Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - mama1988 - 28-08-2010

hoi sylvia ik hoop zo voor jou je vriend dat je aan de weee remmers mag blijven want met 25 weken je kindjes op de wereld te zetten is niet niks!
heel veel succes laat je ook nog door andere artsen kijken ? ik ken vrouwen van een tweeling die weken lang wee remmes hebben gehad en uiteindelijk met 30w eken zijn bevallen.. zijn ze wel levensvaatbaar voor 25 weken in zwolle of moet je dan weer naar een andere ziekenhuis..
oh hoop zo dat ze nog bij je mogen blijven want ze zijn nog lang niet af.


tweeling - Mila - 28-08-2010

ja 25 weken zijn ze levensvatbaar in zwolle, maar ik hoop gewoon dat ze doorgaan met de weeenremmers, maar ja dat is niet aan mij.. als de kinderen het niet goed hebben in de buik, dan moeten ze eruit. zelf hoop ik de 26 weken te redden en het liefst de 28 weken, maar ja misschien is dat te voorbarig Wink


tweeling - mama1988 - 28-08-2010

Inderdaad jij hebt het niet voor het zeggen, maar wij (man en ik) hebben kindjes gezien van 26 a 27 weken oud.. het is zo eng wil ik bijna zeggen zo klein zo dun en 1 verkoudheid kan zo'n kindje al overlijden. Wij waren zelf ook bang dat ze zo vroeg zouden komen. En gelukkig heb je longrijping gehad. Mochten ze toch binnen nu en voor de 30ste week geboren worden je hebt wel een hele lange ziekenhuisperiode dat je kindjes erin liggen. vaak mogen ze pas met 38 weken naar huis.
(onze zijn met 33 weken geboren mochten na 5 weken naar huis)

ik wil niet lullig overkomen absloluut niet leef hier heel erg mee heb het steeds over je tegen mijn man, dat ik aan je denk en steeds online kom om te kijken of je al wat verandert is aan je sitautie . Maar zal ook na je bevalling een heftige tijd worden. maar duim voorjhe


tweeling - poohtje - 30-08-2010

hier een stukje van sylvia even gecopieerd van andere forum:

goedemorgen, hier heerlijk geslapen, maar vanmorgen veel bloed verloren en buikpijn, dus gelijk aan de ctg om te kijken of er weeenact. is maar dat is er niet.. dus nu wachten op de arts, pfff wat is dit zenuwslopend zeg..

gisteravond hebben we informatie gehad over te vroeg geboren kindjes en zelfs foto's gezien, maar als ik dan een foto zie van een kindje van 800 gram, dat viel me best nog mee..

zo de arts is geweest en ik heb nu een zware zetpil met weeenremmers en hierna gaan we door met de weeenremmers die ik normaal ook heb..
we gaan zo lang mogelijk door met weeenremmers.

wel heeft de arts ons gevraagd om na te denken wat mijn vriend en ik willen wat er gaat gebeuren als 1 van de 2 kindjes in nood is, of we dan willen dat we een spoedkeizersnee willen en ook dus het andere kindje gehaald gaat worden, want die kun je natuurlijk niet laten zitten of dat we dan niet ingrijpen en kijken hoe het zich verder ontwikkeld omdat ze nu allebei gewoon teveel risico's hebben als ze geboren worden. dus kortom willen we dan gaan proberen om 2 kindjes geboren te laten worden en hopen dat ze het gaan redden en geen schade oplopen, of laten we ze zitten met het risico dat 1 kindje overlijd in de buik en de ander zich dan wel goed ontwikkeld ... NOU HOE MOET IK NU ZO'N KEUZE GAAN MAKEN?? DAT KUN JE TOCH NIET VAN IEMAND VERWACHTEN!!


en later nog een stukje van sylvia

vandaag of morgen hebben we een gesprek met de kinderarts en dan krijgen we nog meer van zulke vragen..
verder is het ook logisch dat hij het nu vraagt en niet straks als er wat aan de hand is en wij op dat moment een keus moeten maken.

verder krijgen mijn vriend en ik een rondleiding op de afdeling neonatologie, mijn vriend wil zich kunnen voorbereiden!



zijn we met z'n allen weer op de hoogte


tweeling - Nina28 - 30-08-2010

Thanks Poohtje! Ik had het inderdaad gelezen in het december topic. Heb op haar hyve gereageerd. Afschuwelijk wat Sylvia door moet maken.... Hoop dat die kleintjes nog even blijven zitten, want de overlevingskansen stijgen aanzienlijk bij een week of 27-28!

Ik ben heel blij dat het hier goed gaat, maar vind het toch moeilijker om ervan te genieten moet ik heel eerlijk bekennen... stom he....


tweeling - leeuwinnetje - 30-08-2010

sylvia: wat vreselijk dat je dit moet meemaken, hoop echt dat ze echt nog even blijven zitten. heeel veel sterkte


tweeling - jacq - 31-08-2010

Sylvia,

heel erg veel sterkte, ook met het maken van de (moeilijke) keuzes.

Een vriendin van mij kreeg ook met 24 weken al weeen toen ze zwanger wa van een tweeling. Zij is uiteindelijk pas met 37 weken bevallen. En heeft 2 kerngezonde kinderen.

volgens mij duimt heel het forum onder tussen voor je, hoop dat het je helpt!


tweeling - Mila - 31-08-2010

kijk, van dit soort berichten wordt ik weer even vrolijk Wink


tweeling - kruimeltje - 31-08-2010

@ Sylvia, mijn zusje kreeg die keus ook voorgelegd toen ze 24 weken zwanger was.
Het is inderdaad een onmogelijke keuze, die je eigenlijk gewoon helemaal niet kunt maken.
Zij heeft toen gezegd dat ze het liefst beide kindjes een kans wilde geven .... gelukkig hebben ze de keus nooit hoeven maken en zijn haar jongens uiteindelijk pas met 34 weken geboren.
Het zijn nog steeds kleine ukken (vooral Bas) maar verder wel goed gezond.


tweeling - Mila - 31-08-2010

kruimeltje, is je zus met 24 weken opgenomen met weeen of ontsluiting? daar was ik even benieuwd naar..

hier vannacht geslapen zonder slaappil en last gehad van krampen.. nou dan schrik je gelijk! gelukkig bleek dit van mijn darmen van te komen en kwam dit door de zetpil die ik gehad had voor tegen de weeen. het is echt lastig omdat heftige darmkrampen gewoon bijna hetzefde voelen als de krampen die ik had. en elk pijntje schrik je gewoon.
Gisteravond even een flinke huilbui gehad bij mijn vriend en even lekker kunnen praten samen.
Hier komt altijd voor het slapen gaan de verpleegkundige langs om even te praten zodat je je verhaal kwijt kan en al je vragen kan stellen voor de nacht.
Ze vroeg me hoe ik me voelde aan de hand van het gesprek en ik begon gelijk weer te brullen [Afbeelding: icon_e_wink.gif] nou ja luchtte wel op!

Vanmorgen hier de arts weer geweest en hij is tevreden! Morgen is het hier nationale echo dag [Afbeelding: icon_e_wink.gif] en dan gaan we weer kijken en dat is wel spannend, want dan kunnen we kijken hoe de baarmoedermond er nu uitziet. ben erg benieuwd want het bloeden gaat gewoon door.


tweeling - geit - 31-08-2010

sterkte sylvia!


tweeling - Goosje - 31-08-2010

Sylvia heel veel sterkte!!!


tweeling - kruimeltje - 31-08-2010

@ Sylvia, nee mijn zusje had geen weeën of ontsluiting.
Bij haar was het omdat het ene kindje een grote groeiachterstand had waardoor ze heel bang waren dat er daardoor met één of beide kindjes iets mis zou gaan waardoor dan ook het andere kindje zou overlijden.
Zij was zwanger van een één-eiïge tweeling die samen de placenta deelden. En dat deze ze niet helemaal eerlijk.
Na de geboorte (keizersnee) zagen de artsen ook dat de kleine van de twee de navelstreng ook op de verkeerde plaats verbonden was met de placenta ofzo.
Ze hielden haar dagelijks (soms zelfs 2x per dag) in de gaten met de CTG om te kijken of het goed bleef gaan met de kindjes.
Zodra één van de twee zou "inkakken" zouden de jongens gehaald worden. Zij heeft in die periode ook een weblog bijgehouden (www.basenwim.nl vanaf 26 nov. bleek dat er echt een groot groeiverschil was en dat ze opgenomen zou moeten worden).
Uiteindelijk heeft ze een spoedkeizersnede gehad omdat ze zelf acute HELPP (ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging) kreeg.
Mijn neefjes waren bij 34 weken 1280 en 1930 gram bij de geboorte.

Hebben ze bij jou enig idee waar het bloeden nu vandaan komt?
En misschien een tip om je er een beetje doorheen te slepen .. maak grote cijfers van gekleurd karton en kleinere waarmee je kunt aangeven hoeveel weken/dagen je nu bent.
vandaag zou er dan dus 25-4 op je prikbord hangen en dan kun je elke dag het cijfertje aanpassen.
Elke dag dat je ze langer bij je houdt is er weer één ... zo heeft mijn zusje ook de hele tijd geredeneerd en dat heeft haar er wel doorheen geholpen.


tweeling - Babii - 31-08-2010

Update Sylvia:

Ze is bevallen van haar tweeling! De vraag absoluut niks op hyves te zetten!!!

Tot nu toe gaat alles goed met de kids!!!


tweeling - poohtje - 31-08-2010

Jeetje wat schrikken zeg. Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Ik duim echt voor haar. Ik merk ook dat ik er toch erg mee zit en dat ik toch stiekem zorgen maak om mijn kleintjes terwijl ik heus weet dat het tot nu toe goed met ze gaat.


tweeling - Babii - 31-08-2010

Update Sylvia:

Tot nu toe gaat alles goed met haar kindjes! Er is enorm veel hectiek momenteel, dus ze probeert vanavond online te komen voor het verhaal. Ze heeft 2 prachtige namen voor haar kindjes, maar die verteld ze zelf.

Nogmaals: ze probeert vanavond online te komen!

En moest doorgeven dat de kindjes erg mooi zijn, alleen dat zie je nog niet door alle slangen!


tweeling - poohtje - 31-08-2010

Babii meis wat super dat je ons op de hoogte houdt. Fijn dat alles nu lekker gaat en die hectiek snappen we uiteraard. Laat haar eerst maar ff bijkomen van de schrik en van haar wondertjes.


tweeling - kruimeltje - 31-08-2010

@ Sylvia, Gefeliciteerd met je kindjes.
En natuurlijk ook heel veel sterkte ... ik hoop voor je dat alles goed gaat.


tweeling - mama1988 - 31-08-2010

silvia jeetje ik schrok eventjes maar wil je wel feliciteren met de geboorte van je kindjes!
ondanks je sitautie toch genieten van je kindjes hoor! en ik hou je berichten in de gaten, want dit is een spannenden tijd voor jullie


tweeling - Nina77 - 31-08-2010

Lieve Sylvia en de kersverse papa,
Ik denk veel aan jullie en jullie mooie meiden. Ik hoop dat ze goed voor jullie zorgen in het ziekenhuis en dat jullie ondanks alle hectiek en spanningen kunnen genieten van jullie dochters. Heel veel sterkte en een dikke knuffel,
Nina


tweeling - Mila - 31-08-2010

vannacht veel wakker en veel naar de w.c. het bloeden werd heftiger en af en toe krampjes, maar we dachten allemaal dat dat kwam door de zetpil van de avond ervoor. 's ochtends ging het erg goed en rond 13.00 uur kwamen de krampen steeds vaker en twijfelde, want dacht dat het mijn darmen waren!
om 13.30 toch maar mijn vriend gebeld en gezegd dat hij moest komen omdat ik me niet zo lekker voelde en ik wilde dat hij bij mij was, hij moet toch nog een uur rijden.
om 13.45 de verpleegkundige geroepen omdat ik het toch neit meer helemaal vertrouwde en het steeds pijnlijk werd, daarbij had ik ook continu pijn (maar dacht tot nog steeds dat ik gewoon moest poepen en dat het mijn darmen waren) eerst kwam ik dus aan de CTG en hierop was niet heel veel te zien, af en toe een harde buik, maar meer ook niet. ze ging overleggen en kwam terug met de mededeling dat we een echo zouden gaan maken (mijn vriend was er nog niet)
Tijdens de echo bleek de baarmoedermond nog steeds 1,2 cm te zijn. Op die tafel riep ik ineens dat ik ging poepen en dat ik het niet op kon houden en moest ook gewoon puffen..ze gelijk toucheren en bleek ik al ruim 4 cm ontsluiting te hebben.. gelukkig kwam mijn vriend eraan.
Ze wilden nog proberen om de weeen te remmen en kreeg gelijk weer een infuus en voor de zekerheid werd ik al wel naar de verloskamer gebracht. 5 min. later bleek ik al 10 cm ontsluiting te hebben, ondanks de weeenremmers! achteraf had ik dus al die tijd al een soort van persdrang/persweeen en waren die krampen die nacht en ochtend dus al weeen (maar zo voelde ze niet)..
de hele verloskamer vol met artsen enz.. en toen mocht ik voorzichtig meepersen en na 2 x persen was Nyna er. daarna zakte de weeen af en wilde ze eerst proberen om Tess te laten zitten, maar haar hartslag daalde en ze moet eruit. De arts ging met zijn hele hand naar binnen om haar te pakken en hij zei: persen!!!!! ik had geen eens drang om te persen, dus met 1 lange ruk persen was Tess eruit in stuit.. Tess had een wat moeilijkere start, maar het ging snel beter met haar.

nu doen ze het beide goed.. ze ademen zelf en Nyna heeft al gepoept en geplast.


tweeling - jersey - 31-08-2010

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling. Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop dat het heel goed gaat met je twee dochtertjes.


tweeling - kruimeltje - 01-09-2010

@ Sylvia, wat een mooie namen zeg en wat is het uiteindelijk toch nog heel snel gegaan.
In welk ziekenhuis liggen jullie nu? Nog steeds in Zwolle of inmiddels overgeplaatst naar een speciaal kinderziekenhuis?

Ik las op een ander topic dat je kindjes nog een best netjes gewicht hebben gehaald.
En zelfstandig ademen ... wat fijn dat het zo goed gaat met jullie.
Probeer er nu lekker zo veel mogelijk van te genieten en lekker met de kindjes te buidelen als het mag.


tweeling - Mila - 01-09-2010

ik lig nog in zwolle, vandaag nog in het ziekenhuis en als alles goed gaat met mij, mag ik morgen naar het ronald mac donaldshuis, dus misschien nog 1 nachtje in het ziekenhuis en dan mag ik eindelijk naar buiten (na een week bedrust)


tweeling - Nina28 - 01-09-2010

Jeetje wat lees ik nu!!!!
Lieve Sylvia, van harte gefeliciteerd met je 2 dochtertjes en wat een mooie namen!!!! Fijn dat ze het zo goed doen.... Ik hoop dat je ondanks de zorgen die jullie ongetwijfeld hebben toch kan genieten.

Liefs Nina


tweeling - poohtje - 01-09-2010

Sylvia ook hier van harte gefeliciteerd meis met je dochters. Wel heel fijn dat ze zelfstandig ademen. Heel veel sterkte voor jullie alle vier!!


tweeling - leeuwinnetje - 01-09-2010

Sylvia: van harte gefeliciteerd met jullie dochters!! Goed teken dat ze zelfstandig ademen, hopelijk blijft alles goed gaat met ze, heel veel sterkte


tweeling - Mila - 01-09-2010

Vanmiddag gesprek gehad met de kinderarts en dat viel wel zwaar ondanks dat de meiden het goed doen.. het begint nu pas allemaal bij mij te landen wat we hebben meegemaakt in de afgelopen week. Nyna doet het super. Tess doet het ook super, maar heeft het wel wat zwaarder dan Nyna. Tess heeft een kleine hersenbloeding gehad (wat niet ernstig is), want het is al 2 dagen niet gegroeid en als het morgen weer niet gegroeid is, dan is het te verwaarlozen en richt het geen schade aan.. zoals de bloeding nu is, richt het ook geen schade aan, want het zit op een "goede" plek.
Verder hebben ze beide dus last van dat ze soms vergeten te ademen en Tess heeft dit iets meer dan Nyna.
de overlevingskansen van beide meiden zijn volgens de arts gestegen van 30 a 40% naar 70 a 80 %, dus dit is erg goed nieuws, alleen is dat zo moeilijk te bevatten als je die twee kleine hummeltjes zo ziet liggen daar!
verder in het gesprek gehad over de complicaties en risico's die er op kunnen treden en ze verwachten ook zeker nog wel complicaties, maar dat is volgens hun ook "normaal".. kortom een goed, duidelijk maar heftig gesprek!! maandag hebben mijn vriend en ik ook een gesprek met de medisch maatschappelijk werkster.


tweeling - Nina28 - 02-09-2010

Lieve Sylvia,

Wat ontzettend heftig.... echt ongelooflijk wat jullie inderdaad afgelopen week is overkomen. Lijkt mij emotioneel echt een rollercoaster... Wat ben jij ontzettend sterk en dapper!!
Wat goed om te horen dat de overlevingskans van Nyna en Tess al zo ontzettend gestegen is!
Ik las inderdaad in een ander topic dat je kleintjes af en toe vergeten adem te halen....eng hoor! Hersenbloedinkjes komen inderdaad vaker voor heb ik gelezen. Hopelijk is er geen blijvende schade en blijven verdere ernsitige complicaties uit!

Ik hoop dat jullie je kleine meisjes gauw mogen vasthouden en dat jullie ondanks de zorgen ook kunnen genieten van jullie meisjes! Ik zag de foto in een ander topic; wat een prachtmeiden ondanks de slangetjes. Het zijn nu al sterke vechtertjes net als hun moeder!!

Heel veel sterkte... liefs Nina


tweeling - Soetje1986 - 02-09-2010

Sylvia,

Ik ken je niet. Maar wil je allereerst feliciteren met je beide dochters... Ik duim mee dat je meiden er goed doorkomen en dat ze snel gezond en wel mee naar huis kunnen. Sterkte!


tweeling - leeuwinnetje - 02-09-2010

Lieve Sylvia, het is idd erg heftig, het is ook niet niks, als je kindjes te vroeg geboren zijn. Ik vond het al zwaar dat bij mij de kindjes met 32 weken zijn geboren, want het is niks als je kindjes in het ziekenhuis liggen, met allerlei slangetjes en toestanden en dna is het voor jullie nog heftiger, omdat ze nog eerder zijn geboren.
Goed dat jullie gesprek hebben met maatschappelijk werk, het is heel goed om te praten wat je meemaakt, zodat jullie het ook allemaal een plekje kunnen geven.
Wat een goed nieuws dat de overlevingskansen zijn gestegen, net zoals Nina al zegt, zijn het 2 vechtertjes en ik hoop voor jullie dat er zo weinig mogelijk complicaties optreden en dat jullie ze snel mogen vast houden, dikk knufff van ons!!!


tweeling - Tina - 02-09-2010

Beste Sylvia, ik ben al van jongs af aan geïntrigeerd door tweelingen (geen idee waarom), vandaar dat ik af en toe even in dit topic spiek. Nu lees ik jouw verhaal, wat heftig! Ik wil je allereerst feliciteren met de geboorte van Nyna en Tess, maar ook gelijk veel sterkte wensen, want ik denk dat jullie het best zwaar zullen hebben/krijgen... Dus: gefeliciteerd!!! En sterkte!

Groetjes,

Tina


tweeling - poohtje - 07-09-2010

nina28 ik heb je pb gestuurd maar heb je die ook ontvangen? Anders tik ik hem ff opnieuw. Hij staat niet tussen verzonden berichten namelijk


tweeling - anita - 08-09-2010

beste sylvia, ik ben al een tijdje niet op het forum geweest en heb dus een hoop gemist. Alklereerst wil ik je feliciteren met je kindjes. Wat een moeilijke tijd moeten jullie hebben doorgemaakt zeg, wel heel fijn om te horen dat de overlevingskans van de meiden steeds beter wordt. Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.


tweeling - Snow - 08-09-2010

Sylvia; allereerst gefeliciteerd! wat heftig allemaal zeg. wil je sterkte wensen en ik hoop dat het je wondertjes goed zullen gaan de komende weken en ze op mogen groeien als vrolijke gezonde meiden.
liefs


tweeling - Soetje1986 - 12-09-2010

@sylvia hoe is het met jou en de kindjes?


tweeling - Mila - 12-09-2010

De meiden doen het erg goed.. gewoon eng eigenlijk dat ze het zo goed doen.
dinsdag zijn ze alweer 2 weken oud!


tweeling - Nina77 - 12-09-2010

Sylvia, wat super om te lezen dat het zo goed gaat met je mooie meiden!
Hoe gaat het met jou en de kersverse papa? Zitten jullie nog in het RMH of liggen de meiden in een ziekenhuis bij jullie in de buurt? Mogen jullie ze al vasthouden of kan dat pas vanaf een bepaald gewicht of aantal weken? Als je geen zin hebt in alle vragen snap ik het helemaal hoor! Wil jullie in ieder geval veel sterkte en veel mooie momenten toewensen!

En hoe gaat het met de andere tweeling mama's to be? Is de zwangerschap nog een beetje uit te houden?
Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 13-09-2010

nina77, wij zitten nog in het RMDhuis en de meiden liggen hier voorlopig nog wel even in het ziekenhuis.
zodra ze rond de 1200 gram en 32 weken zijn en alles gaat goed dan gaan ze verhuizen naar een ziekenhuis dichter bij ons eigen huis in de buurt, dus dan ga ik ook pas naar huis toe.
We hebben nu 2x mogen kangeroeen en elke goede dag mogen we 's avonds kangeroeen,maar nu ben ik verkouden dus laat ik het even!
Wil niet dat ik ze aansteek natuurlijk..

hoe gaat het met jou boys?


tweeling - mama1988 - 13-09-2010

sylvia: heerlijk om te lezen dat het goed gaat met je meiden, en dat heb je goed dat je ze niet tegen je aanhoudt wanneer je verkouden bent. Voor zo'n kleintje is dat al erg wat een verkoudheidje.. Wonderlijk he je meiden zo klein zo sterk. Elke keer als ik je foto's zie dan denk ik wouw!

maar dat zullen jullie ongetwijfelt ook hebben! Meid geniet geniet geniet! (voor je het weet zijn ze ouder en zeggen ze nee tegen je dat is de fase hier momenteel)


tweeling - Soetje1986 - 13-09-2010

Sylvia, fijn om te horen dat je meiden het goed doen... hopelijk gaat het snel zo goed dat ze naar een ziekenhuis dichtbij kunnen...


tweeling - Nina28 - 13-09-2010

Hoi Sylvia,

Goed om te horen dat het zo goed gaat met de meiden.... Het zijn ontzettende vechtertjes!!! Fijn dat je al hebt mogen kangeroeen...

@ Nina 77: hoe gaat het met de boys? Beetje een ritme gevonden?

@ Poohtje: Sorry voor de late reactie hier... ik heb je PB inderdaad gehad. Lastig dat verzonden PB's niet bij de verzonden items staan he.... dan ga je inderdaad twijfelen. Hoe is het met je? Langzaam aan het aftellen? Hier wel... nog maar 3 weekjes werken

x Nina


tweeling - poohtje - 13-09-2010

Hier gaat alles goed maar werken vind ik echt wel zwaar. Gelukkig hier ook nog drie weken en dan verlof, jeeeeeeeeeh. Ik mag met 30 weken stoppen. Ik voel ze de hele dag door, lekker druk dus hahaha maar wel leuk hoor. Verder veel vocht, vooral in enkels en handen waardoor ik kramp krijg en pijn in het schaambeen bij alles wat ik doe. Verder niets te klagen hoor.
Bij jou ook alles goed??
Syl wat goed he dat ze het zo goed doen, wel fijn dat je ze hebt mogen vasthouden hoor!!
Ben ook wel benieuwd hoe het met je boys gaat nina.


tweeling - anita - 14-09-2010

fijn om te horen dat de meiden het goed doen Sylvia.

Voor de dames die nog moeten bevallen, heel veel succes en doe het lekker rustig aan tot het zover is. Je krijgt het nog druk genoeg, even lekker die tijd voor jezelf nemen nog. Smile


tweeling - Nina77 - 14-09-2010

Nina en Poohtje, nog 3 weken werken voor jullie. Ik tel met jullie mee!
Ik weet nog wel dat ik net voor mijn verlof er ook erg aan toe was om vrij te zijn. Ik heb wel een "bureau baan" maar dat zitten de hele dag ging ook niet echt lekker meer. Probeer het nog een beetje rustig aan te doen zodat je nog wat energie over hebt om ook echt van je verlof te genieten!
Hier gaat het wel goed. Er zijn een paar zware nachten geweest waarbij de jongens elkaar afwisselde met niet willen slapen. Uiteindelijk hield ik zelf dan ongeveer twee uurtjes slaap per nacht over en die kon ik overdag niet echt inhalen. Ik probeerde wel te gaan slapen als de jongens sliepen maar er bleef steeds heel weinig tijd over. Uiteindelijk heb ik een paar nachten in de woonkamer geslapen met de jongens in hun reiswiegje erbij. Zo kon ik alles om mij heen op de bank installeren en had ik alles wat ik nodig had dichtbij. Slapeloze nachten worden een stuk beter te doen als er wat afleiding is op de tv ;-) Mijn vriend kon ondertussen een beetje bijslapen en hij nam dan vanaf een uur of 19 de voedingen over zodat ik alvast naar bed kon. Sinds een paar nachten gaat het weer een stuk beter en slaap ik weer lekker in mijn eigen bed. De jongens krijgen Cinababy druppels en het lijtk iets te helpen met de darmkrampjes. Ik word zelf ook steeds handiger waardoor het makkelijk wordt ze beiden tegelijk de fles te geven zodat er niet een een half uur hoeft te huilen omdat zijn broer net aan de beurt is. Al met al vliegen de dagen voorbij, deels ook omdat ze nog om de 3 uur de fles krijgen. Speaking of which.... er wordt er al weer een wakker en ik zie dat het alweer tijd is voor het volgende flesje! Je kan de klok op ze gelijk zetten! hahaha! Ik kom straks nog wel even verder kletsen als het lukt!
Liefs,
Nina


tweeling - mama1988 - 14-09-2010

oh als ik jullie berichten lees lijkt het alweer zo'n tijd geleden dat mijn tweeling baby was terwijl ze nu 13,5 maand oud zijn hihi
de tijd vliegt echt, dames genieten! Ik vind het nu pas drukker worden maar niet zwaar ze lopen of een ervan loopt de andere oefent voorzichtig.
ze zitten nog maar op 2 flessen soms 1 fles per dag en die houden ze zelf vast echt makkelijk!
verder eten ze echt volledig vanaf 8 maanden met de pot mee ook super is dat. op het moment ook hier slapen loze nachten vorige week was er eentje ziek en nu zijn ze beide verkouden...


tweeling - Mila - 14-09-2010

de slaaploze nachten heb ik nog niet Wink
wel 's morgens vroeg wakker omdat ik moet kolven, dus dat is ook even wennen omdat ik altijd heerlijk kon uitslapen met mijn baan en omdat ik een echt avondmens ben,dus nu even omschakelen.

nina77, fijn dat het verder goed gaat met je boys!! zal zeker even zwaar en vermoeiend zijn als ze 's nachts elkaar afwisselen met wakker worden.. maar ook deze tijd gaat over Wink


tweeling - poohtje - 15-09-2010

Nina leuk om te horen hoe je dat allemaal zo doet, tuurlijk vervelend dat ze zo slecht sliepen maar je bent echt een manager van je eigen huishouden. Pfff nog wel ff lekker dat ze er nu nog niet zijn. Daar geniet ik dan ook nog even van nu het nog kan. Ben uiteraard wel heel benieuwd hoe het straks allemaal zal gaan en hoe ze eruit zien.
Vandaag controle gehad en de ukkies groeien errug goed 1400 en 1200gram dus boven gemiddeld begreep ik van de gyn.


tweeling - Mila - 20-09-2010

poohtje wat fijn dat ze zo goed groeien.. erg appart om te lezen wat hun geschatte gewichten zijn,want mijn kinderen zijn even "oud" als die van jou. We waren namelijk even ver zwanger.. en die van mij zijn nu pas 940 en 840 gram, dus dan zie je maar weer dat ze in de buik beter groeien.. hou ze nog maar lekker binnen!


tweeling - Nina28 - 20-09-2010

[INDENT]Sylvia, hoe gaat het met jou en de meiden? 940 en 840 gram nu... echt ongelooflijk. En wat wogen ze bij de geboorte? Gaat het verder wel goed met ze? Geen complicaties?

Nou, hier was me het weer een ochtend ziekenhuis...
Moest om 10.45 uur bij de gyn zijn en om 11.00 uur bij de echoscopist, dat liep effe anders.

Bij de gyn gemeld dat ik al 2 dagen een zeurende pijn had onder in mijn buik (soort gevoel als je ongesteld moet worden) ... dus er moest een inwendige echo worden gemaakt :-|
Bleek dat de baarmoederhalsmond iets korter is dan ie zou moeten zijn, het zouden dus al lichte contracties kunnen zijn.... maar zou ook op een blaasontsteking kunnen duiden, dus ook urine moest gecontroleerd worden... En omdat ik een negatieve rhesusfactor heb moest ik bloed laten prikken bij het priklab (nou dan weet je het wel op maandagochtend) en vervolgens naar de apotheek een of ander goedje (antistoffen) en daarmee weer terug naar een verpleegkundige bij de afdeling gyn, zij zou de spuit dan zetten....

Na het bezoek bij de gyn, vriendlief naar de apotheek gestuurd...hadden ze dat spul niet op voorraad liggen... ik naar het priklab--> ontzettend druk, maar voorrang krijgen ho maar! Daarom natuurlijk weer veel te laat bij de echoscopiste, dus daar ook weer een half uur wachten en toen nog die prik in m'n kont Confusedad: En toen bleek dus dat we dat spul helemaal niet zelf hadden hoeven halen, dat had de verpleegkundige op voorraad liggen.... grrrr

En nu mag ik woensdag weer terug naar de gyn voor een inwendige echo, als de baarmoedermond dan nog korter is geworden moet ik acuut 24 uur per dag plat liggen... want blijkbaar wordt de baarmoederhalsmond eerst korter en vervolgens opent die.... Even afwachten dus. Het zeurende gevoel is gelukkig vandaag al een stuk minder dus hoop dat het afgenomen is.

Kindjes lagen wel keurig op schema qua groei: 1563 en 1546 gram. Ze was dus helemaal tevreden!!

En 2,5 uur later waren we weer klaar in het ziekenhuis.... en nog heb ik de bevalscenario's niet kunnen bespreken, dat dan maar weer de volgende keer!
[/INDENT]


tweeling - mama1988 - 20-09-2010

nina28: vreselijk zeg en onbeschoft eigelijk dat je zolang moet wachten overal! Ik heb ook de bloedgroep die jij hebt. En mijn meiden hebben de zelfde ben dus erg benieuwd wat dit kindje heeft. succes de volgende keer in het ziekenhuis


tweeling - poohtje - 20-09-2010

goh mooie gewichten hoor nina en ook zo praktisch gelijk. Ik hoop op goede berichten woensdag!!! Wel ff spannend dus. Werk jij nog eigenlijk aangezien je ook 1 okt met zwangerschapsverlof gaat. Moet jij niet gewoon deze week al stoppen??
Hebben jullie ook zoveel last van het schaambeen? Bij mij doet het onderin echt veel pijn bij lopen en de meeste bewegingen, heel fijn dus.
Syl ik ga ze idd nog ff binnen proberen te houden. Gaat het verder goed? Kilo is mooi gewicht voor nu toch?!!


tweeling - Nina28 - 20-09-2010

Is m'n bericht weer weg.... grrrrr!

Kort samengevat:
Mama1988 hoe is het met je? Laatste loodjes voor jou, denk je dat ze tot 40 weken blijft zitten? Negatieve bloedgroep is op zich niet erg als je maar antistoffen krijgt toegediend, maar wel lastig en heb nu een stijve, harde plek in m'n kont en de spierpijn straalt door naar m'n been.....

Ziekenhuizen en afspraken op elkaar laten aansluiten dat gaat ook gewoon niet samen...

@ Poohtje: net gereageerd op je PB. Last van m'n schaambeen heb ik niet. Erg vervelend en pijnlijk lijkt me... wel last met lopen als ze op m'n blaas lopen te trappen...Wanneer heb je weer controle?


tweeling - mama1988 - 20-09-2010

inderdaad laatste loodjes erg zwaar, zit al ruim een week stil thuis ivb bekken klachten ik kan niet ver meer lopen enzo en moet mijn meiden nog wel tillen.

ik krijg altijd anti d in mijn boven been heb nog nooit stijf of pijn gehad. ondertussen weet ik niet beter mijn 4de zwangerschap al zelfs met miskramen moet je die spuiten hebben,


tweeling - Nina28 - 20-09-2010

Jeetje heb jij 2 miskamen gehad? Heftig.... Wist helemaal niet dat je dan ook anti D moest krijgen....
Kan me voorstellen dat het zwaar is en je hebt er natuurlijk al 2 rondlopen (of lopen ze nog niet?)
Veel sterkte met de laatste loodjes en hopelijk blijft ze dan niet tot 40 weken zitten, maar week 38 of zo, dat schiet tenminste al op!!


tweeling - mama1988 - 20-09-2010

Nina28 schreef:Jeetje heb jij 2 miskamen gehad? Heftig.... Wist helemaal niet dat je dan ook anti D moest krijgen....
Kan me voorstellen dat het zwaar is en je hebt er natuurlijk al 2 rondlopen (of lopen ze nog niet?)
Veel sterkte met de laatste loodjes en hopelijk blijft ze dan niet tot 40 weken zitten, maar week 38 of zo, dat schiet tenminste al op!!

Ja 2 miskramen eentje met 12 weken en eentje met 7 weken. ALs ik goed na denk heb ik anti d gehad met de mk van 12 weken.. omdat er dan alweer hormoon aangemaakt wordt. Ik wist dit ook niet. De verloskundige zei het toen. En nu twee, eentje loopt en de andere loopt achter een karretje maar nog niet los.. wel staat ze los. hele onderneming ben blij als mijn buik heb echt een buik! weg is.. gisternacht erg misselijk geweest, en constant naar de wc voor grote boodscap en veel kleine beetjes slijnm verlies, van mij mag z ekomen!


tweeling - Mila - 20-09-2010

nina28, oh dat si wel even spanennd meid, want ik had ook krampen en een verkorte baarmoedermond en uiteindelijk bleek ik ontsluiting te hebben..
hopelijk blijft het bij nou rustig!!


tweeling - Nina28 - 20-09-2010

Verkorte baarmoedermond is inderdaad de voorloper van ontsluiting.... dus goed dat het in de gaten wordt gehouden! Echt krampen heb ik gelukkig niet, is meer een zeurende pijn. Even afwachten dus wat de gyn donderdag zegt....
Hoe is het met jou Sylvia?
Kun je ondanks de zorgen toch genieten van je meisjes? En mag je veel kangeroeen? x


tweeling - poohtje - 20-09-2010

Volgende controle is over 2 weken maar ze zei de vorige keer al dat ze er niets aan kon doen. Evt fysiotherapie maar daar moet ik nog even naar informerren. We gaan dan ook het een en ander bespreken over de bevalling. Komt wel dichtbij nu allemaal.
Mama1988 veel succes nog even met je laatste loodjes!!


tweeling - mama1988 - 22-09-2010

Laatste loodjes inderdaad, en geloof me die wegen zwaar. Gisteren bij de vk geweest. Ze is mooi ingedaald dus zij er klaar voor ik er klaar voor. Laat der maar komen ben vrijdag 38 weken dus allang geen prematuur kindje meer... kan als alles mee zit gewoon straks genieten van een normale kraamtijd!

Sylvia: je meiden alweer 3 weken, jeetje wat goed en volgens mij zijn ze ongelovelijk sterk!!! geniet van ze!

De rest van de dames ook rustig aan doen,


tweeling - poohtje - 25-09-2010

Nina hoe is het in het ziekenhuis afgelopen?


tweeling - Nina28 - 26-09-2010

Afgelopen donderdag hebben ze weer een inwendige echo gedaan en toen was de 1ste meting meer 6 mm korter dan afgelopen maandag... Dat vond ze erg veel en heeft toen iets van 8 metingen gedaan en de laatste was maar 1 mm korter. Later bedacht ik me wel hoe betrouwbaar die metingen dan eigenlijk zijn. Maar het zeurende gevoel ik m'n buik was al weg, dus dacht zelf ook wel dat het goed was. Nu moet ik elke week op controle en dus ook elke wek inwendige echo Sad Maar het wordt gelukkig goed in de gaten gehouden....

Nog maar een weekje werken.... voor jou ook he Poohtje!
Lijkt me heel raar mijn laatste werkdag.

En hoe voel jij je? Is het nog vol te houden of steeds meer last?


tweeling - poohtje - 26-09-2010

Idd lekker de laatste week en dan verlof. Ik kijk er erg naar uit want het wordt nu echt zwaar. Vrijdag heb ik ook in het ziekenhuis gezeten. Ik had zeurende pijn in onderbuik en moeie bovenbenen. Ik dacht ik bel even met de poli om te vragen of ik het kan afwachten. Maar helaas ik moest meteen naar de verloskamers komen voor onderzoek. Ik schrok me een ongeluk, dat had ik niet verwacht. Maar gelukkig alles goed. Baarmoederhals is nog 4 cm dus dat is goed, kindjes waren ook ok alleen bloeddruk wat aan de hoge kant voor deze tijd van de zwangerschap. Dus rustiger aan doen.
Wel fijn dat het bij jou ook goed is afgelopen, die inwendige echo's zijn geen pretje maar tis voor goed doel he. Wel goed dat ze je in de gaten houden hoor.
Ik las op ander forum dat de meiden van sylvia een infectie hebben, dus dat is niet zo mooi. Sylvia weet je al wat meer?
Nina jij dus ook succes deze laatste week en de laatste dag zal idd wel heel vreemd zijn. Ik kom dat pas weer 1 maart op het werk dus dat is 5 maanden verder. Wel lang hoor!! Maar goed dan hebben we gewoon twee kindjes in onze armen Smile


tweeling - Nina28 - 28-09-2010

De meiden van Sylvia een infectie....Jeetje ik heb er helemaal niets over gelezen. Hoe is het nu met je meisjes Sylvia?

Ik ben de laatste tijd niet erg veel op het forum, erg druk met werk en laatste dingetjes regelen en daarna ben ik doodop en heb ik geen puf meer om thuis achter de computer te kruipen...

Poohtje: lees net pas dat je ook zeurende pijn in je buik hebt gehad. Gelukkig is alles goed met je ukkies en 4 cm is inderdaad keurig! Die kleintjes moeten inderdaad echt nog even blijven zitten. Voor jou dus ook het laatste weekje op je werk... en daarna nog effe heerlijk genieten van het verlof! Ik begin ook 1 maart pas weer. We gaan dus helemaal gelijk op! Volgende week heb ik vast weer gigantisch veel tijd om op het forum te zijn...

Succes nog de laatste loodjes op het werk! x


tweeling - poohtje - 28-09-2010

Haha ik denk het ook, tijd zat dan. Verder wel rustig hoor hier op het forum. Waar zijn alle tweelingmamma's, evt in spe?????


tweeling - mama1988 - 28-09-2010

ik heb ook niks gelezen over een infectie, maar ben eigelijk alleeen actief op 'ons' forum clubje moeders van sept 2009.
hier ook druk of druk, 2 dames, laaatste loodjes. Heb nu steeds harde buiken heel de avond om de zoveel minuten.
in 6 minuten tijd (ik belde toen mijn moedeR) wel 2x harde buiken echt keihard en na even word die weer helemaal zacht..


tweeling - poohtje - 29-09-2010

he wat vervelend van je harde buiken, hoop dat het niet zo lang meer voor je duurt. Wel spannend hoor, ben benieuwd hoe je meiden erop gaan reageren.
Ik had eigenlijk wel wat nieuwe leden verwacht, zijn er toch wel meer die een tweeling krijgen??


tweeling - mama1988 - 30-09-2010

ik weet niet of er nog meer zijn die een 2ling verwachten, vanmiddag naar de vk (morgen 39 weken) ben erg benieuwd!

Sylvia hoe is het met je meisjes?


tweeling - Nina28 - 30-09-2010

@ mama1988: heel veel sterkte met de laatste loodjes! Kan toch nu niet meer lang duren (hoop ik voor je)
@ Poohtje: Ik vind het ook vreemd dat er na ons geen toekomstige tweelingmama's zijn aangemeld. Of ze zijn er niet, of ze kletsen in een ander topic!
Ik ben blij dat ik hier wat ervaringen en verhalen kan uitwisselen, want tweeling mama worden is toch net effe anders dan mama worden van 1 kindje!

Mijn nichtje is gisteren bevallen van een dochtertje, gelukkig niet onze naam!!
En een meisje uit Venlo waar ik contact mee heb is gisteren van haar tweeling bevallen: Luca en Jolie. Jolie was onze tweede meisjesnaam, maar die is dus afgevallen toen bleek dat wij 1 jongetje en 1 meisje kregen...


tweeling - poohtje - 30-09-2010

he gelukkig idd niet jullie naam. Mijn zus is maandag bevallen van een jongen en die heet justin. Ik moet zeggen die is bij ons ook even voorbij gekomen maar mijn man vond hem niet leuk genoeg. Dus ook wij heel blij dat ze een andere naam hebben.
Mamma hoe is het bij de vk gegaan?
Nina meid we hebben gewoon verlof jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh


tweeling - mama1988 - 30-09-2010

Volgens mij had de vk haast want ik was zo snel weer weg, werd letterlijk weg gegekeken! Ik had nog een vraag en ze had de stoel al achteruit gezet en stond op om een afspraak te maken. hmmmm.. haar antwoorden waren ook al niet zo leuk! Ik zei toch dat ik zoveel pijn heb dat ik amper kan lopen haar antwoord was tja het is ook nooit goed voor je lichaam om zo snel weer zwanger te zijn! tja of ik nog terug kan?!
en ik vroeg hoe het zat als ik over de 40 weken kwam, nou met 42 weken werd ik pas ingeleid! ik okay

thuis ff zitten huilen ook door de pijn, en de meiden krijgen nieuwe tandjes door die zijn dus ook niet helemaal hun zelf! bah bah bah...
MAAR met de baby was alles geod


tweeling - Nina28 - 30-09-2010

Hee Poohtje! Gefeliciteerd, leuk zeg dat je tante bent geworden! En nu is het bijna jouw beurt!! Leuk zo dicht op elkaar....
Ik mag morgen nog een dagje 'werken' en dan inderdaad verlof!!!! Heerlijk, geen wekker zetten en lekker rustig aan doen!! Geniet ervan!!! x
Oh en ik zie net: 30 weken, gefeliciteerd weer een mijlpaal!!


tweeling - Nina28 - 30-09-2010

Bah, wat vervelend mama 1988 dat de verloskundige je de deur uit keek.... En met 42 weken pas inleiden als je zoveel pijn hebt.... Ik hoop echt dat de bevalling snel begint voor je en dat je niet zo lang hoeft te wachten....Heel veel sterkte de laatste loodjes


tweeling - Mila - 30-09-2010

ja idd de meiden hebben een infectie en worden er nu voor behandeld. Tess is er ziek van geweest en Nyna gelukkig niet. Tess is nu al weet beter,dus het gaat de goede kant weer op..


tweeling - mama1988 - 01-10-2010

sylvia: oh gelukkig dat het al beter gaat met Tess. Toch altijd schrikken he. Hoe zwaar zijn ze nu ongeveer?


tweeling - poohtje - 01-10-2010

Syl fijn dat het beter gaat, wat zijn die kleine hummeltjes kwetsbaar he.
Mamma, ze is idd zo te horen niet echt aardig geweest tegen je. Ik hoop dat je snel weeen etc krijgt, duurt nu wel lang genoeg!
Nina idd 30 weken is voor mij wel een mijlpijl. Op naar de 33 weken. Ook dat is weer een mijlpaal begreep ik. Als ze na de 33 weken worden geboren komen ze er vaak zonder complicaties goed vanaf dus nog een weekje voor jou.
He als ik er zo over schrijf kan ik niet wachten om mijn kindjes te zien, ben zo benieuwd.
Mijn zus en ik zitten idd lekker dicht op elkaar dus erg leuk voor de kindjes, grappig is ook dat mijn broertje en schoonzusje een jongetje verwachten op 23 december.


tweeling - Nina28 - 01-10-2010

Fijn Syl, dat het weer beter gaat met je meisjes!! Zeker schrikken....
Poohtje: wat een babyboom bij jullie in de familie.... zijn het voor iedereen de eerste kindjes? Wat een drukte ineens voor opa en oma!!


tweeling - Mila - 01-10-2010

Nyna weegt vandaag 1150 gram en Tess 1080 gram


tweeling - poohtje - 01-10-2010

Dat zijn mooie gewichten!!
Idd babyboom, voor zus 2e kindje en voor broertje wel 1e kindje maar opa en oma kunnen hun mouwen opstropen haha.
Ook wel nadeel als je met z'n allen zwanger bent is dat je niet ff lekker in de aandacht staat want je bent altijd met z'n drieen. Ik heb ook het gevoel dat mijn moeder het alleen maar over mijn broertje kan hebben, whaaaaaaaa echt super irritant. Momenteel ook meer contact met schoonouders dan mijn eigen ouders, wordt daar lekker gepamperd en das wel lekker hoor!!


tweeling - mama1988 - 01-10-2010

zeker mooie gewichten!


tweeling - poohtje - 08-10-2010

Mama hoe is het met jou meis, al bevallen????


tweeling - mama1988 - 08-10-2010

poohtje schreef:Mama hoe is het met jou meis, al bevallen????
neee helaas nog niet, ik gok op dit weekend maar we zullen moeten afwachten.

Gisteren nog een controle gehad, alles was goed!


tweeling - poohtje - 10-10-2010

Ik hoop dat het dit weekend gelukt is en dat je je kleintje lekker in je armen hebt nu. Gaan ze anders strippen?


tweeling - Nina28 - 15-10-2010

Lekker rustig hier.... maar we zijn ook niet met zoveel hier he...


tweeling - Nina28 - 15-10-2010

En dat bericht was dus iets te snel weg.....

@ Sylvia: hoe gaat het met Nyna en Tess? Ik zag prachtige foto's van de eerste keer in badje... wat moet dat een mooi moment geweest zijn! En hoe gaat het met jou en en je man/vriend?

@ mama1988: hoe is het met jou meid? Ben je inmiddels al bevallen of nog aan het wachten tot het zover is?

@ Poohtje: lekker van je verlof aan het genieten? Begint nu echt dichtbij te komen he.... spannend!!


tweeling - poohtje - 16-10-2010

Ja komt nu idd wel heel dichtbij voor ons, heb er echt heel veel zin in.
Tis hier idd rustig. Kom op nieuwe meiden waar zijn jullie???


tweeling - Mila - 16-10-2010

mama1988, is idd bevallen van een dochter Donna Rosalia.

met mij/ons gaat het erg goed! de dames zijn echte kanjer Smile
(ik heb inmiddels een nieuwe naam hier, ik was namelijk makkelijk te herkennen Smile)


tweeling - Nina28 - 16-10-2010

@ Mila: het was me inderdaad al opgevallen dat je een andere gebruikersnaam hebt. Fijn dat je meisjes het zo goed doen!! Trek jij het zelf ook allemaal een beetje. Niet alleen je meisjes zijn kanjers..... hun mama is net zo'n kanjer!!!
Fijn dat je ons op de hoogte hebt gebracht van de mama1988...

@ Mama1988: Van harte gefeliciteerd met je dochtertje!!!!


tweeling - Mila - 16-10-2010

nina28, we hebben nu het voorruitzicht dat we snel weg mogen uit zwolle en wij lekker naar huis kunnen de de meisjes in een ziekenhuis dichtbij.

hoe is het met jou? hou je het nog een beetje vol?? ben erg benieud naar een buikfoto van jou op dit moment..


tweeling - poohtje - 16-10-2010

Mila ik heb op je hyves al gereageerd maar nogmaals echt super fijn dat ze het zo goed doen!!!
Mamma88 gefeliciteerd met je dochter!!!


tweeling - Nina28 - 18-10-2010

Wat fijn Mila dat de meisjes binnenkort naar een ander ziekenhuis mogen en dat jullie dan lekker naar huis kunnen.... Natuurlijk zal je dan nog veel in het ziekenhuis zijn, maar tussendoor gewoon lekker in je eigen huis! Toch weer een stap dichterbij!!!

Hier gaat het goed, op de slapeloze nachten na! Ik zal komend weekend weer eens een buikfoto plaatsen. Vorige week heeft m'n zus een hele fotoshoot gedaan, maar die resultaten heb ik helaas nog niet gezien... ben benieuwd!!


tweeling - poohtje - 19-10-2010

Jaaa die willen we wel zien!
Hier controle gehad en alles was goed. De een werd geschat op 2290gram ander tussen de 1800-2000 dus weer helemaal netjes jeeeeh
Mila fijn dat je meiden worden overgeplaatst, lekker dichter bij huis. Zal vast wel meer rust geven.


tweeling - Nina28 - 20-10-2010

@ Poohtje: keurige gewichten!! Daar werden onze ukkies met 33 weken ook op geschat. Maar de metingen worden steeds lastiger.... ben benieuwd maandag heb ik weer een groei-echo, hoop dat ze dan boven de 2500 gr zijn!
@ Mila: ik las op Hyves dat je meisjes zijn overgeplaatst naar Deventer? Toch weer een stap dichter bij huis!!!!


tweeling - anita - 22-10-2010

Nou nou, zo te lezen wordt het spannend voor een aantal van jullie zit het er bijn a op.!!!
@Mila, fijn dat je meiden het zo goed doen, ben een tijdjhe niet op het forum geweest en was blij verrast te lezen hoe veel ze gegroeid zijn!!


tweeling - poohtje - 22-10-2010

Ja het schiet idd lekker op voor een aantal. Met hoeveel weken kwamen jou mannen ter wereld?? Gaat alles goed?


tweeling - Nina28 - 22-10-2010

Ja, schiet echt op nu.... nog maar max 3 weken!!!


tweeling - Mila - 22-10-2010

wordt je met 38 weken ingeleid?


tweeling - mama1988 - 22-10-2010

hoi dmes,

Inderdaad vorige week donderdag avond ben ik bevallen van onze 3de dochter donna rosalia. 54 cm lang en 4130 gram !! Wouw zo anders dan 37 cm en 2180 gram en 1919 gram!! eig! maar ze is gezond en erg mooiBig Grin

Inmiddels is ze een week oud, vanmiddag was de kraamhulp voor het laatst en nu moeten we het zelf doen, spannend! Totaal anders 1 kindje nu heb ik haar meteen in handen en de tweeling was pas 5 weken oud toen ze thuis kwamen dus alles is zo anders en ook weer nieuw voor ons! Je kan je haast weer onzeker voelen gek he!

Alles gaat dus goed, alleen erg druk met alle meiden. Maar we genieten volop en het forum zal even op een laagpitje staan ik moet nog veel rusten ivb mijn bekken enzo en heb al gemerkt dat ik me daar echt aan moet houden.

Dames die allemaal nog lopen succes en sterkte met de laatste loodjes!


tweeling - poohtje - 22-10-2010

mamma idd heel anders als ik het zo lees, wel fijn!! Met hoeveel weken waren je dochters geboren gezien de lengtes en gewichten?
Ik mag ook met 38 weken ingeleid worden als ik het niet meer volhoud en ik moet zeggen dat ik het momenteel erg zwaar vind 100 meter lopen is echt een aanslag op mijn lichaam maar we houden vol Smile


tweeling - Nina28 - 22-10-2010

@ mama: lekker uitrusten inderdaad en lekker genieten van je 3 meiden en je man!!

@ Mila: als de ukkies er met 38 weken nog niet uit zichzelf zijn, wordt ik inderdaad ingeleid. Risico's in de buik zijn dan groter dan daar buiten...
Als het echt niet meer vol te houden is, zouden ze zelfs met 36 weken inleiden. Maar dat zou ik echt niet willen! Gelukkig slaap ik weer wat beter de afgelopen nachten en dan is het best vol te houden....
Ja marathons lopen zit er hier ook niet meer in Poohtje! Ach nog effe!!

Mila: ik las dat Nyna geopereerd moet worden?? Is er een complicatie? Ik las wel wat berichten op Hyves, maar dat zegt mij niets... open ductus?? Sorry:oops:
Hoop dat jullie met Kerst inderdaad lekker met z'n viertjes thuis zijn... dat zou toch het mooiste cadau zijn!!