Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Mila - 29-07-2010

nina, wel fijn dat ze 2x een extra groei echo hebt, dan heb ik niet, gewoon de standaard metingen Wink
zo kunnen ze bij jou wle goed de hoofdjes in de gaten houden


tweeling - mama1988 - 30-07-2010

ik ben blij dat er rennies zijn ik heb ze in de keuken, in mijn handtas, op mijn nacht kastje ik kan niet zonder
ik slik er toch wel een paar op een dag!


tweeling - leeuwinnetje - 30-07-2010

Sylvia: fijn dat alles goed was met de 20 weken echo


tweeling - poohtje - 31-07-2010

Hier nog een aan de rennies, ze helpen goed!!
Sylvia mijn bazen waren het er al snel met me overeens alleen deed de boekhouder die me bij het uwv moet melden een beetje moeilijk. Hij zei dat als je zwanger bent van een tweeling gewoon pas met verlof mag bij 34 weken. Ik werk 9 uur per dag, dus mijn gyn is het hier niet mee eens. Nu heb ik richtlijnen voor de bedrijfsarts gevonden waarin staat wat de gyn mij ook al vertelde dus dat hebben we gemaild en maandag maakt de gyn een brief waarin hij het adviseert om 4,5 uur per dag te gaan werken. Mijn bazen zeiden me geen zorgen te maken want anders lossen ze het zelf op dus komt helemaal goed.


tweeling - Mila - 01-08-2010

ik heb een vraagje over de easywalker (duo) kan de buggy ook achterover kiepen? ik bedoel als ze straks 9 maanden zijn en ze in de buggy komen van die wagen en ze gaan slapen of ik dan de buggy iets achterover kan kantelen? en kan dat ook appart van elkaar?


tweeling - Nina77 - 01-08-2010

Hoi Sylvia, Ik heb de easywalker nu thuis staan met de reiswiegjes erop maar je kan de normale zitjes platter leggen. Er zitten een aantal ritsen op en je kan hem (per stoeltje) volgens mij in 3 standen zetten. Waarschijnlijk kan je op de easywalker website ook een demonstratie filmpje bekijken.


tweeling - Mila - 01-08-2010

ok, gelukkig ben namelijk helemaal vergeten dat in de winkel na te vragen en uit te testen.

zijn jullie soms ook bang dat straks als de tweeling er is, jullie zo moe zijn en/of alleen maar met de baby's bezig bent dat dat een druk legt op de relatie en jullie het op elkaar gaan af reageren? ik ben er namelijk soms bang voor dat als wij beide moe zijn dan chagerijnig op elkaar gaan zijn of dat we helemaal geen tijd meer hebben voor elkaar..


tweeling - Nina77 - 01-08-2010

Yep, ik denk daar ook wel eens aan! Gelukkig is mijn vriend erg nuchter en relaxed dus dat stelt me vaak gerust. Voor nu heb ik mij erbij neergelegd dat we de eerste paar (3?) maanden worden geleefd en de tijd moeten nemen om een eigen ritme te vinden. Die gedachte geeft rust omdat ik weet dat het niet gelijk goed hoeft te gaan. Het feit dat we nu al bezig zijn met hoe het straks met onze relatie zal zijn is ook wel een goed teken denk ik. Als we een beetje zijn gewend aan de nieuwe gezinssituatie dan zullen we tijd moeten vinden/maken om tijd met z'n tweetjes dingen te ondernemen. Misschien is dat als de kindjes slapen, of moeten we oppas regelen, we zien het wel. Ik hoop alleen dat ik mezelf de tijd geef als het eenmaal zo ver is....haha! Heb het nu allemaal wel zo mooi bedacht van tevoren.. ;-)


tweeling - Mila - 01-08-2010

mijn vriend zegt dan ook altijd als ik het vraag: het komt helemaal goed, wij redden ons straks echt wel!!


tweeling - Nina28 - 02-08-2010

Ik heb de Easywalker ook al thuis staan met de reiswiegjes erop! Nog niet getest of de buggy ook in ligstanden kan, want heb de zitting er meteen uit gehaald om de wiegjes erop te zetten. Maar volgens mij zitten er inderdaad 3 standen op...

Gisteravond ook met m'n vriend over gehad dat we wel tijd voor elkaar moeten blijven maken. Natuurlijk moeten we eerst maar eens ervaren hoe het gaat en we zullen ons best eens af en toe op elkaar afreageren, vooral als je moe bent.... maar we weten gelukkig allebei dat dat dan komt omdat we nog moeten wennen aan ons nieuwe leven...
Denk dat het vooral belangrijk is om het niet persoonlijk op te vatten als je een keer een snauw krijgt van je partner (of andersom)
We zullen het wel zien, ligt natuurlijk ook heel erg aan de kindjes. Drinken ze goed, hebben ze snel hun ritme te pakken...Dat kan natuurlijk een hele tijd duren, maar kan ook snel gaan.

Hier begon mijn baas vanochtend zelf of het niet beter is dat ik mijn uren ga afbouwen. Ze kon zo aan me zien dat het niet heel erg goed gaat. Mijn baas zei zelf 'heb het er eens met je gyn over, want volgens mij moet dat via die weg geregeld worden." Ik zal het er de volgende keer eens met de gyn over hebben...


tweeling - Mila - 02-08-2010

oh ik wil ook de spulletjes thuis hebben.. kan niet wachten!

wanneer moeten wij als tweelingzwangeren de ziekenhuistas klaar hebben?


tweeling - Nina28 - 02-08-2010

hahahaha Sylvia jij bent echt aan het aftellen volgens mij he? Geen idee wanneer wij die tas klaar moeten hebben. Volgende week komt er een vrouw voor de intake voor kraamhulp, zal het eens aan haar vragen. Mij lijkt dat dat nu nog een beetje te vroeg is, dat zou echt niet goed zijn. Denk ook dat het er een beetje aan ligt hoe je je voelt, maar bij mij staat die er zeker niet voor week 30! Maar misschien kunnen ervaringsdeskundigen hier (of Nina77, want voor haar begint het nu echt op te schieten) ons adviseren


tweeling - Mila - 02-08-2010

ik had namelijk begrepen dat hij met 28 weken klaar moest staan bij een tweeling, maar ook ik vind dat wat te vroeg en moet nog van alles halen voor in die tas Wink
ook voor mijn vriend, want hij mag de eerste 2 of 4 (dat ben ik alweer vergeten) nachten blijven slapen mits er plek is natuurlijk op de kraamsuite.

aan het aftellen ben ik nog niet, zo mogen nog lang blijven zitten, maar wil wel graag alles klaar hebben voor het geval ze wel eerder komen, heb geen zin om dan te moeten stressen omdat ik de spullen niet klaar heb of dat alles nog klaargemaakt moet worden en ik me moeder dat moet vragen


tweeling - poohtje - 02-08-2010

Ik maak me soms er ook wel zorgen om, kost idd toch veel tijd twee van die hummeltjes maar goed blijven praten en tijd voor elkaar maken is het aller belangrijkste. Gelukkig signaleer je het nu zelf al zodat je er wat mee kan.
Vandaag kinderwagen binnen gekregen. Uiteraard ook een easywalker, wat is ie mooi he!!!! Mijn moeder vroeg vorige week in de winkel bij het demo-model, is ie in het echt ook zo groot? haha sufferd, tuurlijk wat denk je dan!! Verder via marktplaats adapters gekocht voor de maxi-cosi's en ook de maxi cosi's zijn vandaag binnen gekomen. Allws besteld via de babydump. Die tweelingkorting scheelt behoorlijk en rekenen kunnen ze ook niet want ze hebben 16 euro te weinig gerekend, heel vervelend voor mij dus haha.


tweeling - Mila - 02-08-2010

jullie maken me nog nieuwschieriger naar mijn easywalker hahahaha
zitten er eigenlijk dekentjes bij de wiegjes? of moet je daarvoor nog dekentjes halen?


tweeling - Nina28 - 03-08-2010

Er zitten matrasjes in de reiswiegjes, maar geen dekentjes en lakentjes. Die zou je dus nog moeten kopen. Ik heb een soort slaapzakjes van Koeka gekocht, vriendinnen van mij gebruiken deze in de reiswieg, in de maxi cosi en straks als voetenzak bij de buggy. Ze zijn vrij prijzig, maar wel multifunctioneel!

Slim van je Poohtje om de adapters via internet te kopen, die moet ik ook nog kopen en vind ze eigenlijk belachelijk duur.
Babydump heeft ons een regenhoes voor de wagen verkocht a € 40,- nu blijkt er standaard al een bij te zitten. Die ene gaat dus echt terug... hoop niet dat ze daar moeilijk over doen!
Ik ben zo blij met de Easywalker. Vorige week zijn we voor een auto gaan kijken, dus de kinderwagen mee want hij moet wel passen. Liep met de wagen naar onze auto en toen kwamen we mensen tegen, die doken dus serieus meteen die kinderwagen in.... hahahaha. Dat belooft dus nog wat voor straks.


tweeling - Mila - 03-08-2010

echt waar zit de regenhoes er standaard bij, ga gelijk even kijken of ze ons dat ook hebben aangesmeerd bij de babydump.

ik moet deze week geld overmaken na de babydump, maar mijn tweelingkorting was nog niet verrekend, dus ik wist niet wat ik over moest maken.
bel ik dus op, zegt ze jawel hoor de korting is wel verrekend, dus ik vraag haar welk bedrag ze voor zich heeft in het scherm, noemt ze dus een heel ander bedrag...
als ik dus niet gebeld had, had ik gewoon te veel geld overgemaakt..

jep bij mij hebben ze ook de regenhoes erbij gerekend!!! wat ga jij ermee doen nina?
terug brengen? heb je er nu 2 dan of gewoon 1, maar hebben ze je die laten betalen?


tweeling - Mila - 03-08-2010

ohja over de adapters, moet je wel even goed kijken of jou maxicosi er wel op past, dit omdat niet elke maxicosi op de adapters passen.


tweeling - Nina28 - 03-08-2010

Ik heb dus voor 2 regenhoezen betaald.... maar een gaat er toch echt terug zijn toch € 40,- en ik heb er maar 1 nodig!
Jouw verhaal over geld overmaken en tweelingkorting was bij ons trouwens precies zo... Toen we de spullen bestelden werd in de winkel gezegd dat de tweelingkorting op het hoofdkantoor werd verrekend. Dan zou je mogen verwachten dat je nog een brief krijgt met het juiste bedrag...


tweeling - Nina77 - 03-08-2010

Hi meiden!

Wat suf dat ze zo slordig zijn met de betalingen, al zullen er genoeg mensen zijn die niet goed opletten en die de volle pond betalen. Ik had mijn wagen online via BabyJungle besteld en daar zaten ook de regenhoezen bij. Vind het plastic wel onwijs stinken, net als nieuwe luchtbedden! Heb ze nu maar in de schuur uitgehangen in de hoop dat die chemische lucht straks gewoon weg is. De adapters voor de maxi cosi moet ik ook nog via marktplaats zoeken (evenals een box en 2 wipstoeltjes).

Ik loop iets vooruit maar ben geen handige ervaringsdeskundige ben ik bang ;-) Ik heb mijn ZH tas ook nog niet klaar staan....
Ik heb wel hele lijsten dus als ik hals over kop naar het ziekenhuis moet kan mijn vriend met die lijst alles bij elkaar zoeken, maar met een beetje geluk kan ik vandaag al wat spullen bij elkaar leggen. Ik had al wel wat kleine reis toiletspullen gehaald en voor vandaag staat er een baby-was op de to-do lijst. Ik wil alleen nog een luiertas kopen voor alle babyspulletjes en even zoeken naar een handige weekendtas of rugzak voor mijn spullen.
Vandaag de digitale proefdruk voor de geboortekaartjes binnen gehad. Wat onwijs gaaf om de namen er zo te zien staan zeg!
En de babykamer gaan we vanavond behangen, dan morgen of overmorgen het fotobehang op de laatste muur en dan kunnen we dit weekend de bedjes gaan kopen en de kamer inruimen! Yoeppie, weer een stap dichter bij af!

Voorlopig kan ik nog heerlijk genieten van mijn verlof. Ik merk dat mijn buik wel wat voller en strakker wordt en dat ik wat meer last krijg van mijn darmen en maag (dacht eerst dat het misschien lichte voortekenen van krampen/weeën waren maar ik moet gewoon wat vaker naar het toilet, hahaha!). Ik ben het zwanger zijn nog niet zat gelukkig, al zal ik straks wel blij zijn om mijn lijf weer een beetje "terug" te krijgen. Tot die tijd gewoon rustig aan verder hobbelen :-)
Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 03-08-2010

nina77, knap hoor dat je nog dingen af moet maken, ik zou dat niet kunnen, ik wil alles onder controle hebben en graag dingen optijd af hebben.

nina28, oh dan zou ik er zeker mee terug gaan..

net op kraamvisite geweest en ik schrok er eigenlijk van hoe klein hij was.. en dan te bedenken dat die van mij nog kleiner zullen zijn, moest echt even wennen, vond het zelfs een beetje eng [Afbeelding: smiley_schamen.gif]


tweeling - Nina28 - 03-08-2010

Wie heeft er een kindje gekregen Sylvia? Ik vind zo'n hele kleintjes ook een beetje eng hoor... Ik wil ze dan ook nooit vasthouden. Maar bij m'n eigen ukkies natuurlijk wel, ben zo nieuwsgierig hoe ze er uit zullen zien!

Nina 77: Fijn dat jullie kunnen beginnen met de babykamer! Dan is de verbouwing toch nog voortvarend gegaan? Ik zou niet zo lang als jou kunnen wachten, maar kon ook niet echt anders bij jullie toch? Maar goed dat die ukkies van jou lekker lang bij je blijven zitten.... Maar bijna 35 weken nu, wat is dat ontzettend snel gegaan. Ik weet nog dat ik me net kwam melden in dit topic en dat jij toen al over de 20 weken was.....
Goed dat je nog kunt genieten van je verlof en het nog niet zat bent. Weet je al of het keizersnede of natuurlijke bevalling wordt?
Veel plezier met het inrichten van het kamertje!!


tweeling - Nina77 - 03-08-2010

Ik vind het ook altijd heel onwennig om zo'n kleintje op te pakken of vast te houden. Ze lijken zo breekbaar! Hopelijk leren we het snel en is het anders als het onze eigen kindjes zijn :-)

Tja, de verbouwing heeft inderdaad wel even geduurd maar toen ze eenmaal begonnen was het grote werk wel snel klaar. Vanaf het moment dat er echt iets gebeurde in huis was het ook veel makkelijker om te ontspannen. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik de laatste paar dagen ook met vlagen productief ben hoor. Ik moet vandaag bijvoorbeeld nog de raamkozijnen schilderen (een klusje van een half uurtje) maar stel het de hele dag al uit!

Nina, ik vind de tijd ook super snel gaan! Ik weet nog dat ik aan het einde van de kerstvakantie opeens die positieve test in mijn handen had. Het gevoel van toen en de spannende maanden daarna lijken echt niet zo lang geleden. Als ik nu af en toe de nieuwe "uitgerekend in.." topics lees zie ik zo veel herkenbare dingen! En toen de echo waar we opeens twee kloppende hartjes zagen, het gevoel dat het allemaal zo onwerkelijk was. En nu al bijna 35 weken! Bezoekjes aan het ziekenhuis zijn bijna routine geworden (alleen maar goed natuurlijk, omdat er geen complicaties zijn) en ik kan me niet meer voorstellen hoe mijn toekomst zou zijn zonder de komst van deze twee kindjes. Het feit dat er straks twee kindjes zijn is normaal geworden en ik kan me nu juist niet voorstellen hoe het zou zijn met 1!

Hoe het straks in de praktijk allemaal moet is nog wel overweldigend soms. Zal ik het wel goed doen, kunnen we het aan, worden het gezonde gelukkige kindjes, wat voor mama ben ik straks, hoe zal onze relatie veranderen, hoe gaat het als ik straks weer moet werken, is ons huis groot/schoon/gezellig/etc. genoeg? Genoeg om me bezig te houden maar ik denk dat deze dingen mij ook zou bezighouden als ik zwanger was geweest van een kindje.

En de bevalling...het ziet er naar uit dat het onderste kindje met z'n hoofd in de goede richting ligt. Als hij zo blijft dan begin ik met een natuurlijke bevalling. De kans dat het bovenste kindje (dat nu overdwars ligt) daarna goed gaat liggen is redelijk goed. Zelfs als hij in stuit zou komen te liggen dan kan hij er nog uit omdat het eerste kindje de weg al heeft vrijgemaakt. Mocht hij overdwars blijven liggen dan zou ik voor het tweede kindje toch nog een keizersnee moeten maar die kans is erg klein. Ik vertrouw erop dat het gewoon goed komt en als het toch een keizersnee wordt dan zie ik het dan wel weer. Ze moeten er toch uit ;-)

Goed, het is weer een heel verhaal geworden.. haha!
Succes en veel plezier bij jullie echo's op de 5e en de 9e!

Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 03-08-2010

nina28, een collega/vriendin is bevallen 2 weken geleden. Ze wilde me hem gelijk in de armen geven, waarop ik eerst even heb bedankt (hahaha ben niet de standaard kraambezoek die gelijk de baby vast wilt houden Wink).. moest eerst even wennen later heb ik hem wel vast gehad hoor, maar och wat zijn ze klein zeg.

mijn vriend is straks elke vrijdag thuis bij de baby's (hebben we net gehoord dat het is goed gekeurd) en ik de woensdag en de donderdag Smile erg blij mee!!
verder zou hij 2 weken vakantie hebben na de bevalling en hij heeft nu 3 weken incl. vaderschapsverlof.. dus ook dat is lekker.
Ik hoop wel dat hij duidelijk heeft aangegeven dat hij flexibel vakantie wilt opnemen, maar dat hoor ik straks wel als hij thuis komt uit zijn werk


tweeling - Nina28 - 04-08-2010

Hee Sylvia

Wat fijn dat jullie het goed hebben kunnen regelen met verlof/vakantie en ouderschapsverlof! Ze zullen vast wel begrijpen dat je vriend nog niet kan aangeven wanneer hij vakantie opneemt. Jaaaa, als we wisten wanneer onze kindjes geboren zouden worden zou dat een stuk makkelijker zijn! Ik ga nog steeds uit van 37 weken!
Merk wel dat de laatste 2 weken de kilo's er toch wat sneller bij komen!

Ik hou die hele kleine, net geboren kindjes ook liever niet vast hoor.... Bij je eigen kinderen is dat vast heel anders en krijg je daar natuurlijk ook meer handigheid in.... vooral als je er 2 moet vasthouden...


tweeling - Mila - 04-08-2010

nou even mijn frustratie kwijt (even knippen en plakken)

nou gisteren vertelde ik nog zo leuk dat mijn vriend 3 weken vrij heeft, nou dat heeft hij ook maar niet flexibel!! hij mag ze opnemen in de maand december, dus als ik beval in november (wat waarschijnlijk gaat gebeuren) dan moet hij gewoon na 2 dagen weer werken en zodra het december is kan hij zijn verlof opnemen, het is toch belachelijk!!! was gisteren en nu nog steeds zo boos... [Afbeelding: smiley_duivels.gif]
wat nou als er met mij of de kinderen complicaties zijn zoals couveuse, moet ik dan maar alles alleen doen, terwijl ik net bevallen ben [Afbeelding: smiley_duivels.gif] Ik kan dat takkewijf van een leidinggevende van mijn vriend wel schieten!! en het ergste is nog ze is voor het laatst aankomende week, dus dit is gewoon nog even een steek onder water (relatie tussen mijn vriend haar is niet zo heel erg goed) en wat ik ook nog heeeel erg niet begrijp, ze is zelf een vrouw van 3 kinderen en ze is zelfs een tweeling, dan zou ze toch juist snappen dat mijn vriend 3 weken vrij wil na de geboorte!!


tweeling - Nina77 - 04-08-2010

Jeetje Sylvia, dat is balen! Is er nog een kans dat hij bij de volgende (nieuwe) leidinggevende het alsnog kan omzetten?
En anders is het misschien te regelen via zorgverlof of zo...? Wel naar dat ze zo moeilijk doet, vooral gezien ze zelf ook zou moeten weten dat je met een tweeling al helemaal moet afwachten hoe het allemaal gaat lopen.


tweeling - Nina28 - 04-08-2010

Da's echt onbegrijpelijk!!! Maar als er complicaties zouden zijn bij jou of de kindjes hoeft hij daar geen vakantie voor op te nemen hoor. Dan is er inderdaad zoals Nina77 zegt zorgverlof. Dat is in veel CAO's zo geregeld en volgens mij ook in de zorgsector (daar zijn jullie toch beiden werkzaam?) Hoop dat de nieuwe leidinggevende inderdaad wel meer begrip heeft voor de situatie!


tweeling - Mila - 04-08-2010

idd we laten het zo staan, dan heeft hij in dec. sowieso 2 weken vrij en komen de kinderen in nov. dan neemt hij gewoon zorgverlof en anders meld hij zich maar ziek

ik zie 1 baby bewegen in mijn buik Wink


tweeling - Nina28 - 04-08-2010

Wat leuk dat je 1 baby ziet bewegen! Ik voel ze nog steeds maar heel af en toe en ook maar heel licht, alsof ik een spiertje zich samentrekt... Wel voel ik vaker een harde plek links onder in m'n buik en dan gaat ie weer weg. Ik denk dat dit het ruggetje of hoofdje van een van de ukkies is....
Morgen gelukkig weer echo... ben benieuwd of ze nog steeds op schema liggen qua groei...


tweeling - Mila - 04-08-2010

nina, ben benieuwd morgen, zal vast allemaal goed zijn.


tweeling - Nina28 - 04-08-2010

Ja, daar ga ik wel van uit! En jij mag de 9e weer... ik ook alweer..pffff
Dat ze dat niet beter kunnen plannen in het ziekenhuis...


tweeling - Mila - 04-08-2010

ja idd dat is 4 dagen na elkaar Wink nou kun je lekker 2x spieken naar je kleintjes Smile

je vroeg nog naar de nieuwe leidinggevende van mijn vriend, die is er nog niet, staat nog een sollicitatie open..
ik hoop wel dat als ik een kz krijg en ik de datum al van te voren weet hij dan toch wel zijn verlof mag opnemen, maar ik zal mijn moeder vast voor gaan bereiden, dan kan zij anders eerst vrij nemen. ik ga het echt niet gelijk al alleen doen ;(


tweeling - Nina28 - 04-08-2010

Nee, alles alleen doen is zeker geen optie, helemaal niet na een keziersnee

Nee we zullen zeker hulp nodig hebben de eerste tijd. Ook als m'n vriend weer aan het wrk is vind ik het denk ik nog wel prettig om hulp te hebben van m'n moeder en schoonmoeder.
Hoop dat de vacature voor de leidinggevende snel is ingevuld door iemand die wat begripvoller is!!!


tweeling - Mila - 04-08-2010

ja hoop het ook en mocht ik echt hulpbehoevend zijn na de keizersnee dan heeft mijn vriend wel recht op 2 weken zorgverlof om voor mij te zorgen, dus dat scheelt wel weer en anders zal mijn moeder me echt wel helpen, dat weet ik zeker!! maar toch wil je je vriend bij je hebben..

en volgens mij als ik een keizersnee heb gehad of ben bevallen en mijn kinderen mogen niet meer naar huis i.v.m. couveuse breng ik als moeder sowieso de kraamweek door in het ziekenhuis, dus dan is er hulp.. en zijn we een week verder.


tweeling - poohtje - 04-08-2010

Maxi cosi's passen erop hoor, ff getest. Maar goed ons hebben ze ook bijna een regenhoest aangesmeert. Bij wandelwagen zit regenhoes en bij de reiswiegjes zitten regenhoezen en muskietennetjes dus ook daar even naar kijken.
Wij moesten contant betalen bij aflevering bij de babydump. Bij ons hadden ze teveel korting eraf gehaald, heel vervelend natuurlijk. Zowiezo meten ze daar met twee maten volgens mij. Toen wij wagen gingen bestellen kregen we een maxi cosi gratis en vroeg of ik op de 2e tweelingkorting kreeg. Nee dus. Vorige week 2 maxi cosi bij een ander beseld en nu toch die tweelingkorting eraf. En ff opletten je krijgt een gratis voetenzak bij je wagen bij de babydump. Steek je mooi weer 79 euries in je pocket!! Deze hadden ze bij ons mooi niet verrekent.


tweeling - geit - 04-08-2010

hoi tweeling (aanstaande) moeders
ik heb een vraag over twee-eiige tweelingen, misschien dat iemand van jullie er antwoord op weet, het is puur uit nieuwsgierigheid dat ik het wil weten, maar als je een twee-eiige tweeling krijgt zijn er dus 2 eitjes vrijgekomen bij de eisprong. komen die dan uit de zelfde eierstok, of uit ieder 1? of kan het alletwee? en komen de eitjes dan meteen na elkaar vrij, of kunnen daar dagen tussen zitten?


tweeling - Mila - 04-08-2010

poohtje, een voetenzak erbij? op de site staat dat niet, hoe weet je dat?
en de regenhoes en de muskietennetten, waar staat dat? kan er niks over vinden.
wij hebben nu 2 voetenzakken moeten betalen en 1 regenhoes..
past de regenhoes om zowel de wiegjes als om de buggy's of heb je daar weer een andere regenhoes voor nodig?

geit, de eitjes kunnen uit zowel 1 als 2 eierstokken vrijkomen en het hoeft ook niet op dezelfde dag, kan 1 a 2 dagen tussen zitten


tweeling - geit - 05-08-2010

@ sylvia
okay, dankjewel


tweeling - Mila - 05-08-2010

ik voel de rechterbaby nu ook, voel al een paar keer plopjes aan die kant, maar twijfelde of het wel echt de rechterbaby was en niet de linker die uitgeweken was naar rechts Wink, maar vanmmorgen in bed, voelde ik links en tegelijkertijd rechts de trapjes Smile rechts komen ze nog wel onregelmatig en minder hard, maar het begin is er.
Links voel ik nu elke dag en meerdere keren op een dag, zoals gisteren was het de hele dag onrustig..


tweeling - Nina28 - 05-08-2010

Zoooo net terug van de groei-echo... onze ukkies liggen helemaal op schema! Normaal is 1 kindje ongeveer 560 gr. met 24 weken (gemiddeld dan) die van ons zijn nu 586 en 600 gr. Gaat tot nu toe dus helemaal super!
Wel moeten ze nog anders gaan liggen, want zo krijg ik ze er onmogelijk op de natuurlijke manier uit!

Wij hadden ook geen voetenzak gratis bij de wagen, wel een verzorgingstas. Muskietennet voor de wiegjes, regenhoezen voor de wiegjes en regenhoes voor de buggy zit er standaard bij! Bij ons hebben ze wel de tweelingkorting verrekend op de 2e maxi-cosi ook al was 1 maxi cosi gratis bij de wagen!


tweeling - Mila - 05-08-2010

Nina, wat fijn dat alles goed is met de baby's en wat een mooi gewicht zeg, hopen dat ze zo doorgroeien Wink
die van mij waren met 20 weken en 5 dagen 360 en 348 gram en ze moeten met 21 weken 380 gram wegen, dus ze zijn iets kleiner..maar het is maar een schatting.
Ik moet maandag weer ben ook erg benieuwd hoeveel ze nu ongeveer wegen en of ze nu liggen (of dat nog hetzelfde isWink)

de verzorgingstas heb ik met korting, muskietennetten heb ik niet besteld, dus die zitten er dan bij denk ik..
ik heb 1 regenhoes op de rekening staan, dus dan zullen de regenhoezen van de wiegjes er ook wel bijzitten denk ik.
maar over die regenhoes voor de buggy ga ik even bellen!!


tweeling - Nina28 - 05-08-2010

Het valt me net in dat er eigenlijk helemaal geen toekomstige tweeling-mama's zijn bijgekomen... Terwijl er toch al een april 2011 topic is. Zou er dan niemand tussen december en april een tweeling krijgen?


tweeling - Mila - 05-08-2010

nee denk het niet, of ze weten het nog niet omdat ze nog geen echo hebben gehad Wink


tweeling - poohtje - 05-08-2010

Toch fijn zo'n goed echo!!
Je krijgt bij de wiegjes idd muskietennetten en regenhoezen (standaard). Bij de wandelwagen standaard een regenhoes (deze is anders dan de wiegjes) en bij de babydump.nl-> tweelinen-> easywalker = dan zie je een lichtgrijs/blauw vlak waarin staat dat je een gratis voetenzak krijgt. Dat staat onder die gratis maxi cosi. Ze zijn hardstikke duur en bij mij waren ze het ook vergeten.
Idd opvallend dat er niemand bij is gekomen, misschien weten ze dit forum nog niet te vinden of ze weten het idd nog niet.


tweeling - Mila - 05-08-2010

ik zie idd die grijze balk, maar is dat niet een actie van alleen deze maand? want er staat tot 29 aug. ik heb namelijk de wagen al 2 maanden geleden besteld, ik wel ze gewoon op


tweeling - Nina28 - 05-08-2010

Babydump heeft inderdaad om de zoveel tijd andere acties. Maxi cosi zit er altijd bij en dan nog iets dat wisselt. Bij mij was het dus een verzorgingstas gratis. Heb trouwens die slaapzakjes/dekentjes/voetenzak van Koeka multifunctioneel. Zou nog even wachten met specifiek voetenzak te kopen, misschien heb je ze niet nodig... Eerst liggen ze in de reiswieg als het koud is en als ze in de bugg gaan is het waarschijnlijk mooi zonnig weer. Dus misschien zijn ze wel helemaal niet nodig...

Eigenlijk ook wel lekker dat er niet zoveel meiden zich melden hier, blijft lekker overzichtelijk zo!


tweeling - Mila - 05-08-2010

maar volgend jaar winter als ze 1 zijn is het wel lekker hoor een voetenzak over die kleine beentjes heen.
ik denk idd dat die voetenzak een actie is, want zie hem er nu pas voor het eerst bij staan.

OHJA en dat was het, ik kreeg ook een gratis verzorgingstas, maar die tas vond ik niet mooi, dus heb een andere uitgezocht en daarmee is de prijs van de gratis tas verrekend.


tweeling - Mila - 05-08-2010

er staat dat je een regenscherm erbij krijgt en volgens mij is dat dat grijze ding in de kap die je uit kan klappen en is een regenhoes zo'n enorm groot doorzichting ding..
die moet je wel weer appart kopen, maar ik ben nu aan het bellen


tweeling - Nina28 - 05-08-2010

Nee hoor ik heb echt 2 van die enorme doorzichtige hoezen... 1 staat er op de rekening en de ander zit er standaard bij....


tweeling - Mila - 05-08-2010

zo heb ze gebeld en ik krijg idd nog 1 voetenzak gratis, omdat ik het nog niet geleverd heb, scheelt me toch 60 euro, want de tweelingkorting vervalt dan wel over de 2e voetenzak en de voetenzak hadden ze bij mij al berekend voor 69 i.p.v 79 euro. maar toch weer 60 euro meegenomen.

over de regenhoes ben ik vergeten te vragen, STOM!!
ga je die ene terug brengen nina? want anders wacht ik gewoon tot ze ze hebben geleverd en heb ik er dan ook 2 omdat ik 1 gratis krijg en 1 omdat hij er al bij zit dan breng ik dat gewoon terug, naar de winkel.


tweeling - Nina28 - 05-08-2010

Ik wil er zeker een terug brengen, heb alleen nog steeds niet gebeld en hoop niet dat ze er moeilijk over doen. Zijn toch weer € 40,-
Fijn dat je die voetenzak nog gratis hebt gekregen Sylvia!!


tweeling - Mila - 05-08-2010

zijn jullie ook sneller moe, futloos en kort ademig? en als je teveel op 1 dag hebt gegaan last van rug en benen?


tweeling - Mila - 05-08-2010

ohja nog 1 vraagje: hebben jullie handige tips over hoe je je sokken aandoet? hahhaaha krijg ze steeds moeilijker aan Wink en scheren lukt me ook al niet meer Sad en daar ben ik minder blij mee Wink


tweeling - Nina28 - 05-08-2010

Ja dat heb ik ook. Daarom ga ik vanaf volgende week waarschijnlijk nog maar 6 uur per dag werken... Heb kantoorwerk, maar dat zitten is echt killing voor mijn rug... En er zijn geen liften in het gebouw waar ik zit (tijdelijke werkplek tot nieuwbouw klaar is), dus heel veel trappen lopen, sta te hijgen als een hond als ik boven ben.

Ga jij niet minder werken Sylvia? Kan me voorstellen dat het toch wel zwaar gaat worden en het verlof duurt ook nog wel effe...


tweeling - Nina28 - 05-08-2010

Ik heb de laatste tijd alleen nog maar slippers aan, dus geen sok-probleem! Scheren, tja dat doe ik een beetje op de gok. Misschien toch maar een keer een spiegel erbij pakken.... Vriendlief bood al aan om het te doen, maar dat gaat me toch wat ver... hahaha


tweeling - Mila - 05-08-2010

hahahaha mijn vriend bood het ook al aan, maar dat wil en durf ik niet.
ik doe het nu op de gok met een ladyshave, maar dat is niet mijn style zeg maar, ik wil gewoon scheren!!

ik heb met mijn baas afgesproken dat ik gewoon per dag kijk naar mijn diensten, als ik denk van pfff ik trek het niet of morgen niet dan meld ik me ziek enz..


tweeling - mama1988 - 05-08-2010

sokken: ga op je bed zitten doe je ene been over je knie trek rustig je sok aan en doe het zo ook met de andere.
of laat je vriend het doen. Scheren dat heb ik weken niet gedaan doen ik bij de meiden zwanger was, benen deed ik met een ladyshave op bed met een handdoek maar de onderkant nee we mochten toch ook geen sex meer hebben vanaf 22 weken dus wie zag het nog alleen de gyn bij mijn bevaling, maar neem aan dat hij wel meer vrouwen zo gezien heeftWink


tweeling - mama1988 - 05-08-2010

over de voetenzakken: ik ben dan een urban jungle maar daar kocht ik voetenzakken bij ik heb ze amper gebruikt de mijne waren helemaal van fleece binnen in en de meiden zweette gewoon met jas, mutsje en sjaaltje in de voetenzak dus al gauw een dekentje van de zeeman over de beentjes. nu met de 3de op komst heeft 1 van de meiden geen voetenzak omdat het niet kan in het voorste zitje op de kinderwagen. Dus gewoon een maillot en spijker broek aan en heb uggs gekocht voor ze dus lekkere warme voeten hebben ze dan.

Ik heb de voeten zaken (net zoals de rest van mijn wagen via marktplaats gekocht) mijn voeten zakken waren nieuw iemand had een party koste me toen 30 euro per stuk nieuw 89 euro scheelt een hoop!


tweeling - poohtje - 05-08-2010

Ja ik herken jullie problemen helemaal. Ik trek mijn voet over mijn knie heen, en na veel hijgen en puffen krijg ik sok en schoen aan hoor. Scheren tja, ik doe het op de gok en evt met spiegel, ik zwem dus als alles eruit komt ziet het er ook een beetje gek uit hahahaha
Lekker he geld retour voor de voetenzak, scheelt toch weer!!
Ik werk sinds deze week 4,5 uur per dag en dat bevalt heel goed. Wel pijn in mijn rug maar door rust in de middag trekt dat wel weer lekker bij. Ik slaap in de middag ook een uurtje en ik ben in de avond weer mens (ook zo leuk voor mijn mannetje). Verder uwv vandaag aan tel gehad en ze gingen akkoord en deden heel begripvol.
Geen sex meer vanaf 22 weken, why????


tweeling - Mila - 05-08-2010

moet je accoord hebben van de UWV? ik werk nu gewoon nog mijn eigen uren, maar zodra ik het het niet trek, meld ik me ziek en kom ik weer als ik het weer trek.. voorlopig is dat afgesproken met mijn baas en als dit ook niet meer werkt, dan hebben we opnieuw een gesprek en zien we verder.
en daar ben ik nu ook wel duidelijk in hoor, als ik het echt niet trek gaan ze me maar halve dagen inplannen en tot die tijd meld ik me ziek als ik het neit trek


tweeling - mama1988 - 05-08-2010

poothje: Met week 22 ontdekte we dat onze meiden het Tweeling transfusie syndroom hadden en ze hebben mijn placenta de bloedvaten die naar elkaar in vebindingen stonden dicht gelaseerd + dat ik 22 weken zwanger was maar mijn baarmoeder al een stuk verstreken was die stond op 33 weken. Ivb infectie gevaar en weeen enzo mochten wij geen sex meer hebben. Eigelijk maakte het me niet zo uit wij waren elke dag weer bezig met onze meiden elke week was weer een week.

Nu ben ik van eentje zwanger, morgen 31 weken maar ook amper dat we vrijen ik vind het toch moeilijk met zo'n buik en het voelt gewoon niet fijn.
en de tijd vandaan halen met al twee kids wordt echt moeiliijk.


tweeling - Mila - 05-08-2010

ik moet maandag naar de gyn. ben ook benieuwd hoe groot mijn baarmoeder is, laatst liep hij 6 weken voor, dus dat zou betekenen dat ik nu op 28 weken zit..


tweeling - mama1988 - 05-08-2010

Sylvia : spannend hoor! vanwege mijn baarmoeder mochten we wel vrijen maar omdat ik ook net geopereert was en ze toch door de vruchtzak heen zijn gegaan van de kinderen was de kans op infectie geduurde 10 weken tot aan mijn bevalling aanwezig (wij hadden zo iets dan maar niet we hebben geen zin in nog meer kans op gevaar om de kindjes te verliezen) We hebben nu 2 prachtige dochters van 1 en het is de moeite waard geweestWink


tweeling - Mila - 05-08-2010

idd dat is zeker de moeite waard!!


tweeling - Nina28 - 06-08-2010

Hee Sylvia,

De groei van je baarmoeder loopt 6 weken voor? Ten opzichte van 1 kindje neem ik aan... Volgens mij is dat vrij normaal want wij hebben nu eenmaal 2 kindjes in onze buik. Ik loop ook 7 weken voor t.o.v. een eenling zwangerschap.

Wat UWV betreft: als je structureel minder gaat werken, heb je inderdaad akkoord nodig van UWV. Ik word nl. ziek gemeld voor 2 uur per dag. Omdat de ziekmelding zwangerschaps-gerelateerd is, wordt de werkgever gecompenseerd door het UWV. Vandaar dat het UWV akkoord moet gaan...


tweeling - poohtje - 06-08-2010

het idd wat nina beschrijft.
Mamma we snappen hem, nu heb je twee mooie dochters dus zekers de moeite waard. Wel weer extra spannend als je wel weer sex mag hebben toch Wink
Gisteren bezig geweest met geboortekaartje, wordt echt zo leuk al zeg ik hem zelf!!


tweeling - Mila - 06-08-2010

ok, dat over het UWV, wist ik niet.. ik dacht dat het werk dat allemaal regelde met het UWV.
nou ja voorlopig werk ik nog door, heb nu weer 5 dagen in het vooruitzicht.


tweeling - mama1988 - 06-08-2010

poothje : maak je zelf een geboorte kaartje?

Ik had via kaartje2go.nl gedaan. Was een kaartje voor 1 kindje maar je kon de voorkant tekst aanpassen en de binnen kant was helemaal leeg
zo kon ik via hun programma op internet helemaal naar mijn eigen smaak maken.

Wij moeten nog steeds kijken naar een geboorte kaartje je hebt zoveel keus voor 1 kindje (vond dat bij de meiden echt anders! )
maar wat ik vooral vind is de kaartjes zijn zo duur. En bij kaartje2go niet. Ach als ik bevallen ben duiken we internet wel op hebben we ook bij de meiden gedaan
om de lengtes en gewichten in te vullen.


tweeling - Mila - 06-08-2010

ben er eigenlijk klaar mee en wil halve dagen gaan werken, dus gewoon 50%.
maar kan ik dat gewoon aangeven bij mijn leidinggevende of heb ik een verklaring nodig van de gyn?
dagen van 4 uur zijn prima te doen, maar 8 uur is gewoon te veel..


tweeling - poohtje - 06-08-2010

gewoon aangeven bij je werk die regelt het idd met het uwv. Je kan alleen telefoontje verwachten of dat je misschien een keertje langs moet komen. Mijn gyn heeft me dit zelfs geadviseerd dus als ze moeilijk doen kun je altijd nog verklaring vragen aan de gyn of ze vragen gegevens op bij de gyn. Maar bij mij deden ze er (nog) niet moeilijk over.


tweeling - poohtje - 06-08-2010

Oh ja kaartje maken we idd zelf, schoonouders hebben een drukkerij. Wel heel fijn dus!!


tweeling - Mila - 06-08-2010

mijn leidiinggevende is over 2 weken terug van vakantie, dus ga het dan aangeven en hoop eigenlijk maandag van de gyn. een verklaring of advies op papier te krijgen.. dat maakt het voor mij makkelijker om het aan te geven op het werk..


tweeling - poohtje - 06-08-2010

begrijp ik heel erg goed dat je het op papier wilt hebben!! Ik hoop dat je dan wat rust krijgt want je kindjes gaan nu even voor he!


tweeling - mama1988 - 06-08-2010

poothje wat leuk dat je het zelf kan doen en dat je schoonouders een drukkerij hebben!


tweeling - Mila - 06-08-2010

poohtje, idd erg leuk van de drukkerij, mijn schoonouders hadden een drukkerij, maar hebben hem verkocht en mijn schoonvader is nu met pensioen.


tweeling - poohtje - 06-08-2010

mijn schoonvader kan na de geboorte uiteraard pas met pensioen hahaha. Wordt volgend jaar zestig dus moet nog ff wachten.
Ik las trouwens dat je een topic was gestart over kraamfeest of visite. Ben je er al uit? Wij twijfelen hier ook enorm over.


tweeling - Mila - 07-08-2010

mijn schoonvader is met 58 met pensioen gegaan, ze waren er klaar mee, mijn schoonmoeder niet die werkt nu weer in de zorg..

ik denk dat ik toch voor kraamvisite ga, mede omdat ik natuurlijk niet weet of er een couveusetijd volgt en om alle mensen in 1x uit te nodigen zie ik ook niet zitten eigenlijk.. eigenlijk wil ik geen 1 van beide Wink maar met kraamvisite kun je zelf nog bepalen wanneer ze komen en OF ze komen Wink


tweeling - Mila - 07-08-2010

nina28, voel jij de baby's al? ik voel de linker wel en ook elke dag, maar de rechter waar de placenta voorligt voel ik heel af en toe een keer en dan voornamelijk als ik in bed lig en op mijn rechterzij, waarschijnlijk vind hij/zij dit niet fijn en dan voel ik plopjes maar verder niet, ook de rechterbbaby is nog niet aan de buitenkant te voelen, terwijl de linker echt duidelijk te voelen is.


tweeling - mama1988 - 07-08-2010

sylvia: je hebt gelijk met kraamvisite heb je zelf nog een heleboel in de hand, en gewoon met je man duidelijke afspraken maken hoor tot hoelaat je s avonds wilt ontvangen en gewoon zeggen tegen de mensen dat ze weg meoten gaan als je moe bent!

laten jullie je kinderen meteen door iedereen (opas omas enzo) vast houden?


tweeling - Mila - 07-08-2010

ik denk dat wij 2x per dag visite doen en dan 's morgens en 's middags en 's avonds niemand.

ja mijn opa's en oma's enz. mogen ze vasthouden, maar iedereen dus ook kennissen dat weet ik niet hoor, maar dat zien we op dat moment wel, misschien doen ze het hardtsikke goed en kunne ze door mensen vast gehouden worden, maar misschien worden ze daar zo onrustig van dan beperk ik dat. we kijken het wel even aan..

hoe heb jij dat gedaan en hoe ga je het doen? tips zijn natuurlijk altijd welkom Wink


tweeling - Mila - 07-08-2010

en misschien doe ik wel visite 's middags en 's avonds en juist niet 's ochtend, even kijken hoe wij ons voelen en natuurlijk ook afhankelijk van de diensten van mijn vriend.

we halen gewoon 1 agenda en die leggen we bij de tel. neer en daar schrijven we de afspraken in op, maar dan wel max. 2 per dag dacht ik zo Wink


tweeling - Shiley - 07-08-2010

sylvia, misschien is het een goed en fijn idee om ook bij een aantal avonden (als jullie s avonds bezoek willen) een kruis te zetten en deze avond ook lekker vrij te houden voor jullie 4. ookal willen er mensen komen, je kan dan niet! hebben wij ook gedaan. zo weet je zeker dat je ook lekker een avond de tijd hebt voor jezelf en je kindjes. ik was best blij wanneer we zo'n rustige avond hadden dat we met zn 3e waren. dus vermoed dat jullie dat straks met 2 kindjes ook fijn zullen vinden.


tweeling - Mila - 07-08-2010

ja idd dat is zeker een goede tip, ik denk dat wij straks ook de vaste vrije dag van mijn vriend vrij houden van bezoek, dan is die dag voor ons vieren.


tweeling - mama1988 - 07-08-2010

onze dames lagen de 1ste 5 weken in het ziekenhuis en er mocht per avond 2 mensen mee als bezoek maar dit deden we niet. Ik vond het niet nodig eerlijk gezegt.
er lagen daar nog 9 andere babies en mensen 'kijken' toch altijd even rond, toen ze net geboren waren hebben mijn ouders en mijn mans ouders de meiden via de couveuse gezien in leiden.

Toen de meiden na een week naar ons ziekenhuis mochten hebben de beide ouders de meiden en de kinderen darvan (dus mijn zusje enzo) de kids gezien ook via de couveuse. Daarna geen bezoek meer mee genomen. Kids lagen daar om te groeien en om te zorgen dat ze mee naar huis mochten.

Toen ze na 5 weken thuis waren kwamen mijn ouders en zusje. En mijn schoonfamilie heb ik amper gezien (nog steeds niet)
de eerste keer was denk ik dat de meiden 2 maanden oud waren maar vast houden deed ik niet, vond dat niet nodig.
en nog steeds heb ik er een hekel aan als iemand de dames vast wil houden (gelukkig willen ze het zelf niet, ze kruipen altijd nar ons)

nu met de 3de gaan we het zelfde toen, als het mee zit beval ik nu gewoon thuis maar de eerste paar uur zeker wil ik geen bezoek ik wil genieten van mijn 3 meiden en man. Kraamzorg die al op de stoep staat drukte genoeg!

Daarna houden we een agenda bij wie wat en wanneer komt. En wij denken vanuit de kinderen, het is niet nodig zoveel bezoek en vooral niet bij mensen op de arm.
Ze moeten een band op bouwen met mama vooral als je bv geeft.

Mensen zeggen altijd oh kraambezoek lekker babytje vast houden, foto's maken. Puur voor hun zelf.
Zelf ben ik ook niet zo en kan er ook niet tegen als mensen zo doen, gelukkig heb ik het woord haha en mijn man is het er mee eens.


tweeling - Mila - 07-08-2010

Als de kinderen in de couveuse liggen dan is het anders, maar als ze gewoon in wiegjes liggen mogen de mensen die dicht bij ons staan ze echt wel vasthouden en al helemaal mijn ouders, zusje en opa's en oma's. Ik vind het al bijzonder genoeg dat mijn opa's en oma's hun achterkleinkinderen nog mee kunnen maken. Ik heb dat zelf ook gehad en heb ook foto's waarbij ik bij hun op de armen lig (erg bijzonder).. Ik zit er niet op te wachten dat mijn zusje maar allemaal vriendinnen meeneemt en jan en alleman en die de baby;s gaan vasthouden dat gaat me idd te ver, maar ik denk ook dat als je je kraamvisite goed verdeeld dat de kinderen daar dan geen last van zullen hebben.. en hebben ze dat wel, dan houd het op die dag.

wel wil ik de eerste 2 a 3 weken (zolang mijn vriend thuis is) samen met mijn vriend de voedingen alleen gaan doen, dit omdat de kinderen zo wennen aan mijn vriend en mij en andersom. In het ziekenhuis kreeg ik ook het advies om de voedingen de eerste 2 a 3 weken alleen te laten door mijzelf of mijn vriend en daar sta ik wel helemaal achter!

en ik denk ook dat als je net bevallen bent en de kinderen liggen op zaal en er komt allemaal visite in het ziekenhuis dan kunnen ze ze echt niet vasthouden hoor.. zit er dan niet op te wachten dat een kind in een half uur tijd door meerdere mensen vast gehouden worden. Buiten mijn ouders enz. om dan.

dus zoals ik nu erover denk.. mogen de mensen die dicht bij mij staan de kinderen wel vast houden, maar wil absoluut niet dat ze van hand naar hand gaan.. ze hebben ook rust nodig en de voedingen doen we zelf de eerste weken.
mijn ouders enz. mogen best veel maar zoals tantes en ooms weet ik niet hoor.. als ze komen terwijl ze slapen, dan laat ik ze slapen en kunnen ze ze bewonderen vanuit de wieg en pak ik ze niet op.

maar ook dit geld voor mij, ik denk dat ik pas echt weet hoe ik het wil en hoe het loopt als ze er eenmaal zijn.. vasthouden vind ik niet erg, mits ze niet in de couveuse liggen en niet door te veel mensen tegelijk en de voedingen doen we zelf.


tweeling - mama1988 - 08-08-2010

toen onze dames in de couveuse lagen lagen ze ook aaan apparatuur dus ze werden door de verpleegkundige uit de couveuse gehaald en aan ons gegeven. Als ik bijv. Elena vast had kon ik ondertussen niet wisselen met mijn man om Isabella vast te houden.. te veel draadjes enzo.. Na 4 weken mochten ze van alle draadjes af en lagen ze los in een wiegje (twe weken na de geboorte mochten ze in een wiegje maar de apparatuur bleef aangesloten) wat een veramdeming om je kindjes zo zelf te kunnen pakken zonder alles los te hoeven koppelen, enzo.

Dat vast houden wist iedereen bij ons van tenvoren dat ik daar een hekel aan heb. Nu zijn mijn meiden 1 maar niemand pakt ze zomaar even op of neemt ze op schoot.
Wij hebben zo iets als kinderen bij je willen zitten dan komen ze wel. Wij zijn tevreden hier over, en we hebben super kids. Ze huilen nooit alleen als ze gevallen zijn of mega moe honger hebben verder niet. Ze zijn altijd vrolijk dat hoor ik van iedereen dus denk dat we het goed doenWink

mijn opa en oma en mijn mans oma leven ook nog maar zie ze nooit ze wonen ook ver weg net zoals heel veel familie. hun zien de meiden gewoon via internet op foto's.


tweeling - Mila - 08-08-2010

misschien is dat ook anders mama dat jou familie ver weg woont en je ze bijna nooit ziet. ik heb verder erg goed contact met mijn familie en wonen dicht bij.

ik denk wel dat vrolijke kinderen niets te maken heeft het wel of niet vasthouden na de geboorte. dat heeft te maken met het karakter van de kinderen en de opvoeding. dus je hebt 2 meiden met een super karakter Smile

maar idd als ze aan allerlei toeters en bellen liggen kan het ook niet anders en dan is het ook het belangrijkste dat ze aansterken en gezond worden


tweeling - poohtje - 08-08-2010

Ik denk toch dat ik voor een kraamfeest ga. Naaste familie (ouders, broers, zussen en oma's)mogen uiteraard altijd langs komen. Ook goede vrienden mogen gewoon op bezoek komen als het ons schikt. Deze personen mogen ze ook evt vasthouden als ik de mannen aan hun geef, niet zomaar uit wiegjes etc pakken dat gaat me te ver. De rest wil ik dan uitnodigen op een kraamfeest een maand nadat ze uit het zh zijn, dan heb ik ook geen probleem met wie wel en wie niet vasthouden en hoelang mensen blijven. Feestje van 3 uur max vind ik voldoende en dan heb je iedereen tevreden gesteld dacht ik zo.
Wel jammer dat je schoonfamilie er minder bij betrokken is omdat ze zo ver weg wonen mama. Maar met internet en tel kom je ook heel ver. Ze zien ze toch elke keer weer groter worden, mist alleen het lijflijk contact. Das wel heel jammer.


tweeling - Mila - 08-08-2010

poohtje, kraamfeest heeft ook zeker zijn voordelen!

ervaren mama's, hadden jullie niet het gevoel dat jullie een fabriek waren met 2 kleintjes? 2 kindjes voeden, 2 kindjes verschonen, kruiken warm maken om bedjes te verwarmen voor na de voeding en dat allemaal rond voedingstijd.. als mijn vriend nog thuis zal het wel lukken, maar hoe dat je dat als je alleen bent? heo hebben jullie dat gedaan? en sliepen de baby's telkens boven in hun eigen bedje tussen de voedingen door of ook wel eens in de wandelwagen? ik durf niet zo goed met 2 baby's tegelijk de trap op te lopen, bang dat ik dan val.


tweeling - Mila - 08-08-2010

ohja en nog een vraagje, hoe deden/doen jullie het met badderen als je alleen bent? waar heb je de ene als je de ander in bad hebt en doe je ze om de dag in bad of elke dag..

hormonen spelen hier weer op ofzo.. heb zoveel vragen Wink

vind het best spannend of het allemaal wel lukt als mijn vriend weer gaat werk straks en ik alleen ben


tweeling - Nina77 - 08-08-2010

Ik kreeg vanuit de kraamzorg en het ziekenhuis het advies ze om de dag in bad te doen. Dus de ene dag kindje 1, de andere keer kindje 2. Het kindje dat niet in bad gaat kan misschien het beste in een wipstoeltje in de buurt. Bij ons kan hij ook in de box in de woonkamer omdat we de badkamer en de keuken beneden hebben.
Vriendinnen met 1 kindje hebben in het begin ook heel vaak dat melkfabriek gevoel dus ik ga er vanuit dat ik dat ook wel zal hebben. Hopelijk is het goed vol te houden als ik mij er al op voorhand op voorbereid. Ik lees ook dat het tijd kost en dat het over gaat dus ik zal proberen dat in gedachte te houden als het even tegenvalt :-)


tweeling - Mila - 08-08-2010

ja idd ik hoor vaker om de kindjes om de dag in bad te doen, mits ze erg onrustig zijn dan wel elke dag met speciale lavendel spul ofzo dan schijnen ze beter te slapen.

ik heb alles boven, dus zal dan beide baby;s mee naar boven nemen en 1tje op een boxkleed leggen of idd in een wipstoeltje of ik haal het badje naar beneden Wink is ook nog een optie, het nadeel is dat mijn vriend onregelmatig werkt dus de ene dag 's ochtends en de andere dag 's avonds, dus ik zal het dan ook alleen moeten doen, zonder hulp.


tweeling - Nina28 - 08-08-2010

Kraamfeest heeft zeker voordelen... je bent er in 1 x vanaf! Maar daar kies ik toch niet voor. Zijn zoveel prikkels... en ik denk dat ik mezelf, mijn vriend en onze ukkies er echt geen plezier mee doe. Ik kijk denk ik per dag hoe het gaat en dat bepaalt of er visite kan komen of niet. En als dat betekent dat we een afspraak hebben gemaakt met iemand om op visite te komen en het blijkt dat het toch beter is van niet, dan bel ik af! Je moet die periode vooral echt aan jezelf denken!!!
Wat betreft vasthouden; ik ben er ook geen voorstander van om ze bij iedereen in de armen te duwen. Als ik op kraamvisite ben, hou ik ze zelden vast (vind die hele kleintjes vasthouden beetje eng hahaha) en ik vind ook dat oudere kleintjes maar zelf naar me toe moeten komen als ze dat leuk vinden. De kleine van een vriendin van me, nu 1 jaar, strekt altijd z'n armpjes uit als hij me ziet... ja dan pak ik hem wel op.

Sylvia: natuurlijk heb je veel vragen (wie niet...) Maar elke dag in badje is helemaal niet goed. Je zou dus als je de een baddert, de ander in een wipstoeltje/maxi cosi bij je in de buurt kunnen zetten. Ik denk zelf dat je je moet instellen op het feit dat je de eerste tijd met niks anders bezig bent dan voeden, verschonen, verzorgen etc. het zal inderdaad af en toe net een fabriek lijken! Ik maak mezelf niet teveel zorgen en zie dan wel hoe het loopt. Maar als je de instelling hebt dat het ontzettend druk zal worden met weinig tijd voor andere dingen, dan kan het alleen meevallen toch :wink: Komt helemaal goed!


tweeling - Nina28 - 08-08-2010

hahaha, ben al te laat zie ik! Natuurlijk komen er veel vragen op je af, maar denkt dat het heus wel goed gaat. En ja, er zullen zeker momenten zijn dat je er alleen voor staat... Ik tenminste wel want mijn vriend heeft een eigen bedrijf en dus vak aan het werk ook in weekenden! Maar ik weet dat ik het aan kan, al zal het af en toe best zwaar zijn...


tweeling - Mila - 08-08-2010

ja idd vind het allemaal zo spannend Wink weet totaal niet wat me te wachten staat..


tweeling - Nina28 - 08-08-2010

Mijn baas zei toen ik vertelde dat we een tweeling kregen en nog een beetje in paniek was: "Alleen bijzondere mensen die het aankunnen krijgen een tweeling"
En ik denk dat dat waar is!! Gewoon die gedachte vasthouden....


tweeling - Nina28 - 08-08-2010

Ik heb trouwens vanochtend ook voor het eerst rechtsboven in mijn buik iets gevoeld... en nu lijkt het wel of ze op elkar reageren. Eerst voel ik aan de ene kant iets en vrijwel meteen aan de andere kant ook....zo leuk:-D


tweeling - Mila - 08-08-2010

nina, wat leuk dat je ze ook voelt Smile ze reageren idd op elkaar, bij mij is dat ook zo, zo grappig..

ik ben van mening dat je een tweeling krijgt met een reden, het moet zo zijn!! en die zin van je leidinggevende vind ik helemaal mooi, die hou ik zeker vast Wink


tweeling - Mila - 08-08-2010

soms vind ik het allemaal zo spannend overal zie je 1 kindje en wij krijgen er 2 en als ik dan moeders met 1 kindje hoor "klagen" over hoe zwaar het is, dan denk ik: en ik straks dan :-?

ik ben inmiddels helemaal aan het idee gewend dat we er 2 krijgen, maar het blijft eng, spannend en onzeker omdat ik niet weet wat me te wachten staat.
maar ik moet er niet meer aan denken dat ik er "maar" 1 krijg, het hoort er nu al helemaal bij dat het er twee zijn!
maar soms denk ik wel eens een eenling is wel makkelijker, maar als je er een kan voeden en verzorgen lukt 2 ook wel!! en aan die gedachte hou ik me ook vast..