Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Mila - 04-12-2010

n. heeft 70 cc en weegt 3330 en T. heeft 60-65 cc en weegt 2805 gram.
wat krijgen jou jongens dan veel in verhouden met N. zij weegt bijna evenveel als jou jongens


tweeling - Mila - 04-12-2010

en ze hebben 7 voedingen 8.00-11.00-14.00-17.00-20.00- 23.00- 3.30


tweeling - poohtje - 04-12-2010

ze kregen 80cc maar ik mocht evt tot 100 ophogen als ze honger bleven houden. Maandag komt consultatiebureau en dan hoor ik verder. De tijden van de voedingen verschillen bij ons nog ze melden zich om de 3,5 uur dus dat is niet elke dag hetzelfde helaas.


tweeling - poohtje - 04-12-2010

oh ja en ze zitten sinds woensdag over hun geboortegewicht dus dat is wel fijn en ook zijn ze hun navelklemmen kwijt, makkelijk met luiers al zeg ik het zelf.


tweeling - Mila - 04-12-2010

als ze straks thuis komen dan hou ik me ook niet direct aan die tijden hoor.. als ze slapen rond voedingstijd dan laat ik ze lekker slapen als er maar max. 4 uur tussen zit en als de 1 wakker is, dan maak ik de andere ook wakker, want wil wel dat ze gelijk of bijna gelijke voedingstijden hebben


tweeling - mama1988 - 05-12-2010

mila en poohtje: Donna is inmiddels alweer rond de 7 weken en ook elke dag ziet haar voedingsschema er anders uit! (bij mijn tweeling was het elke dag bijna stipt op tijd maar donna echt niet ) ik maak donna nooit wakker ze meld zich zelf. soms na 2 uur (dan heeft ze de vorige fles niet op gedronken) en soms laat ze er 5 uur tussen zitten. als ik haar wakker maakt drinkt ze namelijk niet.. ja 3 slokken meer niet dus ik maak haar nooit wakker. s avonds 11 uur de fles en dan krijgt ze 7 uur of half 8 de fles s morgens weer.. soms drinkt ze die ook niet eens leeg half leeg en gaat ze weer slapen..

ik moet over 2 weken naar het cb zal eens vragen hoe dat zit want donna drinkt bijna noooit haar fles leeg... ze laat gerust met veel flessen 50 cc staan


tweeling - mariel26 - 06-12-2010

hoi,

Sorry dat ik even heel weinig reageer.. Maar heb ook weinig te vertellen eigenlijk. Ik moet bijna alleen maar rust houden. Als ik een kwartiertje heb gelopen dan krijg ik al zeer pijnlijke buiken. Verder weer enorm veel last van de ribben. Ik kan helemaal niet slapen, dus ik begin een beetje op te raken. Ik bewaar nu bijna alle energie voor T., zodat hij er niet te veel van merkt. Morgen heb ik weer controle in het ziekenhuis.

Zal echt proberen deze week een keertje op jullie te reageren.


tweeling - mariel26 - 06-12-2010

Mila, Wat een geweldig nieuws dat je dochtertjes bijna naar huis mogen!


tweeling - mariel26 - 06-12-2010

Mila, Wat fijn dat je dochtertjes bijna naa huis mogen! Dat is echt geweldig, dan kun je echt gaan genieten!


tweeling - poohtje - 06-12-2010

Mama wat fijn dat je meisje zo lang doorslaapt 's nachts. CB is hier vanmorgen geweest en die vertelde me dat ik ze in de nacht gewoon lekker moet laten slapen als ze zich niet melden (geruststelling voor me) maar overdag toch wel wakker maken om de 3,5 uur anders krijgen ze te weinig binnen. Vandaag ook weer gewogen. De een woog net boven de 3200 en de ander net boven 3500gram. Lekker gegroeid dus Smile
Mariel wat vervelend dat je je zo rot voelt en je moet nog wel ff he. Rust vooral voldoende uit, das het allerbelangrijkste!!


tweeling - mama1988 - 08-12-2010

poothje ik moet volgende week naar het cb donna moet de prikken hebben, ik zal dan ook eens vragen maar als ik haar wakker maakt drinkt ze niet..
en als ze zelf wakker wordt drinkt ze wel... ze houdt erg van slapen heb ik al gemerkt.... net zoals mijn man hahah


tweeling - mama1988 - 08-12-2010

mariel: hoe is het nu met je?

mila: nog even en je hebt je meissies thuis, alles klaar? mogen ze vrijdag al mee of zaterdags? van het weekend toch?


tweeling - Mila - 08-12-2010

zaterdag nemen we ze na de fles van 11 uur mee naar huis Smile


tweeling - mama1988 - 08-12-2010

oh heerlijk !! ik weet precies hoe je voelt! Toen wij hoorde dat we ze mee mochten nemen ben ik veelste vroeg naar het ziekenhuis gegaan maxi cosi's mee snel de fles gegeven en ik wist niet hoe snel ik weg moest zijn met de twins! hahahah ik was zo zo blij dat ze thuis waren na 5 weken zh.

geniet ervan!!


tweeling - Shiley - 08-12-2010

breek even in meiden,

mila wat super zeg dat je meiden zaterdag mee mogen. heerlijk na al die weken je 2 mooie meiden thuis te hebben.
en zoals mama al zei, ik zou denk ik ook veel te vroeg daar zijn, snel die fles geven en wegwezen daar! deur op slot, stekker van de telefoon eruit en lekker gaan genieten van je gezinnetje.


tweeling - leeuwinnetje - 08-12-2010

mariel: wat vervelend dat je zoveel pijnlijke buiken hebt en slecht slaapt en je moet idd nog even, dikk knuff voor jou

mila: echt super hoor, dat je meisjes aankomend weekend mee naar huis mogen, heerlijk voor de kerst thuis.


tweeling - mama1988 - 08-12-2010

Mippie1987 schreef:breek even in meiden,

mila wat super zeg dat je meiden zaterdag mee mogen. heerlijk na al die weken je 2 mooie meiden thuis te hebben.
en zoals mama al zei, ik zou denk ik ook veel te vroeg daar zijn, snel die fles geven en wegwezen daar! deur op slot, stekker van de telefoon eruit en lekker gaan genieten van je gezinnetje.
dat is een goeie, deur opslot, stekker van de telefoon eruit!! hadden wij toen moeten doen!
je wordt echt plat gebeld met de vragen hoe gaat? het is het druk? kunnen we lans komen?


tweeling - mariel26 - 09-12-2010

hoi,

Hmm ik zie nu pas dat ik twee keer een bericht heb geplaatst.. Eerst gaf hij een foutmelding, dus ik had nog maar een keer een berichtje gepost.

Mila, Maar heel fijn dat je ze zaterdag kan meenemen, wat zal dat een heerlijk gevoel zijn, dat je voor het eerst heerlijk thuis bent met je gezinnetje. Inderdaad wat bovenstaande dames al zeiden, deur op slot en je door niemand laten storen, gewoon heerlijk gaan genieten.

Leeuwinnetje, bedankt! Ja hopelijk blijven ze nog wel even zitten, maar soms..

Mama1988, Vervelend dat je dochtertje de flessen zo slecht drinkt. Maar mijn zoontje heeft ook zo'n periode gehad, toen hoefde ik hem ook niet wakker te maken, want dan weigerde hij toch. Maar ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Als ze maar goed gegroeid is.

Poohtje, Fijn dat je zoontjes zo goed gegroeid zijn.

Nou hier dus weinig ander nieuws, dan dat ik nog steeds niet slaap, erg moe ben en de ribben zeer pijnlijk. Heb dinsdag weer controle gehad in het ziekenhuis. De kleintjes groeien in ieder geval wel goed, en verder zag alles er ook goed uit. Dat mijn ribben nog zo'n pijn doen, komt omdat ik er waarschijnlijk nog wel een aantal weken zoet mee ben en 1 baby is een beetje gaan draaien en die ligt recht met de voetjes in de pijnlijke ribben.. auw. De harde buiken waren voor mij wel vervelend, maar niet erg, omdat ze met rust weer overgaan. Maar het houdt gewoon in dat ik weinig mag en kan, omdat ik ze wel vrij snel krijg. De bloeddruk was weer prima. Heb gelijk mijn rhesusprik gehaald, dus dat ook weer gehad. En over twee weken weer controle.

Verder is mijn zoontje dus ook nog ziek. Hij heeft een virus in zijn mond. Hij heeft elke keer verhoging en hij kan niet eten omdat hij allemaal pijnlijke blaasjes in zijn mond heeft. Dus dat is ook wel erg vervelend. Maar hij begint weer een beetje op te knappen.


tweeling - Jess78 - 12-12-2010

Mila: Hoe was je eerste dag en nacht met de kleintjes thuis?

Mariel; Wat rot dat je zo'n last hebt van je ribben en het slechte slapen. Van al dat binnen zitten en bank hangen zou ik me erg gaan vervelen. Ik ben gisteren gaan zwemmen met het klasje van de zwangerschapsyoga, dit was heel lekker, alsof je kindjes gaan zweven in je buik.

Ik zit nog even met een andere vraag:
Zal ik straks 3 dagen achter elkaar gaan werken of de 3 dagen meer over de week verdelen?
En moet ik dan nog aan andere dingen denken over welke dagen ik thuis wil zijn? Ik ben nu aan het denken aan woensdag, donderdag en vrijdag.


tweeling - leeuwinnetje - 12-12-2010

mariel: kan me wel voorstellen, dat je nu soms denkt, dat je wilt dat ze komen, omdat je zoveel pijn hebt.
maar het is echt beter dat ze blijven zitten, want het is ook niet leuk, als ze lang in het ziekenhuis moeten blijven, dat is ook heftig.
dus hoop voor je dat de pijn minder word, sterkte

jesse: ik zou persoonlijk 3 dagen verdelen, ik werk momenteel dinsdag en donderdag en heb 1 dag ouderschapsverlof, en ga in januari, 3 dagen werken, dan komt de vrijdag erbij.
bij ons op het werk is het best druk en ook 's ochtends de kids weg brengen, aankleden, eten geven, doe ik alleen, dus best een drukte 's ochtends, daarom vind ik het heerlijk, dat ik niet 3 dagen achter elkaar werk.


tweeling - marindanikki - 14-12-2010

Nou ik zal me hier ook melden Smile

Heb me net voorgesteld in het in voorstel topic.

Ik ben dus marinda moeder van een dochter van 5 en zwanger van een twee eiige tweeling nu 19 weken bijna.
Zag dit topic en vind het prettig om met mensen in contact te zijn die ook een tweeling verwachten...dus ik hoop hier mijn ei kwijt te kunnen Smile


tweeling - poohtje - 14-12-2010

Hey marinda welkom en gefeliciteerd!!! Ik hoop dat je je ei hier kwijt kunt maar dat denk ik wel hoor. We zitten tenslotte allemaal in hetzelfde schuitje. Weet je al wat het wordt of wil je het ook niet weten.
Hier alles ok. Druk dat wel en vind het moeilijk om de voeding alleen te doen omdat ze vaak beide erg onrustig zijn omdat ze dan honger hebben en ik heb maar een paar handjes. Verder vind ik het lastig om te bepalen hoeveel voeding ze moeten hebben en hoe je de nacht af moet bouwen. Ik moet het CB daar maar eens over bellen denk. Afbouwen is op zich wel nog wat vroeg maar tis wel handig om te weten hoe je dat doet, iemand ervaring?
Ik merk ook dat de dag echt in het teken staat van de kids, ik kom gewoon niet aan ontbijten etc toe. Herkennen jullie dit of ben ik gewoon aan het zeuren haha?


tweeling - mariel26 - 14-12-2010

hoi,

Jesse, Ik zou niet weten wat handig is, ik werk niet. Maar mij lijkt het inderdaad makkelijk om het te verdelen. Maar als ik zou werken dan zou ik persoonlijk de woensdag nooit gaan werken, ook met het oog op de verre toekomst, als ze naar school gaan enzo, dan zijn ze toch de middag vrij. En op een of andere manier had ik bijna altijd afspraken voor het CB ed op woensdag, maar dat was vast toeval.

Leeuwinnetje, Ik wil ook niet hoor dat ze eerder komen. Maar soms ben je er gewoon zo moe van. Maar nog even doorzetten.

Marinda, Welkom en gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!

Poohtje, Ik was bij ons zoontje ook altijd onzeker over het afbouwen, maar het gaat op een of andere manier gewoon vanzelf. Ik vroeg ook vaak aan mijn moeder maar wanneer moet ik een fles minder geven, maar meestal geven ze het zelf aan. En worden de andere flessen wat groter bijvoorbeeld. De nacht ging bij ons ook vanzelf, en vrij snel ook. T. sliep met 5 weken de nachten door. Dan had hij om 11 uur de laatste fles en rond 6 uur weer een fles. Maar ik herken wel wat je zegt hoor. Hoewel het bij eentje vast wat anders is, maar je bent er vooral in begin gewoon druk mee.

Mila, Hoe is het met de meisjes? Gaat het allemaal goed thuis?


tweeling - leeuwinnetje - 15-12-2010

marinda: welkom en gefeliciteerd

mariel: je mag best klagen hoor, het is ook zwaar, een tweelingzwangerschap.

poohtje: ik herken het wel, nu is het ene stuk makkelijker, want eet nu samen met de kids, maar de eerste maanden, kwamen de kids op de eerste plaats en vergat ik mezelf ook vaak.
Jij geeft ze omstebeurt voeding??
heb ik in het begin ook gedaan, maar op een gegeven moment, ben ik ze samen gaan voeden, schilt echt een hoop tijd, vooral, als ze ook nog eens samen beginnen te huilen, als ze honger hebben.
maar probeer jezelf niet te vergeten, het is ook belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt, als jij goed in je vel zit, kan je ook een betere moeder zijn voor je kindjes.
maar het blijft soms lastig hoor, succes!!
met afbouwen, keek ik trouwens vaak na het gewicht en dan probeerde ik er een fles af te halen. maar hier hebben ze zo en zo wel ruim 3 maanden op 7 voedingen gezeten, omdat ze erg klein waren en te vroeg geboren.


tweeling - poohtje - 15-12-2010

Ik voed ze samen met mijn man of met hulp van familie want een hele dag alleen thuis durf ik nog niet aan. Maar als ik een voeding alleen moet doen dan doe ik het om de beurt want tegelijk boeren is lastig, ik heb het geprobeerd en dat werd een ramp ze bleven allebei huilen. Ik pak nu eerst de makkelijkste tenzij hij slaapt en de ander onrustig is. Het is een beetje vogelen haha maar het lukt op zich wel aardig. Tegelijk voeden hoe deed jij dat dan? Ze zitten hier trouwens op 6 voedingen van 100ml


tweeling - hana - 15-12-2010

Hoi poohtje,

Wil toch even op jouw verhaal reageren.
Die eerste periode is inderdaad heftig!
De eerste tijd heb ik inderdaad ook samen met man en/ of familie gedaan.
Daarna ben ik vrij snel begonnen met een vast schema. Ik voedde ze omstebeurt, had ze ook vrij snel op aparte kamertjes liggen. Dan kon ik de ene pakken en zag/ hoorde de ander me niet en kon ik de ene voeden, even knuffelen, weer in bed en dan de ander.
Kost wel wat tijd, maar vond het heerlijk om ze allebei apart aandacht te geven.
Toen ze wat langer wakker waren na een voeding, legde ik de eerste in de box en gaf ik de tweede in de tussentijd de fles, de eerste naar bed en dan de tweede even in de box en weer naar bed. (of in de kinderwagen beneden)
Ik had heel veel aan het schema wat het cb me gaf: voeden- even knuffelen- even alleen spelen (box)- slapen en dan weer opnieuw. Zo geef je ze een vast ritme. Werkte voor mijn meiden goed, wisten ze waar ze aan toe waren!
Hopelijk heb je er wat aan!
In het begin is het erg heftig, maar het is zo bijzonder en mooi! Probeer er ook van te genieten! Elke leeftijd heeft z'n leuke, mooie kanten!

Grtjs,

hana


tweeling - Mila - 15-12-2010

net even contact gehad met het ziekenhuis, want we wilden tess johannesbroodpitmeel geven, maar op de verpakking stond dat het niet mag bij prematuren, maar het ziekenhuis gaf aan dat we dat nog beter niet konden doen, maar de laatst fles en de nachtfles haar 10 cc meer geven, dus 90cc want ze heeft 7 voedingen, maar ze komt nu 2 x 's nachts i.p.v. 1 x en dan komt ze in de knoei met overdag en wij met Nyna want nu lopen ze langs elkaar heen moet voedingen.. dus op deze manier hebben we 14 voedingen per dag.

onze meiden hebben 7 voedingen. en 1 nachtvoeding al heeft tess even beppald dat ze nu weer 2 nachtvoedingen wil Sad..
tess drinkt nu 7x 80 cc en nyna 7 x 75 cc hopelijk zijn we snel van die nachten af, want ik vind ze verschrikkelijk.
verder overdag ook erg druk met de kinderen, maatr ze zijn ook pas 5 dagen thuis, dus even ritme zoeken..

poohtje, 6 voedingen? wat lekker zeg welke tijden hebben ze voeding dan?


tweeling - poohtje - 16-12-2010

Ze krijgen om 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 en om 3.00 maar vannacht was dat bijvoorbeeld bijna 4.00uur. Dus ze komen echt om de 4 uur en dat is wel heel fijn. We gaan nu de voeding van 23.00uur verhogen naar 120ml in de hoop dat ze 's nachts wat langer slapen en dan krijgen ze in de nacht weer iets minder dan 100ml iom CB.
Hana ik heb zeker wat aan je verhaal , al het advies is welkom toch!!! Ik geniet ook wel hoor van mijn mannen, ze zijn eigenlijk hartstikke rustig en lief. In het begin waren ze erg onrustig in de nacht maar sinds we puckababy gebruiken slapen ze echt heerlijk!! Echt heel fijn ook voor paps en mams haha.


tweeling - poohtje - 16-12-2010

Wel jammer dat Tess besloten heeft dat ze nog wel een voeding lust, misschien kun je de voeding ervoor iets ophogen of mag dat niet? Waarvoor geef je die broodpitmeel?


tweeling - Mila - 16-12-2010

we hebben nu i.o.m. het ziekenhuis de voeding voor de nacht ook opghoogd maar afgelopen nacht heeft dat wederom niet gewerkt.

johannesbroodpitmeel maakt voeding dikker wardoor ze langer een volle gevoel hebben, maar we mochten dat van de arts niet gebruiken, omdat ze prematuur zijn.


tweeling - leeuwinnetje - 16-12-2010

poohtje: ik heb ze de eerste maanden ook apart gevoed hoor, weet eigenlijk niet precies wanneer ik ze beide tegelijk ben gaan voeden, waren ze misschien al wel 3 maanden, ofzo.
maar kreeg de tip van mama:
om ze bv beide in een wipstoel, maxi-cosi en dan ene kussen eronder en dan konden ze een flesje drinken, en je blijft er dan bij zitten. meestal pakte ik degene eruit, die als eerste klaar was om te boeren en daarna de andere.
of je kan ook zelf gaan zitten op de bank (heb ik weleens gezien) beide met het hoofdje op jou schoot leggen, dus ze liggen bijna met de hoofden tegen elkaar en de benen liggen op de bank, hoop dat je begrijpt, wat ik bedoel?? en dna de fles geven?

Mila: vervelend dat T een fles meer wil 's nachts, dan N.


tweeling - leeuwinnetje - 16-12-2010

mila: het is zwaar he, die 7 voedingen, hoop dat je snel ene ritme vind.
mag je straks wel naar de johannesbroodpitmeel over, als ze wat ouder zijn?


tweeling - Lucinda - 17-12-2010

Hoi dames

heb gisteren mijn eerste echo gehad en ik blijk een tweeling te krijgen
echt super!
Vind het natuurlijk wel erg spannend en vroeg me af of ik me bij jullie mag toevoegen?

groetjes
Lucinda


tweeling - poohtje - 17-12-2010

Leeuwinnetje ik snap hoe ze dan op je schoot liggen, je legt het goed uit hoor. Kunnen we idd ook eens proberen want met de wippers werkt het nog niet. Daar zijn ze nog wat klein voor, ze liggen er een beetje gek in haha.
Lucinda van harte gefeliciteerd meis! Uiteraard mag je hier meekletsen, alleen maar gezellig toch!!!


tweeling - hana - 17-12-2010

@poohtje: wil geen adviezen opdringen... kijk maar wat je ermee doet!

Ik heb ze later ook wel tegelijk gevoed, maar toen waren ze echt al een stuk ouder. Toen konden ze zelf goed hun hoofdje omhoog houden. Ging ik zelf op de bank zitten, met mn benen er ook op, overdwars zeg maar, en dan 1 kindje tegen mij aan, op mijn borst zeg maar en de andere klem tussen mij en de rugleuning met het hoofdje op een kussen. Zo kon ik de ene laten boeren door zelf wat meer rechtop te gaan zitten (die zat bij mij op schoot) en de ander door haar met mijn hand achter haar rug omhoog te tillen. Maar toen waren ze dus echt al wel een half jaar denk ik haast, of nog ouder, ik heb ze heel lang apart de fles gegeven.
Beetje ingewikkeld geworden, maar weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.

@Lucinda: gefeliciteerd! Leuk, hoor: een tweeling!

@Mila: misschien een idee om ze in te bakeren of de puckababy (weet niet precies hoe je dat schrijft?), maar weet niet of dat bij jou ook een goed idee is.
Bij ons heeft het echt geholpen om beter te slapen, bij poohtje ook begreep ik.
Of slapen ze buiten de voedingen wel goed? T ook?
En verschillende ritmes is echt superzwaar! Dat trok ik echt niet. Ik gaf de laatste fles wel op een vaste tijd, maar liet ze 's nachts gewoon komen, kwam de ene, dan gaf ik de andere ook, zodat ze in een vast rimte bleven, anders ben je continu bezig.
Echt even zoeken in het begin, he?

Hana


tweeling - mama1988 - 17-12-2010

lucinda : gefeliciteerd met je 2ling zwangerschap. Hoever ben je nu?
ik ben mama 88 heb een 1 eigg tweeling meisjes van bijna 17 maanden en hun zusje van 2 maanden.


tweeling - mama1988 - 17-12-2010

marinda: ook gefeliciteerd leuk dat je al een dochter hebt van 5 !

ik probeer donna de zelfde tijden de fles te geven als wanneeer elena en isabella ook eten krijgen. dat is wel makkelijk voor mij als weg moeten ofzo.
donna slaapt al andere halve maand door zijn we nog steeds blij mee.
gisteren op het cb geweest. ze is nu 5,5 kg en 59,5 lang, lange meid dus!
de flessen die ze niet leeg drink elke fles laat ze bijna 30 tot 50 cc staan geeft niet, als ze maar 500cc op een dag binnen krijgt.
weet niet of ze dat binnen krijgt heb nog niet op getelt. maar ze is zo tevreden zo makkelijk kind net zoals haar zussen toen ik hoefde me geen zorgen te maken


tweeling - Mila - 17-12-2010

lucinda, gefeliciteerd!

als we Tess inbakeren dan wordt ze helemaal boos, hebben we namelijk in het ziekenhuis eens geprobeerd Wink ik hoop dat ze snel nar 6 voedingen mogen dan is het volgens mij een stuk makkeloijker. Nyna slaapt gewoon door en ik moet haar echt wakker maken 's nachts want ze moet die 7e voeding nog wel echt hebben, maar ik denk dat Nyna hier snel door zal slapen zodra dat kan.


tweeling - Lucinda - 17-12-2010

ik ben nu 6 weken en 3 dagen, nog erg vroeg.

Zou mezelf even voorstellen
ik ben 26 jaar en mijn man 29 jaar.
We wonen in belgie.
hebben 2 hondjes.

voor de rest weet ik even niks
vraag maar raak


tweeling - poohtje - 17-12-2010

Wel spannend lucinda want je weet nog niet of het een of twee eiig is of wel? Hana wat ik al zei je advies is zeer welkom hoor!!!!
Hier vanavond kerstborrel van werk. Wel gek om iedereen weer te spreken na zo'n lange tijd. Ik heb ze al twee maanden niet gesproken. Ik ga dus de sneeuw trotseren maar deze vrouw kan autorijden haha dus dat gaat helemaal lukken. Hoe is het eigenlijk met nyna???


tweeling - leeuwinnetje - 17-12-2010

poohtje: kan me ook wel voorstellen dat je dat met de wipstoel nog niet doet, dat heb ik in het begin ook niet gedaan, idd toen ze wat sterker waren in hun hoofdje.
hoe was de borrel??

lucinda: gezellig dat je mee komt kletsen en van harte gefeliciteerd


tweeling - poohtje - 18-12-2010

Borrel was wel gezellig maar je merkt dat je niet echt veel gespreksstof hebt (ja de kinderen) want momenteel maak je niet echt veel mee. Veel interesse tonen dus in de collega's want ik weet hoe irritant ik mensen vind die het alleen maar over hun kinderen kunnen hebben. Was wel erg glad zeg en ik ben blij dat we winterbanden hebben anders kom je het parkeervak niet eens uit.
Nog mensen met leuke plannen dit weekend of blijven we allemaal binnen?


tweeling - leeuwinnetje - 18-12-2010

ja, dat is lastig idd, ik had dat in het begin ook in mijn verlof, je maakt eigenlijk niet veel mee, want je bent heel de dag met de kids bezig.
als je beide kids hebt, is het wel gezellig om erover te praten, maar idd, als iemand geen kinderen hebt, dan zou ik dat ook niet snel doen.
wij zijn gisteren naar de musical kruimeltje geweest, voor de rest weinig plannen

fijn weekend allemaal


tweeling - mama1988 - 19-12-2010

poohtje: ik had twee wippers met verkleiners daarkonden ze vanaf dag 1 toen ze thuis waren (dus met 5 weken oud) in lagen meteen goed.
misschien kun je wel verkleiners los kopen? dat weet ik niet, succes!

Zwangere 2lingmama's nog positiemode nodig?
maat 42/44 ik heb nog een tas vol! Allemaal erg goed nog!


tweeling - Mila - 21-12-2010

hebben jullie een tip voor mij: als ik ze alleen voed dan heb ik niet de tijd om na de voeding lang met ze te blijven zitten en al helemaal 's nachts niet maar als ik ze te snel terug leg gaan ze spugen, dus heeft iemand een tip voor mij hoe dat te doen?
En ook overdag heb ik niet altijd de tijd om met ze te knuffelen na de voeding, want er moet ook nog zoveel andere dingen gebeuren hier in huis en dan voel ik me weer schuldig dat ik ze niet genoeg knuffel ofzo.. terwijl ik ze regelmatig lekker bij me heb, maar niet na elke voeding..


tweeling - mama1988 - 21-12-2010

mila: Nooooit schuldig voelen!!! dat doet je zelf niet goed!
Heb je wipstoeltjes? Ik deed dus ook tegelijk voeden, ik zetten beide meiden in een stoeltje kussen van de bank onder hun fles zodat ik me handen vrij had. Zodra er eentje klaar was (toen moesten ze tussen door nog boeren) nam ik er eentje op me schouder gaf kloppen en boertje laten terug de wipstoel in en de fles weer in de mond. En zo ook bij de andere. Als ze beide de gehele fles leeg hadden pakte ik ze omstebeurt voor nog een boer, Ik deed dan vaak 1 wipstoel omhoog zetten kindje er in (wel vast zetten hoor) en de andere omhoog op me schoot en beide gewoon eventjes aandacht geven bij de volgende voeding deed ik het andersoms (die gene die de laatste keer in de stoel zat dan op schoot) als ik geen tijd had of geen zin liet ik beide in half zit stand in de wipstoel staan. Zo ging het altijd goed.

Ik gebruikte wel friso comfort (tegen spugen en krampjes) ik gebruik die voeding bij donna ook dan spugen ze helemaal niet meer! want dat vond ik wel zo vies!
is wel duurder die voeding maar ik vind het geweldig.

Wat ik ook vaak deed om ze samen aandacht te geven was op de bank leggen allebei naast elkaar en jij er boven hangen (tja hoe noem je dat) dat je gek met ze kan doen, later deed ik dit op de grond. En nu komen ze zelf naar me toe of ik ga met (donna) op het speelkleed zitten en dan hangen ze ook om me nek!

Maar echt niet schuldig voelen hoor meid, (hier gaat het zo donna krijgt de fles even aandacht en gaat terug haar bed in heb genoeg rommel met drie kinderen)
succes!


tweeling - Ca - 21-12-2010

Tip voor leuke tweeling-geboorte kaartjes: trijnieskaartencrea.nl !!!!


tweeling - Ca - 21-12-2010

www.trijnieskaartencrea.nl


tweeling - leeuwinnetje - 21-12-2010

mila: je hoeft je zeker niet schuldig te voelen, gewoon de meiden extra lang knuffelen, als jullie met zijn 2-en zijn.
en wat mama zegt, deed ik ook regelmatig, ze samen aandacht geven.


tweeling - poohtje - 21-12-2010

Van het weekend met de jongens voor het eerst onder de douche geweest (mijn man dan want ik kan ze niet zolang vasthouden ivm keizersnee) en dat vinden ze echt heel fijn. Bij badje hebben we nog wel eens boze jongens maar onder de douche is het meteen goed. Ik ben gisteren met ze wezen douchen in bad. Ik in kleermakerszit en dan kindje op schoot en dan de douchestraal over ze heen laten lopen manlief pakt de kindjes aan en droogt ze af. Echt heel fijn om ze zo ff lekker vast te houden en aandacht te geven.


tweeling - poohtje - 21-12-2010

Ca bedankt voor de tip ik heb uiteraard al geboortekaartjes gehad maar misschien dat iemand er hier wat aan heeft. Hoe is het met het gerommel?


tweeling - leeuwinnetje - 21-12-2010

heerlijk he poohtje, fijn dat ze het zo heerlijk vonden onder de douche.
hier vonden ze het ook niet erg, maar als ik ze nu onder douche zet, vinden ze het niet meer leuk, haha
nu laat ik ze vaak in bad spelen, vinden ze geweldig en daarna natuurlijk snel afdouchen.


tweeling - Jess78 - 22-12-2010

Wat fijn dat jullie het voeden en aandacht geven toch op dit forum kunnen delen. Zo sta je er inderdaad niet alleen voor!

Lucinda; Proficiat met je tweeling zwangerschap. Heel pril maar er kloppen toch al 2 hartjes in je lichaam..

Marinda; Jij ook proficiat met je tweeling. Ik denk dat wij bijna gelijk op liggen. Ik ben 4 mei officieel uitgeteld en kan ze dus al vanaf half/eind april gaan verwachten. De babykamer gaan we dinsdag ophalen!!


tweeling - mama1988 - 22-12-2010

onze meiden tweeling vond douche niks nu met bijna 17 maanden staan ze alleen onder de douche! (tijden gaan snel)
donna vind het nu ook al heerlijk onder de douche maar heb haar heel veel in de tummy tub ze is nog nooit in badje geweest


tweeling - leeuwinnetje - 23-12-2010

tummy tub vind ik ook ideaal, zijn ze hier ook vaak in geweest, badje heb ik weinig gebruikt en nu gaan ze in het grote bad.


tweeling - mama1988 - 24-12-2010

fijne feestdagen allemaal

mila: hoe is het met de meisjes?


tweeling - Mila - 25-12-2010

fijne feestdagen allemaal!

met de meisjes gaat het goed..
Gisteren bij de KA geweest en ze zijn beide goed gekeurd. Nyna weegt nu 3730 gram en is 51 cm en Tess weegt nu 3440 gram en is 49 cm.
en dat vergeleken met het begin: Nyna 870 gram en ong.30 cm en Tess 715 gram en ong. 28 cm!

de voeding is omhoog gegaan bij beide ze zitten vanaf nu op6 voedingen en Nyna krijgt vanaf dinsdag een sondevoedingspomp, want deze hoeveelheid is niet te doen met de hand..


tweeling - mama1988 - 25-12-2010

mila: jeetje wat zijn je meiden goed gegroeit, heerlijk zeg!!
kan n. nog steeds niet met de fles drinken, waarom niet?
en haar zus wel toch? wel fijn dat je zo'n pomp krijgt anders ben je inderdaad erg lang bezig want hoeveel krijgen ze nu per sonde/fles?


tweeling - Mila - 25-12-2010

ze kan wel drinken maar het lukt haar niet i.v.m. de lichte longbeschadiging heeft ze de kracht er niet voor! Eerst moeten haar longen herstellen en dan zal zij ook meer kracht krijgen voor de fles. ze krijgt nu 6 x 100 cc van nenatal 1 en vanaf dinsdag krijgt ze infatrini 6 x 85 cc (zitten meer calorieen in, zodat ze wel alles binnen krijgt maar minder hoeft te drinken)


tweeling - mama1988 - 25-12-2010

mila: OKay daarom kan ze het nog niet, sorry dat wist ik niet.


tweeling - leeuwinnetje - 26-12-2010

mila: zo je meiden zijn idd goed gegroeid zeg. wat fijn dat ze nu op 6 voedingen zitten. en fijn dat je straks zo'n pomp krijgt voor Nyna.

fijne 2e kerstdag allemaal


tweeling - poohtje - 27-12-2010

Ze zijn zeker hard gegroeid zeg echt top. Fijn dat je het even uitlegd waarom ze een sonde heeft ik vroeg het me stiekem ook af.
Morgen moet we met de jongens naar het CB. Ben heel benieuwd hoeveel ze gegroeid zijn. Voedingen gaan goed, ze komen overdag stipt om de vier uur (intern wekkertje volgens mij) en nu twee nachten hebben ze 5,5 uur achter elkaar geslapen jeeeeeeh.


tweeling - Mila - 27-12-2010

poohtje wat goed dat de jongens het zo goed doen. 5,5 uur in een nacht is wel lekker.
Hier hebben ze vannacht van 22,30 (laatste fles) geslapen tot 5.30, dus hopelijk hebben we vannacht weer zo'n goede nacht, maar zal wel niet (denk dat ze gewoon moe waren van alle kerstindrukken)

hier komt vanavond hetCB voor het eerst thuis..
volgende week krijgen ze weer hun 3e inenting.

Nyna heeft zo erge last van darmkrampjes door die relfux medicatie, dus heb net even infacol besteld wordt morgen geleverd! zooo zielig.


tweeling - leeuwinnetje - 27-12-2010

poohtje: lekker hoor, 5,5 uur geslapen. ben benieuwd hoe goed ze zijn gegroeid morgen..

mila: ook lekker, dat ze vanacht 5,5 uur hebben geslapen, hopelijk is het niet eenmalig
wat zielig dat Nyna zoveel last heeft van krampjes, hoop dat de infacol helpt.


tweeling - Mila - 28-12-2010

Nyna heeft vannacht 7 uur geslapen, alleen Tess maar 3 uurtjes dus dat is dan weer jammer


tweeling - mariel26 - 28-12-2010

hoi dames,

Ik hoop snel weer wat te kunnen schrijven.. Maar gaat nu even niet. Wou in ieder geval even wat van me laten horen.


tweeling - mama1988 - 28-12-2010

lucinda en marinda : Hoe gaat het met jullie zwangerschappen ?

Mariel: Je lag toch in het ziekenhuis ? of heb ik het helemaal verkeerd begrepen een paar berichten terug, maar hoe is het met je en de zwangerschap?

Mila: het doorslapen komt vanzelf wel hoor hoef je niks aan te doen, mijn 2ling sliep pas met 3 maanden door, donna vanaf 2 weken.. dus ook heel verschillend.
bij de 2ling maakte ik beide tegelijk wakker s nachts (maar ook overdag) om te voorkomen dat de ene klaar is en je in je bed ligt en de andere komt.


tweeling - poohtje - 29-12-2010

Hier gisteren helaas niet naar het CB geweest. Ik en mijn man zijn vorige nacht ziek geworden en konden het niet opbrengen om voor ze te zorgen gisteren en laat staan om naar het CB te gaan. Mijn mams heeft de kids opgehaald zodat wij uit konden zieken. Nu gaat het weer goed gelukkig. Ben echt heel blij met zo'n mams zeg.
Nou het is over met de pret want de afgelopen twee nachten kwamen ze weer na 4 uur en soms ook eerder.
Mila ik hoop dat de infacol helpt!


tweeling - leeuwinnetje - 29-12-2010

poohtje: bah, dat is niks ziek zijn en dan jij en je man nog beide ook, fijn dat je moeder meehelpt.
gelukkig gaat het weer beter met jullie. wanneer moet je nu na het cb?


tweeling - mariel26 - 30-12-2010

hoi,

Nee ik lig niet in het ziekenhuis, dat gelukkig niet..

Maar op dit moment gaat het mij helemaal niet goed. Ik moet ook complete rust proberen te houden. Ik heb bekkeninstabiliteit, gekneusde ribben, kan niet eten, alles komt omhoog. Verder een schimmelinfectie en blaasontsteking en ik kan helemaal niet slapen.. Dus helemaal niet goed. Ik ben alleen nog heel gelukkig dat het met de kleintjes nog steeds goed gaat. Helaas konden ze vorige week geen groeiecho maken. Moet aankomende dinsdag weer en hoop dan te horen dat ze ook weer goed gegroeid zijn. Verder bespreken over hoe en wat, want het wordt waarschijnlijk een keizersnede.

Sorry dat ik even niet op jullie reageer.. Ben te moe om alles te lezen.

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling.


tweeling - leeuwinnetje - 30-12-2010

mariel: jeetje, dat is nogal wat, waar je allemaal last van hebt, dikk knuffel.
succes met de laatste loodjes, hoop dat het toch snel beter met je gaa, zodat je misschien nog ene beetje kan "genieten"? van je zwangerschap
fijn dat met de kids alles goed gaat, sterkte


tweeling - Mila - 31-12-2010

Tess is vannacht voor een nachtje opgenomen in het ziekenhuis ter observatie, ze dronk heel slecht maar eenmaal in het ziekenhuis drinkt ze weer goed Smile is altijd zo he?! maar ze wilde haar toch een nachtje houden omdat ze zagen dat ze niet goed in haar vel zat, dus ze wilden de nachten even aankijken.


tweeling - leeuwinnetje - 31-12-2010

mila: wat vervelend dat ze slecht dronk, is toch nooit leuk, je kindje in het ziekenhuis, vooral omdat ze juist net weer thuis is. ook al zijn ze in het ziekenhuis in goede handen, wil je ze het liefst thuis hebben.,
hoop dat ze vandaag weer naar huis mag

fijne jaarwisseling allemaal!!!


tweeling - poohtje - 31-12-2010

We mogen donderdag weer naar het CB maar we hebben ze gewogen op onze eigen weegschaal door er samen op te gaan staan en dan kwamen we uit op 4,1 kg en 4,2kg dus ben benieuwd. Mila dus niet je meisje thuis met oud en nieuw, das wel heel jammer.
Iedereen mooi nieuw jaar gewenst!


tweeling - mama1988 - 31-12-2010

mariel: oh sorry meid ik dacht dat je in het ziekenhuis lag! Maar jeetje het is echt niet niks wat je nu allemaal hebt, doe rustig aan! fijn dat het met de kindjes wel goed gaat je bent op een mooie aantal weken!

Mila: Fijn dat ze in het ziekenhuis wel weer goed drinkt, hopelijk heb je haar snel weer thuis waar ze hoort.

Poohtje: beterschap voor jou en je man, heerlijk dat je moeder mee helpt op zulke momenten. De mijne woont verweg dus die is hier alleen op visite als ze komt..




FIjne jaarwisseling!!!!


tweeling - Mila - 01-01-2011

iedereen een gelukkig 2011!

Tess is gisteren weer thuis gekomen, dus we waren compleet gisteren Smile

wanneer gaan baby's eigenlijk naar 5 voedingen?


tweeling - leeuwinnetje - 01-01-2011

mila: fijn dat ze weer is thuis gekomen gistern
ik wete niet meer precies wanneer ze naar 5 voedingen gingen hier, ik keek wel altijd na het gewicht, meestal stat op de verpakking, vanaf dat gewicht mogen ze na 5 of 4 voedingen en dat hiel ik dna aan en dat ging dan ook meteen goed

iedereen de beste wensen!!


tweeling - Mila - 01-01-2011

oh dan zou Nyna al naar 5 voeding mogen, want het is vanaf 4 kilo en Nyna woog afgelopen donderdah 3975 gram


tweeling - poohtje - 01-01-2011

Hier mogen ze ook naar de vijf voedingen maar dat willen ze niet helaas want ze komen gewoon 's nachts hoor. Ach dat komt wel,geen haast. We geven in de nacht wel minder.


tweeling - mariel26 - 11-01-2011

hoi'

Een beetje laat.. Maar iedereen nog de beste wensen!

Mila, Fijn dat jullie voor de jaarwisseling toch weer compleet waren! Gaat alles nu nog steeds goed?

Nou hier helaas nog steeds ellende. Vorige week weer controle gehad. Gelukkig doen de kleintjes het nog steeds goed. Nu even afwachten, de arts wil mij niet meer te lang laten doorlopen. Ik moest proberen het in ieder geval tot de volgende controle vol te houden, maar als het echt niet meer gaat.. Hij had ook al aangegeven dat de kleintjes ook allebei heel lastig liggen en dat ik daarom ook veel pijn aan de ribben heb. En de bekkenklachten worden alleen maar erger, dus er werd weer gezegd dat ik niks mag. Maar goed dat gaat ook niet.
Het wordt waarschijnlijk wel een keizersnede, beide kindjes liggen niet goed. En ik kan nu echt gaan aftellen en kijk er ook erg naar uit om de kleintjes in mijn armen te houden.


tweeling - poohtje - 11-01-2011

Mariel spannend dus. Je hebt het vast al verteld en ben ik het gewoon vergeten maar weet je het geslacht al? Wel heel vervelend van de pijn die je hebt, het wordt ook ontzettend zwaar in de laatste weken. Houdt nog even vol meis.


tweeling - Mila - 11-01-2011

hoe berekenen jullie de voedingen van de kinderen?

Nyna krijgt nu 6 x 110 cc maar we gaan vanaf morgen naar 5 voedingen dus als we gelijk blijven moet ze 5 x 130 cc maar ze is wel gegroeid maar niet heel hard, dus ik ben bang dat ze nu te weinig krijgt.. maar aangeven kan ze niet, want ze krijgt sondevoeding!!
zal ik haar dan gewoon 5 x 130 geven of 5 x 140 cc??
ohja ze weegt nu 4085 gram.


tweeling - mama1988 - 12-01-2011

mariel: Ik heb respect voor je meid!! 34 weken volop zwanger van een tweeling en je had nog een zoontje van 5 ? toch.. Nou ik vond het andersom al zwar een tweeling van 6 tot 14 maanden tijd en zwanger van eentje! Nu niet meer de meiden zijn 17 maanden en donna bijna 3 maanden.
Je hebt al een mooie weken bereikt, als ze maar gezond ter wereld komen. Het beste voor je!

Mila: In het zh kregen onze sondevoeding daarna niet meer dus geen idee hoe je dat moet doen om meer te geven. Ik gaf in de fles altijd meer als ze bijvoorbeeld 4 uur ertussen laten maar na 2 of 3 uur gaan huilen dan was het tijd voor meer voeding. zo deed ik dat.


tweeling - mariel26 - 13-01-2011

hoi,

Ja we weten de geslachten al. Maar ik vind het zelf nu ook wel spannend worden. Af en toe denk ik wel zou het eerder beginnen. Maar heb ook geen idee hoe ik het zou moeten herkennen, zoontje is ook met keizersnede gekomen en nooit gerommel gehad.
Nee ik heb een zoontje van twee.. dus behoorlijk zwaar. Die heb ik gewoon vijf dagen per week thuis en is nog niet zindelijk en moet ik nog met veel dingen helpen. Maar ik ben blij dat ik al 34 weken heb volbracht. En hopelijk wordt er volgende week donderdag een datum gepland.


tweeling - mama1988 - 14-01-2011

mariel oh 2 jzar, hoe kom ik dan bij 5.
ik weet dat het zwaar is ik had het andersom, maar zodra het geboren is wordt het allleen maar leuk/mooi en tuurlijk druk maar ik zeg asltijd heb het er dubbel en dwars voor over 3 kindjes, 2 van 17 maanden en 1 van 3 maanden.


tweeling - mariel26 - 18-01-2011

Zo stil hier.

Alles goed met iedereen.

Hier nog altijd hetzelfde. Donderdag de controle en dan hebben we waarschijnlijk ook een datum.

Mama1988, Ja het zal zeker wel zwaar zijn, maar ik heb het er ook voor over hoor. Maar het is soms gewoon lastig. Ik ben vijf dagen per week helemaal alleen thuis en nu kan ik lichamelijk veel dingen niet en dat is lastig met een 2jarige. Maar ik geloof ook zeker dat het straks heel mooi zal zijn. Ik kijk er ook erg naar uit om die kleintjes in mijn armen te houden.


tweeling - poohtje - 18-01-2011

Tis idd rustig hier he. Oeeeeh spannend dus voor jou Mariel.
Hier alles goed, vandaag naar osteopaat geweest voor Jason z'n voorkeurshouding. Wel apart, beetje alternatief maar ik ben benieuwd. Moeten het een weekje aankijken.
Volgende week eerste prikjes en over 6 weken alweer aan het werk baaaaaaaah zo geen zin in maar aan de andere kant ook wel lekker om ff niet met de kindjes bezig te hoeven zijn denk. Hier soms echt wel stress, soms wil ik gewoon ff niet de zorg voor de kindjes hebben maar het gaat 24uur per dag maar door en dat trek ik soms slecht. Herkenbaar of ben ik gewoon een zeurtje haha


tweeling - Mila - 18-01-2011

oh als het helpt poohtje, wil je dat dan even zeggen, want Tess heeft hier ook een lichte voorkeurshouding en wat ik ook doe niets helpt..
en ze ligt ingebakerd dus ik kan haar ook niet op haar zij leggen..


tweeling - leeuwinnetje - 19-01-2011

poohtje: je bent geen zeur hoor meid, ik snap je helemaal, vooral die eerste maanden is het gewoon gigantisch zwaar, ze hebben zoveel zorg nodig.
en het werken is idd wel fijn, even iets anders, maar vond het ook wel weer zwaar erbij, aangezien, je 's ochtends ook stressd, om ze op tijd op kdv te brengen
vraag anders aan je man, of hij even een keer een avond oppast, zodat jij even naar iemand toe kan, of vraag jullie ouders om een dagje op te passen en ga samen lekker naar de sauna, of 's avonds uiteten, even er tussen uit,
het is heus geen schande, als je ene keer oppas vraagt, om even weer op te laden.
het word alleen maar makkelijker, houd dat maar in je achterhoofd. maar beginperiode is gewoon zwaar, dikk knuff voor jou.


tweeling - Jess78 - 22-01-2011

Hallo allemaal,
Ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest door alle drukte die ik mezelf maak. Op het werk gaat alles gewoon door waardoor ik niet toe kom om zaken op te ruimen, af te bouwen en rustiger aan te doen. En thuis zijn we ook weer druk met klusjes, aankopen, bezoekjes, yoga, sporten, fysio.
Vorig weekend zijn we lekker "voor de laatste keer met ons 2en" naar Brugge geweest, geen verplichtingen, klusjes en andere zaken aan je hoofd. We hebben lekker gegeten, op het strand gewandeld, ben in bad geweest en lekker rustig aan gedaan. Hier ook het goede voornemen gemaakt om rustiger aan te doen en meer te gaan genieten (ook al vind ik dit zelf persoonlijk erg moeilijk).
Ik ben deze week op het werk 2x per dag een half uur gaan liggen op het ehbo bedje met eigen kussen, ipod en deken zodat mijn rug wat meer rust heeft. Personeelszaken doet verder een beetje moeilijk dat ik vanaf week 28 met ziekteverlof moet gaan terwijl ze dat niet op papier hebben staan dus heeft de gyn. het met pen op de brief met uitgerekende datum maar erbij geschreven. De solliciatieprocedure van mijn vervanging loopt nog steeds en zelf wil ik het natuurlijk ook allemaal goed overdragen, ben dus bang dat dit allemaal niet nog in 2,5 week te realiseren is.
De kindjes zijn nu 760 en 765 gram (1 wk achter op een eenling, beide dus mooi op schema) en mijn buik heeft al de omvang van 33 weken. Zelf kan ik slecht slapen en heb ik steeds meer last van mijn rug. Sinds deze week probeert een kindje ook onder mijn borstkast te kruipen wat minder is voor mijn ribben en zitten wat moeilijker maakt. Maar hier zullen jullie ook allemaal wel last van hebben gehad.

Vele groetjes,
Jessa


tweeling - mama1988 - 22-01-2011

Mariel: Hoe is het nu? ik zit ook altijd alleen thuis ik werk niet al vanaf 22 weken zwangerschap van de tweeling ivb het tts syndroom.

Poohtje: ik hoor en lees van veel mensen met een 2ling dat ze het begin zwaar vinden, ik vond dat juist niet. Tuurlijk je moet wel luiers dubbel verschonen en flessen geven maar verder slapen ze of kraaien ze, nu op het moment zijn mijn meiden 17 maanden, ze slaan, bijten elkaar pakken alles af, klimmen overal op lopen weg en willen af en toe helemaal niks! dan denk ik weleens waren ze maar baby want dat was zo heerlijk! nu vind ik het ook mooi maar een stuk vermoeiendere! ben ik blij dat donna nog niks doet, geen grote mond, alleen maar lief lachen.

mila: weet het cb geen raad met de voorkeurshouding? hier nooit mee te maken gehad ik legde de meiden altijd op hun zij te slapen en overdag in box en wipper op hun achter hoofd. ik heb een speciaal zijliggings kussen gekocht (onder de 20 euro) daarmee kun je ze zelf veillig op hun zij leggen zonder dat ze 'door rollen' ik wissel na elke voeding om ! donna heeft het ook niet nodig maar gebruik het wle, leg haar op de zij in dat kussen speen met doekje en knuffel er tegen aan dus dan bijft de speen in anders moe tik steeds naar boven. succeS!


tweeling - leeuwinnetje - 22-01-2011

mama: ik vind het juist in het begin drukker, maar dank ook meer, doordat het juist wennen is en je ritme moet vinden.
je hebt natuurlijk wel gelijk, dat ze veel meer wakker zijn, ruzie maken en nu alles aan het uitproberen zijn en dat je dat constant in de gaten moet houden.
maar ik vind juist ook dat het makkelijk wordt, nu ze zelf hun boterham eten en zelf drinken en niet 7 voedingen op een dag, die je moet geven, niet die slapeloze nachten, zodat wij nu wel meer tot rust komen.
dus het is nu wel druk, maar vond zelf de beginperiode zwaarder en een stuk vermoeiender.


tweeling - poohtje - 24-01-2011

Hahaha dus er staat me nog heel wat te wachten zo te lezen. Vandaag heb ik ze zelfs alleen in bad gedaan. Zag er enorm tegen op maar het viel alles mee. Ik denk ook dat ik me misschien drukker maak dan het in werkelijkheid is.
Zo'n kussen moeten wij misschien ook maar eens aanschaffen want ondanks de rolletjes presteren ze het nog om op hun rug te draaien. Straks naar de kinderfysiotherapeut. Ze weet dat we ook bij de osteopaat zijn geweest maar dat vond ze juist prima. Tot nu toe nog geen resultaat van de osteopaat helaas.
Jessa foto, foto,foto Big Grin


tweeling - Jess78 - 24-01-2011

foto van ?
En via Afbeelding invoegen ?


tweeling - poohtje - 01-02-2011

Hey Mila, ik zou nog even laten weten hoe het bij de osteopaat was. Eerste afspraak vond ik het hocus pocus en er veranderde niets. Nu voor tweede keer geweest en echt het gaat super, kan het bijna niet geloven haha.
Is hier iemand al eerder naar de negenmaandenbeurs geweest en namen jullie toen de kindjes mee?


tweeling - mama1988 - 03-02-2011

poohtje ik ben zelf nog nooit op de 9maandenbeurs geweest wel op de hhbeurs maar ik hoor van iedereen dat het STERK wordt afgeraden om kinderen mee te nemen, te warm te druk weinig ruimte voor kinderwagen! Ik zou je zoons echt niet mee nemen lekker opa of oma brengen en samen (weet niet met wie je wil) daar rond neuzen. Geloof me met kinderen erbij heb je daar geen tijd voor want je kan niet van je buggy weg lopen om te kijken succes met je besluit!


tweeling - leeuwinnetje - 03-02-2011

poohtje: denk idd, net zoals mama zegt, dat het verstandiger is om de jongens niet mee te nemen.


tweeling - poohtje - 03-02-2011

Jess buikfoto's vinden wij altijd heel leuk hoor, ik wel in ieder geval haha. Hoe je die moet invoegen dat weet ik niet echt. Mila weet dat wel!!
Ik ga met een puf-collega en we laten de kinders thuis, ook stuk relaxter!!
Mamma alles goed?


tweeling - mariel26 - 05-02-2011

hoi,

Weer even een berichtje van mij. Maar ik ben op 19 januari bevallen van een gezonde zoon en dochter. De nacht van dinsdag op woensdag braken mijn vliezen. Dus ik moest gelijk naar het ziekenhuis toe, omdat ik een keizersnede zou krijgen. Dus was allemaal nog wel wat hectisch en ons zoontje was die nacht al onrustig dus die sprong ook in het rond toen wij de spullen bij elkaar zochtte..

Eenmaal in het ziekenhuis werd ik echt heel beroerd. Moest constant naar de wc en overgeven, maar volgens de verpleegsters had ik geen weeen, terwijl ik toch echt om de zo veel minuten een heel pijnlijk gevoel kreeg. Uiteindelijk na 1,5 besloot een arts toch maar te toucheren en toen bleek ik al 5 cm, dus toen werd er ineens met een spoed een ok team opgetrommeld. Het ging toen allemaal heel snel.
Afgelopen dinsdag konden we ze mee naar huis nemen. Ze hebben twee weekjes op de medium care gelegen, omdat ze wat moeite met de fles hadden. Onze dochter kon al vrij snel wel zelf de flessen drinken, maar onze zoon vond het wat lastiger en kreeg nog gedeeltelijk sondevoeding.
Ze hadden hele goede gewichten, dochter was 2700 gram en zoon 2470 gram. Maar ze doen het heel goed.


tweeling - Mila - 05-02-2011

gefeliciteerd met jullie zoon en dochter! hoe heten ze?
wat fijn dat ze naar huis zijn gekomen nu.
met hoeveel weken ben je uiteindelijk bevallen?

poohtje, oh wat fijn dat het helpt. Tess lijkt nu haar hoofd gelukkig zelf naar de andere kant te draaien, dus ik hou nog hoop dat het hier allemaal goed komt