Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - mama1988 - 08-08-2010

meiden ik lees vooral 'zorgen' lukt dit wel kan ik dit wel. Als je straks beide kindjes in je armen hebt gaat er een knop om in je hoofd en je hart. Je krijgt op een of andere manier/dag moederinstinct en dit is het. Uit dat haal je alles. Er zijn veel adviezen / boekjes enzovoort maar jouw moederinstinct moet je luisteren en geloof me dat doe je straks ook want alleeen JIJ weet wat goed is voor je beide kindjes.

Het badje deden wij zo: ik deed ze heel veel in de tummytub scheelt een hoop water met twee baby's en aangezien ze niet echt mega vies worden (wacht maar tot ze zelf gaan eten) deden wij ze achter elkaar in het zelfde water of om de 2 dgn in bad. Soms namen we ze mee onder de douche maar niet vaak gedaan ivb uitglijden.
Wij deden ze s avond altijd in bad voor een voeding.

Slapen: Ik liep met 1 kind te gelijk de trap op. Als ik beneden was legde ik er eentje in de box en ging de andere halen.
Ze slapen bij mij nog steeds samen op 1 kamer en lagen (ook nu) tegelijk te slapen. Na de voeding hup naar boven allebei.

Je kunt je kindjes best een keer in de kinderwagen laten slapen maar zou het niet te lang doen, in je kinderwagen zit een dunmatrasje in bedje heb je niet voor niks een dik matrasje voor je baby.

Ik woon ook nog eens 1 hoog, dus als ik wil wandelen moet ik nog eens een trap af naar mijn wandelwagen. Ik legde er dan een in het wiegje en haalde de andere op. Ik ging altijd direct na een voeding wandelen zodat ik tijd genoeg had tot de volgende voeding. Als ik bijv. 11 uur voeding kon ik half 12 weg. en had ik tot 3 uur de tijd.. mocht ik bijv om 1 a 2 uur thuis zijn met de kids dan legde ik ze in de box of wipper bracht ze niet weer eens naar boven omdat ze even later toch de fles moesten hebben.

Verschonen deed ik NA de fles aangezien de mijne altijd poepte na een fles anders bleef ik aan de gang. Ik heb (nog steeds) doekjes en een pak luiers in de woonkamer verschoon ze op de bank en dan naar bed. Ik voede ze in de wipper met een kussen onder de fles zo kregen ze te gelijk de fles.

zo deden wij het allemaal en geloof me de eerste paar dagen zal het wennen zijn maar straks weet je niet beter en dan zullen mensen vragen goh ben je niet druk met twee kinderen? en verbaasd of niet dadelijk zeg je nog nee ook! ik ben niet druk... je krijgen alles te gelijk soms heb je het idee dat je er maar eentje heb ipv twee.


tweeling - Mila - 08-08-2010

mama, dank je wel voor je duidelijke antwoord, erg fijn om te lezen!!

maar nog 1 vraagje, als je 1 kindje naar boven brengt en de ander gaat ophalen beneden, waar leg je dan de baby die je boven hebt?
andersom leg je de baby beneden in de box, maar boven heb ik geen box..


tweeling - mama1988 - 08-08-2010

in het ledikantje


tweeling - mama1988 - 08-08-2010

daar kan het geen kant op laat het nooit alleen los, voor je het weet rollen ze om!


tweeling - mama1988 - 08-08-2010

oh en toen de meiden een paar maanden waren vonden ze liggen in bad lekker. Eerst niet zo..
En ik had geen zin meer om s avonds de dames in bad te doen of ze hadden erg gespuugt dan tilde ik ze beide naar boven in hun bedje vulde op me gemakt
het badje. (badje liet ik op hun kamer staan ik liep met 2x een volle tummy tub) deed het water rond de 40 graden tegen die tijd dat ik er eentje uit had gekleed was het waren 38 graden en kon ze erin. kleede ik haar weer aan en legde haar terug in bedje, meestal waren ze moe na een badje en viel ze lekker in slaap zo kan ik de andere doen. Het is dubbel werk maar genoot ervan, nu zijn ze zo groot ze passen niet meer in bad ja zittend. Maar heb ze nu beide zitten op de douche cabine vloer. samen spelen ze dan en de douche kop ligt erbij..


tweeling - Mila - 08-08-2010

mama1988 schreef:daar kan het geen kant op laat het nooit alleen los, voor je het weet rollen ze om!

hoe bedoel je los?


tweeling - mama1988 - 09-08-2010

Op de bank of commode, veel mensen doen dat wel eens leggen het kindje even op de bank en lopen weg.. maar hoe klein ze ook zijn er kan van alles gebeuren.

Zo maakte ik in december 2009 een kerst foto van mijn meiden, Ik had ze beide op de grond op een kleed op hun buik ik draaide me hoofd om en de oudste was in 1x om gerolt! toen kon ze het al zo klein had ik niet verwacht. ALs je dit op de bank heb ligt je kindje er straks vanaf. De meest veillige plek is de box of het bedje voor je kindje als je even weg loopt.


tweeling - Mila - 09-08-2010

oh zo, ja dat is logisch.. ik dacht al wat bedoel je met los Wink


tweeling - mama1988 - 09-08-2010

hihi geeft niks, zo zijn heel veel dingen logisch straks als je babies hebt gaan veel dingen vanzelf. let maar eens op.


tweeling - poohtje - 09-08-2010

kijk toch fijn zo'n forum. Zitten allemaal met dezelfde vragen en dan is een ervaren mamma toch wel handig!!!


tweeling - Nina28 - 09-08-2010

Jaaaa, het jongetje is al gedraaid en ligt met zijn hoofdje naar beneden. Nu moet hij dat zijn zusje nog duidelijk maken en dan zo blijven liggen!!!

Net belde de makelaar, zaterdag komen er mensen kijken voor ons appartement.... weet niet of ik daar heel blij mee ben. Natuurlijk verkopen we meteen als er een reeel bod komt, maar aan de andere kant: het is ook wel heel makkelijk zo'n appartement. En om nu nog een huis te moeten zoeken en verbouwen/klussen verhuizen.... Mijn lijst met 'to do' zal weer steeds langer worden hahaha.... Ik wacht het eerst maar eens af, het is pas een bezichtiging....


tweeling - poohtje - 09-08-2010

Ik hoop dat je meissie luistert hihi.
Wel fijn kijkers, ik snap dat je er tegenop ziet om te klussen etc maar ook wel lekker vooruitzicht als je je appartement kwijt bent toch.


tweeling - Mila - 09-08-2010

ik heb controle gehad en alles was goed, de kinderen groeien nog steeds als een eenling en ik groei zo goed dat mijn baarmoeder al 30 weken is, dus vandaar ook de klachten die ik heb, dit heeft me wel overtuigd dat ik me niet aanstel en zeker minder wil gaan werken! ik had een bloeddruk van 140/65 en volgens de gyn. was dat goed, ze kijken vooral na de onderdruk.
Ik ben tot nu toe in totaal 5,2 kilo aangekomen, erg netjes dus..
maar betekend het dan niet dat ik ook over ong. 10 weken al ga bevallen als mijn baarmoeder al 30 weken is?


tweeling - Mila - 09-08-2010

ohja mijn kinderen liggen nog steeds met de hoofdjes naar beneden, volgens de gyn. liggen ze er erg mooi voor en moeten ze ook zo blijven liggen nu Wink


tweeling - Nina28 - 10-08-2010

Hee Sylvia, fijn dat alles in orde is met de ukkies. Mijn Bloeddruk was gisteren (en eigenlijk steeds) 125 / 70 en dat was ook prima... En wat de groei van de baarmoeder betreft, het is heel normaal dat de groei van je baarmoeder 'voorligt'. Ik loop ook 7 tot 8 weken voor vergeleken met een eenling zwangerschap. Rond de 32 weken dus. Dat wil niet zeggen dat je ukkies al over 10 weken geboren worden hoor.... maar dat betekent wel dat je inderdaad rustiger aan moet doen/minder werken.

Heb jij ook zo'n ontzettende last van maagzuur? 's Nachts stik er gewoon bijna in omdat het in m'n slaap omhoog komt Sad


tweeling - Mila - 10-08-2010

ik heb nog steeds geen last van maagzuur, gelukkig.
wel van oprispingen.

ik word morgen terug gebeld door de ass. van de bedrijfsarts. dit omdat ik vandaag gebeld heb, want ik wil een afspraak.
ik ben vandaag ook weer eerder naar huis gegaan i.v.m. lichamelijke klachten, dus ik wil nu gewoon zo snel mogelijk een afspraak!

"fijn" om te horen dat jou baarmoeder ook zo groot is, ik schrok namelijk al een beetje


tweeling - mama1988 - 10-08-2010

nina28: neem gewoon een Rennie tegen de maagzuur dit kan echt geen kwaad.. ik doe 3 dgn met 48 rennies kun je na gaan.
Wil je dit niet geef het dan aan bij de gyn hij/zij heeft een drankje hoor want maagzuur is niks je moet er niet mee doorlopen.
Schepje suiker wil ook wel eens helpen maar goed ben ik persoonlijk niet zo fan van! Ik neem de rennies suikervrij!

De baarmoeder die bij jullie zo gezegt voor loopt is ook logsich je hebt twee kindjes dus twee keer zoveel gewicht.
En wat nina al zei het is niet een teken dat je ook daadwerkelijk eerder gaat bevallen,

Sylvia fijn dat je ukkies met hun hoofdjes naar beneden liggen maar dit kan tot 34 weken nog veranderen hoor. Wil dus niet zeggen dat het ook zo blijft. Ze hebben nog ruimte om alle kanten op te bewegen.


tweeling - Mila - 10-08-2010

mama, nee dat zei de gyn. ook.. volgens hem liggen ze met 32 weken vast


tweeling - poohtje - 10-08-2010

Mijn baarmoeder loopt ook 7 weken voor zei de gyn. Wel fijn dat controle goed was. Maagzuur heb ik ook. Geen oprispingen enzo maar wel dat mijn maag en slokdarm heel erg branden. Rennies helpen goed, een schepje vla schijnt ook goed te helpen.


tweeling - Mila - 10-08-2010

tijdens die oprispingen heb ik ook geen last van maagzuur gelukkig, mijn keel maakt alleen de hele dag gekke geluiden Wink


tweeling - Nina28 - 10-08-2010

Heb een hele grote voorraad Rennies in huis gehaald, want vla helpt niet meer...
Vandaag voor het eerst tot 15.00 uur gewerkt, ik vind het wel raar ten opzichte van m'n cogllea's om naar huis te gaan. Maar het was wel heerlijk want toen ik thuis kwam heb ik anderhalf uur geslapen. Ben ik vanavond tenminste weer een beetje gezellig!


tweeling - Mila - 10-08-2010

heerlijk nina dat je nu minder werkt en daardoor ook kan rusten.

ik heb maandag gesprek met de bedrijfsarts, vind het wel spannend hoor..


tweeling - Nina28 - 11-08-2010

Kan me voorstellen dat je dat spannend vind.... Wat een gedoe zeg dat je met je bedrijfsarts moet praten. Ik kon me gewoon bij het secretariaat ziek melden voor 2 uur per dag. Secretariaat geeft aan het UWV door dat de klachten zwangerschapsgerelateerd zijn en het is geregeld... Hoop dat het gesprek goed verloopt maandag...


tweeling - Mila - 11-08-2010

echt? nee ik moet idd naar de bedrijfsarts en die geeft het dan door aan de UVW doormiddel van een verklaring.. maar ik verwacht niet dat hij moeilijk doet, ben tenslotte zwanger van een tweeling en als hij wel moeilijk doet dan meld ik me regelmatig ziek en dan hebben ze nog meer een probleem..


tweeling - Nina28 - 11-08-2010

Was net op het forum van NVOM (zit ik bijna nooit op!) en daar las ik dat iemand met Babboe-bakfietsen in gesprek is over een regeling voor meerling-mamma's. (goedkopere fiets of zo???)
Als het goed is komt er in september?? een bericht over in het meerlingenmagazine... Ben benieuwd naar het voorstel. Ik wil in het voorjaar 2011 waarschijnlijk zo'n fiets aanschaffen dus zou mooi zijn als dat met korting kan!


tweeling - Nina28 - 12-08-2010

Ben benieuwd hoe het met Nina 77 is... begint nu toch echt op te schieten voor haar!


tweeling - Mila - 12-08-2010

zijn idd gaaf die fietsen, maar helaas hier geen ruimte voor en mijn vriend wil er niet in gezien worden hahahahaah

ja nina77, schiet echt al op, nog eventjes!


tweeling - Mila - 12-08-2010

ohja trouwens voel jij al beide baby;s elke dag?


tweeling - Nina77 - 12-08-2010

Hi ladies,
Ik had vandaag weer een controle in het ziekenhuis. Hier het verhaal tot nu toe (een kopie uit een ander topic):
Net weer controle gehad in het ziekenhuis want dinsdag was mijn bloeddruk verhoogd. Ze hebben bloed en urine testen gedaan en vandaag opnieuw gemeten. Ik zit blijkbaar op het randje van een zwangerschapsvergiftiging dus houden ze alles goed in de gaten. Het plan is dat ze mij toch voor de 37 weken gaan inleiden.... Ik hoor vanmiddag de uitslag van de laatste bloedtest en als die slecht is moet ik gelijk opgenomen worden. Als het goed is dan moet ik zaterdag terug komen voor controle en dan kijken ze weer verder. Zoals het er nu naar uitziet zullen ze op z'n laatst op maandag beginnen met inleiden. Afhankelijk van hoe ver ik dan zelf al ben kan het snel gaan of een paar dagen duren. Echt een bizar idee! Ik weet ook even niet wat ik er allemaal van moet denken. Ik hoop dat we het weekend nog hebben om wat tijd samen door te brengen. Nog even met z'n tweeën voordat het feest losbarst :-)
Goed, ik ga nu maar weer even met mijn voetjes omhoog en ga zo even bellen voor de lab uitslagen. Ik houd jullie op de hoogte!
Liefs,
Nina


tweeling - Nina28 - 12-08-2010

Ooooo wat spannend Nina... lijkt me inderdaad heel raar inderdaad om te weten dat je uiterlijk maandag ingeleid gaat worden. Gelukkig ben je al 36 weken en zijn er voor de kindjes weinig tot geen risico's meer... Ik hoop dat de uitslag van het bloed goed is en dat jullie nog lekker met z'n tweetjes thuis kunnen genieten dit weekend (en goed uitrusten) Is het kamertje voor de ukkies wel af?
Nou ik wens je heel veel succes en sterkte met afwachten! Ik hou het in de gaten hier!! Succes!! Liefs van de andere Nina


tweeling - Nina28 - 12-08-2010

@ Sylvia: ja zo'n fiets neemt wel heel veel ruimte in. Maar anders kan ik helemaal niet alleen gaan fietsen met beide kindjes en dat lijkt mij in het voorjaar toch wel lekker!

Ik voel de ukkies nu allebei elke dag.... zoooo leuk want ze reageren ook echt op elkaar! Jammer dat ik niet kan zien wat ze in mijn buik uitspoken!!! Volgende echo duurt ook nog wel even, is wel weer een groei-echo dus dat wordt weer uitgebreid kijken!!! Voel jij je ukkies ook elke dag?

Zo ik ga effe een pakket ophalen bij het postkantoor, had weer kleertjes besteld via internet :-D


tweeling - Nina77 - 12-08-2010

Even een snelle update! Bloedwaardes waren niet veranderd, niet beter maar ook niet slechter. Ik moet zaterdag weer langs voor controle en als het dan nog ok is dan maandag beginnen met inleiden. Afhankelijk van hoe ver mijn lichaam dan al is kan het een paar dagen duren of heel snel gaan. Zo lang het met beide mannetjes goed blijft gaan vind ik het best. Ik heb nog wel even nodig om aan het idee te wennen (dat het nu toch echt gaat gebeuren) maar dat komt vast goed!
Oh, en de kamer is gelukkig af dus dat is super fijn!
groetjes!
Nina


tweeling - Nina28 - 12-08-2010

Fijn Nina dat je tot zaterdag sowieso thuis bent... Dat het wennen is dat geloof ik meteen, maar dat zou je over 2-3 weken ook hebben! Gelukkig gaat het goed met je 2 kleine mannetjes!
Het kamertje is er dus klaar voor, nu jij nog :wink:
Heel veel succes/sterkte met de laatste loodjes!!


tweeling - mama1988 - 12-08-2010

nina77 wat spannend zeg jullie laatste daagjes samen, maar je bent al een mooi eind gekomen geniet er nog even van voor je het weet ben je mama van twee mooie kindjes!

Dames ik las was over de babboe fiets... Waarom willen jullie die?

Ik heb mijn eigen fiets met een zitje voorop en achterop gaat prima. Fiets ligt en neemt geen extra ruimte i.
die bakfietsen zijn erg mooi MAAR (ik heb er ook voor gekeken) er zitten houten bankjes in en dus hebebn ze eerst een babyzit nodig en later een peuter zit.
Pas met onegveer 3 jr kunnen ze zelf goed en veillig op die bankjes zitten. En hij fiets vrij zwaar hij is groot en kost mega veel geld.

En denk je veel te gaan fietsen want in je eentje kan je nergens heen want een duobuggy paraplu kan niet op de fiets.
Je kunt ook een fietscar nemen met babyschalen.

Maar mijn man heeft een zitje bobike voorop en ik ook en achterop heb ik ook bobikebike maxi daar mogen ze vanaf 9 maanden in. Onze waren 10 of 11 maanden oud toen ze er in zaten.. ging super! en fiets vrij weinig.. en de eerst komende 9 maanden kan ik ook weer niet fietsen met de derde uk


tweeling - Mila - 12-08-2010

nina77, wat ontzettend spannend!! logisch dat je moet wennen dat ze maandag gaan beginnen, maar je hebt de 36 weken gehaald en dat is erg mooi..
ook erg fijn dat alles klaar is.

nina28, ik voel de linker al een paar weken elke dag, de rechter voel ik heel soms, maar of ik die ook elke dag voel weet ik nog niet (niet echt op gelet) vandaag maar 2 plopjes rechts en de rest is het stil aan die kant, terwijl de linker bijna de hele dag schopt.
rechts ligt ook de placenta he, maar wil ook die graag elke dag voelen, dan weet ik dat het ook goed gaat met die..


tweeling - Mila - 13-08-2010

voor de dames, die een gesprek hebben gehad met de bedrijfsarts, hoe hebben jullie je voorbereid?
ik zie er best tegen op, bang dat hij mij wegstuurd met de reactie, van tja hoort er allemaal bij!! en dat ik gewoon op deze manier door moet werken of dat hij aankomt met kantoorwerk ofzo voor mijn volledige uren..


tweeling - Nina28 - 13-08-2010

Ik heb dan geen gesprek met de bedrijfsarts gehad, maar mijn gyn gaf aan als ze vragen hebben of meer info willen dan schrijf ik wel een brief waarin ik adviseer dat je meer moet rusten. Kan je dat niet aan je gyn vragen? Het kantoowerk is geen optie want je moet echt meer gaan rusten d.w.z. slapen, benen omhoog... Ik doe alleen maar kantoorwerk, maar dat wil niet zeggen dat dat niet zwaarder wordt! Kan het ook niet zijn dat je je heel erg druk maakt omdat je jezelf schuldig voelt t.o.v. collega's en dat de bedrijfsarts er helemaal geen probleem van maakt? Misschien maak je je druk om niets. Ik vind het nl. wel moeilijk t.o.v. mijn collega's en heb het idee dat ik moet verantwoorden waarom ik 2 uur per dag minder werk...
Niet te druk om maken meis, wel van je weekend genieten!!


tweeling - Mila - 13-08-2010

dat is het ook, ik voel me schuldig en ben bang dat andere mensen denken dat ik me aanstel...
mijn gyn. geeft aan dat ze toch niet naar hem luisteren, de bedrijfsarts heeft qua werk het hoogste woord. heel krom, maar waar!
de gyn. heeft me wel aangeraden om met de bedrijfsarts te gaan praten en dat vertel ik de bedrijfsarts ook wel..
waarschijnlijk maak ik me ook druk om niks, maar kan het pas loslaten na maandag als ik het gesprek heb gehad


tweeling - Nina28 - 13-08-2010

Ik denk eigenlijk niet dat de bedrijfsarts moeilijk zal doen en dat het inderdaad je eigen schuldgevoel is.... en mocht hij wel moeilijk doen dan meld je je gewoon ziek en dan krijgt de werkgever het niet gecompenseerd van het UWV. Als de ziekmelding nl. zwangerschapsgerelateerd is, wordt de werkgever gecompenseerd door het UWV.
Maar echt: als jij voelt dat het te zwaar is en meer moet rusten (ook geen kantoorwerk accepteren) dan moet je hier naar luisteren> Gaat om de gezondheid van jezelf maar zeker ook om die 2 kleintjes in je buik en dat gaat nu echt voor alles. Ik denk dat de bedrijfsarts dat wel begrijpt, want anders zit hij daar echt niet op zijn plek!!


tweeling - Nina28 - 13-08-2010

Maar.... ik zou hetzelfde hebben als jou. Ik zou er ook tegenop zien! Gelukkig deden ze hier niet moeilijk.... Niet teveel over piekeren!!


tweeling - Mila - 13-08-2010

ik doe mijn best Wink moet me gewoon voorhouden dat alles goed komt..


tweeling - poohtje - 13-08-2010

Jeetje Nina spannend hoor allemaal, veel succes in ieder geval.
Sylvia, het komt allemaal vast goed hoor. Niet te druk maken!


tweeling - Nina28 - 15-08-2010

Nina 77 hoe is het met je? Nog lekker met z'n tweetjes kunnen genieten dit weekend? Nu duurt het niet meer lang voor je je mannetjes in je armen houdt!!
Sylvia: succes morgen bij de bedrijfsarts! Hoe laat heb je?


tweeling - Nina77 - 15-08-2010

Hoi!
Hier gaat ie goed. Bloeddruk gisteren was hetzelfde gebleven dus mocht ik na 2 uur Confusedhock: wachten in het ziekenhuis weer naar huis. We zijn toen gelijk naar de AH gereden en hebben allerlei heerlijke hapjes in huis gehaald en een grote stapel films gehuurd. Vandaag lekker relaxen en beetje bij beetje proberen te wennen aan het idee dat het morgen allemaal gaat beginnen. Ik heb begrepen dat het inleiden best een tijdje kan duren maar ik laat het maar over me heenkomen. Het komt vast goed en ik zal jullie laten weten hoe het is gelopen!
Sylvia, heel veel succes met het gesprek morgen! Ik hoop dat de arbo-arts goed met je meedenkt en dat er weer een zorg minder is.
veel liefs,
Nina


tweeling - Mila - 15-08-2010

nina77, spannend ik zal aan je denken morgen!!

jullie kunnen me vast wel helpen, hoor namelijk zoveel verschillende verhalen:
Hoe maak je een ledikantje op?
ik heb het nu zo van onder naar boven:
moltonhoeslaken
hoeslaken
hydrofiele luier
laken
deken
is dat goed? en maak je ook een wiegje zo op? of moet dat weer anders?

en... op de lakens en hoeslakens en luiers staat 100% katoen, maar het mag volgens het etiket niet in de droogtrommel.. klopt dat? hoe hebben jullie dat gedaan de eerste was? en strijken moet dat?


tweeling - Nina77 - 15-08-2010

Hahaha! Ik heb ook vanochtend zitten stoeien met de ledikantjes! Ik kreeg het niet voor elkaar... Ik heb een molton, een onderlaken, bovenlaken en een deken maar ik krijg ze niet strak/netjes om het matrasje... het wordt een grote prop... Heb nu bedacht dat ik de spullen klaar leg en het gewoon ga afkijken bij de kraamhulp. Een paar keer oefenen en dan moet het lukken lijkt mij.

Tijdens de intake van de kraamhulp vertelde ze mij dat het strijken meer te maken had met de vezels van de stof. Omdat het vaak een tijdje ligt voordat het gebruikt wordt is het goed om de spullen te strijken (dan blijft het netjes/schoner/makkelijker stofvrij?) maar ik kon het ook niet strijken en er dan plastic overheen leggen. Ik heb de lakentjes voor de eerste keer wel gestreken maar denk dat dit geen gewoonte gaat worden. Of misschien alleen het bovenste randje dat boven de deken uitkomt.

groetjes,
NIna


tweeling - Mila - 15-08-2010

ok dank je wel voor je antwoord.. ik was eigenlijk van plan om niet te strijken :oops:
alleen de kleertjes straks want die wil ik wel kreukel vrij, althans in ieder geval de eerste keer. maar of ik ook alle lakens enz. ga strijken dat denk ik niet :oops:.

hoe voel je je? lijkt me zo'n gek idee dat je gewoon weet dat morgen alles gaat beginnen.
Succes morgen!!


tweeling - Nina77 - 15-08-2010

Ik ben ook niet echt een fan van strijken. Heb zelf ook bijna geen kleren waarbij het echt nodig is :oops:.
Hier gaat het wel goed. Ik probeer er niet al te veel over na te denken want ik heb echt geen idee wat me te wachten staat. Ik heb natuurlijk wel van alles gelezen de afgelopen maanden maar nu dat het zo dichtbij komt voelt het echt als een stap in het diepe. Alle onzekerheden komen ook weer lekker boven (zijn ze gezond, kan ik het wel aan, heb ik alles klaar, hoe voelt het als ze er straks zijn, hoe zal mijn relatie eruit gaan zien, etc. etc.) maar het zal er wel bij horen. Ik probeer vast te houden aan het idee dat ze er toch een keer uit moeten komen, dus waarom niet gewoon morgen?:-?


tweeling - Mila - 15-08-2010

ik snap je onzekerheden nu en ik denk idd dat het erbij hoort.
Alles komt goed en je krijgt 2 gezonde boys in je armen!


tweeling - mama1988 - 15-08-2010

Ledikantje opmaken :

Om je matras doe je een MOLTON hoeslaken.
Daarover heen een hoeslaken.
Op de plek waar het hoofdje van je kindje ligt kun je een hydrofiel luier dubbel leggen in driehoek.
Dan het lakentje op het bedje leggen.
Dan de deken er overheen
dan vouw je het bovenste stukje van het lakentje terug en is het bedje opgemaakt.

soms hoor je nog wel eens wat over bedzeiltjes maar mag niet meer ook niet doen hoor ivb verstiking van je kindje.

Succes ladies,


tweeling - Mila - 15-08-2010

thanks mama, dan heb ik het goed, toch fijn om te weten


tweeling - mama1988 - 15-08-2010

http://www.prenatal.nl/ProductsAndServices/ProductCategoryMerkenDetails.aspx?category=inbed&topcategory=Veiligheid&room=Bedjeopmaken


tweeling - Mila - 16-08-2010

nou ik heb me druk lopen maken om niks!! ik heb nog geen 5 min. binnen gezeten bij de bedrijfsarts en hij vroeg een paar dingen en toen zei hij gelijk:
ik wil dat je per direct 50% in de ziektewet gaat. Alleen nog maar diensten draait van 16.00 uur tot 20.00 uur en ik mag GEEN ochtendiensten meer draaien, want dat vindt hij te vroeg, want volgens hem kom ik zo niet aan mijn nachtrust toe.
Hij hoopt doordat ik per direct alleen nog maar diensten van 16.00 - 20.00 uur ga draaien ik ook regelmaat krijg en het zo vol ga houden tot aan mijn verlof en mocht dat ook niet lukken dan moest ik gewoon weer langs komen.

dus ik ga zo mijn vervangde leidinggevende alvast inlichten


tweeling - poohtje - 16-08-2010

goed nieuws he!!


tweeling - Nina28 - 17-08-2010

@ Sylvia: Fijn meid dat het zo makkelijk ging bij de bedrijfsarts! Hoe laat beginnen ochtenddiensten dan? Moet je nu elke avond tot 20.00 uur werken? Dat lijkt mij persoonlijk ook niet heel erg fijn! Maar dat komt omdat ik 's ochtends op mijn best ben...
Ik werk nu elke dag van 9.00 tot 15.00 uur. Dan ga ik naar huis en slaap van 15.30 tot 17.30 uur en dan heb ik 's avonds gelukkig nog een beetje energie!


tweeling - Mila - 17-08-2010

nina28, ik werk nu de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen van 16.00 tot 20.00 uur.
ik werk in de zorg met kinderen en overdag zijn ze naar school dus dan zijn er geen diensten.
of je werkt bij ons 's ochtendsvroeg of 's middags/'s avonds.
Ik ben totaal geen ochtendmens en juist een avondmens, dus vind het heerlijk dat ik nu (nog, zolang de kinderen er niet zijn Wink) lekker kan uitslapen, maar ben om 20.00 uur ook wel moe hoor en ik kan voor mijn werk rond 14.00 uur nog even slapen voordat ik ga werken.
de ochtenddiensten beginnen bij ons om 6.45 uur, moet dan om 6.20 weggerijden en dus om 5.30 opstaan.

Ben enorm benieuwd hoe het is met nina77


tweeling - Nina28 - 17-08-2010

5.30 uur opstaan is inderdaad wel heel erg vroeg!! Super toch dat het nu zo geregeld dat het voor jou te doen is....
Ben inderdaad ook heel benieuwd naar Nina77, zullen de kindjes er al zijn? Maar ik kan me voorstellen dat je dan echt niet meteen het forum op gaat..... we zullen dus geduldig moeten wachten


tweeling - Mila - 17-08-2010

idd, even geduld voor ons, ben wel erg benieuwd


tweeling - mama1988 - 17-08-2010

toen ik bevallen was 2 uur later was ik alweer online, ik had mijn laptop mee genomen naar leiden en ik moest gewoon even typen op het forum en op hyves dat ik bevallen was Wink

Sylvia fijn dat het geregelt is weer een zorg minder. Maar denk als je kindjes erzijn dat je niet meer uit kan slapen hoor.
hier gaat iedere dag de wekker om tien over 6!


tweeling - Mila - 17-08-2010

mama, ik zeg ook: uitslapen zolang de kinderen er nog niet zijn Winkdus geniet er nu nog dubbel van..


tweeling - Nina28 - 17-08-2010

mama1988 schreef:toen ik bevallen was 2 uur later was ik alweer online, ik had mijn laptop mee genomen naar leiden en ik moest gewoon even typen op het forum en op hyves dat ik bevallen was Wink !

Natuurlijk kan dat, maar zelf zou ik daar niet voor kiezen... eerst zelf eens van het moment genieten, dan familie, dan vrienden waar we close mee zijn en daarna pas de hele wereld!


tweeling - Shiley - 17-08-2010

he meiden, nina is bevallen. dit stond in het, uitgerekend in september forum

Hoi allemaal!vannacht om 22.44 & 22.46 uur zijn Luca en zijn broertje Bodhi met een keizersnee geboren.ze doen het beide heel goed en zijn om op te vreten[Afbeelding: icon_e_smile.gif] we blijven een paar dagen in het ziekenhuis vanwege de kz maar met mij gaat het goed!ben ook zo trots op de trotse papa.zodra het lukt post ik het hele verhaal! Liefs,nina


tweeling - Nina28 - 17-08-2010

Thanks Mippie! Wat fijn voor Nina en gelukkig gaat het met beide kereltjes goed!!!


tweeling - Mila - 17-08-2010

dank je wel mippie.

Nina, gefeliciteerd met je 2 zoons en wat een leuke namen! Geniet ervan.

mama, ik zal waarschijnlijk ook niet gelijk op het forum zijn.. idd eerst zelf en de ouders enz. en dan pas het forum


tweeling - mama1988 - 17-08-2010

nina 77 je zal het vast nog niet lezen maar gefeliciteerd met je twee gezonde knullen en mooie namen!

Toen ik net bevallen was heb ik gelijk iedereen gebeld, en toen mocht ik douche enzovoort. Wij mochten niet meteen naar de kinderen toe.
Die werden eerst in de couveuse gedaan, aan de bedrading en goed gelegt enzovoort. En wachten duurt dan lang hoor .. je wilt ze zo graag zien dus even tijd voor internet.. zo type ben ik wel!Big Grin nu heb ik internet op mijn telefoon dus misschien bij deze geboorte nog wel sneller hahaha


tweeling - Mila - 17-08-2010

mama, ik kan me ook wel voorstellen als je ligt te wachten en iedereen is ingelicht en je hebt lekker gedoucht, dan te even kan posten op het forum idd, dat is waar!


tweeling - leeuwinnetje - 17-08-2010

Nina: gefeliciteerd met je 2 zoons, geniet ervan!!

sylvia: fijn dat het zo makkelijk ging bij de bedrijfsarts,
En idd geniet nog maar lekker van het uitslapen, want dat is er straks echt niet meer bij. :wink:

mama: lekker hoor dat je mocht douchen meteen, na een keizersnede kan dat niet.
zelf de dag erop, werd ik alleen maar gewassen, pas de dag erop, mocht ik onder de douche.
bleh, dat was echt niet fijn.


tweeling - Mila - 17-08-2010

oh echt... dat lijkt me echt heel erg naar dat je niet mag douchen en alleen wassen, volgens mij voel je je dan ontzettend vies..


tweeling - mama1988 - 18-08-2010

oh leeuwinnetje ik wist niet dat met een kz dat niet mocht! Jeetje wat raar dan voel je inderdaad niet lekker!
Ik mocht gewoon iedere dag douche en dat deed ik ook heerlijk! Ik had gelukkig niet veel last van bloedverlies na mijn bevalling maar toch voelde me wel een stuk schoner! Nu hoop ik lekker thuis te bevallen en te douche en me gelijk op te maken enzovoort want in het ziekenhuis had ik alles mee genomen maar geen tijd voor gehad! hmmm en ben toch wel een type die met gefonhede haren op de foto wil! hahaahh


tweeling - Mila - 18-08-2010

voor de pretecho foto's zie topic: jonge meiden die mama willen worden deel 5


tweeling - poohtje - 18-08-2010

nina 77 meis gefeliciteerd!!!!!


tweeling - Nina77 - 18-08-2010

Hi meiden!mippie,bedankt voor het posten van mijn berichtje!ik heb internet op mobiel maar gaat toch niet zo makkelijk als een laptop :-) hier gaat het goed!vandaag mogen douchen (heerlijk!) en herstel gaat best vlot.hobbel al redelijk makkelijk rond maar verpleging is streng.jongens doen het goed.Bodhi moet helaas nog 1nachtje op speciale afdeling (hij was heel misselijk en had lage bloedsuiker) maar doet het vandaag geweldig.verwacht dat hij morgen weer bij ons op de kamer komt.borstvoeden+bijvoeden+kolven is pittig (maak nog te weinig aan) maar ik zet nog even door.zie wel of het lukt!ben super trots op mn mannen:-) zal,als ik thuis ben, het hele verhaal posten maar het cliché is waar.....het is alles dubbel en dwars waard! Liefs,nina


tweeling - Mila - 18-08-2010

nina77, wat heerlijk dat alles goed gaat en dat Bodhi waarschijnlijk morgen weer bij je op de kamer mag.
Geniet lekker van je mannen en we lezen je verhaal wel een keer als je thuis bent.


tweeling - mama1988 - 19-08-2010

Nina77: heerlijk he zo'n cliche dat waar is!! Meid lekker van genieten!
EN vergeet niet om veel foto's te maken, je zult waarschijnlijk erg druk en moe zijn maar straks als ze ouder zijn en je kijkt de plaatjes terug is het het waard. Want geloof me de tijd dat je nu in het ziekenhuis ligt en de eerste maanden vergeet je echt.. filmpjes zijn ook leuk! Al die baby geluidjes enzo!


tweeling - Mila - 23-08-2010

ben benieuwd hoe het met nina77 gaat.

hoe gaat het met de andere hier?

wij hebben 2 weken geleden al een geboortekaartje uitgezocht en nu ook de tekst alleen twijfelen we nog tussen 2 gedichtjes en de lettertyp van de namen..

nina28, hebben jullie de namen al? wij wel, denk dat wij het nu al 8 weken vast hebben staan en vind het geweldig, alleen is er laatst een baby geboren met dezelfde naam (ik ken die mensen niet hoor) en dat vind ik dan weer jammer.. maarja slaat nergens op natuurlijk want er lopen veel meer mensen rond met de namen die wij hebben..


tweeling - Nina77 - 23-08-2010

Daar ben ik weer!
Vrijdag mochten we eindelijk naar huis en ik moet zeggen dat ik echt even bij moest komen van het ziekenhuis. We werden er allemaal heel goed verzorgd maar ik werd best onzeker van al het gedoe rond de voeding van de jongens. Ze werken daar natuurlijk met strikte protocollen (zo oud dan zoveel eten en constante controles van alle waardes) en met iedere dienst leken de tijden, technieken en bevindingen weer te veranderen. Nu dat we thuis zijn een een geweldige kraamverzorgster hebben is er eindelijk de rust om vanaf de basis alles te leren. Wie had gedacht dat je aan zoveel moet denken als je een flesje geeft...!
De jongens doen het goed. Ze reageren goed op de rust en ze gaan, ieder op hun eigen manier, hun gangetje.
Het is nog steeds een apart gevoel om het kamertje in te lopen en ze daar te zien liggen. Het voelt af en toe alsof we vadertje en moedertje aan het spelen zijn en dan besef ik me dat het gewoon zo blijft! En die 8 voedingen op een dag...ach, ik ben nog maar net een weekje bezig maar ook dat went vast wel. We zijn nu nog een beetje op zoek naar een werkverdeling die ook lukt als mijn man weer aan het werk moet. Ik kan overdag nog een beetje bijslapen maar hij moet straks natuurlijk weer volop aan de slag. Het is wel opmerkelijk hoe je went aan zo weinig slaap...al zal dat na een paar maanden ook wel gaan opbreken maar hopelijk hebben we de routine dan wat beter onder de knie. En als ik die heerlijke mannetjes zie, ook al is het vier uur in de ochtend en zijn ze wat aan het miemelen vanwege darmkrampjes, dan smelt ik gewoon en is het opeens niet meer zo erg om midden in de nacht een poepluier te verschonen.

Hoe is het met jullie? Nog spannende controles in de planning? Sylvia, heb je het idee dat je alles zo'n beetje in huis hebt? Hier zijn er ook nog regelmatig tripjes naar de stad nodig om dingen te halen die we niet hadden. Zal nog wel even zo blijven denk ik ;-)

Goed, ik ga weer even wat flesjes vullen!
Liefs!
Nina


tweeling - Mila - 23-08-2010

Nina, wat fijn dat het met beide jongens zo goed gaat! wat voor een geboortegewicht hadden de beide mannetjes?
kan me voorstellen dat je telkens weer geniet als je ze ziet liggen.
Geef je nog borstvoeding of ben je overgestapt op kunstvoeding?
Geniet er lekker van!!


tweeling - Nina77 - 23-08-2010

Ze wogen 2395 en 2410 gram bij de geboorte. Wel klein maar volgens mij ook wel redelijk netjes voor een tweeling.
Ik wilde proberen een paar maanden borstvoeding te geven maar de melkproductie kwam bij mij niet echt lekker op gang. Waarschijnlijk heeft dit met de keizersnee te maken. Om het op te starten was ik begonnen om ze bij iedere voeding aan te leggen (was meer "droog zwemmen" want er kwam weinig tot niets uit), daarna werden ze met flesvoeding bijgevoed en tenslotte hing ik aan een kolfapparaat. En dit alles 8 keer per dag... Toen de jongens van finger-feeding (met een spuitje voeding inspuiten terwijl je ook je vinger in het mondje hebt) over gingen naar flesvoeding ging mijn melkproductie nog meer achteruit. Ik kreeg per keer maar een paar druppels bij het kolven. Ook de jongens werden moe van het aanleggen (en ietwat gefrustreerd want er kwam niet genoeg uit en ze moesten het zuigen nog echt leren). Al met al schoot het voor mijn gevoel z'n doel een beetje voorbij en heb ik na 4 dagen besloten volledig over te gaan naar flesvoeding. Zoals ik het nu ervaar ben ik blij met die keuze. Het is net wat makkelijker de taken te verdelen nu mijn vriend ook flesjes kan maken en geven en het voeden is een prettige ervaring zonder dat het gekoppeld is aan de stress die ik met het kolven kreeg. De jongens zijn gezond en leren steeds beter uit de fles te drinken. Vaak wordt gezegd dat je met borstvoeding een intiemere band/gevoel hebt met je kind maar in de periode dat ik beide aan het proberen was genoot ik veel meer van de flesvoeding omdat dit gewoon beter lukte. Nu nog een goed ritme zien te vinden :-)


tweeling - poohtje - 23-08-2010

Klinkt allemaal goed nina ik krijg er al helemaal zin in maar laat ze nog maar even binnen blijven hahaha


tweeling - mama1988 - 23-08-2010

Nina wat heerlijk om te lezen dat alles zo goed gaat met jou maar ook met je hele gezinnetje.
De band tussen borst en flesvoeding tja iedereen heeft een mening daarover, als de fles goed lukt waarom niet. En ik vind die band niet echt zo .. tja hoe moet je dat zeggen jij hebt ook een band met je mannetje ook al zitten ze aan de fles. (ik gaf de fles altijd in de wipstoeltjes veel mensen vonden dat dom want zo voeden ik ze nooit zelf en zeiden ze ook bouw je geen band met ze op onzin! ze roepen nu het hardst om mama!)

En inderdaad mooie geboorte gewichten je was met 36 weken bevallen toch? onze dames wogen minder en maar dat 'trekt' in de loop der maanden gewoon bij vaak met een jaar lopen ze in gewicht en lengte niet meer achter.

Nou succes met met rimte zoeken!


tweeling - Nina28 - 23-08-2010

@ Nina 77: wat goed om te lezen dat je thuis bent met al je mannen!!! Super dat het zo goed gaat...en als borstvoeding niet op gang komt en zoveel gedoe en stress oplevert, zou ik denk ik ook op flesvoeding overstappen. Ook denk ik dat het af en toe wel zo praktisch is dat je man/vriend of iemans anders ook een flesje kan geven.
Geniet lekker met je gezinnetje! Ga je foto's plaatsen van je 2 ventjes of niet in verband met privacy? ( ik ben natuurlijk wel heel erg nieuwsgierig:oopsSmile

@ Sylvia: ja de namen zijn we over uit! Ze krijgen beiden 1 naam en vernoemen naar opa's en oma's doen we niet! We zijn uiteindelijk bij de oorspronkelijke namen gebleven... nu hopen dat de twijfel niet meer toeslaat. Deze week ga ik het geboortekaartje regelen en dan hebben we bijna alles geregeld en gekocht (hoop ik)


tweeling - leeuwinnetje - 25-08-2010

mama: vind het helemaal geen stomme gedachte om ze samen het flesje gegeven, ik heb dat in het begin niet gedaan, en achteraf denk ik, had ik ook beter kunnen doen, want was gewoon heel de dag bezig met voeden en kolven, dat ik nauwelijks rust had.
Maar goed is achteraf gepraat.

Nina: fijn dat de jongens het zo goed doen, mooie gewichten hoor voor een tweeling. hier wogen ze 1,5 kg, dus hebben ook een tijdje in het ziekenhuis gelegen.
Groot gelijk dat je bent gestopt bent met de bv, als het niet lukt, dan is het niet anders, de fles is ook goed genoeg. Ik heb 2 maandne gekolfd, maar daarna was ik het ook zo beu, dat ik ben gestopt.
En dat ritme, kan soms wel even duren. In het begin vind je die nachten helemala niet erg, hier gingen ze pas na 4 maanden doorslapen van 12 tot 6 en dat vond ik wel zwaar. daarna heeft het nog wel 3 maanden geduurd, voordat de fles van 23.00 uur eraf ging.
maar dat zal bij jou waarschijnlijk wel sneller gebeuren, want de jongens zijn veel zwaarder, als hier de meiden.
Geniet er van, de tijd gaat zo snel hier zijn ze over een klein maandje alweer 1 jaar en soms weet ik echt niet waar de tijd is gebleven.

We hebben trouwens ook een clubje tweelingmama's, dus evt kunnen iedereen daar straks verder kletsen??
Het is daar nu erg uitgestorven, haha


tweeling - Nina28 - 25-08-2010

@ leeuwinnetje: oh daar wil ik straks zeker verder kletsen! Hier is na december 2010 ook niemand meer bij gekomen..... is dus ook vrij rustig (maar wel zo overzichtelijk)


tweeling - Mila - 26-08-2010

ik lig in het ziekenhuis, voor het hele verhaal zie zwanger worden en dan topic jonge meiden die mama willen worden deel 6 pagina 96


tweeling - Nina28 - 26-08-2010

Jeetje Sylvia, scrik van je verhaal. Ik heb je een PB gestuurd. Heel veel sterkte x


tweeling - mama1988 - 26-08-2010

sylvia: Na lang zoeken heb ik ook je verhaal gelezen! Jeetje meid dat is schrikken.
Maar ik begrijp er uit dat je krampen EN bloed verliest? Na gelukkig ben je nu in goede handen en wordt je nauwlettend in de gaten gehouden.
En wat fijn dat ze met je heimwee om konden gaan en je vriend mocht blijven slapen. Meid doe rustig aan, want 'ver' ben je nog niet.
Hou je ons op de hoogte via dit topic?


tweeling - Babii - 27-08-2010

Berichtje van Sylvia:

Meiden, Sylvia laat voorlopig even niks van haar horen! Ik ben me dood en echt doodgeschrokken net, want ze heeft ontsluiting en wordt met spoed overgeplaatst.

Meiden, brand allemaal een kaarsje voor haar, ze zit wel aan de weeënremmer!

Lieve, lieve Syl, wat vind ik dit ontzettend vreselijk voor je!!!!!! Ik heb er geen woorden voor lieverd, maar ik blijf kaarsjes branden voor je, hoop dat de weeënremmers helpen!!!


tweeling - kruimeltje - 27-08-2010

** ik breek even in **

Ik lees af en toe met dit topic mee omdat mijn zusje een tweeling heeft.
Las gisteren het berichtje van Sylvia en lees nu dat ze ontsluiting heeft en met spoed wordt overgeplaatst.
Ik wil haar graag een kaartje sturen omdat ik weet hoe het mijn zusje heeft geholpen als ze post/kaartjes kreeg toen ze tijdens de zwangerschap van mijn neefjes 10 weken in het Sophia Kinderziekenhuis heeft gelegen (ook vanaf week 24).
Als iemand haar naam weet en het ziekenhuis waar ze naartoe is overgebracht, wil die mij dan een PB sturen?


tweeling - kruimeltje - 27-08-2010

Berichtje klinkt misschien een beetje vreemd maar we zaten ook samen in het "uitgerekend in december 2010" topic.


tweeling - leeuwinnetje - 27-08-2010

Lieve sylvia, hoop ook dat de kleintjes voorlopig nog in je buik blijven, heel veel sterkte en een dikke knuffel


tweeling - Shiley - 27-08-2010

*breek ook even in*

sylvia, ik hoop echt voor jullie dat de weeënremmers aanslaan en jullie kleintjes voorlopig nog in je buik blijven zitten. heel veel sterkte voor jou en je man.


tweeling - Mila - 27-08-2010

even kort verhaal vanuit amsterdam

vanmorgen bijna geen krampen gehad, dus was erg blij!! vanaf 13.00 uur kwamen de krampen terug en heb ik het volgehouden tot 16.00 uur, toen wilde ik graag een asperine, maar die sloeg niet aan, nog 1 asperine en toen die ook niet aansloeg ging het ineens allemaal erg snel..
echo gemaakt en bleek dat mijn baarmoedermond van 3,5 cm naar 1,5 cm in 1 dag tijd is verstreken via inwendig onderzoek bleek ik een vingertop ontsluiting te hebben.. gelijk aan de weeenremmers en longrijpers gehad en vrij snel daarna arriveerde de ambulance om me naar amsterdam te brengen met gillende sirenes.
ik lig nu voor 24 uur op een verloskamer ter observatie en krijg nu elke 6 uur weeenremmers en morgen wederom een longrijp prik en een gesprek met de kinderarts.
verder volledige bedrust, zelfs voor plassen mag ik mijn bed niet uit..en ik kom het ziekenhuis niet meer uit voordat de kinderen er zijn..


tweeling - mama1988 - 28-08-2010

sylvia: jeetje meid met kippevel lees ik je verhaal. Ik hoop voor je dat de weeen remmers aan slaan gelukkig zijn ze er op tijd bij. Bij mij hielp het niet meer maar goed ik was ook een stuk verder dan jou. HOu echt rust! het is voor je kindjes maar ik denk wel dat je dit doet.

ik hoop en duim voor je dat je zeker tot week 30 door mag 'lopen' uiteraard is het niet leuk dat je al die tijd in het ziekenhuis moet blijven maar de beste plek is de buik voor de kindjes. succes sterkte en een dikke knuffel!

waarom lig je in Amsterdam? Ik lag zelf in Leiden en ken nog veeel meer tweelingmamas die in leiden lagen echt een top ziekenhuis ivb vroeg geboortes enzo..
vanaf week 26 zijn ze in leiden al levensvaatbaar zeiden ze toen tegen mij


tweeling - kruimeltje - 28-08-2010

@ Sylvia, ik hoop voor je dat de weeënremmers aanslaan.
Laat je alsjeblieft goed informeren over de verschillen tussen de academische ziekenhuizen.
In het Sophia in Rotterdam houden ze volgens mij een grens van zelfs 25 weken aan voor levensvatbaarheid.
Dat houdt in dat ze bij kindjes die bij 25 weken geboren worden al gaan beademen als dat nodig is terwijl ze in andere ziekenhuizen soms een grens van 26, 27 of 28 weken aanhouden om actief te gaan behandelen.
Natuurlijk hoop ik voor je dat je de kindjes nog veel langer bij je mag dragen (zeker tot een week of 30).

Als je meer wilt weten over hoe het in het Sophia gaat kun je mijn zusje wel raadplegen (boba80) die heeft vanaf 24 weken (tot 34 weken) in het Sophia gelegen toen ze zwanger was van haar tweeling.
Ik stuur je ook even een PB.

Heel veel sterkte in ieder geval.


tweeling - Nina28 - 28-08-2010

GVD, wat is dit ontzettend schrikken.... Sylvia ik hoop dat de weeenremmers aanslaan en dat je ukkies nog maar een hele tijd in je buik mogen blijven zitten. Ik brand nu een kaarsje voor je en blijf duimen dat het allemaal goed gaat komen!! Heel veel sterkte meisje!!
Liefs Nina


tweeling - Mila - 28-08-2010

sorry meiden, dat ik nu misschien even niet reageer op anderen, maar dit is ook een mooie uitlaatklep!

de nacht goed doorgekomen, net weer weeenremmers gehad en dat gaat nog goed. ik mag nu wel douchen op een stoel en als de zuster of mijn vriend er bij is!
waarschijnlijk wordt ik vanavond overgeplaatst naar zaal en dat zal beteken dat mijn vriend hier niet kan slapen, maar de verpleegster gaat zo contact leggen met het ronald mac donalds huis om te kijken of hij daar te recht kan en anders gaan we voor hem een hotel hier in de buurt regelen, want naar huis is geen optie i.v.m. de afstand..
het is zwaar om te weten dat de baby's geboren zullen worden, maar we weten niet wanneer.. het kan vanavond maar ook pas over 2 weken en dat vreet, was nooit bang voor de bevalling, maar nu pfff ben er gewoon misselijk van en krijg geen hap eten door mijn keel.
Het is al bekend dat het een natuurlijke bevalling wordt, sowieso voor baby 1 en als we geluk hebben ook voor baby 2, anders wordt het een natuurlijke bevalling en een keizersnee.
het gewicht van de baby's is ongeveer (geschat gewicht natuurlijk): 700 en 860 gram


tweeling - mama1988 - 28-08-2010

oh meid toch hoop zo vooral gezien de gewichten dat ze nog erg lang in de je buik mogen zitten!


tweeling - Nina77 - 28-08-2010

Oh Sylvia, wat een schrik! Ik hou al mijn duimen, tenen, armen en benen gekruist en hoop dat je kindjes nog even op hun plek blijven zitten. Het klinkt alsof ze je in ieder geval goed in de gaten houden en met je meedenken. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je een beetje rust kan vinden om goed voor jezelf te zorgen ondanks alle spanningen.
Hele dikke digiknuffel,
Nina


tweeling - poohtje - 28-08-2010

Syl ik heb uiteraard op hyves gereageerd maar het is echt heel erg schrikken zeg, ik hoop dat je toch wat kan eten en drinken want dat is voor jullie drietjes echt beter. Ik hoop/duim dat de kindjes nog even blijven zitten!!! Sterkte en een knuffel meis


tweeling - Mila - 28-08-2010

hoi,
lig nu in zwolle op de high care dus lig hier veilig en mijn vriend gaat slapen in het ronald mac donalds huis dus niet bij mij, maar wel in de buurt.. ik krijg vannacht een slaappil om de nacht door te komen, hopelijk dan geen last van mijn heimwee.
voor zo ver nu bekend krijg ik weeenremmers tot maandag ochtend en dan gaan we kijken of mijn lichaam het zelf gaat doen.. zo niet dan gaan we kijken hoe het er voor staat en aan de hand daarvan wordt er besloten om of opnieuw weeenremmers te geven of toch de bevalling in te zetten.. dit hangt van de kinderen af. ze moeten geen gevaar lopen namelijk in de buik. volgens de arts is er niet voor niets een reden dat als de weeen op gang komen dat ze dan op gang komen.