Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - mama1988 - 22-10-2010

Poohtje: Mijn dochters (de tweeling) zijn precies met 33 weken geboren. Elena woog toen 1919 gram en ISabella 2180 gram en beide 37 cm lang!
Hun bevalling duurde veel langer, heb bij hun 11,5 uur weeeen gehad.

Bij donna maar 5,5 uur weeen gehad! en een totaal andere bevalling, ben lekker thuis bevallen kreeg haar meteen op mijn borst en andere half uur later dronk ze ook uit mijn borst. Zonder slangetjes of hele hordes verpleegkundige konden we nu genieten van onze kleine/grote meid. De kraamweek is net afgesloten en we hebben gewoon weg genoten van alles, de badjes de flesjes alles.


tweeling - Mila - 22-10-2010

dan had je kleine meisjes mama1988.. mijn meisjes zijn vandaag 33 weken en ze zijn 40cm lang! dus dat scheelt wel dan.. wel zijn mijn meisjes wat lichter namelijk
1565 en 1679 gram.

nina, ja N. heeft een open ductus die misschien moet ze geopereerd worden, maar voorlopig wachten ze nog want ze hopen dat hij nog vanzelf sluit.


tweeling - Mila - 22-10-2010

ohja een open ductus is een hartklepje wat niet gesloten is en waardoor zuurstofarm en zuurstofrijk bloed de verkeerde kant op stromen


tweeling - poohtje - 23-10-2010

Goh das dus wel ff spannend Mila, ik hoop dat het zichzelf hersteld. Je meisjes hebben nu wel genoeg doorstaan.
Mama dan zijn het mooie gewichten etc voor het aantal weken. Moesten ze lang in het zh blijven? Wel fijn dat het nu allemaal veel beter is verlopen, kan me voorstellen dat je ervan geniet.
Fijn dat je beter slaapt Nina, ik slaap hier niet zo goed. Ik moet me steeds omdraaien omdat mijn heup anders pijn gaat doen en het omdraaien gaat dan heel moeizaam. Vaak vraag ik ff een zetje van mijn man haha.


tweeling - mama1988 - 23-10-2010

poothje: 5 weken moesten ze in het ziekenhuis verblijven. De artsen zeiden ga er maar vanuit tot aan de uitgerekende datum, uiteindelijk kwamen ze 2 weken daarvoor thuis!


tweeling - Mila - 23-10-2010

dat zeggen ze ook tegen mij dat we rekening moeten houden met de uitgerekende datum en dat is AL over 7 weken... zo moeten nog leren drinken en helemaal zelf kunnen ademen zonder ondersteuning, dus ik ben bang dat wij zeker die uitgerekende datum wel gaan halen en misschien zelfs nog wel langer.. dan ineens is 7 weken wel snel hoor als ik zie wat ze nog moeten leren/kunnen


tweeling - poohtje - 23-10-2010

Goh wat duren die weken dan lang. Ik kan me zo voorstellen dat je meisjes mee naar huis wilt nemen. Natuurlijk moeten ze zelf kunnen drinken en zelf kunnen ademen maar jeeeee meis wat moet jij het zwaar hebben. Echt respect!!


tweeling - Mila - 23-10-2010

ja a.s dinsdag liggen ze er al 8 weken en we moeten idd nog wel even.. ik wil ze zeker het liefst mee naar huis nemen, maar wat mij troost is het gene dat ze nog zo klein zijn dat ik zelf echt inzie dat ze in het ziekenhuis nu beter af zijn.. ik heb maar 1 wens en dat is dat ze met kerst thuis zijn


tweeling - mama1988 - 23-10-2010

mila: heftig hoor, maar weet je hoe erg het soms ook is ze zijn in het ziekenhuis beter af. Ik had toen ook op een gegeven moment zoiets waarom?
waarom ik neem ze mee naar huis (toen lagen ze in een wiegje al in het zh) maar het drinken ging nog niet. Uiteindelijk en achteraf ben ik ontzettend blij met de zorg van het ziekenhuis. Thuis had dit nooit gekunt en heb nu twee inmiddels drie gezonde meiden. Maar het is heel vermoeiend en oneerlijk als je kinderen in een ziekenhuis ligt. Sterkte


tweeling - Nina77 - 24-10-2010

Wow Mila, jullie zullen echt engelen geduld moeten opbrengen deze lange weken! Ik heb je verhaal niet in andere topics kunnen lezen maar vind het leuk dat je ons hier ook af en toe op de hoogte houdt. Ik kom altijd even kijken als ik op het forum ben! Ik hoop dat je meiden lekker door groeien en met alle goede zorg mooie sprongen maken zodat met de kerst lekker bij jullie thuis zijn en jullie ze elke dag heerlijk kunnen knuffelen. Ik wens jullie heel veel kracht en mooie momenten toe!

En mama, nog gefeliciteerd met jullie Donna!! Een huis vol met meiden, haha! Dat wordt nog wat voor de papa ;-)
Poohtje en Nina, het komt allemaal wel dichtbij nu he? Fijn dat de kindjes nog lekker op hun plek zitten en ik hoop dat de lichamelijke klachten niet te veel verergeren. Ik ben super benieuwd nar jullie bevallingsverhalen en ervaringen strakjes!

Hier gaat het wel goed. De jongens groeien goed en zijn met een inhaalslag bezig. Bodhi zit al op het gemiddelde gewicht en Luca is goed onderweg. Ze zijn ook nu echt aan het lachen en dat is heerlijk! Als je moe bent en chagrijnig en je staat midden in de nacht weer in de kou flesjes klaar te maken dan smelt alle ellende weg als een van de jongens een giegelbui krijgt. Ze slapen nog niet de nacht door een volgens het consutatiebureau zal het niet binnenkort gaan gebeuren maar het went op zich wel dat je nooit meer langer dan 2,5 uur achter elkaar slaapt.Het blijft wel pittig om de taken thuis te verdelen. Het is heel erg maar we vervallen uiteindelijk toch in het voorspelbare gedrag dat we beiden denken dat we het zwaarder hebben (ik thuis met de kinderen de hele dag en mijn man aan het werk). Gelukkig weten we dat dit in de praktijk niet klopt en dat we soms wat liever voor elkaar moeten zijn, maar er zijn van die dagen.... ;-) Maar goed, drie keer diep ademen en dan de knullen een dikke knuffel geven en dan weet ik ook dat ik het allemaal niet zo moeilijk moet maken en er gewoon van moet genieten want de tijd gaat zo snel!

Meiden, geniet van het weekend. Het weer is saai en grijs maar met een paar kaarsjes aan en een paar dikke sokken is het binnen best uit te houden ;-)


tweeling - Nina28 - 24-10-2010

Grrrrrrr m'n hele verhaal weer weg!!!

Nog maar een keer:
@ Mila: jullie geduld wordt inderdaad behoorlijk op de proef gesteld! Maar zoals je zelf al zegt; je meisjes kunnen op dit moment op geen betere plek zijn! Ik hoop en duim voor jullie dat jullie de meest fantastische Kerst ooit krijgen!!

@ Nina 77: leuk om wat van je te horen en goed dat je jochies het zo goed doen!! Ik ben alleen helemaal vergeten met hoeveel weken ze geboren zijn, waren ze te vroeg?? Hoeveel wegen ze nu dan?
Tsja, wat je zegt over dat 'voorspelbare gedrag' wie het het zwaarst heeft..... dat kan ik me heeeeel goed voorstellen. Dat hebben wij nu al af en toe, dus als de kids er zijn is dat denk ik ook een valkuil voor ons! Als je moe bent, dan reageer je dat toch vaak op elkaar af!

@ hier; in het zuiden schijnt het zonnetje behoorlijk. Tis wel koud, maar wel lekker zonnig!!! Deze week gaat het slapen weer een stuk beter en dan merk ik dat ik weer veel meer kan genieten van mijn verlof! Ik onderneem dus nog best veel!! Begin het wel heel heel spannend te vinden hoor!Nog effe geduld hebben.

Fijne dag allemaal!! xx


tweeling - Nina28 - 24-10-2010

Nina77: heb het even opgezocht: jij bent met ruim 36 weken ingeleid toch, ivm een beginnende zwangerschapsvergiftiging? Was me even ontschoten... sorry:oops:


tweeling - poohtje - 24-10-2010

Nina77 wat leuk om van je te horen, die valkuil herkennen we allemaal denk ik wel. We zullen proberen lief voor elkaar te blijven Wink
Nina28 ik vind het ook ontzettend spannend hoor. De lijst van het ziekenhuis doorgenomen met wat we allemaal mee moeten nemen. Het zou een ziekenhuistas moeten zijn maar ik krijg het daar niet in. In een koffer past het wel maar ik vind dat zo overdreven, hoe is dat bij jullie????


tweeling - Nina28 - 24-10-2010

Ik heb een koffertje (formaat handbagage) klaar staan.... Maar daar zitten mijn kleren voor als ik naar huis ga niet eens in. Ach gewoon een koffer meenemen, wat kan jou het schelen!!!

Ik heb per kind 3 kledingsetjes (2 maat 50 en 1 maat 56) Heb de slaapzakjes voor de baby's mee (soort voetenzak voor in de maxi-cosi's) een nachthemd/bigshirt om in te bevallen, 1 pyjama, warme sokken, slippers, toiletspullen, camera (en oplader) lader van de telefoon, Dextro, pasje verzekering, ziekenhuis, paspoort, onderbroeken MAAT TENT!!! Volgens mij was dat het wel en beetje.... heb jij nog tips?


tweeling - poohtje - 24-10-2010

Ik heb er nog een fles drinken bij gedaan het redbull voor de man haha, badjas. Strakke bh omdat ik geen borstvoeding ga geven, slippers. Ik heb geen maat 56 ingepakt misschien toch maar nog ff doen. Maxi cosi's in de auto testen, staat ook zo lullig als je niet weet hoe het werkt als ze naar huis mogen haha. Verder zou ik het ook niet weten.
Ik had ook zo'n klein koffertje maar daar paste mijn badjas alleen in de rest niet haha.


tweeling - Mila - 24-10-2010

erkenningspapieren als jullie niet getrouwd zijn, want vaak kun je je kinderen dan in het ziekenhuis aangeven


tweeling - mama1988 - 24-10-2010

toen ik van de meiden zwanger was had ik ook 3 grote tassen mee hoor naar het ziekenhuis maar dat kwam omdat ik wist dat ik in Leiden moest bevallen 2,5 uur bij mij thuis vandaan dus ff op en neer voor iets te halen doe je niet. Ik wist dan niet wanneer ik zou bevallen maar toen mijn vliezen braken de laatste dingen gepakt en naar leiden gereden met de auto.

wij hadden de laptop mee en accu
foto toestellen met accu en snoer voor op de pc te zetten
telefoons, verschillende setjes kleding voor mij en mijn man enzovoort
voor de kids had ik 1 pakje in gepakt maat 50 en maxi cosi's stonden in de auto.


op het moment dat mijn vliezen gebroken waren we de maxi cosi's in de auto van me man wilde zetten kwamen we er achter dat die er niet in passen de gordel was te kort! hahahha sta je dan maar goed met 33 weken weetje dat je kindjes niet mee krijgt naar huis dus uiteindelijk geen probleem. 2 dagen voor de meiden werkelijk thuis kwamen (met 5 weken oud) hadden we een nieuwe auto voor mij gekocht. waar alles in past.


nu had ik een klein tasje klaar staan met in gedachten dat ik thuis zou bevallen en hier in het dorp in het ziekenhuis mocht het niet gaan.
gelukkig was het allemaal niet nodig


tweeling - Nina28 - 25-10-2010

Wij hebben vanmiddag weer een half uur naar onze ukkies mogen kijken....Ze hadden nog voldoende vruchtwater, ze maakten allebei ademhalingsbewegingen dat zag je aan de buikjes die op en neer gingen....Echoscopiste zei dat het een teken is dat ze zich goed voelen.
En een hele mijlpaal.... ze zijn 2500 gr en 2600 gr, ben zo blij!!

Morgen weer naar de gyn, kan ik de ukjes weer zien....
Fijne avond


tweeling - leeuwinnetje - 25-10-2010

mila: het is moeilijk meid, ik weet er alles van, vond het ook zo moeilijk, je wilt zo graag, dat je kleintjes thuis zijn en zo hoort het oficieel natuurlijk ook, maar het kan idd nog niet.
heb je ook gesprekken met psycholoog om dit te verwerken?? het is natuurlijk niet niks he? Mij heeft het wel heel erg geholpen, dit hadden ze vanuit het ziekenhuis geregeld.
hoop voor je dat ze met kerst thuis zijn, dat zou wel een heel mooi kado zijn. sterkte meid, echt respect voor jullie.

mama: ze waren idd niet lang bij jou, hier met 32,5 week: 39 en 40 cm: 1400 gram en 1510 gram


tweeling - Mila - 26-10-2010

nee heb er op dit moment nog geen behoefte aan.. heb al wel 1 gesprek gehad met een maatschappelijk werkster. maar mocht ik er toch last van krijgen dan schakel ik zeker hulp in. misschien komt dat wel als alle "rust" is wedergekeerd en de meisjes thuis zijn


tweeling - poohtje - 26-10-2010

Nina een mijlpaal, wat goed he. Geeft toch meer rust al is het maar een schatting. Wel benieuwd hoor hoelang het nog gaat duren bij je.


tweeling - mama1988 - 26-10-2010

nina28: mooie gewichten! en je bent al mooi ver met je zwangerschap.

hier nooit geen gesprekken gehad met iemand, is trouwens ook niet aan geboden maar was voor ons ook niet nodig.
maar het is Zeker niet niks en mocht je met iemand daar over willen praten moet je daarvoor gewoon uitkomen, wat leeuwinnetje ook zei bij haar heeft het goed geholpen.


tweeling - Nina28 - 26-10-2010

Ik weet sinds vanochtend wanneer ik ingeleid word als de ukkies er nog niet zijn!!!! Gek idee hoor.... maar 12 november mag ik me met m'n koffertje melden in het ziekenhuis....


tweeling - mama1988 - 26-10-2010

Nina28 schreef:Ik weet sinds vanochtend wanneer ik ingeleid word als de ukkies er nog niet zijn!!!! Gek idee hoor.... maar 12 november mag ik me met m'n koffertje melden in het ziekenhuis....

spannend!!


tweeling - leeuwinnetje - 26-10-2010

mila: als je geen behoefte aan hebt, moet je dat niet doen. en je kan idd altijd nog hulp in schakelen, als het nodig mocht zijn

spannend nina!!


tweeling - Snow - 26-10-2010

nina: wat fijn dat het zo goed gaat met je ukkies! en dus nog 17 nachtjes slapen.. wauw! hoop je dat ze eerder komen..? moet je sowieso in het ZH bevallen?


tweeling - poohtje - 27-10-2010

Nina jeetje je hebt gewoon een einddatum, gek idee he. Ik moet volgende week weer voor controle naar het ziekenhuis en dan wil ik dat ook bespreken. Ik wil eigenlijk niet langer dan 38 weken, mijn knieen trekken dit niet meer. Ik weet dat ik nog ff moet volhouden en dat ga ik ook zeker doen maar ik vind 38 weken een mooi einde zeker gezien ze boven de curve lopen.


tweeling - Mila - 27-10-2010

kan me voorstellen dat 38 weken een mooi eind is!! pfff wat moeten jullie het zwaar hebben met de buik nu. ben eigenlijk heel benieuwd naar een buikfoto, want dan kan ik me voorstellen hoe zwaar ik nu ook was geweest Wink


tweeling - poohtje - 27-10-2010

Er zit allemaal striae op Sad dat wil je helemaal niet zien joh hahaha.
Ik las op hyves dat het goed gaat met je meisjes, fijn hoor. Maatje 44 dat betekend kleertjes shoppen of niet?


tweeling - Mila - 27-10-2010

ja idd Smile T. heeft nog maatje 42, maar N. nu al maatje 44.. vanavond neem ik het eerste rompertje mee voor haar Smile


tweeling - mama1988 - 27-10-2010

Mila: ik las het ook op hyves helemaal super zeg dat het zo goed gaat met je meiden!

Poohtje: Ik had van mijn meiden ook allemaal strepen en nu van de derde heb ik er een paar nieuwe bij. Mijn buik is weer plat voor mijn doen wel slap natuurlijk maar goed Donna is net 2 weken oud morgen dus logisch en de striemen trekken echt weer een stuk weg! bij jou straks ook gun het de tijd. Want na een half jaar bij de meiden zag je amper meer wat ze worden ook licht.


tweeling - Nina28 - 28-10-2010

Ja, gek om een einddatum te weten...

@ Regenboog: ik hoop niet dat ze eerder komen, ja een dagje zou leuk zijn want mijn vriend en ik hebben elkaar op 11-11-2006 leren kennen, dus bevallen op 11-11-2010 zou wel bijzonder zijn...
En inderdaad, als je een tweeling krijgt moet je sowieso in het ziekenhuis bevallen.

@ Mila: ik vind dat mijn buik niet overdreven groot is.... tuurlijk is hij groot, maar er lopen genoeg zwangeren rond met zo'n buik waar maar 1 kindje in zit...En helaas is hier de striae deze week ook in 1 keer gekomen, het was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk.
Dit is een foto met 32,2
[Afbeelding: 2gwxduw.jpg]
Ik moet inderdaad een nieuwe foto maken, maar weet nog niet of ik dat zo fijn vind met al die striae....

Super Mila dat je meiden al maatje 42 en 44 hebben. Eindelijk shoppen!!

@ Poohtje: hoop voor je dat je ook 'maar' 38 weken hoeft... Hier willen ze niet dat ik langer rondloop omdat de risico's dan weer groter worden.Ik vind het trouwens nog goed vol te houden hoor... Tuurlijk m'n rug, doet zeer en ik slaap niet al te best. Maar ik ren nog steeds vrij veel rond!!

@ mama: geeft me hoop dat je zegt dat de striae minder wordt op den duur.....we zullen het gewoon rustig moeten afwachten! Hoe gaat het met jou en Donna en je andere meiden natuurlijk... zijn ze ook blij met hun zusje?


tweeling - poohtje - 28-10-2010

Mooie buik Nina!!
Ach die striae, goed om te horen dat ze bij jou weggetrokken zijn. Dat geeft me weer hoop hahaha.
Op zich hobbel ik ook nog wel goed rond hoor alleen dat vocht, jeetje dat is echt heel vervelend. Daardoor veel pijn in knieen en voeten. Beetje opstartproblemen zeg maar maar als ik loop gaat het wel redelijk. Slapen gaat ook wel ok. Wel elke 2 uur wakker omdat mijn heup zeer doet en dan moet ik even draaien maar plassen valt me erg mee.


tweeling - mama1988 - 28-10-2010

nina : echt waar meid het trekt weg tuurlijk zul je altijd iets blijven zien en jij en ik weten dat het er zit. Ik keek toevallig vanmorgen goed naar mijn buikkie
de striemen van de meiden zwangerschap lijken wel helemaal weg te zijn pas als ik me buik in rare houding ga doen zie je witte striemen, boven mijn navel zijn ze van donna want die zijn nu nog rood en zie je goed.

en mooie buik!
Ik heb naast mijn striemen ook een lidtekentje boven mijn navel van de zwangerschap. Ik ben toen gelaseerd aan de placenta voor de meiden ivb tts syndroom
al met al vind ik mijn buik en borsten niet meer mooi het is niet meer zoals voor heen toen ik 18 was en nog nooit zwanger was geweest. Inmiddels ben ik 21 en heb 3 kids en 2 miskramen gehad in nog geen 3 jaar tijd. en als ik naar mijn buik kijk denk ik wel eens hoeveel andere meiden kunnen dat nou zeggen op hun 21 ste ook met striemen en hang borsten is het het allemaal waard geweest, gezonde kinderen daar draait het allemaal om! geloof me

en inderdaad wel een hele mooie datum mocht het zo zijn! ik ben bevallen 1 dag na onze trouwdatum!
op onze 3 jarige trouwdatum braken wel mijn vliezen! (dat voorspelde ik al) en een dag later waren mijn meiden geboren


tweeling - Mila - 29-10-2010

nina, wat een mooie buik heb je zeg!! idd net wat je zegt zo groot is hij ook niet.


tweeling - leeuwinnetje - 30-10-2010

mila: ik las ook op je hyves, dat het zo goed gaat met de meiden, echt fijn!

nina: mooie buik


tweeling - Nina28 - 01-11-2010

De 36 weken ben ik nu ruim voorbij.... ze mogen van mij wel komen!!!!
Poohtje: hoe gaat het bij jou?? Ben jij het thuiszitten en 'wachten' nog niet moe?


tweeling - Jess78 - 01-11-2010

Hallo dames,

Ik ben momenteel 13 weken zwanger van een tweeling door IVF.
Zou ik met jullie mee kunnen praten op dit forum?
Momenteel spoken er allemaal vragen door ons heen dus wat tips en ervaringen zijn altijd welkom.


tweeling - Nina28 - 01-11-2010

Hee Jess!

Welkom hier en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
We vroegen ons al af waar de nieuwe tweelingmama's bleven want we zijn maar met een aantal hier!
Kan me heel goed voorstellen dat je veel vragen hebt...Hoe lang weet je al dat je een tweeling krijgt? Ben je wel al een beetje aan het idee gewend? Oooo ik zie nu dat jullie de echo voor jullie trouwdag hadden... wat een mooi cadeau!
Ik vond het in het begin heel moeilijk, maar nu zou ik echt niet meer anders willen!!

Stel je vragen gerust of schrijf waar je mee zit! NVOM heeft trouwens ook een forum voor (aanstaande) meerlingmama's....

Geniet van deze spannende maar geweldige tijd!!


tweeling - Pixxie - 01-11-2010

He meiden, even een snelle vraag. Ik ben 15 weken zwanger, maar heb nog geen echo gehad. Net voor de 2e keer met de doppler naar het hartje geluisterd, maar ik hoorde een sterke hartslag in canon. Ben hier best even flink van geschrokken. Kan het de navelstreng zijn?


tweeling - Nina28 - 01-11-2010

Hee Pixxie!

Gefliciteerd met je zwangerschap.... maar hoe kan het dat je al 15 weken zwanger bent en nog geen echo hebt gehad? Normaal heb je deze rond de 9 weken (bij sommige praktijken pas met 12) Ik kan het je helaas niet vertellen meid.... Heb je wel al een afspraak gemaakt bij de VK?


tweeling - Pixxie - 01-11-2010

Nina, ik woon niet in Nederland. Hier krijg je alleen een echo rond de 17 weken, en ik heb de mijne over 2 weken dus. De vk heeft het hartje geluisterd met 11.5 weken en dat was er ook gewoon 1.

Als jullie een doppler op je buik zetten, hoor je ze dan aan verschillende kanten o.i.d. of ook tegelijkertijd?


tweeling - Nina28 - 01-11-2010

@ Pixxie: lees nu dat je wel al bij de vk bent geweest, maar nog geen echo hebt gehad...
Moet wel zeggen dat ik dat heel vreemd vindt van je VK, als je zou kiezen voor een combinatietest zou dat toch ook al gebeurd moeten zijn!

Ik hoop dat je snel antwoord hebt op je vraag!!


tweeling - Nina28 - 01-11-2010

Aaaah, sorry had niet gezien dat je niet in Nl woont. Ik heb nooit zelf een doppler gebruikt, ik zou het je dus niet kunnen zeggen!! Als ik zo'n ding zou gebruiken zou ik mezelf helemaal gek maken..... Heel veel succes en nog 2 weken en dan eindelijk je eerste echo!!!


tweeling - snippie - 01-11-2010

Pixxie je kan idd de navel streng gehoord hebben.
knuf


tweeling - poohtje - 01-11-2010

Jess welkom en gefeliciteerd. Lekker meekletsen dus.
Pixxie ik denk ook dat het de navelstreng zou kunnen zijn. Ik heb wel een doppler gebruikt en hoorde ze echt aan beide kanten, nooit tegelijk.
Hier verder zwaaaaar. Vandaag bij verloskamers geweest, zo vreselijk veel pijn vannacht in mijn bekken gehad. Ze konden helaas niet heel veel voor me doen dan bekkenband en slaaptabletten. 36 weken alweer oeeeeeeh spannend meis.
Morgen controle gyn en dan weer gewichten bekijken, spannend hoor. Dan dus ook even bespreken hoelang ze me willen door laten lopen want ik wil niet langer dan 38 weken!
Jullie horen morgen van me.


tweeling - Nina28 - 02-11-2010

Hee Poohtje!

Ik herken de slapeloze nachten..ik kan ook bijna niet meer liggen, laat staan draaien in bed....Doet zo'n pijn!
Hoe laat heb je de afspraak bj de gyn, ben erg benieuwd naar de gewichten van je ukkies!
Hier komt de finishlijn in zicht, als de ukkies er 12 november nog niet zijn, wordt ik dan ingeleid, nog 11 daagje te gaan dus!
Zit de kans erin dan dat jij langer als 38 weken 'moet' rondlopen? Dat doen ze hier helemaal niet...

Heel veel succes vandaag en ik hoop voor je dat je ook een einddatum te horen krijgt! x


tweeling - poohtje - 02-11-2010

Hey Nina,

Ze laten je hier idd gewoon doorlopen tot 40 weken als de kindjes het goed maken. Dat hebben ze liever zelfs, nou ik niet haha
Ik moet vanavond om 18.10uur, gekke tijd al zeg ik het zelf maar het zal wel goed zijn. Sinds gisteravond een bekkenband en ben er heel
erg blij mee, tuurlijk nog wel een beetje pijnlijk maar echt heel goed te doen. Lopen gaat zelfs beter en voelt ook lekker strak. Aanrader dus.
Slaaptabletten niet gebruikt, ik heb er geen goed gevoel bij dus dan ook niet gebruiken dacht ik zo. Maar ik ga vanavond niet eerder weg voordat ik weet waar ik aan toe ben.
Zeg ik nu heel stoer haha.
Nog maar 11 daagjes, ik vind het wel spannend voor je hoor. Ben heel benieuwd hoe je bevalling ervaart en hoe het erna zal zijn.


tweeling - Nina28 - 02-11-2010

Fijn dat de bekkenband je steun geeft! Inderdaad een vreemde tijd, maar dan ben je waarschijlijk wel de laatste van de dag en dan hebben ze misschien wel meer tijd (was bij mij laatst ook)
Je hebt gelijk hoor: al je vragen stellen en je niet weg laten sturen. Duidelijk aangeven als het voor jou niet mee vol te houden is! Veel succes!

Hier begint de verveling toe te slaan.... komt ook omdat ik nooit had gedacht dat ze zo lang in mijn buik zouden zitten... Wel heel fijn hoor!


tweeling - poohtje - 02-11-2010

Verveling?? Dat herken ik gelukkig nog niet. Nog drie dagen, dan 37 weken en dat vind ik wel mooi voor je. Is ook weer een mijlpaal toch?! Volgens mij krijg je ze dan lekker snel mee naar huis


tweeling - poohtje - 02-11-2010

hey jij moet morgen zie ik, ben heel benieuwd hoe ze groeien en of ze het nog naar hun zin hebben in je buik Smile)


tweeling - Nina28 - 02-11-2010

Als het geen keizersnee wordt en alles is goed (blijven op temperatuur) Mogen ze waarschijnlijk na 1 nachtje mee naar huis. Meestal houden ze zowel moeder als twins een nachtje ter observatie! Dus dat is inderdaad heel fijn! Morgen helaas geen groeiecho... maar bliksembezoek bij gyn. Vorige week was mijn bloeddruk aan de hoge kant, dus moest meteen bloedprikken en urine laten controleren op eiwitten. Was gelukkig goed anders had ik in het ziekenhuis kunnen blijven... Vind het wel heel spannend hoor die laatste dagen/weken...

Tsja, over die verveling: shoppen, lunchen en bezoek van vriendinnetjes wordt routine... elke week is een beetje hetzelfde. Merk dat ik de laatste paar dagen echt aan het wachten ben wanneer het gaat beginnen.


tweeling - poohtje - 02-11-2010

Ik snap helemaal wat je bedoeld meis, ik kan ook echt niet wachten tot ze er zijn. Heeft nu wel lang genoeg geduurt. Je wil gewoon heel graag zien hoe ze eruit zien, zien wat er al die tijd in je buik heeft gezeten. Het is ook ontzettend spannend!!!!!!


tweeling - Nina77 - 02-11-2010

Whaa meiden, wat spannend! Het komt nu echt dichtbij voor jullie (Nina en Poohtje)! Ook al zijn alle verhalen weer anders, ik beleef door jullie verhalen zelf ook weer alles opnieuw dus zit hier vaak met een grote smile mee te lezen. Het moment dat je eindelijk ziet wie er nou die hele tijd in je buik heeft gezeten is zo bijzonder! Ik had een keizersnee dus de jongens zijn best snel meegenomen en het duurde weer even voordat ik ze op mijn buik had liggen, maar weten dat ze er eindelijk zijn (en dat hun papa bij ze was en dat ze ook nog elkaar hadden) gaf zo veer rust. Het is een raar gelukzalig gevoel. Het is niet alsof ik op een roze wolk zat, of dat ik dat verliefde gevoel had wat ik vaak lees, maar de wereld is toch opeens heel anders als je je kindjes hebt gezien. Ik hoop dat jullie bevallingen goed en rustig verlopen. Mijn insteek was erg "go with the flow"en ik denk dat ik hierdoor de keizersnee makkelijk kon accepteren. En eenmaal thuis is het flink wennen en soms best pittig (heb nachten gehad dat ik huilend boven de commode hing omdat beide jongens niet ophielden met huilen en ik door slaapgebrek en hormonen redelijk labiel was geworden) maar gelukkig is dat nu voorbij. Ze slapen nog steeds niet door en ik heb af en toe nog wel hormonale buien maar als ik die dikke koppies zie (vooral als ik getrakteerd wordt op een grote glimlach) dan voel ik weer wat ik direct na de bevalling voelde. Ze horen bij mij, bij ons en ik hou van ze. Goed, ik ben dus ook heel sentimenteel geworden nu ik mamaben, hahaha!
Ik ben in ieder geval super benieuwd naar jullie ervaringen strakjes!


tweeling - Nina77 - 02-11-2010

En Jess, gefeliciteerd! Het kostte mij even om aan het idee te wennen maar ik kan me het nu niet meer anders voorstellen. Het kan pittig zijn maar dat kan met 1 kindje ook denk ik. En het heeft zeker een hoop "voordelen". Het leukste vind ik dat ze elkaar hebben. Toen ze in het ziekenhuis werden meegenomen na de keizersnee vond ik het een prettig idee dat ze er samen lagen. En als ze straks naar kinderopvang moeten dan vind ik het ook fijn dat ze er samen zijn. Misschien gek maar ik vind het ook geruststellend als ik merk dat beiden jongens ergens last van hebben. In het begin hadden ze bijvoorbeeld erg veel last van krampjes. Ze moesten heel hard huilen en waren bijna ontroostbaar. doordat ze het alle twee hadden kon ik me er makkelijker bij neerleggen dat het erbij hoorde. Je krijgt op straat veel bekijks en de meeste reacties zijn erg leuk. Qua spullen is het ook maar net hoe duur je het zelf maakt, net als met 1 kindje. Ik heb veel tweedehands kleding gekregen en daar maak ik dankbaar gebruik van. Ik heb wel geïnvesteerd in een goede wagen en daar ben ik nog super blij mee.
Ik hoop voor je dat je een soepele zwangerschap hebt, zonder vervelende complicaties. En geniet ervan! Bijzonder is het zeker!


tweeling - mariel26 - 02-11-2010

Hoi,

Ik weet niet of ik hier kan meeschrijven, want ik zie dat de meeste al bevallen zijn of bijna gaan bevallen. Maar ik ben zwanger van een tweeling en ben erg benieuwd hoe andere dat ervaren.

Als ik mee mag schrijven, zal ik nog even wat meer over mezelf schrijven.


tweeling - mariel26 - 02-11-2010

Oh en ik ben 24 weken zwanger.


tweeling - Nina28 - 02-11-2010

Hee Mariel!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Natuurlijk mag jij hier meeschrijven... wij vroegen ons al af waar de nieuwe tweelingmama's bleven. Jess is ook nieuw hier en moet ook nog een tijdje, dus zo lossn jullie ons af.... Nee onzin, ik blijf hier ook meelezen en schrijven.

Hoe lang ben je nu zwanger als ik mag vragen?


tweeling - Nina28 - 02-11-2010

Kijk en daar is het antwoord al, 24 weken al! Dan gaat het voor jou ook opschieten! 20weken echo dus al gehad en weet je of het 1 eiig of 2 eiig is?


tweeling - mama1988 - 02-11-2010

mariel26 schreef:Oh en ik ben 24 weken zwanger.

gefeliciteerd meid met een dubbel wonder!


tweeling - Nina77 - 02-11-2010

Hoi mariel, welkom!
Natuurlijk kan je hier meeschrijven, er is volgens mij net nog iemand "nieuw" bijgekomen. Ik kan even niet naar de pagina waar ze (Jess) heeft geschreven maar ik dacht dat ze ongeveer 14 weken zwanger is.
Hoe gaat je zwangerschap tot nu toe? En ben je al helemaal aan het idee gewend?
groetjes,Nina


tweeling - Nina77 - 02-11-2010

Oeps, ik was een bladzijde te vroeg begonnen met mijn berichtje :-)
Mam, hoe is het bij jou? Druk met 3 dames thuis? Heb je een beetje de rust om zelf te herstellen?


tweeling - Nina77 - 02-11-2010

Mama1988 dus... niet mam..


tweeling - mama1988 - 02-11-2010

nina77: het is best pittig hoor 3 kleine meiden in huis. Ook al lijken de dames (de tweeling) al groot eigelijk met hun 15 maanden zijn ze nog maar kleine want ze kunnen nog bijna niks zelf. En toch ok weer wel. Ze zijn me erg aan het uitproberen vooral als ik met Donna bezig ben, als of ze in de gaten hebben dat ik niet weg kan.
Het is ondanks de drukte wel genieten hoor. Elena en Isabella geven donna kusjes en kijken in de box.. echt super en donna doet het ook goed heerlijk te vreden meissie. Mijn rust was voorbij toen de kraamhulp weg was. Ben alweer goed andere halve week aan de slag in huis, wassen en strijken en stofzuigen iedere dag als de kids op bed liggen de rest van het huishouden gaat allemaal tussen door op gekke tijden en momenten. maar ik mag niet klagen ik voel me super. Ben al bijna op mijn oude gewicht nog 4 kg te gaan. ben happy heb 3 gezonde kids.

vandaag naar het dorp gewandelt maar dat valt nog tegen, de kinderwagen is erg zwaar met drie kinderen erop maar goed alles went dus dit ook wel.

En met jou en je jongens gaat alles goed? helemaal ritme met hun twee?


tweeling - Jess78 - 02-11-2010

Ik wist vrijwel meteen dat ik zwanger was van een tweeling omdat ze bij de ivf 2 eitjes hebben terug geplaatst en de test na 2 weken super positief bleek te zijn. Omdat ik bijwerkingen van de ivf had (vocht in de buikholte) moest ik iedere week op controle en toen hebben we stiekem ook al met de gyn. gekeken of het er 2 waren. Op de dag voor mijn bruiloft hebben we de 7 weken echo gehad en hier zagen we inderdaad als bevestiging 2 hartjes kloppen (2 eiig). Bij de 12 weken echo waren ze gelukkig allebei evenveel gegroeid en vandaag hebben we de uitslag van de combinatietest gekregen en weer zijn ze beide gezond! Nu kan het echte genieten beginnen. We zijn er super blij mee maar soms als je aan de praktische dingen denkt schrik je even. Geven jullie bv. aan beide tegelijk borstvoeding? Past de tweelingwagen door de voordeur?

Nina en Poohtje; Ik zie dat jullie met de laatste loodjes bezig zijn. Geniet dan nog maar even om met z'n 2en thuis te zijn en veel sterkte de komende weken met het dragen van jullie buik.


tweeling - mariel26 - 02-11-2010

Hoi,

Fijn dat ik mag meeschrijven. Ik zal even snel wat meer info geven, ik moet zo weg.. sorry. Maar ik ben 27 jaar en getrouwd. We hebben al een zoontje van twee jaar. Ik ben dus 24 weken zwanger en het is een 2 eiige tweeling. Wij krijgen een jongen en een meisje. De zwangerschap op zich verloopt best goed, vooral als ik het vergelijk met die van mijn zoontje. Alleen de laatste weken voor mezelf wel zwaar. Ik ben ook al ongeveer drie weken ziek en ons zoontje was ook nog ziek en ik was al zo moe.. Dus dat is wel even pittig.

Ik zal proberen morgen even verder te reageren.


tweeling - poohtje - 02-11-2010

Jeeeeeh wat leuk weer iemand nieuw, dus welkom welkom en gefeliciteerd uiteraard. Wat leuk om te horen hoe je meisjes ermee omgaan mama. Nina77 jammer dat ze nog niet doorslapen maar dat komt vast wel goed. Oh die twee glimlachtjes van de mannetjes ik kan er niet op wachten hoor haha
Ik controle gehad vandaag. Gewichten waren heel erg mooi 2698gram en 2250gram. Gyn zag ook dat ik het zwaar had en ze vond mijn buik ook erg groot. 1e baby ligt met het hoofd naar beneden dus wordt natuurlijk bevallen en is bijna ingedaald, lag al erg laag. Gelukkig wilde ze graag meewerken aan het feit dat ik niet door wil lopen tot 40 weken. Ze denkt zelf dat ik de 37 weken niet haal maar mocht dat wel zo zijn, gaan we inleiden met 37 weken. Ik ben daar dus heel blij mee en ben met een heel goed gevoel thuis gekomen.
Jess ik ga geen borstvoeding geven omdat het niet kan, en ik zou het ook niet willen omdat twee voeden me heel zwaar lijkt. Tweelingwagen van de easywalker past door de deur!!! Belangrijker is: past ie in de auto Smile Dus mocht je gaan kijken voor kinderwagen pas hem in de auto!!


tweeling - mama1988 - 02-11-2010

Mariel: Leuk dus je zoontje wordt grote broer!
Ik heb zelf eerst een tweeling gekregen een 1eigge meisjes tweeling die zijn nu 15 maanden en 2,5 week geleden ben ik bevallen van een derde dochter.

Jesse: Zo he wat bijzonder zo voor je bruiloft dat te zien! Fijn dat het allemaal goed gaat. En meid overal in de praktijk is een oplossing voor.
De duowagens die ik ken passen door de deuren heen! ik heb zelf een urban jungle en die is 75 cm breed en een standaard deur is 80 cm.
Ik gaf de eerste 5 weken borstvoeding aan mijn tweeling meiden, maar dit kregen ze in sonde en flesjes. Ze zijn namelijk met 33 weken geboren en hadden geen kracht om aan de borst te zuigen. Toen ze na 5 weken ziekenhuis thuis kwamen ben ik gestopt met bv te geven. Ik gaf gewoon de fles met flesvoeding in de wipstoel. Beide lagen er dan in en deed ik een kussen onder de fles, zo kon ik ze beide tegelijk voeding geven.
Ik heb vanaf dag 1 alles te gelijk gedaan en nu zijn ze 15 maanden en doe ik dat nog! Vind het ideaal..

te gelijk naar bed, bad, voeding, schone billen noem maar op en ze zijn het zo helemaal gewent!


tweeling - Shiley - 02-11-2010

he meiden,
op de hyves van mila stond dat het vannacht niet goed was gegaan met T. ze hebben haar aan de beademing moeten doen en ze is daarna naar utrecht gebracht. ligt daar nu op de ic.
duidelijkere info staat op haar hyves.
ik dacht ik zal het hier even melden.


tweeling - poohtje - 03-11-2010

Ik had het idd ook gelezen, echt enorm schrikken hoor!!!! Sterkte Mila


tweeling - mama1988 - 03-11-2010

ik las het ook bij Mila op hyves! Echt heel erg schrikken hoop dat alles goed mag blijven gaan!


tweeling - Nina28 - 03-11-2010

@ Mila: heel veel sterkte meis, net nu ze zulke sprongen vooruit maakten! Je meisjes zijn sterk, ook hier komt Tess bovenop!!
@ Poohtje: Meid, wat fijn dat ze je niet tot 40 weken laten doorlopen en met 37 weken word ingeleid (als de ukkies er dan nog niet zijn)

@ Jess: ik heb ook de Easywalker duo, hele fijne wagen! En volgens mij passen alle tweelinwagens door een standaard deur. Maar zoals iemand anders als zei: kijk of de wagen in de auto past... Wij moesten toch een andere auto kopen. Dus eerst de kinderwagen gekocht en daarna op pad voor ean auto (is VW Passat Station geworden)
Wat borstvoeding betreft hou ik alle opties open. Ik ga het wel proberen, maar niet volledig. (en sowieso als ik weer ga werken niet meer) Hoop dat ze dus zowel de fles als borst accepteren. Zoniet dan wordt het alleen fles. Ik heb ook mee laten tellen met hoeveel weken ze geboren worden. Waren ze veel te vroeg geweest zou ik gaan kolven en dat in de fles.
Ik zie het wel, kan het altijd proberen en mocht het niet lukken of teveel stress zijn dan stoppen. Andersom kan niet....

Ik heb geen tweelingbox gekocht. Ze passen in het begin ook wel met z'n tweeen in de box. Als ze elkaar in de weg gaan liggen, lukt het ze in een tweelingbox ook wel om bijelkaar te komen...Eentje in de box en de ander op een speelkleed ernaast. Heb ook een wipstoel en schommeltje dus keuze genoeg ;-)
Maar da's ieder voor zich natuurlijk of je een tweelingbox wil aanschaffen.

NVOM heeft ook een magazine voor tweelingouders. Hierin worden ook altijd tweedehands tweelingspullen te koop aangeboden (als je niet alles nieuw zou willen kopen)


tweeling - mama1988 - 03-11-2010

ik had ook 1 box toen ze een maand of 6 waren heb ik via markplaats een 2de box er bij gekocht... ieder dus in een eigen box.
toen de meiden 10 maanden waren heb ik de boxen weer opgeruimt ze wilde er niet meer in. en nu de box die ik als eerste had bij de meiden staat nu weer in de kamer voor donna.

ik had wel twee wipstoeltjes, echt een aanrader vind ik persoonlijk. en 2 aankleedkussens ook, ik heb er eentje boven op de commode en eentje op de eettafel liggen anders blijf ik lopen met drie kids.


tweeling - poohtje - 03-11-2010

ik heb wel een tweelingbox maar die heb ik 2e hands gekocht 30 euro marktplaats en ook 2 wippertjes via marktplaats gescoord 10 euo per stuk. Tis maar hoe duur je het zelf wil maken. Ook veel tweelingwagens op marktplaats trouwens. Die heb ik dan wel nieuw want die kregen we van mijn schoonouders. Aankleedkussen heb ik een boven en een beneden.
Nina succes bij de gyn.


tweeling - Nina28 - 03-11-2010

Hier: vanochtend/vanmiddag in het ziekenhuis geweest. Bloeddruk was weer gestegen ten opzichte van vorige week, nu 140/95 da’s dus echt te hoog. Dus tabletten gekregen tegen de hoge bloeddruk… die staan nu op het plankje naast het folium, ijzer en de vitamines.
Weer bloed moeten prikken en urine laten controleren… en daar heb ik nu nog steeds geen uitslag van…. Grrr Als het niet goed is moet ik opgenomen worden, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit. (was vorige week ook zo)
En omdat ik de ukkies niet meer goed voel, werd ik op de monitor aangesloten. Moest 3 kwartier blijven liggen zodat de hartslag van de twins geregistreerd werd, de samentrekking van de baarmoeder werd geregistreerd en de bloeddruk werd om de 5 minuten automatisch gemeten (die dus inderdaad elke keer veel te hoog was)
En nu maar wachten op de uitslag…. En ik moet nu om de dag naar het ziekenhuis voor een CTG aan de monitor…. Wel een geruststellend idee moet ik zeggen….


tweeling - poohtje - 03-11-2010

Jeetje om de dag naar het zh, wil je dan toch niet liever opgenomen worden? Hoewel thuis zijn wel fijner is denk. Zo slik je idd ook wel veel medicatie he. Meid ik duim voor je dat je lekker thuis mag blijven.


tweeling - Jess78 - 03-11-2010

Bedankt voor jullie tips. Ik zal er aan denken als ik spullen ga aanschaffen. We zijn inderdaad van plan om eerst te kijken wat we van anderen kunnen overnemen, hierna op marktplaats zoeken en hierna pas nieuw gaan kopen.
Over bortsvoeding was ik ook aan het denken om dit te combineren met flesvoeding wat 2 tegelijk aan de borst zie ik echt nog niet voor me en ik wil de kleine dan ook de nodige aandacht geven. Wat ik ook hoorde was dat je borstvoeding niet zomaar kan proberen omdat je het niet zomaar kan opstarten en afbreken. Zodoende mijn twijfels.
Op naar wipstoeltjes en een kinderwagen dan!

Nina28; wat lastig dat je hoge bloeddruk niet beter wordt. Weet je de uitslag van het bloed en urine onderzoek al?

Mama1988; Proficiat met je kleine Donna! Is 1 kind nu veel rustiger dan 2 kinderen?

Nina77; Hartelijk gefeliciteerd met je 2 zoontjes. Jammer dat je die slapeloze nachten er automatisch bij krijgt!


tweeling - mama1988 - 03-11-2010

jesse: ehm ik kan dat moeilijk oordelen denk ik ik ben nu nog drukker als alleen bij de tweeling maar dat komt alle drie zitten ze nog in de luiers, alle drie krijgen nog fles. Het is wel zo dat nu bij donna hoeft alles alleeen maar bij haar te gebeuren.. dus 1 x in bad en geen twee baby's maar ja de meiden moeten ook onder de douche dus ik blijf bezig.. hahhah maar geloof me als je straks je kindjes in je armen hebt het went zo snel je weet niet beter en als mensen aan je vragen of je het druk hebt zul je vaak zeggen nee hoor ik weet niet beter.. ken zoveel tweelingmama inclusief mijzelf die dit antwoorden... lekker van genieten ze zijn zo groot straks.

ik heb bijna alles 2de hands gekocht, zelfs mijn kinderwagen. kinderkamers (koop wel nieuwe matrassen)

Dames,
over autozitjes, bij babypark.nl kun je een autozitje kopen van 0 tot 4 jaar en deze kost 79 euro.
wij hebben er drie deze stoelen zijn smaller aan de onderkant dan de maxi cosi en zo konden wij dus 3 stoelen op onze bank kwijt van e ford. met maxi cosi welke type ook kon dit niet. misschien vind iemand dit fijn om te weten (ik heb het uit geprobeert en nu heb ik zelf gekocht ik wist het eerst niet en het scheelde ons een nieuwe auto nou konden we de auto gewoon houden)


tweeling - mariel26 - 03-11-2010

hoi,

Ik ga proberen op iedereen te reageren.. maar is lastig.. mijn geheugen is op dit moment niet zo best.

Mama1988, Gefeliciteerd nog met de geboorte van je dochter! Fijn ook om te lezen dat het allemaal best te doen is met een tweeling. Ik ben zelf op zich niet zo bezorgd erover, maar sommige mensen reageren zo raar als ze horen dat je een tweeling krijgt. Maar bij jou dus echt een meidenhuishouden, leuk hoor.
Ja hij wordt grote broer. Alleen hij snapt er zelf niet zo veel van volgens mij. Hij wijst wel naar mijn buik en zegt dan babie.. En als we spullen voor de babies kopen dan zegt hij ook wel voor wie het is, maar verder snapt hij het volgens mij niet. Had vandaag controle in het ziekenhuis en toen maakten ze een echo en toen noemde hij ze een koe.. tja zwart met wit he..

Mila, Ik ken je niet, maar heel veel sterkte! Heb het wel een beetje terug gelezen maar ik hoop dat het met allebei je meisjes goed gaat komen!

Nina28, Dat is inderdaad wel een hoge bloeddruk, voel jij je verder wel goed dan? Op zich wel fijn dat je nu om de dag controle krijgt, maar ook wel vervelend dat je dan telkens naar het ziekenhuis moet. En als ik het goed onthouden heb dan wordt jij toch binnenkort ingeleid?

Wij hebben trouwens de Easywalker gekocht en ik moet zeggen dat ik hem fijn vindt rijden. Natuurlijk nog geen hele afstanden gedaan, maar ik vind hem makkelijk in gebruik. En hij past door deuren. Verder hebben wij straks ook maar 1 box. wij hadden natuurlijk al een box en we gaan hem nu weer gebruiken en gaan wel kijken hoe dat gaat. Hebben wel twee wipstoeltjes. Verder een extra ledikantje besteld, gelukkig nog dezelfde die we ook al hadden. Wij zijn al behoorlijk druk met de voorbereidingen. Komt een beetje door mijn vorige zwangerschap, die verliep zo slecht en toen ben ik nog met spoed opgenomen enzo. En nu met de tweeling heb ik dus ook die extra drang om alles op tijd klaar te hebben. De nieuwe kamer van T. is in ieder geval klaar. Hopen dit weekend het extra bedje te kunnen ophalen en dan kunnen we beginnen met de vlakken op de muur. En de namen komen met houten letters boven het bedje.

Vandaag ook weer controle gehad in het ziekenhuis. En alles ging weer goed met beide kindjes en ze waren goed gegroeid. Verder was mijn bloeddruk ook weer goed. Moet over twee weken alweer komen en krijg dan weer een uitgebreide groeiecho.

Oh en ik ga trouwens ook geen borstvoeding geven.


tweeling - Nina28 - 03-11-2010

Mariel: fijn dat de controle goed was!!

Uitslag was gelukkig goed, geen eiwitten in urine, dus gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging. Voel me ook prima....
Er is dus geen reden om me op te nemen. Dat ik om de dag naar het ziekenhuis moet is om de activiteit van de ukkies te monitoren. Ik voel ze nl. bijna niet meer omdat er gewoon geen plek meer is... Ook worden dan de contracties in de baarmoeder gemeten. Zo grappig volgens de verpleegkundige heb ik al lichte voorweeen, maar ik voel dus helemaal niets....
Ben benieuwd of inleiden 12 november nodig is....misschien komen ze gewoon uit zichzelf...

Duik nu snel mijn bedje in, morgen reageer ik wat uitgebreider op iedereen...


tweeling - mama1988 - 04-11-2010

mariel fijn dat alles goed was bij de controle, en je zoontje was 2 toch? Hij snapt meer dan wat je denkt hoor.
Mijn meiden zijn nu 15 maanden, en ik heb vanaf dat ik een buikje had gezegt: aaaai zusje (wist dat het een meisje werd) ze kwamen dan ook mijn buik aaien en zeiden dan ook heel lief aaaaai. hahhah de laatste weken van mijn zwangerschap kwamen ze naar mij toe lopen zo uit het niets ze zaten dan lekker te spelen of een koekje te eten en opeens stonden ze bij me met hun oortje aan mijn buik en dan gingen ze weer. De nacht dat ik bevallen was waren de meiden thuis en werden even later wakker. Meteen was het baby buik uit en baby zusje Donna is de baby. nu zitten ze nooiiit meer aan mijn buik en als ik zeg aaai zusje dan komen ze en gaan ze donna aaien.


tweeling - poohtje - 04-11-2010

Mariel goed om te horen dat controle goed was, ook wel weer lekker idee.
Nina, om de dag is echt best pittig. Ik hoop dat ze snel uit zichzelf gaan komen. Gyn vind het bij mij een wonder als ze tot week 37 blijven zitten Smile
Mama wat een lieve meisjes heb je toch. Vind het echt aandoenlijk om dat zo te horen hoe ze ermee bezig zijn.


tweeling - mariel26 - 04-11-2010

hoi,

Nina, Fijn dat het geen zwangerschapsvergifteging is. Maar je moet nog even.. en misschien komen ze al wel eerder. Ja ik ken het van de ctg's. Bij mijn zoontje ging de zwangerschap helemaal niet goed. En met 33 weken ben ik toen met spoed opgenomen. Maar mocht uiteindelijk na 2 weken op de high care naar huis, omdat hij weer een beetje gegroeid was. Maar ik ben toen thuis opgenomen en toen kwamen ze elke dag thuis een ctg maken om hem in de gaten te houden. Maar ik hoop dat je kindjes het allebei goed blijven doen!

Mama1988, Ik denk ook wel dat hij het een beetje snapt, maar volgens mij weet hij gewoon niet wat een baby is. Maar hij is inderdaad twee jaar, net geworden. En T. komt ook wel mijn buik aaien enzo, maar gister zei die ook dat er bij oma een baby in de buik was en bij papa.. Maar ik ben heel benieuwd hoe hij op de kleintjes gaat reageren, hij is nu natuurlijk al even alleen en ook in mijn familie het enige kindje, dus hij krijgt nu altijd heel veel aandacht.
Maar wat een lieve meisjes heb jij! Wel heel leuk dat ze er mee bezig zijn. Gaat het met de kleine meid ook allemaal goed?


tweeling - poohtje - 04-11-2010

Hey Jess wil je geen banner bij je onderschrift? Zo kunnen we bijhouden hoe ver je bent. Vinden we leuk Big Grin


tweeling - mama1988 - 04-11-2010

mariel: ja je zoontje zal wel moeten wennen als hij altijd 'alleen' geweest is. Maar ik zou hem er ook zoveel mogelik bij trekken. Helpen bij het badje dat hij wat mag pakken ofzo. Ik doe dat hier wel. Als ik Donna in bad ga doen lopen die twee van mij rond op de boven verdieping. De ene komt met handdoeken aan en de andere met badspeeltjes... ook hebben we wat speelgoed boven liggen en ze gaan gerust er mee spelen (net ging ik stofzuigen en ramen lappen boven en donna sliep gewoon en die andere twee waren af en toe mij aan het helpen op hun manier of aan het spelen)

Toen ik zwanger was van Donna was ik ook erg benieuwd hoe de meiden op haar zullen reageren. Bedoel ze moeten altijd mama's aandacht wel delen maar nu weer met andere zusje. Ze zijn niet altijd lief hoor, hahah maar ja dat zal elk kind hebben.


tweeling - poohtje - 04-11-2010

je eigen kinderen zijn toch altijd heel lief Wink


tweeling - Pixxie - 04-11-2010

He meiden, ik kom weer even inbreken.

Afgelopen maandag hoorde ik 10 cm linksonder mn navel een dubbele hartslag, vanochtend hoorde ik het weer maar dan zo'n 2-3 cm aan de rechterkant onder mn navel...

Horen jullie de hartjes ook door elkaar heen of alleen apart?


tweeling - poohtje - 04-11-2010

Ik hoor ze echt apart, niet door elkaar. Meid kan je niet gewoon een echo vragen. Wordt ook wel tijd bij 16 weken toch? Big Grin


tweeling - Pixxie - 04-11-2010

Ik heb de 16e eindelijk de echo. Mijn vk is dinsdag pas weer in het dorp en daarnaast is het ziekenhuis (waar we de echo krijgen) ruim een uur rijden. Dus ik moet gewoon even heel geduldig zijn en nog 12 nachtjes slapen haha.


tweeling - poohtje - 04-11-2010

Ha kijk een afspraak. Wel spannend hoor!!


tweeling - mama1988 - 05-11-2010

pixxxie: achhhh wat spannend!!! de hartslag van een baby gaat veel sneller dan die van jou. Spannend en wachten op de echo.
Wij kregen ook altijd echos en dan hoorde we de hartjes anders wisten ze niet welk kindje ze te pakken hadden


tweeling - mariel26 - 07-11-2010

hoi,

Zo even een druk weekend gehad. Thomas heeft dit weekend voor het eerst op zijn kamer geslapen en dat was de eerste avond toch nog wel behoorlijk drama. En zaterdag het tweede ledikantje opgehaald, staat toch wel even raar twee van die bedjes.

Met iedereen alles goed?


tweeling - mama1988 - 07-11-2010

mariel: wennen he alles dubbel, maar het went straks weet je niet beter. Wij hebben hier drie ledikantjes staan nog net niet op een rijWink


tweeling - poohtje - 08-11-2010

Kan me voorstellen dat hij even moet wennen aan andere kamer, komt vast wel goed.
Twee bedjes ja daar wen je heel snel aan hoewel ik toch elke keer de kriebels krijg als ik het kamertje binnen loop. Soms is het nog steeds onwerkelijk dat we er straks twee hebben Big Grin wel super veel zin in.


tweeling - mariel26 - 08-11-2010

hoi,

Ja hij moest zeker even wennen. Hij slaapt wel op dezelfde kamer, maar een groot bed en dat is natuurlijk wel spannend. Maar het is vannacht weer goed gegaan. Ik heb er ook wel heel veel zin in, maar het blijft soms even raar. Hoewel ik er vrij snel aan gewend was dat het er twee waren, vond het ook gelijk heel leuk. Moest alleen even de knop omzetten met bepaalde dingen die ik in mijn hoofd had.

Poohtje, Heb je de kamer al helemaal klaar? Bij ons nog niet helemaal, maar wij hadden natuurlijk al een hele babykamer en allerlei spullen, er is alleen een extra bedje bijgekomen. Volgend weekend gaan we vlakken schilderen achter de bedjes. En hun namen komen erboven.

En wij hebben ook eigenlijk alle spullen al in huis, een heleboel had ik al en heb wat extra dingetjes bijgekocht. Het scheelt dat er ook een jongetje bij zit, veel van thomas kan ik weer gebruiken. Zijn kleertjes waren vooral in het begin bijna niet gedragen omdat hij zoveel had. Maar heb wel helemaal zin omdat het kamertje helemaal klaar te hebben. We willen graag voor december alles klaar hebben, dat is toch altijd al zo'n drukke maand. En met in mijn achterhoofd de vorige zwangerschap is het ook wel een prettig idee.


tweeling - mariel26 - 08-11-2010

Oh vergeet ik mama1988.. Maar bij jullie natuurlijk helemaal veel babyspullen nog in huis. Scheelt wel dat het allemaal meiden zijn, je kan veel hergebruiken toch?


tweeling - poohtje - 08-11-2010

Ja bij ons is het kamertje helemaal af, de baby's kunnen komen wat mij betreft. Wij hadden het kamertje al vrij vroeg af, dat kwam omdat ik graag wilde helpen en ik wist dat dat op een gegeven moment niet meer ging lukken.
Het is idd wel heel fijn dat je de kleertjes kunt hergebruiken, tis allemaal al duur zat. Vergeten jullie niet de tweelingkorting bij de babydump (maar dat wisten jullie vast al wel)
Leuk hoor dat jullie een jongen en een meisje krijgen, van beide eentje he Big Grin
Jeetje Donna alweer 3 weken, gaat de tijd hard zeg.
Hier zie ik heel erg op tegen de bevalling, soms als ik eraan denk wordt ik helemaal niet goed. Ik ben bang dat het zoveel pijn doet dat ik niet meer wil persen voor de tweede, kennen jullie dat gevoel?


tweeling - mariel26 - 08-11-2010

Ja veel winkels hebben tweelingkorting, alleen wij hebben er weinig aan.. Wij hadden van alles al eentje. Ik zie ook wel op tegen de bevalling. Ik heb bij ons zoontje een keizersnede gehad, dus ik weet ook helemaal niet wat me te wachten staat. Maar wil wel graag natuurlijk bevallen, vond de keizersnede geen pretje.


tweeling - poohtje - 08-11-2010

Ik wil ook graag natuurlijk bevallen, toch minder complicaties erna he dat dan weer wel en zo'n ruggenprik lijkt me ook best eng brrr. Nee idd dan heb je aan die korting niet heel veel das dan wel weer jammer!


tweeling - Mila - 08-11-2010

het gaat weer goed met Tess en morgen mag ze weer terug naar ons eigen ziekenhuis, dus ligt ze weer samen met Nyna Smile