Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - poohtje - 09-11-2010

gelukkig geen nec. Ik had even gelezen wat dat inhoudt maar daar schrok ik toch behoorlijk van hoor. Fijn dat het nu weer goed gaat en dat ze terug naar haar zusje mag!!!
Je bent een Topper Syl, houdt vol!!!


tweeling - poohtje - 09-11-2010

Ben trouwens super benieuwd naar Nina28, gaat het nog of ben je ondertussen al bevallen???


tweeling - Nina28 - 09-11-2010

Poohtje, van harte gefeliciteerd meid! Nee hoor nog niet bevallen, ben alleen doodmoe dus slaap en dut heel veel... Vrijdag word ik ingeleid hopelijk lukt dat meteen. Gyn acht kans dat de ukken zelf komen nihil omdat de baarmoeder te groot is om te kunnen samentrekken... Helaas.
Hoe is het met jou meid, al signAlen of nog alles rustig? X


tweeling - poohtje - 09-11-2010

Thnx voor felicitatie 30 worden doet best beetje pijn haha.
Hier geen signalen maar van mij mogen ze komen, ben het spuugzat en nu ook nog lekker verkouden erbij jeeeeeh.
Wel fijn dat ze je vrijdag gaan inleiden, ook wel heel spannend!!
Ik moet nog een weekje wachten en dan leiden ze mij ook in, ik weet alleen geen datum maar moet woensdag voor controle dus ik verwacht niet lang daarna als het niet vanzelf komt. De gyn dacht dat ik zelf zou gaan bevallen voor de 37 weken maar ik heb mijn twijfels, volgens mij zitten ze er prima haha.
Hoe is het met de rest van de meiden?


tweeling - mama1988 - 09-11-2010

nina28: spannend meid! nog even volhouden dus... en dan heb je kindjes in je armen!
Mila: fijn dat ze naar jullie eigen ziekenhuis terug mag.


tweeling - mama1988 - 09-11-2010

mariel: inderdaad bij ons nog heel veel baby spullen in huis..

De kleertjes maat 50/56 van de meiden heeft donna nu in de kast, heb zelf 1 pakje nieuw gekocht en wat pakjes gekregen maar met drie kleintjes was ik iedere dag dus het is zo weer schoon en droog dus eigelijk heeft ze teveel en de helft wordt niet aan gedaan.
Ik weet niet of ik alles kan herbruiken, vandaag op het buro geweest mijn meiden van 15 maanden weg 10 kilo en hun kleine zusje van bijna 4 weken weegt 4720 gram!! en scheelt 20 cm dus wie weet haalt ze hun wel in hahahah

voor donna heb ik alleen het wieg beddengoed nieuw gekocht, bij de meiden hadden we mozes mandjes maar die heb ik helemaal compleet verkocht nu hebben de wieg van me schoonouders. verder heeft ze alles nog van de meiden, komt wel de nieuwe dingtjes en ach donna ziet het allemaal nog niet en scheelt ons weer geld..


tweeling - snippie - 11-11-2010

Zo even het topic naar boven gehaald zodat
Hij weer te vinden is!
Liefs


tweeling - Jess78 - 11-11-2010

Hallo,

Wij hebben nog helemaal geen spullen in huis en ook nog niet veel kinderen in onze omgeving waar we spullen van zouden kunnen gebruiken. Dat wordt dus nog flink zoeken en shoppen met hopenlijk veel tweeling korting.

Hebben jullie trouwens ook zwangerschapsyoga gedaan? Ik ben nu ook al speciale oefeningen aan het doen bij de sportschool maar weet niet of dit voldoende is.

Groetjesss,


tweeling - poohtje - 11-11-2010

Snippie gefeliciteerd meis met je wonder!! Jess marktplaats is echt heel handig!!
Geen yoga gedaan, ik heb gewone cursus gedaan waarbij ook oefeningen gedaan werden maar voornamelijk ervaringen bespreken en info over bevallen enzo.
Nina heeeeeeeel veel succes morgen!!


tweeling - Nina28 - 12-11-2010

Hee ladies!

ver een uurtje kan ik het ziekenhuis bellen of er geen spoedgeval tussen is gekomen, maar ik verwacht dat ik om 7.30 uur met mijn koffertje in het ziekenhuis sta.... Ik heb natuurlijk geen oog dicht gedaan en vind het heel spannend... maar wel gezonde spanning!!! Hoop dat ik in de avond/nacht mijn twee wondertjes in mijn armen heb.... Als het goed gaat met mij zal ik af en toe een update geven, of hier of in het november-topic!! x


tweeling - poohtje - 12-11-2010

whoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik vind het echt rete spannend!!!! Succes nogmaals


tweeling - mariel26 - 12-11-2010

Hoi,

Nina, Wat spannend!! Je zult dit niet meer lezen.. Maar heel veel sterkte en ik hoop dat jij je wondertjes snel in je armen hebt.

Mama1988, Ja het is wel makkelijk als je dingen kan hergebruiken. Maar ik weet ook niet of ik alles van Thomas kan hergebruiken, hij is natuurlijk in septermber geboren en deze komen in februari. Maar de eerste pakjes zijn in ieder geval opnieuw te gebruiken en die waren ook redelijk onzijdig zeg maar. En voor het meisje heb ik wel wat nieuwe spulletjes gehaald en beddengoed. En voor Thomas had ik zelfs maat 44, dus mocht de tweeling het nodig hebben dan heb ik het.

Poohtje, Voor jou dus ook wel spannend, want jij gaat ook bijna ingeleid worden?

Nou vanmorgen bij de huisarts geweest, omdat ik al een paar dagen zo'n pijn in mijn zij had enzo, blijkt dat ik gekneusde ribben heb. Ik ben al een tijdje ziek geweest en moest erg veel hoesten, dus waarschijnljk komt het daarvan. Dus moet nu echt rustiger aan doen en dat is lastig voor mij, maar ze snapte al niet hoe ik toch al die dingen had gedaan met mijn gekneusde ribben, nou een hele hoge pijngrens.. En verder moet ik uitkijken met mijn bekken, daar heb ik ook al regelmatig last van. Maar goed ik probeer positief te blijven, maar ik vind het wel moeilijk om een stapje terug te doen.


tweeling - poohtje - 12-11-2010

Mariel het duurt voor mij idd ook niet lang meer en vind het onwijs spannend worden allemaal. Merk dat ik er nu ook echt een beetje op zit te wachten.
Wel leuk hoor een jongen en een meisje, met een meisje kan je zo lekker tutten en je hebt zulke schattige kleertjes (zwijmel)
Rustiger aan doen is idd heel moeilijk, je wil nog zo graag alles zelf doen he!! Maar believe me, soms is dat wel echt het beste hoor.


tweeling - Jess78 - 12-11-2010

Mariel; Wat rot dat je gekneusde ribben hebt. Lijkt me geen fijn gevoel. En dat rustig aan doen, daar moet ik zelf nu al erg aan wennen.

Nina; Ik hoop zo voor je dat je nu 2 gezonde kindjes in je armen hebt en dat het niet al te moeizaam is verlopen.

Poohtje; Nog even wachten ....
Heb je het goed voor je kunnen houden wat het gaat worden? Lijkt me zo moeilijk.


tweeling - mama1988 - 12-11-2010

nina: Ik hoop ook dat je twee gezonde kindjes in je armen hebt!

Jesse: Inderdaad als je op marktplaats kijkt bij de rubiek tweelingen staat zoveel! soms moet je goed zoeken (wij hebben ook hele avonden er op door gebracht en heb alles 2de hands kunnen kopen, heeft ons zoveel geld gescheelt!!) box, babykamer, kinderwagen alles 2de hands.

Mariel: meid gekneusde ribben hopelijk herstelt het zich zelf. MIjn meiden begonnen 14 dgn na hun geboorte in maatje 44.
ik heb nog wel bijna nieuwe meisjes kleding maat 50 donna heeft dat maar 3 x aan gehad. als je in tresse heb hoor ik het wel kan ik foto;'s maken

Onze meiden zijn van 1 augustus maar hebben tot december maat 56 aan gekunt.
donna is van 14 oktober en begon in mat 50 maar al gauw 56 dus alles is winter dus als het mee zit kan donna een hele boel van de meiden aan..
mijn meiden zitten nu op maat 80 en zijn 15 maanden normaal hebben kindjes van een jaar dat dus we zulle zien


tweeling - poohtje - 12-11-2010

ja idd nog heel even geduld heb ik wel haha.
Ik heb het wel aardig voor me kunnen houden hoewel je heel snel over hij spreekt. Ach ik denk dat de meeste denken dat het een jongen en een meisje wordt.
Ina als het goed is heb je idd je wondertjes in je armen, dus gefeliciteerd!!!!!


tweeling - Snow - 13-11-2010

nina is bevallen; http://www.zwangerworden.nu/showthread.php/6113-uitgerekend-november-2010-deel-3?p=649052#post649052


tweeling - Do86 - 13-11-2010

* breekt even in *

Poohtje hoe is het met jou en je kleintjesssss???


tweeling - poohtje - 13-11-2010

Hey Do hier nog alles goed, ik wacht rustig (not, want heb geen geduld) af haha. Ik zou zeggen kom maar op maar volgens mij denken de ukkies daar anders over helaas.


tweeling - poohtje - 13-11-2010

ben jij nog actief eigenlijk op uitgerekend december 2?? Fijn dat echo goed is Big Grin


tweeling - Do86 - 14-11-2010

Poothje wat spannend zeg! Kan me voorstellen dat je ongeduldig afwacht! Wanneer worden ze max gehaald? Met 37 weken was het toch?

Ben niet echt actief meer op het december forum, maar klets sinds gister wel mee in het januari forum, omdat ik natuurlijk 5 jan uitgerekend ben,
dus ook wel leuk als ik een van de eerste ben die gaat bevallen ipv waarschijnlijk de allerallerallerlaatste haha!


tweeling - mariel26 - 14-11-2010

hoi,

Nina, Gefeliciteerd met de geboorte Eline en Lucas. Gaat het allemaal goed?

mama1988, Zou wel fijn zijn als je meisje veel van de tweeling kan gebruiken, scheelt altijd weer. Nou Thomas liep hier ook altijd wel een beetje achter met de maten. Hij is nu 2, maar heeft nog altijd broekmaat 86 en shirts sindskort maat 92.. Maar is ook echt een ukkie. Ik ben daarom wel heel benieuwd hoe dat met de tweeling zal zijn. Je mag foto's plaatsen, maar eigenlijk mag ik van mijn man niks meer kopen.. haha. Maar ja de verleiding is groot..

Poohtje, Hoe is het? en inderdaad rustig aan doen is zo moeilijk, maar ja nu moet ik wel..

Jesse, Ja het is lastig he om gas terug te nemen. Bij de zwangerschap van mijn zoontje moest ik aan het einde totale bedrust houden en heb zelfs nog in het ziekenhuis gelegen. En vrijdag toen ik het hoorde van die ribben en dat ik erg moet oppassen met mijn bekken, toen ging er wel een knop om bij mij. Ik wil namelijk niet meer eindigen zoals het einde bij de zwangerschap van ons zoontje. Maar weet jij al wat het wordt? Ik weet even niet meer hoe ver je bent.

Nou gisteren hebben mijn man en moeder de babykamer zo goed als klaar gemaakt. In de hoop dat ik dan beter rust kan houden. Nu moeten we alleen nog knutselen met de letters voor op de muur. En de gordijnen moeten nog komen. Maar ik ben in ieder geval nu een stuk rustiger. Nu de kamer van ons zoontje en de babies klaar zijn.
Verder kan ik zelf niet veel, ik heb echt veel pijn en kan niks voor de pijn krijgen. En daarbij hoest ik ook nog steeds en dat is dus nie zo prettig.. kan slecht slapen van de pijn. En dit is helaas ook niet zo maar over. Nou ja we hopen er maar het beste van. Als de kleintjes het maar goed blijven doen.


tweeling - poohtje - 14-11-2010

Mariel dat hoesten ken ik wel, whaaaa zo irritant. Ik voel ook af en toe bij het hoesten een stootje in mijn schaamstreek. Nou ben ik (ontzettende muts dan ik ben) bang dat een van de baby's zijn hoofdje stoot en misschien wel beschadigt.
Wel fijn dat je kamertje klaar is, kan me voorstellen dat het idd rust geeft.
Verder rustig hier.
Ik zou ook wel foto van je kleintjes willen zien mama


tweeling - Nina28 - 15-11-2010

Jesse op het moment dat jij een berichtje plaatste 19.57 werd Eline geboren ik had toen idd twee kindjes. Voor mijn verhaal in grote lijn zie november...
Poohtje spannend nu voor jou, hoop dat ze lekker uit zichzelf willen komen. Heel veel succes.

Hier is het heel erg druk dus ik hoop dat ik snel op jullie berichten kan reageren x


tweeling - mama1988 - 15-11-2010

Nina28: ik lees nu weer op de berichten meid gefeliciteerd met de geboorte van dochter en zoon!!! Hele mooie namen (lucas stond ook op ons lijstje en wij hebben ipv eline elena gedaan) geniet ervan!!!


tweeling - mariel26 - 16-11-2010

hoi

Alles goed hier met iedereen?

En poohtje hoe is het met jou, zijn de kleintjes er al?


tweeling - poohtje - 16-11-2010

Nee kleintjes zijn er nog niet, vanmiddag echo en morgen afspraak gyn en dan hoop ik meer te horen.


tweeling - mama1988 - 16-11-2010

poohtje spannend!!


tweeling - poohtje - 16-11-2010

ja zeker spannend. Bij elk pijntje denk ik..... whooeeee zou het nu gaan beginnen?? Maar nee dan moet ik meestal gewoon naar de toilet :S hahaha.
De gyn dacht nog dat ik de 37 weken echt niet ging redden, nou ik denk het wel hoor!


tweeling - mariel26 - 16-11-2010

poohtje, Ja grote kans dat je de 37 weken gaat halen.. Maar word je anders ingeleid?

Nou hier vandaag weer controle gehad en alles was goed. De kleintjes groeien goed en mijn bloeddruk was ook weer goed. Moet wel meer rust nemen van de gyn, maar ik ben blij dat de kleintjes zo goed groeien.


tweeling - mama1988 - 16-11-2010

mariel: fijn dat de controle er goed uitzag!


tweeling - leeuwinnetje - 17-11-2010

nina: gefeliciteerd en geniet ervan!!

mariel: fijn dat alles goed was


tweeling - mariel26 - 19-11-2010

hoi,

Wat stil hier.... Hoe is het Poohtje????


tweeling - Jess78 - 19-11-2010

Nina; Gefeliciteerd met de geboorte Eline en Lucas. Toevallig dat ik toen net een berichtje heb geplaatst.
Was het een keizersnede of een natuurlijke bevalling? Krijg je nog een beetje slaap?

Poohtje; Je maakt het spannend....


tweeling - poohtje - 19-11-2010

Hier nog baby's in buik, rustig en geen gerommel. Maandag weer controle bij de gyn en als het dan nog niet spontaan gekomen is dan gaan we ergens volgende week inleiden. Heel spannend dus. Laatste weekend zonder kids whaaaaa.
Ik weet niet hoe druk Nina het heeft dus ik geef even antwoord: geen keizersnede het was natuurlijk. Eline kwam als laatste daar hebben ze nog even over getwijfeld omdat ze in stuit lag maar het is natuurlijk gelukt. Verhaal staat op uitgerekend november forum.


tweeling - mariel26 - 19-11-2010

hoi,


Poohtje, Spannend... Zie je op tegen het inleiden? Het lijkt me zo spannend dat wachten.. Ons zoontje is met een geplande keizersnede gekomen, dus dan weet je wanneer het gaat gebeuren.

Jesse, Hoe is het met jou?


tweeling - poohtje - 20-11-2010

Ik zie niet op tegen het inleiden ik vind het wel heel spannend en ik denk dat ik geen oog dicht doe de nacht voor de bevalling haha. Ik zie zowiezo wel op tegen de bevalling en de pijn. De ene keer kan ik er niet op wachten en het andere moment wordt ik overspoeld door angst maar ik denk dat dat er wel een beetje bij hoort. Gaat het verder bij jou allemaal nog goed mariel? Klachtjes etc? Alles al in huis of moet je nog een hoop halen?


tweeling - mama1988 - 20-11-2010

poohtje: Geen zorgen maken over de pijn die er immers bij hoort bij bevallen. Het doet zeer dat is 1 ding wat zeker is maar je krijgt er zo iets moois en jij twee voor terug! En ik ben nu 2 keer bevallen en toch was de beide bevalling heel anders ook de pijn! Je kan het alleen zelf ervaren. Kom op je bent sterk.
Maar spannend hoor, en je bent over de 37 weken... nou geniet ervan je laatste weekend zonder kids dat duurt verlopig weer voor dat je dat heb (gaaap ik zit moe op de bank wat een dag met 3 kids)


tweeling - poohtje - 21-11-2010

Hahaha ik snap het hoor dat de pijn erbij hoort en idd je krijgt er heel veel moois voor terug dus dat is ook de reden dat ik er eigenlijk niet op kan wachten. En ja ik ben sterk ik ga het gewoon doen uiteraard.
Ik kan me voorstellen dat je moe op de bank zit haha maar als je je dochters ziet smelt je vast helemaal weg hmmmmm zwijmel.
Vandaag wel wat krampjes in mijn buik, zou het dan toch spontaan komen?? Ik hoop het. Morgen controle in ieder geval.
Nog even fijn weekend allemaal.


tweeling - mariel26 - 21-11-2010

hoi,

Poohtje, Ja jouw gevoel herken ik wel. Aan de ene kant kijk je er natuurlijk wel heel erg naar uit om je kindjes in je armen te houden, maar het blijft ook wel eng en spannend. Ik ben zelf niet eens zo bang voor de pijn, maar gewoon je weet niet wat je te wachten staat. En dat wachten lijkt me zo raar, de vorige keer wist ik het gewoon. Maar spannende dagen voor jou, maar echt waar als je kindjes in je armen houdt dan ben je alles vergeten. Ik heb de vorige keer geen makkelijke zwangerschap gehad, maar zo gauw ik T. in mijn armen had was ik dat allemaal kwijt en dan ben je zo gelukkig.
Maar hier veel pijn helaas. Het nare is dat ik dus s nachts niet kan slapen, het doet zo'n pijn om te liggen en dan ga je draaien wat helemaal moeizaam gaat met die gekneusde ribben. Dus ik kom al helemaal kapot uit bed en dan moet je dag nog beginnen. Probeer wel rustig te doen, maar ja alles gaat wel gewoon door en ik heb al vrij snel harde buiken. Volgens de gyn toch een teken dat ik te veel doe, maar ja zo veel doe ik voor mijn gevoel niet. Ja gelukkig alles in huis. Had natuurlijk veel spullen ook al. En omdat we voor ons zoontje een nieuwe kamer gingen maken, waren we ook gelijk begonnen met de babykamer. Moeten nu alleen de letters voor op de muur gaan versieren en schilderen en wacht nog op de gordijnen. Maar alle kleertjes en andere spullen heb ik allemaal en is gewassen. Op zich wel een fijn gevoel. Maar wou ook graag alles voor de decembermaand klaar hebben, dat is al zo'n drukke maand.

Mama1988, bij jou alles goed? Lijkt me ook wel heftig ineens drie kindjes.. En jij had er natuurlijk al twee en nog vrij jong. T. is natuurlijk al wat groter, maar af en toe denk ik ook wel wat zal het straks een drukke boel worden, maar ja die kleintjes maken ook weer zo veel goed, dat je ook dat zo weer vergeet.


tweeling - Mila - 21-11-2010

mama1988, hoe deed jij dat altijd met wassen en badderen toen je tweeling nog baby was?
ik heb een paar vraagjes;
- hoe vaak per week deed jij ze in bad?
- de overige dagen was je ze?
- hoe gaf jij ze de fles? tegelijk of na elkaar?
- tegelijk de fles, hoe deed je dat?


tweeling - Mila - 21-11-2010

ik ga ze om de dag in bad doen en dan de andere dag wassen. wanneer wij ze in bad gaan doen is afhankelijk van onze diensten. de ene keer zal dat 's morgens zijn en de andere keer 's avonds.
ik ben nu van plan om ze na elkaar te gaan voeden als ik alleen ben, dus eerst allebei klaar maken en dan 1 de fles geven, terwijl de andere in de box/bed ligt en als de ene klaar is de andere gaan voeden, tenzij ze allebei enorm overstuur zijn, dan doe ik ze in een wipstoel en zo kan ik ze dan allebei tegelijk voeden.


tweeling - mama1988 - 22-11-2010

De fles:

Ik gaf beide meiden te gelijk de fles. Ik deed dat zo:
ik maakte 2 flessen klaar, deed beide meiden in een wipstoeltje zetten fles in hun mond en een kussen van de bank onder de fles.
Je kunt ook de 2 flessen vast houden of een voedings kussen in de lengte op de 2 wipstoeltjes leggen waar de flessen op rusten.

Ik heb speciaal gekozen om beide te gelijk te voeden omdat ik anders heel de dag alleen met voeden bezig was.
na de voeding deed ik ze om ste beurt verschonen en klaar was ik.


badje: ik deed ze in het begin om de dag in bad, samen met mijn man dus altijd s avonds. Daarna kregen ze de fles en konden ze lekker slapen.
Ook deed ik ze wel eens in bad als ik alleen was. ik zette hun badje of tummy tub op hun kamer, beide meiden in hun ledikantje, en dan omste beurt uit kleden en in badje doen.

Later deden we ze mee nemen onder de douche gaf er dan eentje aan me man en dan pakte ik haar weer aan en gaf ik de andere aan me man.
toen de meiden eenmaal konden zitten zelf en goed deed ik ze weer samen zittend in het babybadje. En nu vanaf 1 jaar gaan ze samen te gelijk onder de douche
als ik alleen ben en ik doe dat zorg ik dat ik een luier en een ochtendjasje in de douche heb pak ik er eentje onderweg doe ik de luier om ochtendjasje aan en doe ik de andere ook zo en dan loop ik met beide naar hun kamertje toe om ze verder aan te kleden.



het is druk en nu met 3 helemaal maar het is zo mooi wat je er voor terug krijg drie tevrede meisjes!


tweeling - mama1988 - 22-11-2010

somigge zeiden weleens tegen mij ziellig zo in de wipstoel voeden... maar heb twee (gezonde) te vreden meisjes.. ik zelf heb het nooit ziellig gevonden, beide hadden ze honger en kregen beide te gelijk voeding,. nu nog zijn ze 15,5 maand en nog gaat alles te gelijk te gelijk brood eten, naar bed, (zelf poepluiers gaat te gelijk en tegenwoordig met donna in 3 voud! hahaha)


tweeling - Mila - 22-11-2010

ok dank je wel! als ze bij mij straks beide om de fles schreeuwen dan doe ik ze ook in de wipstoel voeden Smile


tweeling - mariel26 - 22-11-2010

hoi,

Mama1988, fijn om te horen hoe jij het deed! Ik was ook al van plan om ze tegelijk in de wipstoeltjes te zetten, maar iemand zei tegen mij ook al is dat niet zielig. Maar anders ben je inderdaad de hele dag aan het voeden.. Maar fijn te horen dat het bij jou goed werkte!


tweeling - Jess78 - 22-11-2010

Hallo allemaal,

Denk niemand van jullie aan borstvoeding? Ik was aan het denken om de een aan de borst te doen en de ander de fles en de volgende keer andersom. Zo kan mijn man er ook een beetje bij helpen. 2 tegelijk borstvoeding geven, lijkt me te veel van het goede.

Mijn man en ik zijn dit weekend ons gaan orienteren in 6 verschillende babyzaken (ik had vrijdag en vandaag vrij). Als we alle geldzaken x 2 optellen schrikken we toch wel iedere keer van wat we nog moeten gaan sparen, vooral als er nog een auto vervangen moet worden voor een grotere (nu een oude Renault Megane). Ook heb ik dit weekend 2 zwangerschapsbroeken bij de H&M gehaald want ik begin nu toch wel door bijna alle normale broeken te raken. Daarnaast zijn we de logeerkamer ook al aan het opruimen zodat dit een mooie kinderkamer kan worden. En 1 december heb ik mijn 1e zwangerschapsyoga!
Alles begint nu langzaam vorm te krijgen..


tweeling - leeuwinnetje - 22-11-2010

ik heb dus wel apart telkens de fles gegeven en dan ben je idd heel de dag bezig, dus ben toen op een gegeven moment ook overgestapt om ze beide tegelijk te voeden, schilt wle ene hoop tijd

met het bad en douchen deed ik hetzelde als mama


tweeling - mama1988 - 22-11-2010

oh oh ik heb mijn zwangerschap kleding eigelijk broeken rokken en boxershorts hier staan, die mogen weg voor een kleine prijs ! alles is van miss etam!

2dehands kun je ook kijken voor een babykamer of bij ikea zijn de goedkoopste ledikantjes 35 euro (die heb ik ook voor isabella & voor donna gaan we die ook halen)
wij hebben alles 2de hands zelfs de kinderwagen!

autistoeltje hebben wij van kids river 79 euro per stuk en is van 0 tot 4 jaar! (bij maxi cosi moet je na 9 maanden weer een opvolg stoel kopen)
zo is alles 2de hands of nieuw goedkoper te vinden je moet maar zo denken ze zijn er toch zo uit! zo denken wij dan...


tweeling - Mila - 22-11-2010

jess, mijn meiden hebben 2 maanden afgekolfde borstvoeding gehad en uit de borst drinken lukt ze nu niet, dus ben ik gestopt met de borstvoeding na 2 maanden, nu maken ze nog de voorraad uit de diepvries op en dan krijgen ze kunstvoeding, dan hebben ze in totaal toch nog 3 maanden borstvoeding gehad.


tweeling - leeuwinnetje - 22-11-2010

mila: wat goed dat je zolang borstvoeding hebt gegeven, de eerste maanden zijn ook het belangrijkste.
Hoe gaat het verder met jullie??


tweeling - Mila - 22-11-2010

het gaat super.
N. weegt nu 2930 gram en T. 2545 gram dus ze groeien als kool Smile
het is nu alleen nog de voeding en de monitor, dus we gaan voorruit Wink


tweeling - Shiley - 22-11-2010

wow mila wat goed! N is nu al zwaarder dan mijn zoontje bij zn geboorte. (40+4 weken)
hij woog toch 2925 gram

en super zeg dat je zolang borstvoeding hebt gegeven. het belangrijkste hebben ze gehad. en met fv worden ze ook groot.


tweeling - mama1988 - 23-11-2010

Ook onze tweeling heeft 5 weken volledig borst voeding gekregen afgekolft. Omdat ze niet genoeg kracht hadden om aan de borst te gaan (geboren met 33 weken)
na 5 weken 8 a 9 voedingen op een dag te hebben gekolft en meer als een liter per dag melk had staan vond ik het wel welletjes ik voelde me meer Berta 53 die bij Campina aan het werk was dan moeder laat staan me eigen! na 5 weken kwamen ze uit het ziekehuis en toen ben ik dus flesvoeding gaan geven.
donna heeft andere halve dag bv gehad.


tweeling - Mila - 23-11-2010

mama, waarom ben je bij donna gestopt?

echt nu ik zelf borstvoeding heb gegeven weet ik ook hoe zwaar het is! en vooral afkolven Wink als het kind aan de borst kan drinken is het nog intiem zo samen met je kleintje maar afkolven is niets intiems aan met zo'n apparaat aan je borsten!! dus respect voor alle mensen die toch afkolven omdat het kindje niet uit de borst kan drinken en incl. respect voor mijzelf Smile


tweeling - mama1988 - 23-11-2010

mila: natuurlijk ook respect voor jou! niet alleen om je bv maar ook om je hele sitautie. Meid ik vind het zo knap en dapper dat jullie je staande houden... jullie meiden 15 weken te vroeg geboren en zo sterk het is niet niks (en dan vond ik 5 weken ziekenhuis al zwaar ! en moeilijk om de kids achter te laten)

ik gaf donna bv ging goed, tot de kraamzuster de 2de avond weg was en ik donna zelf moest aanleggen. Donna had honger en hapte niet goed genoeg paar keer op nieuw geprobeert en toen kwamen de meiden op me slaapkamer huilend, me eten stond op bed koud te worden en ondertussen donna maar op nieuw aanleggen wat dus niet goed lukte ik raakte in de stress, op dat moment kan me schoonzus met man binnen op me slaapkamer en donna nog steeds niet aan de borst. s avonds half tien kwamen me schonouders nog aan zetten tot tien over tien!! en om 12 uur had donna zo'n honger (logisch) en ze was zo wild met happen en mijn borsten deden pijn van het eerdere aanleggen dat ik samen met de vk (die had ik snachts gebeld) of ik de fles kon geven... me man wilde me niet helpen en ik zat daar alleen in me bed met me kindje huilend. en ik ook... ik wilde het beste voor donna en dat was dat ze voeding kreeg...
de volgende dag hebben we een fles gekocht die te combineren was fles en borst voeding maar ik kreeg de kolf van me schoonzusje nog niet en ik had zoiets laat maar donna deed en doet het goed op fles voeding... heeft bijna 4,5 week geduurd voordat mijn borsten leeg warne.. lekte enorm!

en nu geef ik haar dus gewoon de fles, wel makkelijk want altijd als ik donna de fles ga geven dan gaan mijn meiden iets doen wat niet mag!! dus ik loop geregelt heen en weer met een kind in me arm en de fles in de hand


tweeling - Mila - 23-11-2010

waarom wilde je man niet helpen???
in jou situatie was ik dan idd ook over gegaan op de fles hoor.. ik was alleen even nieuwschierig Wink
heb ook zeker respect voor jou hoe je het doet met 3 kleine kinderen.. ik had het laatst over jou met mijn moeder en volgens mijn moeder ben je een zelfstandige volwassen vrouw en die erg sterk is Smile


tweeling - mama1988 - 23-11-2010

mlia: bedankt! mijn man tja wat moet ik zeggen over hem hij doet in de huishouding niks, vraagt zich altijd af waarom kinderen een schone luier moeten hebben als ik dat vraag en laat ze gerust een dag in pyama zitten als ik weg ben. Conclusie hij is blij met ze maar hij doet niks met ze of voor ze (of voor mij) s nachts baalt hij als hij er uit moet en dat hoor ik dan ook altijd .. dus tja ik wilde bv geven dus ik mocht het ook uitzoeken.. ik heb nu de keuze gemaakt met de flesvoeding en het bevalt goed gelukkig..


tweeling - leeuwinnetje - 23-11-2010

mila: fijn dat het zo goed gaat en mooi gewichten hoor, super!! hopelijk mogen ze snel mee naar huis? Hebben ze al iets gezegd, wanneer ze denken, wanneer ze naar huis mogen??
Heb ook echt respect hoorm vind hier 5,5 week, dat de meidne in het ziekenhuis lagen, als zo lang.
ik heb 8 weken bv gegeven, heb thuis nog paar weken doorgekolfd, omdat het teveel energie koste voor de meiden aan de borst en de fles lukte wel goed. maar dat kolven is idd niks, daarom ben ik er na 8 weken ook mee gestopt.

mama: ook respect voor jou he, maar dat weet je, heb het al vaker gezegd, vind het zo goed hoe je het allemala doet met 3 kids, je bent echt ene kanjer!!
en blij het ook belachelijk dat je man zo weinig mee helpt.


tweeling - mariel26 - 23-11-2010

Hoi,

jeetje wat is er veel geschreven.

Jesse, de bv is bij mijn zoontje zo erg mislukt en toen ook nog foutjes gemaakt in het ziekenhuis, waardoor het met hem ineens helemaal niet goed ging, dat ik nu met deze twee kleintjes heb besloten er niet aan te beginnen. Door de vorige keer heb ik er gewoon helemaal geen vertrouwen in.
Ja 1 baby krijgen is al duur.. twee nog duurder. Maar zoals Mama1988 al zegt dan tweedehands kijken voor spulletjes. Wij hadden deze keer gelukkig al een boel van ons zoontje en hebben er gewoon wat spullen bijgekocht. En het geluk dat het ons financieel erg mee zit. Maar met 2ehands is toch ook helemaal niets mis, soms kan je hele mooie spullen vinden. Moet alleen even goed zoeken.

Mila, Wat fijn om te horen dat jouw dochtertjes het zo goed doen! Ik ken je niet, maar als ik jouw verhalen lees heb ik echt veel respect voor je. Het lijkt mij zo ontzettend heftig en heel knap dat jij je er zo goed doorheen hebt geslagen.

Mama1988, Ik vind het heel knap dat jij het allemaal alleen doet. Maar ik wil je niet beledigen hoor, maar waarom doet jouw man zo weinig? Het is toch jullie gezinnetje, jij hoeft toch niet overal voor op te draaien. Lijkt mij een hele moeilijke situatie, kan het me ook niet voorstellen. Maar echt respect dat jij het allemaal zo goed draaiende houdt.

Poohtje, Al nieuws??????


tweeling - mama1988 - 23-11-2010

mariel: tja waarom hij zo weinig doet? omdat hij grof weg gewoon erg lui is!
ik heb alzovaak er wat van gezegt het helpt niks, ja voor 2 dgn ofzo.
ik heb maar aan me zelf gezegt dat ik het accepteer ik heb geen zin in ruzie steeds hij mist gewoon een hoop ook met de kinderen. Jammer ik geniet volop van de meiden en ben ook trots op me zelf mogen jullie best weten ben net 22 geworden heb 3 gezonde dochters en doe alles in en om huis. Ben al 7 jr bijna bij me man maar het is al die jaren al zo geweest. Soms denk ik wel eens dan ben ik het zo zat ik ga weg maar ja ik kan toch nergens heen ben 22 3 kids heb neit eens een goede scholing gehad ben gestopt voor me kinderen. (was zwanger op school van de twins tot ze tts syndroom kregen)
maar goed ik accepteer het zoals het is (wat moet ik anders) en hij komt er vanzelf wel achter ...
ik geniet van het in bad doen, van de dingen die ze doen zo wijs als ze zijn en de helft vertel ik al niet eens meer het komt toch niet aan bij me man..
werk is volgens mij nummer 1
maar we hebben ook leuke momentens maar soms denk ik wel eens ik ben te vroeg geweest met alles, heb geen spijt van me dochters echt niet maar zoals mijn man en ik nu leven heb ik wel eens het idee broer en zus te zijn... ik hou van hem ontzettend veel en mis hem als ik weg ben maar dat heb ik ook met me meoder snap je
ik heb geen idee hoe het anders zou kunnen zijn was 14 toen ik hem leerde kennen dus nooit een andere man gehad.


oh ja en dames als jullie wat dubbel kopen gewoon vragen om korting bij de winkels! Soms staat er tweleingkorting en soms helemaal niets gewoon vragen nee heb je en ja kun je krijgen denk ik altijd maar!


tweeling - Mila - 23-11-2010

zo dat lijkt me best een lastige situatie waar je in zit. sterkte!


tweeling - mama1988 - 23-11-2010

Mila schreef:zo dat lijkt me best een lastige situatie waar je in zit. sterkte!

ach ja alles went en ook een vent Wink (denk ik altijd maar)
maar ik vind het wel jammer, vooral voor de meiden. Als ik zeg ze gaan douche dan moet je zien hoe hij kijkt zo van dat ook nog eens... ik denk dan geniet ervan voor je het weet zijn ze groot en dan wuillen ze niet meer dat papa en zelfs mama in de douche komt.

nou ik ga verder eten koken, anders brand me kip aan


tweeling - Mila - 23-11-2010

erg jammer idd, hopelijk ziet hij nog optijd in dat het allemaal erg mooi is!!


tweeling - mariel26 - 23-11-2010

hoi,

Mama1988, Wel een rotsituatie. Maar ik snap best wat je bedoelt hoor, en natuurlijk heb je absoluut geen spijt van je dochters, dat is een van de mooiste dingen die je kan overkomen. Maar je was inderdaad al heel jong met je man. En als ik het zo lees dan lijkt hij mij niet bepaald makkelijk. Maar ik ken het ook helemaal niet. Mijn man is heel behulpzaam en nu ik weinig kan neemt hij naast zijn werk het halve huishouden over. Ik zou ook niet weten wat je ermee moet. In onze familie/vriendenkring zijn de mannen allemaal wel heel behulpzaam. Maar je zou inderdaad denken dat hij gewoon heel lui is.
Maar ik vind het echt knap dat jij het op die leeftijd allemaal zo voor elkaar krijgt. Heel veel respect voor. Ik ken zoveel vrouwen van die leeftijd die niet eens volwassen zijn.. En probeer inderdaad gewoon zelf maar zo veel mogelijk van je dochters te genieten. En ik hoop voor je dat je man het ook gaat inzien, dat hij beter van zijn dochters kan gaan genieten, dan zo klagen.


tweeling - Mila - 23-11-2010

poohtje is bevallen Smile


tweeling - leeuwinnetje - 23-11-2010

Wat super!! gefeliciteerd poohtje en geniet ervan!!


tweeling - poohtje - 24-11-2010

Maandag zijn onze zonen Jason en Michael middels een keizersnede geboren!
Alles gaat goed, details volgen!


tweeling - Mila - 24-11-2010

Ook hier gefeliciteerd Poohtje!!


tweeling - leeuwinnetje - 24-11-2010

leuke namen, fijn dat alles goed gaat!!!


tweeling - mama1988 - 24-11-2010

poohtje: gefeliciteerd met je zonen!


tweeling - poohtje - 25-11-2010

Hier alles goed, jongens maken het goed en nu lekker thuis. Met keizersnede dus geboren omdat ik zondag buikpijn kreeg met braken ben ik naar het zh gegaan. Daar hele nacht aan CTG gelegen waarna de artsen maandag besloten dat ze toch een keizersnede wilden omdat de hartslagjes nogal schommelde. Ruggeprik was drama, vijf keer moeten prikken voordat het gelukt was. Maar ze zijn geboren met mooie waarden 3330 en 3010gram en ze doen het zo goed. Nu lekker thuis en genieten.


tweeling - mariel26 - 25-11-2010

hoi,

Poohtje, Gefeliciteerd met je twee zonen! Wat een leuke namen en mooie gewichten zeg! Ga er lekker van genieten!


tweeling - Mila - 25-11-2010

poohtje ZOOOO wat een mooie gewichten zeg!! ze zijn zelfs zwaarder dan mijn kinderen nu na 3 maanden Wink


tweeling - Jess78 - 28-11-2010

Poohtje: Hartelijk gefeliciteerd met Jason en Michael! Fijn dat je al snel naar huis kon gaan. Geniet maar lekker van je kereltjes.

Allen: Ik heb respect voor jullie allemaal! Een tweeling opvoeden is denk ik altijd moeilijker dan 1 en dan nog meer als je al een kindje hebt rond lopen. En al dat kolven en voeden voor 2 kindjes is ook niet niets hoor!

Ik heb 7 december mijn 20 weken echo (ookal ben ik dan 19 weken zwanger). Ik hoop dat alles gezond is.
Verder vind ik het moeilijk dat iedereen vraagt of ik weet wat het geslacht is. We willen het zelf wel weten om praktische redenen maar ik wil nog niet dat de buitenwereld dat nu al weet. Het klink dalijk ook zo stom van: "wij weten het wel, maar voor jullie blijft het een verassing", dan gaan zo ons denk ik nog meer uithoren...Sad


tweeling - mama1988 - 28-11-2010

jesse: dan zeg je gewoon dat jullie het niet weten of dat je het geheim houdt..


tweeling - mariel26 - 28-11-2010

hoi,

jesse, Wij hebben nooit gehad hoor dat mensen zeuren. Bij ons zoontje wisten we het ook en nu weer, maar niemand vraagt er eigenlijk naar. Maar je kant inderdaad ook gewoon tegen mensen zeggen dat jullie het ook niet willen weten. Maar spannend hoor, bijna de 20 weken echo.

Verder alles goed hier met iedereen?


tweeling - Mila - 28-11-2010

jesse, wij waren gelijk heel duidelijk: wij weten het wel en we houden het voor ons zelf! en sommige proberen je idd uit te horen, maar als ze zien hou standvastig je bent dan houden ze ook snel op Smile


tweeling - leeuwinnetje - 28-11-2010

jesse: wij hebben ook duidelijk gezegd, dat het alleen voor ons blijft. en ze proberen je idd wel uit, maar gewoon niet op reageren.


tweeling - Nina28 - 29-11-2010

Sorry dat ik niet op jullie reageer, maar is onwijs druk met 2 kindjes die allebei last hebben van krampjes (moeite met ontlasting) en 1 kindje dat beetjes voeding blijft spugen ook na boeren en een half uur rechtop houden....

Hebben jullie ervaring met kindjes die elke keer een beetje blijven spugen en ervaring met kindjes die moeite hebben met ontlasting..... hoop dat jullie tips hebben xx

Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie zwangerschap en kindjes en hoop dat ik snel mer tijd heb om hier regelmatige te zijn!


tweeling - Mila - 29-11-2010

van mij hebben ze ook krampjes en wat wij dan doen is het buikje masseren met 2 vingers met de wijzers van de klok mee rond de navel wrijven of in de borstvoedingshouding tegen je aan en dan het buikje strak tegen jou buik aan. maar waarschijnlijk ken je deze natuurlijk al.

heeft eline johannesbroodpitmeel? dit kan helpen om de voeding dikker te maken en dan zal ze minder gaan spugen. N. mag dit nog niet omdat ze nog sonde heeft, maar zodra ze van die sonde af gaat zal ze dit waarschijnlijk ook krijgen.


tweeling - leeuwinnetje - 29-11-2010

wij gebruikte ook Nutritin (johannesbroodpitmeel) en dat hielp goed.
krampjes hebben ze hier gelukkig niet zoveel last van gehad, je zou evt van vsm cinababy druppels tegen de krampjes kunnen proberen.
en je hebt ook van vsm kindicol tegen verstopping. deze middelen mogen beide vanaf 0 jaar wordne gebruikt.


tweeling - Mila - 29-11-2010

en infacol dan? dan schijnt ook erg goed te helpen.


tweeling - poohtje - 29-11-2010

Wij hebben idd infacol en bij de een werkt het heel goed maar de ander heeft nog steeds last van krampjes. Poeh hey mensen het is wel aanpoten hoor, erg druk en slechte nachten hakken er echt in.
Ik zou trouwens bij iedereen volhouden dat jullie het niet weten, wij wisten het en zeiden dan dat we het geheim hielden maar mensen gaan vissen en dat is soms echt heel irritant. Nog een voorbeeld, je komt collega in babywinkel tegen en die trekt gewoon het mantje naar zich toe en zegt oh ik zie het al. Trut maar goed.


tweeling - Mila - 29-11-2010

ik wordt een beetje bang van jullie verhalen over hoe zwaar het is Wink mijn meisjes moeten nog thuis komen...
in het ziekenhuis krijg je toch een heel ander beeld van je kind en je hebt ze niet 24 uur per dag, dus het zal zeker zwaar worden, maar kan niet wachten tot het zo ver is..


tweeling - mama1988 - 30-11-2010

nina onze meiden hadden ook erg veel last met hun ontslasting wij kregen zetpillen die hun darmen leeg maakte binnen 15 minuten.. onze konden gewoon een week niet poepen in het begin.. spugen dedden ze hier ook mij werd er vertelt dat het normaal is omdat het maagklepje nog niet sluit,


tweeling - Nina28 - 30-11-2010

Ja, hier zeggen ze ook dat spugen normaal is... even afwachten dus. Zaterdag heb ik Infacol gehaald en bij Lucas leek het eerst te helpen maar nu twijfel ik daaraan. Misschien dat een andere fles nog een optie is. Eline heeft nog steeds moeite met ontlasting...zo zielig. Morgen komt de vrouw van het Groene Kruis en dan zal ik al mijn vragen eens aan haar voorleggen.Heb gisteren trouwens besloten om de borstvoeding af te bouwen, leverde zoveel stress op en koste veel tijd omdat ik niet zeker wist of ze voldoende hadden gehad en dus nog eens afgekolfde melk in een flesje gaf. Nu kolf ik nog een tijdje... Lucas krijgt de ene voeding afgekolfd en de andere Friso (helaas zal dit misschien weer even tot krampjes kunnen leiden omdat zijn darmen hieraan moeten wennen) en Eline krijgt afgekolfde melk. Eline hulit weer, dus ben er weer vandoor, voedingstijd! tot later x


tweeling - mama1988 - 30-11-2010

mila geen zorgen maken !! het is maar net hoe je het bekijkt wat is zwaar?
ik zorg altijd dat mijn kinderen op nummer 1 komen dan pas huishouden enzovoort.
en ik vind altijd je hebt er zoveel moois voor terug, en zwaar nee het is druk vooral nu met 2 van 16 maanden en een baby.
omdat ze verschillend lopen met eet tijden.. met de 2ling in het begin vond ik het niet druk.. eet alles achter elkaar!

(ging zelfs een dag winkelen kids mee in me eentje voeding mee en klaar, nu doe ik dat niet meer)


tweeling - Mila - 30-11-2010

wat voor voeding geven jullie? friso of nutricia??

ze krijgen nu nenatal, maar als ze straks boven de 3500 gram zijn krijgen ze nummer 1 voeding en ik mag kiezen welke, dus wat hebben jullie en waarom?
ik hoor dat ze bij Friso minder kans op krampjes hebben, maar is die ook goed?

kunnen ze ook weer last krijgen van krampjes als van nenatal overstappen op friso/nutricia? (nenatal is ook kunstvoeding)


tweeling - mama1988 - 30-11-2010

dames ik heb mijn voetenzakken van mijn meiden tweeling te koop
kan ik elke wagen met 5 punts gordel, vorig jaar gekocht. vlekvrij, komt uit een rookvrij en diervrij huis
hier een foto http://www.mijnalbum.nl/Foto-S7VUKTWL.jpg


tweeling - Nina28 - 01-12-2010

Mila, ik geef Eline alleen borstvoeding en Lucas borstvoeding afgewisseld met Friso. In het ziekenhuis mocht ik kiezen Friso of nutrilon... ik had ook gehoord dat Friso makkelijker verteerbaar was voor de darmen. Krampen hier ligt niet aan Friso, want Eline heeft het ook. (eerder BV dus terwijl ik goed oplet wat ik eet)

Zwaar wordt het alleen als je alleen 3 weken al amper hebt geslapen. Druk is inderdaad het goede woord. Omdat ik voedt op verzoek ben ik contine bezig en kan ik niet tegelijk voeden (verschil in gewicht zorgt voor verschillende tijden)
Komt vast helemaal goed Mila!! x


tweeling - Mila - 01-12-2010

nina, wat een respect zeg heb ik voor jou.. 2 kinderen de borst en dan ook nog op andere tijden Confusedhock: wat knap!!


tweeling - leeuwinnetje - 01-12-2010

nina: wat knap dat je ze beide bv geeft, ik kolfde alleen maar, is aan de ene kant ook wel weer dubbel, want je geeft ze de fles en dan moet je er ook nog bij kolven

ik heb voor Nutricia gekozen, waarom weet ik eigenlijk niet, had ik een beter gevoel bij. heb eigenlijk ook nooit geweten, dat Frisio erom bekend stond dat het makkelijker verteerbaar was, anders had ik daarvoor misschien wel gekozen.

Mila: ik vond het in het begin wel druk hoor. maar dat komt ook, het is gewoon ene hele verandering, 2 kinderen thuis, slapeloze nachten, ik voedde ze om de buurt. aan het huishouden kwam ik nauwelijks toe. wij zijn toen de eerste paar maanden ook niet snel weg geweest, als mensen ze wilde zien, dan kwamen ze hierheen. het is ook anders, dat je maar 1 baby hoeft mee te nemen, of 2 baby's.
maar het gaat steeds beter hoor, je word overal handiger in, je vind oplossingen, hoe dingen sneller gaan en de kids hebben op een gegeven moment minder vaak etenstijden, kunnen zelf de fles vast houden, enz, dus het word elke keer weer makkelijker. en op een gegeven moment, ben ik zo ook sneller gaan meenemen, naar visite of dagjes weg (dierentuin, zwemmen, stadten, enz)


tweeling - mariel26 - 03-12-2010

Even een snel een berichtje. Maar hier gaat het allemaal niet zo lekker. Ik probeer binnenkort weer even wat langer te reageren. Jullie allemaal een fijn sinterklaasweekend


tweeling - Mila - 03-12-2010

even snel Wink

onze meisjes mogen volgende weekend naar huis toe!!!
we kregen net alleen te horen dat N. een lichte vorm van BPD heeft en daardoor waarschijnlijk de flessen niet leeg kon drinken. dus ze heeft nu puffers en ze heeft net voor het eerst de fles leeggedronken (70cc) Smile


tweeling - mama1988 - 03-12-2010

mila: wat een super nieuws zeg!!!

mariel: beterschap, en ook jullie een fijn sinterklaasweekend (hier staan alle pakjes al beneden de kids mogen ze zondagavond uitpakken)


tweeling - poohtje - 04-12-2010

Mila ook hier gefeliciteerd!
Mariel sterkte!
Hier voeden we ze ongeveer om de 3,5uur ze komen dat ook tegelijk dus dat is echt super!! Vanmiddag voor het eerst even alleen geweest tijdens de voeding. Eerst de makkelijkste gedaan en daarna de ander, ging goed, uurtje werk dus ik zie het allemaal weer een stuk positiever in. Ik vond het heel spannend allemaal, bang dat ik het niet alleen zou kunnen maar ik krijg er elke dag weer een beetje meer handigheid in, heel fijn dus! Verder is Michael in de nacht na het eten een beetje ontregeld, we moeten hem echt even vasthouden tot hij weer slaapt anders blijft hij huilen maar goed het is goed vol te houden en eigenlijk zijn het voorbeeldige kindjes!


tweeling - Mila - 04-12-2010

wat fijn dat het zo goed gaat poohtje.
knuffel jij ze ook na de voeding en leg je ze niet gelijk terug? ik doe dat altijd wel, maar vraag me af of ze dan wel genoeg rust krijgen (terwijl ze bij mij op de borst en op de arm ook slapen)


tweeling - Mila - 04-12-2010

ohja voed jij ze op vraag of op tijd? wij nu op tijd, omdat ze dat in het ziekenhuis ook doen, dus ze zijn al gewend en op deze manier heb ik ze wel allebei tegelijk en dat is wel weer handig, want ik ben bang dat als ik ze op vraag ga voeden ik 2 apparte tijden krijg..


tweeling - poohtje - 04-12-2010

zie ook decemberforum over knuffelen, ik doe het wel. Ik vind het gewoon ook fijn.
Ik voed ze op tijd dus ik probeer er 3-4uur tussen te laten maar ze melden zich altijd rond 3,5uur, is het eerder dan probeer ik ze nog even zoet te houden met een speentje en als ze echt heel erg honger hebben terwijl het nog lang geen tijd is geef ik ze soms (maar dat is maar echt heel soms) een klein beetje voeding 30ml ofzo maar dan hebben ze meestal de fles ervoor niet goed leeggedronken. Ze zitten nu op 80-90ml. Ik bied 90 aan maar dat drinken ze niet altijd leeg. Op hoeveel zit jij?