenuwachtig maakt, is dat ik het nu al zo vroeg weet. Hoewel... de vorige keer testte ik weliswaar bijna 1 week na NOD pos., maar bleek later bij de gyn 1 week minder ver dan ik dacht.
Maar voelt verder goed (voel dus niets :D , alleen m'n rug, daar waar ik rond pasen iets verrekt heb en darmen zijn beetje van slag (af en toe steken en dikkere ontlasting)).

Bestel je je ovu-tests via internet? Daar krijg je altijd 'korting' als je grote hoeveelheden bestelt...
Hoop dat je niet al teveel testen nodig zult hebben... *knuddel*

Hier is het weer heel sombertjes... en wou nog wel lekker gaan wandelen vandaag... :(

Kiekeboe
29 April 2008, 09:09
Baby wat balen voor je meid. Wel fijn dat je er op je trouwdag vanaf bent. Kun je optimaal van jullie mooie dag genieten. Ik hoop ook voor je op een stralend zonnetje en een strak blauwe lucht.

Meissie veel succes met de ovu-testen. Zal je hopelijk ook wat rust geven als je je EI ontdekt en dan volop aan de klus. Weet je zeker dat je met dag 25 op tijd bent. Weet even niet meer of je nu van langste of gemiddelde cycli moest uitgaan. Veel succes he!!

Bedankt Iuno en Fleur het klopt inderdaad dat ik gisteren wat vroeger was met testen, scheelde 2 uur met de andere dagen. Vanmorgen weer netjes op tijd en...
37,19 graden :lol:. Nu dus voor mij 6 dagen achtereen hoge temperatuur. Vind het wel spannend doe dit nu voor het eerst. Verder niet echt ergens last van heb alleen soms pijnscheuten schuin boven mijn lies, ook als ik te snel opsta. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Fleur wat heerlijk dat gelukt is na zo'n roerige maand. Succes met het laten staan van de wijntjes. Zo te horen gaat dat helemaal goedkomen.

Hoe is het met je Doremi?

jannie
29 April 2008, 12:34
Meissie, als ik jou was zou ik het ook gaan proberen met die ovutesten. Dat temperaturen leek mij ook niks, ook omdat ik op sommige dagen al om 6.15 op moet staan en op andere werkdagen pas anderhalf uur later, en ik ben er niet zo goed in om dan toch elke ochtend om 6.15 te tempen, denk ik. Ovutests vind ik makkelijker, en ik denk dat die ons erg geholpen hebben.

@Kiekeboe: ik dacht dat het niet raak zou zijn, juist omdat ik me helemaal niet anders voelde (had het idee in m'n hoofd dat ik me anders zou voelen als ik zwanger zou zijn). Mijn borsten werden gevoelig, maar dat zijn ze altijd de dag voor ik ongi word. Ze bleven wel gevoelig, en pas toen ik niet ongi werd, ging ik hopen. En dit keer terecht!
Spannend voor jou!

Baby, succes met de laatste voorbereidingen! Misschien lukt het op jullie huwelijksreis, of net daarna, dat zou heel leuk zijn!

Veel succes allemaal, duim voor jullie!

Fleur de Lys
29 April 2008, 12:41
Bedankt Iuno en Fleur het klopt inderdaad dat ik gisteren wat vroeger was met testen, scheelde 2 uur met de andere dagen. Vanmorgen weer netjes op tijd en...
37,19 graden :lol:. Nu dus voor mij 6 dagen achtereen hoge temperatuur. Vind het wel spannend doe dit nu voor het eerst. Verder niet echt ergens last van heb alleen soms pijnscheuten schuin boven mijn lies, ook als ik te snel opsta. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

... gokje: bandenpijn?! ;)
dat is namelijk ook het ENIGE wat ik op het moment voel, en goed ook! continue druk in mijn onderbuik; ik zou het vorige maanden verward kunnen hebben met aanstaande ongesteldheid maar de dame van Moeders voor Moeders stelde mij gisteren gerust: dat is een heel normaal gevoel.

Kiekeboe, ik hoop het ZO voor je!!

Meissie
29 April 2008, 12:51
@Kiekeboe: Het zou kunnen dat ik laat ben met ovutesten, maar eigenlijk verwacht ik mijn ei pas op 4 juni of zo. Ik heb wel bizar lange cycli. Ik vind het erg spannend voor je. Hoop voor je dat je zwanger bent. Maar dan moet je hier nog wel blijven kijken oke???

Frummel
29 April 2008, 13:37
@Meissie: Jup, is ook geen 42 maar kon tot max. 6 weken duren zeiden ze in het ziekenhuis! Vandaar, maar worst case scenario ingevuld.

@Kiekeboe: Die pijnscheuten (tenminste echt pijn deed het niet, maar wel dat je het voelt trekken), zie heel herkenbaar! Zolang niet te pijnlijk ook heel normaal. Ik vind het echt spannend worden.

K** K** K**

Excuses voor hierboven. Heb waarschijnlijk mijn ovu gemist :( Paar dagen geleden testte ik heel licht op HCG en vet donker op de ovutest, maar dacht dat het nog niet zou kunnen. Hebben dus ook amper geklust. Merk nu aan afscheiding (is ineens weg) en ontlasting (weer lastig) en ovutest (negatief) dat ik vermoedelijk mijn eisprong al heb gehad. Mijn temperatuur is de afgelopen 3 weken heel instabiel en schiet van hoog naar laag...dus daar kan ik echt niks mee.

Grrrrr...nieuwe ronde. Vind het echt niet tof.

liefs,
Frummel

Meissie
29 April 2008, 13:47
@Frummel: wat heb je dan vroeg geovuleerd zeg! OF niet?

Frummel
29 April 2008, 14:06
Blijkbaar :| Weet het anders ook niet, zou op zich wel kunnen, als je rekent vanaf 15 april, toen is de "eerste helft" eruit gekomen zeg maar. + 14 dagen is 29 april, dan 2 dagen eerder (wat kan, heb vaker een cyclus van 27 dagen gehad). Het is onwaarschijnlijk maar niet ondenkbaar, zeg maar.

Ik heb zelf 42 dagen vanaf de dag dat het meer op een echte menstruatie begon te lijken gerekend.

Misschien niet helemaal handig.

Fleur de Lys
29 April 2008, 16:48
Frummel, sommige zaadjes blijven wel 72 uur leven he!
Afgelopen maand had ik ook een rommelmaand... 1x geklust toen ik helder slijm had, 2 dagen erna nog, toen had ik 's middags een positieve eitest, toen kregen we ruzie (bleh..) en is het er voor vrijdag niet meer van gekomen, toen testte mijn ei alweer negatief.

En toch is het gelukt deze maand... misschien juist wel omdat we er net iets minder mee bezig waren...?
En, nogmaals, je hormonen gieren nog door je lijf toch? Dus vlak je kansen niet uit!! Kop op meis!
En als ik jou was zou ik in dit stadium gewoon doorgaan met knuffelen, wie weet hadden je testen het alsnog mis...

liefs, Fleur

Frummel
29 April 2008, 18:30
Negatief op LH is automatisch negatief op HCG. Dus met de hormonen valt het wel mee. Je hebt wel gelijk hoor over die zaadjes, maar als ik tel krijg ik het volgende:

dag 1,2,3 etc.

geklust, niks, niks, niks (eisprong!?!?), geklust (laat op de avond, dus vermoed > 24 uur na ei, maar ben natuurlijk niet zeker), niks, niks...

Dus ja, het kan, maar de kans is niet heel groot.

Fleur: wel fijn voor je dat het dan eindelijk is gelukt en dat zonder mmm. Zooo gaaf en gun het je helemaal, eerlijk waar. Hoop ook nog hard voor Kiekeboe dat de test straks twee streepjes geeft!

Frummel
29 April 2008, 18:34
dag 1,2,3 is trouwens gewoon gestart op willekeurige dag, niet dag 1 van de cyclus ofzo...gerekend vanaf 1e dag miskraam zou dag 1, dag 8 zijn, in dat geval heb ik op dag 12 mijn ei gehad, wat op zich wel zou kunnen (cyclus van 27 dagen, dan).

Kiekeboe
29 April 2008, 19:21
Hey lieve meiden, jullie maken me wel zenuwachtig hoor met al die lieve berichtjes... Mocht het zo zijn Meissie zijn jullie nog lang niet van me af hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar laten we nergens op vooruit lopen.

Ik dacht dat bandenpijn aan de zijkant van je buik voelbaar was, misschien stom maar had echt geen idee. Het is een beetje een zeurende pijn, niet pijnlijk nee.
Ik denk dat ik morgen ga testen (als mijn temp morgenochtend hoog is), aan de ene kant durf ik niet en aan de andere kant kan ik niet wachten. Ben wel bang voor de teleurstelling.

Frummel wat vervelend die onzekerheid, denk wel dat je evengoed nog gewoon kans maakt. Als een van de snelle jongens er op tijd bij was dan is het weer raak.
Ik hoop het voor je meid.

Gaan jullie nog wat leuks doen met koninginnedag?

Meissie
29 April 2008, 19:46
@Kiekeboe: Bandenpijn kan aan de zijkant zitten, maar dat hoeft niet. Ik weet van mijn eerste zwangerschap dat ik af en toe een pijnscheutje achter het schaambot had. Is nou ook niet bepaald aan de zijkant. Ik hoop het zo voor je.
Het klinkt in ieder geval allemaal positief. Hoop dat je vanacht een beetje kan slapen!

@Frummel: Ik ben de draad kwijt hoor! Ik snap niets van jouw cyclus. Nou ja, als je hem zelf maar snapt! En liever nog; Moeder Natuur!

Groeten Meissie

Fleur de Lys
29 April 2008, 20:14
@Frummel: eerlijk ik ben de draad ook kwijt hoor... maar ik wil zo graag van het positieve uitgaan voor je!
Nog even een extra beredenatie: ok negatief is negatief zowel hCG als LH, maar zodra je een positieve ei-test hebt krijg je dus eerst een LH piek. Maar met je LH piek heb je nog je ei niet, die komt pas 24-48u NA je LH piek.
Misschien toch op tijd geklust...?

x F

Frummel
30 April 2008, 00:43
haha - ja Kiekeboe, Meissie, stiekem hoop ik het natuurlijk wel...en nee, ik begrijp het ook niet. Heb hem nu maar ingevuld zoals ik denk dat de testjes en wat ik uit mijn temp op kon maken aangaven. Wil graag met jullie mee en aan de andere kant een nieuw klupje "oudere garde" oprichten. Zie het misschien ook wel te negatief, om straks niet al te teleurgesteld te zijn als ik over bijna twee weken toch :evil: op bezoek krijg.

Doremi: hoe gaat het met je?
Bloemke: alles goed?

liefs,
Frummel

doremi
30 April 2008, 00:45
Frummel, misschien dat je nu nauwelijks ergens op hoopt en dat het gewoon toch raak is door die ene keer.... Een keer is genoeg!

Kiekeboe, wat spannend!!! Klinkt allemaal goed hoor! Klinkt echt als bandenpijn (weet ik maar van horen zeggen hoor...) Hoop het zo voor je! Duim duim duim. En je weet het, het hangt in de lucht!

xxxx

Meissie
30 April 2008, 08:42
@Kiekeboe: en.....????

Meissie
30 April 2008, 08:50
Heb net even de zwangerschapscalculator gebruikt op babytjes.nl. Als het deze ronde zou lukken dan heb ik 4 juni pas mijn ei. En een positieve zwangerschapstest (bij 4 weken zwangerschap) zou dus pas 2 juli zijn!!!!! Ligt het aan mij of klopt er hier iets niet??? Volgens mij telt hij de weken vanaf de bevruchting. Normaal word je toch twee weken na de bevruchting ongi (of niet!). Doe hem nog een keer en vul twee weken zwangerschap in.
Zo dat is beter. Nu is het 18 juni. Nou dan leven we daar maar naar toe.

Kiekeboe
30 April 2008, 08:52
Lief dat jullie zo meeleven.

Helaas... :( negatief getest. Temperatuur was ook weer naar 36,93.
Dus misschien word ik snel ongesteld of moet ik het over een tijdje weer proberen.
Heb nu niet mijn langste cyclus aangehouden. Was heel gek had de laatste dagen het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Had gisteren ook het idee dat ik gevoelige borsten had, maar misschien beeldde ik me dat in. En vanaf gisteravond, ging laat slapen, draaide heel mijn stemming om en had ik ineens sterk het gevoel dat ik niet zwanger ben. Weet het soms niet meer. Lichaam houdt me zo voor de gek :cry:.

Lieve meiden fijne koninginnedag vandaag :!:

Meissie
30 April 2008, 08:55
Ben ik nog 1 keertje dan. De uitgerekende datum is dan 25 februari 2009. Hihihi. Bijna een olifantendraagtijd. Stomme cyclus. Allemaal veel plezier vandaag op de verjaardag van onze koningin!

Oh Kiekeboe! Shit voor je zeg! Ik kan je alleen maar zeggen dat wanneer je het gevoel hebt niet zwanger te zijn, dan ben je het ook echt niet. We zijn zo met ons lichaam bezig en ik weet zeker dat je je anders zou voelen. Desalnietemin: Kop op! Wij komen ook echt nog eens aan de beurt.

Kiekeboe
30 April 2008, 09:03
Ja dat is het gekke inderdaad al die tijd voelde ik me wel anders met die pijnen,
het gerommel, de beetje gevoelige borsten en een raar soort "blij/optimisme" en nu lijkt het een beetje weggevaagd. Je zal wel gelijk hebben, van mij mag mijn ongi dan maar komen dan kan ik verder.

doremi
30 April 2008, 13:24
H Kiekeboe, ik heb precies hetzelfde gehad een paar maanden geleden.... Ik was zooo blij de hele tijd en dacht echt dat het raak was, was ook een beetje misselijk en had gevoelige borsten, en toen zat ik bij mijn vader in de auto die heel veel pijp rookte en 's avonds kreeg ik kramp, en opeens was het hele gevoel weg.... Ik denk toch dat er een bevruchting is geweest en dat het al heel snel ik fout gegaan..... Misschien is dat bij jou ook zo geweest?

Echt rot Meissie, die cyclus van je, pffff!!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het dit keer moeilijk vind om uit mijn dipje te komen..... heb veel gehuild de laatste dagen. Ik mis mijn moeder op het moment ook heel erg (is al 7 jaar dood), omdat ik het gevoel heb dat er in mijn directe omgeving niet echt iemand is met wie ik erover kan praten, niet iemand die het echt zou begrijpen. Gisteren wel goed gesprek gehad met mijn lief, dat was wel heel fijn (en nodig). Hij vindt het toch allemaal wel moeilijk te begrijpen waarom ik zo verdrietig ben, terwijl hijzelf nog heel erg het gevoel heeft dat het gewoon wel goedkomt.
Nou ja, ik ga nu proberen mijn zinnen wat te verzetten en er wat minder mee bezig te zijn, en lekker klussen, en dan zien we het wel weer. Een vriendin van me, die nu bezig is met (2e poging) ICSI, zei wel tegen me dat als het niet goed voelt, dat ik dan gewoon naar de ha moet gaan en alles wat moet overdrijven, 1 of 2 maandjes erbij, en ook al stuurt ie me dan weg voor een paar maanden, dan ben ik er de volgende keer wel al eerder geweest.. .. Misschien dat ik dat wel doe...

En nu mezelf weer bijelkaar rapen en vol goede moed weer verder :)

Kiekeboe
30 April 2008, 20:06
Misschien heeft er inderdaad een bevruchting plaatsgevonden Doremi, geen idee.
Het is alleen raar dat mijn lichamelijke symptomen onveranderd zijn. Heb nog steeds de pijnen in mijn onderbuik, gevoelige borsten, hoge temperatuur etc.

Het is meer dat mijn gevoel erover veranderde, dat zit meer tussen de oren :oops: , maar ook wel verklaarbaar vanwege het (teveel) denken aan een mogelijke negatieve test. Ik weet niet of je altijd voelt dat je zwanger bent of kunt zijn, ik herinner me nog die poll met de vraag of zwangeren voor het testen voelden dat ze zwanger waren. Ik geloof dat maar ongeveer 30% het gevoel had, en de overige 70% het alleen wilde voelen of niets voelde. Niet dat ik nog echt hoopvol ben voor deze ronde hoor. Wil mezelf niet langer voor de gek houden. Ben het een beetje moe aan het worden. Voel mezelf nu ook wel een zeikerd tegenover jullie. Ieder keer van alles aan de hand en toch ook weer niets :oops:.

Sterkte lieve Doremi, ik heb vandaag ook weer een moeilijke dag gehad. Kan me voorstellen dat je dan veel aan je moeder denk, ik moest gisteren ook na lange tijd weer huilen om mijn oma. Ik denk dat er voor mij ook dipje aan zit te komen.

Sorry voor deze wat verdrietige berichtje, moest het even kwijt.

Meissie
30 April 2008, 20:16
@Kiekeboe: Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik vind je absoluut geen zeikerd. De wil is zo groot, dat je in je hoofd continu bezig bent met je allergrootste wens. Het is toch heerlijk dat je hier je hart kunt luchten! En we kunnen jou en Doremi niet uit jullie dipje trekken, maar we kunnen in ieder geval jullie verhalen lezen en zeker ook begrijpen! En dat maakt je geen zeikerd hoor!

@Doremi: Houd vol! Het ontmoedigt elke keer weer als je ongesteld wordt, maar wanneer (inderdaad 'wanneer' want het is een kwestie van tijd) je dan een positieve test hebt, kun je je geluk niet op! Ik begrijp het ontmoedigende gevoel heel goed. Ik heb het zelf ook steeds. Vooral met zo'n lange cyclus, maar wil daar niet teveel aan toegeven. Het komt allemaal goed!

Meissie
30 April 2008, 20:25
Dames: Ik ben een paar dagen de hort op. Succes allemaal en fijne dagen!

Kiekeboe
30 April 2008, 20:31
Bedankt Meissie dat is fijn te horen.
Veel plezier, waar ga je naartoe? Geniet er lekker van.

Iuno
30 April 2008, 21:16
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het dit keer moeilijk vind om uit mijn dipje te komen..... heb veel gehuild de laatste dagen. Ik mis mijn moeder op het moment ook heel erg (is al 7 jaar dood), omdat ik het gevoel heb dat er in mijn directe omgeving niet echt iemand is met wie ik erover kan praten, niet iemand die het echt zou begrijpen. Gisteren wel goed gesprek gehad met mijn lief, dat was wel heel fijn (en nodig). Hij vindt het toch allemaal wel moeilijk te begrijpen waarom ik zo verdrietig ben, terwijl hijzelf nog heel erg het gevoel heeft dat het gewoon wel goedkomt.
Nou ja, ik ga nu proberen mijn zinnen wat te verzetten en er wat minder mee bezig te zijn, en lekker klussen, en dan zien we het wel weer. Een vriendin van me, die nu bezig is met (2e poging) ICSI, zei wel tegen me dat als het niet goed voelt, dat ik dan gewoon naar de ha moet gaan en alles wat moet overdrijven, 1 of 2 maandjes erbij, en ook al stuurt ie me dan weg voor een paar maanden, dan ben ik er de volgende keer wel al eerder geweest.. .. Misschien dat ik dat wel doe...

En nu mezelf weer bijelkaar rapen en vol goede moed weer verder :)

Misschien heeft er inderdaad een bevruchting plaatsgevonden Doremi, geen idee.
Het is alleen raar dat mijn lichamelijke symptomen onveranderd zijn. Heb nog steeds de pijnen in mijn onderbuik, gevoelige borsten, hoge temperatuur etc.

Het is meer dat mijn gevoel erover veranderde, dat zit meer tussen de oren :oops: , maar ook wel verklaarbaar vanwege het (teveel) denken aan een mogelijke negatieve test. Ik weet niet of je altijd voelt dat je zwanger bent of kunt zijn, ik herinner me nog die poll met de vraag of zwangeren voor het testen voelden dat ze zwanger waren. Ik geloof dat maar ongeveer 30% het gevoel had, en de overige 70% het alleen wilde voelen of niets voelde. Niet dat ik nog echt hoopvol ben voor deze ronde hoor. Wil mezelf niet langer voor de gek houden. Ben het een beetje moe aan het worden. Voel mezelf nu ook wel een zeikerd tegenover jullie. Ieder keer van alles aan de hand en toch ook weer niets :oops:.

H lieverds, mijn man snapte ook niet dat ik de laatste maanden vaak zo treurig was (vooral rond NOD). Heb wel geprobeerd het hem uit te leggen, maar denk dat het 'hele gedoe' rondom het zwanger raken mannen over het algemeen wellicht iets minder - of iig 'anders' - treft dan vrouwen... Ik bedoel, wij voelen elke maand dat onze hormonen stijgen en dalen, zij niet!

Toeval of niet: afgelopen cyclus besloot ik minder 'verplicht' te gaan klussen en vanaf ronde 10 de thermometer en ovu-testen weer in de wilgen te gaan hangen en je ziet wat er toen is gebeurd... ;)
En hoewel ik m'n idioot hoogblijvende temp. wel heel erg vreemd vond, geloofde ik toch cht dat ik eerder ziek zou zijn/worden, dan dat het gelukt zou zijn, hoor! Heb dan ook verder helemaal niets gevoeld ofzo...
Klinkt misschien stom, maar Kiekeboe, al eens aan het w.c.-papiertje geroken? Mij viel afgelopen week nl wl opeens op dat m'n urine 'anders' rook. Moeilijk te omschrijven, maar rook wel een beetje 'zoetig'...

Over bandenpijn: ik had de vorige zwangerschap relatief snel last van een zeurderig gevoel onder in m'n rug. Volgens de gyn. was dit (ook) bandenpijn. :| Nu heb ik ook weer last van zo'n zeurderig gevoel, alleen deze keer vooral op de plek waar het op goede vrijdag in m'n rug geschoten was (en nog steeds niet heleml over was gegaan)...

Enne... zeikerds hebben we hier niet! ;) We zijn er hier - zeker in dt topic - toch just voor elkaar?! Het hoeft cht niet alleen maar 'rozengeur en maneschijn' te zijn. Dipjes - en zelfs diepe dalen - zijn ook toegestaan; we trekken jullie de piek wel weer op, hoor! ;)

Nou, een hele hele dikke *knuffel*!

Vickypreg
30 April 2008, 21:23
Kiekeboe, ik weet niet of je het echt moet merken maar ik voelde het toch eigenlijk wel aan voor ik de test deed. En toen hij positief was had ik eigenlijk ook zoiets, ja eigenlijk wist ik het wel. Maar je weet het toch niet zeker tot je die test doet he en je hoopt elke maand dat het raak is dus waarom zou het deze maand wel raak zijn. Zo ga je op een gegeven moment denken. Ik zou zeggen wacht rustig af, ik heb een week na mijn NOD pas een test gedaan en misschien kon ik ook wel zo lang wachten omdat ik toch het gevoel had dat het raak was. Maar wilde ook een teleurstelling voorkomen en samen met mijn vriend testen 's ochtends. Het voordeel was ook dat ik toen gelijk 5 weken zwanger was, gaat snel dan haha.

Ik hoop het voor je in elk geval!!

Vickypreg
30 April 2008, 21:29
Sorry heb helemaal niet gezien dat je de test al gedaan hebt en negatief was...balen meis. Maar wie weet...soms testen ze pas na een aantal dagen positief he. Dus geen bloed geeft moed!!

doremi
30 April 2008, 22:08
Iuno, Meissie en Kiekeboe, had ik al gezegd dat jullie lief zijn ( :lol: ja ik geloof al wel drie keer, maar goed... :lol: )

Kiekeboe, haha, als jij je al een zeikerd voelt, wat ben ik dan wel niet????
Ik vind je absoluut geen zeikerd! Ik begrijp je gevoel heel goed, en ik weet ook hoe je lichaam je voor de gek kan houden, maar soms voel je al die dingen gewoon echt, en niemand weet echt hoe dat komt, of je dan even zwanger bent, of dat je jezelf voor de gek houdt of dat er iets anders aan de hand is..... Je kunt ook nog "gewoon" zwanger zijn hoor, geen bloed.... Ik duim iig nog even door hoor!

En het is gewoon een feit dat wel langer bezig zijn dan de meeste anderen, en dat gaat met ups en downs... dat merk ik nu zelf ook.... Tot deze ronde was ik altijd een paar dagen echt verdrietig en dan was het over, maar deze ronde laat het me niet meer los, maar ook dat zal wel over gaan..... Maar ik vind zo ontzettend veel steun bij jullie, want jullie begrijpen het echt...

Kiekeboe
1 May 2008, 11:40
Ik sluit me volledig aan bij Doremi. Ik vind hier ook erg veel steun en begrip.
Bedankt Iuno, Vicky, Doremi en Meissie voor alle opbeurende woorden, voel me al een stuk beter. Vind jullie ook erg lief :).

Gisteren had mijn man zoiets, toen ik mijn naderende huilbui verklaarde iets van; "maar schatje waarom heb je dan niets gezegd", ik wist het niet, je kan het mij toch vertellen". Toen vertelde ik dat er iedere keer wel iets 'raars' met mijn lichaam is en als ik dat allemaal zou delen met hem dat hij op een gegeven moment ook niet zou weten wat hij er mee aanmoet. Voor hem is het niet tastbaar of te begrijpen en hier op het forum praat je met lotgenoten. Hij was het uiteindelijk wel met me eens, maar het is soms best lastig.

Uit de onzekerheid ben ik helaas nog niet. Ongi nog niet gearriveerd en temperatuur is nog steeds hoog, 37,03. De achtste gemeten dag op rij alweer.
Wachten maar af.

Baby nog steeds geen kriebels? Was nou morgen of overmorgen de grote dag?
Weersvoorspellingen lijken goed, hoop dat je een heerlijke dag hebt. Houden jullie het klein of geven jullie een groot feest? Maar er een onvergetelijke dag van.

Iedereen een fijne dag vandaag :!:

Frummel
1 May 2008, 12:08
Is wel herkenbaar...t blijft toch moeilijk uitleggen. Ik merk ook dat mijn vriend het wel wil begrijpen, maar hij is er toch veel minder mee bezig dan ik. Hij denkt zo af en toe: "Het komt wel." Ik reken iedere dag nog eens na of het misschien toch meteen weer zo zou kunnen zijn. :) Och ja...

Kan me voorstellen dat dat naarmate het langer duurt niet beter wordt en een steeds grotere teleurstelling is. De volgende keer dat ik kan testen, zitten wij ook op de 6 maanden grens. En dan weet ik, dat ikzelf het geluk heb, dat mijn cyclus niet te lang is en dat ik in zes maanden tijd meer kansen heb dan veel anderen en in ieder geval - behalve nu dan even - niet de onzekerheid heb hoe lang het dit keer gaat duren voordat ik een eisprong heb of wanneer mijn NOD zou moeten zijn.

Doremi, ik hoop dat je veel steun vindt bij je lief en je een beetje uit je dipje kunt komen. Het is al vaak gezegd, maar ik zeg het nog maar eens, 80% is binnen een jaar zwanger van een gezond kindje. Kiekeboe, heel veel sterkte!

doremi
1 May 2008, 12:21
Thanxxxx Frummel!

Kiekeboe, misschien zijn het wel de hormonen waardoor je je zo voelt??? Misschien ben je gewoon wel zwanger.... o, dat zou toch helemaal geweldig zijn!!! Kun je samen met Iuno en Fleur mee naar het andere forum! Nou meis, ik hoop het voor je, snap dat je nog niet durft te hopen hoor! Maar, wie weet.......

Fleur de Lys
1 May 2008, 12:35
ik ben nog lang niet weg hoor, vind het veel te eng...
zolang ik nog niet op 10-12 weken zit kan er wat mij betreft nog van alles misgaan, dat heb ik zowel in mijn omgeving als hier op het forum wel gezien...

bovendien vind ik jullie veel leuker, met de meiden van het zwanger-zijn forum heb ik niets...

mag ik voorlopig nog even hier blijven...?

(ik steek kaarsjes, kampvuren, wat zeg ik hele bosbranden aan om maar te hopen dat we met zijn allen naar een nieuw forum gaan, maar dan helemaal voor onszelf!!)

x Fleur

doremi
1 May 2008, 12:51
ik ben nog lang niet weg hoor, vind het veel te eng...
zolang ik nog niet op 10-12 weken zit kan er wat mij betreft nog van alles misgaan, dat heb ik zowel in mijn omgeving als hier op het forum wel gezien...

bovendien vind ik jullie veel leuker, met de meiden van het zwanger-zijn forum heb ik niets...

mag ik voorlopig nog even hier blijven...?

(ik steek kaarsjes, kampvuren, wat zeg ik hele bosbranden aan om maar te hopen dat we met zijn allen naar een nieuw forum gaan, maar dan helemaal voor onszelf!!)

x Fleur

Natuurlijk mag je hier blijven!!! :D :D

Frummel
1 May 2008, 13:49
Fleur! Van mij mag je blijven hoor...ook als de eerste 12 spannende weken (nog 2/3 te gaan!) voorbij zijn. Ben je al bij je gyn/ ha langsgeweest? Heb je al een date met de verloskundige staan? Dat zijn wel leuke dingen om naar toe te leven, dan heb je wat tussendoelen die wat sneller voorbij komen :)

Duim voor je dat alles goedgaat, je hebt er zo lang op moeten wachten, dus nu moest het geluk maar eens jouw kant opwaaien! Pffffffft <- Ik blaas alvast even wat geluk in de goede richting.

Frummel
1 May 2008, 13:51
Je had trouwens wel gelijk over die hormonen. HCG test was nu weer donkerder (vorige keer zeker teveel gedronken ofzo :? ). Ben verwend en niet gewend niet te weten waar mijn lichaam mee bezig is. Krijg echt respect voor de dames die dit iedere maand hebben.

liefs,
Renske

jannie
1 May 2008, 14:13
Fleur, ik snap je gevoel, ik vind het ook nog steeds eng! En op het zs-forum gaan ze idd bijna al bevallen.. Ik voel me op dit forum ook meer thuis, dus hoop dat ik van jullie ook nog af en toe langs mag komen waaien!

Kiekeboe, ik hoop heel erg dat het toch raak is, ondanks die negatieve test! Ik had ook het gevoel dat het niet raak was, en toen was het toch zo. Ik duim ook voor je!

Frummel, ik hoop dat alles weer wat duidelijker wordt met je cyclus, want dat zou fijn zijn! Ik vind het nog steeds knap dat je het allemaal best goed van je af kunt zetten. Het zou wel fijn zijn als je snel zwanger bent!

Ik denk ook dat mannen er heel anders mee bezig zijn. Die stellen zich gewoon erop in dat het minstens een jaar gaat duren ofzo, en die vinden het leuk als het dan toch eerder gebeurt. Maar mijn vriend snapte ook niet zo goed waarom ik dan zo verdrietig werd als het niet gelukt was; ik wist toch dat het best een jaar kon duren?! Dat bedoelde hij nooit vervelend en hij ging mij ook troosten, maar hij had dat verdriet dus helemaal niet.

Doremi, sterkte! Hopelijk ga je je toch weer wat beter voelen.. laat je vent maar goed voor je zorgen!

Liefs

Kiekeboe
1 May 2008, 15:04
Jaa gezellig als jullie hier blijven Fleur en Jannie. Ik denk dat ik ook geen afstand zou willen nemen van dit forum tegen de tijd dat het zover is (tenzij natuurlijk de hele oudere garde is leeggelopen ;)) Daar hoop ik trouwens nog steeds op, maken we er met zijn alleen een feestje van aan 'de andere kant'. Van mij mag ook alles in de hens Fleur :lol:. Gaan we gezellig allemaal met jou en Iuno mee.

Jannie heel herkenbaar, dat zei mijn mannetje dus ook 'we zijn nog niet eens een jaar bezig'. Bij zijn broer heeft het 4 jaar geduurd zegt hij dan. Dat zijn geen opbeurende teksten, al bedoelt hij het goed. Dat zegt hij ook voortdurend dat het helemaal goed komt en dat hij er alle vertrouwen in heeft. Ik denk dat ook wel hoor maar soms bekruipt je de angst dat het helemaal niet goed gaat komen.

Doremi je hebt gelijk ik durf nergens meer op te hopen. Wat je zei over de gang naar de huisarts daar heb ik over gedacht en idd zeggen dat je al een jaar bezig bent. Alleen sturen ze je (vor zover ik tot nu toe heb gehoord) linea recta terug om te gaan tempen gedurende minimaal 2 maanden. Dus ben eigenlijk van plan dat te gaan doen vanaf ronde 10 (Aarghhh wat klinkt dat beroerd :roll: ) in combinatie met Persona en dan vind ik het wel eens tijd voor een grondig onderzoek, wat jij?

Frummel succes met je cyclus, hoop dat je er gauw weer een pijl op kan trekken.

doremi
1 May 2008, 16:01
Ik denk er hetzelfde over Kiekeboe, was ook van plan om in ronde 10 te gaan tempen..... Heb daar nu nog weinig zin in moet ik zeggen....
Maar ik wil me misschien wel voor die tijd laten testen op chlamydia.... Rond mijn 18e heb ik een tijdje het ene vriendje na het andere gehad :oops: (puur op zoek naar zelfbevestiging weet ik nu) en heb het (ja heel dom!) niet altijd veilig gedaan :cry: :oops: . Ik ben toen een keer naar de ha gegaan en die heeft me zonder iets te vragen met een zalfje tegen schimmelinfectie weggestuurd, ik was in die tijd niet zo assertief.... dus heb me weg laten sturen en ben nooit meer terug gegaan..... Anyway, ben wel bang dat ik misschien iets heb opgelopen in die tijd en dat het nu daardoor niet lukt. Ik ben nu nog moed aan het verzamelen om te gaan....

Frummel
1 May 2008, 16:56
Jannie: :) Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook zeker zo mijn dipjes heb. Zeker als er dan hier weer meiden zwanger zijn, oei dan heb ik het hier best moeilijk met mezelf. Ga ik rekenen hoever ik geweest zou zijn en mokken dat het niet meer zo is. Moest mezelf eerst echt dwingen naar kinderwagens en bolle buiken te kijken. Inmiddels kan ik er juist wel weer van genieten. Zoveel bolle buiken en kinderwagens en in een maand tijd toch weer zoveel zwangeren hier! Dan moet het ons toch ook gewoon lukken? (En eh...Doremi: daar lopen er ook tussen die hele onverstandige dingen hebben gedaan hoor ;)). Wat ik vooral hoop is dat je er echt van blijft genieten en gewoon hier blijft komen...tis wel een gezellig klupje zo...en hopelijk is het besmettelijk :D

Verwen mezelf trouwens heftig hoor, als ik zo'n dip heb. Heb begin deze week een wii fit besteld van mijn verjaardagscentjes :) Nu maar wachten tot ze bellen dat ie binnen is ;)

Doremi: testen kan ook anoniem bij de GGD, ben je je huisarts geen uitleg verschuldigd. Is wel op eigen kosten (ik heb ca. 5 jaar terug 35 euro betaald inclusief HIV test).

Kiekeboe
1 May 2008, 17:14
Ok Doremi dan gaan wij aan het tempen vanaf ronde 10. Nee, ik heb er ook niet veel zin in, maar als het nodig is om bij de dokter een "verhaal" te hebben dan moet het maar.

Ik kan goed begrijpen dat je je ongerust maakt Doremi. Hopelijk is er niets aan de hand met je en kom je daar gauw genoeg achter. Ik kan me wel voorstellen dat je mede daarom denkt dat er iets 'mis' kan zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Heb je bij Chlamidya niet bepaalde verschijnselen die erop kunnen duiden? Die anonieme test lijkt me een goed idee van Frummel, je bent niets of iemand verantwoording verschuldigd. Als je jong bent doe je allemaal wel iets waar je later spijt van krijgt (en soms nog steeds wel :P ). Denk dat als je weet dat het allemaal goed zit dat je er meer van kunt genieten.

Ik herken je gevoel Frummel je bent er zo op gefocust. Was gisteren ook even naar de stad gegaan en ik zag zoveel dikke buiken en baby'tjes niet normaal. En de ene keer sta je ernaar te glunderen van wat is het toch geweldig en de andere keer voel je een steek van 'ik wil ook'!! Heel goed van je dat je jezelf verwend en ook leuk een wii schijnt heel goed voor je te zijn :).

Frummel
1 May 2008, 17:46
Ben gestopt met tempen. Plas af en toe over een stokje en houd de resultaten wel bij, maar snap daar ook niks meer van :) Dus laat het maar even voor wat het is. Ook leuk: knuffelen voor de fun! (Nee, dat klinkt wat positiever dan ik nu ben...maar ja, je moet wat). Weet nog niet wat ik de volgende ronde ga doen. Heb de boel weer op 1 laten zetten, dus misschien gedragen we ons daar ook nog een tijdje naar.

De laatste zin: Hoop dat je ervan blijft genieten, was trouwens nog voor Jannie. Hoewel ik natuurlijk hoop, Doremi, dat dat voor jou binnenkort ook geldt en ik weet zeker dat het klopt wat Kiekeboe zegt, dat je je wat beter voelt als je zeker weet dat er niets is. Ik heb er drie jaar over gedaan, voor ik eindelijk naar de GGD durfde. Mezelf helemaal gek gemaakt, was zo bang voor de uitslag. Maar had gewoon niets.

Trouwens, even een gekke redenatie. De kans dat je zwanger wordt van onveilig vrijen, is die niet groter dan dat je een soa oploopt?

doremi
1 May 2008, 20:31
H lieve meiden,
Ik moet zeggen dat ik er helemaal van opknap, van dat we hier gezellig samen kunnen sikkeneuren en dat jullie alles zo goed begrijpen! :D Had ik al verteld dat ik jullie lief vind? ;)

Trouwens, ronde 10, dat is dan wel de volgende ronde al h (bij jou toch ook?)? Dus beter kan het nu raak zijn Kiekeboe....

Frummel
2 May 2008, 01:04
Kiekeboe:

Was gisteren ook even naar de stad gegaan en ik zag zoveel dikke buiken en baby'tjes niet normaal

Ja erg he? Alsof ze speciaal voor ons onder hun steen vandaan zijn gekropen. Het lijkt wel lente ;)

Goed nieuws! Na twee (of was het drie?) negatieve LH testen en een mega-dip wegens gemiste eisprong had ik daarstraks een positief stokje in handen! Kon het echt niet geloven. Vanmiddag nog geklust voor fun ook! Dus mijn lief: doe nog eens, doe nog eens...dat kan toch niet? Vandaar dat ik ook nog op ben, moest vier uur opsparen he! Maar, de tweede, weer hartstikke positief! Snap er niets van, maar ziet eruit als een nieuwe kans!

Zo en nu ga ik lekker (veel te laat!!!) slapen.

En eh...Doremi, Kiekeboe: ik duim nog even dat die ronde 10 voor jou gewoon niet komt!

liefs,
Frummel

Iuno
2 May 2008, 08:20
Hallo lieverds, mag ik ook hier blijven 'plakken'? :)
Ga d'r wel vanuit dat alles goed zal gaan en het voelt ook gewoon goed (m.a.w.: ik voel niets ;) ), maar je kunt tch nooit weten h... Bovendien heb ik eigenlijk niet zoveel met dit forum (eens uit verveling aangemeld) :oops:, maar alleen met jullie! :D Schrijf nog bij 2 :shock: andere fora, waarvan bij eentje al vanaf m'n vorige zwangerschap en de ander ook pas sinds kort. Zker straks, met 2 beebs, wordt het anders vrees ik een 'beetje' teveel. 8-) Dus wilde op dit forum eigenlijk alleen in dit topich blijven schrijven (of waar jullie dan ook heen gaan, zolang ik maar bij jullie ben ;) ).

@ Doremi & Kiekeboe: misschien is tempen toch echt niet zo'n slecht idee. Ik heb uiteindelijk 3 cycli getempt en de 3e (2e met ovu-tests) was ik zwanger, dus... :)

@ Frummel: YES!!! :D

Kiekeboe
2 May 2008, 14:20
We hebben zeker een gezellig cluppie meiden. Leuk dat jullie allemaal blijven plakken. Ja ronde 9...zit er voor mij als het goed is bijna op, maar voorlopig blijven we nog even afwachten. Ik denk ook dat het tempen wel goed is. Had nu ook wel gewild dat ik iets eerder was gestart dan had ik geweten of ik nu 9 dagen een hoge temperatuur heb of al langer. Als ik uitga van een eisprong rond dag 15 en stel 2 dagen voordat de temp omhoog gaat dan zou ik nu op ongeveer dag 14 zitten, maar dat blijft dus gissen.

Joepie Frummel!! Zetm op. pak deze kans. heel veel succes meid!

Doremi ronde 9 had toch een magische werking ;). Veel succes weer dit moet m worden.

Kiekeboe
2 May 2008, 14:28
Lieve Baby,

Ik zie dat het vandaag jullie bruiloft is. ik wens jullie een fantastische en onvergetelijke dag. Geniet van alle aandacht, gezelligheid en lieve mensen om je heen. En natuurlijk met je mannetje. Heel veel geluk aan jullie beiden en maak er wat moois van! Weertje kan volgens mij niet beter, heerlijk :lol: :lol: :lol:

Dikke knuffel en Liefs!!

Iuno
2 May 2008, 18:27
@ Baby
Hoop ook dat jij en je mannetje een geweldige dag hebben vandaag!
En we willen (als je weer een beetje bent bijgekomen ;) ) natuurlijk wl nog ff weten hoe de dag precies is verlopen...! :lol:

@ kiekeboe
Wat is het spannend bij jou zeg...
Nog even en je zit over je langste cyclus heen...