Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - jep - 09-10-2008

Zijn er meer vrouwen hier die zwanger zijn van een tweeling?
Wij hadden dinsdag de echo en toen bleek dat ik 10 weken zwanger ben van een tweeling!
Het lijkt me leuk om met anderen die ook zwanger zijn van een tweeling erover te praten..!

Jep


tweeling - hoop1970 - 09-10-2008

Meid gefelciteerd!!
Dat was een verrassing zekers?!
Ik ben helaas niet zwanger, maar wilde je toch even feliciteren...
Hoop

ps. het zit wel in de familie, mijn moeder is er één van een tweeling


tweeling - Sanel - 09-10-2008

@jep.

Bij mij zit het wel degelijk in de familie. Mijn moeder had een doodgeboren tweelingen en twee tantes van mij zijn tweeling. En bij mijn vriend zit het ook in de familie. Dus het wordt nog spannend voor ons. Ik heb volgende week donderdag de echo!! Misschien kan ik met je meepraten.


tweeling - Ilse1980 - 10-10-2008

Leuk zeg, een tweeling! Mijn vriend zijn broer heeft ook een tweeling van net 2 jaar! Echt heel leuk om die samen bezig te zien!


tweeling - kaatje85 - 10-10-2008

Ha jep,

Wij hebben 7.9% procent kans op een tweeling!!
Ik hou je op de hoogte, over 2 weken heb ik een echo dus als ik iets meer weet dan laat ik het je weten!!

Liefs, Karin


tweeling - Eva_697 - 10-10-2008

wat spannend jep!! eeneiig of tweeeiig??Smile


tweeling - jep - 10-10-2008

Hallo!

Leuk, die reacties!
Bij ons komt het dus helemaal niet voor in de familie. Was dus echt een totale verrassing. Moest ook wel even wennen, maar nu vinden we het vooral erg leuk!
Waarschijnlijk is het een 2-eiige tweeling. Ze hebben allebei een eigen placenta en er zit een tussenschot tussen.
Wel heel bijzonder, hoor!
Ben benieuwd of er nog meer tweeling-moeders bijkomen!

Jep


tweeling - Eva_697 - 10-10-2008

jep schreef:Hallo!

Leuk, die reacties!
Bij ons komt het dus helemaal niet voor in de familie. Was dus echt een totale verrassing. Moest ook wel even wennen, maar nu vinden we het vooral erg leuk!
Waarschijnlijk is het een 2-eiige tweeling. Ze hebben allebei een eigen placenta en er zit een tussenschot tussen.
Wel heel bijzonder, hoor!
Ben benieuwd of er nog meer tweeling-moeders bijkomen!

Jep

hartstikke leuk! maar als het goed is is dat eeneiig: http://www.tweelingenonderzoek.nl/ontstaan.html#eeneiig
dat tussenschot wijst erop dat ze uit 1 eicel zijn ontstaan Wink als ik het goed heb hoor!!


tweeling - winanda - 10-10-2008

deze info heb ik gevonden over 2linngen:

Om met alle zekerheid te kunnen zeggen of het een één- of twee-eiige tweeling is moeten de vruchtzakken onderzocht worden. Is er een tussenschot tussen beide vruchtzakken dat bestaat uit twee laagjes dan duidt dat op een één-eiige tweeling. Bestaat dit tussen schot uit vier laagjes dan is het een twee-eiige tweeling.

hier de link: http://www.meerling.nl/moeder/zwangersc ... eeeiig.htm


tweeling - janini22 - 23-10-2008

zoo bijzonder jep! Smile

Ik vind 1 al bijzonder, jij krijgt er gewoon 2.. wauwwww geweldig hoor! :lol:

Gefeliciteerd xxxx


tweeling - jep - 24-10-2008

Hallo,

Vandaag weer voor een echo geweest, nu 12 weken en 3 dagen. De kindjes zijn goed gegroeid. Ook aan de gyn gevraagd of het echt 2 eiig is. Waarschijnlijk wel, maar is niet met zekerheid te zeggen, pas na de bevalling. Maar waarschijnlijk dus wel.
Leuk hoor, zo een echo!
Zijn er al nieuwe as moeders die een tweeling verwachten?

Jep


tweeling - Sanel - 24-10-2008

jep schreef:Hallo,

Vandaag weer voor een echo geweest, nu 12 weken en 3 dagen. De kindjes zijn goed gegroeid. Ook aan de gyn gevraagd of het echt 2 eiig is. Waarschijnlijk wel, maar is niet met zekerheid te zeggen, pas na de bevalling. Maar waarschijnlijk dus wel.
Leuk hoor, zo een echo!
Zijn er al nieuwe as moeders die een tweeling verwachten?

Jep
Ik had al eerder gezegd dat wij erg veel kans erop hebben. Vorige week donderdag zijn we geweest maar ze konden het nog maar slecht zien. Ze zei dat het er waarschijnlijk maar 1 is. Maandag mogen we meer. Ik hou je op de hoogte


tweeling - kaatje85 - 25-10-2008

@Jep; wij krijgen er eentje!! Ik vond het best wel jammer maar we zijn net zo blij met 1!!!


tweeling - Tinkerbell - 10-11-2008

@ Jep: ik heb vandaag een echo gehad (11 weken zwanger) en het zijn er 2!!! Zit bij ons ook niet in de familie duswaar het vandaan komt weet ik niet.

Gefeliciteerd met je 2 wondertjes!


tweeling - mama1988 - 11-11-2008

gefeliciteerd als nog.

een tweeling wat bijzonder. 2 wondertjes die in jullie buik mogen groeien.. wouwie..


tweeling - jep - 11-11-2008

@Tinkerbell: ook hier: van harte gefeliciteerd! Leuk, hoor: kunnen we samen ervaringen uitwisselen. Ik ben nu 15 weken zwanger en voel me al iets minder misselijk. Wel nog snel moe. Hoop me met 16 weken echt wat beter te voelen, maar ik mag helemaal niet klagen, hoor!
Weet je al of het 1 of 2 eiig is?

Janneke


tweeling - Tinkerbell - 27-11-2008

Het is een monochoriale tweeling. Dat houd in dat het een eeneiige tweeling is die allebei een eigen vruchtzak hebben. Er bestaat een kleine kans op het TTTS syndroom maar we blijven onder controle dus als dat zo is zien ze het snel genoeg.

Ik was al die tijd al moe maar nu krijg ik er weer misselijkheid bij, alsof het erger wordt. Het de afgelopen 2 dagen in bed doorgebracht en dan voel ik me zoooo schuldig t.o. de hondjes he?

Maargoed, het zal wel weer over gaan.


tweeling - mama1988 - 27-11-2008

Tinkerbell schreef:Het is een monochoriale tweeling. Dat houd in dat het een eeneiige tweeling is die allebei een eigen vruchtzak hebben. Er bestaat een kleine kans op het TTTS syndroom maar we blijven onder controle dus als dat zo is zien ze het snel genoeg.

Ik was al die tijd al moe maar nu krijg ik er weer misselijkheid bij, alsof het erger wordt. Het de afgelopen 2 dagen in bed doorgebracht en dan voel ik me zoooo schuldig t.o. de hondjes he?

Maargoed, het zal wel weer over gaan.


wat leuk dat je ook een tweeling in je hebt groeien dat moet heel bijzonder zijn.

Maar wat is ttts syndroom??


tweeling - Bien84 - 27-11-2008

Wat leuk! Ik wil ook echt vanaf ik klein ben al een moeder zijn van een tweeling, lijkt me zó bijzonder! Maar als ik zwanger mag worden van 1, ben ik ook al dolblij mee!

Maar gefeliciteerd!!

XX


tweeling - Tinkerbell - 28-11-2008

Het voelt ook geweldig, en van 1 ook, dat heb ik namelijk tot 11 weken gedacht. Nu het er 2 zijn voel ik me extra speciaal...maar het brengt ook meer zorgen met zich mee. Zo moet ik nu in het ziekenhuis bevallen en ga ik minder werken maar dan het geld voor 2...gelukkig loopt dat allemaal goed en krijgen we veel en kunnen we de kindjes alle gaan geven wat ze nodig hebben...

TTTS is een syndroom waarbij een deel van de tweeling bloedtransfusies gaat geven aan zijn of haar broer of zus. Dus gaat maar 1 kant op. Intussen verliest hij daardoor ook vruchtwater waardoor hij als het ware opgesloten wordt in zijn vruchtzakje. De ander krijgt daardoor weer teveel vruchtwater waardoor zijn hart te hard moet werken.
Dit kan met 16 weken zichtbaar worden vandaar dat de controles vanaf nu in het ziekenhuis lopen. De kans hierop in kleiner dan de kans dat het goed gaat maar toch ga je van een onbezorgde zwangerschap naar een zwangerschap waarin meer spanning is. Al denk ik er luchtig over hoor. Mocht het bij mij zo zijn dan zijn er 2 ingrepen mogelijk, ze houden alles goed onder controle en ik vertrouw op de deskundigheid van het ziekenhuis...intussen ben ik gewoon blij (wel een beetje ziek) en maak ik me geen/weinig zorgen.


tweeling - mama1988 - 11-12-2008

Hoi Tinkerbell.

ik lees nu pas je antwoord op het TTT syndroom.
Oh wat erg dat je in spanning moet zitten maar ik hoop dat alles goed komt, ik zie dat je de 15de weer een echo hebt. Wat spannend geniet ervan!!



Liefs mama1988


tweeling - Tinkerbell - 14-12-2008

Tja, nog 1 nachtje slapen maar ik maak me niet zo'n zorgen hoor, alles voelt goed!


tweeling - mama1988 - 14-12-2008

Tinkerbell schreef:Tja, nog 1 nachtje slapen maar ik maak me niet zo'n zorgen hoor, alles voelt goed!


Spannend ik duim voor je. succes morgen laat je het weten of alles goed is?

liefs mama 1988


tweeling - Tinkerbell - 14-12-2008

Ja zal ik doen! Ik hoop nu de hartjes te horen maar ik weet niet zeker of dat nu wel mag.


tweeling - finaly87 - 08-01-2009

heey meiden, ik lees nu niets meer terug van tweelingen.. maar volgens mij maak ik wel een beetje kans op een tweeling.. mijn oma, moeder van mn moeder, heeft een paar keer tweelingen gehad (en helaas verloren/overleden) en mijn moeder heeft neven die tweelingen zijn (dus van moeders kant ietsje kans) en de moeder van mijn vriend heeft 2 broers die tweeling zijn..
dus weet niet in hoeverre we nu kans hebben, maar kom er denk ik volgende week met termijnecho achter..
Ik heb wel meteen een vraagje erover.. ik had 2 dagen lang pijn van mn eisprong (waarschijnlijk de bewuste bevruchtte eisprong) normaal maar 3 a 4 uurtjes last.. kan dit duiden op bevruchting van een tweeling??
Hoor het graag! Groetjes!


tweeling - jep - 12-01-2009

Hoi Finaly,

Spannend of het bij jou ook een tweeling is..! De termijnecho zal inderdaad duidelijkheid geven. Spannend, hoor! Het zit bij jou inderdaad wel in de familie. Ze zeggen dat de 2-eiiige tweeling erfelijk is via de kant van de a.s. moeder.
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag over de eisprong, ik heb dit namelijk nooit gevoeld.

Ik ben alweer 24 weken zwanger, morgen weer een echo, dus ben benieuwd of ze nog steeds goed groeien..!

Jep


tweeling - finaly87 - 12-01-2009

ow wat spannend voor je! altijd leuk om ze te mogen zien toch? weet je al wat het zijn?? jongens/meiden/beid? eeneieg, tweeeiig??
Veel succes! en ik zal t donderdag zien, maar ik denk t neit, ben niet misselijk en dat ben je met een tweeling juist dubbel zo erg toch?
Heb je veel "klachten" ?
Liefs


tweeling - jep - 14-01-2009

Hoi,

Ja, zeker leuk om ze weer even te mogen zien. En alles zag er goed uit! Ze lopen wel iets achter in groei nu, maar dat moet ook, kan moeiljk 2 9-ponders in mijn buik kwijt...
We dachten te weten wat het geslacht was. Maar de gyn zei gisteren weer iets heel anders dan de gyn bij de 20 weken echo, dus nu weten wij het ook niet meer.
Ws is het bij ons wel 2-eiig, er zijn 2 vruchtzakken en 2 placenta's en een tussenschot ertussen. Dat is dus wel gunstig!
Ik was wel wat misselijk, maar niet zo heel erg dat ik elke keer moest overgeven. Iedereen reageert toch weer anders, dus het zou nog wel kunnen bij jou! Ben benieuwd, laat je het donderdag even weten?

Jep


tweeling - ikkewil - 28-01-2009

oh, wat geweldig, gefeliciteerd.....

Ikzelf ben nog niet zwanger, maar bij mij is de kans ook aanwezig (ik weet niet hoeveel procent) dat ik een tweeling krijg, 2 eiig dan wel. Bij ons zit het al generaties in de familie en word inderdaad overgedragen door de moeder.... Mijn moeder is zelf 1 van een 2-ling, mijn broertje en ik niet, dus ik heb weer kans op een tweeling....

Ik zou het geweldig vinden! Big Grin maar volgens mij ook wel zwaar als je gelijk met een 2 ling begint, ik heb zoiets van, laat ik eerst maar met 1tje beginnen, en daarna de tweeling, maar ja, je hebt het (gelukkig) niet voor het zeggen toch?

Geniet er in ieder geval van meid (ondanks alle ''kwaaltjes'')

Liefs Wilma


tweeling - Suus-wil-mama-worden... - 28-01-2009

Even nieuwsgierig....

Aan beide kanten van mij en mijn vriend komen tweelingen héél vaak voor.
Van mijn kant;
Mijn vader had een tweeling moeten zijn (is geboren met een paar dubbele organen)
Mijn oom en tante zijn tweeling.
Mijn opa was tweeling.

Van zijn kant;
Mijn vriend is er zelf één van een ééneiïge tweeling.
Zijn vader is (2-eiïge) tweeling.
En nog meer, maar dat weet ik niet precies.

Hoe kun je berekenen hoeveel kans je maakt op een tweeling.
Sanel geeft een aantal berichten terug aan dat zij 7,9% kans maakt...
En ben zelf ook wel nieuwsgierig of je dat ergens kunt berekenen...

Liefs Suus


tweeling - ikkewil - 28-01-2009

oh, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.....

ik zal dan ff vragen aan mijn moeder hoever alles teruggaat.

suuswilmamaworden: van welke kant is die opa en oom en tante? want het word alleen maar overgedrachen op vrouwen. (normaal gesproken)

Liefs Wilma


tweeling - Suus-wil-mama-worden... - 28-01-2009

Van zowel mijn als zijn kant!!

Maar ik dacht dat ééneiïge.... of juist tweeeiïge tweelingen ook door de man konden worden overgedragen :?:


tweeling - ikkewil - 28-01-2009

vanaf mijn moeder zit het zo....

mijn moeder is een tweeling, ik als meisje zijnde heb kans op een tweeling, mijn broertje niet, maar als hij een dochter krijgt, zij dan weer wel, want hij schijnt het wel door te geven.

Dat is wat mij altijd verteld is, kostte me wat moeite om het te begrijpen, maar ik geloof dat het zo wel duidelijk is, toch? zo niet moet je het zeggen hoor Smile


tweeling - Suus-wil-mama-worden... - 28-01-2009

Jazeker duidelijk... Maar jouw broertje kan het dus ook doorgeven.
Mijn schoonvader is waarschijnlijk ook degene die verantwoordelijk is voor mijn en vriend en diens ééneiïge broertje...


tweeling - ikkewil - 28-01-2009

ik weet echt niet hoe het met een eiige tweelingen zit, maar bij ons is het allemaal 2 eiig


tweeling - Suus-wil-mama-worden... - 28-01-2009

Is er iemand die Ikkewil en mij kan helpen hiermee??
Weet iemand waar / hoe je je kansen op een tweeling kan berekenen?

Wij zijn heel benieuwd!


tweeling - Noor - 28-01-2009

Geen idee of ik ook kans maak?... Mijn oma had vier tweelingen bij haar 15 kinderen :!: (Die goede oude vruchtbare tijd, zucht...) en mijn tante heeft later ook een tweeling gekregen. Verder binnen de familie niets, ook niet aan de kant van mijn man. Het lijkt alsof de kans verder in de generaties steeds kleiner wordt. Moet ook bekennen dat ik dat niet zo erg zou vinden hoor. Eentje lijkt me druk zat Wink ...
Maar goed, eerst maar eens even zwanger worden!!!


tweeling - finaly87 - 29-01-2009

hey lady's..
ik weet dat alleen 2 eiige tweelingen erfelijk zijn... en van jouw kant alleen, niet van je man.. want t zaad van je man heeft geen invloed of je 2 eitjes beschikbaar hebt staan.. en als t 1 eiig is, zijn er dus 2 zaadjes naar binnen gezwommen, en dit is puur toeval..
ik ben ook nieuwsgierig, want mijn oma van mijn moederskant (moede rvan mijn moeder) heeft een paar tweelingen gehad, helaas overleden, maar wel gehad dus. En mijn moeder heeft een tweeling neven.. maar tot nu toe op de echo was nog niet te zien dat er 2 zitten (7 weken) maar dat kan je toch soms ook later pas zien??
kansberekening?.. geen idee.. maar merk je toch gewoon als je eenmaal zwanger bent joh Wink
liefs



tweeling - ikkewil - 29-01-2009

hey finaly, dat is inderdaad ook wat ik gehoord heb, dat alleen de 2 eiige erfelijk is, maar wat ik zei klopt toch wel? als mijn broertje een dochter krijgt kan zij wel weer een tweeling krijgen?

jammer dat niemand weet waar je dat kan berekenen.....


tweeling - finaly87 - 29-01-2009

dat zou denk ik wel kunnen.. maar weet t niet zeker.. kun ej toch wel ergens na kijken op google?? of kun je t nergens vinden?? ik ga ff zoeke Wink


tweeling - finaly87 - 29-01-2009

Het gen dat voorbeschikt tot het hebben van een dizygote tweeling, kan zowel langs vaders- als langs moederszijde worden overgeërfd, maar de vader kan het niet tot uitdrukking brengen; hij kan het kenmerk echter wel aan zijn kinderen overdragen. Als een vrouw het kenmerk draagt, heeft zij bij iedere zwangerschap één kans op de tien om te bevallen van een twee-eiige tweeling, hetgeen twintig maal meer is dan de kans in de algemene bevolking

dit stukje tekst heb ik hier gevonden: http://www.caleidoscoop.be/inhouden/inh ... _5_04.html

misschien kun je zelf de rest lezen haha.. Wink


tweeling - ikkewil - 29-01-2009

finaly, je bent geweldig.... ik ga ff lezen, maar dan had ik het toch goed, dit is wat ik altijd van mijn moeder gehoord heb namelijk......


tweeling - finaly87 - 29-01-2009

nou t klopt dus Smile ben blij dat ik je heb kunnen helpen Wink


tweeling - Tinkerbell - 03-02-2009

Wij krijgen een een-eiige tweeling. Dat zit toevallig bij mijn vriend in de familie (weten niet of het bij die mensen 1 of 2 eiig is) maarja, dat heeft niks met erfelijkheid te maken. Ik had er dus totaal niet op gerekend. Voor zover ik weet zitten er bij mij in de familie geen tweelingen. Dus dit is een hele mooie speling van de natuur. Kansberekening of niet...1 op de 250 zwangerschappen is een tweeling...dat weet ik wel.


tweeling - ikkewil - 03-02-2009

hey tinkerbell, gefeliciteerd met je tweeling.... een eiig is niet erfelijk, 2 eiig kan wel erfelijk zijn....

bij jou is het dus een ''lucky shot'' geweest. jij hebt op het juiste tijdstip 2 eitjes losgelaten (tja, hoe moet ik het anders zeggen)

in ieder geval gefeliciteerd, en geniet ervan.

Liefs Wilma


tweeling - Tinkerbell - 03-02-2009

Eeeuuhhh...nee...er is 1 eitje geweest dat na 2 dagen had besloten dat het met z'n tweeen veel leuker is....


tweeling - kaatje85 - 03-02-2009

O wat een leuke woordspeling maak je ervan Tink!
Hoe snel wist je dat het een tweeling was en hoe zag je 20 weken echo eruit, zeker wel helemaal bijzonder met 2 ukkies!?

Liefs, Karin


tweeling - Tinkerbell - 03-02-2009

@ Kaatje...haha, ja zo zie ik het ook, veeeeeeel leuker met z'n 2-en. Ik zag het voor het eerst bij de termijnecho met 12 weken. Maar vanaf het eerste moment zijn ze welkom hoor. Ik vind het ook heel bijzonder, dat de natuur het zo kan regelen, want uit 1 eitje ontstaan er dus 2 complete kindjes. En dat ze compleet zijn weten we door de 20 weken echo. Zo mooi om te zien. Ook heb ik iedere 2 weken controle dus we zien ze iedere 2 weken.


tweeling - ikkewil - 03-02-2009

ehh, sorry, ik zei het inderdaad verkeerd :| maar het blijft een wonder, vooral een tweeling lijkt mij....
je hebt de 20 weken echo dus al gehad, en zijn ze ongeveer even groot?

liefs wilma


tweeling - finaly87 - 04-02-2009

hey tinkerbel.. hoe kan het dat jullie het nog niet eerder dan 12 weken wisten?? of had je daarvoor nog geen echo gehad??
Bij mij is het er dus wel gewoon 1 zover we kunnen zien hahaha.. maar je hoort wel eens vaker dat mensen er later pas zien dat het er toch 2 zijn.. lijkt me heel apart want dan zou de ander nu precies achter dit kleintje moeten zitten ofzo ..
leg uiT! Wink
liefs


tweeling - kaatje85 - 04-02-2009

@Tink; geweldig meis heerlijk.
En wij hielden ook rekening met een tweeling omdat wij dmv hormonen zijn zwanger geraakt!
En tuurlijk zijn ze vanaf het begin welkom, 2 kindjes 2x zoveel liefde en vreugde.
Geniet er maar lekker van!


tweeling - Tinkerbell - 04-02-2009

De 12 weken echo was idd de eerste echo. Ik had wel meer buik dan mijn vriendin en de ochtend van de echo zagen we nog grapjes te maken over dat het toch geen tweeling zou zijn.

Eerst liepen ze best uiteen in gewicht, nu gaan ze samen op...


tweeling - mama1988 - 13-02-2009

Tinkerbell schreef:Het is een monochoriale tweeling.Dat houd in dat het een eeneiige tweeling is die allebei een eigen vruchtzak hebben. Er bestaat een kleine kans op het TTTS syndroom maar we blijven onder controle dus als dat zo is zien ze het snel genoeg.

Ik was al die tijd al moe maar nu krijg ik er weer misselijkheid bij, alsof het erger wordt. Het de afgelopen 2 dagen in bed doorgebracht en dan voel ik me zoooo schuldig t.o. de hondjes he?

Maargoed, het zal wel weer over gaan.


hallo

ik ben nu 9 weken zwanger en vandaag voor de echo geweest schrok me te pleter want het is een tweeling totaal niet verwacht maar hartelijk wel kom.

monochoriale tweeling. volgens mij hebben wij dat ook, ik moet nu voor verder onderzoek naar de gyn. krijg ook steeds echo. de tweeling moet alles met elkaar delen waarschijnlijk omdat ze in een zak zitten. is dat bij jullie ook zo???


tweeling - finaly87 - 13-02-2009

WOW mama88!! wat een verrassing!!! hahahah ik ga snel de andere topics lezen, daar staat vast ook meerxxx


tweeling - Fleur de Lys - 15-02-2009

ik kom me ook even melden Smile
afgelopen woensdag op 7 weken een echo gehad, en de shock van ons leven: het zijn er 2!! Natuurlijk is die shock al heel snel omgeslagen in vreugde, want ze zijn beiden meer dan welkom!

Maar... sinds vrijdag heb ik last van licht bloedverlies. Eerst rood op vrijdagavond, gisteren niets en vandaag is het bruin.
Vrijdag zijn we nog naar het ziekenhuis geweest en toen was alles in orde, maar nu het vandaag weer verder gaat voel ik me er niet prettig meer bij.
Nu lees ik wel her en der op internet dat bloedverlies vaker voorkomt bij tweelingen dan bij gewone zwangerschappen (waar het 1 op 5 is) en dat bloedverlies niet per se reden is tot zorgen, maar ik heb vorig jaar ook al een miskraam achter de rug, verder geen ervaring (natuurlijk) dus ik sterf duizend doden! Zou het liefst meteen weer naar het ziekenhuis rennen voor een nieuwe echo, hoewel er waarschijnlijk niets aan de hand is.

Zijn hier meer meiden met deze ervaring?

Groetjes van een bezorgde Fleur


tweeling - Vickypreg - 15-02-2009

Fleur, ik ken je nog van het begin en wil je allereerst even onwijs feliciteren!! Wat geweldig dat je nu dan toch weer zwanger bent en wel van een tweeling!! Ik kan je helaas niet gerust stellen want ik weet het niet, meestal hoor je dat je heftig bloedverlies hebt met krampen als het echt mis gaat. Maar gewoon bellen meis, misschien kan de verloskundige/gynaecoloog je gerust stellen, daar zijn ze voor! Hou ons op de hoogte. Ik duim voor je!!


tweeling - Fleur de Lys - 20-02-2009

hoi meiden
nog even een oproepje aan aanstaande tweeling-mama's: ik schreef al eerder dat ik last had van bloedverlies.
Welnu, het houdt maar niet over... Op 5 weken de eerste keer, duurde 2 dagen, toen afgelopen vrijdag weer, duurde toen 4 dagen (!! dus tot en met maandag) en nu is het gisteren WEER begonnen (gisteren 8w1d).
Het is niet veel, geen krampen, geen klontjes, wel rood (nouja, nu eerder oudroze, lekker vermengd met de flinke heldere vloed die ik de afgelopen weken ook nog heb), maar ik word er ondertussen niet goed van.
Vorige week aanhoudelijk met het ziekenhuis aan de lijn gehangen, en die hebben de laatste keer gezegd: bel maar zodra het veel bloed is en je krampen hebt.
Dus nou durf ik niet meer...

Volgens een vriendinnetje van me is het een vaker voorkomend fenomeen bij tweelingen.
Wat is jullie ervaring hierbij?

Oh en sinds woensdag denk ik last te hebben van bandenpijn - zeurende pijn onderin, geen pijnstiller waardig, continu aanwezig.
Zal dat bloedverlies in de hand werken, denk je...?

Groetjes van een bezorgde Fleur Cry


tweeling - mama1988 - 20-02-2009

Hoi

Ik had van de week ook pijn, een steek. De vk zei mijn baarmoeder rekt gigi uit vanwege de twee kanjers. Maar ze zei tegen mij: zodra je bloedverlies heb gelijk bellen want dan is het niet goed! Ik wil je niet ongerust maken maar ik zou toch de vk of het ziekenhuis bellen en zeggen dat je nu een echo wilt je weet nooit, gaan het weekend weer in..

Niet alles wat hun zeggen moet je zomaar aan nemen, kom voor je zelf op. Als jij controle wilt dan moet je daar voor gaan succes. Ik heb zelf nog nooit bloedverlies gehad tijdens mijn zwangerschappen.


tweeling - jep - 24-02-2009

Hoi!

Was hier even niet geweest, maar zie dat er 2 meiden bij zijn gekomen die ook een tweeling verwachten: van harte gefeliciteerd! Bijzonder, he?
Mamma88: ik zag dat het bij jou toch 2 vruchtzakken blijken te zijn? Dat is bij mij ook het geval: de meest gunstige vorm van een tweeling, iig geen kans op het transfusiesyndroom.
Fleur: over dat bloedverlies kan ik je niet veel zeggen. Ik heb zelf wel 1x bloedverlies gehad (een beetje) met 6 weken ongeveer, maar verder niet meer. Ik zou inderdaad overleggen met het ziekenhuis, zoals iemand anders je al aanraadde.

Met mij alles goed. Nu alweer ruim 30 weken zwanger en ik voel me eigenlijk gewoon goed. Wel wat sneller moe enzo, maar dat heb ik er graag voor over!

Jep


tweeling - Fleur de Lys - 24-02-2009

Ben zondagavond naar het ziekenhuis geweest. De kleur van het bloed blijft veranderen en zondag werd het ineens diep bruin met heel veel slijm en daar kreeg ik zo de zenuwen van dat we toch maar hebben gebeld. Mocht meteen komen.
En het lijkt er nu op dat er een oorzaak is gevonden: tussen de twee vruchtzakken zit bij mij een kleine holte die waarschijnlijk met (oud) bloed is gevuld, en dat moet eruit. Een deel zal worden opgenomen via de baarmoeder maar er gaat ook een deel uit blijven sijpelen aan de onderkant. Ik mocht erop rekenen dat het nog wel een week kon gaan duren.
Met de twee is het verder gewoon goed, lagen keurig rustig in een mooi zakje, kloppende hartjes en alles.

Maargoed, in dit geval is het dus allemaal in orde, lijkt het. Het voelt nog steeds niet leuk, elke dag opnieuw hoop ik dat het afgelopen is maar ik probeer me er ook zo langzamerhand bij neer te leggen dat ik geen standaard, ongecompliceerde zwangerschap krijg.
Hoorde overigens van een vriendin vandaag ook nog een andere oorzaak: zij is nu 12 weken en heeft sinds week 8 bloedverlies; blijkt dat bij haar de placenta dicht bij de uitgang ligt en iedere keer als die groeit of opschuift komt er dus bloed bij vrij. Ook niet leuk, maar kan ook geen kwaad.

Toch typisch dat, hoe meer ik rond vraag, hoe meer er toch meiden blijken te zijn die ook min of meer bloed verliezen tijdens een normale zwangerschap.
In het kader van: de dingen die ze je NIET vertellen als je het niet meemaakt... :roll:

Oh en mama1988, die steken die ken ik ook! Duren soms zelfs erg lang, dan weer links, dan weer rechts, dan weer helemaal onderin en soms zelfs met uitstraling, voelt heel bizar maar kan inderdaad niets anders zijn dan een waanzinnig groeiende baarmoeder.
Ook zo benieuwd wat de volgende klacht nou weer gaat zijn?! Confusedhock:

Groetjes, Fleur


tweeling - jep - 25-02-2009

Hey Fleur,

Fijn dat er een oorzaak voor gevonden is. Stelt je wel gerust denk ik. Probeer te genieten van je zwangerschap: het is iets heel bijzonders en helemaal als er 2 in je buik groeien..!

Jep


tweeling - Vickypreg - 25-02-2009

Fleur wat fijn om te lezen dat er een oorzaak is gevonden en het gewoon allemaal goed zit! Hopelijk houdt het bloeden nu gauw op en kan je ongestoord genieten! Het ziet er in elk geval goed uit! Hou ons op de hoogte!


tweeling - mdtje - 01-03-2009

Fleur en mama1988, van harte met dit heuglijke feit! Leuk zeg!
Mama1988: het lijkt wel of de natuur vindt dat je het verdiend hebt, dubbele vreugde na de verdrietige dingen van het afgelopen jaar.
Fleur: fijn dat de oorzaak van het bloedverlies is opgehelderd! Dat zal een hele geruststelling voor je zijn.


tweeling - mama1988 - 24-05-2009

ik ben even terug gegaan naar dit topic, en lees bij fleur haar onderschrift dat het broertje is overleden.

Is een van je tweeling overleden? waar aan,
zelf ben ik vorig week geopereert, de placenta werd gelaseerd want er was vastgesteld dat mijn tweeling het tts syndroom heeft in stadia 1.

Hoe is het nu met je?


tweeling - anoniempje - 30-07-2009

Hallo,

Ik heb misschien wel een hele rare vraag. Maar vragen mag hier hoop ik.
Wij zitten nu in de eerste ronde na onze miskraam van de tweeling.
De wachtweken zijn aangebroken.
Toen ik de vorige keer zwanger was, wist ik het al voor ik een test had gedaan. Ik was al dagen licht misselijk en een vol gevoel. Bij de eerste echo met 7 weken bleek het om een tweeling te gaan. De gyneacoloog en verloskundige vertelden dat ik daarom ook misselijker ben omdat er meer hcg werd aangemaakt.
Nu heb ik hetzelfde gevoel als toen, kan zijn dat ik het me allemaal verbeeld en dat stamp ik in mn hoofd, want het zou toch wel heel apart zijn als ik nu direct weer zwanger zou zijn en zeker weer van een tweeling. LIjkt me stug.
Maar die misselijkheid is er sinds gisteren weer. Hadden jullie dat ook al zo snel???
Na mijn idee en wat je leest kan dat helemaal nog niet.

groetjes


tweeling - mama1988 - 30-07-2009

anoniempje schreef:Hallo,

Ik heb misschien wel een hele rare vraag. Maar vragen mag hier hoop ik.
Wij zitten nu in de eerste ronde na onze miskraam van de tweeling.
De wachtweken zijn aangebroken.
Toen ik de vorige keer zwanger was, wist ik het al voor ik een test had gedaan. Ik was al dagen licht misselijk en een vol gevoel. Bij de eerste echo met 7 weken bleek het om een tweeling te gaan. De gyneacoloog en verloskundige vertelden dat ik daarom ook misselijker ben omdat er meer hcg werd aangemaakt.
Nu heb ik hetzelfde gevoel als toen, kan zijn dat ik het me allemaal verbeeld en dat stamp ik in mn hoofd, want het zou toch wel heel apart zijn als ik nu direct weer zwanger zou zijn en zeker weer van een tweeling. LIjkt me stug.
Maar die misselijkheid is er sinds gisteren weer. Hadden jullie dat ook al zo snel???
Na mijn idee en wat je leest kan dat helemaal nog niet.

groetjes


hoi,

ik wist eigelijk ook altijd al voor de test of ik zwanger was of niet, gevoel , misselijk heid..
ik was bij deze zwangerschap ook veel misselijkere en ook echt overgeven daarvoor nooit gehad.
ik weet niet of j weer zwanegr bent en van een 2ling ik duim voor je...


tweeling - anoniempje - 30-07-2009

nou we zullen moeten afwachten. Eentje is wel genoeg, maar omdat ik de vorige keer zo misselijk was toen zeiden ze dat komt doordat het een tweeling is, nou ik ben nu ook bij vlagen licht misselijk. Maar lijkt me veel te vroeg mn nod is pas 8 of 9 augustus ofzo. Mn ei is net geweest.
Heb ook lichte buikpijn, beetje ongi gevoel.

vind het veel te spannend allemaal, volgens mij haal ik me ook vanalles in mn hoofd.


tweeling - jep - 07-09-2009

hoi Anoniempje,

Heftig zeg! Eerst hoor je dat je twee kindjes verwacht en daarna gaat het mis...

Ik heb een hele goede zwangerschap gehad bij de tweeling en was wel iets misselijk, maar viel best mee. Ook ik wist al voor ik de test deed bijna zeker dat ik zwanger was.

Maar iedereen heeft weer andere dingen/ klachten etc.

Maar hoop voor je dat je snel weer zwanger bent als je dat wilt!


tweeling - boba80 - 08-09-2009

Hallo meiden....mag ik ook gezellig met jullie mee komen kletsen?

Zat al bij het maart 2010 toppic en sinds gisteren weet ik dat we in bleide verwachting van 2 kids zijn.

Het is onze eerste zwangerschap.

Ik ben trouwens Debora, 28 jaartjes jong, woon in Rotterdam waar ik ook werk als verpleegkundige in een ziekenhuis.
Sinds september 1999 samen met m'n mannetje Dennis waarmee ik in September 2002 getrouwd ben.

Vorig jaar augustus gestopt met de pil en in de 10e ronde was het raak....en goed raak blijkt nu dus want er groeien 2 wondertjes in mij.
Ik heb vanaf het begin al een voorgevoel gehad en zelfs al een keer gedroomd dat ik 2 meisjes krijg.
En nu de echo inderdaad 2 hele mooie kloppende hartjes liet zien...ben ik erg benieuwd of het inderdaad 2 meisjes zijn.

14 september heb ik weer een afspraak bij de verloskundige en zal ik ook wel een doorverwijzing krijgen naar de gynaecoloog.
Ben erg benieuwd hoe het nu verder allemaal gaat lopen.
In iedergeval reageerden onze familie en vrienden heel erg positief en hebben we al veel hulp aangeboden gekregen (ook evt financieel....want 2 is toch een iets groter budget).
Het gaat hier dus allemaal wel goed komen...en we zijn dan ook dolgelukkig.


tweeling - wannabeeb - 08-09-2009

boba80,

Gefeliciteerd met je 2 wondertjes in je buik. Wat een geweldig gevoel moet dat zijn (afgezien van de eventuele misselijkheid Wink ).
Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je 2 prachtige kindjes op de wereld mag zetten.

Ik hoop zelf ook wel een beetje dat ik een tweeling krijg. Ben zelf ook van een tweeling en het zit in de familie, dus wel een beetje aanleg. Maar we gaan het wel zien. Eerst maar s zwanger worden :lol:


tweeling - jep - 08-09-2009

Hoi Debora,

Van harte gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap, bijzonder he? Er groeien gewoon TWEE kindjes in je buik..!

Grappig dat je zo'n voorgevoel had en dat het blijkt te kloppen! Ben inderdaad benieuwd of het ook 2 meisjes blijken te zijn...

Bij was het ook de eerste zwangerschap, het is toch al spannend, en dan ook nog een tweelingzwangerschap.

Wel leuk hoor, je moet waarschijnlijk net als ik regelmatig op controle in het zh bij de gyn, krijg je elke keer een echo, erg leuk om ze dan elke keer te zien..!

Fijn dat je veel hulp hebt!

Weet je niet of je van plan hebt om borstvoeding te geven? Ik wilde het heel graag, maar bij mij lukte het niet. Ik kan je aanraden om als je het wilt je goed van te voren voor te bereiden, cursus doen oid. Dan heb je meer kans dat het lukt, denk ik. Maar het blijft een hele klus met twee.

Janneke


tweeling - boba80 - 08-09-2009

Thanks Jep

Wil wel gaan proberen borstvoeding te geven, maar dan om en om.
Zeg maar de ene voeding baby 1 borst en baby 2 de fles en de volgende voeding andersom....anders lijkt het me wel een hels karwij hoor...

Was zowiezo al van plan om een uitgebreide zwangerschapscursus te gaan doen....maar nu een extra reden.

Gelukkig heb ik wel al aardig wat kennis in huis doordat ik mijn afstudeerstage op de kraamafdeling en op de kinderafdeling heb gedaan.
Daar ook een paar keer een tweeling meegemaakt en tijdens m'n opleiding natuurlijk ook veel info gelezen.

We hebben vanochtend de zorgverzekering, kraamzorg en het kinderdagverblijf ingelicht dat het er twee zijn.
Ook mijn afdelings-manager heb ik even gebeld....om het nieuws mee te delen.


tweeling - mama1988 - 12-09-2009

boba80:

Van harte met je 2ling zwangerschap. Onze tweeling (meisjes) zijn vandaag 6 weekjes oud.
Erg leuk maar ook een zware zwangerschap gehad, onze is 1 eigge en hebben het tts syndroom gehad.

Ik wil je niet 'bang' maken maar lees aub wat over tts syndroom is en waar je het aan kan herkennen.
Ik wist niet eens dat het bestond en gelukkig vertrouwde ik het niet en was er heeel snel bij maar er zijn ook moeders
die er niet snel bij zijn en waar van 1 of 2 kindjes overlijd in je buik. Dus lees wat informatie 99% van de verhalen is negatief maar ik heb 2 gezonde meisjes.

Over borstvoeding: Ik heb vanaf de geboorte borstvoeding gegeven, Ik kolfde dit en deed het in een fles en legde de kids 2x per dag aan de borst. In het ziekenhuis kregen ze eten na elkaar. Dus eerst deed ik Elena aan de borst en dan Isabella. Ook deed ik ze te gelijk (ook een heel bijzonder moment) Nu zijn ze een weekje thuis en geef ik alleen fles. Makkelijk ook door de drukte en weinge drinken loopt mijn productie terug. Nu vind ik dat niet erg want ik wil stoppen met de borstvoeding omdat het een hele zware taak is. Hun voeden zelf kolven enzovoort.

Ik heb totaal geen bevallingcurcus of borstvoedingscurcus gevolgt, ben met 33 weken bevallen gewoon spontaan. Borst voeding lukte meteen en had meer dan voldoende. Als je er positief en er achter staat lukt het.. Want iedereen (is mij geleerd) kan borstvoeding geven..

succes meid


tweeling - leeuwinnetje - 12-09-2009

@boba80: van harte gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!
Ik ben nu 31 weken zwanger van onze eerste 2 kindjes!
Toevallig had ik ook voor de 1e echo een droom gehad dat ik was bevallen van een tweeling!
Hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap en bevalling, geniet ervan!!!


tweeling - boba80 - 13-09-2009

Thanks allemaal voor het warme welkom.

@ mama1988 tijdens mijn studie heb ik wel veel gehoord over het TTS syndroom...heb ook 2 weken op de couveuseafdeling stage gelopen en daar kindjes verzorgd die het TTS syndroom hadden.
Gelukkig heb je nu 2 gezonde meiden.

Hier gaat alles goed, m'n misselijkheid is gelukkig gezakt...en heb inmiddels ook m'n zetpillen (emesafene) afgebouwd.
Buikje groeit aardig en dat voel ik ook, vooral aan het eind van de dag voel ik echt m'n buik strakker worden zeg maar.

Morgen avond hebben we een afspraak bij de verloskundige en hoop ik wat meer info te krijgen over de echo en natuurlijk de doorverwijzing naar de gyn.
Merk wel dat iedereen alleen maar leuk reageert als je verteld dat je een tweeling verwacht.
Sta nu al gelijk in het middelpunt van belangstelling.
Ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.


tweeling - mama1988 - 13-09-2009

boba80: dat wordt strakkies alleen maar meer. Tenmiste was bij mij wel. Iedereen vroeg op een gegeven moment of ik al op het einde liep (mense wisten dat niet dat het er 2waren) en nu ik ze in de kinderwagen heb liggen. Heb een duo mountain terrain (oud model) met twinbak ( dus beide kids in 1 grote bak ) dan zie je mensen echt kijken oh 2!!! en iedereen spreekt je aan.

Oke dus je weet wat tts is, Gelukkig want vele mensen hebben er zelfs nog nooit van gehoord en als ze het krijgen zijn ze vaak in een ver stadia wij gelukkig niet! Heb 2 gezonde prachtige dochters van 6 weekjes oud. Wel te vroeg geboren bij 33 weken maar alles gezond. Ze zijn nu 6 pond en 50 cm lang! Ze waren 37 cm lang en 1919 gram en 2180 gram!

Veel succes en plezier bij echo.


tweeling - naatje83 - 17-09-2009

Hoi,

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad bij de gyn. En wij kregen daar te horen dat ik zwanger
ben van een twee eiige tweeling. Het is even omschakelen maar we vinden het wel erg leuk.


tweeling - wannabeeb - 18-09-2009

Gefeliciteerd Naatje!!! Big Grin


tweeling - naatje83 - 18-09-2009

Thanks!!


tweeling - leeuwinnetje - 18-09-2009

gefeliciteerd Naatje, hoeveel weken ben je nu??


tweeling - mama1988 - 18-09-2009

naatje83 schreef:Hoi,

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad bij de gyn. En wij kregen daar te horen dat ik zwanger
ben van een twee eiige tweeling. Het is even omschakelen maar we vinden het wel erg leuk.


Super !!! dubbel gefeliciteerd!


tweeling - naatje83 - 18-09-2009

Ze weten nog niet precies hoever ik ben omdat ik na mijn curretage niet meer ongi ben geworden
ze vermoeden een week of 6 maar dat kan nog bijgesteld worden. Moet over twee weken weer
terug dan gaan ze dat uitzoeken en we gaan naar de hartjes kijken en hopelijk luisteren.


tweeling - Renate76 - 18-09-2009

naatje,
van harte gefeliciteerd!


tweeling - boba80 - 18-09-2009

naatje gefeliciteerd....

Ik heb inmiddels het verslag van m'n echo gekregen en onze twee kleintjes delen de placenta, ze hebben wel een eigen vruchtzak....dit betekend dus dat ze een-eiig zijn..
Dat worden dus of twee meiden (wat ik zelf denk) of twee knullen (dat denken m'n zussen)

Kijk uit naar de 20 weken echo want dan zullen we er hopenlijk achter komen wie er gelijk heeft.

1 okt moet ik trouwens voor het eerst naar de gyn voor controle


tweeling - naatje83 - 19-09-2009

O wat leuk een een eiige tweeling. Meestal krijgt de moeder gelijk hoor Wink .
Hoe voel jij je nu? ben je erg misselijk geweest? en ben al veel aangkomen?
Het klinkt misschien heel gek maar bij mij zie je het al een beetje zal ook
wel komen omdat ik 1.70 ben en maar 60kg weeg. Maar toch vind het erg leuk.


tweeling - boba80 - 20-09-2009

@ naatje, ben flink misselijk geweest, al 7 kg afgevallen en zit sinds een week of 5 aan de emesafene zetpillen tegen het spugen.
Misselijkheid begint nu langzaam minder te worden, maar soms heb ik nog dagen dat ik echt de hele dag niets anders doe dan overgeven en echt niets binnenhoud.
Heb wel al een flinke buik (ondanks die 7 kg die ik afgevallen ben)....de meeste mensen schatten m'n buikje ook al van iemand die een maand of 5 zwanger is.
Ook ben ik echt een paar weken dood en dood moe geweest, maar dat begint langzaam iets minder te worden nu (gelukkig).
Wel merk ik dat ik na een poosje werken / staan / lopen (werk in het ziekenhuis...dus lopend/staand beroep) nu echt last ga krijgen van m'n buik (de onderkant gaat trekken zeg maar) en m'n onderrug.

Maar ondanks al deze klachten geniet ik echt van het feit dat er twee wondertjes in m'n buik groeien....en ik kan niet wachten tot ik die twee wondertjes straks in m'n armen mag houden.

Gisteren heeft trouwens een stagaire bij mij op de afdeling gependeld bij mij en volgens de pendel krijg ik nu 2 meiden en later nog een keertje een jongen.
Zou mooi zijn als dat inderdaad gaat uitkomen....maar die knul mag van mij dan nog wel een jaartje of 4 op zich laten wachten hoor.


tweeling - naatje83 - 20-09-2009

@Boba balen dat je zo extreem misselijk bent zeg! Dan mag ik wel in mijn handje knijpen dat het
tot nu toe meevalt (wat niet is kan nog komen) Ben alleen s'ochtends misselijk maar als ik wat gegeten
heb dan gaat het wel weer (heb nog niet overgegeven) Ik ben sinds ik het weet (3 weken) maar 100
gram aangekomen maar het gekke is dat je het wel ziet. Maar ben er wel blij mee hoor!
Het is ook niet zo gek dat het naar je rug en buik trekt als je lang staat of loopt het is natuurlijk ook niet
niks wat je met je meedraagt maar het is wel echt een wonder he!

Wil je ook echt weten wat het wordt of laat je je alsnog verassen?


tweeling - mama1988 - 20-09-2009

bobo80

wat leuk 1eigg hebben we zelf ook, deelde ook de placenta maar zaten ook in een eigen vruchtzak. en 2meiden. Zelf dachten ik en mijn man dat het jongens werden tot de 20weken echo.. wat een verassing!! jij wist het van het tts syndroom.. hou het goed in de gaten meid wij hebben alles mee moeten maken 't is geen pretje!

Naatje: 6 weken nu, je kunt eigelijk nog niks zien, jij misschien wel maar buitenstanders niet. Vaak als je buik wat opgezet is zijn dit je darmen. want 6 weken is wel erg klein hoor. Zelf dacht ik ook hoor dat andere het al zouden zien want ik kon het zien, ik heb vanaf week 5 foto's gemaakt en nu kijk i ze terug met 14 a 15 weken zag je het pas! haha

Ik ben in mijn zwangerschap eerst 9 kg afgevallen door het overgeven en gezonde eten (heb heeel heel erg op mijn eten gelet wilde niet aankomen) na week 22 na de ingreep van tts syndroom ben ik 9 kg aangekomen dus zat weer op mijn oude gewicht.Daarna ben ik 9kg aangekomen dus 9 kg boven mijn gewicht voordat ik zwanger raakte.
Na de bevalling was ik de 9 kg al kwijt, een week later ben ik 11 kg kwijt geraakt in totaal 20 en nu 7 weken verder is het nog steeds weg.

ik heb heel erg gezond gegeten, wilde geen vet eten had ook veel maagzuur...


tweeling - naatje83 - 20-09-2009

Nee klopt inderdaad dat het andere nog niet opvalt maar mezelf wel zal ook wel komen omdat ik 1.70
ben en maar 60 kg weeg dus dat is ook niet echt veel natuurlijk heb even op de weegschaal gestaan
en ben ook maar 100 gram aangekomen best wel gek eigenlijk. Voel me voor de rest wel oke eet heel
gezond wil ook niet dat ik te veel aankom als ik van sommige meiden hoor dat ze 30 kg zijn aangekomen
dan denk o jee dat is de helft van mijn lichaamsgewicht hoe krijg ik dat ooit mee Wink Dan komt eerst mijn
buik de hoek om en dan ik :lol: . Nou ja wat maakt het ook eigenlijk uit als de twee wondertjes er maar
gezond en wel uitkomen dan ben ik heeeeeeeeeel gelukkig. S'ochends wat misselijk maar na als ik eenmaal
gegeten heb dan gaat het wel. En mijn bortsen zijn een stuk gevoeliger maar dat hoort er allemaal bij.
Dit zijn allemaal dingen die ik tijdens mijn vorige zwangerschap niet had dus ik ben al lang blij!


tweeling - mama1988 - 20-09-2009

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XIEAJXMQ.jpg
maar 9 kg aangekomen, foto is 2 dgn voor mijn bevalling gemaakt
groot hea kindjes wogen 1919 gram en 2180 gram met 33 weken en waren beide 37cm


tweeling - mama1988 - 20-09-2009

http://link.marktplaats.nl/280747095

2 super gave wiegjes maar 2 weken gebruikt, kijk maar eens


tweeling - naatje83 - 20-09-2009

Zo een aardige toeter maar wel leuk hoor! Je was zeker wel erg trots?


tweeling - mama1988 - 20-09-2009

naatje83 schreef:Zo een aardige toeter maar wel leuk hoor! Je was zeker wel erg trots?

zeker weten, mijn tweeling kreeg tts syndroom met 22 weken de artsen zeiden elke weer die je zwanger bent is mazzel! we hebben precies 33 weken gehaald.. ik was zo trots op mijn meissjes. zulke vechtertjes. jij had 2eigg he?


tweeling - naatje83 - 23-09-2009

Ja ik ben zwanger van een twee eiige tweeling. Wat houdt het TTS syndroom precies
in? En dan hebben je meiden het inderdaad goed gedaan.


tweeling - mama1988 - 23-09-2009

naatje83 schreef:Ja ik ben zwanger van een twee eiige tweeling. Wat houdt het TTS syndroom precies
in? En dan hebben je meiden het inderdaad goed gedaan.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=2848


Ze snoepen van elkaar, omdat de bloedvaten wat meer aan het ene kindje geven dan aan de andere. Dus met gevolg dat het ene kindje het hartje sneller moet gaan werken en meer gaat plassen dus meer vruchtwater krijgt en het andere kindje gaat alles minder doen om dat hij zij minder krijgt dus ook het vruchwater wordt minder..

Ik kwam er zelf achter, tenmiste ik wist niet wat het was nog nooit van gehoord. Ik ga naar het ziekenhuis omdat ik binnen een dag of 2 tonnetje rond was (alleen mijn buik) en niet meer kon zitten liggen alles deed zeer. Echo gehad en toen zagen ze dat het ene kindje minder vruchwater had. Meerdere ziekenhuizen geweest op 1 dag en uiteindelijk naar Leiden gegaan. ' s avonds hebben ze een sneetje boven mijn navel gemaakt. Met een laser en cameratje zijn ze naar binnen gegaan p zoek naar de placenta en daar hebben ze de bloedvaten van de kinderen die met elkaar in aanraking kwamen dicht gelasteert. TOen moesten we afwachten. of beide kindjes het wel zouden halen en of ze gezond zijn

uit eindelijk zijn ze gezond met alles er op aan geboren met 33 weken zwangerschap. Inmiddels zijn ze nu 7 weken en hadden ze eigelijk de 19de geboren moeten worden..


tweeling - naatje83 - 23-09-2009

Heb de info even uitgeprint en ga het toch op mijn gmak eens doorlezen je
jan maar beter voorbereid zijn toch!


tweeling - mama1988 - 24-09-2009

naatje83 schreef:Heb de info even uitgeprint en ga het toch op mijn gmak eens doorlezen je
jan maar beter voorbereid zijn toch!


precies, wil je absoluut niet bang maken hoor want het hoeft ook niet te gebeuren of wel en dat het zich zelf weer herstelt maar je kan beter op iets voorbereids zijn mocht je denken dat het iiets is aan de kernmerke kun je meteen ingrijpen. Wij zaten in stadia 1 maar vele mensen lopen al in stadia 2 a 3 en dan is het vaak aan de late kant.

succes meid..


tweeling - naatje83 - 25-09-2009

Ja dank je wel. Ik denk dat je beter te veel informatie kan hebben dan te weinig.


tweeling - anita - 28-09-2009

Ik kom me ook even melden hier op het tweelingen forum! Vanmorgen eerste echo gehad en het zijn er twee, zoals het er nu naar uitziet een tweeeiige tweeling. Vind het allemaal nog wel erg spannend hoor. Zolang geroepen dat we geen kinderen wilden toen uiteindelijk toch wel dan, maar 1tje ...lol en dan moet het natuurlijk zo zijn dat je zwanger wordt van een tweeling...lol.. :lol:


tweeling - mama1988 - 28-09-2009

anita schreef:Ik kom me ook even melden hier op het tweelingen forum! Vanmorgen eerste echo gehad en het zijn er twee, zoals het er nu naar uitziet een tweeeiige tweeling. Vind het allemaal nog wel erg spannend hoor. Zolang geroepen dat we geen kinderen wilden toen uiteindelijk toch wel dan, maar 1tje ...lol en dan moet het natuurlijk zo zijn dat je zwanger wordt van een tweeling...lol.. :lol:

2 wondertjes leven in jou buik
2 paar handjes die straks alles zullen grijpen
maar ook 2 glimlachen jij bent hun moeder
2 lieve kindjes een wonder.

van harte gefeliciteerd met dubbel zo zwaar maar ook dubbel zoveel geluk & liefde.
geniet er van want het isbijzonder