PDA

View Full Version : en dan ben je ineens niet meer zwanger en nu??

Sampie
23 December 2006, 14:19
Hoi.
Ik zal me even voorstellen.

Mijn naam is sandra heb een zoontje van 14 maanden en heb helaas meerdere miskramen gehad.

Nu wil ik hiermee andere mensen helpen om het te verwerken wanneer dit je overkomt.

iedereen kan het overkomen, maar soms heb je een verhoogde kans en dat is voor sommige mensen niet makkelijk, maar vooral het onbegrip is soms moeilijk.

Ik zal beginnen bij het begin.

mei 2004 gestopt met de pil joepi direkt zwanger helaas na 7 weken een bloeding en uit de echo blijkt een leeg vruchtzakje maar kan nog dat de eisprong iets later was en ze laten me dan ook nog even lopen, ongeveer een week later een vreselijke bloeding alles lijkt eruit te zijn, maaar geen echo, wel had ik het iedereen al verteld dat we zwanger waren en dat heeft mij goed geholpen want iedereen leeft mee.
augustus 2004 weer een hevige bloeding we begrijpen er niks van en moeten met spoed naar het ziekenhuis want het lijkt wel of ik leegbloed en daar komt het bij de gynaecoloog een 13 weken groot miskraam het was doorgegroeid. veel leven mee, want het voelt als een 2e miskraam ik voel me in de steek gelaten door mijn lichaam en word wel direkt gecurreteerd.Zo ontdekken ze via de echo een afwijking in mijn baarmoeder.

feb 2005 joepie 1 maand getrouwd en 1 maand zwanger helaas weer een bloeding na 7 weken, maar bij de echo word gezien dat in de andere kant van mijn baarmoeder nog wel een vruchtje zit en ons zoontj word geboren in oktober via een keizersnede.

oktober 2006 na controle en advies toch proberen zwanger te worden en ja hoor nov 2006 zwanger dus iedereen direkt weer verteld helaas na 7,5 weken ineens een bloeding en binnen een paar uren is alles weg, bloed wel na nog, maar ook het minikindje van 1cm is meegekomen. Alle bergrip van collegas vrienden en familie je houd altijd wel een vreemde reactie, maar door alle steun ga ik toch vrolijk de kerstdagen in om wanneer we groen licht krijgen het weer proberen. :D :D

neem de tijd om afscheid te nemen en om de dokter of assistenten of gynaecoloog alles te vragen wat je weten wilt, want het is een verlies en valt niet altijd mee, maar voel je niet rot om te vertellen dat dit gebeurd is wanneer het je overkomt je zult merken dat je het niet alleen hoeft te doen.

Mocht je hierop reageren ik wil je graag helpen wanneer je dit overkomt ik reageer altijd terug en wil proberen om toch het taboe wat hierop nog rust te doorbreken, want soms krijg ik het idee dat er een taboe op rust en dat is jammer en uit de tijd en je zult zien dat je echt nog wel kunt genieten van een volgende zwangerschap

meisje 19
3 January 2007, 09:42
Hey Sampie,

Lief dat je er met me over wil praten. Dus als ik het goed begrijp ben je wel de 2e keer zwanger geworden en hebt een zoon gekregen. Ik ben namelijk nu al bang om straks weer zwanger te zijn en dan weer een miskraam te krijgen. En wanneer mag ik er weer aan beginnen?

Is het trouwens normaal dat ik zo veel bloed. Ik heb het idee dat toen de gynaecoloog die laatste bloedprop weg haalde dat ik daarna veel meer ben gaan bloeden dat dat ik daarvoor deed. En nu heb ik al 2 dagen last daarvan met hevige buikkrampen. Ik weet wel dat ze zei met de inwendige echo dat mijn baarmoeder leeg was. Maar ja waarom zegt de verloskundige dan hou het in de gaten dat je niet hevig gaat bloeden en je buikkrampen moeten nu afnemen maar dat doen ze helemaal niet. Weet jij misschien wat het is of wat ik moet doen. Want ik mag ook rechtsstreeks naar het ziekenhuis bellen. Ik heb het gevoel dat de miskraam nog niet compleet is. Ik bloed alleen maar meer.

Sampie alvast heel erg bedankt voor je steun. Ik heb dat nu ook wel nodig van iemand die pas hetzelfde heeft meegemaakt. Dat voeld heel vertrouwd.

Groetjes en liefs meisje 19

marjo
3 January 2007, 11:28
Hey,

Mijn 2e zwangeschap is 2 dagen geleden uitgelopen op een miskraam(god wat haat ik dat woord).
Het blijkt nu dat ik in de week voor kerst er al tekenen van had.
Ik had gigantische buikpijn maar ik wou niet naar een dokter omdat ik op vakantie was in belgie.
Ik heb kerst nog vrolijk gevierd omdat ik er toen we eenmaal thuis waren geen last meer van had.
En de ochtend van nieuwjaarsdag verloor ik een bloedprop .
Toen wist ik eigenlijk gelijk al dat dat het einde was van mijn zwangerschap.
Dat zei mijn gevoel in ieder geval.
Dinsdag naar de(vervangende) huisarts geweest en daar een gesprekje mee gehad. Dat me toch wel opluchtte.
Maar ik heb tot nu toe maar heel erg weinig bloedverlies en heel erg veel buikpijn.
Ik krijg ook maar weinig door mijn handen om wat te gaan doen.
Maar ik heb hier nog een kleine meid van 3 jaar rondlopen dus ik moet wel wat doen anders is het ook niet goed voor haar.
Het lucht me in ieder geval wel op om het hier neer te zetten.

Groetjes marjo

stampertje
3 January 2007, 11:48
He hallo Marjo,

Ja, je hebt gelijk. Je moet erover praten. Zelf heb ik al meerdere miskramen gehad en na de laatste hebben we een chromosoomonderzoek laten doen. Blijkt dat ik een chromosoomafwijking heb. Het heeft voor mij ook een hele tijd geduurt voordat ik daar over heen was. Ik weet dat ik wel kinderen kan krijgen, maar de kans dat het mis kan gaan, is bij mij vele malen groter dan bij vrouwen die dit niet hebben. Op dit moment gaat het goed met me, ik heb er over gepraat en dat doe ik nog.

In tegenstelling tot mijn schoonzus. Ik wist gewoon dat ze zwanger was en toen moest ik ineens van mijn schoonouders horen (tussen neus en lippen door) dat ze een miskraam had gehad. Daar wordt gewoon niet over gepraat. Lijkt me lastig om dit met je mee te moeten slepen, terwijl als je het verteld je zoveel steun en begrip krijgt.

Stampertje

marjo
3 January 2007, 12:43
Het lucht inderdaad veel op.
Ik merk het echt aan mezelf dat ik het van me af heb "geschreven".
Ik kan het met mijn man er ook goed over praten.
Hij leeft goed mee en slaat me er ook wel mee doorheen.
In mijn omgeving kan ik er ook wel over praten en dat is wel fijn.
Dit is mijn eerste miskraam geweest.
Maar we zien gelukkig de toekomst positief in dus dat helpt ook wel heel erg veel.

Groetjes marjo

Sampie
3 January 2007, 19:20
Hoi meisje 19

Ik voelde mij eerst ook heel goed hoor 20 dec buikpijn en veel bloed verloren, toen vrijdag en zaterdag goed en toen snachts ook weer veel buikpijn en veel bloedverlies en zondag en 1e kerstdag was ik net een dweil, maar is toen veel beter geworden ik heb tot woensdag flink gebloed en do en vrijdag nam het echt heel erg af dus heb 8 dagen flink gebloed bhllll. Nu voel ik me stukken beter en zaterdag was echt alles over en heb ik geen druppeltje meer verloren. HEt is normaal dat het nog pijn kan doen zolang je benen niet heel pijn doen of rug want dat zijn weeeen maar kunnen ook nog naweeen zijn. Ik begrijp dat je heel bang bent en das logisch hoor maar de kans is veel groter dat dat je 2e keer wel goed gaat hoor.
Ook kun je wanneer je eraan toe bent direkt weer proberen zwanger te worden, soms zeggen ze 1 maand te wachten maar dat is meer om te kunnen bepalen wat je laatste ongi dag geweest is. Ik ben nu ook weer gewoon begonnen met oefenen en we zien wel. Ik herken het precies van ineens weer erger bloeden hoor en wanneer ze zegt dat het schoon is gewoon vanuit gaan hoor anders hadden ze je gecurreteerd dat moest ik de 1e keer ook en het bloeden is wel korter, maar liever zoo hoor echt waar, maar kan me voorstellen dat je er kapot van bent.. Wat betreft je tante idd wat een rotopmerking zeg!! Das idd veel anders wanneer je 4 kinderen hebt en dan een keer een miskraam ja dan is het idd veel makkelijker. Kan daar heel boos om worden dat ze dat zegt, maar dat soort achterhaalde opmerkingen kun je beter niet onthouden als is dat heel moeilijk.
Het gebeurd hellaas heel vaak dat het in het begin al niet goed zit, das nooit mooi hopen dat je snel weer zwnager word. Ik ben gelukkig heel positief, maar het is gewoon zo en dat kan ik begrijpen wanneer je nog geen kindje hebt en of het heel lang duurt voordat je zwanger word het gewoon in het begin veel moeilijker is om er mee om te gaan maar dat komt wel weer goed hoor maar het heeft tijd nodig.
Waarschijnlijk is het eenmalig hoor, probeer je daar aan vast te houden en de kans is heel groot dat je snel weer zwanger bent houd dat in je achterhoofd al valt dat nu niet mee.
Vraag maar raak hoor wat je weten wilt en ik hoop dat je er snel overheen bent.

Knuffel van mij

Sampie
3 January 2007, 19:22
Oja meisje 19 wanneer jij het gevoel hebt dat je moet bellen gewoon doen hoor, bel desnoods even met je dokter

Sampie
3 January 2007, 19:24
Marjo

Heb jij wel een echo gekregen? daar mag je om vragen hoor! Kan ook zijn dat het misschien nog goed zit! Heb ik bij mijn 2e zwangerschap ook gehad. Ik hoop het voor je, want valt niet mee die onzekerheid.

Sampie
3 January 2007, 19:32
Stampertje

Het valt niet mee idd tot de groep te behoren waarbij je een extreem hoge kans hebt op een miskraam die heb ik helaas ook wel door een afwijking in mijn baarmoeder maar angst zit er wel hoor. Ook ik kan er goed over praten en baal ervan wanneer mensen het verzwijgen zoals bij je schoonzus, irrtitant gewoon. Zo heb ik een keer met iemand gepraat die zijn schoonzus had helaas ook een paar keer een miskraam gehad door chromosoon afwijking en die vent zegt gewoon ja vertelde ze voor de 3e keer dat ze zwanger was ze kan zich beter stilhouden, toen vroeg ik moet ze zich schamen dan? Nee zegt hij ik zeg nou dan ze wil gewoon steun hoor en daarom mag ze toch blij zijn en hopen dat het goed gaat! Ze heeft nu een gezonde zoon! Heel blij voor haar, maar sommige mensen ik praat er ook gewoon over en vaak merk ik dat mensen het wel willen vragen omdat ze het gehoord hebben en dan vertel ik het dat het helaas mis is gegaan en dan zijn ze toch opgelucht dat ze gevraagd hebben en ik bedank ze ook voor het vragen en zeg dat ik het attent vind omdat het niet leuk is om mee te maken, maar dat ik het wel positief zie zitten en dat ik ook natuurlijk wel bang ben maar dat ik het prettig vind wanneer mensen toch even vragen en ik begin zeker nu het net weer is gebeurd dat ik daar enorm veel aan heb en ik er ook vrede mee heb en we blijven proberen.

Stampertje heel veel succes en ik hoop voor jou ook een rond en gezond 2007 :wink:

Sampie
3 January 2007, 19:35
Hoi

Ik lees op een ander gedeelte dat je weer zwanger bent gefeliciteerd!!!! Ik hoop dat het goed gaat.
Van je onderug kan ook komen omdat je baarmoeder groeit!!! heb je alweer een echo gehad?

marjo
4 January 2007, 10:03
Hoi Sampie,

Nee ik heb geen echo gekregen.
En eigenlijk ook niet bij nagedacht om het te vragen.
En dat je zegt dat het misschien nog goed kan zitten is misschien wel waar.
Maar op een of ander manier heb ik toch heel erg sterk het gevoel dat helemaal over is en daar hou ik het voorlopig ook op.
Als de klachten die ik nu heb niet beter worden of juist slechter dan geef ik wel weer een gil naar de huisarts toe en dan komt het dan wel goed.

Groetjes marjo

Sampie
4 January 2007, 18:55
Hoi

Ik hoop voor je dat het nog goed is en dat je gevoel zegt niet waar is, maar ik zou wel een echo laten maken en ik kan het helaas weten.
Ik heb zelf ook de 1e keer dat niet laten doen en toen zat er helaas nog wel wat in en dat gaf een hoop ellende achteraf en toen moest ik met speod geholpen worden op vrijdagavond dus laat voor de zekerheid toch even een echo maken, want het ook ook nog wel goed zijn en dan heb je zekerheid. Je hebt nu recht op een echo hoor zeker met die buikpijn das heel normaal.

Succes

Sampie
5 January 2007, 10:05
Hoi meisje 19

Hoe gaat het nu met je?
Is het al iets beter geworden? Ik hoop voor je van wel. Hoor graag van je.

meisje 19
7 January 2007, 11:18
Hoi Sampie,

Ik ben woensdag opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb toch een na-curretage gehad. Gelukkig gaat het nu een stuk beter. Ik ben al gestopt met bloeden en we zijn weer druk aan het klussen hahaha. Maar na een curretage mag je dan ook weer meteen zwanger worden? En ja ik hoop dat het de 2e keer wel goed gaat. Zoals Marjo en stampertje volgens mij hebben de 2e keer pas een miskraam gekregen. Ik ben gewoon heel bang dat het me weer overkomt sampie. Straks wordt ik de windeierlegger genoemd. Ik ben er heel onzeker door geworden. Kun jij me misschien een beetje helpen?

En het is niet raar bedoeld hoor van Marjo en Stampertje. Ik ben gewoon heel onzeker omdat het de 1e keer al is mis gegaan.

Ik schrijf morgen terug met uitleg. Ik heb nu weinig tijd.

Groetjes en liefs Meisje 19

Sampie
7 January 2007, 11:24
Hoi
volgens mij mag je gewoon weer zwanger proberen te worden hoor!! Sommige zeggen van 1 keer wachten maar dat is meer voor grootte bepaling.
Het is logisch dat je bang bent dat heb ik ook hoor, maar dat hoeft helemaal niet.
De volgende keer komt het vast goed.

meisje 19
8 January 2007, 12:36
OOOOHHH wat erg!

Ik had net een heel lang en groot berichtje getypt druk ik zo alles weg. Stom.

Nou ja dan wordt het toch maar wat korter.
Sampie, wat ik eigenlijk bedoel of het wel mag is: Omdat ik helemaal ben leeggezogen en dus niks meer in mij baarmoeder heb. Is het dan wel mogelijk dat als mijn eitje misschien weer bevrucht raakt dat het zich kan innesttellen??? Omdat ik nu helemaal leeg ben. Of maakt mijn baarmoeder nu weer een nieuw laagje slijm aan dat het wel kan? Ik hoop dat je me snapt. Oh ja en mag je in bad als je niet meer bloed? Ik ben gisteren namelijk in bad geweest en woensdag had ik mijn curretage.

Ik ga vanmiddag naar de dokter. Hij wou me graag spreken over mijn miskraam. Het schijnt toch 1op de 4 vrouwen te gebeuren bij de eerste zwangerschap. En zelf las ik ergen dat het tussen de 25 en 75% ligt. Ik vind dat wel veel hoor. Volgens mij komt dat allemaal door de pil. Mijn dokter zei tegen mij toen ik hem verteld had dat wij een kinderwens hebben dat ik er rekening mee moest houden dat het een half jaar tot ander half jaar kon duren voordat je zwanger kunt worden. En dat allemaal door die kleine rot pilletjes. En de helft van alle vrouwen maakt het wel eens mee. Een miskraam. Nou ja ik vind het echt erg. Maar 1 ding is wel zeker we kunnen in iedergeval wel zwanger worden anders zouden we geen miskraam krijgen. Toch??? Nu hopen dat het bij de volgende wel allemaal goed gaat. En dat gun ik niet mezelf alleen maar iedereen. :D :wink:

Liefs Meisje 19

Trouwens hoe gaat het met jou Sampie? Hoe is eigenlijk nu je cyclus? Waar ga je vanuit? 4 weken? Ik weet dat namelijk ook niet ik ben maar nog 1 keer ongesteld geworden en dat was naar 54 dagen. Ik hoop niet dat ik zo lang hoef te wachten. :cry: :cry: :cry:

Sampie
8 January 2007, 12:49
Hoi je mag idd weer in bad nadat je niet meer bloed.

Na mijn curretage voor dion was ik gewoon na 28 dagen ongi dus alles gaat idd gewoon weer door hoor. Ik weet nu niet waar ik nu vanuit moet gaan, maar dat hoor ik denk ik morgen bij de gynaecoloog dan krijg ik weer een inwendig onderzoek.

Zeer netjes van de dokter dat hij je toch wil spreken zo hoort dat eigenlijk ook , want die rot taboe die erop rust maakt het alleen maar erger en idd wanneer je weet dat het best vaak voorkomt helpt het alleen maar mee met verwerken vind ik, maar dat houd nog niet in dat het makkelijk is zoals sommigen denken die het nooit hebben meegemaakt, vooral bij diegenen die snel zwanger worden hebben nog wel vaak eens van die rare opmerj=kingen en zelf nog nooit meegemaakt.
Idd je kunt gewoon zwanger worden hoor!! En het gaat dan gewoon goed hoor, die kans word veel kleiner nu dat het nog een keer gebeurt. Wanneer jij er klaar voor bent er gewoon weer voor gaan, ook wanneer de dokter zegt even wachten ivm cyclus, een echo kan goed uitwijzen hoelang je zwanger bent dus daar geen zorgen over. :D

Heb het idee dat je het weer ziet zitten en dan is ook belangrijk hoor!!! En in 2007 ben jij ook gewoon rond en gezond.

MIjn banner klopt niet helemaal maar vond hem wel leuk :lol: :lol:

carlijn
8 January 2007, 13:47
hallo ben nieuw hier,

ik ben zinds 2 maand gestopt met de pil ik moet woensdag ongesteld worden maar ik heb heele zere tepels en heb blaasontsteking zou ik zwanger kunnen zijn ow ja gister avond was ik heel misselijk maar vanmorgen niet.

en......
ik wil het zo graag ga ik mezelf niet iets verbeelden?????????

zijn er mensen die ook super graag zwanger willlen of wilden worden die de hele dag en nacht nergens anders aan kunnen denken?????

reageer snel heb het nodig kan bijna niet wachten tot donderdag tot ik kan testen of zal ik nog even wachten met testen?????

Sampie
8 January 2007, 13:52
HOi

Ik wil wel even reageren hoor!! maaar denk dat je beter even op een ander tpic eht proberen kunt.
Deze gaat namelijk over miskramen en denk dat dat het laatste is waar je nu aan denken wilt, al gaan de meeste zwangerschappen gewoon hoor!!

Ik zou nog even gaan wachten tot woensdag en dan testen met claerblue of matcare die zijn heel gevoelig.

Maar je kunt best zwanger zijn hoor, succes ermee en ik hoor het graag, spannends he?

meisje 19
8 January 2007, 18:05
Hey Sampie,

Ik ben na de dokter geweest. Had ik niet moeten doen. Wat een eikel.
Je wil toch niet horen dat je nog 3 maanden moet wachten voordat je het weer mag proberen??? Als je een kinderwens hebt dan wil je toch zo snel mogelijk zwanger worden?
Ik kan daar zo verdrietig om worden. En ik moest wel weer rekening houden dat ik 25% kans had om weer een miskraam te krijgen. Dat wil ik helemaal niet horen. Maar ik heb vanmiddag nog even de verloskundige gebeld. En ze zei dat het niks uit maakt. Op het moment dat je een eisprong krijgt is je baarmoeder er ook weer klaar voor. Maar ze zegt dat ik rekening moet houden na een curretage dat het nog wel 4 weken kan duren. Dat zijn nou dingen die ik graag wil horen. Ik moest wel aan mezelf denken dat ik het wel allemaal geestelijk aan kan. Had jij trouwens na je curretage een paar dagen later pijn (steken) in je zij bij je eierstokken? Het lijkt erop dat ik weer krampen krijg. Hmmm even in de gaten houden.

Ik had net nog mijn nicht aan de telefoon en zij is ook zwanger en ik was even ver als haar. En ze is ook bang om een miskraam te krijgen. Ze heeft morgen een afspraak bij de gynaecoloog. Ze heeft al 2 mooie kindjes. Maar het is zo moeilijk om iemand gerust te stellen die al kinderen heeft. En ze vertelde ook nog dat een kennis die ik ook ken ook zwanger is en even ver. Ik vind het niet eerlijk. Ik wil zo graag kinderen en de 1 naar de ander wordt zwanger. En zelf krijg je een miskraam. Ik hoop zo dat je gelijk hebt en dat het bij de 2e vast goed gaat. Ik ben echt helemaal weer kapot. De enigste die postitief zijn ben jij Sampie en mijn verloskundige. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Liefs Meisje 19

Sampie
8 January 2007, 18:15
Hoi

Jij hoeft niet 3 maanden te wachten hoor! Das een beetje ouderwets :lol: :lol: :lol: :lol:

Dat zeiden ze vroeger, maar kan gewoon weer waneer jij eraan denkt weet te willen beginnen.

Sampie
9 January 2007, 11:06
HOi
vandaag bij de gyn geweest en alles was goed gelukkig geen nasleep.

Ik heb nu ook gezien dat alles weer in werking was en dat er een eitje op springen staat over ong 2 a 3 dagen, dus mijn banner klopte helemaal :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , das wel heel toevallig :D :D

Ik mocht meteen weer proberen zwanger te worden en dat mag ook na curretage, en net vertelde mijn schoonmoeder nadat ze een miskraam had gehad ook direkt weer zwanger was mijn man haar broer en ook gecurreteerde en das 29 jaar geleden en toen waren ze nog veel strenger maar ze had zoiets van het is wel goed ik wil weer zwanger worden 8) en dat is helemaal goed gegaan :D

Dus gewoon weer proberen hoor wanneer je er weer aan toe bent

Sampie
11 January 2007, 12:51
Tturlijk krijg jij nog een kindje, maar heb je al onderzoeken gehad waarom dat het vaak mis is gegaan?? Misschien is het wel heel iets onschuldigs en kunnen ze je goed helpen bij de gyn.

Heb je al een afspraak anders gewoon aan de ha vragen hoor!

Ik hoor het graag van je want dit is idd niet leuk en brengt veel te veel spanning mee.

groetjes en veel geluk

Sampie
11 January 2007, 18:54
Hoi das wel heel rot idd, maar ook heel goed nieuws nu is de kans dus veel groter dat het wel lukken gaat

wel even een vraagje heeft je man suikerziekte? had een vriendin van mij en daar heeft het altijd aan gelegen toen werd hij geholpen medicijn ofzo en hebben een prachtige dochter :D

is het bij beide goed gaat het nu gewoon wel lukken hoor :D :D :D :D

meisje 19
11 January 2007, 20:14
Hey,

Ik heb bij forum clubje 2007 ook even een onderwerp aangemaakt. Misschien wel gezien. Ik heb het gedaan zodat ik even mijn verhaal en verdriet kwijt kon. Wel leuk om even te lezen misschien staan er tips bij die ik gekregen heb van de dokter of verloskundige en gynaecoloog als er wat in staat wat van toepassing voor je is.

Sampie, ik heb diezelfde dag nog mijn verloskundige gebeld omdat ik er niet in geloofde dat ik 3 maand zou moeten wachten. En zij inderdaad wat jij ook al zei dat het geen enkel probleem is om zwanger te raken meteen naar een curretage. Op het moment dat ik een eisprong zou hebben is mijn baarmoeder er ook weer klaar voor om het vruchtje intenestellen. Ik moet het alleen wel emotioneel aankunnen. Ik heb nu mijn ups and downs. Gisteren was ik heel slecht te pas en heb ik echt weer even heel hrd gehuild. En dat luchte wel op. en vandaag ging het weer super en kan ik niet uitgepraat raken om weer zwanger te worden. En ik weet niet of ik er wel goed aan doe om weer snel zwanger te worden. Wij gaan namelijk ergens in de lente verhuizen van het oosten naar het westen. Maar we hebben nog steeds geen woning gevonden en onze eigen woning hebben we al verkocht en daar moeten we 1 April uit zijn. Dus ik hoop dat we snel iets vinden en dat we kunnen verhuizen. Maar het geeft wel heel veel stress. En ze zeggen dat dat niet goed is voor je zwangerschap. En ja ik heb al een miskraam gehad en ik wil er niet nog 1. Maar ja ik wil ook zo graag wel meteen zwanger worden. Heb jij misschien een idee wat ik moet doen?

Trouwens moet ik nu met mijn cyclus mij weer houden aan die 54 dagen? Of moet ik 6 weken ongeveer denken (dit geven ze gemiddeld aan na een curretage en miskraam kan langer of korter)? Ik heb trouwens al weer afscheiding dus er zit nu echt geen bloed meer in. Ik voel me zo gelukkig.

Groetjes Meisje 19

Sampie
11 January 2007, 20:26
Hoi Meisje 19

das een moeilijke beslissing die ik zeker kan begrijpen het is ook zo dubbel.
stress kan idd veel invloed geven en is niet goed voor jezelf dus ook vaak niet voor je baby, maar vaak ben je ook veel relaxer over andere dingen en is verhuizen echt zo,n stress voor je? Probeer veel te regelen voordat je verhuizen gaat, lijsten maken wat je doen moet en alvast veel inpakken vanaf 1 maand van te voren en een plan maken om hoe het uit te pakken.
wel zou ik zeggen dat je niet een grote verbouwing aan zal moeten gaan, kun je beter eerst kleiner gaan wonen en direkt alles goed voorelkaar of zeker weten dat je extra geld hebt voordat het iets meer gaat kosten dat je in eerste instantie dacht en dat bespaart veel stress.

Ikzelf zou er direkt weer proberen voor te gaan ervanuitgaande dat het nog even kan duren voordat je weer zwanger bent (hoeft niet maar dan valt het ook niet tegen) ik ga daar ook van uit en net als wat je zegt het gebeurd best vaak dat de deling in het begin niet goed is overigens is dat vaak hoor de 1e keer gewoon vanuit gaan dat het nu beter word en goed gaat.

je cyclus kan idd even duren zoals ze bij mij konden zien heb ik nu ongeveer mijn eisprong dus ik heb nu een cyclus van 5,5 weken de eerste keer na mijn curretage van voor mijn zoontje was dat 28 dagen je kunt er dus niks aan vast knopen
denk dat het meevalt hoor nu 54 dagen en dat je binnenkort gewoon aan het klussen kunt gaan.

vervelend zeg dat het zo in je hoofd zit, maar begrijp het als de beste en ik verzeker je het komt goed hoor!!!!

de natuur kun je nooit dwingen om te gaan lopen zoals je dat wilt dus ik zou zeggen gewoon proberen en kijken wanneer het komt :D :D :D
ik heb ook mijn twijfels gehad van hoe en wat en wil het ook nooit meer meemaken maar ga er gewoon voor en ik zie wel :D

meisje 19
12 January 2007, 08:03
Weetje Sampie,

Mij geeft het wel een beetje stress. Wij gaan namelijk naar Amsterdam verhuizen. Althans dat willen we. Maar de huizen zij daar heel duur als je ze een beetje kant en klaar wil kopen, en goedkope woningen die komen vaak uit de huur. En daar moet je dus nog alles aan doen. Leiding werk badkamer, keuken, vloeren muren, gordijnen of om kort te zeggen alles. Ik hoop gewoon dat we een woning kunnen vinden die toch wat nieuwer is en waar we niet zoveel aan hoeven te doen. Maandag gaan we weer een woning bezichtigen en ik hoop dat het wat is en dat we het dan ook mogen krijgen. De laatste tijd zijn we steeds net iets te laat en zijn de mooie woningen al onder onze neus verkocht. Echt jammer. Maar ze zeggen wel eens komt tijd komt raad dus daar ga ik dan maar van uit.

Ik en mijn man hebben gewoon besloten om weer zwanger te worden. En we zien wel wanneer het mag plaats vinden. Op 1 februari moet ik weer naar de gynaecoloog voor na controle (Wat gaan ze dan eigenlijk doen, weer een inwendige echo?). En dan zou ik ook wel aan haar vragen waar ik vanuit moet gaan met mijn cyclus. Want ik vind weer 8 weken wachten echt lang hoor pfff. Ik hoop dat het minder is.

Hoe gaat het met jou verder? Kun jij het verdriet een beetje verwerken of hoe geef jij het een plaatsje? Ik hoop voor ons allebij dat we snel weer zwanger mogen zijn.

Stiekem hoop ik dat we het onbewust mogen worden. Dat we gewoon niks weten en op een geven moment denken mmhh duurt wel erg lang dat ik ongesteld moet worden of dat we opeens heel veel moeten plassen en dat we dan zwanger zijn en een echo krijgen en dan al gewoon iets van 13 weken ofzo zijn. Dat lijkt me echt super. Dan heb je die rottigste weken echt gehad. Ik ga ervoor duimen. ( heb het ook op het forum clubje 2007 gezed).

Liefs Meisje 19

Sampie
18 February 2007, 19:31
Hoi B.

Ik heb ook een Uterus bicornis hartvormige baarmoeder.

Het kan wel hoor, na helaas een miskraam wel een zoontje.Ik heb 20 december weer een miskraam gehad.
Ik weet niet in welke vorm jou afwijking is, maar die baarmoeer van mij is dus hartvormig met ook een tussenschot van 3/4, dus geef niet op hoor!!!

pino
9 March 2007, 09:42
dag meiden

ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat ik een leeg vruchtzakje had.
Ik was 8 weken zwanger, bij de 5 de week is het gestop met groeien,(ontwinkelen).
Ik heb gewoon 3 weken met een leeg vruchtzakje gelopen.
Dinsdag ben ik gecuriteerd, dat is goed gegaan en dinsdag 27 maart krijg ik uitslag van het vruchtje.
ik heb gelukig niet gevloeid.

Maar nu heb ik heel veel verdriet, dit is al me 2 miskraam in het half jaar.
Ben boos waarom gebeurt dit me twee keer achter mekaar wat heb ik mis gedaan, denkje dan.
dat heb je niet ik heb gewoon domme pech gehad. volgens mijn gyn.

ik weet dt ik niet de einige ben, daarom wens ik jullie ook heel veel sterkte toe.
En 3* moet gewoon scheeps recht zijn.

dit lucht wel even op je verhaal kwijt te kunnen.

dikke knuffel
pino

yol
9 March 2007, 17:49
hey pino
Wat erg voor jou seg.Wat jij allemaal hebt meegemaakt.
Dat is een seieuze klap dat je krijg.
Ja waarom gebeurd dat en bij andere niet.Ik geraak ook maar niet zwanger maar nu heb ik tegen mijn eigen gezegd dat ik er niet teveel mee bezig mag zijn.Vriendinnen van mij en natuurlijk mijn vriend ook zeg dat ik er teveel mee bezig ben?en als je er teveel mee bezig zijt dat,dat niet lukt.datis allemaal gemakkelijk gezegd.
Ik denk het ook dat je gewoon pech heb gehad. Dat je 2 keer achter elkaar een miskraam heb gehad.
Sterkt meisje.
ge zult zien we zullen wel eens zwanger geraken op één of ander manier

Sampie
9 March 2007, 21:43
J averschrikkelijk om het mee te maken, eerst ben je er vrij relax onder en dan komt alsnog de klap, zo heb ik het ervaren.

Tuurlijk is 3e keer scheepsrecht en heel fijn dat het word onderzocht voor je en natuurlijk krijg jij een kleintje en ik hoop in December.

Yol laat jeniet van de wijs brengen doordat mensen zeggen dat je er teveel mee bezig bent.

Wanneer je gaat trouwen en je praat er niet over... vinden mensen je raar.
Wanneer er een dierbaar iemand is overleden en je praat er niet over..... vinden mensen je raar.
Ben je net bevallen en je praat niet over je kind.....ben je raar.
Koop je een nieuw huis en je praat er niet over ...ben je ook raar, maar heb je het over zwanger worden, Ben je er teveel mee bezig :? :? :? , en dat is nu precies iets wat ik niet begrijp.

Ik praat er ook veel over en ben 3x zwanger geworden, ben op dit forum de vrouw van de meeste reacties dus ja ik ben er veel mee bezig en ik heb ook een kindje hoor!!
1tot 6 maanden proberen en binnen die tijd zwanger heeel veel geluk
6 tot 12 maanden gemiddeld
langer dan 1 jaar even langs de huisarts, kan ook iets kleins in de weg zitten bij 1 van de 2 en dan kunnen ze er wat aan doen.
Laat je niet gek maken met teveel ermee bezig zijn, gewoon lekker doen en genieten :D

yol
10 March 2007, 13:20
he sampie
Bedankt voor u reactie.Ja mensen tegenwoordig,het minste dat je vraagt over zwanger worden het enigste dat ze kunnen zeggen,maar meisje ge zijt er teveel mee bezig.En ik laat mij er natuurlijk in meeslepen.En zeker als ik mijn dagen uitreken on te weten wanneer ge vruchtbaar zijt of niet.Dat is normmal vind ik dat je er mee bezig zijn ge wilt een klein boeleke.Ofwel zeggen ze amaai al 7 maanden gestopt met de pil en nog niet zwanger dat is toch niet normaal hoor.Ik laat de mensen maar praten.Ons dag komt wel ooit.
Wel mooi gedichtje.
Dikke kusjes yolanda.

Klungeltje23
30 March 2007, 22:04
Hallo meiden...

Ze zeggen inderdaad vaak dat je er te veel mee bezig bent...
ik ben er zelf ook veel te veel mee bezig, maar denk dan vaak bij mezelf:
"als ik er niet mee bezig zou zijn zou ik het niet belangrijk genoeg vinden"!
Ik heb ook een miskraam gehad en denk elke minuut van de dag aan mijn verloren kindje en aan een nieuw kindje en als ik er helemaal niet mee bezig zou zijn zou er iets niet goed zitten lijkt mij!

Doe wat je hart je ingeeft!

Groetjes kim

Klungeltje23
2 April 2007, 15:52
Hoi Marcha,

Ik hoop voor je dat het meteen lukt en je mag best teleurgesteld zijn al dat niet zo is...
Je moet gewoon in je achterhoofd houden dat het meestal 4 maanden duurt voordat de pil is uitgewerkt(zo heb ik gehoord) misschien is dan de teleurstelling wat minder.
Geniet van alle dingen van de dag en plan wat leuke uitjes waar je naartoe kunt leven!
En mocht het wat langer duren, dan waardeer je misschien alleen maar meer wat je hebt en kun je daar ook weer voordeel uit halen en verder geniet van je vriend dan komt alles dik in orde groetjes kim

pino
16 May 2007, 21:18
dag meiden
het is nu twee maanden geleden dat ik een miskraam heb gehad.
toen heb me gyn gevraagt of ik aan een studie mee wil doen.
na allen onderzoeken die allemaal goed zijn, ik moet alleen nog op me cromesomen wachten die krijg ik eind juni de uit slag van.
Maar ik mog nu al beginnen met de studie.

Het is een studi van ALIFE.
ze werken in het amc, doel van deze studie is om te kijken of antistollingstherapie de kans op een levend kind verbeteren.
http://www.amc.uva.nl/index.cfm?pid=2306
op deze web cite kan je als vinden.
Ik ben vanmiddag ingeloot, dus van avond de eerste pil genomen.
Ik hoop dat het werk.
En dat ik straks ook andere mee kan helpen door meet te doen met dit onderzoek.

liefs pino

anja
2 June 2007, 19:22
heykes meiden,

allereerst wil ik me voorstellen, ik ben anja ben al 38jaar en heb 11 kindjes.
op 27 april heb ik een miskraam gekregen van een 2lingske na 11 weken zwangerschap.
en ondanks ons groot verlies heb ik de indruk dat ik mijn verdriet niet kan uiten en i, vroeg me af of ik nog normaal reageer dan. ik moet wel zeggen dat het een zeer onverwachte miskraaml was waarbij ik volgens de gynaecoloog bijna letterlijk was leeggebloed ik had iets meer dan 3liter van de 4 liter bloed verloren die een lichaam bevat en heb dan 3 grote zakken bloed gekregen maar was wel 15u nadien al terug thuis bij mijn kindjes
vele groetjes...

Dollie
11 September 2007, 14:05
Hoi Sampie, en andere meiden,

Helaas heb ik gisteren te horen gekregen dat ik na 6 weken zwangerschap een miskraam heb gekregen :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: .

Ik was bezig met iui behandeling, toen de kliniek voor 3 weken dicht ging voelde ik me ernstig in de steek gelaten. en dacht weer een maand verder zonder resultaat.
Doordat ik ws. met mijn gedachten niet met zwanger zijn bezig was en wel genoten heb van mijn klus vakantie :lol: .kreeg na 4 dagen overtijd te zijn nog geen signaal binnen.

Na een digitale test bleek dat ik dus wel zwanger WAS helaas.

Maar is het ook niet zo dat je door je verhoogde hcg in je bloed de volgende maand wel een verhoogde kans kan hebben op een volgende zwangerschap :?:
Of heb ik dat mis :?:

Groetjes Dollie

Dollie
11 September 2007, 14:05
Hoi Anja,

Lang geleden hoe is het met jou :?:

Klungeltje23
11 September 2007, 18:49
Hoi Dollie

Zover ik weet is dat inderdaad zo dat dat mee kan helpen voor de volgende maand.
Denk er wel aan het is geen garantie alleen een grotere kans.

Groetjes Kim

Sampie
11 September 2007, 20:04
Hoi

och meid dat vind ik heel erg voor je. tuurlijk altijd is het gewoon hardstikke ***, maar nu helemaal.
Het enige positieve ervan is, het kan dus WEL :D en nu zeker weten dat de volgende keer ook goed gaat :D
Ik hoop dat het nu heel snel gaat en dat je dan binnen een jaar een kleintje op je arm mag dragen

Dikke knuffel

Lunanoa
25 March 2009, 21:10
Verschrikkelijk allemaal...

Ook ik was zwanger, eindelijk na ong. 6 maanden bezig te zijn. Mijn geluk kon niet op! De testen gaven wel een licht streepje. Maarja; een streepje is een streepje!
Toch maar naar dokter, zwanger! Maar weer een licht streepje dus volgende week even terugkomen..
Zover is het niet gekomen. Diezelfde middag kreeg ik enorme krampen en ik wist dat dit foute boel was. Ik ging naar het toilet en zag bruine afscheiding... Een uur later begon ik te bloeden & ik ben snel naar huis gegaan (was toen op school)
Ik ben hevig begonnen met bloeden en dit heeft ong. 7 dagen geduurd.
Dit was duidelijk een miskraam. Een paar weken later nog getest voor de zekerheid maar er was geen HCG hormoon meer te vinden.
Wat is dit erg zeg. Je bent er zo blij mee & dan opeens is het over...

Ik vind het heel erg te lezen dat jullie dit meerdere malen hebben meegemaakt. Het is toch ook fijn te lezen dat mensen dezelfde gevoelens delen.

Ik ben nog jong, word dit jaar 20 jaar. De meeste opmerkingen die je krijgt: "Komt wel goed, je bent nog jong, je hebt nog genoeg kansen". Goed bedoelt maar op zo'n moment voel je je onbegrepen. Alsof het niet zoveel voorstelt.

Het is lekker om even je verhaal te typen & je gevoelens er uit te laten!

Iedereen sterkte & kop op! Op naar de volgende kans :D

mdtje
26 March 2009, 10:44
Wat naar, Lunanoa! Echt heel vervelend dat het mis is gegaan. Het maakt je ook zo onzeker over een volgende keer. Hopelijk is het je snel gegund om een onbezorgde zwangerschap te hebben!
En die opmerkingen over je leeftijd vind ik echt nergens op slaan! Dat maakt het verdriet toch niet minder erg? Sommige mensen snappen er echt niks van he.
He meid, heel veel sterkte en succes weer!

Lunanoa
26 March 2009, 17:45
Dankje voor je lieve bericht!